Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 291 - 300
Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

2023. április 15.
Több hely jut a családok részére a 100%-ban elektromos Townstar Combi értékesítésének megkezdésével. Az új Townstar EV személygépkocsi verziója a Townstar Combi a családok igényeit szem előtt tartva konfigurálható ülésekkel, csúsztatható második sorral és 850 – 2500 liter közötti lenyűgöző csomagtérrel rendelkezi.
Részletek

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

A Nissan bejelentette, hogy megkezdődhetnek a megrendelések a teljesen elektromos Townstar személygépkocsi változatára a Townstar EV Combi-ra, mely modell a helytudatos európai vásárlók számára kínál tökéletes megoldást.

A Nissan elektromos és elektromosított járművek egyre bővülő kínálatának új tagja jól mutatja a japán autógyártó elkötelezettségét az Ambition 2030 programjának, a mobilitás erősítésére vonatkozó hosszú távú elképzelése mellett, és azon túlmenően egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ iránt.

A teljesen új Townstar a használhatóság és a praktikum teljesen új szintjét ígéri. A családi kalandokhoz tervezett ötüléses Townstar EV Combi változat hatalmas csomagtartót és 1500 kg vontatási kapacitást kínál. A különböző applikációkhoz történő magas szintű csatlakozási lehetőségeket és a Nissan legújabb technológiáit kínáló személygépkocsi változat két üléssorral, tágas, akár 2500 literes csomagtérrel és akár 285 km-es teljes hatótávolsággal rendelkezik. A második üléssor előre és hátra is csúsztatható, hogy szükség szerint alakítsa a csomagteret.

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

“A Nissannál felismertük, hogy a családok értékelik az olyan autókat, melyek elegendő helyet kínálnak a mozgalmas életmódjukhoz. A Townstar EV Combi tervezésekor ezt tartottuk szem előtt. Felismertük, hogy a családok számára kiemelkedően fontos egy sokoldalú - a legkülönbözőbb igényeknek megfelelni képes - jármű. Elektromos autó kínálatunk legújabb tagja a használhatóságot és a praktikumot helyezi előtérbe anélkül, hogy kompromisszumot kötne a tulajdonosok által elvárt stílus és kényelem terén. A Townstar EV Combi tehát a Nissan legújabb válasza az ügyfelek dinamikus igényeire" - mondta Nicolas Tschann, a Nissan Europe kishaszongépjárművekért (LCV) felelős igazgatója.

A Townstar EV Combi-t egy 90 kW (122 LE) teljesítményű villanymotor hajtja, amely 45 kWh-s akkumulátorból nyeri az energiát. Ez az akkumulátor képes váltóáramú töltésre (11 kW és 22 kW), amely 90 perc alatt 15%-ról 80%-ra töltődik fel. Az akkumulátort egyenáramú gyorstöltőről is lehet tölteni (80 kW), amely így mindössze 37 perc alatt tölti fel az akkumulátort ugyanerre a szintre, és ideális azok számára, akiknek a lehető legrövidebb idő alatt kell feltölteniük az akkumulátort. A 22 kW-os töltős változat hőszivattyúval is rendelkezik, amely a leghatékonyabb módon biztosítja az utastér fűtését, valamint az akkumulátor élettartamát optimalizáló akkumulátor hűtőrendszerrel is.

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

Friss arc, sokoldalú belső tér

A Townstar EV Combi formatervét tekintve a jármű egészén friss, előremutató stílusjegyekkel rendelkezik. Ezek közé tartozik a Nissan japán DNS-ét tükröző, elegáns Kumiko-mintával ellátott, magasfényű orrész is.

Belül a Townstar EV Combi továbbra is a legmodernebb technológiát kínálja, az utastérben pedig az utazási élményt emeli. Az egyedi Nissan EV díszítőelemekkel ellátott 10 colos digitális kombiméter segíti a vezető összpontosítását, és csökkenti a figyelemelterelést azáltal, hogy a lényeges információkat egy helyen jeleníti meg. A középkonzolon vezeték nélküli töltő található az okostelefonok számára. A Nissan legújabb modellje opcionálisan kétzónás klímaberendezéssel, fűtött szélvédővel, fűtött kormánykerékkel, fűtött első ülésekkel, valamint hátsó szellőzőkkel és fűtéssel rendelkezik, hogy minden utas számára optimalizálja az utastér kényelmét.

A NissanConnect Services applikációnak köszönhetően a Townstar EV Combi számos funkciója távolról is elérhető a tulajdonosok számára. Ezek közé tartozik a távoli klímavezérlés funkció, amely lehetőséget ad a tulajdonosoknak arra, hogy az autójukat előmelegítsék vagy előhűtsék, így azonnal kényelembe helyezhetik magukat, amint beszállnak a járműbe.

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

A családi utazásokhoz ideális Townstar EV Combi további utasok és extra csomagok számára is bőséges helyet kínál. Hiszen a járműben az elejétől a végéig összesen 49 liternyi tárolóhely található, valamint három különálló Isofix-pontot is kínál a gyermekülések számára. A szegmens egyik legmélyebb csomagtartójával büszkélkedő Townstar EV Combi egyedülálló hátsó üléskialakítása a második üléssor csúsztatható funkciójával növeli a csomagtér kapacitását, így a már így is 850 literes csomagtartó az ülések lehajtásával akár 2500 literesre is bővülhet. A 60/40 arányban osztott ülések két része külön-külön mozgatható előre és hátra, ami jelentősen növeli a belső tér sokoldalúságát.

A Townstar EV Combi csomagtérkapacitását az intelligens tetősínek is növelik, amelyek integrált, szükség esetén összecsukható keresztrudakkal rendelkeznek. Mindezt ráadásul egy csomagtérpolc egészíti ki, amelyet úgy alakítottak ki, hogy az utas könnyedén elérje a csomagteret, és szükség estén azt el is lehessen pakolni.

Bőségesen felszerelt a biztonság és a nyugalom érdekében

A Nissan ProPILOT Assist technológia minden eddiginél biztonságosabbá teszi a vezetést a fékezés, a kormányzás és a gyorsítás támogató funkciói révén. Az automatikus vészfékező rendszere képes felismerni a potenciális veszélyeket az úttesten, figyelmeztetve a vezetőt, és szükség esetén fékez, hogy csökkentse az ütközés kockázatát.

Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra

A Townstar EV Combi a Nissan saját, egyedülálló intelligens Around View Monitor rendszerével is felszerelt, amely tökéletes a szűk helyeken való parkoláshoz. A rendszer a lehető legjobb áttekintés érdekében többféle kameranézetet - köztük egy madártávlatot - jelenít meg a vezető számára. A technológia a jármű körül mozgó tárgyakat is képes érzékelni, így manőverezés közben segít megelőzni a baleseteket.

A Nissan kishaszonjármű kínálatának többi tagjához hasonlóan a Townstar EV Combi is az iparágban vezető 5 éves vagy 160 000 km-es garanciával rendelkezik, valamint 8 év garanciával az akkumulátorra. Az új jármű közös CMF-C platformra épül, amelyet a Alliance kisáruszállítókkal foglalkozó központjában, a franciaországi Maubeuge-ban gyártanak. A Nissan Townstar EV személyszállító számos európai piacon lesz kapható.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, nissan, Townstar, Townstar EV
 
Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt A Nissan önvezető taxit tesztel Japánban A Nissan önvezető taxit tesztel Japánban Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra Ford ’Vandemonium’ a SEMA kiállításon Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban Megérkezett a Nissan Townstar EV Combi az európai piacra A Lada visszatér Latin-Amerikába
 
Visszatér Fantomas DS-e

Visszatér Fantomas DS-e

2023. április 06.
A mulhouse-i Musée National de L’automobile - Collection Schlumpf „ Mozgásban Louis de Funès-szel” című kiállítását ünnepelve a DS Automobiles egy olyan karosszériadizájnnal állt elő, melyet a „Fantomas visszatér” repülő DS-e inspirált.
Részletek

Visszatér Fantomas DS-e
A Musée National de l’Automobile – Collection Schlumpf Louis de Funès filmjeinek emblematikus autói előtt tiszteleg időszakos kiállításával, amely 2023. április 5. és november 5. között lesz látható.

A kiállításon megtekinthetők a filmekben szereplő autók (például a DS), plakátok, forgatási fotók és egyéb kiegészítők társaságában.

A DS Automobiles a Louis de Funès Múzeummal együtt képviselteti magát az eseményen egy olyan egyedi rajzzal, amely a „Fantomas visszatér” modern adaptációjának tekinthető.

Jean Marais, Louis de Funès és Mylène Demongeot társaságában a DS a Fantomas-trilógia második részének nagy sztárja volt, különös tekintettel a Vezúv szerpentinjén Rémy Julienne-nel leforgatott jelenetre, majd a végső menekülésre a kieresztett szárnyakkal felrepülő DS volánja mögött.

"A DS az autóiparon túl is forradalmat csinált. A francia örökség része lett és fontos szerepet foglal el a francia filmgyártás történetében. A Louis de Funès Múzeum felkérésére válaszolva rajzoltuk meg ezt a modern DS-t, tisztelegve Fantomas DS-e előtt. A rajz Geoffrey Rossillon nevéhez fűződik, aki a Frédéric Soubirou által vezetett Külső stílusért felelős team tagja." - Thierry Metroz, a DS Automobiles stílusigazgatója

Kulcsszavak: DS Automobiles, kiállítás, múzeum
 
A tárgyak internete személyessé válik –intelligens asszisztensekre összpontosít a Bosch A tárgyak internete személyessé válik –intelligens asszisztensekre összpontosít a Bosch Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával érkezik az új DS 7 Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány a 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű Időszaki kiállítást szervez új helyszínén a Közlekedési Múzeum, megérkezett az első öt jármű
 
Újabb mérföldkő az építkezésben: elérte legmagasabb pontját a BMW Group debreceni gyára

Újabb mérföldkő az építkezésben: elérte legmagasabb pontját a BMW Group debreceni gyára

2023. április 06.
Folyamatos és egyre látványosabb az előrehaladás a BMW Group Gyár Debrecen építkezésénél, hiszen a szerkezeti oszlopok napról napra egyre inkább épületformát öltenek.
Részletek

Újabb mérföldkő az építkezésben: elérte legmagasabb pontját a BMW Group debreceni gyára

Ezen lendületet jól mutatja, hogy az üzem a napokban elérte legmagasabb pontját, tető került a 26 méter magas festőüzem épületére. A jelentős mérföldkő megünneplésére rendezett bokrétaavatón a BMW Group és a kivitelező KÉSZ Csoport eddigi munkájukat megköszönve megvendégelte az építkezésen dolgozókat.

A 90 000 négyzetméter alapterületű festőüzem nem csak a legmagasabb, de egyben legnagyobb kihívást jelentő épület is a BMW Group Gyár Debrecen építkezésén. A német vállalat által támasztott, minden korábbinál szigorúbb fenntarthatósági és energiahatékonysági szempontok rendkívül komplikálttá teszik a háromszintes, 26 méter magas épület kivitelezését, azonban az így szerzett tudás és tapasztalat a későbbiekben bármely más BMW Group gyár átalakítása esetén hasznosítható lesz.

„Ez az épület, a festőüzem nagyon fontos mindannyiunknak. A jövőben, ha meglátnak egy NEUE KLASSE modellt az úton, gondoljanak erre az épületre és arra, hogy munkájukkal Önök is hozzájárultak az autó elkészültéhez” – hangsúlyozta az építkezésen dolgozók számára Hans-Peter Kemser, a BMW Group Gyár Debrecen igazgatója.

A BMW Group Gyár Debrecen a vállalatcsoport első olyan üzeme, amelyet már a tervezés első fázisától teljes egészében az iFACTORY koncepció mentén fejlesztettek, a hatékony, környezetbarát és digitalizált gyártás jegyében: HATÉKONY, amelynek sajátja a precizitás, a rendkívüli rugalmasság és az eredményesség; ZÖLD, amelyet, az erőforrás-hatékonyság, az újrahasznosítás és a fenntarthatóság jellemez; valamint DIGITÁLIS, amely a digitalizáció, a mesterséges intelligencia és a virtualizáció aktív alkalmazását jelenti.

Újabb mérföldkő az építkezésben: elérte legmagasabb pontját a BMW Group debreceni gyára

A BMW Group debreceni üzeme rendkívül magas fenntarthatósági mércét állít fel. Ez többek között 4500 fa ültetését, esővíz és megújuló energia használatát jelenti. Sőt, ezen túlmenően egy hosszú távú, Debrecenre szabott, átfogó biodiverzitási stratégia kialakítása is folyamatban van. Az erőforrás-hatékony megközelítés jegyében már a bokrétaavatón is egy földlabdás fa helyettesítette a hagyományos bokrétát, amely fát hamarosan el is ültetik a telephelyen.

