Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 31 - 40
Leépít a BMW

Leépít a BMW

2020. június 22.
A BMW német autógyártó azt tervezi, hogy hatezer munkahelyet szüntet meg a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai miatt, valamint felfüggeszti az önvezető technológia fejlesztésére kötött együttműködést a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes-Benz autógyártóval.
Részletek

Leépít a BMW

A müncheni székhelyű vállalat jelenleg mintegy 126 ezer embert foglalkoztat. A túlélés érdekében a német gyárakban bevezették a kieső bér egy részének állami támogatású pótlására épülő rövidített munkaidőt, és még májusban is több mint 30 ezer dolgozót alkalmaztak ebben a rendszerben.

A BMW vezetése jelezte, hogy további intézkedésekre van szükség a kereslet meredek visszaesése miatt. Ezért hatezer munkahelyet számolnak fel, gyakorlatilag mindet Németországban. Az elbocsátások és a létszámstop bevezetése mellett felajánlják az előrehozott nyugdíjazás lehetőségét, illetve nem hosszabbítják meg a határozott idejű munkaszerződéseket.

A koronavírus-járvány és a terjedését fékező szigorú intézkedések következtében az utóbbi hónapokban meredeken csökkentek az autóeladások. Németországban májusban az előző évhez képest feleannyi új autót értékesítettek, a nagy gyártók közül a Volkswagen, a BMW és a Daimler eladásai nagyjából felére estek vissza.

Leépít a BMW

A BMW a járvány miatti két hónap kényszerszünet után májusban fokozatosan indította újra a termelést gyáraiban.

A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Mindez azok után, hogy a tavalyi negyedik negyedév a társaság történetének legjobb három hónapja volt.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, járműipar, leépítés
 
Leépít a BMW A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Leépít a BMW A Fiat Tychy gyára elnyerte a „Világszínvonalú Gyártás” arany fokozatát Leépít a BMW Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad Leépít a BMW Húsz százalékkal több autót helyeztek forgalomba novemberben
 
Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

2020. június 22.
Nagy siker övezte az állami elektromosautó-vásárlási pályázatot, melyre másfél nap alatt több mint 2000 igénylés érkezett.
Részletek

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

A pályázatok jóváhagyását követően még 3 hónap áll a pályázók rendelkezésére hogy véglegesítsék, pontosan milyen autóra igénylik a támogatást. Bár az előzetes felmérések alapján a márka már most is nagyon népszerű a pályázók körében, a Peugeot most bővíti az elérhető felszereltségek és opciók listáját, hogy még könnyebbé tegye a döntést.

A márka alaposan tanulmányozta a pályázók és általában az elektromos autót keresők igényeit, felmérte a számukra legfontosabb felszereltségi elemeket, valamint sikeres tárgyalásokat folytatott a gyártóval az elektromos autó ajánlatok további finomhangolásának érdekében. Ennek megfelelően 2020. június 22-től az ajánlat az alábbiak szerint változik:

e-208:

Fokozott igény mutatkozott arra, hogy az Allure felszereltséget is be lehessen vonni a támogatott autók körébe. Ez azért fontos, mert ezen a felszereltségi szintem már széria a 3D műszeregység, igényesebb a kárpitozás és az alapfelszereltség is gazdagabb. Allure felszereltség esetén már az olyan, elektromos autózásban fontos opciók is elérhetők, mint az adaptív tempomat, ami takarékos közlekedést és nagyobb hatótávot tesz lehetővé autópályán. Az Active felszereltséghez az új ajánlat keretében jóval több opció konfigurálható, mivel az alapár csökkent és megszűntek a korábban meghatározott opciós csomagok:

Új e-208 Active akciós ár: 10.230.000 Ft (állami támogatással: 7.730.000 Ft)

Új e-208 Allure akciós ár: 10.730.000 Ft (állami támogatással: 8.230.000 Ft)

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata

e-2008:

Az elektromos 2008 divatos formájának, méretes karosszériájának és korszerű hajtásláncának köszönhetően a pályázat egyik favoritja lehet. Bár a szériafelszereltség eleve gazdag (aktív sávtartó rendszer, vészfékező, automata klíma, tolatóradar, 7” érintőképernyő, Mirror Screen, elektromos kézifék, narancs metál fényezés, stb.) korábban nem volt lehetőség további opciókkal testre szabni a modellt a 11 milliós támogatási limit miatt. Most, a kedvezőbb ajánlatnak köszönhetően további opciók hozzáadására van lehetőség (pl. 11 kW fedélzeti töltő, vagy ülésfűtés és kamera).

Új e-2008 Active indulóár: 10.790.000 Ft (állami támogatással 8.290.000 Ft)

-    így további 210.000 Ft értékű opcióval gazdagítható a pályázatban részt vevő jármű

Korszerű elektromos hajtáslánc

A Peugeot új generációs elektromos autói, az e-208 és az e-2008 egyaránt a PSA az új fejlesztésű, elektromos autókra optimalizált e-CMP padlólemezére épülnek és ugyanazt az innovatív elektromos hajtásláncot használják, mely az alábbi előnyökkel rendelkezik:

-    Nagy hatótávolság: 340 km / 320 Km (208 / 2008 WLTP szabvány szerint)
-    50 kWh kapacitású, padlólemezben elhelyezett, Li-ion akkumulátor
-    A belső égésű változatokhoz képest változatlan méretű utas és csomagtér
-    Hőszivattyús, hatékony hűtő-fűtő rendszer az utastér és az akkumulátor számára, 5 kW fűtőellenállással kiegészítve a gyors felfűtés érdekében (extrém hideg idő esetére)
-    Távirányítással, mobiltelefonról is programozható, indítható előfűtés és hűtés

Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata-   

Töltésfelügyelet és indítás távolról

-    Folyadékhűtésű akkumulátor: hosszabb élettartam és gyorsabb töltés, akár szélsőséges hőmérsékleti viszonyok vagy nagy terhelés mellett is
-    Szériában 100 kW DC gyorstöltés lehetősége: 80% töltöttség 30 perc alatt (272 / 256 km hatótáv)
-    3 fázisú 11 kW fedélzeti töltő (opció): teljes feltöltés akár 5 óra alatt otthon (wallbox segítségével) vagy a legtöbb nyilvános AC töltőponton
-    8 év vagy 160.000 Km gyártói garancia a meghajtó akkumulátorra (70% kapacitásig)
-    Dinamikus gyorsulás a 136 LE (100 kW) teljesítményű szinkronmotornak köszönhetően, 0-100 km/h: 8,1 sec (e-208)
-    Rugalmasság a teljes fordulatszám tartományban jelentkező 260 Nm nyomatéknak köszönhetően
-    Egypedálos üzemmód, fokozott „motorfék” hatással és energia visszanyeréssel: kényelmes, takarékos és kíméli a fékrendszert
-    ECO / SPORT / NORMAL vezetési módok a hatótáv vagy a teljesítmény maximalizálásának érdekében
-    2 éves szervizciklus a második évtől, 40%-kal alacsony karbantartási költségek
Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, Peugeot, támogatás
 
A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban A SEAT is részt vesz a CENIT VERDE programban Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be A tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű az automobilizmus új, elektromos jövőjét harangozza be Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Az exkluzív hangélmény folytatódik – a vadonatúj BMW 7-es sorozatban Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics
 
Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2020. június 19.
A Range Rover volt a világ első összkerékhajtású luxusterepjárója, és még most, bemutatása után fél évszázaddal is mértékadónak számít a formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom terén. Hogy milyen fontosabb állomások voltak a márka történetében azt most sorra vesszük. 
Részletek

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1967    1967. szeptember 6-án kezdetét veszi a ´100-inch Station Wagon’, azaz a 100 colos tengelytávra épülő kombi – a legelső Range Rover prototípus – fejlesztése

1969    Hogy ne lehessen azonosítani a Range Rovert, a prototípusok a ´Velar´ nevet viselik. A név betűit a sorozatgyártású ´Alvis´ és ´Rover´ márkák emblémáiból válogatták össze. A szó a latin ´velare´ kifejezésből ered, ami annyit tesz, ´lefedni´, ´elfedni´

1970    Június 17-én bemutatkozik a könnyű alumínium V8-as motorral, állandó összkerékhajtással és négy tárcsafékkel szerelt, kétajtós Range Rover

1971    A Range Rover az első jármű, amelyet kiállítanak a párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – a sorozatgyártású modell a bejáratnál kapott helyet, míg a belső kiállító terekben egy 1/4 léptékű modell látható

1971    A Range Rover elnyeri a kiemelkedő műszaki teljesítményért járó RAC Dewar díjat
Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1972    A Range Rover az első olyan jármű, amely hosszában átszeli a teljes amerikai kontinenst, beleértve a Darién Gap régiót. A brit hadsereg 29 ezer kilométeres transz-amerikai expedíciójának tagjai 99 nap alatt tették meg a sűrű esőerdőn átvezető, 400 kilométeres utat

1974    A Range Rover nyugat-keleti irányban átkel a Szaharán – 12 ezer kilométer 100 nap alatt

1977    A Range Rover egy módosított példánya megnyeri a London-Sydney Marathon összkerékhajtású géposztályát. A 30 000 kilométeres, kíméletlen verseny minden idők leghosszabb, sebességmérésű autós ralija

1979    Egy különleges kivitelű Range Rover elsőként ér célba a legelső Párizs-Dakar ralin (egy másik Range Rover pedig 1981-ben nyeri meg a versenyt)

1981    A svájci Monteverdi cég által elvégzett átépítés alapján elkészül az első sorozatgyártású négyajtós modell

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1981    Bemutatkozik az első limitált példányszámú Range Rover, az ´In Vogue´ modell. A gyári különkiadás a Range Rover luxusautóvá válását hirdeti; a nevet (Vogue formában) később a típus csúcskiviteleire alkalmazzák

1982    Legyártják a Range Rover százezredik példányát

1982    A Range Rover immár automata sebességváltóval is rendelhető

1982    Nagy-britanniai látogatása alkalmából egyedi kivitelű Range Rovert készítenek II. János Pál pápa számára

1983    A Range Rover kínálatában megjelenik az ötfokozatú kézi sebességváltó

1984    Az ‘In Vogue’ LE sikere nyomán bemutatkozik a Range Rover Vogue, mint a modell csúcskivitele

1985     A dízelmotorral szerelt Range Rover ´Beaver Bullet´ összesen 27 sebességi rekordot dönt meg, köztük a dízelmotoros járművek 24 órán át tartott, 160 km/óra feletti átlagsebességi rekordját

1986    Piacra lép az első dízelmotoros Range Rover. A 2,4 literes VM turbómotorral szerelt variáns kivételével minden kivitel első kötényt kap.

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1987    Megkezdődik a Range Rover észak-amerikai forgalmazása

1988    A Range Rovert lánchajtású Borg-Warner osztóművel és viszkókuplungos központi differenciálművel szerelik fel. Az új rendszer jóval kifinomultabb működésének köszönhetően megerősíti a modell luxusjármű státuszát

1989    A Range Rover az első összkerékhajtású modell a világon, amely ABS blokkolásgátló fékrendszert kap. A rendszer maga is világújdonság, hiszen közúton és terepen egyaránt optimális teljesítményt nyújt.  

1989    Expedíciós kivitelű Range Roverek átkelnek a Colorado állambeli (USA) Continental Divide (kontinentális vízválasztó) legkeményebb szakaszán, amelyet a Land Rover ´nagy vízválasztónak’ (Great Divide) keresztel

1990    A kétajtós Range Rover gyártásának lezárásaként 200 darabos limitált széria készül Limited Edition CSK néven, a Range Rover főtervezője, Charles Spencer King előtti tisztelgésképpen

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

1992    A Range Rover Classic az első összkerékhajtású jármű a világon, amelyet elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) és automatikus elektronikus légrugózással szerelnek fel.

