Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 371 - 380
Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

2023. február 13.
A bajor prémiummárka bemutatja luxuskategóriájú Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljei átfogó frissítésen átesett, új kiadásait. Az új BMW X5 és az új BMW X6 gondos odafigyeléssel finomhangolt megoldásokkal és minden korábbinál gazdagabb alapfelszereltséggel nyomatékosítja iránymutatóként betöltött pozícióját.
Részletek

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

A továbbfejlesztett hajtáslánc-portfólió új belsőégésű erőforrásokat, a BMW X5 xDrive50e modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,9 – 27,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 18 – 26 gramm / km) a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát, az összes többi modellben pedig 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát vonultat fel. Az automatizált járművezetést és parkolást támogató új rendszerek ugyancsak irányt mutatnak, ahogyan a BMW 8.0 operációs rendszeren futó, BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legkorszerűbb generációja is.

Az átfogó frissítés gondoskodik róla, hogy a BMW X5 kategóriája globális piacvezetőjeként, a BMW X6 pedig a német prémiumautó-gyártók által kínált modellpaletta legnépszerűbb terepkupéjaként írja tovább sikertörténetét. Mindkét újdonság a BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg városában működő gyárában lát majd napvilágot, amely a BMW X modellcsalád kompetenciaközpontja is egyben. Az új BMW X5 és az új BMW X6 közös piaci premierje 2023 áprilisában veszi kezdetét.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új BMW X5: keskenyre húzott első fényszórók és világító BMW hűtőrácsok

Az alapfelszereltségként kínált xLine stílusjegyek még magabiztosabb kiállást és még masszívabb felépítést kölcsönöznek az új BMW X5 modellnek. Az újdonság frontrészét az első fényszóró-pár és a BMW hűtőrácsok modern újraértelmezése határozza meg. Az első fényszórókat 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén álmodták meg a tervezők, a nyíl alakú nappali menetfények pedig kifelé mutatnak és irányjelzőként is funkcionálnak. Az első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív vezérléssel, mátrix LED-technológiával és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel, valamint M Shadowline kivitelben is megrendelhetők.

A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása az opcionális extrafelszereltség részeként immár az új BMW X5 hathengeres motorral szerelt modellváltozataihoz is elérhetővé válik. E jellegzetes stílusjegy páratlanul egyedi megjelenést garantál, amelyhez a függőlegesen megrajzolt légbevezető nyílások, a gyöngyház hatású króm dekorbetétek és a háromszög alakú légbeömlők is nagymértékben hozzájárulnak.

A BMW X5 gondos részletességgel továbbgondolt formanyelve az első kerékjárati ívek új légkivezető nyílásainak, valamint az alapfelszereltségként kínált Satin Aluminium külső felszereltségi csomagnak és Satin Aluminium tetősíneknek is utat enged. A magával ragadó fénydizájnnal megrajzolt, száloptikás hátsó lámpák és féklámpák hátulnézetből is azonnal felismerhetővé teszik az újdonságot. A BMW modellek hátsó lámpáinak jól ismert, „L” alakú fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg a készítők.
Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új BMW X6: M Sport csomag már alapfelszereltségként

Az új BMW X6 első fényszórói szintén keskenyebbek és nyíl alakú nappali menetfényekkel világítanak. A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása továbbra is a hathengeres erőforrással szerelt modellek számára elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Az új BMW X6 dinamikus vonalvezetését az immár alapfelszereltségként kínált M Sport csomag helyezi még inkább előtérbe, a BMW hűtőrácsok alatti, jellegzetesen nyolcszögletű frontrész-kialakítással, határozott légbeömlő nyílásokkal és nagyméretű fekete felületekkel. Az első lökhárító háromdimenziós kialakítása eközben még tovább nyomatékosítja a modell széles, erőtől duzzadó kiállását.

Az M Sport csomagnak továbbá az M-specifikus küszöbtoldatok és a BMW M magasfényű

Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei is részei. A Sports Activity Coupé hátsó lökhárítóját Dark Shadow dekorbetét díszíti, a kipufogórendszer végeit pedig trapéz alakú nyílások ölelik körbe.

Csúcsmodellek egyedülálló stílusjegyekkel, bemutatkozik az M Sport Pro csomag

Az új BMW X6 alapfelszereltségét színesítő M Sport csomag az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW X5 modellhez is megrendelhető, exkluzív dinamizmussal ruházva fel az iránymutató Sports Activity Vehice modellt. A csomag típus-specifikus dizájnelemei a csúcsmodellként érkező BMW X5 M60i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,5 – 12,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 261 – 283 gramm / km) és BMW X6 M60i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,4 – 12,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 258 – 279 gramm / km) modellpáros megjelenését is tovább fokozzák – a BMW hűtőrácsokon dupla lamellákkal és BMW M logóval, magasfényű Black árnyalatú BMW M külső visszapillantó-házakkal, a BMW M modellek védjegyeként ismert, dupla ikervégződésű kipufogórendszerrel, plusz a BMW X6 M60i xDrive modell esetében magasfényű Black árnyalatú tetőszárnnyal.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Mindegyik modellváltozathoz elérhetővé válik az M Sport Pro csomag is. Az új M Marina Bay Blue metál (az új BMW X5 M60i xDrive modellhez) és az M Isle of Man Green metál (az új BMW X6 M60i xDrive modellhez) karosszériafényezési árnyalatok kizárólag a csúcsmodellek sajátjai. Újdonságként mutatkozik be a palettán ugyanakkor a Blue Ridge Mountain metál, a Brooklyn Grey metál, a Skyscraper Grey metál, a Frozen Pure Grey metál és mintegy negyven speciális, BMW Individual karosszériafényezési opció is.

