Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 51 - 60
Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

2021. augusztus 12.
Az autóiparban nem szokás bepillantást engedni egy új modell tervezésének átmeneti fázisaiba. A Toyota most mégis úgy döntött, végigvezeti az érdeklődőket a Land Cruiser 300 születésének állomásain, és azokat az alternatívákat is megmutatja, amelyeket végül elvetettek.
Részletek

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Amikor a Toyota bemutatta a Land Cruiser 300-ast, a témában járatos újságírók és a modellszéria rajongói könnyen azonosították azokat a formai részleteket, amelyeknél az új modell eltért közvetlen elődjétől, miközben ismerősként üdvözölték a visszatérő elemeket, megoldásokat.

Míg egy átlagos tömegpiaci járműnél általában az előbbiekből van több – a modellek rendszerint az aktuális esztétikai trendekhez igazodva öltenek merész vagy konzervatív, sportos vagy elegáns, de mindig naprakész formát –, egy nagy múlttal bíró vagy prémium típus esetében rendkívül fontos, hogy a hűséges ügyfelek megtalálják a kapcsolódási pontot korábbi járműveikkel.

A Toyota Land Cruiser esetében az említett összes szempontnak érvényesülnie kellett: ikonikus terepjáróként, felső kategóriás zászlóshajóként és a világ legnagyobb autógyártójának modern, XXI. századi termékeként olykor egymásnak ellent mondó elvárásokat kellett egyensúlyba hozniuk a tervezőknek, akik – talán nem meglepő módon – többségükben személyesen, érzelmileg is érintettek voltak a feladatban.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

A külső formatervezők csoportjában dolgozó Takeshi Ogawa például már diákként is arra vágyott, hogy egyszer majd Land Cruisert tervezhessen, a belsőépítészek vezetője, Katsutoshi Shibuya pedig a Land Cruiser 80-as szériával kezdte a pályafutását, így élete szó szerint elválaszthatatlan a típustól.

A formatervezői munka egyik legfontosabb első lépése a viszonyítási pontok, a versenytársak meghatározása. Márpedig a Land Cruiser 300 legfőbb riválisa nem más, mint az elődmodell: a Land Cruiser 200, amelyre az elmúlt másfél évtizedben az egész szakma referenciaként tekintett, árulta el a projektért felelős vezető formatervező, Masaki Okue.

Ha ennél is messzebb megyünk vissza a modelltörténetben, az idén hetvenedik születésnapját ünneplő Land Cruiser három alapvető pillére a minőség, a megbízhatóság és a tartósság: ezeket az értékeket pedig a formavilágnak is tükröznie kellett.

Kiindulási pontként Masanori Kinoshita, a külső formatervért felelős csapat vezetője egy tömör fémtömböt képzelt el, amelynek vonásait a természet erői formálják készre. Ebből a kettős koncepcióból: az ember alkotta tárgy és a környezet folyamatos kölcsönhatásából, a mérnöki munka tervszerűségéből és a világegyetem esetlegességéből született meg az a ’keresztirányú öntvény’-ként emlegetett, sematikus forma, amely meghatározta a leendő zászlóshajó arányait és hangvételét.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Erre dolgozták rá a Land Cruiser hagyományai által diktált részleteket. A fő motívum a hexagon, azaz a hatszög volt: ez határozta meg a kerékívek formáját, a hűtőmaszk körvonalait, de még a hátfal arányait is. Azonban, hogy milyen veszélyeket rejt a tematizálás, jól szemlélteti a HEX-Y koncepciórajz. Ez a hexagon, a szexi és az Y-generáció fogalmaiból alkotott egy rendkívül megnyerő, dinamikus és sportos, mindazonáltal a Land Cruiser alapvető értékeivel teljességgel összeegyeztethetetlen formatervet.

Szintén zsákutcának nyilvánították a fényszórókat a hűtőmaszkkal közös egységbe foglaló elképzelést. Az orrkialakítást uraló, erőteljes sáv ugyan összecsengett volna az ősmodellek: a 40-es és 60-as Land Cruiserek arculatával, ám evolúciós visszalépés lett volna.

Ahogy egy vázlatrajzon a dizájnerek is szemléltették, az évtizedek során egyre mélyebbre nyúlt a hűtőmaszk – mintha a fényszórók tengelyén átvetett zászlót tekernénk ki, úgy bontakozott ki egyre jobban a rácsozat, és vált egyszerű funkcionális elemből a Land Cruiser egyik legfontosabb ismertető jegyévé.

Ezt éppen egyszerűsége teszi univerzális érvényűvé: a színek, az anyagok megfelelő megválasztásával elegáns, robusztus vagy sportos képet kölcsönözhet az autónak, amint azt a Land Cruiser GR (Gazoo Racing) változata is mutatja.

Szexi hatszög és keresztirányú öntvény: így öltött testet az új Toyota Land Cruiser

Hasonlóképpen búcsúztak el a belsőépítészek egyébként kiváló, stílusos megoldásoktól. A köztes fázisokat szemléltető rajzokon egyértelműen látszik, hogy a kezelőfelület alapvető építőkockáit – a középkonzol vezető felé eső peremére rendezett, ösztönösen kézre álló üzemmód-kapcsolókat és az erősen döntött, ezért akár terepen is biztonságosan kezelhető klíma- és multimédia-vezérlő billentyűket – már a fejlesztés korai fázisában véglegesítették a tervezők.

Érdekes ugyanakkor látni, hogy ezeket a meghatározó elemeket hányféle variációban képzelték el; ugyanígy számtalan változat született a padlókonzoli pohártartók elrendezésére, a dupla könyöklő vonalvezetésére is.

A cockpitért felelős Takuto Yamagami formatervező a hitelesség és a minimalizmus híveként alakította ki úgy ezeket a részleteket, hogy odafigyelés nélkül, ösztönösen, tapintásunkra és emlékezetünkre hagyatkozva oldhassunk meg minden, az utazáshoz fontos, de a vezetéshez nem szervesen kapcsolódó feladatot, a hangerő szabályozásától kezdve a kávéspohár kilöttyenés nélküli felemeléséig.

Hosszú oldalakon át folytathatnánk az aprólékos tervezőmunka bemutatását, a többrétegű fehér gyöngyházfény árnyalatának és csillogásának a meghatározásától a belső felületek mintázatának, erezetének és rétegzésének véglegesítéséig.

Talán ennyi is elég azonban ahhoz, hogy szemléltessük, mennyi munka, kudarc és újrakezdés, alázat és merészség kell ahhoz, hogy a formatervezők eljussanak ahhoz az állapothoz, amely már nem egyszerűsíthető, de nem is díszíthető tovább – a új Toyota Land Cruiser tömbszerű tökéletességéhez.
Kulcsszavak: formatervezés, Land Cruiser, terepjáró, toyota
 
Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött A bolygó egyik legkiválóbb egyeteme is a Toyota Mirai mellett döntött Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit
 
Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

2021. augusztus 12.
Összesen 43 – azaz minden eddiginél több – Simply Clever megoldás a FABIA kínálatában. Öt új részlet első ízben szolgálhatja a nagyobb rendet ŠKODA-modell utasterében és csomagtartójában.
Részletek

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

Az új ŠKODA FABIA ötletesebb, mint valaha: a sikermodell negyedik generációja felszereltségétől függően akár negyvenhármat is kínálhat a márkára jellemző Simply Clever részletmegoldásokból, amelyekkel a cseh autógyártó nagyban megkönnyíti ügyfelei számára a mindennapi autózást. E funkciók közül öt teljesen új a kínálatban, míg további nyolc most jelenhet meg először a FABIA fedélzetén. Az olyan újdonságok mellett, mint az első ülések közötti kivehető pohártartó, „ŠKODA-klasszikusok” teszik teljessé az ötletes megoldások palettáját, például a tanksapkafedélben elhelyezett és gumiabroncs-profilmélységmérővel kiegészített jégkaparó, a vezetőoldali A-oszlopon kialakított parkolójegytartó és a vezető ajtajában elhelyezett esernyő.

