Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 31 - 40
Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

2019. június 04.
Első ízben kínálja robusztus SCOUT változatban zászlóshajóját a ŠKODA.
Részletek

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

A megújult SUPERB COMBI SCOUT tökéletesen ötvözi elegáns formavilágát és terepes erényeit multifunkciós és robusztus járművé, amiről a kizárólag Combi változatban és összkerékhajtással készülő modell már alapkivitelben egyebek mellett terepes dizájnelemekkel, 18 col peremátmérőjű „Braga” könnyűfém keréktárcsáival, a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot is magában foglaló, , illetve különleges SCOUT-kivitelű utasterével gondoskodik. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés.

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT formájában a cseh márka új csúcsmodellel egészíti ki offroad-változatai kínálatát, amely változatlan hosszúság és szélesség mellett a kalandra termett modellek erényeivel és hangulatával kombinálja az elegáns ŠKODA SUPERB COMBI tágas térkínálatát. A hajtásrendszer, illetve a jármű aljának kőfelverődések elleni védőburkolatát és a 15 milliméterrel megnövelt hasmagasságot egyaránt magában foglaló megemelt és megerősített futómű , valamint az összkerékhajtás révén a SUPERB COMBI SCOUT a műutaktól távol is kedvező benyomást kelt. Mindezt a vezetői profil-választás (Driving Mode Select) további Offroad üzemmódja is segíti, az adaptív lengéscsillapítás szabályzás (DCC) pedig extrafelszereltségként rendelhető.

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Két erőteljes és gazdaságos motor

A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT kizárólag egyaránt erős, benzin- és dízelüzemű erőforrásokkal lesz elérhető. A 2.0 TDI dízelaggregát teljesítménye 140 kW (190 LE), 400 newtonméter maximális forgatónyomatékát pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja a négy kerék felé. A 2.0 TDI AdBlue-befecskendezésével, SCR-katalizátorával és dízel-részecskeszűrőjével megfelel az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak.

A benzines 2.0 TSI erőforrás 200 kW (272 LE) teljesítményt és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Ez a motor is már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik, s Otto-részecskeszűrőjével szintén teljesíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT mindkét motorja tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás rendszereit is, így különösen gazdaságos üzeműek.

Robusztus dizájnelemek, illetve alumíniumhatású és krómozott díszítőelemek

A ŠKODA jól ismert SCOUT-modelljeinek stílusában az új SUPERB COMBI SCOUT is markáns offroad-külsővel jelenik meg. Új tervezésű, megnövelt hűtőrácsa – mint minden megújult  SUPERB modellen – az első lökhárítóba nyúlik és a SPORTLINE kivitelhez hasonlóan fekete kettős lamellázattal készül, ez esetben krómozott szegéllyel. A SUPERB-család további tagjaitól eltérően a SCOUT új tervezésű, egyaránt alumíniumhatású alsó védőlemezekkel kiegészített, robusztus első és hátsó lökhárítót kapott, míg kerékjáratait, oldalküszöbeit és ajtói alsó részét műanyagborítások óvják. Nemes hatású megoldás a tetősínek és az oldalablakok szegélyének egyaránt krómozott kivitele, a külső visszapillantó tükrök házai pedig alumíniumhatású felületűek. A sárvédőkön különleges SCOUT-plakettek tűnnek fel.

Első ízben bővíti a megújult ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT a SUPERB-családot

Alapkivitelében a megújult SUPERB COMBI SCOUT 18 col peremátmérőjű, opcióként kétárnyalatú „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal szerelt kerekeken gördül, extrafelszereltségként pedig ugyancsak kéttónusú kivitelben a 19 colos „Manaslu” keréktárcsák is választhatók. Kifejezetten a modell számára szerepel a palettán az új vérnarancs metál külső fényezés. Az akár 2200 kilogramm vontatható tömeggel vonójárműnek is kiváló SUPERB COMBI SCOUT extrafelszereltségként rendelhető, kihajtható vonófeje mechanikus kireteszelésű.

Fahatású elemek és SCOUT-specifikus ülések

Utasterében különleges fahatású dekorbetétekkel fogad a ŠKODA SUPERB COMBI SCOUT, amelyek az első ülésekhez hasonlóan SCOUT-logót hordoznak. Az üléskárpitok SCOUT-specifikus szövetből kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készülnek, kívánságra pedig barna díszvarrású Alcantara®/bőr kárpitozás, az első ülések első felére pedig új kontrasztárnyalatú szegély is rendelhető. Az ülésfűtés elöl az alapfelszereltség része, hátul opcióként rendelhető a külső üléshelyekre. A központi monitor offroad-képernyőkkel egészül ki, s beszálláskor speciális logóval köszönti a vezetőt.

