Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 41 - 50
Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

2019. május 30.
Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát - értesült az M1 aktuális csatorna.A tudósító azt mondta: a roncs a Margit híd pillérétől három méterre van a Duna mélyén. Hogy mikor tudják kiemelni, azt még nem tudni.
Részletek

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

Hét ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt a Dunán a Parlamentnél szerda este.

Korábban az M1 arról számolt be, hogy a turistahajó egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett össze. A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

Tóth Mihály, az Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője szerda éjszaka azt mondta: rutinszerű hajós városnézés közben történt a baleset. Közölte azt is, hogy a hajót folyamatosan szervizelték, műszaki hibáról nem tudnak.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: hét embert könnyű sérülésekkel vittek kórházba.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője azt mondta: negyed tízkor érkezett a bejelentés, hogy egy turistahajó felborult a Dunán. A fedélzeten 33 dél-koreai turista és kéttagú magyar személyzet tartózkodott.

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát

A hatóságok - köztük a honvédség segítségével - azonnal megkezdték a kutatást a Duna teljes szakaszán.
Kolozsi Péter, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta: 96 hivatásos tűzoltóval, tűzoltóautókkal, speciális műszerekkel is keresik a túlélőket. Azt mondta, a keresés elhúzódó folyamat lesz.

Az M1 aktuális csatornán elmondták: a helyszínen tartózkodik Pintér Sándor belügyminiszter és Horváth Ildikó egészségügyért felelős államtitkár is.

Horváth Ildikó az MTI-nek elmondta: három nagy kórház fogadja a dunai hajóbaleset sérültjeit.
A mentést nehezíti, hogy jelenleg is szakad az eső, a Duna árad, és folyónak gyors a sodrása.

Kulcsszavak: baleset, budapest, Duna, hajó
 
A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán Nagy Futam - Hetedszer rendezik meg a belvárosi bemutatót szerdán Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében
 
Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

2019. május 30.
Egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett az a turistahajó, amely elsüllyedt szerda este a Dunán a Parlamentnél - jelentette az M1 aktuális csatorna tudósítója.
Részletek

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

A balesetnek hét halálos áldozata van - jelentette be Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője nem sokkal éjfél után a helyszínen. A hajó roncsát egyelőre nem találják.

Megtalálták a szerda esti dunai hajóbalesetben elsüllyedt hajó roncsát - értesült az M1 aktuális csatorna.

A tudósító azt mondta: a roncs a Margit híd pillérétől három méterre van a Duna mélyén. Hogy mikor tudják kiemelni, azt még nem tudni.

Hét ember meghalt, miután két hajó összeütközött, majd az egyik felborult és elsüllyedt a Dunán a Parlamentnél szerda este.

Korábban az M1 arról számolt be, hogy a turistahajó egy nagyméretű luxushajóval ütközhetett össze. A nagyméretű hajó elsodorta, maga alá gyűrte a Hableány elnevezésű turistahajót, amely gyorsan elsüllyedt.

Halálos baleset volt a Dunán a Parlamentnél

Tóth Mihály, az Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője szerda éjszaka azt mondta: rutinszerű hajós városnézés közben történt a baleset. Közölte azt is, hogy a hajót folyamatosan szervizelték, műszaki hibáról nem tudnak.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a helyszínen tartott sajtótájékoztatón elmondta: hét embert könnyű sérülésekkel vittek kórházba.

Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője azt mondta: negyed tízkor érkezett a bejelentés, hogy egy turistahajó felborult a Dunán. A fedélzeten 33 dél-koreai turista és kéttagú magyar személyzet tartózkodott.

A hatóságok - köztük a honvédség segítségével - azonnal megkezdték a kutatást a Duna teljes szakaszán.
Kolozsi Péter, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta: 96 hivatásos tűzoltóval, tűzoltóautókkal, speciális műszerekkel is keresik a túlélőket. Azt mondta, a keresés elhúzódó folyamat lesz.

Az M1 aktuális csatornán elmondták: a helyszínen tartózkodik Pintér Sándor belügyminiszter és Horváth Ildikó egészségügyért felelős államtitkár is.

Horváth Ildikó az MTI-nek elmondta: három nagy kórház fogadja a dunai hajóbaleset sérültjeit.
A mentést nehezíti, hogy jelenleg is szakad az eső, a Duna árad, és folyónak gyors a sodrása.


Kulcsszavak: baleset, budapest, hajó
 
Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Továbbra is téliesek az útviszonyok országszerte Továbbra is téliesek az útviszonyok országszerte Bezöldült a Budapest Taxi Bezöldült a Budapest Taxi Éjszaka is dolgoznak majd a Kelenföld-Tárnok vasúti vonal felújításán Éjszaka is dolgoznak majd a Kelenföld-Tárnok vasúti vonal felújításán Lángokban a Tesla elektromos autója Lángokban a Tesla elektromos autója
 
Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

2019. május 29.
A napokban hivatalosan is átadták a Duna Autó Zrt. Volkswagen LNF, vagyis haszonjármű szervizét.
Részletek

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Az idén 30 éves vállalat telephelyén eddig is több mint 1.500 Volkswagen személygépkocsi fordult meg évente, de a friss licencnek köszönhetően újabb piaci igényeket tudnak kielégíteni. A 18 márkakereskedés mellett így már 22 márkaszerviz várja az ügyfeleket Óbudán. Az átadón egy igazi legenda is tiszteletét tette.

Az autópiacon ma szűk keresztmetszetnek számít a haszongépjárművek karbantartása. A kereslet igen nagy, de a megfelelő kompetenciákkal nem sok szerviz rendelkezik.

