Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 51 - 60
Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

2019. február 05.
Egy hónapon belül eredményt hirdetnek a Közlekedési Múzeum új épületének tervezésére kiírt nemzetközi pályázaton.
Részletek

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

Az intézményt vezető Vitézy Dávid egy budapesti beszélgetésén jelentette be, hogy február első hetében összeül a pályázat nemzetközi zsűrije, így egy hónapon belül pedig a közönség is láthatja majd, milyen lesz az épület - tájékoztatta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) pénteken az MTI-t.

A közlemény emlékeztet: a kiírásra 13 pályamű érkezett be, amelyek rengeteg jó megoldást tartogatnak az ipari örökség megőrzésére és izgalmas kortárs építészeti kiegészítésére.

Vitézy Dávid a szerdai beszélgetésen hangsúlyozta: az anonim tervpályázaton nem a tervezési díj, hanem a minőség, az átgondoltság, a múzeumi funkcióknak való megfelelőség és több más szakmai szempont alapján dönthet a zsűri.

A főigazgató emlékeztetett arra, hogy a múzeum megújításának szándéka a Liget Budapest projekttel indult, melynek tervei közé bekerült a világháborúban súlyosan megsérült, majd a nyolcvanas években bővített múzeumépület eredeti formájában történő helyreállítása is, Pfaff Ferenc 1896-os tervei alapján.

Később azonban mind nyilvánvalóbbá vált, hogy a Városliget nem tud helyet adni a korszerű múzeumi elvárásoknak minden szempontból megfelelő, költséghatékony és kellően tágas megoldásnak, ezért megindult az új helyszín keresése.

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

A legjobb alternatívának az egykori Északi Járműjavító területe bizonyult, amely már az 1870-es években a MÁV járműveinek javításával foglalkozott, de több mint egy évtizede üresen áll. A területen, amely mellett ma is Magyarország meghatározó vasútvonalai haladnak, több nagyméretű ipari épület található.

A Feketeházy János tervezte Eiffel-csarnokban már folynak a munkák, ide a Magyar Állami Operaház műhelyháza költözik.

A Közlekedési Múzeum fő helyszíne az ezzel szomszédos Dízelcsarnok lesz, amely lebombázott elődje pótlásaként a dízelvonatok javítására készült el 1962-re.

A Dízelcsarnok Kőbányai útra néző, műemlékileg védett irodai szárnya biztosan megmarad eredeti formájában. A héthektáros területet illetően minden más azonban a 2017 decemberi kormánydöntést követően meghirdetett tervpályázat lezárultával derül majd ki - jegyezte meg a főigazgató.

Az építészek becslése szerint a hatalmas és komplex beruházás végleges terveinek elkészítése két évet vehet igénybe, amelyet két-két és fél évig tartó építkezés követ majd; így öt év múlva reális az új múzeum megnyitása. Még az építkezés megindulása előtt lehetőség lesz azonban a bejárásra, és ha a körülmények engedik, szeretnének egy pop-up kiállítást és egyéb programokat is megvalósítani az egykori Északi Járműjavítóban.

Egy hónapon belül döntenek a Közlekedési Múzeum új épületéről

Vitézy Dávid közölte: a MÁV-val összefogva dolgoznak azon, hogy a terület fővonalbeli vasúti bekötése fennmaradhasson, így a múzeum néhány perc alatt elérhető lesz a Keleti pályaudvarról.

Nemrég megindult az ide tervezett új vasúti megálló tervezése, amely nem csupán az intézményt szolgálná ki: várhatóan napi nyolcezer ember szállna át itt a keleti elővárosok felől az 1-es villamosra. Ennek pénztára és váróterme az Északi Járműjavító szélén található Törekvés Művelődési Központ tömbjébe vagy környékére kerülhet.

A Közlekedési Múzeum munkatársai azt már biztosan látják, mely fontosabb járművek szerepelnek majd a kiállításon. Az új helyszínre gurulnak például a gyűjtemény azon járművei is, amelyek eddig akár évtizedek óta raktárakban pihentek. A jövőben önálló helyet kap az új műszaki és közlekedési könyvtár és a múzeum archív dokumentumgyűjteménye is.

A főigazgató beszámolója szerint a kiállítás Magyarország közlekedésének történetén vezet majd végig a reformkortól napjainkig, jövőbe mutató módon, világos társadalmi mondanivalókkal. A tárlat a tömeges közlekedés történetére fókuszál, és profiljukhoz jobban illő helyszínt keres az olyan speciális tárgyak számára, mint a sportcélú vagy katonai járművek, miközben az elmúlt években sosem látott lendületet vett a szerzeményezés.

