Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 21 - 30
A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

2020. március 21.
A Lexus 30. születésnapját egy az elektromos járművek jövőjét megalapozó merész koncepcióautóval ünnepli. A Lexus LF-30 Electrified kialakítása páratlanul dinamikus vezetési élményt ígér.
Részletek

A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

A Tokiói Autószalonon debütált, majd idén márciusban a közönség számára is bemutatott járművet kifejezetten erre a célra fejlesztett Goodyear koncepcióabroncsokkal szerelték fel.

A Goodyear koncepcionális abroncsa mindenben a modern, áramvonalas és sportos Lexus igényeihez igazodik. Az abroncsok kompatibilisek az elektromos meghajtással, kialakításuk fokozza a kényelmet és javítja az autók teljesítményét.

„Büszkék vagyunk rá, hogy ebben a projektben együtt dolgozhattunk a Lexusszal, amely 30 éve élen jár az innovatív mobilitási megoldások terén. Együttműködésünk ismét csak azt bizonyítja, milyen fontos szerepet játszanak az abroncsok a jövő elektromos közlekedési megoldásainak kialakításában" – nyilatkozta Mike Rytokoski, a Goodyear Europe alelnöke és marketingvezetője.

Az LF-30 Electrified számára készült koncepcionális abroncs főbb jellemzői:

Elektromos járművek motorjának hűtése: A Goodyear aerodinamikai szakértelmét kihasználva a koncepcionális abroncsokat úgy alakították ki, hogy javítsák az elektromos motorok hűtését. A hideg levegő az elülső lökhárító szellőzőrácsán át jut el az abroncsokhoz, ahol a terelőelemek a levegőáramot a kerekek mögött elhelyezett elektromos motorokhoz irányítják. Az általuk felhevített levegő az LF-30 Electrified felnijének külső széle felé áramlik.

A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld

Csökkentett légellenállás: Az abroncs kialakítása és külső formája a légellenállás csökkentése révén javítja a Lexus aerodinamikai jellemzőit, így fokozva a teljesítményt és az akkumulátor hatótávolságát.

Zajcsökkentés biomimetikus módszerekkel: A Goodyear a természetből merített ihletet a koncepcionális abroncs kifejlesztéséhez. A hűtőbordák belépőéleit bársonyosan finom anyag borítja, amelyet az éjszaka hangtalanul lecsapó baglyok szárnyának szerkezete inspirálta. A biomimetikus kialakítás révén az abroncsok gördülése során keltett zaj minimálisra csökkenthető.

A Lexus LF-30 Electrified autóra kifejlesztett Goodyear koncepcionális abroncs 285/35R24-es méretben készült.

A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld
Kulcsszavak: elektromos autó, Goodyear, gumiabroncs, lexus, LF-30
 
A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket Végre egy jó árú elektromos SUV Végre egy jó árú elektromos SUV Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében
 
Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

2020. március 20.
A Volkswagen Személyautók márka megerősödve lép átalakulása következő szakaszába. A visszaesés jellemezte teljes piacon a Volkswagen Csoport központi márkája 6,3 millió darabos volumennel minden eddiginél több gépkocsit szállított ki.
Részletek

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

A Volkswagen minden jelentős piacán növelni tudta piaci részesedését. Fő hajtóerőként a márka modelloffenzívája szolgált, mégpedig a T-Cross, a T-Roc és az Atlas sorozatok révén elsősorban a jelentős nyereségarány jellemezte SUV-szegmensben. Több mint 700 ezer eladott példányával világszerte ismét a Tiguan bizonyult a márka „bestsellerének”, amely a Golfhoz hasonlóan a világ tíz legkeresettebb autója közé számított.

A piaci sikerek az egyértelműen tovább javuló üzleti mutatókban is tükröződnek: a márka értékesítési forgalma az előző évhez képest öt százalékkal, 88,4 milliárd euróra, míg a különleges hatások nélküli működési eredmény 17 százalékkal 3,8 milliárd euróra bővült. Az operatív nyereségarány 4,3 százalékra emelkedett (a megelőző évben: 3,8 százalék), így az előrejelzett 4 és 5 százalék közötti céltartományon belül alakult. A dízel témakörből a lezárult üzleti év során – akárcsak a megelőző évben – 1,9 milliárd eurónyi különleges tétel adódott.

„2019 sikeres évnek bizonyult a Volkswagen márka számára, termékeink világszerte meggyőzték az ügyfeleket. Sikerrel dolgoztunk minden jelentős témakörön, stratégiánk működik, s teljesítjük, amit ígértünk”

– hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója (COO).

„2020-ban jelentős kihívásokkal kell szembesülnünk, különös tekintettel a koronavírus-járványra. A tavalyi év kedvező eredményeivel a hátunk mögött, bátran és magabiztosan nézhetünk szembe e válsággal. A Volkswagen erős vállalat, erős kollektívával. Immár sokszor bizonyítottuk meggyőzően, mire vagyunk képesek, ha összetartunk”

– folytatta Ralf Brandstätter.