A friss FABIA öt új Simply Clever megoldással jelentkezik

Mindjárt öt olyan átgondolt Simply Clever részlet is szerepel az új FABIA palettáján, amely első ízben jelenik meg ŠKODA-modellben. Kívánságra így a csomagtartóba innovatív, rugalmas tárolórekesz is rendelhető, amely helytakarékos módon az oldalfalon kapott helyet és szükség esetén a csomagok rögzítéséhez ki is húzható. Még sokoldalúbb használatot kölcsönöz a beltér számára az első ülések közötti kivehető pohártartó, a középkonzol tárolórekeszben pedig a hitelkártya vagy a parkolójegy számára kialakított új rögzítőkapocs, illetve tolltartó-gumiszalag gondoskodhat nagyobb rendről.


Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

A középső alagút ugyancsak opcionális doboza a hátsó utasoknak szolgálhat az apró tárgyak ötletes tárolóhelyeként, a rekesz egyszerűen a középkonzol és a hátsó ülés közé helyezhető és önmagát rögzíti. A Simply Clever ötletek sorát bővíti az extrafelszereltségként rendelhető panorámatetőhöz kiegészítőként kapható napellenző, amely használaton kívül egyszerűen eredeti mérete harmadára hajtható össze és a csomagtérborítás alatt tárolható.

Nyolc megoldás más ŠKODA-modellekből érkezett a FABIA választékába

Összesen nyolc Simply Clever részlet a ŠKODA felsőbb modellsorozataiból érkezett az új FABIA kínálatába, s első ízben állnak rendelkezésre a népszerű kisautóhoz. Ezek közé tartozik például a csomagtérfedél alá függeszthető multifunkciós zseb, amely kabátok vagy dzsekik ideális tárolóhelyeként 3,5 kilogrammig terhelhető. Az OCTAVIA és az ENYAQ iV kínálatából lehetnek ismerősek az első üléstámlákon elhelyezett, könnyen elérhető okostelefon-zsebek, a kesztyűtartóban pedig kártya- és pénzérmetartó segít nagyobb rendet tartani.

Az első utasülés lehajtható támlája a különösen hosszú tárgyak szállítását segíti. A Style felszereltségi szinten első ízben rendelhető extrafelszerelésként a FABIA modellek belső visszapillantó tükréhez USB-C-csatlakozó, amely anélkül biztosíthatja például a fedélzeti kamera áramellátását, hogy függő kábellel zavarná a vezető kilátását.

Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha

A hátsó olvasólámpák kényelmesen elölről is kezelhetők, ideális megoldásként a hátsó üléseken utazó gyerekek esetében, akik túl kicsik hozzá, hogy felkapcsolják őket. Az okostelefonok a Phone Box rekeszében induktív úton is tölthetők. Extrafelszerelésként rakodóperemvédő is rendelkezésre áll, amely a csomagtérajtó felnyitása után hajtható ki, s hatékonyan védi a fényezést a karcolásoktól, fényvisszaverőinek köszönhetően pedig a biztonságot is növeli a csomagtartó pakolásakor.



Kulcsszavak: bemutató, fabia, skoda, új modell
 
Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha A Hyundai új, turbómotorokat és hétfokozatú sebességváltókat mutat be Párizsban Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Egyedi crossover formaterv a hibridek piacán Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Egyéni stílusban újult meg az Audi A8
 
Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

2021. augusztus 12.
Háromezer gépkocsival bővíti villanyautó-flottáját a brit királyi posta, a Royal Mail, megtízszerezve a szolgálat emissziómentes járműveinek számát. A gépkocsik többségét a Peugeot szállítja.
Részletek

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

2025-től csak elektromos járművekkel bővíti járműflottáját, 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat fog használni a Royal Mail, az Egyesült Királyság több mint 500 éves múltra visszatekintő postaszolgálata. A célkitűzés rendkívül ambiciózus, hiszen a világ egyik legnagyobb járműflottájáról beszélünk, amely több mint 41 ezer kézbesítő, levélbegyűjtő és egyéb feladatokra beosztott gépkocsiból áll. Még inkább elismerésre méltóvá teszi a vállalást a tény, hogy a postaszolgálat viszonylag későn, 2018-ban kezdte meg az elektromos járművek tesztelését.

Első körben száz darab Peugeot Partner L2 Electric modellt vásároltak, amelyek tizennyolc körzetben – elsősorban Londonban és vonzáskörzetében – teljesítettek szolgálatot. Miután a villanymotoros Peugeot furgonok beváltak, a Royal Mail szisztematikusan növelni kezdte a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható járművek arányát járműparkján belül.

2019-ben további 190 autót vásároltak – ezek jelentős része szintén Peugeot volt –, megháromszorozva az e-flotta létszámát. Az évek során kisebb bővítésekkel erősítették meg a szolgálat emissziómentes mobilitás iránti elkötelezettségét, a mostani beszerzés azonban minden eddiginél nagyobb léptékű, és valódi súlyt ad a villanymotoros járműveknek a flottában.


Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Több lépcsőben háromezer tisztán elektromos gépkocsit vásárol a Royal Mail, az első járműveket idén októberben adják át a kézbesítőknek. A pontos modellmix nem ismert, azt azonban megerősítette a hivatal, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően jelentős részben Peugeot gyártmányokról lesz szó, részint az ezekkel szerzett kedvező tapasztalatoknak, részint a kiépített szervizellátottságnak köszönhetően.

Az új modelleket elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint a ’zöld városokban’, azaz azokon a településeken fogják szolgálatba állítani, ahol a lakosság a leginkább fogékony a fenntartható életvitel iránt, és ahol a vállalkozások és állami szervek nagy arányban, aktívan tevékenykednek a környezet védelmének érdekében. A járművek beszerzésével egy időben a Royal Mail töltő-infrastruktúráját is bővíti az érintett körzetekben, ami a most beszerzésre kerülő járművek használatán túl elősegíti az elektromos flotta további bővítését.

Ha a Royal Mail teljes flottáját még nem is cserélték le emissziómentesre, az új beszerzés révén egyes körzetekben teljesen kiváltják a belső égésű motorral szerelt, szennyező járműveket. Az első ilyen központ májusban valósult meg: Bristol egyik belvárosi postahivatala késő tavasz óta kizárólag elektromos járművekkel teljesíti kézbesítő és begyűjtő feladatait; a 23 gépkocsit tizenkét darab töltőpont szolgálja ki.

Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

Míg a program kezdetén, 2018-ban a postaszolgálat csak remélhette, hogy számításaik helyesek voltak, és idővel jelentős megtakarítást hozhatnak az elektromos szolgálati járművek, ma már konkrét tények igazolják, hogy hosszú távon jóval kedvezőbb fenntartási költségekkel számolhatnak, mint az eddig használt dízelüzemű járművek esetében.

