Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 31 - 40
MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban

MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban

2022. január 05.
Drasztikusan nőtt a vasúti átjárós balesetek száma tavaly a korábbi öt évben tapasztalt stagnálás után - közölte a MÁV kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel.
Részletek

MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban

A múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban, ez 24-gyel több, mint 2020-ban. Tavaly 16 vasúti átjárós baleset követelt emberéletet, 15 végződött súlyos és 14 könnyű sérüléssel, a többi esetben anyagi kár keletkezett. Az átjárós balesetek miatt egymilliárd forintot meghaladó kárral számol a MÁV - írták közleményükben.
    
Hozzátették: a vasúti átjárókban történő baleseteket az oda behajtók figyelmetlensége és a KRESZ előírásainak megszegése okozza. Évente 800-900 félsorompó rúdját törik le az autósok.
   
A balesetek okai között említették, hogy a gépjárművezetők nem néznek körül, mielőtt az átjáróba hajtanak, illetve a csúcsforgalomban a kereszteződésben ragadnak, ahol tilos és életveszélyes megállni.
   
A legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás - a "még átérek" gondolkodásmód -, az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása okozza - írták, hozzátéve, a záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik.
   

MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban

A vasúttársaság arra is figyelmeztetett: kiemelt veszélynek vannak kitéve azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok is, akik körültekintés nélkül haladnak át a kereszteződéseken vagy nem a kijelölt átjárókat használják.
   
Veszélyes az is, ha közlekedés közben mobiltelefont vagy fülhallgatót használnak, kapucnis ruházatot viselnek, mivel így nem érzékelik a zajokat.
   
Hangsúlyozták ugyanakkor: a vonat féktávolsága több száz méter, így a mozdonyvezetőnek szinte semmi esélye nincs arra, hogy az átjáróban megelőzze az ütközést.
   
A közúti közlekedők figyelmetlensége miatt mozdonyvezetők is vesztették életüket vagy sérültek meg az elmúlt években. Tavaly az átjárónál történt balesetek során egy vasúti dolgozó súlyosan, három pedig könnyebben megsérült - tudatták.
   
A vasúttársaság szerint a balesetek számának csökkenéséhez elengedhetetlen a közlekedési morál megváltozása.
   
Arra figyelmeztettek: a vasúti átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, azon áthajtani pedig csak akkor szabad, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad. Vasúti átjáróban és közvetlenül a vasúti átjáró előtt tilos előzni. Ha a vasúti átjárót biztosító berendezés nem működik, minden esetben meg kell állni az átjáró előtt - írták, hozzátéve: csak azután szabad továbbhaladni, ha a vezető meggyőződött arról, hogy nem jön vonat.
   
A MÁV értékelése szerint a magyarországi vasútbiztonság kedvező az Európai Unióban.
Kulcsszavak: baleset, balesetveszély, máv, vasúti átjáró
 
MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban Nincs fennakadás a közúti közlekedésben Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Összeütközött két metró a Pillangó utcánál Költséghatékony ha kezdő pilótákat alkalmaznak a diszkont légitársaságok Költséghatékony ha kezdő pilótákat alkalmaznak a diszkont légitársaságok Nem változott a németek viszonya a repüléshez a Germanwings-gép katasztrófája óta Nem változott a németek viszonya a repüléshez a Germanwings-gép katasztrófája óta Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt"
 
A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

2022. január 05.
Megérkezett az első BMW M modell, amelyet a kezdetektől fogva a tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztettek a mérnökök. A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát.
Részletek

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A BMW iX M60 fenntarthatósági szempontok szerint megtervezett járműkoncepciója a modern Sports Activity Vehicle (SAV) modellek formanyelvét és magával ragadó menettulajdonságait egyesíti. Mint ilyen, az újdonság a BMW i divízió, a BMW X modellcsalád és a BMW M GmbH által fémjelzett páratlan kvalitásokat állítja négy kerékre. Az automatizált járművezetés, az intuitív járművezérlés és a járműkapcsolati megoldások terén jelentkező technológiai innovációival a BMW iX M60 a kifinomult luxus, a csúcsteljesítmény és a prémium minőség merőben új értelmezését váltja valóra.

A BMW M divízió hamisítatlan stílusában megtervezett elektromos mobilitás zöld utat kap

A BMW iX M60 álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra. A nóvum tisztán elektromos meghajtású, M-specifikus hajtáslánc-technológiájának kimeríthetetlen teljesítmény-leadása egészen a fordulatszám-tartomány legfelső szegmenséig kitart, az intenzív gyorsulás így a vezérlőelektronika által korlátozott 250 km/órás végsebességig folyamatos. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a BMW iX M60 egyelten feltöltéssel akár 566 kilométer megtételére is képes.

A BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) debütálásával a BMW M GmbH immár fél évszázada íródó története új mérföldkövéhez érkezik.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

Az újdonság – a BMW i4 M50 modellel az oldalán – a tisztán elektromos meghajtású nagyteljesítményű autók szegmensébe is bevezeti a BMW M divíziót. Az extrém teljesítmény, az elektromos összkerékhajtás nyújtotta precíz irányíthatóság, a rendkívül gyorsan és pontosan reagáló hajtásfüggő kipörgés-korlátozás és a többek között automata szintszabályozású, M-specifikus hangolású levegős futómű-technológia a BMW M modellekre jellemző, legendás vezetési élményt, agilitást és precizitást ígéri.

A BMW iX M60 a tisztán elektromos meghajtású SAV modell többi változatával együtt, a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot. A nóvum 2022 januárjában, a Las Vegasban megrendezett Szórakoztató Elektronikai Kiállítás (CES – Consumer Electronics Show) nyitónapján ünnepli világpremierjét, nemzetközi piaci bevezetése pedig 2022 júniusában kezdődik.

Kiegyensúlyozott járműkoncepció, rendkívül sportos beállítottsággal


A BMW iX járműkoncepciója ideális műszaki alapot biztosít egy tisztán elektromos meghajtású, nagyteljesítményű SAV modellnek. A karosszéria vázának felépítése, az utastér kialakítása és a kerékfelfüggesztések hangolása is egytől egyig a sportosan vezethető, ugyanakkor kimagaslóan komfortos utazást élteti. Az alumínium térváz-koncepció, illetve a modell tetején, oldalain és hátsó kialakításánál alkalmazott, szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) is tartalmazó intelligens alapanyag-kombináció egyszerre növeli a vázszerkezet merevségét és a karosszéria szilárdságát, miközben csökkenti a modell saját tömegét.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A szénszál-erősítésű műanyagot a BMW M GmbH hosszú évek óta használja modelljei önsúlyának redukálásához: a rendkívül könnyű, csúcstechnológiás anyag a nagyteljesítményű erőforrással szerelt, 2003-ban bemutatott BMW M3 CSL modellben járult hozzá az egyik leglátványosabb módon a kétajtós ikon menettulajdonságainak jelentős fejlődéséhez. A modellel a BMW M divízió kijelölte a CFRP nagy volumenű sorozatgyártása felé vezető ösvényt, így a szénszál-erősítésű műanyagból készült tetők, karosszériaelemek és hajtáslánc-technológiai alkatrészek azóta is meghatározó szerepet játszanak a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóinak intelligens könnyűszerkezetes járműépítésében.

