Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 311 - 320
Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka

Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka

2023. március 23.
Szilárd pénzügyi alapok: a különleges tételek előtti működési eredmény 2,6 milliárd euróra nőtt; az operatív hozamarány kihívásokkal teli környezetben 3,6 százalékra bővült. Sikeres régiók: Észak- és Dél-Amerika jelentős mértékben járult hozzá az eredményhez –milliárd euró nagyságrendű beruházások a tervekben
Részletek

Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka

Tovább növelte nyereségességét a 2022-es üzleti év folyamán a Volkswagen márka, miközben az értékesítések hatékony menedzsmentjének és a következetes költségoptimalizálásnak köszönhetően stabil pénzügyi eredményt ért el. A különleges tételek előtti működési eredmény a kihívásokkal teli gazdasági környezet és a feszült geopolitikai helyzet ellenére is 2,6 milliárd euróra, az operatív hozamarány pedig 3,6 százalékra emelkedett.

A beszállítói szűk keresztmetszetek és az ezzel összefüggő kisebb kiszállítási mutatók – különösen az év második felében – jelentősen megterhelték az eredményt. Az észak- és dél-amerikai régiók nagymértékben hozzájárultak 2022-ben az eredményhez, s piaci részesedésük várhatóan a jövőben is jelentősen bővül majd. A Volkswagen márka emellett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulását is tovább kívánja gyorsítani, s 2030-ra már az elektromos autók 80 százalék körüli részesedésére számít Európában. Ennek keretében 2026-ig tíz új elektromos modell érkezik a piacra, köztük egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen – amely március 15-én az ID. 2all tanulmányként tartotta világpremierjét.

Amint Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója a 2022-es mérleg közzétételekor hangsúlyozta: „Sikerrel vezettük át 2022-ben a Volkswagen márkát egy operatív szempontból nehéz körülmények jellemezte időszakon, ugyanakkor stratégiai szinten is elvégeztük a házi feladatunkat. A vállalat felkészült az átalakulás évtizedére, stratégiánkat pedig következetesen és tempósan hajtjuk végre.”

Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka

Továbbra is egyértelműen a költséghatékonyság a középpontban

Optimalizált modell- és árpolitikájával a márka csökkenő kiszállításai ellenére is 74 milliárd euró éves árbevételt (a megelőző évben: 68 milliárd euró) produkált. Ugyancsak tovább erősödtek a márka pénzügyi alapjai, a „tiszta” („Clean”) nettó pénzforgalom pedig 1,9 milliárd euróra javult (0,3 milliárd euró) 2022 folyamán. A kedvező pénzügyi eredményhez egyebek mellett az állandó és az értékesítési költségek optimalizálása is hozzájárult.

Patrik Andreas Mayer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Az elmúlt üzleti évet óriási geopolitikai bizonytalanságok, meredeken emelkedő nyersanyag- és energiaárak, a beszállítói láncok zavarai és a világjárvány Kínában tapasztalható negatív hatásai határozták meg. A költségek csökkentésére és az eredmény növelésére irányuló intézkedéseink sikeresnek bizonyultak, és e nehéz környezetben is erős eredményhez vezettek.”

Az észak- és dél-amerikai régiók jelentősen hozzájárultak az eredményhez

Továbbra is eredményesnek bizonyult a jövedelmezőség növelése a globális régiókban. Patrik Andreas Mayer: „Az Észak- és Dél-Amerikában zajló, továbbra is igen kedvező folyamatok is támogatták a márka éves eredményét.” A Volkswagen jelentős növekedési potenciált lát itt, illetve más régiókban, aminek oka a kifejezetten e piacokra kialakított termékportfólióban és a helyi gyártásban rejlik. Észak-Amerikában és az Amerikai Egyesült Államokban a tervek szerint 2030-ra már legalább öt százalékra duplázódik a piaci részesedés. Ennek érdekében 2027-ig a Volkswagen mintegy ötmilliárd eurót kíván beruházni az elektromos mobilitás és a digitalizáció területein, Dél-Amerikában pedig a piaci részesedés további növelésére és az elektromos mobilitás felé vezető átalakulás elindítására 2026-ig egymilliárd eurós ráfordítás szerepel a tervekben. Az ID.-modellek első piaci tesztjei már tartanak Dél-Amerikában.

Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka

Gyorsítja elektromos offenzíváját a Volkswagen

Mintegy 330 ezer jármű értékesítésével a vállalat a megelőző évhez képest globálisan 23,6 százalékkal növelte tisztán elektromos modelljei globális eladásait 2022-ben. A Volkswagen most tovább gyorsítja az elektromos mobilitás felé zajló átállását, így 2030-ra tíz Európában értékesített autóból már nyolc is tisztán elektromos hajtású lesz. Szintén az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) részarányának bővítése a cél Észak-Amerikában, ahol 2030-ra 55 százalékos részesedést irányoztak elő. A Volkswagen emellett 2026-ig tíz új BEV-modelljével jelenik meg a piacon.

Az ID.3 második generációja és a sportos ID.3 GTX, valamint a hosszú tengelytávolságú ID. Buzz és az ID.7 zászlóshajó formájában rövidesen négy új elektromos modell érkezik. A kisautók kategóriáját képviselő ID. 2all tanulmánymodelljével pedig a Volkswagen már ma konkrét kitekintést kínál az első mindenkinek szánt, 25 ezer euró alatti alapárú elektromos Volkswagen modellre. Ezzel az elektromos mobilitás a márka kínálatában minden volumenszegmensben megjelenik, a Volkswagen így a legszélesebb e-portfóliót kínálhatja versenytársaihoz viszonyítva – a belépőszintű e-autótól egészen az ID.7 elektromos limuzinig.

Nagyobb kapacitás e-autók számára a Volkswagen gyáraiban

Ezzel párhuzamosan gőzerővel halad a Volkswagen márkánál a gyártás átalakítása is. A nyáron teljes egészében e-mobilitásra átálló emdeni üzemben az ID.4 mellett az ID.7 is készül majd. Wolfsburgban pedig ősztől az ID.3 új generációja is legördülhet a szerelőszalagról. Főüzeme átalakításába 2025 elejéig mintegy 460 millió eurót invesztál a vállalat. A zwickaui és drezdai üzemeket már teljesen átalakították, az amerikai egyesült államokbeli Chattanoogában pedig tavaly kezdődött meg az ID.4 gyártása.

Jelentős megrendelésállomány és új, gazdaságos belső égésű motoros modellek 2023-ban

Az új e-modellek mellett Észak-Amerikában az Atlas, Brazíliában a Virtus, ezeken túl pedig a Tiguan és a Passat új változatai formájában további olyan vonzó és különösen gazdaságos, belső égésű motorral szerelt termékek is piaci bevezetés előtt állnak 2023-ban, amelyek az adott régiók vásárlói igényeihez igazodnak. A Volkswagen Személyautók márka világszerte 4,6 millió járművet szállított ki 2022 folyamán. A beszerzési nehézségek következtében az eladások kismértékben, 2,2 millió darabra (előző évben: 2,3 millió darab) csökkentek az elmúlt üzleti év során. A kiszállítások és az eladások közötti különbség elsősorban abból adódik, hogy a kínai járműgyártó vegyesvállalatok nem tartoznak a Volkswagen Személyautók márkához.

Az elektromos és a belső égésű motorral szerelt autók iránt egyaránt változatlanul nagy keresleti mutatkozik, az összes hajtástípust figyelembe véve a megrendelésállomány jelenleg egyedül Európában több mint 660 ezer járművet tesz ki, köztük csaknem 100 ezer tisztán elektromos ID.-modellel. Jelenleg a megrendelt járművek gyors legyártása és kiszállítása az elsődleges feladat.

Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, volkswagen
 
Növelte eredményét és folytatta elektromos offenzíváját 2022-ben a Volkswagen márka A Volkswagen Haszonjárművek 2012-ben tovább erősítette vezető szerepét az Európai Gazdasági Térségben A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban A Volkswagen Személygépkocsik márka 3.4 millió gépjárművet szállított ki idén a júliusig tartó időszakban A Volkswagen Személygépkocsik márka 3.4 millió gépjárművet szállított ki idén a júliusig tartó időszakban A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása
 
A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra

A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra

2023. március 22.
A Geely 2022-ben támogatta az „új négyes” átalakulást és az „Intelligens Geely 2025” stratégiát, és a folyamatos beruházásokkal és alapos tervezéssel a villamosítás területén megduplázta az új elektromos járművek arányát.
Részletek



A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra

A villamosításra és globalizációra való átállás határozottabb és gyorsabb előmozdítása, a piaci részesedés folyamatos növelése, valamint az intelligens elektromos fejlesztések új korszakának beindítása érdekében a Geely Auto 1,65 millió darab eladási célt tűzött ki 2023-ra, amelyből az új elektromos járművek értékesítése több mint 100%-kal nő a 2022-ben elért összértékesítéshez képest.