A megtakarítások pedig az elektromos járműflotta növekedésével párhuzamosan egyre jelentősebbek lesznek, mondta Simon Thompson, a Royal Mail vezérigazgatója. Az anyagi előnyök mellett ráadásul környezetvédelmi szempontból is vezető helyzetbe emelik a szolgálatot az elektromos furgonok. Az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén már ma is jobban teljesít a Royal Mail, mint bármely más brit csomagküldő vagy szállító szolgáltató (részben azért, teszi hozzá közleményében a vállalat némi iróniával, mert 85 ezer gyalogos kézbesítőt is alkalmaznak), az új járművekkel pedig további előnyre tehetnek szert ezen az egyre fontosabb területen.

Noha a Royal Mail nem közölte az elektromos flotta pontos összetételét, abban minden bizonnyal szerephez jut a Peugeot mindkét, jelenleg forgalmazott, új generációs elektromos áruszállítója. A Peugeot e-Partner kétféle tengelytávval (2785 és 2975 mm), és ebből adódóan kétféle karosszériahosszal (4403 és 4753 mm), illetve raktérkapacitással (3,8 és 4,4 m3) áll rendelkezésre.


Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta

A nagyobb Peugeot e-Expert kétféle tengelytávot (2925 és 3275 mm), valamint háromféle karosszériahosszt (4609, 4959 és 5306 mm) és kapacitást (5,1, 5,8 és 6,6 m3) kínál. Mindkét modellt ugyanaz a 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotor hajtja; az elsőkerék-hajtású járművek legnagyobb sebessége 130 km/óra, álló helyzetből 11,2 (e-Partner), illetve 13,1 (e-Expert) másodperc alatt érik el a 100 km/órát.

Az e-Partner 50 kWh kapacitású akkucsomagja akár 275 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a WLTP norma szerint, míg az e-Expert kétféle akkumulátorral választható: az 50 kWh-ás legfeljebb 230, a 75 kWh-ás pedig akár 330 kilométer megtételét is lehetővé teszi egyetlen feltöltéssel.


Kulcsszavak: elektromos autó, Nagy-Britannia, Peugeot, posta
 
Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő A Hilton szerint ma a szálloda velejárója az elektromosautó-töltő Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta Így támogatnák az elektromos autók elterjedését Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain
 
Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

2021. augusztus 09.
Az ABB a világ egyik legnagyobb elektromos buszflottáját kiszolgáló, nagy telje-sítményű töltési infrastruktúra tervezésére, szállítására, tesztelésére és üzembe helyezésére kapott megbízást.
Részletek

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

A projekt keretében az ABB nagy teljesítményű töltési infrastruktúrát szállít ahhoz az 1000 elektromos járműből álló buszflottához, amely naponta 50 000 utast szállít Katar-szerte.  

Katar azt a célt tűzte ki, hogy a közösségi közlekedésben működő buszhálózata esetében az elektromos hajtás részarányát 2022-re 25%-ra, míg 2030-ra 100%-ra emeli. E terv keretében az emírség egy ütemben a világ egyik legnagyobb, e-buszokra épülő hálózatát kívánja kiépíteni.

A Mannai Trading Company-val, az infrastruktúra fejlesztésért felelős hatósággal, az Ashghallal, valamint a flottaüzemeltetővel, a Mowasalattal együttműködve az ABB nehézgépjármű-töltőberendezéseket tervez, illetve telepít Katar-szerte több helyszínen: négy autóbuszgarázsba, nyolc buszállomáson és 12 metróállo-máson. A projekthez 3 évre szóló szerviz-megállapodás is tartozik.

Frank Muehlon, az ABB E-mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB 2030-ig szóló fenntart-hatósági stratégiájával összhangban arra törekszünk, hogy a technológia élvonalába tartozó, intelligens töltési megoldásainkkal elősegítsük, hogy a járműflottákkal ki tudják aknázni az e-mobilitásban rejlő lehetőségeket. Mivel a világ a zöld buszflották megvalósítása felé tart, így a megoldásainkkal azon a té-ren is élen járunk, hogy világszerte segítjük a nagyvárosokat és a régiókat megismerni az elektromos hajtás előnyeit, és bemutatni számukra, hogy az miként segíti elő az áttérést a tisztább és zöldebb közle-kedési megoldásokra.”         

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

A projekt keretében az ABB több mint 125 MW töltési kapacitást, 1300 járműtelepi töltőcsatlakozót és 89 pantográfos töltőt szállít. Az utóbbiak közül négy mobil kivitelű lesz. Ezzel a Mowasalat teljes elektromos buszflottájának feltöltése biztosítható éjszaka, a járműtelepen való parkolás közben, míg üzem közben, a pantográfos töltők biztosítanak az üzemeltetők és az utasok számára egyaránt kedvező, gyors és kényel-mes töltést, az utasforgalom megzavarása nélkül.

Az ABB olyan adatkapcsolatot és interfészeket is szállít, amelyekkel a töltési infrastruktúra működése összekapcsolható és integrálható a Mowasalat flottairányítási rendszerbe (Mowasalat Fleet Management System), így biztosítva a flottaüzemeltetés folyamatos optimalizálását a hét minden napján. A flottairá-nyítási rendszerbe történő integráláson túl, a töltők csatlakoznak az ABB Ability™ felhőre is, így biztosítva lesz az infrastruktúra 400 paraméteren alapuló távoli ellenőrzése és diagnosztizálása is. Ez a teljes körű megoldás maximalizálja az üzemidőt és a hatékonyságot, illetve megbízható töltési infrastruktúrát bizto-sít az utazóközönség számára is.

Dr. Saad Ahmed Ibrahim Al Mohannadi, a Public Works Authority ‘Ashghal’ elnöke így nyilatkozott: „Katar már eddig is fontos lépéseket tett az éghajlatváltozás ellensúlyozására és a fenntarthatóság támogatásá-ra. Ennek keretében különböző helyi programokat és kezdeményezéseket indítottunk el, és hozzáláttunk a zöld közösségi közlekedési megoldások bevezetéséhez is. Katar ambiciózus célokat tűzött ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén, és jelentősen hozzájárul a klímaváltozás mérséklését, illetve az ahhoz való alkalmazkodást célzó világméretű törekvések sikeréhez is.

Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje

Az e-mobilitási infrastruktúra kiépítése Katar-ban szintén ezeket a célokat szolgálja. A projekt kapcsán azért választottuk partnerünknek az ABB-t, mert osztja a zöldebb jövő megteremtésére vonatkozó jövőképünket, és olyan szaktudással rendelkezik, amely hatékonyan támogatja Katar környezetvédelmi és közösségi közlekedési céljainak elérését. Nagy várakozással tekintünk az ABB-vel folytatott együttműködés elé."

Az ABB globális vezető szerepet játszik az elektromos járművek infrastruktúrája terén; a töltési és villa-mos energetikai megoldások teljes palettáját kínálja az elektromos autókhoz, hibrid buszokhoz, hajókhoz és a vasúti járművekhez. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 ország-ban több mint 400 000 elektromos járműtöltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramút értékesített, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is. 
 
