Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 361 - 370 |
A Ford növeli akkumulátorgyártó kapacitását, és az LFP akkumulátorokkal bővíti a Mustang Mach-E hajtáslánc-kínálatát |
||
2023. február 17.
A Ford arra törekszik, hogy az elektromos autók elérhetőbbek és megfizethetőbbek legyenek, ezért a Mustang Mach-E európai kínálatában¹ még idén bevezeti a lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátorokat.
|
Ezzel együtt a vállalat azt is bejelentette, hogy 3,5 milliárd dolláros beruházással felépíti az USA első, autógyári hátterű LFP akkumulátorgyárát; a BlueOval Battery Park Michigan nevű üzem 2026-ban kezdi meg a termelést. A Ford arra törekszik, hogy diverzifikálja akkumulátor-ellátási láncát, és az ezeket gyártó üzemeket oda telepítse, ahol elektromos autóit is előállítja, mert így megfizethetőbbé válnak ezek a termékek a vásárlók számára, vagyis erősödik az EV-k iránti kereslet. A Ford azon dolgozik, hogy a Ford+ tervnek megfelelően az elektromos járművek globális, éves gyártási kapacitását 2023 végéig 600.000 darabra, 2026 végéig pedig 2 millióra növelje. Az elektromos autók gyártásának gyors ütemű bővítésével párhuzamosan a vállalat bevezeti az LFP akkumulátorokat is, hogy még több elektromos hajtású modellt és választási lehetőséget kínálhasson vásárlóinak, ezzel együtt pedig elérje, hogy a Model e üzletág 2026 végére 8 százalékos korrigált EBIT rátával működjön. “Elkötelezetten törekszünk arra, hogy ez elektromos autók forradalmának élére álljunk, ezért a legjobb technológiákra és munkatársakra van szükségünk, hogy iparágunk globális átalakulásának élvonalbeli szereplői lehessünk,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke. Az LFP akkumulátorok előnyeit a Ford vásárlói élvezhetik A nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett az LFP immár a második olyan akkumulátor-technológia, amelynek révén a Ford vásárlói kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő akkumulátor-teljesítményt. Az LFP akkumulátorok nagyon strapabírók, és jól viselik a gyakoribb és gyorsabb feltöltéseket, ugyanakkor kevesebb ritka és drága alapanyagot tartalmaznak. Ez a kedvezőbb árú akkumulátor lehetővé teszi, hogy a Ford stabilizálja vagy akár tovább csökkentse az elektromos autók fogyasztói árát. Az LFP akkumulátorok egy sor, már jelenleg is fejlesztés alatt álló, kedvező árú, új generációs személyautó és haszonjármű meghajtásáról gondoskodnak majd. “A Ford elektromos autóinak kínálata hatalmas keresletet generált. Az LFP és NCM akkumulátorok széles körű bevezetésével vásárlóink ezrei, hamarosan pedig milliói élvezhetik majd a Ford EV-k minden előnyét, méghozzá a legmodernebb akkumulátor-technológiákkal, amelyek idővel egyre megfizethetőbbé válnak,” mondta el Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. Az LFP akkuk már a michigani Marshallban felépülő új akkumulátorgyár megnyitása előtt, még idén megjelennek a Mustang Mach-E kínálatában, 2024-ben pedig az F-150 Lightning vásárlói is megrendelhetik azokat a legfontosabb globális piacokon, hogy senkinek ne kelljen sokáig várnia az új technológiára. Az LFP akkumulátorok révén csökkenthető az iparág függősége az olyan, nehezen és drágán beszerezhető ásványi anyagoktól, mint a nikkel és a kobalt. Ez nemcsak gazdasági előnyt jelent, hanem abban is segít, hogy a Ford olyan EV-beszállítói láncot építsen ki, amely a vállalat fenntarthatósággal és emberi jogokkal kapcsolatos alapelvei szerint működik. A Ford vállalta, hogy 2026 végéig 50 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos autókba, és 2050-ig világszerte megvalósítja a karbonsemlegességet autói, létesítményei és beszállítói lánca működésében. A vállalat célja, hogy 2035-re az összes, Európában forgalmazott modellje zéró károsanyag-kibocsátású legyen, és hogy európai létesítményei, logisztikai tevékenységei és beszállítói karbonsemlegesen működjenek. Kulcsszavak: elektromos autó, ford, Mustang Mach-E
|
|
|||||
|
||||||
Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as |
||
2023. február 16.
Az új 408 a PEUGEOT tervezőmérnökeinek kreativitását dicséri: a C kategória felső részébe pozicionált különleges fastback nemcsak a márka történetében, de a jelenlegi gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell.
