Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 21 - 30
Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán

Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán

2020. november 16.
A digitalizáció útján haladva a győri modellek prémium minőségének biztosítását egy új, innovatív megoldás segíti: a saját fejlesztésű CAROLINE (CAR-ALL-IN) rendszer, amely lehetővé teszi az autók hatékonyabb diagnosztikai tesztelését.
Részletek

Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán

A vállalatnál gyártott valamennyi autó többszörös minőségi átvizsgálás után indulhat csak el közúton, vasúton vagy éppen hajón a megrendelő felé. Az utolsó szűrőt az Audi Hungaria területén levő próbapálya jelenti, ahol a vállalatnál gyártott autók mindegyikét tesztelik. Ennek során nem csak vizuális, hanem diagnosztikai ellenőrzésen is átesik az autó, amely a járműanalízis terület ötletének köszönhetően immár sokkal hatékonyabb formában történik. Korábban az ellenőrző eszköz egy vezetéken keresztül csatlakozott közvetlenül az autóhoz. Az újításnak köszönhetően a próbaút során elvégzett diagnosztikai vizsgálatokat a munkatársak már vezeték nélküli kapcsolaton keresztül végzik el.

A kezdeményezés újszerű, mivel a WLAN-t eddig, az adatkapcsolat sérülékenysége miatt, ilyen célra nem használták. A saját fejlesztésű CAROLINE (CAR-ALL-IN) rendszer megoldást kínál többek között a kommunikációs csatorna hatékonnyá tételére. Míg korábban a diagnosztikai vizsgálatra manuálisan került sor, ezt kiváltva most a vezeték nélküli adatátvitel és a vizualizációs rendszer a próbapálya első állomásaként épül be az ellenőrzési folyamatba.

Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán

Használatával bővült a tesztpálya kapacitása, ugyanis az új technológiának köszönhetően felgyorsult a vizsgálati folyamat. Ezzel párhuzamosan javult a munkahelyi ergonómia, hiszen az ellenőrzést végző munkatársaknak ki sem kell szállniuk az autóból, a diagnosztikai ellenőrzés az utastérből indítható. Így autónként több percet is nyernek, ami napi több száz autó esetén tetemes időnyereséget jelent.

A rendszer további előnye, hogy a próbaút során folyamatosan gyűjti a jármű-szenzoradatokat, mint például a motor-fordulatszámot. A rögzített adatok kiértékelése új vizsgálati lehetőséget jelent az analízis csapat számára, illetve a big data alapú kiértékelés új, előrejelző vizsgálati metódusok kialakítására ad lehetőséget.


Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, tesztpálya
 
Az Opel 25 éve Magyarországon Az Opel 25 éve Magyarországon Fókuszban a jövő Fókuszban a jövő Az Audi elektromos autók gyártását tervezi Magyarországon Az Audi elektromos autók gyártását tervezi Magyarországon Audi Hungaria: Caroline indítja útnak az autókat a tesztpályán Felvétel indul: a GoPro a MINI által is vezérelhető Nagyszámú szakmai kitüntetés és elismerés övezi a BMW 2015-ös évét Nagyszámú szakmai kitüntetés és elismerés övezi a BMW 2015-ös évét
 
510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

2020. november 13.
A Közlekedési Múzeum szakemberei a BKV-val szorosan együttműködve a múlt héten bejárták a 3-as metró most lezárásra került állomásait: a Nyugati pályaudvar, a Deák tér és a Kálvin tér állomásról összesen 41 ikonikus műtárgyat mentettek meg.
Részletek

510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Szombaton kezdődött a 3-as metró középső, Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása. A Közlekedési Múzeum szakemberei – a két korábbi szakasz lezárásakor megszokott gyakorlathoz hasonlóan – a BKV-val szorosan együttműködve számos értékes műtárgyat, az utasok emlékezetében szimbolikusként megmaradó elemeket mentettek meg.

A Közlekedési Múzeum muzeológusai a BKV Zrt.-vel együttműködésben a kezdetektől szakmai alapon kiválogatják a közlekedéstörténeti szempontból értékes, az állomásokról kikerülő tárgyakat, köztük narancs- és citromsárga padokat, utastájékoztató táblákat, térképeket, fali kőburkolatokat, fém burkolatelemeket és gépészeti eszközöket. Muzeológusaink a múlt héten is bejárták a lezárásra kerülő állomásokat (a Kálvin teret, a Deák teret és a Nyugati pályaudvart), hogy kiválasszák azokat a tárgyakat, amelyeket a Múzeum gyűjteményébe helyez és megőriz.

A vonal felújítása során összesen 510 műtárgy érkezett múzeumunk gyűjteményébe, amelyeknek származási helye a következőképpen alakult:

•    A Lehel tér és Újpest-Központ közötti metrószakaszról összesen 232,
•    A Kőbánya-Kispest és Népliget közötti állomásokról 128,
•    az Arany János utcai és a Ferenciek tere állomásról 63,
•    a Semmelweis-Klinikák és a Corvin negyed állomásról 46,
•    a Deák Ferenc tér, Kálvin tér és Nyugati pályaudvar állomásról pedig 41
műtárgy került a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe.

510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

A Deák téri metróállomás falburkolatába illesztett ikonikus alkotás, João Rodrigues Vieira portugál képzőművész betűcsempékből álló műve – amelyen portugál költemények magyarra fordított és magyar költemények portugálra fordított részletei betűzhetők ki – szakszerű tisztítást követően eredeti helyszínén marad.

Kulcsszavak: 3-as metró, felújítás, Közlekedési Múzeum
 
Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására Virtuális kiállítással emlékezik a Közlekedési Múzeum az 50 éves 2-es metróvonal átadására 510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Tarlós István szerint lesz forrás a 3-as metró felújítására Felújítják a 83-as főút Pápa és Győr közötti szakaszát Felújítják a 83-as főút Pápa és Győr közötti szakaszát Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál Felújítják az M7-es autópályát Siófoknál
 
A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját

A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját

2020. november 13.
Soha nem végzett még extrémebb töréstesztet a Volvo Cars – és talán fontosabbat sem. Az autókba ragadt emberek kiszabadításával foglalkozó szakemberek gyakran a Volvo Cars biztonsági központjában összetört autók segítségével tökéletesítik tudásukat.
Részletek

Annak érdekében, hogy a mentőszolgálatok minden lehetséges baleseti helyzetre felkészülhessenek, és hogy a legszélsőségesebb ütközések során fellépő erőhatásokat is szimulálhassák, a Volvo Cars a közelmúltban az átlagos törésteszteknél nagyságrendekkel szigorúbb, extrém lépéshez folyamodott. A példátlan vizsgálat során több új Volvo gépkocsit is 30 méteres magasságból ejtettek le, méghozzá újra és újra.

A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját

Ezzel a módszerrel sikerült olyan mértékű roncsolódást elérni, amely csak a legsúlyosabb balesetekben – rendkívül nagy sebességű, egyetlen autót érintő ütközésekben, személygépkocsi és teherjármű nagysebességű karamboljában, vagy oldalról érkező, nagy erejű becsapódásban – fordul elő.
 
Ilyen helyzetekben a gépkocsi utasai minden bizonnyal kritikus állapotban vannak. A mentőcsapatok legfontosabb feladata tehát, hogy minél gyorsabban kiszabadítsák és kórházba juttassák őket. Ilyenkor kerülnek elő a hidraulikus mentőeszközök. A szakemberek szerint a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül kórházba kell juttatni a pácienst – ezt ők úgy nevezik, az „arany óra.”
 
„Évek óta szorosan együttműködünk a svéd mentőszolgálattal.” – mondta Håkan Gustafson, a Volvo Cars közlekedési baleseteket kutató csapatának vizsgálatvezetője. „Végtére is közös a célunk: hogy közútjaink mindenki számára biztonságosabbak legyenek. Bízunk benne, hogy senkinek sem kell átélnie extrém súlyosságú balesetet, de sajnos nem lehet minden balesetet elkerülni. Létfontosságú tehát, hogy léteznek olyan életmentő protokollok, amelyeket a legsúlyosabb balesetek után lehet alkalmazni."
 
