Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 41 - 50
Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni

Közel az út széle? A Ford új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni

2020. március 17.
Az Útpadka Érzékelő arrébb kormányozza az autót az út peremétől, így a vezetés kényelmesebb a vidéki utakon.
Részletek

Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni

Néha nehézkes dolog vidéken autózni, ahol az út peremét semmi nem jelzi, és az ember könnyen kisodródhat a padkára, vagy ami még rosszabb, az árokba*. Éjszaka pedig – különösen ott, ahol nincs közvilágítás – mindez kifejezetten nyomasztó tud lenni.

Európában a legtöbb halálos közúti baleset vidéki utakon történik, és – a lakott területektől eltérően – az áldozatok nagyobb része az autó utasai közül kerül ki.

Éppen ezért a Ford most bemutatott egy új technológiát, ami megkönnyíti a vidéki autózást. Az Útpadka Érzékelő figyeli a jármű előtti útszakaszt, és szükség esetén finoman visszakormányozza az autót a helyes nyomvonalra.

Hogyan működik?
 
A vidéki utakra és 70-100 km/órás sebességtartományra tervezett Útpadka Érzékelő a belső visszapillantó alatt elhelyezett kamerával figyeli az útpadkát, 50 méter hosszú szakaszt derítve fel az autó előtt, és 7 méter széles sávot figyelve oldalirányban.

Ahol a szilárd útburkolat átvált laza padkába, kavicsos felületbe vagy füves részbe, a rendszer (szükség esetén) finom kormányrásegítéssel akadályozza meg, hogy a jármű lesodródjon az úttestről.


Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni

A berendezés egy fejlett algoritmus segítségével állapítja meg, meddig tart az útburkolat, és hol kezdődik az úttest melletti rész. A rendszer ott is kormányzási rásegítést ad, ahol fel van ugyan festve az út pereme, de a hó, a lehullott falevelek vagy az esőzés miatt nem látható a jelzés.

Ha a vezető az első kormányrásegítés után továbbra is túl közel halad a padkához, a rendszer – határozottabb jelzésként – megrezgeti a kormánykereket. Éjszaka a berendezés a fényszórók fényét használva ugyanolyan hatékonyan működik, mint nappal.

Az európai piacon az Útpadka Érzékelő megrendelhető az Explorer, a Focus, a Kuga és a Puma modellekhez, és megjelenik majd az új Ford modellekhez kínált vezetéssegítő technológiák egyre bővülő kínálatában.

Kulcsszavak: Edge, fejlesztés, ford
 
A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt A Ford bemutatja Mustang55 jubileumi modellt Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Tűzoltóautókat gyárt a Rába a Volvóval Elektromosautós startupba fektetett a Kia Elektromosautós startupba fektetett a Kia
 
A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk

A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk

2020. március 16.
Elindult az első emeletes KISS motorvonat a Budapest-Cegléd vonalon vasárnap utasforgalmi próbaüzemben.
Részletek

A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón azt mondta: 2020 valódi korszakhatárt jelent a vasúti közlekedésben, tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin.

Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a gyártó Stadler céggel negyven 600 ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonatra. A negyven motorvonat több mint 200 milliárd forintba került, a vasúttársaság így 24 ezer új ülőhelyet kínálhat az utazóknak.

Schanda Tamás kiemelte: a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósított a kötött pályás infrastruktúra és járműállomány korszerűsítésére. A 2016 és 2024 közötti időszakban mintegy 1800 milliárd forintot fordítanak a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti beruházásokra.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt törekvése a közösségi közlekedés és különösen az annak gerincét adó környezetkímélő vasút versenyképességének erősítése az egyéni megoldásokkal szemben - hangsúlyozta az ITM államtitkára.

A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk

Hozzátette, a fejlesztések fontos célterülete a Budapest elővárosi forgalom, ahol a vasutat évente mintegy 60 millióan választják, a MÁV-Start belföldi fizető utasainak több mint fele a fővárosi agglomerációban közlekedik.

Az átfogó korszerűsítések eredménye az utasszám növekedésében is meglátszik, a motorvonatokkal kiszolgált egyes elővárosi szakaszokon kimagasló, 20 százalék feletti az utasszám emelkedése. A vasúti járműállomány folyamatos fejlesztésének köszönhetően 2022 végétől a Budapest elővárosi forgalomban mindenütt korszerű motorvonatok szállítják majd az utasokat - mondta Schanda Tamás.

Tuzson Bence, a Miniszterelnöknöki Kabinetiroda kormányzati államtitkára, Pest megye 5-ös választókörzetének kormánypárti országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy az emeletes motorvonatban magyar hozzáadott érték van, Magyarországon gyártották a forgóvázat, a Dunakeszi Járműjavító pedig részt vett az összeszerelésben.

Ha Magyarországon ilyen jelentőségű vásárlás történik, abból a magyar gazdaságnak, a magyar kis- és nagyvállalatoknak is szerepet kell kapniuk - jelentette ki Tuzson Bence.

Az emeletes motorvonatok gyorsabbak és gazdaságosabbak a korábbi járműveknél, hatással vannak a környezet és természet védelmére is. A kormány kifejezetten olyan közlekedési beruházásokat támogat, amelyek elősegítik, hogy Magyarország a klímasemlegességben nagy lépéseket tegyen - mondta Tuzson Bence.

A Budapest-Cegléd vasútvonalon már emeletes vonattal közlekedhetünk

Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, Pest megye 4-es választókörzetének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, a váci vasútvonalon naponta hatezer ember ingázik.

A vasúti elővárosi közlekedés szintet lépett vasárnap az emeletes motorvonat beiktatásával. Az M2-es kétszer kétsávosra bővítése, a kétszintes motorvonat tavaszi forgalomba állása a Budapest-Vác vonalon, azt jelenti, hogy a váci előváros és a főváros közelebb kerül egymáshoz, könnyebben lehet majd közúton és vasúton közlekedni, munkába járni - mondta az Emmi államtitkára.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt elnök-vezérizgatója kiemelte, a vasúti utasforgalom Budapest elővárosaiban koncentrálódik. Az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb elővárosi forgalomban közlekednek, 2020 végéig 19, 2022-re pedig mind a 40 emeletes motorvonat szolgálatba áll. Az üzembiztos és menetrend szerinti közlekedéshez nemcsak a járműállományt, hanem a vasúti pályákat is fejleszteni, karbantartani kell - mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója azt mondta, céljuk az utasbarát, szerethető, versenyképes és hatékony vasúttársaság működtetése.

Kulcsszavak: KISS, máv, motorvonat, Stadler
 
Mától újra fogad vonatokat a Déli pályaudvar Mától újra fogad vonatokat a Déli pályaudvar Új korszak a vasúti személyszállításban: csatolt üzemmódban közlekednek a Stadler egyszintes és emeletes motorvonatai Új korszak a vasúti személyszállításban: csatolt üzemmódban közlekednek a Stadler egyszintes és emeletes motorvonatai 10 éves a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó üzeme és a FLIRT 10 éves a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó üzeme és a FLIRT Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak
 
Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz

Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz

2020. március 16.
Mintegy ötvenmilliárd forint összegű beruházással új présüzemet épít Kecskeméten a Mercedes-Benz; az autógyár a bővítéssel 200 új munkahelyet teremt - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Kecskeméten.
Részletek

Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz

A kecskeméti Mercedes-gyárban tartott ünnepségen Szijjártó Péter elmondta: az új présüzem 23 ezer négyzetméteren terül majd el, és gyakorlatilag a gyár préskapacitásának megduplázását eredményezi.

Hangsúlyozta: a beruházással a magyar gazdaság tovább erősödik. A cél az, hogy továbbra is az Európai Unió leggyorsabb növekedési ütemét tudja felmutatni.

Szijjártó Péter közölte: az új üzemben alkalmazott legmodernebb technológia révén nemcsak helyi szinten, de globálisan is hatékonyabbá és rugalmasabbá válik a Mercedesek gyártása.

A 120 esztendős hagyományra visszatekintő magyar járműipar az elmúlt években a magyar emberek munkaszeretetének, kreativitásának, szakértelmének és hozzáállásának, valamint a befektetők bizalmának köszönhetően az európai járműgyártás zászlóshajójává vált - mondta.    

Kiemelte: ma Magyarországon 740 autóiparhoz kötődő vállalat működik.

Az elmúlt évben elképesztő rekordot döntött a magyar autóipar, termelési értéke 12 százalékkal nőtt, elérte a 9 541 milliárd forintot. Ez a teljesítmény az ágazatban dolgozó mintegy 176 ezer embernek köszönhető. Az ágazat versenyképességét bizonyítja szerinte, hogy a magyar autóipar 90,9 százalékos exporthányaddal dolgozik, és a teljes magyar export 21 százalékát adj - mondta Szijjártó Péter.

Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz

Hangsúlyozta: bár a lakosságszámot tekintve Magyarország a világon a 94., mégis a világ 20. legnagyobb autóipari exporttal rendelkező országa.  
   
Szijjártó Péter szerint az eddigi beruházások azt mutatják, hogy a Mercedes bízik Magyarországban, a magyar emberekben, de ez kölcsönös, mert ha ez nem így lenne, akkor a prémium kategóriában nem a Mercedes végzett volna az első helyen az értékesítésben rendre, az elmúlt négy évben.    

A tárcavezető kiemelte: a beruházás hatalmas elismerése a Kecskeméten dolgozó mintegy 4500 ember teljesítményének, egyúttal tovább erősíti Magyarország és Németország kapcsolatait.
   
Az összes Magyarországon befektetett külföldi működő tőkének egynegyede német vállalatokhoz kötődik. A mintegy 6 ezer német cég 300 ezer magyar embernek ad munkát - tette hozzá.    

Christian Wolff, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár igazgatója hangsúlyozta: minden eddigi teljesítményük munkavállalóik elkötelezettségének köszönhető, a "kecskeméti szellemiség a német precizitásnak és a magyar kreativitásnak egy különleges keveréke".    

Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz

Kiemelte: a lézertámogatott gyártósorokkal felszerelt második présüzem a legmodernebb gyártóegységek közé fog tartozni.    

A kecskeméti telephely vezetője szerint az új, rugalmas és innovatív rendszer lehetővé teszi majd, hogy egyre csökkenő energiafelhasználás mellett termelésüket 40 százalékkal növeljék, optimalizálják működésüket és ezáltal csökkentsék a túlórák számát.   
 
Christian Wolff hangsúlyozta: elkötelezettek a környezet- és klímavédelem iránt. Az elmúlt években a járművenként felhasznált elektromos áramot már jelentős mértékben csökkentették, a fenntartható üzleti tervük értelmében pedig 2022-től a kecskeméti gyár szén-dioxid-kibocsátásmentesen működik majd.    

A Mercedes-Benz 2008. június 18-án jelentette be Stuttgartban, hogy egy új gyár építését tervezi Kecskeméten. A termelés 2012. március 30-án indult a 800 millió euróból épített autógyárban. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról, ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. A két utóbbi modellt kizárólag itt gyártják a világpiacokra. A termékpalettát 2018 májusa óta az új A-osztály is kiegészíti.    

A kecskeméti üzemben 2019 februárjában kezdték meg a CLA Coupé második generációjának gyártását, majd néhány hónappal később, júniusban az új CLA Shooting Brake első sorozatban gyártott példánya is legördült a szalagról. Tavaly októberben pedig megkezdődött a háromféle Mercedes-AMG Performance gyártása is. A társaság 2018 júniusában kezdte el meglévő gyárának bővítését is Kecskeméten.    

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, ez 2,7 százalékos növekedés 2018-hoz képest.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
Ötvenmilliárd forintos beruházást valósít meg Kecskeméten a Mercedes-Benz Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért A Ford innovációja: Biomimikrivel a környezetbarátabb gyártásért SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e SEAT helyszínelők: egy autó DNS-e Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak?
 
Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

2020. március 14.
Mindazok örömére, akik az autózás terén valami új élményre vágynak, a PEUGEOT itthon bemutatta az új 2008 SUV-ot.
Részletek

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Mint a szabadság elkötelezett híve és a PEUGEOT izgalmas jövőképének hírnöke, az új modell az ösztönös és sokoldalú vezetési élmény ultramodern értelmezését nyújtja. A méreteire nézve vérbeli SUV-nak számító új 2008 hihetetlenül erőteljes és egyedi stílusával egyenesen felrobbantja a szegmenst. A high-tech modell a 3D PEUGEOT i-Cockpit® legújabb generációs változatával és a márka tudásának legjavát képviselő felszerelésekkel és vezetéssegítő funkciókkal kerül forgalomba. Az új PEUGEOT 2008 SUV háromféle – elektromos, benzines és dízel – erőforrást kínál, melyek mindegyike kimondottan felvillanyozó és környezethatékony megoldást képvisel.

#NEXT GEN SUV

Változik a világ, és az új kihívásokra az autóipar minden területén megfelelő válaszokat kell adni. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött nyugodtan folytatja a megkezdett energetikai átállást.

A márka izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképe az új PEUGEOT 2008 SUV-ban is kifejezésre jut. Az új 2008 arról tanúskodik, hogy technológia és élvezet összeegyeztethetők, és hogy egy autó is tud igazi meglepetést okozni. Ez a gépjármű puszta közlekedés helyett az utazás élményét nyújtja, miközben mindenki számára kellő mobilitást biztosít.

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Az új PEUGEOT 2008 kiemelkedik a kompakt SUV-ok közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

EXALTING SUV

A karakteres és egyedi stílusú új PEUGEOT 2008 SUV egy biztos kézzel megmunkált, vonzó autó. A márka ambíciójának megfelelően új fejezetet nyit a PEUGEOT szabadidő-autók történetében, és egyedi karaktere ellenére is tökéletes összhangot mutat a jelenlegi választék stílusával.

A kiegyensúlyozott vonalvezetés és az általános arányok egyértelműen SUV-ra utalnak, melyen a hátrébb tolt szélvédő vízszintesebb motorháztetőt és erőtől duzzadó külsőt eredményezett. A keménykötésű, sportos autó magabiztosan ül a kerekein, és minden porcikájából biztonság árad.

A jellegzetes, tekintélyparancsoló orr-rész meghatározó elemei az egyenes és büszke hűtőmaszk (mely az elektromos változatokon a karosszériával megegyező színű), a szoborszerű motorháztető és a fényszórók alatt elhelyezkedő LED-es nappali lámpák.

A síkokban lapított kialakítású merész profil háromszögei azonnal magukra vonják a tekintetet. Az eredmény egy kihegyezett, metsző stílusú autó, ahol az egyes karosszériaelemek megmunkálása igazi technikai bravúrnak számít. A különleges vonalak harmonikusan húzódnak egészen a csomagtérajtóig, és rendkívül egységes összképet eredményeznek.

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

A robusztus stílust erősítik a kerékjáratokat teljesen kitöltő, nagy átmérőjű (690 mm) kerekek. A 18’’ keréktárcsák betétei több szempontból is előnyösek: egyszerűbb a személyre szabás, és a súlyveszteség sem elhanyagolható (a négy keréken összesen 4 kg).

Az egyértelmű feljebb pozicionálást jelzi az elegáns Black Diamond fekete kétszínű tető, valamint a GT Line és a GT változat szitanyomatos C oszlopa.

A magas övvonaltól sportos hátsó részen a lámpákat elegáns fekete csík köti össze. A PureTech 130/155, illetve a BlueHDi 130 motorral szerelt változatok ezen kívül dupla kipufogóvéggel is büszkélkednek.

A három LED-es fénykarommal most új értelmezésben találkozunk, mely nem kevésbé kifejező. Az éjjel-nappal világító hátsó lámpák mindegyik változaton megtalálhatók, a felső kategóriás modelleken az első fényszórókban is ilyen van. Egyes országokban a fényszóróknál az összes kiviteli szinten LED-es technológiát alkalmaztak.
A hagyományos kínálaton felül a vagányabb stílus jegyében további rafinált és vérpezsdítő karosszériaszínek állnak rendelkezésre:

-    Elixir-vörös: a színes fedőlakktól még mélyebb és árnyalatgazdagabb szín,
-    Vertigo-kék: háromrétegű, extra fényes,
-    Fusion-narancs: kizárólag az új PEUGEOT 2008 SUV-on kínált metálfény.

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Vége a monotóniának! Az utastérben kiemelt figyelmet kapott a szín- és anyaghasználat: a nemes anyagok különleges árnyalatokkal kombinálódnak:

-    A rafinált műszerfaldíszítések narancs (Active kiviteli szinten) vagy kék (Allure kiviteli szinten) tamponnyomással készültek.
-    Az Allure változatot a világoskék színű modern „Urbanoïde” kárpitozásnak köszönhetően eleven, high-tech hangulat jellemzi.
-    A dinamikus GT Line változat sötétebb színvilágát adamitszínű betétek dobják fel.
-    Az előkelő, kifinomult GT és e-2008 GT változat Alcantara®, bőr és high-tech szövet anyagok kombinációját kínálja. Míg a GT változaton a fekete kárpit adamitszínű díszvarrást kapott, az e-2008 GT változaton az exkluzív Greval® szürke Alcantara® kárpitot zöld és kék öltések díszítik.
A GT Line és a GT változat esetében az érintőképernyőn nyolcféle színben választható hangulatvilágítás, mely még otthonosabbá teszi az utasteret.

EXTENDED EXPERIENCE
Sokoldalúság és kényelem


Az új CMP platformon jelenleg rekordméretűnek számító hátsó helykínálat jóvoltából az új PEUGEOT 2008 SUV különösen sokoldalú szabadidő-autó.