"Jellemző megoldás a közlekedési múzeumokban, hogy a járművel letudják a kiállítási feladatot, de hiányzik a hozzáadott érték. Mi szeretnénk a művészettel, az építészettel, a dizájnnal, az utastájékoztatással, a társadalmi hatásokkal, a városszerkezetre gyakorolt hatásokkal is foglalkozni" - közölte.

A családbarát, akár három-négyórás programot kínáló kiállítás középutat próbál találni: nem akarja rengeteg tablóval traktálni a közönséget, de a digitális eszközök alkalmazását sem viszi túlzásba. Ezzel együtt az intézmény progresszív hang-, fény- és vetítéstechnikai megoldásokra, minél élőbb, minél mozgóbb kiállításra törekszik - mondta el Vitézy Dávid.

Mint megjegyezte, az MMKM tagintézményei továbbra is várják a közönséget: az Elektrotechnikai Múzeumban nemrég zárult egy kisebb felújítás, és dolgoznak azon is, miként lehetne élő, a környékbeliek számára is vonzó helyszínné tenni a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményt. A speciális gyűjtési területek kiállítására Vitézy Dávid szerint kiváló példa a Légiközlekedési Kulturális Központtal közösen működtetett ferihegyi Aeropark, amely a múzeum nagyobb, a közelmúltból származó repülőgépeinek is helyet ad. Emellett a múzeum munkatársai dolgoznak a Városliget Zrt. kivitelezésében megújuló Pfaff-pavilon kiállításának programján is, amely a magyar innováció történetét mutatja majd be.

Kulcsszavak: Aeropark, Közlekedési Múzeum, vitézy dávid
 
50 éves az újjáépített Erzsébet híd 50 éves az újjáépített Erzsébet híd A  troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80  kiállítás a  Közlekedési Múzeumban A troliközlekedés történetét mutatja be a TROLI80 kiállítás a Közlekedési Múzeumban Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Záró rendezvényét tartja a Közlekedési Múzeum szombaton Kiállítás a Széll Kálmán tér megújításáról Kiállítás a Széll Kálmán tér megújításáról
 
Tovább bővülhet az új személyautók forgalomba helyezése az importőregyesület szerint

Tovább bővülhet az új személyautók forgalomba helyezése az importőregyesület szerint

2019. február 04.
A gazdasági környezet alapján a tavalyinál több, körülbelül 160 ezer új forgalomba helyezett személyautóra számít idén a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Részletek

Tovább bővülhet az új személyautók forgalomba helyezése az importőregyesület szerint

A hétfőn közzétett piaci előrejelzés szerint a januári adatok is bővülésre utalnak, hiszen az év első hónapjában 9 százalékkal több új személyautó állt forgalomba, miközben a kivonások száma ennél csekélyebb mértékben, 7 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A Datahouse Kft. januári összegzése alapján 2018-ban Magyarországon 136 601 autó állt forgalomba. Az MGE továbbra is sürgeti a használt autók behozatalának szigorúbb szabályozását, hogy ne érkezzenek külföldről korszerűtlen, környezetszennyező járművek. Az idei növekedés kiterjed a tisztán elektromos és hibrid autókra is, de - tették hozzá - ezek piaca korlátozott, a folyamat ezért továbbra is csekély mennyiséget takar.

Bővülést várnak a kishaszonjárműveknél is, a tavalyi 22 725 darab után idén körülbelül 30 ezer állhat forgalomba - írták. Az egyesület a  kishaszonjárművek támogatását szorgalmazza a kis- és közepes vállalkozások érdekében. A nagyhaszonjárműveknél az év első felében csökkenésre számítanak, de az egyesület szerint a folyamat a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramjának újraindulásával megfordulhat és az év egészére a tavalyihoz hasonló darabszám várható. Az MGE üdvözölné az elöregedett buszok minél jelentősebb arányú cseréjét, pontosabb előrejelzést azonban a januári adatok alapján nem kívántak adni 2019-re.

