Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 51 - 60
Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója

Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója

2020. március 11.
A nemzetközi piaci bevezetéssel egy időben, márciustól Magyarországon is megjelenik a Mini teljesen elektromos autómodellje, a Cooper SE, amelynek sajtóbemutatóját kedden tartották Budapesten.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója

Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra már 25 teljesen elektromos és plug-in hibrid meghajtást használó modell lesz a BMW-csoport kínálatában. Hozzátette: a cégcsoport 2006 óta 60 százalékkal csökkentette károsanyag-kibocsátását.

Tájékoztatása szerint az elektromos Mini minden olyat tud, amit a hagyományos meghajtású modelljeik: a prémium minőség, stílusos megjelenés és a vezetési élmény is megmaradt.

Salgó András vállalati kommunikációs igazgató elmondta, hogy a Mini Cooper SE a hagyományos, háromajtós Mini Cooper alapján készült, alacsony tömegközéppontal, a dinamizmusra fókuszálva, a belsőégésű erőforrást pedig egy 184 lóerős villanymotor váltotta le. Hatótávolsága 235-270 kilométer, és 35 perc alatt 80 százalékra feltölthető az akkumulátora villámtöltővel.

A legolcsóbb teljesen elektromos Mini ára 10 millió 500 ezer forinttól indul, amely az elektromos autókra kapható - jelenleg átalakuló - állami támogatással 9 millió forintos kezdő árat jelenthet.

A magyarországi piacon 2019-ben összesen 1706 teljesen elektromos autót adtak el.

Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója
Kulcsszavak: elektromos autó, Mini, MINI Cooper SE, új modell
 
SEAT Arona – A spanyol márka új SUV-ja SEAT Arona – A spanyol márka új SUV-ja Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Hát ha ez igaz! Nissan LEAF nagyobb hatótávval? Hát ha ez igaz! Nissan LEAF nagyobb hatótávval? A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 Magyar fejlesztésű elektromos autó-töltőt avatottak Budapesten Magyar fejlesztésű elektromos autó-töltőt avatottak Budapesten
 
Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

2020. március 10.
2020 tavaszán közösségi töltőhálózat debütál Budapesten; a Powershare révén a népszerű e-bike-ok, e-rollerek és e-scooterek használhatósága ugrásszerűen nőhet.
Részletek

Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

A mikromobilitás iránt elkötelezett Servo Movement új fejlesztésével irodaházak, vendéglátóhelyek, kereskedelmi egységek, társasházak szolgálhatják a fenntartható városi közlekedés ügyét, miközben még pénzt is keresnek. A töltőhálózat kiépülését a felhasználók azzal ösztönözhetik, ha a Powershare interaktív felületén megjelölik, hol látják legnagyobb szükségét a töltőpontoknak. A Servo Movement tervei szerint a fővárosi sikerek után megyeszékhelyekkel és más, kedvező adottságú vidéki nagyvárosokkal bővül a hálózat.

Mikromobilitás és megosztás – a városi közlekedés legújabb kulcsszavai. Egyre népszerűbbek a járműkölcsönző szolgáltatások, amivel párhuzamosan a magántulajdonban lévő elektromos kisjárművek száma is ugrásszerűen nő. A járműforgalmazói összesítésekre alapozott becslések szerint ma már minden huszadik fővárosi háztartásban van elektromos meghajtású bicikli, roller vagy robogó. A nemzetközi tendenciák ezzel összecsengve azt mutatják, hogy ezeknek a személyi e-járműveknek a piaca sokkal gyorsabban fejlődik, mint például az elektromos autóké – ráadásul állami támogatás nélkül is kitart a lendület.


Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

A fejlődés ütemének azonban gátat szab a töltési lehetőségek hiánya. Miközben sok szó esik az elektromos autók esetében a töltőhálózat fejlesztéséről, a mikromobilitási eszközökre ennél sokkal kevesebb figyelem jut. A leendő e-járműtulajdonosok számára ez csalódást hozhat és akár kontraproduktív folyamatokat is generálhat az, ha a nagyon pozitív kezdést a töltési nehézségek miatt a kiábrándulás korszaka követi.

Dugaljakkal a dugó ellen

Erre ad megoldást a Powershare, amely nem csak kulturált alternatívát jelent az utcai járműtöltésre, hanem az üzemeltetőket érdekeltté téve garantálja a gyors terjedést és a megbízhatóságot. Az elsősorban kültérre szánt, falra vagy állványra rögzíthető, vandálbiztos és vízálló Powershare doboz nem nagyobb, mint egy postaláda. 230V-os csatlakozói maximum 1000W-os fogyasztásig használhatók, és ezek révén meghatározott időegységekben tölthető bármilyen mikrojármű. Az időegységeket – az úgynevezett Sparkokat – előre vásárolhatják meg a felhasználók, a töltést pedig mobiltelefonnal, a Powershare készüléken látható QR-kód beolvasásával indíthatják. A felhasznált Spark után jutalékot kap a Powershare készülék házigazdája, vagyis az adott kávézó, mozi, ügyfélszolgálati iroda, vagy éppen a közterület tulajdonosa.

Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

A Servo Movement számításai szerint a működtetőnek már 1-2 éven belül megtérülhet a Powershare készülék ára, ráadásul a kiépítés nem engedélyköteles és bármely villanyszerelő megoldja a kiépítést. A Powershare Pontok már telepítés alatt vannak Budapest több pontján, de a végleges hálózatot a felhasználók igényeire hivatkozva szeretnék kialakítani, az ő közlekedési és városhasználati szokásaikhoz igazodva. Ennek az első lépése a most közzétett interaktív térkép, amelyen egy felhasználó egyszerre három konkrét helyszínt – kedvenc kávézót, teret, vagy akár munkahelyet – is megjelölhet, ahol a legtöbbször töltené eszközét.

„Arra számítunk, hogy a valós felhasználói igények feltérképezésével még vonzóbb lesz a Powershare, például a vendéglátóhelyeknek, amelyek egy tudatos, fenntarthatóság iránt elkötelezett, és a tapasztalatok szerint jobb vásárlóerővel rendelkező célcsoporthoz kapnak hozzáférést a töltési lehetőség kiépítésével.” – mondta el a bevezetés kapcsán Csapó Balázs, a Servo Movement ügyvezetője.  A Powershare Pontok megjelenése a töltés mellett azért is kulcsfontosságú, mert a töltőpontokat nagy körültekintéssel olyan helyekre telepítik, ahol a parkoló járművek, így az egyre kellemetlenebbé váló parkolási rendezetlenségeknek is van végre megoldása.

A sikeres fővárosi főpróba nyomán természetesen más magyar városok és régiók válnak majd célpontjaikká.

A bátorság tölthető!

Immár nem csupán egy divathullám, hanem egy tudatos választás részesei azok a városlakók, akik ezekkel az olcsóbb, fenntartható alternatívát jelentő eszközökkel kerülik meg az egyre nagyobb terhelést jelentő autós közlekedés problémáit.

Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére

Bár sokak szerint ez inkább a turisták hóbortja, egy nemrég készült felmérés szerint a jelenleg elérhető szolgáltatásokat a fővárosban több mint 80%-ban a magyar lakosság veszi igénybe. „A nemzetközi trendek érvényesülnek Magyarországon is: a kölcsönzői hálózatok hozzák az eszközök népszerűségét, idővel pedig a saját tulajdonban lévő eszközök száma is megugrik.” – mesélte Csapó Balázs. A szakember és munkatársai évek óta foglalkoznak a városi e-járművek és az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztésével.