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

4,3 méteres hosszméretének és a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően csomagtartója is tisztes méretekkel rendelkezik (434 l – VDA V210 szabvány), függetlenül attól, hogy milyen motortípust választunk (a teljesen elektromos változatot is beleértve). A variálhatóságról a két helyzetbe állítható padló (változattól függően) gondoskodik, mely a hátsó üléspad lehajtása esetén szinte teljesen sík felületet biztosít.

A számos és sok esetben eredeti tárolóhelynek köszönhetően a mindennapi tárgyak elhelyezése sem jelenthet gondot. A hagyományos ajtózsebek és a kesztyűtartó mellett egy-egy méretes rekesz található a középső könyöklő alatt és a sebességváltó kar előtt. Ezen kívül a műszerfal alsó részében is kialakításra került egy diszkrét tároló. Ebben kapott helyet a rendkívül praktikus indukciós töltő, lenyitott fedelében pedig egy okostelefon tárolható.

Az opciós napfénytető hatalmas üvegfelületén át csak úgy ömlik a fény az utastérbe. Mivel kifelé nyílik, a hátsó utasok fejtere sem hagy kívánnivalót maga után.

Még modernebb technológia: új 3D PEUGEOT i-Cockpit®

A PEUGEOT i-Cockpit® továbbra is ugyanazokkal az alapjellemzőkkel rendelkezik, és az érzékekre kihegyezett, tökéletes ergonómiájú vezetőhelyet kínál: 

- kisméretű kormány, amelynek jobb a fogása és megkönnyíti az autó irányítását,
- könnyen elérhető és jól olvasható, nagy méretű HD érintőképernyő,
- és mostantól egy magasra helyezett innovatív 3D műszeregység.

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Az ügyfeleink körében rendkívül népszerű vezetőhelynek, mely immár több mint 5 millió Peugeot gépjárműben található meg szerte a világon, az új PEUGEOT 2008 SUV egy teljesen új értelmezését kínálja.
Az információk közvetlenül a vezető látóterében kerülnek kijelzésre. Egyes változatokon a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység holografikusan jeleníti meg őket. A kijelzések dinamikusak és animáltak: fontosságuktól és sürgősségüktől függően ugranak a vezető szeme elé, aki akár fél másodpernyi reakcióidőt is nyer ezzel. Az elsőként az új PEUGEOT 208-on bevezetett 3D PEUGEOT i-Cockpit® igazi innovációnak és a szegmensben világpremiernek számít. Minden szempontból javítja a vezetést: a hatékonyság, a leolvasás kényelme és a biztonság minden eddiginél magasabb színvonalú.

Az érintőképernyő egyes változatokon akár a 10” méretet is elérheti, vezérlése pedig a billenőkapcsolók mellett elhelyezett érintő gyorsgombokkal történik.

A precizitás mellett a másik jelszó az igényesség, hiszen a látás mellett a tapintásnak is fontos szerep jut: a műszerfalon habosított műanyaggal, az utastér többi részében pedig olyan kellemes és kifinomult anyagokkal találkozunk, mint az Alcantara® és a nappabőr®. Az ajtótáblák és a műszerfali betétek karbon hatásúak, az EAT8 sebességváltó shift and park by wire kapcsolója pedig teljes egészében elektromos, ami egyszerű és ösztönös használatot biztosít. De ha a vezető úgy dönt, a kormány alatti fülekkel manuálisan is bármikor gyorsan beavatkozhat.  

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

A teljesen elektromos vezetés izgalma

A PEUGEOT első villanymeghajtású SUV-ja varázslatosan új élményt ígér. A 100%-ban elektromos változatot a tökéletesen hangtalan és vibrációmentes működés mellett rendkívül fürge viselkedés jellemzi. További öröm, hogy a járművel a városok korlátozott forgalmú övezeteiben is szabadon közlekedhetünk.

A 100 kW (136 LE) teljesítményű motor 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékával nap mint nap, a legkülönbözőbb helyzetekben is élvezetes vezetést garantál. A nagy kapacitású (50 kWh) akkumulátor – az új WLTP szabvány alapján – akár 310 km hatótávolságot is képes biztosítani. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik.

A központi kijelzőn, illetve a PEUGEOT i-Cockpit® 3D műszeregységén közérthetően kijelzett energiafolyamatoknak köszönhetően a hajtáslánc működése könnyen átlátható.

A fékezéskor bekövetkező energiavisszanyerésnek két módja áll rendelkezésre, melyek közvetlenül a sebességváltó karról kapcsolhatók:

-    Drive („D”): hagyományos energia-visszatermelés, akárcsak egy benzines vagy egy dízel gépjármű esetében
-    Brake („B”): lassítás közvetlenül a gázpedálra hatva

Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja

Mivel a villanyhajtás nem mehet kárára az új PEUGEOT 2008 SUV egyéb tulajdonságainak, az akkumulátorok – ideális módon – a padlóban kerültek elhelyezésre. Az utastéri helykínálat és a csomagtartó-kapacitás így megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval.

A dinamikus tulajdonságoknak mint a márka egyik alapértékének az új PEUGEOT e-2008 SUV esetében is kiemelt figyelmet szenteltek. Az útfogás és a vezetési élmény így a benzines és dízelváltozatéhoz hasonló. A futómű speciális beállítást kapott, és a súlyelosztás is ideális.

Az akkumulátor töltési ideje a rendelkezésre álló berendezés teljesítményétől függ:

-    Green Up™ Legrand®  megerősített csatlakozóról (a gépkocsihoz kapott töltőkábellel) a teljes feltöltés 16 óra,
-    fali töltőegységről (WallBox) (háromfázisú kábellel = 11 kW vagy egyfázisú kábellel = 7,4 kW) a teljes töltés ideje 5h15 és 8 óra között van,
-    az akkumulátor hőszabályozásának köszönhetően a 100 kW-os utcai töltőoszlopokat is igénybe lehet venni, ezekkel 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.

A navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van. A töltés elindítása és megállítása, valamint a töltési szint ellenőrzése bármikor kezdeményezhető.

Az ideális hőkomfortról speciális berendezések gondoskodnak:

- a hajtó akkumulátor táplálta 5 kW-os fűtőellenállás, mely az utastéri gyors felfűtéséért felelős,
- egy hőszivattyú és az utastéri hőmérséklet automatikus szabályozása, ami a belső égésű motorral szerelt gépkocsikéval megegyező komfortszintet biztosít (optimális energiafogyasztás mellett),
- fűthető ülések (változattól függően),
- az érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül távolról is programozható előfűtés, melynek köszönhetően már indulás előtt felfűthető az utastér.

Az új PEUGEOT 2008 SUV elektromos változata a karosszériakialakításban nem mutat eltérést, de néhány izgalmas részlet azért finoman utal a villanyhajtásra:

-    dikroikus oroszlánembléma, mely attól függően, hogy honnan nézzük, zöld vagy kék színben csillog,
-    az első sárvédőket és a csomagtérajtót díszítő „e” felirat,
-    a karosszériával azonos színű, vízszintes osztatú elegáns hűtőmaszk,
-    exkluzív Gréval-szürke Alcantara© üléskárpit a PEUGEOT e-2008 GT változaton,
végül pedig az elektromos változatnak megfelelő speciális kijelzés a 3D műszeregységen és az érintőképernyőn.

És mivel a villanyhajtás nem csak a motorról szól, a PEUGEOT praktikus és közérthető szolgáltatások egész rendszerével segíti az ügyfelek közlekedését és a napi autóhasználatot.

Folyamatosan elérhetővé válnak az alábbi szolgáltatások:

-    Easy-Charge: könnyebb hozzáférés a különböző töltési megoldásokhoz az ügyfelek igényeihez igazított kínálattal. Otthoni vagy irodai töltőeszközök széles választéka (megerősített csatlakozó, Wallbox és Smart Wallbox fali töltőegység stb.) a villamos berendezések felmérésével és a legjobb töltési megoldás megtalálásával. A tényleges beszerelést a márka biztosítja. Ezzel párhuzamosan a Free2Move szolgáltatások keretében a márka nyilvános töltési megoldásokat is kínál. A töltőkártya Európa-szerte több mint 85 000 töltőoszlopot számláló hálózat használatát biztosítja. A töltőállomások előzetes kiválasztása a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján történik. Az online navigációs szolgáltatás pedig a kiválasztott állomáshoz irányítja a gépjárművet.

