Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 21 - 30
Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

2020. szeptember 11.
Jelenlegi többcélú platformjait 2025-re elektromos, teljes körűen moduláris architektúrákkal váltja ki a Peugeot. Elsőként az EMP2 struktúra helyébe lépő eVMP padlólemez jelenik meg a piacon.
Részletek

Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

Várhatóan 2023-ban forgalomba kerülnek az első olyan kompakt és középkategóriás Peugeot modellek, amelyek az autógyártó vadonatúj korszakának zálogát, az eVMP moduláris elektromos platformot hasznosítják.

A Peugeot az autóipar új kihívásaira az elsők között reagálva, 2013-ban mutatta be azt az EMP2 névre keresztelt padlólemezt, amelyet eleve úgy terveztek meg, hogy kompromisszumok nélkül alkalmas legyen részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok befogadására. Noha a padlólemezt elsőként alkalmazó, második generációs Peugeot 308 még nem élt a villamosított hajtásláncok lehetőségével, az ugyanerre a rugalmasan méretezhető műszaki alapra épülő további modellek egytől egyig kihasználták a platform adottságait.

A második generációs Peugeot 3008 szabadidőjármű, és a szintén második generációs Peugeot 508 szedán és kombi hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal jelentkezett az idei modellévben; a márka harmadik generációs modul egyterű/kishaszonjármű párosa, a Peugeot Expert/Traveller szintén 2020-ban kapott tisztán elektromos hajtásláncot, míg kistestvérük, a Peugeot Partner/Rifter duó jövőre részesül akkumulátoros hajtásban.  

Ezek a modellek egytől egyig modellciklusuk második felében járnak – a Peugeot 308 nyolcadik, a Peugeot 3008 és az Expert/Traveller ikrek ötödik, az 508 és a Partner/Rifter harmadik évét tölti a piacon.

Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

A következő öt év során többségük átadja a stafétát utódjának, amelyek már az eVMP platformra épülnek majd. Az első modell, amely ezt a moduláris, rugalmasan alkalmazkodó, kizárólag villamosított (részben vagy teljesen elektromos) hajtásláncokat befogadó padlólemezt alkalmazza, 2023-ban léphet színre.

Az eVMP platform – a tervezett két, 100%-ban villamosított architektúra közül az első – alsó-középkategóriás és középkategóriás személyautók, illetve szabadidőjárművek alapjául szolgál majd. Ez azt jelenti, hogy a belső égésű motor önmagában egyik típusban sem kap majd helyet. Sőt: a padlólemezre alapvetően tisztán elektromos alapként tekint a márka, és csak „bizonyos piacokon, szükség szerint” szerelné azt fel hibrid hajtáslánccal, így gondoskodva az ügyfelek globális mobilitási szükségleteiről.

100 százalékban akkumulátoros elektromos bázisként használva a moduláris padló többféle motorteljesítményt, változatos hatótávolságot, és első- vagy összkerékhajtást biztosíthat.

A szigorú WLTP norma szerint becsült, maximális elméleti hatótávolság eléri a 650 kilométert, legalábbis jelenlegi ismereteink szerint. Az elektromosenergia-tároló technológiák gyors ütemű fejlődését ismerve nehéz volna megmondani, hogy három-öt év múlva milyen energiasűrűséggel bírnak majd a projektben technológiai és költség szempontból alkalmazható akkumulátorok.

Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

Az eVMP platform tengelytávra vetített akkumulátor-kapacitása 50 kWh / méter lesz, ami mértékadónak számít az elektromos járművek piacán – a jelenlegi Peugeot e-Traveller hosszabb (3275 mm) tengelytávú kivitele egy 75 kWh kapacitású akkumulátornak ad helyet, az új eVMP padlólemezen ellenben azonos tengelytávon elméletileg több mint kétszer ekkora (163,75 kWh) kapacitású akkumulátor férne el – ehhez a padló alatti teljes teret hasznosítja a konstrukció. Ez összecseng azzal, hogy az új architektúra hatótávolsága is kétszerese lesz az e-Travellerének: a Peugeot tengelytávtól függően 400-650 kilométerrel számol.

Az eVMP fejlesztése során a kutatási-fejlesztési, valamint gyártásba vételi költségek optimalizálására törekszik a Peugeot: ezt a célt szolgálja a moduláris felépítés, illetve a már jelenleg is létező, nagykapacitású energiatároló rendszerek, villanymotorok és egyéb komponensek alkalmazása.

Fontos szempont, hogy az eVMP padló a lehető legteljesebb mértékben kompatibilis legyen a Peugeot jelenlegi gyártóüzemeivel, így gyártásához minimális beruházásra legyen szükség.

„Az eVMP platform projektje kiváló példája annak, hogy a kutatás-fejlesztés és a gyártáselőkészítés terén alkalmazott, takarékos megközelítés révén az élvonalbeli, ultramodern technológiákat is megfizethető formában tudjuk elérhetővé tenni ügyfeleink számára.” – mondta Nicolas Morel, a cégcsoport kutatás-fejlesztési igazgatója.

Villamosított padlólemezekre vált a Peugeot

„A globális platform lehetővé teszi, hogy olyan járműcsaládokat tervezzünk és gyártsunk, amelyek maximális környezetvédelmi kompatibilitás mellett megfelelnek ügyfeleink egyre növekvő igényeinek, valamint magas szintű vezetési élményt és kiemelkedő utasbiztonságot kínáljanak, összhangban a Peugeot alapvető értékeivel.”

Az eVMP mellett a Peugeot egy másik, hasonló konfigurációjú, 100 százalékban villamosított padlólemez bevezetését is tervezi. Ennek részleteiről még nem érhetőek el pontos részletek, ám abból a hivatalos tájékoztatásból, hogy mindkét jelenlegi padlólemezét leváltja a cég, az egyetlen logikus következtetés, hogy az annak a CMP architektúrának lesz az emissziómentes közlekedésre alkalmas utódja, amelyre a vadonatúj Peugeot 208 kisautó és Peugeot 2008 városi crossover épülnek.



Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Peugeot
 
Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort
 
A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év

A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év

2020. szeptember 10.
HÉV-szerelvények átlagos életkora 44 év, a legöregebb kocsi pedig 54 éves - mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Részletek

A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év

A műsorban arról beszéltek, hogy megújul és bővül a HÉV-hálózat, és 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig.

Fürjes Balázs azt mondta, a kormány három világos cél alapján fejleszti folyamatosan Budapest közlekedését: szeretnék, ha az utazók gyorsabban és kényelmesebben, minimális átszállással jutnának el céljukhoz. Emellett arra törekszenek, hogy legyen kevesebb dugó a fővárosban és a bevezető úthálózaton, és váljon tisztábbá a levegő, illetve klímabaráttá a közlekedés.

A HÉV-felújításról közölte, megindult a közbeszerzés, és három tervezési szerződést már meg is kötöttek.

A fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a metróhálózattal.

A hosszabb távú fejlesztési tervek között szerepel, hogy az északi és déli HÉV-vonalakat összekötik egy Duna alatti alagúttal - tette hozzá.

A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év

Kitért arra is, a HÉV-fejlesztés részletes kiviteli tervek 2023-ra készülnek el, a tervezési és kiviteli tendereket nyílt, uniós eljáráson bonyolítják le.

A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig.

Ugyanakkor 54 új járművet is vásárolnak, az erről szóló tendert már idén kiírják - fűzte hozzá Fürjes Balázs.

Kulcsszavak: budapest, hév, közbeszerzés, tömegközlekedés
 
Árvíz - Új forgalmi rend lép életbe Budapest több pontján Árvíz - Új forgalmi rend lép életbe Budapest több pontján Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat Londonban üzembe helyezik a Siemens vonatokat A Mol belép a közösségi közlekedés piacára A Mol belép a közösségi közlekedés piacára Egyszerűbb lett az elektromos autó töltés Budapesten Egyszerűbb lett az elektromos autó töltés Budapesten
 
Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés

Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés

2020. szeptember 10.
Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását kedden a Moody´s Investors Service, azzal a véleményével indokolva a lépést, hogy az ágazat lassan magához tér a koronavírus-járvány okozta súlyos értékesítési sokkból és a kereslet jövőre várhatóan meredeken emelkedik, bár minden bizonnyal évekbe telik a korábbi értékesítési számok újbóli elérése.
Részletek

Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés

A nemzetközi hitelminősítő Londonban ismertetett átfogó szektorelemzésében közölte: várakozása szerint a gyártók által kiszállított autók száma 2020 egészében 19 százalékkal 73 millióra csökken, 2021-ben azonban 80 millióra nő.

A Moody´s adatai alapján az idei év első felében az autógyárak által világszerte kiszállított járművek száma 27 százalékkal zuhant éves összevetésben, de a cég szerint a visszaesés már elérte mélypontját.

A hitelminősítő hangsúlyozza, hogy a 2007-2009 közötti világgazdasági pénzügyi válság idején a globális autóeladások ennél jóval kisebb mértékben, 11 százalékkal csökkentek és már 2010-ben rekordszintre lendültek vissza, vagyis a koronavírus-járvány sokkal súlyosabb válságot okozott az autóiparban, mint a több mint egy évtizeddel ezelőtti recesszió.

A Moody´s szerint ráadásul a szektor fellendülésének üteme ezúttal elmarad az akkori válság utáni kilábalásétól: a ház azzal számol, hogy a 2021-re várt erős fellendülés után 2023-ig lassul az értékesítések növekedése, és valószínűtlen, hogy a 2018-2019-es eladási számokat - vagyis az évi 95 millió körüli globális járműértékesítést - 2025 előtt ismét el lehetne érni.


Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés

A hitelminősítő keddi előrejelzése szerint Kína, a világ legnagyobb autópiaca szenvedi meg a legkevésbé az autóipari visszaesést: a Moody´s a kínai autóértékesítés 7 százalékos csökkenését valószínűsíti 2020 egészére.

A cég Észak-Amerikában ugyanakkor az autóeladások 25 százalékos idei zuhanására számít, és azt jósolja, hogy ezen a piacon öt évbe vagy akár ennél is hosszabb időbe telik majd, mire az éves értékesítés visszatér a járvány okozta visszaesés előtti szintekre.

A Moody´s Európában is 25 százalékos autóeladási visszaesést vár 2020 egészére, figyelembe véve, hogy az év első felében 38 százalékkal zuhant az Európában forgalomba helyezett új autók száma, és azóta mutatkozik valamelyes fellendülés.

A hitelminősítő várakozása szerint az európai piacon legalább három évig eltart a tavalyi értékesítési mennyiség újbóli elérése.

A Moody´s előrejelzése szerint az európai piacok közül Spanyolországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában esik vissza a legmeredekebben az idei autóértékesítés.

Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés

A hitelminősítő kiemeli, hogy a nagy-britanniai helyzetet súlyosbítja a brit EU-tagság megszűnését (Brexit) kísérő bizonytalanság is.

A brit autópiacon kialakult különösen súlyos helyzetre szakmai szervezetek is felhívták a figyelmet.

A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) adatai szerint áprilisban, a nagy-britanniai koronavírus-járvány tetőzésének idején mindössze 197 személygépkocsi készült Nagy-Britanniában, 99,7 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi azonos hónapban.

