Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 381 - 390 |
My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában |
||
2023. február 10.
A C4 és az ë-C4 modellen a My Citroën Drive online navigációs rendszert a legújabb generációs My Citroën Drive Plus infotainment rendszer váltja fel.
|
Ez a rendkívül intuitív új kezelőfelület egy 10” HD érintőképernyőt használ,és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az okostelefonokról és tabletekről ismerős widgeteknek köszönhetően az egyes alkalmazások és tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén. Az átláthatóbb felépítés a nyugodtabb vezetéshez is hozzájárul. A widgetek mellett a minőségibb megjelenés és a grafikailag gazdagabb kidolgozás is megemlítendő, különösen, ami a 3D online navigációs rendszer 16:9 képarányú térképeit illeti. A kezelőfelület összességében gördülékenyebben és gyorsabban használható, és a könnyű, magától értetődő használat érdekében számos gyorsgomb áll rendelkezésre. Az új interfész egyben a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóval aktiválható digitális asszisztens érti az utasok beszédét, válaszol a kérdéseikre, és végrehajtja az utasításaikat. A rendszer 20 nyelven működik, (magyarul nem elérhető) vizuális visszajelzést ad, és reagál a fedélzeti rendszerekkel (klímaberendezés, audioforrások, telefon és kapcsolt hangszolgáltatások) kapcsolatos utasításokra. Vége a szanaszét heverő kábelek korának, hiszen az okostelefon tartalma vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is a 10” HD érintőképernyőre tükrözhető. A My Citroën Drive Plus segítségével a vezető vagy az utasok kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat kockázat nélkül használhatják. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és az Apple CarPlay (beleértve a SIRI hangvezérlést is) és az Android Auto protokollal is működik. A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi kijelzőn kerülnek megjelenítésre, így biztonságosan elérhetők, és használatuk során a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét. A rendszer személyre szabható és továbbfejleszthető. A fejlett profilkezelésnek (Advanced Profile Management) köszönhetően a rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes. Ezek mindegyikéhez két okostelefon rendelhető, amelyeket a rendszer az adott készülék utastérbe kerülésekor azonnal azonosít. A rendszer a TomTom szolgáltatások keretében valós idejű térképfrissítést is biztosít, melynek köszönhetően a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a felhasználókat mindig naprakész információk várják. A szolgáltatás 3 éven keresztül ingyenesen elérhető. A rendszer az OTA (over the air) frissítések révén könnyen fejleszthető. Kétszínű karosszériával kínált C4 és ë-C4 A C4 és az ë-C4 a kompakt ötajtósok szegmensén belül különleges, jól felismerhető sziluettel rendelkezik. A magas építésű, sportos modell a hagyományos ötajtósok dinamizmusát a karakteresebb, erőt sugárzó megjelenés érdekében SUV-s jegyekkel ötvözi. Különlegességét feszes vonalainak és a jellegzetes grafikai részleteknek köszönheti. A stilisztikai megoldások köre mostantól a kétszínű karosszériát eredményező, Perla Nera fekete tetővel is kiegészül. A bruttó 135 000 forintba kerülő személyre szabási opcióval – melynek keretében szabadon kombinálhatók az egyes karosszériaárnyalatok, színcsomagok és a fekete tető – valamennyi tulajdonos a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját. Kulcsszavak: Citroën, Citroen C4, ë-C4
|
|
|||||
|
||||||
Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles |
||
2023. február 02.
A 125 éves múlttal rendelkező márkának új fejezete kezdődik Magyarországon. 2023-tól a Peugeot robogók teljes típusválaszték forgalmazását, alkatrész és szolgáltatás értékesítési és importőri feladatait a Lubricants Hungary Kft. veszi át.
