Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 21 - 30
A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

2019. október 04.
Az online-támogatású hangvezérlés a KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellekben tartja premierjét›Laura hat nyelven ért, akár egész mondatokat is. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer új funkciója már alapkivitelben beépített eSIM-kártyával működik.
Részletek

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

Új digitális asszisztenst mutat be a ŠKODA: az új bővített hangvezérlés Laura névre hallgat és akár folyamatosan kimondott, egész mondatokat is megért. Az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer egyik funkciójaként az új KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellekhez áll rendelkezésre, s bevezetésével a cseh autógyártó tovább erősíti két legújabb modelljének az infotainment és a connectivity területein, piaci szegmenseikben elért élenjáró pozícióját.

A KAMIQ City-SUV és a kompakt SCALA modellek akár már az új online-támogatású hangvezérléssel is kezelhetők: amennyiben az Amundsen csúcs-infotainment-rendszer is felszereltségük része, egy egyszerű „Okay, Laura” megszólítás is elegendő a bővített hangvezérlés aktiválásához, mégpedig gombnyomás vagy bármely más további teendő nélkül. Laura folyamatosan kimondott, egész mondatokat is megért, így a vezetőnek nem szükséges előre rögzített utasításokat vagy kifejezéseket használnia.

Laura hat nyelven ért, igény szerint dialektusokban is

Laura számos különféle utasítást hajthat végre, például elindítja a navigációt a megadott úti célhoz, kikeresi a kedvenc zenét vagy éppen SMS-üzenet diktálására is lehetőséget kínál. S teszi mindezt immár hat nyelven: az angol, a német és a francia mellett a digitális asszisztens spanyolul, olaszul és csehül is ért, igény szerint még a nehéz dialektusokat is.

A ŠKODA bemutatja új digitális asszisztensét: „Okay, Laura!”

Alapkivitelben beépített eSIM-kártyájának köszönhetően a ŠKODA KAMIQ és a ŠKODA SCALA állandó internetkapcsolatot is kínálhat, ami a fedélzeti és az online-adatok kombinálását, s ily módon a különösen gyors és rugalmasan reakciókat is lehetővé teszi Laura számára. Az online- és offline-alapú szolgáltatások közötti átmenet harmonikusan, az utasok számára nem is érzékelhetően zajlik.

Rugalmas dialógusok és természetes hangulatú beszélgetés

A vezető bármikor megszakíthatja a Laurával folytatott párbeszédet és új utasítást adhat, anélkül, hogy meg kellene várnia a teljes választ, a kívánságok így különösen gyorsan teljesíthetők. A rádió és a médialejátszó párbeszéd közben nem némul el teljesen, csupán halkul, megőrizve a természetes beszélgetés hangulatát.

Laura, a digitális asszisztens képességeit folyamatosan fejlesztik és bővítik, ami az elkövetkező modellekben jelenik majd meg. A jövőben például Laura akár bizonyos járműfunkciókat is beállíthat, még rugalmasabban reagálhat a kimondott egész mondatokra, sőt, akár egyfajta digitális „csevegést” is lehetővé tehet. A bővített hangvezérlés jövőbeni alkalmazásai között akár járművön kívüli ŠKODA-vonatkozású területek is elképzelhetők, például mobil- vagy webalkalmazások, illetve online-konfigurátor formájában.

Kulcsszavak: KAMIQ, skoda, suv
 
Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda
 
A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

2019. október 04.
A Volvo modellek étékesítése az év első 9 hónapjában konzekvensen nőtt és elérte az 507 704 darab, ezzel 7,4%-kal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakát.
Részletek

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

Mind  a három régió, a kínai, az amerikai és az európai is nagyobb számú eladásról  számolt be, és a márka iránti kereslet meghaladja az iparági átlagot, így a piaci részesedése mind a három régióban erősödött.

Szeptemberben 64 536 Volvo modellt értékesítettek, ez 6,5%-kal magasabb a tavaly szeptemberi statisztikánál.

A dinamikus növekedés a sok nemzetközi díjat nyert XC modellcsalád iránti folyamatosan nagy keresletnek köszönhető. E modellek között is az XC60 modell a listavezető, őt az XC40-es majd az XC90-es modell követi. A jelentős növekedéshez a Volvo legújabb modellje, az S60 is hozzájárult.

Az európai régióban idén szeptember végéig 247 610 Volvo személygépkocsi talált gazdára, ez 6%-kal több a tavalyi eredményeknél. A növekedésből  leginkább Németország (+24,8%) és az Egyesült Királyság (+19,3%)  vette ki a részét.

