Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 51 - 60
Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

2019. május 28.
A NiT Hungary és az ORFK – Országos Balesetmegelőzési Bizottsága hétvégén az esztergomi Gyermek Autós Közlekedési Parkban rendezte meg a Láss Az Én Szememmel közlekedésbiztonsági verseny döntőjét.
Részletek

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

Az eseményen az alsó tagozatos gyermekek játékos feladatokkal tanulták meg, mire figyeljenek gyalogos vagy járművön való közlekedés közben. A közlekedési helyzetek megfelelő elsajátítása ráadásul életet menthet, ami nyáron kiemelten fontos. A rendőrségi adatok ugyanis még mindig azt mutatják, hogy a gyermekeket érintő közúti közlekedési balesetek harmada a nyári hónapokban történik.

A döntőben a csengelei Általános Iskola, a taktaharkányi Apáczai Csere János Általános Iskola, a nyergesújfalui Kernstok Károly Általános Iskola és a békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola csapatai mérkőztek meg, a fődíjat a csengelei csapat nyerte. Emellett egy hátrányos helyzetű kistelepülésről, Ongáról 45 gyermek érkezett Esztergomba különbusszal, akiket a szervezők nemcsak vendégül láttak, hanem közlekedésbiztonsági ismereteket is oktattak nekik, és a várost is megtekintették.

A két szervezet három éve rendezte meg először az online elődöntőkből és helyszíni döntőből álló vetélkedőt a közlekedés legfiatalabb és sok esetben legvédtelenebb tagjainak oktatása céljából.

Hogyan tudják felmérni a gyerekek a közlekedési helyzeteket?

A szakemberek szerint ugyanis a balesetek többsége elkerülhető, ha a gyermekek a lehető legtöbb szemszögből megismerik a közlekedési viszonyokat. A verseny során a legveszélyesebb járművek – buszok, kamionok – és az ezeknek legkiszolgáltatottabb úthasználók megismerhessék egymás perspektíváját, és a gyerekek megértsék a kölcsönös figyelem fontosságát. A résztvevők tehát például azt is megtapasztalhatják, hogy egy kamionvezető hogyan látja őket vezetés közben.

A szervezők a biztonságos közlekedés alapszabályainak ismeretét és elsajátítását már egészen kiskortól kezdve fontosnak tartják. Az egynapos vetélkedőn játékos feladatokkal tanították meg a gyermekeknek, hogy mikre és kikre figyeljenek az utcán történő gyalogos vagy más járművön történő közlekedés közben.

Kulcsszavak: légi közlekedés, NiT Hungary, ORFK, ORFK-OBB
 
A Delta Air Lines szállította a legtöbb utast 2013-ban A Delta Air Lines szállította a legtöbb utast 2013-ban Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban Airbus: 11 ezer új gépre lesz igény 20 év alatt a csendes-óceáni régióban Škoda Fabia Combit nyerhet a család Škoda Fabia Combit nyerhet a család Hetvenöt éves a Budapest-Varsó légi járat Hetvenöt éves a Budapest-Varsó légi járat Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indult Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indult
 
Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

2019. május 28.
Június 1-jén rendezik meg az első ECO Grand Prix-t a Hungaroringen. Abu Dhabit és Andorrát követi Magyarország az Eco Grand Prix versenynaptárában.
Részletek

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

A száz százalékban elektromos hajtású autók versenye a Hungaroringen június 1-jén egy 9 órás megbízhatósági futammal debütál, a program fő támogatója az Allianz. A futamon elindul Vogel Adrienn Kia Lotos kupagyőztes és Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző is. Az eseményt kísérő Allianz családi napon elektromos jármű kiállítás, autószimulátorok, tesztvezetés, bemutatók és Eco GP4 KIDS verseny várja az ingyenes programra látogatókat egész nap, 8-18 óra között.

Az esemény fő attrakciója a 9 órás megbízhatósági elektromos autóverseny, amely reggel 8 órakor startol és délután 5 órakor ér véget. Hasonlóan az eddigi ECO Grand Prix futamokhoz egy izgalmas és kiszámíthatatlan verseny várható, ahol az autók teljesítménye mellett nagyon nagy hangsúlyt kap a jelentkezők vezetési képessége is. A futamon felvonulnak az elektromos autógyártók legnépszerűbb modelljei mint a Tesla Model S, a BMWi3, Nissan Leaf, Renault ZOE, Volkswagen E-Up Hyundai Kona és az Opel Ampera. A Magyarország mellett Abu Dhabiban, Andorrában, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Ausztriában futamokkal rendelkező versenyre 12 nemzetközi csapat már regisztrált. A nap másik kiemelt programja a délután 3 órakor kezdődő, gyermekeknek szánt ECO GP 4KIDS verseny, amelyre a helyszínen regisztrálhatnak a 7 évnél idősebbek.  A verseny ingyenesen látogatható.

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

AZ ECO GP és Allianz családi nap részletes programja:

08:00 Kapunyitás, ECO GP rajt
13:00 Divatbemutató a VIP központban
15:00 ECO GP 4KIDS bajnokság
16:00 ECO GP 4KIDS bajnokság döntő
17:00 ECO GP futam vége
17:15 ECO GP díjátadó ceremónia
18:00 Kapuzárás

Az ECO GP versenysorozat támogatói az alábbi programokkal várják az érdeklődőket.

Az Allianz az ECO Grand Prix legfőbb partnere és támogatója. Az esemény keretében megrendezésre kerül az Allianz családi nap is. Az Allianz versenybokszában VR (Virtual Reality) autóversenyszimulátorral, alternatív hajtású járműkiállítással és tesztvezetéssel, valamint nyereményjátékokkal, értékes nyereményekkel várja a látogatókat.

Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze

A világ egyik legnagyobb autóipari biztosítójaként az Allianz természetesen érdekelt abban, hogy támogassa a városi mobilitás legújabb fejlesztéseit, amelyek a mindennapi élet fenntarthatóságához járulnak hozzá. Az Eco Grand Pix tökéletes alkalmat kínál ezen fejlesztések felfedezéséhez, valamint a fenntartható közlekedés előmozdításához, miközben programjai az izgalmat és az innovációt ötvözik minden korosztály számára.

A Goodyear megújulva, az ECO GP hivatalos abroncsszponzoraként tér vissza a versenypályára, ahol már a Goodyear új fejlesztésű Eagle F1 Supersport abroncsai is szerepet kapnak. A vezető gumigyártó cég megújult imázsában kiemelten fontos szerepet kap az elektromobilitás, ezért állt a Magyarországon még csak most debütáló, száz százalékban elektromos autóverseny mellé. A Goodyear versenybokszában kerékcsere verseny, szakmai előadások és Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző vezetéstechnikai workshopja várja az érdeklődőket.

