Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 21 - 30
A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

2019. december 09.
2019 tizenegyedik hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 17 480 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új modellt értékesített, amely 18,4 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi teljesítményt és új rekordot jelent.
Részletek

A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group értékesítési mutatói idén novemberben újabb magasságokba értek: a világszerte átadott 225 662 darab új autó 1,4 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő tizenegyedik havi eladási eredményét, miközben a vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellek éves értékesítési mutatója ezzel 2 296 174 darabra ugrott. Éves viszonylatban ez 1,7 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg.

„A novemberi értékesítési növekedés mentén a 2019-es évre abszolút rekordot jelentő, új éves eladási csúcsot tervezünk” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Hálózatról tölthető modelljeink kivételesen eredményes hónapot zártak novemberben, az éves viszonylatban 18,4 százalékos fejlődés új eladási rekordot jelent. Az elmúlt hónapban ügyfeleink minden ötödik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal rendelték meg” – tette hozzá.

A BMW márka idén novemberben világszerte 194 690 darab új autót értékesített, amely 2,9 százalékkal több, mint a tavalyi év tizenegyedik hónapjában. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 1 972 394 darab új autóra emelkedett, amely 2,4 százalékkal múlja felül a 2018 első tizenegy hónapjában produkált számot. A luxusszegmens négykerekű képviselői kimagasló teljesítményt értek el 2019-ben, a márka jelentős eladási növekedéséhez azonban a BMW X modellpaletta vadonatúj és továbbfejlesztett modelljei is kivételes arányban járultak hozzá: a január és november közötti időszakban értékesített 870 267 darab BMW terepjáró 23,1 százalékos eladási fejlődést jelent. A rendkívüli népszerűségnek örvendő BMW 3-as sorozat limuzin (+33,7%) és Touring (+21,6%) karosszériaváltozatai ugyancsak kétszámjegyű értékesítési növekedést könyvelhettek el.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

A BMW Group hálózatról tölthető modelljeit töretlen ügyfél-érdeklődés övezi

2019 novemberében a BMW Group minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el, szám szerint 17 480 darabot. Ebből 13 590 darab volt a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt négykerekű, amely a tavalyi november eladási mutatóihoz viszonyítva 20,3 százalékos értékesítési növekedés. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot és a BMW i8 plug-in hibrid sportautót értékesítő BMW i divízió 18,0 százalékkal növelte eladásait idén, amely 38 497 darab új autóban érhető tetten.

A MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) csaknem 50 százalékos eladási fejlődést produkált az év tizenegyedik hónapjában (1 950 darab), amely kiválóan mutatja az ügyfelek elektromos mobilitás iránti érdeklődését. A BMW Group teljes mellszélességgel támogatja a zéró emissziójú közlekedés térnyerését, és mint ilyen, 2021-re Németországban több mint 4 100 darab új járműtöltő állomást telepít a közúthálózat mentén.

Az elektromos mobilitás úttörőjeként továbbá célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje guruljon a világ útjain. Sőt mi több, 2021 végére a BMW Group Európában értékesített új autóinak egynegyedét a hálózatról tölthető modellek adják majd. 2025-re ez az arány az eladási mennyiség egyharmadára, 2030-ra pedig a teljes értékesítés felére nő. 2023-ra a müncheni központú vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.


A BMW Group idén novemberben minden eddiginél több hálózatról tölthető autót adott el

Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette 319 125 darab új autót értékesített az idei év első tizenegy hónapjában, amely 2,7 százalékkal marad el a tavalyi esztendő megegyező időszakában produkált mutatótól. A novemberi hónapot a brit prémiumgyártó 30 509 darab új autó értékesítésével zárta, amely az előző november tükrében 6,8 százalékos csökkenésnek felel meg. A portfólió meghatározó darabjai mellett a MINI John Cooper Works modelleket is kivételesen intenzív ügyfél-érdeklődés övezte.

A BMW Motorrad értékesítés-fejlődési lendülete eközben továbbra is töretlen. 2019 első tizenegy hónapjában a BMW Group kétkerekű divíziója világszerte 161 368 darab új robogót és motorkerékpárt adott el, amely éves viszonylatban 6,0 százalékos fejlődés. A novemberi hónap ebből 11 791 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely 4,4 százalékkal marad el az előző esztendő tizenegyedik havi teljesítményétől.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group idén novemberben tovább növelte eladásait olyan kulcsfontosságú piacain, mint például az Egyesült Államok (+7,6%) és Kína (+12,1%). Németországban ez idő alatt 28 833 vadonatúj BMW és MINI talált gazdára, amely a tavalyi november tükrében 2,9 százalékos csökkenés. A január és november közötti időszakra vetítve azonban hazai piacán a BMW Group 3,0 százalékos abszolút gyarapodást könyvelhetett el, amely szám szerint 298 526 darab új autót jelent.

A BMW Group a rendkívül kiélezett piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére is enyhe mértékű, ám pozitív értékesítési növekedést vár a 2019-es évtől. A vállalatcsoport mindeközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, értékesítés, hibrid
 
Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben 11,3 millió forinttól  rendelhető az Audi A4 allroad quattro 11,3 millió forinttól rendelhető az Audi A4 allroad quattro A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el Németországban építené újabb gyárát a Tesla Németországban építené újabb gyárát a Tesla Igazi sikertörténet lett a Citroen roncsprémium akciója Igazi sikertörténet lett a Citroen roncsprémium akciója
 
Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

2019. december 09.
30 műhelymunka keretében 50 intézkedést dolgoztak ki a beszállítókkal: sikeres első évet zárt az Audi beszerzés „Szén-dioxid programja”. Bernd Martens, az Audi igazgatótanácsnak a beszerzés területéért felelős tagja: „Nagyobb átláthatóságot teremtünk a beszállítói láncon belül.”
Részletek

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

A termékkínálat elektromos alapokra helyezésének következetes folytatása azt jelenti, hogy a szén-dioxid kibocsátás nagy részéért már nem az autók kipufogórendszere felel, hanem a beszállítói lánc és az anyagellátáshoz kapcsolódó gyártási folyamatok. Ezért az Audi a beszállítóival közösen olyan intézkedések kidolgozásán munkálkodik, amelyek már ebben a fázisban hatékonyan segítenek a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében. A „Szén-dioxid program” fókuszában a gyártás során használt, különösen energiaigényes anyagok állnak, mint amilyen például az alumínium, az acél és az akkumulátor alkatrészei.

