Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12265 Megjelenítve: 31 - 40
Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

2021. január 04.
Nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann.
Részletek

Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

Nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann.

"Nem helyeslem az autóipar további támogatását" - fogalmazott az Audi vezérigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban. "A koronavírus-válság megfosztott bennünket teljesen a nyereségünktől. Oké, rendben van. De ezt szinte minden vállalatunk - a gyártókat és a beszállítókat is beleértve - túl fogja élni" - mondta.

Nem így viszont a vendéglátóiparban és a rendezvényszervezők esetében, ahol nagyon sok cég végleg kénytelen lesz lehúzni a rolót. "Ez nagyon bánt engem. Ez egyszerűen tragédia. Az, hogy mi elveszítjük forgalmunk tíz százalékát, az nem tragédia. Túltesszük magunkat rajta és minden megy tovább a régiben."
Kulcsszavak: audi, autóipar, koronavírus
 
A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra Tippek az autó felkészítésére a karanténi utáni időszakra Eldördült a startpisztoly: a Škoda új zászlóshajója legördült a gyártósorról a kvasiny-i üzemben Eldördült a startpisztoly: a Škoda új zászlóshajója legördült a gyártósorról a kvasiny-i üzemben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra
 
Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

2021. január 04.
Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak, az Egyesült Arab Emírségek legújabb nemzetközi légitársagának - tájékoztatta erről az MTI-t a Wizz Air csoport.
Részletek

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

A közlemény szerint a görög fővárosba január 15-től indulnak járatok, a légitársaság február 4-től pedig Abu-Dzabiból Theszalonikibe is küld járatokat.

Az útvonalhálózat bővülni fog, ahogy a tervezett úti célok felkerülnek a járványügyi szempontból zöldnek nevezett országok listájára - közölte a vállalat jelezvén, hogy készen állnak a repülésre. Az eredetileg bejelentett útvonalhálózat része volt Alexandria, Kutaiszi, Lárnaka, Odessza és Jereván is.

A közleményben kiemelték: az új Airbus A321neo repülőgépekből álló flottával a régióban jelenlévő versenytársakhoz képest a Wizz Air Abu Dhabinak lesz a legkisebb ökológiai lábnyoma.

A Wizz Air Abu Dhabi az ADQ és a Wizz Air közös vállalkozása. A Londoni Értéktőzsdén jegyzett Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága, jelenleg 136 darab Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet.

A Wizz Air árbevétele első fél éves jelentése szerint (a szeptember 30-at megelőző 6 hónapban) 71,8 százalékkal 471,2 millió euróra zuhant. A légitársaság egyszeri tételektől tisztított adózott eredménye tavaly ugyanebben az időszakban még 368,8 millió euró volt, idén viszont 144,9 millió eurós adózott veszteséget könyvelt el.

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak
Kulcsszavak: légitársaság, repülő, wizz air
 
Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak Eddigi legjobb féléves eredményét érte el az Etihad Airways Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak Két éve állt le a Malév A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást A Wizz Air is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Bécsben nyitja meg új bázisát a Wizz Air Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság
 
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

2021. január 03.
Szebbek, jobbak, gyorsabbak lesznek az új budapesti HÉV-ek: a csepeli, a ráckevei és a szentendrei vonal fejlesztése Budapesten ma a legnagyobb közlekedési adósság és egyúttal a legfontosabb közlekedési beruházás, amelynek jelenleg az első, tervezési szakasza indult el - tájékoztatta a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) az MTI-t.
Részletek

BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A központ közleményében hangsúlyozta, a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban közlekedhetnek majd a HÉV-ek a három érintett vonalon, így a sebességük egyes elővárosi szakaszokon akár az óránkénti 100 kilométert is elérheti majd. Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd.
   
A gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatásnak és a déli HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításának köszönhetően a ráckevei vonal utasforgalma több mint kétszeresére nőhet, ugyanakkor az utasok száma jelentősen növekedhet a másik két vonalon is - fejtette ki a BFK.
   
