Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 21 - 30
Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át a DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át a DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

2019. február 13.
Tisztán elektromos hajtásrendszerű tehergépkocsit adott át a DAF Trucks Hollandiában a geldropi Tinie Manders Transport vállalatnak.
Részletek

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

A VDL elektromos hajtástechnikájával szerelt DAF CF Electric teherautót a DHL már alkalmazza az eindhoveni régióban kínált shuttle-szolgáltatásában. Az első CF Electric tavaly decemberben a Jumbo szupermarket-lánc flottájában állt szolgálatba.

Az új CF Electric kulcsát Jos Habets operatív igazgató, egyben a DAF Trucks igazgatótanácsának tagja adta át a Manders Transport vezetőségének. A Hollandia Brabant-regiójában immár 83 esztendeje működő családi vállalkozást jelenleg a harmadik nemzedék vezeti, az új teherautó pedig a cég ötventagú flottájába érkezik.

Elektromos teherautók a nagyvárosi régiókba

„Egyértelművé vált, hogy a szállítmányozási iparág alapvető átalakuláson megy át napjainkban” – mutatott rá Jos Habets. „Az elektromos teherautó a jövőben mindinkább elvárássá válik nagyvárosi régiókban. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy a Tinie Manders Transport vállalattal együttműködésben tovább bővíthetjük az elektromos tehergépkocsikról szerzett tapasztalatainkat. A technikáról és az üzemeltetésről ily módon gyűjtött adatokat sorozatgyártású modelljeinkhez használhatjuk majd fel, így biztosítva, hogy maradéktalanul megfeleljenek a piac igényeinek.”

Nulla emisszió

„Büszkeséggel tölt el minket, hogy az elsők között vehetjük használatba ezen úttörő DAF-modellt” – hangsúlyozta Eveline Manders. „Már a kezdetektől részt vettünk fejlesztésében és természetesen kíváncsian várjuk a gyakorlati eredményeket.

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Elektromos járműveink számának bővítéséről szóló döntésünket nem csupán a nulla károsanyag-kibocsátás alapján, hanem a kedvező üzemeltethetőségre, illetve az e tehergépkocsi által kínált további lehetőségekre is tekintettel hozzuk majd meg. A nulla károsanyag-emisszió és a minimális zajszint révén a belvárosi szállításra vonatkozó mind szigorúbb jogszabályi előírásoknak is megfelelhetünk, ami vetélytársainkkal szemben is előnyt jelent számunkra.”

Fontos lépés

Amint Willem van der Leegte, a VDL Groep vezérigazgatója hozzátette: „A Tinie Manders, a DAF Trucks és a VDL tevékenységét egyaránt szilárd alapok, széleskörű megközelítés és csúcsminőségű fejlesztés jellemzi. Valóban csodálatos látni a Brabant-régió e három vállalatának együttműködését a VDL elektromos hajtástechnikájával szerelt DAF CF Electric nyergesvontató gyakorlati tesztelésében. A Tinie Manders azonnal felvette a kapcsolatot és jelezte érdeklődését, s bátran vállalkozott a részvételre a fejlesztési projekt tesztidőszakában, a családi vállalkozás így fontos szerepet játszott ezen innovatív, a teherszállítás hosszú távú fenntarthatóságának megteremtésében komoly fejlődést jelentő tehergépkocsi megalkotásában. A mai járműátadás fontos lépés a vállalatok közötti nagyvolumenű szállítási tevékenység teljeskörű elektromossá alakítása felé, Eindhovenben és környékén egyaránt. Ezzel a helyi légminőség javításához, valamint a zajszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul.”

Tisztán elektromos nyergesvontatót adott át DAF a geldropi Tinie Manders Transport számára

Együttműködés

A Tinie Manders Transport a tisztán elektromos hajtásrendszerű nyergesvontatót ugyancsak teljes mértékben elektromos üzemű hűtőfélpótkocsival tervezi üzemeltetni. Ezen egyedülálló kombináció révén a geldropi székhelyű szállítási vállalkozás a hosszú távon fenntartható szállítás DKTI-támogatására is alkalmassá válik. A DKTI projektben nem csupán a DAF, a VDL Groep és a Tinie Manders Transport vesz részt, hanem a DHL, a TNO, az Allego, a THT New Cool és Geldrop-Mierlo önkormányzata is. Az Allego gondoskodik Geldropban a nyilvános töltési lehetőségről, míg az önkormányzat a töltőinfrastruktúra létesítésében vesz részt, a THT New Cool pedig két elektromos hűtőrendszerű, nulla károsanyag-kibocsátású félpótkocsit szállít, amelyek a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás technikájával is rendelkeznek. Végül pedig a TNO elemzi az elektromos nyergesvontató/félpótkocsi-együttessel elért eredményeket, illetve vizsgálja meg, hogy további helyközi szállítási feladatok is teljesíthetők-e tisztán elektromos járművekkel.

A DAF CF Electric

A DAF CF Electric a városi régiók 37 tonna szerelvény-össztömegig terjedő közúti fuvarozására – ahol egy- vagy kéttengelyes félpótkocsik használatosak – kifejlesztett, 4x2 hajtásképletű nyergesvontató. A 2018-as „Nemzetközi Év Teherautója” („International Truck of the Year 2018”) díjjal kitüntetett DAF CF sorozat műszaki alapjaira épül, s tisztán elektromos hajtásáról a VDL E-Power technikája gondoskodik. Ezen intelligens hajtásrendszer központi eleme a 210 kW teljesítményű elektromos motor, amit jelenleg 144 kWh összkapacitású lítiumion-akkumulátorblokk lát el energiával. A DAF CF Electric hatótávolsága terheléstől függően mintegy 100 kilométer, ami kiválóan alkalmassá teszi a nagyvolumenű városi terítőfuvarozásra. Az akkumulátorok 30 perces gyorstöltési funkcióval is rendelkeznek, teljes feltöltésük pedig mindössze másfél órát vesz igénybe.