A BMW iX M60 menetteljesítményének, hatékonyságának és hatótávolságának növeléséhez a modell optimalizált, Sport vezetési üzemmódban 0,26 légellenállási együtthatójú aerodinamikai tulajdonságai is nagymértékben hozzájárulnak. A mérnökök a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia nagyfeszültségű akkumulátorát mélyen a padlólemezbe süllyesztették, amely sportosan agilis vezethetőséget kínáló, alacsony súlypontot és kiegyensúlyozott tengelyterhelés-elosztást eredményez. A BMW iX M60 menettulajdonságaira így nem csupán a lélegzetelállító gyorsulás, de a kivételesen dinamikus kanyarsebesség és a minden vezetési szituációban mérnöki pontosságú irányíthatóság is jellemző. Tökéletesen kiegyensúlyozott, kifinomult kvalitásainak köszönhetően a BMW iX M60 minden sebességtartományban magabiztos, mégis könnyed benyomást kelt. Az újdonság ugyanakkor a BMW M divízió klasszikus stílusában, a fizika határait feszegetve is vezethető.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

Az első BMW M modell, amely az új, jövőbe mutató, moduláris rendszer alapjaira épül

A BMW iX M60 a BMW M modellek által fémjelzett menetteljesítményt a BMW Group új, jövőbe mutató, moduláris rendszerének alapjain váltja valóra. A kivételesen fejlett technológia az automatizált járművezetés, az intuitív járművezérlés, a járműkapcsolati megoldások és a digitális szolgáltatások területére egyaránt kiterjed, a BMW iX M60 szegmensében egyedülálló, prémium mobilitási élményt garantálva. Mindehhez a teljes egészében újratervezett utastér is hozzájárul, amely az utasoknak bőséges térérzetet kínál.

Ahogyan a BMW iX többi modellváltozata, úgy a BMW iX M60 is a bajor prémiumgyártó által valaha kínált legátfogóbb alapfelszereltséggel kényezteti az ügyfeleket, legyen szó akár az intelligens vezetést támogató rendszerektől, akár a számtalan fedélzeti innovációról. A rendkívül stabil háttérplatform, az újgenerációs szenzorok és az újfejlesztésű szoftverek középtávon a 3-as szintű önvezető technológiát kínáló, automatizált járművezetési és parkolási funkciók magabiztos alkalmazását vetítik előre.

A BMW iDrive kijelző- és járművezérlő rendszer legújabb generációja a természetes párbeszédekre épülő, intuitív kommunikáció lehetőségét teremti meg a vezető és a jármű között. A technológiát – amely az új, BMW Operációs Rendszer 8 műszaki alapjain dolgozik – a BMW Ívelt Kijelző érintés-érzékeny funkciói és a BMW Intelligent Personal Assistant hangvezérlésben rejlő lehetőségei köré fejlesztve tervezték meg a mérnökök, miközben a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) az újabb és újabb járműfunkciók online feltelepítésének lehetőségét hordozzák.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer és a központi kijelző kiterjesztett valósággal dolgozó technológiája gyors és pontos útvonaltervezést, valamint tökéletes irányítást tesz lehetővé. A BMW iX az adattovábbítás területén is úttörő az 5G mobiltechnológia alkalmazásával és a személyes eSIM adatok járműbe integrálhatóságának lehetőségével.

Letisztult formanyelv, innovatív térérzet és kivételesen átfogó alapfelszereltség

A BMW iX M60 magabiztos kisugárzásáról a modern Sports Activity Vehicle (SAV) modellek erőteljes karosszériaarányai, a letisztult felületkezelés és a precízen kidolgozott részletek gondoskodnak. A sport fékrendszer kékre fényezett féknyergei büszkén viselik a BMW M divízió emblémáját, miközben a modell nagyteljesítményű kvalitásait az első kerékjárati ívek mögött és a csomagtérajtón elhelyezett BMW M logók is erősítik. A modell alá az opcionális extrafelszereltség részeként 22” méretű Titanium Bronze aerodinamikai keréktárcsák is rendelhetők.

A tágas, prémium minőségű és jövőbe mutatóan megtervezett utastér segíti a vezetőt, hogy az előtte álló útra koncentráljon, miközben kimagasló utazási komfortot kínál és a progresszív luxus érzését sugallja. Az utazás élményét integrált fejtámlákkal szerelt, multifunkciós ülések, nagyméretű BMW Ívelt Kijelző, hatszögletű kormány és antracit árnyalatú tetőkárpit fokozza.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A kardánalagút hiánya extra lábteret és tárolóhelyet garantál, a középkonzol pedig egy prémium bútor stílusában tündököl. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Suite felszereltségi csomag az ülések, a műszerfal, a középkonzol és az ajtókárpitok természetes bőrborítását kínálja, valamint Gold Bronze felületeket és vezérlőelemeket. A digitális műszerfal bal oldalán elegánsan ragyog a BMW M divízió logója, a központi kijelző kiválasztott megjelenítési stílusától és az aktivált vezetési üzemmódtól függetlenül.

A BMW iX M60 exkluzivitását a bajor prémiumgyártó által valaha kínált legátfogóbb alapfelszereltség nyomatékosítja, amelynek része többek között a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a vezető gesztusait és viselkedését elemző BMW Natural Interaction technológia, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer, a BMW Laserlight lézerfény-technológia, a kulcs nélküli beszállást, indítást, leállítást és kiszállást segítő Comfort Access funkció, az aktív ülésszellőztetés és a Heat Comfort csomag.

Holisztikus fenntarthatósági koncepció: ellenőrzött nyersanyag-kitermelés, kizárólag megújuló energiák felhasználásával történő sorozatgyártás, a természetes és újrahasznosított anyagok nagyarányú alkalmazása

Az erőforrások teljes értékláncra kiterjedő, felelős felhasználása és a modellek teljes életciklusára vetített károsanyag-kibocsátás következetes csökkentése érdekében tett erőfeszítések jól mutatják, hogy a BMW i divízió milyen irányba formálja a prémium mobilitást. Ez a fajta holisztikus megközelítés a BMW iX M60 járműfejlesztését is nagymértékben átjárta, a beszállítói hálózattól kezdve egészen a sorozatgyártásig. A BMW i divízió mind ökológiai, mind társadalmi szempontból hosszútávú fenntarthatóságra rendezkedett be.

