Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 31 - 40 |
Közlekedésbiztonsági hiányosság miatt a Tesla kétmillió autó visszahívására kényszerül az Egyesült Államokban |
||
2024. január 02.
Több mint 2 millió, az Egyesült Államokban értékesített autóját kell visszahívnia a Teslának az amerikai közlekedési hatóság szerdán közölt döntése nyomán.
|
Az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration) két éven át tartó vizsgálata nyomán hozott határozata szerint az autógyártónak az érintett járművek szoftverét frissítenie és bizonyos hiányosságokat kezelnie kell, amelyek az automata üzemmódra vonatkoznak. Az előírt beavatkozásoknak azt kell biztosítaniuk, hogy az autóvezető az automata üzemmód használatakor is irányítást gyakoroljon a jármű felett, és szükséges esetben, illetve váratlan közlekedési helyzetekben képes legyen gyorsan beavatkozni. Emellett korlátozták azon területeket, ahol az "autopilot" bekapcsolható. A közlekedési hatóság azután indított vizsgálatot, hogy több baleset történt az autótípus automata vezetés üzemmódjának használata közben, mert az bizonyos közlekedési helyzeteket nem tudott értelmezni. A kötelező visszahívás a 2012 októbere és 2023 december eleje között gyártott Tesla Y, S, 3 és X modelleket érinti.
Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, Tesla, visszahívás
|
|
|||||
|
||||||
Az Egyesült Királyságban 14,8 százalékkal nőtt az autógyártás novemberben éves szinten |
||
2024. január 02.
Az Egyesült Királyságban 91 923 autót gyártottak novemberben, 14,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál és ezzel már a tizedik egymást követő hónapja jegyeztek fel éves szintű növekedést - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapjára pénteken felkerült statisztikából.
|
Az idei első tizenegy hónapban 843 345 autó készült az Egyesült Királyságban, 16,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Novemberben a belföldi piacra 13,4 százalékkal több, 22 919 autót gyártottak, míg az exportra szánt személygépkocsik előállítása 15,2 százalékkal, 69 004-re emelkedett. Az első tizenegy hónapban a hazai piacra 11,5 százalékkal több, 174 025 autó, exportra 17,9 százalékkal több, 669 320 autó készült. A csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV), a hibrid-elektromos autók (HEV) és a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autók gyártása együttesen 20 százalékkal, 35 169-re nőtt novemberben éves szinten, azaz a múlt hónapban készült autók 38,3 százaléka volt ilyen. Ezekből az autókból az első tizenegy hónapban rekordszámú, 322 577 készült, ami 53,7 százalék növekedés a tavalyi azonos időszakkal összevetve. Nagy-Britanniában tavaly több mint hat évtizede a legkevesebb, 775 014 autót gyártottak, 9,8 százalékkal kevesebbet a 2021-esnél.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, Nagy-Britannia
|
|
|||||
|
||||||
BKK: marad az eddigi tarifarendszer és a Budapest-bérlet az agglomerációs vonalakon |
||
2023. december 30.
A BKK pénteken olyan háromoldalú megállapodást kötött a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal, amely biztosítja a jelenlegi tarifarendszer megőrzését - közölte Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.
|
Emlékeztettek arra, hogy a HÉV és az agglomerációs "kék" buszjáratok működtetéséről még 2016-ban egy sok szerződésből álló megállapodáscsomagot kötött Budapest Főváros Önkormányzata és a Közlekedési Minisztérium, amelyek vasárnap lejárnak. Ez azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy január 1-jén megszűnik a jelenlegi tarifarendszer az agglomerációs vonalakon - tették hozzá. A MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal most megkötött, áthidaló megállapodás lehetővé teszi a jelenlegi szolgáltatások fenntartását, illetve elszámolását, egyúttal érvényben tartja a jelenlegi tarifákat és bevételi elszámolásokat - írták. Így továbbra is fennmarad az egységes tarifarendszer, megmarad a Budapest-bérlet elfogadása az agglomerációs vonalakon a főváros közigazgatási határán belül. Továbbá a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalomfelügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs, "kék" autóbuszain; a BKK biztosítja az optimális megoldást ezeken a vonalakon az esetleges forgalmi zavarokra. A FUTÁR-rendszerben továbbra is megjelennek a környéki járatok; a BKK az értékesítési csatornáin változatlanul lehetővé teszi a jegyvásárlást a HÉV-ekre és az agglomerációs "kék" buszokra - sorolták a közleményben.
Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, tömegközlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program |
||
2023. december 30.
Februárban rajtolhat el a vállalkozások elektromosjármű-beszerzéseit támogató program - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) az MTI-hez eljuttatott közleményében.
|
A szaktárca emlékeztet: a tervek szerint 30 milliárd forintos keretösszegből igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást a hazai gazdasági társaságok tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához. Ismertetik: egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el. A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívás tervezete most véleményezhető, a végleges kiírás a jövő év elejéig megjelenhet. A pályázatokat várhatóan 2024. február elsejétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani. A minisztérium rámutat: a magyar gazdaság jövője a zöldenergia. A károsanyag-kibocsátás mintegy ötödéért a közlekedés, szállítás felel, e környezetterhelés túlnyomó részét a közúti forgalom okozza. A szektor zöldítésében meghatározó eszköz az elektromos autózás térnyerésének ösztönzése. A korszerű járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőiknek működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. A szaktárca adatai szerint jelenleg már közel 85 ezer zöld rendszámos gépjármű közlekedik a hazai utakon. Több mint felük tisztán elektromos személygépkocsi. A kormány a társadalmi egyeztetésen lévő programmal (https://archive.palyazat.gov.hu/node/77208) a vállalatokat ösztönzi e-járművek beszerzésére. A támogatási összegek jelentősen mérséklik a hagyományos hajtású gépkocsik árelőnyét, vonzóbbá és kifizetődőbbé teszik az elektromos személy- és teherautók, kisbuszok megvásárlását - hangsúlyozza az EM. Támogatásra magyarországi gazdasági társaságok, továbbá a taxi szolgáltatást nyújtó vagy legalább két főt foglalkoztató egyéni vállalkozások pályázhatnak a jövőre élesedő kiíráson. A flottaszolgáltatók külön programban vehetnek majd fel kedvezményes hitelt elektromos gépjárművek beszerzésére. A tíz fő alatti állományi létszámú vállalkozások legfeljebb egy, a 10-49 fő közöttiek legfeljebb öt, az 50-249 fő közöttiek legfeljebb tíz, míg a nagyobbak legfeljebb 16 járművet szerezhetnek be. Az egy cégre eső minimális támogatási érték tehát 2,8 millió, a maximális elnyerhető forrásmennyiség pedig 64 millió forint lehet. A minisztérium tájékoztatása szerint a nemzeti Helyreállítási Terv hitelrésze terhére már a jövő év elején érkezhet előlegfinanszírozás Magyarországra, miután az uniós pénzügyminiszterek tanácsa a napokban jóváhagyta az Európai Bizottság korábbi döntését. Az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetre két részletben közel 1 milliárd eurót kaphatunk 2024-ben. A kormány a REPowerEU-keretből összesen 60 milliárd forintot szán a vállalati járműbeszerzés támogatása mellett a hazai elektromos töltőhálózat bővítésére a közlekedés zöldítése érdekében. Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Unió, támogatás
|
|
|||||
|
||||||
A BMW M Motorsport és a PUMA limitált kiadású, Roy Lichtenstein által inspirált BMW Art Car kollekciót mutat be |
||
2023. december 30.
