Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 211 - 220
Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t

Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t

2023. június 19.
Nem túlzás azt állítani, hogy a Toyota C-HR a környezettudatos japán autógyártó új, páratlanul sikeres korszakának szimbóluma: a 2016-ban bemutatott modell valósággal berobbant a piacra, és nem lehet túlbecsülni a szerepét a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtás trendivé tételében és széleskörű elterjesztésében.
Részletek

Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t

A Toyota most vadonatúj generáció leleplezésével igyekszik újra lenyűgözni az autókedvelőket, és elérni azt, hogy 2023 ’a Toyota C-HR éve’ legyen.

Mintegy hét évvel ezelőtt, a Toyota jó értelemben véve sokkolta az autókedvelő közönséget az új C-HR bemutatásával: a szakértőktől az autóvásárlókig sokakból váltott ki lelkes hitetlenkedést, hogy a koncepcióautóként rendkívül látványos, futurisztikus és merész formavilágú autó szinte változatlan formában jelenik majd meg az utakon.

Az előzménymodellnélküli kompakt crossover ráadásul az első Toyota modellek egyik volt, amely a Prius, az Auris és a RAV4 után megkapta a környezetbarát, városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos közlekedést lehetővé tévő öntöltő elektromos meghajtást, amelyet az ügyfelek az első perctől kimagasló, 60-70%-os arányban rendeltek a modellhez Európa- és világszerte. A márka számára minden korábbinál több új ügyfelet hozó, számos a Toyota által eddig el nem ért autóvásárlót megszólító C-HR így elmaradhatatlan érdemeket szerzett a hibrid meghajtás és a környezettudatos szemlélet népszerűsítésében.

Mindez visszaköszönt az eladási számokban is, amelyek minden előzetes várakozást megdöntve hamar a Toyota egyik legkedveltebb modelljévé avatták a C-HR-t.


Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t

Sokan féltették is az azóta már egy jól sikerült modellfrissítésen is átesett C-HR-t: hogyan lehet hozzányúlni egy ennyire jól sikerült, és 7 évvel bemutatása után is frissnek ható modellhez úgy, hogy az ne kontraproduktív legyen. A tavaly decemberben a vadonatúj C-HR előhírnökeként bemutatott Toyota C-HR Prologue Concept azonban eloszlatta a kételyeket: a Toyota dizájnereinek ismét sikerült szintet lépniük, ráadásul az is kiderült, hogy az új generációs modell immár a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos meghajtása mellett a világ legfejlettebb plug-in hibrid elektromos meghajtásával is elérhető lesz.

Most már csak egy a kérdés: vajon az új generáció esetében is meg tudja ismételni a Toyota a hét évvel ezelőtti bravúrt: az új sorozatgyártott modell is ilyen elképesztően közel áll-e majd a koncepcióautóhoz. A kérdés megválaszolására már nem kell sokat várnunk: a japán autógyártó 2023-án tartja a vadonatúj C-HR világpremierjét. Ezen a sokak által várt eseményen mutatkozik be a kifinomult kompakt SUV-t, amely izgalmas formákat és fejlett technológiákat vonultat fel. A Toyota megosztott egy teasert is, kis ízelítőt adva ikonikus modelljének újragondolt változatáról.


Kulcsszavak: C-HR, toyota, új modell
 
Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót A Suzuki forgalomba hozta Japánban az új, hibrid Swift kompakt autót
 
A BAIC új Stone 01-je úgy néz ki, mint egy Defender

A BAIC új Stone 01-je úgy néz ki, mint egy Defender

2023. június 16.
A Stone első sorozatgyártású modellje, amelyet az év vége előtt mutatnak be Kínában, erős Land Rover jegyeket hordoz.
Részletek

A BAIC új Stone 01-je úgy néz ki, mint egy Defender és Range Rover

Ha azt gondolta, hogy a BYD YangWang U8-a a kínai Land Rover Defender volt, gondolja át újra, mert van még alkalmasabb versenyző erre a címre. A BAIC Stone 01 egy villamosított SUV, és a brit terepjáró kirívó másolata, amely a folyamat során a Range Roverre emlékeztet.

A Stone 01 megjelent a kínai kormány honlapján, bemutatva a JLR által ihletett stílust, és felfedve a legtöbb specifikációt. A nagy SUV 5050 mm hosszú, 1869 mm széles és 1980 mm magas, míg van egy ennél is hosszabb, 5295 mm-es változat. Ezek a számok a Defender 110 és 130 közé helyezik a lábnyomot tekintve, és bőséges, 3010 mm (118,5 hüvelyk) hosszú tengelytávja van.

Még a stílus részletei is a Land Rover Defenderre emlékeztetnek

A Stone 01 szégyentelenül a Defender stílusát másolja, az arányokat, a felületet, és a stílusjegyeket illetően.
A profil a kerékívek, az ajtókilincsek és az egyenes karaktervonal miatt közel azonosnak tűnik, a fekete oszlopok és a tető pedig még jobban hasonlít egy Land Rover termékhez. Elöl a dobozos hűtőrácsot Y-alakú fényszórók szegélyezik, amelyek Range Rover hangulatot keltenek, míg a függőleges hátsó részen oldalsó csuklós csomagtérajtó található pótkerék-burkolattal.

A BAIC új Stone 01-je úgy néz ki, mint egy Defender és Range Rover

A belső térről még nem láthatunk fotókat, de a dokumentumokból kiderül, hogy a SUV hat- és hétüléses változatban érkezik, háromsoros konfigurációval. A külsőre szerelt lidar érzékelők arra utalnak, hogy a berendezés rengeteg ADAS-t tartalmaz majd.

A konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc egy turbófeltöltésű, 1,5 literes motorból, kettős villanymotorból és a CATL-től származó háromkomponensű lítium-ion akkumulátorcsomagból áll. A benzinmotor teljesítménye 150 LE (112 kW / 152 LE), de csak generátorként működik az első és a hátsó villanymotorral – amelyek 201 LE (150 kW / 204 LE), illetve 268 LE (200 kW / 272 LE) teljesítményt nyújtanak. felelős a kerekek mozgatásáért.

