Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 31 - 40
Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus

Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus

2018. november 28.
A Lexus olyan következő generációs kommunikációs technológiákat tesztel Ausztráliában, amelyek segíthetnek enyhíteni a közlekedési dugókat, biztonságosabbá tehetik az utakat, valamint csökkenthetik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
Részletek

Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus

A balesetek és torlódások egyik leggyakoribb oka, hogy az autósok nincsenek tisztában azzal, milyen akadályok, forgalmi helyzetek, útviszonyok várnak rájuk útvonalukon. A modern gépkocsik vezetőtámogató rendszerei ugyan kiterjesztették az emberi érzékszervek képességeit, de még ezek sem képesek átlátni a házfalakon, észlelni a bukkanó mögött veszteglő, műszaki hibás teherautót, vagy arra figyelmeztetni a sofőrt, hogy a következő utcasarkon egy gyalogos készül átkelni az úton.

A Lexus Australia és Queensland állam kormánya által most útjára indított, kétéves kísérleti projekt pontosan az ilyen, rejtett veszélyhelyzetek észlelését célozza a járművek és környezetük közötti (vehicle-to-infrastructure, V2X) kommunikáció megvalósításával. A Lexus két darab, különlegesen fejlett érzékelőkkel és vezeték nélküli adatátviteli berendezésekkel felszerelt RX 450h F Sport szabadidőjárművet biztosít a kísérlethez. A kooperatív intelligens közlekedési rendszerek (C-ITS) tagjai rövid távú rádiókommunikáció segítségével tájékoztatják egymást pillanatnyi állapotukról; a járművek egymással és a közlekedési infrastruktúra elemeivel (például jelzőlámpákkal) egyaránt képesek információt cserélni.

Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus

A kísérletben részt vevő Lexus RX 450 F Sport gépkocsik eleve fejlett vezetőtámogató arzenálját egy sor fejlett V2X funkcióval egészítették ki. Képesek például észlelni, ha a közelükben vészfékezést hajt végre egy velük összekapcsolt jármű, vagy ha sebességkülönbség miatt fennáll a veszély, hogy ütköznek az előttük haladó járművel – ez utóbbi funkciót jelenleg kamera és radar alapú rendszerek látják el, a kétirányú kommunikáció révén azonban a gépkocsik jóval hamarabb észlelhetik a kritikus helyzetet. A közlekedési lámpától kapott jelek alapján az autó ki tudja számítani, hogy átérünk-e még a zöld jelzésen; ha nem, időben figyelmezteti a vezetőt, hogy lassítson. Ugyanígy értesítést kap a Lexus, ha egy gyalogosátkelőnél megnyomták a zöld jelzést kérő gombot, így a vezető már azelőtt felkészülhet a gyalogosokra, hogy azok lelépnének az útra.

A technológia országúton és autópályán is jó szolgálatot tehet: az autók a biztonsági rendszereiktől kapott információk alapján automatikusan figyelmeztethetik egymást az úton lévő akadályokra, tócsákra, olajfoltokra vagy éppen egy friss balesetre. A rendszerbe kapcsolt autópálya-felügyeleti berendezések a torlódásokat észlelve idejekorán figyelmeztethetik a közlekedőket a lelassult forgalomra. A V2X technológia a sebességhatárok észlelését is új szintre emelheti. Ha rádiójelek tájékoztatják az autókat az aktuális korlátozásról, azzal rugalmasabban és pontosabban kezelhetők a sűrűn váltakozó vagy átmeneti megszorítások – útépítésnél például szelektíven állíthatók be a határok, attól függően, hogy folyik-e éppen munkavégzés vagy sem.

Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus

A tesztjárművek nemcsak küldik és fogadják, de rögzítik is a V2X rendszerben forgalmazott adatokat, valamint a fedélzeti érzékelőik által észlelt információkat, így hatékonyan kielemezhető a kísérleti program hatékonysága, illetve – és ez legalább olyan fontos, mint a technológia fejlesztése – hogy a végső felhasználó, az autóvezető mennyire képes és hajlandó együttműködni az előremutató technológiákkal.

Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedésbiztonság, lexus
 
Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere Amerikai jelentés: az utastéri wifin keresztül sebezhető az utasszállító gépek rendszere A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót A BMW öt éven belül sorozatgyártásba küldi az önvezető autót Tíz bosszúság, amit örökre elfelejthet az autójában Tíz bosszúság, amit örökre elfelejthet az autójában A Hyundai befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára A Hyundai befektet a Perceptive Automata vállalatba, hogy elérhetővé tegye a Human Intuition Software-t az önvezető autók számára A Siemens építi az első villamosított autópályát (eHighway) Svédországban A Siemens építi az első villamosított autópályát (eHighway) Svédországban
 
Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

2018. november 28.
Napokon belül megérkezik a tél és a fagy, itt az ideje téligumira váltani! Az Autonavigátor és a nonstopgumi csapata már hét éve megbízhatóan szállítja a gumiteszteket, ezzel is megkönnyítve a választást. Idén minden eddiginél több, 25+1 abroncsot vettek górcső alá, hogy kiderüljön, melyik a legjobb választás, és melyik megoldást felejtsük el örökre.
Részletek

Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

A legkomolyabb hazai összevetésen a legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben mérkőztek az abroncsok a mogyoródi tanpályán.