Kulcsszavak: DAF Trucks, elektromos kamion, járműipar
 
Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés NGM: Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés A BMW és a Jaguár is bővülést tervez 2013-ra A BMW és a Jaguár is bővülést tervez 2013-ra A szerelőszalagról legördült a 400 ezredik DAF tehergépkocsi A szerelőszalagról legördült a 400 ezredik DAF tehergépkocsi Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját Az új BMW 3-as Gran Turismo innovatív új koncepcióval bővíti a nagysikerű BMW 3-as sorozat palettáját
 
Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

2019. február 13.
A márka részt vesz az EEBUS kezdeményezésben az elektromos autók intelligens otthoni integrációja céljából. A kommunikációs szabvány egységes nyelvezet kialakítását célozza meg a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.
Részletek

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Az Audi tevékenyen részt vesz a jövő digitális energiavilágának formálásában. A négykarikás márka közreműködik az EEBUS kezdeményezésben, amelynek célja a gyártók közötti és az iparági határokon átívelő együttműködések támogatása. Az Audi e-tron  az első olyan elektromos autó, amelynek a töltőrendszere az új kommunikációs szabványt használja. Az Audi Brussels üzemében január végén megrendezett „Plugfest E-Mobility” rendezvényen a fejlesztők tesztelhették iparágakon átívelő kompatibilitását még azelőtt, hogy az energia menedzsmentet érintő EEBUS szabványt februárban bemutatják.

Az elektromos autó villamosenergia felhasználóként fontos szerepet tölt be a digitális energiavilágban. Energiatároló eszközökként az elektromos autók óriási lehetőséget jelentenek az energiarendszer átalakításában és a túltermelésből adódó visszatöltött energia hasznosításában. Az autók a nap nagy részét álló helyzetben töltik, ami rengeteg időt biztosít a rugalmas töltés számára. Éppen ezért az új energiafelhasználók nem csupán újabb terhelést jelentenek az energiahálózat számára, de a változó elérhetőségű napenergia és szélenergia esetében viszonylag rugalmas energiatároló eszközökként is szolgálhatnak. Egy épületen belül az elektromos autó, a háztartási készülékek, a hőszivattyúk és az egyéb felhasználók összehangolhatják energiafelhasználásukat, ezzel is elkerülve a hálózat túlterhelését.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ehhez azonban nagyteljesítményű villamos energia generátorok szükségesek illetve az energia szükségletek intelligens vezérléséhez a felhasználóknak is összeköttetésben kell állniuk. Ez utóbbit tűzte ki célul magának az EEBUS kezdeményezés, amely akadálymentes és iparágakon átívelő kommunikációt tesz lehetővé a jövő energiahálózatában. Az Audi több, mint 70 nemzetközi vállalattal együttműködve dolgozik az energia menedzsment egységes nyelvezetének kialakításán a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.


Az EEBUS szabvány kihirdetése a Plugfest alkalmával

Január 28-29-én a kétnapos „Plugfest E-Mobility” rendezvényen az EEBUS tagok az Audi brüsszeli üzemében tesztelhették a nyílt kommunikációs szabványon alapuló fejlesztéseiket. Mérnökök és fejlesztők végeztek modellteszteket, hogy ellenőrizzék, a fotovoltaikus rendszer, a töltési infrastruktúra, az elektromos autó és a fűtési rendszer zavartalanul képes-e egymással kommunikálni.

Az eszközök összeköttetéséről az otthoni energiamenedzsment rendszer (Home Energy Management System - HEMS) gondoskodik. Minden információ egy központi irányító egységbe fut össze, amely lehetővé teszi az energia-használó eszközök számára, hogy villamosenergia igényükről egymással információt cserélhessenek. A „Plugfest” után az érintett vállalatok kialakítják az elektromos mobilitás területén érvényes EEBUS szabvány részleteit.

Connect töltési rendszer: hatékony és hálózatba kapcsolt

Az Audi számos megoldást kínál az otthoni töltésre. A legfejlettebb szintet képviselő, opcionálisan elérhető „connect” töltési rendszer akár 22 kW töltőkapacitást is lehetővé tesz.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ezzel lehetséges mindössze négy és fél óra alatt teljesen feltölteni az Audi e-tron modelljét. A rendszer előnye egyértelmű: a „connect” töltési rendszerrel az Audi e-tron modellt mindig  a lehetséges legnagyobb teljesítménnyel tölthetjük, amelyet az otthoni elektromos hálózat és az autó lehetővé tesz. A rendszer figyelembe veszi a háztartás egyéb felhasználóinak energiaigényeit és ehhez alkalmazkodik annak érdekében, hogy elkerülje az otthoni elektromos hálózat túlterhelését és a megszakító lekapcsolását. Ez feltételezi, hogy az otthonunk egy megfelelő energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) rendelkezik, amelyhez a töltési rendszer az otthoni Wi-Fi hálózaton keresztül kapcsolódhat. Ebben a témában az Audi két partner vállalattal működik együtt, az SMA Solar Technology és a Hager Group pedig a négykarikás márkához hasonlóan vállalja az EEBUS kezdeményezés szabványának alkalmazását.

