Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 341 - 350
Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig

Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig

2023. március 02.
Franciaországban a TotalEnergies olajipari vállalat 3400 töltőállomásán március 1-től az év végéig az üzemanyag ára nem fog 1,99 euró (758 forint) fölé emelkedni - jelentette be Patrick Pouyanné, az energiaóriás elnök-vezérigazgatója a TF1 kereskedelmi televízióban.
Részletek

Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig

"A TotalEnergies valamennyi töltőállomásán 2023-ban a dízel és a benzin nem lesz drágább 1,99 eurónál" - mondta a cégvezér, akit Emmanuel Macron államfő nyilvánosan szólított fel arra, hogy "tegyen gesztust" a fogyasztók felé, miután rekordnyereséggel zárta a tavalyi évet az energiavállalat.
   
Az árkorlátozás a következő termékekre lesz érvényes: Diesel Premier B7, Diesel Premier B10, SP95-E10, SP95-E5 és Superethanol E85. Nem vonatkozik viszont az Excellium dízel és az ólommentes 98-as termékekre.
   
Az intézkedés március 1-jétől az év végéig lesz hatályban, de a TotalEnergies-nek az autópályákon található töltőállomásain már szombattól érvényes lesz. Az energiavállalat a 10 ezer franciaországi töltőállomás mintegy harmadának a tulajdonosa.
   
Az energiaóriás 19,1 milliárd eurós nyereséggel zárta a tavalyi évet. Az összeg bejelentése óta a TotalEnergies a sajtó és a kormány nyomása alá került annak érdekében, hogy "az inflációs időszakban tegyen gesztust" az autósoknak.
   
A francia kormány 2022. áprilisi 1-jén tankolási kedvezményt vezetett be a benzinkutaknál. A minden üzemanyagra vonatkozó, eleinte 15 eurócentes kedvezmény szeptember 1-jén 30 eurócentre emelkedett, majd november 15-én 10 eurócentre csökkent, és december 31-én teljesen kivezette a kedvezményt a kormány. Helyette egyszeri, 100 eurós üzemanyagár-támogatást nyújt mintegy 10 millió alacsony jövedelmű munkavállalónak, akinek szüksége van gépjárműre a munkájához vagy a munkába járáshoz.
   
A TotalEnergie 2022. szeptembertől decemberig 20, majd 10 eurócentes kedvezményt nyújtott a benzinkutaknál, amely 550 millió euróba került a cégnek. A kedvezmény elve abban különbözött az ársapkától, hogy minden termékre vonatkozott a Total minden franciaországi töltőállomásán a kormányzati kedvezménnyel együtt.
   
Az üzemanyag átlagára jelenleg jóval 1,99 euró alatt van Franciaországban, 1,8 euró (685 forint) körül mozog, de elemzők szerint az orosz gázolaj elleni embargó miatt nem kizárt, hogy az üzemanyagok ára a jövőben ismét emelkedhet.
Kulcsszavak: Franciaország, TotalEnergies, üzemanyag
 
Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Tovább csökkent az üzemanyagok ára Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig Drámai hatású Rooftopping fotókiállítás a Nissan szervezésében Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig A héten másodszor csökkent az üzemanyagok ára Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig A BMW és a Relais & Châteaux együttműködése Franciaországban a TotalEnergies árkorlátozást vezet be az üzemanyag árára az év végéig A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk
 
Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás tavaly

Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás tavaly

2023. március 02.
Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben az előző évihez képest - közölte Albert Karimov, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium helyettes vezetője hétfőn az orosz parlament felsőházában.
Részletek

Oroszországban 60 százalékkal csökkent az autógyártás tavaly

Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás 2022-ben az előző évihez képest - közölte Albert Karimov, az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium helyettes vezetője hétfőn az orosz parlament felsőházában.

"Általánosságban elmondható, hogy 2022-ben a termelési volumenünk körülbelül 620 ezer autó volt, ami hatvan százalékkal kevesebb, mint 2021-ben. Az okokat, úgy gondolom, nem kell itt magyarázni. Meg kell jegyeznem, hogy a legnagyobb csökkenés a személygépkocsik szegmensében hatvanhat százalékos nagyságrendű, a tehergépkocsik szegmensében sokkal kisebb, tizennyolc százalékos" - mondta.

A legstabilabb szegmens az autóbuszoké volt, amelyek gyártásában Karimov szerint mindössze egy százalékos csökkenés mutatkozott.

Az orosz-ukrán háború jelentős hatással volt az orosz autógyártásra, különösen azokra a vállalatokra, amelyek Ukrajnában voltak jelen. Az orosz autóipar számos beszállítója és gyártója használt ukrán alkatrészeket, és az orosz autógyáraknak szállított ukrán alkatrészek jelentős részét az ukrán konfliktus miatt már nem lehetett beszerezni.

Oroszországban 60 százalékkal csökkent az autógyártás tavaly

Emellett az orosz gazdasági szankciók és az európai uniós szankciók is jelentős hatással voltak az orosz autóiparra, mivel a szankciók miatt az orosz autógyáraknak nehezebbé vált az alkatrészek és a nyersanyagok beszerzése, és a termékeik eladása is korlátozottabbá vált.

Az orosz autógyártás azonban nem teljesen szenvedett a konfliktus és a szankciók miatt, mivel az orosz kormány támogatást nyújt a hazai autógyártóknak, és az orosz autógyárak igyekeznek javítani a termékeik minőségét és versenyképességét. Az orosz autógyárak a hazai piacra összpontosítanak, és a következő években további növekedés várható az orosz autóiparban, bár az orosz-ukrán konfliktus és a szankciók továbbra is jelentős kihívásokat jelentenek az ipar számára.

