Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 41 - 50
Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

2019. február 07.
Januártól a korábbinál egyszerűbben lehet visszaigényelni az áfát a céges autók lízingdíjából - közölte a Magyar Lízingszövetség. A lépés az adminisztrációban jelent könnyebbséget, és kedvező hatása lehet az autófinanszírozási piacra is, amely jelentős emelkedést mutat.
Részletek

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

Kedvező változás lépett életbe a céges autók finanszírozásában 2019-től: a nyílt végű pénzügyi lízing illetve operatív lízing igénybe vétele esetében a cégautóknál nem kell útnyilvántartást vezetni az üzleti használatról annak érdekében, hogy a lízingdíjakban szereplő áfa felét levonhassák az érintett vállalkozások – közölte a Magyar Lízingszövetség.

Amennyiben a lízingbe vevő úgy dönt, továbbra is alkalmazhatja a korábbi rendszert: tehát részletes dokumentációval igazolja a tényleges üzleti használat mértékét, és ennek megfelelően – akár az 50%-os átalányt is meghaladó mértékben – helyezi levonásba a lízing- illetve bérleti díjak forgalmi adóját.  A Lízingszövetség szerint az új szabályozás kedvező választási lehetőséget kínál a lízingbe vevőknek, mellyel jelentős adminisztrációs tehertől és adókockázattól szabadulhatnak meg.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az előzményeket ismertetve azt mondta: „A lízingpiac régóta szerette volna elérni az cégautók lízingdíjához köthető áfaelszámolás mostantól már érvényes egyszerűsítését. Mivel a lépés az Európai Unióban egységesen szabályozott forgalmi adót érint, ezért szükség volt egy uniós határozatra és a jóváhagyásra. Az adminisztrációs terheket csökkentő lépéseket, köztük ezt a könnyítést a magyar kormány is támogatta és a vonatozó törvénymódosítással januártól életbe léptek az új szabályok. Egyes részletek, mint például az autónkénti választás lehetősége vagy az átmeneti rendelkezések tekintetében is a lízingbe vevők számára kedvező, és a Lízingszövetség előzetes véleményével és javaslatával megegyező rendelkezések születtek.”

Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban

A főtitkár szerint az új áfaszabály segítheti az új autók piacának tavalyi 17,5 százalékos bővülésében jelentős szerepet játszó lízingfinanszírozás további térnyerését és lökést adhat a flottafinanszírozásnak is. A szabályok részleteiről, értelmezéséről a Magyar Lízingszövetség honlapján (ügyféltájékoztató) illetve a Nemzeti Adó-és Vámhivatal év vége előtt megjelentetett tájékoztatójából tudhatunk meg többet.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, lízing, Magyar Lízingszövetség
 
Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben Átadták a százötvenezredik autót a BMW Welt-ben Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben Tovább csökkent a használtautó-index az első negyedévben Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben
 
Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

2019. február 07.
Az új TT RS  most még dinamikusabb megjelenésével magabiztosan megmutatja, mi rejlik benne.
Részletek

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az öthengeres erőforrás 400 lóerőt teljesít, amelyet az öt henger összetéveszthetetlen hangja kísér. Az új TT RS 2019. február 6-tól rendelhető. A Coupé és a Roadster 2019 tavaszától található meg Németország és további európai országok kereskedőinél. A Coupé ára 67 700 eurónál kezdődik. A Roadster induló ára 70 500 euró.

„Az új TT RS abszolút legjobb formáját hozza” – mondja Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH ügyvezetője. „Edzett atléta módjára még inkább megmutatja, mennyi erő rejlik az izmos külsőben.” Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH műszaki vezetője így egészíti ki: „A kiemelkedő teljesítmény záloga a kis súly, a végsőkig sportosra hangolt futómű és a díjnyertes öthengeres erőforrásunk. A 2.5 TFSI-motorral immár kilencedik alkalommal nyertük meg sorozatban a nagy becsben álló „Év nemzetközi motorja” díjat.”

Dinamikus megjelenés: a külső forma

A TT RS még soha nem volt ennyire maszkulin. A teljesen átrajzolt orr és a markáns hátsó rész dinamikus megjelenést kölcsönöz neki. A mattfekete single frame kerettel övezett feketén csillogó hűtőrács alsó részén matt titán színű quattro felirat olvasható. A még nagyobbra tervezett oldalsó légbeszívókat a belső és a külső oldalon is függőleges bordák tagolják. A motor hűtését további vízhűtők segítik elő az RS jellegzetes méhsejtmintás rácsa mögött. Az oldalsó légbeszívók, amik majdnem az első kerékdobokig húzódnak, rendkívül szélesnek láttatják az új TT RS-t.

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az oldalsó kifutásainál meredeken felfelé kanyarodó végigfutó első spoiler az első kötényt határozottan lezárva markáns és az autósport hangulatát idéző megjelenést kölcsönöz. A szárny élét alapkivitelben a karosszéria színére fényezték, kérésre matt alumínium, vagy csillogó fekete szín választható. Az új tervezésű küszöbprofilban az RS fényes fekete betétet kapott. A külső tükrök háza a vevő választása szerint a karosszériával megegyező színű, matt alumínium hatású, fényes fekete, vagy karbon lehet.

Hátul az új tervezésű merev hátsó szárny vonja magára a tekinteteket oldalsó wingletjeivel. Az aerodinamikai koncepció részeként hozzájárul az RS-re jellemző teljesítményhez és hatékonysághoz. Az RS-tipikus diffúzor felett kétoldalt függőleges designelemek húzódnak. Az RS megjelenésének a lezárását két nagy, ovális formájú kipufogóvég képezi.

A LED-fényszórók az alapfelszereltség részét képezik. Az opcionális Matrix LED egységek rendkívül rugalmas és intelligens módon szabályozzák a távfényt. A szintén opcionálisan rendelhető háromdimenziós hatású OLED hátsó lámpák (Organic light emitting diode) rendkívül homogén és precíz módon biztosítanak egyenletes fényt. A gyújtás bekapcsolásakor az OLED hátsó lámpák látványos fényjátékba kezdenek. A belső térben új elem a kormánykerék kerületén 12 óránál látható vörös jelölés.  

