Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 31 - 40
Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg

Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg

2019. december 05.
Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását.
Részletek

Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg

Mindkét modellben egy győri 1,5 literes TFSI motor dolgozik, együttműködésben egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral (Riemen-Starter-Generator, RSG). A hibridmodellek gyártására felkészítették a gyártósort, valamint a munkatársak e-kompetenciáit is felépítették.

„Az elektromos korszak minden területen megérkezett az Audi Hungariához. A motorgyártásunk után a járműgyártásunkat is villamosítottuk. Büszkék vagyunk rá, hogy az MHEV-technológiájú Q3 és Q3 Sportback modelljeink történelmet írnak: ők az első, Magyarországon készült elektromos hajtásláncú autók. Gyártásukhoz felépítettük az elektromobilitás terén szükséges kompetenciákat, amelynek köszönhetően vállalatunk felkészülten várja a jövő kihívásait“
, - mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt igazgatóságának elnöke.

A Q3-modellek az Audi Hungaria első hibridautói. Gyártásukra a termelést és a munkatársakat is felkészítette a vállalat. A karosszériaüzemben egy új padlólemezt építenek be az autóba, amelyre az összeszerelés során felerősítik az akkumulátort. A szereldében három új munkaállomást integráltak, ahol az autó speciális e-alkatrészeit – 12 és 48 voltos rendszer, 48 voltos lítiumion-akkumulátor és DC-/DC-átalakító – építik be.

A munkatársakat is felkészítették a magasfeszültségű technológia kezelésére. A járműgyártás munkatársai elsajátították és fokozatosan elmélyítették az MHEV-specifikus folyamatokat és az elektromos autók technológiáját. A kompetencia-bővítéssel a munkatársakat e-szakemberekké és e-szakértőkké képezték ki. Emellett a vállalat a gyári tűzoltósággal együttműködve az akkumulátor beérkezésétől egyészen a beépítéséig, a teljes gyártási folyamatot átfogó tűzvédelmi koncepciót dolgozott ki.

Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg

Az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleknél az MHEV-technológia egy 48 voltos fedélzeti hálózatra épül. A 48 voltos fedélzeti hálózatot a DC-/DC-átalakító kapcsolja össze a 12 voltos fedélzeti részhálózattal. Az energiát egy kompakt lítium-ion akkumulátor tárolja. A belsőégésű motor homlokoldalán szíjhajtású indítógenerátor található, amelyet egy nagy teherbírású bordásszíj köt össze a főtengellyel. Lassításkor a szíjhajtású generátor akár 12 kW teljesítmény visszanyerésére, illetve az energia akkumulátorba történő betáplálására képes. Alacsony fordulatszám melletti gyorsításnál pedig támogatja a motort. A technológiának köszönhetően a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár 0,4 literrel is csökkenhet.


Kulcsszavak: audi, autógyár, győr, mild-hibrid
 
A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Automatikus kisalkatrész-raktárt nyit a ŠKODA AUTO Kvasinyban Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron Új üzemet épített a Soyer Magyarország Kft. Székesfehérváron Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását Az Audi tíz éven belül közel kétszeresére tervezi növelni az autói eladását
 
Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

2019. december 04.
A nemrégiben mintegy 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos hajtással kapcsolatos szabadalmat versenytársaival ingyenesen megosztó Toyota a technológia fejlesztéséért felelős vezető mérnökével, Jackie Birdsallal  a mértékadó Design News készített interjút.
Részletek

Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

A téma a 2020 második felében megjelenő üzemanyagcellás Mirai modell volt. A mérnöknőt az innovatív üzemanyagcellás technológiáról, illetve arról kérdezték, hogyan boldogul ebben a férfiak dominálta világban, a beszélgetés alább olvasható.

Mérnökként az üzemanyagcella-tervezés a karriercélja?

 „Már középiskolás koromban beleszerettem az izomautók és a szupersportkocsik világába, akkoriban mindenünk volt a sebesség. Az egyetemen leginkább a hajtáslánc érdekelt, fel is vettem egy új szakot, ami a hibrid járművekkel foglalkozott. Az első előadáson az olajkitermelési csúcs volt a téma. A globális felmelegedésről, a klímaváltozásról még szó sem volt, de az olajkitermelési csúcsról igen, így az előadás jelentős részében a fosszilis üzemanyagok elégetésének negatív hatásait taglalták. Abszurd volt hallani, hogy minden, ami számunka fontos, tönkreteszi a bolygót. Ez felébresztett bennem valamit, amiről addig nem volt tudomásom – de végül is éppen erre való az egyetem. A legelső megbízásom a DaimlerChrysler RTNA-nél (Research and Technology North America) volt Sacramentóban, ahol a NECAR 4A jelzésű üzemanyagcellás jármű prototípusán dolgoztam. Két világ találkozott itt: lehetőségem volt kedvenc területemen, a hajtásláncokon dolgozni, ugyanakkor a zéró kibocsátású hajtásláncok fejlesztésével megoldani a fentebb említett hatalmas problémát. Azonnal éreztem, hogy ez az, ezt akarom csinálni! 2003-at írtunk, és azóta is ezen dolgozom.”


Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

Azóta mennyiben változott az üzemanyagcellák világa?

 „Drámai változások történtek: azok a dolgok, amiket akkoriban lehetetlennek tartottak, mára megvalósultak. Kis lépésekben jött a változást, amit a laikusok nem is észleltek, de mérnöki teljesítményként igazán látványosak. Ilyen például a hidegindítás. Eredetileg szinte lehetetlennek tűnt, hogy indítás után rögtön jelentős teljesítményt produkáljon egy ilyen jármű. Mi azonban bebizonyítottuk, hogy ez akár fagypont alatti időjárásban is megvalósítható, pusztán a környező hőmérséklet figyelése, a kompresszor felpörgetése, a víz kifújása és egy nagyon konkrét indítási logika betartása által. A hideg üzemanyagcellák esetében nedvesítésre van szükség ahhoz, hogy létrejöhessen a kémiai reakció. A Mirai jelenlegi generációjánál az volt a feladatunk, hogy elhagyjuk ezt a külső nedvesítést, és magában az üzemanyagcellában termelt vizet használjuk a folyamat létrejöttéhez, a szükséges nedvesítés megtartásához. Ez olyasmi, amit korábban lehetetlennek tartottak, de a kiegészítő komponens nélküli rendszer megvalósításával végül nem csupán költséget takarítunk meg, hanem egyszerűbbé is tesszük a folyamatot. Ez színtiszta logika. Néha az kívánom, bárcsak számítástechnikus lennék, a munkánk nagy részében ugyanis szerepet játszik a szoftver és a logika.”

