Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 21 - 30
A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

2019. június 07.
A Volkswagen nagyszabású töltőtelepítési tervekkel állt elő: 36 ezer töltőpontot akarnak létrehozni 2025-ig, egy 250 millió eurós beruházás keretében.
Részletek

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A németek igyekezete nem véletlen, a következő években valóságos elektromos autó offenzívára készülnek, ezek értékesítéséhez viszont elengedhetetlen a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítése, fejlesztése.

Hatalmas töltőtelepítést tervez Európában a Volkswagen, az autógyártó mintegy 36 ezer töltőpontot hozna létre 2025-ig, egy 250 millió eurós beruházás keretében. A németek töltőpontjaikkal az európai városokat és autópályákat egyaránt behálóznák majd, ezzel is hozzájárulva a megfelelő méretű töltőinfrastruktúra kiépüléséhez. Nagy hangsúlyt fektetnének továbbá arra is, hogy a vállalatoknak és a magánszemélyeknek is megfelelő megoldásokat kínáljanak a munkahelyi és az otthoni töltésekhez.

A Volkswagen igyekezete nem véletlen, ahogy arról korábban részletesen beszámoltunk, a vállalat totális átalakuláson megy keresztül, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás, valamint a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások állnak. Azt pedig, hogy a német autógyártó mennyire komolyan gondolja az elektromos meghajtásra történő átállást, jól mutatja, hogy terveik szerint mintegy 35 milliárd eurót fognak elkölteni az elektromobilitás területén 2022-ig.

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát

A kutatás és fejlesztésnek, az új beruházásoknak, valamint az akkumulátorbeszállítókkal kötött megállapodásoknak eredményeként 2025-re már 50 darab tisztán elektromos meghajtású modellt akar értékesíteni a cégcsoport.

Ez nem véletlen, hiszen az eladásokban is nagyon ambiciózus célokat fogalmazott az autógyártó menedzsmentje, 2025-re el akarnak odáig jutni, hogy évi 2-3 millió elektromos autót adnak el globálisan, amely egyben azt is jelentené, hogy a cégcsoport teljes értékesítésének mintegy 20-25 százalékát tennék ki ezek az autók.

Amennyiben ezek a célok valóra válnak, a Volkswagen csoport lehet az az autógyártó a világon, amelynek leginkább sikerül majd felülmúlnia a Tesla értékesítéseit 2025-ben.

A Volkswagen ezektől az ambiciózus céloktól egyelőre nagyon távol áll, de a helyzet gyorsan változhat, ugyanis a Roadmap E projekt keretében 25 tisztán elektromos meghajtású és 20 plug-in hibrid modellt dobhatnak piacra a németek 2020 végéig. A Volkswagen ráadásul tavaly bejelentette, létrehoznak egy különálló divíziót az elektromobilitás területén, amelynek kiemelt célja lesz, hogy a német autógyártót piacvezetővé tegye az elektromos autózásban. Ennek megvalósítása érdekében a Volkswagen már korábban bemutatta az ID. modellcsalád több tagját. Közülük elsőként a kompakt méretű, ferde hátú ID.3 jelenik meg az európai piacon 2020-ban – írja a portfolio.hu.

A Volkswagen elektromos töltőpontokkal borítaná be Európát
Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, fejlesztés, I.D., volkswagen
 
A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Ha az új kocsija nem elektromos lesz, kinevetik majd a gyerekei Tesla túltengés Tesla túltengés Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára A Volkswagen összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoportot hoz létre A Volkswagen összevont haszonjármű gyártó vállalatcsoportot hoz létre
 
Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

2019. június 07.
Korábbi sikeres együttműködéseit új, minden eddiginél ígéretesebb projekttel folytatja a két japán autógyártó: tisztán elektromos hajtású platform fejlesztésébe fognak.
Részletek

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

Leendő zéró károsanyag-kibocsátású személyautók, valamint szabadidőjárművek alapjául szolgáló technológiai platform kifejlesztéséről írt alá együttműködési szerződést a Toyota Motor Corporation és a Subaru Corporation (korábban Fuji Heavy Industries). A közös projekt első terméke várhatóan egy kompakt crossover lesz (az egyetlen hivatalos fotó mellékelve).

A Toyota és a Subaru 2005 óta ápol szoros kapcsolatokat, folyamatosan új területekre terjesztve ki a két vállalat együttműködését. A kooperáció legismertebb eredménye a Toyota GT86/Subaru BRZ sportautó-páros megszületése (2012), de a Subaru XV kompakt crossover plug-in hibrid verziója, az Európában nem forgalmazott Subaru Crosstrek Hybrid is a Toyota Prius PHEV hajtáslánc-komponenseit alkalmazza. Ezekre a sikeres hagyományokra építve kezd most új, napjainkban különösen releváns projektbe a két vállalat.

A régi, bevált üzleti modellek nem alkalmasak arra, hogy az autógyártók lépést tartsanak napjaink egyre gyorsabb ütemben változó piaci elvárásaival és kihívásaival.

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru

A különböző térségekben eltérő jogi, infrastrukturális és piaci adottságokhoz kell igazodni, új értékesítési szempontokat és értékrendszereket kell felállítani – indokolta a Toyota az együttműködést, amellyel csökkenteni remélik a fejlesztések és piaci bevezetések időtartamát, illetve költségeit.

A partnerek a Subaru összkerékhajtási technológiáit a Toyota világszerte elismert akkumulátor- és elektromoshajtás-kompetenciájával társítva hozzák létre azt a platformot, amelyre a jövőben a tervek szerint a legkülönfélébb modellek, mindenekelőtt alsó-középkategóriás és középkategóriás szedánok, valamint szabadidőjárművek épülhetnek. Az első közös fejlesztésű modell egy kompakt crossover lesz.

