Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 31 - 40
A Magyar Közút az osztrák és a szlovén autópálya kezelő társaságokkal készül az önvezető járművek megjelenésére

A Magyar Közút az osztrák és a szlovén autópálya kezelő társaságokkal készül az önvezető járművek megjelenésére

2019. április 09.
Részletek

A Magyar Közút az osztrák és a szlovén autópálya kezelő társaságokkal készül az önvezető járművek megjelenésére

A megállapodás részeként a projektben részt vevő szakemberek megosztják tapasztalataikat, tevékenységüket összehangolják munkájuk során. A társaságok közötti együttműködés olyan területekre koncentrál, mint például a forgalomszabályozás, a kommunikációs technológiai megoldások vagy a tesztelésre vonatkozó jogi környezet kialakítása.

A közleményben felidézték, hogy a zalaegerszegi járműipari próbapálya önvezető járművekkel kapcsolatos, határokon átnyúló tesztjeinek végrehajtása kapcsán ötszintű regionális együttműködés indult el. A kormányzati, a kutatóintézeti, valamint a szakmai szervezetek, illetve a tesztpályák közötti együttműködés mellett fontos, hogy a valós körülmények közötti teszteknek helyet biztosító közútkezelők is aktívan részt vegyenek a folyamatban és ezáltal fel tudjanak készülni az átalakuló igényekre, elvárásokra.

A partnerek közötti együttműködés az elmúlt időszakban végrehajtott, illetve a folyamatban lévő közös projektek keretein belül eddig is intenzív volt, és elsősorban a járművezetők számára nyújtott szolgáltatások fejlesztésére, illetve az országhatárokon átnyúló forgalmi események kezelésére koncentrált. Tavaly elindult az automatizált adatcsere és a webkamera képek cseréje a partnerek között, amelyek a társaságok információs felületein a közeljövőben meg fognak jelenni - jelezte a Magyar Közút.

A Magyar Közút az osztrák és a szlovén autópálya kezelő társaságokkal készül az önvezető járművek megjelenésére
Kulcsszavak: autópálya, magyar közút, önvezető jármű
 
Útdíj - Debrecen polgármestere kezdeményezi a kormánynál a várost elkerülő útszakasz díjmentessé tételét Útdíj - Debrecen polgármestere kezdeményezi a kormánynál a várost elkerülő útszakasz díjmentessé tételét Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Útdíj - Megfontolásra ajánlja a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés az M1-es egy szakaszának díjmentesítését Útdíj - Megfontolásra ajánlja a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés az M1-es egy szakaszának díjmentesítését
 
A Volkswagen autonóm szállítási eszközökkel változtatja meg a szolgáltatók és a kiskereskedelem világát

A Volkswagen autonóm szállítási eszközökkel változtatja meg a szolgáltatók és a kiskereskedelem világát

2019. április 09.
A Volkswagen az idei Hannoveri vásárra látogatókat (április 1-5.) utazásra invitálja a holnap világába.
Részletek



A szállítási kapszulák, "POD" -ok, valódi jövővel rendelkező képzeletbeli kisteherautók. Elektromos működtetés és autonóm vezetés, „hívásra” jelennek meg, bárhol is szükségesek, egy városi vagy vidéki térségben, fesztiválokon vagy sporteseményeken. Mobil orvosi rendelővel, üzletekkel, elektromos autók töltőállomásaival vagy lounge-jellegű éttermekkel és kávézókkal felszerelve. Ebben a jövőben a Volkswagen a saját márkáinak felhasználásával fogja bővíteni a "Mobilitás szolgáltatásként" üzleti modellt azáltal, hogy hozzáadja az "Üzlet, mint szolgáltatás" modellt.

A mobilitás világa gyorsan változik. Ezeknek a változásoknak a hajtóereje a járművek digitalizálása, konnektivitása és elektrifikációja - mindez teljesen új autóipari koncepciókat tesz lehetővé. Ezek magukban foglalják majd a Volkswagen Haszonjárművek által kínálandó autonóm vezetésű kisteherautókat. A Volkswagen Csoport a 2019-es Hannoveri vásáron tartja világpremierjét a rugalmasan használható POD-oknak, bemutatva azok potenciális felhasználásait is. Ezekkel együtt a vállalat átemeli a Bulli eszméjét - a forgalomban ideálisan használt hely - egy teljesen új felhasználási szintre és egy új korszakra.

 A Volkswagen autonóm szállítási eszközökkel változtatja meg a szolgáltatók és a kiskereskedelem világát

"Hannoverben ablakot nyitunk a jövő mobilitására" - mondja Alexander Hitzinger, a Volkswagen Haszonjárművek Technikai Fejlesztési Igazgatóságának tagja. Hitzinger folytatja: "Mint gyártó új lehetőségként és technológiaként mutatjuk be ezeket a POD-okat, alapot teremtve ezzel a holnap világának alakítására vonatkozó megbeszélésekhez. A Hannoveri Vásáron várom a megbeszéléseket jövőbeli potenciális üzleti partnerekkel és természetesen azon emberekkel, akik szakmailag csatlakozni szeretnének csapatunkhoz, hogy ezek az autonóm kisteherautók valósággá váljanak."

A jövőbeni kiegészítő mobilterekként a POD-ok szinte korlátlan tervezési lehetőségeket kínálnak. A "Build on Volkswagen" mobilitási koncepcióban az autógyártó és mobilitási szolgáltató nem, mint a mobilitás területeinek jövőbeni üzemeltetőjeként szerepel, hanem innovációs forrásként és üzleti partnerként, ami a megvalósításához szükséges know-how-t biztosítja. A különböző méretű vállalatok mindenféle lehetőséget megkapnak arra, hogy ezeket a POD-okat új és innovatív üzleti ötletek gyakorlati megvalósítására használják - amint azt példák, mint a kávézó, az igény szerinti orvosi rendelő és a mobil üzlet is mutatják.

