Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 41 - 50
Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő

Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő

2018. november 27.
A magasabban fekvő tájakon várható télies útviszonyokra figyelmeztetett hétfői közleményében a rendőrség és a közútkezelő.
Részletek

Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. azt írta: a meteorológiai előrejelzések szerint estétől a Zemplénben, illetve a Soproni- és Kőszegi-hegységben, majd általában az Északi-középhegységben az esőt havas eső, hó váltja fel, sőt a Zemplén és a Bükk egyes részein átmeneti ónos csapadék sem kizárt.

Borsod-Abaúj-Zemplén megye északi részén hétfő késő estétől a sík vidékeken is havazásba válthat az eső. Az intenzívebb havazásban érintett területeken, főleg az Alpokalján, a Bakonyban, a Mátrában, a Bükkben és a Zemplénben alakulhat ki jelentősebb mennyiségű friss hó szerda reggelig.

A közútkezelő szakemberei a következő napokban is 12 órás váltott műszakokban dolgoznak majd - írták, ugyanakkor kiemelve: a közlekedőknek érdemes lesz fokozott óvatossággal vezetniük az intenzívebb havazásban érintett területeken.

A szakemberek arra figyelmeztetik az autósokat, ha még nem tették meg, akkor a nyári gumijukat mindenképpen cseréljék téli közlekedésre alkalmas abroncsokra.

Télies útviszonyokra figyelmeztet a rendőrség és a közútkezelő

A téli gumik tapadása ugyanis nagyságrendekkel jobb, téliesebb útviszonyoknál így az autók féktávja, és ezzel együtt a balesetek kockázata is csökkenthető - hangsúlyozták.

Az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálata is felhívta a figyelmet, hogy a téli időszakban megváltoznak az út- és látási viszonyok, amelyekhez a gyalogosoknak és a járművezetőknek egyaránt alkalmazkodniuk kell.

A rosszabb látási viszonyok miatt nagyobb követési távolságot tartva, lassabban kell vezetni - emelték ki.

Felhívták a figyelmet továbbá, hogy a gépjárműveket - főleg hosszabb autóút előtt - ajánlatos alaposan átnézni, megvizsgálva minden biztonsági berendezést és tartozékot. Hosszabb utazás esetén szükség lehet takaróra, téli ruhadarabokra, lapátra, rugalmas vontatókötélre, fagymentesítő zárolajozóra, elegendő mennyiségű élelmiszerre és italra  - írta a rendőrség.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, magyar közút, ORFK, téli gumi, téli útviszony
 
A Continental Hungaria és a Safety-Hungary összefog a biztonságos közlekedés érdekében A Continental Hungaria és a Safety-Hungary összefog a biztonságos közlekedés érdekében A 2014 téli szezonra a Goodyear piacra dobja 9. generációs téli abroncsát A 2014 téli szezonra a Goodyear piacra dobja 9. generációs téli abroncsát Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Elkészült a hazai autós szabálytalanságok toplistája Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Csütörtöktől működnek a közlekedési ellenőrzési pontok Csütörtöktől működnek a közlekedési ellenőrzési pontok
 
A WLTP szabványra történő átállás miatt a várakozásoknak megfelelően csökkentek a VW Csoport kiszállításai októberben

A WLTP szabványra történő átállás miatt a várakozásoknak megfelelően csökkentek a VW Csoport kiszállításai októberben

2018. november 26.
Az új WLTP eljárásra való átállás eredményeképpen a Volkswagen Csoport kevesebb járművet adott át ügyfeleinek októberben, mint az előző év ugyanezen hónapjában.
Részletek

A WLTP szabványra történő átállás miatt a várakozásoknak megfelelően csökkentek a VW Csoport kiszállításai októberben

Világszerte összesen 846 300 ügyfél vehette át járművét a Volkswagen Csoport valamely márkájától, 10 százalékkal kevesebben, mint egy évvel korábban. Október hónapban az Európában tapasztalt - előző évhez viszonyított - 15,6 százalékos visszaesés jelentősen kisebb volt, mint a szeptemberben regisztrált csökkenés. A Dél-Amerikában elért kétszámjegyű növekedés hozzájárult ahhoz, hogy egy alapvetően stagnáló összpiaci környezetben 2,6 százalékkal 8,98 millióra növekedjen a kiszállított járművek száma január és október között. Dr. Christian Dahlheim, a konszern értékesítésért felelős vezetője így kommentálta az eredményeket: „A WLTP átállást illetően Európa már túl van a mélyponton. A pozitív elmozdulás novemberben és decemberben várhatóan tovább folytatódik, hiszen a márkáink továbbra is folytatják modelljeik felkészítését az új menetciklus alkalmazására. Az egész évet tekintve arra számítunk, hogy a kiszállítások éppen meghaladják majd az előző év eredményét.”

