Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 41 - 50
Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

2019. szeptember 26.
Megemelt karosszéria, oldalsó védőelemek, alsó védőlemezek elöl-hátul, egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák: vagány külsőt kapott a vadonatúj Toyota Corolla TREK, amely 1,2 literes turbómotorral vagy az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibrid hajtáslánccal is elérhető.
Részletek

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Vélhetően nagyban növeli majd a modellvariáns ismertségét és népszerűségét az is, hogy a Trek-Segafredo World Tour csapatok 16 darab Corolla TREK modellt kapnak.

A Toyota Corolla TREK azért született, mert az európai C-szegmensben egyre nagyobb igény mutatkozik a crossover-stílusú, kemény kiállású autók iránt. A szabadtéri hobbikért rajongó, aktív életstílusú családokat megcélzó modellváltozat 20 mm-rel nagyobb hasmagassággal készül. Az autó külső megjelenését egyértelműen meghatározzák a kifejezetten crossoveres stíluselemek, például a karosszéria alján elhelyezett oldalsó védőelemek, a jármű elején és hátulján felszerelt alsó védőlemezek, a méhsejtmintás hűtőrács, az egyedi, 17 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsák, a sötétített hátsó üvegezés, a ködfényszórók és a LED fényszórók.

A Corolla TREK kivitel kizárólag a Touring Sports karosszériaváltozathoz lesz rendelhető, ezzel is kihangsúlyozva a jármű szabadidős jellegét. A vásárlók választhatnak az 1,2 literes turbómotor, illetve az 1,8 vagy 2,0 literes öntöltő hibrid hajtás között. Az új Corolla TREK utasterében kéttónusú szövetkárpitozást találunk, ami jól illik a műszerfal fabetéteihez. A TREK embléma mind a küszöbborításokon, mind a csomagtérajtón megjelenik. Az új Corolla TREK bőséges alapfelszereltségének része a műszeregységben elhelyezett 7 colos színes TFT-kijelző és a Toyota Safety Sense legújabb változata is. Ez utóbbiban megtalálható a kerékpárosokat nappal, a gyalogosokat pedig már éjszaka is felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszer, az automatikus megállás és elindulás funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a sávkövető asszisztens, a jelzőtábla-felismerés és az intelligens távfény-vezérlés. A Corolla TREK műszerfalán egy 7 colos TFT infotainment-kijelző is helyet kapott.

Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek

Két környezettudatos gyártó együttműködésének gyümölcse

A Toyota Corolla TREK a Toyota és a Trek Bicycle együttműködésének eredménye: a két márka közös vonása, hogy mindketten átfogó mobilitási megoldásokat kínálnak a környezet védelme érdekében. Az együttműködést még szorosabbra fűzi a Toyota és a Trek Bicycle között megkötött szerződés, aminek alapján az autógyár Corolla TREK kísérő járműveket biztosít a  Trek-Segafredo World Tour csapatok számára az európai kerékpárversenyeken. Összesen 16 darab, 2,0 literes öntöltő hibrid technológiával felszerelt autó segíti majd a Trek-Segafredo sportolóit. A Toyota Corolla TREK első nyilvános szereplése az augusztus 24. és szeptember 15. között megrendezett “La Vuelta” kerékpárversenyen volt.




Kulcsszavak: bemutató, Corlla Trek, toyota
 
Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása Platinarallit hozhat a hidrogénhajtású autó gyártása A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman
 
Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

2019. szeptember 26.
Vitathatatlan, hogy az elektromos autók ma már egyre népszerűbbek, többek között a szigorodó emissziós szabályozásoknak és az ösztönző kormányzati rendelkezéseknek köszönhetően.
Részletek

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Habár világszerte még mindig csak a járműállomány 1 százalékát teszik ki, növekedési tendenciájukat jól mutatja, hogy az ING becslése szerint 2035-re az európai autópiac teljesen elektromos lesz.  Miközben a forgalomban lévő autók több, mint fele vállalati, a villanyautók jelenleg főként magántulajdonban vannak. A flottakezeléssel foglalkozó LeasePlan most tippeket ad a cégeknek ahhoz, hogy miért és hogyan érdemes áttérniük az e-autókra.

A hazai céges flottákban egyelőre a dízeles kocsik iránt tapasztalható a legnagyobb érdeklődés, de az elmúlt évek fenntarthatósági törekvéseinek és technológiai fejlesztéseinek köszönhetően vállalati szinten is felerősödött a környezettudatosabb autóválasztás. A döntéshozatalt a folyamatosan bővülő elektromosautómodell-választék is támogatja, hiszen a középkategóriás gyártók mellett már az olyan luxusmárkák is beemelték kínálatukba a villany verziókat, mint például a Jaguar, amelynek I-PACE nevű, tisztán elektromos SUV-ját idén az év autójának választották.

A céges autók esetében ugyanakkor számos különféle szempont befolyásolja a flotta összetételét és az elektromos járművekre való átállást, például a munkavállalók száma, a rendelkezésre álló büdzsé, a megtett távolságok vagy az innovációra való hajlandóság. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hatótávok növekedésével egyre nagyobb az érdeklődés a vállalati szegmensben. Jelenleg főként azok a szervezetek nyitottak az e-autókra, amelyek egyébként is törekednek az ökológiai lábnyom csökkentésére.

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

A villanyautók vonzereje

•    Környezetvédelem: az elektromos járművek nem bocsájtanak ki kipufogógázt, így a teljes életciklusukat tekintve 30-70 százalékkal kevesebb szén-dioxidot termelnek, mint a hagyományos meghajtású autók.

•    Alacsony javítási és fenntartási költség: az e-autók ugyan egyelőre még magasabb árkategóriában érhetők el, mint dízeles vagy benzines társaik, a vásárlásnál azonban érdemes hosszabb távon gondolkodni, mivel a fenntartásuk egyre kedvezőbb. A villanyautók jellemzően kevesebb alkatrészből állnak, így a meghibásodás lehetősége is alacsonyabb. Az üzemanyag-költségek szempontjából pedig garantáltan sokat spórolhatunk.