Fenntartható és intelligens töltés

A „connect” töltési rendszerrel kombinálva és a megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) együttműködve az Audi e-tron a különböző energiadíjakat is figyelembe veszi. Arra az időszakra időzíti a töltést, amikor a villamosenergia olcsóbb, figyelembe véve ezzel párhuzamosan a felhasználó mobilitási igényeit, mint például az indulási idő vagy a töltöttségi szint. A „connect” töltési rendszer a szükséges árinformációt vagy az otthoni energiamenedzsment rendszertől gyűjti be vagy pedig a myAudi oldalra a felhasználó által feltöltött információból tájékozódik. Amennyiben az épületet fotovoltaikus rendszerrel is felszerelték, a felhasználó tovább optimalizálhatja a töltési folyamatot.

Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására

Ekkor a fotovoltaikus rendszer által termelt elektromos áramot használja elsősorban az Audi e-tron töltéséhez. Az elektromos SUV megteheti ezt egyrészről a napsütéses időszakok előrejelzése alapján, másrészt pedig a csatlakozási ponton mért aktuális energiaáramlást figyelembe véve.

Kapcsolat a villamosenergia hálózattal

Igen valószínű, hogy az EEBUS szabványt használó eszközök egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak az elektromos hálózathoz a jövőben. Lehetséges alkalmazás lehet az otthoni energiamenedzsement rendszeren keresztül a hálózat üzemeltetőjével létrehozott kapcsolódási felület. Ez lehetővé tenné az elektromos autók számára, hogy még inkább a hálózat szűk keresztmetszetéhez igazítsák töltési menetrendjüket, ugyanakkor biztosítaná a hálózat stabilitását is olyan esetekben is például, amikor párhuzamosan történik több elektromos autó töltése ugyanazon a hálózaton. A kommunikációs szabvány részletei 2019. februárban lesznek nyilvánosak. Ezzel az EEBUS kezdeményezés jó úton halad, hogy egy Európa-szerte elfogadott szabványt hozzon létre, amely átfogó és gyártótól független módon köti össze a legfőbb otthoni energia felhasználókat.

Kulcsszavak: audi, e-tron, elektromos autó
 
Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet A Nissan LEAF környezetbaráttá teszi a brit sajtkészítő üzemet Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína a "zöld autókat" támogatja Kína a "zöld autókat" támogatja
 
A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

2019. február 13.
A Datahouse hivatalos gépjármű forgalomba helyezési adatai szerint a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2018-ban 4018 személygépjárművet értékesített hazánkban, ami a legmagasabb érték a prémium szegmensben és 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Részletek

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

Legnagyobb számban a GLC modellt értékesítették, 506 darabot adtak el belőle. A kecskeméti Mercedes-Benz gyárhoz kötődő modellek is népszerűek a magyar piacon: tavaly jelentősen nőtt a regisztrált A- és B-osztály valamint CLA és CLA Shooting Brake modellek darabszáma is.

Harmadik egymást követő évben ért el figyelemre méltó növekedést a Mercedes-Benz a prémium személygépjármű értékesítésben. A városi terepjárók (SUV) népszerűsége töretlen, ez a kategória hozta a legerőteljesebb, 46 százalékos növekedést a Mercedes-Benz termékportfoliójában is. Így nem meglepő az sem, hogy a legnagyobb számban eladott Mercedes-Benz modell, a GLC is ebből a kategóriából kerül ki. 2018-ban összesen 1555 Mercedes-Benz SUV-t helyeztek forgalomba hazánkban, ebből 506 darab volt GLC.

A Magyarországon gyártott járművek is jelentősen hozzájárultak a Mercedes-Benz hazai értékesítési eredményeihez. Kiemelkedő, 95 százalékos növekedést ért el 321 értékesített darabbal az A-osztály, amelynek új generációját 2018 májusától Kecskeméten is gyártják.

A Mercedes-Benz már harmadik éve vezeti a prémium személygépjármű eladásokat Magyarországon

421 eladott autóval a kompakt kategória másik vezető modellje a tavalyi év első felében még itthon is gyártott B-osztály volt - 19 százalékkal többet adtak el ebből a modellből. Továbbra is népszerűek ugyanebben a kategóriában a kizárólag Kecskeméten készülő CLA és CLA Shooting Brake modellek, amelyekből összesen 238 darabot regisztráltak,13 százalékos növekedést érve el 2017-hez képest.

A Mercedes-Benz C-osztály limuzin változatának sikerét mutatja, hogy sikerült megelőznie konkurenseit 395 eladott darabbal. Ki kell emelni az autógyártás csúcsát képviselő S-osztályt is, melynek csak limuzin változatából 102 darabot értékesítettek hazánkban, így megőrizte vezető szerepét a kategóriájában.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, mercedes-benz
 
Csehországban húsz százalékkal nőtt az eladott személyautók száma Csehországban húsz százalékkal nőtt az eladott személyautók száma Kiválóan vette a Lexus az első félévet Kiválóan vette a Lexus az első félévet A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Új, takarékos dízelek és az Apple CarPlayt integráló IntelliLink az Opel Insigniában Új, takarékos dízelek és az Apple CarPlayt integráló IntelliLink az Opel Insigniában
 
Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el

Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el

2019. február 13.
A kisteherautók tulajdonosainak nem kell a gumiabroncsok szezonális cseréjével foglalkozniuk, ráadásul magasabb futásteljesítménnyel számolhatnak.
Részletek

Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el

A Goodyear új termékkel bővítette kisteherautókhoz kínált palettáját. A Vector 4Seasons Cargo egy üzemanyag-takarékos, négy évszakos gumiabroncs, amely kitűnő teljesítményt és a korábbi modellnél nagyobb futásteljesítményt kínál.

Az új Vector 4Seasons Cargo rövidebb féktávolságot, nagyobb stabilitást és jobb kezelhetőséget biztosít, így a járművezetők száraz és nedves útfelületen is biztonságosabban közlekedhetnek. Az ilyen új gumiabroncsokkal felszerelt kisteherautók ráadásul alacsonyabb költséggel üzemeltethetők, mivel a járművezetőknek és a flottakezelőknek nem kell a gumiabroncsok szezonális cseréjével járó kellemetlenségekkel és költségekkel számolniuk.