Sikerrel zárult a TRANSFORM 2025+ stratégia első szakasza

A Jövőre vonatkozó megállapodás („Zukunftspakt”) jelentősen hozzájárul a Volkswagen versenyképességének növeléséhez. A 2025-re tervezett évi 3,0 milliárd euró költségmegtakarításból 2019 végére már 2,7 milliárd eurót, azaz a tervezettnél többet sikerült megvalósítani. A foglalkoztatás – szociálisan alkalmas módon – több mint 10 900 munkahellyel csökkent, míg a jövő szempontjából meghatározó szakterületeken – mint a digitalizáció vagy az elektromos mobilitás – a Volkswagen több mint 4500 új munkahelyet teremtett.

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

A márka következetesen végrehajtotta a SUV-offenzíváját, s a 2016-os négyről mára tizennégyre bővítette SUV-modelljeinek körét. A SUV-modellek részesedése Európában időközben 37 százalékra nőtt, míg az Amerikai Egyesült Államokban az 50 százalékot is meghaladja. Termékportfóliója megfelelő adaptálásával és következetes költséggazdálkodásával az egyes régiókban is jól halad a Volkswagen átalakulása.

Ralf Brandstätter: „Sikerrel zártuk a TRANSFORM 2025+ stratégia első szakaszát. A második fázisban az elektromos mobilitás első számú márkájává fejlesztjük a Volkswagent, miközben digitális tech-vállalattá alakulunk át.”

2020 – kulcsfontosságú év a márka elektromos offenzívájában

A Volkswagen a koronavírus-válság eredményezte jelenlegi helyzet ellenére is elindítja TRANSFORM 2025+ stratégiája második szakaszát, amellyel új korszak veszi kezdetét a márka számára. A nagyszabású e-offenzíva immár az utakon is megjelenik, az ID.3 – az új moduláris elektromos platformra (MEB) épülő, első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellként – ugyanis a tervek szerint már a nyáron megérkezik az ügyfelekhez, ezt pedig az ID.4, vagyis a márka első tisztán elektromos SUV-modellje követi. Hagyományos termékportfóliónk további elektromossá alakítása szintén bővíti majd kínálatunkat.

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

A Volkswagen ezzel immár mindenki számára a károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás útjára lép. 2022-re a márka minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsikat, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben. A hosszú távú cél a járműpaletta és a vállalat teljes szén-dioxid-mentesítése 2050-ig, a folyó év során pedig kilométerenként 25 grammal kell csökkenteni a flotta átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A márka biztos abban, hogy be tudja tartani az Európai Unió 2020-as határértékeit.

A Volkswagen szoftver-vezérelt tech-vállalattá alakul

Modelljei elektromossá alakítása mellett a márka a digitalizáció folyamatát is erőteljesen elő kívánja mozdítani az elkövetkező évek során, a középpontban két alapvető szakterülettel: a Digitális átalakulás ütemtervének (Digital Transformation Roadmap) végrehajtása, valamint a Car.Software szervezet kiépítése.

A Jövőre vonatkozó megállapodás („Zukunftspakt”) lezárultát követően a Digitális átalakulás ütemterve (Digital Transformation Roadmap) a csatlakozó program a márka a digitális korszakra zajló felkészítésében. Ennek megfelelően új digitális kompetencia kiépítése szükséges, s minden szakterületen gyorsabbá, karcsúbbá és versenyképesebbé kell tenni a szervezetet. Ily módon 2023-ra akár négyezer munkahely is megszűnhet az adminisztrációban, miközben a tervekben kétezer új digitális álláshely szerepel.

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

Az új munkahelyek egy része az új Car.Software szervezetben jön létre, amellyel a márka immár konszernszinten felel a járműszoftverek szakterületéért. Ez az új egység fog majd össze minden szoftveres tevékenységet, a járműbeli operációs rendszertől a digitális ökoszisztémákon át, egészen az új mobilitási szolgáltatásokig. Első lépésként már mintegy háromezer digitális szakembert gyűjtött össze, 2025-re pedig várhatóan már több mint tízezer szoftvermérnök dolgozik majd e vállalati egységben.

Pénzügyi kilátások 2020-ra – a koronavírus-válság időtartamától és alakulásától függően

A jelen üzletmenetre a betekintést nagyban megnehezíti az aktuális koronavírus-válsággal kapcsolatos bizonytalanság. A beszállítók és a logisztika területein egyaránt mind nagyobb kihívást jelentő és dinamikusan változó helyzet következtében nem biztosítható tartósan az üzemek stabil ellátása, miközben Európában az értékesítés csökkenésére utalnak a jelek. A Volkswagen márka ezért európai gyáraiban egyelőre előreláthatólag tíz munkanap időtartamra felfüggeszti a termelést.

Amint Alexander Seitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „A koronavírus-válság mindeddig példa nélküli és kétségtelenül a Volkswagen márka gazdasági teljesítményét is befolyásolja, e hatás mértéke azonban egyelőre meg sem becsülhető. Mindent elkövetünk, hogy megvédjük munkatársainkat és stabilizáljuk üzletmenetünket. Szorosan figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását, s szükség szerint intézkedéseket foganatosítunk a negatív hatások lehető legalacsonyabb szinten tartása érdekében. A Volkswagen már a múltban is bizonyította, hogy e csapat a nehéz helyzeteket is kezelni tudja.”

Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka

 

Kulcsszavak: e-mobilitás, E-mobility, járműipar, volkswagen
 
Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Tringer Zoltán tölti be a VOLVO Group Trucks regionális Renault Trucks kereskedelmi igazgatói pozícióját Tringer Zoltán tölti be a VOLVO Group Trucks regionális Renault Trucks kereskedelmi igazgatói pozícióját Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet Érkezik az új Volkswagen T-Roc Cabriolet Az utolsó két Magnum is kigördült Az utolsó két Magnum is kigördült
 
Szinte teljesen leáll a Lufthansa

Szinte teljesen leáll a Lufthansa

2020. március 20.
Néhány menetrend szerinti és mentesítő járatot leszámítva teljesen leáll a Lufthansa Csoport, a német légitársaság alig 60 repülőgépet tart meg az aktív flottában - derül ki a cég éves pénzügyi eredményközléséből csütörtökön.
Részletek

Szinte teljesen leáll a Lufthansa

A  társaság honlapján közöltek szerint az Austrian Airlines, az Air Dolomiti és a Brussels Airlines már felfüggesztette üzemelését, a Lufthansa és a Swiss pedig rendkívül korlátozott szolgáltatást nyújt a közeljövőben.

A müncheni bázisról nem indulnak el a hosszú távú járatok, és csak a Lufthansa Cityline regionális járatai közlekednek, a Swiss heti három New York-i járatot tart meg a szűkített európai összeköttetéseken kívül.

A légitársasági csoport emellett különleges mentesítő járatokat is üzemeltet április 19-ig, 140 járaton 20 ezer embert szállítanak haza, de ezek a tervezett menetrend mindössze 5 százalékát adják. A 760 gépes flotta jelentős részét, 700 gépet biztosan kivonnak az aktív flottából.

Továbbra is biztosítják ugyanakkor az áruszállító járatokat, amelyekkel a gyárak működését, az ellátási láncot biztosítják, egyetlen egy cargo gépet sem vonnak ki a flottából, mindegyik az előre betervezett menetrend szerint közlekedik. A cég emellett vizsgálja, mely utasszállító gépeket használják fel áruszállításra.

Szinte teljesen leáll a Lufthansa
Kulcsszavak: koronavírus, légitársaság, Lufthansa, repülés
 
Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Növeli kapacitását az Emirates Budapesten Új ruhát kaptak a Wizz Air gépek Új ruhát kaptak a Wizz Air gépek A kecskeméti Mercedes gyár is leáll A kecskeméti Mercedes gyár is leáll Etihad Airways: az amerikai légitársaságok is kaptak állami segítséget Etihad Airways: az amerikai légitársaságok is kaptak állami segítséget Megkezdte világ körüli, történelmi repülőútját az ABB és a Solar Impulse Megkezdte világ körüli, történelmi repülőútját az ABB és a Solar Impulse
 
Félmilliárdos adócsalás miatt emeltek vádat Csongrád megyei autókereskedőkkel szemben

Félmilliárdos adócsalás miatt emeltek vádat Csongrád megyei autókereskedőkkel szemben

2020. március 20.
Több mint félmilliárd forinntos adócsalás miatt emeltek vádat Csongrád megyei autókereskedőkkel szemben, akik az áfa megfizetése nélkül értékesítettek Nyugat-Európából importált gépkocsikat - tájékoztatta a megyei főügyészség szóvivője csütörtökön az MTI-t
Részletek

Félmilliárdos adócsalás miatt emeltek vádat Csongrád megyei autókereskedőkkel szemben

Szanka Ferenc közölte, az öt embert különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás bűntettével és más ehhez kapcsolódó bűncselekményekkel vádolja az ügyészség.

A vádirat szerint egy férfi és felesége 2013 és 2017 között két, használt autókkal kereskedő céget irányított. Az Európai Unió más országaiból adómentesen szereztek be használt autókat, de könyvelésükben úgy tüntették fel, mintha azokat általános forgalmi adóval növelt értéken vásárolták volna. A bűncselekmények leplezése érdekében csehországi gazdasági társaságokat is alapítottak, melyeken a jellemzően Németországból behozott gépjárműveket átszámlázták.

Az importált gépkocsik után a férfi és a felesége által vezetett gazdasági társaságoknak kellett volna az áfát bevallania és megfizetnie. A házaspárnak a bűncselekmény elkövetésében könyvelőjük, valamint a cseh társaságok ügyvezetését, illetőleg tényleges vezetését ellátó két másik vádlott nyújtott segítséget.
A vádlottak 563,5 millió forint kárt okoztak a költségvetésnek - tudatta a csoportvezető ügyész.

Félmilliárdos adócsalás miatt emeltek vádat Csongrád megyei autókereskedőkkel szemben


Kulcsszavak: autókereskedés, csalás, Csongrád megye
 
Lendületben a Citroen Magyarországon Lendületben a Citroen Magyarországon Teszten a SEAT első elektromos autói Teszten a SEAT első elektromos autói Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Újraértelmezi az autómarketinget a Volvo Újraértelmezi az autómarketinget a Volvo 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport
 
A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

2020. március 19.
A közelmúltban monumentális szerkezetet dobott piacra a Peugeot Saveurs. A 110 centiméteres, kézi borsőrlő megjelenése jó alkalom arra, hogy közelebbről megismerkedjünk a Peugeot konyhaművészeti termékpalettájával.
Részletek

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

Habár nem a világ legnagyobb borsőrlője – azt kanadai egyetemisták építették meg 2014-ben, hossza 498 cm, átmérője pedig 43,1 cm volt – a Peugeot ikonikus termékének, az eredetileg 1987-ben bevezetett Paris borsőrlőnek a 110 centiméteres kivitele meglehetősen robusztus és drága darab. Tömege közel 7,4 kg, belsejében pedig mintegy 15 deka (kb. 7 zacskónyi) egész bors fér el. Egy ekkora kulináris monstrum működtetése minden bizonnyal egyszerűbb lenne, ha villanymotor forgatná az őrlőfejet, ennek ellenére a Peugeotnak két jó oka is volt arra, hogy megmaradjon a klasszikus kézi mechanizmusnál.

