Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 41 - 50
Dacia Duster lesz az új Pápamobil

Dacia Duster lesz az új Pápamobil

2019. november 29.
A Renault Csoport egy speciálisan a Pápa igényeire szabott 4x4-es Dacia Dustert adott át a Szentatyának. Az autót a Vatikán államban szervezett eseményen Christophe Dridi a Renault Csoport romániai igazgatója és az Automobile Dacia SA elnöke, valamint Xavier Martinet, a Renault Csoport olasz ügyvezetője adták át.
Részletek

 Dacia Duster lesz az új Pápamobil

A Renault Csoport ajándékaként Őszentsége Ferenc pápa egy speciálisan a pápai igényekre tervezett négykerék-hajtású Dacia Dustert vehetett át. Az autót tegnap adták át a Vatikánvárosban, a Pápa rezidenciáján rendezett találkozón.

A Pápamobil fehér festést kapott, belül pedig a bézs színvilág dominál. A Dacia Duster alapjaira épült speciális modell 4.34 méter hosszú és 1.8 méter széles.

Az autót a Prototípusokért felelős csapat és a Dacia speciális igényekre gyártott modelljeit tervező igazgatósága a román Romturingia céggel együttműködve hozta világra. A cég speciális felépítményeket készít. A modellben 5 ülés található, amelyből egy hátsó kiemelkedően magas kényelmet biztosít. A Vatikán által kért szintén különleges felszereltségek listáján szerepelnek még a hatalmas napfénytető, a levehető üvegezett felépítmény, 30mm-es hasmagasság a könnyebb beszállásért, és egyéb külső- és belső biztonsági elemek.


 Dacia Duster lesz az új Pápamobil

A Pápamobil ajándékozásával a Renault Csoport ismét bizonyítani kívánja, hogy autógyártóként minden igény kielégítésére alkalmas modellpalettával és annak előállításához szükséges minden kompetenciával rendelkezik.

„Azzal, hogy Őszentsége számára átadhattuk ezt a modellt, a Renault Csoport részéről megerősíthetjük azon elkötelezettségünket, amely a felhasználót helyezi törekvéseink középpontjába” – mondta el Xavier Martinet, a Renault Csoport olaszországi ügyvezető igazgatója.

Kulcsszavak: dacia, duster, Pápamobil
 
Dacia Duster lesz az új Pápamobil Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly Csaknem öt százalékkal növelte eladásait a Dacia tavaly Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Több mint 8 százalékkal esett vissza a román járműgyártás Dacia Duster lesz az új Pápamobil Több mint 8 százalékkal csökkent az autógyártás Romániában Dacia Duster lesz az új Pápamobil Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló
 
Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

2019. november 29.
Mára már nyilvánvalóvá vált, hogy a civilizáció okozta problémákra kizárólag társadalmi összefogással lehet megoldást találni. A Toyota mobilitási alapítványa most a világ egyik legsűrűbb forgalmú térségében igyekszik enyhíteni a közlekedési dugókon.
Részletek

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Bangkok, Thaiföld fővárosa lakosai számát (8,3 millió) és területét (1569 km2) tekintve Londonnal vetekszik, nem csoda hát, hogy a bolygó egyik legzsúfoltabb közlekedésű metropoliszának számít. A különböző felmérésekben rendre a szégyenlista élmezőnyében szerepel a thaiföldi főváros, egy most útjára induló tudományos és technológiai projekt azonban megoldást – vagy legalábbis enyhülést – hozhat a problémára.

A Toyota 2014-ben létrehozott mobilitási alapítványa (Toyota Mobility Foundation) kormányzati, hatósági, oktatási és szállítmányozási partnerekkel összefogásban valósítja meg az adat alapú elemzésekre épülő „Rama4 Modell” projektet, amely Bangkok egyik legforgalmasabb közlekedési útvonalát kívánja járhatóbbá tenni. A IV. Ráma thaiföldi királyról elnevezett út már most is borzalmas dugók helyszíne, a folyamatos ingatlanfejlesztések pedig hónapról hónapra rontják az eleve kritikus helyzetet.

A Toyota Mobility Foundation 50 millió bhat (kb. fél milliárd forint) összegű támogatással, valamint mobilitási tapasztalatával és szakértelmével járul hozzá a projekthez, amely 2019 novemberétől várhatóan 2021 elejéig zajlik. A Rama4 Modell keretében a legkülönfélébb forrásokból származó, hatalmas adatmennyiségeket – a részt vevő taxitársaság és tömegközlekedési vállalatok járműveinek műholdas navigációs berendezéseiből, térfigyelő kamerákból, illetve különböző érzékelőkből származó információkat – fognak új generációs adatelemzési technológiák (mesterséges intelligencia és gépi tanulás) segítségével analizálni.

Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota

Az így kapott értékeket felhasználva kutatási intézmények és technológiai vállalatok szakértői igyekeznek megérteni és megjeleníteni a pillanatnyi forgalmi állapotokat, majd a felfedezhető szabályszerűségek és mintázatok segítségével előrejelezni jövőbeli kritikus közlekedési helyzeteket. A projekt végső célja, hogy kiderítsék, hogyan lehet mindezt hatékony forgalomirányító rendszerek, közlekedési hálózatok tervezésére, illetve várostervezési folyamatok során felhasználni.

A projekt részben arra a Sathorn Modellre épül, amely 2015 és 2017 között olyan eszközökkel ért el valós eredményeket a dugók enyhítése terén, mint a lámpák optimalizált összehangolása, az intelligens közösségi közlekedési rendszerek bevezetése, a rugalmas munkaidő alkalmazása vagy a P+R rendszerek bevezetése.

A Toyota Mobility Foundation az anyavállalat teljes körű mobilitási szerepvállalásához igazodva egy mozgásképesebb társadalom létrejöttét igyekszik elősegíteni. A Toyota technológiai, biztonsági és környezetvédelmi szakértelmét kiaknázó alapítvány egyetemekkel, kormányzati szervekkel, nonprofit szervezetekkel, kutatóintézetekkel és egyéb szervezetekkel együttműködve törekszik a világ minden pontján felmerülő mobilitási nehézségek új generációs közlekedési szolgáltatásokon és a személyes mobilitási megoldások kiterjesztésén keresztül történő enyhítésére.


Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedés, toyota
 
A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása Ma kezdődik a 3-as villamosvonal felújítása Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota E-mobilitás: mi jellemzi a jövő sikeres üzleti modelljét? Így enyhíti a forgalmi dugókat a Toyota Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat A „V-Charge“ kutatási projekt elnyerte a „Connected Car Award 2015“ díjat
 
Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

2019. november 28.
Jobbról előzés az autópályán? Tartós haladás a leállósávban? Megfordulás a pálya kellős közepén? Az OTP Mobil legújabb, autópálya-ismereti felmérése alapján sok válaszadó szerint ezeknek semmi akadálya.
Részletek



Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Az autópályát használó magyar sofőrök többsége tisztában van a sztrádán alkalmazott KRESZ szabályokkal, de bizonyos tévhitek továbbra is élnek a fejükben – derült ki a legújabb hazai közlekedési ismereteket vizsgáló felmérésből, amelyet Pető Attila közlekedési szakértő az OTP Mobil Kft.-vel együttműködve készített.

„Az OTP Mobillal a Simple app matricaszolgáltatás révén a hazai autópályahasználók rendszeresen kapcsolatba kerülnek: az idei év első tíz hónapjában az autósok közel 400 ezer matricavásárlási tranzakciót indítottak, és a közelgő ünnepi szezonban is megnövekedett forgalomra számítunk. Éppen ezért figyelmet szentelünk annak, hogy ne csak kényelmes fizetési megoldásokat biztosítsunk, hanem edukációs eszközökkel biztonságossá is tegyük a közúti közlekedést"

– mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

A 2019 novemberében mintegy 10 000 Simple by OTP felhasználó körében végzett felmérésből kiderült, hogy a sofőrök harmada nem tudja, hogy mi a helyes lépés, ha autópályán haladva a visszapillantótükörben egy megkülönböztető jelzést használó jármű tűnik fel. Életekbe kerülhet, ha nincs mindenki tisztában azzal, hogy ilyen esetekben a megkülönböztető jelzést használó jármű minél gyorsabb haladása érdekében a legbelső sávban haladóknak balra, a két külső sávban haladóknak jobbra kell húzódniuk.

Számtalan baleset elkerülhető lenne akkor is, ha nem csak a sofőrök 91%-a ismerné azt a szabályt, miszerint jobbról előzni autópályán tilos. Százalékosan elenyésző arányban, de 10 000 járművezetőből így is 100-an gondolják tévesen, hogy belátásuk szerint akár meg is fordulhatnak az autópályán. Közülük 27-en pedig rükvercbe is váltanának, ha a helyzetük úgy kívánná.

Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára

Az egyik legtöbbet hallott szabály az autópályahasználattal kapcsolatban, hogy a leállósávot csak nagyon indokolt esetben használhatjuk – a KRESZ szerint egészen pontosan az autópályát „civilként”, tehát nem megkülönböztető jelzést használó jármű vezetőjeként csak akkor vehetjük igénybe, ha a műszaki meghibásodás miatt a járművünk továbbhaladásra képtelen. Ennek ellenére a sofőrök 30 százaléka egyéb esetekben – például a gyorsítósáv meghosszabbításaként – sem zárkózik el az igénybevételétől.