A hátul helyet foglalók térdmagasságban mérhető bőséges lábtér jellemezte, magas színvonalú kényelme a ŠKODA modelljeire jellemző „Simply Clever” ötletek sorával növelhető tovább. Az első utasülés például kívánságra hátulról is elektromosan állítható, az extraként kínált alváscsomag pedig megnövelt méretű, kényelmes fejtámlákat, valamint plédet is tartalmaz. Amint a SUPERB minden Combi változata, a SCOUT is kategóriája legnagyobb, 660 és 1950 liter között variálható csomagterével érkezik. A csomagtérajtó kívánságra elektromosan mozgatható, az extrafelszereltségként rendelhető virtuális pedál (Virtual Pedal) technikájával pedig a hátsó lökhárító alatti egyszerű lábmozdulattal is nyitható.

2006 – megérkezik a ŠKODA első SCOUT-modellje

Az offroad-stílusú, robusztus modellek immár nagy hagyományokra tekinthetnek vissza a ŠKODA kínálatában, 13 évvel ezelőtt mutatkozott be ugyanis elsőként a ŠKODA OCTAVIA második generációjának masszív offroad-külsejű kivitele. A terepes modell gyorsan széles rajongói táborra tett szert, s az OCTAVIA harmadik nemzedékében is folytatódott a már alapkivitelben összkerékhajtással készülő kombi népszerűsége. KODIAQ (2017) és KAROQ (2018) család megfelelő tagjaival a cseh autógyártó SUV-modellpalettájára is sikerrel terjesztette ki SCOUT-koncepcióját.

Kulcsszavak: bemutató, skoda, Superb, Superb Combi, új modell
 
Íme az új BMW M4 Cabrio Íme az új BMW M4 Cabrio Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát Kémfotó! Lekapták a kombi Lada Vestát Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ
 
Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

2019. június 04.
A magyarok nagy többsége a következő években is hagyományos kereskedőktől venne új autót, azonban egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak az értékesítéshez kötődő szolgáltatásoknak – derül ki az EY megbízásából készült reprezentatív kutatásból.
Részletek

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

A jövőben akár komoly újdonságokkal is találkozhatnak majd a hazai vásárlók a kereskedésekben. A folyamatos termékinnováció, a változó közlekedési szokások, a technológiai fejlődés és az új versenytársak megjelenése mind-mind arra kényszeríti az eladókat, hogy átalakítsák működési és üzleti modelljeiket.

A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót online, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok 90 százaléka a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös felmérésből. Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85%), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt.

A technológia fejlődése a vezetési igényeket is nagy mértékben befolyásolja. A magyar autósok több mint fele (55%) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért.

Jelentősen megváltoznak a magyarok autóvásárlási szokásai

A legtöbben azt tartják fontosnak (81%), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval. A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt vennének igénybe a válaszadók (49%).

„A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.


Kulcsszavak: értékesítés, felmérés, jármű kereskedelem, Magyarország, új autó
 
Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást A BMW mellett voksoltak a legtöbben A BMW mellett voksoltak a legtöbben Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját
 
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

2019. június 03.
A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez - jelentették be pénteken Berlinben.
Részletek

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A szövetségi gazdasági minisztérium közleménye szerint a 2016-ban indított programot egyelőre másfél évvel, 2020 végéig hosszabbítják meg. A támogatási keret 600 millió euró.

Tisztán elektromos hajtásrendszerű modellekre 4000 euró, plug-in hibridekre 3000 ezer euró árkedvezmény jár, ezt fele-fele arányban finanszírozza az állam és az adott kocsi gyártója. A támogatás 60 ezer eurónál alacsonyabb listaárú modellekhez jár.

Új elem a rendszerben, hogy külön támogatást lehet igényelni vak és látássérült emberek figyelmeztetésére szolgáló berendezés beépítéséhez. Ezt azzal indokolták, hogy az elektromos autók alacsony sebességnél szinte zajtalanul közlekednek, és hang alapján igen nehéz észrevenni őket.

A támogatási program folytatása nemcsak a fenntartható mobilitás szempontjából fontos, hanem a jövőben is sikeres, munkahelyek százezreit biztosító német autóipar érdekében is - emelte ki a közlemény szerint Peter Altmaier gazdasági miniszter. Hozzátette, hogy az elektromobilitás németországi "áttöréséhez" a járművek vásárlásának ösztönzésén kívül a töltőinfrastruktúra fejlesztése is szükséges.

A német kormány meghosszabbítja az elektromos meghajtású autók vásárlását ösztönző programját

A Die Welt című lap egy pénteki összeállításában azt írta, hogy a támogatás elsősorban a német gyártóknak kedvez, az igénylések legnagyobb része BMW i3, Volkswagen e-Golf és Audi A3 e-tron típusú kocsik vásárlására érkezett.

A német kormány az évtized közepén még azt a célt tűzte ki, hogy 2020-ra elérje az egymilliót az elektromos autók száma az országban. A folyamatok nem a reményeknek megfelelően alakultak, a mobilitás új formájának népszerűsége sokáig igen mérsékelt volt, legfőképpen a hagyományos meghajtású kocsikhoz képest magas ár, szűk modellkínálat és szegényes töltőhálózat miatt. Így az év elején a Németországban üzemben tartott mintegy 57,3 millió gépjármű közül csupán 83 600 volt tisztán elektromos meghajtású.

