Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 21 - 30
Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

2021. február 16.
Továbbra is egyedülálló jelenség, de határozottan felsőbb osztályba lépett.  A megújult orr-rész, az új díszítőelemek és az új kényelmi szolgáltatások érettebbé tették a modell karakterét.
Részletek

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A C3 Aircross 2017 végén mutatkozott be, azóta közel 330 ezer példány kelt el belőle, most pedig megújulva folytatja menetelését ebben az igen kompetitív szegmensben. Az ügyfelek az első pillanattól kezdve nagyra értékelték a modell határozott, vonzó stílusát, kivételes személyre szabhatóságát, kényelmi szolgáltatásait és páratlan rugalmasságát. Elsősorban a magasabb felszereltségi szinteket választják (az eladott autók 62%-a Shine felszereltségű), ami komoly vonzerőre utal. A kompakt külső és a tágas utastér kombinációja sokoldalúvá teszi az autót, amely ezáltal ideális megoldást jelent azoknak az aktív életet élő ügyfeleknek, akik mindenekelőtt a kényelmet és a rugalmasságot keresik egy autóban, de ragaszkodnak a mindennapokat megkönnyítő kezelhetőséghez és agilitáshoz is. A C3 Aircross SUV mostani frissítésének elsődleges célja emiatt a még karakteresebb, tekintélyesebb, modernebb stílus, illetve a még nagyobb utazási kényelem, biztonság és sokoldalúság volt.

 Határozottabb stílus, egyedi karakter

Szemben az ötajtósok egyre alacsonyabb, egyre laposabb sziluettjeivel, a C3 Aircross határozott SUV-karakter: vonalvezetése tágas utasteret ígér, az emelt hasmagasságnak és a nagyméretű kerekeknek köszönhetően látványosan „ül” az úton. Az alvázvédő elemek, a kerékjárati ívek és a sárvédők megoldásai, valamint a tetősínek erőt sugároznak. Míg első megjelenésekor a C3 Aircross elsősorban friss és barátságos dizájnjával és személyre szabhatóságával hódított, addig az új C3 Aircross már érettebb, bölcsebb arcát mutatja. Nem ad alább az eredetiségből és a friss szellemiségből, de – a piac igényeinek megfelelően – a játékosságot érettebb, karakteresebb megoldások váltják fel.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Kifejezőbb orr-rész

Az új C3 Aircross határozott dizájnja elsősorban a teljes egészében újratervezett orr-részen nyilvánul meg: jóval karakteresebb, tekintélyesebb lett. A CXPERIENCE tanulmányautó inspirálta megoldások 2020-ban, az új C3-mal mutatkoztak be első ízben, 2021-től pedig a Citroën új arculatának meghatározó vonásaivá válnak: határozott, jellegzetes, egyedi stílus.

Az új arculat az első pillanatban feltűnik, elsősorban az új fényszóróknak köszönhetően. A krómozott márkaembléma nagyobb lett, elnyúlik a LED-es fényszórók felé, alapvetően az új C3 és az új C4 stílusában, de erőteljesebben. A LED-es fényszórók több fényt adnak, ezáltal nagyobb biztonságot, védettséget nyújtanak. Az új C3 Aircross hűtőrácsa is megújult, a geometrikus mintázatot eddig még nem láthattuk máshol. Az új, színes betétekkel díszített ezüstszürke lökhárító tovább növeli a robusztusság érzetét.

Az új orr-rész nagyobb, erősebb struktúrájú, kiemeli a motortér méretét is, modernségével kifejezőbbé, masszívabbá teszi az új C3 Aircross küllemét.

A nagy kerekeken ülő karosszéria, a magasra épített, vízszintes motortérfedél, a tekintélyes méretek, a körkörösen elhelyezett védőelemek – ezekkel a tulajdonságokkal az új C3 Aircross olyan határozott stílust kapott, amely azonnal kiemeli a B-SUV szegmens többi modellje közül.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Prémium színvonalú személyre szabhatóság

Tovább bővült az új C3 Aircross kínálata a személyre szabhatóság területén, így minden egyes ügyfél megalkothatja a saját, egyedi, különleges autóját.

Az autó külsejét tekintve immár 70 különböző kreáció közül választhatunk, amelyek az alábbiakon alapulnak:
-    7 karosszériaszín, köztük 3 új: a Khaki szürke, a Voltaic kék és a Hófehér.
-    4 színcsomag, köztük 2 olyan szín, amelyek a prémium kategóriákban használt texturált hatást hozzák el ebbe a szegmensbe: az eloxált narancs és az eloxált sötétkék. A színcsomagok eredeti, nagyon karakteres színre fényezett betétekből állnak az első lökhárító oldalsó szélein, a külső visszapillantó tükrök házain és a C-oszlopon. Utóbbi más újdonságot is tartogat: a jellegzetes redőzött díszítés mellett most új, négyzetes grafika jelenik meg, a kiválasztott színcsomagtól függően: a fényes fekete és az eloxált sötétkék csomagoknál krómozott, tükrös hatású, redőzött, a hófehér és az eloxált narancs csomagnál pedig négyzetes fehér.
-    2 tetőszín: fehér vagy fekete.

Az új C3 Aircross új 16 és 17 collos felnikkel jelentkezik: a minden eddiginél dinamikusabban megrajzolt keréktárcsák gyémántfényű és teljesen fekete kivitelben is elérhetők, így szabad a választás a kifinomultabb és a férfiasabb megjelenés között.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A prémium színvonalú személyre szabhatósági lehetőségek az autó belső terében is megjelennek. Négy különböző beltéri hangulat érhető el, négy teljesen különböző karakterrel, így mindenki megtalálhatja a hozzá illőt.
-    A szériaváltozat letisztult és diszkrét, a szürke kárpitozáshoz texturált szürke műszerfalborítás társul.
-    Az Urban Blue csomag modern és derűs, nagyon finoman sportos hangulatú, kék szövetekkel és bőrhatású textillel, az ülések háttámláján végighúzódó díszcsíkkal, melyben megjelenik a márka emblémája, valamint bőrhatású kék szövetborítással a műszerfalon.
-    A Metropolitan Graphite csomag trendi és látványos, bőrhatású, grafitszürke szövetet kombinál kevert szálú  szürke szövettel, az ülések háttámláján végighúzódó díszcsík itt világos, texturált fahatású, míg a műszerfal szövetborítása kevert szálú szürke.
-    A Hype Grey csomag kifinomult és elegáns. Meghatározója a zöldesszürke bőrkárpit és a bőrhatású fekete szövet, a zöldesszürke bőr díszcsík a műszerfalon, valamint a márka emblémáját is kiemelő díszítés az ülések háttámláján.