Most éppen min dolgozik?

 „Jelenleg a sűrített hidrogént tároló rendszerrel foglalkozom. Most elsősorban gépészmérnöki területeken dolgozom, termodinamikával, strukturális analitikával és a kedvencemmel, a teszteléssel foglalkozom.”

Ide tartozik az az eset, amikor demonstrálták, hogy bele lehet lőni a hidrogéntartályba anélkül, hogy az kigyulladna vagy felrobbanna?

 „Minden tartályt úgy tervezünk, hogy szivárogjon, mielőtt szétszakad. Ez azt jelenti, hogy ellenőrzött módon engedi ki a hidrogént, anélkül hogy szétrepedne. Sokféle különböző tesztet kell elvégeznünk, hogy bizonyítsuk: tartályaink ki tudják engedni a gázt, mielőtt szétszakadnának. Az egyik ilyen tesztet nevezzük nagyterheléses becsapódási tesztnek, de a laikusok számára lövöldözős tesztként említjük, amivel azt demonstráljuk, hogy a tartály a fal kilyukadása esetén is egyben marad, és biztonságosan engedi ki a nyomást.”

Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

Beszélhet arról, hogyan erősítették meg a tartályt?

 „70 megapascalnál tartunk, vagyis négyzetcentiméterenként 700 kiló nyomásnál, de hivatalosan még nem jelentettük be a kapacitásnövelést. Ezeket mind házon belül gyártjuk a Toyotánál. A legújabb generáció a Toyota Cityben található Honsha üzemben készül. A gyártókapacitást tízszeresre növeltük – ez évi 30 000 darabot jelent. A tempót az infrastruktúra állapota diktálja majd, de azt már most látjuk, hogy Kaliforniában erősen megterheli az infrastruktúrát a jelenlegi gyártókapacitás. Biztosan kell tudnunk, hogy vásárlóink kiszolgálásához kiépült-e az elégséges infrastruktúra. Az említett 30 000 darab az egész világra értendő, nem csak Kaliforniára.”

Nem frusztráló egy olyan terméken dolgozni, aminek használhatósága egy még nem létező feltöltő hálózattól függ?

 „Inkább izgalmas látni azt, hogy hová fejlődött ez a technológia, és mekkora lehetőségeket hordoz a valós piaci hatások tekintetében. Ami számomra frusztráló, hogy amikor Toyota Cityben teszteltem a hidrogén töltőállomásokat, azt tapasztaltam, hogy hiába van megfelelő infrastruktúra, hiába lehet zökkenőmentesen kevesebb mint öt perc alatt feltölteni az autókat újabb 500 kilométerre, mégsem tudjuk ugyanezt megtenni az USA-ban. Nos, ez frusztrál, hiszen láttam már ezt a rendszert jól működni Japánban, sőt bizonyos töltőállomásokon Los Angelesben és San Franciscóban is, de messze nem annyit, mint Japánban.”

Mi az akadálya mindennek az USA-ban?

A töltőállomások száma. Japánban több a töltőállomás és kevesebb az autó, ezért sikeres ott ez az infrastruktúra. Megtanultuk: a legfontosabb, hogy több töltőállomás is a vásárlók rendelkezésére álljon, mert ha bármilyen okból túlterhelt egy adott állomás, vagy nem működik, mert például elromlik egy töltőfej, akkor is lennie kell egy másiknak az autós otthonától vagy munkahelyétől ésszerű távolságon belül. Szóval rendkívül fontos a töltőállomások száma. Eredetileg, amikor más autógyártókkal, illetve Kalifornia állammal a töltőállomások szabványain dolgoztunk, egy kútfejről volt szó, azaz egyetlen elosztóról. Bár egy feltöltés csupán öt percet vesz igénybe, hosszabb sor is kialakulhat egy kútfejnél. Így módosítottunk, és most már azt mondjuk, állomásonként két kútfejre van szükség, hisz így ugyanannyi idő alatt kétszer annyi autóst tudunk kiszolgálni.”

Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

Vizsgálták már, milyen egy töltőállomás leghatékonyabb elrendezése?

„Igen, vizsgáltuk a behajtást és a kihajtást, az állomáshoz való hozzáférést, a kútfej elhelyezését és a jellemző várakozási időt is abban az esetben, ha az autósok közvetlenül egymást követve tankolnak – szóval, nagyjából mindent vizsgáltunk. Sokkal többet megtanultam a töltőállomásokról, mint valaha gondoltam volna, beleértve a módszertant és minden szabványt, amit alkalmaznak ezek építésekor. Garantálnunk kell, hogy hasonló szabványokat alkalmazunk a hidrogén esetében is.”

Most, hogy végzett a Mirai projekttel, mi lesz a következő feladat?

„Most a Project Portalon dolgozom, ami nehéz teherautókkal foglalkozik.”

Hasonlít ez arra, amit a Nikola csinál?

„Már bejelentettük, hogy partnerségre léptünk velük egy nagykapacitású töltőfej kifejlesztésére. Ezeket nevezzük a jármű és az állomás közti feltöltési interfésznek. A cél az, hogy ezek egységesek legyenek, mert akkor mi is tankolhatunk az ő nagykapacitású töltőállomásaikon, és ők is a mieinken.”

A hidrogén üzemanyagcella örökre a jövő energiaforrása marad?

