Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 241 - 250
Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa

Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa

2023. május 26.
Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó csoport tulajdonosa, a Tata Motors.
Részletek

Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa

A BBC brit közszolgálati médiatársaság szerdán ismertetett értesülése szerint a több milliárd font értékű beruházásról a Tata elnöke a jövő héten írja alá a hivatalos megállapodást Londonban a brit kormánnyal.

A gyár a délnyugat-angliai Somerset megyében, Bridgwater városának közelében épül majd fel, és alkalmazottainak száma elérheti a kilencezret.
   
A Tata az angliai helyszín mellett az EU-tag Spanyolországot is fontolóra vette az új akkumulátorgyár telephelyeként.
   
A Financial Times című londoni üzleti napilap nemrégiben közölt értesülése szerint a Jaguar Land Rover anyacége 500 millió font (216 milliárd forint) támogatási csomagot kért kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel.
   
A BBC által szerdán idézett londoni kormányforrások gyakorlatilag cáfolták az 500 millió fontos támogatási összegről szóló értesülést, de elismerték, hogy a támogatási csomag értéke "több százmillió font". 

Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa
   
A Tata Motors - amelynek nagy-britanniai érdekeltsége, a Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója - a Financial Times néhány hete ismertetett értesülései szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. Ha létrejön a kapcsolat, a lap szerint a kínai vállalat építené fel és működtetné az angliai gyárat, amely a Jaguar Land Rover új elektromos autótípusaihoz gyártana akkumulátorokat.
   
A lapnak nyilatkozó iparági szakértők szerint Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar hat évtizede nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly.
   
A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) adatai szerint 2022-ben 775 ezer autó készült Nagy-Britanniában, csaknem 10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
   
A szakmai szervezet szerint a visszaesés elsődleges okai között volt a globális félvezetőhiány, illetve az, hogy a Honda tavaly leállította nagy-britanniai gyártását.  
   
A Financial Times adatai szerint a brit kormány összesen 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai telepítésének támogatására, és 100 millió fontot juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra.
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, Jaguar Land Rover
 
Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Minden győri Audit egy esőkabinban is tesztelnek Minden győri Audit egy esőkabinban is tesztelnek Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró
 
Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak

Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak

2023. május 26.
Az Alstom biztosítja a rendszerintegrációt, a biztosítóberendezéseket és a távközlést, valamint az energiaellátást, a pályamunkát, a peronajtókat, a biztonsági és irányítóközpontot, továbbá a kiberbiztonsági felületet. Az Alstom Urbalis CBTC megoldásának köszönhetően ez lesz az első teljesen automatizált metróprojekt Romániában.
Részletek

Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás vezető vállalata a kolozsvári városházával írt alá szerződést a kolozsvári 1-es metróvonal megépítéséről a Gulermak és az Arcada építőipari vállalatokkal alkotott konzorcium részeként. A korszerű, kulcsrakész projekt teljes értéke mintegy 1,8 milliárd euró, az Alstom részesedése ebből megközelítőleg 400 millió euró.

Az Alstom a rendszerintegrációért, a biztosítóberendezésekért és a távközlésért, valamint az áramellátásért, a pályamunkáért, a peronajtókért, a biztonsági- és vezérlőközpontért, továbbá a már bizonyítottan működő kiberbiztonsági rendszer beszereléséért lesz felelős. Az Alstom először fogja Romániában kiépíteni a legmagasabb, 4-es automatizáltsági fokozatot támogató (GoA4), kommunikáció-alapú vonatbefolyásolásó rendszerét az Urbalist, mely bevált, nagy kapacitású CBTC (communications-based train control) biztosítóberendezés.

"Rendkívül büszke vagyok rá, hogy az Alstom részt vesz a kolozsvári metró építésében. Ez egy újabb mérföldkő az Alstom hosszú ideje tartó romániai jelenlétében és szakértelmében, hiszen ez egy nagyon ambiciózus és innovatív infrastrukturális projekt az ország számára. A kolozsvári metró Európa egyik legnagyobb kulcsrakész projektje, amely magába foglalja a biztosító- és infrastrukturális megoldások portfólióját, és amely bizonyítja az Alstom vezető szerepét a fenntartható városi mobilitás területén. Továbbá izgalmas lehetőséget biztosít arra, hogy vezető nélküli metróval újítsunk a román piacon - nemzetközi tapasztalataink révén egyedülálló szakértelemmel rendelkezünk ehhez az úttörő projekthez" - mondta Gian Luca Erbacci, az Alstom európai régiójának elnöke.

Az új metró 8 év alatt elkészülő 1-es vonala 21 kilométert és 19 metróállomást foglal majd magába; az első szakaszt, amely összesen valamivel több mint 9 kilométert, 9 állomást és egy föld feletti kocsiszínt jelent, a román nemzeti helyreállítási és ellenállási tervből (NRRP) finanszírozzák, és 4 év alatt készül majd el.
Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak

A kolozsvári metró lesz Románia első teljesen automatizált metróvonala. Az Alstom kulcsrakész metrórendszere, amely a vezető nélküli üzemet, és a 90 másodpercenként érkező metrókocsik által a nagy kapacitású szolgáltatást támogató Urbalis CBTC technológiával, integrált irányítóközponttal, valamint a legmodernebb kiberbiztonsági felülettel rendelkezik, gyakori, megbízható és energiahatékony üzemet biztosít a nyugat-keleti összeköttetésen és jelentősen hozzájárul a zöld mobilitáshoz Kolozsvár egész területén.

Több mint 50 éves tapasztalatával és világszerte 80 kereskedelmi forgalomban lévő kulcsrakész rendszerével az Alstom a világ vezető partnere a minden mobilitási igénynek megfelelő integrált kulcsrakész rendszerek szállításában. A közelmúltban átadott metrórendszerek között található a montreali REM, a rijádi metró, az athéni 4-es vonal, a Grand Paris 18-as vonal, a toulouse-i C vonal, a panamai L2, a guadalajarai 3-as metróvonal és a dubaji Metro Route 2020.

Az Alstom világelső a CBTC-piacon, fejlett és nagy teljesítményű városi biztosítóberendezési megoldásai világszerte 145 vonalon üzemelnek. Európában az Alstom technológiája már Madridban, Milánóban, Lyonban, Lausanne-ban, Párizsban és Amszterdamban is használatban van, különböző típusú vonalakon és automatizálási fokozatokon; valamint számos más vonalon, köztük jelenleg a bukaresti metró 5-ös vonalán is folyik a telepítése.

