Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 221 - 230
A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

2023. június 13.
Mindössze néhány óra múlva elrajtol a 41. 1000 Miglia rali mezőnye. Az 1957 előtt gyártott, veterán autók számára fenntartott 1/100-as közúti túraverseny a hagyományos útvonalon: a Brescia és Róma közötti szakaszon, oda-vissza zajlik.
Részletek

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

Minden készen áll a 1000 Miglia újkori történetének negyvenegyedik kiadására: június 13-án elrajtol a veterán autók számára kiírt 1/100-as közúti raliverseny, amelynek útvonala Bresciából kiindulva Olaszország legszebb történelmi pontjait érinti, majd június 17-én tér vissza ugyanoda. A 1000 Miglia mindig is legalább annyira szólt az utazás élményéről, mint az autóversenyzés izgalmáról. Nincs ez másképp idén sem, amikor több mint 400, felbecsülhetetlen értékű veterán autó áll rajthoz a ralin; közülük nem kevesebb, mint negyvenheten képviselik az olasz autóipar ikonikus márkáját, az Alfa Romeót. 

Az Alfa Romeo gyári gyűjteményéből három rangos modell is részt vesz a versenyen. Az 1954-es 1900 Super Sport, a vele egyidős 2000 Sportiva, és az 1956-ból származó 1900C Super Sprint egyenesen az aresei gyári múzeumból érkeztek Bresciába. Az Alfa Romeo gyűjteményének három ékkövét hozzájuk méltóan neves legénység gondjaira bízta a gyár. Az Alfa Romeo 1900 Sport Spider a márka nemzetközi rajongói szervezetének, az „Alfattitude” internetes közösségnek az alapítói:

Costantin Andone és Marius Pope kezei között bizonyíthat. Az Alfa Romeo 2000 Sportiva német legénységgel indul útnak: Tom Wlaschiha, a Trónok harca és a Stranger Things sorozatok főszereplője, egyben elhivatott Alfa Romeo-rajongó oldalán Ninacar Maria közismert autós influenszer vesz részt a ralin. Az Alfa Romeo 1900C Super Sprint pedig Lorenzo Quaglia, a Velasca olasz divatmárka közösségi médiákból ismert arca, valamint a @giogiusavini felhasználói néven híressé vált TikToker, Giovanni Giuseppe Savini felügyelete alatt teszi meg a távot.

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

Ezek az automobilok minden túlzás nélkül mozgó műalkotások, ragyogó ékkövei annak a történelmi gyűjteménynek, amelyet a Stellantis-csoport alá tartozó márkák hagyományainak ápolásával és népszerűsítésével megbízott részleg gondoz. Ismerjük meg most ezeket közelebbről:

1900 Sport Spider (1954)

Mindössze két darab készült ebből a rendkívül ritka spider versenyautóból. A kettős felülfekvő vezérműtengellyel szerelt, kompresszoros, négyhengeres motor csúcsteljesítménye 138 lóerő, ami – nem kis részben a minimális, 880 kilogrammos saját tömegnek, valamint a rendkívül kedvező aerodinamikának köszönhetően – 220 km/óra végsebességet tett lehetővé. A Bertone stúdió főtervezője, Franco Scaglione által megálmodott, innovatív formavilágú 1900 Sport Spider ötfokozatú sebességváltót és De Dion hátsó hidat kapott, ennek eredményeként közvetlen, kezes és őszinte vezethetőséget, illetve menetdinamikát kínál, nagyszerű tapadás mellett. Ez a különleges sportautó a 289-es rajtszámmal indul a versenyen.

2000 Sportiva (1954)

Nem kevésbé ritka a 296-os rajtszámú autó: mindössze kettő maradt belőle fenn az egész világon. A gyári múzeumi példány ragyogó metálszürke fényben pompázik. Az 1954-es tervezésű 2000 Sportiva nagy teljesítményű, korlátozott példányszámú sportautóként született, amely közúti forgalomban éppúgy helyt állt, mint versenyautóként.

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

A kettős felülfekvő vezérműtengelyes, kétliteres, négyhengeres motor percenkénti 6500-as fordulatszámon 138 lóerőt adott le, amivel akkoriban igen magasnak számító, 220 km/óra végsebességre volt képes a modell. Az ötfokozatú sebességváltóval és De Dion hátsó híddal szerelt autó karosszériája alumíniumból készült. Az áramvonalas, rendkívül elegáns formát a Bertone stúdió legendás tervezője, Franco Scaglione jegyezte, akárcsak az 1900 Sport Spiderét.

1900C Super Sprint (1956)

A 2023-as 1000 Miglián 392-es rajtszámmal induló, varázslatos 1900C Super Sprint (1956) kupé hamisítatlan gran turismo: egy elegáns „családi autó, amely versenyeket nyer”, ahogyan az 1950-es években ikonikussá vált szlogen hirdette. Az 1900-as szedán rövidített alvázára épülő kupé kétliteres, soros négyhengeres motorja az Alfa Romeo legjobb hagyományai szerint kettős felülfekvő vezérműtengelyt kapott, legnagyobb teljesítménye 115 lóerő volt 5500/perc fordulatszámon. Az 1950-as években a legnagyobb olasz formatervező stúdiók előszeretettel vásároltak csupasz, járóképes alvázakat az Alfa Romeótól, amelyekre aztán saját tervezésű és készítésű karosszériát szereltek. Így tett a milánói Touring is, amely 1954 és 1955 között csaknem 300 autót készített az Alfa Romeo 1900C Super Sprint műszaki alapjaira. 

Ezek az események nem pusztán történelmi jelentőséggel bírnak. Ellenkezőleg: élő és hiteles hidat emelnek a múlt és a jövő értékei közé. Ezt az összekötő kapcsot még erősebbé teszi az idei évben három kerek évforduló. Idén tízéves az Alfa Romeo 4C, hatvan éve jött létre az Autodelta csapat, amelyből a későbbi gyári motorsport-részleg kifejlődött, továbbá pontosan egy évszázaddal ezelőtt született meg a sportosság utánozhatatlan és felülmúlhatatlan jelképe, a Quadrifoglio Verde.

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen

Az Alfa Romeo nem véletlenül támogatta meg veterán modelljeinek részvételét a márka portfoliójának legújabb ékköveivel: a Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario limitált szériákkal.

A legendás Quadrifoglio 1923. április 15-én debütált az RL Corsa azon példányán, amellyel Ugo Sivocci győzelmet aratott a tizennegyedik Targa Florio versenyen. Azóta a Quadrifoglio az Alfa Romeo alapvető értékeinek, a nemes olasz sportteljesítménynek a szimbólumává vált. Ma a márka legnagyobb teljesítményű típusait különbözteti meg, legyen szó zárt pályára tervezett versenyautókról vagy exkluzív közúti sportmodellekről.

Ez utóbbiak legkiválóbb példái a Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek: a mindössze száz-száz példányban gyártott szériák műszaki és esztétikai szempontból egyaránt egyedülállónak számítanak. A 2,9 literes V6-os turbómotor legnagyobb teljesítménye 520 lóerő; a nyomaték átvitelét mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű optimalizálja, fokozott stabilitást és dinamizmust, valamint nagyobb kanyarsebességet téve lehetővé.