„Remélem, hogy nem. Az infrastruktúra kiépítése az egyetlen dolog, ami hátráltat minket. Sokan azt gondolják, hogy az elektromos töltő jóval olcsóbb, mint egy hidrogén töltőállomás, de ha látunk egyet működés közben, rájöhetünk, hogy ez nincs így. Különösen most, hogy már vannak két töltőfejesek is. Látjuk, mekkora forgalmat bonyolítanak le, mekkora hatótávolságot biztosítanak ezek az autók. A hidrogén tényleg olyasmit tud, amit az akkumulátorok nem jelenleg tudnak: nagyobb hatótávot és rövidebb töltési időt. Különösen áll ez azokra a járművekre, amelyek az utcán parkolnak. Ott nem igazán tudom hova csatlakoztatni az autómat. Szerintem, ahogy a hibridektől a teljesen elektromos és zéró kibocsátású modellek felé haladunk, mind a meglévő akkumulátoros járművek, mind az üzemanyagcellások megtalálják a maguk helyét. Mindez attól függ, mi működik jól a vásárló számára.”
Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője

Milyen tapasztalatokat szerzett ebben az ágazatban mérnöknőként?

„Igazán szerencsés vagyok, hogy az alternatív üzemanyagok területe valamivel progresszívebb az átlagnál. Különösen igaz ez a Toyotára, hiszen a cég két alapvető pillére a folyamatos fejlődés és az emberek tisztelete. Úgy érzem, annak ellenére, hogy általában én vagyok az egyetlen nő a szobában, soha nem kezeltek másképp. Dolgoztam a gyártási területen is, ami kicsit más. Dolgoztam korábban autós műhelyekben is, ami szintén másféle feladat, ahogy van különbség az akadémiai világ és az ipar között is. Az egyetemi világ igazi élmény, ott igazán jól megtanulhatjuk a szakmát anélkül, hogy kívülállónak kellene éreznünk magunkat – de amikor elkezdünk dolgozni az ágazatban, akkor azok leszünk. Sokszor kérdeznek engem azokról a nőkről, akik mérnökként kezdték, de aztán feladták ezt a szakmát. Ettől kicsit szomorú vagyok, mert szerettem volna, ha többen maradunk. Sokan érzik azt, hogy míg a férfiak bármilyen állásra pályázhatnak úgy, hogy egyszer majd elég képzettek lesznek hozzá, addig a nőknek 100 százalékban felkészültnek kell lenniük, mielőtt megpályáznak egy állást. Én is sokszor éreztem úgy az egyetem első éveiben, hogy nem tudok annyit, mint a fiúk, és többet kell tennem azért, hogy bizonyítsak. Azt hiszem, ez egy rossz beidegződés, és egyáltalán nem gondolom, hogy igaz lenne. Szeretném azt látni, hogy egyre több nő tart ki a mérnöki diplomája mellett, és egyre több nő ismeri fel, hogy megüti az elképzelt szintet. Mindössze arról van szó, hogy nem elég magabiztosak.”

Vannak még olyan férfi főnökök, akik szerint ön nem való ebbe a szakmába?

„Jó ideje nem mondtak nekem ilyesmit. Talán ez a kezdők esetében inkább jellemző. Végső soron az számít, hogy jól végezzük-e a dolgunkat. Ha igen, akkor kivívjuk a főnökeink tiszteletét, de ha nem kapunk tiszteletet, minek is érdekelne minket a véleményük? Remélem, egyre kevésbé lesz ez a helyzet a pályakezdő nőknél, de sajnos, bár nem a Toyotánál, de alkalmanként még hallok ilyesmit.”

Bár a Toyotát progresszív munkahelyként tartják számon a nők szempontjából is, milyen tapasztalatai voltak, amikor Japánban dolgozott? Hiszen ott a társadalom konzervatívabb felfogású a nemi szerepeket tekintve…
„13 hónapig dolgoztam Toyota Cityben, de addigra már elég régóta voltam a pályán ahhoz, hogy a csapat ismerjen, így soha nem tapasztaltam olyasféle szexizmust, amit említ. Mindemellett én voltam az egyike a két mérnöknőnek, aki ebben az időszakban ott dolgozott. Japán kultúrája igazán érdekes, izgalmas világ, de úgy gondolom, lassan ez is változik. Az ottani barátnőim közül is egyre többen karrierorientáltak, holott egy generációval korábban még nem lettek volna azok. Összegezve kijelenthetem, hogy én személy szerint soha nem tapasztaltam szexizmust. Talán egy területet kivéve: az acélbetétes cipőket illetően. Nem gyártanak ugyanis női acélbetétes cipőt az én méretemben, ezért férficipőt kellett hordanom. Abban pedig úgy festettem, mint egy hatalmas bohóccipőben. Ez az egyetlen panaszom azzal kapcsolatban, hogy milyen amerikai nőnek lenni Japánban.”


Kulcsszavak: Mirai, riport, toyota, új modell
 
A Nissan bejelentette a 30 kWh-s LEAF árait A Nissan bejelentette a 30 kWh-s LEAF árait A BMW M GmbH tovább bővíti nagyteljesítményű élsportolói összkerékhajtással felvértezett portfólióját A BMW M GmbH tovább bővíti nagyteljesítményű élsportolói összkerékhajtással felvértezett portfólióját Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé
 
Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója

Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója

2019. december 04.
Méltó utódot fejlesztett sikeres raliautójának a Peugeot. A 208 R2 helyébe lépő új 208 Rally 4 minden porcikájában vadonatúj, ugyanakkor az elődöt népszerűvé tevő koncepció nem változott.
Részletek

Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója

A 2020-as évadra módosított szabályzathoz és elnevezéshez igazodva teljesen új raliautóval jelentkezett a Peugeot Sport. A Peugeot 208 Rally 4 versenyautóval szemben hatalmasok az elvárások, ám ezek teljesítéséhez meg is van minden adottsága.

A Peugeot Sport közel másfél évvel ezelőtt, 2018 nyarán kezdett hozzá a vadonatúj raliautó fejlesztéséhez. Az alapokat az akkor még szintén fejlesztés alatt álló, új generációs Peugeot 208 adta: egymással párhuzamosan öltött tehát testet a versenyautó és a közúti modell. Közös alapjuk az a szintén új fejlesztésű CMP padlólemez, amely optimalizált tömegével, mély tömegközéppontjával és kiemelkedő szerkezeti szilárdságával ideális kiindulópont egy kezes és dinamikus, jól hangolható versenyautó megalkotásához. Ezzel összhangban az autó állítható Öhlins lengéscsillapítókkal szerelt MacPherson rugóstagokat kapott; a fékek hátul 290 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget alkalmaznak, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők, négydugattyús nyergekkel. Ez utóbbiak valamivel nagyobbak, mint az előd Peugeot 208 R2 310 / 285 mm-es első tárcsái.

Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója

A szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó - 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg -, a teljesítménynövekedés azonban kompenzálja a jármű nagyobb tehetetlenségét. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe a Peugeot többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotorja lépett. A PureTech erőforrást nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel tették versenyzésre alkalmassá: a motor 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot bocsát a pilóta rendelkezésére. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák 15 vagy 17 colos Speedline darabok.

A Peugeot 208 Rally 4 már november végén duplán is átesett a tűzkeresztségen: a Madrid-ralin 2019 ERC3-bajnokai, Efren Llarena és Sara Fernandez tették próbára, míg Franciaországban az országos aszfalt ralibajnokság zárófutamán, a Rallye du Var-on állt rajthoz a vadonatúj versenyautó. Ezek a versenyek azonban még a tesztprogram utolsó fázisához tartoznak; az FIA valamikor 2020 első negyedévében fogja homologizálni a Peugeot 208 Rally 4-est. Az előrendeléseket azonban már januártól fogadja a Peugeot Sport; az autó nettó vételára 66 000 euro (kb. 22 millió Ft). Ahogy eddig, a Peugeot Sport továbbra is az ifjú tehetségek kibontakozását kívánja elősegíteni, ezért a megrendelések során előnyt élveznek azok a pilóták, akik a francia, spanyol és portugál Peugeot 208 Rally márkakupában versenyeznek.

Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója

Negyven év tapasztalat

A Peugeot az 1970-es évek óta fejleszt strapabíró, könnyen kezelhető, gazdaságosan fenntartható versenyautókat. Az úttörő 104 ZS-től kezdve a 205 Rallye-n és a 309 GTi-n keresztül a hosszú életű 206 SX-ig és a 207 RC Rallye-ig, majd onnan a 208-as szériákig vezető út minden állomásán kemény kihívást oldottak meg a Peugeot mérnökei: olyan ütőképes, belépő szintű versenytechnológiát fejlesztettek ki, amely problémamentes kezelhetőséggel, kedvező fenntartási költségekkel és kiemelkedő tartóssággal társult. A lelkes és elhivatott, de nem feltétlenül hivatásszerűen versenyző pilóták így élményként, nem pedig teherként élhették meg a ralizást, ugyanakkor azok számára is megfelelő alapot jelentettek ezek az autók, akiket kellő ambícióval és tehetséggel ruházott fel a sors ahhoz, hogy idővel magasabb szintre lépjenek.

Ennek a hosszú evolúciós folyamatnak volt a gyümölcse a 2012-ben bevezetett, első generációs 208 R2. Ebből több mint 450 példány készült, ami nem csak a Peugeot történetének legsikeresebb raliautójává tette, hanem a kétkerék hajtású R2 géposztály legkeresettebbjévé is. Az 1,6 literes szívómotor módosított szívó- és kipufogórendszere, valamint a kétoldali változó szelepvezérlés 185 lóerőre emelte az utcai kivitelű blokk 120 lóerejét. Az utcai alapblokk fontos volt, hiszen a fenntartási költségek alacsonyan tartása megkövetelte, hogy az erőforrás kedvező fogyasztású és legfőképpen tartós legyen. A fordulatszám-kedvelő erőforrás ötfokozatú szekvenciális sebességváltója a magasabb kategóriákban rajthoz álló Peugeot 207 S2000 versenyautóból érkezett. Az eredeti 208 R2 három irányban állítható lengéscsillapítókat kapott. Az autó kormányművét hidraulikus rásegítésre szerelték át, ami versenykörülmények között pontosabb irányíthatóságot és több visszajelzést ad, mint az utcai modell kényelmes és takarékos elektromos kormányszervója.

Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója
Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 208, Peugeot 208 R2, versenyautó
 
A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten Napsütés,...18 fok... és egy újabb novemberi hétvége a Jazzy Streeten A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Magasra tette a mércét a Peugeot Magasra tette a mércét a Peugeot Oroszlán szív – Peugeot Traveller Oroszlán szív – Peugeot Traveller
 
Novemberben 25 százalékkal nőtt az új személyautók eladása

Novemberben 25 százalékkal nőtt az új személyautók eladása

2019. december 04.
Novemberben az új személyautók eladása 25 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest Magyarországon, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 14 215-re emelkedett - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu.
Részletek

Novemberben 25 százalékkal nőtt az új személyautók eladása

A Carinfo.hu adatai szerint a januári-novemberi időszakban 141 769 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami a bázisidőszakhoz viszonyítva 11,7 százalékos növekedést jelent.

A személygépkocsi márkák közül a legtöbbet, 23 139 darabot a Suzukiból adták el január-novemberben, a márka piaci részesedése 16,32 százalék volt. Fordból 13 611, Skodából 11 576, Opelből 10 807, Volkswagenből pedig 9979 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 14,17 százalékos piaci aránnyal. A második helyen a Ford, a harmadik helyen a Skoda, a negyedik helyen pedig az Opel állt.

A Carinfo adatai szerint az év első 11 hónapjában 23 544 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 18,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet, 6966 darabot a Fordból adták el a magyar piacon, a márka piaci részesedése 29,59 százalék volt.


Novemberben 25 százalékkal nőtt az új személyautók eladása

Az MGE közölte, a személyautóknál az első tizenegy havi értékesítési számok némileg elmaradnak növekedési várakozásaiktól, ezért az év végére várt értékesítési volument 155 000-re módosították.

A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, november végéig több mint 17 000 igénylés érkezett, ami jelentősen meghaladja a várakozásokat. Ezeket az autókat részben a következő évben szállítják le a gyártók.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Magyarország, mge
 
10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén A BMW Group eddigi legeredményesebb májusát könyvelhette el idén
 
Tavasszal kezdődik a debreceni BMW-gyár építése

Tavasszal kezdődik a debreceni BMW-gyár építése

2019. december 04.
Tavasszal kezdődik a BMW gyárának építése Debrecenben. A gyár építkezést előkészítő munkálatai a tervek szerint haladnak, Debrecen önkormányzata a városrész északnyugati külterületén található ipari terület előkészítési munkálatait végzi - írták.
Részletek

Tavasszal kezdődik a debreceni BMW-gyár építése

Azt is közölték, hogy a BMW csoport debreceni karrierfejlesztő csapata a következő hetekben toborzási kampányt indít, amelyet 2020-ban Hajdú-Bihar megye egész területére kiterjesztenek.

Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben tökéletes választásnak nevezte Debrecent.

Emlékeztettek, 2018 végén kezdődtek meg a gyár földterületi előkészületei: a munkagépek több mint 1,7 millió köbméter földet termeltek ki és forgattak vissza, a mérnökök pedig mintegy 1350 méter hosszú, földalatti csőhálózatot fektettek le, és hozzávetőlegesen 11ezer méternyi esővíz-elvezető árkot alakítottak ki. Naponta körülbelül 200 teherautó és kamion fordul meg a területen. A tervek szerint haladnak a környék közúti és egyéb infrastruktúra-fejlesztési előkészületei, valamint az építkezést előkészítő munkafolyamatok az ipari park területén - írták.

A BMW Manufacturing Hungary Kft. már 2019 végén felállítja az építkezési munkálatokhoz szükséges berendezéseket a leendő üzem területén; az építkezés a cölöpök beágyazásával és a szerkezeti alapok kiöntésével veszi kezdetét jövő tavasszal - írták.

A BMW Group  szeptember 24-én írta alá az ipari terület adásvételi szerződését.

Tavasszal kezdődik a debreceni BMW-gyár építése

Debrecen elsősorban kiváló infrastruktúrája, kiforrott logisztikai kapcsolatai és a beszállítói hálózatba való optimális integrálhatósága miatt előnyös helyszín, a térség magasan képzett munkaerőpiaca pedig újabb kulcsfontosságú tényező. A BMW Group jövőbeni gyáregységének munkatársain felül, a beszállítói hálózat képviselői és a közvetlen szolgáltatók is számtalan munkalehetőséget kínálnak majd az északkelet-magyarországi régióban - jegyezték meg.

Tavaly a BMW Group több mint 2 millió 490 ezer autót és több mint 165 ezer motorkerékpárt értékesített világszerte. A vállalat 97,480 milliárd euró bevételt és  9,815 milliárd euró nyereséget termelt a 2018-as pénzügyi évben. A 2018. decemberi állapot szerint a BMW Group világszerte 134 682 embert foglalkoztat.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, debrecen
 
Májusban is folytatódott a BMW Group értékesítési növekedése Májusban is folytatódott a BMW Group értékesítési növekedése Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Elkészült az egy milliomodik Mazda CX-5 Elkészült az egy milliomodik Mazda CX-5 Tavasszal kezdődik a debreceni BMW-gyár építése A SEAT a jövőbe tekintve erős márkát épít Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt
 
A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot

A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot

2019. december 03.
Öt hónap, több mint 17.000 igénylés, több száz szerződéskötés. A hétszemélyes újautó-vásárlási program nem csak a nagycsaládosoknak jelent támogatást, de jelentős pozitív hatással van az autókereskedők forgalmára is.
Részletek

A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot

Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például 5-10%-kal emelkedtek éves szinten.

A vártnál is jobban lendült fel a magyar autópiac

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok – még úgy is, hogy nagyon sok kérdés volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban. Azóta minden részletre fény derült, és ez idáig több mint 17.000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

„Az egész autópiac nagyon erős idén, több mint 10%-os a növekedés még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is. De ezen belül is rendkívüli húzóerőnek számít a nagycsaládos autóvásárlás”

– árulta el Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója.

„A szűk keresztmetszetet azonban a kereslet kielégítése jelenti. Van olyan gyártó, aki viszonylag gyorsan tudott reagálni a hirtelen megnőtt érdeklődésre, másoknál viszont 3-4 hónapot is várni kell egy-egy modellre. Ezért ügyfeleink minél teljesebb kiszolgálása érdekében mi igyekszünk erősen készletezni.”

Az Autóvárosban forgalmazott 18 márkából jelenleg 10-nek van hétszemélyes kínálata. Az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig, összesen 18 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek. Markó Zoltán elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.


A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot

A nagycsaládosok kedvencei

Egyértelmű kedvenc a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a kínálatban, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik be. A Duna Autónál eddig megkötött szerződések 1/3-át kötötték meg erre a modellre, méghozzá jócskán felextrázva – annak érdekében, hogy a teljes, 2,5 millió forintos támogatást igénybe tudják venni rá a családok. A Lodgy indulóára ugyanis 3.899.000 Ft.

Az óbudai cég statisztikái szerint a népszerűségi lista második helyén a Skoda Kodiaq áll, amely az eddigi szerződéskötések 13%-át teszi ki az Autóvárosban. Ha pedig a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5.920.000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el. A Fiat értékesítés 76%-a viszont a Doblo Panorama érdeme, a nagycsaládosok 11%-a tette le voksát e modell mellett. A sort a Seat (8%), Renault (6%), Honda és Kia (4-4%), majd Nissan (3%) folytatja.

A Duna Autó adatai alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet.

A nagycsaládosok pörgetik fel igazán a magyar autópiacot

Így a töretlen népszerűségű városi terepjárók (SUV-ok) többsége is elérhető, mint például a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Seat Tarraco, Mitsubishi Outlander, valamint a már említett Skoda Kodiaq. Ugyanakkor az egyterű Seat Alhambráért, valamint a Peugeot Traveller és a Renault Trafic kisbuszokért sem kell többet kifizetni alapesetben. Ennél olcsóbban már csak – a hétszemélyes Dacián és Fiatokon kívül – a Peugeot Rifterhez, a kombi kivitelű Peugeot Boxerhez és Peugeot Experthez, valamint Renault Grand Scenic-hez juthatnak hozzá a potenciális vásárlók.

A kedvezménnyel csökkentett, ámbár még mindig 7,5 millió forintnál drágább modellek kevésbé kelendőek. A kategóriában a Renault Espace viszi a prímet, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból viszont csak 1-1 darab talált gazdára. Annak ellenére is, hogy utóbbi modellhez, elektromos mivolta miatt, további 1,5 millió forintos állami támogatás igényelhető. Az eddigi legdrágább hétszemélyes modell pedig egy Volvo XC90-es, ami közel 16,5 millió Forintért kelt el az Autóvárosban – amiből már lejött az állami hozzájárulás összege.