Kulcsszavak: Baic, kína, suv
 
A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!” A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!” A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere Húsz éve töretlen a Nissan X-Trail sikere Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 A Honda felfedi minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-jének műszaki hátterét A Honda felfedi minden idők legerősebb, legbiztonságosabb és legdinamikusabb CR-V-jének műszaki hátterét
 
A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

2023. június 16.
A Peugeot Type 3 volt a márka első kiforrottnak tekinthető típusa; a könnyű szerkezet autótörténeti jelentőségéhez kétség sem férhet. Hatványozottan igaz ez a huszonötös alvázszámú modellre, amely a sors furcsa szeszélye folytán egy egész nemzet autóiparát alapozta meg.
Részletek

A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

Valamivel több mint öt évvel ezelőtt, 2017 utolsó napjaiban a torinói Museo Nazionale dell´Automobile büszkén mutatta be gyűjteményének egyik üzemképes állapotba hozott tagját. A több éves előkészület után megvalósult helyreállítást a Peugeot olaszországi importőre finanszírozta, megvalósítását pedig egy bizonyos Alessandro Rossi, Schio város történelmi egyesületének tiszteletbeli tagja vezényelte le.

Rossi urat nem csak annak technológiatörténeti jelentősége, hanem személyes érintettsége miatt is foglalkoztatta a projekt: az illető automobilt ugyanis annak idején felmenője, Gaetano Rossi gróf vásárolta meg és hozatta be Olaszországba.

A Schióban élő Rossi gróf a XIX. század utolsó éveiben világlátott, progresszív gondolkodóként rendkívüli érdeklődéssel figyelte az automobilizmus térnyerését. Mivel pedig nagyiparos apja (akit történetesen szintén Alessandrónak hívtak, és mellesleg Veneto régió képviselője volt az olasz szenátusban) révén rendelkezett az ehhez szükséges anyagi forrásokkal, elhatározta, hogy vásárol magának egyet a félelmetes szerkezetekből. Először a német Daimlerhez fordult, ám a konstrukció nem nyerte el a tetszését. Így jutott el 1892-ben a Peugeot-hoz, amelynek Type 3 modelljéről ekkor már legendák keringtek.

A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

Ahogy a típus neve is mutatja, ez volt a fiatal márka harmadik konstrukciója. Az 1886-os, Serpollet-féle gőzüzemű tricikli (Type 1), majd az 1890-ben bemutatott, immár benzinmotoros Type 2 után 1891-ben jelent meg a Type 3. A tulajdonképpen kísérleti járműnek tekinthető, mindössze négy példányban gyártott Type 2 műszaki tartalmát jelentősen továbbfejlesztve, robusztusabb, megbízhatóbb kivitelben alkalmazó modell volt az első Peugeot gépkocsi, amelyet érdemi mennyiségben gyártottak – három év alatt összesen hatvannégy példányát adták el világszerte.  

A hátsó tengely fölé beépített 565 köbcentiméteres, kéthengeres V-motor legnagyobb teljesítménye 2 lóerő volt, ami szédítő 18 km/óra végsebesség elérését tette lehetővé. A Type 3 négy utast tudott szállítani (közülük ketten a menetiránynak háttal ültek), ráadásul a Type 2 kormányrúdjával szemben a Type 3 már kezdetleges kormányművet alkalmazott, függőleges kormányoszloppal és láncos áttétellel. A hátsó tengelyt szintén lánc hajtotta.

A Type 3 nem csak műszaki tartalmát tekintve, de az értékesítését segítő marketingtevékenységek terén is forradalmian újszerűnek bizonyult. Hogy a konstrukció tartósságát bizonyítsa, a Peugeot átadta a jármű egy példányát az 1891-ben első ízben megrendezett, később hagyománnyá vált maratoni kerékpáros verseny, a Párizs-Brest-Párizs futam szervezőinek. Armand Peugeot presztízskérdést csinált az ügyből.

A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

Az akkor még közös családi kézben működő Peugeot kerékpárgyár tulajdonosaként maga is benevezett a versenyre – így személyesen tudta ellenőrizni, hogy utasításának megfelelően valóban kitelepültek-e az útvonal mellé azok a szervizpontok, amelyek hatvan kilométerenként gondoskodtak a Type 3 olajozásáról.

Az automobilhoz természetesen személyzetet is adott a gyár: a volánnál Louis Rigoulot mérnök úr ült, oldalán Auguste Doriot művezetővel – mindketten a Peugeot korai éveinek meghatározó alakjai voltak. Ők biztosították, hogy a versenybírók és időmérők szállítására használt Type 3 érdemi meghibásodás és baleset nélkül teljesítse a mintegy 1200 kilométeres távot. Csupán egyetlen alkatrész: a sebességváltó egyik fogaskereke tört el menet közben, a hibát végül egy cipészműhelyből kölcsönkért szerszámok segítségével hárították el.

A verseny távja hivatalosan csupán 1200 kilométer volt, ám a Peugeot akkoriban a Párizstól 400 kilométerre fekvő Valentigney városában szerelte össze automobiljait. A Type 3 így a kaland során összesen több mint 2000 kilométert tett meg, méghozzá meglehetősen feszített tempóban, csaknem 15 km/óra átlagsebességet érve el. A verseny után a porlepte automobilt a gyárban átnézték, majd eladták egy sportrajongónak – ez volt az első Peugeot, amit magánember vásárolt meg.


A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

Ennek ismeretében nem csoda, hogy Rossi gróf választása is a bizonyítottan strapabíró Type 3-re esett. 1892 augusztusában megrendelte a járművet, és a Peugeot 1893 januárjának első napjaiban le is szállította azt a Schio közvetlen közelében működő Rossi-féle textilüzembe (ennek jogutódja ma is működik Lanerossi néven).