-    Easy-Move: az ügyfelek mobilitásának biztosítása. A Free2Move szolgáltatások keretében biztosított útvonaltervező eszköz hosszú utak megszervezésére is alkalmas: a legelőnyösebb útvonalat ajánlja fel a következő töltésig még megtehető távolság és az útközben fellelhető töltőoszlopok figyelembevételével. Az egyértelmű és stresszmentes navigáció érdekében az útvonal közvetlenül a gépjármű érintőképernyőjén kerül kijelzésre. A gépjármű bérleti díja egy kibővített mobilitási szolgáltatást is tartalmaz: szükség esetén az ügyfél belső égésű motorral szerelt gépkocsit is bérelhet. Egy a MyPeugeot alkalmazásban található eszköz pedig a gazdaságos vezetésre és az optimális hatótávolság biztosítására vonatkozó tanácsokkal szolgál.

-    Serenity: segítségnyújtás az ügyfeleknek az új PEUGEOT e-2008 SUV teljes életútja alatt. A PEUGEOT weboldalain új szimulátorok és digitális útvonalak segítik az elektromos autók minél jobb felfedezését. A gépkocsi finanszírozási konstrukciója a különböző szolgáltatási szerződésekre és az assistance szolgáltatásra is kiterjedhet. Az akkumulátorkapacitást igazoló okirat pedig megkönnyíti a gépjármű újraértékesítését.



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, peugeot 2008, suv, új modell
 
Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE A hatvanas éveket idézi a Fiat 500 VINTAGE Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Az új e-Golf nagysorozatú gyártásba emeli az elektromos hajtást Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka Izgalmas formavilággal érkezik a Peugeot új SUV-ja Szériagyártás előtt a Volkswagen Taigun
 
70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

2020. március 14.
A Volkswagen Haszonjárműveknél rendkívüli történelmi évfordulót ünnepelnek. A Transporter - más néven Bulli, Kombi, Volkswagen kisbusz, kisteherautó vagy mikrobusz - a világ leghosszabb gyártási időszakával büszkélkedhet. 
Részletek

70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

Az első Transporter „Type 2” néven 70 évvel ezelőtt, március 8-án gördült le a gyártósorról a Volkswagen wolfsburgi üzemében. A Bogár (Type 1) után ez volt a Volkswagen név alatt legtöbbet értékesített gépkocsi.  A mai napig több mint 13 millió darab követte a modell sorozat első legyártott Transporterét. Ennek a kultikussá vált klasszikus autónak a története hat jármű-generációra terjed ki. A világutazók ezt lakókocsiként használva járják a világot, a vállalkozások mindig úgy gondolták, hogy ez a gépkocsi megbízható társ az alkalmazottak és az áruk szállítására. És a családok is biztonságosan vezetik a Bulli-t mindennapi életükben.

Már a koncepció megjelenése is legendás, mert a Bogár mellett Európában a gazdaság fejlődése során egy nagyobb járműre is szükség volt. A Volkswagen egy kompakt haszongépjárművet gyártott, maximális helykihasználással: a boxer motort hátulra építették, a vezető messze elöl ült, és nagy volt a tér a kettő között.  Ezek a T1 - a kisteherautó első nemzedékének jellemzői, amelyet a Volkswagen mérnökei fejlesztettek ki.
 
A T1 - 1950-től 1967-ig

1949. november 11-én a Volkswagen felfedte a médiának egy kézi összeszerelésű szállító jármű, egy furgon jellegű autó prototípusát. Ami akkor még mindig hiányzott, az a név volt.  A Volkswagen már 1949-ben lépéseket tett, többek között a „Bully” név védjegyként való szabadalmi bejegyzésére.

70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

Ám ezt egy kisebb balszerencse kísérte: egy másik cég bebiztosította magának a jogokat e név használatára. Mindettől függetlenül a VW előkészületeket tett a név nyilvános felhasználására: a Volkswagenen belül Bully-ként használt nevet gyorsan Bulli-ra változtatták.  Megszületett tehát a furgon nem hivatalos neve. Ám több mint fél évszázadba telt, mire a Volkswagen Haszonjárművek márka 2007-ben véglegesen megkapta a védjegyhez fűződő szabadalmi jogokat. Ezután a sorozat minden modellje megszerezhette a hivatalos nevet, amelyet rajongói már évek óta használnak.
 
A Bulli története egy valódi időutazás.  Az 1950-es évről a ma embereinek vagy nincsenek emlékei, vagy csak kevés olyan, amelyek 70 évvel ezelőttre nyúlik vissza. A zene segít áthidalni az évtizedek közötti távolságokat.  70 évvel ezelőtt Bing Crosby volt zenei szupersztár; a "Fehér karácsony" című dala azóta is minden idők legtöbbet eladott dalának számít. A Volkswagen akkoriban csak egy induló vállalkozás volt., legújabb termékével: a Transporterrel. A motor és a sebességváltó a Bogárból származott; a karosszéria, beleértve a megerősített alaplemezt, viszont már új fejlesztés volt. A maximális hasznos teher elérte a 750 kg-ot, ami már méltó volt a „gazdasági csoda” megjelölésre. Az autóba az oldalsó ajtókon, vagy később az utas oldalon lévő opcionális tolóajtón keresztül lehet bejutni. A T1-et furgonként, ablakokkal rendelkező utasszállító járműként és nyolcüléses minibuszként indították útra.
 
70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

A még ennél is legendásabb Bulli 1951-ben jött: ez volt a „Micro Bus De Luxe” - amelyet nem hivatalosan „Samba busznak” hívtak - ez már körbefutó ablakokkal, egyedi tetőablakokkal és összecsukható napfénytetővel jelent meg a piacon. Egy évvel később megjelent a pick-up változat, az ´50-es évek kisteherautója. Ebből a sorozatból gyorsan felbukkantak a különböző karosszéria változatok is.

A Westfalia a kemping változattal járult ehhez hozzá: egy olyan modullal, amelynek köszönhetően ez a gépkocsi lett az első kompakt lakóautó. 1956-ban a termelést áthelyezték a hannoveri új üzembe, hogy jobban ki tudják elégíteni a jármű iránt folyamatosan növekvő igényeket, illetve 1957-től kezdődően már Brazíliában is gyártották. Utódja 1967-ben történt piaci megjelenéséig megközelítőleg 1,9 millióan vásárolták meg az osztott szélvédővel és jól megkülönböztető orrával rendelkező Transportert, és ezzel a gépkocsi világméretű sikerré vált.

70 évvel ezelőtt, 1950. március 8-án készült el a első Transporter a Volkswagen wolfsburgi üzemében

Kulcsszavak: évforduló, T1, Transporter, volkswagen
 
A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt Az új ID. platform – Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter A Crafter a 2013-as „Zöld Kisteherautó” és a legmegbízhatóbb transzporter A Toyota védi világelsőségét A Toyota védi világelsőségét
 
Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói

Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói

2020. március 14.
A Toyota fejlett kutatási intézete számos részterület elismert szakértőivel szorosan együttműködve dolgozta ki azt az automatizált térképalkotó rendszert, amelynek működőképességét a közelmúltban több projekt keretében is sikeresen igazolták.
Részletek

 Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói

Ahhoz, hogy közlekedni tudjunk valahol – akár gyalog, akár járművel –, pontosan ismernünk kell környezetünket. Az ember érzékszerveire és korábbi tapasztalataira támaszkodva akár ismeretlen helyen is feltalálhatja magát több-kevesebb sikerrel.

A számítógép által irányított járművek azonban nem rendelkeznek rutinnal, ismeretlen helyen (legalábbis a tudomány jelenlegi állása szerint) nem tudnak „rögtönözni”, így ahhoz, hogy hatékonyan, balesetmentesen navigálhassanak a forgalomban, hajszálpontosan ismerniük kell mindent, amit csak a szenzoraikkal észlelnek.

Ez pedig csak úgy lehetséges, ha megtanítjuk nekik, méghozzá olyan, rendkívüli pontosságú navigációs térképek létrehozásával, amelyek a sávok vonalvezetését, a járdaszegély ívét, de még a táblák és közlekedési lámpák pontos pozícióját is tartalmazzák. Ez azonban hatalmas adatmennyiséget jelent, aminek a begyűjtése és feldolgozása, valamint folyamatos karbantartása a hagyományos módszerekkel túlságosan hosszú időt vesz igénybe.

A Toyota autonóm vezérlő szoftverek fejlesztésével foglalkozó kutató vállalata, a Toyota Research Institute-Advanced Development, Inc. (TRI-AD) azonban két olyan módszert is kidolgozott, amelyek felgyorsíthatják a folyamatot.

 Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói

Az egyik eljárás során a normál személygépkocsikba beszerelt, vezetőtámogató funkciókat kiszolgáló kamerák felvételei, valamint műholdas képek alapján állítják össze a nagyfelbontású térképeket – a módszer előnye, hogy nem igényli külön térképészeti felmérő járművek használatát, az adatokat a forgalomban részt vevő autósok továbbítják a kutatóknak, egyfajta közösségi hozzájárulás (crowdsourcing) formájában.