Az új Vector 4Seasons Cargo gumiabroncsok elődjeikhez képest magasabb futásteljesítménnyel rendelkeznek, az alacsonyabb gördülési ellenállás pedig kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez – e két tényező hozzájárul az üzemeltetési költség csökkentéséhez. 

Az új Goodyear Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal alacsonyabb fenntartási költség érhető el

A Vector 4Seasons Cargo gumiabronccsal a Goodyear a lendületesen bővülő európai és oroszországi kisteherautó-piacot szolgálja ki, mely növekedését tekintve meghaladja a személygépkocsik szegmensét. 2013-ban a kisteherautó-szegmens a teljes járműpark 10,5%-át tette ki. Ez az arány napjainkra 10,8%-ra emelkedett, és a várakozások szerint 2023-ra a teljes autópark legalább 10,9%-a kisteherautókból fog állni.
 
Az új gumiabroncs a Goodyear kisteherautókhoz kínált termékpalettáját bővíti, melyben az EfficientGrip Cargo nyári gumiabroncs mellett a téli Cargo UltraGrip 2 és az új UltraGrip Cargo is megtalálható. A Vector 4Seasons Cargo a négy évszakos Cargo Vector 2 utódjaként még rövidebb féktávolságot biztosít száraz és nedves útfelületen egyaránt, valamint jobb irányíthatóságot kínál havas és jeges útviszonyok között. 

Az új Vector 4Seasons Cargo 185 és 235 közötti szélességben, 80-tól 65-ig terjedő profilmérettel és 14”, 15” vagy 16”-os változatban, összesen 16 méretben kapható.

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, járműipar
 
Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon A Dunlop bemutatja a SportSmart2 A Dunlop bemutatja a SportSmart2 A BMW Motorrad bemutatja a világ első, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok részére A BMW Motorrad bemutatja a világ első, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok részére Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon Dupla áldás a bővülő Jász-Plasztikon A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A Peugeot növelte eladásait 2012-ben
 
Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről

Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről

2019. február 13.
Először láthatjuk, hogy várhatóan milyen lesz az új típus beltere. Az utastér teljes szélességében végigfutó műszerfal egyszerű és letisztult, kialakításánál a technikai fejlettségre fókuszáltak a mérnökök.
Részletek

Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről

Megérkeztek az első képek a Honda új, kompakt, elektromos tanulmánymodelljének belteréről.

A kabint úgy tervezték, hogy hangulatos, magával ragadó atmoszférával várja az utasokat, fejlesztésekor a 2017-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Urban EV Concept inspirálta a Honda szakembereit.

A vezetői környezet legfőbb eleme az utastér teljes szélességében végigfutó műszerfal, ami letisztult formai elemeivel és ultramodern műszereivel páratlanul könnyű, intuitív kezelhetőséget tesz lehetővé.

A vadonatúj elektromos autó prototípusa várhatóan 2019. március 5-én, a Genfi Autószalonon gördül majd a nagyközönség elé.

Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről





Kulcsszavak: autószalon, bemutató, genf, honda, Urban EV Concept
 
Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban A Honda bemutatja az új, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt HR-V Sportot A Honda bemutatja az új, 1.5 VTEC TURBO motorral felszerelt HR-V Sportot Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát
 
A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

2019. február 13.
A BMW M GmbH a közép-méretosztály meghatározó Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljeivel első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját: a BMW X3 M és a BMW X4 M a versenyautós menetdinamika, a vérpezsdítő agilitás és a tervezőmérnöki precizitás terén is kategóriaetalon mércét állít fel.
Részletek

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

Újdonságként ünnepli világpremierjét a BMW X3 M és a BMW X4 M modellpáros Competition kivitele is: a BMW X3 M Competition (átlagosüzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km) és a BMW X4 M Competition(átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km) egyaránt megnövelt teljesítményével és exkluzív felszereltségi opcióival ejti rabul a vezetés szerelmeseit.

Vadonatúj fejlesztésű, soros hathengeres benzinmotor letaglózó maximális teljesítménnyel

Az etalon kvartett példátlan teljesítményéről a BMW M modellbe valaha épített legerősebb soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményt és600 Nm csúcs forgatónyomatékot présel ki a 3.0 liter hengerűrtartalomból. A duplaturbós szív típus-specifikusan továbbfejlesztett, kifejezetten a BMW X3 M Competition és a BMW X4M Competition modellpároshoz hangolt változata mindezt 22 kW-tal /30 lóerővel 375 kW-ra / 510 lóerőre növeli.

A magával ragadó erő tökéletes elosztása a BMW M xDriveintelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű együttműködésének köszönhetően

A vadonatúj fejlesztésű erőforrás a Drivelogic-kal dolgozó ,nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát az új BMW M5 sportlimuzinban debütált BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás felé. Utóbbi technológiát a tervezők a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint hangolták a sportos négyes alá, kétféle összkerékhajtási üzemmódot kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek.

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

A BMW MxDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengelybe épített, aktív M differenciálmű központi vezérlése minden vezetési szituációban az optimális tapadás, a lehető legsportosabb agilitás és a legtökéletesebb iránystabilitás követelményei szerint osztja el a négy kerék között a motorból érkező erőt. A BMW X3 M és a BMWX4 M egyaránt 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100km/órás sebességre, amelyhez a modellpáros Competition kiviteleinek mindössze 4,1 másodpercre van szüksége.