•    Adókedvezmények, díjmentesség: Európában egyedülálló módon Magyarországon nem kell gépjármű-, cégautó-, súly- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési és átírási illetéket fizetniük az elektromosautó-tulajdonosoknak, ami évente több tízezer forintos megtakarítást jelent. Továbbá Budapest egész területén ingyenes a parkolás, és ezt az engedményt egyre több vidéki önkormányzat is kezdi bevezetni.

•    Csökkenő TCO: habár az elektromos autók beszerzési ára sok esetben magasabb a belső égésű motorúakénál, a teljes futamidőre jutó összköltség (TCO) szemszögéből nézve kisebb az eltérés a két típus között, sőt, egyes piacokon a mérleg az előbbi felé billen el. Norvégiában például szinte az összes villanyautónak alacsonyabb a TCO-ja, mint a hagyományos kocsiknak.

•    Különleges vezetési élmény: az e-autókban nincs sebességváltó, a féket pedig elég csak ritkán használni, mivel a gázpedál felengedésével fékez a jármű. Emellett az azonnali gyorsulás és a teljesen zajtalan működés magabiztosabbá és nyugodttá teszik a vezetést.

Ezért érdemes elektromos autóra váltaniuk a cégeknek

Város vs. országút

Rövidebb utazások során az elektromos járművek abszolút verhetetlenek, így azok, akik leginkább csak városi közlekedésre keresnek költséghatékony és környezetbarát megoldást, már most lecserélhetik autójukat egy zöldebbre. A népszerűbb modellek, mint például a Nissan Leaf vagy a BMW i3 átlagosan 230-270 kilométert képesek megtenni egyetlen feltöltéssel, így akár a Budapest-Bécs táv is egyben levezethető velük. Ennél nagyobb távolságok esetében azonban javasolt előre megtervezni, hogy útközben hol tudjuk feltölteni elektromos autónkat, amiben számos mobilapplikáció a segítségünkre lehet, Emellett megoldást jelenthet az irodai töltőállomás kialakítása, amely kezdetben nagyobb költséggel jár, ám ezáltal a napközbeni holt időket hatékonyan kihasználva tölthetők a járművek.

A hatótávolság korlátozottságából fakadó kényelmetlenségek áthidalására is van megoldás: a plug-in hibrid autók (PHEV) villamos energiával és hagyományos üzemanyaggal is képesek a megszokott teljesítmény mellett haladni. Ám fontos szem előtt tartani, hogy a hibridek átlagos hatótávolsága összességében ugyan több, de elektromos módban csupán 45 km vagy még annál is kevesebb , ami növeli az üzemanyag-költségeket és korlátozza a villamos módban történő vezetést.  

Tippek a váltáshoz

A vállalatoknak az elektromosautó-beszerzések előtt számos szempontot kell figyelembe venniük, például a költségeket, az alkalmazottak igényeit vagy a cég működési folyamatait. Így, ha cégvezetőként vagy flottamenedzserként erre adjuk a fejünket, érdemes megfogadni néhány tippet. A LeasePlan szakértői az alábbi kezdeti lépéseket javasolják a cégek számára az elektromos autókra történő átálláshoz.

Kezdjük a kulcsos autók lecserélésével

A zöldítést kezdjük azzal, hogy a közösen használt kulcsos autókat elektromosra cseréljük, és megfelelő töltőket telepítünk a munkahelyre. Így több munkatárs is elkezdhet barátkozni az e-kocsik vezetésével, ami megkönnyíti a hosszú távú átállást. Ha az üzletkötők keveset utaznak vidékre, érdemes minél több erre nyitott kolléga autóját elektromosra cserélni, akik hiteles tapasztalataikkal segíthetik a zöld kocsik elterjedését a szervezeten belül.

Hagyjuk meg a választás jogát

Az elektromos autók használatát szabadon választható opcióként építsük be a cégautó-szabályzatba, hiszen így senki sem fogja kényszerként megélni a váltást. Azok a kollégák, akik a kezdeményezés élére állnak és ilyen kocsit választanak, tudatos döntést hoznak, így a többi kollégát is ösztönözhetik az e-autó használatra.

Mutassunk példát a felsővezetőkkel

Számos olyan vonzó elektromos modell létezik, amely a felsővezetők igényeit is maradéktalanul kielégíti, ezért bátran biztosítsunk nekik zöld autót. Így hangsúlyozhatjuk a környezetbarát közlekedés fontosságát és lehetőségeit, a példamutatás pedig hatékony módszer a szélesebb körű bevezetésre.

Kulcsszavak: elektromos autó, flotta, LeasePlan
 
Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának A tisztán elektromos Volvo XC40 vadonatúj, Android alapú infotainment rendszert kap, beépített Google technológiákkal A tisztán elektromos Volvo XC40 vadonatúj, Android alapú infotainment rendszert kap, beépített Google technológiákkal BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt
 
Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

2019. szeptember 26.
A prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle modelljének iránymutató plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a példaértékű üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás ötletes sokoldalúsággal társított harmóniáját váltja valóra.
Részletek

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Az elektromos motor és az akkumulátorcella-technológia forradalmi párosa egyetlen feltöltéssel 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot ígér.

A BMW Group következetesen halad a hálózatról tölthető modellpaletta bővítését előirányzó növekedési stratégia mentén, amelynek égisze alatt most egy rendkívül népszerű és dinamikusan fejlődő járműszegmens plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt éllovasáról rántja le a leplet. A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködésével az első BMW X1 xDrive25e a prémium minőségű Sports Activity Vehicle (SAV) modellek kategóriájában is elérhetővé teszi a zéró emissziójú vezetés élményét. A kimagaslóan hatékony elektromos hajtáslánc és a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia kettőse a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével akár 57 kilométer tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot is kínál, miközben a BMW X1 xDrive25e átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként mindössze 2,0 liter, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig csupán kilométerenkénti 43 gramm*, amellyel új mércét állít fel kategóriájában. Az újdonság kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve 13,5 kWh. A hibrid-specifikus összkerékhajtás gyorsan és pontosan osztja el a két motor erejét az első és a hátsó tengely között, amely lélegzetelállító vezetési élményt és magával ragadó agilitást garantál.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

Az első BMW X1 xDrive25e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor és egy kifejezetten ehhez a modellhez hangolt elektromos motor dolgozik együtt. Utóbbi a BMW Group által kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia műszaki innovációit élteti. A benzinmotor maximális teljesítménye 92 kW / 125 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm, amely egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül jut az első tengelyre. Az elektromos motor 70 kW / 95 lóerő maximális teljesítménye és 165 Nm csúcs forgatónyomatéka egy fokozatmentes automataváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A két erőforrásból így egy hibrid-specifikus összkerékhajtás áll össze, amelynek köszönhetően a BMW X1 xDrive25e páratlan agilitás mentén váltja valóra kategóriájában az SAV modellekre jellemző vezetési élményt.

Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, amely mentén az erőforrás már akár álló helyzetből is képes maximális teljesítményét a kerekekre zúdítani, extrém gyors rendszerreakciókat garantál, így a változó forgalmi körülményekre a bajor prémiumgyártó ügyfele is a másodperc törtrésze alatt reagálhat. Ráadásul azáltal, hogy a mérnökök az elektromos motort a hátsó tengely fölé építették be, a BMW X1 xDrive25e tengelyek közötti terhelés-elosztása is közel tökéletes. Az erőforrások intelligensen vezérelt együttműködésével mindez maximális menetstabilitást, kimagasló menetkomfortot és dinamikus vezethetőséget garantál.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

A belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszerteljesítménye 162 kW / 220 lóerő, amelyhez 385 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Az első BMW X1 xDrive25e ezzel 7,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A hajtáslánc elektromos rásegítése minden vezetési szituációban, így például országúti előzéskor is megnyugtató biztonsági tartalékot kínál. Az újdonság végsebessége 192 km/óra.

A mérnökök az első BMW X1 xDrive25e modellbe a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiát építették be, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele pusztán az elektromos motort használva, károsanyag-kibocsátás nélkül tegye meg a napi közlekedés jelentős részét. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor legújabb nemzedéke 9,7 kWh bruttó energiateljesítménnyel bír, amely egyetlen feltöltéssel 57 kilométer* tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsággal kecsegtet. Az akkumulátor a BMW X1 xDrive25e alapfelszereltségébe tartozó töltőkábel segítségével bármelyik háztartási aljzatról feltölthető, körülbelül 5 óra alatt. A BMW i Wallbox falitöltő segítségével mindez 3,6 órára mérséklődik. A modell akkumulátorának töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben, egy különálló ajtó mögött található.

A bajor prémiumgyártó ügyfele a középkonzolon lévő eDrive gombbal állíthatja be a BMW X1 xDrive25e hajtáslánc-technológiájának működési üzemmódját. Alapértelmezett beállításként az AUTO eDRIVE üzemmód aktiválódik, amely az intelligensen vezérelt erőforrásokat minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb együttműködési szisztéma mentén működteti. Aktivált útvonaltervező funkció esetén a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia képes számításba venni a fedélzeti navigációs rendszer adatait, hogy a vezetés élményét maximális hajtáslánc-hatékonysággal párosítsa.

Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e

A MAX eDRIVE üzemmód az elektromos motor abszolút kihasználására törekszik, amely mentén az első BMW X1 xDrive25e 135 km/óra végsebességre képes. Az eDrive gombról továbbá a SAVE BATTERY üzemmód is elérhető, amely mindvégig fenntartja, a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásával pedig alkalmanként tovább is tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, hogy az így felhalmozott energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosokba érkezve hasznosítsa. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) funkciói az üzemmód-választótól függetlenül működnek. A BMW X1 xDrive25e vezetője COMFORT, SPORT és ECO PRO vezetési üzemmódokat aktiválhat, amelyek a hajtáslánc, a kerékfelfüggesztés és a fedélzeti elektromos rendszerek karakterisztikájára van hatással.

Az első BMW X1 xDrive25e már alapfelszereltségként akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszerrel érkezik meg az utakra, amely a hajtáslánc-technológia szinte hangtalan működése miatt, 30 km/órás sebességig egy jellegzetes hanggal figyelmezteti a jármű környezetében közlekedőket az autó jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy megzavarná az utasok menetkomfortját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt kompakt SAV modell alapfelszereltségébe ezen felül a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is beletartozik. Indulás előtt a bajor prémiumgyártó ügyfele a BMW Connected okostelefon-alkalmazáson keresztül előre beállíthatja az utastér hőmérsékletét, az autó így induláskor a kívánt komfortban fogadja. Az alapfelszereltség alternatíváiként Sport Line, xLine és M Sport felszereltségi szintek is megrendelhetők a modellhez, miközben a BMW X1 xDrive25e opcionális extrafelszereltségként elérhető palettáján gyakorlatilag a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt BMW X1 modellek összes extrafelszereltségi tétele megtalálható.

Azáltal, hogy a tervezők az újdonság nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá építették be, nem csupán a BMW X1 xDrive25e extrém alacsony súlypontját érték el, de a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt prémium kompakt SAV modellek csomagtér-térfogatát is. Az újdonság csomagterének térfogata így alapesetben 450 liter, amely az alapfelszereltség részeként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 470 literig bővíthető. A modellhez ráadásul az elektromosan működtethető vonóhorog is megrendelhető, amelynek maximális terhelhetősége 750 kilogramm.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, X1, xDrive
 
A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance Kimagasló értékesítési eredménnyel indította pályafutását a BMW 530e iPerformance
 
Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

2019. szeptember 26.
Az LG Electronics (LG) szilícium-völgyi laboratóriumának mesterséges intelligenciával foglalkozó mérnökei a Unity Technologies gépi mélytanulás szakértőivel együtt olyan szimulációs szoftver kifejlesztésén dolgoznak, amellyel az önvezető járművek fejlesztői biztonságosan és gyorsabban tesztelhetik a járműveket.
Részletek

Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

Az LG szimulátorának (LGSVL Simulator) közreműködése a Unity Similation fejlesztésében az LG mesterséges intelligencia terén megszerzett szakértelmére épít, ami kiegészül a világ vezető valós idejű 3D fejlesztési platform fejlesztőjének tudásával. A Unity Simulation lehetővé teszi bármely Unity termék több példányának egyidejű futtatását. A Google Cloud infrastruktúrája által támogatott Unity Simulation megkönnyíti az új termékek és szolgáltatások nagy pontosságú, háromdimenziós környezetben történő automatizálását, tesztelését és hitelesítését. Danny Lange, a Unity Technologies mesterségesintelligencia-megoldásokért és gépi mélytanulási technológiákért felelős alelnöke szerint a technológia gépi látáson, azaz a kamerák által rögzített képek feldolgozásán alapuló alkalmazása a járműiparban különösen fontos szereppel bír.