Azonban az utóbbi hónapokban lendületes bővülés tapasztalható, az első negyedévben 23 300 új, tisztán elektromos hajtásrendszerű autóra váltottak ki forgalmi engedélyt, ami 33 százalékos növekedés éves szinten. Hasonló tendenciát mutat a kormányzati támogatási programra benyújtott igénylések száma is: míg tavaly egész évben 44 600 kérelmet adtak be, az idén májusig már 26 453 pályázat érkezett.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, németország, támogatás
 
Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó Történelmet ír a BMW i8 Történelmet ír a BMW i8 Tankoljon villanyáramot kábel nélkül! Tankoljon villanyáramot kábel nélkül! Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását
 
Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

2019. június 03.
A speciális fényezések a Ford eddigi és jövőbeli Le Mans-sikereit ünneplik. Az ünnepi fényezések azt jelzik, hogy a Ford “Au revoir”-t int (a legközelebbi viszontlátásig) a gyári szintű Le Mans-programnak.
Részletek

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

A Ford bemutatta a Ford Chip Ganassi Racing csapat Ford GT gépeihez tervezett “Ünnepi fényezést”, ami a 2019-es Le Mans 24 órás futamon indított autóit díszíti majd. A négy gyári Ford GT dekorációja a márka Le Mans-ban elért sikereit szimbolizálja – napjaink diadalait ugyanúgy, mint az 1960-as években aratott győzelmeket.

A 2019-es futam az utolsó Le Mans-i verseny lesz a gyár jelenlegi Ford GT-programjában, lezárva a Le Mans-ban versenyző gyári Ford GT-k történetének újabb dicsőséges fejezetét.

“2016-ban a Ford visszatért Le Mans-ba, hogy megünnepelje a hihetetlen 1966-os győzelem 50. évfordulóját. A megemlékezés a lehető legjobban sikerült, hiszen megnyertük a versenyt,” emlékezett vissza Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Nagy pillanat volt számomra, amikor munkatársaink nevében felállhattam a dobogóra, így idén is nagyon várom, hogy Le Mans-ban méltóképpen teljesítsük e fejezet zárófutamát.”

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

Amikor a négy gyári Ford GT kigördül Le Mans-ban a La Sarthe pályára, a közönség először csodálhatja meg vadonatúj fényezésüket, ami mindegyik autón különleges üzenetet hordoz. Ráadásul most felzárkózik hozzájuk egy ötödik Ford GT is, amellyel a Keating Motorsports versenyez a GTE Am géposztályban.

A 66-os rajtszámú Ford GT-t Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) és Billy Johnson (USA) vezeti majd; az autó fekete festése azt a Ford GT40-est idézi, amivel Bruce McLaren és Chris Amon nyerték meg a Le Mans 1966-os futamát.

Dan Gurney és A.J. Foyt  gépe (ugyancsak egy Ford GT40) 1967-ben győzött Le Mans-ban. Erre emlékeztet a 67-es számú Ford GT fényezése; az autó pilótái Andy Priaulx (GB), Harry Tincknell (GB) és Jonathan Bomarito (USA).

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése


A 68-as rajtszámú Ford GT a márka legutóbbi LE Mans-győztesei előtt tiszteleg, akik előtt a 2016-os futamon elsőként lebbent meg a kockás zászló. Dirk Müller (GER), Joey Hand (USA) és Sébastien Bourdais (FRA) ugyanazokban a színekben versenyez majd, amelyekben 2016-ban is nyertek Le Mans-ban.

Scott Dixon (NZ), Ryan Briscoe (AUS) és Richard Westbrook (GB) vezeti a 69-es számú gépet, aminek dizájnja megegyezik azzal a Ford GT40-esével, amely másodikként ért célba az 1966-os, legendás hármas befutóban.

A 85-ös rajtszámú Ford GT-t egy privát csapat, a Keating Motorsports indítja a GTE Am géposztályban. A csapat ugyanazt a fényezést használja, ami a négy gyári Fordot is díszíti, ám mindezt kiegészíti még a fő szponzor, a Winn’s élénk színű logója. Az autót Ben Keating (US), Jeroen Bleekemolen (NETH) és Felipe Fraga (BRA) vezeti majd.

Le Mans előtt tiszteleg a Ford ünnepi versenyautó-fényezése

“A Ford GT segítségével a Ford visszatérhetett a hosszútávú GT-versenyek világába,” mondta el Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “Ez a gyári Ford GT program hatalmas sikert hozott márkánknak, mi pedig élveztük azt a rengeteg kihívást, amivel e négy izgalmas év alatt szembesültünk. Le Mans nem a gyári program teljes lezárását jelzi, hiszen sok futam vár még ránk a 2019-es IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban.”