A MOL-csoport az E.ON Groupból, HEP-ből, a Petrolból, a BMW-ből valamint a Nissanból álló konzorcium tagjaként vesz részt az EU által is támogatott NEXT-E projektben, amelynek keretében a vállalatok 2020-ra létrehoznak egy 222 gyors- valamint 30 ultragyors elektromos töltőből álló hálózatot a régióban. A töltőkből 141 kap helyet a MOL-csoport töltőállomásain MOL Plugee márkanév alatt. A vállalatcsoport MOL Limo néven közösségi autómegosztó szolgáltatással is rendelkezik Budapesten, melynek flottájában 100 elektromos autó is található.

Az eseményre a belépés ingyenes. Versenyzőként regisztrálni az alábbi linken lehet: https://ecograndprix.com/register

Kedvezményes kupon a versenyzői regisztrációhoz: https://villanyautosok.hu/2019/05/18/ecogp-a-hungaroringen-2019-06-01/

Kulcsszavak: ECO Grand Prix, elektromos autó, hungaroring, rendezvény
 
Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Az Audi szerint még nem jött el az elektromos autók ideje Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Tim Gábor áprilisban a Hungaoringen debütál a Skoda Octavia RS volánja mögött Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban Az év második felében indulhat a termelés a miskolci akkumulátorgyárban
 
Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

2019. május 28.
Magyarországon jelenleg mintegy 1937 kilométernyi autópályán utazhatunk, a hálózat pedig 2020-ra a tervek szerint akár további 2000 kilométer fölé is bővülhetne – csakhogy közben a meglévő szakaszok jelentős része is fejlesztésre szorul. Az autopalyamatrica.hu portál összefoglalást készített a témában.
Részletek

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Az autópályák most

Ha csak az utak együttes hosszát vesszük számításba, Magyarország nincsen rossz helyzetben a régióban: Ukrajnát kivéve az összes szomszédos ország kevesebb kilométernyi pályával rendelkezik. Más a helyzet, ha az utak minőségét vesszük számításba. Sok a nagyon rossz állapotú pályaszakasz, egyes helyeken pedig azutak vonalvezetése is elavult – hiába lenne szükség több sávra, a régi űrszelvényt már nem, vagy csak a műtárgyak lebontása és újjáépítése után lehetne bővíteni.
 
Természetesen az „autópályaélmény” minőségéért nem feltétlenül a tervezési vagy kivitelezési szempontok a felelősek. Horvátország útjai például csak a közelmúltban épültek ki, így a pályák újat és korszerűek, a turistaszezonban mégis komoly torlódások fordulhatnak elő. Szerbia pályái nagyjából átlagos színvonalúak, de az országban viszonylag gyér a forgalom, így könnyebbnek tűnik a haladás. Szlovákiában nagyjából a magyarhoz hasonló állapotokat találunk, itt viszont sok gond van az infrastruktúrával: kevés a pihenőhely és a benzinkút, síszezonban pedig könnyen alakul ki torlódás.

Magyarország autópályái ma már szinte minden szakaszon, minden járműtípus számára fizetősek. A www.autopalyamatrica.hu oldal adatai szerint egy kilométer megtétele átlagosan 22,2 forintba kerül személyutóval. Ez viszonylag magasnak számít, ha figyelembe vesszük, hogy a kiváló minőségű osztrák autópályát már 16,3 forintért használhatjuk. A közepes állapotú szlovák sztrádán viszont több, mint 38 forintot kell fizetni kilométerenként. Az e-útdíj rendszer bevezetése és az akár online megvásárolható autópálya matrica sokat segít a pályahasználatban. Míg a horvát fizetőkapuk előtt gyakran alakul ki dugó, Magyarországon az online fizetés, az e-matricának is nevezett, rendszámleolvasáson alapuló rendszer a zsúfolt szakaszokon is megoldotta ezta problémát.

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Kihívások az autópályaépítésben

Ha mennyiségben nem is, minőségben és szerkezetben a magyar rendszer komoly lemaradásokkal küzd. A rendszerváltozás idején csak nagyjából 360 kilométernyi pálya állt az autósok rendelkezésére. A sztárdák építése az 1960-as években a fővárosból indult, az utak sugárirányban érték volna el a határt, ez viszont csak 1996-ra sikerült: az M1-es autópályán végre a hegyeshalmi átkelőig autózhattunk.

A rendszerváltáskor megtorpanó autópályaépítéseknek a 2004-es Európai uniós csatlakozás adott új lendületet. Ekkora azonban számos, a közlekedéspolitikát érintő körülmény alaposan megváltozott. Megnőtt a személyautók száma és a belföldi és nemzetközi áruszállítás is élénkült. Míg korábban áruk nemzetközi szállítását tehervonatokkal végezték, a vasúti fuvarozásról a hangsúly szintén a közutakra terelődött.
 
A 2010 után ismét nagy erőkkel meginduló autópálya-építéseknek tehát 3 fő kérdést kell megoldania. Az Európai uniós törekvéseknek megfelelően nagyon fontos lenne, hogy a már meglévő autópályák mind elérjék a határt, átjárhatóbbá és gyorsabbá téve az unión (és a kontinensen) belüli kereskedelmi útvonalakat. A megfelelő minőségű, és lehetőleg körgyűrűs autópályahálózatnak ki kell szolgálnia a szállítmányozás és a személyautós közlekedés igényeit is, elejét kell venni a túlzsúfolt és rossz minőségű „halálutak” kialakulásának. Az is fontos, hogy a nagyobb városok, régiók megfelelő minőségű úthálózaton tudjanak kapcsolódni egymáshoz és a fővároshoz, hiszen jelenleg azok a térségek, ahol nincsen valamilyen egyedülálló vonzerő, például turistacélpont vagy gyógyfürdő, könnyen lemaradnak a fejlődésben a közlekedési és elsősorban a szállítási nehézségek miatt.

Hová tart a magyar sztráda? A magyar autópályák közelmúltja és jövője

Az egyik legnagyobb probléma, hogy az legkorábban kiépült utak állapota mára nagyon leromlott. Az elsőként átadott M1-es autópálya felülete több helyen balesetveszélyes, ráadásul a külföldi gazdasági kapcsolatok és a szállítás megváltozásával hatalmas kamionforgalom terelődött az amúgy is leterhelt szakaszokra. Itt rekonstrukcióra, illetve a pálya 2x3-sávosra szélesítésére lenne szükség – ez viszont azt jelenti, hogy sok helyen az autópálya melletti műtárgyakat, felüljárókat, benzinkutakat is át kell helyezni.