|
Értékesítési palettájukon 50 cm³ ,125 cm³ és 400 cm³ robogók is megtalálhatóak. A több mint 30 éves múlttal rendelkező Lubricants Hungary Kft. alaptevékenysége a kenés- és szűréstechnikához kötődik (gulf.hu), de a motorozás és a kétkerekűek iránti vonzalom nagy népszerűségnek örvend körükben. Városi használatra Peugeot Django 50 cm3 robogó Ha legtöbbször egyedül, a városon belül közlekedsz, ideális választás az 50 cm³ kategóriák között a Django 50. Ezeket a robogókat AM (segédmotoros) vagy B jogosítvánnyal is vezetheted. Peugeot Pulsion 125 cm3 robogó A nagytestű, kétszemélyes 125 cm³ robogók (és a fölötti kategóriák) egyik előnye, hogy városon kívül is bátran lehet velük motorozni, dolgozni járni vagy a praktikus kialakításuk és kiegészítőik miatt a napi bevásárlást intézni. Ezeket a robogókat már A1 jogosítvánnyal vezetheted. Szükséges a rendszámozása és kötelező biztosítás is, de ezek jelentősen kisebb kiadásokat jelentenek, mint egy autó esetében. Két személlyel is bátran elindulhattok egy ilyen robogóval akár kirándulni is. Praktikus tároló dobozaiba a sisakokat is biztonságosan el tudjátok zárni. Peugeot Mertopolis 400 cm3 robogó A lehető legkomfortosabb utazási élményt, kimagasló biztonsági felszereléseket, nagy tárolóhelyeket, kulcs nélküli indítást és számos praktikus dolgot kínál a Peugeot különleges háromkerekes kategóriája. A 400 cm³ motorral szerelt robogók esetében átlagosan 3,9 liter/100 km fogyasztással és 300 km hatótávval lehet számolni. A gép szíve a teljes egészében Franciaországban gyártott új motor, amely 35,6 lóerős teljesítményt és 38,1 Nm nyomatékot biztosít. A piac újdonsült szereplője már most a legjobb teljesítményt nyújtja kategóriájában. A kompakt kormánynak köszönhetően mindig sima és magabiztos a vezetési élmény. És hogy ne veszítse el a fejedet, a megemelt műszerfal minden szükséges információt megad anélkül, hogy levennéd a szemedet az útról. Az új robogók előnye a használtakhoz képest, hogy 3 év garanciát kapsz rájuk és nem a rejtett hibák miatt kell aggódnod. Jelenleg nagyon nehéz olyan szerelőt találni, aki megbízhatóan, jó minőségben dolgozik és van kapacitása a meglévő munkái mellett továbbiakat vállalni. Ezt az időt érdemes inkább az élményekre szánni. Kulcsszavak: importőr, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
|
|
|||||
|
||||||
Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat |
||
2023. február 02.
Végre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a sportautókkal.
|
A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra. Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing. A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével. Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött. A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz. Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk. Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét |
||
2023. február 02.
A szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.
|
A Mazda amerikai központja (MNAO) január 31-én bemutatta az Mazda CX-90 modellt, az amerikai viszonyok között középkategóriásnak számító crossover SUV-t. A tervek szerint a Mazda 2023 végéig a nagy padlólemezre épülő termékek[1] közül négy modellt vezet be a globális piacra, ahol a szabadidő-autók leginkább keresettek. A tavaly bemutatott CX-60 után a második modell a CX-90, mely jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet. A CX-90 bemutatásával a Mazda SUV választéka is tovább erősödik, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat megfeleljen az ügyfelek speciális igényeinek és a különböző piacok sajátosságainak. A CX-90 továbbá új lendületet ad a Mazdának üzletileg, és egyúttal a brandet is erősíti. A CX-90 a jelentős Észak-Amerikai piac igényeivel összhangban, újonnan kifejlesztett crossover SUV. Az "Az életed utazásához" koncepcióra