Az SMMT azzal számol, hogy az idén 400 ezerrel kevesebb autó készül Nagy-Britanniában a januári alapeseti előrejelzésben valószínűsített 1,27 milliónál, és ez a termelői árak szintjén 12,5 milliárd font (ötezermilliárd forint) bevételkiesést okoz 2020-ban a brit autóiparnak.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, európa, koronavírus
 
Moody´s: stabilizálódik a globális autóipar, de lassú lesz a fellendülés Az autóipari fejlesztési versenyből a plug-in hibrid autók kerülnek ki győztesként Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében Új fejezet nyílik a Toyota európai történetében Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo Új gyártóüzemet létesít az Egyesült Államokban a Volvo Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz
 
Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

2020. szeptember 10.
Elektromos meghajtású, önjáró, intelligens szervizképességű autóbusz-alvázcsalád fejlesztését kezdte meg az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem konzorciuma.
Részletek

Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

Az Ikarus MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív programból (Ginop)  841 millió forint vissza nem térítendő támogatásnyertek az 1,582 milliárd forint költségű projekthez.

A tervek szerint a 2023. március 31-én záruló projekt során az alvázcsalád tagjaira különböző hosszúságú és eltérő felhasználói igényeket kiszolgáló autóbuszok épülhetnek, minimális többlettervezési munka befektetésével. Az 5G kommunikáció révén a járművek a városi közlekedésben való részvételének optimalizálásával az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők lesznek.

Az Óbudai Egyetem a kutatás-fejlesztési projekten belül felméri a közösségi közlekedésben részt vevő szolgáltatók és a szolgáltatást igénybe vevők elvárásait, illetve elkészíti az "okosbusz" és az intelligens szervízrendszer közötti állandó kommunikációs kapcsolatot.

Az MTI érdeklődésére Moór Gyula az Ikarus részéről a projekt szakmai vezetője elmondta: négy alvázat készítenek, egyet csuklós kivitelben, kettőt városi szóló busz méretben, illetve egyet teljes felépítménnyel, hogy azt valós forgalmi körülmények között is tesztelhessék.

Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem

Hozzátette: az a céljuk, hogy az önjáró, motorral és akkumulátorcsomaggal egy egységet alkotó alvázak a majdani legyártást követően rugalmasan alkalmazkodjanak a vevői igényekhez, továbbá szükség esetén az alváz mellé kész karosszériaelemeket is szállítani tudjanak.

A smart megoldásokkal kapcsolatban jelezte: a mostani rendszereknél jóval fejlettebb elektronikus kommunikációban gondolkodnak, a járműre az intelligens szervízrendszer segítségével folyamatosan rálátnának, így az esetleges meghibásodásoknál azonnal birtokában lennének a javításhoz szükséges információknak. Emellett a működési paraméterek, telítettségi és forgalmi adatok is online módon figyelemmel kísérhetők lennének a buszok és a központ közötti oda-vissza kapcsolatnak köszönhetően.

Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, Óbudai Egyetem, önvezető jármű
 
Halk utastér – kisimult autósok Halk utastér – kisimult autósok Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro Elektromos, önjáró autóbusz alvázat fejleszt az Ikarus és az Óbudai Egyetem 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni
 
Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

2020. szeptember 10.
Megkezdődik a speciális szemüveget nem igénylő 3D-s kijelző gyártása a HMC Genesis GV80 számára. A 3D technológia a Continental belső kameráján alapul, amely követi a sofőr tekintetét.
Részletek

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental


A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

A Continental beltéri kamerája alapvető szerepet kap a technológiában, hiszen érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Annak az elkerülése érdekében, hogy a 3D-s kijelző elvonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.

„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőnkkel, és lefektetjük az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak” – mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba integráltuk.”

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat

A komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében kevés vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek a jövőben. A Cross Domain Hub egy nagyteljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőnek az alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Ez pedig mérföldkő a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásában. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagyteljesítményű számítógépre kerüljön a hangsúly.

A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné. Az automata vezetés módban a kijelzők egybeolvadnak a vezetőfülke teljes szélességében, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amely alaphelyzetben csak a sofőr melletti utas oldalán érhetők el.

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazók is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental egy olyan új, 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező, a Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D szemüvegekre nincs szüksége.

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

Így a természetes 3D-s kijelző nem csak súlyt, helyet és költséget takarít meg, hanem a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az hálózatba kapcsolt autó utasai előtt – a videokonferenciától és az online vásárlástól kezdve a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig. A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani.

Kulcsszavak: continental, fejlesztés, járműipar
 
Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Stresszessé teszik a sofőröket a forgalmi dugók egy tanulmány szerint Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental Az M0-s volt a kormány legnagyobb közúti beruházása Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental Jövőbe mutató gyártás-szervezési változásokról döntött a Volkswagen Csoport Közútra vagy versenypályára - az új Goodyear Eagle F1 Supersport termékcsalád abroncsai mindenhol megállják a helyüket Közútra vagy versenypályára - az új Goodyear Eagle F1 Supersport termékcsalád abroncsai mindenhol megállják a helyüket
 
Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

2020. szeptember 10.
A kecskeméti Mercedes-gyárban tavaly az előző évinek megfelelő mintegy 190 ezer autót gyártottak, ugyanakkor a cég közel 3 százalékos árbevétel-növekedést és 6 millió euróval jobb adózott eredményt ért el a 2018-as évhez képest - derül ki a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. éves jelentéséből, amelyet szerdán tett közzé a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Részletek

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

A gyártás mennyisége az előző évivel csaknem azonos, annak ellenére, hogy tavaly három új modell sorozatgyártása is elindult. Az új CLA Coupét a CLA Shooting Brake, ősszel pedig három kompakt modell Mercedes-AMG Performance verziói követték.

A társaság 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző évhez képest 2,7 százalékos növekedés. Ebből a belföldi értékesítés nettó árbevétele 7,72 millió euró, míg az export értékesítés 3,68 milliárd euró. A növekedés összességében 125,24 millió euró volt.