Hangsúlyozták, a tervezés során folyamatosan egyeztetnek az érintett kerületek és települések önkormányzataival.
   
A BFK célja, hogy mindenki gyorsabban és kényelmesebben célba érjen, kevesebb legyen a dugó és tisztább legyen levegő, klímabarátabb a város - olvasható a közleményben.
   
Budapest közlekedésének legnagyobb kihívása, hogy az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan jönnek autóval Budapest belső részeibe, amire a versenyképes közösségi közlekedés, sok P+R parkoló és a hiányzó peremhidak, körúti elemek megépítése a megoldás - írták.
   
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A most induló HÉV-fejlesztéssel a kormány újabb jelentős lépést tesz Budapest közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében - idézi a BFK Fürjes Balázst, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt.
   
Közölték, a fejlesztés első ütemében a HÉV-ek a Közvágóhídnál a föld alá süllyednek, és egy Boráros téri megállóval érik majd el a Kálvin téri állomást. Ezáltal a Duna-parti sávról eltűnhet a HÉV-vágány és egy összefüggő, új zöld sétány jöhet létre - tették hozzá.
   
A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, aminek köszönhetően lehetőség nyílik a sebességkorlátozások megszüntetésére és a szerelvények sebességének növelésére is. A HÉV menetideje Szentendre és a Batthyány tér között akár 6 perccel is csökken majd, a járatok 4-5 percenként követhetik egymást, és vonalon gyorsított járatok is közlekedhetnek majd - fűzték hozzá.
   
A ráckevei (H6-os ) és a csepeli (H7-es) HÉV vonalán ugyancsak teljes felújítás várható, akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és megszüntetik a sebességkorlátozásokat.

    BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A fejlesztések eredményeképp mind a Dél-Pesten, mind a Csepel-szigeti és dél-pesti agglomerációs településeken élők számára jelentősen javul a települések közötti közlekedés, a főváros belső kerületeinek elérése, és a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az egyéni közlekedéssel szemben. A menetidő a ráckevei és a csepeli vonalon csökken majd: Ráckevéről 30 perccel, Csepelről 7 perccel rövidebb idő alatt lehet majd a Kálvin térre jutni - írták.
   
A BFK kitért arra is, hogy a fejlesztés keretében lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett HÉV-kocsikat is. Az újak akár 100 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek majd, 700 utast szállíthatnak, lesz bennük legalább 4 kerekesszékes ülőhely, és alkalmasak lesznek kerékpárszállításra is. Az új járműveknek egyterű, teljes hosszában átjárható, tágas belső terük lesz. A MÁV-HÉV Zrt. lebonyolításában zajló - 42, opcionálisan pedig további 12 jármű - beszerzési tenderre két vezető nemzetközi járműgyártó jelentkezett, a francia Alstom és a svájci Stadler - közölték.
   
A központ emlékeztetett, a projekt műszaki tartalmát a fővárosi önkormányzat bevonásával alakították ki a 2018-as kormánydöntés időszakában, és a beruházást támogatásáról biztosította a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa idén februárban.
   
A projekthez nyújtott összes vissza nem térítendő támogatás 13,7 milliárd forint, a beruházás a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciuma által, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alapok és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
   
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A ráckevei HÉV külső szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 első félévében zárul. Az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmánya és az ehhez kapcsolódó költség-haszon-elemzés 2022 végére áll majd rendelkezésre, a szentendrei HÉV-vonal tervei pedig 2022 végére készülnek el - közölték.
   
