Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 261 - 270
Érkezik a frisített Mazda CX-5

Érkezik a frisített Mazda CX-5

2023. május 10.
A 2012-ben bemutatott, eredeti CX-5 volt az első Mazda, amelyben a Kodo dizájn és Skyactiv technológia találkozott. Az új modell az új dinamikai sztenderdek felállításával még vonzóbbá tette a SUV modellekről alkotott képet.
Részletek

Érkezik a frisített Mazda CX-5

A 2017-es, második generációs CX-5-tel a Mazda mérnökei egy olyan SUV-ot alkottak, amely a Jinba Ittai tervezési és mérnöki filozófia által megfogalmazott „autó és vezetője közötti egységet” a következő szintre emelte. A Mazda első Skyactiv-Vehicle Dynamic technológiájával kiegészítve, a GVC nyomatékvektor-szabályozási rendszer (G-Vectoring Control) bevezetésével az autó kényelmesebbé, kifinomultabbá és reszponzívabbá vált. Ezután az egymást követő frissítések a második generációs modell különböző erősségeire épültek.
 
Számtalan belső elem került további finomításra és korszerűsítésre, hogy javítsák mind az utastér, mind hozzá tartozó HMI-technológia minőségét. A kapcsolódási lehetőségek is tovább fejlődtek, hogy támogassák az Apple CarPlay®, az Android Auto™ és a MyMazda App Connected Services legújabb funkcióit. Ezen kívül egy vezeték nélküli Qi telefontöltő-tálca is bekerült a középkonzolba, továbbá egy digitális, négy kamerás, 360 fokos monitor is elérhető, amely a szűk helyeken segíti manőverezést.
 
A hajtásláncok, a felfüggesztés, az elektromos szervokormány átdolgozása, illetve a GVC Plus beemelése tovább javította a CX-5 menetdinamikáját, közúton és terepen egyaránt. A zavaró zajok és rezgések kiiktatása, valamint az i-Activsense biztonsági rendszer továbbfejlesztése révén pedig a CX-5 megerősítette pozícióját, mint a SUV-szegmens egyik legélvezetesebb autója, mely egyszerre stílusos, lendületes és intelligens.

Érkezik a frisített Mazda CX-5

 A 2022-es modell külső stílusát megőrizve, a 2023-as CX-5 három további felszereltségi szintet kínál, a Newground, a Homura és a Takumi felszereltségeket, amelyek jellegzetes karaktereit finom, egyedi különbségek határozzák meg. A frissített CX-5 további fejlesztéseket tartalmaz a csomagok bepakolása, a használhatóság és a Mi-Drive vezetési mód és a menetdinamika terén, továbbá a biztonsági funkciók szélesebb körét kínálja. A CX-5 a Mazda alapmodelljévé nőtte ki magát, és a vállalat éves európai értékesítésének több mint 26%-át adja. 2022-ben világszerte 365 135 darab került értékesítésre, így ez volt a legkelendőbb autó a Mazda globális modellkínálatában. Magyarországon a Mazda CX-5 a 17. helyen állt a szegmensben, 290 eladott darabbal 2022-ben. Ez a teljes Mazda értékesítés 18,6%-a.
 
A Prime-Line felszereltségű Mazda CX-5 belépő ára 165 LE-s Skyactiv-G motorral, manuális sebességváltóval 13.145.000 Ft. Ebben a változatban 8 hüvelykes központi kijelző, Android Auto™, Apple CarPlay®, LED-es fényszórók, illetve az összes biztonsági funkció megtalálható, beleértve a tolatást segítő monitort is; a komfort fokozása érdekében hozzáadható még az abroncsnyomás-ellenőrző monitor és a sebességtartó automatika.
 
Érkezik a frisített Mazda CX-5

A 4x4-es változat a Centre-Line felszereltségtől kapható, továbbra is 165 LE-s Skyactiv-G motorral 13.805.000 Ft-tól.
 
A Skyactiv G 165 motorral párosított automata sebességváltós modell belépési ára 14.405.000 Ft. A Skyactiv D 150 dízelmotorral felszerelt változat 14.655.000 Ft-tól indul.
 
És egy jó hír azoknak, akik szerint egy nagyobb SUV esetében a nagy dízel a legjobb választás. A 184 LE teljesítménnyel rendelkező Skyactiv D dízelmotor már 17.365.000 Ft-tól elérhető a NewGround felszereltségi szinten. Mind a 150, mind a 184 lóerős változat elérhető elsőkerék-hajtással vagy AWD-hajtással. Az erősebb motor csak automata sebességváltóval kapható.
 
A cég intelligens Mazda M Hybrid rendszere az alapfelszereltség részeként minden benzinmotorhoz hozzátartozik.
 
Az egyes felszereltségi szintekhez számtalan további csomag hozzáadható, hogy tovább javítsák az autók felszereltségét.
 
„A Mazda CX-5 nagyon fontos modell a kínálatunkban Magyarországon. Úgy érezzük, hogy a 2012-es, első bevezetés óta stabil pozíciót vívott ki magának a hazai piacon” – állítja Együd Tibor, a Mazda Motor Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „A 2023-as modellév újdonságai, köztük a vonzó felszereltségi csomagok vagy a benzinmotorokhoz alapfelszereltségként járó Mazda M Hybrid rendszer még vonzóbbá teszik az új modelleket”.

Érkezik a frisített Mazda CX-5
Kulcsszavak: cx-5, mazda, skyactiv
 
Érkezik a frisített Mazda CX-5 A Mazda bemutatta az új MX-5-öt A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV modelljét Európában A Mazda bemutatja a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV modelljét Európában Érkezik a frisített Mazda CX-5 SKYACTIV-D dízel Mazda6 nyert Indianapolis-ban A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 Érkezik a frisített Mazda CX-5 Moszkvába ért az új Mazda3 konvoj
 
Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

2023. május 08.
1973-ban egy immár vízhűtésű motorokkal szerelt, teljes egészében új fejlesztésű modellcsalád érkezett a piacra a Passat formájában, amely azóta szerte a világon mély benyomást keltő sikertörténetet írt. A modell ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat verzióit.
Részletek

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

A Passat a Volkswagen nagyszabású termékoffenzíváját vezette be 1973-ban, technológiájával is új korszakot nyitva. Az új modellcsalád formavilágát az olasz Giorgetto Giugiaro alkotta, akinek EA 272 („Entwicklungsauftrag” – „Fejlesztési megbízás”) jelű eredeti tervét az utolsó pillanatban még költség okokból leállították. Giugiaro azonban az Audi 80 B1 műszaki alapjaira – harmonikus ferdehátú far-, illetve némileg átdolgozott orrkialakítással – végül egy racionálisabb modellt is kifejlesztett, s az „Ős-Passat” mind a mai napig igazi dizájnikonnak számít.

Az egy évvel később érkező Scirocco I és Golf I szintén a Giugiaro munkájaként született járműcsalád tagja. A Volkswagen Passat négy- és kétajtós ferdehátú modellként mutatkozott be 1973-ban, majd 1974 januárjában Passat Variant kombiváltozata is megérkezett.

„Mindig megújul” – e mottóval méltatja a Volkswagen a jubileumi modellcsaládot. A Passat életre szóló autó volt és ma is az. A sokoldalúságáért már a kezdetektől elismert sorozat nyolc generáción keresztül fejlesztette tovább előnyös tulajdonságait.

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

Olyan autó, amellyel a Volkswagen évtizedeken át újra és újra merész megoldásokat valósított meg, s amely generációról generációra a jövőbe is magával viszi jól bevált erényeit.

Passat B1 LS 1973-ból – Új hajtásrendszer, új formavilág – 1973. május 14-én vette kezdetét az új Passat modell sorozatgyártása. A családi ferdehátú kisméretű csomagtérfedéllel és utastér-kapcsolat nélküli csomagtartóval érkezett a piacra, a tetőig nyúló és a hátsó szélvédőt is magában foglaló csomagtérajtóval készülő változat 1975 januárra vált sorozatgyártásra éretté.