Meggyőződésük szerint a töltési lehetőségek szervezett formában történő kiépítése nem csak a belvárosi autóforgalom csökkenésére és a város élhetőségére lesz jótékony hatással. A „hatótáv-para” leküzdésével sokkal bátrabban mernek akár messzebbre is elindulni az e-járművek tulajdonosai. A ma használatos e-rollerek átlag hatótávolsága 25-30 km, amit befolyásol az időjárás, a felhasználó testsúlya, vezetési stílusa, a terep minősége és meredeksége. Az e-mopedek tekintetében ugyanez a távolság 40-50 km, míg az elektromos robogóké egy töltéssel átlagosan 70 km. Amennyiben a fővárosban nem kell aggódni a töltés miatt, akkor az agglomerációból is minden további nélkül vállalható egy túra a belvárosba - minimális rátöltéssel, mentesítve magunkat az aggodalmaktól. Egyes becslések szerint a főváros budai kerületeiben, valamint a városközeli agglomerációban további százezrek válhatnak potenciális felhasználóvá. Ezzel a Powershare újrarajzolhatja a közlekedési kultúrát is, amelyben megfér egymás mellett az e-járműveket használók közössége a hagyományos értékrenddel bíró városlakókkal.

Kulcsszavak: e-bicikli, e-roller, Powershare
 
Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát Powershare néven indul hálózat az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére Az Alfa Romeo 4C lett a „2013. év legszebb autója” Franciaországban Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Az új Opel Insignia – motor- és infotainment-forradalom Új-zélandi csapat nyerte a Scania Top Team 2015 verseny döntőjét Új-zélandi csapat nyerte a Scania Top Team 2015 verseny döntőjét Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése Miskolcon megnyílt Közép-Európa legnagyobb Skoda márkakereskedése
 
A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

2020. március 10.
A Continental a meredeken romló piaci körülmények között is elérte a 2019-es pénzügyi évre vonatkozó korrigált céljait - jelentette be a technológiai vállalat a Hannoverben tartott éves sajtótájékoztatóján.
Részletek

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

Az előzetes számok alapján a DAX-on jegyzett vállalat árbevétele az elmúlt pénzügyi évben 44,5 milliárd euró volt (2018: 44,4 milliárd euró), a korrigált EBIT árrés pedig 7,4 százalékot ért el (2018: 9,3 százalék). Ez 3,2 milliárd eurós (2018: 4,1 milliárd euró) korrigált működési eredménynek felelt meg. Noha a legfrissebb becslések szerint a globális gépjárműgyártás 2019-ben körülbelül 6 százalékkal esett vissza, a Continental organikus értékesítésének csökkenése ugyanebben az időszakban 2,6 százalék volt, így jobban teljesített a piacainál.

Ugyanakkor – ahogyan azt 2019 végén jelentették– a csökkentett piaci várakozások 2,5 milliárd euró összegben nem készpénzes leírásokat követeltek meg. A számviteli standardok által előírt elszámolt goodwill-értékcsökkenés teszt -268 milliárd eurós (2018: 4,0 milliárd euró) jelentett működési eredményt, és -1,2 milliárd eurós (2018: 2,9 milliárd) nettó jövedelmet eredményezett.

Ennek alapján, és tekintettel a Continental erős és egészséges mérlegszerkezetére, az igazgatótanács egy részvényre 4,00 eurós (2018: 4,75 euró) osztalékot javasol a 2019-es pénzügyi évre.

„A Continental továbbra is jobban teljesít piacainál, még a nehéz időkben is” – mondta el az elmúlt évre visszatekintve Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatótanácsának elnöke. Majd hozzátette: „A tavalyi év során a teljes autóipart egyértelmű visszaesés jellemezte. Működési szempontból tisztességes teljesítményt tudtunk nyújtani, de alapjában véve a 2019-es eredmény, különös tekintettel az autóiparra, nem volt kielégítő.” Ugyanekkor Dr. Elmar Degenhart rámutatott arra, hogy a kihívásokkal teli helyzetben a részvényeseknek javasolt osztalék csak kicsit alacsonyabb, mint a tavalyi.

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

Piaci kitekintés 2020-ra: sorozatban a harmadik évben is csökken a globális személyautó-gyártás

A Continental 2020-ban nem számít a gazdasági környezet felépülésére. A vállalat szerint a globális személyautó- és könnyű haszongépjármű-gyártás 2020-ban sorozatban a harmadik évben is csökkenést fog mutatni. Ez valószínűleg újabb 2-5 százalékos romlást mutat majd az előző év azonos időszakához képest. Ezek a becslések a koronavírusnak a termelésre gyakorolt és jelenleg meghatározható hatásait is figyelembe veszik. A Continental várakozásai szerint a globális termelés több mint 10 százalékkal fog csökkeni az előző év azonos időszakához képest a jelenlegi pénzügyi év első három hónapjában. Kínában ugyanebben az időszakban valószínűleg legalább 30 százalék lesz a visszaesés. A piaci előrejelzés nem számol a termelést és az ellátási láncot érintő további lehetséges fennakadásokkal, valamint a koronavírus folytatólagos terjedése által befolyásolt kereslettel sem. Az ilyen és ehhez hasonló fennakadásokat jelenleg nem lehet pontosan felmérni.

„A gazdasági környezet 2020-ban is komplikált lesz” - magyarázta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója. Majd hozzátette: „A termelés visszaesése mellett a globálisan összekapcsolt autóipart a koronavírus-járvány okozta felfordulás, a megoldatlanul maradó kereskedelmi konfliktusok, a drasztikusan szigorodó európai kibocsátási előírások, valamint az üzleti folyamatok és termékek gyors digitalizálása is befolyásolni fogja.”

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

Útmutatás 2020-ra: csökkenő árbevétel-növekedés a zsugorodó piacokon

A 2020-as pénzügyi év a folyamatos piaci bizonytalanságból adódóan a várakozásoknak megfelelően visszafogottan indult. A piacain és iparágain feltehetőleg bekövetkező tendenciákra tekintettel a Continental 2020-ban az összevont árbevételt körülbelül 42,5-44,5 milliárd euró közé várja, a korrigált EBIT árrés tekintetében pedig körülbelül 5,5-6,5 százalékra számít. Az új Automotive Technologies szektor és a korábbi Powertrain divízió árbevételei a becslések szerint 25,5-26,5 milliárd eurót fognak elérni, a korrigált EBIT árrés pedig 3-4 százalék körül fog mozogni. A Rubber Technologies szektor árbevétele az előrejelzések szerint 17-18 milliárd eurót fog kitenni, 10-11 százalékos korrigált EBIT-tel. 

“A 2019–2029 átalakítási program”: további intézkedések vizsgálata

A 2019–2029 átalakítási program kialakításával válaszol az autóipar globális csökkenésére, a meghajtási rendszerek szektorának felkavaró technológiai átalakulására, valamint a termékek és üzleti folyamatok egyre gyorsabb ütemű digitalizálására. „2020 átmeneti év lesz a szerkezeti átalakulásunk során. Strukturális programunk és új szervezeti felépítésünk középtávon jelentős előrelépéshez fog vezetni” - mondta Dr. Elmar Degenhart.

Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra a globális gazdasági visszaesésre, amely a szervezeti program 2019 szeptemberében történt bejelentése óta ment végbe. A személyautók és könnyű haszongépjárművek gyártása terén tapasztalt abszolút hanyatlás elérte a 2008-2009-es válság éveiben mért szintet. A helyzetet tovább nehezíti a koronavírus terjedése és az ebből eredő kínai termeléscsökkenés.


A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

„Gyorsan növekszik a számunkra releváns iparágak bizonytalansága. Egy gazdasági fellendülés a vártnál hosszabb ideig fog tartani” - mondta a vezérigazgató, és hozzátette: „Ezért vizsgáljuk jelenleg azt, hogyan tudunk hatékonyan reagálni a gyengülő általános helyzetre és annak középtávú hatására olyan további intézkedésekkel, amelyek meghaladják a jelenlegi szervezeti programunkat. Jelenleg két olyan célt követünk mindenekelőtt, amelyek kulcsfontosságúak a sikerhez: ezek a folyamatosan növekvő termelékenység és a fenntartható versenyképesség.” A jelenlegi helyzetben a vállalat 2020 májusára várja a folyamat előzetes megállapításait, és idővel további információkkal fog szolgálni.