Az Alstom, mint innovatív úttörő, közel 30 éve fontos szerepet játszik Románia vasúti közlekedésének modernné és fenntarthatóvá tételében. A legmodernebb digitális vasúti vezérléstől kezdve az infrastrukturális és villamosítási projekteken át a metró- és fővonali gördülőállományig, valamint az ország fővárosában, Bukarestben a metróflotta hosszú távú karbantartásáig az Alstom folyamatosan változást hoz a romániai fővonali és városi vasúti közlekedésben.

Kulcsszavak: alstom, Kolozsvár, közlekedésbiztonság, metró
 
Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak A Scania segítségével bővül a moszkvai metró Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son Letartóztatták a román nőt, aki a forgalommal szemben közlekedett az M0-son Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén
 
A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

2023. május 26.
Az új Volvo EX30-asban a Volvo Cars legkiválóbb értékei összpontosulnak: olyan kisméretű, tisztán elektromos szabadidőjármű, amely megfelel a modern idők elvárásainak, kiemelkedően biztonságos, ráadásul egész élettartamára vetítve csekélyebb a CO2-kibocsátása, mint a Volvo bármely eddigi típusáé.
Részletek

A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

A Volvo Cars mérnökei a Volvo EX30 gyártásának és életciklusának minden fázisában csökkentették a szénkibocsátást, így annak értéke az autó 200 000 kilométeres futásteljesítményig 30 tonna alatt marad*. Ez 25 százalékkal kedvezőbb, mint a Volvo két másik, tisztán elektromos típusa: a C40 vagy a XC40 esetében, és egyben fontos mérföldkő azon az úton, amelynek végén 2025-re a 2018-as értékekhez viszonyítva 40%-kal csökkenteni kívánjuk járműflottánk összesített CO2-kibocsátását.

Tisztán elektromos járműként a Volvo EX30 használat közben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagot. Ez maga is hozzájárul a szénlábnyom csökkentéséhez, a jelentősége azonban túlmutat ezen. Ennek ugyanis számottevő lehet a légminőségre gyakorolt hatása: a dél-kaliforniai egyetem* frissen közzétett kutatása arra világított rá, hogy egy adott területen már csekély számú elektromos jármű megjelenése is közvetlenül csökkentheti az egészségügyi intézmények ambulanciáin előforduló asztmás esetek számát.

Ha azonban egy gépkocsi egész élettartamára vetített szénlábnyomát szeretnénk csökkenteni, a villamosítás önmagában nem elegendő. Az autót ugyanis nem csak vezetjük: azt meg is tervezik, kifejlesztik, legyártják, majd az értékesítési helyre szállítják – és ezen fázisok mindegyikében csökkenthetjük az üvegházhatást súlyosbító gázok kibocsátását.

A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

„Az új EX30-assal jelentős lépést tettünk fenntarthatósági célkitűzéseink megvalósítása felé.” - mondta Anders Kärrberg, a Volvo Cars globális fenntarthatósági igazgatója. „2025-re jelentős mértékben: a 2018-as értékekhez viszonyítva 40 százalékkal kívánjuk csökkenteni az egy autóra eső összesített CO2-kibocsátásunkat. Ennek érdekében 50 százalékkal kell mérsékelnünk a jármű használata során keletkező káros anyagok kibocsátását, és 25 százalékkal a vállalat tevékenységeihez, a nyersanyagok kinyeréséhez és beszerzéséhez, illetve a beszállítói lánchoz köthető emissziók mértékét. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy végső célkitűzésünket megvalósítva 2040-re teljes mértékben szénsemleges vállalattá váljunk.”

Újrahasznosított anyagok minden ponton

Szóval, hogyan sikerült a Volvo EX30 szénlábnyomát jelenlegi elektromos típusaink azonos értékének 75 százalékára csökkentenünk? Mindenekelőtt, egy kisebb autó építéséhez kevesebb nyersanyagra van szükség. Mivel a gyártáshoz köthető tevékenységek közül az alumínium és az acél előállítása jár a legnagyobb mértékű CO2-kibocsátással, ezen a téren a gyártó (azaz a Volvo) és a vásárlók (azaz ügyfeleink) egyaránt jelentős csökkentést érhetnek el.

Ráadásul amellett, hogy kevesebb acélt és alumíniumot használunk kisméretű szabadidőjárművünk előállítása során, ennek a felhasznált mennyiségnek nagyobb százaléka származik újrahasznosításból. A Volvo EX30 gyártásánál felhasznált alumíniumnak mintegy a negyede, az acélnak hozzávetőlegesen a 17 százaléka újrahasznosított. Ezzel tovább csökkentjük az adott nyersanyagokhoz köthető környezeti hatás mértékét.

A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

Ez a szemlélet érvényesül az utastérben is: nincs ugyanis annál fenntarthatóbb alkatrész, mint ami eleve nem is létezik. A fenntartható tervezés során az optimalizálás volt az egyik fő irányelv, amelyhez tervezőink alkalmazkodtak: így tudtak számos olyan funkciót egyetlen alkatrészben megvalósítani, amelyeket korábban külön-külön komponensek szolgáltat ki. Ezáltal a Volvo EX30 belső tere kevesebb alkatrészből épülhet fel, anélkül, hogy ez a funkcionalitás rovására menne.

A Volvo EX30 gyártásánál felhasznált anyagok megint csak a fenntarthatóbb autógyártás kiváló példái. A fedélzeten található összes műanyag mintegy 17 százaléka – egyes utastéri elemektől kezdve a lökhárítókig – újrahasznosításból származik. Egyetlen korábbi Volvo gépkocsiban sem volt ilyen magas a reciklát plasztikok aránya.

Újabb lépés a klímasemlegesség felé

A károsanyag-kibocsátás szempontjából a gyártás és a beszállítói lánc szintén kulcsfontosságú területek – például a tiszta energia felhasználása révén. A Volvo EX30 egy olyan üzemben fog készülni, amelynek energiaellátását jelentős részben klímasemleges forrásokból biztosítjuk, beleértve a 100%-ban klímasemleges elektromos energiát.

A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo

Ami a beszállítói láncot illeti, a projektben velünk együttműködő elsővonalbeli partnereink 95 százaléka vállalta, hogy legkésőbb 2025-re 100 százalékában klímasemleges forrásból biztosítják gyártási tevékenységeik energiaszükségletét – nagy részük egyébként már ma is így működik. Ez is azon törekvésünket tükrözi, hogy ne csak saját tevékenységeink károsanyag-kibocsátását csökkentsük, de a beszállítói körünkbe tartozó üzleti partnereinket is erre biztassuk.

A Volvo EX30 gyártási folyamatát többféleképpen is leegyszerűsítettük. A préselt karosszériaelemek előállításánál például kiemelkedő jó – a Volvo Cars modellportfoliójában az egyik legjobb – az anyaghasznosítás aránya.