Új erőforrás átalakulás

A Geely Auto 2022-ben sikeresen hajtott végre az új energiaátalakítást, új villamosítási rendszert épített ki, miközben egyidejűleg hibrid, tiszta elektromos áramot, metanolt és más multitechnológiás utakat fejlesztett ki, megduplázva az eladásokat. Az új energetikai járművek éves összesített értékesítése elérte a 328 727 darabot.

Az elektromobilitás területén a divatos és intelligens tisztán elektromos Geometry sorozat eladásai decemberben több mint 35%-kal, 18 728 darabra nőttek, az éves összesített eladások pedig figyelemre méltóan, 170%-kal nőttek az előző évhez képest, elérve a 149 389 eladott autó, ami a Geely Auto új energianövekedésének jelentős részét teszi ki.

A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, geely, jármű kereskedelem
 
A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra Az évszázad sztorija lehet a Tesla Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac Jelentősen élénkült tavaly a használtautó-piac A Geely Auto idén nagyobb hangsúlyt fektet az elektromobilitásra Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Az e-autózás kinyírja az olajbefektetéseket Az e-autózás kinyírja az olajbefektetéseket Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását Az Audi Hungária megkezdte az elektromos motorok sorozatgyártását
 
A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése

A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése

2023. március 22.
A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése (dezindusztrializáció), de ez az ifo gazdaságkutató intézet honlapján pénteken publikált tanulmány szerint nem feltétlenül jelenti az ágazat jelentőségének csökkenését a nemzetközi versenyben.
Részletek

 A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése

A szövetségi munkaügyi hivatal (Budesagentur für Arbeit, BA) adatai szerint az autóiparban 2013 óta 9 százalékkal csökkent a gyártási munkahelyek száma.
   
Oliver Falck, a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) vállalatgazdasági és új technológiai osztályának vezetője az "ifo Schnelldienst" kiadványban megjelent cikkében azt írta: "az autóiparban már folyamatban van a dezindusztrializáció az e-mobilitásra való átállás miatt". A gyártásban leépülő kapacitás pedig már most is, és a jövőben várhatóan még inkább az akkumulátorgyártás, a szoftverszolgáltatások és a digitális üzleti modellekkel kapcsolatos feladatok felé áramlik - tette hozzá.
   
A német gyártók termelési kilátásait elsősorban a versenyképességbeli eltolódások határozzák meg, különösen az Egyesült Államok és Kína viszonylatában. A megszakadt ellátási láncok, a nyersanyaghiány és a jelentősen megemelkedett energiaárak súlyos terhet rónak a német vállalatokra. A lényegesen olcsóbb energiaköltségek és az Egyesült Államok támogatási politikája miatt félő, hogy különösen az energiaigényes vállalatok elvándorolnak, és Németország mint ipari helyszín veszít jelentőségéből.
   
Mindazonáltal - ahogy a dokumentum megállapítja - az energiaválság nem feltétlenül osztja újra a lapokat, hanem sokkal inkább felgyorsítja a már egyébként is folyamatban lévő strukturális átalakulást a feldolgozóiparban. A feldolgozóipar energiaintenzitása ugyanis már a kilencvenes évek óta folyamatosan csökken Németországban, mégpedig két tényező miatt. Egyrészt az ágazatok közötti megoszlás átrendeződése, másrészt a termelékenység hatékonyságának javulása miatt. Arra lehet számítani, hogy az energiaválság mindkét folyamatot fel fogja gyorsítani. Ebből pedig nem feltétlenül következik, hogy a magasabb energiaárak feltétlenül dezindusztrializációhoz vezetnének - vélekedik a szakember.
   
Belsőégésű technológiával 2019-ben mintegy 447 ezren állítottak elő különféle járműipari termékeket. Ezeket a munkahelyeket közvetlenül érinti az elektromos motorokra való átállás - többek között azért, mert az elektromos motorok gyártása sokkal kevésbé bonyolult, mint a belsőégésű motoroké. "Az autógyártók még mindig párhuzamosan gyártanak járműveket mindkét hajtási típussal. Ennek a kettős szerkezetnek a lebontásával a gyártási foglalkoztatás csökkenése fel fog gyorsulni a következő években" - mondja Falck. Rámutatott azonban, hogy például az informatikai területeken foglalkoztatottak száma 2013 óta közel másfélszeresére nőtt.
   
A megváltozott geopolitikai környezetben alapvetően a Kínához és az Egyesült Államokhoz fűződő viszony határozza meg a német autóipar jövőbeni versenyhelyzetét, és így a termelési volumeneket is - mondja Falck. A Teslának köszönhetően az Egyesült Államok jelenleg a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója. A német autógyártók viszont Kínában lényegesen több járművet gyártanak, mint Németországban.
   
A kínai vállalatok jelentősége az autóiparban is ugyanúgy növekszik mint más területeken: egyre több belföldi konkurens gyártó lép be a kínai piacra. A kínai BYD és a SAIC már a világ 10 legnagyobb elektromosautó-gyártója közé küzdötte fel magát.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése Első alkalommal gyártott egy év alatt egymillió járművet a ŠKODA A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése Formatervezők versenye a Lexus dizájn díjért A német autóiparban már megindult a gyártási munkahelyek számának csökkenése Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Ismét piacvezető a Ford! Ismét piacvezető a Ford!
 
A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t

A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t

2023. március 22.
A Geely Auto Group kínai autógyártó rekordbevételt ért el tavaly a tartós chiphiány és a koronavírus-járvány  ellenére - közölte a hongkongi tőzsdén jegyzett vállalat kedden.
Részletek

A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t

A Geely bevétele 45,6 százalékkal, 147,96 milliárd jüanra (1 jüan=53,06 forint) nőtt. A cég közleménye szerint a tavalyi adózott eredménye 8,5 százalékkal, 5,26  milliárd jüanra emelkedett, meghaladta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 4,85 milliárd jüant.
    
Az akkumulátorok, chipek és egyéb alkatrészek költségének jelentős emelkedése, valamint a Geely tulajdonában lévő Zeekr elektromos járműgyártóval kapcsolatos beruházások miatt az árrés 3 százalékponttal, 14,1 százalékra csökkent.
   
A Geely tavaly 1,43 millió járművet adott el, 8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A belföldi eladás 2 százalékkal, 1,2 millióra, a külföldi eladás pedig 72 százalékkal, 200 ezerre ugrott. A járműgyártó idén 15 százalékkal, 1,65 millióra tervezi növelni összértékesítését.
   
A Zeekr elektromos autóból 71 ezer 941-et értékesítettek tavaly, meghaladta a cég által tervezett 70 ezer darabszámot, míg az idei évre 140 ezres célt tűzött ki a cég.
   
A Geely Auto Group a Zhejiang Geely Holding Group Co. része, amely számos ismert márkával rendelkezik, köztük a Volvo Cars, a Lotus Cars, a Polestar és a London Electric Vehicle Company (LEVC).

A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
Kulcsszavak: értékesítés, geely, jármű kereskedelem
 
Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása A haszongépjármű fronton is támad a Toyota A haszongépjármű fronton is támad a Toyota Három hónapja piacvezető szegmensében az új BMW 5-ös limuzin Három hónapja piacvezető szegmensében az új BMW 5-ös limuzin Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése Több mint 60 százalékkal nőtt Romániában a hibrid és elektromos autók értékesítése A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t A Toyota a legértékesebb autómárka
 
27 új Siemens Desiro ML motorvonat az ÖBB számára

27 új Siemens Desiro ML motorvonat az ÖBB számára

2023. március 22.
Az ÖBB számára készülő négykocsis Desiro ML motorvonatok több mint 290 ülőhelye nagyobb kényelmet nyújt az utasoknak. A négykocsis változatok ausztriai és németországi üzemeltetését is engedélyezték már
Részletek

21 új Siemens Desiro ML motorvonat az ÖBB számára

Az ÖBB a meglévő ingázó és regionális vonatparkjának bővítése érdekében további 21 Desiro ML motorvonatot rendelt a Siemens Mobility-től. A négykocsis, mintegy 100 méter hosszú, nyolc utasajtóval rendelkező vonatok fokozott kényelmet biztosítanak az utasok számára a helyi és regionális utazásokhoz. A vonatokat a legmodernebb ETCS (European Train Control System) vonatbefolyásoló rendszerrel szerelik fel, és a tervek szerint Ausztria nyugati tartományában, Vorarlbergben fognak közlekedni.

A Siemens Mobility e modern és bevált sorozatából csak Ausztriában már több mint 180 vonat közlekedik sikeresen háromkocsis szerelvényként. A Vorarlberg tartomány számára megrendelt Desiro ML négykocsis változatát már engedélyezték az ausztriai és németországi üzemeltetésre.

Albrecht Neumann, a Siemens Mobility vasúti járművekért felelős vezérigazgatója: "A Desiro ML egy nemzetközileg tesztelt és bevált regionális vonat, amely a legmagasabb szintű utas-kényelmet és elégedettséget biztosítja. Most az ÖBB legújabb ügyféligényeinek megfelelően továbbfejlesztjük a vonatot, és a tőlünk megszokott kiváló minőségben, rekordidő alatt építjük meg az új flottát."