A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el. A kormány döntött arról, hogy ha elégséges uniós forrás áll rendelkezésre, a projektet az előttünk álló uniós fejlesztési időszakban meg kívánja valósítani - tették hozzá.
Kulcsszavak: beszerzés, budapest, hév, közlekedés
 
Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Próbaterhelést tartottak a hárosi új Duna-hídon Útdíj - Nem fizetős az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza Útdíj - Nem fizetős az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV A Scania 108 darab tehergépkocsit szállított a HOPI-nak Útdíj - Kormányszóvivő: gondoskodnak az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának világításáról Útdíj - Kormányszóvivő: gondoskodnak az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának világításáról
 
75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

2021. január 03.
1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ez volt a valódi kezdete a Volkswagen sikertörténetének. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott.
Részletek

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt Ivan Hirst őrnagy stratégiai elképzelésének köszönhetően kezdődött meg a VW Beetle egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

A belsőleg „Type 1” néven emlegetett polgári Volkswagen sorozatgyártása, amely később „Beetle” néven vált világhírűvé, csak a második világháború végét követően, 1945. december 27-én kezdődött meg, a Volkswagenwerk GmbH vagyonkezelője alatt, melyet a brit katonai kormány 1945 júniusában vállalt magára. A britek a Volkswagen Type 1-et arra akarták használni, hogy a megszállási zónájukban szükséges sürgős szállítási feladatokat ezzel hajtsák végre. Ez a brit pragmatizmus volt az, amely végül megvédte a gyártóüzemet a közelgő lebontástól. Ebben a fejlesztésben kulcsszerepet játszott Ivan Hirst főtiszt. Jövőbe látása és improvizációs tehetsége tette lehetővé az autógyártás megkezdését a jegyrendszeres években a hiány által uralt körülmények között. A technika és az autók iránti lelkesedésével, céltudatosságával és egyértelmű hozzáállásával sikerült lenyűgözően rövid idő alatt átalakítani egy volt fegyvergyárat civil ipari vállalattá.

A brit katonai kormány 1945 augusztusában már kiadott egy megrendelést 20.000 járműre. A gyártás megkezdése az újrakezdés és a remény látható jele volt a gyárban, amelyet a második világháború végére nagyrészt elpusztítottak. Ez a megoldás összhangban volt a későbbi németországi brit politikával, amely a pénzügyi biztonságot és a lakosság jövőbeli kilátásait tekintette a demokratikus struktúrák fejlődésének kulcsfontosságú elemének. Végül a demokrácia utat talál a Volkswagenwerk-be: 1945. november 27-én a demokratikus szavazással megválasztott Üzemi Tanács megtartotta alakuló ülését.

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

Ennek ellenére jelentős problémák merültek fel a munkaerő élelmiszerrel és lakásokkal való ellátása terén, és a termelést akadályozta a szűkös nyersanyag és az energiaellátás. E nehéz körülmények ellenére az első Volkswagen szedán nem sokkal Karácsony után elhagyta a gyártósort. A Wolfsburg és a Volkswagenwerk GmbH csak nyolc hónappal a háború befejezése után megkésett karácsonyi ajándékot kapott. 1945 végére 55 járművet gyártottak.

1946-tól a pénzreformig havonta körülbelül 1 000 járművet gyártottak. Az anyaghiány és a jegyrendszer, valamint a személyzet hiánya miatt nem volt lehetséges több jármű gyártása. A felelős megbízottak 1949 őszére megalapozták a vállalat további növekedését. Létrehoztak egy értékesítési és ügyfélszolgálati szolgáltatási rendszert, és 1947-ben elkezdték exportálni a Volkswagen szedánt.

A polgári gyár fejlesztéséről és a Volkswagen Type 1 sorozatgyártásának megindításáról szóló döntés volt az egyedülálló sikertörténet kiindulópontja. A korai újraindításnak köszönhetően a Volkswagenwerk GmbH kiváló kiinduló helyzetet kapott a gazdasági fellendüléshez a D-Mark bevezetése után. A nem hivatalos „VW Beetle” megnevezése alatt az autó népszerűbb lett, mint szinte minden más autómodell az egész világon, és rekordokat döntött a gyártás időtartama és mennyisége szempontjából is. A Volkswagen csak 2003-ban állította le Mexikóban a VW Beetle gyártását, miután 21 529 464 járművet gyártottak, köztük mintegy 15,8 milliót Németországban.

