Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 31 - 40
Mennyire felelősek a magyar autósok?

Mennyire felelősek a magyar autósok?

2021. augusztus 27.
Az ittas vezetés, a büntetőfékezés és a piroson áthajtás a három legfőbb szabálysértés, amelyet a magyar autósok a legveszélyesebbnek tartanak – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív kutatásából.
Részletek

Mennyire felelősek a magyar autósok?

Bár látjuk a veszélyforrásokat, döntéseinket mégsem mindig a szabályok vezetik, saját képességeink és a járművünk állapota alapján akár kockáztatunk is.

Veszélyérzet kontra gyakorlat

A magyarok az ittas vezetést (97%), a büntetőfékezést (96%) és az áthajtást a piroson (96%) tartják a legveszélyesebb szabálysértéseknek – derült ki a Magyar Suzuki és az Ipsos közös, reprezentatív lakossági felméréséből . A járművezetők hibájából adódó balesetek 10 %-a következett be alkoholos befolyásoltság miatt 2020-ban, így nagy többségben felelősen kezeljük ezt a szabályt. 

A büntetőfékezés és a piroson való áthajtás miatt bekövetkezett balesetekről nem vezetnek statisztikát, de a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt akár hároméves szabadságvesztéssel is büntethetők.

A szabályok fontosak, de a tapasztalatok szerint nem követjük őket

A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok 75%-a szerint elengedhetetlen betartani a KRESZ-t, 73%-uk úgy véli, hogy sok baleset a szabályok figyelmen kívül hagyása miatt történik. A többség szerint fontos a szabálykövetés a biztonságos közlekedés érdekében, de ezt – meglátásuk szerint azonban - nem követi átgondolt, felelősségteljes viselkedés a gyakorlatban.


Mennyire felelősek a magyar autósok?

Az európai sofőrök is lazábban kezelik a KRESZ-t

Egy hasonló témájú európai kutatás  is alátámasztja, hogy vannak, akiknek a KRESZ csak irányadó. Az európai autóvezetők 52%-a azért sérti meg a közlekedés szabályait, mert ezeket nem mindig érzik koherensnek vagy életszerűnek. 29%-uk véli úgy, hogy bizonyos előírások csak azért vannak, hogy büntetéseket, bírságokat szabhassanak ki azokra hivatkozva. 22%-uk érzi úgy, hogy ők annyira éberek, hogy nem kell betartaniuk bizonyos szabályokat. Sőt, 10%-uk szerint mindenkinek a saját szabadsága eldönteni, hogy betartja-e a KRESZ-t. 9%-uk gondolja úgy, hogy saját tapasztalata és rutinja miatt nem kell figyelembe vennie az iránymutatást vezetés közben. 7%-uk lesz, ami lesz alapon gondolkodik. 4%-uk pedig úgy érzi, hogy autója az átlagosnál biztonságosabb, ezért nem kell betartania a szabályokat.

„Autógyártóként a biztonság az első számunkra. Azonban még a legtörésállóbb karosszéria sem képes pótolni a közúti szabályok betartását. A felelős hozzáállás fontos, nemcsak a közlekedésben, hanem a mindennapi életünk során is. A Magyar Suzukinál ezért keressük és támogatjuk a felelős megatartás fejlesztését célzó tevékenységeket. Ezzel a kutatással a biztonsággal kapcsolatos társadalmi gondolkozás megváltoztatásának szükségességére szerettük volna felhívni a figyelmet egyfajta kezdő lépésként. Egyúttal felmérni, honnan indulunk. Reméljük, látványos javulást láthatunk majd a számokban, ha később újra kutatjuk a témát.” – osztotta meg gondolatait a kommunikációs vezető a kutatás apropója kapcsán.

Kulcsszavak: balesetmegelőzés, balesetveszély, Magyar Suzuki
 
Mennyire felelősek a magyar autósok? Szakközépiskolai képzést támogat a Suzuki Mennyire felelősek a magyar autósok? A gumiabroncsok állapotát vizsgálják a rendőrök A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet A mobilozás az új ittas vezetés: már 3 másodperc is végzetes lehet Márkacascót kínál a Suzuki Márkacascót kínál a Suzuki Mennyire felelősek a magyar autósok? A Suzuki megtalálta az ország legjobb hölgysofőrjét
 
Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

2021. augusztus 24.
Újbuda egyik dinamikusan fejlődő, forgalmas negyedében, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
Részletek

Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Akár 5 márkának helyet adó kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztésére alkalmas 18 ezer négyzetméteres óriástelket vásárolt az AutoWallis Nyrt. kizárólagos tulajdonában lévő AW Property Kft. a Strabag Csoporttól. Az Újbuda forgalmas részén elhelyezkedő, közel két hektáros területet önerőből vásárolta a társaság. A tervek szerint a telken 2025-ig közel 9 ezer négyzetméteres, a legújabb zöld elvárásoknak is megfelelő ingatlan fejlesztése valósulhat meg. A közel 10 milliárd forintos beruházást az AutoWallis a zöldkötvényekből befolyt összegből és projekthitelből tervezi finanszírozni.

A megvásárolt telek a főváros budai részén, Újbuda két jelentős gépkocsiforgalmat bonyolító főútja, a Szerémi és a Hunyadi János út között helyezkedik el, melyek egyaránt kiemelt útvonalai Buda észak-déli autós forgalmának, valamint az agglomerációból ingázó sok százezer embernek. Az ingatlanhoz közel jelentős lakó- és irodaberuházások zajlanak jelenleg is. Így a Kopaszi-gát mögötti területen várhatóan 3 ezer új lakás, 250 ezer négyzetméternyi iroda épül, közel 30 ezer lakóval, mely önmagában jelentős többletforgalmat jelenthet ezen a környéken.


Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis

Székely Gábor, az AutoWallis befektetési igazgatója elmondta, hogy az ingatlan és a lehetséges fejlesztés jól illeszkedik a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) autós vállalatának stratégiájába, mely nemcsak a társaság által már képviselt márkák új helyszíneken történő értékesítésével, hanem akár új márkák képviseletének megszerzésével is számol a jövőben.

