Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 21 - 30
Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

2020. február 11.
Igazán nagystílű környezetben jelenhet meg a ŠKODA jövőbeli formatervezőinek, technikusainak és mérnökeinek munkája az wolfsburgi Autostadt márkapavilonjában: a MOUNTIAQ és a SUNROQ formájában a cseh autógyártó két olyan járművét is bemutatja, amelyeket a Mladá Boleslav-i ŠKODA Akadémia hallgatói terveztek meg és készítettek el.
Részletek

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

Emellett az új, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű ŠKODA SUPERB iV, valamint a ŠKODA KAMIQ és a SCALA MONTE CARLO változata is három hónapig az új kiállítás része.

Andrea Frydlová, a ŠKODA Múzeum vezetője, egyben a kiállított járművek kiválasztásának felelőse: „Az Autostadt ideális helyszín, hogy az autók iránt érdeklődő széles közönséghez is közelebb hozzuk a ŠKODA márkát. Az állandó kiállításon túl a tematikus időszaki kiállítás kapcsolja össze a múltat és a jelent. Különösen örülünk annak, hogy elsőként mutathatjuk be a MOUNTIAQ és a SUNROQ tanulói autókat, amelyek éppoly egyediek, mint maga a projekt, s a ŠKODA Akadémia magas szintű képzéséről tanúskodnak.”

A ŠKODA tehetséges utánpótlása immár 2014 óta tervez és épít oktatói irányítása alatt évről-évre egy-egy új ŠKODA tanulói koncepcióautót (ŠKODA Azubi Concept Car). Ez az innovatív és jövőorientált projekt egyedülálló lehetőséget kínál a holnap szakembereinek, hogy a gyártással, a formatervezéssel és más szakterületekkel együttműködve különleges módon tegyenek tanúbizonyságot tudásukról. Eddig hat tanulói autó született, amelyek egyaránt új részletmegoldásokat is kínáltak, teljes mértékben illeszkedve a ŠKODA „Simply Clever” hagyományaiba. Jelenleg is mintegy húsz fiatal dolgozik a következő, vagyis a 2020-as év látványos járművén. A ŠKODA tanulói autók a vállalat Mladá Boleslav-i székhelyén működő ŠKODA Szakiskolában zajló képzés magas színvonalát igazolják.

Először mutatja be a ŠKODA két tanulói autóját a wolfsburgi Autostadtban

A 2019-es ŠKODA MOUNTIAQ a ŠKODA KODIAQ műszaki alapjaira épülő, tekinteteket vonzó kétajtós pickup-koncepció. A z eddigi hatodik ŠKODA tanulói autó erőteljes csörlőt, tető-fényhidat, valamint megvilágított rakfelületet, alatta pedig rejtett tárolórekeszt is kínál. A tanulók által megalkotott Naplemente-narancs (Orange Sunset) színárnyalat a MOUNTIAQ utasterében is feltűnik.

Egy évvel korábban 23 hallgató tervezte és építette meg a ŠKODA SUNROQ kabriót. A ŠKODA KAROQ alapmodell SUNROQ kabrióvá alakítása során a fiataloknak először a tetőt kellett eltávolítaniuk, majd meg kellett erősíteniük a karosszériát. A teljes egészében új csomagtérfedél révén a SUNROQ csomagtartójának térfogata még nagyobbra adódott, mint a KAROQ esetében. Különös figyelmet fordítottak a hallgatók a fény témakörére, a SUNROQ ajtókilincseit és kerékjáratait így LED-egységek világítják meg, s mindkét lökhárító, illetve az összes ajtó fényes ŠKODA-emblémát vetít az útra.



Kulcsszavak: design, formatervezés, skoda, wolfsburg
 
Kémfotók! Odapörköl a Mercinek és a BMW-nek a Škoda Kémfotók! Odapörköl a Mercinek és a BMW-nek a Škoda Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Már másodszor a legmegbízhatóbb márka Nagy-Britanniában a Škoda Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia Elkészült a négymilliomodik Skoda Octavia
 
Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán

Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán

2020. február 11.
Az ABB, vezető ipari technológiai vállalat a Porsche autógyárral közösen jelentette be új, exkluzív partnerségi együttműködését az e-mobilitás fejlesztése területén.
Részletek

Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán

A többszintű megállapodás részeként az ABB a TAG Heuer Porsche Formula E csapat hivatalos támogató-jává válik. A Porsche Motorsport idén az első versenyévét tölti az ABB FIA Formula E baj-nokságban, az ABB pedig harmadik éve működik közre névadó partnerként az első teljesen elektromos üzemű világverseny-sorozatban.

A bejelentésre az ABB FIA Formula E bajnokság hatodik szezonjának harmadik futama előtt került sor a chilei Santiagóban, az ABB elnök-vezérigazgatója, Peter Voser, a Porsche AG kutatás-fejlesztési igazgatótanácsának tagja, Michael Steiner, valamint a Porsche Motorsport alelnöke, Fritz Enzinger jelenlétében. Voser, Steiner és Enzinger később hivatalosan leleplez-ték a legújabb Porsche versenyautót, mely elöl és hátul az ABB jól ismert logóját viseli.