A cég adózás előtti eredménye 2019-ben elérte 97,9 millió eurót, és 6 millió euróval haladta meg az előző évit.

A jelentés kitér arra, hogy az idén tavasszal a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása, illetve a munkavállalók egészségének védelme érdekében megszakították a termelést a gyárban. A 2020-ra várt árbevétel az év első két hónapjában a tervezettnek megfelelően alakult, márciusban azonban már kisebb elmaradás volt tapasztalható a felfüggesztett termelés miatt.

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

Mint írják, a csökkenés hatása világszinten is jelentkezett, ezt támasztják alá a Daimler konszern 2020. első negyedévre közzétett adatai is. Az eladott autók darabszáma 15 százalékkal csökkent az előző év ugyanezen időszakához képest. A kínai piacon pedig, ahol a járvány már korábban éreztette hatását, a visszaesés az első negyedévben 20 százalék fölött volt az előző évi adatokhoz viszonyítva.

Konszernszinten a krízishelyzet miatti kereslet-visszaeséssel számolnak, a Daimler ehhez igazítja globális terveit, amely a kecskeméti gyárra is kihatással lehet. A kockázatok nem csupán az értékesítés volumenét érinthetik, hanem hatással lehetnek a termelésre, a beszerzési piacokra, illetve a szállítói láncra - olvasható a jelentésben.

A 800 millió euróból épített kecskeméti autógyárban a termelés 2012. március 30-án indult be. A társaság 2018 júniusában megkezdte a meglévő gyár bővítését mintegy 320 milliárd forintból, majd 2020 márciusában bejelentették, hogy mintegy 50 milliárd forint összegű beruházással új présüzemet is építenek. Ebben az üzemben 2022-ben kezdődhet meg a gyártás több mint 200 munkavállalóval.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4400 munkatársat foglalkoztat.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes
 
Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t A General Motors a 2019-es év legjobb beszállítói közé választotta a Continental Tire-t Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Porsche Hungaria: stagnált az értékesítés az idén Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP
 
Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

2020. szeptember 10.
Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig - jelentette be a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára.
Részletek

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Fürjes Balázs közölte, hogy a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval. A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró - tette hozzá.

A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. Az új HÉV-szerelvények beszerzési felhívása még idén megjelenik.

Az államtitkár hozzátette, hogy az 5-ös metró lehetséges nyomvonalainak vizsgálata, és a megvalósíthatósági tanulmány munkálatai már elkezdődtek. A metró- és a HÉV-beruházások - mint mondta - illeszkednek az uniós fejlesztési irányokhoz, több százmilliárd forintos költségüket ezért jelentős részben közösségi forrásból lehetne fedezni.

A HÉV-fejlesztés részletes kiviteli tervek 2023-ra készülnek el, a tervezési és kiviteli tendereket nyílt, uniós eljáráson bonyolítják le. Fürjes Balázs jelentős, átlagosan legalább 40 százalékos forgalombővülést vár a beruházástól, ennek köszönhetően pedig arra számít, hogy az autós forgalom is jelentősen csökkenhet. A HÉV versenyképességét erősíti az is, hogy a menetidő minden vonalon minden lényegesen, a mostanihoz képest 10-20 perccel lerövidül.    

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Az államtitkár megjegyezte, hogy a budapesti közlekedésről széleskörű szakmai-politikai párbeszéd zajlik, és abban mindenki egyetért, hogy új egyensúlyt kell kialakítani a közösségi közlekedés, az autós, a kerékpáros, a gyalogos, és a közösségi közlekedés között. Budapestre naponta 1,4 millióan járnak be máshonnan, ezért nyilvánvaló, hogy a közlekedésfejlesztés legfontosabb területe a közösségi, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedés. A kormány - mint fogalmazott - elfogadja az erről szóló szakmai konszenzust, és három célt jelölt ki a fővárosi fejlesztésekkel.

A budapestiek és a városmagba a külvárosokból, az elővárosokból, az agglomerációból érkező utazók gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással, lehetőleg átszállás nélkül érjék el céljukat.
    
Legyen továbbá kevesebb dugó Budapesten, a bevezető utakon, a városban is ritkábban, és kevesebb időt töltsenek dugóban az autósok. Legyen emellett tisztább a levegő, legyen klímabarátabb a budapesti közlekedés, és csökkenjen a légszennyezés, a szén-dioxid-kibocsátás - hangsúlyozta.    

Fürjes Balázs kiemelte, hogy Budapest nem csak belső kerületekből áll, minden része egyanrangú, és nem is lehet sikeres a külvárosai nélkül. Az agglomerációra is kiterjedő, fejlett közlekedés ennél is sokkal több embert érint, hiszen a HÉV-en hetente másfél millióan utaznak. Csaknem ugyanennyien utaznak naponta a fővárosba más településekről, de a kétharmaduk ma még az autót választja - tette hozzá. 
      
Megújul és bővül a HÉV-hálózat

A BFK Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az ingázók érdekében új átszállási lehetőségek jönnek létre, a HÉV-pályákon pedig elővárosi vonatok is közlekedhetnek, így az új hálózat a tervek szerint délen Kunszenmiklós-Tass, északon Esztergom állomásig viheti az utasokat. Vitézy Dávid ehhez kapcsolódva a közlekedési szolgáltatások teljes integrációját szorgalmazta, hogy a buszjáratok rásegítsenek a HÉV-járatokra, és ne azzal párhuzamosan fussanak. Kezdeményezik továbbá, hogy a BKK futárrendszere a vonat- és a HÉV-járatokra is kiterjedjen.    