Essenben azonban egy egészen különleges modellt mutat be a Volkswagen Classic: a család legrégebbi tagját. A Volkswagen AutoMuseum Alapítvány gyűjteményéből származó, 1973-as Passat B1 LS a 2-es alvázszámot kapta – s ezzel a világ legrégebbi Passatja.

Passat B1 L Variant 1974-ből – Erénye a térkínálat – a wolfsburgi márka 1974 januárjában egészítette ki a sorozatot a rendkívül praktikus és megnyerő formájú Passat Variant kombival. A már a kezdetektől nagysikerű családi kombi több generációján keresztül is hódította a szíveket.

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

A Volkswagen Classic járműparkjából érkezett, 1974-es, atlaszfehér Passat B1 L Variant már számos rendezvényen igazolta, hogy 40 kW (55 LE) teljesítménnyel is magával ragadhat a vezetés klasszikus élménye.

Passat B2 CL Formel E 1983-ból – Modern technológia és gazdaságosság – 1980 októberében mutatkozott be a Passat B2. A Passat második generációja lényegesen nagyobb volt kecses B1 elődjénél, így első pillantásra szinte alig tűnt Passatnak. Kezdetben ferdehátú és ötajtós Variant változatban készült a Passat II, amely 55 kilowattos (75 LE), 1,6 literes motorral eleinte Formel E változatában is szerepelt a kínálatban. A Volkswagen Formel E olyan fejlesztések előfutárának számított, mint például a későbbi automatikus motorleállítási és -indítási rendszerek (Start-Stop System).

A Gyémántezüst metál Passat B2 CL Formula E a Volkswagen Classic gyűjteményének tagja és kerek születésnapot is ünnepelhet Essenben: először 1983. április 5-én helyezték forgalomba, azaz idén 40 éves.

Passat B3 Variant GT G60 syncro 1991-ből – Dinamika és sportosság – a Passat számos modellváltozatban, többször is bizonyította sportos képességeit, mégpedig mindig egyéni stílusban, feltűnés nélkül.

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda

A Passat harmadik generációja 1988-ban jelent meg a piacon, egyaránt teljes egészében új fejlesztésű formavilággal, kialakítással, technikával és beltérrel, kizárólag négyajtós limuzinként, valamint kombiváltozatban. A GT felszereltségi szint a sportos Passatot jelentette, áhított csúcsmodellként pedig 1989-től az 1,8 liter összlökettérfogatú, 118 kW (160 LE) teljesítményű és Syncro összkerékhajtással szerelt Passat G60 szerepelt a választékban.

Az 1991-es Passat B3 Variant GT G60 syncro a Volkswagen Classic flottájából érkezett, és már többször is bizonyította, hogy még mindig megdobogtatja a rajongók szívét.

Volkswagen AutoMuseum Alapítvány: Passat B2 Electronic 1983-ból – Idén a Volkswagen AutoMuseum Alapítvány is képviselteti magát a Volkswagen standján, és a Passat kerek évfordulója alkalmából ők is egy egészen egyedülálló járművet állítanak ki: az 1983-as Passat B2 Electronic különlegességet.

E tanulmány a Passat összkerékhajtású és turbófeltöltésű lifestyle-változatát formálta meg 1983-ban, olyan kiterjedt mikroelektronikai felszereltséggel, mint például a navigációs rendszer, az infotainment-berendezés, illetve számos elektromos szabályzás – a jövő víziója, amely minden bizonnyal nagy rajongótáborral büszkélkedhetett volna.

Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda



Kulcsszavak: évforduló, Passat, volkswagen
 
Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7 Először jelenik meg a nagyközönség előtt a digitális álcamintás új ID.7 Ötven év Passat – fél évszázada van velünk a Volkswagen legenda Az autópiaci szereplők támogatják a Jedlik-programot Több autót gyártottak tavaly a VW pozsonyi üzemében, a bevétel 17 százalékkal nőtt Több autót gyártottak tavaly a VW pozsonyi üzemében, a bevétel 17 százalékkal nőtt Az I.D. VIZZION genfi világpremierjével szemlélteti a Volkswagen az új I.D. modellekben rejlő lehetőségeket Az I.D. VIZZION genfi világpremierjével szemlélteti a Volkswagen az új I.D. modellekben rejlő lehetőségeket Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC
 
Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

2023. május 08.
A BMW Group regensburgi gyára a világ első olyan autóipari létesítménye, amely automatizáltan és teljes egészében digitálisan vizsgálja át, kezeli és jelöli meg a sorozatgyártásban érkező modellek lefényezett karosszériáját.
Részletek



Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

A BMW Group regensburgi gyára lett a világ első olyan autóipari létesítménye, amely automatizáltan és teljes egészében digitálisan vizsgálja át, kezeli és jelöli meg a sorozatgyártásban érkező modellek lefényezett karosszériáját. Eme innovatív megoldás részeként a mesterséges intelligencia által vezérelt robotok a sorozatgyártásban készülő összes modellt sorra veszik, hogy kivétel nélkül megfeleljenek a bajor prémiummárka objektív minőségi elvárásainak.

Az új technológiák még kiegyensúlyozottabb működést, rövidebb átfutási időt és egyenletesen magas szintű karosszériafelületi minőséget garantálnak. A felhőben tárolt adatok az ok-okozati összefüggések optimális elemzését is lehetővé teszik, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a BMW iFACTORY gyártási stratégiában előírt, teljes egészében digitális és intelligens hálózatba kapcsolt működés felé.

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

A folyamat olyan, akár egy jól begyakorolt színdarab: a felületkezelő üzemben a frissen fényezett karosszériát négy robot állja körül. A robotok egyszerre kezdenek el dolgozni a karosszériafelületen: csiszolnak, felviszik a polírozószereket, políroznak, majd kicserélik a szükséges anyagokat és az elhasznált csiszolópapírt. Mindezt kamerák rögzítik minden irányból.

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

„Ami itt egyedülálló, az az, hogy a robotok minden egyes karosszérián pontosan ott dolgoznak, ahol szükséges – hiszen a lakkozás után megjelenő apró pöttyök és egyenetlenségek, amelyeket el akarunk távolítani, mindegyik modellen máshol vannak” – mondta Stefan Auflitsch, a regensburgi gyár karosszériafényezési üzemének vezetője. „A robotokat általában úgy programozzák be, hogy újra és újra ugyanazt a mintát kövessék, amíg át nem programozzák őket. A mesterséges intelligencia alkalmazása azonban lehetővé teszi számunkra, hogy teljesen egyedi módon, modellenként máshol dolgozzanak. Mivel egy nap akár 1 000 új autó is áteshet a lezárási folyamaton, ez összesen 1 000 egyedi folyamatot jelent” – tette hozzá.

A BMW Group regensburgi gyára 2022 márciusa óta használja sorozatgyártásban az automatizált felületkezelést. Az üzem a világ első olyan autóipari létesítménye, amelyben mindezt a mesterséges intelligencia segíti. Hogy a folyamat zökkenőmentesen haladjon, e lépést egy másik automatizált folyamat előzi meg, amely hosszú ideje a legkorszerűbbnek számít az autóiparban: az automatizált felületvizsgálat a fedőlakk felvitele után kezdődik, a beavatkozást igénylő felületpontok azonosításával és rögzítésével.

Fekete és fehér színek a jobb áttekinthetőség érdekében: a fényszalagtól a digitális profilig

Az automatizált felületvizsgálat során a technológia először deflektometriás méréssel azonosítja a karosszériafényezés eltéréseit.

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

Miközben nagyméretű projektorok fekete és fehér színű, csíkos mintákat vetítenek a sorozatgyártásban érkező modell felületére, kamerák pásztázzák azt, hogy a csíkos mintázat egyenetlenségein visszaverődő fényből a felület legkisebb eltéréseit is érzékeljék. A kamera rögzíti ezeket a felületpontokat, az adatokat pedig közvetlenül a csatlakoztatott számítógépes rendszerbe továbbítja. A számítógép elmenti az eltérések pontos helyzetét, alakját és méretét, majd az adatokból digitális háromdimenziós képet készít és objektív szempontok szerint osztályozza.

