Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 51 - 60
A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO

A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO

2019. szeptember 24.
A ŠKODA AUTO nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat gyárt a Volkswagen-csoport ŠKODA, AUDI, SEAT és Volkswagen márkáinak hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) modelljei számára.
Részletek

A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO

Székhelyén, Mladá Boleslavban működő üzemében a ŠKODA AUTO legyártotta a Volkswagen-csoport elektromos autói számára készült első sorozatgyártású komponenseket. Mostantól a ŠKODA a Volkswagen-csoport moduláris keresztmotoros platformjának (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) modellek számára állít itt elő hajtásrendszer-akkumulátorokat.

Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „2017 novemberében a Volkswagen-csoport úgy döntött, hogy hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) járművek elektromos komponenseinek gyártásával bízza meg a ŠKODA AUTO vállalatot – ami óriási bizalomról tanúskodik. Az eltelt időszakban megtettük a szükséges intézkedéseket és következetesen végrehajtottuk a megbízatást. A nagyfeszültségű akkumulátorok ’Made in Mladá Boleslav’ az e termelési helyszínen rendelkezésre álló magas színvonalú műszaki know-how bizonyítékai és minden résztvevő ’Škodás’ munkatárs kiemelkedő csapatmunkájának eredménye.”

A Mladá Boleslavban készülő nagyfeszültségű akkumulátorok a Volkswagen-csoport a moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjaira épülő, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) hajtásrendszerű modelljei számára szolgáltatják az elektromos hajtáshoz szükséges energiát. Ezeket az akkumulátorblokkokat például a ŠKODA SUPERB iV modellbe is építik, amelynek gyártása 2019 szeptemberben Kvasiny gyárában veszi kezdetét.

A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO

A ŠKODA AUTO 25,3 millió eurót invesztált a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártósoraiba. A márka két éve kezdte meg a Mladá Boleslav-i létesítmény felkészítését az elektromos komponensek gyártására, az éves szinten eleinte 150 ezer darabos termelőkapacitást pedig tovább tervezi bővíteni az elkövetkező évek során.

Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO komponensgyártásának vezetője így fogalmazott: „Számunkra az akkumulátorrendszerek technológiailag komoly kihívást jelentő gyártása igen fontos lépés az elektromos mobilitásra történő átállásunk során. Tovább kívánjuk bővíteni az elektromos komponensek gyártását, az ehhez szükséges szaktudás és tapasztalatok megszerzésére pedig a Volkswagen Group Components a teljes vállalatcsoportra kiterjedő hálózatának szakértői információcsere-lehetőségeit vesszük igénybe, ahol az akkumulátorcelláktól egészen az újrahasznosításig jelentős know-how áll rendelkezésre.”

Mintegy 200 munkatárs dolgozik közvetve vagy közvetlenül az elektromos komponensek gyártásában. A gyártósoron nem csupán szerelik, hanem tesztelik és a beépítés előtt fel is töltik az akkumulátorrendszereket.

A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Mladá Boleslav, skoda, Volkswagen Csoport
 
A PSA Peugeot Citroen Szentgotthárdon is tiszteletben tartja a szerződéseket és megállapodásokat A PSA Peugeot Citroen Szentgotthárdon is tiszteletben tartja a szerződéseket és megállapodásokat Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban - Konferencia Budapesten Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban - Konferencia Budapesten Matthias Müller a Volkswagen-csoport új elnöke Matthias Müller a Volkswagen-csoport új elnöke Akkumulátorgyártó nagyhatalom lehet Magyarország! Akkumulátorgyártó nagyhatalom lehet Magyarország!
 
Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

2019. szeptember 24.
17 év után támasztotta fel ikonikus sportautóját a Toyota, 340 lóerős teljesítménnyel, lenyűgöző, az előző modellek örökségét idéző formavilággal tért vissza a Supra.
Részletek

Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

A vadonatúj GR Supra a Toyota legendás sportkocsijának ötödik generációja, és egyben az autógyártó sikert sikerre halmozó (WRC világbajnoki cím, WEC világbajnoki cím, Dakar bajnoki cím) versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing első globális GR modellje. A Toyota Supra immáron több, mint négy évtizede, 1978 óta testesíti meg a kompromisszumok nélküli letisztult sportautó eszményét, amelynek örökségét világszerte különleges Supra-klubok ápolják, az immáron Magyarországra is megérkezett új generáció pedig méltó a nagy elődökhöz.

A várva várt legenda

Már érkezésének bejelentésekor felfokozott várakozás és izgalom övezte a vadonatúj GR Suprát, ami csak tovább fokozódott, amikor a Toyota bejelentette, hogy a bevezetés első évében csupán 900 darab Toyota GR Supra, és további 90 darab limitált szériás Toyota GR Supra A90 Edition kerülhet az európai vásárlókhoz, akiknek számos különleges előnnyel kedveskedik a japán autógyártó. Köszönetképpen, hogy hozzájárultak a Supra típusnév visszatéréséhez, a 990 szerencsés ügyfél exkluzív, pénzzel nem megvásárolható élményprogramokon vehet részt, és első kézből lehet részese a legenda feltámadásának.

1/90

Magyarországon idén 8 ügyfél örülhet majd vadonatúj Toyota Suprájának, amelyek közül az elsőt, a hazánkba érkező egyetlen, limitált szériás A90 Editiont szeptember 20.-án a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója, László Richárd adta át boldog tulajdonosának, Arany Andrásnak.


Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

„Különleges pillanat ez, hiszen régóta nem szerepelt a Toyota kínálatában ehhez fogható teljesítményű sportautó, a 17 év után feltámadó ikonikus Supra ugyanakkor első lesz a versenypályákon is páratlan sikereket elérő versenyistállónk, a TOYOTA GAZOO Racing által fejlesztett GR modellek sorában. Nagy öröm számunkra, hogy az összesen 990 idén Európában átadásra kerülő GR Suprából 8 darab Magyarországon talál gazdára, közülük egy darab pedig a limitált szériás GR Supra A90 Edition felszereltségből kerül ki. Szívből köszönjük Arany Andrásnak a vadonatúj Toyota Surpába vetett bizalmát, és rengeteg örömet kívánunk számára a modellhez, amely hitünk szerint tovább öregbíti majd a Supra legendás hírnevét.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.