1992    A hosszú tengelytávú LWB LSE (Észak-Amerikában County LWB) modellt Marokkóban megszervezett tesztvezetéssel vezetik be, ahol az automatikus elektronikus légrugózás megmutathatja képességeit

1993    A londoni autószalonon bemutatkozik a mindössze 25 példányban készülő, 1994-től forgalomba kerülő Autobiography kivitel

1994    Hosszú tengelytávval, áttervezett, félig önhordó karosszériával, valamint továbbfejlesztett elektronikus légrugózással színre lép a második generációs Range Rover (P38A)

1996    Összesen 317 615 példány után véget ér a Range Rover Classic gyártása (a modell két éven át párhuzamosan készült a P38A típussal)

1999    A Land Rover minden korábbinál fényűzőbb Range Rovert mutat be. A Lord Linley bútortervező által ihletett Range Rover Linley mindössze tíz példányban, egyenként 100 000 angol fontos vételáron kerül forgalomba


Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2001    Bemutatkozik az elöl-hátul független, légrugós felfüggesztéssel szerelt, harmadik generációs Range Rover (L322). A modell demovezetését skóciai helyszíneken: a RAF egykori kinlossi légitámaszpontján, a Skibo-kastélynál és a Novar-birtokon tartják

2002    A solihulli üzemben elkészül a félmilliomodik Range Rover

2005    A motorkínálat kiegészül a 4.4 V8-as szívó- és 4.2 V8-as kompresszoros benzinmotorokkal

2005    Bevezetik a modellcsalád második tagját, a Range Rover Sportot

2006    A Range Rover kínálata kiegészül a Terrain Response® technológiával és a TDV8 dízelmotorral

2009    A Range Rover vadonatúj, házon belül fejlesztett 5,0 literes V8-as benzinmotorokat (szívó és kompresszoros kivitelben), valamint a karosszériamozgást és a rugózást folyamatosan szabályozó, világújdonságnak számító Adaptive Dynamics rendszert kap

2010    A Range Rover negyven éves

2010    Piacra lép a harmadik modell, a Range Rover Evoque, megteremtve a kompakt luxus-szabadidőjárművek vadonatúj piaci szegmensét

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2011    Leleplezik a Range Rover Autobiography Ultimate Edition modellváltozatot

2011    A Range Rover megkapja az új 313 lóerős, 4,4 literes TDV8 erőforrást. A házon belül fejlesztett dízelmotor 14 százalékkal kisebb CO2-kibocsátást és 18,5 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál

2012    Szeptember hatodikán, a londoni királyi balettiskolában mutatkozik be a negyedik generációs Range Rover (L405), a világ első, tisztán alumínium szerkezetű szabadidőjárműve

2013    A Range Rover megkapja a házon belül fejlesztett 340 lóerős, 3.0 V6-os kompresszoros benzinmotort

2013    Bemutatkozik a második generációs Range Rover Sport (L494)

2013    A Range Rover Hybrid prototípusai a legendás Selyemút útvonalát követve eljutnak Indiába. A Solihulltól Mumbai-ba vezető, 15 ezer kilométeres út egyben a fejlesztőmunka lezárásaként is szolgál

2013    Húsz év szünet után ismét készül hosszú tengelytávú Range Rover modell. Ezzel együtt bemutatkozik az exkluzív Range Rover Autobiography Black kivitel

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2014    Egy Range Rover és Range Rover Classic modellekből álló expedíció közel 1600 kilométeres szakaszon követi a 25 évvel korábban megrendezett Great Divide expedíció útvonalát

2014    Kínában bemutatkozik a hosszú tengelytávú Range Rover Hybrid

2014    A Range Rover és a Range Rover Sport világújdonságnak számító All-Terrain Progress Control (ATPC) technológiát, valamint Head-Up Display kijelzőt kapnak

2015    A Range Rover mindenkori csúcskivitelét jelző Autobiography szint 21. évfordulója

2015    Az Autobiography típusnév 21. évfordulójának tiszteletére a New York-i Autószalonon bemutatkozik minden idők legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású Range Rover típusa, az 550 lóerős, kompresszoros V8-as motorral szerelt Range Rover SVAutobiography modell

2015    A Range Rover gyártásának 45. évfordulóján elkészül a hatmilliomodik szériagyártású Land Rover: egy Range Rover Long Wheelbase Vogue SE

Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2015    Őfelsége II. Erzsébet királynő első ízben használja a 2002-ben szolgálatba állított Range Rover State Review gépkocsi helyébe lépő, hibrid üzemű Range Rover State Review járművét

2015    Egy Range Rover áthajt a kínai Szucsou városában szabadon álló, ragasztó vagy csavarok nélkül összeállított, ötméteres papírhídon

2016    A kaliforniai Mojave légi- és űrkikötőben megrendezett világpremieren és névadóünnepségen egy Range Rover Autobiography vontatja a Virgin Galactic űrhajóját, a SpaceShipTwo-t

2016    Bevezetik a fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszert, valamint az intelligens sebességhatároló rendszert 

2017     8 mm-rel ültetett futóművel és 550 lóerős 5.0 V8-as kompresszoros motorral megjelenik a kifejezetten élvezetes vezetésre termett, új Range Rover SVAutobiography Dynamic kivitel

2017    A Land Rover Classic meghirdeti az új ‘Range Rover Reborn’ programot, amelynek keretében az ügyfelek közvetlenül az eredeti gyártótól vásárolhatnak eredeti állapotú, magas gyűjtői értéket képviselő, kétajtós Range Rovert

2017    Elkészül az Autobiography kivitelen alapuló Range Rover Sentinel, amely ellenáll a 7.62-es kaliberű gyújtólövedékeknek (későbbi változata 2019-ben lép színre)

