Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 31 - 40
Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált

Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált

2019. február 11.
Norvégiában megállíthatatlan az elektromos autózás a kormány ösztönzőinek és a fejlett töltőinfrastruktúrának köszönhetően, bár a norvég gépjárművek között egyelőre a benzin és a dízelüzemű autók vannak többségben, a tavalyi eladásokat vizsgálva már szembetűnő az elektromos- és a plug-in-hibridek növekvő részaránya, ezek után nem is meglepő, hogy a norvég újautók eladási listájának élén tavaly egy elektromos autó, a Nissan LEAF végzett.
Részletek

Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált

A norvég parlament célkitűzései szerint az országban 2025-től csak nulla emissziós értékű gépjárművek értékesíthetők, az elektromos autók térnyerése pedig úgy tűnik megállíthatatlan, a norvég vásárlókat a környezettudatosság mellett ugyanakkor a gáláns állami kedvezmények is ösztönzik, miután az elektromos autók vevői az adókedvezmények mellett többek között alacsonyabb útdíjat fizetnek, és a norvég kompokon is kedvezményt kapnak.

Bár a norvég elektromos autó szövetség adatai szerint az országban regisztrált 2,7 millió gépjármű közül a benzines és a dízelautók részaránya 85 százalékos, az elektromos autók részaránya a flottán belül valamivel meghaladta a 7 százalékot, míg a hibridek részaránya megközelítette a 7 százalékos értéket.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett adatsort vizsgálva azonban világosan látható az elektromos autók térnyerése: a Norvégiában tavaly értékesített új gépjárművek közül a benzines és a dízelautók együttes részaránya közel 40 százalékos volt, azonban a 2018-as értékesítéseken belül az elektromos autók több mint 31 százalékos részesedést hasítottak ki, míg a hibridek a norvég autó-értékesítések közel 30 százalékát adták tavaly.

Az ország, amely a forradalom közepette autónagyhatalommá vált

A norvég kormány ösztönzőinek és a fejlett töltőinfrastruktúrának köszönhetően az elektromos autók térnyerése valóban megállíthatatlannak tűnik, az ACEA adatai szerint 46 143 darabbal Norvégia vezeti az elektromos autók 2018-as eladási listáját, messze lekörözve Németországot és Franciaországot is.

Ezek után aligha meglepő, hogy Norvégiában az újautók eladási listáját az elektromos Nissan LEAF vezette tavaly, amelyből több, mint tizenkétezer darab talált gazdára 2018-ban. Bár a LEAF hatótávja a versenytársakkal összehasonlítva nem kiemelkedő, és a vevők egy része korábban panaszkodott az egymást követő gyorstöltési ciklusokkal kapcsolatos problémákra is, azonban a modell kiváló ár-érték aránya racionális választássá tette a Leafet az elektromos autók vásárlói között.

A norvég elektromosautó-piac erejét mindemellett az is jól mutatja, hogy a Tesla tavaly megduplázta a norvég szervizekben dolgozó munkatársainak létszámát, miután a társaság helyi ügyfelei korábban többször is elégedetlenségüknek adtak hangot a hosszú várakozási idők miatt. A Tesla számára Norvégia kiemelt jelentőségű, a társaság az Egyesült Államok és Kína után itt értékesíti a legtöbb elektromos autót. A Tesla tizenhárom szervizzel rendelkezik Norvégiában, míg az elektromosautó-gyártó a közeljövőben további két szerviz nyitását tervezi a hely piac igényeinek kielégítése érdekében - írja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, nissan, Norvégia, plug-in hibrid, Tesla
 
2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon 2015-ben piacvezető volt a Renault az elektromos jármű piacon Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Elektromobilitás a Toyota közreműködésével Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Elképesztő dobás a Teslától Elképesztő dobás a Teslától
 
Kamatnullázó” akciót indított a Honda

Kamatnullázó” akciót indított a Honda

2019. február 11.
Az akció elérhető a Jazz, CR-V Hybrid, CR-V, HR-V valamint a Civic 4 és 5 ajtós változatánál. Rendkívül kedvező, lehetőség van akár kamatmentes finanszírozásra amelyet 2019. március 31-ig lehet igénybe venni.
Részletek

Kamatnullázó” akciót indított a Honda

A január elején elindult együttműködésnek köszönhetően a Honda Financial Service máris lépett és bevezetéseként meghirdette a „KAMATNULLÁZÓ” akciót. Ennek keretében új Honda személygépkocsi vásárlásakor, lehetőség van kedvezményes hitel felvételére. Az akcióban az alábbi modellek érintettek: a Jazz, a HR-V, a Civic 4 és 5 ajtós,  valamint a CR-V benzines és hibrid változata.

