Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 321 - 330
Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez

Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez

2023. március 21.
A BMW Group spartanburgi gyára bővíti a karosszériafényezések választékát a BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt nagyteljesítményű modelljéhez, a BMW XM-hez.
Részletek

Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez

Összetéveszthetetlen, ellenállhatatlan, szokatlan: erőteljes megjelenése és egyedi formanyelve kivételes jelenséggé emeli az első BMW XM modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,5 – 1,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 28,9 – 30,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 33 – 36 gramm / km) a világ útjain. A BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával felvértezett nagyteljesítményű modelljének extrovertált kisugárzása éppúgy lenyűgöző, mint az innovatív M HYBRID hajtáslánc-technológiája, melynek maximális rendszerteljesítménye 480 kW / 653 lóerő. A BMW XM egyedülálló karakterének hangsúlyozására és a tulajdonosa által képviselt személyes stílus kifejezésére egyaránt új lehetőségeket nyitnak a BMW Individual különleges karosszériafényezések, amelyek 2023 áprilisától rendelhetők meg.

A BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg városában működő gyárában a fényezési folyamatok rugalmasságát még tovább növelik: a jövőben a BMW Individual speciális karosszériafényezések a plug-in hibrid modellekhez is elérhetővé válnak. Az új karosszériaszínek, köztük a BMW Individual Urban Green, a BMW Individual Petrol Mica metál, a BMW Individual Anglesey Green metál és a BMW Individual Sepia metál változatok még különlegesebbé és egyedibbé varázsolják a BMW XM extravagáns kisugárzását.

Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez

A BMW Individual különleges karosszériafényezések, amelyek éppoly exkluzívak, mint amilyen kifejező erejűek, még hangsúlyosabbá teszik a BMW XM külső formanyelvét, amelyet nagy felületek, dinamikusan áramló vonalak és határozott élek jellemeznek.

A BMW Individual különleges karosszériafényezések mindegyikét önálló gyártási folyamat keretében, jelentős arányban kézzel végzett munkával alkalmazzák. A különösen precíz felületkezelés és a gondos kivitelezés biztosítja, hogy lenyűgöző színmélység és maximális ragyogás jellemezze a különleges karosszériafényezésű modelleket.

Kifejező és exkluzív: új BMW Individual különleges karosszériafényezések a BMW XM modellekhez


Kulcsszavak: BMW Group, BMW XM
 
Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás Bemutatkozik a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely Bemutatkozik a BMW i divízió és a Garage Italia Customs dizájnműhely BMW Group: Debrecen ideális helyszín BMW Group: Debrecen ideális helyszín A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását
 
Hétvégén indult a szezon az Aeroparkban

Hétvégén indult a szezon az Aeroparkban

2023. március 20.
Többek közt szimulátorbemutatókkal és tematikus sétákkal nyitotta meg a szezont szombaton az Aeropark ferihegyi repülőmúzeum, amely számos új látnivalóval és különféle tematikájú rendezvényekkel várja a látogatókat hétvégétől egészen késő őszig
Részletek

Hétvégén indult a szezon az Aeroparkban

Az Aeroparkba látogatók a hétvégén pilótákkal, légiutas-kísérőkkel, műszaki szakemberekkel találkozhattak a kiállított történelmi repülőgépek pilótafülkéiben és fedélzetén, a repülőmúzeum szimulátorában pedig megtudhatták, hogyan dolgoznak a pilóták a legmodernebb utasszállítókon.

A múzeum légiutaskísérő-programot hirdetett a Tu-154-es utasterében, ahol a látogatók megismerhették, hogy milyen feladataik vannak egy járat személyzetének. Magyarország első női közforgalmi pilótája, Czigány Ildikó pedig mindkét napon repülős kvízzel várta az érdeklődőket.

Az előzetesen regisztráló utasok reptérlátogatáson vehettek részt Ferihegy kulisszái mögött, de az idén 73 éves történelmi, 1-es Terminál is megismerhető volt az Ablak a világra tematikus séták keretében.

A téli hónapok alatt több repülőgép pilótafülkéje is ápoláson esett át. Megújultak a Tu-154-es pilótaülései, kárpitozták a Tu-134-es utasterét, de felújították a korábban kalibrálási feladatokat ellátó Jak-40-es és L-410-es repülőgép fedélzetét is, valamint számos belső felújítást végeztek a reptéri tűzoltóautó, a 40 éves Simba vezetőfülkéjében.

Hétvégén indult a szezon az Aeroparkban

Az idei évben várhatóan ismét bővül majd a kiállítás, hiszen a múzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ új légijárművek érkezését készíti elő. Már épül, és hamarosan kipróbálható lesz az a Mi-2-es helikopterszimulátor, amely ízelítőt ad abból, hogyan dolgoztak ezek a helikopterek egykor a magyar légimentőknél és a légirendészetnél. Az ország harmadik legnagyobb Ikarus nosztalgiaflottáját fenntartó szervezet idén újabb, a repüléshez több szállal kötődő, restaurált autóbuszokat is bemutat majd. Hamarosan a közönség is találkozhat például azzal a Centrumbusszal, amely korábban Ferihegyet kötötte össze a budapesti belvárossal.

A park egészen késő őszig számos tematikus programot is szervez. Júniusban a Múzeumok éjszakáján, júliusban a Kéklámpás találkozón, augusztusban a Repülőtér éjszakáján várják a látogatókat, októberben pedig mintegy 70 legendás Ikarus érkezik az V. Ferihegyi Ikarus Találkozóra. Lesz olyan hétvége, amikor a keleti blokk egykori legnépszerűbb autói, a Zsigulik költöznek be a történelmi repülőgépek közé, nyáron több turnusban szerveznek tábort a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára, szombat esténként pedig az elmúlt évtizedek legismertebb repülős filmjeit vetítik a múzeum kertmozijában.

Hétvégén indult a szezon az Aeroparkban
Kulcsszavak: Aeropark, LKK, múzeum
 
Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története Felavatták az új helyre költöztetett Aeroparkot Felavatták az új helyre költöztetett Aeroparkot Mazda múzeum nyílt Németországban Mazda múzeum nyílt Németországban A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban A repülőtér éjszakája szombaton az Aeroparkban
 
A BMW 5-ös sorozat új korszakba lép

A BMW 5-ös sorozat új korszakba lép

2023. március 20.
Március 15-i konferenciáján a BMW Group hivatalosan is bejelentette, hogy az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellként is megérkezik az utakra. A piaci bevezetés 2023 októberében veszi kezdetét
Részletek

A BMW 5-ös sorozat új korszakba lép

A BMW 5-ös limuzin nyolcadik generációja néhány hónapon belül világpremierjét ünnepli. Az elegánsan sportos, jellegzetes formanyelv új stílusjegyei mögött minden korábbinál dinamikusabb és kényelmesebb technológia ígérkezik, nem is beszélve a BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW 8.5 operációs rendszerről és a megannyi innovatív digitális szolgáltatásról, a BMW i5 képében ráadásul most először tisztán elektromos meghajtással is.

A rugalmas hajtáslánc-architektúrának köszönhetően az új BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és rendkívül hatékony, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett benzin-, illetve dízelmotorokkal is elérhető lesz.

Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalatcsoport március 15-i konferenciáján újabb részleteket jelentett be az új BMW 5-ös sorozat kapcsán, kiemelve, hogy a BMW 5-ös limuzin tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellként is megérkezik az utakra. „A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 M50 kézzelfogható bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW tökéletesen egyesíti a dinamikus menetteljesítményt az elektromos mobilitással. 2022-ben világszerte ez lett a legkeresettebb BMW M modell. Az új BMW 5-ös sorozat portfólióján a BMW M GmbH tisztán elektromos meghajtású, teljesítményre optimalizált modellváltozata is megtalálható lesz” – fogalmazott.