Tovább bővülhet az új személyautók forgalomba helyezése az importőregyesület szerint
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Oroszországban hiány van új autókból Oroszországban hiány van új autókból A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén Továbbra is az Opel növekszik a leggyorsabban a magyar piacon Továbbra is az Opel növekszik a leggyorsabban a magyar piacon A Volkswagen csoport kiszállításai öt százalékkal nőttek október végéig A Volkswagen csoport kiszállításai öt százalékkal nőttek október végéig Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia
 
Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

2019. február 04.
Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek is. Fejlesztései eredményeként a vállalat tavaly már mintegy 5 millió darab abroncsot gyártott.
Részletek

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Célja az, hogy termelési volumenének akár 40%-át is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.

A digitalizáció és a hatékonyságnövelés jegyében telt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tavalyi éve. Az abroncsgyártó befejezte a mesterséges intelligencia alapú, digitális abroncsgyártó gépeinek telepítését a 2017-ben, 85 milliárd forintos beruházással átadott második gyáregységében. Ennek köszönhetően 3,6 millióról 5 millió darab abroncsra növelte éves termelését.

„A nemzetközi szinten is korszerű, Japánon kívül kizárólag a Bridgestone tatabányai gyárában alkalmazott technológiával vállalatunk immár nagy mennyiségben és egyenletes minőségben képes innovatív gumiabroncsokat gyártani a nemzetközi és hazai autógyártók igényeinek megfelelően”

– mondta Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója.

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

A folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhető, hogy az abroncsgyártó sikerrel felelt meg több nagy autógyártó auditján, és gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen Csoportnak és a Mercedesnek, beszállítói minősítése pedig további gyártóknál is folyamatban van.

Ennek eredményeként a tatabányai Bridgestone immár sokféle autómodellhez gyárt és szállít abroncsokat eredeti gyári szerelésként. Ezek között megtalálhatók például az Audi Q3, a Seat Leon, a BMW X1, a Mini Contryman, valamint a BMW F45 és a végéhez közeledik a Mercedes Benz C-Class modellekre szánt abroncsok fejlesztése is.

A Bridgestone Tatabánya tavaly, következő nagyberuházása első ütemeként, 9,2 milliárd forintos befektetéssel egy új, 10.000 négyzetméteres raktárt épített, amellyel 600.000 abroncsra növelte raktárkapacitását. A bővítés részeként elkészült a cég oktató- és látogatóközpontja is.

A vállalat tavaly kétszáz fővel 1.200-ra növelte a dolgozói létszámát is. A cég célja, hogy 2020-ban már 7,2 millió abroncsot gyártson, amelynek eléréséhez 2019-ben további kapacitásbővítést hajt végre, amivel napi termelése 2.300 darab abronccsal nő. A vállalat ehhez új gépeket telepít és további munkatársakat is felvesz.

A Bridgestone Tatabánya beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat.

Négy autógyártó beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya

Kulcsszavak: Bridgestone, gumiabroncs, járműipar, Tatabánya
 
Légzsákok javítására hív vissza 1,9 millió autót a Fiat Chrysler Légzsákok javítására hív vissza 1,9 millió autót a Fiat Chrysler A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert A Volvo bemutatja a Külső védelmi légzsák-rendszert 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep Ikarus a Fehér ház kertjében Ikarus a Fehér ház kertjében ABS és kulcs nélküli biztonsági rendszer a 2014-es Sportser modelleken ABS és kulcs nélküli biztonsági rendszer a 2014-es Sportser modelleken
 
Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

2019. február 04.
Négyszázezernél is több dízelautó-tulajdonos csatlakozott Németországban a Volkswagen (VW) ellen az autógyártó konszern dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez - írták pénteken német hírportálok.
Részletek

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

Az úgynevezett csoportos megállapítási keresetnek a szövetségi igazságügyi hivatalnál vezetett nyilvántartásába több mint 401 ezren regisztrálták magukat tavaly novembertől január végéig.

Az autótulajdonosok ezzel csatlakoztak a fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetsége (vzbv) és a legnagyobb autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub által a VW ellen közösen indítandó perhez, amelynek révén megpróbálják kártérítésre kötelezni az autógyártót.

A csoportos megállapítási kereset (Musterfeststellungsklage) új elem a kollektív jogorvoslat németországi szabályozásában, tavaly novemberben vezették be, éppen a VW dízelbotránya miatt. Célja a fogyasztók jogainak erősítése a túlerőben lévő nagyvállalatokkal szemben. A pereket nem az egyes fogyasztók, hanem fogyasztói szövetségek folytatják, a költségeket, pénzügyi kockázatot is ezek a szervezetek viselik, a fogyasztók számára kedvező bírósági döntés viszont mindenkire érvényes, aki csatlakozott a keresethez.