Az ABB nagy teljesítményű töltőit már telepítették sok buszdepóban és a világ számos nagyvárosában is. Az ABB berendezései töltik Németország első, a Hamburger Hochban AG üzemeltetésében lévő elektromos buszflottáját is. Az ABB legutóbb a milánói közlekedési vállalat, az ATM San Donato járműtelepére terve-zett kísérleti programhoz szállított töltőberendezéseket.

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, fejlesztés, Katar
 
Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft. Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az evopro Kft. Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje Telekocsi-mérő a Xeroxtól Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje Okosautókat fejlesztenek már Kínában is Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói Huszonöt centiméteres pontosságú térképekkel fognak navigálni a jövő robotautói Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez
 
Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

2021. augusztus 09.
A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy az elmúlt három hónapban a Ford Kuga Plug-in Hybrid volt a legkelendőbb PHEV az európai piac összes szegmensében, és hogy az autók tulajdonosai túlnyomórészt ki is használják a modell 56 kilométeres (WLTP) elektromos hatótávolságát.
Részletek

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

A Fordtól származó anonim adatok szerint a Kuga Plug-in Hybrid európai vezetői idén eddig az utazásaik 49 százalékához használták a külső áramforrásból feltöltött akkumulátort, vagyis az autót a távok közel felében tisztán elektromos áram hajtotta.
 
Júniusban a Kuga Plug-in Hybrid értékesítése minden eddigi eredményt felülmúlva meghaladta a 6300 darabot, ami több, mint a Kuga modellcsalád összes többi változatának együttes darabszáma. Az autó 2021 áprilisában, májusában és júniusában Európa legkelendőbb PHEV-modelljének bizonyult: ebben az időszakban 16.000 Kuga Plug-in Hybrid talált gazdára, ami harmadával több, mint a második helyezett versenytárs PHEV-értékesítési eredménye.

A PHEV és tisztán elektromos hajtású személyautók egyre népszerűbbek Európában, mivel mind több vásárló ismeri fel, hogy milyen kényelmesen és költségtakarékosan használhatók – főleg, ha otthon töltik fel az akkumulátort. 2021 második negyedévében az Európában eladott új autóknak már 8,4 százaléka PHEV volt, ami 255 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.
 
Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

“Szilárdan hisszük, hogy vásárlóink azért vesznek hibrideket, mert felismerték az elektromos autózás előnyeit, és adataink is azt mutatják, hogy a Kuga Plug-in Hybrid vezetői a lehető leggyakrabban kihasználják az elektromos hajtás lehetőségét,” nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó-részlegének vezérigazgatója. “Elkötelezetten dolgozunk a Ford elektromos jövőjének megteremtésén, és a tény, hogy a Kuga lett a legkelendőbb PHEV, azt jelzi, hogy vásárlóink is részesei akarnak lenni ennek az izgalmas folyamatnak.”

A Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosainak autóhasználati szokásai

A Ford által gyűjtött anonim járműadatok segítettek megérteni és optimalizálni a PHEV-használat módját:

•    A vezetők jelentős mértékben kihasználják a Kuga Plug-in Hybrid akkumulátoros elektromos hajtását. Az összesített idei utazásaik közel feléhez (49 százalékához) a külső áramforrásból feltöltött akkumulátort használták.
•    A Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosainak több mint kétharmada rövidebb (legfeljebb 50 kilométeres) helyi utazásokra használja az autót, ezek az utak pedig a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor energiájával is teljesíthetők. Az idén regisztrált több mint 633.000 nap során a járművek több mint 420.000 napon használták ki a nulla károsanyag-kibocsátású hajtás lehetőségét. A naponta átlagosan megtett távolság 52 kilométer volt, ami kényelmesen belefért az autó 56 kilométeres (WLTP) tisztán elektromos hatótávolságába.

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

•    A vásárlók magabiztosak az akkumulátor-technológiával kapcsolatban, és rutinosan használják a töltőpontokat. Egy Kuga Plug-in Hybrid minden 100, közlekedéssel töltött napján 89 töltés történt.
•    A tulajdonosok kihasználják az éjszakai töltés előnyeit, és az olcsóbb otthoni éjszakai díjszabással tovább csökkentik az autózás költségeit. A töltések 35 százaléka éjszaka, 12 vagy még több órán át a konnektorra csatlakozva történt, ami kétszer több annál a 6 óránál, ami az akkumulátor teljes feltöltéséhez szükséges egy normál otthoni 230 voltos hálózatról. Összességében a töltések 45 százalékára éjszaka került sor, ami azt mutatja, hogy az emberek az okostelefonjukhoz vagy a tabletjükhöz hasonló módon töltik az autójukat is.
 
Az autósok jelentős megtakarításra számíthatnak, ha a lehető legjobban kihasználják a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor kapacitását. Az átlagos benzinárak és a háztartási elektromos tarifák alapján Magyarországon a Kuga Plug-in Hybrid tulajdonosai azzal számolhatnak, hogy ha kizárólag a benzinmotort használják, akkor 100 kilométerenként 4088 forint az üzemanyagköltségük, ám ha az autót a külső áramforrásból feltöltött akkumulátor hajtja, akkor az 100 kilométerenként csupán 951,4 forintjukba kerül. Átlagosan 15.000 kilométeres évi futásteljesítménnyel számolva ez több mint 470.000 forint megtakarítást jelenthet évente.

Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je

A Ford idén bejelentette, hogy 2026 közepére minden európai személyautója kínálatában szerepel majd valamilyen nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos hajtású vagy PHEV változat, 2030-ra pedig a teljes modellpalettán elektromos hajtásláncok szerepelnek. Ebben a hónapban jelent meg a márkakereskedésekben a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E GT SUV, és 2021 második negyedévében már több mint 5300 Mustang Mach-E talált gazdára Európában.

Az elektromos hajtáslánccal szerelt Ford személyautók kínálatában jelenleg megtalálható a Kuga SUV mild hibrid és full hibrid változata is, akárcsak a full hibrid hajtású Mondeo Hybrid, S MAX Hybrid és Galaxy Hybrid; az Explorer Plug-in Hybrid; valamint a Puma és a Fiesta mild hibrid kivitelei és a Focus EcoBoost Hybrid is.

A 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorból összeállított hajtáslánccal a Kuga Plug-in Hybrid a WLTP szabvány szerint 56 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot, 1,4 l/100 km üzemanyag-fogyasztás és 32 g/km CO₂-kibocsátást kínál. Az autó a bal első sárvédőn kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel külső áramforrásról.

Az autósok az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva dönthetik el, mikor és hogyan szeretnék felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. A külső töltés lehetősége mellett a Kuga Plug-in Hybrid menet közben is képes tölteni az akkumulátort; erre szolgál a regeneratív töltési technológia, ami elektromos árammá alakítja a fékezés közben egyébként veszendőbe menő mozgási energiát.