Modern műszerfal-kialakítás a teljes egészében digitális BMW ívelt kijelzővel

Az új BMW X5 és az új BMW X6 utastér-átalakításában a digitális technológia játssza a főszerepet. A BMW 8.0 operációs rendszer és a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia beépítésével a teljes egészében digitális BMW Ívelt Kijelző is megérkezik a luxuskategória Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosába. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók. Az innovatív műszerfal-kialakítás és a hozzá kapcsolódó technológiai frissítések kiváltképp progresszív érzéssel vegyítik az utastérből áradó prémium minőségű, modern hangulatot.

A műszerfal bőrhatású Sensafin-bevonata és a rendkívül finom megmunkálású, fából készült dekorbetétek mindkét újdonság esetében az alapfelszereltség részei. Újdonság továbbá a magával ragadó, LED-technológiás háttérvilágítással dolgozó hangulatvilágítás, amelyet a műszerfal utasoldali felébe, a dekorbetét alá integráltak a készítők. Az elegáns fénycsík grafikájának az adott típusjelzés – „X5” vagy „X6” – is része, amelyet a csúcsmodellek esetében a BMW M divízió logója gazdagít. A középkonzolon található vezérlőpanel új érintés-érzékeny felületeket kapott, az automataváltó előválasztó karja pedig új kialakítású.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az alapfelszereltségként kínált, Sensafin-bevonatú sportülések alternatíváiként az első üléssorba komfortülések is megrendelhetők. Ugyancsak elérhető opció a BMW Individual kibővített Merino bőrkárpitozás, a BMW Individual teljes Merino bőrkárpitozás, az aktív ülésszellőztetés és a masszázsfunkció is.

Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán továbbá olyan tételek sorakoznak, mint például a panelfűtést és a pohártartók „thermo” funkcióját kínáló, új komfortcsomag, a LED-ekkel világító Sky Lounge panoráma üvegtető, a kristályüvegből megformált vezérlőgombok, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer vagy az új kialakítású Travel & Comfort rendszer.

Új erőforrások, új nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és az elektromos mobilitás szisztematikus térnyerése

Az új BMW X5 és az új BMW X6 egyaránt megrendelhető nyolchengeres benzinmotorral, soros hathengeres benzinmotorral és soros hathengeres dízelmotorral – egytől egyig a BMW legkorszerűbb motorcsaládjából. Mindegyik erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető, új nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül jut az úttestre – vagy szükség szerint a járatlan utakra.

Mindegyik motor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Az elektromos mobilitás térnyerését éltető technológia elektromos motorját a mérnökök az automataváltóba építették be, ahol 9 kW / 12 lóerő teljesítménnyel és akár 200 Nm forgatónyomatékkal képes megtámogatni a belsőégésű erőforrás teljesítmény-leadását.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Még erősebb, még hatékonyabb, még nagyobb hatótávolsággal: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új BMW X5 xDrive50e

Az iránymutató Sports Activity Vehicle modell plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáját részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök. Az újdonság a BMW X5 xDrive50e típusnevet kapta. A legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor és az újfejlesztésű elektromos motor 360 kW / 490 lóerő maximális rendszerteljesítményben (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékban teljesedik ki, amely az elődmodellhez képest 70 kilowattal / 96 lóerővel, illetve 100 newtonméterrel több. A benzinmotor 230 kW / 313 lóerő névleges teljesítménye 20 kilowattal / 27 lóerővel múlja felül az elődmodell megegyező értékét. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített, kompakt méretű elektromos motor névleges teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, amely 62 kW / 84 lóerő növekedést jelent. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia minden korábbinál intenzívebb teljesítmény-leadását innovatív előváltó szakasz fokozza, amelyben az elektromos motor által leadott csúcs forgatónyomaték ideiglenesen 450 Nm-re nő. A BMW X5 xDrive50e így 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

A modell padlólemezébe épített nagyfeszültségű akkumulátorban eltárolható hasznos energia az elődmodellhez viszonyítva mintegy 25 százalékkal, 25,7 kWh-ra nőtt. Az új kombinált töltőegység (CCU – Combined Charging Unit) immár kétszeres, 7,4 kW maximális AC töltési kapacitást kínál, a modell egy feltöltéssel, tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága pedig a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 94 – 110 kilométerre nőtt.


Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Új V8-as benzinmotor M TwinPower Turbo technológiával

A két csúcsmodell meghajtásáról egy újfejlesztésű, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor gondoskodik, amely a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH kézjegyét viseli. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó, M TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrás maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő, amelyhez 750 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A nyolchengeres benzinmotor legkorszerűbb változata 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW X5 M60i xDrive és a BMW X6 M60i xDrive modellpárost.

A legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor

Az új BMW X5 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,5 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 193 – 224 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,5 – 9,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 192 – 218 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotort számos technológiai innováció fémjelzi, az égéstől és a gázcsere-folyamattól kezdve, a szelepvezérlésen és a befecskendezésen át, egészen a gyújtástechnológiáig.

Az új motor maximális teljesítménye 35 kW-tal / 47 lóerővel 280 kilowattra / 380 lóerőre nőtt, amelyhez 70 Nm-rel nagyobb, immár 520 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Utóbbi a mild-hibrid technológia ideiglenes teljesítmény-többletével 540 Nm-re növelhető. Az erőforrás 5,4 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra az új BMW X5 xDrive40i és az új BMW X6 xDrive40i modellpárosát.

Soros hathengeres dízelmotor részletekbe menő újításokkal

Az új BMW X5 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 186 – 215 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 184 – 208 gramm / km) soros hathengeres dízelmotorját számos részletében továbbfejlesztették a mérnökök. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az alumínium helyett acél dugattyúkkal, optimalizált olajleválasztó rendszerrel és új Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik.


Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új dízelmotor és a mild-hibrid technológia párosa 219 kW / 298 lóerő maximális teljesítményben és 670 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki, amelynek köszönhetően az új BMW X5 xDrive30d és az új BMW X6 xDrive30d is 6,1 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

Kifinomult futómű-technológia a sportautós menetdinamika és a hosszútávú menetkomfort érdekében

Az új BMW X5 és az új BMW X6 sportos kvalitásainak és hosszútávú menetkomfortjának hamisítatlan egységét az alapfelszereltségként kínált adaptív futómű, valamint az újdonságok megváltozott súlyelosztásához igazított és megerősített stabilizátorok garantálják. Eközben az adaptív M futómű, amelyet a bajor prémiumgyártó mindkét csúcsmodellhez és az új BMW X6 összes modellváltozatához az alapfelszereltség részeként kínál, a futómű-technológia kiváltképp feszes karosszériaváz-kapcsolatát ígéri. Az első és a hátsó tengely automata szintszabályozású, levegős futóműve, illetve az xOffroad csomag az opcionális extrafelszereltség része. A csúcsmodellek már alapfelszereltségként megkapják az aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering), amely a többi modellváltozat számára is elérhető az opcionális extrafelszereltség, vagy az M sport differenciálművel és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozó, adaptív M Professional futómű-technológia részeként.

Az új BMW X5 és az új BMW X6 kifinomult futómű-technológiájának része az integrált fékrendszer is. Alapfelszereltségként az új BMW X5 alatt 19” méretű, az új BMW X6 alatt pedig 20” méretű keréktárcsák gurulnak, amelyek a portfólió csúcsmodelljei esetében 21” méretűre nőnek. Az opcionális extrafelszereltségek között akár 22” méretű könnyűfém felnik is megtalálhatók.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Széleskörű újítások az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek területén

Az új BMW X5 és az új BMW X6 kényelmét, illetve biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor már érzékeli a szemből érkező autókat, jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. Az opcionális extrafelszereltségek között eközben az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés (Route Speed Control), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition, az adott piac függvényében elérhető), a vészfék-asszisztens (Emergency Stop Assistant), a sávváltást segítő rendszer (Lane Change Assistant) és a forgalomfüggő asszisztens (Merging Assistant) is megtalálható.

Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztensnek (Parking Assistant) pedig nem csupán a tolatókamera (Reversing Assist Camera) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant), de a kihajtásfigyelő funkció (Drive-Off Monitoring) és a vontatmányasszisztens (Trailer Assistant) is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új Parking Assistant Professional lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát. A technológia részét képező manőverasszisztenssel (Manoeuvre Assistant) ráadásul még összetettebb manővereket is végrehajthatnak az autóban ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.

A BMW iDrive járművezérlő technológia legkorszerűbb generációja, új digitális szolgáltatások

A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia a BMW Ívelt Kijelzőnek és számos új digitális szolgáltatásnak is utat nyit az új BMW X5 és az új BMW X6 fedélzetén. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezésnek a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés BMW Head-Up kijelzőt, illetve a központi kijelzőn és a digitális műszeregységen kiterjesztett nézettel (Augmented View) kiegészített navigációs rendszert is kínál. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül (utóbbival a német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései érhetők el).

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcsnak köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket. A technológiához biztonságot fokozó ultraszélessávú technológiával (UWB – Ultra-Wideband) felszerelt, iOS vagy Android operációs rendszert futtató okostelefon szükséges. Az optimalizált okostelefon-integrálhatóság, a személyre szabott BMW ID és az 5G mobiltechnológia használatát is lehetővé tevő, személyes eSIM kártya egytől egyig megtalálható a fedélzeten. Az új BMW X5 xDrive50e modellhez elérhető BMW Charging digitális szolgáltatások már a My BMW okostelefon-alkalmazásban is megtalálhatók.




Kulcsszavak: bmw, suv, új modell, X5, X5 eDrive, X6
 
Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket Megkezdődött az új Mazda2 gyártása Japánban Kényelem nagybetűvel Kényelem nagybetűvel
 
Romániában több mint 31 százalékkal nőtt januárban a forgalomba helyezett új járművek száma

Romániában több mint 31 százalékkal nőtt januárban a forgalomba helyezett új járművek száma

2023. február 13.
Romániában 31,37 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma a tavalyi év januárjához képest - közölte a román autógyártók egyesülete a gépkocsi-nyilvántartó hivatal adataira hivatkozva.
Részletek

 Romániában több mint 31 százalékkal nőtt januárban a forgalomba helyezett új járművek száma

Az idei év első hónapjában 12 266 új járművet helyeztek forgalomba. Ugyanakkor 23 260 használt járművet is forgalomba helyeztek, ami az előző év első hónapjához mérten 4,5 százalékos csökkenés.
   
Romániában tavaly egész évben 6,7 százalékkal, 129 328-ra nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma.
   
A romániai autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) a múlt héten közölte, hogy várhatóan 10 százalékkal 140 ezerre fog nőni az új eladott járművek száma az idén tavalyhoz képest. Becslésük szerint a haszongépjárművek és a kisbuszok esetében a növekedés várhatóan 20 százalék lesz. Az új elektromos autók értékesítése is várhatóan csaknem 47 százalékkal fog nőni.
Kulcsszavak: autógyár, románia, új autó
 
Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban
 
A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett

A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett

2023. február 13.
A Toyota kezdeményezésével létrejött, mára a Daihatsut, az Isuzut és a Suzukit is magában foglaló, a C.A.S.E technológiák (Connected, Autonomous, Shared, Electric – azaz összakapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos) fejlesztését célzó közös vállalat, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) partnerségi megállapodást kötött a japán Fukuoka prefektúrával, amelynek célja a zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek elterjedésének kiterjesztése.
Részletek

A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett

Egészen pontosan a mindennapi élethez nagyban hozzájáruló, a logisztikai iparban és a tömegközlekedésben használatos járművekről van szó. A cél a hidrogéntársadalom fejlődésének előmozdítása a karbonsemlegesség elérése érdekében.

