Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 31 - 40
Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

2019. október 01.
Az Audi a terveknek megfelelően folytatja elektromos autó stratégiáját, amelynek keretében már nagyméretű, négyajtós kupé modellje is elérhető erőteljes és hatékony hálózatról tölthető hibrid (PHEV) változatban.
Részletek

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

A prediktíven működő intelligens hajtásvezérlés hosszabb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ezzel párhuzamosan pedig alacsony üzemanyag-fogyasztást és dinamikus teljesítményt biztosít. Az új Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro mindezt egyben kínálja 270 kW (367 LE) rendszerteljesítmény mellett (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 48-44 g/km). Az alapfelszereltség átfogó listája mellett az S line külső csomag és a sportfutómű teszi teljessé a sportos megjelenést.

Az új hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes, négyhengeres turbófeltöltésű benzinmotorból és egy elektromos motorból áll (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 48-44 g/km). Az állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig eléri a 350 Nm-t. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro ultra hajtáshoz. Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető.


Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer, ezzel a hálózatról tölthető (plug-in) modell Németországban cégautóként alacsonyabb adózási sávba tartozik. Elektromos üzemmódban az A7 Sportback legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely károsanyag-kibocsátás nélküli, kényelmes, autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.

Az A7 Sportback lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. Az optimális hőmérséklet szabályozás érdekében a hűtési kör összeköttetésben áll a légkondicionáló rendszer hűtési körfolyamatával és az alacsony hőmérsékletű hűtési körfolyamattal, amelybe integrálták az elektromos motort és az erősáramú elektronikát is.

A lítium-ion akkumulátort a jármű hátuljában, a csomagtér padló alatt helyezték el oly módon, hogy a csomagtér alja teljesen sík maradt. A maximális tárolási kapacitás így – lehajtott hátsó ülésekkel – eléri az 1 235 litert.

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid quattro összkerékhajtással

Audi modellekre jellemző módon az A7 Sportback 55 TFSI e is ultra technológiával szerelt quattro összkerékhajtást kapott. A hátsó tengely igény esetén villámgyorsan és prediktív módon aktiválódik. A fékenergia visszanyeréséből származó elektromos energia az első tengelyen keresztül kerül a rendszerbe. A quattro összkerékhajtás és az A7 PHEV megalkotását a teljesítményre és a hatékonyságra való együttes törekvés határozta meg. A négyajtós Gran Turismo  modellel az Audi az egyetlen prémium autógyártó a közvetlen versenytársak között, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást összkerékhajtással kombinálva kínálja.

Könnyű kezelhetőség három vezetési móddal

Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszerének koncepcióját úgy alkották meg, hogy az ügyfelek a hétköznapi útjaik nagy részét elektromos üzemmódban tehessék meg, legyen az nulla károsanyag-kibocsátású városi közlekedés vagy nagy hatótávolságú hosszabb utazás. Az elektromos motor és a belső égésű erőforrás kombinációja garantálja a sportosan dinamikus vezetési élményt. A három különböző vezetési mód pedig gondoskodik róla, hogy a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid könnyű kezelhetőségével segítse a mindennapok közlekedését.

Az A7 PHEV indításánál az EV mód szolgál alapbeállításként. Ez azt jelenti, hogy minden indításnál az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. A második, Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a hajtásvezérlő rendszer, így például egy későbbi, meghatározott szakaszt tisztán elektromos üzemmódban tehet meg a jármű.

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

A hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt, a "Mode" gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét az A7 PHEV rendszere a teljes út során, célja pedig - a lehető legtöbb útszakasz elektromos üzemmódban való teljesítése révén - az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. Így például a városi araszoló forgalomban való utazás nagy részét képes elektromos üzemmódban megtenni. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amellyel akár 35 kW energia pótlása is lehetővé válik. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW elektromos energiát is.

Előrelátó működési stratégia és előrelátó hatékonysági asszisztens


Az A7 maximális hatékonyságát az előrelátó működési stratégia keretében az előrelátó hajtásvezérlés biztosítja. Ez az előrelátó hatékonysági asszisztens információit használja, amely szintén megtalálható számos közép- és felsőkategóriás Audi modellben, ahol az elektromos motor, a lítiumion akkumulátor és a belsőégésű motor hármasát vezérli.


Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úti célt. Amikor az A7 Sportback TFSI e megérkezik egy városba, a hajtásvezérlés az akkumulátor töltésével biztosítja, hogy az utolsó városi szakaszt elektromos üzemmódban teljesítse az autó. Így a vezető az összes elektromos energiát a városokban történő, nulla károsanyag-kibocsátású autózás során használhatja fel.

A hajtásvezérlés alapját a nagyszámú adatok adják. Az előrelátó működési stratégia két típusú, környezeti és útinformációt használ, az útvonal megközelítő illetve pontos tervezéséhez. A megközelítő tervezés alapja például az online forgalmi információk, az úti céltól való távolság, a kiválasztott útvonal jellemzői, a közvetlen környezetről rendelkezésre álló pontos információk, mint például a sebességkorlátozások, az út típusa, az emelkedők és a lejtők és a fedélzeti érzékelőkből nyert legfrissebb adatok. A hajtásvezérlés megközelítő tervezése így alapvetően a választott úttal kapcsolatos információkon, mint a forgalom, a domborzat és az út típusa alapszik. A pontos tervezést az A7 az adott közlekedési szituációban alkalmazza a hajtásvezérlésnél, a tervezés pedig ebben az esetben az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) segítségével történik, amely más közép- és felsőkategóriás Audi modellben is megtalálható.

Az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) az adott helyzethez igazítja a vitorlázás közbeni fékenergia visszanyerés jellegét. A rendszer a navigáció adatbázisában található tervezett út adatait illetve az előttünk haladó járműhöz viszonyított, kamera és radarok által meghatározott távolságot használja. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Amennyiben az adaptív sebességszabályozás (ACC) aktív, az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) automatikus fékezéssel és gyorsítással segíti a vezetőt, a maximális hatékonyság és kényelem elérését szem előtt tartva.

Az aktív gázpedáltól érkező jelzés és a műszerfalon illetve a head-up kijelzőn megjelenő vizuális figyelmeztetés a lehető leghatékonyabb autózást segíti. Az aktív gázpedál egy nyomásponttal jelzi a tisztán elektromos üzemmód végét illetve jelzéssel tájékoztatja a vezetőt megfelelő pillanatról, amikor a gázpedálról levéve a lábát a lehető legtöbb mozgási energiát termeli.
 

Kulcsszavak: A7, a7 sportback, audi, plug-in hibrid, új modell
 
A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3 Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3 A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition
 
Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

2019. október 01.
Az olasz autógyártás fellegvárában, Torinóban nem közlekedhetnek többé oldtimer autók a Ruotechlassiche olasz hírportál jelentése szerint.
Részletek

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban

Piemont régióban október elejétől a 20 ezernél nagyobb lélekszámú településeken a hét minden napján megtiltják az Euro 0 besorolású járművek és az Euro 1 besorolású dízel járművek közlekedését.

A tilalom alól nem lesznek kivételek az oldtimer regisztrációval rendelkező járművek sem. És nem kivétel az olasz autógyártás őshazája, Torinó sem, ahol 1899-ben alapították a Fiat és 1906-ban a Lancia autógyárakat. Oldtimer autókkal szabadon közlekedni nem lehet majd, még hétvégeken sem.

Oldtimer autók a tilalom érvénybe lépését követően kizárólag kiállításokon és rendezvényeken vehetnek részt.

Nem közlekedhetnek többé oldtimer autók Torinóban
Kulcsszavak: korlátozás, olaszország, oldtimer, torinó
 
Olaszországban felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását Olaszországban felfüggesztették a Volkswagen dízelmotoros járműveinek árusítását Megnyílt az Autó Motor és Tuning Show a Budapesti Vásárközpontban Megnyílt az Autó Motor és Tuning Show a Budapesti Vásárközpontban Vezető nélküli metrót avattak Milánóban Vezető nélküli metrót avattak Milánóban Új járműdíjazási kategóriákkal bővült a jövő évi Concorso d’Eleganza Villa d’Este Új járműdíjazási kategóriákkal bővült a jövő évi Concorso d’Eleganza Villa d’Este A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban
 
Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

2019. szeptember 30.
Az új Multivan 6.1 elnyerte az „Autonis - Legjobb formatervezési innováció 2019” díjat a „Kisbusz” kategóriában.
Részletek

Az AUTO MOTOR UND SPORT autós szaklap által indított olvasói közvélemény kutatás egyértelmű eredményeként az összes résztvevő 53,6% -a szavazott a Volkswagen Haszonjárművek kultikus kisbuszának  legújabb generációs modelljére.
 
