Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 21 - 30
Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel

Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel

2021. szeptember 01.
Pontosan tizenöt évvel ezelőtt lenyűgöző alkotással ejtette ámulatba a Párizsi Autószalon közönségét a Peugeot.
Részletek

Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel

A 908 RC tele volt innovatív és fényűző részletekkel, amelyek egy részével sem korábban, sem azóta nem találkozhattunk, mások viszont mára általánossá váltak. Az igazi meglepetés azonban a csomagtartóban – pontosabban a csomagtartó és a hátsó ülések között várt az érdeklődőkre…

Ha sikerről beszélünk, külön kell választani a jövedelmezőséget és a presztízst. Hiába adják például az autógyárak bevételének oroszlánrészét a mindennapi típusok, rangot és tiszteletet két dologgal vívhatnak ki maguknak: motorsport-sikerekkel és fényűző luxusmodellekkel.

A Peugeot-nak mindkettőből kijutott az évek során, ám 2006-ban épp egyikkel sem büszkélkedhetett – közel másfél évtized telt már el a Peugeot 905 győzelmei óta, a Peugeot 206 WRC tripla világbajnoki címét sem követték új diadalok, az 1999-ben bevezetett Peugeot 607-esnek pedig eddigre kezdett megkopni a fénye. A márka vezérkarának asztalán azonban már ott volt egy tervezet, amely mindkettőre látványos és ütőképes megoldást javasolt.

Ekkor már célegyenesben járt ugyanis a többszörös bajnok Peugeot 905 utódmodelljének, a Peugeot 908 HDi FAP-nak a fejlesztése. A Peugeot közel másfél év kihagyás után egy forradalmi motorkonstrukcióval: egy 5,5 literes, V12-es turbódízel motorral kívánt visszatérni Le Mans-ba. Talán soha nem fog kiderülni, kinek a fejéből pattant ki a gondolat, hogy az impozáns erőforrás akár egy luxusautóban is helyet kaphatna – a lényeg, hogy hamarosan megkezdődött a 908 RC tanulmányautó tervezése.

Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel

A dizájnerek a Peugeot 607 arisztokratikus vonásait sikeresen ötvözték az ekkor még be sem mutatott 908 HDi FAP – pontosabban az autó korabeli előtanulmányának –stíluselemeivel. Így került markáns púp a hűtőmaszk fölé, új értelmet adva az „autó orra” kifejezésnek. Alatta széles, előre nyúló száj dimenzionálta át a márka közúti csúcsmodelljének lökhárítóját, a lámpatestek pedig a Peugeot 607 szélesen elnyúló, hátrafelé húzódó fényszóróit ötvözték a versenyautó függőleges cseppfényszórójával: utóbbi látványos betétként jelent meg a reflektorban, kísértetiesen emlékeztetve egy valódi macskaszemre.

A 908 HDi FAP későbbi, végleges dizájnja jóval puritánabb, lényegre törőbb lett, ám 2006-ban megdöbbentő volt a hasonlóság a két modell: a versenyautó és a tanulmány között.

Sok mindenből kimaradt azonban, aki megállt az orrésznél, hiszen a 908 RC Concept hátrafelé haladva egyre nagyobb meglepetéseket tartogatott a közönség számára.

A több mint 5,1 méteres limuzin sziluettje is a versenyautót idézte például: a kupolaszerű tetővonal megrajzolásából azonban az A-oszlop nem vette ki a részét: a merevítő szerkezet jóval hátrébb indult, és rövidebb sugarú íven futott fel a B-oszlop tetejéig, ahol ismét találkozott az addig önálló életet élő szélvédővel. A hatalmas, ívelt üvegfelület páratlan kilátást biztosított az utasok számára, a hátsó üléssor fölött szintén faltól-falig üvegtető húzódott.

Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel

Az itt helyet foglalók a műszerfalat uraló hatalmas, kör alakú érintőképernyő kicsinyített másával szabályozhatták a klímabeállításokat, kényelmükről pedig a világ legkülönlegesebb ülésfűtése gondoskodott: közvetlenül a második sor foteljei mögött helyezkedett el ugyanis az a bizonyos V12-es dízelmotor, amelynek teljesítménye „meghaladta a 690 lóerőt”, legnagyobb forgatónyomatéka pedig elementáris, 1200 Nm volt.

Mivel a motort extrém nagy, 100 fokos hengerszöggel építették, hogy alacsonyan tartsák a versenyautó tömegközéppontját, a szedánban megemelhették, hogy elférjen alatta a hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó. Így maradhatott még az erőforrás mögött egy széles, ám rövid csomagtartó, amelyben azért elfért akár 300 liternyi poggyász – a síalagútról, illetve a csomagtér bővítéséről azonban le kellett mondani.

A 908 RC futóművét a Peugeot 407 adta, egyéb elemeivel ellenben soha nem találkozhattak még a Peugeot ügyfelei: ilyen volt a szénszálas kompozitból és alumínium méhsejt szerkezetből álló karosszéria; a versenyautók csővázát idéző hátsó segédvázkeret, amely a hajtásláncot tartotta; a karbon-kerámia féktárcsák; vagy az elöl 20, hátul 21 colos keréktárcsák.

Míg a Peugeot 908 HDi FAP-ra siker és beteljesedés várt, a 908 RC tanulmányautó nem valósulhatott meg – a nagyközönség ezzel alighanem az első perctől fogva tisztában volt, mégis mindenki szeretettel gondolt a Peugeot-ra, hogy eljátszott a középmotoros szupersport-luxuslimuzin gondolatával.

Nem volt azonban teljesen meddő a projekt: a hatalmas tanulmányautó egyes stíluselemei évekkel később visszaköszöntek a RCZ sportkupéban – így zárult be stílusosan a kör.

2022-ben indul azonban a történet új fejezete, amikor a név és a koncepció egyaránt visszatér: a 908 a hosszú távú világbajnokság vadonatúj versenyautójaként a motorsportban, homologizációs változata pedig a közúti (bár nem mindennapi) közlekedésben hozhat újfent dicsőséget a Peugeot-történelem legmagasabb háromjegyű modellkódjának.
Kulcsszavak: 908 RC, Peugeot, tanulmányautó
 
A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe A Genfi Autószalonon mutatkozik be az új Peugeot 208 A Genfi Autószalonon mutatkozik be az új Peugeot 208 A Rolls-Royce így képzeli el a jövő autóját A Rolls-Royce így képzeli el a jövő autóját Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon
 
Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

2021. szeptember 01.
A klíma- és természetvédelmi akcióterv egyik legfontosabb eleme a közlekedés elektrifikációja - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára kedden a Volánbusznak átadott 40 Mercedes-Benz eCitaro elektromos autóbusz budapesti bemutatóján.
Részletek

	Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

Hozzátette, a kormány kiemelt prioritása, hogy Magyarország 2050-re klímasemleges országgá váljon.
   
Steiner Attila rámutatott arra, hogy a közlekedési szektor felel a magyarországi szén-dioxid-kibocsátás közel egyötödéért, így a Zöld busz program sokat tesz a környezet ügye érdekében. A kormány a következő tíz évben 36 milliárd forintot szán a programra, ezzel biztosítja, hogy a helyi közösségi közlekedésben is a környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő buszok álljanak forgalomba.
   
Felidézte, hogy a Zöld Busz Programot egy évvel ezelőtt demonstrációs mintaprojekt vezette fel, az elsőt Debrecenben tartották, elektromos buszokat teszteltek, majd ezt követően az elmúlt évben további nagyvárosokban, megyeszékhelyeken végezték el a buszok tesztelését.
   
Az államtitkár kijelentette, a zöld buszok forgalomba állítása egyértelműen előnyökkel jár.
   
Kifejtette, a teszteredmények azt mutatják, hogy egy zöld busz átlagosan 5 ezer kilogramm károsanyagkibocsátástól mentesítette a környezetet, a buszok átlagosan a teszt időszak alatt 171 kilométert tettek meg, és kilométerarányosan 60 forinttal volt olcsóbb az üzemeltetésük a dízelekkel szemben. Az első nyolc demonstrációs projekt több mint 2 millió forint üzemanyagmegtakarítást eredményezett a közszolgáltatóknál.
   
	Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

Steiner Attila felhívta a figyelmet arra, hogy a 40 darab elektromos busz forgalomba állításával a tesztidőszak következő szintre emelkedik, valós környezetben, a flottaszintű üzemeltetés tapasztalatait gyűjtik be.
   