Az exkluzív BMW Lifestyle kollekció a legendás pop-art művész születésének 100. évfordulóját ünnepli. A teljes szett egy kabátból, egy nadrágból, egy pólóból, egy sapkából és egy pár sneakerből áll.
|
A legendás pop-art művész, Roy Lichtenstein (1923 – 1997) születésének 100. évfordulóját ünnepelve a BMW M Motorsport és a PUMA egy exkluzív BMW Art Car kollekciót állított össze, amely a Le Mans-i 24-órás versenyek páratlan hangulatát és a BMW Art Cars guruló műalkotások varázsát csempészi a rajongók gardróbjába. A pop-art mozgalom egyik kulcsfigurájaként Roy Lichtenstein az 1950-es és ’60-as évek művészeti szcénájának meghatározó szereplője volt, akinek munkáit a képregények világa ihlette. A művész 1977-ben alkotta meg a BMW 320i Turbo műszaki alapjaira álmodott BMW Art Car guruló műalkotást, amely a Le Mans-i 24-órás versenyen még abban az évben kategóriagyőzelmet ünnepelt. Az autó karosszériáját egy, a művész védjegyévé vált „Ben Day” pontmintázattal ábrázolt tájkép díszíti, amely látványosan kiugrik a síkból. Az ajtókat díszítő, különböző színű nap- és felhőábrázolások a legendás megmérettetés 24-órás mivoltára utalnak. A sportautó teljesen egyedi „Ben Day” pontmintázata és élénk színhasználata a BMW Art Car kollekció darabjain is visszaköszön. A limitált kiadás minden egyes tételét aprólékosan, a Roy Lichtenstein BMW 320i Turbo modelljére emlékeztető mintázattal álmodták meg a készítők. A kollekció így méltó tisztelgés az ünnepelt művész előtt, aki mindvégig az alacsony és magas művészet közötti határvonalak elmosásán dolgozott. A teljes szett egy kabátból (BMW M MOTORSPORT RL BOMBER JACKET), egy nadrágból (BMW M MOTORSPORT RL SWEATPANTS), egy pólóból (BMW M MOTORSPORT RL T-SHIRT), egy sapkából (BMW M MOTORSPORT RL CAP) és egy pár PUMA Suede sneakerből (BMW M MOTORSPORT RL SNEAKER) áll. A BMW M MOTORSPORT RL BOMBER JACKET látványosan egyesíti Roy Lichtenstein és a BMW M Motorsport színvilágát, mellrészén egy hímzett PUMA logóval. A sportos megjelenésről egyedi szabásminta, bordázott gallér, oldalzsebek és színes gombok gondoskodnak. A BMW M MOTORSPORT RL SWEATPANTS sportos lazaságról árulkodik, mindkét lábszárán Roy Lichtenstein tájképmintázatával díszítve. Az energikus zöld színben megálmodott nadrág 70% pamutból és 30% újrahasznosított pamutból készült, a hátulján szőtt BMW M Motorsport emblémával. A mindennapi praktikusságot kényelmes oldalzsebek fokozzák. A hátát díszítő BMW Art Car nyomtatással, a mellrészén elhelyezett diszkrét PUMA logóval és az ujjvégére varrt BMW M Motorsport trikolorral a BMW M MOTORSPORT RL T-SHIRT már első ránézésre is összetéveszthetetlen, egyedi benyomást kelt. A 70% pamutból és 30% újrahasznosított pamutból készült, fehér színű póló rendkívül kényelmes viseletet garantál. Az ugyancsak fehér alapon megálmodott, Roy Lichtenstein által inspirált frontnyomtatással ellátott BMW M MOTORSPORT RL CAP azonnal mosolyt csal az arcokra. Az ötpaneles sapka oldalt szőtt BMW M Motorsport emblémát, hátul pedig hímzett PUMA logót visel. Az állítható, prémium minőségű fémcsatnak köszönhetően a sapka mindegyik fejmérethez tökéletesen alkalmazkodik. A kollekciót a BMW M MOTORSPORT RL SNEAKER zárja. Az immár 50 éve ikonikus klasszikusként imádott PUMA Suede alapjaira megtervezett különlegesség belül bonyolult hímzésmintával, a külső oldalakon a legendás, szőtt PUMA Formstrips exkluzív megjelenítésével, a nyelvrészen pedig grafikai részlettel csábítja a BMW Art Cars guruló műalkotások rajongóit. A PUMA logót a sneaker hátsó részén fémből készült BMW embléma egészíti ki, szemernyi kétséget sem hagyva a limitált széria exkluzivitása felől.