A közelmúltban mindkét márka arról tett bejelentést, hogy hamarosan piacra bocsátja első elektromos típusát. A Subaru a már említett Crosstrek alapjaira, míg a Toyota a C-HR bázisára képzelte el akkumulátoros villanyautóját, utóbbiból Kínában már be is mutatták az elektromos változatot. A megállapodás értelmében a Subaru az új projekt rendelkezésére bocsátja ilyen irányú fejlesztési erőforrásait.

Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, subaru, toyota
 
Az Audi bemutatja az új R8 lézeres távolsági fényszóróját Az Audi bemutatja az új R8 lézeres távolsági fényszóróját Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást Németország támogatja az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött EU-s megállapodást Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába Váratlan bejelentés a Teslától! Váratlan bejelentés a Teslától!
 
A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

2019. június 07.
A több mint egymilliárd dollár befektetésével rendszerbe állított üzem az innovatív digitalizációs technológiák és a hosszú távon fenntarthat működés terület én is új mércét állít fel.
Részletek

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A mexikói kormány és a BMW Group magas szintű képviselői ma hivatalosan is megnyitották San Luis Potosí városában a müncheni központú vállalatcsoport Mexikóban rendszerbe álló, új autógyártó létesítményét.

„A San Luis Potosí városában beindított üzem a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának rendkívül fontos pilléreként kezdi meg működését. Célunk, hogy tömegtermelési és értékesítési tevékenységeinket világszerte egyensúlyba hozzuk, miközben fontos, folyamatosan fejlődő piacainkon tovább kívánjuk erősíteni jelenlétünket. Mexikó jelentős mértékben növeli majd az amerikai régióban felépített gyártási rugalmasságunkat, az új BMW 3-as limuzin helyben készülő modelljeit pedig a világ minden tájára exportáljuk” - fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja a június 6-i megnyitó ceremónián.

A müncheni központú vállalatcsoport több mint egymilliárd dollárt fektetett be az új üzem felépítésébe. A létesítmény első körben 2 500 szakembernek ad munkát és teljes kapacitás mellett évente 175 000 darab új autó gyártására lesz képes.

San Luis Potosí városában a BMW legsikeresebb modellsorozata készül majd: az új BMW 3-as limuzin. A vállalatcsoport immár több mint száz éve íródó története során a legendás típus a márka központi modelljévé érett, a dinamikus menetteljesítmény, a hatékonyság és a kialakítás terén egyaránt kategóriaetalon mércét állítva riválisai elé.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A mexikói létesítmény megnyitó ceremóniáján Dr. Alfonso Romo Garza, a mexikói kormány elnökségi irodájának vezetője, Dr. Juan Manuel Carreras López, San Luis Potosí állam kormányzója, Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának tömegtermelésért felelős tagja, Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja, illetve Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja is részt vett.

 „A BMW Group San Luis Potosí városában rendszerbe álló, új gyárának szilárd alapját magasan képzett munkatársaink adják, akik garantálják prémium kategóriás termékeink rendkívül magas minőségét. Duális szakmai képzési rendszerünk immár negyedik generációját éli” – mondta Milagros Caiña-Andree, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásért és munkaügyi kapcsolatokért felelős tagja.

A duális szakmai képzési rendszerbe bekerülő munkatársak és gyakornokok az új gyár innovatív oktatási központjában sajátíthatják el a BMW Group legkorszerűbb gyártási technológiáinak folyamatait. A képzés nem csupán a szakmai tudás fejlesztésére, de a motivációra, az elköteleződés fokozására és a csapatszellem kialakítására is figyelmet szentel.

Az üzemben négy technikaképzési labor működik, amelyekben egyszerre 250 hallgató tanulhatja ki a legmodernebb fortélyokat.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

„Mexikóban rendkívül erős beszállítói hálózatra támaszkodhatunk, hiszen immár több mint tíz éve vásárolunk a régióból magas minőségű, technológiailag kifinomult, innovatív termékeket. A BMW Group minden egyes gépkocsijában biztos, hogy legalább egy olyan alkatrész dolgozik, amely a kétszázhúsz mexikói beszállítónk egyikétől származik. Az új gyár hatalmas előnyt kovácsolhat a rövid beszerzési utakból és az ebből eredő gyártási rugalmasságból” - nyilatkozta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

A BMW Group 2008 óta működtet saját beszerzés-koordináló irodát Mexikóban. 2017-ben az iroda Mexikóvárosból San Luis Potosí-ba költözött, ahol jelenleg 105 embernek ad munkát. A vállalatcsoport mexikói beszerzéseinek összköltsége a tavalyi évben a 2,5 milliárd dollárt is meghaladta.

Rugalmasság, digitalizáció és hosszú távú fenntarthatóság

„Az új gyárat a kezdetektől úgy terveztük meg, hogy gyorsan és rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a jövőbeni modellváltozatokhoz és gyártási mennyiségekhez. A létesítményben az innovatív 4.0 gyártási technológia dolgozik, új automatizálási megoldásokkal és modern támogató rendszerekkel. A fenntarthatóság ugyancsak fontos kitétel volt, már a legelején – és mára már e téren is új mércét állítottunk fel” – mondta Hermann Bohrer, a mexikói gyár igazgatója.

Az innovatív 4.0 gyártási technológia

A BMW Group a mexikói létesítmény felépítésekor és berendezésekor is háromdimenziós tervezési technológiát alkalmazott. Az építők a munkálatok minden egyes fázisában olyan fontos információkat digitalizáltak, mint a pontos elhelyezkedés, a méretek és a teljesítési határidők. A vállalatcsoport itt alkalmazta először a digitális háromdimenziós szkennelés technológiáját, a legmodernebb innovációk egyesítésével pedig olyan valós idejű, költséghatékony szerkezetelemzési modell állt össze, amelyek a tervezési és az építési fázisok alatt mindvégig folyamatos megbízhatóságról biztosították a vállalatot.


