Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 21 - 30
Autómegosztó szolgáltatást indít a DriveNow Budapesten

Autómegosztó szolgáltatást indít a DriveNow Budapesten

2019. április 11.
A DriveNow prémium autómegosztó szolgáltatás érkezésével április végén új szintre lép Budapesten az autómegosztás fogalma.
Részletek

Autómegosztó szolgáltatást indít a DriveNow Budapesten

A vállalat a BMW Group és a Daimler AG által közösen üzemeltetett SHARE NOW autómegosztó szolgáltatás része, amelynek égisze alatt a széleskörű nemzetközi tapasztalatra épülő, központi telephely nélkül működő autómegosztó rendszer egy 240 autóból álló flottát ad át a budapesti forgalomnak. A nyolc különböző BMW és MINI modellt egyesítő palettán 40 darab BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt is megtalálható. A magyarországi szolgáltatási jogok tulajdonosa a Wallis Group tagjaként jegyzett Wallis Autómegosztó Kft., amely franchise-modell szerint működteti majd Budapesten a DriveNow autómegosztó szolgáltatást.

A DriveNow központi működési zónájának Budapesten a szélesebb belváros 63 négyzetkilométer kiterjedésű területe számít, ahol a szolgáltatás ügyfelei spontán módon bérelhetnek ki különféle BMW és MINI modelleket, rövid-, és akár hosszabb távú utazásaikhoz. A szabad autókat a DriveNow okostelefon-alkalmazáson keresztül tudják megtalálni, lefoglalni és kibérelni a regisztrált felhasználók, akik utazásuk ideje alatt a DriveNow központi működési zónáját is elhagyhatják a bérelt autóval. Az utazás végeztével a gépkocsit a 63 négyzetkilométer kiterjedésű központi működési zónában, szinte bármelyik szabad felszíni nyilvános parkolóhelyen le lehet parkolni.

Autómegosztó szolgáltatást indít a DriveNow Budapesten

„Hatalmas büszkeség és óriási öröm a BMW Group számára, hogy április végén a DriveNow Budapesten is megkezdi működését. A BMW mindig is élen járt az úttörő elektromos autók és az iránymutató mobilitási szolgáltatások kifejlesztése terén, Budapest pedig évtizedek óta kiváló helyszínnek bizonyul a jövőbe mutató, innovatív, előre tekintő vállalkozások számára. Hisszük, hogy a budapesti lakosság rendkívül nyitott a prémium szolgáltatásokra, a DriveNow érkezésével pedig a szolgáltatás ügyfelei fantasztikus vezetési élményben részesülnek majd. A flotta nagyszerű modelljeink sokszínűségét tekintve is egyedülállónak számít, nyolc különböző BMW és MINI modellt egyesítve: a BMW 1-es sorozatot, a BMW 2-es Active Tourert, a BMW X1 és a BMW X2 modellpárost, az innovatív BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, valamint a három- és ötajtós MINI-t, illetve a MINI Cabrio-t. Módfelett büszkék vagyunk a BMW i3 modellre, amely 2014-es bevezetése óta vérbeli sikertörténetté nőtte ki magát Magyarországon. A DriveNow budapesti beindításával új emberek és új célcsoportok kapnak lehetőséget arra, hogy kipróbálják a BMW és a MINI modelljeit” – mondta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a bejelentés alkalmával.

Kulcsszavak: autómegosztó, budapest, DriveNow, Wallis Group
 
A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában Vasárnaptól változnak a taxis viteldíjak Budapesten Vasárnaptól változnak a taxis viteldíjak Budapesten Bezöldült a Budapest Taxi Bezöldült a Budapest Taxi Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Elítélték a budapesti új Mercedes busz rongálóját Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot Üdvözli a taxisok szövetsége az Uber elleni vizsgálatot
 
Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus

Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus

2019. április 11.
Régóta rebesgetik érkezését, most pedig a Lexus kínai képviselete hivatalosan is bejelentette: buszlimuzinnal bővítik a márka kínálatát.
Részletek

Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus

Hetekkel ezelőtt jelentek meg az első titokzatos, kedvcsináló illusztrációk arról az új modellről, amelyet a Sanghaji Autószalonon fog bemutatni a Lexus. A hűtőmaszk-részletet ábrázoló, sejtelmes fotóról csupán annyi derült ki, hogy valószínűleg nem sportmodellről van szó – ahhoz ugyanis túlságosan meredeken állt az orsó alakú rács alsó fele. A magas építésű Lexus érkezésének ígérete nyomán ismét felröppentek azok a pletykák, amelyekről még tavaly ősszel olvashattunk először: ezek szerint a Lexus egy luxuskivitelű buszlimuzinnal bővítené modellkínálatát azokon a piacokon, ahol erre valós kereslet mutatkozik, azaz az ázsiai térségben.