Kulcsszavak: BMW M Motorsport, évforduló, PUMA
|
|
|||||
|
||||||
További negyven új elektromos busz érkezhet a fővárosba 2026-tól |
||
2023. december 29.
Negyven korszerű, környezetbarát, teljesen elektromos meghajtású autóbusszal gazdagodhat a budapesti járműpark 2026-tól.
|
Midi és csuklós elektromos busszal végzett közforgalmú járatok üzemeltetésére most először indultak közbeszerzési eljárások Magyarországon. A BKK legutóbb, októberben 50 szóló elektromos busz forgalomba állítására írt ki hasonlóan példa nélküli tendert. Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő tulajdonságukkal és felszereltségükkel szolgálhatják a Budapesten utazók kényelmét, egyúttal hozzájárulnak ahhoz, hogy a város tisztább, élhetőbb legyen. A Fővárosi Önkormányzat és a BKK elkötelezett a fenntartható működtetés, a mindenkit megillető tisztább levegő és az élhetőbb Budapest megteremtése mellett. Ezért a közlekedésszervező társaság – Magyarországon először – úgy indított közbeszerzési eljárásokat közforgalmú autóbuszjáratok üzemeltetésére, hogy a szolgáltatás teljesítését teljesen elektromos meghajtású midi és csuklós járművekkel várja el. Eredményes eljárások esetén az új megállapodások a 2015-től forgalomba állt 240 autóbusszal – jelenleg az ArrivaBus Kft. által – teljesített, 2025-től ütemezetten lejáró szolgáltatási szerződésekben foglalt feladatok egy részének ellátását biztosítják a jövőben. Az új szerződések a tervek szerint 12-12 évre szólnak. Az általános üzemeltetésen túl a töltést is biztosítani kell A december 12-én, kedden és 13-án, szerdán megjelent részvételi felhívások 20 csuklós és 20 midi elektromos autóbusz forgalomba állításával végzett szolgáltatást foglalnak magukban. A buszok általános üzemeltetésén kívül (mint a járművek karbantartása és a járművezetők alkalmazása) az elektromostöltő-infrastruktúra kialakítását és üzemeltetését is a leendő szolgáltatónak kell biztosítania. Az előreláthatólag 2026-tól forgalomba álló elektromos autóbuszoknak köszönhetően javul a fővárosi közösségi közlekedés színvonala. Elvárás a járművektől, hogy olyan tulajdonságokkal és felszereltséggel rendelkezzenek (légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák, korszerű utastájékoztató rendszer), amelyek növelik az utasok komfortérzetét. A 2025-től ütemezetten lejáró szolgáltatási szerződések kiváltására a BKK szeptemberben három közbeszerzési eljárást indított 150 autóbusz (100 csuklós és 50 szóló) forgalomba állításával végzett szolgáltatásra; az októberben megjelent részvételi felhívás pedig 50 szóló elektromos autóbusz forgalomba állítását tartalmazta. A fennmaradt 40 buszra vonatkozó közbeszerzési eljárások elindulásával már mind a 240 autóbuszra irányuló tender folyamatban van. Hosszú távon is cél marad a buszpark megújítása A fővárosi buszflotta folyamatos fiatalításának köszönhetően napjainkban már kizárólag alacsony padlós buszok közlekednek Budapesten. A BKV Zrt. autóbusz-állománya 2022 őszén 135 új járművel bővült, idén májustól pedig az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében összesen 150 korszerű, klimatizált, alacsony padlós és környezetbarát jármű állt forgalomba. Ennek ellenére még mindig csaknem 300 korszerűtlen autóbusz jár Budapesten, ezért az autóbuszpark megújítása és folyamatos frissítése továbbra is célja a Fővárosi Önkormányzatnak és a BKK-nak. Az elmúlt időszakban a BKK többször tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat a szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBus Kft.-vel közösen, hiszen Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vizionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a fővárosi járműtesztre az EU célkitűzéseivel összhangban került sor. Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, elektromos busz, fejlesztés
|
|
|||||
|
||||||
MÁV: jelentősen csökkent idén a vasúti átjárókban történt balesetek és a halálos áldozatok száma |
||
2023. december 29.