Az egyikről még a cikk vége előtt szót ejtünk, a másik viszont az, hogy a gigantikus őrlő valójában nem mindennapi felhasználásra készült. Igazi gyűjtői darab, amit a minden egyes példányon feltüntetett sorozatszám, az őrlőhöz mellékelt eredetiségi tanúsítvány, valamint a meglehetősen borsos vételár is jelez: az óriási szerkezetért átszámolva mintegy 375 ezer ( !) forintot kell kifizetnünk.

Ma kevés hétköznapibb konyhai tárgy létezik a borsőrlőnél, 150 évvel ezelőtt azonban még nem is létezett. Sorsa elválaszthatatlan a Peugeot gyártól: az utóbbi nélkül ma talán nem létezne az előbbi, és ez egy kis túlzással fordítva is igaz.

A Peugeot-k ugyanis eredetileg molnárok voltak. 1810-ben a két fivér, Jean-Pierre és Jean-Frédéric Peugeot úgy döntött, a születőben lévő nehéziparban kamatoztatják malomtechnológiai tudásukat. A családi malmot hengerművé alakították át, az acéllemezeken kívül hamarosan szoknyaabroncsokat, órarugót, fűnyírókat, valamint fűrészeket és egyéb vágóeszközöket is gyártottak (sokan nekik tulajdonítják a történelem első kompakt kézifűrészét is.)

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

A különleges edzési eljárásnak köszönhetően fűrészlemezeik rendkívül ellenállók, mégis rugalmasak és hosszú élettartamúak voltak. Ennek jelentőségét mi sem jelzi jobban, mint hogy a Peugeot-féle fűrészeket a francia nemzeti ipar fellendítését szorgalmazó Société d´Encouragement pour l´Industrie Nationale 1812-ben aranyéremmel jutalmazta. Az 1818-ban szabadalmaztatott gyártástechnológia adta az ötletet a vállalkozás címeréhez is: a fivérek olyan állatot választottak logónak, amely méltóságteljes, villámgyorsan vadászik, foga és karma acélos, teste pedig ruganyos és ellenálló. Így került fel a Peugeot fűrészeire az oroszlán, amelyet később a kávé- és borsőrlőket, majd 1889 után az automobilokat is díszítette.

Ha az interneten keresünk információt, a legtöbb forrás a Peugeotnak tulajdonítja a világ első, kifejezetten borsszemek őrlésére szolgáló szerkezetét. Erre szabadalmi bejegyzések híján nincs jogi bizonyíték, így a márka nem érzi tisztességesnek, hogy vélt elsőségét hangoztassa. Az is igaz ugyanakkor, hogy amikor a Peugeot 1840-ben bemutatta első kávéőrlőjét, sokan eldobták az évezredeken át használt mozsarat, és elkezdték a karos szerkezetben aprítani a borsszemeket.

Innen már csak néhány logikus módosítás (és 34 év) kellett ahhoz, hogy megszülessen a Peugeot Z, amelyet kifejezetten bors őrlésére fejlesztettek ki.

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

De vajon miért volt szükség külön borsőrlőre, ha a kávéőrlő is megfelelt a célnak? Nos, a kávéőrlő valójában egyáltalán nem felelt meg a célnak, de még mindig kényelmesebb volt, mint a mozsárral bajlódni. A Peugeot mérnökeinek újítását az tette zseniálissá, hogy a külső és belső malomkeréken egyaránt spirálisan helyezték el a fogakat, méghozzá két méretben. A felső, ritkásabb fogak megroppantották a borsszemeket, majd sorba állították azokat a tényleges őrlést végző, alsó fogazathoz.

Ahogy a kávéőrlő nem felelt meg a bors aprítására, úgy a borsőrlőt sem szerencsés só vagy fűszerek őrlésére használni. A Peugeot egyébként készít száraz és nedves só, valamint fűszerek, szerecsendió, sőt, lenmag és szezámmag őrlésére alkalmas készülékeket is. Ezek szerkezetükben és főleg anyaghasználatukban jelentősen eltérnek a borsőrlőtől. Egy dolog azonban közös bennük: minden acélból készült őrlő mechanizmusra élettartam-garanciát vállal a Peugeot.

A XX. század élelmiszeripari vívmányai akár feleslegessé is tehették volna a borsőrlőt, mégsem így történt. A papírzacskóba csomagolt, előre porított bors ugyan praktikus, de ugyanúgy kényszermegoldás, mint a szárított fűszernövények: azok az illat- és ízanyagok ugyanis, amik a bors héjának megroppantásakor felszabadulnak, nagyon gyorsan elillannak. A leggondosabb csomagolás sem képes megőrizni a bors zamatát. Volt azonban egy másik oka is a borsőrlő talpon maradásának: egy időben ezek jelenléte volt ugyanis a tisztességes éttermek legfontosabb ismertetőjegye.