21 új Siemens Desiro ML motorvonat az ÖBB számára

A Vorarlbergbe tervezett Desiro ML vonatok összesen 290 ülőhellyel és két kerekesszék számára kialakított férőhellyel rendelkeznek majd. A vonatok az évszaktól függően nyáron elegendő helyet biztosítanak majd a kerékpárok számára, télen pedig síléctartókkal lesznek felszerelve.

Az utasoknak magas szintű kényelemben lehet részük a számos technikai újításnak köszönhetően, mint például a digitális utastájékoztató rendszer, a légkondicionálás, a WiFi szolgáltatás, valamint a nyolc, kihúzható rámpával felszerelt ajtón keresztül történő könnyebb, akadálymentes be- és kiszállás.

A Siemens Mobility Desiro ML típusából három- vagy négykocsis kivitelben eddig több mint 540 motorvonatot értékesítették világszerte.

 
Kulcsszavak: motorvonat, OBB, Siemens
 
27 új Siemens Desiro ML motorvonat az ÖBB számára A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba A Siemens által gyártott első Thameslink vonat megérkezett Londonba Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai Az ABB vontatási- és akkumulátor-technológiáival közlekednek a Stadler jövőbeni vonatai Önvezető villamos a kocsiszínben Önvezető villamos a kocsiszínben
 
Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

2023. március 22.
Páratlan kényelmével és akár 360 lóerős hibrid hajtásával az Új DS 7 egyszerre testesíti meg a műszaki szaktudást és eleganciát. A francia luxus kézművesség védjegyeit viselő Új DS 7 orr-részének megjelenését a DS PIXEL LED VISION 3.0 technológiával társított, és a kategóriában egyedülálló kiegyensúlyozottságot és kifinomultságot sugárzó anyaghasználat uralja.
Részletek

Március 21-én hazánkban is bemutatkozott az új DS 7

A DS Automobiles legelső, teljes egészében saját fejlesztése, a DS 7 CROSSBACK 2017-ben debütált, új, avantgárd életérzést sugározva. A DS 7 CROSSBACK egyedülálló belső dizájnjának, kivételes kifinomultságának és technológiai megoldásainak köszönhető népszerűsége megnyitotta az utat azon fejlesztések számára, amelyek a most bemutatott Új DS 7-ben öltöttek formát.

Karizmatikus design és kontrasztos vonalak

Az Új DS 7 külső megjelenése mind a front-, mind pedig a hátsó részen jelentős fejlődésen ment keresztül. Eleganciájának megőrzése mellett az Új DS 7 kontrasztos és strukturált vonalainak köszönhetően erőteljes dinamizmust sugároz.

A karakterisztikus világítás még kifejezőbb tekintetet kölcsönöz az új modellnek. A kifinomult DS PIXEL LED VISION 3.0 fényszórók és a DS LIGHT VEIL nappali menetvilágítás harmonikus kombinációja az haut-couture szellemében készült. A DS WINGS és a hűtőrács szélesebb lett, az első lökhárító alsó részét pedig újratervezték.

A szintén újratervezett, keskenyebb hátsó LED fényszórók örvényszerűen pikkelyezett mintázatukkal és sötét metálos fényükkel kihangsúlyozzák a DS 7 egyedülálló külsejét. A hátsó csomagtérajtó erőteljesebb vonalakat kapott, miközben a „CROSSBACK” feliratot felváltó „DS AUTOMOBILES” márkajelzést vizuálisan hangsúlyozták az Új DS 7 modellen.


Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

A kerekek szintén nagy szerepet játszanak a DS 7 karakteres megjelenésében. A speciális betétekkel ellátott, 19 hüvelykes új EDIMBOURG és SILVERSTONE keréktárcsák optimális aerodinamikai hatékonyságot biztosítanak, stílusos kialakításuk pedig optikailag növeli az átmérőjüket. Az új, 21 hüvelykes BROOKLYN keréktárcsák szofisztikált kialakítása exkluzív megjelenést kölcsönöz az Új DS 7 E-TENSE 4X4 360-nak.

Az új modellen fényes fekete ablakkeretek és tetősínek fokozzák a sziluett dinamizmusát.

DS PIXEL LED VISION 3.0

A DS PIXEL LED VISION 3.0 egy teljesen új technológiát képvisel, amely még egy dimenziót hozzátesz a mátrixos modellekhez. Az Új DS 7 PIXEL moduljainak különlegessége a fényáram optimalizált irányítása, amelyet a teljes termékcsaládra jellemző 3 egyforma modul valósít meg. A PIXEL technológia felel az optimalizált megvilágításért. A fényáram erőteljesebb és homogénebb, hatótávolsága pedig 380 méterre nőtt (országúti üzemmód). 50 km/h sebességen belül a fénykévék szélessége már eléri a 65 métert. A belső két helyzetjelző/tompított fény modul egyszerre gyullad fel. Kívül a PIXEL fényszórók három sorba rendezett 84 LED-je ragyog. A kanyarkövető világítás funkciót a PIXEL modul külső LED-jeinek a kormányállás függvényében szabályozott fényereje látja el.

DS LIGHT VEIL

A nappali menetvilágítást a DS X E-TENSE és a DS AERO SPORT LOUNGE modelleken végeztt munkánk ihlette. Azt az illúziót kelti, mintha a fény a karosszérialemezeken törne át. A DS LIGHT VEIL funkciót egy nappali menetfény és négy függőleges, 33 LED-ből álló világító csík együttese alkotja. Az újítás lényege maga a gyártási eljárás: a lézergravírozott polikarbonát felület belső oldalát színre fújják, hogy külső megjelenésében váltakozzon az áttörő fény a karosszéria színére festett zónákkal. Ez technológia a drágakövek ragyogásához hasonló mélységi hatást és csillogást kelt. A DS LIGHT VEIL minden nyitásnál és zárásnál felvillan.

Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

A francia mesterek műhelytitkainak legjava a szép anyagok szerelmesei számára

A legnagyobb párizsi divatházak mintájára a DS Automobiles is különös gonddal választja ki és dolgozza fel az alapanyagokat. Az Új DS 7 belső tereinek megalkotásakor különböző univerzumokat álmodtak meg a tervezők, hogy minden utazáshoz egyedi hangulatot teremtsenek.

A kifinomultság legmagasabb szintjén az Új DS 7 OPERA áll, melynek Nappabőr borítása fekete és szürke színben érhető el. A nagy felületeken alkalmazott, a bőr legnemesebb részét felhasználó kárpit természetes tapintást és kifinomultságot kölcsönöz a belső térnek.

A Nappabőrből készített, ráncolt hatású dekorborítás megjelenik a műszerfalon és az ajtópárnákon is. Varrás és toldás nélküli felülete megőrzi a természetes bőr tapintását és látványát. A bőrkárpitot egy dombornyomat gazdagítja, melynek vonalai a DS LIGHT VEIL formáit idézik.

A legapróbb részletekre is kiterjedő figyelem tetten érhető az új fehér és zafír színű gyöngyszemöltéses díszvarráson, a teljes bőrrel bevont kormánykerék közepét borító feszített Nappabőrön, és a DS Automobiles ikonikus „Clous de Paris” gilosált felületmintázatán át az immár szürke színösszeállításban elérhető óraszíj mintázatáig, a belső tér minden elemében.

A kifinomultság jellemzi a RIVOLI fekete színvilágú belső tereit is, a steppelt gyémántmintás bőrüléseinek kárpitja szemcsésebb hatású.
Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

A PERFORMANCE LINE belső terek még mélyebb fekete színben hódítanak, mikroszálas puha Alcantara® textillel borítva, a dinamikus hatást erősítő aranyszínű és vörös részletekkel fűszerezve.

A BASTILLE felszereltségű beltér jellegzetes vonásait a speciális felületkezelésű DS vászon és a halpikkelyek inspirálta fekete szemcsés kárpit adja.

Mindegyik belső tér hangulatát a személyre szabott világítás teszi még harmonikusabbá, melyet a „Clous de Paris” mintázata ihletett.

A DS AUTOMOBILES nappabőr ülései

A luxusórák számos darabból, pontos illesztéssel megalkotott acélszíjának mintázata inspirálta a DS Automobiles csapatának keze munkájával egyetlen darab bőrből kárpitozást, melynek varrás nélkül kivitelezése egyedülálló kényelmet biztosít. Az ülés alapja egy nagy tömörségű, a hagyományos ülésekhez képest több anyagot tartalmazó szivacs. A sűrűbb anyagnak köszönhetően a prémiumkategóriás komfortérzet az évek során változatlan marad. A kiterített bőrdarab oldalhossza 450 mm, de megmunkálás után ez 60 mm-rel csökken. A kimagasló minőségű Nappa bőr közvetlenül a húsukért tenyésztett, az érintetlen mezőkön ridegtartáson nevelt marhákról érkezik. A 4 milliméteres vastagságú bőrnek csakis a legnemesebb része, az irha kerül felhasználásra. Ezt a kikészített bőrt azután egy speciális színszabályozó eljárással teljes mélységében színezik fekete vagy szürke színekre. A luxus bőrülést masszázs, fűtés és szellőztetés funkciók teszik teljessé.


Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

Nagy teljesítményű benzin / elektromos hibridek és multienergia erőforrások

A DS Automobiles már két egymást követő évben is elnyerte a legalacsonyabb CO2 kibocsátással rendelkező európai autómárka címet, emellett a Formula E többszörös díjazottja. Az Új DS 7 modellt többféle típusú hajtáslánccal kínálja, melyek közül kiemelkedik a tölthető hibridek széles választéka háromféle teljesítménnyel: 225, 300, illetve 360 lóerővel.

Az Új DS 7 E-TENSE 225 egy PureTech 180 típusú benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor együttese, melyekről egy nyolcfokozatú, automata váltó viszi át a nyomatékot a kétkerék-meghajtáshoz.

Az Új DS 7 E-TENSE 4x4 300 és az Új DS 7 E-TENSE 4x4 360 négykerék-meghajtású modellek pedig már PureTech 200-as benzinmotorral, valamint az első, illetve hátsó tengelyekhez külön-külön kapcsolt 110, illetve 112 lóerős villanymotorral vannak felszerelve. A 360-as változat különleges vezérlést kapott, melyet a DS PERFORMANCE valósított meg.

Az új, 14,2 kWh-ás akkumulátor akár a 65 km-es hatótávolságot is eléri WLTP zéró kibocsátású vegyes üzemben, és akár 81 km-t városi üzemben. A töltési idő nagyjából két óra egy 7,4 kW-os töltőre kapcsolva. A kínálatot bővíti még ezenkívül egy BlueHDi 130 típusú dízelmotor. Európán kívül pedig a 130, 215 és 225 lóerős PureTech benzinmotorok is kaphatók.

Az Új DS 7 kategóriájának leghatékonyabb modelljei közé tartozik, többek között a jól korlátozott tömegének köszönhetően.

Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

AZ ÚJ DS 7 E-TENSE 4X4 360

A DS Automobiles Új DS 7 E-TENSE 4x4 360 modelljében a Grand Tourisme életérzése testesül meg. Az Új DS 7 E-TENSE 4x4 360 jelentős teljesítményét (200 lóerős benzinmotor, 110 lóerős első és 112 lóerős hátsó villanymotor) a DS PERFORMANCE tartja kordában az energiafelhasználás optimalizált vezérlésével. Ez a megoldás magában foglalja a DS ENERGY COACH technológiát, amely az autóvezetőt segíti a fékezés megfelelő kezelésében az energia-visszatáplálás vezérléséhez. A karosszéria 15 mm-el lejjebb került, a nyomtávok kiszélesedtek (+24 mm elöl, +10 mm hátul), a DS PERFORMANCE által fémjelzett féknyergekkel felszerelt első fékek átmérője pedig 380 mm-re nőtt. A 21 hüvelykes BROOKLYN felnik fényes, szürke színt kaptak, az íves vonalvezetésen megcsillanó fény egyedi karizmát kölcsönöz a megjelenésnek. A 0-ról 100 km/h-ra gyorsulás igazolt időtartama 5,6 mp, az 1000 méteres állórajtot pedig 25,4 mp alatt teljesíti az autó.

A technológia a lelke az új DS 7 teljes kínálatának

A DS IRIS SYSTEM technológiát is magában foglaló információs és szórakoztató rendszer egyike a DS 7 legnagyobb újításainak. Ez a megoldás egy alapjaiban újragondolt, teljesen személyre szabható, reaktív, rugalmas és természetes hangfelismerő rendszerrel támogatott kezelőfelülettel jelentkezik. Az újratervezett, nagyfelbontású 12”-es érintőképernyő címkézett menürendszert kínál, amelyből egyetlen mozdulattal elérhető minden funkció: online navigáció, légkondicionálás, digitális audio eszközök, és valamennyi, vezetéssel kapcsolatos információ. A könnyen kezelhető kijelző lehetővé teszi ezen felül az új, nagyfelbontású első és hátsó kamerák képének megjelenítését, vagy a Wi-Fi-n keresztül a Mirror Screen funkcióhoz való hozzáférést is.

Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

A modulokba rendezhető, és személyre szabható oldalakat megjelenítő 12 hüvelykes képernyő grafikája is megújult, megkönnyítve ezzel az olyan lényeges információk megjelenítését, mint a tölthető hibridek energiaáramlása.

A szegmensben egyedülálló technológiák

Az Új DS 7 a kényelem és kiegyensúlyozottság biztosítása érdekében olyan technológiákat is kínál, mint a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION és a DS NIGHT VISION.

A DS ACTIVE SCAN SUSPENSION egy, a kategóriájában egyedülálló, vezérelt felfüggesztési rendszer, amelyet az elülső kamera irányít. Minden kerék felfüggesztését egyedileg, az úttest felületének függvényében igazítja.

A DS NIGHT VISION infravörös kamerája pedig az úttestet és a széleit pásztázza a biciklisek, gyalogosok és állatok érzékelése céljából 100 méteres hatótávolságon belül. Az autóvezető számára az új, nagyfelbontású kijelzőn jelenik meg az információ, melyet veszély esetén egy külön hangjelzés kísér.

A biztonságot a DS DRIVER ATTENTION MONITORING éberség-felügyelő rendszer és a 2-es szintű, félig automatikus vezetés segítő rendszer, a DS DRIVE ASSIST teljesíti ki.

A DS DRIVER ATTENTION MONITORING a vezető éberségét elemzi két kamera segítségével. Az első az autó mozgását, a második pedig a vezető szemmozgását, az arc irányát, valamint a szemhéjak rebbenését – azaz az álmosság jeleit figyeli és elemzi... Ez a szegmensben egyedülálló technológiának számít.


Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7

A DS DRIVE ASSIST vezetést segítő rendszer szintén a DS 7 tartozéka. Adaptív sebességvezérlőjével képes az autóvezető beavatkozása nélküli leállításra és indításra, vezetőt segítő rendszerével pedig megkönnyíti az autó úthoz viszonyított pozíciójának megtartását.

A hazai kínálat

Az új DS 7 5 felszereltségi szinttel, 3 féle tölthető hibrid (225,300,360 LE) hajtáslánccal és egy dízelmotorral (130 LE) rendelhető. A magánügyfelek új DS 7-ük mellé 5 év/100 000 km-ig érvényes garanciakiterjesztést és ingyenes karbantartási szerződést kapnak.

Az DS 7 kezdőára 14 990 000 Ft (Bastille BlueHDi 130 Automatic), a 225 LE-s E-TENSE plug-in hibrid változaté 19 490 000 Ft.

Kulcsszavak: DS 7 Crossback, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, DS Automobiles, új modell
 
Hibrid pickupot fejleszt a Toyota Hibrid pickupot fejleszt a Toyota A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7 Felfrissült stílussal jön a 2015-ös Hyundai i40 Március 21-én hazánkban is megérkezett az új DS 7 Kiemelkedő kezelhetőség minden körülmények között
 
Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

2023. március 22.
A DS 3 CROSSBACK utódaként hazánkban is bemutatkozott új DS 3 számos stilisztikai és technológiai újdonságot kínál. Az új DS 3 E-TENSE 100%-ban elektromos hajtású változata egy új 115 kW (156 LE) teljesítményű motort és egy új 54 kWh-s akkumulátort kap, amely akár 402 km-es hatótávolságot biztosít WLTP vegyes ciklus szerint mérve.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

Dinamikusabb kialakítású új orr-részével, átstrukturált és vonzó kínálatával, új technológiák megjelenésével és a 100%-ban elektromos változatánál alkalmazott új villanymotor-akkumulátor kombinációval jellemezhető új DS 3 egyértelműen kitűnik a versenytársak közül.

Új orr-rész, letisztult hátsó rész és exkluzív színek

Az új DS 3 egyedi karosszériája merészséget tükröz. A leglátványosabb változások az autó orr-részén láthatók. Ezek új dinamizmust sugároznak, megőrizve az autó elegáns megjelenését.

A DS Automobiles többi modelljének stílusjegyei az újratervezett, megnövelt hűtőrácson is megjelennek, amelyet a változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat teszi még különlegesebbé. A jellegzetes, még kifinomultabb kivitelű DS WINGS finom átmenettel köti össze a hűtőrácsot és a fényszórókat.

Az új LED-es fényszórók – amelyek az összes modellnél a szériafelszereltség részét képezik – három jellegzetes, szatén króm kivitelű moduljukkal acélosabb tekintetet kölcsönöznek az új DS 3-nak. A maximális kényelem és biztonság érdekében az országúti fényszórók intelligens és automatikus vezérlését biztosító DS MATRIX LED VISION rendszer opcióként rendelhető. Az új nappali menetfények az orr-rész két oldalán függőlegesen elhelyezett két LED-sorral vannak kialakítva, ezáltal a DS Automobiles legújabb stílusjegyeivel összhangban lévő, nagyobb méretű és egyedi világító díszítést biztosítanak.