A Centro Stile Alfa Romeo által tervezett, ünnepi logók mellett új, aranyszínű féknyergek, valamint festetlen szénszálas kompozitból készült hűtőmaszk és tükörházak különböztetik meg a limitált szériákat. Az utastérben új, aranyszínű öltések, valamint a műszerfalon elhelyezett ünnepi embléma díszítik az új, háromdimenziós kivitelű karbonba öltöztetett, sportos környezetet. A kormánykereket bőr és Alcantara borítja, a képet fekete öltések és szénszálas betétek teszik teljessé.

Kulcsszavak: Alfa Quadrifoglio, alfa romeo, Giulia, Stelvio
 
Alfa Romeo: A Milano név nem megfelelő? Akkor legyen „Junior”! Alfa Romeo: A Milano név nem megfelelő? Akkor legyen „Junior”! A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Magyarországon gyártják az új Alfa Romeo Giulia fékvezérlő-egységét Magyarországon gyártják az új Alfa Romeo Giulia fékvezérlő-egységét Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario modellek részt vesznek a 41. 1000 Miglia versenyen A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon
 
A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be

A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be

2023. június 13.
Az európai piac kulcsfontosságú szerepet játszik a Honda fenntarthatóságra vonatkozó globális célkitűzéseinek elérésében. A három vadonatúj szabadidő-autó és a márka első elektromos robogójának érkezése jól mutatja, hogy a Honda több lehetőséget is kínál az elektromos átállásra.
Részletek

A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be!
     
Különleges sajtóeseménynek adott otthont a Honda németországi Offenbachban lévő kutatási és fejlesztési központja, ahol az újságírók megtudhatták, milyen lépésekre készül a vállalat az európai piacon, hogy 2050-ig elérje karbonsemlegességet illetően kitűzött céljait.

A márka tisztviselői számos információt megosztottak az elektromos átállással kapcsolatban, új termékek és szolgáltatások széles skáláját tárva a nagyközönség elé. A rendezvényen nem csak három új szabadidő-autó (a tisztán elektromos e:Ny1, a hibrid ZR-V és CR-V, mely utóbbi elérhető lesz plug-in kivitelben is) és az első, EM1e: névre keresztelt elektromos hajtású kétkerekűje mutatkozott be, a meghívottak a vállalat e:PROGRESS névre keresztelt energiagazdálkodási szolgáltatásáról is képet kaphattak.

A Honda az elmúlt években a teljes európai személygépjármű-választékát „elektrifikálta”, legutoljára színre lépett a Civic legújabb, kizárólag hibrid változatban megvásárolható nemzedéke, ami arról árulkodik, hogy a japán cég rendkívül elkötelezett az elektromos átállás és az elektromos mobilitás mellett, sőt a fejlesztések újabb szakaszába lépett régiónkban.

– Európa fontos a Hondának, hiszen nagyon sok hűséges vásárlónk van ebben a térségben, akik elégedetten használják autóinkat, motorkerékpárjainkat és szerszámgépeinket – mondta el Katsuhisa Okuda, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. – Rég nem mutattunk be egyszerre annyi autót, motort és műszaki fejlesztést, mint ma. Azon túlmenően, hogy jelentősen továbbfejlesztettük termékeinket, különleges energiaszolgáltatási formákat is kidolgoztunk, melyekkel lefektethető a jövő intelligens elektromos rendszereinek alapja, egyszersmind elérhető fenntarthatóságra vonatkozó globális célunk – fűzte hozzá.

A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be!

A Honda élen jár a mobilitási megoldások kidolgozásában, és immáron 75 éve dolgozik azon, a fenntarthatóságot szem előtt tartva, hogy az emberek könnyebben és biztonságosan közlekedhessenek az utakon. A cég vezetői úgy gondolják, hogy a CO2-szint globális csökkentésének az a leghatékonyabb módja, ha modern, környezetbarát technológiákkal és termékekkel segítik az átállást.

Kiváló példa erre a vadonatúj ZR-V és CR-V, hiszen mindkét modell megvásárolható lesz teljes-hibrid kivitelben, s utóbbi – a márka történetében először – plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető Európában. Legalább ennyire fontos a vadonatúj e:Ny1, a márka második tisztán elektromos európai járműve, ugyanis 412 km-es – károsanyag-kibocsátás nélküli – hatótávval büszkélkedhet. Rég nem volt a Hondának ennyire széles és változatos termékpalettája kontinensünkön.

Ugyancsak a németországi sajtóeseményen ismerhette meg a közönség az EM1 e: elektromos mopedet, a vállalat első ilyen kétkerekűjét, ami már 2023-ban megérkezhet az európai kereskedésekbe. Ez a segéd-motorkerékpár tökéletes eszköz lehet a fiataloknak és a városban élőknek, hogy beguruljanak az elektromobilitás világába. Ez csak a kezdetet jelenti, mivel a tervek szerint 2025-ig további 10 elektromos modellt mutat be a Honda a nemzetközi piacon.

– Az új Civic tavalyi bemutatkozásával végéhez ért európai palettánk elektromos átállása, ami a Honda régiók közül elsőként Európában sikerült – osztotta meg gondolatait Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. – Új szabadidő-autóinkkal, második tisztán elektromos járművünkkel és új elektromos mopedünkkel tovább haladunk a teljes globális átálláshoz vezető úton, tartva magunkat azokhoz a célokhoz, melyeket a fenntarthatóság kapcsán fogalmaztunk meg – avatta be a hallgatókat a cég terveibe.

A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be!

A Honda elektromos átállása nem csak a termékpalettát érinti, a vállalat továbbra is sokat fektet energiagazdálkodási programjának fejlesztésébe és kibővítésébe. A fókusz az ún. tisztaenergia-szolgáltatásokon és a – tisztaenergia-hordozónak tekinthető – hidrogénen van, de a töltési és a tárolási megoldások is elengedhetetlenek a maximális hatékonysághoz és a fenntarthatósághoz. A Honda-féle rendszerek elsőként az e:PROGRESS program keretein belül álltak munkába, és igen remekül teljesítenek.

Az Egyesült Királyságban például már elérhető egy roppant költséghatékony és fenntartható, tiszta energiát felhasználó, házi töltőrendszer, amire a Honda legújabb szabadidő-autója, az új e:Ny1 és a CR-V plug-in hibrid is csatlakoztatható, a meglévő Honda e mellett. A bevezetés második fázisban a vásárlók már saját ökorendszerükben használhatják majd fel az általuk termelt napenergiát. A terv utolsó lépése a szolgáltatás elterjesztése lesz Európa-szerte, a nem Honda járművet használók körében is.

– Mi a Hondánál hiszünk a mobilitási és energiaszolgáltatásokban, és energiakutatással kapcsolatos programunk tökéletes lehetőség arra, hogy intelligens és fenntartható megoldásokat dolgozhassunk ki a társadalom és a vásárlók számára – árulta el Takehiro Wada, a Honda európai K+F központjának elnöke. – Új termékeink és szolgáltatásaink nagyban hozzájárulhatnak a bolygó megóvásához, egyszersmind komoly terhet vehetnek le a házi energiarendszerekről, és elősegíthetik, hogy a vásárlók a lehető legkedvezőbb áron juthassanak energiához. Ezzel válik teljessé a Honda, mint elektromos mobilitási szolgáltatóvállalat.

Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos autó, hibrid, honda
 
A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén A Jeep bemutatta a globális tervét a szabadidőjárművek villamosítása terén Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó A jövőbe invesztál a Volkswagen A jövőbe invesztál a Volkswagen A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül
 
A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

2023. június 13.
A Ford a mai napon megnyitotta a Kölni Electric Vehicle Centert, egy csúcstechnológiás németországi gyártóüzemet, amely a Ford elektromos személygépjárművei új generációját fogja gyártani több millió európai vásárló számára.
Részletek

A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

A Ford 2 milliárd dolláros befektetéssel alakította át a kölni Niehlben található történelmi üzemét – amelyet 1930-ban alapítottak –, amely a szakképzett német munkaerő és az európai autógyártás jövője iránti komoly bizalmat jelenti.

A rendkívül hatékonynak tervezett 125 hektáros telephely vadonatúj gyártósorral, akkumulátor-összeszerelő üzemmel, valamint a legkorszerűbb szerszámokkal és automatizálással van felszerelve, ami éves szinten 250 000+ elektromos jármű gyártási kapacitását teszi lehetővé. A Mach-E, az E-Transit és az F-150 Lightning sikereit követően a Ford a közelmúltban bemutatta negyedik EV-jét világszerte, az elektromos Explorert, amely az első elektromos jármű lesz, amelyet Kölnben gyártanak majd az európai piac számra, és amit 2024-ben egy második elektromos jármű, a sport crossover követ majd.

A Kölni EV Center lesz a Ford globálisan első szén-dioxid-semleges összeszerelő üzeme, amely támogatja a vállalat azon elkötelezettségét, hogy 2035-ig szén-dioxid-semlegességet érjen el létesítményeinek, logisztikájának és közvetlen beszállítóinak teljes európai lábnyomában.

„A kölni EV Center megnyitása a tiszta gyártás és az elektromos járművek új generációjának kezdete Európában” – mondta Bill Ford, ügyvezető elnök. „Ez a létesítmény mostantól az egyik leghatékonyabb környezetbarát üzem lesz az egész iparágban. Örülök, hogy továbbra is a zéró kibocsátású jövőért dolgozhatok gyermekeink és unokáink számára.

A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

A Model A-tól az új elektromos Explorer-ig: A Ford új korszaka Európában

A Kölni EV Center megnyitása a legújabb fejezet a Ford kölni gyárának hosszú történetében, amely 1931 óta az európai autóipar fellegvára. Az itt készült ikonikus járművek között olyan modellek szerepelnek, mint a Ford Model A, a Taunus, Capri, Granada és Fiesta.

Több mint 90 éve a Ford több mint 18 millió autót előállító kölni gyára a Ford egyik leghatékonyabb gyára világszerte, mely több millió európai ember számára biztosította a mobilitás szabadságát generációkon át.

„A Kölni EV Center egy új korszak kezdetét jelzi a Ford számára Európában” – mondta Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója. „Ismét újradefiniáljuk az autógyártást, és fejlett technológiákat vezetünk be, hogy hálózatba kapcsolt, szoftveresen definiált járműveket építsünk, amelyek kielégítik ügyfeleink zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás iránti igényét.”

A kölni EV Center középpontjában a gépeket, járműveket és dolgozókat összekötő digitális fejlesztések állnak. Az öntanuló gépek, az önműködő szállítási rendszerek és az adatkezelés valós időben történő megvalósítása elengedhetetlen a termelési folyamatok hatékonyságának javításához és idővel jobbá tételéhez, biztosítva a magas minőséget

A Ford egy lépéssel még tovább megy, hogy támogassa, nem pedig felülírja az emberi kiválóságot. Az új kognitív és kollaboratív robotok, valamint a kiterjesztett valóság megoldásai támogatják a gyár alkalmazottait, és növelik a hatékonyságot és az adatcserét más üzemekkel a tapasztalatok valós idejű megosztása érdekében.

A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát

Széndioxid semleges EV Center – A Ford Road to Better terv megvalósításának útjára lépett

A karbon semlegesség elérése érdekében a Ford új eljárások, gépek és technológiák telepítésével csökkenti az energiafelhasználást és a károsanyag-kibocsátást az üzemben. A létesítmény működéséhez szükséges összes villamos energia és földgáz szén-dioxid-semleges, mivel 100 százalékban tanúsított megújuló villamos energiát és biometánt használ.

A létesítmény fűtéséhez szükséges hő karbonsemleges, mivel a helyi energiaszolgáltató a Ford nevében ellensúlyozza az összeszerelő üzem megfelelő kibocsátását. A hőt egy külső erőmű és hulladékégető üzem állítja elő, és egy dedikált gőzhálózaton keresztül a Ford rendelkezésére bocsátják.

A helyi energiaszolgáltató 2026-ig hozzávetőlegesen 60 százalékkal kívánja csökkenteni működési kibocsátását ehhez a hőszállításhoz, majd 2035-re teljesen megszünteti ezeket a károsanyag-kibocsátásokat. Amint teljesen működőképes lesz, a Ford Kölni EV Center független karbonsemleges tanúsítványt kap. Ezt a független tanúsítványt rendszeresen ellenőrzik és a fennmaradó kibocsátást jó minőségű szén-dioxid-kompenzáció megvásárlásával semlegesítik.

A Ford Cologne EV Center technológiai korszerűsítését a biológiai sokféleség és a meglévő gyári zöldterület ökológiai egyensúlyának javulása kíséri. A bevezetett intézkedések közé tartozik az új évelő növényzet kialakítása, ahol az ökológiailag szegényes füves területeket vadvirágos rétek és rovarszállók, valamint denevér- és madárélőhelyek váltják fel.

„A szén-dioxid-semleges Kölni EV Center az autóipar iskolapéldája a hagyományos autógyártásról az elektromos járműgyártásra való átállásban” – zárta szavait Sander. „A létesítményeket és folyamatokat mérnökeink úgy tervezték meg, hogy maximalizálják a hatékonyságot és minimálisra csökkentsék a környezeti hatásokat, segítve a Fordot Európában szén-dioxid-semlegessé válásban, és támogatva globális dekarbonizációs tervünket.”
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ford
 
A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját A Nissan járműről hálózatra töltő rendszerrel szereli fel európai K+F központját Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete Közel két évtizede tart a Toyota hybrid sikertörténete Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése A Ford Motor Company megnyitja az új generációs Ford elektromos járművek gyártóüzemét – a Ford első karbon semleges gyárát BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online
 
Akkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis

Akkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis

2023. június 13.
A Volkswagen és a Stellantis autógyártó konszern és a Glencore bányaipari társaság anyagi hozzájárulással támogatja az ACG pénzügyi befektető társaság tervét akkumulátornyersanyag-bányák megvásárlására Brazíliában - jelentette be a londoni tőzsdén jegyzett SPAC (Special Purpose Acquisition Company) speciális célú felvásárló társaság hétfőn.
Részletek

Akkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis

Az ACG egymilliárd dolláros tőkealapot készül felállítani egy nikkel-szulfid kitermelő létesítmény és egy rézbánya megvásárlására. A Volkswagen leányvállalata, a PowerCo 100 millió dollár előleggel járul hozzá a nikkel-szulfid kitermelő létesítmény megvásárlásához. Hasonló összeggel járulnak hozzá az ügylethez a Stellantis és a Glencore vállalatok, valamint a bányászati befektetésre szakosodott La Mancha pénzügyi alap is. A fennmaradó összeget tőzsdei kibocsátással tervezik előteremteni.
   
Az ACG a tőzsdei bevezetéssel "ACG Electric Metals" részvényeket bocsát majd ki - jelentette be Artem Volynets, az ACG vezérigazgatója. Az alap 51 százalékos tulajdonrészén osztozik majd a Glencore, a Stellantis és a La Mancha alap, 49 százaléka pedig szabad forgalomba kerül.
   