Idén eddig 61 baleset történt a MÁV hálózatán a vasúti átjárókban, egyharmaddal kevesebb, mint tavaly, és a halálos áldozatok száma is jelentősen, csaknem negyedére csökkent - közölte a MÁV csütörtökön az MTI-vel.
|
Azt írták, hogy idén a balesetekben kilencen életüket vesztették, heten súlyos, tizenketten könnyű sérüléseket szenvedtek, 35 esetben pedig anyagi kár keletkezett. A múlt év azonos időszakában 90 baleset történt vasúti átjáróban, amelyekben csaknem négyszer annyian vesztették életüket, mint idén. Tavaly a 34 áldozat közül 19-en - köztük gyerekek is - utasként estek áldozatul az autóvezető figyelmetlensége, a KRESZ-szabályok be nem tartása miatt. Voltak olyan tragikus esetek, amelyek során négyen, öten vagy heten is életüket vesztették a balesetet szenvedett járműben - tették hozzá. Közölték azt is, hogy továbbra sem csökken azonban a vasúti átjárókban lévő sorompókarok letörésének száma: évente átlagosan 800 ilyen eset van, ezt a számot idén november végére érte el a statisztika. A legjellemzőbb ok, hogy a járművezetők a fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtanak a vasúti átjáróba, elsodorva a csukódó csapórudat - áll a közleményben.
Kulcsszavak: baleset, máv, vasúti átjáró
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan felgyorsítja a teljes elektromosítást |
||
2023. december 29.
A Nissan bejelentette a második és harmadik új elektromos járművét az Egyesült Királyságban történő gyártásra. Az átalakuló EV36Zero központ bővítéséhez harmadik gigagyárra lesz szükség, hogy támogassa az Egyesült Királyság legnagyobb autógyárát.
|
A Nissan folytatja a zéró károsanyag-kibocsátású jövőre vonatkozó terveit, és megerősítette, hogy mindhárom, az egyesült királyságbeli üzemben gyártott modellje 100%-ban elektromos lesz. A mai bejelentés azt jelenti, hogy a sunderlandi EV36Zero központ, a Nissan jövőbeli terve három elektromos járműből (EV), három gigagyárból és akár 3 milliárd font értékű beruházásból áll majd – ami nagyszerű hír a Nissan 7000 brit alkalmazottja és a brit ellátási láncban támogatott 30 000 munkahely számára. Az átalakító projekt nem csak a Nissan zászlóshajójának, a Qashqai-nak és a JUKE crossovernek jövőbeli teljesen elektromos változatait foglalja magában, de a Nissan azt is megerősítette, hogy a harmadik, az Egyesült Királyságban gyártani tervezett jármű a Nissan LEAF következő generációja lesz, az az autó, amely nagy szerepet játszott az autóipar villamosításában. Mind a jármű-, mind az akkumulátorgyártást az EV36Zero mikrohálózat fogja ellátni, amely magában foglalja a Nissan szél- és naperőműveit, és képes lesz 100%-ban megújuló energiát szolgáltatni a Nissan és a szomszédos beszállítók számára. Makoto Uchida, a Nissan elnök-vezérigazgatója a sunderlandi gyár munkatársainak jelentette be a terveket: "Az izgalmas, elektromos járművek állnak a szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló terveink középpontjában. Alapvető európai modelljeink elektromos változatainak megjelenésével felgyorsítjuk a Nissan, az ipar és ügyfeleink új korszaka felé vezető utat.” "Az