A Volkswagen Haszonjárművek ebben az esetben alkalmazza a modul járművekre vonatkozó kompetenciáját, hogy új platformot hozzon létre a mobilterületek bővítéséhez (moduláris bővítő platform vagy MAP). Ezen túlmenően a "Business as a service" kiterjesztett üzleti modellje integrálja az informatikai know-how-t az üzleti folyamatok automatizálására (mobil szolgáltató operációs platform vagy MBP) és az útvonal-optimalizálást a szolgáltatók és a végfelhasználók között (szolgáltatás-foglalási platform vagy SBP). A Hannoveri Vásáron különböző POD-ok szemléltetik, hogy ez a megközelítés miként szolgálhat az üzleti ötletek létrehozásának alapjául a jövő számára. Egyértelműen meg kell jegyezni, hogy a Volkswagen nem fogja működtetni ezeket a POD-kat; inkább ezeknek a járműveknek a hardverét és szoftverét biztosítja. A Hannoveri vásár látogatói beléphetnek a 4,8 m hosszú, 2,15 m magas és 1,85 m széles POD-kba, és kipróbálhatják őket. A POD-ok későbbi valódi kinézete egyelőre másodlagos jelentőséggel bírnak jelen pillanatban. Most az üzleti ötlet sokkal fontosabb. Csak példaként, a Sedric stílusú - autonóm vezetésű, elektromos hajtású Volkswagen – járművek is elképzelhetőek lennének. A Volkswagen-csoport moduláris elektromos hajtás mátrixa (MEB) lesz a műszaki alap. Négy POD kerül mintaként bemutatásra a Vásáron:

Egészségügyi POD. Ez a furgon egészségügyi ellátást visz vidékre, különösen krónikus betegségekben szenvedőknek, vagy ideiglenes felhasználásra, mindenféle eseményre. Tágas helyet biztosít a betegeknek, valamint egy diagnosztikai széknek és egy diagnosztikai monitornak. Az orvosok a „Health Care POD” -on keresztül kezelik és kommunikálnak a pácienssel a rendelőjükből. Technikai fogalomként ez a „távorvoslás”. 2018-ban Baden-Württemberg lett a németországi első állam, amely engedélyezte ezt a kezelési módszert. A Health Care POD mögött az ötlet a telemedicinális kezelési lehetőségek bővítése. Ilyenek például a vérvizsgálatok vagy az egészségügyi ellenőrzések elvégzése a megelőzési programok keretében. A beteg adatait valós időben továbbítják az orvosnak, és intelligens eszközök (intelligens órák vagy cukorbetegség chipek) is bevonhatók. Az Egészségügyi POD szintén érdekes a krónikus betegségekben szenvedő betegek számára, akiknek rendszerint havonta többször kell az orvoshoz vezetniük. A jövőben a kezelőszoba jöhet el hozzájuk. Mivel az autonóm Egészségügyi POD nem igényel semmilyen vezetőt, a szolgáltatás alacsony költséggel valósítható meg. A POD egy alkalmazáson keresztül foglalható.

Kiskereskedelmi POD. Itt a bolt vagy "kiskereskedelmi POD" jön az ügyfélhez. Hannoverben a bemutatott ötletként egy, az ügyfél számára készült új öltöny vagy nyári ruha megrendelése a téma. Ennek a kiskereskedelmi POD-nak egy alternatív használata egy városközpontban lehetne, ahol a vásárló új öltözéket rendelhetne a következő megbeszélés felé tartva vagy a szünetre. Így működne: Az ügyfél a POD kiemelt felületére lép. A folyamat irányításához egy érintőképernyőt használ. Az első lépés a ruházati cikk megkeresése és konfigurálása. Ezután a kiskereskedelmi POD lézerfénnyel végez testvizsgálatot. Végül a rendszer tájékoztatja az ügyfelet a szállítási időről. A fizetés kártyával vagy okostelefonon történik, amikor az ügyfél kilép. Természetesen a Hannoveri Vásáron bemutatott kiskereskedelmi POD is csupán egyike a számtalan ötletnek a jövőbeli vásárlások számára.

Barista Bar POD. Ebben az esetben egy Espresso bár érkezik oda, ahol szükség van rá. Nyolc ülőhely és nagy sebességű internet a fedélzeten. Ez egy mobil kávézó a csábító svéd "Fika" stílusban. Svédül a "Fika" laza fordításban, egyfajta beszélgetős, társadalmi kikapcsolódási típus. A "Barista Bar POD" vagy a "Fika POD" elképzelhető az üzleti világ hotspotjaiban, a bevásárló övezetekben vagy az eseményeken. A fedélzeti szolgáltatás biztosítja, hogy a cappuccino vagy az eszpresszó tökéletesen elkészüljön. Nyilvánvaló, hogy ez a gasztronómia POD is csak a sok ötlet egyikét tükrözi.

Energia POD. Ezt az energiafeltöltő POD-t arra használnák, hogy kiegészítse a töltési infrastruktúra hiányosságait. Például a mobil gyorstöltőállomás ismerné az összes hálózatba kapcsolt POD töltési szintjét egy meghatározott zónán belül és igény szerint a megfelelő időben energiával látná el őket. Az Energy POD-okat digitális online szolgáltatás segítségével is lefoglalhatnák nagyszabású rendezvények, például labdarúgó mérkőzések vagy rock-koncertek számára. Ugyanúgy elképzelhető, hogy az App segítségével felkérjük az Energia POD-ot a magán- vagy kereskedelmi ügyfelek elektromos autóinak feltöltésére. Az Energia POD megoldás egyik előnye, hogy az utak és városok nem igényelnek idő- és költségigényes átalakítást az elektromos járművek energiaellátásához.

A világ körül egy multi-touch földgömbön. A Volkswagen Csoport POD-jaival egy új üzleti világot nyit meg a Hannoveri Vásáron. A világ alakításának lehetőségei gyakorlatilag végtelenek. Az autonóm kisteherautók gyakorlatilag bármilyen célra kialakíthatók: pizzériától egészen az energia POD-ig, amely mobil töltőállomásként szolgálhat, de lehet wellness-gyógyfürdő, 5G-s nagy sebességű hotspot vagy karaoke bár. Bizonyos, hogy egy új világ jön most létre. A Hannoveri Vásár Volkswagen területén a látogatók nemcsak a megvalósított POD-okat tekinthetik meg, hanem egy multi-touch földgömböt is, hogy szélesebb rálátást kapjanak a dolgokra. Ez egy gömb alakú ultra-HD érintőképernyő - egy interaktív és központi kommunikációs eszköz. A földgömbön éríintőpontokat helyeztek el. A Volkswagen innovációs hálózatának kutatási területeit és a központi régiókat mutatják, amelyek a jövőbeni mobilitás speciális központjai lesznek.

Helyszínek Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában. A csoport kutatási helyszínei az egész világon eloszlanak: az USA-ban San Francisco-ban található a Kalifornia Innovációs Központ. Az Európai Innovációs Központ helyszínei Barcelonában, Potsdamban és Wolfsburgban találhatók. Az Ázsiai Innovációs Központ helyszínei Shanghai, Peking és Tokió. Ezen kívül van egy Innovációs Központ Tel Avivban. Az említett központi régiók a német Szászország; Shanghai, Kína; Mumbai, India; és San Francisco, Kalifornia. A vásár látogatói kiválaszthatják azokat a pontokat, melyekről többet szeretne megtudni. Soknak közülük visszacsatolása van a Hannoverben kiállított POD-okra - interfészek a ma és a holnap virtuális és valós világai közötti. Mindez megtapasztalható a Volkswagennél a 2019-es Hannoveri Vásáron.