Az ütközések, valamint az azokat követő kiszabadítások során szerzett tapasztalatokat egy kiterjedt kutatási jelentésben összesítik. A jelentést ingyenesen hozzáférhetővé teszik máshol dolgozó mentőszakemberek számára, így ők is hasznosíthatják az információkat, és továbbfejleszthetik életmentő adottságaikat.

A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját 

A mentéssel foglalkozó szakemberek rendszerint roncstelepekről származó járműveken gyakorolnak. Ezek a járművek azonban gyakran akár húsz évesek is lehetnek. Márpedig a modern autók és a 15-20 éve gyártott járművek között hatalmasak az eltérések az acél szilárdsága, a biztonsági utascella kialakítása, valamint a jármű egészének ellenállóképessége terén. Az új Volvók gyártásánál ezzel szemben a piacon előforduló legszilárdabb acélokat használjuk.
 
Már csak ezért is létfontosságú, hogy a mentési szakemberek folyamatosan fejlesszék az újabb autókkal kapcsolatos ismereteiket, és ezek fényében aktualizálják az eljárásokat és módszereket, új kiszabadítási technikákat dolgozva ki. Más szóval, ezek a képzési programok a különbséget jelenthetik élet és halál között. A Volvo Cars ezért a mentőszolgálatok kérésére úgy döntött, hogy magasabbra teszi a mércét.
 
„Normális esetben csak a laboratóriumban törjük össze autóinkat. Most azonban első ízben egy daruról ejtettük le őket.” – mondta Håkan Gustafson. „Tudtuk, hogy a tesztek végén szélsőséges mértékű deformációkkal fogunk találkozni. Pont ez volt a lényeg: valódi kihívás elé szerettük volna állítani a mentőcsapatot.”
 
A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját

Összesen tíz darab, különböző típusú Volvót ejtettek le a daruról, méghozzá több ízben. Az autók ejtését megelőzően a Volvo Cars biztonságért felelő mérnökei pontosan kiszámolták, az autókat milyen mértékű nyomásnak és erőhatásnak kell kitenni ahhoz, hogy elérjék a kívánt mértékű sérülést,

Kulcsszavak: biztonsági labor, közlekedésbiztonság, volvo
 
Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Volvo Car Group bemutatja az új VEA motorcsalád világelső befecskendezési technológiáját A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet A Volvo Cars bemutatja a megújult Volvo XC90 szabadidőjárművet A Volvo Cars 30 méterről ejti le új autóit, ezzel segítve a mentőszolgálatok munkáját A vadonatúj XC90 variálható padlólemez-rendszerrel készül Nyári szabadság autóval Nyári szabadság autóval
 
Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208

Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208

2020. november 13.
Kiemelkedő és mindenkit meglepő eredménnyel zárta az ismert spanyol szakfolyóirat jávorszarvas-tesztjét a Peugeot első tisztán elektromos kisautója, az e-208.
Részletek

Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208

Egy autó manőverező képessége számtalan tényező összjátékán múlik, a tömegeloszlástól kezdve a futómű beállításán át az abroncsok tapadásáig. Akár a motorsportban szeretnénk tizedmásodperceket lefaragni a szintidőből, akár a forgalomban kényszerülünk elkerülő manőverre, az irányváltás precizitása, a karosszéria oldaldőlése, a kormányreakciók határozzák meg, hogy milyen sebességtartományban marad uralható a jármű.

A vezető bizonytalankodását vagy tévedését megbocsátóan kezelő, kiszámíthatóan és harmonikusan viselkedő autóval magabiztosabban, higgadtabban közlekedhetünk: egy olyan jármű, amely jelentős menetdinamikai tartalékokkal rendelkezik, adott sebességnél stabilabban reagál vagy másként megfogalmazva, ugyanazt a manővert gyorsabban képes végrehajtani.

Az elektromos autók számos olyan tulajdonsággal bírnak, amelyek elméletben belső égésű motorral szerelt társaiktól eltérő viselkedést ígérnek. A jellemzően a tengelyek között, a padlóban vagy az alatt elhelyezett akkumulátornak köszönhetően rendkívül mélyen, koncentráltan összpontosul a tömegük, ami nagy általánosságban stabilabbá teszi őket – ám az akkumulátor miatt akár két-háromszáz kilogrammal nehezebbek is ezek a járművek, ezért csökken a mozgékonyságuk, dinamikus irányváltási képességük. Ez persze csupán az elmélet: ahogy fent említettük, a végeredmény itt is a harmonikus hangoláson, az összhangon, a kiegyensúlyozottságon múlik.

Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208

A spanyol km77.com autós szakportál specialitása a jávorszarvas-teszt: egy szabványos körülmények között végzett elkerülő manőver, amely sok mindent elárul arról, milyen reakciókra számíthatunk autónktól vészhelyzetben. A tesztet eredetileg a skandináv piacokon fejlesztették ki, ahol valódi veszélyt jelentenek az útra tévedő jávorszarvasok. A kontinentális Európában nem kell tartani attól, hogy több mázsás állatok állják utunkat, ám egy hirtelen fékező autós, váratlanul megtorpanó forgalom vagy utolsó pillanatban észlelt kátyú miatt bármikor kényszerülhetünk arra, hogy hirtelen kormánymozdulattal kerüljük el a bajt.

A jávorszarvas-tesztre visszatérve: minden autó egy vele arányosan méretezett szélességű bója-folyosóban halad, majd a vizsgálatot végző pilóta elveszi a gázt, „áttér a másik sávba”, majd vissza a sajátjába. A gyakorlatot fokozatosan emelkedő sebességgel hajtják végre; az egyes típusok eredménye az a legnagyobb (gázelvételkor mért) kezdősebesség, amellyel a bóják érintése nélkül képes teljesíteni a pályát.

A spanyol újságírók a közelmúltban a Peugeot 208 elektromos modellt fogták vallatóra. Nem véletlenül esett a választásuk erre a típusra: a frissen bevezetett modell 2020 első félévében a nulláról indulva Európa egyik legkeresettebb villanyautójává vált. A kontinens-szerte eladott 13 266 gépkocsi a teljes EV-piac 6%-át teszi ki, számos nagynevű versenytársat előzve meg.
Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208

Ideje volt tehát megvizsgálni az e-208 vészhelyzeti stabilitását, annál is inkább, mert benzinmotoros fivére korábban már kiválóan teljesített ugyanezen a kihíváson.

Az autó nem tagadhatta le az akkumulátorcsomag extra tömegét, amely stabilizáló hatásával elejét veszi a hirtelen irányváltásoknak – bár a teszt részeként elvégzett szlalomozás során nem várt dinamikával fűzte át magát a bóják között. A mély tömegközéppont ugyanakkor garancia arra, hogy ne történhessen meg a legrosszabb: egy-egy magas építésű jármű ugyanis eljut teljesítőképessége határára, és a kikerülő manőver során egyszerűen felborul.

Ez esetben erről szó sem volt: mivel a Peugeot 208-ast eleve úgy tervezték, hogy optimálisan befogadhassa az elektromos hajtásláncot, az akkumulátorokkal terhelve, belső égésű motor nélkül (azaz a szokásostól teljesen eltérő tömegelosztással) is harmonikusan és kiszámíthatóan viselkedett a teszt során.

Az elektromos modell végső eredménye mindössze 1 km/órával maradt el az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Peugeot 208-asétól. A 76 km/óra sebességgel abszolvált kikerülő manőver önmagában is kiváló teljesítmény, az pedig még lenyűgözőbb, hogy a legkeresettebb tömegpiaci elektromos modellek egyike sem ért el ennél jobb eredményt a km77.com tesztjén. Sőt: a Peugeot e-208 több, kifejezetten sportos hangolású, feszes futóművű családi ferdehátút is lekörözött a teszten.

Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, közlekedésbiztonság, Peugeot
 
Jávorszarvas teszten az elektromos Peugeot 208 Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Ellepik az elektromos autók Európát Ellepik az elektromos autók Európát
 
Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten

Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten

2020. november 13.
Négy rövid CAF villamos állt forgalomba Budapesten az elmúlt két hétben a 17-es és a 19-es villamos vonalán, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű emeli a fővárosi közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalát. Jövő tavaszig a fennmaradó tizennyolc szerelvényt is átadják az utazóközönségnek.
Részletek

Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten

A 2020. október 12-én átadott négy hosszú CAF villamost az elmúlt két hétben újabb négy rövid jármű követte, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű van forgalomban Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól.

A négy hosszú villamos – ahogy a BKK korábban közölte – az 1-es villamos szolgáltatási színvonalát emeli, míg az elmúlt hetekben átadott négy rövid jármű ideiglenesen a budai fonódó 17-es és 19-es vonalon bővíti az akadálymentes közlekedés lehetőségét. (A rövid szerelvényekkel várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán lehet majd utazni.)

A hátralévő 18 villamost várhatóan jövő tavaszig adják át a budapesti utazóközönségnek. Ez a határidő a jelenlegi pandémiás helyzet miatt módosulhat, de a BKK, a BKV és a CAF mindent megtesz, hogy tartható legyen.

Budapesten az elmúlt években elindított intenzív járműparkfejlesztés rengeteget javított a közösségi közlekedés színvonalán.

Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten

Ennek a járműparkfejlesztésnek az egyik zászlóshajója az a huszonhat CAF villamos, amelynek előző szériájával már 2014 óta utazhatunk Budapesten, és amely modernségével, a mai kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas férőhely, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopták magukat a fővárosban utazók szívébe. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb és újabb korszerű járművet lehessen forgalomba állítani Budapesten.

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ azon dolgozik, hogy a korábban megkötött szerződések érvényesítésével Budapest további 51 új villamost és 50 trolibuszt rendelhessen meg; ezek beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa. Így a budapestiek nagyon kedvező áron juthatnának hozzá az új járművekhez. Ehhez a Kormánytól nem pénzre, hanem csak jóváhagyására lenne szükség.

Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, CAF, villamos
 
Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Májustól az Air China közvetlen járatot indít Budapest és Peking között Márciusban forgalomba állhat a világ leghosszabb villamosa Márciusban forgalomba állhat a világ leghosszabb villamosa Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten Befejeződött a debreceni 2-es villamos beruházása Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Már nyolc új CAF villamos van forgalomban Budapesten Főpolgármesteri Hivatal: évek óta elő van készítve a 3-as metró felújítása
 
Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

2020. november 13.
Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában, ennek értelmében a társaság tulajdonába kerülhet a szlovén piac jelentős szereplője, az Avto Aktiv is - tette közzé az AutoWallis Nyrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.
Részletek

Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában

A tájékoztatásban felidézték, hogy októberben zárták le Szlovénia legnagyobb BMW márkakereskedésének átvételét, amivel az AutoWallis belépett az ország autó-kiskereskedelmi piacára is.

Az AutoWallis csoport szlovén piaci jelenléte tovább bővülhet, ha az összes szerződéses feltétel teljesül, és a helyi versenyhivatal jóváhagyja az Avto Aktiv d.o.o. vállalat autókereskedelmi és szerviz üzletágának átvételéről szóló megállapodást - közölték.

Az Avto Aktiv a szlovén piac jelentős szereplője, négy városban (Koper, Kranj, Nova Gorica, Trzin) értékesít és szervizel BMW, MINI, Jaguar, Land Rover, Toyota és Suzuki járműveket; 2019-es forgalma 37 millió euró volt, és összesen 877 új járművet értékesített.

Az előzetes megállapodás értelmében az Avto Aktiv tulajdonosai az érintett üzletágakat teljes egészében apportálják az AutoWallis Nyrt.-be, amelyekért cserébe AutoWallis részvényeket kapnak, és így stratégiai partnerként támogatják az AutoWallis szlovéniai terveinek megvalósítását és tevékenységének sikerét.

Az AutoWallis és az Avto Aktiv az előzetes megállapodás részleteit a következő időszakban véglegesíti, és kéri a szlovén versenyhivatal hozzájárulását - jelezték.

A tájékoztatás szerint az AutoWallis csoport a régió 14 országában foglalkozik gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel.

A Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzett vállalat már korábban is jelen volt Szlovéniában, ahol leányvállalata, a Wallis Automotive Europe a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el, és hamarosan megkezdi az Opel márka nagykereskedelmét is Horvátország, Bosznia-Hercegovina és Magyarország mellett.

Kulcsszavak: AutoWallis, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Szlovénia
 
Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Már rendelhető az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 Újabb akvizícióról állapodott meg az AutoWallis Szlovéniában Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában
 
Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

2020. november 13.
A Nissan úttörő crossoverének harmadik generációját 2021 tavaszán tervezi leleplezni. Európában több mint 3 millió eladott darab után is szegmensének referenciájaként tekintenek a Nissan Qashqai-ra az ügyfelek.
Részletek

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Elkezdődtek annak a harmadik generációs kompakt crossovernek a bevezetésére irányuló utolsó előkészületek, amely megváltoztatta az európai autópiacot és megihletett számos utánzót. Ez a Nissan Qashqai.

Az új modell prototípusai gyűjtik a teszt kilométereket az európai utakon, arra számítva, hogy ismét újra definiálhatják, hogy mit is várhat el egy ügyfél a kompakt crossovertől, amikor az 2021-ben megérkezik a piacra.

A vadonatúj Qashqai arra épít, hogy Európa C-SUV szegmensében 2007 óta úttörő és egyben etalon szerepet tölt be. Az autó alapját képező CMF-C platformja a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetségnek, felvonultat egy sor modern mérnöki megoldást, innovációt és fejlett technológiát.

A jelenlegi Qashqai, Európában 2014-ben jött ki, bevezetése óta 1 millió eladott autónál tart.

„Az új Qashqai meg fogja változtatni az ügyfelek elvárásait a családi autóval szemben. A magasabb kategóriájú autóknál megszokott komfort, kifinomultság és technológia jellemzi majd, míg a vezetési élménnyel elégedett lesz a vezetője és az utasai is. A Nissan innovatív e-POWER technológiájának köszönhetően, mi úgy érezzük, hogy az ügyfelek bele fognak szeretnek az elektromos hajtáslánc érzetbe, anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt” – mondta Gianluca de Ficchy, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Elnöke.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Ehhez az új iterációhoz a Nissan megtartotta azokat a vezérelveket, amelyek a Qashqai előző két generációjánál is jelen voltak, a koncepció, a dizájn és a fejlesztés tekintetében: elegáns külső megjelenés, gazdagabb felszereltség, hatékonyabb hajtáslánc, melyek magasabb minőséggel és vezetési élménnyel lettek egyesítve. Az új Qashqai ismét magasabbra teszi a lécet a crossover szegmensben, az ügyfelek örömére.

Ahogy elődeinél, úgy az új Qashqai esetében is a londoni székhelyű Nissan Design Europe csapata vezette a formatervezést, miközben az mérnöki tevékenységet a szintén Egyesült Királyságbeli, cranfieldi Nissan Technical Centre Europe csapata irányította.

CMF-C platform

Az új Qashqai az első olyan új európai modell, mely használja a CMF-C platformot, ami az autóipar egyik legkorszerűbb struktúráját és technológiai felépítményét jeleníti meg.

A mérnöki koncepcióban meghatározó jelentőségű volt a jelenlegi modell „éppen megfelelő” arányainak megtartása; városi utakon kellemesen navigálható, a parkolás kényelmes vele, miközben még kiváló belső térrel is rendelkezik.