„Ezzel az üzemmel, ehhez a fenntartható elköteleződéshez biztosít lehetőséget a BMW Group, hiszen a NEUE KLASSE modellek, amelyek ebben a gyárban mutatkoznak majd be, az új, a jövőért és környezetért felelős világot szolgálják majd” – hangsúlyozta Papp László, Debrecen polgármestere.

A hatékony és digitális gyártás előfutáraként – több mint két évvel a termelés hivatalos beindítása előtt – már most folyik a járműgyártás a leendő debreceni gyárban, legalábbis digitális formában, hiszen Debrecen a BMW Group első olyan létesítménye, amelyet teljesen virtuálisan terveznek és validálnak. Ez egyúttal fontos lépés például az új rendszerek virtuális üzembe helyezésének a folyamatos tervezési folyamatba való integrálása és automatizálása felé is.

Debrecenben a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal, valamint az elektromos hajtáshoz szükséges akkumulátorcellák összeszerelését házon belül lehetővé tevő, egyedi akkumulátor-összeszerelő üzemmel. A több mint 400 hektárnyi területen elterülő üzem a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, több mint 1500 munkavállalóval, egyben ekkor gördül le a gyártósorról a Debrecenben debütáló, tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE első modellje is.

Kulcsszavak: bmw, BMW Group, debrecen, gyár
 
A luxus új dimenziója: az új BMW X7 A luxus új dimenziója: az új BMW X7 Tavasszal a BMW új modellváltozatokkal fokozza a vezetés élményét Tavasszal a BMW új modellváltozatokkal fokozza a vezetés élményét Újabb mérföldkő az építkezésben: elérte legmagasabb pontját a BMW Group debreceni gyára Plusz 3,67 milliárd a debreceni 2-es villamos költségeire Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban
 
Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet

Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet

2023. április 04.
2023-24-ben ölthet végleges formát az alternatív üzemanyagtöltési infrastruktúrák uniós szintű egységes szabályozása (AFIR). Az elektromos autót használók leginkább az ugrásszerűen növekvő számú töltőpontoknak, és applikációs kavalkád helyett sima bankkártyás fizetés lehetőségének örülhetnének az AFIR életbelépése után.
Részletek

Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet

Bár a földgáz, a hidrogén és más egyéb, a hagyományos fosszilisoktól eltérő üzemanyagok töltési hálózatát is magában foglalja az Alternatív Üzemanyagok Töltési Infrastruktúrájának Rendelete (Alternative Fuel Infrastructure Regulation – AFIR), a legnagyobb várakozás természetesen az elektromos járművek töltési hálózatának fejlődésére gyakorolt hatását övezi. Uniószerte erősíteni kell ugyanis az e-töltő hálózatokat, hiszen a jelenlegi gépjármű-állomány igényein túl várhatóan exponenciálisan fog nőni ezen járművek száma, a folyamatosan napirenden tartott uniós-szintű korlátozási terv miatt, ami csak a klímasemleges üzemanyaggal hajtott a belső égésű motorral szerelt járművek forgalomba hozatalát engedélyezi 2035-től.

Az AFIR irányelveinek hazai bevezethetőségéről a KPMG által szervezett szakmai rendezvény időszerűségét mi sem illusztrálja jobban, mint hogy a belvárosi helyszín fél kilométeres körzetében jelenleg nincsen üzemelő e-töltő.

Mi a példakép Hollandia titka?

Noha Magyarországon több mint 2000 töltőpont áll rendelkezésre, ezek több mint fele Budapesten és Pest vármegyében található, a vidéki ellátottság inkább autópályák mentén és egyes nagyvárosokra korlátozódik – mutatta be a jelenlegi helyzetet Sipos Márton a KPMG szenior menedzsere.

Ezzel szemben Hollandiában több mint 110 ezer töltőpont van, amely volumenét tekintve a legmagasabb az EU-s tagállamok között.

Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet

„Ez elsősorban a rugalmas, ésszerű szabályozásnak és az illetékes hivatalok, valamint a piaci szereplők – elsősorban a villamosenergia-hálózati elosztók, töltőüzemeltetők és önkormányzatok – közötti rendszeres egyeztetésnek, valamint az egységes és hosszú távú infrastruktúra-fejlesztési tervnek köszönhető” – mutatott rá Tóth-Báló Tamás, a KPMG menedzsere.

„Ugyanis akármennyire ambiciózus célokat tűz is majd ki a végleges uniós szabályozás, a valódi végrehajthatóság azon is fog múlni, hogy az adott esetben – haszongépjárművek töltését is biztosítani hivatott – megawattos összkapacitás-igényű töltőhelyek kiépítésében üzletileg is érdekelt partnerek tudnak-e lenni az említett piaci szereplők és ezt a szabályozások is támogatják-e” – magyarázta Tóth-Báló Tamás.

Hol segít az AFIR?

Az AFIR az elektromobilitás fejlődéséhez elengedhetetlen töltőhálózatok jótékony terjedését több szemszögből is támogathatja. Egyfelől tisztáz alapvető fogalmakat, és bevezet újakat is, hiszen immár a haszongépjárművek területén vagy a folyami és tengeri hajózásban is megjelentek az alternatív hajtások. Egységesen kategorizálja a töltési kapacitások fokozatait, a töltőcsatlakozási szabványokat, a töltőkön feltüntetendő információkat, az infrastruktúra kiépítésében, fenntartásában, használatában közreműködő szereplők jogi elnevezéseit és kapcsolódó kötelezettségeik és jogosultságaik fogalmát. Eközben tekintettel van a szabályozás a fenntarthatósági kritériumokra, az uniós Fit for 55 javaslatcsomagra, a kapcsolódó beruházások klímavonatkozású támogathatósági és finanszírozhatósági kritériumaira, a légi és folyami közlekedési korridorok elhelyezkedési viszonyaira, és még sok más releváns tényezőre, részterületre.

„Az AFIR borzasztó sok területen akar egyszerre beavatkozni, tisztázni és ösztönözni ebben az ökoszisztémában” – vélte Vígh Zoltán, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezetője – „és ez kellemetlen helyzetbe hozhatja a tagállamokat, ha azonnal kell a jövőbeni kihirdetés után igazodni az AFIR-ban megfogalmazottakhoz.” Elsősorban a Villamosenergia Törvénnyel való összhang megteremtése érdemel prioritást Balogh Szabolcs, az MVM Mobiliti Kft ügyvezetője szerint. Hiszen idehaza a töltési pontoknak helyszínt adó ingatlanok tulajdonosai, üzemeltetői – például bevásárlóközpontok, ipari parkok – esetén a villamosenergia vételezésének szabályozott körülményei rendezendők.

Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet

Jelenleg eufemisztikusan elektromobilitási szolgáltatásként aposztrofálják ezt a tevékenységet. Sváb Kata, az EON Drive GmbH illetékes vezetője szerint az önkormányzatok egymástól akár teljesen eltérő szabályozási háttere is lassítja jelenleg a közterületi telepítéseket. Mint Tavi Tamás, a Magyarországon egyedülállóan kizárólag e-buszhálózatot üzemeltető Paksi Közlekedési Kft. ügyvezetője hozzátette, a közlekedési vállalatok telephelyein, logisztikai központokban és ipari parkokban sem egyszerűbb a helyzet. A konferencián felszólaló szakértők szerint az AFIR hazai implementálása előtt mindenképpen érdemes áttekinteni, hogy megvan-e az összhang a közlekedésügyi, az energetikai, az építésügyi és adózási szabályozásokban.

„Az EU-ban egyes tagállamok termékértékesítésként közelítik meg a töltési szolgáltatást, mások – köztük Magyarország is – szolgáltatásként kezelik, így a töltési szolgáltatásnak nincs egységes NACE (magyarul TEÁOR) kódja sem.” – hívta fel a figyelmet Tóth-Báló Tamás. A megközelítés amiatt is fontos, mert a termékként értékesített villamos energia a hagyományos üzemanyagokhoz hasonlóan jövedéki termékké válhat.

Ha nem is csodafegyver, de sokat segít

Még ha nem is oldja meg automatikusan az iparági vertikum minden szereplőjének gondjait, mindazonáltal fogyasztói szempontból nagyon kedvező változásokat hozhat az AFIR irányelveihez való igazodás. Az egyik legfontosabb változás a regisztráció és applikáció nélküli töltés lehetőségének biztosítására vonatkozó előírás.

Így megszűnhet az a kényelmetlen helyzet, hogy tucatnyi applikációt kelljen telepíteni az elektromos autók tulajdonosainak, hogy különböző szolgáltatók töltőinél is tudjanak tölteni. A gépjárműtulajdonosok számára kevéssé ismert elszámolási háttér, az e-roaming is sok tekintetben egyszerűsödhet. Ráadásul az AFIR a töltőhelyekről nyilvánosan elérhető információk körét is kiterjeszti, így a navigációs rendszerekbe sokkal részletesebb, valós idejű információ kerülhet a kapacitási, nyitvatartási, foglaltsági információktól a mosdó, közért, mozgáskorlátozotti szolgáltatások elérhetőségéig.

Mi a sok és mi a kevés?

Az AFIR másik nagy hozadéka, hogy egyértelmű pályát tűz ki a tagállamoknak a töltőtelepítési programok végrehajtásához. A teljesen elektromos (BEV) és a tölthető hibrid járművek (PHEV) nemzeti járműparkban képviselt arányának függvényében írja elő, hogy hány töltőhelyen, hány megawatt töltési összkapacitást kell biztosítani egy-egy tagállamnak. Ebben az összevetésben Magyarország jelenleg még csak enyhén marad el a megfogalmazott elvárástól. Azonban, ha a BEV-ek és PHEV-ek növekedését lineárisnak feltételezzük, akkor is már több mint négyszeresére kellene növelni a töltési infrastruktúrát 2030-ig a KPMG szakértői szerint. Ha az elektromos autózás ennél is gyorsabban terjedne, akkor még ennél is nagyobb ütemű fejlesztést kellene tudni végrehajtani Magyarországon.
 
Még súlyosabbak a kötelezettségek, ha a haszongépjárművek és a vízi közlekedési eszközök terén is hasonló prognózisokat állítunk fel. A szakértők ugyanakkor azt valószínűsítik, hogy az elkövetkező években ezeknél a kategóriáknál a hidrogénhajtás is meghatározó lesz a sokkal kedvezőbb energiasűrűség előnyeit kihasználva. Ez esetben persze ugyanúgy az AFIR irányelvek releváns fejezetei lesznek a mérvadók.

Kulcsszavak: elektromobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten BMW i Pioneers Night – az első 100 tulajdonos ünnepélyes találkozása Budapesten Elektromosautós startupba fektetett a Kia Elektromosautós startupba fektetett a Kia Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Ezer fölé nőtt a zöldrendszámos autók száma Magyarországon Ezer fölé nőtt a zöldrendszámos autók száma Magyarországon
 
Egységes platformot épít a Daimler Truck

Egységes platformot épít a Daimler Truck

2023. április 04.
Egységes mérnöki informatikai környezetet hoz létre a Daimler Truck a Siemens segítségével.
Részletek

Egységes platformot épít a Daimler Truck

A fejlesztésnek köszönhetően a teherjármű-és autóbusz gyártó integrálja csapatai munkafolyamatait és rendszereit a tervezés és a termék életciklusmenedzsment (PLM) terén.

A globális, felhőalapú együttműködésnek köszönhetően minden mérnöki munkafolyamat végponttól végpontig átláthatóvá válik, így a tervezés hatékonysága és agilitása is növelhető lesz.

A mostani együttműködéssel a Daimler Truck újabb mérföldkőhöz érkezett a Siemens portfólió bevezetésében, tavaly óta már a Simcenter élvonalbeli áramlástani numerikus szimulációs (CFD) megoldással javítja járműveinek aerodinamikai teljesítményét is.

Független vállalatként a Daimler Truck a digitalizáció útjára lépett, hogy a Daimler AG hagyományos rendszereit maga mögött hagyja, és a szállítmányozást intelligens IT megoldásokkal a fenntartható jövő felé vezesse. A gyártó határozott technológiai stratégiát dolgozott ki, amely elektromos és hidrogénmeghajtású járművek tervezésével a szénsemlegesség elérését célozza. Járműveit is egyre intelligensebbé teszi, digitális átalakulása például lehetővé teszi, hogy a szolgáltatások terén szintet lépve kamionjaihoz önvezérlést kínáljon.

A Daimler Truck világszerte több mint negyven kiemelt telephellyel és százezer főt meghaladó alkalmazotti létszámmal rendelkezik.