Az amerikai kontinensen is nagyobb a fejlődés, mint az iparági átlag: a növekedés elérte a 4,7%-ot, és ez 77 432 Volvo gépkocsi értékesítését jelentette. Ebben a régióban az XC90 és az XC60 modellek voltak a legnépszerűbbek.

A kínai régióban szeptember végéig 109 512 Volvo modellt értékesítettek a márkakereskedők, ez 13,8%-kal magasabb a tavalyi számoknál. A siker mögött főleg a helyi gyártású XC60-as és S90 modellek állnak.

A Volvo Cars az év első 9 hónapjában 7,4%-os növekedésről számolhat be

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, suv, volvo
 
Márciusban harmadával több új autót értékesítettek Márciusban harmadával több új autót értékesítettek Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Jönnek a Levanték! Jönnek a Levanték! Magyarországon California Balaton Edition néven indul a VW lakóautó forgalmazása Magyarországon California Balaton Edition néven indul a VW lakóautó forgalmazása Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek Minden Ford EcoSport SUV utasterében olyan kárpitok találhatók, amelyek műanyag palackok százaiból készültek
 
A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

2019. október 04.
A felcserélt üzemanyagok miatt a Shellhez beérkezett több mint ötszáz bejelentés alapján csaknem 500 káresetet állapítottak meg; háromszáznál több autótulajdonossal felvették a kapcsolatot már a biztosítási szakértők, és megkezdődtek a kifizetések is - közölte a cég az MTI megkeresésére.
Részletek

A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt

Jelezték, hogy a károk mértéke és a kártérítések összege bizalmas üzleti információ, a Shell és a fuvarozó cég egymás közötti elszámolása és a felelősség érvényesítése pedig az érintettek belső ügye.

A cég tájékoztatása szerint a Shell ügyfélszolgálata és megbízott biztosítási szakértői folyamatosan dolgozzák fel a Füredi úti töltőállomáson az üzemanyag-keveredés miatti bejelentéseket. A beérkező igények kapcsán az első érdemi kapcsolatfelvétel mindenkivel megtörtént, az ügyek lezárása és kifizetése folyamatosan zajlik - írták válaszukban.

A Shell megerősítette, hogy az üzemanyag felcseréléséből eredő vásárlói panaszok miatti bejelentéseket kiemelten kezeli, kivizsgálja és a jogos igényeket megtéríti.

Szeptember 20-án a budapesti Füredi úti Shell töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállításakor a külsős fuvarozócég a gázolaj helyett benzint, a benzin helyett pedig gázolajat töltött a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.

Szeptember 21-én délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak, ezután a Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban szeptember 22-én délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlók, ezért a diesel értékesítését is megszüntették.

A tévedés csak a Füredi úti benzinkutat érintette, itt a teljes mennyiséget lefejtették, így sem előtte, sem utána más töltőállomásra nem került felcserélt üzemanyag - írta a cég korábban.

A csere már az üzemanyag felvételekor, a depóban megtörtént, a fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízelt, míg dízel tartályába benzint fejtettek az azokban lévő aktuális készletre.

A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna - jegyezték meg.

A Shell a fuvarozó céggel együtt a teljes szállítási folyamatot áttekinti és a szükséges intézkedéseket megteszi annak érdekében, hogy az ilyen jellegű hibákat kiszűrje - szögezték le. Elrendelték például, hogy egy tankerre különböző üzemanyagokból nem lehet azonos mennyiséget tölteni, mivel így könnyebben kiderülnek a hasonló hibák.

Kulcsszavak: benzinkút, kártérítés, Shell, üzemanyag
 
Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota Évekkel megelőzi a konkurenseket a Toyota Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester Milliókat követel a Volkswagentől a londoni polgármester Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton Hét magyar diákcsapattal ünnepli 30. versenyét a Shell Eco-maraton A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak A plug-in hybrid autók 46 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak
 
A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

2019. október 03.
Speciális okostelefonos alkalmazást fejlesztett ki a Toyota, amely megjutalmazza a felhasználót, ha vezetés közben hozzá sem nyúl a telefonjához. Az applikáció európai tesztüzeme Írországban kezdődött meg.
Részletek

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

Büntetés helyett dicséret, tiltás helyett együttműködés: ezzel a recepttel kíván eredményt elérni a Toyota az autóvezetés közbeni mobiltelefon-használat visszaszorítása terén.