A felépítését tekintve, a karosszéria váz könnyebb anyagokból épül fel. A fejlett préselési és hegesztési technikák használatával növelték a szilárdságát, ugyanakkor csökkentették a súlyát. Most először készült a Qashqai hátsó ajtaja kompozit anyagból, nyerve ezzel 2,6 kg-ot.

A fejlett, nagy szilárdságú acélok (Ultra High Strength Steel - UHSS) alkalmazása 50%-kal nőt az új Qashqai szerkezetében. The UHSS anyag biztosítja a lehetséges legmagasabb nyújtható szilárdságot a vázszerkezetben, ahol szükséges, például gyűrődési zónák részeként, és mindezt szignifikáns súlynövekmény nélkül. Hagyományosan a magasabb nyújtható szilárdságú anyagok problémát okoznak a hegesztéseknél illetve a kötéseknél. A Qashqai karosszéria vázában a strukturális kötések egy magas szilárdságú megerősítést alkotnak, ahol az A, B és C oszlopok összekötik a padlót a tetőlemezzel.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Az új autóban, az első és a hátsó ajtók, az első sárvédő, és a motorháztető alumíniumból készültek, amely súlycsökkenést eredményezett. Összességében 21 kg-ot tudtak spórolni a mérnökök.

A CMF-C platform gerince sokkal homogénebb lett, annak érdekében, hogy jobban tudja továbbítani az ütközést. Ennek köszönhetően hatékonyabban nyeli el az energiát, csökkentve az utasokra mért terhelést egy baleset esetén. Ennek a fejlett gyártástechnológiának köszönhetően a teljes karosszéria 60 kg-mal könnyebb és 41%-kal merevebb lett, mint a jelenlegi modellé.

Ha ezeket a fejlesztéseket átfordítjuk ügyfélelőnyökre, akkor megállapíthatjuk, hogy jobb lett a vezetési kényelem, javult az autó reakcióképessége, valamint baleset esetén kiváló biztonságot nyújt. Nem utolsó sorban a hatékonyság terén is új szintre lépett az új Qashqai.

Új felfüggesztés és kormányozási tervezés

Az új Qashqai, az elődjéhez hasonlóan különleges vezetési élményben részesíti tulajdonosát: kifinomult, mégis élvezetes.

Az CMF-C platformnak köszönhetően, az új Qashqai egy frissített első és hátsó Macpherson felfüggesztést kapott. A kétkerék meghajtásos Qashqai akár 19”-es kerekekkel, illetve a hátsó felfüggesztés torziós tengely valamint tekercsrugós konfigurációval érkezik. A összkerekes változat, egyrészt 20”-es kerekekkel, másrészt egy fejlett, többlengőkaros felfüggesztéssel lesz ellátva.

A torziós tengelynek, illetve a tekercsrugós felfüggesztésnek köszönhetően, az autó jobban elnyeli majd az útegyenletlenségeket, némiképp tompább lesz a belső út-zaj is, amelynek az ügyfélelőnye az, hogy halkabb és simább lesz a vezetés. Lényegében módosítva lettek a rugók és vertikálisan lettek elrendezve a rezgéscsillapítók.
Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Ezeknek köszönhetően a rugók és a lengéscsillapítók az optimális erőkifejtési tartományban dolgoznak, egyfelől maximalizálva a hatásfokukat, úgy hogy jobban legyen kontrollálva a válaszadás az útegyenletlenségekre és a rezgésekre, másfelől minimalizálva legyen a visszapattanást, annak érdekében, hogy nyugodt, higgadt, stabil vezetést érjünk el, mindamellett, hogy az autó megtartotta a kiváló irányváltási képességét is.

A fejlett, többlengőkaros hátsó felfüggesztés konfiguráció a szegmensbe a legjobb egyensúlyt kínálja a vezetési kényelem és a dinamikus válaszadás között. A többlengőkaros felfüggesztés csapágyperselyen keresztül van a segédalvázhoz illesztve, aminek köszönhetően az autó kevésbé közvetíti az útzajt és a rezgést az utasfülke irányába.

Az elektromos kormányrásegítés is tovább lett fejlesztve, aminek köszönhetően, jobb lett a válaszadás, valamint jobb lett az irányítás érzete a középső részén a kormányzási tartománynak, és csökkent a rezgés is.

David Moss, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia (AMIEO) Régió Kutatás Fejlesztésének a Szenior Alelnöke a következőt nyilatkozta: „A mérnöki csapatunk összehasonlított jónéhány versenytársat a C (alsó közép kategória) és a C-SUV szegmensekből, közelebbi és távolabbi versenytársakat egyaránt, úgy hogy közben több ezer kilométer vezették ezeket az autókat, az Európai utakon, és a tapasztalatokból kiindulva hoztak létre egy egyensúlyt a vezetés és az irányíthatóság területein, hogy a lehető legjobb a vezetési élményt alkossák meg a Qashqai-ban.”

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Innováció a hatékonyság szolgálatában

Az új Qashqai egyik alkotó eleme a Nissan széleskörű elektromosítási stratégiájának. Két különböző hajtáslánc lesz a kínálatban: egyrészt egy rugalmas és hatékony 1.3 literes benzines motor, mild-hybrid technológiával, másrészt a Nissan innovatív e-POWER elektromos meghajtású rendszere, amely azonnali és lineáris gyorsulást nyújt vezetőjének. Lényegében villanyautó vezetési élmény, hatótáv félelmek nélkül.

Az egész fejlesztési folyamatnak két központi eleme volt: az egyik a merevebb karosszéria szerkezet, a másik pedig az optimális hajtáslánc hatékonyság. Ez utóbbinak köszönhető a rugalmas 1,3 literes benzines motor használata is, amely két teljesítménnyel lesz elérhető. Mindkettő esetében a cél egy olyan kombináció megalkotása volt, amelyet jellemez a gyors reakciókészség, valamint az alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsájtás. [A végleges műszaki paraméterei ennek a motornak az értékesítés megkezdése előtt lesznek publikálva.]

Két további példa arra, hogy a Nissan mérnökei meddig mentek el a Qashqai hatékonyságának optimalizálása érdekében. Az egyik ilyen a sík padlóburkolat, amely biztosítja a lehető legjobb levegő áramlást az autó alatt. A másik példa az aktív szellőzőrács, amely alap esetben zárva van, melynek köszönhetően a levegő a lehető legakadálymentesebben áramlik el az autó mellett. Kizárólag akkor nyílik ki, ha a motornak hűtésre van szüksége, és ilyenkor több levegő érkezik az autó hűtőrendszerébe.

Az autó orr részének az alakja egy levegő folyosót generál, amely a légáramlást úgy irányítja, hogy csökkenti a visszahúzó örvényt az első kerekek körül.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

Az 1,3 literes benzinmotor nagy mértékben lett továbbfejlesztve annak érdekében, hogy integrálva legyen a mild-hybrid rendszerrel. A 12 voltos rendszer ki lett egészítve egy lithium ion akkumulátorral, amely a padlólemezbe lett beépítve, valamint egy szíj által hajtottgenerátorral annak érdekében, hogy hasznosításra kerüljön fékezéskor a mozgási energia. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer a visszanyert energiával működjön, meghosszabbítva a start/stop funkció időtartamát, ami pedig a CO2 kibocsájtást csökkenti. Továbbá lehetőséget biztosít a „vitorlázásra” és nem utolsó sorban többlet nyomatékot is biztosít gyorsuláskor.

e-POWER


Az új Qashqai a Nissan innovatív szellemiségének a legjobbját képviseli, amit Nissan Intelligent Mobility-nek nevez a cég. Először érkezik Európába a Nissan forradalmi e-POWER vezetési rendszere. Az egyedi Nissan innováció, az e-POWER rendszer egy tisztán elektromos hajtásláncot kínál, vagyis a kerekek kizárólag az elektromotor által vannak meghajtva. Az e-POWER magába foglalja a következő részletegységeket: egy magas energiakibocsátású karakterisztikával rendelkező akkumulátor, egy generátorként működő benzinmotor, egy inverter és egy elektromotor. Egy hagyományos hibrid rendszerben, a kerekek egy elektromotor és egy benzinmotor által vannak meghajtva. Ezzel szemben az e-POWER rendszerben, a benzinmotor nem áll közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, hanem kizárólag az akkumulátort tölti. [A teljes műszaki specifikációja az e-POWER rendszernek, a Qashqai piaci bevezetése előtt kerül publikálásra.]