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az új TT RS megrendelője nyolc szín közül választhat, amelyek között megtalálható az RS sajátjának számító Kyalami-zöld, valamint a választékban újonnan megjelent impulzusnarancs és a turbókék. A rendelhető matt alumínium és csillogó fekete optikai csomagok segítségével kiemelhető a spoilerek szegélye és a hátsó szárny. A csillogó fekete optikai csomag esetében elöl és hátul az Audi karikái és a TT RS-típusmegjelölés is fekete színt kaphat. A TT RS Roadster vászonteteje fekete színű. Az Audi exclusive csomag további testre szabási lehetőségek széles választékát kínálja.

Díjnyertes erőgép: a 2.5 TFSI

Öt henger, 294 kW (400 LE) teljesítmény, 480 Nm nyomaték, quattro rendszerű összkerékhajtás – az Audi TT RS lenyűgöz belső értékeivel, és kiemelkedő menetteljesítményeket kínál. A Coupé alig 3,7 másodperc alatt ugrik nulláról 100 km/h-ra. A kísérőzene eközben az öthengeres jellegzetes melódiája: 1-2-4-5-3. Ennél a gyújtási sorrendnél váltakozva következik be a közvetlenül szomszédos és az egymástól távoli hengerek gyújtása. Ez az egyedülálló ritmus sok benzinvérű rajongó számára jelenti a legszebb zenét.

A 2.5 TFSI-motor immár kilencedik alkalommal kapta meg sorozatban a nagy becsben álló „Év nemzetközi motorja” kitüntetést. Az erőforrás 2008 óta készül az Audi Hungariánál. A turbófeltöltéses motor a teljesítményt 2480 cm3 lökettérfogatból nyeri. A 480 Nm maximális nyomaték percenként 1950 és 5850 fordulat között érhető el. A végsebességet az elektronika 250 km/h-ban, illetve igény esetén 280 km/h-ban korlátozza.


Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az öthengeres motor erejét hétfokozatú S tronic sebességváltó adja át a quattro rendszerű összkerékhajtásnak, amely lamellás tengelykapcsoló segítségével szabadon osztja fel a vonóerőt a tengelyek között. A kerekenkénti nyomatékvezérlésnek köszönhetően a jármű még agilisabban és biztonságosabban kezelhető. A vezető az Audi drive menetdinamikai rendszerrel befolyásolhatja a quattro hajtást és más komponenseket mint a kormányzást, az S tronicot, a motorkarakterisztikát és a kipufogógáz-csappantyúkat. Ehhez négy üzemmód áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic és individual.

Tömény dinamika: a futómű

Az Audi TT RS kitűnő kezelhetőségének az alapfeltételét az alacsony súly (TT RS Coupé vezető nélkül 1450 kg) és a következetesen sportosra hangolt futómű teremti meg. A kifejezetten az RS-hez hangolt progresszív kormányzás szoros kapcsolatot biztosít az úttal. A 19 vagy 20 collos kerekek mögött az első tengelyen belső hűtésű, perforált acél féktárcsák kaptak helyet. A féknyergek az alapkivitelben fekete, opcionálisan vörös színűek. Igény esetén az RS sportfutóműve az Audi magnetic ride technológiáját alkalmazó adaptív lengéscsillapítókkal egészíthető ki. Ezek szabályozását szintén az Audi drive select menetdinamikai rendszer végzi.

Motorsport ihlette: a belső tér

Az új TT RS kezelő- és kijelzőelemei teljes mértékben a vezető felé fordulnak. A rombuszmintában steppelt alcantara szövettel vagy opcionálisan méhsejtmintában steppelt finom nappabőrrel bevont RS-sportülések, valamint az üléseken, a kormánykeréken, a küszöbléceken és a választókaron megjelenő RS-feliratok a 2+2 üléses autó sportos karakterét emelik ki. Az alapkivitel részét képező, 12,3 collos képernyőt alkalmazó Audi virtual cockpit külön RS-képernyőtartalommal jeleníti meg a keréknyomást, a nyomatékot és a gyorsulásokat. A képernyőn megjelenő sebességváltó-szimbólum kézi üzemmódban a fordulatszámhatár elérésekor felfelé váltásra figyelmezteti a vezetőt. A váltófülekkel kísért RS-sportkormány a multifunkciós gombok mellett további két kezelőegységet kínál a motor indítására és leállítására, valamint az Audi drive select menetdinamikai rendszer állítására.

Az Audi Sport tovább csiszolja a TT sorozat csúcsmodelljét

Az új RS-designcsomaggal vörös, vagy kék részletek jelenhetnek meg az autó belsejében a légbefúvóknál, az öveken és az RS-logóval ellátott szőnyegeken. A bővített RS-designcsomag további eltérő színű elemeket kínál az üléseken és a középkonzolon.

Naprakész megoldások: az infotainment

Az Audi az infotainment területén is számos különlegességet kínál. Az opciók közé tartozik az MMI Navigation plus, benne az MMI touch szabad szöveges kereséssel és természetes hangvezérléssel, valamint a WiFi-hotspot és az Audi connect online modul. A gyors LTE szabványnak köszönhetően a fedélzeten elérhetők az online szolgáltatások. Az Audi smartphone interface összeköti az okostelefont a TT RS rendszereivel és a tartalmat az USB-felületen át közvetlenül az Audi virtual cockpiten jeleníti meg. A 680 watt teljesítményű Bang & Olufsen hangrendszer kitűnő hangzást biztosít a fedélzeten.

Az új TT RS 2019. február 6-tól rendelhető. A Coupé és a Roadster 2019 tavaszától található meg a kereskedőknél. A Coupé ára 67 700 euró. A Roadster induló ára 70 500 euró. 