M-specifikus futómű-technológia a kikezdhetetlen menetdinamika érdekében


A BMW M modellekre jellemző, kimagasló menetdinamikát és tökéletes irányíthatóságot az újdonságok esetében olyan típus-specifikus karosszéria-merevítés és kifinomult futómű-technológia fokozza tovább, amelyet a megnövelt teljesítményű erőforrás kvalitásai szerint hangoltak össze a mérnökök. Az M-specifikus futómű-technológia elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói három különböző beállítást képesek aktiválni egyetlen gombnyomással, a hétköznapok fejedelmi menetkomfortjától kezdve, egészen az extrém közvetlen úttartást garantáló, minimálisra csökkentett rugóút és karosszériadőlés párosáig. A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugós taggal dolgozó első tengelyből és az ötkaros kerékfelfüggesztéssel optimalizált hátsó tengelyből álló, M-specifikus futómű-technológia alkatrészeinek harmonikus együttműködése és a rendszer elasztokinematikai hangolása minden vezetési szituációban tökéletes kerékösszetartást és iránystabilitást garantál.
A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

Annak érdekében pedig, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei még a legszélsőségesebb határokon autózva is mindvégig tökéletes kontroll alatt tarthassák a járműveket, az etalon kvartett tagjainak futómű-technológiáját a tervezőmérnökök BMW M Servotronic rásegítéssel dolgozó, változó áttételű, M-specifikus kormányművel és erőteljes BMW M fékrendszerrel egészítették ki. A széleskörű alapfelszereltség exkluzív tételei között a 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.

És ahogyan az M-specifikus futómű-technológia lengéscsillapítói és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás üzemmódjai, úgy az erőforrás és az automataváltó karakterisztikája, valamint a kormánymű rásegítésének mértéke is egyetlen gombnyomással állítható. M Dinamikus Módban (MDM – M Dynamic Mode) a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control)  akerekek mindvégig kontrollált csúsztatását is lehetővé teszi, szükség esetén pedig a rendszer – magától értetődő módon – teljesen ki is kapcsolható. Az iDrive operációs rendszer menüjében a BMW ügyfelei ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmakat is a vezetési üzemmód sajátosságai szerint szabhatják személyre. A fenti paraméterek összehangolt elmentésével a vezető itt két abszolút járműbeállítást is eltárolhat a BMW M sportkormányon található M gombokon, amelyek megnyomásával a rendszer a kívánt specifikációkat aktiválja.

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

Jellegzetes BMW M stílusjegyek a karosszérián és az ajtók mögött

A BMW X3 M, a BMW X3 M Competition, a BMW X4 M és a BMW X4 MCompetition légellenállását, illetve hűtőlevegő-ellátását jellegzetes BMW M stílusjegyek optimalizálják, miközben az ajtók mögött elektromosan állítható sportülések, Vernasca bőrkárpitozás, M-specifikus műszerfal, BMW M sportkormány és BMW M előválasztó kar teremti meg az egyszerre sportos és luxus hangulatot.

A BMW X3 M Competition és a BMW X4 M Competition modellpáros karosszériáját további exkluzív stílusjegyek nyomatékosítják, magasfényű feketére fényezett hűtőrács-kerettel, külső visszapillantó-házakkal, BMW M légkivezető-nyílásokkal, a SportsActivity Coupé (SAC) modellek esetében kiegészítő légterelő szárnnyal. A Competition kivitelek alapfelszereltségének része a21” méretű, felcsiszolt, fekete BMW M könnyűfémkeréktárcsa-garnitúra és a BMW M sport kipufogórendszer is. Azutastér kifejező atmoszféráját  Merino bőrkárpittal bevont BMW M sportülések, típus-specifikus küszöblécek, a középkonzolon pedig exkluzív plakett fokozza. A teljesítménynövelő csomaggal felvértezett duó opcionális extra felszereltségként megrendelhető palettáján az Alcantara-berakással díszített, kéttónusú bőrkárpitozás is megtalálható.

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját

Az opcionális extra felszereltség részeként (várhatóan 2019augusztusától) megrendelhető M Carbon karosszériacsomagszénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) légbeömlő-fészkekkel és –betétekkel, hátsó diffúzorral és külső visszapillantó-házakkal fokozza majd a vezetés élményét. A BMW X4 M és a BMW X4 M Competition modellpáros esetében mindehhez szénszál-erősítésű műanyagból készült (CFRP) légterelő szárny is társul.

A BMW X3 M, a BMW X3 M Competition, a BMW X4 M és a BMW X4 M Competition széleskörű alapfelszereltségének része a LED-technológiás első fényszóró-pár, a nagyteljesítményű zenerendszer, valamint a BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt BMW Connected Drive navigációs csomag is. Az élboly új kvartettjének opcionális extra felszereltségként megrendelhető portfóliója további személyre szabhatósági lehetőségeket tartogat, a legkorszerűbb vezetést támogató rendszerekkel, valamint a BMW Connected és a BMW Connected Drive iránymutató digitális szolgáltatásaival kiegészülve.

A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját



Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW M, új modell, X3, X4
 
Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban Kibővült a Tipo-család Kibővült a Tipo-család
 
Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

Citroën C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

2019. február 12.
Az idén százesztendős Citroën Magyarországon is bemutatja az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját.
Részletek

Citroen C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroën modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, mely maximálisan szem előtt tartja az ügyfelek elvárásait. A kivételesen gazdag személyre szabási kínálatnak köszönhetően harmincféle külső kombináció közül lehet választani. A Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant új C5 Aircross SUV a szegmens legkényelmesebb és legsokoldalúbban variálható tagja. A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek köszönhetően a C5 Aircross-ban ülve a Citroënre jellemző fedélzeti kényelem új élményét tapasztalhatjuk meg.