A rendkívül kedvező, akár kamatmentes, forint alapú, fix kamatozású finanszírozás mellett lehetőség van még csökkentett díjú integrált CASCO-biztosítás megkötésére is a CIG Pannónia Biztosító támogatásával.

A modellek, kiemelten a CR-V Hybrid AWD és FWD változata, természetesen a megtekinthetők a Honda márkakereskedéseiben a március 4-én kezdődő Honda Nyílt hét keretében is, ahol a vásárlók további tájékoztatást kapnak az akcióról.

Kamatnullázó” akciót indított a Honda
Kulcsszavak: értékesítés, honda, jármű kereskedelem
 
A Honda PCX125-PCX150 robogó Európa favoritja 2014-re A Honda PCX125-PCX150 robogó Európa favoritja 2014-re Szolnokon is integet a macska Szolnokon is integet a macska Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche
 
A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet

A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet

2019. február 11.
A cég 44 500 autót értékesített januárban, ami történetének legjobb évkezdése. A CUPRA Ateca bemutatásával az új márka értékesítése  megháromszorozódott januárban.
Részletek

A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet

A SEAT globális eladása 2019 elején megfelelt az elmúlt évek pozitív trendjének. Januárban a gépjárműgyártó 44 500 autót szállított ki, ami a valaha mért legmagasabb eladási mennyiség a januári hónapra, ez 14,2% -kal több, mint a 2018-ban ugyanebben a hónapban elért 38 900 értékesítési rekord. Ezzel az eredménnyel egy újabb növekedést mutató évet kezdett a cég, miután 2018-ban a vállalat 68 éves történetének legjobb eredményét érte el, 517 600 jármű kiszállítással (10,5% -kal több, mint 2017-ben).

Az új CUPRA márka pozitívan járult hozzá a januári eredményhez, hiszen szállításai háromszorosára nőttek 2017 azonos hónapjához képest, és elérték az 1800 eladott egységet.

 A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy „a januári értékesítés drasztikus növekedése optimistává tesz minket a SEAT 2019-es fejlődésével kapcsolatban. Bízunk benne, hogy a márka négy pillére (Ibiza, Arona, Leon és Ateca), valamint az új Tarraco érkezése, lehetővé teszi számunkra, hogy 2019-ben további lendületet adjunk értékesítésünknek. A CUPRA hozzájárulása, pontosabban a CUPRA Ateca megjelenése, szintén fontos növekedési tényező lesz ebben az évben ”.

Januárban a SEAT működésének legfontosabb országai fenntartották a 2018-as pozitív tendenciát. Spanyolország 8 400 jármű kiszállítással (+ 4,3%) vezeti a listát, mellyel a SEAT egyben az ország legnépszerűbb márkája. A SEAT eladásai Németországban (7 800 autó, 20,3%) és az Egyesült Királyságban (5 500; + 29,0%), valamint a márka egyéb fontos piacain, mint Ausztria (2 300; + 22,0%), Olaszország (1800; + 12,9%), Hollandia (1 600; + 72,2%), Lengyelország (900; + 12,6%) és Portugália (800; + 25,7%). két számjegyű növekedést értek el.

A SEAT erőteljesen növekszik a két fő, Európán kívüli partnerországban is. A gyár januárban 3 100 járművet szállított ki Algériában, ami 40,9% -kal több, mint 2018-ban, míg Mexikóban a SEAT 2 300 autót értékesített, ami 23,4% -kal több, mint az előző hónapban.