Kulcsszavak: audi, Audi TT, bemutató, TT RS, új modell, új motor
 
A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre A vadonatúj Ford Focusban minden eddiginél jobban elférnek a gyerekek, akik 2 centit nőttek az iskolakezdésre Vigyázz, kész, Datsun, go! Vigyázz, kész, Datsun, go! Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek
 
Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

2019. február 07.
Két exkluzív dizájnrajzzal kínál először betekintést a ŠKODA új KAMIQ modelljére. A nagyvárosi SUV-modell (City-SUV) robusztus fellépésével a cseh márka nagysikerű formai nyelvezetének folytatója, miközben új stílusjegyekkel is bővíti.
Részletek

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait

Ezek közé tartoznak a ŠKODA modellen első ízben megjelenő, felülre helyezett nappali menetfénnyel kiegészített és két részre osztott fényszórók.

Elején a széles és függőleges állású hűtőrács hangsúlyozza az új ŠKODA KAMIQ City-SUV erőteljes és magabiztos fellépését, amely a márka SUV formai nyelvezetének jellegzetes elemeként kettős lamellázattal készül, felül pedig a motorházfedél karakteres vonalvezetéséhez csatlakozik. A markáns tornádóvonal vizuálisan megnyújtja az autót és tökéletes harmóniában áll a dinamikus tetőívvel. Az újdonság terepes karakterét ezüstszínű, robusztus első légterelője is kiemeli. Az orrkialakítás különlegességei a ŠKODA-modellen első ízben megjelenő, új tervezésű és kétrészes LED-fényszórók, amelyekben a nappali menetfény ezúttal a főfényszóró felett húzódó csík formájában jelenik meg. A KAMIQ mindemellett az első ŠKODA-modellként kínál elöl és hátul is dinamikus irányjelzőket. A fényszórók kristályhatású üveggel és LED-egységekkel erősítik az igényes összhatást.

Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte:

„Új KAMIQ City-SUV modellünkön a fényszórók teljesen újszerű elrendezését alkalmaztuk. A ŠKODA-modellen első ízben megjelenő, felülre helyezett nappali menetfénnyel kiformált és osztott világítótestek egyedi fellépést kölcsönöznek a KAMIQ számára, miközben nagysikerű SUV formai nyelvezetünk egy másfajta interpretációját képviselik.”

Kiegyensúlyozott arányok és időtlen formavilág

A magas és masszív hatást keltő motorházfedél az oldalnézetnek is fontos eleme, ahol megnövelt szabadmagasság, nagyméretű kerekek és diffúzorelem hangsúlyozzák a ŠKODA KAMIQ erőteljes formáit. Kiegyensúlyozott arányok, letisztult felületek és modern, egyben időtlen formavilág emelik ki dinamikus és sportos fellépését, a tekintetet vonzó és letisztult rajzolatú farkialakítást pedig a ŠKODA jellegzetes fénygrafikája C-alakzatának újszerű interpretációja és – akárcsak elöl – a világítóegységek kristályhatású formai elemei jellemzik. A crossover-újdonság Európában a ŠKODA első SUV-modelljeként hordoz a jól ismert márkaembléma helyett immár „ŠKODA” feliratot csomagtérajtaján.

Az új ŠKODA KAMIQ a 2019. március 5. és 17. között rendezett Genfi Autószalonon tartja világpremierjét.

Mutatjuk a ŠKODA KAMIQ új nagyvárosi SUV-modell első rajzait
Kulcsszavak: autószalon, genf, KAMIQ, skoda, suv
 
A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét A Ford 2020-ig bemutatja elektromos hajtású, 480 km hatótávolságú SUV-modelljét Genfben bemutatkozott a régóta várt Lexus GS F Genfben bemutatkozott a régóta várt Lexus GS F Genfben mutatkozott be az új Kia Ceed, a felfrissített Optima, és Rio GT Line is Genfben mutatkozott be az új Kia Ceed, a felfrissített Optima, és Rio GT Line is Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail Markáns, erőteljes vonalak - az új X-Trail A BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautó biztos felgyorsítja a szívverést A BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautó biztos felgyorsítja a szívverést
 
Téli bevetésen a BMW iNEXT

Téli bevetésen a BMW iNEXT

2019. február 06.
A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója Svédország északi csücskében, a legszélsőségesebb körülmények közepette teljesíti hajtásláncának, futómű-technológiáinak és felfüggesztéseinek első, minden részletre kiterjedő tesztsorozatát.
Részletek

Téli bevetésen a BMW iNEXT

A vezetés élményének új dimenziója nagy sebességgel közeledik, ahogy a BMW iNEXT a sorozatgyártás felé vezető utazás újabb és újabb mérföldkövéhez érkezik. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a bajor prémiumgyártó svédországi, az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpontjában kezdte meg átfogó tesztsorozatát, amelynek célja, hogy extrém időjárási körülmények és páratlan útviszonyok közepette optimalizálja, felülvizsgálja és finomhangolja a modell hajtásláncát, futómű-technológiáit, illetve kerékfelfüggesztési megoldásait.

Károsanyag-kibocsátástól mentes, tisztán elektromos meghajtásával a BMW iNEXT kiváltképp hatékony stílusban elégíti ki a müncheni központú vállalatcsoport ügyfeleinek egyedi mobilitási igényeit, az automatizált járművezetés és az intelligens járműkapcsolatok terén kifejlesztett legkorszerűbb innovációk egyesítésével váltva valóra a vezetés élményének merőben új formáját.

A BMW iNEXT sorozatgyártása 2021-ben veszi kezdetét a BMW dingolfingi gyárában. A modell első ízben egyesíti a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájában lefektetett mérföldkövek, így az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját, a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójaként foglalva el helyét a jövőbe mutató autóipari újítások iránymutatójaként. A modell innovatív technológiai arzenálja az ügyfelek hétköznapi szükségleteit és igényeit helyezi a középpontba.

