Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 251 - 260
A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén

A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén

2023. május 18.
Noha a hamarosan érkező, tisztán elektromos Volvo EX30 minden idők legkisebb Volvo szabadidőjárműve lesz, biztonság dolgában a legnagyobbak közé tartozik majd, köszönhetően a vállalat ezen a téren szerzett, 96 évnyi tapasztalatának és innovációinak.
Részletek

A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén


A Volvo Cars mindig is vezető szerepet töltött be a járművek biztonsága terén, és ez a jövőben is így marad. Ezért az EX30 fejlesztése során is különösen magasra helyeztük a mércét: legújabb modellünk a zsúfolt, nyüzsgő nagyvárosi forgalomban is ügyel utasai és a többi közlekedő biztonságára.
 
A nagyvárosokban például a kerékpáros balesetek jelentős részét az okozza, hogy az autó utasa figyelmetlenül, egyenesen a kerékpáros előtt nyitja ki a jármű ajtaját. Egyes városokban ezek a balesetek okozzák a kerékpáros sérülések egy ötödét. Sőt: a nagy-britanniai Cycling UK statisztikái szerint évente csak az Egyesült Királyságban átlagosan hatvanan halnak meg vagy szenvednek súlyos sérülést ilyen baleset következtében.

Hogy megelőzzük az ehhez hasonló incidenseket, a hamarosan bemutatkozó Volvo EX30-ast ajtónyitási figyelmeztető rendszerrel szereltük fel. Ez fény- és hangjelzéssel riasztja az utasokat, ha olyankor nyitnák ki az ajtót, amikor egy kerékpáros vagy a közlekedés más résztvevője készül elhaladni az autó mellett.

Az ajtónyitási figyelmeztető rendszer csak egyike azoknak a Safe Space (biztonságos tér) technológiáknak, amelyekkel a tisztán elektromos Volvo EX30 városi szabadidőjárművet felvérteztük, és amelyek jól szemléltetik, hogy a Volvo legkisebb autóját is a legszigorúbb biztonsági normák szerint szerelte fel. Az autó a városi biztonság bajnoka lesz, köszönhetően azoknak a technológiáknak, amelyeket kifejezetten azzal a céllal fejlesztettünk ki, hogy a zsúfolt városi forgalom résztvevőinek épségére ügyeljünk.

A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén

„A Volvo Cars régóta kiemelt fontosságú feladatként kezeli a városi biztonságot, hiszen az ilyen környezetben közös útfelületeken közlekednek a gépjárművek, a gyalogosok és a kerékpárosok.” – mondta Åsa Haglund, a Volvo Cars biztonsági központjának vezetője. „A Volvo EX30 új, magasabb szintre emeli a városi közlekedés biztonságát: olyan kisméretű szabadidőjármű, amely amellett, hogy kényelmes vezetési élményt kínál, gondoskodik utasairól, valamint a modern nagyvárosok sűrű közlekedésének egyéb résztvevőiről.”

Ultramodern védelmi funkciók

Minden idők legkisebb Volvo szabadidőjárműveként az új EX30 olyan biztonságos, mint azt bármely Volvo gépkocsitól elvárnánk. A Volvo Cars tényleges balesetek elemzéséből származó, egyedülálló tudását és kutatási tapasztalatait felhasználva megalkotott EX30 tervezése során elsődleges szempont volt, hogy a jármű ütközés esetén maximális mértékben óvja vezetőjét és utasait a sérülésektől. Ezt a célt szolgálják a Volvo Cars ultramodern passzív utasvédelmi rendszerei, valamint az az élvonalbeli szerkezeti kialakítás, amely a Volvo Cars rendkívül szigorú, házon belüli biztonsági követelményeit is maradéktalanul teljesíti. Ezeket a rendszereket úgy fejlesztettük ki, hogy a legváltozatosabb valós körülmények között is maximális védelmet nyújtsanak.

A Volvo Cars mindig is kiemelten fontosnak tartotta, hogy járműveinek utasait biztonságban tudhassa egy esetleges ütközés során. Az EX30 szerkezeti kialakításában is ez a törekvés érvényesült: megerősítettük a biztonsági utascellát, az A-, B- és C-oszlopokat, valamint a tetőszerkezetet.

Mivel elektromos járműről van szó, sok energiát fordítottunk az akkumulátor szerkezeti szilárdságára. A vázszerkezet és a biztonsági utascella olyan, különböző nagyszilárdságú acél ötvözetekből készül, amelyek a lehető leghatékonyabban nyelik el az esetleges ütközések során felszabaduló energiákat.

Az EX30 emellett a vezetőülés belső élébe beépített központi légzsákkal is rendelkezik, amely oldalirányú ütközés esetén mérsékli a fej és a mellkas sérüléseit.

A legmagasabb színvonalú passzív biztonsági teljesítménye mellett a Volvo EX30 egy sor fejlett, új aktív biztonsági funkcióval és megoldással is óvja az autóban helyet foglaló, illetve az azon kívül tartózkodó személyek épségét.

Az autó, amely szükség esetén segíti vezetőjét

Az EX30 alapfelszerelésként kínálja azt az új, fejlett vezető éberség-felügyeleti rendszert, amely akkor siet a sofőr segítségére, ha az nincs a helyzet magaslatán. A rendszer nem csak azt figyeli, hogy a vezető a kormánykeréken tartja-e a kezét: a volán mögött elhelyezett, nagyteljesítményű algoritmusokat alkalmazó, különleges érzékelő másodpercenként mintegy 13-szor ellenőrzi a sofőr kéz- és szemmozdulatait. Az EX30 így felismeri, ha a vezető elálmosodott, dekoncentrált, vagy bármely más okból nem figyel a forgalomra – még akkor is, ha a sofőr maga nincs tisztában ezzel.

Városi forgalomban az új, kereszteződést figyelő automatikus fékrendszer segít elkerülni az ütközést útkereszteződésekben. Amennyiben váratlanul egy másik autó halad át előttünk keresztben, az automatikus vészfékező rendszer megállítja az EX30-ast, és segít elkerülni az ütközést, vagy csillapítani annak súlyosságát.