A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A BMW Group új gyára az intelligens karbantartás tekintetében is úttörőnek számít. A vállalatcsoport itt alkalmazza először az Intelligens Karbantartási Asszisztens Szoftvert (Smart Maintenance Assistant Software), amely proaktív számításokkal, idejekorán betervezi az egyes berendezések karbantartási munkálatait és ezzel a gyártás hatékonyságát is fokozza. A technológia nem egy előre beprogramozott szisztéma alapján, hanem az egyes berendezések tényleges használatelemzése szerint dolgozza ki a karbantartási menetrendet, amelyről a munkatársak minden fontos információt táblagépeken és okostelefonokon követhetnek nyomon.

Az innovatív 4.0 gyártási technológia az összeszerelési folyamatokat is leegyszerűsíti, legtöbbször intelligens kijelzőkkel helyettesítve a papír alapú leírásokat. A munkatársaknak munkafázisonként két-két kijelző szolgáltatja az összeszereléshez szükséges releváns információkat, amelyek a múltban még kizárólag papír alapon voltak elérhetők. A BMW Group a mexikói létesítményben integrálta először összeszerelési folyamatba az innovatív 4.0 gyártási technológiát.

Az erőforrások összeszerelését megelőző, előkészítő fázisban robotok és munkatársak vállvetve dolgoznak együtt, egymás munkáját támogatva. A robotok a nehéz fizikai munkát, míg a munkatársak a kézügyességet igénylő, apróbb összeszerelési feladatokat végzik.

Vadonatúj fenntarthatósági mérce

A San Luis Potosí városában működő létesítmény már az első teljes termelési évtől kezdve a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának elsőszámú erőforrás-hatékony üzeme lesz.

A BMW Group ma megnyitotta új gyárát Mexikóban

A legfontosabb szempont a víz optimális felhasználása volt: a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatában készülő gépkocsik közül a legkevesebb vizet a mexikói gyárban napvilágot látó modellek előállítása igényli, hiszen az új gyár karosszériafényező üzeme is vízveszteség nélkül működik. A fényezéshez szükséges vízmennyiséget a létesítmény folyamatosan újratermelt és újra felhasznált vízből nyeri ki.

A megújuló erőforrások átfogó alkalmazásának köszönhetően a mexikói üzem a jövőben százszázalékosan károsanyag-kibocsátástól mentesen, tiszta elektromossággal működik majd. A gyár a több mint 70 000 négyzetméternyi területen felállított napelemrendszerből nyeri ki a működéséhez szükséges energia nagy részét.

Tömegtermelés a világ minden tájára

A mexikói létesítmény rendszerbe állításával harmincegy tagúra nő a BMW Group nemzetközi gyártási hálózata, amely a vállalatcsoport „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának megfelelően biztosítja a nemzetközi termelési hálózat rugalmasságát és hatékonyságát, egyensúlyba állítva az európai, ázsiai és amerikai értékteremtést.

A San Luis Potosí városában beindított üzemmel újabb szintre lép a vállalatcsoport növekedési stratégiája. Mexikó Kanadával és az Egyesült Államokkal együtt az Észak-Amerikai Szabadkereskedelmi Egyezmény (NAFTA – North American Free Trade Agreement) tagja, illetve az Európai Unió tagállamaival és a dél-amerikai piacokkal is szabadkereskedelmi kapcsolatot ápol, amelyek nagymértékben könnyítik a beszállítói hálózat és az újautó-export működését.

Kiemelkedő értékesítési mutatóival a NAFTA régió kulcsfontosságú piac a BMW Group számára. A vállalatcsoport huszonöt évvel ezelőtt állította rendszerbe az egyesült államokbeli Spartanburg városában működő üzemét, amelybe azóta közel kilencmilliárd dollárt invesztált. 2021-ig a BMW Group további 600 millió dollárt fektet be a létesítménybe, hogy felkészítse a gyártósorokat a jövő BMW X modelljeire. A spartanburgigyárban ma hozzávetőlegesen 11 000 ember dolgozik és a tengerentúlon további mintegy 70 000 embernek ad közvetlenül és közvetetten munkát.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, Mexikó
 
A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába SEAT 600: a spanyolok „bogara” SEAT 600: a spanyolok „bogara” Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Homokból készült SEAT Ateca várja az utasokat a barcelonai repülőtéren Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás
 
160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

2019. június 07.
Karburátor, hydrokompresszor, forgóeke, nyersolajmotor – néhány azon szabadalmak közül, amelyek a magyar autóipar egyik úttörőjének nevéhez köthetők. 160 évvel ezelőtt, a mai napon született Bánki Donát, aki előtt az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedése is tiszteleg.
Részletek

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörője

Lőwinger Donát 1859. június 6-án született a Komárom-Esztergom megyei Bakonybánkon. Szülőhelye iránti tiszteletből magyarosíttatta később családnevét, így vonult be Bánki Donátként a magyar motorgyártás történelmébe.

„Bánki Donát egyike volt azon kiváló magyar mérnököknek, akik munkásságukkal hozzájárultak az autózás elterjedéséhez" – kezdte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

„Nem csak remek szakember volt, de elhivatott oktató is, aki a lehető legtöbb módon segítette hallgatói felkészülését. Ezek után nem is meglepő, hogy több oktatási intézmény is névadójának választotta, mint például a budapesti közlekedésgépészeti szakgimnázium, amivel évek óta mi is együttműködünk. A Duna Autónál fontosnak tartjuk, hogy szakemberek végezzék ügyfeleink autójának szervizelését, karbantartását. Az autó ugyanis nekünk bizalmi kérdés. Ezért évi 20-30 tanuló tudásának bővítéséhez járulunk hozzá a gyakorlati képzés kertében, remélve azt, hogy az innen kikerült tanulókra is olyan büszkék lehetünk egyszer, mint Bánki Donátra."