Mit várhatunk még a programtól?

„A második nagyobb hullámot mi év végére várjuk – elsősorban megváltozott üzletpolitikánk miatt. Eddig ugyanis az autók átadását a támogatási összeg befolyásához kötöttük főszabály szerint. Családbarát szolgáltatói minősítésünkhöz híven azonban szerettünk volna további kedvezményt adni nagycsaládos ügyfeleinknek, akik így mostantól a hétszemélyes modelleket már az okmányirodai ügyintézés és az önerő teljes befizetése után átvehetik. Ugyanakkor a MÁK-hoz beérkezett igénylések nagy része még elbírálás alatt van, így biztos, hogy 2020 első negyedévében is jóval több hétszemélyes autót fogunk átadni. Sajnálatos hír azonban, hogy a szigorodó EU-s CO2-előírások bevezetésével több gyártó is kénytelen leállítani bizonyos típusaik gyártását az európai piacra” – tette hozzá Markó Zoltán.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, Markó Zoltán, nagycsaládos kedvezmény
 
Négy év alatt százzal csökkent az autó márkakereskedések száma Négy év alatt százzal csökkent az autó márkakereskedések száma Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata Új modellekkel érkezik a LADA Új modellekkel érkezik a LADA Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Befejeződött a Skoda-szalonok arculati megújulásának első szakasza Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét!
 
Első megrendelés a Vectron Dual Mode mozdonyra

Első megrendelés a Vectron Dual Mode mozdonyra

2019. december 03.
A Railsystems RP GmbH két Vectron Dual Mode mozdonyt rendelt a Siemens Mobility-től; ezzel megtörtént az első megrendelés az új mozdonyra, amely akár dízel, akár elektromos járműként üzemeltethető. A Siemens Mobility először az InnoTrans 2018 szakvásáron mutatta be a koncepciót.
Részletek

Első megrendelés a Vectron Dual Mode mozdonyra

„A Vectron Dual Mode mozdonnyal a Railsystems RP GmbH olyan mozdonyt kap, amely két világ legjavát egyesíti: A villamosított vonalakon a Vectron Dual Mode elektromos meghajtással működik üzemanyag-takarékosság és a karbantartási költségek csökkentése céljából. A felsővezeték nélküli vasútvonalakon a Vectron át tud térni dízel üzemmódra anélkül, hogy az üzemeltetőnek mozdonyt kellene váltania” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

 A Vectron Dual Mode lehetővé teszi az üzemeltetők számára a fenntartható értéknövelést teljes életciklusuk során. A mozdony a villamosított szakaszokon lévő hézagokban is tud üzemelni, ami szükségtelenné teszi a mozdonyok cseréjét. Ugyanakkor a városhalmazokban és főbb városokban, ahol gyakori a villamosított vasúthálózat, kevés a kibocsátás. A Vectron Dual Mode mozdonyt kifejezetten németországi teherszállítási szolgáltatásra tervezték, és bevált Vectron komponenseken alapul. 1 435 mm-es nyomtávon üzemel, és 90 tonna súlyú. A mozdonyt a 15 kV váltóáramú rendszerre tervezték, és a PZB vonatbefolyásoló rendszerrel van fölszerelve. Függetlenül attól, hogy villamos vagy dízel üzemmódban működik, vonóereje a kerékabroncsnál 2 000 kW. A mozdony dízel tartályának kapacitása 2600 liter.

 A Vectron Dual Mode csúcssebessége 160 km/ó.

Első megrendelés a Vectron Dual Mode mozdonyra
Kulcsszavak: mozdony, Siemens, Vectron
 
Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon Megindul a forgalom az első, rögzített jelzőberendezések nélküli német nagysebességű vasútvonalon A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Első megrendelés a Vectron Dual Mode mozdonyra Az elmúlt évek hatékonysági fejlesztéseit díjazta a Siemens A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban
 
Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét

Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét

2019. december 02.
Az ABB automatizálási, energetikai és műszerezési megoldásokat szállít a Hydrogen Energy Supply Project (HESC; hidrogén energia ellátási lánc) kísérleti projekthez. 
Részletek

Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét

A tiszta hidrogén Ausztráliában történő biztonságos és hatékony előállítását, valamint a hidrogén Japánba történő szállítását célul tűző HESC-projekt világszerte az első kezdeménye-zések közzé tartozik, amelynek keretében kereskedelmi technológiát kívánnak kidolgozni a hidrogén cseppfolyósításához és szállításához. A projekt keretében a barnaszén-gázosítást, a hidrogéngáz cseppfolyósítását, tárolását, valamint a cseppfolyós gáz olyan speciális tartályhajóba való töltését kívánják vizsgálni, amely azt az ázsiai csendes-óceániai térségben szállítaná. 

A mérföldkőnek tekinthető HESC kísérleti projekt országos szinten mintegy 2 milliárd ausztrál dollárnak megfelelő exportlehetőséget ígér, amellyel Ausztrália globális vezető szerepre tehet szert a hidrogénlőállítás1 terén.   Az ausztrál kormány úgy véli, hogy a kísérleti pro-jekt döntő lépés azon az úton, amelyen Ausztrália nemzetközileg is meghatározó tényező válik a hidrogéntermelésben. A központi ausztrál kormány és Victoria állam kormánya egy-aránt 50 millió ausztrál dollár (34 millió USD) összeggel kívánja támogatni az 500 millió ausztrál dollárnyi költségvetéssel tervezett HESC kísérleti projektet.   

A kísérleti projekt létesítményeinek építése 2019-ben kezdődött Port of Hastingsben. A program kísérleti szakasza 2020-tól megközelítően egy évig működik majd. Az ABB Ausztrá-liából és Japánból is kapott megrendeléseket: villamosítási és műszerezési termékek szállí-tására nyert megbízást Ausztrálban, illetve automatizálási termékekre szóló megbízást nyert Japánban, a Kawasaki Heavy Industries-tól.  
 