Természetesen arról az alapszabályról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az autópályákat csak érvényes matricával használhatjuk. „Érdemes már bőven a lejárat előtt, akár már december elsejétől megváltani a 2020-as évre a pályamatricát, hogy elkerüljük a figyelmetlenségből adódó büntetést. Az előzetesen megvett matricák nagy népszerűségnek örvendenek: tavaly közel 10.100 darab éves országos és megyei matricát értékesítettünk az elővásárlás időszakában. Az e-pályamatrica érvényességét ráadásul bármikor könnyen ellenőrizhetjük a mobilunkban, ha applikációval vagy a Simple webes felületén vásároltuk azt. Szintén előnyös lehet a mobilapplikációs vásárlás, ha útközben olyan megyébe térünk át, ahol nem rendelkezünk vignettával. Ilyen esetben 60 percen belül még pótolhatjuk a matricavásárlást, így nem kell büntetésre számítanunk” – tette hozzá Benyó Péter.


Kulcsszavak: autópálya, gyorshajtás, közlekedésbiztonság
 
Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik Szinte minden egy képeslapnyi felületen múlik Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv A NIF felülvizsgáltatja az M4-es utolsó szakaszának a terveit A NIF felülvizsgáltatja az M4-es utolsó szakaszának a terveit A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Veszélyes tévhitekkel hajtunk fel az autópályára Kiírta a NIF az M0 folytatásának tervezési tenderét
 
Mérges márkával bővült a Duna Autó

Mérges márkával bővült a Duna Autó

2019. november 28.
November végén az Autóváros Fiat szalonjában hivatalos keretek között megnyílt Magyarország új, egyben Budapest első Abarth értékesítési pontja, így a Duna Autó portfóliójában elérhetővé válik a versenyzés jegyében született, skorpiós olasz brand.
Részletek

Mérges márkával bővült a Duna Autó

Az idén 70 éves Abarth alapköveit lerakó Karl Abarth 1908-ban látta meg a napvilágot, Bécsben. Ezt követően Olaszországban kezdett el dolgozni, ahol tizenéves korában már bicikliket és motorokat tervezett. Lételeme volt a száguldás, mindig újabb, legyőzendő kihívásokat keresett, még az Orient Express nemzetközi gyorsvonatot is megverte 1934-ben, amivel legendás hírnevet szerzett. Számtalan diadalt maga mögött tudva, profi versenyzői karrierje Ljubjanában tört ketté, ahol súlyos balesetet szenvedett. Karl 1945-ben Meranóba költözött, és nevét Carlóra olaszosította, ezt követően a Porsche képviselőjeként kezdte meg pályafutását. Röviddel a II. világháború után, néhány társával együtt megalapította a Porsche Konstruktionen műhelyt. 1949-ben az egyik tag kiválása miatt felbomlott a vállalkozás, majd az év márciusában barátjával létrehozta az Abarthot. A bolognai székhelyű manufaktúra címere a november 15-én világra jött Carlo csillagjegye lett, a skorpió.

Az első legyártott példány a 204 A Roadster volt, a FIAT 1100 alapján. Az autó azonnal megnyerte az 1100 Sport Championship bajnokságot, valamint a Formula 2-t. A versenyzés mellett a vállalat tuningcsomagokat kezdett gyártani, melyek növelték az utcai autók teljesítményét és sebességét, ezáltal maximalizálták a vezetés élményét. Néhány év elteltével az Abarth & C. vállalat nagyjából 300 ezer kipufogórendszer éves gyártásával és csaknem 400 munkatárssal büszkélkedhetett.


Mérges márkával bővült a Duna Autó

Mindeközben elmélyültek a kipufogók tervezésében és gyártásában, kis teljesítményű utcai autók számára készítettek egyedi specifikációkat. A kipufogók sikere megteremtette az anyagi alapot az autóépítéshez. A virágzó üzlet ellenére a versenyzéssel sem hagytak fel, mára közel 10 ezer győzelem, 133 nemzetközi rekord és 10 világrekord az Abarth & C. vállalkozás mérlege.

Az Abarth 595 modell egyes változatai a teljesítmény új szintjét képviselve nyújtanak kompromisszummentes élményt, legyen szó a Pista, Turismo, Esseesse vagy Competizione kivitelről. A 70 éves évforduló alkalmából, 1949 darabos limitált példányszámban készült 695 70th Anniversario legnagyobb különlegessége a 0-tól 60 fokig manuálisan állítható hátsó szárny, mely nem csupán kivételes fellépést kölcsönöz az autónak, hanem a gyors kanyarokban funkcionális szerepet is betölt.

„Az Abarth ma a stílust, elhivatottságot, nem utolsósorban a teljesítmény és műszaki precizitás legjavát képviseli. A Duna Autónál mindvégig az ügyfél igényeit tartjuk szem előtt, igyekszünk a legkülönbözőbb elvárásoknak is professzionálisan eleget tenni, így az olasz sportautó márka érkezésével olyan vásárlói szegmens felé nyitunk ajtót, akik irányába korábban nem szolgáltunk alternatívával. Várjuk szeretettel az autózás felé szenvedéllyel forduló, benzinvérű érdeklődőket a Duna Autó Abarth értékesítési pontjában” – fogalmazott Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.