A hidrogén a karbonsemlegesség kulcsfontosságú technológiájaként szerepel a japán kormány zöld növekedési stratégiájában. Fukuoka prefektúra még tavaly augusztusban új hidrogénstratégiát is bejelentett, amely a Fukuoka Prefektúra Zöld Hidrogén Növekedési Stratégia névre hallgat. Ennek részeként a prefektúra vezetése célzott kezdeményezéseket fog végrehajtani a „hidrogéntermelés innovációira”, beleértve a zöld hidrogén használatának kiterjesztését, amely nem bocsát ki széndioxidot a termelés során, a „hidrogénfelhasználás kiterjesztését” a gyárakban és a mobilitásban, valamint a „koncentrációt a hidrogénnel kapcsolatos iparágakban” e tevékenységek révén.

A prefektúra különösen nagy hangsúlyt fektet a teherautók és más, stabil, nagy hidrogénigényű üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek korai bevezetésére. A cél az, hogy a hidrogén üzemanyagot hozzáférhetőbbé tegyék a prefektúra lakosai számára, miközben bővítik felhasználását és elősegítik az ipari és regionális fejlődést.

A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett

A CJPT az elektrifikáción és a logisztikai hatékonyságon dolgozik olyan kezdeményezések formájában, amelyek célja a C.A.S.E.-technológiák társadalmi bevezetésének és terjeszkedésének felgyorsítása, valamint a társadalmi problémák kezelésének és a karbonsemlegesség megvalósításának elősegítése.

Az elektrifikáció területén a Toyota és a CJPT Fukuoka prefektúrával közösen az öntöltő hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos járművek (BEV) mellett egy kereskedelmi és nyilvános hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) mobilitási terv megvalósításán is dolgozik, amely az elektromos járműveket a mindennapi élet részévé teszi a hidrogén felhasználásának bővítése érdekében, mindezt Japán energiahelyzetének fényében.

A CJPT és Fukuoka abban bízik, hogy ezek az ágazatközi partnerségek a lehető legtöbb emberre kiterjesztik az együttműködést a hidrogéntársadalom létrehozása érdekében.

Annak érdekében, hogy Japán 2050-re elérje a karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzését, egyre nagyobb szükség van olyan konkrét kezdeményezésekre, amelyek célja fenntartható társadalmak felépítése, amelyek továbbadhatók a jövő generációinak. Ezt szem előtt tartva Fukuoka prefektúra és a CJPT megvitatta közös törekvését a hidrogéntársadalom létrehozására, és közösen dolgoznak a hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás kiterjesztésén.

A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett

Az együttműködés fő pillérei:
•    A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás alapjainak megteremtése a polgári és közigazgatási személyautók és áruszállítók számára
•    A regionális tömegközlekedés áttérése a hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiára
•    Az hidrogén infrastruktúra fejlesztésének elősegítése a fő kereskedelmi útvonalakon

A partnerség konkrét kezdeményezései közé tartozik az hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás használatának további kiterjesztése, kezdve azzal, hogy a logisztikai szolgáltatók már most elkezdték használni a könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautókat.

Amellett, hogy növeli az élelmiszerek, napi szükségleti cikkek és egyéb áruk elosztására szolgáló könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók elterjedését, a partnerség mérlegeli és megtervezi az üzemanyagcellás mobilitás fokozatos bővítését közép- és hosszú távon.

Ebbe beletartoznak a közfeladatok ellátását célzó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek, például szeméttömörítő teherautók (szemétgyűjtés) és mentőautók használata épp úgy, mint a regionális tömegközlekedés áttérését a hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok használatára. A kisebb méretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok a városi mobilitásban kapnak majd szerepet, de kialakításra kerül majd a távolsági áruszállításban használt üzemanyagcellás teherautók kiszolgálását célzó infrastruktúra is a főbb kereskedelmi útvonalakon.

Fukuoka prefektúrából indulva – amely az ország második legnagyobb kikötőjeként Nyugat-Japánban az egyik legnagyobb teherautóforgalommal rendelkezik, és ahol a hidrogént már használják, és a terjeszkedést tervezik Kyushuban – a prefektúra és a CJPT együtt fog működni egy praktikus és fenntartható hidrogéntársadalom kialakításán.


Kulcsszavak: FCEV, hidrogén, toyota
 
A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart A Toyota ismét újrarajzolja az autóipart 500 darab Toyota Mirai is helyet kapott a 2024-es párizsi olimpia és paralimpia hivatalos flottájában 500 darab Toyota Mirai is helyet kapott a 2024-es párizsi olimpia és paralimpia hivatalos flottájában Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora Már látható közlekedési magazinunk októberi műsora A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett 76 év története
 
Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz

Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz

2023. február 10.
Ez a Mitsubishi harmadik plug-in hibrid SUV modellje az Outlander PHEV és az Eclipse Cross PHEV után. Az autó a legmodernebb technológiával és hajtásláncokkal, plug-in hibrid (PHEV) és hibrid (HEV) hajtásokkal lesz kapható
Részletek

Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz

Az ASX új generációja a jelenlegi modellt, a márka első kompakt SUV-jét váltja majd le, ami a 2010-es piacra lépése óta közel 380.000 példányban kelt el, és ezzel az elmúlt évek egyik legsikeresebb Mitsubishi modellje lett.