A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát

A BMW Group által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorokhoz szükséges kobaltot és lítiumot a vállalatcsoport ellenőrzött ausztrál és marokkói forrásokból szerzi be, ahonnan az alapanyagokat közvetlenül akkumulátorcella-gyártó partnereihez szállítja. Az elektromos motorok felépítése lehetővé teszi a ritkaföldfémektől mentes sorozatgyártást, az autóiban használt alumíniumot pedig a BMW Group olyan partnertől szerzi be, amely az alumínium előállításához szükséges energiát kizárólag napenergia hasznosításával állítja elő.

A BMW Group az autók és az akkumulátorcellák sorozatgyártásához szükséges energia 100 százalékát megújuló erőforrásokból állítja elő. A BMW iX M60 erőforrás-hatékony sorozatgyártásához a másodlagos anyagok és az újrahasznosított műanyag nagyarányú alkalmazása is hozzájárul. A modell utasterében FSC-igazolt faanyagot, cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőrt és más természetes anyagokat használnak. A padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX M60, új modell
 
A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában A Fiat 500X áll Dynamo vadonatúj, exkluzív élő mutatványának középpontjában Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját A BMW Group bemutatja új technológiai zászlóshajója harmadik, minden korábbinál erőteljesebb modellváltozatát Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI
 
Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki

Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki

2022. január 05.
17 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és a tavalyi év végén debütáló új S-CROSS modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.
Részletek

Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki

Az EU piacain kizárólag hibrid személygépkocsikat értékesítő japán márka a zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti Esztergomban készülő hibrid kínálatát. Az új hibrid rendszerrel először a Vitara, később, az év második felében pedig az új S-CROSS lesz elérhető.

A globális iparági nehézségek ellenére is töretlenül az élen

17 650 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2021-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (121 920 db) 14,48 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A Suzuki tehát 2016, 2017, 2018, 2019 és 2020 után a globális chiphiány ellenére is magabiztosan megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2021-ben.

Vezet a két esztergomi gyártású hibrid modell

Az esztergomi gyártású Vitara, 32,01 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 8350 darabot regisztráltak a modellből 2021. január 1-je és december 31-e között. A motorra, váltóra, turbóra, valamint a hibrid elemekre is érvényes Hybrid Pro 3+7 év (vagy 200 000 km) garanciának, az országos kiterjedésű márkaszerviz-hálózatnak és a stabil márkaminőségnek köszönhetően az újautó-vásárlók kedvezően fogadták a Suzuki 2020 januárja óta elérhető alternatív meghajtású modelljeit. A márka kizárólag hibrid járműveket értékesít az EU piacain.


Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki

A teljes új személyautó piac TOP 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, tavaly novemberben új formában debütáló S-CROSS. Az év végéig összesen 6261 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (27 614 db) 22,67 százaléka. A magán és a flotta vásárlói szegmensben egyaránt népszerű modell így első helyen áll a középkategóriában. Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, amely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál.

A két széria gyártásában közel 2800 munkavállaló és 770 robot vesz részt a Magyar Suzuki gyárában a Pilis lábánál.

A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott import hibrid Suzuki típusok közül a Swiftből 2314 darabot helyeztek forgalomba, így 20,45 százalékos részesedéssel vezeti a B-kisautó kategóriát. Ignisből 513, a tavalyi évben elérhetővé vált Swaceből 203, illetve az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból pedig 9 autót regisztráltak 2021-ben.

A Magyar Suzuki a saját gyártású és import modelljeinek köszönhetően a hibrid alternatívák teljes palettáját kínálja a vásárlóknak. 2022-ben pedig új hibrid rendszerrel bővül az esztergomi gyártású modellpaletta, mely először a Vitarában, később, az év második felében pedig az S-CROSS-ban lesz elérhető.

Kulcsszavak: autógyár, esztergom, jármű kereskedelem, Magyar Suzuki
 
Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota Munkanélkülivé vált repülőgépgyári dolgozókat fogadott be a Toyota Kamatnullázó” akciót indított a Honda Kamatnullázó” akciót indított a Honda Milyen az ideális kutyás vagy kerékpáros szabadidőautó? Mutatjuk! Milyen az ideális kutyás vagy kerékpáros szabadidőautó? Mutatjuk! Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között Sorozatban hatodik éve piacvezető itthon a Suzuki 75 percenként ad el egy autót a Ford Magyarországon
 
2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

2022. január 05.
Magyarországon rekord évet zárt a Kia, rendkívüli értékesítési eredményekkel és soha nem látott piaci részesedéssel. A Kia e-Niro 2020 után másodszorra is az első az elektromos autók piacán Magyarországon 2021-ben.
Részletek

2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

 Datahouse Kft. legfrissebb információi alapján a 2021-ben forgalomba helyezett 121.920 db személyautó közül 4.311 db tisztán elektromos meghajtású volt Magyarországon. Ezek közül a legnépszerűbb modell a Kia e-Niro volt 661 darabos regisztrációval, 15.33%-os elektromos autós piaci részesedéssel. Darabszámot tekintve a Kia produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest elektromos autó forgalomba helyezés tekintetében (+287 db / +76.7%).

Az e-Niro, mely 2020-ban 374 darabos regisztrációval a legnépszerűbb elektromos autó volt Magyarországon, illetve ugyanabban az évben Az év zöld autója is lett, a maga kategóriájában mind méretét, mind hatótávját tekintve kiemelkedő a Magyarországon elérhető elektromos autók között. A 289, illetve a 455 km-es hatótáv az elektromos autót választók minden igényét kielégíti, ezért is választották az ügyfelek nem csak az állami támogatás keretén belül, hanem anélkül is. 2022-ben pedig érkezik a frissített modellváltozat.

Magyarországi eredmények

A Kia Hungary rekordévet mondhat magának, hiszen 4. helyen zárt a személyautó piacon, 7,5%-os piaci részesedéssel most először szerepel a legjobb öt márka között.

2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

2020-hoz képest a magyarországi Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon az összes volumen márkát tekintve: +45% a növekedés, míg a teljes piac összességében csökkent (-4,77%). Ezzel a második legnagyobb piaci részesedés növekedést tudhatja magáénak 2021-ben (4.9% → 7.5%) (2.6%pont)

Szintén figyelemre méltó eredmény, hogy a Ceed volt a legnépszerűbb modell a C-szegmensben (3.923 db / 18.3% szegmens részesedés) és ezzel a 3. legnépszerűbb modell a teljes személyautó piacon a magyar vásárlók körében.

Magán vásárlók piaca

10.9%-os piaci részesedéssel a Kia a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon 2021-ben.
2020-hoz képest úgy tudta növelni a magán eladásokat 21,8%-al, hogy a magán piac összességében 25%-al csökkent! Ezzel a növekedéssel a magán vásárlók körében az előző évhez viszonyítva egyértelműen a legnagyobb növekedést produkálta a Kia.

Fantasztikus eredmény, hogy a magán vásárlók esetében a C-szegmensben autót választók körében a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell (24,5% piacrész), azaz minden negyedik autó ez a modell.
A C-SUV szegmensben a Sportage a második legkedveltebb modell a magánvásárlók körében (11.9% piacrész).


