Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 281 - 290
Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

2023. április 26.
A márka kompakt szabadidőjármű-családjában idén nyáron debütáló hibrid egység a műfaj legmodernebb, legfejlettebb képviselőjeként kézzel fogható előnyöket kínál a vezethetőség és az emissziócsökkentés terén.
Részletek

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

2023 a villamosítás éveként kerül be a Peugeot történetébe: a tavaly meghirdetett középtávú program értelmében még az idén a márka minden típusa elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. A már jól ismert, nagy népszerűségnek örvendő akkumulátoros elektromos hajtásláncokat nagyobb kapacitású akkumulátorral és emelt teljesítményű villanymotorral frissíti a márka, egyszersmind új modellcsaládokra bővítve ki azok felhasználását.

Az év végéig megjelennek a kínálatban a vadonatúj STLA platformra épülő első e-Peugeot modellek. Az elektrifikáció harmadik oszlopaként pedig a márkánál korábban nem alkalmazott 48 V-os hibrid technológia is színre lép, hogy kiemelkedő ár/teljesítmény arány mellett biztosítson kézzel fogható emissziócsökkenést, járulékos előnyként pedig a menetdinamika javulásával is számolhatunk.

Már a Peugeot új hibrid hajtásláncának hagyományos komponensei – a belső égésű motor és a sebességváltó – sem átlagosak: a 136 lóerős, 1,2 literes PureTech benzinmotor és a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó érdemben átdolgozott, illetve teljesen új fejlesztésű elem. A háromhengeres turbómotor a Miller-ciklus szerint üzemel.

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

Ez hasonló az egyéb hibrid alkalmazásokból világszerte ismert Atkinson-ciklushoz, amennyiben eltérő sűrítési és munkavégzési aránnyal működik. Ezt a technológia hajnalán többcsuklós, összetett hajtókarokkal oldották meg, a Peugeot ellenben modern, változó szelepvezérléssel éri el ugyanezt a hatást. A szívómotorokra kifejlesztett Atkinson-ciklussal ellentétben kifejezetten feltöltéshez (turbós vagy kompresszoros motorokra) optimalizált Miller-ciklus jelentős emissziócsökkentést eredményez, ami azonban általában némi teljesítményeséssel is jár.

Ez racionális kompromisszumot jelent a mindennapokban, a Peugeot mérnökei azonban nem törődtek ebbe bele: új fejlesztésű 1,2 literes erőforrásuk takarékosabb üzeme mellett 5%-kal nagyobb csúcsteljesítményre képes, mint a márka eddig ismert, azonos űrtartalmú benzinmotorja.

A belső égésű motorhoz csatlakozó e-DCS6 duplakuplungos, hatfokozatú sebességváltót kifejezetten hibrid hajtásláncokhoz fejlesztették, azaz működésében, vezérlésében eleve számoltak a villanymotor jelenlétével és szerepével. Ez utóbbi a váltóházban, azaz az egység szerves részeként helyezkedik el, az inverterrel és a rendszert vezérlő elektronikával együtt. Ezeknek az elemeknek az integrálása kompaktabbá tette a hajtásláncot, ami koncentráltabb tömeget és ezáltal jobb kezelhetőséget eredményez.

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

Az állandó mágneses villanymotor 21 kilowatt (28 LE) csúcsteljesítményre és 55 Nm maximális forgatónyomatékra képes. A Peugeot plug-in hibrid modelljei kapcsán megismert sémával ellentétben a villanymotor itt elsősorban támogató szerepeket tölt be. Átsegíti a belső égésű motort a rossz hatásfokú üzemi fázisain, ezzel érdemben csökkentve annak károsanyag-kibocsátását; intenzív gázadáskor akár 9 kW teljesítményt kifejtve növeli a rendszer pillanatnyi teljesítményét; az ékszíjon keresztül gondoskodik a benzinmotor gyors és rezgésmentes beindításáról, illetve start-stop üzemű újraindításáról; valamint gázelvételkor és fékezéskor generátorként áramot fejleszt: a jármű mozgási energiáját elektromos energiává alakítja át, és azzal tölti a 48 V-os lítium-ion akkumulátort.

Ez utóbbi optimális átmenetet képez a hagyományos 12 V-os indító akkumulátorok, illetve a hálózatról tölthető járművek (plug-in hibridek és elektromos gépkocsik) nagyfeszültségű hajtóakkumulátorai között. A kis cellaszám miatt egyrészt gazdaságosan gyártható, másrészt könnyű, ami a fogyasztáscsökkentés egyik alapvető feltétele.

A konfiguráció harmadik előnye a minimális helyigény: az akkumulátor elfér a bal első ülés alatt, ami önmagában rengeteg előnyt hordoz. Mivel egyébként is holt teret tölt ki, beépítésével egyáltalán nem csorbul a helykínálat, az utastér és a csomagtartó változatlan méretű marad. Az akkumulátor jóval közelebb van a motortérben elhelyezett (sebességváltóba integrált) villanymotorhoz is ami a kábelezés szempontjából előnyös. A harmadik előny a vezetési élményhez és a menetstabilitáshoz kapcsolódik: mivel az akkumulátor gyakorlatilag a jármű tömegközéppontjában helyezkedik el, hozzájárul a Peugeot-kra jellemző, eredendően kiegyensúlyozott viselkedéshez.

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

A fejlett elektronikus vezérlésnek köszönhetően a csekély, mindössze 432 Wh kihasználható (898 Wh bruttó) akkumulátorkapacitás is elegendő ahhoz, hogy a Peugeot új hibrid modelljei menetidejük több mint 50 százalékában tisztán elektromos üzemben közlekedjenek – ilyenkor tehát a villanymotor nem besegít a benzinesnek, hanem teljes mértékben kiváltja azt. Ekkor az autó zéró károsanyag-kibocsátással halad. Erre csekély nyomatékigényű üzemi fázisokban kerülhet sor: egyrészt kis sebességű, visszafogott gyorsítással járó manőverek (pl. elindulás vagy parkolás) során, másrészt, amikor városban, országúton vagy akár autópályán (145 km/óra alatt) egyenletes sebességgel haladunk.

Az eddig felsorolt jellemzők mind egy célt: a belső égésű motor hatásfokának optimalizálását szolgálják. Az eredmények pedig kézzel foghatók: a 48 V-os  hibrid hajtáslánc akár 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint egy hasonló teljesítményű, tisztán belső égésű motor. A megtakarítás javarészt (80%-ban) a gyakori gázelvétellel járó városi forgalomban jelentkezik, de országúton is takarékosabb az autó.

Ez a hajtáslánc első alkalmazásában, azaz a Peugeot 3008 és 5008 szabadidőjárműveknél nagyságrendileg 1 literrel csökkenti a 100 kilométerre eső átlagfogyasztást ahhoz az eddig alkalmazott 130 lóerős, nyolcfokozatú automata sebességváltóval társított 1,2 literes turbómotorhoz képest, amit az új technológia 2023 második negyedévétől kezdve Európa-szerte kivált.

Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével egy időben a CO2-kibocsátás is visszaesik, méghozzá kilométerenként átlagosan 20 grammal: ez rendkívül kedvező (a Peugeot 3008 esetében 126, az 5008-nál pedig 128 g/km) emissziós értéket eredményez.

Habár a az új hibrid hajtáslánc 48 V-os elektromos hálózatról működik, az autó egyéb fogyasztói, segédrendszerei a hagyományos 12 V-os sémát követik. Ezeknek az áramellátásáról a 48 V-os akkumulátor gondoskodik egy inverteren keresztül, ami további energiaoptimalizációt jelent.

És ha már a segédrendszerekről esett szó: a 48 V hibrid modellek egyedi műszeregységet kapnak, amelyről leolvasható az energiaáramlás pillanatnyi iránya, az akkumulátor töltöttségi szintje, az aktuális üzemmód, illetve, hogy a megtett távolság hány százalékában haladtunk kizárólag elektromos üzemben. Utóbbit az európai előírásoknak megfelelően 30 km/óra sebesség alatt hangjelzés kíséri, figyelmeztetve a gyalogosokat a jármű közeledésére.

Ahogy fent említettük, a gyártó első „öntöltő” hibrid rendszere a Peugeot 3008 és 5008 modellpároson debütál 2023 második félévében, a közeljövőben pedig további típusokon (Peugeot 208 és 2008, Peugeot 308 és 308 SW, valamint Peugeot 408) is megjelenik.