„Az ABB egy világcég, és az elektromos gyorstöltők terén piacvezető. Nagy örömünkre szolgál, hogy mostantól egy ilyen vállalat kiemelt partnerünk lehet, és a jövőben támogat bennünket ügyfeleink e-mobilitási igényeinek kielégítésében” – mondta Michael Steiner. „Mindez további hangsúlyt ad a Porsche Mission E stratégiájának, melynek része egy 6 milli-árd eurós e-mobilitás befektetés 2022-ig.”


Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán

„Az ABB FIA Formula E bajnokság több, mint pusztán verseny – elektromos mobilitási tech-nológiáink próbaterepeként is működik, hozzájárulva szénlábnyomunk csökkentéséhez és egy tisztább világhoz” – mondta Voser. „És ki lehet ebben jobb partner, mint a Porsche, amely az autóipar ikonikus prémiummárkájának számít? Együtt biztosan előmozdítjuk majd az elektromos mobilitás fejlődését.”

Az ABB és a Porsche megegyeztek gyorstöltők telepítéséről a Porsche Központokban és egyéb középületeknél Japánban. Az első így telepített rendszer várhatóan 2020 közepén áll üzembe. Emellett az ABB Formula E svájci nagykövete, Simona De Silvestro került a TAG Heuer Porsche Formula E csapat teszt- és fejlesztő pilótaülésébe.
 
Az ABB Formula E egyre növekvő globális elterjedése kiváló terep az innovatív technológiák bemutatására, amely egyben a siker kulcsa is a motorsport e fenntartható formájának. Az ABB FIA Formula E bajnokság hatodik évadában 24 kiváló versenyző küzd egymással máso-dik generációs versenyautókban, összesen 10 globális autógyártó képviseletében. A verseny új helyszínei között szerepel a dél-koreai Szöul és az indonéziai Jakarta is. Az ABB globális vezetővé vált az elektromos autók DC gyorstöltő rendszereinek piacán, eddig több mint 13 000 DC gyorstöltőt értékesített több mint 80 országban világszerte.

Kulcsszavak: ABB, autósport, Ferdinand Porsche, Formula E
 
Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz Az ABB villámtöltő-technológiát szállít az Egyesült Királyság első elektromos buszaihoz Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Tim Gábor egyedüli magyarként a Dubai 24 órás futamon Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója
 
A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

2020. február 11.
Ha a Peugeot ralisportban elért korábbi sikereiről esik szó, késlekedés nélkül nevezi meg mindenki a 205-öst. Az elhivatott rajongók az 504 sikereivel is tisztában vannak. A két dicsőséges autó között azonban egy harmadik is volt – pontosabban lehetett volna.
Részletek

A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

Ütőképes hajtáslánc kompakt karosszériába szerelve, optimalizált tömegelosztással: ezzel a recepttel a B-csoport hőse lehetett volna a Peugeot 305 V6. A sors furcsa fintora, hogy mégsem tudta megvillantani képességeit az autó, mégis nagyon emlékezetes maradt.

Az egész 1960-ban kezdődött. Jack Kemsley, az R.A.C. rali (a mostani Wales-rali jogelődje) szervezője új ötlettel állt elő, hogy izgalmasabbá tegye a meglehetősen kiszámítható futamot. A verseny útvonalába Kemsley kérésére beiktattak egy három kilométeres erdei szakaszt, amelyen minél gyorsabban kellett végigmenniük a versenyzőknek. Ezzel megszületett a gyorsasági szakasz fogalma, és az új koncepció futótűzként terjedt el a rali világában. A vérpezsdítő száguldással egy gond volt csupán: a korabeli raliautókat nem erre találták ki. A hosszú távú etapokra tervezett versenyautók szívós, megbízható járművek voltak, de hogy a pilóták ne fáradjanak el túlságosan a verseny végére, a fejlesztők a kényelemre is hangsúlyt fektettek. A gyorsasági szakaszokon azonban nem volt esélye a nagy, nehéz, tiszteletet parancsoló versenyautóknak: eljött az apró, dinamikus, mérges kocsik ideje, a Mini Coopertől a Saab 96-ig.


A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

Az FIA-nak alig egy évtizedre volt szüksége ahhoz, hogy a szabályzatot a megváltozott körülményekhez igazítsa. Megszületett a homológ versenyautó fogalma: az új 4-es csoportban induló gyártók akár teljesen egyedi autót is építhettek a versenyekre, feltéve, hogy abból legalább 500 utcai példányt is építenek. Így született meg a legendás Lancia Stratos HF 1974-ben, a legtöbb gyártó azonban óvatosabban járt el, és létező szériamodellekből alakította ki versenyautóját.

A Peugeot Competitions több vasat is tartott a tűzben: a sivatagi túraversenyeken többszörösen bizonyított 504-est, valamint a parányi, de annál tüzesebb 104-est. Mindez gyorsan túl soknak bizonyult a jóból. Még a programba a szívét-lelkét beleadó Gerald Allegret csapatigazgató sem tudta megakadályozni, hogy el ne aprózódjanak a Peugeot erőforrásai: két ütőképes autó között a földre ült a csapat. Egyre nyilvánvalóbb volt, hogy azonnali és radikális irányváltásra van szükség.