Míg korábban a cél egy fővárosból kiinduló, sugaras autópályarendszer létrehozása volt, mára a nagyobb városok összekötése, a körgyűrűs rendszer kialakítása elkerülhetetlenné válik. A személyautóval ingázók nagy száma miatt sok vidéki út, például a záhonyi 4-es főút, vagy a Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu irányában futó 21-es főút is elérte a kapacitása határait, szélesítésre, a forgalom autópályára terelésére van szükség.
 
Hogyan zajlanak a fejlesztések?

A kormány 2018-as ígérete szerint 2500 milliárd forintot költ majd a hazai úthálózat korszerűsítésére, ebből 1390 milliárd forint nemzeti forrásból érkezik, a többit különböző Európai uniós támogatások teszik ki. Az autópálya-fejlesztés gerincét az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) adja, amelynek az egyik legfontosabb eleme az 1-2-3 számjegyű főbb útvonalak fejlesztése.

Az IKOP elsődleges célja a TEN-T-hez, vagyis a Transzeurópai Közlekedési Hálózathoz való csatlakozás. Ennek a megvalósítására 733 milliárd forint áll rendelkezésre. Ebből a forrásból több kisebb beruházás mellett az országhatárig vezetnék az M4-es, az M6-os, az M8-as és az M30-as utat, megkezdődne az M0-ás autóút déli szektorának felújítása és az északi és nyugati szektor előkészítése.

A TEN-T hálózat elérését segítő közutak kiépítése is fontos cél. Ezek közül már zajlik a Salgótarján felé vezető 21-es számú főút szélesítése, megépül az Eger felé tartó M25-ös autóút észak és dél üteme és elindul a Debrecen-Nyírábrány szakasz felújítása a 48-as számú főúton.

A végső cél az lenne, ha minden megyei jogú város megközelíthető lenne a fővárosból (jó minőségű) gyorsforgalmi úton, ehhez az M25, M44, M76, M85, R21 és R67-es utak fejlesztésére van szükség. A tervek szerint az M2, M3, M6, M30 M60-as autópályák és –utak elérnék az országhatárt, ezzel összességében 2000 kilométer fölé bővülne az autópályahálózat, a végső fejlesztések eredményeként pedig Magyarország bármelyik pontjáról elérhetnénk valamilyen autópályát vagy autóutat.

Kulcsszavak: autópálya, fejlesztés, közlekedés, Magyarország
 
Használtautó.hu: többségben a dízelautók Használtautó.hu: többségben a dízelautók Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Bemutatták az új generációs GYSEV FLIRT motorvonatot Szombathelyen Bemutatták az új generációs GYSEV FLIRT motorvonatot Szombathelyen Szerintem...Miért az elektromos? Szerintem...Miért az elektromos?
 
Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

2019. május 24.
A vadonatúj SsangYong Musso Grand pick-up megérkezett  a magyarországi márkakereskedésekbe. A modell két felszereltségi szinten elérhető.
Részletek

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Az N1G besorolású haszongépjármű a SsangYong Rexton G4 modell esetén már ismert létrakeretes alvázra épül, kapcsolható összkerékhajtású modell, melyhez kétféle hátsó felfüggesztés választható (hátsó merev tengely, laprugóval vagy 5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés).  

A hosszított karosszériájú Musso Grand pick-up tengelytávja 3 210 mm, raktérfelületének hossza 1 610 mm, teherbírása laprugós hátsó felfüggesztés esetén 1 062 kg. Az új pick-up elérhető 6 sebességes manuális vagy automata váltóval, igény esetén önműködő mechanikus differenciál zárral (hátsó tengelyen).  

A Musso Grand legújabb változatában a korábbinál nagyobb, erősebb és nyomatékosabb, mégis a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítő saját fejlesztésű 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor dolgozik, 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (400 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Ezáltal rendkívül dinamikus menettulajdonságokat és kedvező üzemanyag fogyasztást biztosít.  

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

A Borg Warner tervezte kapcsolható 4WD összkerékhajtás révén a Musso Grand a legnehezebb terepviszonyok között is helytáll és akár 3 tonnát is vontathat.  

Felszereltsége szinte mindenre kiterjed és olyan biztonsági funkciókat kínál, mint a balesetmegelőzést szolgáló sávváltóasszisztens, a jármű mögötti forgalomra figyelmeztető funkció és a holttérfigyelő.

Teljesen megújult, modern külső

Az új Musso Grand elegáns megtestesítője a klasszikus pick-up értékeknek. Impozáns méretei mellett minden részlete a nyugalmat, a biztonságot és a precizitást sugallja. Robosztus és karakteres, ugyanakkor sportosan elegáns.

A Musso Grand külső dizájnját a „természet méltóságteljes mozgása” mint a SsangYong dizájnnyelvezetének egyik fő eleme (Nature-born 3 Motion) inspirálta és merésszé, erőteljessé teszi a gépkocsit. A magasan elnyújtott motorháztető, a dinamikus vonalvezetésű tetővonal és sziluett, valamint a hűtőrácsot átölelő markáns és egyedi fényszórók sziklaszilárd megjelenésűvé teszik a tekintélyes méretekkel bíró pick-upot.

Belső dizájn - Felsőkategóriás minőség és kényelem

Az új Musso Grand belsője egyszerre kelti a személyautók kifinomult és modern benyomását, ugyanakkor erőt is sugároz, mintegy folytatva a haszongépjármű külső megjelenését.

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

A tartós és minőségi, elegéns színvilágú prémium anyagok egy új korszak beköszöntéről árulkodnak. A „Premium” felszereltségi szinten elérhető érintőképernyős 9,2"-es központi kijelző, az elegáns Nappa bőr kárpít, a műszaerfalon és az ajtókon végigfutó hangulatfények, a szellőztethető és fűthető ergonómikus kialakítású első ülések gondoskodnak arról, hogy a pihentető kényelem mindennapjai részévé váljon. Legyen különleges és fantasztikus élmény minden utazás.

Jó belátással környezetünkre

Az új Musso Grand esetében elérhető a 360 fokos kamerarendszer, mely működését tekintve 4 különböző, széles látószögű optikai egység (elöl, hátul és két oldalon) képét állítja össze teljes körű madártávlati képpé, megkönnyítve a parkolást és az alacsony sebbesség mellett történő vezetést. Intelligens multimédia rendszer: a kor szellemében Prémium felszereltségi szinttől elérhető a 9,2"-es érintőkijelzővel ellátott multimédia fejegység, mely támogatja az Apple Carplay és Google Android alapú technológiákat. A rendszer képes különböző hangfájlok (pl. Mp3) vagy a beépített merevlemezen tárolt egyéb, nagyfelbontású kép- és videófájlok lejátszására, USB csatlakozón keresztül adathordozók kezelésére valamint élő-adás rögzítésére is.

