Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 21 - 30
Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

2020. június 26.
Ebben az évben biztosan nagyobb megfontolást igényel majd, hogy hova menjünk nyaralni. A vírushelyzet enyhülésével ugyan megnyílnak a határok, de a járványt kordában tartó rendelkezések egy része még mindig érvényben van vagy gyorsan változik.
Részletek

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Az autó kézenfekvő alternatíva, ugyanakkor a megnövekedett autósforgalom és a határátlépés szigorúbb feltételei okozhatnak kellemetlen perceket. Ha kellően előrelátóak vagyunk, mégsem kell lemondani az élményről!

Egy autós nyaralás igazi izgalmakat ígérhet. Ha saját járművünk van, akkor nincsenek kötelező útvonalak, bármikor elkalandozhatunk menet közben, vagy olyan helyeket barangolhatunk be, ahova csak kevesen jutnak el. Ráadásul gépkocsival a tengerpartot is elérhetjük néhány óra alatt, ha nem akarunk messze menni egy kis mediterrán hangulatért. A Magyar Turisztikai Ügynökség kutatása szerint a járványnak köszönhetően átalakulnak a magyarok nyaralási preferenciái, inkább rövidebb utakra indulnak majd, és azt is a nyár második felében. Ehhez csatlakozik a Reacty Digital friss felmérése is, amelyben a megkérdezettek körülbelül fele csak néhány napra menne nyaralni, többnyire belföldön. A külföldi utazást tervezők között Horvátország, Ausztria, Olaszország és Görögország a leginkább kedvelt célpontok.

Hiába gondoljuk azt azonban, hogy autóba pattanva bármikor nekivághatunk a túrának, hosszabb utazásra akkor is érdemes alaposan felkészülni, ha négy keréken indulunk el. „Nem várt problémák bármikor adódhatnak, de sok kellemetlenségtől megkímélhetjük magunkat, ha a járművünket és a hozzá tartozó papírokat alaposan átnézzük az utazás előtt.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Olyan egyszerű dolgokról beszélünk, mint például az olajszint mérése, a fékpróba, vagy a kopás és a légnyomás ellenőrzése az abroncsok esetében. Egyszerűbb és olcsóbb is időben gondolkozni, mint később a bajt elhárítani!” – nyilatkozta Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője.

Indulásra felkészülni!

A szakértő szerint érdemes szisztematikusan átvizsgálni az autó műszaki állapotát. A legtöbb dolgot magunk is ellenőrizhetjük, komolyabb probléma esetén kell csak szerelőhöz fordulni.

•    Először vizsgáljuk át, hogy előírás szerint működnek-e a fényszórók, irányjelzők, fékek, megfelelőek-e a folyadékszintek.

•    Folytassuk a futómű ellenőrzésével, mivel a futómű és a felfüggesztés állapota jelentősen befolyásolja a gépkocsik menettulajdonságait. A hibás beállítás ráadásul gyorsan tönkreteheti az abroncsokat: ezt a gumik féloldalas kopása jelzi. Ebben gyors segítséget nyújt a Hankook, hiszen a vállalat nyári abroncsaiban a futómű helyes beállításának ellenőrzésére szolgáló kopásjelzők vannak beépítve.

•    Bár már minden bizonnyal felkerültek a nyári abroncsok a járműre, de ha még a téli bakancsok vannak fent, jobb lecserélni nyaralás előtt.  A nyári abroncsok gumikeveréke sokkal keményebb, és mintázatuk nem, vagy csak minimálisan lamellázott. Jóval magasabb üzemi hőmérsékletre tervezik őket, minden fontosabb paraméterük a száraz/vizes aszfalton való tapadást és a menetstabilitást szolgálja. A balesetmentes nyári vezetéshez ez elengedhetetlen.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

•    Magukat a gumiabroncsokat is vizsgáljuk meg alaposan: a legfontosabb a kopás és a légnyomás ellenőrzése. Ha a gumiabroncs elhasznált, akkor vízen már nem tapad megfelelően. Nyáron a legtöbb problémát a vizes utak jelentik. Az aszfaltról leázott fékpor, gumipor és a lecsapódott kipufogógáz csúszós, habos bevonatot képeznek. Ezt idővel lemossa az eső, de amint elered az eső, számítani kell rá. A megfelelő vizes tapadást a gumikeveréken kívül a kellő profilmélység biztosítja, ami 3mm alatt már nem biztonságos (aquaplaning). A profilmélységet az abroncsokba beépített indikátorok segítségével is ellenőrizhetjük (1,6mm), de filléres tétel egy műanyag profilmélység mérő.

•    Az optimális guminyomás beállításánál kövessük a járműgyártó által előírt értékeket, például nézzük meg a vezető ülés melletti „B” oszlopra ragasztott matrica iránymutatását, vagy a tanksapka fedél belső oldalát.

•    Ha minden útra kész, mozgassuk az abroncsokat és a felfüggesztést egy rövidebb úton. Így még indulás előtt megtalálhatjuk azokat a rejtett hibákat is, amelyeket az ellenőrzés során nem vettünk észre.
Hegyen-völgyön át

A különböző terepviszonyok más-más felkészültséget, vagy akár abroncstípust is igényelhetnek, főleg akkor, ha extrémebb kalandokban gondolkodunk, mint például egy hegyi túra.

Tudjuk, mit teszel idén nyáron! A négy keréké lesz a főszerep a mostani szezonban

Csak hiánytalan és hibátlan felszereléssel induljunk el, legyen nálunk emelőszett, pótkerék vagy javítókészlet, elsősegély láda, vontatókötél és vontatószem, valamint elakadásjelző háromszög, hogy az egyszerűbb hibákat magunk is elháríthassuk.

Mielőtt elindulunk, ellenőrizzük, hogy fel van-e fújva a pótkerék vagy teljes-e a defektjavító készlet! Amennyiben van a kerekeken kerékőr, a leszedőfejét se felejtsük otthon. Ha útközben defektet kapunk és a kerékcsere elkerülhetetlen, a legfontosabb, hogy megőrizzük a higgadtságunkat. Mint mindig, ilyenkor is első a biztonság. Kormányozzuk az autót a lehető legbiztonságosabb helyre, és jól látható helyre tegyük ki a háromszöget. Az utasokat is tereljük biztonságos helyre a kerékcsere idejére, a gyerekeket pedig egyetlen percre se hagyjuk felügyelet nélkül. Jó választás a defekttűrő abroncs, amely légvesztés esetén is tovább használható (80km távolságig, maximum 80 km/h sebességgel). Így megőrizhetjük mobilitásunkat akár az oldalfal sérülése esetén is. Ezután viszont a sérült abroncsot újra kell cserélni.

Aki nemzetközi utakon szeretne autózni a nyáron, készítsen útitervet! Nem mindegy, hogy hány országon kell áthaladni az úticélig, ugyanis most országonként változhatnak a belépésre vonatkozó szabályok. A rendkívüli intézkedések miatt különösen fontos, hogy rendelkezzünk a megfelelő igazolásokkal. Ráadásul a fokozott ellenőrzés miatt megnövekedhet a várakozási idő is a határon. Nézzük meg, hogy működik-e a klíma, mindig legyen nálunk kellő mennyiségű víz, elemózsia. Ha gyerekekkel utazunk, akkor tervezzünk be több megállót, szánjunk időt az út közben megnézhető látványosságokra is.