Mérges márkával bővült a Duna Autó

Az Abarth filozófiája szerint minden autó, ami legurul a gyártószalagról, prémium minőségű és egyedi. Aki egyszer belekóstol a vérpezsdítő élményvezetésbe, jó darabig nem kíván másba ülni, ugyanis a márka Carlo DNS-ével átitatott, sokszínű remekművei az átlagos sofőrből is kihozzák a benne lakozó skorpiót.


 


Kulcsszavak: Abarth, Duna Autó, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését A Wallis megnyitotta Közép-Kelet-Európa legmodernebb BMW és MINI márkakereskedését A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda A Duna Autónak köszönhetően tovább zöldül Óbuda
 
Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

2019. november 28.
"Kiüti" a brit autóipart, ha a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után nem sikerül szabadkereskedelmi megállapodást kötni az Európai Unióval - áll a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) szerdán Londonban bemutatott éves szektorjelentésében.
Részletek

Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

A tanulmány szerint ha a kereskedelmi megállapodás nélküli Brexit miatt vámeljárásnak kell alávetni a brit autógyárak alkatrészimportját, az ebből eredő szállítási késések minden egyes perce 50 ezer font (csaknem 20 millió forint) kiesést okozna a szektornak meg nem termelt bruttó hozzáadott érték formájában.

Az SMMT szerint ez bénító hatású fennakadásokat okozna a brit autóipar működési modelljében, amely arra épül, hogy a gyártási folyamathoz szükséges részegységek szinte a felhasználás pillanatában érkeznek az üzemekbe.

A szakmai szövetség szerint mindezt évi 4,5 milliárd font (1800 milliárd forint) vámteher tetézné, és ez együtt kiütéssel felérő csapást mérne a brit autóipar versenyképességére, megsemmisítve azokat az eredményeket, amelyeket a szektor az elmúlt évtized rendkívüli mértékű növekedési teljesítményével elért.

Az SMMT tanulmánya szerint az EU vámuniója és egységes belső piaca által biztosított akadálytalan kereskedelem révén a brit autóipar éves kereskedelmi forgalmának értéke a tíz évvel ezelőtti globális pénzügyi válság recessziója óta 118 százalékkal, a 2009-ben mért 47 milliárd fontról 2018-ban 101 milliárd fontra emelkedett.


Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val

Ugyanebben az időszakban a Nagy-Britanniában gyártott autók száma több mint 50 százalékkal nőtt, és a termelés több mint 80 százaléka exportpiacokra, zömmel az Európai Unióba irányul - áll az SMMT jelentésében.

A szakmai szervezet tanulmánya szerint Nagy-Britannia és az EU évente 3,3 millió új autót forgalmaz az egymás közti kereskedelemben. Nagy-Britannia évi 5,2 milliárd font értékű autóipari részegységet exportál a kontinensre, az uniós társállamok autógyáraiba exportált brit motorok éves értéke pedig 2,9 milliárd font.

Nagy-Britanniában tavaly 1,52 millió autó készült, de ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az Európai Unióval, ez a szám 2024-ig egymillióra zuhanhat - áll az SMMT tanulmányában.

A megállapodás nélküli Brexit kockázataira a Nagy-Britanniában gyártott autók felét előállító japán autóipari vállalatok is figyelmeztették már a brit kormányt.

A Toyota nagy-britanniai részlegének vezérigazgatója, Marvin Cooke nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy ha a vámeljárások okozta késések miatt akár csak egyetlen részegység nem érkezik meg időben valamelyik EU-beszállítótól, akkor lehetetlenné válik a gyártás a cég angliai üzemében a fennakadás idejére.

Cooke szerint a Toyota angliai gyárába átlagosan 37 percenként érkeznek a kamionok az európai beszállítók által gyártott részegységekkel, és egynapi leállás is komoly veszteségeket okozhatna, mivel az üzem napi termelési értéke 12 millió font (4,7 milliárd forint).

Kono Taro japán külügyminiszter a BBC rádiónak nyilatkozva nemrégiben kijelentette: ha megállapodás nélküli Brexit esetén az EU-ból érkező autóipari részegységeket tényleges, fizikai ellenőrzésnek kell alávetni a határon, akkor lehetetlenné válhat a japán autógyárak további működése Nagy-Britanniában.