2017    Bemutatkozik a modellcsalád negyedik tagja, a Range Rover Velar


Egy klasszikus modell fél évszázados történelme

2017    A londoni formatervezési múzeumban leleplezik a Range Rover P400e PHEV modellt.

2017    A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be a Range Rover SVAutobiography Long Wheelbase. A nyújtott tengelytávú variáns az új plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint a megnövelt teljesítményű, 565 lóerős V8 Supercharged kompresszoros benzinmotorral is megvásárolható

2018    A 3,0 literes TDV6 dízelmotort új, 275 lóerős 3,0 literes ikerturbós SDV6 erőforrás váltja.

2018    Bemutatkozik a második generációs Range Rover Evoque

2020    A Range Rover palettája 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium benzinmotorral, valamint MHEV mild hybrid hajtáslánccal bővül; megjelenik a Range Rover Fifty különkiadás


Kulcsszavak: évforduló, Range Rover, szabadidő-autó, terepjáró
 
565 lovas limitált G Mercedes 565 lovas limitált G Mercedes Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe Egy klasszikus modell fél évszázados történelme Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! 70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát 70 év történelem - a SEAT képessége, hogy újra felfedezze önmagát
 
Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

2020. június 19.
Az Air France francia légitársaság több ezer munkahely megszüntetését tervezi a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva  - erősítették meg szerda este francia szakszervezeti források a Les Échos című vezető gazdasági lap értesülését.
Részletek

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

Februárban, még a franciaországi általános karantén kihirdetése előtt a légitársaság vezetősége 1510 munkahely megszűnéséről szóló tervet mutatott be, amelyet 2022-ig, elsősorban a földi kiszolgáló személyzetből önként távozók munkahelyének megszüntetésével kívánt végrehajtani.

Az egészségügyi krízis és a légi járatok hirtelen leállása azonban az eredeti elképzelések felülvizsgálatára kényszerítette a légitársaságot, amely június végén, július elején tervezi bemutatni a várhatóan több ezer munkahely megszüntetéséről szóló új leépítési tervet a szakszervezeteknek.

A Les Échos értesüléseit a szakszervezetek is megerősítették, miszerint a földi kiszolgáló személyzet körében továbbra is az önkéntesen távozók munkahelyei szűnnének meg. A pilóták és a légikísérők közös megegyezéssel távozhatnának egy olyan megállapodással, amelynek alapján néhány hónapon belül visszakerülhetnének a korábbi munkahelyükre, amennyiben a légiközlekedés ismét beindul. Az önkéntesen távozók viszont nem térhetnek vissza.
   

Az Air France több ezer munkahely megszüntetését tervezi

A Les Échos szerint legalább 8-10 ezer munkahelyet számol fel az Air France, ami a légitársaságnál dolgozók 15-20 százalékát érinti, de a számok körül a lap szerint még sok a bizonytalanság addig, amíg folynak az egyezetések.
   
A Bloomberg hírügynökség úgy tudja, hogy 300 pilóta, kétezer légikísérő és hatezer földi kiszolgáló, azaz 8300 alkalmazott távozását szeretné az Air France elérni.
   
A légitársaság vezetősége nem kívánta kommentálni az értesüléseket. A tavalyi év végén az Air France 55 292 embert foglalkoztatott.

Kulcsszavak: Air France, légi közlekedés, légitársaság
 
A Renault 5 milliárd, az  Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól A Renault 5 milliárd, az Air France 7 milliárd eurós hitelt kap a francia kormánytól és bankoktól Átadta az első A350-es repülőgépet a Qatar Airways-nek az Airbus Átadta az első A350-es repülőgépet a Qatar Airways-nek az Airbus A Sólyom holding minőségi márkaként szeretne megjelenni a piacon A Sólyom holding minőségi márkaként szeretne megjelenni a piacon Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben Drezdai járattal indult a charterszezon Debrecenben
 
Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

2020. június 19.
Elindult az elektromos motorok új generációjának, a performance motorcsaládnak a sorozatgyártása az Audi Hungariánál. Az új e-motorok a márciusban  bemutatott Audi e-tron S-modellekbe készülnek.
Részletek

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

„Az elektromos meghajtások performance motorcsaládja új szintre emeli a sportos e-tron S-modellek menetdinamikáját, amelyeket a világon egyedülállóként három győri motor hajt. Büszke vagyok a projekt elhivatott munkatársaira, akik ebben a kihívásokkal teli  időszakban a sorozatgyártás elindítását példaértékű csapatmunkával, rugalmasan valósították  meg”, mondta Thoralf Hanschel, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback modellek S változatát három győri elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. Az erőforrások együttes teljesítménye 320 kilowatt, amely boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt is lehet és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből

100 km/h sebességre. Az intelligens hajtásszabályozás nemcsak a menetbiztonságot, hanem a menetdinamikát is új szintre emeli, hiszen a hátsó kerekek egymástól függetlenül is meghajthatók. Az elektromos összkerék-meghajtáshoz elektromos vektoros nyomaték-szabályozás (Torque Vectoring) társul, aktív és teljesen változtatható nyomaték-elosztással a hátsó tengelyen.

Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Az Audi e-tron S-modellek meghajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül, amely már az e-tron modellcsalád gyártásának kezdetekor a tervek között szerepelt.

A nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor párjával együtt az új modellek hátsó tengelyére került. A hátsó tengely twin motorját egy külön erre a célra kialakított kompakt szereldében gyártják 15 szerelőszigeten.

A sorozatgyártás elindítása a járványügyi intézkedések ellenére is a kitűzött határidőre meg tudott valósulni, köszönhetően annak, hogy a munkatársak rugalmasan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.

Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az Audi márka első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára. Győrben már több mint 100 000 e-motor készült.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, e-tron, győr
 
Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál Felvétel indul: a GoPro a MINI által is vezérelhető Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában Útiterv – Az Audi az elektromos mobilitás korában Startol az e-tron performance motorok sorozatgyártása az Audi Hungariánál A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát
 
Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

2020. június 18.
A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Részletek

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) szerdán nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 581 ezer 161 személygépjárművet helyeztek forgalomba májusban, 52,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Reményt kelthet, hogy lassult a visszaesés üteme az áprilisi 76,3 százalékhoz, illetve a márciusi 55,1 százalékhoz képest. A Kínából indult járvány globális robbanását megelőző hónapokban, februárban 7,4 százalékos, januárban pedig 7,5 százalékos éves összevetésű csökkenést mértek.

Az év első öt hónapjában 3 millió 331 ezer 715 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 41,56 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban, és csak májusban kezdtek el fokozatosan újra kinyitni.

Minden uniós országban két számjeggyel mérhető ütemben csökkent májusban is a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 76,2 százalékkal Horvátországban.

Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban

A négy legnagyobb piac közül Spanyolországban esett vissza legnagyobb mértékben, 72,7 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Franciaországban 50,3 százalékos, Olaszországban 49,6 százalékos, Németországban pedig 49,5 százalékos csökkenést mértek.

Január-májusban Spanyolországban 54,2 százalékkal, Olaszországban 50,4 százalékkal, Franciaországban 48,5 százalékkal, Németországban pedig 35,0 százalékkal csökkentek az eladások.

Magyarországon a májusban átadott új autók száma éves összevetésben 54,5 százalékkal, 6472-re esett. Az év első öt hónapjában 45 ezer 315 új autó talált gazdára, ami 25,7 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport májusban több mint 145 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 52,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-májusban 37,1 százalékkal 884 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése.

Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 56,4 százalékkal, a francia Renault 52,2 százalékkal, a Hyundai-csoport 47,8 százalékkal, a BMW-csoport 50,4 százalékkal, a Fiat-Chrysler 55,3 százalékkal, a Daimler 49,6 százalékkal, a Toyota 49,7 százalékkal, a Ford 53,6 százalékkal, a Nissan 58,9 százalékkal, a Volvo 47,7 százalékkal, a Mazda 55,0 százalékkal, a Mitsubishi 41,9 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 47,8 százalékkal, a Honda pedig 58,7 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra májusban.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, járműipar
 
A DAF bejelentette a termelési kapacitás növelését A DAF bejelentette a termelési kapacitás növelését Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Sikeres hónapot zárt a Nissan Magyarországon Sikeres hónapot zárt a Nissan Magyarországon Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban Szeptemberben indul a budapesti CAF villamosok gyártása
 
Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

2020. június 18.
Japán sajtóértesülések szerint három különböző hajtáslánccal lesz elérhető a Lexus NX második generációja. Ennek friss műszaki alapjai innovatív megoldásokat valószínűsítenek, a dizájn terén pedig a márka eddigi legextravagánsabb koncepciójárművéből merít ihletet az NX.
Részletek

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

A vártnál néhány hónappal később léphet színre a Lexus NX utódmodellje. A második generációs szabadidőmodellt eredetileg már jövőre bemutatta volna a márka, ám a japán Best Car autós magazin úgy tudja, legkorábban 2022 elején érkezhet az új NX – a késés a lap szerint a koronavírus-járvány okozta társadalmi bizonytalanságnak és globális gazdasági megtorpanásnak, valamint az erőforrások kényszerű átcsoportosításának tudható be.

A rendelkezésre álló információk alapján azonban nagyon úgy tűnik, érdemes lesz várni a modellre. Egyrészt azért, mert minden jel szerint az elsők között alkalmazza azt a progresszív formanyelvet, amelyet az LF-1 tanulmányautóval vezetett be a Lexus. A hatalmas terepkupé hamarosan maga is sorozatgyártásba kerülhet (a pletykák szerint vadonatúj, turbómotoros hibrid hajtással, a régen várt LC F állítólagos ikerturbó V8-asával, sőt, akár hidrogén üzemanyagcellával is). Az LF-1-nél azonban jóval nagyobb példányszámokra és befolyásra számíthat az új generácós Lexus NX, amely ilyen formán hatékonyan népszerűsítheti az újszerű megjelenést az ügyfelek körében.

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX

A Best Car grafikusa - render képek a kapcsolódó galériában - háromdimenziós hűtőmaszkkal és fejre állított fényszórókkal (amelyekben a nappali világítás az elsődleges lámpatest fölött, nem pedig alatta kap helyet) álmodta meg a következő generációs NX-et. Az invertált fényszóró már a márka legújabb szabadidőjárművében, az UX-ban megjelent.

Maga a karosszéria követi a bevált sémát: klasszikus szabadidőjármű lesz, amely azonban a legújabb generációs TNGA-K padlólemezre épül. Ez azt jelenti, hogy tényleges hossznövekedés nélkül is tágasabb belső teret fog kínálni, hatékonyabb zaj- és rezgésszigeteléssel, valamint sportos, határozott vezethetőséggel. A hivatalos forrásból kiszivárgott, de nem megerősített információk szerint a vezetőtámogató funkciók kibővülnek a 2. szintű autonóm közlekedést lehetővé tevő rendszerekkel és szolgáltatásokkal, és persze a kapcsolódási technológiák palettája is bővül.

A legfontosabb újdonság azonban a lemezek alatt vár az ügyfelekre. Az új padlólemeznek köszönhetően a legmodernebb villamosított és belső égésű hajtásláncokat kaphatja meg az NX, köztük a márka első plug-in hibrid egységét. Ez 300 LE fölötti teljesítményt, elektromos összkerékhajtást és legalább 60 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot ígér. Európának nem is kell más, de a világ egyéb piacaira egy új fejlesztésű 2.4 literes turbómotorral is érkezhet a Lexus NX, a hibridhez hasonló csúcsteljesítménnyel.