„A Toyota márkával kapcsolatosan korábban vállalati autóként rendkívül kedvező tapasztalataim voltak, nagyon meggyőztek a hibrid modellek is, a családomban is használnak Toyota hibrideket. A sportautók világa ugyanakkor igazi szerelem számomra, így mióta lehetőségem volt rá, mindig volt sportautóm, és miután ezek között korábban még sosem volt Toyota, régi álmom volt egy Supra birtoklása. A vadonatúj Toyota Suprát körüllengő felfokozott várakozásról először 20 éves fiamtól hallottam, aki az Egyesült Államokban tanul: ott ugyanis a legendás Toyota modell feltámadása sportautós körökben évek óta ’forró témának’ számít. Éppen ezért a kezdetektől figyelemmel kísértem a vadonatúj GR Supra születését és piacra vezetését, és már jó előre jeleztem az érdeklődésemet márkakereskedőm, a Toyota Sakura számára. Hatalmas öröm számomra, hogy az egyetlen magyarországi Toyota GR Supra A90 Edition tulajdonosa lehetek, hiszen így az autó egy igazi gyűjtői példány lesz.„ – avat be Arany András, aki azt is elmondta, hogy a limitált szériára való tekintettel különösen vigyáz majd az autóra, és csak alkalmankénti élményautózásra használja majd.

Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

Vérbeli sportautó – luxusra hangolva

A Toyota GR Supra 2019-es európai modellkínálata a háromliteres, 340 lóerős nagyteljesítményű motorból és két felszereltségi szintből: az Active és Premium kivitelekből áll, Magyarországon ugyanakkor csak a magasabb szintű Premium kivitel kerül forgalomban. A Toyota GR Supra Premium hiánytalan felszereltségnek és műszaki tartalomnak örvendhet, beleértve a jármű menetdinamikai képességeinek maradéktalan kiaknázását lehetővé tevő funkciókat és rendszereket. Ezek sorában megtalálható az aktív differenciálmű, az adaptív felfüggesztés, valamint a sportos fékberendezéssel társított, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. A Toyota GR Supra Premium ezeken felül kétzónás automata klímaberendezést, dugókövető funkcióval felvértezett, adaptív sebességtartó automatát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, bőrborítású multifunkciós kormánykereket, valamint a műszeregységben elhelyezett, kombinált digitális kijelzőt kínál.

Az adaptív fényszórók, a hátsó helyzetjelzők, valamint a nappali fények LED technológiát alkalmaznak, a külső és a belső visszapillantó tükrök egyaránt automatikusan elsötétednek. A kényelmet esőérzékelős ablaktörlő és tolatókamera fokozza. A fekete bőr kárpitozású sportülések motoros állítást kaptak (beleértve a deréktámaszt is), fűthetők és memóriásak. Az infotainment rendszer 12 hangszórós JBL prémium audiorendszerből, 8,8 kijelzőből, Supra Connect funkcióval felszerelt navigációs berendezésből, vezető oldali Head-up kijelzőből, valamint Bluetooth és USB csatlakozásból áll.  A biztonsági funkciók sorában megtalálható a Supra Safety+ csomag, amely holttérfigyelő rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet funkciót, ráfutásra figyelmeztető funkciót, továbbá automata vészfékezéssel felvértezett, intelligens parkolássegítő szenzorokat tartalmaz. Ezeken túlmenően rendelkezésre áll az E-Call funkció, amely súlyos ütközés esetén automatikusan tájékoztatja a mentőszolgálatot a baleset helyszínéről, valamint az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer. A Toyota GR Supra Premium alapfelszerelésének része a riasztóberendezés, a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő, és a a tároló és világítási csomagot is.

Átadták az első és egyetlen magyarországi limitált szériás Toyota Suprát

Toyota GR Supra A90 Edition

A Supra hagyományai és az ötödik generációs típuskód előtt tisztelegve a modell bevezetésekor egy rendkívül limitált Toyota GR Supra A90 Edition kivitel készül, mindössze kilencven példányban. Ez az A90 Edition az új, drámai hatású Viharszürke matt fényezés mellett matt fekete könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a vezetői környezetet piros bőr borítja. A limitált kiadás felszereltsége minden egyéb tekintetben megegyezik a Premium kivitelével. A Toyota GR Supra A90 Edition kizárólag azon 90 európai vásárló számára elérhető, akik saját országos foglalási felületükön keresztül legelsőként adtak le előrendelést az autóra.

Akio Toyoda a Toyota világszintá elnökének véleménye a vadontúj Supráról

„Annak idején véget nem érően vezettem egy öreg Supra modellt a Nürburgringen, hogy elérjem célom, és mesterpilóta legyek.” – emlékszik vissza Akio Toyoda, a Toyota elnöke és mesterpilótája.

„Ezért aztán régi barátként tekintek a Suprára, ez a modell különösen kedves számomra. Miközben más gyártók a hamarosan bevezetendő, gyönyörűséges új prototípusaikat tesztelték a Nürburgringen, én egy gyártásból kivont, öreg Suprával köröztem ott. És habár a Toyotának akkor nem állt szándékában visszahozni a Suprát, a típus számtalan rajongójához hasonlóan titkon én is abban reménykedtem, hogy egyszer mégis valóra válik az álom. Az új GR Supra a Nürburgringen született meg, és őszintén állítom, nemcsak élvezetesen vezethető, de jobb, mint valaha volt.”

Kulcsszavak: limitált széria, Supra, toyota, új modell
 
2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata 2020-ban érkezik a Kia XCeed és a Ceed Sportswagon hatékony, plug-in hibrid változata A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát Toyota NEXT – a Japán autógyártó innovációs programja Toyota NEXT – a Japán autógyártó innovációs programja
 
Páratlan Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába

Páratlan Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába

2019. szeptember 23.
Az autóközlekedés történetének világszerte talán legismertebb legendája került a Közlekedési Múzeumba. Ráadásul abból is egy különösen izgalmas darab.
Részletek

Páratlan Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába

Egy megkímélt állapotú, a 2013-as Old Timer Show rendezvényen a szemlézett jármű kategóriában aranyérmet szerzett, üzemképes Ford T-modellel gazdagodott a megújuló múzeum.
 