„Rengeteg előkészületet igényelt, hogy megkaphassunk a szervizjogot a Volkswagen haszonjárművekhez is” – kezdte Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

„A megfelelő célszerszámok és felszerelések mellett különböző szabványoknak kellett megfelelnie a műhelyünknek, szakembereinknek pedig speciális oktatásokon kellett részt venniük. Nagy büszkeség számomra, hogy a 2005 óta működő Volkswagen szerviz kiegészülhetett a haszonjárművek karbantartásával, és kollégáink szakértelmét mi sem bizonyítja jobban, minthogy már rögtön kaptak is munkát ebből a szegmensből. A legtöbb megbízás a flotta és a KKV szektorból érkezik, de természetesen egyéni vállalkozók és magánszemélyek is megkerestek már minket.”   
  
Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója

Az Autóváros Volkswagen haszonjármű szervizét a Porsche Hungaria két képviselője, Kiss Pál és Császár Ottó adta át hivatalosan. A szervizértékesítési igazgató elmondta, hogy a vállalat által termelt eredmény több mint 23%-ot nőtt az elmúlt évben, ami kiemelkedő teljesítmény. Kiss Pál továbbá hozzátette: „A Duna Autóban olyan partnerre találtunk, amely nem csak az ügyfelek szervizigényét elégíti ki, de megbízásunkra a forgalomba helyezés, a nullrevízió elvégzésében is segítséget nyújtanak. Így átlagosan 150-200 készítenek fel a szakemberek egy évben a társkereskedések részére.”  
   
Egy öreg hippi a Zay utcában
 
A Duna Autó Volkswagen haszonjármű szervizének átadásán tiszteletét tette egy valódi legenda is. Az 1961-es évjáratú Samba-kivitelű VW T1 igazi kuriózum, hiszen a 23 ablakos Typ 2 Deluxe a Transporter kínálat elitjének számít. A modellváltozat prototípusa 1951 nyarán került piacra. A kultikus kisbusz különlegességei közé tartozik az eltolható vászontető, a kétszínű fényezés, a gazdag krómdíszítés, valamint az extrákkal felszerelt beltér. A Volkswagen T1-ről túlzás nélkül megállapítható, hogy a világ egyik legismertebb járműve, kortól és nemtől függetlenül valamennyi szempár jó eséllyel nyomban beazonosítja. A koncepció Ben Pon, holland Bogár- és Porsche-kereskedő fejéből pattant ki, aki a wolfsburgi gyárban a Plattenwageneket (saját célra, Bogár-alkatrészekből épített kisáruszállító) elnézve fantáziát látott a sorozatgyártásában. Tervéről sikeresen meggyőzte a Volkswagen vezérkarát is, a többi már történelem.

Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója
Kulcsszavak: Duna Autó, haszonjármű, márkaszerviz, Simon Péter, volkswagen
 
A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben A Volkswagen Haszonjárművek rekord számokat produkált 2014-ben Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Már látható Közlekedési magazinunk májusi adása Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában Kína központi szerepet játszik a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájában A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát
 
Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault

Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault

2019. május 29.
Lapértesülések szerint akár már ma bejelenthetik a FiatChrysler és a Renault egyesülését.
Részletek

FiatChrysler és a Renault

A FiatChrysler megerősítette a hírt, a vállalat egyesülési ajánlatot tett a francia autógyártónak, a FiatChrysler tervei szerint az egyesített vállalat 50 százalékban az FCA, 50 százalékban a Renault részvényeseinek tulajdonában lenne.

A világ egyik legnagyobb autógyártója jöhet létre

Lapértesülések szerint egyesülhet a FiatChrysler és a Renault. A francia Les Echos úgy tudja, hogy a tervet múlt hét pénteken a Renault elnöke már be is mutatta a francia pénzügyminiszternek, Bruno Le Maire-nek, a lépésre azért lehetett szükség, mert a francia állam a Renault nagyrészvényese, 15 százalékos állami tulajdonban van a francia autógyártó. Közben a Wall Street Journal azt az értesülést kapta, hogy a két autógyártó több opciót is vizsgál az egyesülésre, a forgatókönyvek között részvénycsere is szerepel. Szintén lapértesülés, hogy a Renault menedzsmentje ma reggel tart ülést, és akár már ma napközben bejelenthetik a két autógyártó egyesülését.

A két autógyártó között már hetek óta folynak egyeztetések, amelyek az utóbbi napokban pörögtek fel, és a múlt hét végére juthattak el a felek a megállapodásig. A tárgyalásokon fontos téma volt a munkahelyek biztonsága Olaszországban és Franciaországban.

FiatChrysler és a Renault

Az autóiparban az elmúlt években egyre több az együttműködés különböző szinteken a versenytársak között, hiszen az autóipar átalakulásával (elektromos hajtás, önvezető autó stb.) magasak a fejlesztési költségek, amit a gyártók igyekeznek megosztani egymás között. Zajlik az iparági konszolidáció is (lásd PSA+Opel), amelyben egyre nagyobb autóipari konszernek jönnek létre, amelyek mérethatékonyan tudnak működni, ebbe a képbe lehet beilleszteni az esetleges FiatChrysler-Renault-dealt is.