A beszállítókkal lebonyolított 30 workshop során eddig 50 intézkedés született, amelyek alkalmazásával lehetőség nyílik az egy autóra jutó szén-dioxid 1,2 tonnával történő csökkentésére. A szén-dioxid kifejezetten jelentős csökkentésére van lehetőség a zárt anyagáramú folyamatok esetében és a másodlagos anyagok felhasználásának növelése területén illetve hatalmas potenciál rejlik a műanyag elemek esetén az újrahasznosított alapanyag illetve a zöld áram használatában is. A jövőbeni rendeléseket illetően az Audi szándéka az, hogy megegyezzen a beszállítókkal ezen intézkedések alkalmazásáról. Az intézkedések teljes hatályba lépése 2025-től várható. A zöld áram használata már 2018-tól kulcsfontosságú eleme volt a nagyfeszültségű akkumulátor cellák gyártóival történő beszállítói szerződések megkötésénél. A vállalat életciklus analízis segítségével kielemezte ezeknek az intézkedéseknek a hatékonyságát és független harmadik féllel hitelesíttette azokat. Az Audi tervei között szerepel, hogy a következő évben további műhelymunkák keretében keresi az egyéb kiaknázható lehetőségeket. Az átfogó program a közvetlen beszállítók mellett az albeszállítók körét is magában foglalja.

Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás

Bernd Martens, az Audi AG igazgatótanácsának a beszerzés és IT területekért felelős vezetője így nyilatkozott: „Már a „Szén-dioxid program” első évében 50 konkrét intézkedést azonosítottunk partnereinkkel, amelyek hozzájárulnak vállalatunk következetes dekarbonzációjához. Ezzel együtt nagyobb átláthatóságot teremtünk a beszállítói láncon belül.”

Első lépésként az Audi az alumíniumra összpontosít, hiszen ennek az előállítása rengeteg energiát igényel. Az Audi számos innovációval állt elő, hogy ezen a területen előrelépést érjen el.

2017-ben az Audi bevezette az úgynevezett alumínium zártláncot neckarsulmi üzemében. Az alumínium lemezek megmunkálása során keletkező levágott, maradék részek közvetlenül visszakerülnek a beszállítóhoz, ahol azokat előkészítik és újra feldolgozzák. Az Audi pedig az így készült új alumínium lemezeket használja a gyártás során. Ezzel az eljárással egyedül 2018-ban közel 90 000 tonnával csökkentette az Audi a szén-dioxid kibocsátását. A jövőben az Audi más üzemekre is kiterjeszti a Neckarsulmban alkalmazott alumínium zártláncot.

Az erőforrások gazdaságos felhasználása szempontjából az Audi jelenleg is vizsgálja annak a lehetőségét, hogy növelje a másodlagos alumíniumból készült alkatrészek arányát. Ezen kívül a vállalat igyekszik közvetlen beszállítói figyelmét a megújuló energiaforrások használatára irányítani az alkatrészek gyártása kapcsán illetve az albeszállítók szintjén is.

Az Audi megköveteli az akkumulátor cellák beszállítóitól, hogy a cellák gyártásához zöld energiát használjanak. Ez az előírás állandó és kötelező eleme minden, nagyfeszültségű akkumulátor cella beszállítására vonatkozó új rendelésnek. A megrendelés leadása előtt a beszállítóknak egy megfelelő zöld energia koncepciót kell benyújtaniuk.

Az Audi vállalja, hogy teljesíti a párizsi klímacélok eléréséhez szükséges hozzájárulást. A vállalat folytatja az önmaga által felállított, ambiciózus munkaterv megvalósítását, amely elképzelés teljes szén-dioxid semleges működést tűzött ki célul 2050-re. Ennek eléréséhez az Audi az értéklánc elejéről indulva 30, a beszállítókkal közös műhelymunkát szervezett 2018. óta és összesen 50 intézkedést határozott meg, amelyek egy autóra vetítve potenciálisan 1,2 tonnával csökkentenék a szén-dioxid kibocsátását.
Kulcsszavak: audi, autógyár, szén-dioxid
 
Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás Legördült a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártószalagról Az Audi szén-dioxid programjának egy éve: járművenként potenciálisan 1,2 tonnával csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás Európában várhatóan jövőre debütál a sportos ötajtós Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása
 
A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

2019. december 08.
Az új generációs Toyota RAV4 nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat. Mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg a Toyota-csoport.
Részletek

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

Idén 40. alkalommal adták át a Japan Car of the Year (JCOTY) díjat. A 2018. november 1. és 2019. október 31. között bevezetett, új vagy megújult modellek közül elsöprő többséggel választották meg a Toyota ötödik generációs szabadidőjárművét, mint az év legfontosabb újdonságát.

Az 1980-ban alapított Japan Car of the Year (JCOTY) díj a legrégebbi autós elismerés a szigetországban. Az idei évben különösen erős volt a mezőny, a szaksajtó arra számított, hogy fej-fej melletti küzdelemben dől majd el a 40. trófea sorsa. Erre azonban nem került sor: a legrangosabb autóipari és autópiaci újságírókból, illetve szakemberekből álló, mintegy 60 tagú zsűri döntése alapján elsöprő fölénnyel nyert a Toyota RAV4. Az ötödik generációs szabadidőjármű 436 pontot kapott a döntőbizottság tagjaitól, messze megelőzve a 328 pontos második helyezettet.