VEZETÈSTÁMOGATÓ RENDSZEREK: Fejlett technológiai megoldások  

    Automata vészfékező rendszer (AEBS)
    Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS)
    Sávváltás asszisztens (LCA)
    Ütközés figyelmeztetés (FCW)
    Távolsági fényszóró asszisztens (HBA)
    Táblafelismerő rendszer (TSR)
    Hottérfigyelő rendszer (BSD)
    Hátsó keresztforgalom figyelő (RCTA)
    360 fokos kamerarendszer
    Apple CarPlay, Android Auto

Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up

Egyéb specifikációs adatok:

    Önműködő mechanikus differenciál zár (hátsó tengelyen)
    BAS fékasszisztens
    ABS + EBD (el. fékerő elosztó)
    ESP menetstabilizáló rendszer
    ARP aktív borulás gátló
    HDC lejtmenet vezérlő
    HSA visszagurulás gátló
    TCS kipörgésgátló
    Intelligens kulcs (kulcsnélküli ajtónyitás- és zárás, nyomógombos indítás, ESCL elektronikus kormányzár)
    Vezető és utasoldali légzsák
    Vezető és utasoldali oldallégzsák (utasoldalon kikapcsolható), első ülés oldallégzsákok, függöny légzsákok
    Parkolást segítő radar elől-hátul
   
AEBS csomag:
        állítható magasságú projektoros fényszóró,
        LED irányjelzők,
        7" színes 3D Supervision kijelző a műszeregységben,
        AEBS Automata vészfékező rendszer,
        LDWS Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer,
        HBA Távolsági fényszóró assisztens),
        TSR Táblafelismerő rendszer
   
Tech csomag:
        holttér figyelő (BSD),
        sávváltás asszisztens (LCA),
        hátsó keresztforgalom figyelmeztető (RCTA)
    7" színes 3D Supervision kijelző a műszeregységben
    9,2" érintőképernyős multimédia egység, EU navigációval (DAB, RDS, 6 hangszóróval, tolatókamera, multikormány, BT kihangosító)
    360 fokos kamera (AMS)
    20" könnyűfém keréktárcsák 255/50 R20 gumiabroncsokkal (5 lengőkaros, merevhidas hátsó felfüggesztés esetén)
    Xenon fényszóró + kanyarfény LED ködfényszóró

Kulcsszavak: bemutató, Musso Grand, pick up, ssangyong, új modell
 
Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé Jellegzetes BMW M karakter - Íme a vadonatúj BMW M2 Coupé Új generációs Hyundai i10 Frankfurtban Új generációs Hyundai i10 Frankfurtban
 
Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

2019. május 24.
Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából, és egy elektromos meghajtású modellt vezet be helyette - mondta a német autógyártó társaság vezetője csütörtökön Neckarsulmban, a részvényesek közgyűlésén.
Részletek

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke beszédében kiemelte, hogy a társaság "az élre tör" az autógyártás elektromobilitás felé haladó átalakulásában. Ezt jelzi, hogy egyedül 2020-ban öt elektromos meghajtású modellt vezetnek be, 2025-re pedig 20-ra emelkedik a tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek száma.

Az is meglehet, hogy az A8-as következő nemzedéke is elektromos meghajtású lesz. Erről még nincs végleges döntés, de "nagyon is el tudom képzelni" - mondta Bram Schot.

Aláhúzta, hogy a társaság a következetességre és az összpontosításra törekszik, ami azt jelenti, hogy az erőforrásokat a "kulcsprojektekre" koncentrálják, és csökkentik az új modellek és a kínálat egészének "komplexitását". A hagyományos hajtásrendszerű modellek csaknem egyharmadát "töröltük, és továbbra is átfésüljük portfóliónkat" - mondta az Audi vezetője.

Az összpontosításhoz az is hozzátartozik, hogy bizonyos dolgokat "elenged" az ember, "például az Audi TT-t" - fogalmazott Bram Schot. Elmondta, hogy a sportautót "néhány éven belül" felváltja egy új, elektromos meghajtású modell, amely ugyanabba az árkategóriába tartozik majd, mint a TT.

A többi között arról is szólt, hogy az Audi legkésőbb 2050-ig teljes mértékben szén-dioxid-semleges vállalat lesz. Az átalakulás részeként a márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű - e-tron elnevezésű - modelljét egy szén-dioxid-semlegesen termelő üzemben, a cég brüsszeli gyárában szerelik össze, 2020-ban pedig szén-dioxid-semlegessé teszik a győri üzemet, "a világ legnagyobb motorgyárát".

Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából
Kulcsszavak: audi, Audi TT, autógyár, győr
 
Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford A Volvo Cars rekord mennyiségű gépkocsit értékesített 2015-ben A Volvo Cars rekord mennyiségű gépkocsit értékesített 2015-ben Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe Felvillanyozó felvonulás: az Audi nulla emisszióval szállította a sztárokat a reflektorfénybe A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd
 
Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

2019. május 24.
Jelenleg is nagy ütemben zajlanak Szentgotthárdon az előkészületek a gyártó- és szerelősorokon az új háromhengeres 1,2 literes turbó benzines motor gyártására, amely az év végén kezdődik - közölte Kaszás Zoltán, az Opel Szentgotthárd Kft. szóvivője.
Részletek

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Ezt a motort a meglévő gyártásba fogják "integrálni", a jelenlegi motorokkal párhuzamosan gyártják majd.

A szóvivő kiemelte, hogy az átépítési munkálatokat főként saját szakembereik, mérnökeik, karbantartóik végzik, akiknek tudására és motorgyártási tapasztalataira építenek és munkájukra hosszú távon is igényt tartanak.

Az Opel szentgotthárdi motorgyárában az elmúlt években a termelés volumene és ehhez kapcsolódva a pénzügyi mutatók is csökkentek - mondta Kaszás Zoltán.

Szavai szerint ennek egyik oka az általuk gyártott motortípusok iránti piaci igény csökkenése, a dízelmotorok iránti kereslet visszaesése.

Az autópiac állandóan átalakul, a hagyományos autótípusok helyett a piac inkább a szabadidő-autók, úgynevezett "SUV"-ok felé tolódott, ez kihatással volt a szentgotthárdi termelésre is - mondta.

Készülnek Szentgotthárdon az új, 1,2 literes turbó benzines motorok gyártására

Hozzátette: számukra a jövőt egyértelműen az új turbó motor gyártása jelenti, amely a PSA csoport legfontosabb benzines motorja, aminek köszönhetően az új tulajdonosok biztos alapokra helyezték a szentgotthárdi gyár jövőjét.

