Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 41 - 50
Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

2021. január 05.
A Toyota e-Palette alapú járművei hamarosan megjelennek a MaaS (Mobility as a Service – azaz mobilitási szolgáltatások) alkalmazásokban: az új autonóm járművek első felhasználási helye a Toyota tökéletes konnektivitású jövő-városa, Woven City lesz.
Részletek

Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

A szolgáltatás biztonságának, kényelmének és megbízhatóságának alapja a rendszer Toyota Gyártási Rendszer (TPS) alapú szervezése és működtetése.

A Toyota bemutatta az akkumulátoros, tisztán elektromos hajtású e-Pallette-re épülő önvezető járművek irányítási és szolgáltatásszervezési rendszerét. Az e-Palette alapú elektromos autók az Autono-MaaS alkalmazás elemeiként kínálnak majd autonóm szolgáltatásokat. Több partnerrel együttműködésben, az új járművek a tervek szerint a Toyota tökéletes, és teljes konnektivitású minta-városában, a Japánban, a Fuji hegy lábánál elhelyezkedő Woven Cityben működnek majd először, de más, már kereskedelmi alapú alkalmazásuk is a tervek között szerepel a 2020-as évek elejétől.

Amikor a Toyota elnöke, Akio Toyoda 2018 januárjában, a CES-en (Consumer Electrinics Show, Las Vegas) bejelentette, hogy célja a márka komplex mobilitási szolgáltatóvá fejlesztése, egyben az e-Palette-et is bemutatta, mint a Toyota autókon túlmutató mobilitási szolgáltatásainak majdani alapját. Az önvezető funkciókkal is felvértezett e-Palette a tavalyi Tokiói Autószalonon mutatkozott be először, nyilvános üzemben pedig a jövő évi Tokiói Olimpián szerepel elsőként: az olimpiai és paraolimpiai faluban működő, körforgalmú buszjárat járműveinek alapját adja majd.

A koronavírus-járvány alaposan felforgatta mindannyiunk életét, és egyben előhozta a megfelelő távolságtartás iránti igényt a tömegközlekedésben, miközben komolyan megnövelte az árucikkeket kiszállító vállalkozások terhelését is.

Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

Az öregedő, zsugorodó fejlett társadalmak önmagukban is komoly mobilitási kérdéseket vetnek fel, így a jövőben minden bizonnyal egyre nagyobb szükségünk lesz olyan megoldásokra és szolgáltatásokra, amilyeneket az e-Palette, és az egyéb Autono-MaaS megoldások képesek számunkra nyújtani. A fenti kihívásokra adandó válaszként a Toyota célja a „just-in-time” rendszerű mobilitási szolgáltatások bevezetése, azaz hogy a felhasználók (és az áruk is) akkor és úgy jussanak el úti céljukhoz, ahogyan és amikor az a legmegfelelőbb.

Ahhoz, hogy az ilyen rendszerek a kellő rugalmassággal és az elvárható, tökéletes pontossággal működjenek, elengedhetetlen a megfelelő szervezési, szabályozási és irányítási rendszer. A vállalat ezért a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) alapjaira épülő rendszert dolgozott ki, kifejezetten az e-Palette alapú járművek forgalmának irányítására és működésük szervezésére. Ez a Toyota Mobilitási Szolgáltatások Platform (MSPF) új szolgáltatásainak formájában jelenik meg, a járművek oldaláról az Autonóm Mobilitásirányítási Rendszer (AMMS) részeként - hogy a járműveket egymással és a rendszerrel összekapcsolja -, és az e-Palette Feladatkiosztási Platform (e-TAP) elemeként az emberek közötti kapcsolatok szervezésében.

A cél a várakozási idők minimalizálása, a forgalmi dugók csökkentése, valamint ennek révén a forgalom biztonságosabbá, megbízhatóbbá és kényelmesebbé tétele. A lehető legmegbízhatóbb TPS-alapú, valós idejű szolgáltatás érdekében az AMMS akkor és oda küldi az e-Palette alapú elektromos járműveket, amikor és ahol szükség és igény van rájuk.

Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

A szolgáltatás - vagyis az e-Palette járművek forgalma - rugalmasan alakítható és időzíthető a pillanatnyi igényeknek megfelelően. Ha az igények növekedésével újabb járművek csatlakoznak a szolgáltatásba, a rendszer automatikusan egyenletesre szabja a követési időket. Az irányítás folyamatosan figyeli valamennyi jármű műszaki állapotát, és ha hibát észlel, a kocsit visszairányítja a telephelyre, majd másikat állít üzembe helyette.

