Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 31 - 40
„Autóipari Lean Termelési Díjban” részesült a ŠKODA AUTO

„Autóipari Lean Termelési Díjban” részesült a ŠKODA AUTO

2019. augusztus 01.
A csehországi Kvasiny gyárában alkalmazott „dProduction” projektjéért a „Különdíj – Okos digitális alkalmazás” („Special Award – Smart Digital Application”) kategóriában a ŠKODA AUTO elnyerte az „Autóipari Lean Termelési Díjat” („Automotive Lean Production Award”).
Részletek

„Autóipari Lean Termelési Díjban” részesült a ŠKODA AUTO

Az AUTOMOBIL PRODUKTION szakmai magazin és az Agamus Consult vállalati tanácsadó 17 ország több mint 1200 nevezettje közül választotta ki a díjazottakat.

A ŠKODA AUTO „dProduction” projektje az Ipar 4.0 technológiák alkalmazása keretében gyártási folyamatok digitalizálásával foglalkozik, hatékonyabbá téve a papírmentes szerelősort, miközben időt takarít meg, segít megelőzni a hibákat, valamint egyaránt megkönnyíti a tájékozódást a dokumentációk és kézikönyvek között, illetve a munkahelyen. A projekt négy alappillére a „Komplexitás-megjelenítés” („Visualization of Complexity”), a „Digitális csapatmunka” („Digital Teamwork”), a „Digitális minőséginformációs rendszer” („Digital Quality Management”) és a „Digitális műveleti utasítások” („Digital Work Instructions”).

A cseh autógyártó Kvasinyban működő gyárában a ŠKODA SUPERB és KODIAQ szerelősorán vezette be idén áprilisban az új koncepciót, amelybe a ŠKODA AUTO több mint 1,2 millió eurót invesztált. Az üzem gyártókapacitásának maximális kihasználása érdekében a vállalat már jó néhány éve folyamatosan korszerűsíti kelet-bohémiai termelési helyszínét.


„Autóipari Lean Termelési Díjban” részesült a ŠKODA AUTO

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „Az ’Autóipari Lean Termelési Díj’ újabb bizonyítéka annak, hogy Kvasiny a világ legfejlettebb termelési helyszínei közé tartozik. Nagy örömmel tölt el minket, hogy a szakmai zsűri a nemrég bevezetett ’dProduction’ projekttel az egyik legjobb autógyárrá választotta meg Kvasinyban működő létesítményünket.”

Michael Oeljeklaus a termelés és a logisztika szakterületei részéről a 14. Autóipari Lean Termelési Kongresszus alkalmával veszi át a díjat, amelynek 2019. november 5-6-án Wolfsburgban a Volkswagen ad otthont. Az „Autóipari Lean Termelési Díj” („Automotive Lean Production Award”) – amit az AUTOMOBIL PRODUKTION szakmai magazinnal együttműködésben évről-évre az Agamus Consult ítél oda – mottója: „Tanulni a legjobbaktól”, s a kezdeményezés célja, hogy mércét állítson a lean termelés és a digitalizálás területein a nemzetközi autóiparban. A novemberi kétnapos rendezvény során ennek szellemében a legjobbak (Best Performer) bemutathatják a lean termelésre kidolgozott koncepcióikat és megoldásaikat.


Kulcsszavak: autógyár, elismerés, skoda
 
Árfixálásért büntették a Volkswagent és a Chryslert Kínában Árfixálásért büntették a Volkswagent és a Chryslert Kínában Egymilliárd euróra megbírságolták a Volkswagen csoportot Németországban Egymilliárd euróra megbírságolták a Volkswagen csoportot Németországban Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt Visszahívnak hatvanezer Porschét károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt A BMW Group kettős győzelemmel újította meg első helyét az Év Motorja 2014 választáson A BMW Group kettős győzelemmel újította meg első helyét az Év Motorja 2014 választáson Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen Merkelnél lobbizik a német autóipar Brüsszel klímavédelmi terve ellen
 
Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben

Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben

2019. július 31.
Első alkalommal teszi közzé a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt. az összesített értékesítési adatait bemutató AutoWallis Sales Report-ot.
Részletek

Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben

Az AutoWallis Nyrt. mindhárom üzletága (Nemzetközi disztribúciós, Belföldi disztribúciós, Autóipari szolgáltatói) növekedést ért el 2019. első félévében, az előző év hasonló időszakával összemérve az összesített értékesítési darabszámokat, szervizórákat, kölcsönzési flottaméretet és bérleti események számát tekintve. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a piaci trendeket értékelve elmondta, hogy miközben az Európai Unióban a gépjármű értékesítési piac lassulásának jelei tapasztalhatóak, addig az AutoWallis által lefedett 14 közép-kelet-európai országban a régió piaci trendjeinek megfelelően üzletáganként eltérő mértékben ugyan, de jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben.

Ugyanezen időszakban az új személygépjármű forgalomba helyezés bővülése 5,35 százalék volt a magyar piacon a DataHouse adatai szerint. Az AutoWallis Nemzetközi disztribúciós üzletága a tavalyival összehasonlítva 13,5 százalékkal több, összesen 1.076 darab új autót értékesített az idei első hat hónapban. A Belföldi disztribúciós üzletág az új autó eladásait 6,81 százalékkal 1.428, míg a használt autó eladásait 75,29 százalékkal 454 darabra növelte. Az Autóipari szolgáltatói üzletágon belül a szervizórák száma 15,12 százalékkal 25.118-ra, a gépjárműkölcsönzés kapcsán kalkulált flottaméret 10,99 százalékkal 495 darabra, míg a bérleti események száma 4,29 százalékkal 11.207 darabra nőtt a tavalyi első féléves adatokkal összehasonlítva.

Az AutoWallis Sales Report mostantól minden negyedévet követő hónap utolsó napján jelenik meg (ha az hétvégére, vagy munkaszüneti napra esik, akkor a rákövetkező munkanapon).