Nem túlzunk, ha azt állítjuk, az egész környék összeszaladt a furcsa szerkezet érkezésének hírére. Arrafelé soha senki nem látott még hasonlót. Egyrészt azért nem, mert az autóipar hajnalán csillagászati összegeket kellett fizetni a ló nélküli fogatokét: a Peugeot Type 3 vételára például 5552 franc 20 centime-re rúgott, ami a textilgyári munkások hatévnyi fizetésének felelt meg. Másrészt azért, mert – ahogy a történészek mostanra hitelt érdemlően megállapították – Rossi gróf Peugeot-ja volt a legeslegelső automobil egész Itáliában.

Az események persze gyorsan követték egymást, egy évvel később Carlo Ginori gróf egy Panhard & Levassorral hajtott végig Firenzén (sokáig ezt tekintették Olaszország első automobiljának), Milánóban egy bizonyos Carlo Brena vásárolt egy Benzt, és Marino Torlonia gróf jóvoltából Rómában is feltűnt egy ma már nem beazonosítható, négykerekű jármű.

A századfordulóra, ha nem is vált általános jelenséggé, az automobil már nem váltott ki megdöbbenést az olasz emberekből. Mégis tény, hogy a Peugeot Type 3 teremtette meg az olasz autógyártás alapjait. Egyrészt közvetlenül, amikor a Milánó közelében működő Costruzioni Meccaniche di Saronno üzem 1894-ben megkezdte a Peugeot Type 3 összeszerelését és forgalmazását.

A francia fecske, amely olasz nyarat csinált

Ennél nagyságrendekkel fontosabb volt azonban az a hatás, amelyet a Peugeot Type 3 egy piemonti község, Villar Perosa ifjú polgármesterére gyakorolt. A műszaki végzettségű fiatalember katonai karrierjét követően 1893-ban tért haza szülőfalujába, hogy elhunyt édesapja nyomdokain haladva igazgassa a település ügyeit. Politikusként hamar eljutott hozzá Gaetano Rossi gróf csudálatos szerkezetének a híre. Nem nyugodott, amíg ki nem járta a grófnál, hogy maga is kipróbálhassa a Peugeot-t, az élmény pedig lenyűgözte.

Ettől fogva Giovanni Agnellit – mert bizony róla van szó – semmi más nem foglalkoztatta, mint hogy maga is az autóiparban tevékenykedjen. Álma 1899-ben vált valóra, amikor Emanuele Cacherano gróf tőkéstársaként megalapította autógyárát, amit egyszerűen torinói olasz automobilgyártó üzem – azaz Fabbrica Italiana Automobili di Torino, röviden F.I.A.T. – néven jegyeztettek be. A többi pedig már történelem...

Kulcsszavak: Peugeot, Type 3, visszatekintés
 
Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW Bemutatkozott Magyarországon az új Peugeot 508 SW Karácsonyi vidámságot visznek a bohócdokik Karácsonyi vidámságot visznek a bohócdokik Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6
 
Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros

Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros

2023. június 16.
Az elmúlt évtizedek legjelentősebb fővárosi járműcsereprogramjának nevezte Budapest főpolgármestere azoknak a modern, CAF típusú, spanyolországi gyártású villamosoknak a beszerzését, amelyek a budai vonalakon közlekednek majd.
Részletek

Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros

Karácsony Gergely a csütörtöki sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy a Combino villamosok vásárlása óta a mostani a legjelentősebb villamosbeszerzés Budapesten.
   
Kiemelte, hogy az 51 új CAF-jármű nagyban segíti majd a budapesti tömegközlekedés további fejlődését. Azt mondta, céljuk, hogy egyre többen érezzék: a villamosközlekedés valódi alternatívát jelent az autós közlekedéssel szemben.
   
Közölte, szeptembertől már a Hűvösvölgy végállomásig közlekednek majd ezek a villamosok, addig a Széll Kálmán tértől vágányzár lesz érvényben, az érintett szakaszon pótlóbusszal lehet utazni. Ezek a villamosok addig is közlekedni fognak a budai vonalak más szakaszain - tette hozzá a főpolgármester.
   
Beszámolt arról is, hogy ezzel egy időben, a II. kerülettel való együttműködés keretében megújul a rendkívül forgalmas Szilágyi Erzsébet fasor.
   
"Válság ide vagy oda, tartozunk a jövőnek annyival, hogy ne adjuk fel azt a törekvést, hogy egy jó közösségi közlekedés biztosításával járuljunk hozzá Budapest élhetőbb várossá tételéhez" - fogalmazott.
   
Karácsony Gergely arra kérte a fővárosiakat, hogy aki ezt még nem tette meg, szavazzon a június 18-ig meghosszabbított "Budapesti Lakógyűlésen".
   
Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros

Őrsi Gergely, a II. kerület ellenzéki polgármestere a gyermekprogramokkal egybekötött eseményen kiemelte, hogy a Szilágyi Erzsébet fasorban mindvégig biztosítják majd a kétirányú közlekedést a vágányok, a villamosmegállók és a burkolat felújítása idején.
   
Az út Budagyöngye és a Szent János kórház közötti szakaszát a II. kerületi önkormányzat a saját költségén újítja fel, ez a felújítás azért is kiemelten fontos, mert itt naponta 26 ezer gépjármű halad át - ismertette.
   
"Várjuk a cégek hozzájárulását a beruházás költségeihez, fogadjanak örökbe egy négyzetmétert a Szilágyi Erzsébet fasorból!" - buzdított Őrsi Gergely, aki ígéretet arra, hogy a szeptemberi iskolakezdésig mind a vágányzár, mind az útfelújítás befejeződik.
   
Tordai Bence (Párbeszéd), a választókerület ellenzéki országgyűlési képviselője a fenntartható közlekedés, a zöld-, jövőbarát- és egészséges város fontosságát hangsúlyozta, és méltatta, hogy a Budán élők közül egyre többen választanak az autózás helyett alternatív közlekedési módokat. A politikus emellett a budapesti kerékpáros közlekedés előnyeit emelte ki.
   