A híresztelés európai szemmel nézve meglehetősen hihetetlennek hangzott, most azonban hivatalos közleményben jelentette be a márka kínai képviselete, hogy tényleg erről van szó. Mi több, a modellt zászlóshajónak szánják, így az LS szedán, az LC kupé, az LX óriás-szabadidőjármű és az LY luxusjacht után érkezik az LM, az első igazi multifunkcionális Lexus modell.

Ismerősen csenghet a név: a cég még tavaly júniusban jegyeztette be az LM típusnevet. Akkor még úgy sejtettük, az LF-1 Limitless tanulmányautó szériaverzióját fogja takarni, ez a fejlemény azonban valójában logikusabb. A futurisztikus, kupészerű crossovert, amelyet minden bizonnyal elektromos hajtáslánccal vezet majd be a Lexus, ugyanis vélhetően minden eddigi típusa fölé pozícionálja majd a márka – akár az sem elképzelhetetlen, hogy egy új, minden eddiginél exkluzívabb márkanév alatt.

Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus

Az április 16-án debütáló LM a sanghaji közlemény szerint: „Szorosan összekapcsolódik a vezető és utasai szellemével. Kivételes minőségű kidolgozás, rendkívüli menetkomfort, valamint olyan, otthonos környezet várja az utasokat, amely nemcsak pihentető és ihletadó, de egyenesen meditációra csábít.”

A Lexus LM a várakozások szerint nem vadonatúj konstrukció lesz: műszaki alapját minden bizonnyal a Toyota Alphard, az ázsiai piac egyik legnépszerűbb buszlimuzinja adja. A 4,9 méter hosszú igazgatói egyterű már Toyotaként is a nyújtott limuzinok kényeztetését nyújtja, létezik belőle olyan verzió, amelynek második üléssorában önálló üléseket találunk motorosan állítható lábtámaszokkal, a klímaberendezés pedig külön szabályozható nemcsak a vezető és az utas oldalán, de a második üléssoron is.

Ami a motorválasztékot illeti, az Alphard 3.5 literes, 275 lóerős V6-os benzinmotorja mellett egy modern hibrid hajtásláncra is számíthatunk – erre utal legalábbis a tény, hogy a Lexus tavaly az LM350 mellett az LM300h típusnevet is levédette. Ez utóbbi minden bizonnyal ugyanarra a 215 lóerős, 2.5 literes benzin-elektromos egységre utal, amely az új generációs Lexus ES szedánban is megtalálható. Ennek ellenére nem valószínű, hogy az LM globális modellé válna, a Lexus buszlimuzinja várhatóan megmarad ázsiai ínyencségnek, ahol luxusszállodák, óriásvállalatok VIP utasszállítójaként nyűgözheti le az ügyfeleket.

Hivatalos: luxus egyterűt mutat be a Lexus


Kulcsszavak: lexus, minibusz, új modell
 
42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hivatalos videón látható az új BMW X5 Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska Az új Seat Ateca kapaszkodik mint egy macska
 
Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában

Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában

2019. április 11.
Kínában a Peugeot elindíthatja az általa gyártott autonóm gépkocsik közúti tesztelését. Ezzel a francia márka az első nem prémium autógyártó, amely vezető nélküli járműveket foghat gyakorlati tesztekre a hatalmas ázsiai országban.
Részletek

Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában

Január 30-án mérföldkőhöz érkezett a Peugeot autonóm mobilitási programja: a vállalat engedélyt kapott a kínai kormánytól, hogy egy 30 millió lakosú városban, Csungkingban megkezdje autonóm közlekedésre alkalmas prototípusainak közúti tesztjét. Ezzel a Peugeot az első francia autógyártó, illetve az első nem prémium piaci szereplő, amely Kínában közutakon, normál forgalomban vizsgálhatja az önjáró járműtechnológiák működését.

A Peugeot 2015 nyarán Franciaországban elsőként kezdhette meg autonóm mobilitású prototípusainak közúti tesztelését, majd 2017 márciusától – szintén az első autógyártóként – a hivatásos tesztpilótákat átlagos felhasználókkal válthatta fel önjáró típusainak volánjánál. Mintegy száz önkéntes nyerhetett így bepillantást a közeljövőbe.

Az itt szerzett tapasztalatokra épít a hamarosan útnak induló kínai tesztsorozat: a Peugeot-ra most nem kisebb feladat vár, mint hogy az európai jogi és műszaki környezetben kifejlesztett technológiákat a helyi piac igényeihez, illetve adottságaihoz – a törvénykezési és infrastrukturális helyzethez, a térképadatbázis minőségéhez, illetve a közlekedés egyéb szereplőinek magatartásához – igazítsa.