Vészhelyzetben a járművek távolról is leállíthatók és újra is indíthatók az utasok maximális biztonsága érdekében. A „Jidoka” (emberi automatizálás) szabályozási elv részeként a TPS-t és az e-TAP-ot vizuális funkciókkal is kiegészítették. Ennek révén egy diszpécser egyszerre több autót is felügyelhet és kezelhet. Az esetleges javítási vagy vészhelyzeti információk és utasítások automatikusan érkeznek meg a megfelelő alkalmazottakhoz, nemcsak az irányításban dolgozókhoz, hanem a karbantartást végzőkhöz is. Így az állásidő minimálisra csökken, és kisebb munkaerői létszámmal is biztosítható a szolgáltatás pontossága és magas színvonala.

"Az elnökünk, Akio Toyoda által a közelmúltban, a cég gazdasági eredményeinek ismertetése kapcsán megfogalmazottak alapján, a Toyota bárki számára elérhető mobilitási szolgáltatóként tekint jövője elé. Hisszük, hogy minden egyes Toyota-alkalmazott a világ és az emberiség boldogsága, boldogulása érdekében tevékenykedik, hiszen ez a küldetésünk. E küldetés beteljesítésének egyik eszköze az e-Palette. A hozzá illeszkedő operációs rendszerrel ez a technikai alap komolyan hozzájárul előbb Woven City, majd az egész világ fejlődéséhez." – avat be Keiji Yamamoto, a Toyota Connected elnöke.

Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei

A kifejezetten emberközpontúan működő Woven City a Toyota teszt-terepe, méghozzá kimondottan olyan technológiák fejlesztésére, mint az önvezetés, a MaaS, a személyes mobilitási szolgáltatások, a robotika, az okos otthonok és a mesterséges intelligencia.

Az e-Palette alapú járművek tökéletesen illenek ebbe a környezetbe. A valós üzemi körülmények között végzett tesztek rengeteg hasznos információval szolgálnak majd a járművek és a teljes üzemeltetési rendszer további finomítása és fejlesztése, kényelme, megbízhatósága és biztonsága szempontjából. A Toyota és partnerei már az e-Palette alapú járművek kereskedelmi forgalmának bevezetésén dolgoznak; a megcélzott határidő a 2020-as évek eleje.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, önvezető autó, toyota
 
Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Hamarosan az utakon lesznek a Toyota akkumulátoros elektromos önvezető e-Palette alapú járművei Új szériát gyárt a Volkswagen: jön az elektromos bogár Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Elképesztő villanyautó koncepcióval rukkolt elő a VW Elképesztő villanyautó koncepcióval rukkolt elő a VW Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője
 
Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

2021. január 05.
Középpontban a jövő technológiái közel 17 milliárd eurónyi előzetes kiadással. A összberuházás közel fele az elektromobilitás, a hibridizáció és a digitalizáció területét érinti. Következetes együttműködés a Volkswagen Csoporton belül, mind az alkotóelemek, mind a szoftverek tekintetében.
Részletek

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére - továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják.

A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő - együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető üzleti tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez szükséges erőforrás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az AUDI AG felügyelőbizottságának elnöke.

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi jövőbe mutató területeit, az elektrifikációt, a hibrid technológiát és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az átalakítás során. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez számos projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban található üzemei pedig hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – hangsúlyozta Peter Mosch, az AUDI AG felügyelőbizottságának alelnöke és az AUDI AG üzemi tanácsának elnöke.

Elektrifikáció és hibridizáció

2021. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére illetve tárgyi eszköz beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric - PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB).

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza.

Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az AUDI AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 kizárólag elektromos hajtással rendelkezik majd.

Digitalizáció és a Car.Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció esetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most még hatékonyabban kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann veszi át a Car.Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák tapasztalatának egyesítése és bővítése.

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat tartalmazó operációs rendszert hoz létre a Volkswagen Csoport minden járműve számára. A Car.Software-Organization feladata többek között az önvezetést támogató funkciók további fejlesztése.

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

„A beruházási terveink egyértelműen megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, teljes elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és letisztultságot megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Átalakítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi.Zukunft alap megállapodásnak köszönhetően jelentős előnyre tesz szert a márka a hatékonyság terén. Egyedül az Audi Átalakítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett.