A megvásárolt ingatlan emellett az AutoWallis első budai lokációja, mely szintén egy fontos mérföldkő a vállalat számára. Hozzátette, hogy a multimárkás kereskedő- és szolgáltató központ részletes terveit a legújabb zöld elvárásoknak megfelelően készítik majd el. Így az ott elhelyezkedő kereskedelmi, szolgáltató és iroda funkciók megfelelnek majd a gyártók környezettudatos, elektromos autókra fókuszáló elvárásainak, valamint az AutoWallis Zöld Finanszírozási Keretrendszerében foglaltaknak is, melyet a BÉT Prémium kategóriájában jegyzett vállalatok közül elsőként a társaság dolgozott ki.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, Újbuda
 
Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Óriás multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ építéséhez vásárolt telket az AutoWallis A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac Alacsonyabb sebességre kapcsolhat az autópiac
 
Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

2021. augusztus 24.
Az autópályán vezetést támogató asszisztens második generációja nem csak tartja a sebességet és a követési távolságot, de a sáv közepén is vezeti az autót, illetve a sávváltásokban is segít. A fejlett helyzetmeghatározó rendszerekkel kiegészített holttérfigyelővel a sávváltások mindig, minden helyzetben biztonságosak.
Részletek

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

A Kia régóta várt elektromos crossover újdonsága az EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonsági és kényelmi asszisztenseivel - köztük a fejlett vezetőtámogató rendszer legfrissebb változatával -, és magas szintű kényelmi szolgáltatásokkal érkezik a piacra. Az EV6 innovatív és magas technológiai színvonalú szolgáltatásai nem csak biztonságosabbá és stresszmentesebbé is teszik a vezetést nem csak az autóban ülők, de a közlekedés többi résztvevője számára is. Így minden utazás pihentető és intuitív élmény.

Hosszú utakon Az autópályás közlekedés kényelmének és biztonságának érdekében az EV6 a Kia autópályás vezetéstámogató rendszerének legújabb változatát használja (HDA 2). Az autó saját radarjaitól érkező jelek alapján a rendszer nem csak a beállított sebesség tartására képes, hanem a biztonságos követési távolságára is ügyel, miközben a sávkövető (LFA) mindig a forgalmi sáv közepén vezeti az autót. Az ívsegéddel kiegészített navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C) ívmenetben csökkenti a sebességet, majd automatikusan visszaáll a korábban beállított sebességértékre, amint azt a forgalmi körülmények lehetővé teszik.

Ha a másik sávban a párhuzamosan haladó jármű túl közel jön, a HDA 2 a kormányzásba is beavatkozva kerüli el a balesetet. Mostantól a sávváltás is könnyebb, mint valaha.

Bizonyos sebességhatár felett, ha a vezető mindkét kezével fogja a kormányt, az irányjelzőt megérintve az autó automatikusan elvégzi a sávváltást a kijelölt irányba.

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az EV6 holttérfigyelő monitora (BVM) és Aktívfékezés-funkcióval is kiegészített Holttérfigyelő rendszere (BCA) minden forgalmi szituációban biztonságossá teszi a sávváltásokat. A BVM kiegészítő szempárként figyeli a holtteret az autó mindkét oldalán, és nagyfelbontású képet közvetít róla az EV6 teljesen digitális, 12.3 colos képátlójú műszerfalára. A BCA a radarszenzorok jelei alapján előbb figyelmezteti a vezetőt, de a fékek működtetésére is képes, ha sávváltás közben veszélyt érzékel.

A többsávos kereszteződések sok vezető számára jelentenek komoly forgalmi stresszhelyzetet. A Kia kereszteződés asszisztenssel kiegészített Ráfutásos ütközéselkerülő rendszere (FCA) tökéletes biztonságot nyújt az ilyen kereszteződésekben is. Ha a vezető bekapcsolja az irányjelzőt, a rendszer automatikusan figyelmeztet, amennyiben olyan szemből érkező járművet észlel, amellyel fennáll az ütközés veszélye. Hasonló a működés akkor is, ha a vezető a kereszteződésen egyenesen kíván áthaladni, és keresztirányban járművek közelednek. Ha a sofőr nem reagál a figyelmeztető jelzésekre, a rendszer fékezéssel kerüli el az ütközést.

A közlekedésbiztonság egyik hagyományos alaptétele: látni és látszani. A lehető legtökéletesebb látás és láthatóság érdekében a Kia EV6 fejlesztői az újdonságot a márka Intelligens világításszabályozó rendszerével (IFS) is felszerelték. Ez a rendszer a fényszórók minden egyes LED-elemét külön szabályozva alakítja a világítási képet. Az IFS lehetővé teszi, hogy a vezető állandóan a távolsági fényt használva haladjon anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.


Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

A rendszer járműfelismerő technológiával működő első kamerája automatikusan kapcsolja ki és be az egyes LED szegmenseket, így minden helyzetben tökéletes megvilágítást kínál, a szemből érkezők legcsekélyebb elvakítása nélkül.

Könnyű manőverezés A parkolást és az egyéb forgalmi műveleteket a körbelátó kamerarendszer (SVM) teszi egyszerűvé, biztonságossá és kényelmessé. A kamerák 360 fokos képet közvetítenek EV6 középkonzoli képernyőjére az autó környezetéről. A hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztenssel (RCCA) tökéletesen biztonságos a tolatás: folyamatosan figyeli a keresztirányban érkező járműveket a művelet közben, és szükség esetén a fékek automatikus működtetésével kerüli el az ütközést.

Az igazán szűk parkolóhelyekre való beállásoknál segít a Távirányítással kiegészített parkolósegéd (RSPA). Így az EV6 akkor is képes automatikusan parkolni, ha a vezető nincs a járműben. A körbelátó rendszer kameráival és ultrahangos érzékelőkkel az RSPA automatikusan bekormányozza az autót a merőleges és a párhuzamos parkolóhelyekre is úgy, hogy a gázt, a féket és a sebességváltót is önállóan kezeli.

A hátsó utasok kiszállását a Biztonságos kiszállás-segéd (SEA) teszi biztonságossá: figyelmeztet és reteszeli is az ajtózárakat, ha hátulról érkező járművet érzékel a holttérben.

Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja

Az EV6 intelligens csomagtérajtaja az autó jeladóját hátul, a csomagtér közelében érzékelve automatikusan kinyitja annak fedelét, így sokkal kényelmesebb és gyorsabb a pakolás, hiszen nem kell a csomagokat letenni a csomagtartó kinyitásához
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, kia, közlekedésbiztonság, új modell
 
Olyan elektromos autót ígér a General Motors, amilyen még nem volt! Olyan elektromos autót ígér a General Motors, amilyen még nem volt! Villanygéppel Európán keresztül Villanygéppel Európán keresztül Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga Hároméves megállapodást kötött a Kia és az UEFA Európa-liga A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit
 
Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

2021. augusztus 24.
Évek óta emelkedik az értéke, ám ennyi pénzért még soha nem cserélt gazdát minden idők legizgalmasabb japán szupersportautója, a Lexus LFA.
Részletek

Világrekord összegért talált gazdára egy Lexus LFA

Az exkluzív sportautó egy Nürburgring-csomagos példányáért 1,6 millió dollárt, azaz 480 millió forintot adtak pár nappal ezelőtt. Ugyanitt a modell egy korai, hagyományos kiadása ugyancsak minden korábbinál drágábban kelt el.

Olyan kis példányszámban, és olyan rövid ideig gyártották, hogy a világnak jóformán felocsúdni sem volt ideje: mire a gyűjtők ráébredtek, micsoda kincs a Lexus első és eddig egyetlen szupersportkocsija, az LFA, a karbontestű kupé kifutott a gyártásból.

Stílusos volna leírni, hogy a modell piaci értéke ugyanolyan eszeveszett tempóban emelkedett, ahogyan V10-es szívómotorja gázfröccsre alapjáratról a leszabályozási határig (0,6 mp) ugrott, de ez nem lenne igaz: a Lexus-kereskedésekben még éveken át fel-felbukkantak a modell vadonatúj, nullkilométeres példányai, és ez mélyen tartotta a használtpiaci árakat.

Az évtized végére valamivel 900 ezer dollár fölé kúszott az autó értéke – a gyártó presztízsét és a típus korát tekintve ez kiemelkedő ajánlat, de sokan úgy érezték, jóval több tartalék van még a Lexus LFA-ban.

Volt is: pár nappal ezelőtt a világ egyik legnagyobb veterán luxusautó rendezvénye, a Monterey Car Week keretében megrendezett árverésen 1,6 millió dollárért, azaz közel 480 millió forintért cserélt gazdát a Lexus LFA egy késői gyártású (#303) példánya.

Ez nem csak a típus történetében példa nélküli összeg: soha egyetlen japán utcai autóért nem fizettek még megközelítőleg sem ennyit (kivéve a gyártók által felajánlott, jótékony célra elárverezett autókat). Az eddigi csúcstartó a Lexus LFA szellemi ihletadója: a Toyota 2000GT egy 1967-es példánya volt, amelyért 2014-ben 1,155 millió dollárt fizettek.

A hozzáértők számára nem meglepő, hogy az autó egy Nürburgring-csomagos kivitel volt. Ebből az alaposan átdolgozott (571 lóerőre növelt motorteljesítmény, gyorsabb sebességváltó, továbbfejlesztett aerodinamikai csomag, magnézium keréktárcsák, ültetett futómű) verzióból mindössze 64 darabot gyártottak, és csupán 25-öt exportáltak Észak-Amerikába.

Ebből a huszonöt autóból mindössze hármat rendeltek meg fekete fényezéssel, ami rendkívül ritkává – a fekete Alcantara / fekete karbon belső térrel együtt pedig különösen fenyegetővé – teszi ezt a konkrét példányt. Az árverésre bocsátott autót ráadásul épp csak bejáratták: előző gazdája nem egészen 1500 kilométeren át vezette.

Az autó külső és belső állapotát elnézve azonban ezt is letagadhatná: ritkán látni ilyen tökéletesen megkímélt járművet. Az már csak hab a tortán, hogy a vevő annak idején megrendelte (és most az autóhoz adta) a kifejezetten az LFA csomagteréhez méretezett bőröndszettet. A vételár emellett magában foglalt egy LFA asztali díszt, a kesztyűtartó megfelelő rekeszeibe illeszthető tollat és zseblámpát, valamint akkutöltőt és defektjavító szettet.

A legizgalmasabb kiegészítő azonban a Lexus vezetéstechnikai programját a mai napig koordináló versenyzőlegenda, Scott Pruett nevével fémjelzett Sparco kesztyű, amely – ha méretben megfelel az új tulajdonosnak – még bensőségesebb élménnyé teheti az ikonikus szupersportautó vezetését.

Az RM Sotheby’s aukciós ház ugyanezen árverésén a Lexus LFA egy másik példánya is kalapács alá került. Az alapkivitelű, 560 lóerős verzió a széria teljesen átlagos darabja, már ha mondhatunk ilyet egy szupersportkocsiról.

Viszonylag gyakori, ezüstmetál fényezését látványos belső színvilág dobja fel: a piros-fekete bőrkárpitozást fekete öltések, fekete Alcantara tetőkárpit, valamint a fekete gyári padlóra helyezett piros szőnyegek egészítik ki; a felületeket sötét magnézium és fényes fekete szénszálas panelek borítják.

Gyári bőröndök ehhez az autóhoz is tartoztak, emellett az eredeti, méretre szabott borítóponyvát, valamint egy lézergravírozású akril LFA-makettet is kapott autójához a szerencsés vevő, aki a maga nemében szintén rekord magas összeget fizettet a kocsiért: ez az első nem Nürburgring-csomagos Lexus LFA a világon, amelyre 819 ezer dollárt (kb. 245 millió Ft) áldozott egy gyűjtő.