„Kína a legnagyobb autópiac a világon, ahol ráadásul egyre gyorsuló ütemben fejlesztenek autonóm mobilitási technológiákat. A most megszerzett engedély fontos állomás a biztonságos, könnyen kezelhető önjáró gépkocsik fejlesztését célzó AVA (autonóm mobilitás mindenkinek) programban.” – kommentálta az engedély kiadását Carla Gohin, a PSA csoport innovációért felelős alelnöke.


Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában

A vállalat kísérleti járművei a mai napig több mint 125 ezer kilométert tettek meg Európa közútjain. Ezek a gépkocsik 2., 3. és 4. fokú autonóm funkciókkal rendelkeztek. Az ötfokú skálán a nulla jelenti a hagyományos, teljesen ember vezette gépkocsit, míg az 5. szinten egyáltalán nem igényel beavatkozást a technológia. A Peugeot összes új generációs sorozatgyártású járműve képes már az 1. szintű autonóm közlekedésre: ezek olyan vezetőtámogató megoldásokat kínálnak, mint a távolságtartó tempomat, a ráfutás vagy gázolás kockázatát észlelve automatikus fékezésbe kezdő rendszer, a holttér-felügyelet, a sávelhagyást megakadályozó technológia vagy a Park Assist parkolás-támogató rendszer.

A következő, kettes szinten a vezető elengedheti a kormányt, de folyamatosan felügyelnie kell a jármű viselkedését, amint az önállóan sávot vált az autópályán (amennyiben vezetője erre utasítást ad), vagy éppen a forgalmat és az út ívét követve egyenletesen halad. A harmadik szinten kis- és nagy sebességnél egyaránt önállóan halad a jármű, a vezető bármivel foglalkozhat, ám ott kell ülnie a kormánynál, hogy vészhelyzetben beavatkozzon. Az autonómia negyedik szintjén a jármű semmilyen körülmények között nem igényel felügyeletet, de utasai igény szerint átvehetik az irányítást – ez utóbbi már nem lehetséges a legmagasabb, ötödik szinten, ahol az ember kizárólag utasként szerepel a mobilitás egyenletében.

Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában

Ugyancsak friss hír, hogy a Peugeot 2020-tól megkezdi a 2. szintű autonóm mobilitási funkciók piaci bevezetését. Ezt olyan, ma már egyre szélesebb körben elterjedt megoldásokkal készít elő, mint például a fedélzeti rendszerek és a vezető közötti, minden korábbinál teljesebb körű és ösztönösebb információcserét elősegítő i-Cockpit kezelőfelület. Ugyanakkor a Peugeot Sochaux-i gyártóüzemének munkatársai hamarosan élesben élvezhetik az autonóm mobilitás előnyeit: a kényelmet, a pontosságot és mindenekelőtt a biztonságot.

A Peugeot és az EasyMile együttműködésében tavaly májusban megkezdte próbaüzemét egy teljesen önjáró vontatótraktor, amely jelenleg a beszállítói ipari park és az összeszerelő üzem közötti, három kilométeres távon ingázik, akár 25 tonnányi alkatrésszel megrakodott utánfutókat vontatva maga után. A 25 km/óra sebességre képes, de a Sochaux-i gyár területén legfeljebb 15 km/órával közlekedő TractEasy autonóm vontatójármű biztonságosan manőverezik más járművek között, és képes értelmezni környezetét, miután 2018 őszén átadták a gyár területén azt a „csatlakoztatott” útszakaszt, amely aktív párbeszédet teremt a jármű és a közlekedési jelzőlámpák, a kereszteződések és az infrastruktúra egyéb elemei között. A kísérleti fázist követően már 2019 első negyedévében két autonóm vontatójárművet állítanak forgalomba: ezek a nap 24 órájában, szünet nélkül szállítják az alkatrészeket a Peugeot 3008 összeszerelő sorára. A projekt végső célkitűzése, hogy ilyen robottraktorok szállítsák a Peugeot 308 és 3008 modellek összes alkatrészét, a lökhárítóktól kezdve a csomagtérajtókon át a műszerfalig.