A másik technológia a TRI-AD automatizált térképkészítő platformjának (AMP) alkalmazása, amely más vállalatok térkép adatbázisainak gyors és hatékony feldolgozásában játszhat kulcsszerepet. Mindkét eljárástól azt várják a kutatók, hogy segítségükkel lerövidíthetők lesznek a frissítési késedelmek, felgyorsítható az új területek feltérképezése, illetve csökkenthetők a térképek létrehozásának és karbantartásának költségei.

A Toyota a földi és légi információs infrastruktúrák szakértőjével, a Maxar Technologies vállalattal, valamint az NTT DATA Corporation japán informatikai vállalattal együttműködve valósították meg a civil műholdakon keresztül elérhető legjobb felbontású képanyag HD térképekké konvertálását: a Toyota fejlett szoftvere képes volt a felvételeken azonosítani és eltávolítani az olyan redundáns részleteket, mint a járművek és árnyékok, illetve korrigálni az épületek által kitakart területeket. Eddig Tokió 23 kerületét, valamint a világ hat nagyvárosát - többek között Detroit, London, Szöul, San Francisco - térképezték fel 25 centiméteres pontossággal – ez kétszer olyan precíz, mint az autonóm mobilitási rendszerek működéséhez szükséges felbontás.


 Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói

Egy ezzel párhuzamos együttműködésben a TRI-AD szoftverével és a Denso szenzoraival frissítették a Tom-Tom alsóbb rendű utakra vonatkozó, felhő alapú adatbázisát, míg a kísérletsorozat egy másik ágában a HERE helymeghatározó technológiai szolgáltató programját használták arra, hogy a TRI-AD autói által rögzített térképadatok lokációs pontatlanságait korrigálják.

Ennek köszönhetően a technológia kizárólag járműszenzorokból gyűjtött adatok alapján is képes sávpontosságú, nagyfelbontású térképeket összeállítani, amelyet középtávon a Toyota modelljei is használni fognak.

Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, toyota
 
A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet Közös, mesterséges intelligenciával kapcsolatos, fejlesztésekbe kezd a Honda és a Boston University Közös, mesterséges intelligenciával kapcsolatos, fejlesztésekbe kezd a Honda és a Boston University Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Járműautomatizálási fejlesztések támogatásába ruház be a Toyota Járműautomatizálási fejlesztések támogatásába ruház be a Toyota A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött A Suzuki és a Toyota partneri megállapodást kötött
 
Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

2020. március 11.
A jövőbe mutató formanyelv és a hosszú távon fenntartható vezetési élmény úttörőjeként ismert modellpáros sorozatgyártása a végéhez közeledik. A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster a világ legsikeresebb hálózatról tölthető sportautójaként vonul be a történelembe.
Részletek

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A BMW legendás sportautóit őrző „Hírességek csarnoka” újabb modellel bővül: hat éven át tartó piaci pályafutása után a BMW i8 sorozatgyártása véget ér. A BMW i8 Coupé  és a BMW i8 Roadster örökre a müncheni központú vállalatcsoport történetének egyik meghatározó mérföldköve marad. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt duó sikertörténete a jövőbe mutató formanyelv és az úttörő technológia egyedülálló szimbiózisaként kezdődött, amely a vezetés sportautós élményét hosszú távon fenntartható módon váltotta valóra és egy csapásra a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók menetdinamikai etalonjává érett. A BMW i8 a vállalatcsoport újabbnál újabb hálózatról tölthető modelljeinek is utat mutatott, mialatt forradalmi technológiája rövid idő alatt a világ legsikeresebb hálózatról tölthető sportautójává emelte. A modellpárosból 2014 óta több mint 20 000 darab talált gazdára világszerte, amellyel mindegyik riválisánál jobb értékesítési eredményt mutatott fel kategóriájában.

A BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautót a személyes mobilitás felettébb csábító jövőképeként mutatta be a BMW a 2009-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A modell a márka által fémjelzett vezetési élmény, a magával ragadó formanyelv és az iránymutató technológia egységének ígéretét hordozta. Sirályszárnyas ajtóival, a BMW hamisítatlan stílusjegyeinek újraértelmezésével, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájával és hatékony összkerékhajtásával a 2+2 üléses sportautó-koncepció elsöprő visszhangot.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

Látomásból stílusikon, győztesből Látomásból stílusikon, győztesből Látomásból stílusikon, győztesből: a  BMW i8 sikertörténete i8 sikertörténete i8 sikertörténete i8 sikertörténete i8 sikertörténete i8 sikertörténete i8 sikertörténete keltett a vezetés szerelmeseinek körében, majd a BMW i divízió megalakulásáról, a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautó főbb elemeinek tömegtermeléséről és a vezetési élmény új korszakának eljöveteléről szóló hírek bejelentésével a BMW Group több millió új rajongót szerzett.

Az elektromos mobilitás térnyerését ösztönző vállalati stratégia első lépése

A BMW i8 2013-ban ünnepelte világpremierjét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt oldalán. A kettős premier a BMW Group új, jövőbe mutató vállalati stratégiájának indulását jelezte, amely mentén a müncheni központú vállalatcsoport idő előtt a hosszú távon fenntartható vezetési élmény népszerűsítését vállalta. Ma a BMW Group a hálózatról tölthető prémium autók mezőnyében is a világ egyik vezető autógyártójának számít. A tisztán elektromos meghajtású BMW i3, BMW i3s  és MINI Cooper SE  mellett a vállalatcsoport plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai mindegyik szegmensben elérhetők az ügyfelek számára, a kompakt kategóriától kezdve, a közép-méretosztályon és a BMW X modellcsaládon át, egészen a sportautók és a luxusautók kategóriájáig. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A BMW i8 az első pillanattól kezdve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia innovációira épülő vezetési élmény úttörője volt. És ez közel sem csupán a 2014-ben elrajtolt FIA Formula E hivatalos biztonsági autójaként betöltött szerepet jelenti, hiszen a BMW i8 a világ első olyan sportautójaként érkezett meg az utakra, amelyet már a legelső skiccektől kezdve a fenntarthatóság mentén terveztek meg a mérnökök. A BMW i divízió szakemberei mind a járműszerkezet, mind a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia terén új ösvényeken indultak el.

A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella és az alumíniumból készült padlólemez egyesítése legalább annyira forradalmi megoldásnak számított, mint a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése. A 2+2 üléses karosszériakoncepció, az aerodinamikailag optimalizált formanyelv, az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés és az innovatív hajtáslánc egytől egyig a menetdinamika és a hatékonyság közötti kezdeti ellentmondás feloldását célozta. Eme innovatív megközelítésnek köszönhetően a BMW i8 egy csúcskategóriás sportautó vezetési élményével kecsegtet, egy kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztását ígérve.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a lehető legdinamikusabb menetteljesítmény és a két erőforrás lehető leghatékonyabb együttműködése mentén tervezték meg a mérnökök. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első kerekeket hajtja. A végeredmény egy hibrid-specifikus összkerékhajtás, amely nem csupán a tapadást, de az agilitást és a menetstabilitást is jelentős mértékben fokozza.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

Ezzel és az elektromos motor 250 Nm csúcs forgatónyomatékával – amely azonnal, már álló helyzetből is teljes mértékben a vezető rendelkezésére áll – a BMW i8 tisztán elektromos meghajtással, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül is képes sportautós menetteljesítményre. A BMW i8 egészen 120 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást, a két erőforrás együttes forgatónyomatéka pedig a nagyteljesítményű sportautók lélegzetelállító menetdinamikáját szabadítja az aszfaltra.

A menetdinamikát és a hajtáslánc-technológia hatékonyságát a BMW i divízió által kifejlesztett LifeDrive járműstruktúra hivatott még tovább fokozni. A BMW i8 modellpárosát már a legelső skiccektől kezdve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia szempontjai szerint álmodták meg a készítők, a karosszéria vázát és a hajtáslánc elemeit így egy harmonikus egységként tervezték meg – nagyban elősegítve ezzel a BMW i8 vérbeli sportautós karakterét. Az utascella szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP), a padlólemez pedig alumíniumból készült, a BMW i8 saját tömege így a két erőforrással, a vezérlőelektronikával, a futómű-technológiával, a merevítésekkel és a karosszéria gyűrődési zónáival együtt sem haladja meg az 1 500 kilogrammot. Az első és a hátsó tengely közötti terhelés-elosztás ellenben tökéletes, 50:50 arányban érvényesül. Annak köszönhetően pedig, hogy a tisztán elektromos meghajtás energiáját tároló nagyfeszültségű akkumulátor mélyen a padlólemezbe került, a duó súlypontja is extrém alacsony lett.