A Ford GT vasárnap (június 2-án) lép pályára új színeiben a hivatalos Le Mans teszten. A Ford népszerű Le Mans Livestream közvetítésének köszönhetően a rajongók június 15-16-án akár egy gyári Ford GT cockpitjéból is követhetik a 24 órás versenyt.

Kulcsszavak: autósport, ford, Ford GT, Le Mans
 
Dakar - Viharos érkezés Bolíviába Dakar - Viharos érkezés Bolíviába A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Márciusban a Ford Fiesta volt Európa és hazánk legkelendőbb autója Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition! Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition!
 
A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

2019. június 03.
Beköszöntött az autófejlesztés jövője: a Volvo Cars és a felső kategóriás kiterjesztett valóságú szemüvegeket gyártó, finn Varjo létrehozták a világ első olyan rendszerét, amelyben a tényeket és a képzeletet kombináló valóság segítségével értékelnek ki prototípusokat, formai megoldásokat és aktív biztonsági technológiákat.
Részletek

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

Az együttműködést tovább mélyíti, hogy a Volvo Cars Tech Fund befektetőként finanszírozza a Varjót. A Tech Fund az autógyártó kockázatitőke-alapja, amely a nagy potenciállal rendelkező technológiai start-up vállalkozásokba fektet be.

 A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként tette lehetővé a fejlesztők számára, hogy egy tényleges autó vezetése közben kombinált valóság szemüveget viselve olyan virtuális elemeket, vagy akár komplett rendszereket jelenítsenek meg maradéktalanul élethű formában, amelyeket nem csak a vezető, de az autó szenzorai is valóságosnak érzékelnek. Ezt a mai napig egyetlen autógyártó sem volt képes megvalósítani.
 
A ma bemutatott Varjo XR-1 szemüveg azonban minden eddiginél nagyobb felbontásban jelenít meg fotorealisztikus kombinált vagy virtuális valóságot. Ez azt jelenti, hogy az XR-1 alkalmazásával radikálisan csökkenthető a fejlesztési folyamatok időigénye, mivel az új funkciók és formai megoldások szinte azonnal kiértékelhetők a technológia segítségével.
 
Elődjéhez képest az XR-1 szemüveget nagyfelbontású kamerákkal is felszerelték, így az alkalmas a kombinált valóság megjelenítésére. Ez lehetővé teszi a Volvo Cars tervezői és mérnökei számára, hogy akár évekkel azok tényleges megvalósulása előtt ´vezessenek´ egyes leendő típusokat, és komplett rendszereket értékeljenek ki szimulált környezetben. Így a vállalat a létező leginkább kifinomult felhasználói élményt képes nyújtani a világ legbiztonságosabb autóinak fedélzetén.
 

A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

„A kombinált valóság alkalmazásával szó szerint már a tervezés fázisában elkezdhetjük egyes megoldások és technológiák kiértékelését.” – mondta Henrik Green, a Volvo Cars technológiai igazgatója. „Az új termékek és ötletek eddig megszokott, statikus kiértékelése helyett rögtön ´menet közben´ tudjuk tesztelni az egyes koncepciókat. Ezzel a megközelítéssel jelentős megtakarítások érhetők el, hiszen a tervezési és fejlesztési folyamat jóval korábbi fázisaiban elkerülhetők bizonyos zsákutcák és meghatározhatók a prioritások.”
 
Az XR-1 alkalmazásával az aktív biztonsági megoldásokat is jóval korábban fejleszthetik és tesztelhetik a Volvo Cars mérnökei. A biztonsági szakemberek az XR-1 szemüvegeket viselve vezethetnek létező autókat a Volvo svédországi kutatási létesítményeiben, és a fizikai környezetre vetített, kiterjesztett valóság segítségével tesztelhetik a virtuális aktív biztonsági rendszerek működését.
 
Az XR-1 rendkívül pontos szemmozgás-követő technológiájának köszönhetően könnyen megvizsgálható, az autóvezetők hogyan alkalmaznak egyes új funkciókat és szolgáltatásokat, illetve, hogy azok bármilyen formában elterelik-e figyelmüket. A figyelemelterelés szintjének technológia alapú mérése révén lehetővé válik a Volvo Cars számára, hogy olyan új szolgáltatásokat dolgozzon ki, amelyek a lehető legcsekélyebb mértékben zavarják meg a vezető összpontosítását.
 
„A kezdetektől fogva egy olyan termék létrehozására törekedtünk, amely harmonikusan képes ötvözni a valós és a virtuális világokat.” – mondta Niko Eiden, a Varjo alapító vezérigazgatója. „Az az elképesztően előremutató mód, ahogyan a Volvo Cars az XR-1 szemüveget alkalmazza, rávilágít arra, hogy a Varjo technológiájával korábban elképzelhetetlen dolgokat lehet megvalósítani. A Volvóval karöltve új korszakot nyitottunk a kombinált valóság ipari felhasználása terén."
 