2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

Céges értékesítési eredmények

A korábbi 10. helyről a Kia előre lépett a 7. helyre. 2020-hoz viszonyítva ezen a területen is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta az összes volumen márka között (+70.2%), míg a piac mindössze 7.9%-al bővült. A Kia piaci részesedése a céges vásárlások viszonylatában 6%. A C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell már (16.6% piacrész).

A Kia globális értékesítési eredményei és 2022-es céljai

A Kia Corporation ma bejelentette, hogy teljes 2021-es járműértékesítésének volumene elérte a 2.777.056 darabot, ami 6,5 százalékos többletet jelent az egy évvel korábbi eredményekhez viszonyítva.

A márka Koreán kívüli piacokon elért 2.242.040 darabos eredménye 9,1 százalékkal felülmúlja a 2020-ban elértet, miközben Koreában 535.016 db új Kia talált gazdára 2021-ben.

Egyedül a decemberi, 208.965 darabos globális eladási adat múlta alul a 2020-as decemberi értéket, mindössze 4 százalékkal.

A modellek sorában a Sportage végzett az élen, 363.630 darabos 2021-es eladással, a Seltos 298.737, a négyajtós Forte (ami Koreában K3 néven fut) pedig 240.627 darabos eredményt produkált.

A 2021-es értékesítések alakulásában jelentős szerepet játszott a márka ellátási láncainak hatékony szervezése és irányítása, valamint az új Kia modellek – köztük az EV6 – kiemelkedően kedvező piaci fogadtatása is.

2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro

A 2022-es évre a Kia globális eladási célja 3.15 millió darab (562.000 a koreai, 2,59 millió a Koreán kívüli piacokon).

A márka fenn kívánja tartani növekedésének lendületét, ennek kulcsa a felmerülő problémák és veszteségek hatékony kezelése mellett a gyártásszervezés optimalizálása, valamint az elektromos járművek globális piacán való vezető szerep elérése, a márka egyedi villamosított palettája révén. A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyítékaként több jelentős újdonság is érkezik idén, például az EV6 GT és az új Niro.
Kulcsszavak: jármű kereskedelem, kia, Kia Motors, Niro, Niro EV
 
Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban 2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója a Kia e-Niro A Kia gyárat épít Mexikóban A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban 2014-ben a Leon-nak köszönhetően 10%-kal nőttek a SEAT eladásai 2014-ben a Leon-nak köszönhetően 10%-kal nőttek a SEAT eladásai A Volkswagen erősít az elektromos járművek piacán A Volkswagen erősít az elektromos járművek piacán
 
Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut

Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut

2021. december 22.
Kaliforniában december elején útjára indult az állam első kereskedelmi célú, autonóm házhoz szállítási szolgáltatása. Az árut a 7-Eleven vegyesbolthálózat, az önvezető technológiát a Nuro, a gépkocsit pedig a Toyota biztosítja.
Részletek

Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut

A világ egyik vezető autonóm mobilitási start-up vállalkozása, a Nuro december elsején megkezdte kereskedelmi önvezető futárszolgáltatását Kaliforniában. A helyszín tökéletes választás, hiszen az állam nem csak a világ egyik legfontosabb új technológiai központja, de a járművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási szabályozások is itt a legszigorúbbak az egész világon, ilyenformán Kalifornia a jövőbeli mobilitás kísérleti terepének számít.

A Nuro, amely egy évvel ezelőtt, a piaci szereplők közül elsőként kapta meg az engedélyt az önvezető járművek kereskedelmi célú alkalmazására, a csaknem 100 éves múltra visszatekintő, Észak-Amerikában csaknem tízezer, világszerte több mint hetvenezer üzletet működtető vegyesboltlánccal, a 7-Elevennel kötött szerződést.

Az ügyfelek a lánc boltjaiban megrendelt áru házhoz szállítása során választhatják a Nuro autonóm járművét: egy megfelelően átalakított Toyota Prius hibridet. Kezdetben minden autóban biztonsági sofőr foglal helyet, aki kizárólag vészhelyzet esetén avatkozik bele a vezetésbe.

A szolgáltatás egyelőre a Nuro cégközpontjának közelében, a Szilícium-völgy egyik legfontosabb városában, Mountain View-ban érhető el. A Nuro és a Toyota Priusok egy másik helyszínen, a texasi Dallasban már pizzafutárként szolgálják ki az ügyfeleket.

Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut

A Prius nagyfeszültségű elektromos hálózatának köszönhetően ideális alanya az autonóm átalakításnak. Nem véletlen, hogy az ilyen irányú kísérletekben már évekkel ezelőtt előszeretettel alkalmazta nem csak a Nuro, de annak versenytársai, így többek között a Google (Waymo) és a Pronto is, amely 2018-ban a világon elsőként egy önvezetésre átalakított Toyota Priusszal átszelte az észak-amerikai kontinenst, emberi beavatkozás nélkül téve meg a San Francisco és New York közötti, mintegy 5000 kilométeres távolságot.
Kulcsszavak: Egyesült Államok, önvezető autó, önvezető jármű, Prius, toyota
 
Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut Egyesült Államok Nagydíja - Vettel sikere és rekordja Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota A flottapiacon is előretör a Toyota A flottapiacon is előretör a Toyota Önvezető Toyota Priusok viszik házhoz a vásárolt árut Az új Toyota Verso Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához? Hogyan segíthet hozzá minket a LiDAR-szakértők újonnan megszerzett csapata az önvezető autó megalkotásához?
 
A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

2021. december 22.
Öt évvel a gyártás beindítása után elkészült a második generációs Peugeot 3008 egymilliomodik példánya. A modell sikeréhez az előfutárai is hozzájárultak.
Részletek

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

A Peugeot központi, történelmi gyártóüzemében, a franciaországi Sochaux-ban 2021 őszén legyártották a 3008-as szabadidőjármű egymilliomodik példányát. A kompakt SUV mindössze öt év alatt érte el ezt a fontos mérföldkövet, az Európán kívül (55 milliméterrel nagyobb tengelytávval) Kínában is készülő modell iránti fokozott piaci kereslet azonban egyáltalán nem meglepő.

A típus bemutatásakor elnyerte az év európai autója címet (2017), majd az ezt követő évek során hetvenhat különböző regionális és nemzetközi elismerésben, díjban és kitüntetésben részesült. A modell cikkünk írásakor dobogós helyen áll az európai szabadidőjármű-eladások terén, Franciaországban bevezetése óta uralja piaci szegmensét.

Jól jelzi a Peugeot 3008 globális jelentőségét, hogy minden harmadik példánya (35%) Európán kívül talál gazdára. Az autó különösen népszerű Törökországban, Izraelben, Japánban és Egyiptomban, de Dél-Amerikától Ausztráliáig a legváltozatosabb piacokon kapható.