Kulcsszavak: mild-hibrid, Peugeot, suv
 
2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is Jövőre jön a Buick SUV Jövőre jön a Buick SUV Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke Tovább színesíti villamosított hajtáslánc-kínálatát a Peugeot A PSA Peugeot Citroen három innovációs díjat nyert a Hybrid Air technológiával Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re
 
Az új Volvo EX90 utasterében a legújabb technológia biztosít napfényhez hasonló világítást

Az új Volvo EX90 utasterében a legújabb technológia biztosít napfényhez hasonló világítást

2023. április 24.
Megint kinyomtuk az ébresztőt. Még a madarak sem csiripelnek, a környék az igazak álmát alussza. A koromsötét hajnalon semmi nem hívogat arra, hogy nekiinduljunk a napnak.
Részletek

Az új Volvo EX90 utasterében a legújabb technológia biztosít napfényhez hasonló világítást

Amint azonban beülünk az autóba, feldereng a napfény, az átlagosnak induló reggel pedig az egész napunkat beragyogó rituálévá változik.  
 
Az új Volvo EX90 ismét új értelmet ad a prémium autózás élményének: a szabadidőjármű belső terében hetvenkét darab SunLike LED teremt napfényhez közeli világítást.
 
Tervezőink arra törekedtek, hogy éjjel és nappal egyaránt szorosabb kapcsolatot teremtsenek a természeti környezettel. A panoráma napfénytető és a szellős belső tér hangulatát most a Seoul Semiconductor által kifejlesztett és gyártott SunLike LED-ek egészítik ki.  Az új, villogásmentes világítás ráadásul sokkal természetesebb színmegjelenítést tesz lehetővé, mint az autóiparban jelenleg általánosan használt LED-ek. A vakításmentes, magas színvisszaadási indexű (CRI) fényben olyannak látjuk a színeket, mint a természetben.
 
„A SunLike LED-ek által kibocsátott fény speciális színképe jóvoltából a Volvo EX90 fedélzetén alkalmazott, progresszív anyagok, illetve belső kialakítás színtorzítások nélkül, a maguk természetességében jelennek meg.” - mondta Dan Fidgett, a szín- és anyagtervező részleg vezetője. „Az utastérben található fa és egyéb természetes díszítőelemek mellett a megfelelő fényviszonyok is hozzátartoznak a skandináv formanyelv eszköztárához.”
 

Az új Volvo EX90 utasterében a legújabb technológia biztosít napfényhez hasonló világítást

A SunLike LED-technológiát ma már széles körben használják lakások, egészségügyi és oktatási intézmények, múzeumok, valamint kertészetek belső tereinek megvilágítására. Az autóiparban ugyanakkor a Volvo Car Group az első olyan gyártó, amely sorozatgyártású típusaiban – a Volvo EX90-ben, valamint a Polestar 3-ban – alkalmazza ezeket a különleges fénykibocsátó diódákat.
 
A Volvo EX90 belső terének összes, nem dekoratív célú megvilágításáról alapértelmezésben SunLike LED-ek gondoskodnak, a tetőn és a lábtérben elhelyezett fényforrásokból kezdve az ajtózsebeken át a csomagtér-világításig.
 
„Ügyfeleink közérzete és egészsége mindig is kulcsfontosságú szempont volt a Volvo gépkocsik belső terének kialakítása során. A SunLike LED-ek alkalmazása újabb példa a vállalat azon törekvésére, hogy innovatív technológiák alkalmazásával teremtsünk vadonatúj, prémium utazási élményt ügyfeleink számára.” – mondta Dan Fidgett.
 
A SunLike LED-ek még hangsúlyosabbá teszik a progresszív belső tér esztétikumát, ráadásul a Volvo EX90 összes utasa számára természetes, komfortos utazóközeget biztosítanak. A kék fénytől, valamint a villogástól mentes megvilágítás kevésbé megterhelő a szemnek, és segít megelőzni a nem megfelelő világítás által kiváltott fejfájás veszélyét.  

Kulcsszavak: elektromos autó, EX90, volvo
 
Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Az új Volvo EX90 utasterében a legújabb technológia biztosít napfényhez hasonló világítást A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista A töltőinfrastruktúra bővítésében működik együtt a Volkswagen és a has•to•be szoftverspecialista Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját
 
Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban

Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban

2023. április 24.
Márciusban jelentős növekedéssel egymillió fölé emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapján szerdán publikált jelentés szerint.
Részletek

Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban

Márciusban az egy évvel korábbihoz képest 28,8 százalékos növekedéssel 1,087 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Januárban 11,3 százalékos, februárban 11,5 százalékos volt az éves növekedés.
   
A forgalomba helyezések éves növekedése tavaly augusztusban indult meg 4,4 százalékkal és azóta többnyire tíz százalékot meghaladó ütemben zajlott.
   
Az első negyedévben 2,7 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 17,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A négy legnagyobb uniós autópiac közül Spanyolországban volt a legnagyobb a növekedés, 44,5 százalékos az első negyedévben. Olaszországban 26,2 százalékkal, Franciaországban 15,2 százalékkal, Németországban pedig 6,5 százalékkal nőtt az új autók száma.
   
Nagy növekedést ért el márciusban a BEV autók forgalomba helyezése az EU-ban, 58,0 százalékkal 151 ezerre emelkedett. Az első negyedévben 321 ezret helyeztek forgalomba 43,2 százalékos éves növekedéssel. Hibrid-elektromos autót 264 ezret helyeztek forgalomba márciusban, 38,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban.
   
A márciusban forgalomba helyezett autók 37,5 százaléka volt benzinüzemű, több a februári 36,9 százaléknál, a hibrid-elektromos (HEV) részaránya 24,5 százalékra csökkent a februári 25,5 százalékról, a dízeles autók részaránya 14,5 százalék volt márciusban a februári 15,0 százalék után, a teljesen elektromos, akkumulátoros üzemű (BEV) autók részaránya 13,9 százalékra emelkedett 12,1 százalékról, a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autóké pedig az előző havival megegyező 7,2 százalék lett márciusban.
   
Január-márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik között 37,4 százalék volt a benzinesek részaránya, 25,2 százalék a HEV és 15,0 százalék a dízeles autók részaránya. Az akkumulátoros-elektromos autók részaránya az első negyedévben 12,1 százalék, a plug-in hibrideké pedig 7,1 százalék volt. Egy évvel korábban, 2022 első negyedévében 37,2 százalék volt a benzines autók részaránya. A hibrid elektromos autóké 23,2 százalék volt, a dízeleké 17,5 százalék, a BEV autóké 10,0 százalék, a plug-in hibrideké pedig 8,7 százalék volt.
   
Magyarországon január-márciusban az ACEA nyilvántartása szerint 40,7 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes üzembehelyezésen belül, és 37,6 százalék a benzineseké. A dízel autók részaránya 10,6 százalék, a teljesen elektromos autóké 5,6 százalék, a plug-in hibrid autóké 4,8 százalék volt. Egy évvel korábban, 2022 első negyedévében 40,5 százalék volt a hibrid-elektromos autók részaránya az összes forgalomba helyezett új autó között, a benzineseké pedig 38,4 százalékos. A dízelek 11,4 százalékos, a BEV autók 4,4 százalékos, a plug-in hibridek szintén 4,4 százalékos szeletet hasítottak ki maguknak a forgalomba helyezésekből.
Kulcsszavak: Európai Unió, jármű kereskedelem, új autó
 
Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma áprilisban Sokat várnak a Teslától Sokat várnak a Teslától Rekord az újautók eladásában Rekord az újautók eladásában Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban Kínában több autót adtak el tavaly, mint Európában Márciusban jelentősen nőtt az új autók száma az EU-ban Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten
 
A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a  "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására

A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására

2023. április 24.
A Citroën a Sanghaji Autószalonon a helyi igényeknek megfelelően kifejlesztett különböző podokon keresztül a Citroën Autonomous Mobility Vision koncepció új értelmezését nyújtja.
Részletek

A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a

A márka kínai designerei három új podot terveztek, melyek mindegyike más-más élményvilágot képvisel. Az egyetlen fizikai formában is létező egység az Immersive Air, szemben a Cozy Capsule-lel és a Wander Café-val, melyek digitális modulok. A Citroën Skate mellett kiállított Immersive Air egy ovális alakú, többszemélyes fülke, amelyet egy négyszögletes oszlop és egy sötétített üvegű kétszárnyú tolóajtó választ ketté. A szórakoztató céllal készült egység belsejében videojátékokat játszhatunk, zenét hallgathatunk, slágereket énekelhetünk vagy filmeket nézhetünk. E merész koncepcióval a Citroën folytatja a 2020-ban megkezdett utat, és az elektromos mobilitás új, közös használaton alapuló és felelősségteljesebb megközelítését nyújtja.


CITROËN AUTONOMOUS MOBILITY VISION: A KÖZÖS HASZNÁLATÚ ÖNVEZETŐ JÁRMŰVEL TÖRTÉNŐ KÖZLEKEDÉS ÚJ MODELLJE


A Citroën a városi mobilitás újragondolására törekszik, hogy – a kényelmetlenségek kiküszöbölésével – mindenki számára lehetővé váljon a városközpontok által kínált lehetőségek maximális kihasználása. Ez a városi közlekedés gördülékenyebbé, kellemesebbé és emberibbé tételét feltételezi, miközben a fedélzeti élmény újragondolása révén az utasoknak kényelmes, stresszmentes és hasznosan eltöltött utazásokat biztosít.