A Volvo Cars és a Varjo a világon elsőként alkalmaznak kombinált valóságot az autóipari fejlesztésekben

A Volvo Cars úttörő szerepet játszik az autóiparban a kiterjesztett és virtuális valóság tervezési és fejlesztési folyamatokban történő felhasználása terén. A Varjóval kötött együttműködési megállapodás a vállalat legújabb és eddigi legmagasabb szintű szerepvállalása ezen a területen. A Volvo Cars az új generációs technológiák fejlesztése során előszeretettel támaszkodik élvonalbeli technológiai vállalkozásokkal kötött együttműködéseire.
 
„A Varjo egyértelműen a téma egyik legnagyobb szakértője.” – mondta Zaki Fasihuddin, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. „A vállalat technológiája előtt rendkívül fényes jövő áll, ugyanakkor a Volvo Cars már ma is tudja az a gyakorlatban hasznosítani. A Varjo tökéletesen példázza, milyen jellegű vállalatokat szeretnénk befektetőként támogatni.”
 
A Varjo XR-1 szemüveget, valamint annak a Volvo Cars által alkalmazott felhasználását a kaliforniai Santa Clara városában megrendezett Kiterjesztett valóság világkiállításon tekintheti meg a szakma. A felek szabadalmi bejegyzési kérelmet nyújtottak be a technológia ilyen jellegű alkalmazására.
 

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, volvo
 
Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott Álomállás ajánlat a Harley-Davidson-tól Álomállás ajánlat a Harley-Davidson-tól Elindult a frissen felvett technikusok képzése az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gyárába Elindult a frissen felvett technikusok képzése az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gyárába Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben Nyolc százalékkal emelte árbevételét a Boeing repülőgépgyártó az első negyedévben
 
Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

2019. június 03.
Stabil 9 százalékos részesedésének megtartásában, az összpiacival azonos bővülésben bízik az idén a Skoda a magyarországi újautó-piacon - mondta Németh János márkaigazgató, a magánvevői igényeket jobban megcélzó modellújdonságokra alapozva.
Részletek

Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

A Volkswagen konszernhez tartozó márka tavaly több mint 13 800 autót értékesített Magyarországon, ebből 11 842 belföldön forgalomba helyezett autó volt. A Datahouse adatai szerint az idén az első négy hónapban 3966 új Skodát helyeztek forgalomba a magyar újautó-piacon.

Németh János elmondása szerint a tavaly eladott kocsik 85 százaléka, 9877 jármű céges vevőkhöz került. A Skoda az utóbbi években az egyik legvonzóbb márka a flottavásárlók számára, népszerű a kisvállakozók körében is - tette hozzá.

A Skoda az idén több olyan modellel jelenik meg, amelyekkel a márkaigazgató szerint a magánvevőket is jobban meg tudja szólítani. Jó pozícióhoz juthat Scala az alsóközép-kategóriában - Magyarországon erős ez a szegmens, tavaly mintegy 32 000 vevő választott ilyen járművet. Óriási az érdeklődés már most a nagycsaládosok kedvezményének lehívására alkalmas hétüléses Kodiaq iránt, ebből legalább 300 darab eladására számít Németh János. A feltörekvő városi terepjáró kategóriában javíthatja a Skoda pozícióit a Kamiq, az új kis SUV októberben érkezik a magyar piacra.


Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda

A márkaigazgató tájékoztatott arról, hogy az elektromos mobilitás területére is belép a márka, rövidesen megérkezik az első tisztán elektrmos hajtásrendszerű Citigoe iV és a hibrid Superb iV. A sor további plugin hibridekkel folytatódik, 2020-ban az Octavia hibrid változata érkezik meg.

A Skoda Auto a Volkswagen konszern tagja, 2018-ban 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak 100-nál több piacán.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, skoda
 
Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban Májusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Májusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Igazi sikertörténet lett a Citroen roncsprémium akciója Igazi sikertörténet lett a Citroen roncsprémium akciója Škoda Fabia R 5 - A sikeres Fabia sorozatgyártású típuson alapul az új raliautó Škoda Fabia R 5 - A sikeres Fabia sorozatgyártású típuson alapul az új raliautó
 
33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál

33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál

2019. május 31.
Az NKM Mobilitás Kft. 33 e-töltő telepítéséről és üzemeltetéséről állapodott meg a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel, a töltőket az elektromos autós vásárlók országszerte 17 áruháznál tudják majd igénybe venni.
Részletek

33 e-töltőt telepítenek a Spar-áruházaknál

Az NKM Nemzeti Közművek Zrt. csütörtöki közleménye szerint az első töltőket június első hetében telepítik, ezután az NKM folyamatosan helyezi üzembe a további töltőállomásokat. A Spar áruházak töltőinek használata kezdetben ingyenes lesz, a töltés a kábel csatlakoztatása után automatikusan elindul. Az elektromos töltőberendezések dupla Type2-es AC csatlakozóaljzatokkal rendelkeznek.