Seonman Kim, az LG szilícium-völgyi laboratóriumának alelnöke elmondta: „Az, hogy a Unity a biztonságos és stabil autonóm vezetés fejlesztése terén a bizalmát fejezte ki az LGSVL Simulator iránt, egyértelműen jelzi, hogy ez a partneri kapcsolat már a kezdetektől előnyös mindkét fél számára. Nagyon várjuk, hogy a Unity-val együtt fedezzük fel, milyen új alkalmazási lehetőségeket kínálnak technológiáink a gépjárműiparban.”


Az önvezető autók működését szimulálja az LG és a Unity saját rendszere

A két vállalat együttműködése a fejlett szimulációs technológiák terén a várakozások szerint nagy haszonnal jár majd a vezető nélküli jövő felé fejlődő autóipar számára. Az önvezető járművek fejlesztői a Unity szimulációs platformján futó LG szimulátorral több forgalmi szituáció párhuzamos tesztelésével képesek lesznek drasztikusan felgyorsítani rendszereik tanulását. A Unity legfrissebb továbbfejlesztésével az LG szimulátora pontos szenzormodellekkel alkotja meg a valós forgalmi helyzetek digitális replikáit, így az önvezető járműveket számos különböző helyzetre fel tudja készíteni.

Az önvezető járművek szimulátorokkal támogatott tanulása és validálása tökéletes példa arra, hogyan csökkentheti jelentősen az autós közlekedés kockázatait a virtuális modellezés, és hogyan végezhetők el a szükséges stressztesztek az éles helyzetek előtt. Az LG szimulátora a vállalat saját technológiáit kombinálja a Unity adatorientált technológiai megoldásával és nagyfelbontású renderelési módszerével, melyekkel lehetővé válik az önvezető járművek biztonságosabb működését biztosító tesztelés és gépi mélytanulás.

A Unity platformján futó LG szimulátor szeptember 26-án, a Unity saját, Unite 2019 nevű rendezvényén, Koppenhágában mutatkozik be.

Kulcsszavak: járműipar, LG, önvezető autó, szimulátor
 
Megérkeztek a legkisebb Harley-Davidson Megérkeztek a legkisebb Harley-Davidson A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét A Hankook Tire letette új, csúcstechnológiás kutatás-fejlesztési központjának alapkövét Sikeres gazdasági évet zárt 2013-ban a Volkswagen Sikeres gazdasági évet zárt 2013-ban a Volkswagen Újabb gigaprofit a Fordnál Újabb gigaprofit a Fordnál Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán
 
Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

2019. szeptember 25.
A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak; a dízelautóba nagy mennyiségben benzint tankolóknak sürgősen szervizbe kell vinniük az gépkocsit - hívta fel a figyelmet a Shell, megjegyezve, hogy a cég megtéríti a jogos igényeket.
Részletek

Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

A Shell Hungary az MTI megkeresésére kedden azt írta, a rendelkezésre álló adatok szerint körülbelül 1000 tankolás történt abban az időszakban, így az érintett ügyfelek száma is erre a nagyságrendre tehető. A hiba a Shell FuelSave95-ös benzint és a Shell FuelSave Dieselt tankoló vásárlókat érinti, a Shell V-Power üzemanyagokat tankolókat nem.

Az ügy részleteinek feltárására megkezdődött a vizsgálat, hiba pontos okáról később tudnak tájékoztatást adni - jelezte a társaság, hozzátéve, hogy a vizsgálatot a szállításban részt vevő alvállalkozó bevonásával folytatják.

A Shell tájékoztatása szerint a nem megfelelő üzemanyag miatt a benzinüzemű autók esetleg leállnak és nem lehet újraindítani azokat, de károsodást nem okoz a diesel betöltése; a hiba az üzemanyag lefejtésével és az üzemanyag-ellátó rendszer kitisztításával kiküszöbölhető. A dízelüzemű autóknál azonban a nem megfelelő üzemanyaggal történő tartós használat komoly meghibásodásokat okozhat. A dízel üzemanyaggal működő gépjárműbe nagy mennyiségben tankoló vevők figyelmét ezért külön is felhívja a vállalat, hogy mielőbb menjenek szervizbe az esetleges hibák megelőzése és kezelése érdekében.


Sokba kerülhet a Shellnek az összecserélt üzemanyag

Ilyen eset korábban nem történt a cégnél. Várják az ügyfelek bejelentését, minden bejelentést kivizsgálnak, és az üzemanyag keveredése miatti jogos igényeket a Shell Hungary Zrt. megtéríti - áll a társaság válaszában.

Szeptember 20-án, pénteken a budapesti Füredi úton található töltőállomáson reggel 7-kor a FuelSave 95-ös benzin és FuelSave Diesel üzemanyagok kiszállítása vagy lefejtése során a gázolaj helyett benzin, a benzin helyett pedig gázolaj került a benzinkút föld alatti tartályába, ezért az ott vásárlók nem megfelelő üzemanyagot tankoltak. Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankolták. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is megszüntették.

Kulcsszavak: benzinkút, Shell, üzemanyag
 
Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben Hivatalosan is megnyitotta kapuit a világ legnagyobb Shell töltőállomása a luxemburgi Berchemben A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt A Shell megkezdte a kárkifizetések a felcserélt üzemanyagok miatt Csökken az üzemanyagok ára Csökken az üzemanyagok ára Emelkedtek az üzemanyagárak Emelkedtek az üzemanyagárak Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára
 
Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

2019. szeptember 25.
A Toyota motomachi üzemében legyártották a hidrogén üzemű Mirai szedán tízezredik példányát. Ezzel a Mirai a világ legnagyobb számban gyártott üzemanyagcellás járműve lett.
Részletek

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

Négy és fél év alatt tízezer Mirai szedánt épített a Toyota. A következő tízezerre jóval kevesebbet kell majd várni.