Az egyes régiókban a következőképpen alakultak a kiszállítások:

Európában egyértelmű volt, hogy a Volkswagen Csoport keményen dolgozik modelljeinek az új WLTP tesztciklusra történő átállításán. A komoly visszaeséseket hozó szeptemberi eredmények után a helyzet októberben némiképp javult és 295 400 járművet (-15,6 százalék) vehettek át tulajdonosaik ebben a régióban. A nyugat-európai régióban azonban továbbra is gyengébb eredmények születtek a WLTP tesztciklusra való átállás miatt. Októberben 229 300 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely 19,3 százalékkal kevesebb, mint 2017. októberében.

A WLTP szabványra történő átállás miatt a várakozásoknak megfelelően csökkentek a VW Csoport kiszállításai októberben

A vállalat hazai piacának számító Németországban ez a negatív hatás különösen erősen éreztette hatását, itt a visszaesés 23,2 százalékos volt. Ezzel szemben Közép és Kelet-Európa térségében sikerült visszafordítani ezt a folyamatot és 66 100 kiszállítással a régió októberben elérte az egy évvel korábbi, 2017. októberi szintet. Itt ismét Oroszország játszott vezető szerepet, a 21 300 átadott autó 22,4 százalékkal több, mint az előző évi eredmény. Ennek a térségnek a pozitív eredménye hozzájárult a január és október között regisztrált 2,3 százalékos bővüléshez, így 3,7 millió jármű kiszállítására nyílt lehetőség az európai régióban.

Észak-Amerikában a Volkswagen konszern októberben 79 700 járművet adott át ügyfeleinek, amely az előző évhez viszonyítva 2,4 százalékos visszaesés. A régión belül Kanada 4,8 százalékos növekedést tudott felmutatni, ellensúlyozva ezzel az Egyesült Államok (-3,6 százalék) és Mexikó (-3,1 százalék) alacsonyabb számait. Január és október között az észak-amerikai régió kiszállításai elérték a 793 000 darabot, amellyel éppen elmaradt a térségnek a tavalyi év hasonló időszakában elért eredményétől (-0,9 százalék).

Dél-Amerikában a konszern jelentős bővülést regisztrált októberben, itt az előző évhez viszonyítva 19,8 százalékkal több, összesen 54 500 jármű találta gazdára a tízedik hónapban. Ebben a hónapban Brazília volt a növekedés motorja, 41 800 kiszállításával 56,7 százalékot javított a tavalyi év októberéhez képest. Ez kompenzálta az argentin piac elhúzódó gyengélkedését, itt a nehéz piaci környezetben 48,7 százalékkal kevesebb, összesen 7 000 kiszállítást sikerült teljesíteni a Csoportnak.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben októberben 7,6 százalékkal 391 600 járműre csökkent a kiszállítások száma. A régió legnagyobb piacán, Kínában tapasztalható - az Egyesült Államokkal kapcsolatban kialakult vámvita nyomán létrejött - feszült gazdasági helyzet továbbra is negatív hatással van a térség teljesítményére. A kínai ügyfelek továbbra sem hajlandók rászánni magukat az autóvásárlásra. Kínában 365 100 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely a korábbi évhez képest 8,3 százalékos visszaesés. Az év elejétől számítva a Volkswagen Csoport 3,4 millió járművet adott át kínai ügyfeleinek, amely 3,4 százalékos bővülés a 2017-es év hasonló időszakához képest.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Volkswagen Csoport
 
MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben Továbbra is piacvezető az Audi a prémium szegmensben Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában 750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában A Nissan rekordszámú értékesítésével az első számú ázsiai márka Európában
 
A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán

A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán

2018. november 26.
A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán X5-ös modelljének legújabb változatával - közölte Massimiliano Di Silvestre, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója, az új modell pénteki, magyarországi bemutatóján.
Részletek

A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán

Ismertetése szerint a BMW X5-ös 1999-es megjelenésekor az egyik első szabadidőautó (SUV) volt, és mára ez a kategória már a legnépszerűbbé vált a világon. Az X5-ös eddigi, három generációjából összesen 2,1 millió darabot adott el a BMW világszerte.

Salgó András vállalati kommunikációs igazgató kiemelte: az X5-ös modell magyarországi népszerűségét mutatja, hogy az előző, most kifutó generációjából idén januártól októberig többet adtak el (259 darab), mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A BMW Magyarország rekordértékesítéssel zárta az előző évet: 2016-hoz képest 13 százalékkal több, 2698 BMW-t adtak el. A BMW nemcsak Magyarországon, hanem globálisan is rekordévet zárt az eladásokat tekintve tavaly: 2 088 283 BMW-t adtak el, a csoporthoz tartozó MINI és Rolls-Royce márkák eladásával együttesen ez lett a cég eddigi legjobb értékesítési éve.