A Citroën Autonomous Mobility Vision ennek megfelelően egy forradalmian új, nyílt fejlesztésű mobilitási modell, mely önvezető technológián és a felhasználók igényeihez igazodó, közös használatú eszközökön alapul.

A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a

A koncepció alapgondolata a Citroën Skate és a különálló podok. A Citroën Autonomous Mobility Vision kiindulópontja tehát egy folyamatosan közlekedő Citroën Skate robotjárművekből álló városi flotta, melyhez teljesen egyedi élményt nyújtó felépítmények, ún. podok kapcsolódnak. A Citroën Skate képezi a jármű alapját, a ráhelyezett podnak köszönhetően pedig a felhasználók bármikor igénybe vehetik az általuk választott szolgáltatást. Mivel nem kell többé a vezetésre koncentrálni, a felhasználók értékes időt takarítanak meg, és utazás közben különleges élményekkel gazdagodnak.

A mobil platform technológiájából és a nyílt fejlesztésű modellből következően bármely újabb szereplő előtt adott a lehetőség, hogy a Citroën Skate műszaki adottságainak figyelembevételével újabb kompatibilis podokat fejlesszen. Bármilyen igényről is legyen szó, a Citroën Skate technológiai lehetőségeit kihasználva önkormányzatok, hatóságok vagy vállalatok is létrehozhatják saját podjaikat személyszállítás, illetve szolgáltatások vagy fogyasztási cikkek magán vagy nyilvános helyen történő fuvarozása céljából. Új távlatok nyílnak az ambuláns, házi gondozói és egyéb szociális szolgáltatások előtt is: legyen szó orvosi rendelőkről, büfékocsikról, könyvtárakról vagy edzőtermekről.

A Citroën Skate platformokon alkalmazott önvezető technológia környezettudatos mobilitást biztosít, és kevesebb forgalmi dugót eredményez. Az önjáró járművek megjelenésével háromszor annyi jármű számára válik lehetővé a saját sávban való közlekedés. Egy nyílt pályán közlekedő, 100%-ig önvezető személyautó rendkívül költséges lenne. A Citroën Autonomous Mobility Vision koncepció viszont a Citroën Skate-ek maximális használatával az önvezető technológia költségeinek az optimalizálásán alapul. Ráadásul az intelligens flottavezérlés – a kereslet függvényében – maximális kihasználást tesz lehetővé.

E megközelítés tehát az erőforrások optimális felhasználásán és egy komplett rendszeren (podok, Citroën Skate-ek, külön sávok, flottavezérlés) nyugszik.


A KÍNAI FELHASZNÁLÓK ELVÁRÁSAIHOZ IGAZÍTOTT HÁROMFÉLE POD


A kínai piacra három, különböző élményeket nyújtó, egyedi pod készült, amelyek kifejezetten a kínai életstílus igényeihez igazodnak: ezek a Cozy Capsule, az Immersive Air és a Wander Café.

A Cozy Capsule két ember számára kínál intim, bensőséges hangulatú utazást. Amikor egyre több a dugóban töltött idő és a nagyvárosokra jellemző ingázás, a Cozy Capsule mindent megtesz, hogy minél pihentetőbb legyen a reggeli munkába járás, és minél kevésbé érezzük fáradtnak magunkat, amikor egy kimerítő nap után hazautazunk. A pod tervezői a francia parfümös üvegekből merítettek ihletet: a design jellegzetes elemei a lapos alap, a kristályburok és a naplementét idéző hangulatvilágítás.

A kristályburok belsejében egy narancssárga színű, tojáshéj formájú ülés található. Az ultrakényelmes ülés 180 fokban hátradöntve teljesen fekvő helyzetbe is állítható. A belső kialakítás és a puha tapintású Alcantara részletek a Citroen Advanced Comfort technológia vívmányai. Az áttetsző ellenző lehúzásával még meghittebb hangulat varázsolható, az utasok így valóságos védőburokban érezhetik magukat. A fő üléssel szemközt a kettesben folytatott beszélgetésekhez egy másik ülőhelyet is kialakítottak. A parafából készült ülés háttámlája oldalra nyúlva egyben kartámaszt is képez. A beépített légtisztító és a plafonról lelógó, önöntöző zöld növények üdítően hatnak, és kellemes hangulatot árasztanak. Az újrahasznosított anyagokból készült alapnak és a nagyrészt parafa borítású enteriőrnek köszönhetően ez a pod kimondottan környezetbarát designt képvisel.

A szögletes gerincű, ovális alakú Immersive Air fedélzetén többen is utazhatnak. A sötét üvegből készült külső falra csillogó fémes organikus minta vetül. A podot ezek a titokzatos fényű high-tech elemek teszik különlegessé. A csak egyik irányból átlátszó, sötétített üvegű dupla tolóajtó és a panorámaablak megfelelő kilátást, ugyanakkor kellő intimitást biztosítanak. A pod belsejében az utasok zenét hallgathatnak, karaokézhatnak, videojátékokat játszhatnak, illetve filmet nézhetnek.

A beltér különleges világa azonnal magával ragadja az utasokat. Az egyes dekorelemek között elhelyezett fényforrások és a 360 fokos hangzás ideális környezetet teremtenek a karaoke-énekléshez és a videojátékokhoz. Az utasok által választott zenét kísérő hol dinamikus, hol nyugtató hatású digitális animációk pedig csak tovább fokozzák az élményt. A 4K kijelző, a hangulatvilágítás és a mennyezetbe épített mikrofon készen áll a produkcióra: jöhet az előadás!

Az enteriőr a Citroëntől megszokott módon ultrakényelmes: az ergonomikusan kialakított tér és a puha párnák igazi kikapcsolódást ígérnek. A piros és kék részletekkel tarkított különleges szövésminta irizáló hatást kelt, és fokozza a high-tech hatást. Az Immersive Air podban egyszerűen minden adott az utazás közbeni felhőtlen szórakozáshoz.

A Wander Café egy kétszemélyes egység, mely a nagyvárosban való közlekedést étel- és italkóstolással köti egybe. Az előző két felépítménnyel szemben a Wander Café nyitott, utasainak így további felfrissülést biztosít a városban fújdogáló szellő. Az egymással szemben elhelyezett ülésekből közel 360 fokos kilátás nyílik. A Wander Café a finom falatoknak köszönhetően szórakoztató és különleges utazási élményt nyújt.

Az utasokat a lebegő mennyezet és egy stílusos modern felépítmény védi a tűző naptól. Az egységnek nincs ajtaja, hogy könnyebb legyen a ki- és beszállás. A kívánt ételek és italok – önkiszolgáló módon – az asztali kijelzőbe beépített interfészen keresztül rendelhetők. Az étel- és italautomatával ellátott egység tökéletes helyszín egy délutáni teázáshoz vagy egy koraesti borozgatáshoz.



BŐVEBBEN A CITROËN SKATE-RŐL

1.    Fedélzeti technológia a hatékonyabb városi közlekedés érdekében

A Citroën Skate egy városi mobilitási eszköz, melyet arra találtak ki, hogy a városközpontokban saját védett sávban közlekedjen, és ezzel hozzájáruljon a közlekedés folyamatossá és dugómentessé tételéhez. Az indukciós elven töltődő, önjáró elektromos Citroën Skate gyakorlatilag folyamatosan tud működni, és amikor szükség van rá, az erre kialakított töltőbázisokon automatikusan feltölti magát.

A Citroën Skate maga egy mobil platform, mely a különböző ráhelyezett podok igény szerinti mozgatását végzi, lehetővé téve ezzel az adott szolgáltatást. A podok felszerelése kevesebb mint 10 másodpercet vesz igénybe. A Citroën Skate univerzális platformként rengetegféle pod fogadására alkalmas, ami a technológia maximális kiaknázását teszi lehetővé a mindennapokban.

A platform a különböző szállítási és logisztikai felépítmények mozgatásához szükséges összes technológiával fel van szerelve, így azok megszabadulnak egy sor felesleges és drága berendezéstől. Ez rentábilissá teszi az önvezető technológia használatát, ellentétben egy személyautóval, amely a statisztikák szerint az idő 95%-ában áll, így soha nem lesz képes teljes mértékben kihasználni az azonos technológiában rejlő lehetőségeket. Egyfajta high-tech gördeszkaként a Citroën Skate az önvezető és elektromos módban való közlekedéshez szükséges teljes technológiai arzenállal és intelligens megoldásokkal rendelkezik: akkumulátorok, villanymotor, jeladók stb. Sebességét a tervezők 25 km/h-ban maximálták, ami egyes városi zónákban a felhasználók biztonsága érdekében 5 km/h-ra csökkenhet. A sebesség az igények maximális kielégítése érdekében mindig az adott pod használatához igazítható.