Akio Toyoda cégelnök 2015 tavaszán, ünnepélyes keretek között adta át a Mirai gyártósorát a Toyota „elit” üzemében, Motomachiban – ott, ahol annak idején a Lexus LFA is készült. A világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautójaként a Mirai autóipari mérföldkőnek számított, az üzem dolgozói azonban többé-kevésbé régi ismerősként köszöntötték az ultramodern technológiát. 2008 áprilisa és 2011 szeptembere között ugyanis itt gyártották a Toyota FCHV-adv szabadidőjárművet, a Toyota negyedik generációs üzemanyagcellás járművét.

Persze hatalmas volt a különbség a Highlander alapjaira épülő FCHV-adv és az önálló fejlesztésű Mirai között. Utóbbi egyrészt műszakilag jóval fejlettebb volt: üzemanyagcellájának teljesítménysűrűségét több mint a duplájára (3,1 kW/l) növelték, a háromrétegű, karbon kompozitból és egyéb fejlett anyagokból készített, nagynyomású hidrogéntartályok pedig kisebb méretük és tömegük ellenére 20 százalékkal több üzemanyagot voltak képesek tárolni, így nagyságrendekkel javult a helykihasználás. Másrészt az FCHV-adv típust hiába gyártották szériaszerűen (három és fél év alatt 726 darabot építettek belőle), soha nem került kereskedelmi forgalomba, csupán japán kormányzati szervek lízingelhették azt.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

A ténylegesen értékesített Mirai már a gyártás első, csonka évében elérte az FCHV-adv teljes darabszámát. Japánban 2014 decemberétől, az Egyesült Államokban 2015 augusztusától lehetett megrendelni az autót, az európai értékesítés 2016-ban vette kezdetét. A hazai piacon a vártnál is nagyobb érdeklődés övezte a Mirai érkezését, néhány nap alatt több megrendelést adtak le az autóra, mint ahány darab belföldi értékesítésével a Toyota 2015 végéig számolt, így villámgyorsan egyéves várólista alakult ki az autóra.

Az érdeklődés érthető volt. A 489 centiméteres, négyszemélyes szedán hivatalos mérések szerinti hatótávolsága meghaladja az 500 kilométert (megfelelő töltőtechnológia alkalmazásával pedig elméletileg akár a 700 kilométer is elérhető) – akkoriban egyetlen olyan, zéró károsanyag-kibocsátású személyautó sem létezett, amely akár csak meg tudta volna közelíteni ezt az értéket. Ráadásul a két, 700 bar üzemi nyomású üzemanyagtartály (elöl 60, hátul 62,4 literes) feltöltése csupán 3-5 percet vesz igénybe. A villanymotor legnagyobb teljesítménye 154 lóerő, a maximális forgatónyomaték 335 Nm.

A gyártás második évében 2000 Mirai készült Motomachiban, 2017-ben pedig elérték a jelenleg is érvényes 3000 darabos éves termelési ütemet. Ez azonban a második generációs Mirai színre lépésével radikálisan meg fog változni: a következő évtizedben évente már 30 000 darab üzemanyagcellás jármű gyártásával számolnak.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai

A tízszeres szorzó természetesen nem csupán a Mirainak lesz köszönhető: a Toyota új üzemanyagcellás modelleket készül piacra dobni. Ennek érdekében már 2020-tól megnövelik a honshai üzemanyagcella-gyártó üzem termelési kapacitását, illetve kibővítik a shimoyamai hidrogéntartály-gyárat.

Az üzemanyagcella kulcsszerepet játszik a Toyota 2050-es környezetvédelmi kihívásában megfogalmazott, szénsemleges mobilitásra irányuló törekvéseiben, hiszen a mindennapi használatot rendkívül praktikussá tevő, fent említett jellemzőket ténylegesen zéró helyi károsanyag-kibocsátással társítja. Ugyanennek köszönhetően a technológia lehetséges felhasználási területei egyébként túlmutatnak a közlekedésen: a Toyota honshai üzemében (ott, ahol a Toyota Motor Company történetének első fejezetét írták) már megkezdődött annak az új, telepíthető üzemanyagcellás áramfejlesztő berendezésnek a tesztüzeme, amely a Mirai technológiáját (üzemanyagcella, vezérlő rendszer és akkumulátor) alkalmazza, és amelyet a Toyota Energy Solutions leányvállalattal közösen fejlesztettek ki. A szünet nélkül üzemelő berendezés teljesítménye 100 kW – amennyiben a kísérlet pozitív eredményekkel zárul, a Toyota további üzemeit is fel kívánja szerelni ezzel a tiszta energiát biztosító rendszerrel.

Elkészült a tízezredik Toyota Mirai


Kulcsszavak: autógyár, FCHV, Mirai, toyota
 
Lengyelországban forgalomba helyezték a Toyota Mirai első példányait Lengyelországban forgalomba helyezték a Toyota Mirai első példányait Új csúcs-dizájner a Fordnál Új csúcs-dizájner a Fordnál A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem
 
Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

2019. szeptember 25.
Újabb fontos állomáshoz érkeztek el a Peugeot és társvállalatainak önjáró járműtechnológiai kutatásai: a fejlesztők a spanyolországi Vigo városában vizsgálják a V2X kommunikációs megoldásokat.
Részletek

Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

A Peugeot autonóm mobilitási tesztprogramjában évek óta aktív szerepet vállaló autóipari technológiai központtal (CTAG) karöltve arra keresik a választ a Peugeot mérnökei, hogy egy összetett nagyvárosi környezetben hogyan képesek az önjáró járművek kommunikálni az őket körülvevő infrastruktúra elemeivel. Az együttműködés során a partnerek a V2X kommunikáció legkülönbözőbb felhasználási területeivel foglalkoznak, a közlekedés sebezhető résztvevőinek védelmezésétől kezdve az automatizált parkoló-szolgálatig, az autonóm városi közlekedéstől a fennakadás nélküli haladáshoz optimális sebesség szabályozásáig.