Magyarországon még hangsúlyosabb a BMW szabadidőautók piaca, mint globálisan, itt az X modellek a márka értékesítésének 37 százalékát tették ki 2017-ben. Tavaly összesen csaknem ezer darab X modell talált gazdára Magyarországon.

A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán

A BMW a magyarországi újautópiacon 2,3 százalékkal részesedik, azonban a prémium szegmensben a részesedése 23 százalék volt tavaly.

A cég értékesítési árbevétele öt százalékkal, közel 99 milliárd euróra emelkedett, adó előtti eredménye 10 százalékkal, 10,66 milliárd euróra nőtt, nettó nyeresége pedig 8,7 milliárd euró lett, 26 százalékkal magasabb az előző évinél.

Kulcsszavak: bmw, suv, új modell, X5
 
Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Bemutatkozott a Renault Captur Bemutatkozott a Renault Captur A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét A SEAT Barcelonában mutatja be a márka történetének első kompakt SUV modelljét Álom BMW a rendőröknek Álom BMW a rendőröknek A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje
 
Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere

Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere

2018. november 26.
A Nissan nemrég leváltott elnöke, Carlos Ghosn tagadja az ellene felhozott vádakat, tudta meg a japán közszolgálati műsorszolgáltató, az NHK.
Részletek

Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere

A hét egyik fontos híre volt, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari csoport vezetőjét, Carlos Ghosnt csalással vádolják, emiatt a Nissan fel is mentette a cég első emberét az elnöki tisztségéből.

A japán közszolgálati csatorna, az NHK úgy tudja, Ghosn tagadja a vádakat, az ügyben nyomozóknak azt mondta, nem állt szándékában eltitkolni jövedelmét. Az NHK nem közölte, milyen forrásból származnak az információi.

Greg Kelly, egy az ügyben Ghosnnal együtt őrizetbe vett volt Nissan felsővezető a vizsgálatok során védelmébe vette a Nissan elnökét, azt mondta, hogy Ghosn javadalmazásáról korábban egyeztetett a Nissan menedzsmentje, a cég első emberének jövedelmét szabályosan fizették ki.

A hatóságok azzal gyanúsítják Ghosnt és Kellyt, hogy együttműködtek abban a csalásban, amelyet 2010 óta hajtottak végre a Nissannál, és amelynek a lényege, hogy Ghosn juttatásainak nagy részét eltitkolták az adóhatóságok elől.

A Nissan és a Renault első emberével kapcsolatos botrány alaposan megviselte az érintett cégek részvényeit is, amelyek árfolyama nagyot esett a hír megjelenését követően - í­rja a portfolio.hu

Milliárdokat csalhatott el, most tagadja a vádakat a Renault és a Nissan első embere


Kulcsszavak: autógyár, Carlos Ghosn, járműipar, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály A Tesla amerikai központjában tárgyalt Varga Mihály Svédországban épül fel a Continental pitypangból készülő gumiabroncsainak kutatólaborja Svédországban épül fel a Continental pitypangból készülő gumiabroncsainak kutatólaborja A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről A Peugeot Citroen elnöke lemondott a tiltakozást kiváltó mértékű nyugdíj-kiegészítésről A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be
 
Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását

Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását

2018. november 26.
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával fejleszti újgenerációs hibrid navigációs rendszerét a magyar székhelyű NNG.
Részletek

Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását

A szoftver már az NDS (Navigation Data Standard) nemzetközi szabványának is teljes körűen megfelel majd, biztosítva ezzel a jövő évtized autóival való kompatibilitást.

Felkészülve a közeljövő várható piaci kihívásaira, a magyarországi székhelyű autóipari szoftverfejlesztő, az NNG Kft, egy világszinten meghatározó, multi-platform alapú, skálázható, moduláris felépítésű hibrid (online és offline elemeket is tartalmazó) autós navigációs rendszer prototípusának kifejlesztésén dolgozik budapesti K+F központjában. A K+F projekt 30 hónap alatt, és legalább 60 új kutató-fejlesztő munkahelyet teremtve valósul meg, részben saját forrásból, részben a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap közel egymilliárd forintos támogatásával.

Az autóba szerelt navigációs termékek fejlődése rendkívül felgyorsult az utóbbi években, a navigációs termékek térképadatbázisának frissítésére szolgáló technológiák forradalmi változások előtt állnak. A jelenlegi iparági trendek abba az irányba mutatnak, hogy 2020-ra általános elvárássá válik az olyan hibrid navigációhoz szükséges funkciók jelenléte az autóipari alkalmazásokban, amelyek rendszeresen frissülő térképadattal segítik a naprakész navigációt. Ennek érdekében az online kapcsolattal rendelkező rendszerben az adatok és a számítási kapacitások egy jelentős részét a „felhőbe” helyezik majd a vállalatok.

