Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 31 - 40
Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek

Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek

2020. február 06.
Túlfutott a leszállópályán és egy zajvédő falnak ütközve három darabra tört egy utasszállító szerdán az isztambuli Sabiha Gökcen nemzetközi repülőtéren. A közlekedési hatóságok legfrissebb tájékoztatása szerint a balesetben három ember meghalt, 180 megsérült.
Részletek

Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek

A járművön tartózkodó 171 utas és a hatfős személyzet evakuálása folyamatban van. Isztambul tartomány kormányzói hivatala arról számolt be, hogy 120 sérültet szállítottak kórházba, akik nagy többségükben csak enyhébb sérüléseket szenvedtek - jelentette az NTV török hírtelevízió, amely úgy tudja, hogy a két pilóta súlyos állapotban van.

Megsérült továbbá öt rendőr is, akiket akkor ért közlekedési baleset, amikor a helyszínre igyekeztek.

A repülőn 155 török, négy amerikai, négy kínai, három iraki, két izraeli és két kirgiz, illetve egy-egy svéd, szíriai, libanoni, kazah, marokkói és türkmén állampolgár utazott.

A légikikötőt lezárták a forgalom előtt, a gépeket a metropolisz másik nemzetközi repülőterére irányították át.

Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek

A Pegasus török légitársaság belföldi járata Izmir városából érkezett Isztambulba. A videófelvételek alapján a gép orr-része kiszakadt a törzsből, és átcsavarodva fejjel lefelé fordult, egy hátrébb lévő ponton pedig tűz ütött ki, amelyet a helyszínre érkező tűzoltók eloltottak. A farokrész leszakadt, de nem vált le teljesen.
Cahit Turhan török közlekedési miniszter az NTV élő adásában azt mondta, hogy az utasok egy jelentős része saját erejéből távozott a repülőgépből. Turhan egyúttal arra is rámutatott, hogy a Boeing 737-800 típusú gép a leszállást követően nem tudott lelassulni, és így kifutott a pálya mögötti mezőre.

A balesettel kapcsolatban a főügyészség nyomozást indított.

Kulcsszavak: baleset, légitársaság, Pegasus, Törökország
 
A Wizz Air gépein népszerűsítik a 2024-es olimpiát A Wizz Air gépein népszerűsítik a 2024-es olimpiát Franciaországi légikatasztrófa - Merkel alapos vizsgálatot ígér Franciaországi légikatasztrófa - Merkel alapos vizsgálatot ígér Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek Huszonöt A350 XWB-t és A320 neót vesz a Kuwait Airways Budapestre érkezett a világ legmodernebb utasszállító repülőgépe Budapestre érkezett a világ legmodernebb utasszállító repülőgépe Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek Tovább bővíti budapesti járatainak számát a LOT légitársaság
 
A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

2020. február 05.
A Peugeot forradalmi újítását, az ergonómia terén új korszakot nyitó i-Cockpit kezelőfelületet az elmúlt tíz év egyik legfontosabb autós momentumának választotta meg a brit Top Gear.
Részletek

A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

A világ egyik ikonikus autós kiadványa, a brit Top Gear összeállította az elmúlt évtized meghatározó autóipari innovációinak és eseményeinek a listáját. A „Hűha!” listában szerepelnek korszakalkotó és korszakokat lezáró momentumok, szánalmas és lelkesítő ötletek, tévedések és zseniális eszmélések egyaránt. A listán mindössze kettő, szigorúan vett technológiai fejlesztés kapott helyet, és ezek közül csak egyet értékelt pozitívan a magazin – és a piac – a Peugeot 2012-ben bevezetett i-Cockpit koncepcióját.

Az elképzelés egyszerű és logikus volt, ugyanakkor teljes mértékben szakított az autóiparban évtizedek során kialakult beidegződésekkel. A tradicionális iskolák egy egyenesre helyezik a kormánykereket és a műszerparkot, mint az autó kezelőfelületének két legfontosabb elemét; az adatokat a kormány karimája alatt átpillantva olvashatta le a vezető. Arra, hogy ez az elképzelés alapvetően téves, már korábban is rájöttek a tervezők: ez hívta életre a head-up kijelzőket, amelyek a vezető látómezejében jelenítették meg az információkat – legalábbis azt a keveset, ami elfért egy néhány négyzetcentiméteres felületen.