Kulcsszavak: ford, Kuga, PHEV, plug-in hibrid, suv
 
Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben Összefogtak a Ford magyarországi márkakereskedései, hogy együtt segítsenek az egészségügyi dolgozóknak Összefogtak a Ford magyarországi márkakereskedései, hogy együtt segítsenek az egészségügyi dolgozóknak Új Kuga Plug-in Hybrid: Európa legkelendőbb PHEV-je Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta A ŠKODA új városi terepjárója a KAMIQ nevet kapta
 
Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

2021. augusztus 09.
Idén nyáron a járványhelyzetből eredő bizonytalanságok miatt valószínűleg minden eddiginél többen döntenek úgy, hogy autóval indulnak útnak idei nyaralásukra.
Részletek

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

A vállalatok jelentős részénél magáncélra is használható a céges jármű, így hosszabb belföldi vagy külföldi autózásnál az aktuális utazási szabályok mellett érdemes utánanézni annak is, milyen iratokat és kártyákat szükséges magunkkal vinnünk, mikor jár le ezek érvényességi ideje, és mi az, amit esetleg pluszban be kell szereznünk indulás előtt. Ehhez nyújt segítséget a flottakezelésben piacvezető LeasePlan alábbi összefoglalója.

Több mint másfél éve szinte hétről hétre változó szabályrendszerek szerint éljük életünket, így már rutinosak vagyunk a naprakész tájékozódásban, különösen, ha külföldi utazást tervezünk. Ilyenkor az első teendők között ellenőrizzük az adott ország hatályos egészségügyi szabályait és a határátlépés feltételeit. A mindennapi használat során azonban már ritkábban gondoljuk végig, hogy milyen iratokat is kell magunkkal vinnünk egy utazáshoz, különösen, ha céges kocsival szeretnénk menni.

Ezek nélkül egy tapodtat se!

Bárhová is utazunk alapszabály, hogy a jogosítvány, a forgalmi engedély és a személyi igazolvány – vagy EU-n kívül az útlevél – mindig nálunk legyen. Jogosítványunk érvényességét általában számon tartjuk, ám fontos, hogy a járványhelyzet miatti meghosszabbított érvényességi idő a határokon túl már nem él, így, ha lejárt jogsival állít meg bennünket a rendőr, komoly bírságra számíthatunk. Ha külföldre tervezünk menni autóval, semmiképp se halogassuk jogosítványunk megújítását.

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

Ezenkívül ne induljunk útnak, amíg nem bizonyosodunk meg az alábbi okmányok és kártyák meglétéről, és persze indulás előtt időben ellenőrizzük a lejárati idejüket is. Országonként eltérő lehet, hogy végül milyen dokumentumokat kérnek el tőlünk, ezért jobb mindent bekészíteni. A tervezett utazás előtt már legalább egy hónappal tájékozódjunk az adott ország rendelkezéseiről, a szükséges igazolásokról, és szánjunk megfelelő időt ezek beszerzésére.

•    Zöldkártya: A zöldkártya egy olyan nemzetközi bizonylat, amely igazolja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) érvényességét és fedezetét. Fontos, hogy ez nem azonos a környezetvédelmi igazolólappal, a színe pedig a nevével ellentétben nem zöld, hanem 2020 óta már egy fekete-fehér A4-es formanyomtatvány. Erre az okmányra nemcsak külföldön, hanem belföldön is ugyanúgy szükség van, és a vezető köteles magánál tartani azt,

Indulás előtt legalább egy héttel mindenképpen ellenőrizzük, hogy a kártya igazolja-e az adott utazási időszakot, és ha véletlenül nem kaptuk meg az új kártyát, jelezzük a pótlási kérelmünket a biztosítónál vagy flottakezelt autók esetében a flottakezelő ügyfélszolgálatán. Amennyiben külföldi utazást tervezünk, érdemes a zöldkártyát elfogadó tagországok listájára is vetni egy pillantást, mivel, ha az adott célország nem szerepel a felsorolásban, akkor az ott előírt kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződést, ún. határbiztosítást szükséges kötni. Néhány ország, például Ukrajna esetében, a belépéskor, közvetlenül a határon kell megvenni az ott töltött időszakra a biztosítást.

Nyaralás céges autóval: ezek az okmányok mindenképp legyenek nálunk

•    Cégautó-meghatalmazás és nemzetközi jogosítvány: A schengeni országokba történő utazások alkalmával már megszoktuk, hogy gond nélkül léphetünk át az országhatárokon. Ám külföldi utazásnál mindig tanácsos tájékozódni, hogy a célországban a határátlépésnél szükséges-e céges autónkhoz kapcsolódóan közjegyző által hitelesített meghatalmazást, esetleg nemzetközi jogosítványt bemutatni. Ráadásul vannak olyan országok, amelyek országelhagyási engedélyt is kérnek. Ezen dokumentumok és iratok igénylésének átfutási ideje több munkanapot is igénybe vehet, így utazás előtt már minimum két héttel indítsuk el a folyamatot.

•    Európai baleseti bejelentő lap: Időnként utazástól függetlenül is javasolt ellenőrizni, hogy az európai baleseti bejelentő lap megtalálható-e az autónkban, azonban hosszabb utazás előtt feltétlenül keressük elő az autó átadásakor kapott papírt. Külföldi betétlapozás esetén elengedhetetlen ennek megléte, ezért, ha nem találjuk vagy elhasználtuk, akkor pótoljuk azt.

•    Üzemanyagkártya: Az üzemanyagtársaságok a használatban lévő kártya lejárta előtt jellemzően kiküldik az új érvényességi idejű kártyát, ám indulás előtt mindenképpen érdemes ellenőrizni a kártyán feltüntetett lejárati időt. Amennyiben az utazásunk időtartama alatt már nem lenne érvényes a tankolókártyánk, ezt jelezzük a céges flottamenedzserünknek az indulás előtt három héttel, tekintettel a kiállítás és postázás átfutási idejére, hiszen lejárt érvényességű kártyával nem tudunk tankolni, ami kellemetlen többletkiadáshoz vezethet a nyaralás alatt, a tankolások megnövekedett száma miatt kifejezetten.

Amennyiben a céges autónk használatához kapcsolódóan engedélyezett számunkra a külföldi tankolás, úgy a kártyánkkal automatikusan tudunk az adott üzemanyagtársaság töltőállomás-hálózatában tankolni. Arról, hogy esetünkben milyen területi hatályú az üzemanyagszolgáltatás és milyen töltőállomásokon fogadják el az adott kártyát, a flottamenedzserünktől tudunk információt kérni.

A biztonságos használat és a visszaélések megelőzése érdekében fontos, hogy az üzemanyagkártyát úgy kezeljük, mint egy bankkártyát. A PIN-kódot mindig tartsuk biztonságos helyen, sose írjuk rá a kártyára és soha ne osszuk meg harmadik személlyel sem.

Kulcsszavak: flottakezelő, LeasePlan
 
Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását Az új NissanConnect Fleet segíti a hatékonyabb üzletmenet kialakítását Öt tévhit az elektromos autózásról Öt tévhit az elektromos autózásról Lízingszövetség: Van még keresnivalójuk a dízeleknek Lízingszövetség: Van még keresnivalójuk a dízeleknek Ezek voltak 2016 legnépszerűbb flottaautói az Arvalnál Ezek voltak 2016 legnépszerűbb flottaautói az Arvalnál A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint A töltőhálózattól és a kedvezményektől függ az elektromos autók jövője a LeasePlan szerint
 
Eladó a ralilegenda versenyautója

Eladó a ralilegenda versenyautója

2021. augusztus 09.
Sebastien Loeb csapata eladásra kínálja azt a 2016-os gyártású Peugeot 208 R5 T16 versenyautót, amellyel maga a kilencszeres WRC bajnok is versenyzett – és győzött – 2017-ben.
Részletek

Eladó a ralilegenda versenyautója

Minden idők legsikeresebb raliversenyzője, Sebastien Loeb későn, huszonegy évesen ült először rali versenyautóba. Hat évvel később junior világbajnokságot nyert, három évre rá, 2004-ben pedig megszerezte első rali világbajnoki címét.

