Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 41 - 50
A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

2020. október 13.
A müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 675 680 darab új autót adott el idén júliusban, augusztusban és szeptemberben, amellyel harmadik negyedéves viszonylatban 8,6 százalékos értékesítési növekedést könyvelhetett el.
Részletek

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai iránt eközben mintegy másfélszeres kereslet mutatkozott.

A BMW Group a júliusi, augusztusi és szeptemberi hónapot érintő harmadik negyedévben összesen 675 680 darab új autót adott át ügyfeleinek világszerte, amely 8,6 százalékkal több, mint a 2019 hasonló időszakában értékesített mennyiség. Ahogyan az várható volt, a vállalatcsoport január és szeptember közötti értékesítési teljesítményét nagymértékben meghatározta a koronavírus-járvány, így ez idő alatt a BMW Group világszerte 12,5 százalékkal kevesebb, szám szerint összesen 1 638 316 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott el.

„Erőteljes modellpalettánknak köszönhetően évről évre képesek voltunk növelni eladásainkat az esztendő harmadik negyedévében, és ezen még a koronavírus-járvány elhúzódó hatásai sem változtattak”

– fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kifejezett örömünkre szolgál, hogy hálózatról tölthető modelljeink iránt eközben mintegy másfélszeres ügyfélérdeklődés mutatkozik, amellyel az elektromos mobilitás piaci növekedésünk legfőbb motorjává lépett elő. 2020. január 1-je óta ügyfeleinknek körülbelül 10 000 darab tisztán elektromos meghajtású MINI modellt adtunk át, amely jól mutatja, hogy a zéró emissziójú vezetési élmény mekkora értéket képvisel” – tette hozzá Pieter Nota.


A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

A harmadik negyedév értékesítési sikertörténetét az erőteljes modellpaletta tagjai vezénylik

Idén júliusban, augusztusban és szeptemberben a BMW összesen 9,8 százalékkal több új autót értékesített világszerte, mint 2019 hasonló időszakában. Szám szerint ez 585 336 darab modellt jelent. A bajor prémiumgyártó eladási mutatóinak jelentős lendületet adott az első BMW 2-es Gran Coupé bevezetése, a megújult BMW 5-ös sorozat piaci premierje és az immár négyféle hajtáslánc-technológiával megrendelhető, új BMW X3. A január és szeptember közötti kilenc hónapban a BMW a koronavírus-járvány miatt globálisan 11,3 százalékkal kevesebb új autót értékesített, mint egy évvel korábban.

2020 első három negyedévében a MINI 208 144 darab új autót adott el világszerte, amely kereken 20 százalékos csökkenést jelent, noha a harmadik negyedév értékesítési mutatói éves viszonylatban 1,9 százalékos gyarapodásról számolnak be.

A Rolls-Royce Motor Cars 2 651 darab luxusautót értékesített az év első kilenc hónapjában, amely 28,5 százalékkal kevesebb, mint a 2019 hasonló időszakában eladott mennyiség. A modellpaletta tagjait övező töretlen érdeklődésről azonban a második és harmadik negyedév közötti 54 százalékos értékesítési növekedés tesz tanúbizonyságot. Az egyre több ügyfélmegkeresés és az egyre több megrendelés rendkívül erős negyedik negyedévet és éves zárást vetít előre. Az új Rolls-Royce Ghost szeptemberben ünnepelte világpremierjét, az első tulajdonosok pedig az esztendő utolsó negyedévében vehetik át luxusautójukat.

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

A január és szeptember közötti időszakban 5,4 százalékkal kevesebb, 129 599 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített a BMW Motorrad. A harmadik negyedév ebből 52 892 darab kétkerekűvel vette ki a részét, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 20,9 százalékos növekedési eredmény.

Az elektromos mobilitás, mint a piaci növekedés legfőbb motorja

A BMW Group 2020 januárja és szeptembere között világszerte 116 381 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesített, amely kereken 20 százalékos fejlődés. A vállalatcsoport júliusban, augusztusban és szeptemberben összesen 54 719 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt adott el, amely 46,6 százalékkal múlja felül a 2019 hasonló időszakában produkált értékesítési teljesítményt.

A BMW X2, a BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új modellváltozatai Európában és világszerte egyaránt a BMW Group iránymutató pozícióját nyomatékosítják a hálózatról tölthető prémium modellek mezőnyében. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) piaci bevezetése ráadásul már az év vége előtt megkezdődik.

2021-ben a BMW Group tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája szisztematikus bővítését: érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a technológiai zászlóshajóként debütáló BMW iNEXT.

A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét

A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy 2030-ra több mint hétmillió darab hálózatról tölthető modellje guruljon a világ útjain, kétharmad részük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, rajta a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a BMW 5-ös sorozat következő nemzedékének tisztán elektromos meghajtású modellváltozatával. Ezen modelleket – ahogyan már most a BMW X3 modellt is – a bajor prémiumgyártó ügyfelei 48 Volt kapacitású indítógenerátorral szerelt mild-hibrid technológiával dolgozó benzines és dízelüzemű erőforrásokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetik majd.

A BMW Group elektromos mobilitás terén elért értékesítési sikertörténetéből a MINI modelljei is kiveszik a részüket. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) rendkívüli népszerűségnek örvend a brit prémiumgyártó ügyfeleinek körében, amelyet a január és szeptember között értékesített mintegy 10 000 darab új modell is igazol.

Kulcsszavak: BMW Group, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Hálózatbővülés a Ladánál Hálózatbővülés a Ladánál Tovább növelte itthon előnyét a Ford Tovább növelte itthon előnyét a Ford Elöregedett a cseh autópark Elöregedett a cseh autópark Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete A Ford Focus még mindig az élen A Ford Focus még mindig az élen
 
Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

2020. október 13.
A Kia bemutatta az új Stonic GT Line-t, a márka sportos családjának legújabb tagját.
Részletek

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

A Stonic GT Line a Kia vonalak legsportosabb elemeiből építkezik, látványos és feltűnő külső és belső megjelenéssel, valamint egyedi GT Line részletekkel. A Stonic család más tagjaihoz hasonlóan a GT Line is elérhető lesz kéttónusú fényezéssel, és többféle hajtáslánccal, köztük Hybrid 48V rendszerrel is.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “A Stonic 2017-es bevezetése óta sikeres az európai piacon, eddig több mint 150 000 talált belőle gazdára. 2019-ben negyedikként végzett modelljeink európai sikerlistáján. A Stonicot szeretik a tulajdonosaik, az új GT Line kivitel pedig éppen ezt a kötödést erősíti meg azzal, hogy a legsportosabb Kiák inspirálta formajegyekkel jelenik meg. Bízunk benne, hogy a GT Line-nal még kívánatosabbá válik majd a teljes Stonic paletta, ami további sikerekkel kecsegtet ebben a különösen kiélezett versenyhelyzetű kategóriában.”