Az AutoWallis jelentős mértékben tudott növekedni az idei első félévben
Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban Húsz százalékkal nőtt az új személygépkocsik eladása Csehországban A MINI rekordévre számít az idén Magyarországon A MINI rekordévre számít az idén Magyarországon 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető Jövőre sem drágulnak az új autók Jövőre sem drágulnak az új autók A Volkswagen Haszonjárművek növekvő számú kiszállítással nyitotta a 2015-ös évet A Volkswagen Haszonjárművek növekvő számú kiszállítással nyitotta a 2015-ös évet
 
A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

2019. július 31.
Lenyűgöző teljesítmény, egyedülálló menetdinamika, kifejező megjelenés – a Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei, az A 45 4MATIC+ és A 45 S 4MATIC+, illetve a CLA 45 4MATIC+ és CLA 45 S 4MATIC+ a kvalitások tekintetében újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben.
Részletek

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

Az újdonságok megtartották elődeik értékeit megtartva, de emellett komoly fejlesztésekkel kerülnek piacra. A teljesen új fejlesztésű 2-literes turbómotorok, amelyek két teljesítményszinttel érhetők el, a világ legerősebb szériagyártású négyhengeres erőforrásai. Már a 387 lóerős alapmodell is erősebb az előző generációnál, az S-kivitel pedig a 421 lóerős változatával már a magasabb kategóriákat idézi. A hajtáslánc tekintetében szintén fontos láncszem az új fejlesztésű AMG SPEEDSHIFT DCT 8G nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, valamint a szabadon változtatható nyomatékelosztással rendelkező AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás, amely az AMG TORQUE CONTROL önzáró differenciálmű révén a hátsó tengely kerekei között külön-külön szabályozni tudja a nyomatékot. Mindezeken felül megjelent Drift üzemmód is, ami látványos erőcsúsztatásokat tesz lehetővé.

Dizájn: még hangsúlyosabb AMG formajegyek

Az új Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ és CLA 45 4MATIC+ család tagjai mostantól még hangsúlyosabb megjelenéssel büszkélkedhetnek; radikálisan sportos vonalvezetésük már álló helyzetben is dinamikus vezetési élményt ígér. A kompakt AMG modellek történetük során először kapták meg a jellegzetes AMG hűtőrácsot, ami különösen agresszív fellépést kölcsönöz a ‘cápaorral’, a keskeny fényszórókkal, valamint a lapos, „Powerdome“-domborításokkal is ellátott motorháztetővel kiegészítve.

Az alapverziók szériában 18 colos, 10-küllős, titánszürkére fényezett könnyűfém keréktárcsákon és 245/40 R18-as gumiabroncsokon gördülnek, míg az S-modellek gyönyörű, aerodinamikailag optimalizált 19 colos, 5-duplaküllős kerekeket kapnak, amelyeken 245/35 R19 (A 45 S 4MATIC+), illetve 255/35 R19 (CLA 45 S 4MATIC+) méretű abroncsok feszülnek.

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

Hátulnézetből az új AMG sorozat megjelenését az egyedi hátsó köténylemez mellett a két hangsúlyos dupla kipufogóvég határozza meg: az alapváltozatok 82, míg az S-kivitelek 90 mm átmérőjű kipufogóvégekkel büszkélkedhetnek. Az S-kivitelek esetében a kipufogóvégek AMG felirattal vannak ellátva. A nagyobb teljesítmény miatt a karosszériák számos pontján különböző erősítéseket alkalmaztak a tervezők. Az AMG kipufogórendszerek mindegyike egy speciális szeleppel van ellátva, ami a fordulatszám és a terhelés függvényében automatikusan működésbe lép. A kiválasztott menetprogramtól függően a hangzás harmonikusan diszkrét vagy dinamikusan sportos (Sport+ üzemmódban) is lehet.

Motor: új négyhengeres turbó, magasabb kategóriákat idéző teljesítménnyel

Az akár 421 lóerő leadására képes, teljesen új fejlesztésű 2-literes turbómotor a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres erőforrása. Az előző négyhengeres AMG erőforrás teljesítménye is lenyűgöző volt, de az AMG mérnökeinek ezt további 40 lóerővel sikerült túlszárnyalniuk, miközben a forgatónyomaték 475-ről 500 Nm-re emelkedett – de már a 387 lóerőt és 480 Nm-t leadni képes alapkivitel is felülmúlja a korábbi négyhengeres AMG motor tudását. Az akár 211 lóerő/literes teljesítmény a szupersportautók színvonalán van. Az új, fantasztikus teljesítményű erőmű Affalterbachban, az AMG „One Man, One Engine“, magyarul „Egy ember, egy motor“ filozófiája alapján készül.

A 421 lóerős S-kivitelek a gyorsulás tekintetében is rekordidőre képesek: álló helyzetből 100 km/h sebességre az A 45 S 4MATIC + fantasztikus 3,9, míg a CLA 45 S 4MATIC+ kereken 4 másodperc alatt képes felgyorsulni. Az alapmodellek gyorsulásához szükséges idő is csupán 0,1 szekundummal hosszabb. A csúcssebességet 250, illetve az S-változatoknál 270 km/h-ban korlátozza az elektronika, de az opcionális AMG Driver’s csomag megrendelésével az alapkiviteleknél is csak 270 km/h-nál lép fel az elektronikus korlátozás.

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

Az új AMG erőforrások elképesztő teljesítményük mellett kiváló reakcióval büszkélkedhetnek. Az alapváltozat 480 Nm-es csúcsértéket 4.750-5.000/perc, míg az S verzió 500 Nm-ét 5.000-5.250/perc között adja le. Ezáltal alacsonyabb fordulatszámokon javult a gázreakció, a fordulatszám növekedésével pedig lineárisan erősödik a négyhengeres erőforrás. A maximális teljesítmény a modellváltozat függvényében 6.500/percnél, illetve 6.750/percnél jelentkezik, a leszabályozási fordulatszám 7.200/perc.

A percenként akár 169 ezret pörgő turbófeltöltő – amely 2,1 bar maximális töltőnyomást biztosít – speciális csapágyazást kapott, a hengerfalak súrlódását csökkentő, NANOSLIDE bevonattal vannak ellátva, a közvetlen benzinbefecskendezés pedig kétfokozatú. A mérnököknek különös hangsúlyt kellett fektetniük a hűtés optimalizálásra is, a nagy teljesítménynek ugyanis rendkívül magas a hűtésigénye. A fejlesztők egy olyan rendszert alkottak, amiben a hengerfej és a forgattyúsház hűtése eltérő mértékben megoldott. A hatékonyságot egyebek mellett ECO Start-Stop rendszer és vitorlázó funkció fokozza, a károsanyag-kibocsátást pedig benzines részecskeszűrő csökkenti.

A vegyes fogyasztási adat az NEDC mérési ciklusra levetítve a Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ és A 45 S 4MATIC+ modellek esetében 8,3-8,4 l/100 km (vegyes CO2-kibocsátás: 189-192 g/km). A CLA 45 4MATIC+ modellnél 8,1-8,2l/100 km a vegyes fogyasztási adat (vegyes CO2-kibocsátás: 185-188 g/km), míg a CLA 45 S 4MATIC+ modellek esetében 8,1-8,3 l/100 km (vegyes CO2-kibocsátás: 186-189 g/km).