Bár az idei nyár egy kicsit más lesz, mint az előzőek, de ha körültekintően járunk el, akkor az élmény ugyanolyan felejthetetlen lehet.


Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, közlekedésbiztonság
 
Használt gumiabroncsokból készült közút a Jászságban Használt gumiabroncsokból készült közút a Jászságban A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota A vezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa „Mad Max” superbike Continental abroncsokon „Mad Max” superbike Continental abroncsokon A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára A vadonatúj Ford Focus új technológiája megakadályozza, hogy valaki szemből hajtson fel az autópályára
 
Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

2020. június 26.
Új Audi szabadalom a kerékjárati ívek szegélyében található, a levegő átáramlását biztosító légbevezető csatornával illetve teljesen zárt padlólemez és állítható hűtőrács lamellák az e-tron S modellek kínálatában.
Részletek

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az aerodinamika kulcsfontosságú tényező, különösképpen a tisztán elektromos hajtású autók világában. Intelligens technológiai újdonságaival az Audi sportos SUV kupéja figyelemreméltóan alacsony értékű, 0,26-os légellenállási együtthatót tudhat magáénak. A kifinomult aerodinamikai koncepció számos innovatív, részletesen kidolgozott megoldást vonultat fel.

Az elektromos hajtású S modellek erejét kívülről sportos részleteik teszik egyértelművé, így például a kerékjárati ívek szegélyei, amelyek 23 milliméterrel szélesebbek mindkét oldalon az alapmodellben található megoldásnál. A feltűnő dizájn lényegét a kifejezetten új technológiára épülő aerodinamika adja. Az SUV kupé gyorsan ereszkedő tetővonala tovább javítja a légellenállási együtthatót a testvérmodellel összehasonlítva. A csomagtartó fedélen található légterelő perem pedig különösen hatékonyan javítja az autó hátsó részén a légáramlás irányát.

Légáramlás optimalizálás az első kerekeknél: légfüggönyök és a kerékjárati ívek szegélyein átáramló levegő

Az első kereknél történő légáramlás szabályozása kulcsfontosságú eleme az aerodinamikai elgondolásnak. Az elől található oldalsó légbeömlők – a légfüggönyök – egy, a kerékjáratban található csatornán keresztül vezetik a levegőt, így optimalizálva a kerekekhez és a jármű oldalához jutó légáramlást. A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő légáramlás ugyanezt a célt szolgálja: a kiszélesített szegély elülső részében található kivágásokban keskeny, vízszintes rácsok gondoskodnak a levegő vezetéséről úgy, hogy az a kerékjárat zavaró légörvényeit körbe zárja.

Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Ennek eredményeképpen „tisztább” légáramlat érkezik a jármű oldalához és az áramlási veszteség is csökken. A 20 col peremátmérőjű kerekek kialakítása illetve a gumiabroncsok oldalának mintázata is ennek megfelelően lett optimalizálva.

A kerékjárati ív szegélyén keresztül történő levegőáramlás révén az Audi feloldotta a két cél között feszülő ellentmondást: sikerült egyszerre biztosítani a kiemelkedő aerodinamikát és a sportos megjelenést. A négykarikás márka most először alkalmazza ezt az innovatív, szabadalmazott megoldását a tömeggyártásban. A jövőbeni Audi e-tron S Sportback légellenállási együtthatója eléri majd a 0,26-os értéket, míg az Audi e-tron S esetében ez 0,28-ra adódik.

Virtuális külső visszapillantó tükrök OLED kijelzővel a belső térben

A hagyományos tükrökkel összehasonlítva a karcsú virtuális külső visszapillantótükrök tovább javítják a légellenállási együtthatót. Közel annyit javítanak a modell aerodinamikáján, mint a kerékjárati íveken át történő légáramlás és segítségükkel közel három kilométerrel javul a WLTP ciklus szerint mért hatótávolság. A virtuális külső tükrök a világon elsőként szintén a négykarikás márkánál jelentek meg és az Audi e-tron quattro (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,6-22,4 (WLTP); 24,3-21,0 (NEFZ); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) modellnél már a sorozatgyártásan is megjelent az újdonság. Lapos tartóik végén kisméretű kamera működik, melyek képe digitálisan feldolgozva a műszerfal és az ajtókárpit átmeneténél elhelyezett, kontrasztos OLED-kijelzőkön jelenik meg. Autózhatunk akár autópályán, kanyarodhatunk vagy parkolhatunk, a látómező minden közlekedési helyzethez alkalmazkodik.

A jövő e-tron S modelljeinek kifinomult aerodinamikai koncepciója tovább folytatódik a jármű padlólemeze alatt. Itt a spoiler elemekkel ellátott burkolat egyértelműen irányítja a levegő áramlását a jármű körül. A padlólemezt illetve a nagyfeszültségű akkumulátort védő alumíniumlemezt is burkolat fedi.


Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója

Az alapkivitelben rendelkezésre álló adaptív légrugózás (adaptive air suspension) – a csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás – tovább javítja a légellenállási tényezőt, nagy sebesség mellett ugyanis akár 26 milliméterrel is lejjebb engedi a karosszériát a normál magassághoz képest, mégpedig két fokozatban. Rögzítőcsavarjai körül a golflabdákéhoz hasonló, körkörös mélyedést („dimple”) alakítottak ki a tervezők, amelyek a teljesen sík felülethez képest is könnyebb légáramlást biztosítanak.

A hőmérséklet szabályzás része: az állítható hűtőrács lamellák

Az állítható lamellákkal bíró hűtőrács fontos részegység, amely egyben a hőmérséklet szabályozás központi irányításáért is felel. Ez egy, a Singleframe hűtőrács mögötti keretből és két, két elektromos működtetésű zsaluszerkezetből áll. 48 és 160 km/órás sebesség között ezek általában zárt állásban vannak, így a levegő gyakorlatilag örvénylés nélkül áramlik a motorháztető felett. Amennyiben a légkondicionáló rendszer vagy a hajtásrendszer egységeinek több hűtőlevegőre van szüksége, a zsaluszerkezetek fokozatosan kinyitnak. A hidraulikus fékek különleges helyzetekben történő extrém igénybevétele esetén az állítható hűtőrács lamellák két csatornát nyitnak meg, amelyek a levegőt az első kerékjáratokhoz vezetik. Szükség esetén a hűtőventillátor is bekapcsol.

Akár 973 Nm nyomaték: innovatív hajtás koncepció három elektromos motorral

A jövő e-tron S modelljei kiemelkedő aerodinamikai jellemzőik mellett különleges teljesítményükkel tűnnek ki. Az Audi e-tron modellkínálatának két új zászlóshajója három elektromos motort használ, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen található. Ezek együttesen 370 kW teljesítményre képesek és nyomatékuk eléri a 973 Nm-t. Az S modellek mindegyike álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre. Intelligens hajtásvezérlésük új szintre emeli a jármű biztonságát és dinamikus kezelhetőségét. Az elektromos összkerékhajtás mellett rendelkezésre áll az elektronikus nyomatékszabályozás is, aktív és változó arányú nyomatékelosztással a hátsó tengelyen.
Kulcsszavak: audi, e-tron, suv
 
Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Audi e-tron S modellek innovatív aerodinamikai koncepciója Audi: külföld felé tolódik a járműgyártás súlypontja Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Elkészült az Audi motorfejlesztő központja Elkészült az Audi motorfejlesztő központja
 
Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

2020. június 25.
Megújított külső forma, hogy még magabiztosabb megjelenést kölcsönözzön a nagy teljesítményű kompakt szabadidő autónak (SUV).
Részletek

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

Az új CUPRA Ateca 2020 célja, hogy a legdinamikusabb teljesítményt biztosítsa a márka szellemiségét megtartva, de ugyanakkor az autózás újabb szintjét is jelenti annak érdekében, hogy megfeleljen az egyre igényesebb piac követelményeinek.