A dél-afrikai Sibanye-Stillwater vállalat januárban visszalépett a két bánya megvásárlásától azt állítva, hogy a nikkelbánya geotechnikailag instabil. Az eladó szerződésszegésért 1,2 milliárd dolláros kártérítési pert indított a vevő ellen. Az ACG közleményében teljes bizalmának adott hangot a bányák állapotát illetően és bővíthetőknek nevezte azokat.
   
A Volkswagen és a Stellantis az elektromos autóihoz szükséges akkumulátorok nyersanyagszükségletét kívánja biztosítani a befektetéssel. A Volkswagen a PowerCo vállalatba szervezte ki akkumulátor-üzletágát, beleértve az akkumulátorcellákat gyártó üzemek építését, a szükséges nyersanyagok biztosítását és az akkumulátorok újrahasznosítását is. A Brazíliában termelt nikkelkoncentrátumot a Glencore nyugat-európai és észak-amerikai üzemeiben dolgozzák majd fel - közölte az ACG.
Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, Stellantis, volkswagen
 
Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Akkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis Százszázalékos elektromos Nissan Az új LEAF bejelentése a Nissan Intelligens Meghajtás következő fejezete Az új LEAF bejelentése a Nissan Intelligens Meghajtás következő fejezete A ŠKODA belép az e-mobilitás korába A ŠKODA belép az e-mobilitás korába Akkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén
 
Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

2023. június 09.
Nagyszabású Zsiguli-találkozónak ad otthont szombaton a ferihegyi repülőmúzeum: 10 és 16 óra között az óriási rajongótáborral rendelkező márka mintegy 100 példánya, köztük rengeteg oldtimer mutatkozik be az Aeroparkban.
Részletek

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

Mint felidézték, az első példányok több mint fél évszázada gördültek le a gyártósorról, az olasz Fiat segítségével készült Zsiguli a világot ugyan nem, de a keleti blokkot meghódította. A különböző változatokból 17 millió darabot adtak el, Magyarországon több mint 1 millió példány került forgalomba.
   
A Zsigulik Magyarországon különösen népszerűek voltak, részben azért, mert itthon nem gyártottak személyautót, részben pedig azért, mert megfizethetőek voltak, ennek köszönhetően a márkának ma egész Európában Magyarországon van a legnagyobb kultusza - hangsúlyozták a közleményben, amely szerint szombaton a járműveket három csoportban lehet majd megtekinteni: gyári-korabeli, szolgálati, valamint tuning és versenyautók kategóriákban.
   
A Légiközlekedési Kulturális Központ és a Veterán Zsiguli Egyesület által szervezett programban élményautózás, autószépségverseny, Zsiguli Talkshow is szerepel majd.
   
Szombaton nemcsak a földön lehet évtizedeket visszautazni az időben, hanem a levegőben is: Ferihegyről teljesít nosztalgiajáratokat a világ egyetlen repképes Li-2-es repülőgépe, amelyet a Goldtimer Alapítvány üzemeltet. Külön érdekesség lesz, hogy a sétarepülésre induló utasokat Malév Faros Ikarus 55-ös autóbusszal szállítják majd az idén 73 éves, történelmi 1-es Terminálhoz - áll a közleményben.

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban
Kulcsszavak: Aeropark, kiállítás, Zsiguli
 
Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban A Fiat Professional a 2014-es Hannoveri IAA Autókiállításon Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban Újra nyit a szentendrei Városi Közlekedési Múzeum Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban D Cab 2M járműcsalád a Pollutec kiállításon Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban A BMW ízelítőt ad a jövő autóipari innovációiból Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban A Citroen-rajongók által kiválasztott kedvenc modellek a C_42 új kiállításán
 
Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

2023. június 09.
Visszatérés az Egyesült Államokba és Kanadába: meghosszabbított ID. Buzz modelljével kisbusza régóta várt észak-amerikai visszatérését ünnepli a Volkswagen. Június 2.: a világpremier napja új ünnep az Egyesült Államokban; a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai premierjére június 23-25. között a hannoveri VW Busz Fesztiválon kerül sor.
Részletek

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül a kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta.

A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tisztelgett a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23-25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.


Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és – ezúttal elektromos hátsókerékhajtással – visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába.

Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: „A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk." Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta:

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

„Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz! A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez.”

Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: „A VW busz – az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában – immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak.”

4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint – még nagyobb hatótávot kínálva – egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít.


Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra.

Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.

A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az „okosüveg” fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.

Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz – akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan – a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID. Buzz, volkswagen
 
Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus 70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról 70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet Norvégiában adták el tavaly a legtöbb elektromos és hibrid járművet Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz Sokoldalú, akár a modern élet
 
Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

2023. június 09.
Idén ünnepli századik születésnapját a világ egyik legismertebb autóversenye, a Le Mans-i 24 órás futam, ahol 12 év kihagyás után ismét szerepel Peugeot a nevezők között. A nagy visszatérés előtt érdemes áttekinteni, milyen út vezetett ide.
Részletek

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Azt mondják, ha már búcsúzni kell, nyújtson emlékezetes teljesítményt az ember. 2011-ben a frissen fejlesztett, dízelmotoros Peugeot 908 a második, harmadik és negyedik helyen ért célba a Le Mans-i 24 órás futamon, míg a Team Oreca 10-es számú autója, egy előző évjáratú Peugeot 908 HDi FAP lett az ötödik.

Nagyszerű előjel volt ez a következő évadra, amit bevetésre készen várt a márka új dízel-elektromos versenyautója, a Peugeot 908 Hybrid4… Aztán a Peugeot Sport az utolsó utáni pillanatban lemondta részvételét a 2012-es hosszú távú világbajnokságban, így a pilótáknak, a csapatoknak és persze a rajongóknak be kellett érniük a négyszeres majdnem-győzelem emlékével.

Tizenkét év után azonban idén visszatér a Peugeot a Circuit de la Sarthe-ra, méghozzá egy vadonatúj technikai előírások szerint megkonstruált, egyedi aerodinamikai megoldásai miatt magán a géposztályon belül is egyedülállónak számító versenyautóval. A Peugeot 9X8 régóta várja már, hogy legendás elődeinek nyomdokaiba léphessen (a márka 1992-ben, 1993-ban és 2009-ben ért el abszolút győzelmet Le Mans-ban), ám a csapat tavaly csak a negyedik versenyen, Monzában kapcsolódott be a hosszú távú világbajnokság (WEC) küzdelmeibe.


Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Itt, majd Japánban és Bahreinben is teljesítették a kitűzött programot. Értékes tapasztalatokat szereztek három nagyon eltérő karakterű pályán, összesen 20 órát töltöttek versenyben, több mint 5100 versenykilométert tettek meg, és ami ennél is fontosabb: egyetlen olyan probléma sem merült fel a próbaév során, amelyre ne tudtak volna hathatós megoldást találni.

A két Peugeot 9X8 és azok változatlan összeállítású legénysége (Paul Di Resta, Mikkel Jensen és Jean-Eric Vergne a 93-as, Loïc Duval, Gustavo Menezes és Nico Müller a 94-es számú autóban) a tél során egy tízezer kilométeres tesztprogramon esett át, így magabiztosan vonulhatott fel a 2023-as WEC szezon első versenyének, a Sebringi 1000 mérföldesnek a kvalifikációjára. Az ezt megelőzően, valamint az időmérőkön mutatott, kiváló teljesítmény után azonban éles helyzetben elpártolt a szerencse a francia csapattól. Bár mindkét autó teljesíteni tudta a távot, eredményeik nem tükrözték azt a rengeteg munkát, amit a szerelők és a pilóták az előkészületekre fordítottak.