Kulcsszavak: Hannover, kiállítás, volkswagen
 
A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai Volkswagen: Európában nem kapnak kárpótlást a manipulált autók tulajdonosai A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között A Volkswagen Személyautók márka 1,94 millió autót szállított ki január és április között Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan Megérkezett a kereskedésekbe az új Volkswagen Sharan
 
Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként

Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként

2019. április 08.
Látványos pickup épül a ŠKODA KODIAQ alapjain, ez lesz a ŠKODA hatodik tanulói autója.
Részletek

Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként

A 35 szakmunkástanuló – a csapatnak hat fiatal hölgy is a tagja – célja, hogy 2019-ben első ízben használják fel a ŠKODA KODIAQ típust a tanulói tanulmányhoz. A ŠKODA mérnökeinek, valamint a műszaki fejlesztés, a formatervezés és a gyártás területén dolgozó munkatársainak szakszerű támogatásával a cseh autógyártó legnagyobb szabadidő-autóját egy dinamikus, kétajtós pickuppá alakítják. A járművet 2019 júniusában mutatják be az újságíróknak és a nagyközönség számára. A 2014 óta minden évben megvalósított gyakorlati projekt jól szemlélteti a ŠKODA-akadémia kiemelkedő színvonalú, több mind 90 éves hagyományokkal bíró képzését.

Éppen egy új tanulói tanulmányjárművön munkálkodnak a ŠKODA gépészeti szakképző iskolájának 17–20 éves tanulói. Hat fiatal hölgy is a tagja annak a csapatnak, amelynek a célja, hogy egy ŠKODA KODIAQ modellt egy modern, kifejező vonalakkal felvértezett, kétajtós pickuppá alakítsanak. Az alapul szolgáló típusra nem véletlenül esett a választás: ez a döntés jól szemlélteti, mit jelent a KODIAQ a ŠKODA márka számára. A masszív kerekekkel, a határozott élekkel és a szoborszerű felületekkel egyúttal azt is megmutatja, hogy a ŠKODA legnagyobb szabadidő-autójának letisztult és érzelemteljes formaterve még tartogat tartalékokat a formai kialakítás terén. Az első alkalommal 2014-ben megvalósított gyakorlati projekt hatodik járművét júniusban mutatják be a nagyközönségnek.

Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként

A résztvevők számára ez a gyakorlati projekt a szakképzésük csúcspontja. Ennek keretében lehetőséget kapnak, hogy már a tanulmányaik során bizonyítsák a kreativitásukat és tehetségüket járműfejlesztőként. Az egyik tanuló, Zuzana Otradovská így foglalta ezt össze: „A tanulói tanulmányjármű egy fantasztikus projekt! Hol máshol kap ilyen egyedülálló lehetőséget az ember, hogy már az oktatás során a ŠKODA mérnökeinek, formatervezőinek és szakoktatóinak segítségével egy kis csapatban a saját autóját építse meg, saját ötleteit és elképzeléseit megvalósítsa?!” Tanulmányaik korai szakaszában a projekt résztvevői a ŠKODA Design központjában, Mladá Boleslav városában belepillanthattak Oliver Stefani vezető tervező és csapatának munkájába. Az ő pontos iránymutatásukkal alkották meg az első önálló, kézzel rajzolt vázlataikat.

A Mladá Boleslav városában található ŠKODA gépészeti szakképző iskolájának hallgatói 2014 óta immár minden évben egy új tanulmányautót építenek. A diákok első koncepcióautója a CITIJET volt a ŠKODA CITIGO alapjain, ezt a FABIA típusra épülő FUNSTAR pickup követte. Ezt követően a RAPID SPACEBACK adta az ATERO kupé alapját. A 2017-es évben ismét egy ŠKODA CITIGO jelentette a kiindulást, abból épült az ELEMENT villanyautó. A tavalyi évben a ŠKODA KAROQ kompakt szabadidő-autóból építették meg a SUNROQ kabrióváltozatot. Minden egyes tanulmányautó egyértelművé teszi a ŠKODA utánpótlásnevelési programjában résztvevők kreativitását, és megmutatja, milyen lehetőségeket teremt a ŠKODA-akadémia. A ŠKODA Storyboard weboldalon megtalálható a tanulók által eddig készített tanulmányautók áttekintése.

Az 1927-ben alapított ŠKODA szakképző iskola három- és négyéves képzési programokat kínál számos műszaki szakmában. A kiemelkedő képzési színvonalból és a modern felszereltségből mind a tanulók, mind a későbbi munkaadók profitálnak.

Pickupváltozatot építenek egy KODIAQ modellből a ŠKODA szakmunkástanulói a 2019-es tanulmányjárműként


Kulcsszavak: autógyár, Kodiaq, Mladá Boleslav, skoda, tanulmány autó
 
Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Az utolsó két Magnum is kigördült Az utolsó két Magnum is kigördült A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel kezdte a második negyedévet Csehországban mérsékelten emelkedett a személygépkocsi-eladás Csehországban mérsékelten emelkedett a személygépkocsi-eladás A Ford utat mutat a jövőbe A Ford utat mutat a jövőbe
 
Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból

Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból

2019. április 08.
A világban elektromosautó-forradalom zajlik, amiből Magyarországnak és Európának sem szabad kimaradnia - mondta az LMP európai parlamenti választási listavezetője, aki ennek érdekében radikális lépéseket szorgalmaz.
Részletek

Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból

Vágó Gábor pénteki budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette: Norvégiához és Pekinghez hasonlóan el kell érni, hogy 2030-tól már Magyarország útjain is csak elektromos vagy hibrid hajtású járművek közlekedhessenek. Erre azért is szükség van, mert a jelenleg születendő gyermekek várható élettartamát három évvel rövidíti a légszennyezettség - mondta.

Az LMP a cél elérése érdekében egy úgynevezett elektromos átállási alapot hozna létre, ehhez azokat adóztatná meg, akik szén-dioxidot kibocsátó autót használnak. Ebből a forrásból állítanák át a városok közösségi közlekedését elektromos hajtásúvá, de országos szintű töltőhálózatot is kiépítenének belőle.

A legfontosabbnak azonban a kutatás támogatását nevezte Vágó Gábor, szerinte ugyanis így érhető el, hogy a jelenleg még igen drága elektromos autók megfelelő támogatás mellett már ne luxus-, hanem mindenki számára elérhető termékek legyenek.