Kulcsszavak: autógyár, Brexit, Európai Unió, Nagy-Britannia
 
70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról 70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val A Skoda rekordszámú gépkocsit adott el az első félévben Brit autógyártók: kiüti a brit autóipart, ha nem lesz kereskedelmi megállapodás az EU-val Piacra dobják a régi-új Jaguar Lightweight E-Type-ot Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását
 
Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

2019. november 28.
Új globális márkakampányt indít jövőre az Audi, amelynek középpontjában a négy karika újrapozicionálása áll, s amelyben a globális márkamenedzsmentnek megfelelően minden eddiginél intenzívebben jelennek meg a vállalat nemzetközi hálózatából érkező ismeretek és kommunikációs trendek. Partnerként a nemzetközileg aktív 72andSunny kreatív ügynökséget nyerte meg az Audi.
Részletek

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

A kampány alapjául az Audi új márkastratégiája szolgál. A legfontosabb célok egyike „A haladás technikája” mottó újraértelmezése és új élettel feltöltése, amelynek a jövőben már nem csupán a műszakilag megvalósíthatóról kell szólnia, hanem még inkább a középpontba kell állítania az ügyfelek kívánságait. „A ’haladás’ globálisan immár mindinkább a hozzáállás, a belső beállítottság kérdésévé válik” – hangsúlyozta Sven Schuwirth, az Audi márka Digital Business és Customer Experience vezetője. „Ezért lépünk a marketing területén is új utakra, hogy emocionálisan újratölthessük az Audi márkát. E projektet már a kezdetektől szerte a világon dolgozó kollégáinkkal intenzív együttműködésben kívánjuk megvalósítani. A 72andSunny ideális ügynökség számunkra, hogy e célkitűzéseinket nagyszabású márkakampány keretében tegyük jól érzékelhetővé.”

Carlo Cavallone, a 72andSunny Amsterdam kreatív ügyvezető igazgatója így fogalmazott: „Örömteli és izgalmas számunkra, hogy az első autógyártó, akivel Amszterdamban együtt dolgozhatunk, a világ egyik leginnovatívabb, legkreatívabb és legizgalmasabb márkája. Megtiszteltetésnek vesszük, egyben nagy örömmel tölt el minket, hogy közösen írhatjuk története következő fejezetét – nagy kihívás, amelynek szívesen állunk elébe.”

Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével

Az Audival folytatott közös munkát a 72andSunny amszterdami irodája irányítja majd, az ügynökség világméretű hálózatának támogatásával. New York-i, Los Angeles-i, Sydney-i és szingapúri irodáival a 72andSunny nemzetközi reklámügynökség, akinek ügyfélportfoliójában többek között a Google, az adidas és az Unilever is szerepel.

Az Audi tervezett kommunikációs offenzívájában a márka megerősítése játssza a központi szerepet, amit az Audi következetesen meg kíván fiatalítani, mégpedig különösen progresszív vásárlói célcsoportok megszólításával. A márka prémiumkarakterét szintén a luxus korszerű formája jegyében kívánja új életre kelteni, miközben egyértelműen megfogalmazott célkitűzése a márkaimázs és a márka ismertségének hosszú távú erősítése.

Az új márkakampány 2020 első negyedévében veszi kezdetét.

Kulcsszavak: audi, kampány, reklám
 
Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál Globális márkakampányt indít az Audi a 72andSunny együttműködésével A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában A külföldi autók árai körül vizsgálódnak Kínában
 
Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

2019. november 28.
Hivatalos információk szerint a 2022/2023-as szezonban csapatot indít az FIA WEC hosszú távú világbajnokságon a Peugeot. Ez nem csak azt jelenti, hogy a francia márka 2010-es győzelme után 2022-ben visszatér a világ egyik leghíresebb autóversenyére, hanem, hogy hamarosan bemutathatják közúti hipersportautójukat is.
Részletek

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Az új versenykiíráshoz igazodva a Peugeot három éven belül visszatér a hosszú távú világbajnokságba. Ehhez igazodva a hibrid versenyautóból utcai verzió is készül majd.

Az FIA a következő évadtól mélyrehatóan átalakítja a WEC hosszú távú világbajnokság kiírását. A jelenlegi LMP1 királykategóriának búcsút intenek, a helyébe lépő ’Hypercar’ géposztály pedig alapvetően eltérő koncepciót követ majd: nem elég, hogy a gyártóknak közúti modellekre kell alapozniuk versenyautójukat – igaz, mindössze 20 darabos szériát ír elő a szabályzat –, az aerodinamika nem szoríthatja háttérbe az esztétikumot, a költségeket pedig szigorúan korlátozzák. Ez azt jelenti, hogy valódi (ha az átlagemberek számára nem is megfizethető) utcai autókra épülő és azokra megjelenésükben is emlékeztető autók fognak versenyezni a bajnokságban. Ez sokkal szorosabbá teszi a kapcsolatot a márkák hétköznapi és versenyautói között, ahogy az előírt méretek is: a Hypercar kategóriában induló autók szélesebbek és hosszabbak lesznek a jelenlegi LMP1-es autóknál, így várhatóan közlekedési eszközként sem lesznek kényelmetlenül szűkek.

Ami a hajtásláncokat illeti, a szervezők elvileg nem kötik meg a csapatok kezét, mégis esélytelen lesz az, aki nem hibrid modellel áll rajthoz: a tetszőleges konfigurációjú belső égésű motor legnagyobb engedélyezett teljesítménye 560 kW (750 LE), amit a gyártók az első tengelyre szerelt, legfeljebb 200 kW (270 LE) teljesítményű villanymotorral egészíthetnek ki. Az erőforrások, illetve a teljes autó minimális tömegét éppúgy megszabják, mint a rendszer maximális energiafogyasztását – ezzel kordában tarthatók a költségek.

