Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 41 - 50
E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

2019. július 26.
Elektromos taxik forgalomba állításával folytatódnak Paks e-mobilitást célzó fejlesztései, az összesen mintegy tízmilliárd forintos Protheus projekt keretében hamarosan lezárul az elektromos autóbuszok beszerzésére kiírt pályázat - közölte a projektet lebonyolító Protheus Zrt. vezérigazgatója az MTI-vel.
Részletek

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

Kiss Péter elmondta: a napokban mintegy 30 millió forintért - egyenként másfél millió forint állami támogatás igénybe vételével - három gépjárművet szerzett be az önkormányzat, amelyeket egy-egy taxitársaság üzemeltet majd. A taxis cégekkel kötendő szerződés szerint a járművek bérleti díja a hagyományos meghajtású gépkocsik üzemanyagköltségének megfelelő összeg lesz - tette hozzá.

Ismertetése szerint a 2014-ben indított projekt célja, hogy Pakson a közösségi közlekedés mindegyik fajtája elektromos meghajtású járművekkel működjön, és ehhez a villamos energiát önellátó módon a város állítsa elő. A projektbe több környékbeli önkormányzat - Szekszárd, Tolna, Dunaföldvár - is bekapcsolódott. A térségben 50-100 elektromos jármű forgalomba állítását tervezik a következő két évben.

A cégvezető az eddig megvalósult fejlesztések között megemlítette, hogy két, kétszer 22 kilowattos elektromos töltőpontot hoztak létre Pakson, az e-járművek kiszolgálásához a továbbiakban több mint húsz töltőállomásra lesz szükség.

E-taxik forgalomba állításával folytatódik a Protheus projekt Pakson

Beszámolt arról, hogy néhány héten belül lezárul a paksi önkormányzat 8 plusz 2 elektromos autóbusz beszerzésére vonatkozó pályázata, a város az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból elnyert, 1,7 milliárd forintból vásárolja meg. Ezzel a településen teljesen kiváltják majd a dízel meghajtású autóbuszokat - jegyezte meg.

A projekt része egy 3 megawatt teljesítményű napelempark és egy 11 megawatt kapacitású energiatároló, amelyek tervezési szakaszban vannak.

A vezérigazgató arra is kitért, hogy a paksi önkormányzat elsőként állapodott meg az áramszolgáltatóval egy okos hálózat létrehozásáról. Ez azt jelenti, hogy az épületek tetejére telepített napelemek és önkormányzati naperőműparkok által termelt áramot az E.on hálózatán keresztül továbbítani lehet az önkormányzati ingatlanokhoz, így a térségi települések kölcsönösen el tudják látni egymást elektromos árammal.

A Protheus projekt 2020-ban lezáruló tervezését az Európai Fejlesztési Bank (EIB) kétmillió euróval támogatta, egyes projektelemekhez az EIB is tud támogatást nyújtani - közölte a cég vezetője.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, Paks, taxi
 
Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén Négyszáz e-töltőállomást telepítenek Bécsben és környékén Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája Hogyan változtatja meg a világot a Nissan elektromos jármű töltőinfrastruktúrája Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Egyedülálló környezetvédelmi támogatások a BMW Group Magyarország jóvoltából Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF
 
Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

2019. július 26.
Bővített felszereltségi kínálattal, illetve tovább fokozott kényelemmel és biztonsággal érkeznek a 2020-as modellévre a nagysikerű ŠKODA KAROQ és ŠKODA KODIAQ SUV-típusok.
Részletek

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Ennek keretében mindkét sorozat tagjai már most megrendelhetők az új Side Assist rendszerrel, amely akár 70 méter távolságból érzékeli a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. A két kedvelt SUV-típus megújult változatának közös vizuális ismertetőjegye a csomagtérajtajuk „ŠKODA” felirata.

A ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ markáns érzelemdús formai nyelvezete és bőséges térkínálata mellett a jövőben csomagtérajtaján a magabiztos új márkafelirattal érkezik, amely új megkülönböztető jegyként a ŠKODA SCALA és KAMIQ új kompakt modelleken, illetve a felfrissített SUPERB sorozat tagjain jelent meg és most fokozatosan minden ŠKODA hátulján feltűnik.

Side Assist 70 méter hatótávval

A ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ számára kínált vezetői segédrendszerek széles palettáját bővíti már most az extrafelszerelésként rendelhető Side Assist technikája, amely a mindkét SUV-típushoz eddig kapható holttér-érzékelés (Blind Spot Detect) rendszerét váltja fel. Az új berendezés korábbi 20-ról immár 70 méterre növeli az érzékelés hatótávját, emellett két radarszenzorral érzékeli a hátulról közelítő vagy már a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járműveket. Javult a figyelmeztető jelzés észlelhetősége is: a korábban a külső visszapillantó tükrök üvegébe integrált megoldás helyett a figyelmeztető fényjelzés már a külső visszapillantó tükrök házának belső oldalán jelenik meg, így jóval könnyebben észlelhető és fényereje is igény szerint állítható. A rendszer gyorsításkor 15 kilométer/órától lép működésbe, fékezéskor pedig egészen a 10 kilométer/órás tempó eléréséig aktív. A Side Assist technikájának meghatározó eleme a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Kiállási asszisztens), amely a tolatásos kiállások során érzékeli a jármű mögött mozgó objektumokat.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