Kilenc évvel és hetvenkilenc raligyőzelemmel később, kilenc WRC bajnoki cím birtokában bejelentette, hogy visszavonul a rali királykategóriájából. Ezt követően a legváltozatosabb motorsport-ágakban tette próbára magát, a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenytől a WTCC túraautó-világbajnokságig, a rallikrossz világbajnokságtól a Dakar-raliig; jelenleg az idén debütáló Extreme E elektromos tereprali-bajnokságban versenyez.

Eközben nem csak versenyzőként, hanem csapattulajdonosként és –főnökként is kipróbálta magát. A 2012 óta működő csapat ugyanolyan sokszínű, mint névadó alapítója, az elmúlt évtizedben kilenc különböző nemzetközi és francia bajnokságban vettek részt, a jégversenyzéstől a különböző márkakupákon (pl. Peugeot 208 Rally Cup) át a túraautó-versenyzésig.

Csapatának egyik legnemesebb származású versenyautója az a Peugeot 208 R5 T16, amelyet a Loeb visszavonulásának évében, 2012-ben bevezetett FIA R5 géposztály specifikációi szerint épített a Peugeot 2016-ban.

Eladó a ralilegenda versenyautója

A mintegy 285 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt autó ötfokozatú, szekvenciális 3MO váltót kapott, mindkét hajtott tengelyen önzáró differenciálmű segített az aszfaltra (vagy murvára) átvinni a teljesítményt. A lengéscsillapítókat az Öhlins, a négydugattyús nyergekkel szerelt fékeket az Alcon szállította a Peugeot-nak.

A VF3CA5FS0EW035687 alvázszámú autó mozgalmas életet tudhat maga mögött. A Peugeot Sport által kifejezetten a Sebastien Loeb Racing részére gyártott 208 R5 T16 a 2016-os rali világbajnokság hetedik futamán, a Lengyel-ralin esett át a tűzkeresztségen. Francia pilótája, az aszfalt-specialista Quintin Giordano remek tempót diktált, ám a végső sikertől meghibásodás fosztotta meg. Ugyanebben a szezonban két további versenyt (Német-rali és Rallye du Var) is feladni kényszerültek, ám a szezonzáró versenyen, a Rallycircuit Cote d’Azur-ön kategóriaelsők és összesített negyedikek lettek, ami jól szemlélteti az autó (és a csapat) képességeit.

2017-ben sem unatkozott a Peugeot 208 R5 T16: nyáron Svájcban, a Rallye du Chablais-n maga Sebastien Loeb ült a volán mögé, míg a navigátori teendőket Loeb felesége, a rutinos navigátor Séverine Loeb-Mény vállalta magára.

Eladó a ralilegenda versenyautója

A házaspár izgalmakkal teli hétvégén, a svájci sztárpilóta Sebastien Carront összesítésben alig fél perccel megelőzve szerezte meg a rali abszolút első helyezését – talán ezért is maradt ezt követően a csapatnál az autó, amellyel Francois Jakubowski ért el dobogós helyezéseket a francia ralibajnokságban.

A 208 R5 T16 három év után, 2018-ban búcsúzott az aktív versenyzéstől. Utolsó futamán, a Rallye de la Vesubie-n az összesített negyedik helyen zárt. A következő három évet a Sebastien Loeb Racing garázsában, gondos kezek között töltötte. A pontos dokumentáció szerint a motorban 1450, a sebességváltóban 2450 versenykilométer van, a turbót 850 kilométerrel ezelőtt cserélték – mindhárom fődarab élettartamát 4000 kilométerben határozta meg a Peugeot Sport, így a felújításig még jó pár bevetésen részt vehet az autó.

A Peugeot 208 R5 T16 irányára 159 ezer euró, azaz hozzávetőleges 55,7 millió forint (plusz ÁFA). Ebben benne van a beépített Monit T100 rali versenyszámítógép is; ennek és kiváló műszaki állapotának köszönhetően a 208-as azonnal nevezhető különböző nemzeti és nemzetközi ralikra. A csomag részét képezi az aszfaltra és murvára optimális beállítási dokumentáció is, külön megállapodás szerint pedig tartalék alkatrészeket is biztosít az autóhoz a Sebastien Loeb Racing. Ugyanakkor az ikonikus Red Bull színekben pompázó autó makulátlan megjelenésének, no meg a tulajdonos személyének (amelyre a karosszéria több pontján, jól láthatóan elhelyezett feliratok emlékeztetik a szemlélőt) köszönhetően bármely igényes motorsport-gyűjtemény ékköveként is megállja a helyét.

A tranzakciót az RM Sotheby’s aukciós ház privát adásvételekre szakosodott részlege bonyolítja, így biztosítva a professzionális, diszkrét vásárlási élményt az érdeklődők számára.

Kulcsszavak: Peugeot Sport, Sébastien Loeb, versenyautó
 
A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót A BMW leleplezte az iFE.18 elektromos formaautót López és Loeb osztoztak a serlegeken López és Loeb osztoztak a serlegeken „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth „Trükkös balosban” búcsúzott ifjabb Tóth Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím
 
Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

2021. augusztus 09.
Újabb teljes mértékben elektromos hajtású autóbuszt tehet próbára a BKK és szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. Budapesten. A BYD K7 típusú, környezetbarát midibusszal augusztus 9. és 22. között találkozhatnak a fővárosiak a 15-ös, a 16-os, a 27-es, a 102-es és a 158-as vonalon. Az elektromos autóbusszal bárki ingyenesen utazhat a tesztidőszak során.
Részletek

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

A környezetbarát járművet két héten keresztül, augusztus 9-től egészen augusztus 22-ig teszteli a Budapesti Közlekedési Központ és szolgáltatója. Az elektromos autóbuszt bárki ingyenesen kipróbálhatja budapesti utazása során. A korszerű, alacsonypadlós elektromos járattal a tesztidőszak alatt több vonalon is lehet majd találkozni annak érdekében, hogy minél szélesebb körű tapasztalatot szerezhessen a BKK és az ArrivaBus a járművel a napi utasforgalomban. A BKK FUTÁR applikációban percről percre nyomon követhető, hogy éppen merre jár az e-busz.

Az elektromos busz tervezetten az alábbi napokon és útvonalakon közlekedik:

augusztus 9-én, 10-én és 11-én (hétfő, kedd, szerda) a 158-as autóbusz útvonalán e158-as jelzéssel,
augusztus 12-én, 13-án és 16-án (csütörtök, péntek és hétfő) a 16-os autóbusz útvonalán e16-os jelzéssel,
augusztus 14-én és 15-én (szombat, vasárnap) a 15-ös autóbusz vonalán e15-ös jelzéssel,
augusztus 17-én, 18-án és 19-én (kedd, szerda, csütörtök) a 27-es autóbusz vonalán e27-es jelzéssel,
augusztus 20-án, 21-én és 22-én (péntek, szombat, vasárnap) a 102-es busz vonalán e102-es jelzéssel.


Ismét elektromos buszt tesztel a BKK

A jármű a Budapesti Közlekedési Központ, az ArrivaBus, illetve a hollandiai székhelyű BYD Europe B.V. együttműködésében érkezik Budapestre. A BKK és a szolgáltatói elkötelezettek a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása mellett.