Amit nem teszteltek, az szinte nincs is

A 25+1 tesztelt gumi között 16 új, egy használt téli és egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos abroncs szerepelt. A plusz egy abroncs egy futózott téli gumi volt. A mezőnyben prémium és középkategóriás, valamint olcsó abroncsok egyaránt szerepeltek.

A tanpályán száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán zajlottak a mérések az alábbi szempontok szerint; fékút 60 km/óráról száraz aszfalton, fékút 60 km/óráról nedves aszfalton, fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen), kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára, menetzaj 50 km/óránál, kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből mennyi idő alatt tesszük meg az első 30 métert egy adott emelkedőn? Az eredményeket tizedméteres pontosságú GPS alapú műszerek adták.

Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

Nincs meglepetés: télies körülmények között nincs alternatívája a téli guminak

Télies körülmények között a havas, jeges utak értendők. A mezőny idén viszonylag egyben van annak tekintetében, hogy a dobogós helyeken álló abroncsok közel azonos összesített eredményt értek el, de nem találtunk olyan abroncsmodellt, ami minden versenyszámban a dobogón vagy annak közelében végzett volna.

Kijelenthetjük: jégen csakis a jó minőségű téli gumitól kaphatunk elfogadható féktávot!

Az egyes abroncsok közötti különbségek száraz úton a legszerényebbek, ez nem meglepetés. De az annál inkább, hogy itt is autóhossznyi különbség adódott már 60 km/órás tempó esetén is.

Fontos, hogy aszfalton 60, műgyantán 40 km/óráról nézik a fékutakat. Vizes aszfalton jellemzően nagyobb fékutat kapunk, s itt már erősödik az abroncsok közötti tudáskülönbség is. A jeges utat modellező nedves műgyantán már csakis a valódi téli gumik tudtak jó eredményt elérni; az új téliek kivétel nélkül 20,9-29,7 méter közötti fékutat adtak 40 km/óráról.

Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!

A téli gumi életet menthet, a használt nyárit felejtsük el!

A műgyantás (csupán 40 km/óráról indított megállási) teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút adódott, ami mintegy négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A jégen a négyévszakos gumi, a futózott és a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – összegezte a teszt eredményét Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, téli gumi, téli útviszony, teszt, tesztpálya
 
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Mentők: a szokásosnál 20 százalékkal több riasztásuk volt a mentőknek Mentők: a szokásosnál 20 százalékkal több riasztásuk volt a mentőknek Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs Bridgestone kutatás: életeket menthet a jól megválasztott gumiabroncs
 
6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra

6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra

2018. november 28.
Most, hogy beköszöntött az igazi téli idő, a rossz látási- és útviszonyok még a legtapasztaltabb sofőröknek is bajt okozhatnak.
Részletek

6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra

A biztonságos és baleset mentes közlekedés érdekében, összegyűjtöttünk hasznos tanácsokat az autósoknak, amelyek betartásával könnyebben megőrizhetik nemcsak az autójuk, de a saját maguk és más közlekedők épségét is. 

Télen a sofőröknek rengeteg kihívással kell az útjuk során szembenézniük. Igazodniuk kell az időjárási viszonyokhoz, a csúszós utakhoz és a rossz látási körülményekhez. Ilyenkor még inkább szükség van arra, hogy jól tapadjanak a gumik és jól fogjanak a fékek. A biztonságos autózás érdekében érdemes az autónkat felkészíteni a hideg hónapokra, valamint még nagyobb odafigyeléssel vezetni. A Europcar Autókölcsönző összeszedte azokat a dolgokat, amikre mindenképpen fontos odafigyelni:

Ellenőrizzük a gumikat

Miután felszereltük a téli gumikat, győződjünk meg róla, hogy a barázdák mélysége megfelelő és a futómintázat nem kopott el. Ez azért fontos, hogy a havas és sáros úton jobb tapadással haladjon a járművünk, és ne csak csússzon az abroncs, ezáltal irányíthatatlanná téve az autót. Szintén nélkülözhetetlen, hogy megmérjük a gumiabroncs nyomását is. A hideg levegő ugyanis sűrűbb, mint a meleg levegő és kevesebb helyet foglal el a gumiabroncs belsejében, ezzel csökkentve a nyomást.