Ami pedig az anyagok nyomon követhetőségét illeti – különös tekintettel a Volvo EX30 akkumulátorcsomagjainak gyártásánál felhasznált nyersanyagokra –, blokklánc technológiát alkalmazva követjük nyomon az olyan, kritikus jelentőségű nyersanyagokat, mint a lítium, a mangán, a kobalt, a csillám, a grafit vagy a nikkel.

Okosabban alkalmazott, fenntarthatóbb anyagok

Az utastérben a legváltozatosabb újrahasznosított, illetve megújítható anyagokat használjuk fel az ülések, a műszerfal és az ajtók gyártásánál, a farmerszövettől kezdve a lenen át a kb. 70% újrahasznosított poliészterrel dúsított gyapjúkeverékig. A farmerszövet különösen jó példa az alapanyagok okosabb, fenntarthatóbb felhasználására

A farmer-mintázatú belső tér gyártásánál a farmerruházat gyártási folyamatából visszamaradt hulladékrostokat hasznosítjuk. A ruházat újrahasznosítása során az aprított rostokból fonalat szövünk, összekapcsolva egymással a hosszú rostokat. A rövid rostokat azonban ezen a módon nem lehet hasznosítani, így hulladékká válnak – mi azonban fel tudtuk használni ezeket a farmer-mintázatú belső tér gyártása során.

Méretcsökkentés kompromisszumok nélkül

Mindez összességében egy olyan gépkocsit eredményez, amelynek becsült összesített (bölcsőtől a kapuig mért) CO2-kibocsátása mintegy 18 tonna. A „bölcsőtől a kapuig” kifejezés a nyersanyagok kitermelésétől kezdve egészen addig a pontig fedi le a gépkocsi életciklusát, ameddig a legyártott autó meg nem érkezik a kereskedőhöz – tehát a használatot megelőző összes fázist magában foglalja.

Amikor pedig hasznos élettartamának a végére ér, az EX30 95 százalékban visszanyerhető lesz, részben a benne felhasznált anyagok újrahasznosítása, részben az újra nem hasznosítható elemek energiaként történő visszanyerése révén.

Röviden összefoglalva, a Volvo EX30 több lehetőséget kínál az ügyfeleknek arra, hogy csökkentsék személyes CO2-lábnyomukat, anélkül, hogy a biztonság, a menetkomfort vagy a praktikum terén kompromisszumot kellene kötniük. Ez nagyszerű hír az autó üzemben tartójának vagy vezetőjének, és nagyszerű hír a környezet számára is, amelynek kisebb mértékű károsodást kell elszenvednie.

Az új Volvo EX30 világpremierjére június 7-én kerül sor; a modell már aznaptól rendelhető.

Kulcsszavak: EX30, környezetbarát, újrahasznosítás, volvo
 
A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo Érdemes a környezetbarát technológiák felé nyitni a közösségi közlekedésben A Volvo bemutatta a sokoldalú új V60-as családi kombiját A Volvo bemutatta a sokoldalú új V60-as családi kombiját Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Levegő Munkacsoport: az autómegosztás oldhatja meg a városi közlekedés problémáit Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Nagy érvágást okoztak a Volvo csoportnak a járványvédelmi korlátozások Nagy érvágást okoztak a Volvo csoportnak a járványvédelmi korlátozások
 
A legkisebbekre is gondol a Peugeot

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

2023. május 26.
Elsősorban minőségi járművek gyártójaként tekintünk a Peugeot-ra, ám a 210 éves márka palettáján mindig is szerepeltek olyan termékek, amelyek a mindenkori felnövekvő generációt célozták meg.
Részletek

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

Bár az antropológusok egyetértenek abban, hogy az egyszerű bot a világ legősibb játékszere, az ember viszonylag korán elkezdett előállítani olyan eszközöket – agyagból formált labdákat, vésett kődarabokat, faragott babákat –, amelyeket kifejezetten gyermekeknek szántak. Ne csak primitív dolgokra gondoljunk: léteznek olyan 4500 évnél is régebbi egyiptomi festmények, amelyek egyértelműen táblajátékokat ábrázolnak.

A játék mindig is a felnőtté válás része volt: olyan hasznos motorikus, interperszonális, szociális készségeket fejlesztettek, amelyek elősegítették, hogy a gyermek később boldoguljon a felnőtt-társadalomban. A játékkészítés mint mesterség csak a leggazdagabbak köreiben volt ismert; az átlagemberek saját szakmájuk fogásait és eszközeit felhasználva állítottak elő játékokat.

Tulajdonképpen ez a gyakorlat folytatódott az ipari forradalom után is: amint egyre kifinomultabbak, összetettebbek lettek a használati tárgyak, úgy csiszolódtak igényesebbé a gyermekjátékok, és amint a sorozatgyártás jóvoltából csökkenteni lehetett a költségeket, idővel a legkisebbek világában is megjelentek a gépek.

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

A Peugeot több szempontból is szerencsésen helyezkedett el ebben a változó konstellációban: egyrészt a legelsők között, már 1810-ben elkezdett mechanikus szerkezeteket fejleszteni és építeni, másrészt portfoliója tökéletesen alkalmas volt a „miniatürizálásra.” Legyen szó babakonyháról, kisbicikliről, tologatós vagy pedálos kisautókról, a Peugeot mérnökeinek a fejében készen álltak a tervek – műhelyeikben pedig a szükséges szerszámok –, csupán át kellett azokat ültetniük a gyermekek dimenziójába.

Az ekkoriban készült, korai játékok ma mind ipartörténeti ritkaságok, gyűjtői kincsek – ez nem csak a Peugeot gyártmányaira érvényes, de a francia vállalat értelemszerűen előnyben volt a többiekkel szemben, hiszen tevékenysége ezen a téren is hosszabb időt fedett le.

A XX. században aztán megjelentek a játékszerek fejlesztésére és gyártására szakosodott vállalkozások, kiszorítva a piacról az autómárkákat, akik azonban ihletadóként továbbra is jelen voltak a játékiparban. Itt széles termékpalettája és sokszínű tevékenységi körei révén megint csak komoly helyzeti előnyt élvezett és élvez a mai napig a Peugeot.

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

Elég, ha a méretarányos modellautókra gondolunk: a Peugeot típusai a világ legnevesebb gyártóinak a kínálatát gazdagítják a legváltozatosabb léptékekben, az egzotikus, egyetlen példányban gyártott prototípusoktól kezdve a több milliós darabszámokat elérő, az eladási listákat világszerte vezető gyártmányokig.

A Peugeot Múzeum hivatalos ajándéktárgy-katalógusában megtalálható szortiment, bármilyen sokszínű, csak a jéghegy csúcsát képviseli; ezzel együtt tökéletes kiindulási alapot jelent azok számára, aki most ismerkednek a modellgyűjtés addiktív hobbijával.

