Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 41 - 50
Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

2020. június 17.
Az alkalmazás lehetőséget ad a vásárlóknak, hogy kérdéseket tegyenek fel az elektromos autókkal kapcsolatban. Az új szoftvernek köszönhetően könnyen és gyorsan megismerhetők az elektromos autók vezetésének sajátosságai.
Részletek

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

Go Electric néven mutatta be vadonatúj alkalmazását a Kia Motors Europe. A szoftver a márka elektromos autóit hivatott részletesen és érthetően megismertetni a környezetbarát modellek iránt érdeklődő vásárlókkal.

Többek között olyan sokakat foglalkoztató kérdésekre igyekszik választ adni, hogy miként működik az elektromos hajtáslánc, hogyan zajlik a töltési folyamat, sőt, a felhasználók azt is megtudhatják, miben különbözik az elektromos járművek nyújtotta vezetési élmény a belső égésű motorral felszerelt autókétól.
A Go Electric első változata a márka legnagyobb példányszámban eladott modelljére, a tisztán elektromos üzemű e-Niro crossoverre fókuszál, és minden információ elérhető a népszerű típusról, beleértve a műszaki alapokra, a használatra és az akkumulátor kapacitására vonatkozó tudnivalókat is.

Ahhoz, hogy az ügyfelek összeállíthassák az igényeiknek megfelelő autót, a Go Electric alkalmazás úgynevezett kiterjesztett valóságot hoz létre, ami – a táblagép, illetve okostelefon kameráját és kijelzőjét használva – a kiválasztott színre „festi” az adott kocsit, mi több, arra is képes, hogy egy adott helyen (például bemutatóteremben, valós környezetben stb.) jelenítse meg azt.

Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia

További érdekesség, hogy a kevert valóság (mixed reality, MR) előnyeit is kihasználhatják a márkakereskedők, tehát további információk és illusztrációk bukkanhatnak fel a jármű képén, újabb és újabb adatokat tárva a felhasználók elé.

A Go Electric alkalmazást a Kia értékesítők is használják majd, hogy minél hatékonyabb formában mutathassák be a márka egyre bővülő elektromosautó-választékát a betérő ügyfeleknek. Mindemellett a koronavírus járvány is rámutatott, milyen fontos szerep hárulhat az alkalmazásra, hiszen a vásárlók otthonaikban, veszélytelenül böngészhetik a Kia kínálatát.

Az angol nyelvű, iOS- és Android-kompatibilis szoftvert folyamatosan frissítik a Kia szakemberei, így a jövőben egyre több Európában forgalmazott elektromos autót, hibridet és plug-in hibridet ismerhetnek meg a vásárlók. Emellett a választható nyelvek száma is bővül majd, miként maga a tartalom is sokrétűbbé válik az elkövetkező időszakban.

Kulcsszavak: elektromos autó, Go Electric, Kia Motors
 
A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók Munkahelyek tízezreit veszélyeztetik az elektromos autók Új, kiterjesztett valóságot megjelenítő alkalmazással mutatja be elektromos autóit a Kia Megalakult a Jedlik Ányos Klaszter Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet A Volkswagen csoport villanyautó-akkumulátor gyárat építhet
 
Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

2020. június 17.
A Citroën 2020-ban is folytatja elektromos offenzíváját, mégpedig a kompakt ötajtósok szegmensében: megérkeztek az első képek az új ë-C4 - 100% ëlectric-ről és az új C4-ről.
Részletek

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric méltó örökösei a márka híres történelmi ötajtósainak – köztük a GS-nek, amely idén ünnepeli 50. születésnapját. Az új modell hivatalos bemutatójára június 30-án kerül sor, forgalmazásuk pedig 2020 második félévében kezdődik.

A kompakt ötajtós kategóriájának meghatározó tagja

A Citroën sikeresen szerepel a SUV kategóriában: a C3 Aircross SUV 300 ezer, míg a C5 Aircross SUV 200 ezer példányban kelt el azóta, hogy 2017 végén bemutatkoztak a piacon. A márka most a kompakt ötajtósok szegmensében készül nagy visszatérésre. Ez a szegmens nagyon fontos szerepet játszik az európai piacon: 2019-ben az alsó-közép kategória eladásainak közel 28%-át a kompakt ötajtósok tették ki. Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric a szegmenssel kapcsolatos elvárások mindegyikének megfelel, ugyanakkor merőben új, a mai világ igényeire szabott koncepciót és teljesen egyedi karaktert hoz a piacra. A Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációját nem ihlette más, csakis a felhasználók igényei, az, ahogyan ők élik meg az autózás világát. Az új modellek mindent tudnak ahhoz, hogy felrázzanak egy olyan kategóriát, amely megérett a megújulásra.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Három meghajtás közül választhatunk: 100%-ban elektromos, benzin- vagy dízelmotor

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric ugyanaz a modern, csúcstechnológiát képviselő modell, amely azonban három különböző meghajtással készül: 100%-ban elektromos, illetve benzin-, valamint dízelmotorral. Ily módon az ügyfél választhatja ki azt a hatékony és dinamikus erőforrást, amely az igényeinek leginkább megfelel. Az új ë-C4 - 100%-ëlectric a Citroën ötödik elektromos modellje, a C5 Aircross Hybrid SUV, az Ami, az ë-Jumpy és az ë-SpaceTourer után.

Innovatív felépítés, merész stílus

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric egyedülálló és merész stílusával új koncepciót hoz a szegmensbe. A jellegzetesen magas felépítés révén egyesíti a kompakt ötajtósok eleganciáját és dinamizmusát a SUV modellek néhány, erőt és karaktert sugárzó megoldásával.

Az aerodinamikus, finoman ívelt vonalak hűen tükrözik a Citroën márkajegyeit, egyúttal viszont új stíluseszközöket is bevezetnek. Az otthonos, de technológiai elemekben gazdag utastér kellemes, komfortos és modern utazási élményt nyújt.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!

Citroën Advanced Comfort® program új elemei

Az új C4 és az új ë-C4 - 100%-ëlectric teljes mértékben a Citroën Advanced Comfort® program jegyében készül, és teljesen új értelmezését adja a modern, mindenre kiterjedő kényelemnek: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésnek® és az Advanced Comfort üléseknek köszönhetően kényelmes az utazás, az utastér otthonossága és praktikus fedélzeti eszközei – köztük egy, a modell június 30-i leleplezésekor abszolút újdonságként bemutatkozó, az első utast szolgáló megoldás,– kellemes időtöltéssé teszik az autózást, a megnyugtató beltéri kialakítás és világítás a lélek nyugalmát biztosítja, a technológiai megoldások és a vezetést segítő rendszerek pedig a vezető számára teszik kényelmessé az autóhasználatot. Az új ë-C4 - 100%-ëlectric még ezt is tudja fokozni: az ë-Comfort jegyében az autó működése csendes, zökkenőmentes.