Az elkészült karosszériafényezés így teljes felületén ellenőrizhető, és szükség szerint tökéletesíthető. „A technológia már most annyit tud, mint a legjobb alkalmazottaink együttvéve. Ehhez a karosszériafényezést végző csapat legnagyobb szakmai tudását használtuk fel: a technológia működése munkatársaink egyedülálló szakértelmére épül. Tapasztalataikat becsatornáztuk a programozásba, így az algoritmus már most képes felismerni és objektíven eldönteni, hogy melyik eltérések azok, amelyek utókezelést igényelnek” – fogalmazott Daniel Poggensee projektmenedzser, a felületkezelő technológia strukturális tervezője.

Az összegyűjtött adatokból a technológia minden egyes modell esetében külön profilt készít, amely aztán az egyedi felületkezelés alapjául szolgál. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a sorozatgyártásban készülő modellek karosszériáján semmilyen egyenetlenség nem marad, legyenek azok bármennyire aprók.

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

Az innovatív technológia nem csupán megbízható felületfelmérést és rövidebb átfutási időt garantál, hiszen az automatizált felületkezelés az elkészült karosszéria legkisebb eltéréseit is optimális sorrendben és megfelelő sebességgel rögzíti, megbízhatóan, újra és újra, kikezdhetetlen prémium minőség mentén.

Minden adat a felhőben – lépésről lépésre az intelligens hálózatba kapcsolt működés felé

A robotok használatának ugyanakkor korlátai is vannak. A karosszéria éleinél, valamint az ajtóknál és az egyéb karosszériacsatlakozási pontok utolsó néhány milliméterén például nem képesek tökéletesen felmérni a felületet. Ilyen az üzemanyagtartály fedelének környéke is. Az utolsó simításokat és a karosszéria végső ellenőrzését ezért képzett karosszériafényező munkatársak végzik el. Munkájukat a technológia korábban rögzített adatmennyisége és egy lézervetítő is nagymértékben támogatja: utóbbi digitálisan megjelöli a karosszériafelület releváns területeit, ezzel is garantálva, hogy egyetlen eltérés se maradjon ki az utókezelésből. Így jelenleg az automatizált felületmegjelölés az utolsó digitalizált lépés.

Daniel Poggensee szerint ugyanis van még lehetőség a technológiában: „Egyfelől, a felhőben tárolt adatoknak köszönhetően várhatóan még korábban be fogunk tudni avatkozni a folyamatba, ha eltérések merülnek fel – ami lehetővé teszi számunkra, hogy eleve megelőzzük a hibák kialakulását” – mondta.

Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével

„Másfelől, az alkalmazott technológiáknak arra is képesnek kell lenniük, hogy automatikusan rögzítsék a munkatársak által végzett műveleteket – így nem kell oda-vissza járkálniuk a karosszéria és a számítógép között a dokumentáláshoz. Ez nem csupán időt takarít meg, de csökkenti a komplexitást és növeli a hozzáadott értéket is” – tette hozzá.

A BMW Group regensburgi gyára a világ első olyan autóipari létesítménye, amely sorozatgyártásban alkalmazza e három automatizált és teljes egészében digitális technológiát. A müncheni központú vállalatcsoport jelenleg azon dolgozik, hogy eme innovációt a többi gyárában is rendszerbe állítsa.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, fejlesztés
 
Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban Fényezés, csiszolás, polírozás – a mesterséges intelligencia közreműködésével A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját
 
Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

2023. május 08.
A köznyelv viccesen azt szokta mondani, hogy az e-POWER motor olyan, mint a dízel elektromos mozdony, ami a generátor meghajtásával termel elektromos áramot. De mégis milyen ez a motor? Most összeszedjük, hogy mindenki képet kapjon erről a technológiáról.
Részletek

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

Az első Nissan e-Power modell, a Note e-Power, 2016-ban került piacra Japánban. Az ezt követő években további e-Power modellváltozatok kerültek bevezetésre, mint például a Serena e-Power, a Kicks e-Power és 2022-től  Qashqai is megkapta ezt a technológiát. Ezek a járművek nagy sikert arattak Japánban, és népszerűvé váltak a vásárlók körében az alacsony fogyasztásuk, a hatékony meghajtásuk és a környezetbarát jellegük miatt. Azóta a Nissan tovább fejlesztette az e-Power technológiát és már európánban is elérhető.

A Nissan e-Power technológia egy olyan hibrid hajtáslánc rendszer, amelyben az elektromos motor az elsődleges hajtóerő forrás, és a belső égésű motor csak generátorként működik, hogy áramot termeljen az elektromos motor számára. Ez azt jelenti, hogy a Nissan e-Power járművek mindig elektromos meghajtással közlekednek, de a belső égésű motor által generált áram az akkumulátorokat töltheti, ami növeli a hatótávolságot.

Az e-power technológia olyan mint egy dízel elektromos vonat?

Az e-Power technológia és a dízel-elektromos vonatok hasonló alapelveken alapulnak, de vannak fontos különbségeik is.

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

A dízel-elektromos vonatok általában egy nagy teljesítményű dízelmotort használnak, amely generátort hajt meg, amely áramot termel, és az elektromos motorokat hajtja meg, amelyek a vonat mozgatásáért felelnek. Az elektromos motorok a kerekekre hatnak, és ezek mozgatják a vonatot. Az energiát általában csak a mozgási energia tárolására használják, és az üzemanyag-fogyasztás meglehetősen magas.

Az e-Power technológia esetében a jármű a vezetéshez mindig az elektromos motort használja, amelyet akkumulátorok táplálnak. Az akkumulátorokat azonban nem lehet közvetlenül feltölteni, hanem egy kisebb benzines motor hajtja meg az áramgenerátort, amely áramot termel az elektromos motorokhoz. Ez azt jelenti, hogy az e-Power járművek kisebb benzinmotorral rendelkeznek, amely csak az áramtermeléshez szükséges, és nem közvetlenül mozgatja a járművet. Az akkumulátorok tárolják a felesleges energiát, amely a fékezés során keletkezik, és ezt az energiát a jármű újra felhasználja, amikor az újra gyorsul.

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

Mindent összevetve az e-Power technológia és a dízel-elektromos vonatok hasonlók azáltal, hogy mindkét rendszerben egy kisebb motor által generált áram hajtja meg az elektromos motorokat. Azonban az e-Power technológia jelentősen eltér a dízel-elektromos vonatoktól, mivel az akkumulátorok nagyobb szerepet játszanak az energia tárolásában és a jármű mozgatásában.

Az e-Power rendszer általában alacsonyabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással rendelkezik, mint a hagyományos belső égésű motorok, és ugyanakkor nagyobb hatékonyságot és teljesítményt is nyújt az elektromos motorokhoz képest. A Nissan e-Power technológia jelenleg kapható több modellben, köztük a Note, X-Trail és Qashqai modellekben.

Miért is jó az e-power technológia a vásárlónak?

Az e-Power technológia számos előnyt kínál a vásárlók számára, amelyek közül néhány a következő:

Hatékonyság: Az e-Power rendszer az elektromos hajtás előnyeit kínálja, de a belső égésű motor használatával megnöveli a hatótávolságot és csökkenti az út közbeni feltöltésre szükséges időt. Ez azt jelenti, hogy az e-Power járművek átlagosan jobb üzemanyag-hatékonyságot nyújtanak, mint a hagyományos belső égésű motorral rendelkező autók.

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

Kényelem: Az e-Power járművek csendesebbek és simábban működnek, mint a hagyományos belső égésű motorral rendelkező autók. Az elektromos motor azonnal rendelkezésre álló nyomatéka is egyenletesebb és könnyebb vezetést tesz lehetővé.

Környezetbarát: Az e-Power rendszer alacsonyabb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos belső égésű motorok. Ez azoknak a vásárlóknak előnyös, akik fontosnak tartják a környezetvédelmet és a fenntarthatóságot.

Gazdaságosság: Az e-Power rendszer az elektromos autókhoz képest olcsóbb, és a hagyományos belső égésű motorral rendelkező autókhoz képest kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez azt jelenti, hogy hosszú távon a vásárlók jelentős megtakarításokat érhetnek el az üzemeltetési költségekben.