DCC adaptív futómű már elsőkerékhajtással is

Jelentős kényelemnövekedést kínál a két ŠKODA SUV-típushoz extrafelszereltségként elérhető adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (DCC), amely mostantól már nem csupán az összkerékhajtású kivételekhez, hanem elsőkerékhajtással együtt is megrendelhető. A DCC elektronikus szabályzású lengéscsillapítóival automatikusan a pillanatnyi útviszonyokhoz és az adott, illetve előnyben részesített vezetési stílushoz illeszti a csillapítási karakterisztikát. A vezető emellett a menetprofil-választás rendszere (Driving Mode Select) segítségével a Comfort, Normal és Sport lengéscsillapítás-üzemmódok közül választhat, amelyek széles tartományt kínálnak a különösen kényelmes és a hangsúlyosan sportos között.

KESSY mozgásérzékelővel

A ŠKODA fokozatosan minden modelljéhez a kulcsba épített mozgásérzékelővel látja el KESSY nyitási rendszerét, így csökkenti a jármű lopásának és feltörésének veszélyét. A ŠKODA KAROQ és KODIAQ számára extrafelszerelésként kapható rendszer 15 perc után automatikusan lekapcsolja a kulcs rádiójelét, ha a kulcs épp nincs mozgásban, például ha a fiókban vagy az íróasztalon található. Amint a kulcs újra mozog, a jeladó-funkció ismét aktiválódik, s a ŠKODA KAROQ és KODIAQ a jól ismert módon, kényelmesen nyitható és nyomógombbal indítható, anélkül, hogy a vezetőnek egyáltalán kézbe kellene venni a kulcsot.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Új 2.0 TDI motor a ŠKODA KAROQ számára

A ŠKODA KAROQ motorpalettája új, 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrással bővül, amely AdBlue-befecskendezéssel, illetve dízel-részecskeszűrővel kiegészített SCR-katalizátorának köszönhetően természetesen kielégíti az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásait. A ŠKODA KODIAQ sorozatból már jól ismert aggregát alapkivitelben hétfokozatú DSG-sebességváltóhoz és összkerékhajtáshoz csatlakozik.

Új, sportos keréktárcsák a ŠKODA KODIAQ számára

A 2020-as modellévre egy új könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a ŠKODA KODIAQ választékában. A 20 col peremátmérőjű, sportos stílusú „Ignite” dizájn 255 milliméterre növelt gumiabroncs-szélességgel kívánságra a ŠKODA KODIAQ SPORTLINE, valamint a KODIAQ RS és a KODIAQ L&K csúcsmodellekhez rendelhető. A ŠKODA KODIAQ SCOUT már most szellőztethető első ülésekkel (3-fokozatú szellőzés-vezérlés), bőrkárpittal is rendelhető.

SUV-sikertörténet – a ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ

A cseh márka „Stratégia 2025” programja keretében ŠKODA KODIAQ modelljével indította 2016 őszén nagyszabású SUV-modelloffenzíváját, a kompakt ŠKODA KAROQ pedig egy évvel később érkezett. E két modelljével a ŠKODA a tökéletesen eltalálta a jelenkor szellemiségét és az ügyfelek igényeit a SUV-modellek világszerte dinamikusan bővülő piaci szegmensében.

Műszaki és optikai fejlesztésekkel érkezik a 2020-as modellévre a ŠKODA KAROQ és KODIAQ

Azóta a ŠKODA KODIAQ és a ŠKODA KAROQ a vállalat globális növekedési stratégiájának meghatározó pillérévé vált. A ŠKODA KODIAQ 2016 őszi piaci bevezetése óta világszerte már mintegy 360 ezer példányban készült és a robusztus KODIAQ SCOUT, a KODIAQ SPORTLINE, a különösen igényes KODIAQ L&K és a sportos csúcsmodell KODIAQ RS formájában széles modellpalettával szolgál. A ŠKODA KAROQ sorozat tagjaiból 2017 ősze óta már 220 ezer készült, s az egyéni igények kielégítésére a ŠKODA egy SCOUT és egy SPORTLINE változatot is kínál.

Kulcsszavak: KAROQ, Kodiaq, skoda, suv, új modell
 
A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja A Ford minden idők legerősebb Kuga modelljét kínálja Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt Fejleszti és bővíti termelőberendezéseit a Škoda AUTO a nyári szabadságolások alatt
 
A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

2019. július 26.
A Ford ma bejelentette, hogy az európai vásárlók számára elkészítette a legendás sportkocsi 55. születésnapjának emléket állító Ford Mustang55 különleges modellváltozatot.
Részletek

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A 450 lóerős Ford Mustang 5.0 V8 modellre épülő új Mustang55 egyedi külső stíluselemeket kapott: a különleges emblémák mellett motorháztetőt és az autó oldalát látványos sávozás díszíti, és a vevők egyedi hátsó légterelőt is rendelhetnek, az utastér pedig csúcskivitelben készül.

