Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 21 - 30
Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

2019. augusztus 07.
A Lexus már közúton teszteli az LS luxusszedán hidrogén üzemanyagcellás változatát. A minden eddiginél tisztább üzemű modell 2021-ben kerülhet piacra világszerte.
Részletek

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Az Amerikai Egyesült Államokban fényképezték le a Lexus LS FCEV prototípusának tesztpéldányát. A hidrogén üzemű, zéró károsanyag-kibocsátású luxusautó a szedán közelgő modellfrissítésének keretében valósulhat meg.

Miközben a Toyota a világon az elsők között fogott bele a hidrogén üzemanyagcella autóipari felhasználásának kutatásába és fejlesztésébe, a cégcsoport luxusmárkája, a Lexus viszonylag későn, 2015-ben mutatott először érdeklődést a technológia iránt. Ekkor viszont a lehető legmagasabb szinten lépett be az FCEV világába: az összkerékhajtású LF-FC tanulmányautó a másfél évvel később leleplezett, ötödik generációs LS luxusszedán előfutára volt. Már akkor sejteni lehetett, hogy az emissziómentes hajtásrendszer előbb vagy utóbb megvalósul, és a jelek szerint most jött el ez a pillanat.

Túl korán van még ugyanis ahhoz, hogy a Lexus hozzáfogjon az LS szedán modellfrissítésének előkészítéséhez: a 2017-ben bemutatott típus legkorábban két év múlva részesülhet ráncfelvarrásban, a képeken látható prototípus létezése ugyanakkor arról tanúskodik, hogy komoly fejlesztőmunka zajlik a cég háza táján.

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Hogy pontosan miről is van szó, arról egyrészt a kipufogóvégek feltűnő hiánya, másrészt a szedán kísérete árulkodik: az álcafóliába burkolt tesztpéldány előtt egy Hyundai Nexo üzemanyagcellás crossover, mögötte pedig a világ legnagyobb számban értékesített szériagyártású hidrogén üzemű szedánja, a Toyota Mirai haladt. Ez nem lehet véletlen, különösen annak fényében, hogy a Toyota és a Hyundai idén márciusban együttműködésre lépett, és a jövőben egy hattagú konzorcium tagjaként közös erővel fejlesztenek ki új hidrogéntöltő technológiákat.

A piac első üzemanyagcellás luxuslimuzinjának ígérkező modell pontos műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek. Annyi biztosra vehető, hogy az üzemanyagcella és a villanymotor(ok) teljesítménye egyaránt jóval nagyobb lesz, mint a 154 lóerős Toyota Mirai fedélzetén alkalmazott komponenseké.

Ahhoz, hogy a modell ne csak a technológiai újdonságok iránt fogékony fogyasztók számára legyen izgalmas, illene legalábbis megduplázni ezt az értéket, de még szerencsésebb volna, ha a hajtáslánc elérné a 363 lóerős full hibrid LS500h szedán teljesítményét.
Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Az üzemanyagcellás technológiának ugyanakkor osztoznia kell majd a reflektorfényen a megújuló Lexus LS fedélzetén. Az akár már 2021-ben piacra kerülő típus ugyanis a várakozások szerint megkapja azokat a fejlett önvezető technológiákat, amelyeket a 2017 őszén bemutatott LS+ koncepciómodellel vázolt fel a gyártó. Az autópályán teljes autonómiára alkalmas rendszer nyilvános főpróbájára jövőre, a tokiói olimpiai játékokon kerül sor.

Ezen két, forradalmi jelentőségű innováció mellett legalább két, említésre méltó műszaki újdonságra számíthatunk a facelift során. Az egyik az a digitális külső visszapillantó tükör, amellyel először az LS+ tanulmányautón találkozhattunk, és amely a Lexus ES fedélzetén már akár ma is elérhető a világ számos piacán. A másik pedig az RX szabadidőjármű modellfrissítésekor bevezetett, érintőképernyős infotainment rendszer, amely ráadásul a hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánchoz kapcsolódó menüpontokkal gazdagodhat.

Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója

Kulcsszavak: hidrogén, lexus, Lexus LS, új modell, üzemanyag-cella
 
Dinamika a határokon – Az új Audi R8 Dinamika a határokon – Az új Audi R8 A negyedik generációs Lexus RX európai premierje Frankfurtban A negyedik generációs Lexus RX európai premierje Frankfurtban A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon A Hyundai ix35 üzemanyag-cellás jármű a Genfi Autószalonon Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 Ampera-e: Az Opel új elektromos autója Ampera-e: Az Opel új elektromos autója
 
Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

2019. augusztus 06.
A negyven esztendővel ezelőtt megálmodott BMW Art Car egy kölni gyárépületben pózolt a BMW Group Classic közösségimédia-versenyét megnyert Stephan Bauer fényképezőgépének.
Részletek

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

„Imádom ezt az autót. Sokkal sikeresebb, mint maga a műalkotás” – így vélekedett Andy Warhol, miután festőecsetével egyedivé varázsolta a BMW M1 sportautót. És noha a BMW Art Car kollekció negyedik tagja kevesebb, mint fél óra alatt készült el, a középmotoros egyéniséget övező rajongás még negyven év távlatából is töretlen.