Az orosz autógyártás csúcsát az 1970-es években és az 1980-as évek elején érte el, amikor az orosz autógyárak több mint 2 millió autót gyártottak évente. Azonban az orosz autóipar hanyatlása a 1990-es években kezdődött, amikor az orosz gazdaság összeomlása miatt a kereslet jelentősen csökkent.

Azóta az orosz autógyártás folyamatosan küzd az importált autókkal és az alacsony minőségű, elavult technológiával. Az orosz autóipar főbb vállalatai közé tartozik a Lada, az UAZ, az GAZ és a Kamaz. A Lada továbbra is az orosz autóipar vezető márkája, és a vállalat autóit exportálja számos országba.

Oroszországban 60 százalékkal csökkent az autógyártás tavaly
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, oroszország
 
A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Škoda fenntartható termelésének oszlopa: 20 éves a ŠKO-ENERGO vállalat A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását A Volvo a belgiumi Gentben megkezdte a C40 Recharge gyártását Oroszországban hatvan százalékkal csökkent az autógyártás tavaly Jövőre érkezik a Ford Edge Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása München további villamosokat rendel a Siemenstől München további villamosokat rendel a Siemenstől
 
Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa

Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa

2023. március 02.
Tervezett akkumulátorgyárának nagy-britanniai felépítéséhez kér több mint félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó csoport tulajdonosa, a Tata Motors - írta iparági és kormányforrásokat idézve a szerdai Financial Times.
Részletek

Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa

A londoni üzleti napilap értesülése szerint a cég egy spanyolországi és egy délnyugat-angliai helyszín közül kívánja kiválasztani az akkumulátorgyár telephelyét, és 500 millió fontot (215 milliárd forint) meghaladó összegű támogatási csomagot kér kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel.

A cég "néhány héten belül" döntést vár Londontól.
   
A Tata Motors - amelynek nagy-britanniai érdekeltsége, a Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója - a Financial Times szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. Ha létrejön a kapcsolat, a kínai vállalat építené fel és működtetné a délnyugat-angliai Somerset megyében a gyárat, amely a JLR új elektromos autótípusaihoz gyártana akkumulátorokat.
   
A lapnak nyilatkozó iparági szakértők szerint a brit kormány nehéz helyzetben van, mivel ha a Tata Motors nem az angliai helyszínt választja, az "pörölycsapásként" hatna a teljes brit autóiparra, és károsítaná a brit gazdaság beruházási vonzerejét is.
    Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa

A Financial Times forrásai szerint a Jaguar Land Rover tulajdonosa a kormánnyal folyó tárgyalások kezdete óta jelentősen megemelte az angliai gyártási helyszín kiválasztásához kért támogatás összegét.
   
Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar a legfrissebb adatok alapján az 1950-es évek óta nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly - áll a Financial Times szerdai cikkében.
   
A lap szerint a brit kormány összesen 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai telepítésének támogatására, és 100 millió fontot juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Jaguar Land Rover, Nagy-Britannia
 
Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Elképesztő dobás a Teslától Akkumulátorgyár építéséhez kér félmilliárd fontos támogatást a brit kormánytól a Jaguar Land Rover tulajdonosa Járműipari anyagfejlesztésben működnek együtt felsőoktatási intézmények Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására
 
Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron

Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron

2023. március 02.
Március elsején megérkezett Magyarországra a legújabb, legnagyobb hatótávval rendelkező tisztán elektromos Audi modell, az Audi Q8 e-tron.
Részletek

Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron

A prémium márka új modelljének Sportback kivitele (WLTP szerinti számítással) akár már 600 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. A hazai közönség számára pedig külön öröm, hogy az autót magyar, Győrben készült elektromos motorok hajtják.

Az Audi közel négy éve, vagyis az Audi e-tron bevezetése óta következetesen halad az elektromobilitás útján, ennek következő állomása a most hazánkba is megérkező Audi Q8 e-tron modell. Az autó legfontosabb újdonsága, hogy a korábbi Audikhoz képest nagyobb akkumulátorcsomaggal is elérhető, így Sportback kivitelét választva akár 600 kilométert is megtehetünk egyszeri töltéssel (WLTP szerint számítva). Az új technológia azt is lehetővé teszi, hogy az akkumulátor a megfelelő töltőegységre csatlakoztatva akár 31 perc alatt is képes 10-ről 80 százalékra feltöltődni.

A Q8 e-tron az Audi második olyan tisztán elektromos modellcsaládja az e-tron GT után, melyből sportváltozat is elérhető: az SQ8 e-tron modell a maga három motorjával és 370 kW-os (496 lóerő) teljesítményével egyszerre képviseli az S/RS modellek jelentett sportos tradíciót, és az e-tron modellek tisztán elektromos meghajtású, karbonsemleges, fenntartható mobilitását.

Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron




Kulcsszavak: audi, autógyár, elektromos autó, Q8, Q8 e-tron, suv
 
Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Extrém teszten az Audi e-tron: kivételes prototípus a legendás „Streif” sípályán Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál! Elegancia nagy hatótávval: Magyarországon az új Audi Q8 e-tron A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel A FIAT visszatér a B-szegmensbe az új Fiat 600e-vel
 
A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban

A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban

2023. március 02.
A mai napon a Volvo Cars ismerteti arra vonatkozó terveit, hogy Lengyelország második legnagyobb városában, Krakkóban vadonatúj technológiai központot hozzon létre.
Részletek

A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban

A létesítmény meghatározó szoftverfejlesztési központ lesz, és ebben a minőségében kulcsszerepet játszik a Volvo Cars azon stratégiai célkitűzésének megvalósításában, hogy 2030-ra tisztán elektromos autómárkává váljon, és vezető szerepet töltsön be az új technológiák terén, nem utolsósorban a házon belül elvégzendő szoftverfejlesztések jóvoltából.
 