A Citroën Skate alapterülete kimondottan kicsi, kompakt méreteivel – 2,60 m hosszú, 1,60 m széles és 51 cm magas – nem foglal sok helyet az utakon. A mérettakarékos, karosszéria nélküli kialakításnak köszönhetően ötletes és univerzális mobilitási megoldás született.

2.    A technológiát előtérbe helyező design

A 19_19 Concept* tanulmány high-tech alvázának formanyelvét megöröklő Citroën Skate formaterve a fedélzeti technológiára helyezi a hangsúlyt, és a hordozott felépítményhez méltó foglalatként nagy gondot fordít a részletekre: óriás logó, sötét tónusú, a mattfeketét az alumíniummal kombináló anyagok...

A Citroën Skate platformon körben, a Citroën logók mögé rejtve különböző fedélzeti rendszerek gondoskodnak a biztonságos és autonóm közlekedésről: az egység így az úttesten tartózkodó minden gyalogost, gépjárművet, biciklist, elektromos rollert vagy egyéb tárgyat érzékel. Mivel a platform eleje és hátulja teljesen egyforma, az előírásoknak megfelelően a forgalom irányát a hátulról megvilágított – elöl fehér, hátul piros fényű – Citroën-emblémák jelzik a többi közlekedő számára.
A kivételes menetkényelem és a felépítmények kényelmes és zökkenőmentes elhelyezése érdekében a Citroën Skate mobil hidraulikus ütközőkkel van felszerelve. Ahogy a Citroën Advanced Comfort® logók emlékeztetnek rá, a Citroën név egyet jelent a kényelemmel, bármilyen gépjárműtípusról is legyen szó.

3.    Goodyear kerekek

A forradalmian új koncepciót és designt képviselő kerekeket ugyanaz a Goodyear tervezte, aki a Citroën partnereként a 19_19 Concept tanulmány hatalmas, feltűnő kerekeit is megalkotta. A Citroën Skate-hez a Goodyear sajátos Eagle 360 kerekeket tervezett: a Goodyear-logóval és a jól ismert szárnyas lábbal díszített gömb alakú gumiabroncsok tetszőleges irányban képesek elmozdulni. A kerék részét képező kis villanymotoroknak köszönhetően a robotjármű a számítógépes egerekhez hasonlóan 360°-ban bármilyen irányban szabadon tud mozogni, helyben meg tud fordulni, és forgalmi irányra való tekintet nélkül a legszűkebb helyekre is befér.


Kulcsszavak: bemutató, Citroën, Sanghaji Autószalon
 
Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a  "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására 52 000 € adomány a Citroen jóvoltából A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a  "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására Fejtetőre állítja a világot az Audi az idei IAA alkalmával A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a  "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására Az elismert koncepció új fényben tündököl A Citroën a 2023-as Sanghaji Autószalonon három példát mutat be a  "Citroën Autonomous Mobility Vision" koncepció megvalósulására Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól
 
Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

2023. április 24.
A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely akár 700 kilométer (WLTP) hatótáv, a dinamikus hajtásrendszer, a tágas térkínálat és a prémiumtechnikák együttesével kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt.
Részletek

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „Az ID.7 a következő lépés elektromos offenzívánkban. E limuzin magasszintű kényelmet és nagy hatótávot kínál. Már 2026-ra a legszélesebb e-portfóliót kínáljuk a gyártók közül, a 25 ezer euró alatti belépőmodelltől egészen új ID.7 csúcsmodellünkig. 2030-ra célunk szerint már értékesítésünk 80%-át teszik majd ki a tisztán elektromos modellek. 2033-tól már csak elektromos autókat gyárt Európában a Volkswagen.”

Amint Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ID.7 az MEB alapjain mércéül szolgálhat a gazdaságosság terén, és akár 700 kilométer WLTP szerinti hatótávra2 törekszünk. Mindezt kiváló aerodinamikai tulajdonságok, valamint a hajtásrendszer és a hőmenedzsment hatásfokának jelentős növelése teszik lehetővé.”

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Az ID.7 a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első olyan modell, amely már a hajtásrendszerek teljes egészében új fejlesztésű, különösen magas hatásfokú generációjával készül. 210 kW (286 LE) teljesítményével a Volkswagen ID.-család legerősebb és legmagasabb forgatónyomatékszint jellemezte elektromos gépét tartalmazza, s ehhez több akkumulátorméret választható. Az APP550 belső jelzésű hajtásegység a Volkswagen Group Components szakembereivel közös, kasseli fejlesztés, ahol e technika gyártása is zajlik.

Az új elektromos hajtást mindenekelőtt energiafogyasztása tekintetében optimalizálták, s az akkumulátormérettől függően akár 700 kilométer WLTP-hatótáv és akár mintegy 200 kW töltőteljesítmény szerepel az előrejelzésekben. Az ID.7 ezzel is hangsúlyozza kiváló hosszú távú alkalmasságát, különösen a sokat autózók és a flottaügyfelek számára.

Az ID.7 közel öt méter hosszú, emellett kifejezetten aerodinamikus formavilágú. Elegánsan ereszkedő, kupéstílusú tetővonala is nagyban hozzájárul a felszereltségtől függően akár 0,23-os légellenállási együtthatójához. Hosszú tengelytávja és rövid karosszéria-túlnyúlásai minden bennülő, azaz akár öt személy számára is bőséges helyet biztosítanak utasterében.

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Az első Volkswagen az új kezelési és kijelző-koncepcióval, valamint exkluzív felszereltségi lehetőségekkel
Az ID.7 sorozatban jelenik meg először az új kezelési és kijelző-koncepció, amellyel a Volkswagen ügyfelei visszajelzéseire reagálva javítja a felhasználói élményt a vonatkozó területeken. Ezek közé elsősorban az alapfelszereltség következő megoldásai tartoznak:

−    38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyő
−    Kiterjesztett valóság head-up kijelző (Augmented-Reality-Head-up-Display)
−    a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált újszerű kezelése, valamint szabadon konfigurálható kedvenc-gombok
−    háttérvilágítású érintőcsúszka

Imelda Labbé, a márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja így fogalmazott: „Az ID.7 Európában, Kínában és Észak-Amerikában egyaránt rendkívül fontos modell a Volkswagen márka számára. Az ID.7 olyan tetszetős külsővel érkezik, amely szerte a világon mind a meglévő, mind pedig a Volkswagen új ügyfelei számára vonzónak bizonyul majd. E Volkswagenben olyan prémiumtechnikát kínálunk, amely exkluzivitásával, csúcsszínvonalú kényelmével és magasfokú mindennapos használhatóságával győz meg.”

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Új masszázsüléseivel, vagy épp elektronikusan sötétíthető panorámatetejével az ID.7 olyan felszereléseket kínál, amelyek a prémium-vetélytársaknál csupán a felsőbb járműkategóriákban állnak rendelkezésre. Az új Smart Glass panorámatető egyszerű érintéssel, elektronikusan állítható átláthatatlanná, illetve átlátszóvá. Amint az ID.7 számos további funkciója, a tető is kezelhető természetes hangvezérléssel – amiről az új IDA hangasszisztens gondoskodik. Ugyancsak új fejlesztések – Volkswagen modellben elsőként – az adaptív Climatronic technikáját kínáló, extrafelszerelésként rendelhető első ülések, igény szerinti hűtéssel és fűtéssel, valamint szárítófunkcióval. A Német Egészséges Hát Kampány (Aktion Gesunder Rücken e. V.; AGR) minősítésével ellátott masszázsfunkció szintén megtalálható a választékban. Az igényes extrafelszerelések sorát a Harman Kardon 700 wattos hangrendszere teszi teljessé, amely 14 high-end hangsugárzóval – köztük centersugárzóval és a csomagtartóba épített mélynyomóval – gondoskodik mély benyomást keltő hangzásélményekről a Volkswagen új túralimuzinjában.

Továbbfejlesztett best-in-class asszisztensrendszerek

Igény szerint olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek vehetik át az ID.7 oldal- és hosszirányú irányítását, mint a Kollektív adatokkal kiegészített Menetasszisztens (Travel Assist), amelyeket a Volkswagen Csoport szoftvercége, a CARIAD szakembereivel közösen fejlesztett ki a Volkswagen. Kívánságra az ID.7 többsávos autópályákon 90 kilométer/órás sebességtől a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával a támogatott sávváltás funkcióját is kínálja, amelynek folyamatát a vezető felügyeli ugyan, ám e megoldás jól érzékelhetően csökkenti terhelését.

