Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 231 - 240
Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban

Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban

2023. június 06.
Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.
Részletek

Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.

Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.

Májusban 7097 új autót értékesítettek, 69,5 százalékkal többet, mint tavaly májusban.   

Az adatok szerint a Renault márka a piacvezető 11,3 százalékos részesedésével, ebből 3012-t adtak el az első öt hónapban. Ezt követi Wolkswagen 10,8 és a Skoda 10,1 százalékkal. Az előbbi márkából 2890-et, utóbbiból 2699-et értékesítettek. Kétezer darab körül értékesített a Opel és a Kia márka is.
   
Az eladott gépjárművek 51,8 százaléka benzines, 23,4 százaléka hibrid, 19 százaléka dízel, az elektromos autók iránti kereslet elenyésző.
Kulcsszavak: értékesítés, Horvátország, jármű kereskedelem
 
2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet! 2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet! A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített A Volkswagen Haszonjárművek 2014-ben közel 445.000 darab gépjárművet értékesített Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly Lízingszövetség: a finanszírozott összeg nőtt, a szerződések száma csökkent tavaly
 
Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

2023. június 06.
A Nissan sportautók hosszú és izgalmas öröksége az Egyesült Államokban az 1960-as évek elejére nyúlik vissza, amikor a Datsun Fairlady 1200 Roadster Észak-Amerikába megérkezett.
Részletek

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Lehet, hogy ez a kis kabrió nem uralta az autópiacot az eladások mennyiségét tekintve, de számos fontos lehetőséget jelentet a Nissan számára az Egyesült Államokban.

A Fairlady 1200 Roadster volt a Nissan első Datsun sportautója Észak-Amerikába.

A Datsun 1958 óta árult autókat az államokban, de e modell előtt csak teherautók és személygépkocsik voltak elérhetők a márka amerikai márkakereskedői hálózatában. A Fairladyt a legendás Nissan vezető és a sportautó-rajongó Yutaka Katayama nyerte meg – akit "Mr. K"-ként ismernek, és széles körben elismerik a Z sportautó atyjaként.

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Ez az autó is figyelemre méltó, mint az első, amely a "Fairlady" nevet használta. A név eredete lírai eredetű: Katsuji Kawamata, a Nissan Motors akkori elnöke látta a "My Fair Lady" című Broadway musicalt az Egyesült Államokban tett látogatása alkalmával, és ihletet kapott, hogy a színpadi sikerről elnevezzen egy autót.

A korabeli Datsun 223 teherautó mechanikai alapjaira épült. A Fairlady 59 lóerős, 1,2 literes soros négyes motorral és négyfokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik. Tetszetős, ívelt karosszériája négyüléses belső teret rejt, a mechanikai jellemzők pedig a dobfékeket, a torziós rudas első felfüggesztést és a laprugós hátsó felfüggesztést.

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán
Kulcsszavak: datsun, Egyesült Államok, nissan, sportautó, visszatekintés
 
A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán A TriMet a Siemens vasúti technológiáját használja újonnan megnyílt helyi érdekű vasútvonalán A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit A Nissan bejelentette az új LEAF árait és specifikációit A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában A Nissan felgyorsítja a teljes elektromosítást A Nissan felgyorsítja a teljes elektromosítást Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán A crossoverek a Nissan szerves részét képezik
 
A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

2023. június 06.
Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve.
Részletek



A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon


Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb modell hazánkban, ennyit helyeztek forgalomba eddig a népszerű cseh modellből, derült ki a Datahouse június elsején publikált adataiból. Németh János, a SKODA márkaigazgatója szerint ez az eredmény a gyártás normalizálódásának, az ügyfelek lojalitásának és az értékesítésben dolgozó szakemberek kiemelkedő teljesítményének köszönhető.

„Egyfelől azt látjuk, hogy megindult idén az iparág normalizálódása. Már nem állnak letárolt, félkész járművek alkatrészre várva a gyárudvarokon, folyamatosan érkeznek az autók, lényegesen javultak a szállítási határidők” – mondta Németh János.

„Azonban hiába működik a gyártás, ha nem működik az értékesítés: ezért hatalmas köszönet illeti ügyfeleinket, akik a korábbi hosszú szállítási határidők mellett is kitartottak a márka mellett, valamint gratuláció illeti az értékesítési hálózatot, hiszen a kereskedéseinkben dolgozók kemény munkája is kellett ahhoz, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Igazán jó hír, hogy az Octavia ráncfelvarrott változata is rendelhetővé vált.”

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, octavia, skoda
 
A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait Márciusban tovább nőttek az európai autóeladások Márciusban tovább nőttek az európai autóeladások A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon A Ford Focus még mindig az élen A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon
 
Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

2023. június 05.
A kizárólag hibrid hajtással létező, 4,2 méternél rövidebb crossover kifejlesztésénél az európai piac igényeit vették figyelembe a mérnökök.
Részletek

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

A Lexus abban bízik, hogy a Toyota Yaris Cross alapjaira épült, de kifinomultságban a nagyobb Lexusokat idéző LBX lesz a legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2024-től Európában. A név a „Lexus Breakthrough Crossover” kifejezés rövidítése, amelyben a „breakthrough” (áttörés) szó nem csak a várt nagy értékesítési darabszámra (évi 25 ezer darab Európában), és a magas, 70 százalékos hódítási rátára (10-ből 7 vásárló a Lexus szerint más márkától fog érkezni), hanem egy új kategória meghódítására is utal. Korábban ugyanis még egyetlen olyan Lexus sem létezett, amely a B szegmensbe lett volna sorolható, eddig a legkisebb a 4,32 méterre nyúló CT200h volt. Az LBX viszont csak 4,19 méter hosszú, 1,825 méter széles és 1,545 méter magas, vagyis az alapokat adó Yaris Crosshoz képes 1 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 4,5 cm-rel alacsonyabb, a tengelytávja pedig 2 cm-rel nagyobb (258 cm).