Felidézték azt is, hogy a Mobiliti egyéb töltőállomásain mára már mindenhol megszűnt a kábel csatlakoztatása utáni automatikus töltés-indítás. Ez a funkció már csak a Mobiliti NKM Töltőpont applikációjából kezdeményezhető, illetve regisztrált ügyfelek részére RFID azonosítóval történő töltés-indítás is elérhető.

33 e-töltőt telepítenek a Spar-áruházaknál


Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, SPAR
 
A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” Bemutatjuk világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos járművét Bemutatjuk világ legnagyobb példányszámban eladott elektromos járművét Elkészült a Ford C-MAX Solar Energi tanulmányautója Elkészült a Ford C-MAX Solar Energi tanulmányautója Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást
 
Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

2019. május 30.
Büntetőeljárás keretében, szakértők bevonásával vizsgálják, mi vezethetett a szerda esti dunai hajóbalesethez - közölte Pál Adrián rendőr ezredes az Országos Rendőr-főkapitányság csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Részletek

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

A budapesti rendőrfőkapitány bűnügyi helyettese elmondta, hét halottat találtak és továbbra is 21 eltűntet keresnek a Duna teljes déli szakaszán.

Közölte, halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt indítottak eljárást ismeretlen tettessel szemben.

Ismertetése szerint szerda este 21.05-kor történt a baleset, az első telefonos bejelentés 10 perccel később érkezett a tevékenységirányítási központhoz arról, hogy két hajó a Margit hídnál összeütközött és emberek estek a vízbe.

Az ütközés után a Hableány nevű hajó oldalára fordult és nagyon gyorsan, hét másodperc alatt elsüllyedt. A Dunai Vízirendészeti Kapitányság első hajója 21.29 perckor érkezik a helyszínre, ekkor kezdik az "elsődleges intézkedéseket".

Az MTI kérdésre azt közölték, a Viking Sigyn hajó "svájci illetőségű céghez tartozik", kapitánya pedig ukrán állampolgár, akit már meghallgattak a balesettel kapcsolatban.

Az ORFK büntetőeljárás keretében vizsgálja a tegnapi Dunai hajóbalesetet

Kérik: aki látta a balesetet, azonnal jelentkezzen a rendőrségen.

Pál Adrián szerint a dunai hajóbaleset felvételein az látszik, hogy az ütközés előtt a Hableány turistahajó befordult a Viking szállodahajó elé, azt követően történt a tragédia.

A felvételeket értelmezve elmondta, a videón az látható, hogy "hegymenetnek, északnak" tart mindkét hajó, és amikor beérnek a Margit híd két pillérje közé, a Hableány "valamilyen oknál fogva" befordul a Viking elé, a Viking pedig megborítja a kishajót, amely hét másodperc alatt elsüllyed.

Elmondta, a baleset helyszínéhez érkeztek a katasztrófavédelem, a rendőrség, a Terrorelhárítási Központ, a mentők, a honvédség, az önkéntes tűzoltóegyletek, a polgárőrség és a vízügyi igazgatóság munkatársai.
Az ezredes közölte, amíg a hatóságok szakemberei a helyszínre érkeztek, addig civilek a balesethez közeli hajókról mentették a vízbe esett embereket, akiket később három kórházba szállítottak, mind könnyebb sérültek. Hozzátette: az ő kihallgatásuk is megkezdődött.

Pál Adrián azt közölte, hogy a hajóbalesetnek eddig hét halálos áldozatát találták meg, közülük kettőt azonosítottak. A kimentett hét túlélő mind dél-koreai állampolgár. A Hableány magyar kapitánya és matróza a keresettek között van.

Hozzátette: továbbra is 21 eltűnt személyt keresnek, ez most a hatóságok legfontosabb feladata. Az elsüllyedt Hableány turistahajón 35-en tartózkodtak: 22 nő, 12 férfi és egy gyermek. A kapitányon és a matrózon kívül a többiek turisták, illetve idegenvezetők.

Palotai Zsolt Gábor tűzoltó ezredes, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatóhelyettese arról beszélt, hogy a Duna teljes déli szakaszán folyik az áldozatok és a lehetséges túlélők felkutatása; felvették a kapcsolatot a szerb hatóságokkal is.     Elmondta, az elsüllyedt Hableányt egy tűzoltóhajó találta meg éjjel 01.08 perckor szonár segítségével.

Közölte, jelenleg egy pontonhíd kiépítése folyik, amiről a búvárok indíthatják a merülést a hajóroncshoz. A mentéshez a Műegyetem hajózási mérnökei is segítségükre vannak - tette hozzá.

Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó, ORFK
 
Ónos eső - A rendőrség óvatosságra inti a közlekedőket Ónos eső - A rendőrség óvatosságra inti a közlekedőket DK: Tarlós vonja vissza a tendert! DK: Tarlós vonja vissza a tendert! Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Több száz traffipax kerül az utakra Több száz traffipax kerül az utakra Közel 1000 bejelentés, a kár több mint 90 millió forintra tehető Közel 1000 bejelentés, a kár több mint 90 millió forintra tehető
 
Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

2019. május 30.
Csökkent áprilisban a forgalomba helyezett benzines és dízeles autók száma és részaránya is Ausztriában, nőtt ugyanakkor az elektromos és egyéb alternatív hajtású autóké, bár részarányuk még nagyon alacsony.
Részletek

Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich) pénteken publikált jelentése szerint az idén áprilisban 46 ezer gépjárművet helyeztek forgalomba Ausztriában, 0,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A forgalomba helyezett gépjárművek 69,5 százaléka, 32 ezer volt személygépkocsi, 0,4 százalékkal több mint tavaly áprilisban.

A személygépkocsik között a benzinesek száma áprilisban az egy évvel korábbihoz képest 1,5 százalékkal 17 ezerre csökkent, a dízelek száma pedig 2,6 százalékkal 12 ezerre esett vissza. Elektromos autóból 724-et, 31,6 százalékkal többet helyeztek forgalomba az idén áprilisban mint tavaly.

A benzines autók az idén áprilisban 54,3 százalékos, a dízelesek 38,7 százalékos, az elektromos autók pedig 2,3 százalékos részarányt értek el a forgalomba helyezésekben a tavaly áprilisi 55,4 százalék, 39,39 százalék és 1,7 százalék után.

A legnagyobb mértékben a dízel-elektromos hibridek forgalomba helyezése nőtt az idén áprilisban, 295 ilyen autót helyeztek forgalomba, szemben a tavaly áprilisi 28-cal. A meghajtás részaránya 0,9 százalékra emelkedett 0,1 százalékról.


Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban

Alternatív hajtású autók között a benzin-elektromos hibrid tett szert a legnagyobb részarányra a forgalomba helyezésekben, 3,7 százalékosra a tavaly áprilisi 2,6 százalék után. Benzin-elektromos hibrid autót 1174-et helyeztek forgalomba, 41,4 százalékkal többet a tavalyi 830-nál. 

A legtöbb autót, közel 5 ezret a VW márka adta el áprilisban 15,5 százalékos részaránnyal, viszont 10,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A Skoda eladásai 11,4 százalékkal nőttek, a Seat eladásai 5,4 százalékkal csökkentek, a Skoda 8,3 százalékos, a Seat 6,4 százalékos piaci részesedést ért el. A Volkswagen konszern három tömegmárkája így 30,2 százalékos részaránnyal uralja az osztrák piacot.

Az elektromos autók között 25,3 százalékos részesedéssel legnépszerűbb Tesla tavaly 28, az idén áprilisban 183 -at értékesített. Az elektromos autók között a Kia eladásai növekedtek a legjobban, a tavalyi 5-ről 79-re. 42,2 százalékkal csökkentek viszont a VW és 33,9 százalékkal a Renault elektromos autó eladásai. BMW i3-ból pedig a tavalyinál 19,8 százalékkal kevesebb, 96 után 77 került az utakra az idén áprilisban.

Kulcsszavak: Ausztria, elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS Minden várakozást felülmúlóan sikeres az új Lexus LS Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel A Seat Leon jelentősen fellendítette a márka értékesítéseit 2014 első negyedévében A Seat Leon jelentősen fellendítette a márka értékesítéseit 2014 első negyedévében A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást A magyarok kétharmada nem tervez autóvásárlást A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését
 
A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

2019. május 30.
A ŠKODA átdolgozta zászlóshajóját, a SUPERB iV formájában pedig első ízben mutat be hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modellváltozatot. A CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje.
Részletek

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

Függöny fel: az idei IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával, a negyeddöntő mérkőzések napján, a cseh autógyártó Szlovákia fővárosában, Pozsonyban mutatja be a nyilvánosság előtt első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modelljeit, illetve felfrissített SUPERB zászlóshajóját. SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel a ŠKODA már az elektromos mobilitás korszakába lép. Immár hosszú évek óta az IIHF Jégkorong-világbajnokság főtámogatójaként a ŠKODA ezúttal tart első ízben modellpremiert e sportesemény keretében.

Amint Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Ma a ŠKODA belép az elektromos mobilitás korszakába – egészen különleges pillanat a vállalat életében, amely jövőre ünnepli 125. születésnapját. Mindjárt két modell is jelzi az új kezdetet: első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, a CITIGOe iV, amellyel megjelenünk az elektromos mobilitás területén, illetve a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású modelljeként a SUPERB iV. Emellett SUPERB zászlóshajónk felfrissített változatát is bemutatjuk, tovább finomított dizájnnal és új technikákkal.”

Mindezeken túl a ŠKODA első ízben köti össze sporttámogatói tevékenységét modellbemutatóval, amivel a vállalat a jégkorong-világbajnoksággal hosszú évek óta tartó kapcsolatát is hangsúlyozza.