A CUPRA Ateca volt az első, amely saját márkanév alatt került piacra, és amely egyedülálló ajánlatot jelentett a piacon, mert a prémium gyártókon kívül ez a legnagyobb teljesítményű szabadidő autó. A pontosság, a sportosság, a gyakorlatiasság és a csábító formatervezés keveréke a gépkocsit csodálatos egésszé tette. Ezeket a tulajdonságokat most még tovább javították, hogy ez az autó még jobb ajánlatot jelentsen.

„A CUPRA Ateca jelentette a márka belépését egy új szegmensbe, és az autó nagyon sikeressé vált, 2019-ben több mint 10 000 darabot értékesítettek belőle, és ez lehetővé tette, hogy a CUPRA erősítse  pozícióját az Ateca családon belül: részesedése  a kínálaton  belül 15%" - mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

"A nagy teljesítményű szabadidő autó (SUV) volt a kulcsa annak, hogy a CUPRA évről évre 72% -os növekedést érjen el. A hajtóerőt olyan fejlett piacok jelentik, mint Németország, Franciaország és Svájc, és ide sorolható a tavalyi év végén a modellnél Mexikóban megvalósult komoly növekedés is.”

Az új CUPRA Atecát a márka barcelonai központjában tervezték és fejlesztették ki, és Kvasiny-ban (Cseh Köztársaság) gyártják majd.

Az új CUPRA Ateca 2020-at úgy fejlesztették ki, hogy a legjobb teljesítményt biztosítsa a kompakt szabadidő autó (SUV) szegmensben a prémium gyártókon kívüli kínálatban. Az új CUPRA a jármű első piaci megjelenésekor létrehozott alapokra épült.

Az új fejlesztéseknek köszönhetően az autó vonzerejének nőhet, így egy olyan gépkocsi kormánya mögött foglalhatunk helyet, amelyik egy szabadidő autó (SUV) gyakorlatiasságát kínálja, a hagyományos nagy teljesítményű autók vezethetőségével és kezelhetőségével, vagyis a vásárlók az életmódjukhoz tökéletesen illeszkedő, kompromisszumok nélküli gépkocsit találhatnak.

A CUPRA Ateca magasabb széria felszereléssel rendelkezik, beleértve a kagyló üléseket, a 19 ´´-os CUPRA könnyűfém felniket, a DCC felfüggesztést és progresszív kormányzást.

Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra

A választható eszközök változatos listáján megtalálhatók az új könnyűfém felnik, a színeken át a belső tér opciós lehetőségei, az új CUPRA kormánykerék a motor indítóval és az üzemmód választógombbal, valamint az Akrapovič kipufogó rendszer, melyekkel az ügyfelek változatosan állíthatják össze a CUPRA Atecát annak érdekében, hogy az a legjobban feleljen meg egyéni stílusuknak.

Ám az új CUPRA Ateca nem feledkezik meg a gyökereiről, a márka réz jelvényét viselő gépkocsik esetében elengedhetetlen teljesítményről és dinamikus tulajdonságokról sem.  A hétsebességes DSG sebességváltóval szerelt 2,0 literes, 300 lóerős TSI motor elegendő lendületet és energiát biztosít minden lelkes rajongó számára, ugyanakkor kifinomultabb és elegánsabb utazást is képes biztosítani, ha szükséges.

Egyedi kialakítását a 4Drive összkerékhajtású rendszer és a DCC dinamikus alvázrendszer segíti, amelyek lehetővé teszik, hogy az ügyfek a jármű “viselkedését” is a saját igényeikhez igazítsák.

De a mai világ nemcsak arról szól, hogy a gépkocsi az úton adja le teljesítményét, hanem vannak más igények is, amelyeket teljesíteni kell. Az új CUPRA Ateca 2020 új szintet képvisel a biztonság területén, és integrálja a gépkocsivezetőt segítő legfejlettebb rendszereket, annak érdekében, hogy az utasokat megkíméljék a balesetektől.

Ahogy a világ egyre inkább digitalizálódik, a CUPRA Ateca is újabb szintű összekapcsolhatóságot biztosít, amely segíti a vezetőt vagy az utasokat a kapcsolattartásban, függetlenül attól, hogy merre visz az útjuk. Az autóban hozzáféréssel rendelkeznek mind a jármű belterében lévő intelligens eszközökhöz, mind a jármű specifikus online szolgáltatásaihoz.

Az új CUPRA Ateca az iparágban hagyományos dolgok meghaladásával érkezik, új szinttel és tartalommal bővítve a nagy teljesítményű kompakt szabadidő autó (SUV) meghatározását. Egy autó, melyet a lelkes rajongóknak és a mindennapi ügyfeleknek szánnak, középpontban a CUPRA értékeivel.

Kulcsszavak: bemutató, Cupra, CUPRA Ateca, suv, új modell
 
A Citroen feltekeri a hangerőt! A Citroen feltekeri a hangerőt! Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Az új Toyota Verso Az új Toyota Verso A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra NX világpremier a Pekingi Autószalonon
 
IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése

IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése

2020. június 25.
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét.
Részletek

IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése

Az IfW (Institut für Weltwirtschaft) elemzése abból indul ki, hogy számos más kutatóintézet tanulmánya szerint az elektromos autók károsanyag-kibocsátása már a jelenlegi energiamix mellett valóban kisebb ugyan a belsőégésű motorokénál, ez a kalkuláció azonban figyelmen kívül hagyja az elektromos áram iránt az elektromos mobilitásra való átállással megnövekedő igényt. A megnövekedett áramkeresletet ugyanis a meglévő energiamix-szel lehet csak kielégíteni ahelyett, hogy a megújuló energiaforrásokat a fosszilis energiaforrások kiváltására használnák fel.

A villanyautókra való átállás megnövekedett áramigényét figyelembe véve viszont az aktuális energiamix mellett az elektromos autózás 73 százalékkal több károsanyag-kibocsátással jár, mint a legmodernebb dízelmotoroké - állapítja meg a kutatóintézet.

A Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung és a Heidelberger Institut für Energie und Umweltforschung kutatóintézetek tanulmányai szerint a jelenlegi energiamix mellett az elektormos autózás károsanyag-kibocsátása 15-30 százalékkal kedvezőbb a belsőégésű motorokénál. A Joanneum Research kutatóintézetnek az ADAC autóklub megbízásából készített tanulmánya szerint pedig nagyjából megegyezik.

IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése

Németországban a közlekedés felelős a károsanyag-emisszió 20 százalékáért, ami az energiatermelés és a feldolgozóipar után a harmadik legnagyobb kibocsátási forrás.

Csak a személygépkocsik futásteljesítménye 630 milliárd kilométer volt 2018-ban Németországban a szövetségi gépjármű-felügyelet (Kraftfahrt-Bundesamt) nyilvántartása szerint. Az elektromos autók 100 kilométerenkénti átlagosan 15 kilowattórás energiafelhasználásával számolva a teljes átállás 95 terawattórás áramigényt teremtene, ami az 515 terawattórás nettó németországi áramtermelés 18 százalékának felel meg. Ehhez hozzá kell adni még az elektromos autók előállításának a hagyományos autóknál magasabb energiaigényét is.