A Metropolitan Graphite és a Hype Grey csomagok eleganciáját tovább emeli a Citroën vadonatúj díszvarrása, amely stilizált márkaemblémákat sorakoztat. A piacon egyedülálló dekorelem az új C4-ben mutatkozott be első ízben.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

Aktív élet, tökéletes biztonságban

Az új C3 Aircrossban a vezető igazán otthon érezheti magát a kormánynál. A Citroën Advanced Comfort® program minden eszközt biztosít ahhoz, hogy a vezetés kellemes élmény legyen.

Azonkívül, hogy a futómű beállításai a szegmensben kiemelkedő vezetési komfortot biztosítanak, a C3 Aircross további kényelmi szolgáltatásokat is kínál, mégpedig a C4 Cactusban és C5 Aircrossban már megismert Advanced Comfort ülésekkel. Az Urban Blue, a Metropolitan Graphite és a Hype Grey beltérhangulatban elérhető Advanced Comfort ülések 4 területen is növelik az utazók kényelmi szintjét: a vizuális komfort, az üléskomfort, a testtartási és az utazási komfort területén.

-    A vizuális komfortot a Citroënre jellemző egyedi üléskialakítás növeli, amely már az első pillanatban a puha, kellemes utazás ígéretét hordozza.
-    Az üléskomfortot az eddigieknél 15 mm-rel vastagabb üléspárna fokozza, amely már a beülés pillanatában pozitív élményt ad.
-    A test komfortjához a széles, tágas ülések által biztosított tartás járul hozzá.
-    Az utazási komfort pedig hosszútávon érezhető, elsősorban az ülés középső részén található magas tömörségű szövetnek és a vastagabb, strukturáltabb üléspárnának köszönhetően.

	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A szegmensben úttörőnek számító kezelhetőség

Az új C3 Aircrossban megmaradt az eddig is referenciának számító rugalmas alakíthatóság, a sokoldalúság és a világos, napfényes beltér, amelyekhez most még több kényelmi szolgáltatás társul. A kompakt külső méretek, a 4,16 méteres hossz eredményeképpen az autó könnyen manőverezhető, agilis, ugyanakkor  tágas belső teret kínál.

A belső tér kényelmét elsősorban a kategóriában kivételesen nagy hátsó lábtér és az utastér magassága adja. Az új C3 Aircross rendkívül könnyen alakítható: a hátsó üléssor 2 részben,150 mm-rel előre-hátra csúsztatható, az első utasülés pedig teljesen vízszintesre dönthető, asztalkává alakítható, ezáltal akár 240 cm hosszú tárgyak (lapra szerelt bútorok, sporteszközök stb.) is szállíthatók benne. A hátsó üléssor előre mozgatásával a csomagtér 410 literről 520 literre bővíthető, de ha a hátsó üléseket előre döntjük, akár egy 1289 literes rakteret is előállíthatunk.

Az utastér másik ütőkártyája az óriási üvegfelületeken, köztük a panorámatetőn keresztül zavartalanul beáramló rengeteg fény.

A Citroën nem feledkezik meg a funkcionális szolgáltatások fejlesztéséről sem: megújult a középkonzol is. Hátsó részén óriási tároló kapott helyet, amelyhez nemcsak az első, de a hátsó ülésen utazók is kényelmesen hozzáférnek, és amelyet kis tolóajtóval tudunk zárni. Ezen a tárolón kívül minden utas talál kedvére való megoldásokat: az első utas előtt tolltartót, a hátsó középső ülés lehajtható támlájának hátoldalán pohártartót, az első ülések háttámláján térképtartót, a műszerfal környékén pedig számos kis lerakóhelyet találunk.
	Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált

A mindennapi életet megkönnyítő, egyben kalandra csábító technológiák

Az új C3 Aircross minden olyan technológiai megoldást felvonultat, amelyek könnyeddé és biztonságossá teszik a vezetést. Az új, nagyobb, 9”-os érintőképernyő ergonomikusabb, könnyebben olvasható és praktikusabban használható. Új, minden eddiginél jobb minőségű központi kijelzőn jelenik meg többek között a Citroën Connect Nav beépített navigációs rendszer, és erre a Mirror Screen-kompatibilis képernyőre tükrözhető – az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokkal  – a telefon kijelzője. A modellben elérhető a vezeték nélküli telefontöltő és a Citroën Connect Assist szolgáltatás is.

Az új C3 Aircrossban 12 vezetéstámogató rendszer áll rendelkezésre ahhoz, hogy a mindennapi utazások könnyebbek és biztonságosabbak legyenek. Ezek között találunk olyanokat, amelyek a biztonságot fokozzák, például a színes head-up display, amelynek segítségével minden fontos információ közvetlenül a vezető látóterében jelenik meg, illetve a sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, az Active Safety Brake vészfékező rendszer és az intelligens távolsági fényszóró-vezérlés. Az apró mindennapi élethelyzeteket olyan berendezések könnyítik meg, mint a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, a Park Assist (parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkoláshoz) vagy a tolatókamera Top Rear Vision funkcióval, amely az autó mögötti területet az érintőképernyőn jeleníti meg.

A C3 Aircross számos terepen megállja a helyét, erre a Grip Control® és a Hill Assist Descent a garancia, amelyek minden körülmények között, minden helyzetből biztonságosan kihozzák az autót. A rendszer az érzékelt útviszonyok függvényében irányítja az első kerekek meghajtását, illetve tartja a sebességet akár meredek lejtőkön is.

Az új C3 Aircross PureTech benzines és BlueHDi dízelmotorokkal készül. A PureTech 110 lóerős motorhoz 6 fokozatú manuális, a PureTech 130 lóerős motorhoz pedig 6 fokozatú automata váltó társul, míg a BlueHDi 110 lóerős motor 6 fokozatú manuális, a BlueHDi 120 lóerős motor pedig 6 fokozatú automata váltóval kerül forgalomba.