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G duplakuplungos váltómű: spontán és villámgyors

A lenyűgöző menetteljesítményben és a sportautós viselkedésben fontos szerepet kap az új fejlesztésű AMG SPEEDSHIFT DCT 8G nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltómű. A fokozatok kiosztását úgy határozták meg a tervezők, hogy a vezető a sebességtartománytól függetlenül spontán gyorsulást tapasztalhasson. A kapcsolások villámgyorsak, akárcsak a reakcióidők. Az alapbeállításokat a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg. A tervezők kiemelten ügyeltek arra, hogy manuális üzemmódban a rendszer azonnal kövesse le a járművezető kapcsolófüleken keresztül leadott parancsait. A lehető legjobb gyorsulást álló helyzetből a minden változathoz szériában járó RACE-START rajtautomatika szavatolja.


A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás AMG TORQUE CONTROL differenciálművel

Az összes kivitelhez szériában járó, teljesen változtatható nyomatékelosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás alapjaiban meghatározza a második generációs kompakt AMG modellek viselkedését. A rendszer lelke az új AMG TORQUE CONTROL hátsó differenciálmű, amelynek köszönhetően a vezérlés már nem csak a tengelyek, de a hátsó kerekek között is fokozatmentesen képes elosztani a nyomatékot, minden helyzetben – akár kedvezőtlen tapadású útfelületen vagy extrém körülmények között, például versenypályás használat során – optimális tapadást biztosítva.

Mindezeken felül az új megoldás lehetővé tette a driftprogram alkalmazását: a Drift mód, amit „RACE“ menetprogramban a váltófülekkel lehet aktiválni (ennek feltétele, hogy az ESP ki legyen kapcsolva, illetve a váltó manuális üzemmódban legyen), szériában jár az S-modellekhez, illetve az alapváltozatokhoz az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag részeként elérhető el. Az AMG Performance 4MATIC+, valamint az AMG TORQUE CONTROL rendszer viselkedése függ a kiválasztott menetprogramtól, valamint az adott AMG DYNAMICS beállítástól.

A 3-fokozatú menetstabilizáló rendszer (ESP) az ún. SPORT HANDLING MODE beállításban egyedi hangolással dolgozik, amely engedékenyebb szabályozással és nagyobb lehetséges drift-szögekkel támogatja a fokozottan sportos vezetési stílust.

Futómű: AMG-specifikus megoldások, fokozottan dinamikus hangolás

Az új kompakt AMG modellek futóműve szintén páratlan, a mérnökök alaposan átdolgozták a teljes futóművet. Az elsődleges cél a dinamikus sportautós viselkedés megteremtése volt. Új fejlesztések a rugók, és a lengéscsillapítók, a feszes hangolás pedig a minimalizált karosszériadőlést szolgálja. Elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros (négy lengőkaros) felépítést található, illetve a speciális elrendezés, valamint az átdolgozott lengőkarok révén a hajtási befolyásokat is jelentős mértékben mérsékelték a tervezők.

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

A komfortot és a dinamikát opcionálisan az AMG RIDE CONTROL adaptív lengéscsillapítással lehet tovább fokozni: a beállítás függvényében az autó puhábban vagy feszesebben csillapít, még jobban alkalmazkodva az adott körülményekhez.

Nagy teljesítményű fékrendszer: megbízható és fáradhatatlan

A fékrendszert szintén nagyon komolyan vették az affalterbachi szakemberek; az alapverziókban szolgáló fékrendszer is igen rövid fékutakat biztosít és fáradhatatlan teljesítményt garantál, az S-kivitelek azonban ezt a teljesítményt is túlszárnyalják. A 387 lóerős 45 AMG-k első tengelyénél 4-dugattyús féknyergek szolgálnak, 350 mm átmérőjű, 34 mm széles tárcsákat szorítva, a hátsó tengelynél pedig egydugattyús nyergeket és 330 x 22 mm-es féktárcsákat találunk. A tárcsák elöl-hátul belső hűtésűek és lyuggatottak. A szürke féknyergeken fehér AMG feliratok díszelegnek.

Az S-modellek – illetve az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag megrendelése esetén az alapmodellek is – elöl még komolyabb fékeket, 6-dugattyús nyergeket és 360 x 36 mm-es tárcsákat kapnak. Ez esetben a féknyergek vörös színben pompáznak és fekete AMG logóval vannak ellátva.

Hat menetprogram: széles skálán befolyásolható karakterisztika


Mostantól 6 menetprogram állhat a vezető rendelkezésére: a „Slippery“ (esős), „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ és „Individual“ az összes változatban megtalálható, az S-modellek – valamint az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag megrendelése esetén az alapkivitelek – pedig egy fokozottan sportos „RACE“ beállítást is kínálnak. A menetprogramok számos jelentős változtatást tartalmaznak az autó legfontosabb, menetdinamikát befolyásoló rendszereiben, mint például a motorkarakterisztikában, a gázreakcióban, illetve a futóművet, a kormányzást, a váltóművet vagy az összkerékhajtást illetően.

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

A személyre szabhatóságot még tovább fokozza az AMG DYNAMICS funkció: az egyedileg programozható „Individual“ menetprogramban eldönthetjük, hogy „Basic“ (alap), „Advanced“ (haladó), Pro (tapasztalt) vagy „Master“ (profi) alapbeállítása legyen a menetdinamikai rendszereknek.

Belső tér: szoros kapcsolat az ember és a gép között

A kiváló minőségű, modern kialakítású beltér sportos elemeivel, magas felszereltségével, illetve a korszakalkotó MBUX multimédiás rendszer révén szoros kapcsolatot teremt az ember és a gép között. Az új AMG modellek komoly oldaltartással rendelkező sportüléseket kapnak, amelyek a kiváló tartást biztosítanak. A kárpitozás alapesetben fekete színű ARTICO műbőr és DINAMICA mikroszálas anyag kombinációja, amely a vörös színű, jellegzetesen AMG-s dupla díszvarrásokkal kiegészítve klasszikusan sportos környezetet teremt. A vörös designo biztonsági övek, a vörös díszcsíkkal ellátott fekete DINAMICA mikroszálas díszbetétek és a vörös gyűrűvel kiegészített krómozott szellőzőrostélyok tovább fokozzák a sportos hangulatot. Opcionálisan természetesen más kárpitozásokat, illetve díszbetéteket is lehet választani.

Az A 45 S és CLA 45 S modellekben a vörös helyett sárga kontrasztszín fokozza a sportosságot, valódi motorsport-hangulatot teremtve. Az S-kivitelekhez továbbá szériában jár a sárga díszvarrással ellátott, Nappa bőr és DINAMICA mikroszálas AMG Performance kormánykerék, amely felül sárga középállás-jelölést, AMG gombokat (amikről közvetlenül vezérelhetjük az AMG programokat), AMG logót, valamint hangulatvilágítást is kap.