Szakmai nap a Bánki Donát közlekedésgépészeti szakgimnáziumban a Duna Autó részvételével

160 éves lenne a magyar autóipar egyik úttörőjeKorának legnagyobb gépészmérnöke volt, aki az iparosodó hazai környezetben kezdte mérnöki tevékenységét. A Ganz és Társa Vasöntöde- és Gépgyárban közel 17 éven át dolgozott, s ez időszak alatt olyan innovációkhoz adta nevét és szaktudását, mint a Mechwart-eke vagy az úgynevezett ún. Bánki-Csonka motor, amely a Ganz-gyár nemzetközileg is versenyképes terméke volt. Munkássága nem csak e vívmány által kapcsolódott össze Csonka Jánossal, de 1893-ban együtt szabadalmaztatták a fúvókás benzinkarburátort, közismertebb nevén a porlasztót. „Találmányuk a kor azon nagy problémáját oldotta meg, hogyan lehet az üzemanyagot biztonságosan, hatékonyan, és egyben környezetkímélő módon a motorba juttatni. Ezzel újabb lendületet adtak az automobilizmus fejlődésének." – tette hozzá Simon Péter, az idén 30 éves Autóváros szakembere.

Az idő előre haladtával a karburátor fokozatosan fejlődött, de amikor már elérte azt a szintet, amely után gazdaságosan nem volt tovább fejleszthető, új utakat kellett keresni. Az egyik a benzinbefecskendező rendszerek kifejlesztése volt, aminek előnye a belsőégésű motor teljes üzemelési tartományában a jobb tüzelőanyag-levegő keverék előállítása, valamint a kisebb károsanyag-kibocsátás. Napjainkban az egyre szigorodó szabályozások következtében már csak a közvetlen befecskendezéses rendszerek tudják teljesíteni az EURO 6D normát.

Bánki összesen 10 találmányát szabadalmaztatta, főként a gázmotorok és a belsőégésű motorok terén. Köztük van az Otto motoroknál a mai napig használatos elektromos gyújtás elődje, az automatikus csőgyújtás, amelyet a gáz- és petróleummotoroknál alkalmazott a Bánki-Csonka kettős. Ezt követte 1894-ben az első nagynyomású robbanómotor, a saját korában méltán világhírű Bánki-motor, majd 1902-ben életre hívta elsőkerék-hajtású gépkocsiját, amelynek működési elve ma is korszerűnek számít.

Kulcsszavak: Bánki Donát, Duna Autó, márkaszerviz, oktatás, Simon Péter
 
Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen Lévai Zoltán és Tim Gábor is győzött a Hungaroringen A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés A Duna Autóban megnyílt az első magyarországi CUPRA márkakereskedés Nem is tudom, gyanús az autóm… Nem is tudom, gyanús az autóm… Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Márkaszerviz vagy garázsműhely? Márkaszerviz vagy garázsműhely?
 
A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

2019. június 06.
Folytatódik a Peugeot 3008 sikersorozata: egy brit autós portál hatvanezernél is több olvasójának szavazata alapján az új generációs Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának.
Részletek

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A brit AutoTrader.co.uk idei szavazásán magabiztosan szerezte meg az elsőséget, és ezzel újabb Év Autója címet tudhat magának a Peugeot 3008.

Az Egyesült Királyság és az Ír Köztársaság legnagyobb online használtautó-értékesítő felületén, az AutoTrader oldalon évente tízmillió tranzakció zajlik; a szervezet saját fejlesztésű digitális platform és innovatív adattermékek segítségével teszi egyszerűbbé a vásárlás és az eladás folyamatát a fogyasztók, az értékesítők és az autógyártók számára. Az 1977-ben papír alapú hirdetési újságként indult AutoTrader ma már teljes egészében digitális kiadvány, amelyen naponta közel félmillió autót hirdetnek meg – ez a brit szigeteken eladásra kínált autók mintegy 80 százaléka. A felület névismertsége meghaladja a 90 százalékot, amikor tehát arra kérik felhasználóikat, hogy szavazzanak az év újdonságaira, biztosak lehetnek a magas részvételben.

Idén több mint 60 ezren írták meg véleményüket frissen vásárolt autójukról. Összesen tizenhat meghatározó területen értékelték autójukat a tulajdonosok, és a szavazatok összegzése után egyértelmű győztesként emelkedett ki a mezőnyből a Peugeot 3008.

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A francia SUV az összes értékelt autó közül a legmagasabb minősítést kapta a belső tér minőségére, a menetkényelem, a szolgáltatások kínálata, valamint a tartozék-választék terén pedig az összesített második helyen végzett. A tulajdonosok különösen kedvező véleményt fogalmaztak meg a típus belső és külső formatervéről, a digitális műszeregységről, az alapfelszereltségről, az összeszerelési minőségről és a vezetési élményről.

Véleményük összecseng azzal a képpel, amelyet az Auto Trader szakújságírói alkottak a kompakt szabadidőjárműről: ők kényelmes, praktikus családi járműnek ismerték meg, amely gazdag felszereltséggel és hiánytalan biztonsági funkcionalitással, valamint divatteremtő megjelenéssel szolgálja az ügyfeleket. A rugózási komfort és a stabilitás közötti arany középutat megtestesítő futómű-hangolás ideális családi autóvá teszi, nemkülönben az a tény, emlékeztetnek a szerzők, hogy a Peugeot 2019-ben az abszolút legmegbízhatóbb márkának bizonyult a J.D. Power nagy-britanniai felmérésén. „Nem tudunk vitába szállni azzal, hogy a brit autótulajdonosok a Peugeot 3008-ast választották meg a 2019-es Év Új Autójának. A formaterv, a minőség, a biztonság és a felszereltség egyaránt lenyűgöző, ráadásul jó vezetni, tágas és praktikus.” Így összegezte a szerkesztőség véleményét Ivan Aistrop, az Auto Trader vezető tesztelője.