“Az ABB örömmel tekint az együttműködés elé, amelynek célja, hogy a világ első, kísérleti projektje keretében a káros anyagok kibocsátásának csökkentése mellett, kereskedelmi technológiát dolgozzunk ki a tiszta hidrogén Ausztráliában történő cseppfolyósítására, majd Japánba történő szállítására,”

– nyilatkozat Peter Terwiesch, az ABB Ipari Automatizálás di-víziójának vezetője.   „A technológiai vezető szerepet játszó ABB magas színvonalú termé-kekkel, globális tapasztalattal és élenjáró innovációval büszkélkedhet”.  

Kevin Kosiko, az ABB Energy Industries ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: “Az energia-ágazatban kiemelkedő szaktudásunk és tapasztalatunk kiaknázásával világszerte jelentős projektekben támogatjuk a vevőinket, akiknek lehetővé tesszük, hogy a holnap világa szá-mára zöldebb és fenntarthatóbb energiaforrásokat hozzanak létre.” 

Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét

Az ABB Ausztráliába villamos berendezéseket szállít és épít be. Az ABB a szerződése alapján kisfeszültségű kapcsolóberendezéseket, elosztótáblákat, villamos energia minőségét javító komponenseket, szünetmentes tápegységeket, teljes körű tervezési, projektirányítási és üzembehelyezési szolgáltatásokat, műszerezést, motorokat és hajtóműveket szállít a Victoria állambeli Port of Hastingsben lévő új hidrogéncseppfolyósító és -töltő terminálhoz. A terminálban a Latrobe Valley-ben barnaszén gázosításával előállított hidrogént fogják csepp-folyósítani és tárolni. 

Japánban, Kobe városában cseppfolyós hidrogén fogadására alkalmas terminál épült. A mélyhűtött, cseppfolyósított fölgáz-terminálok építésében nagy tapasztalattal rendelkező ABB Bailey Ltd. automatizálási és biztonsági rendszerek szállításával támogatja a helyi üzem tevékenységét.
 
Az előrejelzések szerint a hidrogén a világ energiaigényének akár egyötödét is fedezheti majd. A hidrogén előállítására és kereskedelmére szakosodott piac értéke 2050-re elérheti a 2,5 billió amerikai dollárt.  A szénből, olajból és gázból is viszonylag kevés saját forrással rendelkező, de a világ ötödik legnagyobb energiafogyasztójának számító Japán azzal számol, hogy a jövőben a szállítás és az energiatermelés igényeinek fedezésében komoly szerepet játszik majd a hidrogén. 

A cseppfolyósítási technológia nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a hidrogént térfogatának 1/800-ra lehessen sűríteni, ami lehetővé teszi a hidrogén nagy távolságokra történő, hatékony szállítását. A szakemberek úgy vélik, hogy üzem-anyagként történő hosszú távú felhasználása lehetséges megoldást kínál az üvegházhatású gázok kibocsátásnak csökkentére is.

ABB Ipari Automatizálás: az ABB Ipari Automatizálás divíziója megoldások széles körét, többek között iparágspecifikus integrált automatizálást, villamosítási és digitális megoldá-sokat, vezérlési technológiákat, szoftvereket és fejlett szervizszolgáltatásokat, mérési és analitikai, tengerhajózási és turbófeltöltési termékeket kínál a feldolgozó, valamint a hagyományos és a digitális technológiákat ötvöző hibrid iparágak számára. Az Ipari Automati-zálás divízió a második számú piaci szereplő a saját szegmensében.

A kiemelkedő szakmai tudására és tapasztalataira támaszkodó divízió világszínvonalú automatizálási termékeket, rendszereket és megoldásokat, valamint kiegészítő digitális és kollaboratív megoldásokat szállít az alkalmazások széles köréhez és a különböző szektorok számára. A divízió termékeivel és megoldásaival elősegíti, hogy ügyfelei versenyképesek maradjanak, javítsák a befektetésük megtérülési mutatóját, működésük biztonságos legyen, és javítsák termelékenységüket.     

Kulcsszavak: ABB, környezetbarát
 
Az ABB támogatja az ázsiai csendes-óceáni térség tisztaenergia-projektjét Bemutatkozik a 100 % biodízel-üzemű Scania Euro 6 V8 motor Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása Közösen nyert Svédországban a Stadler és az ABB Közösen nyert Svédországban a Stadler és az ABB Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban Az ABB elektromos buszrendszert mutatott be Párizsban
 
A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

2019. december 02.
Ha valamit a kedvenc alkotóelemeiből épít össze az ember, talán nem lesz hibátlan, de szeretni fogja – ez a filozófia vezérelte ennek a különleges Hilux pickupnak az alkotóját. Egy dologban tévedett: a Franken-lux úgy tökéletes, ahogy van.
Részletek

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

Pattaraphan Tansiriwat – barátainak csak Frank – gyerekkora óta nem érti, miért kell kompromisszumokat kötni az autóiparban. A LEGO-generáció gyermekeként mindig is azt az elvet vallotta, ha valamiből nem találsz kedvedre valót, építsd meg magadnak. Ezt a szemléletet felnőtt korában autószerelő műhelyében kamatoztatta: nem csoda, hogy a hétköznapi rutinfeladatok mellett egyre többen fordultak hozzá különleges igényeikkel. Frank létrehozott egy futóműépítő stúdiót (TunerConcept), majd amikor már eléggé biztos volt a dolgában, két munkahelye mellett hozzálátott saját álomautója megépítéséhez. Ezen a ponton mondtak le róla örökre barátai…

Sehogy sem értették ugyanis, hogy a Thaiföldön fellelhető rengeteg, remekül tuningolható, kívánatos japán kupé és szedán helyett miért kellett egy munkagépet választania kiindulási alapul. Franknek azonban több oka is volt arra, hogy az 1991-es gyártású, ötödik generációs Toyota Hilux (vagy, ahogy Thaiföldön ismerik, a Hilux Mighty-X) mellett döntsön. Egyrészt, mert az autót helyben gyártották, tízezerszámra futott az utakon, így még erősebb lehetett a kontraszt a hagyományos kivitelekkel szemben. Másrészt, mert személy szerint imádta az autót: az átépítés alapjául szolgáló példány éveken át volt a műhely (illetve a műhelyek) szállítójárműve. Harmadrészt, mert pontos elképzelései voltak a futóművel kapcsolatban, és azok megvalósításában csak akadályozta volna egy önhordó karosszéria.