Röviden: az új EX30, mint minden Volvo gépkocsi, aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszerek széles portfoliójával rendelkezik. Ezekről a rendszerekről az EX30 bemutatkozása során nyújtunk részletes tájékoztatást.

A tisztán elektromos új Volvo EX30 szabadidőjármű 2023. június 7-én tartja világpremierjét. A modell már aznaptól rendelhető vagy előrendelhető lesz bizonyos piacokon.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EX30, új modell, volvo
 
A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén Sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem jellemzi az új Audi Q7-est A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy A Volvo Cars díjnyertes modellkínálata a bizonyíték arra, hogy három vezető formatervező jobb, mint egy Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Volvo EX30 tisztán elektromos kisméretű szabadidőjármű új mércét állít a városi közlekedés biztonsága terén Hyundai H350 – egy többcélú kishaszonjármű az európai piacra
 
Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

2023. május 16.
A Hyundai i20 frissített megjelenéssel és merész színkombinációkkal csalogatja magához az ügyfeleket. A legújabb, kategóriaelső intelligens technológiákkal felvértezve. Az új i20 változatlanul a praktikum, a biztonság és a kényelem kombinációját nyújtja.
Részletek

Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

A Hyundai Motor bemutatta az új i20-ast, amely megújult, divatos megjelenéssel indul útnak. A modell a kategória egyik legszélesebb körű biztonsági csomagjával, illetve kategóriaelső online kapcsolódási funkcióival rendelkezik.

Elegáns, sportos dizájn

Kecses, modern külső megjelenése látványos, feltűnő jelenséggé teszi az új i20-ast. Az első lökhárító kontúrjai és mintázata, valamint a hűtőrács egyaránt megújult: elegáns megjelenését sportos részletek erősítik. Hátul szintén átrajzolt lökhárítót, valamint egyedi kialakítású lámpatestet találunk. A kínálatban új 16 és 17 colos keréktárcsák is megjelentek.

Az i20 érzelmekben gazdag, dinamikus külső és belső dizájnja mindig is az arányok, a stíluselemek és a technológiai tartalom harmonikus egységét kínálta. A modell megőrizte a mélyen húzódó tetővonalból, valamint hosszú tengelytávból adódó, sportos kiállását. Ezek a jellemzők kedvezőbb légellenállást, ezáltal takarékosabb üzemet és kiegyensúlyozottabb vezethetőséget eredményeznek.

Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

A modell merész összhatású megjelenését dinamikus fényrajzolat erősíti, amelyet még hangsúlyosabbá tesznek a Z alakú, LED-es hátsó lámpatestek. Noha külső méretei a B-szegmensbe sorolják, az új i20 bőséges férőhelyet kínál utasainak. Csomagtartója alaphelyzetben 352 literes, ami a hátsó üléseket lehajtva 1165 literre bővíthető.

A Hyundai modellkínálatának legújabb tagja nyolcféle karosszériaszínben választható, amelyekhez opcióként kéttónusú, fekete tetőlemez társítható. A palettán három vadonatúj árnyalat található: ezek a Lucid Lime metálfény, valamint a Lumen Grey és Meta Blue gyöngyházszínek. A korábbi választékból ismerős az Atlas White, valamint a Phantom Black, Aurora Grey, Dragon Red és Mangrove Green gyöngyházszínek.

Az új, élénk Lucid Lime belső színcsomag ragyogó hangulatot teremt az utastérben. A csomag része az üléskárpitok új, sportos mintázata: a merész függőleges sávozáshoz dombornyomott, vízszintes pontvonalak társulnak. A belső tér különböző pontjait díszítő, zöldcitrom árnyalatú öltések még inkább kihangsúlyozzák a modell sportos személyiségét.

Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

Harmonikus vezetési élményt biztosító technológiák

Az új i20 a legújabb generációs online funkciókat kínálja, amelyek még praktikusabb, még kényelmesebb utazási élményt biztosítanak. A modell olyan új megoldásokat kínál, mint a szériakivitelű 4,2 colos LCD műszeregység, az USB-C töltőaljzatok, a 4G hálózaton működő, második generációs eCall rendszer, vagy a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA.)

Ezek mellett ugyanakkor visszatér számos, az előző modellváltozatban nagy népszerűségnek örvendő szolgáltatás, így az opciós 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos központi kijelző, az Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, a vezeték nélküli telefontöltő, valamint a Bluelink® telematikai rendszer legújabb kiadása.

Az alapkivitelű Hyundai Smart Sense biztonsági funkciók köre is kibővült. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA) az eddigi városi, országúti és gyalogosfelismerés funkciókon túl mostantól a kerékpárosokat is észleli. Az FCA érzékeli a jármű előtti akadályokat, és elkerüli a fenyegető ütközést. A sávkövető segédlet (LFA) funkció a forgalmi sávban tartja az autót.
Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

A fokozott biztonságérzet érdekében további biztonsági rendszerek is rendelhetők. Az aktív mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet (RCCA) automatikusan fékez, ha tolatás közben úgy érzékeli, hogy fennáll az ütközés veszélye a hátulról, illetve oldalról érkező járművekkel. Az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA) a külső visszapillantó tükrökben megjelenő fényjelzésekkel figyelmeztet, ha járművet észlel az i20 holtterében.

Szükség esetén a BCA rendszer a fékeket is működteti, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak hatásait. Autópályán közlekedve a navigációs alapú intelligens sebességtartó automata (NSCC) a fedélzeti navigációs rendszer adatai alapján előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes útszakasz vár-e rá, és ennek megfelelően, a biztonságot szem előtt tartva szabályozza a jármű sebességét.

Még praktikusabb, még kényelmesebb

Az elegáns és sportos vonalakkal felvértezett, új Hyundai i20 kifejezetten stílusos választás az európai piacon. A megújult modell összes belső fényforrását jobb megvilágítást biztosító LED-ekre cserélte; a többszínű hangulatvilágítás jóvoltából az utasok pillanatnyi kedvükhöz igazíthatják az utastér tónusát. Az opciós listán BOSE® Premium audiorendszer is szerepel.

Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít

Optimalizált üzemanyag-fogyasztást biztosító motorválaszték

Az új i20 két teljesítményszinten (100 vagy 120 lóerő) elérhető 1.0 T-GDi benzinmotorja 48V-os mild hibrid rendszerrel társítható. A lehető legtakarékosabb üzemet maximális teljesítménnyel társító 48V-os mild hibrid rendszer tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást.

A modell hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) vagy hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (iMT) társítható, amelyek kifinomult, mégis robbanékony vezethetőséget kínálnak. A gázpedál felengedésekor az iMT rendszer oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, így a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg.

Az új i20 gyártása 2023 harmadik negyedévében veszi kezdetét a Hyundai törökországi gyárában, Izmit városában. A későbbiekben további modellváltozatok is várhatók.

A Hyundai i modellcsaládja

A Hyundai i modellcsaládja – amely az i10, i20 és i30 típusokból áll – valódi sikertörténetnek számít Európában. A márka legnépszerűbb típusai közé tartozó i modellek mindig is a minőség, a megbízhatóság és a praktikum szinonimái voltak, és ezzel a legkülönbözőbb ügyfeleknek tettek nagyszerű szolgálatot a mindennapokban. Az i modellcsalád az évek során folyamatosan fejlődött, így még dinamikusabb formavilággal, fejlett online kapcsolódási képességekkel, valamint kompromisszumokat nem ismerő kényelemmel büszkélkedhet.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i20, új modell
 
Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét Méregzsák - Hyundai i20 Active Méregzsák - Hyundai i20 Active A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe Az új Hyundai i20 elegáns, sportos dizájnnal csábít Új fejezetet nyit a Ford a Milánói bútorkiállításon
 
A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

2023. május 16.
A Ford ismertette új elképzeléseit arról, hogyan alakítja még kellemesebbé és élvezetesebbé autói megismerését, kipróbálását, megvásárlását és üzemeltetését – és mindezt elektromos járműveivel kezdi.
Részletek

A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

Európai márkakereskedőivel együttműködve a vállalat teljes egészében újragondolja az EV-k megvásárlásához vezető folyamatot, amelynek a jövőben minden lépése online hozzáféréssel is elintézhető lesz.

Az új stratégia szerint az érdeklődők online bemutatótermekben és virtuális tesztvezetéseken ismerhetik meg az autókat, akár otthon egy fotelben ülve, akár egy-egy értekezlet 10 perces szüneteiben, majd az így kapott világos információk és átlátható árazás alapján könnyen dönthetnek a vásárlásról. A jármű átvételét is megszervezhetik néhány kattintással, később pedig okostelefonjukon keresztül intézhetik, hogy a szervizmunkák elvégzéséhez a márkaszerviz alkalmazottai el- és visszaszállítsák az autójukat.

A Ford a Koppenhágában megrendezett Bring On Tomorrow Live eseményen körvonalazta innovatív, új stratégiáját a vállalat európai márkakereskedői előtt, akik kulcsfontosságú szereplői lesznek az új generációs vásárlói élmény megteremtésének. A Ford lendületesen dolgozik azon, hogy 2024-re már 10 új elektromos modell szerepeljen európai kínálatában, köztük az új E-Tourneo Courier  szabadidő-egyterű, amely ma mutatkozott be Koppenhágában.

A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

“Jó úton haladunk, hogy 2030-ra valódi elektromos személyautó-márkává váljunk; ennek alapját egyedülállóan széles járműkínálatunk teremti meg, amit az a felismerésünk ihletett, hogy az EV-vásárlók másképp szemlélik a világot,” nyilatkozta Martin Sander, a Ford Model e Europe vezérigazgatója. “Az az elképzelésünk, hogy ügyfeleink számára minden eddiginél egyszerűbbé tegyük a számukra megfelelő elektromos modell megtalálását, megvásárlását és használatát, függetlenül attól, hogy ez a legelső ilyen autójuk, vagy már tapasztalt EV-tulajdonosok.”

A Ford új vásárlói élménye jóval több ember részére könnyíti majd meg, hogy elektromos autóra váltsanak, támogatva ezzel a vállalat kötelezettségvállalását, hogy 2035-ig karbonsemlegessé teszi európai tevékenységei, logisztikája és közvetlen beszállítói működését, és hogy megteremti a jövő fenntarthatóbb, befogadóbb és egyenlőbb közlekedését.

Változó igények

A vásárlók új generációja már jóval modernebb szemlélettel intézi az autóvásárlást; ezt az online vásárlásaik élménye alapozta meg, és hozzáállásuk ugyanolyan progresszív, mint maga az autó, amit meg akarnak szerezni. A kutatások szerint a vevők 91 százaléka szívesebben választja az online vásárlást, ha a folyamat elég gördülékeny.

A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

A Ford lehetővé teszi majd, hogy a vevők könnyedén válthassanak a számukra éppen megfelelőbbnek tűnő digitális és valós érintkezési pontok között. Ezáltal akár a teljes autóvásárlást elintézhetik néhány kattintással a Ford hivatalos online csatornáin és bemutatótermeiben, de ha úgy tartják praktikusabbnak, személyesen is ellátogathatnak a márkakereskedésekbe, márkaszervizekbe vagy a Ford Store pontokra információkért és frissítésekért – sőt a kétféle megoldást tetszésük szerint kombinálhatják.

Az új, elektromos hajtású Ford Explorerhez1 megalkotott innovatív digitális élményen keresztül idén már beköszöntött a tesztvezetések digitális kora. Az ügyfelek emellett online foglalhatnak időpontot a valós tesztvezetésre is, hogy ne akkor kelljen átütemezni sűrű programjukat, amikor a kalandra termett crossover az év későbbi időpontjában megjelenik a márkakereskedésekben, sőt az autókat ki is szállítják majd hozzájuk.

A felmérésekből az is kiderült, hogy a vevők 77 százaléka kedveli a fix árakat2, mert szeretik előre tudni, miért és mennyit fognak fizetni. Ez az oka annak, hogy Hollandiában a Ford már megszüntette a régebben szokásos áralkut, és a vállalat azt tervezi, hogy egész Európában bevezeti azt az árpolitikát, ami alapján a vételár ugyanaz, akár online, akár személyesen vásárol valaki.