épülő, szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó több kényelmet és funkciót kínál, illetve a biztonság terén is továbbfejlődött, így vezetése még több örömet nyújt, a családi és baráti utazások pedig még élvezetesebbé válnak. Az új zászlóshajó idén tavasszal mutatkozik be az Egyesült Államokban. Az elsődleges piacok, ahol a Mazda CX-60 és CX-80 bemutatásra kerülnek, Európa, Japán és más további régiók. A Mazda CX-70 és CX-90 főként Észak-Amerikában és más régiókban kerül forgalomba. A CX-90 designja a vitalitás érzetét sugározza, amely a Mazda KODO, azaz "A mozgás lelke" formanyelvéből ered. A "kevesebb több" esztétikai elve egyszerű formát eredményez, illetve dinamikus arányokat hoz létre. A belső teljes egészében a japán esztétikára épül, amely a fény és a természetes anyagok dinamikáját rendezett, elegáns térben integrálja. A hajtáslánc tekintetében a Mazda új turbófeltöltős, 3,3 literes soros hathengeres benzinmotort kínál, amelyet egy 48 voltos mild hybrid rendszer egészít ki, valamint az e-SKYACTIV PHEV plug-in hybrid rendszert, amely egy 2,5 literes soros négyhengeres benzinmotort foglal magában. Az új, hátsókerék-orientált összkerékhajtás architektúrával kombinálva, a CX-90 jóval kevésbé terheli a környezetet, miközben a vezető igényeit is kiszolgálja. A Mazda gondosan odafigyelt arra, hogy kényelmes belső teret teremtsen az utasok számára is. A belső minden ülés körül tágasabb lett. A harmadik sor három személy számára lett tervezve[2], és saját légkondicionáló nyílásokkal van ellátva. Ezen túlmenően a CX-90 továbbfejlesztett konfigurációja megerősíti a vontatási teljesítményt, ami a további szolgáltatásokkal együtt összességében növeli a funkcionalitást, lehetővé téve, hogy a vezető és az utasok is könnyűszerrel élvezhessék a különböző vezetési és utazási beállításokat. 2030 felé haladva a Mazda folytatja a vállalat emberközpontú filozófiáján alapuló kutatást azzal a céllal, hogy a mindennapi teendőkhöz szükséges helyváltoztatás még több örömet szerezzen, hogy a vezetés és az utazás mindig felemelő élményt nyújtson, és energiával töltse fel mind a Mazda vezetőit és utasait. Kulcsszavak: crossover, CX-90, mazda, suv, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet |
||
2023. február 01.
Kigördült a gyárból kedden a Boeing utolsó 747-ese, ismert nevén Jumbo Jet, a cég 54 év után állította le a repülőgépmodell gyártását.
|
A megrendelőnek kedden átadott szállítórepülő sorrendben az 1574. volt, amely a Boeing Washington állambeli gyárában elkészült. A Jumbo Jet a repüléstörténet része lett, megjelenésével olyan távoli városok közvetlen összeköttetése valósult meg légi úton, ami korábban nem volt lehetséges. Különlegességei közé tartozik, hogy kétszintes, és csaknem 500 utas elszállítására képes. Használják áruszállításra, valamint az elnöki repülő, az Air Force One szintén Jumbo Jet, és ezt a modellt használták a NASA űrsiklójának szállítására is. Formája miatt nevezik bálnának is. Méretei lenyűgözőek: törzsének hossza 68,5 méter, teljes magassága pedig egy hatemeletes épülettel egyezik meg. A Boeing a 747-es gyártásáról azt követően döntött az 1960-as évek második felében, hogy elveszített egy komoly katonai megrendelést a C-5A óriás szállítógépre. Az első Jumbo Jet elkészülése 16 hónapon át tartott, és összesen 50 ezer ember munkája volt benne. A gép először 1969-ben emelkedett levegőbe, és 1970-ben állt forgalomba, az azóta megszűnt PanAm légitársaságnál. A Boeing azt követően döntött a 747-es gyártásának leállításáról, hogy az elmúlt másfél évtizedben elterjedtek a hasonlóan széles géptörzsű, két hajtóművel felszerelt nagy hatótávolságú repülők, amelyek jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a négy hajtőműves Jumbo Jetek.
Kulcsszavak: boeing, Boeing 747, Jumbo
|
|
|||||
|
||||||
Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium |
||
2023. február 01.