A volán mögötti mobiltelefon használat a XXI. század ittas vezetése. Az írországi közlekedési kutató laboratórium (Transport Research Laboratory) tanulmánya szerint több mint négyszeresére nő a baleset kockázata, amint a sofőr telefonálni kezd, és megdöbbentő huszonháromszorosára, ha üzeneteket kezd írni és olvasni vezetés közben. Ez a globális jelenség a Toyotát különösen érzékenyen érintette, ezért három éve elindította a Toyota Driving Barista applikációját Japánban: a szoftver egy csésze kávéval (pontosabban egy kávéház-láncban beváltható kuponnal) ajándékozta meg azokat a felhasználókat, akik legalább száz kilométert vezettek anélkül, hogy hozzányúltak volna okostelefonjukhoz.

Az ötletet most Európában is megvalósították. A Face It Down kampány arra biztatja az autósokat, hogy képernyővel lefelé tegyék le telefonjukat, amikor autóba ülnek – ez azért fontos, mert a felvillanó képernyő már önmagában is figyelemelterelő hatással bír. Ezt követően kilométerenként gyűjtik a pontokat, amiket – talán hagyománytiszteletből – kávéra válthatnak be. 350 mobilmentes kilométer után jár egy forró frissítő ital. Ha menet közben felemelik a telefonjukat, azzal nullázzák az összes addig elért pontjukat, ha pedig az autó álló helyzetében pillantanak rá a készülékre, három percen belül nem indulhatnak tovább – a fejlesztők ezzel küszöbölték ki azt, hogy piros lámpánál „csaljanak” az ügyfelek.

A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

A kávénál is nagyobb ösztönző erővel bírhat egyébként, hogy a fegyelmezett autósok csökkenthetik biztosítási díjukat, illetve díjkedvezményben részesülnek annak a Q-Park szolgáltatónak a parkolóhelyein, amely egyébként a világon elsőként kínált kifejezetten az öntöltő hibridek számára fenntartott várakozási pontokat.

A program bevezetése óta nem kevesebb mint 22 millió kilométert tettek meg az alkalmazás felhasználói: a Magyarországnál területileg alig kisebb, 6,5 millió lakosú Írországban eddig több mint 45 ezren töltötték le az applikációt. A szoftver egyelőre csak a szigetországban elérhető, de a Toyota közlekedésbiztonság iránti, általános elkötelezettségének ismeretében aligha reménykedünk hiába abban, hogy az alkalmazás előbb vagy utóbb a kontinentális Európa nagyobb országaiban, majd idővel akár nálunk is megjelenhet.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, mobiltelefon, toyota
 
Mentők: a szokásosnál 20 százalékkal több riasztásuk volt a mentőknek Mentők: a szokásosnál 20 százalékkal több riasztásuk volt a mentőknek A Genfi Autószalonon mutatkozott be az új Auris A Genfi Autószalonon mutatkozott be az új Auris A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota
 
A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

2019. október 02.
A kevesebb néha valóban több: a hamarosan érkező, akkumulátorról hajtott Volvo XC40 szabadidőjármű - a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve - a bizonyíték arra, hogy a Volvo autói attól is jobbak lesznek, ha elveszünk belőlük valamit.
Részletek

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

Az elektromos járművek térnyerése a legjelentősebb átalakulásnak számít az automobil történetében. Több mint száz év után a napjainkban fordul elő először, hogy a gépkocsik benzin- vagy dízelmotor nélkül képesek közlekedni, padlójuk pedig akkumulátort rejt. Ezzel alapvetően alakult át a gépjármű fogalma.
 
Ez egyben azt is jelenti, hogy az autóknak már nincs szükségük kipufogóra, sem nagyméretű hűtőre. A belső égésű motor eltávolításával pedig még több tárolóhelyet alakíthatunk ki a motorház helyén.

Ugyanakkor a tisztán elektromos XC40 megőrizte mindazon jellemzőit, amelyek a Volvo Cars egyik legkeresettebb típusává tették. Ugyanez érvényes arra az elegáns, skandináv formanyelvre, amely meghatározta a Volvo újjászületését, és amelyben a tetszetős megjelenés praktikummal és funkcionalitással társul.
 
„A skandináv dizájn gyökereit a letisztult látványban, a komponensek számának csökkentésében kereshetjük. Az XC40 tökéletes példája ennek.” – mondta Robin Page, a Volvo Cars vezető formatervezője.

A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

„Merész, azonnal felismerhető formavilága az elektromos kivitel esetében még kecsesebb, még modernebb. Mivel nem volt szükség hűtőmaszkra, az eddigieknél is letisztultabb, modernebb arculattal ruházhattuk fel az autót, míg a kipufogócső hiánya ugyanezt eredményezte a far kialakításánál. Amint egyre előrébb haladunk a villamosítás útján, úgy fogjuk egyre többször alkalmazni ezt a szemléletet.”
 