A BYD K7 midibusz a legkisebb tagja a BYD Europe buszcsaládjának, méretéből adódóan a szűkebb városi utcákon is közlekedhet. Az alacsonypadlós jármű 8.7 méter hosszú és 22 ülőhely van rajta, a legmodernebb töltési technológiának köszönhetően egyetlen töltéssel akár 150 kilométert is képes megtenni.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet, amelynek egyik fő célkitűzése a környezetbarát járművek használata a közösségi közlekedésben. A közelmúltban a BKK partnereivel, a BKV-val és az ArrivaBusszal többször tesztelt zéró emissziós járműveket, ez a midibusz idén már a harmadik olyan tisztán elektromos hajtású jármű, amely a budapesti utasforgalomban tesz próbát. 2021 júniusában a budapesti közlekedés résztvevői már találkozhattak egy, szintén a BYD által gyártott elektromos járművel, a BYD K9UB 12m eBusszal, májusban pedig a Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos autóbusszal ismerkedhettek meg az utasok. Tavaly a BKK és a MAN közreműködésével a MAN Lion’s City 12E járművet tesztelték.

Ismét elektromos buszt tesztel a BKK


Kulcsszavak: bkk, bkv, BYD, elektromos busz
 
Ismét elektromos buszt tesztel a BKK Megérkezett Budapestre az utolsó automata Alstom-metrószerelvény is Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Ismét elektromos buszt tesztel a BKK Megkezdődött a 4-es metró őrmezői kijáratának építése Ismét elektromos buszt tesztel a BKK 2018-ra, de inkább 2019-re fejeződhet be a 3-as metró teljes felújítása Százéves a budapesti autóbusz-közlekedést Százéves a budapesti autóbusz-közlekedést
 
Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

2021. augusztus 05.
A Volkswagen Golf 8 modellel közlekedők minden megtett kilométerrel elősegítik az automatizált vezetés áttörését, ezek a járművek ugyanis a Bosch útazonosításához szolgáltathatnak menet közben információt.
Részletek

Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

Ez a felhőalapú szolgáltatás a valós forgalomban érzékelők segítségével gyűjtött adatokat használ a többrétegű, nagyfelbontású térképek elkészítéséhez és folyamatos frissítéséhez, ami alapvető fontosságú az egyre magasabb fokon automatizált vezetés számára. „Örömmel készítjük elő partnereinkkel már ma a holnap mobilitásának útját” – hangsúlyozta Dr. Mathias Pillin, a Bosch Cross-Domain Computing Solutions üzletág elnöke.

Az autók jövőbeni önálló közlekedéséhez a járművek pozíciójának nagypontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges. Ezt teszi lehetővé a Bosch útazonosítása, amely a radar- és video-érzékelők információit, valamint a járművek mozgási adatait használja fel, hogy az autók helymeghatározását, illetve irányítását szolgáló további szintekkel bővíthesse a jelenlegi navigációs térképeket. Ezek a kiegészítő szintek a jelenleg használt térképformátumokkal kompatibilisek.

Míg egyelőre az útazonosítás kezdeti kiépítéséhez generálnak adatokat, a tervek szerint 2023-tól ez a rendszer már az első járműves szolgáltatások formájában is rendelkezésre állhat és folyamatosan újabb információkkal bővülhet. Az újabb térképszintek erősségei különösen a 2-es szintű és afeletti funkciók működésében érzékelhetők, de alacsonyabb fokozatokban, már az 1-es szinttől is kínálnak előnyöket. „Minél több jármű szolgáltat információt, annál nagyobb és megbízhatóbb lesz az automatizált, valamint asszisztensrendszerekkel támogatott vezetés adatbázisa” – mutatott rá Dr. Pillin.


Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

A jármű környezetének „digitális ikertestvére”

Ebben a Volkswagen Golf 8 családnak vezető szerepe van Európában, de a tervek szerint további modellek is követik majd. A rendszer működése során a járműflotta környezetérzékelői segítségével menet közben információt gyűjt a különböző objektumokról, például közlekedési táblákról, szalagkorlátokról, útpadkákról vagy épp a forgalmi sávok útburkolati jeleiről. A járművek az adatokat – azaz az egyes térképszintekhez szükséges információt – a Volkswagen felhőszolgáltatásán (VW Cloud) keresztül névtelenül küldik el a Bosch-felhőbe (Bosch Cloud), ahol ezek alapján születik meg az útazonosítás, a valós környezet egyfajta „digitális ikertestvére”.

A Bosch útazonosítás rendkívül pontos helymeghatározást tesz lehetővé a járművek számára. A pillanatnyi tartózkodási hely precíz meghatározása érdekében a jármű rendszere valós időben veti össze a környezeti érzékelők által szolgáltatott információkat a digitális ikerrel. Ez az összehasonlítás biztosítja az autók számára, hogy a nagypontosságú térképhez viszonyítva deciméter-pontossággal helyezkedhessenek el az éppen igénybe vett forgalmi sávban. A radar alkalmazása még olyan kedvezőtlen időjárási körülmények között is lehetővé teszi a megbízható lokalizációt, mint a köd, az eső és a hó, amikor a környezet kamerás érzékelése korlátozott vagy akár nem is kivitelezhető.

Természetesen viselkedő automatizált járművek

Az útazonosítás az automatizált vezetésű járművek kényelmesebb és biztonságosabb oldal- és hosszirányú irányítását is lehetővé teszi, mivel nemcsak a környezeti objektumokról tartalmaz információt, hanem az útgeometriáról, a forgalmi sávok vonalvezetéséről, a közlekedési táblákról, illetve a sebességkorlátozásokról, sőt az egyes helyekre jellemző vezetési stílusról is. Hogyan közelít meg az ember egy kanyart, mikor lép a fékre útkereszteződéshez közeledve vagy épp hogyan vált sávot a bekanyarodáshoz? A szolgáltatás olyan mozgási adatokat használ fel ezek megválaszolására, mint a sebesség, a kormányzási szög és a kerékfordulatszám. Ezeket az információkat az útazonosítás a jövőben a járművek rendelkezésére bocsáthatja, így támogatja az automatizált vezetés lehető legtermészetesebb, legkényelmesebb és legbiztonságosabb élményét – a Bosch és a Volkswagen pedig minden egyes megtett kilométerrel közelebb kerül ennek a megvalósításához.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, volkswagen
 
A Nissan új villanymotoros hajtásrendszert mutat be A Nissan új villanymotoros hajtásrendszert mutat be Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen A Nissan támogatásával országos töltőhálózat épül Hollandiában Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról Megnyílt az első villamosított út Svédországban Megnyílt az első villamosított út Svédországban Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága
 
A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

2021. augusztus 05.
A Mercedes-Benz felkészült arra, hogy az évtized végére teljesen elektromos autók gyártására állhasson át, ha ezt a piaci viszonyok lehetővé teszik. Azzal, hogy a cég az „első az elektromos” megközelítésről a „teljesen elektromos” stratégiára vált, a prémium autógyártó tovább száguld az emissziómentes, szoftverközpontú jövő felé.
Részletek

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

2022-re a Mercedes-Benz az általa lefedett minden kategóriában kínál majd tisztán elektromos járművet. 2025-től kezdve az újonnan bemutatott járműplatformok kizárólag elektromosak lesznek, így a vásárlók a gyártó által kínált összes modellből dönthetnek teljesen elektromos hajtáslánc mellett. A Mercedes-Benz úgy szeretné megvalósítani az átalakulást, hogy közben tartja magát nyereségességi céljaihoz.