A Stonic GT Line gyártása októberben indul Koreáben, a Sohari üzemben. Az európai értékesítés 2020 negyedik negyedévében kezdődik, és természetesen az új változat is a Kia egyedi, 7 éves, 150 000 kilométeres garanciájával érkezik a piacokra.

GT-s külső

A Kia nagyteljesítményű GT modelljei (a Stinger, a Ceed GT, és a ProCeed GT) által inspirált GT Line vonalak sportosságot visznek a Stonic praktikus formáiba.

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

Az új lökhárítók már önmagukban is határozottabbá, sportosabbá teszik a Stonic kiállását. Elöl újak az integrált LED-es ködfények, a három, határozott vonalú légbeömlő és az alsó rész fémbetétje is. A tigrisorr hűtőmaszk megjelenése szintén egyedi, a külső visszapillantók háza pedig fekete. A GT Line modellek fényszórói alapáron LED-esek, jellegzetes világítási képpel. A hátsó rész legfeltűnőbb eleme a kettős kipufogóvéget és diffúzort imitáló lökhárító, a csomagtérfedélen pedig ott a GT Line jelvény.

A többi Stonichoz hasonlóan a GT Line-nál is különleges hangsúlyt kap a modell személyreszabhatósága. A kéttónusú fényezés népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint az a tény, hogy az eddig értékesített Stonicok kétharmada ilyen megjelenéssel talált gazdára. Természetesen a GT Line is elérhető így, piactól függően az alapmodellek vásárlói akár 15 féle tető- és karosszériaszín-kombinációjából választhatnak. A GT Line ezt a választékot megtartva még tovább fokozza a látványt, hiszen a kéttónusú modelleken az első lökhárító légbeömlői is a tető kontrasztos színét kapják. Valamennyi Stonic GT Line 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal érkezik.

Egyedi utastéri részletek a Kia legújabb konnektivitási szolgáltatásaival

A Stonic GT Line utastere is sportosabb az alapmodellekénél. A legfeltűnőbb eltérés a szénszál hatású műszerfali burkolatok megjelenése, ilyeneket a többi kivitel nem kaphat.

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

Az új modellváltozat ülései is újak és egyediek: borításuk fekete szövet és szintetikus bőr kombinációja, fehér szegélyvarrásokkal és fehér tűzéssel. A perforált bőrrel bevont D formájú, GT Line logós kormány varrása kontrasztos, és a főműszerek közötti 4,2 colos kijelző is új.

A többi Stonic modellhez hasonlóan a GT Line-hoz is elérhetők a Kia legújabb infotainment és konnektivitási szolgáltatásai és technológiái. A középkonzol 8,0 colos érintőképernyőjén a márka legfrissebb infotainment rendszere fut, az UVO Connect második generációjával.

Az új rendszer Display Audio-val és műholdas navigációval is elérhető felszereltségtől függően. Kiviteltől függetlenül az autóhoz akár egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható, az egyik telefonként és médialejátszóként, a másik pedig médialejátszó üzemmódban. A Display Audio-val felszerelt modellekben vezeték nélkül is működik az Apple CarPlay és az Android Auto.

Kia második generációs UVO Connect telematikai rendszere több különleges szolgáltatást is kínál, például forgalmi információkat, időjárás előrejelzést, érdekes helyeket, üzemanyagárakat, valamint a közeli parkolóhelyek elérhetőségét és árait. A hangfelismerő szolgáltatás segítségével a felhasználók szóban is utasíthatják a rendszert, címet, vagy helyet diktálhatnak a navigációnak, kérhetnek időjárási információkat, sőt, akár szöveges üzeneteket is küldhetnek.

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

Az új online navigáció felhő alapú valós forgalmi adatok, és az eltárolt korábbi információk alapján minden korábbinál pontosabban képes kiszámítani az érkezés várható idejét.

Az UVO App applikáción keresztül olyan szolgáltatások is elérhetők, mint a Last Mile Navigation, amellyel akkor is folytatható a célbavezetés, ha az autót már leparkoltuk. Ez a funkció különösen olyan zsúfolt városi környezetben hasznos, ahol a parkolóhelyek általában távolabb esnek a városközpontoktól.

Turbós benzinesek és Hybrid 48V hajtáslánc

Az új Stonic GT Line a Kia friss Hybrid 48V ‘EcoDynamics+’ hajtásláncával is elérhető. Ebben egy ‘Smartstream’ sorozatú 1,0 literes T-GDi (turbós és közvetlen befecskendezéses) benzinmotor dolgozik együtt a 48V-os elektromos segédhajtással. A benzines és az elektromos hajtás együtt nem csak dinamikus, de takarékos is, hiszen a villanymotorként is működő generátor a motorfékben összegyűjtött mozgási energiákat egy kompakt méretű, 48V-os lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorba gyűjti, és gyorsításkor közvetlenül a benzinmotor főtengelyére behajtva adja vissza. Ettől egyszerre javul a rugalmasság, és csökken a károsanyag emisszió.

A generátoros hajtás, és az áramtermelés közötti átmenet észrevehetetlenül finom és egyenletes.

Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata

Az új Smartstream benzinmotor vezérlésének időzítése, és szelepeinek nyitvatartási ideje is folyamatosan változó, így a működés és az égési folyamatok mindig pontosan a pillanatnyi teljesítményigényhez igazíthatók. Az 1,0 literes háromhengeres erőforrás 100 és 120 lóerős kivitelben is elérhető, mindkettőhöz jár a Drive Mode Select kapcsoló, választható ‘Eco’, ‘Sport’ és ‘Normal’ üzemmóddal.