A magyarországi autógyárak átállását is segíteni kell a kutatás támogatásával, ennek elmaradása esetén ugyanis tíz év múlva Kínából vesszük az autókat, ami jelentősen visszavetné a magyar gazdaságot - fűzte hozzá.

Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból
Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, jármű kereskedelem, plug-in hibrid
 
Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten Néhány nap alatt újabb tízezrek rendeltek Teslát Néhány nap alatt újabb tízezrek rendeltek Teslát Az évszázad sztorija lehet a Tesla Az évszázad sztorija lehet a Tesla A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt A Plug In Adventures lett az első csapat, mely egy teljesen elektromos autóval teljesítette a legendás Mongol Rallyt
 
A Toyota Corolla az év legjobb hibridje

A Toyota Corolla az év legjobb hibridje

2019. április 08.
Brit autós újságírók összeállították a 2019-ben megvásárolható tíz legkiválóbb hibrid modell listáját. Ezen négy Toyota modell szerepel, közöttük a rangsor élén a vadonatúj Corolla.
Részletek

A Toyota Corolla az év legjobb hibridje

Mostanában alig múlik el hét, hogy ne mutatnának be valahol Európában egy új hibrid modellt. A hálózatról tölthető, öntöltő és mild (lágy) hibridek térnyerésével egyre szélesebb kínálatból válogathatnak a környezettudatos vásárlók, ugyanakkor egyre nehezebb is kiigazodni a piacon. Ahány gyártó, annyi megoldás, és ahogy a hagyományos hajtáslánccal szerelt modelleknél, a katalógusadatok alapján itt sem lehet megalapozott döntést hozni. Egy rosszul megválasztott modell pedig nemcsak az adott típusból ábrándíthatja ki a tájékozatlan vásárlót, de akár a hibrid technológiába vetett hitét is megingathatja. A takarékosság nem minden – különösen, ha a kiszemelt modell hivatalos fogyasztási értékei túlzottan optimistának bizonyulnak –, a mindennapi praktikumot, a vezethetőséget, a megbízhatóságot és egy sor egyéb szempontot is figyelembe kell venni.

Ezért fontos az a rangsor, amelyet a brit What Car? szerkesztői állítottak össze a 2019-ben megvásárolható legkiválóbb hibridekről. A lista igazolja az elvárásokat: a tíz legjobb hibrid közül négy a Toyota gyártmánya, beleértve a lista első helyén álló modellt is. Ugyanakkor az, hogy más gyártók is bekerültek a Top 10-es válogatásba (még ha csupán egy-egy típusukkal is), azt mutatja, hogy az autóipar nem volt rest tanulni a hibrid technológiát forradalmasító Toyotától.

A Toyota Corolla az év legjobb hibridje

Az egyre keményebb piaci verseny örvendetes, hiszen jelenleg nincs sokoldalúbb, jobban használható, költséghatékonyabb tiszta alternatívája a belső égésű motoroknak, így minél több hibrid kerül az utakra, annál inkább csökken a közlekedés környezetre gyakorolt hatása. Nem véletlenül tette a napokban szabadon hozzáférhetővé több mint 24 ezer hibrid technológiai szabadalmát a Toyota: a fenntarthatóság és a környezetvédelem mindennél fontosabb a vállalat számára.

Visszatérve a What Car? tízes listájára, a szerkesztők józan ítélőképességét bizonyítja, hogy a Toyota két bestseller modellje, a C-HR Hybrid és a Yaris Hybrid a 10., illetve 9. helyen végzett, hiszen a rendkívül takarékos modellek méretüknél fogva inkább alkalmasak második vagy városi autónak, mint teljes értékű családi modellnek.

Ez persze előnyükre is válik, hiszen a nagyvárosi forgalomban egyetlen más hibrid modellel sem olyan élvezetes manőverezni – legyen szó parkolásról, dinamikus sávváltásokról vagy lámpától való elrajtolásról –, mint a Toyota B-szegmensbeli ajánlataival.

Helykínálatával, utazási kényelmével és még élvezetes vezethetőségével is az alsó-középkategória élvonalába tartozik a Toyota Prius, minden hibridek ősanyja. Mégsem meglepő, hogy a hetedik helyen végzett a listán, hiszen szembeötlő formavilágával nem tud olyan széles rétegeket megszólítani, mint más, hagyományos karosszériába öltöztetett hibridek. Hogy mennyire kiváló családi autó is a Prius, mi sem bizonyítja jobban, minthogy ugyanarra az ultramodern TNGA padlólemezre épül, mint a What Car? összeállításának abszolút győztese, az új Toyota Corolla Hybrid.

A Toyota Corolla az év legjobb hibridje

A frissen bevezetett, új generációs Corolla hagyományos benzinmotorral is elérhető, ám a Toyota Motor Europe előzetes számításai szerint a vásárlók mintegy 90 százaléka hibrid hajtáslánccal fogja megvásárolni a modellt. Ez új rekord (ennél jobb hibrid arányokkal csak a Lexus büszkélkedhet), ám a legkevésbé sem meglepő: a Toyota Corolla ugyanis a világon elsőként kétféle öntöltő hibrid hajtáslánccal is elérhető. Az 1.8 literes benzinmotorra épülő, különösen takarékos, 122 lóerős alapverzió mellett megtalálható a kínálatban a sportos teljesítményre képes, 180 lóerős, 2.0 literes hibrid erőforrás is. A Toyoták legendás megbízhatóságával, a minden felszereltségi szinten alapfelszerelésként kínált, igen gazdag Toyota Safety Sense biztonsági csomaggal, valamint a pontos irányíthatóságot és csendes utazást biztosító TNGA padlólemezzel együtt ez 2019 legkívánatosabb autójává teszi az új generációs Corollát – a hibridek között mindenképpen.

Kulcsszavak: Corolla, hibrid, toyota
 
Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál?
 
A CUPRA márka megerősíti csapatát, hogy európai offenzívába kezdjen

A CUPRA márka megerősíti csapatát, hogy európai offenzívába kezdjen

2019. április 04.
Miután a 2019-es genfi nemzetközi autószalonon a CUPRA Formentor premierjével az egész világon meghódította a gépkocsi szerelmeseit, a CUPRA hivatalosan is bemutatta vezetői csapatát, melyet Luca de Meo, a SEAT elnöke vezet.
Részletek

A CUPRA márka megerősíti csapatát, hogy európai offenzívába kezdjen

A CUPRA márka további vezetői Wayne Griffiths, a CUPRA ügyvezető igazgatója; Antonino Labate, stratégiai, üzletfejlesztési és műveleti igazgató; Jaime Puig, a CUPRA Racing igazgatója; Alejandro Mesonero-Romanos formatervezési igazgató; Mauro Pierallini, termék projekt vezető, Khaled Soussi, értékesítési és marketing igazgató és Xavier Serra, a Racing Engineering vezetője.