Olcsóbb az e-power motorral szerelt autó a hagyományos benzines változatnál?

Az e-Power technológiával szerelt autók általában drágábbak a hagyományos benzines vagy dízel változatoknál, mivel az elektromos motor és az akkumulátorok hozzáadott költségeket jelentenek. Azonban a hosszú távú megtakarítások, amelyeket az e-Power technológia nyújt, lehetővé tehetik az árak különbségének kiegyenlítését, és valójában gazdaságosabbá tehetik az e-Power járműveket a hagyományos belső égésű motorral szerelt autókhoz képest.

Miért jó a Nissan e-POWER technológia?

Az e-Power járművek üzemeltetése általában olcsóbb, mivel kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, és mivel az elektromos motor visszatölti az akkumulátorokat, így csökkentve az út közbeni feltöltésre fordított időt és költséget. Az e-Power járművek hosszú távon jelentős megtakarítást jelenthetnek az üzemeltetési költségekben, különösen azok számára, akik gyakran használják autójukat.

Összességében az e-Power technológia előnyös lehet a vásárlók számára, akik kényelmes, hatékony és környezetbarát járművet keresnek, amely ugyanakkor gazdaságos is.

Kulcsszavak: e-POWER, környezetbarát, nissan, suv, X-Trail
 
Miért jó a Nissan e-POWER technológia? A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában Miért jó a Nissan e-POWER technológia? 2016-tól jön az első sportos-szabadidő autó a SEAT-nál A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV Miért jó a Nissan e-POWER technológia? Teljesen új ötajtós csapotthátú a Nissantól
 
Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

2023. május 08.
Három év után teljes körűen megújul a Peugeot 2008. A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővülnek.
Részletek

Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

Egy népszerű modellt sok szempontból nehezebb felfrissíteni, mint egy bukdácsolót, márpedig a második generációs Peugeot 2008 igazi sikermodellnek bizonyult. 2019-es bevezetését követően stabilan őrizte dobogós helyét a városi szabadidőjárművek európai ranglistáján; 2021-ben egyenesen a legkeresettebb B-SUV volt a kontinensen.

Három és fél év alatt közel 700 ezer példányban talált gazdára, ennek több mint egy tizedét (> 75 000 db) az akkumulátoros elektromos verzió, az e-2008 tette ki. Ez utóbbi évről évre nagyobb népszerűségnek örvendett, 2022-ben már minden hatodik (17,4%) Peugeot 2008 helyi károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánccal került forgalomba Európában.

Hogy ezt a lendületet fenntartsa, a modellfrissítés egyik legfontosabb újdonságaként a Peugeot vadonatúj hajtásláncot tervezett az e-2008-ashoz. A ráncfelvarrás másik két oszlopa a minden részletre kiterjedően aktualizált külső dizájn, illetve a széles körűen megerősített digitális és technológiai tartalom.
Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

Elegánsabb, erőteljesebb külső megjelenés

Miközben a Peugeot 2008 megőrizte eredeti arányait és méreteit1, még határozottabb, még merészebb karaktert kölcsönöznek a modellnek új stiláris részletei. A legfeltűnőbb az orrkialakítás, azon belül is a fényrajzolat módosítása. Az eredetileg a lámpatestekben elhelyezett, hármas karommotívum az ugyancsak idén megújult Peugeot 508-as modellcsaládtól ellesett módon önálló életre kelt, és a lökhárító alsó sarkaiba költözött, felváltva az eddigi egyetlen, elnyújtott nappali fényt.

Az orrészt optikailag magasabbá, impozánsabbá tevő elempáros egy ugyancsak átdolgozott hűtőmaszkot fog közre. Az Active alapkiviteleken vízszintes rajzolatú maszk a gazdagabban felszerelt Allure és GT változatokon függőleges rácsozatot kap; a megoldásokhoz a Peugeot 408-asból merítettek ihletet a tervezők. A pajzs két szélén vízszintes bordázatú betétekkel kapcsolódik a fényszórókhoz; ez nem csupán egységes képet eredményez, de szélesebbnek is láttatja az autó orrát.

Miközben a lámpaház mérete nem változott, a bura mögött mostantól új LED-es fényforrásokat találunk. Ugyancsak diódák világítanak az átdolgozott kombinált hátsó lámpatestekben; itt a LED-szegmensek számát megduplázták, azokat vízszintesbe fordították. Látványos újdonság a 16-18 colos méretben elérhető könnyűfém keréktárcsák mintázata.

Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

A Peugeot 408 kerekeit idéző dizájn különlegessége a középrész négyágú burkolata, amelyet ugyanúgy a vadonatúj márkalogó díszít, mint a hűtőmaszkot. Szintén frissült az orron, a csomagtérajtón és az első doblemez fölött megjelenő típusjelzés betűtípusa.

Kibővült funkcionalitás az utastérben

Az utastérben nincsenek radikális változások, ám az összhatás igényesebb, a tartalom gazdagabb lett. Az alap szövetkárpit jobb minőségű lett; szintén új a GT verziókhoz opciós rendelhető Alcantara kárpitozás. Az Allure és GT kivitelek átdolgozott digitális műszeregységet kínálnak, amely a GT esetében az innovatív, háromdimenziós megjelenítést alkalmazza. A kijelző színe, a megjelenített tartalmak és azok elrendezése testre szabható.

Megmaradt a klímaberendezés, valamint az ablak- és ülésfűtés kezelésére szolgáló, igen stílusos központi billenőkapcsoló-sor. Eltűnik azonban a kínálatból a kisebbik, 7 colos központi érintőképernyő; mostantól minden felszereltségi szinten 10 colos monitoron keresztül vezérelhető a multimédiás rendszer, a kihangosító, valamint a két különböző kivitelben elérhető i-Connect infotainment csomag.

Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

Ez utóbbi nagyfelbontású megjelenítést, valamint testre szabható, widget alapú menürendszert kínál, okostelefon integrációval, valamint (az i-Connect Advanced rendszer esetében) online navigációs szolgáltatásokkal és fejlett hangfelismeréssel.

További kezelési lehetőséget kínál a MyPeugeot okostelefonos alkalmazás: ez a virtuális szervizkönyv mellett lehetővé teszi, hogy a felhasználó otthonában megtervezze utazását, majd az úti célt, illetve útvonalat a fedélzeti navigációs rendszerbe továbbítsa.

Az e-2008 esetében a rendszer az útvonal megtervezése során figyelembe veszi a töltőpontok elhelyezkedését, illetve a felhasználók telefonjukról aktiválhatják, időzíthetik vagy leállíthatják az akkumulátor töltését, továbbá bekapcsolhatják a klímaberendezést. A jármű rendszer szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, a távolból frissíthető, így az autó és szolgáltatásai folyamatosan aktualizálhatók.


A modern ügyfelek (és gyermekeik) elvárásaihoz igazodva kiviteltől függően akár négy USB töltőaljzat található az utastérben. Az indukciós telefontöltő-tálca teljesítménye 5-ről 15W-ra nőtt; a manőverezést akár 360 fokos, nagyfelbontású kamerarendszer segíti. A vezetőtámogató funkciók arzenálja a megállásra és újraindulásra is képes, adaptív sebességtartó automatától a sáv elhagyására figyelmeztető, azt aktívan megakadályozó asszisztensen át a holttérfelügyeletig; a gyalogosokat és kerékpárosokat egyaránt felismerő, éjjel és nappal egyformán hatékony ütközéselkerülő autonóm vészfékrendszertől a kibővített tudású táblafelismerő rendszeren át a vezető éberségére ügyelő biztonsági berendezésig tart.

Változatlan belső égésű motorok, vadonatúj villamosított opciók

A Peugeot 2008 belső égésű motorjai – a 100 és 130 lóerős verzióban elérhető háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor, valamint a szintén 130 lóerős, 1,5 literes dízelmotor – módosítások nélkül folytatják karrierjüket. A belépő motor hatfokozatú kézi sebességváltóval (ez módosított váltógombot kapott), a dízel nyolcfokozatú automatával rendelhető, a nagyobbik benzinmotorhoz mindkét váltómű rendelkezésre áll.