A Stonic GT Line alapfelszereltségének része a Kia új, intelligens kézi sebességváltója (az iMT) is, a hétfokozatú duplakuplungos erőátvitel (7DCT) pedig rendelhető. Az iMT ötletes mechanikus kuplungpedál-kapcsolat nélküli (clutch-by-wire) rendszere hatásosan hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez is, miközben használatával nem csorbul a kézi kapcsolások szabadsága és élvezete. Az iMT-ben a kuplungpedál mozdulásakor elektronika működteti a tengelykapcsolót. A Hybrid 48V hajtáslánccal együttműködve, így a benzinmotor jóval korábban leállítható (már az autó gurulása közben is), mint a Kia hagyományos startstop rendszereivel.

A motor menet közbeni leállításával működő úgynevezett vitorlázásra Eco üzemmódban mindkét sebességváltó képes, akár 125 km/h sebességig. A motor minden esetben azonnal újraindul, amint a vezető bármelyik pedált megnyomja.

A Stonic GT elektromos segédhajtás nélkül is elérhető, az 1,0 literes T-GDi motor 100 lóerős változatával, hatfokozatú kézi-, vagy hétsebességes duplakuplungos (7DCT) sebességváltóval.

Kulcsszavak: bemutató, kia, kia GT, Stonic, új modell
 
Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Szombaton ismét Jazzy Street Szombaton ismét Jazzy Street Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata „500 Couture”: a Fiat az exkluzív testre szabás új távlatait nyitja meg A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t Bemutatjuk a Citroën új generációs SUV-ját a C5 Aircross-t
 
A Lada 50 éves évfordulóját ünneplik szombaton az Aeroparkban

A Lada 50 éves évfordulóját ünneplik szombaton az Aeroparkban

2020. október 13.
A Lada 50 éves évfordulóját ünneplik szombaton az Aeroparkban, az eseményen látható lesz többek között rendőrségi, tűzoltósági, repülőtéri és versenyekre készült Lada is, a résztvevők élményautózásra és Zsiguli szépségversenyre is számíthatnak - közölte a Légiközlekedési Kulturális Központ hétfőn.
Részletek



A Lada 50 éves évfordulóját ünneplik szombaton az Aeroparkban

Idén 50 éve, 1970-ben gördültek le az első Ladák a gyártósorról, ezt követően az olasz Fiat segítségével készült - a szovjet belső piacon Zsiguliként forgalmazott - autók meghódították a keleti blokk országait. A különböző változatokból 17 millió darabot adtak el, Magyarországon több mint 1 millió példány került forgalomba. A típusnak mind a mai napig óriási a rajongótábora - olvasható a közleményben.

Mint írják, a különféle Ladák a Ferihegyi repülőtér életében is meghatározóak voltak, évtizedeken át a forgalmi előtér állandó tartozékainak számítottak, különféle földi szolgálatok használták ezeket az autókat a repülőgépek kiszolgálásakor.

Szombaton több mint félszáz Ladát és Zsigulit láthatnak az érdeklődők a ferihegyi repülőmúzeumban, ahová például magángyűjtők, autószerelők, restaurátorok, rajongók, civil szervezetek, intézmények viszik el kedvenc járműveiket. Az Aeropark Lada Talkshow-val, járműszépségversennyel, felvonulással, élményautózással, autóbemutatókkal, reptérlátogatással, nyitott pilótafülkékkel és mesélő pilótákkal készül az eseményre. Egész hétvégén üzemel a múzeum új A320Neo szimulátora.

A Lada 50 éves évfordulóját ünneplik szombaton az Aeroparkban

A programon kiállított járműveket, valamint a repülőgépek fedélzetét a Magyar Turisztikai Ügynökség útmutatásai alapján takarítják és folyamatosan fertőtlenítik. Zárt térben csak meghatározott létszámú látogató tartózkodhat egyszerre.

A programot az Aeropark repülőmúzeum a Veterán Zsiguli Egyesülettel együttműködésben szervezi - áll az összegzésben.

Kulcsszavak: Aeropark, évforduló, lada
 
Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját Világszerte megünnepelték Henry Ford születésének 150. évfordulóját A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon A Lada visszatér Latin-Amerikába A Lada visszatér Latin-Amerikába
 
A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat

A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat

2020. október 12.
A Siemens Mobility "RRX – digitálisan és optimálisan hálózatba csatlakoztatott" projektje elnyerte a Német Mobilitási Díjat 2020-ban.
Részletek

A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat

A projektet magas rangú szakértőkből álló zsűri mintegy 300 pályázó közül választotta ki. A zsűri szerint a projekt értékes hozzájárulás a rugalmas, teljes mértékben hálózatba rendezett és jövőorientált mobilitás eléréséhez és ragyogó példája az üzleti vállalkozásoknak otthont adó Németország erejének.
 
"Az RRX projekt révén sikerrel valósítottunk meg egy digitálisan hálózatba csatlakoztatott nagyteljesítményű mobilitási megoldást a Rajna-Ruhr régióban élő mintegy tíz millió ember számára" mondta Gerhard Greiter, a Siemens Mobility Északkelet Európai Vezérigagatója. "Ebben a projektben minden digitálisan hálózatba van kötve: vonatok, szervizközpontok, logisztikai központok és az alkalmazottak. A vonatok jobb menetrendi pontossága és közel 100 százalékos rendelkezésre állása kiemeli a projekt sikerét."
 
A Rajna-Ruhr Express projekt már méreteinél fogva és az innováció mértéke miatt is egyedülálló. Ugyanaz a forrás biztosítja a vonatokat és a karbantartást. A Siemens Mobility összesen 84 korszerű Desiro HC regionális vonatot szállít és 2050-ig vállalja karbantartásukat és javításukat is. A megrendelésben szereplő utolsó vonatot idén szállítják ki. Az RRX egy igazi regionális projekt: A gyártást, a teszteket és a karbantartást a Siemens észak-rajna-vesztfáliai telephelyein végzik.
 
A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat  

A Német Mobilitási Díjról
 
Az idei innovatív mobilitási verseny mottója: "Intelligens utazás: Együtt. Hálózatban. Mozgásban." Több mint 300 startup, cég, üzleti szövetség és kutatóintézet nyújtotta be projektjeit az idei díjra szerte Németországban. A verseny tíz nyertesét az üzleti élet, a tudományok, a társadalom és a politika magas rangú szakértőiből álló zsűri választotta ki. Az ünnepi díjátadó ünnepségre novemberben kerül sor.
 