A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az AUDI AG továbbra is azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi.Zukunft megállapodás megteremti az AUDI AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

Arno Antlitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja így nyilatkozott: „Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot biztosít a jövő technológiáiba történő folyamatos befektetésekhez és ezzel jelentősen hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.


Kulcsszavak: audi, e-mobilitás, elektromos autó
 
Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autóknak építenek két töltőállomást Nagykanizsán Elektromos autóknak építenek két töltőállomást Nagykanizsán A Volkswagen nagyon komolyan gondolja az elektromos piacot A Volkswagen nagyon komolyan gondolja az elektromos piacot Új funkciók érkeznek a Teslákba Új funkciók érkeznek a Teslákba Hét díj a négykarikás márkának Hét díj a négykarikás márkának
 
A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

2021. január 04.
A Volkswagen Group Components első bepillantást enged a valós prototípusokra. A töltés és a töltési rendszerek kombinálása alapvető kérdést jelentenek a Group Components-nél.
Részletek

A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

A Volkswagen Group Components első bepillantást enged mobil töltőrobotjának prototípusaira. Ez az egyik elképzelt töltési koncepció, amely a Volkswagen reményei szerint az elkövetkező években kibővíti a töltési infrastruktúrát. Feladata: a járművek teljesen önálló feltöltése korlátozott parkolóhelyeken, például földalatti parkolókban. „A mindenütt jelen lévő töltési infrastruktúra kulcsfontosságú tényező az elektromos mobilitás sikerében. Töltőrobotunk csak egy a számos megközelítés közül, de kétségtelenül az egyik leglátványosabb”- magyarázza Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója.

Teljesen autonóm töltés

Az alkalmazással vagy a Car-to-X kommunikációval elindított töltőrobot teljesen autonóm módon működik. Önállóan irányítja a töltendő járművet és kommunikál vele: a töltőaljzat fedelének kinyitásától a dugó csatlakoztatásáig és leválasztásáig. A teljes töltési folyamat emberi részvétel nélkül zajlik. Több jármű egyidejű feltöltésére a mobil robot egy pótkocsit, lényegében egy mobil energiatároló egységet mozgat a járműhöz, összeköti, majd ezt az energiatároló egységet használja az elektromos jármű akkumulátorának feltöltésére. Az energiatároló egység a töltés során a járműnél marad.

A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

Közben a robot más elektromos járműveket tölt. A töltési szolgáltatás befejezése után a robot önállóan összegyűjti a mobil energiatároló egységet, és visszaviszi a központi töltőállomásra.

Thomas Schmall, a Volkswagen Group Components vezérigazgatója szerint: „A hatékony töltési infrastruktúra kiépítése a jövőben központi feladat, amely az egész szektor számára kihívást jelent. Olyan megoldásokat fejlesztünk, amelyek segítenek elkerülni a költséges egyedi megoldásokat. A mobil töltőrobot és a rugalmas gyorstöltő állomásunk csak két ilyen megoldás.” Az üzleti egység jelenleg egy teljes DC töltőcsaládon dolgozik. A rugalmas gyorstöltő állomást 2021 elején dobják piacra. A DC wallbox immáron több hete különböző német vállalatok telephelyein van próbaüzemben. A mobil töltőrobot sikeresen elérte a prototípus állapotát, és most átfogóan tovább fogják fejleszteni. A piaci érettség egyik előfeltétele a Car-to-X kommunikáció az autonóm töltési folyamat megkönnyítése érdekében.

Tekintettel e kérdés döntő fontosságára, a jövőben a Volkswagen Group Components lesz többek között felelős a Volkswagen-csoport minden töltési tevékenységéért és töltési rendszeréért. A cél az, hogy a töltőrobotot átfogó koncepcióba integrálják, amely az elektromos mobilitás hosszú távú sikerére és ezáltal a szállítás villamosítására összpontosít. „Ennek alapvető előfeltétele a töltési infrastruktúra kiépítése.

A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása

De ennek igény vezéreltnek és hatékonynak kell lennie” - folytatja Schmall. „Fejlesztéseink nem csak az ügyfelek igényeire és az elektromos járművek műszaki előfeltételeire összpontosítanak. Figyelembe veszik a potenciális partnereknek kínált gazdasági lehetőségeket is.” Lehetővé teszik a parkolóhelyek és a földalatti parkolók üzemeltetőinek, hogy a mobil töltőrobot segítségével gyorsan és egyszerűen „felvillanyozzák” az összes parkolóhelyet. Ez csökkenti a szükséges építési munkákat, ugyanakkor csökkenti a potenciális költségeket.


Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, volkswagen
 
Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók 2020-ban tömegével jönnek az elektromos autók Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly
 
Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása

Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása

2021. január 04.
Megjelent a fővárosi Blaha Lujza tér felújításának tervezési és kivitelezési munkáiról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása az Európai Unió hivatalos lapjában - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-t.
Részletek

Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása

Eredményes eljárás esetén a Blaha Lujza téren egy új arculatú, a mai városi használati igényeket kielégítő, nagyvonalú belvárosi közösségi tér jöhet létre 2022 őszére - közölte a BKK.

Az egyik legforgalmasabb fővárosi csomópont felújításának fő célja a tér élhetőségének javítása - tették hozzá.

Azt írták: több mint öt évtized után új, egységes arculatú térként újul meg Budapest jelentős történelmi és szellemi örökséggel bíró, ikonikus városi csomópontja, találkozóhelye, a Blaha Lujza tér.

A tervek szerint a köztéren jelentősen nő a zöldfelületek aránya, a korábbi tervekkel ellentétben kevesebb fát vágnak ki, és a tervezettnél több facsemetét ültetnek. Továbbá a felszíni csomópontot teljes mértékben akadálymentesítik, felújítják az aluljáró szigetelését, nyilvános WC-t építenek, és részben módosul a teret határoló utak forgalmi rendje is - sorolták.

Ugyanakkor az aluljáró belső burkolatainak felújítása és a Somogyi Béla utca átépítése opciós tételként szerepel a tenderben. Ez azt jelenti, hogy megfelelő ajánlatok esetén, városvezetői döntést követően hívja majd le a BKK - ismertették.

Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása

Hozzáfűzték, hogy a felújítást a magyar állam is támogatja, ugyanis a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának október 15-i ülésén a kormány ígéretet tett egymilliárd forint összegű támogatás biztosítására.

A támogatói okirat aláírása az eredményes eljárás egyik feltétele, a tér átépítésének koncepciójába nemcsak a szakma, hanem a helyi lakosok javaslatait is beépítették - tartalmazza a közlemény.

Kulcsszavak: bkk, Blaha Lujza tér, felújítás, főváros
 
Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása Szombaton megdőlt a MOL Bubi bérlési csúcsa Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Visszavonták a taxirendelet módosítását Visszavonták a taxirendelet módosítását Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Skoda: megalapozatlanok és hamisak a BKK állításai Ferenciek tere - Jelentős forgalomkorlátozás lép életbe szombaton Ferenciek tere - Jelentős forgalomkorlátozás lép életbe szombaton
 
Magyar Lízingszövetség: Már 10 milliárd felett a nagycsaládosok

Magyar Lízingszövetség: Már 10 milliárd felett a nagycsaládosok

2021. január 04.
Az idén összesen 3580 darab új, hétüléses autó megvásárlására kötöttek lízingszerződést az államilag támogatott program keretében – közölte a Magyar Lízingszövetség. Ezzel a lízingcégek által finanszírozott összeg átlépte a 10 milliárd forintos határt.
Részletek

Magyar Lízingszövetség: Már 10 milliárd felett a nagycsaládosok

A program tavaly júliusi indulása óta 5398 autó került az érintettekhez, az egy-egy autóra jutó átlagos lízingösszeg pedig 2,9 millió forintot tett ki.

Szintet léptek az állami támogatással új, hétüléses autót lízingfinanszírozás keretében vásárló nagycsaládosok. Novemberben ugyanis az általuk idén igénybe vett finanszírozott összeg meghaladta a 10 milliárd forintot – közölte a Magyar Lízingszövetség. Ebben az évben egészen pontosan 10,54 milliárd forint forrást biztosítottak a lízingcégek összesen 3580 darab autó megvásárlásához.

„Milliárdok hét ülésen”

„A nagycsaládosok számára elérhető autóvásárlási program keretében az állam az új hétüléses autókhoz a vételár felét, maximum 2,5 millió forintot biztosít vissza nem térítendő támogatásként a három- vagy több gyermeket nevelő családoknak. A program tavaly júliusi indulása óta pedig összesen 15,8 milliárd forinttal finanszírozták a nagycsaládosok autóvásárlásait a Lízingszövetség tagvállalatai” – mondta Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára.