Az MBUX multimédiás rendszerben az új AMG 45 modellek esetében egy speciális AMG menüpontot is találunk, amelyben számos kiegészítő információt tekinthetünk meg: az AMG menü (manuális módban) fokozatkijelzőt, motor- és váltóolaj-hőmérsékletet, AMG DYNAMIC SELECT beállítást, G-erő mérőt, stopperórát/köridőmérőt, valamint aktuális motoradatokat jelenít meg.

A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben

További AMG-specifikus újdonság az AMG TRACK PACE alkalmazás, amely versenypályán nyújt hasznos segítséget a különféle telemetriai adatok megjelenítésével. Az AMG TRACK PACE, amire egy virtuális versenymérnökként tekinthetünk, szériában jár az új 45-ös kompakt AMG S-kivitelekhez. Az adatokat a multimédiás kijelzőn, a műszercsoportban, valamint az opcionális Head-up Display vetített kijelzőn is megtekinthetjük. A leghíresebb versenypályák előre vannak telepítve, így az AMG TRACK PACE többek között az ideális ívek megtalálásában is segítséget nyújt mondjuk a legendás Nürburgringen. Az Augmented Reality funkciónak köszönhetően az MBUX lehetővé teszi, hogy a multimédiás kijelzőn vagy a vetített kijelzőn megjelenjenek egy eltárolt versenypálya ideális ívei, így a vezető egy virtuális instruktor segítségével javíthatja köridejét, illetve tanulhatja meg az adott versenypályát.

Kulcsszavak: bemutató, Mercedes-AMG, új modell
 
Az előrejelzésekhez képest több Nissan Micra vásárló él az új autójának testreszabási lehetőségeivel Az előrejelzésekhez képest több Nissan Micra vásárló él az új autójának testreszabási lehetőségeivel A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT
 
A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket

A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket

2019. július 31.
Kibővül a 911 kínálata: a Porsche a legendás sportautóikon nyolcadik generációjának modellcsaládját kiegészíti a 911 Carrera változatokkal.
Részletek

A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket

Az új Carrera, amely Coupé és Cabriolet kivitelben egyaránt piacra lép, a belépőt jelenti a 911 családba. Az újdonság 3-literes, hathengeres Biturbo boxermotorja elődjénél 15 lóerővel többet, 385 lóerőt (283 kW-ot) képes leadni, maximális forgatónyomatéka 450 Nm. A bőséges alapfelszereltség közel megegyezik a 911 Carrera S modellekével. Ide tartozik a kivételesen magas minőségű utastér a 10,9 col képátlójú központi érintőképernyővel, a kapcsolódási lehetőségek tárháza, valamint az innovatív asszisztens rendszerek sorozata, mint például a Porsche Wet Mode üzemmód, ami minden eddiginél biztonságosabb vezethetőséget biztosít nedves útfelületen. A 911 Carrera modelleket a 911 Carrera S-ektől elsősorban kisebb kerekeik és fékeik, valamint szimpla kipufogóvégeik különböztetik meg.

A motort, a futóművet és a fékrendszert a tervezők a Carrera S sorozathoz hasonlóan az exkluzív sportosság jegyében tervezték. A háromliteres, hathengeres Biturbo boxermotor szerényebb teljesítménye a Carrera S erőforrással összehasonlítva lényegében a kisebb átmérőjű turbinakerékkel és kompresszorkerékkel ellátott turbófeltöltőkből fakad.

A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket

Az erőátvitelről az új 8-fokozatú Porsche Doppelkupplung (PDK) váltómű gondoskodik. Az új Porsche 911 Carrera Coupé 4,2 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, a sportautó végsebessége 293 km/h. Az opcionális Sport Chrono csomag megrendelése esetén, a rajtautomatika funkció révén a gyorsulási idő kereken 4 másodperc. A vegyes fogyasztás a WLTP mérésből korrigált NEFZ ciklus szerint a Coupé esetében 9,0 l/100 km, míg a Cabriolet esetén 9,2 l/100 km, amihez 206 g/km-es, illetve 210 g/km-es CO2-kibocsátás tartozik.

Az új Porsche 911 Carrera modellek egyedi futóműhangolással és szériában járó PASM (Porsche Active Suspension Management) állítható lengéscsillapítással kerülnek piacra. Az elődökhöz képest a nyolcadik generációs 911 széria egyik különlegességét az eltérő átmérőjű kerekek jelentik a két tengelyen: a Carrera változatok kerékmérete elöl 235/40 ZR 19, hátul 295/35 ZR 20. A hatékony lassulásról elöl-hátul 330 mm átmérőjű féktárcsákkal és feketére fényezett, négydugattyús Monobloc-féknyergekkel dolgozó féknyergek gondoskodnak.

Az új Porsche 911 Carrera modellek máris megrendelhetőek a Porsche Centrum Budapestnél: a Coupé indulóára ország-specifikus alapfelszereltséggel nettó 87.945,- euró, míg a Cabriolet változat nettó 93.650,- eurótól indul – kiszállítási díj és regisztrációs adó nélkül. Rövidesen az összkerékhajtású Carrera 4 változatok is csatlakoznak a palettához.

A Porsche bemutatja az új 911 Carrera Coupé és 911 Carrera Cabriolet modelleket
Kulcsszavak: bemutató, Porsche, Porsche 911, Porsche 911 Carrera, új modell
 
Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport Magyarországon mutatta be új DTM arculatait a BMW Motorsport A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját
 
Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

2019. július 31.
A Ford beindít egy harmadik műszakot, hogy növelje a dél-afrikai Silverton összeszerelő üzem gyártási kapacitását, ahol az új Ranger és Ranger Raptor modellek készülnek.
Részletek

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

A Ranger értékesítése új rekordot döntött a vállalat 20 európai piacán, mind Magyarországon, ahol a modell 1999-es bevezetése óta még sosem kelt annyi példány a pickupból, mint most. A legfrissebb, 2019 június végi adatok szerint itthon a Ranger az első félével adatok alapján 1505 darabos értékesítéssel 50 százalékos részesedést szerzett a szegmensben, míg Európa szerte is 30 százalék fölötti a Ford Ranger piaci részesedése, így ez a modell Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupja.

A vadonatúj fejlesztésű Ranger Raptor Performance pick-up első darabjai a jövő hónapban érkeznek a magyar Ford márkakereskedésekbe.