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

A FIA véleménye szerint a hibrid hajtásláncok alkalmazásának szorgalmazása egyrészt fenntarthatóbbá és ökológiailag védhetőbbé teszi a motorsportot, másrészt elősegíti a közútra szánt hibrid hajtástechnológiák fejlesztését. Mindez tökéletesen egybevág a Peugeot környezetvédelmi ambícióival: a francia márka 2023-ra kivétel nélkül minden egyes típusát elérhetővé teszi részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal.

A Peugeot visszatérését általános lelkesedés fogadta motorsport-körökben. A Le Mans-i 24 órás versenyt szervező Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke, Pierre Fillon szerint „a bejelentés két okból is izgalmas. Egyrészt azt jelenti, hogy három éven belül új versenyző érkezik a következő évadtól megjelenő Hyerpcar kategóriába, másrészt, hogy visszatér Le Mans-ba a hosszú távú autóversenyzés egyik emblematikus márkája. A Peugeot annak idején történelmet írt, nem egyedül futamgyőzelmeivel, de rendkívül látványos versenyautóival is, amelyek mindig a nézők kedvenceinek számítottak. Alig várom, hogy megismerhessem a Peugeot 905, illetve a dízelmotoros 908 HDI FAP örökébe lépő francia versenyautót.”

Az említett Peugeot modellek 1990 és 1993, illetve 2007 és 2011 között versenyeztek a La Sarthe versenypályán, ahol összesen három alkalommal (1992, 1993; 2009) diadalmaskodtak. 2012-ben az utolsó pillanatban vonult vissza a hosszú távú autóversenyzéstől a márka, így a világ soha nem ismerhette meg a vadonatúj 908 HYbrid4 összkerékhajtású hibrid LMP1-es versenyautó képességeit.

Visszatér Le Mans-ba a Peugeot

Most nem csak ezt a tartozását róhatja le hűséges rajongói felé a márka, hanem új szintre emelheti jelenlétét a sportautók piacán: a Hypercar széria előírásai szerint a WEC szériában részt vevő csapatoknak legalább 20 darab, a versenyautótól csak a jogi szabályozások által előírt minimális mértékben eltérő utcai változatot is kell készíteniük.

A Peugeot a versenyszériában való részvétel és az utcai változatok modellprogramjának a részleteiről később fog kommunikálni, azonban az indulás tényét hivatalosan is megerősítette, továbbá kijelentette, hogy a részletekkel kapcsolatos információkat a 2022-es évad indulásához közeledve hozza nyilvánosságra.


Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot
 
Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Jedlóczky L Márk 2018-ban a TCR Europe-ban áll rajthoz Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló  I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Duna Autó Autós Gyorsasági Bajnokság IX-X-XI. Forduló I. Synergon Kupa, 2013.10.12-13., Hungaroring Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Újonc orosz pilóta a Forma-1-es Willams istállónál Újonc orosz pilóta a Forma-1-es Willams istállónál Szlovákiában folytatja Tim Gábor Szlovákiában folytatja Tim Gábor
 
e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

2019. november 27.
Elektromos, praktikus, innovatív járművel bővül a Volkswagen flottája, az e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első villannyal hajtott teherautója, amelyet közeljövőben még számos követ. A zöld rendszámra és állami támogatásra is jogosult e-Crafter elérhető a magyarországi márkakereskedésekben.
Részletek

e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

Az e-Crafter már ma megbirkózik a holnap kihívásaival. Az elektromos hajtás és egy hagyományos haszonjármű előnyeivel rendelkezik. Éppúgy, ahogy az a jövő Crafterjétől elvárható. Robusztus, gazdaságos, nagy teljesítményű - és a fenyegető behajtási tilalom ellenére rugalmasan közlekedik a belvárosban. A magastetős zárt furgonként készülő e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első nagy méretű, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellje. A hajtáslánc a Golfé, a terhelhetőség és a hasznos raktér közel változatlan, városban nincs ennél ideálisabb terítő jármű.

Városi feladatokra

Míg a hagyományos Crafterből négy alapmodell, három hosszúság és három tetőmagasság rendelhető, addig az elektromos változat csakis egy méretben választható (L3H3, az e-Crafter hossza 5986 milliméter, szélessége 2040 milliméter, magassága 2590 milliméter, tengelytávja 3640 milliméter) pont azért, mert a jól körülhatárolható városi csomagszállítás és terítés a feladata.

Az utastér alapáron háromszemélyes, az ülések kellően szélesek és merev tartásúak. A két kartámaszos, hidraulikus rugózású vezetőülés kényelmes. Az oldalsó ülések tágas rekeszt rejtenek, lábtere hatalmas és sík, kabinja minden irányú tágasságával emelkedik ki a mezőnyből.