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy az egyterű, klimatizált HÉV-szerelvények közbeszerzési eljárása október elején jelenhet meg. Homolya Róbert üdvözölte, hogy a vasút és a HÉV fejlesztési tervei összekapcsolódnak, hiszen mindkét hálózat korszerűsítésre szorul, és a felújított székesfehérvári és esztergomi vonalak utasforgalma is igazolja, hogy van igény a kötöttpályás elővárosi összeköttetésre. A vezérigazgató szerint a közösségi közlekedés versenyképessége egységes, rugalmas tarifa- és jegyrendszerrel tehető teljessé. Ha a tervek megvalósulnak, és folytatódnak a már megkezdett fejlesztések az utasforgalom kétszeresére-háromszorosára bővülhet néhány éven belül - tette hozzá.     

Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, hév, tömegközlekedés
 
A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért A Toyota és a Nissan összefognak a kommunikáló autók biztonságossá tételéért Megújul és bővül a HÉV-hálózat Golyóálló hidrogéncellás hajtáslánc a Toyotától A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A BMW i3 a világ első prémiumkategóriájú elektromos gépkocsija A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év A Budapesti HÉV-szerelvények átlagéletkora 44 év Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler
 
Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

2020. szeptember 09.
A Land Rover Defender fejlett hajtásláncaival, új felszereltségi szintjeivel és kibővített opciós listájával az autósok minden eddiginél szélesebb körét szólítja meg. 
Részletek

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A legendás elődmodell méltó utódaként az új Defender korszakalkotó közúti- és terepképességekkel és fejlett technológiákkal felvértezve teremti újra a kalandozások fogalmát a 21. századra; ugyanakkor hű marad ahhoz az úttörő szellemiséghez, amely több mint 70 éve jellemzi a Land Rover márkát.

A 2021-es modellévben a fejlett új plug-in hybrid variáns, a P400e teszi még vonzóbbá a Defendert. A nagyteljesítményű kétliteres, soros négyhengeres benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotorral kombináló, 404 LE rendszerteljesítményű P400e változat jelentős forgatónyomatékot és kedvező üzemeltetési költségeket kínál: átlagos CO2-kibocsátása csupán 74 g/km, vegyes üzemű üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km. A modell akár 43 kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorját használva, nulla károsanyag-kibocsátással. A tisztán elektromos üzem akár terepen is használható, ahol a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatéka még ütőképesebbé teszi a Defendert.

Az új P400e mellett a Land Rover saját fejlesztésű, nagyteljesítményű, takarékos, soros hathengeres Ingenium dízelmotorja is megjelenik  motorválasztékában.

A Defender testreszabását elősegítő opciók köre is kibővült: új karosszériaszínek (Yulong White, Silicon Silver és Carpathian Grey) jelentek meg a kínálatban, egy sor választható kontrasztos tetőkivitel mellett. Szintén újdonság az egyedileg kérhető opciók széles választéka, többek között mostantól nyitható vászontető is rendelhető lesz a Defender 110-eshez.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender P400e Plug-In Hybrid

Az új P400e Plug-In Hybrid (PHEV) modellváltozat a legfontosabb újdonság a Defender aktuális frissítései sorában. 

A 110-es kivitelben rendelhető modell nem csak a teljesítmény és a takarékosság páratlan kombinációját nyújtja, de egyben a legkiválóbb közúti- és terepképességekkel bíró, villamosított Land Rover modell is.

A Defender P400e modellek alapfelszereltségként kínálják a 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikus légrugózást, valamint a baloldalon kialakított töltőcsatlakozót. Az összes plug-in hybrid modell alapfelszereltségéhez tartozik a Mode 3 töltőkábel; az ügyfelek opcióként Mode 2 kábelt is vásárolhatnak. A Mode 3 típusú töltőkábellel két óra alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a Mode 2-es kábellel ugyanez mintegy 7 órát vesz igénybe – az utóbbi ideális megoldás otthoni, éjszakai töltésre. 50 kW-os gyorstöltő használatával a P400e akkumulátor-csomagja mindössze 30 perc alatt kapacitása 80%-ára tölthető.

A Defender P400e öt vagy hat üléssel rendelhető; alapfelszereltségében megtalálható a háromzónás klímaberendezés, a sötétítettés, a hővisszaverő üvegezés. A plug-in hybrid modellváltozat különleges szolgáltatása a regeneratív fékrendszer, amely kulcsfontosságú szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. A rendszer visszanyeri a lassítás, illetve fékezés során felszabaduló mozgási energiát, amit elektromos energiává alakít át, és azt az akkumulátorban tárolja.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A plug-in hybrid hajtáslánc a Defender  terepképességeit is még tovább javítja. A villanymotor lineáris nyomatékkifejtése és a finom járású benzinmotor nagy teljesítménye együtt maximális rugalmasságot eredményez; a hajtáslánc tökéletesen együttműködik azokkal a fejlett rendszerekkel, amelyek a létező legrobusztusabb, legtartósabb Land Rover modellé teszik a Defendert.

A Defender felezője (kétfokozatú terepváltója) tisztán elektromos üzemben is használható, ezen kívül a modell plug-in hybrid hajtáslánccal is megőrzi kiemelkedő terepgeometriáját, így a Defender közúti- és terepképességei motortól és hajtáslánctól függetlenül, minden kivitelben kimagaslóak.

Ezek a jellemzők is hozzájárulnak a Defender kiemelkedő vontatási képességeihez: a plug-in hybrid változat is akár 3000 kilogrammot vontathat (az összes többi motorváltozatnak ennél is nagyobb, 3500 kg a vontatási kapacitása), míg legnagyobb megengedett tetőterhelése 168 (dinamikus terhelés), illetve 300 kg (statikus terhelés.)