 
Kulcsszavak: lexus, Lexus LFA, sportautó
 
Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója Sebestyén Balázs vezette elsőként Magyarországon az álom-Lexust Sebestyén Balázs vezette elsőként Magyarországon az álom-Lexust Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Kulturális ikonná vált a Lexus Kulturális ikonná vált a Lexus
 
Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

2021. augusztus 19.
Több mint duplájára nőtt a Nio árbevétele a második negyedévben, ami részben az értékesítési volumen emelkedésének volt köszönhető.
Részletek

 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

Mindeközben a cég továbbra is veszteséges, de az elemzői konszenzushoz képest kisebb volt a veszteség. Bár a globális chiphiány továbbra is kihívást jelent az autóipar számára, a menedzsment a következő negyedévre is további növekedést prognosztizált - í­rja a portfolio.hu.

Közzétette legfrissebb számait a Nio, a kínai elektromosautó-gyártó értékesítése 21 896 járművet tett ki a második negyedévben, ami a tavalyi év azonos időszakának több mint duplája, viszont az idei első negyedévhez képest csupán 9,2 százalékos növekedést jelent.

A cég árbevétele a tavalyi évhez képest 127,2 százalékkal 8,4 milliárd jüanra nőtt, az első negyedévhez képest pedig 5,8 százalékos volt a növekedés. Ez mérsékelten ugyan, de meghaladta az elemzők által várt 8,3 milliárd jüanos értéket.

A Nio továbbra is veszteségesen működik, bár a tavalyi 1,2 milliárd jüanhoz képest csak 659,3 millió jüanos adózott veszteségről számolt be a cég, ami szintén kedvezőbb az elemzői konszenzusnál.

A várakozásokat tekintve a Nio 23-25 000 autó leszállítását prognosztizálja a harmadik negyedévre, az árbevétel pedig 8,9-9,6 milliárd jüan között alakulhat, ami 97-113 százalékos növekedésnek fele meg év/év alapon.

 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

William Bin Li, a Nio vezérigazgatója elmondta, hogy a globális ellátási lánc még mindig bizonytalanságokkal küzd. A vállalat szorosan együttműködik partnereivel, hogy javítsa a teljes ellátási lánc termelési kapacitását - mondta. A Nio fokozott versennyel néz szembe más elektromos járművekkel foglalkozó cégekkel Kínában, köztük a Li Autoval és a Xpengel, valamint az amerikai Teslával.

A Nio, amely az EC6, ES6 és ES8 SUV-kat gyártja, szintén készül arra, hogy jövőre megkezdje első szedánjának, az ET7-nek a szállítását.

"Mivel az elektromos járművek elterjedése világszerte kezd eléri a fordulópontot, úgy véljük, hogy fel kell gyorsítanunk az új termékek bevezetését, hogy a globális piac növekvő felhasználói bázisának még több prémium kategóriás, intelligens elektromos járművet kínálhassunk kiváló holisztikus szolgáltatásokkal"

- mondta Li. A vállalat célja, hogy jövőre három új termékkel, köztük az ET7-essel álljon elő - tette hozzá.


 Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa

A Nio az akkumulátorcsere-szolgáltatással próbálta megkülönböztetni magát a versenytársaktól. A Nio-felhasználók speciális szervizállomásokon cserélhetik lemerült akkumulátorukat egy teljesen feltöltöttre.

"A Nio számára a siker kulcsa valóban az akkumulátor-technológia lesz. Úgy gondolom, hogy hatalmas innovációk vannak a láthatáron"

- mondta Daniel Ives, a Wedbush Securities ügyvezető igazgatója csütörtökön a CNBC-nek. Hozzátette: "Úgy gondolom, hogy ez az egyik, hogy ha kitekintünk a következő egy-két évre, amellett, hogy a részvény árfolyama szerintem masszívan feljebb megy, úgy gondolom, hogy a piaci részesedés potenciálisan megduplázódhat."

A Nio árfolyama 1,1 százalékos pluszba került tegnap a zárás utáni kereskedésben, míg idén 9,8 százalékot esett az elektromosautó-gyártó árfolyama.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos, elektromos autó, Nio
 
Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Bárki kibérelheti ezt a villanyautót Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Opel vezérigazgató: nyereséges, elektromos és globális lesz az Opel Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók Több mint 100 milliárd dollárt veszíthetnek az autógyártók A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat
 
A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

2021. augusztus 19.
A tavalyi és az idei országos magyar bajnok, Lendvai Levente (Arany Kaviár Étterem – 2020-as csoport) és Szabó Kevin (Platán Restaurant & Café – 2021-es csoport) lesznek a magyar versenyzők. A Nissan a két versenyzőt egy-egy JUKE-kal támogatja néhány hónap használat erejéig.
Részletek

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A Chaine des Rotisseurs Nemzetközi Gasztronómiai Egyesület 80 országban, közel 21 000 taggal rendelkezik. Elkötelezett híve az igényes, a tradíciókat megtartó, de akár merésznek tűnő, innovatív újításokat is felvállaló magas szintű gasztronómiának.

A Chaine des Rotisseurs nemzeti válogatóin és nemzetközi versenyén évről évre kerülnek megmérettetésre a 27 év alatti ifjú szakácstehetségek. Az Ifjúsági Szakács Világbajnokság különlegessége, hogy a versenyzők nem egy alaposan begyakorolt menüsort készítenek, hanem a fogadó ország kiváló minőségű alapanyagaiból összeállított, és csak a verseny kezdetekor bemutatott „meglepetés kosár” (black box) tartalmának felhasználásával alkotnak önállóan, egy-egy 3 fogásból álló, 4 adagban elkészített menüsort.
A Világbajnokság nemzetközi zsűrijében (mint kóstoló zsűritag) Kovács Lázár (Lázár Chef) Conseiller Culinaire, a nemzeti versenyek Technikai Igazgatója, valamint Barka Áron Officier Maitre Rotisseur fog részt venni.

2021. szeptember 25-én, szombaton Párizsban párhuzamosan fog zajlani a 2020-as és 2021-es Világbajnokság, így Magyarországnak dupla esélye van a jó szereplésre.

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

Lendvai Levente

A 2020-as nemzeti verseny győzteseként Lendvai Levente, az Arany Kaviár Étterem séfje fogja képviselni Magyarországot. Szakmai gyakorlatát az Alabárdos Étteremben töltötte, Bicsár Attila irányítása alatt, amely során megtanulta a szakma három legfontosabb alapelvét: az alázatot, a szorgalmat és a kitartást. Két és fél év után jelentkezett az Arany Kaviár Étterembe, ahol ma már Kanász László séf helyettese. Három évvel ezelőtt Garai Ádám felkérte, hogy segítse a magyar Bocuse d’Or döntőjében, amely hatalmas élményt és tanulási lehetőséget jelentett számára.