Megújul a Ford Mustang 2.3 EcoBoost változat is, amely a híres Mustang Shelby modellek megjelenését idézi. Az autóhoz immár alapfelszereltségként jár az Aktív Szelepes Kipufogó technológia, aminek segítségével a vezetők a pillanatnyi hangulatukhoz vagy az autózás körülményeihez igazíthatják a Mustang kipufogóhangjának erősségét.

A Mustang teljes kínálatában megjelenik néhány új fényezés (Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange és Grabber Lime), valamint a FordPass Connect fedélzeti modem, amivel a Mustang akár 10 eszközt kiszolgálni képes mobil WiFi-hotspottá válik.

“A Mustang azon kevés autók közé tartozik, amelyeket már több mint fél évszázada gyártanak, és nagyon úgy tűnik, hogy a vásárlók érdeklődése nem lankad a világ legkelendőbb sportkupéja iránt,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. “Az új Mustang55 maga a ‘sűrített Mustang-élmény’, hiszen lenyűgöző teljesítménye és látványos formavilága mellett olyan fejlett komfortnövelő technológiákat kínál, mint a FordPass Connect beépített modem vagy a B&O hangrendszer.”

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

Az eredeti Mustang 55 évvel ezelőtt, egészen pontosan 1964. április 17-én mutatkozott be, és 2018-ban már sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a világ legnagyobb darabszámban értékesített sportkupéjának megtisztelő címét. Az új Ford Mustang55 5.0 V8 és a továbbfejlesztett Ford Mustang 2.3 EcoBoost modellek augusztustól rendelhetők meg a márkakereskedésekben.

55 év – és még mindig pörög a számláló

A kupé és kabrió kivitelben egyaránt kapható új Mustang55 izgalmas csavarral gazdagítja a Ford Mustang atlétikus stílusát: a mélyre húzott gépháztetőt és a karosszéria oldalelemeinek alsó részét fekete csíkok díszítik, és a kupé teteje is fekete, ami jól illik a ragyogó feketére fényezett 19 colos könnyűfém keréktárcsákhoz. A Shadow Black Mustang55 kivitelen a csíkok ezüstszínűek, és a kabrió vászonteteje fekete.

Az alsó és felső hűtőrács kéttónusú fekete fényezést kap, és a Pillar Black színű felső szekción ugyanilyen árnyalatban jelenik meg a vadlovat ábrázoló embléma. Ugyancsak Pillar Black árnyalatúak az első sárvédőkön látható 5.0 emblémák is, amelyeken Colorado Red színben virít a tizedesjel. Az autó egyedi látványára egy opcionális, Pillar Black fényezésű hátsó légterelő teszi fel a koronát.

Az autózás élményét még élvezetesebbé varázsolja a csúcsminőségű utastér-kialakítás: a műszerfalat karbonszál-hatású betétek díszítik, a műszerfal és a térdtámaszok bőrborításának szürke varrása pedig a prémium minőségű szőnyegek kidolgozására rímel.

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

A Mustang55 modellek hatfokozatú manuális sebességváltóján a váltógomb egy különleges öntvény, míg a tízfokozatú automata egységek váltókarjára könnyűfém váltógomb kerül. Az üléseket és az ajtópaneleket kiváló minőségű Alcantara kárpit borítja.

Az alapáron kínált kényelmi technológiák listáján megtalálható az első ülések hűtése/fűtése, a Ford kifinomult SYNC 3 csatlakozási rendszere (amit most DAB+ rádió és 12 hangszórós B&O prémium hangrendszer egészít ki), a FordPass Connect beépített modem, valamint olyan fejlett funkciók is, mint a Távindítás* az automata váltós modellekhez, illetve a Távnyitás/zárás és a Járműkereső.

A jobbkormányos modellekben a műszerfal dekorációs betétei alumíniumból készülnek, a váltógombokat bőr borítja, és az autókhoz Ebony, Ceramic vagy Russet bőrkárpitozás kérhető.

Shelby-stílusban

A Ford Mustang Shelby modellek – mint Mustang Shelby GT350 és GT500 is – már több mint 50 éve varázsolják el teljesítményükkel és egyéni stílusukkal a Mustang-rajongókat, most pedig a Mustang 2.3 EcoBoost Fastback és Convertible átformálásához adtak ihletet.

A külső tükörburkolatok és a csomagtartó-légterelő és a motorháztetőn végigfutó sávok Magnetic Grey színűek; a Magnetic Grey California árnyalatúra fényezett hűtőrácson ugyanaz a klasszikus, háromsávos vadlovas logó látható, amit az 1965-ös Mustangon vezetett be a Ford. Az autóra csiszolt felületű 19 colos könnyűfém keréktárcsákat szerelnek.

A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt

Immár a 2.3 EcoBoost modellváltozathoz is alapfelszereltségként jár az Aktív Szelepes Kipufogó technológia, amelynek az innovatív Jó Szomszéd üzemmód is része; ez az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy a Mustang dübörgése ne zavarja a szomszédok pihenését. A választható üzemmódok segítségével az autós a mindenkori vezetési körülményekhez igazíthatja az elektronikus stabilitásvezérlés, a gázpedál, az automata sebességváltó és a kormánymű beállításait. A Mustang vezetőjének a következő üzemmódok állnak rendelkezésére: Normál, Sport, Versenypálya, Havas/Vizes út, Gyorsulási Verseny és a személyre szabható My Mode.