A SEAT rekord szinten kezdi a 2019-es évet

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, seat
 
Elindult a SEAT Live Store, az első virtuális bemutatóterem Elindult a SEAT Live Store, az első virtuális bemutatóterem Tarolt a Lexus és a Toyota Európa talán legfontosabb közönségszavazásán Tarolt a Lexus és a Toyota Európa talán legfontosabb közönségszavazásán Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Tovább csökkent a robogópiac Tovább csökkent a robogópiac Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit”
 
56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

2019. február 11.
Az üzemeltető Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH a Siemens Mobility-t 56 regionális, több egységből álló szerelvény leszállításával bízta meg.
Részletek

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

A tervek szerint a vonatok az „augsburgi vasúti hálózatok” villamosított vonalain fognak közlekedni Bajorország délnyugati részén. A Siemens összesen 44 három kocsiból álló Mireo villamos vonatot és 12 öt kocsiból álló Desiro HC kétszintes villamos vonatot fog szállítani. Mindkét vonattípus kombinálható és így az üzemeltető rugalmasan alkalmazkodhat az utazóközönség változó igényeihez. A megrendelés értéke körülbelül 400 millió euró. Az új vonatok a tervek szerint a 2022. decemberi menetrendváltással kezdődően fognak részt venni az utasforgalomban.

„Különösen nagy örömünkre szolgál, hogy megkezdődhet ötödik hálózatunk üzemelése Németországban, az augsburgi hálózat Lot 1 szakaszán. A csúcstechnológiás vonatok, amelyeket partnerünk, a Siemens Mobility szállít, fontos alkotóelemei a kiváló minőségű szolgáltatás biztosításának, amely további utasok számára teszi majd vonzóvá a vasúti közlekedést”

– mondta Stefan Krispin, a Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH vezérigazgatója.

„Ez újabb megrendelést jelent a két regionális vonatplatformunkra a legfontosabb hazai piacon. Most először úgy szállítjuk a vonatokat, hogy a két típust üzemelés közben lehessen kombinálni. Ily módon mindkét vonattípus erősségei optimálisan kihasználhatók” – nyilatkozta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

A vonatok a tervek szerint az Ulm–Augsburg–München, Würzburg–Ansbach–Treuchtlingen–Donauwörth–Augsburg, valamint az Aalen–Nördlingen–Donauwörth vonalon fognak közlekedni. Mindegyik vonatot úgy tervezték, hogy megfeleljen a forgalom előre jelzett növekedésének a régióban. Különösen a Münchenbe irányuló és Münchenből induló útvonalakra tervezett kétszintes vonatok gondoskodnak az ülőhely-kapacitás növeléséről.

56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára

A Mireo 216 ülőhellyel, a Desiro HC pedig 538 ülőhellyel rendelkezik. Az utazóközönség igényeinek kielégítése terén a rugalmasság további fokozása érdekében négy háromkocsis Mireo vonat kombinálható egyetlen szerelvénnyé vagy pedig legfeljebb két Mireo kombinálható egy Desiro HC vonattal. Ha még nagyobb kapacitásra van szükség, akkor két Desiro HC szerelvény összekapcsolható. Mindegyik kocsiban az átjárónál egy több célra is felhasználható terület található, ahol 18 kerékpárt lehet szállítani a Mireo, illetve 45 kerékpárt a Desiro HC esetében. Minden vonat akadálymentesített hozzáférést kínál a mozgáskorlátozott utasok számára. A vonatok egy fedélzeti felvonóval is fel vannak szerelve, hogy a kerekesszéket használók könnyen feljuthassanak a vonatra az alacsony peronokkal rendelkező állomásokról is.

Valós idejű utastájékoztató rendszer mutatja az érkezési és indulási időket, valamint a csatlakozásokat a megfelelő állomásokon. A vonatok a Siemens által kifejezetten a mobilvétel jelentős javítása érdekében kifejlesztett, nagy frekvenciákat áteresztő ablaküveggel vannak felszerelve. Ezen kívül a vonatokat felkészítik a WLAN-technológia esetleges későbbi telepítésére is.

Kulcsszavak: közlekedés, Mireo, Siemens, Siemens Desiro, vasút
 
A  troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80  kiállítás a  Közlekedési Múzeumban A troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80 kiállítás a Közlekedési Múzeumban A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja A Mekkába közlekedő új, nagysebességű vonatok energiaellátását az ABB biztosítja Kezdődik a közúti vadbalesetek szezonja Kezdődik a közúti vadbalesetek szezonja Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Hétfőn délutánig mintegy 210 ezer megyei matricát értékesítettek Hétfőn délutánig mintegy 210 ezer megyei matricát értékesítettek
 
A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

2019. február 11.
A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektromos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően. 
Részletek

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

A föld alatti bányagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott járműveinél.  
 
Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtás-láncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehéz-gépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója.

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

„Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjárműtöltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”     

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányá-szati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki.

Kulcsszavak: ABB, elektromos, fejlesztés, nehézgépjármű
 
Az elektromos mobilitás architektúrája – Az Audi e-tron Sportback concept Az elektromos mobilitás architektúrája – Az Audi e-tron Sportback concept BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett Egy kamera, három technológia – Nissan aktív biztonsági pajzs Egy kamera, három technológia – Nissan aktív biztonsági pajzs Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be
 
Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

2019. február 08.
A Mazda Motor Corporation ma leleplezte a 30. jubileumi MX-5 modellt Chicago-ban, Racing Orange színben.
Részletek

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt
3
0 év és több mint 1 millió eladott darab után a Mazda úgy érzi, ikonja nemcsak a vállalat hatáskörébe tartozik, hanem legalább annyira a rajongóké is világszerte, mint a gyáré. Ez a tömeg együttesen támogatta a 30. évfordulós modell létrejöttét. Azért, hogy a Mazda kifejezze háláját a modell és kedvelői felé, egy teljesen új színt, a Racing Orange-et kreálta a limitált széria számára, egy olyan egyedülálló színt, mely egy új, izgalmas nap hajnalát idézi.

A Racing Orange színen kívül a jubileumi modell egyedi alufelniket (Rays ZE40 RS30) kapott, melyet kizárólag az MX-5-re fejlesztetek a Rays Co. vállalattal. Az autókon kis jelvény hirdeti, hogy az adott példány hányadik darab a világszerte piacra kerülő 3000-res limitált szériából. A limitált változatok között vászontetős és RF modelleket is találunk.

Az MX-5 1989-es első bemutatása után rögtön sikeres lett. Három évtized és négy generáció óta még mindig dominálja a roadsterek piacát. Az idő múlásával mindig hű maradt eredeti elveihez; egy sokak számára megengedhető, könnyű építésű, kétüléses sportautó, melyet kiemelkedő élmény vezetni, lényege pedig a Jinba Ittai, a ló és lovas harmonikus egysége, mely a Mazda összes modelljére jellemző mostanában.

Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt

Kulcsszavak: bemutató, mazda, mx-5, premier
 
Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Fiat 500L Living az 500-as család legújabb tagja Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban
 
Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

2019. február 08.
Tovább erősíti pozícióját a bolygó negyedik legnagyobb nemzeti újautó-piacán a Toyota. Az Indiának szánt, közös platformra épülő modellpáros az országban szokatlanul modern technológiákat alkalmaz.
Részletek

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra


Hibrid hajtáslánccal és könnyebb, biztonságosabb önhordó vázszerkezettel érkezik 2021 körül az indiai újautó-piacra a Toyota új kompakt szabadidőjárműve és buszlimuzinja. A közös, új generációs padlólemezre épülő modell azt a frissen bemutatott Toyota Innova Crystat váltja majd, amely a crossoverek stílusát és emelt üléspozícióját a buszlimuzinok felülmúlhatatlan praktikumával társítja.

A jelenlegi Innova Crysta a Toyota Hilux elpusztíthatatlan létravázas szerkezetére épül, a robusztus alapok mellett rendkívül igényes (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négy lengőkaros) futómű biztosít megfelelő utazási komfortot és pontos vezethetőséget. A Délkelet-Ázsiában gyártott és forgalmazott autó 2.7 literes benzinmotorja vagy 2.4, illetve 2.8 literes dízelmotorjai hatfokozatú automata sebességváltó közbeiktatásával hajtják a hátsó vagy mindkét tengelyt.

A környezetvédelmi és utasbiztonsági szempontból egyaránt előremutatóbb új modellpárost a Suzukival kötött együttműködési megállapodás keretében fogják fejleszteni és gyártani. Iparági hírek szerint bizonyosnak látszik, hogy költségmegfontolásokból bontják ketté az Innova Crysta dupla személyiségét: a buszlimuzin olcsóbb, míg a szabadidőjármű drágább, de igényesebb is lesz. Üzemben tartási költségei ugyanakkor jelentősen javulnak majd, köszönhetően a közelebbről nem részletezett öntöltő hibrid hajtásláncnak, amelyet először fog alkalmazni ebben a szegmensben a Toyota.