Kulcsszavak: bemutató, C3 Aircross, Citroën, új modell
 
A nyerő négyes az Auditól A nyerő négyes az Auditól Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Az új Citroën C3 Aircross felnőttebbé vált Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt Merész, agresszív külső formaterv jellemzi az új Lexus GS modellt A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot A Tesla már jövőre eláraszthatja elektromos autókkal a piacot
 
A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

2021. február 16.
A DS Automobiles volt az első prémium autógyártó, amely belépett a Formula-E-be, még 2015-ben. A konstruktőr egészen 2026-ig meghosszabbítja elköteleződését a FIA világbajnokság irányába. A Formula-E tökéletesen illeszkedik a DS Automobiles elektrifikációs stratégiájába. 2020-ban a DS-é volt a legkisebb CO2 átlag Európában a többféle hajtási módot kínáló konstruktőrök között. 
Részletek

A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

A Formula E autók első két generációjával elért sikerek után (A DS Automobiles az egyetlen gyártó, amely minden évben legalább 1 E-Prix-t nyert a bajnokság fennállása óta) a márka új versenyautó fejlesztésébe fog és továbbra is elkötelezett a 100%-ban elektromos versenykategória iránt. Jean-Éric Vergne-nyel, António Félix da Costával és a DS TECHEETAH-val a DS Automobiles az elmúlt két szezonban elnyerte az egyéni és a csapatbajnoki címeket, valamint övé a legtöbb versenygyőzelem és pole pozíció a “Gen2” bevezetése óta.

A 2022/2023-as évadban bemutatkozó új, harmadik generációs versenyautó (“Gen3”) könnyebb lesz és sokkal nagyobb teljesítményű. A jelentős módosításoknak köszönhetően, a teljesítmény 40%-kal megnő (350 kW-ra a kvalifikáció és 300 kW-ra a versenyek során). A mindkét tengelyen aktív energiavisszanyerés 600 kW maximális teljesítményt fog elérni (most 250 kW). Ideológiájához híven a Formula E-minden konstruktőrnek szabad kezet ad saját motorja és szoftverei kifejlesztéséhez.

Xavier Mestelan Pinon, a DS Performance igazgatója : "A Formula-E fejlesztései és a DS Automobiles elektrifikációt érintő fejlesztései között szoros összefüggés van. Rengeteget tanultunk a Formula-E első generációjának fejlesztése során és később az eredmények is megérkeztek a Gen2 bevezetése után. A következő versenyautónak köszönhetően a Formula- E új szintre emelkedik a teljesítmény és a villámtöltés tekintetében is."

Béatrice Foucher, a DS Automobiles igazgatója : "Az elektrifikáció központi eleme a DS Automobiles globális stratégiájának. Az első prémium gyártó vagyunk, aki beszállt a Formula E-be. Márkánk rengeteget profitál a DS Performance munkájából és az általa elért győzelmekből, modelljeink fejlesztése és a márkaismertség növelése kapcsán egyaránt. Ma a DS Automobiles büszkélkedhet Európában a legalacsonyabb átlagos CO2 kibocsátással a többféle hajtást kínáló márkák között, ami szintén a Formula-E-ben megszerzett tapasztalat eredménye.  2026-ig vállalt elköteleződésünk újabb lehetőségeket hoz majd a fejlesztéseink terén! "


A DS Automobiles és a Formula-E: a szerelmi történet legalább 2026-ig folytatódik!

Jamie Reigle, a Formula E ügyvezetője : “A DS Automobiles az elsők között csatlakozott a Formula-E-hez, amikor a csapatok elkezdték fejleszteni saját motorjaikat a versenyautóikhoz. Nagyon jó érzés azt látni, hogy az utcákon egyre több elektromos modellükkel találkozunk. Örülök, hogy az egyetlen gyártó aki egymás után kétszer is kettős bajnoki címet szerzett, már a 9. szezonra is biztosította helyét, tovább hangsúlyozva a Formula-E fontosságát. A DS egyfajta technológiai laborítóriumként és a világ vezető autógyártóinak marketingplatformjaként tekint ránk. Izgalommal tölt el, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság következő fázisában is együtt menetelünk majd előre".

A DS Automobiles 4 elektromos hajtású modellt kínál, több változatban : DS 3 CROSSBACK E-TENSE (tisztán elektromos), DS 4 E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300, DS 9 E-TENSE 225 és DS 9 E-TENSE 4x4 360 (tölthető hibridek).

A DS Automobiles és partnere a TECHEETAH éppen a 7. évad első futamaira készül, amelyeknek Diriyah (Szaúd-Arábia) ad otthont február 26-án és 27-én. Ez a két esemény lesz az első két éjszakai verseny a Formula-E történetében. A két DS E-TENSE FE20 volánja mögött a jelenlegi bajnok António Félix da Costát és a kategória egyetlen kettős bajnokát, Jean-Eric Vergne-t üdvözölhetjük.


Kulcsszavak: DS Automobiles, együttműködés, elektromos autó, Formula E
 
Megérkezett az oroszok válasza a Teslára, a Kalasnyikov CV-1 Megérkezett az oroszok válasza a Teslára, a Kalasnyikov CV-1 A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény
 
A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

2021. február 11.
A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa
Részletek

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Elektromos innováció: E-TENSE

A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Biztonság

A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.

Dinamikai és akusztikai tulajdonságok

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.

Plug-in hibrid

A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).  

A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető lesz a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.

Hatékonyság a kerekek szintjén is

A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg az alapverzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. A „Tall & Narrow” megoldások célja az aerodinamikai zavarok és a CO2-kibocsátás csökkentése úgy, hogy a vonzó stílus és a kivételes kényelem ne szenvedjen csorbát. Ugyanígy 19 collos az All Seasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszafogásához.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz

A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.

A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.

A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.

Dinamikai komfort és biztonság

A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.

A DS 4-ben bemutatkozó rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.

Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.

A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül.
 
A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).

A DS jellegzetes fényei

A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei:

A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.
A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.   
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Környezetvédelem

A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag.

A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri

A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.