A Ford egy másik frusztráló tényezőt is fel akar számolni: a bizonytalanságot, hogy mikor érkezik meg a megvásárolt új autó. A megrendelés státusának egyértelmű átláthatósága, online nyomon követhetősége és az átadás időpontjának online foglalhatósága segít majd, hogy a vevők előre tervezhessenek.

A Ford átformálja az elektromos autók értékesítését

Ezáltal arra is alkalmuk nyílik majd, hogy előre jelezzék a hivatalos Ford márkakereskedőknek, miről szeretnének részletesebb tájékoztatást kapni az autó átvételekor; ez megkönnyíti számukra, hogy magabiztosan induljanak el első útjukra új EV-jükkel, akár a kereskedés udvarán, akár a saját kocsifeljárójukon ülnek be először a volán mögé. Az új autó házhoz szállítása és ottani átadása is választható opció lesz, ami a fiatalabb ügyfelek 69 százalékát érdekli.

Mindegyik új jármű a legfrissebb szoftvercsomaggal érkezik, ami az idők során tovább fejleszthető a vezeték nélküli frissítésekkel. A vezetők a Ford legújabb technológiáit használhatják, például az Európában elsőként bevezetett, kézhasználat nélküli BlueCruise autózást, vagy azokat a rendszereket, amelyekkel vezeték nélkül integrálhatók az okostelefonok funkciói.

Az új vásárlói élményeket úgy alakítják ki a szakemberek, hogy azok a vásárlás után is megkönnyítsék az autósok életét. A folyamatos támogatás része az is, hogy a vállalat hozzáférést biztosít Európa egyik legnagyobb, jelenleg több mint 450.000, 2024-re pedig 500.000 töltőpontot üzemeltető hálózatához, illetve az otthoni feltöltési megoldásokhoz, de a szervizeléshez is rendkívül gyors és kényelmes szolgáltatást kínál az autó el- és visszaszállításával.

“A Ford családtagként kezeli a vásárlóit. Odafigyelünk arra, mit szeretnének kapni tőlünk ahhoz, hogy életük a lehető legkellemesebb legyen, és mindent megteszünk azért, hogy ez megvalósuljon,” mondta el Sander. “Európai márkakereskedő-hálózatunk kulcsfontosságú szerepet kap abban, hogy átalakítsuk egy Ford megvásárlásának és birtoklásának élményét, és mindezt az elmúlt évtizedekben kiépített kapcsolatokra és bizalomra építjük – valamint a digitális eszközök új generációjára és az előremutató gondolkodásra.”
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ford, jármű kereskedelem
 
Elektromos taxiknak adtak át  töltőállomást a Liszt Ferenc Repülőtéren Elektromos taxiknak adtak át töltőállomást a Liszt Ferenc Repülőtéren AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára A Renault MORPHOZ az elektromos autók új platformjának előfutára Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás Kilenc milliárd forintért vásárol elektromos autókat az állam Kilenc milliárd forintért vásárol elektromos autókat az állam
 
Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek

Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek

2023. május 16.
A Toyota sokszínű villamosítási stratégiájában kiemelt szerepet szán a gyakran arany középútnak tekintett hálózatról tölthető hibrid modelleknek. Az új generációs technológiák ugrásszerű fejlődést ígérnek ezek használati értéke terén.
Részletek

Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek

A Toyota merész döntést hozott, amikor úgy döntött: kizárólag plug-in hibridként forgalmazza Európában a vadonatúj Priust. A japán márka története persze tele van merész döntésekkel, amelyek aztán egytől egyig forradalmasították az autóipart – többek között maga a Prius-modellcsalád is így született meg huszonhat évvel ezelőtt, majd tizenöt évvel később így bővült ki a széria plug-in hibrid hajtáslánccal.

A Toyota villamosítási stratégiájának alapelve, hogy a lehetőségek korlátozása helyett minden lehetséges alternatívának teret ad, hiszen felhasználási területtől és élethelyzettől függően más és más megoldások bizonyulhatnak optimálisnak. A plug-in hibrid ebből a szempontból igazi jolly joker, amely a full hibridekre jellemző, folyamatos fogyasztáscsökkentést az akkumulátoros villanyautók teljesen emissziómentes közlekedésre való képességével kombinálja.

Napjainkban ez a mindenes szerepkör némi kompromisszumkészséget követel a felhasználóktól – köztes méretű akkumulátorcsomagja az öntöltő hibrideknél érdemben nehezebbé teszi, ugyanakkor hatótávolsága jelentősen rövidebb a villanyautókénál –, a Toyota új generációs PHEV-modelljei azonban mindkét problémát egyszerre orvosolva az érdeklődés középpontjába ugorhatnak.

Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek

A Toyota közelmúltban bejelentett elektrifikációs stratégiája soha nem látott összegű – hét év alatt 8 billió japán jent, azaz 20 billió (20 ezer milliárd) forintot költenek villanyautó-fejlesztésre, és ennek az összegnek a negyedét kifejezetten az akkumulátorokra fordítják. Ez egyrészt az éves gyártókapacitás növelését szolgálja (2026-ra 40, az évtized végére pedig évente 200 GWh összkapacitású akkumulátort kíván előállítani világszerte a Toyota), másrészt olyan új generációs akkumulátor-technológiák felkutatása és tökéletesítése a cél, amelyek nagyobb energiasűrűséget és jobb hatásfokot ígérnek.

Ez nem a távoli jövő, hanem a folyamatos fejlesztés jóvoltából részben már a jelen: a Yaris-rokon Toyota Aqua full hibrid forradalmian újszerű, bipoláris akkumulátora például nagyobb teljesítményre és dinamikusabb erőkifejtésre képes, valamint megnövelte a tisztán elektromos üzemi tartomány felső sebességhatárát. Előrehaladott kutatások zajlanak a szilárd elektrolites akkumulátorok, illetve a cserélhető energiahordozó egységek terén – a Toyota tehát itt sem egyetlen megoldásra esküszik.