A népszerű kisméretű SUV-k piacára belépő, új generációs ASX vásárlói gazdag felszereltségre és bőséges választékra számíthatnak, hiszen az autó a legmodernebb technológiákkal és hajtásláncokkal, köztük plug-in hibrid (PHEV) és hibrid (HEV) hajtásokkal lesz kapható.

A Mitsubishi Motors volt az első autógyártó, amely plug-in hibrid SUV-t kínált; 2013 óta a márka több mint 200.000 darab plug-in hibrid SUV-t értékesített Európában, és az úttörő Outlander PHEV sikerére alapozva 2021-ben bemutatta az Outlander PHEV új generációját és az Eclipse Cross PHEV-t.

Az új ASX a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B padlólemezére épül, és a Renault spanyolországi Valladollid üzemében gyártják majd.

Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz

„A Mitsubishi Motors gazdag SUV-hagyományokkal bír, és vállaltunk volt az első autógyártó, amely plug-in hibrid SUV-t kínált; először a Outlander PHEV-t, most pedig már az Eclipse Cross PHEV is megjelent a palettán. Az SUV modellek népszerűsége egyre nő Európában, akárcsak a plug-in hibrid hajtás elfogadottsága, így az új generációs ASX magabiztosan építhet ezekre az alapokra. Nagyon várjuk már, hogy jelenlegi és jövőbeni vásárlóink olyan kínálatból válogathassanak, amit ez a rendkívül versenyképes új modell tesz majd még teljesebbé.” - Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója.

Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz
Kulcsszavak: ASX, Compact SUV, Mitsubishi, új modell
 
Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz Városi crossover a Renault-tól
 
Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

2023. február 10.
Az új elektromos ë-C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál eddig megszokott megoldásokkal, és valami egészen különleges dolgot kínál: egy olyan designt, mely a fastback-ek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával kombinálja.
Részletek

Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

Egyedi stílus

Az új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi.

Dinamikus tetővonal

A 4600 mm hosszú új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helye a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével. Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási  együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak.

Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

Orr-rész és jellegzetes Citroën-lámpatestek

A magas, vízszintes motorháztetőt helyenként bemélyedések tarkítják, a jellegzetes krómozott márkajel szárai pedig egészen a karosszéria széléig húzódnak. Ott a két szinten elhelyezett, Citroën LED Vision technológiát alkalmazó első fényszórókban folytatódnak. Az utóbbiak a jármű high-tech jellegét erősítik, és maximális láthatóságot biztosítanak.

Új LED-es hátsó lámpák

Hátul az első fényszórókkal rokon, jellegzetes új LED-es hátsó lámpákat találunk. A lámpatestek a csomagtérajtó sajátos formáit követik, és a hátsó ajtó előtt egy nyíl alakban végződnek, amitől még dinamikusabb lett a sziluett.

Hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés®

A kényelmes utazás nélkülözhetetlen eleme a felfüggesztés. A Citroën innovatív és exkluzív felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett – a lengéscsillapító és a rugó mellett – két hidraulikus ütközőt használ. A hidraulikus ütközőelemek fontos szerepet játszanak a Citroën védjegyének számító „repülő szőnyeg” hatás elérésében. Olyan érzésünk van, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett.

Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

Advanced Comfort ülések

A jókora méretű, kényelmes Advanced Comfort® ülések speciális, 15 mm-es megerősített habszivacs réteggel vannak ellátva, és a vizuális élmény, a stabil megtámasztás és a dinamikus kényelem egyedülálló kombinációját kínálják. Az utasok úgy érzik, mintha egy kényelmes, stabilan tartó fotelben ülnének, védve az út zajától és egyenetlenségeitől. Az ülések belsejében lévő, rendkívül sűrű habszivacs optimális kényelmet biztosít – ami különösen hosszú utazások alkalmával értékelendő –, és az ülés idővel sem süpped be, illetve öregszik el.

A méretes hátsó ülések az első ülésekhez hasonlóan fűthetők, az utóbbiak ráadásul masszázsfunkcióval is rendelkeznek, még tovább növelve a jó közérzetet.

Tágas csomagtér


A Citroën C4 X és ë-C4 X egyedi kialakításával a tervezőcsapat lenyűgöző méretű, extratágas csomagtartót alakított ki, 510 liternyi hasznos térrel. Míg a tető töretlenül ível elölről hátrafelé, a hátsó szélvédő alatti zsanéroknak köszönhetően a hátsó ajtó szélesre és magasra nyitható, és ezáltal könnyen hozzáférhető a csomagtér. A csomagtartó padlója alatt kialakított plusz tároló lehetővé teszi további tárgyak szállítását, az új ë-C4 X-ben pedig a töltőkábel(ek) megfelelő elhelyezését.
   
Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X

Biztonságtechnikai és vezetéstámogató berendezések

Az új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X korszerű vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával rendelkezik. A vezetés biztonságosabbá tétele és a közlekedéssel járó stressz csökkentése érdekében a modell akár 20 fejlett vezetéstámogató rendszerrel is fel lehet szerelve.

Kapcsolódási szolgáltatások

Az új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X a My Citroën Drive Plus névre hallgató intuitív infotainment kommunikációs felületen keresztül a legmodernebb kapcsolódási szolgáltatásokat kínálja. Az interfész a konnektivitást középpontba állító komplett csomagként értelmezendő.

Kulcsszavak: bemutató, C4 X, Citroën, ë-C4 X, suv, új modell
 
Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé 2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X Az új Ford Explorerben is EcoBoost motor dolgozik Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer Új motorokat kap a Citroen C5 és C5 Tourer Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről
 
Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják

Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják

2023. február 10.
Egyes nagy autógyárak népszerű plug-in hibrid (PHEV) autói a való életben jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által elvégzett tesztek alapján megadott adatok - írta a legújabb tanulmányokra hivatkozva a Guardian brit lap online kiadása.
Részletek

Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják

A népszerű, külső hálózatról tölthető plug-in hibrid autók jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során.
   