Kulcsszavak: díj, elismerés, Siemens, vonat
 
A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” A Siemens átadta az Egyesült Királyság első „Elektromos sugárútját” A PKP Cargo tizenöt Vectron típusú, több áramnemű mozdonyt rendel a Siemenstől A PKP Cargo tizenöt Vectron típusú, több áramnemű mozdonyt rendel a Siemenstől A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Hyundai Santa Fe, Kona és NEXO modelleket a rangos, 2018 IDEA Design Díjjal jutalmazták A Siemens Mobility nyerte a 2020. évi Német Mobilitási Díjat Hatalmas állami vonattársaság jöhet létre Kínában Bulgáriában típusengedélyeztetik a Siemens Vectront Bulgáriában típusengedélyeztetik a Siemens Vectront
 
A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút

A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút

2020. október 12.
A Hyundai Motor hamarosan bemutatja legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N-t, amely révén az i20 modellcsalád is részesül a motorsport izgalmaiban.
Részletek

A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút

A Hyundai Motor közzétette legújabb nagyteljesítményű modelljének, a vadonatúj i20 N ferdehátúnak az első kedvcsináló előzetesét. A versenypályára termett hot hatch a vadonatúj i20 városi kisautó alapjaira épül, stílusában pedig az i20 WRC rali versenyautóból merít ihletet.

Az i30 N és i30 Fastback N után tehát újabb taggal bővül a Hyundai sportmodelljeinek európai választéka. Ahogy a Hyundai egyéb N sportmodelljei, a vadonatúj Hyundai i20 N is exkluzív motorteljesítménnyel és innovatív menetdinamikai technológiákkal okoz örömöt a sportos vezetés élményét kereső ügyfeleknek.

A vadonatúj i20 N dinamikus formavilága a Hyundai ´érzéki sportosság´ formanyelven alapul, amely erőteljes megjelenést kölcsönöz a járműnek. Az orr meghatározó stíluseleme az a megnövelt légbeömlő, amely a turbómotornak, illetve a fékek hűtéséhez szállít friss levegőt. Profilból a 18 colos, egyedi keréktárcsák tűnnek fel; a matt szürke kivitelű kerek N márkajelzésű féknyergeket rejtenek. Szintén egyedi a modell sportos természetét kihangsúlyozó küszöbtoldat. Hátul jellegzetes légterelő javítja a modell aerodinamikai adottságait, így az az időjárási körülményektől függetlenül, minden típusú úton élvezetesen vezethető.

A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút

A kizárólag a Hyundai N modellekhez megrendelhető Performance Blue fényezés a vadonatúj i20 N esetében opcióként Phantom Black tetőlemezzel is társítható, míg a beltérben piros részletek hangsúlyozzák ki a Hyundai motorsport génjeit.

Hogy a rajongók még nagyobb lelkesedéssel várják az i20 N érkezését, a Hyundai az autó kipufogóhangjának egy rövid részletét is közzétette: ebből azonnal kiderül, hogy az i20 N is megörökölte a Hyundai N típusokra jellemző, különleges orgánumot.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i20, i20 N, új modell
 
A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A teljesen megújult SEAT Leon a márka eddigi legjobb fejlesztésű autója A teljesen megújult SEAT Leon a márka eddigi legjobb fejlesztésű autója A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett A Hyundai Motor kedvcsináló előzetesen mutatta meg legújabb sportmodelljét, a vadonatúj i20 N ferdehátút A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
 
70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

2020. október 09.
Egy elektromos autó kíséri útján az olimpiai lángot a nyitó ünnepség utolsó szakaszán. Az 1992. évi nyári olimpiai játékokon vagyunk Barcelonában. Az autó pedig nem lehet más, mint egy SEAT, egészen pontosan egy elektromos SEAT Toledo.
Részletek

70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

2020-ra ugyan nem úgy emlékezünk majd, mint olimpiai évre, de ez az év ettől függetlenül a SEAT 70. évfordulója. Elegendő idő ahhoz, hogy történelmet írjon és számtalan – a SEAT első elektromos autójához, az említett Toledohoz hasonló – különleges és egyedi modellt hozzon létre. 16 ólom akkumulátora az autó tömegét 1 015 kilogrammról 1 545 kilogrammra növelte, de városi használatban így is 55 kilométernyi hatótávolságot biztosított. Ez elég volt az elektromos SEAT Toledo számára, hogy felvezesse a versenyzőket az olimpiai játékok záró napján rendezett maraton versenyén.

A SEAT Toledo nem csupán az olimpiai játékok hivatalos autója volt, hanem a „Bajnokok autója” is. Mind a 22 spanyol érmes egy exkluzív autóval gazdagodott, amelyet számukra alkotott meg a spanyol vállalat: ez volt a SEAT Toledo Podium. A kétféle szürke árnyalatra fényezett Toledo a maga korában a legteljesebb luxust képviselő belső kialakítással párosult. Még fax és telefon is volt az ülések között, a kizárólag bézs színű beltérben a bőr üléshuzatok és a műszerfal illetve az ajtók fa betétjei teremtettek különleges hangulatot.

Különleges modellek


1956-ban, az első SEAT modell alapjaira épült a SEAT 1400 Visitas. A neve mindent elárul, lefordítva SEAT 1400 Látogatás. Nincsenek ajtók, nincs tető, így az 1400 Visitas tökéletes választás volt a fontosabb látogatóknak a SEAT gyárán belül való szállításához. A nem mindennapi modell az 1400 sorozat gyártásán dolgozók kezei közül került ki.

70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

1964-ig kellett várni a következő ikonikus SEAT modellre: a SEAT 600 a gyárba látogató hatóságok szállítására szolgált. Senki nem mondaná meg, hogy ez a kicsi városi autó szolgált a SEAT Savio alapjául. Az olasz Carrozzeria Savio vállalat a gyakorlatban is megvalósította Pietro Frua meglepő formatervét. Egy két méter tengelytávú kisbuszról volt szó, amelyben három sorban helyezkedtek az ülések, így a Savio könnyedén közlekedhetett a gyártósorok mellett. Az üvegtető nagyszerű kilátást biztosított, de a SEAT kérésére a Savio még különlegesebb megoldással szerelte a modellt: a levehető tető révén bármikor nyitható tetős kisbusszá volt alakítható.