A Főpolgármesteri Hivatal a háttéranyagában azt írta, hogy a hamarosan kezdődő iskolai szünet kezdetétől több CAF típusú villamos jár majd Pesten a XVIII. és a XIX. kerületben, Budán pedig az I., a II., a XI. és a XXII. kerületben.
   
A hűvösvölgyi 56-os villamos vonalának felújítása idején, a nem érintett dél-budai szakaszon már szombattól CAF-villamosok közlekednek. Budafokon hétfőn jelennek meg az új járművek. Az Alkotás utcában és a Krisztina körúton közlekedő villamosok több mint fele alacsonypadlós lesz.
   
Az új CAF-villamosok pontos elosztásáról még nincs végleges döntés, a megállók teljes akadálymentesítése pedig a források függvénye - olvasható az összegzésben.
Kulcsszavak: bkk, bkv, CAF, főváros, vasút-villamos
 
Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Összeszerelték Budapesten az első, 56 méteres CAF-villamost Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros Ikarus: elfogadhatatlan a magyar autóbuszgyártás szereplőinek kiszorítása A Főváros koncesszióba adná a városnéző buszok üzemeltetését A Főváros koncesszióba adná a városnéző buszok üzemeltetését A BKV hidrogén-meghajtású buszt tesztel Budapesten A BKV hidrogén-meghajtású buszt tesztel Budapesten
 
Húsz éves a Citroën C3 Pluriel

Húsz éves a Citroën C3 Pluriel

2023. június 16.
A Citroën most ünnepli a C3 Pluriel 20. születésnapját. A 2003 májusában leleplezett modellből 2010-ig 115 097 példány készült a spanyolországi Villaverdében.
Részletek

Húsz éves a Citroën C3 Pluriel

A Citroën most ünnepli a C3 Pluriel bevezetésének huszadik évfordulóját. Az egyedülálló háromajtós kompakt ferdehátú mindössze egy évvel a C3 után, 2003 májusában került forgalomba, és a márka villaverdei üzemében egészen 2010-ig gyártották. Összesen 115 097 példány készült belőle.

A többféle konfigurációt kínáló C3 Pluriel a C3 mechanikai felépítését követte, és kényelem és biztonság szempontjából azonos színvonalat képviselt. A jármű speciális alkatrészekkel volt megerősítve, hogy használói ugyanolyan biztonságban legyenek, mint egy zárt autóban. A modell számos vezetéstámogató funkciót kínált, köztük ABS-t és vészfékező rendszert. A belteret a szedánoktól megszokott komfortszint jellemezte 4 üléssel, kiváló hang- és hőszigeteléssel és kimondottan eredeti kialakítással. A tekintélyes szélvédőnek és a nagy ablakoknak köszönhetően a C3 Pluriel kialakítástól függetlenül tökéletes kilátást biztosított. A nyitott fejtámlák pedig nemcsak a jó kilátáshoz, de az eredeti designhoz is hozzájárultak.
Az új modellel a Citroën újabb bizonyítékát adta innovatív szellemiségének. A kreativitás kifizetődőnek bizonyult: a C3 Plurielt 2003-ban – azaz közvetlenül a bevezetés évében – az év kabriójának választották. A díj annál is megtisztelőbb, mert az év kabriója ferdehátú is egyben.

A tanulmánytól a tényleges termékig

A C3 Plurielt az 1999-es frankfurti autószalonon bemutatott Pluriel tanulmány ihlette. Az új modellt a koncepcióautó és a sorozatgyártású jármű közötti átmenetnek szánta a Citroën. Mindezt úgy, hogy ne vesszen el a tanulmány eredeti karaktere, és minél kevesebb engedményt kelljen tenni a tömegtermelés kívánalmainak.

Húsz éves a Citroën C3 Pluriel

Míg a koncepcióból megszületett a tényleges termék, mintegy 150 ember dolgozott azon, hogy olyan műszaki megoldásokat találjanak, amelyek a lehető legtöbb lehetőséget kínálják egyetlen járműben.

Meghökkentően sokféle variáció

A C3 Pluriellel a Citroën szintet lépett, és minden korábbinál jobban kitolta a modularitás határait. A jármű egyedülállóan sok – összesen ötféle – konfigurációs lehetőséget kínált. A kiindulópont egy áramvonalas és tágas személyautó, mely a tető kinyitásával ún. panorámalimuzinná alakul át.

A modell az elektromosan működtetett vászontető eltüntetésével egy-kettőre kabrióvá válik. Ebben a kialakításban hangsúlyossá válnak az oldalívek, és megmutatkozik a C3 Pluriel igazi személyisége és szabad szelleme. Ha eltávolítjuk a két alumíniumívet, akkor egy spider lesz belőle, aminek szokatlan formája még inkább kiemeli az autó letisztult vonalait.

Végül az oldalívek és a két hátsó ülés eltüntetésével egy spider pick-upot kapunk két ülőhellyel és nyitott csomagtartóval. Ez a rengeteg lehetőség teljesen egyedi személyiséget kölcsönöz az autónak, mely minden igényhez képes alkalmazkodni. A C3 Pluriel fedélzetén minden nap egy külön kaland.

Húsz éves a Citroën C3 Pluriel

Eredeti autó-eredeti ötletek

E sokszínű autóhoz több eredeti Citroën-kampány is kapcsolódott. Először is 2003 júniusban a Défense-negyedben egy ötnapos rövidfilmfesztivált rendezett a Citroën „Courts Singuliers, Courts Pluriels” címmel. Az esemény autós mozi formájában zajlott: a Défense központi terén 20 darab különböző konfigurációjú C3 Pluriel állt, a látogatók ezekbe ülve nézhették meg a rövidfilmeket.

Egy másik eredeti ötlet a Citroëntől: „Házasodjon C3 Plurielben!” 2004. márciustól októberig a leendő házastársak ingyen bérelhettek egy C3 Plurielt az esküvőjük hétvégéjén. A kezdeményezés más modellekkel (pl. C4, C5) több éven át folytatódott.