Új Ingenium soros hathengeres dízelmotor és intelligens összkerékhajtás

Mostantól a Defender új soros, hathengeres Ingenium dízelmotorrokkal is rendelhető. Az erőforrás az eddigieknél jobb nyomatékleadást, finom gázreakciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, köszönhetően az alkalmazott mild hybrid (MHEV) technológiának és az új intelligens összkerékhajtási rendszernek.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A kínálat csúcsán elhelyezkedő D300 modellváltozat 300 lóerőt és 650 Nm forgatónyomatékot mozgósít; a Defender 90-est álló helyzetből 6,7 mp1 alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre. Nagyobb forgatónyomatékának köszönhetően a Defender D300 közúton és terepen egyaránt könnyedén mozog; a motor tökéletesen harmonizál a modell robusztus karakterével.

Az MHEV technológiának és a soros hathengeres motor példaértékű kifinomultságának köszönhetően az új dízel Defenderek egyszerre takarékosabbak, robbanékonyabbak és kifinomultabbak a korábbi  négyhengeres változatoknál.

A  D200 és D240 modellek helyébe 2021-ben a D200 és a D250 lép; ezek ugyanazt a soros hathengeres Ingenium blokkot használják, mint a D300, ám 200, illetve 249 lóerőre hangolva. A nagyobb nyomatékcsúcs (a D200 esetében 500, míg a D250-nél 570 Nm) jobb használhatóságot eredményez; a Defender összes dízelmotorját MHEV technológia teszi takarékosabbá és tisztább üzeművé.

Defender X-Dynamic

Az új X-Dynamic felszereltségi szint bevezetésével még szélesebbé és gazdagabbá válik a Defender modellcsalád választéka. 

Az X-Dynamic neve elárulja a lényegét. Mint a Defender család összes tagja, az X-Dynamic kivitel is kimagasló közúti- és terepképességekkel rendelkezik. Ugyanakkor módosítások hosszú sorának köszönhetően még robusztusabbnak tűnik és érződik.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Olyan külső optikai elemek gondoskodnak a modell strapabíró megjelenéséről, mint a Silicon Satin első és hátsó fenékvédő lemezek, az ezekkel harmonizáló kivitelű hűtőmaszk és emblémák, valamint a Satin Black kivitelű hátsó vonószemek.

Az utastérben olyan egyedi részletek fogadnak, mint a megvilágított fém küszöbdíszlécek, a kétszínű Duotone kivitelű Robustek kárpitozású ülések Robustek díszítősávval és középkonzoli dekorbetétekkel.

A Robustek az extrém túra- és expedíciós környezetben használt szövetek által ihletett, igen strapabíró, fokozott védelmet nyújtó anyag, melyet minden X-Dynamic modell alapfelszereltségként kínál (kiviteltől függően eltérő színárnyalatokban elérhető).

Fokozott testreszabhatóság új színárnyalatokkal és friss opciókkal

A modell színválasztéka új árnyalatokkal – Yulong White,  Silicon Silver, Hakuba Silver és Carpathian Grey – bővült; minden színhez választható fehér vagy fekete kontrasztos tető.

A Defender jelenleg is rendelhető kivitelei mostantól olyan, egyedileg kiválasztható opciókkal bővíthetők, mint a 360°-os kamerarendszer, a Defender 110-hez kínált nyitható vászontető, a prémium LED fényszórók karakteres nappali világítással, a Meridian audiorendszer, a Head-Up Display vagy az első ködlámpák.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender 90

A Defender 110 mellett megjelenő Defender 90 változat révén az ügyfelek még szélesebb palettáról választhatják ki az ízlésüknek és igényeiknek leginkább megfelelő modellt.

A mild hibrid technológiával felszerelt nagyteljesítményű, kiváló közúti- és terepképességeket biztosító Ingenium benzin- és dízelmotorok már ismert kínálatával választható Defender 90 akár hatszemélyes kivitelben is elérhető (az első sorban középre szerelt lehajtható ülés megrendelése esetén.)

A Defender 90 utasterében ugyanazokkal a praktikus részletekkel találkozunk, mint a 110-esben; a modell ugyanazokban a kivitelekben (Defender, X-Dynamic, First Edition és X), ugyanazokon a felszereltségi szinteken (S, SE és HSE) választható. Az akár hatszemélyes modell vezetőjét és utasait tágas belső tér várja, noha a karosszéria nem hosszabb, mint egy átlagos alsó-középkategóriás családi személyautó. A Defender 90 kiváló manőverezhetőségének záloga a szűk, 11,3 méteres sugarú fordulókör.

A Defender 90 modellhez négyféle tartozékcsomag (Adventure, Country, Explorer és Urban) is választható, így az ügyfelek bármilyen körülményekre felkészíthetik Defenderüket, tartozékainkkal könnyedén célba juthatnak.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender Hard Top: a munkára született Defender

A Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege által kifejlesztett Defender Hard Top a Land Rover legendás munkaváltozatának modern újraértelmezése. A 90-es és 110-es változatban egyaránt elérhető haszonjármű kivitel a Defender közúti- és terepképességeit tágas, rugalmasan variálható raktérrel kombinálja, felülmúlhatatlan praktikummal és tartóssággal vértezve fel a Defender modellcsalád legrobusztusabb, leginkább strapabíró tagját.

A Hard Top kivitel a terepképességek, a praktikum és a raktér-kapacitás meggyőző kombinációját kínálja. Legnagyobb hasznos terhelhetősége elismerésre méltó 800 kg (110 Hard Top modell esetén), a maximális vontatható tömeg eléri a 3,5 tonnát, a belső kialakítás pedig rugalmasan variálható. A második és harmadik üléssorok nélkül a Defender 110 Hard Top rakterének térfogata eléri a 2059 litert (1355 liter a 90 Hard Top esetében), ugyanakkor az első üléssori középső ülést megrendelve akár hárman is utazhatnak az autóval – a Land Rover ClearSight tolatókamera pedig minden helyzetben akadálytalan hátratekintést tesz lehetővé.