Éppen ezen tulajdonsága miatt kapott a SEAT egy igen különleges felkérést II. János Pál pápa látogatása alkalmából. Egy, a pápa mobilnál könnyedebb járműre volt szükség a pápa 1982-es, spanyolországi látogatásakor. Ennek oka az volt, hogy a hivatalos jármű egyszerűen nem fért be a legfőbb helyszínek, a Real Madrid és az F.C. Barcelona stadionjainak bejáratán. A Zona Franca-ban található üzem dolgozói éjt nappallá téve dolgoztak és így jöhetett létre a SEAT Panda „Papamóvil”. A teljesen fehér járműnél a dolgozók eltávolították a tetőt és az üveg felületeket és egy párnázott, csöves szerkezetet alkottak a jármű hátsó részében, ahol a Szentatya kapaszkodhatott, miközben állva köszöntötte a körülötte lévőket. Mivel nem páncélozott jármű volt, ezért biztonsági okokból kizárólag a stadionokon belül használták.


70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

Egy államfő számára a SEAT Ibiza modelljét is átalakította 1986-ban. Ez az autó ajándékul szolgált Spanyolország akkori királyának, VI. Fülöpnek, aki ekkor érte el a nagykorúságot. A modell a SEAT Ibiza Rey vagy Ibiza King nevet kapta. A személyre szabott Ibiza Rey műszaki alapjául az Ibiza SXI szolgált, amely két évvel később került gyártásba. A 100 lóerős befecskendezős motorral és kettős, szellőztetett féktárcsával rendelkező fékrendszerrel szerelt modell további különlegessége volt a különleges kormánykerék, a Recaro ülések és a belső tér légkondicionáló berendezése. Ez volt a több, mint egymillió első generációs SEAT Ibiza közül a legkülönlegesebb darab, amely könnyen felismerhető volt arany színéről és kiszélesített hátsó részeiről.

Egy nagyvonalú művész keltette életre a SEAT másik exkluzív, SEAT Leon CUPRA „Pies Descalzos” – (magyarul „Mezítláb”) névre hallgató modelljét. Nevét a kolumbiai énekesnő, Shakira által létrehozott alapítványról kapta, amely az otthontalan gyermekeket támogatja Latin-Amerikában. A motorháztetőre került aláírásnak köszönhetően az autót SEAT Leon Shakira néven is említették, hiszen mind a karosszéria, mind pedig a belső tér a művésznő ízlésének megfelelően lila színt kapott. A két legyártott darab közül az egyik a SEAT Heritage Collectiont gazdagítja, a másikat pedig az alapítvány támogatói között sorsolták ki. A győztes egy diák volt, aki egy sms elküldésével 1 euróval járult hozzá az alapítvány munkájához.

A SEAT történetének meghatározó autói


Mielőtt a SEAT Ibiza elérte az egymilliós darabszámot, a SEAT már korábban meghaladta ezt a mérföldkőnek számító értéket.

70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

Tizenhat évvel azután, hogy elindult a vállalat autógyártása, a SEAT „One Million”, egy SEAT 124 gördült le a gyártósorról az akkori iparügyi miniszter vezetésével. Ezt is kisorsolták a dolgozók között, de a szerencsés nyertesnek még jogosítványa sem volt és éppen akkor házasodott. Ő úgy döntött, hogy visszaadja a SEAT-nak az autót és inkább az értékének megfelelő pénzt választja.

1975. óta a SEAT saját Technikai Központjában fejleszti autóit. 1982-ben mutatkozott be a SEAT Ronda, amelyet a SEAT Ritmo alapjaira készült, a Rayton Fissore-val közösen. A SEAT készen állt, hogy elinduljon azon az úton, amely hozzásegíti, hogy a legnagyobb autó exportőrré váljon, független kereskedések hálózatával együttműködve Európa-szerte. Azonban az autót plágium miatt perbe fogták. Hogy győzz meg egy bíróságot több száz műszaki részlettel? A fekete SEAT Ronda sárgára színezett elemeivel képes volt meggyőzni a bíróságot – és mindenki mást – arról, hogy a SEAT Ronda egy valódi SEAT. Ezt a SEAT Ronda „Tribunal de Paris” modellt sosem kellett jegyzékbe venni ahhoz, hogy a SEAT történetének meghatározó pillérévé váljon.

Amennyiben a sportosság kapcsán keresünk mérföldkövet, akkor – a Monte-Carlo rali győzedelmes 124-es modellje mellett – egészen 2014-ig kell visszatekintsünk. Az ikon pedig a SEAT Leon CUPRA SC 280 „Nürburgring record” az ő jól megérdemelt és beszédes nevével. Akkor először történt meg, hogy egy elsőkerék hajtású sorozatgyártású modell átlépte a 8 perces határt a legendás Nürburgring pályáján (pontosan 7:58.44-es idővel teljesítette a kört). A kormány mögött Jordi Gené foglalt helyet, ahol az utolsó beállításnál a Performance Csomag elemeivel szerelték az akkor még álcázott CUPRA modellt.

70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

Erő a kreativitáshoz

Ha létezik igazán eredeti autó, akkor az „ikermotor” spanyol megfelelőjéről elnevezett SEAT Ibiza „bimotor” rali autó ilyen. 1986-ban a rali pilóta José María Serviá meglepte a rally bajnokság mezőnyét egy SEAT Ibiza 4x4 modellel. Ebben a szakágban hatalmas vonóerőre és teljesítményre van szükség. A megoldás ezúttal az volt, hogy mindkét tengelyre került egy Ibiza erőforrás, mindegyik külön-külön a saját tengelykapcsolójához csatlakoztatva. Az autót (a motorok hengerűrtartalmának megfelelően) 1.5x1.5 néven ismerték. Az így elért teljesítmény közel 300 lóerő volt és végül két második helyet tudott elérni.

Amikor a vonóerő kerül terítékre, színre lép a nem mindennapi SEAT Ateca „Mattracks”. 2017-ben egy sajtóbemutatóra készült a SEAT Ateca Snow Experience alkalmából. A Mattracks által gyártott hótalpak helyettesítették a kerekeket egy 190 lóerős Ateca 2.0 TDI modellen. A megemelt és kiszélesített modell természetes közege a hó volt, de utcai használatát is jóváhagyták.

A nyitott autók sokkal vonzóbbak, mint szélsőségesen kreatívak. Mindenesetre a SEAT Ibiza számos felkérést kapott, amelyek sosem kerültek sorozatgyártásba. Kiemelkedik ezek közül is az első, a SEAT Ibiza Cabrio, amelynek alapja az első generációs Ibiza volt.