|
Ezt a teljesen újfajta és ezért szokatlan PEUGEOT-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi. A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmeinkre is hat. STÍLUS. Ami a PEUGEOT 408-at különlegessé teszi, az elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes PEUGEOT emblémával. Meglep a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű nagy kerekein biztosan álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását. ÉRZELEM. A PEUGEOT 408 a vezető és az utasok örömére legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit®-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető. Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában. IGÉNYESSÉG. A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk: • állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika, • éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének, • nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer, • hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre. A PEUGEOT 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre (a jármű minimális tömege 1396 kg) és az alacsony kibocsátású motorokra összpontosító munka eredményeként a hibrid és a 130 lóerős benzines változat átlagos üzemanyagfogyasztása egyaránt figyelemreméltóan alacsony (a pontos értékek jóváhagyás alatt vannak). Az új PEUGEOT 408 várhatóan 2023 legelején jelenik meg a piacon. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban kezdik majd gyártani (az európai piacra), kicsivel később pedig a chengdui üzemben is megkezdődik a gyártása (a kínai piacra). „Mi a PEUGEOT-nál azt gondoljuk, hogy az élet jobb lesz attól, ha egy kis stílussal fűszerezzük. Az új 408 egyedi megjelenésével, innovatív fastback sziluettjével és felszabadult eleganciájával éppen ezt a filozófiát és a PEUGEOT márka leleményességét testesíti meg – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT nemzetközi márkaigazgatója. – A minden szempontból szokatlan új PEUGEOT 408 az autózás és az élet szerelmeseinek készült, azoknak, akik szabadulni szeretnének bizonyos konvencióktól, miközben felelősségteljes élvezetre vágynak. Ők garantáltan megtalálják benne a márka technológiai igényességét (a környezethatékonyságot és a magas szintű digitális élményt) és azt a fantasztikus érzést, amit az ösztönös vezetés kelt.” Felelősségteljes élmény- és újdonságkeresés: a piac és az ügyfelek Az új 408 a PEUGEOT C (kompakt középkategória) szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a PEUGEOT az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 SUV sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 SW három generációjának (melyből a legújabb épp most került a piacra). A kínálatot a C szegmens tetejére pozicionált PEUGEOT 408 teszi most teljessé. Az új PEUGEOT 408 teljes összhangban van korunk értékeivel és központi kérdéseivel: a fejlett kapcsolódási technológiákkal ellátott, dinamikus modell úgy vesz részt az energetikai átállásban, hogy közben az örömteli pillanatokról sem mond le. Az újdonságot és a kreativitást állítja a középpontba, és olyan merész asszociációkkal szolgál, melyek szétfeszítik a bevett kategóriák határait. Az új PEUGEOT 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Választásukat szükségleteik és vágyaik sokszor egymást kiegészítő változatos szempontjai vezérlik. Egyesek a C szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt SUV-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett, hosszú, kényelmes és nyugodt utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik. Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 408, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja |
||
2023. február 16.
Dr. Tojoda Soicsiro alapjaiban határozta meg a modern Toyota kialakulását, és döntéseivel vadonatúj irányba fordította az egész autóipar fejlődését.
|
2023. február 14-én, három nappal 98. születésnapja előtt elhunyt Tojoda Akio elnök úr édesapja, dr. Tojoda Soicsiro, a japán és a globális autóipar meghatározó alakja. Soicsiro-szan 26 évesen, 1952-ben csatlakozott a Toyotához, majd az ezt követő három évtized során különböző vezetői posztokat töltött be. 1982-ben kinevezték a cég elnökévé, amely tisztséget 1992-ig látta el. Ezt követően az igazgatótanács elnökeként, majd 2009-től egészen halálig annak tiszteletbeli elnökeként segítette annak a vállalatnak a működését, amely az ő irányítása alatt vált az autóipar, illetve a globális gazdaság meghatározó szereplőjévé. Tojoda Soicsiro 1925. február 17-én született Nagojában, Tojoda Kiicsíró és Iida Hatako első fiaként. Ebből adódóan gyakorlatilag egész életében arra készült, hogy egyszer majd a családi vállalkozást: a nagyapja által alapított szövőszékgyártó üzemet fogja vezetni. Ötéves volt, amikor apja európai és észak-amerikai körútjáról visszatérve minden figyelmét az autógyártásnak szentelte; Soicsiro-szan így nem csak tanúja volt az első pillanattól fogva a későbbi Toyota Japan Motor Company kialakulásának, de édesapja oldalán már iskolásként mindent megtanult, amit akkor Japánban az autóiparról tudni lehetett. Miután 1945-ben leérettségizett, a nagojai műszaki főiskolára jelentkezett, és úgy tűnt, egyenes út vezet számára az autóiparba. A háború végén azonban apja autógyárát lebombázták, Soicsiro-szant pedig mezőgazdasági kényszermunkára kötelezték. A főiskolát végül 1947-ben végezte el, majd haladéktalanul beiratkozott az egyetemre. Apja már tanulmányainak végzése közben bevonta őt a gyár egy új projektjébe, amelynek keretében egy megbízható személyautót igyekeztek kifejleszteni a nemzetközi piacokra. A gyár egyik dizájnere, Kurata Siszaburo beavatta őt az autótervezés