Az AUTO MOTOR SPORT olvasói a Multivan 6.1-nek ítélték a 2019-es év legjobb formatervezési innovációja díját

A Stuttgartban tegnap rendezett díjátadó ünnepségen, Albert Kirzinger formatervezési vezető elmondta: „Számomra a Bulli a kör négyszögesítése. Ennek formatervezési  története régebbre nyúlik vissza, mint  bármelyik más járműé.  Úgy gondolom, sikerének titka abban rejlik, hogy  harmonikusan ötvözzük a modern stílust az időtálló dizájnnal."

Ugyanez vonatkozik az új Multivan 6.1-re is, amelyet éppen most vezetnek be az első piacokon. Az új Multivan most először érhető el a teljesen digitális eszközökkel kialakított ´digitális pilótafülkével´. Szintén újdonságnak számít az infotainment rendszer online összeköttetési egysége (OCU), amelyen keresztül a Bulli 6.1 a web alapú funkciók és szolgáltatások új köréhez  rendelkezik hozzáféréssel .  Új kormányszerkezet és számos  vezetőt segítő rendszer tovább tökéletesíti az utazást, a könnyű kezelhetőséget és a biztonságot.

Az „autonis"-  - Legjobb formatervezési újítás  díj"-ról: az első szavazást és versenyt 14 évvel ezelőtt tartották, ezúttal összesen 100 új modellt vettek be a tíz járműkategóriába., a közvélemény kutatás során az AUTO MOTOR UND SPORT folyóirat 13.762 olvasója szavazott.

Kulcsszavak: díj, elismerés, multivan, volkswagen
 
Kitüntetés a Volkswagennek a környezeti erőforrásokat különösen kímélő termelésért Kitüntetés a Volkswagennek a környezeti erőforrásokat különösen kímélő termelésért A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban A Volkswagen tovább erősíti ipari jelenlétét Oroszországban Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései
 
Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

2019. szeptember 30.
Magyar-német együttműködéssel egységes térkép készülhet az új meghajtási technológiákkal működő járművek töltésére szolgáló magyarországi, németországi és ausztriai állomásokról - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Berlinben a német szövetségi kormány közlekedési és digitális infrastruktúráért felelős miniszterével, Andreas Scheuerrel folytatott megbeszélése után.
Részletek

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

A miniszter a közmédiának adott nyilatkozatában kiemelte: kezd kibontakozni, hogy a belső égésű motoros meghajtás mellett milyen új technológiák terjedhetnek el a közúti közlekedésben. Ilyen a fedélzeten tárolt villamos energiával, az üzemanyagcellával és a hidrogénnel hajtott autó is, amelyek mind szerepelnek a magyar energetikai és közlekedési stratégiában.

Hozzátette: Andreas Scheuerrel a többi között arról tárgyaltak, hogy miként lehet kifejleszteni egy térképet, amely valamennyi új technológiára kiterjedően feltünteti a töltőállomásokat a Magyarország-Ausztria-Németország térségben.

A megbeszélés napirendi pontjai között szerepelt az ötödik generációs mobil távközlési hálózatok (5G) kiépítésének ügye is, amellyel kapcsolatban Palkovics László kiemelte, hogy Magyarország több kérdésben a német példát kívánja követni, így a vállalatok számára ingyenesen rendelkezésre bocsátott úgynevezett kampuszlicenszek rendszerét is átülteti.

Német-osztrák-magyar térkép készülhet az új meghajtású járművek töltőállomásairól

Tárgyaltak vasútfejlesztési ügyekről is - tette hozzá a miniszter, megjegyezve, hogy a vasúti hálózat villamosítása és az irányítás fejlesztése kiemelt kérdés Magyarországon és Németországban is, a Budapest-Belgrád vasútvonal pedig "nemcsak Magyarországnak jó, hanem egész Európának".

A miniszter Baden-Württemberg tartomány fővárosából, Stuttgartból érkezett Berlinbe, több Magyarországon is jelentős beruházásokat végző baden-württembergi nagyvállalat - köztük a Daimler és a Bosch - vezetőivel, kutatóintézetek vezetőivel és politikusokkal folytatott tárgyalások után.   
 


Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, térkép
 
A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort Az új Nissan LEAF áramvonalasabb elődjénél Az új Nissan LEAF áramvonalasabb elődjénél A Bosch teljes elektromos hajtásrendszert szállít a Fiat 500e számára A Bosch teljes elektromos hajtásrendszert szállít a Fiat 500e számára Frankfurti Autószalon 2013 - BMW i8: a sportautók új generációjának úttörője Frankfurti Autószalon 2013 - BMW i8: a sportautók új generációjának úttörője Egyesületet alapítottak a villanyautósok Egyesületet alapítottak a villanyautósok
 
A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

2019. szeptember 27.
A BME Formula Racing Team izgalmas versenyeket tudhat magának. A júliusi olaszországi versenyben tökéletesen helyt álltak a fiatal versenyzők, pedig alaposan próbára tette őket a technika ördöge.
Részletek

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

A részletekről és a csapat többi versenyeiről az elkövetkezendő pár hétben beszámolunk.

Megérkezés Olaszországba

Hétfő éjfélkor BMR FRT csapat egy része 3 autóval útnak indult Varano de’ Melegari-ba. Délelőtt 11 órakor megérkeztek a versenypályához, ahol lepakolták felszerelésüket a kamionról, melyet a csapat logisztikai támogatója, az Ekol Logistiscs Kft. szolgáltatott.

Box elfoglalása

Másnap reggel a csapat elfoglalhatta a boxukat, de a gépátvételek még nem kezdődtek el, így az időnket a versenyhelyszín felfedezésével, valamint a többi csapat felmérésével töltötték ki. Este a rajtrácson rendezték meg a verseny hivatalos megnyitóját, mely hangulatát csak fokozta, hogy olyan kivételes személyiségek is felszólaltak, mint Gian Paolo Dallara, a Dallara Automobili alapítója. A szervezők az estét a pasta party-val koronázták meg, ahol minden résztvevőt vendégül láttak egy tál ínycsiklandó olaszos tésztára.

Gépátvételek kezdete

Csütörtökön elkezdődtek a gépátvételek, és ezzel együtt a hangulat is komolyabbra fordult. A megszokott sorrendtől eltérően az elektromos scrutineeringgel kezdet a BMR FRT, ahol sajnos hamar problémába ütköztek. A gépátvételen szembesültek vele, hogy a 11 órás utazás során megsérült a kábelkorbács, és a hiba kijavítása komoly fejtörést okozott szakemberek számára. A nap további részét a hiba feltárása töltötte ki, hogy minél előbb folytathassák a gépátvételek sorozatát.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Statikus versenyszámok napja

Miközben az elektronika csoport tagjai kitartóan dolgoztak a hiba kijavításán, addig a csapat többi része felkészült a statikus versenyszámokra. A napot a Cost & Manufacturing eseménnyel nyitották, ahol részletesen megvizsgálták az autó összes alkatrészét tartalmazó tételjegyzéket, valamint a gyártás és költségbecslés területén szerzett elméleti tudásukról kellett számot adniunk.

Rövid szünet után az összpontszám majdnem egyharmadát érő Design Event-tel folytatódott. Itt az autóipar különböző területeiről érkezett szakemberek előtt kellett bebizonyítani, hogy a mezőnyben a BMR FRT autója képes a legjobb teljesítményt nyújtani. Business Plan prezentácóval zárult a statikus versenyszámok, mely során egy fiktív üzleti tervet kellet bemutatni a csapatoknak a potenciális befektetőket megtestesítő bíráknak.

Ideje felpörögni

Szombat reggel a BMR FRT elsőként állt be a sorba a mechanikus gépátvételhez, melyet gond nélkül teljesítettek. Ezt követően feszes tempóban haladtak tovább a pilóta kiugrással, Tilt és Rain Test-tel, majd próbára tették autójukat a Brake Test-en is.

Itt sajnos megtorpant a lendület, többszöri próbálkozások ellenére sem sikerült megfelelni a fékteszt követelményeinek. Ezzel sajnos elveszítették a lehetőséget a gyorsuláson és a Skidpad-en való részvételre.

A szervezők délután újabb esélyt biztosítottak a csapatoknak a fékteszt teljesítésére, mellyel a BMR FRT is élt a lehetőséggel, és sikerrel vették az akadályt. Ezzel Melody hivatalosan is átment az olasz verseny gépátvételén, és jogot kapott a dinamikus versenyszámokon való részvételre.

A BME Formula Racing Team csapat összetettben a 6. helyen végzett Olaszországban

Az esti órákban rajthoz is álltak az Autocross-on. A sors újabb meglepetést tartogatott számukra, mivel az első körben eltört a hátsó szárny felfogatása, és kiintették az autójukat a versenyről.