A jelenleg mintegy ezer embert foglalkoztató Opel Szentgotthárd Kft. 2016-ban még 629 ezer motort gyártott, 2017-ben 486 ezret, 2018-ban pedig 313 ezret, a cég nettó árbevétele 2016-ban 171 millió euró, 2017-ben 150 millió euró, 2019-ben pedig 119 millió euró volt.

Kulcsszavak: autógyár, opel, psa, szentgotthárd
 
A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó Már a Tesla a legértékesebb amerikai járműgyártó Több mint hárommillió Mercedest hív vissza a Daimler Több mint hárommillió Mercedest hív vissza a Daimler Opel-termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Opel-termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat Vezető nélküli kínai autó előzte meg a nagy autógyártókat
 
A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

2019. május 24.
A felsőkategória és a luxusszegmens új Sports Activity Vehicle csúcsmodelljei a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményével, a típus-specifikus futómű-technológia vérpezsdítő agilitásával és a BMW M sport differenciálmű mérnöki precizitásával az abszolút menetdinamika új dimenzióját váltják valóra.
Részletek

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

A kimagasló erőtöbblet már álló helyzetben is markáns megjelenést kölcsönöz a BMW X modellcsalád két új éllovasának. Az új BMW X5 M50i  motorházteteje alatt egy új fejlesztésű, nyolchengeres benzinmotor dolgozik, amely a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológia támogatásával 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes. Az etalon erőforrás minden eddiginél intenzívebben hangsúlyozza ki a Sports Activity Vehicle (SAV) járműkategóriát megteremtő modell új nemzedékének és a luxusszegmens első BMW X modelljének átfogó sportosságát. A V8-as motorhoz mindkét modell esetében BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és a BMW M GmbH szaktudásának legjava mentén továbbfejlesztett, típus-specifikus futómű-technológia társul.

Ahogyan a hajtásláncot és a futómű-technológiát, úgy az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i típus-specifikus karosszériajegyeit is a lélegzetelállító vezetési élmény érdekében fejlesztették ki. Az új nyolchengeres modellek exkluzivitását ráadásul rendkívül magas minőségű alapfelszereltség fokozza. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i sorozatgyártása idén augusztusban veszi kezdetét az egyesült államokbeli Spartanburg városában, az első példányok pedig 2019 őszén érkeznek meg az utakra.

Erő a maximumon: Erő a maximumon: Erő a maximumon: Erő a maximumon: Erő a maximumon: Erő a maximumon: az új BMW BMW BMW X5 M5 0i és az új BMW X7 M50i az új BMW X7 M50i az új BMW X7 M50i
Kivételesen magas fokú teljesítmény- és forgatónyomaték-leadásával az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i meghajtásáról gondoskodó 4.4 liter hengerűrtartalmú erőforrás le sem tagadhatná nyolchengeres felépítését. Az új V8-as szív letaglózó teljesítményszintet garantál, legyen szó akár kimért, alacsony tempójú haladásról, akár a legdinamikusabb kigyorsításokkal tarkított, padlógázas vezetésről.

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

A mérnökök a motor számos alkatrészét továbbfejlesztették, így többek között a forgattyúházat, a hengerperselyeket, a dugattyúkat, a főtengelyt, a hengerfejeket és a BMW TwinPower Turbo technológia vezérlőelektronikáját. A V alakban elrendezett hengersorok közé nagyobb turbófeltöltők kerültek, a közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer pedig immár maximum 350 bar nyomáson dolgozik. A fedélzeten a VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb változata is megtalálható.

Az új V8-as motor a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali gázreakcióval reagál. 750 Nm csúcs forgatónyomatéka a percenkénti 1 800 és 4 600 főtengely-fordulat közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll, a teljesítmény-leadás erőtöbbletének mértékét így minden vezetési szituációban a bajor prémiumgyártó ügyfele szabhatja meg. Az erőforrás 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítménye a percenkénti 5 500 és 6 000 főtengely-fordulat közötti tartományban érhető el. Az új BMW X5 M50i így 4,3 másodperc alatt, míg az új BMW X7 M50i 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A lélegzetelállító teljesítmény-leadást az alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer jellegzetes orgánuma kíséri. A vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) használatával a bajor prémiummárka ügyfele az új csúcsmodellek kényelemre hangolt és extrém sportos karakterét hívhatja elő, utóbbi esetben a motor reakcióideje is még élénkebbé válik. A SPORT és SPORT PLUS vezetési üzemmódok aktiválásával nem csupán a dinamikus vezetési stílus szerint konfigurált gázpedál-karakterisztika, de az erőforrás teljesítmény-leadásának intenzitása és jellegzetes hangzása is a legsportosabb vezetési élményt élteti.

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű a letaglózó teljesítményért

Mindkét Sports Activity Vehicle csúcsmodell sportosra hangolt teljesítmény-leadását egy típus-specifikus fejlesztéseken átesett váltó segíti: az új V8-as motorhoz már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amely kivételesen gyors fokozatváltásokat garantál. A mérnökök a manuális sebességváltás lehetősége érdekében a kormány mögé váltófüleket szereltek, a Launch Control elnevezésű rajtprogram pedig a lehető legdinamikusabb, tökéletes tapadásra optimalizált állórajtokat segíti elő.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás legkorszerűbb változata a másodperc törtrésze alatt, a vezetési szituáció és az adott útviszonyok függvényében osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i hajtásláncában dolgozó összkerékhajtás nem csupán a két modell agilitását és tapadását, de menetstabilitásukat is növeli. A rendszer a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, amely még tovább fokozza az új Sports Activity Vehicle csúcsmodellek vezetési élményét.

Sőt mi több, az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része: a hátsó tengelybe épített technológia elektronikusan vezérelt differenciálzárja kanyarodás közben folyamatosan kontrollálja az ívbelső és az ívkülső kerék eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel elősegíti a lehető legdinamikusabb kigyorsításokat. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) együttműködő BMW M sport differenciálmű laza terepeken és változó tapadású útfelületeken is optimalizálja az egyes kerekekre jutó motorerő mennyiségét, amellyel megakadályozza a kerekek megcsúszását. A folyamatos menetdinamikát a rendszer minden pillanatban a teljesítmény és a forgatónyomaték célzott továbbításával tartja fenn.

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

Típus-specifikus futómű-technológia a sportautós agilitásért

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a V8-as benzinmotorban rejlő kimagasló teljesítménypotenciál szerint hangolta tökéletesre az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i típus-specifikus futómű-technológiáját. Mindkét modell alatt kettős keresztlengőkarra támaszkodó első- és ötkaros hátsó futómű dolgozik, amelyeket típus-specifikus elasztokinematikai kerékfelfüggesztés-hangolás, független rugózási és lengéscsillapítási beállítások, illetve eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

A széleskörű alapfelszereltség része továbbá a Servotronic funkcióval kiegészített, elektromechanikus szervokormány és a BMW M sport fékrendszer, amelynek kékre fényezett féknyergei büszkén viselik a BMW M divízió logóját. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján a 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve.