A Continental utalt a további kiigazítások lehetőségére, amikor 2019 szeptemberének végén bejelentette a szervezeti programját, és nem zárt ki további projekteket, amennyiben az akkor meghatározott intézkedések hatása elégtelennek bizonyulna a profitcélok eléréséhez.

Degenhart: „A Continental már a korai szakaszban megtette a szükséges előkészületeket, hogy át tudja vészelni a felmerülő bizonytalanságot”

A globális autóipar előtt álló közép- és hosszú távú kihívásokkal kapcsolatban Dr. Elmar Degenhart magabiztosan nyilatkozott: „A Continental és iparágai jelenleg mélyreható átalakuláson mennek keresztül. Ez üzleti tevékenységünk minden elemét érinti, a termékektől és folyamatoktól az üzleti modellekig és a szerkezetekig. Komoly kihívásokkal nézünk szembe, de a Continental szempontjából mindenekelőtt óriási lehetőségeket látok.” A vezérigazgató elmondása szerint a Continental már a korai szakaszban megalapozta stabil technológiai helyzetét és erős mérleget alakított ki.

„Sokkal jobban fel vagyunk készülve a nehéz körülményekre, mint amennyire az autóipar legutóbbi visszaesése alkalmával voltunk. Egyértelmű a jövő sikeréhez vezető tervünk” - mondta Dr. Elmar Degenhart.

A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál

A hangsúly a jövedelmező növekedési területekre kerül

A program jelentős része a jövedelmező növekedési területek megerősítését célzó tevékenységekre összpontosít. Ehhez a részhez tartoznak a támogatott, automata és összekapcsolt vezetés területei, az új járműarchitektúrák kialakítása, és az autók új és nagy teljesítményű számítógépekkel való összekapcsolása, a műanyagból vagy gumiból készült, illetve elektronikai intelligens termékekre épülő szoftverekkel és adatokkal kapcsolatos üzletek, valamint az ipari és végfelhasználói üzletágak. A tőkebevonás szempontjából a jövedelmező növekedés élvezi az egyértelmű prioritást. Mindez együtt jár a vállalati kultúra további erősítésével. Ennek kulcsfontosságú elemei a Continental vállalati értékei, az egyre inkább decentralizált döntéshozatali felelősség és a jövőorientált munkavállalói képzés lesznek. „Az olyan beszállítók, mint a Continental, jelentős mértékben hozzájárulnak az egészséges mobilitási ökoszisztémához, amely védelmet biztosít a környezeti, gazdasági, és társadalmi éghajlat számára egyaránt” - mondta Dr. Elmar Degenhart.

A Continental továbbra is komoly beruházásokat hajt végre a jövő mobilitása terén

Az elmúlt pénzügyi évben a Continental továbbra is magas szinten folytatta a tőkeberuházások végrehajtását. „Milliárdokat fektetünk a holnap mobilitásába. Ezt csak kevés vállalat teheti meg a világon ezekben a kihívásokkal teli időszakban. Ugyanakkor minden területen jelentősen fokoztuk a költségfegyelmünket” - magyarázta Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató.

Csak a 2019-es pénzügyi évben a Continental körülbelül 6,7 milliárd eurót (2018: 6,3 milliárd euró) fektetett be a kutatásba és fejlesztésbe, továbbá ingatlanokba, gyárakba és felszerelésekbe, valamint szoftverekbe.

A Continental stabil pénzügyi helyzetben van

2019. december 31-én a Continental likviditási tartalékai összesen 8 milliárd eurót tettek ki (2018: 6,3 milliárd euró), amely 3,3 milliárd eurónyi (2018: 2,8 milliárd euró) készpénzből és készpénznek megfelelő eszközből, valamint 4,7 milliárd eurónyi (2018: 3,5 milliárd euró) lekötött, kihasználatlan hitelkeretből állt. „A Continental pénzügyei stabilak. Így tehát jól fel vagyunk készülve az elkövetkező évekre” - mondta Wolfgang Schäfer, majd hozzátette: „2019-ben nagyon kedvező feltételeket sikerült kialakítanunk négy kötvénykibocsátásunk és a megújuló hitelkeretünk kapcsán. Ez a fejlődés jól tükrözi az alapvetően szilárd mérlegstruktúránkat, amely a fejlődés eredményeképp létrejöhetett.” A Continental az iparág egyik első vállalata, amely olyan kritériumokat épített be a megújuló hitelkeretébe, amelyek a fenntartható üzleti gyakorlatot jutalmazzák.


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar
 
Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin Innovatív kerékdőlési megoldás egy egyedi átépítésű Scania P 410 tehergépkocsin A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Scania és az Ericsson közösen teszteli az 5G mobil technológiát A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál A Volkswagennek is szállít alkatrészeket a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt. Rekordméretű megrendelés az Iveco Euro VI-os autóbuszaira Rekordméretű megrendelés az Iveco Euro VI-os autóbuszaira A Continental 2019-ben elérte az éves korrigált céljait, és az egészséges mobilitási ökoszisztémára fókuszál A Rába huszonnyolc hibrid buszt szállít Budapestre
 
A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

2020. március 10.
A Volkswagen Haszonjárművek „villamosítja” a március 25–29 között Essenben tartandó Techno Classica 2020-at: a T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó formájában a hannoveri székhelyű vállalat ténylegesen megmutatja a jövőbeli ID.BUZZ elődjét.
Részletek

A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

Az 1978 áprilisában a berlini önkormányzat közlekedési szolgálata által kiadott engedéllyel rendelkező kisbusz, most a VW Haszonjárművek Oldtimer kollekciójának részét képezi. Ez a Bulli több, mint egy furgon, ez egyike a kevés, nulla CO2 kibocsátású, klasszikus járműveknek, a világ bármely részét is vegyük figyelembe.

Ez az autó 50 éves ugrást jelent az időben. Ugyanis visszatérést jelent oda, amikor a  Volkswagen  Wolfsburgban lefektette az első alapokat a jövő elektromos mobilitásához: 1970-ben a Bulli és a Beetle feltalálói Wolfsburgban egy fejlesztési osztályt hoztak létre, amely megalkotta az első elektromos hajtású Volkswagent.  Már akkor is az volt a cél, hogy alternatív energiaforrásokat vegyen igénybe annak érdekében, hogy kevésbé függjenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, és hogy a városban nulla kibocsátású járművekkel közlekedhessenek.
 
1972-ben a cég az első prototípust a Hannoveri Vásáron mutatta be. Ez egy pick-up formájú gépkocsi volt nyitott raktérrel.  Röviddel később megkezdődött a VW elektromos kisteherautójának rövid ideig tartó gyártása, melyet nem csak pick-upként, hanem mikrobuszként és furgonként is kínáltak. Teherbírása 800 kg volt.annak ellenére, hogy maga az akkumulátor  880 kilogrammot nyomott.
 
A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

A flotta kipróbálásának egyik helyszíne Berlin volt, a városi hatóságok hét elektromos furgont vásároltak meg. Az egyik egy T2 volt, amelyet 1972-ben gyártottak és 1978. április 14-én engedélyeztek a berlini városi közlekedési szolgálat csatorna fenntartási részlegénél. A kisteherautóra felcímkézett jelmondat az „Elektromos hajtású és környezetbarát” volt.  Való igaz, hogy Berlin nagyon komolyan vette a próbákat: a Tiergarden kerületben felállítottak egy akkumulátor-cserélő állomást, ahol az üres akkumulátor egységet öt percen belül egy teljesen feltöltöttre lehetett cserélni. Ezt úgy lehetett megvalósítani, hogy a raktér alá beépített, újratölthető akkumulátort egyszerűen ki lehetett húzni. A Volkswagen az akkumulátor feltöltési és cserélési technológiát a Rhenish-Westphalian Electricity (RWE) és a General Electric Street Vehicles Co. (GES) cégekkel együttműködve fejlesztette ki.
 