A két autógyártó egyesülésében egyébként van logika, a FiatChrysler jelenléte erős Észak-Amerikában, ott profitábilisan működik, miközben Európában veszteséges, ezzel szemben a Renault Európában erős, miközben nincs jelen Észak-Amerikában, ráadásul, míg a FiatChrysler a kisteherautók piacán erős, addig a Renault-nak már van tapasztalata az elektromos hajtással, vagyis összességében jól kiegészítené egymást a két cég. Az egyesülés segítené a kapacitások jobb kihasználását is, az FCA európai üzemeinek többsége ugyanis 50 százalékos kapacitáskihasználás alatt működik.

A tavalyi eladási számok alapján a két cég éves szinten 8,7 millió autót ad el, amivel az egyesített vállalat a Volkswagen és a Toyota mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártója lenne, megelőzve a General Motorst - í­rja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, Fiat Chrysler, renault
 
Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét Az Audi Hungaria stabil termelési eredménnyel zárta jubileumi évét Hatvanéves a harcos hölgy Hatvanéves a harcos hölgy A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját
 
A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban

2019. május 29.
A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban. A Concorso d’Eleganza Villa d’Este hagyományt és modernitást elegyítő, pezsgő háttere előtt a BMW Motorrad bemutatta a gyors technológiai változások korának magával ragadó alternatíváját.
Részletek

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

Tekinthetünk rá úgy is, mint a márka visszatérésére a gyökereihez, egy modern csavarral: a BMW Motorrad Concept R18 a nagy BMW Motorrad klasszikusok esszenciáját ülteti át a jelen korba, vagy más szavakkal egy történelmi motorkerékpár-formát ruház fel modern, egyedi hangulattal. Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője a dizájnt így írta le: „Ezzel az álommotorral a BMW Motorrad a nagy cruiser szegmens emocionális és eredeti megfogalmazását tárja elénk.”

A BMW Motorrad Concept R18 megmutatja, hogyan nézne ki az 1960-as évek boxermotorja napjainkban: egy purista custom bike, amely magán hordozza a BMW Motorrad dizájn klasszikus és ikonikus elemeit.

„A letisztult vonalait nyíltan a világ elé táró Concept R18 számomra a motorozás legbelsőbb értékét testesíti meg. Az érzést a gondolkodás helyett, amelyben a technológia a magamutogatás helyett arra szolgál, hogy teret engedjen a képzeletnek. Ez a koncepciómotor a nagyon mély érzelmekre hat – csak fel akarsz ülni rá és elhajtani. Amikor pedig újra leszállsz róla, akkor nem rejted egy garázsba és hagyod ott – hanem hátrafordulva még egy utolsó búcsúpillantást vetsz rá” – magyarázza Edgar Heinrich, a BMW Motorrad Design vezetője.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

Következetesen letisztult dizájn időtlen arányokkal

A BMW Motorrad Concept R18 a motorozás esszenciája, egy motorkerékpár a maga eredeti, természetes formájában. Az igazi custom stílusnak megfelelően ünnepélyesen levetkőz magáról minden feleslegest, hogy a lényegre koncentrálhasson. „A tervezés során a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy mindent láthatóvá tegyünk. Minden alkatrésznek funkcionális célja van. Kevesen vannak, akik ennyire abszolút őszinte megközelítést választanak” – mondja Bart Janssen Groesbeek, a koncepciómotor tervezője.

A BMW Motorrad Concept R18 azonnal igazi BMWként azonosítható: boxermotor, bölcsőváz, kardán és csepp alakú, feketére fényezett üzemanyagtank kézzel festett kontrasztvonallal – ezen elemek mind a BMW Motorrad klasszikusainak ikonikus elemeit idézik, egyben a modern stílusú vonalvezetésbe vetett magabiztos hitet is sugározva. A kiegyensúlyozott arányok olyan klasszikusokat idéznek, mint a BMW R5, és még távolról is azt az időtlen szépséget sugározzák, amit csak a végletekig lecsupaszított dolgok képesek előidézni. A váz és a tank egyetlen vonalat alkotnak a kormánytól a hátsó kerékagyig, lendületes eleganciát adva a motornak oldalnézetből. A nagy méretű (elöl 21”, hátul 18” méretű) küllős kerekek biztos kiállást nyújtanak és tökéletesen egyensúlyozzák ki a domináns erőforrást. A gumiabroncsok is a múltat idézik: mint annak idején, most is Metzeler gyártmányúak.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

A BMW boxer hagyománya új látványosságot teremt

A BMW Motorrad Concept R18 szíve egy nagy, újonnan tervezett, kéthengeres, 1800 cm3-es boxermotor. Külsőre tudatosan utal azokra a kéthengeres boxerekre, amelyeket a BMW Motorrad az 1960-es évek végéig épített – csak jelentősen megnövelt lökettérfogatot és modern levegő/olaj hűtést kapott. A nagy prototípus boxer a legapróbb részletekig megtervezett: amotorblokk és a sebességváltó üvegporral fújt alumíniumból készültek, ami ideális alapot teremt a kézzel polírozott alumínium elemeknek, valamint a szíjvédőnek és a szelepfedeleknek. A motor logója a koncepciómotor nevét viseli és kihangsúlyozza a magas minőséget. A Solex dupla karburátorok – hasonlóan a BMW 2002-ben használtakhoz – a márka építési történetére utalnak vissza, és egy újabb részletettel gazdagítják a motorkerékpár eredeti megjelenését. Egy másik látványos elem a fedetlen, krómozott főtengely, ami a hátsó kereket köti össze a meghajtással.