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

Az ismerős körvonalú borítólemezek alatt ugyanis elöl-hátul egyedileg szerkesztett, mesterien kivitelezett csővázat találunk. Ezen alakította ki a motor és a futómű rögzítési pontjait, és nem mellékesen ehhez kapcsolódik a fülkében elhelyezett bukókeret is. A hátsó segédváz és az erőforrás ugyanarról a helyről, a Nissan Silviából származik. A felfüggesztés egyes elemeit, köztük a nyomórudas rugóstagokat saját maga fejlesztette és gyártotta le, és mivel mindent egy kézben tartott, a végeredmény rendkívül pontos, letisztult és elegáns lett.

A kérdésre, hogy ha már Toyota, miért nem a legendás soros hathengeres JZ motorcsalád valamelyik tagját választotta, kész a válasz: mert a Silvia soros négyhengeresét ismerte és szerette (gyanítjuk, persze, hogy olcsóbb is volt egy autót megvenni építési alapanyagnak, mint kettőt). A kétliteres DOHC turbómotor abszolút korhű, bár egyáltalán nem eredeti állapotú. Az 1990-es évek elején bevezetett, elektronikus befecskendezéses erőforráson a motorblokk kivételével mindent újra, erősebbre, egyedire cserélt, így a legerősebb gyári kivitelében 246 lóerős motor most 596 lóerőt ad le. Építője szerint a motor ennél jóval többet is elbírna, az egyébként hatalmas turbófeltöltő azonban elérte teljesítőképessége határát, úgyhogy hamarosan még nagyobbra cseréli.

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről

Az autó, amelyet hosszú évek óta, kevés szabadidejében épít még nincs teljesen kész. Tavaly még fekete keréktárcsákon gurult, a horganyzott alumíniumlemezzel borított fülkében amerikai stílusú, rövid háttámlás kagylóülések voltak, a műszeregység pedig rengeteg különálló órával töltötte ki a rendelkezésre álló helyet. Mostanra a Hilux minimalista stílusához jobban illő Recaro versenyülésekkel és a FuelTech motorvezérléshez tartozó apró, de annál informatívabb digitális kijelzővel rendezte be tulajdonosa a vezetői környezetet, de gyanítjuk, hogy ez sem a végső állapot.

Frank korhű fényezésű Toyotája valahol az ékszer és a használati tárgy státusza között lebeg. Legfőbb díszeit, az egyedi vázat, a precízen kivitelezett futóművet és a makulátlan motort burkolatlanul hagyta. A platónak értelemszerűen padlója sincs, ami borzalmas légörvényeket keltene, ha gyorsan menne az autóval – ez egyébként amúgy sem volna baj, hiszen a hátfalnál helyezte el a motor hűtőjét –, de ez nem jellemző. A Hilux inkább tuningkiállításokon, találkozókon hirdeti építője kompetenciáját. Ugyanakkor, ha alkalom adódik, nem kell kétszer kérni Franket, hogy tartson egy rögtönzött driftbemutatót, ami szintén új ügyfeleket hozhat futóműépítő műhelyének.

A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről
Kulcsszavak: drift, Hilux, Thaiföld, toyota
 
A Toyota RAV4 az Év Japán Autója! A Toyota RAV4 az Év Japán Autója! Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Land Cruiserrel a Mont Everesten Land Cruiserrel a Mont Everesten
 
Havas eső és havazás miatt az útburkolat mindenhol csúszós

Havas eső és havazás miatt az útburkolat mindenhol csúszós

2019. december 02.
Az ország nyugati és déli részén az eső, havas eső nyomán az útburkolat mindenütt nedves, míg az északi, keleti, valamint a középső országrészben a változó intenzitású havazás miatt az úttest mindenhol sónedves, havas, hókásás - közölte az Útinform hétfő reggel a honlapján.
Részletek

Havas eső és havazás miatt az útburkolat mindenhol csúszós

Az M3-as autópályán, az M0-ás autóút csomópontjában egy személyautó a szalagkorlátnak ütközött, amikor Budapest felől az autóút M5-ös felé vezető oldalára hajtott fel. Az arra közlekedőknek forgalomkorlátozásra kell számítaniuk, lassú az előrejutás. A másik oldalon, az M5-ös autópálya felé a 10-es kilométernél egy kisteherautó kamionnal karambolozott; a helyszínelést már befejezték, de 1-2 kilométeres a torlódás.

Az M6-os autópályán, Budapest felé a 99-es kilométernél, Paks térségében egy személyautó szalagkorlátnak ütközött, ezért a belső sávot lezárták, csak a külsőn halad a forgalom.

Az M0-s autóút déli, terelt szakaszán, az M1-es autópálya irányába az erős forgalom miatt - Dunaharaszti és Halásztelek között - szakaszosan araszolnak a járművek, körülbelül 20 perc az időveszteség.

Az időjárás és a reggeli erős forgalom miatt, szinte az összes főváros környéki gyorsforgalmi, fő- és mellékúton araszolnak a járművek. Erős a forgalom az M2-es autóúton a főváros irányába, Dunakeszi térségében; az M5-ös autópályán az M0-s autóúti csomóponttól befelé, a 4-es úton Monornál, a 10-es úton az ürömi körforgalomnál, a 11-es úton Tahitótfalu és Szentendre között és a 31-es úton Mendénél. Az M7-es autópályán már Érdtől lassul a kocsisor a főváros felé.

Kulcsszavak: balesetveszély, csúszós utak, havazás
 
Elsőfokú riasztás van Budapesten Elsőfokú riasztás van Budapesten Havas eső és havazás miatt az útburkolat mindenhol csúszós Az ország keleti részében beköszöntött a tél Havas eső és havazás miatt az útburkolat mindenhol csúszós OKF: szombaton 140 műszaki mentéshez riasztották a tűzoltókat Felkészülten a téli időjárásra: vonzó Škoda tartozékok a hideg időkre Felkészülten a téli időjárásra: vonzó Škoda tartozékok a hideg időkre Havasak, latyakosak az utak a Dunántúl nagy részén Havasak, latyakosak az utak a Dunántúl nagy részén
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 31 - 40