Hét karosszériaszín

A DS 4 hétféle színben lesz elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete.
A DS 4 Európa, Ázsia, Dél-Amerika és Afrika DS STORE-jaiban egyaránt elérhető lesz. A DS VIRTUAL VISION alkalmazással a kereskedésekben az érdeklődők – óraszíj-mintázatú nappabőr ülésben ülve és VR-sisak segítségével – kedvükre konfigurálhatják a modellt, kialakítva így saját kreációikat.
A DS 4 forgalmazása 2021 negyedik negyedévében indul.

Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS E-TENSE, DS4, elektromos autó, plug-in hibrid, új modell
 
A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását A Volvo Cars sürgeti az elektromos autók töltőrendszerének szabványosítását Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza Debütál az Iveco Bus első Euro VI-os városi busza A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját A Nissan bemutatja a Nismo lélegzetelállító videóját
 
A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

2021. február 11.
Az Audi Hungaria tavaly év végén a plug-in hibrid hajtásláncú Audi Q3 modellek gyártásával az elektromobilitás következő szintjére lépett.
Részletek

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

A járműgyártás rugalmasságának köszönhetően a vállalat sikerrel integrálta a plug-in hibrid modellek gyártását a meglévő gyártási infrastruktúrába. Ennek érdekében a gyártást új berendezésekkel, robotokkal és specifikus munkaállomásokkal egészítették ki, valamint egy speciális tűzoltóautót is üzembe helyeztek.  

„Az elektromobilitás előretörésével új kompetenciákat építettünk fel. A munkatársak továbbképzésével felkészültünk az elektromos hajtásláncú autók sorozatgyártására. Különösen nagy hangsúlyt fektettünk az Audi Q3 PHEV nagyfeszültségű technológiájának elsajátítására, amelynek keretében 1 500 munkatársat képeztünk tovább”,

- mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.  

A speciális képzés ezt követően a járműszereldei alapoktatás részévé vált. Ezzel párhuzamosan a vállalatnál egy biztonsági koncepciót is bevezettek, a következő súlypontokkal: a termelésben egy további kameraállomást installáltak az alkatrészek, például a PHEV-akkumulátor beépítés előtti ellenőrzésére, valamint egy különleges horgas emelős darus tűzoltósági gépjárművet is üzembe helyeztek a hatékony tűzvédelem érdekében.  

A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál

„Csapatunk szaktudásának köszönhetően az elmúlt évben már összesen 24 000 mild-hibrid hajtásláncú Audi Q3, valamint 480 Q3 PHEV modell gördült le gyártósorunkról”, fűzte hozzá Les Zoltán.

Az Audi Hungaria 1998 óta gyárt prémium minőségű autókat. A vállalat töretlenül halad az elektromobilitás útján. 2019-ben indult a mild-hibrid technológiájú Audi Q3 gyártása, amellyel elsőként jelent meg az akkumulátortechnológia a győri sorozatgyártásban.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, plug-in hibrid
 
Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Új munkahelyeket teremtett a Rosenberger jászárokszállási gyárában Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét A Plug-in hibrid gyártás különlegességei az Audi Hungariánál Kiváló eredmények az Audi Hungaria szakmunkástanulóitól
 
Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

2021. február 11.
A Peugeot e-208 az év legkiválóbb elektromos vállalati járműve, a Peugeot 5008 pedig a legjobb választás, ha céges flottánkba szabadidőjárművet keresünk: ez derült ki a brit Company Car Today éves szavazásán. A végeredmény nem meglepő, különösen az egyik díjazott esetében nem…
Részletek



Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Világszerte komoly sikereket érnek el a Peugeot új generációs modelljei a különböző szakmai és ügyfélfórumokon. Formai megoldásaik, modern technológiájuk, fenntarthatóságuk és használati értékük tucatjával hozza az elismerést a márkának. Van azonban ezeknek a megmérettetéseknek egy speciális köre, ahol a műszaki és esztétikai értékeken túlmutató kvalitásokat is mérlegre teszik, és azt vizsgálják, mennyire felel meg egy adott típus a cégautó-vásárlók, flottakezelők elvárásainak.

A vállalati felhasználók igényeit kiválóan ismerő brit Company Car Today negyedik éve adja át az év legkiválóbb cégautóit elismerő CCT100 díjat. A brit szaklap összetetten minősíti a piacon elérhető típusokat. Húsz kategóriában vizsgálják a jelölteket, amelyek közül öt-öt modell juthat be a döntőbe: a flottapiac aktuálisan legnépszerűbb típusa, a kínálat legtakarékosabb tagja, az előző évi verseny győztese, valamint két olyan típus, amely a rendelkezésre álló számadatok, statisztikák és tapasztalatok alapján eséllyel indulhat a megmérettetésen.

Ezt követően tizenhárom szempont szerint vizsgálják a döntőbe jutott 100 modell adottságait. A károsanyag-kibocsátástól az értéktartáson át a csomagtartó kapacitásáig; a biztosítási besorolástól az arculaton át a motorkínálat sokszínűségéig (különös tekintettel az alternatív hajtási módozatok rendelkezésre állására) elemzik a jellemzőket, és persze az olyan, klasszikus autós értékek sem maradnak ki az értékelésből, mint a vezethetőség vagy a megjelenés.

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

2021-ben különösen aktuális az elektromos cégautó kérdése, hiszen Európa legtöbb piacán jelentős állami kedvezményekkel támogatják a vállalatok környezetvédelmi erőfeszítéseit. Villanyautó és villanyautó között is van azonban különbség, még akkor is, ha olyan modelleket kell összevetni, mint (ABC-rendben) a Kia e-Niro, a Peugeot e-208, a Renault Zoe, a Tesla Model 3 vagy a Tesla Model S. Ez az öt típus jutott be ugyanis a CCT100 Legjobb e-autó kategóriájának döntőjébe, ahol végül az év legérdekfeszítőbb újdonsága, a Peugeot e-208 kapta a legjobbnak járó díjat.

A modell alapvető értékei – a jelentős hatótávolság, a praktikus és stílusos belső tér, a kiváló használtpiaci érték, valamint a szép megjelenés – mellett további előnye a Peugeot városi kisautójának, hogy megjelenésében nem hirdeti fennhangon környezetbarát mivoltát: nagy vonalakban ugyanezt a megjelenést és kezelhetőséget kapjuk benzin- és dízelmotorral is, ami segíti elfogadtatni, „normálissá tenni” az emissziómentes közlekedés koncepcióját.