Az amerikai igazságügyi minisztérium az önvezető autókról szóló dokumentációért fordult kedden a Tesla járműgyártóhoz - derül ki az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott iratokból.
|
Az austini székhelyű cég ellen már több hatósági vizsgálat zajlik a vezetéssegítő rendszerek balesetveszélyességének gyanúja miatt. A vállalat a bejelentésre azzal reagált, hogy eddig egyetlen kormányzati intézmény, egyetlen vizsgálata sem állapított meg bűncselekményt, illetve szabálysértést. A cég közleménye arra is kitért, hogy amennyiben a kormányzati intézmények folytatják az eljárásokat, azoknak a cég gazdálkodására nézve lehetnek káros következményei. A Tesla két vezetéssegítő rendszere, a Full Self-Driving (FSD) és az Autopilot áll a vizsgálatok homlokterében. A Nemzeti Autópálya-biztonsági Hivatal 2016-ban indított eljárást, miután egy autós Floridában halálos balesetet szenvedett a robotpilóta használata közben. Időközben több, az automata sofőr használatakor bekövetkezett baleset is a vizsgálat tárgyává vált. Az elektromos autózás elterjesztése mellett elkötelezett amerikai kormányzat ugyanakkor partnerként is tekint a gyártóra. Múlt pénteken a Tesla elnök-vezérigazgatója és alapítója, Elon Musk több magasrangú elnöki tanácsadóval találkozott Washingtonban, akikkel a közlekedés elektromos átalakításáról tárgyalt. A Fehér Ház szóvivője ugyanakkor közölte, hogy az elnök nem találkozott az üzletemberrel. A republikánusokat támogató Elon Musk és a demokrata Joe Biden között számos ponton feszültség van. Miközben az elnök a szakszervezetek elkötelezett támogatója, addig a Tesla nem engedi be üzemeibe az érdekképviseleteket. Biden és Musk politikai véleménykülönbségei azután váltak igazán láthatóvá, hogy az üzletember tavaly megvásárolta a Twitter közösségi médiavállalatot. A Tesla a múlt héten erősítette meg, hogy 3,6 milliárd dolláros (mintegy 1300 milliárd forintos) beruházásból Nevada államban építi fel új üzemét. Az elektromos autókat és napelemeket gyártó cég a múlt héten azt is közölte, hogy profitja 2022 utolsó negyedében 59 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét, bevétele pedig a várakozásokat meghaladva elérte a 3,69 milliárd dollárt.
Kulcsszavak: önvezető autó, önvezető jármű, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt |
||
2023. január 31.
Az ABB E-mobility világszerte több mint egymillió elektromosjármű-töltőt értékesített váltó- és egyenáramú töltőportfóliójából. A folyamatos növekedést a gyártási kapacitás megduplázása segíti elő, miután az olaszországi Valdarnóban új, DC villámtöltőket gyártó létesítményt helyeztek üzembe.
|
Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt. Az elmúlt két évben, a több mint 85 piacon jelen lévő ABB E-mobility megduplázta termelési kapacitását a 2022-ben az olaszországi Valdarnóban 30 millió dollárból megvalósított, 16 000 m² alapterületű, új gyártóüzemének beindításával. Az élvonalbeli gyártóüzem új mércét állított fel az ágazatban, mivel hét gyártósorának köszönhetően 20 percenként egy egyenáramú villámtöltőt gyárt, ami lehetővé teszi a vállalat számára, hogy folytassa az elmúlt években bizonyított rendkívüli növekedést. Az ABB E-mobility a valdarnói létesítményén kívül is folytatta globális terjeszkedését. E hónap elején a vállalat bejelentette, hogy megkezdi a gyártást az Egyesült Államokban található új gyártóüzemében, ahol a tervek szerint évente 10 000 töltőt gyártanak majd nyilvános töltőállomások, iskolabuszok és járműflották számára. 2022-ben jelentősen növelte tulajdonrészét az ABB E-mobility a legnagyobb kínai töltésszolgáltató, a Chargedotban is. Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: „Az ABB E-mobility már régóta törekszik a kibocsátásmentes mobilitás jövőjének megteremtéséhez szükséges innovációk kifejlesztésére az EU első 50 kW-os töltőjének 2010-es gyártásától kezdve a Terra 360 bevezetéséig, amely kevesebb mint három perc alatt 100 km-es hatótávolságra elegendő energiamennyiséget képes biztosítani.” Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, elektromos töltőállomás
|
|
|||||
|
||||||
A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit |
||
2023. január 31.