Szabó Kevin

A 2021-as nemzeti verseny győzteseként Szabó Kevin, a Platán Restaurant & Café séfje fogja képviselni Magyarországot. Mindössze 21 évesen commisként már Széll Tamás mellett főzött a Bocuse d’Or világversenyen, amelyen a negyedik helyet szerezték meg. Vele kapcsolatban is kiemelhetjük, hogy „a tehetség találkozott az alázattal, szorgalommal és valami hihetetlen fanatizmussal a gasztronómia iránt”. A Platánban Pesti István Michelin-csillagos séf mellett dolgozik, fő feladata elsősorban a húsok és halak készítése.

Nissan JUKE

A két versenyző egy-egy különleges JUKE-ot kap ajándékba, 2-2 hónap használatra. A JUKE-ok azért különlegesek, mert egyedi színnel rendelkeznek, amelyet két Nissan márkanagykövet Csobot Adél és Lázár Chef álmodott meg. További részletek a Nissan.hu-n találhatóak.

A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan

A Nissan nemrég előállt egy olyan ajánlattal, melyben prémium minőségben lehet fóliázott autókat rendleni, bármilyen színben, akár matt vagy karbon változatokban is. Az egyik autót pedig Lázár Chef dizájnolta, aki egyébként az egész rendezvény ötletadója is egyben. „Fontosnak tartom, hogy az ifjú generáció, amellett, hogy lelkesedik a gasztronómiáért külső támogatást is kapjon a karrierje előmenetelében ezért javasoltam a Nissannak, hogy támogassa a két versenyzőt.” – nyilatkozta Kovács Lázár. „Chaines des Rotisseurs egy a Bocuse d´or-hoz hasonló, csak fiatalabbaknak szánt világverseny, és fontos, hogy Magyarország itt is jól szerepeljen. Az olimpián már bizonyított Magyarország, most egy másik területen mutathatjuk meg, hogy tehetségesek fiataljaink” – tette hozzá Lázár.

A rendezvényen Tótvári Ágnes, a Nissan Kommunikációs Igazgatója elmondta: „Örülünk annak, hogy támogathatunk olyan embereket, akik Magyarország hírnevét öregbítik”.

Kulcsszavak: juke, nissan, szponzor
 
A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan Az új Nissan LEAF magyarországon A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzyn A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről” A Nissan és a Foster + Partners bemutatja futurisztikus tervét a „mobilitás jövőjéről” A Nissan megalkotta a jövő irodai munkaállomását A Nissan megalkotta a jövő irodai munkaállomását A gasztro-világbajnokságra készülő fiatal magyar Chefeket támogat a Nissan Villanytaxis országot álmodnak
 
A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

2021. augusztus 19.
A PET palackok újrahasznosítását és a gumiabroncsgyártásban való alkalmazását lehetővé tevő technológiát a Continental a rostszakértő OTIZ, Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztette ki. A gumiabroncs-kialakítás magas mechanikai igényei szerinti újrafeldolgozás közbenső kémiai lépések nélkül történik.
Részletek

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental 2022-től lehetővé teszi az újrahasznosított műanyagpalackokból származó újrafeldolgozott poliészter használatát. Az új fenntartható poliészter fonalat mechanikus eljárással nyerik ki a polietilén-tereftalát (PET) palackokból, és a gumiabroncs szövetvázának kialakítása során fogják felhasználni. Ezzel a hagyományos poliészter teljes mértékben kiváltható. A prémium gumiabroncsgyártó együttműködő partnerével és beszállítójával, a rostok terén nagy szakértelemmel rendelkező OTIZ textilgyártóval közösen kifejlesztett egy speciális technológiát a PET palackok újrafeldolgozására, mely során elhagyhatók a korábban szükséges köztes kémiai lépések, és mellyel a poliészter fonal képes lesz megfelelni az abroncs magas mechanikai követelményeinek. Az ún. „upcycling” folyamat során a PET palackok nagyteljesítményű PET-anyaggá alakulnak át.

„Akár már 2022-től is használhatunk újrahasznosított PET palackokból nyert anyagokat a gumiabroncsok gyártásában. Az innovatív folyamat során a szálakat újrahasznosított PET-ből fonják, anélkül, hogy az anyagot előzetesen összetevőire kellene bontani” – mondja Dr. Andreas Topp, a Continental Tires üzleti területének anyagokért, folyamatfejlesztésért és iparosításért felelős vezetője, majd hozzáteszi: „Már az idei müncheni IAA MOBIITY kiállításon bemutatunk egy rendkívül innovatív speciális gumiabroncsot, amely újrahasznosított PET palackokból kinyert poliészter fonallal készült. Az újrahasznosított poliészter fonal használatával újabb fontos lépést teszünk a termékeken átívelő körkörös gazdaság felé.”

Az újrahasznosítási folyamat részeként a palackokat először szétválogatják, eltávolítják a kupakokat és végül mechanikusan megtisztítják. A gépi aprítás után olvasztásra, majd granulálásra kerülnek, ezt pedig szilárd fázisú polimerizáció és egy módosított centrifugálási folyamat követi.

„A módosított gyártási folyamatunk lehetővé teszi, hogy PET palackokból gumiabroncs-gyártáshoz alkalmas poliészter fonalat nyerjünk anélkül, hogy polimerizációs folyamatot kellene elvégezni monomerekből” – magyarázza Dr. Derren Huang, az OTIZ kutatási és fejlesztési igazgatója.

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A Continental által elvégzett laboratóriumi és gumiabroncs-tesztek kimutatták, hogy a másodlagos nyersanyagszálak ugyanolyan jól teljesítenek, mint az eddig használt szálak. Minőségük és stabilitásuk megegyezik a szűz PET-ével, valamint szakítószilárdságuk, szívósságuk és hőstabilitásuk különösen alkalmassá teszi őket a gumiabroncsok létrehozásában történő felhasználásra.

