Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 31 - 40
Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

2020. szeptember 10.
A kecskeméti Mercedes-gyárban tavaly az előző évinek megfelelő mintegy 190 ezer autót gyártottak, ugyanakkor a cég közel 3 százalékos árbevétel-növekedést és 6 millió euróval jobb adózott eredményt ért el a 2018-as évhez képest - derül ki a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. éves jelentéséből, amelyet szerdán tett közzé a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Részletek

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

A gyártás mennyisége az előző évivel csaknem azonos, annak ellenére, hogy tavaly három új modell sorozatgyártása is elindult. Az új CLA Coupét a CLA Shooting Brake, ősszel pedig három kompakt modell Mercedes-AMG Performance verziói követték.

A társaság 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző évhez képest 2,7 százalékos növekedés. Ebből a belföldi értékesítés nettó árbevétele 7,72 millió euró, míg az export értékesítés 3,68 milliárd euró. A növekedés összességében 125,24 millió euró volt.

A cég adózás előtti eredménye 2019-ben elérte 97,9 millió eurót, és 6 millió euróval haladta meg az előző évit.

A jelentés kitér arra, hogy az idén tavasszal a koronavírus-járvány terjedésének visszaszorítása, illetve a munkavállalók egészségének védelme érdekében megszakították a termelést a gyárban. A 2020-ra várt árbevétel az év első két hónapjában a tervezettnek megfelelően alakult, márciusban azonban már kisebb elmaradás volt tapasztalható a felfüggesztett termelés miatt.

Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly

Mint írják, a csökkenés hatása világszinten is jelentkezett, ezt támasztják alá a Daimler konszern 2020. első negyedévre közzétett adatai is. Az eladott autók darabszáma 15 százalékkal csökkent az előző év ugyanezen időszakához képest. A kínai piacon pedig, ahol a járvány már korábban éreztette hatását, a visszaesés az első negyedévben 20 százalék fölött volt az előző évi adatokhoz viszonyítva.

Konszernszinten a krízishelyzet miatti kereslet-visszaeséssel számolnak, a Daimler ehhez igazítja globális terveit, amely a kecskeméti gyárra is kihatással lehet. A kockázatok nem csupán az értékesítés volumenét érinthetik, hanem hatással lehetnek a termelésre, a beszerzési piacokra, illetve a szállítói láncra - olvasható a jelentésben.

A 800 millió euróból épített kecskeméti autógyárban a termelés 2012. március 30-án indult be. A társaság 2018 júniusában megkezdte a meglévő gyár bővítését mintegy 320 milliárd forintból, majd 2020 márciusában bejelentették, hogy mintegy 50 milliárd forint összegű beruházással új présüzemet is építenek. Ebben az üzemben 2022-ben kezdődhet meg a gyártás több mint 200 munkavállalóval.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4400 munkatársat foglalkoztat.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes
 
Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Az új Toledo-val indítja az évet a SEAT Az új Toledo-val indítja az évet a SEAT Már gyártják a Duster pickupot Már gyártják a Duster pickupot Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO Újraindította a termelést csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására
 
Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

2020. szeptember 10.
Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig - jelentette be a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára.
Részletek

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Fürjes Balázs közölte, hogy a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval. A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró - tette hozzá.

A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. Az új HÉV-szerelvények beszerzési felhívása még idén megjelenik.

Az államtitkár hozzátette, hogy az 5-ös metró lehetséges nyomvonalainak vizsgálata, és a megvalósíthatósági tanulmány munkálatai már elkezdődtek. A metró- és a HÉV-beruházások - mint mondta - illeszkednek az uniós fejlesztési irányokhoz, több százmilliárd forintos költségüket ezért jelentős részben közösségi forrásból lehetne fedezni.

A HÉV-fejlesztés részletes kiviteli tervek 2023-ra készülnek el, a tervezési és kiviteli tendereket nyílt, uniós eljáráson bonyolítják le. Fürjes Balázs jelentős, átlagosan legalább 40 százalékos forgalombővülést vár a beruházástól, ennek köszönhetően pedig arra számít, hogy az autós forgalom is jelentősen csökkenhet. A HÉV versenyképességét erősíti az is, hogy a menetidő minden vonalon minden lényegesen, a mostanihoz képest 10-20 perccel lerövidül.    

Megújul és bővül a HÉV-hálózat

Az államtitkár megjegyezte, hogy a budapesti közlekedésről széleskörű szakmai-politikai párbeszéd zajlik, és abban mindenki egyetért, hogy új egyensúlyt kell kialakítani a közösségi közlekedés, az autós, a kerékpáros, a gyalogos, és a közösségi közlekedés között. Budapestre naponta 1,4 millióan járnak be máshonnan, ezért nyilvánvaló, hogy a közlekedésfejlesztés legfontosabb területe a közösségi, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedés. A kormány - mint fogalmazott - elfogadja az erről szóló szakmai konszenzust, és három célt jelölt ki a fővárosi fejlesztésekkel.

A budapestiek és a városmagba a külvárosokból, az elővárosokból, az agglomerációból érkező utazók gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással, lehetőleg átszállás nélkül érjék el céljukat.
    
Legyen továbbá kevesebb dugó Budapesten, a bevezető utakon, a városban is ritkábban, és kevesebb időt töltsenek dugóban az autósok. Legyen emellett tisztább a levegő, legyen klímabarátabb a budapesti közlekedés, és csökkenjen a légszennyezés, a szén-dioxid-kibocsátás - hangsúlyozta.    

Fürjes Balázs kiemelte, hogy Budapest nem csak belső kerületekből áll, minden része egyanrangú, és nem is lehet sikeres a külvárosai nélkül. Az agglomerációra is kiterjedő, fejlett közlekedés ennél is sokkal több embert érint, hiszen a HÉV-en hetente másfél millióan utaznak. Csaknem ugyanennyien utaznak naponta a fővárosba más településekről, de a kétharmaduk ma még az autót választja - tette hozzá. 
      
Megújul és bővül a HÉV-hálózat

A BFK Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közölte, hogy az ingázók érdekében új átszállási lehetőségek jönnek létre, a HÉV-pályákon pedig elővárosi vonatok is közlekedhetnek, így az új hálózat a tervek szerint délen Kunszenmiklós-Tass, északon Esztergom állomásig viheti az utasokat. Vitézy Dávid ehhez kapcsolódva a közlekedési szolgáltatások teljes integrációját szorgalmazta, hogy a buszjáratok rásegítsenek a HÉV-járatokra, és ne azzal párhuzamosan fussanak. Kezdeményezik továbbá, hogy a BKK futárrendszere a vonat- és a HÉV-járatokra is kiterjedjen.    

A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy az egyterű, klimatizált HÉV-szerelvények közbeszerzési eljárása október elején jelenhet meg. Homolya Róbert üdvözölte, hogy a vasút és a HÉV fejlesztési tervei összekapcsolódnak, hiszen mindkét hálózat korszerűsítésre szorul, és a felújított székesfehérvári és esztergomi vonalak utasforgalma is igazolja, hogy van igény a kötöttpályás elővárosi összeköttetésre. A vezérigazgató szerint a közösségi közlekedés versenyképessége egységes, rugalmas tarifa- és jegyrendszerrel tehető teljessé. Ha a tervek megvalósulnak, és folytatódnak a már megkezdett fejlesztések az utasforgalom kétszeresére-háromszorosára bővülhet néhány éven belül - tette hozzá.     

Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, hév, tömegközlekedés
 
Az ezredfordulós generáció az üzemanyag-hatékony járművekre szavaz Az ezredfordulós generáció az üzemanyag-hatékony járművekre szavaz Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei Új szintre emelik a biztonságot a Volvo Trucks új járművezető-támogató rendszerei A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha Gigadugók országszerte Gigadugók országszerte
 
Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

2020. szeptember 09.
A Land Rover Defender fejlett hajtásláncaival, új felszereltségi szintjeivel és kibővített opciós listájával az autósok minden eddiginél szélesebb körét szólítja meg. 
Részletek

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A legendás elődmodell méltó utódaként az új Defender korszakalkotó közúti- és terepképességekkel és fejlett technológiákkal felvértezve teremti újra a kalandozások fogalmát a 21. századra; ugyanakkor hű marad ahhoz az úttörő szellemiséghez, amely több mint 70 éve jellemzi a Land Rover márkát.