Az elektromos autók átlagos károsanyag-kibocsátásának számításakor az IfW azzal a feltételezéssel élt, hogy a megújítható energiaforrások kiépítése a jelenlegi ütemben halad tovább. A zéró-emissziós atomenergia szerepét pedig figyelmen kívül hagyták az áramtermelésben, mivel az 2022-ben kikerül az energiamixből.

A számítások alapján az elektromos autózás károsanyag-kibocsátása mindaddig meghaladja a robbanómotorokét, amíg az energiamixben 20 százalék felett van a fosszilis energiahordozók aránya. Az Európai Bizottság prognózisa szerint a fosszilis energiahordozók aránya még 2050-ben is 40 százalék felett lesz.

Az IfW megállapítása szerint az emissziós mérlegen tehát nem az elektromos mobilitás forszírozásával, hanem a fosszilis energiahordozóknak a megújuló forrásokkal való kiváltásával lehet javítani.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, környezetvédelem, németország, tanulmány
 
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak Árcsökkentés ad új lendületet a villanyautózásnak IKEA-hálózat az elektromos autóknak IKEA-hálózat az elektromos autóknak Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében
 
A Magyar Suzuki 23 százalékkal növelte árbevételét 2019-ben

A Magyar Suzuki 23 százalékkal növelte árbevételét 2019-ben

2020. június 25.
Az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. tavaly 23 százalékkal növelte a belföldi értékesítésből származó nettó árbevételét, az exportértékesítésből eredő nettó árbevétel is 23,5 százalékkal emelkedett - ismertette a vállalat HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgatója szerdán a társaság 2019-es eredményeit ismertető internetes sajtótájékoztatón.
Részletek

A Magyar Suzuki 23 százalékkal növelte árbevételét 2019-ben

Fejesné Gyurján Ildikó elmondta, a társaság csaknem 2,41 milliárd euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt.

A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat tavaly 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.

Krisztián Róbert, kereskedelemért és értékesítésért felelős operatív igazgató elmondta a társaság tavaly 2,2 százalékponttal növelte magyarországi piaci részesedését.

A márka az utóbbi négy évben folyamatosan vezeti a hazai újautó eladásokat, 2019-ben a hazai piacon 16,32 százalékos volt a Magyar Suzuki részesedése, 25766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban.
Az igazgató tájékoztatása szerint világszerte összesen 185 002 Esztergomban gyártott személygépkocsit adtak el tavaly, közülük 133 515 Vitara és 51 487 SX4 S-CROSS modell volt. A tavalyi gyártás 88 százaléka - 168 774 jármű - exportra készült.

A Magyar Suzuki 23 százalékkal növelte árbevételét 2019-ben

Krisztián Róbert ismertette, a Magyar Suzuki Zrt. 2019-ben globálisan 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítését 2018-hoz képest.

Josinobu Abe elnök-vezérigazgató elmondta, 2020-ban a termelés új korszaka kezdődött az üzemben, mivel az európai piacra már kizárólag hibrid modelleket gyártanak Esztergomban.

A vállalat vezetője kiemelte, tavaly áprilistól a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. A nagymértékben automatizált elosztó- és raktárbázisból hetente átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba 5 kontinens disztribútorainak.

Urbán László, vezérigazgató-helyettes újságírói kérdésre elmondta, a társaság középtávon nem számít a tisztán elektromos autózás széleskörű elterjedésére, ezért hibrid megoldásokat fejlesztik.

A vállalat sajtótájékoztatót követően kiadott közleménye szerint a Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága 24 százalékkal növelte értékesítését, a tavalyi évben 575 kétkerekűt helyeztek forgalomba. A Magyar Suzuki Zrt. ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül.

A társaság hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált motorral piacvezető Magyarországon.

A divízió 1469 hajómotort exportált 2019-ben Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába.

Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, esztergom, jármű kereskedelem, Magyar Suzuki
 
Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Rekord globális eladási eredmények 2013 első félében Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban A Focus ST a legnépszerűbb európai izomautó A Focus ST a legnépszerűbb európai izomautó A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Lexusban bíznak a legjobban az orosz autóvásárlók A Lexusban bíznak a legjobban az orosz autóvásárlók
 
Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

2020. június 23.
A Jaguar I-PACE nagyteljesítményű, tisztán elektromos szabadidőjármű mostantól új szórakoztató rendszert, háromfázisú otthoni töltést, és még inkább vezetőközpontú technológiákat kínál.
Részletek

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

A Jaguar I-PACE – a világ első tisztán elektromos prémium szabadidőjárműve – most új, gyors, ösztönösen kezelhető szórakoztató rendszerrel, valamint még gyorsabb tölthetőséggel gyarapodott, ami minden eddiginél egyszerűbbé teszi az elektromos jármű használatát és üzemeltetését.

Az I-PACE bevezetése óta több mint 80 nemzetközi elismerésben részesült, köztük elnyerte a 2019-es Európa Év Autója, Világ Év Autója, Világ Év Dizájnja és Világ Év Zöld Autója díjakat, ezzel is igazolva, hogy a műfaj első és legkiválóbb képviselőjeként újraírta az elektromos autózás szabálykönyvét.

Az I-PACE-t mindkét tengelyén egy-egy, a Jaguar által házon belül tervezett villanymotor hajtja. Ezek együttesen kivételes rendszerteljesítményt (400 LE, 696 Nm) nyújtanak. Az alumínium vázszerkezet és a mély tömegközéppont mellett az I-PACE az összkerékhajtással járó, páratlan kiegyensúlyozottságának is köszönheti menetdinamikáját, kifinomultságát és dinamizmusát – amelyekhez kiemelkedő valós hatótáv és páratlan mindennapi használati érték társul.

A Jaguar I-PACE még fejlettebb technológiákat felvonultatva teszi minden eddiginél egyszerűbbé és élvezetesebbé az elektromos autózást. A Jaguar modellpalettáján elsőként kapta meg az új Pivi Pro szórakoztató rendszert. Az okostelefonokhoz hasonlóan, ösztönösen kezelhető Pivi Pro szórakoztató rendszer késlekedés nélkül reagál az utasításokra, fejlett elektromos jármű navigációs funkciója megjeleníti a közelben található töltőállomásokat, azok használatának költségeit, rendelkezésre állásukat, valamint a töltés várható időtartamát.

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

Az I-PACE mostantól alapkiépítésben kínálja a 11 kW-os fedélzeti töltőt, így a háromfázisú elektromos csatlakozással rendelkező ügyfelek jelentősen rövidebb idő alatt tölthetik fel járművüket: 11 kW-os fali töltőbox használatával óránként 53 kilométerre (WLTP) elegendő energiát tud felvenni a jármű, a teljes töltés mindössze 8,6 órát vesz igénybe, így a megoldás ideális otthoni, éjszakai töltéshez. Az egyfázisú hálózattal rendelkező országokban elérhető 7 kW-os fali töltőboxok szintén versenyképes töltési sebességre képesek: óránként akár 35 kilométerre elegendő energia felvételével 12,75 óra alatt biztosítják a teljes feltöltést.  Ha utazás közben állunk meg tölteni, 50 kW-os gyorstöltővel 15 perc akár 63 kilométerrel növelhető a hatótávolság, míg a 100 kW-os gyorstöltő ugyanennyi idő alatt akár 127 kilométerre elegendő energia átadására képes.