Kulcsszavak: Daimler Truck, együttműködés, járműipar, Siemens
 
Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens Autonóm töltőállomást mutatott be a Siemens Egységes platformot épít a Daimler Truck Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Egységes platformot épít a Daimler Truck A Goodyear autóbusz abroncsainak terhelhetősége megfelel az EU új súlyterhelési ajánlásainak 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD Egységes platformot épít a Daimler Truck Fenntartható személyszállítás – buszok, mint a legrugalmasabb megoldás
 
Egyre több elektromos autót exportál Németország

Egyre több elektromos autót exportál Németország

2023. április 04.
Egyre több elektromos meghajtású kocsit adnak el külföldön a németországi autógyárak, az export mennyisége tavaly elérte a félmilliót - mutatta ki a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis).
Részletek

Egyre több elektromos autót exportál Németország

A Destatis csütörtöki jelentésében kiemelték, hogy a német autóexport és autóimport legnagyobb részét tavaly is a hagyományos, belső égésű motorral szerelt kocsik tették ki, de egyre nagyobb az elektromos autók szerepe.
   
Tavaly 500 ezer tisztán elektromos meghajtású kocsit exportáltak Németországból, 24,2 milliárd euró értékben. Ez csaknem kétharmados - 65 százalékos - növekedés az egy évvel korábbi 300 ezerhez képest. A kivitel értéke még nagyobb mértékben nőtt, majdnem megduplázódott a 2021-es 12,6 milliárd euróhoz képest. A legfontosabb piac az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok, 14 százalékos, illetve 13 százalékos részaránnyal.
   
A hagyományos meghajtású autók exportja viszont a darabszámot tekintve kissé csökkent, 1,49 millióról 1,48 millióra, az értéket tekintve pedig jóval kisebb mértékben nőtt, 48,6 milliárd euróról 55,5 milliárd euróra. A legfontosabb piac Kína és az Egyesült Államok volt 14 százalékos, illetve 12 százalékos aránnyal.
    Egyre több elektromos autót exportál Németország

Az elektromos meghajtási technológia előretörését mutatják a behozatali adatok is; tavaly 358 ezer tisztán elektromos meghajtású kocsit importáltak 10,5 milliárd euró értékben, 2021-ben pedig 293 ezret, 7,6 milliárd euróért.
   
Ezzel szemben a hagyományos meghajtású kocsik importja jelentősen csökkent 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest, 1,2 millió darabról egymillióra, az import értékét tekintve 24,3 milliárd euróról 23,5 milliárd euróra.
   
A Destatis autóipari körképében kiemelte, hogy továbbra is ez a német feldolgozóipar legnagyobb bevételű ágazata. Az autók és autómotorok gyártásával foglalkozó 63 vállalkozás tavaly minden korábbinál nagyobb, 385,1 milliárd eurós bevételt ért el. Ez 30,4 százalékos növekedés a 2021-es 295,4 milliárd euróhoz képest, és 21,3 százalékkal meghaladja az ágazat termelési láncolatait megzavaró koronavírus-világjárvány előtti utolsó évben, 2019-ben elért 317,5 milliárd eurót.
   
A növekedés részben az árak emelkedésének tulajdonítható - mutatott rá a statisztikai hivatal. Hozzátették, hogy az autóipar forgalma a teljes feldolgozóipari bevétel 17,4 százalékát tette ki. Az autóipari cégek főként exportra termelnek, a bevétel 76 százalékát a külföldi értékesítés biztosította.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, jármű kereskedelem, németország
 
A luxus SUV-ok között lassan ciki lesz a nem elektromos hajtás A luxus SUV-ok között lassan ciki lesz a nem elektromos hajtás 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája 60 éves a SEAT szakmunkásképző iskolája Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elképesztően gyorsan megtisztítja a legszennyezettebb levegőt is a Tesla modellje Elképesztően gyorsan megtisztítja a legszennyezettebb levegőt is a Tesla modellje Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására Az Audi támogatja az „Elektromos autók és épületek közötti intelligens összeköttetés” létrehozására
 
Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem

Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem

2023. április 04.
Grandland GSe, Astra GSe: tökéletes kormányzási visszajelzések és stabilitás. GSe futómű: a KONI FSD technológiája a menetteljesítmények és a kényelem egyensúlyáért.
Részletek

Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem

Az új, villamosított GSe modellekkel minden eddiginél egyszerűbben összehozható a környezettudatosság és a sportosság. Az Opel Astra GSe és a Grandland GSe számára Dr. Christian Hartweg és mérnökcsapata egyedi futóműbeállítást és kormányzási jellemzőket tervezett. Dr. Hartweg egy új videóban részletesen elmagyarázza azt, hogy az aktuális GSe modellekhez milyen módon merítettek inspirációt a sportos elődökből, a különösen élvezetes menetdinamikát és vezetési élményt kínáló modern technológiai megoldások fejlesztése során.

A rüsselsheimi mérnökök azonban nem csak a GSe modellek fejlesztésén dolgoztak, a Grandland összes többi változatának futóműve és kormányzása is finomhangoláson esett át, az Opelekre hagyományosan jellemző lehető legközvetlenebb és legkiegyensúlyozottabb vezetési élmény érdekében.

Pontos, dinamikus, és így is kényelmes: a GSe futómű és az FSD technológia

“A cél világos volt,” mondja Hartweg. “GSe modelljeinknek minden körülmények közepette a sportos vezethetőség és a kényelem optimális egyensúlyát kell kínálniuk úgy, hogy közben a jövőnkért, a környezetért érzett felelősséget is szem előtt tartjuk.”

A mérnökgárda az Astra és Grandland modellek kiegyensúlyozott felfüggesztését alapul véve alakította a viselkedést sportosabbá és dinamikusabbá. A munka során kiemelt szempont volt a villamosított plug-in hibrid hajtásláncok és a futómű összehangolása, a lehető legjobb menetteljesítmények elérése érdekében.

Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem

A Grandland GSe elektromos összkerék-hajtású plug-in hibrid változatának kombinált rendszerteljesítménye 300 LE (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2 l/100 km, CO2: 28-27 g/km; súlyozott vegyes) és gyorsulása is kategóriaelső: mindössze 6.1 másodperc álló helyzetből 100 km-h-ra. Az Astra GSe modellváltozataiban a villamosított hajtáslánc 225 LE-s, (WLTP1 ciklus szerinti fogyasztás: 1.2-1.1 l/100 km, CO2: 26-25 g/km) a forgatónyomatéki csúcs pedig 360 Nm.