A 2021-es modellévben a fejlett új plug-in hybrid variáns, a P400e teszi még vonzóbbá a Defendert. A nagyteljesítményű kétliteres, soros négyhengeres benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotorral kombináló, 404 LE rendszerteljesítményű P400e változat jelentős forgatónyomatékot és kedvező üzemeltetési költségeket kínál: átlagos CO2-kibocsátása csupán 74 g/km, vegyes üzemű üzemanyag-fogyasztása 3,3 l/100km. A modell akár 43 kilométert képes megtenni kizárólag villanymotorját használva, nulla károsanyag-kibocsátással. A tisztán elektromos üzem akár terepen is használható, ahol a villanymotor azonnal ébredő forgatónyomatéka még ütőképesebbé teszi a Defendert.

Az új P400e mellett a Land Rover saját fejlesztésű, nagyteljesítményű, takarékos, soros hathengeres Ingenium dízelmotorja is megjelenik  motorválasztékában.

A Defender testreszabását elősegítő opciók köre is kibővült: új karosszériaszínek (Yulong White, Silicon Silver és Carpathian Grey) jelentek meg a kínálatban, egy sor választható kontrasztos tetőkivitel mellett. Szintén újdonság az egyedileg kérhető opciók széles választéka, többek között mostantól nyitható vászontető is rendelhető lesz a Defender 110-eshez.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender P400e Plug-In Hybrid

Az új P400e Plug-In Hybrid (PHEV) modellváltozat a legfontosabb újdonság a Defender aktuális frissítései sorában. 

A 110-es kivitelben rendelhető modell nem csak a teljesítmény és a takarékosság páratlan kombinációját nyújtja, de egyben a legkiválóbb közúti- és terepképességekkel bíró, villamosított Land Rover modell is.

A Defender P400e modellek alapfelszereltségként kínálják a 20 colos könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikus légrugózást, valamint a baloldalon kialakított töltőcsatlakozót. Az összes plug-in hybrid modell alapfelszereltségéhez tartozik a Mode 3 töltőkábel; az ügyfelek opcióként Mode 2 kábelt is vásárolhatnak. A Mode 3 típusú töltőkábellel két óra alatt 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a Mode 2-es kábellel ugyanez mintegy 7 órát vesz igénybe – az utóbbi ideális megoldás otthoni, éjszakai töltésre. 50 kW-os gyorstöltő használatával a P400e akkumulátor-csomagja mindössze 30 perc alatt kapacitása 80%-ára tölthető.

A Defender P400e öt vagy hat üléssel rendelhető; alapfelszereltségében megtalálható a háromzónás klímaberendezés, a sötétítettés, a hővisszaverő üvegezés. A plug-in hybrid modellváltozat különleges szolgáltatása a regeneratív fékrendszer, amely kulcsfontosságú szerepet játszik az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében. A rendszer visszanyeri a lassítás, illetve fékezés során felszabaduló mozgási energiát, amit elektromos energiává alakít át, és azt az akkumulátorban tárolja.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A plug-in hybrid hajtáslánc a Defender  terepképességeit is még tovább javítja. A villanymotor lineáris nyomatékkifejtése és a finom járású benzinmotor nagy teljesítménye együtt maximális rugalmasságot eredményez; a hajtáslánc tökéletesen együttműködik azokkal a fejlett rendszerekkel, amelyek a létező legrobusztusabb, legtartósabb Land Rover modellé teszik a Defendert.

A Defender felezője (kétfokozatú terepváltója) tisztán elektromos üzemben is használható, ezen kívül a modell plug-in hybrid hajtáslánccal is megőrzi kiemelkedő terepgeometriáját, így a Defender közúti- és terepképességei motortól és hajtáslánctól függetlenül, minden kivitelben kimagaslóak.

Ezek a jellemzők is hozzájárulnak a Defender kiemelkedő vontatási képességeihez: a plug-in hybrid változat is akár 3000 kilogrammot vontathat (az összes többi motorváltozatnak ennél is nagyobb, 3500 kg a vontatási kapacitása), míg legnagyobb megengedett tetőterhelése 168 (dinamikus terhelés), illetve 300 kg (statikus terhelés.)

Új Ingenium soros hathengeres dízelmotor és intelligens összkerékhajtás

Mostantól a Defender új soros, hathengeres Ingenium dízelmotorrokkal is rendelhető. Az erőforrás az eddigieknél jobb nyomatékleadást, finom gázreakciókat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, köszönhetően az alkalmazott mild hybrid (MHEV) technológiának és az új intelligens összkerékhajtási rendszernek.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

A kínálat csúcsán elhelyezkedő D300 modellváltozat 300 lóerőt és 650 Nm forgatónyomatékot mozgósít; a Defender 90-est álló helyzetből 6,7 mp1 alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre. Nagyobb forgatónyomatékának köszönhetően a Defender D300 közúton és terepen egyaránt könnyedén mozog; a motor tökéletesen harmonizál a modell robusztus karakterével.

Az MHEV technológiának és a soros hathengeres motor példaértékű kifinomultságának köszönhetően az új dízel Defenderek egyszerre takarékosabbak, robbanékonyabbak és kifinomultabbak a korábbi  négyhengeres változatoknál.

A  D200 és D240 modellek helyébe 2021-ben a D200 és a D250 lép; ezek ugyanazt a soros hathengeres Ingenium blokkot használják, mint a D300, ám 200, illetve 249 lóerőre hangolva. A nagyobb nyomatékcsúcs (a D200 esetében 500, míg a D250-nél 570 Nm) jobb használhatóságot eredményez; a Defender összes dízelmotorját MHEV technológia teszi takarékosabbá és tisztább üzeművé.

Defender X-Dynamic

Az új X-Dynamic felszereltségi szint bevezetésével még szélesebbé és gazdagabbá válik a Defender modellcsalád választéka. 

Az X-Dynamic neve elárulja a lényegét. Mint a Defender család összes tagja, az X-Dynamic kivitel is kimagasló közúti- és terepképességekkel rendelkezik. Ugyanakkor módosítások hosszú sorának köszönhetően még robusztusabbnak tűnik és érződik.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Olyan külső optikai elemek gondoskodnak a modell strapabíró megjelenéséről, mint a Silicon Satin első és hátsó fenékvédő lemezek, az ezekkel harmonizáló kivitelű hűtőmaszk és emblémák, valamint a Satin Black kivitelű hátsó vonószemek.

Az utastérben olyan egyedi részletek fogadnak, mint a megvilágított fém küszöbdíszlécek, a kétszínű Duotone kivitelű Robustek kárpitozású ülések Robustek díszítősávval és középkonzoli dekorbetétekkel.

A Robustek az extrém túra- és expedíciós környezetben használt szövetek által ihletett, igen strapabíró, fokozott védelmet nyújtó anyag, melyet minden X-Dynamic modell alapfelszereltségként kínál (kiviteltől függően eltérő színárnyalatokban elérhető).

Fokozott testreszabhatóság új színárnyalatokkal és friss opciókkal

A modell színválasztéka új árnyalatokkal – Yulong White,  Silicon Silver, Hakuba Silver és Carpathian Grey – bővült; minden színhez választható fehér vagy fekete kontrasztos tető.

A Defender jelenleg is rendelhető kivitelei mostantól olyan, egyedileg kiválasztható opciókkal bővíthetők, mint a 360°-os kamerarendszer, a Defender 110-hez kínált nyitható vászontető, a prémium LED fényszórók karakteres nappali világítással, a Meridian audiorendszer, a Head-Up Display vagy az első ködlámpák.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender 90

A Defender 110 mellett megjelenő Defender 90 változat révén az ügyfelek még szélesebb palettáról választhatják ki az ízlésüknek és igényeiknek leginkább megfelelő modellt.