A friss adatokból kiderül, hogy idén május óta az egy-egy autóra jutó átlagos lízingösszeg meghaladta a 3 millió forintot. „Tavaly július óta pedig az egy autóra jutó átlagos finanszírozott összeg pedig 2,92 millió forintot tett ki” – tette hozzá a Magyar Lízingszövetség főtitkára.

Magyar Lízingszövetség: Már 10 milliárd felett a nagycsaládosok

A program iránti érdeklődés folyamatosan magas: 2020 második felében a megkötött szerződések és a leadott kérelmek száma havonta jellemzően 250 - 300 darab körül alakult, ami azt jelzi, hogy a koronavírus második hulláma kevésbé érezteti hatását ezen a területen.

Tóth Zoltán azt is elmondta, hogy a legtöbb finanszírozási kérelmet továbbra is pozitívan bírálják el a lízingcégek. A program rajtja óta az igénylők mindössze 5 százalékánál nem került sor a szerződéskötésre.

A Magyar Lízingszövetség egyúttal közölte, támogat minden olyan kezdeményezést - a nagycsaládosok autóvásárlási programja mellett például a tisztán elektromos autókhoz biztosított kedvezményeket - amelyek elősegíti, hogy korszerűbb, környezetbarátabb járművek fussanak a magyar utakon.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, nagycsaládos kedvezmény, támogatás
 
Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon A Nissan a világon elsőként adott el autót a Twitteren A Nissan a világon elsőként adott el autót a Twitteren Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon
 
Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

2021. január 04.
Nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann.
Részletek

Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója

Nem tartja helyesnek az autóipar állami támogatását a koronavírus-válság miatt az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann.

"Nem helyeslem az autóipar további támogatását" - fogalmazott az Audi vezérigazgatója a Süddeutsche Zeitung lapnak adott interjúban. "A koronavírus-válság megfosztott bennünket teljesen a nyereségünktől. Oké, rendben van. De ezt szinte minden vállalatunk - a gyártókat és a beszállítókat is beleértve - túl fogja élni" - mondta.

Nem így viszont a vendéglátóiparban és a rendezvényszervezők esetében, ahol nagyon sok cég végleg kénytelen lesz lehúzni a rolót. "Ez nagyon bánt engem. Ez egyszerűen tragédia. Az, hogy mi elveszítjük forgalmunk tíz százalékát, az nem tragédia. Túltesszük magunkat rajta és minden megy tovább a régiben."
Kulcsszavak: audi, autóipar, koronavírus
 
Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz Több mint négy millió kompakt autót értékesített a Mercedes-Benz Június közepén avatják az Audi új gyárát Győrben Június közepén avatják az Audi új gyárát Győrben A kecskeméti Mercedes gyár is leáll A kecskeméti Mercedes gyár is leáll Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában A Volkswagen Truck & Bus továbbra is piacvezető Braziliában
 
Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

2021. január 04.
Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak, az Egyesült Arab Emírségek legújabb nemzetközi légitársagának - tájékoztatta erről az MTI-t a Wizz Air csoport.
Részletek

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak

A közlemény szerint a görög fővárosba január 15-től indulnak járatok, a légitársaság február 4-től pedig Abu-Dzabiból Theszalonikibe is küld járatokat.

Az útvonalhálózat bővülni fog, ahogy a tervezett úti célok felkerülnek a járványügyi szempontból zöldnek nevezett országok listájára - közölte a vállalat jelezvén, hogy készen állnak a repülésre. Az eredetileg bejelentett útvonalhálózat része volt Alexandria, Kutaiszi, Lárnaka, Odessza és Jereván is.

A közleményben kiemelték: az új Airbus A321neo repülőgépekből álló flottával a régióban jelenlévő versenytársakhoz képest a Wizz Air Abu Dhabinak lesz a legkisebb ökológiai lábnyoma.

A Wizz Air Abu Dhabi az ADQ és a Wizz Air közös vállalkozása. A Londoni Értéktőzsdén jegyzett Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága, jelenleg 136 darab Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet.

A Wizz Air árbevétele első fél éves jelentése szerint (a szeptember 30-at megelőző 6 hónapban) 71,8 százalékkal 471,2 millió euróra zuhant. A légitársaság egyszeri tételektől tisztított adózott eredménye tavaly ugyanebben az időszakban még 368,8 millió euró volt, idén viszont 144,9 millió eurós adózott veszteséget könyvelt el.

Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak
Kulcsszavak: légitársaság, repülő, wizz air
 
Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata Leszállt Moszkvában a Wizz Air első járata Athén lesz az első úti célja a Wizz Air Abu Dhabinak Felszökött az Aeroflot profitja Az Airbus vezérigazgatója szerint kivonulhat a cég Nagy-Britanniából Az Airbus vezérigazgatója szerint kivonulhat a cég Nagy-Britanniából Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban Nőtt az Air France-KLM és az IAG, csökkent a Lufthansa-csoport utasainak száma januárban
 
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

2021. január 03.
Szebbek, jobbak, gyorsabbak lesznek az új budapesti HÉV-ek: a csepeli, a ráckevei és a szentendrei vonal fejlesztése Budapesten ma a legnagyobb közlekedési adósság és egyúttal a legfontosabb közlekedési beruházás, amelynek jelenleg az első, tervezési szakasza indult el - tájékoztatta a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) az MTI-t.
Részletek

BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A központ közleményében hangsúlyozta, a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabban közlekedhetnek majd a HÉV-ek a három érintett vonalon, így a sebességük egyes elővárosi szakaszokon akár az óránkénti 100 kilométert is elérheti majd. Megújul a pálya és az állomások, valamint új, akadálymentes, klimatizált kocsik is érkeznek majd.
   
A gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatásnak és a déli HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításának köszönhetően a ráckevei vonal utasforgalma több mint kétszeresére nőhet, ugyanakkor az utasok száma jelentősen növekedhet a másik két vonalon is - fejtette ki a BFK.
   
Hangsúlyozták, a tervezés során folyamatosan egyeztetnek az érintett kerületek és települések önkormányzataival.
   
A BFK célja, hogy mindenki gyorsabban és kényelmesebben célba érjen, kevesebb legyen a dugó és tisztább legyen levegő, klímabarátabb a város - olvasható a közleményben.
   
Budapest közlekedésének legnagyobb kihívása, hogy az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan jönnek autóval Budapest belső részeibe, amire a versenyképes közösségi közlekedés, sok P+R parkoló és a hiányzó peremhidak, körúti elemek megépítése a megoldás - írták.
   
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A most induló HÉV-fejlesztéssel a kormány újabb jelentős lépést tesz Budapest közösségi közlekedésének fejlesztése érdekében - idézi a BFK Fürjes Balázst, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt.
   
Közölték, a fejlesztés első ütemében a HÉV-ek a Közvágóhídnál a föld alá süllyednek, és egy Boráros téri megállóval érik majd el a Kálvin téri állomást. Ezáltal a Duna-parti sávról eltűnhet a HÉV-vágány és egy összefüggő, új zöld sétány jöhet létre - tették hozzá.
   
A szentendrei (H5-ös) vonalon modern, akadálymentesített megállókat, Békásmegyertől Szentendréig teljesen felújított vasúti pályát terveznek, aminek köszönhetően lehetőség nyílik a sebességkorlátozások megszüntetésére és a szerelvények sebességének növelésére is. A HÉV menetideje Szentendre és a Batthyány tér között akár 6 perccel is csökken majd, a járatok 4-5 percenként követhetik egymást, és vonalon gyorsított járatok is közlekedhetnek majd - fűzték hozzá.
   
A ráckevei (H6-os ) és a csepeli (H7-es) HÉV vonalán ugyancsak teljes felújítás várható, akadálymentesítik a megállókat, megújítják az utastájékoztatást, rendezik az állomások környezetét és megszüntetik a sebességkorlátozásokat.

    BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A fejlesztések eredményeképp mind a Dél-Pesten, mind a Csepel-szigeti és dél-pesti agglomerációs településeken élők számára jelentősen javul a települések közötti közlekedés, a főváros belső kerületeinek elérése, és a közösségi közlekedés versenyképes alternatívát kínál majd az egyéni közlekedéssel szemben. A menetidő a ráckevei és a csepeli vonalon csökken majd: Ráckevéről 30 perccel, Csepelről 7 perccel rövidebb idő alatt lehet majd a Kálvin térre jutni - írták.
   