Az Egyesült Államokban született, világhírű Pop Art művész a kor autórajongóinak szenvedélyében osztozott, guruló műalkotásának varázsa így időtlen klasszikusként ejti rabul a vezetés szerelmeseit. A rajongók többsége Andy Warhol munkáját tekinti a BMW Art Car kollekció legfényesebb pontjának, nem csoda hát, hogy álmai témájaként a müncheni gépkocsi-fotográfus, Stephan Bauer választása is erre a BMW M1 modellre esett. A huszonkilenc éves művész tavaly a BMW Group Classic „Shootout 2018” elnevezésű közösségimédia-versenyének győzteseként tűnt fel, megnyerve a negyedik számú BMW Art Car exkluzív fotózásának lehetőségét. A fényképek, amelyek merőben új megvilágításba helyezik a BMW modelltörténetének legendás négykerekűjét, az Andy Warhol munkásságát dicsérő BMW M1 negyvenedig születésnapját ünneplik.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

A BMW Group Classic, a BMW Culture, a BMW Motorsport, a BMW M GmbH és a BMW leányvállalatai világméretű közösségimédia-versenyt hívtak életre tavaly az Instagramon „Shootout 2018” elnevezéssel, amelyre öt fotóművész nevezte be klasszikus BMW modellekről készített legjobb alkotásait. A látványos fordulókkal a bajor prémiumgyártó a BMW elmúlt száz évének legsikeresebb motorsport-sikereit és kimagasló rekordjait helyezte a fiatal közösségimédia-felhasználók figyelmének középpontjába. A verseny győztese egy exkluzív fotózás lehetőségét nyerte, amelynek témájául a művész a BMW Group Classic bármelyik modelljét választhatta. Stephan Bauer választása a 470 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral szerelt BMW M1 versenyautóra esett: négy évtizeddel ezelőtt a modell nem csupán a Procar sorozatba, de Andy Warhol munkájának köszönhetően a Pop Art művészeti irányzat történelemkönyvébe is benevezett.

Az exkluzív fotózás helyszínéül szolgáló kölni gyárépület kiválasztásával Stephan Bauer látványos kontrasztot hozott létre a rikító színekkel megálmodott BMW Art Car és az elhagyatott épület fakó szürkesége közé, egy későbbi kültéri fotózáson pedig lézerfényekkel burkolta misztikus környezetbe a BMW M1 sportautót.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját

Andy Warhol guruló műalkotásának fényképezése egy valóra vált álomnak bizonyult Stephan Bauer számára. Annál is inkább, mert a modell elkészültekor maga az alkotó is jelentősen megnehezítette a fotóriporterek dolgát: a negyedik BMW Art Car bemutatásakor a fényképezőgépek jóformán még be sem kapcsoltak, mire Andy Warhol már végzett is a szivárvány színeiben pompázó alkotással. Mint azt egy későbbi interjúban elmondta, rendkívüli munkatempójával a művész a műalkotás üzenetét kívánta nyomatékosítani. „Arra törekedtem, hogy munkámmal visszaadjam a sebesség élményét, hiszen amikor egy autó gyorsan megy, a vonalak és a színek is elmosódnak” – fogalmazott Andy Warhol.

Az utolsó ecsetvonás után nem sokkal a guruló műalkotás valódi körülmények között is bizonyíthatta sebességét: 1979. júniusában a 76-os rajtszámmal felvértezett BMW M1 rajthoz állt a Le Mans-i 24-órán megmérettetésen. A német Manfred Winkelhock, a francia Hervé Poulain és honfitársa, Marcel Mignot végül kategóriája második helyére és az abszolút tabella hatodik fokára hozta be a negyedik BMW Art Car modellt.