Kulcsszavak: beetle, bogár, évforduló, volkswagen
 
Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Bejelentették az I.D Buzz tanulmányutón alapuló VW Microbus gyártását Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet Negyven éves a Volkswagen Passat Negyven éves a Volkswagen Passat
 
A Tesla megjelenik az indiai piacon is

A Tesla megjelenik az indiai piacon is

2020. december 29.
A jövő évben az indiai piacon is megkezdi elektromos autói értékesítését a Tesla, és az érdeklődés függvényében megvizsgálja összeszerelő üzem létesítésének vagy a helyi gyártás megkezdésének a lehetőségét is - erősítette meg Nitin Gadkari szállítási és közúti fejlesztési miniszter az Indian Express lapnak adott interjúban.
Részletek

A Tesla megjelenik az indiai piacon is

Korábbi sajtójelentések szerint Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója egy újságírói kérdésre adott válaszában már októberben jelezte, hogy cége "jövőre egészen biztosan" megjelenik az indiai piacon. Maharashtra tartomány kormánya akkor fel is ajánlotta a Teslának, hogy telephelyet biztosít számára üzem építéséhez.

Elon Musk 2017-ben még nem tartotta kivitelezhetőnek üzem létesítését Indiában. A törvények ugyanis 30 százalékos helyi beszállítói részarányt írnak elő, ami viszont szerinte "Indiában nem áll rendelkezésre" - közölte egy Twitter üzenetben.

Nitin Gadkari az Indian Express lapnak elmondta, hogy "számos indiai vállalat" foglalkozik elektromos autó kifejlesztésével, amelyek "lényegesen olcsóbbak, de technológiailag éppoly fejlettek" lesznek, mint a Tesla modelljei. "India öt éven belül a világ egyik legnagyobb autóipari központja lesz" - jelentette ki.
   
Az indiai sajtóban már azt is tudni vélik, hogy a Tesla legolcsóbb modellje, a Model 3 lesz kapható az indiai piacon, és az előjegyzések már januárban megkezdődnek. Az Economic Times lap értesülése szerint az értékesítés az év második felében indulhat. A Model 3 típus indiai ára pedig 55 lakh (5,5 millió rúpia, 74,7 ezer dollár) lesz.

A Tesla megjelenik az indiai piacon is
Kulcsszavak: Air India, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Tesla
 
Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear Jönnek az okosabroncsok - Tesla fél-önvezető autókkal tesztel a Goodyear A Tesla megjelenik az indiai piacon is Most érdemes Nissan-t tesztelni! Lassult a román járműpiac növekedése Lassult a román járműpiac növekedése A Tesla megjelenik az indiai piacon is Magasan a Ford márkakereskedői a leghatékonyabbak Magyarországon Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban
 
Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

2020. december 29.
Január közepén érkezik meg az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train a gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint - közölte a MÁV Zrt.
Részletek

Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

A 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre, a tram-train jármű három részben érkezik meg Magyarországra. 

Az összeszerelést követően a vonali próbákat a Stadler várhatóan februárban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is. Az első három jármű várhatóan 2021. szeptember végén áll forgalomba. A tervek szerint 2021. november végére már nyolc tram-train jármű kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között.

A közlemény szerint a 216 férőhelyes tram-train járművek Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással pedig már óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd.


Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A tram-train vonalán csaknem négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Hódmezővásárhelyen öt váltóval és hat megállóval, valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Arról is beszámoltak, hogy 2021 második negyedévétől a tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság amelyekből vasúti jegyek és bérletek, valamint a Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazók számára kialakított tram-train termékek egyaránt elérhetők lesznek.
Kulcsszavak: Citylink, Hódmezővásárhely, Stadler, szeged, Tram-Train
 
Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre A Stadler készítheti a világ első alacsonypadlós, egyszintes nagy sebességű motorvonatát Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől Bizonytalan ideig nem járhatnak a Pesa villamosok Szegeden Bizonytalan ideig nem járhatnak a Pesa villamosok Szegeden Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre 120 millió svájci frankos rendelést kapott a Stadler Azerbajdzsánban
 
Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

2020. december 25.
Megjelent a közbeszerzési felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére - írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója csütörtökön a Facebook-oldalán.
Részletek

Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

A BFK az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette: a budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik, a Szent Gellért tértől délre, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

A Budapest Fejlesztési Központ irányításával készülő új vonal részben füves pályán, a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén fut az egyetemi negyednél és az Infoparknál, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gát közparkjának és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is.