Alternatív megoldásként a Varta ólomakkumulátort a Bulli hátulján lévő interfészen keresztül is lehetséges volt feltölteni.  Több mint négy évtizeddel ezelőtt a jövőt jelentő kisteherautó fedélzetén már volt energia-visszanyerő rendszer is, amelyen keresztül fékezéskor a kinetikus energiát tárolhatták. Az akkumulátor teljesítménye 21,6 kWh volt, ami elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy az elektromos VW kisteherautó akár 85 kilométer távolságot is megtehessen. A hajtást a Bosch (később Siemens) külső áramfejlesztésű egyenáramú motorja biztosította. Állandó teljesítménye 16 kW (22 LE) volt, és rövid időn belül el tudta érni a 32 kW (44 LE) teljesítményt.  Ezen kívül maximális nyomatéka is jelentős, 160 Nm-es volt.

A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét

Ilyen elektromos hajtással a 2.170 kg súlyú kisteherautó 75 km / h maximális sebességet tudott elérni, ami elég gyors volt, hiszen a gépkocsit legfőképpen a városban használták. A gépkocsi még ennél is többet elért: az elektromos VW kisteherautó volt a kezdet, amely elindította azt a fejlesztési folyamatot, amelyben a mérnökök generációi dolgoztak a nulla kibocsátású Bulli sorozatgyártásának beindításán. Ami viszont az évtizedek során valóban hiányzott, az az igazán praktikus akkumulátor-technológia volt. Manapság a dolgok már másképpen állnak. A Volkswagen Haszonjárművek által már forgalmazott e-Crafter egy nagy és korszerű, zéró kibocsátású kisteherautó. És 2022-ben az ID. BUZZ és az ID. BUZZ Cargo is „beindul”, tehát minden készen áll a mobilitás jövőjére.

Kulcsszavak: elektromos autó, T2, volkswagen
 
A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban HITA: új autóipari beruházó a komáromi ipari parkban A Volkswagen Haszonjárművek a Techno Classica kiállításon bemutatja az elektromos mobilitás korai úttörőjét Csehországban tavaly 5 százalékkal csökkent az eladott új személygépkocsik száma A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás Szakértők szerint jelentős előrelépést hozhat az elektromos autózásban az állami támogatás
 
Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

2020. március 09.
A Volkswagen egy új, prémium kategóriájú modellel bővíti zászlóshajónak számító Touareg modellcsaládját - a Touareg R-rel.
Részletek

Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

A sokoldalú modell 340 kW-os (462 LE) hibrid hajtása innovatív keveréket kínál a szuper teljesítmény és az elektromos hatékonyság szempontjából. Megfelelően feltöltött akkumulátor esetén az új SUV mindig elektromos E-MODE üzemmódban indul a nulla kibocsátás érdekében. Az akkumulátor kapacitását úgy tervezték meg, hogy a Touareg R fedezze az átlagos napi ingázást tisztán elektromos energiával. Mint minden Touareg modell, az új R változat is alapfelszereltségként állandó összkerékhajtással (4MOTION) kerül forgalmazásra. A 4MOTION és az erőteljes hajtásrendszer (700 Nm nyomaték) azt jelenti, hogy a Touareg R-t maximum 3,5 tonnás utánfutó vontatására homologizálták. A prémium modell még az E-MODE esetén is képes megbirkózni az utánfutó engedélyezett maximális tömegével. A Touareg, mint a világ első plug-in hibrid SUV-je felszerelhető a vontatmány-asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tal. És még egy elsőség: a Touareg először lesz elérhető a Travel Assist vontatmány-asszisztens rendszerrel. A prémium modell az első Volkswagen, amely 250 km / h sebességig büszkélkedik támogatott vezetéssel (automatikus hosszirányú és oldalirányú irányítás).

Első plug-in hibrid R modell. Az új zászlóshajó modellt a Volkswagen R Performance márka fejlesztette ki, amely hagyományosan a Volkswagen termékcsalád legsportosabb modelljeit alkotja meg. A Touareg R paradigmaváltást képvisel - ez az első Volkswagen R modell, amely plug-in hibrid hajtást tartalmaz. Továbbá ez az első alkalom, amikor egy hibrid modell a legnagyobb teljesítményű Volkswagen. A rendkívül jól felszerelt Touareg R, amely Black Style külső dizájn csomagot kapott, 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal (Braga) és az R-Line belső díszítéssel (pl. Vienna bőr belső rész Crystal Grey varrással), a 2020-as év második felében jelenik meg a kereskedésekben.

Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Intelligens elektromos teljesítmény

A Touareg R a harmadik plug-in hibrid modell a Volkswagen európai termékcsaládjában, a Golf és a Passat után. A Touareg R az első négykerék-meghajtású modell a Volkswagen PHEV sorozatában, és egyúttal mérföldkő a Volkswagen R 2019-ben megkezdett átrendezésében. Jost Capito, a Csoport házon belüli Performance márkájának ügyvezető igazgatója szerint: „Mi jelenleg erőteljesen bővítjük a Volkswagen R sorozatot. A kompakt SUV modellek - T-Roc R és T-Roc Cabriolet R-Line - után a Volkswagen R nagyon rövid időn belül mutat be egy másik sporthaszonjárművet - a Touareg R-t, amelynek meglehetősen egyedi pozíciója és páratlan karizmája van.” A Touareg R az új és intelligens elektromos teljesítmény szinonimája a nagy SUV-k szegmensében.

Hiteles, avantgárd, praktikus

A Volkswagen R felelős a vizuális és műszaki konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A Touareg R a termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely azonban az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi Touareg modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és hosszútávú kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben digitalizált vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű mindennapi használhatóságot tartották szem előtt. A németországi Touareg-tulajdonosok kb.  60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként is használja - ez rendkívül magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív emberek vezetik, akik értékelik a legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő vezetési kényelmet, az intuitív irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot. Az új Touareg R-t kifejezetten erre a technikailag rendkívül hozzáértő ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először van egy olyan nagy teljesítményű modell, amely ideiglenesen teljes elektromos üzemmódban vezethető, zéró helyi kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási szabványnak.

Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Bővített erőátviteli tartomány

A SUV termékcsalád jelenleg egy turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kapható. A V6 TSI motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg két teljesítmény szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A jelenlegi legerősebb Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új Touareg R formájában felfelé bővíti a modellcsaládot.

Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a Touareg R rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra történne, a sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos motor (100 kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS) teljes teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait - például egy másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében – kihasználva a teljes 340 kW (462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.

Összkerék meghajtású hibrid

A Touareg R hibrid hajtása alapvetően egy 2 995 cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból és egy, a csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc fokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az energiát az első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A középső differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-hajtás) osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A hajtóerő maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó tengelyre.

Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig

Az első induláskor a Touareg R csak az elektromos motort használja, amennyiben az akkumulátor megfelelően fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető legközelebb legyen a nulla kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid stratégia a legnagyobb megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen elektromos üzemmódban akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI automatikusan aktiválódik - vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális sebességét elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.

Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között

A sofőr vezérelheti a hibrid funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION Active Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében. Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn. A rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez és a Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos motor és a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE mezőt, a Touareg R 140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált, amennyiben az akkumulátor megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a jármű Hibrid módra vált, ha a vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.
Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Az akkumulátor kezelése hibrid módban

Az E-MODE és a Hibrid képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A sofőr erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a járművezetőnek lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti három szimbólum segítségével (az egyenlőségjel „=” segítségével), vagy 20% -kal növelheti („∧” felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre („∨” lefelé mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a „∧” -t, és a kijelzőt 80% -ra állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja a „∨” -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum 20% -ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal és a topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos hatótávolság elérése érdekében.