Kulcsszavak: i-Cockpit, kína, önvezető autó, Peugeot
 
Vasárnap reggel Jazzy Street -  …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra A kínaiak kapkodnak az XC60-ért A kínaiak kapkodnak az XC60-ért A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta
 
Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában

Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában

2019. április 10.
A Formula E sorozat megérkezett Európába. Az Ázsiában, a Közel-Keleten és a Dél- illetve Közép-Amerikában tett látogatások után az elektromos versenysorozat április 13-án szombaton megérkezik Róma városába.
Részletek

Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában

Daniel Abt és Lucas di Grassi pedig szoros versenyben van a bajnokság legjobb helyeiért. Csapatukat, az Audi Sport ABT Schaeffler alakulatot mindössze egyetlen pont választja el az élen állóktól.

A most hétvégi római versennyel a Formula E sorozat az idei szezon feléhez érkezik és egyben megkezdődnek az európai futamok is. Az összesen tizenhárom fordulós sorozat hetedik állomása előtt a helyzet ennél már nem is lehetne izgalmasabb. A csapatok versenyében a legjobb négy alakulat mindössze két pont távolságon belül van, a pilóták küzdelmében pedig a legjobb hat versenyzőt összesen csupán tíz pont választja el egymástól.

„A római verseny a bajnokság „forró szakaszának” kezdetét jelzi, hiszen a következő négy verseny kéthetes kihagyásokkal követi majd egymást és döntő jelentőségűek lehetnek a bajnokság végeredménye szempontjából.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető. „Róma a tavalyi debütálás alkalmával kiemelkedően eredményes helyszínnek bizonyult, ahol Daniel és Lucas a legjobb négy között végzett. A pálya egyedi karakterisztikájával igazi kihívást jelent a pilótáknak: egy igen gyors első szakaszt egy kifejezetten szűk és összetett második rész követ. Biztos vagyok benne, hogy a rajongók fantasztikus küzdelmet látnak majd az idei szezon első európai versenyén.”

Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában

A 2018/2019-es szezon az első, amelynél az összes európai versenyhelyszínt (Róma, Párizs, Monaco, Berlin és Bern) egy speciális, „voestalpine European Races” névre hallgató értékelés alapján külön is összesítik. A tavalyi évben Lucas di Grassi volt az egyetlen pilóta, akinek sikerült minden európai versenyen dobogóra állnia. Ez az egyik oka annak, hogy a brazil versenyző kifejezetten várja már az olaszországi futamot.

„Nem kevés olasz vér is folyik az ereimben. Egy teszt felfedte, hogy a DNS-em elképesztően magas arányát, 82 százalékát Olaszországból hozom. Éppen ezért Rómában olyan, mintha otthon versenyeznék.” – nyilatkozta az olaszul tökéletesen beszélő Lucas di Grassi, akinek a felmenői a dél-olaszországi Puglia térségéből származnak. „Ez az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya mind közül, emelkedőkkel, lejtőkkel és még egy ugrató is van benne.” A legutóbbi fordulóban Sanya városában Lucas di Grassi az értékes pontokért folyó küzdelem során egy önhibáján kívüli baleset miatt kiszállni kényszerült a versenyből. „A szezon igen izgalmas szakaszához érkeztünk: a mezőny nagyon együtt van, ezért a versenyben maradásért igen fontos, hogy mostantól folyamatosan pontokat szerezzünk.”

Daniel Abt egy sikersorozat folytatására érkezik Rómába. A német versenyző egyike annak a két pilótának a huszonkét fős mezőnyben, akik az eddigi hat futam mindegyikén pontot szereztek. „Nyilván szeretném ezt a sorozatot folytatni és lehetőség szerint ismét trófeával zárni a versenyt.” – nyilatkozta Abt, aki az idei szezon chilei versenyén végzett dobogós helyen. „A bajnokság most indul be igazán és kezd valóban izgalmassá válni. Jó helyzetből várjuk a folytatást és most erre kívánunk építeni.”

Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában

Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is - Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött –  Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll majd rajthoz. Ezt az autót az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler közösen fejlesztette ki. A brit alakulat jelenleg a csapatok versenyében vezeti a bajnokságot.

Az idei Formula E sorozat hetedik fordulója Rómában szombaton helyi idő szerint 16 órakor indul és a korábbiakhoz hasonlóan 45 perc plusz egy kör hosszú lesz. A korábbi futamokhoz hasonlóan az Eurosport csatorna élőben közvetíti az eseményeket Olaszországból.








Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, elektromos autó
 
AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait AUDI AG – Jóváhagyták az észak-amerikai hatóságok a dízel gépkocsik műszaki megoldásait A Volkswagen Passat is villamosítva lett A Volkswagen Passat is villamosítva lett 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! 3 futamgyőzelmet ünnepelhetett az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája a Nürburgringen! Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Autósport népünnepély a dűnéken! Autósport népünnepély a dűnéken!
 