Oliver Zipse továbbá azt is bejelentette, hogy az új BMW 5-ös Touring jól ismert motorpalettája újabb technológiával bővül. „A BMW 5-ös Touring rendkívül népszerű, kiváltképp Európában. 2024 tavaszától ezért tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik, szegmensében határozottan egyedi ajánlatot kínálva” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

A BMW i5 limuzin és a BMW i5 Touring érkezésével a BMW Group szisztematikusan bővíti tovább tisztán elektromos modellpalettáját.

A BMW, a BMW Motorrad, a MINI és a Rolls-Royce márkák égisze alatt a BMW Group már a tisztán elektromos meghajtású autók és kétkerekű járművek szinte teljes piacát lefedi. A müncheni központú vállalatcsoport ügyfelei a zéró emissziójú prémium modellek páratlanul széles palettájáról válogathatnak, a kisautóktól kezdve, a kompakt és középkategóriájú modelleken keresztül, egészen a luxusszegmens képviselőiig.

Az új BMW 5-ös limuzin piaci premierje világszerte 2023 októberében veszi kezdetét.

A sportos vezetési élmény és a hosszútávú menetkomfort harmonikus egyensúlya világszerte népszerűvé tette a BMW 5-ös limuzint, amely markáns egyéniségének és hamisítatlan kvalitásainak köszönhetően több mint 50 év és hét modellgeneráció után is a világ legsikeresebb üzleti limuzinja. Az 1972 óta eltelt több mint fél évszázad alatt több mint tízmillió darab 5-ös BMW látott napvilágot.

A BMW 5-ös limuzin első nemzedéke 1972-ben ünnepelte piaci premierjét. A modellel a bajor prémiumgyártó új típusjelölése is bemutatkozott: a három számjegyű típusjelölés első eleme a modellsorozatot, a második és a harmadik pedig az adott motorváltozatot jelölte. A világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő sorozat 50. évfordulója után egy esztendővel a legújabb, nyolcadik generáció is készen áll arra, hogy elfoglalja jól ismert helyét a középkategóriájú BMW 3-as sorozat és a fejedelmi luxust kínáló BMW 7-es sorozat között.

Az új BMW 5-ös limuzin kizárólag a BMW Group dingolfingi gyárában készül majd. Az alsó-bajorországi létesítmény a vállalatcsoport legnagyobb gyára Európában. Az új 5-ös BMW sorozatgyártása épp abban az évben veszi kezdetét, amelyben az üzem működése 50. évfordulóját ünnepli: a BMW márka modellsorozatai 1973 óta gurulnak le itt a gyártósorokról. Dingolfingban készülnek jelenleg a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat és a tisztán elektromos meghajtású BMW iX egyes modellváltozatai is. A létesítmény egyúttal a vállalatcsoport hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiai alkatrészek sorozatgyártására szakosodott kompetenciaközpontja is, amely többek között a BMW i5 elektromos motorjait és nagyfeszültségű akkumulátorait is házon belül állítja majd elő.
Kulcsszavak: bmw, BMW 5-ös, elektromos autó
 
A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is A Peugeot e-2008 az év legjobbja a Top Gear-nél is A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az Apple okosórájáról is vezérelhetők a BMW i modellek funkciói Az Apple okosórájáról is vezérelhetők a BMW i modellek funkciói Újra lesz Volkswagen Microbusz,  és ezúttal elektromos lesz Újra lesz Volkswagen Microbusz, és ezúttal elektromos lesz
 
Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

2023. március 20.
A Ford bejelentette, hogy hamarosan néhány európai piacon, köztük Magyarországon is megrendelhető lesz az amerikai autólegenda, a Ford Bronco terepjáró.
Részletek

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

A Bronco szigorúan korlátozott darabszámban jelenik meg a kontinens márkakereskedéseiben, viszont azonnal két változatban is kapható lesz: az egyik a kőkemény Outer Banks modell, a másik pedig az extrém terepképességű Badlands kivitel, és mindkettőt a 2,7 literes Ford EcoBoost V6-os blokk hajtja 335 LE teljesítménnyel és 563 Nm forgatónyomatékkal. Az autó “G.O.A.T.” (Goes Over Any Type of Terrain, azaz Bármilyen Terepet Legyűrő) jellegét fejlett hajtáslánc-technológiák biztosítják, többek közt a normál és felező áttétellel is működő négykerékhajtás, a Terep Tempomat és az akár hétféle választható üzemmód.

A Bronco tervezésénél már a kezdetektől az volt a kitűzött cél, hogy az autó ‘kalandkedvelő’ és sokoldalú legyen. Mindezt olyan megoldások szolgálják, mint a le- és felszerelhető ajtók, a tartozékokhoz kialakított rögzítőpontok és a rendkívül strapabíró, könnyen tisztítható anyagok és felületek.

Az új modell kívül-belül ugyanolyan összetéveszthetetlen formavilágú, mint az eredeti, 1966-os Bronco volt; kemény megjelenése és sokoldalúsága az amerikai piacon rendkívül népszerű F-sorozatú pickupot idézi, teljesítménye pedig a Ford Mustangot. A tervezők mindezt jó érzékkel egyesítették, és a végeredmény egy egyedi stílusú SUV lett, amiből szinte süt a kaland ígérete.

Az Európába szigorúan korlátozott darabszámban érkező First Edition Bronco modellek Outer Banks vagy Badlands kivitelben lesznek kaphatók. Az autók gyártási számát külön tábla jelzi az utastérben, és a vevők olyan egyedi tartozékok közt válogathatnak, mint a neoprén üléskárpit, az ajtótároló táskák és a sűrű hálóból készített kabriótető.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

“A Bronco a Ford kalandvágyának szimbóluma. A legújabb hajtáslánc-technológiák és az intelligens tervezés párosításával az új Bronco minden eddiginél érzékletesebben fejezi ki a felfedezés iránti vágyunkat,” mondta el Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója. “25 év szünet után Amerika nagyobb örömmel üdvözölte a Bronco visszatérését, mint valaha is álmodtuk volna. Most pedig izgatottan várjuk, hogy végre az európai rajongók is kóstolót kaphassanak a Bronco szellemiségéből!”

A Bronco Európában is kivételes kalandokat kínál

A tervezők olyan autót akartak alkotni, ami az eredeti Bronco sokoldalúságát, élvezetes vezetési élményét és szabadságérzetét kínálja, ezért azzal kezdték a munkát, hogy digitálisan, teljes méretben beszkennelték az első generációs modellt, így biztosítva, hogy az erőteljes arányok és az azonnal felismerhető formák az új modellnél is érvényesüljenek. A rövid túlnyúlások, a markáns karaktervonalak és a látványos, funkcionális részletmegoldások céltudatos és kemény kiállással ruházzák fel az autót, ugyanakkor a kivételes terepképességhez is hozzájárulnak.

Az orr-rész meghatározó eleme a teljes szélességén végighúzódó hűtőrács és a kerek fényszóró. A négyszögletes karosszériaelemeket úgy formálták meg, hogy segítségükkel könnyebb legyen átlátni a karosszéria sarokpontjait, ami hasznos segítség a kemény terepeken. Az első sárvédők tetején keréknyom-jelzők láthatók, amelyek jelzik a jármű sarkait, és egyben lekötő pontként is szolgálnak 68 kg⁵ terhelhetőséggel; ez hasznos segítség a nagyobb tárgyak, például egy kenu szállításához.

Az autóban alapáras a hangelnyelő kárpitozású, leszerelhető keménytető. Ez a tető négy részre van osztva, és a két első elem becsomagolható az erre tervezett tárolózsákokba, amelyek az autóban is elhelyezhetők. Nyolc perc alatt mind a négy ajtó teljes egészében⁴ leszerelhető egy egyszerű szerszám segítségével; ez nemcsak extrém levegőssé varázsolja az utasteret, hanem így a vezető a speciális terepeken még jobban átláthatja az autó környezetét.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

A keret nélküli ablakok csökkentik az ajtók tömegét, így azok már elég könnyűek ahhoz, hogy a jármű tulajdonosa (legyen szinte bármilyen fizikumú is) levehesse azokat. A Bronco Badlands változatban külön tárolózsákok találhatók, amelyekben a leszerelt ajtók biztonságosan elhelyezhetők az autóban, hogy szükség esetén kéznél legyenek, és perceken belül visszakerülhessenek a helyükre.