A Peugeot i-Cockpit ezt a két megoldást gyúrta össze egyetlen újszerű, optimális rendszerré. Az i-Cockpit koncepcióban a tradicionális, információkban gazdag műszeregység a szokásosnál hátrébb és feljebb helyezkedik el. Ez a vezető látóterébe emeli a műszereket.

A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

Egy szokványos kormánykerékkel ez nehézségekbe ütközne, hiszen a karimája pont beletakarna az információkba, ezért a Peugeot kisebb átmérőjű volánnal egészítette ki a rendszert. Ez számos egyéb előnnyel is járt: a kompakt kormánykerékkel közvetlenebbül irányítható az autó, több hely marad alatta a térdnek, illetve a középkonzoli kezelőfelület is kényelmesebben elérhető.

Egy ilyen léptékű módosítás mindig kockázatos, a Peugeot i-Cockpit azonban telitalálatnak bizonyult. Az első 208-ast követően egymás után vezette be új generációs típusain a rendszert a Peugeot; mostanra több mint hatmillió autóban található meg ez az egyedülálló ergonómiai koncepció. Az első szériával szerzett tapasztalatokat figyelembe véve 2017-ben megújította rendszerét a Peugeot.

A kormánykereket mélyebbre helyezték, felső ívét laposabbra formálták, valamint bevezettek egy nagyméretű, konfigurálható, digitális műszeregységet – ez a két részlet nagyban segítette a leolvashatóságot. A középkonzolon extra méretű érintőképernyő kapott helyet, méghozzá a vezető felé fordítva; alá a korábbi érintésérzékeny gombok helyébe exkluzív kialakítású, de hagyományos kapcsolók kerültek. Ezekkel a módosításokkal még ergonomikusabb lett a vezetői környezet, amellyel a Peugeot két legújabb típusában: a második szériás 208-as modellben és a szintén második generációs 2008-as SUV-ban is találkozhatunk.

A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

Az új 208 és 2008 ráadásul egy újabb trükkel fejeli meg ezt az innovatív koncepciót. A magasra emelt műszeregységen belül két síkban történik meg az információk megjelenítése, melyet egy különleges vetítőegység tesz lehetővé. A legfontosabb információk, így „kiugranak” a műszeregység síkjából. Ez lehetővé teszi az információik hierarchizálását is, a fontosabb információk vizuálisan előrébb ugranak. Ennek köszönhetően a biztonsági figyelmeztetések észlelési ideje jelentősen csökken, az így nyert tizedmásodpercek pedig akár életet is menthetnek. Ez az új 3D i-Cockpit koncepció is jól mutatja, hogy az újszerű vezetőhely folyamatos fejlődésben van és még sok lehetőséget tartogat a tervezők számára.

Az i-Cockpit mindkét generációja számos nemzetközi elismerésben részesült; a rendszert nem csak formatervezési, de biztonsági szempontból is kiemelkedő újításnak ítélte meg a szakma. Ezt erősíti meg a Top Gear dicsőségfalán elnyert hely is: olyan innováció, amely alapjaiban értelmezi újra az ember és az autó közötti elsődleges érintkezési felületet, és ezzel újrateremti az élvezetes és biztonságos vezetés körülményeit.

A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja

Kulcsszavak: design, formatervezés, i-Cockpit, Peugeot
 
Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as Múlt és jelen egy autóban - Az új Peugeot 508-as A Peugeot i-Cockpit az évtized nagy innovációja Formatervezési díjat nyert az új Kia Soul Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól RCZ R: teljesítmény és hatékonyság egyenesen a Peugeot Sporttól Idén Roberto Cavalli tervezte az egyedi MINI Paceman-t Idén Roberto Cavalli tervezte az egyedi MINI Paceman-t
 
Az új Kia Sorento a Genfi Autószalonon debütál

Az új Kia Sorento a Genfi Autószalonon debütál

2020. február 05.
A 2020-as Genfi Autószalonon láthatja majd először a nagyközönség a vadonatúj Kia Sorentót.
Részletek

