Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 41 - 50
Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

2021. augusztus 17.
Akár hirtelen rosszullét, akár durrdefekt volt a vasárnap hajnali, M7-esen történt, halálos buszbaleset oka, valószínűleg nem lehetett volna kivédeni - mondta Köves Szilárd vezetéstechnikai oktató az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.
Részletek





A szakértőt arról kérdezték, mennyire valószínűek a sajtóban felvetett okok: a sofőr elalvása, rosszulléte, illetve a busz műszaki hibája.
   
Köves Szilárd szerint kicsi a valószínűsége, hogy a buszsofőr elaludt, hiszen sajtóhírek szerint nem sokkal a baleset előtt váltotta le kollégáját a vezetőülésben. Az erre vonatkozó rendeletnek megfelelően két sofőr dolgozott a horvátországi Krk-szigetről Budapestre tartó buszon, akiknek szabály szerint négy és fél óra vezetés után legalább 45 percet kell pihenniük, tehát egyhuzamban kilenc órát közlekedhettek. Emellett ilyen hosszú, hat-hétórás úton meg szoktak állni, tehát "teljesen elfogadható" vélekedés, hogy a sofőrök kipihentek voltak - mondta.
   
Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset

A sofőr esetleges rosszullétével kapcsolatban úgy fogalmazott: egy rutinos buszsofőrről feltételezhető, hogy ha rosszul érzi magát, lassít, félreáll és szól a kollégájának, hogy nem alkalmas a vezetésre. Ha azonban hirtelen lesz rosszul, "azt nem tudja kivédeni senki" - fogalmazott. Hozzátette: a hivatásos buszsofőröknek legfeljebb öt évente, kortól függően akár 2-3 évente kell orvosi vizsgálatra menniük.
   
A szakértő úgy folytatta: egy jól karbantartott busznál kevésbé valószínű, hogy műszaki hiba lépjen fel, de egyáltalán nem lehetetlen; a balesetek 2-3 százalékát okozza ilyen hiba. A durrdefekt nem jellemző a mai gumikra, ugyanakkor ha ez történtik, akkor "azonnali és nagyon nagy veszélyhelyzetet tud okozni".  Ennek következtében a busz elhúz valamelyik irányba, és ha ezt a vezető észleli, és megpróbálja lereagálni, akkor jellemzően túl sokat vagy túl keveset mozdít a kormányon. Feltételezem, hogy megvolt a veszélyhelyzet kezeléséhez szükséges nagyfokú rutin, ugyanakkor egy olyan mozgássorozatról beszélünk, amire nem nagyon lehet felkészülni - mondta Köves Szilárd.
   
A nemzetközi forgalomban részt vevő autóbuszok jellemzően minden vezetéstámogató rendszerrel fel vannak szerelve, ám azt gondolom, mindegy, hány ilyen volt a járműben, egy ilyen helyzetet nagyon nehéz kivédeni, majdhogynem lehetetlen - fűzte hozzá.
   
A buszok 80, egyes járművek 100 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek autópályán, ami egy "komfortos utazósebesség" - jegyezte meg.
   
A szakértő arra is kitért: baleset esetén egy buszban a leginkább a sofőr van veszélyben és azok, akik a közelében ülnek. Ha azonban a busz felborul, akkor attól függően, hogy melyik oldalára fordul, bármelyik utas veszélybe kerülhet. A súlyos sérülések elkerülése érdekében "igenis használni kell" az üléshez tartozó biztonsági övet a buszokon is - figyelmeztetett.
   
Vasárnap hajnalban felborult egy magyar autóbusz az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyán térségében, a főváros felé vezető oldalon. A balesetben nyolcan meghaltak, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben megsérültek.
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset Vezető nélkül száguldott egy villamos Szegeden Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset Péntek reggeltől Siófok és Fonyód között közlekednek vonatpótló autóbuszok Valószínűleg kivédhetetlen volt az M7-esen történt baleset Három sávosra bővül az M0-ás autópálya jobb pályájának egy szakasza Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks
 
Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

2021. augusztus 17.
Az utazásszervező cég szerint a balesetkor forgalomban lévő, 2013-as évjáratú Mercedes busz kifogástalan műszaki állapotú volt, 2021. márciusában volt utoljára hatósági műszaki vizsgálaton, folyamatosan karbantartott és ellenőrzött jármű volt, amelyet lényegesen hosszabb utakra is igénybe vettek.
Részletek

A Rolitúra és a Volmer Tours Kft. az MTI-nek hétfőn küldött közleményükben ismertették, hogy az autóbuszt két gépkocsivezető váltva vezette, betartva az előírásokat a pihenő és munkaidőkre vonatkozóan, továbbá egy idegenvezető kísérte a csoportot.  
   
A balesetkor volánnál ülő sofőr a hajnali 20 perces egészségügyi szünetet követően Balatonlellénél, a baleset előtt mintegy 45 perccel kezdte meg vezetési idejét a kötelező pihenőjét követően. A buszt vezető sofőr szintén egyike a halálos áldozatoknak - tették hozzá.
   
Az utazást a Volmer Tours Kft. szervezte Rolitúra márkanév alatt. Az utaslistán 56 fő szerepelt, köztük két kiskorú utas, egy idegenvezető, valamint két gépkocsivezető, akik váltásban vezettek az utazás során.
   
A busz 2021. augusztus 13-án késő este indult a Népligetből és körülbelül reggel 9-re érkeztek meg a horvátországi Krk-szigeten található népszerű nyaralóhelyre Baskára.

Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz

A szigetről az egész napos strandolást és városnézést követően 22 óra körül indultak vissza Budapestre. Ezeket az egynaposnak nevezett, de valójában három napot érintő utakat a közlemény szerint a cég már 6 éve szervezi, legnépszerűbb útjai közé tartoznak, és ez idő alatt több ezer embert utaztattak ezekre a programokra.
   
Az utazáshoz a buszt a Tamás-Busz Kft.-től bérelték, amely céggel  mintegy 6 éve dolgoznak együtt, minden alkalommal kiváló állapotú buszt, és képzett, tapasztalt sofőröket biztosítottak az utazásokra - írták.
  
A közleményben hangsúlyozták, hogy a baleset okait és körülményeit a hatóság vizsgálja, így ezekről több információjuk jelenleg nincsen.
   
A cég igyekszik minden segítséget megadni az áldozatok családjainak, a buszon utazóknak és a hatóságoknak. A biztosító társaságokkal felvették a kapcsolatot, jelenleg folynak az egyeztetések - írják.
   