A mild hibrid technológiával felszerelt nagyteljesítményű, kiváló közúti- és terepképességeket biztosító Ingenium benzin- és dízelmotorok már ismert kínálatával választható Defender 90 akár hatszemélyes kivitelben is elérhető (az első sorban középre szerelt lehajtható ülés megrendelése esetén.)

A Defender 90 utasterében ugyanazokkal a praktikus részletekkel találkozunk, mint a 110-esben; a modell ugyanazokban a kivitelekben (Defender, X-Dynamic, First Edition és X), ugyanazokon a felszereltségi szinteken (S, SE és HSE) választható. Az akár hatszemélyes modell vezetőjét és utasait tágas belső tér várja, noha a karosszéria nem hosszabb, mint egy átlagos alsó-középkategóriás családi személyautó. A Defender 90 kiváló manőverezhetőségének záloga a szűk, 11,3 méteres sugarú fordulókör.

A Defender 90 modellhez négyféle tartozékcsomag (Adventure, Country, Explorer és Urban) is választható, így az ügyfelek bármilyen körülményekre felkészíthetik Defenderüket, tartozékainkkal könnyedén célba juthatnak.

Plug-in hybrid modellel bővűl a Land Rover Deffender kínálata

Defender Hard Top: a munkára született Defender

A Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) részlege által kifejlesztett Defender Hard Top a Land Rover legendás munkaváltozatának modern újraértelmezése. A 90-es és 110-es változatban egyaránt elérhető haszonjármű kivitel a Defender közúti- és terepképességeit tágas, rugalmasan variálható raktérrel kombinálja, felülmúlhatatlan praktikummal és tartóssággal vértezve fel a Defender modellcsalád legrobusztusabb, leginkább strapabíró tagját.

A Hard Top kivitel a terepképességek, a praktikum és a raktér-kapacitás meggyőző kombinációját kínálja. Legnagyobb hasznos terhelhetősége elismerésre méltó 800 kg (110 Hard Top modell esetén), a maximális vontatható tömeg eléri a 3,5 tonnát, a belső kialakítás pedig rugalmasan variálható. A második és harmadik üléssorok nélkül a Defender 110 Hard Top rakterének térfogata eléri a 2059 litert (1355 liter a 90 Hard Top esetében), ugyanakkor az első üléssori középső ülést megrendelve akár hárman is utazhatnak az autóval – a Land Rover ClearSight tolatókamera pedig minden helyzetben akadálytalan hátratekintést tesz lehetővé.

A raktér bővelkedik az ötletes tárolási megoldásokban, így a felhasználók a legteljesebb mértékben kihasználhatják a rendelkezésükre álló teret. A Defender Hard Top minden kivitelét akasztókkal kiegészített, rögzített magasságú térelválasztó elemmel, a padlón kialakított lekötési pontokkal, padló alatti, zárható tárolórekesszel, robusztus gumi padlószőnyeggel, valamint nagy fényerejű raktérvilágítással szerelték fel. A hátsó oldalablak helyén panel található, amelyen az ügyfelek könnyedén elhelyezhetik vállalkozásuk logóját.

A Hard Top modellek többféle felfüggesztéssel választhatók: a 90 és 110 Hard Top egyaránt megrendelhető passzív acélrugókkal, míg a 110 Hard Top kivitelhez fejlett elektronikus légrugózás is kérhető.

A kivételesen robusztus Defender Hard Top páratlan használati értékkel és kiemelkedő  terepképességekkel bír – vagyis mindazon értékekkel, amelyek az 1950-es évek, azaz az első Land Rover Hard Top modellek megjelenése óta fémjelzik a Land Rover legdolgosabb járműveit. A Hard Top modellek szabad hasmagassága 291 mm, gázlómélységük akár 900 mm. Az első, középső és hátsó terepszögek akár 38, 28 és 40 fokosak (110 Hard Top, Off-Road állásban.)

Kulcsszavak: bemutató, Deffender, Land Rover, plug-in hibrid, új modell
 
Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne Orbán: a Mercedes CLA-hoz hasonló Magyarország kéne Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Sportosabb vonalakkal érkezik az új Amarok Megérkezett Magyarországra a vadonatúj Ford EcoSport Megérkezett Magyarországra a vadonatúj Ford EcoSport A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát Az új Ford F-Series Super Duty pickup magasabbra emelte a lécet teherbírásban Az új Ford F-Series Super Duty pickup magasabbra emelte a lécet teherbírásban
 
A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

2020. szeptember 09.
A Nissan a Globális Elektromos Autó Napon ünnepelte, hogy az a 500 000. LEAF legurult a futószalagról, mely egyébként a világ első tömeggyártású 100% elektromos autója volt 2010-ben. Félmillió legyártott autóval globálisan, a vásárlók a föld minden égtájáról folytatják a zéró-emissziós autók térhódításának támogatását.
Részletek

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli


A mérföldkövet a Nissan sunderlandi, nagy-britanniai gyára lépte át, kicsit kevesebb, mint egy évtized alatt az első autó értékesítésétől számítva. Az európai gyárban 2013-ban indul el a tevékenység, és azóta több mint 175 000 autó került legyártásra.

A Nissan sunderlandi üzemében a LEAF gyártása a legmagasabb standardoknak megfelelően történik, biztosítva az innovációt és az élvezetes vezetési élményt, ugyanakkor a gyár dolgozói igyekeznek mindent elkövetni a fenntartható mobilitás érdekében.

A Nissan LEAF számos díjat nyert világszerte, például az Év Autója 2011 Díjat Európában (Car of the Year 2011), vagy a Nemzetközi Év Autója 2011 díjat (World Car of the Year 2011), illetve a Japán Év Autója 2011 és 2012 díjakat. Ami ennél is fontosabb, hogy az autó elnyerte emberek százezreinek a bizalmát is. Magyarországon 2013-ban kezdődött el az autó értékesítése és ezt követően minden évben piacvezető volt.

Az 500 000. LEAF Norvégiában, Maria Jansen személyében találta meg boldog tulajdonosát.


A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

 „A férjem és én először 2018-ban döntöttünk úgy, hogy Nissan LEAF-et választunk, és nagyon szerettük.” – mondta Maria. „Mi nagyon izgatottak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy mi lehetünk a 500 000. büszke tulajdonosai a Nissan LEAF-nek. Ez az autó valóban összhangban van a mi elvárásainkkal a megnövelt hatótávolság, illetve a továbbfejlesztett technológiák miatt.

A LEAF a vásárlók számára fejlett technológiákat tartalmaz annak érdekében, hogy megnövelje a biztonságot, a kényelmet és az autó feletti irányítást az utakon. Ilyen technológia például a díjnyertes ProPILOT, – amely lehetőséget biztosít az autónak arra, hogy araszoljon a dugóban (megáll, elindul) és tartsa a sávot is –, valamint az e-Pedal technológia, amely egy-pedálos vezetési lehetőséget biztosít.

Az elektromos jövő felé vezető út kikövezése

Több mint 14,8 milliárd helyi károsanyag-kibocsátás mentes kilométerrel1, 2010 óta a LEAF tulajdonosok világszerte több mint 2,4 milliárd kilogramm CO2 kibocsátástól kímélték meg a Földet.

A mostanában történt lezárásoknak köszönhetően, a levegő minőség világszerte javult a CO2 kibocsátások csökkenésének köszönhetően. Európában, tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek 68%-a támogatna olyan lépéseket, amelyek megelőznék, hogy a levegőszennyezés visszatérjen a korábbi szintekre2.

A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli

„A vásárlók megtapasztalták a tisztább levegő és az alacsonyabb zajszennyezés érzését a lezárások alatt” – jegyezte meg Helen Perry, a Nissan európai Elektromos Autó Igazgatója. „Most, jobban mint valaha, az emberek nyitottabbak arra, hogy lépéseket tegyenek a fenntartható fejlődés felé és a Nissan LEAF hozzájárul ehhez a törekvéshez.