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását

Rekordokat dönt az európai értékesítés, ezért a Ford felpörgeti a Ranger gyártását
Kulcsszavak: autógyár, ford, pick up, Ranger
 
A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár dolgozói segítenek a régió gyermekeinek A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár dolgozói segítenek a régió gyermekeinek Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Kia Motors szlovákiai üzemei a motor- és az autó-gyártásban is rekordot értek el 2012-ben Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból Gyártási rekord: 50.000 darab kelt el a népszerű kemping autóból Már rendelhető a vadonatúj 2 tonnás Ford Transit Már rendelhető a vadonatúj 2 tonnás Ford Transit
 
A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

2019. július 30.
A részben vagy teljesen elektromos hajtások, önvezető technológiák és mobilitási szolgáltatások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudatosság növelését tűzte ki a Japánban található Toyota City-ben működő, Ha:mo Ride elnevezésű autómegosztó szoláltatás felhasználói között.
Részletek

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A kísérlethez csatlakozó felhasználók beválthat jutalom pontokat gyűjthetnek, ha autómegosztó szolgáltatás igénybe vétele során a biztonságok közlekedés szempontjait figyelembe véve használják a tisztán elektromos járműveket.

A Toyota szeptember 9. és október 13. között vizsgálatokat folytat Toyota City-ben a Ha:mo Ride vezetési adatainak felhasználásával. A Ha:mo Ride (harmonikus mobilitás közösségi autómegosztó) olyan szolgáltatás, amely COMS-sorozatú ultrakompakt, teljesen elektromos (akkumulátoros) járműveket használ. A közösségi autómegosztó rendszer rövidtávú, oda-vissza vagy egyirányú utak megtételére nyújt lehetőséget az ultrakompakt, tisztán elektromos hajtású járművekkel.

A vizsgálatokat a Toyota City hálózatba kapcsolt, társadalmi kutatásokat elősegítő tanács négy tagja végzi: a Toyota, az Aioi Nissay Dowa biztosítótársaság, az UPR, valamint maga Toyota City, amely mint a jövő városa, a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos célok elérésén dolgozik.


A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

A helyi Ha:mo Ride szolgáltatás adatait felhasználó vizsgálat célja, hogy kiderítse, a szolgáltatás alkalmas-e a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudatosság növelésére a felhasználók körében, valamint segítségnyújtásra balesetek esetén. A vezetési adatok alapján kizárólag azokat a Ha:mo Ride felhasználókat értékelik majd a biztonságos vezetés szempontjából, akik beleegyeztek a tesztben való részvételbe.

A tagok egytől ötig terjedő osztályzatokat kapnak; a biztonságosan vezetőket emellett Ha:mo pontokkal is jutalmazzák, amelyek beleszámíthatnak a következő használati díjba, de Toyota-ökopontokra vagy PeX pontokra is beválthatók. Toyota City különböző kategóriákban bocsát ki Toyota ökopontokat (Toyota Ecopoints) azoknak, akik környezetbarát módon cselekednek. A pontokat termékek széles skálájára, például városi szemeteszsákokra vagy toalettpapírra lehet beváltani. A PeX pontbeváltó szolgáltatás által kiadott pontokat számos termékre, szolgáltatásra, kézpénzre, elektronikus pénzre és repülési kilométerekre lehet beváltani.

Amikor a Ha:mo Ride-tagok vagy a szolgáltatást csak rövid ideig igénybe vevő turisták által vezetett jármű komolyabb behatást, azaz a jármű sérülését érzékeli – akkorát, hogy az a továbbhaladást is akadályozza –, a rendszer automatikusan jelentést továbbít az ügyfélszolgálathoz. A központ ezután egy úgynevezett “Ha:mo Peace-of-Mind”, azaz a felhasználó megnyugtatását szolgáló hívást indít a regisztrált telefonszámra. Így a vizsgálat arra is kiterjed, mennyire sikerül elérni, hogy baleset esetén a felhasználó a lehető leghiggadtabb maradjon. A jövőben a Toyota City hálózatba kapcsolt társadalmi vizsgálatokat elősegítő tanács olyan rendszereket kíván létrehozni, amelyek a biztonságos és mindenki számára kényelmes mobilitást szolgálják.

A Toyota Japán autómegosztója jutalmazza a biztonságos közlekedést

Kulcsszavak: autómegosztó, japán, toyota
 
Land Cruiserrel a Mont Everesten Land Cruiserrel a Mont Everesten Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Új külsővel érkezett Genfbe az Auris Új külsővel érkezett Genfbe az Auris Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota
 
Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

2019. július 30.
Közel 500 darab engedélyköteles elektromos töltőállomást helyeztek üzembe Magyarországon 2019 áprilisáig, a töltőállomásokhoz tartozó kútfejek száma pedig meghaladja a 800-at.
Részletek

Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Az elektromos autók töltését szolgáló töltőállomások üzemeltetése engedélyköteles tevékenység, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) által kiadott engedély alapján lehet végezni, amennyiben az üzemeltetés gazdasági haszonszerzésre irányul. A hazai elektromobilitás fejlődése csak a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítése és rendelkezésre állása mellett valósulhat meg. 2016. január 1. óta az üzleti célú elektromos gépjármű töltés és a töltők üzemeltetése engedélyköteles tevékenység, az engedélyt a szükséges feltételek teljesülését követően a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal adja ki.

A lakossági fogyasztók és a nem lakossági felhasználók esetében a saját mért felhasználói berendezésén keresztül történő töltés – ha az nem irányul gazdasági haszonszerzésre – nem engedélyköteles. A MEKH eddig összesen 844 db töltőállomás létesítésére adott ki engedélyt. A kiadott engedélyek alapján 2019 áprilisáig 470 darab töltőállomást helyeztek üzembe, amikhez összesen 858 darab kútfej tartozik.


Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon?

Az üzemelő töltőállomások darabszámának növekedése mellett folyamatosan nő a töltések száma, valamint a töltésre fordított energia mennyisége is. Míg 2017 negyedik negyedévében csupán 13 585 darab töltést hajtottak végre, 2019 első negyedévében ez a szám már 97 231 darabra növekedett. A töltésre fordított energia mennyisége is jelentősen nőtt: a kezdeti 46 570 kWh-ról 326 348 kWh-ra. 2019 első negyedévében egy töltőnél nagyságrendileg 200 darab töltést hajtottak végre, és egy töltés során átlagosan 3,4 kWh-t vételeztek a felhasználók - írja az alternativenergia.hu

A kiadott engedélyek alapján a legtöbb töltőállomás a közép-magyarországi régióban valósulhat meg, összesen 525 darab töltőállomás létesítésére adtak be engedélykérelmet. A többi magyarországi régióban a töltőállomások eloszlása egyenletes, közel azonos számú engedélykérelmet nyújtottak be a kérelmezők

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, közlekedés
 
Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere Közel három millió dollárt hozott a Xerox parkoló rendszere Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait
 
A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

2019. július 30.
A Hyundai Motor a vadonatúj Kona Hybrid bevezetésével bővíti a népszerű, díjnyertes Kona modellcsaládot.
Részletek

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A Kona családba harmonikusan illeszkedő, vadonatúj Kona Hybrid a Hyundai válasza az európai vásárlók környezetbarát crossoverek iránti igényére. Merész formatervén túl a modell kiváló hatásfokú full hybrid hajtásláncot kínál, fedélzetén olyan fejlett technológiákkal találkozhatunk, mint az előremutató Blue Link® csatlakozási funkció, a SmartSense™ aktív biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, valamint az ultramodern infotainment szolgáltatások.