A közleményben a Rolitúra és a Volmer Tours Kft. köszönetet mond a mentést segítő rendőröknek, mentősöknek, tűzoltóknak és műszaki szakembereknek.
   
Minden kollégájuk nevében megrendüléssel osztoznak a gyászban, és részvétüket fejezik ki a súlyos buszbaleset áldozatai családjainak, a sérülteknek rövid időn belüli felépülést kívánnak - írták közleményükben.
   
A Horvátországban nyaraló magyar turistákat szállító autóbusz vasárnap hajnalban az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyánnál átszakította a szalagkorlátot és egy felüljáró pillérének ütközött.
   
A balesetben nyolcan életüket vesztették, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben sérültek meg.
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Megszaporodtak a kárbejelentések a biztosítóknál a hétvégi hóvihar után Utazásszervező: kifogástalan műszaki állapotú volt, márciusban vizsgázott a Mercedes busz Buszsávot jelöl ki a Bajcsy-Zsilinszky úton a BKK Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját 600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány 600 milliárd forintból fejleszti a gyorsforgalmi úthálózatot a kormány Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban Eljárás indulhat a Lufthansa ellen Franciaországban
 
Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

2021. augusztus 17.
Látványos roadster formájában mutatja be az Audi koncepciómodelljei új családjának első tagját. Az elektromos hajtásrendszerű, kétajtós, nyitott újdonság neve Audi skysphere concept, vonalvezetése pedig már a holnap Audi-formatervezésének világába invitál.
Részletek

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

A tanulmány a négykarikás márka progresszív luxusszegmensről alkotott jövőbeni víziójának megtestesítője, ahol a beltér egyfajta élménytérré, az autó pedig immár az „élmények eszközévé” („Experience Device”) lép elő. Mindez az automatizált vezetés, a belső tér forradalmian újszerű kialakítása és teljeskörű digitális ökoszisztéma révén válik lehetővé.

Audi skysphere concept tanulmányával a négykarikás márka azt mutatja be, hogyan képzeli el a jövő luxusát. Már korántsem csupán a vezetésről van szó, a koncepciómodell ugyanis azon egyértelmű céllal született, hogy magával ragadó és színvonalas élményekkel szolgáljon utasainak.

A bennülők lehető legnagyobb szabadsága szolgálatában az Audi skysphere concept tanulmányt az autózás kétféle élménye – a Grand Touring Experience és a Sports Experience – jegyében alkották meg, mégpedig egy látványos műszaki részletmegoldás, az állítható tengelytáv segítségével. Elektromos léptetőmotorok, kifinomult mechanizmus, valamint egymásba tolható karosszéria- és vázszerkezet-elemek teszik lehetővé a tengelytáv és a külső hosszúság 250 milliméteres változtatását, miközben a szabadmagasság is 10 milliméterrel módosul – a további kényelem vagy épp a menetdinamika javára.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

A vezető egyetlen érintéssel élhet a lehetőséggel, hogy igény szerint válassza meg a kívánt vezetési élményt. A rövidebb tengelytávval, a Sports-üzemmódban maga vezetheti 4,94 méter hosszú e-roadsterét, amelynek kiegészítő hátsókerék-kormányzása a tekintélyes méretek ellenére is kiemelkedő agilitást kölcsönöz. Az 5,19 méter hosszú GT-állásban ezzel szemben az automatizált Grand Touring üzemmódban szállíttathatja magát és társát, a szabad ég és a táj látványát, a maximális lábteret és a harmonikusan integrált digitális ökoszisztéma szolgáltatásait élvezve.

A kormánykerék és a pedálok ebben az üzemmódban nem is láthatók, a koncepcióautó által kínált térérzet pedig új dimenziókat nyit a sportos kabriók előtt. Mindeközben érzékelőrendszerével az Audi skysphere concept automatikusan figyelemmel kíséri az útvonalat és a forgalmat, biztonságosan juttatva el utasait úticéljukhoz.

Ahogy a belső kialakítás a luxus újszerű, modern, eddig sosem tapasztalt élményével szolgál, úgy a digitalizáció és az ökoszisztéma mindeddig ismeretlen szabadságot és élményvilágot tár fel a fedélzeten utazók előtt. A lehetőségeket az Audi saját szolgáltatásai, illetve különböző integrálható digitális szolgáltatások bővítik. Az utazás élménye a beltérben és a környékről készült felvételekkel a közösségi médián keresztül menet közben is megosztható a barátokkal és ismerősökkel, de a mindennapok az utazáson túlmutató feladatai is elvégezhetők. Az automatizált Audi skysphere concept így már eleve az aktuális úticélra vonatkozó információk birtokában veheti fel utasait, s a parkolásról és a töltésről is önállóan gondoskodik.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Hazai pályán Kaliforniában

Az Audi skysphere concept a Monterey Car Week alkalmával, 2021. augusztus 13-án Pebble Beach golfpályájának legendás gyepén mutatkozik be a nagyközönség előtt. A kaliforniai bemutató szinte hazai pálya számára, a koncepciómodell ötlete és tervei ugyanis egyaránt az Audi malibui formatervező stúdiójában születtek meg, csupán kőhajításnyira a Pacific Coast Highway legendás partmenti útvonalától, amely Észak-Kaliforniával köti össze Los Angeles ezen elővárosát. A munkát Gael Buzyn stúdióvezető és csapata jegyzi, inspirációul pedig a vállalat történelmének legendás klasszikusa, a Horch 853 roadster szolgált. A hasonlóképpen mintegy 5,20 méter hosszú reprezentatív kabrió nem csupán a harmincas évek modern luxusának meghatározó képviselője, de 2009-ben a Pebble Beach-i Concours d´Elegance alkalmával is diadalmaskodott.

A nagy elődtől származó vizuális inspiráció azonban csak a méretekre, illetve a meglehetősen kompakt utastér és hosszú orrkialakítás jellemezte arányokra korlátozódik. A Horch motorházfedele alá pillantva ugyanis egy ötliteres összlökettérfogatával igencsak impozáns, soros nyolchengeres motor fogad, az Audi skysphere concept első „tengelye” és szélvédője között azonban elsősorban elektromos hajtásrendszerének komponensei – például a töltőberendezés és az egyenáramú (DC/DC) átalakító – sorakoznak. Mindezt az állítható tengelytáv léptetőmotorjai, elektronikája és mechanikája, illetve egy tágas csomagtartó egészíti ki, utóbbi kifejezetten e koncepciómodell számára tervezett két golfzsákkal megtöltve.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

465 kW teljesítmény – a hajtásrendszer

„Az új technikák, mint az elektromossá alakított hajtásrendszerek, a digitalizáció és az automatizált vezetés, olyan élményvilág megteremtésére kínált lehetőséget, amely messze túlmutat a napjaink jellegzetes roadsterei által nyújtottakon” – mutatott rá Gael Buzyn projektvezető.