Jelenleg Magyarországon a 2,5 milliós állami támogatáshoz szükséges 11 milliós értékhatár alatt elérhető Nissan LEAF nagyon jól felszerelt, például megtalálható benne navigáció, kamera rendszer, adaptív tempomat, első-hátsó fűtött ülések, fűtött kormánykerék, hőszivattyú stb.) ezért még mindig nagyon vonzó lehet sok vásárló számára.

Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, Sunderland
 
A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját A Nissan és a PlayStation® bejelenti minden idők legnagyobb GT Academy programját A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Kia rekordmértékű hibrid- és elektromos autó eladásokat produkált 2020 első negyedévében A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli Megvesznek a norvégok a Tesláért A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Nissan az 500 000. LEAF-et ünnepli Márciusban 12 százalékkal nőtt a brit járműipar termelése
 
Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

2020. szeptember 09.
A családi vállalkozásokban törvényszerű, hogy elérkezik az az időszak, amikor a tulajdonos-ügyvezetők átadják a vezetést a jövő generációjának.
Részletek

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

A több mint három évtizedes múltra visszatekintő Duna Autónál ez sajátos módon történik: a tulajdonjog a vérszerinti örökösökre száll, az operatív irányítást azonban egy háromtagú igazgatóság veszi át.

Több mint 30 évvel ezelőtt, 1989 szeptemberében jegyezték be a Duna Autó Zrt. jogelődjét. A cég mára az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedéssé nőtte ki magát: 19 márkakereskedéssel, 24 márkaszervizzel, használtautó-értékesítéssel és független karosszériajavító központtal. Az Óbuda szívében lévő vállalat alapítása Ormos István és Hámori László nevéhez kötődik, akik a kezdetektől napjainkig meghatározó, aktív szerepet vállaltak a cég működésében.

„Amikor a hajdani volántelepből létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmodozni mertünk arról a sikerről, ami most a Duna Autó Zrt.-t övezi. Az első autókat mi hoztuk át a határon, mi vámoltattuk, majd kempingszékeken ülve vártunk a vevőinkre. Mitsubishi kisteherautók értékesítési és szervizelési jogát kaptuk meg elsőként, majd a Volvo teherautók márkaszervizét, aztán szépen sorban egyre bővült a márkapalettánk” – emlékszik vissza Ormos István, alapító vezérigazgató.

„Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. Ennek köszönhető ügyfeleink bizalma és lojalitása.”

A Duna Autó több mint 30 éves fejlődésének sok meghatározó pillanata volt és számos váratlan kihívásnak kellett megfelelnie az indulás óta. Most mégis olyan mérföldkő érkezett el a vállalat életében, ami eddig még nem fordult elő, azonban évek óta tartó felkészülés előzte meg. Eljött a generációváltás ideje…

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Nemzetközi kutatások is alátámasztják, hogy 5-ből 4 kis- és középvállalkozás nem talál megfelelő opciót az utódlás kérdésére, vagy nem tudja sikeresen véghezvinni ezt a meghatározó átalakulást. Nem is csoda, hogy így többük működése veszélybe kerül. Magyarországon is a ’90-es években alakult cégek jókora része küzd jelenleg generációs problémákkal: van/nincs utód, akarja-e a céget vagy sem, hogyan kerülhető el a szétaprózódás az örökösök között, stb.

A Duna Autónál azonban felismerték a kockázatot:

„A generációváltás egy természetes folyamat, aminek a megújulást, a fejlődést kell elősegítenie. Nincs konkrét recept, nincs két egyforma ügy: mindenkinek meg kell találnia a saját útját. Milliónyi buktató van, amire rámehet akár az egész cég, az elmúlt 30 év munkája is."

"Mi azt valljuk, hogy nem szabad összekeverni a családot, a tulajdonlást és a vezetést.  Éppen ezért tudatosan, egy jól megalapozott stratégia szerint adtuk át a vállalat irányítását egy szakmai igazgatóságnak, a tulajdonjogot pedig átruházzuk gyermekeinkre” – árulta el a két alapító-tulajdonos, Ormos István és Hámori László. „Cégünk működésében a változás rövidtávon nem lesz érezhető, hiszen továbbra is részt veszünk a Duna Autó stratégiájának kialakításában, olyan beruházásokra koncentrálva, amelyek meghatározzák közös jövőnket” – tették hozzá.

A vezérigazgató fia, édesapja nyomdokait követve, továbbra is aktívan részt vesz a cég irányításában.


Tulajdonosváltás a Duna Autónál

Az új tulajdonosi struktúra szerint Ormos Péter, Ormos Judit, ifj. Hámori László és Hámori Szilvia vették át a Duna Autó Zrt. tulajdonjogát, akik a kialakított stratégiának megfelelően, inkább a háttérből ügyelik majd a folyamatokat. Kivéve Ormos Pétert, a vezérigazgató fiát, aki továbbra is aktívan részt vesz a cég életében, különös tekintettel az infrastruktúrára vonatkozó technikai fejlesztésekre. „Fontosnak tartom, hogy a cég mind szemléletmódjában, mind működésében megfeleljen a 21. század kihívásainak, ügyféligényeinek. Számos olyan beruházásunk, informatikai fejlesztésünk van folyamatban, amelyek nemcsak a működésünket teszik gördülékenyebbé, hanem ügyfeleink számára is előnyöket, magasabb szintű kiszolgálást eredményeznek” – mondta Ormos Péter, igazgató.
 
Gyökeres koncepcióváltásnak mondható, hogy egy egyszemélyes vezetésen szocializálódott, több mint 30 éves vállalatnál a menedzsmentre ruházzák át a döntéshozó-vezető szerepet. A háromfős, független testület elnöke Markó Zoltán, aki a kereskedelmi és marketing ügyekért felel, mellette pedig Gábor Krisztina gazdasági, és Simon Péter műszaki igazgatók alkotják a vezetőséget.

„Már több mint három éve dolgozunk azon, hogy a generációváltást a lehető leginkább zökkenőmentesen tudjuk lebonyolítani. Ekkor indultunk el a testületi vezetés megvalósításának irányába” – kezdte az elnök.

„Ebben az átmeneti időszakban letisztáztuk, mik az igazgatóság feladatai, hatáskörei, jogkörei, a tulajdonosok pedig összegyűjtötték azokat az információkat, amik segítségével tisztában lehetnek a cég helyzetével, hogy jó irányba haladnak a dolgok. És persze a bizalom sem elhanyagolható tényező – sőt, talán a legfontosabb szempont volt, hogy ebben a három évben maximálisan kialakuljon az igazgatóság munkájában.”

Tulajdonosváltás a Duna Autónál

„Büszkén adjuk át a stafétát, mert biztosak vagyunk benne, hogy az igazgatóság szavatolja partnereink felé a folyamatosságot és szakmaiságot, illetve hogy a tulajdonosi kör új generációjából fiam, Ormos Péter és az igazgatóság hatékony együttműködésével sikerül megvalósítani a vállalat modernizálását, rövid- és középtávú fejlesztési, beruházási és üzleti céljait” – tette hozzá Ormos István a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán, Ormos István, Ormos Péter, Simon Péter
 
Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Lexus márkaszerviz nyílt Debrecenben Megkezdődött az új Audi RS 4 Avant értékesítése Megkezdődött az új Audi RS 4 Avant értékesítése Megérkezett a Fiat Tipo Megérkezett a Fiat Tipo A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében Tulajdonosváltás a Duna Autónál Júliusban is több új autót helyeztek forgalomba
 
LUNAR CRUISER lesz a Toyota embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjárójának neve

LUNAR CRUISER lesz a Toyota embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjárójának neve

2020. szeptember 08.
A Japán Űrkutatási Hivatal (JAXA) és a Toyota Motor bejelentette, hogy a jelenleg közös fejlesztés alatt álló, túlnyomásos kabinnal épített holdjáró neve LUNAR CRUISER lesz.
Részletek

LUNAR CRUISER lesz a Toyota embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjárójának neve

A JAXA és a Toyota korábban már bejelentették, hogy kutatásokat folytatnak egy embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjáró kifejlesztése érdekében, amiben üzemanyagcellás elektromos járműtechnológiákat (FCEV) alkalmaznak majd. Az elnevezés szimbolikus is, hiszen a közel hét évtizedes múltra visszatekintő, éppen idén megújuló terepjáró legenda, a Toyota Land Cruiser a Földön számít az elérhetetlennek tűnő úticélok meghódítása szimbólumának, míg a jövőben a Holdon a LUNAR CRUISER töltheti majd be ezt a szerepet.