Az új DS 3 a stilisztikai változtatások mellett technikai szempontból is fejlődött. Az új lökhárító és a hűtőrács teljesen új tervezésű, a gépkocsi optimális aerodinamikai teljesítménye érdekében.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

A tervezők a hűtőrácsot és a motorháztetőt díszítő emblémák kidolgozására is nagy figyelmet fordítottak, a „Clous de Paris” mintázattal és az egyes változatoktól függően alkalmazott színvariációkkal.

Az autó profilja továbbra is megőrizte megkülönböztető jegyeit, egyensúlyt teremtve a merész stílus és a műszaki szakértelem között a DS 3 cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlopával, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a láthatatlan külső ablakszegélyekkel.

A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Ez utóbbira kerül a különleges technológiával készített „DS AUTOMOBILES” felirat: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe.

A keréktárcsák teljesen új kialakítása szintén a nagyobb hatékonyságot szolgálja. 17" és 18" méretben, különböző kivitelekben és színekben kaphatók. Az új DS 3 100%-ban elektromos E-TENSE változata új 18”-os TOULOUSE keréktárcsákkal kapható, amelyek „Tall & Narrow Class A+” gumiabroncsokkal vannak felszerelve.

Az új DS 3 palettáján hétféle karosszériaszín szerepel. Alapszínben, metál- és és gyöngyház fényezéssel kapható, köztük két új gyöngyházfényű színben: Díva vörös, kizárólag az új DS 3 modellnél alkalmazott háromrétegű fényezés, és Lakkszürke. A Cristal Pearl, Platinaszürke, Artense szürke, Perla Nera fekete és Hófehér színek teszik teljessé a kínálatot. A kétféle tetőváltozattal kéttónusú kombinációkat is ki lehet alakítani: Perla fekete vagy az új Carat szürke tetőszínekkel.
Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

A díva vörös érzékisége

Az elektromos hajtású Wild Ruby tanulmányautó 2013-as Sanghaji Autószalonon való bemutatása óta a szín- és anyagtervező, valamint kiviteli tervező csoportok kizárólag a DS Automobiles számára készülő exkluzív vörös szín megalkotásán dolgoztak.

Kínában, majd európai megjelenése során a Wild Rubis – tizenegy egymást követő rétegből álló, kétszer felvitt, színes lakk nélküli szín nagy hatást keltett. Azóta több mint negyven különböző változatot dolgoztak ki, amíg sikerült elérni az új DS 3 egyedi Díva vörös színét. Ez a különleges szín egy alapszínből, egy félig átlátszó rétegből és egy védőlakkból álló kivételes háromrétegű kezelésnek köszönhetően a pigmentek csiszolásának legújabb technológiáját kamatoztatja a nagyobb színtelítettség érdekében, hogy minél jobban kihozza a vörös szín intenzitását és kiemelje a flop-hatást (vagyis a színárnyalat és a csillogás változását, aszerint, hogy milyen szögből nézzük az autót).

„Az ékszerek és drágakövek világából merítettünk ihletet. Ritkasága és lenyűgöző szépsége különbözteti meg az igazi ékszert a bizsutól. A rubinok színárnyalatait tanulmányoztuk, hogy kifejlesszük a karamellizált alma és a fűszeres cseresznye gyönyörű piros színét. Az volt a célunk, hogy olyan árnyalatot találjunk, amely kiemeli a szín karakterét, mélységét és telítettségét, és egy olyan plusz csillogást ad hozzá, amellyel érzelmeket vált ki az emberekben. Lisa Grangeon-Coudert (szín- és anyagtervező)

A DS Automobiles által követett stilisztikai program szerves részét képezi az a törekvés, hogy tanulmányautókon mutassa be az haute-couture világát idéző szakértelmet, majd az új technológiák felhasználásával adaptálja azokat az értékesítésre kerülő modellekbe. Ez az új példa a márkára jellemző egyéb alkotások sorába tartozik, mint például a gyöngyszemöltéses díszvarrás vagy a „Clous de Paris” gilosált mintázat.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

A nagy francia luxus divatházak által ihletett belső kialakítás

Az anyagok kiválasztásánál az volt a cél, hogy a kiválóság, az innováció és a tartósság jellemezze az autó kivitelét.

A bőrök, különösen az Art Leather patinás kivitelű nappabőr, az Alcantara® és az olyan részletek, mint a a gyöngyszemöltéses díszvarrás vagy a „Clous de Paris” mintázat, mind hozzájárulnak a DS Automobiles gépkocsik utasterének egyediségéhez. A részletekre való odafigyelés, amely mélyen gyökerezik a márka DNS-ében, az új DS 3 utasterében is megfigyelhető, és az autó egyik fontos megkülönböztető jegye.

A vezetőhely egy új kormánykerékkel van kialakítva, amelyen a vezetést segítő, valamint az információs és szórakoztató rendszerek vezérlőgombjai kaptak helyet, valamint az automata sebességváltót működtető léptetőkarok is itt találhatók. Az új 10,3”-os nagy felbontású középső képernyő a DS IRIS SYSTEM, új információs rendszer integrálásával mostantól a szériafelszereltség része.

Az új DS 3 üléseinek kialakítása és technológiai megoldásai a tetszetős megjelenés mellett a kényelmet szolgálják. A kagylóülések innovatív, nagy sűrűségű habszivacsból készültek, hogy a legjobb üléskomfortot biztosítsák a piacon. Az első ülések fűthetőek, deréktáji masszázsfunkcióval rendelkezhetnek és elektromosan állíthatók (üléstávolság, magasság, dőlésszög és állítható deréktámasz).

A kínálat csúcsát jelentő OPERA kivitel bazaltfekete nappabőr belső kialakítása óraszíj mintázatú ülésekkel kényezteti az utasokat, ahol elmerülhetnek a karakteres és modern kreatív luxus világában.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

A RIVOLI kiviteli szint új bazaltfekete szemcsés bőrüléseket kínál pikkelyszerű mintázatú bazaltfekete díszítőelemekkel. Kavicsszürke nappabőr-szövet kárpitozás is rendelhető.

A PERFORMANCE Line és PERFORMANCE Line + kiviteli szinteken az ülések, a műszerfal párna és az ajtóbetétek Alcantara® kárpittal készülnek.

„MULTIENERGIA” motorkínálat, amelyet egy új 100%-ban elektromos E-TENSE változat koronáz meg

A 2020 óta Európában a legalacsonyabb CO2-kibocsátást biztosító „multienergia” márka, a DS Automobiles háromféle motorral kínálja új DS 3 modelljét: elektromos, benzin- és dízelmotorral.

A Formula-E bajnokságon a Csapatok és Versenyzők versenyében megszerzett két bajnoki címmel, valamint a második generációs együléses autóval elért győzelmek, pole-pozíciók és dobogós helyezések rekordszámával a DS Automobiles a versenyben elért kiválóságot kihasználva egy új elektromos technológiát mutat be.

Az új DS 3 E-TENSE egy vadonatúj, Trémery-Metzben összeszerelt villanymotorral, egy Valenciennes-ben gyártott sebességváltóval és egy Poissy-ban összeszerelt új akkumulátorral van felszerelve a teljesítmény és a hatótávolság növelése érdekében.

Az új hibrid szinkronmotor (HSM) a Formula-E-ben szerzett szakértelmet kamatoztatja a nagy hatékonyság elérése érdekében. 115 kW (156 LE) teljesítményt és 260 Nm nyomatékot biztosít 400 V feszültség mellett. Az új 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

Optimalizált felépítésű. A megnövelt energiasűrűségnek köszönhetően az akkumulátor nagyon kompakt, az első és hátsó ülések, valamint a kardánalagút alatt helyezkedik el. A helykínálat és a vezetési pozíció pontosan ugyanakkora, mint a többi motor esetében, az ütésállóság tekintetében pedig meghaladja a legszigorúbb követelményeket.

Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 km-t, köszönhetően a villanymotor hatékonyságának és energia-visszanyerő képességének, a kiegészítő felszereléseknek, mint például a hőszivattyú, a termikus előkondicionálás, vagy az új LED-es fényszórók, valamint az orr-rész és a kerekek aerodinamikai optimalizálásának, továbbá a hasmagasság 10 mm-es csökkentésének a 17 és 18 colos keréktárcsákkal és Tall & Narrow gumiabroncsokkal szerelt változatoknál. A felsorolt tényezőknek köszönhetően akár 7,6%-os javulás is elérhető az SCx együtthatónál.

Az új DS 3 kétféle benzinmotorral is rendelhető: PureTech 100 hatfokozatú mechanikus sebességváltóval és PureTech 130 nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A katalógusban egy BlueHDi 130 dízelmotor is szerepel, amelyhez egy nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Ezek a motorok megfelelnek a legújabb környezetvédelmi előírásoknak.

Tele fedélzeti technolőógiával

Az új DS 3 új információs és szórakoztató rendszert kapott, amely egy újratervezett, fényes fekete kerettel ellátott 10,3”-os nagyméretű, nagy felbontású középső képernyőn érhető el. Az online navigációt és az intelligens hangfelismerő funkciót a DS IRIS SYSTEM biztosítja.

Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3

A rendszer sajátossága, hogy a vezető személyre szabhatja a középső képernyőt és a műszercsoport 7”-os kijelzőjét. Ezeket a head-up display rendszer egészít ki, amely a vezető elé vetíti ki a legfontosabb információkat. A középső képernyő 12 mezőre van felosztva, és különböző méretű widgetek helyezhetők el rajta. A műszercsport kijelzője két külön zónára van osztva, amelyek szintén testre szabhatók. A funkciók egy fejlett hangfelismerő rendszerrel vagy a középső kezelőpanelen található érintőkapcsolókkal is vezérelhetők. Az ergonómia javítása és a DS IRIS SYSTEM sajátosságainak integrálása érdekében a tervezők újragondolták a különböző funkciók kapcsolóinak elhelyezését. A tükrözési funkció mostantól vezeték nélkül is elérhető.

Az új DS 3 által kínált vezetést segítő rendszerek sorát bővíti a nagyméretű középső képernyőn látható VISIO PARK 2. Ez a rendszer új, nagy felbontású 360 fokos kamerákkal segíti a parkolást.

A szériában szerelt, szélvédő mögött elhelyezett kamerával az új DS 3 magas színvonalú vezetést segítő rendszereket kínál szériafelszereltségként: aktív sávtartó rendszer, sebességkorlátozó jelzőtábla-felismerő rendszer a műszercsoport kijelzőjén megjelenő információkkal, 85 km/h sebességig aktív automata vészfékező rendszer.

A DS DRIVE ASSIST az első lökhárító mögött található radarral és kiegészítő érzékelőkkel pásztázza az autó környezetét, valamint a sávtartást segítő rendszerrel kombinálja a Stop and Go funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát a kettes szintű fél-önvezető autózás érdekében. A DS DRIVE ASSIST az útburkolati jelek segítségével a vezető kívánságának megfelelően pozícionálja az autót. Ez a funkció kiküszöböli az ismételt megállások és elindulások miatti aggodalmakat, miközben az autó pontosan tartja az irányt. A funkció az aktív biztonsági fékrendszerrel van kombinálva. Az automata vészfékező rendszer, amely még gyenge fényviszonyok mellett is képes érzékelni a többi járművet, valamint a kerékpárosokat és a gyalogosokat 5-140 km/h között, elemzi az ütközés kockázatát, és képes önállóan maximális fékezést kezdeményezni az ütközés elkerülése vagy következményeinek mérséklése érdekében.

Az opcióként rendelhető kibővített táblafelismerő rendszer a sebességkorlátozó táblák mellett más közlekedési táblákat is képes érzékelni (Stop tábla, Behajtani tilos tábla, Előzni tilos tábla és Előzési tilalom vége tábla).

A teljes kínálatban LED-es fényszórókkal felszerelt új DS 3 megújult orr-részt kapott. A három, vízszintesen elhelyezett, négyszögletes modulra épülő, elegáns szaténfényű díszítéssel kiemelt új design merészebb megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének. Ezzel nő a világítás teljesítménye, miközben csökken az energiafogyasztás a nagyobb hatótávolság (100%-ban elektromos E-TENSE), illetve az alacsonyabb CO2-kibocsátás (belső égésű motorok) érdekében.

A DS MATRIX LED VISION opcióként rendelhető. A rendszer olyan fénynyalábot bocsát ki, amely automatikusan igazodik a környezethez. Ennek köszönhetően folyamatosan bekapcsolt fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A DS MATRIX LED VISION rendszer 3 LED modullal működik, amelyek a „tompított fény” funkciót szolgálják, ezen kívül egy 15 világító szegmenre osztott egység található mindegyik fényszóróban. Az egységben található LED-ek szegmensről szegmensre fokozatosan kapcsolnak be és ki, a szélvédő tetején elhelyezett kamera által érzékelt vezetési körülményeknek megfelelően. A DS MATRIX LED VISION messzire, széles sávban bevilágítja az utat, anélkül, hogy elvakítaná az előttünk haladó vagy a szemből érkező jármű vezetőjét. Ez a rendszer igazi kényelmet és mindenekelőtt nagyobb biztonságot nyújt, különösen az éjszakai vezetésnél.

Egyszerűsített választék

Az új DS 3 választéka az új DS 7 által bevezetett elvet követi. Az új OPERA kivitel a legexkluzívabb kiviteli szint. Az újragondolt felszereltségi szintek megkönnyítik a választást. Az opciók számát utólagos felszereléssel vagy opciócsomagok létrehozásával csökkentettük, ami áttekinthetőbb kínálatot eredményezett. Az új DS 3 kezdő listaára 10 090 000 Ft, PureTech 100 motorral, manuális sebességváltóval és BASTILLE kivitelben.

A BASTILLE kivitelű E-TENSE (elektromos) változat alapára 16 390 000 Ft.
Kulcsszavak: DS 3 Crossback, DS Automobiles, elektromos autó, új modell
 
Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3 Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3 Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV Jövőre érkezik a Toyota Yaris Cross kompakt SUV Magyarországon is bemutatkozott az új DS 3 Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára
 
Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

2023. március 21.
Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetét képviseli, sorozatgyártású változata 2025-ben mutatkozhat be. Akár 450 kilométer hatótáv, emellett tágas, akár egy Golf és kedvező árú, mint egy Polo
Részletek

Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

Az elektromos mobilitás korában is tovább írja kompakt modelljei sikertörténetét a Volkswagen márka, amely ID. 2all tanulmányával kínál először kitekintést egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos Volkswagen modellre. Az első jellemzők: elsőkerék-hajtás, akár 450 kilométer hatótáv, innovatív műszaki megoldások – mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner) – és a Volkswagen új formai nyelvezete. A sorozatgyártású változat az MEB Entry platform műszaki alapjaira épül majd és azon tíz új e-modell egyike, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.

Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „Gyorsan és alapjaiban alakítjuk át a vállalatot – mégpedig azon egyértelmű céllal, hogy a Volkswagen igazi Love Brand lehessen. Az ID. 2all jól mutatja, hogy összességében hova szeretnénk márkánkkal eljutni: közel az ügyfelekhez, csúcstechnikával és tetszetős formavilággal.” – A Volkswagen márka 2025-ben mutatja be az európai piacon az ID. 2all sorozatgyártású változatát, a cél a 25 ezer euró alatti alapár.

Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

Imelda Labbé, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja kiemelte: „A mobilitás új világába hozzuk el a Volkswagen jellegzetes erényeit, azaz a csúcsszínvonalú minőséget és kidolgozást, valamint a kiváló szoftvereket és a valódi hozzáadott értéket jelentő digitális szolgáltatásokat. Ennek során mindvégig ügyfeleink igényei és elvárásai állnak a középpontban.”

Az ID. 2all a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) legújabb fejlesztési szintjének műszaki alapjaira készül. Kai Grünitz, a márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta:

„Az ID. 2all lesz az első elsőkerékhajtású MEB-modell. Kihasználjuk moduláris elektromos hajtásrendszer-platformunk nagy fokú rugalmasságát, s az MEB Entry egyaránt mércéül szolgálhat majd a technika és a mindennapos használhatóság terén.”

A továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg az ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd, WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.

Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

A Volkswagen emellett ismét nagyobb hangsúlyt fektet a formatervezésre. Andreas Mindt, a Volkswagen formatervezési vezetője: „Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetére kínál kitekintést, amely a stabilitás, a szimpátia és az izgalom három sarokkövére épül.”

Külső dizájn – barátságos arculat, dinamikus megjelenés és újszerű C oszlop

Ezen új formai nyelvezet egyik eleme a Golf első generációja számára tervezett C oszlop különleges kialakítása, az ID. 2all pedig az első Volkswagen ennek újszerű interpretációjával. A tanulmánymodell további dizájnjellemzői között szerepel a vizuálisan egyértelműen és erőteljesen a kerekekre összpontosító karosszéria, a barátságos arculat, az erőteljesen dinamikus megjelenés és az időtlen elegancia.

Belső dizájn – nagyvonalú térkínálat, színvonalas minőségérzet és magától értetődő kezelés

A belsőteret szintén letisztult formavilág határozza meg, emellett kiemelekdő színvonalú minőségérzet, hagyományos hangerőszabályzóval kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér térfogata tekintélyes 490–1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák képviselőit is felülmúlja.

Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje

Felgyorsított elektromos offenzíva – 2026-ig tíz új e-modell

Az ID. 2all sorozatgyártású változata azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig a Volkswagen megjelenik a piacon. Idén mutatkozik be a már debütált új ID.3 mellett a hosszú tengelytávú ID. Buzz és az ID.7 limuzin. Majd 2026-ban érkezik az elektromos kompakt SUV-modell, de – minden kihívás ellenére – egy 20 ezer euró alatti elektromos autón is dolgozik a Volkswagen. Az autógyártó így a legszélesebb e-portfólióval szolgálhat majd vetélytársai között, célja pedig e-autói 80 százalékos részaránya európai értékesítésében. A Volkswagen márka eddig 70 százalékos részaránnyal kalkulált.

