Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 391 - 400
Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

2023. január 23.
A 2020-as évtized kétségtelenül az elektromobilitás korszaka lesz, eddig legalábbis egyértelműen az: folyamatosan tűzik ki a nyugati országok azokat a dátumokat, amikortól kezdve már csak tisztán elektromos járműveket regisztrálhatnak a gyártók.
Részletek

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

A legnagyobb OEM-ek már ráléptek az elektromos átállás útjára, és egyre nagyobb arányba dobnak piacra elektrifikált autókat a belső égésű motorral szerelt járművek helyett. Természetesen sok még a nyitott kérdés (hogy egyet említsünk: mennyi tér jut a hidrogénnek és a szintetikus üzemanyagoknak a mobilitásban?), az viszont biztos, hogy az átalakulás megkezdődött.

Az új helyzetben új erőforrásokra van szükség: a töltési infrastruktúra mellett legalább akkora kihívást jelent a kellő mennyiségű akkumulátor előállítása. A megnövekedett igényekhez rengeteg nyersanyagra is szükség van, de ha azt elő is teremtik, az akkumulátorokat még le is kell gyártani, össze is kell szerelni. Ez munkaerőt igényel, nem is keveset, ráadásul a magasan képzett szakemberektől kezdve a gyártósori munkásokig egyaránt kell az ember.

Magyarország fontos szerepet tölt be az akkumulátorgyártásban: ha csak az eddig hivatalosan bejelentett beruházásokkal és a már meglévő gyárakkal számolunk, akkor 2031-re (a tervek szerint addigra éri el teljes kapacitását az összes említett üzem) 200 gigawattóra gyártási kapacitással fog rendelkezni hazánk – és ebben nincs benne a Samsung SDI lehetséges harmadik gödi gyára, valamint az sem kizárt, hogy a Volkswagen is épít akkugyárat hazánkban. Jelen állás szerint ennél nagyobb kapacitással csak a németek rendelkeznek majd, a harmadik helyen pedig a lengyelek állhatnak – két olyan ország, ami jóval nagyobb területtel és népességgel rendelkezik, mint hazánk.

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Munkahely bőven lesz az autóiparban

A tervek szerint a CATL kilencezer munkahelyet teremt Debrecenben, az SK On 2500 dolgozót keres iváncsai gyárához, míg a BMW csak az akkumulátorösszeszerelő-üzemében 500 embert foglalkoztatna Debrecenben. Ez 12 ezer új munkahely az olyan kisebb beruházások nélkül, amik az akkumulátorgyártáshoz kötődnek – ilyenek például a katódgyárak vagy a fóliagyárak.

Itt érdemes kitérni arra, hogy a magyarnál jelentősen jobb munkaerőpiaci pozíciókkal rendelkező Egyesült Államokban is komoly kihívást jelent az elég munkás felkutatása a Biden-adminisztráció klímavédelmi terveihez. A tengerentúlon is az akkugyárak dolgozóinak megtalálása okozza az egyik legnagyobb fejtörést korábbi cikkünk szerint, olyannyira, hogy a rabok átképzése is felmerült már, sőt, Kaliforniában már működik is ez az elgondolás.

Kérdés, hogy Magyarország hogyan tud megküzdeni ezzel a kihívással egy olyan korban, amikor a munkanélküliség rekordalacsony. Bár 2023-ban várhatóak leépítések, szerencsére nem tömeges mértékben, így jó kérdés, hogy a 2020-as évek második felében megvalósuló beruházásokhoz honnan lesz elég munkaerő. Ezzel kapcsolatban az autopro.hu megkereste Nógrádi Józsefet, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatóját, aki szerint kétséges, hogyan lesz képes kiszolgálni az igényeket a magyar piac.

Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

Nincs tartalék

„Munkaerő-tartalékról egyáltalán nem beszélhetünk, sőt, az is erősen kétséges, hogy a meglévő igényeket képes-e kiszolgálni a jelenlegi hazai piac. Egyrészt az akkumulátorgyártás más szektorokkal is versenyez a munkaerőrért, és így hatványozottan kitett a munkaerőpiaci kihívásoknak” – kezdi a szakember, de az igazán komoly probléma csak ezután jön, hiszen a magyar akkugyártás terén főleg tervekről beszélhetünk még.

„A magyar akkumulátorgyártás még közel sem ért el arra a szintre, amely létszámról valójában beszélünk. A beruházások nagy része az előttünk álló évtizedekben fogja elérni azt a szintet, aminek eredményeként akkumulátor-gyártó nagyhatalom leszünk, és ez akár 100 ezer főt is jelenthet csak ebben a szektorban. A felpörgő elektromosautó-gyártás ugyanis egyre több akkumulátorra tart majd igényt, ami a tervezett kapacitásokon felüli termelésbővítést jelent” – fogalmazott Nógrádi József, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az akkumulátorgyártás technológiája még fejlesztés alatt áll, folyamatosan dobnak piacra egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat (energiasűrűség terén folyamatos a fejlődés), ezért kutatás-fejlesztési központokra is szükség lesz, valamint az egyetemekkel folyamatos együttműködésre lesz igény.


Ki fog dolgozni az akkugyárakban?

„A szektorra sorra épülnek rá a beszállítói hálózatok, amelyek szintén szakembert kívánnak majd, ráadásul jobb híján a gyáraktól igyekeznek levadászni a szakembereket, akiknek jó alternatíva lesz, hogy nem egy városnyi gyárban lesznek a száz mérnökből az egyik, hanem termelésvezetők egy kis, de stabil beszállítónál. Ráadásul még nem beszéltünk az akkumulátorok szervizeléséről, az országos töltőhálózati rendszer felállításáról, a használt akkumulátorok feldolgozásáról, újrahasznosításáról, hulladékkezeléséről. Ezek a területek szintén szakembert kívánnak. A szektor robbanásszerű növekedés előtt áll, de a piac nem áll készen ennek a kiszolgálására” – mondta Nógrádi József.

Képzés, képzés, képzés

Mint említettük, a magyar munkaerőpiacon a munkanélküliség rendkívül alacsony: 2022 novemberében 184 ezer fő volt, ami 3,8 százalékos érték, azaz rekordközeli (a munkanélküliségi ráta 3,2 százaléknál még soha nem járt lejjebb), miközben a munkaerőigény a KSH szerint is 89.400 fő. Európában közel 800 ezer főt kell átképezni az akkumulátorszektorra 2025-ig, ha tartani szeretnék a versenyt Ázsiával.
 
Nógrádi József, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatója | Fotó: Trenkwalder Magyarország
„Az ipar más területein sincs elegendő szakember, ezért az új területekre, szakmákra, fejlesztésekre végképp nincs se tartalék, se olyan mértékű utánpótlás, ami belátható időn belül megoldaná ezt a problémát. A megújuló energiák és az elektromobilitás kapcsán csupán a felszínt karcolgatjuk” – figyelmeztet Nógrádi József.

A Trenkwalder kereskedelmi igazgatója a napelemek példáját említette, ugyanis sokan a szakemberhiány miatt nem telepítettek végül napelemeket, hiába képeztek át a napelemek telepítésével foglalkozó cégek szakmunkásokat erre a tevékenységre. Szerinte ehhez hasonló a helyzet az akkumulátorgyártásban is, azaz akiknek szakemberre van szüksége, annak magának kell képeznie őket.

„A különböző, magas szintű, sok esetben speciális gyártási folyamatokhoz nincs szakember. Mivel ez a terület sokkal több veszélyes anyagot kezel a gyártás során és mások a technológiák is, mint a klasszikus autógyártás vagy alkatrészgyártás esetében, ezért az operátoroknak is legalább középfokú végzettséggel kell bírniuk. Mindez a munkaerőhiányos piacon komoly nehézség elé állítja a HR területet” – mondta Nógrádi József, külön hangsúlyozta, hogy rendkívül fontos lépés a folyamatos képzés és átképzés a szektor szereplői részére. 2025-ig nem kevesebb, mint 40 ezer fő átképzését irányozta elő az autóiparból az akkumulátor iparági stratégia. Ez a stratégia fekteti le egyébként a magyar ipar átállását az akkumulátorgyártásra, vagyis természetesen kormányzati szinten is komolyan foglalkoznak a kérdéssel.