Vitézy Dávid vezérigazgató a közösségi oldalán kiemelte: két fontos lépést is tettek csütörtökön a budai fonódó villamoshálózat folytatása érdekében.

Az egyik, hogy aláírták a megállapodást Karácsony Gergely főpolgármesterrel a második ütem, azaz a Műegyetem rakparti villamos megépítésére szóló projekt átvételére. Emlékeztetett: Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) októberi ülésén tett javaslatot arra, hogy több, a kormány és a főváros egyetértését bíró beruházást a kormány vállaljon át és a Budapest Fejlesztési Központ valósítson meg.


Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

Másrészt csütörtökön az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére - tette hozzá.

Felidézte, a vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra csökkentsék az érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsák. Továbbá a terveknek illeszkedniük kell a déli körvasút átépülő új hídfőjéhez, amely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi-gát kapujánál - közölte Vitézy Dávid.

Kitért arra: a fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra, továbbá kapcsolat nyílik északra a 19-es, a 41-es és az 56-os vonal felé, valamint Pestre a 47-es és a 49-es vonal irányába.

Hét pár akadálymentes megálló létesül: a Szent Gellért téren, a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjében, a Pázmány Péter sétányon, az ELTE déli tömbjének vonalában, a Rákóczi híd budai hídfőjében, a Nádorkert vasútállomásnál és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál.

A vezérigazgató azt írta, a tervek 2021-re készülnek el és bíznak abban, hogy utána rövid időn belül Budapest új villamosvonalának kivitelezését is megkezdhetik.

Az előkészítési feladatokat a kormány a központi költségvetésből finanszírozza, a munkát Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg, a fővárosi és újbudai önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV együttműködésével - közölte Vitézy Dávid.
Kulcsszavak: bkk, bkv, budai fonódó villamos, főváros, közlekedés
 
A vezetési stílusunk az abroncsainkon is nyomot hagy A vezetési stílusunk az abroncsainkon is nyomot hagy Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére Tarlós: a cél egy kényelmes város kialakítása Útdíj - Pótdíjfizetési felszólítást kapnak az új fizetős útszakaszokat matrica nélkül használók Útdíj - Pótdíjfizetési felszólítást kapnak az új fizetős útszakaszokat matrica nélkül használók Mobil csoportokkal is ellenőrzi a matricák meglétét az autópálya kezelő Mobil csoportokkal is ellenőrzi a matricák meglétét az autópálya kezelő
 
Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

2020. december 25.
Mintegy 200 millió eurót (72 milliárd forint) nyertek kedden az El Gordo (A kövér) nevű hagyományos spanyol karácsonyi lottón egy olyan autóipari cég dolgozói, amely a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került.
Részletek



 Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

A Reus városa közelében működő Industrias Teixedó vállalat elnöke a spanyol közszolgálati televíziónak elmondta: véletlenszerűen választotta ki a 72897-es számsort, amelyet közösen játszottak meg a munkatársak és amely végül főnyereményt ért.

 Elmondása szerint a pénz a legjobbkor jött, mert a járvány miatt a cég csökkentett munkaidőben, állami támogatással tudta csak tovább foglalkoztatni 440 alkalmazottját, akik közül most gyakorlatilag mindenki részesült a nyereményből.

A főnyeremény szelvényenként 400 ezer eurót jelent (145 millió forint), adózás után 328 ezer eurót (118 millió forint) kap kézhez egy-egy szelvény tulajdonosa.

A spanyol karácsonyi lottó sajátossága, hogy egy számból sok szelvényt adnak el, így lehetnek sokan a fődíj nyertesei. Ebben az évben az ország számos pontján örülhettek a főnyereménynek, például Granadában, Madridban és Punta Umbríában is.