Innovációs iránymutató a BMW eDrive hajtáslánc-technológián is túl

Ikonikus sportautóként a BMW i8 úttörő funkciói már az első pillanattól kezdve messze túlmutattak a BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációin. A szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) átfogó alkalmazása és a látványos légellenállás-csökkentő megoldások nem csupán az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, de az aerodinamika terén is új mércét állítottak. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó vadonatúj, innovatív tömegtermelési megoldásokat vezetett be az autóiparban, amely mentén a BMW Group a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) megmunkálása és tömegtermelése terén is piacvezetővé lépett elő.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A rendkívül könnyű, csúcstechnológiás anyag kapcsán a BMW i divízió széleskörű szakmai tapasztalatokra tett szert, amelynek köszönhetően a BMW Group ma már számos modellsorozatában professzionális keretek között alkalmazza a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP), a prémium autógyártó-vállalatok közül egyedüliként.

A BMW i8 progresszív karakterét már az extrovertált, aerodinamikailag végletekig optimalizált karosszéria is első ránézésre egyértelműsíti. Sportautós arányai és sirályszárnyas ajtói még hat évvel a világpremier után is magával ragadják a tekinteteket. A lapos frontrész, a szinte teljesen zárt hűtőrács-pár, az első lökhárító légbevezető nyílásai, az alvázborítás, az extrém küszöb-kiképzések, a karosszéria oldalának Stream Flow névre keresztelt vonalvezetése, valamint a hátsó lámpák és a tetőív között kialakított egyedülálló légcsatorna is kivétel nélkül a jármű körüli légáramlat optimalizálását szolgálja. A különleges formanyelvi megoldások nem csupán iránymutató légellenállási együtthatóhoz (0,26), de rendkívül kedvező aerodinamikai egyensúlyhoz is vezettek. A tervezőmérnökök olyan karosszériát alkottak, amely a légellenállás és a felhajtóerő optimalizálása mellett, kiegészítő légterelő elemek nélkül fokozza a menetdinamikát és a biztonságot.

A BMW i8 utasterének anyaghasználatát ugyancsak a hosszú távú fenntarthatóság jellemzi. Az ülések és a műszerfal bőrözését cserzett olajlevél-kivonattal finomították, a szövetkárpit alapanyaga pedig újrahasznosított műanyagokból kinyert poliészter-granulátumból származik.

A BMW i modelleket övező fenntarthatóság a tervezési fázistól kezdve, a felhasználáson és alkalmazáson át, egészen az újrahasznosításig terjed, lefedve így a jövőbe mutató autók teljes életciklusát.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A BMW i8 esetében nem csupán a modellben alkalmazott újrahasznosított műanyagok száma kimagasló, de a padlólemezhez felhasznált alumínium nagy része is újrahasznosításból vagy megújuló energia kiaknázásával származik. Sőt mi több, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster tömegtermeléséhez felhasznált energiát a BMW lipcsei gyárában szélerőművek állítják elő, az egyesült államokbeli Moses Lake szénszál-előállító üzemének energiaellátásáról pedig 100 százalékban vízenergia gondoskodik.

Piaci bevezetésekor a BMW i8 volt a világ első olyan sorozatgyártásban kínált modellje, amelyet az innovatív lézerfény-technológiás első fényszórókkal szereltek. A BMW i8 világpremierje után a technológiát a BMW 7-es sorozat, majd később számos másik modellsorozat is megörökölte. A BMW Laserlight lézerfény-technológia kivételesen nagy, a távolsági fény esetében akár 600 méteres megvilágítási tartomány garantál. A fényforrás energiaszükséglete ugyanakkor kifejezetten alacsony, még a híresen hatékony LED-technológiás megoldásokhoz képest is.

A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája a belsőégésű erőforrások új generációját is elhozta a jelenbe. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó háromhengeres benzinmotort elsőként a BMW i8 modellbe építették be a mérnökök. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú egységet rendkívül kompakt beépíthetőség és kifejezetten magas teljesítményszint jellemzi: a literenkénti 113 kW / 154 lóerő maximális teljesítmény új rekordot hozott a BMW sorozatgyártásban kínált modelltörténetébe.

A hosszú távon fenntartható vezetési élmény minden korábbinál intenzívebb formája: a BMW i8 Roadster

A BMW i8 Roadster világpremierjével 2017 őszén új szintre lépett a vezetés hosszú távon fenntartható élménye. A kétüléses újdonság a progresszív sportautó vérpezsdítő élményének nyitott tetős változatát keltette életre, a tisztán elektromos meghajtás változatlan lehetősége mentén.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A BMW i8 Roadster megjelenésével a BMW i8 Coupé plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának maximális teljesítményét is tovább fokozták a mérnökök. A nagyfeszültségű akkumulátor tárolókapacitása 20 amperórától 34 amperórára nőtt, 11,6 kilowattóra bruttó energiateljesítmény mellett. A tovább optimalizált akkumulátorcella-technológia azt is lehetővé tette, hogy a tervezők 9 kW-tal / 12 lóerővel 105 kW-ra / 143 lóerőre növeljék az elektromos motor maximális teljesítményét, a két erőforrás maximális rendszerteljesítménye így 275 kW / 374 lóerő lett. A BMW i8 Coupé 4,4 másodperc alatt, a BMW i8 Roadster pedig 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességük egyaránt 250 km/óra. A nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság a BMW i8 Coupé esetében 55 kilométer, a BMW i8 Roadster esetében pedig 53 kilométer.

A roadster vászonteteje innovatív gyártási eljárással készül: a tetőmozgató mechanika egyes alumínium alkatrészeit most először háromdimenziós nyomtatással állítják elő. A forradalmi technológia, amelyet a BMW Group a BMW i8 Roadster esetében alkalmazott először tömegtermelésben, olyan aprólékos geometriai formák legyártását teszi lehetővé, amelyek hagyományos tömegtermelési eljárással elképzelhetetlenek lennének, miközben a saját tömeg és az alkatrészmerevség tökéletes egyensúlyát garantálja. A BMW i divízió által felhalmozott szaktudásnak köszönhetően egyre több modellsorozat egyre több alkatrésze készülhet eme additív gyártási eljárással.

Született győztes az első pillanattól: a BMW i8 koncepcióját, formanyelvét, technológiáját, fenntarthatóságát és vezetési élményét díjak, elismerések és kitüntetések sokasága igazolja

Legyen szó akár utcai megjelenésől, autóipari szakértők véleményéről vagy olvasói szavazásról, a BMW i8 időről időre lenyűgözte a rajongókat és a szakma nagyjait. 2015 és 2019 között a progresszív sportautó plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája sorozatban öt alkalommal diadalmaskodott a világhírű „Engine of the Year Award” legalább egy kategóriájában.

Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete

A modell koncepcióját és technológiáját az Auto Zeitung német autós szakmagazin az „Auto Trophy” és a „Green Mobility Trophy” díjakkal, az auto, motor und sport német autós szakmagazin az „International Paul Pietsch Award” kitüntetéssel, az auto, motor und sport és a CHIP számítástechnikai magazin pedig a közösen életre hívott „Car Connectivity Award” díjjal ismerte el. A BMW i8 mindezeken felül a „World Green Car” trófeát és az „All-Wheel Drive Car of the Year” díjat is elnyerte.

A brit Top Gear szakmagazin a BMW i8 plug-in hibrid sportautót választotta az év autójának, ahogyan a „UK Car of the Year” szakmai zsűrije is. Az Auto Test és az Ökotrend a modellt az „Auto Test winner in green” elismeréssel illette, a prémium minőség és az egyedülálló formanyelv kettősét pedig olyan nívós kitüntetések igazolják, mint például az „iF Design Award” és a „red dot Award”.

A luxus és az exkluzivitás új dimenziója

Progresszív, exkluzív karakterével a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster egyaránt a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben véghezvitt modellfejlesztéseinek meghatározó mérföldköve. Az innovatív páros a vezetés hamisítatlan élményét élteti, akárcsak a BMW 7-es sorozat luxuslimuzinjai, a valaha készült legnagyobb Sports Activity Vehicle modellként debütált BMW X7 és a BMW 8-as sorozat sportautói is. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportautók prémium karakterének új dimenzióját a BMW i8 számára kifejlesztett „BMW i Pure Impulse Experience” testesíti meg: az autóiparban egyedülálló ügyfélkapcsolati program zártkörű meghívásokkal, exkluzív beszélgetésekkel és fejedelmi kulináris, illetve utazási lehetőségekkel varázsolja el a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb ügyfélkörét.

Az egyediség új szintjét önálló stílusjegyekkel felvértezett, exkluzív limitált szériák jelentik: 2016 elején a BMW i8 Protonic Red Edition, 2017-ben pedig a BMW i8 Protonic Frozen Black Edition és a BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition ünnepelte világpremierjét, mindössze 100 darabban legyártott különkiadásokként.