6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra

Ellenőrizzük az ablaktörlőlapátokat

A tél különösen durva hatással van a törlőlapátokra, mert a hideg a gumit törékennyé teszi, a havat és a jeget pedig sokkal nehezebb letörölni, mint az esővizet. Fontos, hogy az ablakmosó folyadéktartályba téli folyadékot tegyünk, hiszen a normál ablakmosó folyadék alacsony hőmérsékleten megfagy és használhatatlanná válik akkor, amikor a leginkább szükségünk lenne rá, hogy jobban lássunk. A téli ablakmosó folyadék megakadályozza, hogy a csapadék ráfagyjon a szélvédőre, így egyszerűbb dolgunk lesz indulásnál.

Ellenőrizzük az akkumulátort és annak csatlakozóit

A hideg motort nehezebb elindítani, és az akkumulátorok sem olyan erősek télen. Mivel a hőmérséklet csak november végén csökken drasztikusan, így előfordulhat, hogy a motor nehezen, vagy egyáltalán nem akar beindulni egy különösen hideg reggelen. Annak érdekében, hogy ezt megelőzzük, érdemes ellenőrizni az akkumulátort és a csatlakozóit. A rozsdás csatlakozók rosszul érintkezhetnek, ami az elektromos áram gyenge átadását eredményezi.

Indulás előtt mindig tisztítsuk le az autóról a havat

Fontos, hogy ne csak az ablakokról söpörjük le a havat, hanem a motorháztetőről, a csomagtartóról és a tetőről is. A fennmaradt hó és jég veszélyt és károkat okozhat a többi közlekedőnek egy-egy nagyobb fékezésnél, betörve a szélvédőket vagy az ablakokat.

6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra

Látási viszonyoknak megfelelő vezetési stílus – Látni és látszani

Télen napközben a hó okozhat gondot a vezetésnél, ugyanis fehér színe szinte az összes fényt visszaveri, így számolnunk kell azzal, hogy ahol nagyobb hó esett, ott ez az erős fehér fény elvakíthat bennünket vezetés közben.  Továbbá, mivel korán sötétedik, sokkal többet használjuk majd a tompított vagy akár a távolsági fényszórót lakott területen kívül, így ha kiég egy izzónk, gondoskodjunk arról, hogy ezt minél előbb kicseréljük. Sok autós nem tudja, hogy a ködlámpát mikor kell bekapcsolni és mikor használja indokolatlanul, így lényeges, hogy ezt is megemlítsük. Az első ködfényszóró lámpa arra szolgál, hogy köd, hóesés, felhőszakadás vagy porfelhők esetén javítsa az úttest megvilágítását. A hátsó ködlámpa pedig, hogy sűrű köd esetén észlelhetőbben jelezze hátrafelé a jármű jelenlétét. Mivel a hátsó ködlámpa gyakran még a féklámpánál is erősebb fényű és szemmagasságban helyezkedik el, így elvakíthatja a mögöttünk haladó sofőrt. Ezért fontos, hogy ha egyszer felkapcsoltuk és látjuk, hogy valaki közel mögöttünk halad, ne felejtsük el lekapcsolni, így biztosítva, hogy ő is jól lásson.

Egészítsük ki a kocsi felszereltségét

Ebben az időszakban érdemes olyan kellemetlen szituációkra is felkészülni, mint például hogy az út mellett lerobban az autónk, hótorlasz miatt az autópályán ragadunk hosszabb időre vagy hatalmas jégpáncél keletkezik a szélvédőnkön. Annak érdekében, hogy kezelni vagy javítani tudjuk az esetleges krízishelyzetet, érdemes az alábbi eszközöket és kiegészítőket betenni télire az autónkba: zseblámpa, telefontöltő kábel, powerbank, hordozható légsűrítő, egyszerű szerszámkészlet csavarhúzóval, fogókkal, ragasztószalaggal, valamint akkumulátortöltő kábel, kisméretű lapát, takaró, jégoldó spray, kesztyű, keksz vagy valami sós nassolnivaló, víz.

+1 tipp: Gondolkodjunk előre! Az ünnepek alatt jóval gyakrabban indulunk nagyobb útra. Amennyiben a kocsinkat nem találjuk teljes mértékben megfelelőnek arra, hogy hosszabb úton biztonságosan elvigyen bennünket, érdemes autót kölcsönözni az adott időszakra, mert azok az autók garantáltan megfelelő állapotban vannak és fel vannak készítve a téli időszakra.


Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, téli gumi, téli útviszony
 
Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere Balesetekre figyelmeztet a Ford és a Vodafone új rendszere Az alacsony abroncsnyomás okozza a defektek 90%-át Az alacsony abroncsnyomás okozza a defektek 90%-át A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk! Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!
 
Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt

Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt

2018. november 27.
A Mitsubishi Motors hétfőn bejelentette, hogy leváltották Carlos Ghosnt a cég elnöki posztjáról, Ghosn helyét ideiglenesen a Mitsubishi vezérigazgatója, Osamu Masuko veszi majd át.
Részletek



Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt


A Mitsubishi Motors bejelentette, hogy a társaság felügyelőbizottsága eltávolította Carlos Ghosnt a társaság elnöki posztjáról, miután a Ghosnt egy hete pénzügyi visszaélések vádjával őrizetbe vették. A döntést követően a Mitsubishi vezérigazgatója, Osamu Masuko tölti majd be ideiglenesen az elnöki posztot.