Bemutatkozott a Volkswagen hatótávbajnok limuzinja, a tisztán elektromos meghajtású ID.7

Nemkülönben a parkolási műveletek során, amelyeket többféle módon is önállóan végezhet az elektromos Volkswagen. Az egyik a memóriafunkcióval működő, akár már 50 méter távolságból is aktiválható parkolás. Ennek során vezetője az ID.7 volánja mögül vagy a megfelelő okostelefonos alkalmazással kívülről felügyelheti a parkolás folyamatát.

Felgyorsított e-offenzíva: tíz új e-modell 2026-ig

Az új ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon. Egyaránt az idén mutatkozik be az új ID.3, a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. A tervek szerint 2026-ban érkezik egy elektromos kompakt SUV-modell, illetve 25 ezer euró alatti áron az ID. 2all sorozatgyártású változata. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai közül. Az európai és észak-amerikai piacokra a Volkswagen emdeni üzemében, míg Kínában helyi gyártásban készül majd az új ID.7.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID.7, volkswagen
 
A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Genfben érkezik az új Toyota Yaris Genfben érkezik az új Toyota Yaris A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve
 
A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon

A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon

2023. április 19.
Az S&P Global Mobility regisztrációs adatai szerint az elmúlt 10 év során a ma az 59. születésnapját ünneplő Ford Mustang® a világ legkelendőbb sportautója.
Részletek

A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon

„Büszkék vagyunk az egész Mustang családra, arra, amit a Ford és különösen a szenvedélyes Mustang tulajdonosok és rajongók számára képvisel” – mondta Dave Bozeman, a Ford Blue Rajongói és Ügyfélszolgálati részlegének felelős alelnöke. „Elkötelezettek vagyunk a Mustang globális közösségének szolgálatában; Atlantától Adelaide-ig és azon túl is.”

A Ford belső adatai szerint, továbbra is az Egyesült Államokban a legerősebb a Mustang iránti kereslet, amely a globális eladások 78%-át teszi ki. További piacok közül a Mustang eladások 2022-ben Németországban 17,0%-al, Nagy-Britanniában 14,4%-kal, Svájcban 14,9%-kal, a Közel-Keletet pedig 7,4%-kal nőttek.

Magyarországon tavaly 126 Mustang talált gazdára, itthon a modell 20,2 százalékos részesedéssel a legnépszerűbb modell a sportautó kategóriában.

A vadonatúj, hetedik generációs, 2024-es Ford Mustang egy újabb fejezetet nyit az ikonikus modell történetében, a világ legkelendőbb sportautójának megjelenését, hangzását és vonzerejét tovább örökítve. Legyen kabrió, akár kupé, V8-as vagy turbófeltöltős 4 hengeres, kézi vagy automata, a Mustang mindenki álmát valóra váltja.

A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon

A hetedik generációs Mustang két új motorral érkezik majd – egy újratervezett 2,3 literes EcoBoost és a Mustang GT valaha volt legerősebb 5,0 literes Coyote V8-as motorjával lesz elérhető. A hetedik generáció újdonsága a vadonatúj Remote Rev funkció, amely lehetővé teszi az autó motorjának távolról történő felpörgetését a kulcs segítségével, valamint egy új Electronic Drift Brake, amely gyorsan akár olyan profi driftelővé változtathat bármely kezdőt, mint például Vaughn Gittin Jr.

A Mustang Dark Horse™ a modell legújabb limitált szériás kiadásával bővíti a kínálatot a Mustang Bullitt 2001-es bemutatása óta, és új szintet céloz az utcai és pályás teljesítmény tekintetében, amely csak egy baljós megjelenésű Mustanggal és egy speciálisan módosított 5,0 literes V8-assal valósulhat meg – a valaha volt legerősebb 5,0 literes V8-as motorral, 500 lóerővel.

A Mustang Mach-E ® SUV, a Mustang család elektromos tagja immár 39 országban kapható, miután a közelmúltban elindult az értkesítése Tajvanon és Ausztráliában is. A Ford közel két évve kezdte meg a Mustang Mach-E gyártását, amiből a nemrég bejelentett 150.000 darab jelentős mérföldkő, mivel a vállalat 2023 végére évi 600 000 darabra, 2026-ra pedig több mint 2 millióra növeli az elektromos járműveinek gyártását.
Kulcsszavak: ford, Mustang, sportautó
 
A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon Közel ezer autós előnnyel az élen a Ford A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford új generációs technológiái segítenek stresszmentessé tenni a parkolást A Ford új generációs technológiái segítenek stresszmentessé tenni a parkolást A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak A Ford Mustang az elmúlt tíz év legkelendőbb sportautója a világon A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra
 
Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

2023. április 19.
Először vett fel Peugeot-modellt ikonikus Technic készletsorozatába a LEGO. A 9X8 Hybrid versenyautó több szempontból is ideális adalék a műszaki beállítottságú termékcsaládhoz.
Részletek

Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

A LEGO építőrendszer, amit ma ismerünk, 1955-ben született meg a Lego System koncepció bevezetésével. Egy évvel később megjelent az első LEGO-készlet: egy autójavító műhely. Habár a 236-os sorszámú szett gépkocsit nem tartalmazott, már ez a választás előrevetítette azt a kulcsszerepet, amit a járművek, a mobilitás és azon belül az automobil a LEGO életében és fejlődésében játszott.

Az első LEGO-kerekek megjelenése (1961) óta eltelt több mint hatvan évben gépkocsik százait, ha nem ezreit tervezték meg a játékgyár mérnökei. Amikor pedig a LEGO 1977-ben bevezette a kifejezetten műszaki érdeklődésű építőknek szánt Technic-sorozatát, a legelső készletek közül az automobil sem hiányozhatott (#853). A szett stílusosan csak a mechanikus alkatrészeket tartalmazta, karosszériát nem, így az építők az autóipar hőskorában érezhették magukat, és szabadon tervezhettek felépítményt az alvázra.

Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

A Technic-szériában egymást követték az egyre pontosabb, részletesebb kidolgozású autók, és ezzel együtt a generikus „fantáziajárművek” mellett mind nagyobb számban jelentek meg a létező, ikonikus autómodellekről mintázott készletek.

Két dologra azonban egészen mostanáig nem kerített sort a LEGO Technic tervezőgárdája. Annyi motorsportszéria mellett soha nem terveztek Le Mans-i versenyautót, és egyetlen egyszer sem merítettek ihletet a Peugeot gazdag modelltörténetéből. Ezt a két hiányt egyszerre pótolják most a dallamos nevű LEGO Technic Peugeot 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar készlet megteremtésével.

A Peugeot hibrid Hypercar versenyautója az autóipar egyik legkomplexebb, legkifinomultabb alkotása; és ennek megfelelően rendkívüli kihívást jelentett még a sokat tapasztalt LEGO-mérnököknek is.

Az együttműködés 2022 januárjában – azaz a Peugeot 9X8 világpremierje előtt öt hónappal – vette kezdetét, a szett tervezése pedig egy teljes évet vett igénybe: a LEGO ugyanis nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Le Mans-i versenyautó összes műszaki finomságát átemeljék a modellbe.

Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

A Peugeot Sport és a LEGO szakemberei számtalanszor találkoztak, és hosszasan tanácskoztak a futómű kialakításáról, a hibridrendszer felépítéséről, hogy a játék ne csak megjelenésében idézze a versenyautót.

Az előre és felfelé nyíló ajtóktól kezdve a nyitott első kerékdobokon át a Peugeot 9X8 egyedülálló aerodinamikai csomagjáig mindent hitelesen adtak vissza – a valóságban speciális LED-technológiát alkalmazó, pengeszerű lámpatesteket például fluoreszkáló elemekből építették meg, így sötétben valóban világítanak.

A legszebb részlet azonban a burkolat alatt megbúvó hajtáslánc. Nem csak a hátsó kerekeket hajtó V6-os benzinmotort és a hétfokozatú sebességváltót valósították meg, hanem az első kerekekhez kapcsolódó villanymotort is lemodellezték; még a hibridrendszer nagyfeszültségű kábelkötegeiről sem feledkeztek meg a tervezők.

A minél nagyobb részletgazdagság érdekében a LEGO tervezői 1:10 léptékben dolgoztak, így a készletet alkotó 1775 építőelem összeillesztése után egy 130 mm magas, 220 mm széles és pontosan fél méter hosszú autót kapunk. A 42156 kódjelű készletet annak komplexitása miatt felnőtt építők részére ajánlják.

Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata

A LEGO Technic Peugeot 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar május elsejétől megvásárolható a LEGO hálózatában, valamint a Peugeot márkakereskedéseiben; a szett ajánlott fogyasztói irányára 199 euró, azaz nagyságrendileg 75 ezer forint.

A Peugeot 9X8 versenyautó az FIA által kidolgozott, és a 2021-es hosszútávú világbajnokságban (WEC) bevezetett Le Mans Hypercar (LMH) géposztályban versenyez. Ezek az autók tetszőleges konfigurációjú, négyütemű benzinmotor köré épülő full hibrid hajtásláncot alkalmaznak; a teljes rendszerteljesítmény a futam egyetlen pillanatában sem haladhatja meg az 500 kW-ot (680 LE).