Az Audi skysphere concept hajtásáról a hátsó „tengelyén” elhelyezett elektromos motor gondoskodik, amelynek 465 kilowatt teljesítménye és 750 newtonméter forgatónyomatéka könnyedén mozgatja a nagyjából 1800 kilogrammos roadstert. A 60 százalékban a hajtott hátsó tengely javára kialakított tömegeloszlás hatékony vonóerőátadási képességeket és álló helyzetből igény szerint akár mindössze 4 másodperc alatti gyorsítást is lehetővé tesz 100 kilométer/órás tempóra.

Az Audi skysphere concept akkumulátormoduljainak többsége az utastér mögött helyezkedik el, ami egyaránt ideális megoldás a tömegközéppont helyzete és az agilis menettulajdonságok szempontjából. További modulok találhatók az ülések között a középső alagútban, ez esetben is a menetdinamika tekintetében optimálisan megválasztott pozícióban. Az akkumulátor energiatároló képessége várhatóan a 80 kilowattórát, a hatótáv pedig – legalábbis a gazdaságos GT-üzemmódban – az 500 kilométert is meghaladja a WLTP-szabvány szerint.

Hátsókerékkormányzás és adaptív légrugózás – a futómű

Elöl és hátul egyaránt kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, kovácsolt vagy öntött alumíniumból készült alsó és felső lengőkarokkal. A kormányzás tisztán elektronikus jelátvitellel működik (steer-by-wire), s mind az első, mind a hátsó kerekekre kiterjed.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Az első „tengellyel” semmilyen mechanikus kapcsolatban nem álló kormányberendezés különböző áttételeket és karakterisztikákat állíthat elő, mégpedig egyszerű gombnyomásra. Ennek során a különösen közvetlentől egészen a hangsúlyosan kényelmes áttételig éppúgy választhatók beállítások, mint az intenzívtől a – például parkoláskor – csupán minimális visszatérítő erőig. A hátsótengely-kormányzás és az állítható tengelytáv egyaránt csökkenti a fordulókör-átmérőt.

Az Audinál immár hagyományosnak számító, fejlett futóműtechnika gondoskodik a kellő sokoldalúságról, mégpedig a legújabb fejlesztések szerint. A három független légkamrával kialakított adaptív légrugózás (adaptive air suspension) különösen kényelmes alapkarakterisztikával bizonyul meggyőzőnek. Intenzív gyorsulások jellemezte, sportos vezetés során az egyes kamrák deaktiválhatók, az így adódó progresszívebb rugókarakterisztikával pedig a lehető legkisebbre mérsékelhetők a karosszéria oldalirányú billenő, illetve hosszirányú bólintó mozgásai. A karosszériát 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztve tovább csökkenthető a légellenállás, ami különösen fontos a hosszú utazások alkalmával.

Az Audi skysphere concept aktív felfüggesztése döntő szerepet játszik a menettulajdonságok sokoldalúságában. Kényelmes haladás során a rendszer – a navigáció digitális előrejelzéseit az aktív futómű különösen fejlett aktuátor-szabályzásával ötvözve – célzottan emeli, illetve süllyeszti az egyes kerekeket az útfelület egyenetlenségeinek és hullámainak kiegyenlítésére. Az aerodinamikus kialakítású, 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 285/30 méretű gumiabroncsok kiegyensúlyozott összhangot teremtenek a csekély gördülési ellenállást igénylő hosszú távú használat és a jelentős hosszirányú és oldalgyorsulások jellemezte sportosan aktív vezetési stílus között.

Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept

Tiszteletadás retro-stílus nélkül – a külső megjelenés

5,23 kontra 5,19 méter hosszúság, 1,85 illetve 2,00 méter szélesség – alapterületét tekintve még rokon a legendás Horch 853 kabrió és az Audi skysphere concept, feltűnő azonban a magasságukban adódó különbség: amíg a klasszikus Horch dizájnikon karosszériaváltozata függvényében akár 1,77 méter magasra tornyosult az út fölé, egyéni stílusú utódjaként az Audi skysphere concept – az egyaránt optimális aerodinamika és tömegközéppont-pozíció érdekében – Sports-üzemmódjában mindössze 1,23 méter laposan simul az útfelületre. A tanulmánymodell kétségkívül megadja a tiszteletet elődjének, ám anélkül, hogy maga csupán egyfajta retró-utánzatnak hatna.

Magasságuk mellett mindenekelőtt vonalvezetésük jelenti a különbséget. A skysphere concept a márkára jellemző öblösen ívelő és hangsúlyosan domborodó sárvédőivel hangsúlyozza széles nyomtávjait – menetdinamikai képességeinek jól érzékelhető jeleként. Oldalnézetében hosszú első fedele és – különösen elöl – rövid karosszéria-túlnyúlásainak köszönhető arányok, miközben kerékjáratainak és első fedelének felületeit szervesen ívelő formák jellemzik. Farkialakítása szintén a szélcsatorna szülöttje, s hagyományosan áramvonalas vonalvezetésével egy speedster és egy nagy üvegfelületekkel kialakított shooting brake formáit ötvözi. Az üveg alatt két, pontosan az Audi skysphere concept méreteire készült utazótáska található, amelyeket keresztirányú hevederek rögzítenek.

Az Audi skysphere concept orrkialakításán – ha már nem is hűtőrács-funkciójában – egyértelműen felismerhető a márkára jellemző Singleframe-motívum, valamint a plasztikusan kiformált és megvilágított négykarikás embléma. A teljes Singleframe-elem és a környező felületek fehér LED-egységeikkel – funkcionális fényhatások, valamint az autó nyitásakor és zárásakor megjelenő üdvözlő fényanimáció formájában – különböző vizuális effektusok sajátos színpadaként szolgálnak. A lágy tompítások és a strukturált, lüktető fényritmus elegáns hatást kelt, az orr oldalsó részein kialakított nappali menetfény pedig szintén határozott, az útra összpontosító „tekintetet” kölcsönöz a világítóegységeknek. A tengelytáv változására az első és hátsó LED-egységek sajátosan megkomponált, dinamikus fényanimációt produkálnak.