A 2019-es Toyota RAV4 az eredetileg 1994-ben bevezetett, kategóriateremtő crossover modell ötödik generációja. A Toyota Camry-hez hasonlóan a TNGA-K padlólemezre épülő szabadidőjármű a modellcsalád első olyan tagja, amely a világon sehol nem kapható dízelmotorral: európai választéka egy 2.5 literes benzinmotorra épülő, 222 lóerős hibrid hajtásláncból, valamint egy 175 lóerős, 2.0 literes benzinmotorból áll.

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!

Az előbbi különleges, elektromos összkerékhajtással, valamint 5,5-5,7 l/100 km közötti vegyes üzemű átlagfogyasztással (WLTP) emelkedik ki a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyéből – nem véletlen, hogy Európában az év első kilenc hónapjában eladott, több mint 107 ezer RAV4 (+24% az előző év azonos időszakához képest) közel 70 százaléka, több mint 75 ezer autó ezzel a hibrid hajtáslánccal került forgalomba.

A Toyota-csoport mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg. Az autógyártónak két típusa is tudott ismételni az évek során: a Toyota Celsior az akkor Japánban még nem forgalmazott Lexus márka zászlóshajójának, az LS400-asnak volt a belpiacos megfelelője; a következő generációs modell már világszerte ismert nevén, Lexus LS430-ként nyerte el az év legjobb újdonságának járó kitüntetést. Szintén Év Autója díjat kapott az első generációs Toyota Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid modellje; sikerét az új generációs hibrid hajtáslánccal debütáló, harmadik széria ismételte meg 2009-ben.

A Toyota RAV4 az Év Japán Autója!
Kulcsszavak: év autója, japán, rav4, toyota
 
A Toyota RAV4 az Év Japán Autója! Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért Két test, egy lélek: nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86
 
Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

2019. december 08.
Kína állami támogatást nyújthatna a jövőben az ott gyártott Tesla járművekért, azok ugyanis felkerültek a támogatásra javasolt új energiával működő járművek listájára - derül ki egy, a kínai ipari és információtechnológiai minisztérium internetes oldalán pénteken közzétett tájékoztatóból.
Részletek



Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért

A kaliforniai székhelyű elektromos autókat gyártó vállalat frissen elkészült sanghaji gyárában a Tesla Model 3 típusú személyautójának két fajtáját gyártja, ezek kerültek fel a támogatásra javasoltak listájára, a javasolt támogatás összege azonban egyelőre nem ismert. A sanghaji gyárban, amely Kínában a legelső teljes mértékben külföldi kézben lévő autógyár, egyúttal pedig a Tesla első, az Egyesült Államokon kívüli üzeme, a tervek szerint az idei év végére heti ezer jármű gyártását tudják majd végezni. Elon Musknak, a Tesla társalapítójának és ügyvezetőjének korábbi utalásából pedig arra lehet következtetni, hogy a gyártás ütemét heti 3 ezer járműre kívánják növelni.

A sanghaji gyárban készülő Tesla Model 3 kizárólag Kínában kerül majd piacra, ahol mintegy 350 ezer jüanos (közel 15 millió forint) induló áron értékesítik.

Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért
Kulcsszavak: elektromos autó, kína, Model 3, Tesla
 
Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront Az Audi Hungariánál vette át tulajdonosa az első magyarországi Audi e-tront
 
Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

2019. december 06.
Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídjának északi oldalán - közölte Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. pénteken az MTI-vel.
Részletek

Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján

A közleményben azt írták, hogy a híd északi oldalának részleges megnyitásával a kerékpáros és gyalogos áthaladás megszűnik, mert az keresztezné a gépjárműforgalmat. A kerékpárosok és gyalogosok várhatóan január közepétől használhatják újra a hidat.

Az M0-s autóút felújításának keretében a híd új aszfaltburkolat-réteget kapott, a kivitelező elvégezte a dilatációs szerkezetek és a saruk cseréit, a külső acélszerkezeteket, betonfelületeket pedig korrózióvédelemmel látták el. Elkészítették az új szegélyeket, elhelyezték a biztonsági korlátokat, kialakították a korszerű vízelvezetést, valamint kiépítették a szükséges forgalomtechnikai és forgalombiztonsági elemeket.
Továbbá folyamatban van a szegélyen elhelyezett kerékpárút csúszásgátló bevonatának felhordása, a világítás rekonstrukciója, a zajvédő fal elhelyezése, a híd belső felújítása és az új távfelügyeleti rendszer kiépítése - tették hozzá.

Tájékoztatást adtak arról is, hogy a szigetszentmiklósi pihenőhelyen szombat 7 óra és vasárnap 17 óra között megkezdik az aszfaltburkolat marását, és a kötő- valamint a kopóréteg építését, emiatt a Shell üzemanyagtöltő állomás, a Gastland és KFC éttermek a Csepeli út körfogalom felől nem közelíthetők meg, valamint ebből az irányból kihajtani sem lehet majd a Csepeli úti körfogalom felé.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, az STR M0 Konzorcium (STRABAG Építő Kft. és STRABAG AG) kivitelezésében valósul meg.

Az autóút aktuális forgalmi helyzetéről a www.utinform.hu oldalon lehet tájékozódni.


Kulcsszavak: budafok, csepel, híd, M0
 
Nagy forgalom várható az M1-M0-M5 autópályán szerdáig Nagy forgalom várható az M1-M0-M5 autópályán szerdáig Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Megújul a Budafoki kocsiszín Megújul a Budafoki kocsiszín Vasárnaptól újra három sávon haladhat a forgalom Buda felé az M0-s autóút Deák Ferenc hídján Májusban elkezdik az M0-s bővítését az M1-es és az M7-es között Rendőri kísérettel ment szülni az édesanya Rendőri kísérettel ment szülni az édesanya
 
A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

2019. december 06.
A vadonatúj Ford Kuga SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől.
Részletek

A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

A Kuga 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasok védelmének tesztjén, és teljes pontszámmal teljesítette a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról.