A technológiai központ feladatai közé tartozik majd a márka küldetését meghatározó új generációs tisztán elektromos járművek kulcsfontosságú funkcióinak teljes körű kifejlesztése.
 
Krakkóban dolgozó mérnökeink a Volvo Cars globális hálózatában dolgozó tehetséges szakemberek csapatát erősítve felgyorsítják a vállalat innovációs tempóját. Olyan felhasználási területekre fejlesztenek szoftvereket, amelyek kulcsfontosságúak a Volvo Cars számára – a balesetek okainak mélyreható ismeretén alapuló, alapvető biztonsági technológiáktól kezdve az észlelési és vezetőtámogató algoritmusokon keresztül az autonóm vezetést elősegítő szoftverekig.
 
A mérnökökre olyan további kihívások is várnak Krakkóban, mint az új generációs online kapcsolódási funkciók kifejlesztése, vagy a Volvo Cars szerteágazó fejlesztési tevékenységeinek adat-analitikai támogatása. Amennyiben szeretné velünk együtt formálni a jövőt, az új krakkói központ tökéletes helyszínt kínál erre.
 
A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban

A Volvo Cars új technológiai központja a tervek szerint már az év végén megkezdi működését, 120 tehetséges fejlesztő munkatárssal a fedélzeten. A várakozások szerint az évtized derekára a krakkói létszám 5-600 főre duzzadhat. A lengyelországi központ szoros kapcsolatban áll majd a Volvo Cars elsődleges kínai és svédországi fejlesztő központjaival, valamint egyéb nemzetközi technológiai központjaival, kiegészítve azok munkáját.
 
Szoftver alapú fejlesztés

Amint a közelmúltban bemutatott, tisztán elektromos Volvo EX90 szabadidőjármű is demonstrálja, az autóipar gyors ütemben változik, és a jövőben megjelenő, tisztán elektromos járműveink mind szoftver alapú fejlesztés eredményeként jönnek létre.
 
A jövő Volvói tisztán elektromosak lesznek, egyre nagyobb arányban az interneten keresztül vásárolják majd meg azokat, fedélzetükön élvonalbeli központi számítógépek dolgoznak majd, azokon házon belül kifejlesztett szoftverek futnak, az autók pedig folyamatosan egyre tökéletesebbé válnak, köszönhetően a rendszeres, vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek.
 
Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volvo Cars házon belüli szoftverfejlesztése kulcsfontosságú szerephez jut az olyan stratégiai célkitűzések megvalósításában, mint hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává, valamint az új technológiai területek vezető szereplőjévé váljunk. Az átalakulás felgyorsítása érdekében világszerte tehetséges műszaki szakemberek ezreivel gyarapítjuk a vállalat munkatársainak sorát; a krakkói központ ebben a folyamatban játszik fontos szerepet.
 
„Konkrét céloktól vezérelt, technológiai alapon működő vállalat vagyunk; az új generációs Volvo gépkocsik ezért jóval többet tudnak majd annál, mint hogy elviszik utasaikat A-ból B-be.” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Ezek az autók négykerekű számítógépek lesznek, amelyek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül jutnak hozzá a legfrissebb szoftververziókhoz. Éppen ezért a krakkói technológiai központ létrehozása, a házon belül szoftver-fejlesztési képességek erősítése kulcsfontosságúak a vállalat jövőbeli sikere szempontjából.”
 
A Volvo Cars alapos mérlegelést követően döntött a krakkói helyszín mellett. A vállalat mintegy harminc éve van jelen Lengyelországban, így jól ismeri az országot. A város maga feltörekvő technológiai központ, a térségben számos technológiai vállalat tevékenykedik. Emellett jelentős a helyi telekommunikációs szektor, márpedig a Volvo Cars egyéb helyszíneken működő műszaki fejlesztő központjai jelentős számban vettek fel munkatársakat ebből az iparágból.
 
Ezen túlmenően, bár számos jelentős, globális technológiai nagyvállalat jelen van Lengyelországban, Krakkót egyelőre nem sokan fedezték fel. A Volvo Cars lesz az első autógyártó, amely jelentős fejlesztési tevékenységet folytat a térségben, ez pedig tökéletes helyszínné teszi a várost a technológiai központ létesítésére. Már most hozzáfogunk a hálózatok kiépítéséhez és a tehetséges munkaerő felkutatásához, így az új iroda az év vége előtt megkezdheti működését.
 
„Arra törekszünk, hogy a világ legtehetségesebb szakembereit csábítsuk magunkhoz, és ennek érdekében stratégiai szempontból meghatározó helyszíneken vagyunk jelen.” - mondta Hanna Fager, a Volvo Cars HR igazgatója. „Az új krakkói technológiai központ tökéletes példája ennek a szemléletnek. Ha tehát örömmel járulna hozzá a jövő mobilitásának a kialakításához egy, a technológiai fejlesztés élvonalában tevékenykedő vállalat oldalán, és inspirálónak tartaná, hogy velünk együtt gyarapítsa a cég erőteljes vállalati kultúráját és értékrendjét, a Volvo Cars a tökéletes választás az Ön számára."
 
A Volvo Cars jelenleg két svédországi helyszínen, Stockholmban és Lundban, valamint az indiai Bangalore városában működtet technológiai központot. Emellett a vállalat jelentős fejlesztőközpontokkal rendelkezik a kínai Sanghajban, illetve a svédországi Göteborgban. Ezen helyszínek mindegyike speciális szakterületekkel foglalkozik, együtt pedig olyan megkerülhetetlen innovációs hálózatot alkotnak, amelynek elemei világszerte, stratégiai eloszlásban működnek.
 