Az új Kia Sorento a Genfi Autószalonon debütál

Az SUV-mezőnyben a Kia globális zászlóshajójának is tekinthető modell negyedik generációja mindenre felkészítve érkezik a márka felfrissített szabadidő-terepes kínálatának európai csúcsára. Az új Sorento - az első modell a Kia friss középméretű SUV padlólemezén – mércét állít a kategóriában használhatóságban, miközben az eggyel nagyobb méretkategória kényelmét kínálja. A friss Sorento, családjában elsőként hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

A Sorento a Kia globális modelljeként fejlett vezetéstámogató, valamint infotainment rendszerekkel érkezik, és konnektivitásban is élen jár.

A Sorento a Kia kínálatának fontos tagja világszerte, 2002-es bemutatása óta több mint hárommillió példány talált belőle gazdára. A negyedik generáció hivatalos bemutatóját március 3-án tartják a Kia genfi kiállítási standján.

Az új Kia Sorento a Genfi Autószalonon debütál
Kulcsszavak: autószalon, genf, kia, premier, Sorento
 
Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi Genfben debütált a Nissan megújult Nismo-palettája Genfben debütált a Nissan megújult Nismo-palettája Új Grand Santa Fe premier Genfben Új Grand Santa Fe premier Genfben A 2015. évi Dubai Autószalonon tartja világpremierjét a Fiat Professional új pick-upja a „Fullback” A 2015. évi Dubai Autószalonon tartja világpremierjét a Fiat Professional új pick-upja a „Fullback”
 
Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS

Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS

2020. február 05.
A UPS kockázati tőkebefektető cége, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az elektromos járműplatformokat és igényre szabott járműveket gyártó Arrival vállalatban.
Részletek

Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS

A cég termékei jelentős versenyelőnyt biztosítanak mind a hagyományos belsőégésű motorokkal működő, mind az előre gyártott elektromos autókkal szemben. A befektetés mellett a UPS 10.000 elektromos kiszállítójármű megrendelését is bejelentette.

A UPS az Arrival munkatársaival együttműködésben több, fejlett vezetőtámogató rendszerrel, azaz ADAS (Advanced Driver Assistance System) rendszerrel felszerelt elektromos járművek fejlesztésén dolgozik majd. A technológia növeli a vezetés biztonságát és hatékonyságát, és potenciálisan lehetőséget biztosít a UPS telephelyeken belüli önvezető közlekedésre is. A UPS 2020 második felében kezdi meg az ADAS funkciók tesztelését. A jövőbeli járművásárlások a jelenlegi tesztek függvényében alakulnak majd.

“A UPS már évek óta egy integrált elektromos flottát és innovatív, nagyarányú elektromos töltésre alkalmas technológiát épít – mondta el Juan Perez, a UPS technológiai vezetője. – A globális trendek, mint a népességnövekedés, a vidéki népesség városokba vándorlása, vagy akár az e-kereskedelem térnyerése miatt vállalatunk olyan partnereket keres világszerte, akikkel közösen megoldhatók mind a forgalmi problémák, mind a szennyezés kérdései. Az elektromos járművek a fenntartható kiszállítási stratégiánk alapkövét jelentik. Az aktív befektetői szerepünk az Arrival működésében lehetővé teszi, hogy a UPS közreműködjön a világ legfejlettebb elektromos kiszállító járműveinek tervezésében és gyártásában.”


Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS

Az Arrival az alapoktól tervezi meg a járműveit, így a tömegtermelés már hatékonyan valósulhat meg. A cég maga gyártja a legfontosabb alkatrészeket – az alvázat, az váltórendszert, a karosszériát és az elektromos irányítást. Az Arrival járművek szabványosított alkatészekből, moduláris tervek alapján készülnek, így a karbantartási és egyéb fenntartási költségek tartósan alacsonyan tarthatók.

“A UPS az Arrival komoly stratégiai partnere, fontos tapasztalatokat oszt meg velünk arról, hogy miként használják az elektromos teherautókat az utakon, és hogy miként optimalizálhatjuk azokat a járművezetők számára – mondta el Denis Sverdlov, az Arrival vezérigazgatója. “Együtt dolgoztuk ki az új igény szerint készült elektromos autókat, melyeknek egyik fő eleme a flexibilis csúszó platformunk, aminek segítségével a UPS minden igényét kielégíthetjük a vezetés, a ki- és bepakolás és a háttérfeladatok terén is.” 