A karosszéria színére fényezett, egyedi kialakítású, zárt első maszk összetéveszthetetlenné teszi az autó megjelenését, köszönhetően annak, hogy a villanyautóknak jóval kevesebb hűtőlevegőre van szüksége.  Ugyancsak a maszkban kaptak helyet az új, fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) érzékelő platformjának szenzorai.
 
A nyolcféle karosszériaszínnek – köztük a vadonatúj Sage Green metálfény opciónak – köszönhetően a vezetők tökéletesen ízlésükhöz szabhatják az elektromos XC40-est; a kontrasztos fekete tetőlemez az alapfelszerelés része. A két új, opciós keréktárcsa – 19, illetve 20 colosak –további lehetőségeket teremt a típus testre szabására.
 
A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be

Az utastérben vadonatúj kezelőfelületet találunk. A kifejezetten elektromos járművekhez tervezett interfész folyamatosan tájékoztatja a vezetőt az olyan fontos adatokról, mint az akkumulátor töltöttségi szintje, míg a belső dizájn sportos részleteket és újrahasznosított anyagból készített szőnyegeket kínál.
 
Az akkumulátoros XC40, amelynek előtanulmányát, az elektromos 40.1 Concept modellt 2016-ban mutatták be, a Volvo intelligens műszaki tervezésének a legkiválóbb példája. Az eleve az elektromos közlekedés igényeit szem előtt tartva tervezett, kompakt moduláris architektúra (CMA) padlólemezre épülő gépkocsi akkumulátorcsomagját a padlóba integrálták, így az egyáltalán nem rabol értékes helyet a belső térből.
 
Ennek köszönhetően az autó megőrizhette azt a rengeteg jól használható, funkcionális tárolási megoldást, amelyek az XC40 egyik legvonzóbb értékének számítanak. A modell ötletes, radikális belső kialakításának köszönhetően az XC40 utasai a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett egy kihajtható akasztó a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg, míg a padlókonzolban kivehető kukát találunk.
 
Az elektromos XC40 specialitása az elülső csomagtartó: mivel a villanymotor kevesebb helyet foglal, mint a belső égésű motor, a gépházfedél alatt mintegy 30 liternyi tárolóhelyet alakíthattak ki.
 
A Volvo Cars a következő hetek során további részleteket hoz nyilvánosságra a tisztán elektromos XC40-ről, amelynek nyilvános premierjére október 16-án kerül sor.

Kulcsszavak: elektromos autó, suv, volvo, XC40
 
SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak Túl halk az elektromos autó az amerikaiaknak Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány Elektromos autók használatára utasít és ösztönöz a kínai kormány Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM
 
A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

2019. október 02.
A kompakt sokoldalú modell már mintegy két évvel gyártáskezdetét követően elérte a 250 ezer darabos volument. A KAROQ tovább bővített biztonsági és kényelmi felszereltséggel érkezik a 2020-as modellévre.Az SUV-modellek, illetve a kínálat további bővítése e szegmensben egyaránt a ŠKODA „Stratégia 2025” programjának alappillérei.
Részletek

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i gyárában szeptember 20-án legördült a szerelőszalagról a 250 ezredik ŠKODA KAROQ, a jubileumi példány egy Magic-fekete metál színű KAROQ 1.0 TSI (85 kW/115 LE). A kompakt SUV-modell világpermierjét 2017 május közepén tartották Stockholmban, sorozatgyártása pedig 2017 júliusban indult be, a KAROQ így már gyártáskezdete után mintegy két évvel elérte a negyedmilliós volument.

Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „E mérföldkő jól bizonyítja, milyen népszerű a ŠKODA KAROQ. Nagyszerű siker, hogy már valamivel több, mint két évvel a gyártáskezdet után elértük a 250 ezer darabos mennyiséget, ami a KAROQ jelentőségét is hangsúlyozza vonzó modellpalettánkon.”

A ŠKODA 2017 júliusa óta készíti Kvasinyban KAROQ modelljét, 2018 januárban pedig Mladá Boleslavban is beindult a gyártása. 2018 folyamán a cseh gyártó 115 700, míg az idén eddig 97 900 darabot szállított ki ügyfeleinek KAROQ sorozata tagjaiból, amely így jelenleg a ŠKODA legkeresettebb modelljeinek egyike.

A ŠKODA AUTO legyártotta KAROQ kompakt SUV-modellje 250 ezredik példányát

A ŠKODA 2016-ban a KODIAQ sorozattal indította el SUV-offenzíváját, amely a márka kínálatának első nagyméretű Sport Utility Vehicle tagjaként jelent meg. A KODIAQ 2016 októbere óta készül Kvasinyban, s 2017 tavaszán érkezett a piacra. A KODIAQ, a KAROQ és az új City-SUV KAMIQ formájában a cseh gyártó már három vonzó modellel is szolgál e piaci szegmensben, s a márkaembléma helyett mindegyikük már önálló betűből álló márkafeliratot hordoz csomagtérajtaján.