A LUNAR CRUISER nevet azért választotta a JAXA és a Toyota, mert ismerősen cseng mindazok számára, akik részt vesznek a közös kutatási projekt keretében zajló prototípus fejlesztésben és gyártásban, akárcsak a nagyobb nyilvánosság számára. A nevet (ami emlékeztet a Toyota Land Cruiser nevére) az eredeti járműtől és a holdjárótól egyaránt elvárt minőség, tartósság és megbízhatóság  alapján választották ki, de a névválasztásban szerepet játszott a Land Cruiser alapkoncepciója is, hogy „épségben hozzuk haza az embereket”. Ez különösen igaz egy holdjáró esetében, hiszen az a holdfelszínen uralkodó könyörtelen viszonyok között működik majd.   

LUNAR CRUISER lesz a Toyota embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjárójának neve

A JAXA és a Toyota tavaly június 13-án megállapodást írtak alá a túlnyomásos kabinnal felszerelt  holdjáróval kapcsolatos, közös fejlesztési programról, amit várhatóan a 2020-as évek végére sikerül majd befejezni.  A két fél közösen dolgozik az egyes technológiai elemek tesztalkatrészeinek legyártásán, illetve a holdjáró prototípusának elkészítésén a 2020-as pénzügyi évben.  A munkában szerepet kapnak olyan szimulációk, melyekkel az energia és hő eloszlását lehet modellezni a holdjáró működése közben, az abroncs-prototípusok legyártása és értékelése, illetve a virtuális valóságban megjelenített, valamint életnagyságú modellek alkalmazása  ahhoz, hogy kidolgozzák a LUNAR CRUISER kabinjába kerülő berendezések elhelyezését.

Mindemellett a JAXA és a Toyota több ágazat képviselőivel is egyeztet a „túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjáró segítségével megvalósított holdbéli közösség” témájával kapcsolatban. Az egyeztetések középpontjában az áll, hogy az embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjáró hogyan válik a holdfelszínen kialakuló, jövőbeni társadalom kiinduló pontjává, miközben figyelembe veszik egy ilyen közösség létrehozásához kapcsolódó kihívásokat is.

A JAXA és a Toyota számos ágazat ismereteire, tapasztalataira és technológiai kapacitásaira támaszkodva próbálja majd megvalósítani azt az álmot, hogy a jövőben folyamatos legyen az emberi jele Hold felszínén.

LUNAR CRUISER lesz a Toyota embert szállító, túlnyomásos kabinnal felszerelt holdjárójának neve

Kulcsszavak: holdjáró, LUNAR CRUISER, toyota
 
Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben A Lexus és a Toyota tarolt a J.D. Power felmérésen A Lexus és a Toyota tarolt a J.D. Power felmérésen
 
A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

2020. szeptember 08.
Világpremier: az új Caddy California-t először mutatják be a nyilvánosság előtt, annak minden kiegészítőjével együtt.
Részletek

A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

A Volkswagen Haszonjárművek szeptember 4-én nyitja meg az első virtuális kereskedelmi standot a lakóautók számára. Egy szokatlan évben a kultikus lakóautó márka ily módon nyújt minden kemping rajongónak és világjárónak lehetőséget, hogy megismerje a legújabb, Volkswagen logóval ellátott lakóautókat. A show fénypontja: az új,kompakt Caddy California. A digitális reflektorfényében áll még: a California 6.1 (Bulli) és a Grand California (Crafter) összes verziója. A legkülönbözőbb felépítmények gyártói szintén bekapcsolódnak legújabb modellek linkjeibe. Szeptember 11-ig a látogatók élő közvetítés útján is beszélhetnek szakértőkkel, akik további információkat osztanak meg a lakóautókról.

A virtuális és a valós világ egyesül

A virtuális műsor előnye, hogy a kiállított lakóautókat egyrészt számítógéppel 3D-ben ábrázolták, vagyis digitálisan állítják ki a bemutatóteremben, ezáltal lehetővé téve őket kívülről és belülről alaposan szemügyre venni számítógépen, táblagépen vagy okos telefonon. Ugyanakkor a szakkiállítás a valóságban is létezik, és vele együtt a járművek is. Ezért a látogatóknak egyrészt lehetőségük van virtuálisan megtekinteni a bemutatott lakóautókat, miközben a termékek helyszínen lévő szakértői segítségével a valós járművek részleteit is egyénileg szemügyre vehetik.

Teljes California kínálat a kiállítási standon

Az új digitális platformon a Volkswagen Haszonjárművek bemutatja a California családot, amely immár három típusváltozatból áll, melyek először vannak együtt: Caddy California, California 6.1 és Grand California.

A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

Kevés más gyártó kínál hasonlóan széles lakóautó választékot. Mindegyiket világos stílus, a részletek iránti nagy figyelem és a gyakorlati használatra összpontosító technikai megoldások jellemzik. E három lakóautó tulajdonosainak a világ egyik legnagyobb szolgáltató hálózata is rendelkezésre áll – akár utazásaik során is.

Új Caddy California kihúzható mini konyhával

Az új Caddy California két modellje is látható a Volkswagen Haszonjárművek lakókocsis virtuális kiállítási standján. A lakóautó az újonnan kifejlesztett ötödik generációs Caddy-n alapul, és így először épült meg a moduláris keresztirányú mátrixon (MQB), melynek eredményeként minden eddiginél több helyet kínál. Egy új, kihajtható ágy tökéletesíti ennek a térnek a kihasználását. A panoráma tetőnek köszönhetően úgy aludhat az új Caddy-ben, mintha a szabadban lenne. A kihúzható mini konyhával a Caddy Beach utóda első ízben rendelhető teljes értékű lakóautóként is. A standon bemutatott Caddy California modellek „Golden Green Zöld Metál” és „Costa Azul Kék Metál” színekben láthatók. E két jármű megtekintésével a látogatók felfedezhetik a lakókocsi összes új funkcióját.

A kultikus California 6.1 modell a világ legkeresettebb lakóautója

Három California 6.1 modell képezi ennek a virtuális szakkiállításnak a második fő látványosságát. A bemutatóteremben látható a 2019-ben bemutatkozott California 6.1 mint Beach Camper, összecsukható mini konyhával, „Cseresznye piros” színben, és konyhai kiegészítők teljes választékával. Ugyancsak itt van a Coast változat kéttónusú Cukor fehér / Ascot szürke színben, valamint a csúcsot jelentő Ocean változat Cukor fehér / babérlevél zöld fényezéssel.

A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

A világon nincs ennél sikeresebb lakóautó, mint ez a Bulli-alapú ikon, hiszen a mai napig az értékesített autók száma jóval meghaladja a 190 000 darabot. A lakóautók iránti kereslet jelenlegi fellendülése a California modelleknek is lendületet ad: az idén a California 6.1 és Grand California megrendelések együttesen már 26 százalékkal növekedtek.

Új Grand California teljesen felszerelt fürdőszobával

Harmadikként a Grand California is szerepel a bemutatón. A tavaly megismert modell funkciói közé tartozik a fürdőszoba zuhanyzóval és WC-vel. Az autó két tengelytávolságú változatban kapható: a Grand California 600-as hátsó keresztirányú ággyal és a tető alatt rendelhető gyermekággyal, a California 680-as hátul pedig hosszában elhelyezett ággyal van ellátva. A bemutató területen egy Grand California 600 „Indium Grey” és egy Grand California 680  „Cukor fehér / mély kék óceán” színben látható.