Hazánkban írják a jövő, önvezető autókban is használható navigációs megoldását

A navigációs termékek piacán a következő években leginkább az NDS (Navigation Data Standard) szabványnak megfelelő termékeket lehet majd eladni: a német autógyártók már szinte kizárólag az ezzel kompatibilis rendszerekkel szerelik fel modelljeiket.

Az NNG egyben aktív tagja a nemzetközi nagyvállalatokat tömörítő NDS konzorciumnak, maga is szerepet vállal a jövő egységes adatstruktúrán alapuló navigációs rendszereinek kialakításában.

Az NNG terméke több más között a következő területeken jelentkező újszerű megoldásokkal múlná felül a versenytársak termékeit: önvezető autózásra való felkészülés, kimagasló felhasználói élmény, egyedi megoldások a felhő alapú infrastruktúrában.

A Projekt eredményei várhatóan 2020-2021-től már beépülnek az NNG által kínált termékekbe. A 2017-1.4.1-EXPORT-2017-00009 számú, „Multi-platform alapú, skálázható, moduláris felépítésű komplex hibrid navigációs rendszer fejlesztése, 60 új kutató-fejlesztő munkahelyet teremtve az NNG Kft-nél” című projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított támogatással, a Hazai vállalkozások exportorientációjú K+F tevékenységének támogatása (EXPORT_17) pályázati program finanszírozásában valósult meg.


Kulcsszavak: fejlesztés, navigáció, NNG, önvezető autó
 
A Nissan jövőképe a mobilitásról A Nissan jövőképe a mobilitásról Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén Új fejlesztésű elektromos versenyautót készítettek a BME mérnök hallgatói az idén A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján Vége lehet a felrobbanó akkumulátorok korának? Vége lehet a felrobbanó akkumulátorok korának?
 
Felmentették Carlos Ghosnt a Nissan elnöki tisztségéből

Felmentették Carlos Ghosnt a Nissan elnöki tisztségéből

2018. november 23.
Felmentette elnöki posztjáról Carlos Ghosnt a Nissan felügyelőbizottsága csütörtöki ülésén - jelentette a japán NHK tévécsatorna forrás megnevezése nélkül.
Részletek

Felmentették Carlos Ghosnt a Nissan elnöki tisztségéből

A Nissan szóvivője hírügynökségi megkeresésre nem kommentálta az értesülést. Carlos Ghosnt, a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség elnök-vezérigazgatóját hétfőn tartóztatták le a japán pénzügyi és tőzsdei törvények megsértésének vádjával.

Carlos Ghosn a vád szerint öt év alatt tényleges jövedelménél 5 milliárd jennel (40 millió euró) kisebb összeget jelentett a tokiói tőzsdének benyújtott beszámolókban, illetve más pénzügyi szabálytalanságokat is elkövetett és saját célra vett igénybe céges forrásokat.

Carlos Ghosn 1999 júniusában a Renault delegáltjaként ügyvezető igazgatóként kezdte pályafutását a Nissannál és nevéhez fűződik a cég megmentése a csődtől. 2000-ben a Nissan elnökévé, majd 2001-ben vezérigazgatójává lépett elő, mely utóbbi posztot 2017-ig tartotta meg.

A Nissan kilenctagú felügyelőbizottságában a Nissan öt igazgatója mellett a Renault két delegáltja, valamint "függetlenként" egy korábbi kormányhivatalnok és egy autóversenyző ül. Az NHK tévécsatorna jelentése szerint a felügyelőbizottság egyhangúlag döntött a felmentés mellett - í­rja a portfolio.hu.

Felmentették Carlos Ghosnt a Nissan elnöki tisztségéből

A Renault felügyelőbizottsága szerdai ülésén viszont nem mentette fel posztjáról Carlos Ghosn vezérigazgatót, hanem ügyvivőt nevezett ki helyettesítésére. A francia állam 15 százalékos részesedéssel rendelkezik a Renault autógyárban. A Nissan-Renault-Mitshubishi autógyári szövetség harmadik tagja, a Mitsubishi Motors felügyelőbizottsága jövő heti ülésén dönt Carlos Ghosn elnöki megbízatásáról – írja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: Carlos Ghosn, járműipar, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Lexus LS: Még fa – de már műalkotás Lexus LS: Még fa – de már műalkotás Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Valósággá válik az önműködő autó ebben az évtizedben Tíz másodperc alatt újratölthető elektromos buszt mutattak be Kínában Tíz másodperc alatt újratölthető elektromos buszt mutattak be Kínában Volvo FH és FH16 speciálisan kialakított kivitelben a Volvo Ocean Race-re Volvo FH és FH16 speciálisan kialakított kivitelben a Volvo Ocean Race-re
 