Ezeknek a fejlesztéseknek az egyik legizgalmasabb eredménye lehet az az új generációs plug-in hibrid akkumulátorrendszer, amely akár 200 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosíthat, amit a fedélzeten lévő belső égésű hajtási rendszer jóvoltából korlátlanul kiterjeszthet a felhasználó – így ezek a jövőbeli Toyota PHEV-modellek lehetnek a piac legpraktikusabb, legsokoldalúbb járművei.

Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek

Az előrelépés első hallásra megdöbbentő, ám valójában összecseng a Toyota eddigi fejlesztéseinek ütemével: míg a legelső generációs Prius plug-in hibrid 20 kilométert tudott megtenni 4,4 kWh kapacitású akkumulátorával, közvetlen utódja már 50 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhetett, a fél éve bemutatott, aktuális modell pedig városban akár 100 kilométert is elmegy anélkül, hogy beindítaná benzinmotorját – eddig tehát típusváltásonként megduplázta hatótávolságát a Prius PHEV, és a Toyota reményei szerint ugyanerre készülhetünk a következő széria érkezésekor.
Kulcsszavak: Niro Plug-in Hybrid, Prius, toyota
 
Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Újabb taggal bővülhet a Toyota GR sportmodell-család Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Lendületesen debültált a Toyota GR Yaris múlt hétvégén Goodwoodban Lendületesen debültált a Toyota GR Yaris múlt hétvégén Goodwoodban A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért A jövő elektromos Toyotái sokkal többet nyújtanak, sokkal kevesebbért Érkeznek a 200 km hatótávolságú Toyota plug-in hibridek A Toyotát nem érdeklik az elektromos autók
 
Erős versenyhétvége volt a Nissan Formula E Team számára a Monacói E-Prix

Erős versenyhétvége volt a Nissan Formula E Team számára a Monacói E-Prix

2023. május 15.
Mindkét pilóta bejut az első háromba, mivel a Fenestraz beveszi a P4-et Monte-Carlo utcáin.
Részletek

Erős versenyhétvége volt a Nissan Formula E Team számára a Monacói E-Prix

A Nissan Formula E Team remek tempót diktált a Monacói E-Prix-en, hiszen Sacha Fenestraz és Norman Nato is az első három helyen végzett a rajtrácson. Fenestraz erős pontot szerzett a versenyen, és a negyedik helyen végzett.

Nato, aki Jules Bianchi előtt tisztelegve új sisakot kapott, az "A" csoport élén végzett a selejtezőben, Fenestraz pedig a második helyen végzett. Amikor mindketten győztek a negyeddöntős párharcban, a páros a Nissan elődöntőjében került egymással szembe, Fenestraz pedig továbbjutott.

A francia-argentin versenyző eleinte egy újabb remek körrel megszerezte a pole pozíciót, de később az erőkifejtés miatt törölték az idejét. Jake Hughes megörökölte a pole pozíciót a NEOM McLaren Formula E Team csapatában, és a francia Nato harmadik helyével a rajtrácson egy teljesen Nissan hajtáslánc szerepelt az első három helyen.

Erős versenyhétvége volt a Nissan Formula E Team számára a Monacói E-Prix
 
A kaotikus rajt után Fenestraz azon kapta magát, hogy a bajnokság éllovasaival küzdött a dobogóért. Fenestraz végül a negyedik helyen zárta az E-Prix-et, 12 pontot gyűjtve, míg a Nato incidensbe keveredett, és a mezőny végére esett.

Kulcsszavak: Formula E, Nissan Formula E Team, Norman Nato, Sacha Fenestraz
 
Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött
 
A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

2023. május 15.
A brit prémiummárka büszkén mutatja be új, hamarosan érkező modellcsaládja első négy meghatározó stílusjegyét, amelyekkel az újdonságokat fémjelző Charismatic Simplicity formanyelvbe is idő előtti betekintést enged.
Részletek

A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

Az új modellcsalád kör alakú OLED központi kijelzőjével, modern kormánykerekével, üléseivel és keréktárcsáival a MINI ismét igazolja, hogy a márka tradicionális értékei a legkorszerűbb technológiák mentén is megőrizhetők.

A MINI lerántja a leplet hamarosan érkező tisztán elektromos meghajtású modellcsaládja iránymutató stílusjegyeiről: a letisztult, csupán a lényegre összpontosító formanyelvet a gyártó Charismatic Simplicity névvel illeti. Az új modellcsalád minden egyes tagja erős egyéniségként, összetéveszthetetlen stílusjegyekkel érkezik meg az utakra, olyan karosszéria- és utastéri kiegészítők átfogó tárházával, amelyek az egyedi megjelenés mellett a brit prémiummárka hamisítatlan vonásait hordozzák. A fenntartható anyaghasználat ugyancsak az új formanyelv szerves része.

„Charismatic Simplicity formanyelvünkkel teljes egészében újragondoljuk az ikonikus MINI-t. Letisztult, progresszív megközelítésünk a legegyszerűbb funkcionális elemekkel és a MINI-hez kapcsolódó érzelmekkel párosul” – mondta Oliver Heilmer, a MINI vezető formatervezője. „Meggyőződésünk, hogy a legfontosabb elemekre összpontosító, tudatos letisztításunk olyan innovációk előtt nyitja meg a kapukat, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak” – tette hozzá.
A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

A kör alakú OLED központi kijelző a hagyományt csúcstechnológiával párosítja

A látványosan letisztított utastér középpontjában a MINI ikonikus, kör alakú központi kijelzője foglal helyet, amelyet a tervezők az új modellcsalád érkezésére OLED kijelző formájában értelmeztek újra. A MINI a világ első autógyártójaként kínál ügyfeleinek teljes egészében használható, kör alakú érintőképernyőt. A 240 milliméter átmérőjű OLED kijelző a digitális műszeregység és a központi kijelző funkcióit egyesíti, miközben karcsú, keret nélküli kialakítása kiváltképp prémium megjelenést garantál. Az érintés-érzékeny járművezérlés vadonatúj, minimalista felhasználói felületet ígér, amelyen keresztül a légkondicionáló és a megannyi információ-szolgáltató funkció egyaránt működtethető.