A kompakt ötajtósok történelmi öröksége

A Citroën és a kompakt ötajtósok közös sikertörténete még 1928-ban, a legelső C4 nevű modell megszületésével kezdődött. A hosszú történet egyik főszereplője a GS, amelyet 1971-ben az év európai autójának választottak, és amely az idén ünnepli 50. születésnapját. De a teljes lista is bővelkedik olyan modellekben, melyeket egyedi karakterük, komfortjuk és menetteljesítményük miatt mindig is nagyra értékelt a világ: C4 (1928), Ami 6/Ami 8, GS/GSA, ZX, BX, Xsara, C4 (2004), C4 (2010), C4 Cactus.

Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja!
Kulcsszavak: bemutató, Citroen C4, ë-C4, elektromos autó, új modell
 
Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja! Nevada a Tesla titkos favoritja? Érkezik a Citroën kompakt ötajtós modelljének legújabb generációja! Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását A német piac felé tekinget a Tesla A német piac felé tekinget a Tesla Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere Kadjar a Renault első középkategóriás crossovere
 
Nyári szabadság autóval

Nyári szabadság autóval

2020. június 17.
A koronavírus miatti szigorú korlátozásokat lassan szerte Európában feloldják, egyre többen tervezgetik nyaralást, a legtöbben autóval. A jármű megfelelő műszaki állapota alapvető szükséglet a nyári autós utazáshoz.
Részletek

Nyári szabadság autóval

Az abroncsok megfelelő állapota a kiindulópont – erről lentebb –, de emellett nem árt, ha indulás előtt pontonként ellenőrizzük a HTA szakemberei által ajánlott alábbi lista elemeit gépkocsinkon.

A szokásos szervizlátogatás/műszaki vizsga alkalmával sok mindenre figyelnek, de

1.    Takarítsuk meg a fényszórók felületét. Ez az egyszerű mozdulat nagyságrendekkel növelheti a belátható útszakasz hosszát. Ellenőrizzük a fényszórók, a féklámpák és az irányjelzők működését.

2.    Töltsük fel az ablakmosó folyadék tartályát, ha lehet „bogároldó” folyadékkal. Ellenőrizzük az olaj-, illetve a hűtővíz szintjét, és az akkumulátor töltöttségét.

3.    A klímafertőtlenítésen átesett autók légkondicionáló berendezését havonta egyszer abban az esetben is indítsuk be, ha nincs rá szükség; ezzel elkerülhető a rendszer bepenészesedése, és a tüdőgyulladást okozó baktériumtörzsek elszaporodása. A pollenszűrő cseréje nem nagy költség, és nem csupán a szálló virágportól védi az utasteret, de a levegőben keringő egyéb, szemmel nem látható apró szennyező anyagoktól is.

4.    Legyen nálunk elakadást jelző háromszög, izzókészlet, elsősegély-doboz, fényvisszaverő mellény (utasonként egy darab az utastérben.) A vontatókötél és a bikakábel nem sok helyet foglal, de ha szükség van rá, mással nehezen váltható ki - tegyük be a csomagtartóba!

Nyári szabadság autóval

5.    Rögzítsük a csomagokat! Egy hirtelen fékezés hatására elrepülő bőrönd súlyos sérüléseket okozhat.

6.    Útközben kérhetik a kötelező-biztosítás meglétét igazoló nemzetközi zöldkártyát, a biztosítónk ezt kérésre ingyenesen kiállítja.

7.    Az Európai Egészségbiztosítási Kártyát a kormányhivatalok ugyancsak ingyenesen állítják ki, de emellett néhány ezer forintért érdemes utasbiztosítást is kötni, lehetőleg assistance szolgáltatással egybekötve. Ez különösen akkor jöhet jól, ha az autónkkal történik valami.

8.    Ma már kevesen utaznak konzervekkel és szalámi rudakkal felpakolva, ami talán nem is olyan nagy baj, de ha mást nem is, palackos vizet mindenképpen tegyünk be a kocsiba egy kartonnal. Váratlan dugó, kerülőút, hőség – a víz lesz az első, amit megkívánunk.  

Indulás előtt ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást és az abroncsok állapotát is!

A megfelelő keménységűre pumpált abroncsok élettartama hosszabb, tapadásuk biztosabb, általuk az autó úttartása jobb, a fogyasztása pedig kisebb. Ráadásul a legjobb defekt megelőzési módszer, ha rendszeresen ellenőrizzük a nyomást, és ha már itt tartunk, átnézzük, van-e rajtuk apróbb sérülés.

Nyári szabadság autóval

Egyes becslések szerint, ha a Magyarországon közlekedő valamennyi gépjármű abroncsát a megfelelő értékre pumpálnák fel, az ország üzemanyag-fogyasztása azonnal csökkenne tíz százalékkal. És, ami a legfontosabb: megfelelő nyomásérték mellett a vezetésbiztonság és az abroncsok élettartama is nő.

A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon egy házi kompresszor segítségével, ugyanis az így mért szám a leghitelesebb a mérés szempontjából.

Mekkora nyomás legyen az abroncsokban?

A megfelelő érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gépkocsi gyártója. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra, és megint mást, ha utánfutót vontatunk. (Ha a nyomást meleg gumiabroncson ellenőrizzük, a gyártó által előírt számokhoz körülbelül 0,3 bar-t hozzá kell adni.) Tipikus hiba továbbá, hogy a legtöbben elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket. A pótkereket fújjuk az előírt legmagasabb abroncsnyomásra, az esetleges szivárgás miatt. A rendszeres nyomásvesztés az abroncs, illetve a kerék szerelési hibájára is utalhat: ez esetben forduljunk szakemberhez!

Nyári szabadság autóval

Pótkerék: csak ideiglenes használatra

Ha új gumiabroncsszettet vásárolunk vagy szerelünk fel, győződjünk meg róla, hogy a pótkerék azonos mintázatú és állapotú a többi abronccsal. Ne feledjük: csak a felszerelt kerekekkel azonos méretű és mintázatú pótkerék nyújt teljes értékű segítséget a bajban. Az úgynevezett mankókereket helytakarékosságból találták ki, ám használatakor a jármű menettulajdonságai nagymértékben megváltoznak - hátrányosan. A mankókerékkel felszerelt autóval max. 80 km/órás sebességgel haladhatunk. A hajtott kerekeken mindenképpen egyforma abroncsnak kell lennie. Azaz, ha a fronthajtású autónk egyik első abroncsa defektet kap, célszerű valamelyik hátsó abronccsal pótolni, a hátsó kerék helyére pedig a mankókereket felszerelni. Mindezt elkerülhetjük, ha teljes értékű pótkerékkel autózunk. Alternatív megoldás lehet a defekttűrő abroncsok használata, de csodák nincsenek: a merev oldalfal megtartja ugyan a nyomást vesztett kereket, de 80, max. 100 km után fel kell keresni egy gumiszervizt.