Erőteljesebb külsővel és nagyobb hatótávval érkezik a megújult Peugeot e-2008-as

A modellfrissítés két legfontosabb újdonsága közül az egyik már az idén nyár derekára-végére eső piaci bevezetéskor elérhető lesz. A rendkívül sikeres e-2008 vadonatúj villanymotort és akkumulátort kap: az előbbi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) csúcsteljesítményre képes, az utóbbi kapacitása 50-ről 54 kWh-ra nőtt. Ezzel párhuzamosan a maximális elméleti hatótávolság is jelentősen, csaknem 17 százalékkal emelkedett: a WLTP norma szerint vegyes használatban 345 helyett akár 406 kilométert is megtehetünk, mielőtt lemerül az akkumulátor.

A 7,4 kW-os fedélzeti töltő opcióként háromfázisú, 11 kW-os egységre cserélhető. Egyenáramú gyorstöltést akár 100 kW-ig tud fogadni a megújult e-2008; ebben az esetben 20%-ról fél óra alatt tölthető 80%-ra az akkumulátor. 7,4 kW-os fali töltőboxról 4 óra 40 perc a töltés időigénye, ha pedig megerősített háztartási dugaljra csatlakoztatjuk az autót, 11 óra és 10 perc alatt érhetjük el a 100%-ot. Az akkumulátorra egyébként 8 éven vagy 160 ezer kilométeren át érvényes garanciát vállal a Peugeot, továbbá minden karbantartáskor tanúsítványt állítanak ki az akkumulátor aktuális kapacitásáról.  

2024-ben érkezik a Peugeot 2008 másik nagy újdonsága: az a 48V-os hibrid benzinmotor, amellyel a Peugeot 3008 és 5008 apropóján már megismerkedhettünk. A 136 lóerős, 1,2 literes, Miller-ciklusú benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményű villanymotor párosa a Peugeot 2008 nagyobb testvérein akár 15 százalékos fogyasztáscsökkenést hozhat.

A 48 V-os hibrid hajtáslánc városi forgalomban a menetidő akár több mint ötven százalékában képes kizárólag villanymotorral mozgatni az autót. Gázelvételkor a belső égésű motort leállítja (akár 145 km/óráig), és a felszabaduló mozgási energiát a vezetőülés alatti 48 V-os akkumulátorba visszatáplálja a rendszer. Erőteljes gázadáskor pedig a villanymotor akár 9 kW (12 LE) teljesítménnyel besegít a benzinmotornak, fogyasztásnövekedés nélkül javítva a jármű dinamikáját.

Kulcsszavak: bemutató, e-2008, elektromos autó, Peugeot, új modell
 
Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Mérce már 45 éve: az új Porsche 911 Turbo bemutatkozik Mérce már 45 éve: az új Porsche 911 Turbo bemutatkozik A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Egyre több e-autó fut a magyar utakon – egyre több a „konnektor” is Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez
 
Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

2023. május 05.
1998-ban indult az Audi TT Coupé sorozatgyártása az Audi Hungariánál. 25 év alatt több mint 650 000 TT készült a vállalatnál. Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja: „A TT egy igazi stílusikon, egyben Hungaricum, melynek gyártására nagyon büszkék vagyunk”.
Részletek

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

25 év három generáció: az Audi dizájntörténelmet írt az Audi TT modellekkel. A sportautó 1998-as premierje óta egyedi formavilágával és az általa nyújtott vezetési élménnyel világszerte lelkesíti rajongóit. Az Auto Europe 1999-ben az év legjobb autós újdonságának választotta az Audi TT-t, amely az Audi Hungariánál is igazi újdonságnak számított, hiszen a vállalatnál a TT modellekkel indult útjára a járműgyártás. Kezdetben a TT lakkozott karosszériái Ingolstadtból vonaton érkeztek Győrbe, melyekből a győri munkatársak szerelték össze a kész autókat. 2013-ban az új járműgyár megnyitásával a teljes gyártási folyamat Győrbe költözött – a présüzemtől, a karosszériagyáron, lakkozón át egészen az autók végső összeszereléséig. Az évek során a járműgyártás portfóliója folyamatosan bővült, jelenleg a TT Coupé és Roadster modellek mellett az Audi Q3 és Q3 Sportback modelljei készülnek Győrben.

„A TT számunkra egyet jelent a győri járműgyártás születésével. Ezen az autón ’nőttünk fel’, ez tett minket igazán professzionális járműgyártóvá. Számos személyes emlék is fűz a TT-hez, hiszen a kezdetek óta kísérem az útját. Nagyon büszke vagyok rá, hogy immár a 25 éves jubileumát ünnepelhetjük ennek a hungarikumnak számító modellnek. A világ útjain közlekedő valamennyi Audi TT nálunk készült, melyek sok-sok országban hirdetik munkatársaink szakértelmét és az autók iránti szenvedélyünket”, mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

Dizájn

Az Audi TT Coupé, egy vérbeli sportautó, melynek friss, merőben újszerű dizájnját Freeman Thomas, amerikai dizájner készítette. A tanulmányautó 1995-ben nagy sikerrel mutatkozott be a frankfurti autószalonon, az IAA-n. A ’TT’ elnevezés a világ egyik legrégebbi versenysorozatának a Man-szigeten megrendezett Tourist Trophy versenynek állít emléket, amelyen az NSU és DKW motorok nagy sikereket értek el. Emellett a TT elnevezés az 1960-as évek NSU TT modelljére is utal. Az Audi névadási hagyományaitól történő tudatos eltérés is megerősítette: most valami teljesen új született.

1995 decemberében hozták meg a döntést az autó sorozatban történő gyártásáról. Torsten Wenzel, az Audi exteriőr-dizájnere vezette át a tanulmányautót a sorozatgyártásba: „Számunkra az jelentette a legnagyobb dicséretet, hogy a szaksajtó elismerően állapította meg, hogy alig különbözik egymástól a tanulmányautó és a szériamodell, annak ellenére, hogy a közúti forgalomban történő engedélyezéshez természetesen számos részleten kellett változtatnunk.” A legfeltűnőbb egy hátsó oldalsó ablak integrálása volt, amely tovább nyújtotta a TT vonalvezetését és nagyobb dinamikát kölcsönzött az autónak.

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

Torsten Wenzel számára az autó ma is olyan, mint egy mozgó szobor a legmagasabb minőségű felületekkel és vonalvezetéssel. „A TT karosszériája olyan, mintha egyetlen darabból készült volna. Az autó lökhárítóelemek nélküli eleje kiemeli letisztult formavilágát. Egy további meghatározó elem is hozzájárul az Audi TT összetéveszthetetlen sziluettjéhez: a kör – a teljesség grafikus formája”, ahogy Wenzel fogalmaz. A sportautó exteriőrjét és interiőrjét egyaránt számos kör motívum díszíti visszatérő elemként. A Bauhaus dizájn ihlette, így az Audi TT esetén minden egyes vonalnak célja, minden formának meghatározott szerepe van.

Gyártás

Az első Audi TT Coupé 1998-ban gördült le a gyártósorról az Audi Hungariánál, mégpedig brillantfekete színben, majd 1999-ben a TT Roadster gyártása indult el a vállalatnál. Kezdetben az AUDI AG-val való egyedülálló gyártási kooperáció eredményeként a TT-k lakkozott karosszériái vonaton érkeztek Ingolstadtból Győrbe, melyekből a győri munkatársak szerelték össze a kész autókat. Az első generációból összesen 269.498 darab készült Győrben. Az első generáció sikerei egyértelművé tették, hogy érdemes tovább folytatni a TT történetét, így 2006-ban elkezdődött Győrben a második generáció sorozatgyártása. A második generáció 2014-ig készült az Audi Hungariánál, összesen 241.276 darabot gyártottak belőle a győri munkatársak.