„A Vigo városában most útjára induló projekt annak a kiterjedt tesztprogramnak az újabb állomása, amelynek során a Peugeot és társvállalatai Európában, illetve Kínában folytattak autonóm mobilitási kísérleteket.” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán Ignacio Bueno, a cégcsoport vigói gyártóüzemének igazgatója. „Ezek a kezdeményezések összefogják annak a leendő ökoszisztémának az egyes alkotóelemeit, amelyen belül megbízhatóan üzemelhetnek a hálózatba kapcsolt, autonóm járművek.”

Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

A spanyolországi Vigóban zajló tesztsorozat a 2017-ben útjára indított Autopilot projekt szerves elemeként valósul meg. Az automatizált mobilitás távlatait a hálózatba kapcsolt tárgyak (IoT) segítségével kiterjeszteni szándékozó projekt a világ hat városában (Tampere, Finnország; Versailles, Franciaország; Livorno, Olaszország; Daejeon, Dél-Korea; Brainport, Hollandia; és Vigo, Spanyolország) igyekszik feltérképezni, milyen feladatok várnak még a fejlesztőkre. A piacképes önjáró gépkocsi megvalósításában ugyanis pontosan az az egyik legnagyobb kihívás, hogy szinte felfoghatatlan mennyiségű változó merülhet fel a technológia alkalmazása során. A gyártóknak gyakorlatilag végtelen számú lehetséges helyzet megoldására kell felkészíteniük az autonóm járműveket vezérlő rendszereket – pontosabban képessé kell tenniük azokat a kreatív problémamegoldásra.

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás tökéletesítése tehát az autonóm mobilitás elengedhetetlen alapfeltétele. A Peugeot és társvállalatai ezért 2018-ban – egyetlen autóipari szereplőként – alapító tagként járultak hozzá annak a mesterséges intelligenciát (AI) kutató intézetnek (Paris Artificial Intelligence Research Institute, PRAIRIE) a megalakításához, amely öt éven belül a téma vezető globális kutatási és oktatási tényezőjévé kíván válni.

Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

A Peugeot most útjára induló spanyolországi tesztsorozata újabb fontos állomása annak az évek óta tartó kutatási-fejlesztési folyamatnak, amelynek keretében a francia autógyártó együttműködő partnereivel karöltve igyekszik megvalósítani autonóm mobilitási céljait. A cégcsoport 2015-ben elsőként kapott engedélyt arra, hogy Franciaország közútjain tesztelje önvezető technológiáit.

A kísérletsorozat első évében több mint 60 ezer kilométert tettek meg a különleges szenzorokkal és vezérlő rendszerekkel felszerelt gépkocsik, többek között emberi beavatkozás nélkül (3. szintű autonómia) jutottak el Párizsból Amszterdamba. 2017 tavaszán pedig civilek is kipróbálhatták az autók képességeit a Párizs környéki utakon, ugyanazon év nyarán pedig egy kísérleti jármű sikeresen haladt át egy autópálya fizetőkapun, ami már a következő, 4. szintű autonómia (teljes függetlenség előre meghatározott környezetben) megvalósítását vetítette előre.

A hármas szintű önvezető képességekkel bíró Peugeot 508 modellek 2019 áprilisa óta járják rendszeresen Franciaország útjait a pán-európai L3Pilot projekt keretében, előkészítve a vállalatcsoport azon célkitűzését, hogy 2020-tól szériagyártású modelljein is fokozatosan bevezesse a teljesen önálló közlekedést lehetővé tevő technológiákat. Ebben kulcsszerephez jutnak azok az ötödik generációs (5G) mobil adatkommunikációs rendszerek, amelyek lehetővé teszik a járművek közötti közvetlen, mobilhálózaton keresztül megvalósuló (C-V2X) információcserét.
Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot

A Peugeot és társvállalatai 2017 óta működnek együtt szorosan a Qualcomm telekommunikációs vállalattal, hogy feltérképezzék a nagy átbocsátóképességű, rendkívül rövid késleltetésű, kiemelkedően megbízható, szélessávú adatátviteli technológia autóipari felhasználásának lehetséges területeit. Ennek részét képezi a szenzoradatok megosztásától kezdve a tervezett járműmanőverekre vonatkozó, előzetes tájékoztatáson át a nagyfelbontású térképadatok frissítéséig szinte minden. Az együttműködés eredményességét jól mutatja, hogy a partnerek 2018 végén csatlakoztak ahhoz a világelső kínai demonstrációs projekthez, amely 2020-ra egy teljes városban – 170 négyzetkilométeren, 226 kereszteződésben, több mint 600 bázisállomás és 100 ezer piaci felhasználó bevonásával – valósítja meg a járművek és az infrastruktúra elemei közötti mobil adatkommunikációt.

A Peugeot saját autonóm mobilitási törekvései mellett folyamatosan együttműködik olyan, független piaci szereplőkkel is, akik saját fejlesztésű önjáró technológiáik tesztelésére és bevezetésére keresnek autóipari partnereket. Az autógyártó 2016-ban megfogalmazott „Autonóm járműveket mindenkinek” (AVA) kezdeményezésének keretében kötött például stratégiai megállapodást 2017-ben a szingapúri nuTonomy technológiai vállalattal, amely új generációs Peugeot 3008-as szabadidőjárművekre telepítette érzékelő- és vezérlőrendszereit, valamint szoftvereit.

Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot




Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, Peugeot
 
A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit A Mazda 2020-ban fogja bevezetni első elektromos hajtásláncú személyautóit „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler Újra úton az Über önvezető autója Újra úton az Über önvezető autója Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak
 
A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz

A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz

2019. szeptember 25.
Az elektromos járművek térnyerése a legjelentősebb átalakulásnak számít az automobil történetében. Több mint száz év után most először fordul elő, hogy a gépkocsik benzin- vagy dízelmotor nélkül képesek közlekedni, padlójuk pedig akkumulátort rejt. Ezzel alapvetően alakult át a gépjármű fogalma.
Részletek

A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz

A jövő hónapban bemutatandó, tisztán elektromos Volvo XC40 szabadidőjármű bevezetésével a Volvo Cars nem pusztán első tisztán elektromos járművét bocsátja piacra, hanem – a tőle elvárható módon – egyben a világ egyik legbiztonságosabb autóját is, noha a belső égésű motor hiánya számos jelentős kihívást támasztott a fejlesztőkkel szemben.
 