Az Arrival az első olyan járműgyártó, mely kifejezetten a UPS specifikációi alapján, globális méretekben készíti elektromos kiszállítójárműveket. Az Arrival az autókat ún. mikro-gyárakban szereli össze, olyan könnyű, mégis tartós anyagokból, melyeket a cég házon belül tervez és készít el. A UPS és az Arrival 2016 óta működik együtt. Az együttműködés során különböző méretű járművek koncepcióját fektették le. A két vállalat korábban egy 35 autóból álló elektromos próbaflotta elindítását jelentette be, melyeket Londonban és Parizsban tesztelnek. Emellett a UPS egy teljesen új megközelítésű elektromos töltőrendszert is elindított a vállalat londoni központi telephelyén.

Befektetőként a UPS-nek lehetősége nyílik további Arrival termékekre soron kívüli rendeléseket is leadni. A UPS a tervek szerint először Európában és Észak-Amerikában állítja az elektromos járműveket működésbe.


Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, UPS
 
A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött A BMW Motorrad és az Alpinestars exkluzív együttműködési megállapodást kötött Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását Az NGM meghosszabbítja az elektromos autók vásárlásának támogatását A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét A MAN és a Rába-Volvo szállíthatja a Volánbusz 167 új járművét Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói
 
Világ körüli költözködés Land Cruiserrel

Világ körüli költözködés Land Cruiserrel

2020. február 04.
A világ egyik végéből a másikba költözni komoly szervezést igényel. Egy fiatal pár azonban frappáns megoldást talált a problémára: mindenüket hátrahagyták, beültek egy öreg Toyotába, és egyszerűen nekivágtak az útnak.
Részletek

Világ körüli költözködés Land Cruiserrel

A brit Joss Quilty éveken át élt és dolgozott Új-Zélandon, majd egyszer csak úgy döntött, hazaköltözik. Életében csupán két dolog volt elég fontos számára ahhoz, hogy magával vigye: olasz barátnője, Romy Romagnoli és pár évvel korábban vásárolt, közel húszéves Toyota Land Cruisere. Mivel sem ingóságaik, sem pénzük nem volt, villámgyorsan megszületett a terv. Az esztétikailag kifogásolható állapotú (amikor rátaláltak, egy madárcsalád lakott benne), de teljes mértékben üzemképes terepjáró kibelezett hátsó részébe beszereltek egy fiókos bútort, egy ágyat és egy kihúzható gázrezsót, bőröndjeiket a tetőcsomagtartóra kötözték, és nekivágtak a három földrészen át tartó utazásnak.

Új-Zéland és Nagy-Britannia között légvonalban valamivel több mint 18 ezer kilométer a távolság (azaz a két ország szó szerint a világ két ellentétes pontján fekszik), de közúton ennél jóval többet kell utazni – főleg, ha nem nagyon állnak rendelkezésre utak. A fiatal pár áthajózta a Land Cruisert Malajziába, ahonnan Thaiföld, Kambodzsa, Laosz, Mianmar, India, Nepál, Pakisztán és Irán érintésével érték el Európát.


Világ körüli költözködés Land Cruiserrel

A 40 ezer kilométeres út során nem siettek – egyrészt, mert autójuk végsebessége nem haladta meg a 90 km/h-t, másrészt mert percről percre jobban élvezték a nomád világjárást. Sivatagokon, magas hegyeken és háborús övezeteken keltek át – egy faluban szájtátva bámulták őket a gyerekek, akik még soha nem láttak európai embert, másutt merénylőtől félve noszogatta őket gyors továbbhaladásra alkalmi kísérőjük –, Toyotájuk pedig mindvégig megbízható társnak bizonyult.

A tíz hónapos kaland végén Bristolban újabb, hosszabb útra indultak: Joss megkérte Romy kezét, aki természetesen igent mondott. A pár Skóciában készül letelepedni, ám előtte beiktatnak még egy expedíciót, mert, ahogy Joss fogalmazott: „A bristoli sétáknak valahogy megkopott a varázsa”. A tervek szerint Alaszkából egészen Patagóniáig autóznak le – természetesen a családtaggá vált Toyotával.