Defektjavító spray: kérdőjeles kompromisszum


Előfordulhat, hogy az autónkban nincs pót- illetve mankókerék, csak defektjavító spray. (A pótkerék ma már nem kötelező tartozéka az autóknak, gyakran előfordul pl. a gázos autóknál, hogy a pótkerék helyére szerelik a gáztartályt.) Defekt esetén szükségmegoldás a defektjavító spray. Elfér egy tároló rekeszben, praktikus, egyszerű a használata – állítják az értékesítők. Mit tud valójában egy ilyen flakon? Ha az abroncs oldalfala, illetve ha a felni is sérült, nem segít a hab, de egy szög okozta defekt esetén igen. A szelepen keresztül belenyomjuk a habot az abroncsba, majd kompresszorral felpumpáljuk az abroncsot az előírt értékre, és csak ezt követően indulhatunk útnak, kizárólag a fent említett 2x80-as szabály figyelembe vételével. A habbal telített abroncs elvileg megtakarítható, javítható, de erre kevés gumis vállalkozik, ehelyett jellemzően a cserét ajánlják.
Kulcsszavak: közlekedés, közlekedésbiztonság, nyári gumi
 
Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Jövőre telepítik a horvát autópályákra az átlagsebesség-mérő rendszert Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten Elindult Magyarország első közösségi autózása budapesten Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól Nyári szabadság autóval Európa döntött: kötelező az alternatív üzemanyag infrastruktúra Nyári szabadság autóval Munkálatok miatt több autópályán is torlódásra kell számítani
 
Várakozáson felüli az érdeklődés az elektromosjármű-vásárlást támogató pályázaton

Várakozáson felüli az érdeklődés az elektromosjármű-vásárlást támogató pályázaton

2020. június 17.
Felülmúlta a várakozásokat az érdeklődés a tisztán elektromos autók és segédmotoros kerékpárok beszerzésének támogatására hétfőn reggel 8-kor megnyílt, 5 milliárd forint keretösszegű pályázaton, már az első órákban csaknem 900-an nyújtottak be pályázatot.
Részletek

várakozáson felüli az érdeklődés az elektromosjármű-vásárlást támogató pályázaton

Az igényelt támogatás mértéke meghaladta a 4 milliárd forintot - mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

Kaderják Péter hozzátette, a pályázatban az egyéni vásárlók mellett a személyszállítási szolgáltatást nyújtó taxisok és a futárszolgáltatással foglalkozó vállalkozások is kérhettek támogatást elektromos gépjárművek beszerzéséhez.

Kiemelte, a taxisok részéről volt a legintenzívebb az érdeklődés, a pályázataikban igényelt támogatások összege megközelítette a számukra az 5 milliárd forintból elkülönített 2 milliárd forintos keret határát.

Kaderják Péter elmondta, a tisztán elektromos meghajtású gépjárművek beszerzésére kiírt pályázat támogatási rendszerét - a februárban kidolgozott klíma- és természetvédelmi akciótervnek megfelelően - úgy alakították ki, hogy az minél szélesebb körben segítse elő a közlekedés zöldítését és a pályázókat az olcsóbb, a kisebb árkategóriájú elektromos autók felé terelje.

várakozáson felüli az érdeklődés az elektromosjármű-vásárlást támogató pályázaton

Ezért a vissza nem térítendő támogatás összege 11 millió forintos beszerzési ár alatt a 2,5 millió forintot is elérheti gépjárművenként, a 11-15 millió forint közötti autóknál a támogatás maximum 500 ezer forint.

Ezen felül az idei pályázatot két speciális körre, a taxisokra és a futárszolgáltatást nyújtó vállalkozásokra is kiterjesztették, az államtitkár szerint a taxisoknál azért fontos a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik beszerzésének támogatása, mert ők tevékenységükkel befolyásolják a városok életminőségét. A döntés értelmében a pályázatban a beszerzési ár 55 százalékáig igényelhetnek vissza nem térítendő támogatást a személyszállító vállalkozók.

Közölte, a futárszolgáltatást nyújtó vállalkozásoknál a pályázattal a gépjárműparkok cseréjét kívánják elősegíteni, ezért az érintett vállalkozások elektromos segédmotoros kerékpár, azaz robogó vásárlásához igényelhetnek támogatást.

Kérdésre válaszolva Kaderják Péter elmondta, az igénylések kiértékelése után dönthetnek a rendelkezésre álló támogatási keretösszeg növeléséről.

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Várakozáson felüli az érdeklődés az elektromosjármű-vásárlást támogató pályázaton Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól
 
Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

2020. június 16.
Az egyterűek és a szabadidő-autók gyártásában úttörőnek számító Citroën megkérdőjelezhetetlen szakértelemmel rendelkezik a sokoldalú, tágas, jó közérzetet biztosító, otthonos gépjárművek tervezése terén. Újabb bizonyítékan ennek a SpaceTourer kisbusz 100%-ban elektromos változata, melyet a márka „Ëlectric for All” stratégiájának részeként vezet be.
Részletek

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

Az ë-SpaceTourer - 100% ëlektromos az alábbiakkal egészíti ki a hagyományos változat előnyös tulajdonságait:

az akkumulátor teljesítményétől függően kétféle hatótáv (50 kWh / 230 km vagy 75 kWh / 330 km WLTP) és egyszerű töltés,
az elektromos vezetés nyújtotta élvezet és szabad behajtás a korlátozott forgalmú zónákba,
a zaj- és vibrációmentes működésnek köszönhetően fokozott menetkényelem, nesztelenül suhanó autó,
a SpaceTourer népszerű jellemzőinek változatlan megőrzése:

- háromféle hosszméret (XS: 4,60 m – M: 4,95 m – XL: 5,30 m), akár 9 személy számára is helyet biztosító konfigurációs lehetőségek és nagy helykínálatot, elegendő tárolóhelyet, praktikus használatot és nkönnyű vezethetőséget biztosító optimális felépítés,
- 15 hasznos technológia az egyszerűbb és biztonságosabb mindennapokért: lábbal nyitható oldalsó
tolóajtók, Top Rear Vision kamera, Active Safety Brake, head-up display stb.
- 1,90 m magasság, amellyel minden parkolóba be lehet hajtani,
az „ë” logó fémjelezte modern és karakteres stílus,

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

4 modellváltozat: Feel & Shine a magánszemélyeknek, Business & Business Lounge a céges ügyfeleknek.

Az ë-SpaceTourer - 100% ëlektromos kisbusz az intenzív életet élők ideális társa, és tökéletesen megfelel a kényelmes, környezetkímélő és gazdaságos vezetés szempontjait szem előtt tartó vállalkozók, közösségek, egyesületek, családok és baráti társaságok elvárásainak.

Az ë-SpaceTourerrel a C5 Aircross Hybrid SUV, az Ami és az ë-Jumpy modellekkel megkezdett elektromos offenzíváját folytatja a Citroën. Az új modell várhatóan 2020 végén érkezik a kereskedésekbe.

Modern, sokoldalú kisbusz elektromos formában

A SpaceTourer egy 6–9 személy szállítására alkalmas kisbusz, mely kényelem, sokoldalúság és design tekintetében nem ismer kompromisszumot. A korszerű technológiákkal felszerelt, karakteres egyéniségű, sportos megjelenésű és kifejezetten dinamikus viselkedésű modell egy jelentős változáson átesett kategória modern felfogását tükrözi.