A plug-in hibrid sportautó-legenda, amely örök mérföldkőként írta be magát a BMW Group sikertörténetébe
A BMW lipcsei gyárában ezekben a napokban készül el a BMW i8 Ultimate Sophisto Edition limitált szériájának 200 példánya. 2019 decemberében a különkiadás első képviselője a plug-in hibrid sportautó-legenda tömegtermelésben kínált húszezredik modelljeként gurult le a gyártósorról. Ezzel a volumennel a BMW i8 messze megelőzte a legtöbb legendás BMW sportmodellt: a BMW Group sikertörténetének másik mérföldköveként a BMW

M1 mindössze 399 darabban, a BMW Z8 roadster pedig csupán mintegy 5 000 példányban látott napvilágot.

A hálózatról tölthető sportautók globális mezőnyében a BMW i8 évekig több mint 50 százalékos piaci részesedést élvezett, iránymutató pozícióját pedig 2020 áprilisáig fenntartja. A legkelendőbb plug-in hibrid sportautó ezt követően véglegesen elnyeri azt a címet, amellyel az Auto Bild Klassik német autós szakmagazin olvasói már a piaci premierjét követő hónapokban illették: „a jövő klasszikusa”.

Kulcsszavak: bmw, i8, sportautó
 
A luxus új dimenziója: az új BMW X7 A luxus új dimenziója: az új BMW X7 Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői Látomásból stílusikon, győztesből legenda: a BMW i8 sikertörténete Szövetkezne a Tesla és a BMW A BMW Group elektromos teherautót állít munkába A BMW Group elektromos teherautót állít munkába Négyszeres győzelmet aratott a BMW a világ egyik legnívósabb olvasói szavazásán Négyszeres győzelmet aratott a BMW a világ egyik legnívósabb olvasói szavazásán
 
Már csak kilenc hónap van hátra: hamarosan indul az új „Extreme E” versenysorozat

Már csak kilenc hónap van hátra: hamarosan indul az új „Extreme E” versenysorozat

2020. március 11.
Hogy repül az idő… 2021 januárjában indul a látványos új off-road versenysorozat, az „Extreme E”, amely a professzionális autósportot elektromos SUV-okkal viszi el a föld legtávolabbi sarkaiba. A sorozat alapító partnere és exkluzív gumiabroncs-beszállítója a Continental.
Részletek

Már csak kilenc hónap van hátra: hamarosan indul az új „Extreme E” versenysorozat

Már több mint egy év telt el azóta, hogy az együttműködést hivatalosan bejelentették. A résztvevőknek még kilenc hónapjuk van arra, hogy az első versenyig megbirkózzanak a rendkívüli kihívásokkal, ez természetesen nagy nyomást gyakorol a fejlesztőkre és a tesztsofőrökre egyaránt. „Mire hivatalosan bemutatták a rendezvénynaptárt, az összes érdeklődő felismerte, hogy egy teljesen új és egyedi projekt részesei vagyunk” - mondja Sandra Roslan, aki az Extreme E projektfelelőse a Continentalnál. „A menetrend nagyon szoros, az előre nem látott késedelmeket szinte lehetetlen lesz behozni.”

Jövő január 22-én rajtol az Óceáni-szakasz, amely egy UNESCO világörökségi helyszín és az Atlanti-óceán között zajlik. Szenegál fővárosától, Dakartól nem messze, a Lac Rose-tó partján indul a versenysorozat, amely a szervezők reménye szerint az autósportot a klímavédelem nagykövetévé teszi. A veszélyeztetett élőhelyek közelében lévő útvonalak kiválasztásával az Extreme E autóverseny-sorozat világszerte fel szeretné hívni a figyelmet az éghajlatváltozásra az autósport rajongói, valamint a kiválasztott helyszínek politikusai, lakosai és hatóságai körében, egyben arra ösztönözni őket, hogy fokozottan figyeljenek, és tegyenek intézkedéseket a globális felmelegedés 1,5 Celsius fokon belül tartása érdekében.

„Ezután indulnak be igazán a dolgok” - mondja Sandra Roslan - „2021 márciusában a szaúd-arábiai sivatagban folytatjuk, majd májusban a Himalájában versenyzünk. Az abroncsoknak nem csak egy teljesen új járművön kell kifogástalanul teljesíteniük, hanem extrém útvonalakon, egymástól merőben eltérő éghajlati körülmények között is.”

Már csak kilenc hónap van hátra: hamarosan indul az új „Extreme E” versenysorozat

Ha figyelembe vesszük, hogy egy hagyományos autóhoz való új gumiabroncs kifejlesztése általában három-négy évig tart, hamar beláthatjuk, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a Continental gumiabroncs-fejlesztőinek. „Az ODYSSEY 21 rendkívül különleges jármű, amely hosszában, szélességében és súlyában nagyjából hasonlít egy hagyományos SUV-hoz, de 550 lóerőnek megfelelő elektromos teljesítményével háromszor akkora nyomatékra képes, mint egy Formula E Gen 2 jármű” - mondja Sandra Roslan. A tavaly október óta tartó intenzív tesztelési fázis során a Continental olyan emberekre támaszkodik, mint Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

A svéd autóversenyző sikeresen szerepelt a Skandináv Túraautó Bajnokságon, sőt, eddig ő az első és egyetlen nő, aki versenyeket tudott nyerni a sorozatban. A tesztjárművek egy, a sikeres Continental CrossContact sorozaton alapuló, egyedi kivitelezésű modellt használnak. „Jelenleg elmondhatjuk, hogy az autó és az abroncsok összhangban vannak” - mondja a Continental projektmenedzsere. Mostantól az első verseny kezdetéig már csak a profil különféle szélsőséges kihívásokhoz való lehető legjobb igazítása van napirenden. A ContiPressureCheck technológia segítségével az olyan abroncsadatok, mint a guminyomás vagy -hőmérséklet is láthatóvá válik a sofőrök számára a vezetőfülke kijelzőjén a versenyek alatt.

A járműveket augusztusban kapják meg a csapatok. Addig még viszont számos további tesztmenetet hajt végre a Continental és Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Az Extreme E-t a Formula E-vel együttműködésben rendezik meg. 2021-től a Continental lesz az Extreme E autóverseny-sorozat prémium támogatója. A technológiai vállalat látja majd el a nagy igénybevételhez alkalmazkodó különböző gumiabronccsal az összes, a versenyben résztvevő járművet. A rendező Formula E Holdings Ltd. tíz csapatra számít a sorozat első évadjában.

Már csak kilenc hónap van hátra: hamarosan indul az új „Extreme E” versenysorozat
Kulcsszavak: continental, verseny
 
Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon Újabb kísérlet energia-hatékonysági rekordok felállítására a Shell Eco-marathonon Óriáskerék és hordozórakéta-szállító a Continental teherabroncsain Óriáskerék és hordozórakéta-szállító a Continental teherabroncsain Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket A Magyar csapatok már Rotterdamban várják a versenyt A Magyar csapatok már Rotterdamban várják a versenyt Az új Maserati Quattroporte Continental gumiabroncsokon hagyja el a gyár területét Az új Maserati Quattroporte Continental gumiabroncsokon hagyja el a gyár területét
 
Városi kisautóval a világ tetejére

Városi kisautóval a világ tetejére

2020. március 11.
A világ legismertebb autós TV-műsora, a Top Gear különleges karácsonyi ajándékkal kedveskedett nézőinek: extrém expedícióra küldtek városi kisautókat. A kaland legsportosabb résztvevője, a Peugeot 106 Rallye derekasan helytállt Nepál úttalan útjain, pedig a tesztelők az utolsó csavarig nyúzták.
Részletek

Városi kisautóval a világ tetejére

A brit Top Gear jóval több egyszerű autós műsornál: a XXI. századi popkultúra egyik legsikeresebb és legnépszerűbb terméke, amely részben tükrözi, részben formálja a társadalmat és a közízlést, olykor az igényesség, máskor a felelőtlenség terén teremtve új mércét. A program 2007 és 2014 között hét alkalommal vállalkozott különleges kihívásokra, amelyekben a műsorvezetőknek eszement, de valójában ember és gép számára egyaránt nagyon komoly erőpróbát jelentő feladatokat kellett teljesíteniük.

Amióta a brit autós újságírás egyik leghitelesebb alakja, Chris Harris vette át a szenior műsorvezető szerepét, most először szerveztek újra ilyen kihívást, méghozzá a legszebb hagyományok szellemében. A feladat értelmében fillérekből beszerzett városi járművekkel (két koros kisautóval és a „fapados” jelzőnek új értelmet adó, nepáli gyártású terepjáróval) indultak el Katmanduból a 660 kilométerre, 3840 méteres tengerszint feletti magasságon fekvő tiltott városba, Lo Manthangba.

A világ egyik legelszigeteltebb települése ez, ahová 1992 előtt turisták sem tehették be a lábukat. Az esélyeket tovább rontotta, hogy Chris Harris két társa csupán úrvezetői gyakorlattal rendelkezett az expedíció előtt. A sors (és a producerek) fintora, hogy az autóversenyző Chris Harris a trió leggyengébb, leglassabb autóját kapta meg, holott sokkal testhezállóbb választás lett volna számára az a Peugeot 106 Rallye S1, amellyel kollégája, az ismert televíziós személyiség Paddy McGuinness érkezett meg Nepálba. Eközben harmadik társuk, Andrew Flintoff egykori élsportoló és izomkolosszus a helyi gyártású monstrum, a Hulas Mustang szervokormány nélküli volánjával és minden kapcsolás ellen tiltakozó sebességváltójával birkózott sikeresen.