EV36Zero projekt a sunderlandi üzemünket, Nagy-Britannia eddigi legnagyobb autógyárát helyezi jövőképünk középpontjába. Ez azt jelenti, hogy brit csapatunk tervezi és gyártja majd a jövő járműveit, és a Nissan teljesen elektromos jövője felé vezet minket Európában." Ez a bejelentés a Nissan terveit követi, miszerint Európában mostantól minden új autója teljesen elektromos hajtású lesz, és hogy 2030-ra várhatóan 100%-ban elektromos hajtású lesz az európai személyautó-kínálata. Ez a Nissan Ambition 2030-as jövőképére is épül, amely szerint a Nissan egy valóban fenntartható vállalattá kíván válni, amely egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad. Rishi Sunak, az Egyesült Királyság miniszterelnöke elmondta: "A Nissan befektetése hatalmas bizalmat szavaz az Egyesült Királyság autóiparának, amely már most is évi 71 milliárd fonttal járul hozzá gazdaságunkhoz. Ez a vállalkozás kétségkívül biztosítja Sunderland jövőjét, mint az Egyesült Királyság Szilícium-völgyét az elektromos járművek innovációjának és gyártásának területén.” "Gazdasági tervünk középpontjában az áll, hogy az Egyesült Királyságot a legjobb üzleti területté tegyük. Továbbra is támogatni fogjuk az olyan vállalkozásokat, mint a Nissan, hogy terjeszkedjenek és minél mélyebb gyökeret eresszenek az Egyesült Királyságban, miközben a szebb jövő érdekében meghozzuk a megfelelő hosszú távú döntéseket." - tette hozzá. Három új elektromos jármű A Nissan legutóbbi beruházása akár az 1,12 milliárd fontot is eléri, amit az üzemekbe és a tágabb ellátási láncba fektet a bejelentett két új modell kutatás-fejlesztése és gyártása érdekében, beleértve a létesítmény- és gyártási folyamatok fejlesztését, a készségfejlesztést és a beszállítóknak szánt szerszámokat. Ez követi a Nissan által az EV36Zero első fázisában bejelentett 423 millió fontos beruházást, amely az első jövőbeli elektromos járműre vonatkozik. Ez a három új elektromos jármű jelenti a jövőt mindhárom, jelenleg a Nissan sunderlandi üzemében gyártott modell számára: • Nissan JUKE - a szabályszegő kompakt crossover, amelyből eddig több mint egymillió darabot értékesítettek • Nissan LEAF - a világ első tömegpiaci elektromos autója, amelyből több mint negyedmillió darabot gyártottak Sunderlandben A három jövőbeli modellt három izgalmas, tisztán elektromos hajtású koncepciómodell ihlette, amelyek közül kettőt nemrég mutattak be a Japán Mobility Show-n: • A Nissan Hyper Urban Concept, egy crossover EV, amelyet elegáns és modern esztétika jellemez • A Nissan Hyper Punk Concept, egy tisztán elektromos hajtású kompakt crossover, amelynek külső esztétikáját a sokrétű és sokszögletű felületek határozzák meg • A Nissan Chill-Out Concept, amelyet 2021-ben mutattak be, és egy jövőbeli, Sunderlandben gyártandó EV ihletője lesz A három modellel kapcsolatos további információkat, köztük a neveket, a specifikációkat és a bevezetési dátumokat egy későbbi időpontban teszik közzé. EV36ZERO Ez a hír a Nissan és partnerei által az EV36Zero létrehozására tett 1 milliárd fontos kezdeti beruházásra épül, amely átalakítja a sunderlandi