A frontrész „Resolute Look” dizájnja új márkaidentitást teremt a híres orsó alakú hűtőrács újraértelmezésével. Bár a külső méretek kompaktak, a karosszéria arányai a felső kategóriás crossovereket idézik, amit a kategóriában egyetlen vetélytárs sem mondhat el magáról. A Yaris Crosshoz képest az A-oszlopok laposabb szögben állnak és hátrébb húzódtak, ami a hosszabb motorháztetővel és a rövid túlnyúlásokkal együtt sportosabb profilt eredményez.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Erőt és stabilitást sugároznak a kiszélesített sárvédők, és kiemelik a 18 colos kerekeket is. Hátul a rendszámtábla a csomagtérfedélről lekerült a lökhárítóra, így a lámpákat összekötő fénycsík alatti L E X U S felirat még feltűnőbb.

A fejlesztés során a Toyota GA-B globális kisautó platformját a Lexus magasabb követelményeihez igazították, ami azt jelenti, hogy a Yaris Crosshoz képest lejjebb került a súlypont, szélesebb lett a nyomtáv és merevebb lett a karosszéria. Főleg a szélvédő alatti és a csomagtérajtó körüli részeket erősítették meg ragasztással és hegesztéssel, valamint merevítések beépítésével. Emiatt nagy szó, hogy az LBX tömegét könnyű anyagok használatával (alumínium motorháztető, műanyag kerékjárati ívek és alsó ajtórészek stb.) sikerült a Yaris Crosséval azonos szinten, 1280 kg-on tartani.

Hogy sportosabb legyen az üléspozíció, az első üléseket 15 mm-rel lejjebb építették be, mint a Yaris Crossban, de így is remek a kilátás, mert az A-oszlopok vékonyak, és a műszerfal felső része, valamint a motorháztető is alacsonyabban húzódik. A műszerfal kialakítása a Lexus Tazuna koncepcióját – amelyet először az aktuális NX-ben mutattak be – követi, vagyis a főbb kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezték el, hogy azok működtetése és leolvasása csak minimális kéz- vagy szemmozgást igényeljen.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Teljesen új fejlesztésű a 12,3 colos digitális műszeregység-kijelző, amelyen az órák és adatok elrendezése és grafikája a kiválasztott vezetési módtól függően változik. Természetesen az LBX is a vezeték nélkül frissülő, folyamatos online-kapcsolatban lévő Lexus Link Connect infotainment-rendszerrel van szerelve, amelyet egy 9,8 colos érintőképernyőn keresztül lehet kezelni (a jobb felszereltségű modellváltozatokban head-up kijelző is van). A fedélzeti rendszer az Apple és Android eszközökkel egyaránt kompatibilis (előbbiekkel vezeték nélkül is megy a tükrözés), ráadásul a tulajdonosok az okostelefonjukat digitális kulcsként is használhatják, vagyis azzal nyithatják és zárhatják, valamint indíthatják az autót. A feláras Mark Levinson prémium audiorendszer 13 darab hangszórót tartalmaz, a hátsó ajtóba integrált mélysugárzó nem vesz el helyet a 322 (összkerékhajtással 225) literes csomagtartóból.

Egyféle hajtáslánccal gyártják az LBX-et, az újgenerációs öntöltő hibrid rendszer a Yarisból és a Yaris Crossból ismert technika továbbfejlesztése.  A hibrid rendszer fő alkotóelemei – köztük az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor, a transaxle és a teljesítményvezérlő egység – jelentős átalakításon estek át a hatékonyság és a kifinomultság javítása, a veszteségek csökkentése, a súly- és méretcsökkentés érdekében. Alacsony ellenállású, nagy energiasűrűségű, kétpólusú nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátor korábban csak az RX-ben létezett, de az LBX is ilyet kapott. Ez gyorsításkor nagyobb villanymotoros támogatást nyújt a benzinmotornak, és gyakrabban teszi lehetővé az elektromos üzemmód használatát, mint a Yaris Cross lítium-ion akkumulátora.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Az LBX maximális rendszerteljesítménye 136 lóerő, csúcsnyomatéka 185 Nm. Mivel a tömeg alig változott a Yaris Crosshoz képest, a 20 plusz lóerőnek köszönhetően a Lexus két másodperccel hamarabb (9,2) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A Yaris Crosshoz hasonlóan az LBX-et is lehet kérni összkerékhajtással, ekkor egy villanymotort építenek be a hátsó tengelyhez, így hagyományos kardántengelyre nincs szükség. Nem csak a hátsó motor, hanem az igényesebb, kettős keresztlengőkaros hátsó futómű (a többi LBX-é csatolt lengőkaros) miatt is kisebb az összkerekes változat csomagtartója, mint az elsőkerekesé.