A C3 Pluriel a neves elődök előtt sem felejtett el tisztelegni. 2008-ban a 2 CV hatvanadik születésnapján a Citroën egy limitált kiadást bocsátott útjára a C3 Plurielből. Ez volt a Charleston, az 1980-ban bevezetett 2 CV Charleston kései utódja.


Kulcsszavak: C3, C3 Pluriel, Citroën, évforduló
 
Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën A Párizsi Autószalonon szabályokat felrugó koncepcióautót mutat be a Citroën 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Húsz éves a Citroën C3 Pluriel Ha szombat akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzyn! 50 éves a legendás Ford Transit 50 éves a legendás Ford Transit
 
A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik

A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik

2023. június 15.
A várva várt Nissan Z Nismo új prototípusát Arizonában tesztelték, és az első lökhárító új dizájnját mutatták be, ahogy közeledünk a hivatalos bemutatkozáshoz.
Részletek

A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik

A Carscoop beszámolója szerint a Nissan Nismo Z teljes karosszériáját álcázás borítja, de a borítás nem olyan vastag, mint a korábbi prototípusoknál, így jobban átláthatjuk a modell részleteit. Elöl a lökhárító másnak tűnik, mint a régebbi Nismo prototípusoknál, új alsó szívónyílást kapott, amelyet vízszintes beömlőnyílások szegélyeznek. A sportautó előnyeit a mélyebb oldalszoknyák és a sportosabb, függőleges féklámpákkal ellátott hátsó lökhárító is szolgálja.

A Dunlop Sport Maxx abroncsokba burkolt, elsötétített, kilencküllős könnyűfém keréktárcsák megegyeznek a jelenlegi GT-R Nismo keréktárcsaival, a Nismo jelvényt egy szalag borítja. A Z Nismo eddigi összes álcázott prototípusába ugyanazokat a kerekeket szerelték fel. Még mindig nem világos, hogy a végleges sorozatgyártású modell viseli-e ezeket, vagy új dizájnt vezet be.

Az új Nissan Z pontosan az, amire számítottunk

A Nissan szűkszavú maradt a Z Nismo változatával kapcsolatban, minden hivatalos részletet elhallgat. Hallottunk azonban arról, hogy az új modell a duplaturbós, 3,0 literes V6-os motor hangolt változatát is felszerelheti, amely lenyűgöző, akár 500 LE (373 kW / 507 LE) teljesítményt nyújt. Ha megerősítést nyer, a Nismo változat jelentős 100 LE-vel (75 kW / 101 LE) felülmúlná a standard Nissan Z-t. A teljesítménynövelés mellett a futómű-fejlesztések, például az érzékenyebb felfüggesztési konfiguráció és a továbbfejlesztett fékek várhatóan kísérik a teljesítménynövekedést.

A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik
Kulcsszavak: Egyesült Államok, nismo, nissan, sportautó
 
A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik Az Egyesült Királyság vezető magazinja a Nissan Aktív Biztonsági Pajzsnak ítélte az idei év Biztonság-technológiai Díját A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását Magyar freestyle futballisták hajtották végre a Nissan legújabb kihívását A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t A 2024-es Nissan Z Nismo agresszívabb arccal érkezik Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét
 
Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába

Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába

2023. június 14.
Európában is folytatódik a Dodge „Last Call” tisztelgése a Charger és Challenger HEMI modellek előtt, amelyek 2024-től a márka villamosítási útjának megfelelően már nem a jelenlegi változatukban készülnek.
Részletek

Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába

E történelmi vonalak megünneplésére, fennállásuk utolsó hónapjaiban az amerikai márka úgy döntött, hogy piacra dobja hét ikonikus modell átdolgozott változatát, hogy a rajongóknak egyedülálló lehetőséget biztosítson egy teljesen exkluzív termék megvásárlására.

Közülük ötöt Európában is forgalmaznak. A limitált széria második Európában landoló modellje a Dodge Challenger Black Ghost: a Dodge Challenger Shakedown nyomdokait követi, amely 2023 márciusában jelent meg az európai piacon.

„Annyi legendás izomautó van a Dodge márka történetében, nehéz volt kiválasztani azt a hét járművet, amely előtt tisztelegni akartunk a „Last Call” termékcsaláddal, de a Black Ghost könnyű volt választani” – mondta Tim Kuniskis, a Dodge márka vezetője.
 
A Dodge „Last Call” különleges sorozat

Az exkluzív „Last Call” kiadás a márka történetének hét ikonikus modelljének újjáélesztéséből áll: a Dodge Challenger Shakedown, a Charger Super Bee, a Challenger és a Charger Scat Pack Swinger, a Charger King Daytona, a Challenger Black Ghost és a Challenger SRT Demon 170. Mindegyik 2023-as modell.

Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába

Az év járművei a márka ikonikus izomautóiból merítenek ihletet, megidézve azok legjelentősebb részleteit, és egy különleges „Last Call” emléktábla jellemzi őket a motorháztető alatt, amely minden modellt igazi gyűjtői tárgygá tesz, és tartalmazza a jármű nevét és sziluettjét.

A két sorozat 14 színválasztékkal érkezik, köztük a márka három jellegzetes színét – a B5 kéket, Plum Crazy lila és Sublime zöld – valamint a népszerű és modern Destroyer Grey. A járműveket a karosszéria jellegzetes grafikai részletei is díszítették.

Ennek a különleges kiadásnak az igazi Dodge stílusban való megünneplésére a márka a Jailbreak csomagot, a 717 lóerős Challenger és Charger SRT Hellcat-re is kiterjesztette, hogy a rajongóknak valóban korlátlan testreszabási lehetőséget kínálhasson saját izomautójuk megépítésében, egyedi személyre szabással.