Az új BMW X5 M50i hajtásláncában aktív BMW M futómű dolgozik, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítóit kétféle karakterisztika szerint állíthatják be a bajor prémiumgyártó ügyfelei: a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) a COMFORT és a SPORT üzemmódok aktiválhatók. Az új BMW X7 M50i hajtásláncában ezzel szemben mindkét tengelyen adaptív légrugós futómű dolgozik, amely SPORT üzemmódban vagy 138 km/órás sebesség fölött automatikusan 20 milliméterrel csökkenti a modell hasmagasságát. A vezető a légrugós futómű magasságállító funkcióját a volán mögött ülve, egyetlen gombnyomással is aktiválhatja: a rendszer két állásban, akár 40 milliméterrel is képes megemelni a modell hasmagasságát, amely például terepjárás közben, az épített utakon túl lehet kifejezetten előnyös. A légrugós futómű az új BMW X5 M50i opcionális extrafelszereltségei között is megtalálható.

A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i

Mindkét modellhez megrendelhető továbbá az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely még tovább fokozza az újdonságok agilitását. A technológia főként sávváltásokkor és belvárosi manőverezésekkor érezteti pozitív hatását, a sebesség függvényében ugyanis az első kerekekkel megegyező vagy ellentétes irányban képes kormányozni a hátsó kerekeket. Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i kimagasló menettulajdonságait az elektronikusan vezérelt, aktív stabilizátorok is fokozzák: az első és a hátsó tengelyen dolgozó elektromos forgómotorok dinamikus kanyarváltásokkor gyors és precíz ellensúlyozásokkal egyenlítik ki a futóműre nehezedő oldalirányú erőhatásokat. Mindkét technológia az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető BMW M Professional adaptív futómű (az új BMW X5 M50i esetében), illetve az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás (az új BMW X7 M50i esetében) része.

Stílusjegyek és felszereltség: exkluzív megjelenés luxus minőségben

Az új BMW X5 M50i és az új BMW X7 M50i egyszerre exkluzív és sportos kisugárzását már első ránézésre is típus-specifikus stílusjegyek nyomatékosítják. Az első lökhárító extra nagy légbeömlői a V8-as benzinmotor hűtésigényét jelzik, a csúcsmodellek rendhagyó kialakítását pedig egyedi küszöbtoldatok és hátsó lökhárító, valamint a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag Cerium Grey árnyalatú kiegészítői fokozzák.

A BMW X modellcsalád két újdonságának utasterében BMW M bőrkormány, BMW M logóval díszített előválasztó kar, kontraszt-varrással ellátott, lélegző felületű Vernasca bőrkárpit, illetve Aluminium Tetragon (az új BMW X5 M50i esetében) vagy magasfényű metál felületkezelésű, fából készült Fineline Black dekorbetétek gondoskodnak a sportosan elegáns, luxus minőségű hangulatról. Ha pedig mindez nem lenne elég, az alapfelszereltségben „M50i” típusjelzéssel ellátott, világító küszöblécek, Anthracite (az új BMW X5 M50i esetében) vagy Alcantara Anthracite (az új BMW X7 M50i esetében) tetőkárpit, nagyteljesítményű zenerendszer (az új BMW X5 M50i esetében) és Harman Kardon prémium zenerendszer (az új BMW X7 M50i esetében) is megtalálható.

Kulcsszavak: bmw, új modell, X5, X7
 
Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition Hatvanévnyi tradíció brit köntösbe: Íme a MINI 60 Years Edition A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél A 7-es sorozat az egyik favorit a szeptemberben eladási rekordot döntő BMW-nél Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen BMW-karosszériaelemeket gyárthatnak Pécsen
 
Széleskörű frissítés a ŠKODA Connect App felhasználói számára

Széleskörű frissítés a ŠKODA Connect App felhasználói számára

2019. május 23.
Az ügyfelek a jövőben még áttekinthetőbb, gyorsabb és pontosabb információkat élvezhetnek. A ŠKODA Connect App könnyebb hozzáférést, modulrendszerű felépítést és új egyéni beállítási lehetőségeket kínál. A megújult alkalmazásban az ügyfelek tapasztalatai is megjelennek.
Részletek

Átfogó frissítésen esett át a ŠKODA Connect App, amely során a ŠKODA nagymértékben figyelembe vette ügyfelei tapasztalatait, s ezek az alkalmazás új verziójában is megjelennek. Az okostelefonokhoz és a rövidesen érkező verziójában már okosórákhoz is rendelkezésre álló ŠKODA Connect a jövőben még inkább áttekinthető és felhasználóbarát módon, emellett jóval rövidebb válaszidőkkel működik és új egyéni beállítási lehetőségekkel is szolgál. A frissítés az új megjelenésre és számos járműinformáció elérhetőségére is kiterjed.

A frissített ŠKODA Connect App Android és iOS operációs rendszerű mobiltelefonokon, illetve rövidesen különböző okosórákon (watchOS, Tizen OS, Wear OS) használható, s az adott App Store kínálatából díjmentesen tölthető le. Előző verziójához képest számos fejlesztést kínál a ŠKODA Connect a felhasználói számára, akiknek korábbi tapasztalatai alapján az architektúra és adatstruktúrák újszerű áttekintését fejlesztették ki, amellyel még egyszerűbb és intuitívebb a használat. Új, modulrendszerű felépítésével emellett jóval rugalmasabban is reagálhat az alkalmazás, a különböző belépési pontok révén pedig a felhasználó lényegesen gyorsabban mozoghat benne. Az egységes megjelenésről az összes digitális csatornán megújult dizájn gondoskodik.

Széleskörű frissítés a ŠKODA Connect App felhasználói számára

Új egyéni beállítási lehetőségek és számos fejlesztés

A ŠKODA Connect App a személyre szabás széleskörű lehetőségeivel szolgál felhasználóinak, amelyek immár túlmutatnak a név szerinti megszólításon, mostantól például az egyes információk – mint a járműállapot, a menetadatok és a parkolási pozíció – görgetési sorrendje is igény szerint határozható meg. Mindezeken túl e megjelenítések közül már akár háromhoz is rendelhető gyorselérés, így közvetlenül nyitóoldalról („Garázs”) egyetlen kattintással hívhatók le. Az alkalmazás kezelőfelületének háttérszíne az adott autó színéhez igazodik.