rejtelmeibe, és közben a Toyota beszállítói hálózatával is aktív munkakapcsolatba került. Apja korai, 1952-es halálakor fiatal házasként doktori disszertációján dolgozott, nem állt készen arra, hogy átvegye a vállalkozás irányítását. Ezért igazgatói pozícióban kezdett dolgozni, méghozzá apja unokatestvére, Tojoda Eidzsi szárnyai alatt. Megbízták a Motomacsi gyártóüzem felépítéséért felelős bizottság vezetésével; hogy felkészüljön erre a feladatra, külföldön tanulmányozta az autógyárak építésének és működtetésének a művészetét. Miután az üzem 1959-ben megkezdte a termelést, Soicsiro-szant kinevezték a vállalat tervezési osztályának ügyvezetőjévé. Itt gyorsan felismerte, hogy a nemzetközi piacokon jóval magasabb minőségű személy- és teherautókra van igény, mint amit a Toyota akkori színvonalán gyártani tudott. Japánban azonban nem volt hagyománya az ipari minőségellenőrzésnek. A kényszer hatására Soicsiro-szan egy olyan megoldásra jutott, amely később nem csak a Toyota, de az egész világgazdaság sorsát újraírta: úgy vélte, az a leghatékonyabb, ha a minőségbiztosítást a vállalat működésének minden fázisába szisztematikusan beépítik. Négy évig tartott, amíg innovatív elképzelésének létjogosultságáról meggyőzte az igazgatótanácsot, akik 1964-ben engedélyezték egy kísérleti program indítását. A vállalat minden szintjén rendkívül kemény ellenállás fogadta erőfeszítéseit, Soicsiro-szan azonban kitartott meggyőződése mellett, és amikor az első év végére a Toyota által gyártott járművek meghibásodási rátája a felére csökkent, azzal leghangosabb kritikusait is maga mellé állította. Módszerét összehangolták Onó Taiicsi gyártásspecialista nem kevésbé formabontó módszerével, a just-in-time termeléssel, és ezzel a Toyota gyakorlatilag egy csapásra versenyképessé vált a nemzetközi piacokon. Tojoda Eidzsi 1967-ben vette át a cég vezetését, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Toyotát ráterelje arra az útra, amelyet követve meggyőződése szerint egyszer majd a világ legnagyobb autógyártójává válhat. A Tojoda Soicsiro által megteremtett minőségbiztosítási és gyártási módszereket felhasználva megtervezték és világszerte bevezették a takarékos és megbízható Coronát, majd a Corollát, amelyek a hetvenes évek derekán már komoly követőkre találtak. A sikerhez azonban a kiváló termék nem volt elég: azt el is kellett tudni adni, méghozzá ugyanolyan szervezetten és fegyelmezetten, ahogy azt gyártották. Tojoda Eidzsi ezért a japán ipar régi hagyományával szakítva közös fedél alá hozta a Toyota gyártási és értékesítési tevékenységeit, ezzel megalkotva a modern Toyota Motor Corporationt. Amikor Eidzsi-szan 1982-ben felállt az elnöki székből, az utódaként kinevezett Tojoda Soicsiró egy előzmények nélküli megavállalatot vett át. Meggyőződése volt, hogy az ember legalább olyan fontos alkotóeleme a sikernek, mint a technológia; hogy a kiváló minőségű automobilok gyártása önmagában örömöt és elégedettséget ébreszt a folyamat résztvevőiben; valamint hogy a mára etalonként emlegetett Toyota gyártási módszer (TPS) alkalmazásával az emberek párhuzamosan fejlődhetnek a termékekkel. Ebből közvetlenül következett, hogy a rövid távú jövedelmezőségnél többre értékelte a hosszú távú eredményeket, és befektetésnek tekintette a munkatársak fejlesztését. Ugyanez a stratégiai gondolkodás tette lehetővé, hogy a nyolcvanas években jelentős rövid távú kompromisszumok árán a Toyota létrehozza első észak-amerikai gyártólétesítményeit, és ezzel nem egészen tíz év leforgása alatt provinciális japán vállalatból valódi globális gazdasági szereplővé fejlődjön. Míg Soicsiro-szan növekedési céljai megegyeztek Eidzsiével, vezetési stílusa homlokegyenest eltérő volt. Sokkal inkább bízott saját ítélőképességében – ezt alighanem észak-amerikai tapasztalatainak köszönhette –, ugyanakkor tudta, hogy mikor kell hallgatnia a tapasztalt szakemberek tanácsaira. Így hagyta jóvá a Toyota önálló luxusmárkájának alapítására vonatkozó terveket, majd bólintott rá évekkel később egy előzmények nélküli technológiai fejlesztésre. Az adott piaci körülmények között mindkét irány létjogosultsága legalábbis megkérdőjelezhető volt: a japán gazdaság átmenetileg elveszítette versenyelőnyét az exportpiacokkal szemben, ráadásul a Toyotának hazai piacán is soha nem tapasztalt piaci versennyel, valamint munkaerőhiánnyal kellett megküzdenie. A Lexus és a full hibrid technológia rengeteg kockázatot rejtett magában, Soicsiro-szan azonban a pillanatnyi veszélyek helyett a távlati célokat tartotta szem előtt – a többi pedig már történelem. Tojoda Soicsiro 1992-ben öccsét, Tacurót jelölte saját utódjaként, maga pedig az igazgatótanács elnökeként dolgozott tovább. Habár cégvezetőként és az emberi egyenlőség elkötelezett támogatójaként (meggyőződése volt, hogy a globalizáció áldásaiból szegénynek és gazdagnak egyformán kell részesülnie) elévülhetetlen érdemeket szerzett, saját magát soha nem tartotta nagyra. Egy 1996-os portréban így beszélt magáról: „nem vagyok méltó gyermeke apámnak. Arra érdemes lelkekkel veszem körbe magam, és így boldogulok, habár magam középszerűnek számítok.” Ezen véleményével egyedül maradt a világon. Amellett, hogy számos gazdasági, ipari és tudományos szervezetben – köztük a japán vállalkozások érdekvédelmi szövetségében, a Keidanrenben – töltött be vezető pozíciót, a világ minden földrészén, több tucatnyi országban ismerték el a legmagasabb rangú állami kitüntetésekkel erőfeszítéseit, 2007-ben pedig beválasztották az autóipari hírességek csarnokába. Kulcsszavak: autógyár, Tojoda Soicsiro, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását |
||
2023. február 15.