A letisztult vonalakkal dolgozó, minden agresszivitástól mentes, kiérlelt design magabiztos megjelenést kölcsönöz a járműnek. A SpaceTourer stílusa egyszerre energikus és megnyugtató. A magas orr-rész, melynek köszönhetően jól be lehet látni az utat, egyben a jármű karakterét is meghatározza.

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

A SpaceTourer a szabadság és a közös kalandozások szimbóluma. Helykínálat, praktikum és fedélzeti kényelem tekintetében a Citroën szaktudásának legjavát nyújtja. Az EMP2 moduláris platformra épült modell az összes használati módhoz igazodó, optimális felépítéssel rendelkezik, mely nagyobb helykínálatot, tágasabb csomagtartót és könnyebb vezethetőséget biztosít. A háromféle választható hosszúságban (XS: 4,60 m – M: 4,95 m – XL: 5,30 m), készülő modell – melyek közül az XS változat egyedülálló a piacon – ideális útitárs mind a vidéki, mind a városi közlekedésben.

1,90 m-es magasságával könnyen be tud hajtani a parkolóházakba. A lábbal nyitható oldalsó tolóajtók, a nyitható hátsó ablak és a számtalan rakodóhely mind a jármű funkcionális kialakítását példázza.

A SpaceTourert egyedülálló menetkényelem jellemzi, mely a Citroënnél megszokott futómű-beállításoknak is köszönhető dinamikus tulajdonságokban és a kiváló hangszigetelésben jut kifejeződésre. Nagyfokú biztonságot nyújt a mindennapi életet megkönnyítő 15 hasznos technológia, köztük a head-up display, a Citroën Connect Nav 3D online navigációs rendszer, az Active Safety Brake, a kibővített táblafelismerő rendszer és az adatív fényszóró.

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

A modern, sokoldalú kisbusz mindazon célcsoportok igényeit kielégíti, akik számára a mozgás szabadsága és a személyszállítás a legfontosabb szempont. A SpaceTourer tisztán elektromos változata a kényelmes használatra és környezettudatos, gazdaságos vezetésre vágyó vállalati ügyfelek, közösségek és magánszemélyek elvárásainak egyaránt megfelel. Az ë-SpaceTourer - 100% ëlektromos semmilyen tekintetben nem marad el a hagyományos változattól, és az említett csoportok autós tapasztalataiból kiindulva adekvát választ ad az igényeikre.

Az ë-SpaceTourer - 100% ëlektromos a Citroën „Inspired by You All” névre hallgató villamosítási stratégiájába illeszkedik, melynek keretében 2020-ban az egyes szegmensek kívánalmaihoz igazodva, a nagy tömegek számára is elérhető formában 6 modell elektromos változata látta meg a napvilágot

Az intenzív élmények jegyében

A Citroën tervezte ë-SpaceTourerrel könnyű az élet. Az autó a szegmensben egyedülálló módon kétféle hatótávolsággal rendelhető, így még jobban meg tud felelni a különböző mobilitási igényeknek. Töltése is egyszerű, függetlenül attól, hogy az otthoni vagy a munkahelyi hálózatra, Wallbox típusú gyorstöltőegységre vagy szupergyors töltést lehetővé tevő nyilvános töltőoszlopra csatlakoztatjuk. A kapcsolódási szolgáltatások az utazások kezelésében bizonyulnak hasznosnak. A könnyű és élvezetes vezetést nyújtó, ultrakényelmes ë-SpaceTourer - 100% ëlektromos semmiben sem marad el a hagyományos változattól.

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

Az ë-SpaceTourer az intenzív közös élményeket keresők hűséges társa, a vállalkozók (transzferbuszok, taxik stb.), közösségek, cégek, klubok, egyesületek, családok és baráti társaságok szükségleteinek pedig különösen jól megfelel. A legtöbb utazáshoz elegendő hatótávolságot, egyedülálló menetkényelmet és garantáltan alacsony.

Hatótávolság - akkumulátorok

A PSA többféle meghajtást lehetővé tévő EMP2 platformjára épült ë-SpaceTourerhez két különböző teljesítményű és ezáltal különböző hatótávot biztosító akkumulátor választható. Az ügyfelek – autós szokásaik és preferenciáik függvényében – szabadon eldönthetik, hogy melyik felel meg jobban a tevékenységüknek:

230 km (WLTP) hatótávot biztosító, 18 modulos, 50 kWh-s akkumulátor (XS, M és XL méret esetén
választható),
330 km (WLTP) hatótávot biztosító, 27 modulos, 75 kWh-s akkumulátor (M és XL méret esetén
választható).
A kétféle hatótávval kínált ë-SpaceTourer tökéletesen megfelel az ügyfelek elvárásainak, és a kategória egyik legjobb képviselőjének számít.

Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer

Az új ë-SpaceTourer a legfejlettebb technológiájú lítium-ion akkumulátorral van ellátva. Az EMP2 platform jóvoltából az alvázba beépített akkumulátornak köszönhetően sikerült megőrizni a SpaceTourer helykínálatát és praktikus kialakítását. Az akkumulátor a villanymotor, a fűtés és a klímaberendezés működéséhez szükséges energiáról.

Kulcsszavak: bemutató, Citroën, elektromos autó, új modell
 
Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét A tisztán elektromos hajtású Kia e-Soul a Genfi Autószalonon tartja európai premierjét Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját A Mercedes-AMG két Roadster modellel bővíti ki GT modellcsaládját
 
A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

2020. június 16.
A Ford bemutatja a kalandra termett Trail és Active Transit-változatokat, amelyeknek jellegzetes dizájnja és meglepő képességei mellé a Transit legendás keménysége társul.
Részletek

A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

A Ford bemutatta a Transit és Tourneo modellek új, kemény útviszonyokhoz tervezett Trail és Active változatait, amelyek már most is megrendelhetők, és az első vásárlók a nyár végén vehetik át járműveiket.

Az új Transit Trail és Transit Custom Trail modelleket kifejezetten arra tervezte a Ford, hogy a keményebb munkakörnyezetben is jól teljesítsenek, ezért az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom kivitelekben új, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálmű (mLSD) javítja a tapadást, illetve elkészült a Transit új, Intelligens Összkerékhajtással felszerelt változata is.

Exkluzív külső és belső felszereltség biztosítja, hogy a Transit Trail és a Transit Custom Trail felhasználói még a nehéz körülmények mellett is számíthatnak autójuk kényelmére és praktikumára.

A Transit Custom és a Tourneo Custom új Active kivitelei arra készültek, hogy támogassák a privát és az üzleti felhasználók aktív életstílusát; ezt szolgálják a karosszéria kiegészítő védőelemei, illetve a járművekhez megrendelhető mLSD, ami javítja a kerekek tapadását a laza, csúszós vagy felázott utakon. A SUV-hangulatú külső kiegészítők nemcsak a járművek megjelenését teszik hatásosabbá, hanem kifejezetten praktikusak is, ha a vezető letér a járt útról.