A Grazi Műszaki Egyetem kutatói szerint a BMW, a Renault és a Peugeot plug-in hibrid autói sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által megadott értékek, különösen a BMW 3-as sorozata, amely több mint háromszor annyi káros anyagot bocsát ki, mint a hivatalos adat.
   
A külső hálózatról tölthető plug-in hibrid autók egy kisebb akkumulátort is használnak a hagyományos benzin- vagy dízelmotor mellett, és rövid távon tisztán elektromos módban is tudnak közlekedni, de alapvetően kombinálják a két meghajtási módot. Az autógyárak szerint ezek a járművek a két technológia legjobb tulajdonságait ötvözik, mivel lehetővé teszik, hogy zéró károsanyag-kibocsátás mellett hosszabb utat tegyenek meg velük.
   
A technológia ellenzői szerint ezek a járművek a hivatalos értékeknél jóval nagyobb mennyiségben szennyezik a környezetet. A grazi kutatók mérései szerint a BMW 3-as sorozata kilométerenként 112 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ami több mint háromszorosa a hivatalosan megadott 36 grammos értéknek. A tesztben vizsgált Peugeot 308-as modellje 20 százalékkal, míg a Renault Megane modellje 70 százalékkal haladta meg a gyártók által megadott értéket.
   
Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják

A Transport & Environment nemzetközi civil szervezet azután bízta meg a grazi egyetem kutatóit, hogy a 2020-ban mért eredmények jóval nagyobb károsanyag-kibocsátást mutattak a hivatalos adatoknál, különösen akkor, ha az autó akkumulátorát nem töltötték fel. A legújabb mérések is arra utalnak, hogy egyes új plug-in hibrid modellek még mindig jóval nagyobb mértékben szennyezik a környezetet, mint azt a hivatalos adatok állítják.
   
A T&E szerint a legújabb mérési eredmények miatt a kormányoknak a hibrid autók helyett inkább a teljesen elektromos járművek vásárlására kellene ösztönözni a lakosságot.
   
"A plug-in hibrid járműveket úgy kínálják, mint az akkumulátor és a benzin- vagy dízelmotor tökéletes kombinációját, mely szerint elektromosan a városi felhasználást segítik, a motorral pedig a hosszú távú közlekedést. A való életben elvégzett tesztek alapján ez egy mítosz. A jogalkotóknak a plug-in hibrid autókat a valós károsanyag-kibocsátásuk alapján kellene megítélniük" - mondta Anna Krajinska, a T&E kibocsátási szakértője.
   
Nagy-Britannia már bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi program keretében 2035-től csak elektromos, valamint egyes hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba az országban. A brit kormány az új kutatások hatására azt is fontolgatja, hogy 2035-től teljesen megtiltják az új hibrid járművek értékesítését.
   
A Wich? brit független fogyasztói érdekvédelmi csoport által elvégzett mérések megállapították, hogy a plug-in hibrid járművek több üzemanyagot égetnek el, mint ahogy azt a gyártók által megadott laboratóriumi adatok sugallják. A több üzemanyag elégetése növeli az üzemeltetési költségeket, és a szennyező szén-dioxid-kibocsátást.
   
Az autóipar károsanyag-kibocsátásának csökkentését a globális felmelegedés lassításának létfontosságú részének tekintik. A szakértők egy része viszont úgy véli, hogy az autóipar még messze jár attól, hogy olyan kibocsátáscsökkentést érjen el, amely összeegyeztethető lenne a 2015-ös párizsi klímavédelmi megállapodás szerinti 1,5 Celsius fokos korláttal.
   
A gépkocsik üzemanyag-kibocsátási tesztjeit egy szigorú emissziómérési eljárás (WLTP) szerint végzik, de a kutatók szerint ezek a mesterséges laboratóriumi körülmények nem mutatják meg a valós körülmények között történő vezetés hatásait. A grazi egyetem mérnökei a WLTP helyett egy hordozható tesztrendszert használtak, és az autókat a városban vezették.
   
Az autógyártók azzal érvelnek, hogy nincs más választásuk, mint a WLTP adatok feltüntetése a reklámokban.
   
A BMW autógyár szóvivője szerint a járművezetés végtelen számú lehetőséget kínál, ezért nem meglepő, hogy a WLTP-adatoktól némi eltérés mutatkozik. Szerinte a plug-in hibrid autók fontos szerepet játszanak a teljes elektromos hajtásra való átállásban, mivel a tulajdonosaik a jövőben nagyobb valószínűséggel térnek majd át a tisztán akkumulátoros járművekre.
   
A Kearney tanácsadó cég új elemzése szerint az autóipar 2035-re kifut a fennmaradó "szén-dioxid-keretéből", 2050-re pedig akár 75 százalékkal is túllépi majd azt. A Polestar és a Rivian elektromos járműgyártók megbízásából készült elemzés szerint a globális autóparkot szén-dioxid kibocsátásmentes elektromos energiával kell majd működtetni ahhoz, hogy a párizsi klímacélokat elérjék, de ez azt is jelenti, hogy az autógyártóknak drasztikusan csökkenteniük kell ellátási láncuk szén-dioxid-kibocsátását.
Kulcsszavak: autógyár, bmw, Peugeot, plug-in hibrid, renault
 
A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett A BMW Group újabb környezetvédelmi mérföldkőhöz érkezett Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Első helyen zárta az első negyedévet a Skoda Első helyen zárta az első negyedévet a Skoda Vasárnap reggel ismét a Jazzy Streeten száguldunk Vasárnap reggel ismét a Jazzy Streeten száguldunk
 
A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje

A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje

2023. február 10.
A Kuga Plug-In Hybrid tavalyi értékesítési eredménye 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 2022-ben az elektrifikált Ford SUV immár zsinórban másodszor szerezte meg a legnagyobb darabszámban eladott plug-in hibrid (PHEV) modell címét az európai piacon.
Részletek

 A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje

A Kuga Plug-In Hybrid intelligens hajtásláncát arra tervezték, hogy sokoldalú használhatóságot kínáljon a vásárlóknak: 57-67 km-es (WLTP) elektromos hatótávolságával és 14,4-15,9 kWh/100 km (WLTP) energiafogyasztásával ez az autó tisztán elektromos hajtással is kiválóan alkalmas a mindennapi használatra.