Az idei év végére legördül a kölni üzem szerelőszalagjáról a Ford első Európában gyártott, tisztán elektromos hajtású, nagy sorozatban készített modellje.
|
Ehhez a Ford nem csupán átalakítja gyártási létesítményeit Kölni Elektrifikációs Központtá, hanem a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom vívmányai révén még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá formálja gyártási folyamatait. E folyamat legújabb eredménye egy új 3D-nyomtatási központ megnyitása. Ezen a helyen tizenkét darab csúcstechnológiájú 3D-nyomtatón számtalan különféle műanyag és fém alkatrész készül; némelyik alig pár centiméteres és 30 grammos, más darabok viszont (amelyeket a központ legnagyobb nyomtatóján állítanak elő) akár 2,4 méter hosszúak, 1,2 méter szélesek és 1 méter magasak is lehetnek, a súlyuk pedig elérheti a 15 kilogrammot. “Elsősorban szerszámokat és szerelvényeket készítünk az itteni gyártási területekre,” mondta el Nurah Al-Haj-Mustafa, a Ford 3D-nyomtatási mérnöke. “Minden darab teljesen egyedi, a minőségük viszont egyfomán kiváló.” Az itt készült eszközök közt ugyanúgy megtalálhatók a méretek ellenőrzésére szolgáló mérőeszközök vagy a Ford-emblémák felragasztásához való sablonok, mint a karosszériaüzem robotjaihoz szánt masszív markolószerkezetek. Mindemellett a központ eszközei arra is alkalmasak, hogy kísérleti és kisszériás járművek részegységeit nyomtassák ki velük. Sokoldalúsága mellett a 3D-nyomtatás nagy előnye, hogy a kis darabszámú termékek előállítása gyorsabban és olcsóbban oldható meg így; a megtakarítás mértéke akár a 80 százalékot is elérheti a hagyományos fröccsöntéses eljáráshoz képest, ahol az öntőszerszám elkészítése eleve nagyon bonyolult és drága. Fontos szempont a fenntarthatóság is, hiszen a 3D-nyomtatáshoz jóval kevesebb anyag szükséges, ráadásul a fölösleges granulátum újra felhasználható. Az aacheni Ford Kutatási és Innovációs Központ gyártás- és anyagfejlesztési csapata jelenleg is dolgozik egy kísérleti projekten, aminek célja a 3D-nyomtatáshoz használt granulátum újrahasznosítása. A Ford már hosszú ideje használ 3D-nyomtatást Kölnben. Az 1990-es évek elején a Merkenicht fejlesztési központ mérnökei kezdték el alkalmazni a 3D-nyomtatást tesztautók és prototípusok részegységeinek előállításához. A Ford élen járt ezen a területen, 2019-ben például a Ford Kutatási és Innovációs Központban készítették el a valaha volt legnagyobb 3D-nyomtatású fém alkatrészt, egy alumínium szívócsövet egy Ford F-150-hez, amit a néhai drif-legenda, Ken Block épített át. A Ford spanyolországi Valencia üzemében is van egy külön 3D-laboratórium, amelynek munkatársai mára egy 5000 tételes katalógust állítottak össze printelhető alkatrészekből, ezzel segítve a gyártás különböző fázisainak zökkenőmentes működését. A részleg egyedül a 2021-es évben mintegy 20.000 nyomtatott alkatrészt állított elő. A 3D-nyomtatási központban már készülnek az alkatrészek a hamarosan induló E-modell gyártáshoz A kölni 3D-nyomtatási központ azért számít újszerűnek és különlegesnek, mert hálózatba van kapcsolva más gyártási területekkel, amelyek munkatársai könnyen beléphetnek a rendszerbe. Egy alkalmazáson keresztül a Ford minden dolgozója bejelentkezhet, benyújtva az általuk igényelt alkatrész vázlatát, vagy leírva, hogy mire van szükségük. “Startupos szemléletre törekszünk, ami rövidre zárt folyamatokat és csekély bürokráciát jelent,” magyarázta el Oliver Färber, aki a motorgyártó részleg igazgatójaként a 3D-nyomtatási központ irányításáért is felel. “A munkatársak által kért részegységeket a 3D-nyomtatási csapat megtervezi, majd nagyon gyorsan le is gyártja.” Ilyen például egy már elkészült ajtóélvédő, amit jelenleg is tesztelnek a szerelőszalagon, és a jövőben valószínűleg más területeken is alkalmaznak majd, vagy egy szintén tesztelés alatt álló, modern ergonómiájú beépítési segédeszköz a légzsákok beszereléséhez. Az első ‘Made in Cologne’ e-modell jövőbeli gyártásához már folyamatosan készülnek a 3D-nyomtatású részegységek; ebben a pillanatban például 1800 olyan eszközt gyártanak a nyomtatók, amelyek az ajtókat védik majd az ütődésekről, miközben a szalaghoz szállítják őket. “Örülök, hogy a 3D-nyomtatási központot még az új e-modellünk bevezetése előtt meg tudtuk nyitni,” nyilatkozta Rene Wolf, a Ford Werke gyártásért felelős igazgatója. “Ezzel rengeteg értékes tapasztalatot szerezhettünk, és máris alkatrészek ezreit tudtuk kinyomtatni.” A vállalat történetének legösszetettebb átalakítási folyamata Kölnben nemcsak a járműgyártás e-modellekre történő átállítását jelenti, hanem azt is, hogy a Ford nagyot lép előre a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom irányába. “A 3D-nyomtatási központ kiváló példa erre, hiszen újabb építőelem ahhoz, hogy megvalósítsuk elképzelésünket a jövő gyárának működéséről, vagyis jelen esetben a Kölni Elektrifikációs Központ termeléséről.” Kulcsszavak: 3D-nyomtatás, autógyár, elektromos autó, ford
|
|
|||||
|
||||||
125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története |
||
2023. február 15.