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

Ahogy a sört és a tejet vízzel, úgy a borsot faszénporral hígították a gátlástalan kereskedők. Ha tehát egy vendéglős arról szerette volna biztosítani vendégeit, hogy náluk minőséget kapnak, kizárólag frissen őrölt borsot szolgált fel nekik. Ez persze pénzbe került – nem véletlenül csaltak mások a borssal –, ezért sok étteremben a pincér borsozta meg a vendég ételét, nehogy túlzásba essen és pazaroljon a kedves ügyfél. Ezzel a gyakorlattal egyes országokban a mai napig találkozhatunk.

A Peugeot Saveurs nem az egyetlen márka, amely az autóiparon kívül képviseli a család nevét – gondoljunk csak a Peugeot Design Lab független formatervező stúdióra, vagy a Peugeot kerékpárokra és robogókra –, ám rajta kívül egy sincs, amelyben ma is többségi tulajdonrészt birtokolnának az alapítók leszármazottai. 1992-ben például egy Jean-Claude Fornage nevű vállalkozó kezébe került a jobb időket megélt márka; Fornage a palettát dinamikusan bővítve gyorsan talpra állította azt – igaz, egy meggondolatlan fúzió nyomán 2012-ben csődvédelem alá került a cég.

A Peugeot családot képviselő Établissements Peugeot Frères (EPF) ekkor 27-ről 80 százalékra emelte tulajdonrészét a mai Peugeot Saveurs jogelődjében, a Poivrières Salières Production (PSP) vállalatban, és saját emberét nevezte ki az igazgatótanács élére. A problémás leányvállalattól megszabadultak, pár éven belül talpra állt, és azóta is virágzik a cég. A Peugeot Saveurs ma évente mintegy 30 millió eurós forgalmat bonyolít, ennek 70 százalékát exportpiacokon.

A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs

A Peugeot Saveurs számára egyformán fontos a jelen, a múlt és a jövő. Az utóbbi érdekében az őrlőket fenntartható gazdálkodású erdőkből származó faanyagból készítik el, a fafeldolgozás melléktermékeit újrahasznosítják, a felületkezeléshez oldószer nélküli festékanyagokat használnak. A cég rendelkezik a francia állam Entreprise de Patrimoine Vivant tanúsítványával, amivel a hagyományokat életben tartó vállalkozások tevékenységeit ismerik el.

A vállalat az évtizedek során mindig ügyesen ráérzett a kor szellemére, és termékpalettáját folyamatosan frissen tartva szólította meg a modern vevőket. Ugyanakkor soha nem fordított hátat hagyományainak: tradicionális típusait rendre évtizedeken keresztül gyártásban tartja. A legelső Z Modell például a közelmúltig elérhető volt, de formavilága több mai típusban is visszaköszön. Az a Paris modell pedig, amelyet most XXL-es méretben készítettek el, eredetileg 1987-ben jelent meg a kínálatban.

Apropó, a 110 centis borsőrlő: adósok vagyunk még a magyarázattal, hogy miért pont ebből a reprezentatív modellből nem létezik elektromos verzió. A modern idők szellemében a Peugeot 1997-ben elkészítette első elektromos borsőrlőjét, amit 2011 óta akár gombnyomás nélkül, pusztán érintéssel is üzembe hozhatunk. A villamos őrlő kétségtelenül kényelmesebb, mint a kézi tekerésű, van azonban egy hátránya: a villanymotor jelenléte, valamint a nagyobb fordulatszám miatt használat közben kis mértékben felmelegíti a borsot. Ez óhatatlanul megváltoztatja a fűszer illat- és ízkarakterét, és bár egy átlagember ezt aligha veszi észre, a szakértők egyetértenek abban, hogy a tökéletes Peugeot borsőrlőnek minden szempontból kiemelkedő élményt kell nyújtania, ezt pedig ma éppúgy a manuális szerkezetek nyújtják az ínyenceknek, mint 146 éve.


Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Saveurs
 
A borsőrlők Paganinije: Peugeot Saveurs 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere A Peugeot i-Cockpit® a márka jövőbeni utastere Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban
 
Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota

Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota

2020. március 19.
Hírügynökségi értesülések szerint mintegy 1,2 milliárd dolláros - 370 milliárd forintos - beruházással villanyautó-gyárat készül építeni a Toyota Kínában. Az évi 200 ezer darabos kapacitású üzem építése már az idei évben megkezdődik.
Részletek

Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota

Régi partnerével, a First Automobile Works (FAW) csoporttal közösen építi fel első kínai villanyautó gyártóüzemét a Toyota Motor Corporation. Az új üzemnek az a 13 millió lakosú észak-kínai város, Tiencsin ad majd otthont, ahol a két cég vegyes vállalata, a Tianjin FAW Toyota Motor Co Ltd. jelenleg is személyautókat, illetve hajtáslánc-komponenseket gyárt.