A brit autósok a Peugeot SUV-t választották meg a 2019-es Év Autójának

A Peugeot 3008 modellt nem először választották meg az év első számú újdonságának. Miután a modell 2017-ben elnyerte az Európai Év Autója díjat (az ötödik Peugeot-ként a díj történetében), Írországban és Malajziában is megismételte ezt a fegyvertényt, majd a What Car? szavazásán elhozta a 2017-es Év Autós Technológiája díjat, a Párizsi Autófesztiválon az Év Legjobb Autóbelsője címet kapta, az Auto Express pedig még ugyanabban az évben az Év Legjobb Kompakt Szabadidőjárművének választotta meg.

2018-ban a Driver Power tizenhatodik Év Autója szavazásán ugyancsak elnyerte a legjobb kompakt SUV-nak járó kitüntetést. A 80 ezer olvasó részvételével zajló szavazást kategóriája győzteseként zárta a külső megjelenés és kidolgozás, a praktikum, a rugózás és vezethetőség, a biztonság és megbízhatóság, valamint az összeszerelés terén, míg az autó formatervét és biztonsági felszereltségét az egész piac összesített legjobbjának kiáltották ki. Az elismerések sorát jelenleg a Carbuyer.co.uk szavazása zárja, ahol 2017 óta harmadik éve nem talál legyőzőre a kompakt szabadidőjárművek körében a Peugeot 3008, annak ellenére, hogy évről évre új, friss konkurensekkel bővül ez a rendkívüli ütemben gyarapodó szegmens. Ugyanitt a legjobb SUV és a legtakarékosabb szabadidőjármű címeket is elhódította tavaly a 3008.
Kulcsszavak: Nagy-Britannia, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? A BMW X modellek 15 éve az utakon A BMW X modellek 15 éve az utakon A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90 Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90 Európában is kapható lesz az Edge Európában is kapható lesz az Edge
 
A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

2019. június 06.
A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy értékesítésének első hónapjában a vadonatúj Toyota Corolla gyakorlatilag felrobbantotta az európai piacot.
Részletek

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A mindjárt három karosszériaváltozatban (az ötajtós Hatchback, a limuzin Sedan és a kombi Touring Sports) és elsőként a világon két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető vadonatúj Corolla ugyanis nem csupán azonnal Európa legnépszerűbb zöld autója, de egyben a piac legnagyobb, 25%-os növekedést produkáló modellje lett.

Az európai autópiac 7 hónapnyi visszaesés után áprilisra végre stabilizálódni látszik, és miközben a dízel értékesítések áprilisban ismét drasztikusan, újabb 12%-al zuhantak, a részben vagy teljesen elektromos autók (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) kétszámjegyű növekedést produkáltak. Mindez megágyazott a világ legnépszerűbb autója, a vadonatúj generációval visszatérő Toyota Corolla sikerének, amely az első autó a világon, amelyhez két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtás is elérhető. Míg a Corolla Sedan a 132 lóerős 1,6-os szívó benzinmotor mellett 1,8-as, 122 lóőerős hibrid elektromos hajtáslánccal is rendelhető, addig a Corolla Hatchback és a Corolla Touring Sports a 112 lóerős 1,2-es turbó benzines erőforrás mellett elérhető az 1,8-as 122 lóerős hibrid és a 2,0-as 180 lóerős hibrid elektromos hajtással egyaránt. 

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

Sok elemző előre borítékolta, hogy azzal, hogy az új Corolla révén megjelenik a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtáslánca az európai piac nagyságrendileg 17%-át kitevő kompakt szegmensben, erősen felkavarja majd az állóvizet a piacon. Már csak azért is lehetett számítani erre, mert ez a szegmens is erősen flottaértékesítés dominált, a dízelektől tömegével elforduló vállalati flották számára pedig ideális alternatívát jelent a nagyteljesítményű környezetbarát hajtás amely semmilyen tekintetben nem jelent kompromisszumot a korábban használt nyomatékos dízelekkel szemben. Nem véletlen tehát, hogy a vadonatúj modell az értékesítés megkezdésének hónapjában azonnal az európai piac legnagyobb növekedését produkáló modellje lett. Az ugyanakkor még meggyőzőbb adat, hogy ezzel egyidejűleg az új Corolla lett Európa legnépszerűbb részben vagy teljesen elektromos autója.

A Toyota idei zöld modellinváziója nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az év első négy hónapját tekintve történelmi magasságot, 6,9%-os részesedést értek el az európai piacon a részben vagy teljesen elektromos autók. A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, mára Európában közel 50%-ban hibrideket értékesítő japán autógyártó ugyanis három világszinten is legfontosabb modellje esetében jelentkezett vadonatúj generációval, ráadásul mindhárom modell megkapta a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtását.

 A vadonatúj Toyota Corolla valósággal berobbant az Európai piacra

A világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 legújabb generációja januárban debütált, és azonnal a Toyota C-HR után a legnépszerűbb elektromos SUV-vá vált Európában, áprilisban egyébiránt 7.016 darab (ebből 5.481 hibrid) talált gazdára a modellből. A világ legnépszerűbb személyautója, a Toyota Corolla áprilisban debütált új generációval, és rögtön el is kelt belőle 11.381 darab (ebből 8.520 hibrid). A világ legnépszerűbb felső-közép-kategóriás autója, a Toyota Camry kizárólag hibrid hajtással elérhető legújabb generációja április legvégén érkezett, abból ugyanakkor, hogy még így elkelt belőle 475 darab már most látszik, hogy a környezettudatos európai flották favoritja lesz. Mindezeknek köszönhetően Európa TOP5 zöld autójából 4 áprilisban is Toyota volt: a hibrid Corollát (8.520 db) a hibrid C-HR (8.485 db), a hibrid Yaris (7.956) és a hibrid RAV4 (5.481) követte.