A ŠKODA Connect App számos funkciója gyorsabb és könnyebben kezelhető. A vezetőt a tervezett utazás előtt a közlekedési helyzet szerint az esedékes indulási időre emlékeztető Trip Planner, az állóhelyzeti fűtés online-kezelése, illetve a pillanatnyi járműállapot távoli lekérdezése egyaránt áttekinthetőbbé, míg a menetadatok – mint a megtett táv és az üzemanyag-fogyasztás – könnyebben áttekinthetővé váltak, a parkolási pozíció megjelenítéséhez pedig továbbfejlesztett térképet használ az alkalmazás.



Kulcsszavak: fejlesztés, skoda, ŠKODA Connect App
 
Megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét a kormány Megemelte a budai fonódó villamosprojekt támogatási összegét a kormány Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését A Škoda 15 millió autót gyártott 1905 óta A Škoda 15 millió autót gyártott 1905 óta
 
Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

2019. május 23.
Ezen a borongós esős délelöttön egy üde fiatalos autót ismerhettünk meg a DS Store-ban megrendezésre kerűlő sajtóbemutatón. Ez nem más mint a DS 3 CROSSBACK.
Részletek

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Művészi stílusával és szokatlan arányaival, 100%-ban elektromos hajtású E-TENSE változatával, exkluzív újításaival és kifinomultságával… a DS 3 CROSSBACK kitolja a határokat.

A modell teljesen új platformja mind műszaki, mind stilisztikai szempontból új lehetőségeket kínál. A városi közlekedésre és hosszabb utakra egyaránt alkalmas DS 3 CROSSBACK a hagyományokra fittyet hányva, a látványos technológiákat helyezi előtérbe: DS MATRIX LED VISION fényszórók, az automatikusan kiemelkedő, süllyesztett kilincsek, teljesen digitális vezetőhely stb. Avantgárd megjelenése mellett az autó a vezetést segítő rendszerek (2. szintű autonóm vezetés) gazdag kínálatával, valamint rendkívüli kényelemmel és minden eddiginél jobb hangszigeteléssel rendelkezik.

Az elegáns és vonzó DS 3 CROSSBACK elsősorban azokat az ügyfeleket fogja meghódítani, akik a legújabb technológiákkal felszerelt, stílusos és egyben dinamikus SUV modellt keresnek.

„A DS 3 CROSSBACK tökéletesen illeszkedik a DS második generációjába, melyet magas szintű technológiai tartalom és kifinomultság jellemez. A DS 3 CROSSBACK modellel a DS Automobiles új fejezetet is a márka történetében, melyet a villamosítás fémjelez. A DS 3 CROSSBACK E-TENSE változata 100%-ban elektromos hajtású lesz; ez azonban semmilyen kompromisszumot nem jelent a stílus tekintetében.”

Erőt sugárzó, művészi design...

„Tökéletes arányaival mind oldal-, mind hátulnézetből, nagyméretű kerekeivel, visszafogott hosszúságával, valamint  impozáns megjelenésével a DS 3 CROSSBACK első pillantásra kitűnik a többi autó közül. A letisztult vonalú, erőtől duzzadó, szoborszerű karosszériát a varázslatos, egyedi világítótestek teszik még látványosabbá.” – ezekkel a szavakkal írta le Thierry Metroz, a DS Automobiles formatervezési igazgatója a DS új alkotását.

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Első ránézésre szembetűnik a DS 3 CROSSBACK prémium kategóriás SUV jellege és kompakt felépítése: 4,12 m-es, visszafogott hosszúság, nagyméretű kerekek (690 mm, 18’’ keréktárcsák), hasmagasság stb.

Elöl, a művészi kivitelű, cizellált, emblematikus DS WINGS hűtőrács, a függőlegesen elhelyezett, gyöngysorszerű LED-es nappali menetfény, és az elnyújtott formájú DS MATRIX LED VISION lámpák (olvassa el az 6. oldalt) modernséget és nagy teljesítményt tükröznek. A nagyméretű, vízszintes vonalvezetésű motorháztető tovább fokozza ezt a benyomást.

A legapróbb részletek gondos kidolgozása mindenütt látható. Az erre utaló jelek már az autó külsején is megfigyelhetők:

•    az alsó ablakszegélyek rejtve vannak,
•    a süllyesztett kilincsek tökéletesen belesimulnak a karosszériába,
•    a tetővonal letisztult, látható antenna nélkül,
•    a tető a karosszériától eltérő színű fényezéssel személyre szabható,
•    a B-oszlop cápauszonyra emlékeztet,
•    a krómozott, dupla kipufogócsövek szimmetrikusan vannak elhelyezve (motorváltozattól függően).

A CROSSBACK felirattal összekötött, finom metszésű és korszerű technológiával készült lámpák is hozzájárulnak az elegáns megjelenéshez.

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Süllyesztett kilincsek

A süllyesztett kilincsekkel az elegancia és a technológia egyaránt érvényesül. A DS X E-Tense álomautón elő-premierként bemutatott exkluzív technológia egyedülálló ebben a kategóriában. Az elv egyszerű: az ajtókilincsek akkor álnak a vezető, illetve az utasok rendelkezésére, amikor szükség van rájuk, egyébként belesimulnak az autó oldalfalába. Sőt, az innovatív, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML PROXIMITY) estén, csak közel kell menni az autóhoz, és egy 1,5 méter sugarú körön belül az autó magától kinyílik, a négy kilincs automatikusan kiemelkedik, és a vezetőnek csak ki kell nyitnia az ajtót, hogy beüljön a volánhoz. Az autótól való eltávolodáskor az ajtókilincsek visszahúzódnak, és a gépkocsi automatikusan bezáródik.

Személyre szabás, hogy a DS 3 CROSSBACK igazán a sajátom legyen

Kezdjük a külsővel: tízféle keréktárcsa, tízféle karosszériaszín – köztük a DS X E-Tense álomautó Millenium kék színe – és háromféle tetőszín képezi a gépkocsi személyre szabásának alapját. Ennek eredményeként a különféle kombinációk széles választéka áll rendelkezésre az autó teljesen személyre szabott kialakításához.

A személyre szabás legfontosabb részét az öt DS Inspiráció – DS MONTMARTRE, DS BASTILLE, DS PERFORMANCE Line, DS RIVOLI, DS OPERA – és a „La Première” névre keresztelt, bevezető limitált széria jelenti. Ezek az Inspirációk határozzák meg az autó belsejének stílusát, melyek segítségével az egyéniséget tükröző, otthonos tér alakítható ki: szemcsézett bőr vagy Nappa bőr kárpit „Art Leather” kivitelben, gyöngyszem-öltéses vagy gyémánt mintás dísztűzés, fonott mintás kárpit, Alcantara®, teljes bőr bevonatú kormánykerék, a légzsákot takaró kormányközepet is beleértve, fém díszítőelemek „Clous de Paris” gillos mintával stb.