Az autó több mint egy tárgy. Családtagként tekint az autójára Michelisz Norbi

Az autó több mint egy tárgy. Családtagként tekint az autójára Michelisz Norbi

2019. április 10.
Szinte családtagként kezeli autóját, és versenygépével való kapcsolata sem érzelemmentes – állítja Michelisz Norbi, a Hyundai csapat pilótája, aki az OMV Hungária kérdéseire válaszolt azután, hogy elrajtolt a 2019-es túraautó-világkupa (WTCR) Marrákesben.
Részletek

Az autó több mint egy tárgy. Családtagként tekint az autójára Michelisz Norbi

Mint kiderült, az évente megtett több tízezer kilométer mellett Norbi kifejezetten figyel gépjárműve használatára és annak állapotára, és egy szezon alatt több mint ezer Hungaroring-körnek megfelelő távolságot megy a versenypályákon.

Az autó nem csupán egy használati eszköz, már-már a család része. Szinte úgy tekintek rá, mint egy élőlényre – mondta el az OMV Hungáriának Michelisz Norbi, a túraautó- világkupában (WTCR) induló BRC Racing Team magyar pilótája. Ez a családi hagyományokból is fakad, ami miatt mindig is fontosak voltak számára az autók. Ezzel a hozzáállással magyarázza a Hyundai versenyzője, hogy figyelmes gépjárműhasználó. „A mindennapok során ésszel használom az autót, hiszen nélkülözhetetlen szolgálatot tesz nekem. Megkönnyíti az életemet. A versenygépemmel pedig abszolút érzelmes kapcsolatom van. A szezon elején például, az elkészülése után fontos az első találkozás, hogy jó benyomást tegyünk egymásra. Már csak azért is, mert az év végéig mintegy 5 ezer kilométert teszek meg vele” – jegyezte meg.

A BRC Racing Team tagjaként persze szerencsés helyzetben van, hiszen gyári versenyzőként rendszerint új gépjárművet használ. Ettől függetlenül, indulás előtt az alapvető ellenőrzéseket maga is elvégzi. Évi 70-80 ezer kilométernyi közúti vezetés mellett legfontosabbnak a gumik, illetve a lámpatestek állapotát nevezte, ezekre mindig ránéz. A jó műszaki állapotnak azonban része az üzemanyag is.

Az autó több mint egy tárgy. Családtagként tekint az autójára Michelisz Norbi

Éppen ezért, ha nem is minden alkalommal, de rendszeresen tankol prémium termékeket. „Ennek egyáltalán nem az az oka, hogy az utolsó csepp teljesítményt is kihozzam az autóból. Döntésemnek abban van szerepe, hogy hosszútávon óvjam a motor műszaki állapotát” – hangsúlyozta.

„Az első, marokkói hétvége sajnos küszködős volt számunkra. Kedvező fejleményként azt említhetem, hogy legalább minden futamon pontot szereztem. Az viszont világos, hogy ez kevés. Az időmérős tempómon mindenképpen javítanom kell, mert az új típusú gumik miatt az most nem volt az igazi, pedig korábban ezt az egyik erősségemnek tudhattam. A következő, Hungaroringen tartott futamra ebben fejlődnöm kell. Meg kell vizsgálnunk, hogy miként lehet ezen a területen javulni, ez ugyanis kulcsfontosságú lesz a sikeres hazai szerepléshez” – foglalta össze a marokkói hétvégét Michelisz Norbi.   

Az OMV Hungária játékot is indított Michelisz Norbival, hogy kiderüljön, a pilóta szurkolói, illetve az autósok hogyan viszonyulnak saját járműjükhöz, és hányadik befutónak ítélik a sportolót a soron következő, Hungaroringen megrendezett futam előtt. A társaság oldalán április 1. és 26. között lehet válaszolni a kérdésekre, a kitöltők pedig értékes nyereményekből, többek közt a versenyző hivatalos versenypólójából nyerhetnek a sorsolásnál.

Kulcsszavak: michelisz, OMV, WTCR
 
Michelisz Norbert: Az eddigi legjobb autóm! Michelisz Norbert: Az eddigi legjobb autóm! Michelisz második a mogyoródi időmérőn Michelisz második a mogyoródi időmérőn Légiparádé és Forma-1-es bemutató a belvárosi Nagy Futamon Légiparádé és Forma-1-es bemutató a belvárosi Nagy Futamon Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója
 
Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat

Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat

2019. április 10.
Három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette a közösségi trösztellenes szabályokat azzal, hogy közel tíz éven keresztül korlátozták a versenyt a kevésbé szennyező technológiák kifejlesztése terén - ismertette előzetes vizsgálatainak megállapításait pénteken az Európai Bizottság.
Részletek

Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat

Hivatalos kifogásközlésében a brüsszeli testület azzal vádolta meg a három vállalatot, hogy 2006 és 2014 között összejátszottak annak érdekében, hogy korlátozzák a károsanyag-tisztító technológiák fejlesztését és alkalmazását az Európában piacra kerülő új benzines és dízelautókban.