„Fontos célunk, hogy magyar közlekedés kiemelkedő értékeit megőrizzük és bemutassuk. A most gyűjteményünkbe került Ford T-modell több mint kilencven éves, kiváló állapotban van és üzemképes. A típus magyar szempontból is nagy jelentőségű, hiszen a tervezői csapatban két neves konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is dolgozott. Terveink szerint a múzeum frissen beszerzett Ford T-modellje többször is megjelenik majd eseményeinken a nagyközönség előtt.” – nyilatkozta az jármű beszerzése alkalmából Vitézy Dávid főigazgató.
 
A Ford T-Modell típusú személyautók gyártását 1908-ban kezdte meg Henry Ford cége, a Ford Motor Company. A T-modell a világ első népautója lett. Húsz évig gyártották, közel 15 és fél millió darab készült belőle. Az autó középosztálybeli amerikaiak tömegei számára tette lehetővé az utazást. Ez számít az első megfizethető autónak is, és az első típus volt, amelyet már futószalagon készítettek. A modell tervezői csapatában két jeles magyar konstruktőr, Galamb József és Farkas Jenő is részt vett.
 
Páratlan Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába

A Múzeum rendelkezik már egy ilyen gépkocsival, az azonban nem üzemképes állapotban maradt fenn. A most gyűjteménybe került Ford T-Modell 1926-os gyártású, 4 személyes, 2.999 köbcentiméter hengerűrtartalmú, fekete színű jármű. A múzeum szakemberei olyan járművel szerették volna gyarapítani a múzeum gyűjteményét, amit számos program keretében megmutathatnak majd a látogatóknak az intézmény átfogó megújítása idején is. Ennek fényében különösen jó hír, hogy a több mint kilencven éves autó teljesen üzemképes állapotban van. Ráadásul a kocsi egészen kivételesen szép példány, a 2013-as Old Timer Show keretében a szemlézett járművek között aranyérmet is kapott.
 
A Közlekedési Múzeum elkötelezett abban, hogy minél több járművet mutasson meg látogatói számára a múzeum megújításának ideje alatt is. Az intézmény elmúlt hónapokban begyűjtött Ikarus buszait már többször is láthatta a nagyközönség, a Gyerekszigeten, a Hősök terén, a múzeum székesfehérvári Ikarus kiállításán, a Sziget Fesztiválon, járműtalálkozókon. A múzeum időszaki kiállítások mellett hasonló programokkal a jövőben is meg kívánja osztani a magyar közlekedés értékeit a látogatókkal. A most gyűjteménybe került és üzemképes Ford-T modellt is a tervek szerint minél többször láthatják majd a hazai érdeklődők.

Páratlan Ford T-modell került a Közlekedési Múzeum tulajdonába
Kulcsszavak: ford, Közlekedési Múzeum, T-modell
 
A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas októberi értékesítési eredményt Európában A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere Még mindig Európa legnépszerűbb kisautója a Fiesta Még mindig Európa legnépszerűbb kisautója a Fiesta Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok Jönnek a Jazzy Streetre az autós újdonságok Négy éve az élen az USA-ban a Ford Négy éve az élen az USA-ban a Ford
 
Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden

Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden

2019. szeptember 23.
Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden, ezek mellett rövidesen egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos busszal is találkozhatnak  tesztüzemben az utazók - tájékoztatta a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) az MTI-t.
Részletek

Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden

A közlemény szerint a közösségi közlekedésben hétköznapokon Szegeden átlagosan 50-50 ezer utas használja a villamosokat és trolikat. Az önkormányzat a járműpark korszerűsítéséhez, felújításához minden évben több százmillió forintos költségvetési támogatást biztosít.

A fejlesztések célja, hogy klimatizált és alacsonypadlós járművek álljanak forgalomba minden évben, és egy 100 százalékosan elektromos flotta révén Szeged közösségi közlekedésének szén-dioxid-kibocsátása évek alatt a nullára csökkenjen. A járművek modernizálását az SZKT saját üzemeiben és gyártósorain végzi, közvetlenül ötven szakembert foglalkoztatva így.

A forgalomba álló négy darab T-810-es sorozatba tartozó alacsonypadlós trolibuszt a Skoda Ostrov gyártotta. A járműveket a szegedi közlekedési cég használtan vásárolta. A trolikba Szegeden került be a francia Cegelec fékezésnél energia visszatáplálásra is képes villamos berendezése. Az első két ajtónál akadálymentes, 72 férőhelyes járművek utastéri légkondicionáló berendezést kaptak.

Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden

A T-870-es sorozatú trolikat a lengyel Solaris Bus & Coach vállalat gyártotta. A szintén használtan vásárolt négy jármű - az utas- és vezetőtéri klímaberendezések beépítése mellett - kívül-belül felújításon esett át az SZKT műhelyében.

A csongrádi megyeszékhelyen rövidesen tesztelésre utasforgalomba állítanak egy akkumulátoros hajtású, hibrid troli-elektromos buszt is. Az Evopro Bus Kft. tulajdonában álló kísérleti jármű az éjszakai töltésű elektromos buszoknál kisebb, 57 kilowattórás akkumulátoregységet kapott, így egyszeri töltéssel a jármű hatótávja mintegy 60 kilométer, de menet közben a felsővezetékéről képes energiavételezésre. A Szegedi Tudományegyetemmel közös kutatás-fejlesztési projekt célja olyan járművek kialakítása, amely legalább útvonalának felét áramszedő nélkül képes megtenni.

Kulcsszavak: Solaris, szeged, SZKT, trolibusz
 
Bemutatták az új szegedi trolibuszt Bemutatták az új szegedi trolibuszt Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Hamarosan újraindulhatnak a szegedi Pesa-villamosok Hamarosan újraindulhatnak a szegedi Pesa-villamosok Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben
 
A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken

A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken

2019. szeptember 23.
A ŠKODA új nagyvárosi SUV-modellje a legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonsággal bizonyult meggyőzőnek. A ŠKODA KAMIQ a felnőtt utasok védelme terén összesen elérhető pontszám 96 százalékát begyűjtötte.
Részletek