Joss Quilty Land Cruisere a legendás modellcsalád igavonójának számít. Az 1984 óta változatlan formában gyártott 70-es szériát sem Európában, sem Észak-Amerikában nem forgalmazzák (egyenes ági leszármazottja viszont az a nálunk is kapható Land Cruiser Prado, amely hosszas evolúciós folyamat során fejlődött ki a 70-es egy közúti használatra alkalmasabb, kevésbé robusztus változatából).

Világ körüli költözködés Land Cruiserrel

A típus első jelentős modellfrissítésére 1999-ben (azaz a gyártás beindítása után 15 évvel) került sor. A merev első tengely laprugóit ekkor cserélték csavarrugókra, a hátsó laprugókat hosszabbra méretezték, öt helyett hat csavarral rögzíthető kerekeket vezettek be, módosították a kormánykereket és az első irányjelzőket. 2007-ben tisztább üzemű motorokat és áttervezett futóművet vezettek be; azóta csak apróbb módosítások, illetve új karosszériavariánsok hoztak változatosságot az immár 36 éves típus életébe.

Az Új-Zélandról Nagy-Britanniába elzarándokolt példány az első facelift előtti időkből származik. Kivitelét tekintve úgynevezett csapatszállító (Troop Carrier, 1999 után 79-es modell), amelynek hosszú rakterébe a két oldalfal mentén, a menetirányra merőlegesen lehetett üléspadokat beépíteni.

Kulcsszavak: Land Cruiser, terepjáró, toyota
 
Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition Luxusjármű a munkagépek között: Toyota Land Cruiser 79 Namib Edition Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon A Toyota két darab Mirai üzemanyagcellás gépkocsit adományozott A Toyota két darab Mirai üzemanyagcellás gépkocsit adományozott Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig
 
Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között

Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között

2020. február 04.
Vasárnaptól ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között - jelentette be Andrej Babis cseh miniszterelnök hétfőn Prágában a kormányülés szünetében.
Részletek

Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között

"A koronavírus terjedésének megakadályozására a kormány jóváhagyta a Kína és Csehország közötti közvetlen légi járatok betiltását. Az intézkedés vasárnap, február 9-én lép életbe" - idézte a kormányfő szavait a CTK hírügynökség.

A légi járatok felfüggesztésének dátumát Babis azzal magyarázta, hogy időt akarnak adni a Kínában tartózkodó cseh állampolgároknak a visszatérésre. Mintegy száz személyről van szó. A leginkább veszélyeztetett kínai régiókban tartózkodó öt cseh állampolgár hétfőre virradóra már megérkezett Prágába. Rájuk most orvosi kivizsgálás és kéthetes karantén vár egy prágai kórházban.

Adam Vojtech egészségügyi miniszter újságíróknak azt mondta, hogy a kormány döntése meghatározatlan időre szól. "Minden a járvány további alakulásának függvénye" - jegyezte meg a miniszter.

Prága és a kínai nagyvárosok között négy rendszeres légi járat üzemel, és hetente 12 kínai gép érkezik a cseh fővárosba. Tavaly mintegy 620 ezer kínai turista kereste fel Csehországot, és átlagban két és fél napot töltöttek ott.

Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között

Csehország pénteken az összes repülőterére kiterjesztette a prágai légikikötőben már vasárnap bevezetett a koronavírussal kapcsolatos óvintézkedéseket, a cseh külügyminisztérium pedig csütörtökön leállította a vízumok kiadását a kínai állampolgároknak.

A cseh orvosok eddig több mint harminc személyt vizsgáltak ki gyanús tünetekkel, de egyiknél sem bizonyosodott be a koronavírusos fertőzés.

A cseh kormány hétfőn a Kínának nyújtandó humanitárius segélyről is tárgyalni fog, amelyet Kína prágai nagykövete kért a csehektől. Adam Vojtech a kormányülés előtt azt mondta: mintegy 10 millió korona (130 millió forint) értékű segélyt fog javasolni a kabinetnek.