A bemutató megtekintése digitálisan és egyéni élő közvetítéssel is lehetséges

A „http://bit.ly/start_virtueller-reisemobil-messestand” linket követve mindenki online beléphet a Volkswagen Haszonjárművek szakkiállításra. A látogatók itt kóborolhatnak a virtuális világban, ahol kívülről és belülről is minden nézetben megvizsgálhatják a 3D-ben megjelenített járműveket. A show keretein belül a Volkswagen Haszonjárművek lakóautóit exkluzív filmekben mutatják be, elmagyarázva a modellek főbb jellemzőit. Aki nagyon konkrét kérdésekre szeretne választ kapni, az online standon feltüntetettek szerint időpontot egyeztethet élő bemutatóra a kiállított lakóautókról. Az ilyen konzultációkhoz a szakértőket speciális szemüvegekkel látják el, amelyeken keresztül a látogató számára személyes élő közvetítés jön létre. Ennek során a látogató a saját képernyőjén a szakértő digitális szemével látja a jármű bemutatását. A beszélgetés során a szakértő valós időben foglalkozik a látogató kéréseivel és kérdéseivel.

A Volkswagen Haszonjárművek meghívót küld minden táborozónak: a lakóautók virtuális standja online látogatható

Letöltések, tesztvezetések és vonzó kiállítási feltételek

A bemutatott járművek adatlapjai és prospektusai letölthetők bármely számítógépre, táblagépre vagy okostelefonra, és fotógalériák valamint videók is elérhetők. Azt, hogy mennyire szilárdan rögzül a virtuális szakkiállítás a való világban, mutatja az a tény, hogy a látogatók tesztvezetéseket foglalhatnak és konzultációkat folytathatnak a német kereskedőknél.
 
Kattintson a felépítmény gyártók virtuális platformjaihoz

A látogatók azonban nem csak a California modellekkel ismerkedhetnek meg online, mert a virtuális szakkiállításhoz neves felépítmény gyártó is összekapcsolódik, amelyek Volkswagen Haszonjárműveken alapuló kisteherautókat értékesítenek. Egy kattintással elérhetők az alábbi partnerek: Batari, CustomBus, Fischer, Flowcamper, GeHoCab, HRZ Schwabenmobil, HS Offroad, Polyroof, Queensize, Reimo, Spacecamper, Terra Camper, Tischer, Tonke, Werz és Westfalia.

Az új „California on Tour” alkalmazás segítséget nyújt az utazáshoz

Végül, de nem utolsósorban a Volkswagen Haszonjárművek először mutatja be az új „California on Tour” alkalmazást. Az Apple és Android okostelefonok számára kifejlesztett alkalmazás rengeteg információt nyújt, ideértve a táborhelyeket és területeket, a kemping vállalkozásokat, a víz- és hulladék állomásokat, a különféle szabadidős tevékenységeket - például a kerékpárkölcsönzést és a látnivalókat - és a California funkcióit. Az alkalmazás az összes California verzióval együtt használható, és most letölthető a megfelelő alkalmazás boltokból.

Kulcsszavak: bemutató, Caddy, Caddy California, új modell, volkswagen
 
Alfa Rolmeo 4C premier Alfa Rolmeo 4C premier A kompakt kategória új mércéje egyenesen Kecskemétről érkezik A kompakt kategória új mércéje egyenesen Kecskemétről érkezik Az ikonikus stílus visszatér Az ikonikus stílus visszatér Indul az új Audi A8 előértékesítése Indul az új Audi A8 előértékesítése Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja
 
Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban

Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban

2020. szeptember 08.
A koronavírus-világjárvány és a szerkezetváltás nehézségei miatt már nem húzóágazat az autógyártás a német gazdaságban - állapította meg egy hétfőn ismertetett kutatóintézeti elemzés.
Részletek

Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban

Az egyik legtekintélyesebb német gazdaságkutató intézet, a kölni IW (Institut der Deutschen Wirtschaft) elemzése szerint a 2008-2018-as időszak a német autóipar "aranykora" volt. Az autógyártó társaságok mindig egyre újabb értékesítési rekordot állítottak fel, főleg a kínai piac lendületes fejlődése révén, amelyet a német gyártók és beszállítók sokkal jobban ki tudtak használni, mint európai versenytársaik.

A legjobb évben, 2017-ben az ágazat termékei iránti külföldi keresletnek volt tulajdonítható a teljes német gazdaságban előállított bruttó hozzáadott érték csaknem 10 százaléka, a foglalkoztatottak több mint 7 százaléka közvetlenül az autóiparban vagy valamely kapcsolódó területen dolgozott, és az ágazatból került ki a jogi személyek által benyújtott szabadalmak csaknem 50 százaléka, aminek révén az autóipar kulcsfontosságú szerepbe került a kutatás-fejlesztésben.

A diadalmenet 2018 során ért véget, a lejtmenet pedig 2019-ben kezdődött, amikor világszerte csökkent az új autók piaca. Közben egyre gyorsult a digitalizáció és az új meghajtási megoldások terjedése révén elindult technológiai átalakulás, ami főleg a kisebb és a közepes méretű beszállító cégeknek komoly kihívás.

Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban

Így  az elképzelhető legrosszabb helyzetben kezdődött el 2020 elején a koronavírus-világjárvány, amely a gazdaság más területeihez viszonyítva különösen súlyos csapást mért az autógyártásra. Az első időszakban felszakadoztak az igen összetett, globális szervezésű szállítási láncolatok, így Németországban szinte az egész ágazatban leállt a termelés, és a dolgozók csaknem 60 százalékát rövidített munkaidőre állították át. Áprilisban a 12 ezer darabot sem érte el a németországi autógyárak termelése, amire a huszadik század negyvenes évei óta nem volt példa.

A termelés kényszerű felfüggesztéséből adódó "kínálati sokk" után egy újabb megrázkódtatás, a kereslet drámai zuhanása következett az eleve jelentős kihasználatlan kapacitással terhelt és a technológiai változásokkal küzdő ágazatban. Így a német autóipar egy évtized óta először komoly leépítések előtt áll, és "egyelőre kiesik a Németország gazdasági növekedését meghajtó motorok közül" - áll az elemzésben.

A többi között rámutattak, hogy a BMW hatezer, az Audi csaknem tízezer, a Daimler húszezer állás megszüntetését jelentette be, és a beszállítóknál is hasonló nagyságrendű leépítés kezdődött, így például a Continental ugyancsak húszezer munkahely megszüntetésére készül. Mint írták, a munkaerőpiaci helyzetet jól jellemzi, hogy 100 meghirdetett gépjárműmérnöki állásra 366 munkakereső mérnök jut. Ráadásul igen jól fizető állásokból keletkezett hiány; a közvetlenül az autóiparban foglalkozatott 892 ezer ember ugyan a német munkavállalók csupán 2 százalékát teszi ki, de  évi 3,9 milliárd euróval a valamennyi ágazatban kifizetett bruttó bér csaknem 4 százaléka áramlik hozzájuk. Az első negyedévben átlagos havi fizetésük meghaladta a bruttó 5000 eurót, heti 36,4 órás átlagos munkaidő mellett.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, németország
 
Díjakat nyert a BMW csoport Díjakat nyert a BMW csoport Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Német kutatóintézet: az autóipar már nem húzóágazat Németországban Újra a Multivan nyerte a Motor Klassik díját 2012-ben minden szinten tarolt a Ford 2012-ben minden szinten tarolt a Ford
 
DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

2020. szeptember 08.
A párizsi Louvre múzeummal kialakított szoros partneri együttműködés keretében a DS 7 CROSSBACK egyedi elemekkel díszített, „LOUVRE” névre keresztelt exkluzív limitált szériában kerül piacra.
Részletek

 DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

Az egykori királyi rezidencia, a Louvre-palota immár nyolc évszázada része a francia történelemnek. A Louvre – amely egyetemes művészeti múzemumként 1793-ban nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt –, mintegy kilenc évezredet és öt kontinenst felölelő, a világ legszebbjei közé tartozó gyűjteményt mutat be.