Egyedül nem fog menni

Magyarország egyedül nem lesz akkumulátorgyártó-nagyhatalom. Ez természetesen nem egy erős vagy meglepő állítás, hiszen a hazánkban épülő akkugyárak mind külföldi nagyvállalatok beruházásainak részeként valósulnak meg. Azonban nem ez az egyetlen oka, amiért rá vagyunk utalva a külföldi munkaerőre. Nógrádi József válaszában hangsúlyozta, hogy jelenleg ötezer főt sem alkalmaz a bányászati szektor Magyarországon, emellett az akkumulátorokhoz használt nyersanyagok többségéből nem is rendelkezik komolyabb készlettel hazánk. A termálvizekből kinyert lítium ugyan részben megoldást jelent, de önmagában nem lesz elég.

„Ásványkincsek hiányában a nemzetközi szereplőkre vagyunk utalva, így a logisztika talán még hangsúlyosabb, mint korábban bármikor. A bányászat újraindítása pedig ilyen szakemberhiányos helyzetben szinte lehetetlen” – emelte ki a szakember.

A külföldi munkaerő alkalmazása is elkerülhetetlen, ráadásul ez két fronton is szükséges lesz Nógrádi József szerint: egyfelől az akkugyártásban a legnagyobb tapasztalattal az ázsiai cégek bírnak, ezért fontos a tudásközpontok létrehozása és azok integrálása a nemzetközi vérkeringésbe. „A nemzetközi együttműködések fejlesztése, egy nyitott, egyetemi szintű kapcsolati rendszer kiépítését igényli más tudásközpontokkal, iparági képviselőkkel” – mondta. A másik front maga az alkalmazott munkaerő, akit részben hoz is magával a beruházó, másrészt Nógrádi szerint felértékelődik a külföldi munkaerő alkalmazása.

Komoly karrierlehetőség

Nógrádi József elmondta, hogy az akkumulátorpiacot jelenleg közel 25 frissen (az elmúlt 3-4 évben) települt cég és további 10-15 olyan hazai vállalkozás alkotja, amelyeknek van olyan üzletága, ami szorosan kapcsolódik a szektorhoz, de nem ez a fő üzletáguk. Jelen helyzetben közel húszezer főt foglalkoztatnak így a szektorban, de ez a szám a gyárak elindulásával a következő években rohamosan nőni fog.

„A jelenlegi tapasztalatok, amiket a mostani dolgozók megszereznek, pár éven belül aranyat fognak érni az egyre szakemberhiányosabb piacon. Azok, akik kitartanak a szektorban, komoly karrierutat fognak tudni bejárni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a szektor komoly versenyben van más gyárakkal szemben is, ezért, ha szeretnék megtartani a munkavállalóikat, tartaniuk kell a bérversenyt, sőt sok esetben nekik kell diktálniuk azt, mivel a létszámigényeik nekik a legjelentősebbek.

Végül említést kell tenni az akkumulátorgyártás népszerűségi kihívásairól is: ez a szektor ma nem kifejezetten népszerű Magyarországon, ez ellen elsősorban azzal tehetnek a beruházók, ha bebizonyítják, hogy valóban képesek úgy segíteni egy környezetbarát technológiát, hogy közben nem roncsolják a gyáraik környezetét sem a veszélyes anyagokkal, sem a vízhasználat mértékével.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, lítium-ion akkumulátor, munkaerő
 
Ki fog dolgozni az akkugyárakban? Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt Újjászületik Le Mans legendás győztese, a Jaguar C-type Újjászületik Le Mans legendás győztese, a Jaguar C-type Ki fog dolgozni az akkugyárakban? Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza
 
A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is

A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is

2023. január 23.
A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást.
Részletek

A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is

A Mercedes-Benz egy olyan globális ösztöndíjprogramot finanszíroz, amely a világ több ezer fiataljának nyújt képzéseket és ösztöndíjat, hogy a környezeti fenntarthatóság és a szén-dioxid-mentesítés területén
megvalósíthassák projektjeiket. Az ösztöndíj induló tőkéjének biztosítása érdekében a Mercedes-Benz rekordáron, 135 millió euróért árverezte el a világ legértékesebb autóját, egy 1955-ös SLR Uhlenhaut Coupét.

„Globális vállalatként és luxusmárkaként a felelősségünk nem ér véget a gyárkapuknál. A 300 SLR Uhlenhaut Coupé – a történelem legértékesebb autójának – árveréséből származó bevétel felajánlása lehetőséget ad számunkra, hogy valami még értékesebbet támogassunk: a fenntartható változást. A beVisioneers célja, hogy releváns hatást érjen el, amely a fiatal résztvevők, a helyi közösségek és a környezet javát szolgálja. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az egyedülálló kezdeményezés mögé állhatunk, amely az innovátorok új és sokszínű generációját támogatja. Minden ösztöndíjasnak sok sikert kívánunk, hogy elképzeléseiket valósággá formálhassák” – mondta Renata Jungo Brüngger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának integritásért és jogi ügyekért felelős tagja.

Az ösztöndíjprogramról

A Mercedes-Benz évről évre adományokból finanszírozza majd a programot és emellett főszponzorként is
fellép. A beVisioneers koncepcióját a The DO School Fellowships német nonprofit szervezet dolgozta ki és
valósítja meg.

A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is

A beVisioneers – a 2023. januári, első ösztöndíjpályázati felhívást követően – 2023 júniusában indul és kezdetben három régióból várják a jelentkezőket: India, Dél-Afrika és néhány európai ország. Jelentkezni a www.bevisioneers.world weboldalon keresztül lehet.

Az elkövetkező években a beVisioneers évente akár 1000 fiatalt is támogatni fog. A program ösztöndíjasai
olyan 16-28 éves innovátorok lesznek, akik ígéretes fenntarthatósághoz kapcsolódó ötleteket tudnak
prezentálni. A különböző háttérrel rendelkező támogatottak a The DO School által kerülnek kiválasztásra.   A programba való bekerüléshez a pályázóknak olyan megvalósítható projektötletet kell bemutatniuk, amely mérhető pozitív hatást gyakorol a környezetre és ideális esetben a pályázó helyi közösségére.

A The DO School szakértői egy átfogó, 12 hónapos intenzív képzési és készségfejlesztési programot
biztosítanak az ösztöndíjasoknak, amelynek középpontjában a vezetői készségek, a vállalkozói szellem és a fenntarthatóság állnak. A 12 hónapos hibrid tanulási időszak alatt a programban résztvevőket egy személyes mentor is segíti, míg a The DO School által kiválasztott szakértők egyéni vagy csoportos találkozókon adják át tudásukat és szakmai tapasztalataikat. Az ösztöndíj magában foglalja a projektfinanszírozáshoz való hozzáférést és szükség esetén pénzügyi támogatást is nyújt.

A mentorálás és a szakértői támogatás az első év után is folytatódik az ösztöndíjasok folyamatos projekt- és vezetői fejlődésének részeként. A beVisioneers hosszú távú célja a világ minden tájáról származó ösztöndíjasok, mentorok és szakértők befogadó és hatékony globális közösségének kiépítése, akik egyenrangú félként és partnerként dolgoznak együtt a pozitív környezeti változások eléréséért.

A Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalásának stratégiája

Tudatos vállalati szereplőként a Mercedes-Benz világszerte kézzelfoghatóan szeretne hozzájárulni a társadalmi ügyek támogatásához. 2022-ben a vállalat tovább fejlesztette közösségi szerepvállalásnak
stratégiáját, és a társaság alapelvein alapuló holisztikus megközelítést dolgozott ki. A beVisioneers ösztöndíjprogram a fenntarthatóságot és a társadalmi kohéziót fogja előmozdítani az oktatáson keresztül – és így kifejezve a Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalás stratégiájának elemeit.
Kulcsszavak: autógyár, mercedes-benz, oktatás
 
Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát Tetemes bírságra számíthatnak az autógyártók 2020-tól ha nem teljesítik a szén-dioxid kibocsátási normát A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is Először érkeztek vasúton import autók Kínába Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban Az Egyesült Királyságban 13,1 százalékkal nőtt az autógyártás februárban
 
Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben

Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben

2023. január 23.
Az Opel 2022-ben 5.172 regisztrációval 4,00%-os piaci részesedést ért el, és a 9. helyen végzett az importőri rangsorban. Ez 383-al kevesebb, mint egy évvel korábban, viszont részesedésben 0,17 százalékponttal több, mint a 2021-es eredmény. 
Részletek

Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben

Ez annak fényében érthető, hogy tavaly Magyarországon csökkent a piac: 129 176 személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, amely 10,9%-kal maradt a 2021-es év értékesítése alatt.