Gyors vezetésiprofil váltás

A 4MOTION Active Control lehetővé teszi a járművezetők számára a kívánt vezetési profil kiválasztását a Touareg R-ben: a vezetési profil kiválasztásához az Infotainment rendszerben a Menü gomb megnyomásával lehet hozzáférni. A közúti vezetéshez szükséges Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual profilok, valamint a terepjáró vezetéshez szükséges Offroad és Snow profilok alapkivitelben elérhetőek. A vezető azonban ezeket a módokat közvetlenül is kezelheti a kezelőegység segítségével a vezetési mód kiválasztásához a középső konzolon. A közúti profilokat úgy választhatja ki, hogy a tárcsát balra forgatja. Ha a kapcsolót jobbra fordítják, a terepjáró profilok nyílnak meg. Ha a Touareg R fel van szerelve az opcionális terepjáró csomaggal (beleértve a motort védő kartervédőt), akkor a vezető aktiválhat további Gravel és Sand profilokat a terepen való vezetéshez.


Bemutatjuk a Volkswagen Touareg R plug-in hibrid modelljét

Hibrid kijelzők az Innovision vezetőfülkében

A Touareg R alapfelszereltségének része az Innovision vezetőfülke. A digitális eszközökből (digitális vezetőfülke, 12 collos képernyő) és az Infotainment rendszer képernyőjéből (Discover Premium, 15 collos TFT érintőképernyő) áll. A járművezető az Infotainment rendszer energiaáram-kijelzőivel (az akkumulátor töltöttségi szintjének, a meghajtórendszer energiaellátásának és az akkumulátor töltésének feltüntetésével) és az elektromos hatótávolság mérővel (mutatja az elektromos hatótávolságot, a vezetési profilt és van lehetőség a hatótávolság növelésére az elektromos fogyasztók kikapcsolásával). A kombinált teljesítménymérő és a fordulatszámláló a digitális vezetőfülke bal oldalán mutatja a hibrid rendszer aktuális állapotát. Megjeleníti az elektromos energia fogyasztását (gyorsítás alatt) vagy visszatöltését (lassítás alatt), a hibrid móddal együtt. A fennmaradó elektromos és üzemanyag hatótávolság szintén megjelenik.

Az egyetlen plug-in hibrid SUV Trailer Assist-tal

Az új Touareg R a világ egyetlen plug-in hibrid SUV modellje, opcionális vontatmány-asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tel. A SUV a Trailer Assist segítségével egy utánfutóval szinte automatikusan betolat egy parkolóba vagy egy átjáróba. Az E-MODE módban ez a folyamat ráadásul még csendes is. A Touareg R és az utánfutó hátrameneti manőverezéséhez a vezető megáll az utánfutó parkolóhelye mögött, és hátramenetbe kapcsol. A rendszert a „Park Assist” gomb megnyomásával lehet aktiválni. Ezután megjelenik a külső tükör beállító kapcsolója a kijelzőn. A sofőr tájékoztatást kap, hogyan kell beállítani a kívánt kormányzási szöget a tükörkapcsolóval, amely joystickként működik. Amint mozgatja a kapcsolót, egy utánfutó szimbólum jelenik meg a kijelzőn. Itt jelenik meg a vezető által újonnan beállított bekormányzási szög, valamint az utánfutó becsuklási szöge.

A külső tükör kapcsolóval a vezető beállítja az autó és az utánfutó kívánt menetirányát. A „Trailer Assist” átveszi a megadott kormányzási szöget. Az autó és az utánfutó automatikusan kiegyenesedik a Park Assist vezérlőegység és az elektromechanikus kormányzás segítségével. Az első manőverezési szakaszban a vezető kiválasztja a bekormányzási szöget (legfeljebb 75 ° -ig), hogy egy bizonyos irányba hátramenetben beforduljon, vagy ívesen haladjon. Ha a pótkocsi a célhelyzet felé irányba állt, a vezető csak egyszerűen hátrahúzza a tükör beállító kapcsolóját. Az autó és a pótkocsi most pontosan hátrafelé halad a pótkocsi célirányába anélkül, hogy továbbra is manuális javításokat kellene végrehajtania a vezetőnek.

Travel Assist maximális 250 km / h sebességig

A Touareg egyik új funkciója az opcionálisan elérhető Travel Assist. Eddig ez a rendszer a támogatott vezetést 210 km / h sebességig tette lehetővé. De első alkalommal, ez a támogatás a német autópályákon 250 km / h sebességig elérhető. A Travel Assist több rendszerre támaszkodik, beleértve az ACC adaptív sebességtartó automatikát (hosszirányú irányítás) és a Lane Assist sávtartó rendszert (oldalirányú irányítás). A Travel Assist az új többfunkciós kormánykerékkel aktiválható. Jogi és biztonsági szempontból releváns okokból a járművezetőknek állandóan figyelemmel kell kísérniük a rendszert - azaz legalább egy kezüket a kormányon kell tartaniuk. A Touareg kormányában található új kapacitív érzékelő technológiának köszönhetően a járművezetőknek mindössze meg kell érniük azt.


Kulcsszavak: bemutató, plug-in hibrid, Touareg, volkswagen
 
Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Országjárásra indul a SEAT Ateca Országjárásra indul a SEAT Ateca Rájátszás Rájátszás Kényelem és komfort – Fiat Scudo Kényelem és komfort – Fiat Scudo Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból
 
Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül

Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül

2020. március 09.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a világ legnagyobb publikus Mirai-flottája: a németországi CleverShuttle fuvarmegosztó szolgáltató üzemanyagcellás Toyotái ötmillió kilométert futottak, a legcsekélyebb műszaki hiba nélkül.
Részletek

Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül

Amikor Jan Hofmann nem egészen egy évtizede beavatta ambiciózus terveibe két gyerekkori barátját, Bruno Ginnuth-t és Slava Tschurilint, aligha gondolták, hogy hármuk vállalkozása a világ legnagyobb emissziómentes fuvarmegosztó szolgáltatásává nőheti ki magát. Az azóta Német Mobilitási Díjjal (Deutscher Mobilitätspreis) is jutalmazott CleverShuttle jelenleg hat német városban (Berlin, München, Lipcse, Drezda, Düsseldorf és Kiel) üzemel. Az évek során közel 3,9 millió utast szállítottak több mint 20,6 millió kilométeren, károsanyag-kibocsátás nélkül, és eközben kevés híján 3,1 millió kilogramm szén-dioxidtól kímélték meg a légkört.

A globális léptékkel is jelentős és példa értékű vállalkozás működésének egyik sarokköve az a 45 darab Toyota Mirai szedánból álló autópark, amelynek kombinált futásteljesítménye 2020 elejére átlépte az ötmillió kilométert. Ennek a hatalmas távolságnak több mint a felét az elmúlt fél év alatt hajtották bele a félszáz Miraiba, hiszen tavaly kora ősszel fordult át kétmillióba az összesített számláló. Ezzel hivatalosan is ez a világ legtöbbet használt hidrogén üzemanyagcellás flottája, amely ráadásul nagyvárosok zsúfolt útjain tette meg a Föld-Hold távolság tizenháromszorosát.

Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül

A városi forgalommal járó fokozott igénybevétel sem okozott azonban gondot a technológiának: a CleverShuttle pilótái egyetlen meghibásodásról sem számoltak be. „A tapasztalatok azt mutatják, hogy az üzemanyagcellás járművek már ma is tökéletesen használhatók a mindennapokban. Miközben az autók átlagos futásteljesítménye megközelíti a 200 ezer kilométert, az üzemanyagcella ugyanazt a teljesítményt nyújtja, mint kezdetben, és a megbízhatóság terén sincsenek fennakadások” – mondta Ferry M.M. Franz, a Toyota Motor Europe berlini igazgatója.