A mérnökök a Kuga egész vázszerkezetében nagy szilárdságú acélelemeket alkalmaztak, és intelligens megoldásokkal fokozták az autó ütközésvédelmi teljesítményét; jó példa erre az A-oszlopban és a tető permében végigfutó ultranagy szilárdságú, 3D hengerlési eljárással készült acélidomok használata.

A Kuga vezetőjét a Ford Co-Pilot360 technológiák segítik abban, hogy elkerülje a baleseteket és kényelmesebben, nyugodtabban autózhasson:

•    A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve (Európában először) egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.


A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

•    A Ford fejlett Sávtartó rendszerét még tökéletesebbé csiszolja az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

•    A Ford által Európában most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

•    A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

•    A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést.


A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott

•    A Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autópálya-felhajtón áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen.

•    A prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még egy kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését.

Ha baleset történik, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

Az új Kuga gyermekvédelme is kiválóan, 86 százalékos eredménnyel vizsgázott. A múlt hónapban hasonlóan jól teljesített a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid hétüléses SUV is, amely az első elektromos Fordként kapott 5 csillagos besorolást a tavaly megszigorított vizsgálatsorozatban.

Kulcsszavak: euro ncap, ford, Kuga, törésteszt
 
Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása 5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX 5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX Hannoverben a Ford standon bemutatkozik a vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor Hannoverben a Ford standon bemutatkozik a vadonatúj Ford EcoBlue dízelmotor A vadonatúj Ford Kuga maximális, 5 csillagos biztonsági besorolást kapott Az új Mondeo-val készül a Ford a Budapesti Autószalonra A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását
 
A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

2019. december 05.
A BMW Group újabb lépést tett a nemzetközi teherszállítmányozás hosszú távú fenntarthatósága felé vezető úton: a vállalatcsoport az ENSZ madridi klímakonferenciája előtt a több mint 80 vállalat szövetségére építkező „Getting to Zero Coalition”világméretű elköteleződéshez is csatlakozott.
Részletek

A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

A „Getting to Zero Coalition” elnevezésű világméretű szövetség egyik célkitűzése, hogy 2030-tól a nemzetközi vizeken kizárólag károsanyag-kibocsátástól mentes teherhajók közlekedjenek. A kezdeményezés a „Global Maritime Forum”, a „Friends of Ocean Action” és a „World Economic Form” közös partnerségeként öltött testet.

„A tengereken történő teherszállítmányozás elengedhetetlen a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának folyamatos ellátásához és az új autók pontos leszállításához. A „Getting to Zero Coalition” más-más kormányzati szereplők, óriásvállalatok és különböző iparági képviselők egyedülálló szövetsége, amely lehetőséget biztosít arra, hogy hosszú távon csökkentsük a nemzetközi vizeken zajló teherszállítmányozás károsanyag-kibocsátását” – fogalmazott Jürgen Maidl, a BMW Group gyártási hálózatát és ellátóláncát felügyelő részleg alelnöke. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakoztunk a kezdeményezéshez, amellyel újabb lépést teszünk a hosszú távú fenntarthatóság felé vezető úton” – tette hozzá.

A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának ellátóláncában a károsanyag-kibocsátás mintegy 50 százaléka a tengeri szállítmányozás számlájára írható. Globális szinten a nemzetközi teherhajózás termeli ki az üvegházhatású gázok hozzávetőlegesen 3 százalékát, ez az irány pedig folyamatosan emelkedik. A „Getting to Zero Coalition” részeseként a BMW Group teljes mértékben szénkibocsátás-mentessé kívánja tenni nemzetközi teherhajózását, amelyet szénmentes üzemanyagokkal, új típusú meghajtás-technológiákkal és optimalizált energiahatékonysággal érne el.

A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza

A „Getting to Zero Coalition” kezdeményezés aktív résztvevőjeként a müncheni központú vállalatcsoport ráadásul logisztikája teljes területén az alacsony emissziójú működést szorgalmazza: teljes értékláncra kiterjedő, hosszú távon fenntartható stratégiája mellett a BMW Group holisztikus megközelítésének a nyersanyagoktól mentes tömegtermelési eljárások bevezetése és az elektromos mobilitás továbbfejlesztése is része.

2006 óta például a BMW Group több mint 50 százalékkal csökkentette nyersanyag-kitermelését és új autói átlagos károsanyag-kibocsátását. Sőt mi több, a müncheni központú vállalatcsoport gyárait 2020-tól világszerte – még a Kínában üzemelő három BBA létesítményt is – kizárólag megújuló erőforrásokból kinyert energiák táplálják. 2017 óta a BMW Group európai gyárai 100 százalékban „zöld energiával” üzemelnek. Az elektromos mobilitásban rejlő lehetőségek idő előtti felfedezésével a bajor prémiumgyártó az iránymutató technológia úttörőjévé is vált, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt pedig 2013 óta piacvezető a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő prémium modellek mezőnyében. A BMW hálózatról tölthető modellpalettáján jelenleg tizenkét gépkocsi sorakozik, amely az autóipar legszélesebb környezetbarát portfóliója. A BMW Group célja, hogy 2021-re egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellje közlekedjen a világ útjain, miközben 2023-ra hálózatról tölthető modellpalettáját huszonöt tagúra bővíti fel.