Az Audi skysphere concept hátulját szintén digitálisan vezérelt LED-felület határozza meg, amely a far teljes szélességében ível, s amelyen rubintkövek hatását keltve számtalan vörös LED-egység oszlik el. A különböző tükröződések a világítóegységek be- és kikapcsolásakor dinamikus fény-árnyék-hatásokat keltenek.

A tengelytáv állításával – s ezzel a GT és a Sports-üzemmód közötti váltással – a világítási kép is megváltozik, s különösen a Singleframe motívum környezetében jelzi egyértelműen az Audi skysphere concept alapvető karakterének módosulását.

Az oldalnézet karakteres eleme a széles küszöb, amely úgy tűnik, mintha a hátsó kerékjárat ívébe fúródna. Szükségszerű megoldás, a tengelytáv változtatásakor ugyanis a jármű első feléhez csatlakozó küszöb elmozdul, s vele együtt siklik hátrafelé a hátsó részhez rögzített ajtó alatt. Mindeközben az Audi A8 L tekintélyes értékéről a „kanyarspecialista” Audi RS 5 jóval kompaktabb méretére csökken a tengelytáv. A különbség 25 centiméter, ami nem csupán műszakilag, hanem az Audi skysphere concept megjelenése – és mindenekelőtt az autózás élménye – tekintetében is jelentős.

Kétségtelen, az Audi skysphere concept kettős személyiséget rejt – egy GT-modellét és egy vérbeli élsportolóét. A fő különbségek azonban csak a belső térben érzékelhetők igazán, hátul felfüggesztett és szélesre táruló ajtói mögött ugyanis az Audi skysphere concept alapvetően eltérő élményeket kínál.

Élménytér szorozva kettővel – a beltér
Három érkező koncepciómodelljével – Audi skysphere, Audi grandsphere és Audi urbansphere – a márka egyaránt a bennülőket körülölelő teret („sphere” – „gömb”), állítja a formatervezés középpontjába, amely egyfajta élménytérként is szolgál számukra. Mindhárom modell ugyanis már a 4-es szintű automatizált vezetés jegyében készül, azaz meghatározott útszakaszokon és forgalmi területeken a sofőr teljes egészében az autóra ruházhatja át a vezetés felelősségét és feladatát, amibe már nem kell beavatkoznia.

Ennek megfelelően a kezelőelemek, mint a kormánykerék és a pedálok, teljesen egészében eltávolíthatók az utastérből és egyáltalán nem látható pozícióba hajthatók be. Az utasok – a bal oldali ülésen helyet foglalót is beleértve – ekkor a szabadság egészen újszerű formáját élvezhetik: lazítás a szabad ég alatt, a táj és a friss levegő élvezete, vagy éppen az Audi skysphere concept digitális ökoszisztémájának hálózati kapcsolatai révén kommunikáció az internettel és a külvilággal.

Kezelőelemek nélkül a beltér világos és tágas, számos tekintetben az Art Deco univerzum ihlette térként jelenik meg. A kényelmes foteleket a dizájnerbútorok vizuális eleganciája jellemzi, menet közben azonban maradéktalanul betöltik az autóülés feladatát, legyen szó oldaltartásról vagy biztonsági funkciókról. Hosszú távon fenntartható módon előállított mikroszálas szövet borítja őket és a beltérben igény szerint változtatható pozíciójuknak köszönhetően olyan mozgásszabadságot és lábteret kínálnak, amihez hasonló egyébként csak a repülőgépek első osztályán tapasztalható. A környezetvédelmi tanúsítvánnyal rendelkező eukaliptuszfa és a szintetikusan előállított bőr az élmény-beltér további hosszú távon fenntartható módon előállított anyagai.

A manuális vezetés üzemmódban az Audi skysphere concept beltere ergonómiailag tökéletes sportgép-cockpittá alakul. A futómű és a karosszéria mellett a műszerfal és a középkonzol monitorpanelje is hátrafelé mozdul, s az összes kezelőelem, beleértve a kormányt és a pedálokat is, személyre szabott pozícióban áll ismét a vezető rendelkezésére.

A járműrendszerek és az infotainment-funkciók működtetésére a vezető előtt és a középkonzol felső részén húzódó nagyfelületű – szélessége 1415, magassága 180 milliméter – érintőképernyő szolgál. A Grand Touring üzemmódban internetes tartalmak, videokonferenciák vagy film-streamek tekinthetők meg rajta. A légkondicionáló berendezés működtetésére az ajtók kisméretű érintőpaneljei szolgálnak.

Az igényes hangrendszer e felsőkategóriájú kabrióhoz illően menet közben is a hangversenytermek hangzásvilágával szolgál. Hangsugárzói az ajtókárpitok mögött rejtőznek, a hátsó falba épített néhány további hangszóró pedig térhangzást is lehetővé tesz. A fejtámlák alakja hatékonyan előzi meg a turbulens légáramlásokat és a zavaró szélzajokat.

Élményvilág: első osztályon, határok nélkül
Három koncepciómodelljével – az Audi skysphere, az Audi grandsphere és 2022-ben az Audi urbansphere – a négykarikás márka a progresszív luxusról alkotott vízióját szemlélteti, olyan élményvilágot tárva fel, amely messze túlmutat az utazás során szükségszerűen a fedélzeten töltött időn, de még a vezetés élményén is.

Újdonság a formatervezés azon jellege is, amely végső soron a belső teret, vagyis az utasteret állítja a középpontba, immár nem rendelve alá az utazás élményét a technika követelményeinek. Ez tükröződik a belső tér variálható elrendezésében, az adott esetben eltűnő kezelőelemek megoldásában, illetve az utastér tekintélyes méreteiben is, nem csupán az utazás zavartalan élvezetét téve lehetővé a Grand Touring üzemmódban, hanem új szolgáltatásokat is kínálva mindkét bennülő számára. Ezzel az utazáshoz kapcsolódó számos szolgáltatási terület válik elérhetővé, például egy festői szépségű útvonal kialakítása, valamint éttermi vagy szállodai ajánlatok formájában.