Kulcsszavak: csehország, kína, légi közlekedés, repülőgép, repülőtér
 
Kína hozhat igazi áttörést a Teslának Kína hozhat igazi áttörést a Teslának Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Megérkezett az első menetrend szerinti járat Prágából Sármellékre Bajban a BMW? Bajban a BMW?
 
A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

2020. február 04.
A közvetlen Sanghaj-Budapest járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines, a társaság Boeing 787-esei február 10. és március 31. között nem közlekednek az útvonalon - közölte a Budapest Airport az MTI-vel.
Részletek

A Koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines

A légitársaság a múlt héten már törölte a hsziani és csengtui megállóval, szintén Sanghaj és Budapest között közlekedő járatát március végéig.

Szombaton a Hainan Airlines is közölte, hogy február 7-e és március 28-a között nem repül Csungking és Budapest között.

A törléssel így már csak az Air China hetente háromszor közlekedő Peking-Minszk-Budapest-Peking járata maradt, amellyel közvetlenül elérhető maradt Kína. A törlések előtt heti 11 járat repült a két ország között.
A Budapest Airport folyamatos kapcsolatban áll mind a közvetlen kínai járatokat üzemeltető, mind az átszállással kínai úticélt kínáló európai légitársaságokkal, amelyek a hatóságokkal közösen jelenleg is vizsgálják a biztonságos üzemelést. A közvetlen kínai légijáratok üzemelésének felfüggesztését a kínai vagy a magyar hatóságok, illetve a légitársaság rendelheti el.    

Az érintett, már repülőjeggyel rendelkező utasoknak a légitársaságnál kell érdeklődniük, hogy mikorra foglalhatják át utazásaikat, vagy hogyan kaphatnak visszatérítést.

A Koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines
Kulcsszavak: Air China, budapest airport, légitársaság, Shanghai Airlines
 
Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa Átvette első Airbus A320neóját a Lufthansa A koronavírus miatt a Budapestre közvetlenül közlekedő sanghaji járatot is felfüggesztette a Shanghai Airlines Huszonöt A350 XWB-t és A320 neót vesz a Kuwait Airways Teljes flottáját lecserélheti a román Tarom légitársaság Teljes flottáját lecserélheti a román Tarom légitársaság Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air Együttműködést kötött a Sixt és a Wizz Air Minibusz üzemeltetésre írt ki pályázatot a Budapest Airport Minibusz üzemeltetésre írt ki pályázatot a Budapest Airport
 
A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó

A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó

2020. február 03.
Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.
Részletek

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.

Pénteken a Hyundai Motor bejelentette, hogy felfüggeszti a Palisade városi terepjárójának (SUV) dél-koreai gyártását a hétvégén, miután akadozik az alkatrészszállítás Kínából. A cég úgy tudja, hogy a kínai beszállítónál legalább február 9-ig áll a termelés.

Az ugyancsak dél-koreai Ssangyong Motor is a Kínában gyártott alkatrészek szállításában tapasztalható fennakadásokra hivatkozva döntött úgy, hogy leállítja egyik gyárában a termelést február 4-12. között -
í­rja a potfolio.hu.

Két dél-koreai autógyártó is kénytelen felfüggeszteni termelésének egy részét és hasonlótól tart az Electrolux háztartási gépeket és berendezéseket gyártó svéd cég is, mert a koronavírus miatt fennakadások vannak a Kínában gyártott alkatrészek szállításában.


Kulcsszavak: autógyár, dél-korea, Hyundai, ssangyong
 
„2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását 30 teljesen elektromos autóval jöhet a Volkswagen 30 teljesen elektromos autóval jöhet a Volkswagen A koronavírus miatt áll le két dél-koreai autógyártó Újabb sebességváltó-gyárat épít a Daimler az erdélyi Szászsebesen A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg
 
Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

2020. február 03.
A Kia Motors, története során először félmilliót meghaladó értékesítési darabszámmal zárta az évet Európában, az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján.
Részletek



Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

A 2019-es 502 845 darabos európai értékesítés 1.7%-os emelkedést jelent 2018-hoz képest, így a tavalyi, már sorban a Kia 11. folyamatosan növekedést hozó piaci éve volt. A márka 2019-ben rekordnagyságú, 3,2%-os piaci részesedést ért el az Európai Unióban és az EFTA tagállamokban.