A hagyományos PET-et régóta használják alapanyagként az autógumi-gyártás során, mert nagy terhelés és hőmérséklet mellett is képes megtartani alakját, és ezáltal a vezetési sebességtől függetlenül folyamatos biztonságot nyújt. Az újrahasznosított PET használata értékes erőforrásokat takarít meg az abroncs gyártásakor: manapság egy hagyományos személygépkocsi-gumiabroncs körülbelül 400 grammnyi poliészter fonalat tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy a jövőben több mint 60 újrahasznosított PET palackot is fel lehet használni egy teljes gumiabroncs-szett elkészítéséhez.

A körkörös gazdaság szerves részét képezi a Continental fenntarthatósági stratégiájának

Az újrahasznosítás egyre fontosabb szerepet kap a prémium abroncsok tervezésében, fejlesztésében és gyártásában. A Continental célja, hogy legkésőbb 2050-re 100%-ban fenntarthatóan előállított anyagokat használjon fel abroncstermékeiben. Az újrahasznosított PET felhasználásával az abroncsgyártónak sikerül újabb lépést tennie a körkörös gazdaság felé.

„Számunkra a hulladék a holnap alapanyaga, így látjuk a körkörös gazdaság által felvázolt jövő modelljét. A Continental amellett való elkötelezettsége, hogy aktívan alakítsa és vezesse ezt az átalakulást, előnyt jelent számunkra jövőbeli üzleti tevékenységünk és ezáltal jövőbeli életképességünk szempontjából” – mondja Claus Petschick, a Continental Tires üzleti területének fenntarthatóságért felelős igazgatója. „Célkitűzésünk egyértelmű: legkésőbb 2050-ig partnereinkkel és beszállítóinkkal együtt teljesen le kívánjuk zárni termék- és erőforrás-ciklusainkat.”


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, újrahasznosítás
 
Az elektromos autók nem elegendőek: a meghajtási technológiák együttesével kell harcolni a klímaváltozás ellen Az elektromos autók nem elegendőek: a meghajtási technológiák együttesével kell harcolni a klímaváltozás ellen General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst General Tire abroncsokkal szerelik a legújabb BMW X5-öst A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Dunlop csapatai uralták a 24 órás nürburgringi versenyt A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat Kis odafigyeléssel sok baleset megelőzhető! A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája
 
A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát

2021. augusztus 19.
A BMW i divízió innovációjaként kifejlesztett hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyteljesítményű üzemanyagcella-technológia és az optimalizált energiatárolási megoldások világszerte egyedülálló kombinációjaként ígér hosszútávon fenntartható vezetési élményt.
Részletek

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

A BMW Group szisztematikusan fejleszti a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, amelyre a hosszútávon fenntartható személyes mobilitás egyik alternatívájaként tekint. A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó debütálása után két évvel a bajor prémiumgyártó a Müncheni Nemzetközi Autószalonon (IAA Mobility 2021) a BMW iX5 Hydrogen prototípusát is leleplezi. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt SAV (Sports Activity Vehicle) modell egyike lesz a nagyszabású expó azon járműveinek, amelyeket a látogatók a kiállítóterekben menet közben is láthatnak.

2022 végén a bajor prémiumgyártó megkezdi a BMW X5 műszaki alapjaira épített BMW iX5 Hydrogen kisszériájának gyártását, finomhangolási és átfogó tesztelési céllal. A jövőbe mutató újdonság hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája újabb bizonyítékként szolgál a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák terén bebiztosított, piacvezető technológiafejlesztési szaktudására. „Nagyteljesítményű üzemanyagcella-technológiájával és optimalizált energiatárolási megoldásaival a BMW iX5 Hydrogen hajtáslánc-technológiája az egész világon egyedülálló” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát és tanulmányautókat fejlesztő részlegének elnöke. „A technológiával a fenntartható vezetési élmény új dimenzióit nyitjuk meg” – tette hozzá.

Megfelelő körülmények esetén a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában minden adott ahhoz, hogy rövid időn belül a BMW Group emisszió-mentes mobilitást éltető hajtáslánc-portfóliójának meghatározó pillérévé váljon. A BMW i divízió, amely az abszolút zöld közlekedés népszerűsítését tűzte zászlajára, a jövőben hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-technológiákat is kínálhat az olyan, nagyfeszültségű akkumulátor-technológiával dolgozó modellek mellett, mint a BMW i3, a BMW iX3, a BMW iX és a BMW i4.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

A megújuló energiák felhasználásával előállított hidrogén – a szükséges infrastruktúra kiépítését követően – tökéletesen kiegészítheti a BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek palettáját, hiszen képes maximálisan kielégíteni a bajor prémiummárka azon ügyfeleinek mobilitási igényeit, akiknek nincs hozzáférésük villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott járműtöltési infrastruktúrához, gyakran tesznek meg egyszerre nagyobb távolságokat és a magas szintű rugalmasságot részesítik előnyben.

Típus-specifikus stílusjegyek háromdimenziós nyomtatással

A BMW iX5 Hydrogen egy modernkori luxus SAV modell, amely az iránymutató hajtáslánc-technológiát a BMW X modellcsalád erőteljes karosszériaarányaival, fejedelmi kényelmével és sokoldalúságával egyesíti. A modell BMW i divízióhoz kapcsolódó gyökereit és rendkívüli hajtáslánc-technológiáját egyedi karosszéria-kiegészítő és utastéri stílusjegyek nyomatékosítják. A vese alakú hűtőrács-pár belső élei, a 22” méretű, aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák belső küllői és a lökhárítók szélső betétjei a BMW i divízió hamisítatlan kék árnyalatában díszelegnek. A küszöbléceken és a műszerfal utasoldali felén a „hydrogen fuel cell” felirat olvasható.