A brit szakértők nincsenek egyedül véleményükkel : 2021 januárjában a francia Kilomètres Entreprise magazin is a Peugeot e-208-ast választotta meg az év legkiválóbb elektromos cégautójának. A városi modell tizenegy vetélytársa előtt végezve nyerte el a díjat – szám szerint a huszonhetediket, amióta 2019 októberében színre lépett.

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Ahogy a villanyautózás a XXI. század harmadik évtizedének nagy slágere, az előző tíz év eladásait és ügyfélízlését a szabadidőjárművek alakították, és alakítják ma is. Nem véletlenül értékelik külön kategóriában ezt a műfajt, ahogy az sem a szerencse műve, hogy a Peugeot 5008 a CCT100 díj 2018-as megalapítása óta sorban negyedszer bizonyult a céges SUV-piac legjobb ajánlatának.

A rendkívül erős 2021-es mezőnyben (a döntőben a Mazda CX-5, a Škoda Kodiaq, a Toyota RAV4 és a Volkswagen Tiguan ellen kellett helyt állnia az 5008-asnak) megújult dizájnnal, továbbfejlesztett i-Cockpit kezelőfelülettel, valamint intelligens vezérlésű LED-es világítótestekkel szerezte meg győzelmét a Peugeot hétszemélyes szabadidőjárműve.

A Company Car Today magazinnál elért kettős kategóriagyőzelem összecseng azzal az eredménnyel, amelyre egy másik flottapiaci szaklap, a l´Automobile et l´Entreprise szerkesztői jutottak. A francia kiadvány munkatársai a helyi flottapiac szakértőivel karöltve, még 2020 októberében választották meg az év legkiválóbb cégautó-ajánlatait.

A legjobb elektromos autó díjat itt is a Peugeot e-208 nyerte el, míg a belső égésű motorral szerelt szabadidőjárművek mezőnyében az új generációs Peugeot 2008 vitte el a pálmát. Ezen túlmenően a Peugeot márka a flottapiac különdíját, a „Coup de Coeur Constructeur” (kedvenc autógyártó) címet is elnyerte, amelyet annak az autógyártónak adományoznak, amely innovációival, árképzésével, alternatív hajtásaival, illetve a hivatásos járműhasználók igényeinek kielégítésével a legtöbbet tette a piacért.


Kulcsszavak: cégautó, e-208, elismerés, Peugeot, Peugeot 5008
 
Genfi Autószalon -  208 HYbrid FE, a Peugeot és a Total közös kísérleti autója Genfi Autószalon - 208 HYbrid FE, a Peugeot és a Total közös kísérleti autója Sérülnek a cégautók Sérülnek a cégautók Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Egy márka, száz dicsőség Egy márka, száz dicsőség
 
A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

2021. február 11.
Élen járni az elektromos hajtások felé vezető átalakulásban – a márka 11 modellből álló elektromos autó kínálatának kibővítése 7, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett új modellel 2026-ig. Évi 1.6 millió környezetbarát hajtású autó értékesítése 2030-ra. A speciális felhasználású járművek gyártásának és fejlesztésének megerősítése – az első ilyen Kia modell 2022-ben érkezik, a cél egymillió darab értékesítése évente, 2030-ra.
Részletek

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A Kia digitális befektetői fóruma keretében bejelentette, hogy megújítja ´Plan S´ címen bemutatott üzleti stratégiáját. A közép- és hosszú távú üzleti program új elemeit maga Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke és ügyvezetője ismertette.

"A Kia újjászületik 2021-ben. Új a logó, új a dizájn és megújult a cég neve is. A Kia olyan izgalmas márkává alakul, amely inspirálja ügyfeleit, és új mobilitási élményeket kínál.” -mondta beszédében Song elnök úr.

Ezzel az átalakulással a cég üzleti portfóliója is kiszélesedik, hiszen a cél a teljes közlekedési-gazdasági rendszer átalakítása, újradefiniálása, a belső égésű hajtásoktól az elektromos közlekedés irányába. A megújított ‘Plan S’ stratégia három fő oszlopra épül: az elektromos járművek terjedésének felgyorsítására, a speciális járművek üzletágára, és a mobilitási szolgáltatások bővítésére.

Az elektromos járművek terjedésének felgyorsítása

2030-ra a Kia világszintű értékesítésének 40 százalékát környezetbarát (elektromos, hibrid és plug-in hibrid) hajtásláncú modellek adják majd, a tervezett eves darabszám 1.6 millió. Ennek eredményeként 2030-ra a Kia évi 880,000 darabra kívánja emelni tisztán elektromos hajtású modelljeinek éves értékesítését, amellyel egyidejűleg a világpiac egyik legnagyobb villanyautó gyártójává kíván előlépni.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének 2021-es bemutatását követően a Kia megerősíti elektromos kínálatát: 2026-ig 11 tisztán elektromotoros hajtású újdonság érkezik, 7 az új E-GMP nevű, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz tervezett padlólemezen, és további 4, a korábbi belső égésű hajtással futó modellek szerkezeti bázisán.

Az új, E-GMP-alapú modellek a kínálat élére törnek hatótávban, menetteljesítményekben, helykínálatban és technikai tartalomban egyaránt. Ezek az autók egyfajta mobil okoseszközként működnek majd, fejlett telematikával is kiegészített navigációs rendszerrel (AVNT), online szolgáltatásokkal (OTA) és igény szerint alakítható funkciókkal (FoD).

A Kia első, kifejezetten elektromos hajtásúnak tervezett modellje (mai kódnevén CV) HDA2 (Highway Driving Assist Level 2: második szintű autópályás önvezetés) képességekkel érkezik majd. 2023-tól az autópályás közlekedést jelentősen megkönnyítő Highway Driving Pilot (HDP) is megjelenik, a 3-as szintű önvezető képességek irányába tett fontos lépésként.