A világ legkelendőbb sportkocsija

A Mustang európai kínálatában immár második éve szerepel egy különleges változat, a Ford Mustang BULLITT. Az autót egy feltuningolt, 5,0 literes V8-as motor hajtja, aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka pedig 529 Nm. A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang BULLITT 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben. Az egyedi hűtőrács fekete, a széria üléseket vagy az opcionális Recaro® sportüléseket zöld varrás díszíti, és a fehér biliárdgolyó-váltógomb is stílusos főhajtás a kultikus filmben szereplő autó emléke előtt.

Az IHS Markit adatai szerint Mustang a 2018-as évben is megőrizte (immár zsinórban negyedszer) a világ legkelendőbb sportkupéja címét. 2019 első félévében a Ford 5500 Mustangot értékesített Európában, vagyis 5 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában. 2015 óta világszerte több mint 500.000 darab hatodik generációs Mustang kelt el, és ebből több mint 48.000 talált gazdára Európában.


Kulcsszavak: évforduló, ford, Mustang
 
’Gyermekálló’ az új B-MAX ’Gyermekálló’ az új B-MAX A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS A Genfi Autókiállításon a Ford GT és a Ford Focus RS A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője A vadonatúj Ford Police Interceptor, a rendőrségi járőrautók jövője Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Magyar Örökség Díjat kapott Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre
 
Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

2019. július 25.
Közel 10 milliárd adófizetői forintot költött 2016 óta a magyar állam a villanyautó-gyártók támogatására.
Részletek

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Sajnos a támogatás tervezői egy fontos szempontot kihagytak: nem figyeltek arra, hogy a legnagyobb futásteljesítményű robbanómotoros járművek cseréjét támogassák – í­rja az alternativenergia.hu.

A Levegő Munkacsoport a kezdetektől többször fölhívta a figyelmet egy hatékonyabb támogatási lehetőség kidolgozására. Ezért örömmel hallotta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter nyilatkozatát, hogy a kormányzat a támogatás átalakításán dolgozik, hasonló irányban. A Levegő Munkacsoport most egy újabb levélben fejtette ki a tárcavezető részére, miként tartaná célszerűnek a közúti villanymobilitás támogatását. Álláspontja szerint a villanyautózást leghatékonyabban támogató piaci környezet megteremtésébe kellett volna és kellene fektetni az adófizetők pénzét. Örvendetes, hogy tervezik a taxiknak és a Posta települési terítő járműveinek villanyautóra (nem pedig hibridre!) cserélésének támogatását. Célszerű lenne támogatni az állami, önkormányzati szféra nagy futásteljesítményű gépkocsijainak cseréjét is, ezzel az állam jó példával járhat elöl!

Szintén szükséges a villanyközautó-szolgáltatások elterjedésének ösztönzését. Ehhez elsősorban felvilágosító tevékenységre és díjmentes, dedikált parkolóhelyek kialakítására van szükség, Ezt az állam jogszabály-alkotással, illetve pénzügyi támogatással tudja elősegíteni. (Az autómegosztó-szolgáltatások elterjesztését például Budapesten nagymértékben segítette az ingyenes parkolási lehetőség, ugyanakkor a továbbfejlesztés egyik legnagyobb akadályát a közautók számára kijelölt parkolóhelyek hiánya jelenti.)

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

Azt is javasolja a Levegő Munkacsoport, hogy első lépésként támogassák mindezen járművek részére megfelelő villanytöltőállomás-hálózat kiépítését és egy korszerű elszámolási rendszer kifejlesztését (vagy megvásárlását). Ezt követően pedig a nyilvános töltőhálózat kialakítását kell támogatni.

A városok levegőjét számos, éttermi házhozszállítást végző pizzafutár, netpincér robogója is szennyezi. Ha ők kapnának robogónként fél-egymillió forint kamatmentes kölcsönt a cserére (nem másfél millió támogatást, mint az autók vásárlására) helyett, vagy felállna egy fővárosi villanyrobogópark, aminek az eszközeit bérelhetnék a pizzafutárok, netpincérek – és egyúttal kitiltanák a városi forgalomból a robbanómotoros robogókat –, annak jótékony hatása a budapesti levegő minőségére kenterbe verné minden autóvásárlási támogatásét.

„Kétségtelen, hogy azok, akik megkapták a másfél milliós támogatást, jól jártak vele, de attól, hogy néhány száz villanyautóval több fut útjainkon, a magyar városok levegője még nem lett tisztább. Tehát a magánszemélyek villanyautó-vásárlásának támogatása a közpénzek felhasználásának igen alacsony hatékonyságú módja, ezért is javasoljuk átcsoportosítani ezeket az összegeket” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

Kulcsszavak: elektromos autó, közlekedés, Levegő Munkacsoport
 
A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt Kézmozdulatokkal irányítható kijelzőt fejleszt a Continental Kézmozdulatokkal irányítható kijelzőt fejleszt a Continental A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A BMW i3 már három éve a fenntartható fejlődés négykerekű szimbóluma A Goodyear EfficientGrip SUV nyerte el a „2014-es év legjobb SUV abroncsa” címet A Goodyear EfficientGrip SUV nyerte el a „2014-es év legjobb SUV abroncsa” címet A Teslának legfeljebb hat modellje lesz a piacon A Teslának legfeljebb hat modellje lesz a piacon
 
A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

2019. július 25.
Közel 400.000 gépjárművet írtak át, összességében pedig 6,4 százalékkal nőtt a használt autó piac Magyarországon az első félév során – derül ki a Datahouse adataiból.
Részletek

 A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

A használt autó import júniusban 13 százalékot esett 2018-hoz képest, de a féléves összesítésben szinte darabszámra pontosan tartotta a tavalyi szintet. A népszerűségi listát az Astra, a Swift és a Focus vezeti a magyarországi vásárlók körében félév után.