Kulcsszavak: Corolla, értékesítés, jármű kereskedelem, rav4, toyota
 
Óránként ad el egy autót a Ford Magyarországon Óránként ad el egy autót a Ford Magyarországon A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának  a Toyota Prius Plug-in Hybrid Rangos felmérésen bizonyult a műfaj legjobbjának a Toyota Prius Plug-in Hybrid Megérkezett a SEAT Leon 4Drive Megérkezett a SEAT Leon 4Drive
 
Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

2019. június 05.
Május végén tesztüzemmel elindította első Magyarországi elektromos villámtöltőjét az M1-es autópálya bábolnai, OMV töltőállomásán a német autógyárak által létrehozott Ionity GmbH.
Részletek

Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

Az egységek az Ionity európai hálózatához kapcsolódnak, ami a tervek szerint 2020 végére már 400 főállomásra bővül. A müncheni központú társaság a ma elérhető legfejlettebb technológiát telepítette a Budapest felé tartó szakaszra, ugyanis a kialakított négy töltő egyenként 350 kW-os csúcsteljesítményre képes. Az európai szabvány szerinti CCS2-es csatlakozókkal felszerelt állomásokhoz mérhető kapacitású egységeket eddig nem csak Magyarországon, de még a kelet-európai régióban sem alakítottak ki. Összehasonlításul, a most működésben lévő hazai normál- és szupertöltők jellemzően 22-75 kW teljesítményre képesek.

Az Ionity ezzel jócskán a ma felmerülő piaci igények fölé megy, hiszen a legnagyobb töltésfelvétellel rendelkező modell most az Audi e-Tron, amely 150 kW-os töltési teljesítményt használ. A Mercedes napokban bemutatott EQC típusa esetében ugyanez 110 kW, míg itthon az elsősorban városi használatra tervezett egyik legnépszerűbb elektromos autónak tartott BMW i3-as maximum 50kW-ot tud fogadni. Az autógyárak tervei szerint az Ionity töltő teljes kapacitását kihasználó modellek csupán az elkövetkező években jelennek meg. Ezzel együtt azért a ma forgalomban lévő elektromos autók tulajdonosai is jelentős gyorsulásra számíthatnak a „tankolás” során. A lemerült akkumulátorokat ugyanis körülbelül 30~40 perc alatt 80 százalékos szintre képes tölteni az OMV töltőállomáson kialakított egység.
 
„Ausztriában már kiváló együttműködést sikerült kiépítenünk az IONITY és az OMV között, így örömmel jelentjük most be az új magyar egység indulását is, az M1-es autópálya bábolnai szakaszán. Nagy érdeklődéssel várjuk a magyarországi felhasználók visszajelzéseit a frissen telepített villámtöltőkkel kapcsolatban” – mondta Michael Hajesch, az Ionity ügyvezető igazgatója. 


Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét

A négy különálló töltőn természetesen az angol mellett magyarul is megtalálható a használati útmutató. E mellett a töltőállomás dolgozói is segítséget tudnak nyújtani, ha erre igényt tartanak az autósok. Az úton lévők ugyanakkor a töltőkön feltüntetett telefonszámon az ügyfélszolgálati központot is hívhatják, ahol angolul, németül és franciául állnak rendelkezésre. A tervek szerint azonban a szolgáltatási kör a későbbiekben kiegészül a magyar nyelvvel is.  
 
A jelen állapotban a villámtöltőket érkezési sorrendben lehet igénybe venni. Az új töltőknek is köszönhetően az OMV olyan szolgáltatási minőséget tud nyújtani az autózók számára, amellyel más töltőállomásokon itthon nem találkozhatnak.

„Szeretnénk, ha igazi szolgáltató központként gondolnának az OMV-re, ahol a termékek és szolgáltatások minden olyan szegmensét lefedjük, amire az úton lévőknek szükségük van. A csúcstechnológiát használó Ionity-vel való együttműködésünkkel ebbe az irányba tettünk egy újabb jelentős lépést. A fejlesztésnek köszönhetően szinte bármilyen hajtási rendszert használó gépjármű rövid idő alatt feltölthető Bábolnánál, ami a hazai autópálya-hálózat mentén értékes képességnek számít” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.

Az Ionity töltőinek használata bruttó 8 eurónak megfelelő forintba kerül. Ez független attól, hogy mennyi ideig használják azokat, és mekkora töltést vesz fel a rákapcsolt gépjármű. A rendszer a számlaadást is lebonyolítja, amelyet a felhasználó e-mailen kap meg. A fizetési folyamatot a lehető legegyszerűbben alakították ki, így lehetőség van az Ionityvel szerződött szolgáltatók RFID plasztikjait használni. Ekkor azt az oszlophoz érintve a rendszer levonja a megfelelő összeget. A bankkártyás fizetés az Ionity okostelefonos alkalmazásán vagy weboldalán keresztül bonyolítható, az internetes vásárlásokkal teljesen megegyező módon.



Kulcsszavak: autópálya, Bábolna, elektromos autó, elektromos töltőállomás, IONITY, M1, OMV
 
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában A Nissan két 100%-ban e-NV200-at adott át a monacói hercegi palotában Az Apple a Tesla felvásárlására készül? Az Apple a Tesla felvásárlására készül? Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Útdíj - Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit Útdíj - Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit
 
A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

2019. június 05.
A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitásban: A két elektromos motor által működtetett ID.R 6:05,336 perc alatt teljesítette a Nürburgring-Nordschleife kört.
Részletek

 A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

Gyorsabban, mint bármelyik elektromos jármű korábban. Romain Dumas (F) 40,564 másodperccel javította meg Peter Dumbreck (GB, NIO EP9) 2017-ben felállított korábbi rekordját. Az ID.R átlagsebessége 204,96 km / h, ami ismét megmutatta a Volkswagen elektromos hajtásának lenyűgöző teljesítményét.

Ez az 500 kW-os (680 LE) kibocsátás-mentes versenyautó a Volkswagen jövőbeli, teljesen elektromos ID. termékcsaládjának versenyzésre épített zászlóshajója.