CV kódnevű új modelljéről a jövő hónap folyamán hoz nyilvánosságra részletesebb információkat a Kia.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

Speciális felhasználású járművek

A Kia 2022-ben mutatja be első, kifejezetten speciális felhasználásra tervezett modelljét, a további hasonló járművek a piaci igények alakulásának függvényében érkeznek. A márka évi egymillió ilyen modell értékesítését tervezi 2030-ra, és ezzel egyszersmind a kategória vezető gyártói közé is kíván kerülni. Speciális felhasználású modelljei számára a Kia külön padlólemez családot is kifejlesztett, a további változatok is ezeken az alapokon érkeznek.

A Kia ezen üzletágának további fejlesztése érdekében együttműködési megállapodásokat is kötött már több céggel, kifejezetten vezető nélküli, és e-commerce használatra tervezett elektromos, “gördeszka” szerkezetű járóképes platformok közös fejlesztése céljából. A piaci előrejelzések hatására azonban a márka saját, ilyen szerkezetű platform-családját is erőteljesen fejleszti.

Mobilitási szolgáltatások

A Kia mobilitási szolgáltatásaival kifejezetten a legfontosabb területekre koncentrál. A hagyományosnak tekinthető szolgáltató-magánügyfél viszonyban a már meglévő szolgáltatások további fejlesztése a cél. Spanyolországban a márka Wible nevű autómegosztó rendszere a Wible Más (Wible Több) és a Wible Empresas (Wible Üzleti) szolgáltatással egészül ki, a tavaly szeptemberben elsőként Olaszországban és Oroszországban bevezetett ‘Kia Mobility’ pedig újabb piacokon is megjelenik Európában.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

Az állami és az üzleti szektorban előfizetéses autómegosztást kínál majd a Kia, elektromos modellsorának bázisán. Ebben az üzleti modellben az autókat hétköznapokon üzleti, hétvégéken magáncélokra lehet majd bérbe venni.

A Koreában már 2019-ben ‘Kia Flex’ néven útjára indított előfizetési program globális változatában - ‘Kia Subscription’ elnevezéssel - már idén piacra lép. A rendszert a HMG által tavaly felvásárolt Sixt Leasing működteti, a járművek ennek helyi partnerein keresztül lesznek elérhetők.

Üzleti célok

A Kia üzleti eredményének növekedését prognosztizálja 2021-re, jelentős részben az átlagos eladási árak emelkedésének, és az értékesítési darabszám növekedésének hatásaként. Összefoglalva:
- 2021-es összeladások (világszinten, nagykereskedelmi bázison): 2,922,000 darab, 12.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi mennyiséghez viszonyítva
- 2021-es összbevétel: 65.6 billió won, 10.8 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva
- 2021-es üzemi eredmény: 3.5 billió won, 70.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva

Működési haszon

Az új, elektromos modellek magasabb profitabilitásával a Kia működési haszonra vonatkozó elvárásai és előrejelzései is nőttek a tavaly meghirdetetett értékekhez viszonyítva. A megcélzott működési haszonkulcs 2021-re 5,4, 2025-re pedig már 7,9 százalék.

A működési haszon emelkedésének alapjai

A Kia közép- és hosszú távú célja a 3.8 milliós világszintű éves értékesítés elérése 2025-re. A környezetbarát hajtásláncú modellek részaránya a 2021-re tervezett 10 százalék körüliről a becslések szerint 22 százalékra emelkedik a következő öt évben. A fejlődő piacokon a piaci részesedés növelése a cél, jelentős részben a helyi összeszerelés arányának növelése révén.

A termékpaletta változása

A Kia tervei szerint az átlagos eladási áremelkedés és a kínálat átalakulása - amely már tavaly is a profitabilitás növekedését eredményezte - idén folyatódik. A szabadidőautók értékesítése tavaly 56 százalékkal emelkedett, s ez az arány 2025-re várhatóan 65 százalékra nő.

Az elektromos autók növekvő profitabilitása

A prognózisok alapján a CV kódnevű modell megjelenése a profitabilitás jelentős emelkedését hozza magával már 2021-től. Az elektromos autók profitabilitását 2025-re a belső égésű modellekével azonos szintre kívánja hozni a márka. A Kia prognózisa alapján az elektromos hajtású modellek fajlagos előállítási költsége a piaci igényekkel egyenes arányban növekvő értékesítéssel, és a kutatási, fejlesztési tevékenységek eredményeinek hatására folyamatosan csökken majd.

Stabil és kiegyensúlyozott befektetések

A Kia 2020 és 2025 között összesen 29 billió won befektetését tervezi, ami átlagosan évi 5 billiót jelent. A hagyományos szektorok befektetési aránya folyamatosan csökken, miközben az újaké folyamatosan növekszik majd. A vállalat fokozatosan növeli kutatási és fejlesztési ráfordításait, befektetéseit.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Kia Motors, Kia Motors Hungary
 
A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A 2017-es Mazda3-ban debütál első alkalommal a G-vectoring szabályzás A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Sebességet vált a hazai vasút Sebességet vált a hazai vasút Megemelte árait Kínában a Tesla Megemelte árait Kínában a Tesla Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója Heteken belül érkezhet a Lexus első villanyautója
 
A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

2021. február 10.
A téli felfedezéssel együtt járó izgalom érzésétől ihletve, a Nissan egy innovatív és teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper [=téli táborozó] koncepció-furgonjával mutatta be a fenntartható kalandozásról szóló elképzeléseit.
Részletek

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

Az év egy olyan időszakában, amikor a túrázás és a friss levegőn töltött szabadidős tevékenységek általában menekülési utat kínálnak a mindennapok zaja elől, az e-NV200 Winter Camper alig várja, hogy eggyé váljon a természet csodájával, és újra felfedezhesse a körülöttünk lévő világot. Az izgalmat és a környezeti hatásokat szem előtt tartva tervezett e-NV200 Winter Camper ötvözi az elektromos vezetés izgalmát a szabadságérzettel.

A sok egyedi vezetési és életmódbeli-jellemzővel rendelkező kalandos lakóautó-koncepciót a keményebb terepek uralására találták ki.

Az egyedi Nissan Camper átalakítás széleskörű kiegészítőket kínál, maximalizálva az önellátáshoz szükséges kényelmet és sokoldalúságot. A fedélzeti 220 V-os tápegység könnyen feltölthető a tetőre szerelt napelemek segítségével, míg a beépített kiskonyha, a hűtőszekrény, az összecsukható ágyak és a szigetelt üvegek mindenféle környezetben kényelmessé varázsolják az utazást. A teljes átalakítást egy spanyolországi cég végezte, rajtuk keresztül lehet reprodukálni, ha valaki szeretné megvásárolni.