Fokozott utaskomfortot biztosít az utastéri levegő ionizálás funkció, amely mostantól PM2.5 szűrővel fogja fel a levegőben szálló, legfinomabb részecskéket és allergén anyagokat. Az I-PACE akár indulás előtt képes átszűrni az utastér levegőjét.

A modell külső megjelenését az új Atlas Grey hűtőrács-dekoráció teszi még látványosabbá, emellett kibővített karosszériaszín-választék, új rajzolatú keréktárcsák, továbbá fényűző, új Bright optikai csomag áll rendelkezésre minden I-PACE kivitelhez.

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

„Az I-PACE fejlesztésekor arra törekedtünk, hogy a világ legkívánatosabb elektromos járművét alkossuk meg. Meg akartuk mutatni, mire képes egy Jaguar, ha elektromos. Úgy vélem, sikeresen megvalósítottuk ambiciózus célkitűzéseinket, most pedig új szórakoztató rendszerrel, háromfázisú töltővel, valamint a vezető és utasai számára egyaránt értékes technológiákkal tettük még tökéletesebbé az új modellt” – értékelte a változásokat Alan Volkaerts, a Jaguar I-PACE modellcsalád igazgatója. „Az I-PACE a világ első tisztán elektromos prémium sportos szabadidőjárműveként lépett piacra, és a most bevezetett módosítások gondoskodnak arról, hogy megőrizze vezető szerepét a kategóriában” – tette hozzá az igazgató.
  
Intelligens, gyors, csatlakoztatott

Az új Pivi Pro szórakoztató rendszer az I-PACE tágas, fényűző belső terének fénypontja. A 12,3 colos, nagyfelbontású virtuális műszerfal kijelző, a 10 colos felső és az 5 colos alsó érintőképernyő, valamint a többfunkciós, tekerőkapcsolós kezelőszervek éles, letisztult, modern grafikával társulva biztosítanak magával ragadó, ösztönös kezelhetőséget.

Az okostelefonok által ihletett Pivi Pro könnyen használható, miközben a nagyteljesítményű processzornak és a gyors rendszerindításnak köszönhetően már használatra kész, mire Ön helyet foglal a vezetőülésben. A beépített háttérakkumulátorral rendelkező navigációs rendszer másodperceken belül rendelkezésre áll.

Az új, ösztönösen kezelhető lapos menüstruktúra leegyszerűsíti a rendszer kezelését. A leggyakrabban használt funkciók és szolgáltatások a nyitóképernyőről egyetlen kattintással elérhetők. Az újratervezett navigációs rendszerben fele annyi lépésből lehet beállítani a célállomást, ráadásul mostantól kétujjas mozdulatokkal lehet tologatni és nagyítani a térképet, akárcsak egy okostelefonnál.

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

Az I-PACE-hez mostantól a „lebegő” középkonzol alatt kialakított, vezeték nélküli okostelefon töltő is rendelhető. A vezeték nélküli töltő a mobil jelet is erősíti, mely stabilabb térerőt biztosít. Alapfelszerelés az Apple CarPlay® funkcióval felvértezett okostelefon csomag, ahogy a Bluetooth technológia is, amelyhez egyszerre két telefonkészülék is csatlakozhat, így a vezető és az utasok is folyamatosan kapcsolódhatnak. Az okostelefon csomag piactól függően az Android Auto™ és a Baidu CarLife funkciókat is alapfelszerelésként biztosítja.

Az új Pivi Pro szórakoztató rendszerrel gyorsabban és egyszerűbben juthatunk el úti célunkhoz. A navigációs rendszer öntanuló algoritmusok segítségével optimalizálja az útvonaltervezést. A szóbeli útbaigazítás bölcsen csöndben marad, ha ismerős környéken közlekedünk, a térképek pedig mindig naprakészek, hála a vezeték nélküli szoftver-frissítésnek (SOTA).

A folyamatot még tovább egyszerűsíti a Pivi Pro azon képessége, hogy szükség esetén automatikusan megjelenítse az útvonalon létesülő új töltőpontokat és azokat válassza ki, amelyek használatával a lehető leggyorsabban célba érhetünk. Hosszú utazások alkalmával a Pivi Pro azt is megmutatja, hogy az útvonal egyes köztes pontjain milyen töltöttségi szintre számíthatunk.

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

Vezetőtámogatás és jó közérzet

Az I-PACE tervezésekor kulcsfontosságú szempont volt a vezető és utasai védelme; a modell ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP biztonsági vizsgálaton.

Ultramodern digitális technológia segíti a vezetőt és a közlekedés résztvevőit. Tökéletesebb látási viszonyokat teremt az új 360°-os 3D kamera rendszer, amely a központi érintőképernyőn megjelenített digitális panorámaképen mutatja meg a jármű környezetét és az esetleges veszélyforrásokat.

Az utastérben a ClearSight visszapillantó tükör révén a vezető akkor is akadálytalanul szemmel tarthatja a jármű mögötti területet, ha hárman ülnek a hátsó üléssoron, vagy tetőig pakolták a 656 literes csomagtartót.

A ClearSight hátul elhelyezett, széles látószögű kamerájának képe a keret nélküli visszapillantó tükörben kialakított, nagyfelbontású kijelzőn jelenik meg. A vezető a tükrön elhelyezett kapcsolóval válthat a normál tükör és a kamera képe között.

A tetőn elhelyezett rádióantenna-modulba elegánsan integrált, nagyfelbontású kamera minden helyzetben működőképes, akár rossz fényviszonyok közepette is. A kamerától védőperem és víztaszító bevonat tartja távol a csapadékot, így a lencse a lehető legkevésbé piszkolódik.

Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség

Minden utas számára kellemesebb környezetet kínál a továbbfejlesztett klímaszabályozó rendszer, amely energiatakarékos módon hűti vagy fűti a belső teret, akár négy, külön szabályozott zónában. Az allergén anyagok eltávolítására tervezett utastéri levegő ionizáló rendszerhez olyan szűrő is tartozik, amely a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket is szűri, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret.

Személyre szabhatóság

A hűtőrács új Atlas Grey dekorációjához az I-PACE minden kivitelén fényűző új Bright optikai csomag társul. A Bright csomag olyan részletekkel hangsúlyozza ki az I-PACE lélegzetelállító formatervét, mint a Noble Chrome hűtőmaszk-keret, az Atlas Grey külső tükörházak, a Satin Chrome ablakkeretek vagy az Atlas Grey hátsó diffúzor. A modern hatású Fekete optikai csomag fényes fekete kivitelű hátsó emblémákkal emeli a modell esztétikai megjelenését.

A karosszériaszínek megújult választéka olyan árnyalatokat foglal magában, mint a Caldera Red, a Portofino Blue vagy az Eiger Grey. Az utastérben a TrifieldTM technológiát alkalmazó opciós, továbbfejlesztett Meridian 3D Surround audiorendszer teremt különleges hangulatot. A rendszer két kiegészítő hangszórót kapott, amelyeket a tetőkárpitba süllyesztettek. A 16 hangszóróból és egy mélynyomóból álló összeállítás kivételes zenei élményt kínál minden utas számára.