A Bronco felépítményében még jó néhány levehető elem található, amelyek segítik a jármű személyre szabását és javítják a terepképességét. A hűtőrács és az első lökhárító leszerelhető és más változatra cserélhető, a műanyag kerékjárat-szélesítés pedig egyszerűen eltávolítható, ha megsérülne egy-egy keményebb off-road menet közben, vagyis könnyen és gyorsan pótolható.

A Bronco sok dizájn-kikacsintást is tartogat: olyan részletmegoldásokat, amelyek a modell múltjára utalnak, és csak arra várnak, hogy a tulajdonos felfedezze őket. Jó példa erre a több helyen elrejtett, vadul ugráló lovat mintázó ábra, vagy az eredeti, 1966-os modellsorozatot bemutató grafika, az utastér beépített kupaknyitója, illetve azoknak a helyeknek az elrejtett GPS-koordinátái, ahol a Bronco fejlesztői a prototípust tesztelték.

“A Broncot úgy alkottuk újra a mai igényekhez, hogy közben megőriztük az eredeti modell autentikus vonásait, és ez még a legapróbb részletekre, például a csavarfejek préselt mintájára is igaz,” magyarázta el Paul Wraith, a Ford Bronco vezető formatervezője. “A munka során mindvégig arra összpontosítottunk, hogy a vásárlóknak vérbeli Bronco-élményben legyen részük, vagyis olyan autót kapjanak, amit kényelmesen használhatnak a mindennapokban, de a legzordabb vidékeket is bekalandozhatják vele.”

Keménynek született, és bármire kész

Közmondásos terepjáró képességéért az eredeti Bronco a G.O.A.T. becenevet kapta, és az új modellgeneráció is méltó erre a névre.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

Az autó magabiztos teljesítményéről egy 2,7 literes EcoBoost V6 benzinmotor gondoskodik, ami a kettős turbótöltésnek és a port rendszerű, illetve közvetlen befecskendezésnek köszönhetően 335 lóerőt és 563 Nm forgatónyomatékot ad le. A grafitvasból készült, kompakt motorblokk erősebb és merevebb (mégsem nehezebb) a hagyományos vasöntvényeknél; az erőforrás lehengerlő erejéhez és csekély fogyasztásához az elektronikus működtetésű turbónyomás-szabályozás és a nagy nyomású kipufogógáz-visszavezető rendszer is hatékonyan hozzájárul.

Az alapáras, 10 fokozatú automata sebességváltó erőlködés nélkül továbbítja a vonóerőt az aszfaltra vagy a terepre; utóbbi esetben a vezető bekapcsolhatja a felezőt is, és a kúszófokozat áttétele ilyenkor 64,33:1. Ennek köszönhetően a Bronco képes 6 km/órás sebességgel araszolni, miközben a motor fordulatszáma 2400 1/perc, így az autó a nehéz terepen is határozottan, lefulladás nélkül halad át.

A Bronco Outer Banks változatot egy kétfokozatú elektronikus terepváltóval szerelik fel, amit a vezető menet közben, gombnyomással kapcsolhat.

A Bronco Badlands kivitelben első differenciálzár, illetve az első stabilizátorrudat leválasztó rendszer biztosít kiemelkedő terepképességet. Emellett egy kétfokozatú, elektromechanikus kapcsolású terepváltó is rendelkezésre áll, ami automatikusan, a tapadásnak megfelelően észrevétlenül kapcsol a két- és négykerékhajtás közt, hogy az autósnak csak a terepre kelljen figyelnie.

A karosszéria alatt egy zártszelvényes, nagy szilárdságú acélból készült alváz található hét keresztmerevítővel; ez a szerkezet szilárd és biztonságos alapot biztosít, emellett pedig lehetővé teszi, hogy az autó szabad magassága 259 mm legyen, ami kivételes off-road képességet jelent.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

A Bronco különleges Nagy Teljesítményű Off-Road Futóművet (HOSS) kapott, amiben az első felfüggesztés egy független keresztlengőkaros szerkezet, hosszú úton mozgó tekercsrugókkal. Ez a megoldás 20 százalékkal csökkenti a rugózatlan tömeget a merevtengelyes kialakításhoz képest, ugyanakkor kiváló rugózást és állandó tapadást kínál. Hátul öt lengőkaros merevtengely található hosszú úton mozgó, változtatható feszességű tekercsrugókkal és mind a négy kerék mozgását nagy terhelésre tervezett lengéscsillapítók szabályozzák

A Bronco Badlands kivitelben alapáras a Bilstein nagy teljesítményű, helyzetérzékelős, külső tartályos lengéscsillapító. Az extra folyadékkapacitás javítja a szerkezet hűtését nagy igénybevétel mellett, a csillapító erő pedig automatikusan megnő a rugóút két végszakaszában, ami terepen precíz kezelhetőséget, közúton pedig sima futást eredményez.

Azok a vásárlók, akik szeretnék, hogy autójuk létfontosságú részegységei terepezés közben is a legmagasabb szintű védelmet élvezzék, kérhetnek acél fenékvédő lemezeket, valamint a motort, a váltót, a terepváltót és az üzemanyagtartályt biztosító burkolatokat is. Az ugyancsak külön rendelhető küszöbvédő rudak akár a jármű teljes tömegét elbírják, és a mérnökök a Bronco elejére és hátuljára is terveztek vonószemeket. A nagy szilárdságú bóracél tetőmerevítő rúd nem akadályozza a függönylégzsák működését, és az utasok testi épségét emellett oldallégzsákok és első légzsákok is óvják.

Kalandbarát technológia

Az intelligens technológiáknak köszönhetően a Bronco tudását egy kezdő kalandtúrázó ugyanúgy kiaknázhatja, mint egy rutinos off-road rajongó.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

Az autó minden akadályt legyűrő képességeinek alapja a Terepvezérlési Rendszer, aminek segítségével a vezető könnyen kiválaszthatja a pillanatnyi körülményekhez leginkább illő üzemmódot. A közúti beállítások (Normál, Eco, Sport és Csúszós út) mellett különleges hangolású G.O.A.T. üzemmódok is rendelkezésre állnak (Sár/Kerékvályú, Homok, illetve Sziklás talaj és a motorsport-ihletésű Baja a Bronco Badlands verzióban), amelyekben a gázreakciók, a váltó kapcsolási pontjai és a kormányreakciók a lehető legmegfelelőbbek egy-egy adott helyzethez.

A kínálatban a Terepes Eszköztár is szerepel; ez a kifinomult off-road technológiák tárháza, amelyek segítségével a vezető magabiztosan tapasztalhatja ki autója képességeit. A Terep Tempomat a sebességtartó automatikához hasonlóan működik: az autós 31 km/órás határig beállíthatja a sebességet, és a jármű automatikusan szabályozza a gázadást és a fékerőt, tartva a kiválasztott tempót, hogy a vezető minden figyelmét a nehéz terepen való kormányzásra összpontosíthassa.

A Terep Kanyarodási Asszisztens fékalapú nyomatékvektor-szabályozása akár 40 százalékkal is szűkíti a fordulókört, az Egypedálos funkcióval pedig mind a gyorsítás, mind a fékezés elvégezhető a gázpedállal, így a terepen pontosabban szabályozható a jármű sebessége. A vezetéssegítő technológiák sorában szerepel még az Oldaldőlés Szabályozás funkcióval kiegészített AdvanceTrac™rendszer és a vontatást megkönnyítő Utánfutó Kilengés Szabályozás is.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

Kemény hardver, okos szoftver

Kemény és célratörő külső megjelenéséhez illően az új Bronco utastere kifejezetten funkcionális: bár a kabinban rengeteg technológia szolgálja a vezetőt és utasait, a dizájn határozottan robusztus, és a belső teret úgy alakították ki, hogy bírja a megpróbáltatásokat. A műszerfal emlékeztet az első Bronco-generációra, a színeket a természet és az outdoor-öltözékek árnyalatai inspirálták, és a tervezők mindenhová strapabíró anyagokat választottak.