A Peugeot Motocycles története egészen 1898-ig nyúlik vissza, amikor Armand Peugeot elindította a Peugeot céget. Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.
|
Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon. Az 1920-as években a Peugeot kifejlesztette az első 350 cm3-es motorkerékpárját, amelyet az idősek számára terveztek. Az 1930-as években a Peugeot kifejlesztette a nagyobb, 500 cm3-es modelleket, és a második világháború után a motorkerékpár gyártását újraindították. Az 1950-es években a Peugeot motorkerékpárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek, és a cég elkezdett versenyezni a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártóival. Az 1960-as években a Peugeot együttműködött a svájci Puch céggel, és közösen fejlesztettek ki kisebb motorkerékpárokat. Az 1970-es években a Peugeot új modelljei között szerepelt a Scoot´Elec elektromos robogó is, amely akkumulátort használt. Az 1990-es években a Peugeot megvásárolta a francia motorkerékpár gyártó céget, a Voxan-t, és 1996-ban bemutatta az ezzel az akvizícióval összefüggő első modellt, a Voxan Roadster-t. Az 1990-es évek végén a Peugeot Motocycles kifejlesztette a Satelis névre hallgató nagy robogót, amely azóta is nagy népszerűségnek örvend Európában. A 21. században a Peugeot Motocycles tovább bővítette kínálatát, és olyan új modellcsaládokat vezetett be, mint a Metropolis 3-kerekű robogó, a Django klasszikus robogó, az E-Ludix elektromos robogó és a Speedfight sportos robogó. Azóta a Peugeot Motocycles folyamatosan innovál és fejleszt a robogók és motorkerékpárok terén, és az egyik vezető márka Európában a közepes és nagyobb méretű robogók piacán. Városra alkották A Metropolis 3-nak erős és hatékony motorja van, amely akár 400 cm3-es is lehet. A robogó kiválóan alkalmas mind napi használatra, mind hosszabb utakra. A három kerekű kialakításának köszönhetően a jármű különösen stabil és biztonságos, és így kevesebb tapasztalattal rendelkező robogó vezetőknek is ajánlott. A Peugeot Metropolis 3 további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az állítható szélvédő, az elektromos indítás, a nagy tárolórekesz, az USB-aljzat, a fűthető markolatok és a fejlett kormányzás. A Metropolis 3 különböző színekben és konfigurációkban érhető el, így mindenki megtalálhatja a saját igényeinek és stílusának megfelelő modellt. Retró, mégis fiatalos és sportos A Django Sport 50 cm³ egy retró stílusú, sportos kialakítású, kisméretű robogó. A Django Sport a Django család tagja, de sportosabb megjelenéssel és erősebb teljesítménnyel rendelkezik. A Django Sport 50 cm³-es, négyütemű, léghűtéses motorral van felszerelve, amely 2,6 kW (3,5 LE) teljesítményt és 3,2 Nm nyomatékot biztosít. A robogóhoz hatfokozatú váltóval szerelt, amely lehetővé teszi, hogy könnyedén átváltsunk a különböző sebességek között. A Django Sport kiválóan alkalmas mind városi közlekedésre, mind pedig rövidebb távokra. A robogó sportos megjelenését erősíti a különböző színekben és grafikákkal ellátott, retró stílusú karosszéria, valamint a sportos kialakítású, négyküllős alumínium felnik. A Django Sport további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az elektromos indítás, a digitális kijelző, az USB-aljzat, az állítható rugós teleszkópok és a fejlett kormányzás. A Django Sport egy kényelmes, sportos és stílusos választás lehet azoknak a robogó-rajongóknak, akik szeretnék kombinálni az erőteljes teljesítményt a retró megjelenéssel. Kulcsszavak: Django, Django Sport, Metropolis 3, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
|
|
|||||
|
||||||
Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio |
||
2023. február 15.
A MINI bemutatja a világ első tisztán elektromos meghajtású kabrióját. A MINI Cooper SE Cabrio – mely a tervezés ötletének felmerülésétől számított mindössze nyolc hónapon belül érett kisszériává – újabb lendületet ad a brit prémiumgyártó teljesen elektromos márkává válása felé vezető úton.