Az Opel modellek tekintetében a Crossland tarolt 1.197 eladott darabbal, ezt követte a Corsa (722) és Mokka (700). A Crossland és a Mokka együttesen a B-SUV szegmensben 8 %-os részesedést ért el, a Corsa pedig a kisautók között 8,3 százalékot. Megrendelésből az Opelnél tavaly  több volt, mint amennyit a cég le tudott szállítani  (több, mint 600 autó hiányzott) – ami különösen látszott a Movano esetében, ahol a 693 rendelésre 324 eladás jutott. A másik két Opel kishaszonjármű esetében  nem volt ekkora a hiány, a Combo Van saját kategóriájában 9,8 százalékos piaci részt hozott 319 eladott darabbal, a Vivaro a saját szegmensében 11,4 %-ot ért el (299). Ami a korábbi tervekhez képest a kínálatból hiányzott, az az új Astra, amelynek az ötajtós változatát sem tudták az igényeknek megfelelő mennyiségben gyártani Rüsselheim-ben, a kombi változat, a Sports Tourer gyártása pedig ezért még tovább is csúszik.


Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben

„Tavaly ilyenkor azt mondtuk, hogy amit le tudunk gyártatni, azt el is tudjuk adni – ez pontosan így is volt csak nem éppen pozitív előjellel” – mondta Dalos Attila, az Opel magyarországi igazgatója. „Év elején még joggal bíztunk abban, hogy magasabb gyártás mellett, az új Grandlanddal, Astrával és Movanoval megerősítve felül tudjuk múlni a 2021-es számokat. Sajnos azonban februárban jelentősen megváltozott a világ. Az ukrán-orosz háború a gyártás jelentős visszaesésével járt, miközben beszállítói árak emelkedése, majd a Forint-EUR árfolyam jelentős romlása a kiskereskedelmi árak emelkedését vonta maga után. A legnagyobb kihívást mégis a makrogazdasági környezet változásai: az energiaárak emelkedése miatt kibillent fizetési mérleg, a magas alapkamat miatt leállt hitelezés és a szigorítások miatt lelassult lakossági és vállalati beruházások jelentették.”

Az Opel 2023-ban nem számít a makrogazdasági környezet kedvező alakulására, arra azonban igen, hogy a gyártás – ami eddig az igazán szűk keresztmetszet volt – magasabb szinten stabilizálódik. A jelenleg erős Corsa/Crossland páros mellett már év elejétől Mokkából és Movanoból, év közepétől az 5 ajtós Astrából, Comboból és a Vivaroból is megfelelő mennyiség fog rendelkezésre állni.

Minden gazdasági nehézség ellenére az elektromos autók piaca folyamatosan nő. Mind személyautók, mind haszonjárművek esetében szinte minden Opel modellnek van már elektromos vagy PHEV változata, ráadásul tavasz végén érkezik az Astra elektromos verziója is, amelyet nagyon vár a piac. Már tavaly is szembeötlő volt a bővülés az elektromos autók esetében. 171 személy és 169 Opel kishaszonjárműre érkezett megrendelés, amely sokszorosa a 2021-es számnak.

Dalos Attila az Opel újdonságokról beszélve kiemelte: „A teljesen elektromos Astra megjelenése azt jelenti, hogy ez lesz az első Opel, amely minden hajtáslánccal elérhető lesz. Elektromos újdonság az is, hogy az eddigi elektromos személyautóink, a Corsa és a Mokka új, nagyobb teljesítményű, hatékonyabb és megnövelt hatótávolságú hajtásláncot kapnak. A megújulás ennél sokkal többet hoz a Corsa esetében, ugyanis az Opel kisautója az év közepétől friss külsőt és belsőt kap. A sportos Opel vonalat erősíti a Grandland 300 lóerős, négykerékhajtású GSe változata illetve az Astra 225 lovas GSe kiadása - mindkettő sport futóművel és plug-in hibrid erőforrással kerül az év első felében a piacra. Arra számítunk, hogy az érkező újdonságok, a népszerű modellek – köztük az Astra -  jobb elérhetősége 2023-ban a tavalyinál jobb eladásokat fog hozni az Opelnek, annak ellenére, hogy meg kell majd kűzdenünk a gazdasági helyzet okozta szűkülő kereslettel.”

 
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, opel
 
Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól Búcsúzik az első BMW X4 a gyártósoroktól Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben Rekord részvétel volt a hétvégi Opel Családi Napon Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben A vadonatúj Subaru Forester 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén
 
A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

2023. január 23.
A Hyundai Motor tavaly 518 566 gépkocsit értékesített Európában, és ezzel minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az előző évhez képest 19 százalékkal nőttek a zéró károsanyag-kibocsátású Hyundai gépjárművek európai eladásai.
Részletek

A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

Az előző, bizonytalansággal teli évben a Hyundai Motor képes volt tovább erősíteni pozícióját az európai piacokon. A vállalat erőteljes eladásokkal emelkedett felül az egész iparágat sújtó nehézségeken. A Hyundai lenyűgöző értékesítési eredményekkel zárta a 2022. évet Európában: összesen 518 566 gépkocsit adott el, 0,5 százalékkal többet, mint 2021-ben. Az év végére a Hyundai európai piaci részesedése elérte a 4,6 százalékot.

Összehasonlításként, a Hyundai 2022. évi globális eladásai elérték a 3,94 millió darabot, ami 1,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Az elektromos járművek iránti, egyre erősödő keresletnek köszönhetően a vállalat 19 százalékkal növelte zéró károsanyag-kibocsátású járműveinek forgalmát. Mindezen felül tovább emelkedett a Hyundai piaci részesedése; a márka rekord mértékű piacrészt ért el Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban.

„2022 a kihívások éve volt, ugyanakkor számtalan sikert is elkönyvelhettünk.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésem, hogy a 2022 során megszerzett lendületünk – különös tekintettel a villamosításra és a zéró károsanyag-kibocsátású technológiákra – 2023-ban és azon túl is hozzásegít bennünket a további fejlődéshez. A Hyundai arra törekszik, hogy Koreán kívüli piacain 4,32 millió gépkocsit értékesítsen. Biztos vagyok abban, hogy ügyfélközpontú portfoliónk jóvoltából az európai eladások jelentős mértékben hozzájárulnak majd ennek a célnak az eléréséhez.”

A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

Rekord teljesítmény a nemzeti piacokon

Az Európában elért, minden eddiginél magasabb piaci részesedésben kulcsszerepet játszott az, hogy a Hyundai megerősítette pozícióját a ´G5´ piacokon – azaz Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. A 2022-as eladások túlszárnyalták az egy évvel korábbiakat; a márka minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedést el az EU és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) piacain, valamint az Egyesült Királyságban.

A Hyundai típusai tették ki a Németországban eladott összes gépkocsi 4%-át. Ez 105 074 forgalomba helyezett új autónak felel meg. Ami az elektromos járművek németországi eladásait illeti, a Hyundai a harmadik helyen végzett.

A Hyundai Spanyolországban is rekord mértékű, 7,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, 59 503 eladott gépkocsival.

Olaszországban a márka 3,1 százalékos piacrésszel zárta a 2022-es évet, itt 41 017 új Hyundai gépkocsi talált gazdára.

A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben

Ami a Hyundai franciaországi teljesítményét illeti, 3,1 százalékos piaci részesedés mellett a márka 4,1 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest; összesen 44 106 új Hyundai gépkocsit adtak el.