Az évad második futamán, a portugáliai Portimãóban megrendezett hatórás versenyen ugyanaz a fordulat látszott megvalósulni, mint egy évvel korábban: a feledhető, de nélkülözhetetlen első futamot követő, második bevetésen már értékelhető eredményt ért el a Peugeot csapata.

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

A jól ütemezett – és még jobban végrehajtott – kiállásoknak és az agresszív, ám felesleges kockázatokat nem vállaló vezetésnek köszönhetően a 94-as rajtszámú Peugeot az ötödik, a 93-as a hetedik helyen zárta a versenyt.

A szezon harmadik futama különlegesnek ígérkezett, mert a csapat korábban még nem járt a technikás Circuit de Spa-Francorchamps-on. A körülmények  távolról sem voltak ideálisak, a legfontosabb azonban az, hogy ezúttal mindkét autó érdemi műszaki probléma nélkül teljesítette a 6 órás versenyt. Az egyre magabiztosabb személyzet mellett a technika is kezd „magára találni,” ami a legjobb jel az évad legnehezebb és legfontosabb versenye: a Le Mans-i 24 órás előtt.

Habár a Le Mans-i 24 órás verseny (24 Heures du Mans) idén ünnepli századik évfordulóját, az évek során különböző okokból több futam is elmaradt, így 2023-ban kilencvenegyedik alkalommal indul útjára az ikonikus futam. A Hypercar géposztályban a Peugeot két autójával együtt tizenhat versenyautó – összesen tíz csapat és hét típus, köztük öt hibrid – szerepel a nevezettek között, ami különösen izgalmas versenyt vetít előre.

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

A Peugeot különleges versenyszíneket ölt magára a nagy visszatérés tiszteletére: az európai formatervező szakma egyik legnagyobb ünnepén, a milánói dizájnhéten bemutatott grafika az eklektikus stílusú spanyol művész, J. Demsky munkája. A színpompás öltözék új értelmezésben mutatja be a digitális világ és a motorsport kapcsolatát, kapcsolatot teremtve az autóversenyzés hőskora és a Hypercar-korszak között.

Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot
 
A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája! Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája! Belgiumban A Citroen Racing NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját A Peugeot bemutatja az eF01 elektromos kerékpárját
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

2023. június 07.
Szerény méretei ellenére az új, tisztán elektromos EX30 a Volvóktól elvárható, nagyszerű dolgokra képes – nem utolsósorban a biztonság terén. Úgy terveztük, hogy minden idők legcsekélyebb CO2-lábnyomú Volvója legyen, amely emellett élvonalbeli technológiák és skandináv formatervezés alkalmazásával teszi biztonságosabbá, kényelmesebbé, praktikusabbá és élvezetesebbé az emberek életét.
Részletek

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A mai napon világpremierjét ünneplő EX30 a Volvo Cars első kisméretű prémium szabadidőjárműve, amellyel négytagúra bővül a márka tisztán elektromos modelleinek folyamatosan erősödő portfoliója. Amint a piac gyors tempóban közeledik a teljes elektromos átállás felé, az EX30 lehetővé teszi számunkra, hogy egy eleve gyorsan növekvő szegmensbe belépve részesüljünk a tisztán elektromos modellek iránti erősödő keresletből.
 
Ráadásul az EX30 vonzó árképzése – Magyarországon az ajánlott fogyasztói ár 14 490 000 Ft-tól indul – jóvoltából ügyfeleink a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellekéhez hasonló áron vásárolhatnak meg egy tisztán elektromos prémium szabadidőjárművet. Az EX30 emellett  bizonyos országokban Care by Volvo előfizetéses csomagban is rendelkezésre áll, amely fix árképzésével és teljesen transzparens megrendelési folyamatával a végletekig leegyszerűsíti a rendelés folyamatát.
 
„Habár a tisztán elektromos EX30 a Volvo történetének legkisebb szabadidőjárműve, megjelenése hatalmas jelentőséggel bír nem csak ügyfeleink, de a Volvo Cars számára is.” – mondta vezérigazgatónk, Jim Rowan. „Előszeretettel emlegetjük úgy az EX30-at, mint a Volvo apró, mégis hatalmas típusát, hiszen a márkától elvárható összes értéket hozza, épp csak kisebb méretben. Mint minden Volvo, az EX30 is egy olyan kiemelkedő, különösen biztonságos termék, amelyet ügyfeleink és elvárásaik köré fejlesztettünk.”
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Az EX30 kisebb léptékben testesíti meg a Volvo teljes formai értékrendjét. Hosszú tengelytáv, nagyméretű kerekek, valamint elöl-hátul azonos túlnyúlás teremt kiegyensúlyozott, kifinomult külső megjelenést. A modell a legkevésbé sem titkolja elektromos mivoltát: magabiztos orrkialakításához zárt első maszk, valamint a „Thor kalapácsa” fényszórók digitális újraértelmezése társul. Erőteljes személyiségét ötféle élénk karosszériaszín segít kihangsúlyozni, a stílusos felhő kéktől egészen a kifejező zuzmó sárgáig, amely utóbbit a Svédország nyugati partszakaszának szikláin élő zuzmók ihlettek.
 
A felhasználói igényeknek megfelelő akkumulátor-technológia

Ejtsünk néhány szót az akkumulátor-technológiáról. Először is, az EX30 esetében nem beszélhetünk „az” akkumulátorról. Ehelyett számos különböző opciót kínálunk ügyfeleinknek, amelyek közül személyes igényeik szerint választhatják ki a számukra leginkább megfelelőt. Az EX30 háromféle hajtáslánccal és kétféle akkumulátorcsomaggal rendelhető – ennek is köszönhető a modell versenyképes induló ára.
 
Azok számára, akik elsősorban városban használják autójukat, vagy két feltöltés között ritkán tesznek meg nagyobb távolságokat, az egy villanymotoros, LFP akkumulátorral szerelt konfiguráció jelentheti az ideális megoldást. A normál hatótávolságú LFP akkumulátor lítium-vas-foszfát összetétele költséghatékonyabb, előállításához kevesebb nyersanyagra van szükség, így ez a legjobb alternatíva azok számára, akiknek nincs szükségük kiemelkedő hatótávolságra.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Amennyiben valaki egy feltöltéssel a lehető legnagyobb távolságot szeretné megtenni, az egy villanymotoros, megnövelt hatótávolságú variáns lesz számára az optimális EX30. Ennek NMC akkumulátora lítiumot, nikkelt, mangánt és kobaltot tartalmaz, hatásfoka meghaladja az LFP akkumulátorét. Az egy villanymotoros, nagy hatótávolságú EX30 két feltöltés között akár 480 kilométert képes megtenni.
 
Azok számára pedig, akik a lehető legnagyobb teljesítményt keresik, a két villanymotoros Twin Motor Performance kivitel a legjobb választás: itt az NMC akkumulátorhoz egy helyett kettő villanymotor társul. Az összkerék-hajtású EX30 maximális teljesítménye 315 kW (428 LE), a modell álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ezzel ez a Volvo Cars történetének legdinamikusabban gyorsuló típusa!
 