Kulcsszavak: elektromos autó, ID. 2all, volkswagen
 
Még idén 150 új elektromosautó-töltőt telepítenek Magyarországon Még idén 150 új elektromosautó-töltőt telepítenek Magyarországon A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója A terveknek megfelelően halad a Volkswagen dízelmotor-akciója Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje Innovatív kombináció a vezetés gazdaságos élvezete szolgálatában: BMW Concept X5 eDrive Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Elektromos kompakt szedánnal készülhet a Lexus Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars
 
Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

2023. március 21.
A Ford izgalmas kalandra invitálja vásárlóit, bemutatva első olyan, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású személyautóját, ami Európában készül: a vadonatúj, elektromos Ford Explorert.
Részletek

Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust ötvöző Explorer az első európai gyártású modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover Németországban készül, a 2 milliárd dolláros beruházással létrehozott új Ford Kölni EV Központban. A vállalat 2026-ig több mint 600.000 tisztán elektromos hajtású jármű értékesítését tervezi Európában, és vállalta, hogy 2030-ra elektromos alapon teljesen megújítja személyautó-portfólióját.

Az Explorer két üléssorában öt utas fér el, és az autó két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható; mindkét kivitel új, látványos dizájnnal érkezik, amely a Ford legszebb és leglátványosabb SUV-építési hagyományait követi.
 
A felfedező utak szabadságát egy olyan akkumulátoros hajtáslánc biztosítja, ami 25 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra² egyenáramú gyorstöltővel, és a vásárlók immár több mint 450.000 nyilvános feltöltő pontot találhatnak Európa-szerte.

Az Explorer emellett egy sor innovatív megoldással járul hozzá a felfedezés öröméhez. Az egyedülállóan sokoldalú SYNC Move konnektivitási rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető tetszése szerint alakítsa a 15 colos érintőképernyő helyzetét ami mögött a My Privat Locker tárolórekesz is helyet kapott.
 

Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A sokoldalúan használható MegaConsole elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is.
 
A kényelmet szolgáló alapfelszereltség része a fűthető első üléssor és kormánykerék, a masszázsfunkciót is kínáló vezetőülés, a kulcs nélküli ajtónyitás és a soundbar rendszerű hangszóró. Az autóhoz olyan fejlett vezetéssegítő rendszerek is rendelhetők, mint az autópálya-használatra tervezett Sávváltó Asszisztens³ vagy a városi utcákon hasznos Biztonságos Kiszállás Asszisztens.

“Az Explorer az elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz,” mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója.
 
Az Explorer kivételes képességeinek bemutatására a Ford felkérte Lexie Alford kalandutazó influenszert (akit Lexie Limitless néven is ismernek, illetve a legfiatalabb emberként, aki már a Föld összes országában járt), hogy induljon világ körüli expedícióra az elektromos Explorerrel.
 
Az utazás ötletét Aloha Wanderwell 100 évvel ezelőtti útja adta, amit a Ford szponzorált, és amellyel Aloha hihetetlen rekordot állított fel.
 
A vásárlók mától virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek, különböző izgalmas környezetekben próbálva ki az autót asztali vagy mobil eszközeiken.


Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A Ford Model e részleg által Európában kifejlesztett, tisztán elektromos hajtású Explorer iránti érdeklődést mától lehet regisztrálni Európa-szerte, és a tervek szerint a modellt szeptembertől lehet majd megrendelni, várhatóan 45.000 euró alatti belépő áron. Az első teljesen elektromos Explorerek jövő év elején megérkezhetnek a magyar Ford márkakereskedésekbe.

A dizájn eddig feltérképezetlen területe

Az Explorer család legújabb tagja esetében a tervezők úgy gyúrták át a Ford ikonikus SUV-dizájnját, hogy határozott, masszív kiállásával az autó elnyerje az európai vásárlók tetszését. A karosszéria erőteljes formái hatásosan idézik fel az amerikai örökséget, ám a lendületes vonalvezetésű jármű kifejezetten áramvonalas is.
 
Letisztult, egyszerű és mégis látványos megoldás, hogy a tervezők tömör pajzzsá alakították a hagyományos hűtőrácsot, így az orr-rész gyakorlatilag egy megszakítatlan felület lett, amelyen büszkén díszeleg a Ford Blue Oval – illetve az embléma megújult változata, ami kifejezetten az új generációs elektromos modellekhez készült. A jellegzetes fényszórókat egy grafikus felület kapcsolja össze, ami körülöleli és kihangsúlyozza a pajzsot. Az U-alakú alsó védőlemez még szélesebbnek láttatja az autót, szinte keretbe foglalva a frontrészt, és légfüggönyt hozva létre, ami az első kerékjáratokon átvezetett légáramlatokkal javítja az autó aerodinamikáját.
 
A hátsó részt kompakt, dinamikus arányokkal alakították ki, és a keskeny hátsó szélvédő még inkább kiemeli a karosszéria szélességét. A függőlegesen álló hátsó lámpatestek drámai ‘fénypenge’ hatást keltenek, egyértelmű SUV-karaktert adva az autónak. A hátsó lámpákat egy fekete, a kocsitest teljes szélességében végigfutó elem köti össze; ezt az Explorer neve díszíti. Alul egy U-alakú elemmel köszön vissza az orr-részen már látott formai megoldás, megteremtve a karosszéria vizuális összhangját.
 
Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A fekete A-oszlopok és a C-oszlop különleges kialakítása miatt a tető szinte lebegni látszik. Ez a megoldás még levegősebbé és világosabbá varázsolja az utasteret, kihangsúlyozva a crossover életstílus-autó jellegét.
 
Az Explorer vásárlói a 19, 20 és 21 colos könnyűfém keréktárcsák széles kínálatából válogathatnak. A 4,5 méternél rövidebb karosszéria rövid túlnyúlásaihoz méltón a keréktárcsák dizájnja is sportos, és az átlátható, nyitott felületekkel kialakított kerekeket a lehető legjobb aerodinamikai teljesítményre optimalizálták. A felnik lenyűgöző, háromdimenziós hatást keltő nyílásai a fékek hatékonyabb hűtéséről is gondoskodnak.
 
A látványos, új karosszériaszíneket kifejezetten az új Explorer látványvilágához választották a dizájnerek. Az autó bemutatásával debütáló Arctic Blue az égbolt határtalanságát idézi, csillogó ezüst és világoskék tónusokkal. Ugyancsak most lesz először látható a Vibrant Blue My Mind fényezés is, ami mellett a Frozen White, a Magnetic Grey, az Agate Black és a Lucid Red árnyalatok is megjelennek a palettán.
Új utastér-koncepció
Jól megformált, kifinomult, intuitív és személyre szabható: az új Explorer utastere teljes mértékben kiaknázza az elektromos architektúrában és a fejlett technológiában rejlő lehetőségeket, új magasságokba ezzel az utastér kínálta élményt és komfortot.
 
Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A kabin innovatív kialakításának kulcsfontosságú eleme a Ford SYNC Move állítható, 15 colos központi érintőképernyője, ami több mint 30 fokos íven emelhető és süllyeszthető. A konfigurálható elrendezésnek köszönhetően a vezető mindig a számára legkényelmesebb helyen láthatja a kijelzőt, például ha csak néha gyorsan rá akar pillantani a navigáció közben, vagy ha tökéletesen hozzá akarja igazítani az üléspozíciójához.
 
Az álló tájolású kijelzőn a felhasználók távolabbra tekinthetnek a térképeken, miközben ismeretlen vidékeken kalandoznak a Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁵ használatával. A képernyő fényereje a világostól a sötétig állítható, akárcsak a mobiltelefonoké; ez az ötlet egyébként éppen a telefonokból származik. A konfigurálható nyitóképernyővel és a nagyméretű érintő-csúszkákal gyorsabban és egyszerűbben elérhetők a különféle funkciók.

A képernyő alatt rejtőzik a személyes tárgyak számára kialakított My Private Locker (Értékmegőrző) tárolórekesz. Amikor a képernyő a legalsó pozícióban van, és az autót bezárják, az itt tartott dolgok nem láthatók kívülről, és a rekesz autómatikusan bezár. A My Privat Lockerben két USB-C csatlakozó található, és két ugyanilyen portot építettek be a hátsó ülésen utazók számára is. A kijelző alatt egy előre lejtő rekeszt alakítottak ki, amiben két nagyméretű okostelefon is elfér egymás mellett, és a fiók egyben vezeték nélküli töltőként is szolgál.
 
Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

A középkonzol kartámasza alatt is található egy függőleges tároló. Mivel az autóban nincs hagyományos sebességváltó, a 17 literes MegaConsole kiválóan kihasználható: elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is. A tároló egy kivehető térelválasztót is tartalmaz, ami jégkaparóként is használható. A pohártartókat úgy helyezték el, hogy a kartámasz a lehető legtágasabb maradjon, és szükség esetén áthelyezhetők egy lentebbi tárolóhelyre is, ha több hely kell a középső konzoldobozban.