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

Ennek a sokszínűségnek is köszönhető, hogy kiemelkedően magas, 80 százalékot meghaladó az automata sebességváltós kivitelek részesedése az eladásokból, a gazdagon felszerelt példányok részaránya pedig megközelíti a 40 százalékot – ez a két adat is jól érzékelteti, hogy a Peugeot sikeresen pozícionálja magát a piac egyre magasabb szegmenseiben.

Ezt az általánosan magas minőség és a gondos anyagválasztás mellett olyan egyedülálló megoldásainak köszönheti, mint a különösen ergonomikus i-Cockpit kezelőfelület, az otthonos belső környezet, vagy a Peugeot filozófiájával összhangban álló, bőséges motorpaletta, amelyen mindenki megtalálja az igényeinek és ízlésének megfelelő hajtáslánc-kombinációkat, legyen szó belső égésű motorról vagy plug-in hybrid technológiáról, első- vagy összkerékhajtásról, kézi vagy automata sebességváltóról.

A Peugeot 3008 tagadhatatlanul jókor van jó helyen: miközben a szabadidőjárművek piacának növekedése megállíthatatlannak tűnik, az elmúlt időben komoly erősödésnek indult a plug-in hybrid járművek népszerűsége.

Sikere ugyanakkor legalább ilyen mértékben köszönhető annak a következetesen innovatív, ugyanakkor emberközpontú fejlesztési filozófiának, amely a modell közvetlen elődjét is életre hívta.

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

Az első generációs Peugeot 3008 (2008-2016) korának egyik legötletesebb, leginkább meg nem értett, ugyanakkor a beavatottak által rajongásig kedvelt típusa volt.

Viszonylag kompakt alapterületen (4,37 x 1,84 m) rengeteg férőhelyet kínált öt utasának és csomagjaiknak, vezetői környezete egyszerre volt áttekinthető, sportos és futurisztikus, a csomagtartó dupla, felfelé és lefelé nyitható ajtaja és áthelyezhető, nagy teherbírású padlója pedig a rendszeretők és rendszerezők kedvencévé tette a modellt. Hajtáslánc-kínálata elsősorban nagyteljesítményű, takarékos benzin- és dízelmotorokból állt, legszívesebben azonban különleges HYbrid4 erőforrása miatt emlékezünk a típusra.
Ez volt a világ első, sorozatban gyártott, dízel-elektromos öntöltő hibrid hajtáslánca, amely ráadásul elektromos összkerékhajtással is felvértezte a kompakt családi járművet.

Az egyetlen érdemi kritika, ami érhette az első kiadású Peugeot 3008-ast, az a sehová nem tehető formaterv volt.

Sem a gömbölyded buszlimuzinok kedvelői, sem a magas építésű, szögletesebb szabadidőjárműveket keresők nem találták kellően tisztának a vérvonalát – azok viszont, akik a kombik egyszerű használhatóságát az egyterűek variálhatóságával kombinálták volna, és közben nem bánták, ha autójukra a crossoverek kalandkereső természetéből is ragadt valami, megtalálták a számításukat a különleges Peugeot-ban.

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát

A típus pályájának delén megejtett modellfrissítés némiképp egyértelműsítette a Peugeot 3008 hovatartozását: az átrajzolt fényszórók és az elegánsabb hűtőmaszk a Peugeot 2008 karakteres vonásait öltötte magára. Ezek az új stílusjegyek már egyértelműen magukon viselték annak a Gilles Vidalnak a kézjegyét, akit 2010-ben neveztek ki a Peugeot formatervezési igazgatójának, és aki a márka jelenlegi arculatát – így többek között az egymilliomodik példányát most ünneplő, második generációs Peugeot 3008-as formavilágát is – megalkotta.

A Peugeot 3008 gyártása negyedik évében, 2020 végén átfogó modellfrissítésen esett át. Ennek során radikálisan átalakult a típus orrkialakítása. A klasszikus hűtőmaszk helyébe lépő, modern „építészeti” elemeket is magán viselő struktúra az azóta bevezetett, új generációs Peugeot 308-ast előlegezte meg. Ezzel olyan formai filozófiát tett közkinccsé, amely nem csak vadonatúj irányt jelöl ki, de korábban elképzelhetetlen lehetőségeket is teremt általában a márka és konkrétan a 3008-as számára egyaránt – immár túl az egymillión.

A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát



Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 3008, suv
 
A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten Megkezdték az új Mercedes CLA Shooting Brake gyártását Kecskeméten A Peugeot egyik legpatinásabb gyártóüzemében legyártották a 3008-as SUV egymilliomodik példányát Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét
 
Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

2021. december 22.
Az SVO (Special Vehicle Operations) részleg újdonsága, az exkluzív stíluselemeket és különleges anyaghasználatot kínáló új Range Rover SV minden eddiginél pontosabban a felhasználó igényeihez alakítható.
Részletek

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Az új Range Rover SV a becslések szerint mintegy 1,6 millió különböző módon konfigurálható. A jövő év elejétől rendelhető modell ügyfelei már most igénybe vehetik a Land Rover online konfigurátorát, ahol saját ízlésükhöz igazíthatják a Range Rover luxusát.

Az új Range Rover SV gondosan kialakított kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover modern stílusát. Az új zászlóshajó könnyen felismerhető exkluzív első lökhárítójáról és ötös osztású hűtőmaszkjáról; az alsó légbeömlőt teljes szélességében öt precízen megmunkált és elhelyezett fémlemez tölti ki. Az autó olyan különleges tapintási élményt kínáló, rendkívül igényes anyagokat vonultat fel, mint a kerámia, a fenntartható forrásból származó fa vagy a fényűzően galvanizált fém, amelyek kihangsúlyozzák az SVO részleg minőség iránti szenvedélyes rajongását, és kompromisszumokat nem ismerő, részletekbe menő figyelmét.

Hűvös tapintású kerámia

Az új Range Rover SV az SVO (Special Vehicle Operations) részleg első olyan típusa, amely az új, kör alakú SV emblémát viseli. Ez az embléma az SVO tervezőinek és mérnökeinek a modern luxus, teljesítmény, valamint menet- és terepképességek iránti szenvedélyét testesíti meg. A jövőben az SVO részleg által épített összes új Land Rover járművet ez az egyszerűsített ´SV´ márkajelzés azonosítja majd.

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

A sima tapintású kerámiával az utastérben is találkozhatunk: ez a hűvösen elegáns anyag díszíti a sebességváltó kart, a Terrain Response rendszer kezelőszervét, valamint a hangerő-szabályozót. Az exkluzív kerámia alkatrészek ugyanazzal az eljárással készülnek, amivel a luxusórák számlapjai. A nyersanyagot öntőformába fecskendezik, majd 1500°C-on szinterelik. Ezt követően nagy pontosságú őrlő szerszámmal alakítják ki a tökéletesen egyenletes felületet, majd végül a kívánt kidolgozástól függően gyémántfinomságúra polírozzák vagy homokfúvással érnek el selyemfényű felületet. A teljes folyamat mintegy 10 hetet vesz igénybe, beleértve a végső minőségellenőrzést, amelyet személyesen hajtanak végre az SVO mesteremberei.