A SEAT 1400-as: 65 éves az első SEAT

A SEAT 1400-as: 65 éves az első SEAT

2018. november 23.
A SEAT 1400-as, melynek gyártása 65 évvel ezelőtt, 1953. november 13-án kezdődött, egy luxus kivitelű, elegáns személygépkocsi volt. Az első SEAT gyártású autó a márka történetének kezdetét jelezte, és megvetette jövőbeni sikereinek alapját. 
Részletek

A SEAT 1400-as: 65 éves az első SEAT

Az első SEAT 1400, amelynek rendszáma B-87.223 volt, a gyár alapítása után 3 évvel a Barcelona melletti Zona Franca vámszabad területen gördült le a gyártósorról, az első évben  napi  öt gépkocsi  volt a gyártási kapacitás. A gépkocsi ára akkor 117 000 peseta, azaz  megközelítőleg 705 euró volt. A SEAT 1400-ast a márka üzleti alapjainak megteremtésére szánták, és  egy elegáns négyajtós, orrmotoros, hátsó kerék hajtású személygépkocsi volt, ami alkalmas volt állami hivatalok autójának, vagy a tömegek szállítását végző taxinak is.

Lenyűgöző teljesítmény
 
A barcelonai üzemben a kezdetben 925 alkalmazottal gyártottak SEAT 1400-ast, melynek műszaki jellemzői a kort tükrözték: hosszában, az autó elején elhelyezett benzinmotor, mely a teljesítményt a merev hátsó tengelynek adta át, amelybe differenciálművet építettek.  A négyhengeres, 1395 köbcentiméteres motor négysebességes kézi sebességváltóhoz  kapcsolódott, maximális teljesítménye 44 lóerő volt, és 120 Km/órás csúcssebességet ért el. A SEAT 1400 külső megjelenésének formatervezési „ötletét” a korszak amerikai autóiról kapta: lekerekített hátsó forma  kúp alakú  hátsó lámpákkal, de ennél a gépkocsinál vezeték be a piacra a hajlított, egy darabból álló szélvédőt és a fűtésrendszert. Vonzó esztétikai tulajdonságai mellett a SEAT 1400  megfelelő teljesítményt is kínált, 48 literes üzemanyag tartálya pedig jelentős autonómiát biztosított a 100 kilométeren mért 10.5 literes fogyasztással.


A SEAT 1400-as: 65 éves az első SEAT

Sikerre gyártották
 
1954-ben 1 345 SEAT 1400-ast gyártottak, és ez  csupán a gépkocsi életciklusának kezdetét jelentette. A SEAT 1400-as család az 1400 „A” bevezetésével indult 1954-ben, az 1400 „B”-vel folytatódott 1956-ban, és az 1400 „C” bevezetésével teljesedett ki 1960-ban számos egyéb speciális változattal együtt. Ezeket a SEAT-okat gyakorlatilag 100%-ban a hazai piacon beszerzett alkatrészekből  gyártották. Az 1400-as nagyban hozzájárult a SEAT gyors növekedéséhez, noha a kezdeti gyártási számok alacsonyak voltak: 1954 végére 959 darabot szállítottak ki, míg egy évvel később a gyártás megközelítette a 3 000 darabot.  1956-ban 7 000 gépkocsit gyártottak,  ez a szám egy évvel később elérte a 10 000 darabot. Élettartamának végéig összesen 98 878 darabot  értékesítettek, mellyel a gépkocsi  biztosította helyét a történelemben.


Kulcsszavak: autógyár, jubileum, seat, Seat 1400
 
Fényes trófeák és nívós díjak ragyogták be a BMW centenáriumi évét Fényes trófeák és nívós díjak ragyogták be a BMW centenáriumi évét Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Csaknem harmadával csökkent az orosz gépkocsik exportja Csaknem harmadával csökkent az orosz gépkocsik exportja A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje
 
Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye

Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye

2018. november 23.
Az első tíz hónapban 32 százalékkal nőtt Romániában a járműgyártás teljesítménye.
Részletek

Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye

A román autógyártók és -importőrök egyesületének (APIA) adatai szerint a Ford Románia 119 042 járművet gyártott az első tíz hónapban, ami majdnem a háromszorosa a tavalyi 41 022 járműnek.

A Ford látványos növekedése azzal magyarázható, hogy az amerikai vállalat tavaly ősszel kezdte el gyártani a craiovai üzemében az Ecosport hobbiterepjárót, amely sokkal népszerűbb a B-Max modellnél, amit korábban gyártottak. Ennek köszönhetően a Ford Románia megháromszorozta romániai kivitelét.

A romániai autógyártók egyesületének (ACAROM) adatai szerint a francia Renault tulajdonában levő Dacia 7,7 százalékkal több, 280 973 járművet gyártott a tavalyi 260 698 darab után. A legtöbbet, 195 788-at a Dacia Duster modellből gyártottak, ezen kívül Sandero, Logan és Logan MCV modelleket szerelnek össze a mioveni-i üzemben.