„Hajtsa bár villanymotor vagy belső égésű erőforrás, egy Volvónak minden esetben biztonságosnak kell lennie.” – mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonságért felelős vezetője. „A tisztán elektromos XC40 pedig minden idők egyik legbiztonságosabb Volvója lesz.”
 
Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökeinek teljes mértékben át kellett tervezniük és meg kellett erősíteniük az autó elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű utasvédelmet biztosítsanak, mint bármely más Volvóban.
 
„Az alapvető biztonsági szempontok ennél az autónál is ugyanazok, mint bármely más Volvónál. Az utastérben emberek utaznak, ezért az autót úgy kell megtervezni, hogy vigyázzon testi épségükre.” – mondta Malin Ekholm.
 
Annak érdekében, hogy ütközés esetén is biztosíthassa az utasok biztonságát és az akkumulátor sértetlenségét, a Volvo XC40 fedélzetén az utasokra és az akkumulátorra egyaránt új, különleges biztonsági szerkezet vigyáz. Az akkumulátort egy extrudált alumínium vázelemekből álló biztonsági cella óvja a sérülésektől. Ez a biztonsági cella a karosszéria közepén helyezkedik el, ami gyűrődőzónaként veszi azt körül.
 
A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz

Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
 
Az autó szerkezetét azonban nem csak elöl, de hátul is megerősítettük. Az elektromos hajtásláncot itt a karosszéria-szerkezetbe integráltuk, mivel így hatékonyabban lehet elvezetni az üközéskor fellépő erőket az utastértől, és mérsékelni az utasokat érő terhelést.
 
Ami az aktív biztonsági rendszereket illeti, az akkumulátoros XC40 ezen a téren is új technológiát alkalmaz. A Volvo modellek közül elsőként kapta meg azt az új, fejlett vezetőtámogató rendszer (ADAS) érzékelő-platformot, amely a Volvo Cars és a Veoneer vegyes vállalata, a Zenuity által kifejlesztett szoftvert alkalmazza.
 
Az új ADAS platform olyan modern, méretezhető aktív biztonsági rendszer, amely radarok, kamerák és ultrahangos érzékelők egész seregét alkalmazza. A méretezhetősége okán könnyen továbbfejleszthető rendszer az autonóm vezetési technológiák jövőbeli bevezetésének alapjait teremti meg.
 
A Volvo Cars a következő hetek során további részleteket hoz nyilvánosságra a tisztán elektromos XC40-ről, amelynek nyilvános premierjére október 16-án kerül sor.

A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz  

Kulcsszavak: elektromos autó, új modell, volvo, XC40
 
Az elektromos autók ténylegesen környezetkímélők Az elektromos autók ténylegesen környezetkímélők Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Megérkezett a BMW legkisebb terepkupéja Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban
 
Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben

Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben

2019. szeptember 25.
Az AutoWallis átfogó eredménye 148 százalékkal 458 millió forintra, árbevétele pedig 21 százalékkal, 38,4 milliárd forintra nőtt az első fél évben - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerdán.
Részletek

Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben

Az IFRS (Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok) szerint elkészített, konszolidált, nem auditált jelentésben kiemelték: az eredmény növekedéséhez AutoWallis mindhárom üzletága - a nemzetközi és belföldi disztribúciós, illetve autóipari szolgáltatói - hozzájárult, de főként az utóbbi kettő teljesített kiemelkedően.

Az árbevétel-növekedés alapja, hogy miközben az EU-ban 3,1 százalékkal esett vissza az újautó-értékesítés az időszakban, a magyar újautó-piac 5,3 százalékkal, a 2014 után csatlakozó tagállamokban 1,4 százalékkal bővült. A csoport "értékteremtő képessége szempontjából Kelet-Közép-Európa és a Balkán tekinthető tényleges működési régiójának".

Közleményük szerint az árbevétel növekedési üteménél is nagyobb mértékben javult a működés hatékonysága.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az első féléves eredmények kapcsán kiemelte, hogy a társaság az év elején meghirdetett ötéves stratégiában kijelölt úton halad: az első féléves adatok jól mutatják a lehetőségeket az organikus növekedés terén, és az is látszik, hogy az AutoWallis piacai az uniós átlagot meghaladó növekedést képesek felmutatni.


Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben

A vezérigazgató rámutatott, hogy a stratégiában olyan akvizíciókkal számolnak, amelyek az árbevétel és az eredmény növekedéséhez egyaránt hozzájárulnak. Eddig 20 konkrét, potenciális akvizíciós célpontot azonosítottak, melyek közül több esetben megtörtént a kapcsolatfelvétel, az adatgyűjtések elindultak, és az elsőkörös ajánlatok több esetben megtörténtek.

A csoport három üzletága közül a nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 11 százalékkal nőtt, elsősorban a 13,5 százalékkal 1076 darabra emelkedő új autóértékesítés révén. A belföldi disztribúciós üzletág új autó eladásait 22 százalékkal 1638, míg használt autó eladásait 75 százalékkal 454 darabra növelte, ezzel árbevétele 31 százalékkal bővült.

Kiemelték azt is, hogy a legnagyobb eredménytermelő képességű autóipari szolgáltatás árbevételen belüli részesedése egy százalékponttal 10 százalékra emelkedett, árbevétele 24 százalékkal bővült, miközben az árbevétel-arányos nyereségessége több mint duplájára emelkedett. A gépjárműkölcsönzés területén a csoport a Sixt márkával van jelen, melynek eredményére jelentős hatással van a Liszt Ferenc Repülőtérre érkező utasok számának dinamikus, az első fél évben 7,5 százalékos növekedése.

Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben

A csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Macedónia, Magyarország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia) gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a MINI, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, a Saab alkatrészek utánpótlása.