“Az Active és Trail modellek jól példázzák, milyen sokoldalú is valójában a Transit-kínálat,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója. “Mindenki megtalálja az igényeihez megfelelő Transitot – legyen az akár egy vállalkozó, aki gyakran az aszfaltos utaktól távol végzi a munkáját, vagy egy olyan család, amely kalandra termett autót keres.”
 
A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

Az Active felszereltségű autók köre 2020 második felében tovább bővül majd, amikor a kisebb méretű Transit Connect Active és Tourneo Connect Active modellváltozatok is megjelennek. Erről a bevezetés dátumához közelebbi időpontban közöl további adatokat a Ford.

Trail: minden helyzetre

Az új Ford Transit Trail és Transit Custom Trail megújult, kemény külső megjelenését és még sokoldalúbb képességeit hasznosnak találják majd azok a sofőrök és üzemeltetők, akik az aszfaltozott utaktól távol, kihívást jelentő környezetben is használni szeretnék az autót.

A Trail változatok első-hátsó lökhárítójának alsó részét, valamint a karosszéria oldalát fekete védőelemek óvják. A matt fekete hűtőrács túlméretezett “Ford” felirata látványosan és egyértelműen jelzi, hogy ez a jármű bárhová képes eljutni; mindezt egyedi tervezésű, 16 colos könnyűfém keréktárcsák és az első ajtókon elhelyezett “Trail” emblémák egészítik ki. A Transit Custom modellek emellett még tetősíneket és oldalsó fellépőket is kapnak.

A fokozott tapadásról többféle hajtáslánc gondoskodhat. Az elsőkerékhajtású Transit és Transit Custom Trail modellek alapfelszereltsége az mLSD, a Transit Trail pedig Intelligens Összkerékhajtással is megrendelhető, ami a keményebb terepeken és a legrosszabb időjárási viszonyok közt is magabiztosan mozgatja az autót.

A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

A hajtáslánc-technológiák specialistájával, a Quaife vállalattal közösen kifejlesztett mLSD automatikusan a legjobban tapadó kerékhez irányítja a motor vonóerejét, így a Transit Trail és a Transit Custom Trail jobban használható a burkolatlan utakon, a murvás ösvényeken és a csúszós útfelületeken. A mérnökök a jármű Elektronikus Stabilitásvezérlési rendszerét is átkalibrálták, hogy összhangban működjön az mLSD-vel. Ugyanezt a technológiát már korábban is alkalmazták a Ford Performance modellek (például a Focus RS, a Fiesta ST és a Focus ST) tapadásának és irányíthatóságának javítására, és mostanra bebizonyosodott, hogy használata nem rontja a jármű CO₂-kibocsátását vagy üzemanyag-fogyasztását.

A Transit Trail vásárlói az off-road körülmények között optimális tapadásra hangolt Intelligens Összkerékhajtást is megrendelhetik. A technológia az alapállapotnak tekintett hátsókerékhajtásból akár a vonóerő 50 százalékát is átirányíthatja az első tengelyhez, ha úgy érzékeli, hogy az útviszonyok és a vezető manőverei alapján nagyobb tapadás szükséges.

A Transit Trail modell Intelligens Összkerékhajtás technológiáját a műszerfalon található Üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható Csúszós út és a Sár/Kerékvályú beállítások egészítik ki. Az Intelligens Összkerékhajtáshoz egy AWD Lock funkció is tartozik, amellyel a nagyon rossz tapadású utakon 50:50 arányban osztható meg a vonóerő az első és a hátsó tengelyek között. A rendszer nem foglal el helyet a rakodótérből, vagyis a négykerékhajtású Transit Trail ugyanolyan mennyiségű árut szállíthat, mint a hátsókerékhajtású változat.

A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

A Trail kiviteleket gazdagabb belső felszereltség jellemzi: az alapáron kínált bőr üléskárpitok nemcsak az utastér prémium minőségét erősítik, hanem strapabírók és könnyen tisztíthatók is. Az ugyancsak alapáras klímaberendezés a külső hőmérséklettől függetlenül komfortos környezetet teremt, a Quickclear fűthető szélvédő pedig jó szolgálatot tesz a fagyos téli napokon. Az alapfelszereltség része a motorosan behajtható külső visszapillantó tükör és az automatikus világítás is.

A 3000-3400 kg közti megengedett legnagyobb össztömegű Transit Custom Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító és üvegezett) karosszériával, valamint kétféle tengelytávolsággal kapható.

A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű kategóriában a Transit Trail többféle (dobozos áruszállító, duplafülkés áruszállító, üvegezett, szimpla- és duplafülkés önjáró alvázas) kivitelben és több tengelytávolsággal rendelhető meg.
 
Mindegyik Transit Trail és Transit Custom Trail modellt a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja hajt, amely 130, 170 és 185 lóerős variánsokban áll rendelkezésre.

Emellett a Transit Custom Trail modellek a szegmensben egyedülálló 2.0 EcoBlue Hybrid hajtással is elérhetők, 130, 170 és 185 lóerős változatban. A 48 voltos mild hibrid technológia energiát nyer vissza a lassítás során, amit egy 48 voltos akkumulátor-csomagban tárol, és a jármű hajtásában hasznosítva tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

A sokoldalú Active

Az új Transit és Tourneo Custom Active modelleket SUV-stílusú kiegészítők, egyedi dizájn-megoldások, gazdagabb felszereltség és még praktikusabb kialakítás jellemzik. A kalandkedvelő életstílushoz kialakított, tágasabb teret és nagyobb szállító kapacitást kínáló Active változatok szervesen beleillenek a Ford Fiesta Active és Focus Active személyautókkal megkezdett terméksorozatba.

Az Active modellek különleges, SUV-hangulatú külső kiegészítőket kapnak, többek közt:
•    egyedi formavilágú 17 colos könnyűfém keréktárcsákat
•    jellegzetes Active hálómintás hűtőrácsot
•    kiegészítő védőelemeket a sárvédők peremén, a karosszéria oldalán, a hátsó lökhárítón és a tükörházon
•    tetősíneket

Az autó hátulján teljes szélességben végigfutó Active matricát a sárvédőket díszítő Active emblémák egészítik ki. Azok a vásárlók, akik a nagyobb kihívást jelentő útviszonyok közt is magabiztosan szeretnének autózni, mLSD technológiát is rendelhetnek a Transit Custom Active és a Tourneo Custom Active modellekhez.

Minden Active kivitel különleges kidolgozású utasteret rejt, részleges bőrkárpitozású ülésekkel, a Tourneo Custom Active változatban pedig kék műszerfal-megvilágítással.

A sokoldalú Tourneo Custom Active belső tere könnyen a pillanatnyi igényekhez alakítható. Az ülések variálásával megnövelhető az utasoknak vagy a csomagoknak jutó tér, sőt az ülések be is fordíthatók a konferencia-konfigurációba, vagy kiemelhetők az autóból, ha még tágasabb rakodótérre van szükség. Az ülések bekötési pontjai biztonságos kerékpár-rögzítő pontokként használhatók.