A Ford figyelmesen meghallgatta a vásárlók visszajelzéseit arról, hogy a vezetők mennyire szeretik a központi képernyő modern érzetét, egyszerűségét és kényelmét, ugyanakkor nagyra értékelik a fizikai kezelőszerveket is – különösen menet közben, a mozgó járműben. Az új Explorerben ezért egy rendkívül ergonomikus érintőpad is található az olyan funkciókhoz, mint az audiorendszer beállítása és a parkolássegítő technológiák használata.
 
A sportos és otthonos utastérben egyetlen, közös dizájnelemmé olvad össze a műszerfal az ajtókkal. A formatervezők igyekeztek minél kevésbé hangsúlyozni a hagyományos technológiákat; a szellőzőnyílások például keskenyek, és nincsenek szem előtt. A modern technológiák viszont kifejezetten előtérbe kerültek, mint a soundbar-stílusú hangszórók, amelyek látványos, szélesen elnyúló formát kaptak. Az éles, tiszta képet adó 5 colos, lebegő hatású digitális műszeregységről az autós könnyen leolvashatja a vezetéssel kapcsolatos információkat, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a vezetéssegítő rendszerek adatait. Mindez együtt egy minimalista stílusú, nyugodt hangulatú digitális teret alkot.
 
A kabin sportos karakterét erősíti, hogy a vadonatúj első ülésekben a fejtámlát egybeépítették a háttámlával. A 12 irányban elektromosan állítható, és a vezető oldalán memóriafunkcióval is kiegészített üléseket az Explorer Premium változatban Sensico bőrhatású anyaggal kárpitozzák, ami még hatásosabban kihangsúlyozza a formákat és a prémium tapintásérzetet. Az Explorer modellváltozatban az üléseket részben Sensico anyag, részben sportos stílusú szövetkárpit borítja.

Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak

Mindkét kivitelben alapáras az első ülésfűtés, sőt a vezetőnek derékmasszázs is jár. Az ülések látványát még egyedibbé varázsolja az a kárpitozási technológia, ami lehetővé teszi, hogy a markáns formájú elemeket is egyetlen darabból szabott anyag borítsa, és a szoros varrások is alig láthatók.

Az Explorer Premium változat utasterében a belső világítás is különleges: a lehető legszebb hatás érdekében gondosan elhelyezett fényvezető sávok diszkréten derengnek fel az első ajtókon, a középkonzolon és a soundbar-stílusú hangszórók burkolatán. A fénycsíkok 10 különböző színben világíthatnak, igazodva az egyéni beállításokhoz vagy a kiválasztott vezetési üzemmódhoz.

Magabiztos felfedezőknek

Az Explorer-család híres arról, hogy magabiztossággal tölti el az autósokat. A tisztán elektromos hajtású Explorerre ez még inkább igaz, hiszen a nemcsak teljesítménye, hanem kiszolgáló háttere miatt is tökéletes társnak ígérkezik a kalandtúrákhoz – egy elektromos autó minden előnyével együtt.

A dinamikus és kifinomult akkumulátoros elektromos hajtáslánc várhatóan 25 perc alatt lesz feltölthető 10-ről 80 százalékos szintre egyenáramú gyorstöltővel, a hátsó sárvédőn található CCS töltőporton keresztül, amikor az optimális feltöltési sebesség érdekében az akkumulátor hőmérsékletét is előre beállítják. Az autóhoz adott Ford Nyilvános Töltő Kábellel a 2. típusú váltóáramú állomásokon³ is elvégezhető a töltés.
 
A vásárlók Európa-szerte több mint 450 ezer töltőpontot használhatnak, és ezek száma 2024-re már eléri az 500 ezret.Magyarországon több, mint 2000 töltőpont található a Ford Blue Oval Charge Network hálózatában. Megtalálható köztük az a több mint 2100 egyenáramú gyorstöltő állomás is, amelyeket több mint 450 helyszínen épített ki az IONITY konzorcium, aminek a Ford az egyik alapító tagja.

A SYNC Move kezelőfelületén beprogramozható töltésütemezés segítségével az autó tulajdonosai az alacsonyabb tarifájú időszakokra időzíthetik az otthoni töltést, és azt is beállíthatják, hogy a reggeli munkába indulás előtt tele legyen az akkumulátor, és kellemes hőmérséklet fogadja őket a kabinban. Útközben a fedélzeti EV-utazástervező ügyel arra, hogy időben útba essenek a legkényelmesebb feltöltési lehetőségek.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, Explorer, ford
 
Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje Bemutatkozott az ID. 2all, a jövő 25 ezer euró alatti elektromos Volkswagenjének koncepciómodellje Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak Genf után Frankfurtban is bemutatkozik a Fiat 500e Az új, tisztán elektromos hajtású Explorer új lendületet ad a Fordnak Számos új modellt és erőforrást mutat be a Honda a Párizsi Autószalonon A Frankfurti Autószalonon debütál a Honda Civic Tourer Active Life Concept A Frankfurti Autószalonon debütál a Honda Civic Tourer Active Life Concept Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss
 
Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban

Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban

2023. március 21.
Februárban tovább nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az előző évi alacsony bázishoz képest - ezt mutatja az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált havi kimutatása.
Részletek

Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban

Februárban 11,5 százalékkal 802 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unóban. A növekedés azonban a félvezetőalkatrész hiány miatt az előző évben kialakult alacsony bázishoz képest nagy. Januárban is 11,3 százalékos volt a növekedés.
   
Az év első két hónapjában forgalomba helyezett közel 1,6 millió személygépkocsi 11,4 százalékkal haladja megy az egy évvel korábbi bázist.
   
A nagyobb nemzeti piacok közül Spanyolországban az év első két hónapjában 32,1 százalékos volt a növekedés, Olaszországban pedig 18,2 százalékos. Franciaországban 9,1 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, Németországban pedig mindössze 0,2 százalékkal többet.
   
Februárban az akkumulátorról üzemelő teljesen elektromos autók (BEV) forgalomba helyezése 39,7 százalékkal 97,3 ezerre nőtt  az egy évvel korábbihoz képest, így a kategória 12,1 százalékos piaci részesedést ért el a 2022. februári 9,7 százalékkal szemben. A hibrid elektromos autók forgalomba helyezése is erőteljesen, 22,3 százalékkal 204,8 ezerre nőtt, ami 25,5 százalékos részesedésnek felel meg, míg egy évvel korábban az újonnan forgalomba helyezett autók 23,3 százaléka volt hibrid elektromos.
   
A teljesen elektromos autók Csehország (-3,2 százalék) és Szlovákia (-28,2 százalék) kivételével a régió valamennyi piacán nagy növekedést értek el, beleértve a három legnagyobb piacot is: Németországban 14,7 százalékost, Franciaországban 45,7 százalékost, Hollandiában 88,9 százalékost. A hibrid elektromos autók forgalomba helyezése Spanyolországban 31,8 százalékkal, Franciaországban 24,6 százalékkal, Németországban 24,2 százalékkal, Olaszországban 24,2 százalékkal nőtt.
   
A hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid autók forgalomba helyezése viszont 7,4 százalékkal 57,5 ezerre csökkent, ami elsősorban a német piacon megszűnt támogatásnak tudható be. Németországban 44,8 százalékos volt a csökkenés.
   
A februárban forgalomba helyezett benzines autók száma 11,1 százalékkal nőtt éves bázison az EU-ban 36,9 százalékos, az egy évvel korábbival megegyező részesedéssel. A legnagyobb piacokon, Spanyolországban 19,0 százalékkal, Olaszországban 16,3 százalékkal, Németországban 8,9 százalékkal, Franciaországban pedig 7,7 százalékkal nőtt a benzines autók forgalomba helyezése februárban éves bázison. A dízeles autók forgalomba helyezése 8,4 százalékkal csökkent, a piaci részesedés pedig 15,0 százalékos lett, 3,2 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél. Néhány országban nőtt a dízeles autók forgalomba helyezése: Lengyelországban 18,9 százalékkal, Csehországban 12,4 százalékkal, Olaszországban pedig 2,2 százalékkal.
   
Magyarországon 9747 autót helyeztek forgalomba az idén februárban a 2022 februári 9448 után. A hibrid elektromos autók részesedése az idén februárban 39,0 százalékos, a benzineseké 37,4 százalékos, a dízeleké 10,6 százalékos volt, a teljesen elektromos autóké pedig 6,5 százalékos. Tavaly februárban 41,8 százalékos volt a hibrid elektromos autók részaránya, a benzineseké 36,7 százalékos, a dízeleké pedig 12,2 százalékos, a teljesen elektromos autók pedig 3,6 százalékát tették ki az összes forgalomba helyezésnek.
Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem
 
Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Februárban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban Kimagasló növekedés a Ssangyongnál Elmaradt a magyar autópiac mélyrepülése Elmaradt a magyar autópiac mélyrepülése A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 311 - 320