Az eredeti Kona, amely Hawaii nagy szigetének magával ragadó Kona körzetéről kapta a nevét, 2017-ben mutatkozott be, mint a Hyundai első európai városi crossovere. A koreai autógyártó tavaly mutatta be a Kona Electric modellt, első tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművét. Ezen túlmenően a Hyundai bemutatott egy Kona Iron Man Edition különkiadást, amelyet világszerte limitált példányszámban bocsát forgalomba. Az eredeti Kona piaci premierje, azaz 2017 októbere óta a mai napig csaknem 120 ezer példányban talált gazdára Európában.

„A Hyundai már most is a legszélesebb hajtáslánc-választékkal rendelkezik; a vadonatúj Kona Hybrid bevezetésével pedig az eddiginél is gazdagabb kínálattal állunk környezetbarát szabadidőjárművet kereső európai ügyfeleink rendelkezésére.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Stílusos formatervén és takarékos hibrid hajtásláncán kívül élvonalbeli kapcsolódási funkciókkal is lenyűgözi ügyfeleinket.”

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A díjnyertes Kona modellcsalád

A Hyundai divatos Kona modellcsaládja minden várakozást felülmúlt az európai piacon. Forgalmazásának első teljes évét követően a Kona vadonatúj ügyfélcsoportokat hódított meg, és jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Hyundai megszilárdítsa helyzetét a kompakt szabadidőjárművek igen divatos szegmensében. Különösen igaz ez a népszerű Kona Electric kivitelre. A nagyteljesítményű villanymotorral szerelt, lenyűgöző hatótávolságú modellváltozat iránti globális kereslet még a Hyundai előzetes várakozásait is felülmúlta.

Az értékesítési sikerek mellett a Kona és a Kona Electric számos szakmai díjban is részesült az utóbbi 18 hónap során. Tavaly a Kona látványos dizájnjával iF Design Award formatervezési díjban részesült. A spanyol ABC napilap pedig a 2019. Év Autójának választotta meg. A Kona Electric környezetbarát jellemzőivel érdemelt ki elismerést: a 2019-es svájci év autója választáson ´Svájc legzöldebb autójának´ kiáltották ki. Nagy-Britanniában a Next Green Car Awards versenyen nyerte el a 2018. Év Autója díjat a Hyundai tisztán elektromos szabadidőjárműve. Ezek mellett számos további elismerésben is részesült a modell.

A vadonatúj Kona Hybrid harmonikusan illeszkedik a Hyundai népszerű modellcsaládjába

A Hyundai mostantól full hibrid kivitelben is kínálja díjnyertes szabadidőjárművét. A megújult IONIQ-ot követően piacra lépő, vadonatúj Kona Hybrid a Hyundai Kona modellcsaládjába és a márka környezetbarát típusainak sorába egyaránt harmonikusan illik bele, még több ügyfél számára téve elérhetővé a tiszta mobilitást. Az eredeti Kona és a Kona Electric sikereire építő újdonság az ügyfelek igényeihez igazodó környezetbarát mobilitási megoldást kínál.


A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A vadonatúj Kona Hybrid az 1,6 literes közvetlen benzinbefecskendezéses, négyhengeres Kappa GDI motort alkalmazza, amelynek legnagyobb teljesítménye 105 LE, maximális forgatónyomatéka 147 Nm. Az állandó mágneses villanymotor legnagyobb teljesítménye 43,5 LE (32 kW), a maximális forgatónyomaték 170 Nm.

Emellett az 1,56 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátor kiemelkedő töltési és kisütési teljesítménnyel büszkélkedhet, ami a nagyfeszültségű akkumulátor részéről optimális teljesítményleadást, valamint rövid töltési ciklust tesz lehetővé. A hajtáslánc kombinált teljesítményével (104 kW / 141 LE) és forgatónyomatékával (akár 265 Nm) mindez dinamikus vezetési élményt biztosít a vadonatúj Kona Hybrid pilótájának.

A vadonatúj Kona Hybrid olyan technológiai fejlesztéseket vonultat fel, mint a Blue Link®

Az opciós audio-video navigációs rendszer 10,25 colos, osztott érintőképernyőjén a legkülönfélébb hasznos információk jeleníthetők meg; a rendszer hat nyelven kínál felhő alapú hangfelismerés funkciót* (*csak Blue Link esetén). A monitoron kétféle nyitóképernyő állítható be, továbbá szerkeszthető widgeteket és ikonokat kínál.

Az alapkivitelű konnektivitási rendszer megrendelésekor az ügyfelek az Android Auto vagy Apple CarPlay szolgáltatások segítségével, a Display Audio funkción keresztül tükrözhetik okostelefonjuk tartalmát a 7 colos képernyőre. Ezen túlmenően a vadonatúj Kona Hybrid a műholdas navigációs rendszer megrendelése esetén Hyundai LIVE szolgáltatásokat is kínál. A funkció öt éven át ingyenes előfizetéssel vehető igénybe, és folyamatosan frissülő tájékoztatást nyújt az időjárásról, forgalmi helyzetről, a traffipaxokról (ahol ezt a törvény megengedi), a legközelebbi üzemanyagtöltő-állomásokról (címmel és árakkal egyetemben), az utcai és parkolóházi parkolóhelyekről, a közeli márkakereskedésekről, továbbá az érdeklődésre számot tartó helyszínekről.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

A hibrid modellre jellemző adatokról a műszeregységen belül elhelyezett, nagyméretű kijelző tájékoztatja a felhasználót. A csatlakozási funkcionalitást opciós, kombinált head-up kijelző teszi teljessé, amely közvetlenül a vezető látómezejében jeleníti meg a fontos menetinformációkat. Ennek köszönhetően a vezető gyorsabban tudja feldolgozni az információkat, anélkül, hogy tekintetét levenné az útról.

Az utasok telefonjainak folyamatos töltéséről a vadonatúj Kona Hybrid vezeték nélküli indukciós töltőfelülete (Qi szabvány szerint) gondoskodik.