 Másfél év múlva érkezhet a vadonatúj Lexus NX
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, lexus, Lexus NX, suv, új modell
 
Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Beárazták az új Lada SUV-t Beárazták az új Lada SUV-t
 
A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2020. június 17.
A Range Rover a világ legkívánatosabb szabadidőjárműveként időtlen formatervvel büszkélkedik és szélsőséges terepviszonyok között is kiválóan megállja a helyét.
Részletek

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover a mai napon, az új Range Rover Fifty modellváltozat bemutatásával megemlékezik az úttörő innováció, az utolérhetetlen kifinomultság és a páratlan közúti- és terepalkalmasság ötven évéről.

Az eredeti luxus-szabadidőjármű 1970. június 17-én kezdte meg műfajteremtő küldetését. Mostanra, öt évtized elteltével a Range Rover egyetlen modellből egész modellcsaláddá – méghozzá rendkívül kívánatos és kiváló képességekkel bíró luxusjárművekből álló családdá – fejlődött. A formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom meggyőző kombinációja a luxus-szabadidőjárművek örök mértékadó képviselőjévé tették.

Ötvenéves pályafutása során a Range Rover számtalan világelsőséget ért el, és jó néhány lenyűgöző eredmény fűződik a nevéhez. Bevezetésekor a szabadidőjárművek között elsőként kínált állandó összkerékhajtást, majd 1989-ben ABS blokkolásgátló fékrendszerrel szerelték fel, amire az összkerékhajtású járművek világában addig nem volt példa.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover volt az első terepjáró, amely (1992-ben) elektronikus kipörgésgátlót és automatikus elektronikus légrugózást kínált; ezek aszfalton és terepen egyaránt garantálták a Range Rover legendásan kifinomult vezethetőségét. 2012-ben a Range Rover legújabb, jelenlegi generációja a világ első, teljes egészében alumínium szerkezetű – és ezáltal könnyebb, masszívabb és takarékosabb – szabadidőjárműveként mutatkozott be.

A Range Rover átkelt a hírhedten leküzdhetetlen Darien Gap-en, az első olyan jármű volt, amelyet kiállítottak a párizsi Louvre múzeumban, és még a Párizs-Dakar ralit is megnyerte – méghozzá kétszer! Egyetlen más jármű sem kombinálja a fényűzés, a kényelem és a kifinomultság ilyen magas szintjét a terepen és közúton mutatott alkalmassággal, mint a Range Rover.

Előre nyíló motorházfedelével, jellegzetes lebegő tetejével, osztott csomagtérajtajával, valamint az első kerékdobon kialakított, összetéveszthetetlen szellőzőrostélyaival a modern Range Rover is egyértelműen az 1970-es eredeti modellre vezethető vissza. A fél évszázados jubileumra pedig minden eddiginél takarékosabbá és fényűzőbbé vált, miközben a kapcsolódás terén éppúgy többet nyújt, mint a közúti és terepalkalmasságban.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

Az ötvenévnyi legenda előtt tisztelgő Range Rover Fifty különkiadás mindössze 1970 példányban kerül forgalomba az egész világon, megemlékezve az eredeti Range Rover bevezetésének évéről.

A fényűzően felszerelt Autobiography szintre épülő Range Rover Fifty egy sor különleges Auric Atlas külső díszítő részlet mellett egyedi 22 colos keréktárcsát is kínál, méghozzá kétféle kivitelben. Az emblémán szereplő ‘Fifty’ feliratot a brit birodalom lovagrendjével kitüntetett Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója tervezte meg. Ezzel a felirattal nem csak a karosszérián találkozhatunk, de a belső tér több pontján is, a padlókonzolon elhelyezett különleges, sorszámozott plakettől kezdve a fejtámlákon és műszerfalon át a megvilágított küszöbdíszlécekig.

„A luxusjárművek világában a Range Rover mindig is páratlan, időtlen típusként emelkedett ki a mezőnyből” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „Ügyfeleink a kezdetektől különleges, úttörő jellemzői és utolérhetetlen műszaki koncepciója miatt rajongtak a modellért, egészen az első generáció 1970-es bevezetése óta.”

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

A Range Rover Fifty normál és nyújtott tengelytávval egyaránt elérhető. Az ügyfelek négyféle, gondosan kiválasztott árnyalat – Carpathian Grey, Rosello Red, Aruba és Santorini Black – közül választhatnak. A Land Rover Special Vehicle Operations emellett – igaz, rendkívül korlátozott számban – három múltidéző alapszínben is kínálja a Range Rover Fifty modellt. A Tuscan Blue, Bahama Gold és Davos White árnyalatokat az eredeti Range Rover színválasztékából keltették életre. A modell különböző hajtáslánc-variációkkal érhető el a benzinestől a dízeleken át a P400e plug-in hibridig.

A negyedik generációjában járó Range Rover eddig összesen több mint egymillió példányban talált gazdára; a modell a fényűzés tökéletes megtestesülése. Összetéveszthetetlen, kifinomult formaterve és kategóriaelső közúti- és terepalkalmassága révén a Range Rover ma is ugyanolyan utolérhetetlen és kívánatos ajánlat, mint 1970-ben.

A Range Rover modellcsalád

Miután három évtizeden át egyedül uralta a luxus-szabadidőjárművek szegmensét, a Range Rover 2005-ben modellcsaláddá bővült: bemutatkozott a Range Rover Sport, amely a nagyobb Range Rover fényűzését és terepalkalmasságát sportosabb, dinamikusabb vezethetőséggel társította.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2010-ben bemutatkozott a kompakt Range Rover Evoque, amely már egy fiatalabb, nagyvárosi közönséget szólított meg. A család 2017-ben, a Range Rover Velar színre lépésével bővült tovább. A modell a Range Rover Sport és a Range Rover Evoque közötti rést töltötte be. A Range Rover legelső prototípusa után elnevezett Range Rover Velar minimalista formavilággal és modern technológiákban bővelkedő belső környezettel gazdagította a Range Rover portfolióját.