Exkluzív fényképek ünneplik Andy Warhol guruló műalkotásának jubileumi születésnapját
Kulcsszavak: Andy Warhol, BMW Art Car, BMW Group Classic, BMW M1
 
A BMW Group Classic a 2016-os Techno Classica kiállításon A BMW Group Classic a 2016-os Techno Classica kiállításon Klasszikus autók izraeli ralija mellé állt a BMW Group Classic Klasszikus autók izraeli ralija mellé állt a BMW Group Classic A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon Elvis Presley legendás BMW-je visszatér Elvis Presley legendás BMW-je visszatér A BMW Group Classic a legendás BMW 328 szextettjét állítja a 2016-os Mille Miglia rajtrácsára A BMW Group Classic a legendás BMW 328 szextettjét állítja a 2016-os Mille Miglia rajtrácsára
 
A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

2019. augusztus 06.
A Forza Horizon 4 a Ford legexkluzívabb modelljeit kínálja  a világ videojáték-rajongóinak, legyen szó akár a lenyűgöző teljesítményű Ford GT szupersportkocsiról vagy a kőkemény Ranger Raptor pickupról.
Részletek

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

A kínálat legújabb darabja kissé talán meglepő, hiszen a legendás, eredeti 1965-ös Transit Mk1 modellről van szó – méghozzá igencsak szerény, 75 lóerős motorral –, amit a játékosok immár letölthetnek és versenygéppé fejleszthetnek. Korhű megjelenítésének és vezetési élményének köszönhetően a klasszikus áruszállító legalább olyan izgalmas élményeket tartogat, mint a játék sokkal gyorsabb Fordjai.

Érdekes folyamat, ahogy egy autó megjelenik a Forza Horizon 4 kínálatában. A virtuális Transitot egy létező, teljesen makulátlan jármű alapján modellezték, amit a Ford angliai múzeuma bocsátott rendelkezésre.

A Forza saját stúdiófotósai közel 1000 külső-belső képet készítettek az autóról mindenféle szögből, és a 3D-modellezők ezzel a hatalmas fotó-adatbázissal kezdték el a munkát. A képek alapján tökéletes digitális replikákat készítettek, méghozzá olyan részletességgel, hogy még az ajtózsanérok csavarjait is kidolgozták.

Egy erre szakosodott csapat alkotta újra a Transit menetteljesítményét, és ebben az esetben úgy tervezték meg a motort, a futóművet és a tágas karosszériát, hogy nem a villámgyors köridőkre törekedtek, hanem arra, hogy az autó nagy terheket tudjon szállítani.

„A Ford Transit igencsak egyedi autó a kínálatban; azt akartuk, hogy ez legyen a legelső ilyen gép a játékban,” mondta el Miko Russel, a Forza 4 fotósa. „Szeretjük kicsit meglepni az embereket!”

A klasszikus, 1965-ös Transit is megjelenik a Forza Horizon 4 játékban

Kulcsszavak: ford, játék, Transit
 
Jövőre érkezik a Ford Edge Jövőre érkezik a Ford Edge A hétvégén elindult Tour de France-on a Team Sky csapat legfontosabb csapattagja egy különlegesen átépített Tourneo Custom A hétvégén elindult Tour de France-on a Team Sky csapat legfontosabb csapattagja egy különlegesen átépített Tourneo Custom Gazdagabb alapfelszereltség és új fényezések a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustanghoz Gazdagabb alapfelszereltség és új fényezések a 2017-es Ford Shelby GT350 Mustanghoz Minden második percben elkel egy Ford Fiesta Európában Minden második percben elkel egy Ford Fiesta Európában Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását Az új Ford Focus képes előre megjósolni és megelőzni az autó megcsúszását
 
Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

2019. augusztus 05.
Első osztályú, kiváló és kifinomult – a Volkswagen a különleges kivitelű „ONE Million” modellel ünnepli az eddig legyártott egymillió Touareget. Az exkluzív felszereléseket tartalmazó jubileumi kivitellel tovább bővül a zászlóshajó kínálata.
Részletek

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

2002 végétől a Touareg a Volkswagen modellkínálatának szerves része. A Volkswagen egy stílusos, különleges modell bemutatásával ünnepli az egymillió Touareg gyártását. A különlegességekhez tartozik a teljesen új Sechura bézs (opcionális) fényezés és a két új – a 20 colos, polírozott Bogota és a 21 colos adamantium ezüst Suzuka – keréktárcsa¬. Az ízléses külsőt tovább gazdagítja a sötétített hátsó lámpa, a csúcsminőségű küszöbpanel „ONE Million” felirattal és a B oszlopon elhelyezett „ONE Million” embléma. A kerékjárati elemeket és a diffúzort is fényes feketére festették. A különleges modell rendelhető az R-Line Black Style külsőcsomaggal, amely tartalmazza például az ezüst színű külső tükröket is.