Az Egyesült Királyságban szintén komoly sikereket könyvelhetett el a Hyundai. A vállalat 80 419 eladott gépkocsival a teljes piac 5 százalékát fedte le – többet, mint valaha. Az eladások éves szinten 15 százalékkal emelkedtek.

Úton a villamosítás felé

A Hyundai az ´Emberiséget szolgáló fejlődés´ filozófia jegyében tovább haladt a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás felé vezető úton. A részben és teljesen elektromos modellek 2022-ben minden korábbinál nagyobb arányban részesedtek az eladásokból. A Hyundai által eladott járművek több mint 16 százaléka rendelkezett zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal. A környezetbarát – full hibrid és plug-in hibrid – modellek az eladások 39,8 százalékát tették ki.

A tavalyi volt a Hyundai IONIQ almárka első típusának, az IONIQ 5 szabadidőjárműnek az első teljes éve. Amellett, hogy 38 970 példányban talált gazdára, a stílusos középkategóriás szabadidőjármű számtalan elismerésben részesült szerte a világon. Többek között elnyerte a ´Világ év autója´, a ´Világ év elektromos járműve´ és a ´Világ év autós formaterve´ címeket, valamint egy sor további Év Autója díjat.

2022 a Hyundai tisztán elektromos almárkája, az IONIQ szempontjából fontos mérföldkőnek bizonyult: ekkor mutatkozott be a vadonatúj IONIQ 6 elektromos Streamliner. A különlegesen tetszetős akkumulátoros elektromos gépkocsi Európába szánt példányainak gyártása 2022 végén kezdődött meg, a modell első példányai 2023 első negyedévében érkeznek meg a Hyundai márkakereskedéseibe. Az IONIQ 5 és az IONIQ 6 együtt világszerte több mint 100 000 példányban találtak gazdára.

Emellett a Hyundai leendő nagyteljesítményű típusainak előfutárait is bemutatta 2022-ben. Az RN22e és az N Vision 74 a Hyundai N modellcsaládjának jövőjét vázolták. A Hyundai Motor júliusban leleplezett, elektromos üzemű „négykerekű laboratóriumai” arra szolgálnak, hogy a vállalat tesztelhesse és verifikálhassa azokat a fejlett technológiai megoldásokat, amelyeket későbbi, sorozatgyártású típusokban kíván alkalmazni. Az IONIQ 6 áramvonalas vonalait viselő RN22e maximálisan kiaknázza a vállalat elektromos, globális moduláris platformjában (Electric-Global Modular Platform, E-GMP) rejlő teljesítmény-potenciált. Az N Vision 74 nagyteljesítményű hibrid üzemanyagcellás technológiáját a 2015-ös Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo és az 1974-es Hyundai Pony Coupe tanulmányautók által ihletett karosszériába csomagolták. Mindkét modell bepillantást enged a Hyundai N nagyteljesítményű elektromos törekvéseibe, és a vállalat azon célkitűzését szemléltetik, hogy a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás első számú szereplőjévé váljon.

Európában, Európának készült

A Hyundai európai stratégiájának középpontjában az ügyfélközpontú fejlesztés és gyártás áll. Hogy az európai ügyfelek igényeit kielégíthesse, a Hyundai Európában gyártja Európába szánt típusait. Az európai piacon értékesített Hyundai járművek több mint 70 százaléka a Hyundai HMMC csehországi, illetve a Hyundai HAOS törökországi gyárában készül. A vállalat ´emberiséget szolgáló fejlődés´ filozófiájával, illetve szénsemlegességre való törekvésével összhangban a Hyundai Motor Manufacturing Czech gyártóüzeme 2022-ben a vállalat létesítményei közül elsőként teljes egészében megújuló forrásokra állította át energia-felhasználását. A fenntartható módon működtetett üzemben több mint 350 000, különböző hajtástechnológiákat alkalmazó gépkocsit gyártanak évente.

2023-as termékújdonságok

A fontos újdonságokban bővelkedő 2022 után az új évben további Hyundai modellek érkeznek a piacra. Ezek egyike a frissen bemutatott, második generációs KONA modellcsalád lesz, amelyet elsőként a vadonatúj KONA Electric képvisel majd. A merész, dinamikus megjelenésű városi szabadidőjármű technológia-központú formavilággal határozza meg a KONA modellcsalád arculatát. A KONA mind a négy kivitele ugyanazt az univerzális architektúrát alkalmazza, ám mindannyian egyedi stílusjegyeket és sajátos vezetési élményt kínálnak. A tisztán elektromos (EV), belső égésű (ICE) és full hibrid (HEV) hajtáslánc-variációk, valamint az N Line kivitel jóvoltából az ügyfelek személyes ízlésük és igényeik szerint élhetik meg a vadonatúj KONA élményét.

A vadonatúj KONA mellett egy sportos modellel bővül a Hyundai modellválasztéka. Az IONIQ 5 N 2023-ban lép piacra, mint a Hyundai N sportos almárka első elektromos típusa. Az IONIQ 5 N bevezetésével a Hyundai elkezdi nagyteljesítményű típusainak villamosítását.

Kulcsszavak: Hyundai, Hyundai Motor, jármű kereskedelem, járműipar
 
Nőtt a Scania forgalma és nyeresége az első negyedévben Nőtt a Scania forgalma és nyeresége az első negyedévben Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen Hatmilliónál több járművet értékesített egy év alatt a Volkswagen A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben Ismét a világ száz legfenntarthatóbban működő vállalata közé sorolta a Scaniát a kanadai Corporate Knights szervezet A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben A Ford ismét a legnépszerűbb autómárka Magyarországon A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben Egy Scania lett a legszebb kamion Hollandiában
 
A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet

A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet

2023. január 19.
A Hyundai Motor és a Motional 2023 végén kezdi meg a vezető nélküli, IONIQ 5 alapú robottaxi piaci bevezetését Las Vegasban. Az új kampányvideó ennek a premiernek az előkészítését mutatja be
Részletek

A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet

A Hyundai Motor Company közzétette a tisztán elektromos IONIQ 5 modellre épülő, hamarosan piacra lépő robottaxinak (a továbbiakban IONIQ 5 robottaxi) az új kampányvideóját, amelyet a Hyundai Motor Group és az Aptiv vegyes vállalatával, az autonóm közlekedés terén vezető szerepet betöltő Motional vállalattal együttműködésben készítettek.

A kampányvideó bemutatja az IONIQ 5 robottaxi 4. szintű autonóm mobilitási technológiáit, valamint biztonsági szolgáltatásait. A jármű a tervek szerint 2023 végén debütál a világ első számú technológiai rendezvényének, a CES kiállításnak is otthont adó Las Vegasban.

Las Vegasba folyamatosan érkeznek az átutazó vendégek: a koronavírus-járványt megelőző évben, 2019-ben 42,5 millióan keresték fel a világ szórakoztatóipari fővárosát. A turisták többsége taxival vagy fuvarmegosztó szolgáltatásokkal közlekedik a városban; a teljesen önvezető IONIQ 5 robottaxi ezért sokak számára tökéletes megoldást jelent majd a biztonságos közlekedésre.

A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet

A kampányvideó bemutatja, hogy ez a közismert idegenforgalmi célállomás milyen különleges szituációkat tartogatott a robottaxi teszt- és adatgyűjtő programja számára.

A videó bemutatja, amint az IONIQ 5 robottaxi több mint harminc fejlett érzékelője – kamerák radarok és lézeres szenzorok –, valamint fedélzeti számítógépes rendszere segítségével biztonságosan, magabiztosan közlekedik a legszokatlanabb környezetben is, ahol nem átlagos járművek (nyújtott limuzinok vagy óriásplakátokat hordozó teherjárművek) és furcsán felöltözött, kiszámíthatatlanul viselkedő gyalogosok között kell manővereznie. Szintén látható a rövidfilmen, amint egy szálloda zsúfolt felhajtóján tapasztalt autóvezetőket idéző módon, figyelmesen és biztonságosan veszi fel utasait.