A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken  › A ŠKODA új nagyvárosi SUV-modellje a legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonsággal bizonyult meggyőzőnek › A ŠKODA KAMIQ a felnőtt utasok védelme terén összesen elérhető pontszám 96 százalékát begyűjtötte › Elöl blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített, hidraulikus fék és innovatív világítási koncepció a legmagasabb fokú biztonságért  Mladá Boleslav / Budapest, 2019. szeptember 23. – A ŠKODA KAMIQ a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, ezzel a márka első nagyvárosi SUV-modellje (City-SUV) is kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. Különösen jól teljesített a KAMIQ a felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén.  Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink aktív és a passzív biztonsága a legmagasabb prioritást élvezik nálunk. A tény, hogy a KAMIQ révén legújabb modellünk is az Euro NCAP tesztek legmagasabb, ötcsillagos minősítésével rendelkezik, egyértelműen jelzi autóink biztonsága tekintetében megfogalmazott magas igényeinket, egyben e területen folytatott sikeres fejlesztőmunkánk újabb igazolása.”  A ŠKODA KAMIQ sikeresen teljesítette az EURO NCAP széleskörű törés- és biztonsági tesztjeit, amit a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismertek el. A ŠKODA modellpalettájának legfiatalabb tagja mindenekelőtt a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében lepte meg kellemesen a tesztelőket, s a nagyvárosi SUV-modell a felnőtt bennülők védelme terén az elérhető pontok 96 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során. A kerékpárosok védelme terén – jelentős mértékben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó első radarasszisztensnek (Front Assist) köszönhetően – a KAMIQ a teljes lehetséges pontszámot megszerezte.  A KAMIQ akár kilenc légzsákkal is óvhatja utasait baleset során, köztük extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része továbbá a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist), valamint a hátsó ülésen, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított. Mindemellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő asszisztensrendszer (Lane Assist) is a ŠKODA KAMIQ alapfelszereltségéhez tartozik, extrafelszerelésként pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető Side Assist technikája is rendelkezésre áll. E vezetői segédrendszerek hatékonyságáért a KAMIQ 3,5 pontot szerzett a maximális négyből.  Akárcsak az ugyancsak öt csillaggal minősített ŠKODA SCALA kompaktmodell, a ŠKODA KAMIQ is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának műszaki alapjaira épül és a legkorszerűbb biztonsági, illetve vezetői segédrendszereket kínálja. Magas színvonalú passzív biztonságról gondoskodik a City-SUV-modell számára egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete, amelyben közel 80 százalékban nagyszilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a ŠKODA tervezői.   Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belgiumi Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.

A ŠKODA KAMIQ a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, ezzel a márka első nagyvárosi SUV-modellje (City-SUV) is kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. Különösen jól teljesített a KAMIQ a felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink aktív és a passzív biztonsága a legmagasabb prioritást élvezik nálunk. A tény, hogy a KAMIQ révén legújabb modellünk is az Euro NCAP tesztek legmagasabb, ötcsillagos minősítésével rendelkezik, egyértelműen jelzi autóink biztonsága tekintetében megfogalmazott magas igényeinket, egyben e területen folytatott sikeres fejlesztőmunkánk újabb igazolása.”

A ŠKODA KAMIQ sikeresen teljesítette az EURO NCAP széleskörű törés- és biztonsági tesztjeit, amit a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismertek el. A ŠKODA modellpalettájának legfiatalabb tagja mindenekelőtt a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében lepte meg kellemesen a tesztelőket, s a nagyvárosi SUV-modell a felnőtt bennülők védelme terén az elérhető pontok 96 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.

A legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a ŠKODA KAMIQ az Euro NCAP teszteken  › A ŠKODA új nagyvárosi SUV-modellje a legmagasabb színvonalú aktív és passzív biztonsággal bizonyult meggyőzőnek › A ŠKODA KAMIQ a felnőtt utasok védelme terén összesen elérhető pontszám 96 százalékát begyűjtötte › Elöl blokkolásgátlóval (ABS) kiegészített, hidraulikus fék és innovatív világítási koncepció a legmagasabb fokú biztonságért  Mladá Boleslav / Budapest, 2019. szeptember 23. – A ŠKODA KAMIQ a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, ezzel a márka első nagyvárosi SUV-modellje (City-SUV) is kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. Különösen jól teljesített a KAMIQ a felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén.  Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Járműveink aktív és a passzív biztonsága a legmagasabb prioritást élvezik nálunk. A tény, hogy a KAMIQ révén legújabb modellünk is az Euro NCAP tesztek legmagasabb, ötcsillagos minősítésével rendelkezik, egyértelműen jelzi autóink biztonsága tekintetében megfogalmazott magas igényeinket, egyben e területen folytatott sikeres fejlesztőmunkánk újabb igazolása.”  A ŠKODA KAMIQ sikeresen teljesítette az EURO NCAP széleskörű törés- és biztonsági tesztjeit, amit a legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel ismertek el. A ŠKODA modellpalettájának legfiatalabb tagja mindenekelőtt a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében lepte meg kellemesen a tesztelőket, s a nagyvárosi SUV-modell a felnőtt bennülők védelme terén az elérhető pontok 96 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során. A kerékpárosok védelme terén – jelentős mértékben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó első radarasszisztensnek (Front Assist) köszönhetően – a KAMIQ a teljes lehetséges pontszámot megszerezte.  A KAMIQ akár kilenc légzsákkal is óvhatja utasait baleset során, köztük extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része továbbá a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist), valamint a hátsó ülésen, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított. Mindemellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő asszisztensrendszer (Lane Assist) is a ŠKODA KAMIQ alapfelszereltségéhez tartozik, extrafelszerelésként pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető Side Assist technikája is rendelkezésre áll. E vezetői segédrendszerek hatékonyságáért a KAMIQ 3,5 pontot szerzett a maximális négyből.  Akárcsak az ugyancsak öt csillaggal minősített ŠKODA SCALA kompaktmodell, a ŠKODA KAMIQ is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának műszaki alapjaira épül és a legkorszerűbb biztonsági, illetve vezetői segédrendszereket kínálja. Magas színvonalú passzív biztonságról gondoskodik a City-SUV-modell számára egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete, amelyben közel 80 százalékban nagyszilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a ŠKODA tervezői.   Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belgiumi Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.

A kerékpárosok védelme terén – jelentős mértékben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó első radarasszisztensnek (Front Assist) köszönhetően – a KAMIQ a teljes lehetséges pontszámot megszerezte.