gyártóüzemet, és létrehozza a világ elsőszámú EV-gyártó ökoszisztémáját. A jármű- és akkumulátorgyártást kiegészíti a sunderlandi városi tanács által kezdeményezett Microgrid projekt, amely képes lesz 100%-ban megújuló villamos energiát szállítani a Nissannak valamint a szomszédos beszállítóinak, és magában foglalja a Nissan meglévő szél- és naperőműveit, beleértve a Nissan vadonatúj, 20 MW-os naperőművét is. A további két modell, valamint egy következő gigagyár és az infrastrukturális projektekbe történő egyéb beruházások akár 2 milliárd font értékű befektetést is eredményeznek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan tervei a Qashqai és a JUKE jövőbeli elektromos változataira, valamint a LEAF leváltására akár 3 milliárd fontos beruházást is lehetővé tesznek az Egyesült Királyságban. Emellett az Egyesült Királyság kormánya 15 millió font támogatást ítélt meg egy 30 millió fontos, a Nissan által vezetett együttműködési projekthez. Ez a projekt megerősíti a bedfordshire-i Cranfieldben található Nissan Műszaki Központ (NTCE) műszaki szakértelmét és a zéró emissziós járművek kutatás-fejlesztési képességét, és növeli a jövőbeli járműmodellekkel kapcsolatos további brit K+F beruházások biztosításának lehetőségét. A közlemény egy új beruházási zóna (Investment Zone) létrehozásának bejelentésével egy időben történt Északkelet-Angliában. Az északkeleti beruházási övezet a fejlett gyártásra és a zöld iparágakra összpontosít, a Northumberlandtől Sunderlandig és Durhamig húzódó innovációs ívre építve, a Tyne-folyosó és az észak-keleti régió mentén kínálkozó lehetőségekkel. Jeremy Hunt, az Egyesült Királyság pénzügyminisztere elmondta: "A Nissan büszke múltra tekint vissza a sunderlandi autógyártásban, és az Egyesült Királyság iránti folyamatos elkötelezettségük azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak nyújtott támogatásunknak milyen eredményei vannak - segít munkahelyek ezreinek létrehozásában, és megszilárdítja Nagy-Britannia helyét a világ 8. legnagyobb gyártójaként." Kemi Badenoch, az Egyesült Királyság üzleti titkára elmondta: "A Nissan sunderlandi beruházása ismét azt mutatja, hogy a kormány autóipari ágazatra vonatkozó terve működik.” "A hamarosan megjelenő fejlett gyártási terv erre az üzletre és a brit autóipar számára a közelmúltban megnyert más nagy beruházásokra fog építeni, segítve több ezer munkahely támogatását és a növekedést az egész Egyesült Királyságban." "Az ilyen vállalkozásokkal való partnerségünk ereje, valamint a kormánnyal való együttműködési képességünk elengedhetetlen az ágazat további sikeréhez, és a ma bejelentett északkeleti beruházási övezet azt jelenti, hogy további ilyen mértékű és jelentőségű beruházások vonzása révén építhetünk eredményeinkre." Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, nissan, Sunderland
|
|
|||||
|
||||||
Fél óra alatt elfogyott az összes Land Cruiser |
||
2023. december 29.
Még piacra sem lépett, máris rekordot döntött a Toyota Land Cruiser 250: a 2024-es évre Németországba szánt teljes kontingens gazdára talált harminc perc alatt.