Nem csak vitrinben tárolható Peugeot-makettekkel találkozhatunk a piacon. Különösen népszerű a márka a résvezetéses (slot-car) játékautók piacán: a Le Mans-i és Forma 1-es versenyautók, WRC- és tereprali-konstrukciók mellett olyan különlegességeket is találunk a kínálatban, mint a hetvenes években alkalmazott Peugeot J7-es csapatbuszok miniatűrjei, de akár komplett Peugeot-boksszal is kiegészíthetjük a pályát, ha kiállásokkal tennénk még életszerűbbé a versenyzést.

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

Habár a Peugeot Automobiles ma már nem foglalkozik játékok gyártásával, két társvállalat nagyon is aktívan dolgozik azon, hogy a legfiatalabbakkal is megismertesse a Peugeot által képviselt minőséget. Az egyik értelemszerűen az 1882-ben (!) alapított Cycles Peugeot, amely a legújabb anyag- és vázszerkezeti kutatások eredményeit felhasználva ülteti át a XXI. századba a márka több mint 140 éves hagyományait, ezzel fogyasztók generációin átívelő folytonosságot teremtve.  

A másik a mindössze tizenegy éve létrehozott, ám szellemiségében a Peugeot két évszázados hagyatékából építkező Peugeot Design Lab. A műhely munkái közül nem csak a 2014-ben útjára indított, azóta több kiadást megélt, elbűvölő oroszlánfigurák kollekciója kelti fel a gyermekek érdeklődését (a Leo’z széria egyébként a felnőtt gyűjtők körében is nagy karriert futott be), hanem azok a 2016-ban leleplezett kisautók is, amelyek egyébként épp a Peugeot márka egyik legdicsőségesebb korszaka előtt tisztelegnek. A kollekcióban éppúgy megtalálhatók voltak a klasszikus fa kisautók, mint a Peugeot 402 Darl’mat roadsterekről mintázott, lábbal hajtós játékok.

Ezek az ifjúsági Peugeot-k talán nem tűnnek többnek ügyesen megtervezett ajándéktárgynál, jelentőségük mégis túlmutat a közvetlen marketingen.

A legkisebbekre is gondol a Peugeot

Napjainkban, a modern technológiák térnyerésével egyre rövidülnek a termékciklusok, és a fogyasztók hajlamosak mind szűkebb látószöggel tekinteni a piacra. Ez a folyamat alighanem megállíthatatlan, ám épp emiatt létfontosságú, hogy ezzel párhuzamosan a fiatalok is megismerkedjenek a tartós minőség, a hosszú távú értékrend, a márkahűség fogalmával, és a legújabb technológiai megoldások mellett ezekre is megtanuljanak hangsúlyt fektetni.

A különböző játékok és gyerekjárművek között a technológiai és design csúcsot mindenképpen a nemrég bemutatott LEGO készlet, a 9x8 Hypercar képviseli, mely több egyszerű játéknál. Egy ikonikus formatervű versenyautó megépíthatő változata, melynek ott a helye minden idősebb vagy fiatalabb gyűjtő polcán !


Kulcsszavak: autógyár, játék, Peugeot
 
Seat martonelli gyárában készülnek az Audi A1 modelljei Seat martonelli gyárában készülnek az Audi A1 modelljei A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében Jó úton halad az Audi 2015 első negyedévében A legkisebbekre is gondol a Peugeot 115 földgázüzemű Daily modellel bővül a TNT Express Italy flottája Piacvezető szerepre törnek a Peugeot elektromos haszonjárművei Piacvezető szerepre törnek a Peugeot elektromos haszonjárművei
 
Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online

Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online

2023. május 23.
Az Opel modelljei érzelemdúsak, hatékonyak és már nagyrészt villamosított hajtásúak is, ám a rüsselsheimi márka a múltját is ápolja.
Részletek

Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online

Erre kiváló példa, hogy az új márkaarcot, az Opel Vizor-t a legendás Manta orra inspirálta. Mindazok, akiket érdekel a márka több mint 160 éves története - benne több mint 120 évnyi autógyártással - ma már online is áttekinthetik az Opel Classic ( https://www.opel.com/microapps/opel-classic/ ) gyűjteményét. A tárlat ráadásul mostantól még gazdagabb: a 360 fokos virtuális túrák tartalma ugyanis három új témával bővült, ezek a "Prototípusok és tanulmányautók", a "Túraautók" és "A legendás 60-as évek".

"Az Opel a történelme során mindig a hagyományokat és az innovációt kombinálva alkotott csúcstechnikájú és az érzelmekre is ható autókat. Három új virtuális túránkkal a látogatók most még mélyebbre merülhetnek az Opel világába. Nem csak új információkra tehetnek szert, de még jól őrzött “titkokat” is megtudhatnak a tanulmányautókról, a sportmodellekről és mára ikonikussá vált klasszikusainkról." – mondta az Opel Classic igazgatója, Leif Rohwedder.

"Prototípusok és tanulmányautók” (Concepts & Studies): futurisztikus, innovatív, és néha kicsit őrült

A prototípusok és a tanulmányautók valamennyi klasszikus autógyűjtemény ékszerei. Az Opelnél a legtöbb ilyen egyedi modell épségben megmaradt, köztük olyan korai járművek is, mint az 1938-as kétüléses Kadett replikája, amely a fejlesztések során "Strolch" fedőnév alatt futott, és a sportos Kadettek és Astrák elődjének tekinthető.

Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online

Az Experimental GT szintén legendás darab: a sportautó-tanulmány - a történelem első német tanulmánymodelljeként - zajos sikert aratott az 1965-ös Frankfurti Autószalonon. De ugyanebbe a virtuális túrába tartozik a 444 lóerős, sirályszárny-ajtós, szénszálas karosszériájú Astra OPC X-treme és a GT X Experimental is. 2018-ban ezen a tisztán elektromos hajtású SUV-tanulmányon jelent meg először a "Vizor".

"Túraautók” (Touring Cars): kompromisszummentesen a csúcsteljesítményekért

A "Túraautók" virtuális túra középpontjában az érzelmek és az adrenalin áll, hiszen a márka sokszínű motorsport hagyományait mutatja be. Az Opel első versenyautója 1899-ben állt rajthoz. A raliautók mellett talán a kompromisszummentes műszakiságú túraautók a legizgalmasabbak, az olyan legendák, mint a Rekord C "Fekete özvegy", vagy az 1989-től komoly sikereket elérő Kadett GSi 16V DTM önmagukért beszélnek. Az Opel 2000-ben kapcsolódott be a DTM sorozatába az Astra V8 Coupé-val, és azonnal a második helyen végzett. Később jött a híres 24 órás futam a Nürburgringen, az itt 2003-ban abszolút győztesként végzett a csúcstechnikás Astra eredeti állapotában - koszosan, és a győzelmi pezsgő nyomaival - látható a virtuális bemutatón.