Ha már a sebességről esett szó, az EX30 a töltést is gyorsan intézi. A megnövelt hatótávolságú, dupla villanymotoros verzió akár 153 kW teljesítménnyel tölthető, míg a normál hatótávolságú modell legnagyobb töltési teljesítménye 134 kW. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor valamivel több mint 25 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Az autó központi kijelzőjén, az erre szolgáló alkalmazáson keresztül beállíthatjuk az áramerősséget, a maximális töltöttségi szintet, valamint, hogy mikor kezdődjön a töltés.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A lehető legjobb vezetési élmény érdekében az EX30 futóművét úgy hangoltuk, hogy messzemenőkig kiaknázza a modell kompakt méretekből adódó sajátosságait. A mély tömegközépponthoz, valamint a viszonylag csekély és egyenletes eloszlású tömeghez könnyed vezethetőség, kezes irányíthatóság társul a városhatáron belül és kívül egyaránt.
 
Kisebb szénlábnyom, hatalmas biztonsági tartalékok

Amint korábbi blog-bejegyzéseinkben említettük, az EX30 tervezése során elsődleges cél volt, hogy a modell minden idők legcsekélyebb szénlábnyomú Volvo gépkocsija legyen, ami fontos mérföldkővé teszi a Volvo Cars fenntarthatósági törekvéseinek sorában. A Volvo Cars mérnökei a Volvo EX30 gyártásának és életciklusának minden fázisában csökkentették a károsanyag-kibocsátást, valamint ésszerű mértékű anyaghasználatra törekedtek kívül és belül, így a modell összesített szénlábnyoma 200 000 kilométeres futásteljesítményre vetítve 30 tonna alatt marad*.
 
Az EX30 emellett a Volvo Cars összes típusától elvárt, magas szintű biztonságot nyújtja, hogy a zsúfolt városi forgalomban is a lehető leghatékonyabban vigyázhasson utasaira és a többi közlekedőre. Alapfelszerelésként kínálja például azt a biztonsági szolgáltatást, amely segít megelőzni az úgynevezett „rányitásos” baleseteket: a rendszer figyelmeztet, amennyiben olyankor szeretnénk kinyitni az ajtót és kiszállni, amikor valaki kerékpáron, rolleren vagy futva közeledik hátulról.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Biztonsági technológiánk jól szemlélteti, hogy legkisebb crossoverünket is a Volvo legszigorúbb biztonsági normáit követve terveztük meg. Ezt a célt szolgálják az ultramodern passzív utasvédelmi rendszerek, valamint az az élvonalbeli szerkezeti kialakítás, amely a Volvo Cars rendkívül szigorú, házon belüli biztonsági követelményeit is maradéktalanul teljesíti. Ezeket a rendszereket úgy fejlesztettük ki, hogy a legváltozatosabb valós körülmények között is maximális védelmi teljesítményt nyújtsanak.
 
A Volvo EX30 emellett a fedélzetén alkalmazott élvonalbeli technológiák és az emberközpontú skandináv dizájn jóvoltából a mindennapokat is praktikusabbá, kényelmesebbé, pihentetőbbé és élvezetesebbé teszi a fedélzeten. Négy markánsan eltérő belső berendezés közül választhatunk, amelyek mind egyedi karakterrel bírnak; az utastér minden pontján ötletesen kialakított tárolási megoldásokkal találkozunk.
 
A helyzetfüggő megjelenítést alkalmazó, egyetlen központi képernyőre épülő kezelőfelületben, az integrált Google funkcionalitásban és a legújabb generációs infotainment rendszerben a hamisítatlan Volvo dizájn legjellemzőbb ismertetőjegyeit fedezhetjük fel.
 
És ha már szóba került az élvonalbeli technológia: az EX30 az első olyan Volvo, amely a népszerű Park Pilot asszisztens új generációját alkalmazza. A rendszer minden elképzelhető parkolóhellyel megbirkózik, a párhuzamostól az íveltig, a merőlegestől a váltakozóan kialakított átlósig. Így a parkolás valóban gyerekjáték.

 Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Az új Park Pilot asszisztens képes felismerni a közelben található, szabad parkolóhelyeket. Ezt követően elég az új, háromdimenziós kezelőfelületen rábökni az általunk kiválasztott helyre, és az asszisztens a gázt, a féket és a kormányt kezelve beáll oda. A folyamat a vezető felügyelete mellett zajlik, a képernyőn nyomon követhető az EX30 és a környező tárgyak (járművek, falak, oszlopok stb.) közötti távolság.
 
Mint minden Volvo gépkocsi esetében, az EX30 fejlesztése során is szorosan együttműködtünk technológiai partnereinkkel (Google, Apple, Qualcomm stb.), hogy az elképzelhető legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk. Ugyanígy kooperáltunk az ECARX mobilitási technológiai szolgáltatóval, méghozzá közös vegyesvállalatunkon: a HaleyTek szoftver-specialistán keresztül. Ez a közös munka a világ alighanem legkiválóbb infotainment platformját eredményezte.
 
Pihentető nyugalom

Magától értetődő, hogy az EX30 digitális kulcs funkciót is kínál: ez egyrészt kényelmes a tulajdonos számára, másrészt nagyban leegyszerűsíti, ha meg szeretné osztani másokkal az autóját. A fejlett UWB és CCC iparági szabványokat követő technológia a legkülönfélébb telefonmárkákkal és készülékekkel lesz kompatibilis.

 Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A kifejezetten az autóhoz kifejlesztett alkalmazás a járműhöz kapcsolódó összes fontos szolgáltatást és funkciót tartalmazza, a töltéstől kezdve az autó pontos tartózkodási helyének megállapításáig, az ajtók bezárástól kezdve az utastér előfűtéséig. Az EX30 emellett képes vezeték nélküli kapcsolaton keresztül szoftverfrissítéseket fogadni, így az idő előre haladtával egyre tökéletesebbé válik.
 
És ha mindez nem volna elég, a Volvo EX30 utasai öt különböző hangulatvilágítási séma közül is választhatnak. Ezeket egytől egyig különböző skandináv tájak ihlették; a színeket finoman váltogató tematikák még pihentetőbbé teszik az utastéri környezetet.
 
Válasszon az északi erdőségek levelein átszűrődő, meleg napfény színvilága, a nyugat-svédországi partvidék naplementéi, a világhírű sarki fények, a svéd nyárközép aranyló égboltja és a városi alkonyat ragyogó hangulata közül: az EX30 belső terét varázslatos színek fogják betölteni. A még intenzívebb élmény érdekében minden egyes fénytematikához kiegészítő hangmintát társíthat.
 
Stílusosan hegyen-völgyön át

A végére egy meglepetést tartogattuk Önnek. A következő évtől kezdődően az EX30 Cross Country kivitelben is elérhető lesz. Az elektromos városi szabadidőjármű ezen különleges kivitele 2024-től lesz rendelhető, a gyártás várhatóan még ugyanabban az évben megkezdődik.
 

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A Volvo EX30 Cross Country annak a komoly múltra visszatekintő, igen népszerű Cross Country modellsorozatnak a legújabb tagja, amelyet kalandkedvelő ügyfeleink számára dolgoztunk ki. A különleges kivitel egy sor egyedi részletet vonultat fel, a megnövelt szabad hasmagasságtól kezdve a 19 colos fekete keréktárcsákig, amelyek helyett opcióként speciális abroncsokkal szerelt, 18 colos keréktárcsák is rendelhetők lesznek.
 