A műszerfalba és a középkonzolba épített kapaszkodók bármikor jól jöhetnek az utasoknak, akárcsak a középkonzol vezeték nélküli töltőtálcája, amit úgy alakítottak ki, hogy a karosszéria erős megdőlése közben se csússzon ki belőle a mobiltelefon. A műszerfal felülete könnyen letörölhető, a kapcsolókat pedig szilikontömítés és gumiborítás védi a szennyeződésektől.

Bár a Bronco arra született, hogy a legdurvább körülmények közt is helytálljon, ez a legkevésbé sem jelenti azt, hogy tulajdonosa kevesebb kényelemre és komfortra számíthatna. A 8 colos, részben TFT műszeregység mellett az információk egy 12 colos központi LCD érintőképernyőn is megjelennek, ami a legújabb SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszerhez⁶ kapcsolódik; a berendezés a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés révén mindig a legmodernebb funkciókat kínálja.

A műszerfal felső részén a tervezők rögzítési pontokat alakítottak ki a különféle készülékek számára, így a felhasználók bármikor csatlakoztathatják kameráikat és mobiltelefonjaikat a 12 voltos töltőhöz vagy az USB-porthoz.

Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban

Az Apple CarPlay és az Android Auto⁷ alapáras, akárcsak a 10 hangszórós (mélyhangsugárzót is tartalmazó) B&O® Premium hangrendszer⁸, ami a külön rendelhető FordPass⁹ alkalmazással is párosítható.

A szintén alapáron kínált 360 fokos kamerarendszer terepnézeti funkciója automatikusan aktiválódik az off-road üzemmódok bekapcsolásakor; ilyenkor még az első kerekek pillanatnyi állása is látható, így a vezetőnek a kritikus pontokon nem kell újra meg újra kiszállnia az autóból, hogy felmérje a helyzetet.

Egy ikon születése

Az eredeti Bronco modellt 1966-ban mutatta be az USA-ban a Ford, összegyúrva katonai járműveinek keménységét és a Mustang teljesítményét. Így született meg ez a strapabíró 4x4-es, amelynek életigenlő, sportos kisugárzása egészen új szemléletet honosított meg a terepjárók piacán.

Az első generációs Bronco az 1969-es Baja 1000 off-road futam megnyerésével bizonyította elnyűhetetlenségét és mozgékonyságát. Ebből a modellből több mint 200.000 darab talált gazdára az Egyesült Államokban, és az 1966 és 1996 között készülő öt modellgenerációból összesen több mint egymillió darabot gyártottak.
Kulcsszavak: bemutató, Bronco, ford, új modell
 
A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója A Tarraco nevet kapja a SEAT új szabadidő autója Az ikonikus Ford Bronco terepjáró az európai piacon is kapható lesz, szigorúan korlátozott darabszámban Progresszív design - Az új Mercedes-Benz GLA Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Alapjaiban újul meg a Kia cee’d A Ford már fogadja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsi vásárlóinak jelentkezését A Ford már fogadja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsi vásárlóinak jelentkezését Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t Két hét múlva leplezi le a Toyota a vadonatúj C-HR-t
 
Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

2023. március 16.
Magyarországon is ígéretes az elektromos töltők piacának alakulása, de az igazán látványos fejlődés csak ezután kezdődik - hívja fel a figyelmet a KPMG nemzetközi tanácsadó cég saját tanulmánya alapján.
Részletek

Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint világszerte hatalmas üzleti lehetőség rejlik az elektromos járművek töltésében az ilyen autók iránt megugrott kereslet miatt. A globális befektetői érdeklődés egyre nő, az előzetes kalkulációk szerint 2022 végéig 2,3 milliárd dollár áramlott a szektorba.
   
Az elektromos autók értékesítése részben a környezetvédelmi szempontok, részben az üzemanyagárak emelkedése miatt dinamikusan bővül, ugyanakkor a töltési lehetőségek elérése kulcsfontosságú tényezője lesz a további fejlődésnek - jelezte a KPMG.
   
A közlemény szerint a magyar piacon is érzékelhető volt a fejlődés, 2020-ról 2021-re 120 százalékkal bővült a nyilvánosan elérhető töltési lehetőségek száma és meghaladta ezzel a globális növekedési átlagot.
   
A nyilvános töltőberendezések összesített darabszáma 2022. szeptember 30-án 3579 volt, ami a csehországi 3915 töltőberendezés mögött a második legtöbb a visegrádi országok között, jelentős ugyanakkor az elmaradás például Ausztriához képest, ahol 21 566 töltési lehetőség áll az autósok rendelkezésére.
   
A KPMG hozzátette azt is, hogy a hazai szakpolitika által 2025-re kitűzött 8100 darabos célértéknek a fele sem állt rendelkezésre Magyarországon.

ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca 2015-ben érkezik Tesla Model X Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát 2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek 2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon Az ABB automatizált gyorstöltő rendszert mutatott be elektromos buszokhoz a “Busworld 2015” kiállításon A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban
 
"Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring

"Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring

2023. március 16.
Az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu immár negyedik alkalommal szervezte meg az Év Magyar Autója díjat. A sportautó kategóriát – ahogy eddig minden évben – a BMW nyerte meg, ezúttal a régóta várt, rendkívüli praktikusságot és letaglózó teljesítményt egyszerre kínáló BMW M3 Touring prémium középkategóriás modellel.
Részletek

Magyar Év Autója díjat nyert a BMW M3 Touring
2020 óta minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, hogy az Év Magyar Autója versenyen több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. Idén a közönségdíjjal és a zsűri különdíjával együtt tizenhét díjat kaptak a hazai forgalmazók és gyártók a zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) döntése nyomán.

Az Év Magyar Autója díj 2021-ben indított sportautó kategóriáját elsőként a BMW Z4 M40i, 2022-ben a BMW M4 Competition, idén a BMW M3 Touring prémium középkategóriás családi modell nyerte meg. Rendkívül sokoldalú utasterének köszönhetően az első BMW M3 Touring páratlanul egyedi adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre jellemző vezetési élmény új formáját kínálva.

A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő technológia pedig mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg. Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, miközben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki.

Magyar Év Autója díjat nyert a BMW M3 Touring

Az ünnepélyes díjátadót március 17-én a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás helyszínén tartják a szervezők. Az egyedi porcelán alkotásokban megtestesülő díjak Frick-Törzsök Rebeka pécsi formatervező munkáját dicsérik.

Kulcsszavak: bmw, díj, M3 Touring, Magyar Év Autója
 
Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Leépít a BMW Leépít a BMW "Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring Az Alfa Romeo 4C az „Auto Trophy 2013” nyertese Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél
 
Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

2023. március 16.
Erős SUV identitás és elegáns vonalak, amelyek újraformálják az autózást az elektromos korszak felé vezető úton
Részletek

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A Kia Corporation nyilvánosságra hozta az első fotókat a márka első, tisztán elektromos meghajtású nagyméretű SUV modelljének külsejéről és utasteréről. A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának útján különösen fontos mérföldkőnek számító EV9 kívül-belül feltűnő formákat és kifinomult eleganciát mutat.

A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. A Kia formatervezői a sima felületek és a térformák kombinációjával alkottak határozott idomokat, így született meg a feltűnően mai, ugyanakkor tiszta és kiegyensúlyozott SUV megjelenés.

"A Kia EV9 új területre lép; fontos célunk vele formai alapvetéseink újradefiniálása mellett a konnektivitás, a használhatóság és a környezettudatosság új szintre emelése is.” - mondta Karim Habib, a Kia globális formatervezési központjának vezetője, a márka alelnöke. "Az EV9 különlegesen magas minőséget kínál vásárlóinknak, friss elektromos megközelítési módot a családi SUV szegmensben. Ez az új hozzáállás közvetlen élményeket és kiváló komfortot jelent nem csak a vezető számára, hanem valamennyi utasnak, az innovatív térkihasználás, a technológia és a dizájn révén."