Az első tíz hónapban 20 százalékkal több, 153 105 új gépjárművet értékesítettek Romániában a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezek közül 129 274 személygépkocsi volt, a többi haszonjármű.

Az első tíz hónapban 32 százalékkal bővült a román járműgyártás teljesítménye
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, románia
 
A Mercedes-Benz a legdinamikusabban fejlődő prémium autómárka Magyarországon A Mercedes-Benz a legdinamikusabban fejlődő prémium autómárka Magyarországon Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Értékesítési rekord februárban a BMW-nél Értékesítési rekord februárban a BMW-nél 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport 10,3 millió járművét szállította ki 2016-ban a Volkswagen-csoport Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi? Gondolta volna, hogy majdnem ugyanannyi nő vásárol autót, mint férfi?
 
Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

2018. november 23.
A Ford bemutatja az ötajtós és kombi karosszéria-változatokban készülő Focus Active modellváltozatot, ami pontosan azt a sokoldalúságot és kemény stílust kínálja, amit az európai SUV- és crossover-vásárlók egyre növekvő tábora igényel.
Részletek

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

Az ötajtós és kombi karosszéria-változatokban készülő, kemény külső stílusjegyeket hordozó Focus Active az emelt hasmagasság ellenére is megőrzi a Focus kategóriaelső menetdinamikáját, ami többek közt az egyedi futómű-konfigurációnak is köszönhető; ugyanakkor az autó remekül teljesít a rossz minőségű utakon, magasabb üléshelyzete pedig mind a városi forgalomban, mind az országutakon magabiztossággal tölti el vezetőjét.

Az egyre nagyobb számú európai SUV- és crossover vásárlók aktív életstílusához hasznos eszköz a Focus Active két új kapcsolható üzemmódja (Csúszós út és Lendület), akárcsak az alapáron kínált tetősínek, amelyekhez kerékpártartók és egyéb sportos kiegészítők rögzíthetők.

Az autóhoz a Ford erős és üzemanyag-takarékos 1,0 literes és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjai rendelhetők 182 lóerőig terjedő teljesítménnyel, illetve a Ford 1,5 literes és 2,0 literes EcoBlue dízelei 150 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata sebességváltók között választhatnak.

A vadonatúj Focusban a modern vezetéssegítő rendszerek még fejlettebb változatai mutatkoztak be, és ezek most az Active kivitelben is megjelennek: ilyen például a továbbfejlesztett Adaptív Sebességtartó Automatika, Adaptív Fényszórórendszer és Aktív Parkolóasszisztens.

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

“A Ford SUV-modellek októberi értékesítése több mint 19 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, és jelenleg az Európában eladott Fordok több mint egyötöde SUV,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A vadonatúj Focus Active nemcsak stílusában illeszkedik ehhez a trendhez, hanem olyan szolgáltatásaival is, mint az Üzemmódválasztó új opciói, amelyek révén az aktív életmódú családok immár a rosszabb utakat is meghódíthatják autójukkal.”

A vadonatúj Focus Active – az idén bemutatott Fiesta Active és a KA+ Active mellett – immár a harmadik modell a Ford új Active termékcsaládjában.

A rossz utakat is legyűri. Élvezetesen vezethető

Az ötajtós és kombi karosszériához alapáron kínált, kifinomult Ford futómű-konfiguráció, az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés a Focus Active modellben is megjelenik, méghozzá egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal és első-hátsó gömbcsukló-geometriával, amit kifejezetten az emelt hasmagassághoz terveztek a Ford mérnökei (a hasmagasság elöl 30, hátul 34 mm-rel magasabb a standard Focusnál).

A rezgéseket csillapító segédkerethez csatlakozó SLA rendszer optimális rugózási kényelmet és kormányreakciókat biztosít, kiváló egyensúlyt teremtve az első és a hátsó futómű teljesítménye közt, miközben a kerekek nagyobb úthibákon gördülnek át.

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

A heterogén anyagösszetételű perselyek merevségi karakterisztikája eltérő, amikor más és más irányokból éri őket terhelés, és hatékonyabban szűrik ki a kisebb felütéseket, javítva az NVH (zaj, rezgések és nyersesség) értékeket. A kombi modellváltozatok SLA futóműve egyedi geometriát mutat: a lengéscsillapítók áthelyezésének köszönhetően az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra, ugyanakkor ezzel a megoldással sikerült a lehető legnagyobb csomagteret és szélesebb raktérpadlót kialakítani.