Téli bevetésen a BMW iNEXT

A BMW iNEXT egy modern SAV (Sports Activity Vehicle) modell képében testesíti meg a márka által fémjelzett vezetési élmény úttörő értelmezését, a tisztán elektromos meghajtás, az intelligens összkerékhajtás és a típus-specifikus futómű-technológia hármas egysége mentén. A gyártó ezen alkatrészeket most először teszteli egyszerre, valós téli körülmények között, az Északi sarkkör küszöbén. Az intenzív tesztsorozat, amely mindenben megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek tömegtermelés előtti megpróbáltatásával, kiválóan igazolja a BMW Group által kifejlesztett elektromos hajtáslánc kikezdhetetlen megbízhatóságát, amely a BMW iNEXT modellt a vezetési élmény új korszakának négykerekű szimbólumává emeli.

A mérnökök az alacsony hőmérséklet és a minimális tapadás mindennapi körülményei között, hóval borított útszakaszokon és befagyott tavakon végzik a BMW iNEXT átfogó tesztjeit. A dermesztő hideg az elektromos motort, a nagyfeszültségű akkumulátort és a modell hűtőkörét is próbára teszi, miközben a szakemberek a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájának is kiemelt jelentőséget tulajdonítanak: kilométerről kilométerre elemzik, hogy a fagypont alatti hőmérséklet miként befolyásolja az energiatároló rendszer visszatöltését, az erőforrás és az elektromos berendezések folyamatos táplálását, valamint a fűtő- és légkondicionáló rendszerek működési hajlandóságát.

Téli bevetésen a BMW iNEXT

A hajtáslánc erőátviteli alkatrészeit és a kerékfelfüggesztési megoldásokat is messze a hétköznapi körülményeken túl tesztelik a mérnökök, akik így a lezárt, jéggel borított útfelületeken az elektromos rendszer lehetséges meghibásodásait is tökéletesen feltérképezhetik. A szakemberek a tisztán elektromos hajtáslánchoz kifejlesztett, intelligens összkerékhajtás és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) hatékony működését is részletekbe menően elemezhetik, majd az egyes beállításokat és működési módokat a tökéletesen reprodukálható, rideg körülmények közepette újra és újra finomhangolhatják.

Az extrém körülmények a kormánymű és a fékrendszer megmérettetésére is kiváló lehetőséget biztosítanak. Ahogyan a fékek lassító hatását, úgy a vitorlázó funkció esetében aktiválódó energia-visszatápláló folyamatot is tökéletesen az egyes vezetési szituációkhoz hangolhatják a mérnökök. A BMW Group Arjeplog környékén elterülő tesztközpontja ideális helyszínt garantál mindehhez. Legyen szó akár kavicsos felületről, száraz aszfaltról vagy extrém csúszós tükörjégről, a BMW iNEXT mindenféle menetdinamikai kihívással bátran néz szembe.

Kulcsszavak: bmw, BMW iNEXT, járműteszt
 
A BMW kifejlesztette a BMW ConnectedDrive intelligens parkolóhely-figyelő alkalmazását A BMW kifejlesztette a BMW ConnectedDrive intelligens parkolóhely-figyelő alkalmazását Új vezető a BMW Group Magyarországnál - Mala Ferenc a BMW i almárkáért felelős menedzser Új vezető a BMW Group Magyarországnál - Mala Ferenc a BMW i almárkáért felelős menedzser Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2
 
A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában

A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában

2019. február 06.
2019-et nagyon erősen kezdte a Volvo Cars, hiszen az előző év első hónapjának eladásait 16,7%-kal haladta meg, és ehhez a növekedéshez mind a három régió – az amerikai, a kínai és az európai is – aktívan hozzájárult.
Részletek

A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában

A januárban értékesített 50 679 Volvo meghatározó része a számtalan díjat nyert XC-család tagja, de a vadonatúj V60 és S60 is jelentős részesedéssel bír.

Az ázsiai régióban az értékesítés 3,6%-kal nőtt és elérte a 11 957 darabot. Az eladásokban a helyben szerelt XC60 és S90 vezet.

Az amerikai régióban  5.2%-kal haladta meg az idei januári értékesítés a tavalyit, és ez 5 854 darabot jelent. A legnépszerűbb modellt – ami az XC60 volt – az XC90 követi a rangsorban.

A Volvo Cars európai régiójának eladása 24,4%-kal emelkedett, és ez 26 195 darab Volvo értékesítését jelentette. A jelentős növekedés mozgatórugója az XC60-as, az XC40-es és az új V60-as iránti óriási érdeklődés volt.

A Volvo Cars értékesítése 16,7%-kal nőtt 2019. januárjában

Idén januárban az XC60-as modell volt a legnépszerűbb 15 593 darabos eladással (2018-ban 11 656), ezt az XC40-es követte 8 113 darabbal (2018:395), a rangsor harmadik helyén pedig XC90 áll 6 520 darabbal (2018: 6 772). A Volvo V40 és V40 Cross Country változatokból 4 921 darab fogyott (2018: 6 043), az új V60 kombiból pedig 4 097 darabot értékesítettek.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Egyre többen keresik fel a márkaszervizeket Egyre többen keresik fel a márkaszervizeket 114 DAF kamionnal bővült a Bige Holding Csoport 114 DAF kamionnal bővült a Bige Holding Csoport Keresettek a magyar használt autók külföldön Keresettek a magyar használt autók külföldön Megelőzheti német versenytársait a Lexus Megelőzheti német versenytársait a Lexus Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi
 
Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget

Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget

2019. február 06.
A svéd fuvarozó vállalat, a Skaraslättens Åkeri, tehergépjárművenként közel 10 000 euróval csökkentette flottája éves üzemanyag-költségét azóta, amióta a korábbi R 580-asokat R 520-asokra cserélte.
Részletek



Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget

A 31 tehergépjárművet és 350 pótkocsit magáénak tudó Skaraslättens további ötven alvállalkozóval áll kapcsolatban. Közösen végeznek fuvarozási feladatokat, az Ázsiából érkező árukat a nagyobb kereskedőknek szállítják, úgy, mint például az IKEÁ-nak. A tehergépjárművek exportra termelt faáruval megrakottan térnek vissza a távoli földrészre.