"A legendás 60-as évek” (The Golden Sixties): időtlen szépség és személyes szabadság

"A legendás 60-as évek" lazább, de hasonlóan izgalmas visszatekintést kínál. Csillogó króm, fehérfalú abroncsok, nagy üvegek – e korszak autói az időtlen szépség és a személyes szabadság megtestesítői.

Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online

Woodstock, a Holdra szállás és a színes TV évtizedének Opeljei között olyan különlegességek is szerepelnek, mint az 1962-es Rekord P2 Coupé, amit rövid teteje és hosszú hátsó túlnyúlása miatt akkoriban “versenycsizma” néven is emlegettek. 1965-ben új modell érkezett az Opel luxusautó-kínálatába: a Diplomat V8 Coupé. A rüsselsheimi paletta legkülönlegesebb tagját a Karmann karosszériaépítő műhely gyártotta. Különlegessége a gyártási darabszámokban is visszaköszön: 1967-ig csak 347 példány készült belőle összesen. Az ugyanebben az évben bevezetett Rekord B is hasonlóan legendás: egyrészt különleges szerkezetű CIH motorja miatt, másrészt egyik korábbi tulajdonosa okán, ugyanis egy időben nem más, mint Sepp Herberger, az 1954-es VB győztes német labdarúgó csapat edzője birtokolta.
Kulcsszavak: autógyár, opel, virtuális séta
 
2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában 2023 körül kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában Gazdag márkaörökség: az Opel legendás modelljei éjjel nappal, a hét minden napján elérhetők online A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten Az Opel az idén is növekedést tervez Magyarországon Az Opel az idén is növekedést tervez Magyarországon 2017-ben ismét a PSA csoport 1,2 literes 3 hengeres turbó PureTech benzinmotorja lett az „Év motorja” 2017-ben ismét a PSA csoport 1,2 literes 3 hengeres turbó PureTech benzinmotorja lett az „Év motorja”
 
Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira

Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira

2023. május 23.
Az új megrendelés közel 1 milliárd euró értékű és 60 további RER NG vonatra szól a Transilien SNCF által üzemeltetett Île-de-France-i hálózat D és E vonalán. Az új generációs emeletes járműveket kifejezetten a sűrűn lakott városi területekhez tervezték és nagyban fogják javítani az érintett vonalak kényelmét és menetrendszerűségét.
Részletek

Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira

Az Alstom közel 1 milliárd euró  értékben 60 további, új generációs RER vonatot  szállít az SNCF Voyageurs-nek az Île-de-France-i hálózat D és E vonalaira.

A 100%-ban az Île-de-France Mobilités által finanszírozott megrendelés a 2017-ben az SNCF Voyageurs (az Île-de-France Mobilités megbízásából) és az Alstom között aláírt keretszerződés első opciója, amely becsülten 255 szerelvényre szóló igényt jelent. A RER NG keretszerződés kötelező részletében 71 szerelvény szállítása szerepelt; ezzel az új megrendeléssel a RER NG szerelvények száma 131-re emelkedik.

"Nagyon örülünk ennek az opciónak, amely az SNCF Voyageurs és az Île-de-France Mobilités töretlen bizalmát bizonyítja az Alstom RER NG vonatai iránt. Ez az új generációs vonat, a nagyobb kényelemnek és megbízhatóságnak köszönhetően javítani fogja Île-de-France lakosainak utazási élményét" - mondta Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom franciaországi elnöke.

Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira

Ez a szerződés része az Île-de-France Mobilités által követett irányelvnek, amely az Île-de-France-i hálózat teljes gördülőállományának korszerűsítésére irányul. Az RER NG-t kifejezetten az Île-de-France régió forgalmára jellemző sűrű városi területekhez tervezték.

Egy nagyobb befogadóképességű és könnyebb ki- és beszállást lehetővé tévő vonat

A vonat tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy mind az általános felépítés, mind a belső kialakítás az optimális kapacitást és az utasok könnyed mozgását szolgálja. A teljesen nyitott felépítésnek és a széles ajtóknak köszönhetően az utasok fel- és leszállása gördülékeny, a vonat belseje pedig három különböző utazási teret kínál, így minden utas az utazása hosszának megfelelően választhat helyet.

•    Például az álló utasok számára kialakított területeket akkor érdemes választani, ha az utazási idő rövid, ahol olyan egyszerű mozogni, mint egy metrókocsiban;
•    míg az alsó szinten, vegyes (álló vagy ülő) területek 20 percnél rövidebb utazáshoz ideálisak;
•    a felső szinteken pedig a regionális vonatokra jellemző kényelem, és több ülőhely áll rendelkezésre a hosszabb utazásokhoz.
Ezenkívül mindegyik kocsi végében rendelkezésre áll kerekesszékes utasok számára kijelölt terület, melyek közvetlenül és gyorsan megközelíthetők.

Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira

Kényelmesebb vonat

A vonatok tervezésekor figyelembe vették, hogy minél nagyobb kényelmet biztosítson az utasok számára: légkondicionálás, napszakhoz igazodó LED-világítás (nappali/éjszakai/megállóhelyi), USB-csatlakozók és számos képernyő, melyek segítségével az utasok gyorsan hozzájuthatnak a fontos információkhoz. Különös figyelmet fordítottak az ülések kialakítására is, hogy azok az utasok számára maximális kényelmet biztosítsanak.

Megbízhatóbb és hatékonyabb vonat

Az Alstom városi és elővárosi megoldásaiból kifejlesztett, és az ügyfelek visszajelzéseivel gazdagított RER NG a legmagasabb szintű elérhetőséget, megbízhatóságot és biztonságot garantálja. A 7 kocsis változatban egy vonat akár 1860 utas szállítására is képes lesz. A számos újításnak köszönhetően az energiafogyasztás 25%-kal csökkenthető a korábbi vonatokhoz képest. Üzemeltetés szempontjából pedig további előny, hogy a RER NG 8 darab hajtott forgóvázzal rendelkezik, amelyek jobb gyorsítási és lassítási teljesítményt nyújtanak (regeneratív fékezéskor), mint a korábbi generációk.

Az első kísérletek már megkezdődtek az Île-de-France-i hálózaton

Az első leszállított vonatok segítségével az SNCF Voyageurs már el tudja végezni az első integrációs teszteket az E vonalon, valamint a D vonalon is hamarosan megkezdődnek ezek a tesztek.