A BMW Group hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ környezetvédelmi tevékenységei mellett

Az ENSZ december 2-13. között tartja Madridban soron következő klímakonferenciáját (COP 25), amely előtt a BMW Group bejelentette, hogy az autógyártók közül elsőként csatlakozik a „Getting to Zero Coalition” szövetséghez. Nem véletlenül: a müncheni központú vállalatcsoport hosszú távon kötelezte el magát az ENSZ klímakonferenciáin való részvétel és a környezetvédelmi tevékenységek mellett. A BMW Group 2008 óta aktív szereplője minden egyes klímakonferenciának, idén pedig új ötletekkel és technikai betekintésekkel járul hozzá ismét a hosszú távú fenntarthatóság fejlődéséhez.

Kulcsszavak: BMW Group, elektromos autó, i3, környezetvédelem
 
A BMW Group fennállása eddigi legerősebb júniusát és első félévét zárta A BMW Group fennállása eddigi legerősebb júniusát és első félévét zárta A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A jövő már a jelen A jövő már a jelen A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása
 
A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be

A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be

2019. december 05.
Volvo Cars eladásai folytatják az eddigi növekedési tendenciát, így világszinten a most novemberi eladások 11,6%-kal haladják meg a tavaly novemberi statisztikákat.
Részletek

A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be

Az utolsó hónapban 62 550 új Volvo modellt értékesítettek a márkakereskedők, ez a növekedés meghaladta az iparági átlagot, és mind a három régióban teljesült.

 Ha az idei teljes (január-november) időszakot nézzük, az eladás elérte a 631 213 darabszámot, ami a tavalyi 582 096 darabszámhoz képest 8,4%-os emelkedést jelent.

Az eddigi eredmények alapján nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Volvo számára ez az év rekordeladást eredményez, hiszen az eddigi legerősebb évben (2018-ban) 12 hónap alatt 642 253 autó talált gazdára.

A novemberi kétszámjegyű növekedés mögött a számos nemzetközi díjat nyert XC modellek iránti folyamatosan növekvő kereslet áll. Közülük is az XC60-as modellből vették a legtöbbet, a második helyen az XC40-es végzett, őt szorosan követte az XC90-es modell. A V60. V60 Cross Country és az S60 iránti fokozott kereslet szintén hozzájárult a növekedéshez.
   
Az európai eladások a múlt hónapban 5,3%-kal nőttek, ez 29 261 darab új Volvo eladását jelentette. A kontinensen a Top 3 modell az XC60, az XC40 és a V60 volt.

Ha az eddig eltelt 11 hónapot nézzük, az eladások 6,2%-kal emelkedtek, és elérték a 306 381 darabot. Nagy-Britannia 13%-os, Németország 20,3%-os növekedésről számolhat be, és már most meghaladták a tavalyi teljes éveseladásukat.
 
A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be

A kínai régióban 26,7%-kal nőttek az idei novemberi eladásaink, és ez 14 502 autó értékesítését jelentette. Az óriási keresletnövekedés mögött a helyi gyártású XC60-as, S90-es és az XC40-es modellek sikere áll.

2019. első 11 hónapjában 16,3%-os növekedésről számolhatunk be, ami 138 053 autó eladását eredményezte. Ezzel a statisztikával a régió már most elérte a tavalyi teljes éves eladásokat.

Az amerikai régióban novemberben 9 635 új Volvo modellt értékesítettünk, ezzel 17,8%-kal haladtuk meg a tavalyi novembert. A legnépszerűbb modell az XC90-es volt, melyet az XC60-as és az XC40-es követett.
2019. első 11 hónapjában az eladások 7,2%-kal nőttek, és elérték a 95 874-es darabszámot.
 
Novemberben az  XC60 modellből értékesítettünk a legtöbbet, (18 955 a tavalyi 18 275 darabbal szemben), a második helyen az XC40-es modell végzett 14 478 darabbal  (2018: 8 993 darab) míg a 3. helyen az  XC90 végzett 9 087 darabbal (2018: 7 534 darab).

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Kedvező raktári ajánlatokkal és új motorokkal folytatja modelloffenzíváját a Mercedes-Benz Kedvező raktári ajánlatokkal és új motorokkal folytatja modelloffenzíváját a Mercedes-Benz Oroszországban hiány van új autókból Oroszországban hiány van új autókból A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát
 
A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

2019. december 05.
Erőteljes arányok rövid túlnyúlásokkal és terepjárós kialakítással, valamint opcionális 4MATIC összkerékhajtás jellemzik a legújabb Mercedes-Benz modellt, amely egy sokoldalú SUV.
Részletek

A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Tágas családi autóként a GLB az első kompakt Mercedes-Benz, amely opcionálisan hétüléses kialakítással is elérhető. Az erőteljes és hatékony négyhengeres motorokkal, a legújabb vezetési segédrendszerekkel és intuitív MBUX központi rendszerrel elérhető új családtag a Mercedes-Benz jelenlegi kompakt modellgenerációjának minden erősségével rendelkezik. 4,634 méteres hosszával pedig még nagyobb teret enged az érvényesülésre. Az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC versenytárs nélküli alternatívát nyújt a kompakt SUV modellek kategóriájában.

„Immár minden harmadik Mercedes-Benz személyautó SUV, és minden negyedik valamilyen kompakt modell, így a GLB kompakt SUV-ként a két legnépszerűbb szegmens legfontosabb tényezőit egyesíti” – mondta Britta Seeger, a Daimler AG vezetőségi tagja és a Mercedes-Benz Cars értékesítésért felelős vezetője. „A GLB ráadásul olyan lehetőségeket is kínál, amelyek eddig még nem álltak az ügyfelek rendelkezésére ebben a szegmensben, például már hét üléssel is elérhető.”

„Ikonikus formaterve a Mercedes-Benz GLB-t félreismerhetetlen SUV-karakterrel ruházza fel” – mondta Gorden Wagener, a Daimler AG formatervezési vezetője. „A tiszta formák és az erőteljes felületek tökéletesen megtestesítik az érzéki letisztultságról szóló formatervezési filozófiánkat.”