A V8-as R 520-asokkal jelentős különbség érhető el

A Skaraslättens fenntartja és követi a rendszeres megújítási elvét, így Scania-flottájának korát legfeljebb három évre vagy 400 000 kilométerre korlátozza. Ezáltal a cég vontatói kitűnő állapotban vannak, és újraértékesítésük során jelentős maradványértéket jelentenek.

„Tavaly 20 új járművet vettünk. Az új V8-as R 520-asok beszerzése nagyszerű döntésnek bizonyult; a fogyasztásbeli különbség figyelemre méltó” – mondja Håkan Johansson, a Skaraslättens pénzügyi igazgatója.
A V8 teljesítményére valóban szükség van, mivel a fuvarozó gyakran két konténerrel 60 tonnás össztömegű szerelvénnyel közlekedik. „Minden a logisztikán múlik: minél bonyolultabb a művelet, annál több feladat elvégezhető” – mondja.


Az új Scania-generáció csökkenti az üzemanyag-költséget

Két év alatt 20%-kal kevesebb üzemanyag-fogyasztás

Johansson megjegyezte, hogy a Scania ígérte szerint az új generációs fülkéivel 5%-kal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás, és azt is hozzátette, hogy a Skaraslättens ezt a számot könnyedén hozta és túl is teljesítette működés közben. Valójában a rekord fogyasztási eredmények azt mutatják, hogy míg 2016-ban az R 580-asok átlagban 41.5 litert fogyasztottak minden 100 kilométeren, addig ez a szám 39.2 literre csökkent az azt követő évben. Az új R 520-asok használatával pedig az üzemanyag-fogyasztás 33.1 literre csökkent 100 kilométerre vonatkoztatva, ami 20%-kal kevesebb fogyasztást jelent a két évvel ezelőttihez képest.

A flotta esetében ez az üzemanyag-hatékonyság több mint 300 000 eurós éves megtakarítást jelent. „Ez a különbség jelentheti egy vállalat életében a fennmaradást vagy a leállást” – mondja Johansson.



A járművezetőket ösztönző tevékenységek is befolyásolják az üzemanyag-megtakarítást

A jobb fogyasztási értékeket a járművezetők érik el, ezért ösztönözni kell őket; az órabérek egy része a vezetési teljesítményen alapul.

„Becsléseim szerint azt mondanám, hogy az üzemanyag-fogyasztás kétharmada a járműnek tudható be, míg a maradékot a járművezető tudja befolyásolni” – jelentette ki Johansson.

Kulcsszavak: járműipar, kamion, scania
 
Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Menesztették a Mitsubishi elnöki posztjáról Carlos Ghosnt Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben A Renault Trucks T most már Optifuel verzióban is elérhető A Renault Trucks T most már Optifuel verzióban is elérhető Iveco modellek a Sanghaji Autószalonon Iveco modellek a Sanghaji Autószalonon
 
Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

2019. február 05.
Megérkezett Magyarországra  a Toyota RAV4 legújabb generációja. A modell ugyan elérhető benzin motorral is, a Toyota várakozása szerint azonban a környezetbarát hibridek aránya akár a 90%-ot is elérheti majd az eladásokban.
Részletek

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

További újdonság az előző generációhoz képest, hogy miután az új modell a szegmensben egyedülálló terepképességeket kínál majd, az összkerékhajtású változatok aránya akár a 45%-ot is meghaladhatja az értékesítésekben. Az új, legújabb generációs 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrás takarékos, tiszta és csendes üzemű, ugyanakkor erősebb és robbanékonyabb, mint a korábbi RAV4-ben helyet kapó hibrid elektromos meghajtás. A maximális rendszerteljesítmény összkerékhajtású üzemben 222 LE/163 kW (218 LE/160 kW elsőkerékhajtás esetén), szemben a negyedik generációs modell 197 LE/145 kW teljesítményével. A Toyota legújabb generációs öntöltő technológiája bővelkedik az erőben, az autó álló helyzetből mindössze 8,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A „teljesítmény kompromisszumok nélkül” célkitűzés egyedülálló előnyhöz juttatja az új generációs RAV4-et a szegmensben: a modell nagyobb teljesítményt, jobb vezethetőséget, takarékosabb üzemet kínál; az új hibrid várhatóan az eddigieknél is nagyobb százalékban részesedik majd az eladásokból. A Toyota várakozásai szerint Nyugat-Európában a jelenlegi 85 százalékról 90 százalékra emelkedhet a hibrid elektromos meghajtású modellváltozatok aránya az  eladásokban.   Mindazonáltal a kínálatban megjelent egy vadonatúj, 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotor is, amelyet más globális piacokra terveztek. Ez a benzinmotor bizonyos európai piacokon is elérhető lesz, manuális vagy automata sebességváltóval.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az új RAV4 fedélzetén mutatkozik be a Toyota negyedik generációs öntöltő hibrid hajtáslánca, amely számos előnyt kínál. A rendszer főbb elemei, beleértve a teljesítmény-szabályozó egységet (PCU) és a nikkel-metál hidrid akkumulátort, kisebbek és könnyebbek lettek, továbbá a hajtás elemeinél és az erőátvitelnél csökkentették az elektromos és mechanikus veszteségeket. Az új akkumulátorcsomag 11 százalékkal könnyebb, mint korábban, az erőátvitelben jelentkező veszteségek 25 százalékkal csökkentek az előző generációhoz képest. A rendszer a Toyota új, 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrását alkalmazza.

Ez a négyhengeres, közvetlen és szívótorok-befecskendezéssel szerelt benzinmotor a gyári adatok szerint kategóriaelső üzemanyag-fogyasztással és CO₂-kibocsátással vértezi fel az új RAV4-et: a modell vegyes ciklus szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,4 l/100km (AWD-i, NEDC-re átszámolva), míg a CO₂-kibocsátás akár 100 g/km (AWD-i, NEDC-re átszámolva). A teljesítményt előterhelt differenciálművel szerelt, új erőátviteli szerkezet is támogatja. A vezető számára mindez jobb álló helyzeti gyorsítóképességet, takarékosabb nagysebességű haladást, finomabb és lineárisabb gyorsítóképességet, valamint lassítás során jobb kezelhetőséget jelent.