A motorkerékpáron nincsenek további takaróelemek, így a műszaki megoldások jól láthatók. A koncepciómotor elektronikája sem áll többől, mint az indítómotorból és a lámpákból, szintén kihangsúlyozva a letisztult dizájnt. A BMW Motorrad Concept R18 a nagy boxermotor harmadik, a BMW Motorrad által házon belül kivitelezett értelmezése. Múlt decemberben a prototípus erőforrás köré a japán CUSTOM WORKS ZON által épített motor mutatkozott be a Yokohama Hot Rod Shown.

A BMW Motorrad hagyománya és jövője egyetlen tökéletes formájú Custom Bikeban.

A „Departed” az esemény legrangosabb díját, a „Best of Show Motorcycle’ elismerést nyerte el, és a motorozás rajongóit klasszikus formáival, modern gyártási technológiáival és részletekbe menő kézi megmunkálásával hódította meg. A második kört a Revival Cycles értelmezése jelentette. A texasi Austinból származó építők a „Revival Birdcage” látványos modellel rukkoltak elő, ami ideális platformot jelentett a nagy boxer blokk bemutatására.

A speciális tervezésű titán váz minden szögből akadálytalan betekintést enged a motorra és a meghajtásra. Az amerikai dizájn elsöprő népszerűséget szerzett a múlt havi Handbuilt Show-n is, amelyet Texasban rendeztek meg.

Minőségi részletek kifinomult custom formában

Színét tekintve a BMW Motorrad Concept R18 igazi klasszikus. A fényezési séma tipikus BMW: a villa és a tank fehér, kézzel festett vonalai a fekete alapszínnel a BMW klasszikus fényezését idézik. A diszkrét sárga/arany árnyalat exkluzív felhangot kölcsönöz a világos dupla vonalaknak, míg a tank és a villák speciális fekete fényezése a legjobb custom stílusnak megfelelően szokatlan mélységekben pompázik, ahogy a Nap fénye a nagy fém részecskékre esik a fényezés különböző rétegeiben. A dombornyomott, egyszermélyes bőrülés stílusa az 1950-es évekre utal.

Az újraértelmezett és még kényelmesebben kialakított ülés minőségi dombornyomása tökéletesen illik a purista és minőségi dizájnba. A fényszóró dizájnjának grafikái szintén az 1950-es éveket idézik. Az eredeti üveg elemek klasszikus U alakja ezúttal LED-es elemekként köszön vissza. A részletek mindegyike hozzájárul a koncepciómotor egyedi karakteréhez és kiemeli annak mondanivalóját. A BMW Motorrad Concept R18 a hagyományos és történelmi dizájnnyelvet ötvözi a BMW Motorrad modern funkcionalitásával, egyetlen koherens és következetes egészben. Az exkluzív és stílusos dizájnt kapott lóbőr kabát – amely szintén a kor esztétikumát idézi –, kifejezetten a koncepciómotor bemutatójára, a Concorso d’Eleganza Villa d’Este-re készült. A bőrkabát igen sima felületű, az integrált protektorok pedig szinte láthatatlanok.

„Számomra egy, a BMW Motorrad Concept R18-hoz hasonló motorkerékpár a motoros közösség egyre fokozódó igényére adott válasz: a technológia helyett a fókusz az egyszerűségen, az eredetiségen és az átláthatóságon van. Szinte romantikus rajongás figyelhető meg a valódi mechanikai mérnöki megoldások iránt. A koncepciómotorral a célunk ezen igény kielégítése, egy analóg kinyilatkoztatás a digitális korban. Gazdag történetünk tele van ikonikus motorkerékpárokkal, amelyek mind azonos dizájnkaraktert képviselnek. Hiszünk abban, hogy ezek ma, a mai technológia mellett is működnek” –mondta Edgar Heinrich lezárásként.

Kulcsszavak: BMW motorrad, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, tanulmány modell
 
Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Kaland és megmérettetés a kanadai Sziklás-hegységben Kaland és megmérettetés a kanadai Sziklás-hegységben Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse Íme a BMW S 1000 R Custom, Orlando Bloom és a BMW Motorrad együttműködésének gyümölcse Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Exkluzív motorozás a napos Spanyolországban Exkluzív motorozás a napos Spanyolországban
 
Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

2019. május 29.
Alighogy megjelent ázsiai piacain, a márka hagyományos tuningpartnerei azonnal felfigyeltek a Lexus LM luxus-buszlimuzinra. Egyelőre még csak látványtervek készültek, ám ezek is több mint ígéretesek.
Részletek

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Kétféle optikai tuning létezik. Az egyik felerősíti az autó alapvető személyiségét, hangsúlyozza a karakteréből eredő stílusjegyeket, és ha jól alkalmazzák, megteremti az autó jobbik énjét: azt, amilyennek talán tervezői is megálmodták, mielőtt józan önmérsékletre szólította őket a pénzügyi osztály vagy a valóság. A másik a „mi-lett-volna”, amelynél a stiliszta maszkként húzza rá saját értékrendjét, formai eszköztárát az eredeti sziluettre, és eközben akár a típus használati értékét is önkényesen átalakítja.

Az idén tavasszal bemutatott Lexus LM buszlimuzin esetében az első opcióról szó sem lehet: a márka eddigi legjózanabb, legpraktikusabb termékének pont a visszafogottság, a decens elegancia a legfőbb értéke, ez pedig fokozhatatlan. Marad tehát az újraértelmezés, és ebben ismét nagyot alkotott Japán két ismert tuningműhelye, az Artisan Spirits és a Kuhl – pontosabban nagyot készülnek alkotni, hiszen munkáik egyelőre csupán számítógépes látványterv formájában léteznek.