A GLB 2829 milliméteres tengelytávja tíz centiméterrel hosszabb, mint például az új B-osztályé. Ez a funkcióközpontú utastér-kialakítással együtt bőséges helykínálatot eredményez. Az első üléssor fejtere 1069 milliméter, amely optimális érték a szegmensben. Az ötüléses verzió 967 milliméteres térdhelye hátul különösen kényelmes utazást biztosít.

A csomagtartó az ötüléses verzió esetében alaphelyzetben 570 literes és egészen 1805 literig bővíthető, így egy tágas kombi kvalitásait nyújtva. Opcionálisan a második üléssor hosszirányban állítható, amelynek révén a csomagtér további 190 literrel megnövelhető.

A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Sikertörténet: a kompakt modellcsalád nyolcadik tagja

Az új GLB a mexikói Aguascalientesben található gyárban, illetve a kínai piac számára Pekingben készül. A piaci bevezetés 2019 végén kezdődik.

Az új GLB kompakt családi SUV-val együtt a Mercedes-Benz kompakt modellcsaládja immár nyolc modellből áll: az A-osztály, az A-osztály limuzin és a hosszított tengelytávú A-osztály limuzin, a B-osztály, a CLA Coupé, a CLA Shooting Brake és a GLA már elérhetők a piacon. 2018-ban világszerte több mint 609 ezer ügyfél vehette át kompakt modelljét. Az első A-osztály 1997-es bemutatása óta több mint hétmillió kompakt modellt adott át a Mercedes-Benz.

Minden élethelyzetre készen: akár hét üléssel is


A GLB a Mercedes-Benz első kompakt autója, amely három üléssorral, opcionálisan pedig két további különálló üléssel is elérhető. Ezen utóbbi ülések legfeljebb 1,68 méter magas személyeknek kínálnak megfelelő ülőhelyet. A kivételesen gazdag biztonsági alapfelszereltségek között megtaláljuk az állítható fejtámlákat, az övfeszítővel és överőhatárolóval rendelkező biztonsági öveket az összes külső üléshez, az oldalsó függönylégzsákot, amely a harmadik üléssor utasait is védi, valamint az ISOFIX és Top Tether csatlakozókat gyerekülések számára. Ezek segítségével akár négy teljes értékű gyerekülést is elhelyezhetünk a második és a harmadik üléssorban.

A harmadik üléssor kényelmi extrái között megtalálhatunk két pohártartót az ülések között, valamint két tárolórekeszt gumírozott belső borítással a bal és a jobb oldalon, továbbá egy-egy USB csatlakozóval. Az üléseket pedig a csomagtartó síkjába döntve süllyeszthetjük be, hatékonyan növelve a rendelkezésre álló csomagtér méretét.

A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Terepre hangolva: a külső formaterv

A GLB erőteljes arányai kihangsúlyozzák formatervének terepjárós irányultságát: a felületek kiemelése, a törésvonalak csökkentett száma és a panelek precíz illesztése érzéki letisztultságot tükröz, a fokozott sportosság és a modern kialakítás hatásával. A függőleges elülső rész és a magabiztosságot sugárzó első lámpák a terepjárós gének egyértelmű bizonyítékai, a rövid első és hátsó túlnyúlásokkal együtt.

Az érzéki hangulatot a hangsúlyos vállvonal dominálja, amely a C-oszlopnál fokozott emelkedéssel növeli a sportosságot. A nagyméretű ajtók könnyű beszállást tesznek lehetővé, ráadásul kialakításukkal a küszöböket is megvédik a szennyeződéstől, így minden esetben tiszta be- és kiszállást tesznek lehetővé. Körben strapabíró műanyag elemek fokozzák a terepjárós karaktert és a praktikumot, elöl és hátul pedig fémhatású betétek találhatók. A magas tetőlécek polírozott alumíniumból készülnek.

Kimagasló minőségű alumínium részletek: a belső tér

A műszerfal egyetlen egységből áll, amely egy kivágást tartalmaz a vezető és első utas előtti részen. A vezető előtt található a Widescreen Cockpit, amely az MBUX rendszer segítségével irányítható. A modell újdonsága az utas előtt elhelyezett alumínium hatású betét, amely az utastérben is terepjárós hangulatot áraszt. A mellette elhelyezkedő kerek légbeömlők alatt találhatók a klímavezérlő nyomógombjai, melyeknek összhatása olyan, mintha egyetlen alumíniumhengerből lettek volna kivágva.

A belső tér robusztus karaktere a középkonzolon folytatódik. A csőszerű elemek itt is kiváló helyet biztosítanak a kiegészítőknek és kezelőszerveknek. Az ajtók vízszintes kapaszkodója tovább erősíti a terepjárós jelleget, amely a Progressive csomagban és magasabb felszereltségi csomagok esetén ugyancsak alumínium hatású betéteket kap.

Terepen is tökéletesen megvilágítja a környezetet


A GLB-hez a LED High Performance fényszórók és a MULTIBEAM LED adaptív fényszórók is elérhetők opcionálisan. Az utóbbi különösen gyors és precíz, elektronikusan vezérelt fényszórást tesz lehetővé - az adott forgalmi helyzettől függően.

A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Opcionálisan LED-es ködlámpa is elérhető, amely még szélesebben világítja meg az utat, mint az elsődleges fényszórók, alacsony helyzete pedig csökkenti az elvakítás és a visszaverődés esélyét.

A nagy média kijelzővel felszerelt 4MATIC modellek megkapják az Off-Road Technikai csomagot. A MULTIBEAM LED fényszóróval együtt ezek a modellek speciális, terepezéshez ideális megvilágításra képesek, amely sokkal könnyebbé teszi az éjszaka történő tájékozódást az egyenetlen talajon. Ilyenkor a MULTIBEAM LED lámpák kanyarfényszórói folyamatosan világítanak 50 km/h-s sebesség alatt, ami különösen széles és fényes megvilágítást biztosít a jármű előtt.