A KAMIQ akár kilenc légzsákkal is óvhatja utasait baleset során, köztük extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része továbbá a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist), valamint a hátsó ülésen, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított. Mindemellett az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő asszisztensrendszer (Lane Assist) is a ŠKODA KAMIQ alapfelszereltségéhez tartozik, extrafelszerelésként pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető Side Assist technikája is rendelkezésre áll. E vezetői segédrendszerek hatékonyságáért a KAMIQ 3,5 pontot szerzett a maximális négyből.

Akárcsak az ugyancsak öt csillaggal minősített ŠKODA SCALA kompaktmodell, a ŠKODA KAMIQ is a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjának műszaki alapjaira épül és a legkorszerűbb biztonsági, illetve vezetői segédrendszereket kínálja. Magas színvonalú passzív biztonságról gondoskodik a City-SUV-modell számára egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete, amelyben közel 80 százalékban nagyszilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a ŠKODA tervezői.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belgiumi Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.
Kulcsszavak: euro ncap, KAMIQ, skoda, suv
 
Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása A kistesó - Honda HR-V A kistesó - Honda HR-V A prémiummárka új piaci szegmensbe lép be az Audi Q2 típussal A prémiummárka új piaci szegmensbe lép be az Audi Q2 típussal
 
Erős évre számít a Kia az idén a magyar piacon

Erős évre számít a Kia az idén a magyar piacon

2019. szeptember 21.
Az összpiacinál jóval dinamikusabban, 22 százalékkal bővültek a dél-koreai Kia márka eladásai Magyarországon már az idén az első nyolc hónapban, a Kia Motors Hungary ügyvezető igazgatója szerint az év végéig a növekedés akár 30 százalékos is lehet.
Részletek

Erős évre számít a Kia az idén a magyar piacon

Nagy Norbert elmondta: az idén már mintegy 5000 új Kiát adtak el a márkakereskedések, és a 2019. évi tervekben szereplő 7000-7500 kocsi eladása is reálisnak látszik.

Tavaly 5641 járművet adtak el Magyarországon, ahol a teljes  értékesítés az új személyautók autók piacán 136 601 darab volt.

A Datahouse adatai szerint az idén az első nyolc hónapban 105 451 új személygépkocsi kelt el Magyarországon, a növekedés kissé meghaladja a 10 százalékot.

A Kia részesedése a teljes piacon 4,5 százalék - jelezte az ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy az idén 0,5 százalékponttal nagyobb részt hasítottak ki, mint tavaly.

Nagy Norbert az eladások erősödését azzal magyarázta, hogy az alsó középkategóriában a márka sikeres modellel van jelen, jelenleg a Kia Ceed vezeti az értékesítési listát ebben a Magyarországon fontos szegmensben.

Erős évre számít a Kia az idén a magyar piacon

Ennek is köszönhető, hogy a magánvevők aránya erős, 50 százalékos a Kiánál, miközben a teljes piacon jellemzően 40-60 százalék a magán-, illetve flottaértékesítés aránya.

Nagy Norbert beszámolt arról, hogy nemrégiben indult el elektromos modelljük, az e-Niro értékesítése, ezen kívül még a Kia Soul vásárolható elektromos hajtással, és a következő időszakban több környezetbarát modellel is jelentkeznek. Jövőre mintegy 250 eletromos 250 autó eladásával számolnak.

A nyilvános cégadatok szerint a Kia Motors Hungary nettó árbevétele 2018-ban elérte a 26 milliárd forintot az előző évi 21,2 milliárd forint után. Az üzleti eredmény csaknem duplájára emelkedett, 172 millió forintról 325 millió forintra nőtt, az adózott eredmény pedig 179 millió forintról emelkedett 243 millió forint fölé.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Kia Motors Hungary, Nagy Norbert
 
Két hónap alatt 100 új Credo autóbuszt vettek át a Volánok a Kravtex-Kühne Csoporttól Két hónap alatt 100 új Credo autóbuszt vettek át a Volánok a Kravtex-Kühne Csoporttól A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése A BMW Group fennállásának legeredményesebb évkezdése Magyarországon is szárnyal a Toyota Magyarországon is szárnyal a Toyota Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben Stagnál az új autók eladása az európai piacon októberben 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai
 
A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

2019. szeptember 21.
A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a Kárpátokat keresztülszelő Transzfogarasi úton bizonyította, hogy legalább annyira rátermett hegymászó, mint egy szupersportautó. Sőt!
Részletek

A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

Mondjuk ki nyíltan: a vezető és a navigátor is felhők feletti extázisba került, amikor a Căpățănenii Ungureni névre keresztelt, idilli kis román falucskában beültek a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE  volánja mögé. A háromajtós újdonság jellegzetes, alig hallható bizsergéssel adta a legénység tudtára, hogy az összes fedélzeti rendszer indulásra készen áll, a padlólemezbe „T” alakban beépített, újratölthető akkumulátor pedig a töltöttségi szint digitális kijelzője szerint 250 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantált. Biztos ez?

Itt, Románia legmeredekebb, hegyi hágóhoz vezető útján? Jeremy Clarkson, a legendás Top Gear autós műsor sztárja a Transzfogarasi utat nemes egyszerűséggel „a világ legjobb útjának” titulálta, miután a rövid szakaszokon belüli 1 400 méteres szintkülönbség-váltakozásokat egy telivér szupersportautóval habzsolta. Hogy jön ahhoz az ikonikus brit márka tisztán elektromos újdonsága, hogy egy ilyen élmény nyomdokaiba eredjen?

Könnyedén! A 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott MINI Cooper SE számára a Romániában húzódó Transzfogarasi út – amely mintegy 90 kilométeren keresztül szeli ketté a Dél-Kárpátokat – kínálja a lehető legjobb terepet arra, hogy megvillantsa kvalitásait.

A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

Az igazság ugyanis az, hogy a magashegységek és az elektromos autók kiválóan kiegészítik egymást, épp úgy, mint a hegyek és a völgyek. A MINI Cooper SE első és hátsó tengelye közötti szinte tökéletes, 54:46 arányú terhelés-elosztásnak köszönhető úttartás és a padlólemezbe épített akkumulátor következtében rekord alacsonyra került súlypont kettőse valóságos vidámparkká varázsolja a megszámlálhatatlan hajtűkanyarral vívott harcot.