A fő különbség a többi hagyományos hibridhez képest az, hogy az elektromotor teljesítménye egy tisztán elektromos autóhoz mérhető, aminek köszönhetően, az autó azonnali gyorsulást nyújt, mely nagyon népszerű az elektromos autó vásárlók között.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

A benzinmotor arról gondoskodik, hogy az akkumulátor mindig fel legyen töltve, de szükség esetén akár közvetlenül az elektromotornak is tud áramot biztosítani. Fontos, hogy a benzinmotor mindig az optimális hatásfokon működik, aminek köszönhetően a fogyasztás a leghatékonyabb tartományban marad. Sőt a mérnökök arra is figyeltek, hogy minimalizálják a motorzajt is.

Az e-POWER, a vásárlók számára, azt a fajta azonnali és egyenletes gyorsulást ajánlja, ami élvezetes vezetési élményt nyújt, anélkül hogy áldozatot kellene hozni a hatótáv kárára. Ez egy tökéletes átmenetet kínál az elektromos autózás felé, különösképpen azoknak az autósoknak, akik sokat közlekednek. Ez a célközönség várhatóan nagyon fogja kedvelni azt a fajta kényelmet, kifinomultságot és nem utolsó sorban a gazdaságosságot, amit az e-POWER kínál a vásárlók számára.

 „Az a fajta fejlett és hatékony hajtáslánc, amit az e-POWER képvisel, testesíti meg a Nissan innovatív szellemiségét. Az villanyautók vezetési előnyét nyújtja kompromisszumok nélkül. Amikor Nissan Intelligent Mobility-ről beszélünk, akkor az e-POWER egy kiváló példaként jelenik meg” – jelentette ki Moss.

Továbbfejlesztett ProPILOT vezetéstámogatói rendszer

Az új Qashqai a következő generációs ProPILOT rendszerrel lesz felszerelve, amely jobb vezetés támogatást nyújt, illetve szélesebb skálán alkalmazható. A navigációval összekötött ProPILOT úgy lett tervezve, hogy csökkentse a vezetés közben keletkező fáradtságot és stresszt, mindamellett, hogy nagyon egyszerű a használata.

Kémfotókon az új Nissan Qashqai

A navigációval összekötött ProPILOT képes arra, hogy szinten tartsa a sebességet, vagy gyorsítsa, vagy fékezze az autót, egy sávon belül az autópályán. Ugyanakkor képes arra is, hogy lefékezze az autót, akár 0 km/ó sebességig, forgalmi dugóban való araszolás esetén. Egy ilyen környezetben, a rendszer automatikusan el tud indulni, amennyiben az előtte lévő autó is elindul, és így kevesebb, mint 3 másodpercig kellene egyhelyben állnia. 3 másodperc felett a kormánykeréken megtalálható gomb egyszerű megnyomásával újra élesíthető az araszolás.

A kormányzási rendszer és a kamerák folyamatosan frissítik az autó helyzetét, azzal a céllal, hogy a jármű, mindig a sáv közepén haladjon. Ezen felül természetesen az autó az előre beállított sebességet is tartja, amennyiben nincs előtte egy lassabban haladó másik gépjármű. Ilyen esetben pedig a vezető által meghatározott biztonságos távolságot tartja az autó.

A vadonatúj Nissan Qashqai frissített rendszere arra is képes, hogy adaptálja az autó sebességét külső körülményekhez. Például, ha egy alacsonyabb sebességzónájú részhez érkezünk az autópályán, akkor a rendszer képes arra, hogy leolvassa a sebességkorlátozó táblát, majd pedig csökkentse a sebességet a megfelelő szintre. Sőt, a rendszer a navigációban szereplő sebességkorlátozásokat is figyelembe veszi, és a vezetőnek nem szükséges átállítani a tempomat aktuális sebesség szintjét manuálisan.

Ezen felül pedig a rendszer arra is képes, hogy a navigációban található adatok alapján, egy élesebb kanyar esetén, beállítsa a sebességet a megfelelő szintre. Ugyanez igaz arra a szituációra is, amelyben a navigációba betáplált útiterv szerint le kell hajtani az autópályáról. Ebben az esetben is lassítani fog az autó a szükséges szintre.

Tovább folytatva a sort, a navigációval összehangolt ProPILOT, kommunikál a Qashqai holttér figyelő radarával, hogy segítsen közbe lépni, egy kormányzási korrekcióval, azzal a céllal, hogy elkerüljön egy sávváltási manővert, amennyiben a holttérben található egy másik jármű.

Egy másik fejlesztés magába foglalja a keresztirányú forgalomhoz köthető védelmet. Ez általában egy olyan városi vezetési helyzetben jelentkezik, amikor például háttal kihajtunk egy áruház parkolójából, és ránk merőlegesen, oldalból közelít egy másik autó. Ilyenkor az új Qashqai képes arra, hogy felismerje a mozgásban lévő tárgyat, és aktiválja a féket annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést.

A navigációval összekötött ProPILOT elérhető lesz a középső felszereltségi szinttől, az N-Connectától, annak érdekében, hogy a legtöbb Qashqai vásárló élvezhesse ezt az egyedi és fejlett technológiát.

 „A ProPILOT a jelenleg elérhető Qashqai egyik legkedveltebb innovatív funkciója. A vásárlók szeretik, ahogyan zökkenőmentesen támogatja a vezetőt az egyenletes, pontos és biztonságos vezetésben, különös tekintettel a nagyforgalmú helyzetekben, illetve éjszaka, vagy pedig rossz időjárási körülmények között. Mi izgatottak vagyunk, hogy magasabb szintre emelhetjük a kényelmet, valamint a biztonságérzetet, amelyet a navigációval összekötött ProPILOT biztosít a vadonatúj Qashqai-ban”, mondta Marco Fioravanti, a Nissan Europe, Terméktervezési Alelnöke.

Intelligens LED fényszórók

Az új Qashqai számára a Nissan mérnökei egy olyan fejlett fényszóró rendszert fejlesztettek ki, amely képes a fényszórást az útviszonyokhoz és más úthasználókhoz igazítani. A fénysugár 12 egyedi elemre oszlik, ami szelektíven deaktiválódik, amint egy közeledő járművet észlel. Ennek az innovációnak köszönhetően élesebb és szélesebb fénysugarat képes távolabbra közvetíteni, de a fényszórás alakja maga megváltozik, így nem vakítja el a többi úthasználót.

 „A kiindulási pontja a vadonatúj Qashqai dizájnjának és a fejlesztésének, egy részletes elemzés volt, amelynek alapjául, a Qashqai vásárlókkal kialakított kapcsolatunk szolgáltatott alapot az elmúlt 13 évből. Mindez lehetővé tette azt, hogy megértsük az igényeiket, főként azzal kapcsolatosan, hogy mit értékelnek egy crossoverben, amelyet ŐK használtak és amelyre támaszkodtak a mindennapjaikban”, mondta Marco Fioravanti.

Qashqai: az úttörő crossover

2007-ben, amikor a Qashqai-t bemutatták, nem volt hozzá fogható az utakon.