A kezdetektől napjainkig

A mai napon pontosan ötven éve annak, hogy bemutatkozott az első Range Rover. A modell története azonban ennél is messzebb vezethető vissza. Az 1960-as évek derekán a Rover autógyártó vállalat úgy döntött, megkísérli forradalmasítani a szabadidős terepjárók egyre erősödő piacát. Charles Spencer King (barátainak csak ´Spen´), a Land Rover alapítóinak unokaöccse kitalálta, hogyan lehetne a Rover szedánok kényelmét és közúti vezethetőségét a Land Roverek terepképességével kombinálni.

A hatvanas évek vége felé megkezdődött az első 100 colos tengelytávú kombi modell prototípusának fejlesztése, és 1970-ben a nagyközönség elé lépett az első modell – a nemzetközi sajtó pedig le volt nyűgözve. Sokoldalúsága – a típus egyaránt otthonosan mozgott autópályán és terepen, stílusos és kényelmes volt, ugyanakkor kiválóan alkalmas volt vontatásra – egy csapásra népszerűvé tette a modellt.  Az eredeti Classic modellt 1971-ben kiállították a világhírű, párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – korábban egyetlen járművet sem ért ez a megtiszteltetés.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

Az első generációs Range Rover (1970-1996) 1970-es bevezetésekor kizárólag kétajtós karosszériával volt elérhető. A Classic modell pályafutása 26 éve során folyamatos fejlődésen ment keresztül: 1981-ben megjelent a négyajtós verzió, majd 1982-től automata sebességváltóval is rendelhető volt a típus. Az első dízelmotoros Range Rover 1986-ban lépett piacra.

A második generációs Range Rover (azaz a P38A) 1994-ben mutatkozott be. Ismerős sziluettje, lebegő teteje, előre nyíló motorházfedele, vízszintesen osztott, praktikus csomagtérajtaja és folytonos övvonala azonnal felismerhetővé tette – ahogy utódait is teszi a mai napig. A modell még fényűzőbb utasteret kínált, változatlanul kiemelkedő közúti és terepalkalmasság mellett. Továbbfejlesztett, állítható hasmagasságú felfüggesztést, 2,5 literes dízelmotort, valamint 3,9 és 4,6 literes V8-as benzinmotorokat kapott, így minden korábbinál jobb menetteljesítményeket mutathatott fel.

A harmadik generációs Range Rover (2001-2012) tizenegy éves pályafutása során számtalan téren felülmúlta elődeit. A műszaki fejlesztések között szerepelt a terepjárók hagyományos létravázát kiváltó, merevebb önhordó karosszéria, valamint a műfajban általánosnak mondható merev tengelyek helyett beépített, elöl-hátul független kerékfelfüggesztés, amelyhez mindkét tengelyen alkalmazott légrugózás társult. A járművek belső terét a luxuskivitelű jachtok, a felső kategóriás bútorok és a repülőgépek első osztályú ülései ihlették, így nem csak tágasabbak, de fényűzőbbek is lettek.

A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője

2012-ben lépett színre a jelenlegi, negyedik generációs Range Rover. A szabadidőjárművek körében elsőként alkalmazott kistömegű, teljes egészében alumíniumból készült vázszerkezetet, aminek köszönhetően 420 kg-mal volt könnyebb elődjénél.  A számtalan újszerű offroad-technológiát (az automata Terrain Response™ 2 rendszertől az All-Terrain Progress Control technológiáig) alkalmazó új modell különösen takarékos, villamosított Ingenium erőforrásokkal, egy plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint innovatív szórakoztató és biztonsági rendszerekkel gazdagodott.

Az elmúlt öt évben a Range Rover SVAutobiography állt a Range Rover történetének legerősebb, legkifinomultabb típusait felvonultató modellkínálat csúcsán.  A Land Rover Special Vehicle Operations részlege által készített, nagyteljesítményű V8-as motorokkal és igényesen kivitelezett utastérrel rendelkező zászlóshajó SVAutobiography és SVAutobiography Dynamic kivitelben egyaránt kapható.

Kulcsszavak: évforduló, Range Rover, terepjáró
 
Idén 35 éves a Ford Orion Idén 35 éves a Ford Orion Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja Az 50 éves Ford Capri: nagy idők tanúja A Range Rover immár 50 éve a luxus és minden terepen helytálló innováció megtestesítője 30 éves a SEAT Ibiza A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma A Škoda Octavia 20 éve: A márka „lelkének” jubileuma
 
Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

2020. június 17.
Az alkalmazás lehetőséget ad a vásárlóknak, hogy kérdéseket tegyenek fel az elektromos autókkal kapcsolatban. Az új szoftvernek köszönhetően könnyen és gyorsan megismerhetők az elektromos autók vezetésének sajátosságai.
Részletek

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

Go Electric néven mutatta be vadonatúj alkalmazását a Kia Motors Europe. A szoftver a márka elektromos autóit hivatott részletesen és érthetően megismertetni a környezetbarát modellek iránt érdeklődő vásárlókkal.

Többek között olyan sokakat foglalkoztató kérdésekre igyekszik választ adni, hogy miként működik az elektromos hajtáslánc, hogyan zajlik a töltési folyamat, sőt, a felhasználók azt is megtudhatják, miben különbözik az elektromos járművek nyújtotta vezetési élmény a belső égésű motorral felszerelt autókétól.
A Go Electric első változata a márka legnagyobb példányszámban eladott modelljére, a tisztán elektromos üzemű e-Niro crossoverre fókuszál, és minden információ elérhető a népszerű típusról, beleértve a műszaki alapokra, a használatra és az akkumulátor kapacitására vonatkozó tudnivalókat is.

Ahhoz, hogy az ügyfelek összeállíthassák az igényeiknek megfelelő autót, a Go Electric alkalmazás úgynevezett kiterjesztett valóságot hoz létre, ami – a táblagép, illetve okostelefon kameráját és kijelzőjét használva – a kiválasztott színre „festi” az adott kocsit, mi több, arra is képes, hogy egy adott helyen (például bemutatóteremben, valós környezetben stb.) jelenítse meg azt.