Ha kedve támadni letérni az aszfaltútról, hasznát látja az EX30 Cross Country jellegzetes első, hátsó és oldalsó alsó védőbetéteinek. Ezeken túl az első lökhárítón és a csomagtérajtón elhelyezett, különleges fekete panelek, valamint stílusos Cross Country márkajelzések segítenek megkülönböztetni a speciális modellt. A hab a tortán pedig a motorházfedélen elhelyezett, apró svéd zászló.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EX30, premier, új modell, volvo
 
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Wolfsburgban bemutatták az új Volkswagen Golfot Wolfsburgban bemutatták az új Volkswagen Golfot Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése
 
Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

2023. június 06.
Sebesség, precizitás, biztonság – egy világszínvonalú sportautó fejlesztése alapos tervezést és számtalan órányi tesztelést igényel az izgalmas vezetési élmény biztosítása érdekében.
Részletek

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Az autónak hosszú utakon is teljesítenie kell, miközben megőrzi az utasok biztonságát. Egy új sportautó vezetői karakterének meghatározása ezért monumentális feladat. Általában mérnökök és tesztpilóták tucatjai végzik el a világ különböző útjain és tesztpályáin.

Mint a történelem egyik legnépszerűbb és leghosszabb ideje futó Japánban fejlesztett sportautója, az embereknek a világ minden tájáról határozott véleményük van arról, hogyan kell az új Nissan Z-nek teljesítenie.

A Nissan Arizona Testing Center (ATC) tesztcsapata segített abban, hogy a vadonatúj Nissan Z megfeleljen a modell rajongóinak magas elvárásainak az észak-amerikai vezetési környezetben. Christian Spencer teljesítményfejlesztési vezető szerint a helyi vásárlói elvárások kulcsszerepet játszottak abban, hogy meghatározzák, hogyan érezze magát az autó a sofőrök kezében a piacon.

A Nissan járműfejlesztéssel kapcsolatos globális megközelítéséről Spencer a következőket mondta: "Az ügyfelekre számítottunk, hogy segítsenek összpontosítani fejlesztési és tuningolási döntéseinket. A vadonatúj Z-ben való utazásnak örökség ihlette, ikonikus és szórakoztató, ugyanakkor kényelmesnek kell lennie.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Gyorsulás és a kezelhetőség volt a legfontosabb szempont, amit pontosan úgy alakítottunk ki, hogy a jobb menetminőséggel és az utastér fokozott csendességével párosuljon. Ez egy teljes Z-csomag, amely örömet okoz, függetlenül attól, hogy hogyan vezetsz vele."

Ismerős, de az izgalom új ízével

A vadonatúj Z  karakterének formálása során az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy hűek és reprezentatívak maradjunk a Z korábbi iterációihoz, ugyanakkor izgalmat kínáljunk mindazoknak, akik a volán mögött ültek.

"A Nissan Z ezen generációjának nagyon kevés versenytársa van" - mondta Matthew Wright, a Nissan marketing menedzsere. "A körülbelül azonos teljesítményű autók érezhetően nagyobbnak tűnnek – mint egy GT -, a hasonló alvázmérettel rendelkezők pedig lényegesen kisebb teljesítményűek. A japán fejlesztőcsapat szándéka tehát az volt, hogy megtartsák a Nissan Z esszenciáját, mint agilis sportautót, de az új hardvert úgy hangolták, hogy maximalizálja az általános vezetési érzést, túlmutatva azon, amit az előző generáció, a 370Z kínált."

Teljesítmény, ami "wow"


Az új alváz egyes elemei átkerültek az előző modellből. A vezetési élmény és a teljesítmény azonban mára sokkal magasabb szintet ért el – mondta Brandon LaBorde, a Nissan alváz teljesítményért felelős felsővezetője.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

„Azokra a helyekre koncentráltunk, ami szem elött van. Nevezetesen a lengéscsillapítókra, a gumikra és az új elektronikus szervokormányra (EPS)” – mondta. "Az EPS rendszer kivételes kormányzási visszacsatolást és pontosságot biztosít a kimenő hidraulikus rendszerhez képest. Ez az új kormányzás önmagában életre kelti az egész alvázat, és határozottan "wow" lesz a vezetők számára."

A lengéscsillapítók esetében a fejlesztőcsapat a váz mind a négy sarkában egy új egycsöves elrendezést választott az előző modell ikercsöveseinek helyére. Ez jobb lengéscsillapító reakciót eredményezett, ami viszont javította a kezelhetőséget és a menetminőséget is. De LaBorde szerint az igazi "varázslat" az új gumiabroncsok kifejlesztésekor történt.

Sportautó bármilyen alkalomra

Amikor az új hajtásláncról volt szó, a fejlesztők és a mérnökök az új, 9-fokozatú automata sebességváltóra koncentráltak, különös tekintettel a Sport módra, amely egy új beállítás a Z-autóban.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

"Ha csak autózunk a városban, az előző Z 7-fokozatú sebességváltója nagyon jól volt kalibrálva. A régi és az új közötti különbség akkor válik nyilvánvalóvá, amikor az ügyfél lendületesebben vezeti az új Z-t" - mondta Paul Cullen, Nissan hajtáslánc-teljesítménymérnök. "

Hozzáadtuk az adaptív váltóvezérlés hangolását, ahol a rendszer képes megtanulni, megismerni  a vezető stílusát, ezután ennek megfelelően igazítja a sebességváltásokat. Sport módban a sebességváltó tovább tartja a fokozatokat, meghosszabbítja a felkapcsolási pontokat, és fékezés közben lefelé kapcsol. Ugyanolyan szintű teljesítményt nyújtanak, mint a kézi váltás. Néhány tesztpilóta úgy döntött, hogy a sebességváltót teljesen automata üzemmódban tartja meleglapoláskor, ez milyen jó."

A Nissan Z több mint 50 éve része az amerikai autóipari kultúrának. Mindenekelőtt annak biztosítása volt, hogy a termék több generáción keresztül megfeleljen a rajongók elvárásainak.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z



Kulcsszavak: nissan, Nissan Z, sportautó
 
Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z Izmos és sportos az új Juke Turnéra indul a Lexus LC Turnéra indul a Lexus LC A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben A Nissan bemutatta Európa legsikeresebb crossoverét A Nissan bemutatta Európa legsikeresebb crossoverét Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup
 
Érkezik az új Opel Corsa

Érkezik az új Opel Corsa

2023. június 06.
Jön az új Opel Corsa – még ebben az évben. Még feltűnőbb, még érzelmesebb, még ösztönösebben kezelhető, új elektromos és hibrid hajtásláncokkal. A feljebb lépő újdonság az Opel hagyományaihoz illően komoly ajánlat a kisautók kategóriájában.
Részletek

Érkezik az új Opel Corsa

Az új Corsa megjelenése is friss, orrán a jellegzetes Opel Vizorral és a Corsal felirattal hátul, a csomagtérajtó közepén. Világszínvonalú technológiák teszik a vezetést még élvezetesebbé. A választható felszerelések listáján megjelenik az új digitális műszerfal, friss és intuitívan kezelhető infotainment rendszerrel és akár 10 colos színes érintőképernyővel. A kategóriában először, 2019-ben a Corsán bevezetett Intelli-Lux LED® mátrix világítás is megújult és pontosabb is lett: immár 14 LED szegmenssel világít. Az Opel sikermodellje a lemezek alatt szintén felfrissül: a Corsa Electric most erősebb motorral és fejlettebb akkuval érkezik, így hatótávolsága immár a 402 km-t is elérheti (a WLTP2 szabvány szerint). A többi hajtáslánc is igazi újdonság, a Corsa az Opel első modellje, amely 48 V-os hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Az új sorozat hajtáslánc választéka a tisztán akkumulátoros elektromostól a hibriden át a magas hatásfokú belső égésű motorokig terjed. Ez egyedülálló kínálat ebben a méretosztályban.