Kulcsszavak: autógyár, lengyelország, volvo, Volvo Cars
 
A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre
 
A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat

A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat

2023. március 02.
A Kia nyilvánosságra hozta az EV9 külső megjelenését sejtető első videókat.  A finom sziluett, a jellegzetes világítás és a tiszta vonalak már ma sejtetni engedik a tisztán elektromos hajtású SUV majdani határozott megjelenését.
Részletek

A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat

A Kia Corporation ma bemutatta a már nagyon várt elektromos SUV, az EV9 első ízelítő-videóit. A márka SUV kínálatának élére érkező újdonság fontos szerepet tölt be a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatában is.

A Kia EV9-ről készült, - az újdonság sziluettjét és orrának, valamint oldalának felületeit bemutató - első videók a Kia Worldwide YouTube csatornán érhetők el. Az első-hátsó világítótestek által megrajzolt jellegzetes világítási kép fontos része az EV9 határozott megjelenésének.

A filmeken az EV9 egyedi és jellegzetes vonalvezetése és határozott formái is láthatók.

Az EV9 elnevezés betűpárja a Kia nomenklatúrában a tisztán elektromos hajtásra utal (Electric Vehicle), míg a 9-es szám a modell helyét mutatja a márka elektromos palettáján.


A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat

A Kia EV6-hoz hasonlóan az EV9 is a márka kifejezetten akkumulátoros-elektromos modellek hordozására tervezett globális elektromos moduláris padlójára, az E-GMP-re épül.

Az EV9 végleges külső és belső formarészleteit március közepén hozza nyilvánosságra a Kia, az újdonság részletes adatai pedig globális bemutatójával egy időben március végén lesznek elérhetők.

Kulcsszavak: elektromos autó, EV9, kia
 
A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat Nissan LEAF és e-NV200 járműveket használt az UEFA Bajnokok Ligája Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet Egyszerűbb töltésindítást és több töltőpontot hozhat az elektromos autósoknak az uniós rendelet BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon BMW/MINI: Népszerűek az elektromos modellek Magyarországon Elektromos járműtechnológia az irodában Elektromos járműtechnológia az irodában Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla
 
A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra

A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra

2023. február 27.
A Geely Yinhe L7 hibrid SUV és az L8 hibrid szedán a tervek szerint a második és a harmadik negyedévben érkeznek az ázsia piacra.
Részletek

A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra
 

A Geely Auto Group hivatalosan is bemutatta új csúcskategóriás elektromos modellcsaládját, a Geely Yinhe-t. A Yinhe sorozat első autója, a Yinhe L7 egy plug-in hibrid SUV modell.

A bemutatón a Geely Auto számos új, fejlett villamosított technológiát is bemutatott, köztük az új Aegis akkumulátorbiztonsági rendszert, a NordThor Hybrid hajtásláncot és a legújabb intelligens jármű operációs rendszert, a Yinhe N-OS-t.

A Yinhe sorozat egyesíti a Geely Auto globális autófejlesztési képességeit, hogy a végfelhasználóknak a kategóriájában a legjobb intelligens és elektromos járműveket kínálja a nagy hatékonyságú, nagy hatótávolságú plug-in hibrideket és tisztán elektromos járműveket kínáló termékpalettával. A Geely Yinhe termékcsalád egy új futurisztikus formanyelvet is ötvöz, amelyet kifejezetten az intelligens elektromos modellsorozathoz készített a gyártó.

Hét új Geely Yinhe modell érkezik a következő két évben


A Geely Yinhe várhatóan hét új modellel érkezik a következő két évben. A tervezett hét új modell közül négy nagy hatótávolságú hibrid elektromos modell lesz, köztük a Yinhe L7 SUV és az L6 szedán, amelyek szállítása 2023 második és harmadik negyedévében kezdődik az ázsiai piacokon. Három modell a 100%-ban elektromos  Yinhe E termékcsaládból érkezik, az első A Yinhe E8 átadása 2023 negyedik negyedévében várható.

A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra

A Yinhe család lesz az első a márka részéről, amely a Geely Aegis akkumulátor-biztonsági rendszerét használja, amely a legmagasabb szintű felhasználóvédelmet és biztonságot  kínálja teljes élettartama alatt. Az akkumulátor biztonsági rendszere vezető szerepet játszott az akkumulátort érő közvetlen ütközések elleni védelemben, ütközési helyzetekben.

A Geely Yinhe sorozat bevezetésével  a gyártó a NordThor  hibrid motorjának legújabb generációját is bemutatta.

A NordThor egy háromsebességes hibrid sebességváltóval (DHT) párosítva a NordThor hibrid hajtáslánccal  a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság legjobb kombinációját kínálja a felhasználóknak. A hamarosan megjelenő Geely Yinhe L7 SUV modellen a hibrid hajtáslánc 7,5 másodperc alatt teszi lehetővé a 200 km/h-s végsebességet és 0-100 km/h-t. A hosszú távú hibrid modell valós üzemanyag-fogyasztása a tesztelések szerint elérte az 5,23 l/100 km-t, így a Yinhe L7 egyetlen tank üzemanyaggal 1370 km-t képes megtenni hibrid vezetési körülmények között. A tisztán elektromos akkumulátorok kínálatát a megfelelő időben bejelentik.