A BMW iX5 Hydrogen frontrészén elhelyezett légbevezető nyílások hálómotívumai, valamint a hátsó lökhárító és a diffúzor kialakítása ugyancsak típus-specifikus megoldás. A vese alakú hűtőrács-pár ékszerként ragyogó keretét és a lökhárítók szélső betétjeit háromdimenziós nyomtatással állították elő a BMW Group Additív Gyártási Központ prototípusokra és sorozatgyártásban kínált alkatrészekre szakosodott mérnökei. Az additív gyártás számos alkatrész esetében gyorsabb és rugalmasabban alkalmazható termelést tesz lehetővé – nem egyszer olyan geometriai megoldásokkal fűszerezve, amelyek hagyományos gyártási eljárásokkal nem lennének kivitelezhetők.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

Szisztematikus fenntarthatóság: aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák és természetes gumit tartalmazó gumiabroncsok

A BMW iX5 Hydrogen aerodinamikailag optimalizált keréktárcsáin hosszútávon fenntartható, természetes gumit és műselymet tartalmazó gumiabroncsok feszülnek. A természetes gumi és a műselyem összetett beszállítói láncát az erdőségek fenntartható felhasználásának biztosítására létrehozott, független Forest Stewardship Council (FSC) szigorú szabványainak való maradéktalan megfelelés igazolja. A BMW Group az autógyártó vállalatok közül elsőként tette elérhetővé ügyfelei számára a Pirellitől exkluzívan beszerzett gumiabroncsokat.

Hamisítatlan menettulajdonságok hosszútávra mutató kvalitásokkal

A BMW iX5 Hydrogen lemezei alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjával dolgozik együtt. Az üzemanyagcellák az elektromos motor akár 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményéhez szükséges energiát a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával állítják elő, amelynek egyetlen mellékterméke a víz. Ezzel a teljesítménnyel a BMW iX5 Hydrogen még a nagyobb utazósebességet is képes hosszútávon fenntartani.

Az elektromos motor – amelyet a technológiai zászlóshajóként debütáló BMW iX modellben is alkalmazott, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációira építkezve fejlesztettek ki a mérnökök – „vitorlázó funkció” és fékezés közben generátorként funkcionál, a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálva vissza. Szükség esetén az itt tárolt energia rendkívül sportos, hamisítatlan menettulajdonságokhoz segíti hozzá a BMW iX5 Hydrogen modellt, 275 kW / 374 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel.

A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5

Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot. „A hidrogéntartályok feltöltése mindössze három-négy percet vesz igénybe, a BMW iX5 Hydrogen hosszútávú használatának így semmi akadálya nincs” – fogalmazott Jürgen Guldner.

A hidrogén, mint az emisszió-mentes mobilitás érdekében tett globális intézkedések alkotóeleme


A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA – International Energy Agency) álláspontja szerint jövőbe mutató energiaforrásként a hidrogénben jelentős potenciál rejlik, hiszen tárolhatósági és szállíthatósági adottságainak köszönhetően rendkívül széles felhasználási tartományban alkalmazható. A leginkább iparosodott országokban ezért a hidrogénnel már most jelentős tényezőként számolnak. A szállítmányozási szektorban a hidrogén a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált elektromos mobilitás kiegészítő technológiai opciójaként kaphat teret, hosszútávon is valóra váltva a fenntartható személyes mobilitás ígéretét. Ez azonban nagymértékben függ a zöldenergia felhasználásával, versenyképes áron előállított nagymennyiségű hidrogén elérhetőségétől és az ehhez szükséges járműtöltési infrastruktúra számos országban már intenzíven megkezdett kiépítésétől.

A BMW Group üdvözli és támogatja azokat a németországi és európai intézkedéseket, amelyek segítik a hidrogéngazdaság kiépítését és felgyorsítják a zöldhidrogén gyártását. Ide tartoznak a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül indított nagy volumenű hidrogénprojektek is, amelyek a Német Gazdasági Minisztérium és a Német Közlekedésügyi Minisztérium támogatását élvezve a teljes értékláncra kiterjednek – a hidrogéngyártástól kezdve, a szállítmányozáson át, egészen az iparági alkalmazásokig.

Kulcsszavak: autókiállítás, bmw, iX5 Hydrogen, München, premier
 
Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja A Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Mazda KAI koncepció és a VISION COUPE A Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Mazda KAI koncepció és a VISION COUPE Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik Edzés a „Zöld Pokolban”: az új BMW 128ti már a Nürburgringen tréningezik A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát BMW 5-ös,7-es sorozat és BMW Concept X5 eDrive premierje Párizsban A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet
 
Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

2021. augusztus 18.
Új dizájnelemek, rendelhető SV Bespoke fényezés és a legújabb technológiai tartalom biztosít még szélesebb választékot és fokozott komfortot a Range Rover Velar ügyfelei számára.
Részletek

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

A Land Rover számos frissítéssel tette még vonzóbbá az eleve egyedülálló Range Rover Velart, illetve bevezette a korlátozott példányszámban gyártott, kifinomult Range Rover Velar Auric Edition-t.

A limitált kiadású modellváltozat a Velar R-Dynamic S kivitelére épül. Neve a latin ´aurum´, azaz ´arany´ szóból származik – utalva az autón használt elegáns Auric Atlas dekorelemekre –, ami még modernebbé, még kifinomultabbá teszi a Range Rover Velar dizájnját.

Exkluzív Auric Atlas díszítésekkel találkozunk a hűtőmaszkon, a típusjelzéseknél, a motorházfedélen, az ajtókon, valamint az első kerékdobokon kialakított légkivezető nyílásoknál: ezek a részletek kiválóan harmonizálnak a jármű minimalista külső formavilágával. Az ügyfelek háromféle karosszériaszín – Ostuni Pearl White, Santorini Black, valamint a kizárólag az Auric Edition számára fenntartott Charente Grey – közül választhatnak. A limitált kiadás megjelenését különleges 20 colos, Mercurial Gloss Sparkle Silver kivitelű könnyűfém keréktárcsák és sötétített ablaküvegek teszik teljességgel egyedivé; az ügyfelek opcióként 22 colos Pincer keréktárcsákat, illetve kontraszttetőlemezt is rendelhetnek.

Ami a belső teret illeti, az ügyfelek a modellhez kínált gyönyörű, prémium kárpitok és burkolatok teljes választékából rendelhetnek, beleértve a Windsor bőrkárpitozást vagy a Kvadrat fenntartható prémium szövetkárpitozást, amelyekkel kifinomult, otthonos környezetet teremthetnek autójuk fedélzetén.

Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar

Még tisztább levegő a legkorszerűbb technológiák segítségével

A Range Rover Velar a Land Rover kínálatában elsőként kapja meg azt az ´utastéri légtisztító rendszer plusz´ technológiát, amely minden eddiginél jobb levegőminőséget szavatol az utasok számára. A meglévő utastéri levegő ionizálás és 2.5PM légszűrő rendszerekre épülő új technológia automatikusan friss levegőt enged be kívülről az utastérbe, amennyiben légminőség-szenzorai úgy érzékelik, hogy a beltéri levegő CO2-tartalma meghaladta az ideális értéket. Ez olyan esetben fordulhat elő, ha a járműben hosszasan belső levegőkeringetést alkalmaznak, például szennyezett levegőjű környéken autózva, vagy ha sokan utaznak a járműben. A magas CO2-koncentráció fáradékonyságot, figyelemvesztést okozhat, így ez a funkció egyszerre teszi kellemesebbé és biztonságosabbá a közlekedést.

Szintén új, 2021-ben bevezetésre kerülő funkció a Purify légtisztító ciklus, amely lehetővé teszi az utastéri levegő megtisztításának ütemezését. Ezt a klímaberendezés ventilátorai és belső levegőkeringetési funkciója segítségével valósítja meg a rendszer, amely az elő-klimatizálási folyamat részeként megy végbe. A vezetőnek nincs más dolga, mint a Land Rover Remote alkalmazásban, vagy a fedélzeti szórakoztató rendszer érintőképernyőjén keresztül meghatározni az indulás tervezett időpontját. A rendszer ekkor automatikusan úgy időzíti az elő-klimatizálás és Purify légtisztító ciklus funkciókat, hogy az indulás időpontjára tiszta, friss levegő várja az utasokat.

SV Bespoke fényezés az egyedi megjelenésért

A Range Rover Velar ügyfelei mostantól a Land Rover SV Bespoke kínálatában megtalálható kifinomult, különleges karosszériaszínek közül is választhatnak, beleértve a Prémium Paletta árnyalatokat, valamint a ´mintához igazítás´ szolgáltatást.
Az SV Bespoke Prémium Palettán szereplő színek – köztük a Tourmaline Brown, az Amethyst Grey Purple vagy a Petrolix Blue – és a tökéletes minőségű, kézi kivitelezés minden eddiginél egyedibb, személyre szabott megjelenést tesz lehetővé az ügyfelek számára. A választható árnyalatok mindegyike kihangsúlyozza a díjnyertes kompakt prémium szabadidőjármű modern formavilágát, és különleges hatású színmélységet eredményez.
Aki még egyedibb megjelenésre vágyik, az SV Bespoke ´mintához igazítás´ szolgáltatásában találhatja meg a kedvére való megoldást: ez ugyanis tetszőleges árnyalatú fényezés megvalósítását teszi lehetővé az ügyfelek számára.

Kulcsszavak: Land Rover, új modell, Velar
 
Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar Volvo V60 Cross Country - Robosztus stílusjegyeivel a Volvo Cross Country modellcsalád méltó tagja A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát Az új Crafter: saját kategóriájában a legjobb légellenállási együttható Az új Crafter: saját kategóriájában a legjobb légellenállási együttható
 
Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

2021. augusztus 18.
Elkapkodják a boltokból a menetrögzítő kamerákat, a MediaMarkt soha nem tapasztalt forgalomnövekedésről számolt be.
Részletek

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Az autósok a saját védelmükben használják ezeket az eszközöket, az így készített felvételeket balesetek alkalmával bizonyos feltételek mellett a rendőrség is elfogadja.

Egyre többen vásárolnak menetrögzítő kamerát a MediaMarkt-nál. Már 2020-ban is több, mint háromszorosára nőtt a menetrögzítő kamerák értékesítése az előző évihez képest, pedig az autóforgalom tavaly erősen visszaesett a pandémia következtében. Idén folytatódott a növekedés: a május háromszoros forgalmat hozott, de a júliusi adatok is még 170%-os növekedésről árulkodnak.

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója arról is beszámolt, hogy a 15-35 ezer forint közötti menetrögzítőket keresik leginkább a vásárlók. A kiválasztásnál fontos szempont a nagyfelbontású képrögzítési lehetőség, és hogy éjszakai felvételre is alkalmas legyen, valamint kártyás memóriabővítési lehetőséggel is rendelkezzen a készülék.

A sofőrök önmaguk védelmében veszik a kamerákat, hiszen egy vitás közlekedési helyzetben a rögzített felvételekkel az érdekeiket védhetik. A menetrögzítővel készült felvételeket elfogadja a rendőrség, bíróság, valamint a biztosítótársaságok bizonyítékként, de csak akkor, ha a felvételek jogszerű forrásból származnak (például nem jogsértő módon publikált videók).

Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból

Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója szerint, ha így megy tovább, az adatrögzítő kamerák az autós mobiltelefon tartókhoz hasonló ütemben fognak elterjedni, és 5 év múlva talán ugyanúgy alaptartozékká válnak a gépjárművekben, mint az indítókábel.

A menetrögzítő kamerákkal készült felvételek beküldése és nyilvános megosztása ugyanakkor jogi kérdéseket is felvet. Mivel az így készült felvételek személyes adatnak számítanak, jogsértésnek minősül, ha ezeket úgy teszik közzé nyilvánosan, hogy a rajtuk szereplő személyek, rendszámok, és egyéb, harmadik személyek azonosítására alkalmas adatok jól láthatók. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szerint ugyanakkor személyes adat kezelhető akkor, ha a személyes adat kezelése az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges. Ez pedig lehetővé teszi, hogy a menetrögzítő által készített felvétel birtokosa a szabálysértést ilyen felvétellel igazolja.

Kulcsszavak: közlekedés, MediaMarkt, menetrögzítő kamera
 
A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata A kettőnél több sávos autópályákon is érvényes a jobbra tartás kötelezettsége A kettőnél több sávos autópályákon is érvényes a jobbra tartás kötelezettsége 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt Ezzel védekeznek az autóvezetők – egyre több fogy a menetrögzítő kamerákból A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 31 - 40