Aki ismeri a Kuhl Toyota Alphard-átiratát, aligha lepődik meg a Lexus LM számára megálmodott optikai csomagon, hiszen a két modell szoros rokonságban áll egymással.

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust

Japán legnépszerűbb nagyméretű buszlimuzinját az aszfaltig ültették, minimális oldalfal-magasságú abroncsokkal szerelt kerekeit bedöntötték, így a versenyautókat idéző első kötény a legszélsőségesebb kiviteleknél hajszál híján az aszfaltot súrolja. A Lexus LM esetében magukhoz képest önmérsékletet gyakoroltak az építőmesterek, sem az ültetés, sem a kerekek kitörése nem éri el a megbotránkoztató szintet, bár a kerékdobba kapó abroncsok miatt használni alighanem így is lehetetlen volna a típust – kivéve, ha a Lexus ES-ből származó, innovatív felfüggesztést állítható hasmagasságú légrugókra cserélték.

Meglepő a hasonlóság a Kuhl és az Artisan Spirits megközelítése között. Utóbbi valamivel szolidabb kerékmérettel és enyhébb ültetéssel kötött kompromisszumot a sokkhatás és a használati érték között. A krómmal is csínján bántak: sem a hatalmas hűtőmaszk kerete, sem a B-oszlop kettős bumerángot formázó díszítése nem kapott csillogó felületkezelést. Sőt, a csillogást eleve zsigerből elvetették a tervezők: értelmezésükben nem csupán a B- és C-oszlopok, de a motorházfedél és a tetőlemez is kontrasztos fekete szín mögé rejtőzik. Azonban jóval többről van itt szó, mint ügyes fóliázásról: az Artisan Spirits szénszálas kompozit motorházfedélről beszél a közösségi oldalán. Ha valóban így van, azzal új szegmenst teremtettek: az igazgatói utazógép kategóriáját, amely a Lexus jelenlegi legsportosabb modelljével, az RC F Track Edition csúcskupéval vállal kizárólag szellemi közösséget.

Még a festék sem száradt meg rajta, de máris tuningolják a legtágasabb Lexust
Kulcsszavak: buszlimuzin, lexus, Lexus LM
 
2015-ben jól teljesített a Lexus 2015-ben jól teljesített a Lexus A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját Az RC modell is megkapja a Lexus 2,0 literes, benzines turbómotorját A jövőbe pillant vissza a Lexus A jövőbe pillant vissza a Lexus A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában A Japán szamurájok fegyverének szépsége köszön vissza a Lexus ES dizájnjában
 
A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

2019. május 29.
Az Oldalsó Kameratükör Rendszer formai, menetbiztonsági és aerodinamikai szempontból is roppant előnyös. A kamerák által közvetített kép ergonomikusan elhelyezett belső monitorokon jelenik meg. Néhány európai piacon már most előrendelhető a Honda e.
Részletek

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda bejelentette, hogy a Honda e Prototype tanulmánymodellen bemutatott Oldalsó Kameratükör Rendszer (Side Camera Mirror System – SCMS) alapfelszereltségként jár majd a márka új, városi elektromos autójának sorozatgyártású változatához. Ez a technológia elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mint a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer a hagyományos visszapillantó tükröket váltja, méghozzá igencsak hatékony formában, ugyanis a közvetített képek két hatcolos képernyőn jelennek meg. A kijelzőket a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a menetbiztonságot is fokozzák.

A következő generációs kameratechnológiának köszönhetően kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett a rendszer, nem mellesleg tökéletesen passzol a sík A oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok a Honda újdonságában. Szemben a hagyományos oldaltükrökkel, a kamerák nem növelik az autó szélességét, légellenállásuk pedig 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést jelent. Ez az üzemanyag-hatékonyságot és a hatótávolságot is kedvezően befolyásolja, sőt a szélzaj is jóval kisebb nagy sebességnél.

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A kamerák házát úgy formálták, hogy ne kerülhessenek vízcseppek a lencsére, de ha ez mégis megesne, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy gyorsan megtisztuljon az optika.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer ideális elhelyezése megannyi előnnyel jár a menetbiztonságot illetően. Ilyen például, hogy a vezető választhat „normál” és nagy látószögű üzemmódok között, valamint, hogy előbbinél 10, utóbbinál 50%-kal kisebb a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Szintén hasznos, ha tolatófokozatba kapcsol a pilóta, vezetővonalak jelennek meg a monitorokon, jelentősen megkönnyítve a manővert.

A képernyők fényereje a környezeti fényviszonyoknak megfelelően, automatikusan változik. Az Oldalsó Kameratükör Rendszer bevezetését intenzív fejlesztési és tesztidőszak előzte meg, melynek során rossz időben, szürkületben és éjszaka is vizsgálták a berendezés működését. A lelkiismeretes munka gyümölcseként mindig tiszta képet kaphat a vezető a mögötte zajló eseményekről, a monitorok soha nem vakítják el és nincs glória a fényforrások körül.

A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer

A Honda az új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett (előre) terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők.

Kortárs stílusban berendezett, tágas beltere lounge-szerű hangulattal, intuitív vezetői környezettel és személyre szabható, két érintőképernyővel felszerelt műszerfallal fogadja az utasokat, ami arra is lehetőséget ad, hogy mindig kapcsolódhassanak az internethez, illetve a mobilkommunikációs hálózatokhoz. A hátsókerékhajtás, a fejlett elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű akkumulátor dinamikus menettulajdonságokkal ruházza fel a modellt, egyszersmind magával ragadó vezetési élményt garantál.