Az IONIQ 5 robottaxi las vegasi premierjét követően Los Angelesben, majd az Egyesült Államok és a világ más nagyvárosaiban is megjelenik majd. A robottaxi jelenleg zajló „tanulási programja” keretében jelenleg Boston keskeny, kanyargós utcáival, San Diego szintbeni vasúti kereszteződéseivel és védett kerékpársávjaival, valamint Szingapúr bal oldali közlekedésével ismerkedik.

A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet

A biztonságos vezető nélküli működést lehetővé tevő, érzékelőkön és vezérlő szoftveren túl az autonóm elektromos járművek a környezet szempontjából is biztonságosabbnak számítanak. Az IONIQ 5 robottaxi működése során egyáltalán nem bocsát ki káros anyagot, így környezetbarát alternatívát jelent a hagyományos gépkocsikkal szemben.

Miután a Hyundai Motor 2022 májusában meghirdette globális manifesztum kampányát, a vállalat számos lehetőséget biztosított a nagyközönség számára, hogy megismerkedjenek robottaxijával. A Hyundai ´Emberiséget szolgáló fejlődés´ jövőképe összecseng azzal az állítással, hogy az IONIQ 5 robottaxi „olyan mobilitási megoldás, amely, bár nem igényel emberi sofőrt, tele van emberiességgel.”

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Hyundai Motor, IONIQ 5, önvezető autó
 
A Hyundai Motor és a Motional legújabb kampányvideója az IONIQ 5 alapú robottaxi biztonságára hívja fel a figyelmet Elkészült az egymilliomodik Hyundai gépkocsi Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Vízművek gépjárműparkja öt darab Nissan e-NV200 típusú 100%-ban elektromos járművel bővült A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik A Tesla tényleg mindent felforgat, ha ennek a fele valóra válik A vadonatúj Tucson lenyűgöző tartalma még kedvezőbb értéktartást eredményez - mondják a szakértők A vadonatúj Tucson lenyűgöző tartalma még kedvezőbb értéktartást eredményez - mondják a szakértők
 
Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

2023. január 19.
Budapest már Tarlós István idején sem tudott mit kezdeni a HÉV vonalaival, ezért a magyar állam, konkrétan a MÁV 2016. november 1-én átvette a fővárosi gyorsvasúti rendszer üzemeltetését.
Részletek

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Az ezt követő öt évben semmit sem fejlődött a HÉV-üzem, és most úgy néz ki, hogy még legalább tíz évig velünk maradnak a jelenlegi HÉV-vonalak, és az ott közlekedő járművek is, miközben pár milliárd már így is elment a semmire – írja a hvg.hu.

A budapesti HÉV-vonalak üzemeltetését már Demszky Gábor főpolgármesterségének idején lepasszolta volna a főváros. A MÁV 2008-ban 30 milliárd forintért vásárolta volna meg a budapesti HÉV-üzemet, azonban az üzlet végül meghiúsult.

Demszky Gábort Tarlós István követte Budapest főpolgármesteri székében, aki alig vette át a tisztséget, máris nonszensznek nevezte, hogy az agglomerációt elhagyó HÉV-vonalak üzemeltetéséhez a kiszolgált települések nem járulnak hozzá. Tarlós akkor arról beszélt, hogy a HÉV-vonalak 7-8 milliárdos mínuszt termelnek a fővárosnak. Ráadásul ezeket a vonalakat sürgősen fel kell újítani, és az öreg, energiapazarló szerelvények helyett is új járműveket kellene vásárolni.

Ezt a több százmilliárdos tételt a főváros, még EU-s támogatások elnyerésével sem tudta akkor és most sem előteremteni. Ezért az akkori főpolgármester azt a korábbi ötletet vetette fel, hogy a HÉV-vonalak és az agglomerációt elhagyó buszvonalak üzemeltetését vegye át az állam. Ez végül 2016. november 1-jén meg is történt, és ezzel egyidőben megkezdődtek az ígérgetések is, melyek szerint hamarosan nyugati színvonalú gyorsvasúti rendszert kap Budapest.

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Jön Vitézy Dávid és vele együtt az ígéretcunami

Miután 2019 őszén a fővárosiak új főpolgármestert választottak, a kormány létrehozta (2020 legelején) a Budapesti Fejlesztési Központot (BFK-t). Az új központ létrehozásának az volt a fő célja, hogy kivegye a főváros kezéből a nagy közlekedési beruházások megvalósítását. A BFK élére Vitézy Dávidot jelölték ki, akinek a legfőbb és legelső feladata a HÉV-vonalak fejlesztése volt. Ez konkrétan azt jelentette, hogy Vitézyék felmelegítették azt az évtizedes budapesti álmot, amely szerint a meglévő HÉV-vonalakat metró/tramtrain vonalakká építenék át. Ez azt jelenti, hogy a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval (M2GHÉV), a Csepeli (H7) és Ráckevei HÉV-et (H6 és H8), pedig a Szentendrei HÉV-vel (H5) kötnék össze a föld alatt a Kálvin tér érintésével.

A BFK mindössze kétéves működése alatt, Vitézyék egész pályás letámadást intéztek a választópolgárok felé, sorra jelentették meg a szebbnél szebb látványterveket az új metróhév vonalakról, amelyek mellé persze kaptunk teljesen megvalósíthatatlan ígéreteket is, mint például azt, hogy 2030-ban már utazhatunk az 5-ös metróval. A MÁV-nál nem igazán vették komolyan Vitézyék ígéreteit, inkább nekiláttak a jelenlegi HÉV-vonalak felújításának, valamint az ötvenéves járművek cseréjét előkészítő projekteknek. A nézeteltérések hamar tisztázódtak, ugyanis a kormány, felújítás és járműcsere helyett inkább a metróvá fejlesztés és a hálózat bővítése mellett tette le a voksát. Így végül a MÁV is beállt a HÉV-vonalak összekötése mögé.

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Máris milliárdok mentek el a semmire

A HÉV-vonalak összekötésének tanulmányaira elég sok pénzt elköltött már a kormányzat. Az M2 GHÉV Örs vezér téri összekapcsolásának és a HÉV-vonal felújításának terveire 2015-ben már elköltöttek kétmilliárd forintot. Majd hat évvel később az újabb megvalósíthatósági tanulmányokra és a kiviteli tervekre több, mint ötmilliárd forintot költöttek el. Az M2 GHÉV projekten kívül öntötték a pénzt az 5-ös metróba is, így elmondható, hogy se szeri, se száma nem volt a megvalósíthatósági tanulmányoknak. Tavaly áprilisban pedig már próbafúrásokat is végeztek a leendő 5-ös metró nyomvonala mentén, ami bizonyára újabb milliókba került és majd az építés előtt meg is kell ismételni.

Ezen nagyberuházások magvalósítása, a tanulmányok és a kiviteli tervek megrendelése, szigorúan mindig valamilyen választás előtt kerülnek előtérbe, majd ezután szépen el is felejtődnek. Ez azt jelenti, hogy a gödöllői HÉV és 2-es metró összekötését 2006 óta, az 5-ös metrót pedig 2010 óta tervezzük egyfolytában, ez idő alatt persze még egyetlen kapavágás sem történt.

A szakértők szerint nincs azzal semmi baj, ha előkészítjük és megtervezzük ezeket az óriásberuházásokat, ugyanis ha a kormányzat e projektekre valamilyen forrást talál, mondjuk az EU-tól, akkor elvileg azonnal neki lehet állni az építésnek.

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Az időhúzás viszont nem tesz jót, ugyanis addig, amíg tervezgetünk és megváltásként várjuk, hogy metró legyen a HÉV-vonalakból, a meglévő infrastruktúra és járműállomány teljesen leamortizálódik.

Ráadásul ez idő alatt megváltozhatnak az utazási szokások is, és több nagyságrenddel lehet majd drágább az építés, mint ahogy azt évekkel korábban elképzelték. Ez azt jelenti, hogy a most megtervezett vonalakon, évekkel később már nem annyi utas lesz és nem ott, ahol korábban gondolták. Mindezt tetézi az, hogy az építőanyagok folyamatosan drágulnak, így a beruházás nemzetgazdasági szinten nem lesz hasznos. Ahogyan ez pontosan megtörtént a 4-es metró esetében is. Tehát, az elkészült terveket aktualizálni vagy ne adj isten, újra el kell készíteni.