Valamikor 2023 vége felé indul az LBX sorozatgyártása Japánban, az első példányok 2024 márciusában érkezhetnek meg az európai kereskedésekbe. A vásárlók az alapmodellen kívül négy belső és külső hangulat közül választhatnak majd: az Elegant és a Relax a kifinomultságot és a luxust helyezi előtérbe, az Emotion és a Cool pedig a sportosabb, dinamikusabb vonalat képviseli.
Kulcsszavak: elektromos autó, LBX, lexus, új modell
 
Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája Bemutatkozott az új Volvo XC40 Bemutatkozott az új Volvo XC40 Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX A Tesla 2014 végén mutatja be a Model X-et Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról
 
Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze

Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze

2023. június 05.
Az új Fiat Topolino attól a történelmi modelltől kölcsönözte jól csengő nevét, amely annak idején lefektette a városi közlekedés alapjait; a modern utód ugyanerre készül a fenntartható városi mobilitás terén.
Részletek

A FIAT bejelentette, hogy Topolino néven hozza forgalomba új, fenntartható városi mobilitási megoldását, valamint közzétette a Topolino első fényképét.  

A tisztán elektromos Fiat Topolino mopedautó tovább bővíti a városi elektromos közlekedési lehetőségek palettáját, és legendás névrokonának optimizmusával felvértezve megfizethető, helyi emissziótól mentesen használható formában testesíti meg a Fiat 500 legvagányabb és legdivatosabb értékeit.

A jól ismert, történelmi név egybefonódott a városi közlekedés kezdeteivel; hallatán azonnal felötlik szemünk előtt a legelső Fiat 500-as, az ikonikus kisautó, amely forradalmasította az automobil fogalmát. Az 1936 és 1955 között gyártott Fiat 500 – vagy, ahogy mindenki nevezte, a „Topolino” – a mobilitás szabadságával ajándékozta meg az embereket.


Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze

Az új Topolino tökéletesen megtestesíti a FIAT értékeit: a dolce vita szellemiségét, az olasz ipar hagyományait. A Topolino célja, hogy vidámságot teremtsen maga körül: újraértelmezi a dolce vita fogalmát, hogy örömmel, optimizmussal és vidámsággal töltse meg az utakat. Az új mopedautó egy olyan, tisztán elektromos közlekedési eszköz, amely a lehető legszélesebb célközönséget szólítja meg, beleértve a legfiatalabbakat, a modern családokat és a városlakókat.

A Topolino a városba született, és tökéletes alternatívát kínál azoknak, akik fenntartható, friss közlekedési megoldást keresnek. Létezése összecseng a FIAT azon küldetésével, hogy mindenki számára elérhető, fenntartható városi mobilitási megoldást kínáljon ügyfeleinek. A fiatalokat megszólító Topolino több egyszerű közlekedési eszköznél. Elbűvölő dizájnja kortalanságával minden korosztály szívét elnyeri, különös tekintettel a fiatalokra, akikben ismét felébresztheti az autók iránti rajongást. Ezen túlmenően az új Fiat Topolino társadalmilag is aktív szerepet vállal: egyrészt népszerűsíti az elektromos városi közlekedést, másrészt személyes mobilitási megoldást kínál a család minden tagja számára.

A hamarosan bemutatkozó modell fontos építőköve a márka villamosítási törekvéseinek, és tökéletesen példázza a FIAT azon filozófiáját, hogy „csak az zöld igazán, ami mindenki számára zöld.” Végső soron a FIAT, mint autógyártó számára az is a mindennapi munka része, hogy újragondolja a városi autóvezetés feltételeit, és fenntarthatóbbá, megfizethetőbbé tegye azt mindenki számára. A divatos megjelenésű, új Topolino tökéletesen alkalmas a fenntartható mobilitás fejlesztésére.
Kulcsszavak: elektromos autó, fiat, Topolino
 
Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze A Tesla magasabb fokozatba kapcsolt Kínában Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell
 
Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai

Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai

2023. június 01.
A Daimler Truck Holding érdekeltségébe tartozó két japán leányvállalat és a Toyota száz százalékos tulajdonában lévő Hino Motors teherautógyártó kedden megállapodott arról, hogy közös holding alá szervezik a haszongépjármű-gyártást Japánban, és a létrejövő új céget a tokiói értéktőzsdére is bevezetik - jelentették be kedden.
Részletek

Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai

A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot a német teherautógyártó részéről a többségi tulajdonában álló Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp (MFTBC) Daimler jegyezte.
   
A végleges megállapodást 2024 első negyedévében, a tranzakciót jövő év végén zárhatják le - írták közleményükben.
   
Ebben kifejtik: a közös holdingcégbe a két társaság egyenlő arányban fektet be, és együttműködnek a hidrogén- és önvezető technológiák területén.
   
Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója a bejelentést követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a két cég az együttműködésben látta a méretgazdaságosságból származó előnyök kihasználását és a technológiai fejlesztésekhez szükséges források biztosítását.
   
A német cégvezető hangsúlyozta: a hidrogén meghajtású járművek jelenthetik a karbonsemleges közlekedés jövőjét az autóiparban.
   

Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai

A két társaság értékesítési szervezete globálisan különálló marad, de a fejlesztést és a beszerzést egyesítik.
   
A Toyota 2001-ben szerezte meg a Hino Motors autógyártót, amelynek négy vezetője októberben kényszerült idő előtti távozásra, miután egy jelentés megállapította, hogy a társaság meghamisította a motorok károsanyag-kibocsátási adatait 2003-ig visszamenőleg.
   
A Daimler Truck 2021-ben vált ki a Daimler (azóta Mercedes Benz Csoport) csoportból, a cég részvényeit még abban az évben decemberben be is vezették a frankfurti értéktőzsdére.
Kulcsszavak: autógyár, Daimler Truck, együttműködés, toyota
 
Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai Audi - Toborzónap 1200 álláskeresőnek Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai Az emelkedő platina- és palládiumárak miatt drágulhatnak az autók
 
Elektromos buszokat adtak át Zalaegerszegen

Elektromos buszokat adtak át Zalaegerszegen

2023. június 01.
Tizenegy új elektromos autóbuszt helyeztek forgalomba szerdán Zalaegerszegen.
Részletek



Elektromos buszokat adtak át Zalaegerszegen

Az elektromos autóbuszok az életminőséget javítják a levegő- és zajszennyezettség csökkentésével, ettől is élhetőbb város lesz Zalaegerszeg - mondta az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a városban.
   
Koncz Zsófia közölte: az új buszok 15-20 éves járműveket váltanak ki, így az eddigi 13 évről 6 év alá csökken a zalaegerszegi buszok átlagéletkora.
   
Úgy fogalmazott: a magyar kormány klímabarát elkötelezettségének bizonyítéka, hogy az ország a kibocsátást úgy tudta csökkenteni az elmúlt időszakban, hogy eközben a gazdaság teljesítménye növekedett. Jelenleg a GDP egy egységének előállítása 27 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátás mellett történik 2010-hez képest, miközben 44 százalékkal sikerült növelni az ipari teljesítményt.
   
A múlt év utolsó negyedében az egy évvel korábbihoz képest Magyarország csökkentette az Európai Unión belül a nyolcadik legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátását. A világban a károsanyag-kibocsátás 14 százaléka a közlekedéshez kapcsolódik, Magyarországon a 20 százaléka, amelynek 98 százalékát a közúti közlekedés adja, ezért indult el a zöldbusz-program - jelezte.
   
Koncz Zsófia hozzátette: a 2015 óta befolyt kvótabevételek egyharmadát, mintegy 80 milliárd forintot fordított Magyarország elektromobilitásra. Idén áprilisban már 70 ezer fölé nőtt a zöld rendszámmal közlekedő autók száma, ezzel 2020 eleje óta több mint négyszeresére emelkedett a környezetbarát járművek mennyisége.
   
A járműipar jövőjében is elkötelezetten részt kíván venni Magyarország, a zalaegerszegi ZalaZONE a legjelentősebb kutatás-fejlesztési infrastruktúra Európán belül is. Számítunk rá, hogy egyre több vállalat és egyetem telepít mellé kapacitásokat - jegyezte meg a politikus.
   
Pafféri Zoltán, a MÁV-Volán-csoport vezérigazgatója arról számolt be, hogy a másfél évvel ezelőtti zöld busz pályázatra az elsők között jelentkezett Zalaegerszeg, ahogy az ország- és vármegyebérletek helyi közlekedésben való használatában is a zalai város lesz az első. Ez utóbbiakból csütörtökön értékesítették a 400 ezredik darabot.
   
Kifejtette, hogy a közlekedési társaság 2019 óta 2300 korszerű autóbuszt helyezett forgalomba, Zalában nemrég 39 gázüzemű járművel bővült a flotta. A Volánbusz országszerte összesen 100 új elektromos buszt állít most üzembe, ebből 11 került Zalaegerszegre, mintegy 2,1 milliárd forintos beruházás jóvoltából.
   
A vármegyeszékhelyen jelenleg 26 autóbusz közlekedik, a 11 újjal több mint 40 százalékkal fiatalodik az állomány. A korábbi dízeles járművekhez képest 360 személyautó szén-dioxid-kibocsátásával azonos, mintegy 650 tonnával kevesebb károsanyag kerül a levegőbe - emelte ki Pafféri Zoltán.
   
Weingartner Balázs, a zöld busz projektet kihirdető HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója egyebek közt azt mondta: egy ilyen új elektromos busz 80 személyautót tud kiváltani a járműforgalomban. Zalaegerszegen az a cél, hogy akár teljesen szén-dioxid-mentes legyen a közösségi közlekedés.
   
Krenner László, a BYD közép-kelet-európai értékesítési igazgatója arra emlékeztetett, hogy a társaság komáromi gyárában készültek a zalaegerszegi buszok. Világszerte 100 ezer - ebből Európában mintegy négyezer - e-busza közlekedik a cégnek, Magyarországon 10 városban 70-nél is több lesz belőlük a közeljövőben.
   
Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, HUMDA, volánbusz, Zalaegerszeg
 
Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére Elektromos buszokat adtak át Zalaegerszegen Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit Nantes városa az ABB legújabb e-busz villámtöltési technológiáját választotta Nantes városa az ABB legújabb e-busz villámtöltési technológiáját választotta Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését
 
A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

2023. június 01.
A Citroën vadonatúj hajtáslánccal bővíti a C5 Aircross kínálatát.
Részletek

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

A kompakt és könnyű 48 voltos hibrid technológián alapuló Hibrid 136 egy meghatározott vezetési szakaszokban töltődő 48 voltos akkumulátorból és egy 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, melyet kifejezetten ehhez a fajta hibrid rendszerhez fejlesztettek. A motorhoz egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt új ë-DCS6 sebességváltó tartozik.

A C5 Aircross sokoldalúságához tökéletesen passzoló hibrid technológia használata egyszerű és magától értetődő. A C5 Aircross Hibrid 136 vegyes WLTP ciklusban kilométerenként mindössze 129 g szén-dioxidot bocsát ki, ami 15%-kal kevesebb, mint az ezzel egyenértékű, nem elektromos benzinmotor CO2-kibocsátása. A modell ára közel azonos egy hasonló teljesítményű dízelmotoros változatéval, ugyanakkor majdnem 12%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Ehhez jön még az elektromos meghajtás minden előnye, a kényelmes vezetéstől a korlátozott kibocsátású zónákba való behajtásig. A Hibrid 136 tehát egy különösen vonzó ajánlat a C5 Aircross kínálatában, mely egyedi dizájnja és megjelenése, valamint magas szintű kényelme és variálhatósága folytán joggal emelkedik ki a szegmens többi SUV-ja közül.

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

A Hibrid 136 egy újabb részben elektromos hajtásláncú változat a C5 Aircross eladásainak immár 40%-át kitevő C5 Aircross plug-in hibrid 180 és 225 mellett. Magasabb fokozatra kapcsolja a Citroën villamosítási stratégiáját, mely az Amitól a C5 X-ig már 10 modellt érint, és a hibridtől, a plug-in hibriden át a 100%-ban elektromos meghajtásig különböző megoldásokat foglal magában. A márka figyelme a személygépjárművekre és a haszonjárművekre egyaránt kiterjed, és minden esetben az a cél vezérli, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő, ugyanakkor pénztárcabarát megoldás szülessen.

Részletesen az új 48 voltos hibrid technológiáról

A 48 voltos hibrid technológiának köszönhetően optimálissá válik a vegyes, illetve a tisztán elektromos, azaz kibocsátásmentes üzemmódban töltött idő aránya, ami nagyobb vezetési kényelmet és ugyanakkor alacsonyabb fogyasztást és CO2-kibocsátást jelent. Ez a könnyű és kompakt hibrid rendszer a következőkön alapul:

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

-    Új generációs 1.2 PureTech benzinmotor, melyet kimondottan a hibrid hajtáshoz fejlesztettek (az alkatrészek 40%-a új). Jellemzői: háromhengeres, 1199 cm3 űrtartalmú, 5500 ford./perc fordulatszámon 136 LE (100 kW) leadására képes motorblokk 1750 ford./perc fordulatszámon 230 Nm rendelkezésre álló nyomatékkal. A változó geometriájú turbófeltöltő és a vezérműlánc is hozzájárul a motor kiváló teljesítményéhez és időtállóságához. Az Euro 6.4 szabványnak megfelelő, Miller-ciklusú motornak a termikus hatásfoka is nagyobb, ami csökkenti a CO2-kibocsátást.

- Állandó mágneses szinkron villanymotor, melynek maximális teljesítménye 21 kW (28 LE), maximális nyomatéka pedig 55 Nm. Kis nyomatékigény esetén, alacsony fordulatszámon, manőverezéskor vagy lassításkor tisztán elektromos üzemet biztosít, és indításkor segíti a belső égésű motort. Lassításkor generátor módjára tölti az akkumulátort, és egyúttal csökkenti a fékek kopását.

-  48 V-os szíjindító, amely lehetővé teszi a belső égésű motor gyors és érzékeny indítását.

-   Szintén kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, 6 fokozatú, duplakuplungos, nyomatékmegszakítás nélküli villamosított új ë-DCS6 sebességváltó, mely rövidebb sebességváltásokat és így kényelmesebb vezetést biztosít. Az egység a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja, így kisebb helyet foglal a motortérben.

- A bal első ülés alá beépített, 432 Wh kapacitású, 48 V-os lítium-ion akkumulátor, amely elhelyezésénél fogva nincs hatással a csomagtartó térfogatára, illetve az utastéri helykínálatra.

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

- Egy feszültségátalakító a gépkocsi berendezéseinek áramellátása érdekében a 48 V-os villanymotor által termelt villamos energia egy részét 12 V-osra alakítja át, így két külön elektromos hálózat működhet egymás mellett.

C5 Aircross hibrid 136 ë-DCS6

Az új hibrid hajtással a Citroën egy új villamos alternatívát kínál, amely a tisztán elektromos vezetés nyújtotta kényelem mellett üzemanyagot takarít meg és csökkenti a CO2-kibocsátást, és közben a pénztárcánkat is kíméli.

A C5 Aircross Hibrid 136 elektromos üzemre városban, enyhe igénybevétel mellett közúton és manőverezés közben képes. Városon belül kb. 50%-ban lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátás- és vibrációmentesen közlekedni vele. A tisztán elektromos meghajtás előnyeinek köszönhetően nagyobb kényelemre és jobb közérzetre számíthatunk a mindennapi városi és városon kívüli útjaink során.