A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot

Az Active-sorozat motorkínálatában (modelltől és kialakítástól függően) 130, 170 és 185 lóerős blokkok szerepelnek. Mindegyik erőforráshoz kapcsolódhat automata vagy manuális sebességváltó; az opcionális mLSD a manuális váltókhoz rendelhető. A vásárlók számos karosszériaváltozat közül választhatják ki az igényeikhez és életstílusukhoz leginkább illő megoldást:

•    Tourneo Custom Active rövid és hosszú tengelytávolsággal, akár nyolc személy szállítására (a vezetővel együtt)
•    Transit Custom Active dobozos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3000 kg megengedett legnagyobb össztömeggel
•    Transit Custom Active duplakabinos áruszállító rövid és hosszú tengelytávolsággal, 3200 kg megengedett legnagyobb össztömeggel

Az új Trail és Active változatokban is megtalálhatók azok a fontos fejlesztések, amelyeket 2019-ben vezetett be a Ford a Transit, a Transit Custom és a Tourneo Custom modellcsaládokban, vagyis többek közt a kevesebb üzemanyagot fogyasztó 2,0 literes EcoBlue dízelmotorok és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtáslánc-opció, a FordPass Connect beépített modem, az utastér új megoldásai és a legmodernebb vezetéssegítő technológiák.

A Transit-család jelentős szerepet játszott abban, hogy tavaly – és immár zsinórban öt éve – a Ford lett Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája.*

Kulcsszavak: bemutató, ford, Transit, új modell
 
A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford a fokozott terepképességű Trail és Active modellváltozatokkal bővíti a Transit-kínálatot Rekordokat döntöget a Ford Kínában Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Szupermodell hozza lendületbe a vadonatúj BMW M2 Coupé-t Szupermodell hozza lendületbe a vadonatúj BMW M2 Coupé-t
 
Motorcserével is számolhat, aki meggondolatlanul gázol át a leszakadt esővízen

Motorcserével is számolhat, aki meggondolatlanul gázol át a leszakadt esővízen

2020. június 16.
A Budapesten hirtelen lezúduló eső komoly nehézségeket okoz a közlekedésben részvevők számára. Azon túl, hogy ilyenkor hosszabb a menetidő és rosszabbak a látási viszonyok, nem árt tudni, hogy az autónk is komoly veszélynek van kitéve.
Részletek

Motorcserével is számolhat, aki meggondolatlanul gázol át a leszakadt esővízen

Érdemes ezért kétszer is meggondolni, milyen mély vízbe gázolunk csak úgy bele bátran.

„Ha a lehulló csapadék mennyisége a tengelyek magasságáig ér, akkor az autó gond nélkül átvészeli a vízben történő haladást, de ha ennél feljebb, akkor már komolyabb problémák jelentkezhetnek a járművünkön” – hívta fel a figyelmet Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Hozzátette: „Amennyiben a víz magassága eléri az ajtót, akkor mindenképpen át kell nézetni a kormányművet, a féltengelyeket, illetve az alsó gömbcsuklókat. Ezeket szükség esetén meg kell tisztítani a szennyeződésektől és vissza kell állítani a megfelelő kenést.”

Amennyiben meggondolatlanul, még mélyebben gázolnánk az autónkkal az esővízben, akkor megsérülhet a generátor, de az önindító is károsodhat. Arról nem is beszélve, a motor vizet is szívhat menet közben, ami teljes meghibásodást okozhat.  „A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, de még a dugattyú sem tudja azt összenyomni. Ezért leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar. Ez pedig akár a motorblokk oldalát is kiszakíthatja” – magyarázta Simon Péter.


Motorcserével is számolhat, aki meggondolatlanul gázol át a leszakadt esővízen

A víz nem csak a belső égésű motoroknál okozhat károkat, de az egyéb, alternatív meghajtású gépjárműveknél is. Kifejezetten ügyelnünk kell az elektromos autóknál, hiszen ha az akkumulátor pakk megsérül, zárlatot kap, akkor már nincs lehetőség a javításra, csak a cserére.

3+1 jó tanács az esős időben való autózáshoz

1.    Nagy esőzéskor mérsékelje a sebességét!
2.    Kerülje az összefüggő víztócsákat. Ha mégis keresztül kell hajtani rajta, akkor lassú, egyenletes tempóban tegye!
3.    Legyünk körültekintők a közlekedés egyéb résztvevőire is, így például a járdán közlekedő gyalogosokra!
+1. Rendszeresen szervizeltessük az autónkat, hogy megelőzhessük a meghibásodásokat! A Duna Autó 24 márkaszervizében várják a szakemberek az ügyfeleket.
Kulcsszavak: Duna Autó, javítás, márkaszerviz
 
Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Mozgalmas hétvége volt a Hungaroringen – Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság Motorcserével is számolhat, aki meggondolatlanul gázol át a leszakadt esővízen Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei A Duna Autó kampányarca lett Nagy Dániel A Duna Autó kampányarca lett Nagy Dániel Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz!
 
A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

2020. június 12.
Vadonatúj különlegességek a MINI John Cooper Works opcionális extrafelszereltségeit egyesítő palettán: a limitált szériában készült MINI John Cooper Works GP letaglózó kisugárzását a hétköznapok útjain exkluzív karosszéria-kiegészítők és utastéri elemek idézik meg.
Részletek

A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

A prémium kisautók mezőnyében a MINI John Cooper Works az extrém vezetési élmény abszolút csúcsa, amelynek vérpezsdítő menetteljesítményét csupán egyetlen ritkaság képes túlszárnyalni: az új MINI John Cooper Works GP. A limitált szériában készült élsportoló leginkább a zárt versenypályák aszfaltcsíkjain tudja kibontakoztatni erőforrása és hajtáslánc-technológiája tervezőmérnöki legjavát, az exkluzív négykerekű lebilincselő kisugárzása azonban mostantól a hétköznapok útjain is visszaköszönhet, a MINI John Cooper Works műszaki alapjain: 2020 júliusától a MINI John Cooper Works GP Pack karosszéria-kiegészítői és utastéri elemei gyárilag felszerelt opcióként válnak elérhetővé a modellhez. A rendhagyó stílusjegyeket és egyedi felszereltségi tételeket kínáló csomag a versenypályák hamisítatlan hangulatát eleveníti fel.

A MINI John Cooper Works GP Pack elemei kiváltképp kifejező módon hirdetik a motorsport iránti szenvedélyt. A csomag összes tétele tökéletesen harmonizál a MINI John Cooper Works formanyelvével és karakterével. A tervezőmérnökök a MINI John Cooper Works GP Pack megalkotásakor az őrjítő sebességtől tomboló versenypályák lüktető szívében felhalmozott szaktudást hívták segítségül, amely a MINI John Cooper Works modellek megszületését is inspirálta és az új MINI John Cooper Works GP fejlesztését is övezte. Közreműködésükkel a MINI John Cooper Works minden korábbinál vérmesebb menetteljesítményt garantál.