Megszületése után egy évvel a CUPRA megszilárdította struktúráját, és 50%-kal bővítette létszámát, mely így elérte a 70 főt. A márka 2018-ban valamennyi előrejelzést túlszárnyalva az értékesítésben 40%-os növekedést ért el a megelőző év adataival összehasonlítva. Tavaly a teljes eladás 14 400 darab volt. Az értékesítési rangsort Németország vezeti több mint 6 000 eladott CUPRÁval, míg Spanyolország és az Egyesült Királyság is dobogós helyen végzett, ugyanis mindkét piacon túllépték az 1 500 darabos értékesítést.

Miközben a CUPRA 2019-es célkitűzése a CUPRA-kínálat növelése, piaci pozíciójának megerősítése, a márkakereskedői hálózat létrehozásának befejezése és a CUPRA Masters képzésének folytatása, a márka már egy európai offenzíva megvalósítására összpontosít.

A CUPRA márka megerősíti csapatát, hogy európai offenzívába kezdjen

Erre az évre a CUPRA márka az alapításának első évében elért eredmények túlszárnyalását célozza meg: „Míg Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság 2019-ben is kulcsfontosságú piacaink lesznek, jelenlétünket Európa-szerte bővítjük a CUPRA Ateca bevezetésével és a Leon CUPRA erőteljes felfuttatásával. Ezzel jelentős növekedést célzunk meg Franciaországban, Svájcban és Ausztriában is. Mindezek mellett a CUPRA jelenlétét kiterjesztjük a stratégiai fontosságú tengerentúli régiókra is, mint például Észak-Afrikára és Latin-Amerikára ”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA ügyvezető igazgatója.

Szakemberek hálózata

A bővítési céljainak megvalósítása érdekében a márka értékesítési hálózatot épít ki ki, amely kiválasztott értékesítési pontokból és CUPRA specialistákból áll. A CUPRA saját eladói térrel rendelkezik majd, amelyeket a világszerte működő 210 SEAT márkakereskedőnél alakítanak ki, és az év végéig e helyek száma tovább bővül. Ezeket a CUPRA Corners nevű tereket úgy tervezték, hogy a márka modern arculatát jelenítsék meg, melyhez az ihletet egy garázs modern és egyedi újraértelmezése adta. Mindezen túl a CUPRA egyedi jellegű saját értékesítési pontokkal rendelkezik majd egy-egy meghatározó, ikonikus helyszínen.
 
A CUPRA hálózata speciális alkatrészeket és tartozékokat is forgalmaz, minden egyes modellhez külön tervezett, és gondosan kiválasztott opciókkal. Egy különleges lifestyle kollekció, vezetési tanfolyamok és különleges rendezvények is a CUPRA világának részét fogják képezni. Ennek érdekében a vállalat több, mint 240 CUPRA Mastert képzett ki, akiknek a CUPRA élmény átadása lesz a feladata.
 

A CUPRA márka megerősíti csapatát, hogy európai offenzívába kezdjen

A helyes úton

A 2019-es esztendő megerősítette a tavalyi év eredményeinek pozitív tendenciáját, hiszen az első két hónapban a CUPRA újabb csúcsokra ért a 3 600 kiszállított gépkocsival, ami 101,4%-kal több, mint az előző év azonos időszakában regisztrált értékesítés. Ezt a három számjegyű növekedés egészítette ki a márka által kifejlesztett első modell, a CUPRA Formentor bevezetését. Ez a tanulmányautó jeleníti meg a márka önarcképét, és a 100%-ig CUPRA „génekkel” 2020-ban kerül majd piacra.
 
A CUPRA Formentor mellett a márka a 2019-es genfi nemzetközi autószalonon bemutatta a CUPRA Ateca Special Edition-t is, így még magasabb szintre emelte a teljesítményt és az egyedi megjelenést. A CUPRA Atecán és a CUPRA Formentoron túl a CUPRA 2020-ig négy új modellt tervez bemutatni, annak érdekében, hogy az elkövetkező 3-5 évben megduplázza értékesítési eredményeit.

Kulcsszavak: Cupra, értékesítés, jármű kereskedelem
 
A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Rajtra kész az új Audi R8 Rajtra kész az új Audi R8 Venezuela megvett 13 ezer kínai Chery autót Venezuela megvett 13 ezer kínai Chery autót Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re Máris több mint százezer megrendelés az Opel Crossland X-re
 
Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert

Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert

2019. április 04.
A vadonatúj Mazda3 ismét a legjobbak között szerepelt a 2019-es Red Dot termékdizájn versenyen: megkapta a „Red Dot: Best of the best” díjat.
Részletek

Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert

A verseny a legértékesebb elismerése azon termékeknek, melyek formaterve igazán egyedülálló és jövőbe mutató. Az új generációs kompakt ezzel olyan korábbi Mazda modellekhez csatlakozik, melyek a KODO-t igazán híressé tették.

A tervezők a japán esztétika jegyében, és az egyszerűséget szem előtt tartva az autó karaktervonalait teljesen eltűntették a karosszériáról, így azok az autó környezetéből érkező fényt tükrözik vissza. Ez a „kevesebb több” megközelítés halad végig az autó összes részletén, és megfigyelhető pl. a fényszórók alakján is – nincsenek felesleges elemek.

„A Mazda3 formaterve mögött a letisztult szépség a kulcs” – mondja Yasutake Tsuchida, az új modell főtervezője. „De ez több, mint minimalizmus. Egy ilyen egyszerű, de gyönyörű dizájn létrehozása hatalmas munka, és folyamatos finomítás sok-sok próbálkozáson és kudarcon keresztül. Ez a forma hitünk szerint csakis agyagszobrászaink kezei által hozható létre.”

Az autó is ugyanezt a gondolkodást hozza. Embercentrikusra tervezték, hogy az autózás élmény legyen. Az új Mazda3 természetesen viselkedik, mikor a vezető gyorsít, fordul vagy fékez, és tompítja az úthibákból eredő ütéseket, mielőtt elérnék az utasokat. A vezetőt körülvevő környezet teljesen szimmetrikus. Az új ülések pl. jobban támasztják a háti medence szakaszt, ezáltal a törzs szabadabban mozoghat, így kevésbé fárasztó a hosszú vezetés. Az új Mazda3-ban mutatkozik be először a Mazda forradalmi motorja, a Skyactiv-X, mely ötvözi a benzin- és dízelmotorok előnyeit.

Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert

A nemzetközi zsűri az 55 országból érkezett 5500 pályaműből kevesebb, mint 100 terméket választott be a „Best of the Best” kategóriába. A díjazás feltétele volt az innovatív megközelítés, a funkcionalitás, az ergonómia és a tartósság. A nyertesek – köztük a Mazda – 2019. július 8-án veszik át a díjat az essen-i Aalto színházban. Az új Mazda3 csatlakozik a „Dizájn a színpadon” elnevezésű kiállításhoz is, melyen az összes díjazott termék megjelenik az essen-i Red Dot Design múzeumban, valamint a kiállításhoz tartozó Red Dot évkönyvben, websiteon és alkalmazásban.

“A Red Dot: Best of the Best” nagyon különleges kategória, mert csak nagyon kevés termék kerülhet ide,” – mondja Dr. Peter Zec, a Red Dot alapító igazgatója. “Jól megszolgált elismerése egy olyan sikernek, amely bizonyítja, hogy a cég a dizájn legjobbjai között szerepel.”

Ez már a 7. KODO modell, amely megkapja a díjat. Az MX-5 soft top és RF, a Mazda CX-3, a Mazda2 2015-ben, az előző generációs Mazda3 2014-ban, a Mazda6 2013-ban került a kiválasztottak közé.

Az 1955-ben létrehozott Red Dot a legnagyobb dizájn versenyek egyike a világon. A 48 kategóriában választott nyertesek egy évig jogosultak használni a Red Dot logoját


Kulcsszavak: elismerés, mazda, mazda3, Red Dot díj
 
Dögös és morcos - Mazda CX-3 Dögös és morcos - Mazda CX-3 Európában Fiat vagy Abarth néven fut majd a Mazda MX-5 modellpárja Európában Fiat vagy Abarth néven fut majd a Mazda MX-5 modellpárja A Mazda, Toyota, Denso közösen fejlesztik elektromos autóikat A Mazda, Toyota, Denso közösen fejlesztik elektromos autóikat Új Mazda3 hibrid és CNG változatok az idei Tokiói Autószalonon Új Mazda3 hibrid és CNG változatok az idei Tokiói Autószalonon Superbrands díjat kapott a Hyundai Superbrands díjat kapott a Hyundai
 
Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta

Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta

2019. április 04.
A BMW Group Magyarország a tavalyi egész éves rekorderedményei után, az idei első negyedévben is értékesítési csúcsot állított be, mind a BMW, mind a MINI, mind pedig a BMW Motorrad esetében.
Részletek

Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta

A vállalat lassan két éve tartó modeloffenzívájának eredményeként, soha nem látott számú újdonság érkezett a márkakereskedésekbe, így a BMW márka megtöbbszörözve a piac és a prémium szegmens növekedési ütemét, több mint 34%-kal növelte eladásait idén a január-március időszakban. A közel 900 db-os BMW értékesítés azt jelzi, hogy soha korábban nem volt ilyen erős első negyedéve a márkának itthon.

Különösen jól szerepelt a tavaly év végén bemutatott új X5-ös, tovább erősítette pozícióját a BMW 5-ös sorozat, de nagyon szépen teljesített az X3-as, illetve a BMW X modellek általában, melyekből 376 darabot adtak át az ügyfeleknek ebben az időszakban. Kiemelkedő sikerrel folytatta pályafutását a BMW i3-as is és márciusban újabb mérföldkőhöz érkezett: immár több mint félezer ügyfél választotta a prémium elektromos modellt itthon a 2014 év végi bemutatása óta. Az idei első negyedévben 59 db BMW i3-as talált gazdára Magyarországon, mellyel a prémium elektromos autók piacán továbbra is piacvezető az innovatív koncepciójú modell.

Szintén jelentősen meghaladta az összpiac bővülését a MINI is, a tavalyi év hasonló időszakához képest 28%-kal növekedtek az eladások. Magyarországon is kiváltképp népszerű a kategória egyetlen plug-in-hibrid modellje, a Cooper S E Countryman ALL4, mely valódi előfutára az év utolsó negyedévében bemutatkozó teljesen elektromos MINI modellnek.

Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta

Mindeközben a BMW Motorrad értékesítése is erős tempót diktált, a tavalyi év ugyanezen időszakához képest 39%-kal több kétkerekű BMW-t értékesítettek, összesen 140 darabot. A növekedés a nagymotorok eladásainak töretlen emelkedése mellett a G 310 R és GS modelleknek valamint a két új robogónak, a C 400 X és GT-nek is köszönhető.

„Jelentős érdeklődés mutatkozik a BMW újdonságai iránt, az új X5-ös modell piaci sikere felülmúlta saját ambíciózus elvárásainkat is. Mindazonáltal kiválóan teljesített a jelenleg kampánymodellként is elérhető BMW 530e és a teljes 5-ös sorozat, az idei első negyedévben 185 darabot adtunk el a piacvezető prémium üzleti limuzinból. A BMW i töretlen népszerűségnek örvend itthon, a beveztés óta folyamatosan növekednek az eladások, melyet hatékonyan támogat az állami támogatás és a zöld rendszám is. Tekintettel arra, hogy a BMW másik pillére, az új 3-as is most kezdte piaci pályafutását, valamint érkezik számos további újdonság, úgymint a teljesen megújult 7-es Limousine, a 8-as Cabrio, a Z4 roadster, valamint az eddigi legnagyobb BMW, az X7-es, folyamatosan tudunk újdonságot kínálni az év további részében is” – mondta el Gombos Zoltán a BMW Group Magyarország értékesítési igazgatója.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, i3, jármű kereskedelem
 
Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Növekszik az alternatív hajtású autók részaránya a németországi eladásokban Négyszeres győzelmet aratott a BMW a világ egyik legnívósabb olvasói szavazásán Négyszeres győzelmet aratott a BMW a világ egyik legnívósabb olvasói szavazásán A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát A BMW-s Wittmann nyerte a DTM magyarországi futamát A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon Hálózatbővülés a Ladánál Hálózatbővülés a Ladánál
 
Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

2019. április 04.
Az új HR-V a Honda valaha gyártott legkifinomultabb kompakt szabadidő-autója. Sportos megjelenéséhez továbbfejlesztett utastéri anyagok és formai megoldások társulnak, nem mellesleg technikailag is magasabb szinten áll, mint elődei.
Részletek

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

A HR-V továbbra is az MPV-k (Multi Purpose Pehicle – többcélú jármű, egyterű) helykínálatával és sokoldalúságával büszkélkedhet, de még jobb menetteljesítmények jellemzik, és – csupa üzemanyag-hatékony erőforrást felsorakoztató – motorválasztéka is bővült.