A kör alakú központi kijelzőnek otthont adó műszerfal letisztításával a brit prémiumgyártó a klasszikus Mini tradicionális dizájnörökségét folytatja tovább.

Fenntarthatóság-ihlette anyaghasználat: a kormánykerék és az ülések

Az új modellcsalád érkezésére a mérnökök nem csupán a központi kijelzőt, de a kormánykereket is teljesen újratervezték.

A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

Az alapfelszereltségként kínált verzió kétküllős kialakításban érkezik, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető verziót látványos szövetberakás, a sportos kialakítás érdekében pedig harmadik küllő is színesíti. Az innovatív textildizájnok mellett a MINI új modellcsaládja hosszútávon fenntartható, prémium minőségű anyagokkal és színekkel építkezik. A csillogó metál megjelenést varázsoló Vibrant Silver árnyalat például a karosszérián és az utastérben is többszörösen visszaköszön, páratlan eleganciát sugallva.

Az ülések portfóliója ugyancsak változatos. Az új színek és minták friss kombinációja klasszikus stílusjegyekkel párosul, egyszerre modern és tradicionális hidat képezve a múlt és a jövő között. Az ülések réteges oldaltámaszai komfortos utazást ígérnek és a részletekre való legapróbb odafigyelést hirdetik. Akárcsak a most először integrált kartámaszok, amelyek nagymértékben hozzájárulnak az utastér otthonos kisugárzásához.

A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket

Új keréktárcsa-dizájn, amely a méreteket és az aerodinamikát helyezi előtérbe

A teljesen újratervezett könnyűfém keréktárcsák szintén az új formanyelv alapelveit követik. A MINI új modellcsaládjának felnijei már nem a művészi küllődizájnt helyezik előtérbe, hanem az élénk kontrasztokkal dolgozó grafikát, amely felnagyítja a méreteket és a küllők kifelé mutató kialakítását nyomatékosítja. A letisztult, kétdimenziós keréktárcsa-dizájn a légellenállás csökkentését és a tisztán elektromos hatótávolság növelését is elősegíti.

Ezen innovatív stílusjegyek mentén a MINI idő előtti betekintést enged a Charismatic Simplicity formanyelv iránymutató alapelveibe. A MINI új formanyelve a minőség, a fenntarthatóság és a letisztult újjáéledés jegyében ölt testet, a márka történelmi génjeit is magában hordozva.

Kulcsszavak: bemutató, Mini, új modell
 
Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX Új nagy teljesítményű kategóriával bővül az ID. család: itt a GTX A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Szintet ugrik az új Lexus GS Szintet ugrik az új Lexus GS A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket Mercedes-Benz S-osztály Coupé - érzéki tisztaság, a lehető legszebb formájában A MINI bemutatja az új modellcsaládját jellemző első stílusjegyeket A NISSAN CONCEPT 2020 Vision Gran Turismót június 26-án, csütörtökön 13 órakor mutatják be Goodwoodban
 
Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz

Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz

2023. május 15.
A strasbourgi Eurometropole és a Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) az Alstomot választotta az új villamosaik beszerzésére. Az Alstommal kötött keretmegállapodás 8 évre szól, maximális összege 250 millió euró , amely legalább 22 villamos megrendelését foglalja magában.
Részletek

Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz

A strasbourgi Eurometropole és a CTS az Alstomot választotta a strasbourgi hálózat új villamosainak biztosítására. Az első megrendelés 12 Citadis villamost tartalmaz, melyet a második fázisban további 10 villamos követ. A keretmegállapodás 8 éves időtartama alatt további villamosok rendelésére is sor kerülhet, hogy az Eurometropole-lal való közlekedési megállapodás igényeit kielégítsék. Az első villamosok 2025 márciusában fognak megérkezni, és a szerelvények ugyanezen év végén már forgalomba is állnak.

"Az Alstom nagyon büszke arra, hogy az Eurometropole új villamosainak beszállítója lehet, ezáltal részt vehet a zöldebb és innovatívabb városi közlekedési hálózat fejlesztésében. Ezek az új, energiahatékony villamosok nagyobb kényelmet is biztosítanak majd az utasok számára. Szeretnénk megköszönni a strasbourgi Eurometropole-nak és a CTS-nek, hogy ismét bizalmat szavaznak a legújabb generációs Citadis villamosoknak" - mondta Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom franciaországi elnöke.

Fókuszban az utazók jóllétét szolgáló innovációk

A 45 méter hosszú és 2,40 m széles új Citadis villamosok 8 darab, oldalanként 1,30 m hosszú, dupla ajtóval rendelkeznek, még a villamos végeiben is, hogy megkönnyítsék az utasok számára a fel- és leszállást. A villamosok befogadóképessége 286 fő, és üvegezett ajtókkal vannak felszerelve, hogy növeljék az utasok kényelmét és biztonságérzetét.


Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz

A PMR (Persons with Reduced Mobility) jogszabályoknak megfelelően a vonatokat megfelelő magasságban elhelyezett ajtónyitó gombokkal, szélesebb ülésekkel és kerekesszékesek és babakocsik számára fenntartott területekkel látták el.

A kényelmes és biztonságos utazás érdekében a villamosok légkondicionáltak és dinamikus utastájékoztató rendszerrel, valamint videós védelmi rendszerrel vannak felszerelve. A villamosok számos ország szabályozásainak megfelelnek, hiszen a BOStrab, azaz a németországi villamosok építésére és üzemeltetésére vonatkozó német állami rendeletnek megfelelően kerülnek majd engedélyezésre.

Energiahatékony és környezetbarát villamosok

A Citadis villamosok az új motorizációnak, a klímaberendezések hatékony kezelésének és a 100%-ban LED-es világításnak köszönhetően a jelenlegi berendezésekhez képest legalább 20%-kal csökkentik az energiafogyasztást, miközben magasabb szintű szolgáltatást és kényelmet nyújtanak az utasoknak. Ezek a villamosok környezetbarát tervezésűek, 95%-ban újrahasznosíthatóak és 99%-ban újrafelhasználhatóak.