Kulcsszavak: Dodge, izomautó, sportautó
 
Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába Elektromos lehet a leggyorsabb autó Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Dodge Challenger Black Ghost: egy izomautó Detroit utcáiról Európába Gyors sportautó négy üléssel és öt ajtóval Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Dögös Ram variáció Dögös Ram variáció
 
Brand Finance: a Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája

Brand Finance: a Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája

2023. június 14.
A német Porsche autómárka idén már hatodik éve világelső a luxus és prémium márka szegmensben - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat éves jelentésében. A Porsche márka értéke egy év alatt 9 százalékkal, 36,76 milliárd dollárra nőtt.
Részletek

Brand Finance: a Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája

Megőrizte második helyét az egyebek között a kézitáskáiról is ismert Louis Vuitton is, amelynek márkaértéke 12,2 százalékkal 26,29 milliárd dollárra emelkedett.
   
A Chanel és a Gucci helyet cserélt. A parfümgyártó a harmadik helyre került fel a korábbi negyedikről, márkaértéke 27 százalékkal, 19,39 milliárd dollárra nőtt, miközben a negyedik helyre csúszott vissza az olasz Gucci ruhamárka, amelynek értéke 1,5 százalékkal, 17,84 milliárd dollárra csökkent.
   
A Hermes maradt az ötödik helyen (+4,9 százalék, 14,165 milliárd dollár), a Rolex pedig a nyolcadik helyen (+28,3 százalék, 10,71 milliárd dollár).
   
A Dior a hatodik helyre kúszott fel (+46 százalék, 13,15 milliárd dollár) a Cartier helyére, amely a hetedik helyre csúszott vissza (+1 százalék, 12,54 milliárd dollár).
   
A Tiffany amerikai ékszerlánc a kilencedik helyre emelkedett a tavalyi tizenegyedikről, márkaértéke 10,2 százalékkal, 7,43 milliárd dollárra nőtt, míg a tízes listát a tavaly kilencedik Ferrari olasz sportautó-gyártó zárta, márkaértéke 7,7 százalékkal, 7,42 milliárd dollárra süllyedt.
   
A Brand Finance 50-es listáján egyebek között 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve öt-öt amerikai és brit vállalat található. Két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak, a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).
Kulcsszavak: autógyár, Porsche
 
Brand Finance: a Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája A BMW az elsőkerék-hajtásúak között Brand Finance: a Porsche hatodik éve a világ vezető luxusmárkája Hatékony gyártási folyamatainak elismeréséül a SEAT elnyerte az "Automotive Lean Production" díjat A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO
 
A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

2023. június 14.
Újabb érdekfeszítő részleteket tett közzé a Toyota arról, hogyan kíván az évtized végére az autóipar villamosításának az élére állni. A tervek összetettek, egymásra épülnek, és ma még elképzelhetetlen eredményeket ígérnek.
Részletek

A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

Miután 1997-ben bevezette a Priust, a világ első sorozatgyártású full hibrid szedánját, a Toyota következetesen kitartott a technológia mellett: két és fél évtized alatt elfogadottá, majd természetessé tette a gépkocsik villamosításának gondolatát. Ezzel nem csak a műszaki, de a szemléletbeli alapokat is megteremtette napjaink akkumulátoros elektromos forradalmához. Ugyanakkor annyi más autógyártóval ellentétben a Toyota nem tesz fel mindent egy lapra: meggyőződése, hogy nem létezik univerzális megoldás, és minden felhasználási környezetben más és más technológiákkal lehet a leghatékonyabban csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Ez azonban a legkevésbé sem jelenti azt, hogy ne kezelné prioritásként a tisztán elektromos hajtástechnológiák kérdését (csupán azt, hogy a többi alternatívát sem hanyagolja el.) Hogy mennyire a középpontban tartja a helyi emissziótól mentes közlekedési lehetőségek fejlesztését, jól szemlélteti, hogy 2016 óta folyamatosan növeli beruházásait a jövőbeli mobilitási rendszerek fejlesztése terén, és 2023 tavaszára immár a vállalat összes kutatás-fejlesztési tevékenységeinek, munkatársainak és költségvetésének nagyságrendileg a felét teszi ki ez a komplex terület.

Ezeknek az innovatív fejlesztési részlegeknek a szerteágazó munkájába engedett betekintést a Toyota, amikor június 13-án ismertette a 2030-is tartó időszakra vonatkozó villamosítási fejlesztési stratégiáját.

A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

Új generációs elektromos járművek

A vállalat már dolgozik azon az új generációs elektromos modellpalettán, amelynek globális bevezetése a tervek szerint 2026-ban veszi kezdetét. Ezek a járművek vadonatúj, moduláris felépítésűek lesznek: három fő elemük – az első futómű és a hozzá kapcsolódó elektromos hajtás, az akkumulátor, valamint a hátsó, opcionálisan hajtott futómű – váltogatásával eltérő jellemzőkkel bíró modellek hozhatók létre.

Ez a gyakorlat ugyanúgy felgyorsítja a fejlesztést, mint a mesterséges intelligencia alkalmazása a formatervezésben. A gépi tanulás teszi lehetővé, hogy az álomhatárt átlépve 0,20 alá szorítsák le a járművek közegellenállási együtthatóját, ugyanakkor tetszetős, esztétikus formavilágot alkossanak. Szintén ennek a célnak a megvalósításához járul hozzá az az együttműködés, amelyben a Mitsubishi Heavy Industries légi közlekedési és űrhajózási részlegének szaktudását felhasználva, különleges felületkialakítást alkalmazva csökkentik drámai mértékben a légellenállást.

A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

Új generációs akkumulátorok

Ahogy a hajtási módozatok fejlesztésénél, úgy az akkumulátorok terén is a sokszínűséget pártolja a Toyota: az évtized végéig több, egymástól eltérő jellemzőkkel bíró technológiát fejleszt párhuzamosan, mindegyiket más és más területen, eltérő fázisokban alkalmazva.