Mint arról korábban beszámoltunk, egy héttel ezelőtt Japánban letartóztatták Carlos Ghosnt, miután a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség elnök-vezérigazgatóját tőzsdefelügyeleti és pénzügyi szabálytalanságok elkövetésével vádolták meg. Ghosn letartóztatása után a Renault felügyelőbizottsága kedden úgy döntött, hogy nem váltja le a Ghosnt a Renault vezérigazgatói posztjáról, hanem a feladatait átmenetileg Thierry Bollore ügyvezető igazgató veszi majd át, a Nissan felügyelőbizottsága csütörtökön azonban felmentette Ghosnt a Nissan elnöki tisztségéből.

Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt

A három autógyártó menedzsmentje a héten Amszterdamban ül majd össze, hogy megóvják a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetséget a Ghosn letartóztatása utáni hatalmi harcoktól. A Reuters mindemellett idézte a Nissan vezérigazgatójának, Hiroto Saikawa szavait, miután a Nissan vezére szerint Ghosn kezében túlságosan nagy hatalom koncentrálódott, és a jövőben a szövetség menedzsmentjei közötti jobb kommunikáció biztosítja majd a három autógyártó függetlenségét, és mindez érdemeben hozzájárul majd az autógyártók közti szinergiák kiaknázáshoz - í­rja portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, Carlos Ghosn, járműipar, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Magyarországon készül az új Opel Astra csúcs-hatékony 1.4 turbója Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától A Skoda Közép-Európa legnagyobb termelő vállalata A Skoda Közép-Európa legnagyobb termelő vállalata
 
A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le

A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le

2018. november 27.
Rövid időn belül két jelentős, összesen csaknem 1,3 milliárd forint kárt okozó, használt gépjárművek kereskedelméből származó költségvetési csalást leplezett le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Részletek

A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le

A NAV keddi sajtótájékoztatóján Zámbó Péter, a NAV bűnügyi főigazgató-helyettese közölte, hogy bűnszervezetek cégláncolatok közbeiktatásával akarták az áfa megfizetését kikerülni. Az egy hónapja tartott házkutatást követően két embert őrizetbe vettek, hármat gyanúsítottként hallgattak ki, az elkövetőket akár 10 év szabadságvesztésre is ítélhetik - tette hozzá.

A NAV keddi sajtótájékoztatóján Zámbó Péter, a NAV Bűnügyi főigazgató-helyettese közölte, hogy a bűnszervezetek a 27 százalékos áfa megfizetését cégláncolatok, külföldi cégek közbeiktatásával akarták kikerülni. A két bűncselekményben összesen körülbelül 2 ezer gépjármű érintett. Az 1 hónapja tartott házkutatásokat követően 200 millió forintnyi vagyontárgyat zároltak, két embert vettek őrizetbe, hármat gyanúsítottként hallgattak ki, az elkövetőket akár 10 év szabadságvesztésre is ítélhetik - tette hozzá.

Zámbó Péter kifejtette, hogy a  gépjármű-kereskedelemből a szervezett bűnözés mindig részesülni akart, de a szakmai szervezetek segítségével és hatósági együttműködésekkel egyre jobban háttérbe szorulnak. Az adóhatóság 2016-ban 13, idén pedig 5 ilyen szervezetet azonosított, ezzel a majdnem három év alatt csaknem 20 milliárd forint elkövetési értékű bűncselekmény okozóit iktatta ki - tette hozzá.

A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le

A tapasztalatok szerint - mint mondta - a legfertőzöttebb terület a főváros mellett Pest, Fejér és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye. Hangsúlyozta egyúttal, hogy a bűnözők nem csupán a költségvetést, hanem a vevőket is megkárosíthatják, hiszen a garanciajogokat a gyorsan eltűnő strómancégekkel szemben lehetetlen érvényesíteni. Zámbó Péter szerint a használt autót vásárlók gyanút foghatnak, ha a járművet az eladók autómosóknál, benzinkutaknál vagy házhoz szállítva akarják átadni. A bűnözők haszna a járművek értékével egyenesen arányos, ezért gyakran drága luxusautókat közvetítenek - figyelmeztetett. 
  
A főigazgató-helyettes közölte, hogy a szervezett bűnözői csoportok hetente frissülő adóhatósági nyilvántartásában jelenleg 176 társaság szerepel, köztük továbbra is találhatók gépjármű-bűnözői csoportok. Az adatbázist a hatóságok operatív és stratégiai döntéshozatalánál is felhasználják - tette hozzá. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke hangsúlyozta, hogy az előtörténeti adatok hiányossága is bűnözőkre utalhat. A szakmai szervezetek egyik feladata fölhívni az ilyen esetekre a figyelmet, hiszen - mint fogalmazott - nagyon sokan felkészületlenül vásárolnak használt autót, így könnyen becsaphatják őket a szervezett bűnözői csoportok.    