A 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel és a teljes vonal felújítása a kormányzat tervei szerint 200 milliárdba kerülne. A közlekedési szakértők szerint azonban erősen alulbecsülték a beruházás értékét, ugyanis az új járművekkel együtt ez már 2021-ben is inkább 500 milliárd közelében volt. A teljes vonal felújítása pedig, mai árakon olyan 700 milliárdot kóstálna. Sokkal többe kerülne az 5-ös metró, ugyanis itt már alagutakat is fúrni kellene mélyvezetésben, és több műtárgy is épülne a föld alá, az állomásokon kívül elágazások is.

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

A teljes beruházás költségét, amelynél összekötnék a szentendrei HÉV-et, a ráckevei és csepeli HÉV-vel csak megtippelni lehet, de nem állunk messze a valóságtól, ha bőven ezer milliárd forint fölé taksáljuk e metróvonal megépítését.

A felújítás és a járműcsere nem halogatható tovább

Miközben arra várunk, hogy egyszer csak metróvá váljanak a HÉV-vonalaink, a meglévő infrastruktúra és járműállomány folyamatosan rohad. Bár a MÁV megpróbálta lecserélni a HÉV-vonatokat, a BFK azonban visszavonatta a MÁV-val a kiírt közbeszerzést, mert szerintük sokkal drágább ajánlatok érkeztek, mint amennyire számítottak. A BFK akkor azt ígérte, hogy a lehető leghamarabb újra kiírják a pályázatot, más műszaki előírásokkal, azonban nem sokkal később kiderült, hogy erre egyáltalán nincs pénze a magyar államnak.

Pedig új járművekre nagy szükség lenne, ugyanis a csepeli vonalon közlekedő MIXA típusú szerelvények konstrukciója idén már pontosan hatvanéves. De a MÁV nincs jobb helyzetben a valamivel korszerűbb NDK-ban gyártott MXA vonatokkal sem. Ugyanis ezek között is akad olyan, amelyik idén már elérte az ötvenedik évét. Ezek a járművek végletekig elhasználódtak, alkatrészeket hosszú évek óta nem kapni hozzájuk.

Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

A MÁV–HÉV már nem is tudja megfelelő számban forgalomba adni ezeket a járműveket. Így mára sűrűn előfordul, hogy egy-egy szerelvény egyáltalán nem, vagy kevesebb kocsival vesz részt az utasszállításban. Úgy tudjuk, hogy mielőtt az első HÉV-kocsik elérték a fél évszázados kort, a közlekedési hatóság engedélyt adott arra, hogy újabb tíz évig közlekedhessenek ezek a szerelvények. A vonatok hamarosan átlépik az újabb határidőt is, így valószínű, hogy újabb tíz évvel meghosszabbítja élettartamukat a hatóság. A vonatok viszont már olyan állapotban vannak, hogy hamarabb leselejtezik önmagukat.

A pályaállapotok is siralmasak a HÉV-vonalakon. Sok a lassújel, a vízzsák, illetve fekszint és az irányhiba. A MÁV többek között a gödöllői vonalon, pontszerű beavatkozásokkal javított valamit a sínek állapotán, azonban a régi, elavult szerelvények alaposan rombolják a pályát, így azok a tervezetnél gyorsabban amortizálódnak. A szerelvények pedig egyre lassabban közlekedhetnek ezeken a szakaszokon. Egyébként a HÉV-ek biztosítóberendezéseihez és az áramellátáshoz a legtöbb vonalon már évtizedek óta nem nyúltak, pedig azokra is ráférne a korszerűsítés.

Mikor utazhatunk az új hévmetrókkal?

Valószínű, hogy a mi életünkben már nem kerül sor arra, hogy M2GHÉV-vel vagy az 5-ös metróval utazzunk. Ugyanis most, hogy épp egy választás után vagyunk, kezdenek a sajtóban is megjelenni a józanabb hangok.


Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken

Lázár János, beruházásokért felelős miniszter, nemrég azt mondta, hogy 8-10 évig biztosan nem kezdenek bele a HÉV-vonalak átépítésébe, ugyanis arra nincs pénze jelenleg a kormánynak.

Az EU közlekedésfejlesztésre felhasználható felzárkóztatási keretét, pedig a HÉV-vonalak átépítése már önmagában szinte teljesen kimerítené, így nem nagyon maradna pénz más fővárosi beruházásokra. Hogy 8-10 év múlva mégis honnan lesz pénze az államnak ezekre az óriás beruházásokra, arra Lázár János nem tért ki. Azonban már Vitézy Dávid szerint sem fogunk ötös metróval utazni 2030-ban. Szerinte legalább 18 év kell ahhoz, hogy az új metróvonalak első szakaszait birtokba vehessék az utasok.

Az persze már régóta egyértelmű, hogy az elkövetkező 20-30 évben biztosan nem fogunk tudni, megtérülő, közlekedéssel kapcsolatos gigaberuházást elindítani. Így, ha a MÁV továbbra sem lobbizik új szerelvényekért és a vonalak teljes felújításért, egyelőre metró nélkül, akkor a HÉV olyan állapotba kerülhet hamarosan, hogy buszokkal kell pótolni a vonatokat.

Kulcsszavak: budapest, MÁV–HÉV, Tarlós István, tömegközlekedés, vitézy dávid
 
A taxistüntetés miatt lassan halad a forgalom a belvárosban A taxistüntetés miatt lassan halad a forgalom a belvárosban Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken Átadták az új Mercedes buszokat Budapesten Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten Újabb hibrid, dízel és gázzal üzemelő buszok állnak forgalomba Budapesten 45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban 45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban Még legalább tíz évig zötykölődhetünk a hatvanéves HÉV-szerelvényeken Félmillióan utaztak a hétvégén az új 4-es metrón
 
A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel

A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel

2023. január 19.
A német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései már a következő meccsnaptól kezdve elérhetők lesznek az új luxuslimuzin BMW ívelt Kijelzőjén.
Részletek

A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel

A BMW Group és a „DFL Deutsche Fußball Liga” tegnap bejelentette, hogy a BMW a világ első autógyártó vállalataként kezdi meg az utastéri Bundesliga-élmény tesztelését, egy nemzetközi kísérlet részeként. A német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései egy alkalmazáson keresztül lesznek elérhetők az új BMW 7-es sorozat BMW ívelt Kijelzőjén. A luxuslimuzin operációs rendszerébe online telepítik fel a Bundesliga autós alkalmazását, amely eleinte kizárólag Németországban válik elérhetővé. A kísérleti tartalmak ezt követően nem sokkal az európai, az amerikai és az ázsiai régiókban is elérhetők lesznek. A lehetőség a jövőben érkező újdonságokra is kiterjeszthető. A nemzetközi kísérlet a tervek szerint 2024. március 31-ig tart.

A maximális utasbiztonság fenntartása érdekében a videós Bundesliga-tartalmak kizárólag álló helyzetben lesznek elérhetők az új BMW 7-es sorozat utasterében. A tesztidőszak középpontjában az olyan, igény szerint kiválasztható tartalmak állnak, mint például a legfőbb formátumok, a meccsadatok és az egyes élő tartalmak, amelyeket kifejezetten a luxusautó utastéri adottságaihoz hangolnak.

A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel

Menet közben a kiválasztott tartalmak akusztikus közvetítései lesznek elérhetők. A tesztelés során a mérnökök folyamatosan továbbfejlesztik majd a Bundesliga autós alkalmazását.

Az alkalmazás videó-stream funkciójának használatához a bajor prémiummárka ügyfeleinek előbb aktiválniuk kell a luxusautójukba épített személyes eSIM kártyát. Az autó beépített antennáján keresztül a közvetítések ezt követően 5G sebességgel streamelhetők.