2026-ban debütálnak azok az új generációs lítium-ion akkucsomagok, amelyek minden szempontból felülmúlják a Toyota bZ4X jelenleg etalonnak számító rendszerét. Míg a Toyota első, kifejezetten elektromos hajtásra fejlesztett modellje akár 500 kilométert meghaladó hatótávolságra képes, a következő szériával már kétszer ekkora távolságot: 1000 kilométert is megtehetünk majd egy feltöltéssel – ehhez nyilvánvalóan a fent részletezett aerodinamikai fejlesztések is hozzájárulnak. Míg a bZ4X akkumulátora gyorstöltő alkalmazásával nagyságrendileg 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, az utódakkuknak 20 perc sem kell ehhez. Ráadásul az új technológia gyártási költségei is kedvezőbbek lesznek a jelenleginél, a Toyota prognózisa szerint akár 20 százalékot is elérhet a megtakarítás.

Két évvel később, 2028 körül érkezik egy ennél is fejlettebb, bipoláris lítium-ion akkumulátor. A bipoláris kifejezés arra utal, hogy összevonják az akku bizonyos szerkezeti elemeinek funkcióját: az anódot a katódtól elválasztó réteg egyben áramgyűjtőként is szolgál, így az elektródák között az eddigi három helyett csupán egy réteget kell elhelyezni.

A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

Az ebből adódó jobb helykihasználás mellett a kialakítás nagyobb áramerősséget is képes átengedni magán – összességében ezzel a felépítéssel azonos méret mellett megduplázható az akkumulátorok teljesítménye.  A technológia a fent ismertetett, új generációs akkumulátoroknál további tíz százalékkal nagyobb (kb. 1100 kilométeres) hatótávolságot ígér, miközben ugyanennyivel nő a költséghatékonyság is.

A lítium-ion technológia kétlépcsős fejlesztésébe ékelődve, 2027 közepén egy innovatív lítium vas-foszfor akkumulátort is piacra dob a Toyota. Ez szintén bipoláris kialakítású lesz, és bár a bZ4X akkumulátorához képest „csak” 20 százalékkal növeli meg a hatótávolságot, a gyártási költségek radikálisan, 40 százalékkal csökkennek – ez az akkumulátor-technológia tehát ideális választás lesz alsóbb kategóriás elektromos járművekhez.

Új generációs gyártástechnológia

A Toyota 2030-ra évente 3,5 millió tisztán elektromos jármű gyártásával számol, nagyságrendileg minden második ezek közül (összesen 1,7 millió) az új generációs modellek közül kerül majd ki. 600 ezer felső- és 360 ezer középkategóriás szabadidőjármű; 360 ezer kompakt és 240 ezer középkategóriás szedán, illetve ferdehátú; továbbá mintegy 120 ezer buszlimuzin épül majd évente ezekre a moduláris alapokra.

Ahhoz, hogy ezek a mennyiségi tervek megvalósulhassanak, radikálisan optimalizálni kell a termelést, anélkül, hogy az a minőség rovására menne. A Toyota ezért innovatív gyártástechnológiákhoz folyamodik.


A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért

Ilyen a giga casting, azaz a szerkezeti és karosszériaelemek egyetlen nagyméretű, komplex idomként történő öntése. Olyan komponensek készülhetnek így gyorsan, egyszerűen, tökéletes minőségben, amelyeket ma akár több tucat különálló elemből szerelnek össze, lassabban és drágábban.

Az idő mindig is fontos volt az autóiparban, és ez hatványozottan igaz ma, amikor rohamtempóban jelennek meg vadonatúj technológiák. Ezért kulcsfontosságú, hogy a 2026-tól piacra kerülő új Toyoták teljes fejlesztési ciklusának időtartama a jelenlegi 30-ról 20 hónapra rövidül, az elektronikus rendszerek és funkciók pedig vezeték nélküli kapcsolaton keresztül lesznek frissíthetők.

Sokkal többet, sokkal kevesebbért

Az eddig felsorolt fejlesztések a Toyota előrejelzése szerint összességükben 37 százalékkal csökkentik majd a gyártás költségeit; ha ehhez hozzávesszük a beszállítók és stratégiai partnerek működésének optimalizálását, a Toyota 2030-ra összességében 50 százalékkal olcsóbban fogja tudni előállítani villanyautóit, amelyek ráadásul 150 százalékkal messzebb jutnak el egy feltöltéssel. Mindez a vásárlók szempontjából azt jelenti, hogy lelassulhat az árak emelkedése: a fejlettebb technológiákat tudásukhoz képest fajlagosan olcsóbban kaphatjuk meg, ami tovább gyorsíthatja az emissziómentes mobilitás térnyerését.

 
Kulcsszavak: fejlesztés, toyota
 
A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért A Nissan bemutatja a forradalmian új benzinmotorját A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért Az új Audi Matrix LED fényszóró
 
Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

2023. június 14.
A PEUGEOT új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelye a márka folyamatos megújulásának tökéletes példája. A teljes elektrifikáció felé vezető úton tett határozott lépések mentén hamarosan érkezik a legsikeresebb PEUGEOT SUV utódja, az új 3008, mely az új vezetőhely premierje is egyben.
Részletek

Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

Az új PEUGEOT 3008 soha nem látott szintre emeli a kreatív formatervezést, a vezetés élményét és az elektromos hajtást, elsőként bevezetve az új PEUGEOT panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyet.

Az új PEUGEOT 3008, mely szeptemberben mutatkozik be, már most megmutatja innovatív és látványos vezetőhelyét a PEUGEOT panoráma i-Cokpit-ot.

Az új 3008 szintet lép, hogy új perspektívát nyisson a PEUGEOT márka előtt.

Új generációs vezetőhely a 3008 új generációjának

Az új PEUGEOT 3008 következő generációs i-Cockpit® vezetőhelyének lélegzetelállító látványt kölcsönöz a lenyűgöző 21’’-os hajlított nagy felbontású „lebegő” kijelző, az új kompakt kormánykerék és az i-Toggles gombsor. Évtizedes sikerei és a folyamatos fejlesztések ellenére, még soha nem fejlődött ekkorát a PEUGEOT i-Cockpit®, mely ezúttal magasabb szintre lép !