Szerencsére a pilóta, Fodor Árpád maximálisan uralta a helyzetet, és nem engedte, hogy a pályabírók kapcsolják le az autó magasfeszültségű rendszerét, mely automatikusan kiesést eredményezne. Ehelyett a szervezők, valamint a többi csapat csodálatára is perceken belül felszerelték a Formula Student világában korántsem megszokott tartalék hátsó szárnyat, majd hamarosan újból rajthoz álltak, és második pilótájuk, Szűcs Gergő mindkét körét akadálymentesen végigfutotta.

Endurance, avagy meddig bírod?

Az utolsó versenynapra már csak a hosszútávú versenyszám, az Endurance maradt hátra. Bár technikai problémák, valamint az esős időjárás miatt nem tudtak teljes mértékben kihasználni az autó teljesítményét, de sikerült végigfutni a 22 km-es versenytávot.

Az utolsó körökben kisebb technikai probléma adódott az autó biztonsági rendszerében, mely bár a menetteljesítményt nem befolyásolta, de a verseny utáni post-scrutineeringen büntetőpontokkal súlytottak minket a szervezők. Ezzel együtt is sikerült negyedik helyet elérni az Endurance & Efficiency összetett versenyszámon.
 
Eredmények
    
Presentation Event (Üzleti terv prezentáció)    25. hely
Cost Event (Költség és gyártás)    12. hely
Design Event (Mérnöki tervezés)    4. hely
Autocross    5. hely
Endurance & Efficiency (Hosszútávú verseny & Energia hatékonyság)    4. hely
Összesített    6. hely

Kulcsszavak: BME Formula Racing Team, Műszaki Egyetem, olaszország, verseny
 
A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak Hibrid spórolási verseny kizárólag taxisoknak A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit
 
Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

2019. szeptember 27.
Két-három éven belül felújított nyomvonalon és új szerelvényekkel utazhatnak majd a csepeli HÉV-vel közlekedők - jelentette be Szeneczey Balázs városfejlesztését felelős főpolgármester-helyettes csütörtökön a Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármesterrel tartott közös sajtótájékoztatón.
Részletek

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni

Belátható időn belül a csepeli HÉV rekonstrukciója megtörténik - fogalmazott Szeneczey Balázs, megjegyezve, hogy az új járművek előzetes típusengedélyei már rendelkezésre állnak. Közölte, a csepeli HÉV vonala - a föld alatt - eléri a Kálvin teret, s így metrókapcsolat épül majd ki.

Szeneczey Balázs elmondta, hogy a ráckevei és a szentendrei HÉV-et is felújítják majd.

Borbély Lénárd kijelentette: Csepel ezekben az években "a reneszánszát élni", hiszen a kormánnyal és a fővárosi önkormányzattal együttműködve olyan fejlesztéseket tudtak és tudnak megvalósítani, amelyek a kerületet "nagyon magasra fogják emelni" és a csepeliek életminőségét nagyban javítják majd.

A csepeli HÉV felújításáról szólva emlékeztetett: a kormány 2018 novemberében döntött arról, hogy a budapesti elővárosi gyorsvasúti vonalakat egységes rendszerben felújítja és fejleszti.

Borbély Lénárd közölte: néhány héten belül ki lehet írni azt a feltételes közbeszerzést, amely révén - a reményeik szerint - 2021 végére már az új szerelvény prototípusa közlekedhet majd a vonalon.

A sínrekonstrukció és a szerelvények lecserélése után kezdődhet majd meg a vonal meghosszabbítása a Kálvin térig - mondta a polgármester, hozzátéve, hogy az új alacsonypadlós szerelvények gyorsak és klimatizáltak lesznek.

Borbély Lénárd kitért arra is, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV-et is összekötik majd.

Két-három éven belül a felújított csepeli HÉV-en lehet majd utazni
Kulcsszavak: budapest, hév, közlekedés
 
Szolgálatba álltak a mentőmotorosok az M3-ason és Budapesten Szolgálatba álltak a mentőmotorosok az M3-ason és Budapesten Újabb öt e-autó töltőpontot adtak át Újabb öt e-autó töltőpontot adtak át Nem lett kevesebb taxi a fővárosban Nem lett kevesebb taxi a fővárosban NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Véglegesítették az új fix traffipaxok helyét Véglegesítették az új fix traffipaxok helyét
 
Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

2019. szeptember 27.
Alfons Dintner október 1-jén átveszi az Audi Hungaria igazgatóságának elnöki pozícióját Achim Heinflingtől, aki az AUDI AG ingolstadti központját fogja vezetni. Alfons Dintner Ingolstadtból érkezik Győrbe, ahol eddig az AUDI AG előszéria-központjának irányításáért volt felelős.
Részletek

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

„Karrierem során a Volkswagen Konszern különböző gyártótelephelyein tevékenykedtem, és mindig új kihívások után kutattam. Ezért is tekintek nagy örömmel új feladataim elé, mint az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke“, mondta Alfons Dintner. „Számomra kiemelten fontos, hogy a vállalat mellett a munkatársakat, Győr városát és Magyarországot is megismerjem. Az Audi Hungaria a konszern meghatározó oszlopa, azon fogok dolgozni, hogy ezt a pozíciót a jövőben tovább erősítsük.“

Alfons Dintner 1963-ban született a bajorországi Hepbergben. A lakatos szakma megszerzése és a Müncheni Főiskolán elvégzett finommechanikai tanulmányai után 1987-ben kezdte meg szakmai pályafutását az AUDI AG-nál Ingolstadtban. 1998-ban Dintner átvette az Audi TT lakkozójának vezetését, majd 2001-ben az ingolstadti gyár teljes lakkozójának felelőse lett. Az AUDI AG-nál betöltött funkciói mellett ebben az időszakban különböző tervezői és tanácsadói feladatokat látott el a Volkswagen Konszernen belül, többek között a SEAT, a Volkswagen Dél-Afrika, a Bentley, a Lamborghini, valamint a FAW-Volkswagen vállalatoknál. 2007-ben váltott Brüsszelbe, ahol egyszerre vette át az Audi Brüsszel gyárvezetői és szóvivői feladatait. Itt Dintner csapatával az Audi A1 gyártásfelfutásáért volt felelős.

Október 1-jétől Alfons Dintner az Audi Hungaria igazgatóság új elnöke

2011-ben a Volkswagen de Mexicó gyártásért felelős igazgatósági tagja lett, ahol csapatával különböző modellek gyártásfelfutását vitte sikerre. Emellett vezetése alatt nyitott meg a silaoi motorgyár, a konszern második mexikói gyártótelephelye. 2014-ben nevezték ki az AUDI MÉXICO S.A. de C.V. ügyvezető igazgatójának. Ebben a pozíciójában az első mexikói Audi-gyár felépítéséért, valamint az Audi Q5 új generációjának gyártásindításáért volt felelős. 2019-ben visszatért Ingolstadtba, ahol az AUDI AG előszéria-központját vezette.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Nemzetközi élvonalban az Audi Hungária magyar szakmunkástanulója Nemzetközi élvonalban az Audi Hungária magyar szakmunkástanulója A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Csak a kölcsönzött munkaerőtől válik meg az Opel Szentgotthárd Kft. Csak a kölcsönzött munkaerőtől válik meg az Opel Szentgotthárd Kft. A Fiat Tychy gyára elnyerte a „Világszínvonalú Gyártás” arany fokozatát A Fiat Tychy gyára elnyerte a „Világszínvonalú Gyártás” arany fokozatát
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

2019. szeptember 27.
A ŠKODA VISION iV nyerte a BEST OF mobility szavazást a koncepciómodellek kategóriájában. A ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány a ŠKODA elektromos jövőjébe kínál betekintést.
Részletek

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

A ŠKODA VISION iV tanulmányt választották az olvasók a koncepciómodellek kategóriájának (Concept Car) győztesévé a 2019-es BEST OF mobility szavazás során. A tanulmány a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira készült első ŠKODA és a cseh autógyártó elektromos jövőjébe kínál betekintést. A díjat Frank Jürgens, a ŠKODA AUTO Deutschland GmbH igazgatósági szóvivője a Frankfurti Nemzetközi Autószalon NEW MOBILITY WORLD rendezvénye keretében vette át.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA VISION iV koncepciótanulmány idén tavasszal a Genfi Autószalonon tartotta premierjét és a ŠKODA elektromos jövőjét mutatja be. A Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira készült első ŠKODA a cseh márka következő lépése az elektromos mobilitás felé. A négyajtós crossover-kupé sportos, érzelmekben gazdag vonalvezetéssel bizonyul vonzónak, miközben bőséges térkínálat jellemzi. A vezetés dinamikus élményéről összkerékhajtás és 225 kW (306 LE) rendszerteljesítménnyel két elektromos motor és összkerékhajtás gondoskodik.