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra

A Toyota Motor Company indiai leányvállalata, a Toyota Kirloskar Motor hivatalosan még nem erősítette meg az India Times belső információkra hivatkozó értesülését, ugyanakkor a cég egyik, neve elhallgatását kérő, vezető beosztású dolgozója szerint:

„a szabadidőjármű és a buszlimuzin tervei egyaránt az asztalon vannak. Közülük a kompakt egyterű modell az engedélyezés legvégső fázisában jár, már csak néhány fontos lépés van hátra, hogy biztos legyen a megvalósulása.”

Indiában 2018 során 3,4 millió személygépkocsit  adtak el. A lakosság számának és vásárlóerejének gyors ütemű növekedése a szakértők szerint hamarosan a világ harmadik legnagyobb újautó-piacává teheti Indiát: az ázsiai ország, amely egy évvel ezelőtt körözte le Németországot, akár már 2020-ban megelőzheti Japánt. A Toyota tavaly 4,3-ról 4,5 százalékra növelte részesedését ezen a hatalmas, gyors ütemben fejlődő piacon, s az új generációs modellek várhatóan tovább erősítik a márka indiai pozícióját.

Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota az indiai piacra
Kulcsszavak: India, Innova Crysta, toyota, új modell
 
A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott Az Infiniti Q70 tekintélyt parancsolóbb külsőt kapott, erősítve a sportszedán presztízsét Az Infiniti Q70 tekintélyt parancsolóbb külsőt kapott, erősítve a sportszedán presztízsét Pickup-háború a láthatáron Pickup-háború a láthatáron
 
Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

2019. február 08.
Csökkent a dízelmotoros autók részaránya, nőtt a benzines és elektromos autóké az Európai Unióban a 2018 negyedik negyedévi és teljes éves forgalomba helyezésekben az európai járműipar szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön közzétett jelentése alapján.
Részletek

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

A tavalyi negyedik negyedévben összességében 273 ezerrel, 7,9 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban mint egy évvel korábban. Dízeles autót 23,6 százalékkal kevesebbet, benzineset viszont 0,8 százalékkal többet, elektromos autót pedig 33,1 százalékkal többet. A dízel autók részaránya így csökkent, a benzineseké és az elektromos autóké pedig nőtt.

A negyedik negyedévben fogalomba helyezett új autók 34,1 százaléka volt dízel, míg egy évvel korábban még 41,2 százaléka. A benzines autók részaránya eközben 57,2 százalékra nőtt 52,3 százalékról. A tavalyi negyedik negyedévben 2,7 százalék, egy évvel korábban 1,9 százalék volt a teljesen elektromos autók részaránya a forgalomba helyezett új autók között. A hibrid-elektromos autók részaránya 3,2 százalékról 4,5 százalékra nőtt, az egyéb alternatív hajtású autóké 1,5 százalékról 1,4 százalékra csökkent.

Teljesen elektromos autót 86 ezret helyeztek forgalomba 2018 negyedik negyedévében, míg egy évvel korábban 65 ezret, a növekedés 33,1 százalék volt. Hibrid-elektromos autót 31,1 százalékkal többet, 143 ezret helyeztek forgalomba a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 109 ezer után. Az egyéb alternatív hajtású autók forgalomba helyezése 53 ezerről 13,8 százalékkal 46 ezerre csökkent.

Csökken a dízelautók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között az EU-ban

Tavaly az év egészében 56,7 százalék volt a benzines és 35,9 százalék a dízeles autók részaránya, míg 2017-ben a benzineseké kisebb, 50,3 százalék, a dízeleseké nagyobb, 44,0 százalék volt.

A teljesen elekromos autók részaránya 1,5 százalékról 2,0 százalékra nőtt tavaly az előző éviről, a hibrid-elektromosoké 2,8 százalékról 3,8 százalékra emelkedett, az egyéb alternatív hajtású autóké 1,4 százalékról 1,5 százalékra emelkedett.   

Tavaly az egész évben 302 ezer teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 38,2 százalékkal többet a 2017-es 218 ezernél. A hibrid-elektromos autók forgalomba helyezése 35,6 százalékkal 579 ezerre emelkedett 427 ezerről. Egyéb alternatív hajtású autót 11,2 százalékkal többet helyeztek forgalomba tavaly mint 2017-ben, 206 ezer után 229 ezret.