Opcióként finom kidolgozású, domború mozaik mintázatú kerámia bevonatú dekorelemek is rendelhetők a fa- vagy fémbetétek helyett.

Aprólékosan kidolgozott intarzia

Az SVO kézműves mestereinek szakértelme a beltéri fabetétekre is kiterjed, beleértve a középkonzolon alkalmazott, külön rendelhető mozaikos intarziát. Az FSC-tanúsítvánnyal rendelkező wengefából készült, gondosan elrendezett fabetét több száz lézerrel kivágott, kézzel felragasztott elemből áll; ezek közül a legkisebb mindössze 6x8 mm-es. A négyüléses SV Signature Suite kivitelben megrendelt, nyújtott tengelytávú járművek esetén ez a mozaikos intarzia az utastér elülső részétől egészen a hátsó hűtőrekesz ajtajáig húzódik. A középkonzoltól kiindulva lépcsőzetesen minden vízszintes felületen megjelenik, beleértve az elektromosan nyitható asztalkákat.

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Különösen puha bőr

A Range Rover SV alapkivitelében egyszínű, félanilines bőr belsőt kínál, különleges formájú ülésekkel és speciális SV öltésekkel. Opcióként rendelhetők a bútoriparban alkalmazott bőrökhöz hasonló tapintású, természetes kidolgozású, részlegesen anilines bőrkárpitok: ezek puhább tapintásúak, természetesebb hatásukról kevesebb kezelés és színezés gondoskodik, ugyanakkor teljes mértékben megfelelnek a Land Rover szigorú tartóssági elvárásainak. A fejlett gyártási technológiák 10%-kal javították a nyers bőrök felhasználhatóságát.

Fenntartható UltrafabricsTM

A Special Vehicle Operations (SVO) részleg ügyfelei most először fenntartható alternatív kárpitozással is megrendelhetik Range Roverüket: a Light Cloud és Cinder Grey árnyalatú UltrafabricsTM opció az SV Intrepid belső tematikához társítható. A puha tapintású, megjelenésében műszaki jellegű poliuretán anyag esztétikailag pontosan adja vissza a bőr hatását, ugyanakkor 30 százalékkal könnyebb annál, előállítása pedig 75 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátással jár. Az UltrafabricsTM kárpithoz az ülések hátoldalát és fejtámaszokat borító Kvadrat Remix szövet társul.

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Fémbevonat

Az új Range Rover SV külső megjelenését a hűtőmaszkon, a csomagtérajtó alsó felén, a hátsó kerékdobon, valamint a karosszéria oldalán elhelyezett, lézergravírozott SV emblémával díszített, ragyogó Atlas Silver vagy Anthracite színű, galvanizált dekorelemek teszik még különlegesebbé.

Exkluzív keréktárcsák

Az opciós tripla kivitelű, Diamond Turned kidolgozású, Dark Grey Gloss színű 23 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat kifejezetten az új Range Rover SV számára tervezték: ez egyike annak a tizenhárom dizájnnak, amely hajtáslánctól és tematikától függően rendelhető a modellhez. A kötött forgásirányú keréktárcsa tíz küllőjét a választott tematikához igazodva Bright Atlas Satin Silver, Narvik Black Gloss vagy Corinthian Bronze Satin betétek díszítik.

Egyedi fényezés

Az új Range Rover SV ügyfelei választhatnak a Range Rover szokásos kínálatából, vagy az SV Bespoke prémium palettáról, amely tizennégy ragyogó Gloss és kifinomult Satin kivitelű árnyalatot vonultat fel. Emellett kérhető kontraszt tető a karosszéria színétől függően Narvik Black vagy Corinthian Bronze színben (utóbbi csak SV Serenity tematika esetén.)

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Az SV Bespoke ´mintához igazított´ szolgáltatása az ügyfél által kívánt tetszőleges színt képes megvalósítani, így az autó gyakorlatilag korlátok nélkül testre szabható.

Szakértők által komponált dizájn tematikák

A gondosan összeválogatott SV Serenity és SV Intrepid dizájn tematikák jelentik az első lépést az új Range Rover SV egyedi kialakítása felé vezető úton. Ezek a tematikák a külső és az utastér tekintetében egymástól függetlenül válaszhatók ki, akár a normál Range Rover SV külsővel vagy belsővel kombinálva, de alkalmazhatók kívül-belül egységesen is. Az ügyfelek összesen hétféle dizájn tematika közül választhatnak.

A színtiszta luxust megtestesítő SV Serenity tematika az új Range Rover SV Atlas Silver külső stíluselemeire épül, kifinomult Corinthian Bronze dekorrészletekkel (többek között az opciós Corinthian Bronze kontrasztos tetővel, illetve keréktárcsa-betétekkel) gazdagítva, míg az SV Intrepid tematika Anthracite és Graphite Atlas stíluselemei titokzatosabb, dinamikusabb személyiséggel vértezik fel az új Range Rover SV-t.

Az utastérben ezek a tematikák hosszirányban megosztott, kontrasztos kéttónusú színvilágban nyilvánulnak meg, amelyek a belső tér legfontosabb elemeire irányítják a figyelmet: a hátsó ülésekre az SV Serenity, az elsőkre az SV Intrepid esetében. Ezen túlmenően az SV Intrepid belső térben négyszögletű perforációk díszítik az egyedi SV üléseket, amelyek progresszív bőrmentes Ultrafabrics™ kárpitozással is kérhetők, a kerámia kezelőszervek pedig Gloss White helyett Satin Black kivitelűek.

Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t

Kulcsszavak: bemutató, Range Rover, új modell
 
Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia Az új Range Rover SV kiegészítői tökéletesen tükrözik és teszik még hangsúlyosabbá az új Range Rover-t A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi Nagyteljesítményű hibrid motorokkal bővül a Range Rover Nagyteljesítményű hibrid motorokkal bővül a Range Rover Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai
 
A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

2021. december 20.
Fenntarthatóságról, a megosztott mobilitás városi közlekedésben betöltött szerepéről és környezetre gyakorolt hatásáról, valamint az elektromobilitás előtt álló lehetőségekről és kihívásokról fejtették ki a véleményüket meghatározó iparági szakértők a SHARE NOW standján a Planet Budapest Expón.
Részletek



A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

Évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában a közösségi autózás elterjedése miatt, mivel egy megosztott autó akár 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani. Ezzel a fenntartható megoldással az öreg kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai CO2 kibocsátást.

Többek között erről is szó esett azokon a beszélgetéseken, amelyeket iparági szereplők folytattak a SHARE NOW standján a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozón, a visegrádi négyek közös rendezvényén. Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke például arról beszélt: a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem ezeket akár napi szinten lehet bérelni. Mint mondta, Budapesten is fokozatosan javul ezeknek az elérhetősége: autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el.

A megosztott eszközök fokozatos térnyeréséről beszélt Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója is, bár egyelőre a saját tulajdonúak dominanciája megkérdőjelezhetetlen.