Kulcsszavak: alstom, SNCF, vonat
 
Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira Fapados szuperexpresszt indít a francia vasúttársaság Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira A Siemens is versenybe szállt az Alstomért Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira Nissan Leaf, amely egy feltöltéssel 800 km megtételére képes
 
A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt

A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt

2023. május 19.
A jelenlegi gazdasági körülmények majd’ mindannyiunk pénzügyi helyzetét érintették (98,8%), olyannyira, hogy a kiadásainkat is optimalizálnunk kellett. Az átlag 2-4 területen is takarékoskodik.
Részletek

A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt

A jelenlegi üzemanyagárak mellett azt gondolnánk, hogy az autóhasználatot is visszafogjuk, de 66,9%-unk továbbra is ugyanúgy közlekedik a személyautójával, mint korábban – derül ki a Magyar Suzuki Zrt. friss kutatásából.

Mindenki ott spórol, ahol csak tud

A Magyar Suzuki arra kereste a választ legfrissebb felmérésében, hogy milyen mértékben érinti a jelenlegi gazdasági helyzet a háztartások költségvetését. Nem meglepő módon kevés kivételtől eltekintve (1,2%) mindenki a saját bőrén érzi az inflációt és az ár változásokat, 53,1%-unk súlyos vagy nagyon súlyos, 45,7%-unk kisebb mértékben. A kutatásban résztvevők többsége (57,2%) egyszerre 2-4 területen is igyekszik csökkenteni a kiadásait. 20,6% ennél is több helyen spórol, közel ennyien vannak azok, akik (22,2%) csak egy szegmensben, vagy egyáltalán nem.

A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben (55,1%). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8%) és a nyaralásokat (48,9%) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltjük meg a kosarunkat (46,9%). Az autóhasználat meglepő módon csak az 5. helyen szerepel a listában (33,1%). Ezt követik a sorban a rezsi (31,4%), illetve a szabadidős (27,6%) költségek. A tanulásra, képzésre (9,1%), valamint a testi, lelki egészségünk megőrzésére (8,4%) szánt pénzt viszont úgy tűnik, hogy csak végső esetben vágjuk vissza.

A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt

A mindennapi autóhasználat továbbra is a prioritások között szerepel

A Magyar Suzuki kutatásából egyértelműen kirajzolódik, hogy az autó a megterhelő gazdasági körülmények között is létszükséglet a mindennapi életben (43,4%), a szabadságunk záloga (24,3%), a válaszadók 66,9%-a ezért nem korlátozza a használatát.

Vannak azért olyanok, akiknek ezen a téren is szükséges áldozatokat hoznia. A legtöbben, úgy húzzák meg a nadrágszíjat az autózásban, hogy igyekeznek csak a napi rutinra szorítkozni (43,8%) az autóhasználatuk során, de akadnak olyanok is (38,5%) csak bizonyos napokon, vagy napszakokban ülnek be a járművükbe. Az alternatív közlekedési módokat, mint a tömegközlekedés az eddig leginkább autóval közlekedők 17,2%-a építette be a mindennapi életébe. A kutatásan résztvevők 9,3%-a többedmagával utazik, hogy így osztozzon az üzemanyag költségeken, 6,7%-pedig növelte az otthoni munkavégzés arányát a korábbiakhoz képest.

Autót most csak indokolt esetben vennénk

Különböző okok miatt, de a válaszadók döntő többsége (81%) nem tervez autóvásárlást 2023-ban. 49,6% nem váltaná le a kocsiját, míg a műszaki állapota nem indokolja, 39,9% viszont  egyszerűen nem engedhet meg magának a jelenlegi helyzetben a járműve cseréjét. Azok, akik mégis belevágnak (19%), leginkább a használtautó piacon nézelődnek (14%). Ezen belül is inkább a hagyományos, kizárólag belső égésű motorral működő modellek iránt érdeklődnek (14,54%).

A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt

„A teljes ágazat elkötelezett az autóipar zöld átállása mellett mind a gyártás, mind pedig a termékek szintjén, de a környezettudatos autózás elterjedéséhez elengedhetetlen a vásárlói bázis, az igények és a technológia találkozása, az edukáció és a megfelelő infrastruktúra. A kutatásunk eredményeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy a lakosság számára ismeretlen még ez a terület, keveset tudnak róla, nagyon újnak, sok esetben drágának látják még a technológiát, ezért bizalmatlanok, kivárják, hogy milyen megoldások születnek még az elektromos hajtás mellett, remélik továbbá, hogy idővel csökkennek az árak is (46,9%). Ebben a helyzetben a Suzuki gazdaságos, reális áron elérhető modelljei jó alternatívát jelentenek azoknak, akik mégis új autó vásárlás mellett döntenek.” – fogalmazta meg a kihívásokat Bonnár Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője.


Kulcsszavak: autógyár, Magyar Suzuki, suzuki, tanulmány
 
A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához A SEAT csatlakozik a Volkswagen Group China és a JAC közös vállalkozásához A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt Rekordot döntött az Audi A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát
 
Két új SUV ékezését lengette be a Lexus

Két új SUV ékezését lengette be a Lexus

2023. május 19.
Június 9-én két új prémium SUV leleplezését ígéri a Lexus, egyelőre ugyanakkor nagy valószínűség szerint ezek egyike sem érkezik Európába.
Részletek

Két új SUV ékezését lengette be a Lexus

Néhány úgynevezett ’teaser-fotó’ kiadásával csigázza a kedélyeket az Európában 99%-ban részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autókat értékesítő környezetbarát luxusautómárka Lexus két új modellje, az új generációs GX és a vadonatúj, elődmodell nélküli TX kapcsán.

A most új generációval érkező, a Toyota Land Cruiser alapjaira épülő, és ennek megfelelően komoly terepképességeket kínáló Lexus GX két évtizedes múltra tekint vissza, a Lexus TX azonban vadonatúj modell, amelyről egyelőre nem sokat árult el a márka. A vadonatúj TX várhatóan a legnagyobb európai Lexus SUV-nél, az idén új generációval bemutatkozó RX-nél is nagyobb méretű, három üléssoros prémium SUV lesz, amely az Európában nem kapható Toyota Grand Highlander alapjaira épül majd, és várhatóan még idén év végén megérkezik a tengerentúli márkakereskedésekre.

A két modellel kapcsolatos részletes információkra még három hetet várni kell, ám az már most biztosnak tűnik, hogy egyelőre egyik modell sem érkezik Európába, így az itteni SUV kínálat csúcsa továbbra is a vadonatúj RX lesz, amely három környezetbarát meghajtással, öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, és turbófeltöltéses öntöltő hibrid elektromos kivitelben is megrendelhető.