Személyautós vezethetőség

Az e-Crafter vezetői környezete ergonomikus, átlátható és komfortos. Nagyok az osztott visszapillantó tükrök, amelyek elektromosan be- és kihajthatók. A parkolásban tolatókamera segít. A kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően a Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen az aktív sávtartó vagy a kiparkolást segítő berendezés.


e-Crafter, a haszonjárművek jövője: szállít, de nem szennyez

Hasznos raktér

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion-akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás akár 975 kg is lehet a specifikációtól függően. A raktér hossza 3201 milliméter, teljes szélessége 1832 milliméter, magassága 1861 milliméter, a hátsó ajtók 270 fokban nyithatók.

160 kilométeres hatótáv

Az e-Crafter modellt a legkülönfélébb városi alkalmazásokra fejlesztették ki, például csomagkézbesítésre, kisiparosok, kiskereskedők és energiaszolgáltatók szállítási feladatainak ellátására. A jármű a 160 kilométer1) (WLTP szerint) hatótávolságával megfelel a városi kishaszonjárművek napi futásigényének, miként a 90 kilométer/órában korlátozott legnagyobb sebessége is elegendő erre a területre.

Nyomatékos motor

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt (136 lóerő), míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálművön keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Miközben egy egyenáram/egyenáram konverter állítja elő a 12 voltos feszültséget a jármű elektromos rendszerének. Egyenáramú 40 kW-os CCS töltőről a 35,8 kWh kapacitású akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosan feltölthető. 7,2 kW-os, váltakozó áramú fali töltőről az akkumulátor öt óra húsz perc alatt tölthető fel.

Versenyképes ár

A zöld rendszámra jogosult Volkswagen e-Crafter gazdag szériafelszereltséggel érhető el: légzsák a vezető és az utasoldalon, jobb oldali duplaülés, rádió navigációs rendszer, elektromos ablakemelők a vezetőtérben, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök,  rádiótávirányítású központizár, sávtartó rendszer, automatikus fényszóró szabályozás, Car-Net App-Connect, Front Assist városi vészfék funkcióval, 230V-os csatlakozó a vezetőtérben, parkolóradar elöl és hátul aktív oldalvédelemmel, sebességszabályozó, kétzónás klíma, LED fényszórók, tolatókamera, multifunkciós kormány,  színes multifunkciós kijelző, ködfényszóró kanyarfénnyel. Mindez nettó 17 709 000 forintért, azaz bruttó 22 490 430 forintos listaáron. A Volkswagen Haszonjárművek márkakereskedéseiben az ügyfelek további kedvezményre számíthatnak, amelynek révén az e-Crafter esetében is elérhetővé válhat a bruttó 1,5 millió forintos állami támogatás.  

A Volkswagen 4 év vagy 200 ezer kilométer garanciát vállal minden új Crafterre, az akkumulátorra pedig 8 év vagy 160 ezer kilométer a jótállás. Az átrozsdásodási garancia 12 évre szól. Az e-Crafter karosszériája a lengyelországi Września városában nemrég épült üzemben készül, a hajtást Hannoverben, kézzel szerelik minden egyes modellbe.

Kulcsszavak: bemutató, e-Crafter, elektromos autó, volkswagen
 
A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon A Peugeot a Nemzetközi Frankfurti Autószalonon Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, a leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordot A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, a leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordot
 
Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

2019. november 27.
Ha egy negyed évszázados autóról esik szó, a leírásban rendszerint felbukkan a „korához képest” szókapcsolat. Ez az első generációs Lexus LS400 azonban élete 26 éve során mindössze 55 ezer kilométert futott, de ránézésre még ennyinek sem mondanánk.
Részletek

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

A világhálón idén januárban bukkant fel egy ütött-kopott, itt-ott megfáradt, de összességében nemcsak működőképes, de üzembiztos Lexus: az 1996-ban gyártott LS400 23 év alatt egymillió mérföldet, azaz 1,6 millió kilométert tett meg. Mostani írásunk hősével ennek pont az ellenkezője történt: amióta 1993-ban legördült a taharai üzem gyártósoráról, nem egészen 55 ezer kilométert tettek meg vele – évente átlagosan alig több mint 2000-et.

Az autó mindvégig egyetlen tulajdonos kezében volt, aki a jelek szerint elképesztően gondosan vigyázott rá. 26 éven át egyetlen balesetet sem szenvedett, a fényezés pedig az eredeti metálarany. Az oldalfalak alsó felét borító, a kilencvenes években oly divatos sötétszürke paneleken sem fogott az idő (illetve az UV-sugárzás) foga. Az aranyozott emblémák sem hiányoznak a hűtőmaszkról, illetve a csomagtérfedélről, és az oldalablakok krómkerete is sérülésmentes. Az utastérben szürkésbarna bőrbe húzott, motoros állítású, fűthető ülések várják a leendő tulajdonost, az ablakemelő kapcsolók paneljét és a középkonzolt faborítás díszíti – állapota alapján akár vadonatújnak is hihetnénk az autót.