Magyarországon 2070 teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba 2018-ban az előző évi 1192 után. A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók száma 5642-re nőtt 3539-ről. Egyéb alternatív hajtású autót 2017-ben 34-et, 2018-ban 50-et helyeztek forgalomba.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem
 
A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon A Volkswagen bemutatja az új korszak elektromos autóját a Párizsi Autószalonon Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Spanyolország a villanyautó-megosztási programhoz csatlakozik Tíz tévhit az elektromos autózással kapcsolatosan Tíz tévhit az elektromos autózással kapcsolatosan Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására
 
A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

2019. február 08.
A Renault csütörtökön bejelentette, hogy jelezni fogja a hatóságoknak: a Japánban pénzügyi visszaélések vádjával letartóztatott Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató 50 ezer eurós "személyes kedvezményt" kapott a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében.
Részletek

A Renault is feltételezett pénzügyi visszaélést jelzett Carlos Ghosn volt elnök-vezérigazgató ügyében

A gyanú szerint Carlos Ghosn a Versailles-i Kastélyban 2016-ban rendezett esküvőjét a Renault-val fizettette ki.

"Azonosítottuk, hogy 50 ezer eurós értékben, a Versailles-i Kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében, Carlos Ghosn személyes kedvezményhez jutott" - olvasható az autógyár közleményében.

A Renault "úgy döntött, hogy a jogi szervek tudomására hozza ezt a tényt" - áll a közleményben egy nappal azután, hogy a Le Figaro című napilap nyilvánosságra hozta a szerződés tartalmát. Az újság szerint az összeg a volt elnök-vezérigazgató esküvői ünnepségét fedezte, amelyet 2016. október 8-án a  Versailles-i Kastélyparkban található Grand Trianon kastélyban tartottak.

A Le Figaro azt írta, hogy a Renault a Grand Trianon 50 ezer eurós bérleti díját a két fél között 2016 júniusban aláírt szponzori szerződés ellentételeként rögzítette.

Az esküvőt szervező cég számlája alapján megállapítható, hogy a bérleményt a Versailles-i Kastély "felajánlotta", ami arra utalhat, hogy az ajándékot közvetlenül az elnök-vezérigazgatónak szánták.

A nehezen értelmezhető kitételt a Renault tavaly novemberben egy belső vizsgálat során találta meg, nem sokkal azután, hogy a volt elnök-vezérigazgatót Japánban pénzügyi visszaélések gyanújával letartóztatták.

Ghosn ellen december elején emeltek vádat Japánban amiatt, hogy a 2015-től 2018-ig terjedő időszakban 2,9 milliárd jen jövedelmet szerepeltetett az értékpapír-felügyeletnek benyújtott beszámolókban a tényleges 7,2 milliárd jen helyett. Az ügyészség azzal is megvádolta a 64 éves üzletembert, hogy nem megfelelően látta el a vezérigazgatói feladatokat és megkárosította a Renault céggel szövetségi viszonyban álló Nissant, amelynek szintén elnöke volt.

A japán cég vezetői posztjától még novemberi letartóztatásakor megfosztották Carlos Ghosnt, a Renault vezetéséről azonban csak január végén mondott le.

Kulcsszavak: Carlos Ghosn, járműipar, renault, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
A fiatalokat célozta meg a Volvo A fiatalokat célozta meg a Volvo 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása A Nissan három modelljével a piacon elérhető legszélesebb crossover-termékcsaládot kínálja a vásárlóknak A Nissan három modelljével a piacon elérhető legszélesebb crossover-termékcsaládot kínálja a vásárlóknak Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról Opel-felvásárlás: az Opel átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról
 
Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

2019. február 08.
Gyártásrekord az új Passat bemutatójára: tavasszal lépi át a „bestseller” a 30 millió darabos határt, amivel világszerte a legsikeresebb középkategóriájú modellé lép elő.
Részletek

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

Annyi már bizonyos, hogy a harmincmilliomodik Passat a progresszíven továbbfejlesztett nyolcadik generáció tagjai közül kerül ki – a nagyszabású műszaki frissítés eredménye olyan Passat, amelyben a márka legújabb fejlesztései találkoznak. Az új Passat a Genfi Autószalonon tartja autókiállítási premierjét, az első országokban pedig májusban indul az előértékesítése.