Az utolsó lökést az extrém B-csoport 1982-es bevezetése adta meg. A Peugeot feladta korábbi stratégiáját, amely a bajnokságokon való részvétel helyett az önálló terepralikon elért eredményekre helyezte a hangsúlyt, a túlságosan stabil 504 Coupé pedig végérvényesen kegyvesztetté vált – csakhogy nem volt autó, ami a helyébe léphetett volna! Az 1977-ben bevezetett 305-ös már nem volt éppen fiatal, ráadásul elsőkerék-hajtású volt, csúcsmotorjának teljesítménye pedig éppen csak elérte a 88 lóerőt. Allegret-nek ekkor merész ötlete támadt: az 504-es hajtásláncát kellene ötvözni a kisebb, fordulékonyabb 305-ös karosszériájával és futóművével.

A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

A gondolatot tett követte – bár a feladat a legkevésbé sem volt egyszerű. Az 504-es 2,7 literes, 250 lóerős V6-os blokkjának lökettérfogatát 2,5 literre csökkentették, mert így kedvezőbb súlykategóriában indulhatott a B-csoporton belül. Hogy a méretcsökkentés ellenére ne csorbuljon a teljesítmény, a blokk dupla Solex porlasztót kapott; a kedvezőbb tömegelosztás érdekében pedig a lehető legjobban hátratolták: így született meg a közép-orrmotoros, hátsókerék-hajtású 305 V6.

A kardántengely elvezetése érdekében széles padlóalagutat hegesztettek a padlólemezre; a mechanikus védelem érdekében ebben vezették el a kipufogócsövet is.

A karosszériából sem sok eredeti elemet használtak fel. A tetőlemez és az ajtók alumíniumból készültek, a látványos légbevezető-nyílásokkal tagolt gépháztetőt, valamint a csomagtartó fedelét üvegszálas kompozitból alakították ki. A fékek a 604-es szedánból származtak, a futómű hangolásában az 504-eshez igazodtak. A kerékíveket kiszélesítették, hogy elférjenek a nagyobb nyomtávval szerelt, széles kerekek. A tengelytáv látványosan megnőtt, a mérnökök a lehető legcsekélyebb túlnyúlásra törekedtek.

Gerald Allegret már megállapodott a Heuliez-vel, hogy legyártják a nevezéshez szükséges kétszáz darabos szériát, amikor váratlanul megbetegedett, és le kellett mondania a Peugeot sportrészlegének éléről. Utódja, Claude Charavay korábban az autógyártó pénzügyi vezetője volt, és ezzel összhangban mindent költségek és megtérülések fényében értékelt.

A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere

Márpedig a 305 V6 nem igazán akart versenyképessé válni, még azután sem, hogy 24 szelepes hengerfejet és Kugelfischer mechanikus befecskendezőt szereltek rá. A legnagyobb problémát azonban nem is ez jelentette, hanem egy szerethető kisautó: a 205-ös bevezetése.

A Peugeot 205-nek 1983-ban kellett piacra lépnie, abban az évben, amikor a Peugeot látványos belépővel szeretett volna benevezni a rali világbajnokságra. Ez tovább gyengítette az ekkor már ötéves szedán esélyeit, a végső döfést azonban nem a kistestvértől, hanem egy versenytárstól kapta meg a 305-ös. Amikor az Audi bemutatta a Quattrót, egyértelművé vált, hogy az összkerékhajtásé a jövő.

Ekkor már Jean Todt vezette a Peugeot versenyrészlegét, és miután átkeresztelte azt Peugeot Talbot Sport-ra, egyetlen célt tűzött ki maga elé: összkerékhajtású versenyautót akart építeni a 205-ösből. Ezzel a 305 V6 sorsa megpecsételődött: az autó anélkül adta fel motorsport-karrierjét, hogy akár egyetlen futamon is megmutathatta volna képességeit.

A tervezett kétszáz autóból mindössze kettő készült el: egyikük gyakorlatilag utastér nélkül, szürke karosszériával, a másik látványos kék-sárga sávozással és ugyanilyen kéttónusú belső térrel. Versenyt egyikük sem látott, csupán a távolból integethettek a Peugeot 205 T16-nak, amint a félelmetesen túlmotorizált apróság (a 305 V6-hoz hasonlóan 890 kilós autó hátsó tengelye elé beépített turbómotor eleinte 350, később 500 lóerős volt) 1985-ben és 1986-ban is megnyerte a rali világbajnokságot. A következő évadtól kezdve megszűnt a B-csoport, a 205 T16-nak új kategória után kellett néznie. Kipróbálta magát a ralikrosszban, a hegyi felfutókon és a terepralikon. Ez azonban már egy másik történet.

Kulcsszavak: autósport, Peugeot, Peugeot 305, rali
 
A Peugeot legtitkosabb csodafegyvere Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját Michelisz Norbert gyorsan kiismerte új autóját Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról
 
A LEGO csoport és a Lamborghini bejelentette együttműködését

A LEGO csoport és a Lamborghini bejelentette együttműködését

2020. február 07.
A LEGO Csoport bejelentette az olasz szuper sportautókat gyártó Automobili Lamborghini és a LEGO® Technic™ együttműködését. Utóbbi olyan építési rendszer, ami lehetővé teszi a nagyobb gyerekek és a felnőttek számára a még összetettebb modellek megalkotását.
Részletek