Az autó belseje sem kevésbé stílusos: erről többek között az exkluzív Puglia bőr üléshuzatok gondoskodnak, amelyeket olajfalevél-kivonattal színeztek. Az első ülések felső részét és az ajtók belsejét csúcsminőségű borostyánbarna gyémántmintázatú varrással díszítették. Ezeket az elegáns mintákat megtaláljuk a műszerfalon, a kormánykeréken, és a váltókaron is.

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet

Még a jármű kulcsát is csúcsminőségű Puglia bőrrel vonták be. Az eleganciát tovább erősítik a Silver Wave díszítőelemek és a teljesen digitális Innovision Cockpit műszerfal. Ez utóbbi az autó belsejének fókuszpontja, képernyőjéről vezérelhető többek között a légkondicionáló berendezés és az ülésfűtés. Ennek a különleges, Magyarországon nem forgalmazott „ONE Million” modellnek az ára 80 880 eurónál kezdődik (a Touareg V6 TDI1) 210 kW/286 LE motorral).

A Touareg mindig is a csúcstechnológiát képviselte

A Touareg típust kizárólag a Volkswagen szlovákiai összeszerelő üzemében, Pozsonyban gyártják, és már a 2002-ben gyártott első Touareg modell is a csúcstechnológiát képviselte. Ennek a felsőkategóriás típusnak köszönhetően a Volkswagen a világ legszélesebb kínálattal rendelkező márkái közé került, mely minden fontos szegmensben kínál járműveket a városi kisautótól a csúcsminőségű SUV típusig.

A Touareg gyorsan népszerű típus lett: majdnem egymillió autós választotta az első, majd (2010-től) a második generációs típust. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi harmadik generáció is ezt a sikeres utat követi a műszaki fejlesztések új sorával, a hiteles és dinamikus SUV arculatával, és a magasfokú mindennapi használhatóságával. Az új Touareg maximális vontathatósága 3,5 tonna. A legújabb generáció számos újdonsággal, innovatív műszaki megoldással, például teljes connectivity-szolgáltatással és részben automatizált vezetési funkciókkal rendelkezik, amelyek tovább fokozzák a jármű kényelmét és dinamikáját.

Egymillió Touareg: a Volkswagen elegáns extrákkal felszerelt különleges modellel ünnepli ezt a mérföldkövet
Kulcsszavak: suv, Touareg, volkswagen
 
A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban A legenda, amely büntetésből született A legenda, amely büntetésből született Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban Volkswagen Innovaturné az országos márkakereskedői hálózatban
 
A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában

A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában

2019. augusztus 05.
A Volvo Cars értékesítése kiegyensúlyozott mértékben növekedett 2019. júliusában is, az elmúlt hónapban eladott Volvo modellek száma 7,1%-kal haladta meg a tavaly júliusi eredményeket.
Részletek

A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában

Júliusban  54 546 Volvo modellt értékesítettek a márkakereskedők, és ebből a sikerből mind a három régió (Ázsia, Amerika, EMEA) kulcspiacai kivették a részüket.

Ha az éves statisztikát nézzük, az első hét hónap eladásai elérték a 395 372 darabot, ami 7,3%-kal magasabba tavalyi azonos időszakhoz képest.

A növekedés oroszlánrészét az egész világon nagyon népszerű és rengeteg díjat nyert XC család tette ki. E csoporton belül is az XC60 modell iránt a legnagyobb a kereslet, ezt az XC40-es és az XC90-es modell követi. Az egy éve bemutatott új V60-as, az USA-ban gyártott S60-as és az újV60 Cross Country szintén hozzájárulta szép eredményhez.

Az EMEA régióban júliusban 25 518 autót helyeztek forgalomba, ez 4,8%-kal magasabb a tavalyi eredménynél. A legnépszerűbb Volvo modell az XC40-esvolt, melyet az XC60-as modellünk követ.


A Volvo Cars 7,1%-os értékesítés-növekedést ért el 2019. júliusában

Az ázsiai régió eladásai 24,9%-kal növekedtek, ez 12 639 autó értékesítését jelentette júliusban. A növekvő számok mögött a helyi gyártású XC60-as és S90-es modellek iránti jelentős kereslet áll, de a fejlődéshez már a helyi gyártást éppen elkezdő XC40-es modell is hozzájárult.

Az amerikai régióVolvo értékesítése elérte a 8 795 –ös darabszámot, ez a szám a tavalyinál 2%-kal erősebb júliust eredményezett. A régió legnépszerűbb autója az XC90-es volt, melyet az XC60-as és XC40-as modelljeink követtek.