Az autók hosszát öt, szélességét két méterben maximálták. A 4995 mm hosszú Peugeot 9X8 hátsó kerekeit egy 520 kW (707 LE) csúcsteljesítményű 2,6 literes biturbo V6-os benzinmotor hajtja, míg elöl egy 200 kW-os (272 LE) villanymotor dolgozik. Utóbbi energiaellátásáról egy speciálisan erre a célra kifejlesztett, 900V-os akkumulátorcsomag gondoskodik, míg a benzinmotor egy 90 literes tartályból kapja 100%-ban megújuló forrásból származó üzemanyagát. A Peugeot 9X8 kétségtelenül legegyedibb jellemzője a mesterséges intelligencia bevonásával megtervezett aerodinamikai csomag, amely a szokásos felső légterelő helyett a fenéklemez speciális kialakítása révén gondoskodik a szükséges leszorítóerőről.

Kulcsszavak: LEGO Technic, Peugeot, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot Elkészült a Peugeot 9x8 Le Mans Hypercar LEGO Technic változata 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében PEUGEOT 103: a titkos legenda PEUGEOT 103: a titkos legenda Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW
 
A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon

A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon

2023. április 19.
A páros közül az aranysárga színű bZ Sport Crossover az izgalmasabb külsejű, mivel úgy néz ki, mintha a tavaly év végén Brüsszelben bemutatott bZ Compact Crossover sportosabb, teljesítmény-orientált testvérmodellje lenne.
Részletek

A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon

Sajnos a Toyota még nem árult el részleteket arról, hogy milyen technika rejlik a négyajtós, emelt futóműves terepkupé lemezei alatt, de nagy valószínűséggel e-TNGA architektúrára épül ez is, hasonlóan a Toyota első nagy sorozatban készülő villanyautójához, a már Európában is kapható bZ4X-hez. A bZ Sport Crossovert a Toyota a Guangzhou Automobile Grouppal (GAC) és a FAW-val közösen fejleszti, a gyártás és értékesítés azonban kizárólag a FAW és a Toyota vegyesvállalatának, a FAW Toyota Motornak a feladata lesz. Ez a cég gyártja a szintén kizárólag Kínában kapható bZ3 szedánt is.

Majdnem ugyanolyan a bZ Sport Crossover koncepció belső tere, mint az Európának tervezett bZ Compact Crossoveré: a műszeregység és az infotainment rendszer képernyője is alul hajlított, a szokatlan formájú, hatszögletű, lapos kormánykerék pedig azt sugallja, hogy ehhez a típushoz is elérhető lesz a bZ4X-ben bemutatott elektromos, „by wire” rendszerű kormánymű.

A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon

A Toyota azt állítja, hogy az autót olyan funkciókkal tervezték, amelyek pihentető személyes teret biztosítanak a fiatalabb, Z-generációs vásárlóknak. Kiemelték, hogy a bZ Sport Crossover intelligens rendszereit – mint például a vezetéstámogatást és az automatikus parkolást – a vásárlás után vezeték nélküli OTA (over the air) szoftverfrissítések tartják majd naprakész állapotban, ami azt jelenti, hogy a jármű képességei az életciklus során folyamatosan fejlődni fognak.

A másik koncepcióautó, a bZ FlexSpace pedig egy új, középkategóriás, családi SUV-ot vetít előre, amely várhatóan a bZ4X fölé érkezik majd a Toyota kínai kínálatában. Fejlesztését a Toyota a Guangzhou Automobile Grouppal közösen végzi, a gyártást és értékesítést pedig a két cég vegyesvállalatára, a bZ4X-et is készítő GAC Toyota Motorra bízzák majd Kínában. Nagy és függőleges oldalfalaival ez a modell nem a sportosságot, hanem a helykínálatot és a használhatóságot helyezi előtérbe, a japán gyártó szerint a hatótávja nagyobb kirándulásokhoz is elegendő lesz.

Ez a tanulmányautó is a bZ-modellekre jellemző, kalapácsfejű orrkiképzést kapta meg az orr teljes szélességében végigfutó LED-csíkkal, így tökéletesen illeszkedik a család többi tagja közé, a lökhárítók és a küszöbök alján lévő, hálós mintázat pedig a Lexus RX hűtőmaszkjára emlékeztet.

A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon

Belül kissé elrugaszkodottabb a bZ FlexSpace, mint a bZ Sport Crossover, mivel futurisztikus, átlátszó képernyőket, érintésérzékeny felületű középkonzolt, körbefutó és a padlón is megtalálható hangulatvilágítást kapott.

A Toyota szerint a bZ FlexSpace prioritása az, hogy olyan „kényelmes otthoni” környezetet biztosítson, amely megkönnyíti a mindennapokat a felhasználók számára. Egyelőre nem lehet tudni, hogy kettő vagy három üléssort alakítottak-e ki a kabinban, mindenesetre a hosszú tengelytáv, a végig magasan tartott tetővonal és az óriási hátsó ajtók az utóbbit valószínűsítik.

Hivatalosan bejelentette a Toyota a Sanghaji Autószalonon, hogy a két tanulmányautó szériaváltozata 2024-ben debütál majd Kínában, velük együtt összesen 10 új villanyautót mutatnak be 2026-ig a világ legnépesebb országában, kifejezetten a helyi piac igényeire szabva.


Kulcsszavak: elektromos autó, toyota, Toyota bZ
 
A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben Rekordszámú autót adott át a Tesla a negyedik negyedévben Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon
 
Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

2023. április 15.
ÚAz innováció, a haladás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége jóvoltából a Hyundai immár több mint harminc éve tölt be vezető szerepet a mobilitás villamosítása terén.
Részletek

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

A Hyundai Motor Company villamosítás terén elért vezető szerepe olyan sikertörténet, amely a vállalat innováció, minőség és fenntarthatóság iránti, tántoríthatatlan elkötelezettségéről tanúskodik. A történet 1991-ben vette kezdetét, amikor a Hyundai bemutatta legelső tisztán elektromos járművét: a Sonata Electric Vehicle koncepciójárművet. A Sonata szedán alapjaira épülő műszaki tanulmány ólomsavas akkumulátora 71 kilométeres hatótávolságot tett lehetővé, a végsebesség 60 km/óra volt.

A Hyundai első tisztán elektromos személyautója: az i10 BlueOn 2009-ben és 2010-ben volt elérhető Koreában. Az ötajtós ferdehátú modell végsebessége elérte a 130 km/órát, tisztán elektromos hatótávolsága a 160 kilométert. Az autót nem exportálták.

2013 februárjában gördült le a gyártósorról az ix35 Fuel Cell első példánya: ezzel a Hyundai a világon elsőként kezdte meg hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi (FCEV) sorozatgyártását. A 2001-es Santa Fe üzemanyagcellás elektromos prototípusra épülő modell hatótávolsága megközelítette a 600 kilométert. Ezzel a vállalat zéró károsanyag-kibocsátású technológiája hatalmas lépést tett a belső égésű motorok minden szempontból életképes alternatívájának megvalósítása felé.

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

Az IONIQ születése

Az IONIQ bevezetésével a Hyundai Motor teljes lendülettel kezdett hozzá portfoliójának villamosításához. Bevezetésekor, azaz 2016-ban a Hyundai IONIQ volt az első olyan autó a világon, amelyet eleve háromféle villamosított – hibrid, plug-in hibrid és tisztán elektromos – hajtáslánc befogadására fejlesztettek. A modell megjelenése fontos mérföldkőnek bizonyult, hiszen ekkoriban más autógyártók épp csak bevezették – vagy talán még csak tervezgették – első villamosított típusukat.

Komoly elismerésben részesült az IONIQ formaterve, amely nem csak karakteres, egyedi megjelenést kölcsönzött a típusnak, de a Hyundai korai villamosítási fejlesztéseinek eredményeit felhasználva áramlástani szempontból is nagy jelentőséggel bírt. Lendületes formája és folytonos vonalai a kategória legkedvezőbb: 0,24-es közegellenállási együtthatójával vértezték fel a modellt: ez csökkentette a légellenállást, és ezáltal az üzemanyag-fogyasztást.

A Hyundai a Kona Electric 2018-as bevezetésével tovább szilárdította pozícióját a villamosítás terén. A modell hosszú hatótávolságának, megfizethetőségének és kiváló motorteljesítményének köszönhetően azonnal sikeres lett. A Kona Electric számos szakmai díjban részesült, többek között a Top Gear Electric Awards első évében elnyerte a Legjobb kisméretű családi autó címet; a modell általános vélekedés szerint a piac legkiválóbb elektromos járművei közé tartozott.