A vzbv és az ADAC kezdeményezése az első eset az új jogintézmény történetében. Az eljárás a számukra legjobb esetben azzal végződhet, hogy a bíróság megállapítja, a VW szándékosan méltánytalanul járt el, és ezzel kárt okozott gyártmányai vásárlóinak. A következő lépésben a keresethez csatlakozott fogyasztóknak már egyénileg kell kártérítést kérniük a gyártótól.

Németországban négyszázezernél is több autós pereli a Volkswagent

A keresethez EA189 típusú dízelmotorral szerelt, és a dízelbotrány miatt szervizre visszarendelt Audi, Seat, Skoda és Volkswagen gépkocsik németországi tulajdonosai csatlakozhatnak.

A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: dízelmotor, járműipar, volkswagen
 
Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig A Shell leleplezte ultra energiahatékony koncepcióautóját A Shell leleplezte ultra energiahatékony koncepcióautóját A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ Európai premierjét a Genfi Autókiállításon ünnepli a Volkswagen I.D. BUZZ A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit
 
Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

2019. február 04.
A kutyák sok helyen családtagnak számítanak. Ám míg a legtöbb embernek álmában sem jutna eszébe, hogy gyermekeit biztonsági öv és gyermekülés nélkül ültesse be az autóba, a kutyákkal kapcsolatban gyakran fel sem merül ilyesmi.
Részletek

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

A Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint a gazdik 32 százaléka nem törődik kedvence biztonságos szállításával. Pedig sok országban létezik erre külön előírás, és az sem titok, hogy ez nemcsak az állatok, hanem a vezető, az utasok és más közlekedők biztonságát is veszélyezteti. Egy baleset során a nem biztonságosan szállított kutyák teste kontrollálatlanul mozog az utastérben, növelve mind az állatok, mind az autó utasai és a többi közlekedő sérülésének veszélyét

Amikor Rene Berns, a Ford mérnöke a vadonatúj Focus kombin dolgozott, munkája legérdekesebb mozzanata az volt, hogy hároméves ausztrál juhászkutyája, Emil segítségével tervezhetett olyan autót, amelyben biztonságosabban utazhatnak kedvenceink.

Emil volt a tesztalany ahhoz, hogy kialakítsák a lehető legnagyobb kutyaszállító ketrecet, ami befér a Focus kombi csomagterébe. Végül sikerült egy olyan ketrecet készíteni, amiben még a világ legmagasabb kutyája, egy ír farkas is kényelmesen utazhat.

“Aki kutyát tart, az ugyanúgy gondoskodjon kedvence biztonságáról, mint a család többi tagjáéról,” mondta erről Graeme Hall, a ‘Dogfather’ becenéven is ismert kutyakiképző. “Lily kutyám mindig a csomagtérben elhelyezett ketrecben utazik, amiben kényelmesen körbefordulhat, és mindenki biztonságban van. Meggyőződésem, hogy ez a legjobb megoldás.”

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

A felmérés során a kutyatartók közel egyharmada mondta azt, hogy nem mindig szállítják biztonságosan az állataikat; 32 százalékuk azért nem, mert kedvencük nem szereti ezt a megoldást, 31 százalékuk szükségtelennek ítélte, mert csak rövid utakra viszi magával a kutyáját, 14 százalék pedig azért, mert az autójában nem fér el egy kutyaketrec.

A fenti válaszadók több mint egynegyede tapasztalta már, hogy a kutyájuk kidugja a fejét az ablakon (26 százalék). Néhányan arról is beszámoltak, hogy kedvencük kiugrott az ablakon, és emiatt elpusztult vagy megsérült. Többekkel az is előfordult már, hogy balesetet okoztak az utastérben zavaróan ugráló kutya miatt, vagy mert az állat véletlenül bekapcsolta az irányjelzőt, eltakarta a kilátást vagy megharapta az utasokat.

A biztosítók akár el is utasíthatják az esetleges kárigényt, ha az autós nem megfelelően szállította a kutyáját, és az is komoly veszélyt jelent, hogy egy 40 km/órás sebességű ütközésnél a helytelenül szállított kutya teste a tömegénél 40-szer nagyobb erővel csapódhat neki a többi utasnak.

Rene és kölni csapata a tetőbélés habrétegének tömörítésével, az ajtózsanér-csavarok hosszának megváltoztatásával és az ajtónyílás átformálásával sikeresen növelte meg a Focus kombi csomagterének kihasználhatóságát.