Júliusban (is) világszinten az XC60-as modell volt a legnépszerűbb 14 740 darab értékesítésével (2018: 14 231), őt az XC40-es modellünk követi 12 198 darab értékesítésével (2018: 9 005), és a legnagyobb XC modellünk, az XC90-es lett a harmadik 7 625 darabbal (2018:7 157).


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Rákaptak a magyarok a használt prémium kategóriás CNG-autókra Rákaptak a magyarok a használt prémium kategóriás CNG-autókra Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest Áprilisban ötödével nőtt a személyautók eladása az egy évvel korábbihoz képest A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi
 
MGE: júliusban nőtt az új autók eladása

MGE: júliusban nőtt az új autók eladása

2019. augusztus 02.
Júliusban 15 284 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; az év első hét hónapban 89 830 új gépkocsit adtak el, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest- közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse adatai alapján csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

MGE: júliusban nőtt az új autók eladása

Az MGE kiemelte, hogy az első félévi értékesítési számok nagyon közel vannak időarányosan a növekedési várakozásukhoz, így az év végére várt értékesítési volumen reálisnak, sőt inkább túlteljesíthetőnek látszik.
A közlemény szerint a tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik, a felvevő piac egyelőre korlátozott, és alatta marad az év eleji várakozásnak. Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik, sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas.

Az egyesület hangsúlyozza, a kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, július végéig mintegy 7000 igénylés érkezett, ami meghaladja a várakozásokat.

A MGE arra hívja fel a figyelmet, továbbra is kiemelten kell foglalkozni a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el Magyarországot.

Júliusban 2283 új kishaszongépjármű került forgalomba, 23 százalékkal több, mint tavaly júliusban. Az első hét hónapban 22 százalékkal nőtt az új kishaszongépjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 15 185 járművet helyeztek forgalomba.


MGE: júliusban nőtt az új autók eladása

Az egyesület szerint bár a kishaszongépjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan némileg elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartják és szorgalmazzák a vegyeshasználatú kishaszongépjármű kategória újbóli bevezetését.

Júliusban 237 új nagyhaszongépjármű került forgalomba 50 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, az idei első hét hónapban pedig 3716, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Az új autóbuszok eladása júliusban 87 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától, 5 új autóbuszt helyeztek forgalomban júliusban, az első hét hónapban pedig 348-at, ami 12 százalékkal marad el a bázis időszaktól.

Júliusban 504 új motorkerékpár került forgalomba, 62 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első hét hónapban 2903 új motorkerékpárt adtak el, ami 39 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest.   

Az egyesület szerint a motorkerékpárok piacán bizakodásra ad okot a bázissal szembeni jelenős növekedési trend, ugyanakkor továbbra is úgy látják hogy létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása.

MGE: júliusban nőtt az új autók eladása

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet, 15 642 darabot a Suzukiból adták el 2019. első hét hónapjában a magyar piacon, a márka piaci részesedése 17,41 százalék volt. Fordból 8019, Skodából 7549, Opelből 7125, Toyotából 6057 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 15,52 százalékos piaci aránnyal. A második, a harmadik és a negyedik helyen pedig változatlanul a Ford, a Skoda, illetve az Opel állt.

A Carinfo.hu arról is beszámolt, hogy a január-júliusi időszakban a kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet a Fordból adták el a magyar piacon, összesen 4756 darabot, a márka piaci részesedése 31,32 százalék volt.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
A Ford növelte piacvezető előnyét A Ford növelte piacvezető előnyét Január és november között a Volkswagen Haszonjárművek világszintű kiszállításai 11,2 százalékkal nőttek Január és november között a Volkswagen Haszonjárművek világszintű kiszállításai 11,2 százalékkal nőttek 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi
 
Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja

Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja

2019. augusztus 02.
1969 volt az az év, amikor ember lépett a Holdra, amikor megrendezték a híres Woodstock fesztivált, és amikor felszállt a legelső Boeing 747. És igen, ez volt az az év, pontosan fél évszázaddal ezelőtt, amikor Európa útjain megjelent a Ford vadonatúj kupéja, a Capri.
Részletek

Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja

Bemutatásakor a Capri reklámszlogenje így szólt: “Az autó, amit megígért magának” – és ezt az ígéretet több mint 1,8 millió ember váltotta valóra. A Caprit 17 éven és három modellgeneráción át gyártották Kölnben, a Ford németországi üzemében, egészen 1986-ig. Azóta is számtalan autós vágyik arra, hogy birtokolhassa, vezethesse és élvezhesse Európa egyik legnépszerűbb sportkocsiját.