Kulcsszavak: bmw, BMW 7-es, BMW Group, fejlesztés
 
A BMW a világ első autógyártó vállalataként utastéri Bundesliga-élményt tesztel A jövő sportautója: a BMW i8 A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz További elektromos autóbuszok érkezhetnek a Volánbuszhoz Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából
 
A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly

A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly

2023. január 19.
A Mercedes-Benz 540 800 személyautót szállított ki az ügyfeleknek az utolsó negyedévben, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; az egész évben 1 százalékkal 2,04 millióra csökkent az átadott autók száma
Részletek

A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly

 vállalat működését a közlemény szerint a járvány miatti intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások nehezítették.
   
Európában a kiszállított gépkocsik száma 1 százalékkal 635 100 darabra nőtt éves szinten 2022-ben (ezen belül Németországban 8 százalékos volt a növekedés, ami 229 500 autót jelentett); Ázsiában 1 százalékkal 987 800 darabra, Észak-Amerikában 3 százalékkal 327 ezerre nőtt az átadások száma - tájékoztattak. A világ többi részén 94 ezer gépkocsi került ügyfélhez, 27 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, miután a cég  úgy döntött, hogy nem exportál Oroszországba.
   
A tisztán elektromos járműeladások (BEV) tavaly 124 százalékkal 117 800 darabra nőttek.
   
Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére; ennek részeként a Mercedes-Benz egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítését tervezi - idézték fel korábbi bejelentésüket.
   
A cég közlése szerint erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további 5 százalékkal emelkedtek.
   
A Mercedes-Benz erős negyedik negyedév után csaknem azonos mennyiségű autót értékesített tavaly

Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a cég márkaértékét tavaly 10 százalékkal növelték, így a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája. Az idei év számos mérföldkövet tartogat a közvetlen értékesítési modell bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország - tette hozzá.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, mercedes-benz
 
Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma MGE: szeptemberben emelkedett a forgalomba állított autók száma A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben Majdnem harmadával több új személygépkocsi állt forgalomba idén októberben Majdnem harmadával több új személygépkocsi állt forgalomba idén októberben Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi Év végi díjeső: számos elismerést kapott az Audi
 
Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

2023. január 19.
Húsz évvel ezelőtt ért véget egy korszak – pontosabban egy korszakalkotó modell gyártása – a Peugeot-nál. A 106-os több mint tíz éven át tartotta fogva az európai kisautó-vásárlók szívét, karaktere pedig még ugyanannyi ideig határozta meg a márka arculatát.
Részletek

Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

Az 1990-es évek Európájában fénykorukat élték a kisautók. A márkák egymásra licitálva mutatták be modern típusaikat: némelyek formabontó tojásként vagy csonkolt hasábformaként nyűgözték le a fiatalokat, mások csinos, lekerekített idomokkal játszották ki a cukiság ütőkártyát.

A Peugeot azonban egy merőben szokatlan irányt választott 1991-ben. Ahelyett, hogy a bestseller Peugeot 205 vagy az Év Európai Autójának (1988) megválasztott Peugeot 405 által kijelölt irányba terelte volna a Peugeot 104 utódjának szánt Peugeot 106-ost, rövid időutazásra küldte formatervezőit. Ők pedig munkához láttak: megőrizték a komolyságot adó, egyenes vonalakat, a tetőoszlopoktól kezdve a fényszórókig, ám gyengéd lekerekítésekkel, finoman levágott sarkokkal tették elegánsabbá, kifinomultabbá a formát.

Ez a formanyelv nem csak Európa-szerte volt újszerű, de a Peugeot palettáján is hiába kerestünk volna rá példát, legalábbis egy-két évvel későbbig, amikor megjelent a Peugeot 806, a 309, a 406 majd a 206, egytől-egyig a 106-os tökéletesített, nagyobb méretű átiratai…

Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

Merész és érthetetlen volt ez a stratégia, a Peugeot azonban pontosan tudta, mit csinál. A hetvenes években bemutatott Peugeot 104, illetve a nyolcvanas évek végétől a márka legkisebb típusának számító Peugeot 205 egyaránt mérföldkőnek számítottak a márka és általában az európai automobilizmus történetében, ezek a hagyományok pedig arra kötelezték az autógyártót, hogy innovatív, mértékadó kisautóval rukkoljon elő.

A 106 rövidebb, de szélesebb és magasabb volt a 205-ösnél, így 3,6 méter alatt maradó (1996-tól azt valamivel meghaladó) hossza ellenére a maga korában tágasnak számított. Robusztus szerkezete és remekül hangolt futóműve egyszerre tette kényelmessé és pontosan vezethetővé; az 1996-os modellfrissítés után pedig olyan modern biztonsági funkciók jelentek meg a fedélzeten, mint a blokkolásgátló vagy a légzsák.

A soros négyhengeres TU benzin- és dízelmotorokról ekkorra már mindenki tudta, hogy hosszú életű, strapabíró jószágok, az viszont csak jóval később derült ki, hogy a sebességváltók és a belső tér szerelvényei is hosszabb életűnek bizonyultak annál, amit az ekkoriban gyártott kisautók nyújtottak – a korabeli vásárlók kis túlzással prémiumterméket kaptak a pénzükért.

Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

Ehhez a 106-os rendkívül változatos modellpalettája is hozzájárult. Egymás után jelentek meg a különleges kivitelű, korlátozott példányszámban gyártott kivitelek.

Jó bornak is kell a cégér: a Peugeot másfél tucatnyi limitált kiadással tartotta folyamatosan reflektorfényben a 106-ost. Ennél is többet tettek a modell legendává emelkedéséért a sportváltozatok: a gyártás második évében színre lépő 106 XSI, az egy évvel később debütáló 106 Rallye, majd a modellfrissítés évében érkező 106 S16.

Ezek a remekül hangolt, élvezetesen vezethető, optimálisan motorizált sportvariánsok ma keresett és megbecsült gyűjtői darabok, ahogy a ráncfelvarrást követően bemutatott 106 Maxi is.

Egészen más irányt képviselt az 1995-ben bemutatott 106 Electrique, amelyet a maga korában modernnek számító, példa nélküli álló akkumulátoros elektromos hajtáslánccal szereltek fel. A Peugeot komoly reményeket fűzött a 27 lóerős, 90 km/óra végsebességű modellhez, és bár a 100 km hatótávolságú villanyautó valóban kelendőbbnek bizonyult bármely kortársánál, a végül néhány ezer darab eladott példány azt jelentette, hogy a 106 Electrique technológiai mérföldkő volt ugyan, de nem tekinthették üzleti sikernek.

Peugeot 106: Nagy autó, kis testben

Mindenesetre a modell elhelyezte a márkát az elektromobilitás térképén, előkészítve a terepet a Peugeot iOnnak, majd napjaink egyik legkeresettebb emissziómentes kisautójának, a Peugeot e-208-asnak.

A Peugeot 106 sikertörténete 12 év és 2,8 millió eladott autó után, 2003-ban ért véget. A modell megismételhetetlennek bizonyult, közvetlen utódja a Peugeot 107 csak évekkel később, kooperációs gyártásban jelenhetett meg, sokkal lényegretörőbb műszaki tartalommal és kivitelezésben. A Peugeot 106 kifutásával a „mini” kategória fénykora is tovatűnt, az egyre szigorodó biztonsági és környezetvédelmi előírások közepette az ezredforduló után egyre kevésbé rentábilis új modelleket fejleszteni és gyártani a legkisebb személyautó kategóriában.

Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 106
 
Peugeot 106: Nagy autó, kis testben A Suzuki közzétette harmadik negyedévi eredményeit A prémium autómárkák értékugrási rangsorán a MINI áll az élen A prémium autómárkák értékugrási rangsorán a MINI áll az élen Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Több mint duplájára nőtt a Nio bevétele, jövőre új modellel jelentkezik a Tesla riválisa Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz Peugeot 106: Nagy autó, kis testben A Lada visszatér Latin-Amerikába
 
Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát

Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát

2023. január 19.
Több mint 150 ezer kiszállított járművel eddigi legnagyobb értékesítési volumenét produkálta a CUPRA globálisan. A rendhagyó karakterű és kihívó CUPRA Európa leggyorsabban növekvő autómárkájává lépett elő. A SEAT S.A. összesített kiszállítási volumene a beszállítói nehézségek következtében 18,1 százalékkal 385 600 járműre csökkent.
Részletek

Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát

2022-ben is folytatódott a CUPRA immár feltartóztathatatlan lendülete, a márka mindeddig példa nélküli, 152 900 darabos kiszállítási volumene 92,7 százalékos növekedést ért el a megelőző évhez (79 300) képest. Ezek az eredmények nagyban elősegítették a vállalatnál zajló pénzügyi fordulatot, mégpedig egy olyan év során, amelyet a félvezetők és más alapvető alkatrészek folyamatos hiánya jellemzett. Ezen problémák következtében, a SEAT S.A. összesen 385 600 darab kiszállított járművel zárta a 2022-es évet, ami 18,1 százalékos csökkenést jelent 2021-hez (470 500) viszonyítva.