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A ŠKODA AUTO és az IIHF Jégkorong-világbajnokság kapcsolata időközben a leghosszabb főtámogatói tevékenység a sportvilágbajnokságok történetében, a 27 világbajnoki torna világrekord e kategóriában. A dinamikus, vonzó, ugyanakkor szimpatikus sportág jól illik a cseh autógyártóhoz, s a kerékpársport mellett a ŠKODA szponzori stratégiájának egyik alappillére. A márka már 1992-ben is a világbajnoki döntő Prágában és Pozsonyban rendezett mérkőzéseinek hivatalos jármű-partnereként szerepelt, 1993 óta pedig az IIHF Jégkorong-világbajnokság hivatalos főszponzora és jármű-partnere. Most ismét Szlovákia fővárosában, az idei világbajnokságon válik teljessé a kör: Pozsony ideális helyszín a világbajnokság keretében tartott első világpremier, valamint az új ŠKODA CITIGOe iV bemutatója számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kisautó gyártása még az idén megkezdődik itt.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Megjelenésünk az elektromos mobilitás területén fontos lépés a ŠKODA számára a jövő felé. A CITIGOe iV és a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású SUPERB iV azonban csupán a kezdet, már 2020-ban érkezik ugyanis az első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű ŠKODA, amely a Volkswagen-csoport modulrendszerű elektromos platformjára (MEB) épül.”

ŠKODA SUPERB iV – 160 kW (218 LE) rendszerteljesítménnyel

A ŠKODA SUPERB iV – mint minden SUPERB – Kvasinyban készül és a ŠKODA első modellje, amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel készül.

A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A SUPERB iV hajtásáról egy 115 kW (156 LE) teljesítményű 1.4 TSI benzines erőforrás és egy 85 kilowattos elektromos motor gondoskodik. A maximális rendszerteljesítmény 160 kW (218 LE), ami a dinamika kárára kötött kompromisszumok nélkül teszi lehetővé a magas fokon hosszú távon fenntartható mobilitást. A ŠKODA SUPERB iV megfelel az Euro 6d-TEMP előírásainak, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 40 gramm alatt alakul. 13 kilowattórás akkumulátora a WLTP-ciklus szerint 55 kilométer tisztán elektromos, azaz helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli hatótávot kínál és a normál háztartási elektromos csatlakozóról, falitöltőről (Wallbox) vagy menet közben a benzinmotor, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás segítségével is feltölthető. A benzinmotorral együttesen már 850 kilométer hatótáv adódik. A SUPERB iV mindemellett az infotainment-rendszerek legújabb generációját is kínálja.

A SUPERB-család: tovább finomított dizájn és bőséges hely a mindennapokban


A ŠKODA modellfrissítés keretében továbbfejlesztette SUPERB sorozatát, a csúcsmodell így új technikákkal és még nemesebb stílusú utastérrel csábít. Első ízben áll rendelkezésre sorozatgyártású ŠKODA modellhez LED Matrix fényszóró, de több új vezetői segédrendszer is bemutatkozik, mint például a követési távolság előretekintő adaptív szabályzása, s a Side Assist 70 méter működési tartományú technikája is megjelenik a csúcsmodell kínálatában. A motorpalettán a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás mellett három-három dízel, illetve benzinüzemű erőforrás sorakozik, amelyek a 88 kW (120 LE) és 200 kW (272 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel.


A SUPERB iV és CITIGOe iV modelljeivel lép a ŠKODA az elektromos mobilitás korszakába

A dinamikus és elegáns formavilágot új hűtőrács és a LED-technikájú hátsó lámpatestek között húzódó, új krómozott díszléc teszi még karakteresebbé. Új első legterelőjével a SUPERB hosszúsága nyolc milliméterrel 4869 milliméterre, a COMBI változaté hat milliméterrel 4862 milliméterre nőtt, míg tengelytávjuk, szélességük és magasságuk egyaránt változatlan maradt. Az utastér stílusát krómozott díszítőelemek, új üléskárpitok és színes kontrasztárnyalatú díszvarrások frissítik. Kiemelkedően tágas térkínálatával, és a ŠKODA SUPERB 625, illetve a ŠKODA SUPERB COMBI 660 literes csomagtartójával a modellsorozat továbbra is mércéül szolgál kategóriájában.

CITIGOe iV modelljével a ŠKODA immár a tisztán elektromos modellek korába lép

A ŠKODA CITIGOe iV a cseh gyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású modellje. A helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélküli városi kisautó 3597 milliméteres hosszúságával tökéletesen alkalmas a nagyvárosok forgalmára. Elektromos motorjának teljesítménye 61 kW (83LE), lítiumion-akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint akár 265 kilométer hatótávot is lehetővé tesz. Ha lemerült, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel (Combined Charging System) egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető.

Kulcsszavak: CITIGOe iV, elektromos autó, premier, skoda, SUPERB iV
 
Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Airbus-szimulátort adtak át a csepeli műszaki szakgimnáziumban Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Az e-NV200 a LEAF sikerének megismétlésére készül Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Szövetkezne a Tesla és a BMW Szövetkezne a Tesla és a BMW Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 31 - 40