70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű

A 2+2 üléses modell egyszerű, bukeret nélküli vonalvezetése az Ital Design Stúdió munkáját dicséri. Abban az időben Giorgio Giugiaro vállalata volt a felelős az Ibiza formatervezési munkájáért. 2014-ben érkezett a SEAT Ibiza Cupster, az elegáns és feltűnő speedster modell alacsony szélvédővel és domború hátsó kialakítással. Az 1969-es SEAT 850 Spider óta még ekkor sem érkezett el az idő a SEAT számára, hogy nyitott tetejű modell kerüljön sorozatgyártásba.

A SEAT Marbella Pick Up esetében volt esély a gyártásra. Ez a – szintén nem sorozatgyártásba kerülő -  Marbella Playa koncepcióautónál lényegesen egyszerűbb és megvalósíthatóbb változat volt. A legfeltűnőbb eleme az volt, hogy a szállítórészt az utasfülkétől mindössze egy védőrács választotta el.

Kulcsszavak: seat, Seat 124, Seat 1400, Seat 600, visszatekintés
 
Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT SEAT-ok az Olimpia jegyében SEAT-ok az Olimpia jegyében A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze 70 év és 16 különleges autó: A SEAT Heritage Collection soraiból is kiemelkedik 16 különleges jármű Bővülő értékesítés a SEAT-nál Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak Az új SEAT Ibiza CUPRA - Kifejező dizájn, erőteljes vonalak
 
Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje

Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje

2020. október 09.
Október 15-től hazánkban is elérhető lesz a Dacia Spring, a márka első, elektromos modellje, amely egy újabb lépés a Groupe Renault azon célja felé, hogy mindenki számára elérhetővé tegye az elektromos autózást.
Részletek

Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje

Október közepétől elérhető lesz hazánkban is a Dacia első, teljes egészében elektromos városi kisautója, a Spring. A Groupe Renault az európai elektromosautó-piac vezető szereplőjeként mindenki számára elérhetővé szeretné tenni az elektromobilitást. A csoport a Dacia Spring bemutatásával is ezt célt hozza egy lépéssel közelebb.

Ezt a törekvést a Renault Hungária előrendelési akcióval erősíti. A vásárlók már most előjegyezhetik az első 100 Dacia Springet, méghozzá kötelezettségvállalás nélkül. Az előrendeléshez ugyanis mindössze 100 000 Ft előleg szükséges, amelyet a rendeléstől való elállás esetén teljes mértékben visszatérít az importőr. Az előrendelés során a még futó elektromos autó pályázatban megítélt támogatás is felhasználható.

A Dacia Spring egy olyan 100%-ban elektromos városi autó, amely egyesíti a Dacia három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető. A 3,73 méter hosszú autóba egy 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor kerül majd, ezzel a Spring hatótávolsága meghaladja a 200 km-t.

Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje

A Renault Hungária nagy érdeklődésre számít a magyar piacon a modell iránt. Az importőr hazai reprezentatív kutatása szerint a népesség jelentős része nyitott a környezettudatos autózásra. Ugyanakkor úgy tűnik, a legnagyobb akadály az ár: a megkérdezettek 63%-a bár nagyon szeretne ilyen járművet, nem tudja megfizetni.

"A kutatás számunkra azt bizonyította, hogy az emberek többsége vágyik az elektromos autózásra, de főleg az ár az, ami attól távol tartja őket – értelmezte az eredményeket Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. – A Dacia elektromos forradalma révén most módunk van sokak számára közelebb hozni ezt a lehetőséget, amelyet mi a Renault Hungáriánál előrendelési kedvezménnyel segítünk. Az érdeklődőknek érdemes már most biztosítani a helyüket az első száz Dacia Spring tulajdonos között, ezt alacsony előleggel tehetik meg, kötelezettségek nélkül.

Ha ugyanis elállnak a rendeléstől, a Renault Hungária visszafizeti az előleget. Természetesen a még futó elektromosautó-pályázatban jóváhagyott támogatások is felhasználhatók az előrendelés során”. – tette hozzá a hazai importőr vezetője.

A modell hivatalos hazai áráról és további technikai paramétereiről október 15-én lesz elérhető tájékoztatás.

Október közepétől jön a Dacia első elektromos modellje




Kulcsszavak: dacia, elektromos autó, új modell
 
Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA Vasárnap ismét Jazzy Street Vasárnap ismét Jazzy Street Több helyen már fizetős az e-töltés Több helyen már fizetős az e-töltés Az új Mazda6 magasabb szintre tör Az új Mazda6 magasabb szintre tör 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up! 5 millió forint alatt a megújult Volkswagen e-up!
 
Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!

Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!

2020. október 07.
Egy vállalkozó szellemű autószerelő hozzájutott két kincshez. Külön-külön egyik sem volt használható állapotban, ezért elhatározta, hogy eggyé gyúrja őket…
Részletek

Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!

Az USA Missouri államából származó Tim Heerboth világ életében pickup-mániás volt. Nemcsak kedveli a kisteherjárműveket, de ért is hozzájuk; a közösségi oldalán található fényképek tanúsága szerint gyakran és szenvedéllyel állít helyre jobb sorsra érdemes platósokat.

Különösen szép példánynak tűnt az az 1977-es gyártású, amerikai pickup, amelyhez a múlt évben jutott hozzá. Amint azonban megkaparta a tetszetős felszínt (azaz gőzborotvával lebontotta a vastag koszréteget a járműről), kiderült, hogy a váz a menthetetlenségig korrodálódott. A hiba orvoslására számtalan lehetőség állt előtte, ő pedig jó érzékkel kiválasztotta közülük az elképzelhető legbonyolultabbat – egyben legizgalmasabbat.

Szert tett egy első generációs Lexus LS 400-as szedánra, pontosabban annak maradványaira. Mivel a roncsból pont az volt használható állapotban (a padlólemez és a hajtáslánc), amire neki leginkább szüksége volt, nem bánta a többit. A terv hajmeresztő volt: a B-oszlop mögött elvágott padlóra ráhegeszti az F-100 kódjelű pickup fülkéjét, majd épít mögé egy váznyúlványt, amibe beköti a Lexus hátsó futóművét.

Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!

Barátainak ekkor kellett volna leállítaniuk őt, ám ehelyett még egy lapáttal rátettek: rábeszélték, hogy felejtse el a luxuslimuzin kifinomult hátsó futóművét, és helyette tartsa meg a teherjármű laprugós konstrukcióját. Hogy ehhez nincs elég hely? Tim Heerboth számára ez sem jelentett akadályt: megtervezte a világ talán első nyomórudas, laprugós hibridfelfüggesztését, ami a motorsportban szokásos, kifinomult, helytakarékos geometriát kombinálja rendkívül strapabíró és olcsón megvalósítható rugózó elemmel.