A PEUGEOT meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-LION PROJEKT széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.
|
Az E-LION PROJEKT útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs PEUGEOT járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat. Az E-LION PROJEKT többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll: 1. Ökoszisztéma: termékeink és szolgáltatásaink ökoszisztémája, amelyek az STLA technológiai megoldásokra épülnek; 2. Élmény: a termékeink és szolgáltatásaink minden aspektusát, a töltéstől az online kapcsolódásig végig kísérő ügyfélélmény; 3. Elektromos: mindennek az alapját 100% akkumulátoros elektromos technológiák alkotják, összhangban a PEUGEOT azon célkitűzésével, hogy 2025-re palettájának összes tagja elérhető legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánccal 4. Hatásfok és takarékosság: a PEUGEOT kompromisszumot nem ismerően törekszik a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére, a lehető legcsekélyebb energia-felhasználás mellett (12,5 kWh/100km az e-208 esetében), 5. Környezetvédelem: minden igyekezetünk közelebb visz bennünket a fenntarthatóság felé, valamint végső célunk megvalósításához: hogy 2038-ra elérjük a nettó zéró szénkibocsátást. LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „Az E -LION PROJEKT azt a stratégiát határozza meg, amelyet a Peugeot elektromos járművek gyártójaként követni kíván, illetve, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a társadalom igényeinek és értékeinek fejlődésével lépést tartva olyan mobilitási megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek összhangban állnak márkánk értékeivel.” A PEUGEOT két év alatt öt új elektromos gépkocsit vezet be: E-308, E-308 SW (az első európai gyártású elektromos kombi), E-408, E-3008 és E-5008. A tisztán elektromos 308 és 308 SW modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt járművek WLTP norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. A kompromisszumokat nem ismerő fejlesztés a kategória legkedvezőbb energiafelhasználását – átlagosan 12,7 kWh – nyújtja. Bemutatkozik az új HIBRID technológia A PEUGEOT új hibrid technológiát vezet be járművein. A 48V-os MHEV (mild hibrid) technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A PEUGEOT Hybrid 48V rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű PureTech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (E-DCS6) áll, amely egy 21 kW teljesítményű villanymotort is magában foglal. Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja • 2023 második felében érkezik az E-3008 • A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető. • Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül, • A típust nem sokkal később követi az E-5008. A TERMÉKDIZÁJN ÉS A TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓ kulcsfontosságú szerepet játszik az E-Lion Projektben és a PEUGEOT azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet A PEUGEOT új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához. • ÚJ TÁVLATOK - minden részletében vadonatúj formanyelv • ÚJ TÉRKIHASZNÁLÁS - férőhely és a funkcionalitás újragondolva • ÚJ VEZÉRLÉS - az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a Hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-COCKPIT vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban. A fedélzeti élményt az STLA technológiai megoldások teszik lehetővé. ● STLA-SMARTCOCKPIT - kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl ● STLA-AUTODRIVE - az autonóm közlekedés jövője A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az Amazonnal és a Foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri. JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA : „Ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos PEUGEOT modellek elsősorban és maradéktalanul PEUGEOT-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.” A PEUGEOT a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, GWP) A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart: • A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép; • Kis tömegű ülések; • Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák; • Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat; • Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során. GLOBÁLIS ÉLETCIKLUS: A jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető. A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel. Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa: 1. Életciklus: a Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik 2. Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera) 3. Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az INCEPTION tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen. 4. Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.) A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNYAUTÓ esetében látott fenntarthatósági lépések: 1. Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek...), 2. Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek), 3. Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése...), 4. Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás). JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a PEUGEOT ’vonzerejének hatalmát.’” Inspiráló - az autókon túl a PEUGEOT a Vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt. Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a PEUGEOT három alapértékével: • Vonzó formaterv - a nagymacskákat idéző kiállás és a "három karom" fényrajzolat a PEUGEOT dizájn meghatározó elemei • Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-Cockpit vezetői környezet dinamizmusa • Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban Egyszerűség - a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve • Könnyen megvásárolható: a PEUGEOT az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető. • Könnyen tölthető: a Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható • Könnyen tervezhető: a PEUGEOT utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt. Cél a megfizethetőség - az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a PEUGEOT arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos PEUGEOT járművek élményét. Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál: • PEUGEOT használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel. Franciaországban például az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A PEUGEOT a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot. • PEUGEOT Your Way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban. A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót. PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA: „Az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a PEUGEOT modellektől megszokott vonzerővel társítva.” A PEUGEOT a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, VILÁGSZERTE -60%-KAL, EURÓPÁBAN pedig -70%-KAL számolhatunk 2030-ra. A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint: • a termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok • a felhasznált energiamennyiség • a termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket. Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák. A Stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára. A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a Stellantis e-kereskedelmi platformján, a B-Parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.) Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a SUSTAINera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében. LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet MINDANNYIUNKNAK el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az E-LION Projekt sem csupán stratégia vagy PowerPoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.” Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon |
||
2023. január 31.