A 40 elektromos autóbusz a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus alatt és az Egy a természettel vadászati és természeti világkiállítás idején szállítja majd az utasokat, a tapasztalatokat értékelik, hogy kamatoztatni lehessen a buszok fővárosi agglomerációban történő forgalomba állításánál - tette hozzá.
   
Az ITM államtitkára szólt arról is, hogy a buszok beszerzését a Zöld Busz Projektiroda bonyolította. A sikeres pályázatoknak köszönhetően 123 elektromos autóbusz, illetve 4 önjáró trolibusz beszerzése valósul meg, ebből a Volánbusz és az MVM 100 elektromos járművet, és a kapcsolódó töltőinfrastuktúrát tudja beszerezni, és kiépíteni az egész országban.
   
Az első 40 darab elektromos autóbusz vásárlása és a kapcsolódó töltőállomás 6 milliárd forint támogatással valósul meg, a teljes projektérték pedig 7,6 milliárd forintot jelent - mondta az államtitkár.
   
Kóbor György, az MVM Csoport elnök-vezérigazgatója elmondta, a Mobiliti Volánbusz Kft. az elektromos töltőállomások létesítésével és üzemeltetésével járul hozzá ahhoz, hogy az üzembe álló elektromos autóbuszokat kiszolgáló speciális infrastruktúra rendelkezésre álljon.
   
	Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

A Mobiliti Volánbusz Kft. hét helyszínen, mintegy 100 töltőberendezést fog telepíteni, a társaság megkezdte a kivitelezést, a most átadott buszok már az új, nagykapacitású, 100 kilowattos (kW) töltőkről veszik fel az energiát. A Hungexpo területén lévő 20 töltőt a Mobiliti Volánbusz üzemelteti, illetve biztosítja a háttérszolgáltatást, a karbantartást.
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, a Volánbusz a MÁV-Volán-csoport fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban az autóbusz-állománya fiatalítása mellett a zöldítésére is törekszik új, alternatív meghajtású, lokálisan alacsony vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművek forgalomba állításával.

A Volánbusz elnök-vezérigazgatója elmondta, a főváros vonzáskörzetébe érkező 40 elektromos hajtású autóbusznak köszönhetően évente mintegy 1867 tonna kibocsátás csökkenés várható. Az elektromos autóbuszok mellett közbeszerzési eljárást írtak 164 CNG-meghajtású jármű beszerzésére is, ebből 75 darab szintén a budapesti agglomerációban közlekedik majd.
   
A Volánbusz 2018 óta tartó flottamegújítási programjának eredményeként az idén év végig 1700 korszerű jármű áll forgalomba Magyarországon, jövőre pedig mintegy 800 járművet terveznek beszerezni - ismertette a Volánbusz elnök-vezérigazgatója.
   

	Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait

A Volánbusz közölte, a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciumi partnerrel összesen 100 elektromos autóbusz beszerzésére nyújtottak be sikeres pályázatokat a Zöld Busz Programban, a járművek hat megyeszékhelyen, és a budapesti agglomerációban állnak forgalomba 2022 első negyedévétől.
   
A közlekedési társaság 2021. július 27-én kötött megállapodást az első 40, a főváros vonzáskörzetében közlekedő Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbusz beszerzésére. A napokban átvett Mercedes-Benz eCitaro típusú, szóló, alacsony padlós, kéttengelyes, elektromos meghajtású autóbuszok 28 ülő és 50 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak, és egy feltöltéssel akár 240 kilométert is képesek megtenni.
   
A tájékoztatás szerint az elektromos buszok a fővárosi rendszerbe integrált Volánbusz-járatok útvonalán állnak forgalomba 2022 elején, a 40 jármű ennek megfelelően kék színű, és a fedélzeti kijelzőkön a Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer (FUTÁR) üzemel majd.
Kulcsszavak: elektromos busz, környezetbarát, volánbusz
 
Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait Buszok bérlésével fiatalítanák a BKV járműflottáját Vonzó alternatíva a CNG Magyarországon Vonzó alternatíva a CNG Magyarországon Kitiltják a környezetszennyező járműveket Párizsból Kitiltják a környezetszennyező járműveket Párizsból Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait Így támogatnák az elektromos autók elterjedését Bemutatták a Volánbusz legújabb, Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbuszait Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban
 
Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

2021. szeptember 01.
Az első, kifejezetten európai modellváltozat a Sportage sorozat 28 éves történelmében. Új plug-in hibrid változat, kiváló hatásfokkal és emissziómentes, tisztán elektromos üzemmóddal.
Részletek

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

A Kia Europe ma bemutatta az új Sportage európai változatát, mely arra született, hogy mércét állítson a teljes európai SUV szegmensben. Kifinomult és izmos vonalakba burkolt csúcstechnológiás utastere (benne a nagyméretű íves kijelzővel) a legmodernebb technológiákat és konnektivitási szolgáltatásokat vonultatja fel.

Az új szerkezeti alapokra épülő európai Sportage a Kia európai központú fejlesztési programjának eredményeként született meg, tengelytávját és valamennyi méretét kifejezetten a helyi vásárlók igényei, és a helyi közlekedési körülmények támasztotta követelmények alapján tervezték. E megközelítési mód alapján olyan SUV született, amely praktikumával és használati értékével tökéletesen illik az európai közegbe. A fejlesztések eredményeként a csomagtartó mérete jelentősen nagyobb, a fejtér és a lábtér pedig tágasabb a kifutó sorozaténál. A hátsó utasok lábhelye tágasságban kategóriaelső.

Az európai Sportage csúcstechnikás, alacsony károsanyag kibocsátású és takarékos hibrid hajtásláncokat is kínál, az akár a teljes napi közlekedési igény tisztán elektromos hajtású és így emissziómentes teljesítésére is képes plug-in hibrid modellváltozat (PHEV) pedig valódi újdonság az európai piacon. A legmodernebb műszaki tartalommal megszerkesztett, tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok többféle teljesítményváltozatban szintén elérhetők, így valóban minden igényre és feladatra található megfelelő Sportage Európában.

A dinamikus, és kifejezetten az európai környezetbe illő vezetési élmény érdekében az új Sportage számos technológiai újdonságot is hordoz. Az elektronikus szabályozású felfüggesztés (ECS) új generációja a lengéscsillapítási karakterisztika valós idejű szabályozásával optimális komfortot és tökéletes biztonságot kínál minden forgalmi helyzetben, az új Terrain Mode pedig a menetképességeket fokozva garantálja a gyors és biztonságos előrejutást akár mély hóban, sárban, vagy homokban is, így a terepes kalandoknak sincs akadálya.

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

Az új Sportage aktív és passzív biztonság, valamint aktív vezetői asszisztens rendszerek terén is vezető szerepre tör, mindezeket a felszereléseket - a Kia elismert átfogó vezetéstámogató rendszereit összefogó ADAS-t is beleértve – a DriveWise foglalja keretbe.

Az új európai Sportage a még júliusban, egyik hosszú tengelytávú változatával bemutatott ötödik generáció modellcsaládjának integráns része.

“Ez az új Soprtage kifejezetten az európai igények alapján született. Fejlesztése során nem csak feszegettük a határokat, de új mércét is alkottunk az SUV kategóriában.” - mondta Jason Jeong, a Kia Europe elnöke. “Jövőbe mutató megjelenésével és utasterével az új Sportage egyszerre dinamikus és példamutatóan vezetőcentrikus, utasterében a legmodernebb technológiákat vonultatja fel.”

“Az újdonság elektromos hajtások terén szintén jól áll, hiszen gazdaságos és környezettudatos hibridként is elérhető. Hosszú, tisztán elektromos – és így teljesen emissziómentes – hatótávjával a Sportage plug-in hibrid kivitele is kiválóan példázza a Kia fenntartható mobilitás terjesztése iránti elkötelezettségét.”

Az új formaidentitás bátor és határozott formafilozófiai alapokra épül

Az új Sportage hatásos megjelenése új formai határokat szab. A kifinomult karosszéria felületeit éles vonalak törik meg, ami kiegyenlíti a forma feszültségeit. Az izmos felületek a grafikai formákkal összekapcsolódva dinamikus és összeszedett megjelenést adnak az új modellnek.

A Kia idén bevezetett új formanyelve, az ‘Egyesült ellentétek’ képezi az új Sportage formavilágának alapját is, meghatározva megjelenésének és karakterének valamennyi aspektusát.