A modell 50. születésnapjára a Ford egy új videót készített, amelyben egy ritkaságnak számító RS2600 Capri hosszú nosztalgia-túrára indul: szülőhelyéről először az Eifel-hegység erdőibe vezet az útja (itt tesztelték az autó prototípusát), majd a belgiumi Spa és a holland Zandvoort versenypályák következnek, ahol a Caprik legendás győzelmeket arattak.

“A Capri volt az az autó, amivel az átlagember is valóra válthatta az álmait,”

mesélte el Steve Sutcliffe újságíró, aki végigvitte a klasszikus Fordot ezen az emléktúrán. “Elég volt beülni a volánja mögé, és az ember máris jól érezte magát – és ez azóta sem változott. Ez az autó tényleg a vezetés vegytiszta örömét kínálja.”

Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja

A filmben szereplő Capri a Ford saját, gyári gyűjteményéből származik; a V6-os motorral hajtott autó több mint 700 kilométert tett meg a hatnapos forgatás alatt, sőt pár kört még a Zandvoort pályán is lefutott. A 47 éves gép egyszerűen lenyűgözte a stábot.

“Beleszerettem ebbe az autóba, totál belezúgtam,” vallotta meg Sutcliffe, beismerve, hogy a Capri még ma is pontosan az a gép, amire egy igazi autórajongó vágyik.

Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja
Kulcsszavak: Capri, évforduló, ford
 
A Ford Fiesta ST nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyt A Ford Fiesta ST nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyt Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Magasított tetővel is elérhető a Ford Transit Custom Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben
 
Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését

Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését

2019. augusztus 02.
Az Aston Martin a Gablini Csoporton keresztül nyitja meg első kereskedését Budapesten 2020 elején.
Részletek

Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését

2020-tól megnyitja kapuit Magyarország első és egyetlen Aston Martin kereskedése, erről írt alá szerződést Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa és Thomas Kiesele, az Aston Martin Europe elnöke ma Budapesten.

A szerződés kizárólagosságot biztosít a régióban, megnyitva a cégcsoport számára a lehetőséget a nemzetközi terjeszkedés felé. 

„Egy új márka képviselete mindig örömteli és izgalmas feladat és az Aston Martin forgalmazásával egy új fejezetet nyitunk a mind a cégcsoportunk életében, mind a hazai autókereskedelemben. Rendkívüli örömmel tölt el, hogy ez az ikonikus brit autómárka Magyarországon összekapcsolódik a Gablini névvel”

- mondta Gablini Gábor a cégcsoport tulajdonosa.

Thomas Kiesele, az Aston Martin Europe elnöke elmondta: „Nagyon örülünk, hogy egy új üzleti lehetőség indul útjára Budapesten ennek a szerződésnek az aláírásával. Az első magyar viszonteladó márkánk iránti elkötelezettsége egyértelműen mutatja azt, hogy bíznak az Aston Martin jövőjében. 100%-ig biztosan vagyunk abban, hogy a Gablini Csoport tökéletes partner lesz a számunkra abban, hogy nagyra értékelt Aston Martin ügyfeleink számára kivételes szolgáltatásokat nyújtsunk.


Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését

„A Gablini autószalonok az egyik legrégebbi új autókat forgalmazó vállalkozás Magyarországon, már eddig is számos szakmai elismerést értünk el és sok újdonság bevezetése kötődik a cégünkhöz. Az Aston Martin Budapest több mint három évtizednyi, az autóiparban megszerzett tapasztalatunk és a ránk jellemző folyamatos fejlődés, bővülés eredménye” - mondta Kovács-Farkas Tamás, a Gablini Csoport ügyvezető igazgatója.

A Gablini cégcsoport 1988-asmegalakulásától kezdve olyan stabil, nyitott és fejlődőképes vállalati struktúrát hozott létre, amely folyamatosan alkalmazkodik a piac változásaihoz, igényeihez, és képes gyorsan alkalmazni az új technológiákat. Ilyen volt a világ első Blue Box Peugeot autószalonja, vagy a Közép –európai régió első, a Nissan sportautóit forgalmazó High Performance Centere. 2009-ben az Infiniti márkát hozták Magyarországra, 2013-ban pedig hazánkban az elsők között állt a Gablini az elektromobilitás mellé, aminek eredményeként a hazai elektromos személygépjármű forgalmazás jelentős része a cégcsoporthoz köthető.