A 2020-as modellévre a ŠKODA műszakilag és optikailag is frissítette KAROQ sorozatát, a nagysikerű kompakt SUV-modellt most a fokozott biztonság és kényelem szolgálatában még gazdagabb felszereltség jellemzi. Rendelkezésre áll hozzá például az új Side Assist rendszere is, amely már 70 méteres távolságig figyelmeztethet a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre. A KAROQ connectivity-kínálata is a legkorszerűbbnek számít, s az innovatív ŠKODA Connect megoldások mellett online-szolgáltatások széleskörű választékával is szolgál. A ŠKODA KAROQ futóműve – amely elsőkerékhajtású és összkerékhajtású kivitelében egyaránt felszerelhető az adaptív futómű (Dynamic Chassis Control; DCC) technikájával – szintén mércéül szolgálhat és mindenkor lehetővé teszi a műutaktól távoli kirándulásokat is.

Kulcsszavak: KAROQ, Mladá Boleslav, skoda, suv
 
A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa A berlini „What drives you” kiállítás alkalmával bemutatkozik a ŠKODA izgalmas világa New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV A jövő autója: Mitsubishi eX elektromos SUV Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása
 
Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

2019. október 02.
Öt százalékkal csökkent a személyautó-gyártás az idei első fél évben az egy évvel korábbihoz képest, a globális autóipari beszállítói piacon erre az évre az átlagos, kamatok és adók levonása előtti nyereség (EBIT) 6 százalék körül várható, ami a legalacsonyabb szint lenne 2012 óta - áll a Roland Berger és a Lazard tanácsadó társaságok által készített tanulmányban.
Részletek

Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

A kutatás mintegy 600 globális autóipari beszállító főbb teljesítménymutatóit elemezve mérte fel az iparág jelenlegi helyzetét, az uralkodó trendeket és kihívásokat.

A Roland Berger keddi közleménye szerint a csökkenő termelés mögött leginkább a kínai autópiac gyengélkedése és a globális gazdasági lassulás áll, emellett a piac az elektromobilitás előretörése miatt több strukturális változással is szembesül. A nemzetközi kereskedelmi feszültségek és az autógyártóknál bejelentett költségcsökkentési programok tovább erősítik a nyomást.

Az elmúlt években Kína volt a globális autóipar növekedésének motorja, de az Egyesült Államokkal szembeni kereskedelmi konfliktus jelentősen megváltoztatta a piaci feltételeket. A személyautó eladások például kétszámjegyű mértékben csökkentek a távol-keleti országban 2019 első felében az előző év azonos időszakához képest.

A közlemény idézi Schannen Frigyest, a Roland Berger magyarországi ügyvezetőjét, aki kifejtette: az előrejelzések pozitívak voltak, ezért sok autóipari beszállító növelte kapacitásait, de most van olyan gyártó is, amelynél az újonnan létrehozott kapacitások 60-70 százaléka kihasználatlanul áll.


Több kihívással szembesülnek az autóipari beszállítók egy tanulmány szerint

A tanulmány szerint a megváltozott környezetben a beszállítóknak érdemes lépéseket tenniük, hogy hosszú távon megfelelő pénzügyi mozgástérrel rendelkezzenek, mert a romló piaci környezetben várhatóan egyre nehezebb lesz tőkéhez jutni. Sok befektető eleve elkerüli a ciklikus autóipart és a pénzintézetek is egyre szigorúbban finanszíroznak, ami főleg a kevésbé tőkeerős cégeket hozza nehéz helyzetbe. Az összeolvadások és felvásárlások száma is csökken idén az autóbeszállítók piacán.

A beszállítóknak azért is fontos a pénzügyi rugalmasság, hogy ki tudják használni az autóipar főbb trendjeinek előnyeit, például a digitalizációt, az új mobilitási üzleti modelleket, az önvezető autókat és az elektromobilitást - olvasható a közleményben.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműipar, tanulmány
 
A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A személyre hangolt autóké a jövő? A személyre hangolt autóké a jövő?
 
Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

2019. október 01.
A Toyota és a Subaru megállapodott egy új üzleti és befektetési szövetség létrehozásáról azzal a céllal, hogy tovább erősítsék hosszú távú partnerségüket.
Részletek

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

A Toyota eddig 16,8%-os részesedéssel bírt a Subaruban, és néhány hónappal ezelőtt bejelentették, hogy a nagy sikerű Toyota GT86 – Subaru BRZ modellpáros után közösen fejlesztenek ki egy akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz szánt padlólemezt is, közepes és nagy méretű személygépkocsikhoz. A projekt során a két vállalat felhasználja a Subaru összkerékhajtási technológiáját és a Toyota elektromos hajtási megoldásait. A kifejlesztendő padlólemezre alapozva ezt követően a két vállalat közösen tervez meg egy C-szegmensű, tisztán elektromos hajtású SUV-modellt, amit mindkét cég a saját márkaneve alatt forgalmaz majd. A mostani bejelentés szerint ugyanakkor tovább mélyül a két autógyártó közötti partnerségi kapcsolat: a Subaru a Toyota társult vállalatává válhat.

A két japán autógyártó közötti korábbi, 2005-ben aláírt üzleti együttműködésről szóló megállapodásban foglaltak szerint a Subaru foglalkozott Toyota járművek gyártásával, illetve a Toyota szállított járműveket a Subarunak. Emellett közösen végezték a hátsókerékhajtású Toyota GT86 és Subaru BRZ sportkocsi modellek fejlesztését is. Az autóiparban történt hatalmas változások mellett – miközben reagálni kell az újfajta CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) területek megjelenésére is – a Toyota és a Subaru idén júniusban bejelentette, hogy megállapodtak egy akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) szánt padlólemez és egy BEV-modell közös fejlesztéséről.


Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

Mindkettőnél a Subaru összkerékhajtási technológiáit és a Toyota elektromos járműtechnológiáit alkalmazzák majd. A jelenlegi, évszázadonként egyszer előforduló, mélyreható átalakulás időszakában a Toyota és a Subaru célja az, hogy kapcsolatuk erősítése és kapacitásaik összehangolása révén dolgozzanak együtt, illetve hogy még jobb autókat készítsenek, mint amilyeneket eddig külön-külön gyártottak. Kapcsolatuk elmélyítése érdekében – a két márka identitásának tiszteletben tartása mellett – megállapodtak abban, hogy a Toyota növeli tulajdonrészét a Subaruban, és a Subaru is vásárol Toyota részvényeket.

Az új szövetség keretében megvalósuló tőkebefektetés

Subaru részvények vásárlása a Toyota által: olyan mennyiségű részvény beszerzése, amennyivel a Toyota összesen 20 % szavazati jogot szerez a Subaruban (a 2019. március 31-i állapot szerint ez 24.289.500 Subaru részvény volt, ami 3,17 % szavazati jognak felel meg). A ma bejelentett, tervezett részvényvásárlás alapján a Toyota által megvásárolandó újabb részvényekkel a Toyota 16,83 % szavazati joga a Subaruban elérné a legalább 20 %-ot, ami által a Subaru várhatóan a Toyota társult vállalatává válik.

Toyota részvények vásárlása a Subaru által: akkora pénzösszegnek megfelelő részvénycsomag (akár 80 milliárd jen értékű) vásárlása, ami ahhoz kell, hogy a Toyota megvásárolhassa a a fent leírtak szerinti Subaru részvényeket.

Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru

„Az évszázadonként egyszer megtapasztalható, mélyreható átalakulás időszakában – még akkor is, ha a CASE megváltoztatja az autókat – a vezetés élvezete szerves része marad az autóknak, én pedig úgy gondolom, hogy ezt továbbra is meg kell őriznünk. Én magam is rallyversenyző vagyok, és az Imprezával végzett edzések eredményeként átélhettem a Subaru összkerékhajtási technológiájának csodáját. Eközben mi a Toyotánál mindent elkövetünk, hogy a Rally Világbajnokságon - egyebek mellett - összkerékhajtási technológiáinkat is tökéletesítsük. Vállalataink, melyeknek fő célkitűzése az élvezetes autóvezetés élménye, most szeretnék feltárni a még jobb autók gyártásának lehetőségeit. Olyan autókat szeretnénk alkotni, amelyek megfelelnek a CASE-korszak igényeinek. Ennek érdekében mélyítjük el kapcsolatunkat és ötvözzük erősségeinket.” – fogalmaz a mai megállapodással kapcsolatban a Toyota elnöke, Akio Toyoda.

„Vállalatunk és a Toyota immár 14 éves múltra visszatekintő szövetsége különböző területekre terjed ki. Ilyen például a termékfejlesztés, a gyártás és az értékesítés, valamint a munkaerő-csereprogramok sikere. Azzal, hogy kapcsolatunkat még egy lépéssel továbbvisszük és kölcsönösen tökéletesítjük technológiáinkat, magasabb szinten leszünk képesek megfelelni a CASE igényeknek és egyéb elvárásoknak. Arra törekszünk, hogy egyre jobb autókat gyártsunk. Az új megállapodás tovább erősíti azt az élményt is, amit a Subaru szlogenje így fogalmaz meg: ´Élvezet és nyugalom.’ Meggyőződésem, hogy vásárlóink imádni fogják a végeredményt." – teszi kozzá a Subaru elnöke, Tomomi Nakamura.