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

2014 óta a harmadik generáció már teljes gyártási mélységben a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában készül, melyekből máig több mint 145.000 darab gördült le a gyártósorról. 2009-től az alapmodellek mellett RS-modellek is készülnek az Audi Hungariánál, melyekbe a legendás, szintén Győrben gyártott öthengeres motorok épülnek. A 25 év alatt összesen több mint 650 000 TT modellt készítettek a munkatársak, amelyek legnagyobb számban Németországba, Nagy-Britanniába, az Egyesült Államokba, Franciaország és Japánba kerültek új tulajdonosaikhoz.

Különlegességek

Az Audi Hungaria adományaként a Magyar Rendőrség is szolgálatába állított mindhárom generációból egy-egy modellt. A vállalat 2005-ben adott át egy első generációs TT Coupé modellt, melyet a jubileumi, 10milliomodik Győrben készült motor hajtott. 2008-ban a második generáció képviselőjeként a 15milliomodik győri motorral érkezett a TT Coupé a rendőrséghez, míg a sort a 2015-ben átadott harmadik generációs TT S modell zárta.

Számos egyedi színben készültek TT modellek Győrben, melyek közül a legkülönlegesebbek talán a Kínába készülő Erika-violett, Lime-zöld és Wodo-kék TT RS-ek modellek voltak.

Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak

A vállalat 2022-ben bevezette szériagyártásban a matt lakkozást, így a TT modellek is elérhetők matt változatban Daytona-szürke, Tőr-ezüst, Harmat-ezüst és Piton-sárga színekben.

Az Audi TT RS Coupé iconic edition limitált szériával, amelyből mindösszesen 100 darab készül – természetesen az Audi Hungariánál – a vállalat 30 éves jubileumi évében az Audi TT negyed évszádos sikertörténetét ünnepli.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, Audi TT, autógyár, évforduló, győr
 
A SEAT automata  lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal A SEAT automata lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt 75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban 75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban 100 éve szembe a konvenciókkal: Mazda 1920-2020 100 éve szembe a konvenciókkal: Mazda 1920-2020 Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak A Ford első ízben tette közzé a vadonatúj Ford Mustang teljesítményadatait
 
A Citroën ë-C4 és ë-C4 X az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

2023. május 05.
Az elektromos C szegmens egyik kulcsszereplőjének számító Citroën az ë-C4 és ë-C4 X modelleken egy új elektromos motor/akkumulátor párost kínál. A 115 kW (156 LE) teljesítményű új villanymotor és az 54 kWh-s, nagyobb energiasűrűségű új akkumulátor kettőse nagyobb kényelmet és akár 420 km (WLTP) hatótávolságot biztosít.
Részletek

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X  az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

Újabb ajánlattal gazdagodott a Citroën ë-C4 és ë-C4 X motorkínálata: a korábbinál erősebb új erőforrás vegyes WLTP mérési ciklus szerinti hatótávolsága immár a 420 kilométert is eléri. Az új motor/akkumulátor párost mindkét modellen bevezető Citroën az egyetlen olyan márka, amelyik a C szegmensben két egymást kiegészítő elektromos ajánlattal rendelkezik.

A C szegmensben belüli kínálat megerősítése

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X modelleken hamarosan egy új, az eddiginél nagyobb teljesítményű hajtáslánc is rendelhető lesz, mellyel akár 420 km (WLTP) hatótávolság is biztosítható. Az első generációhoz képest közel 17%-kal nagyobb hatótáv a fejlett kémiai összetételű, 54 kWh-s új akkumulátor és egy az eddiginél hatékonyabb, 115 kW-s (156 LE) új motor kombinációjának köszönhető. Ez sokoldalúbb használatot és nagyobb kényelmet biztosít az ügyfelek számára.

Az először csak a Shine kiviteli szinten elérhető új ajánlat az ë-C4 és az ë-C4 X már létező elektromos kínálatát egészíti ki. Eddig a 100 kW (136 LE) teljesítményű motorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társult, ami 360 km hatótávot biztosított. Az eredmény egy jól áttekinthető termékcsalád, az elektromos mobilitás fokozatosan hozzáférhető szintjeivel.

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X  az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

Az egymást kiegészítő két elektromos hajtáslánc központi szerepet tölt be a Citroën villamosítási stratégiájában, melynek célja, hogy megkönnyítse és zökkenőmentesebbé tegye az elektromos áramra való átállást. Mindkét motorhoz csökkentett méretű akkumulátor tartozik, és egyformán lehetőség van 100 kW-os gyorstöltésre, ami versenyképes árat, ugyanakkor rendkívül sokoldalú használatot biztosít.

Az új elektromos ajánlatnak köszönhetően vonzóbb lett a Citroën kínálata a C kategóriás ötajtósok szegmensében, és ezzel a márka a piac meghatározó szereplőjévé vált. Ezzel párhuzamosan több európai országban a megfizethetőbb benzin- és dízelüzemű változatok forgalmazása is megkezdődik. A márka döntésében azon vállalatvezetők kifejezett kérése is szerepet játszott, akik a C4 X rajongóiként a sokoldalú gépjárműhasználatot preferálják.

Karakteres személyiségükkel, egyedülálló fedélzeti kényelmükkel és hatékony – elektromos és hagyományos erőforrásokból álló – motorkínálatukkal a C4 és a C4 X a piac középmezőnyébe tartozó, kifejezetten versenyképes modellek. Vonzerejük a leadott megrendelésekben és a forgalomba helyezett járművek számában is megmutatkozik. Európában az ë-C4 a kompakt elektromos ötajtósok között az ötödik helyen, a benzines C4 a maga kategóriájában pedig a harmadik helyen áll.

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X  az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

Rendkívül hatékony új villanymotorok

Az ë-C4 és az ë-C4 X motorkínálata egy nagyobb hatótávolságú új villanymotorral bővül, melynek köszönhetően a bűvös 400 kilométert (WLTP) is sikerült meghaladni. Az új elektromos hajtáslánc részét képező motor és akkumulátor egyaránt hatékonyabb lett, és jelentős technológiai fejlesztéseken ment keresztül.

A motor: az állandó mágneses szinkronmotort egy 115 kW (156 LE) teljesítményű elektromos hibrid szinkronmotor (HSM) váltotta fel. A magas hatásfok mellett ez 15 kW (20 LE) többletteljesítményt jelent. Az azonnal rendelkezésre álló nyomaték 260 Nm, ami gyors reakciókat és kényelmes vezetést biztosít.

Az akkumulátor: az új akkumulátor kapacitása 54 kWh, ami 4 kWh-val több, mint a jelenlegi változaté. A 102 cellából és 17 modulból álló, kompakt méretű, folyadékhűtéses akkumulátor szériában a gyorstöltést elősegítő hőszivattyúval van felszerelve, és kémiai összetétele is megváltozott. A szokásos 60% nikkel, 20% mangán és 20% kobalt helyett ez a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor nagyobb arányban tartalmaz nikkelt (80% nikkel, 10% mangán és 10% kobalt). Ez jobb energiasűrűséget eredményez, ami nagyobb hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít.

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X  az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

A fenti változások kedvezően hatottak a hatótávolságra – ami az előző elektromos hajtáslánchoz képest 17%-kal nőtt, és ezzel elérte a 420 km-t (WLTP) – és az energiahatékonyságra. Az utóbbi eredményeként 12 kW/h-ra csökkent az átlagos energiafogyasztás. A megnövekedett hatótáv mellett a valós ügyfélhasználatban jelentkező más fontos előnyöket is érdemes kiemelni. Mindez városi forgalomban, még 0 °C közeli hőmérsékleten is hozzávetőleg +30 kilométert eredményez.