Knezsik István, az Autós Életciklus Érdekképviseleti Nagykoalíció Egyesület elnöke sürgette a gépkocsik teljes életútjának rögzítését, hiszen a biztosítótársaságok kártörténeti nyilvántartását az autóvásárlók nem láthatják. Üdvözölte azonban, hogy a járművek nyilvános előtörténeti adatbázisa hamarosan új elemekkel bővül. Hangsúlyozta továbbá, hogy a NAV-val kialakított piactisztító együttműködés nem csak a vevőket segíti, hiszen az adócsaló bűnözők tisztességtelen árelőnyhöz jutva a szabályosan működő vállalkozások rovására terjeszkednek.

Kulcsszavak: Autós Nagykoalició, csalás, használtautó, jármű kereskedelem, mge, NAV
 
Állami hitelgaranciával támogatnák az első autó megvásárlását Romániában Állami hitelgaranciával támogatnák az első autó megvásárlását Romániában Rekord félévet zárt a Lexus Európában Rekord félévet zárt a Lexus Európában Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma
 
Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van

Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van

2018. november 27.
A Volkswagen csoport totális átalakuláson megy keresztül, amelynek keretében euró tízmilliárdokat készülnek elkölteni a németek az elektromos- és önvezető autózás, valamint a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások és a digitalizáció területén.
Részletek

Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van

Ennek a nagyszabású tervnek a része az is, hogy a Volkswagen egy új gyárat épít majd Közép-Kelet-Európában, amely Magyarország szempontjából is érdekes lehet - szúrta ki a G7.hu. A német Automobilwoche című újság szerint ugyanis több helyszín mellett Győr is versenyben van a beruházásért, amely négy-ötezer embernek adna munkát.

A győri Audi-gyár is versenyben van

A portál emlékeztet, az új gyárban 2022 után indítanák be a termelést, és a tervek szerint az új gyártósorokon olyan népszerű városi terepjárók készülnének, mint a Škoda Karoq és a Seat Ateca. Ezeket a modelleket jelenleg a csehországi Kvasiny-ben gyártják.

Fontos hangsúlyozni, hogy Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született konkrét döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés. Herbert Diess vezérigazgató ezt annyival egészítette ki, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek, a Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években megdrágult a helyi munkaerő. Így került képbe a a győri Audi-gyár, illetve a lengyelországi Polkowice városában található Volkswagen motorokat gyártó üzeme.

Az új üzemmel kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy a tervek szerint négy-ötezer embernek adna munkát. Összehasonlítás képen az idén bejelentett debreceni BMW-gyárban első körben 1000 ember kezdheti majd meg a munkát, számuk pedig a gyártás felfuttatásával párhuzamosan emelkedhet.

Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van

Hatalmas összegekről döntöttek

Ahogy arról néhány hete beszámoltunk sor került egy felügyelőbizottsági ülésre, ahol az előzetes várakozásoknak megfelelően olyan horderejű döntések születtek, amelyek messze felülmúlják a cégcsoport korábbi terveit.

Elfogadásra került ugyanis az az akcióterv, aminek a keretében 9 milliárd euróval többet, vagyis 44 milliárd eurót fognak elkölteni a következő öt évben annak érdekében, hogy meghatározó szerephez jussanak az elektromos- és önvezető autózásban.

Erre a hatalmas összegre szükség is van, hiszen 2025-re már több mint 50 darab tisztán elektromos meghajtású modellt akar értékesíteni a cégcsoport. Ez nem véletlen, hiszen az eladásokban is nagyon ambiciózus célokat fogalmazott meg az autógyártó menedzsmentje, 2025-re el akarnak odáig jutni, hogy évi 2-3 millió elektromos autót adnak el globálisan, amely egyben azt is jelentené, hogy a cégcsoport teljes értékesítésének mintegy 20-25 százalékát tennék ki ezek az autók.

Természetesen ilyen sok autó legyártáshoz szükség van üzemekre is, ahol azok készülhetnek. Éppen ezért a fentebb említett 44 milliárd euróból jelentős összegeket fordítanak majd arra a németek, hogy három meglévő gyártóbázisukat fejlesszék, elektromos autók gyártására állítsák át.