Minden harmadik autós helytelenül szállítja a kutyáját

“Nagyon sokat jelent számomra, hogy bárhová megyek is, Emilt mindig magammal tudom vinni, és büszke vagyok rá, hogy ő is segített más kutyásoknak abban, hogy kedvenceiket biztonságban és kényelemben szállíthassák,” mondta Berns.

A Magyarországon már kapható a vadonatúj Focus kombi, méghozzá igazán átfogó kínálattal, amelyben ugyanúgy szerepel a stílusos Focus Trend és Titanium változat, mint a sportos Focus ST-Line, az előkelő Focus Vignale, valamint a most először kapható, SUV-karakterű Focus Active crossover kivitel is.

Kulcsszavak: Focus, ford, közlekedésbiztonság
 
Szerethető SUV - Ford Ecosport Szerethető SUV - Ford Ecosport Amerikában már gyártják az új Mustangot Amerikában már gyártják az új Mustangot A tökéletes zenei élményt napi autózás közben? Az új Ford Fiestában lehetséges A tökéletes zenei élményt napi autózás közben? Az új Ford Fiestában lehetséges A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford A gumiabroncsok állapotának fontosságára hívja fel figyelmet a Ford Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál Soha nem látott értékesítési eredmény a Fordnál
 
Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

2019. február 04.
Népszerű az elektromos autók megvásárlását támogató pályázat, meghirdetése óta több mint kétezer ilyen gépjármű beszerzéséhez kapcsolódó igény érkezett, minden második esetben már a kifizetés is megtörtént - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára szombaton az MTI-vel.
Részletek

Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

Weingartner Balázs közleménye szerint a pályázat 2018 nyarán lezárt első részében a 2,3 milliárd forintos keret terhére mintegy 1600 autóra érkezett támogatási kérelem. A december végi adatok szerint ebből csaknem ezerre már ki is fizették az igényelt támogatást. Az első ütemben leadott eredményes pályázatokra utófinanszírozási konstrukcióban kapják meg a támogatást a nyertesek.

A tárca annak érdekében, hogy minél többen vásárolhassák meg a környezetkímélő gépjárműveket, az elszámolás benyújtásának végső határidejét június 30-áig meghosszabbította.

Weingartner Balázs a 2018 októberében újranyitott kiírással kapcsolatban közölte: eddig 414 autóhoz igényelt támogatást 368 pályázó. A második ütemben a már hárommilliárd forintos támogatási keret terhére beérkezett igények közül mostanáig 183 pályázatról született döntés. Fontos különbség, hogy az új pályázati rendszerben a legfeljebb 1,5 millió forintos összeget előfinanszírozás keretében kapja meg a pályázó, ezzel is segítve a mielőbbi autóvásárlásokat.


Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon

A fenntarthatóságért felelős államtitkár kiemelte: a pályázat célja, hogy a minisztérium hozzájáruljon a környezetkímélő járművek elterjedéséhez Magyarországon. A kormány számára fontos, hogy olyan programokkal támogassa a családokat, amelyeknek köszönhetően nemcsak az anyagi terheik csökkennek, hanem mérséklődik a környezetszennyezés is. A program sikerességét mutatja, hogy a régióban hazánkban értékesítik a legtöbb elektromos járművet. A jelenleg is nyitott pályázatban a bruttó vételár 21 százalékára lehet legfeljebb 1,5 millió forint támogatást igényelni. A maximális bruttó vételárat a minisztérium a korábbi 15 millióról 20 millió forintra emelte - emlékeztetett.

Folyamatosan épül ki az elektromos autózás térnyerését támogató infrastruktúra is, a töltőhelyek telepítéséhez önkormányzatok igényelhettek támogatást, és közülük 23 tavaly év végéig mintegy ötvenet létesített - írta.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás
 
A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója A Holdra szállás küldetése – Az Audi AG a Google Lunar XPRIZE díjért induló német csapat támogatója Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? Miért érkezett fordulóponthoz az e-mobilitás szektor? A haszongépjármű fronton is támad a Toyota A haszongépjármű fronton is támad a Toyota A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is
 
A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

2019. február 04.
Az eredeti tervekkel ellentétben mégsem az angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg új X-Trail modelljének gyártását a Nissan japán autóipari óriáscég.
Részletek

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A vállalat vasárnap email-körüzenetben közölte angliai alkalmazottaival, hogy az új modell gyártását Japánban indítja el a nyáron.