A Opel GSe modelljei már határozott és letisztult formáikkal is sportosságot sugároznak. “Az Astra GSe azonnal felismerhető egyedi orrkialakításáról és sportosabb kiállásáról is, hiszen hasmagassága 10 mm-rel alacsonyabb.” Magyarázza Hartweg. “Óriási élvezet vezetni. A kanyarokban valamennyi GSe kiválóan tapad és stabil, nagyon dinamikusan vezethető, de ilyenkor is kényelmes.”

Mindezt speciális rugókkal és a KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) technológiáját használó lengéscsillapítókkal érték el. A forgalmi helyzettől, az útfelület minőségétől és a vezetési stílustól függően az FSD eltérő csillapítási karakterisztikákat használ például a magas frekvenciájú felületi egyenetlenségek (macskakő, vagy csatornafedelek) keltette mozgások kiegyenlítésére, illetve sportos, dinamikus vezetésnél, ahol az útfelület egyenletesebb és így a rugózási-csillapítási frekvenciák is kisebbek.

Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem

A csúcsmodellek a vezető minden utasítására gyorsabban, közvetlenebbül reagálnak, és az Opelekre hagyományosan jellemző módon nagysebességű lassításoknál valamint gyors autópálya ívekben is stabilan viselkednek.“ A lengéscsillapítókban a megszokottnál eggyel több szelep dolgozik, és egy második olajáramlási kört is kialakítottak bennük. Ennek a szelepnek a nyitott, vagy zárt állásától függően az autó csillapítási jellemzői lehetnek kényelmesebbek, vagy sportosabbak. A GSe jelentése ´Grand Sport electric´ – sportos vezetési élmény a legmodernebb plug-in hibrid technológiával. A sportosság még sosem volt ennyire okos!”

Sportosabb, közvetlenebb és harmonikusabb: új futómű-beállítás valamennyi Grandland változatban

A futómű és a kormányzás fejlesztései nem korlátozódtak csak a GSe modellekre, hiszen a mérnökök valamennyi Grandland modellváltozat lengéscsillapítóit és kormányművét finomhangolták. Kis rugózási sebességeknél megnőtt a csillapítás mértéke, miközben a középtartományban és feljebb lecsökkent, így a legrosszabb felületeken is maximális a menetkomfort. A finomításoknak köszönhetően a Grandland minden helyzetben kiegyensúlyozott, stabil és kényelmes viselkedésű.

Ezzel az új Grandland modellek az Opelre jellemző sportos és kényelmes vezetési élményt kínálják, közvetlen és pontos visszajelzéseket szolgáltatva a vezetőnek minden menethelyzetben.
Kulcsszavak: Astra GSe, fejlesztés, Grandland GSe, opel, Opel GSe
 
Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem Vége lehet a felrobbanó akkumulátorok korának? Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Az Opel GSe modellek futóműve: kiemelkedő kezelhetőség & kényelem Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt A Jaguar Land Rover fizikai érintés nélküli érintőképernyőt fejleszt
 
Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

2023. április 04.
A ritka teljesítmény apropóján érdemes áttekinteni minden idők egyik legsikeresebb japán kisautójának élettörténetét.
Részletek

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Alig néhány tucat olyan autótípus létezik a világon, amely pályafutása során nyolc számjegyű darabszámban talált gazdára. Ezek között egészen a közelmúltig öt Toyota-széria szerepelt – az alsó-középkategóriás Corolla, minden idők legsikeresebb modellcsaládja; a középkategóriás Camry; a kompakt szabadidőjárművek műfaját megteremtő RAV4; valamint két összkerékhajtású ikon: a Hilux pickup és a Land Cruiser terepjáró. Ezen illusztris társasághoz nőtt fel most a Yaris, amelyből a bevezetése óta eltelt huszonnégy évben több mint tízmillió példányt értékesítettek világszerte.

Sikert sikerre, négyszer egymás után

A Yaris számos elsőséggel büszkélkedhet, a Toyota berkein belül éppúgy, mint a globális autóiparban. Már születése is egy ilyen korszakalkotó pillanat volt: a kiemelkedően népszerű, negyed évszázadon és öt generáción átívelő karriert befutott Starlet utódja volt az első olyan Toyota, amelynek külső formatervéért 100 százalékban a vállalat ezredfordulón létrehozott európai formatervező központja, az ED2 felelt. A játékos, mégis karakteres forma is hozzájárult ahhoz, hogy a Yaris 2000-ben – a Toyota történetében először – elnyerte az Év Európai Autója (COTY) címet, de a tetszetős megjelenés csak egy volt a modell számos erénye közül.

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Rendkívül jó helykihasználása és az Euro NCAP tesztjén elért, kategóriaelső utasbiztonsági minősítése rendkívül átgondolt konstrukcióról tanúskodott. Az 1,0 literes, háromhengeres motort a műfaj csúcsaként ünnepelte (és Év Motorja díjjal jutalmazta) a szakma, az egy évvel később bevezetett 1,4 literes dízelmotor pedig soha nem látott, teljes egészében alumíniumszerkezetével ejtette bámulatba a világot.

A Yaris rendkívüli népszerűsége magasra emelte a lécet a Toyota számára. Talán ezért is döntött úgy a gyártó, hogy a szokásos modellciklust lerövidítve, ereje teljében ereszti szélnek az első generációs modellt. A közvetlen utód 2005-ben mutatkozott be, a recept pedig egyszerű volt: tudja ugyanazt, csak sokkal jobban. A teljesen sík padló jóvoltából tovább javult a helykínálat, a mérnökök kiemelt figyelmet szenteltek annak, hogy soha nem látott kapacitású és minőségű tárolóhelyet alakítsanak ki az utastérben.
Tovább csiszolták a vezethetőséget, a rugózási kényelmet és a légellenállást, az utasbiztonságról akár kilenc (!) légzsák gondoskodott, a hajtáslánckínálat vadonatúj, illetve átfogóan megújult motorokból állt, és a modellciklus zenitjén bevezették a hatásfokot nagyban javító Toyota Optimal Drive technológiákat.

Míg a második kiadás formai szempontból a mértékadó eredeti Yaris evolúciójának számított, a 2012-ben bevezetett széria teljes mértékben szakított azok gömbölydedségével, és határozottan felnőttes – egyszerre elegáns és dinamikus – külsőt öltött.