A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából javult a C5 Aircross teljesítménye és fogyasztása: a PureTech 130 EAT8 benzinmotorhoz képest 100 kilométeren átlag 1 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, ami 15%-os megtakarítást jelent. A motor hatékonysága városi körülmények között különösen kiemelkedő: ilyenkor az átlagos üzemanyag-megtakarítás közel 30%-os.

A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé

A hibrid rendszer a CO2-kibocsátásra is pozitív hatással van: a PureTech 130 S&S EAT8 benzinmotorhoz képest akár 15%-kal kevesebb (-20 g) szén-dioxid jut a levegőbe. Az egyes változatokon vegyes WLTP ciklusban mért mindössze 129 g/km CO2-kibocsátásnak köszönhetően a C5 Aircross Hibrid 136 ë-DCS6 számos forgalomkorlátozás alá eső zónába is szabadon behajthat.

A C5 Aircross új változata a hibrid hajtás következtében rendkívül kényelmes használatot biztosít. A belső égésű és az elektromos motor hol egyszerre, hol felváltva, a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan és zökkenőmentesen működik. Erőteljes gyorsításkor a villanymotor ráadásul 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt nyújt, így a dinamikus viselkedés folytán a vezetési kényelem minden helyzetben biztosított.  

Mivel az akkumulátor lassításkor automatikusan töltődik, a mindennapi használat is kényelmesebb, így az autó azokat az ügyfeleket is képes megszólítani, akik az elektromos meghajtás előnyeit a mindennapos feltöltés kényszere nélkül szeretnék élvezni.

A C5 Aircross új hibrid változatával a Citroën olyan elektromos mobilitási megoldást kínál, amely egyszerű használatot, kiemelkedő energiahatékonyságot és a kényelem egyedülálló élményét nyújtja. Mindezt a dízelváltozatéval közel azonos áron, de csökkentett CO2-kibocsátással.

Fedélzeti kényelem tekintetében továbbra is etalon

A C5 Aircross Hibrid 136 ë-DCS6 a C5 Aircross valamennyi kényelmi funkcióját (Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés és ülések, helykínálat és variálhatóság), személyre szabási lehetőségét és kiviteli szintjét (Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus) megőrizte.

Az egyszerű és zökkenőmentes használat érdekében az új hibrid változat tervezői továbbfejlesztették a digitális műszeregységet. A hibrid vezetéssel kapcsolatos valamennyi információ közvetlenül a járművezető látóterében kerül kijelzésre, így az végig az úton tarthatja a szemét:  

-    A tisztán elektromos hajtást jelző kék színű fordulatszámmérő
-    A hibrid motor energiaforgalma
-    Akkumulátorszint
-    Vezetési mód a teljesítménymérőn keresztül (Charge, Eco, Power)
-    Az elektromos üzemmódban megtett távolság százalékos aránya (pillanatnyi és átlagos értékek)


Kulcsszavak: C5 Aircross, Citroën, új modell, új motor
 
Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus
 
Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

2023. június 01.
Helykínálat, átgondolt tárolás, ösztönösen kezelhető technológiák: a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a skandináv formatervezés legjavát kínálja
Részletek

Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

Az új, tisztán elektromos Volvo EX30 nem csak a biztonság és a fenntarthatóság terén nyújt kiemelkedőt: a fedélzetén alkalmazott élvonalbeli technológiák és az emberközpontú skandináv dizájn jóvoltából a mindennapokat is praktikusabbá, kényelmesebbé, pihentetőbbé és élvezetesebbé teszi.
 
Az új, kisméretű Volvo szabadidőjármű divatos belső terének berendezését a fenntarthatóság elve vezérelte, míg a gondosan összeválogatott anyagok karakteres megjelenést kölcsönöznek az utastérnek. Az újrahasznosított és megújuló anyagokból – pl. farmerszövet, len vagy gyapjú – építkező, változatos, kifejező színeket és felületeket alkalmazó belső tér kialakítása során tervezőink felelős szemléletet követtek.

Ennek példája az EX30 kezelőfelülete, amely az adott helyzettől függően mindent optimális mértékben leegyszerűsítve tár a vezető elé, hogy az egyetlen képernyőn keresztül, koncentráltabban, a vezetést élvezve vezérelhesse az autót. Ezt ráadásul olyan funkciók egészítik ki, mint az autóiparban most először alkalmazott, a műszerfal teljes szélességében húzódó soundbar, vagy az ötletes tárolási megoldások egész sora, amelyek a nagyautókra jellemző felhasználói élményt biztosítják, de kisebb méretben.

Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

„A Volvo EX30 a skandináv formatervezés legjavát tárja elénk.”  - mondja Lisa Reeves, a Volvo Cars utastéri formatervezési részlegének vezetője.  „Az új anyagok jóvoltából kreatív felületkidolgozásokkal és színekkel gazdagíthattuk, új személyiséggel ruházhattuk fel a belső teret. Emellett az újdonság átgondolt funkcionalitást és kiemelkedő felhasználói élményt kínál, mint minden Volvo modell. Ezek az elemek együtt a Volvo márka esszenciáját sűrítik kis csomagolásba.”
 