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

A járműveket a kerekekkel kezdve mindenhol optimalizáltak, hogy jobban tudjanak alkalmazkodni a kihívást jelentő terepekhez. Ezáltal az e-NV200 Winter Camper számos tuningfrissítésen ment keresztül, aminek köszönhetően gördülékenyebben halad a durva útfelületeken. A prémium terepjáró gumiabroncsok és a megnövelt menetmagasság optimális tapadást és hasmagasságot biztosít sárban és hóban, míg az 5400-Lumens spotlámpák a jármű elején található megerősített acélrúdra vannak felszerelve, így maximális láthatóságot nyújtanak, amikor a sofőröknek erre leginkább szükségük van.

A széles körben elérhető Nissan Eredeti Tartozék termékcsalád részei (az első és hátsó sárvédők, az ajtó védőburkolatok, az oldalsó rudak és a gumiszőnyegek) tökéletesen kiegészítik a terepjáró arzenált, védelmet és kényelmet nyújtva feladattól függetlenül.

Csak úgy, mint az e-NV200 Evalia, az e-NV200 Winter Camper is nagyban kihasználja a Nissan intelligens és elektromos hajtáslánc-technológiáját. A bevált tápegység az erő és a hatótávolság optimalizált keverékét biztosítja, azonnali nyomatékot és gyorsulást, valamint energiatakarékos technológiákat kínál - beleértve a B-módot és az ECO-módot a fokozott fékezés és a hatékonyabb energiafogyasztás érdekében.

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

"A Nissan számára az elektromos mobilitás nem más, mint hogy izgalmas élményt nyújtsunk azoknak, aki a volán mögött ülnek - miközben fokozottan figyelünk a környezetre gyakorolt hatásra" - nyilatkozta Dmitrij Busurkin, a Nissan Europe vállalati értékesítési és kis- és közepes járművekért felelős vezetője.

Átitatva a kalandvággyal és az elektromos erő izgalmával, a Nissan e-NV200 Winter Camper koncepciója egy optimista előrelépés a jövő felé, hiszen a cél a zéró károsanyag-kibocsátás elérése. Ez a jövőkép és az e-NV200-hoz kapható innovatív tartozékkészlet modellek, egyaránt életre szóló kalandra csábítják a sofőröket és a természet szerelmeseit.

Kulcsszavak: e-NV200, elektromos autó, nissan
 
Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig
 
A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a kelenföldi állomásépület

2021. február 10.
Budapest-Kelenföld vasútállomás 137 éves indóházában kap helyet a Közlekedési Múzeum legújabb kiállítóhelye.
Részletek

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

Az állomásépület teljes felújításával, bővítésével létrejövő új múzeumi kiállítóhely fő attrakciója egy vasúti kiállítást kiegészítő terepasztal lesz, így a vasútbarátok és a kisgyermekes családok számára különlegesen izgalmas helyszín jön létre az autentikus vasúti épületben. Az épület így megmenekül a pusztulástól, és színvonalas műemléki helyreállítása is megtörténik.
 
“A Közlekedési Múzeum kapta meg a lehetőséget, hogy megmentse az enyészettől, és új, másfél évszázados múltjához méltó funkcióval újítsa meg a műemléki védettség alatt álló Kelenföldi indóház épületét.”  - mondta el Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

A Kormány tegnap este megjelent rendelete kiemelt beruházássá minősítette a Kelenföld indóház megmentését a Közlekedési Múzeum által előkészített tervek nyomán és rendelkezett az építési engedélyezés menetéről, valamint a kivitelezési közbeszerzés kiírásáról.

A Kelenföldi indóházban a Közlekedési Múzeum új kiállítóhelyet hoz létre, amelynek legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások és múzeumpedagógiai foglalkozások színesítik majd.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

Az épület környezetében vasúti tematikájú játszókert létesül, teraszán szabadtéri mozivetítéseket tarthatunk majd, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, trainspotter-helyként is szolgáló új, kortárs terasszal a vasút felé, valamint terveink szerint egy bisztró is helyet kap az épületben. Az épület előtt, szabadtéren az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

Az 1884-ben épült Kelenföldi indóház az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely a közelmúltig be is töltötte ezt a szerepét. A 4-es metró projekt részeként épült aluljáró miatt azonban funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV pénztár kiköltözött belőle és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják.

“A Kormány egy évvel ezelőtt hagyta jóvá a Közlekedési Múzeum koncepcióját az épület megmentésére. Kelenföld az ország egyik legforgalmasabb vasútállomásaként kitűnő helyszín arra, hogy az itt létesülő kiállítás bemutassa Budapest és a vasút kapcsolatának 175 éves történetét és az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket.” - mondta el Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

A Közlekedési Múzeum az Építész Stúdiót bízta meg az építészeti tervek elkészítésével, akik az eredeti épület műemléki jellegének, karakterének tiszteletben tartása mellett azt az új funkcióknak megfelelő kortárs építészettel is kiegészítik.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A kiállítási tartalom tervezését a Közlekedési Múzeum megkezdte, a következő hónapokban a részletek kidolgozása zajlik. A Kelenföldi pályaudvar mint városi és vasúti tér biztosan meghatározó szerepet kap majd a tematikában, ahol nem csak a vasút történeti szerepét, múltját, jelenét, jövőjét kívánja a Múzeum bemutatni, hanem a helyszínhez kapcsolódó emlékeket, történeteket is.

Ezért a Közlekedési Múzeum arra biztat mindenkit, hogy járuljon hozzá a Kelenföldi indóház újjászületéséhez. Akinek van régi képeslapja, fényképe, egyéb tárgyi emléke, története, ami Kelenföldhöz kapcsolódik, és szívesen megosztaná másokkal is, jelentkezzen a kelenfold@kozlekedesimuzeum.hu email címen. Kérünk továbbá mindenkit, hogy segítse munkánkat a kelenfold.kozlekedesimuzeum.hu honlapon található kérdőív kitöltésével, ahol lehetőség lesz további javaslatok megfogalmazására, például a tervezett rendezvényekkel, a kisgyerekeseknek szóló programokkal, vagy épp a bisztró kínálatával kapcsolatban.