Kulcsszavak: autógyár, együttműködés, elektromos, hibrid, subaru, toyota
 
A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot A Nissan LEAF éjszakai „néma futammal” ünnepelte a nemzetközi zajellenes napot A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe A Kia üzletágai 2012-ben 865 millió euró adót fizettek be az európai kormányok költségvetéseibe Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály
 
Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

2019. október 01.
Az idén 30 éves Duna Autó történetében több mérföldkövet is találhatunk. A legutóbbi, hogy nemrég megnyitotta kapuit a Haszongépjármű Centrum, ahol professzionális szaktanácsadással 8 márka modelljeit találhatja meg az ágazat célközönsége. Ezzel egy új márka, a Giotti Victoria mini-teherautó is bekerült az Autóváros portfóliójába.
Részletek

Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Vissza a gyökerekhez

A Duna Autó Zrt. története 30 évvel ezelőtt a Mitsubishi kisteherautók értékesítésével és szervizelésével kezdődött, majd ehhez megkapták a Volvo teherautók márkaszerviz-jogát is. Az azóta eltelt időben a mérleg nyelve inkább a személygépkocsik forgalmazása és karbantartása felé billent át, de a portfólióban mindig helyet kaptak a különböző márkák haszongépjárművei is.

„A teljes hazai gépjárműpiac megközelítőleg 15%-át teszik ki a kishaszon-gépjárművek. A mi esetünkben ez a szám összetettebb, mert a forgalmazott 18 márka közül haszongépjárműben csak 8 márkánk érintett” – árulta el Ambrózi Csaba, a Duna Autó Zrt. B2B üzletágának vezetője.

A Fiat, Peugeot, Renault, Dacia, Nissan, valamint Mitsubishi modelljei mellé 2018 tavaszán újra csatlakozott a Kamaz teherautó. Az Autóváros nem csak egyszerű forgalmazója, hanem importőre is a márkának, amely jelenleg kettő és háromtengelyes kivitelben, négyféle hajtásképlettel kapható.  A praktikus, kimagasló terepjáró képességű, és kedvező ár-érték arányú nagyhaszon-gépjármű elsősorban az útépítés, vasútépítés, erdőgazdálkodás, bányászat és egyéb speciális felhasználási területeken nyújthat kézenfekvő megoldást.
Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

A 30. születésnapját többek között azzal is ünnepelte az óbudai vállalat, hogy egy új márkát vett be portfóliójába. A Giotti Victoria mini-teherautó egy kínai-olasz kooperáció terméke, amely európai értékesítése már nagyban zajlik. Egyszerű, ugyanakkor praktikus kialakítás jellemzi, amivel az eddig kielégítetlen vevői igényeknek szeretne megfelelni a Duna Autó a hazai kishaszon-gépjármű piacon.

„A Giotti Victoria modellek 80 vagy 100 lóerős szívó-benzinmotorral szereltek, hátsókerék hajtásúak, és szimpla vagy duplakabinos, (akár billenő) platós kialakításban érhetőek el. Főként városi használatra ajánljuk, ahol a modern dízelmotorok nehezen üzemeltethetők” – jellemezte az új márkát Ambrózi Csaba.

Ön tudja mire, A Duna Autó tudja mit

Az Autóváros eddig is egyedülállónak számított a magyar autópiacon – nemcsak az általa forgalmazott 18 márkának, és üzemeltetett 21 márkaszerviznek köszönhetően, hanem komplex szolgáltatáscsomagja miatt is. Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató szerint épp ezért döntöttek úgy, hogy a piaci rést megcélozzák a haszongépjármű piacon is. „A Haszongépjármű Centrum megnyitásával az volt a célunk, hogy az általunk forgalmazott haszongépjárművek egyszerűbben, centralizáltan elérhetők és összehasonlíthatók legyenek.


Minden, ami haszongépjármű – egy helyen

Ezért cégünk Zay utcai főbejáratánál kialakítottunk egy bemutató területet, ahol az érdeklődők ízelítőt kaphatnak a haszongépjármű-kínálatunkból, de a telephelyen a különböző gyártmányok variánsai is megtekinthetők. Az ügyfeleket dedikált, haszongépjárműre specializálódott kolléga várja, aki egy személyben minden gyártmány esetében információval tudja ellátni a potenciális vevőket. Az ügyfélnek így nem kell 3-4 kereskedést felkeresni, minden tájékoztatást megkap egy helyen, amivel időt, és nem utolsó sorban pénzt spórolhat.”