Az üzem, amelynek építése a tervek szerint még az idén megkezdődik, kizárólag akkumulátoros elektromos (BEV) személygépkocsikat gyárt majd. Az éves kapacitás eléri a 200 ezer darabot; az itt készülő villanyautókat Kínában, a világ első számú villanyautó-piacán értékesítik majd. Jelenleg a világszerte eladott, hálózatról tölthető elektromos járművek több mint fele Kínában talál gazdára. A szegmens piaci részesedése annak ellenére emelkedett a hatalmas ázsiai piacon 2019-ben, hogy a kínai kormány drasztikusan csökkentette az emissziómentes járművekre vonatkozó támogatások mértékét.

A Toyota, amely rövid és középtávon az öntöltő hibrid modellekre, hosszú távon pedig a hidrogén üzemanyagcellás járművekre helyezte a hangsúlyt, 2019 áprilisában, Sanghajban mutatta be első szériagyártásra kész elektromos személyautóját, a Toyota C-HR/IZOA ikerpáros emissziómentes verzióját.

Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota

A szubkompakt crossover még az idén forgalomba kerül Kínában, ahol 2025-ig bezárólag tíz különböző, tisztán elektromos (BEV) típussal bővíti kínálatát az autógyártó. Ezek egyike lehet annak a Toyota Rhombus tanulmányautónak a szériaváltozata, amelyet szintén 2019-ben, Sanghajban mutatott be a márka.

A Toyota kínai kutatás-fejlesztési részlege (Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, TMEC) által kifejlesztett Rhombus a mostanra felnőtté érett Z-generáció saját vásárlóerővel rendelkező tagjait célozza meg különleges formai és funkcionális koncepciójával. A modell utasterének eredeti kialakításáról kapta a nevét: a vezető egyedül, középen foglal helyet, ülése hátraforgatható, így a lépcsőzetesen kialakított, háromszemélyes ülőbútorral kombinálva meghitt társasági tér alakítható ki az emissziómentes járműben.

További fél tucat BEV-tanulmányt vázolt a tavaly őszi Tokiói Autószalonon a Toyota, a vezetőt pihentető vagy ébren tartó, változó feszességű vezetőüléssel szerelt LQ-tól kezdve a különböző mobilitási szolgáltatásokra célzottan tervezett járműveken (e-Care, e-Trans, e-4me) át az üzleti és magánhasználatra különböző kivitelekben kifejlesztett ultra kompakt BEV típusig. Ezek egy része magas fokú autonóm közlekedésre képes, vagy egyenesen feltételezi a fejlett robotpilóta jelenlétét. Az utóbbit viszont kifejezetten szériagyártásra kész városi mikrojárműként mutatta be a Toyota, valószínűleg ez is felkerül a tiencsini üzem termékpalettájára.


Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota

A Toyota hivatalosan még nem kommentálta a Reuters hírügynökség által is közölt hírt, ám piaci elemzők szerint kétség sem férhet ahhoz, hogy valóban ebben az irányban indul tovább az autógyártó. „A várakozások szerint 2021-től az eddiginél is szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeket támaszt a Kínában működő autógyártókkal szemben a helyi kormányzat; ezeknek pedig csak az emissziómentes járművek darabszámának radikális emelésével lehet megfelelni” – fűzte hozzá a Reuters értesüléséhez Alysha Webb, a Wards Intelligence ügynökség kínai elektromos járműpiacért felelős szakértője.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, toyota
 
A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít
 
A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb?

A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb?

2020. március 19.
Röpke pár nap, hét alatt mindennapi rutinjaink szerves részévé vált a koronavírussal való szembenézés. Mára már azt is tudjuk, nem csak a levegőben, emberről emberre terjed a COVID-19, de a különböző felületeken is életképes maradhat és fertőzhet a vírus. Így például az autónk külső és belső felületein egyaránt. De hogyan előzhetjük meg, hogy a kocsink hordozóvá váljon?
Részletek

 A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb?

„A megelőzés érdekében egyre többen használják napi szinten az autójukat tömegközlekedés helyett – hiszen vannak olyanok, akik sajnos nem tehetik meg, hogy otthonról dolgoznak, és nem járnak be a munkahelyükre. Ezért a személyes higiéné, illetve háztartásunk mellett a gépkocsink tisztántartására is fokozottan ügyelnünk kell, ugyanis könnyen vírusok hordozójává válhat” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. Az óbudai vállalat szakemberei ezért megfogalmaztak pár hasznos tippet, amelyekkel teljesen megtisztíthatjuk autónkat, hogy minimalizáljuk a nem kívánt vírusokat és baktériumokat a felületéről.

A jármű legszennyezettebb felülete a kormánykerék. Megdöbbentő, de akár négyszer több baktérium is tenyészhet rajta, mint a nyilvános mosdók WC ülőkéjén, és akár hatszor több mint egy okostelefon képernyőjén. Tisztán tartásához azonban elegendő, ha előbb tiszta vizes ruhával áttöröljük, majd fertőtlenítő kendőt vagy szappanos vizet használunk. A szappannak nem kell alkoholalapúnak vagy antibakteriálisnak lennie, a hagyományos kézszappan, mosogatószer vagy az ezen alapuló, oldatokat tartalmazó autótisztító ugyanolyan hatékony a vírus ellen.