Gianluca de Ficchy, a Nissan európai részlegének elnöke a tájékoztatásban közölte: a döntésnek üzleti okai is vannak, de az Európai Unióhoz fűződő jövőbeni brit kapcsolatrendszer bizonytalanságai sem segítik a Nissan és más hasonló vállalatok további angliai tevékenységének tervezését.

A Nissan 2016-ban, a brit EU-tagság megszűnéséről (Brexit) döntő népszavazás után kilátásba helyezte, hogy nem hajt végre több beruházást angliai gyárában, hacsak a brit kormány nem ad biztosítékokat a Brexit után esetleg érvénybe lépő vámok költségemelő hatásainak kompenzálására.

A japán cég röviddel ezután bejelentette, hogy mégis az északkelet-angliai Sunderlandben működő üzemében kezdi meg az új Qashqai, illetve X-Trail modellek gyártását, mivel a brit kormány kötelezettséget vállalt annak biztosítására, hogy az angliai Nissan-autógyár működése a jövőben is versenyképes marad.

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

Azóta sem ismert pontosan, hogy London milyen biztosítékokat adott erre a cégnek, bár a brit kormány többször jelezte, hogy nem közvetlen pénzügyi kompenzációról volt szó.

Az új X-Trail angliai gyártási tervének visszavonásáról szóló vasárnapi bejelentés után Greg Clark, az üzleti ügyek minisztere kijelentette: a fejlemény "komoly csapás" a brit autóipari szektorra és az angliai Nissan-gyár közvetlen térségére is, mivel az új modell gyártása az üzem és az alkalmazotti gárda jelentős bővítésével járt volna.

Clark szerint a Nissan mindazonáltal megerősítette a brit kormánynak, hogy munkahelyeket nem készül felszámolni angliai gyárában, és elkötelezte magát a jelenlegi Qashqai, Leaf és Juke modellek, valamint a 2020-ban megjelenő új Qashqai angliai gyártása mellett.

A brit autógyártók és -kereskedők szövetsége (SMMT) azonban épp a minap közölte éves beszámolójában, hogy ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a Brexit-folyamatot övező bizonytalanságok miatt.

A Nissan mégsem Angliában kezdi az új X-Trail gyártását

A szervezet adatai szerint 2018-ban nem egészen 1,52 millió autót gyártottak Nagy-Britanniában, 9,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben, az új autóipari beruházások értéke pedig 588,6 millió font (212 milliárd forint) volt, 46,5 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött kommentárjában úgy fogalmazott: a brit autóiparban immár "vörös riasztás" van érvényben, mivel kevesebb mint két hónappal a kilépés március végi időpontja előtt egyre nagyobb a kockázata a rendezetlen, megállapodás nélküli Brexitnek, amely "helyrehozhatatlan pusztítást" okozna a brit autóipar jelenleg akadálytalanul működő külkereskedelmi láncolatainak szétszakításával.

A brit üzleti szektor más nagyvállalatai és szakmai szervezetei is szinte folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a rendezetlen Brexit súlyos gazdasági kockázataira.



Kulcsszavak: autógyár, járműipar, nissan, Sunderland, x-trai
 
Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában A General Tire texasi tesztpályája már 55 éve áll a biztonságos közlekedés szolgálatában Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei Kapósak a Peugeot szabadidőjárművei
 
A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

2019. február 01.
A Continental lesz az új Extreme E off-road elektromos autóverseny sorozat szponzora – derült ki a szervezőkkel közösen tartott sajtótájékoztatón.
Részletek

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

A szériában a világ legeldugottabb helyein versenyeznek majd egymással a Continental csúcsminőségű gumiabroncsaival ellátott SUV-ok. A globális megmérettetés az Extreme E szervező csapatának köszönhetően valósulhat meg két éven belül, legalább 12 csapattal. A Continental nemcsak szponzorként, hanem alapítóként a kezdetektől fogva segíti a széria megvalósulását, 2021-től pedig prémium partnere lesz a versenysorozatnak. Az első prototípusok tesztelése már 2019 áprilisában elindulhat.

A Continental gumiabroncsai tökéletes tapadást fognak biztosítani, legyen szó a Himalájáról, az Indiai-óceán partjairól, a sarkvidékről, a sivatagról, vagy éppen a trópusokról. A versenysorozat célja, hogy felhívja a figyelmet a klímaváltozás elleni cselekvésre, éppen ezért a szervezők olyan versenyhelyszíneket jelölnek ki, amelyek ökoszisztémái már most kénytelenek megküzdeni a globális felmelegedéssel járó kihívásokkal.