|
A 2022 nyarán bemutatott rendhagyó koncepció pozitív fogadtatását követően a MINI kisszériában sorozatgyártásba küldi a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio modellt (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km), amely az elektromos mobilitás térnyerésének újabb fontos mérföldköveként ünnepli világpremierjét. A prémium kisautó szegmens első emisszió-mentes kabriója üde színfoltként, a MINI tisztán elektromos meghajtású modellcsaládjának következő nemzedéke előtt érkezik meg az utakra. 2023 áprilisától a MINI Cooper SE Cabrio 999 darabos limitált szériaként válik elérhetővé Európában. „A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE három évvel ezelőtt ünnepelte piaci premierjét, ma pedig már minden ötödik MINI modellt emisszió-mentes hajtáslánc-technológiával adunk el Európában. Ez a siker ösztönzött minket arra, hogy néhány hónap alatt megalkossuk a MINI Cooper SE Cabrio kisszériáját. Nagy örömömre szolgál, hogy a MINI 999 ügyfelét kivételesen exkluzív nyitott tetős vezetési élménnyel ajándékozhatjuk meg” – mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője. A küszöbléceket és az oldalsó irányjelző-paneleket további típus-specifikus stílusjegyek színesítik, a limitált kiadásról pedig 1/999 sorszámozás gondoskodik. A MINI a limitált széria típus-specifikus könnyűfém keréktárcsáival is úttörő szerepet vállal. A 17” méretű, Electric Power küllődizájnú, kéttónusú öntött felnik száz százalékban másodlagos alumíniumból készülnek. A gyártás során felhasznált megújuló erőforrások és a másodlagos alapanyag átfogó alkalmazása jelentős mértékben csökkenti a folyamat károsanyag-kibocsátását a hagyományos gyártási eljárásokhoz képest. Részletgazdag utastéri felszereltség MINI Electric Design stílusjegyekkel A MINI Yours Leather Lounge sportülések ülésfűtést és állítható combtámaszokat is kínálnak. A Nappa bőrrel bevont, multifunkciós sportkormány nagymértékben fokozza a sportosság élményét, fűthető kialakításának köszönhetően pedig a vezetés kényelmét is. A kormánykerék alsó küllőjén a MINI Electric embléma hirdeti a tisztán elektromos meghajtású kabrió limitált egyediségét. A Piano Black árnyalatú, exkluzív felületek látványos kialakítását hangulatvilágítás emeli új szintre. A tervezők a 999 példányban elkészülő újdonság utasterét úgy álmodták meg, hogy az minden részletében tükrözze a nyitott tetős négyüléses tisztán elektromos meghajtását. A citromsárga árnyalat számos helyen visszaköszön, így például a hajtásláncot aktiváló Start/Stop billenőkapcsolón is. A MINI Cooper SE Cabrio prémium minőségű felszereltségét a megannyi intelligens funkción túl eDrive szolgáltatások is színesítik. Utóbbiak olyan hasznos információkkal látják el a vezetőt, mint például az aktuális energiafogyasztás vagy a hatótávolság, miközben a gazdaságos vezetés érdekében praktikus tanácsokat is adnak. A vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat a technológia a MINI Head-Up kijelzőn összesíti. A hosszabb utazások kényelmét többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function) és a MINI Driving Assistant csomag fokozza, már alapfelszereltségként. Gokartos vezethetőség tisztán elektromos meghajtással A MINI Cooper SE Cabrio méretei a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellhez képest nem változtak: hosszúsága 3 863, tengelytávolsága 2 495, szélessége pedig 1 727 milliméter, amelyhez 160 liter térfogatú csomagtartó társul. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott, Dingolfing és Landshut városokban működő kompetenciaközpontjainak büszkesége, amelynek kompakt méretei az első és a hátsó tengely között kivételesen kiegyensúlyozott terhelést tesznek lehetővé, sőt mi több, az agilis, könnyed vezethetőséget is nagymértékben elősegítik. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológia 7,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI Cooper SE Cabrio modellt. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a MINI Cooper SE Cabrio egy feltöltéssel 201 kilométer megtételére képes, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a zéró emissziójú vezetés nyitott tetős élményének a városok végét jelző táblák sem szabnak határt. A brit zászló motívumait viselő, MINI Yours stílusú vászontető eközben 30 km/órás sebességig teljesen elektromosan, szinte hangtalanul nyitható és zárható, szükség esetén pedig napfénytetőként elhúzható. A MINI Cooper SE Cabrio modell a brit prémiummárka gyártási rugalmasságát, és immáron kisszériák érkezésére való tökéletes felkészültségét is nyomatékosítja. Az újdonság 999 darabos limitált szériaként lát napvilágot Hollandiában, a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellek gyártósorán. Kulcsszavak: bemutató, Mini, MINI Cooper SE, MINI Electric, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban |
||
2023. február 15.
A japán Fukuoka prefektrúában megkezdődött a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzeme a BRT Hikoboshi vonalán.