Az új 2,5 literes Hybrid Dynamic Force motor

A vadonatúj 2,5 literes Hybrid Dynamic Force erőforrás számottevően fejlettebb elődjénél, a takarékosság és teljesítmény jobb egyensúlyát, valamint élvonalbeli termikus hatásfokot kínál. A RAV4 öntöltő hibrid hajtásláncában alkalmazva a motor CO₂-kibocsátása akár csupán 100 g/km (AWD-i, 17 colos kerekekkel), ugyanakkor a maximális rendszerteljesítmény 218 LE/160 kW az elsőkerékhajtású, illetve 222 LE/163 kW az AWD-i összkerékhajtású modellekben.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az Atkinson-ciklusban üzemelő motor elődjénél hosszabb löketű (87,5 x 103,4 mm vs 90,0 x 98,0 mm). Emellett sűrítési viszonya is nagyobb (12,5:1 helyett 14,0:1). A motor D-4S közvetlen és szívótorok-befecskendezést kapott, a szívóoldalon villanymotorral működtetett, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-iE), a kipufogó oldalon hidraulikus működtetésű, intelligens változó szelepvezérlést (VVT-i) alkalmaz. A szívó- és kipufogó szelepeknek egyaránt megnőtt a vezérlési tartománya. Az égés tökéletesítését és a súrlódási veszteségek korlátozását célzó, átfogó megoldásoknak köszönhetően az új motor nagy teljesítményre, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásra, csekély károsanyag-kibocsátásra, valamint magas, 41%-os termikus hatásfokra képes. A megnövelt szelepszöggel és lézeres bevonatolású szelepülékkel ellátott hengerfejek kialakítása elősegíti az intenzív örvénylést. Az elektromos vízszivattyúval és elektromos termosztáttal felszerelt, változó szállítású hűtőrendszer a mindenkor optimális hőmérséklet biztosításával tökéletesebb égést eredményez. Emellett a motorolaj-nyomás hatékony szabályozását változó szállítású olajszivattyú teszi lehetővé.

Intelligens összkerékhajtás (AWD-i)

A vadonatúj RAV4 esetén a Toyota azt várja, hogy az összkerékhajtású modellváltozatok aránya akár az eladások 45%-át is meghaladhatja. A Toyota a RAV4 esetében továbbfejlesztette intelligens összkerékhajtási rendszerét (AWD-i), amely így jobb teljesítményt és pontosabb szabályozhatóságot kínál minden menetkörülmények között, fokozva a modell közúti és terepalkalmasságát, valamint élvezetes vezethetőségét. Az ú RAV4 közúton és terepen mutatott, lenyűgöző összkerékhajtási jellemzői még inkább kiemelik a modellt versenytársai mezőnyéből, az autó minden körülmények között magabiztos kanyarvételi képességeket és tapadást mutat.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Az új RAV4 Hybrid nagy mértékben továbbfejlesztett, jobb terepképességekkel bíró elektromos AWD-i rendszere kompromisszumok nélkül használható: városi használat során kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást mutathat fel, nagy sebességnél csendesebben működik, csúszós útviszonyok mellett pedig jobb tapadást biztosít. Emellett kisebb és könnyebb is, mint a mechanikus összkerékhajtási rendszerek, így sem az üzemanyag-fogyasztás, sem a helykihasználás nem szenved csorbát. A rendszer a hibrid hajtási rendszerből és a hátsó tengelyen elhelyezett, kiegészítő elektromotorból származó hajtóerőt alkalmazza.

Ez a kialakítás minimális energiaveszteséggel jár, kisebb tömeget eredményez, és a legkülönfélébb menethelyzetekben biztosít optimális összkerékhajtást. A negyedik generációs modellhez képest 30 százalékkal nőtt a hátsó kerekekre juttatható, maximális forgatónyomaték (953 helyett 1300 Nm). Ez eléri vagy meghaladja a mechanikus rendszerekkel elérhető nyomatéki értéket, és magabiztosabb teljesítményt eredményez például laza, csúszós felszínen történő elindulás során. Az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztás aránya a menetviszonyok függvényében 100:0-tól akár 20:80-ig módosítható.

Az elektromos AWD-i rendszer a menetkörülmények fényében automatikusan módosítja a nyomatékmegosztás arányát, így gondoskodva a kiegyensúlyozottabb vezethetőségről, jobb stabilitásról és magabiztosabb terepalkalmasságról, különös tekintettel a csúszós útviszonyok mellett is stabil, kiszámítható ívmenetre.

 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

A vezető úgy érezheti, hogy mind a négy kerék folyamatosan stabil kapcsolatban van az útfelülettel. Az új RAV4 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű benzinmotorral és CVT sebességváltóval szerelt kivitelének mechanikus összkerékhajtási rendszere a Toyotánál első ízben alkalmaz dinamikus nyomatékvektor-szabályozási rendszert lekapcsolható hátsó hajtással. A hátsó tengelyen alkalmazott két tengelykapcsoló a bal és jobb oldali kerék közötti nyomatékelosztást szabályozva ívmenetben stabil teljesítményt és a kormánymozdulatokat pontosan követő reakciókat eredményez, száraz és csúszós útfelületen egyaránt.

Integrált összkerékhajtás-szabályozás

Az új RAV4 összkerékhajtási képességét a kategóriában páratlan integrált összkerékhajtás-szabályozás (AWD Integrated Management, AIM) teszi még kifinomultabbá. A rendszer a kiválasztott üzemmód függvényében, automatikusan szabályozza a különböző járműrendszereket: a kormányrásegítést, a fék- és gázadagolást, a váltóprogramot, valamint a nyomatékelosztást. Az új RAV4 Hybrid AWD-i háromféle (normál, öko, sport) üzemmódot kínál. A sport üzemmód aktiválásakor az AIM rendszer úgy módosítja a kormányrásegítést, a gázadagolást, a váltóvezérlést és a nyomatékelosztást, hogy kedvezőbb közúti menetteljesítményeket érhessen el.