Kulcsszavak: elektromos autó, honda, új modell
 
Elmondta a Tesla, hol épít gyárat Elmondta a Tesla, hol épít gyárat Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében A Lexus új mércét állít fel a szabadidőjárművek szegmensében
 
A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

2019. május 29.
A SEAT folytatja a kínai piacra való  belépési stratégiáját. A kínai kormány küldöttsége ma meglátogatta a SEAT székhelyét Martorell-ben (Barcelona), hogy találkozzon a JAC Volkswagen közös vállalat partnereivel (SEAT, Volkswagen Group Kína és JAC).
Részletek

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

A kínai delegációt, melyet Anhui tartomány kormányzója, Li Jinbin és Ling Yun, a tartományi főváros, Hefei polgármestere vezette, ahol a JAC központja található, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, a SEAT elnöke Luca de Meo, a Volkswagen Group Kína vezérigazgatója Dr. Stephan Wöllenstein és a JAC elnöke An Jin fogadta.

A JAC Volkswagen partnerek és a 2017-ben alapított közös vállalat, amely a teljesen elektromos autók fejlesztésére, gyártására és forgalmazására összpontosít, megállapodást írt alá, amely további lépéseket tesz lehetővé a SEAT kínai piacra való  két-három éven belüli bevezetésében. A megállapodás meghatározza a partnerek közötti együttműködést és a közös vállalat jövőjére vonatkozó stratégiát. Továbbá a JAC Volkswagen a Volkswagen-csoport globálisan integrált tagjává válik, és aktív szerepet fog betölteni a gyártási hálózatában.

Az új K + F központ a mobilitási megoldások fejlesztésében kitűzött célok elérésének sarokköve, és többek között integrálni fogja a kisebb e-autók és komponensek közös fejlesztésének képességeit, valamint az autóipari alkalmazások technológiáinak kutatását. Jelenleg építés alatt áll, a tervek szerint 2021-ben nyílik meg, és Hefei-ben található.

Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „a megállapodás aláírása új lépést jelent a SEAT globalizációjának stratégiai tervében. Üzleti tevékenységünk kínai bevezetésével egyidejűleg segítjük a vállalat jövőjét és az elektromos mobilitást. Ma az elektromos mobilitás viszonyítási alapja Kína. Célunk, hogy részesei lehessünk ennek az ökoszisztémának a tudás cseréje és a fenntarthatóbb globális mobilitás elérése érdekében. ”

A kínai kormány delegációja látogatást tett a SEAT Design Center-ben, a dél-európában egyedülálló létesítményben, ami a technikai központ része, a SEAT technológiai magja, amely több mint 1000 mérnököt foglalkoztat, így a vállalat a legjelentősebb ipari befektető a kutatás-fejlesztés területén Spanyolországban. A 62 millió lakosú kelet-kínai Anhui tartomány képviselői meglátogatták a martorelli gyárat is, ahol a SEAT három legkelendőbb modelljét, a Leont, az Ibizát és az Aronát gyártják. A martorelli üzem Európa egyik legmodernebb és leghatékonyabb gyára, naponta több mint 2300 járművet gyárt, 30 másodpercenként egyet (2018-ban 474 300 autót gyártottak), melyek 80 országban kerülnek a forgalmazásra. A delegáció következő állomása a CARS volt, a SEAT alkalmazottak egészségügyi és rehabilitációs központja, ahol a traumatológia, a kardiológia és a nőgyógyászat területén dolgozó szakemberek személyre szabott szolgáltatások széles skáláját biztosítják.

A SEAT megerősíti a kínai piacra való belépési szándékát

Mivel Barcelona referenciának számít mint innovációs központ és globális intelligens város, a SEAT-nál tett látogatást követően az Anhui-kormány küldöttsége a SEAT Metropolis:Lab, a Volkswagen csoport digitális laboratóriumi hálózatába integrált, innovatív laboratóriumába ment, valamint a Pier01-be (Barcelona Tech City) utazott, ami a város start-up ökoszisztémája Barcelona szívében.

Kína, kulcsfontosságú ország a SEAT jövőbeli stratégiájában


Tavaly júliusban a SEAT, a Volkswagen Group Kína és a JAC megállapodást kötött Berlinben, Angela Merkel német kancellár és Li Keqiang kínai miniszterelnök jelenlétében, amelyben a SEAT az elektromos járművek gyártására és forgalmazására létrehozott JAC Volkswagen közös vállalat partnerévé vált, és a Volkswagen Csoport vezető márkája lett a projektben. A közös vállalatot 2017-ben való megalakulása óta a SEAT know-how-val segíti a design és a K + F területén.

A SEAT közös vállalkozásban való részvételét egy új megállapodás aláírásával ratifikálták, amit novemberben írtak alá Madridban, amely meghatározza az elektromos járművek bevezetéséhez szükséges platform fejlesztését és egy új K + F központ létrehozását Hefei városában. A megállapodást a Volkswagen Csoport vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess, JAC elnök Jin Jin és SEAT elnök Luca de Meo írták alá, a Kínai Népköztársaság Elnöke Xi Jinping és a spanyol miniszterelnök, Pedro Sánchez jelenlétében.



Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, kína, seat
 
Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Audi Hungaria: kevesebb motor és autó készült az első félévben Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Érkezik a konnektoros hibrid a Renault-tól Augusztusban 45 százalékkal több új személygépjármű állt forgalomba Augusztusban 45 százalékkal több új személygépjármű állt forgalomba Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban Nőtt a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban Új márkakereskedéssel bővült a Ford Új márkakereskedéssel bővült a Ford
 
A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

2019. május 28.
A DS 3 CROSSBACK-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma.
Részletek

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

A merész stílusú autó 2019 végétől már egy nagy teljesítményű, 100%-ban elektromos hajtású motorral is kapható lesz. Ez azt jelenti, hogy 300 km lesz az autó hatótávolsága (WLTP menetciklus, 2019-es előírások), ami 450 km-nek felel meg (NEDC menetciklus), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. A sima, zökkenőmentes, csendes működés és az autó dinamizmusa pedig rendkívüli vezetési élménnyel kecsegtet.

Már 2019 közepétől rendelhető lesz a nagy teljesítményű és könnyen kezelhető elektromos motor

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető

Az DS 3 CROSSBACK elektromos hajtáslánca a következő elemekből áll:

-    egy 100 kW-os/136 lóerős elektromos motor
-    egy 50 kWh-s lítium-ion akkumulátor
-    egy fékenergia-visszanyerő rendszer
-    egy fedélzeti töltő, amely a piacon kapható minden töltőtípushoz használható (háztartási, fali és szupergyors töltő 100 kW-ig)
-    egy szériában szerelt, nagy teljesítményű hőszivattyú, amely az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját biztosítja.


Ennek eredményeként az autó a következő szolgáltatásokat nyújtja:

-    WLTP menetciklus szerint mérve 300 km-es, az NEDC menetciklus szerint mérve pedig 450 km-es hatótávolság
-    akár 20% energia a fékezésből generálva (városban)
-    260 Nm nyomaték
-    gyorsulás: 0-50 km/h 3,3 sec és 0-100  km/h 8,7 sec alatt
-    teljes feltöltés 5 óra alatt egy 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről, és 80 %-os töltés 30 perc alatt egy 100 kW-os nyilvános gyorstöltőről

A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető
Kulcsszavak: DS, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS E-TENSE, elektromos autó, új modell
 
Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak Az új Optima modellcsaládhoz hibrid, és hálózatról tölthető hibrid kivitelek is csatlakoznak Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Az elektromos autók ténylegesen környezetkímélők Az elektromos autók ténylegesen környezetkímélők
 
Időutazás egy BMW-vel

Időutazás egy BMW-vel

2019. május 28.
Az időutazásra invitáló koncepcióval a bajor prémiumgyártó az autóipar egyik legmeghatározóbb formatervezője, Marcello Gandini előtt tiszteleg.
Részletek

Időutazás egy BMW-vel

A BMW Group az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este alkalmából egy olyan klasszikus koncepciót élesztett fel, amelyet Marcello Gandini még a Bertone színeiben alkotott és amely az 1970-es Genfi Nemzetközi Autószalonon megtartott debütálását követően a feledés homályába veszett.

A BMW Garmisch újraalkotásával a bajor prémiumgyártó az egyik legmeghatározóbb olasz formatervező előtt tiszteleg, akinek neve izgalmas fejezetet jelöl a vállalat történetében.

„Marcello Gandini számomra az egyik legnagyobb formatervező, akinek a művei mindig is nagy hatással voltak rám és a munkáimra” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője, akit azóta izgatott a BMW Garmisch, amióta néhány évvel ezelőtt, néhány kifakult korabeli fényképen először megpillantotta. „A BMW Garmisch felélesztése kiváló lehetőséget adott nekünk arra, hogy méltó módon tisztelegjünk Mr. Gandini előtt, felelevenítsük egyik kevésbé ismert munkáját és újra reflektorfénybe gurítsuk a Bertone azon stílusirányzatát, amely egykoron jelentős mértékben meghatározta a BMW modellek formanyelvét. Számomra már ez is elegendő okot adott ehhez a projekthez: betölteni a réseket és kiegészíteni a BMW történetét” – tette hozzá Adrian van Hooydonk.

A BMW formanyelvére a kezdetektől nagy hatással voltak az olasz formatervezők és karosszériaépítő manufaktúrák munkásságai. A Carrozzeria Touring 1930-as évek végén napvilágot látott BMW 328 Mille Miglia modelljének könnyűszerkezetes alumíniumból készült karosszériájától kezdve, egészen a Giorgetto Giugiaro keze munkáját dicsérő, ék alakú BMW M1 világpremierjéig, a márka formanyelvét az olasz koncepciók és ötletek Alpokon átívelő szellemisége járta át.

Időutazás egy BMW-vel

És mint a ’60-as, ’70-es években készült olasz show-autók többsége, a Bertone által tervezett eredeti BMW Garmisch is egyfajta független dizájnjavaslatként szolgált a bajor prémiumgyártó felé, a stúdió kreativitását éltetve. „Az eredeti ötlet magától Nuccio Bertone-től származott, aki a Genfi Nemzetközi Autószalonon leleplezett meglepetéssel a BMW-vel kialakított kapcsolatunkat kívánta tovább erősíteni” –emlékszik vissza Marcello Gandini, aki akkoriban a Bertone formatervezési részlegét irányította.

„Egy olyan modern, közép-méretosztálybeli kupét akartunk alkotni, amely hű a BMW formanyelvéhez, de egyszerre dinamikus és provokatív is” – tette hozzá. Miközben oldalnézetből a koncepció felettébb simára és letisztultra sikerült, a BMW Garmisch egyik legjellegzetesebb stílusjegye a vese alakú hűtőrácsok függőlegesen elrendezett, szinte szögletes kialakítású újraértelmezése volt, amelyet két oldalról üvegburába épített, négyzet alakú első fényszórók szegélyeztek. Hasonlóan szokatlan elem volt a C-oszlopokba épített, sportautós szellőzőnyílás és Marcello Gandini egyedi stílusának egyik ikonikus fogása, a hátsó ablak méhsejt-mintázatú hálóborítása.