|
A régióban ez az első konkrét kezdeményezés a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek bővítésére a helyi közlekedésben. A járműveket és műszaki hátteret a Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) biztosítja. Fukuoka prefektúra, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) és a Kyushu Railway Company (JR Kyushu) megállapodást kötött a kisméretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok teszteléséről a helyi tömegközlekedésben. Ez a környezetbarát, következő generációs energiaforrással üzemelő jármű a BRT Hikoboshi vonalon (hivatalos nevén „Hitahikosan Line BRT”) közlekedik majd, amely egy buszos gyorstranzitrendszer, amit 2023 nyarán terveznek elindítani. Az első tesztfázis 2025 őszén zárul majd. Ez a kezdeményezés lesz az első gyakorlati megvalósulása a Fukuoka prefektúra és a CJPT partnerségi megállapodásnak, amelynek célja a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitás kiterjesztése és egy fenntartható hidrogéntársadalom létrehozása a karbonsemlegesség elérése érdekében. Fukuoka prefektúra és a CJPT annak fényében működik majd együtt a JR Kyushuval a tesztek lebonyolításában, hogy az üzemanyagcellás mobilitást a helyi közlekedésben is megvalósíthassák majd. A JR Kyushu a vonal mentén lévő közösségekkel együttműködve dolgozik a BRT Hikoboshi vonal elindításán, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll a „kedves az emberekhez, a közösségekhez és a jövőhöz” koncepció részeként. A várakozások szerint a következő generációs kisméretű üzemanyagcellás busz kipróbálása, mint környezetbarát közlekedési lehetőség tovább mozdítja majd a regionális fejlesztést. A tesztek célja, hogy elmélyítsék a hidrogén, mint jövőbeli energiaforrást ismeretét azáltal, hogy a lakosság számára is ismert helyi közlekedési rendszert működtetnek vele, miközben az egész régióra kiterjedő fenntartható növekedést érnek el. A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás bevezetésének és megvalósíthatóságának ellenőrzésével a tesztek növelik a helyi közlekedés lehetőségeit, és hozzájárulnak egy zöld közlekedési rendszer létrehozásához. Miközben a hidrogén felhasználását bevezetik a helyi közlekedésbe, a kísérletek a Hitahikosan Line BRT menti területek fejlesztéséhez vezetnek. A tesztüzem során Fukuoka prefektúra az általános koordinációt és támogatást biztosítja a próbaüzemek körülményeinek fejlesztéséhez, míg a Toyota és a CJPT a következő generációs hidrogénbuszt biztosítja, amelyet a JR Kyushu üzemeltet majd a BRT Hikoboshi vonalon A tesztjárművek A kisméretű, 20 férőheles hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz a Toyota Coaster alapjaira épül, méretei: 6990 mm x 2100 mm x 2630 mm (hossz x szélesség x magasság). A busz a Toyota Mirai második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszerét használja. Kulcsszavak: járműipar, toyota, üzemanyag-cella
|
|
|||||
|
||||||
Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben |
||
2023. február 15.
Az üzemi eredmény 72%-kal nőtt az első három negyedévben az előző évhez képest. Az egész éves vállalati előrejelzés az üzemi eredmény növekedését mutatja. Az európai eladások a harmadik negyedévben 3%-kal nőttek éves szinten.
|
A Mazda Motor Corporation ma bejelentette a pénzügyi év első három negyedévére vonatkozó pénzügyi és értékesítési eredményeit, amelyek szerint a 2022. április 1. és december 31. közötti időszakban 795 000 darabot értékesített világszerte. Európában a harmadik negyedévben az eladások 3%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, amihez az elektromos modellek bevezetése is hozzájárult, beleértve a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV modellt, amelyből a bevezetés óta több mint 13 000 darab került értékesítésre, valamint a Mazda2 Hybridet. Az első három negyedévben a teljes értékesítés 108 000 darab volt, amihez Németország és az Egyesült Királyság, a Mazda legnagyobb európai piacai 25 000, illetve 18 000 darabbal járultak hozzá. A Mazda hazai piacán, Japánban a kilenc hónap alatt 107 000 darab Mazda-modell került értékesítésre, ami 14%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A piaci részesedés éves szinten 0,4 ponttal 3,6%-ra nőtt. Észak-Amerikában a kilenc hónapos eladások 15%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, Kínában pedig csökkent a kereslet az áprilistól decemberig tartó időszakban, 72 000 darab került eladásra, és ez 46%-os csökkenést jelent éves szinten, amit a járványügyi lezárások okozta termeléscsökkentések és az értékesítési tevékenység korlátozásai eredményeztek. Az utolsó negyedévi előrejelzések módosítását követően, melyek már tükrözik a félvezetők és szállítóhajók hiányának hatását, a Mazda globális, egész éves értékesítési volumen-előrejelzése 52 000-rel csökkent, 1 163 000 darabra. A Mazda Europe 173 000 jármű értékesítését prognosztizálja. Az üzemi eredmény előrejelzését felfelé módosították 150 milliárd jenre (1,07 milliárd EUR). A Mazda előrejelzése szerint a nettó árbevétel 3900 milliárd jen (27,8 milliárd EUR), a nettó eredmény pedig 140 milliárd jen (1 milliárd EUR) lesz erre a pénzügyi évre. A Mazda továbbra is figyelemmel kíséri az üzleti környezetet, a kereskedelmet érintő problémák jövőbeni alakulását, illetve az autókereslet tendenciáit minden olyan piacon, ahová járművei szállításra kerülnek. „Ami a Mazda Motor Hungary-t illeti, a záró naptári év eredményei meglehetősen pozitívan alakultak, figyelembe véve az európai piacon jelenleg is fennálló kihívásokat” - mondta Együd Tibor, ügyvezető igazgató. „Magyarország számára a tavalyi év legjelentősebb modellje egyértelműen az újonnan bevezetett Mazda CX-60 PHEV volt, 277 eladott darabbal, ebből is látszik milyen lelkesen fogadták az autót vásárlóink. Hasonló eredményeket várunk az idén márciusban piacra érkező Mazda CX-60 dízeltől is az új, 200 és 254 lóerős teljesítménnyel érkező e-Skyactiv D motorral” – tette hozzá Együd Tibor. Kulcsszavak: járműipar, mazda
|
|
|||||
|
||||||
2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt |
||
2023. február 14.