Fontos, hogy a kormány mellett a többi, nagy tapintású felületet is megtisztítsuk autónk belsejében. Így például az infotainment érintőképernyőt, audio kezelőfelületet, váltógombot, irányjelzőt, elektromos ablak, tükör és reteszelő gombokat, valamint a slusszkulcsot vagy az indítógombot. Annak elkerülése érdekében, hogy ezeknek az elemeknek az elektronikus részegységei megsérüljenek, fertőtlenítő törlőkendő használata ajánlott. Az ajtó fogantyúkat és az ablakokat pedig kívül-belül érdemes megtisztítatni a cseppfertőzés minimalizálására törekedve.

 A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb?

Az autó kulcstartóinak és más festett felületeinek tisztításához az alkohol alapú tisztítószerek helyett hipós oldatot ajánlott használni. A hipó eltávolítja az összes vírusképződést anélkül, hogy megsértené ezeket a platformokat. Általános hüvelykujjszabály azonban, hogy el kell kerülni a hipót minden olyan anyagon, amely nem műanyagból készült.
 
Ne felejtsük el a szöveteket!

Az autó tisztításakor nem szabad figyelmen kívül hagynunk a puha felületeket, például a szőnyegeket, biztonsági öveket, ülések ülő felületét és hátoldalát. Ezen felületek fertőtlenítéséhez használhatunk bőr-, szőnyeg-, illetve kárpittisztítót vagy sampont.

Ezen kívül több fertőtlenítő spray és törlőkendő is hatásos lehet. Mielőtt azonban nekiállnánk az egész autó takarításának, teszteljük le az új tisztítószert egy kicsi, észrevétlen területen. A bőrfelületeket kezelhetjük sminktisztító kendővel, ami hidratáló szereket tartalmaz, de így is fontos az utólagos kondicionálás, hogy elkerüljük a repedéseket.

Gondoljunk gyermekeinkre!

„Nem csak a saját, hanem gyermekeink, szeretteink egészségére is oda kell figyelnünk. Épp ezért fontos, hogy időt szánjunk olyan tárgyak, felületek tisztán tartására, amelyeket ők is rendszeresen használnak autónkban. Így például a hátsó ülésen használható szórakoztatórendszer, klímaberendezés, távirányító, autótakaró, valamint minden olyan könyv és játék, amelyeket gyermekeink tartanak az autóban” – hangsúlyozza Markó Zoltán.

 A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb?

A plüssállatok címkéi egyértelmű kezelési útmutatót nyújthatnak, de a legtöbb gond nélkül mosható gépben, alacsony hőfokon és kisebb centrifugálással. A kemény műanyag játékok viszont hígított hipós oldatban érdemes fertőtleníteni – rajtuk a vírusok ugyanis 2-3 napig is életképesek lehetnek. Arra viszont figyeljünk, hogy soha ne keverjük a hipót és az ammóniaalapú tisztítószereket!

Az újbóli fertőzés megakadályozása

A Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója felhívja a figyelmet, hogy az újbóli fertőzést csak úgy kerülhetjük el, ha megőrizzük saját egészségünket, tisztán tartjuk autónkat és napi szinten fertőtlenítjük azokat a felületeket, amelyeken rendszeresen tartjuk kezünket.

„Az eldobható kesztyűk viselete erősen ajánlott autótakarítás során is. Egyrészről, mert megóvhatják kezünket az erős tisztítószerektől, másrészt meggátolhatják a vírusok terjedését. Használat után viszont kifelé fordítva vegyük le, és azonnal mossunk kezet. Nem ajánlottak a többszörös használatos kesztyűk, hiszen vírushordozóvá válhatnak, és elterjeszthetik más felületekre is a kórokozókat. Emellett erősen ajánlott az ózonos klímatisztítás, amely a baktériumok és vírusok nagy részét elpusztítja. A teljes fertőtlenítéshez azonban elengedhetetlen a pollenszűrők cseréje is. Nem csak most, a koronavírus terjedésének idején, de általánosan, egészségünk megőrzése érdekében.”

„Szalonjainkban és szervizeinkben is törekszünk arra, hogy megóvjuk ügyfeleink és munkatársaink egészségét. Így például alkoholos kézfertőtlenítőket helyeztünk ki, naponta többször fokozott fertőtlenítő takarítást végzünk (kilincsek, ügyfélpultok, stb.), szorgalmazzuk és biztosítjuk a bankkártyás fizetések technikai hátterét, a tesztvezetések lehetőségét felfüggesztjük, illetve az autókat a lehető legrövidebb idő alatt adjuk át, anélkül, hogy beülnénk ügyfeleink mellé a gépjárműbe” – tette hozzá Markó Zoltán.


Kulcsszavak: Duna Autó, koronavírus, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán
 
Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Az autókereskedők bedőlési aránya magasabb az átlagnál Bemutatkoztak az új LADA modellek Bemutatkoztak az új LADA modellek Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban Károkat okozhat a magas vízben történő haladás az autóban A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében? Le kell mondanunk az autózásról a Föld érdekében?
 
A BMW is felfüggeszti a termelést Európában

A BMW is felfüggeszti a termelést Európában

2020. március 18.
Számos autógyártó társaság után szerdán a német BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.
Részletek

A BMW is felfüggeszti a termelést Európában

Oliver Zipse, a bajor vállalat igazgatótanácsának elnöke müncheni tájékoztatóján kiemelte, hogy sok autókereskedő már bezárt Európában, hiszen "sok termékhez hasonlóan az autók iránti kereslet is jelentősen süllyed" a következő időszakban, a BMW pedig az értékesítési előrejelzésekhez igazítja a termelést.