„2022 kiszámíthatatlan év volt, de mi a lehető legjobbat hoztuk ki belőle” – hangsúlyozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „A CUPRA továbbra is felülmúlta az előzetes várakozásokat és Európa leggyorsabban növekvő autómárkájaként erősítette meg pozícióját. Figyelemreméltó kiszállítási mutatóink bizonyítják, hogy a lassulás semmi jelét nem mutatja a márka és az elektromos járművei iránti kereslet.”
Továbbra is Németország a SEAT S.A. vezető piaca, ahol a tavaly eladott 105 300 jármű 1,2 százalékos növekedést mutat 2021-hez (104 100) képest. A megelőző évinél (81 800) 23,1 százalékkal kevesebb, 62 900 eladott autóval Spanyolország megőrizte a vállalat második legnagyobb piacaként betöltött pozícióját, majd 36 600 – azaz a 2021-es mennyiségnél (50 700) 27,9 százalékkal kevesebb – eladott gépkocsival az Egyesült Királyság következik.

Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát

Magyarország

Itthon a CUPRA, a nemzetközi trendekkel párhuzamban, meg tudta erősíteni pozícióját, javított piaci részesedésén, kereskedői hálózata pedig megháromszorozta értékesítési teljesítményét 2022-ben. Az új Born modellel a márka már elektromos autót is kínál Magyarországon, motorválasztékát a Leon modellcsaládnál a 150 és 190 lóerős TSi motorokkal bővítette, valamint piacra került a győri gyártású, 5 hengeres motorral szerelt 390 lóerős Formetor VZ5 is.

„Nagy lehetőség a márka számára, hogy 2024-től a konszern győri üzemében indul el a CUPRA új SUV modelljének, a Terramarnak a gyártása, amely a legújabb generációs, közel 100 kilométer elektromos hatótávolságú plug-in-hibrid erőforrással is elérhető lesz” – mondta Rozgonyi Ádám, a SEAT és a CUPRA magyarországi márkaigazgatója, hivatkozva Wayne Griffiths tavaly novemberi, magyarországi látogatására. A SEAT és a CUPRA vezérigazgatója ugyanis ekkor leplezte le a márka legújabb modelljét a győri gyár dolgozói előtt.

A SEAT továbbra is népszerű márka volt Magyarországon 2022-ben, ugyanakkor a beszállítói válság következtében a hazai forgalomba helyezés 10%-os visszaesést mutatott.

Jelentős eseménye volt az évnek az első hazai CUPRA Garage márkakereskedés megnyitója Debrecenben, amellyel a SEAT márkakereskedői hálózat 12 tagúvá bővült.

Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát

A CUPRA és a SEAT számokban – 2022

CUPRA Formentor „best sellerével” az élen, 2022-ben új eladási rekordot állított fel a CUPRA, amelynek első önálló modellje – a márka eladásainak 63,8 százalékát, míg a SEAT S.A. értékesítésének több mint negyedét adva – 97 600 példányban kelt el világszerte. A CUPRA második legnépszerűbb modellje, a CUPRA Born 31 400 kiszállított járművel zárta első teljes évét a piacon. 2018-as alapítása óta a CUPRA közel 300 ezer járművet értékesített.

A CUPRA legjelentősebb európai piacai között Németország (58 400 darab; 89,9 százalékkal több, mint 2021-ben), az Egyesült Királyság (14 400; +87,4 százalék), Spanyolország (13 600; +23,9 százalék), Olaszország (11 300; +83,9 százalék), Franciaország (7600; +86,5 százalék), Ausztria (5400; +157,6 százalék) és Svájc (5000; +38,3 százalék) szerepelt. Világszinten a rendhagyó karakterű és kihívó CUPRA márka egyaránt óriási növekedést produkált Mexikóban (4300; +120,0 százalék), Törökországban (2800; +879,6 százalék) és Izraelben (2700; +138,8 százalék).

Ausztráliai megjelenésével, valamint Lisszabonban, Rotterdamban és Sydneyben nyílt új City Garage létesítményeivel 2022-ben új lendületet vett a CUPRA ambiciózus, világméretű terjeszkedése. 2023 folyamán a márka Berlinben, Madridban és Párizsban tervezi bővíteni globális hálózatát.

A SEAT 232 700 autót szállított ki 2022-ben, ami 40,5 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. A SEAT Arona megőrizte a márka legnagyobb darabszámban értékesített modelljeként kivívott pozícióját (71 000 darab; -33,5 százalék 2021-hez képest), majd a SEAT Ibiza (51 300; -46,4 százalék) és a SEAT Leon (41 500; -47,3 százalék) következik. A SEAT legnagyobb piacainak Spanyolország (49 200; -30,4 százalék), Németország (46 900; -36,0 százalék), az Egyesült Királyság (22 200; -48,4 százalék), Olaszország (13 900; -35,2 százalék) és Franciaország (13 900; -48,8 százalék) számítottak. Egymilliomodik SUV-modellje értékesítésével a márka egy jelentős mérföldkőhöz is elérkezett 2022 folyamán.

„Továbbra is nagyon nagy kereslet mutatkozik mind a SEAT, mind pedig a CUPRA modelljei iránt, rekordméretű megrendelésállománnyal mindkét márka számára. Fő erősségeink vonzó márkáinkban, illetve a leggazdaságosabb, hagyományos belsőégésű motorral szerelt modellektől egészen a tisztán elektromos járművekig terjedő, széles kínálatunkban rejlenek” – emelte ki Kai Vogler, a SEAT S.A. értékesítésért és marketingért felelős ügyvezető alelnöke.

A vállalat globális termelése – az Audi A1 gyártását is beleértve – 478 954 legyártott autóval nagyjából 2021-es szintjén maradt, ami 1,1 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez (484 046) képest. A vállalat martorelli üzemében a beszállítói szűk keresztmetszetek következtében 4,8 százalékkal 366 764 járműre csökkent a termelés.

2023 – Amikor az álmok valóra válnak

A vállalat számára 2023 a mérföldkövek éve lesz. A CUPRA egyik nagy álma válik valóra, amikor hivatalosan bemutatja a CUPRA Tavascant, azaz a márka első tisztán elektromos, sportos SUV-modelljének sorozatgyártású változatát. A CUPRA emellett tovább bővíti kínálatát, új változatokkal és új motorokkal egészíti ki meglévő palettáját.

Idén martorelli gyára megnyitásának 30. évfordulóját is ünnepli a SEAT S.A., amely újabb lendületet ad a vállalat elektrifikációjának.

A beszállítói helyzettel kapcsolatban a 2023-as évre vonatkozóan Wayne Griffiths kijelentette: „Az egyetlen, ami biztos, hogy semmi sem biztos. Ám a CUPRA növekedését, illetve a SEAT S.A. villamosítását előtérbe helyezve, eltökélt szándékunk, hogy bátran álljunk a jövő minden kihívása elé – lehetőségekké alakítva őket.”

Kulcsszavak: autógyár, Cupra, jármű kereskedelem, seat
 
Kivonult a Chevrolet Magyarországról Kivonult a Chevrolet Magyarországról Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát Egy BMW M6 Gran Coupé a jubileumi, kilencmilliomodik modell Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát Az új Juke 4 millió, az új X-Trail 7,4 millió forinttól elérhető 2014 júniusától Növelte eladásait 2022-ben a CUPRA, elősegítve ezzel a SEAT S.A. pénzügyi fordulatát Éledeznek a japán autógyártók kínai eladásai A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 391 - 400