A gondolatébresztő és bátor filozófia öt alappillérre épül, ezek: az ‘Okkal élvezetes’, a ‘Fejlődés ereje’, az ‘Életteli technológia’, a ‘Boldogság feszültsége’, valamint a ’Természetesen bátor’. A felsorolás utolsó eleme alapvetően befolyásolta az új Sportage formai fejlesztési folyamatát. A tervezők természeti alapokon alkottak modern, bátor, érzelemmel teli és organikus formákat.

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

Elölnézetben a Sportage megjelenését a különösen részletgazdag fekete hűtőmaszk vonalai uralják, amelyek a teljes orron keresztülhúzódva vizuálisan is szélesítik a formát. A formák különleges hatást keltve rendezik össze az autó fő első látványelemeit. Az új maszk összeköti a jellegzetes tigrisorr vonalait az egyedi és feltűnő, bumeráng formájú, és az intelligens világítási rendszer részét képező mátrix LED fényszórókat is körülölelő futurisztikus, LED-es nappali menetfényekkel.

Az oldalvonalak a Sportage hagyományaihoz híven sportosak és feszesek, a kontrasztos formákat összefogó felületek pedig kifinomultak és tiszták.

Az új európai Sportage újdonsága, hogy karosszériája a sportos profilt kiemelő, és a dinamikus C-oszlopok formai hatását is fokozó kontrasztos, fekete tetőfényezéssel is megrendelhető. Mindez az övvonal hátrafelé emelkedő krómozott elemeivel kiegészítve tökéletes formai összhangot képez a hátsó légterelővel, amivel tovább fokozza a sportos hatást.

A megjelenés határozottságához komolyan hozzájárul az izmos formákból összeállított ferdehátú hátsó kialakítás is. A formáknak a hátsó világítótestek is részét képezik, olyan vizuális hatást keltve, minta finoman belekarcolták volna őket a lemezfelületbe. A keskeny hátsó fényeket vékony él köti össze, ami önmagában is szélesíti a hátsó megjelenést.

Felszereltségtől és kiviteltől függően az új Sportage 17, 18, vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul, amelyekhez hatféle forma, szín és felületi kialakítás válaszható.

Finoman kidolgozott beltér, ahol a stílus és a technológia találkozik

Az új Sportage utastere kifejezetten bátor és karakteres, ugyanakkor anyagai puhák, magas minőségűek és magas technológiai színvonalúak. A vezetőközpontú környezet a mai csúcsszintet képviseli, luxuskiegészítőkkel, kifinomult anyaghasználattal, és modern stílussal.

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

Az utastér központi eleme a látványos, részletgazdag kialakítású integrált, és az utastéren keresztülhúzódó íves kijelző érintőképernyővel, valamint a finoman kidolgozott szellőzőkkel.

A 12.3 colos érintőképernyő, és a fejlett, integrált kontroller a vezető és az utasok konnektivitásának, valamint a fedélzeti elektronikák működtetésének központja. A használat egyszerű, intuitív, a szintén 12.3 colos műszeregység a legmodernebb filmtranzisztoros, folyadékkristályos technológiát használja, így grafikája mindig pontos és éles. A tökéletes konnektivitás érdekében az új Sportage fedélzeti szoftverei és navigációs térképe online is frissíthető. Az európai Sportage használói a Kia Connect nevű applikáción keresztül távolról is elérhetik autójukat, s ezzel olyan fontos fedélzeti funkciókhoz is hozzáférhetnek, mint a Kia Live Services szolgáltatások, az online navigáció, a hangfelismerés, vagy a naptárszinkronizálás. Az applikáción keresztül az autó helyén kívül az is lekérdezhető, hogy a Sportage ajtajai és ablakai éppen zárva, vagy nyitva vannak-e.

A középkonzol kialakítása olyan, hogy mind az első utas, mind pedig a vezető egyszerűen elérhet valamennyi kezelőszervet és funkciót. A finom tapintású külön érintőgombok a sebességváltó mechanikus kapcsolat nélküli (shift-by-wire) kapcsolója mellett sorakoznak, a nagyteljesítményű, vezeték nélküli telefontöltő akár 15 W leadásra is képes.

Belső anyagai kivétel nélkül különösen magas színvonalúak és finom tapintásúak, miközben a válaszható dinamikus színek különleges vibrálást, energiát és lendületet adnak a térnek. A kényelmes első ülések könnyűszerkezetes felépítésűek és sportos kialakításúak.

Az európai Sportage utasterének tágas és praktikus kialakításában jelentős szerepe van a modell 2.680 mm-es tengelytávjának, 1.865 mm-es szélességének, 4.515 mm-es hosszának és 1.645 mm-es magasságának, hiszen csak így lehet egyszerre tágas a fej- és a lábtér, valamint megfelelően nagyméretű a csomagtartó. A lábtér, a hátsó üléssorban 996 mm hosszú, ugyanitt a fejtér mérete 998 mm. A csomagtartó VDA szabvány szerinti alaptérfogata 591 liter, a hátsó ülések 40:20:40 arányban előredönthetők, így a maximális méret 1.780 liter.

A tökéletes és körülölelő hangzásról a Harman Kardon premium sound rendszere gondoskodik.

Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage

Az új európai Sportage a modell dinamizmusát még jobban kifejező, még sportosabb megjelenéssel is megrendelhető: a GT-Line kivitel a végletekig kihasználja a formák adta lehetőségeket, látványos színekkel is feldobva a vonalakat. Az utastér színharmóniája a fekete és a fehér ellentétére épül, ez még élénkebbé teszi a formai hatásokat.

Fejlett hajtásláncok

Az új Sportage széles hajtáslánc-választékában éppúgy megtalálhatók a modern és tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok, mint a csúcstechnológiát képviselő hibrid rendszerek.

Az új Sportage műszaki alapjait már a kezdetektől úgy tervezték, hogy a legmodernebb villamosított hajtásláncok befogadására is alkalmas legyen, hiszen a cél eleve a piac egyik legjobb hatásfokú SUV modelljének megalkotása volt. Így a hibrid (HEV) és a plug-in hibrid (PHEV) változat is igazi, kompromisszummentes szabadidő-modellként születhetett meg.

Mindkét hibrid modellváltozat hajtásláncát úgy alkották meg a Kia fejlesztői, hogy azok elemei ne csökkentsék se az utastér, se pedig a csomagtér hasznos méretét. A hibrid kivitel akkumulátorát a hátsó ülések alá építik be, így a lábtér mérete ugyanakkora, mint a belső égésű hajtással szerelt modellekben. A plug-in hajtású Sportage nagyfeszültségű akkuja az utastér alatt, a két tengely között utazik, ezzel is hozzájárulva a tökéletes tömegeloszláshoz, valamint az utastér tágasságához, kényelméhez és praktikumához.

A plug-in hibrid Sportage motorterében a Kia sikeres, 1.6 literes T-GDI benzinese dolgozik, a hajtás állandó mágneses villanymotorja 66.9 kW-teljesítményű, a lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátor kapacitása 13.8 kWh. A hajtás kombinált rendszerteljesítménye 265 lóerő, amiből 180 lóerő a benzinmotorból származik.

Az akkucsomag elektronikus szabályozóegysége folyamatosan figyeli a telep teljesítményjellemzőit, áramerősségét és feszültségét, miközben a hibajelenségekre is ügyel. Az akkumulátor minden egyes elemi cellájának feszültségét és hőmérsékletét is állandóan ellenőrzi egy erre hivatott külön elektronika. A hibrid Sportage-et szintén az 1.6 literes T-GDI erőforrás 180 lóerős változata mozgatja, itt a rendszer állandó mágneses szinkron villanymotorja 44.2 kW teljesítményű, a lítiumion-polimer akku kapacitása pedig 1.49 kWh. A kombinált rendszerteljesítmény 230 lóerő.

Az 1.6 literes T-GDI benzinmotor tiszta üzemű, és takarékos Hybrid 48V kivitelben is elérhető az új Sportage kínálatában, 150 vagy 180 lóerős változatban. A négyhengeres égési folyamatait optimalizálták, fejlesztették hűtőrendszerét, és csökkentették a súrlódási veszteségeit.