A rossz utak hatékony legyűrése és a strapabírás érdekében a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, de az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal. A Focus modellből már ismert Normal, Sport és ECO kapcsolható üzemmódok mellett a Focus Active változatban két új beállítás is megjelenik:

• A Csúszós út üzemmód megváltoztatja az ESC és a Kipörgésgátló beállításait, hogy a vezető a rossz tapadású útfelületeken, például havon vagy jégen is magabiztosan uralhassa az autót; ilyenkor a kerekek még kevésbé hajlamosak a kipörgésre, különösen amikor a jármű álló helyzetből indul el. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit

• A Lendület üzemmód segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken, például homokon; a rendszer a blokkolásgátló áthangolásával több csúszást engedélyez a kerekeknek; a Kipörgésgátló kevésbé aktív, hogy a gumiabroncs barázdáiból kipöröghessen a beletapadt homok, hó vagy sár. Ebben a beállításban a rendszer passzívabbra hangolja a jármű gázreakcióit

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

Kemény, tágas és sokoldalú

Az autó egyedi külső-belső stíluselemei hatásosan hangsúlyozzák ki a Focus Active különleges és kemény karakterét. A hálómintás, sötét színű hűtőrácsot sötét keret szegélyezi, és a jármű oldalát az első lökhárítótól a kerékíveken át a hátsó részig végigfutó, látványos védőelemek burkolják.

A Focus Active első és hátsó lökhárítója is egyedi kialakítású, akárcsak az ezüstszínű első-hátsó alsó védőelemek és a könnyűfém keréktárcsák. Az autó élénk színpalettáján az új Metropolis White és Orange Glow fényezések is megjelennek, és a vásárlók – a kiválasztott színárnyalattól függően – akár más színű tetőfényezést is rendelhetnek.

Az utastér kiváló minőségérzetéről bőrborítású kormánykerék és váltógomb, ragyogóra fényezett műszerfal- és ajtópanel-betétek, valamint Active küszöbdíszlécek gondoskodnak. A magas oldalpárnázású üléseket különleges Active szövetkárpit borítja, amit – a szőnyegek szegélyéhez hasonlóan – kék öltések díszítenek.

A vadonatúj Focus jóval tágasabb belső teret kínál, mivel tengelytávolsága több mint 50 mm-rel hosszabb a kifutó modellénél, padlója pedig sík kialakítású. Az elöl ülők rendkívül bőséges, 1421 mm-es válltérrel gazdálkodhatnak, és a műszerfal formája is tovább növeli a teret. A keskenyebb középkonzol, az elektromos parkolófék és a nyolcfokozatú automata sebességváltó forgókapcsolója szintén olyan megoldások, amelyek sok helyet szabadítanak fel a vezető és az első utas körül.

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

A hátsó utasok kategóriaelső lábtere több mint 50 mm-rel nagyobb, mint az előző Focusban, és a hátsó válltér is majdnem 60 mm-t gyarapodott. A térérzetet tovább erősíti a hátsó ajtó dizájnja: az oldalablakok belenyúlnak a hátsó oszlopba, így a kabin még nyitottabbnak tűnik.

A Focus Active számos praktikus és kényelmi megoldást kínál a kalandvágyó családok számára. A Ford kézhasználat nélküli csomagtérajtó-technológiájával a kombi változat hátsó ajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember egyszerűen meglendíti a lábát a lökhárító alatt, így akkor is egyszerű pakolni, ha valakinek mindkét keze tele van kempingfelszereléssel.

A kalandozásból természetesen a család legjobb barátja sem maradhat ki: a kombi csomagterét úgy alakították ki a mérnökök, hogy elférjen benne egy nagyméretű, akár 1653 literes kutyaketrec. A Ford a használaton kívüli kalaptartó elhelyezésére új megoldást dolgozott ki: ez az elem ezentúl pontosan befér az új csomagtérpadló alá, és az új, egyszerű húzófülekkel egyszerűen kiemelhető a helyéről.

A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül (ami a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható), illetve hangutasításokkal kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, emellett pedig a prémium minőségű B&O PLAY hangrendszer is elérhető, ami koncerttermi zenei élményt kínál az autó utasai számára.

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

A Focus Active vásárlóinak immár a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A műszerfal alatt elhelyezett vezeték nélküli töltő révén az autósok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal; a berendezés automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

Kellemes autózás: fejlett motorok és technológiák

A vadonatúj Focus Active kínálatában is megtalálhatók azok a fejlett vezetéssegítő rendszerek, amelyek a vadonatúj Focusban mutatkoztak be. E technológiáknak köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót.

• Az Adaptív Sebességtartó Automatikát immár Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban
• Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és a Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására
• Az Aktív Parkolóasszisztens 2 immár maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásra
• Megjelenik a Ford első Head-up display (HUD) rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról
• A Kikerülő Kormányzási Asszisztens a szegmensben elsőként bevezetett technológia, amely segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést az előtte hirtelen megálló vagy erősen lassító járművel

egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye

A Focus Active vásárlói a modern Ford EcoBoost benzinmotorok és az erős, de finom járású Ford EcoBlue dízelek kínálatából válogathatnak. Az erőforrásokhoz alapáron járó Auto Start-Stop rendszer tovább csökkenti az autók üzemeltetési költségét; a simán kapcsoló hatfokozatú manuális, illetve az új nyolcfokozatú automata sebességváltó pedig erőlködés nélkül továbbítja a vonóerőt a kerekekhez. A kifinomult nyolcfokozatú egység mindig az autós vezetési stílusához igazítja a fokozatváltásokat.