Az ülés pozíciója egy kicsit magasabban volt, jobb rálátást biztosítva az útra, de a teljes lábnyoma megegyezett a C szegmens többi ötajtósájéval. Benzin- és dízelmotor alternatívái takarékosak és hatékonyak voltak, de létezett egy négykerékhajtás verzió is, azon ügyfelek számára, akiknek a nem mindennapi útviszonyok miatt extra tapadásra volt szükségük. Összegezve, tökéletes egyensúlyt kínált kompakt dimenzióival, robusztusságával és megemelt üléspozíciójával, anélkül, hogy ez a méret, a súly vagy a hatékonyság rovására ment volna. Ezáltal ledöntötte a korlátokat az SUV tulajdonlást illetően.
Kihívás volt egy olyan autó eladását megjósolni, ami nem egy korábbi modellt váltott fel és aminek nem voltak közvetlen versenytársai. Összeségében a belső eladási becslések Európában 100.000 darabszám/év volt.

A becslések alatta maradtak a valóságnak. Hónapokon belül egy újabb műszak állt munkába a Nissan sunderlandi gyárában, hogy a keresletet kielégítsék.

Évről évre növekedett az eladás és az autó vonzereje is, amikor 2008-ban forgalomba hozták a Qashqai+2-t, amit egy összecsukható harmadik üléssorral egészítettek ki egy nagyobb csomagtérben, köszönhetően a hosszabb tengelytávnak.

Egy nagyobb ráncfelvarrás következett 2010-ben, melynek során megújult az autó külseje, főként a front rész, reagálva arra, hogy a Qashqai ügyfelek nagy része magasabb szegmensből érkezik. Az első generációs Qashqai 2014-es leváltásakor a Nissant 17 versenytárs követte saját crossoverével.

A számos európai versenytárs megjelenése ellenére az első generációs Qashqai évente átlagosan 200.000 db feletti mennyiségben került értékesítésre.

A második generációs Qashqai 2014-be került piacra, egy sokkal szembetűnőbb dizájnnal, hatékonyabb motorral, kifinomultabb és fejlettebb technológiával. Rekordot döntött az Egyesült Királyságban, ez a modell érte el a leggyorsabban legyártott 500.000.  darabszám mérföldkövet.

Ezidáig, több mint 3 millió Qashqait adtak el Európában és több mint 5 milliót világszerte.

A jelenlegi Qashqai-nak 26 közvetlen versenytársa van. A Qashqai volt az úttörője ennek a gépjármű formának, és most egy teljes szegmens található itt; egy szegmens, mely évről évre nő. 2021 közepén, amikor megérkezik, a vadonatúj Qashqai ismét megemeli a mércét és magasra helyezi azt a szegmensben, szembetűnő dizájnjával, komfortjával, kifinomultságával, hatékonyságával és technológiájával.

“Az első Qashqai bevezetése óta megszerzett egyedülálló tapasztalattal, szakértelemmel és ügyfélkapcsolattal, a Nissan abban a kivételes helyzetben van, hogy a vadonatúj Qashqai-jal megerősítse státuszát Európa kedvenc crossovereként. A vezetői élmény fokozását tűztük ki célul ügyfeleink számára, az elegáns és dinamikus dizájnon keresztül, az innovatív és hasznos technológiáig, miközben kiemelkedő hatékonyságot kínálunk.” – mondta Marco Fioravanti.


Kulcsszavak: kémfotó, nissan, qashqai, új modell
 
Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául A Nissan a Microsoft Azure-t választotta a Nissan Telematics System alapjául Íme az Opel stílusos és laza crossovere Íme az Opel stílusos és laza crossovere Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska
 
Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

2020. november 13.
Újabb 18 üzleténél adott át e-töltőt az ALDI az E.ON Hungária Csoporttal közös együttműködésben, így a 100. töltő is elérhető a 2019-2020-ra tervezett 147 töltőből álló hálózat részeként. Az átadásoknak köszönhetően immár 68 üzletnél vehető igénybe a szolgáltatás.
Részletek

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Az E.ON által telepített és üzemeltetett 18 új töltő közül 8 budapesti ALDI áruház parkolójában érhető el, míg Gödöllőn, Kaposváron, Karcagon, Kazincbarcikán, Nyíregyházán, Pápán, Szegeden, Szentesen, Vácon és Vecsésen egy-egy újabb ALDI üzletnél várja töltési lehetőség az e-autósokat.

Az energiavállalat és a kereskedelmi áruházlánc 2018 őszén kötött megállapodást arról, hogy 123 magyarországi ALDI parkolójában lesz elérhető az E.ON Hungária Csoport által telepített és üzemeltetett töltőpont. Az érintett üzletek több mint felénél már át is adták a töltőket: jelenleg 68 ALDI-nál vehető igénybe a szolgáltatás. A 100. és a 101. töltőt az áruházlánc karcagi üzleténél helyezték üzembe, így 14 megyében összesen 101 töltő és 202 töltőpont áll az autósok rendelkezésére.

A további tervek szerint 2026-ra összesen 180 töltővel és 360 töltőponttal várja majd vásárlóit az áruházlánc. A teljes kiépítés után országosan 79 településen lesz elérhető az ALDI parkolókban a töltési lehetőség.

Az e-töltőpontok idén áprilistól az ingyenesen letölthető drivE.ON mobilapplikációval vehetők igénybe.

Már a századik e-töltőt is átadta az ALDI

Az alkalmazás még kényelmesebbé teszi a töltést, segítségével a kiválasztott töltő már fél órával a tervezett használat előtt lefoglalható, illetve, ha éppen használatban van, akkor a rendszer automatikus értesítést küld a foglaltság megszűnéséről, így elkerülhető a felesleges várakozási idő.

Az E.ON Hungária Csoport és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását San Diegóban megkapta az első nyilvános elektromos gyors töltő állomását A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje Magyarországon is sikeresen indult a BMW i almárka Magyarországon is sikeresen indult a BMW i almárka Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát
 
Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

2020. november 12.
A Mazda első elektromos autója, az MX-30  maximális, öt csillagos eredményt ért el az Euro NCAP törésteszten. 91%-ot kapott a felnőtt, 87%-ot a gyermek utasvédelmi kategóriában. Az elért 91% az eddigi legjobb eredmény a felnőtt utasvédelemben, melyet a legutóbbi, 2020-as törésteszeteken feljegyeztek.
Részletek

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

A Mazda MX-30 maximum pontot ért el az oldalirányú ütközéses tesztekben, és ugyanígy végzett az elölről és oldalról érkező ütközéses tesztekben is, 6 ill. 10 éves gyermekek szállítási szimulációjában.

Az MX-30 az első Mazda, amely a szigorított, 2020-as EuroNCAP rendszerben öt csillagot kapott.

A szigorított rendszerben új tesztfajták is megjelentek, hogy néhány, régóta fennálló igényre választ adjanak az utasvédelem és az ütközés utáni védelem területén, és hogy kiemeljék a modern vezetéstámogató rendszerek legutóbbi fejlesztéseit.

A teljesen elektromos kis családi SUV olyan Euro NCAP ötcsillagos modellek sorába csatlakozik, mint a CX-5 (2017), a Mazda6 (2018), a Mazda3 és a CX-30 (mindkettő 2019).

A Mazda MX-30 mind a négy Euro NCAP tesztkategóriában kiemelkedően teljesített: felnőtt utasvédelem – 91%, gyermek utasvédelem – 87%, gyalogosvédelem – 68%, vezetéstámogató biztonsági rendszerek – 73%. A kedvező besorolást három fő tényező befolyásolta; a legmodernebb Skyacitv-járműfelépítési rendszer, mely nagy mennyiségű ultramerev, ugyanakkor könnyű fémet használ a karosszériában, az i-Activsense biztonsági rendszerek használata, melyek segítik a vezetőt a potenciálisan kockázatos helyzetek felismerésében, és csökkentik a balesetek/sérülések lehetőségét, valamint a gyalogosvédelemmel kapcsolatos elemek alkalmazása.