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Ez persze nem jelenti azt, hogy az autóban minden eredeti, ellenkezőleg, a gondos tulajdonos rendszeresen és lelkiismeretesen cseréltetett ki rajta minden elöregedő alkatrészt. Újak az abroncsok, a vezérműszíj, a vízpumpa és a termosztát, illetve az elosztó. Így már valóban gondtalanul alkalmas a mindennapi közlekedésre a századvég emblematikus típusának ezen példánya, bár azt nem tudni pontosan, a 4.0 literes, nyolchengeres 1UZ-FE erőforrás eredeti 250 lóerejéből mennyi áll ma is rendelkezésre – az új tulajdonos helyében sem a 8000-ig skálázott fordulatszámmérőn, sem a 260 km/h-ig beosztott sebességmérőn nem kergetnénk ütközésig a mutatót, már csak tapintatból sem.

A három választható üzemmódot kínáló, négyfokozatú automata sebességváltó mindenesetre hibátlanul működik, ahogy a digitális klímaberendezés is. Gond csak az akkoriban high-end hifinek számító Nakamichi audiorendszerrel akadhat: ehhez ugyanis ma már bajosan találunk megfelelő állapotban megőrzött klasszikus magnókazettákat.

Az autó az Egyesült Államokban, New Jersey-ben vár új tulajdonosára. Az árverés helyi idő szerint november 21-én este 9 órakor járt le, az új tulajdonos pedig 13,250 dollárért vitte el ezt a négykerekű japán időkapszulát.

Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból



Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LS
 
Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét A Citroën Frankfurtban tartja az új C3 Aircross kompakt SUV világpremierjét A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak A vadonatúj Focus ST sportos technológiái az egyenesekben és a kanyarokban egyaránt ‘hátbavágó’ teljesítményt kínálnak Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento
 
A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

2019. november 27.
Az AllSeasonContact™  érte el a legjobb értékelést a havas úton való kezelhetőség és a gördülési ellenállás tekintetében. Egy téli gumiabroncs még mindig jobban szerepel télies útviszonyok között, mint egy négyévszakos.
Részletek

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A brit AutoExpress magazin nemrég kilenc különböző négyévszakos gumiabroncsot tesztelt a népszerű 205/55 R 16 méretben, tipikus téli, valamint nyári útviszonyok között. A tesztben a Continental AllSeasonContact™ gumiabroncsa a hóban való kezelhetőségének és alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően érdemelte ki az első helyezést. Mindamellett a szaklap kiemelte a gumiabroncs havas és vizes úton nyújtott kiváló fékezési eredményeit.

„Olyan érzés volt, mintha az abroncs húzta volna az autót a kanyarokban” – így jellemezték a Continental AllSeasonContact™ havas körülmények között történő viselkedését. Az AutoExpress ugyanezen kiadásában a blackcircles.com online abroncskereskedő szakértője úgy nyilatkozott, hogy a Continental abroncsainak nedves tapadása és alacsony útzaja lenyűgözte a sofőröket.

A szakemberek összehasonlításképpen nyári, illetve téli gumiabroncsokat is vizsgáltak csúszós, jeges útviszonyok között. Ezekből egyértelműen kiderült, hogy tipikus téli időjárási körülmények között egy téli abroncs továbbra is jobban teljesít, mint egy négyévszakos. A különbség azonban még szembetűnőbb a nyári abroncsok és a négyévszakos modellek között.

A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén

A nyári referencia abroncs, aContiPremiumContact™ 5 sokkal biztonságosabban teljesít a száraz úton történő fékezés tekintetében, ugyanakkor a vízre felúszást (aquaplaning) vizsgáló teszteken is sokkal nagyobb biztonságot nyújt, mint a legtöbb négyévszakos abroncs.

„A legjobb megoldás továbbra is az, ha tavasszal és ősszel lecseréljük gumiabroncsainkat” – foglalták össze a szakértők. A négyévszakos modellek jellegükből adódóan csupán kompromisszumos megoldásként szolgálnak, ami azt jelenti, hogy sosem fogják felvenni a versenyt a kifejezetten téli és nyári abroncsokkal.

Kulcsszavak: continental, díj, gumiabroncs
 
Nőtt a Continental bevétele és nyeresége Nőtt a Continental bevétele és nyeresége A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén A Continental idén is a téliabroncs-tesztek sztárja Az új Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure-, egy sokoldalú univerzális abroncs, a Kevlar® erejével Az új Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure-, egy sokoldalú univerzális abroncs, a Kevlar® erejével A Continental négyévszakos abroncsa bizonyult a legjobbnak az AutoExpress tesztjén Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón Hankook dizájn abroncsok a jövőbemutató Opel GT tanulmányautón
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 41 - 50