A páratlan gyűjtemény nyolc részlegen elosztva, több mint 35 000 általánosan csodált alkotásból áll, mint például a Monna Lisa, a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem vagy a Milói Vénusz. A művészek számára létrehozott élettel teli, inspiráló légkört teremtő helyként számon tartott Louvre múzeum ma is szívesen ad otthont a kortárs művészetnek. Ezt jelképezi az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpriamis, amely 2019-ben ünnepelte 30. évfordulóját. A Louvre, az általa megosztott és életre keltett egyedülálló örökség örzője, a világ leglátogatottabb múzeuma.

A DS Automobiles 2015-ös megalakulása óta áll partneri kapcsolatban a Louvre múzeummal. Az örökség és a modernség közötti szövetségen alapuló együttműködés a jövő építése érdekében jött létre. A kiválóságon, a szakértelmen és az innováción alapuló jövőkép kialakításának célja, hogy világszerte népszerűsítse Franciaországot és Párizst.

LOUVRE – egy fenséges név, melyet csak a DS 7 CROSSBACK hivatott viselni

A múzeum jellegzetes stílusjegyeit mestereink a motorháztetőn, a csomagtartóajtón és az első ajtókon elhelyezett, finom kidolgozású speciális „Louvre” emblémával ültették át a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellbe. A tetőcsomagtartó sínekhez és a hátsó lámpák díszítőelemeihez hasonlóan, a DS WINGS hűtőrácsot, az alsó ablakszegélyeket és az ablakvezető síneket is egy fényes fekete díszítés emeli ki a környezetükből.

 DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

A legapróbb részletekig egyedien kidolgozott DS 7 CROSSBACK LOUVRE fekete visszapillantó tükör burkolataira lézergravírozással felvitt piramis motívum még egy csipetnyi eleganciát kölcsönöz a modellnek. A kifinomult külső megjelenés legújabb elemeként a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellen elsőként alkalmazzuk az újfajta kivitelű, 20 colos ALEXANDRIA keráktárcsákat.

A belső térben, a szellőzőkön és a műszerfalon 3D nyomtatásban, a középső rakodórekesz fedélének nappabőr borításán pedig dombornyomással – finom utalásként – jelenik meg az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpiramis motívuma.

A DS Automobiles nyújtotta utazási élmény igazi művészetté válik, amely különleges kényelemmel párosul egy finom eleganciával kialakított ékszerdobozban. A francia szakértelmet megtestesítő modell az új technikákat, mint a 3D nyomtatás vagy a lézergravírozás olyan nemes anyagokkal társítja, mint az óraszíj mintázatú, bazaltfekete nappabőr. A Louvre múzeummal való hosszú távú és szoros együttműködés eredményeként jött létre a kultúra és az utazás művészetének sikeres ötvözése.

„Egy nap a Louvre-ban”, magával ragagó, exkluzív művészeti élmény

A művészet és a kultúra szeretete az autóban exkluzív, új formában jelenik meg. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE utasai a világ legszebb múzeumának legemblematikus alkotásait csodálhatják meg.

 DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

A nagyobb élmény érdekében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE a nagyfelbontású, 12 colos, nagyméretű középső képernyőn jeleníti meg ezeket az alkotásokat. Már az indulásnál, maguk az alkotások is inspirációs forássá válnak egy körülbelül négyperces podcast meghallhagtásával, amely minden titkukat feltárja (francia, angol, német, spanyol és olasz nyelven érhető el).

A Louvre múzeum és a DS Automobiles munkatársai 182 alkotást választottak ki, hogy a teljes gyűjteményt és az összes részleget bemutassák. Az alkotásokat hetente lehet megtekinteni, vagy egy keresőmotoron keresztül felfedezni, ezzel is tovább emelve a DS 7 CROSSBACK LOUVRE belső terének hangulatát. A kifinomultságot szolgáló újdonságként arra is lehetőség van, hogy utazás közben a középső képernyőn megjelenő alkotásban – festményben vagy szoborban – gyönyörködhessünk.

Többek között a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem, a Leonardo da Vinci által festett Monna Lisa portré, Veronese: A kánai mennyegző, Jacques-Louis David: I. Napóleon koronázása, Théodore Géricault: A Medúza tutaja, Eugène Delacroix: A Szabadság vezeti a népet vagy az egyiptomi Ülő írnok szobra szerepel a felkínált alkotások között.

További exkluzív kedvezményként, minden DS 7 CROSSBACK LOUVRE vásárló kap egy „Louvre barátai” kártyát, amely a Louvre múzeum mellett az Eugène-Delacroix nemzeti múzeum állandó és időszaki kiállításaira is korlátlan belépést biztosít: elsőbbségi belépés a Louvre múzeumba a Richelieu folyosón keresztül, ingyenes belépés egy kísérő személy számára, ingyenes belépés a Louvre-Lens Múzeum Galerie du Temps kiállítási csarnokába, valamint a Louvre Abu Dhabi múzeumba és több mint száz múzeumban igénybe vehető más kedvező ajánlatokat is kínál, egy évre.

 DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

Hálózatról tölthető kétféle hibrid motor, benzines vagy dízelüzemű változatok

Az utazás művészetének jegyében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellhez hálózatról tölthető kétféle hibrid motort kínálunk: egy 300 lóerős (négykerék-meghajtású) és egy 225 lóerős (kétkerék-meghajtású) változatot, melyeknek a kilométerenkénti CO2-kibocsátása 36 és 38 gramm között mozog, a kombinált ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztásuk pedig 1,7 liter/100 km alatt van. Tisztán elektromos és kibocsátás-mentes üzemmódban, a WLTP norma szerint mérve, a hatótávolság akár az 58 kilométert is elérheti. A 300 lóerős motorral szerelt változat 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és álló helyzetből indulva 25,9 másodperc alatt tesz meg 1000 métert.

180 és 225 lóerős benzinmotorok és 180 lóerős dízelmotorok is megtalálhatók a kínálatban.

A francia autóipari szakértelem legjavát képviseli a FEKETE ART BASALTE nappabőr kárpitozású DS OPERA utastéri inspiráció. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE a fejlett technológiát képviselő berendezéseket a kifinomultsággal párosítja, mint például – a szériafelszereltségként kínált – DS CONNECTED PILOT, 2. szintű önvezető rendszer, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, kamera által vezérelt felfüggesztés, a DS ACTIVE LED VISION, aktív világítási rendszer, valamint számos vezetést segítő rendszer, beleértve a kibővített táblaolvasó rendszert, az aktív holttér-figyelő rendszert, a kamerával működő fáradtságérzékelő rendszert, vagy a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető aktív biztonsági rendszert, valamint a szellőző- és masszázs funkcióval rendelkező, fűthető első üléseket és a fűthető szélvédőt.

 DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény

A DS 7 CROSSBACK LOUVRE négyféle színben rendelhető: indigókék, Crystal Pearl, Perla Nera fekete és Platinaszürke.

A DS 7 CROSSBACK LOUVRE limitált széria a különböző régiók tizennyolc országában kerül forgalomba. Néhány darab Magyarországon is elérhető lesz az idei év végén.

Franciaországban az árak, a motortól függően 54 000 és 67 300 euró között mozgnak.

Kulcsszavak: DS 7 Crossback, DS Automobiles, suv
 
A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Az új Continental CrossContact™ ATR terepen és közúton is kiváló teljesítményt nyújt Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen Sir Alex Ferguson Chevrolet Captivája jótékony árverésen
 
A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

2020. szeptember 07.
A SEAT Ibiza és az Arona növeli a konnektivitás szintjét, hogy az ügyfelek az utastérben is élvezhessék digitális életüket.
Részletek

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT folytatja termék offenzíváját a termékválasztékot kiegészítő új járművekkel, míg a már piacon lévő típusok kiegészítő funkciókat és funkcionalitást kapnak, ezzel téve még kedvezőbbé az ajánlatot.