A járványügyi intézkedések miatt sok lottózóban most hiába várták a szerencséseket az ilyenkor szokásos közös ünneplésre. Nem mindenhol maradt el a pezsgőzés, de jóval visszafogottabban zajlott, mint máskor, ezúttal maszkban és összeölelkezések nélkül.

 Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

Az egészségügyi korlátozások a sorsolásra is hatással voltak: 1913 óta először közönség nélkül húzták ki a számokat a San Ildefonso általános iskola diákjai a Királyi Színházban (Teatro Real). A gyerekek csak a sorsolás idejére vehették le magukról a maszkot, mivel a számokat és a hozzájuk tartozó nyereményt is énekelve mondják be a húzás után.

Idén több mint 2,4 milliárd eurót (869 milliárd forintot) osztottak szét a spanyol karácsonyi lottón, amelyen minden évben 1807 számsort jutalmaznak nyereménnyel.

Az állami szerencsejáték társaság (Selae) tájékoztatása szerint a karácsonyi lottó szelvényeiből 2,58 milliárd euró (935 milliárd forint) értékben vásároltak ebben az évben, ami 11 százalékkal kevesebb a tavalyinál.

A múlt évben még a 20 ezer euró (7,2 millió forint) feletti nyeremények után kellett adót fizetni, azonban ettől az évtől az adózási küszöböt felemelték 40 ezer euróra (14 millió forint).
Kulcsszavak: járműipar, lottó, nyeremény, Spanyolország
 
Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón A Siemens új motorgyárral erősíti az elektro-mobilitás iránti elkötelezettségét Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón „Eredeti Francia Termék” minősítést kapnak az új Renault Trucks járművek Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését
 
Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

2020. december 25.
A dél-koreai LG Electronics technológiai konszern és a kanadai Magna International Inc. autóipari alkatrész beszállító vállalat közös vállalatot hoz létre LG Magna e-Powertrain néven villanymotorok és elektromos hajtáslánc-berendezések gyártására és fejlesztésére - jelentette be szerdán a honlapján az LG Electronics.
Részletek

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

A közös vállalat a Magna elektromos hajtáslánc berendezések gyártásában elért tapasztalatait, valamint az LG Electronics fejlesztési eredményeit készül hasznosítani az elektromos mobilitási eszközök és berendezések rohamosan bővülő világpiacán.

Az LG elektromos járművek alkatrészeinek és részegységeinek a fejlesztésében elért eredményei már gyakorlati felhasználást nyertek a Chevrolet Bolt és a Jaguar I-PACE elektromos autó modellekben.

Az LG technológiai tapasztalatait a Magna alkatrész-beszállítóként elért átfutási idejének a lerövidítésében és a gyártás méretgazdaságossági hatékonyságának a javításában kívánja hasznosítani. A Magna a közös vállalatba szoftverfejlesztési és rendszer-integrációs tapasztalatait viszi be.

A közös vállalat ezáltal az alapítók technológiai együttműködésének köszönhetően megbízható egységként kiforrott teljes hajtáslánc termékekkel állhat majd ügyfelei rendelkezésére.

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, LG
 
Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Továbbra is jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos járművek iránt Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához A Hyundai Motorsport folytatja az új generációs i20 WRC fejlesztését A Hyundai Motorsport folytatja az új generációs i20 WRC fejlesztését Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford
 
A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

2020. december 22.
A márkakereskedés értékesítéssel és szerviztámogatással áll rendelkezésre az LEVC TX taxi, TX Shuttle és az új VN5 haszongépjármű modelljei számára.
Részletek

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A LEVC (London Electric Vehicle Company) a mai napon bejelentette a magyar piacra történő belépését: a márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz. A budapesti székhelyű vállalat teljes körű értékesítést és szerviztámogatást biztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modelljei számára.

Joerg Hofmann, az LEVC vezetője hozzátette: „Magyarország egyértelmű e-mobilitási vízióval rendelkezik, melynek keretében számos támogatás ösztönzi a flottaüzemeltetőket arra, hogy zéró emissziós járművekre váltsanak. A Gablini cégcsoporttal együttműködve izgatottan várjuk márkánk és termékeink bevezetését erre a progresszív piacra.”