A tervek szerint a zwickaui üzem főszerepet kap majd az elektromos autók gyártásában, hat különböző elektromos modellt is gyárthatnak majd itt a Volkswagen csoport három márkájának. Érdemes azt is megjegyezni a gyárral kapcsolatban, hogy a vállalat tájékoztatása szerint az itt összeszerelésre kerülő autókba részben Magyarországon gyártott akkumulátorok kerülnek majd. További két helyszínen szintén megkezdődik majd az elektromos autók gyártása: Hannoverben és Emdenben. Előbbi gyárban az I.D. Buzz modell készülhet majd 2022-től, míg utóbbi üzemmel kapcsolatban konkrét modellt nem említettek - írja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, seat, skoda, Volkswagen Csoport
 
A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Minden idők legjobb évét zárta az Audi Magyarországon Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora Immár tizedik alkalommal a Skoda a Tour de France főszponzora A 2001 óta legjobb eredménnyel zárta a SEAT az első negyedévet A 2001 óta legjobb eredménnyel zárta a SEAT az első negyedévet A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét A SEAT bemutatta 2025-ig tartó ütemtervét
 
Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása

Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása

2018. november 27.
Emelkedett az elmúlt években Németországban a személygépkocsik abszolút szén-dioxid-kibocsátása a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn közzétett kimutatása szerint.
Részletek

Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása

A Destatis adatai szerint a Németországban forgalomban lévő személygépkocsik 115 millió tonna szén-dioxidot bocsátottak ki 2017-ben, hat százalékkal többet mint 2010-ben. A kibocsátott szén-dioxid mennyisége három tényező, az átlagos motorteljesítmény, az összesített menetteljesítmény, valamint az átlagos fogyasztás függvénye. Az összesített menetteljesítménynek két összetevője van, a személygépkocsi állomány nagysága és átlagos menetteljesítménye.

A személygépkocsi-motorok átlagos teljesítménye a 2010-2017-es periódusban 16 százalékkal emelkedett. A 2017-ben forgalomban helyezett személygépkocsik átlagosan 111 kilowatt, a 2010-ben forgalomba helyezett személygépkocsik pedig 96 kilowatt motorteljesítménnyel rendelkeztek. A 100 kilowatt feletti teljesítménnyel rendelkező autók 2017-ben a személygépkocsik által kibocsátott szén-dioxid több mint 50 százalékáért voltak felelősek, míg 2010-ben 36 százalékáért.

A személygépkocsi-állomány 2010 és 2017 között 10 százalékkal emelkedett, a teljes személygépkocsi állomány menetteljesítménye pedig 9 százalékkal. Tavaly 46 millió személygépkocsi 46 milliárd liter üzemanyagot használt fel. Az átlalgos üzemanyag-fogyasztás három százalékkal csökkent ugyan hét év alatt, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése miatt azonban a 2017-es teljes üzemanyag-fogyasztás 6 százalékkal haladta meg a 2010-est.

Nőtt a német személyautó-állomány szén-dioxid-kibocsátása

A 100 kilowattnál (134 lóerő) nagyobb teljesítményű dízel személygépkocsik által felhasznált üzemanyag teljes mennyisége 69 százalékkal nőtt hét év alatt, a 100 kilowatt feletti benzines gépkocsik által felhasznált üzemanyag pedig 15 százalékkal nőtt annak ellenére is, hogy a benzines gépkocsik átlagfogyasztása ugyanezen idő alatt 9 százalékkal csökkent.

A személygépkocsik által 2010 és 2017 között kibocsátott szén-dioxid mennyiségének a emelkedéséhez a motorteljesítmény növekedése 8 millió tonnával járult hozzá, a járműállomány és az átlagos menetteljesítmény növekedése pedig 6 millió tonnával. A személygépkocsik átlagos üzemanyag-fogyasztásának (benzin és dízel) csökkenése ugyanezen idő alatt 7 millió tonnával csökkentette a szén-dioxid-kibocsátást, de nem tudta ellentételezni a teljes növekedést.    

Kulcsszavak: CO2, közlekedés, légszennyezettség, németország
 
Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint NFM: az autópálya-építés fajlagos kilométerköltsége 2,3 milliárd forint Emelkedett az üzemanyagok ára Emelkedett az üzemanyagok ára Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén
 
A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe

A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe

2018. november 27.
A kategóriát alapjaiban megújító Peugeot 508 is bekerült abba a hét autót számláló szűk körbe, melyek közül majd kikerül az „Év autója 2019” cím birtokosa – jelentette be a hollandiai székhelyű szervezet, a Car of The Year – COTY jelölőbizottsága 2018. november 26-án.
Részletek

A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe

Bálint Zsófia, a Peugeot márka magyarországi importőrének márkaigazgatója ezzel kapcsolatban az alábbiakat hangsúlyozta:

„Nagyon izgatottak vagyunk, hiszen a Peugeot 508 is bekerült a ´hetes döntőbe´. Ezzel párhuzamosan a márkakereskedőinktől is folyamatosan érkeznek a jó hírek: a modell iránti felfokozott és egyre növekvő érdeklődésről számolnak be."