Egyszerű elektromosra váltani

A Jaguar I-PACE tervezése során arra törekedtek, hogy az elektromos jármű minden téren felszabadult és problémamentes felhasználói élményt nyújtson.

•    A 90 kWh kapacitású akkumulátor egy feltöltéssel akár 470 kilométer (WLTP) megtételét teszi lehetővé, így az átlagos ingázási igényű ügyfeleknek elegendő hetente egyszer feltölteniük az I-PACE-t.
•    Az I-PACE akkumulátor-csomagjára 8 éves vagy 160.000 kilométeres garancia érvényes.
•    A jaguar.com weboldalon található hatótávolság-kalkulátor segítségével pontosan megértheti, hogy hogyan befolyásolhatják a reálisan elvárható, tényleges hatótávolságot az olyan tényezők, mint a menetsebesség, a környezeti hőmérséklet vagy a klímaberendezés beállításai.
•    A Jaguar által kifejlesztett iGuide alkalmazás segít azonosítani és megérteni a Jaguar I-PACE legfontosabb funkcióit és kezelőszerveit. Az alkalmazás egyben mobil felhasználói kézikönyvként is szolgál, amelyen keresztül könnyedén megtalálhatja a választ a töltési folyamattal kapcsolatos összes kérdésére.
•    A Jaguar a világ minden pontján rendelkezik az otthoni töltőpontok kialakítására szakosodott partnerekkel, így Ön olyan egyszerűen töltheti autóját, mint telefonját.
•    A Jaguar szerződött partnerei által telepített otthoni töltőpontok egytől egyig okos rendszerbe kapcsolhatók, így a töltési folyamat kényelmes, a felhasználó mobiltelefonjáról elindítható vagy félbeszakítható.
•    A nyilvános helyen töltött járművek esetében az I-PACE központi zárja a töltőkábelre is hat: az egészen addig nem húzható ki, amíg ki nem nyitjuk az autót, így nyugodtan magára hagyhatjuk az autót, amíg töltődik.
•    A Jaguar I-PACE Eco üzemmódot is kínál, amely mérsékli az akkumulátor merülését, és takarékosabb vezetési stílust szorgalmaz, ezzel növelve az I-PACE hatótávolságát. Az üzemmód az utastéri hőmérséklet, a levegő-keringetés és jó néhány egyéb beállítás finom módosításával is támogatja az energia-takarékosságot. A módosítások felülbírálhatók bármely érintett funkció manuális átállításával, vagy a menübeállításokban.
•    Az I-PACE vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcióval rendelkezik. A rendszerek – a szórakoztató rendszerektől az akkumulátor-szabályozáson át a töltésig – a távolból frissíthetők, így az I-PACE az idő múlásával egyre inkább megfelel az igényeinknek.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, I-PACE, jaguar
 
CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren A Nissan leleplezte a láthatatlant láthatóvá tévő technológiáját A Nissan leleplezte a láthatatlant láthatóvá tévő technológiáját
 
Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás

Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás

2020. június 23.
A tisztán elektromos meghajtású autókhoz igényelhető állami támogatási konstrukció jelentősen megmozgatta a magyar villanyautópiacot - közölte a Magyar Lízingszövetség kedden az MTI-vel.
Részletek

Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás

A közleményben felidézik, hogy sikeres a kormány tisztán elektromos autók vásárlására létrehozott új programja, az összesen 5 milliárd forintos keretösszeg lényegében néhány óra alatt kimerült, több mint 2 ezer tisztán elektromos autó és segédmotoros kerékpár megvásárlásához érkezett be kérelem.

Az autó- és járműfinanszírozásban működő lízingvállalatokat képviselő Magyar Lízingszövetség úgy látja, hogy az elektromobilitás a következő időszakban is az egyik legfontosabb tényező lesz a járműpiacon. Ezen trend elindításához, megerősödéséhez azonban egyelőre elengedhetetlen a hatékony állami támogatás - írják a közleményben.

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) és a Magyar Lízingszövetség abban bízik, hogy a következő időszakban új, akár megemelt keretösszeg fogja segíteni a vásárlókat.

Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnöke a közlemény szerint elmondta: újra bebizonyosodott, hogy az olyan állami programok tudnak igazán sikeresek lenni, melyek feltételei a szakmai szervezetek bevonásával alakulnak ki, és minden résztvevő támogatását élvezik.

Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára kiemelte, hogy a lízingcégek maguk is mindent megtesznek, hogy az elektromos autókat minél kedvezőbb feltételekkel érjék el az ügyfelek.

A Magyar Lízingszövetség az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján közölte, az uniós országokban a tisztán elektromos autók részesedése az újonnan forgalomba helyezett személyautóknál az első negyedévben 6,8 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 2,5 százalékkal. Magyarországon a hivatalos ACEA-adatok szerint az év első negyedében 1004 darab új, tisztán elektromos autó került forgalomba, ez 64 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben.

Kulcsszavak: elektromos autó, GÉMOSZ, Magyar Lízingszövetség
 
Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje Érkezik az elektromos Mercedes Vito Érkezik az elektromos Mercedes Vito Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt
 
Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról

Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról

2020. június 23.
Közúti veszélyeztetés miatt nem jogerősen egy évre eltiltott a vezetéstől és pénzbüntetésre ítélt a Dunakeszi Járásbíróság hétfőn egy férfit, aki járművével megpróbált leszorítani az útról egy másik autóst.
Részletek

Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról

A Budapest Környéki Törvényszék az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a vádlott május 27-én az M0-s autóúton a Megyeri híd irányából az M3-as autópálya felé tartott, amikor a fóti elágazásnál utolérte az előtte szabályosan közlekedő járművet. Többször felvillantotta a távolsági fényszóróját, hogy a sértettet gyorsabb haladásra vagy lehúzódásra bírja.

A másik autós azonban nem változtatott a sebességén és nem tért át a mellette lévő forgalmi sávba sem, ezért a vádlott a Fót irányába kanyarodó forgalmi sávba váltott, elhaladt a sértett mellett, majd szabálytalanul megelőzve visszatért elé, és erősen fékezett. Az ütközés elkerüléséhez a másik autó vezetője is fékezésre kényszerült.

A vádlott ezután újra áttért a külső forgalmi sávba, autóját folyamatosan a sértett autója felé kormányozta, hogy a szalagkorlát felé szorítsa.

Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról

A bíróság szerint a vádlott azzal, hogy indokolatlanul erős fékezésre kényszerítette a másik autó sofőrjét, és szabálytalanul használt egy forgalmi sávot, közvetlen veszélynek tette ki a sértettet.

A Dunakeszi Járásbíróság közúti veszélyeztetésben mondta ki bűnösnek a vádlottat, 325 000 forint pénzbüntetésre ítélte és egy évre eltiltotta járművezetéstől.

Az ítélet ellen a vádlott védője fellebbezett, ezért az nem jogerős.

Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról



Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, rendőrség, veszélyeztetés
 
Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be Apu, hogy megybe az a nagy...Közel 6 milliárdért épült a remíz, csak a villamos nem fér be Megnyílt egy fontos közlekedési csomópont a fővárosban Megnyílt egy fontos közlekedési csomópont a fővárosban Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról Pályázat a közutakon tapasztalható hülyeségek ellen Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között Felújított pályán járnak a vonatok Kelenföld és Tárnok között Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára
 
Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

2020. június 23.
A Ford ma bejelentette, hogy a továbbfejlesztett Ford Focus már egész Európában megrendelhető az üzemanyag-takarékos EcoBoost Hybrid elektromos hajtáslánccal.
Részletek

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

A kifinomult 48 voltos mild hibrid technológiának köszönhetően az új Focus 1.0 EcoBoost Hybrid modell teljesítménye 155 lóerő, 93 g/km CO₂-kibocsátás mellett (NEDC), és az autó 17 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a most kifutó, hatfokozatú manuális sebességváltós, 150 lóerős 1.5 EcoBoost benzinmotoros változat (NEDC).

Az új elektromos hajtáslánc mellett a továbbfejlesztett Focusban egy új, “valós színskálájú” 12,3 colos LCD műszeregység is megjelenik, miközben az autó konnektivitását – és ezzel együtt felhasználói élményét – az alapáras FordPass Connect modem javítja, amelynek szolgáltatásai között még idén megjelenik az innovatív Vészhelyzeti Előrejelzés is.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltségének része lesz a magán- és céges vásárlók számára egyaránt hasznos vezeték nélküli telefontöltő, illetve a 8 colos érintőképernyővel és hangutasításokkal egyaránt kezelhető SYNC 3 berendezés navigációs rendszere.

A Focus vásárlói emellett továbbra is megrendelhetik a stílusos Focus Titanium, a SUV-hangulatú Focus Active crossover, a sportos Focus ST-Line és a luxuskivitelű Focus Vignale modellváltozatokat, amelyek – változattól függően – ötajtós, kombi, és egyes piacokon négyajtós kivitelben kaphatók. Az EcoBoost Hybrid hajtáslánc mindegyik felszereltséggel párosítható.

“Elektromos hajtásláncaink nemcsak az üzemanyagszámla lefaragásában segítenek, hanem autóink vezetési élményét is javítják,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Focus EcoBoost Hybrid zökkenőmentesen hangolja össze az elektromos és benzines hajtást, olyan fogyasztást és teljesítményt kínálva, ami még néhány évvel ezelőtt is csak álomnak tűnhetett.”

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Immár a Focus is megjelenik a vállalat mild hibrid technológiájú, alacsony üzemanyag-fogyasztású terméksorozatában, amelyben olyan modellek szerepelnek, mint a Puma, a Kuga és a Fiesta személyautók, valamint a Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművek. A Ford még 2021 vége előtt 18 tagúra növeli elektromos hajtásláncú autónak európai kínálatát, és ezentúl minden újonnan bevezetett személyautójához választható lesz valamilyen elektromos (mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid vagy tisztán elektromos) hajtásmód.

Az EcoBoost Hybrid hajtás előnyei

A 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid Focus több mint kétszer akkora teljesítménysűrűséggel működik, mint a 10 évvel ezelőtti 145 lóerős, 2,0 literes benzinmotorral hajtott Focus, ugyanakkor 45 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (NEDC).

A 125 lóerős változatban is kapható Focus EcoBoost Hybrid modellekben a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A 48 voltos akkumulátor az első utasülések alatt kapott helyet, ezért a járműbe anélkül lehetett beépíteni a mild hibrid hajtást, hogy az helyet rabolt volna el az utastérből vagy a csomagtérből.

A BISG egyúttal elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

Az intelligens, önvezérlő mild hibrid rendszer folyamatosan ellenőrzi, hogyan használja a vezető a járművet, és ennek alapján dönti el, mikor és milyen intenzitással töltse az akkumulátort, és hogy mikor használja fel az abban tárolt energiát, a következő két stratégia alapján:

Forgatónyomaték-helyettesítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 24 Nm forgatónyomaték leadására is képes, csökkentve ezzel a benzinmotor terhelését; az NEDC-alapú mérések szerint így a Focus legmagasabb CO₂-kibocsátása 93 g/km (WLTP: 115 g/km), az üzemanyag-fogyasztás pedig 4,1 l/100 km (WLTP: 5,1 l/100 km).

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Forgatónyomaték-kiegészítés, ami a BISG elektromotor-funkcióját felhasználva akár 20 Nm-rel magasabb forgatónyomatékot biztosít annál, mint amit a benzinmotor egyedül leadhat teljes terhelés mellett, az alacsony fordulatszám-tartományban pedig akár 50 százalékkal nagyobb nyomaték is rendelkezésre áll.

A BISG alkalmazása azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök alacsonyabbra vegyék az 1,0 literes EcoBoost motor sűrítési arányát, és nagyobb turbótöltővel tornásszák fel a blokk teljesítményét, mivel a forgatónyomaték-kiegészítés jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így a motor gyorsabban pörög fel.

Az erős BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Focus EcoBoost Hybrid modell Start-Stop technológiája a további üzemanyag-takarékosság érdekében még több helyzetben működhet. A benzinmotor újraindításához mindössze 0,35 másodperc kell, a Leállítás Sebességfokozatban funkció pedig akkor is képes kikapcsolni a motort, ha az autót úgy fékezik állóra, hogy a váltó még fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A vezető beállíthatja, hogy ez a funkció 15, 20 vagy 25 km/órás sebesség alatt aktiválódjon.

Emellett a Focus EcoBoost Hybrid változatok üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolásos technológia is javítja, ami a Focus 1.0 EcoBoost és 1.5 EcoBoost benzinmotorjaiban is működik.

Ez a technológia 14 ezredmásodperc alatt automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad, szükség esetén pedig ugyanennyi idő alatt újra visszakapcsolja azt. Mindez sem a teljesítmény, sem a motor finom működése tekintetében nem jelent kompromisszumot.

A Focus vásárlói továbbra is megrendelhetik autójukhoz az 1,5 literes EcoBlue és a 2,0 literes EcoBlue dízelmotorokat, és választhatnak a fejlett nyolcfokozatú automata vagy hatfokozatú manuális sebességváltók közül.

Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid

Könnyebb összpontosítás, egyszerűbb kapcsolattartás

Az új technológiák, például a 12,3 colos digitális műszeregység és az év későbbi szakaszában megjelenő Vészhelyzeti Előrejelzés révén a továbbfejlesztett Focussal kellemes és biztonságos az utazás.

A minden részletében konfigurálható LCD műszeregység 24 bites “valós színskálájú” technológiája részletes kidolgozású, nagy felbontású képekkel és ikonokkal, nagyobb fényerővel, a teljes színspektrumot kihasználva jeleníti meg az adatokat, így a képernyő kevésbé fárasztja a szemet, és könnyebben leolvasható. A vezető maga választhatja ki, hogy melyik adatcsoportot tartja a legfontosabbnak, és a kijelző elsősorban ezeket az információkat jeleníti meg.

A Focus EcoBoost Hybrid 12,3 colos digitális műszeregysége egyedi funkciót is kínál, grafikusan jelezve az autó villamosenergia-felhasználását. A vezető bármikor ellenőrizheti, mennyi áramot termel a mild hibrid rendszer, és hogy ebből mennyit tárol az akkumulátor és mennyit használ fel a jármű az üzemanyag-fogyasztás vagy a teljesítmény javítására.

A műszeregység az eredetileg az optikai lencsék gyártásához kifejlesztett szabadformázás technológiájával készül, így a kijelző felső élét le lehetett kerekíteni, hogy belesimuljon az utastér dizájnjába. A szabadformázású panelben az áramkörök a kijelzőbe vannak beágyazva, ami lehetővé tette a tervezők számára, hogy a képernyőt – túllépve a hagyományos téglalap formátumon – más alakúra formálják.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az új Vészhelyzeti Előrejelzés tájékoztatja majd a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

Ezek a figyelmeztetések függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon az információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak.