„Ez az új formátumú versenysport lehetőséget biztosít számunka, hogy demonstráljuk, milyen kiemelkedő teljesítményre képesek gumiabroncsaink még extrém körülmények között is. A versenyzők személyesen is megtapasztalhatják, mit jelent, amikor a teljesítmény és a biztonság találkozik egymással, útfelszíntől függetlenül”

– jelentette ki Nikolai Setzer, a Continental AG igazgatóságának tagja.  Hozzátette: a fenntarthatóság megteremtése a vállalat legfontosabb feladatai között szerepel és tökéletesen illeszkedik az Extreme E versenysorozat célkitűzései közé. A technológiai vállalat valamennyi versenyautót felszereli majd a változó terepviszonyokra is alkalmas gumiabroncsokkal.

A Continental szponzorálja az új elektromos off-road autóversenyt

„Mindig szenvedéllyel viseltettem az egyre gyorsabban fejlődő elektromos járműtechnológia és tiszta mobilitási megoldások iránt, amelyekkel jelentős erőfeszítéseket tehetünk a klímaváltozás megállítása érdekében” – emelte ki Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnöke. Hozzátette: hisz abban, hogy az Extreme E versenysorozat hamarabb fenntarthatóvá teheti bolygónkat, ráadásul ennek megvalósításából olyan nevek veszik ki a részüket, mint Gil de Ferran, a Formula E nagykövete, David Mayer de Rothschild ökológus és felfedező, valamint Fisher Stevens filmrendező.

A Continental alapító partnerként segíti a versenysorozatot, de a kezdeményezéshez már a CBMM, a nióbium termékek legnagyobb beszállítója is csatlakozott.
Kulcsszavak: continental, elektromos autó, szponzor, verseny
 
Magyar a világ legjobb SEAT értékesítője Magyar a világ legjobb SEAT értékesítője Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac Rekordévet zárt tavaly a hazai gumiabroncs-piac A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” A Nissan LEAF a „legjobb légtisztító” Autós szépségverseny volt Hévízen Autós szépségverseny volt Hévízen
 
A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

2019. február 01.
A Siemens nem ragaszkodik feltétlenül ahhoz, hogy egyesítse vasúti üzletágát a francia versenytárs Alstommal - jelezte a német ipari óriáscég igazgatótanácsának elnöke egy szerdai nyilatkozatában.
Részletek

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

Joe Kaeser a társaság a negyedéves pénzügyi jelentésének müncheni bemutatóján elmondta, hogy a tervezett fúzió valamennyi érdekelt hasznára válna, és "nagyon kiegyensúlyozott koncepciót" nyújtottak be az Európai Bizottsághoz, hogy az Európai Unió piacának versenyhatóságaként működő testület hozzájáruljon megvalósításához.

Az egyesülés "az egyetlen helyes válasz" arra a fejleményre, hogy állami irányítás alatt álló vállalatok igyekeznek terjeszkedni a nemzetközi piacon - utalt a Siemens vezetője a CRRC kínai állami vasúti monopólium törekvéseire.

Azonban a Siemens nem ragaszkodik "minden áron" az egyesüléshez - tette hozzá Joe Kaeser. Aláhúzta, hogy a leginkább az ICE nagysebességű vonatokról ismert vasúti üzletág nyereséges, és fejlődésére vannak más lehetőségek is, mint az összeolvadás a TGV nagysebességű vonatok gyártójaként is ismert francia versenytárssal.

Az Európai Bizottság várhatóan február 18-án hirdeti ki döntését. Sajtóértesülések szerint vétót emel, arra hivatkozva, hogy a fúzió ellentétes lenne az uniós belső piaci szabályokkal, kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán.

A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez

Manfred Weber, aki az Európai Néppárt (EPP) úgynevezett csúcsjelöltjeként pályázik az Európai Bizottság elnöki tisztségére, előre élesen bírálta Brüsszelt a várható döntés miatt. A német politikus egy keddi berlini nyilatkozatában kiemelte, hogy a májusi európai parlamenti választás után felálló új bizottságnak új szemléletet kell meghonosítania, az EU-s piac vizsgálata mellett a világpiaci körülményeket is mérlegelnie kell.