Új szolgáltatások és fejlesztések a teljes modellpalettán

A SEAT legkisebb és első elektromos járműve, a SEAT Mii elektromos városi autó megfelel a környezetre gyakorolt hatás csökkentésének igényeinek. A városi autó egyesíti a legmodernebb hajtásláncot és a magas szintű konnektivitást, de mostantól a DAB + rádió is a szériafelszereltség részét képezi majd. A technológia nagyobb számú állomás elérését teszi lehetővé, még jobb hangminőség mellett.

Az összekapcsolhatóság a SEAT Ibiza és a SEAT Arona fejlesztésének középpontjában áll, mindkét jármű vezetője a SEAT Connect szolgáltatásait élvezheti. Ez a technológia új szintre hozza a digitalizációt a kompakt SEAT Ibizában és a SEAT Arona SUV-ban, ezekben a járművekben az ügyfelek magas szinten élvezhetik digitális rendszereiket, és az infotainment-en keresztül különböző funkciókat érhetnek el.

A kínálat része az autón belüli és autón kívüli kapcsolat online alapú navigációs funkcióval és szolgáltatásokkal, Full Link az Android Auto és az Apple CarPlay funkcióval, valamint a hangfelismerés a simább, természetes kapcsolat érdekében.


A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

És itt még nincs vége, a SEAT Ibiza és a SEAT Arona mostantól a SEAT Connect alkalmazással is működik. Az intelligens eszközre letöltve számos olyan funkció távirányítását teszi lehetővé, amely maximalizálja az utazási élményt és növeli a biztonságot. Akár távolról szeretne hozzáférni a jármű adataihoz, vagy aktiválja a kürtöt és az irányjelzőket, hogy könnyebben megtalálja az autót - minden az ügyfél keze ügyében van.

Új és merész formatervével, a legfejlettebb hajtóművek széles skálájával és a teljes konnektivitás élményével az új SEAT Leon készen áll a jövőre. Csábító megjelenését fokozza az új 18 collos, akár Cosmo Grey, akár Nuclear Grey színben elérhető könnyűfém keréktárcsák alkalmazása, elérhetők olyan opciók, amelyek tovább javítják az egyébként is vonzó dizájnt. De a praktikusság is növekedett azáltal, hogy a Leon csomagtartójába beépítettek egy 230 V-os csatlakozó aljzatot (mind az 5 ajtós, mind a Kombi karosszéria típusoknál) – melyről bármilyen berendezést üzemeltethet és feltölthet.

A vadonatúj SEAT Leon gyártásának megkezdésével egyidejűleg a SEAT Ateca 2020 is elindult a gyártósoron.

Barcelonában tervezték és fejlesztették, Kvasiny-ban (Cseh Köztársaság) gyártják, az Ateca további lendületet ad a márka SUV sorozatának, mely a márka folyamatos sikere szempontjából kiemelkedően fontos szegmens.

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT Ateca 2020, amely immáron a földre vetített "Hola!" szóval üdvözli az utasokat, felfrissítő evolúciót kínál merész dizájnnal, erősebb karaktert adó újjáélesztett és érzelmesebb külső és belső formatervezési nyelvvel. Teljesen csatlakoztatott, hogy kapcsolata folyamatos legyen a digitális élettel, melynek középpontjában a biztonság és a kényelem áll, az ügyfelek életmódjának megfelelő megjelenéssel, és számos fejlett hajtóművel, melyek választ adnak az élet nyújtotta követelményeknek.

A vezetési asszisztens rendszerekkel, mint például a prediktív adaptív sebességtartó automatika, a vészhelyzeti asszisztens, az ütközés előtti Pre-Crash asszisztens, vagy a Travel Assist és a Side & Exit Assist, az új SEAT Ateca egyesíti a legfejlettebb járművezető-asszisztens rendszereket, hogy bármilyen vezetési helyzetben optimális védelmet nyújtsanak, és ezzel a szegmens egyik legbiztonságosabb és legkényelmesebb járművévé tegyék. Ezen felül a SEAT Ateca olyan új kényelmi felszerelésekkel is rendelkezik, mint például a fűtött kormánykerék, a Climacoat vagy a Trailer Assist.

A márka legnagyobb SUV modellje, a SEAT Tarraco számos olyan frissítést kap, amelyek továbbra is a szegmens erős versenyzőjévé teszik, és kiemelik az átlagból.


A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A legnyilvánvalóbb változások a jármű külsejét érintik. A hátsó részen a „Tarraco” felirat már az új SEAT modelleken alkalmazott kézírási stílusban van feltüntetve, míg a végignyúló funkcionális LED-es lámpák már alapfelszereltségként kaphatók minden felszereltségi szinten – azaz a Style , Xcellence és FR szinteken -, meghatározó vizuális vonzerőt kölcsönözve a SUV dizájnjához. A két színnel bővült színválaszték - a Merlot Red és a Dolphin Grey - segít magasabb szintre emelni a személyre szabhatóságot. Az autóba beszálló utasokat az ajtók kinyitásakor a földre vetített "Hola!" köszönés üdvözli.

A SEAT Tarraco belsejében megjelenik a fűtött kormánykerék és Climacoat van a szélvédőn - ez a technológia egy fém bevonatot jelent az üveg belsejében a jégtelenítési folyamat felgyorsítása, valamint a kényelem és a kezelhetőség javítása érdekében.

Az egyre inkább digitálissá váló világban a SEAT Tarraco immáron magáénak tudhatja a legújabb infotainment technológiát is. A MIB3 architektúrája alapján, az opcionális nagyméretű, 9,2 collos képernyő minden, a felhasználó számára fontos információt megmutat, függetlenül attól, hogy navigációs információra van szüksége, zenét hallgatna vagy online rádiókhoz szeretne hozzáférni - könnyű megtalálni, amit keres. Az rintéstechnika javítja a rendszer kezelhetőségét.

A gesztusvezérlés azt jelenti, hogy ahelyett, hogy egy adott gombot keresne, elég egyszerűen csak mozgatni a kezét a rendszer előtt annak kezeléséhez.

A SEAT új funkciókat és fejlesztéseket épít be autóiba

A SEAT Tarraco autón belüli és autón kívüli csatlakoztathatóságot kínál online alapú navigációs funkcióval és szolgáltatásokkal, hangfelismeréssel, valamint a SEAT Connect alkalmazás beépítésével.

A motorháztető alatt is végrehajtottak frissítéseket. A SEAT Tarraco hajtásláncai mindig tökéletes egyensúlyt kínáltak a teljesítmény és a hatékonyság között, és ezt a megközelítést folytatták a 150PS (110 kW) négyhengeres, 1,5 literes TSI benzines egység bevezetésével, amihez egy új hatsebességes kézi sebességváltó (MQ281) csatlakozik.

Ráadásként az erősebb 2,0 literes TDI változat egy nagyobb teljesítményű verziót kap, e szerint 190 Le (140 kW) teljesítménye 200 Le (147 kW) teljesítményre változik, és egy új, hét sebességes automata DSG duplakuplungos váltóhoz (DQ381) csatlakozik.

A SEAT korszerűsíti a SEAT Alhambra kínálatát, a Reference felszereltség gyártása véget ér, így a választás egyszerűbbé válik az ügyfelek számára; a széria kiegészítők szintje emelkedik a különféle felszereltségi szintek között. A SEAT Alhambra a Climatronic kétzónás klímaberendezést, valamint a parkolási érzékelőket alapkivitelben kapja meg az összes felszereltségi szinten.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, fejlesztés, seat
 
Elektromos autót fejleszt az Apple Elektromos autót fejleszt az Apple Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Virtuális múzeumot hozott létre a Citroën Továbbra is szeretjük a Octaviát Továbbra is szeretjük a Octaviát A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását Új fejezet nyílik a PSA és a Toyota Európai együttműködésében Új fejezet nyílik a PSA és a Toyota Európai együttműködésében
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 31 - 40