A Mitsubishi COLT visszatér az európai piacokra, éppen 60 évvel azután, hogy Európa megismerte az első, COLT emblémát viselő autót. Ezzel tovább bővül a Mitsubishi Motors versenyképes modellekből álló termékkínálata a kontinens legfontosabb szegmenseiben.
|
A Mitsubishi Motors bejelentette, hogy közel 10 év elteltével újra piacra lép az európai B szegmensben, bemutatva az új generációs, ötajtós, ferdehátú COLT modellt, ami 2023 őszén jelenik meg a márkakereskedésekben. A Space Star, a nemrégiben bejelentett új ASX és az Eclipse Cross PHEV mellett megjelenő új COLT jelentős mértékben növeli a Mitsubishi Motors piaci jelenlétét a legfontosabb európai szegmensekben. Az új személyautó-kínálat 2023-tól egyaránt tartalmaz majd olyan ferdehátú kompaktokat és SUV-kat, amelyekhez elektromosított hajtáslánc is rendelhető lesz. A vásárlók 1962-ben láthatták először a COLT logót, ami azóta sok generációnyi kompakt modellen díszelgett világszerte, és az elmúlt hat évtized során a Mitsubishi egyik legismertebb típusnevévé vált. A legutóbbi modellgenerációból – amit Európában is gyártottak – több mint 400.000 darab* talált gazdára a régióban 2004 és 2014 között. Az új COLT bőséges felszereltséggel, a legmodernebb technológiákkal és teljes körű hajtáslánc-kínálattal érkezik; az autó a Renault törökországi Bursa üzemében készül majd. Az új generációs ASX-hez hasonlóan a COLT is a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B padlólemezére épül. Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: “2023-ban már sokkal több ügyfelet tudunk majd megszólítani, amikor a Space Star és az Eclipse Cross PHEV mellett az új COLT és a korábban bejelentett új ASX is piacra lép. A Mitsubishi Motors nagy hagyományokra tekinthet vissza a B-szegmensben, és ez összecseng a COLT nevével; megalapozott hát a várakozásunk, hogy az autó új fejezet ír a COLT és a Mitsubishi Motors márka gazdag európai történetében.” Kulcsszavak: Colt, Mitsubishi, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7 |
||
2023. február 14.
Napjaink autóinak alapvető részei a légkondicionáló berendezések, amelyek minden évszakban kellemes hőmérsékletről gondoskodnak.
|
Új ID.7 modelljével a Volkswagen egy lépéssel tovább is megy, első ízben kínál olyan légkondicionáló rendszert, amely már az utazás megkezdése előtt gyorsabban lehűtheti, illetve felfűtheti az utasteret. Mindezt többek között az elektronikusan vezérelt légbefúvó nyílások teszik lehetővé, amelyek a beltér nagy területére osztják el a levegőt, amint a vezető a kulccsal az autóhoz közelít. Az új, intelligens automatikus légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető, de a nap állását és a felhasználó egyéni igényeit is tekintetbe veszi. Az eredmény pedig olyan komfort, amellyel az új elektromos limuzin mércéül szolgálhat majd kategóriájában. Egyelőre álcázott tanulmányával a Volkswagen már a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en ízelítőt adott új ID.7 modelljéből. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az ID.7 azon szándékunk megtestesítője, hogy intelligens technológiát és ügyfélközpontú fejlesztéseket kínáljunk a nagy értékesítési darabszámok jellemezte felső-középkategóriában.” Gyorsan reagáló és „legyezőként” is szolgáló, intelligens légbefúvó nyílások Az ID.7 már a beszállást megelőzően bekapcsolhatja a légkondicionáló berendezést, amint a kulcsot az autó közvetlen közelében érzékeli. Ekkor meleg napokon a beltér hűtése, hideg időszakokban pedig értelemszerűen a fűtésfunkció lép működésbe. Nagy melegben az utastér intelligens légbefúvó nyílásai ajtónyitásra vízszintes pásztázó mozgással osztják el gyorsan és nagy területen a levegőt. Ha a vezető vagy az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás igény szerint közvetlenül a testfelületre is irányítható, de közvetetten is szellőztethető a beltér. Az ID.7 a Volkswagen első modelljeként kínál ilyen intelligens vezérlést. Középpontban a felhasználóbarát kezelés A légkondicionáló berendezés az ID.7 új, 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyőjének legfelső kezelési szintjéről vezérelhető, mindenkor jól láthatóan és egyetlen érintéssel aktiválható. A jól áttekinthető klímamenüből mindegyik intelligens légbefúvó nyílás digitálisan irányítható. A légáramlatok intenzitása és iránya intuitív módon állítható és egyedileg is elmenthető, a hőmérséklet pedig háttérvilágítású érintőcsúszkával szabályozható. A digitális légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető A digitális szabályzású légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is aktiválható. A különleges kívánságokat a „Smart Climate” funkciók kezelik, például a „Helló Volkswagen, fázik a kezem” jelzésre induló program bekapcsolja a kormánykerék fűtését, illetve mintegy öt percen át meleg levegőt irányít a volánt fogó kezekre. Klíma egyéni igények szerint A felhasználó egyéni igényeit „Személyre szabottként” tárolja az ID.7, ezek közé tartoznak az automatikus légkondicionáló berendezés beállításai is – különösen praktikus megoldás, ha többen is járnak ugyanazon autóval. Az első Volkswagen a nap állásának érzékelésével Az automatika aktiválását követően az intelligens rendszer reagál a pillanatnyi klímakörnyezetre, például a szélvédőnél elhelyezett szenzor magas külső hőmérséklet és erős napsütés esetén a napsugarak beesési szögét is megállapítja. Ha a nap erősebben süti a jármű egyik oldalát, az ID.7 a melegebb területeken még intenzívebbre állítja a légkondicionálást – először az utastér adott részére, majd kifejezetten a bennülőkre irányítva. Az ID.7 világpremierje a második negyedévben várható Kulcsszavak: elektromos autó, ID.7, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 361 - 370 |