A bizottság a dízeljárművek esetében elsősorban az SCR-katalizátor és a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag alkalmazása, a benzinmotorok esetében pedig a szilárdrészecske-kibocsátást mérséklő részecskeszűrők használata terén való feltételezett összejátszást sérelmezte.

"Ennek eredményeként az európai fogyasztók nem juthattak hozzá a legjobb elérhető technológiával felszerelt autókhoz" - írta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

"Számos módon együttműködhetnek a cégek termékeik minőségének javítása érdekében. Az EU versenyszabályai azonban nem engedélyezik, hogy ennek pont az ellenkezője valósuljon meg, és azért játsszanak össze, hogy kiküszöböljék a minőségbeli versenyt. Tartunk tőle, hogy ebben az esetben éppen ez történt" - tette hozzá.

Az előzetes vizsgálat eredményét közel két évvel azután tették közzé, hogy a bizottság szakértői előre be nem jelentett vizsgálatokat folytattak le a gyártóknál.

Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat

A sajtóközlemény szerint az összejátszásról az "ötök köre", azaz az öt vezető német autógyártó, az Audi, a BMW, a Daimler, a Porsche és a Volkswagen egyeztetései keretében állapodtak meg.

A vállalatoknak reagálniuk kell az Európai Bizottság kifogásaira, az eljárás végén pedig, amennyiben megállapítják a jogsértést, kemény pénzbírságokat szabhat ki rájuk az uniós versenyhatóságként eljáró testület. Ennek összege az adott cég éves bevételének akár a 10 százalékát is elérheti.

Sajtóhírek szerint a legsúlyosabb bírságot a BMW kaphatja, miután a Daimler önként jelezte 2014-ben az összejátszást, és a Volkswagen is együttműködik 2016 óta a hatóságokkal az ügyben.

Kulcsszavak: bmw, daimler, Európai Unió, járműipar, volkswagen
 
45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását 45 éves a Golf: 1974. március 29-én a Volkswagen elindította Európa legsikeresebb autójának gyártását A BMW M4 GTS modell és a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is az év sportautója A BMW M4 GTS modell és a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is az év sportautója Robbie Williams már tíz éve számít a Multivanre Robbie Williams már tíz éve számít a Multivanre Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon Az első négy hónap után is első a Skoda a magyar piacon A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el
 
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban

2019. április 10.
A Brit Autógyártók és -kereskedők Szövetségének (SMMT) honlapján az szerepel, hogy az egy évvel korábbihoz képest 3,4 százalékkal kevesebb, 458 054 új autót adtak el.
Részletek

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban

Ebből a dízelmotoros kocsik száma 21,4 százalékkal mintegy 120 ezerre zuhant, míg a benzinmotorosoké 5,1 százalékkal, csaknem 312 ezerre nőtt, az egyéb alternatív üzemanyaggal működő járműveké pedig 7,6 százalékkal, közel 25 ezerre emelkedett.

Márciusban a dízelautók piaci részesedése az egy évvel korábbi 32,4 százalékról 26,3 százalékra csökkent, a benzineseké viszont 62,6 százalékról 68,1 százalékra, az alternatív energiahordozóval hajtott járműveké pedig 5 százalékról 5,5 százalékra nőtt. 

A magánszemélyek vásárlásai 2,8 százalékkal csökkentek, a flottavásárlások 0,3 százalékkal nőttek, az üzletiek pedig 44,8 százalékkal zuhantak márciusban az egy évvel korábbihoz képest.

Európa második legnagyobb autópiacán az év első három hónapjában közel 701 ezer új gépkocsi került ki az utakra, 2,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A dízelautók száma 20,3 százalékkal csökkent, a benzineseké viszont 5,9 százalékkal nőtt, az alternatív energiahordozóval hajtott járműveké pedig 14,7 százalékkal emelkedett.

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában márciusban
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Nagy-Britannia
 
Újabb értékesítési rekordot ért el a SEAT Újabb értékesítési rekordot ért el a SEAT Erős rajttal őrzi első helyét a Ford Erős rajttal őrzi első helyét a Ford Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Megkezdődött a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 modellek értékesítése Megkezdődött a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 modellek értékesítése Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál
 
Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis

Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis

2019. április 09.
Az AutoWallis a nemzetközi standardok (IFRS) alapján 2018-ban 65,5 milliárd forintos árbevételt ért el, 1,7 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbi 64,4 milliárd forintnál.
Részletek

Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis

A pénzügyi tételek nélkül az adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (Ebitda) 2,1 milliárd forintot tett ki az előző évi 2,5 milliárd forint után - közölte a társaság kedden.