Az első féléves statisztikák alapján továbbra is nő a használt autó átírások száma Magyarországon, bár az első negyedév +11 százalékos eredménye után a második negyedév mindössze 2,3 százalékos gyarapodást hozott. Januártól június végéig összesen 393.289 gépkocsi cserélt gazdát, amely összességében 6,4 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év hasonló időszakát. Az import esetében a június mélyrepülést hozott, 2012 óta nem zuhant ennyire vissza a behozatal, ugyanis ebben a hónapban 13 százalékkal kevesebb kocsi érkezett külföldről, mint 2018-ban. Az első hat hónap összesítésében stagnálás látható ezen a területen, 79.150 gépkocsit helyeztek forgalomba az illetékes hatóságok, 0,1 százalékkal, 47 autóval többet, mint 2018 első félében. A hazai gépkocsik esetében 77 százalékban 10 évnél idősebb modellek cseréltek gazdát, míg az import során 60 százalékban érkeztek 2009-nél is régebbi gyártmányú példányok, ez pedig továbbra sem javítja a hazai gépjárműállomány 14,2 éves átlagéletkorát.

A magyarországi átírásoknál jellemzően alsó-középkategóriás (117.475, autó), kisméretű (95.449 autó) és a felső-középkategóriás (60.263 autó) modellek cseréltek gazdát az országban. Az import esetében is az alsó-középkategória (21.111 autó) volt a népszerű, a felső-középkategóriás (13.673 autó) és az egyterű járművek (13.195 autó) előtt.


 A használt autó piacot is befolyásolja a nagycsaládos autótámogatás

Belföldön Opelt (50.546 autó), Volkswagent (39.478 autó) és Suzukit (37.867 autó) vettek legtöbben, még külföldről leginkább Volkswagent (9.150 autó), Opelt (8.100 autó), Fordot (7.447 autó) importáltak a magyarok.

A határon belüli tulajdonosváltások összesítésében ugyan három Volkswagen (Golf, Passat, Polo) is a legjobb tízbe került, a képzeletbeli trónról a Focus (11.110 autó) ezúttal leszorította a Golfot (11.001 autó), így a Ford középkategóriás autója végzett az Opel Astra (26.011 autó) és a Suzuki Swift (23.298 autó) mögött harmadik helyen. Külföldről jellemzően Astrát (2.656 autó), Focust (2.633 autó) és Golfot (2.479 autó) hoztak Magyarországra. A legtöbben Budapesten és Pest megyében, a legkevesebben Nógrád megyében vásároltak négykerekűt.

„Érzésünk szerint a használt autó értékesítést is befolyásolhatta a nagycsaládos autótámogatás, sokan ugyanis kivártak emiatt, és az új, hétüléses autók irányába fordultak, bár a rendelet a használt autóknak is kedvez, ugyanis a legfeljebb egy éves, kétezer kilométert futott gépkocsikra is igénybe vehető. További visszaesés nem várható az átírások terén, az év végéig újabb rekord születhet az értékesítésben.” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója – Nagy öröm számunkra, hogy a piac a Jármű Szolgáltatási Platformnak köszönhetően folyamatosan tisztul, egyúttal az is pozitívum, hogy a statisztikák alapján csökken az érdeklődés az idős, ismeretlen előéletű, kétes külföldi gépjárművek iránt.”



Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó, nagycsaládos kedvezmény, támogatás
 
A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Volkswagen egy Transporterrel támogatja az OXXO Racing csapatát A Hyundai Motor Company a 2013-as brazíliai FIFA Konföderációs Kupa hivatalos szállítója A Hyundai Motor Company a 2013-as brazíliai FIFA Konföderációs Kupa hivatalos szállítója Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Rekord használt autó import mellett nőtt a gépkocsi átírások száma 2015-ben Rekord használt autó import mellett nőtt a gépkocsi átírások száma 2015-ben Használtautó.hu: lassuló növekedést mutat a használtautó-import Használtautó.hu: lassuló növekedést mutat a használtautó-import
 
Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

2019. július 25.
A prémium kompakt szegmens iránymutató újdonságának előszériás példányai olyan QR kóddal ellátott, álcázó karosszériafóliában gurulnak utcára, amely a kíváncsi tekinteteket a négyajtós kupé első hivatalos információit tartalmazó weboldalra irányítja.
Részletek

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

A BMW 2-es Gran Coupé a sorozatgyártás előtti utolsó tesztfázishoz érkezett, amely során a mérnökök az újdonság finomhangolását végzik. A prémium kompakt szegmens új négyajtós kupéja München környékén gurul utcára, ahol a végső simítások közepette egyedi reklámot is csinál magának: az előszériás példányokat borító sokszínű, álcázó karosszériafóliát az első ajtókon nagyméretű QR kód egészíti ki, amely ötletes megoldásként a www.bmw.com/2-series-gran-coupe weboldalra irányítja a kíváncsi tekinteteket. Az online felület már a BMW 2-es Gran Coupé Los Angeles-i Autószalonra tervezett, idén novemberi világpremierje előtt hivatalos információkkal szolgál az extravagáns, innovatív újdonság koncepciójáról. A modell piaci premierje világszerte 2020 tavaszán veszi kezdetét.