Már a piaci bevezetéstől elérhető lesz az új európai Sportage kínálatában a Kia magas hatásfokú, és tiszta működésű 1.6 literes dízelmotorja, 115 és 136 lóerős teljesítményváltozatban egyaránt. A szelektív redukciós katalizátorral (SCR) felszerelt erőforrás nitrogénoxid- és részecske-kibocsátása is minimális. A motor 136 lóerős változata Hybrid 48V kivitelben is készül, ez a hajtáslánc tovább csökkenti a Sportage emisszióját és fogyasztását.
Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage


Az 1.6 literes T-GDI motorhoz hétfokozatú duplakuplungos robotizált automata sebességváltó (7DCT) csatlakozik, de ez az erőforrás hatsebességes kézi erőátvitellel is elérhető. Az 1.6 literes dízelek (Hybrid 48V rendszerrel vagy nélküle) hatfokozatú intelligens kéziváltóval (iMT), vagy hétsebességes duplakuplungos automatával (DCT) kaphatók.

Valamennyi új európai Sportage a Kia alapjárati startstop rendszerével (ISG) készül. Az ISG automatikusan leállítja az alapjáraton feleslegesen járó motort, amivel tovább csökkenti a fogyasztást és a károsanyag kibocsátást. Az ISG a Kia iparági szinten is vezetőnek számító fejlett vezetőtámogató rendszerével (ADAS) is együtt használható, így a rendszer már előre képes kalkulálni azokkal a forgalmi szituációkkal (kereszteződések, lámpák, stoptáblák) amelyekben a motor leállítható. Ezzel kiszűrhetők a felesleges leállítások, és a vezető is nyomon követheti az ISG éppen aktuális működési állapotát.

Tökéletes biztonság mindig, minden környezetben

Az európai Sportage új Terrain Mode-dal és elektronikus szabályozású felfüggesztéssel (ECS) is elérhető.
A márka új, N3 jelű padlólemezén az új Sportage arra született, hogy tökélyre vigye a prémium SUV jellemzőket.
A Sportage modellek története során most először itt jelenik meg az új Terrain Mode üzemmód, amely kifejezetten az aktív életet élő vevőket célozza meg; azokat, akik a szilárd burkolatú utak elhagyásától sem rettennek vissza. Ez a beállítás automatikusan módosítja a Sportage hajtáslánci beállításait, így az autó hóban, sárban és homokban is biztonságosan és dinamikusan halad.

A Terrain Mode-on kívül az új Sportage menetdinamika kapcsolójával további három üzemmód állítható be: Comfort, Eco és Sport. A vezető által kiválasztott beállítás a műszerfal nagyfelbontású digitális kijelzőjén is mindig megjelenik.

Az új műszaki alapok alapvetően befolyásolják az új Sportage menetdinamikai jellemzőit, kifinomult, stabil és kényelmes menettulajdonságokkal, valamint agilis és dinamikus vezethetőséggel felruházva az autót. A futóművet és a kormányzást is úgy állították be, hogy a vezető ezeket a tulajdonságokat a lehető legmesszebbmenőkig kihasználhassa.

Az új, elektronikus szabályozású és folyamatosan változó csillapítású felfüggesztés (ECS) kiváló komfortot és tökéletes biztonságot kínál minden forgalmi helyzetben, a szintén elektronikus szabályozású összkerékhajtás pedig mindig optimálisan osztja el a hajtóerőt az autó első és hátsó kerekei között. Ezzel nem csak az eljutás biztonsága nő meg jelentősen, de a menetdinamika is fokozódik.
DriveWise: élen jár a biztonságban

Az új Sportage-ban a legmodernebb aktív és passzív biztonsági rendszerek is megjelennek

A Sportage ötödik generációjának fejlesztése során a biztonság mindvégig kiemelt szempontként szerepelt, így az új sorozat kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja is egyben.

A látványos karosszéria lemezei alatt az új Sportage erős és könnyű szerkezetű, torziós merevsége kiemelkedően magas. A biztonsági rendszerek sorában a két első, a függöny- és az oldallégzsákok mellett az első ülések közötti központi légzsák is megtalálható.

A Kia házon belüli fejlesztésű, fejlett biztonsági rendszereit összefoglaló ADAS, - vagy más néven a DriveWise - segít a veszélyes forgalmi helyzetek kivédésében, miközben védi és óvja az utasokat és a többi közlekedőt is. A DriveWise ADAS csomag része a Kereszteződés asszisztenssel is kiegészített Ráfutásosütközés-elkerülő támogatás, amely kereszteződésekben, balra kanyarodáskor is védelmet kínál.

Az autópályán Vezetést támogató asszisztens (HDA) a sebességkorlátozásokhoz igazodva tartja a beállított sebességet és a távolságot is az előttünk haladótól, miközben az autó sávközépen tartásában is segít.

A Navigációalapú aktív sebességtartó automatika (NSCC) a navigációs rendszer valósidejű adatait is felhasználja a biztonságos sebesség tartásához autópályán, miközben a kanyarok előtt automatikusan csökkenti a sebességet, majd a kanyarok után önműködően visszaállítja azt a korábbi értékre.

Az új európai Sportage modellekhez az intelligens sebességkorlátozás-asszisztens is elérhető. A rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha túllépi a megengedett sebességet.

Ha a vezető sávváltási szándékát irányjelzéssel is megerősíti, az Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített holttérfigyelő rendszer (BCA) bekapcsol, és amennyiben a holttérben járművet észlel, figyelmeztet. Ha a vezető erre nem reagál, a BCA a Sportage irányításába is beavatkozva kerüli el a balesetet. A BCA rendszere párhuzamos parkolásokkor szintén aktív, azaz ilyen esetekben is figyelmeztet a holttérből érkező járművekre. A Holttérfigyelő kamerarendszer (BVM) sávváltáskor képet közvetít az autó megfelelő oldali holtteréről közvetlenül a műszerfalra, a vezető látóterébe.

A Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA) a szűk helyekre való beállásoknál, és a parkolóhely elhagyásakor is segítséget nyújt: így a vezető az autóból kiszállva, távirányítással vezérelheti parkolását. A parkolási manővereket a Tolatókamera (RVM) és a Körbelátó kamerarendszer (SVM) is támogatja, valósidejű képet közvetítve a műszerfalra az autó környezetéről.

Kulcsszavak: bemutató, kia, Kia Motors, premier, Sportage, suv
 
Bemutatkozott az európának tervezett KIA Sportage Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt A SEAT egy harmadik modellel erősíti szabadidő-autó offenzíváját A SEAT egy harmadik modellel erősíti szabadidő-autó offenzíváját A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család Optimalizált harciasság: bemutatkozott a Toyota GT86 GR Sport Optimalizált harciasság: bemutatkozott a Toyota GT86 GR Sport
 
Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

2021. augusztus 31.
A közelmúltban újabb mérföldkőhöz érkezett a világ legnépszerűbb autója: a Toyota Corolla eladásai elérték a bűvös ötvenmilliós határt.
Részletek

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Mint a legtöbb valódi sikertörténet, ez is egyetlen ember álmával, merészségével és állhatatosságával vette kezdetét. Haszegava Tacuó nélkül a Corolla nem volna az, aminek megismertük, így a modell diadala egyben az övé is.

Alig pár hete gazdára talált az ötvenmilliomodik Toyota Corolla. A világon egyetlen más típus sincs, amely akár csak megközelítené ezt a darabszámot (a második helyen álló Ford F-széria, amely valójában nem egy modellt, hanem nyolc különböző méretű, teherbírású és kategóriájú haszonjárművet takar, jó tíz százalékkal lemaradva követi a Corollát). Persze ez a lenyűgöző mennyiség nem egyik napról a másikra jött össze: az első Corolla idén ötvenöt éve, 1966-ban lépett piacra.

Kevéssé ismert tény, hogy a Corolla közvetve az 1964-es, első tokiói olimpiai játékoknak köszönheti a születését. A látogatókra felkészülve a japán kormány jelentős mértékben kibővítette és feljavította a szigetország úthálózatát. A minőségi országutak és a vadonatúj autópályák – no meg az ekkor fényesen virágzó gazdaság – lehetővé tették a modern alvóvárosok kialakulását, az ingázáshoz pedig megbízható, tágas, kényelmes és takarékos autókra volt szüksége a társadalomnak.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

A Toyota előre megérezte a változás szelét, és vadonatúj családi modell fejlesztésébe kezdett, amely optimálisan töltötte ki a 800 köbcentis Toyota Publica és a kétszer akkora motorral szerelt Toyota Corona közötti piaci rést. Haszegava Tacuó, a projekttel megbízott főmérnök pontos koncepcióval fogott hozzá a fejlesztéshez. Annak idején az ő irányításával öltött testet az 1961-ben piacra bocsátott Publica is, amely elsősorban kedvező árával igyekezett meggyőzni a vásárlókat, ám ez meglehetősen fapadossá tette a modellt.