Az elektromos motor ráadásul kikezdhetetlen tapadás mentén továbbítja az úttestre 135 kilowattnyi / 184 lóerőnyi maximális teljesítményét és 270 Newtonméternyi típus-specifikus forgatónyomatékát, amely a vezető és a navigátor számára már az első kanyarban nyilvánvalóvá vált, és kanyarról kanyarra igazolta önmagát. És miközben a Transzfogarasi út egyre meredekebbé és egyre vadabbá vált, a MINI Cooper SE magabiztos vágtáját sem viaduktok, sem alagutak, sem vízesések és egyenetlen kavicsos lejtők nem törték meg.

A festői panorámával és vérpezsdítő vezetési élménnyel kecsegtető úton az első 30 kilométert pihenő követte – nem a MINI, sokkal inkább a vezető és a navigátor számára, akik letértek az épített útról és egy hamisítatlan hegyvidéki faluba tettek kitekintést. Az utak itt jellegzetesen kelet-európaiak és néhol szinte járhatatlanok. Olyanok, amelyeken módfelett problémázik a legtöbb Nyugat-Európában gyártott gépkocsi – de nem a MINI Cooper SE! A nagyfeszültségű akkumulátor ellenére a tisztán elektromos meghajtású újdonság mindössze 145 kilogrammal nehezebb, mint a MINI Cooper S modell, hiszen az elektromos motor jelentősen könnyebb egy benzinüzemű erőforrásnál.

A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

És vajon miként fogadták a túrázókat az út mentén legelő tehenek? Hiszen ez az a vidék, ahol még a lovas kocsik és a kiöregedett traktorok is csak nagy ritkán fordulnak meg. A MINI Cooper SE előadása valódi ritkaságnak számított, a négylábú nézelődők pedig kíváncsi tekintetekkel fürkészték az újdonságot.

A MINI Cooper SE az egyik hegyi hajtűkanyarban karnyújtásnyi távolságra haladt el egy birkanyáj mellett, a hajtáslánc pedig olyan csendesen dolgozott, hogy még a gyapjas állatok bégetését is lehetett hallani. És ha egyikük hirtelen a gépkocsi elé ugrott volna? Pánikra semmi ok, hiszen a MINI Cooper SE manőverezhetősége páratlanul agilis, fékrendszere pedig abszolút megbízhatósággal operál. Készen álltunk, bármi történjék is – ember és gép egyaránt.

A kalandtúra tagjait temérdek hely várta a Vidraru Dam gát előtti parkolóban, ahol a magával ragadó kilátás újabb megállóra csábította a legénységet. A csapat elővette a piknikes kosarat a csomagtartóból – amelynek alapesetben 235 liter, a hátsó ülések ledöntésével azonban egészen 731 literig bővíthető térfogata pont olyan tágas, mint a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelleké –, majd készített néhány emlékezetes fényképet, háttérben a hegységgel és a felszálló köddel – amely valójában nem is köd, sokkal inkább felhőfoszlány. Nem hiába hivatkoznak a Transzfogarasi útra „a felhőkbe vezető útként”.

A 2042 méteres magasságban fekvő hágócsúcs előtt már a MINI Cooper SE hőmérője alig kúszott 0 Celsius fok fölé, így okkal vetődött fel a kérdés: ideje óvatoskodni és visszavenni a tempóból? Szó se róla, hiszen ha nem tapossuk padlóba a gázpedált, nincs ok az aggodalomra. A tisztán elektromos meghajtású újdonság forradalmi kipörgésgátló technológiája már az első kerekek legenyhébb kipörgésére is azonnal közbeavatkozik és meggátolja az autó megcsúszását.

A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott

A gyengén megvilágított Bâlea alagút belseje még Drakula koporsójánál is komorabb, a MINI Cooper SE LED-technológiás menetfényei azonban száműznek minden szellemet és sötét gondolatot. A hágót követő látványos, kellően meredek lejtőkön a hajtáslánc olyan sok fékezési és lassulási energiát táplált vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba, hogy a völgybe érkezve annak töltöttségi szinte ismét megközelítette a maximumot. Az intenzív emelkedőket követő meredek lejtők ilyen jótékony hatással vannak az elektromos hajtásláncra. A MINI Cooper SE vezetője ráadásul az energia-visszatáplálás intenzitását is meghatározhatja: a brit prémiumgyártó fejlesztőmérnökei egy olyan exkluzív, kétállású kapcsolót építettek be a MINI újdonságába, amellyel az ügyfelek szabályozhatják a fékezéskor felszabaduló energia visszatáplálásának intenzitását, és mint ilyen, a fékhatás erősségét is.

A több mint 90 kilométernyi kalandtúra után a MINI Cooper SE a korábban Hermannstadt néven ismert romantikus kisvárosban, Sibiu-ban fordult vissza. Az akkumulátor töltöttségi szintje még csak felére sem csökkent, így a visszaút is intenzív vezetési élményekben gazdagon telt. Egy dolog pedig azonnal nyilvánvalóvá vált az út végén: a MINI Cooper SE számára játszi könnyedségű túra volt. A modell így hasonlóképpen megteheti például a Hamburg – Travemünde (81 kilométer), a München – Chiemsee (87 kilométer) és a Frankfurt – Heidelberg (90 kilométer) retúr utakat, vagy egyhuzamban elutazhat Hamburgból Warnemünde-be (192 kilométer), Kölnből Frankfurtba (190 kilométer), Stuttgartból Friedrichshafenbe (206 kilométer), Münchenből Passauba (192 kilométer) vagy akár Berlinből Drezdába (192 kilométer) is.

Kulcsszavak: elektromos, Mini, MINI Cooper SE, új modell
 
A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Toyota C-HR – Első ismerkedés az új crossover kifinomult belső kialakításával Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Első fotók a vadonatúj Volvo XC90 belső teréről Első fotók a vadonatúj Volvo XC90 belső teréről Új fejlesztésű, 4,0 literes, V8-biturbo motor az új Mercedes-AMG GT-ben Új fejlesztésű, 4,0 literes, V8-biturbo motor az új Mercedes-AMG GT-ben
 
Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06

Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06

2019. szeptember 19.
Daniel Abt és Lucas di Grassi látványos új külsővel vág neki a novemberben elrajtoló új Formula E szezonnak. Az új színeket és forradalmi technológiát felvonultató Audi e-tron FE06 versenyautó a múlt héten kezdődött Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be először a nagyközönség előtt.
Részletek

Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06

Szembetűnő szénszálas felületek egész sora és extravagánsan élénk narancsszínű festés, amely kihangsúlyozza az autó vonalait: az Audi FE06 látványosan agresszívebb külsőt kapott elődjénél, amely Daniel Abt és Lucas di Grassi pilótákkal a fedélzeten második helyen zárt az előző szezonban az Audi Sport ABT Schaeffler csapatával. A tisztán elektromos versenyautó első éles bevetésére november 22-23-án kerül sor a Szaúd-Arábia fővárosának Ad Diriyah városrészében rendezendő, szezonnyitó futamon. A motorsport rajongók azonban már most szemügyre vehetik az újdonságot, az FE06 ugyanis megtekinthető a Frankfurti Nemzetközi Autószalon 3-as pavilonjának Audi standján.