Két új SUV ékezését lengette be a Lexus

Kulcsszavak: lexus, suv, új modell
 
Két új SUV ékezését lengette be a Lexus Ősztől érkezik az új Opel Country Tourer Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX Két új SUV ékezését lengette be a Lexus Az új Toyota Verso
 
A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

2023. május 18.
A kínálatban megjelenik az OPÉRA  kivitel, valamint az ESPRIT DE VOYAGE Kollekció (piactól függően), amely exkluzív, világos utasteret kap. A DS 9 motorkínálatában két plug-in hibrid változatot találunk : E-TENSE 250 és E-TENSE 4x4 360.
Részletek

A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

Új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszer

A DS 9 M.Y. 23 a frissített műszerpanel mellett megkapja az új DS IRIS SYSTEM multimédia rendszert. Ez a megoldás teljesen új interfészt kínál, amely személyre szabható, konfigurálható és könnyen kezelhető.  Használatát a természetes beszédfelismerést támogató IRIS egészíti ki. A nagy felbontású, 12’’ méretű érintőképernyő menüje widgetekből áll, minden funkció egyetlen mozdulattal elérhető, legyen szó az online 3D navigáció, a klímaberendezés, az audioforrások és az utazáshoz kapcsolódó funkciók vezérléséről. Ez a képernyő az új digitális kamerák segítségével képes a 360°-os nézet megjelenítésére és a CarPlay és Android Auto rendszerek kezelésére Wi-Fi segítségével, vagy a 2 db USB Type C aljzattal.

Az online navigáció a legideálisabb útvonalon navigálja a vezetőt. Követi a forgalom alakulását és valós időben kalkulálja ki a legjobb útvonalat. A képernyő megjeleníti a veszélyzónákat, beleértve a traffipaxokat (az adott ország jogi szabályozásától függően), az időjárási előrejelzést, a töltőállomások helyét és árait, valamint a parkolóházakat és az elektromos töltőket is.  A felszíni parkolókat illetően a DS IRIS SYSTEM megjeleníti, milyen valószínűséggel találunk helyet az adott utcában (a nagyobb városokban). Minden frissítés automatikusan történik.

A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

A DS IRIS SYSTEM kapcsolódik a MyDS mobilalkalmazáshoz, ami lehetővé teszi, hogy okostelefonunkról elküldjük célállomásunkat az autó érintőképernyőjére, előklimatizáljuk az utasteret, beprogramozzuk a töltést, ellenőrizzük a töltöttségi szintet, továbbá azt is, hogy értesítéseket kapjunk a kötelező szerviekről, vagy távoltól vezéreljük a zárakat, a világítást, vagy a kürtöt. 

Új OPÉRA felszereltségi szint

A kínálat az új OPÉRA szinttel egészül ki, amely a RIVOLI + fölé kerül.

Ez a csúcskivitel olyan technológiákat kínál szériában, mint DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés, a 2-es szintű önvezetést nyújtó DS DRIVE ASSIST, a DS DRIVER ATTENTION MONITORING és a DS NIGHT VISION. A kényelmet a FOCAL Electra® HiFi és a DS Pack Lounge fokozza, amely a hátsó utasok számára bőrrel bevont könyöktámaszt, Lounge fejtámaszokat, az első utasülést mozgató gombot, hátsó klímavezérlést, hátsó ülésfűtést és -szellőztetést, masszázsfunkciót kínál, továbbá az elektromos tolótetőt, a fűthető első szélvédőt és a riasztórendszert is magában foglalja.

Az OPÉRA kivitel 3 belső színváltozatban választható : OPÉRA RUBINVÖRÖS, új OPÉRA GRIS PERLE (világosszürke), vagy OPÉRA BASALTE FEKETE.

A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

Az OPÉRA kivitel üléseit, középkonzolját és műszerfalát Nappa bőr borítja, bármelyik színt választjuk is. A RUBINVÖRÖS és BASALTE FEKETE változatok exkluzív Art Leather dekorációt kapnak (speciális antikolt hatás). A DS 9 M.Y. 23 másik újdonsága, hogy az Alcantara® tetőkárpit mostantól kavicsszürke színben készül, világosabbá téve az utasteret.

ESPRIT DE VOYAGE kollekció : kivételes szaktudás

Az ESPRIT DE VOYAGE kollekció a DS 7 és DS 4 modellek után a DS 9 M.Y. 23 kínálatában is megjelenik (Magyarországon a DS 9-hez nem lesz elérhető). A nagy divatházak által inspirált, az utazás művészetét kifejező limitált szériát kifinomult, világos bőrkárpitozás jellemzi.

Az utastérben a világos színek és a fény dominálnak. Az óraszíj mintázatú üléseket gyöngyszürke Nappa bőr borítja, a középkonzol, a műszerfal és az ajtókárpitok szintén gyöngyszürke Nappa bőrborítást kapnak.

A tetőkárpit teljes egészében kavicsszürke Alcantara®, a kartámaszok gyöngyszürkék, csakúgy, mint a szőnyegek szegélyei.

A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

A középkozon található rakodórekesz fedelét borító Nappa bőrbe a DS Automobiles mesterei a saját maguk által kifejlesztett technikával, hideg dombornyomással készítettek egyedi mintát. A párizsi óragyártóktól átvett gilosált minta, a Clou de Paris jelzi a DS DESIGN STUDIO PARIS helyét, amelyből sugarak indulnak ki, Európa térképét szimbolizálva.  Ez a rajz az  ESPRIT DE VOYAGE modelleken több formában is megjelenik.  Ezek a vonalak visszaköszönnek a küszöbdíszítéseken, az első ajtókat díszítő fém emblémákon, valamint a lézergravírozott tükörházakon is. 

A nemes anyagok az utastér többi részén is jelen vannak : a kormánykereket különleges minőségű fekete bőr borítja, a műszerfal felső részét fekete Nappa bőr, a hátsó kalaptartót fekete Alcantara®.

Kívül az E-TENSE 250 változat matt Anthra szürke 19" CHAMBORD könnyűfém keréktárcsái jelentenek újdonságot, míg az E-TENSE 360 megőrzi 20" MUNICH keréktárcsáit (Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokkal).

A DS 9 M.Y. 23 ESPRIT DE VOYAGE 4-féle színben választható : Cristal Pearl, Éjkék, Platinaszürke és Perla Nera fekete.
A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9

Tölthető hibridekből álló motorkínálat akár 360 LE teljesítményig

A DS 9 M.Y. 23 két tölthető hibrid erőforrást kínál  250 és 360 LE-vel, utóbbi esetében összkerékhajtással.
A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4x4 360 csúcsváltozatában egy 4 hengeres, 200 LE-s benzinmotor és két villanymotor dolgozik, amelyek közül az egyik 110 LE-s (elöl, a sebességváltóba integrálva) a másik 113 LE-s (a hátsó tengelyen), kiegészítve egy intelligens összkerékhajtás rendszerrel. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor egyedi vezérlést kap, hogy több energiát tudjon tárolni a vezető igényeinek megfelelően.

A DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4x4 360 végsebessége elektronikusan 250 km/h-nál limitált, tisztán elektromos üzemmódban  140 km/h az elérhető végsebesség. 0-ról 100 km sebességig 5,6 s alatt gyorsul fel és az  1000 méteres állórajtot 25,4 s alatt teljesíti.

ZEV üzemmódban a DS 9 M.Y. 23 E-TENSE 4x4 360 65 kilométert képes megtenni a WLTP városi ciklus szerint, vagy 62 kilométert a WLTP kombinált ciklus szerint. Az üzemanyagfogyasztás 1,5 l / 100 km 35 g / km WLTP szerinti CO2 kibocsátás mellett.

A DS 9 E-TENSE 250 200 LE-s benzinmotorját egy 80 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor egészíti ki. A 15,6 kWh kapacitású akkumulátor akár 85 km megtételét teszi lehetővé városi ciklusban, és 75 km-t  vegyes ciklusban (WLTP).  A 7,4 kW -os fedélzeti töltő 2h23 alatt tölti fel az akkumulátort 0-ról 100 %-ra.
A CO2 kibocsátás mindössze 22 g/km, a homologizált fogyasztás 1,0 l / 100 km a WLTP vegyes ciklus szerint.

DS 9 M.Y. 23 a DS Automobiles összes piacán rendelhető 2023 májusától. Az Esprit de Voyage kollekció elérhetősége országfüggő, Magyarországon nem része a DS 9 M.Y. 23 kínálatának.

Kulcsszavak: bemutató, DS 9, DS Automobiles, új modell
 
Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Íme az új BMW X1 és az első Íme az új BMW X1 és az első A 2023-as modellévben, A DS IRIS SYSTEM érkezésével új technológiákkal frissül a DS 9 Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback
 
55 éves a Citroën Méhari

55 éves a Citroën Méhari

2023. május 18.
A Citroën a napokban ünnepli a Méhari 55. születésnapját, melyet 1968. május 16-án a deauville-i öbölben leplezett le a márka. A modellt közel 20 éven keresztül gyártották, többségében a Belgiumban található foresti üzemben. 1968 és 1987 között 144 953 példány készült belőle.
Részletek

55 éves a Citroën Méhari

55 évvel ezelőtt, 1968. május 16-án a 68-as diákmozgalmak kellős közepén mutatta be a Citroën a deauville-i öbölben legújabb modelljét, a Méharit. Az ABS műanyagból készült, 28–32 lóerős rendhagyó pickupot Roland de La Poype tervezte. A Dyane 6 platformjára épült modellt a bevezetéskor Dyane 6 Méhari néven mutatta be a márka. Az autót közel 20 éven keresztül gyártották: 1968 és 1987 között 144 953 példány készült belőle (ebből 1213 Méhari 4x4), ami meglepő siker egy ilyen szokatlan járműtől. A Méharik döntő többsége a belgiumi Forestben található Citroën-gyárban készült, de gyártásában hét másik franciaországi, spanyolországi és portugáliai üzem is részt vett.

Minden évszakban használható terepjáró

A Méhari név afrikai eredetű: az Észak-Afrikában, illetve a Szaharában élő egypúpú tevéket nevezik így. Ezek az állatok ellenálló képességükről, mértékletességükről és arról ismertek, hogy minden terepen megállják a helyüket. A meharik nagy távolságokra képesek árut és utasokat szállítani. Az elnevezés így rendkívül találó, hiszen a Citroën Méhari is arról híres, hogy mindenféle terepviszonyokhoz képes alkalmazkodni, és rengeteg lehetőség rejlik benne.

Első ránézésre nem úgy tűnik, mintha a Méhari minden évszakban egyformán jól használható lenne, inkább egy a nyári vakációhoz tervezett kis kabrió benyomását kelti. A téli ponyvának köszönhetően azonban teljesen zárt járművé alakítható, és így egész évben használható.

55 éves a Citroën Méhari

Praktikus, variálható, gazdaságos

A Méhari rendkívül jól variálható: a padlólemez egy része háttámlává alakítható, és az így nyert plusz két ülőhellyel négyre emelkedik az utasok száma. A jármű számtalan különböző helyzetben használható, hiszen különféle rakományok és megfelelő számú utas szállítására egyaránt alkalmas.

A karosszéria mindössze 11 könnyen javítható elemből áll, és kívül-belül egyszerűen lemosható. Az autó karbantartása könnyű, fenntartása nem kerül sokba.

Egy egész generáció meghatározó gyermekkori élménye volt ez a rendhagyó, jól variálható és gazdaságos jármű, mely a maga korában modernnek számító anyagainak és innovatív karosszériájának köszönhetően az idők során ikonikus autóvá vált.

Három legendás változat

Noha közel húsz éven át gyártották, a Méharinak csak három változata volt, melyből kettő limitált kiadás. 1983-ban két speciális széria is napvilágot látott. Az egyik a citromsárga színű, vakációra termett Méhari Plage, melyet Spanyolországban és Portugáliában forgalmazott a márka. Ezt követte 1983 áprilisában a Méhari Azur, melyből mindössze 700 példány készült a francia, olasz és portugál piacra. Az 1979-ben bevezetett 4x4 változat mai szemmel is páratlanul nagy szabadságot biztosított.

55 éves a Citroën Méhari

Rendkívül változatos karrier

A Méhari iránt különös érdeklődést mutattak a közigazgatási szervek (rendőrség, vámhatóság, repülőterek, lóversenypályák stb.), de a kiskereskedők, kisiparosok, magánszemélyek körében is népszerű volt. A francia hadseregben különösen hosszú pályafutásnak örvendett, a katonaság ugyanis 1972 és 1987 között összesen 11 457 példányt rendelt belőle.

A Méhari 4x4 az orvosi segítségnyújtásban jeleskedett szerte a világon. Részt vett az 1980-as Párizs-Dakar ralin, ahol tíz Méhari 4x4 biztosította az orvosi ellátást a verseny során.

A Méhari többek között komoly filmes karriert is befutott, hírnevét a Louis de Funès főszereplésével bemutatott A Saint Tropez-i csendőr című film alapozta meg.

Kulcsszavak: Citroën, évforduló, Méhari
 
A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Így újították fel a nyitható tetejű SEAT 600-ast Így újították fel a nyitható tetejű SEAT 600-ast 55 éves a Citroën Méhari Lendületben a Citroen Magyarországon 55 éves a Citroën Méhari Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló 55 éves a Citroën Méhari Citroen C1 – Határtalan szabadság
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 241 - 250