Elegáns és vonzó belépő a prémium kompakt szegmensbe

A BMW a magasabb járműkategóriákban bemutatott négyajtós kupék kivételesen sikeres koncepcióját most a prémium kompakt szegmensben is ügyfelei elé tárja. A BMW 2-es Gran Coupé az összetéveszthetetlen egyediség, a magával ragadó kisugárzás és az ösztönös érzelmi kötődés páratlan egyensúlyának iránymutató újításaként ünnepli világpremierjét, amelyet innovatív funkciók és úttörő járműkapcsolati megoldások, kiváló hétköznapi használhatóság és példaértékű menettulajdonságok nyomatékosítanak. A klasszikus limuzin-sziluettet háttérbe szorító formanyelv a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezén ölt testet, a napokban debütált új BMW 1-es sorozat számos technológiai innovációjával kiegészítve. És ahogyan testvérmodellje, úgy a BMW 2-es Gran Coupé is forradalmi futómű-technológiával és innovatív vezérlőrendszerekkel állítja fel a prémium kompakt szegmensben átélhető menetdinamika és agilitás új mércéjét.

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Innovatív kipörgésvezérlő rendszer ARB technológiával

A BMW 2-es Gran Coupé átfogó technológiai arzenáljának egyik legfőbb innovációja a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompaktban bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amelynek kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, így a technológia jelcsatornája jelentősen lerövidült: az információáramlás háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett.

Az ARB technológia működését a BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az elsőkerék-meghajtású hajtáslánc-technológiák és a BMW M235i xDrive modellben dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is közvetlen, intenzív vezetési élményt garantál. A portfólió végtelenül sportos csúcsmodelljében a BMW Group eddigi legerősebb négyhengeres motorja kap helyet, amelynek 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű támogatja, az első féltengelyek összezárásával minden korábbinál sportosabb vezetési élménnyel kecsegtetve.

Szokatlan ruhában érkezik végső finomhangolására a BMW 2-es Gran Coupé

Magával ragadó vonalvezetés és csúcstechnológiás járműkapcsolat

A BMW 2-es Gran Coupé elegánsan sportos, extrovertált vonalvezetése mögött csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldások és bőséges helykínálat várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A forradalmi újdonságban minden tulajdonság megvan ahhoz, hogy felébressze a rajongást a BMW új, dizájnközpontú célcsoportjának tagjaiban és a nagyvárosi forgatagokban is a márkára jellemző, legendás vezetési élménnyel ajándékozza meg őket. A BMW 2-es Gran Coupé világszerte vonzó újításként érkezik meg a bajor prémiumgyártó palettájára, kiváltképp azokon a piacokon, ahol a limuzin karosszériakoncepció kitörő népszerűségnek örvend.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 2-es Gran Coupé, új modell
 
A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Citroen TECHNOSPACE a Genfi Autószalonon Citroen TECHNOSPACE a Genfi Autószalonon Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally Íme a MINI vadonatúj versenyautója, a MINI John Cooper Works Rally A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben
 
A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

2019. július 25.
Kortárs stílusban fogant, ultramodern mobilkommunikációs rendszerekkel felszerelt utasterével a Honda e kétséget kizáróan új mércét állít a kompakt elektromos autók mezőnyében.
Részletek

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Az egyszerű, letisztult karosszériához remekül passzoló kabin divatos, kiváló minőségű anyagokból készül, így egyszerre hangulatos, lenyűgöző és persze praktikus.

A mobilkommunikációra is képes, páratlanul kifinomult fedélzeti elektronika megalkotásakor könnyű használhatóságra és kimagasló használati értékre törekedtek a japán vállalat mérnökei, ennek eredményeként – akár parkolás, töltés vagy menet közben – egyaránt igénybe vehetők a következő generációs, teljes szélességében digitális kijelzőkkel borított műszerfal szolgáltatásai.

– Az volt a célunk, hogy a Honda e éppoly letisztult legyen belül, akárcsak kívül. Ezért aztán olyan, a modern nappalikból ismerős anyagokat választottunk, mint a fa vagy a szövet – magyarázta el Kohei Hitomi, a Honda e fejlesztéséért felelős csapat vezetője. – Ebben a trendi, nyugalmat árasztó környezetben az utasok átadhatják magukat a mobilkommunikáció nyújtotta élvezeteknek, kihasználva a kameratükör rendszer alapját is adó, elképesztően könnyen kezelhető, dupla érintőképernyős felület minden előnyét – fűzte hozzá.