A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

A Racing Grey metál karosszériafényezési árnyalat, valamint a tető, a MINI John Cooper Works légterelő szárny és a külső visszapillantó házak Melting Silver metál árnyalata – amely együtt tökéletes kontrasztot alkot – eddig kizárólag a MINI John Cooper Works GP kiváltsága volt. A motorháztető légbeömlő-nyílásának fekete kerete, a fekete tanksapka és a fekete kilincsek még tovább erősítik a két élsportoló rokonságát. A 18” méretű MINI John Cooper Works Cup Spoke könnyűfém keréktárcsák közepét „GP” emblémával ellátott kerékagy-sapkák díszítik, a MINI John Cooper Works GP Pack további exkluzivitásaként pedig a sötétített első fényszórók és hátsó lámpák Piano Black kereteket, a motorháztető és a csomagtérajtó fekete MINI logókat, a küszöbök pedig mindkét oldalon „GP” emblémával ellátott küszöbléceket kapnak.

A motorsport ihlette kisugárzás ellenére azonban a MINI John Cooper Works a hétköznapok útjain is kompromisszumok nélkül használható. Az utastér négy ülése a versenypályák utánozhatatlan hangulatát árasztja, miközben a MINI John Cooper Works GP-t a mérnökök két üléssel álmodták valóra. A MINI John Cooper Works GP Pack részei a Dinamica bőrkárpittal húzott, „GP” emblémával ellátott MINI John Cooper Works sportülések is.

A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

Az ülések elé fektetett szőnyegeket vörös kontraszt-varrások szegélyezik, az első párt ráadásul „GP” embléma is díszíti. A csomag részét képező MINI John Cooper Works bőrözött sportkormányt egyedülálló kialakítás szerint tervezték meg a dizájnerek: a kormány karimáját vörös kontraszt-varrással ellátott Walknappa bőr borítja, háromdimenziós nyomtatással készített, fém „12-órás” jelzéssel. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval felszerelt modellek esetén a MINI John Cooper Works GP Pack része a kormány mögötti két váltófül is, amelyeket „GP” emblémával ellátva, ugyancsak háromdimenziós nyomtatással állítanak elő.

Az eredeti MINI tartozékok között mindezeken felül számos olyan, kifejezetten a MINI John Cooper Works GP Pack tételeihez passzoló kiegészítő megtalálható, amelyekkel a brit prémiumgyártó ügyfelei még egyedibbé varázsolhatják négykerekű kedvencüket. A MINI John Cooper Works dinamikus kiállása többek között egyedi légbeömlő-nyílással ellátott motorháztetővel, szénszálból készült oldalsó irányjelző-panelekkel és csomagtér-kilinccsel, illetve fekete övvonal-betétekkel fokozható tovább. Az ajtók mögött Alcantara-borítású, szénszálból készült MINI John Cooper Works váltógomb és MINI John Cooper Works kézifékkar idézi meg a versenypályák hamisítatlan hangulatát.

A motorsport ihlette: a MINI John Cooper Works GP Pack

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Kulcsszavak: bemutató, John Cooper Works GP, Mini
 
Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4
 
Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése

Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése

2020. június 12.
A Mazda Corporation a mai napon elfogadta a magyar piac ármódosítási kérelmét, így a vadonatúj Mazda MX-30  tízféle felszereltségi szintjéből hat bekerül, négy pedig bevihető az állami támogatás 11 millió forintos sávja alá.
Részletek

Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése

Május 19-én legördült az első sorozatgyártott elektromos Mazda a gyártósorról a hirosimai gyár ujina-i telephelyén. A stílusos kompakt szabadidőautót az hívta életre, hogy kielégítse az európai piac egyre növekvő igényét a környezetet kevésbé terhelő technológiák iránt.

Az új Mazda MX-30 elsőkerék-hajtású, elektromos hajtáslánca egy 107kW (145 lóerős) AC szinkron elektromotort ötvöz a 35.5 kWH-s lítium-ion akkumulátorpakkal, mely kb. 200km-re elegendő hatótávot biztosít (WLTP kombinált mérés). Ez az akkumulátor-méret elegendő ahhoz, hogy az MX-30-cal megtehető legyen a napi ingázáshoz szükséges távolság (az átlag európai autós napi 48km-t  vezet), és az autó egész életciklusára vetített CO2-kibocsátás is minimális maradjon. Az MX-30 CCS töltőcsatlakozóján keresztül DC gyorstöltővel 40 perc alatt 80%-ra tölthető.

Hogy a leendő MX-30 vásárlók hatótávval kapcsolatos aggodalmait teljesen eloszlassuk, a bevezetésnél a Mazda Motor Hungary további ajánlattal jelentkezik: az első 100 Mazda MX-30 vásárlónak felkínálja a lehetőséget, hogy a 2021-es nyári időszakban évi egy utazáshoz, maximum 2 hétre kedvezményes áron Mazda CX-5-öt béreljen.


Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése

Az MX-30 elsősorban egy Mazda, másodsorban elektromos. A jármű felépítését úgy alakították ki, hogy az megfeleljen azon elvárásoknak, melyeket vásárlóink minden Mazdával szemben támasztanak: gondtalan és örömteli vezetés, maximális biztonságban. Az új SUV-ba beépítették az összes továbbfejlesztett i-Activsense biztonsági rendszert, mely megkönnyíti a gyors reakciókat és csökkentik a baleset lehetőségét.

Az MX-30 formájával a tervezők mindenképp hangsúlyozni akarták, hogy ez a modell más, bár szervesen illeszkedik a KODO-világba. Letisztult vonalvezetése, vonzó freestyle ajtajai, tágas belső tere mindazt a nyitottságot tükrözi, ami célcsoportjára annyira jellemző. Ergonóm utasterében olyan különlegességek találhatók, mint a lebegő középkonzol, a Mazda első, 7 colos érintő-kijelzője, és egy sor környezetbarát anyag (fenntartható forrásból beszerzett parafa, újrahasznosított műanyag szálból szőtt üléshuzat).

Az új MX-30 előértékesítése megkezdődött, az első ügyfél-tesztvezetésre július közepén lesz lehetőség, az elsőként rendelt autók pedig augusztus végén kerülnek a Mazda márkakereskedőkhöz.



Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, mazda, MX-30
 
Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Csaknem ötödével több autót helyeztek forgalomba februárban, mint egy éve Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás Megkezdődött a vadonatúj Mazda MX-30 előértékesítése A Tesla Nevadát választotta 2020-ig közel 22 millió elektromos járművet adnak el 2020-ig közel 22 millió elektromos járművet adnak el
 
A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

2020. június 12.
A Ford Motor Company és a Volkswagen AG képviselői ma aláírták azt a megállapodást, amelynek alapján kibővítik globális szövetségüket, hogy sikeresen elégíthessék ki az európai piac és más régiók vásárlóinak gyorsan változó igényeit, kihasználva egymás erősségeit a közepes méretű pickupok és haszongépjárművek, illetve az elektromos hajtású autók területén.
Részletek

A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

A Ford és a Volkswagen tavaly júliusban tette közzé először a megállapodásról szóló terveket.