"Ez annak ékes bizonyítéka, hogy az új Peugeot 508 forradalmian újat alkotott, szakít a klasszikus, limuzinra vonatkozó elképzelésekkel, alacsonyabb felépítésű, sportosabb külsejű, a Peugeot i-Cockpit pedig egyedi belteret varázsol az autónak. A  kimagaslóan hatékony és tiszta benzines és dízel erőforrások, valamint az egyedülálló vezetési élmény egyre több érdeklődő és potenciális vásárló kíváncsiságát kelti fel. Nagy örömünkre, ez a modell friss energiát és új színt hoz a szegmensben is.”

A forradalmi Peugeot 508 is bejutott az „Év autója 2019” szavazás hetes döntőjébe

Az „Év Autója” a legrégebbi és leginkább elismert autós díj Európában. Odaítélésére 60 – a saját területükön a legjobbaknak számító, a kontinens minden részéből érkező – újságíróból álló zsűri szavazata alapján kerül sor. A 23 európai ország újságírói egyszerű szavazással választják ki a döntősöket, majd a hetes szűkített listából a következő év elején kerül ki a legjobb modell.

A végső győztes kihirdetésére és az ünnepélyes díjátadó ceremóniára március 4-én a 2019-es Genfi Autókiállítás keretében, az autóipar legfontosabb képviselőinek jelenlétében kerül majd sor.

A 2019. Év Autója választás további döntősei (betűrendben): Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-osztály, Peugeot 508.
Kulcsszavak: év autója, Peugeot, Peugeot 508
 
A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Az Opel Astra lett az “Év Autója” 2016-ban! Az Opel Astra lett az “Év Autója” 2016-ban! 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei
 
Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez

Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez

2018. november 27.
Az Audi az RSQ e-tron tanulmányát a Twentieth Century Fox Film gondozásában megjelenő Kémesítve (Spies in Disguise) című animációs filmben mutatja be. Az RSQ e-tron egy kizárólag virtuális tanulmányautó, amely tisztán elektromos és teljesen önvezető.
Részletek

Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez

Az Audi most először jövőbemutató formatervvel és mobilitási megoldással rukkol elő a mozivásznon, az Audi RSQ e-tron tanulmánnyal ugyanis egy képzeletbeli, virtuális csúcsteljesítményű koncepciót alkotott a Twentieth Century Fox animációs filmje, a Kémesítve (Spies in Disguise) számára. A tisztán elektromos modellt az Audi Design a Blue Sky Studios munkatársaival közösen hozta létre és tökéletesen egyesítette benne a mesterséges intelligenciával kombinált önvezetést és az átalakulást segítő technológiákat. Az RSQ e-tron modellt a szuperkém Lance Sterling vezeti majd, akinek Will Smith kölcsönözte a hangját. A film előzetese már elérhető, a családi animációs mozi pedig 2019 szeptemberében érkezik a mozikba.
    
A vetített sebességmérő, az elektromos mobilitás és a teljesen önvezető technológia alkalmazásával a kétüléses koncepció tökéletesen testesíti meg a márka virtuális formanyelvét. A filmben szereplő szuperügynöknek, Lance Sterlingnek egy tehetségének megfelelő nagy teljesítményű autóra van szüksége. A teljesen önvezető üzemmód és a további Audi asszisztens rendszerek mellett a koncepcióautó számos különleges, szuperügynököknek kifejlesztett tulajdonsággal is rendelkezik.

Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez

„Az Audi a formatervezés folyamatára, mint egy digitális, jövőbemutató megközelítésre tekint mind a képzeletbeli tartalmak fejlesztésekor, mind pedig a gyártásra történő modellezés során.” - kommentálta az Audi szerepét Frank Rimili, az Audi AG külső formatervezési stúdiójának vezetője. „Az Audi Design részlegnél a legkorszerűbb digitális vizualizációs technikákat kombináljuk a kézi munka pontosságával. Ezek a folyamatok lehetővé teszik, hogy az RSQ e-tron tanulmányhoz hasonló virtuális koncepciók létrehozásánál is tökéletesen pontos, futurisztikus formatervekkel álljunk elő.”

Az Audi RSQ e-tron az Audi márkának az e-tron névre hallgató, tisztán elektromos mobilitási megoldására hívja fel a figyelmet:

„A jövő technológiáit felvonultató nemzetközi kémjátszma a világ megmentéséért - tökéletesen passzol az Audi márkához.”

- véli Giovanni Perosino, az Audi AG marketingkommunikációs alelnöke. „A mi autóinkhoz hasonlóan ennek a történetnek is kulcsfontosságú eleme a szórakozás, az innováció és a teljesítmény.”

„Az Audi és a Fox az évek során nagyszerű együttműködést épített ki. Izgatottan várjuk, hogy a két cég közötti kapcsolat új szintre emelkedjen és bevezethessük az Audi márkát az animáció világába. Ez a projekt tökéletes lehetőséget kínált, hogy a mozivásznon is kiemeljük az Audi e-tron elektromos technológiáját és felkínáljuk azt rettenhetetlen kémünknek, Lance Sterlingnek egy maximálisan személyére szabott kém járgány formájában.” - nyilatkozta Erin Williams, a Twentieth Century Fox Film marketing kapcsolatokért felelős alelnöke.

Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez

Az Audi a Twentieth Century Fox és a Blue Sky Studios vállalatokkal együttműködve részt vesz egy, a filmhez kapcsolódó extra tartalom elkészítésében, amelyben Lance Sterling mellett a tudós Walter Beckett szerepel, utóbbinak a hangját pedig a színész Tom Holland kölcsönzi majd.

A kémesítve (Spies in Disguise) filmről

A szuperkém Lance Sterling (Will Smith) és a tudós Walter Beckett (Tom Holland) egymás tökéletes ellentétei. Lance nyugodt, jó modorú és udvarias. Walter pedig… nem igazán. De ami Walterből hiányzik a társas kapcsolatok terén, azt éles eszével és találmányaival pótolja. Elképesztő szerkentyűket készít, amelyek mind Lance segítségére vannak hősies küldetései során. Amikor az események váratlan fordulatot vesznek, Walter és Lance csak egymásra számíthat, de teljesen másképp, mint eddig. Ha ez a furcsa pár nem tanul meg csapatként együttműködni, az egész világ veszélybe kerül. A Kémesítve egy animációs vígjáték, amelynek hátterét a nemzetközi kémkedés pörgős és kontinensről kontinensre kalandozó világa adja.

Az Audi most először tervez koncepcióautót egy animációs filmhez
Kulcsszavak: audi, film, RSQ e-tron, tanulmányautó
 
Az Audi Hungaria a növekedés útján - Rekord a motorgyártásban Az Audi Hungaria a növekedés útján - Rekord a motorgyártásban Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét Az Audi e-tron nagy hatótávval ötvözi hatalmas erejét iM-4: a Suzuki új összkerékhajtású minitanulmánya iM-4: a Suzuki új összkerékhajtású minitanulmánya Új irányt vett a Toyota Új irányt vett a Toyota
 
A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között

A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között

2018. november 27.
Zsinórban másodjára szerepel Kia az Év Autója döntőjében.A Kia történetének harmadik jelölését gyűjti be az első generációs c’eed és a Stinger után.
Részletek

A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között

Az új Kia Ceed bekerült a legjobb hét mezőnyébe a 2019-es Év Autója szavazáson! Az első generációs c’eed és a Stinger tavalyi jelölése után immár a legújabb, harmadik generációs Ceed is elnyerte a zsűri tetszését és döntősként várhatja a végső szavazást.

A Ceedet kizárólag Európában forgalmazzák, hiszen kifejezetten európai utakra és igényekre tervezték a vásárlók visszajelzései alapján. Elérhető benne minden olyan vezetőtámogató rendszer, amely ma biztonságot és kényelmet jelent az utakon, kiváló vezethetőségét és sportos megjelenését pedig a szaklapok is díjazták.

Az Év Autója zsűritagjai az európai autóipari média szakújságíróiból kerülnek ki. Több tucat jelentkező közül választják ki azt a hét modellt, amelyek közül jövő év elején választják ki azt a győztes modellt, ami egy éven át viselheti az Év Autója címet.

„A Kia Ceed 2006-os megjelenése óta rengeteget feljődött. A szemünk láttára vált minden igényt kielégítő európai autóvá, amely méltó kihívója nem csak az Év Autója döntőseinek, de kategóriája bármely szereplőjének. A Ceed stabil oszlopa a Kia folyamatos európai növekedésének, amely páratlan módon töretlen volt az elmúlt 15 évben, a Kia magyarországi megjelenése óta.”

– mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója.

A Kia Ceed a 2019-es Év Autója döntősei között

A Ceed szeptember óta elérhető a Márkakereskedésekben. Minden motorja teljesíti a legújabb, Euro 6d TEMP károsanyag-kibocsátási előírásokat. Modern formaterve, összetéveszthetetlen „tigrisorr” hűtőmaszkja és fejlett technológiai megoldásai minden eddiginél magasabb szintű kényelmet és biztonságot nyújtanak. Új motorjai és új felfüggesztése még élvezetesebbé és pontosabbá teszi az autó vezetését, miközben megőrzi azt a kiváló minőséget, amit a vásárlók a Kiától elvárnak. Ahogy az összes Kia típusra, természetesen a Ceedre is érvényes az egyedülálló 7 éves, vagy 150 000 km-es garancia.

Kulcsszavak: ceed, év autója, kia, Kia Motors, Nagy Norbert
 
A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben Az új Peugeot 308 lett az "Év autója" 2014-ben Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride Környezetbarát nagyvas - Kia Telluride Nagyteljesítményű Kia Optima GT készül kifejezetten az európai piacra Nagyteljesítményű Kia Optima GT készül kifejezetten az európai piacra Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 31 - 40