A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes, 125 lóerős EcoBoost blokkjával az autó legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 107 g/km. Az 1,5 literes EcoBoost motor 150 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással áll rendelkezésre. A Ford 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue dízelének legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 93 g/km. A 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue esetében ugyanezek az értékek 4,4 l/100 km és 114 g/km.

A vadonatúj Ford Focus Active már megrendelhető a márkakereskedésekben. Az autó a németországi Saarlouise üzemben készül, az iparágban élenjáró gyártási technológiák alkalmazásával.


Kulcsszavak: bemutató, Focus Active, ford, új modell
 
Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus A Ford GT tökéletes országúti versenygép, aminek teljesítményét 50 szenzor és 25 számítógép támogatja A Ford GT tökéletes országúti versenygép, aminek teljesítményét 50 szenzor és 25 számítógép támogatja Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatkozik be a vadonatúj Mustang Bullitt™ és a Ford Performance által tuningolt SUV, Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatkozik be a vadonatúj Mustang Bullitt™ és a Ford Performance által tuningolt SUV, Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat
 
A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött

A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött

2018. november 22.
A mindennapi használat és a tudományos kutatás céljait egyaránt szolgálja az a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás szedán, amelyet a napokban vettek át a University College London képviselői.
Részletek

A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött

A világ tíz legjobb felsőoktatási intézménye közé sorolt  University College London (UCL) munkatársai mostantól a világ legnépszerűbb hidrogén üzemanyagcellás járművével, a működése során kizárólag tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai szedánnal járhatnak. A járművet a csekély károsanyag-kibocsátású járművek hivatala (LOEV), a Hydrogen Mobility Europe (H2 ME) szervezet, valamint a Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU) kezdeményezése támogatásával szerezte be az egyetem. Amellett, hogy a Toyota az intézmény központi épülete és a most épülő, fejlett hajtástechnológiai laboratórium között biztosít emissziómentes közlekedést, az egyetem elektrokémiai innovációs laboratóriumának azon kutatásaiban is központi szerephez jut, amelyek az üzemanyagcellák és az új akkumulátortechnológiák kombinálásának lehetőségeit vizsgálják.

„Kutatásaink bebizonyították, hogy az üzemanyagcella komoly alternatívát jelent a belső égésű motorokkal szemben. Az autót London zsúfolt útjain fogjuk tesztelni. Munkánk következő fázisában autóipari felhasználásra szánt hibrid, akkumulátoros és üzemanyagcellás rendszereket fejlesztünk és vizsgálunk. A rendelkezésünkre bocsátott Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsi még inkább megerősíti globális vezető szerepünket az üzemanyagcellás kutatások és fejlesztések terén” – nyilatkozta a laboratórium vezetője, Dr. Michael Whiteley, aki kulcsszerepet játszott a gépkocsi megszerzésében.

A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött

„Bízunk benne, hogy a Mirai szedánban megtestesülő technológiai áttörés a tudósok új generációját segíti majd ahhoz, hogy feltérképezzék, milyen módokon tökéletesítheti a jövő hajtásláncait az üzemanyagcella” – fűzte hozzá Paul Van der Burgh, a Toyota Great Britain elnöke és ügyvezető igazgatója. „A Toyota meggyőződése szerint a hidrogén rendkívül ígéretes, mint tiszta, praktikus és bőségesen előforduló energiaforrás, és aktívan támogatja mindazon kutatásokat, amelyek arra irányulnak, hogyan lehetne az előnyöket a társadalom javára fordítani.”

A Mirai üzemanyagcellája a fedélzeten tárolt hidrogénből, a légkör oxigénje segítségével állít elő elektromos energiát, valamint melléktermékként vizet. Az autó egyetlen feltöltéssel közel 500 kilométert képes megtenni, kiürült hidrogéntartálya néhány perc alatt teljesen feltölthető. A Mirai a világ legnépszerűbb üzemanyagcellás személyjárműve, a mai napig több mint 4000 darabot adtak el belőle világszerte.
Kulcsszavak: hidrogén, Mirai, toyota, üzemanyagcella
 
Hétvégén érdemes Toyotát venni Hétvégén érdemes Toyotát venni Csökkent a járműgyártás Csehországban Csökkent a járműgyártás Csehországban A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t A CES kiállításon a Hyundai bemutatta első üzemanyagcellás modelljét, a NEXO-t Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 41 - 50