Egyedülálló variációs lehetőségek állnak rendelkezésre a dönthető, illetve összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes csomagtartó jóvoltából.

Citroen C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

A csúcstechnológiával felszerelt ultramodern modell húszféle vezetőssegítő rendszert kínál, köztük a Highway Driver Assist névre hallgató, második szintű autonóm vezetési rendszert és a kalandosabb utakhoz tervezett, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control funkciót. A Rennes-La Janais-i üzemben gyártott új C5 Aircross SUV európai és nemzetközi forgalmazása 2018 végén kezdődött meg. 2019 végén a modell a Citroënek közül elsőként kap egy Plug-In Hybrid PHEV változatot is.

Felismerve azoknak az ügyfeleknek az igényeit, akik nem akarják többé feláldozni a praktikus szempontokat a megjelenés oltárán, a Citroën új módon közelít a világpiaci összeladások közel egynegyedét kitevő, világszerte népszerű SUV-szegmenshez. A márka a vonzó sziluetthez a fedélzeti kényelem eddig nem tapasztalt élményét társítja. A Citroën ezzel az egyedülállóan kényelmes modellel saját, egyedi arculatának érvényre juttatása mellett az ügyfelek valós igényeit kifejező SUV-ok egy új generációját indítja útjára.
 
Új C5 Aircross: Egy karakteres SUV

Az erős egyéniséggel rendelkező, különleges új C5 Aircross SUV kívül-belül energiát és magabiztosságot sugároz. A 4,5 m hosszú modell erőtől duzzadó, robusztus, ám cseppet sem agresszív külsejével valami teljesen újat képvisel a szegmensben. Ezt erősítik az erőteljes grafikai elemekkel – pl. Airbump® betétek – tűzdelt, lendületes formák, a 720 mm átmérőjű nagy kerekek, a 230 mm-es hasmagasság vagy a hangsúlyos tetőcsomagtartó rudak.

Citroen C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

Az utasokat védelmezően körülölelő utastérben a tágasság érzése dominál. Nagy szerepe van ebben a vízszintes vonalak uralta műszerfalnak, a magasra helyezett, jó kilátást biztosító kagylószerű üléseknek, a széles középkonzolnak és a meleg hatású anyagoknak. A legújabb Citroën modellekhez hasonlóan a C5 Aircross a személyre szabási lehetőségek gazdag tárházát kínálja: a 7 karosszériaszínnel, a választható fekete színű tetővel és a 3 színcsomaggal – melyek az első lökhárítón, az első ajtók alján elhelyezett Airbump® betéteken és a tetőrudak alján visszaköszönő színfoltokkal operálnak – összesen harmincféle külső kombináció alakítható ki. Az utastérben öt belső stílusvilág közül lehet választani:  az egymást kiegészítő színek és anyagok összjátéka inden esetben kellemes és meleg hangulatú enteriőrt hoz létre.  

A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

A Citroën Advanced Comfort® program elveit követő új C5 Aircross SUV kimagasló kényelmével és helykínálatával hívja fel magára a figyelmet. A Citroën védjegyének számító, mindenre kiterjedő kényelem megteremtésében két fontos újítás is szerepet játszott: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek hála hatékonyabb az útegyenetlenségek szűrése és egészen kivételes a menetkényelem – a csábításnak egyetlen utas sem tud ellenállni.

Citroen C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

A C5 Aircross – a Citroën egyterűek világában szerzett tapasztalatait kamatoztatva – egyedülálló variációs lehetőségeket kínál a dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes (Best in Class) csomagtartó jóvoltából.

Egy csúcstechnológiás, új generációs SUV

A 12,3”-os digitális TFT műszercsoporttal és 8”-os kapacitív érintőképernyővel felszerelt új C5 Aircross SUV a korral lépést tartva húsz új generációs vezetéssegítő rendszert  – köztük a a Highway Driver Assist névre hallgató második szintű autonóm vezetési rendszert – és hat fejlett csatlakoztatási technológiát alkalmaz. Az utóbbiak közül külön említést érdemel a vezeték nélküli, indukciós okostelefon-töltés és a ConnectedCAM Citroën®. A hatékony és nagyteljesítményű (130–180 lóerős) benzin- és dízelmotorokkal, valamint EAT8 automata sebességváltóval felszerelt C5 Aircross 2019 végére a Citroën modellek közül elsőként alkalmaz majd Plug-in Hybrid PHEV hajtásláncot.

A modell Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül.

Citroen C5 Aircross: A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja
Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, premier, új modell
 
A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől A gyártás megkezdődött: Amarok új, az eddigi legerősebb motorral a Volkswagen Haszonjárművektől Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja Milánóban bemutatkozott a Harley-Davidson® elektromos motorja Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Egy Cactus ami szép, egyedi és nem szúr Egy Cactus ami szép, egyedi és nem szúr
 
Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet

Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet

2019. február 12.
Az észak-amerikai autópiacokat elemző Vincentric kiadta éves TCO elemzését. Az üzemben tartási költségek terén a Toyota uralja a legfontosabb, a Lexus pedig a legnagyobb presztízsű piaci szegmenst.
Részletek

Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet

A Vincentric 15 éve elemzi az Egyesült Államok és Kanada újautó-piacainak költségeit. Nyolc különböző tényező (értékvesztés, adók és járulékok, finanszírozás, üzemanyag-fogyasztás, biztosítás, karbantartás, javítás és alternatív költség) figyelembe vételével, statisztikai formulákon keresztül állapítja meg, mely modellek tulajdonlási költsége marad el a piaci szegmens és a vételár alapján elvárható értéktől.