A Duna Autó Haszongépjármű Centruma elsősorban új és tesztautók értékesítésével foglalkozik, míg a használtautó értékesítést a vállalaton belül a központosított DAS WeltAuto részleg látja el. A Kamaz esetében a szerviztevékenységet külső partner biztosítja, míg a többi márka modelljeinek karbantartását, javítását a cég látja el óbudai telephelyén. A Duna Autó szakemberei vállalják a kiválasztott autók felépítményezését is, emellett pedig segítenek a legkedvezőbb finanszírozási és biztosítási ajánlatok kiválasztásában, hogy az ügyfelek minél előbb munkára kész járművet kaphassanak kézhez.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, haszongépjármű, márkakereskedés
 
A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában A Nissan a 75 000. elektromos gépjármű értékesítését ünnepli európában Continental gumiabroncsokon fut a BMW elektromos teherautója Continental gumiabroncsokon fut a BMW elektromos teherautója Jó évet zárt a BMW Group 2014-ben Jó évet zárt a BMW Group 2014-ben Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Máris százezer új Opel Insigniát rendeltek meg Máris százezer új Opel Insigniát rendeltek meg
 
A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

2019. október 01.
Különleges eljárással kékített fabetétek teszik nagyon különlegessé, és nagyon japánná a Lexus IS különkiadását.
Részletek

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

Az egyik legősibb japán kézműves szakma és a szamurájok kultúrája egyaránt életre kel azokban a különleges kivitelű Lexus IS szedánokban, amelyek a napokban jelennek meg a márka japán kereskedéseiben.

A japán kékfestés  több évszázados hagyománnyal rendelkezik. Az 1600-as évektől fogva szigorú törvények szabályozták a köznép által viselhető ruházatot, beleértve annak színét is. A kék az engedélyezett kevés tónus egyike volt, és mivel a japán indigó (Polygonum tinctorium, más néven Persicaria tinctoria) könnyen kezelhetőnek bizonyult, használata hamar elterjedt a társadalom szélesebb rétegeiben. Miután felfedezték a növény gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatásait, különösen keresetté váltak a kék kelmék, nem utolsósorban a szamurájok körében, akik előszeretettel hordták azt páncélzatuk alatt. Egyes források szerint az indigó részlegesen tűzállóvá is tette a vele átitatott szövetet, ami ugyancsak fokozta keresettségét.

A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

A Lexus kézműves mesterei a Kachiiro-kék árnyalatot választották az új, exkluzív belső téri felületek elkészítéséhez. Az alapot a természetes diófa adja, amelyet egy 120 évvel ezelőtt alapított fegyverműves dinasztia rangidős mestere kézzel munkál meg: egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy milyen technikával vágja méretre, illeszti össze és polírozza tökéletesen simára a kormánykerék karimájánál, illetve az ajtókárpit és a műszerfal betéteinél felhasznált faelemeket.

A gyártás utolsó fázisa a festés. A fapanelek négy, egymást követő rétegtől nyerik el különleges ragyogásukat. Magától értetődően az egész folyamatot aprólékos kézi munkával hajtják végre. A Lexus Takumi mesterei például olyan speciális alapozó réteget alkalmaznak, amely fokozottan karcállóvá teszi a felületet. Az alkalmazott festékrétegek ezáltal 50 százalékkal vékonyabbak lehetnek, így jobban érvényesül a fa természetes textúrája – a különbség nemcsak látható, de tapintható is! Az indigó kettős színvilágát néhány mikron vastagságú alumínium réteg teszi még hangsúlyosabbá.


A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája

Ahogy a Lexustól már megszokhattuk, az évszázados tradíciókat felélesztő kézműves technikák a legmodernebb XXI. századi technológiákkal találkoznak a márka autóinak fedélzetén. Az IS két benzinmotoros verziója, az Európában IS 200t néven forgalmazott IS 300 és a 3.5 literes V6-os szívómotorral szerelt IS 350 mellett a 4,9 literes átlagfogyasztású, 223 lóerős rendszerteljesítményű IS 300h öntöltő hibrid is elérhető ezzel a történelmi ihletésű, utánozhatatlanul japán optikai csomaggal, amelyet azonban egyelőre csak otthon, Japánban forgalmaz a Lexus, globális piacra kerüléséről később döntenek.


Kulcsszavak: járműipar, Lexus IS, új modell
 
Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése BMW 3.0 CSL Hommage: a versenysport időtlen klasszikusának modern újraértelmezése A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 21 - 30