„A Nürburgring Nordschleife nemcsak a világ legigényesebb versenypályája, hanem a sorozatgyártású járművek végső tesztje is” - mondja Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke. „Az ID.R nagy fölénnyel teljesítette ezt a kihívást, és minden idők leggyorsabb kibocsátásmentes körét futotta. Lenyűgöző teljesítmény potenciáljának további bizonyítékaként a Volkswagen e-mobilitása büszkén viselheti magán „Nürburgring-approved” jelzőt. Gratulálok a Volkswagen Motorsport csapatának és Romain Dumas pilótának az ID.R harmadik rekordjához.

Mindössze tizenkét hónapon belül a Volkswagen Motorsport már három rekordot állított be az ID.R-rel. 2018. június 24-én Romain Dumas a híres Pikes Peak International Hill Climb-on (USA) abszolút pályacsúcsot futott 7: 57,148 eredménnyel. Mindössze három héttel később egy új legjobb időt állított be az elektromos autók számára 43,86 másodperccel a Goodwood Fesztiválon Dél-Angliában. Ezekhez a kimagasló eredményekhez csatlakozott most a legendás Nordschleife új rekordja.

 A Volkswagen ID.R új elektromos rekordot állít fel a Nürburgringen

Romain Dumas számára, aki a Nürburgringen a 24 órás verseny négyszeres győztese, az ID.R-rel futott rekordkör egy újabb fénypont a kedvenc pályáján. „A Nordschleife rekord tulajdonosának lenni hihetetlenül büszkévé tesz” - mondja Dumas. „Számomra ez a legjobb és legnehezebb versenypálya a világon. Szeretnék köszönetet mondani a Volkswagen Motorsport csapatának, akik ismét fantasztikus munkát végeztek. Az ID.R tökéletesen felkészült a Nordschleife kihívásaira, és nagyon szórakoztató volt megtapasztalni az elképesztő gyorsulást és a nagy kanyarsebességet.

A Nordschleife e-rekordjával a Volkswagen ismét megmutatta a hatalmas teljesítmény potenciált, ami az elektromos mobilitással érkezik. „Ez a lenyűgöző sikertörténet mérnökeink gondos előkészítésének, az egész csapat hibátlan munkájának a tesztek során, és természetesen Romain Dumas tökéletes vezetési teljesítményének közös eredménye” - mondja Volkswagen Motorsport igazgató, Sven Smeets.

Az ID.R továbbfejlesztett változata a Nordschleife különleges feltételeihez igazítva.

A Nürburgring Nordschleife kihívásaira való felkészülés érdekében a Volkswagen Motorsport mindössze öt hónap alatt teljes körű átalakítást végzett a Pikes Peak és a Goodwood rekordjait felállító autóhoz képest. „Az ID.R továbbfejlesztett változatán az aerodinamikai konfigurációt a lehető legmagasabb sebességhez optimalizáltuk, nem pedig a maximális leszorítóerőhöz,” magyarázza François-Xavier Demaison, műszaki igazgató. „A szimulátorban és a versenypályán végzett nagy mennyiségű tesztkörökkel az ID.R-t a Nordschleife egyedülálló körülményeihez igazítottuk, főként az alváz-hangolásra, az energiagazdálkodásra és a rekord kísérlethez szükséges gumiabroncsok optimális kiválasztására összpontosítva.”




Kulcsszavak: elektromos autó, I.D. R Pikes Peak, Nürburgring
 
Elektromos autókra váltana az állam Elektromos autókra váltana az állam A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV Kiszáll a Teslából a Daimler Kiszáll a Teslából a Daimler Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi Őrült bővítést tervez a Magyarországon is gyárat építő autóipari multi A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

2019. június 05.
Az autóipari biztonsági fejlesztések terén vezető szerepet betöltő Volvo Cars a sport- és védőfelszerelések elismert svéd gyártójával, a POC márkával együttműködésben a világon elsőként olyan törésteszt-sorozatot dolgozott ki, amely azt vizsgálja, milyen hatékony védelmet nyújt a sisak az autóval ütköző kerékpárosnak.
Részletek

A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

Az együttműködés jól mutatja a Volvo Cars vezető pozícióját a biztonsági fejlesztések terén, illetve a vállalat azon törekvését, hogy ismereteit megosztva, kooperatív alapon tegye mindenki számára biztonságosabbá a közúti közlekedést.

A kerékpárosok és gépjárművek közötti balesetek gyakran halálos kimenetelűek, vagy súlyos sérülésekkel járnak. Ezért a Volvo Cars egyértelmű stratégiája, hogy aktív biztonsági rendszereivel eleve teljes mértékben elkerülje az ilyen baleseteket.
 
A teljes fékerejű automatikus fékezéssel kombinált kerékpáros-felismerő funkció a jármű fedélzetén található kamerák és radarok segítségével azonosítja a kerékpárosokat, figyelmezteti a várható ütközésre az autóvezetőt, illetve önműködően fékez, amennyiben az szükséges. A Volvo Cars biztonsági célkitűzésével összhangban, automatikus vészfékező és gyalogosfelismerő rendszerének továbbfejlesztéseként valósította meg a technológiát.
 
A Volvo-POC kutatási projekt keretében egy sor, különlegesen kidolgozott töréstesztet hajtanak végre a Volvo Cars híres biztonságtechnológiai kutatási létesítményében, a svédországi Göteborg városában. A vizsgálat egy olyan, szélesebb spektrumú kutatási projekt részét képezi, amely a kerékpárosok által elszenvedett, hosszan tartó sérülések típusait vizsgálja.
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

A tesztek során a POC kerékpáros sisakjait adták a tesztpadra szerelt töréstesztbábu-fejekre, majd a bábufejeket különböző sebességgel és eltérő szögekben egy álló Volvo gépkocsi motorház-fedelének különböző pontjaival ütköztették, így végezve el számos mérést.
 
A vizsgálatokat a gyalogosok fejének védelmét ellenőrző, hatályos hatósági tesztfolyamatokkal összhangban végezték el. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars és a POC számára, hogy közvetlenül összehasonlítsák a sisak viselése, illetve nem viselése közötti különbségeket.
 