Prémium audiominőség

Az EX30 világelső soundbarját az otthoni audiorendszerek kialakítása ihlette. A rendszer számos hangszórót foglal egybe, és az egész utasteret prémium hangzással tölti meg. Amennyiben ügyfeleink a felsőkategóriás Harman Kardon audiorendszert társítják hozzá, kiemelkedő minőségben hallgatják kedvenc zeneszámaikat és podcastjaikat.

A soundbar az átgondolt, ötletes dizájn iskolapéldája: azáltal, hogy egyetlen házban helyeztünk el több hangszórót, a berendezés kevesebb anyagból állítható elő, szerelése pedig kevesebb kábelt igényel. Először talán fel sem tűnik majd: a szélvédő alatt elhelyezett soundbar tökéletesen harmonizál az utastér kialakításával. Mivel pedig így az ajtókba nem kell hangszórókat beépíteni, sokkal tágasabb tárolóhelyet alakíthatunk ki azokban. Ugyanebben a szellemben a középkonzolra költöztettük az ablakemelő kapcsolókat, amelyeket a vezető és utasa egyaránt könnyedén elér.

Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

Kiváló példái ezek az EX30 utasterére általában jellemző, tudatos központosításnak. A kesztyűtartót ugyancsak új helyre: a központi kijelző alá helyeztük. Így a vezető és utasa egyforma könnyedséggel hozzáfér annak tartalmához: a kesztyűtartó hatékonyan használja ki a sík padlóból adódó, extra helyet.

A padlókonzol rendkívül sokoldalú, eltolható szerkezete jóvoltából mindig kedvünk és igényeink szerint használhatjuk ki a rendelkezésre álló teret. A pohártartó felső része elcsúsztatható, így praktikus és biztos helyet kínál az utas kávéjának vagy okostelefonjának. Ha pedig visszatoljuk a helyére, még több tárolóhelyet nyerünk. Az alsó alagúton biztonságos tárolóhelyet alakítottunk ki az olyan sérülékeny tárgyak elhelyezésére, mint a napszemüvegek vagy fülhallgatók, míg a fölötte húzódó, nyitott területen elfér akár egy kézitáska is.

A praktikus részletek kialakítása során a hátul utazókról sem feledkeztünk meg. Telefonjaikat az első ülések háttámláján, kifejezetten erre a célra kialakított zsebekben helyezhetik el, míg a padlókonzol alól egy praktikus tárolódobozt húzhatnak elő. A csomagtér ajtajában egy ötletes mércét találnak az ügyfelek: különösen praktikus, ha például lapra szerelt bútort vásárolnának, de nem biztosak abban, hogy az új asztal elfér-e a csomagtartóban.

 Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

A térérzet fokozása

Az EX30 utasterének centralizálására irányuló törekvés érvényesült az egyetlen 12,3 colos központi kijelzőben is. A vezető erről a műszerfal közepén elhelyezett kijelzőről olvashatja le az összes, számára fontos információt. Azáltal, hogy egyetlen képernyőn jelenítünk meg mindent, a vezető tágasabb térérzetnek örvendhet, illetve gazdaságosabban használtuk fel a nyersanyagokat.

„Az EX30 fedélzetén folytatódik a helyzetfüggő, összpontosított kezelőfelületek stratégiája.” – mondta Tom Stovicek, a Volvo Cars felhasználói élményekért (UX) felelős vezetője. „Az egyetlen képernyő felső részén, feltűnő helyen találhatók a vezetéshez kötődő, alapvető információk, mint a sebesség vagy a töltöttségi szint. A navigációs és médiafunkciók, valamint a kezelőszervek pedig ezek alatt, szintén jól leolvasható és jól hozzáférhető formában jelennek meg. Emellett egy helyzetfüggő információs sávot is kialakítottunk, amelyről állandóan leolvashatók a legfontosabb adatok."

A központi képernyő „nyugodt” nézeti módja a legfontosabb adatok kivételével mindent eltűntet a kijelzőről, így a vezető még könnyebben tud összpontosítani. Ez az opció különösen hasznos éjszaka, amikor a hosszú utazások alkalmával csökkenti a szem terhelését.

Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava

A Volvo Cars arra törekszik, hogy ultramodern infotainment megoldásokat biztosítson ügyfeleinek. Ezzel összhangban az EX30 integrált Google funkcionalitást kínál, olyan szolgáltatásokkal, mint a Google Asszisztens, a Google Térkép navigációs rendszer, vagy a Google Play áruház, ahonnan a felhasználó letöltheti kedvenc alkalmazásait. Az EX30 emellett az első olyan Volvo, amely vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integrációt biztosít.

Az infotainment rendszer 5G mobil adatkapcsolatot alkalmaz (ahol elérhető.) A Qualcomm Technologies, Inc. által kifejlesztett Snapdragon® Cockpit Platforms alapjaira épülő rendszer rendkívül gyors, prémium fedélzeti élményt kínál – pont, ahogy azt elvárnánk tőle.

A Volvo Cars és az ECARX szoros együttműködése – amely a két cég vegyes vállalatán, a HaleyTek szoftver-specialistán keresztül valósult meg – a világ alighanem legkiválóbb infotainment platformját eredményezte.
 