Dupla képernyő az utastér teljes szélességében

Az utastér teljes szélességében végigfutó, digitális műszerfal a mobilkommunikációs alkalmazások és szolgáltatások gondtalan élvezetét szolgálja. Öt integrált, nagy felbontású, színes érintőképernyője lenyűgöző hatást kelt és a biztonsághoz is nagyban hozzájárul, hiszen ez adja a Középső és az Oldalsó Kameratükör Rendszer alapját is.

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Előbbi kijelzőit a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a növelik a látómezőt.

A vezetővel szemben 8,8 hüvelykes TFT-panelt kapott helyet, ezen jelennek meg a legfontosabb információk, beleértve a töltöttségi és töltési állapotot, a kiválasztott menetüzemmódot és a menetbiztonsági rendszer adatait is.

Két összekapcsolt képernyő egymás mellett


A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3 colos LCD-érintőképernyő foglalja el, melyek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel az elöl ülőknek. Ez a végtelenül szofisztikált, intuitív kezelői felület átfogó választ ad a használhatóságra vonatkozó kérdésekre, ugyanakkor rámutat, miként alakulhatnak át napjaink járművei a jövő közlekedési eszközeivé, és hogyan integrálódhatnak teljesen modern életvitelünkbe.

Az irányítás éppúgy történik, mint az okostelefonoknál, azaz tapintással és simítással vezérelhetők a szoftverek, a tartalom pedig egy mozdulattal áthúzható egyik képernyőről a másikra, így az utas például könnyedén a vezető elé helyezheti a navigációs rendszer képeit, iránymutatásait. A dupla képernyő másik előnye, hogy az utas és a pilóta más-más alkalmazást is használhat egy időben, előbbi például böngészheti a zenéket, míg a sofőr előtt a térkép látható.

A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Mesterséges intelligencián alapuló Honda Személyi Asszisztens

A különféle szolgáltatások és alkalmazások a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével, hangutasításokkal is elérhető. Az ösztönösen kezelhető rendszer egyedülállóan fejlett, így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok, és megannyi internetes szolgáltatást kínál fel.

Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a rendszer folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.

Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Apple CarPlayt és Android Autót is, s a megszokott internetes szolgáltatásokon túl könnyedén elérhetők a közösségi és zenei oldalak is. Ha a jármű áll, az utasok filmeket is nézhetnek, sőt a Honda e képes megosztani az internetkapcsolatot is (ti. wifi hotspotként is működik), így az utasok csatlakozhatnak mobiljukkal.

Okostelefonos Honda-alkalmazás a távoli elérésért

A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, ha eltávolodnak autójuktól, a dedikált okostelefon-alkalmazással ugyanis mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.


A Honda e fejlett kommunikációs rendszerrel teszi élvezetesebbé a modern életvitelt

Ez a szoftver lehetőséget ad a töltési folyamat és az autó helyzetének nyomonkövetésére, nem mellesleg minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú az adatforgalom.

További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül nyitja és zárja a Honda e-t, s biztonsági figyelmeztetést is kérhetünk, ami akkor jelez, ha az autó elhagyja a tulajdonos által behatárolt zónát.

Új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett a Honda terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A 2019-es Genfi Autószalonon prototípus formájában bemutatott modell a Honda első európai akkumulátoros elektromos autója, sorozatgyártású változatának értékesítése várhatóan az év második felében kezdődik.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, Honda e
 
A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi A vártnál jobban fogy a BMW i3-as A vártnál jobban fogy a BMW i3-as A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják „A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton „A Kínai kihívás”: a Volkswagen ID. R a Mennyei Kapu felé vezető úton Átadták Debrecen első elektromos autó villámtöltőjét Átadták Debrecen első elektromos autó villámtöltőjét
 
Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése

2019. július 24.
Amerika első számú tehergépkocsi-gyártójaként szeretjük, ha tetteink a szavaknál is világosabban beszélnek.
Részletek

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!

Nézze hát meg, amint Linda Zhang, a Ford F-150 főmérnöke bemutatja, mire képes a tisztán elektromos hajtású F-150 prototípusa: a Ford videójában az autó 10 darab emeletes vasúti kocsit és 42 darab 2019-es F-150 pickupot vontat, amelyek együtt közel félmillió kilogrammot nyomnak!

A Ford már megerősítette, hogy piacra dobja az F-150 tisztán elektromos hajtású változatát, és hogy a márkakereskedésekben jövőre kapható lesz az új F-150 Hybrid is. Mindkét elektromos hajtású modell pontosan azt a keménységet, sokoldalúságot és innovációt kínálja, amit az F-150 vásárlói elvárnak e legendás autótól.

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!

Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése: nézze meg, amint a prototípus majdnem félmillió kilogrammot vontat!
Kulcsszavak: elektromos autó, F-150, fejlesztés, ford
 
Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Jövőkutatókkal dolgozik a Ford Jövőkutatókkal dolgozik a Ford A Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Európában A Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Európában
 
Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

2019. július 24.
Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers fuvarozóvállalat.
Részletek

Rendkívül rövid Scania tehergépkocsi Hollandiának

A jármű különlegessége a csupán 3,15 méteres tengelytávolságának köszönhetően rendkívül kicsi fordulási sugara. A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.