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

Külső: új utakon a jövő SUV formái felé

A márka ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája alapján tevékenykedő fejlesztőcsapat mérnökeinek kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Különösen a formairányzat ‘természetesen merész’ pillére kapott itt jelentős szerepet, hiszen a természet és az anyagi világ elemeinek kombinációja kulcsfontosságú volt az EV9 külső megjelenésének megalkotása során. A végeredmény egy olyan jármű, amely természetesen kombinálja a minden körülmények közepette megbízható képességeket az elektromos autók kifinomultságával, új irányt mutatva a jövő elektromos SUV generációinak.

Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő, függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá teszi a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A többszögletű formanyelv által meghatározott oldalnézet határozottan és megkérdőjelezhetetlenül SUV vonalú, miközben légellenállása különösen alacsony. A dinamikus háromszögletű sárvédőelemek és a hangsúlyos, térbeli kerékjárati ívek határozott formai egységbe rendezik a formaelemeket. Az ajtók lemezébe simuló kilincsek és a lejtős tetővonal a kifinomult és hatékony mozgás érzetét kelti.

Az autó hátulján a csomagtérajtó egyszerű vonalai - a finom rajzolatú hátsó fényekkel, amelyek az elsők formáira rímelnek – kihangsúlyozzák az EV9 erős és összeszedett kiállását.

Belső: a tér új formái, kényelem és élmény valamennyi utasnak

A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának ‘technológia az életért’ elnevezésű pillére garantálja az ember és gép közötti intuitív interakciókat, illetve az ezekben rejlő mobilitási előnyök lehető legteljesebb kiaknázását. Ezek az értékek különösen fontos szerepet kaptak az EV9 utasterének tervezése során, és lehetővé tették, hogy a Kia formatervezői a lehető legtágasabb, legkényelmesebb és magas szintű technológiákat felvonultató belsőt alakítsák ki valamennyi utas számára, újraalkotva mindazt, amit egy családi SUV kínálhat.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A Kia globális elektromos padlólemezére (az E-GMP-re) épített EV9 hosszú tengelytávja, alacsony övvonala és teljesen sík utastérpadlója nagyban segítette a tervezők munkáját a tágas utastér kialakításában. Mindhárom üléssorban kiemelkedő a kényelem. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.

Az első két sor utasai hátra tudják dönteni üléseik támláját, így kényelmesen pihenhetnek a töltési idő alatt. A második sor ülései ezen kívül 180 fokban elforgathatók (megfordíthatók), így az itt ülők a leghátsó sorban utazókkal kényelmesebben kommunikálhatnak. Pohártartók, és a mobileszközök számára kialakított töltőcsatlakozók a harmadik üléssorban is találhatók.

A világos és tágas utastér formai és funkcionális részletei egyaránt elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők és prémium minőségűek. A nyitott, lebegő panoráma-műszerfal a kormánytól egészen az utastér középvonaláig nyúlik, két 12,3 colos képernyő, és az integrált 5 colos kijelző teszi teljessé a digitális élményt, miközben könnyű kezelhetőséget is kínál. A valós nyomógombok számát a minimumra korlátozták a tervezők.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A középkonzolon sok a tárolóhely, az alsó rekesz különösen tágas. A középső tároló ajtajait úgy alakították ki, hogy működésükkel tovább fokozzák az utastér kifinomultságának érzését.

Az EV9 széles, nagyfelbontású audiovizuális (AVNT) navigációs és telematikai kijelzője különleges felhasználói élményeket kínál. Ezen keresztül az utasok tökéletesen kapcsolódhatnak a digitális világhoz. A kijelző alatt egy sor rejtett érintőgombbal kezelhetők olyan funkciók, mint a startstop, a fűtés, a szellőzés és a légkondicionáló.

Közelgő világpremier: a Kia EV9 itt van, hogy átalakítsa közlekedésünket

Az új Kia EV9 hivatalos bemutatóját március végén rendezik, s a bemutatóval egyidőben a Kia nyilvánosságra hozza az újdonság valamennyi fontos részletét is. A bevezető kampány jelmondata így szól: ‘Az EV9 azért jött, hogy átalakítsa a közlekedésünket.’

Kulcsszavak: elektromos autó, EV9, kia, Kia Motors, suv
 
Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Elektromos kisteherautót gyárt a német posta Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel Formatervezési díjat nyert az új Kia Soul Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel Sportos és Kifinomult - Outlander PHEV Concept-S Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90 Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90
 
Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

2023. március 14.
Felső kategóriás modelljein új dizájnnal jelentkezik a PEUGEOT. Az új 508 limuzin, SW és PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatain dinamikusabb lett az orr-rész, aminek közepén már az új márkaembléma trónol.
Részletek

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

A lökhárító tömbjébe szinte beleolvadó hűtőrács pedig kimondottan modern megjelenést biztosít.

Újdonságnak számítanak a 3 karmot formázó, jellegzetes első lámpatestek, melyek az összes változaton elérhető, különleges dizájnú extrakeskeny Matrix LED fényszórókhoz kapcsolódnak.

Hátul az új LED-es lámpatesteknél visszaköszönő 3 fénykarom a futófényként felvillanó irányjelzőktől még dinamikusabb kinézetű.

Az 508 és az 508 SW belterében egyértelműen tetten érhető a feljebb pozicionálás: hangsúlyos szerepet kapnak az új kárpitokhoz használt minőségi és modern anyagok, valamint a letisztult stílusú új sebességváltó-kapcsoló, mely ergonomikusabb használatot és így élvezetesebb vezetést biztosít.

Érzelem

Az új 508 fedélzetén a PEUGEOT i-Cockpit® az eddiginél is gazdagabb technológiai felszereltséggel rendelkezik. Ennek kulcsa az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer, mely olyan funkciókkal van ellátva, mint a 10” HD kijelző, az online navigációs rendszer, a természetes beszéden alapuló hangvezérlés, a vezeték nélküli kapcsolat vagy az „over the air” frissítés. 

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az 508 egyes változatai vezetési élmény és kényelem tekintetében a PEUGEOT járművek legjavát nyújtják, és fedélzetükön természetesen számos vezetéstámogató rendszer gondoskodik a vezető és az utasok nyugalmáról és biztonságáról. Ezek közül is kiemelendők a következők:

•    Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely még azelőtt figyelmeztet a jármű előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra vagy kerékpárosokra, hogy azok megjelennének a tompított fényszórók fénysugarában
•    Az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst kombináló 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer
•    A parkolóradar működését segítő nagy felbontású kamerák
•    3 üzemmódban (Normál, Komfort és Sport) használható elektronikusan vezérelt felfüggesztés

Igényesség

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW motorkínálatában két plug-in hibrid erőforrást (egy új 180 LE-s és egy 225 LE-s motort), egy 130 LE-s benzinmotort és egy szintén 130 LE-s dízelmotort találunk. Valamennyihez 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó társul.

A „Neo-Performance” zászlóshajójaként ismert plug-in hibrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 LE összteljesítménnyel és négykerék-meghajtással rendelkezik.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az új 508 tökéletes összhangban van azoknak az ügyfeleknek az értékeivel és elvárásaival, akik egy sportos és dinamikus modellt keresnek, amelyik technológia és konnektivitás terén nem ismer kompromisszumot, és ezáltal különleges élményben részesít. Az ügyfelek egyre inkább érzékenyek a környezetvédelmi szempontokra, környezethatékony erőforrásokat keresnek, és élvezetes vezetésre vágynak. Az új 508 SW egyszerre elegáns és praktikus sziluettjével egy fiatalabb ügyfélkört, azon belül is a családokat célozza meg.

Elegancia: dinamikus, modern sziluett

Az új 508 modellek orr-része rendkívül modern: a hűtőrács teljes egészében beleolvad a lökhárító tömbjébe, a sajátos motívumok és a karosszéria színének visszaköszönése pedig még erőteljesebbé teszik az új designt.