 Hibrid elektromos hajtással érkezik a 4X4-es Toyota RAV4

Fokozott szabadság „ösvény” üzemmódban

A RAV4 Hybrid új, automatikus, részlegesen önzáró differenciálmű-vezérlése („ösvény” üzemmód) maximális tapadást és irányíthatóságot eredményez gyenge tapadású útfelületen.  A rendszer nagy kihívást jelentő terepviszonyok esetén is hasznos támogatást nyújt a vezetőnek.

A negyedik generációs RAV4 Hybrid esetében előfordulhatott, hogy a jármű elakad, ha fokozottan egyenetlen talajon bármely hajtott kerék elveszítette a kapcsolatot a talajjal. Az új modellben ezzel szemben az „ösvény” üzemmód aktiválásával (a középkonzolon található gomb segítségével aktiválható) az elforgó kerék megfékezhető, a hajtóerő átirányítható a tapadással rendelkező kerékre. A rendszer a gázszabályozást és a váltóprogramot is módosítja az előrejutás biztosítása érdekében.
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, rav4, suv, toyota, új modell
 
Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen Már itthon is rendelhető a vadonatúj Lexus LS Már itthon is rendelhető a vadonatúj Lexus LS A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé Rivaldafényben – Az új Audi A5 és S5 Coupé
 
2019-ben immár egymás után harmadszor szerez iF design díjat egyszerre három KIA modell

2019-ben immár egymás után harmadszor szerez iF design díjat egyszerre három KIA modell

2019. február 05.
Az idei mesterhármas immár a harmadik a sorban, hiszen a Kia 2018-ban és 2017-ben is három modellel remekelt az iF-en.
Részletek

2019-ben immár egymás után harmadszor szerez iF design díjat egyszerre három KIA modell

Az eredmények ilyen sorozata mindennél ékesebben bizonyítja a Kia formaterveinek kiválóságát, és vele egyszersmind elismeri a márka formatervezésért felelős elnökének és vezető formatervezőjének, Peter Schreyer-nek immár több mint egy évtizedes munkásságát. A Kia 2010-ben szerzett először iF díjat és aztóta minden egyes évben legalább egy modelljével győzött – így már összesen 18 iF kitüntetéssel büszkélkedhet.

2019-ben a Ceed család mindhárom karosszériaváltozata díjat nyert, a már 2018 óta forgalmazott új ötajtós, és a kombi mellett a feltűnő kombikupé vonalú ProCeed is, amelynek forgalmazása csak a közelmúltban kezdődött el.

Az új sorozat megjelenésével a modellnév írásmódja is megváltozott - immár Ceed és nem cee’d -, de a jelentése változatlan: Community of Europe, with European Design, azaz az európai közösségnek, európai tervezéssel. A valóban minden ízében európai új sorozat formái a Kia frankfurti központjában születtek, Peter Schreyer és Gregory Guillaume, a márka európai vezető formatervezőjének irányításával. A műszaki fejlesztés a Kia Rüsselsheimi bázisán folyt, a gyártás pedig immár hagyományosan szlovákiai.                                             

2019-ben immár egymás után harmadszor szerez iF design díjat egyszerre három KIA modell

A tiszta vonalakkal megrajzolt új Ceed családot a 2018-ban szintén iF díjazott Stinger formái inspirálták. Az ötajtós nem csak szélesebb, de alacsonyabb is elődjénél, miközben utastere hátrébb került, így a megjelenése jóval sortosabb lett. Oldalnézetben a C-oszlopok az oladalablakok felső vonalának elegáns és erőteljes félholdformát adnak.

Az elődeinél jóval sportosabb vonalú kombi Ceed Sportswagon minden eddiginél több teret hoz a kompakt szegmensbe: elődjénél hosszabb, így csomagterének alapmérete is különösen tágas (625 l), ezzel magasabb kategóriájú kombikat is megelőz.                               

A ProCeed formavilága alapjaiban új, hiszen a tömegmárkák közül a Kia kínál először sportkombi karosszériát a kompakt szegmensben. A ProCeed feltűnő és elegáns, miközben praktikumában a kombikkal vetekszik. 1422 mm-es magasságával a legalacsonyabb a mai kompaktmezőnyben, formáját alapvetően határozza meg az erősen döntött hátsó szélvédőben végződő tetővonal. A csomagtérfedélen keresztbefutó egyedi világító él összeköti a LED-es hátsó lámpákat; ilyet eddig még senki sem csinált ebben a kategóriában.

A Kia ProCeed és a Ceed is elérhető GT kivitelben, 204 lóerős 1,6 literes T-GDi (közvetlen befecskendezéses, turbós) benzinmotorral. A Ceed család összesen hatféle erőforrása kivétel nélkül teljesíti az új Euro 6d-TEMP norma különösen szigorú emissziós előírásait, a Ceed rendelhető felszereléseivel pedig akár már második szintű önvezető képesség is elérhető.                                  

2019-ben immár egymás után harmadszor szerez iF design díjat egyszerre három KIA modell

iF design díj 2019: 6 400 pályamű 50 országból

1953-as megjelenése óta az iF design világ egyik meghatározó szakmai elismerése a formatervezés területén. A díj őse a Hannoveri Vásárban alapított Formgerechte Industrieerzeugnisse (Jó ipari forma), amely napjainkra a világ egyik legnagyobb nemzetközi formatervezési versenyévé nőtt. Ezt tükrözi az is, hogy 2019-ben 50 országból 6400 terméket neveztek be az iF design-ra, a nemzetközi szakmai zsűrit pedig 67 elismert szakértő alkotta.