Városi kisautóval a világ tetejére

A térség egyik leggyorsabban növekvő nagyvárosi települése, a mintegy 2,5 millió embernek otthont adó Katmandu elviselhetetlenül zsúfolt útjain még gyakorlatlan kézben is kiváló választásnak bizonyult a könnyű és mozgékony, hatékony fékekkel szerelt Peugeot. Habár a forgatás idején már betöltötte a huszonhetedik születésnapját, közepesnél nem rosszabb minőségű útfelületen a 106-os „úgy viselkedett, mint új korában” – állapította meg megdöbbent sofőrje. Alacsony hasmagassága és feszes rugózása ugyanakkor nem tette a földutak barátjává – bár amint később kiderült, megfelelően őrült vezetési stílussal akár egy vízesésen is képes volt átkelni az autó.

Az is hamar kiderült ugyanakkor, hogy a legnagyobb fenyegetést nem a rossz minőségű utak, és nem is az aszfalttól centiméterekre tátongó szakadékok jelentik, hanem a többi autós. A helybeliek halált megvető bátorságáról (vagy nem kisebb mértékű ostobaságáról) tanúskodó előzések ellen viszonylagos védelmet nyújtottak a Peugeot apró méretei. A francia városi sportoló végül mégsem itt, hanem a túra második napján, Pokhara városát elhagyva szerezte első harci sérülését.

A jelek szerint Nepálban az útépítés hiánya nem akadályozhatja a közlekedést. Raliautó lévén ugyan otthonosan kelt át a legyalult, murvával felszórt útpálya eső áztatta, teherautók gyűrte mikro-röghegységein, ám a nap végén versenyautókhoz mérhető károkat is szenvedett el: egy kátyú leszakította a jobb első stabilizátort. Ekkor jött kapóra a minimális önsúly: néhány falubeli segítségével oldalára billentették az autót, és eltávolították a megsérült elemet. Mi sem jellemzőbb a robusztus, feszes, mégis kényelmes futómű zseniális sokoldalúságára, mint hogy a puszta kézzel végrehajtott műtét után egyszerűen talpra borították az autót, és az haladt tovább.

Városi kisautóval a világ tetejére

A harmadik napon nem várt segítséget kapott a Peugeot 106 és két útitársa: még mielőtt megérkeztek volna a Katmandutól 350 kilométerre fekvő Jomsom városába (igen, a napi átlag alig haladta meg a 100 kilométert, miközben szereplőink napkeltétől napnyugtáig autóztak), egy apró faluban megáldotta az autókat a kézművesek hindu istenének, Visvakarmának egy papja. Színes festékek, szalagok és kókusztej hozott jó szerencsét a flottának – már amennyiben szerencsének mondható, hogy a faluból kivezető földúton (majd később egy háborgó folyó gázlójánál) csak elakadt, nem pedig megfeneklett a Peugeot.

A továbbiakban a szélsőségekről szólt az utazás: a 106 Rallye vagy vontatókötél végén (rosszabb esetben a Hulas első lökhárítójának a hegyére tűzve – egy ilyen epizódnak később a Peugeot hátsószélvédője látta kárát) haladt, vagy önfeledten szárnyalt, felidézve azoknak a rali versenyautóknak a diadalmas hangulatát és érces hangzását, amelyek megszületéséhez annak idején homologizációs modellként ő is hozzájárult. És amire senki nem számított: egy extra kihívás keretében a Himalája völgyeiben telekocsi-szolgálatra fogták a kis Peugeot-t.

Derék ingázó autóként piaci kofákat szállíthatott fel a világ egyik legmagasabb (tengerszint feletti 3800 méteren) fekvő szentélyéhez, a Muktinath-hoz. Itt 108 csapon keresztül folyik egy hegyi vízesés jéghideg vize, hogy megáldja azokat, akik az összes vízsugárban hajlandók megmosni testüket.

Városi kisautóval a világ tetejére

Habár a Peugeot 106 végül kihagyta a jeges zuhanyt, a hely szelleme felvillanyozta a kis sportautót. A maga idejében igazán modernnek számító, teljesen alumíniumépítésű motor még itt, a ritka levegőn sem mutatta a gyengeség jeleit. Sőt, miután az utasok egyike, egy szent férfi egy körre kölcsönvette a könnyen kezelhető autót, az még egy rögtönzött hegyi felfutó versenyen is helyt állt – ekkor már eredeti pilótájával.

A legnagyobb kihívást azonban az utolsó néhány kilométer tartogatta a csapat számára. A Peugeot 106 Rallye S1 a kavicsos utakon dinamizmusával, az életveszélyesen leszűkülő hegyi szakaszokon kompakt méreteivel és tökéletes manőverezhetőségével igazolta, hogy jó választás volt. A legfontosabbnak azonban megbízhatósága és tartóssága bizonyult az öt nap alatt teljesített út során, így végül üzemképesen és (néhány karosszériaelemtől eltekintve) hiánytalanul ért be a kitűzött célba.  Miután civil életében több mint negyedmillió kilométeren át szállította gazdáit, földi pályafutásának végén teljesítette a világ egyik legkeményebb autós kihívását.

És hogy most milyen állapotban van? A dél-angliai Beaulieu városában működő nemzeti automobil múzeum látogatói február 15 és 23 között szemügyre vehették a Nepál porát még mindig magán viselő Peugeot-t. Utána pedig valószínűleg a gyár saját múzeumába kerül, mint a kisautó, amely nem ismert lehetetlent.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 106, Top Gear
 
Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot Spanyolországi tesztekkel folytatja autonóm mobilitási programját a Peugeot Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Dakar – két versenynap, két Peugeot 2008 DKR szakaszgyőzelem Városi kisautóval a világ tetejére Jazzy Street – Vasárnap reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben!
 
A Wizz Air szünetelteti olaszországi és izraeli járatait

A Wizz Air szünetelteti olaszországi és izraeli járatait

2020. március 11.
A koronavírus miatt a Wizz Air és a Ryanair is szünetelteti olaszországi járatait, a Wizz Air az izraeli járatokat is felfüggesztette.
Részletek

A Wizz Air szünetelteti olaszországi és izraeli járatait

A Wizz Air keddi közleménye szerint keddtől április 3-ig nem repülnek gépeik Algheróba, Bariba, Bolognába, Cataniába, Milánóba, Nápolyba, Pisába, Rómába, Torinóba, Velencébe, Trevisóba és Veronába.

A Wizz Air bejelentette továbbá azt is, hogy március 12-től március 23-ig szünetelteti az összes tel-avivi és eilati járatát is az izraeli hatóságok által a koronavírus terjedésének megfékezésének érdekében az összes érkező utas számára kötelezően elrendelt 14 napos karantén miatt.

A légitársaság az érintett járatokra foglalással rendelkező utasokat a lehető legkorábbi időpontban automatikusan tájékoztatja.

A jegyüket a wizzair.com honlapon és a légitársaság mobilalkalmazásában megvásárló utasok e-mailes értesítést kapnak, amelyben választhatnak a viteldíj teljes összegének visszatérítése vagy jóváírása között a WIZZ számlán, amikor 120 százalékon számolják el. 

A légitársaság csak azokat az utasokat tudja értesíteni, akik a wizzair.com honlapon, vagy a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglalták le jegyüket, ezért kérik, hogy azok az utasok, akik utazási irodán, vagy online utazási irodán keresztül vásárolták jegyüket, lépjenek kapcsolatba azzal az utazási irodával, ahol a jegyüket megvásárolták, hogy tájékozódjanak a lehetőségeikről" hangsúlyozták.

A Budapest Airport facebook oldalán közölte, hogy a Ryanair sem közlekedteti járatait Bariba, Cagliariba, Cataniába, Milánóba, Nápolyba, Palermóba, Pisába, Rómába és Trevisóba sem.

A Wizz Air szünetelteti olaszországi és izraeli járatait
Kulcsszavak: légi közlekedés, légitársaság, wizz air
 
Számos új járat indul a budapesti repülőtérről Számos új járat indul a budapesti repülőtérről Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek Túlfutott a leszállópályán és három darabra tört egy repülőgép Isztambulban, sokan megsérültek Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma Kissé csökkent csak tavaly a Budapest Airport utasforgalma A WizzAir debreceni járatainak százezredik utasát köszöntötték A WizzAir debreceni járatainak százezredik utasát köszöntötték Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt" Valamennyi német légitársaságnál bevezetik a "két személy szabályt"
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 41 - 50