A BFK kitért arra is, hogy a fejlesztés keretében lecserélik a 44 éves átlagéletkorú, mára már teljesen elöregedett HÉV-kocsikat is. Az újak akár 100 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek majd, 700 utast szállíthatnak, lesz bennük legalább 4 kerekesszékes ülőhely, és alkalmasak lesznek kerékpárszállításra is. Az új járműveknek egyterű, teljes hosszában átjárható, tágas belső terük lesz. A MÁV-HÉV Zrt. lebonyolításában zajló - 42, opcionálisan pedig további 12 jármű - beszerzési tenderre két vezető nemzetközi járműgyártó jelentkezett, a francia Alstom és a svájci Stadler - közölték.
   
A központ emlékeztetett, a projekt műszaki tartalmát a fővárosi önkormányzat bevonásával alakították ki a 2018-as kormánydöntés időszakában, és a beruházást támogatásáról biztosította a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa idén februárban.
   
A projekthez nyújtott összes vissza nem térítendő támogatás 13,7 milliárd forint, a beruházás a BFK és a MÁV-HÉV Zrt. konzorciuma által, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alapok és Magyarország költségvetésének társfinanszírozásával, a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
   
BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV

A ráckevei HÉV külső szakaszán a kiviteli tervek 2022 második felére lesznek készen, a Kálvin térig tartó alagúti szakasz tervezése pedig 2023 első félévében zárul. Az 5-ös metró megvalósíthatósági tanulmánya és az ehhez kapcsolódó költség-haszon-elemzés 2022 végére áll majd rendelkezésre, a szentendrei HÉV-vonal tervei pedig 2022 végére készülnek el - közölték.
   
A kivitelezés a 2021 és 2027 közötti európai uniós források rendelkezésre állásának függvényében indulhat el. A kormány döntött arról, hogy ha elégséges uniós forrás áll rendelkezésre, a projektet az előttünk álló uniós fejlesztési időszakban meg kívánja valósítani - tették hozzá.
Kulcsszavak: beszerzés, budapest, hév, közlekedés
 
Még 130 úton van érvényben útzár a hófúvások miatt, 20 település nem érhető el közúton Még 130 úton van érvényben útzár a hófúvások miatt, 20 település nem érhető el közúton BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV Több mellékúton havas, jégbordás a burkolat Havazás - OKF: két települést is elzárt a hófúvás a hétvégén Havazás - OKF: két települést is elzárt a hófúvás a hétvégén BFK: szebb, jobb, gyorsabb lesz az új HÉV A balatoni személyhajókon kevesebben, a kompokon többen utaztak Átadták az új Mercedes buszokat Budapesten Átadták az új Mercedes buszokat Budapesten
 
75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

2021. január 03.
1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása. Ez volt a valódi kezdete a Volkswagen sikertörténetének. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott.
Részletek

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt Ivan Hirst őrnagy stratégiai elképzelésének köszönhetően kezdődött meg a VW Beetle egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

A belsőleg „Type 1” néven emlegetett polgári Volkswagen sorozatgyártása, amely később „Beetle” néven vált világhírűvé, csak a második világháború végét követően, 1945. december 27-én kezdődött meg, a Volkswagenwerk GmbH vagyonkezelője alatt, melyet a brit katonai kormány 1945 júniusában vállalt magára. A britek a Volkswagen Type 1-et arra akarták használni, hogy a megszállási zónájukban szükséges sürgős szállítási feladatokat ezzel hajtsák végre. Ez a brit pragmatizmus volt az, amely végül megvédte a gyártóüzemet a közelgő lebontástól. Ebben a fejlesztésben kulcsszerepet játszott Ivan Hirst főtiszt. Jövőbe látása és improvizációs tehetsége tette lehetővé az autógyártás megkezdését a jegyrendszeres években a hiány által uralt körülmények között. A technika és az autók iránti lelkesedésével, céltudatosságával és egyértelmű hozzáállásával sikerült lenyűgözően rövid idő alatt átalakítani egy volt fegyvergyárat civil ipari vállalattá.

A brit katonai kormány 1945 augusztusában már kiadott egy megrendelést 20.000 járműre. A gyártás megkezdése az újrakezdés és a remény látható jele volt a gyárban, amelyet a második világháború végére nagyrészt elpusztítottak. Ez a megoldás összhangban volt a későbbi németországi brit politikával, amely a pénzügyi biztonságot és a lakosság jövőbeli kilátásait tekintette a demokratikus struktúrák fejlődésének kulcsfontosságú elemének. Végül a demokrácia utat talál a Volkswagenwerk-be: 1945. november 27-én a demokratikus szavazással megválasztott Üzemi Tanács megtartotta alakuló ülését.