Frissített belső kialakítás és kényelmi funkciók

Az említett kényelmi funkciók mellett a vadonatúj Kona Hybrid egyedi beltéri színcsomagot is kínál. Ez a légbeömlő kereteit és a váltókarszoknyát szegélyező fehér dekorrészletekből, a kilincseken, a kormánykerék küllőin és a légbeömlő rostélyokon megjelenő fényes fekete elemekből, valamint szürke tetőkárpitból áll.

Az alapkivitel fekete szövet üléskárpitokat kap fehér öltésekkel; opcióként fehér szegélyezésű fekete bőr-/szövetülések vagy fehérrel varrott fekete bőrülések is rendelhetők.

A Kona Hybrid alapfelszereléséhez tartozó, exkluzív Fekete-Fehér csomagon túl az ügyfelek három további színkombinációt is rendelhetnek: ezek a Narancssárga, a Zöldcitrom és a Piros. A légbeömlők és a váltókar keretén, a motorindító gomb gyűrűjén, az ülések öltésein, valamint a kormánykeréken találkozhatunk ezekkel a színekkel. Az összes belső színkombinációhoz fekete tetőkárpit tartozik. A Zöldcitrom és Piros opciók ezen túlmenően színes biztonsági övekkel, valamint fényes fekete belső kilincsekkel és kormányküllőkkel is elérhetők; a kormánykerék perforált borítást kap.

A Kona Hybrid számos funkcióval szolgálja utasai kényelmét. Az opciós fűthető kormánykerék a leghidegebb téli napokon is kényelmesen melegít. A motoros mozgatású első ülések opcióként három fokozatban állítható szellőztetéssel és fűtéssel is felszerelhetők, minden évszakban garantálva az utasok kényelmét. Az ülésfűtés kézi állítású első ülések esetén is elérhető, illetve a hátsó ülésekhez is rendelhető.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Megújul a divatos külső formaterv

A vadonatúj Kona Hybrid a Kona és a Kona Electric kifejező dizájnját és kalandkereső szellemiségét örökölte meg. Az orr meghatározó stíluseleme a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkja; az ikerfényszórók akár teljes LED-es kivitelben is elérhetők.

A bevezetéskor kínált Blue Lagoon karosszériaszín (fekete tetővel) mellett további 26 színkombinációból válogathatnak az ügyfelek, teljesen ízlésükhöz szabva az autó karakterét. Kétféle új rajzolatú, kifejezetten ehhez a modellhez tervezett könnyűfém keréktárcsa szerepel a kínálatban; az egyik az alapkivitelű 16 colos, a másik az opcióként rendelhető 18 colos méretben.

Kibővített biztonsági csomag

A kényelmes és biztonságos utazás érdekében a vadonatúj Kona Hybrid megkapta a Hyundai kiterjedt SmartSense technológia csomagját. Ez az élvonalbeli vezetőtámogató rendszer a jármű környezetét folyamatosan felügyelve óvja a vezetőt a menet közben rá leselkedő veszélyektől.

A vadonatúj Kona Hybrid élvonalbeli biztonsági csomagjának része a ráfutásos ütközésre figyelmeztető, ütközést elkerülő, gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszer. Ezen kívül az ügyfelek megrendelhetik az opciós intelligens sebességtartó automatát (SCC), amely akár teljes megállásra, majd újraindulásra is alkalmas. Ez a rendszer olyan fejlett biztonsági funkciókkal nyújt többet a szokásos tempomatnál, mint például az automatikus fékvezérlés. A rendszer elülső radar segítségével képes tartani a beállított sebességet, illetve követési távolságot, automatikusan gyorsítva vagy lassítva.

Amint megáll a forgalom, a Stop & Go rendszer állóra fékezi az autót, majd amint újra szabad az út, az előre beállított sebességre gyorsítja azt. Amennyiben a jármű három másodpercnél hosszabban vesztegel, a rendszert a vezetőnek kell újraindítania a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervek segítségével, vagy a gázpedál rövid megérintésével.

A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Az opciós sávkövető funkció a Stop & Go szolgáltatással kiegészített SCC adaptív tempomattal karöltve teszi különösen kényelmessé az autóvezetést: a rendszer folyamatosan a sáv középvonalában tartja az autót, így még sűrű forgalomban is biztonságosan haladhatunk. Az opciós intelligens sebességkorlátozásra figyelmeztető funkció az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az éppen aktuális sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat. További opciós szolgáltatások a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, míg a vezető éberség-felügyelet, a sávban tartó rendszer, valamint az adaptív távolsági világítás az alapfelszerelés részét képezi.

A vadonatúj Kona Hybrid emellett egyetlen ujjmozdulattal aktiválható, elektromos rögzítőféket (EPB) kapott.

Eco-Driving Assist (Eco DAS) rendszer: ultramodern fogyasztás-csökkentő rendszer

A 10,25 colos audio-video-navigációs kijelzővel felszerelt, vadonatúj Kona Hybrid üzemanyag-fogyasztását Eco DAS (környezetbarát vezetési stílus támogatási) rendszer segít csökkenteni. Az integrált vitorlázás-támogató funkció a navigációs rendszer adatbázisa segítségével elemzi az útviszonyokat, és tájékoztatja a vezetőt, ha hamarosan lassítania szükséges (pl. közelgő irányváltás, kereszteződés vagy autópálya kijárat miatt.) A funkcióval egyaránt mérsékelhető a fogyasztás, valamint az üzemi fék használata. A vitorlázás-támogatás Eco üzemmód esetén 40 és 160 km/óra között aktiválható.

Az Eco DAS funkció része továbbá a prediktív energiagazdálkodási rendszer, amely emelkedőn, illetve lejtőn haladva önállóan szabályozza az akkumulátor töltését, illetve kisütését, ezzel elősegítve az akkumulátoros üzem lehető leggyakoribb alkalmazását. Ha az útvonalon emelkedő várható, és alacsony az akkumulátor töltöttségi szintje, a jármű kis mértékben megnöveli a belső égésű motor használatát, hogy az emelkedőre felkészülve rátöltsön az akkumulátorra. Így az emelkedőn a villanymotor be tud segíteni a belső égésű erőforrásnak. Ezzel elkerülhető a benzinmotor rossz hatásfokú használata, és csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Amennyiben az akkumulátor töltése megfelelő, a vadonatúj Kona Hybrid nagyobb mértékben támaszkodik a villanymotorra, mielőtt a lejtőre érne a jármű, ezzel csökkentve a benzinfogyasztást. Az elektromos energiát aztán a lejtőn, regeneratív fékezés segítségével nyeri vissza.