|
Habár 2023-ban december 22. az év legrövidebb napja – mivel idén erre a dátumra esik a téli napforduló –, a Toyota Deutschland számára már 21-én elérkezett ez a pillanat. Ekkor kezdték meg ugyanis a vadonatúj Land Cruiser 250 németországi előértékesítését, azonban az év legfontosabb piaci eseménye rekord rövid idő alatt véget is ért. A regisztrációs weboldalon mindössze fél óra leforgása alatt elkapkodták a német piacra szánt összes autót, így a Toyotának nem maradt más választása, mint lezárni az internetes jelentkezési felületet. Ezzel párhuzamosan megnyitott egy várólistát a cég, amelyre a hoppon maradt érdeklődők feliratkozhatnak. Így esélyt kapnak arra, hogy amennyiben az előre lefoglalt autók bármelyikét nem venné át a megrendelő, mások előtt csaphassanak le a felszabaduló szabadidőjárműre. A legnagyobb európai piacra ezer darabot allokált a Toyota az új generációs Land Cruiserből. Ez azt jelenti, hogy december 21-én reggel 8 és fél 9 között nem egészen 2 másodpercenként futott be egy új előrendelés a cég központjába. Ez új rekord a cég történetében, az informatikai rendszer azonban bírta a rendkívüli terhelést, ami arra utal, hogy a Toyota számított arra, hogy szokatlanul nagy lesz az érdeklődés a modell iránt. Ez érthető, hiszen a Land Cruiser Prado (J150) leendő utódjával szemben magas elvárásokat támasztottak a fogyasztók, az augusztusban bemutatott J250-es modell pedig kivétel nélkül túlszárnyalta ezeket a várakozásokat. Formai szempontból a lehető legmodernebb hangvételben értelmezi újra a tradicionális értékeket. Akár a szögletes fényszóróval szerelt alapmodellt, akár a kereklámpás bevezető szériát nézzük, mindkettő a gyökerekhez nyúlik vissza, és egyértelműen a Prado-széria őse: a J70-es előtt tiszteleg, amely 1990-ben váltott lámpaformátumot. Műszakilag a Land Cruiser 250 az ultramodern globális GA-F platformra épül, amely a korábbinál 30 százalékkal merevebb karosszériaszerkezetet, ennek köszönhetően jobb terepalkalmasságot, fokozott biztonságot és kedvezőbb közúti vezethetőséget biztosít. Szintén ennek a platformnak a hozadéka a most először alkalmazott elektromos kormányrásegítés, ami egy sor fejlett vezetőtámogató technológia bevezetését tette lehetővé. Ez utóbbi téren általánosan sokat fejlődött a modell, amely így a márka személyautóiban megszokott balesetelkerülő biztonsági funkciókkal büszkélkedhet. Szintén személyautós minőségű a beltér kialakítása, az infotainment rendszer tudása és kezelőfelülete – a központi érintőképernyő 12,3 colos, ugyanakkora, mint a szintén teljesen digitális műszeregység –, ugyanakkor tudásával terepen is méltó marad elődeihez az új generációs Land Cruiser, köszönhetően az olyan rendszereknek, mint az elektronikus vezérlésű differenciálzár, az oldható első kanyarstabilizátor, a Crawl Control „terep-tempomat” vagy a jármű környezetét megjelenítő multi-terrain monitor. A Land Cruiser 250 világszerte számos különböző hajtáslánccal érhető el. Az Európai Unióban a 2,8 literes, 204 lóerős dízelmotorral, nyolcfokozatú automata sebességváltóval kerül forgalomba, az első példányok 2024 harmadik negyedévében kerülnek a vásárlókhoz. 2025-ben pedig megjelenik ugyanennek a hajtásláncnak a 48V-os mild hibrid változata a kínálatban. Kulcsszavak: Land Cruiser, terepjáró, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO |
||
2023. december 20.
Mindössze négy héttel a világpremier után kezdetét vette a negyedik Superb-generáció sorozatgyártása. A Volkswagen márka pozsonyi üzemében közös gyártósoron készülő Superb és Volkswagen Passat jelentős szinergialehetőségeket kínál a Volkswagen Csoport számára.
|
Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”, 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója. Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez.” Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártása A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról. A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít. A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik – újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé. Kulcsszavak: autógyár, octavia, skoda, Superb
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13418 | Megjelenítve: 31 - 40 |