Ugyancsak egyénre szabható az infotainment-kínálat is, például a fedélzeti streaming-választék és az otthoni zenei és videószolgáltatók összekapcsolásával. Egy további lépésben az Audi személyre szabott és exkluzív lehetőségeket is szeretne a jövőben kínálni a felsőkategóriájú modelljeiben utazók számára, mégpedig kizárólag külön meghívásra elérhető koncertek, kulturális rendezvények vagy akár sportesemények formájában. Így válhat az „élmények eszköze” („Experience Device”), mint az Audi skysphere concept, mindössze néhány éven belül a személyes tapasztalatok olyan színterévé, amely immár jóval a puszta utazáson túlra bővíti az autózás horizontját.




Kulcsszavak: audi, bemutató, skysphere concept, tanulmányautó
 
A Rolls-Royce így képzeli el a jövő autóját A Rolls-Royce így képzeli el a jövő autóját Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept Az új SEAT Leon ST - kategóriájának legszebb kombija Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta Megérkezett a vadonatúj Ford Fiesta Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept Világbajnok gépek újra a Discovery Channel műsorán A BMW megmutaja a jövő utasterét A BMW megmutaja a jövő utasterét
 
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

2021. augusztus 17.
Tovább drágulhatnak az elektromos autók a Coface hitelbiztosító elemzése szerint, mert a járművekhez és azok akkumulátoraihoz használt fémek iránti kereslet felfelé húzza az árakat.
Részletek

Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

A nemzetközi hitelbiztosító hétfői közleményében jelezte: az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az idei második negyedévben az uniós autópiacon eladott új autók 7,5 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, míg három éve, 2018-ban 2,7 százalékos volt a részesedésük. Az elektromos autók szegmense folyamatosan nő globális szinten is, 2020-ban 13 százalékos volt a részesedésük a 2019-es 8 százalékhoz képest.   

A Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint a személyautók értékesítése 6 százalékkal esett vissza 2020-ban, miközben az elektromos autók értékesítése 41 százalékkal nőtt, elsősorban az európai kereslet miatt.
  
A villanyautó-vásárlásokhoz sok ország ad állami támogatást, ez pedig fokozza a keresletet.
   
A Coface szakértői azonban kiemelik, hogy ezek a trendek jelentősen növelik az autók gyártásához szükséges olyan fémek iránti keresletet, mint a lítium, a kobalt, a grafit, a nikkel, a ritka földfémek, az alumínium vagy a réz.
   
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

Több tízkilónyi, vagy esetenként akár több száz kiló fém szükséges az akkumulátorok gyártásához, különösen alumínium, ami az akkumulátor tömegének a felét teszi ki, amit a réz, a grafit és a nikkel követ. Az alumíniumot nemcsak az akkumulátorok gyártásához használják, hanem az autó más részein is, mint a karosszéria váza, vagy a belső panelek, mivel kicsi a súlya és hatékony védelmet tud nyújtani egy ütközés esetén. A réz elengedhetetlen az akkumulátorok gyártásához, de elektronikai beszállítók is használják, akiknek új hálózatot kell építeniük, hogy alkalmazkodjanak az elektromos járművek által támasztott energiaigényhez.
   
A Coface várakozásai szerint a nikkel, az alumínium és a réz ára 34, 25 és 47 százalékkal emelkedhet 2021-ben az előző évi szinthez képest, emellett a kereslet is jelentősen nő majd 2020 és 2050 között.
   
A Coface magyar szakértői szerint az elektromos autók jelenleg még szerény, de fokozatosan növekvő piaci részesedése a magyar gazdaságra negatív hatást gyakorolhat, mert a magyar GDP alakulása nagyban függ az autószektor teljesítményétől. Ennek a magyarázata a hitelbiztosító szakértői szerint, hogy a hagyományos, dízel- és benzinmotorral szerelt autók összeszerelése bonyolultabb, több alkatrészt és több emberi erőforrást igényel. Ez a tényező nemcsak a magyarországi autógyárakat, hanem a teljes beszállítási láncot érinti.
   
Kiemelték ugyanakkor, hogy lehetőséget is jelenthet a magyar autóágazat számára az elektromos autók térnyerése; új, magasabb hozzáadott értékű feladatokat igénylő munkahelyeket is teremthet a folyamat.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműipar
 
Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint Szoftverfrissítés segít a kigyulladó autókon Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában Tavaly ismét gyártási rekordot döntött a Kia Szlovákiában A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri A DS 4 E-TENSE karizmatikus formáit kiemelkedő szaktudás és hipermodern technológia kíséri A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve A BMW 3-as a márka legsikeresebb sorozata negyven éve
 
Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

2021. augusztus 16.
Tamás Zoltán János, az utazást szervező Volmer-Tours Kft. ügyvezetője megerősítette az MTI-nek azt az információját, hogy az autóbuszt a Tamás-busz Kft.-től bérelték, amelynek szintén ő a cégvezetője.
Részletek

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég

Elmondta, hogy három különböző biztosítótársaságnál rendelkeznek biztosítással, de a hivatalos vizsgálatra hivatkozva azt nem közölte, hogy melyek ezek.
   
Tamás Zoltán János részvétét fejezte ki az elhunytak hozzátartozóinak és együttérzéséről biztosította a baleset valamennyi sérültjét.
   
Elmondta, hogy vasárnap - miután értesült a balesetről - azonnal a helyszínre sietett, ahol a hatóságok munkáját segítette.
   
A Horvátországban nyaraló magyar turistákat szállító autóbusz vasárnap hajnalban az M7-es autópálya 70-es kilométerénél, Szabadbattyánnál átszakította a szalagkorlátot és egy felüljáró pillérének ütközött.
  
A balesetben nyolcan életüket vesztették, nyolcan súlyosan, negyvenen könnyebben sérültek meg.

Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég


Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég E-útdíj - Völner: kevés reklamáló, 2,8 milliárd bevétel A Scania eddigi legszélesebb termékválasztékával várja a látogatókat a kortrijki Busworld kiállításon A Scania eddigi legszélesebb termékválasztékával várja a látogatókat a kortrijki Busworld kiállításon Magyar buszgyártó kínál megoldást a városi közösségi közlekedés költségeinek csökkentésére Magyar buszgyártó kínál megoldást a városi közösségi közlekedés költségeinek csökkentésére Szolgálatba álltak a mentőmotorosok az M3-ason és Budapesten Szolgálatba álltak a mentőmotorosok az M3-ason és Budapesten Rendelkezik biztosítással a vasárnap hajnalban az M7-es autópályán balesetet szenvedett autóbuszt tulajdonló cég Schumacher síbalesete - A Ferrari ünnepséget szervez
 
Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

2021. augusztus 16.
Az Egyesült Királyság egyik számos töltőpontot magában foglaló fejlett töltőhálózata révén az ABB berendezései több ezer elektromos járművet fognak feltölteni a vállalat Ultrafast és Fast töltőivel, így az elektromos járművek töltése egyszerűbbé és elérhetőbbé válik az autósok számára. 
Részletek

Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Az ABB az Egyesült Királyság-szerte kiépült új GRIDSERVE Electric Highway töltőhálózat szolgálatába állítja elismert Ultrafast DC és Fast DC elektromos járműtöltő berendezéseit, hiszen mindkét cég célja az elektromos járművek térhódításának előmozdítása mindenekelőtt a töltés egyszerűbbé és hozzáférhetőbbé tételével. Mivel az Egyesült Királyság területén az elektromos autó töltést igénylők regisztrációinak száma 2019-ről 2020-ra* megháromszorozódott, a töltés döntő jelentőséggel bír az egyre bővülő EV-piac lendületének fenntartása és további fokozása szempontjából.