A raktér bővelkedik az ötletes tárolási megoldásokban, így a felhasználók a legteljesebb mértékben kihasználhatják a rendelkezésükre álló teret. A Defender Hard Top minden kivitelét akasztókkal kiegészített, rögzített magasságú térelválasztó elemmel, a padlón kialakított lekötési pontokkal, padló alatti, zárható tárolórekesszel, robusztus gumi padlószőnyeggel, valamint nagy fényerejű raktérvilágítással szerelték fel. A hátsó oldalablak helyén panel található, amelyen az ügyfelek könnyedén elhelyezhetik vállalkozásuk logóját.

A Hard Top modellek többféle felfüggesztéssel választhatók: a 90 és 110 Hard Top egyaránt megrendelhető passzív acélrugókkal, míg a 110 Hard Top kivitelhez fejlett elektronikus légrugózás is kérhető.

A kivételesen robusztus Defender Hard Top páratlan használati értékkel és kiemelkedő  terepképességekkel bír – vagyis mindazon értékekkel, amelyek az 1950-es évek, azaz az első Land Rover Hard Top modellek megjelenése óta fémjelzik a Land Rover legdolgosabb járműveit. A Hard Top modellek szabad hasmagassága 291 mm, gázlómélységük akár 900 mm. Az első, középső és hátsó terepszögek akár 38, 28 és 40 fokosak (110 Hard Top, Off-Road állásban.)

Kulcsszavak: bemutató, Deffender, Land Rover, plug-in hibrid, új modell
 
Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Peugeot Traveller i-Lab, a VIP 3.0 kisbusz Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában
 
A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

2020. szeptember 09.
A Nissan a Globális Elektromos Autó Napon ünnepelte, hogy az a 500 000. LEAF legurult a futószalagról, mely egyébként a világ első tömeggyártású 100% elektromos autója volt 2010-ben. Félmillió legyártott autóval globálisan, a vásárlók a föld minden égtájáról folytatják a zéró-emissziós autók térhódításának támogatását.
Részletek

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli


A mérföldkövet a Nissan sunderlandi, nagy-britanniai gyára lépte át, kicsit kevesebb, mint egy évtized alatt az első autó értékesítésétől számítva. Az európai gyárban 2013-ban indul el a tevékenység, és azóta több mint 175 000 autó került legyártásra.

A Nissan sunderlandi üzemében a LEAF gyártása a legmagasabb standardoknak megfelelően történik, biztosítva az innovációt és az élvezetes vezetési élményt, ugyanakkor a gyár dolgozói igyekeznek mindent elkövetni a fenntartható mobilitás érdekében.

A Nissan LEAF számos díjat nyert világszerte, például az Év Autója 2011 Díjat Európában (Car of the Year 2011), vagy a Nemzetközi Év Autója 2011 díjat (World Car of the Year 2011), illetve a Japán Év Autója 2011 és 2012 díjakat. Ami ennél is fontosabb, hogy az autó elnyerte emberek százezreinek a bizalmát is. Magyarországon 2013-ban kezdődött el az autó értékesítése és ezt követően minden évben piacvezető volt.

Az 500 000. LEAF Norvégiában, Maria Jansen személyében találta meg boldog tulajdonosát.


A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

 „A férjem és én először 2018-ban döntöttünk úgy, hogy Nissan LEAF-et választunk, és nagyon szerettük.” – mondta Maria. „Mi nagyon izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy mi lehetünk a 500 000. büszke tulajdonosai a Nissan LEAF-nek. Ez az autó valóban összhangban van a mi elvárásainkkal a megnövelt hatótávolság, illetve a továbbfejlesztett technológiák miatt.

A LEAF a vásárlók számára fejlett technológiákat tartalmaz annak érdekében, hogy megnövelje a biztonságot, a kényelmet és az autó feletti irányítást az utakon. Ilyen technológia például a díjnyertes ProPILOT, – amely lehetőséget biztosít az autónak arra, hogy araszoljon a dugóban (megáll, elindul) és tartsa a sávot is –, valamint az e-Pedal technológia, amely egy-pedálos vezetési lehetőséget biztosít.

Az elektromos jövő felé vezető út kikövezése

Több mint 14,8 milliárd helyi károsanyag-kibocsátás mentes kilométerrel1, 2010 óta a LEAF tulajdonosok világszerte több mint 2,4 milliárd kilogramm CO2 kibocsátástól kímélték meg a Földet.

A mostanában történt lezárásoknak köszönhetően, a levegő minőség világszerte javult a CO2 kibocsátások csökkenésének köszönhetően. Európában, tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek 68%-a támogatna olyan lépéseket, amelyek megelőznék, hogy a levegőszennyezés visszatérjen a korábbi szintekre2.

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

„A vásárlók megtapasztalták a tisztább levegő és az alacsonyabb zajszennyezés érzését a lezárások alatt” – jegyezte meg Helen Perry, a Nissan európai Elektromos Autó Igazgatója. „Most, jobban mint valaha, az emberek nyitottabbak arra, hogy lépéseket tegyenek a fenntartható fejlődés felé és a Nissan LEAF hozzájárul ehhez a törekvéshez.

Jelenleg Magyarországon a 2,5 milliós állami támogatáshoz szükséges 11 milliós értékhatár alatt elérhető Nissan LEAF nagyon jól felszerelt, például megtalálható benne navigáció, kamera rendszer, adaptív tempomat, első-hátsó fűtött ülések, fűtött kormánykerék, hőszivattyú stb.) ezért még mindig nagyon vonzó lehet sok vásárló számára.

Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, Sunderland
 
Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban Nőtt az új hibrid és elektromos autók száma az EU-ban
 
Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

2020. szeptember 09.
A családi vállalkozásokban törvényszerű, hogy elérkezik az az időszak, amikor a tulajdonos-ügyvezetők átadják a vezetést a jövő generációjának.
Részletek

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Duna Autónál ez sajátos módon történik: a tulajdonjog a vérszerinti örökösökre száll, az operatív irányítást azonban egy háromtagú igazgatóság veszi át.