Akárhányszor elcsüggedt Tim, elég volt elővennie a mérőszalagot, és rögtön felderült a képe: valamilyen csoda folytán a Lexus és a Ford fődarabjai egészen pontosan illeszkedtek egymáshoz. Ez történt a motorral és a sebességváltóval, ami úgy illett a számára kijelölt helyre, mintha oda tervezték volna, de az első tengely és a sebességváltó tartóbakja közötti távolság is pontosan megegyezett a két gépkocsin, így jó néhány órányi vágást, hegesztést és szegecselést megtakarított magának.

A másfél évvel ezelőtt útjára indított projekt az ilyen léptékű átalakítások esetében szokásos lassú tempóban hömpölyög a megvalósítás felé. A különleges, elfektetett rugózás a mellékelt videó tanúsága szerint működik, még ha az eredeti, több mint negyven éves rugókat újabb, erősebb darabokra is kellett cserélni.

Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!

Miután ezzel végzett, minden figyelmét a hajtáslánc életre keltésére fordítja: hiába működik ugyanis hibátlanul az időközben tömítés- és szíjcserén átesett, 1UZ-FE kódjelű blokk (a Lexus első motorja nem csak felfoghatatlanul finom, halk és rezgésmentes működéséről, hanem elpusztíthatatlanságáról is híres), még meg kell találni a módját, hogy eredeti, kifinomult környezetéből kiragadva is a tőle megszokott tökéletességgel üzemeljen.

A projekt időzítésével kapcsolatban Tim nem bocsátkozik jóslásokba, így nem tehetünk mást, mint hogy hozzá hasonlóan türelmesen, reménykedve várjuk, hogy életre keljen a donorok kódnevének összehegesztése nyomán F-1uz névre keresztelt négykerekű.

Kulcsszavak: lexus, Lexus LS, pick up
 
Modern pickupot fejleszt a Peugeot Modern pickupot fejleszt a Peugeot Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…! A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése Idén is folytatódik a dízelek zuhanórepülése
 
A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

2020. október 07.
A Peugeot 1934-ben forradalmasította, 2000-ben sokak számára pedig elérhetővé tette a kabriózás műfaját, a kettő között pedig szebbnél szebb nyitható tetős modellekkel örvendeztette meg a piacot. Most ezeket tekintjük át.
Részletek

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

Kezdetben az összes automobil kabrió volt. Ezt a közhelyet mindenki ismeri, és mindenki rosszul tudja, hiszen a korai gépkocsik egyáltalán semmilyen védelmet nem nyújtottak a természet elemei ellen. Nem is volt rá szükség, hiszen a hőskorban leginkább érdekes (és félelmetes) mérnöki kísérletként, progresszív különcök játékszereként tekintettek az autóra, amit felesleges lett volna praktikus tartozékokkal felszerelni.

Majd a XIX. század vége felé egyre megbízhatóbbá, erősebbé és gyorsabbá váltak az autók. Hosszú távú versenyeken vettek részt, kirándulásokra, kiadós utazásokra vitték gazdáikat, akik ezzel párhuzamosan egyre inkább úgy gondolták, hogy megérdemelnének valamiféle védelmet a napsütés, a szél, a bogarak és az eső ellen. Mivel az autók alapvetően még ekkor sem különböztek jelentősen a hintóktól, a mérnökök ezekhez nyúltak ihletért. A XIX. század elején nagy népszerűségnek örvendő, kétüléses bérkocsi, a könnyű cabriolet gyorsan felhúzható, könnyű vászon- vagy bőrteteje pont alkalmasnak bizonyult erre a feladatra – és a konstrukcióval együtt a nevet is megörökölte a formálódó autóipar.

A századfordulóhoz közeledve már szinte magától értetődő tartozék volt a kabriótető: a világ első, dokumentált autóversenyén aranyérmes Peugeot Type 7 kéthengeres, 3,7 lóerős motorjával szerelt, elődjénél tágasabb és komfortosabb Type 8 a maga 20 kilométer/órát megközelítő végsebességével már teljes értékű közlekedési eszköznek számított, nem csoda hát, hogy lenyitható tetőt is kínáltak hozzá.

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

A kifejezés mai értelmében persze ezek a korai járművek még nem tekinthetők igazi kabriónak: nem a nyithatóságot, hanem éppen a zárt utasteret kínálták ugyanis kívánatos extraként. A helyzet csak akkor fordult meg, amikor a XX. század elején megjelentek a zárt acéllemezekkel, szélvédővel szerelt automobilok. A vászontető ezeknek az ésszerűtlen, célszerűtlen és sérülékeny – azaz teljességgel irracionális – alternatíváját jelentette: nagyjából innentől számíthatjuk a kabriók korszakát.

A többféle karosszéria létezése persze valamiféle sorozatgyártást is feltételezett, az pedig a formák egyszerűsödését: az első olyan típusok, amelyeket ma is kabrióként ismerünk fel és el, a tízes évek végétől jelentek meg a kínálatban. A Peugeot Type 153, a Type 163 vagy a Type 172 szépséges vonalvezetésű, klasszikus vászontetős kivitelben is megvásárolható volt, de az igazat megvallva megjelenésükben nem sok különböztette meg őket a korabeli konkurensektől.

Az első teljességgel egyedi – mi több, korszakalkotó és műfajt teremtő – Peugeot kabrióra egészen az Art Deco koráig kellett várnunk. Az 1934-es Peugeot 601 Eclipse lenyűgöző és meggyőző megoldást kínált: bonyolult forgópántokkal szerelt keménytetejét kívánságra villanymotorok hajtogatták a csomagtartóba.

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

A kor legkiválóbb karosszériaépítő mestereinek együttműködéséből megszületett, szépséges konstrukció később a Peugeot 401 és 402 típusokon is megjelent.

Mivel a harmincas években a Peugeot teljes modellkínálatában, a legkülönfélébb méretekben léteztek kabriók, dicsőséges jövőt jósoltak a konstrukciónak. Két dologgal azonban senki nem számolt: az egyik a második világháború volt, a másik pedig az önhordó karosszéria megjelenése. Míg az alvázas konstrukciókra büntetlenül kerülhetett nyitott felépítmény, a modern önhordó vázszerkezet szilárdsága megsínylette a fémtető hiányát. Kiegészítő merevítésekre volt szükség, ami pedig annyira nehézzé tette az autókat, hogy már nem volt létjogosultsága a szintén súlyos keménytetőknek.