A vállalatok arra számítanak, hogy a szövetség javítja a jelenlegi és a jövőbeli ügyfelek elégedettségét, felgyorsítva a járműkínálat innovációját és felhasználva a legújabb technológiákat, vagyis fejlettebb, praktikusabb és bőségesebb modellválasztékot eredményez majd. A két fél szerint továbbra is növekedni fog a globális ipar igénye a haszongépjárművek és a nagy teljesítményű elektromos járművek iránt, ezért fontos, hogy jelentős mértékben bővítsék saját termékportfóliójukat.

A szövetség keretében:

•    Gyártani kezdenek egy, a Ford által tervezett közepes méretű pickupot, ami 2022-től Amarok néven jelenik meg a Volkswagen Haszonjárművek portfóliójában
•    Már 2021-ben tovább erősödik a két vállalat haszongépjármű-üzletága; először egy, a legújabb Caddy modellre épülő városi kisáruszállítóval, amit a Volkswagen Haszonjárművek fejleszt és gyárt, később pedig egy, a Ford által tervezett 1 tonnás áruszállítóval
•    2023-ra megjelenik az európai piacon a Ford saját elektromos modellje, ami a Volkswagen Moduláris Elektromos Alaplemezre épül. Ezzel tovább bővül a Ford nulla károsanyag-kibocsátású járműkínálata a régióban

A két vállalat arra számít, hogy a termékek életciklusa során az együttműködés ideje alatt összesen 8 millió darab készül majd a három haszongépjárműből, vagyis a közepes méretű pickupból és a két áruszállítóból.

A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

“A koronavírus-járvány, illetve az ezzel járó a globális gazdasági visszaesés tükrében minden eddiginél egyértelműbb, hogy az erős vállalatoknak érdemes komoly, válságálló szövetségekre lépniük,” nyilatkozta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója. “Ez az együttműködés hatékonyan csökkenti majd a fejlesztési költségeket, lehetővé téve az elektromos hajtású autók és a haszongépjárművek még szélesebb körű globális forgalmazását, illetve tovább javítva mindkét vállalat pozícióját.”

“Szövetségünk olyan időben született, amikor hatalmas lelkesedés övezi az egyre intelligensebb, összekapcsolt járművek és az egyre okosabb világ találkozását,” vélekedett Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója. „Ez hihetetlen lehetőségeket jelent a világ számos közlekedési kihívásának innovatív megoldására, emellett pedig a vásárlók számára is rendkívüli előnyökkel jár – még úgy is, hogy a vállalatoknak nagyon meg kell gondolniuk, hogyan használják fel a rendelkezésükre álló pénzalapokat.”

A Ford és a Volkswagen világszerte komoly szereplőnek számít a haszongépjármű- és pickup-üzletágban, hiszen kínálatukat olyan népszerű modellek gazdagítják, mint a Ford Transit és Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, Crafter, Caddy és Amarok.

“Napjainkban a haszongépjárművek alapvető fontosságúak a Ford számára; olyan terület ez, ahol még tovább szeretnénk növekedni és gyorsítani a tempót. A Volkswagennel való együttműködés ezen a platformon mindannyiunk számára jelentős pénzügyi előnyöket kínál többek közt a tervezés, az üzemszervezés és a szerszámozás területén,” mondta Jim Farley, a Ford ügyvezető igazgatója. “A következő 24 hónap során a Ford már akkumulátoros elektromos változatokat is kínál majd a Transit és az F-150 modellekből azoknak a céges vásárlóknak, akik egyre inkább igénylik a nulla károsanyag-kibocsátást, a konnektivitást, az adatfeldolgozást és a mesterséges intelligenciát.”

“A Forddal való együttműködés alapkőnek számít GRIP 2025+ stratégiánkban, és fontos része a Volkswagen Haszonjárművek jelenleg is folyó átalakításának,” nyilatkozta Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke. “Ez a hosszú távú kooperáció tovább erősíti majd mostani kiváló pozíciónkat a könnyű haszongépjárművek szegmensében – különösen legfontosabb európai piacainkon –, és újra csak bebizonyítja, hogy tervünket lépésről lépésre sikeresen végrehajtjuk.”

Az, hogy Európában a Ford a Volkswagen MEB platformját használja, újabb sarokkőnek számít a Volkswagen elektromosautó-stratégiájában, és hűen tükrözi a két vállalat elkötelezettségét, hogy teljesítsék a 2015-ös Párizsi Megállapodás előírásait. A Volkswagen és a Ford azt tervezik, hogy további lehetőségeket is keresnek majd az együttműködésre az elektromos járművek területén.

2023-tól kezdve több éven át a Ford 600.000 darab elektromos autót építhet a MEB platformra, amit arra terveztek, hogy hatékonyan egyesítse a térkihasználást, a teljesítményt és az elektromos hajtást. A jármű terveit és dizájnját a Ford készíti majd Köln-Merkenichben, és az új modell a 2021-ben megjelenő, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E mellett jelenik meg a márka kínálatában.

A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak

Mindemellett a két autógyártó az Argo AI vállalattal is együttműködik majd, hogy kialakítsák saját, külön önvezető jármű üzletágaikat az Argo AI technológiájára alapozva. A múlt héten a Volkswagen véglegesítette korábban bejelentett befektetését a pittsburghi székhelyű Argo AI cégbe, amelyben a Fordnak már eddig is volt tulajdonrésze és fejlesztési érdekeltsége.

A Volkswagen és a Ford egymástól függetlenül döntöttek úgy, hogy befektetnek az Argo AI-ba; ez jól példázza az Argo AI vezető szerepét és látványos előrelépését az önvezető rendszerek (SDS) fejlesztésében, akárcsak azt, hogyan segíthetik elő a szövetségek az áttörést jelentő technológiák fejlesztését, ami rendkívül idő- és forrásigényes folyamat. Az Argo AI vállalat önvezető rendszere az első, amelynek európai és amerikai kereskedelmi forgalmazására már léteznek tervek. A Ford és a Volkswagen globális jelenléte lehetőséget teremt arra, hogy az Argo AI platformja legyen az az önvezető technológia, ami a lehető legszélesebb világpiacon jelenhet meg – márpedig a piaci jelenlét és az elterjedtség alapfeltétele a biztonságos és költséghatékony SDS kifejlesztésének.

A Volkswagen/Ford szövetség nem jár semmilyen kereszttulajdonlást eredményező megoldással a két vállalat között, amelyek továbbra is versenytársak maradnak a piacon.


Kulcsszavak: együttműködés, elektromos autó, ford, önvezető autó, volkswagen
 
A Toyota védi világelsőségét A Toyota védi világelsőségét A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött Új márkakereskedéssel bővült a Ford Új márkakereskedéssel bővült a Ford NGM: az új töltési pontokkal az egész ország átjárhatóvá válik elektromos autóval NGM: az új töltési pontokkal az egész ország átjárhatóvá válik elektromos autóval Az új Ford Mondeo az ’Év Autója’ döntősei között Az új Ford Mondeo az ’Év Autója’ döntősei között
 

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 41 - 50