A L’Aventure DS standon a DS E-TENSE PERFORMANCE és a DS 9
E-TENSE 4x4 360 társaságában egy SM PROTOTYPE (1973) és egy DS 21 INJECTION
ÉLECTRONIQUE (1970) is megtekinthető lesz. A márka örökségének részét képező modellek (DS és SM) klubjai
szintén jelen lesznek ezen, a rajongók számára kihagyhatatlan találkozón.
|
A DS Automobiles a teljesítmény jegyében jelenik meg a 2023-as Rétromobile kiállításon. 4 modell kap helyet a standon, két „technológiai laboratórium” és két szériamodell, amelyek mind a teljesítményt testesítik meg. SM PROTOTYPE (1973) Ennek a prototípusnak a kifejlesztése során azt vizsgálták, hogyan vihető át a nagy teljesítmény az első kerekekre, és hogyan érhető el nagyfokú kanyarstabilitás magas sebesség mellett. Vezérlőszervek és mérőműszerek segítségével az SM PROTOTYPE képes a karosszéria stabilizálására, valamint olyan paraméterek megváltoztatására mint a tömegközéppont, a felfüggesztés rugalmassága, vagy a karosszéria dőlése. Ez a 340 LE-s tanulmányautó az SM-re épített versenyautók kifejlesztéséhez nyújtott alapot. · 2 ajtós, 2 személyes coupé, rövidített hátsó rész · 3,0 literes Maserati motor, 4 vezérműtengellyel, 3 db ikerkarburátorral, hengerenként 4 szeleppel. Teljesítmény: 340 lóerő · Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul · Hossz : 4,35 m - Szélesség : 1,71 m - Magasság : 1,10 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 169 kg · Végsebesség : 285 km/h DS E-TENSE PERFORMANCE (2022) A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű laboratórium, amelyet a DS PERFORMANCE azt követően tervezett, hogy két alkalommal is elnyerte mind a csapat-, mind az egyéni bajnoki címeket a Formula E-ben. Első tesztperiódusa során a DS E-TENSE PERFORMANCE több, mint 3000 km-t tett meg és igazoltan 2 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-s sebességre. Hajtáslánca két villanymotorból áll, melyek kumulált teljesítménye 600 kW (250 kW elöl és 350 hátul), azaz 815 LE a gyorsítás és a rekuperáció során is. Nyomatéka 8000 Nm. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E fejlesztéséből érkező két villanymotor kivételes teljesítményre képes. · 2 ajtós, 2 személyes coupé. · Villanymotorok 340 LE (elöl) és 475 LE (hátul) teljesítménnyel. · Kumulált teljesítmény : 815 lóerő. · Hossz : 4,70 m - Szélesség : 1,95 m - Magasság : 1,28 m - Tömeg : 1 250 kg. · Végsebesség : 250 km/h. DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) Az elmúlt évszázad autógyártásának egyik referenciájaként a DS már az 1955-ös párizsi bemutatója során mítoszt teremtett. Forradalmi koncepciójával olyan technológiai megoldásokat hozott, mint a hidropneumatikus felfüggesztés, a szervókormány, a hidraulikus rásegítésű sebességváltó, a szervófék első féktárcsákkal, valamint a keréktárcsa középtengelyében elhelyezett kormányzási csuklópontok. Az előszőr 75 LE-s motorral bemutatkozó DS az idők során egyre erősebb lett. 1969-ben az első elektronikus befecskendezéssel szerelt francia autóként már 139 LE teljesítményt nyújtott. 