Az új váztechnológiát 1948-ban bevezető Peugeot 203 kabrióként tehát visszatért a vászontetőhöz, ahogy utódja, a kiemelkedően sikeres 403 kabrió változatát is szövettető óvta az elemektől. Noha a 403-as önmagában is jelentős modell (a Peugeot történetében ebből a típusból adtak el először több mint egymillió darabot), legendává mégis egy televíziós krimisorozat nyomán vált: aki látta Columbo hadnagy ütött-kopott autójaként, nehezen tudja elképzelni, milyen elegáns, modern típus is volt ez a maga korában.

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

A vászontető magától értetődő extrának számított a hetvenes évek végéig, a Peugeot kompakt és középkategóriás típusainak karosszériáját csak az olajválság tudta végleg bezárni. Addig azonban olyan csodaszép típusok születtek, mint a Pininfarina által megálmodott 404-es (amelynek kupéváltozatát a kabrióból fejlesztették ki), vagy az 504, amely a robusztus vonalvezetésű szedánnal ellentétben kifejezetten légies, elegáns darab volt, és a mai napig minden idők egyik legszebb autójaként tartják számon.

Az 1979-es Peugeot 505 Cabriolet azonban már nem jutott tovább a prototípus fázison, és a nyitható tető átmenetileg a háttérbe szorult: aki kabrió Peugeot-ra vágyott, be kellett érnie az apró, bukókeretes Peugeot 205-össel.

Innen frappánsan és egyszerűen ugorhatnánk át az ezredfordulóra és a forradalmi Peugeot 206 CC-re, ám akkor ki kellene hagynunk a kilencvenes évek francia autóépítészetének büszkeségét, a négyüléses, lépcsőshátú Peugeot 306 Cabriolet-t. Meg kell hagyni, a kompakt vászontetős nem csupán nagyobb méretei miatt volt elegánsabb kisebb testvérénél, a kabrió (méghozzá a megfizethető) reneszánszát viszont az utóbbi hozta el.

A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története

A Peugeot tervezői ennek ellenére nem hajlandóak lemondani a kabriókról. Néhány évente új és új tanulmányautóval tartják életben az álmot, a négyajtós, keménytetős Peugeot 407 Macarenától (2006) kezdve az arisztokratikus szépségű Peugeot SR1-esen (2010) át a pimaszul fiatalos Peugeot Fractalig (2015). Ami pedig a jövőt illeti, egyértelmű az irány, még ha eddig nem is mondták ki: ha épít még valaha kabriót a Peugeot, annak keresve sem találhatnának jobb alapot a 2018-as Peugeot e-Legend elektromos, önjáró kupétanulmánynál.

Kulcsszavak: kabrió, Peugeot, visszatekintés
 
A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából A Jazzy Street december 15-i adásának tartalmából Genfben lesz a Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatója Genfben lesz a Chevrolet Corvette Stingray kabrió világbemutatója A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története Peugeot 108 premier a Genfi Autószalonon A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A Peugeot növelte eladásait 2012-ben
 
Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása

Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása

2020. október 07.
A BMW Brilliance Automotive senjangi üzemének gyártósoráról legurult a bajor prémiumgyártó tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modelljének első példánya.
Részletek

Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása

Kínában, a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi gyártósorán 2020. szeptember 29-én elkészült a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 első sorozatgyártásban kínált példánya. „Ma megkezdtük a BMW első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének sorozatgyártását. Kimagasló minőségre specializált termelési technológiánk lehetővé teszi, hogy világszerte megfeleljünk ügyfeleink prémium színvonalú igényeinek” - nyilatkozta Franz Decker, a BBA gyártástechnológiai részlegének vezetője a BMW iX3 sorozatgyártásának beindításakor.

A sorozatgyártás terén felhalmozott iránymutató szaktudás prémium minőséget garantál

A BBA senjangi létesítménye nem csupán intelligens, csúcstechnológiás sorozatgyártási megoldásokkal, de széleskörű minőséggaranciával is büszkélkedhet. Az üzem „zero defect concept” alapelve egyetlen leselejtezett végterméket sem engedélyez, amellyel a gyár minden tekintetben megfelel az elektromos mobilitással szemben támasztott globális piaci elvárásoknak.

A BMW Brilliance Automotive mérnökei az akkumulátoroktól kezdve a végleges autókig, mindent szigorú tesztelési folyamatoknak vetnek alá, hogy ezzel is garantálják a BMW iX3 összes sorozatgyártásban kínált példányának magas színvonalát, prémium minőségét és abszolút biztonságát. A zéró emissziójú modellekben dolgozó nagyfeszültségű akkumulátorok teljes életciklusra vetített megbízhatóságát 128 mechanikai és 994 szoftveres teszt garantálja.

Megkezdődött a BMW iX3 sorozatgyártása

Sőt mi több, gyorsulás közben és szélsőséges útviszonyok közepette 140 funkcionális teszt ellenőrzi a jármű minden tekintetben tökéletes működését. A BMW iX3 így minden útfelületen, a lehető legváltozatosabb vezetési körülmények közepette is a BMW által fémjelzett megbízhatóságot és minőséget hirdeti.

A sorozatgyártás hatékonyságának és rugalmasságának fenntartása érdekében a BBA egyazon gyártósoron készíti a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 és a belsőégésű erőforrással szerelt BMW X3 tömegtermelésben kínált példányait. A BMW iX3 sorozatgyártásának beindítása előtt a BMW Group kutatás-fejlesztési, gyártás-előkészítési, beszerzési és termelési részlegei szorosan együttműködtek a BBA mérnökeivel.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW iX3, elektromos autó, kína
 
Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét A Volkswagen bemutatja az EA 189 gyári kódú dízelmotorral felszerelt járművek számára kidolgozott utólagos beavatkozás akciótervét 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport 10,1 százalék forgalomarányos működési nyereséggel zárta az első három negyedévet az Audi Csoport A jövőben közösen fejleszti az önvezető autók platformjait a Continental, a BMW, az Intel és a Mobileye A jövőben közösen fejleszti az önvezető autók platformjait a Continental, a BMW, az Intel és a Mobileye
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 41 - 50