A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra

 A Yinhe N operációs rendszer

Az új Yinhe N-Operating System révén a Yinhe sorozat a legokosabb jármű lesz az utakon. Az új operációs rendszert a Smart Geely 2025 stratégiával összhangban fejlesztették ki, amelynek értelmében a Geely Auto nagy hangsúlyt fektet a saját fejlesztésű chipekre, operációs rendszerekre, intelligens megoldásokra és műholdas hálózatokra, hogy biztosítsa a márka jövőjét. A Qualcomms Snapdragon jármű chippel támogatott Yinhe N OS lehetővé teszi, hogy modelljei kategóriájában a leggyorsabb rendszerindítást és válaszidőt érjék el, mindössze 0,5 másodperc alatt éri el a készenléti állapotot.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, geely, plug-in hibrid
 
Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra Magyar Termék Nagydíjban® részesült az S-CROSS Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

2023. február 27.
A 2022 májusában felújított, híres hirosimai Mazda Múzeum a városba látogató közönség nagy kedvence. A 10 múzeumi zónában rengeteg autótörténelemi pillanat vár felfedezésre!
Részletek

Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Nem titok, hogy a Mazda gazdag japán örökséggel rendelkezik. Az 1920-ban Toyo Cork Kogyo Co néven alapított (1927-től Toyo Kogyo, majd végül 1984-től Mazda néven ismertté vált) hirosimai székhelyű autóipari vállalat mintegy 102 évvel ezelőtt kezdődő történetét folyamatos innováció és sikerek fémjelezték világszerte, amit számtalan ikonikus autódesignjának is köszönhet. Sokan azonban nem tudják, milyen mélyre is nyúlnak vissza a Mazda gyökerei.
 
A Mazda hirosimai központjában található Mazda Múzeum - amely a nyilvánosság számára is elérhető - ideális helyszín arra, hogy újra átéljük ezt a kivételes, ma is élénken vibráló múltat. A Mazda Múzeum 10 különböző zónán keresztül örökíti meg ennek az egyedülálló történetnek a 100 évét, a kihívásokkal teli, innovatív technológiáktól kezdve, a díjnyertes designokon át, egészen az újgenerációs modellek tervezéséig. Az egyes zónákban tökéletesen megjelenik a Mazda kihívásokra nyitott szellemisége, miközben számtalan autóipari gyönyörűséggel találkozhatunk.
 
A kis háromkerekű, ami újjáépítette Hirosimát
 
A Mazdát Jujiro Matsuda indította útjára Japánban, Oszakában, és az egyik legkorábbi, legkülönlegesebb Mazda is hozzá köthető: a háromkerekű „teherautó”.
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Látnivalók: ahogy a Type-TCS a Mazda Múzeum látogatóit fogadja, az tökéletesen összefoglalja a márka eklektikus történetét. Teljesen hazai gyártású alkatrészekből készült, 40%-kal erősebb volt elődjénél, a Type-DA-nál, és lenyűgöző, 400 kg-os rakomány szállítására volt képes. Később, 1938-ban a Mazda piacra dobta a Type-GA-t, és mindössze négy hónappal a második világháború végét követően újraindította a gyártást. A következő évben, 1946-ban 2430 darabos gyártási volumenével a piac élére került, nem sokkal később pedig a „Zöld Panel” becenevet kapta, a békét és biztonságot szimbolizáló zöld műszerfalának köszönhetően. A Type-GA-t 1949-ig gyártották, ma a Mazda Múzeum az utódmodelljét, a Type-GB-t állítja ki az ikonikus „Zöld Panel” színben.
 
 A Soul Red Crystal hajnala
 
A 20. század közepén a Mazda a személyautók felé fordította figyelmét. A könnyű hatchback modellektől a luxuslimuzinokig, az autók változatosan színes kínálata kezdett megjelenni szerte a világon.
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Látnivalók: a Mazda legklasszikusabb és legismertebb modelljei közé tartozik a Cosmo Sport, a Savanna és a Cosmo AP. Figyelemre méltó, hogy a Cosmo AP az elsők között volt elérhető piros színben, ami ritkaságnak számított a 20. század közepén, mivel a csúcskategóriás autókat jellemzően fekete, fehér vagy ezüst színben gyártották. Ezzel a nem szokványos megközelítéssel kezdődött a Mazda egyedülálló kapcsolata a színekkel, ami ma is a márka egyik különleges védjegye. A Cosmo Sport szintén ritkaságszámba megy, mivel a hozzávetőleg összesen 1200 darabból, mintegy 480 még ma is látható az utakon.
 
A C-csoport sportprototípusa, a Le Mans bajnoka
 
Szellemiségével a Mazda számos világversenyen bizonyította már, hogy kifejezetten keresi az újabb és újabb kihívásokat, beleértve többek közt a Le Mans-t és az IMSA-t is. Indítsa be a motorokat…
 
Látnivalók: az egyik legszembeötlőbb installáció a Mazda 787B, amely a brutális Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett. A múzeum a 787B-t egy bokszutcában mutatja be, ahol a látogatók szemtanúi lehetnek az állóképességi verseny leghíresebb pillanatainak. 1991-ben Johnny Herbert, Volker Weidler és Bertrand Gachot történelmi győzelemig vitte a Mazdaspeed csapatát.
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Az egyetlen V12-es motor
 
A Mazda kihívásokat kereső szellemisége a nyolcvanas éveket bemutató 5–6. zónában is megmutatkozik, a Mazda offenzívabb versenypolitikájával.
 
Látnivalók: az 5-ös zónában látható a Mazda első és egyetlen V12-es motorja, amelynek lökettérfogata 4000 cm³ volt, és az 1980-as évek végétől egészen 1992-ig fejlesztették. A fejlesztőcsapat két V6-os motor összekapcsolásával a világ legjobb motorját akarta megépíteni. A V12-es motort soha nem hozták forgalomba, de a Mazda versenyszelleme tovább élt egyedi motorterveiben, beleértve a háromrotoros bolygódugattyús motort és a Miller-ciklusú V6-os motort.
 