A növekedés legfőbb motorja a Kia egyre szélesedő modell palettája volt, a legtöbb új vásárlót a hibridek, a plug-in hibridek és az elektromos autók kínálata vonzotta a Kiához, de az értékesítés emelkedésben a Ceed családnak és a Stonicnak is jelentős szerep jutott.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “2019 különösen fontos év volt a Kia számára, hiszen bemutattuk újgenerációs elektromos modelljeinket, de legnépszerűbb típusaink is új változatokkal, friss hajtásláncokkal gazdagodtak. A Kia jól tette, hogy időben lépett a hibridek és a tisztán elektromos hajtású autók fejlesztése terén, mert így időben elérte azokat a vásárlókat, akiknek fontos közlekedésük költségei mellett annak környezeti hatásainak csökkentése is. Felméréseink szerint vásárlóink szívesen fogadják részben, vagy teljesen elektromos hajtásláncainkat. Folyamatosan fejlődő termékstratégiánk révén egyre több, minden szempontból kompromisszummentes modellel jelenhetünk meg a piacokon. 2020-ban, gyártókapacitásaink és csatornáink  tudunk a piacra küldeni. Tisztán villamos hajtású modelljeink értékesítése 2019-ben majdnem kétszerese volt a 2018 évinek, és biztosak vagyunk benne, hogy termelési volumenünk növelésével képesek leszünk az egyre emelkedő keresleti igények kielégítésére.”


Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

Elektromos, vagy részben elektromos hajtású modellek

A modern, részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok iránti igények növekedése komoly lendületet adott a Kia eladásainak 2019-ben. Hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros-elektromos modelljeink éves értékesítési darabszáma 58 029-ről 66 386 darabra (+14.4%) nőtt Európában.

A Niro, amely hibridként, plug-in hibrid hajtáslánccal és tisztán elektromos kivitelben is fut, 2019-ben is a Kia legsikeresebb “villamosított” modellje volt, eladásai 57.519 darabbal (+27.1% 2018-hoz képest) különösen nagy sikert hoztak a márkának. A Niro hybrid modellből 37.475 (+8.2%), a plug-in változatból 10.144 (+1.9%), az új tisztán elektromos változatból pedig 9.900 darab talált európai gazdára.

Az új, elektromos hajtású e-Soul néhány piacon már a tavalyi év végén bemutatkozott, így a Kia tisztán elektromos modelljeinek értékesítése közel megduplázódott 2019-ben, 2018-hoz viszonyítva (2018: 7.064 db, 2019: 13.132 db; +85.9%). Az Optima plug-in szedán és Sportswagon változatából 5.635 fogyott (+23.2%).

Új értékesítési siker: a Ceed sorozat

2019-ben a Ceed család volt a Kia legsikeresebb terméke az EU és az EFTA piacain, összesen 110.201 talált gazdára belőle – ez 46.0%-os emelkedés 2018-hoz képest. A korábbi éllovas, a Sportage szorosan a második helyen végzett, 109.838 darabos 2019-es értékesítéssel.

Új értékesítési rekordot ért el a Kia Európában és Magyarországon

A Ceed sikeréhez az új ötajtós kombikupé ProCeed, és a városi crossover, az XCeed bevezetése is komolyan hozzájárult. Európában az ötajtós Ceedből és a Sportswagon-ból sorrendben 45.917 (+12.7%), illetve 34.041 (+22.0%) darab fogyott. A ProCeed 19.644 darabos eladással zárt, és ezzel több, mint tizenegyszeres növekedést könyvelhetett el közvetlen elődje, a háromajtós pro_cee’d 2018-as adataihoz képest. Az XCeed csak 2019 utolsó negyedévében érkezett, de így is 10.599 darabos eladással zárt.

A Picanto megőrizte harmadik helyét a márkán belül Európában, 75.187 darabos eladási számával lényegében ugyanúgy teljesített, mint egy évvel korábban (2018: 75.315 darab). A Stonic eladásai 19.8%-kal nőttek, így összesen 66.749 kelt el belőle 2019-ben (2018: 55.742 darab).