Megbízhatóságuknak és kedvező üzemanyag-fogyasztásuknak köszönhetően a Toyota és a Lexus típusai hagyományosan jól szerepelnek a 2005 óta minden évben összeállított listán, bár a piac változó felosztása miatt nem lehet közvetlenül összehasonlítani az egyes éveket. Idén a Toyota hat, a Lexus három típusa bizonyult szegmense legkedvezőbb költséggel fenntartható képviselőjének: a Toyota Avalon a felső kategóriás szedánok, a Sienna a buszlimuzinok között tekinthető a legésszerűbb választásnak.

Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet

A Toyota Tacoma kompakt pickup mellett nem kevesebb mint három szabadidőjármű, a városi C-HR, a középkategóriás 4Runner és a felső kategóriás Land Cruiser nyerte meg az adott méretosztály költség-csatáját, így összesítésben a Toyota márkát választották meg a legjobb üzemben tartási költség bajnokának a szabadidőjárművek és terepjárók körében.

A Lexus három típusa, az NX kompakt prémium szabadjármű, az LC500h hibrid luxusautó, valamint a Lexus RC luxuskupé is kategóriagyőzelmet ért el. Utóbbi kettőn kívül egyetlen kupé sem tudott győzni az országos felmérésben, így aki stílusos, kétajtós sportmodellben gondolkodik, annak kétségtelenül a Lexus típusai adnak a legtöbbet a pénzéért.

A Vincentric értékelése alig néhány nap eltéréssel erősítette meg a U.S. News and World Report szerkesztőinek ár-érték arányra vonatkozó piaci elemzését. A több mint nyolc évtizedes szakmai tapasztalattal bíró szervezet szerint a Lexus és a Toyota két-két modellje (RX és ES, illetve Camry és Avalon) is minden más konkurens típusnál többet nyújt a vásárlóknak a pénzükért. Négy típusának győzelmével a Toyota-csoport ott is a felmérés élén végzett.

Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet
Kulcsszavak: Egyesült Államok, jármű kereskedelem, lexus, toyota
 
Mobil hidrogéntöltőállomást fejlesztett és állított üzembe a Toyota Mobil hidrogéntöltőállomást fejlesztett és állított üzembe a Toyota Ikarus a Fehér ház kertjében Ikarus a Fehér ház kertjében Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban Az EU-ban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma januárban A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén
 
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Continental a Debreceni Egyetemmel

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Continental a Debreceni Egyetemmel

2019. február 12.
Az ünnepélyes keretek között aláírt stratégiai megállapodás értelmében a Continental Powertrain Hungary Kft. debreceni gyára a 2019/2020 tanévtől csatlakozik a Debreceni Egyetem képzéseihez.
Részletek

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Continental a Debreceni Egyetemmel

A Continental technológiai vállalat szakmai gyakorlatokat szervez és gyakorlati helyet biztosít a Debreceni Egyetem tanulóinak, továbbá munkalehetőséget ajánl fel a kiválasztott hallgatóknak. A cég továbbképzési programokkal és diplomaterv-pályázatokkal is segíti az egyetem hallgatóit, és együttműködnek felnőttképzési programok területén is.

A vállalat egyetért a Debreceni Egyetem azon törekvésével, miszerint növelni kell a mérnöki hivatás rangját és vonzerejét, ezért hozzájárul az érintett egyetemi karok és képzések népszerűsítéséhez. A Continental azt is vállalta, hogy biztosítja az egyetem hallgatói számára, hogy kutatási és fejlesztési projektekben vegyenek részt,  ezzel is támogatva a jövőt formáló tehetségek képzését. A tudományos és oktatási tervek előmozdítása és az ismeretek megosztása érdekében tanulmányutakat és látogatásokat szerveznek a Continental cégcsoporton belül az egyetem hallgatói és professzorai számára.

Palkovics László miniszter, a járműipari fejlesztéssel megbízott kormánybiztos az aláírás kapcsán örömét fejezte ki, hogy a régióban megjelenő cégek számára fontos törekvés az egyetemi tudásbázishoz való kapcsolódás. Hozzátette: az egyetemmel közös képzési és kutatás-fejlesztési együttműködések megalapozzák a régió járműipari ökoszisztémájának fejlesztését, pozitív irányban támogatják a vállalatok fejlődését és működését, a cégek programjaiban részt vevő hallgatók pedig olyan gyakorlati ismeretek és életpálya lehetőségek birtokába kerülnek, amelyek kivételes lehetőséget jelentenek számukra a későbbiekben.

Az egyetem részéről Prof. Dr. Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora, a Continental részéről Lukas Juranek ügyvezető igazgató írta alá a megállapodást. „Vállalatunk célja, hogy a város fejlődésének aktív részeseként hozzájáruljunk egy fenntartható és értékes jövőképhez.

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Continental a Debreceni Egyetemmel

Az oktatás és tanulás, mint az egyik meghatározó eleme bármilyen fejlődésnek, kiemelt terület, ezért együttműködésben Debrecennel és a város oktatási intézményeivel közösen kívánjuk alakítani. A Continental ezen szerepvállalásával új tudást és innovációt hoz Magyarországra, mely javítja az ország versenyképességét” – mondta el Lukas Juranek, a Continental debreceni lokációjának ügyvezető igazgatója.

“Egyre több műszaki profilú, fejlett technológiát használó cég jelent meg Debrecenben és a térségben az elmúlt években. A régióban felmerülő munkaerő-piaci igények tették szükségessé az egyetem műszaki és informatikai képzéseinek fejlesztését, amelyre 2017 tavaszán hozta létre az intézmény a Műszaki és Informatikai Kabinetet Palkovics László - akkori államtitkár, ma - miniszter, az ország első és egyetlen járműtudós akadémikusa közreműködésével. Célunk, hogy az utánpótlásképzés mellett a kutatás-fejlesztést is megfelelően tudjuk támogatni. Bízunk benne, hogy a most aláírt együttműködés az egyetemi oktatók-kutatók és hallgatók számára egyaránt kiváló lehetőségeket hoz” – közölte Prof. Dr. Szilvássy Zoltán rektor.