“A Corsa immár több mint 40 éve az Opel bestsellere. Az elmúlt két évben ráadásul a német piac legkelendőbb kisautója is volt, 2021-ben pedig az Egyesült Királyság piacán szerezte meg a legnagyobb darabszámban értékesített kisautó címét. Számunkra ez a siker egyértelműen a munkánk elismerése, és arra sarkall minket, hogy még határozottabban dolgozzunk tovább. Az új Corsa még modernebb, még érzelmesebb és még jobb, mint volt. Látványos formatervével, kimagasló, felsőbb kategóriákból átemelt technológiai tudásával, és új, lokálisan emissziómentes elektromos és hibrid hajtásaival nem csak inspirál, de egyben mindannak az esszenciáját is képviseli, amit egy kisautó a vásárlóinak ma nyújthat.” - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Érkezik az új Opel Corsa

Feltűnő, letisztult és tele van érzelmekkel: az új Corsa formái az Opel Vizorral váltak teljessé

Tökéletes arányok és részletekbe menően pontos kidolgozás, feltűnő és letisztult formákba öltöztetve, a legapróbb részletekig pontos kidolgozássa - ez az új Opel Corsa. A formatervezők még modernebbé és stílusosabbá alakították a kategória siker modelljét.

A legfeltűnőbb friss formarészlet az összetéveszthetetlen Opel Vizor, a márka valamennyi új modelljére jellemző arculat. A fekete vizor magába foglalja a hűtőmaszkot, a LED-es fényszórókat és középen az Opel Blitz-et is. Felszereltségtől függően az Opel jelvény, az autó orrán és hátsó részén is fekete, vagy matt ezüst színű. A légbeömlőt mintázó formák az első lökhárító alsó részén feltűnőbbek és nagyobbak is mint korábban, így a Corsa jelenléte is sokkal határozottabb az úton.

Az oldalnézet vonalai szintén jellegzetesek, az áttört C-oszlopok hatására a tető (amely felszereltségi szinttől függően fekete is lehet) szinte lebeg az utastér felett. A hátsó rész formái letisztultak, a Corsa felirat a csomagtérajtó közepére került.  A Grafik Grey fényezés most először érhető el a Corsához.

Érkezik az új Opel Corsa

Intuitív és lényegre törő: az új műszerfal

Számos új felszerelésével a Corsa utastere modern és kellemes hangulatú, ehhez az új ülésmintázatok, az új váltókar és a megújult kormánykerék is hozzájárul. Azonban a legfontosabb újdonság – látvány és technológiák szempontjából egyaránt – egyértelműen az opcionális teljesen digitális műszerfal, amelyhez új infotainment rendszer is tartozik, fejlett grafikával, multimédia szolgáltatásokkal és mesterséges intelligenciával. Így a működés még integráltabb, még inkább adaptív, amelynek eredményeként minden eddiginél jobban a használók igényeihez is igazítható.

Akárcsak a legújabb Astra generáció fejlesztése során, ebben az esetben is a “maximális detox” elve alapján dolgoztak a fejlesztők: a navigációs rendszer kapcsolt szolgáltatásokat is kínál, emberi hanggal működtethető (“Hey Opel”), és online (OTA) frissíthető. A navigáció és a multimédia 10 colos színes érintőképernyője mellett a vezető előtti kijelző képe is tisztább lett, így a legfontosabb információk a másodperc tört része alatt leolvashatók, értelmezhetők. A Corsában most először az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis okostelefonok vezeték nélkül is az autó rendszerére csatlakoztathatók, és tölthetők is így.

Érkezik az új Opel Corsa

Még pontosabb: Intelli-Lux LED® mátrix fényszórók 14 LED szegmenssel

A 2019-ben bevezetett vakításmentes Intelli-Lux LED® mátrix fényszórók megmutatták, hogy a Corsa a kisautók mezőnyében bárki számára elérhetővé teszi a legmodernebb technológiai újdonságokat. Az Opel fejlesztői folyamatosan azon dolgoznak, hogy még jobbá tegyék a márka autóit, és ez alól az új Corsa sem jelent kivételt. A korábbi nyolccal ellentétben immár összesen 14 egyedi szabályozású LED szegmens kínál extraerős világítási képet. Az új rendszer az eddiginél is pontosabban “takarja ki” a többi járművet a világítási képből, így még célirányosabb, pontosabb a vakításmentes működés.

Az új Corsában számos magas színvonalú vezetői asszisztens is dolgozik annak érdekében, hogy a vezetés még biztonságosabb és még élvezetesebb legyen. Ezek sorába tartozik az új, nagyfelbontású panoráma tolatókamera, az adaptív sebességtartó, a sebességhatároló, a „flank guard” oldal irányú manőverezés-segítő, a gyalogosfelismerő automata vészfék asszisztens is.

Még erősebb, még hatékonyabb: a Corsa Electric frissített akkumulátorcsomaggal és új villanymotorral bővül

Az Opel 2028-tól kizárólag elektromos modelleket kínál majd az európai piacon; ennek a törekvésnek megfelelően a márka villamosított palettája immár 12 tagú. A Corsa jelenlegi generációja már bemutatásakor az akkumulátoros-elektromos hajtás demokratizálásának zászlóvivője volt, így nem meglepő, hogy a Corsa-e 2020-ban az "Arany Kormánykerék” díjat is elnyerte.

Érkezik az új Opel Corsa

A Corsa elektromos hajtása kompromisszummentes helyi kibocsátás nélküli működést kínál minden forgalmi helyzetben. Az új Corsa Electric mindezt most még tovább viszi: több választási lehetőség, nagyobb teljesítmény, fejlettebb akkumulátor és hosszabb hatótáv.

A Corsa Electric kétféle tisztán elektromos hajtáslánccal lesz elérhető: az eddigi többször továbbfejlesztett 100 kW/136 LE teljesítményű változat hatótávolsága elérheti a 357 kilométert2, ugyanakkor az új 115 kW/156 LE-s modell WLTP2 ciklus szerinti hatótávértékének csúcsa 402 km. Így a Corsa Electric nem csak magas hatásfokú, de 260 Nm-es forgatónyomatéki csúcsával kiváló vezetési élményt is kínál minden szituációban. A töltés szintén hatékony: gyorstöltéssel az akkumulátor mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető (20%-ról)3.

Az új Corsával a vezetés egyszerre lehet élvezetes és környezettudatos: az Opel történetében most először 48 V-os hibrid hajtásláncok is elérhetők az új Corsához.  A 100 és 136 LE-s motorokhoz duplakuplungos robotizált sebességváltó kapcsolódik. Így ezekkel  hamarosan kiegészül a Corsa gazdaságos hajtásláncainak kínálata, amely a magas hatásfokú belső égésű motoroktól a tisztán elektromos hajtásokig terjed. A márka elektromos átalakulása pedig folytatódik tovább.
Kulcsszavak: bemutató, Corsa, opel, új modell
 
A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 221 - 230