A hatvanas évek elején ez még tökéletesen kielégítette a keresletet, ám eltelt fél évtized, és az autó a mobilitás alapvető eszközéből státuszszimbólummá nőtte ki magát Japánban (és természetesen a bolygó szinte minden kontinensén). Az ügyfelek örömmel költöttek volna egy olyan autóra, amely őket és szomszédaikat egyaránt elvarázsolja, ugyanakkor sem megvásárlása, sem fenntartása nem kerül egy vagyonba.

Tacuó-szan ezért tudta, hogy minden téren felül kell múlnia a konkurenciát. Akkoriban Japánban a háromfokozatú, kormányoszlopra szerelt manuális sebességváltó volt a szokásos, Európában viszont már padlóra szerelt, négyfokozatú kéziváltókkal építették az autókat, így a Corollához is ilyet terveztek, méghozzá teljesen szinkronizált kivitelben. A kompakt kategóriában akkoriban általános 1,0 literes motor helyett pedig egy 1,1 literes blokkot terveztek – ez ugyan magasabb adósávba sorolta a típust, ám a nagyobb lökettérfogat és a bámulatos 60 lóerős teljesítmény varázsa miatt ez sem tántorította el a vevőket.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

A hajtáslánc felfelé pozicionálásával persze más tervei is voltak a Toyotának: a kezdetektől fogva úgy képzelték, hogy a Corollával fogják meghódítani a világot. Ezért is kapott az akkoriban rendkívül fejlettnek számító MacPherson első rugóstagokat a modell. A konstrukció modern volt, helytakarékos, kis tömegű és olcsón gyártható, ám jóval bonyolultabb, mint bármi, amit a Toyota addig épített.

Két és fél évig tartott, amíg sikerült tökéletesíteni a szerkezetet; a kezdeti kudarcokon Tacuó-szan kitartása és lelkesedése segítette át a csapatot.

A Corolla nem csak mechanikájában volt előre mutató, de helykínálatában, üléseinek kényelmében, és formavilágában is. Az első üléseket 12 centiméteres úton lehetett tologatni, a háttámla 16 fokozatban, egészen vízszintesig volt állítható. Kartámasz és rádió is került az autóba, amelynek dinamikus, mégis barátságos vonalvezetése a gyári ismertető szerint az ősi japán esztétikai értékeket tükrözte; a vevők inkább egy csinos hölgy idomait látták bele a domborulatokba.

A két- és négyajtós szedán, valamint a kétajtós kombi karosszériákkal a típus minden létező igényt kielégített. Sőt, ezen is túlment: amíg a Corollán be nem vezették, a japán vásárlók el sem tudták képzelni, milyen praktikus és biztonságos dolog a tolatólámpa, mennyivel könnyebb szimmetrikus tollú kulccsal nyitni az ajtózárat. A vészvillogó koncepcióját ugyancsak a Corolla honosította meg a japán piacon.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Ahhoz persze, hogy a Corolla a nemzetközi porondon is sikeres lehessen, ennél jóval több kellett. Az új modell ezért minőségében és biztonságában is vadonatúj színvonalat képviselt, megalapozva azt a kompromisszumot nem ismerő igényességet, amely mára a Toyota szinonimájává vált. Ez szintén Haszegava Tacuó nevéhez fűződik.

A főmérnök újszerű, rendkívül szigorú pontozási rendszert dolgozott ki, amivel a gyártósorról legördülő járművek minőségét értékelték. A Corolla esetében az összes vizsgált szempont átlagos értékének magasabbnak kellett lennie a Toyota által meghatározott normák átlagánál, amelyek már ekkoriban sem voltak alacsonyak.

Leegyszerűsítve ez annyit jelentett, hogy a Toyota papíron megtervezte a tökéletes autót, a gyárnak pedig ennél is jobbat kellett készítenie. Ami a biztonságot illeti, első tárcsafékek, megerősített szélvédő, ütésre leváló visszapillantó tükrök, kétfokozatú ablaktörlő, ütéselnyelő kormánykerék és -oszlop, fejtámla, valamint kézifék visszajelző lámpa is került az autóba.

Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát

Ezek után érthető a Toyota önbizalma: amikor bemutatták az autót, havi 30 ezer darab eladását prognosztizálták, miközben akkoriban a gyár havi eladásai összesen nem haladták meg az 50 ezer darabot. Maga a típusnév is virágzó sikereket jósolt a modellnek: a corolla latinul annyit tesz, sziromkoszorú.

A Toyota külön kiállítást szervezett a Corolla bemutatására; a rendezvényt 1,3 millióan keresték fel, igazolva a vállalat azon meggyőződését, hogy a piacnak ugrásszerű, forradalmi változásra volt szüksége. A korabeli beszámolók szerint ahol megjelent az autó, kisebbfajta csődület támadt körülötte. Magasabb költségek ide vagy oda, három év elteltével a Corolla lett Japán legnépszerűbb autója. Azt pedig, hogy idővel a világ legnagyobb számban eladott gépkocsija lesz, legfeljebb Haszegava Tacuó remélte titkon, a többi - ahogy mondani szokták - már történelem.
Kulcsszavak: Corolla, értékesítés, jármű kereskedelem, toyota
 
Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát Nagy dobásra készül a Ford a nyári szezonra Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Frappáns választ adott az Opelnek a Ford Eladták az 50 milliomodik Toyota Corollát A Ford ismét a legnépszerűbb autómárka Magyarországon
 
Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

2021. augusztus 31.
Tekintettel a zöld közlekedés iránti igény töretlen növekedésére, az ABB elsőként kí-vánja megszerzi a CharIN Kombinált Töltőrendszerre (CCS) vonatkozó alaptanúsítvá-nyokat, ami javítja az általa gyártott DC töltőállomások kölcsönös kompatibilitását és e töltőállomásokkal kapcsolatos felhasználói tapasztalatot.
Részletek

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

Mivel a piaci előrejelzések szerint az elektromos hajtású járművek eladásai a 2020. évi 2,5 millióról 2030-ra1 várhatóan 31,1 millióra nőnek, ezért a töltési infrastruktúra fejlesztését szolgáló beruházások, valamint a közös szabványok és a kölcsönös kompatibilitás támogatása kulcsszerepet játszik majd a növekvő kereslet kielégítésé-ben.

Az ABB vezette CharIN-munkacsoport azt a célt tűzte ki, hogy a DEKRA-val együttműködve kidolgozzon egy füg-getlen CCS-teszteljárást, továbbá az ABB kíván az első vállalat lenni, amely a DC töltőihez megkapja a CCS Basic megfelelőségi tanúsítványt. Ez biztosítja a biztonságos üzemeltetést és a kölcsönös kompatibilitást a töltők és az elektromos hajtású járművek minden típusa között.
    
Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az alapelveink közzé tartozik, hogy a töltőállomásaink a lehető legnagyobb kölcsönös kompatibilitással rendelkezzenek, és felhasználóbarátok legye-nek, mivel ez hozzájárul ahhoz, hogy világszerte támogassuk az e-járművek elfogadottságát és térnyerését. A tanú-sítvány megszerzése is ezen szándékunkat jelzi és igazolja, hogy a töltőinkkel a közös szabványok alkalmazását támogatjuk, elősegítve, hogy a jövőben egyre többen térjenek át az e-járművek használatára.”  

Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz

A DC töltőállomások gyártói kérelmezhetik a CharIN CCS Basic tanúsítványt, amelyet, sikeres vizsgálatot követő-en, a CharIN által elismert tesztlaborok bocsátanak ki. A DEKRA egyike annak az első két vizsgálószervezetnek, amelyet a CharIN hivatalos tesztlaborként ismer el. Az akkreditáció előtt a DEKRA sikeresen bizonyította szakmai jártasságát a tesztek végrehajtása és a vizsgálati eredmények elemzése terén.  

A DEKRA már megkezdte az ABB CCS1-et és CCS2-őt alkalmazó töltési megoldásainak tanúsítási eljárását. A tanú-sítvány garantálja majd az ügyfelek számára, hogy az ABB töltői teljes körűen megfelelnek a legújabb CCS-szabványnak, így azok biztonságosan és megbízhatóan működnek minden CCS-tanúsítvánnyal rendelkező jármű-vel.