A címerpajzsba foglalt új PEUGEOT márkaembléma a hűtőrács központi helyén, a sugárirányban kifelé futó minta középpontjában foglal helyet. A modernebb megjelenés egyik kulcsa a kevésbé rétegzett kialakítás: eltűnt a hűtőrács középső eleme, amitől sokkal inkább egy tömbből faragottnak hat az orr-rész.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED változat hűtőrácsa még ennél is speciálisabb, a ragadozó jelleget erősítő, csillogó fekete és texturált elemek váltakoznak rajta. A motorház két szélén külön egységet képez a 3 kriptonitzöld fénykarom.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az összes változaton szériafelszerelésként kínált Matrix LED technológia jóvoltából különösen keskeny fényszórókat lehetett tervezni, amelyek minden eddiginél metszőbb, nagymacskás tekintetet varázsolnak az autónak. Igazi technológiai bravúr az egy darabból álló fényszóró, mely a 3 fénykaromból álló, 3D hatású új nappali menetfényt is magában foglalja. Az új 508 modellcsalád tagjai hosszú tengelytávval (2,79 m) rendelkeznek, teljes hosszuk 4,75 m (limuzin), illetve 4,79 m (SW), szélességük pedig behajtott visszapillantó tükrökkel 1,86 m. Profilból a modellek sziluettjét még dinamikusabbá teszik az egyszerre stílusos és hatékony, EPHERRA névre hallgató, gyémántcsiszolt 18” új alumíniumkerekek.

Mostantól valamennyi kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített ötágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.

Az új 508 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket. 

A jármű hátulján a vízszintesebb és dinamikusabb elrendezésű 3 fénykarommal új értelmezést kaptak a világítótestek. Valamennyi változaton szériafelszerelésnek számítanak a full LED-es lámpák mellett a futófényként felvillanó irányjelzők is.

A csomagtérajtón a márkajelzés helyett a középső fekete csík teljes hosszában egy sötét, bazaltszürke árnyalatú PEUGEOT felirat olvasható. Mindez vizuálisan szélesebbnek ható, modernebb hátsó részt eredményezett.

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Érzelem: PEUGEOT i-Cockpit®

A Peugeot-modellek belterének egy évtizede meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®, mely minden generációváltáskor megújul és további funkciókkal gyarapodik. Az új 508 modellekbe beépített változat ergonomikus kialakítás, minőség, praktikus jellemzők és technológiai felszereltség szempontjából – elég, ha az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerre gondolunk – egyaránt lehengerlő.

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít.  A kormánykerék közepén az új címerpajzs látható, közvetlen közelében pedig a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja helyezkedik el.

Közvetlenül a kormány fölött, szemmagasságban kapott helyet a konfigurálható és teljes mértékben személyre szabható digitális műszeregység. Az újonnan elérhető új kijelzési módok (TomTom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagram stb.) kiválasztása közvetlenül a kormánykerékről történik.

A műszerfal közepén elhelyezett 10” HD érintőképernyő az ergonomikusabb használat érdekében enyhén a vezető felé néz („driver oriented”), de az első utas számára is tökéletesen látható.

A központi kijelző alatt található rafinált „zongorabillentyűk” segítségével a főmenü, a klímabeállítások, az egyes alkalmazások, a vezetéstámogató rendszerek, a telefon, a médiarendszer és a járműparaméterek villámgyorsan elérhetők.

A középkonzol stílusa az új sebességváltó-kapcsolótól különösen letisztult. A 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó kívánt üzemmódja egyetlen mozdulattal kiválasztható.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Hibrid meghajtás esetén a B (Brake) móddal lehet aktiválni a visszatápláló fékezést. A hagyományos változatoknál ugyanezen a helyen a manuális üzemmód bekapcsolására szolgáló M gombot találjuk, ahol a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan kapcsolhatók az egyes sebességfokozatok.

Ehhez jön még az üzemmódválasztó, amely az érintett erőforrásnak megfelelő üzemmódok (Elektromos, Hibrid, Normál, Sport és 4WD) kiválasztására szolgál. A kiválasztott üzemmód adott esetben az elektronikusan vezérelt felfüggesztés keménységére (Normál, Komfort és Sport) is hatással van.

PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer

Az új 508 a megszokott mindennapi eszközeink mintájára felhasználóbarát kapcsolódási lehetőségeket kínál. Az új infotainment rendszer jóvoltából mindenki tudásának és igényeinek megfelelően élvezheti az okostelefonok és a gépjárművek nyújtotta lehetőségek legjavát. Minden vezető beállíthatja és elmentheti a maga kijelzésre, grafikára vagy beállításokra vonatkozó preferenciáit. A rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes.

Az okostelefon és az infotainment rendszer közötti kapcsolatot a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkció biztosítja, és Bluetoothon keresztül egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A csatlakoztatásra szolgáló eszközök között említést érdemel még a 4 USB-port (2 USB-C csatlakozó az első könyöktámaszban, 2 USB-A pedig a hátsó sorban).

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

A 10” HD érintőképernyő a többablakos rendszernek és a tableteknél megszokott praktikus widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően teljes egészében személyre szabható. Az egyes menüket így könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat. Akárcsak egy okostelefonon, a „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe.

A képernyő felső sávjában állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widgetoldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.

A PEUGEOT i-Connect® Advanced hatékony TomTom® online navigációs rendszerrel rendelkezik. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős módban is megjeleníthető.  A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik.

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhetővé válik. A mindennapi életet megkönnyítő funkció nagyobb biztonságot és kényelmet garantál.

A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.
Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Vezetéstámogató funkciók

Az új PEUGEOT 508 modellcsalád a vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával és a legkorszerűbb felszerelésekkel van ellátva, melyek működéséhez a megfelelő információkat számos kamera és radar biztosítja. 

Az alábbi felszerelések biztonságosabb és zökkenőmentesebb vezetést, illetve manőverezést tesznek lehetővé, és nyugodtabb utazást biztosítanak:

•    Állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és beprogramozható követési távolság
•    Automata vészfékező rendszer ütközésveszélyre való figyelmeztetéssel: a rendszer 7 km/h és 140 km/h közötti sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat
•    Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
•    Éberségfigyelő, mely hosszabb utakon, 65 km/h fölötti sebességnél az apró kormánymozgásokból következtet a vezető éberségi állapotára
•    Kibővített táblaolvasó rendszer, mely a sebességkorlátozó táblákon felül a stoptáblákat, a behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblákat is kijelzi a digitális műszeregységen
•    Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely sötétben és rossz látási viszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket (gyalogosokat vagy állatokat). A rendszer hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. Az infravörös kamera képe a digitális műszeregységen, közvetlenül a vezető látóterében kerül kijelzésre
•    Holttérfigyelő rendszer
•    Nagy felbontású parkolássegítő kamerák
•    Hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan lefelé billenő visszapillantó tükrök
•    Matrix LED fényszórók a távolsági fény maximális fényerejének kihasználására a többi vezető elvakítása nélkül
•    3 üzemmódú (Normál, Komfort és Sport) elektronikusan vezérelt felfüggesztés

A PEUGEOT 508 modellcsalád mindennapi használatát további funkciók segítik:

•    Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
•    Lábbal nyitható motoros csomagtérajtó
•    Fűthető szélvédő
•    Riasztó: külső és belső védelmi funkció, felemelés elleni védelem, szuperreteszelés
•    Árnyékolóval ellátott panoráma elektromos napfénytető 

A vezetés öröme

Az új PEUGEOT 508 modellek a példás úttartás, a kimagasló menetkényelem, az egyedülálló vezetési élmény és a városban is tökéletes kormányozhatóság révén minden eddiginél élvezetesebb vezetést garantálnak. Ebben nagy szerepet játszanak az alkalmazott technológiák és a márkától megszokott know-how:

•    Nagyszerű dinamikai tulajdonságokat biztosító platform, mely a súlycsökkentés révén a fogyasztás, a passzív biztonság és a teljesítmény javításához is hozzájárul
•    Szerkezeti ragasztóval megerősített karosszériahegesztési technika a nagyobb merevség és a tartósabb eredmény érdekében
•    Optimális felfüggesztést biztosító speciális első bölcső
•    Többlengőkaros hátsó futómű, melyhez egyes változatokon elektronikusan vezérelt változó csillapítású felfüggesztés tartozik 3 üzemmóddal (Normál, Komfort és Sport)
•    A felfüggesztési rendszer beállításainak az egyes motorokhoz igazítása a maximális rugózási kényelem és az útegyenetlenségek optimális kiszűrése érdekében
•    Az elektromos szervokormány megfelelő kalibrálása a minden vezetési helyzetben megfelelő szintű keménység biztosítása érdekében
•    Kiváló kormányozhatóságot eredményező, 10,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókör
•    17 és 20” közötti gumiabroncsméretek

Kényelem és jó közérzet

Az új PEUGEOT 508 modelleken számos felszerelés szolgálja az utazás és a mobilitás élményének teljes átélését.