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell

A BEST OF mobility olvasói szavazást a Deloitte nemzetközi tanácsadó céggel és a Német Autóipari Szövetséggel (VDA) együttműködésben a HUSS-VERLAG bonyolította. A VISION mobility magazin szerkesztősége összesen 18 kategóriában – például Energiakoncepció (Energy Concept), Mobilszolgáltatások (Mobile Services) és Tömegközlekedés (Public Transport) – egyaránt öt-öt terméket vagy szolgáltatást nevezett, amelyekre az olvasók április 1. és július 31. között leadhatták szavazataikat. A koncepciómodellek kategóriájában (Concept Car) végül a ŠKODA VISION iV tanulmányt választották győztesnek.

2019-ben lép be a ŠKODA az elektromos mobilitás területére


124 évvel a vállalat alapítását követően a cseh autógyártó a SUPERB iV formájában hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid), míg a CITIGOe iV révén tisztán akkumulátorhajtású modellel jelenik meg a piacon, 2020-ban pedig már a MEB-alapra épülő első sorozatgyártású modellek is megérkeznek. Az elkövetkező négy év során a ŠKODA mintegy kétmilliárd eurót invesztál alternatív hajtásokba, illetve új mobilitási szolgáltatásokba, s 2022 végéig több mint tíz elektromos modellt mutat be.

Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell



Kulcsszavak: díj, elektromos autó, skoda, VISION iV
 
A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett A Hyundai i10 elnyerte az Év legjobbra értékelt autója díját a 2018. évi Honest John Awards-on A Hyundai i10 elnyerte az Év legjobbra értékelt autója díját a 2018. évi Honest John Awards-on Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását
 
A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

2019. szeptember 27.
A SEAT 2023-ig vesz részt az Európai Bizottság által nemrég jóvá hagyott Life Landfill Bioüzemanyag projektben, amelynek célja megújuló gáz előállítása az önkormányzati hulladéklerakókból.
Részletek

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A cél a hatékonyabb gazdálkodás elérése azáltal, hogy biometánt nyernek egy helyi, bőséges energiaforrásból. A projektet más partnerekkel együtt fejlesztik az elkövetkező négy évben, és teljes költségvetése 4,6 millió euró, amelynek 55% -át az Európai Bizottság finanszírozza.

Andrew Shepherd, a SEAT megújuló gázokkal kapcsolatos projektjeinek felelőse hangsúlyozta, hogy „ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előrelépést tegyünk a biometán mint üzemanyag fejlesztésében és kutatásában. Végső célunk, hogy a járművek teljes életciklusa alatt a CO2-kibocsátás szempontjából nulla környezeti hatást lehessen garantálni."

A körforgásos gazdaság, az energiahatékonyság és a kibocsátás csökkentésének fellendítése érdekében a SEAT jelenleg a Life Methamorphosis projekten dolgozik, hogy biometánt nyerjen a korábban szétválogatott hulladékokból és állati iszapból egy Lleidában található farmon. Az új Life Landfill bioüzemanyag-projekt egy lépéssel tovább megy, mivel a nyersanyag közvetlenül a hulladéklerakóból származik, előzetes szétválasztás nélkül.

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

Az Európai Unió 2035-ig 10% -ra korlátozza a hulladéklerakókban lerakható kommunális hulladék mennyiségét. A hulladékok járművekben használható bioüzemanyaggá történő átalakítása lehet a megoldás erre a környezetvédelmi kihívásra. Az új projektben részt vevő egyéb szervezetek közé tartozik az FCC, az IVECO, a Granadai Egyetem, a CARTIF Alapítvány, a SYSADVANCE és a Gasnam. Ezenkívül a SEAT az Aqualia-val egy hasonló projektben a szennyvíz bioüzemanyaggá történő átalakítását is kifejlesztette.

A fenntartható gazdasági fejlődés lehetősége

Közel félmillió hulladéklerakó található Európában, így a hulladékból történő biometán kinyerésére szolgáló működési eljárások fejlesztése és kutatása üzleti lehetőséget kínál a hulladék energiaforrássá történő átalakításával, amely ugyanakkor hozzájárul a környezeti kibocsátások csökkentéséhez.