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Az autóipar történelemkönyvébe mégsem ezzel, hanem előremutató hibrid hajtásláncával írta be magát: a harmadik Yaris volt az első kisautó a világon, amelyet benzin-elektromos erőforrással is meg lehetett rendelni. A számtalan innovatív részletmegoldással kísért hibrid hajtáslánc takarékosságát tovább javított légellenállási együttható fokozta. Pályafutásának derekán a harmadik Yaris szinte teljes mértékben átalakult, a mérnökök és tervezők csaknem ezer alkatrészét gondolták újra. A 2017-es modellfrissítés apropóján minden korábbinál magasabb szintre emelték a modell aktív biztonságát.

Így jutottunk el 2020-ig, a jelenleg is kapható, negyedik szériáig, amely már a Toyota vadonatúj tervezési és gyártási filozófiájának gyümölcsének: a TNGA-B padlólemeznek az előnyeit élvezte. A radikálisan friss formanyelv mellett ez olyan, meghatározó újdonságokat vont magával, mint a fejlett vezetőtámogató rendszerek széles köre, vagy a még takarékosabb (-22%), ugyanakkor érezhetően erősebb (+16%) hibrid hajtáslánc, amely dinamikusabban gyorsult, miközben szélesebb tartományban tudott tisztán elektromos üzemben haladni. A negyedik Yaris megismételte az első generációs diadalmenetét az Év Európai Autója szavazáson, és minden korábbinál erősebb eladásokkal igazolta már a bevezetése utáni időszakban, hogy a Toyota fejlesztőrészlege ismét elébe ment a piaci trendeknek, és olyan autót alkotott, amelyet revelációként fogadott a közönség.

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Variációk ferde hátra

A Yaris Európában mindig is öt- vagy (az első időkben) háromajtós kisautót jelentett, a világ más tájain azonban népszerű volt lépcsőshátú kivitelben is – ezek a módozatok piactól és generációtól függően Platz, Belta Ativ vagy Vios néven futottak. A Toyota a kezdet kezdetén egy kabrió verzióval is próbálkozott, ám az nem jutott tovább a formatanulmány fázisánál. Az életöröm-célszerűség skála másik végpontjára helyezett Yaris Verso ellenben sikeres karriert futott be: a városi egyterű szélsőséges mértékben variálható belső terével a furgonokkal vetekedő használati értéket nyújtott nevetségesen könnyen manőverezhető kivitelben. Habár közvetlen utód nélkül távozott a kínálatból, a harmadik generációs globális modellel párhuzamosan gyártott, ám kizárólag fejlődő piacokon forgalmazott XP150-es kódjelű, megnövelt méretű Yaris nyugodt szívvel tekinthető a Verso szellemi örökösének.

Mindezeknél relevánsabb a Yaris 2021-től értékesített karosszériaváltozata: a Yaris Cross, a Toyota első városi crossover modellje. A ferdehátú modellel közös műszaki alapokat és azzal megegyező tengelytávot emelt (+30mm) hasmagassággal és robusztusabb idomokkal társító modell maga is kulcsszerepet játszott abban, hogy a Yaris modellcsalád mostanra átlépje a 10 milliós értékesítési számot: a bemutatásakor a Világ Év Városi Autója címmel kitüntetett modell 2022-ben a Yaris európai összeladásainak 45%-át tette ki.
Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Praktikus, sportos, világbajnok

Kevés kisautó mondhatja el magáról, hogy összes generációja kínált különösen dinamikus, motorsport-ihletésű változatot. A sort a Yaris TS indította el 2001-ben: ez merevebb karosszériával, feszesebb futóművel és kifejezetten tüzes viselkedésű, bár csupán 100 lóerős motorral tette hitelessé a harcias külsőt és belső dizájnt. A TS második kiadása már annyit sem finomkodott, mint elődje: 1,8 literes motorja 132 lóerős volt, megjelenését komoly aerodinamika-csomag erősítette. Aki attól félt, hogy a harmadik Yarist puhánnyá teszi a hibrid technológia bevezetése, annak a GRMN típusváltozat oszlatta el az aggályait: a Toyota 2017-ben visszatért a rali világbajnokságba, és az itt szerzett tapasztalatokat közvetlenül felhasználva egy félelmetesen sportos háromajtóst építettek. Ennek 1,8 literes, kompresszoros motorja 212 lóerővel riogatott, az autó 6,3 mp alatt gyorsult 100 km/órára.

Ez azonban csak a kezdetnek bizonyult: az autógyártó motorsport-programjáért felelős Gazoo Racing 2020-ban bemutatta a negyedik generációs Yaris sportváltozatát: a háromhengeres turbómotorral szerelt, variálható összkerékhajtású, 261 lóerős GR Yarist. Ez nem csupán napjaink egyik legizgalmasabb konstrukciója, hanem a Toyota jövőjébe vezető út fontos állomása is: a belső égésű motorját benzin helyett hidrogénnel működtető GR Yaris H2 kísérleti versenyautó egy érdekes alternatívát vázol az emissziómentes közlekedésre. Ezzel párhuzamosan a 2022-es évadra megváltozott FIA-előírások szerint kifejlesztett GR Yaris Rally1 versenyautó megszerezte a Toyota nyolcadik egyéni és hatodik konstruktőri rali világbajnoki címét, ezzel a dobogóra emelve a márkát minden idők legsikeresebb WRC-szereplői között.

Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris

Európában, Európának

Az eddig eladott tízmillió Yarisnak több mint a fele az Óvilágban talált gazdára – nem véletlen, hiszen a Toyota az első pillanattól fogva európai hangvételű és stílusú autóban gondolkodott. A vállalat csak a típus tervezésében és gyártásában szánt főszerepet helyi kompetenciáinak.

A nizzai ED2 formatervező központ az első két generáció külső formaterve mellett a harmadik széria modellfrissítéseiért, valamint a jelenlegi, negyedik Yaris szín- és anyagválasztékának kidolgozásáért volt felelős. A Yaris Cross külső formaterve ugyancsak a Franciaországban működő tervezőbázis szakértelmét és kreativitását dicséri.