A Kuga kínálata tavaly tovább bővült a Kuga ST-Line X Black Package változattal, így a vásárlók olyan egyedi külső dizájn-elemekkel egészíthetik ki járművüket, mint a feketére fényezett tető, a fekete tükörburkolatok, első légbeömlők és hátsó légterelő, illetve az alapáron kínált, fekete festésű 20 colos könnyűfém keréktárcsák.

Tavaly óta minden Kuga-változat felszerelhető azzal a 18 irányban állítható vezető- és utasüléssel, amelyek kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja.

 A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje

Kulcsszavak: ford, Kuga, PHEV, plug-in hybrid, suv
 
London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki London új Ford plug-in hibrid áruszállítókat próbál ki Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje Első ízben látható egy európai autókiállításon a Ford Edge Concept A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót
 
My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában

My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában

2023. február 10.
A C4 és az ë-C4 modellen a My Citroën Drive online navigációs rendszert a legújabb generációs My Citroën Drive Plus infotainment rendszer váltja fel.
Részletek

My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában

Ez a rendkívül intuitív új kezelőfelület egy 10” HD érintőképernyőt használ,és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az okostelefonokról és tabletekről ismerős widgeteknek köszönhetően az egyes alkalmazások és tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén.

Az átláthatóbb felépítés a nyugodtabb vezetéshez is hozzájárul. A widgetek mellett a minőségibb megjelenés és a grafikailag gazdagabb kidolgozás is megemlítendő, különösen, ami a 3D online navigációs rendszer 16:9 képarányú térképeit illeti. A kezelőfelület összességében gördülékenyebben és gyorsabban használható, és a könnyű, magától értetődő használat érdekében számos gyorsgomb áll rendelkezésre.

Az új interfész egyben a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóval aktiválható digitális asszisztens érti az utasok beszédét, válaszol a kérdéseikre, és végrehajtja az utasításaikat. A rendszer 20 nyelven működik, (magyarul nem elérhető) vizuális visszajelzést ad, és reagál a fedélzeti rendszerekkel (klímaberendezés, audioforrások, telefon és kapcsolt hangszolgáltatások) kapcsolatos utasításokra.

My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában

Vége a szanaszét heverő kábelek korának, hiszen az okostelefon tartalma vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is a 10” HD érintőképernyőre tükrözhető. A My Citroën Drive Plus segítségével a vezető vagy az utasok kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat kockázat nélkül használhatják. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és az Apple CarPlay (beleértve a SIRI hangvezérlést is) és az Android Auto protokollal is működik.

A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi kijelzőn kerülnek megjelenítésre, így biztonságosan elérhetők, és használatuk során a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét.

A rendszer személyre szabható és továbbfejleszthető. A fejlett profilkezelésnek (Advanced Profile Management) köszönhetően a rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes. Ezek mindegyikéhez két okostelefon rendelhető, amelyeket a rendszer az adott készülék utastérbe kerülésekor azonnal azonosít. A rendszer a TomTom szolgáltatások keretében valós idejű térképfrissítést is biztosít, melynek köszönhetően a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a felhasználókat mindig naprakész információk várják.

A szolgáltatás 3 éven keresztül ingyenesen elérhető. A rendszer az OTA (over the air) frissítések révén könnyen fejleszthető.

Kétszínű karosszériával kínált  C4 és ë-C4

A C4 és az ë-C4 a kompakt ötajtósok szegmensén belül különleges, jól felismerhető sziluettel rendelkezik. A magas építésű, sportos modell a hagyományos ötajtósok dinamizmusát a karakteresebb, erőt sugárzó megjelenés érdekében SUV-s jegyekkel ötvözi. Különlegességét feszes vonalainak és a jellegzetes grafikai részleteknek köszönheti. A stilisztikai megoldások köre mostantól a kétszínű karosszériát eredményező, Perla Nera fekete tetővel is kiegészül. A bruttó 135 000 forintba kerülő személyre szabási opcióval – melynek keretében szabadon kombinálhatók az egyes karosszériaárnyalatok, színcsomagok és a fekete tető – valamennyi tulajdonos a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját.

A fekete fényezésű tető megtöri a sziluett függőleges olvasatát, és az energiától duzzadó, áramvonalas profilra irányítja a figyelmet. Jól kiemeli az egyszerre lágy és sportos karosszériavonalak határolta nagy felületeket. A tetőívek és maga a tető Perla Nera fekete színű, a döntött hátsó szélvédőben folytatódó egyedi tetővonal pedig különösen áramvonalassá teszi az autó külsejét. Mindez egy a dinamikus jelleget erősítő spoilerben végződik, amely vizuálisan és fizikailag is megfelelő támaszt nyújt. A finoman lejtő fekete tető az oldalablakokkal és a hátsó szélvédővel egy színegységet alkot, és ezzel erőteljes, kontrasztos vizuális hatást kelt. A Perla Nera fekete tetővel szintet lép a C4 és az ë-C4 stílusa.