Az öblös első üléseket egy ergonómiai szakértőkből és gerincspecialistákból álló független német szervezet AGR (Aktion Gesunder Rücken) minősítéssel díjazta, az első ülések ergonomikus kialakításán túl a gazdag beállítási lehetőségeket is értékelve.

Az ülések beállítása elektromosan is történhet, kétféle vezetői pozíció tárolására alkalmas memóriafunkcióval. Az elöl utazók egy 8-féle (köztük 3 új) programot kínáló légpárnás masszázsfunkció kényeztetését, valamint az ülésfűtés előnyeit is élvezhetik.

Az ülések jól átgondolt designja szépen kiemeli a felhasznált anyagok minőségét. ALLURE és GT kiviteli szinten szériában kétféle új üléshuzat is rendelkezésre áll: belépő szinten TEP/szövet, a GT esetében pedig TEP/Alcantara® kombinációja.

A kizárólag opcióként választható (Mistral szürke, illetve piros) nappabőr kárpitozásnál – az első fejtámlákon, dombornyomott formában – immár az új márkajel is megjelenik.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellváltozat exkluzivitását továbbra is különleges kárpitozás és kriptonitzöld díszöltések hangsúlyozzák, amelyek a műszerfalon, a könyöklőkön és a középkonzol párnázott részein is visszaköszönnek.

Az első ülések között a középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított mélyedésig húzódik. A konzol többi része így teljes egészében a praktikumot szolgálja: a tárolóhelyeken kívül 2 nagy átmérőjű pohártartó is helyet kapott benne.

Az első könyöktámasz egy 6,4 literes tárolót és két C-típusú USB-aljzatot foglal magában (töltő-/adatkábelhez és csak töltéshez).
 
A második üléssorban utazók minden kiviteli szinten két USB-A töltőre is csatlakoztathatják készülékeiket a középkonzol hátsó részén.

Az új PEUGEOT 508-ban szériafelszerelés a síalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott hátsó üléspad. Az SW változat esetében az üléspad háttámláit a csomagtér felől elérhető karokkal lehet vízszintesre dönteni.

A csomagtartó űrtartalma:

•    487 - 1 537 liter a limuzinváltozat,
•    530 - 1 780 liter az SW változat esetében.

A mindennapi praktikum jegyében a csomagtérben egy 12 voltos csatlakozó (a bal oldali kárpitban), két LED-lámpa, több csomagrögzítő heveder és táskaakasztó is helyet kapott.
Az 508 SW csomagtere ezen kívül alumíniumsínekkel és a rakomány rögzítésére szolgáló 4 csúsztatható kampóval is fel van szerelve.

A csomagtérfedél motoros működtetésű is lehet, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása. A fedél automatikus kinyílásához elegendő:

•    egy láblendítés a lökhárító alá,
•    a távvezérlős kulcson található gomb megnyomása,
•    a csomagtérfedél külső nyitógombjának megnyomása,
•    vagy a műszerfali nyomógomb használata.

Az új 508 belterében a műszerfalon, az első ajtópaneleken és a középkonzolon elhelyezett LED-es fényforrások diszkrét, kékes fénye kellemes és kifinomult hangulatot teremt az egész utastérben.
Természetesen a légkondicionáló rendszer is hozzájárul az utasok kényelméhez. Az egészséges beltéri klíma érdekében az új PEUGEOT 508 AQS (Air Quality System) légtisztító rendszerrel is fel van szerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe belépő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a levegőkeringetést.

A hangszórókhoz egy új 12 csatornás, 690 W-os erősítő is tartozik (emelt szintű D-osztályú technológia).
A PEUGEOT és a FOCAL® munkatársai minden egyes hangszóró helyét úgy alakították ki, hogy azok minden utas számára egyformán kivételes hangélményt nyújtsanak. Az eredmény stabil és pontos hangzás kristálytiszta és részletgazdag énekhangokkal, valamint telt és hatásos basszusokkal. A vadonatúj „Front Optimized” beállításnak köszönhetően az elöl utazóknak egészen különleges audioélményben lehet részük.

Hatékony motorok

A kétkerék-meghajtású modellek kínálatában kétféle plug-in hibrid konfiguráció szerepel:

•    ÚJ PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: egy 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval
 
•    PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: egy 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellekhez a márka a PEUGEOT SPORT négykerékhajtáshoz fejlesztett plug-in hibrid hajtásláncát kínálja:

•    PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8 négykerékhajtáshoz: elöl egy 200 lóerős (147 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval / hátul egy 83 kW-os villanymotor a PEUGEOT 9X8-hoz fejlesztett energiamenedzsment rendszerrel

A 180, 225 és 360 jelzésű plug-in hibrid változatokon alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 3,7 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opcióként rendelhető 7,4 kW-os egyfázisú töltőt (a PEUGEOT SPORT ENGINEERED esetében az utóbbi is szériatartozék).
A hozzávetőleges töltési idők a következők:

•    7,4 kW-os Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 40 percet vesz igénybe.
•    Nagy teljesítményű háztartási aljzat (14 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 25 percig tart.
•    Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra és 5 perc.
 A motorpalettán háromféle belső égésű erőforrás is szerepel:

•    PureTech 130 EAT8: 3 hengeres, 1,2 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
•    BlueHDi 130 EAT8: 4 hengeres, 1,5 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős dízelmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
•    PureTech 218 EAT8 kizárólag Európán kívüli exportra (afrikai, közel- és közép-keleti, ázsiai országokba) szánt modellekhez: az érintett országok környezetvédelmi előírásainak megfelelő 4 hengeres, 1,6 literes hengerűrtartalmú, 218 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval

Az Európában forgalmazott motorváltozatok mindegyike megfelel a legújabb Euro 6.e környezetvédelmi szabványnak, és mindegyikhez – a nyugodt és hatékony vezetés zálogának tekinthető – 8 fokozatú automata sebeségváltó kapcsolódik.

 





Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 508
 
Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója Kia Cross GT Concept Chicagóban Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster
 
Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

2023. március 14.
Először mutatták be Magyarországon a Jeep első, tisztán elektromos modelljét, az Avengert, amely 2023-ban elnyerte az Év Autója, valamint a Women’s World Car of the Year címet is. Ez a városi szabadidőjármű az első olyan Jeep modell, amely a díj 60 éves történelme során győzni tudott a nemzetközi megmérettetésen.
Részletek

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Az Avenger így nem csupán károsanyag-kibocsátás mentessége révén tett szert hírnévre. Természetessége és mérete merőben különbözik mindentől, amit eddig a Jeeptől megszokhattunk.

A Jeep márka már korábban elköteleződött az európai piac és a villamosítás mellett, melynek első lépése a Renegade és Compass 4xe motorok megjelenése volt. „A legzöldebb SUV brand„ –dé való válás útján követte az ikonikus Wrangler, illetve a Grand Cherokee 4xe (melynek bemutatása 2023 őszén várható). A Jeep ezután tovább folytatta törekvéseit hogy fenntarthatóbb, felelősségteljesebb mobilitást kínáljon ügyfeleinek és megalkotta az első, 100%-ban elektromos meghajtású modelljét, a Jeep Avengert.