Hangsúlyozzák, az AutoWallis azt tervezi, hogy a következő öt évben megkétszerezi árbevételét, ennek eléréshez szükséges stratégiát a cég májusban mutatja be.

Az adózás előtti eredmény 1,1 milliárd forint, az átfogó eredmény 830 millió forint volt 2018-ban, amit 195 millió forintnyi egyszeri árfolyamveszteség terhelt, szemben az előző évi 492 millió forintos egyszeri árfolyamnyereséggel.

A cég igazgatósága szerint az eredményváltozás elsődleges oka a kiemelkedően sikeres 2017-es év után a nemzetközi disztribúciós üzletág eredményességének átmeneti csökkenése volt. A visszaesést elsősorban a dízelhajtású járművek gyártóinál szükségessé vált új káros anyag kibocsátási mérések (WLTP) elhúzódó végrehajtása okozta, amit a forint árfolyamának  kedvezőtlen alakulása és a bérköltség jelentős növekedése is kiegészített - közölte a társaság.

Növekvő árbevétellel zárta a 2018-as évet az AutoWallis

Székely Gábor, a társaság befektetési igazgatója a közleményben kiemelte, hogy a tavalyi számok elemzésekor figyelembe kell venni a 2017-es egyszeri eredményjavító tételeket.

Az AutoWallis csoport tevékenysége három részre bontható, amelyek közül a nemzetközi disztribúciós üzletág értékesítési darabszámai 2018-ban 3 százalékkal nőttek, meghaladva ezzel az 1700 eladott gépjárművet. A vállalat tavaly júniusban állapodott meg a Ssangyong dél-koreai autómárka forgalmazásáról a cseh- és szlovák piacokon, így ennek árbevétel-növelő hatása 2019-ben jelentkezhet.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, ssangyong
 
A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2018 első háromnegyed évét
 
A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben

A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben

2019. április 09.
A WLTP ciklusra történő átállás továbbra is hatással van az eladásokra. 2019 első negyedévében a Porsche AG világszerte 55.700 járművet adott át, ami tizenkét százalékos csökkenésnek felel meg az előző év hasonló időszakához viszonyítva.
Részletek

A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben

A Cayenne 35 százalékos növekedéssel 18.310 kiszállított darabnál állt meg. Az új modell az idei évtől már elérhető a Porsche összes piacán. A legnagyobb kereslet továbbra is a Macan iránt jelentkezik, amelyből az első negyedévben 19.795-öt adtak át.

„A 2019-es évkezdet kihívásokokban gazdag volt számunkra és a teljes autóipar számára egyaránt,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG eladásokért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „Az új WLTP tesztciklusra történő átállás és a benzines részecskeszűrők az év első hónapjaiban is főszerepet játszottak. Továbbá a szokatlanul erős 2018-as évkezdés is hozzájárult ahhoz, hogy most viszonylag gyengébb első negyedévvel számolhattunk.” További tényező az értékesítési listák tetején álló Macan és az ikonikus 911 sportautó generációváltása. Az új 911 november végén mutatkozott be a Los Angeles-i Autószalonon és bevezetése jelenleg folyik a különböző piacokon.

Jó növekedés az USA-ban

Az USA-ban a Porsche nyolc százalékos növekedést mondhat magáénak az első negyedévben. 15.024-es kiszállításával a piac a második helyet foglalja el Kína mögött. Kínában a negyedéves eladások tíz százalékos csökkenéssel 16.890 példányra estek vissza a teljes piac csökkenő tendenciája miatt, amely legfőképp annak köszönhető, hogy az ügyfelek az áprilistól bejelentett adókedvezményekre várnak. Az európai kiszállítások ugyancsak alacsonyabbak voltak, mint tavaly.