2019 őszén jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hoffmann Tamás, Újbuda akkori polgármestere, hogy a Közlekedési Múzeum mentheti meg az állomásépületet. Az akkor létrejött megállapodás nyomán 2020-ban a Miniszterelnökség 100 millió forinttal, Újbuda önkormányzata pedig – az előző kerületvezetés által tett ígéretet betartva – 20 millió forinttal támogatta a tervezést és a beruházás előkészítését. Az elkészült tervek elnyerték az újbudai önkormányzat támogatását, miután a Múzeum bemutatta a koncepciót László Imre polgármesternek. A Kelenföld indóház megmentését és az elkészült terveket Simicskó István, a kerület országgyűlési képviselője is támogatásáról biztosította.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A munkát a Múzeum folytatja, a tartalomfejlesztésen túl az építési engedélyezés és a kivitelezési közbeszerzés kiírása áll előttünk, hogy mihamarabb megindulhasson Budapest egyik legrégebbi vasúti emlékének megmentése.

Kulcsszavak: felújítás, Kelenföld, Közlekedési Múzeum, vasútállomás
 
Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren
 
Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

2021. február 10.
A Land Rover Classic 25 újratervezett Defender Works V8 Trophy járművet épít egy 2021-ben rendezendő kalandeseményre.
Részletek



Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

A Land Rover Classic limitált szériás – kimondottan az Eastnori kastélyban megrendezésre kerülő túraversenyre készült – Defender Works V8 Trophy járművek kiadásával folytatja 2021-ben az ikonikus márka jelentős 4x4-es expedíciós örökségét.

A Land Rover Classic újratervezett, 2012-2016-os Defender Works V8 specifikációján alapuló, limitált modellt az 5,0 literes V8 benzines – 405 lóerős – hajtáslánccal és a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóval, a felújított felfüggesztéssel, valamint kormány- és fékcsomagokkal és a további frissítések széles skálájával kimondottan off-road használatra szabták.

A Defender Works V8 Trophy mindössze huszonöt példánya a 90 és a 110 kombi karosszéria-változataiban készül, egyedülálló, ’Eastnor Yellow’ színben, a karosszériával megegyező színű, 16 hüvelykes acél kerekekkel, a kerékíveken, a motorháztetőn és a csomagtér-ajtón ’Narvik Black’ fényezéssel. Az erre a célra gyártott járművek LED-es fényszórókat, ’Heritage’ első hűtőrácsot, egyedi Land Rover Trophy jelvényeket és a rendezvényeken minden résztvevő számára személyre szabott matricázást is kapnak.

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

A belső tér teljes, fekete ’Windsor’ bőr kárpitozással rendelkezik, a további kényelemről a feltűnő, sárga öltéssel készült ’Recaro’ sportülések gondoskodnak, az egyedi design részét képezik az expedíciós óráiról ismert gyártó, az Elliot Brown Land Rover Trophy óraszámlapjai.  

A legkomolyabb terepkihívásoknak is ellenálló jármű további felszerelései közé tartoznak az első csörlő, a többpontos expedíciós keret, a tetőcsomagtartó, az alvázvédelem, az A-rúd, a megemelt légbeömlő, a reflektorok és a különleges terep-gumiabroncsok. Az autót a Land Rover Classic saját ’Classic Infotainment’ rendszerével is felszerelik, amely tartalmazza az integrált navigációt és a mobil eszközök csatlakoztathatóságát.

A Works V8 Trophy vásárlói nem mindennapi körülmények között próbálhatják majd ki először új autójukat, hiszen belépőt kapnak az exkluzív, háromnapos Land Rover Trophy kalandversenyre, melyet Eastnor kastélyában, a Land Rover tesztelésének és fejlesztésének szellemi otthonában rendeznek majd.

A versenyző, autós kaszkadőr és Land Rover márkanagykövet, Jessica Hawkins a Land Rover Trophy sorozatok legendáival, köztük az 1989-es Camel Trophy-győztes Bob Ives-szel szerepel együtt a Defender Works V8 Trophy bemutatkozó filmjében.

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt
Kulcsszavak: Land Rover, Land Rover Classic, Land Rover Trophy
 
Könnyű karosszériás modelleket gyárt majd a JLR szlovákiai üzeme Könnyű karosszériás modelleket gyárt majd a JLR szlovákiai üzeme Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender Újjászületett a terepjárók etalonja: Goodyear abroncsokon érkezik a vadonatúj Land Rover Defender A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét
 
Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

2021. február 08.
A 17. CAF-villamos is forgalomba állt 2021. február 5-étől, péntektől, hogy a 17-es és a 19-es villamos vonalán utazók kényelmét szolgálja, és várhatóan még idén, az első félévben a fennmaradó 9 villamost is átadják az utazóközönségnek.
Részletek

Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

A 2017-ben megrendelt opciós mennyiségből a 17. villamos üzembehelyezési engedélyét is kiadta a hatóság, így a gyártó CAF készre jelentését követően a BKK szakemberei a szerződésben meghatározott határidőnél hamarabb, két munkanap alatt átvették, és 2021. február 5-től, péntektől forgalomba adták. Az új, alacsonypadlós CAF-villamos a 17-es és 19-es vonalán fogja emelni a szolgáltatás színvonalát.

A 26 darabos opciós mennyiségből a 2247-es pályaszámú jármű átadása után már csak 9 villamos átvétele van hátra, amely tervezetten havonta 2 jármű forgalomba helyezésével valósul meg. A szerelvényekkel ősztől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán is lehet majd utazni.

Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés részeként a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2017-ben összesen huszonhat CAF-villamost rendelt a spanyol gyártótól, amelynek előző szériája a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas utastér, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopta magát a fővárosban utazók szívébe.


Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17.699.115.044 forint.



Kulcsszavak: bkk, bkv, budai fonódó villamos, budapest, CAF
 
Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Újra a Közlekedési Múzeum elé érkeznek a veterán trolibuszok 2015-re megújulhat a budafoki villamos végállomás 2015-re megújulhat a budafoki villamos végállomás Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól
 

Találatok száma: 12334 Megjelenítve: 21 - 30