Az iF design díjakat idén is hét kategóriában osztották ki: Termékek, Csomagolások, Kommunikáció, Szolgáltatás, Építészet, Belsőépítészet és Professzionális koncepciók. A Kia három modelljét a Termékek kategóriában találta díjazásra érdemesnek a zsűri. Az összes győztes megtekinthető az ‘iF World Design Guide’-ban és az ‘iF Design App’-ban is, de a termékekből a hamburgi HafenCity iF design kiállításán egy válogatás is látható lesz.

Kulcsszavak: díj, formatervezés, iF Design, kia
 
Így öltött testet a vadonatúj MINI Clubman Így öltött testet a vadonatúj MINI Clubman Az év zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid Az év zöld autója lett a Toyota Prius Plug-in Hybrid A ŠKODA SUPERB az Auto Test 2018-as győztese A ŠKODA SUPERB az Auto Test 2018-as győztese Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten
 
A Mazda egy új SUV világpremierjét tartja a Genfi Autószalonon

A Mazda egy új SUV világpremierjét tartja a Genfi Autószalonon

2019. február 05.
A 2019-es Genfi Autószalonon a Mazda egy új SUV világpremierjét tartja.
Részletek

Mazda egy új SUV világpremierjét tartja a Genfi Autószalonon

A vállalat új generációs kínálatának második modellje a Kodo dizájn érettebb változatát és a SKYACTIV jármű architektúra továbbfejlesztését önti formába. A hajtásláncok bemutatják a hatékonyabbra szerelt SKYACTIV-motorokat, köztük a forradalmi SKYACTIV-X motort, mely egyedi, SPCCI (gyertyával kontrollált kompresszió gyújtás) technológiával működik, és ötvözi a pörgős benzinmotorok teljesítményét a dízelmotorok gyors reakciókészségével.

Az idén 30. születésnapját ünneplő MX-5 jubileumi változata is megjelenik európai premierjét ünnepelve. Az először az 1989-ben, a Chicago-i Autószalonon bemutatott modell a történelem legkedveltebb roadsterévé vált, világszerte több mint egymillió darabot adtak el belőle, ebből 350 ezret Európában.

A genfi standon jelen lesz még az új Mazda3 hatchback és Sedan is, az újgenerációs modellkínálat első hírnöke is. Ez a modell kapja meg elsőként a SKYACTIV-X motort, s mindkét benzinmotorja rendelkezik a Mazda új M-Hybrid rendszerével, mely csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.


Mazda egy új SUV világpremierjét tartja a Genfi Autószalonon

A Mazda legkeresettebb modelljét, a CX-5-öt új felszereltséggel állítják ki. 2019-re két területen módosították; belső tere megkapta mindazokat a kényelmi felszereléseket, melyek már a Mazda6-ból ismertek, teljesítményét pedig a G-Vectoring Plus szabályzással javították, így kellemesebb vezetni, mint valaha.

A Mazda az első sajtónapon, 2019. március 5-én 13:00-13:15-ig tartja sajtótájékoztatóját, új helyszínen, a Palexpo 6050-es standján. A 2019-es Genfi Autószalon március 7. és 17. között tart nyitva a nagyközönség számára.


Kulcsszavak: autószalon, genf, mazda, premier
 
Új Opel Zafira: Új, ergonomikus vezetőhely és klubszoba-kényelem, akár hét főnek Új Opel Zafira: Új, ergonomikus vezetőhely és klubszoba-kényelem, akár hét főnek Peugeot 108  premier a Genfi Autószalonon Peugeot 108 premier a Genfi Autószalonon Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé Lendületes belépő a luxusszegmensbe: az új BMW 8-as Coupé
 
Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax

Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax

2019. február 05.
A rendőrség nem jár el törvénytelenül, amikor nem közli előre a közúti sebességellenőrzések helyét és idején - jelentette ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályvezetője hétfőn Budapesten.
Részletek

Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax

Óberling József azután tartott sajtótájékoztatót, hogy több hírportál azt írta: az országos főkapitány erre vonatkozó utasítása jogszabálysértő. A rendőrségi törvény ugyanis előírja, hogy előzetesen nyilvánosságra kell hozni a megfigyelt területre vonatkozó adatokat - érveltek.

A főosztályvezető emlékeztetett: az ORFK tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a közlekedési fegyelem megbomlása miatt szigorítják a sebességellenőrzéseket; nem fogják például közzétenni a mérések tervezett helyszínét, és "civil" járművekkel is ellenőriznek.

Hangsúlyozta, hogy a törvény feljogosítja arra a rendőrséget, hogy intézkedéseiről hang- és képfelvételt készítsen, ezt pedig nem kötelessége sem előre bejelenteni, sem táblákkal figyelmeztetni rá.

Felidézte, hogy tavaly az év első nyolc hónapjában harminccal többen haltak meg az utakon, mint 2017 azonos időszakában. A 2018 egészére vonatkozó előzetes adatok viszont azt mutatják, hogy helyes volt a szeptemberben bejelentett szigorítás, mert az év egészét tekintve 2017-hez képest már nem nőtt a halálos áldozatok száma - emelte ki Óberling József.

Előzetes bejelentés nélkül is törvényes a mozgó traffipax
Kulcsszavak: közlekedés, ORFK, rendőrség, sebességmérés, traffipax
 
Több dél-dunántúli megyében riasztást adtak ki a várható hófúvás miatt Több dél-dunántúli megyében riasztást adtak ki a várható hófúvás miatt Az ABB innovatív transzformátorok szállításával támogatja a fenntartható közlekedést Ausztriában Az ABB innovatív transzformátorok szállításával támogatja a fenntartható közlekedést Ausztriában OKF: szombaton 140 műszaki mentéshez riasztották a tűzoltókat OKF: szombaton 140 műszaki mentéshez riasztották a tűzoltókat Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Seattle 30 könnyű vasúti járművet rendelt a Siemenstől Pénteken drágul a gázolaj Pénteken drágul a gázolaj
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 41 - 50