A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

Ugyanakkor a szokásjogon kívül egyre kevésbé indokolható, mért birtoklunk olyan eszközöket, amelyeket az idő legnagyobb részében nem is használunk, hacsak nem szándékosan akarunk problémákat generálni maguknak, például az amúgy is korlátozottan rendelkezésre álló parkolóhelyek felesleges foglalásával.

Varsányi Tamás, a blinkee.city ügyvezető igazgatója szerint a fenntartható mobilitási szokások kialakulásában kulcsfontosságú a szabályozás. A megosztott rollereket említve példaként úgy vélte, a parkolás pontos kereteinek rögzítése elkerülhetetlen a városi közlekedésbe való integrációhoz. Ugyanakkor a felhasználók, a helyi lakosok, a kerületi, illetőleg a városi szabályozószervek közös gondolkodásával közelebb jutunk az okosváros megvalósulásához.

Az elektromobilitás előtt álló jövőképről szólva ifj. Chikán Attila, az ALTEO Nyrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: ennek elterjedéséhez nem elegendő az eszközöknek fejlődniük, leginkább az egyre nagyobb hatótávval: fenntartható ellátásbiztonságra is szükség van. Szerinte Nyugat-Európában már több sikeres példa működik, ugyanakkor az is egyértelmű, hogy egyelőre az egyéb megoldásoknak is van a jövőben létjogosultsága az elektromos közlekedés mellett.

A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója is arról beszélt: amíg az elektromos hajtáslánc teljes ciklusát tekintve nem egyértelműen fenntarthatóbb a hagyományosoknál, utóbbiakat nem kell teljesen kivezetni, miközben a jövőben olyan alternatív hajtásláncok is jelentős szerepet kaphatnak az autós mobilitásban, mint a hidrogénhajtás. Hozzátette: az elektromos autózás tömegessé válásához az ezt kiszolgáló infrastruktúrának részben közműként kell funkcionálnia, ami akár uniós szintű szabályozási kérdéssé is válhat.

Varsányi Tamás ugyanakkor úgy vélte, mire a gyermekeink tudatos járműfelhasználókká válnak, már egészen biztosan az elektromos közlekedés lesz az alap.

Kulcsszavak: elektromos, elektromos autó, SHARE NOW
 
Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata Dél-Koreában bemutatkozott a Kia Niro elektromos változata A Tesla szintet lép A Tesla szintet lép A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd 2020-ig közel 22 millió elektromos járművet adnak el A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd Hibrid, elektromos és CNG technológia továbbképzésen a tűzoltók Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6
 
Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

2021. december 20.
A Peugeot ott volt az autóversenyzés bölcsőjénél, és az évtizedek során számos meghatározó győzelmet aratott szerte a világban. Ezekben a sikerekben is minőségi változást hozott azonban, amikor az autógyártó szervezeti kereteket adott motorsport-tevékenységeinek.
Részletek

Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

A világ első, hivatalosan is bejegyzett autóversenyétől (Párizs-Bordeaux, 1895) az Indianapolis-i 500 mérföldes futamig (1912), a Coupe des Voiturettes széria francia bajnoki futamaitól (1909) a kelet-afrikai Szafari-raliig (1960-as évek) évtizedeken át zengett a Peugeot neve a világ legkülönbözőbb pontjain és versenyein. A francia márka innovatív technikai megoldásainak, a konvenciókkal merészen dacoló mérnökeinek és eredendően robusztus konstrukcióinak köszönhetően a márka mindig is ott volt a motorsport élvonalában – és ami nem kevésbé fontos, a nagyközönség tudatában, mint modern, megbízható típusokat gyártó cég.

Amikor tehát az 1980-as évek elején egy minden korábbinál összetettebb feladatot kellett megoldania a Peugeot marketing szakembereinek, ösztönösen nyúltak az autóversenyzéshez.

A cégcsoport 1979. január elsejével magához csatolta ugyanis a Talbot márkát: az egykor elismert, de a gyorsan fejlődő autóiparban magának nehezen helyet találó autógyártót. Volt azonban a Talbot-nak egy szuperképessége: korábbi tulajdonosai (a francia Simca és a brit Rootes-csoport) révén komoly tapasztalattal rendelkezett a kisautók fejlesztése terén.

Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

Ez kapóra jött a Peugeot számára: a Talbot mérnökeivel karöltve megkezdték egy városi mini, a későbbi 205 fejlesztését, és hogy előkészítsék annak motorsport-részvételét (ami akkoriban kötelező gyakorlatnak számított a cégnél), villámgyorsan benevezték a Talbot-t a rali világbajnokságba. A csapat harmadik évében, 1981-ben konstruktőri első és egyéni második helyezést ért el Guy Fréquelin pilóta és navigátora, Jean Todt jóvoltából.

Todt 1981-ben visszavonult az aktív versenyzéstől, a Peugeot pedig nyomban felkérte, hogy szervezze meg a cégcsoport vadonatúj, hivatalos sportprogramját.
A Peugeot Talbot Sport nevében összekötötte a frissen világbajnokká koronázott márkát a Peugeot-val, amely azután hamarosan átvette a stafétát a Talbot-tól, és átadta azt a B-csoportos Peugeot 205 Turbo 16-nak.

A Peugeot és a Talbot kapcsolata hamarosan zátonyra futott, a sportprogram viszont diadalmasan folytatódott. Két rali világbajnoki cím, négy első helyezés a Párizs-Dakar terepralin, és hogy egy kis egzotikumot is csempésszenek a programba, az észak-amerikai Pikes Peak hegyi felfutón aratott két győzelem fémjelezte a Peugeot Talbot Sport tevékenységét az 1980-as években.

Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

A következő évtizedben a márka a hosszú távú autóversenyzésre koncentrált, nem is eredménytelenül: mindössze három év leforgása alatt egy világbajnoki ezüst- és egy aranyéremmel, valamint két Le Mans-i futamgyőzelemmel gyarapították a Peugeot Sport trófeáinak számát. Ezeket a sikereket a 2007 és 2010 közötti szezonokban megismételte a márka.

Ezzel párhuzamosan újabb rali világbajnoki címeket (2000-2002), egy ralikrossz világbajnoki címet (2015), továbbá három Dakar-győzelmet (2016-2018) ért el a Peugeot, 2013-ban pedig Sebastien Loeb közreműködésével olyan időt futott a Peugeot a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenyen, amelyet belső égésű motorral azóta sem tudott – és valószínűleg soha nem is fog már tudni – senki felülmúlni.

Az idén negyven éves Peugeot Sport nem csak a márkának szerzett elévülhetetlen érdemeket, de a motorsport egyetemes világát is feledhetetlen, felülmúlhatatlan nevekkel gazdagította, legyen szó versenyautókról vagy pilótákról. A Peugeot 205 és 405 T16, a Peugeot 206 WRC és a Peugeot 306 Maxi a ralisportban váltak etalonná; a Peugeot 905 és 908 említése a hosszú távú autóversenyzés legszebb éveit idézi, hogy az olyan, újabb kori legendákról meg ne feledkezzünk, mint a 208 T16 Pikes Peak, vagy a 2008 és 3008 DKR sivatagi terepversenyautók.

Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport

Az évek során a motorsport legkiválóbb versenyigazgatóinak - Jean Todt, Corrado Provera, Bruno Famin – irányítása alatt olyan emblematikus pilóták szereztek dicsőséget a Peugeot-nak, mint Timo Salonen, Juha Kankkunen, Marcus Grönholm, Ari Vatanen, Stéphane Peterhansel vagy Carlos Sainz.


Kulcsszavak: autógyár, autósport, évforduló, Peugeot
 
Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport A BMW Group kettős győzelemmel újította meg első helyét az Év Motorja 2014 választáson Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon PEUGEOT szabadidőautó-offenzíva a Párizsi Autószalonon Idén ünnepli alapításának 40 éves évfordulóját a Peugeot Sport Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi
 
Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában

Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában

2021. december 20.
Az új, hibrid hajtású M-Sport Ford Puma Rally versenykész változata ma debütált a Ford felvillanyozó videójában.
Részletek

Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában

A krajovai Ford gyár ma ünnepelte, hogy gyártósoráról legördült az 1 milliomodik új Puma. Az ünneplésről film is készült a romániai Ford autógyár teljes területén melyben a Ford több munkatársa mellett az M-Sport Ford World Rally Team (WRT) pilótája, Adrien Fourmaux, sőt Josephine Payne, a Ford Románia elnöke és a Krajova üzem igazgatója is feltűnik.

Az M-Sport Ford Puma Rally1 eddig csak prototípusként jelent meg a 2021 Goodwood Festival of Speed nézői előtt, látványosan megüzenve, hogy a Ford nagy erőkkel készül színre lépni az elektromos hajtásláncú autók világszintű versenyein, és ennek első epizódjaként 2022 januárjában rajthoz áll a FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonnyitó futamán, a Monte Carlo Rallyn.


A Ford Puma Hybrid Rally ajtóstul ront be a buliba


A Chrome Productions három napon át, 40 fős stábbal forgatta le a “Ford Puma Hybrid Rally1 ajtóstul ront be a buliba” című akciódús filmet, amelyben az M-Sport Ford Puma Rally1 életre kel egy villámokkal tarkított elektromos viharban, majd lenyűgöző iramban száguld végig a Krajova üzemen.


Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában

Az autót az M-Sport Ford WRT pilótája, Adrien Fourmaux vezette egy sor rámpán és emelvényen keresztül, amiket a Ford mérnökei helyeztek el a gyárcsarnokban. A Ford munkatársai a film kedvéért az összeszerelő robotokat is átprogramozták, hogy a forgatókönyvnek megfelelően mozogjanak.

A video minden szereplője a Ford munkatársa volt, és a figyelmes nézők a jelenetekben elrejtett apró poénokat és utalásokat is kiszúrhatják.

M‑Sport Ford Puma Rally

Az új M‑Sport Ford Puma Rally lesz az utódja a legendás Ford Fiesta WRC-nek, ami 2017-es színre lépése óta három bajnoki címet is szerzett a versenysorozatban.

A Ford első HIBRID versenyautójának új generációs hibrid hajtáslánca a fékezés és egyenletes haladás közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja, amit a 3,9 kWh kapacitású akkumulátor tárol, hogy szükség esetén egy elektromotor extra teljesítménnyel támogassa a már több bajnokságon érmet szerző 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotort. Versenykörülmények közt az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, 100 kW-ra rúgó teljesítménylöketet jelent.

Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában

Az M‑Sport Ford Puma Rally elektromos hajtáslánca emellett azt is szolgálja majd, hogy a versenyautó kizárólag a villanymotor erejével haladjon át a falvakon, városokon, a szervizállomásokon és az egyes versenyszakaszok között. Az akkumulátor a kijelölt szervizpontokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt. A 95 kg súlyú, folyadék- és levegőhűtésű akkucsomagot golyóálló szilárdságú burkolat védi a felverődő kövektől, a g-erőktől és egy esetleges baleset során fellépő erőhatásoktól.

A közúti Ford Pumában a vállalat 1.0 literes EcoBoost Hybrid hajtása2 működik, 48 voltos mild hibrid technológiával, ami egyszerre javítja az üzemanyag-fogyasztást és vezetés örömét. A szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor egy 48 voltos akkumulátor-csomagba irányítja a visszanyert energiát, és egyúttal elektromotorként is működik, plusz forgatónyomatékkal támogatva a benzinmotort, üzemanyagot spórolva meg, vagy fokozva a teljesítményt – ahogy azt a pillanatnyi forgalmi helyzet éppen kívánja.

A Ford idén bejelentette, hogy 2026 közepére minden európai személyautója kínálatában szerepel majd valamilyen nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos hajtású vagy plug-in hibrid változat, 2030-ra pedig a teljes modellpalettán elektromos hajtásláncok szerepelnek.

Krajovában az egymilliomodik legyártott autót ünneplik

A versenykész Puma Rally1bemutatása mellett a Ford ma jelentette be, hogy a Krajova üzemben elkészült az egymilliomodik autó: egy Puma ST-Line modell Desert Island Blue fényezéssel, amiben155 lóerős EcoBoost Hybrid hajtás működik.

A Ford 12 évvel azt követően érte el ezt a mérföldkövet, hogy 2009-ben legördült az első jármű a romániai üzem szerelőszalagjáról. Kezdetben a Transit Connect kompakt áruszállító termelése folyt itt, majd gyártásba került az innovatív B-MAX és az EcoSport, 2019-ben pedig megjelent a palettán a Puma is.

A Ford tavaly jelentette be, hogy 300 millió dolláros beruházással készíti elő egy új haszongépjármű 2023-as gyártását a Krajova üzemben, amelynek tisztán elektromos hajtású változata 2024-ben mutatkozik be; ez lesz a román autóipar legelső, nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos hajtású járműve.

Ezzel a beruházással közel 2 milliárd dollárra nő az az összeg, amit a Ford 2008, vagyis a Krajova üzem megvásárlása óta befektetett a romániai autógyártásba, Több mint 600 robotot állítottak munkába, javítva ezzel a karosszériaüzem, a présüzem, a fényezőüzem, a belső burkolást végző részleg és a futómű beszerelését végző részleg működésének hatékonyságát és minőségét. A Ford világszínvonalú jármű- és motorgyártását mintegy 6000 dolgozó segíti Romániában.


Kulcsszavak: autógyár, ford, Puma
 
Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent Az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolták meg a Volkswagent A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete Elkészült az egymilliómodik Puma Krajovában Márciusban is négy napra leáll a Peugeot Citroen Szlovákiában Elindult az új Tiguan sorozatgyártása Elindult az új Tiguan sorozatgyártása Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 31 - 40