2175 cm3-es motorja 185 km/h végsebességhez segítette. · 4 ajtós, 5 személyes limuzin · 2,2 literes, elektronikus befecskendezővel szerelt motor. Teljesítmény: 139 LE · Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul · Hoszz : 4,80 m - Szélesség : 1,79 m - Magasság : 1,47 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 170 kg · Végsebesség : 185 km/h DS 9 E-TENSE 4x4 360 (2022) A DS 9 exkluzív belső tere a DS Automobiles Párizsban dolgozó « Színek és Anyagok » csapatának és kárpitosmestereinek szakértelmét tükrözi. A DS PERFORMANCE műhelyében készülő DS 9 E-TENSE 4x4 360 változat a DS Automobiles technológiájának legjavát nyújtja. 200 LE-s PureTech benzinmotorjához 2 villanymotor kapcsolódik (elöl 81 kW, 110 LE / hátul 83 kW, 113 LE), valamit beállításai is egyediek. A DS 9 E-TENSE 4x4 360 menetteljesítménye elsőrangú (0-ról 100 km/h sebességre 5,6 s alatt gyorsul fel). · 4 ajtós, 5 személyes limuzin · Tölthető hibrid 1 598 cm3-es, 200 LE-s benzinmotorral és két villanymotorral (110 LE elöl és 113 LE hátul) · Rendszerteljesítmény : 360 LE · Kamera által vezérelt felfüggesztés : DS ACTIVE SCAN SUSPENSION · Hossz : 4,93 m - Szélesség : 1,93 m - Magasság : 1,46 m - Tömeg : 1 931 kg · Végsebesség : 250 km/h A DS Automobiles megszületése óta kiépített kapcsolatok keretében négy, a DS-szel és az SM-mel foglalkozó klub lesz jelen a DS Márka társaságában a Rétromobile kiállítás teljes időtartama alatt : Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS és Amicale des Clubs DS.
Kulcsszavak: DS Automobiles, kiállítás
|
|
|||||
|
||||||
Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói |
||
2023. január 23.
Eredményrészesedési juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói április elején - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
|
Az egyszeri, bruttó 870 ezer forintos összeget április elején, a márciusi fizetéssel együtt kapják meg a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. aktív dolgozói, valamint a gyárban aktív szerződéssel rendelkező kölcsönzött munkavállalók. A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz a félvezetők hiánya és a logisztikai kihívások, valamint a koronavírus-járvány miatt szükséges regionális intézkedések és a geopolitikai bizonytalanságok dacára sikeres évet zárt. "Köszönetképpen az elért eredményekért és a nagyfokú rugalmasságért a Mercedes-Benz részesedést biztosít munkavállalóinak a vállalat sikeréből" - írták a közleményben. A nyereségrészesedés az egyik eleme annak a 2022. decemberi bérmegállapodásnak, amelyet a vállalat a Vasas Szakszervezeti Szövetség MBMH Vasas Alapszervezetével és a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) folytatott sikeres tárgyalások után kötött. Az erre az évre vonatkozó bérmegállapodás egyebek mellett magában foglalja a többlépcsős, 17+7 százalékos béremelést, valamint az inflációkövető külön kifizetéseket is - emlékeztetnek a közleményben. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4500 embert foglalkoztat. A tervezett gyárbővítéssel, illetve a jövőbeli, új, tisztán elektromos hajtású modellek gyártásával összefüggésben 2023-ban Kecskemétre több száz új munkavállalót, köztük mérnököket, karbantartókat, logisztikusokat és HR-es szakembereket vesznek fel. Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 381 - 390 |