Az elektromos motor és az akkumulátor hatékonysága, valamint az utóbbi energia-visszanyerő képessége garantáltan hozzájárulnak a hatótáv növeléséhez. De e hatékonyság elérésében a C4 és a C4 X koncepciója és formaterve is nagy szerepet játszott:

•    A mérsékeltebb fogyasztás érdekében kisebb méretű és ezáltal kisebb tömegű akkumulátor
•    Optimálisabb töltési idő a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő kapacitásnak köszönhetően
•    Olyan szériafelszerelések, mint a hőszivattyú, amely egy páratartalom-érzékelőnek köszönhetően maximális energiahatékonyságú fűtést és légkondicionálást eredményez
•    A+ kategóriájú 18” gumiabroncsok alkalmazása, ami mérsékli a gördülési ellenállást és minimálisra csökkenti a súrlódás miatti energiaveszteséget
•    A csomagtérajtóban észrevétlenül folytatódó dinamikus tetővonal, mely határozottan kedvez a C4 X aerodinamikai jellemzőinek

A nagyobb akkumulátorkapacitás ellenére nem lett hosszabb a töltési idő, ami továbbra is kényelmes használatot biztosít. Az ë-C4 és az ë-C4 X kínálatában az új elektromos hajtáslánchoz kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 7,4 kW-os egyfázisú töltő és az opcionálisan rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltő a különböző járműhasználati szokásokhoz és valamennyi töltőberendezéshez megfelelnek. Az ë-C4 és az ë-C4 X gyorstöltésre is alkalmasak: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról kevesebb mint 30 perc alatt 20%-ról 80%-os töltésszintet lehet elérni.

A Citroën ë-C4 és ë-C4 X  az eddiginél nagyobb teljesítményű erőforrásokkal bővül

Megfizethető, egyszerű és biztonságos elektromos mobilitás

Az ë-C4 és az ë-C4 X jelenlegi kínálata mindenben megfelel a mindennapi használat kívánalmainak, és valamennyi utazáshoz megfizethető és adekvát elektromos mobilitási megoldást kínál.

A modellkínálat felépítésével összhangban kétféle elektromos hajtáslánc áll rendelkezésre:

•    Feel és Feel Plusz kiviteli szinten a 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorhoz egy 50 kWh-s akkumulátor társul, amivel akár 360 km hatótáv is biztosítható. Ez az alacsonyabb költségek és a garantáltan stresszmentes utazások révén kiváló kompromisszumot képvisel.

•    A Shine kiviteli szinten elérhető új motor 115 kW (156 LE) teljesítményű, és egy 54 kWh-s akkumulátor tartozik hozzá. Az erősebb és hatékonyabb motor, valamint a megváltozott kémiai összetételű akkumulátor kényelmesebb és sokoldalúbb használatot és nagyobb hatótávot biztosít.

A megújult elektromos kínálatnak köszönhetően az ë-komfort tekintetében a Citroën minden ígérete teljesül:

•    Nyugodt, pihentető körülmények között való vezetés rezgések, motorzaj és füst nélkül, a Citroën Advanced Comfort program keretében biztosított fedélzeti kényelemmel párosulva (innovatív felfüggesztési rendszer, puha ülések stb.)

•    Kellemes, zökkenőmentes vezetés sebességváltások nélkül

•    Energikus viselkedés és gyors reakciókészség a 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően

•    a kipufogógáz- és CO2-kibocsátásmentes elektromos vezetés korlátlan behajtással a forgalom-korlátozásban érintett zónákba

A maximális nyugalom és a zökkenőmentes hétköznapok érdekében az okostelefonról elérhető MyCitroën alkalmazásban távolból is beprogramozható szolgáltatások állnak az ügyfelek rendelkezésére.

Európában valamennyi C4 X változat elérhető

Habár a C4 X európai bevezetése kapcsán nagyon pozitív vásárlói visszajelzések érkeztek erről az egyedülállóan kényelmes crossover ötajtósról, egyes flottavásárló és magánügyfelek kifejezetten szeretnék, ha egy megfizethetőbb változat is rendelkezésre állna belőle.

A Citroën teljes mértékben elkötelezett az elektromos átállás mellett, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy ügyfeleinknek növekvő költségekkel kell szembenézniük, és a mobilitás szabadságát csak megfizethető árak mellett tudják megőrizni. A Citroën ezért úgy döntött, hogy egyes országokban fokozatosan, eseti alapon lehetővé teszi a benzin- és dízelüzemű változatok (Euro 6.4-es PureTech 100 Stop & Start 6 fokozatú kézi váltóval, Euro 6.4-es PureTech 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval, Euro 6.4-es Blue HDI 130 Stop & Start EAT8 automata váltóval) megrendelését.

Ez a döntés a márka európai növekedését is elősegíti, ahol a vállalati flották tekintetében a hagyományos meghajtású és az elektromos C4 X előtt is komoly lehetőségek állnak. A Citroën az egyetlen olyan márka, amelyik a C szegmensen belül két meggyőző elektromos modellt is kínál (az ë-C4-et és az ë-C4 X-et), és amelyik ügyfelei elvárásainak kielégítése érdekében a jövőben is kész tovább bővíteni a kínálatát.

Kulcsszavak: Citroën, ë-C4, ë-C4 X, elektromos autó
 
Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában Magyarország legnagyobb elektromos töltőállomását avatták fel Zalában Új fejezet kezdődik a DS történetében Új fejezet kezdődik a DS történetében Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban
 
Netrisk: az elektromos autók drágák, de biztosításuk állja a versenyt

Netrisk: az elektromos autók drágák, de biztosításuk állja a versenyt

2023. május 05.
Bár az elektromos autók jellemzően drágábbak a hasonló, hagyományos meghajtásúaknál, a kötelező biztosításuk átlagdíjait tekintve ez az eltérés alig látszik. Ebben szerepet játszhat, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész van, mint a hagyományos autókban - derül ki a Netrisk Magyarország biztosításközvetítő társaság szerdán közölt legfrissebb elemzéséből.
Részletek

Netrisk: az elektromos autók drágák, de biztosításuk állja a versenyt

Idén alig több mint 50 ezer forint volt az elektromos személygépkocsik átlagos éves kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) átlagdíja, míg a benzineseké megközelítette a 48 ezret, a dízeleké pedig meghaladta az 58 ezer forintot - közölte a Netrisk.
   
A Netrisk felidézte: egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az újautó-piaci eladásokból az elektromos autók. Az idei első negyedévben az uniós piacokon forgalomba helyezett autók 13,9 százalékát adták a tisztán elektromos autók, szemben az egy évvel korábbi 11,4 százalékkal. Magyarországon kisebb mértékű a növekedés, 5,5 százalékról 5,7 százalékra nőtt a villanyautók részesedése.
   
Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója a közleményben megjegyezte: bár az elektromos autók térnyerése jól látszik az európai és magyarországi adatokon is, az autóbiztosításoknál még visszafogott a részesedésük. A magánszemélyek által a Netrisken idén megkötött kötelező felelősségbiztosításoknak 4,3 százalékát adták az alternatív hajtású autók. Ezekből a hibrid és villanyautók aránya több mint 3 százalék volt.
   
A Netrisk adatai szerint az idén villanyautókra kötött kgfb-szerződések 14 százaléka 0-50 kilowattos teljesítményű autókra szólt. Az 50-100 kilowattos autók részesedése 41 százalékos, a 100-180 kilowattosoké több mint 34 százalék. A 180 kilowattnál erősebbeké pedig meghaladta a 10 százalékot.
   
A cascobiztosításoknál az idén megkötött szerződéseket tekintve a benzineseknél az átlagos cascodíj majdnem 135 ezer forint, a dízelekre majdnem 146 ezer forint, a villanyautóknál 118 ezer forint alatti összeget mutat a statisztika. A hibridek cascója viszont átlagosan majdnem 156 ezer forint - derül ki a Netrisk tájékoztatásából.
Kulcsszavak: biztosítás, biztosító, casco, elektromos autó, felelősségbiztosítás, Netrisk
 
Netrisk: az elektromos autók drágák, de biztosításuk állja a versenyt A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot Netrisk: az elektromos autók drágák, de biztosításuk állja a versenyt Elindult a kgfb kampány, emelkednek a kgfb-díjak Eredményes az elektromobilitási program Eredményes az elektromobilitási program A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást A ŠKODA a VISION iV tanulmánnyal a márka elektromos jövőjébe enged bepillantást Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik!
 