Noha a modell mindössze néhány hónap alatt elkészült, a tervezők az eredeti utastér hű másának elkészítési lehetőségét sem halasztották el. A középkonzol függőlegesen elrendezett rádiójával, az első utasülés előtt kihajtható nagyméretű tükörrel, illetve a rikító szín- és anyaghasználattal a BMW Garmisch elegáns megoldásokkal tette összetéveszthetetlenné a kor funkcionális elvei szerint megalkotott utasteret. Marcello Gandini szerint a koncepció névválasztása is a lebilincselő emlékeket élteti: „Olaszországban akkoriban rendkívül népszerű volt a síelés, a Garmisch név pedig a téli sportok emlékét és az alpesi eleganciát idézte” – mondta.

Időutazás egy BMW-vel

Ahogyan az eredeti koncepció, úgy az új BMW Garmisch is a bajor prémiumgyártó dizájnkutatási és prototípus-építési szaktudásának legjavát igazolja. Tekintve, hogy a BMW Garmisch megszületését dokumentáló egykori feljegyzésekből mára alig maradt valami, a BMW Group Design és a BMW Group Classic egy különleges nemzetközi csapatot hívott össze, hogy néhány korabeli, többnyire fekete-fehér fényképből kiindulva, közösen elevenítsék fel a klasszikus koncepció karosszériájának és utasterének minden részletét.

A folyamatnak maga Marcello Gandini is részese volt, aki az egykori koncepció megalkotásáról őrzött emlékeivel járult hozzá a formatervezők munkájához, többek között olyan kulcsfontosságú részletekkel, mint a karosszériafényezés – az akkori olasz divattrendeknek megfelelően halvány pezsgőmetál – árnyalata vagy az utastér anyaghasználata. És miután a BMW formatervezői a legkorszerűbb háromdimenziós technológiával újraalkották a klasszikus koncepció minden részletét, a BMW Garmisch egy torinói karosszériaépítő manufaktúrában látott napvilágot – éppúgy, ahogy az eredeti koncepció mintegy fél évszázaddal ezelőtt.

„Amikor először meghallottam, hogy a BMW fel kívánja éleszteni a BMW Garmisch koncepciót, kissé meglepődtem” – emlékszik vissza Marcello Gandini az Adrian van Hooydonkkal való első találkozására. A BMW Group vezető formatervezője 2018 nyarán kereste fel Torinóban az olasz legendát azzal, hogy a projekthez engedélyét és hozzájárulását kérje. „Megtisztelve érzem magam, amiért a projekt részese lehettem és nagy örömmel tölt el, hogy a BMW a múlt eme izgalmas részletének feltámasztása mellett döntött. Elnézve a végeredményt, még nekem is nehezemre esik megkülönböztetni az eredetitől” – nyilatkozta Marcello Gandini.

Időutazás egy BMW-vel

Letisztult, minimalista formanyelvével, precíz vonalvezetésével és mértani formáival a BMW Garmisch azon meghatározó stílusirányzat egyik ékköve, amelyet az 1960-as évek végén és az 1970-es évek elején az olyan úttörő olasz stúdiók vetítettek előre, mint a Bertone, az Italdesign és a Pininfarina. Az autóipar formatervezői mind a mai napig inspirációként tekintenek az akkoriban forradalminak számító megoldásokra. Az avantgárd stílus egyik nagyköveteként a BMW Garmisch az autóiparban elterjedt formák módszeres újragondolására ösztönözte a tervezőket. „A Concorso d’Eleganza Villa d’Este színpadán a múlt egy szeletét kívántuk feléleszteni, miközben azt is megjegyezzük, hogy mely irányba haladunk tovább. Marcello Gandini munkáit mindig is a letisztultság és a következetesség jellemezte, drámai köntösbe csomagolva. Ezért is találom rendkívül inspirálónak az alkotásait. Néhány apró húzással mindig képes volt valami egészen látványosat alkotni, a kevesebb több vezérelv effajta alkalmazása ma is kifejezetten modernnek számít” – fogalmazott Adrian van Hooydonk.

Az 1938-as születésű Marcello Gandini a XX. század egyik legmeghatározóbb autóipari formatervezője volt. Az alatt a tizennégy esztendő alatt, amíg a torinói Bertone stúdió formatervezési vezetőjeként dolgozott, a kor számos merész és forradalmi modelljét alkotta meg, köztük olyan ék alakú sportautókat, mint a Lancia Stratos Zero vagy az Alfa Romeo Carabo, illetve olyan ikonikus egyéniségeket, mint a mára rendkívül ritka gyűjtői példánnyá érett Lamborghini Miura. Marcello Gandini és a Bertone formatervezőinek munkája a BMW Garmisch mellett a BMW Spicup show-autóban és a BMW 5-ös sorozat első generációjában is visszaköszön, amely a BMW korábbi vezető tervezője, Paul Bracq irányítása alatt látott napvilágot.

Időutazás egy BMW-vel
Kulcsszavak: bmw, BMW Group, Concorso d’Eleganza Villa d’Este, design, formatervezés
 
A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Így öltött testet a vadonatúj MINI Clubman Így öltött testet a vadonatúj MINI Clubman Szórakoztatóan fura koncepció a Renault-tól Szórakoztatóan fura koncepció a Renault-tól
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 41 - 50