Így szerdától leállítják a gyártást az európai üzemekben és a dél-afrikai Rosslynban, várhatóan egy hónapra, április 19-ig.

A 2019-es eredményeket ismertető tájékoztatón közölték, hogy 2,538 millió autót értékesítettek tavaly, ami 2,2 százalékkal több a 2018-ban regisztrált 2,483 milliónál. Az árbevétel 104,21 milliárd euró volt (36 ezer milliárd forint), 7,6 százalékkal meghaladta az előző évben elért 96,85 milliárdot. Az adózás előtti nyereség (EBT) 7,11 milliárd euró volt, 26,1 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi 9,62 milliárdhoz képest.

BMW márkájú autóból 2,186 milliót adtak el, ami 3,3 százalékos növekedés, a társasághoz tartozó Mini gépkocsi márka értékesítése 4,6 százalékkal 350 ezer darabra csökkent, Rolls-Royce márkájú luxusautóból 5100 darab kelt el, ami 21,6 százalékos növekedés. A BMW motorkerékpárok értékesítése 5,8 százalékkal 175 ezer darabra emelkedett 2019-ben.

Kiemelték, hogy az év vége igen jól sikerült, 2019 utolsó negyedéve a társaság történetének legjobb három hónapja volt, értékesítésük éves összevetésben 1,4 százalékkal 655 ezer darabra nőtt, bevételük 19,9 százalékkal 29,3 milliárd euróra ugrott, az adózás előtti eredmény pedig 14,2 százalékkal 2,05 milliárd euróra.   

A napokban az ágazat számos külföldi szereplője mellett a Volkswagen csoport és a német autógyártás harmadik meghatározó tényezője, a Mercedes-Benz márkájú kocsikat gyártó Daimler is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, koronavírus
 
Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását A Kia Motors Slovakia elindította a Kia cee’d sportváltozata, a GT sorozatgyártását A BMW is felfüggeszti a termelést Európában Kimagasló növekedés a Ssangyongnál Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében
 
Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

2020. március 18.
Februárban 7,4 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban éves összevetésben részben amiatt, hogy néhány EU-országban megváltoztak az adók, lassult a globális gazdasági növekedés és nőtt a fogyasztói bizonytalanság.
Részletek

Februárban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdán azt közölte, hogy a februárban forgalomba helyezett autók száma 7,4 százalékkal, 957 ezer 052-re csökkent.

Az idei első két hónapban az eladások ugyancsak 7,4 százalékkal, 1 millió 913 ezer 931-re estek vissza a tavalyi azonos időszakkal összevetve.

Februárban az új autók iránt a vezető uniós járműpiacon, Németországban csökkent a legnagyobb mértékben a kereslet, 10,8 százalékkal, Olaszországban 8,8 százalékos, Spanyolországban 6 százalékos, Franciaországban pedig 2,7 százalékos csökkenést regisztráltak.

Az ACEA kimutatása szerint februárban Litvániában nőtt a legnagyobb mértékben a forgalomba helyezett új autók száma, 36,9 százalékkal 4254-re emelkedett.

Magyarországon 11 ezer 078 új autót adtak el a múlt hónapban, ami 1,3 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 11 ezer 227-nél.

A legnagyobb februári visszaesést az eladásokban Bulgáriában jegyezték fel, ahol a múlt hónapban 1988 új autó került forgalomba, 29,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, márkakereskedő
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek Továbbra is a Lexus tulajdonosok a legelégedettebbek
 
A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében

A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében

2020. március 18.
A francia Renault tulajdonában levő Dacia felfüggeszti április 5-ig tevékenységét a dél-romániai mioveni-i üzemében - közölte szerdán a gyártó.
Részletek

A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében

A gyár leállításáról szóló döntés csütörtöktől lép érvénybe. A vállalat becslése szerint a tevékenység hamar újraindul az egészségügyi válság után. A Digi.24 hírtelevízió szerint a dolgozók kényszerszabadságra mennek, a kollektív munkaszerződés értelmében a felfüggesztés idején megkapják a bérük 85 százalékát. A Daciának 14 ezer dolgozója van.

Kedden az amerikai Ford is bejelentette, hogy kényszerszabadságra küldi 6 ezer alkalmazottját és felfüggeszti a dél-romániai craiovai gyárának tevékenységét a koronavírus terjedésének megfékezése érdekében bevezetett korlátozások miatt.

Romániában két autógyár működik, a Dacia és a Ford. Tavaly egész évben 490 412 járművet gyártottak, ebből mintegy 350 ezret a Dacia, 140 ezret a Ford. A Dacia az első, a Ford a második legnagyobb vállalatnak számít a román exporthoz való hozzájárulást tekintve.

Kulcsszavak: dacia, koronavírus
 
Először mutatkozik be az új Renault Twingo Először mutatkozik be az új Renault Twingo Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében A Renault nem megy el Romániából A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb? A nyilvános WC, az okostelefon vagy a kormánykerék szennyezettebb? A koronavírus miatt hétfőn leáll a termelés a győri Audi gyárban A koronavírus miatt hétfőn leáll a termelés a győri Audi gyárban
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 21 - 30