A LEGO csoport és a Lamborghini bejelentette együttműködését

Az új 1:8 méretarányú szett 2020 nyarától lesz elérhető a LEGO Technic Ultimate sorozat harmadik modelljeként, olyan, népszerű elődök után, mint a 2016-os Porsche 911 GT3 RS és a 2018-ban megjelent Bugatti Chiron. Az elmúlt 50 évben az Automobili Lamborghini gyönyörű tervezésű, ikonikus szuper sportautókat gyártott. Ennek az új együttműködésnek a keretében a Lamborghini és a LEGO Technic egyesíti erőit, és valami olyat hoznak létre közösen, ami képviseli azt a mérnöki kiválóságot és kifinomult dizájnt, amiről mindkét vállalat híressé vált. A sebességváltók, a differenciálművek és a sebességváltó rendszerek megépítésének lehetőségével a LEGO Technic egy magas színvonalú építési élményt kínál, amit sok rajongó kihívásokkal telinek talál, mégis úgy érzik, megéri belevágni. A LEGO Technic által bárki megtanulhatja, hogyan „Építsd meg az igazit!”

„Az Ultimate sorozat korábbi modelljeinek, a Porschénak és a Buggattinak a sikerét követően kulcsfontosságú volt számunkra, hogy ismét egy olyan új partnert találjunk, akinek ikonikus járművét összetéveszthetetlen dizájn és innovatív technológia jellemzi” – mondta Niels Henrik Horsted, a LEGO Technic marketingigazgatója, aki szerint tökéles választás egy olyan vállalattal együttműködni, mint az Automobili Lamborghini.

A LEGO csoport és a Lamborghini bejelentette együttműködését

„A LEGO Csoport generációkat nyűgöz le a szépségesen egyszerű vagy akár rendkívül összetett szerkezeteivel. A digitális korban, ahol a szórakozás gyakran egy képernyőn keresztül történik, a LEGO Csoporttal való együttműködésünk lehetővé teszi a lelkes építőknek, hogy a valóságban újra alkossanak egy szuper Lamborghini sportautót, annak minden részletével, egy olyan egyedülálló modell formájában, amely pont olyan, mint az eredeti autó” – tette hozzá Katia Bassi, az Automobili Lamborghini marketing és kommunikációs igazgatója.

A LEGO Technic Lamborghini modell 2020. június 1-jén jelenik meg a LEGO márkaboltokban és a LEGO webshopjában, míg szélesebb körben 2020 augusztusától lehet majd beszerezni. További részletek a LEGO Technic Lamborghini készletről a későbbiekben derülnek majd ki.

Kulcsszavak: együttműködés, Lamborghini, Lego, LEGO Technic
 
Design együttműködés a smart és a BoConcept között Design együttműködés a smart és a BoConcept között A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni A SEAT és Barcelona partneri együttműködése: a cél Európa városi mobilitásának meghatározó szereplőjévé válni A LEGO csoport és a Lamborghini bejelentette együttműködését Együttműködési megállapodást kötött a Renault és a Fiat kishaszonjárművek gyártásáról 20 éves az Audi Hungaria - Stratégiai együttműködési megállapodás a magyar kormánnyal 20 éves az Audi Hungaria - Stratégiai együttműködési megállapodás a magyar kormánnyal A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött
 
Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS

Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS

2020. február 07.
A UPS és az önvezető technológiák gyártására specializálódott Waymo bejelentették, hogy a maga nemében egyedülálló közös projektbe kezdtek, melynek során egy autonóm módon működő alkalmas csomagszállításra járművet tesztelnek majd Phoenix területén. 
Részletek

Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS

Az elkövetkezendő hetekben induló együttműködés során a Waymo Chrysler Pacifica furgonjai fognak csomagokat szállítani a helyi UPS Store üzletek és a UPS szortírozó létesítménye között.

A UPS és a Waymo azt tesztelik, hogy az önvezető autók mennyiben javíthatják az ügyfelek kiszolgálását és a kiszállító hálózat hatékonyságát, miközben a hosszú távú együttműködés lehetőségeit is kidolgozzák. Az arizónai pilota-projekt során az autonóm módon működő járművet a Waymo képzet sofőrje felügyeli majd.

“A közös projektünk során azt vizsgáljuk, hogy miként segíthetik a hálózatunk működését az automatizálás és az önvezető technológiák – mondta el Scott Price, a UPS stratégiai igazgatója – A csomagok gyakoribb és gyorsabb eljuttatása a válogató létesítményeinkbe és az, hogy a csomagfeladás később is lehetségessé válik óriási értéket jelenthet az ügyfeleink számára.”

Az áruk gyakoribb mozgása mindemellett értékes raktárhelyet is felszabadít a UPS Store üzletek kiskereskedelmi ügyfelei számára.

A UPS olyan technológiákba invesztál, melyek az integrált, okos globális logisztikai hálózatát támogatják. Az elmúlt évtized során a cég a fejlett adatelemzés, a mesterséges intelligencia, az autonóm dróntechnológiák, a robotika és a telephelyi működés automatizációja terén tett komoly lépéseket.