A Toyota Mirai 2014-ben mutatkozott be, mint a világ első szabadon megvásárolható, szériagyártású hidrogén üzemanyagcellás szedánja. Az elmúlt öt év során több mint tízezer példányban eladott négyüléses autó a fedélzetén tárolt öt kilogrammnyi hidrogénnel akár 500 kilométert képes megtenni; a tartályok feltöltése nagyjából három percet vesz igénybe. A modellt váltó második generáció a közelmúltban mutatkozott be, piaci bevezetése még az év vége előtt várható.

Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül
Kulcsszavak: autómegosztó, Mirai, toyota
 
A Toyota Múzeum is részt vesz a 2016-os Klasszikus Autók Fesztiválján A Toyota Múzeum is részt vesz a 2016-os Klasszikus Autók Fesztiválján Ötmillió kilométer, meghibásodás nélkül Elektromobilitás a Toyota közreműködésével New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített Amikor a Toyota középmotoros családi terepjárót épített A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben
 
Bemutatkozott a CUPRA Formentor

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

2020. március 06.
A CUPRA Formentor világpremierjével az első, a márka  által teljesen az alapokról kifejlesztett modell jelenik meg.
Részletek

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

A nagy teljesítményű crossover ötvözi a márka különleges DNS-ét;  a jövőbe mutató formatervezést  és műszaki fejlesztést, mely olyan ikonikus modellt jelent, amely egyesíti a kifinomultságot, az innovációt, és a lendületes vezetés élményét.

A CUPRA Formentor egyesíti a nagy teljesítményű gépkocsi  előnyeit és a SUV (szabadidő autó)  tulajdonságait, amelyek a CUPRA márka örökségére épülnek, olyan időszakban, amikor a CUV kategória hihetetlen növekedést mutat.
 
„A CUPRA Formentor nagy lépés azon úton, hogy a CUPRA-t az autó szerelmesei számára  vonzó márkává tegyük. A lenyűgöző formatervezéssel, a  nagy teljesítményű hajtással - beleértve a plug-in hibridet is -  a CUPRA Formentorral egy nagyon különleges autó vált elérhetővé a különleges igényű emberek számára ”- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója.

Külső formatervezés: a CUPRA lényege

A CUPRA Formentor, az első kizárólag a CUPRA számára tervezett autó, a nevét Mallorca szigetének legszebb és legvadabb fokáról  kapta. Az autó magába foglalja e hely összes olyan tulajdonságát, amelyek megfelelnek a nagy teljesítményű crossover gépkocsi külső formatervezésének.
 
Bemutatkozott a CUPRA Formentor

"A CUPRA Formentor a teljesítmény, a technológia és az esztétika szempontjából is vonzó autó, és arányainak szépségén, vonalainak erősségén és részleteinek finomságán alapszik" - mondta Alejandro Mesonero-Romanos formatervezési igazgató.

A tervező csapatot a Formentor fok szél formálta sziklái inspirálták  melynek megfelelően a karosszéria oldalsó élei lendületet és a mozgás érzetet mutatják, hangsúlyozva annak változatos tulajdonságait és érzelmeit.

A kettős színtónusú karosszéria egy erős terepjáróra emlékeztet, de a CUPRA Formentor formatervezése  az esztétika technikáit használja fel a jármű alakjának  könnyedebbé tételére. Ám ellentétben a hagyományos SUV-ok erőteljes kiképzésével a CUPRA Formentor ötvözi a terepjáró  tulajdonságait a ferdehátú gépkocsik  kompakt jellegével és sportosságával, és mindezt egy kupé formájú járműben jeleníti meg.

Ebben az értelemben az autó méretei tökéletesen példázzák  a koncepciók  ilyen keverékét, amely szerencsésen felel meg  a mai vásárlók igényeinek. A CUPRA Formentor 4.450 mm hosszú és 1.839 mm széles. 1.511 mm-es  magassága figyelemre méltó teret és fejmagasságot biztosít az összes utas számára, ami a 2.680 mm-es  tengelytávval kombinálva a hátsó utasok számára is jelentős teret,  450 literes csomagtartó kapacitást, valamint nagymértékű  stabilitást kínál.

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

A sportosságot a jármű hátsó része felé tolt hangsúlyos vizuális elem jelenít megi,  miközben a motorháztető hossza  is nagy  hangsúlyt kap, kiemelve annak dinamikus arányait. Ez a sima formai átmenetet biztosító megoldás nagymértékben felerősíti a jármű külső minőségét, amelyet még tovább erősít a hátsó két oldalt összekötő "coast-to coast"  fények beépítése. melyet felnagyít a jármű hátuljának egyedi megjelenése, valamint kiemelik a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek akár réz színű változatban is elérhetőek, és a 18 colos, minőségi Brembo fékeket tartják.

Az egész formatervezést erősíti a széles színskála: a négy normál valamint metál  fényezés (Urban Silver, Midnight Black, Magnet tech, Candy White) mellett a CUPRA Formentor három speciális fényezéssel (Graphene Grey, Dark Camuflage és Desire Red), valamint két matt fényezéssel (Petrol Blue Matt és Magnetic Tech Matt) is elérhető lesz. Az exkluzív matt fényezési lehetőségek a gépkocsinak további vizuális eleganciát és egyéniséget  kölcsönöznek.

Belső formatervezés: a sportosság jelenkori víziója


A CUPRA Formentor egyedi külső formatervezéséhez tökéletesen illeszkedik a kiváló minőségű belső tér kialakítása, amely a CUPRA-nak a  modernitás érzését és a rá régóta jellemző  sportosságot  biztosítja.

A CUPRA Formentor utasait először meglepheti a gépkocsi padlójára vetített üdvözlő fény és a gépkocsi belsejében található sokféle csúcsminőségű anyag, a réz borítású részletek és sötét alumíniumba csiszolt kiemelt elemek, amelyeket  arra fejlesztettek, hogy az utasokat egyfajta védőburokba fogja.

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

A "benzin kékben" és a fekete színben elérhető valódi bőr kagylóülések a könnyedség érzését adják,  miközben hangsúlyozzák a CUPRA Formentor teljesítményének hitelességét, mivel a vezető alacsonyabban,  ergonomikusabb és sportosabb helyzetben ül az autóban.

A műszerfal látszólag lebeg, és ezt a benyomást csak tovább erősíti  az utastér elején és az ajtókon átfutó LED-es környezeti világítás, amely nemcsak a jármű kifejező képességét maximalizálja, hanem számos biztonsági funkciót is nyújt, olyanokat mint például a holtszög  észlelése  vagy a kiszállás segítése.

Mindezen felül  a műszerfalat egy 12 hüvelykes,  panorámás, online navigációs funkciókkal rendelkező érintőképernyő koronázza meg. Ez a képernyő  a funkcionalitás és az összekapcsolhatóság szempontjából szinte végtelen lehetőségeket jelent az utasok számára, és csökkenti a kezelőgombok számát. Mivel a digitális műszerfal  integrálásának köszönhetően a technológia a jármű belsejében is élenjáró, a vezetéshez szükséges összes  információ közvetlenül a vezető szeme előtt jelenik meg. A gépkocsit vezető személy el lesz ragadtatva az új kormánykeréktől is, ami magában foglalja a motorindító gombot és a CUPRA üzemmód választóját is.

Erőátvitel: Teljesítmény a jövő számára


A CUPRA Formentor két nagy teljesítményű hajtással  kerül forgalomba, amelyek készen állnak arra, hogy egyedülálló vezetési élményt biztosítsanak.