A fejlesztést követően a GRIDSERVE Electric Highway hálózata az Egyesült Királyság városai mellett az ország autópálya-hálózatának 85%-át fogja lefedni. Az ABB ennek a több millió fontra rúgó beruházásnak a megvalósítását támogatja 50 új elektromos töltőközponton, helyszínenként 6-12 db 350 kW teljesítményű Ultrafast DC töltőegység kiépítésével. A GRIDSERVE további 300 darab 60 kW teljesítményű Fast DC gyorstöltő berendezés üzembe állításával kívánja növelni annak a 150, már meglévő töltőpontból álló hálózatnak a megbízhatóságát, amelyet az Ecotricitytől vásárolt meg.

A GRIDSERVE választása bizonyítottan megbízható és rugalmas technológiája miatt esett az ABB-re. Ez a technológia az Egyesült Királyság területén közlekedő elektromos járművek többsége esetében alkalmas a GRIDSERVE új Autocharge funkciójának támogatására, mégpedig azzal, hogy felismeri a gépkocsik egyedi azonosítóját, és automatikusan kezdeményezi a töltés, illetve a fizetés műveletét. A gyorsan végrehajtott telepítés szintén az ABB mellett szólt, ugyanis a cég vállalni tudta több mint 10 új elektromos töltőközpont 2021 végéig ütemezett üzembe állítását.


Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára

Toddington Harper, a GRIDSERVE vezérigazgatója elmondta: „A GRIDSERVE célja, hogy fenntartható energiaforrásokból nyert energiát szolgáltasson, és megoldásokat kínáljon a klímaváltozás nyomán felvetődő kérdésekre. Azért választottuk az ABB elektromos járműtöltő berendezéseit, mert rendelkeznek azzal a technológiával és képességgel, amely érdemben segíti elő a GRIDSERVE Electric Highway hálózat ambiciózus terveinek megvalósulását, és a lehető legjobb töltési élményt biztosítják az EV-vezetők számára.”

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitási divíziójának elnöke így nyilatkozott: „Az a tény, hogy a GRIDSERVE az ABB-t választotta az Electric Highway kiépítéséhez, figyelemre méltó megerősítése az e-mobilitás terén betöltött vezető szerepünknek, szoros kapcsolatunknak és közös szándékunknak, hogy forradalmasítsuk az elektromos járművek töltését az Egyesült Királyságban."

A legújabb projekt arra a tapasztalatra alapoz, amelyet az ABB a GRIDSERVE által első lépésben az Essex megyei Braintree-ben megvalósított Electric Forecourt® EV-töltőinek beszállítása során szerzett. A Forecourt technológia a cég ún. „sun-to-wheel” infrastruktúrájának részét képezi, melynek lényege, hogy olcsó és nulla nettó széndioxid-egyenleggel rendelkező energiával lássa el a GRIDSERVE töltőberendezéseit használó járműveket. Ehhez a töltők felett elhelyezett napelemmel borított tetők által előállított energia mellett hibrid napelemfarmok hálózatában keletkező elektromos áramot használ fel. A lényeg, hogy az elektromos járművek használata azok számára is praktikus és reális opció legyen, akik magántulajdonú töltőhöz nem férnek hozzá.


Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Nagy-Britannia
 
Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Megkezdődött a Ford Focus Electric Európai gyártása Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit Megmutatta magát az első BMW i4 Megmutatta magát az első BMW i4 Az ABB töltőberendezéseket szállít a teljes „GRIDSERVE Electric Highway” elektromos járműtöltő hálózat számára Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót
 
A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

2021. augusztus 16.
Több mint fél évszázada már annak, hogy a Ford GT szupersportkocsi prototípusával életre kelt a GT-program, a Ford pedig ennek tiszteletére most elkészítette a 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition változatot.
Részletek

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A korlátozott darabszámú modell azt a Ford GT prototípust idézi meg, ami 1964 április 3-án állt először reflektorfénybe a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon, majd pedig Amerika egyetlen Le Mans-győztes versenyautója lett.

„Ez az első Ford GT Heritage Edition modell, ami nemcsak a nagy futamgyőzelmeket idézi, hanem jóval messzebb megy ennél, és a Ford legmélyebb szupersportkocsi-gyökereihez nyúl vissza,” nyilatkozta Mike Severson, a Ford GT programmenedzsere. „A Ford GT Heritage Edition valójában az eredeti autó modern átértelmezése.”

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition a Monterey Autós Héten áll először közönség elé, méghozzá az 1964-es Ford GT prototípus egyetlen még működő példányával, a GT/105 kódjelű autóval, ami még mindig eredeti versenyfényezésében pompázik.

A korlátozott darabszámú modell az öt eredeti GT prototípust idézi

A Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition szupersportkocsi Wimbledon White fényezését Antimatter Blue színű díszítések – többek közt a tetőn végigfutó versenysávok – egészítik ki. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan karbonszálas elemek is, például a Ford GT egyik jellegzetességének számító, Antimatter Blue árnyalatúra fényezett 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. Az ezüstszínű Brembo® féknyergeket fekete grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket, az A-oszlopok alsó részét és a középkonzolt is. A szintén karbonvázas ülések Lightspeed Blue árnyalatú Alcantara® kárpitozását ezüstszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Lightspeed Blue árnyalatú Alcantarával burkolták, az oszlopokat pedig steppelt Ebony Alcantara kárpit fedi. A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idom Antimatter Blue színű díszítései az egyedi keréktárcsák látványvilágára rímelnek. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig csillogóra polírozták.