Új Mazda MX-30 – Ötcsillagos eredmény az Euro NCAP törésteszten

Az elektromos SUV egyik szembetűnő dizájn-eleme a freestyle ajtók, mely a 2003-ban bemutatott RX-8-ra emlékeztet minket. Ezek viszont nem befolyásolják a biztonságot hátrányosan. Valójában a deformált tört elemek vizsgálata megmutatta, hogy eltolt frontális ütközéskor az MX-30 szerkezete nem jelentett nagyobb veszélyt a bent ülőkre. Mindkét oldalütközéses teszt – amely egy másik autó oldalról érkezését feltételezi, mindegyik kritikus karosszériapont védelmét jónak ítélte, és az autó maximum pontot ért el.

A Mazda elkötelezett abban, hogy a jövő autózása balesetmentes legyen. Folyamatosan azon dolgozik, hogy javítsa aktív biztonsági rendszereinek teljesítményét (Mazda Proactive Safety filozófia). A Mazda a Skyactiv technológiával és a kiemelkedő menetdinamikával érte el ezt az ötcsillagos eredményt, hogy könnyeddé, intuitívvá tegye az elektromos autózás érzését. A Mazda úgy alkalmazott technológiáival úgy segíti elő a biztonságos autózást, hogy közben nem kell lemondani az autózás öröméről sem.

Kulcsszavak: elektromos autó, euro ncap, mazda, MX-30, törésteszt
 
Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál?
 
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

2020. november 12.
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár.
Részletek

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök, a jövő formanyelvét, fenntarthatóságát, vezetési élményét, sokoldalúságát és luxusát álmodva a középpontba.
 
A jövőkép valóra válik: a BMW Vision iNEXT megérkezik az utakra, BMW iX néven. A BMW Group már a 2021 végére tervezett piaci premier előtt egy évvel bemutatja új technológiai zászlóshajóját, amely jelenleg a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési fázisban jár. A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök, a jövő formanyelvét, fenntarthatóságát, vezetési élményét, sokoldalúságát és luxusát álmodva a középpontba.

A kezdetektől tisztán elektromos mobilitásra tervezett BMW iX újraértelmezi a sikeres Sports Activity Vehicle (SAV) szegmens tulajdonságait. Vadonatúj elgondolásokkal tarkított, egyszerre precíz és letisztult kialakításával a BMW iX egy úttörő modellgeneráció első olyan képviselője, amely készen áll a vezetési élmény, az utazási komfort, valamint a járművek és az utasok közötti kapcsolat korábban nem tapasztalt dimenziójának megvalósítására.

A BMW iX az elektromos mobilitás, az automatizált járművezetés és az intelligens járműkapcsolati megoldások terén is a legkorszerűbb innovációkkal büszkélkedhet, egy olyan mobilitási élményt garantálva, amelynek középpontjában minden korábbinál intenzívebben az ember áll.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A modell egészét éppen ezért az utastér köré fejlesztették ki a mérnökök. A BMW iX a vezetőnek és utasainak is minőségi időtöltést, az otthon kényelmét garantálja. Karosszériája letisztult, minimalista formanyelve a mobilitás azon új formáját vetíti előre, amely minden tekintetben a jármű utasainak igényeihez igazodik. Utastere eközben számos innovatív időtöltési lehetőséget kínál az utazáshoz: érzéki pihentetést, nyugalmat, biztonságot, és a luxus merőben új formáját.

A BMW Group új technológiai zászlóshajója – a vállalatcsoport „jövőbe mutató műhelyeként” dolgozó BMW i divízió jóvoltából


A BMW iX formanyelve és technológiája minden aspektusban utat nyit a személyes mobilitás és a vezetési élmény új korszakába. Mint ilyen, a nóvum átfogóan testesíti meg a személyes mobilitás újraértelmezése terén iránymutató BMW i divízió karakterét. A bajor prémiumgyártó almárkája a BMW Group „jövőbe mutató műhelyeként”, a vállalatcsoport innovációinak feltalálójaként, tervezőjeként és gyártójaként dolgozik.

„A BMW Group folyamatosan arra törekszik, hogy újraalkossa önmagát. Ez vállalati stratégiánk központi eleme, amelyet a BMW iX extrém koncentrált formában testesíti meg” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW iX sorozatgyártása 2021 második felében veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában, ahonnan a modell a bajor prémiummárka új technológiai zászlóshajójaként érkezik meg az utakra.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A BMW iX mind a formatervezés, az automatizált járművezetés, az intelligens járműkapcsolati megoldások és az elektromos mobilitás, mind pedig a digitális szolgáltatások terén a müncheni központú vállalatcsoport legkorszerűbb technológiai fejlesztéseit egyesíti. A nóvum koncepciója ráadásul a minden részletre kiterjedő fenntarthatóság jegyében gyökerezik, amely nem csupán a modell optimalizált aerodinamikai tulajdonságaiban, de intelligens könnyűszerkezetes járműépítési alapelveiben, illetve az újrahasznosított és természetes anyagok széleskörű alkalmazásában is visszaköszön. Mindez együtt a csúcstechnológiás luxus és az otthoni kényelem páratlan érzését garantálja.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja kimagasló hatékonyságot és tisztán elektromos hatótávolságot ígér

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja – amelyben egyesül a kettő elektromos motor, a hajtáslánc vezérlőelektronikája, a járműtöltő technológia és a nagyfeszültségű akkumulátor – kivételes hatékonyságot garantál. Az erőforrás, amelyet a BMW Group fenntartható módon, ritkaföldfémek felhasználása nélkül állít elő, a legfrissebb mérési eredmények szerint több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes. A BMW iX így kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A modell egyértelmű célja ugyanakkor, hogy szegmensében a legalacsonyabb energiafogyasztással üzemeljen. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW iX 100 kilométerenként kevesebb, mint 21 kWh kombinált energiafogyasztásra, több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű nagyfeszültségű akkumulátora pedig egyetlen feltöltéssel több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Ez még az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (US Environmental Protection Agency) nagyvárosi, FTP-75 néven ismert tesztköre szerint is több mint 480 kilométernek felel meg. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)

DC gyorstöltés: több mint 120 kilométerre elegendő energia mindössze tíz perc alatt

A BMW iX új járműtöltő technológiája akár 200 kW teljesítményű gyorstöltést is lehetővé tesz. A modell nagyfeszültségű akkumulátora így 40 perc alatt feltölthető 10 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékosra, egy tízperces gyorstöltés pedig több mint 120 kilométerre elegendő energiával látja el az energiatároló egységet. A 11 kW teljesítményű Wallbox fali töltőről a BMW iX teljesen lemerült akkumulátora kevesebb, mint tizenegy óra alatt 100 százalékos töltöttségi szintre tölthető.

A BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorait egy felelős, hosszú távú erőforrás-ciklus részeként tervezték meg a mérnökök, kivételesen magas újrahasznosítási arányt téve lehetővé. Az akkumulátorcellák, a nagyfeszültségű akkumulátor és a teljes jármű gyártásához felhasznált energia egészét kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki.

Az automatizált járművezetés korszakát elhozó fejlesztéseket új technológiai eszköztár élteti

A BMW iX piaci premierjével bemutatkozó új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások terén is jelentős fejlesztéseket vetít előre. A nóvum adatfeldolgozási sebessége például hússzor nagyobb, mint a korábbi modellekben dolgozó technológiáké, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW iX ugyanannyi idő alatt az autóban dolgozó szenzorok kétszeres adatmennyiségét képes feldolgozni.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

„A BMW iX modellel új technológiai szabványokat állítunk az iparágban. Az iX magasabb szintű adatfeldolgozási sebességre képes és erőteljesebb szenzortechnológiával dolgozik, mint aktuális modellpalettánk legújabb tagjai. Az 5G-képes technológiák új és fejlettebb automatizált járművezetési, illetve parkolási funkciókat jelentenek, a hálózatról tölthető hajtáslánc pedig a legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos technológiát használja” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

Az újfajta vezetési élményt friss formanyelv üdvözli

A BMW iX egy olyan úttörő modellgeneráció előtt jelöli ki az utat, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. Az újdonság eme iránymutató karakterét a formanyelv is tükrözi, megadva a közvetlenséget, nyugalmat és önmegvalósítást középpontba állító, újfajta vezetési élmény alapjait.