Az Aston Martin 2020 elején nyitja meg első magyarországi kereskedését
Kulcsszavak: aston martin, Gablini Gábor, jármű kereskedelem, Kovács-Farkas Tamás, márkakereskedés
 
Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Rekordot döntött a Volkswagen nyeresége Az MGE szerint tíz százalékkal több új személyautót adhatnak el az idén Az MGE szerint tíz százalékkal több új személyautót adhatnak el az idén Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között A Volkswagen Haszonjárművek 371 500 gépkocsit szállított ki 2018 januárja és szeptembere között
 
A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz

A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz

2019. augusztus 01.
A Bosch és a Daimler mérföldkőhöz ért az automatizált vezetés területén: a két vállalat megkapta Baden-Württemberg tartomány hatóságainak engedélyét a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában létrehozott automatizált parkolórendszerükhöz.
Részletek

A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz

Az automatizált parkolószolgáltatás egy okostelefonos alkalmazáson keresztül érhető el, és nem igényel biztonsági járművezetőt sem. Ez a világ első, mindennapi használatra hivatalosan is jóváhagyott, teljesen automatizált, vezető nélküli SAE 4. szintű parkolója.
 
„A hatóságok döntése azt mutatja, hogy az automatizált parkolószolgáltatáshoz hasonló innovációk elsőként Németországban valósulhatnak meg” - nyilatkozta Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. „A vezető nélküli autózás és parkolás a jövő mobilitásának fontos építőköve. Az automatizált parkolórendszer üzembe helyezése rávilágít arra, milyen messzire jutottunk ezen a fejlesztési területen.”

Dr. Michael Hafner, a Daimler AG vezetési technológiáért és automatizált vezetésért felelős megbízottja elmondta: „A baden-württembergi hatóságok jóváhagyása világszerte példát teremt a parkolóházi szolgáltatások jövőbeli engedélyeztetéséhez. Ez a projektünk az automatizált vezetés úttörőjeként megalapozza azt, hogy az automatizált parkolószolgáltatás a jövőben széleskörűen elterjedhessen.”

Biztonságos megoldás: két partner, egy közös cél

A vezető nélküli parkolószolgáltatás fejlesztése során a Bosch és a Daimler legfontosabb szempontja a kezdetektől a biztonság volt. Mivel jelenleg még nincs hivatalos engedélyezési folyamata a vezetőt nem igénylő automatizált vezetési funkcióknak, a német TÜV Rheinland szakértői mellett a helyi hatóságok – a stuttgarti regionális adminisztratív hatóság, illetve Baden-Württemberg tartomány Közlekedésügyi Minisztériuma – felügyelték a projektet. Céljuk a gépjármű-, valamint parkolóház-technológia működési biztonságának értékelése volt.

A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz

A projekt eredménye egy olyan átfogó biztonsági koncepció lett, amely megfelelő tesztelési és engedélyezési feltételekkel rendelkezik és a kísérleti fázison túl is alkalmazható. Ennek keretében a fejlesztők meghatározták, hogyan érzékeli a vezető nélküli jármű az útjába kerülő gyalogosokat és más autókat, valamint akadályoztatás esetén hogyan áll meg megbízhatóan.

A vezető nélküli parkolás mögött rejlő technológia

Behajtás a parkolóházba, az autó parkolóhelyre irányítása, kihajtás; mindez már az okostelefon képernyőjén is lehetséges – az automatizált parkolószolgáltatáshoz nincs szükség vezetőre. Amint a sofőr elhagyja a parkolót, az autó önállóan elvezet a kijelölt helyre, majd beparkol. Később a jármű pontosan ugyanilyen módon visszatér a leadási ponthoz. A vezető nélküli parkolás a Bosch által biztosított intelligens parkolóház-infrastruktúra és a Mercedes-Benz gépjármű-technológiája közötti együttműködésre épül. A parkolóházban elhelyezett Bosch érzékelők az autó irányítása közben figyelemmel kísérik a vezetési folyosót és környezetét, illetve megadják az ehhez szükséges összes információt. A járműbe beépített technológia a kapott parancsokat vezetési manőverekké alakítja. Ilyen módon az autók önállóan képesek mozogni a parkolóház útjain és emeletei között. Amennyiben a szenzorok akadályt érzékelnek, a gépjármű azonnal megáll.

A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz

Projekt mérföldkövek

A Bosch és a Daimler a teljesen automatizált, vezető nélküli parkolás technikáját 2015-ben kezdte el fejleszteni. A stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban alkalmazott kísérleti megoldásuk 2017 nyarán fontos mérföldkőhöz érkezett: a valós körülmények között történő automataparkoló-szolgáltatást vezetővel és anélkül először mutatták be a nagyközönségnek. Ezt egy intenzív tesztelési és beüzemelési szakasz követte. 2018-tól a múzeum látogatói már igénybe vehetik a biztonsági személyzettel kísért parkolószolgáltatást, és megoszthatják tapasztalataikat.