Műszaki információk


A GLB a Mercedes-Benz jelenlegi kompakt modellpalettájának technológiáját örökli. A legfontosabb részletek:

• A négyhengeres benzines és dízelmotorok teljesen átalakultak és továbbfejlődtek a kompakt modellcsalád új generációjában: az elődökhöz viszonyítva jóval erősebbek és nagyobb nyomatékkal rendelkeznek, illetve hatékonyságuk nőtt, a károsanyag-kibocsátásuk pedig csökkent. A benzines kínálat beszálló modelljét a hengerlekapcsolással rendelkező GLB 200 adja (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 6,0-6,2 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 137-142 g/km).

• A vezetési segédrendszerek funkciói és támogatása az S-osztály szintjéhez mérhető: a továbbfejlesztett kamerás és radaros rendszereknek köszönhetően a GLB akár 500 méterre előre is lát, és bizonyos helyzetekben félautomata vezetésre is képes. Például a kanyarok, körforgalmak és kereszteződések előtt képes a megfelelő sebesség megválasztására, amelyet a DISTRONIC aktív távolságtartó tempomat magától elvégez a térkép- és a navigációs adatok alapján. Az Active Steering Assist új funkciójaként többek között az aktív sávtartó rendszer is elérhető. Amennyiben az aktív parkolási segítséggel ellátott PARKTRONIC megtalálható a fedélzeten, a GLB kibővített automatikus újraindításra is képes például autópályás torlódásoknál.

• Komfort futómű: a GLB elöl McPherson, hátul pedig a zajt és a vibrációkat kiválóan szigetelő, többlengőkaros futóművel rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető a típushoz. Ennek segítségével a vezető a DYNAMIC SELECT üzemmódválasztóval választhat a kényelmes vagy a sportos beállítás között.

• Az intuitív módon működtethető MBUX (Mercedes-Benz User Experience) infotainment rendszer jellemzői a technológia abszolút csúcsát képviselik: briliáns kijelzők és grafikák, személyre szabható megjelenítés, színes vetített kijelző, kiterjesztett valóságú navigáció, tanulékony szoftver és a „Hey Mercedes” paranccsal aktiválható hangfelismerés.

• ENERGIZING komfort vezérlés: összeköti a gépjármű különböző kényelmi felszereltségeit, valamint a zenei és megvilágítási hangulatokkal, illetve különböző masszázsok segítségével különféle wellness programokat alakít ki. Az ENERGIZING COACH az adott helyzet függvényében ajánlja fel ezeket a programokat. Amennyiben a vezető Mercedes-Benz vivoactive® 3 okosórát vagy más kompatibilis Garmin® eszközt használ, a rendszer a személyes értékeit, így például stressz-szintjét vagy alvásminőségét is figyelembe veszi az ajánláshoz.

Ha még nagyobb tapadásra van szükség: 4MATIC összkerékhajtás


A GLB modellekhez opcionálisan elérhető a 4MATIC összkerékhajtás, és a változtatható nyomatékelosztás. A sportos összkerékhajtás karakterét a DYNAMIC SELECT üzemmódváltóval lehet befolyásolni: a három különböző módnak megfelelően a rendszer az összkerékhajtás kuplungját a körülményeknek megfelelően a takarékostól a sportosig vezérli. Normál körülmények között az ’Eco/Comfort’ programban 80:20 százalékos a hajtóerő elosztása az első és a hátsó tengely között, ami a ’Sport’ módban 70:30-ra változik. Offroad módban a kuplung köztes differenciálzárként működve 50:50 százalékos elosztásra vált.
Könnyű terepen különösen hasznos: Off-Road Technikai csomag

Az Off-Road Technikai csomag egy további vezetési módot is tartalmaz, mely finomhangolja a motor teljesítményleadását, a 4MATIC rendszer karakterét és az ABS működését a könnyű terepen. A vezetési mód a DYNAMIC SELECT gombbal aktiválható.

Az Off-Road Technikai csomag további elemei:

• A média kijelzőn megjeleníthető az aktuális vezetési helyzet ábrája. A realisztikus megjelenítés a hossz- és oldalirányú dőlésszögeket és a különböző műszaki beállításokat is megmutatja, hogy a vezető még könnyebben hozhasson döntést.

• A lejtmenetvezérlő rendszer igény szerint automatikusan bekapcsol és kb. 2 és 18 km/h közötti sebességre állítható, mely a műszercsoporton vagy az opcionális szélvédőre vetített kijelzőn olvasható le. A rendszer célzott fékezéssel segíti a beállított sebesség tartását meredek lejtőn, úgy, hogy közben az irányítás lehetőségét mindvégig megőrzi a vezető számára.

Erőteljes és hatékony: a motorok

A négyhengeres benzines és dízelmotorok teljesen átalakultak és továbbfejlődtek a kompakt modellcsalád új generációjában: az elődökhöz viszonyítva jóval erősebbek és nyomatékosabbak, miközben hatékonyságuk nőtt, károsanyag-kibocsátásuk pedig csökkent. A benzines modellkínálat beszálló modelljét az M 282-es kódjelű 1,33 literes turbómotorral felszerelt GLB 200 adja. Az erőforrás a részterheléskor képes két henger lekapcsolására, amivel még tovább fokozza a hatékonyságot.

A GLB 250 4MATIC (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 7,2-7,4 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 165-169 g/km ) M 260-as kódjelű kétliteres turbómotorja alumínium motorblokkal rendelkezik, amelynek alsó része kiszélesedik a CONICSHAPE® elv alapján. Ez egy speciális, házon belül fejlesztett eljárással kerül kialakításra. Ez csökkenti a dugattyúk súrlódását, ezáltal pedig az üzemanyag-fogyasztást. Az alumínium négyszelepes hengerfej, a CAMTRONIC kétoldali változó szelepvezérlés pedig még tovább fokozza a hatékonyságot. A továbbfejlesztett emisszióvezérlő rendszerének köszönhetően a kétliteres dízelmotor (OM 654q) a 8G-DCT duplakuplungos automata váltóval (vegyes üzemanyag-fogyasztás: 4,9-5,5 l/100 km, vegyes széndioxid-kibocsátás: 128-146 g/km ) már most teljesíti az Euro 6d norma szerinti második szintű RDE ciklus előírásait.