Ebben az értelemben nagy a lehetőség a biometán előállítására vonatkozó származási tanúsítványok létrehozásában. Ez a rendszer megkönnyítené az ipar fejlődését Spanyolországban, ahogyan ezt más Európai Unió országaiban is megvalósítják, és ha ezeket a tanúsítványokat át lehetne adni az ágazatok között, az számos lehetőséget nyitna a közlekedési ágazat számára.

A SEAT egy új európai projektben vállal szerepet, mely biometánt állít elő hulladékból

A sűrített földgáz (CNG) szerepe

A SEAT rendelkezik az európai autógyárak között a legszélesebb sűrített földgázzal (CNG) működő jármű kínálattal. A vállalat Martorell-i gyárában négy modellt gyártanak: a Leon, a Leon Sportourer, az Ibiza és az Arona, ami az egyetlen CNG-vel hajtott SUV a világon. 2018-ban a társaság megháromszorozta a CNG járművek értékesítését, és 6 millió eurós beruházást jelentett be a Martorell-i gyár kapacitásának bővítésére. Ezzel a SEAT  gázüzemű járművek napi termelési mutatóját 90-ről 250-re növelte. Ezidáig a társaság CNG járműveinek eladása Európában 13% -kal nőtt az előző évhez képest, 11.800 gázhajtású autó értékesítésével. Ezenkívül a SEAT lett a Volkswagen-csoporton belüli fejlesztő központ a sűrített földgáz alternatív üzemanyagként történő technológiai fejlesztésében.

Kulcsszavak: cng, járműipar, seat, Spanyolország
 
Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Az Európai Unió radikális károsanyag-kibocsátás csökkentésről döntött Az Európai Unió radikális károsanyag-kibocsátás csökkentésről döntött A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! A TÜV szerint újra az MAN a legmegbízhatóbb márka! A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek Határozott és szabálykövető autóvezetőnek tartják magukat a nők egy friss kutatás szerint Határozott és szabálykövető autóvezetőnek tartják magukat a nők egy friss kutatás szerint
 
Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

2019. szeptember 26.
Magyarország bekapcsolódik a németországi Baden-Württembergben az autópályák villamosításával kapcsolatban folytatott projektbe - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerdán Stuttgartban, a tartomány fővárosában.
Részletek

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Az úgynevezett e-Highway - villamosított autópálya - kísérleti projektben autópályák felett felsővezetéket építenek ki, amelyek révén áramszedővel felszerelt hibrid teherautók menet közben tölthetik fel akkumulátoraikat.

Magyarország "bekapcsolódik ebbe a baden-württembergi nagyprojektbe" - mondta a miniszter stuttgarti látogatása első napján az MTI-nek telefonon adott nyilatkozatában.

Felidézte, hogy júniusban plenáris ülést tartott a magyar-baden-württembergi vegyes bizottság Budapesten. A Theresa Schopper tartományi államminiszterrel, a Zöldek politikusával közösen vezetett budapesti ülést újabb "gyümölcsöző megbeszélések" követték az innováció motorjaként számon tartott tartomány fővárosában - mondta Palkovics László.

Mint mondta, a Budapesten beindult folyamatokat tovább kell vinni és újakkal is ki kell egészíteni. Hozzátette, hogy elsősorban az innováció és a kutatás területén vizsgálták a további együttműködés lehetőségeit. Intenzíven tárgyaltak energetikai ügyekről is, például az elektromos árammal előállított hidrogén mint úgynevezett köztes energiahordozó hasznosításáról, ami a magyar nemzeti energia stratégiában is helyet kap majd.

Magyarország bekapcsolódik a baden-württembergi villamosított autópálya projektbe

Palkovics László kutatóintézetek és nagyvállalatok vezetői mellett politikai vezetőkkel is találkozott, köztük Thomas Strobl tartományi miniszterelnök-helyettessel, a kormány belügyekért, digitalizációért és a migrációval kapcsolatos ügyekért felelős miniszterével, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) Baden-Württemberg tartományi szervezetének elnökével, és Wolfgang Reinharttal, a párt tartományi törvényhozási (Landtag-) frakciójának vezetőjével.

Kulcsszavak: autópálya, e-Highway, fejlesztés, közlekedés
 
A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban A legújabb világítástechnikát mutatja be az Audi Frankfurtban Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Hétfőtől ismét teljes vonalon jár a szentendrei HÉV Hétfőtől ismét teljes vonalon jár a szentendrei HÉV Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Visszatéríti a díjmentes időszakra érvényes e-matricák árát az ÁAK Visszatéríti a díjmentes időszakra érvényes e-matricák árát az ÁAK
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 31 - 40