A kerékpáros biztonsági sisakok vizsgálatára szolgáló jelenlegi teszteljárások meglehetősen kezdetlegesek: különböző magasságokból vízszintes vagy döntött felületre ejtik a sisakokat, és nem veszik figyelembe a kerékpárok és gépjárművek közötti balesetek körülményeit. A Volvo-POC projekt célja, hogy kifinomultabb, fejlettebb tesztkörülményeket teremtsenek.
 
A kutatási projekt eredményei hozzásegítik a POC-t ahhoz, hogy olyan, biztonságosabb sisakokat tervezzen, amelyek hatékonyabban oltalmazzák a kerékpárost, ha az gépkocsival ütközik. Ugyanakkor a tesztek a Volvo Cars számára is fontos tanulságokkal szolgál: a balesettípus jellegzetességeire rávilágítva elősegítheti a jövőbeli fejlesztéseket.
 
A Volvo Cars és a POC a világon elsőként dolgozott ki autó / kerékpáros sisak töréstesztet

„A POC márkával közös projekt jól példázza a Volvo Cars úttörő szemléletét a biztonság terén.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának igazgatója, a vállalat egyik vezető biztonsági mérnöke. „Gyakran fejlesztünk olyan új tesztmódszereket, amelyekkel problémás forgalmi helyzetekben előforduló szituációkat elemezhetünk ki. Többre törekszünk, mint hogy megfeleljünk a törvényi előírásoknak és jó eredményeket érjünk el a teszteken. A minősítésen túl tekintve valós forgalmi helyzeteket kielemezve fejlesztünk olyan technológiákat, amelyek ténylegesen fokozott biztonságot eredményeznek.”
 
A hatvannál is több nemzetközi biztonsági, innovációs és formai díjjal jutalmazott POC erőssége, hogy a hagyományos megoldásokat megkérdőjelezve új kutatási, tudományos és innovációs eredményekre építve teremt új megközelítést, és éri el a balesetek számának csökkentését.
 
„Ahogy a Volvo Cars, mi is elsődleges feladatunknak tekintjük a biztonság fokozását; ez a cél motiválja minden elképzelésünket és újításunkat.” – mondta Oscar Huss, a POC termékfejlesztési igazgatója. „A POC Lab keretében vezető tudományos szakemberekkel működünk szorosan együtt, hogy az élen járhassunk új biztonsági elképzelések megvalósításában. A tanúsítási normák elengedhetetlenek, ugyanakkor mindig tovább kell tekintenünk ezek határain, hogy jobb, innovatívabb megoldások alkalmazásával enyhíthessük a balesetek következményeit.”
 
A Volvo Cars az elmúlt években arra törekedett, hogy ne csak utasait, de a Volvo járműveken kívül tartózkodó embereket is óvja. 2010-ben ezért vezette be például a teljes fékerős autonóm vészfékrendszerrel kombinált gyalogosfelismerő technológiát, amelyet 2013-ban kerékpáros-felismeréssel egészített ki. A City Safety csomag keretében mindkét technológia alapfelszerelés a Volvo összes típusában; a rendszerek hozzájárultak a közlekedés általános biztonságának fejlesztéséhez.
 
A Volvo Cars és a POC korábban egy másik projekt kapcsán is együttműködtek: akkor a kerékpáros sisakok és a gépkocsik közötti kapcsolat létesítésével igyekeztek hozzájárulni a balesetek elkerüléséhez.
 

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, közlekedésbiztonság, volvo
 
Közzétette autópálya-stratégiáját a román kormány Közzétette autópálya-stratégiáját a román kormány Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban Négy százalékkal nőtt szeptember végéig az autógyártás Csehországban A Renault-Nissan-AvtoVAZ nem érzi meg a rubel gyengülését A Renault-Nissan-AvtoVAZ nem érzi meg a rubel gyengülését A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora Eredményes a traffipaxtender Eredményes a traffipaxtender
 
Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

2019. június 05.
Az XCeed kupé-vonalakkal, és kifejezetten európai stílusú formákkal érkezik. A hagyományos SUV formáknál sportosabb megjelenéssel, dinamikusabb kezelhetőséggel, de hasonlóan tágas utastérrel és csomagtartóval. A Kia XCeed hivatalos bemutatóját június 26-án tartják.
Részletek

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája

 
A Kia Motors ma bemutatta az új városi crossover, az XCeed első fotóit; a sportos vonalú újdonság a hagyományos SUV modellek alternatívájaként érkezik a kínálatba.

A kupés vonalú forma a Kia frankfurti központjában született, Gregory Guillaume, a márka formatervezésért felelős európai alelnökének vezetésével. Az emelt hasmagasság és a hagyományos SUV modellekénél alacsonyabb üléshelyzet kifejezetten sportossá teszi az XCeed vezetési élményét, ugyanakkor tökéletes, és a kompaktokénál teljesebb kilátást garantál a mindennapok forgalmában.

Formái érzelemdúsabbak és dinamikusabbak is hagyományosabb vonalvezetésű társaiénál, utastere tágas és kényelmes, csomagtere pedig semmiben sem marad el az Európában piacvezető tradicionális SUV modellekétől.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “Az új Kia XCeedet sportossága, és kiállása eleve sokkal feltűnőbbé és kívánatosabbá teszi magasabb építésű társainál. Ugyanakkor praktikuma és okos beltéri, csomagtéri megoldásai révén semmilyen praktikus szempontból nem marad el tőlük, miközben megjelenése jóval dinamikusabb.”

Az új Kia XCeed hivatalos bemutatóját június 26-án tartják.

Az új Kia XCeed crossover a hagyományos szabadidő-autók látványos és stílusos alternatívája
Kulcsszavak: bemutató, kia, premier, új modell, XCeed
 
Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 A DAF bemutatja az LF 2016 Edition generációt A DAF bemutatja az LF 2016 Edition generációt Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Párizsi Autószalon: Peugeot 308 GT - két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez Párizsi Autószalon: Peugeot 308 GT - két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 21 - 30