Az új HR-V nemcsak elegánsabb a korábbi generációknál, hanem a „Solid Wing Face” névre keresztelt, szárnyat idéző orr-résznek köszönhetően egyedibbé is vált. Magas építésével és különleges formavilágával masszív, erőteljes benyomást kelt, s egyértelműen látszik rajta, hogy biztonságos, megbízható és funkcionális.

Belsőtere megdöbbentően tágas, a Honda által fejlesztett, innovatív Magic Seats Ülésrendszer pedig végtelenül sokoldalúvá és praktikussá varázsolja. Elsőrangú mivoltához a kabinban használt kiváló minőségű, kellemes tapintású anyagok is hozzájárulnak, csak úgy, mint a különleges hangulat, ami kellemessé, egyszersmind sportossá teszi az óriási utasteret.

A 2019-es HR-V-hez erős és takarékos hajtóművet kínál a Honda. Az 1.5 i-VTEC benzines motorral felszerelt változat gyártása 2018 végén kezdődött, míg a nagyobb teljesítményű, szintén benzines 1.5 VTEC TURBO kivitelek 2019 tavaszán válnak elérhetővé. Akinek nincs kedve kapcsolgatni, a benzines egységekhez folyamatosan változó áttételű automatikus CVT nyomatékelosztót is kérhet.

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Elegáns megjelenés a szabadidő-autók magabiztos, erőteljes kisugárzásával megfűszerezve

Az új HR-V a kupék elegáns, hullámzó vonalvezetését menti át a szabadidő-autók robosztus, erőteljes formavilágába. Ezt a különleges stílust tették még kifinomultabbá és érzékibbé a Honda szakemberei a különféle új, illetve megújult dizájnelemekkel.

Így született meg a szép és modern karosszéria, melynek kupékat idéző tetővonalához hangsúlyos orr- és kiterebélyesedő alsó rész társul, méghozzá aprólékosan formált, jellegzetes vonalakkal kiegészítve. A karakteres megjelenés érzelmeket vált ki a szemlélőből, ugyanakkor stílus és praktikum terén is magasabb szintre emeli a modellt, ami feltűnő és magabiztos benyomást kelt, – nem mellesleg – a Honda arculatához is igazodik. Orr-részét immáron a szárnyat idéző, „Solid Wing Face” névre keresztelt formanyelv határozza meg, melynek legfőbb eleme az új hűtőrács felett elhelyezett, sötét, ámde magasfényű króm dísztőelem, ami a korábbi feketekróm egységet váltotta.

A HR-V alapjait adó kocsitest sportos és dinamikus, akárcsak egy vérbeli kupé esetében, és hogy semmi ne zavarja meg a harmóniát, a hátsó kilincsek észrevétlenül bújnak meg a C-oszlopban. Feltűnő, éles vonalai az autó teljes hosszán végigfutnak, s mivel fokozatosan emelkednek, álló helyzetben is úgy tűnik, mintha haladna a modell.

Ráadásként még inkább tekintélyt parancsolóvá vált a HR-V, amiben a határozott vonalakkal látványosabbá tett alsó karosszériaelemeknek és a mélyebb légbeömlőnyílásoknak éppoly fontos szerepe van, mint az alapáron kínált, vetítőlencsés, nappali menetfénnyel kiegészített fényszóróknak.

Honda HR-V: A kompakt szabadidő-autók új, frissített nemzedéke

Az ötödik ajtó körül szaladó, feketekróm díszcsík és a sötét házba integrált hátsó lámpa szintén vonzza a tekintetet, akárcsak a gazdagabban felszerelt modellváltozatokhoz kínált 17 colos, új könnyűfémfelni-garnitúra és a krómozott kipufogóvég. Az új HR-V fejlettségéről tanúskodik, hogy a fényszórók és a hátsó lámpák is LED-ek, sőt utóbbiak „füstölt” búra alá kerültek.

A HR-V karosszériája kimagasló aerodinamikai teljesítményre lehet büszke a crossoverek mezőnyében. Alacsony légellenállása és kedvező üzemanyag-fogyasztása többek között az alsó burkolatoknak köszönhető. A motor- és padlótakaró idomok kifinomult, optimalizált áramlást garantálnak, melyek az utastér továbbfejlesztett hangszigetelésének is részei. Az aerodinamikai tervezőmunka során úgy alakították a lökhárítókat, hogy a lehető legkisebb felhajtóerő hasson a kocsitestre, és nagy tempónál is stabil maradjon az autó.

A nagyméretű szabadidő-autókra jellemző masszív, magabiztos kisugárzást a HR-V esetében megannyi formatervbe simuló, gondosan kidolgozott dizájnelem egészíti ki, elegáns és vonzó megjelenéssel ruházva fel a Honda újdonságát.

A 2019-es kivitelhez kilencféle fényezés közül választhatnak a vásárlók. A Platinum Grey Metallic (csak a Sport átirathoz) és a Midnight Blue Beam Metallic vadonatúj tónus a palettán, ezeken felül a már ismert gyöngyházmetál- (Milano Red, Platinum White és Crystal Black) és metálfényezések (Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue és Ruse Black) érhetőek el a HR-V-hez.

Kulcsszavak: CBR Honda, HR-V, suv, új modell
 
Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger A Hankook új SUV gumiabroncsait szerelik gyárilag újabb prémium modellekre A Hankook új SUV gumiabroncsait szerelik gyárilag újabb prémium modellekre Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása Az új Touran – az egyterűek kategóriájának „4 literes autója”: Az új Touran – az egyterűek kategóriájának „4 literes autója”: Bemutatkozott az új Crafter Bemutatkozott az új Crafter
 
A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

2019. április 03.
Van, aki már az első melegebb napokban lecserélte a téli abroncsokat, más azonban még tolja ezt a feladatot maga előtt. De vajon meddig érdemes várni ezzel? Egy biztos: a jövőre nézve nem árt előre gondolkodni és időpontot foglalni gumicserére, valamint autónk tavaszi felkészítésére.
Részletek



A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Az idén 30 éves, az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés szakemberei pár hasznos tippet is megfogalmaztak ezzel kapcsolatban.

„Hozzánk már március első napjaiban jöttek az ügyfelek, hogy le szeretnék cseréltetni a téli gumijaikat nyáriakra” – kezdte Papolczi István, Duna Autó Zrt. szakembere.