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

További érdekesség, hogy a kevert valóság (mixed reality, MR) előnyeit is kihasználhatják a márkakereskedők, tehát további információk és illusztrációk bukkanhatnak fel a jármű képén, újabb és újabb adatokat tárva a felhasználók elé.

A Go Electric alkalmazást a Kia értékesítők is használják majd, hogy minél hatékonyabb formában mutathassák be a márka egyre bővülő elektromosautó-választékát a betérő ügyfeleknek. Mindemellett a koronavírus járvány is rámutatott, milyen fontos szerep hárulhat az alkalmazásra, hiszen a vásárlók otthonaikban, veszélytelenül böngészhetik a Kia kínálatát.

Az angol nyelvű, iOS- és Android-kompatibilis szoftvert folyamatosan frissítik a Kia szakemberei, így a jövőben egyre több Európában forgalmazott elektromos autót, hibridet és plug-in hibridet ismerhetnek meg a vásárlók. Emellett a választható nyelvek száma is bővül majd, miként maga a tartalom is sokrétűbbé válik az elkövetkező időszakban.

Kulcsszavak: elektromos autó, Go Electric, Kia Motors
 
Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia Történelmet ír a BMW i8 A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Nem lesz elektromos terepjárója a BMW-nek Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók Tényleg jöhetnek a zöld rendszámok és az áfamentes autók
 
Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

2020. június 17.
A Citroën 2020-ban is folytatja elektromos offenzíváját, mégpedig a kompakt ötajtósok szegmensében: megérkeztek az első képek az új ë-C4 - 100% ëlectric-ről és az új C4-ről.
Részletek

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric méltó örökösei a márka híres történelmi ötajtósainak – köztük a GS-nek, amely idén ünnepeli 50. születésnapját. Az új modell hivatalos bemutatójára június 30-án kerül sor, forgalmazásuk pedig 2020 második félévében kezdődik.

A kompakt ötajtós kategóriájának meghatározó tagja

A Citroën sikeresen szerepel a SUV kategóriában: a C3 Aircross SUV 300 ezer, míg a C5 Aircross SUV 200 ezer példányban kelt el azóta, hogy 2017 végén bemutatkoztak a piacon. A márka most a kompakt ötajtósok szegmensében készül nagy visszatérésre. Ez a szegmens nagyon fontos szerepet játszik az európai piacon: 2019-ben az alsó-közép kategória eladásainak közel 28%-át a kompakt ötajtósok tették ki. Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric a szegmenssel kapcsolatos elvárások mindegyikének megfelel, ugyanakkor merőben új, a mai világ igényeire szabott koncepciót és teljesen egyedi karaktert hoz a piacra. A Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációját nem ihlette más, csakis a felhasználók igényei, az, ahogyan ők élik meg az autózás világát. Az új modellek mindent tudnak ahhoz, hogy felrázzanak egy olyan kategóriát, amely megérett a megújulásra.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Három meghajtás közül választhatunk: 100%-ban elektromos, benzin- vagy dízelmotor

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric ugyanaz a modern, csúcstechnológiát képviselő modell, amely azonban három különböző meghajtással készül: 100%-ban elektromos, illetve benzin-, valamint dízelmotorral. Ily módon az ügyfél választhatja ki azt a hatékony és dinamikus erőforrást, amely az igényeinek leginkább megfelel. Az új ë-C4 - 100%-ëlectric a Citroën ötödik elektromos modellje, a C5 Aircross Hybrid SUV, az Ami, az ë-Jumpy és az ë-SpaceTourer után.

Innovatív felépítés, merész stílus

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric egyedülálló és merész stílusával új koncepciót hoz a szegmensbe. A jellegzetesen magas felépítés révén egyesíti a kompakt ötajtósok eleganciáját és dinamizmusát a SUV modellek néhány, erőt és karaktert sugárzó megoldásával.

Az aerodinamikus, finoman ívelt vonalak hűen tükrözik a Citroën márkajegyeit, egyúttal viszont új stíluseszközöket is bevezetnek. Az otthonos, de technológiai elemekben gazdag utastér kellemes, komfortos és modern utazási élményt nyújt.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Citroën Advanced Comfort® program új elemei

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric teljes mértékben a Citroën Advanced Comfort® program jegyében készül, és teljesen új értelmezését adja a modern, mindenre kiterjedő kényelemnek: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésnek® és az Advanced Comfort üléseknek köszönhetően kényelmes az utazás, az utastér otthonossága és praktikus fedélzeti eszközei – köztük egy, a modell június 30-i leleplezésekor abszolút újdonságként bemutatkozó, az első utast szolgáló megoldás,– kellemes időtöltéssé teszik az autózást, a megnyugtató beltéri kialakítás és világítás a lélek nyugalmát biztosítja, a technológiai megoldások és a vezetést segítő rendszerek pedig a vezető számára teszik kényelmessé az autóhasználatot. Az új ë-C4 - 100%-ëlectric még ezt is tudja fokozni: az ë-Comfort jegyében az autó működése csendes, zökkenőmentes.

A kompakt ötajtósok történelmi öröksége

A Citroën és a kompakt ötajtósok közös sikertörténete még 1928-ban, a legelső C4 nevű modell megszületésével kezdődött. A hosszú történet egyik főszereplője a GS, amelyet 1971-ben az év európai autójának választottak, és amely az idén ünnepli 50. születésnapját. De a teljes lista is bővelkedik olyan modellekben, melyeket egyedi karakterük, komfortjuk és menetteljesítményük miatt mindig is nagyra értékelt a világ: C4 (1928), Ami 6/Ami 8, GS/GSA, ZX, BX, Xsara, C4 (2004), C4 (2010), C4 Cactus.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!
Kulcsszavak: bemutató, Citroen C4, ë-C4, elektromos autó, új modell
 
A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók Három éve indult a BMW i világméretű sikertörténete Három éve indult a BMW i világméretű sikertörténete Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja! Számos új modellt és erőforrást mutat be a Honda a Párizsi Autószalonon Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 31 - 40