A LEVC egyedi eCity technológiája számos előnyt kínál az elektromos járműveket használók számára Magyarországon. A zöld rendszám a villanyautók felhasználói számára lehetővé teszi a mentességet vagy a kedvezményeket bizonyos adókból, az áfacsökkentést, a vagyonszerzési illetékmentességet, valamint támogatott hiteleket biztosít. Az elektromos járművek ingyenesen parkolhatnak Budapesten és sok más nagyobb városban.

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport vezetője és tulajdonosa hozzátette:

„A Gablini cégcsoport örömmel mutatja be az LEVC márkát és termékeit Magyarországon. Az LEVC már széles körben ismert prémium minőségű elektromos autóiról, az innováció és a fenntartható jövő pedig már régóta a Gablini cégcsoport egyik alapkövét adja. Mi voltunk az első vállalkozás Magyarországon, amely modern elektromos járműveket értékesített már 2013-ban. Úgy gondoljuk, hogy igény van nálunk olyan hatótávnövelővel ellátott haszongépjárművekre és taxikra, amelyeknél a belső tér prémium kialakítással rendelkezik. Éppen ezért szerintünk az LEVC új, innovatív termékei tökéletesen illeszkednek portfóliónkba.”

Az Egyesült Királyságban található Coventry ad helyet az LEVC főhadiszállásának, ahol a hivatalos londoni black cab taxik már több mint 100 éve készülnek. A vállalat az ikonikus taxit az elektromos, zéró emisszióra képes TX képében 2018-ban álmodta újra. A premier óta már több mint 4500 példányt értékesítettek világszerte a modellből, amelyek azóta több mint 36.000 tonna széndioxidtól mentesítették az atmoszférát és több mint 21 millió liter üzemanyagot takarítottak meg a korábbi, belső égésű motorral felszerelt típusokhoz viszonyítva.

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A TX Shuttle a TX elektromos taxi génjeit hordozza magában, így a hajtásáról is ugyanaz az eCity technológia gondoskodik, amely a zéró emisszióra képes taxit rugalmas, 510 kilométeres teljes hatótávval és 101 kilométeres tisztán elektromos hatótávval ruházza fel. Minden TX Shuttle úgy készül, hogy az utasok számára maximális biztonságot és védelmet kínáljon. A modell akár hat utasülést, kerekesszékes hozzáférést, az utasteret a vezetőtértől leválasztó falat, érintésmentes hátsó fizetési lehetőséget, könnyen tisztítható felületeket és egy speciális kommunikációs rendszert is kínál, amely lehetővé teszi az utasok és a sofőr könnyű kommunikációját.

Az LEVC új elektromos haszongépjárműve, a VN5 már elérhető az Egyesült Királyságban, Európában pedig 2021 tavaszán kezdődik meg a piaci bevezetése. Az egytonnás teherbírású kategóriában induló VN5 a TX merész, jól megkülönböztethető formatervét és könnyű, alumínium konstrukcióját, valamint innovatív eCity elektromos technológiáját örökli. A VN5 tisztán elektromos hatótávja 98 kilométer, teljes hatótávja pedig 489 kilométer, akár 5,5 köbméteres rakterében pedig könnyedén elfér akár két Euro raklap is, összesen 830 kilogrammos terheléssel.

Az LEVC globális hálózata 2021 végéig 21 piacra bővül, Európában pedig ekkora már több mint 30 értékesítési és szervizpartner áll ügyfeleink rendelkezésére.

Kulcsszavak: elektromos autó, Gablini, Gablini Gábor, LEVC, márkakereskedés
 
Európa legjobbjai között a Koto Autóház Európa legjobbjai között a Koto Autóház Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak A Continental automatizálja az elektromos autók töltését, amelyek így mobil energiaforrásként is funkcionálhatnak A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit
 

Találatok száma: 12265 Megjelenítve: 31 - 40