A vadonatúj Hyundai Kona Hybrid: a díjnyertes kompakt szabadidőjármű még többet nyújt az európai ügyfeleknek

Tökéletesített menetdinamikai jellemzők

A vadonatúj Kona Hybrid kiváló dinamikai és menetteljesítményeinek, valamint a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó kezes, közvetlen működésének köszönhetően a vezető teljes mértékben kiélvezheti a kiváló konstrukciójú hibrid jármű élvezetes vezethetőségét. A sebességváltó kart balra tolva a sebességváltó Sport üzemmódba kapcsolható. Ilyenkor a kormány mögötti kapcsolófülek kézi sebességváltást tesznek lehetővé.

A vadonatúj Kona Hybrid kiváló dinamikai és menetteljesítményeinek, valamint a hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó kezes, közvetlen működésének köszönhetően a vezető teljes mértékben kiélvezheti a kiváló konstrukciójú hibrid jármű élvezetes vezethetőségét. A sebességváltó kart balra tolva a sebességváltó Sport üzemmódba kapcsolható. Ilyenkor a kormány mögötti kapcsolófülek kézi sebességváltást tesznek lehetővé.

A vadonatúj Kona Hybrid 2019 augusztusától megvásárolható.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, Hyundai, Kona, új modell
 
SEAT Leon X-PERIENCE – Dinamika és biztonság SEAT Leon X-PERIENCE – Dinamika és biztonság A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó A full hybrid Lexus GS 300h mind a fogyasztás, mind az értéktartás szempontjából kiváló A full hybrid Lexus GS 300h mind a fogyasztás, mind az értéktartás szempontjából kiváló Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében
 
Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

2019. július 29.
Elindult az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása Győrben, amely az Audi A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint az Audi Q3 után a legújabb győri modell. Elsőként egy harmatezüst színű Q3 Sportback gördült le a győri gyártósorról.
Részletek

 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

„Világszerte folyamatosan nő az SUV-k iránti kereslet, ezért is kiemelkedő jelentőségű számunkra, hogy az Audi Q3 után egy újabb Q-modellel bővült gyártási portfóliónk“, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. „Járműgyárunk az egyik legrugalmasabb az Audi Konszernben, hiszen jelenleg öt különböző modell készül ugyanazon a gyártósoron.”

Az Audi Q3 Sportback az Audi termékkínálatának első igazi kompakt crossover modellje, amely az Audi Q3 leghangsúlyosabb ismertetőjegyeit ötvözi a légies Coupé formával. Egyedi megjelenésének, sportos futóművének és hatékony, erőteljes meghajtásának köszönhetően kiemelkedő vezetési élményt nyújt minden terepen.

Az Audi Q3 Sportback kezdetben egy benzin- és egy dízelmotorral választható: a 2.0 TFSI benzinmotor 169 kW (230 LE), míg a 2.0 TDI dízelmotor 110 kW (150 LE) teljesítményű. Mindkét motor Győrben, az Audi Hungariánál készül.

 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál

A későbbiekben újabb erőforrások is megjelennek a kínálatban, köztük egy nagy teljesítményű dízel és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 V-os mild hibrid rendszerrel működik együtt.

„Munkatársaink felkészültségének és gyártási folyamataink hatékonyságának köszönhetően tökéletesen sikerült integrálnunk az Audi Q3 Sportback-et járműgyártásunkba”, mondta Les Zoltán, az AUDI HUNGARIA Zrt. járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. „A legújabb modellünket is a tőlünk megszokott prémium minőségben fogjuk eljuttatni vevőinkhez világszerte.”

Az Audi Hungaria járműgyártásában jelenleg 4 000 munkatárs gyártja az A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 és Q3 Sportback modelleket. A győri autók világszerte több mint 90 országba jutnak el.
 
 Újabb modell sorozatgyártása kezdődött meg az Audi Hungariánál


Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, győr, Q3
 
Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Audi TT ultra quattro concept a Wörthersee Tour rendezvényen Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3 Négy „Euro NCAP advanced” díjat is nyert az Audi A3 Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Bércsökkentésre készül a Volkswagen szlovák leányvállalata Bércsökkentésre készül a Volkswagen szlovák leányvállalata A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében
 
A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

2019. július 29.
A Goodyear új Eagle F1 SuperSport gumiabroncsa végzett az első helyen a Tyre Reviews világelső ultra-ultra nagyteljesítményű (UUHP) gumitesztjén.
Részletek

A vezető online gumitesztelő portál Texasban, a Continental Uvalde tesztpályáján, egy BMW M2-es autóval, 8 különböző márkájú abroncson; többek között Continental és Michelin gumikon végezte el UUHP tesztjét. Az autó első tengelyén 245/35 R19-es, a hátsón pedig 265/35 R19-es abroncsokat használtak.

Az alapos tesztelés során minden fontos szempontot megvizsgáltak, beleértve a száraz és nedves útviszonyok közötti kezelhetőséget és fékteljesítményt, a vízen futást (aquaplaning), a gördülési ellenállást, a zajt és a kényelmet, különös tekintettel e tesztek szubjektív szempontjaira. A Goodyear versenypályán szerzett tapasztalatára támaszkodó SuperSport abroncs kiváló tapadásával és kezelhetőségével fantasztikus eredményt ért el a tesztek mindegyikén, ami lehetővé tette, hogy a dobogón foglaljon helyet.

A Goodyear SuperSport abroncsa nyerte a Tyre Reviews gumitesztjét

Jonathan Benson, a Tyre Reviews szakportál tulajdonosa a legjobb értékelést adta az új Goodyear Eagle F1 SuperSport abroncsnak, kiemelve, hogy az „kiválóan teljesít száraz és nedves pályán, jól kormányozható és egyensúlytartó bármilyen körülmények között”. Benson hozzátette, hogy „az új Goodyear Eagle F1 SuperSport minden fontos területen megszorongatta versenytársait; a Michelint és a Continentalt, nedves útviszonyok közötti irányíthatóságával pedig kiemelkedett közülük.” A nedves útviszonyok közötti kezelhetőség az, amiben az Eagle F1 SuperSport a leginkább lenyűgöző. Jonathan Benson szerint „ez az a terület, ahol az új Goodyear igazán kiemelkedő; természetes egyensúlyt biztosítva a kocsi eleje és hátulja között és kiváló tapadást nyújtva a teljes körön át.”

„Nagyon örülünk a teszt eredményének. Már az abroncs év eleji bevezetésénél tudtuk, hogy egy kiváló gumiabroncsot hoztunk létre, de hogy ezt egy olyan befolyásos és felkészült szakportál, mint a Tyre Reviews is igazolja, valóban bizonyítja a gumi kiváló teljesítményét – fejtette ki Mike Rytokoski, a Goodyear európai konzumer szegmensének marketingvezetője (CMO).

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, teszt
 
A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket A MAN és a Goodyear bővítik együttműködésüket Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik „Mad Max” superbike Continental abroncsokon „Mad Max” superbike Continental abroncsokon Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 31 - 40