Kulcsszavak: Citroën, Citroen C4, ë-C4
 
My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso Frissített Citroen C4 és Berlingo a Frankfurti Autószalonon Frissített Citroen C4 és Berlingo a Frankfurti Autószalonon Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo Citroën premierek Genfben Citroën premierek Genfben Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross Indiai, dél-kelet-ázsiai és dél-amerikai ügyfeleknek készült új Citroën C3 Aircross
 
Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

2023. február 02.
A 125 éves múlttal rendelkező márkának új fejezete kezdődik Magyarországon. 2023-tól a Peugeot robogók teljes típusválaszték forgalmazását, alkatrész és szolgáltatás értékesítési és importőri feladatait a Lubricants Hungary Kft. veszi át.
Részletek

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Értékesítési palettájukon 50 cm³ ,125 cm³ és 400 cm³ robogók is megtalálhatóak. A több mint 30 éves múlttal rendelkező Lubricants Hungary Kft. alaptevékenysége a kenés- és szűréstechnikához kötődik (gulf.hu), de a motorozás és a kétkerekűek iránti vonzalom nagy népszerűségnek örvend körükben.

Városi használatra

Peugeot Django 50 cm3 robogó

Ha legtöbbször egyedül, a városon belül közlekedsz, ideális választás az 50 cm³ kategóriák között a Django 50. Ezeket a robogókat AM (segédmotoros) vagy B jogosítvánnyal is vezetheted.

Könnyedén elsuhanhatsz a lámpáknál, vagy a torlódásban araszoló járművek mellett és nyáron a klíma okozta megfázásokat is elkerülheted. Praktikus kiegészítőkkel felszerelve az eső és a hideg sem akadály, valamint a biztonságos parkoláshoz és csomag tároláshoz is találsz megoldásokat. Az 50 cm³ Peugeot robogók esetében átlagosan 1,75 liter/100 km fogyasztással és 380 km hatótávval lehet számolni (a mai üzemanyag árak mellett ezzel elég sokat meg lehet takarítani).

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

A városon belül és azon kívül is megállják a helyüket a 125 cm³ motorok

Peugeot Pulsion 125 cm3 robogó

A nagytestű, kétszemélyes 125 cm³ robogók (és a fölötti kategóriák) egyik előnye, hogy városon kívül is bátran lehet velük motorozni, dolgozni járni vagy a praktikus kialakításuk és kiegészítőik miatt a napi bevásárlást intézni. Ezeket a robogókat már A1 jogosítvánnyal vezetheted. Szükséges a rendszámozása és kötelező biztosítás is, de ezek jelentősen kisebb kiadásokat jelentenek, mint egy autó esetében. Két személlyel is bátran elindulhattok egy ilyen robogóval akár kirándulni is. Praktikus tároló dobozaiba a sisakokat is biztonságosan el tudjátok zárni.

A 125 cm³-es Peugeot robogók esetében átlagosan 2,4 liter/100 km fogyasztással és 190-380 km hatótávval lehet számolni. Ezeknél a motoroknál a biztonság is kiemelkedőbb, például több modell is ABS és SBC fékrendszerrel van felszerelve, valamint a nagyobb átmérőjű kerekek miatt jobb élmény a vezetésük.

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

A különlegesebb típusokat kedvelőknek ajánljuk a 400 cm³-es háromkerekűt

Peugeot Mertopolis 400 cm3 robogó

A lehető legkomfortosabb utazási élményt, kimagasló biztonsági felszereléseket, nagy tárolóhelyeket, kulcs nélküli indítást és számos praktikus dolgot kínál a Peugeot különleges háromkerekes kategóriája. A 400 cm³ motorral szerelt robogók esetében átlagosan 3,9 liter/100 km fogyasztással és 300 km hatótávval lehet számolni.

A gép szíve a teljes egészében Franciaországban gyártott új motor, amely 35,6 lóerős teljesítményt és 38,1 Nm nyomatékot biztosít. A piac újdonsült szereplője már most a legjobb teljesítményt nyújtja kategóriájában. A kompakt kormánynak köszönhetően mindig sima és magabiztos a vezetési élmény. És hogy ne veszítse el a fejedet, a megemelt műszerfal minden szükséges információt megad anélkül, hogy levennéd a szemedet az útról.

Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles

Új vagy használt?

Az új robogók előnye a használtakhoz képest, hogy 3 év garanciát kapsz rájuk és nem a rejtett hibák miatt kell aggódnod. Jelenleg nagyon nehéz olyan szerelőt találni, aki megbízhatóan, jó minőségben dolgozik és van kapacitása a meglévő munkái mellett továbbiakat vállalni. Ezt az időt érdemes inkább az élményekre szánni.

Kulcsszavak: importőr, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
 
A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon A modelloffenzíva folytatódik - a BMW Motorrad a 2015-ös EICMA motorkiállításon Kezdődik a veszélyszezon rizikósabb kétkerekűek az utakon Kezdődik a veszélyszezon rizikósabb kétkerekűek az utakon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon Októbertől az AutoWallis és partnere a Renault importőre Magyarországon Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad Története legeredményesebb évkezdését produkálta idén a BMW Motorrad
 
Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

2023. február 02.
Végre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a sportautókkal.
Részletek

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra.

Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing.

A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével.

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött.

A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz.

Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk.

 Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat

Ha valóban megvalósul, valamikor 2023 vége és 2024 második negyedéve között jelenhet meg a piacon a Prius GRMN, ami azt jelenti, hogy előbb-utóbb kapnunk kell majd valamilyen hivatalos megerősítést az érkezéséről.
Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát A Toyota útjára indítja közlekedésbiztonsági kampányát A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A legjobb hibridek csatája: legyőzhető a Prius? A legjobb hibridek csatája: legyőzhető a Prius? Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat Csökkent a cseh autógyárak nyeresége Az aktív biztonság új szintje, minden Toyota modellben Az aktív biztonság új szintje, minden Toyota modellben
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 371 - 380