Az SUV, amelynek a világ a „Kodo: A mozgás lelke” designfilozófiát köszönheti
 
Üdvözöljük a jelenben! A Mazda CX-5, a Mazda6 és az MX-5 a Mazda új korszakát képviselik, a korszakalkotó Skyactiv technológiával és az egyedi Kodo Designnal.
 
Látnivalók: a 2012-ben megjelent Mazda CX-5 SUV volt az első modell, amely bemutatta a Mazda új „Kodo: A mozgás lelke” designtémáját. A legenda szerint az autó karcsú, sportos sziluettjét egy prédájára lecsapni készülő, ugrásra kész gepárd ihlette, az előremutató designhoz pedig csak az innovatív Skyactiv technológia párosulhatott, hiszen az egyszerre maximalizálja a vezetési teljesítményt és a hatékonyságot. Ez egy crossover SUV, rengeteg bájjal.
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

Gyűrött autó, szándékosan megrongálva
 
A zseniális autómodellek kompromisszumok nélküli biztonsági előírások szerint működnek. Lenyűgöző installációk sora látható itt, valamint lehetőség nyílik rá, hogy valós időben tekintsük meg, hogyan készülnek a Mazda autók.
 
Látnivalók: A rutin biztonsági tesztelés megtekintése során megsérülő Mazda CX-30 a Mazda múzeumlátogatás egyik legikonikusabb pillanata. Miközben szemtanúi lehetünk annak, ahogy az autó eleje jelentős sérüléseket szenved, a pilótafülke és a belső tér továbbra is megfelelően védett marad. A 9-es zónában, az Ujina gyárban továbbá át lehet sétálni a Mazda gyártósora felett, ahol naponta 1000 autó készül, melyek elkészítése egyenként körülbelül 15 óra precíz munkát igényel.
 
10. zóna
 
A 10-es zónán át a következő századra tekintve, érdemes megismerni a Mazda merész, jövőbiztos stratégiáját, illetve egyedi Kodo designterveit, beleértve a kerékpárt, a kanapét és a látványos Goshintai szobrot.

Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben

 Látnivalók: A Mazda Vision Coupé és az RX-VISION lehengerlő, elegáns külseje és izgalmas természete tökéletes végpontot kínál a Mazda Múzeum utolsó, 10-es zónájában. Mindegyik autót egy profi agyagmodellező szakember összetett készségeinek alkalmazásával keltették életre, akik tudásukat felhasználva az ötleteket életnagyságú modellekké alakították, hogy aztán később koncepcióautók váljanak belőlük. A két koncepcióautó mellett a Mazda LM55 Vision Gran Turismo áll, amely a Gran Turismo versenyjátékban elérhető autó életnagyságú modellje. Az autó a Mazda Kodo tervezési filozófiáját ötvözi a Le Mans-győztes Mazda 787B megjelenésével.
 

 

 

Kulcsszavak: autógyár, japán, mazda, múzeum
 
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA Növelte autóipari bevételét a harmadik negyedévben a PSA Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben Defekttűrő Hankook gumiabroncsokat kap az új Mercedes-Benz C-osztály Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról
 
Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

2023. február 27.
Alacsonyabb sebességhatárok a budapesti belvárosban, éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább száz helyszínen, zebramegújítási program - egyebek mellett ezeket a javaslatokat tartalmazza az új fővárosi közlekedésbiztonsági stratégia.
Részletek

Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

A Főpolgármesteri Hivatal szombaton tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a  Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a honlapján nyilvánosságra hozta a közlekedésbiztonsági stratégia társadalmi egyeztetési változatát.
   
Ennek célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezzék, 2050-re pedig nullára csökkentsék a halálos közúti balesetek számát a fővárosban - írták.
   
A stratégia nemcsak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására is.     
   
Emlékeztettek arra, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság a héten újabb mérőkészülékek telepítését jelentette be, de a közlekedésbiztonsági stratégia szerint Budapesten legalább 100 helyszínen kell sebességmérő kamerákat kihelyezni és ezek telepítéséhez a rendőrség partnerségére van szükség.  
   
Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

Úgy vélik, hogy ahol szükséges, csökkenteni kell a sebességhatárokat Budapesten, ezért kétszeresére növelnék a védett lakóterületek - a 30-as és a lakó-pihenő övezetek - kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnének be a belvárosban: a Hungária-gyűrűn belül maximum óránkénti 50 kilométeres, a Nagykörúton és azon belül maximum óránkénti 40 kilométeres sebességhatár bevezetését javasolják.
   
Jelezték: Budapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Ezt a programot azonban folytatni kell, így néhány éven belül elérhető, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen.
   
Közölték azt is, hogy fővárosi egyeztető fórumot kezdeményeznek a rendőrség és a releváns szakmai és civil szervezetek részvételével, így szakmai szinten kidolgozott javaslatokkal lehet segíteni a közlekedésbiztonság helyzetén önkormányzati és kormányzati eszközökkel egyaránt.
   
A legfontosabbnak a közlekedők tudatosságát nevezték, közlekedési módtól függetlenül, ezért tájékoztató kampányt indítanak a fővárosi felületeken, hogy ezzel ösztönözzék a budapestieket a biztonságosabb és egymásra odafigyelő közlekedésre.
   
Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai

A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a BKK a közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is.
   
A következő lépés a stratégia nyilvános vitája, azt követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet.
   
A közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki véleményezheti.
Kulcsszavak: balesetmegelőzés, budapest, sebességmérés, traffipax
 
Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Nincs pénz a HÉV-vonalak és szerelvények felújítására Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás Az új budapesti Duna-híd tervpályázat munkáiból nyílt kiállítás A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését Két hónapig dél-budai végállomásuk és az Oktogon között járnak a nagykörúti villamosok Két hónapig dél-budai végállomásuk és az Oktogon között járnak a nagykörúti villamosok
 
Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető?

Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető?

2023. február 27.
A B-kategóriás jogosítvány megszerzésének költségeivel kapcsolatban egyre vadabb számok látnak napvilágot, de sem ez, sem az immár ársapka nélküli benzinár nem szegi a kedvét az autózni vágyó fiataloknak, hiszen a jogosítvány megszerzése mindenki életében mérföldkő.
Részletek

Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető?

A legtöbben ilyenkor még nem rendelkeznek saját autóval, de a szabadság ígérete, az autózás varázsa, a világ felfedezésének lehetősége szinte semmihez sem hasonlító érzés.

A törvényhozók is voltak egykor fiatalok, és talán ezért is gondolták úgy, hogy a járművezető a vezetési jogosultság megszerzésének napjától számított két évig kezdő vezetőnek számít. A „próbajogosítványt” a hivatalos indokolás szerint azért találták ki, hogy a kevés vezetési gyakorlattal rendelkezőket rábírják a biztonságos és felelősségteljes közlekedésre, a szabályok megtartására, emellett néhány korlátozás is vonatkozik a kezdőkre, például nem vontathatnak pótkocsit.

Néhány pontban összeszedtük, hogy mire kell figyelni frissen megszerzett jogosítvánnyal a zsebben, volánnal a kézben.

Keressünk magunknak megfelelő útitársat!


Legyen egy tapasztalt utas az autóban az első utakon! Fontos, hogy a bizalom kölcsönös legyen; a „fel-nőtt” utas ne akarjon mindenbe beleszólni, inkább egy olyan jóindulatú, gyakorlott sofőrre van szükség ilyenkor, aki egy bonyolult útkereszteződés előtt tippeket ad, kerülve a bántó, kioktató stílust: „én ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy…”. Jó lehetőség a gyakorlásra a várható leggyakoribb útvonalon végig menni, ismerkedni a jobbkéz-szabállyal, felvenni a forgalom ritmusát. Amennyiben gyerekünk a kötelezően előírt 17. életév betöltését követően azonnal megszerzi jogosítványát, érdemes legalább egy fél évig kizárólag szülői kísérettel vezetni engedni. Az esetleges hiányosságok így közösen pótolhatóak, javíthatóak, a megfelelő rutin szerzése is garantált, és a kezdeti száguldozás is mérsékelhető. Fontos tudatosítani a kezdő sofőrben, hogy a vezetőülésbe ülve többé nem kizárólag önmagáért, ha-nem a közlekedésben résztvevő embertársaiért is felelősséggel tartozik: egy esetleges baleset a saját vagy mások életébe, testi épségébe is kerülhet, aminek komoly büntetőjogi-, és anyagi következményei lehetnek.

Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető?

Gyakoroljunk tanpályán!

Érdemes venni még néhány tanórát a jogosítvány megszerzése után is; a kötelező 30 óra alatt lehet, hogy egyszer sem tudtunk vizes aszfalton vagy extrém síkos – pl. jeges pályán - gyakorolni. A hárombetűs elektronikus segédletek – ABS, ESP és társai – elég sok hibát képesek korrigálni, de mi van, ha olyan autót kell vezetnünk, amibe ezek nincsenek beépítve? Mi történik, ha a járókeretes bácsi féktávolságon belül lép a zebrára, vagy, hogy a méltán népszerű példáknál maradjunk: kigurul a labda az útra, a gyerek meg utána…Hogyan reagál az autó a padlófékre, mit tehetünk, ha a biciklis a zebrán nem tolja a kerék-párt, hanem átsuhan, és még lehetne sorolni. 20 év múlva, ha majd mindenki önvezető autóval közlekedik, kizárva az emberi hibákat, minderre felkészülni talán már felesleges lesz. De addig érdemes mindezt előre megtapasztalni, a tanpályán, az oktatóval vagy egy rutinos öreg rókával.  

Az országban az elmúlt években sokfelé épült gyakorlásra is alkalmas tanpálya, ezeket változatos árakon és feltételekkel lehet igénybe venni. Van, ahol nem engedik meg a saját gépkocsi használatát, van, ahol viszont ragaszkodnak ehhez. Tekintsünk úgy a tanpályán, ideális esetben hivatásos oktatóval eltöltött órákra, mint egy befektetésre, ami egész hátralévő életünket befolyásolja. Aki már régóta vezet, az tudja: a kezdet kezdetén rögzülő, sokszor helytelen mozdulatokat később szinte lehetetlen korrigálni.

Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető?

Indulás előtt

Akár friss a jogosítványunk, akár sok ezer kilométer van mögöttünk a volán mögött, az indulás előtti alapvető teendők elvégzése kulcsfontosságú biztonságunk érdekében. Bizonyára emlékszünk még az első lépésekre: motorolaj-, hűtővíz-, ablakmosófolyadék-, és üzemanyag szintjének ellenőrzése; vissza-pillantó tükrök és a vezetőülés beállítása. Az abroncsok megfelelő állapotának vizsgálata – évszaknak megfelelő mintázat, nyomás, pótkerék megléte –, legalább ennyire fontos. Ha nem kölcsön autót használunk, barátkozzunk meg a gondolattal, hogy az abroncsok karbantartása az egyik legjobb befektetés, amivel életünk során találkozni fogunk. A megfelelően gondozott abroncsok nem csak a balesetveszélyt csökkentik, de az autózás örömét is teljessé teszik.

Tankolásnál az abroncsot is ellenőrizzük!

A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon, ugyanis az így mért szám a valós. A kívánt érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gyártó. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra. (Ha a nyomást meleg gumiabroncson ellen-őrizzük, a gyártó által előírt számokhoz 0,3 bar-t hozzá kell adni.) Ne feledkezzünk el a pótkerékről sem! A legtöbben elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket.