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Beetle sorozatgyártása Wolfsburgban

Ennek ellenére jelentős problémák merültek fel a munkaerő élelmiszerrel és lakásokkal való ellátása terén, és a termelést akadályozta a szűkös nyersanyag és az energiaellátás. E nehéz körülmények ellenére az első Volkswagen szedán nem sokkal Karácsony után elhagyta a gyártósort. A Wolfsburg és a Volkswagenwerk GmbH csak nyolc hónappal a háború befejezése után megkésett karácsonyi ajándékot kapott. 1945 végére 55 járművet gyártottak.

1946-tól a pénzreformig havonta körülbelül 1 000 járművet gyártottak. Az anyaghiány és a jegyrendszer, valamint a személyzet hiánya miatt nem volt lehetséges több jármű gyártása. A felelős megbízottak 1949 őszére megalapozták a vállalat további növekedését. Létrehoztak egy értékesítési és ügyfélszolgálati szolgáltatási rendszert, és 1947-ben elkezdték exportálni a Volkswagen szedánt.

A polgári gyár fejlesztéséről és a Volkswagen Type 1 sorozatgyártásának megindításáról szóló döntés volt az egyedülálló sikertörténet kiindulópontja. A korai újraindításnak köszönhetően a Volkswagenwerk GmbH kiváló kiinduló helyzetet kapott a gazdasági fellendüléshez a D-Mark bevezetése után. A nem hivatalos „VW Beetle” megnevezése alatt az autó népszerűbb lett, mint szinte minden más autómodell az egész világon, és rekordokat döntött a gyártás időtartama és mennyisége szempontjából is. A Volkswagen csak 2003-ban állította le Mexikóban a VW Beetle gyártását, miután 21 529 464 járművet gyártottak, köztük mintegy 15,8 milliót Németországban.

Kulcsszavak: beetle, bogár, évforduló, volkswagen
 
A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Volkswagen növelné piaci erejét az idén A Volkswagen növelné piaci erejét az idén Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! Száz éves a Chevrolet „Csokornyakkendő”! A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon Megkezdődött az új Caddy sorozatgyártása Megkezdődött az új Caddy sorozatgyártása
 
A Tesla megjelenik az indiai piacon is

A Tesla megjelenik az indiai piacon is

2020. december 29.
A jövő évben az indiai piacon is megkezdi elektromos autói értékesítését a Tesla, és az érdeklődés függvényében megvizsgálja összeszerelő üzem létesítésének vagy a helyi gyártás megkezdésének a lehetőségét is - erősítette meg Nitin Gadkari szállítási és közúti fejlesztési miniszter az Indian Express lapnak adott interjúban.
Részletek

A Tesla megjelenik az indiai piacon is

Korábbi sajtójelentések szerint Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója egy újságírói kérdésre adott válaszában már októberben jelezte, hogy cége "jövőre egészen biztosan" megjelenik az indiai piacon. Maharashtra tartomány kormánya akkor fel is ajánlotta a Teslának, hogy telephelyet biztosít számára üzem építéséhez.

Elon Musk 2017-ben még nem tartotta kivitelezhetőnek üzem létesítését Indiában. A törvények ugyanis 30 százalékos helyi beszállítói részarányt írnak elő, ami viszont szerinte "Indiában nem áll rendelkezésre" - közölte egy Twitter üzenetben.

Nitin Gadkari az Indian Express lapnak elmondta, hogy "számos indiai vállalat" foglalkozik elektromos autó kifejlesztésével, amelyek "lényegesen olcsóbbak, de technológiailag éppoly fejlettek" lesznek, mint a Tesla modelljei. "India öt éven belül a világ egyik legnagyobb autóipari központja lesz" - jelentette ki.
   
Az indiai sajtóban már azt is tudni vélik, hogy a Tesla legolcsóbb modellje, a Model 3 lesz kapható az indiai piacon, és az előjegyzések már januárban megkezdődnek. Az Economic Times lap értesülése szerint az értékesítés az év második felében indulhat. A Model 3 típus indiai ára pedig 55 lakh (5,5 millió rúpia, 74,7 ezer dollár) lesz.

A Tesla megjelenik az indiai piacon is
Kulcsszavak: Air India, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Tesla
 
Autóvásárlás a fotelből Autóvásárlás a fotelből Újabb 240 elektromos norvég postásautó Újabb 240 elektromos norvég postásautó Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra?
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 41 - 50