A BMW iX karosszéria-kialakítása a nagyméretű SAV modellek erőteljes arányait gondolja újra, hiszen hosszában és szélességében a BMW X5 modellre, magasságában a BMW X6 modellre – köszönhetően a kupé-sziluettet öltő terepjáró kecsesen ereszkedő tetőívének –, kerékméreteit tekintve pedig a BMW X7 modellre emlékeztet.

A minimális karaktervonal és a minden korábbinál több sima felület kettőse maximális biztonságérzetet teremt, miközben az éles törések, a letisztult felületek és a kerékjárati ívek körüli, szinte négyszögletes kontúrok magabiztos kiállást garantálnak. A letisztult formanyelv a karosszéria precízen kidolgozott, apró részleteire tereli a tekinteteket, a BMW iX kifinomult karakterét, márkaarculatát és optimalizált aerodinamikai tulajdonságait helyezve előtérbe.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Kifejező frontrész a középpontban látványos, függőlegesen elrendezett „intelligencia panellel”

A BMW iX frontrészének középpontjában a látványos, függőlegesen elrendezett, vese alakú hűtőrács áll. Tekintve azonban, hogy a modell tisztán elektromos hajtáslánc-technológiája minimális hűtőlevegőt igényel, a hűtőrács szinte teljesen zárt, így jövőbe mutató „intelligencia panelként”, átlátszó felülete mögött a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek szenzorjainak, kameráinak és radarjainak ad otthont.

Az „intelligencia panelt” a BMW Group Landshut-ban működő LuTZ könnyűszerkezetes formatervezési- és technológia-fejlesztési központja tervezte meg és gyártja, az intelligens mobilitás ékes technológiai szimbólumaként. Hiszen a BMW a legendás, vese alakú hűtőrácsot a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek innovatív, multifunkcionális, csúcstechnológiás felületeként értelmezte újra, amellyel a BMW iX utat nyit az automatizált járművezetés korszaka felé.

Gondosan megtervezett felületek, diszkréten integrált technológia

A BMW iX formanyelve számos exkluzív, precízen kidolgozott részletet rejt, így többek között a BMW által sorozatgyártásban kínált eddigi legkeskenyebb első fényszórókat, a süllyesztett kilincseket (amelyek gombnyomással működtethetők), a keret nélküli ablakokkal szerelt ajtókat, a modell teljes szélességében nyíló csomagtérajtót (amelyet külön vonalvezetés nélkül álmodtak meg a tervezők) és a szintén extrém keskeny kialakítású hátsó lámpákat.
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) tökéletes integrálására nem csupán a vese alakú hűtőrács szolgál példaként, hiszen a tervezőmérnökök számos egyéb kamerát és szenzort rejtettek el a szem elől, a kilincseket a karosszériafelületekbe süllyesztették, az ablakmosó folyadék tartályának betöltőnyílását a motorháztetőn található BMW logó alá rejtették, a tolatókamera pedig a csomagtérajtón található BMW emblémában kapott helyet. A technológia diszkréten dolgozik a háttérben, és csupán akkor válik láthatóvá, ha a bajor prémiummárka ügyfele aktiválja a releváns funkciót.

„A BMW iX ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az új technológiákat mennyire modern és érzelmekben gazdag formanyelvbe tudjuk öltöztetni. Technológiailag a modell végtelenül összetett, ez mégis letisztultnak és egyszerűnek érződik. A BMW iX egy olyan mobil életteret kínál, amelyben az emberek pihentető kényelemre lelnek, és amelyben az autó intelligenciája akkor van kéznél, amikor szükség van rá” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

Pihentető utastér, az utasokkal a középpontban

Bőséges térérzet és helykínálat, prémium minőségű anyaghasználat, integrált fejtámlákkal szerelt, vadonatúj tervezésű ülések, valamint kivételesen nagyméretű panoráma üvegtető gondoskodik arról, hogy a BMW iX modellben mind az öt utast luxus színvonalú, hamisítatlan lounge-hangulat fogadja. A BMW iX pihentető utasterének merőben új elrendezése azon egyértelmű funkcionalitást támasztja alá, amely mindent a vezető és utasai igényeinek, illetve érzéseinek rendel alá.
Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX


A tisztán elektromos meghajtásnak köszönhetően kardánalagútra sincs szükség, a még szellősebb utastér így extra lábteret és tárolóhelyeket kínál. A középkonzolt egy prémium minőségű bútorként alkották meg a készítők. A minimalista formanyelv és a gondosan megtervezett felületek még inkább az utastér bőséges helykínálatára helyezik a hangsúlyt.

Az utastéri kijelzők és vezérlőrendszerek csak a lényegre összpontosítanak, tovább erősítve az ajtók mögötti tér rendezettségét és pihentető benyomását. A BMW iX fedélzeti technológiája intelligensen működik és csak akkor válik láthatóvá, amikor szükség van rá. És noha mindez végtelenül összetett rendszernek tűnik, a gyakorlatban mégis intuitív járművezérlést tesz lehetővé. Az utastér kialakítása a biztonság, a közvetlenség, valamint az autó és az utasok közötti újfajta kapcsolat érzését árasztja.

A háttérbe húzódó technológia („Shy Tech”) itt is számos ponton visszaköszön, így például a láthatatlan hangsugárzók, az összetett stílusú szellőzőrostélyok, a fűtött felületek és a műszerfalba szinte láthatatlanul belesimuló BMW Head-Up kijelző képében. A vezetés élményének jövőbe mutató formáját mindeközben hatszögletű kormány, innovatív előválasztó kar és a BMW Ívelt Kijelző (BMW Curved Display) – amely a BMW központi operációs rendszerének következő generációját élteti – hozza el a jelenbe.

A tisztán elektromos hatótávolságot az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és optimalizált aerodinamikai tulajdonságok fokozzák


A BMW iX energiahatékonyságára és egy feltöltéssel megtehető hatótávolságára a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és a légellenállást csökkentő innovatív megoldások is jótékony hatást gyakorolnak. A modell Carbon Cage alumínium vázszerkezete extrém magas torziós merevséget garantál, amely azon túl, hogy csökkenti az autó saját tömegét, az agilitást és az utasok biztonságát is fokozza. A BMW iX modellt a mérnökök intelligens anyaghasználat szerint tervezték meg, amely egyedülálló a szegmensben: eszerint a vázszerkezet, a karosszéria, az utastér és az alkatrészek minden pontján a lehető legoptimálisabb anyagot alkalmazták, kiaknázva ezzel a különböző anyagokban rejlő eltérő tulajdonságokat.

Karakteres formatervvel érkezik a BMW iX

Az intelligens anyaghasználatnak és a kimagasló aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően a BMW iX érezhetően kiegyensúlyozott, pihentető vezethetőséget garantál, miközben a technológia a legenyhébb pedálérintésekre és a legkisebb kormánymozdulatokra is azonnal reagál.

A tisztán elektromos hajtáslánc-technológia előnyeit, valamint a modell frontrészén, hátsó részén, padlólemezén és kerékjárati íveiben gondosan kidolgozott, múltbéli tapasztalatokra épített megoldásokat kihasználva a BMW iX olyan optimalizált aerodinamikai tulajdonságokkal bír, amelyek a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő SAV modell menetteljesítményét és egy feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságát is javítják. A BMW iX kategóriájában kimagaslóan alacsony, 0,25-ös légellenállási együtthatóval büszkélkedhet.

A hajtáslánc maximális teljesítményére, valamint a járműtöltési teljesítményre, a menetteljesítményre, az üzemanyag- és energiafogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra, illetve a tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW eDrive, BMW iNEXT, BMW iX, elektromos autó, új modell
 
Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer
 

Találatok száma: 12175 Megjelenítve: 21 - 30