A Waymo önvezető technológiák gyártására specializálódott technológiai vállalat, aminek küldetése az országutak biztonságának növelése. A Waymo járművei eddig mintegy 35 millió kilómétert tettek meg közúton, és több mint 16 milliárd kilóméter szimulációk során, és a cég az egyetlen önvezető járműgyártó, mely applikáción megrendelhető személyszállítási szolgáltatást is nyújt.
Kulcsszavak: csomagszállító, Egyesült Államok, járműteszt, UPS
 
Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI Önvezető csomagszállító autót tesztel a UPS A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7
 
A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

2020. február 07.
Mi a közös Sean Pennben és Havas Henrikben? Eredetileg mindketten autószerelőnek készültek. De vajon a diplomával, vagy egy jó szakmával megy többre ma egy fiatal?
Részletek



A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

Az ország legszélesebb autómárka-kínálatát egy helyen értékesítő vállalat kulisszái mögé pillantva ízelítőt kaphatnak azok, akik még vacillálnak. És talán még segítséget is kapnak a továbbtanuláshoz – idén ugyanis február 15-e a felsőoktatási képzésekre való jelentkezés határideje.

Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója egy párterapeuta praxisához szokta hasonlítani a szervizelést.

„Mindig örömteli pillanat, amikor új autót vásárolunk. Olyan, mintha párunkkal az anyakönyvvezető elé járulnánk házasságot kötni. Ez egy igazi katarzis, de aztán ez alább tud hagyni, amikor problémák adódnak, jelen esetben, ha az autónk elromlik. Ilyenkor jövünk mi, a terapeuta szerepében, hogy feloldjuk ezt a kevésbé boldog helyzetet, a szerviz szükségességét.”

Azt szinte kivétel nélkül mindenki tudja, mivel is foglalkozik egy autószerelő: diagnosztizálja a járművek motorjához, erőátviteli szerkezetéhez, valamint felépítményéhez tartozó alkatrészek hibáit, orvosolja azokat, illetve elvégzi a rendszeres karbantartási, és az esetleges felújítási munkálatokat. Szakosodhat autómárkára, de akár márkafüggetlenként is tevékenykedhet. Már a fizikai igénybevétel miatt is inkább férfias mesterségként aposztrofálják, habár jelenleg, a hazánkban dolgozó autószerelők 4%-át nők teszik ki. Így volt már példa arra, hogy női kezek javították az autókat a 24 márkaszervizt üzemeltető óbudai cég műhelyeiben is.


Mivel nyújthat többet egy márkaszerviz a saját vállalkozáshoz képest? „Egy márkaszerviztől követelmény, hogy munkatársai mindig a legkorszerűbb technológiával, minőségi alkatrészekkel és anyagokkal dolgozhassanak. Ez nálunk sincsen másképpen” – árulta el Simon Péter.

A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

„Új vagy pályakezdő autószerelőinket komoly szakmai múlttal rendelkező kollégáink segítik, a folyamatos, magas szintű szakmai fejlődés – például a rendszeres, márkaspecifikus tanfolyamokon – és előrelépés lehetősége is adott. A hatékonyság érdekében megosztott a munkavégzés: az autószerelőkkel kooperációban munkafelvevők, anyaggazdászok, szervizadminisztrátorok, és természetesen a szervizvezető dolgozik. Igazi csapatmunka ez, ahol nem csak a stabil szakmai háttér, hanem a színvonalas, jól felszerelt munkakörnyezet és a gazdag raktárkészlet is biztosított.”

Autószerelőként fontos kompetencia a fokozott koncentrációképesség, pontosság, alaposság és felelősségérzet, hiszen ezek hiányában, az autók nem megfelelő javításából, felkészítéséből adódóan komoly anyagi kár vagy akár személyi sérülés is keletkezhet. „Nem csak magunkra és szeretteinkre, hanem másokra is vigyáznunk kell az utakon, hiszen mindenkit hazavárnak. Éppen ezért felelősséggel és szakmai elkötelezettséggel javítjuk és tartjuk karban a ránk bízott gépjárműveket. Számunkra ügyfeleink bizalma, elégedettsége és biztonsága a legfontosabb, ezért munkatársainkat, termékeinket és szolgáltatásainkat is folyamatosan fejlesztjük, hogy mindenki a legjobb minőségű, professzionális kiszolgálásban részesüljön” – összegezte a 30 éves Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

„Mit lehet ebben a szakmában szeretni? Mindent!” – árulta el Forczek Róbert, aki már 6 éve dolgozik a Duna Autó Volvo szervizében, amelynek csapata évek óta veretlen a különböző szakmai versenyeken. „Azt hiszem, az autószerelők nagy része már gyermekkorában eldöntötte, hogy mivel szeretne foglalkozni. Így voltam ezzel én is. Ha valaki imádja az autókat, megfertőződött a benzingőzzel, akkor lehetőség szerint nem csak hobbiszinten szeretne velük foglalkozni.

Ebben az állásban pedig összefuthatnak a szálak, igazi hivatássá válhat a szakma. Azzal foglalkozhatok, ami igazán érdekel, szakmailag mindig tovább és tovább fejlődhetek, és rendkívül hálás a munkám, mikor kapom a pozitív visszajelzéseket az ügyfelektől.

Kihívásként élek meg sok olyan dolgot, ami elsőre problémásnak, másnak akadálynak tűnhet. Legyen szó egy diagnosztikai hibafeltárásról, amin már többen elestek, egy nehezen hozzáférhető csavarról vagy egy problémásabb ügyfélkezelésről. Ezekből a sikerélményekből is sokat tudok meríteni, ami visz tovább a szakmában.” Ráadásul manapság anyagilag és erkölcsileg is igazán megbecsült szakma az autószerelő.