Már a legelső Yaris japán belpiacos gyártásindítását megelőzően hatalmas léptékű építkezés vette kezdetét a franciaországi Valenciennes-ben. A kor egyik legmodernebb autógyárának számító TMMF 2001 januárjában kezdte meg a termelést, és ontja magából azóta is szakadatlanul a Yaris egymást követő generációit. A jubileumi, tízmilliomodik Yaris: egy GR Sport modell is ebben az üzemben készült el március 30-án, méltó keretet adva a modell történetének – és remélhetőleg stílusosan indítva útjára a sikersztori következő fejezeteit.
Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, toyota, Yaris
 
A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt A Ford pontosan 100 évvel ezelőtt mutatta be első haszongépjárművét, a Ford TT-Modellt A ŠKODA AUTO legyártotta az egymilliomodik SUV modelljét A ŠKODA AUTO legyártotta az egymilliomodik SUV modelljét Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris Csehországban mérsékelten emelkedett a személygépkocsi-eladás Huszonöt év alatt tízmillió példányban talált gazdára a Toyota Yaris A kecskeméti Mercedes-Benz gyár Magyarország második Legvonzóbb Munkáltatója
 
Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota

Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota

2023. április 03.
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautópiacon a Toyota 4996 új autó értékesítésével, 14,4%-is piaci részesedéssel áll az első helyen az év első három hónapját vizsgálva: ez 46%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai.
Részletek

Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota

A hazai forgalomban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon még ennél is nagyobb a környezetbarát elektrifikált modelljeiről ismert japán autómárka előnye.

A magyarországi újautó értékesítéseket immár évek óta vezető Toyota valósággal letarolta a piacot az első negyedévben, miután 14%-al növelte értékesítéseit és 1,1 százalékponttal növelte piaci részesedését az előző év azonos időszakához képest 5,2%-al bővülő magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon. A Toyota értékesítések növekedésének dinamikáját jól mutatja, hogy a környezetbarát japán autómárka 2023 első negyedévében eladta teljes hazai értékesítéseinek mintegy egyharmadát.

A személyautók tekintetében még drámaibb, közel kétszeres a Toyota előnye

A magyarországi személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota 14,6%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, eladásai 85%-al haladják meg legközelebbi versenytársának értékesítéseit. A teljes kishaszongépjármű piacon a japán autómárka a 13,5%-os részesedéssel a harmadik helyen áll.

Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota

A piaci bővülés ütemének tizenkétszeresével növelte eladásait a Lexus

A Toyota prémium márkája, a Magyarországon közel 100%-ban környezetbarát részben, vagy teljesen elektromos (önöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) autókat értékesítő Lexus a személyautó piaci 3%-os bővülésének tizenkétszeresével, 36,5%-al növelte eladásait hazánkban 2023 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Ezzel a Lexus a vezető prémium márkák között a második legnagyobb bűvülést produkálta az idei év első három hónapjában hazánkban.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lexus, toyota
 
Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi Csillagászati áron, de már két év múlva kapható lesz a Toyota Le Mans-i versenygépéből fejlesztett utcai szupersportkocsi Elindult a Toyota Mirai tesztprogramja az Egyesült Arab Emírségekben Elindult a Toyota Mirai tesztprogramja az Egyesült Arab Emírségekben Toronymagasan vezeti az újautópiacot az első negyedév után Magyarországon a Toyota 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja Újabb pofon érik az olajárnak: Kína és India az elektromos autót támogatja
 
Áprilistól újra jár a fogaskerekű

Áprilistól újra jár a fogaskerekű

2023. április 03.
A téli üzemszünet után április 1-től, szombattól újra jár a fogaskerekű. A téli üzemszünet ideje alatt egy több száz méteres szakaszon felújították a pályát, hogy problémamentesen és csendesebben tudjanak közlekedni a jellegzetes piros-fehér szerelvények a hamarosan 150 éves fogaskerekű vasút vágányain.
Részletek



 április 1-től, szombattól újra jár a fogaskerekű

Április 1-től, szombattól újra járnak a 60-es jelzésű fogaskerekű vasút szerelvényei a Városmajor és Széchenyi-hegy, Gyermekvasút végállomások között. A vasútvonalon az elmúlt hónapokban téli üzemszünet volt érvényben. Ennek ideje alatt több százméternyi vágányt cseréltek ki, valamint új kitérőket építettek be Orgonás megállóhelynél. Az elmúlt hónapokban olyan halaszthatatlan karbantartási munkák is megvalósultak, amelyek nélkülözhetetlenek a fogaskerekű üzembiztos működéséhez. Az elvégzett munkáknak köszönhetően a korábbinál csendesebben közlekedhetnek a szerelvények. A fogaskerekű vasút vonalán az elmúlt években több alkalommal is végeztek olyan hosszabb ideig tartó munkákat, amelyek az állagmegóváson felül az utasok komfortérzetét növelhetik, a környék zajterhelését pedig csökkenthetik.

Hétköznap a korábbi menetrend szerint jár majd a fogaskerekű, emellett kora reggel és késő éjszaka továbbra is megmarad a tavaly bevezetett és bevált TELEfogas rendszer. Ennek köszönhetően jelentős energiamennyiséget lehet megtakarítani, valamint csökkent a környék zajterhelése is, ugyanis csak akkor indul el a fogaskerekű az említett időszakokban, ha az ügyfelek előzetesen jelzik utazási szándékukat. Ráadásul ebben az esetben a fogaskerekű csak addig a megállóig közlekedik, ameddig vagy ahonnan az igénylő utazni szeretne, nem megy végig a vonalon. Emiatt kevesebb az utasok nélkül közlekedő szerelvény, amelyek így nem zavarják a vonal mellett élőket a hajnali és a késő esti órákban. A TELEfogasról bővebben a BKK oldalán lehet olvasni.
 
Hétvégén napközben 15 percenként járnak majd a szerelvények a Városmajor és a Széchenyi-hegy között, de ha a nagyobb forgalom indokolja, akkor a BKK sűríti majd a járatot. Hétvégén és ünnepnapokon reggel 7:30-ig, illetve este 22:00 után a szerelvények csak előzetes igénybejelentés esetén közlekednek. További részletek a TELEfogasról a BKK oldalán olvashatók. A 60-as fogaskerekű április 1-től érvényes menetrendje a BKK oldalán érhető el.

Az idei évre meglepetéssel is készülnek a fogaskerekű dolgozói: 2023-ban várhatóan több alkalommal is közlekedni fog a nyitott nosztalgiaszerelvény az ország egyetlen működő fogaskerekű vasútvonalán.

Kulcsszavak: bkk, bkv, fogaskerekű
 
Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros Az elmúlt évtizedek legjelentősebb járműcsereprogramját hajtja végre a főváros Áprilistól újra jár a fogaskerekű Dabóczi Kálmán váltja Vitézy Dávidot a BKK élén Áprilistól újra jár a fogaskerekű Főpolgármesteri Hivatal: évek óta elő van készítve a 3-as metró felújítása Áprilistól újra jár a fogaskerekű Kiírták a közbeszerzési eljárást a 3-as villamos felújítására Áprilistól újra jár a fogaskerekű Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 291 - 300