Mennyire lehet kopott?

A hatósági előírások szerint az abroncs futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében a minimum 4 milliméter, nyárinál pedig a 3 milliméter.

Miért fontos a megfelelő nyomás?

Az alacsonyabb, nem megfelelő gumiabroncsnyomás miatt romlik a tapadás, így egyrészt hamarabb kopnak el a gumiabroncsok, másrészt pedig megnövekszik a hajtóanyag-fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy az autó irányíthatósága/stabilitása is jelentősen lecsökken.

Az egyenetlen kopás csökkenti a gumiabroncsok élettartamát, ezért érdemes időről-időre ránézni a futófelületre. Ha az abroncs futófelületének két szélén jelentkezik a kopás, az abroncs „vállas”, akkor alacsony a nyomás. Ilyenkor az abroncs jobban kopik, túlságosan felmelegszik, és az autó a nagyobb gördülési-ellenállás miatt többet fogyaszt. Ha „nem számottevő mértékben”, mondjuk csak 0,5 barral kisebb a kerekekben lévő nyomás az előírtnál – amit ránézésre nem lehet megállapítani –, a gumiabroncs élettartama rövidebb lesz az elvárhatónál.

Szakemberek szerint 10%-kal alacsonyabb nyomás mintegy 10%-kal csökkentheti a futásteljesítményt. Amennyiben még kisebb a nyomás, arra is számíthatunk, hogy a fogyasztás akár drasztikus mértékben is megnő, a tapadás viszont csökken. Ha olyan abroncsokkal közlekedünk, amelyekben mindössze 0,5 bar nyomás van, a fentieken túl az abroncsokat véglegesen tönkretesszük.

Ha túl nagy a gumiabroncsban lévő nyomás

Ilyenkor a futófelület közepe lesz kitéve aránytalanul nagy terhelésének. Igaz ugyan, hogy a nagyobb nyomás akár mérhető fogyasztáscsökkenést is eredményezhet, de semmi sincs ingyen: ilyenkor a gumi-abroncs élettartama éppúgy csökken, mint az autó stabilitása és tapadása, és a futómű is gyorsabban kopik, mint ideális nyomás esetén.

Ha a futófelületen mélyedéseket és domborulatokat látunk


Ebben az esetben valószínűleg nem elég a nyomáspróba: szerelő tudja megállapítani, hogy a kerekek kiegyensúlyozatlansága vagy a felfüggesztés, a lengéscsillapítók, esetleg a kormányrendszer kopott alkatrészei okozzák-e a bajt. Az átlós kopás helytelen centrírozásra éppúgy utalhat, mint alacsony nyomásra. A kerekek össze- és széttartásának beállítása, valamint a futómű hangolása egyébként is hasznos: nemcsak a féloldalas, illetve az egy-egy foltban történő kopást lehet vele elkerülni, de a gyári értékekre beállítva a legkisebb az abroncsok kopása, ugyanakkor a legjobb a tapadás, és végső soron a legbiztonságosabb a vezetés.

Ne becsüljük alá az éjszakai vezetés nehézségét!

Rugalmasnak és mobilnak lenni hihetetlenül jó érzés. Különösen a fiatalok élvezik az újonnan felfedezett szabadságot, és a frissen szerzett jogosítványt arra is használják, hogy szórakozni mennek. A sötétben történő vezetés rutin hiányában különösen fárasztó lehet. Az alkohol abszolút tabu; ez a próbajogosítványosok esetében még azon országokban is tiltott, ahol egyébként megengedett a mérsékelt alkohol-fogyasztás a vezetés előtt. Nem érdemes játszani: ittasan vezetni balesetveszélyes, és egy rendőri el-lenőrzés egyenes következménye, hogy a kétéves próba terminus újabb két évvel meghosszabbodik.

A nagy távolságok megtétele kemény munka

Az autópályán egyszerre megtett több száz kilométer monoton munkát, folyamatos koncentrációt és szélsőséges esetben mikroalvásokat eredményezhet. Ilyenkor jöhet jól egy szórakoztató útitárs, aki szükség esetén a volánt is át tudja venni. Nem egy féléves próbajogosítvánnyal kell bebizonyítani, hogy egyedül is le tudunk vezetni az Adriára, még akkor sem, ha az óránként közbeiktatott torna, kis levegőzés, kávészünet ideiglenesen mérsékeli is a fáradtságérzetet.

T-matrica

A gépkocsi hátsó ablakára ragasztott nagy T-betű arra hívja fel a többi közlekedő figyelmét, hogy a járművet kezdő sofőr vezeti, ezért lehetőség szerint segítsünk neki, számítsunk némi bizonytalanságra, és legyünk vele előzékenyek. Ez az elmélet, de a gyakorlat sok esetben mást mutat: sok autós – elfeledve, hogy egyszer ő is volt tanuló vezető – a T-betűs autó sofőrjén vezeti le a frusztrációját, szándékosan nehezítve a dolgát. Természetesen sokan vannak, akik tényleg empatikusak. Az autós oktatók azt javasolják, hogy a jogosítvány megszerzése után néhány napig használjuk a megkülönböztető jelzést, és a tapasztalataink birtokában döntsünk a folytatásról.



Kulcsszavak: balesetmegelőzés, jogosítvány, közlekedés
 
Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Úttörő alkalmazásokkal rukkol elő a MINI Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Több mint húsz helyen van teljes útzár Pest megyében Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Újabb tíz buszsávot használhatnak a kerékpárosok Budapesten Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? Évről évre nő a kátyúkár Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? DK: a kormány érdemel pofont az e-útdíj botrányai miatt
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 341 - 350