Kulcsszavak: bemutató, GLB, Mercedes-AMG, mercedes-benz
 
DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek DS 7 Crossback: Az avantgárd design szerelmeseinek A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC A ŠKODA Essenben: sportos megjelenés a 3.0 pavilon kétezer négyzetméterén Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Amikor a  mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6 Amikor a mozgás acélban ölt testet – Az új Mazda6
 
A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n  Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállítás

A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállítás

2019. december 05.
Az ID. család fejlesztéséhez az ID.R elektromos versenyautó rekordállítási eseményei szolgáltatták a szakértelmet. Kölcsönös tudás és technológia transzfer a motorsport részleg és a sorozatgyártású modellek fejlesztési csapata között.
Részletek

A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n  Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállításon


Az ID.R elektromos versenyautó és az új ID.3 ad találkát egymásnak 2019. november 30. és december 8. között az Essen Motor Show-n. A versenyautó tanulmány és a hétköznapi használatra szánt sorozatgyártású modell közösen mutatkozik be Európa legnagyobb tuning kiállításán a 3-as csarnokban. Első pillantásra az elektromos autózás két úttörője két teljesen eltérő járműkoncepciót követ, amelyek ennél eltérőbbek nem is lehetnének. Azonban a 2018. óta világszerte rekordot rekordra halmozó ID.R és a szeptemberben debütált Volkswagen ID.3 a hajtásrendszerén kívül több más elemében is közös. Az ID.R fejlesztése és különböző rekordállítási eseményei értékes információkkal szolgáltak az ID. család fejlesztéséhez. Ezzel együtt a gyártásfejlesztés is számos ponton támogatta a Volkswagen Motorsport csapatát a sorozatgyártás előkészítése során szerzett ismeretanyaggal.

Közös nevező: maximális hatékonyság

Mindkét modell fejlesztése azonos filozófiát követ: az elektromos hajtásrendszer hatékonyságának maximalizálása a rendelkezésre álló energia optimális felhasználásnak biztosítása érdekében, történjen ez a versenypályán vagy a sima közúton. Az ID.R - mint határokat feszegető versenyautó – célja, hogy meghatározott távokon teljesítményének csúcsát nyújtsa. Ezzel szemben az ID.3 sorozatgyártású változatának küldetése az akkumulátorkapacitás leghatékonyabb kihasználása és az elérhető leghosszabb hatótáv teljesítése, mindezt a hétköznapi feladatok elvégzése közben.

A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n  Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállításon

Az akkumulátor fejlesztésénél a Volkswagen Motorsport az ID. termékcsalád technológiai kutatásait végző laborral dolgozott együtt. Az ID.R és az ID.3 padlólemezébe integrált cellák alacsony súlypontot biztosítanak a járművek számára, pozitívan befolyásolva azok kezelhetőségét. A töltési stratégiát vizsgálva szintén találunk hasonlóságokat. A gyorstöltő rendszeren keresztül történő külső töltés és a menet közbeni fékezési energia visszatáplálásával (rekuperáció) megvalósuló utántöltés mindkét modellnél megvalósul. Mindenki számára látható közös vonás a két autóban a kifejezetten a légellenállási együttható javítását célzó aero felnik. Az ID.3 20 colos könnyűfém keréktárcsái nem csupán az aerodinamika hatékonyságát támogatják, de lapos kialakításuk tökéletesen illeszkedik az ID. család által képviselt új formai nyelvezethez.

Technológiai transzfer a Volkswagen Motorsport csapata és a sorozatgyártáson dolgozó szakemberek között

„Az ID.R teljes fejlesztése a Volkswagen Motorsport és a sorozatgyártásba kerülő modell fejlesztésén dolgozó szakemberek kölcsönös technológiai transzferéhez vezetett.” – fejti ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók technikai fejlesztésért felelős vezetője. „Ez legfőképpen az elektromos hajtásrendszer területét érintette illetve olyan technológiákra volt hatással, mint a könnyűszerkezetes építésmód és a kiemelkedő hatékonyságú aerodinamika. Így például a motorsport részleg profitálhatott a sorozatgyártáson dolgozók szakértelméből, amelyet az akkumulátorcellák felépítésének és a nagyfeszültségű elemek kezelésének területén szereztek. Másrészről pedig a sorozatgyártású modell fejlesztői megfigyelhették, hogy a motorsport részleg hogyan boldogul a gyorstöltés technológiájával és milyen stratégiát követ az autózás közbeni energiafelhasználás és rekuperáció optimalizálása érdekében.”

A Volkswagen ID.R és ID.3 az Essen Motor Show-n  Az ID.R elektromos versenyautó és az ID.31 sorozatgyártású modell közös kiállításon

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets hozzátette: „Büszkék vagyunk rá, hogy az ID.R fejlesztése és rekordjavítási eseményei támogatták az ID. sorozatgyártású modelljének tökéletesítését. Az ID.R által teljesített kihívások és az autó lenyűgöző teljesítménye szintén hozzájárult az új ID. család népszerűségének növekedéséhez, hiszen bemutatta, hogy az elektromos autók nem csupán a környezetet védik, hanem gyorsak és magával ragadók is egyben.”

Kulcsszavak: elektromos autó, ID.R, kiállítás, versenyautó
 
Elektromos autó töltése: Gyorsan és gördülékenyen Elektromos autó töltése: Gyorsan és gördülékenyen Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Ez igen! Az első fotó a Tesla Model 3-ról Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 21 - 30