A Jeep nevet hallva ugyan mindenkinek a masszív, robosztus autók jutnak eszébe, ám ez az Avenger esetében csalóka lehet. Ez a modell ugyan ránézésre vérbeli Jeepnek tűnik, a hetes hűtőrácsosztásával és izmos vonalaival, azonban méreteit tekintve, 4084 mm-es hosszával a B-SUV szegmensbe tartozik. Ennek köszönhetően városban tökéletes vele közlekedni, nem csak azért, mert kompakt, de csendes, könnyű irányítani, ráadásul a vezető is magas pozícióban ül.


Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Az Avenger tervezői a letisztultságra törekedtek, ezért 100%-ban digitális interfészt alakítottak ki a jármű műszerfalán, beleértve a járműkijelzőt és az infotainmentet is, ezzel összesen 20,5” képernyőfelületet hozva létre. A modell kialakítása, valamint megjelenésének megalkotása során a designerek azonban a vezetői élmény maximalizálása mellett praktikus szempontokat is figyelembe vettek.

Ennek eredményeként az Avengert 360 fokos védelemmel látták el. Nem csak a lökhárítónál, hanem körben végig, magasra húzták a védőelemeket, amelyek anyagában festett elemek, így semmilyen karcolás, pici ütközés nem árt nekik. A ködlámpák, valamint a LED-es a fényszórók is süllyesztve vannak, ezzel megelőzve a koccanáskor keletkező sérüléseket.

A tisztán elektromos Avenger hatótávolsága eléri a 400 kilométert, városi forgalomban pedig képes meghaladni az 550 kilométert is. Az akkumulátor kapacitása 54kWh, az autó maximális teljesítménye pedig így 156LE, 150km/h végsebességgel. Az akkumulátor az ülések alatt elöl-hátul keresztben található, ezáltal egyenletes súlyeloszlást biztosít.

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Szabadság nulla károsanyag-kibocsátással - ezt jelenti a Jeep Avenger. Ez a modell kulcsfontosságú szerepet játszik a márka globális villamosítási stratégiájában és az emissziómentes szabadidőjárművek piacának vezető szereplőjévé való válásban. Bár hosszú út áll még előttük, ha el szeretnék érni célkitűzésüket, miszerint 2025-ig összesen négy akkumulátoros elektromos modellt hoznak még forgalomba, 2030 végére pedig már csak 100%-ban elektromos modelleket fognak értékesíteni Európában.

A napfényt idéző sárga színben úszó Avengert Budapesten először március 7-én, a Fővárosi Fővárosi Állat- és Növénykertben mutatták be, ezzel is a modell kompromisszum nélküli természetközeliségét hangsúlyozva.

A Jeep Avenger immár Magyarországon is elérhető, a Longitude alapfelszereltségű kivitel indulóára 16 millió forint.


Kulcsszavak: Avenger, bemutató, elektromos autó, év autója, jeep
 
Oxford, az elektromos autó övezet Oxford, az elektromos autó övezet Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio Közelítenek felénk a szupertöltők Közelítenek felénk a szupertöltők Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás! Hódító útján a kínai villany taxi Londonban
 
Harminc éves a Citroën Xantia

Harminc éves a Citroën Xantia

2023. március 14.
Az 1993. március 4-én bemutatott Citroën Xantia immár a 30. születésnapját ünnepli. 1993 és 2002 között több mint 1 300 000 példány készült belőle Európában (a Xantia 1996-97-ben Kínában is megjelent, Iránban pedig egészen 2010-ig hódított), és a Citroën történetének emblematikus modelljévé vált.  
Részletek

Harminc éves a Citroën Xantia

A Citroën Xantia, amely 1993 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyvilágnak, immár a 30. születésnapját ünnepli. Az 1993 és 2010 között 1 millió 326 259 példányban – többnyire Franciaországban, Rennes közelében – gyártott Xantia a Citroën márka emblematikus modelljévé vált.  

A Citroën formatervező központjában Daniel Abramson által – az olasz Bertone tervezőiroda javaslata alapján – véglegesített modell a 80-as évek híres BX modelljének utódjába lépett. A dinamikus, áramvonalas és robusztus ötajtós az XM vonásaiból is visel magán néhányat, mégis új vonalvezetést hozott a Citroën kínálatába. Egyedi stílusának köszönhetően 1993-ban, bevezetése évében a Xantiát választották az év legszebb autójának.

Kilenc évnyi bátorság és innováció a kényelem szolgálatában

Gyártásának kilenc éve során a Xantia számos változtatáson ment keresztül. Kezdetben két kiviteli szinten (SX és VSX), három különböző motorral került forgalomba. A csúcsmodellek a Hydractive II néven ismert elektronikus vezérlésű felfüggesztési rendszerrel voltak felszerelve, amely stabilan tartotta a karosszériát és jelentősen javította az úttartást anélkül, hogy a kényelem kárát látta volna. 1994-ben megjelent az Activa változat: a Hydractive II rendszert kiegészítették két hidraulikahengerrel, melyek megakadályozták, hogy a karosszéria dőlése meghaladja a 0,5°-ot, a gömbök számát pedig 10-re emelték. Ezzel a felszereltséggel a Xantia teljesen stabilan tudta venni a kanyarokat. Az új technológiának köszönhetők a Michelin céggel közösen kifejlesztett speciális gumiabroncsok is. 1995-ben megjelent a piacon a Xantia kombiváltozata, a modellfrissítésre pedig 1997-ben került sor.  Végül 1998-ban a Xantia volt a PSA cégcsoport első járműve, amelyen bevezették az új 2.0 literes, nagy nyomású közös nyomócsöves HDi dízelmotort.

Harminc éves a Citroën Xantia

Kényelem, biztonság, technológia és vezetési élmény: ezek a hívószavak idézik leginkább az 1993-as „újonc” erősségeit. Akkoriban utolérhetetlennek tűnő kényelmét a Xantia és az őt követő modellek legfőbb jellemzőjévé vált „párnázottság” biztosította. A Xantia beltere a színek és az anyagok igazi harmóniáját kínálta egy kitűnően áttekinthető térben. Megerősített, merevebb utasterében vastag, felületkezelt fémlemezek és az ajtókban elhelyezett merevítő rudak fokozták a fedélzeti biztonságot.

Abszolút kényelem

Technológiai szempontból a Xantia legfőbb különlegességét a hidraulika erejét az elektronika sebességével ötvöző Hydractive II technológia bevezetése jelentette. A hagyományos hidropneumatikus felfüggesztéshez képest ez a rendszer tengelyenként egy-egy kiegészítő gázgömbbel rendelkezik. Ezeknek a gömböknek – mágnesszelepek segítségével – a hidraulikus körbe kapcsolásával lágyabb, kiiktatásukkal pedig keményebb (sportos) rugózás és lengéscsillapítás érhető el. Menet közben érzékelők teszik lehetővé a központi vezérlőegység számára, hogy a vezetési helyzettől függően válasszon a kétféle üzemmód között. 

Ez a technológia a felfüggesztési rendszer mindkét állapotában lehetővé teszi a vezető és az utasok számára, hogy kényelmes, de főképp nyugodt körülmények között utazhassanak.

Kulcsszavak: Citroën, évforduló, Xantia
 
Luxusautókkal, izgalmas programokkal és tűzijátékkal ünnepel Magyarország legnagyobb vezetéstechnikai centruma Luxusautókkal, izgalmas programokkal és tűzijátékkal ünnepel Magyarország legnagyobb vezetéstechnikai centruma 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ 50 éves az Opel GT: „Csak repülni szebb…“ Harminc éves a Citroën Xantia Hétvégén ismét Jazzy Street Különleges Camp Jeep® rendezvényen ünnepli a márka 75. évfordulóját és a tulajdonosokat Különleges Camp Jeep® rendezvényen ünnepli a márka 75. évfordulóját és a tulajdonosokat Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model Ma 110 éves a világ első népautója, a Ford T - Model
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 321 - 330