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

A termékcsalád csúcsán egy 2,0 literes TSI turbófeltöltős benzinmotor lesz, 310 lóerős (228kW) összteljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal, amely a CUPRA márka lényét és legjobb minőségű  kifejeződését kínálja  egy meggyőző motorhanggal, amely növeli a gépkocsi vonzerejét. Ez a motor a  4Drive technológiához kapcsolódik,  amely folyamatosan nyomon követi a jármű  és a vezető jelzéseit annak érdekében, hogy  a megfelelő kerékhez a  szükséges időben biztosítson erőt.

A CUPRA Formentor azonban a nagy teljesítményű plug-in hibrid technológia integrálásával a jövőre nézve is új lendületet ad az elektrifikációra való áttérésnek.  Az 1,4 literes TSI 150 LE (110 kW) benzinmotor, a 115 lóerős (85 kW) villanymotorral és a 13 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátorral kombinálva lehetővé teszi a CUPRA Formentor számára, hogy elérje  az ügyfelek által elvárt  teljesítményt, de ez már jobban összhangban van  azzal a világgal, amelyik a környezetre gyakorolt hatásunk minimalizálását célzó világra összepontosít. Valójában ez a hajtás 245 LE (180kW) csúcsteljesítményű  és 400 Nm nyomatékú összteljesítményt ad, és csak elektromos hajtással   kb. 50 km távolság megtételére képes.

Mindkét erőátviteli kombináció kihasználja a DSG kettős tengelykapcsolós váltó előnyeit,  amely elősegíti a sebességváltás gyorsabbá  és simábbá tételét.  A shift-by-wire technológiát úgy tervezték, hogy a fokozat választó mechanikusan nem kapcsolódik a sebességváltóhoz, hanem a sebességváltást elektronikus jelekkel oldja meg. A technológia növeli a hatékonyságot, és új dimenzióval bővíti a vezetés élvezetét és örömét.  És ha a járművezetők még interaktívabb élményt akarnak, a kormányra szerelt váltó fülek még közelebb hozzák a jármű és a vezető közötti kapcsolatot.

Bemutatkozott a CUPRA Formentor

A korszerű és  intelligens DCC alváz beállítás és a progresszív kormányzás révén, függetlenül attól, hogy az ügyfelek melyik  erőátvitelt választják, a jármű kiválóan teljesít a  vezetési körülmények vagy a vezetési stílustól függetlenül: a DCC vezérlővel a vezető pontosan kiválaszthatja a kívánt - akár egyéni összetételű - beállítást. Mindezek a tulajdonságok alapvető elemei a lendületnek, az érzelmekkel teli vezetésnek  és a teljesítménynek.

Biztonság és összekapcsolhatóság: eltökéltség a védelem mellett

A CUPRA márkáról köztudott, hogy  a csúcsteljesítményt kínálja, ám ez még azzal párosul, hogy elkötelezi magát a legmagasabb szintű összekapcsolhatóság és  biztonság  mellett.

A CUPRA Formentor integrálja a legfejlettebb információs-szórakoztató, illetve hálózatba kapcsolási  megoldásokat annak érdekében, hogy az ügyfelek   kapcsolatban lehessenek egymással, és képesek legyenek digitális létüket bevinni a járműbe, és ezzel integráltabb összhangot biztosítsanak  mindennapi életük,  és a kormány mögötti létük  között.

A 12 hüvelykes képernyővel rendelkező  információs-szórakoztató rendszerben csökkent a kezelőgombok száma, és integrálja a hang- valamint a gesztusvezérlést. Ez a  rendszer a Full Link rendszert kompatibilissá teszi mind az Apple CarPlay, mindpedig az Android Auto alkalmazássokkal. Az utasok USB kapcsolaton keresztül vagy Bluetooth használatával is csatlakoztathatják telefonjukat a járműhöz, hogy hozzáférjenek  az alkalmazások ökoszisztémájához.

A beépített SIM-kártyának köszönhetően az autóban elérhető lesz a Connect alkalmazás, amely közvetlenül az autóba hozza az online szolgáltatásokat. Mindez lehetővé teszi az ügyfelek számára a letölthető alkalmazásokhoz, az online rádióhoz és a   funkciók  bővülő ökoszisztémájához való hozzáférést a külső adatokkal  és  a járművek távirányításával együtt.

És amikor a felhasználók a járművektől távol tartózkodnak, az okostelefon alkalmazás segítségével hozzáférhetnek a jármű információhoz, beleértve a vezetési adatokat, a parkolási információkat, a jármű állapotát, és sebességhatár figyelmeztetést is beállíthatnak. Mindezek mellett a nagy teljesítményű, plug-in  hibrid verziót vezető személyeknek lehetőségük van távolról irányítani az akkumulátor töltési  folyamatát és a légkondicionálást.

A járművezetőt segítő-  és a biztonsági rendszerekkel a CUPRA Formentor a saját szegmensében az egyik legkényelmesebb és legbiztonságosabb vezetést adja, megszüntetve a vezetésből adódó stresszt, és elérve a félig önvezetés 2-es vezetési szintjét. A legfontosabb rendszerek között szerepel a prediktív adaptív sebességtartó automatika, a vészhelyzeti asszisztens, az utazási asszisztens, az oldalnézeti és a kihajtási segédprogram.

A CUPRA Formentor világpremierjét az idei genfi nemzetközi autószalon elhalasztása miatt ma délután 16:órakor a SEAT Media Centerben elérhető online közvetítéssel tartják meg.

A CUPRA kiszállítása a márkakereskedőkhöz 2020 utolsó negyedévében kezdődik.

Kulcsszavak: autószalon, bemutató, Cupra, Formentor, genf, premier
 
A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón Skoda modellek sportváltozatai a Wörthi-tavi találkozón A Mazda izgalmas szabadidőautóval érkezik Frankfurtba A Mazda izgalmas szabadidőautóval érkezik Frankfurtba
 
Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát

Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát

2020. március 06.
A BMW Concept i4 tanulmányautó jövőbe mutató karaktere nem csupán forradalmi formanyelvével, de hamisítatlan hangzásával is kitűnik a tömegből.
Részletek

Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát

A bajor prémiumgyártó a BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt fogja össze hálózatról tölthető jövőbeni BMW modelljei egyedülálló hangzásvilágát, amelyet a világ egyik legnépszerűbb zeneszerzője, Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész oldalán közösen komponál. Az összetéveszthetetlen hangzások minden korábbinál mélyebb érzelmi kapcsolatot teremtenek a vezető és a hálózatról tölthető BMW modell között, a portfólió pedig most a BMW Concept i4 tanulmányautóval gazdagodik.

„A BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágának megteremtésekor a múlt és a jövő BMW modelljei közötti kapcsolatból merítettünk ihletet. Az így született hangzás egyszerre klasszikus, meglepő és könnyed, amely kiválóan illik a BMW márkához” – fogalmazott Hans Zimmer. A koncepció hangzásvilága a „Core”, a „Sport” és az „Efficient” „élménymód” szerint változik, a palettának pedig az ajtók nyitására és a modell beindítására adott egyedi hangzások is részei.

A hálózatról tölthető vezetési élmény Hans Zimmer alkotásával kezdődik

2019 novemberében Hans Zimmer és Renzo Vitale Kaliforniában mutatta be a hálózatról tölthető BMW modellek új Start / Stop hangzását, amely 2020 júliusától az összes tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell alapfelszereltségét tovább színesíti.

„A képesség, hogy megtervezzük autóink hangzását, lehetővé teszi számunkra, hogy pozitív érzéseket ébresszünk” – mondta Renzo Vitale. „Az új Start / Stop hang célja, hogy már a károsanyag-kibocsátás nélkül megtett utazás első pillanatában a vezetés magával ragadó érzését keltse az ügyfélben” – tette hozzá.

Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát

Az elektromos mobilitás egyik legnagyobb előnyeként főként a hangtalan suhanást tartjuk számon. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek elterjedésével párhuzamosan azonban egyre többen veszítik el hangzásra épülő érzelmi kötődésüket a járművel. „A hangzás mindig is fontos szerepet játszott a modelljeink és ügyfeleink közötti érzelmi kapcsolat kialakulásában. A vezetés élményét most új szintre emeljük, és kifejezetten hálásak vagyunk, amiért Hans Zimmer oldalán dolgozhatunk az elektromos mobilitás hangzásvilágának megteremtésén. A végeredmény a hálózatról tölthető összes jövőbeni BMW modell egyedülálló hangzása lesz: a BMW IconicSounds Electric” – nyilatkozta Jens Thiemer, a BMW márkamenedzsmenti részlegének vezetője.

2019 júniusában a bajor prémiumgyártó a Münchenben megrendezett #NEXTGen fesztiválon bemutatta a BMW Vision M NEXT tanulmányautót, amelynek elektromos hangzásvilágát Hans Zimmer a BMW IconicSounds Electric márkanév első modelljeként komponált meg. A BMW Concept i4 tanulmányautó második modellként érkezik meg a portfólióba. „Egészen egyedülálló lehetőségünk nyílik arra, hogy különleges hangokkal káprázatos élménnyé varázsoljuk a hálózatról tölthető BMW modellek vezetését. Várakozással tekintek eme nagyszerű kihívás elé” – mondta 2019-ben Hans Zimmer.

Kulcsszavak: bmw, BMW Concept i4, elektromos autó, i4
 
Hans Zimmer álmodta meg a BMW Concept i4 tanulmányautó hangzásvilágát A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A BMW autógyártó létesítménye a legjobb a világon A BMW autógyártó létesítménye a legjobb a világon „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal
 
A Hyundai új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát

A Hyundai új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát

2020. március 06.
A Hyundai Motor videopremieren mutatta meg a Prophecy elektromos tanulmányautóban testet öltő jövőképét.
Részletek

A Hyundai Motor új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát

A Hyundai Motor a www.hyundai.news weboldalon közvetített videobemutató keretében leplezte le új Prophecy elektromos tanulmányautóját, bemutatva a modell legfontosabb formai és technológiai részleteit. A klasszikus automobilokat idéző, időtlen formajegyekkel felvértezett Prophecy tanulmányautó vonalait a vállalat „Érzéki Sportosság” formatervezési filozófiája ihlette. Az autóban az az „Optimista Futurizmus” ölt testet, amely a természet és a technológia, az érzelmek és a praktikum egyensúlyának megteremtésével az emberek és az autók közötti érzelmi kapcsolatot helyezi a középpontba.

A premier kapcsán a márka három vezető munkatársa: Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group termékrészlegének igazgatója; Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője; valamint Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke elemezte a vállalat villamosítási stratégiáját.

A Hyundai Motor csoport 44 részben vagy teljesen elektromos típussal bővíti termékkínálatát. A csoporton belül a Hyundai Motor Company 2025-ig csaknem 50 milliárd eurós beruházással készül támogatni a következő generációs technológiákra irányuló kutatási és fejlesztési tevékenységeket.

A Hyundai Motor új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát

A várakozások szerint az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművek eladásai ekkorra meghaladják a 670 000 darabot, amivel a Hyundai a világ három legnagyobb villanyautó-gyártója közé emelkedik. Európában 2020 végére a modellkínálat több mint 75 százaléka elérhető lesz villamosított verzióban; a vállalat célja, hogy az idei év során csaknem 80 000 zéró károsanyag-kibocsátású járművet értékesítsen európai ügyfeleinek.

Prophecy: a Hyundai formatervezés ragyogó jövője

A Prophecy új mércét állít az elektromos járművek szegmensében. Az elektromos padlólemez megnyújtott tengelytávja és jellegzetesen rövidebb túlnyúlásai tökéletes arányokkal, ikonikus körvonalakkal ruházzák fel a Prophecy-t. Az így létrejövő új, elektromos architektúra ragyogóan letisztult felületeket és egyszerű tömegeket kínál harmonikus, funkcionális esztétikummal karöltve.

A Prophecy külső formatervét az orr és a far között húzódó letisztult, egyszerű, folytonos karaktervonal határozza meg. A fényszórókba, a hátsó lámpatestekbe és a légterelőbe beépített, pixeles progresszív világítás-technológiában a Hyundai 45 tanulmányautóban felvetett formai jegyek köszönnek vissza.

A Prophecy belső terének kialakításában ugyancsak a Hyundai 45 tanulmányautón már alkalmazott, elektromos padlólemez eredendő előnyei érvényesülnek. A tanulmányautó fontos jellemzője a botkormányos kormánymű, amely tágasabb belső helykínálatot teremt, jobban áttekinthetővé teszi a belső teret, valamint ergonomikusabb elhelyezkedést tesz lehetővé. A Prophecy belső terében integrált légtisztító technológia gondoskodik folyamatosan a friss levegőről.

A Hyundai Motor új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát
Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Prophecy, tanulmány autó
 
Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon A Hyundai és a Maroon 5 bemutatja a 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™ márkakampány himnuszát A Hyundai és a Maroon 5 bemutatja a 2018-as oroszországi FIFA labdarúgó-világbajnokság™ márkakampány himnuszát A Hyundai új Prophecy elektromos tanulmányautója új szintre emeli az „Érzéki Sportosság” formai filozófiát Kezdetét veszi a BMW i magyarországi forgalmazása BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája
 
További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása

További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása

2020. március 06.
Egy éven belül 90 darab új generációs Mercedes-Benz Conecto G típusú autóbusszal bővül a Volán gépjárműparkja - közölte a Volánbusz Zrt. csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása

A megrendelésről szóló megállapodást a Volánbusz Zrt. és a Volán Buszpark Kft. az ITK Holding Zrt. leányvállalatával, az Inter Traction Electrics Kft.-vel csütörtökön írta alá. A Volánbusz 3,2 milliárd forint értékben 30, míg a Volán Buszpark Kft. közel 6,3 milliárd forint értékben 60 darab új autóbuszt vásárol, amelyek 10 hónapon belül forgalomba állnak. A korszerű járművek közül 30 a főváros egyes agglomerációs, csuklós autóbuszokat igénylő vonalain, 22 darab Győrben, 38 pedig az ország más vidéki nagyvárosaiban közlekedik majd.

Az új generációs Mercedes autóbuszok háromtengelyes, alacsony padlós járművek, amelyek akadálymentesek, így kerekesszékkel és babakocsival is igénybe vehetők. Klímaberendezéssel felszerelt utasterük 37 ülő- és 84 állóhelyet kínál, fedélzetükön utas tájékoztató kijelzők, fedélzeti kamerák és utasszámláló berendezés is található. A modern járműveket környezetkímélő, EURO 6 besorolású dízelmotor hajtja.

További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása

A mostani beszerzés része annak a járműpark-megújítási tervnek, amelyben a Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz vásárlását tervezi, így teljes flottájának 60 százalékát lecserélheti. Az autóbusz-állomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés elérése és Magyarország buszstratégiájának megvalósítása érdekében tett intézkedéseknek. A vállalat tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát.

Az eddigi beszerzéseknek köszönhetően a Volánbusz országszerte már 705 új autóbuszt állított forgalomba, további 44 jármű gyártása folyamatban van - olvasható a társaság közleményében.
Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, mercedes-benz, volánbusz
 
Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása Buszok bérlésével fiatalítanák a BKV járműflottáját A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást A kecskeméti Mercedes-gyár meghosszabbította a leállást További 90 darab csuklós jármű beszerzésével folytatódik az állami autóbuszpark megújulása Tatabányán vonattal ütközött egy menetrend szerinti autóbusz Világpremier Duisburgban: bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter Világpremier Duisburgban: bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 51 - 60