A Scaniát választó Venus Containers mindenben a járművezetők igényeit szem előtt tartva dönt.

„Ritka a jó gépkocsivezető, a többségük pedig nagyon kedveli a Scaniát. Ha Scaniával szeretnének dolgozni, akkor nincs okunk nem teljesíteni ezt a kívánságukat. Tapasztaltak, így tudják, hogy mivel lehet a legjobban dolgozni” – mondta Robbert Tammer tulajdonos.

Kompromisszum nélküli manőverezhetőség A cégnek egy háromtengelyes járműre volt szüksége a nehezebb konténerszállítási feladatok ellátására, amikor a 15 éves, Euro 3-as teherautójukkal nem hajthattak be többé Utrecht városába.

„Azonban nem szerettünk volna kompromisszumot kötni a manőverezhetőség terén. A márkakereskedővel közösen minden szükséges részegységet el tudtunk helyezni ezen a kis tengelytávolságon belül. Az eredmény egy tehergépkocsi ugyanolyan tulajdonságokkal, mint a kéttengelyes járművek, miközben megfelel a jogszabályi előírásoknak. Ezzel a teherautóval nyereségesen tudunk szállítani egy homokkal teli tízköbméteres konténert.”

Mivel a teherautó így csak egy kicsivel nehezebb, Robbert Tammer a G-fülkét választotta. „A járművezetőnek kínált nagyobb tér mellett a G-fülke jobban is néz ki. Alacsonytetővel rendeltük meg a mélyre nyúló ágak és egyebek miatt. Később vettem csak észre, hogy a kisebb magasság előnye el is veszett a tetőre szerelt lámpasorunk miatt. De ez a védjegyünk, és mindegyik teherautónkon megtalálható.” Erősített lökhárító a fokozottabb védelem érdekében A járművet számos extrával felszerelték a Venus Containers járművezetőinek javaslatára. A négy centiméterrel jobban kinyúló, megerősített lökhárító valamivel nagyobb védelmet nyújt a hűtőrácsnak és a fényszóróknak. Holttér- és frontkamerával is ellátták a biztonságosabb városi közlekedés érdekében, sőt, közvetlenül a vonófej konzolja felett is van egy kamerája.
Kulcsszavak:
 
Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ Funkcionalitás a legszebb formában: az új Škoda KODIAQ Yaya Touré a Nissan új „Truckerball” teherautófoci-reklámfilmjének főszerepében Yaya Touré a Nissan új „Truckerball” teherautófoci-reklámfilmjének főszerepében Meghatározó tényező lett a villanyautó 2014-ben Meghatározó tényező lett a villanyautó 2014-ben Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben Fenntartható közlekedés - Saját, bérelt, megosztott, avagy változások az autós közlekedésben
 
Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

2019. július 24.
Az Audi kompakt SUV-coupéval bővíti termékpalettáját – az Audi Q3 Sportback modellel.
Részletek

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Az új modell a SUV-k domináns megjelenését és a mindennapokban megmutatkozó sokoldalú használhatóságát a coupék sportos eleganciájával és agilis temperamentumával ötvözi. Így született meg az Audi-márka első kompakt crossover modellje, amely hamarosan a győri gyártósorokról gördül le.

Az Audi Q3 Sportback a dizájn minden részletében erőt és precizitást sugároz. A nyolcszögletű, fekete színű Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, így különösen sportos benyomást kelt. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a kifejező, lapos betéttel kialakított lökhárítóra.

A plasztikusan megformált hátsó részen számos fény- és árnyékhatás váltakozik egymással. Alacsony, légterelőkkel szegélyezett ablakok és a légbeömlők dizájnjára rímelő, sportos lökhárítók hangsúlyozzák az Audi Q3 Sportback szélességét. Ehhez járulnak hozzá a hátsó lámpák is, amelyek a lapos fényszórókhoz hasonlóan ék alakban szűkülnek befelé.

Az Audi Q3 Sportback hosszúsága 4,50 méter, szélessége 1,84 méter, magassága 1,56 méter, tengelytávolsága pedig 2,68 méter.

Az Audi Q3 Sportback minden terepen gondoskodik a vezetési élményről. Akár a városban, hosszú utazás során vagy könnyű terepen – a kompakt crossover dinamikusan sokoldalú.

Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback

Az európai piaci bevezetés időpontjában az Audi Q3 Sportback egy benzines és egy dízelmotorral választható. Mindkét erőforrás az Audi Hungariánál készül. 169 kW-os (230 LE) teljesítményével a 2.0 literes TFSI erőforrás a legerősebb motor. A 2.0 literes TDI motor teljesítménye 110 kW (150 LE). További motorváltozatok érkeznek majd az év folyamán, köztük egy nagy teljesítményű dízel- és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 V-os mild hibrid rendszerrel működik együtt. Ennek köszönhetően lassításkor energiát nyer vissza, az alacsony fordulatszám melletti gázadáskor pedig támogatja a motort. A hibrid rendszerrel a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár további 0,4 literrel is csökkenhet.

Az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása hamarosan megkezdődik az Audi Hungariánál. Az Audi Q3 Sportback Európában ősztől kerül a kereskedésekbe.

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, győr, Q3, suv, új modell
 
Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 41 - 50