Új európai piacokon

A Kia frankfurti regionális központjának működési területe új piacokkal is bővült Európában és a kaukázusi térségben, így a Kia Motors Europe immár 39 piacért felelős. Az új országok: Törökország, Ukrajna, Azerbajdzsán, Szerbia, Bosznia, Montenegró, Grúzia, Macedónia, Moldova és Albánia. 2019-ben a Kia eladásai +1.8%-kal, 510.650-ről 519789 darabra emelkedtek az említett 39 piacon.

A Kia rekordja magyarországon

A Kia Motors Hungary szintén rekord évet tudhat maga mögött: 2019-ben 7.949 forgalomba helyezett gépjárművel a vállalat felülmúlta eddigi értékesítési rekordját, és 5,03%-os piaci részesedésével a 8. helyre küzdötte fel magát a magyar személygépjármű piacon.

Magyarországon a Ceed család sosem látott értékesítési rekordjával, megduplázva a 2018-as évben értékesített darabszámot a C1 szegmens vezető modellje lett 2019-ben.

A Picanto értékesítési volumene is közel kétszeresére nőtt a magyar piacon az előző évhez képest, melyhez nagymértékben hozzájárult a legnagyobb hazai közösségi autózási szolgáltatónak, a MOL Limo-nak leszállított 150 db gépkocsi is.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kia
 
Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten
 
Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

2020. február 03.
A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoport fő alapítójával és vezetőjével, Taródy Zsolttal kötött szakmai együttműködés első lépéseként az AutoWallis nyugat-magyarországi terjeszkedése céljából megvásárolta az ICL Autó 60 százalékát.
Részletek

Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Az ICL Autó februárban Szombathelyen kezdi meg működését, elsőként a KIA márka forgalmazásával és szervizelésével. Az AutoWallis és az ICL Autó célkitűzése, hogy a későbbiekben további márkákat is forgalmazzanak Nyugat-Magyarországon. Az akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába, melynek célja a további növekedés akvizíciós és organikus úton.

Az Iniciál Csoport fő alapítójával és vezetőjével, Taródy Zsolttal kötött decemberi, szakmai együttműködés első lépéseként az AutoWallis Nyrt. megvásárolta az ICL Autó Kft. (Cg.08-09-031493; ICL AUTÓ Korlátolt Felelősségű Társaság, 9028 Győr, Külső Veszprémi utca 6.) 60 százaléknyi üzletrészét a Taródy családtól. A megállapodás alapján az ICL Autó szakmai vezetője Taródy Zsolt. A vállalat Szombathelyen elsőként KIA gépjárművek értékesítését és szervizelését kezdi meg, mely a későbbiekben kiegészülhet más márkákkal is. Az ICL Autó tevékenysége Nyugat-Magyarországra fókuszál, és a tervek szerint lefedheti a teljes autókereskedelemhez kapcsolódó szolgáltatási portfoliót, közöttük a szerviz, és flottaparkkezelési szolgáltatásokat is.


Akvizícióval terjeszkedik Nyugat-Magyarországon az AutoWallis

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az akvizíció kapcsán elmondta, hogy az jól illeszkedik a vállalat tavaly tavasszal meghirdetett stratégiájába, melynek keretében akvizíciós és organikus úton az árbevétel duplázását tervezik 2024-ig. A mostani tranzakció a nyugat-magyarországi növekedést támogatja, hiszen Taródy Zsolttal, mint a régió legnagyobb autókereskedő cégét felépítő szakemberrel kezdi meg közös tevékenységét az AutoWallis. A vezérigazgató hozzátette, hogy az AutoWallis fontos stratégiai célja, hogy a magyar piacon is növelje szolgáltatásainak volumenét, amelyhez fontos alapot képeznek az értékesítési és szerviz pontok is. Az AutoWallis a stratégia megvalósításában tapasztalt és elkötelezett partnerre talált a Taródy családban, akikkel hosszútávú, stabil együttműködés alapjait fektette le.

Kulcsszavak: AutoWallis, Iniciál Autóház, márkakereskedés
 
Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 31 - 40