Több mint 30 évvel ezelőtt, 1989 szeptemberében jegyezték be a Duna Autó Zrt. jogelődjét. A cég mára az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedéssé nőtte ki magát: 19 márkakereskedéssel, 24 márkaszervizzel, használtautó-értékesítéssel és független karosszériajavító központtal. Az Óbuda szívében lévő vállalat alapítása Ormos István és Hámori László nevéhez kötődik, akik a kezdetektől napjainkig meghatározó, aktív szerepet vállaltak a cég működésében.

„Amikor a hajdani volántelepből létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmodozni mertünk arról a sikerről, ami most a Duna Autó Zrt.-t övezi. Az első autókat mi hoztuk át a határon, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre. Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát kaptuk meg elsőként, majd a Volvo teherautók márkaszervizét, aztán szépen sorban egyre bővült a márkapalettánk” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató.

„Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. Ennek köszönhető ügyfeleink bizalma és lojalitása.”

A Duna Autó több mint 30 éves fejlődésének sok meghatározó pillanata volt és számos váratlan kihívásnak kellett megfelelnie az indulás óta. Most mégis olyan mérföldkő érkezett el a vállalat életében, ami eddig még nem fordult elő, azonban évek óta tartó felkészülés előzte meg. Eljött a generációváltás ideje…

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Nemzetközi kutatások is alátámasztják, hogy 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem talál megfelelő opciót az utódlás kérdésére, vagy nem tudja sikeresen véghezvinni ezt a meghatározó átalakulást. Nem is csoda, hogy így többük működése veszélybe kerül. Magyarországon is a ’90-es években alakult cégek jókora része küzd jelenleg generációs problémákkal: van/nincs utód, akarja-e a céget vagy sem, hogyan kerülhető el a szétaprózódás az örökösök között, stb.

A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot:

„A generációváltás egy természetes folyamat, aminek a megújulást, a fejlődést kell elősegítenie. Nincs konkrét recept, nincs két egyforma ügy: mindenkinek meg kell találnia a saját útját. Milliónyi buktató van, amire rámehet akár az egész cég, az elmúlt 30 év munkája is."

"Mi azt valljuk, hogy nem szabad összekeverni a családot, a tulajdonlást és a vezetést.  Éppen ezért tudatosan, egy jól megalapozott stratégia szerint adtuk át a vállalat irányítását egy szakmai igazgatóságnak, a tulajdonjogot pedig átruházzuk gyermekeinkre” – árulta el a két alapító-tulajdonos, Ormos István és Hámori László. „Cégünk működésében a változás rövidtávon nem lesz érezhető, hiszen továbbra is részt veszünk a Duna Autó stratégiájának kialakításában, olyan beruházásokra koncentrálva, amelyek meghatározzák közös jövőnket” – tették hozzá.

A vezérigazgató fia, édesapja nyomdokait követve, továbbra is aktívan részt vesz a cég irányításában.


Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Az új tulajdonosi struktúra szerint Ormos Péter, Ormos Judit, ifj. Hámori László és Hámori Szilvia vették át a Duna Autó Zrt. tulajdonjogát, akik a kialakított stratégiának megfelelően, inkább a háttérből ügyelik majd a folyamatokat. Kivéve Ormos Pétert, a vezérigazgató fiát, aki továbbra is aktívan részt vesz a cég életében, különös tekintettel az infrastruktúrára vonatkozó technikai fejlesztésekre. „Fontosnak tartom, hogy a cég mind szemléletmódjában, mind működésében megfeleljen a 21. század kihívásainak, ügyféligényeinek. Számos olyan beruházásunk, informatikai fejlesztésünk van folyamatban, amelyek nemcsak a működésünket teszik gördülékenyebbé, hanem ügyfeleink számára is előnyöket, magasabb szintű kiszolgálást eredményeznek” – mondta Ormos Péter, igazgató.
 
Gyökeres koncepcióváltásnak mondható, hogy egy egyszemélyes vezetésen szocializálódott, több mint 30 éves vállalatnál a menedzsmentre ruházzák át a döntéshozó-vezető szerepet. A háromfős, független testület elnöke Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget.

„Már több mint három éve dolgozunk azon, hogy a generációváltást a lehető leginkább zökkenőmentesen tudjuk lebonyolítani. Ekkor indultunk el a testületi vezetés megvalósításának irányába” – kezdte az elnök.

„Ebben az átmeneti időszakban letisztáztuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei, a tulajdonosok pedig összegyűjtötték azokat az információkat, amik segítségével tisztában lehetnek a cég helyzetével, hogy jó irányba haladnak a dolgok. És persze a bizalom sem elhanyagolható tényező – sőt, talán a legfontosabb szempont volt, hogy ebben a három évben maximálisan kialakuljon az igazgatóság munkájában.”

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

„Büszkén adjuk át a stafétát, mert biztosak vagyunk benne, hogy az igazgatóság szavatolja partnereink felé a folyamatosságot és szakmaiságot, illetve hogy a tulajdonosi kör új generációjából fiam, Ormos Péter és az igazgatóság hatékony együttműködésével sikerül megvalósítani a vállalat modernizálását, rövid- és középtávú fejlesztési, beruházási és üzleti céljait” – tette hozzá Ormos István a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán, Ormos István, Ormos Péter, Simon Péter
 
Tulajdonosváltás a Duna Autónál Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette A szakma, ami még Sean Pennt is rabul ejtette Meddig érdemes halogatni a gumicserét? Meddig érdemes halogatni a gumicserét?
 

Találatok száma: 12049 Megjelenítve: 21 - 30