A AutoWallis részvényeit a BÉT prémium kategóriájában jegyzik, kedden a papír árfpolyama 114 forinton zárt. Az elmúlt egy évben legmagasabb ára 266, a legalacsonyabb 85 forint volt.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, új autó
 
Növelte profitját a Mazda Növelte profitját a Mazda Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz 2019 jó eséllyel a Toyota éve lesz Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at
 
Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

2019. szeptember 24.
A Dunlop a közkedvelt Trailsmart Max márkájának újabb változataként bemutatta az új Trailmax Meridiant, amivel új korszakot nyit a kalandmotorozásban. Az új Trailmax Meridiant a nagyteljesítményű kalandmotorok különleges és összetett műszaki megoldásaihoz igazítva fejlesztették.
Részletek

Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

Ahogy az aszfalton és terepen egyaránt helytálló gépek - mint például a BMW GS, a Honda Africa Twin, a Suzuki V-Strom vagy a Triumph Tiger - eladásai gyorsabban nőnek, mint a piac többi szegmense, a motorosok minden eddiginél sokoldalúbb használhatóságot várnak a motorjaiktól és az abroncsoktól.

Az utóbbi évtizedben szemtanúi voltunk a piac változásának. A sportmotorok voltak az eladási listák sztárjai, de a legnagyobb növekedés ma a kalandmotorok kategóriájában van. A magas üléspozíció és a hosszú távú túrázás képessége vonzó, de a földutas kitérők iránt is megvan az igény. Ezen igények feltérképezése és kiszolgálása kemény kihívást jelentett a K+F csapatunk számára.

Ambiciózus célok: 15%-kal magasabb futásteljesítmény


A kutatás azt is megmutatta a Dunlopnak, hogy a Trailmax Meridiannak a sokoldalúság mellett le kell győznie olyan kihívásokat, mint a terep-, vagy a hosszú páneurópai túrák, és biztosítani kell a tapadást a legújabb csúcskategóriás motorok erejéhez és teljesítményéhez igazodva.

A Dunlop különösen büszke arra, hogy növelni tudta a megtehető kilométerek számát. A hátsó abroncs esetén a legjobban teljesítő versenytárshoz képest 6%-kal magasabb futásteljesítményt ért el egyenes úton, 40 fokos dőlésszög esetén pedig 15%-kal teljesített jobban. Ahogy Dmitri Talboom termékmenedzser kifejtette:

„Kutatásaink szerint pontosan erre van szükségük a motorosoknak. Hosszú ingázáshoz vagy túraúthoz tartósságra van szükség, és az abroncsoknak képesek kell lenniük arra, hogy megőrizzék a nagy teljesítményt egy hosszú kirándulás kanyargós hegyi útjain vagy egy hétvégi vidéki sprint közben is."

Az első gumiabroncsok futásteljesítménye még nagyobbat nőtt, mivel a gumik várható cseréjét össze kellett hangolni, hogy elegendő legyen csupán egyszer meglátogatatni a szervizt, ahelyett, hogy az első és hátsó cseréjét külön-külön kelljen elvégezni.

Tartós tapadás szárazon és esőben


A jellegzetes futófelületi minta a Trailmax Meridianon nemcsak látványos, hanem nagyon hatékony is. Úgy tervezték, hogy hatékonyan vezesse el a vizet nagy sebességnél, de megmaradjon a kitűnő száraz tapadás is. A varázslat a minta alatt folytatódik a Dunlop MultiTread technológiájával. Ide tartozik a magas szilika tartalmú vegyület, amely kiemelkedő nedves tapadást biztosít, és alacsonyabb hőmérsékleten rugalmasabbá teszi az abroncsot.

Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

Ez a műselyem réteggel párosítva nagyobb futásteljesítményt és sokkal gyorsabb bemelegedési időt tesz lehetővé azoknak a motorosoknak, akik egész évben a nyeregben vannak. A hátsó gumiabroncs új középső keveréket is kapott, amely a vállkeverék alatt is tovább fut. Ez elősegíti a hátsó gumiabroncs általános merevségét, sportos kezelhetőséget és fokozott tapadást biztosít a teljesítmény átviteléhez.

Mind az első, mind a hátsó gumiabroncs kétrétegű műselyem szerkezettel rendelkezik, ami a Jointless Belt (JLB - folytonos szövésű övréteg) technológiával kombinálva magabiztos kezelhetőséget eredményez. „Az ilyen motoroknak gyakran a hipersport gépekhez mérhető erejük van, ugyanakkor a felhasználói elvárás az, hogy az abroncs elrejtse és semlegesítse a relatíve nagy tömeget, élvezhető, lendületes és dinamikus haladást tegyen lehetővé. A Trailmax Meridian esetén alkalmazott technológiák pontosan ezt érik el.’”- tette hozzá a termékmenedzser.

Az off-road képesség alapfelszereltség


Egy kalandmotornak a terepen is meggyőzően kell teljesítenie. A Dunlop saját tesztjei során a jellegzetes, karomszerű mintázatú Trailmax Meridian jobb tapadást ért el lágy, sáros terepen, mint a három legközelebbi versenytárs vagy a meglévő TrailSmart Max. Keményebb terepen, iszapban vagy murván ugyanazt a teljesítményt nyújtotta, mint a tesztgyőztes TrailSmart MAX, ezzel igazolva, hogy a kiemelkedő teljesítmény és kezelhetőség nem ment a terepjáró képességek rovására.

Számos modellre szerelhető


A Trailmax Meridian négy első és három hátsó méretben érhető el, ezzel többek között a BMW GS, a Honda Africa Twin és Crosstourer, a KTM Adventure, a Suzuki V-Strom, a Triumph Tiger, vagy a Yamaha Tenere és Super Tenere típusokra is felszerelhető.

Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

Belső futásteljesítmény és kezelhetőség teszt, BMW R1200 GS motoron a Minerval pályán Franciaországban. A hátsó Trailmax Meridianon gumiabronccsal szemben 6%-os futásteljesítmény-növekedést mutatott az egyenes vonalú vezetés során, 40 fokos dőlésszög esetén pedig több mint 15%-kal növekedett a 170/60 ZR17-es méret esetén. Az első abroncson (120/70 R17) végzett tesztek során 19%-kal teljesített jobban, mint a legközelebbi versenytárs, 36%-os növekedéssel 40 fokos dőlésszögnél.

Kulcsszavak: Dunlop, fejlesztés, gumiabroncs, motorkerékpár
 
Harley-Davidson Sportster – megborzongtat 1957 óta Harley-Davidson Sportster – megborzongtat 1957 óta Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra Harley-Davidson ® LiveWier™ projekt élménytúra A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 41 - 50