„Elismerésem az Audi formatervezői csapatának.” – nyilatkozta a legsikeresebb német Formula E pilóta, Daniel Abt. „Az elmúlt néhány hétben figyelemmel követtem a vizuális formatervek alakulását és úgy gondolom, hogy bámulatos eredmény született – az autó egész egyszerűen agresszív és gyors benyomást kelt.” Csapattársa, Lucas di Grassi állítja, hogy „a rajongóink azonnal felismerik majd az autónkat, akár a lelátón ülnek, akár a televízió előtt. Az elmúlt öt szezon minden festésének megvolt a maga egyedi karaktere, de az FE06 a kedvencem. Most már csak a csapaton múlik, hogy sikerrel szerepeljen.”

Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06

Míg az Audi új utakon indult el a formatervet illetően és azt a narancs színt alkalmazta, amelyet korábban az Audi e-tron modell bemutatásánál használtak, a csapat minden más szempontból az állandóságra esküszik. A teljes mezőny legsikeresebb párosa, Abt és di Grassi már hatodik szezonjukat kezdik együtt. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pedig továbbra is számíthat jól bevált partnereire: műszaki partnere most is a Schaeffler vállalat, akivel közösen az Audi a hajtáslánc fejlesztését végezte, de mellette továbbra is támaszkodhat a HYLA, az ITK Engineering, az LGT Group, a KUKA, a MASCOT, a Riello UPS és a Würth Elektronik támogatására.

A SONAX új szereplőként csatlakozik a csapathoz. Az autóápolási termékek vezető gyártója már évtizedek óta közeli kapcsolatban áll a motorsporttal és támogatta a még mindig karrierje elején járó Daniel Abtot is. „Boldogok vagyunk, hogy új fejezetet nyithatunk az ABT és a SONAX régóta fennálló partneri kapcsolatában és a jövőben az Audi Sport ABT Schaeffler csapat partnereként is bemutatkozhatunk a Formula E sorozatban. A sorozat varázslatos környezete óriási lehetőségeket kínál a márkánk számára, hogy még több lehetséges vásárlóhoz eljussunk világszerte.” – nyilatkozta a SONAX marketingvezetője, Franz Fischer.

Látványos formatervvel érkezik az új Audi e-tron FE06

Az első verseny előtti program igen feszes: egy intenzív, németországi és európai privát tesztfázis után a két versenyautó felkészítése zajlik a következő néhány hétben. A csapat október közepén Valenciába utazik a Formula E hivatalos előszezoni tesztjére, ahol az összes csapat minden pilótája közösen tesztel három napon keresztül. November elején pedig az autókat és a felszerelést is berakodják, majd Szaúd-Arábiába szállítják.



Kulcsszavak: audi, e-tron FE06, elektromos autó, versenyautó
 
A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja „Nemzetközi Év Motorja” díj: Az Audi 2,5 literes TFSI motorja ismét a kategória legjobbja Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán Elektromos autókat tesztelhetnek majd a magyar tesztpályán
 
A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság

A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság

2019. szeptember 19.
Magyarországon jelenleg évente egymillió lakosra 61-80 közötti halálos baleset jut, miközben az Európai Unió tagállamainak átlaga 50 körül mozog. 2050-re a cél, hogy az Unió közúthálózatán egy ember se halljon meg közúti baleset következtében.
Részletek

A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság

A hivatásos tehergépjármű-vezetők azok közé tartoznak, akik a legtöbb időt töltik el a forgalomban, így a közlekedésbiztonság szempontjából kiemelten fontos szerepük van.

A KSH adatai szerint a tavalyi évhez képest minimálisan javultak a baleseti statisztikák: míg 2018 első félévében 2194, idén az első hat hónapban 2115 közúti közlekedési baleset történt. A baleseti statisztikák több évnyi átlagát alapul véve a személyi sérüléssel járó közúti balesetek körülbelül 9 százalékát tehergépjármű-vezetők okozzák, a legfrissebb adatok ehhez képest javulást, 7 százalékos arányt mutatnak. „A tehergépkocsik közlekedésének magasabb a kockázata, hiszen a nagyobb méretű járművekkel a manőverek komplikáltabbak, emellett esetleges baj esetén – a jelentősebb tömeg miatt –, a sérülési és halálozási kockázat magasabb. A célunk, hogy a mutatók javuljanak, és évről évre kevesebb baleset történjen. Ezért kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a hivatásos sofőrök magas szintű szaktudással és rutinnal rendelkezzenek. Ezért rendezzük meg idén is az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságával közösen az „5 tengelyen – biztos kézzel” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai versenyt, amelyen Magyarország legjobb kamionsofőrjét keressük” – emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.


A legfontosabb cél a közlekedésbiztonság

A gyakorló gépkocsivezetők ügyességét, rátermettségét és kreativitását próbára tevő országos versenysorozaton a legjobban felkészült, járművét a legmagasabb szintű vezetéstechnikai tudással és legnagyobb biztonsággal kezelő magyar kamionsofőrt keresik. Az izgalmas verseny célja a sofőrök munkájának elismerése, a közúti partnerség erősítése és a hivatás népszerűsítése, a győztes jutalma idén 2 millió forint lesz. Az „5 tengelyen – biztos kézzel” döntőjét szeptember 28-án tartják a zsámbéki drivingcamp Hungary-n, aznap derül ki, hogy a 10 kimagasló tudással rendelkező versenyző közül ki lesz Magyarország legjobb kamionsofőrje. A programot ingyenes családi nap egészíti ki, ahol a gyerekek interaktív közlekedésbiztonsági programokon sajátíthatják el a helyes közlekedés szabályait.