Az aláírást követően Papp László polgármester elmondta:

“A Continental a legmodernebb tudást és technológiát, korszerű munkakultúrát, új gondolkodásmódot, ennek köszönhetően pedig fejlődést hoz a városba. Egy olyan iparág fejlődését, amely Debrecen és az ország jövője szempontjából meghatározóvá vált az elmúlt években, évtizedekben. Olyan tudásigény jelenik meg a Continental által a városban, amelynek kiszolgálása a legkomolyabb és legelkötelezettebb együttműködést igényli a város, a kormányzat és a Debreceni Egyetem között, ezért fontos a ma szentesített megállapodás.”

A technológiai vállalat 2018 februárjában jelentette be, hogy egy újabb gyárat létesít Magyarországon, az autóipari elektronikák területén meglévő tevékenységének bővítésére. Az alapkőletételre 2018 szeptemberében került sor, a beruházással a Continental 450 új munkahelyet teremt Debrecenben.

A Debreceni Egyetemmel kötött megállapodás jól illik abba a sorba, amelyben a Continental budapesti lokációja a Budapesti Műszaki Egyetemmel, veszprémi gyára a Pannon Egyetemmel, a makói ContiTech Fluid a Szegedi Tudományegyetemmel, a váci telephely a Szent István egyetemmel, a nyíregyházi ContiTech Magyarország Kft. a Nyíregyházi és Debreceni Egyetemmel, a Continental Hungaria Kft. pedig az Óbudai Egyetemmel kooperál.



Kulcsszavak: continental, Debreceni Egyetem, együttműködés, oktatás
 
Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára „Mad Max” superbike Continental abroncsokon „Mad Max” superbike Continental abroncsokon Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja
 
A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában

A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában

2019. február 12.
2018 óta több, mint 300 töltőpont működik a belső tesztüzem keretében. Rajtra készen az elektromos mobilitás képviselői: a ŠKODA 2019-ben mutatja be a SUPERB hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szerelt változatát és a CITIGO tisztán elektromos verzióját.
Részletek

A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában

A ŠKODA AUTO felkészíti magát és környezetét az elektromos mobilitás követelményeinek teljesítésére. 2018-ban a cseh autógyártó 3,4 millió eurót fordított a Mladá Boleslav-i központ belső elektromos infrastruktúrájának bővítésére. A vállalat több, mint 300 belső töltőpontján hajtott végre átfogó teszteket a töltési infrastruktúra és a töltési idő további optimalizálása érdekében. Ezzel a ŠKODA AUTO megteremtette az alapokat a márka elektromos járműveinek 2019-ben induló bevezetéséhez.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja így nyilatkozott:

„Az elektromos mobilitásra készülünk teljes erőbedobással. Az elmúlt egy évben a Mladá Boleslav-i üzemünk területén telepített 300 töltőállomásunkon végeztünk teljeskörű teszteket. Jelenleg az ezekből nyert tapasztalatok és következtetések összegzése történik, hogy tovább bővíthessük a töltési infrastruktúrát az üzem területén kívül is. Ezeket a feladatokat pedig a ŠKO-ENERGO vállalattal együttműködésben valósítjuk meg.”

A műszaki fejlesztés, a minőségbiztosítás, az értékesítés és a termelés területéért felelős részlegek már nekiláttak, hogy próbára tegyék a ŠKODA Mladá Boleslav-i üzemében található töltési infrastruktúrát. A tavalyi évben a gyártó összesen közel 3,4 millió eurót fordított ennek bővítésére. Ebből 1,65 millió euró a villamosenergia-hálózat korszerűsítését és bővítését célozta, további 1,75 millió eurót pedig a ŠKODA AUTO költött a 300 töltőpont felállítására. Ez több, mint 220 váltóáramú (AC) és több, mint 80 modern egyenáramú (DC) töltőállomásnak felel meg.


A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában

Az elkövetkező néhány évben a ŠKODA AUTO terveiben szerepel a töltési infrastruktúra kiterjesztése az üzem kapuin túlra. A ŠKO-ENERGO energiaszolgáltatóval – aki már több, mint 20 éve a ŠKODA AUTO energiaszolgáltató partnere- és a helyi hatóságokkal történő együttműködés segít a cseh autógyártó számára, hogy felkészítse Mladá Boleslavot az elektromos mobilitás kihívásaira és elindítsa az okos várossá válás útján.

2019-ben mutatkoznak be az első, elektromos hajtásrendszerrel szerelt ŠKODA modellek

Az idei évben a ŠKODA AUTO piacra dobja első elektromos hajtású modelljeit. Elsőként a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szerelt ŠKODA SUPERB érkezik, őt követi majd a ŠKODA CITIGO tisztán elektromos változata. A ŠKODA VISION E tanulmány sorozatgyártásba kerülő változata 2020-ban mutatkozik majd be. A következő 4 évben a ŠKODA AUTO két milliárd eurót fordít az elektromos járművek és az új mobilitási szolgáltatások fejlesztésére a „Stratégia 2025” program keretében. Ez lesz a ŠKODA AUTO történetének eddigi legnagyobb beruházási programja.


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműteszt, Mladá Boleslav, plug-in hibrid, skoda
 
Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ Frankfurtban mutatta be Superb Combi SportLine modelljét a ŠKODA Frankfurtban mutatta be Superb Combi SportLine modelljét a ŠKODA A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 21 - 30