„Személy szerint azonban azt tanácsoltam, hogy tartsák fent a téli abroncsokat még egy rövid ideig. A néhány évvel ezelőtti extrém eset után, március 15-e egy lélektani határ lett, amíg érdemes minimum kihúzni a kerékcsere idejét. Reggelente és esténként ugyanis lehűlhet annyira a hőmérséklet, amihez a téli gumi még mindig több biztonságot nyújthat, mint amennyi hátránya keletkezhet belőle az autósnak."

"Egy-egy tavaszi záporról, kiadósabb esőzésről – esetleg ad-hoc havazásról – nem is beszélve, amikor is a síkossá váló aszfalton csökkenhet autónk kontrollálhatósága, a féktáv pedig jelentősen megnövekedhet.” 

„Fontos azonban, hogy mindig az évszaknak megfelelő gumiabronccsal szereljük fel autónkat. Ha nyáron is a téli gumikat használjuk, akkor amellett, hogy gyorsabb kopnak el az abroncsaink, zajosabb gördülést, csökkent stabilitást, megnövekedett fékutat is eredményezhet. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy egy 100 km/h-ról történő vészfékezésnél a téli gumival szerelt gépjármű 6 méterrel később áll meg, mint a nyári gumival szerelt autó…”

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Ha pedig eljön a gumicsere ideje, érdemes pár kritériumot szem előtt tartani, mielőtt a következő szezont is megkezdenék az abroncsok. A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. Papolczi István szerint nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni, mert a kor miatti elhasználódásnak több befolyásoló tényezője van. De azért a 8-10 éves gumiabroncsok már cserére érettek.

A gumik profilmélysége azonban pontosan meg tudja határozni, meddig autózhatunk biztonságosan az adott abroncsokkal – ez az érték a téliek esetében 4 mm, a nyáriaknál pedig 1,6 mm. Nem árt időnként ellenőrizni a gumik légnyomását, anyagát, valamint kopottságát is, de a márkaszervizek erre is ügyelnek a cserék, szervizek alkalmával. „Ha ki is húzzuk valameddig a nyári abroncsok cseréjét, a jövőre nézve tanácsos időben bejelenteni az autónkat a szervizbe, hogy biztosan legyen időpontunk, és akkor, amikor nekünk a legalkalmasabb” – tette hozzá a szakember. A Duna Autó munkatársai nem csak a cserében, de a tárolásban is segítséget tudnak nyújtani, ugyanis a cég gumihotel szolgáltatást is kínál ügyfeleinek.

Autónk rengeteg viszontagságon megy keresztül télen, így nem csak az abroncsok, hanem a kocsi egyéb alkatrészei, tartozékai is megérdemlik a tavaszi frissítést, takarítást. A Duna Autó Zrt. szakértői öt javaslatot fogalmaztak meg annak érdekében, hogy segítsenek meghosszabbítani ügyfeleik gépjárműveinek élettartamát.  
  
A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Futómű és fékrendszer

A szakszerű vizuális ellenőrzés és tisztítás mindenkor elengedhetetlen a futómű és a fékrendszer esetében is. Télen ugyanis az autó aktív biztonsági berendezései, az ASR és ESP rendszerek gyakoribb beavatkozása okán a fékbetétek, valamint a féktárcsák is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, ezáltal jobban kopnak a többi évszakhoz képest. A folyamat során a fékalkatrészeket megszabadítják az olyan szennyeződésektől, mint a felrakódott só vagy a jégmentesítő anyagok.

Klímaberendezés

A légkondicionáló tisztítására, fertőtlenítésére azért van szükség, mert optimális környezetet biztosít a mikroorganizmusok, baktériumok elszaporodásához a nedves, nehezen hozzáférhető elemek miatt. Amennyiben a klímát fertőtlenítés nélkül kezdjük el használni, az utastérbe kerülve komolyabb egészségügyi problémákat is okozhatnak – a fejfájástól kezdve az allergián át a megbetegedésszerű tünetekig. Ezért a klímatisztításra évente legalább egy alkalommal szükség van, akárcsak a pollenszűrő cseréjére.

Folyadékok

A márkaszervizekben a különböző folyadékok ellenőrzésére, szükség szerinti utántöltésére, vagy cseréjére is nagy figyelmet fordítanak. Hiszen nem csak télen, hanem tavasszal is ugyanolyan fontos ellenőrizni a folyadékokat, beleértve a motorolaj szintet, ellenőrizni cseréjének esedékességét, a hűtőfolyadék szintjét, illetve annak fagyáspontját, a fékfolyadék mértékét és forráspontját, valamint ildomos átállni a nyári szélvédőmosó folyadékra.

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez

Karosszéria és alváz

A só és egyéb kemikáliák a karosszérián és az alvázon is komoly károkat tud okozni. Nem megfelelő ellenőrzése, tisztítása esetén gyorsabb rozsdásodást idézhetnek elő. Annak ellenére is, hogy a mai korszerű autók alvázvédelme ellenáll a síkosság mentesítő anyagok agresszív rombolásának, célszerű egy alapos alvázmosást végeznünk a tél végeztével, továbbá ellenőrizni, hogy nem történt-e fizikai sérülés, elhasználódás a futómű-alkatrészekben, a kipufogórendszerben vagy az alvázon futó csövekben, vezetékekben.

Szélvédő és ablaktörlő lapátok

A felverődő kavicsok, egyéb repedések nagy károkat okozhatnak a szélvédőben, ezért érdemes ennek állapotát is időről időre ellenőrizni. Az ablaktörlő lapátokat pedig tanácsos évente cserélni, hogy mindig a maximális minőséget biztosítsák – ez különösen igaz a téli fokozott igénybevétel után, mivel a szélvédőre fagyott szennyeződések, illetve a téli szélvédőmosó alkoholtartalma miatt már kevésbé eredményes a törlési képességük.

A márkaszervizekben nem is kérdés, hogy mindezeket a karbantartási munkákat megbízhatóan elvégzik autóján a tavaszi felkészítés során – akárcsak a Duna Autó 21 márkaszervizében. 

A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez
Kulcsszavak: autószerviz, Duna Autó, márkaszerviz, nyári felkészítés
 
Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész Sok a manipulált kilométeróra és a hamis gépjármű-alkatrész Egy elektromos versenygép az autószalonba? Egy elektromos versenygép az autószalonba? A Csermelyék ötödször nyerték el a Volkswagen Service Quality Award 2013 díjat A Csermelyék ötödször nyerték el a Volkswagen Service Quality Award 2013 díjat Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön Az ország legnagyobb Opel márkakereskedése és szervize nyílt meg Budaörsön
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 31 - 40