A Porsche 55.700 járművet adott át az első negyedévben

2019-re a Porsche az eladások kis mértékű növekedésére számít az előző évhez képest – mindezt pedig az új termékek iránti keresletre alapozza. „Különösen a nyolcadik generációjába lépő új Porsche 911 iránt kiemelkedő a kereslet; a modell kiszállításai pár napja kezdődtek meg Európa-szerte. Mindez lehetővé teszi, hogy optimistán tekintsünk a jövőbe,” mondta Detlev von Platen. Az új Cayenne Coupé májustól érkezik meg a kereskedésekbe és szeptembertől a Porsche bemutatja a Taycan-t, amely a márka történelmének első teljesen elektromos sportautója lesz.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Már több mint 20 ezer BMW i modellt adtak el idén világszerte Már több mint 20 ezer BMW i modellt adtak el idén világszerte A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját A BMW Motorrad kijelöli további növekedési pályáját Újraértelmezi az autómarketinget a Volvo Újraértelmezi az autómarketinget a Volvo Az Opel lett az első a személyautó eladásokban Magyarországon Az Opel lett az első a személyautó eladásokban Magyarországon
 
Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon

Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon

2019. április 09.
A Volvo Cars idén a vállalat egyik alapítójának egykori autójával: egy 1935-ös Volvo PV36 modellel vesz részt a világ legnagyobb veteránautó-kiállításán, az esseni (Németország) Techno Classicán.
Részletek

Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon

Gustaf Larson, aki 1927-ben másodmagával alapította meg a Volvo Cars vállalatot, éveken át járt ezzel az amerikai stílusú PV36-ossal, amely idén a Volvo esseni jelenlétének legfényesebb csillaga lesz. Szintén Essenben tartják a vadonatúj, Észak-Amerikában gyártott Volvo S60 sportszedán németországi premierjét.

A PV36 tökéletes példája annak a Streamline Moderne formatervezési irányzatnak, amely a harmincas évek elején meghatározó volt az Egyesült Államokban. Épületek, vonatok, hajók, de még háztartási gépek – kenyérpirítók és vasalók – is születtek az Art Déco ezen késői stílusában, amelyet áramvonalas megoldásai miatt gyakran úgy emlegettek, „Art Déco mozgásban.”
 
Az irányzatot az az Ivar Örnberg mérnök-formatervező honosította meg a Volvónál, aki 1933-ban tért haza Svédországba az Egyesült Államokból, ahol éveken át dolgozott az autóiparban. A Volvo őt bízta meg a PV36 megtervezésével – nyilvánvaló, hogy a Hupmobile-hoz hasonló vállalatoknál eltöltött évek hatása frissen élt még benne.
 
Ezzel az új Volvo modellel Svédországban is megvetette a lábát a Streamline Moderne. Az egzotikus megjelenésű autót – minden bizonnyal egy akkoriban népszerű latin-amerikai tánc nyomán – hamarosan ‘Carioca’ néven kezdte emlegetni a nagyközönség. A Volvo terveinek megfelelően 1935 és 1938 között pontosan ötszáz darab készült a típusból.
 

Art Déco mozgásban: a Volvo PV36 a Volvo Cars a Techno Classica kiállításon

Az Essenben megcsodálható PV36 szerény futásteljesítménnyel, ám annál színesebb élettörténettel büszkélkedhet. Ez volt a Volvo egyik legelső típusa, amely alig néhány évvel az után született, hogy Gustaf Larson mérnök és Assar Gabrielsson közgazdász és kereskedő 1924-ben, egy rákvacsora közben eldöntötték, hogy autógyárat alapítanak Svédországban.
 
Tizenegy évvel később Larson átvette a 85-ös alvázszámú Volvo PV36 kulcsait. Három éven át használta az autót, amely ezt követően egy átfényezéstől eltekintve gyakorlatilag érintetlenül vészelte át az évtizedeket.
 
A Volvo Cars egyik alapítójához kötődő PV36 lenyűgöző példája annak, ahogy egy alapvetően amerikai formatervezési irányzat a harmincas években megjelent egy apró svéd autógyártó életében.
 
A Techno Classica évente mintegy 200 ezer látogatót vonz. A 2019-es kiállítást április 10-14. között rendezik meg. A Volvo Cars standján a PV36 mellett a következő veterán és youngtimer Volvo modellek lesznek láthatók:

•    PV4 (1929) – a Volvo legelső szedánja
•    Amazon (1966) – a Volvo ikonikus modellje
•    164 (1969) – hathengeres presztízsmodell a hatvanas évekből
•    240 Turbo (1981) – a Volvo első turbómotoros személygépkocsija
•    850 T-5R (1995) – sportszedán a kilencvenes évekből

Kulcsszavak: kiállítás, PV36, volvo
 
Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban Volvo Concept XC Coupe koncepcióautó – a Volvo új formatervezési irányának következő fejezete Volvo Concept XC Coupe koncepcióautó – a Volvo új formatervezési irányának következő fejezete Teherautók és személyautók figyelmeztetik egymást az úton Teherautók és személyautók figyelmeztetik egymást az úton A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group Veszteséggel zárta az első félévet a Volvo Car Group
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 21 - 30