Ebbe a munkába biztosan nem lehet belefásulni, hiszen ahány autó, annyi hibalehetőség léphet fel, amire megoldást kell találni. Ráadásul az autóipar olyan gyorsan fejlődik, hogy mindig újabb és újabb technikákat lehet, sőt szükséges elsajátítaniuk a szakembereknek.

Simon Péter hozzátette: „A fejlődés állandó – a szakiskolákban is például hiába oktatnak a mára, mire a tanulók végeznek, addigra tegnapi lesz a tudásuk. A szervizekbe kihelyezett állami gyakorlatok ezért kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy naprakészek legyenek a jövő autószerelői. A Duna Autónál fontosnak tartjuk, hogy igazi szakemberek végezzék ügyfeleink autóinak szervizelését, karbantartását. Az autó ugyanis nekünk bizalmi kérdés. Ezért évi 30-40 tanuló tudásának bővítéséhez járulunk hozzá a gyakorlati képzés keretében, és teljesen beavatjuk őket a szakma rejtelmeibe.

A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette

Ha a gyakorlat végeztével látjuk rajtuk, hogy igazán elhivatott szakemberek szeretnének lenni, akkor még állásajánlatot is teszünk nekik. Saját junior programunk keretében még fél éven keresztül képezzük őket, és egy kis kitekintést is adunk nekik a többi szakterületre, hogy átláthassák az egész munkafolyamatot.” Az autószerelő minősítés egyébiránt szakiskolai oktatás keretében, 2 év alatt szerezhető meg, de emellett lehetőség van iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben, tanfolyamon is elsajátítani.

Az autószerelő foglalkozás ugyanakkor ma egy hiányszakma Magyarországon. A sok betöltetlen pozíció nem is olyan meglepő, hiszen jóval nagyobb a kereslet, a szükség a szakemberek iránt, mióta a gazdasági helyzet fellendült. Míg 20-25 évvel ezelőtt, jó esetben is csak egy gépjárműt tudtak üzemeltetni, fenntartani a családok, addig ma már nem ritka a két vagy három autó sem egy háztartásban. Az ügyfél-várólisták így egyre hosszabbak.

Az azonban biztos, hogy az autószerelő szakma örök, hosszú távú megélhetési lehetőséget biztosít. Egyrészről azért, mert már nem csak nagyobb távolságoknál, de kényelmi szempontokból is napi használói vagyunk gépjárműveinknek. Másrészről az elektromos és a hibrid autók térnyerésével a szakemberek egyre komplexebb tudására is fokozott igény lesz, az alternatív meghajtás technikai háttere ugyanis számos műszaki kihívást tartogat.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz, oktatás, Simon Péter
 
Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford Hová tart a magyar autóipar? Hová tart a magyar autóipar?
 
„Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback

„Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback

2020. február 07.
A „Best Cars 2020“ díjat az olvasók szavazatai alapján az Audi Hungaria legújabb büszkesége, az Audi Q3 Sportback nyerte a kompakt SUV/terepjáró kategóriában.
Részletek

„Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback

Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása 2019 nyarán indult az Audi Hungariánál. A tavalyi évben a vállalat a járműgyártásban az eddigi legmagasabb gyártási volument érte el. 2019-ben összesen 164 817 Audi-modell, köztük 15 300 Audi Q3 Sportback gördült le a gyártószalagról.

Az Audi Hungaria járműgyártásában jelenleg 4 000 munkatárs gyártja az A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 és Q3 Sportback modelleket. A győri autók világszerte több mint 90 országba jutnak el.

Az „auto motor sport” szaklap által szervezett „Best Cars” díjátadóját immár 44. alkalommal tartották meg, amely az európai járműipar egyik legnívósabb versenyének számít. 11 kategóriában 387 modell állt rajthoz a szavazatokért. Az idei évben több mint 100 000 olvasó adta le szavazatát. A kompakt SUV/terepjáró, valamint a nagy SUV kategória volt a legnépszerűbb, itt egyaránt 63 modell indult. Az Audi Q3 Sportback a leadott szavazatok 11,5 százalékát gyűjtötte be, és nyerte meg ezzel a rangos elismerést. 

„Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback

Kulcsszavak: audi, elismerés, Q3, Q3 Sportback, suv
 
Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 Izmos és divatos - Hyundai Kona Izmos és divatos - Hyundai Kona Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt A legjobb első negyedévét zárta az Audi A legjobb első negyedévét zárta az Audi „Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben
 
A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala

A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala

2020. február 07.
Az LG futurisztikus kijelzőrendszere széles betekintési szöget, egyedi dizájnlehetőségeket és fejlett ember-gép kapcsolódási felületet kínál.
Részletek

A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala

Az LG Electronics P-OLED technológiájú műszerfalával mutatkozott be a 2021-es Cadillac Escalade, amely ezzel a legelső olyan kereskedelmi forgalmazásra szánt jármű, amelybe hajlított OLED kijelzőt építettek.

A P-OLED kijelző központi elem a Cadillac ikonikus SUV modelljének teljesen új dizájnnal érkező változatában, amely az első, az LG P-OLED digitális műszerfal-megoldását alkalmazó jármű. A 38 hüvelykes kijelző három különálló P-OLED panelből áll, melyek közül a legnagyobb 16,9 hüvelykes képátlójú. A három hajlított képernyő az alapvető járművel kapcsolatos információk megjelenítésével kiváltja a hagyományos műszerfalat, valamint infotainment-kijelzőként az audio-, video- és navigációs tartalmak megjelenítéséért felelős központi rendszert is.  