"Az EU csak akkor őrizheti meg jólétét, ha kifejlődnek vállalkozások, amelyek megállják a helyüket a globális piacon a kínai versenytársakkal szemben, ezért az Airbus mintájára a vasút területén is létre kell hozni egy páneurópai társulást" - mondta Manfred Weber.

Az orvosi képalkotó eszközöktől kezdve szélturbinákon át vasúti szerelvényekig számos terméket gyártó és pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozó Siemens a 2018-2019-es üzleti éve decemberrel véget ért első negyedévében 20,1 milliárd euró (6430 milliárd forint) árbevételt ért el, ami 1 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 19,8 milliárd euróhoz képest.

Az adózás utáni nyereség 1,1 milliárd euró volt, 49 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi 2,2 milliárd euróhoz képest, ami a jelentés szerint egyszeri tényezőknek tulajdonítható.

Három hónap alatt 25,1 milliárd euró értékben érkeztek be új rendelések, ami 12 százalékos növekedés az előző üzleti év első negyedében elért 22,4 milliárd euróhoz viszonyítva. A vállalat teljes rendelésállománya 137 milliárd eurót tett ki december végén.

A Magyarországon is érdekelt vállalat a negyedév végén világszerte 380 ezer embert foglalkoztatott, többségüket, 263 ezer embert Németországon kívül.
Kulcsszavak: alstom, Siemens
 
Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Megérkezett az első két Siemens Vectron a GYSEV flottájába Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró Kigurult a gyárból az első, Bangkok Zöld Vonalára gyártott metró
 
A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

2019. február 01.
Legendát hív újra életre a Volkswagen – március elején a modern buggy első tisztán elektromos hajtásrendszerű tanulmányát mutatja be a wolfsburgi vállalatcsoport.
Részletek

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A népszerű amerikai strand-buggy mintájára készülő koncepciómodell a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) műszaki alapjaira épülve érzékelteti annak sokoldalúságát.

„A buggy több mint autó, valójában egyfajta autós életérzés. Az új E-Buggy is ezt tükrözi, egyben jól mutatja, hogyan fest egy ilyen klasszikus jármű modern, retromentes interpretációja – s mindenekelőtt azt, milyen érzelemdús is lehet az elektromos mobilitás”

– hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka vezető formatervezője.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű buggy koncepciója eredeti kaliforniai példaképeire összpontosít, ám míg akkoriban a Bogár technikája szolgált alapként, ma a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) bizonyul hasonlóan sokoldalúnak. A vérbeli buggy újszerű megfogalmazása stílusosan nélkülözi a szilárd tetőt és a hagyományos ajtókat, összhatását emellett terepes gumiabroncsokkal szerelt, szabadon álló kerekek és nyitott oldalküszöbök határozzák meg.

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

A MEB-alapokra épülő új tanulmány jól bizonyítja, hogy a moduláris elektromos hajtásrendszer-platform (MEB) korántsem kizárólag nagysorozatú modellekhez használható, hanem – akárcsak egykor a Bogár technikája – egyéni kisszériás autók építésére is lehetőséget kínál.

A Volkswagen-technikájú élményautók története igencsak hosszú, a Bogár Kabriótól az olyan gyártók különleges karosszériáin át, mint a Hebmüller és a Rometsch, egészen a teljesen nyitott változatokig – mint a Meyers Manx Buggy – évtizedeken át kreatív és részben exkluzív különleges megoldások egész sora született a Bogár műszaki alapjaira. Egészen a nyolcvanas évekig világszerte mintegy 250 ezer kissorozatú és egyedi különlegesség készült így.

A legújabb egyedi modell, azaz a tisztán elektromos buggy-tanulmány pedig a 89. Genfi Nemzetközi Autószalon (2019. március 7-17.) alkalmával tartja világpremierjét. A Volkswagen márka sajtókonferenciája a 2-es csarnokban, március 5-én 10:20 órakor kezdődik.

•A hatvanas és hetvenes évek legendás amerikai strand-buggy stílusában mutat be tanulmánymodellt a Volkswagen

Kulcsszavak: buggy, elektromos autó, tanulmányautó, volkswagen
 
Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla Szabad felhasználásúvá teszi technológiai szabadalmait a Tesla Okos város koncepciót dolgoznak ki Miskolcon Okos város koncepciót dolgoznak ki Miskolcon Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Magyarországon elektromos autókkal bővítette flottáját az Avis Az új Formula E koncepciót a Nissan a genfi autószalonon mutatja be Az új Formula E koncepciót a Nissan a genfi autószalonon mutatja be Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 51 - 60