A Passat modellekben tartja világpremierjét a Travel Assist rendszere, a Limousine és Variant változatában egyszerre bemutatkozó új Passat ugyanis az első Volkswagen, amely ezen új IQ.DRIVE rendszerrel tetszőleges sebességgel (0 és 210 kilométer/óra között) közlekedhet részben automatizáltan. Mindezeken túl az új Passat ugyancsak világszerte a márka első modelljeként érkezik piacra a kapacitív kormánykerék technikájával, amely a vezető érintését érzékelve egyfajta interaktív interfészként szolgál olyan rendszerek felé, mint a Travel Assist. További újdonság a Passat fedélzetén a vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist), amely szükség esetén fékezési beavatkozással növeli a kitérő manőverek biztonságát. Szinte nappallá varázsolják az éjszakát az új interaktív IQ.LIGHT – LED-mátrixfényszórók, amelyek innovatív világítástechnikája eddig kizárólag a jelenlegi Touareg sorozat tagjaihoz állt rendelkezésre.

Az új Passat sorozattal párhuzamosan jelenik meg a modulrendszerű infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB3), az okostelefonos alkalmazások interfészeként szolgáló App Connect így a Volkswagennél elsőként kínálja az iPhone-alkalmazások vezeték nélküli integrációját az Apple CarPlay segítségével. A Passat mostantól kívánságra állandó internet-kapcsolatot is biztosíthat az MIB3 révén, az új infotainment-rendszerek ugyanis már alapkivitelben beépített SIM-kártyával készülnek.

Autókiállítási premier Genfben – Az új Passat az első Volkswagenként közlekedhet részben automatizáltan utazósebességgel

A valós idejű információkat használó, továbbfejlesztett navigációs szolgáltatások mellett így új technikák és ajánlatok, zenei streaming-szolgáltatások, internetrádió, természetes (online-alapú) hangvezérlés, a Volkswagen We online-szolgáltatásainak zavartalan használata, valamint a jövőbeni felhőalapú hordozható járműbeállítások is megjelennek a választékban. Mindemellett az új Passat nyitására és indítására szolgáló mobilkulcs (Mobile Key) funkciója is rendelkezésre áll az első okostelefon-modellek számára a palettán.

Az MIB3 digitális hálózatba kapcsolt egységet alkot az új Digital Cockpit műszerfallal, amelynek digitális műszereit következetesen továbbfejlesztették elődjéhez (Active Info Display) képest. A még kontrasztosabb megjelenítéseket letisztult és igényes grafikák jellemzik, miközben a rendszer funkcióspektruma is új szintre lépett. Egyetlen gombnyomással három különböző kijelzőfelület-konfiguráció választható a multifunkciós kormánykerékről.

A hajtásrendszerek kínálata szintén jelentősen fejlődött. A modellsorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású tagja, a Passat GTE például jóval nagyobb elektromos hatótávval érkezik, ami az új WLTP-ciklus szerint akár az 55 kilométert2) (az NEFZ alapján ez mintegy 70 kilométernek2) felel meg) is elérheti. A Passat GTE emellett elektromos motorja és gazdaságos, turbófeltöltésű benzines erőforrása (160 kW/218 LE rendszerteljesítmény) kombinációjával a kényelmes és biztonságos, hosszútávú túramodell előnyeit is kínálja. A Passat GTE már most teljesíti az új gépkocsik számára csupán 2021-től hatályos Euro 6d kipufogógázszabvány határértékeit, a további TSI- és TDI-motorok pedig egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP szabvány előírásainak. Emellett minden új Passat, legyen szó benzin- vagy dízelüzemű motorváltozatról, már egyaránt részecskeszűrővel készül.

Kulcsszavak: autószalon, genf, Passat, volkswagen
 
Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Érzelemdús és funkcionális – Az I.D. R Pikes Peak formavilága Genfben bemutatkozott az Opel ADAM ROCKS Concept Genfben bemutatkozott az Opel ADAM ROCKS Concept Fejtetőre állítja a világot az Audi az idei IAA alkalmával Fejtetőre állítja a világot az Audi az idei IAA alkalmával A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 31 - 40