További információ, nevezés: http://5tengelyen.hu/

Kulcsszavak: kamion, közlekedésbiztonság, NiT Hungary, verseny
 
Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kezdődik a közúti vadbalesetek szezonja Kezdődik a közúti vadbalesetek szezonja Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa A BMW M a MotoGP™ hivatalos biztonsági autója A BMW M a MotoGP™ hivatalos biztonsági autója Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében
 
A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

2019. szeptember 18.
A Bosch egyedülálló többcsatornás módszert alkalmaz a kameráiban objektumok felismerésére. A Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök is részt vesznek az új kamera szoftverének fejlesztésében és tesztelésében.
Részletek

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja. Ez természetesen komoly kihívást jelent, különösen a jármű környezetének érzékelése terén. Csakis olyan automatizált jármű választhatja mindenkor a megfelelő vezetési stratégiát és közlekedhet biztonságosan, amely minden pillanatban megbízhatóan tudja, mi történik a környezetében. A Bosch különböző elven – egyebek mellett ultrahang- radar- és videótechnika segítségével – működő szenzorokat alkalmaz a környezet érzékelésére. A kamerák azért is nagy jelentőségűek az automatizált vezetés szempontjából – és nem csupán itt, hanem már a vezetéstámogató rendszerek terén is –, mert felépítésük és működésük tekintetében egyaránt a legközelebb állnak az emberi szemhez.
 
A Bosch sikerrel fejlesztette magasabb szintre az autók kameratechnikáját, és új megoldása 2019-ben jelenhet meg a gépkocsikban. Az egyedülálló többcsatornás megközelítés és az egyes objektumok felismerésében alkalmazott mesterséges intelligencia (AI) együttesével a környezet érzékelése jóval megbízhatóbbá, a közlekedés pedig biztonságosabbá válik. A Bosch ennek jegyében piacvezetői pozícióra törekszik és mércéül kíván szolgálni a kameratechnikában.

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

Az emberi vezető – néz, de nem mindig lát

Az autóknak a vezetéstámogató rendszerek és az automatikus vészfékberendezések működése, valamint az automatizált vezetés során is minden objektumot pontosan látniuk kell a környezetükben. Emellett villámgyorsan fel kell ismerniük, melyek relevánsak ezek közül vezetési stratégiájuk szempontjából. Az autónak azt is gyorsan kell meghatároznia, hogyan reagál a számára meghatározó objektumokra: fékeznie kell, kikerüli őket vagy akár át is hajthat rajtuk? E követelmények jegyében fejlesztette ki a Bosch új MPC3 mono-videokameráját – amely az emberi szemtől eltérően működik.

A látás és a látottak felismerése ugyanis az ember számára két meglehetősen eltérő folyamat. Még ha szemünk kétségkívül csodálatos alkotás is, gyenge pontjaink is mutatkoznak a vizuális érzékelésben: csupán mert látunk valamit, korántsem jelenti, hogy érzékeljük is és fel is ismerjük. Számos baleseti résztvevő idézi fel például az ütközést követően, hogy elnézett ugyan a másik fél irányába, mégsem látta. Becslések szerint a közúti balesetek akár 50 százaléka is erre a jelenségre vezethető vissza. A Bosch új kamerája e tekintetben egyértelműen felülmúlja az emberi szemet: nem fárad el, és többórás vezetést követően is pontosan úgy működik, mint az első kilométereken.

Továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek a Bosch új technológiájával

Az új technológia nagy erőssége a megbízható objektumfelismerésben rejlik – mégpedig a Bosch többcsatornás (multi-path) módszerének köszönhetően. Ehhez egyebek mellett mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaztak a tervezők, például arra is megtanítva a kamerát, hogy akár útburkolati jelek hiányában is megbízhatóan megállapíthassa az út szélét.

 A mesterséges intelligenciát is beveti a Bosch új, automatizált vezetést támogató kamerája

A kameraalapú intelligencia a Bosch szaktudására épül és a japán Renesas vállalat V3H chipjébe integráltan működik. Egyaránt továbbfejleszthetők vele a már rendelkezésre álló vezetéstámogató rendszerek, illetve bővíthető alkalmazási területük.

A vadütközések megelőzése érdekében például bizonyos állatfajokra is kifejleszthető az automatikus vészfékezés funkciója. A kamera a részlegesen takart gyalogosokat is felismeri, ezért használatával a vészfékezés megbízhatósága is növelhető. A Bosch innovációja emellett a közlekedési táblák felismerését is javítja: az új kamerák ugyanis az optikai jelfelismerés segítségével megbízhatóan olvashatják le a szöveget és a számokat a közlekedési táblákról, a műszeregységen jelenítve meg információikat az autósok számára.

A Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök is részt vesznek a kamerák fejlesztésében

A különleges kamerák fejlesztésében egy nemzetközi projektcsapat tagjaként a Bosch Magyarországon dolgozó mérnökei is részt vesznek. A Budapesti Fejlesztési Központ munkatársai a hardver- és szoftverfejlesztésben, valamint a rendszerszintű tesztelésben érintettek. A szoftverfejlesztés során a közlekedési táblák felismerésén alapuló funkció, a sávtartás, az intelligens fényszóróvezérlés, a vészfékezés és a videó alapú intelligens tempomat (ACC) megvalósításához járulnak hozzá. Emellett a Bosch magyarországi központjában dolgozó mérnökök szimulációs teszteket végeznek, illetve ellenőrzik a rendszer helyes működését tesztautók segítségével. A kamerák elektronikájának gyártása pedig a Bosch hatvani telephelyén történik majd.

A mesterséges intelligenciával működő új kamera győztesként végzett a vállalat belső fejlesztési versenyén.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, járműipar
 
Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus Buszlimuzinnal bővítené kínálatát a Lexus Erőteljes pénzügyi eredménnyel zárta 2014 első negyedévét a Hankook Tire Erőteljes pénzügyi eredménnyel zárta 2014 első negyedévét a Hankook Tire A Ford új generációs technológiái segítenek stresszmentessé tenni a parkolást A Ford új generációs technológiái segítenek stresszmentessé tenni a parkolást Startup vállalkozásokat támogat a Honda Európában Startup vállalkozásokat támogat a Honda Európában Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában Vezetésbiztonsági berendezés gyártását kezdte meg a Continental budapesti gyárában
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 51 - 60