A vészhelyzeti figyelmeztetések közt egyaránt szerepelnek az útjavítási munkálatok, a meghibásodott járművek, az úttesten feltűnő állatok, gyalogosok vagy tárgyak, sőt még a veszélyes útviszonyok is, így az autósok időben felkészülhetnek azokra a helyzetekre, amelyek rájuk várnak, de egyelőre nem észlelhetők.

„A Vészhelyzeti Előrejelzést attól más, hogy itt az autók egymás közti kommunikációja is fontos szerepet játszik, ami a Dolgok Internetén keresztül történik, és nem függ külső szolgáltatók alkalmazásaitól,” mondta Joerg Beyer, a Ford Európa tervezési részlegének ügyvezető igazgatója. „Ez fontos előrelépést jelent. A figyelmeztetések konkrétak, aktuálisak és kifejezetten az adott útvonalra vonatkoznak.”

A FordPass Connect segítségével az autós számos járműfunkciót kezelhet a járműtől távol, okostelefonján és a FordPass alkalmazáson keresztül. Amellett, hogy a navigációs rendszer Live Traffic frissítéseivel az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé változtatja, az ajtók távirányítással nyithatók/zárhatók, a nyolcfokozatú automata váltós modellek motorja a távolból is beindítható4, illetve elérhetők még a járműkereső és a járműállapot funkciók is; ez utóbbival ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, az abroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb.

Különleges egyéniségek, innovatív technológiák

A Focus kínálatában egyre több egyedi karakterű, különleges egyéniségű modell szerepel, így a vásárlók könnyen kiválaszthatják a személyes igényeiknek legmegfelelőbb autót.

Az új Focus Connected változat alapfelszereltsége számos olyan technológiát tartalmaz, amelyek segítenek a vezetőnek magabiztosabban autózni és a forgalomra összpontosítani; ilyen például a vezeték nélküli telefontöltő, a navigációval kiegészített SYNC 3, az Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó parkolóradar és a tolatókamera.

A Focus ST-Line és Focus Active kivitelek alapfelszereltsége tovább bővült, többek közt Kétzónás Elektronikus Automata Hőmérsékletszabályozással, automatikusan sötétedő külső visszapillantó tükrökkel, esőérzékelő ablaktörlőkkel és kulcs nélküli ajtónyitással. A kínálatban új, alapáras stíluselemek is megjelentek, például a Focus ST-Line modellek nagyméretű, funkcionális hátsó légterelője, vagy a Focus Active X fekete tetőkárpitozása.

A fejlett vezetéssegítő rendszerek listáján olyan tételek szerepelnek, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, amivel még az araszoló belvárosi forgalomban is kényelmesen lehet autózni, vagy az Aktív Parkolóasszisztens 2, ami egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a parkolást, önműködően kezelve a gázt, a féket és a fokozatváltást. Az alapfelszereltség részeként kínált Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer segít a vezetőnek, hogy megelőzze az ütközést más járművekkel, kerékpárosokkal vagy gyalogosokkal, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

Kulcsszavak: bemutató, EcoBoost, Focus, ford, hibrid, új modell
 
2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért
 
Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

2020. június 22.
Magyarország fontos szerepet tölt be az elektromos és önvezető járművek fejlesztésében, a magyar gazdaság versenyképességét segíti, ha az autóipar modern területei lendületet kapnak - mondta Varga Mihály pénzügyminiszter hétfőn Budapesten, az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft. tőkeemelésének bejelentéséről tartott tájékoztatón.
Részletek

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

A 20 millió dolláros (mintegy hatmilliárd forintos) befektetés részben a Lead Ventures alapkezelő egyik tőkealapjától érkezett, amelyet az MFB Invest és a Mol finanszíroz, részben pedig a Pénzügyminisztérium alá tartozó, elsősorban a magyar kis- és középvállalkozások finanszírozását támogató Széchenyi Tőkealap-kezelőtől.

A pénzügyminiszter hangsúlyozta, hogy Magyarország jó adottságokkal bír a járműgyártás terén, a kormány minden rendelkezésére álló eszközzel segíti az e területen működő vállalkozásokat.

Varga Mihály különösen fontosnak nevezte, hogy a magyar gazdaság minél előbb visszatérjen arra a növekedési pályára, ahol március előtt volt, mint mondta, az 5 százalékos növekedési tartomány reális kiindulópont lehet.

A gazdaságvédelmi akciótervről szólva elmondta, Magyarország több mint 9000 ezer milliárd forintot, a bruttó hazai termék mintegy 20 százalékát fordítja arra, hogy a gazdaság növekedési lendülete visszaálljon. A hétéves folyamatos gazdasági növekedés megteremtette annak a lehetőségét, hogy olyan programokat indítson el a kormány, amelyeknek a pénzügyi fedezete is rendelkezésre áll - mutatott rá.

Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft.

Magyarország a járvány alatt az egyik legeredményesebben védekező ország volt Európában, így minden esély megvan arra, hogy a jó alapokkal bíró magyar gazdaság eredményes legyen az újraépülésben is - fogalmazott.

Varga Mihály egyebek mellett kiemelte a bértámogatási, valamint a versenyképesség-növelő támogatási programot. Emlékeztetett arra, hogy a gazdaságvédelemhez kapcsolódó összes intézkedéssel több mint 1,2 millió magyar munkavállalót támogat a kormány, a hitelmoratóriumnak köszönhetően pedig csaknem 2000 milliárd forint maradt a családoknál és a vállalatoknál.

Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója elmondta, a korábbi befektetésekkel együtt az AImotive tőkeereje 75 millió dollár fölé emelkedett.

A társaság sikere bizonyítja, hogy lehet Magyarországon világszínvonalú eredményt elérni, és nem kell külföldre menni azoknak a startupoknak, amelyek jelentősebb tőkét szeretnének bevonni működésük finanszírozásába - vélekedett. Hozzátette, ez a tranzakció mutatja azt is, hogy jól tud működni együtt az állami és a magán kockázati tőke.

Kishonti László, az AImotive alapító vezérigazgatója kifejtette, termékeik elérhető és megfizethető megoldásokat kínálnak, ennek elismerését jelzi, hogy még a jelenlegi helyzetben is sikeresen tudtak tőkét emelni.

A 2015-ben alapított, csaknem 200 szakembert foglalkoztató AImotive fejlesztéseinek jelentős részét magyarországi központjában végzi, emellett már három kontinensen képviselteti magát irodákkal. Az újonnan szerzett tőkét egyebek mellett termékeinek hazai továbbfejlesztésére, nemzetközi jelenléte erősítésére és új irodák nyitására fordítja. A társaság céljai közé tártozik, hogy az önvezető rendszerek ne csak a luxuskategóriás járművekben legyenek elérhetőek.

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon Nőtt a Ford értékesítése Magyarországon Hatmilliárd forintos tőkebefektetést kapott az önvezető járműveket fejlesztő AImotive Kft. Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát A BMW Group Magyarországon bővíti gyárhálózatát Csehországban húsz százalékkal nőtt az eladott személyautók száma Csehországban húsz százalékkal nőtt az eladott személyautók száma Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 21 - 30