A kísérleti projekt egyik eleme a gépjárművek megvilágítási koncepcióit tesztelte. A türkizkék fény azt mutatja, hogy a gépjármű önvezető üzemmódban van, ezzel értesíti az arra járókat, hogy az autó önállóan vezet. A tesztek eredményei a nemrégiben napvilágot látott SAE 3134.sz. szabványban találhatók. A hatóságok végső engedélyének megszerzése újabb fontos mérföldkövet jelent a Bosch és a Daimler számára: hamarosan az érdeklődők saját maguk, biztonsági vezető felügyelete nélkül próbálhatják ki az innovatív parkolószolgáltatást a Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában.

A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz
Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, mercedes-benz, Robert Bosch
 
Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban
 
Szárnyalnak a hibridek Európában

Szárnyalnak a hibridek Európában

2019. augusztus 01.
JATO Dynamics: hihetetlen mértékben zuhannak a dízelek, a gyártók közül a Toyota és a Tesla minden korábbinál nagyobb piaci részesedést ért el Európában.
Részletek

Szárnyalnak a hibridek Európában

Még a vártnál is nagyobb mértékben folytatódik a dízelmotoros modellek piacvesztése az európai újautó-piacokon, eközben a Toyota és a Tesla megdöntötte korábbi rekordjait, az új Corolla pedig azonnal az élre ugrott.

Habár az utóbbi négy év leggyengébb júniusi hónapját tudhatja maga mögött az EU újautó-piaca, de emiatt nem mindenki szomorkodik egyformán: miközben a tavalyi év azonos időszakához képest 7,9 százalékkal kevesebb, 1,49 millió gépkocsit adtak el, ezeknek csupán 31 százalékát tették ki a dízelek. Ez nem kevesebb, mint kerek ötszázalékos csökkenés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest – derül ki a JATO Dynamics jelentéséből.
 
Figyelemre méltó tény, hogy amíg 2018 ugyanezen időszakában a benzin és dízel hajtású új autók értékesítése között 21 egy százalékpontnyi volt a különbség, ez a szám idén már 29 százalék a benzin hajtású autók javára, vagyis tovább nő a szakadék a benzines és a dízelautók értékesítése között. Amint egyre szélesebb körben válik ismertté a dízelek egészségkárosító hatása, úgy fordulnak az emberek az alternatívák felé, és ezt a trendet a JATO adatai is alátámasztják: a benzines modellek forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest három százalékkal, míg a kifejezetten környezetbarát (hibrid és elektromos) járművek iránti kereslet 17 (!) százalékkal emelkedett. Utóbbi érték minden idők legjobb piaci részesedését (7,5 százalék) jelenti.

Szárnyalnak a hibridek Európában

A kategóriában változatlanul a hagyományos hibrid modellek viszik a prímet, eladásaik (62 400 darab) 35 százalékkal haladják meg a hálózatról tölthető típusok (PHEV és elektromos) összesített forgalmát, ugyanakkor nem lehet nem észrevenni az utóbbiak rohamos térnyerését, ezt mutatják a számok is. Míg a hálózatról tölthető plug-in hybrid modellek iránti kereslet 39 százalékkal csökkent, addig az elektromos hajtású autók szegmense 104 százalékkal növekedett – a rendkívüli mértékű növekedés jelentős részét a Tesla Model3 eladásai generálták.
Mindenesetre egyértelmű a trend, akik zöld alternatívát keresnek, Toyotát vásárolnak: Európában az öt legnépszerűbb hibrid modell közül négy a japán márka hibridjei közül került ki. A legnépszerűbb a közelmúltban debütált új Toyota Corolla, mely 13 083 eladott autóval azonnal a lista élére ugrott. Második helyezett az ugyancsak teljesen megújult Toyota RAV4 8722 eladott példánnyal, közvetlenül mögötte a hamarosan megújuló CH-R modell következik 8678 darab autóval, míg a negyedik helyezett a Yaris Hybrid 7613 eladott példánnyal. A tisztán elektromos Tesla Model3 népszerűsége minden korábbit felülmúl (11 256 darab), a második helyezett Renault Zoe jelentősen lemaradva követi a Teslát.

A gyártók eredményét vizsgálva örvendetes hír, hogy júniusban a tíz legnépszerűbb márka közül egyedül a Toyota tudta növelni eladásait. Mindenki más 5-15 százalék közötti mértékben csökkent.

Szárnyalnak a hibridek Európában

Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi Új értékesítési rekorddal zárta a 2017-es évet az Audi A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban 2020-ra a Scania gyártási kapacitása évi 120.000 darab tehergépkocsi lesz 2020-ra a Scania gyártási kapacitása évi 120.000 darab tehergépkocsi lesz
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 21 - 30