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

A NEXO még magasabbra emeli az emissziómentes mércét

Ugyanebben az évben mutatkozott be a Hyundai Motor második generációs sorozatgyártású üzemanyagcellás járműve (FCEV), a világ legfejlettebb technológiai megoldásait alkalmazó Hyundai Nexo. Az ix35 Fuel Cell modellnél nagyobb tudású modell autonóm vezetési képességei, fejlett, intelligens vezetőtámogató rendszerei, valamint WLTP norma szerinti 666 kilométeres hatótávolsága mellett a szegmens egyik legnagyobb motorteljesítményét kínálja.

A Hyundai egy évvel később, 2019-ben hirdette meg ambiciózus célkitűzését, hogy vezető szerepre tegyen szert a globális villamosítás terén. Ezzel összhangban a vállalat nem kisebb célokat fogalmazott meg 2030-ra, mint hogy világszerte eladott járműveinek 30 százalékát zéró károsanyag-kibocsátású modellek tegyék ki; az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán 7%-os piaci részesedésre tegyen szert; valamint 1,87 millió darab emissziómentes gépkocsit – köztük tizenhét tisztán elektromos modellt – értékesítsen.

Ezt 2035-től 100%-ban zéró károsanyag-kibocsátású modellpaletta, valamint a vállalat európai gyártási és egyéb tevékenységeinek teljes szénsemlegessége követné. 2040-re a vállalat összeladásainak 80 százalékát fogják kitenni az akkumulátoros elektromos (BEV) vagy hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) gépkocsik.

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

45-ből lett IONIQ 5

A Hyundai forradalmian újszerű elektromos tanulmányautók és sorozatgyártású modellek bemutatásával váltotta valóra ígéretét. A vállalat 2019-ben leplezte le a 45 EV Concept tanulmányt, amely a márka elektromos járműveinek jövőbeli formai irányvonalát jelölte ki. A Hyundai történetének egyik legnagyobb jelentőségű típusa: a Pony Coupe Concept előtt tisztelgő 45 a villamosítás és az autonóm technológiák korának szemszögéből értelmezte újra az autózás, az utazás élményét.

A vállalat 2020-ban mutatta be Prophecy tanulmányautóját, amely a leendő Hyundai villanyautók formanyelvének és technológiáinak új aspektusait előlegezte meg. A Prophecy kecses, áramvonalas karosszériát, ultramodern belső kialakítást, valamint fejlett önvezető képességeket vonultatott fel.

A Hyundai 2020 augusztusában hozta létre IONIQ tisztán elektromos almárkáját. Ez új fejezetet nyitott a villamosított mobilitás történetében, amikor 2021-ben piacra dobta az IONIQ 5 kompakt szabadidőjárművet, majd 2022 második felében az IONIQ 6 szedánt. Ezeket a modelleket 2024-ben követi majd az IONIQ 7 szabadidőjármű.

Az IONIQ 5 az első olyan gépkocsi, amely a Hyundai Motor Group elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épült. Az újonc a szakmát és az ügyfeleket egyaránt lenyűgözte lélegzetelállító formatervével, élvonalbeli technológiáival és kivételes menetteljesítményeivel: az IONIQ 5 számos szakmai elismerésben részesült, többek között elnyerte a rangos Red Dot formatervezési díjat. Az IONIQ 5 formaterve, amely a 45 EV Concept merész karakteréből merített ihletet, letisztult, határozott vonalakkal hangsúlyozza ki az akkumulátoros elektromos járművek csendes üzemét.

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

A Világ Év Autója 2023

A sort 2022-ben az IONIQ 6 folytatta. A villamosított Streamliner szedán kivételesen kedvező, 0,21-es közegellenállási együtthatója nem csupán a Hyundai modellpalettáján számít a legalacsonyabb értéknek, de az egész autóiparban a legjobbak közé tartozik. Az áramvonalas forma közvetlen előnye a csekélyebb energiafelhasználás, valamint ebből adódóan a még hosszabb: akár 614 kilométeres hatótávolság (WLTP vegyes ciklus szerint.)

Az IONIQ 6-ost úgy terveztük, hogy különleges utazókörnyezetet kínáljon: innovatív kialakítású belső tere gubóként oltalmazó, személyes teret biztosít az utasoknak, ami semmihez sem fogható, jellegzetes utazási élményt biztosít. Az IONIQ 5-höz hasonlóan az IONIQ 6 is olyan átgondolt, sokoldalú belső térrel rendelkezik, amelynek etikus gazdálkodásból, fenntartható forrásból származó anyagai megint csak új mércét állítanak az elektromobilitás piacán.

Az elektromos Streamliner számos rangos elismerésben is részesült az elmúlt néhány hónap során. Elnyerte például az Év szedánja címet a 2023-as GQ Car Awards szavazáson. A 2023-as New York-i Autószalonon, április 5-én pedig hármas győzelmet aratott a Hyundai IONIQ 6, elnyerve a Világ Év Autója, a Világ Év Elektromos Járműve, valamint a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat. Ezzel megismételte az IONIQ 5 tavalyi győzelmét: a modell 2022-ben ugyanezt a három címet szerezte meg.

Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

A Hyundai N belép a villamosítás korába

A Hyundai nagyteljesítményű N almárkája szintén 2022-ben mutatta be saját villamosítási jövőképének két ihletadó példáját: az RN22e és N Vision 74 technológiai koncepciójárműveket. A négykerekű laboratóriumok szerepe, hogy teszteljék, illetve verifikálják a vállalat fejlett technológiai megoldásait, előkészítve azok alkalmazását jövőbeli sorozatgyártású típusokban. Ezzel a Hyundai ismételten megerősíti azon célkitűzését, hogy a zéró károsanyag-kibocsátású jövő vezető szereplőjévé váljon. Az RN22e az IONIQ 6 és az E-GMP egyesítésével új mércét állít a nagyteljesítményű elektromos járművek szegmensében. Az N Vision 74 ugyanakkor az elektromosjármű-technológiákat fejlett hidrogén üzemanyagcellás hajtási rendszerrel társítja: a Hyundai N márkaelső hidrogén hibrid technológiai koncepciójárműveként arra keres választ, hogy hogyan menthető át a vezetés élménye a villamosítás korába.

A Hyundai 2023 februárjában mutatta be a Kona második generációját. Az új modell a városi szabadidőjármű (B-SUV) szegmens egyik leggazdagabban felszerelt, legsokoldalúbb ajánlata, beleértve a legszélesebb hajtáslánc-választékot is. A felsőbb kategóriába pozícionált, futurisztikus vadonatúj Kona fejlesztése az akkumulátoros elektromos variánssal vette kezdetét: ez a nem szokványos megközelítés összecseng a Hyundai Motor gyors tempójú villamosítási stratégiájával.

„Az elmúlt évtizedek során a Hyundai különböző technológiai megoldásaival – az akkumulátoros elektromos hajtásláncoktól kezdve a hidrogén üzemanyagcelláig – vezető szerepre tett szert az emissziómentes mobilitás piacán. Az IONIQ 5 és az új IONIQ 6 sikere az IONIQ és Kona Electric modellekkel szerzett tapasztalatokra, illetve az ezen típusokkal elért eredményekre épül. Ezt a tapasztalatot kiaknázva ügyfélközpontú zéró károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat biztosíthatunk.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Hyundai, IONIQ, IONIQ 5, IONIQ 6, IONIQ Electric
 
5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon 2015-ben Ford sikerek a Magyarországról irányított EDM piacokon A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját
 
Száz éves az Alfa Quadrifoglio

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

2023. április 15.
Az ikonikus Alfa Romeo Quadrifoglio századik születésnapjának tiszteletére az Alfa Romeo bemutatja az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio modelleket, amelyeket az exkluzív, mindössze 100-100 példányban készülő Quadrifoglio 100° Anniversario különkiadásokkal vezet be piacain.
Részletek

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

Az Alfa Romeo száz exkluzív gépkocsival tiszteleg a Quadrifoglio legendája előtt, méghozzá azon a helyen, ahol minden elkezdődött: Szicíliában, az egykori Targa Florio helyszínein.

2023. április 15-én pontosan száz éve lesz annak, hogy az Alfa Romeo örök érvényű jelképe, a Quadrifoglio először jelent meg az RL versenyváltozatán, a 14. alkalommal megrendezett Targa Florión.
Az Alfa Romeo ezen a különleges évfordulón rántja le a leplet az új Giulia és Stelvio Quadrifoglio modellekről, méghozzá az exkluzív Quadrifoglio 100° Anniversario kiadás bemutatásával.