Optimális rendelkezésreállás

Az új Citadis villamosoknak a 30 éves kereskedelmi üzemidejük alatt 30%-kal csökken a karbantartás igénye. A karbantartási követelményeket már figyelembe vették a pótalkatrész készletek meghatározásakor, valamint az alkatrészek jobb hozzáférhetőségével és a villamoson belül elosztott szenzorokkal is ezt támogatták, melyek lehetővé teszik a berendezések távdiagnosztikáját - így előre jelezve és optimalizálva a használaton kívül töltött időt, és optimális rendelkezésre állást biztosítva a kereskedelmi forgalomban.

Kulcsszavak: alstom, Citadis, villamos
 
Jövő hétfőn elkezdődik a Széll Kálmán tér felújítása Jövő hétfőn elkezdődik a Széll Kálmán tér felújítása Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz Lezárta a BKK a villamostendert: a CAF nyerte a pályázatot Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz Ingyenes a tömegközlekedés hétfőn Budapesten Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz A CAF nyerte a budapesti villamostendert Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban Csökkent az első negyedévben a tömegközlekedés forgalma Németországban
 
Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet

Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet

2023. május 15.
A Toyota nem csupán a világ legnagyobb autógyártója, és legkedveltebb (nem mellesleg legértékesebb) autómárkája, hanem hagyományosan a világ egyik legnyereségesebb autógyártója is.
Részletek

Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet

Nem volt ez másként a március 31.-el záruló japán üzleti évben sem: a nyeresége tekintélyes részét innovációra fordító, és immár kilencedik egymást követő évben a legtöbb autóipari szabadalmat bejegyző (2022-ben nem kevesebb, mint 3056-ot) Toyota adózás előtti eredménye 2725 ezer milliárd jen, azaz 19,3 milliárd euro, (6840 milliárd forint) volt. A vállalat ismertette a 2023-as üzleti év eredményeire vonatkozó várakozásait is: az idei évben a Toyota 10%-os profitnövekedéssel, azaz 3000 millárd jen (mai árfolyamon 21,3 milliárd euro) nyereséggel számol.

A Toyota a március 31.-el záruló japán üzleti évben 37154 milliárd jen, azaz 263,5 milliárd (93257 milliárd forint) értékesítési bevételt generált, ami 18%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Annak összehasonlítására, hogy ez mekkora összeg: a legutolsó hivatalos magyar GDP adat 2021-ből 55255 milliárd forint volt (a 2022-es előzetes becslés 66387 milliárd forint). A vállalat adózás előtti nyeresége 19,3 milliárd eurót, adózás utáni nyeresége pedig 17,4 milliárd eurót tett ki, előbbi 9%-os csökkenést, míg utóbbi 14%-os csökkenést jelent. A növekvő forgalom mellett mérséklődő eredmény oka a profitráta 6,6%-ra csökkenése volt a korábbi 9,1%-ról, ami egyrészt a chip és félvezető hiány valamint az akkumulátorgyártáshoz szükséges alapanyagok tekintélyes drágulásának, másrészt az orosz-ukrán háború gazdasági hatásának (a Toyota beszüntette az egyébiránt kimagaslóan profitábilis oroszországi tevékenységét) tudható be.


Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet

A forgalom növekedéséért elsősorban az értékesítések növekedése felel a Toyota eladások ugyanis globálisan 7,2%-al, 8,8 millió darabra növekedtek, az eladott Toyota és Lexus modellek száma pedig együttesen elérte a 9,6 milliót. A vállalat minden régióban növelni tudta eladásait (az orosz piac kiesése ellenére is), ebből 2,85 millió volt részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos)  ezek aránya így elérte az összesített Toyota és Lexus értékesítések 29,6%-át.

Amint az utóbbiakból kiviláglik, a fenti eredmények csupán a Toyota Motor Company és nem a teljes Toyota Csoport eredményeit tükrözik, így még nem tartalmazzák a Toyota két Toyota leányvállalat a Hino Motors teherautó és buszgyártó, valamint a Daihatsu Motor Company budget autógyártó eredményeit. A nyereségesség és a teljes nyereség külső tényezők miatti enyhe csökkenésre ellenére a Toyota továbbra is a világ egyik legnyereségesebb autógyártója maradt.

Dinamikus növekedési várakozások az idei évre

Multitechnológiás stratégiája sikerére alapozva, amelynek az önöltő hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) technológiák mellett immár hivatalosan is részét képezi a hidrogén belsőégésű és a karbonsemleges üzemanyagok (e-üzemanyagok) által hajtott technológia, a Toyota az idei és az azt követő évre is dinamikus növekedésre számít, mind az értékesítések, mind a profitabilitás terén.

Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet

Ebben szerepet kap majd a vállalat új elnöke, Koji Sato által nemrégiben bejelentett termelési hatékonyság növelési program mellett az akkumulátorgyártási kapacitások növelése is. A vállalat így az idei üzleti évre az összesített Toyota és Lexus eladások mintegy 8,2%-os növekedésével számol, azok így elérhetik a 10,4 millió darabot globálisan. Ebből a Toyota várakozásai szerint 3,84 millió darabot tehetnek ki az elektrifikált járművek (34,9%-os növekedés egyetlen év alatt), ezen belül is 200.000 darabot képviselnek majd az akkumulátoros elektromos modellek, amelyek számra 2026-ra évi 1,5 millióra nő.

Ezzel jövőre a részben vagy teljesen elektromos autók értékesítési aránya a Toyota és Lexus eladásokból a tavalyi 29,6%-ról 37%-ra nő majd. Itt érdemes megjegyezni, hogy Európában és így Magyarországon az elektrifikált modellek értékesítései a Toyota márka esetében már most meghaladják a 70%-ot, a Lexus márka esetében pedig közel 100%-ot tesznek ki.

Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, jármű kereskedelem, toyota
 
Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet Új PureTech motorok a Citroëntő Hatvanéves a harcos hölgy Hatvanéves a harcos hölgy Tovább csökkent a robogópiac Tovább csökkent a robogópiac Kimagasló nyereséggel zárta a Toyota a tavalyi évet A Volvo torslandai autógyára 50 éve az ott dolgozókra figyel Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon Peugeot márkaigazgató: a kereslet csökkenése az új kihívás a magyar autópiacon
 
A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól

A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól

2023. május 15.
A Siemens Mobility és az FS Italiane csoport, valamint leányvállalata, a TX Logistik AG a müncheni Transport Logistic szakkiállításon 40 Vectron mozdony megrendelésére vonatkozó szerződést írt alá.
Részletek

A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól

A megrendelés magában foglalja a teljes körű karbantartást 15 éves időtartamra, valamint a szolgáltatás opcionális meghosszabbítását a következő felülvizsgálatig. A felek további 25 db mozdony megrendelésére vonatkozó lehetőségekről is megállapodtak. A mozdonyok a Siemens Mobility münchen-allachi üzemében készülnek majd, és a tervek szerint a Rajna-Alpok útvonalon fognak teherszállítást végezni. A teljes megrendelés összege mintegy 300 millió euró.

 ,, Külön öröm számunkra, hogy most már a TX Logistik AG-t is az ügyfeleink között tudhatjuk. A Vectronnal egy korszerű, digitálisan hálózatba kapcsolt mozdonyt szállítunk, amely lehetővé teszi, hogy a vonatok a Rajnától az Alpokig öt különböző országon keresztül közlekedjenek. A nyílt, digitális Siemens Xcelerator üzleti platform részét képező Railigent X alkalmazás lehetővé teszi a Vectron-flotta állapotfüggő, előrejelző karbantartását, így biztosítva annak megbízhatóságát és optimális rendelkezésre állását" - mondta Michael Peter, a Siemens Mobility globális CEO-ja.

A TX Logistik által megrendelt mozdonyok 160 km/h végsebességűek lesznek, és az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS), valamint a Németországban, Ausztriában, Svájcban, Hollandiában és Olaszországban használt nemzeti vonatbefolyásoló rendszerekkel lesznek felszerelve. A Vectronok karbantartása a Rajna-Alpok útvonal mentén található Railcover műhelyhálózatban történik majd.

A Siemens Mobility eddig több mint 1700 Vectron mozdonyt értékesített 63 ügyfélnek 16 különböző országban. A flotta eddig több mint 700 millió kilométert tett meg. A mozdonyok eddig 20 európai országban kaptak üzemeltetési engedélyt.

A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól


Kulcsszavak: mozdony, Siemens, Siemens Mobility, Vectron
 
A Siemens teljesen automatizált utasszállító rendszert készít a frankfurti repülőtér számára A Siemens teljesen automatizált utasszállító rendszert készít a frankfurti repülőtér számára A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja Ausztria vasúthálózatát A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja Ausztria vasúthálózatát A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól Lezárta a BKK a villamostendert: a CAF nyerte a pályázatot A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak A Siemens értékesíti elektromos hajtásrendszereket fejlesztő eAircraft üzletágát a Rolls-Royce-nak A Siemens Mobility nagy megrendelést kapott a TX Logistik AG-tól Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét
 
100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából

100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából

2023. május 10.
A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó, a Dakar Rallyn, a Rally Világbajnokságban és a Hosszútávú Világbajnokságban egyaránt taroló versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing által gyártott Toyota GR Supra GT4 ügyfélversenyautóból elkészült a századik darab. 
Részletek

100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából

A Toyota versenyautó elképesztő népszerűségét mutatja, hogy alig három év kellett a mérföldkő eléréséhez: a GR Supra GT5 először 2020 márciusában Európában lett elérhető, majd augusztusban Észak-Amerikában, októberben pedig Japánban és Ázsia más részein is megvásárolható lett.

A Supra alapú, versenyzésre felkészített GR Supra GT4 abból a vágyból született, hogy a Toyota az ügyfélversenyeken részt venni kívánó vásárlók számára izgalmas, hatékony és egyszerű módját nyújtsa a versenyzés élvezetére – nem mellesleg pedig, hogy a motorsport világából érkező visszajelzéseknek köszönhetően a vállalat tovább gyorsítsa az egyre jobb autók gyártását.

A Toyota Supra GT4 2022 végéig világszerte 317 versenyen összesen 625 nevezéssel 79 osztálygyőzelmet, 20 összesített győzelmet és 207 dobogós helyezést könyvelhetett el a GT4 sorozatokban, valamint a Super Taikyu bajnokságban Japánban. Az ügyfelek tanácsai mindvégig segítették az autó és az alkatrészek fejlesztését. A GR Supra GT4 2023-ban is folytatja tevékenységét a motorsportban, és a tervek szerint 27 darab GR Supra GT4 indul különböző európai versenyeken, 20 darab Észak-Amerikában és 12 darab Ázsiában, köztük Japánban.

100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából

A századik darab gyártásának megünneplésére a TOYOTA GAZOO Racing bemutatta a limitált szériás, megemlékezésre szánt GR Supra GT4 100 Edition modellt is, amely exkluzív külső színnel, egyedi karosszériával és sorozatszámmal ellátott jelvénnyel rendelkezik. Mindössze három darab készül ebből a változatból.

A GR Supra GT4 bemutatása óta a TOYOTA GAZOO Racing mérnökei a világ versenypályáit járták, hogy támogatást nyújtsanak az ügyfeleknek, és értékes visszajelzéseket kapjanak közvetlenül a versenycsapatoktól és a versenyzőktől, amelyeket csak a versenyzés extrém körülményei között lehet megszerezni. A GR Supra GT4-et a 2022-ben piacra dobott GR Supra GT4 EVO követte, amely további ismeretek megszerzését teszi lehetővé a versenyzés élvonalában, miközben a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is támogatja az egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártását. A TOYOTA GAZOO Racing fokozni fogja az ügyfélversenyzésre irányuló erőfeszítéseit, és arra törekszik, hogy sok mosolyt és sok örömet, valamint izgalmat nyújtson ügyfeleinek a motorsportok és a sportautó-gyártás révén.


Kulcsszavak: sportautó, Supra, toyota
 
100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából Egyre több hibrid autó fogy A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? 100 darabot gyártottak eddig a legbrutálisabb Toyota Suprából Szombaton ismét Jazzy Street Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában Minden korábbinál magasabb áron kelt el egy klasszikus Toyota Supra Floridában
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 251 - 260