Az Escalade ultramodern fedélzeti rendszere olyan funkciókat kínál, mint például a kiterjesztett valóság (Augmented Reality, AR) alapú navigáció és az éjszakai mód — ezek mind az LG által fejlesztett szoftveres háttérre épülnek. Az LG fejlett szoftvermegoldása teljesíti az ISO közúti járművek funkcionális biztonságára vonatkozó nemzetközi követelményeit, ezáltal pedig ASIL (Automotive Safety Integrity Level, az ISO 26262 által meghatározott kockázati osztályozási rendszer) besorolást kapott.

A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala

Az IHS Markit piackutató vállalat előrejelzése szerint a globális autóipari kijelzőpiac forgalma a tavalyi 7,8 milliárd dollár után 2023-ra 10,5 milliárd dollárra bővül majd. A P-OLED technológiájú kijelzőket a széles betekintési szög, a hajlíthatóság és a kiváló grafikus megjelenítés teszi alkalmassá arra, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható járművekben is megállják a helyüket. Az OLED kijelzőmegoldások könnyű személyre szabhatósága és példátlan vékonysága szintén előnyös az olyan prémium autógyártók számára, melyek törekednek arra, hogy rendszeresen új innovációkkal lepjék meg az újdonságokra nyitott vásárlóközönségüket.

„Az, hogy a P-OLED technológia egy olyan legendás márkanév támogatásával debütálhat, amilyen a Cadillac nem csupán megtiszteltetés számunkra, de bizonyítéka annak is, hogy autós megoldásaink az iparág legjobbjai közé tartoznak” — mondta Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész-üzletágának elnöke. „Azt a sok évnyi tudást és tapasztalatot, amelynek felhalmozásával az LG globálisan is vezető szerephez jutott az OLED televíziók piacán, most az autós felhasználói élmény fejlesztésében kamatoztathatjuk.”

A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala
Kulcsszavak: Cadillac, fejlesztés, LG, műszerfal
 
2019-től már kommunikálhatnak egymással a Volkswagen járművei 2019-től már kommunikálhatnak egymással a Volkswagen járművei A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól Újabb környezetbarát autó a Nissan-tól Japán autóipari beszállítóval írt alá stratégiai megállapodást a kormány Japán autóipari beszállítóval írt alá stratégiai megállapodást a kormány
 
Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3

Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3

2020. február 06.
A hajtáslánc legmagasabb fokú hatékonysága érdekében a BMW első tisztán elektromos meghajtású SAV modelljének innovatív keréktárcsáit 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.
Részletek

Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3


Napjaink autóiban a keréktárcsák és az általuk generált légáramlatok akár 30 százalékban is befolyásolhatják a lemezek mögött dolgozó hajtáslánc-technológiák hatékonyságát. A 2020-ban debütáló BMW iX3 alatt éppen ezért a BMW „aerodinamikai keréktárcsáinak” új, továbbfejlesztett változata is bemutatkozik: a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének belső hatékonyságát alumíniumból készült, egyedi légterelő betétekkel kiegészített felnik fokozzák.

Azon túl, hogy a BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modelljeihez képest mintegy 5 százalékkal csökkentik a BMW iX3 légellenállását, a BMW új „aerodinamikai keréktárcsái” könnyebbek is elődjeiknél: a kerékjáratokban kialakuló légáramlatok további optimalizálásával párhuzamosan az újdonságok 15 százalékkal alacsonyabb tömeggel terhelik meg a futóművet. Mindez együttesen azt is eredményezi, hogy a BMW iX3 kombinált 100 kilométerre vetített energiafogyasztása 2 százalékkal – 0,4 kilowattórával – tovább csökken, amelynek köszönhetően az emisszió nélkül közlekedő modell egyetlen feltöltéssel megtehető, tisztán elektromos hatótávolsága 10 kilométerrel nő. Az új „aerodinamikai keréktárcsákból” a BMW számtalan kialakítást tesz elérhetővé ügyfelei számára.

Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3

A BMW iX3 debütálását követően az új felniket 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 is megörökli.

A BMW iX3 „aerodinamikai keréktárcsái” a könnyűszerkezetes kialakítást alacsony légellenállású formai megoldásokkal és a „V” küllődizájnú alumínium keréktárcsák sportos eleganciájával egyesítik, merőben új stílust ígérve. A felnik még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is tökéletes biztonságot, a hibátlan felületkezelésű, egyedi légterelő betétek pedig a lehető legoptimálisabb aerodinamikai hatékonyságot garantálják. Az újdonságok kifejlesztésekor a bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a BMW korábbi „aerodinamikai keréktárcsáinak” megtervezése során felhalmozott szakmai tapasztalatokra támaszkodtak, a tovább fokozott hatékonyság mentén azonban jelentős súlycsökkentést is elértek.

Sőt mi több, az új „aerodinamikai keréktárcsák” kevesebb alapanyagból készülnek, amely tovább csökkenti a rugózatlan tömeget és növeli a menetdinamikát, illetve a hajtáslánc hatékonyságát. A különböző anyagokból kifejlesztett felnik előállításához ráadásul nincs szükség plusz szerszámokra, legyártásuk így még inkább erőforrás-hatékony. A keréktárcsák alumínium öntvényét úgy formázzák meg, hogy a légterelő betétek tökéletesen illeszkedjenek a küllők közé és a felnik külső síkjába. Mint ilyen, az újdonságok kiválóan csökkentik a kerékjáratokban kialakuló turbulenciát, és így a modell légellenállását is. Az „aerodinamikai keréktárcsák” a BMW iX3 hatékonyság-fokozó fejlesztéseinek egyik kulcsfontosságú elemei.


Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3

Számos kialakítás a maximális személyre szabhatóság érdekében

A BMW Group a világ első autógyártó vállalata, amely tömegtermelésben tesz elérhetővé ügyfelei számára olyan alumínium öntvényből készült keréktárcsákat, amelyek légellenállását alumínium-bevonatú, műanyagból készült légterelő betétek teszik hatékonyabbá. A légterelő betétek kiváló minőségű anyaghasználata és a szinte láthatatlan illesztési hézagok az „aerodinamikai keréktárcsák” prémium karakterét nyomatékosítja. A légellenállás optimalizálása és a rugózatlan tömeg csökkentése ugyanakkor a személyre szabhatósági lehetőségek újabb tárházát is megnyitja.

Legyen szó akár matt, akár felcsiszolt változatról, a bajor prémiumgyártó ügyfelei megannyi árnyalatban megrendelhetik az „aerodinamikai keréktárcsákat” – akárcsak a hagyományos felnik esetében. A küllők közé illesztett légterelő betétek fénye, árnyalata és mintázata ugyancsak végtelen módon személyre szabható. Mindez azt jelenti, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei az „aerodinamikai keréktárcsák” légterelő betétjeit például a karosszéria színére fényezve is megrendelhetik. Sőt mi több, a légterelő betétek mintázata is többféle lehet - akár egy felnin belül is. A végeredmény megszámlálhatatlan keréktárcsa-változat, amelyek minden esetben maximálisan illeszkednek az adott modell karakteréhez, felszereltségi csomagjához és a BMW ügyfelének személyiségéhez.


Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, iX3
 
Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO A Nemzeti Közművek elindítja országos elektromos töltőállomás-hálózatát A Nemzeti Közművek elindítja országos elektromos töltőállomás-hálózatát Új Citroën E-MEHARI: Duplán menő kabrió Új Citroën E-MEHARI: Duplán menő kabrió Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Három új fényezés és egy jubileumi rajtszám színesíti a BMW M4 DTM versenyautók 2016-os flottáját Az ABB technológiájával 15 másodperc alatt vezeték nélkül feltölthetők az elektromos buszok Az ABB technológiájával 15 másodperc alatt vezeték nélkül feltölthetők az elektromos buszok
 
A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait

A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait

2020. február 06.
Hivatalos dizájnrajzok az OCTAVIA negyedik generációjának sportos csúcsmodelljéről. A ŠKODA első hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) RS-modellje hosszú távú fenntarthatósággal ötvözi sportosságát.
Részletek

A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait

Tovább fokozva a ŠKODA OCTAVIA RS iV iránti előzetes várakozásokat, a cseh autógyártó három hivatalos dizájnrajzot adott ki az OCTAVIA negyedik generációja sportos csúcsmodelljének külsejéről. Az újdonság március 3-án, a Genfi Autószalonon tartja világpremierjét. Fekete RS-specifikus részletek hangsúlyozzák elegáns arányok mentén a ŠKODA – méreteiben elődjéhez képest némileg nagyobb – „bestseller-modellsorozatának” dinamikus formai nyelvezetét. Az OCTAVIA RS iV a ŠKODA első RS-modelljeként készül hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel, egyedülálló módon kombinálva ezzel családbarát praktikumát és magasfokú sportosságát hosszú távú fenntarthatósággal és fokozott gazdaságossággal.

Húsz évvel az első OCTAVIA RS után a ŠKODA OCTAVIA RS iV nyit új fejezetet e mély benyomást keltő sikertörténetben. Az OCTAVIA RS igen keresett a modellsorozaton belül, s a márka egyes meghatározó európai piacain, mint Németországban, az Egyesült Királyságban és Svájcban, összességében minden ötödik kiszállított OCTAVIA az RS-modellek közé tartozott.

A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait

Az ügyfelek elsősorban a nagyvonalú térkínálat, a praktikus megoldások és a sportos karakter együttesét értékelik nagyra. Az új OCTAVIA RS iV 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszere mérsékelt üzemanyag-fogyasztásával és szén-dioxid-kibocsátásával különösen is hosszú távon fenntartható üzemű.

A OCTAVIA RS iV kupékat idéző Limousine és dinamikus COMBI változataa fekete ŠKODA-hűtőráccsal, illetve a nagyméretű légbeömlő-nyílásokkal és markáns fekete részletekkel kialakított, sportos első lökhárítóvaltűnik fel a dizájnrajzokon. Nagyátmérőjű könnyűfém keréktárcsák, első és hátsó diffúzorelem, valamint a Limousine csomagtérajtaján, illetve a COMBI tetőperemén húzódó légterelő fokozzák tovább az OCTAVIA RS iV dinamikus megjelenését.

A ŠKODA bemutatta az új OCTAVIA RS iV első rajzait

Kulcsszavak: Octavia RS, skoda, új modell
 
A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem! Új Citroën C3: Még színesebb egyéniség, még nagyobb kényelem! Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 21 - 30