A CharIN egy 200 tagot számláló globális szervezet, amelynek célja, hogy a Kombinált Töltési Rendszeren (CCS) alapulva támogassa a kölcsönös kompatibilitást, és ezáltal világszerte elősegítse az e-járművek összes típusának töltését. Az ABB 2015-ben, a CharIN megalapításnak évében csatlakozott a szervezethez. Az ABB tagja a CharIN irányítóbizottságának, és aktívan részt vesz a CCS-szabvány fejlesztésében és bevezetésében. Az ABB vezeti a CCS-alapú kölcsönös kompatibilitás vizsgálatával és a CCS-tanúsítással foglalkozó munkacsoportot.   

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállo-másaihoz Egységes töltője lesz a villanyautóknak Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06 Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06
 
Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

2021. augusztus 31.
Autózáskor bármi, bármikor megtörténhet útközben: műszaki hiba, baleset. Ilyenkor amennyiben még alkalom nyílik rá húzódjunk félre, hogy ne zavarjuk a többi közlekedőt.
Részletek

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Ilyen helyzetben a közlekedésbiztonság a legfontosabb, ezértelőbbin túl gondosan jól látható módon is szükséges jelezni a szorult helyzetet, míg a segítség megérkezik. Az elakadásjelző háromszög szabályszerű használatán és az elakadásjelző fényjelzés bekapcsolásán túl többet is tehetsz a biztonságért.

Az autógyártási iparág, azon belül is a világítási technológia hatalmas fejlődésen ment át az elmúlt évtizedekben. Egyrészt a kezdeti elektromos fényszórótól, a kétfonalas halogén izzókon át eljutottunk az olyan modern megoldásig, mint a LED technológia, amelynek használata nem csak az autógyártás során közkedvelt, de dinamikusan növekszik az utólagos alkalmazása is. Másrészt pedig az alapvető világításokon túl plusz funkcionális világítások is megjelentek az autókon: ilyen például a ködlámpa, a nappali menetfény, vagy egy kiegészítő lámpatest.

Az út jobb megvilágítása mellett ezek mind-mind a közlekedésbiztonságot szolgálják, hiszen örökérvényű a látni és látszani alapelv fontossága. Ez pedig kimondottan igaz akkor, ha utunk során lerobbanunk, vagy balesetet szenvedünk, mert ilyenkor a forgalom zajlik körülöttünk, amitől nem mindig tudunk megfelelő távolságra kerülni.

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Egy biztos: ha le tudunk húzódni, ha nem, a legfontosabb, hogy a KRESZ előírásai szerint gondosan jelezzük a többi autós számára a szorult helyzetünket. Az elakadásjelző háromszög szabályszerű használata és a jármű elakadásjelző fényjelzésének bekapcsolása alapvető a biztonság érdekében, míg a segítség megérkezik.

Létezik azonban egy olyan megoldás, amellyel méginkább láthatóvá tehetjük, hogy bajba kerültünk, így fokozva mások és magunk biztonságát. A világszinten piacvezető, a járművilágítási innovációk terén élen járó OSRAM piacra dobta a LEDGuardian ROAD FLARE Signal V16 elakadásjelző lámpatestjét, amely markáns fényjelzésével nagyon hasznos kiegészítő. A led-es fényforrás 2000 kelvines színhőmérséklettel 140 lumen teljesítménnyel 360 fokban világít, és akár már 1000 méterről is észlelhető.

Az aktív villogásával jól láthatóan figyelmezteti a közúti forgalmat a veszélyhelyzetről. Egy 9V-os elemmel működik, amely a termékcsomag része. A lámpatest az IP védelmi osztály IP54-es besorolásásval rendelkezik, így olyan külső behatásoknak is ellenáll, mint a víz, a por, a hő, a hideg, a korrózió, vagy az ütődések. Kompakt kialakításának köszönhetően az autóban könnyen elérhető helyeken is tárolható.

Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál

Használata azonban csak meghatározott módon engedélyezett. A KRESZ vonatkozó előírásai szerint az úttesten levő elromlott járművet az elakadásjelző háromszögön kívül meg lehet jelölni villogó narancssárga fényjelzéssel, ami vagy az autó elakadásjelző fényjelzése, vagy egy különálló lámpatest, utóbbi közúti forgalomban csak a földre helyezve alkalmazható, a gépjármű tetején nem. Hangsúlyozandó, hogy a lámpa használata nem helyettesíti az elakadásjelző háromszög használatát, csak kiegészíti azt. A termék CE engedéllyel rendelkezik, és a gyártó két éves garanciát biztosít.

Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, OSRAM
 
Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál Péntektől újra járhatók a felső rakparti utak Budán Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre Teremts fokozott biztonságot, ha lerobbantál Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Először ment át próbaúton villamos a Rákóczi hídon Először ment át próbaúton villamos a Rákóczi hídon
 
100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

2021. augusztus 31.
A Stellantis avantgárd prémium márkája, a DS Automobiles 100%-ban elektromos márkává válik, hogy elébe menjen az autóipart érintő gyökeres változásoknak. A DS Automobiles fogja bevezetni a Stellantis első 100%-ban elektromos projektjét az új STLA MEDIUM platformon.
Részletek

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

A DS Automobiles már megalapításakor stratégiája középpontjába helyezte az elektrifikációt. 2019 óta a DS teljes kínálata elektromosított. A tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE-től, a DS 4 E-TENSE és DS 7 CROSSBACK E-TENSE modelleken át, a 225-360 LE-s plug-in hibrid DS 9-ig bezárólag minden DS elérhető elektromos/hibrid változatban.

2020-ban a DS Automobiles-é lett a legkisebb átlagos CO2 kibocsátás a többféle hajtást kínáló márkák között (83,1 g/km), köszönhetően az elektromosított palettájának (az eladások 30%-a).

Ennek az offenzív stratégiának a technológiai hatékonyság, a dinamizmus és a kifinomultság a célja. Segítségével a mobilitás biztosítható az egyre szigorúbb szabályozások mellett is (városközpontok).

"Az autóipar soha nem látott mértékben és sebességgel változik. Avantgárd szellemiségéhez hűen a DS Automobiles elébe ment ennek az átalakulásnak, hiszen az elektrifikáció a kezdetektől fogva stratégiájának központi eleme volt. A jogi környezetben várható változások és az EV ökoszisztéma fejlesztései olyan lehetőségeket teremtenek, amelyeket szeretnénk megnyitni ügyfeleink előtt, akik már most elégedettek elektromos kínálatunkkal."

100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

"Úgy döntöttem, hogy felgyorsítjuk fejlesztéseinket, hogy megalkothassuk az utazás művészetét tisztán elektromos formában, amely élvezet és magas színvonalat nyújt a minőség és a teljesítmény terén. Az utazás művészetét csúcstechnológia és kifinomultság jellemzi. Ez egy merész terv, amely már 2024-ben valósággá válik." - mondta Béatrice Foucher a DS Automobiles ügyvezetője.

A csúcstechnológiát képviselő márka 100%-ban elektromossá válik és továbbra is kötődik a Formula E-hez. A DS Automobiles volt az első prémium gyártó, amely csatlakozott ehhez a versenykategóriához és az egyetlen márka, amely egymás után kétszer is elhozta a csapatok és a pilóták bajnoki címeit. A DS Automobiles már bejelentette elköteleződését 2026-ig és megkezdte egy új generációs, még nagyobb teljesítményű és még hatékonyabb versenyautó kifejlesztését. Ez a technológiai laboratórium nagyban segíti majd a szériamodellek fejlesztését.


100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles

2024-től az új DS 4 is elérhető lesz tisztán elektromos változatban, majd bemutatkozik egy új kreáció, amely előfutára a Stellantis első 100%-ban elektromos projektjének az új STLA MEDIUM platformon. Nagy kapacitású 104 kWh akkumulátorával 700 km-es autonómiát kínál majd ez a jövőbeli modell, amely egészen kivételes technológiai színvonalat és kifinomultságot nyújt, a technológiai elemeket tökéletesen a DS Automobiles ügyfelek igényeihez szabva.