„A Ford GT történetében rengeteg olyan pillanat akad, ami méltó a megünneplésre, de a csapat egyöntetűen úgy gondolta, hogy most az eredeti prototípusra kell koncentrálnunk,” mondta el a Severson. „Az 1964-es modell hatalmas alkotó energiákat szabadított fel a Ford Advanced Vehicles részlegében, és kijelölte az utat a Ford GT program számára. Minden ezzel a géppel kezdődött!”

Az eredeti Ford GT prototípus nemcsak gyors volt, hanem zseniális is

A Ford 1963-ban kezdett bele saját versenyautója fejlesztésébe, azzal a nem titkolt céllal, hogy legyőzzék a Ferrarit®, és győzzenek Le Mans-ban – és alig egy évvel később a Ford GT prototípusa (a GT/101) már meg is jelent a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg

Összesen öt darab Ford GT prototípus készült; ezek voltak az első Fordok, amelyeket komoly aerodinamikai elemzéssel terveztek, hogy nagy sebességnél is jól teljesítsenek. Ezek a járművek a Ford által gyártott legfontosabb modellek közé tartoznak, és szilárd alapot teremtettek a GT-programhoz, ami végül lenyűgöző eredményt hozott, hiszen 1966-ban a márka az első, a második és a harmadik helyezést is megszerezte Le Mans-ban. Ez az autó jelképezi azt a hatalmas mérnöki teljesítményt, ami mindmáig jellemzi a Fordot, és ami most a 2022-es Ford GT Heritage Edition modellben is testet ölt.

Az öt darab Ford GT prototípus közül már csupán egy, a GT/105 kódjelű autó látható még az aszfalton, amint mindmáig a korszakra jellemző versenyfényezést viseli.

A GT/101 és GT/102 jelű autókat a Le Mans és Monza futamokat előkészítő töréstesztek után ki kellett selejtezni, de ezek a tesztek létfontosságúak voltak ahhoz, hogy a tapasztalatok alapján megépülhessenek a GT/103, GT/104 és GT/105 kódjelű gépek. Az első GT-győzelem a GT/103 nevéhez fűződik; ez 1965-ben történt Daytonában®, ahol az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezette; a GT/104 harmadik helyen ért célba ugyanezen a futamon, Bob Bondurant és Ritchie Ginther irányításával. A GT/103-ast és a GT/104-est később átfestették, és mindkettőt a coloradói Shelby® Múzeumban állították ki.

A Ford GT új, limitált darabszámú Heritage Edition változata az 1964-es prototípus előtt tiszteleg


Kulcsszavak: évforduló, ford, Ford GT, új modell
 
Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t A JAS Motorsport bemutatja az új, 2018-as Honda Civic Type R TCR-t Visszatérhet a Lexus kombi? Visszatérhet a Lexus kombi?
 
Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

2021. augusztus 15.
Nyolcan a helyszínen meghaltak, ketten súlyosan és negyvenhatan könnyebben megsérültek az M7-es autópályán Szabadbattyánnál történt vasárnap hajnali buszbalesetben, a sztráda főváros felé vezető oldalát lezárták - közölte a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu-n.
Részletek

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban

Azt írták: a baleset vasárnap hajnali 4 óra 55 perckor történt az M7-es autópálya 70-es kilométerénél a Budapest felé vezető oldalon.
   
A balesetet szenvedett busz magyar rendszámú volt - írták.
   
Szabó-Bisztricz Anett, a Fejér Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel azt közölte: a busz átszakította a szalagkorlátot és az autópálya felüljárója hídpillérének ütközött.
   
A buszon több mint ötvenen utaztak, a székesfehérvári hivatásos és a sárszentmihályi önkéntes tűzoltók a megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítása mellett két irányból, a jármű eleje és hátulja felől kezdték meg az utasok kimentését - mondta. Hozzátette: a tűzoltóknak több ülést, valamint a mennyezetre felfüggesztetett monitorokat is el kellett távolítaniuk, hogy hozzáférjenek a sérültekhez. Tizennégy utast a tűzoltók mentettek ki, a többiek saját erejükből hagyták el a buszt.
   
A rendőrség tájékoztatása szerint a baleset miatt lezárták a sztráda főváros felé oldalát.
   
A forgalmat a szabadbattyáni lehajtónál leterelik a 7-es út felé, ahonnan a 63-as úti csomópontnál lehet visszatérni az M7-es autópályára.

Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban
Kulcsszavak: autóbusz, autópálya, baleset, M7
 
Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Nyolcan meghaltak a Szabadbattyánnál árokba borult buszban Hibrid hajtású Mercedes buszokat vesz Kecskemét Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben Hatvan új autóbusz áll forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron Környezetkímélő buszok szállítják az utasokat novembertől Kaposváron A lezuhant Germanwings géppel hétfőn gondok voltak A lezuhant Germanwings géppel hétfőn gondok voltak
 
Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

2021. augusztus 12.
Az elektromos meghajtású álcázott ID.5 GTX modellt Münchenben mutatják majd be először nem sokkal a sorozatgyártás megkezdése előtt. A Volkswagen első elektromos SUV modellje elegáns coupé sziluettel. Összkerék-meghajtás kettő elektromos motorral akár 497 km hatótávolsággal.
Részletek

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

A tisztán elektromos kivitelezéshez a coupé eleganciája és az SUV ereje társul: a tervek szerint az álcázott ID.5 GTX szeptember 7-én debütál az IAA Munich Motor Show nemzetközi kiállításon. Az első modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB-re) épülő lenyűgöző SUV coupé elegáns dizájnnal, erőteljes kétmotoros kialakítással és összkerék-meghajtással ejt ámulatba.

Az ID.5 GTX teljes mértékben összekapcsolható, over-the-air megoldással kezeli a frissítéseket, valamint Car2X technológiával felszerelt.

Az ID.5 GTX a Volkswagen első, tisztán elektromos SUV coupé modellje. Ívelt vonalai elegánssá és sportossá teszik. A rövid túlnyúlások és a nagy méretű kerekek hangsúlyozzák erőteljes karakterét.

A jármű orrészén helyet foglaló intelligensen irányítható távolsági IQ.Light LED-Mátrix fényszórók szerethető külsőt kölcsönöznek a modellnek. A Volkswagen logó felé elvékonyodó fénycsík három erőteljes, kivilágított hatszög alakú elemmel kombinálódik mind a vezetői, mind az utasoldalon, remekül kiegészítve a tompított fényszóró ismertetőjegyét, amely álló helyzetben is kifejezi a jármű sportos karakterét.


Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Az orrészhez közeli lapos lejtésű A-oszlopok elegáns vonalvezetést kölcsönöznek a tető vonalának, amely alacsonyan nyúlik előre a karosszéria felett és egy integrált hátsó spoilerben végződik. A jármű hátulján vízszintes vonalak hangsúlyozzák a szélességet, a figyelem középpontjában pedig a fénycsík áll. A luxus érzését a LED hátsó lámpák és a 3D dizájn teszi teljessé.

GTX, vagyis a sportos megjelenés új formája

A GTX rövidítés a Volkswagen márka új atletikus sportosságát jelképezi. A sikeres GTI, GTD és GTE modellek hagyományát folytatja az elektromobilitás világában. Az ID.5 GTX első és hátsó tengelyén is található egy-egy elektromos motor, így a kétmotoros összkerék-meghajtású jármű erőteljes vezetési teljesítményt, kitűnő húzóerőt és sportos kezelést biztosít. A tengelyek között elhelyezkedő nagy méretű lítiumion-akkumulátor akár 497 km-es hatótávolságot is lehetővé tehet.

A Volkswagen célja, hogy a legnépszerűbb márkává váljon a fenntartható mobilitás területén. A 2030 ra kitűzött vállalati cél a tisztán elektromos meghajtású járművek európai értékesítési piacán 70 százalékos részesedés elérése. A Volkswagen célja, hogy 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon.

Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID.5 GTX, volkswagen
 
Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket Az ABB telepíti USA-szerte a nagy teljesítményű, elektromos járművekhez rendszeresített töltőket Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX Völner: 150 milliárd forintból korszerűsítik az autóbuszparkot Sportos elegancia és hatékonyság: látóhatáron belül az ID.5 GTX Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso Már kapható az új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással szerelt Sharan Már kapható az új csúcsmotorral és 4Motion összkerékhajtással szerelt Sharan A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar
 
R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

2021. augusztus 12.
A Jaguar F-PACE kívánatosabb, mint valaha, köszönhetően a most bevezetett új, exkluzív R-Dynamic Black változatnak, valamint a modellkínálat minden tagjánál elérhető, továbbfejlesztett kényelmi, online és vezetőtámogató funkcióknak.
Részletek

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

Az F-PACE R-Dynamic Black egyedi stíluselemeivel és kibővített felszereltségével tűnik ki: alapfelszerelésként kínálja a Gloss Black színű külső tükörházakat, fix panoráma napfénytetőt és sötétített üveget tartalmazó fekete optikai csomagot. Ezekhez a részletekhez szintén Gloss Black kivitelű, 20 colos keréktárcsák társulnak.

A Jaguar F-PACE modellcsalád emellett kibővített technológiai tartalommal biztosít fokozott kényelmet és utazási élményt: új, intelligens funkciók gondoskodnak a még jobb utastéri légminőségről, míg az új vezetőtámogató szolgáltatások minden eddiginél egyszerűbbé teszik az autó vezetését. Az infotainment funkciók terén is jelentős bővítések érkeznek: online frissítés formájában hamarosan elérhetővé válik a vezeték nélküli Apple CarPlay® és Andriod Auto™ szolgáltatás is.

Fokozott kényelem és utazási élmény

Miután az F-PACE a tavalyi év során megkapta az utastéri levegőből az allergén és illatanyagok eltávolítására, az ultra finom szemcsék kiszűrésére is alkalmas utastéri levegő ionizáló, illetve PM2.5 szűrőrendszereket, az utasok mostantól még tisztább levegőt élvezhetnek az új „utastéri levegőtisztító plusz” (Cabin Air Purification Plus) rendszernek köszönhetően, amely két további, kiegészítő funkcióval gondoskodik a még kényelmesebb, még élvezetesebb utazásról.

Az egyik ilyen újdonság az Air Purge (légkifúvás) funkció, amely a klímaberendezés ventilátorai, illetve a belső keringetés rendszer segítségével már azelőtt felfrissíti a beltéri levegőt, hogy az utasok kinyitnák az ajtókat, és beszállnának a gépkocsiba. A funkció a szórakoztató rendszer érintőképernyőjén, vagy a Jaguar Remote okostelefonos alkalmazáson keresztül időzíthető.

R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata

A másik új szolgáltatás az utastéri CO2-érzékelő, amely méri és szabályozza a belső tér levegőjének széndioxid-tartalmát. Amennyiben huzamosabb ideig belső keringetés üzemmódban használjuk a klímaberendezést – például amikor szennyezett levegőjű területen hajtunk át –, a beltéri levegőben megemelkedhet a széndioxid koncentrációja. Annak érdekében, hogy a CO2-érték ne emelkedjen túlzott mértékben, a szolgáltatás automatikusan több friss levegőt enged be az utastérbe.

Az utastéren belüli, illetve külső levegő részecsketartalmáról az érintőképernyőn keresztül tájékoztatja az utasokat a rendszer.

Szórakoztató rendszer és online funkciók

Az okostelefonok még egyszerűbb, még kényelmesebb csatlakoztatására szolgál a vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ kapcsolódás funkció, amely egy online szoftverfrissítés (SOTA) formájában hamarosan elérhetővé válik.

Az F-PACE vezeték nélküli szoftverfrissítés (SOTA) funkcionalitása lehetővé teszi a Pivi Pro rendszer, illetve a fedélzeti járműrendszerek távolból történő, problémamentes frissítését, míg a Pivi Pro kettős SIM technológiája révén ezzel egyidejűleg streamelhetők a zeneszámok.

Defektmentes abroncs

A defektmentes abroncs újdonságként jelenik meg az F-PACE palettáján, kiegészítve az eddig is választható lehetőségeket: a gumijavító szettet, valamint a helytakarékos és teljes méretű pótkereket. A defektmentes abroncs üregében integrált tömítőréteg található. Amennyiben egy tárgy áthatol a futófelületen, a tömítőanyag körbeveszi ezt a tárgyat, és légmentesen lezárja a lyukat, fenntartva az abroncsban a légnyomást, és lehetővé téve az út folytatását. Az opcióként rendelhető defektmentes abroncs kizárólag négyévszakos kivitelben érhető el, 19, 20 és 21 colos méretben.

Kulcsszavak: bemutató, jaguar, új modell
 
Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata Irányjelző Közlekedési Magazin decemberi ajánló Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata Kína a Citroen első számú piaca
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 41 - 50