A PEUGEOT tervezőinek az volt a célkitűzése, hogy alapjaitól újragondolják a vezetőhely egyes elemeit, referenciává téve az új PEUGEOT panoráma i-Cockpit® vezetőhelyet a piacon. Cél, hogy a vezető és az utasok számára egyaránt élvezetes, biztonságos és komfortos legyen, jól érezzék magukat a fedélzeten.

Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

A már 10 éve gyártásban lévő, közel 10 milliós darabszámban értékesített  PEUGEOT i-Cockpit® mindig az elérhető legkorszerűbb technológiákat alkalmazta : digitális műszeregység, vezeték nélküli csatlakozás, hangvezérlés, 3D megjelenítés, személyre szabható i-Toogles gombsor, stb. Most a PEUGEOT még messzebbre megy : az új panoráma i-Cockpit® segítségével újraértelmezi a vezetés élményét.

21 ‘’-os lebegő hatást keltő nagy felbontású hajlított panoráma kijelző, mely egyesíti a magasra helyezett ‘’head up’’ műszeregységet és a központi érintőképernyőt


A PEUGEOT tervezői úgy döntöttek, hogy egyesítik az i-Cockpit® két alapvető elemét, a magasra helkyezett kijelzőt és a nagyméretű központi érintőképernyőt. Ez a két egység ezentúl egyetlen hatalmas, 21’’-os nagyfelbontású görbített kijelzőn kap helyet, mely baloldalt egészen a műszerfal széléig terjed. Ez a különleges képernyő valóban lebeg a műszerfal tetején, mivel hátulról két láthatatlan konzol tartja. A lebegő hatást különleges LED hangulatvilágítás erősíti.

Az optimális ergonómia érdekében ez a 21’’-os panoráma kijelző enyhén a vezető felé fordul, de tökéletesen hozzáférhető marad az első utas számára is. Ez a különleges minőségű kijelző panel egyesíti a  PEUGEOT i-Cockpit® két kulcsfontosságú elemét :

-    A panoráma kijelző bal oldalán és a kormány fölött található műszerpanel egyesíti a vezetéssel kapcsolatos információkat (sebesség, energiafelhasználás, vezetéstámogató rendszerek, stb.)

-    A panoráma kijelző jobb oldalán, a középkonzol felett található érintésérzékeny terület egyaránt könnyen elérhető a vezető és az utas számára. Segítségével a hűtés / fűtés, navigáció, médialejátszó és telefon funkciók kezelhetők.          

Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

Újragondolt felépítés és ergonómia

Az új PEUGEOT panoráma i-Cockpit® felépítése egyedülálló : belülről láthatatlan rögzítések tartják a megemelt kijelzőt. Ez a megoldás megkönnyíti a hozzáférést és javítja a 21’’-os képernyő leolvashatóságát.

A középkonzol feletti részen található az i-Toggle gombsor, egy teljes métékben testreszabható, 10 különböző funkció gyors elérésére programozható virtuális gombsor, melyre akár a kedvenc rádióállomásunk, egy meghatározott hőmérséklet, vagy egy adott címre történő navigáció is beállítható és gombnyomásra elérhető.

A középkonzol szellős és letisztult megjelenésű, így nagyobb helyet kínálhat a vezeték nélküli töltőfelület számára. Ehhez az is hozzájárul, hogy a sebességváltó gomb felköltözött a műszerfal alá, közvetlenül a kormány és az indítógomb közelébe. Ez az ergonómikus megoldás lehetővé teszi, hogy ugyanazzal az egyszerű mozdulattal indítsuk vagy állítsuk le az autót, mint amivel kezelni tudjuk a sebességváltót.

Új kompakt kormánykerék érintőgombokkal

A PEUGEOT i-Cockpit® kezdetek óta legfontosabb eleme a kompakt kormánykerék, mely szintén teljesen megújult ! Bár kompakt méreteit megőrizte, de megjelenése sokkal modernebb lett. A központi része kisebb lett és jobban elkülönül a küllőktől, ami a kijelzőhöz hasonló ‘’lebegő’’ hatást kölcsönöz a kormányközépnek.

Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét

A kompakt kormányon elhelyezett gombok ezentúl reszponzív érintőfelületekkel rendelkeznek, mely még ergonómikusabb használatot tesz lehetővé : bár automatikusan érzékeli az ujjak jelenlétét, de a gomb csak akkor aktiválódik ha  rákoppintunk, elkerülendő a véletlen bevatkozást. Az új PEUGEOT panoráma i-Cockpit két új elegáns és finom vonalú bajuszkapcsolót is felvonultat, melyek jól illenek az új high-tech környezetbe.

Minőségi és high-tech utastér

A látványos 21’’-os lebegő panoráma kijelző nem az egyetlen különlegesen vonzó elem az új PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhely koncepciójában.

A high-tech hangulatot erősíti a különleges hangulatvilágítás, mely teljes szélességében végigfut a műszerfalon és az ajtókon. A nyolcféle színre konfigurálható fényt elegáns, valódi alumíniumból készült dekorbetétek verik vissza, egyedi hangulatot teremtve az utastérben.

A különös gondossággal kiválasztott dekorelemek és szövetek tökéletes összhangban vannak az alumínium dekorációval, egyedülálló minőségi hatást teremtve az utastérbe.


Mutatjuk a Peugeot új panoráma i-COCKPIT® vezetőhelyét


Kulcsszavak: elektromos autó, i-Cockpit, Peugeot, Peugeot 3008, premier
 
A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai A százezredik BMW i3 megszületésével új feladatot kaptak az úttörő technológia nyugdíjazott akkumulátorai A zöld közlekedés kulcskérdései A zöld közlekedés kulcskérdései A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője A Peugeot 2008 Európa legnépszerűbb autója A Peugeot 2008 Európa legnépszerűbb autója
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 211 - 220