Négy markánsan eltérő berendezés 

Az új Volvo EX30 megrendelésekor ügyfeleink négy különböző berendezésű beltér közül választhatnak. Ezek mindegyike elkötelezte magát a fenntartható anyaghasználat mellett, ugyanakkor mindegyikük markánsan egyedi karakterrel bír. Az egyik például a farmeranyagok időtlen vonzerejét alkalmazza, és a farmergyártás szövethulladékait hasznosítja újra.

A további elérhető anyagok között említést érdemel az öreg ablakkeretekből és árnyékoló rolókból származó műanyag hulladékból újrahasznosított plasztik; a Volvo Cars Tech Fund által finanszírozott Bcomp által szállított, megújuló növényekből nyert len; a 70% újrahasznosított poliésztert tartalmazó, felelősségteljes forrásból származó gyapjúkeverék; vagy az újrahasznosított műanyagokat is tartalmazó, kötött üléskárpit.

Az EX30 vásárlói ezeken túl a Nordico kárpitozást is választhatják. Ez a technológiai szempontból előremutató szövet svédországi és finnországi erdőségekből származó, szerves nyersanyagokból, valamint különféle újrahasznosítható anyagokból, például PET-palackokból előállított fonalból készül.

Az új Volvo EX30 világpremierjére június 7-én kerül sor; a modell már aznaptól rendelhető vagy előrendelhető lesz bizonyos piacokon.

Kulcsszavak: design, EX30, formatervezés, volvo
 
Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava A tisztán elektromos Volvo modellek kizárólag az interneten keresztül lesznek elérhetők A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava Tanulmányként már a John Cooper Works változat is megérkezett az új MINI-ből
 
Vezetőváltás az MG Motor Hungary élén

Vezetőváltás az MG Motor Hungary élén

2023. május 31.
A sikeres márkabevezetés után az MG Motor Hungary márkaigazgatói feladatait - a széleskörű autópiaci tapasztalatokkal rendelkező - Szabó Csaba veszi át Markó Zoltántól, aki a továbbiakban a Duna Autó Cégcsoporton belül üzletfejlesztési igazgatói pozícióban folytatja pályafutását.
Részletek

Vezetőváltás az MG Motor Hungary élén

Az MG Motor Hungary 2022 szeptember közepén két modellel (MG ZS és MG EHS) megkezdte az értékesítést az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú márkakereskedői hálózatban. A kínálat a kezdeti két modellről mostanra négyre bővült: januárban a C-SUV szegmensbe tartozó – mind családi, mind céges autónak is kiváló – benzines MG HS modellel, amit márciusban az első tisztán elektromos, sportosan elegáns MG4 modell bemutatása követett.

A piac pozitívan fogadta az MG járműveket, amelyekben a kiváló minőség, az innovatív technológia és a gazdag felszereltség vonzó árképzéssel párosul. Az eddig értékesített közel 900 MG túlnyomó részét az MG ZS modell teszi ki, mely szegmensén belüli a 4. legkelendőbb autó, megközelítőleg 5,5%-os részesedéssel. Az idén még két új elektromos modell kerül bevezetésre, amelyek ötvözik a fejlett technológiát, az elegáns dizájnt és a megfizethetőséget – a fenntarthatóság felé mutató vásárlói igényeknek megfelelve.

Vezetőváltás az MG Motor Hungary élén

Szabó Csaba az autóiparban eltöltött több évtizedes, széleskörű tapasztalattal és szakértői szemlélettel érkezik az MG Motor Hungary csapatának élére. A fogyasztói trendek és a piaci dinamika mélyreható ismerete fontos szerepet fog játszani abban, hogy tovább erősítse az MG pozícióját, növelje a márka ismertségét és piaci részesedését a hazai járműpiacon.
 
A vezetőváltás kapcsán Ormos Péter, a Duna Autó cégcsoport vezérigazgatója elmondta:

"Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az MG hivatalos bevezetése óta folyamatosan növeljük piaci részesedésünket és eredményesen építjük a brandet a hazai piacon. Köszönjük ügyfeleinknek és partnereinknek a bizalmat és a támogatást, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy sikeresen bevezessük az MG márkát Magyarországon."

" Szabó Csaba márkaigazgatóként - eddigi értékes iparági tapasztalataira alapozva -, a kereskedelem, kommunikáció és vevőszolgálat területeit összehangolva vezeti az importőri tevékenységet, az MG növekedési stratégiájának megvalósítása érdekében. Markó Zoltán üzletfejlesztési igazgatóként a Duna Autó Cégcsoport üzleti növekedésének irányításáért és a stratégiai célkitűzések megvalósításáért lesz felelős. Mivel az autókereskedelmi piac változásai rengeteg új lehetőséget teremtenek, mindkét kinevezés kulcsfontosságú annak érdekében, hogy tovább erősítsük pozíciónkat az autókereskedelmi szektorban."
 
Az MG Motor Hungary továbbra is elkötelezett a fejlődés és a folyamatos fejlesztés mellett. A vállalat tervei között szerepel az importőri csapat bővítése, csakúgy, mint a márkakereskedői hálózat és a termékpaletta további szélesítése.

Kulcsszavak: Markó Zoltán, MG, MG Motor Hungary, Ormos Péter, Szabó Csaba
 
Tulajdonosváltás a Duna Autónál Tulajdonosváltás a Duna Autónál Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 231 - 240