A motorizációt érintő fejlesztéseken túl a DS Automobiles aktívan dolgozik az ipari környezetszennyezés visszaszorításán, összhangban a Stellantis által indított kezdeményezéssel. Folytatódnak az energetikai átállást támogató ambiciózus kutatások is, új, innovatív anyagok kifejlesztését megcélozva.

Kulcsszavak: DS Automobiles, elektromos autó, Stellantis, zöld
 
100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje 100%-ban elektromos márka lesz a DS Automobiles Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje Érkezik a BMW X modellcsalád első tisztán elektromos meghajtású modellje Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma Megjelenik a magyar jogban a környezetkímélő gépkocsi fogalma
 
A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

2021. augusztus 27.
A Sportage modelltörténetében először az új generációból kifejezetten az európai vásárlói igények alapján tervezett és fejlesztett változat is érkezik. Az újdonság digitális bemutatójára szeptember 1-jén kerül sor.
Részletek

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

A Kia Europe ma nyilvánosságra hozta az új Sportage európai modellváltozatának első vázlatképeit. A Sportage történetében most először, kifejezetten az európai vevők igényei alapján megtervezett változat is készül a Kia legnépszerűbb SUV modelljéből.

Az új Sportage tervezése során már az első vonalaktól kezdve az volt a fejlesztők célja, hogy az ötödik generáció ne csak mércét állítson a szegmensben, de kifejezetten az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak megfelelve készüljön. A határokat feszegető külső-belső formaterv alapvetően meghatározza az új Sportage-generáció minden modellváltozatának megjelenését. Az újdonságot csúcstechnológiás konnektivitás, élénk reakciójú, fejlett technológiájú, ugyanakkor takarékos és magas hatásfokú hajtásláncok, és a legmodernebb aktív és passzív biztonsági rendszerek jellemzik. A Kia fejlett vezetőtámogató rendszerének (ADAS) biztonsági fejlesztései kiemelik az új Sportage prémiumkategóriás jellemzőit. Az új műszaki alapokra épülő európai változat menetdinamikai jellemzőit kifejezetten a helyi közlekedési-, és útviszonyokra hangolták.

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

Jövőbe vetített formák

A Kia új formanyelve - az “Egyesült ellentétek” – képezi az új európai Sportage megjelenésének alapját, ez határozza meg az újdonság valamennyi formaelemét. A formaterv irányvonala a “természetesen bátor”, így tükröződik benne a természet tökéletessége, egyszerűsége, ugyanakkor tökéletesen illeszkedik a márka új formairányzatába. A ma bemutatott vázlatok sportos, összeszedett és úttörő SUV-formát sejtetnek.

Az új európai Sportage profilja a korábbinál kompaktabb és izgalmasabb, agilitást és teljesítményt sugározva. A formatervezők célja a szegmens legdinamikusabb vonalainak megalkotása volt: izmos kiállás, erős, és kifinomult sziluett, éles, a felületeket megtörő karaktervonalakkal.

Az orr formái határozottak, a részletgazdag fekete hűtőmaszk vonalai a teljes első részen keresztülnyúlva szélesítik a megjelenést. Határozottan újszerű a Kia jellegzetes lebegő tigrisorr maszkja, az egyedi bumeráng alakú LED-es nappali menetfényekkel és a mátrix LED szerkezetű fényszórókkal.

Az új Sportage-sorozat egy másik fontos újdonsága az oldalképet, és a látványos C-oszlopok vonalait még inkább kiemelő fekete tető.

A karosszéria széles vállvonalai találkoznak a keskeny, az új Kia emblémát is körülölelő LED fényekkel. A hátsó lökhárító egyedi fekete betétje tovább nyomatékosítja az új, európai Sportage sportos és fiatalos karakterét.

A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait

Digitális bemutató

Az új Sportage európai változatának digitális bemutatója szeptember 1-jén, közép-európai idő szerint 11 órakor lesz látható a Kia médiacsatornáin, itt az érdeklődők megismerhetik a Kia első, kifejezetten európai igények alapján megalkotott SUV modelljének további részleteit is. Az új Sportage európai értékesítése még idén elindul.
Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, suv, új modell
 
A Kia bemutatta az új Sportage európai változatának első vázlatait Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Genfben mutatkozott be a Kia új 1,0 literes T-GDI háromhengerese Genfben mutatkozott be a Kia új 1,0 literes T-GDI háromhengerese Tavasszal érkezik az új Opel Astra Sports Tourer a kereskedésekbe Tavasszal érkezik az új Opel Astra Sports Tourer a kereskedésekbe Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét
 
Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

2021. augusztus 27.
Még kívánatosabbá teszi a díjnyertes Jaguar XF Saloon és Sportbrake modelleket az új R-Dynamic Black kivitel bevezetése, míg a Jaguar XE R-Dynamic Black még bőségesebb felszereltséget kap.
Részletek

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

Az XE és XF R-Dynamic S modellváltozatokon alapuló, exkluzív új kivitelek gazdagabb felszereltséggel, valamint még magabiztosabb, még határozottabb megjelenéssel erősítik a Jaguar modellkínálatát.

A Jaguar tervezői kibővítették a fekete optikai csomag tartalmát: a Gloss Black felületkezelés mostantól nem csak a hűtőmaszkot és annak keretét, az oldalablakok szegélyét, a kerékdobokon kialakított légkivezető nyílásokat, a hátsó emblémákat, valamint (a Sportbrake kivitelen) a tetősíneket díszíti, hanem a külső visszapillantó tükrök házát és a küszöbtoldatokat is. Emellett alapfelszerelés a sötétített ablaküveg és panoráma napfénytető is – mostantól az XE R-Dynamic Black modellen is. A fenti stíluselemeket Gloss Black kivitelű, 19 colos könnyűfém keréktárcsák (‘Style 5031’ típusúak az XE, illetve ‘Style 5106’ típusúak az XF esetében) és piros féknyergek egészítik ki. Az XE R-Dynamic Black modellváltozat Firenze Red, Bluefire, Eiger Grey, Santorini Black és az új Ostuni White árnyalatú metálfényezéssel rendelhető, míg az XF R-Dynamic Black modellekhez a széria teljes színválasztéka elérhető.

A luxuskivitelű belső tér stílusát kifinomult fabetétek emelik, Gloss Grey Figured Ebony kivitelben az XE, illetve Satin Charcoal Ash kivitelben az XF esetében. Az esztétikai hatást magasfényű fém pedálok teszik teljessé. Az XF eredendően kifinomult, meghitt légkörét a továbbfejlesztett – a korábbi tíz helyett immár harminc különböző színárnyalatot kínáló – prémium utastéri világítás funkció teszi még hangulatosabbá.

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek

A gyors, ösztönösen kezelhető, késlekedés nélkül reagáló Pivi Pro szórakoztató rendszer szintén továbbfejlődött. Az XE és az XF esetében egyaránt számos beépített alkalmazást kínál, beleértve a Spotify-t és az Apple CarPlay®-t. Szintén az alapfelszereltség része az Android Auto™ funkció.

Vezeték nélküli szoftverfrissítésen (SOTA) keresztül hamarosan elérhetővé válik a vezeték nélküli Apple CarPlay® kapcsolódási funkció, amely az okostelefonok még egyszerűbb, még kényelmesebb csatlakoztatására szolgál. Ugyanekkor a vezeték nélküli Android Auto™ funkció is megjelenik a kínálatban. Az XE és az XF vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcionalitása lehetővé teszi a Pivi Pro rendszer, illetve a fedélzeti járműrendszerek távolból történő, problémamentes frissítését.  Ennek köszönhetően a járművek mindig a legmodernebb szoftvert futtathatják, anélkül, hogy az ügyfeleknek fel kellene keresniük márkakereskedőjüket, míg a Pivi Pro kettős SIM technológiája révén ezzel párhuzamosan streamelhetők a zeneszámok.

Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek



Kulcsszavak: bemutató, jaguar, új modell, XE, XF
 
Exkluzív R-Dynamic Black kivitellel érkezik a Jaguar XE és XF modellek A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha A 30. jubileumra készült Ypsilon és az "ELLE" A 30. jubileumra készült Ypsilon és az "ELLE" Álcázva mutatta meg magát az új Opel Insignia Grand Sport! Álcázva mutatta meg magát az új Opel Insignia Grand Sport! Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban
 
Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

2021. augusztus 27.
A Taycan és a Taycan Cross Turismo átfogó változásokkal kezdi meg az új modellévet szeptembertől.
Részletek

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

A műszaki fejlesztéseknek köszönhetően az elektromos sportautó hétköznapi hatótávja megnövekedett. További fontos előrelépést jelent az Android Auto teljes körű integrációja a Porsche Communication Management (PCM) központi rendszerbe, valamint a Remote Park Assist távirányítható parkolás funkció megjelenése a Taycan modellcsaládban. Ezzel az új, opcionálisan választható asszisztens rendszerrel a parkolás folyamata már az okostelefonról is vezérelhető, anélkül, hogy a vezető a kormány mögött ülne. Az új Paint to Sample, valamint Paint to Sample Plus opciók segítségével rendhagyó és egyéni színválasztás vált elérhetővé. Például ezentúl a Taycan választható a ’90-es éveket idéző klasszikus Rubystar vagy fényes méregzöld árnyalatban.

„Autóink folyamatos technikai fejlesztése szerves részét képezi a Porsche génjeinek. A Taycan legfrissebb generációja kifinomult okostelefon csatlakozási lehetőséggel vált még lenyűgözőbbé, amely már az Android Auto funkciót is tartalmazza” – mondta Kevin Giek, aki április óta tölti be a Taycan modellcsaládért felelős vezető pozícióját.

„A tisztán elektromos Taycan modellkínálatunk folyamatosan gyarapszik és fejlődik. A modellcsaládhoz tavasszal csatlakozó új Cross Turismo különösen népszerű vásárlóink körében, amit a megrendelések kiváló számai is bizonyítanak.”

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Technológiai fejlődés: nagyobb hatótávolság a hétköznapokban

Az új modellévbe tartozó Taycan nem került külön homologizációra, így nem születtek új WLTP hatótávolsági értékek. Ettől függetlenül elmondható, hogy valós használati körülmények között a legújabb verzió jobban teljesít a hétköznapokban. A kiterjedt technológiai fejlesztések megvalósítása révén ugyanis növekedett a hatótáv. Az összkerékhajtású változatoknál Normal és a Range üzemmódokban, részterhelésen az első elektromotor szinte teljesen lekapcsolódik és nem vesz részt a hajtásban. Mindemellett egyik tengely sem fogyaszt energiát, amikor az autó vitorlázik vagy egyhelyben áll. Ez a fajta elektromos szabadonfutó funkció tovább csökkenti a veszteségeket. A motorok szükség esetén milliszekundumokon belül újra beszállnak a hajtásba, amint a vezető nagyobb teljesítményt igényel vagy vezetési üzemmódot vált.

A hőmenedzsment, valamint a töltési funkciók is további fejlődésen mentek át. A Turbo Charging Planner révén a nagyfeszültségű akkumulátor a továbbiakban a korábbihoz képest magasabb hőmérsékletet is elérhet. Mindez azt jelenti, hogy hamarabb elérhető és gyorsabban történik a gyorstöltés. Emellett az elektromos alkatrészekben töltés során keletkező veszteséghőt nagyobb mértékben használja fel a rendszer az akkumulátor hőszabályozására.

Remote Park Assist: távirányítható parkolás

Az új Remote Park Assist opciónak köszönhetően elérhetővé vált az okostelefonról vezérelt parkolási manőverezés, azaz a beparkolás és a parkolóhelyről való kiállás, úgy, hogy a vezetőnek nem kell a kormány mögött ülnie. Ez az automatikus irányítási funkció mind párhuzamos, mind merőleges parkolások, továbbá garázsok esetén is elérhető.

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

Az asszisztens automatikusan felismeri a parkolóhelyet és felméri a területet a jármű ultrahangos érzékelőinek, valamint kameráinak használatával. Amennyiben elegendő hely áll rendelkezésre, a vezető elindíthatja a parkolás folyamatát a Porsche Connect alkalmazásban és kiszállhat az autóból. A vezető folyamatosan felügyeli a parkolási folyamatot azzal, hogy megnyomja és nyomva tartja a gombot az alkalmazás okostelefonos kezelőfelületén.

A Remote Park Assist funkció önállóan átveszi a kormányzást és vezérli a jármű előre, illetve hátra történő mozgását. Amint a vezető felengedi a gombot, a Taycan azonnal megállítja a parkolási manővert.

Android Auto: immár a központi rendszer szerves részeként

A Porsche Communication Management (PCM) hatodik generációját kapják a Taycan modellek már a típus bemutatása óta. A tisztán elektromos sportautó a kezdetektől fogva a kommunikáció úttörője, aminek első lépcsőfokát az Apple Music és az Apple Podcasts maradéktalan integrációja jelentette. Most már az Android Auto is beépült a PCM rendszerébe, emellett továbbra is elérhető az Apple CarPlay támogatás iPhone okostelefonokhoz. Ez azt jelenti, hogy már a Google Android operációs rendszert futtató okostelefonok is teljes támogatást élveznek. A vezetés biztonságát nem befolyásoló alkalmazások és egyes okostelefon funkciók most már teljeskörűen használhatók a PCM 6.0 vagy a Google Assistant hangvezérlésével is.

Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín

A Voice Pilot hangasszisztens ezentúl még hatékonyabban képes megérteni a hétköznapi nyelven intézett hangparancsokat. The műholdas navigációs rendszer gyorsabban képes útvonalat számítani az érdekes (POI) elsődleges használatával, valamint sokkal érthetőbben jeleníti megezzel kapcsolatos információkat is.
Az elrendezés és az operációs rendszer is tovább finomodott: most már öt menüpont áll rendelkezésre a korábbi hárommal szemben a központi kijelző bal oldalán, továbbá az ikonok egyéni ízlés szerint rendezhetők.

A hagyománytisztelő színek visszatérnek: még egyedibb fényezések

A ’90-es években a Porsche számos kifejezetten élénk és színes fényezést kínált modelljeihez. Ezek hamar kultusszá váltak a márka rajongónak körében, és manapság talán még népszerűbbek az olyan klasszikusokon, mint a 964-es 911 generáció. Ezek a szemet gyönyörködtető fényezések most visszatérnek. A Porsche Exclusive Manufaktur folyamatosan fejlődő személyre szabási stratégiájának részeként a Taycan most már elérhető Paint to Sample és Paint to Sample Plus fényezésekkel is a szériában szereplő 17 árnyalat mellett.

Az első opció jelenleg 65 további színből enged választani. Ezek között szerepel a holdfénykék metál, a méregzöld, a Rubystar, a riviéra kék és a viola metál, amelyek szorosan kapcsolódnak a márka történelméhez. Továbbá a Paint to Sample Plus opció teljes szabadságot nyújt a vásárlóknak a színválasztás folyamatában, lehetővé téve, hogy kedvenc tárgyaik színéhez igazodó Taycan mellett döntsenek.

Töltés út közben: Porsche Charging Service mintegy 200,000 töltőponttal

A Porsche Charging Service könnyű elérést biztosít a különféle hálózatok világszerte rendelkezésre álló töltőpontjaihoz, központi fizetési megoldással, amelyet a Porsche kezel. Jelen pillanatban majdnem 200.000 töltőpont áll rendelkezésre Európa több mint 20 országában, ideértve a majdnem 6.500 darab 50 kW-nál is gyorsabb DC töltőállomást.

További fontos újdonság a Porsche Destination Charging. Ezzel az exkluzív szolgáltatással az ügyfelek a különösen népszerű helyszíneken díjmentesen tölthetik tisztán elektromos vagy konnektoros hibrid Porsche modelljüket. E szolgáltatás több mint 2.000 AC töltőpontot jelent világszerte 50 országban, többek között hotelek, éttermek, repülőterek, bevásárlóközpontok, sport klubok és kikötők részvételével – és javában zajlik a hálózat további kiterjesztése.

Taycan, a bestseller

Az utóbbi hónapokban kifejezetten nagy népszerűégnek örvendhetett a Taycan. Csak 2021 első félévében mintegy 20.000 autó kelt el, ez a szám már meghaladja a 2020-as teljes év eladási számait. Modellkínálatunk legújabb tagja ezzel olyan kelendővé vált, mint sportautó ikonunk, a 911.


Kulcsszavak: bemutató, Porsche, Taycan, új modell
 
Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Részleteiben is bemutatkozik a Lexus UX tanulmányautó Részleteiben is bemutatkozik a Lexus UX tanulmányautó A DAF bemutatja az LF 2016 Edition generációt A DAF bemutatja az LF 2016 Edition generációt Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Válságautó - Peugeot 301 A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 21 - 30