Az elektromos teherautók töltési megoldásainak kifejlesztésében vesz részt az ABB E-mobility

Az elektromos teherautók töltési megoldásainak kifejlesztésében vesz részt az ABB E-mobility

2023. május 05.
Az elektromos járművek töltési infrastruktúrája terén piacvezető ABB E-mobility e-teherautó töltési megoldások kifejlesztésében részt vesz egy uniós projekt részeként.
Részletek

Az elektromos teherautók töltési megoldásainak kifejlesztésében vesz részt az ABB E-mobility

A közlemény szerint a 2022 és 2025 között az Európai Unió "Horizont Európa" kutatási és innovációs keretprogramjának égisze alatt megvalósuló NextETRUCK projekt célja, hogy a közepes hatótávú áruszállításra szabott koncepciók és fejlesztések kidolgozásával legalább 10 százalékkal növeljék az energiahatékonyságot a jelenlegi legjobb kategóriájú elektromos járművekhez képest.
   
A NextETRUCK egy 14,7 millió euró összértékű program, amelyből az uniós finanszírozás összege 11,4 millió euró - derül ki az Európai Bizottság holnapján elérhető adatokból. Összesen nyolc ország 19 partnere veszt részt a projektben.
   
A projektben az ABB E-mobility üzletága a töltéskezelés területét koordinálja, olyan megoldásokat fejleszt, amelyek optimalizálják a töltési folyamatokat, hogy azok a lehető legalacsonyabb költségek mellett a legjobban integrálhatók legyenek a járművek üzemeltetésébe - írták.
   
Az ABB E-mobility a világ legnagyobb elektromos autógyártói (EV) és országos EV-töltőhálózat-üzemeltetők hosszú távú partnereként a töltési megoldások legszélesebb portfólióját kínálja az otthoni intelligens töltőktől kezdve a nagy teljesítményű töltőállomásokon, valamint az elektromos buszok és teherautók töltéséhez szükséges megoldásokig Magyarországon is - írták. A társaság már több mint egymillió elektromosjármű-töltőt - köztük több mint 50 ezer egyenáramú villámtöltőt - értékesített a világ több mint 85 piacán.

Az elektromos teherautók töltési megoldásainak kifejlesztésében vesz részt az ABB E-mobility

A svájci cég magyarországi központja Budapesten, a regionális disztribúciós központja Gyálon található, Kecskeméten installációs készülékeket gyártanak. A foglalkoztatottak létszáma 500.
   
Az MTI megkeresésére közölték, hogy az ABB Kft.-ben mind a négy üzletáguk - energetika, hajtások, folyamatautomatizálás, robotika és gyártásautomatizálás - jelen van.
    
Az ABB globálisan 29,4 milliárd dollár árbevételt ért el 2022-ben, amely az előző év azonos időszakához képest 12 százalékos emelkedés. A működési eredmény ugyanebben az időszakban 11,3 százalékkal 3,3 milliárd dollárra emelkedett.
   
Az ABB Mérnöki Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. árbevétele 2021-ben elérte az 13,5 milliárd forintot az előző évi 11,8 milliárd után. A 2020-as 10 milliárd forintos veszteségük 2021-re 1 milliárd forintra olvadt.
Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, elektromobilitás, elektromos kamion, NextETRUCK
 
Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt Az elektromos teherautók töltési megoldásainak kifejlesztésében vesz részt az ABB E-mobility A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet
 
Száz éves az első Mitsubishi autó

Száz éves az első Mitsubishi autó

2023. május 03.
Éppen 100 éve, 1917-ben megszületett az első sorozatban gyártott japán személyautó, a Mitsubishi A-modell. A ma több mint negyven óriásvállalatból álló Mitsubishi-csoport a világ egyik legnagyobb és legkiterjedtebb ipari konszernje.
Részletek

Száz éves az első Mitsubishi autó


Az 1970-ben önállóvá vált Mitsubishi Motors Corporation ennek a konszernnek a része. A következőkben röviden bemutatjuk a gyár és egyes modelljeinek a történetét.

1870-ben Yataro Iwasaki létrehozta saját kereskedőcégét három gőzhajóval. 1875-ben Iwasaki új nevet adott cégének: Mitsubishi Gőzhajó Társaság. A családi címer három gyémántja, valamint egy baráti család három tölgylevelet ábrázoló címeréből alakult ki az embléma, amely 1914 óta változatlan.

Éppen 100 éve, 1917-ben a Mitsubishi-birodalom hajói után megszületett az első sorozatban gyártott japán személyautó, a Mitsubishi A-modell. Egy évvel később bemutatták a cég első teherautóját, a T-1 modellt.

1936-ban a Mitsubishi elkészíti az első japán gyártmányú összkerékhajtású személyautót, a PX-33-at. Az elsősorban katonai felhasználásra szánt jármű prototípusába közvetlen befecskendezésű dízelmotor került.

Száz éves az első Mitsubishi autó

1962-ben használta először a Colt nevet a Mitsubishi. 1978-ban a japán gyártó piacra dobta az Ausztráliában gyártott Mirage modellt, amely Európában Colt néven került forgalomba három- és ötajtós kivitelben. A Colt 2012-ig szerepelt a Mitsubishi kínálatában.

1969-ben debütált a Galant, a Mitsubishi középkategóriás személyautója. Az első generáció Colt Galant néven futott, és limuzin, majd kupé karosszériával is megjelent. 1987-ben mutatkozott be a Galant összkerékhajtású sportos változata a VR-4, amely több generáción keresztül, egészen 2002-ig volt gyártásban.

A Mitsubishi alsó-középkategóriás autója, a Lancer 1973-óta képezi a kínálat részét. 1974-ben a Lancer 1600 GSR megnyerte a szafari ralit Kenyában. 1991-ben készült első ízben Lancer Evolution változat, amelyet a japán gyártó WRC versenyzésre készített, kétliteres turbófeltöltős motorral és össz-kerékhajtással. A sportsikereknek köszönhetően a Lancer EVO igazi utcai legendává vált, és az is maradt még jóval azután is, hogy a gyártó visszavonult a topkategóriás versenyzéstől.

Száz éves az első Mitsubishi autó

1973-ban a tokiói autószalonon bemutatták a Pajero koncepcióautót, majd 1979-ben a Pajero II-t. Ez utóbbiból született meg 1982-ben a sorozatgyártású Pajero. A premiert a nyolcvanas években számtalan rali siker követte, amelyek megalapozták a Pajero legendás hírnevét.

Az L200 elődjét, a Mitsubishi Fortét 1978 óta gyártották. 1981-től már összkerékhajtású (4WD) kivitel is rendelhető. A pickup hamar népszerűvé vált, az eltelt időszak alatt bizonyította megbízhatóságát és sokoldalúságát.

A kilencvenes évek a sportosság jegyében teltek. A Mitsubishi ezekben az években készítette mára már kultikussá vált sportautóit, az Eclipse-t, a GTO-t, és az FTO-t.

Az első generációs Outlander 2001-ben került piacra japánban (Airtek néven), elsőkerék-hajtású és összkerékhajtású változatban. A középméretű crossover az első Mitsubishi modell az SUV szegmensben.

2013-ban az Outlander PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) is megjelenik a kínálatban. Az Outlander PHEV volt az első konnektorról tölthető hibrid SUV a világon. Ami igazán különlegessé teszi az Outlander PHEV-t, az a 2.0 I MIVEC benzinmotor és két elektromotor által nyújtott meghajtás kombinációja.

Száz éves az első Mitsubishi autó

Az ASX 2010-ben mutatkozott be, mint a Mitsubishi kompakt crossover SUV modellje. Az ASX egy igazán sokoldalú, dinamikus autó, amely hamar a vásárlók kedvence lett.

A 2009-ben bemutatott Mitsubishi i-MiEV egy teljesen elektromos meghajtású városi kisautó. A modell hagyományos elektromos hálózatról vagy gyorstöltő berendezéssel tölthető fel.
Kulcsszavak: autógyár, évforduló, Mitsubishi
 
Erős kezdés a 2015-ös üzleti évben a Volkswagen-csoportnál Erős kezdés a 2015-ös üzleti évben a Volkswagen-csoportnál A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 261 - 270