A Giulia és a Stelvio esetében egyaránt mindössze 100-100 példányban elérhető, jubileumi szériát a közúti és versenyautók műszaki tökéletesítését lehetővé tevő, évszázados kutatási és fejlesztési tapasztalat hívta életre. Ikonikus karakterét, letisztult műszakiságát és technológiai tartalmát tekintve mindkét modell kategóriájának az élén foglal helyet. A szegmens legkiválóbb vezethetőségét, valamint tömeg/teljesítmény arányát kínálják, olyan közvetlen, magával ragadó vezetési élményt nyújtva, amelyre csak egy Alfa Romeo képes. Számtalan újdonság: ünnepi emblémák, exkluzív stíluselemek, valamint gazdag technológiai tartalom, az új adaptív LED mátrix fényszóróktól kezdve a klasszikus formátumban megvalósított, új digitális műszeregységig.
 
Száz éves az Alfa Quadrifoglio

Hogy megünnepelje a színtiszta sportosság száz évét, a Quadrifoglio hazatért szülőföldjére, Szicíliába: az Alfa Romeo a szigetet választotta annak a fotózásnak a helyszínéül, amely a márka hagyományai mellett egyszersmind Olaszország fenséges szépségét, valamint a ´Made in Italy´ értékeit is megünnepli. Az indulás után száz évvel távolról sincs még vége a Quadrifoglio utazásának: a márka újra- és újraalkotja önmagát, egy olyan, ragyogó jövőt teremtve magának, amely a múlt dicsőségei előtt tiszteleg.

Egy legenda születése

A legnemesebb olasz sportosság jelképeként számon tartott, legendás Quadrifoglio mindig is a márka legkiválóbb alkotásait jelölte. Ez nem pusztán a versenyautókra igaz, hanem a legnagyobb teljesítményű, legexkluzívabb közúti járművekre is. A százéves jubileum tiszteletére pedig most különleges emlékszériaként valósul meg. A Centro Stile Alfa Romeo modern hangvételben értelmezte újra, és ezzel átemelte a jövőbe a márka történelmi logóját, anélkül, hogy csorbította volna annak robusztus eleganciáját. A színvilág ugyancsak megújult; a modern paletta a márka dicsőséges típusait és a társadalom kollektív emlékezetéből kitörölhetetlen, ünnepelt versenygyőzelmeit idézi fel.

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

A Quadrifoglio a kezdetektől fogva részét képezi az Alfa Romeo autóipari és motorsport-hagyományainak. A történet 1923. április 15-én, a tizennegyedik Targa Florio rajtjával vette kezdetét. A világ egyik legrégebbi autóversenye a huszadik század elején hatalmas rangnak örvendett, és évente egyszer egész Európa figyelmét Szicíliára irányította. A rendkívül technikás futam mérföldkőnek számított a pilóták pályafutásában; a verseny jelentőségére jellemző volt, hogy az itt elért győzelem elegendő volt egy-egy típus vagy márka sikeres piaci bevezetéséhez. Az Alfa Romeo ezért 1923-ban messzemenőkig felkészült a versenyre: az RL modellből külön versenyváltozatot fejlesztettek, és a legjobb pilótákat nyerték meg magunknak.

Ez utóbbiak egyike, Ugo Sivocci végül meg is nyerte a futamot, köszönhetően kiemelkedő képességeinek, valamint az események szerencsés alakulásának, ami utólag különösen stílusossá tette annak a Quadrifoglio (azaz négylevelű lóhere) emblémának az alkalmazását, amely az Alfa Romeo versenyautók gépházfedelét díszítette. Ezzel a győzelmével az Alfa Romeo egy csapásra felemelkedett az autógyártók Olümposzára, a Quadrifoglio embléma pedig örökre a márka legendás járműveinek azonosító jegyévé vált, előkészítve a terepet a feledhetetlen pilóták egymást követő diadalai számára. A márka ettől kezdve megállíthatatlanul uralta a motorsport nemzetközi világát, az 1925-ös, első Nagydíj-győzelemtől kezdve a Mille Miglián és a Targa Florión elért eredményeken át a Le Mans-i 24 órás versenyig.

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

A szerencse szimbóluma ugyanakkor egyre sűrűbben jelent meg exkluzív közúti modelleken is.  Az első sorozatgyártású autó, amelyet a Quadrifoglio embléma díszített, a Giulia Sprint GT Veloce volt, és ezzel egy máig élő hagyomány vette kezdetét. Ezek az autók mindig is modellcsaládjuk legnagyobb teljesítményű képviselői voltak, amelyeket kivétel nélkül az autózás iránt szenvedéllyel rajongó ügyfélkör számára fejlesztettek és gyártottak.

100 darabos, exkluzív tartalmakban bővelkedő limitált széria: technológia, 520 lóerőre növelt motorteljesítmény, valamint a részlegesen önzáró differenciálműben testet öltő, kiemelkedő műszaki kifinomultság

A Giulia és Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario szériákat a közúti és versenyautók műszaki tökéletesítését lehetővé tevő, évszázados kutatási és fejlesztési tapasztalat hívta életre. A V6-os motor teljesítményét 520 lóerőre növelték (az európai, nagy-britanniai és kínai piacokon); a hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

A kategóriaelső menetdinamikához a meglepően csekély tömeg is hozzájárul, köszönhetően az olyan ultra könnyű anyagok alkalmazásának, mint az alumínium (motorblokk) vagy a szénszál-erősítésű kompozitok (kardántengely, motorházfedél, hátsó szárny és kötények.) A Giulia esetében a szénszálas első splitter aktív áramlástani szerepet tölt be: az idom szabályozza a jármű fenéklemeze alatti légáramlást, ezzel fokozva a gépkocsi stabilitását és növelve annak menetteljesítményeit. Végezetül az Akrapovič kipufogórendszer összetéveszthetetlen hangzást biztosít a szériának.

A Giulia és a Stelvio megújult külseje erőteljes személyiségről tanúskodik. A modellek megőrizték a hármas osztású fényszórók családi hagyományát, amit azonban új, LED mátrix adaptív világítástechnológiával vérteztek fel.

Ez hatékonyan akadályozza meg a szemből érkezők elvakítását, és a fénycsóva szabályozásával alkalmazkodik a környezeti és menetviszonyokhoz; ezáltal takarékosabb üzemet és fokozott menetbiztonságot kínál, miközben kevésbé fárasztja a szemet. A polírozott, ötlyukú sport keréktárcsák a Giulia esetében 19, a Stelviónál 21 colos méretben érhetők el, megjelenésüket új, exkluzív aranyszínű féknyergek teszik teljessé. Ugyanebben a nemes színárnyalatban csillog a Quadrifoglio 100 éve előtt tisztelgő embléma, amely mindkét autó esetében a kerékdobot díszíti. A még sportosabb megjelenés érdekében a Giulia és a Stelvio egyaránt festetlen szénszálas kompozit hűtőmaszkot, valamint külső tükörház-borítást kapott. A modellek háromféle színben – Rosso Etna, Verde Montreal és Nero Vulcano – elérhetők.

Száz éves az Alfa Quadrifoglio

Hasonlóan sportos hangulatot keltenek a belső terek. A fekete bőr és Alcantara exkluzív kombinációját új, kizárólag itt elérhető aranyszínű öltések díszítik, míg a műszerfalon, a padlókonzolon és az ajtópaneleken innovatív, háromdimenziós karbon kompozit betéteket találunk. A műszerfalon hímzett 100-as szám kíséri az aranyszínű Quadrifoglio emblémát. A kormánykerék szintén bőr és Alcantara borítást kapott, fekete öltésekkel és szénszálas betétekkel.

Az autók minden jellemzője az Alfa Romeo megkülönböztető jegyének számító vezetési élményt szolgálja, az exkluzív megjelenéstől kezdve a technológiai és kapcsolódási tartalmakig. Ez utóbbiak öltenek testet abban az új, teljesen digitális, 12,3 colos TFT kijelzőben, amely a klasszikus „teleszkópos” formátumot megőrizve jeleníti meg az összes járműinformációt, valamint az autonóm vezetéshez kapcsolódó paramétereket. Az Alfa Romeo modellpalettájának más tagjairól ismert, választható megjelenítési formátumok (fejlett, pihentető és történelmi) mellett a Quadrifoglio modelleken debütál az exkluzív verseny (Race) konfiguráció.

Ez a motorsport ihletésű elrendezés a kijelző központi részén jeleníti meg az összes olyan, létfontosságú információt, amelyre a szenvedélyes vezetéshez minden pilótának szüksége van, a fordulatszámmérőtől kezdve a sebességmérőn át a kézi kapcsolásokat segítő váltófényekig. Az elrendezés testre szabható: a kijelzőcsoport szélső elemein további – például a pillanatnyi menetdinamikára vonatkozó – információk jeleníthetők meg.

Kulcsszavak: Alfa Quadrifoglio, alfa romeo, autógyár, évforduló
 
Száz éves az Alfa Quadrifoglio Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Száz éves az Alfa Quadrifoglio Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Száz éves az Alfa Quadrifoglio Június közepén avatják az Audi új gyárát Győrben
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 281 - 290