A váltás elősegítése érdekében a Mercedes-Benz átfogó tervet mutat be, amely a kutatás és a fejlesztés jelentős felgyorsítását foglalja magában. 2022 és 2030 között a márka összesen több mint 40 milliárd eurót fektet az akkumulátoros elektromos járművekbe. Az elektromos portfólió kialakításának felgyorsítása és fejlesztése pedig az ügyfelek oldaláról is fordulópontot hoz az elektromos járművek elfogadását.

Tervek technológiai téren

2025-ben a Mercedes-Benz három teljesen elektromos platformot mutat be. Az MB.EA az összes közepes és nagyméretű személyautó számára biztosít skálázható moduláris alapot, a jövő elektromos kínálatának gerincét szolgáltatva. Az AMG.EA a nagyteljesítményű járművek platformjaként a Mercedes-AMG ügyfeleinek nyújt kimagasló technológiai színvonalú megoldást. A VAN.EA alap új korszakot nyit a haszongépjárművek világában és nagy mértékben hozzájárul a jövő városainak emissziómentes közlekedéséhez.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Vertikális integráció

Miután újraszervezi a tervezés, a fejlesztés, a beszerzés és a gyártás feladatát egyetlen integrált értékteremtő lánccá, a Mercedes-Benz még inkább elmélyíti a fejlesztés és a gyártás vertikális integrációját az elektromos hajtáslánc-technológiák terén.

A hajtáslánc-technológiákkal kapcsolatos tevékenységének átszervezését követően, amikor is ezek tervezése, fejlesztése, beszerzése és gyártása egy helyre került, a Mercedes-Benz még inkább elmélyíti a vertikális integráció szintjét a gyártásban és a fejlesztésben, valamint az elektromos hajtáslánc-technológiák beszerzésében.

Ez magában foglalja a brit YASA felvásárlását is. Az elektromotorokkal foglalkozó vállalat egyedi technológiai tudással felvértezve fejleszti a jövő nagyteljesítményű hajtásláncait. A házon belül készülő elektromotorok, mint például az eATS 2.0, a hatékonyságra alapuló stratégia kulcsfontosságú elemeiként csökkentik a teljes hajtásláncra vonatkozó költségeket. Kína több száz elektromos hajtásra szakosodott gyártó- és szoftvervállalatával kulcsfontosságú szerepet játszik majd a Mercedes-Benz elektromos stratégiájának felgyorsításában.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Akkumulátorgyártás

A Mercedes-Benz-nek több mint 200 gigawattos akkumulátor-kapacitásra van szüksége, ennek érdekében pedig partnerei segítségével nyolc hatalmas akkumulátor-gyárat hoz létre világszerte a korábban tervezett kilenc gyáron felül. Az akkumulátorok következő generációjánál az egységesítés fontos ismérv lesz, így a Mercedes-Benz személyautók és haszongépjárművek 90 százalékánál alkalmazhatók lesznek.

Töltés

A Mercedes-Benz a töltési szolgáltatások terén új sztenderdek felállításán dolgozik: A Plug & Charge funkció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy egyenkénti bejelentkezés és fizetési tranzakció nélkül vegyenek igénybe töltési szolgáltatást. A megoldás az EQS piaci bevezetésével lesz elérhető az idei évtől kezdődően. A Mercedes me Charge a világ egyik legnagyobb töltőhálózatával büszkélkedhet: világszerte több mint 530.000 AC és DC töltőpontot tesz elérhetővé az ügyfelek számára. Emellett a márka a Shellel közösen dolgozik a hálózat kibővítésén, így az ügyfelek 2025-re a Shell Recharge több mint 30.000 töltőpontból álló kínálatához is hozzáférést kaphatnak. Emellett a gyártó saját márkás töltőpontok létrehozását is tervezi, amelyek egyedi felhasználói élményt nyújtanak.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Vision EQXX

A Mercedes-Benz jelenleg a Vision EQXX tanulmányautón is dolgozik, amely egy olyan elektromos személyautó lesz, melynek valós hatótávja eléri az 1000 kilométert, miközben 100 kilométerre vetítve egyszámjegyű kWh-fogyasztással rendelkezik normál autópályás sebességnél. A Mercedes-Benz F1-es részlegének szakértői is segítenek az ambiciózus célok megvalósításában, hogy a 2022-es világpremiernél egy olyan koncepció jöhessen létre, amelynek megoldásából a sorozatgyártású autók is profitálhatnak.

Gyártás

A Mercedes-Benz nagy erőkkel dolgozik azon, hogy globális gyártási hálózatát felkészítse a teljesen elektromos járművek gyártására. A jövő évtől kezdve már nyolc tisztán elektromos hajtású Mercedes-Benz modell készül majd hét helyszínen, három kontinensen. Emellett 2022-re a Mercedes-Benz AG összes személyautó- és akkumulátorgyára karbonsemleges működésre vált.

A belsőégésű motorokról elektromos hajtásra történő váltás első lépéseit pedig már meg is tette a Mercedes-Benz. A márka szeretné felgyorsítani ezt a folyamatot nem csak a technológia, hanem a munkatársak szintjén is. Csak 2020-ban Németországban körülbelül 20.000 alkalmazott vett részt az elektromobilitással kapcsolatos képzéseken. Az új MB.OS operációs rendszer fejlesztésének megvalósításához több mint 3000 új szoftvermérnököt toboroztak világszerte.

A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra

Pénzügyi tervek

A Mercedes-Benz továbbra is elkötelezett a 2020 őszén felvázolt nyereségességi céljai mellett. A megújított stratégia szerint 2025-re akár 50 százalékos hibrid vagy teljesen elektromos részaránnyal számol, 2030-ra pedig a teljesen elektromos piaci váltást tűzi ki célul, amennyiben a piac is készen áll erre a lépésre. A tervek között szerepel az árazás és az értékesítés közvetlenebb ellenőrzése, valamint a Mercedes-Maybach és a Mercedes-AMG modellek elektromos kínálatának növelése. A felhasznált akkumulátorok költsége a várakozások szerint jelentősen csökkenni fog. A belsőégésű és a konnektoros hibrid hajtásláncokba történő pénzügyi befektetések mértéke 2019 és 2026 között 80 százalékkal csökken majd. Erre alapozva a Mercedes-Benz a tisztán elektromos járművek gyártásával szeretné megtartani a tervezett nyereségességi célokat.

„A legfontosabb feladatunk az átalakulás során, hogy vonzó termékekkel győzzük meg ügyfeleinket a váltásról. A Mercedes-Benz számára az úttörő EQS zászlóshajó csak az új kor kezdetét jelenti,” mondta Ola Källenius, a Mercedes-Benz igazgatótanácsának elnöke.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, mercedes-benz
 
A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra Százszázalékos elektromos Nissan Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban - Konferencia Budapesten Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt  BlueHDi  dízelmotort Legyártották az egymilliomodik SCR rendszerrel felszerelt BlueHDi dízelmotort A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra Vasárnap ismét Jazzy Street
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 51 - 60