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Az autó külső megjelenését meghatározó DS Inspirációkat, a motorháztető és az ajtóküszöbök díszítéséhez hasonlóan, különleges kidolgozású részletek, illetve első és hátsó díszítések egészítik ki, melyek selyemfényű, vagy texturált, csillogó fekete fémből készülhetnek.

A legapróbb részletek gondos kidolgozása a végletekig fokozott kifinomultság érdekében

A DS-ek belső terének egységes stílusa a középkonzolon is megfigyelhető. A DS 3 CROSSBACK – DS 7 CROSSBACK modelltől átvett – felsőkategóriás kivitelű, elegáns középkonzolja, melyen a sebességváltó kar, a két sorban elhelyezett billenőkapcsolók és az elektromos fék kapcsolója van elhelyezve, az utasok mindennapi igényeit is kielégíti: az okostelefon elhelyezésre és feltöltésére kialakított hely, számos rakodóhely, köztük a pohártartók, valamint az eltolható széles és praktikus kartámasz.

A legapróbb részletek gondos kidolgozását jól mutató DS-mintázat – amely a márka egyedi ismertetőjele és emblémája is egyben – grafikus formában, a belső tér stílusát meghatározó számos elemen megjelenik: érintőkapcsolókkal ellátott, látványos középső kezelőpanel, középső és oldalsó szellőzőnyílások (az oldalsók az ajtókba vannak beépítve, hogy minél letisztultabb legyen a műszerfal, és minél jobban érvényesüljön a kidolgozása), a képernyők elhelyezkedése stb.

Az érzékek kényeztetése

A DS 3 CROSSBACK a felsőbb kategóriákhoz méltó utazási kényelmet biztosít. Ez ennek a modellnek ez az egyik előnye, követve a DS 7 CROSSBACK példáját.

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon

Természetesen elsődleges szempont az ülések kényelme: a vezető- és utasoldali ülés kagylós kialakítású, és a kiváló kényelem érdekében kétféle tömörségű, újszerű habszivacs borítással van ellátva. Ne feledkezünk meg azonban az elektromos állítás, a masszázs-, valamint a fűtési funkciókról sem, amelyek szintén szerepelnek az autó kínálatában.

Az autó menet közben is első osztályú kényelmet biztosít, ami a DS 3 CROSSBACK platformja által biztosított csökkentett rezgéseknek köszönhető.

Az akusztikai komfort különösen kifinomult tervezőmunka eredménye, amit a tervezők szakértelmének és az új platformnál alkalmazott technológiák társításával sikerült elérni. Az autó hangszigetelését a végletekig fokozták, például az ajtóknál használt vastagabb lemezzel, a különös gonddal megtervezett légterelő zónával, a vastagabb üvegekkel és az akusztikus szélvédővel.

Ilyen hangszigetelés mellett, és a DS 7 CROSSBACK-nél már elért DS LOUNGE hatás érdekében a DS szakemberei a francia FOCAL céggel együttműködve dolgozták ki a DS 3 CROSSBACK audiorendszerét. A FOCAL, amely már régóta a partnerünk (DS E-TENSE, DS 7 CROSSBACK, DS X E-Tense), a DS mérnökeivel és szakemberivel együttműködve egy nagy teljesítményű, ELECTRA® névre keresztelt Hi-Fi rendszert fejlesztett ki, amely a DS 3 CROSSBACK modellnél, a kivételes hangzás érdekében 12 hangszóróval és egy 515 W-os erősítővel van ellátva. A hangszórók ideálisan vannak elosztva az utastérben, például a hátsó magassugárzók a cápauszony formájú B-oszlopban kaptak helyet. A rendszer kiegyensúlyozott, pontos, élethű, térhatású hangzást, egyedülálló akusztikai hatást, és a hangtér rendkívül precíz pozícionálását biztosítja.

Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon
Kulcsszavak: bemutató, DS 3 Crossback, DS STORE, Magyarország, új modell
 
Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus Törpe crossoverrel bővítheti kínálatát a Lexus
 
Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben

Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben

2019. május 23.
Debrecenben készre szerelt öt Mercedes-Benz Conecto G csuklós autóbuszt adott át az Inter Traction Electrics Kft. csütörtökön a helyi busztársaságnak, az új buszok június 1-től szállítanak utasokat a városban - jelentették be a cég telephelyén sajtótájékoztatón Debrecenben.
Részletek

Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben

Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója emlékeztetett,  hogy leányvállalatuk, az Intertanker Zrt. a helyi DKV Közlekedési Zrt.-vel közös konzorciumban vesz rész Debrecen autóbuszos közösségi közlekedésében.

A vezérigazgató szerint a közszolgáltatási szerződés keretében megvalósult együttműködéssel az egy kilométerre eső tényleges költséget tekintve Magyarország egyik leghatékonyabb közlekedési modelljét valósították meg.

Az együttműködés folytatásaként adták át azt az öt csuklós Mercedes-Benz autóbuszt, amelyet debreceni üzemükben szereltek össze - tette hozzá.

Kossa György jelezte azt is, hogy a Spanyolországból már folyamatosan érkező alvázakra hamarosan megkezdik az úgynevezett Mercedes-Benz Reform autóbuszok sorozatgyártását is, ebből a helyben kifejlesztett típusból jelenleg egy közlekedik Debrecenben.  
 
Papp László, Debrecen polgármestere arról beszélt, hogy a városban felértékelődött a közösségi közlekedés, a kapacitásokat bővíteni kell, egyebek mellett a városba települő nagyvállalatok igényeihez is igazodva.

Mercedes-Benz csuklós autóbuszokat adtak át Debrecenben

A jelenleg intenzív fejlesztés alatt álló helyi ipari parkokban néhány éven belül mintegy tízezer ember fog dolgozni, amely újabb kihívást jelent a közösségi közlekedésben - jelezte a polgármester megemlítve, hogy az önkormányzat útfelújításokkal, egyirányúsításokkal, körforgalmak kialakításával segíti a közösségi autóbusz közlekedés fejlesztését.

Papp László megemlítette, hogy a jelenlegi Volvo autóbuszok tíz évesek, s az érvényes közszolgáltatási szerződés értelmében még két évig járnak a város utcáin, 2021-től megújult járműparkot kell üzembe helyezni Debrecenben.

Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója az öt új busz átvételekor elmondta: már csütörtökön megkezdődik a Mercedes buszokra kerülő gépkocsivezetők oktatása.

A járműveket a nagyközönség először hétvégén a Nagyerdőben, a Debrecen Drive járműipari kiállításon tekintheti meg, június 1-től pedig már utazhatnak is rajta.

Kulcsszavak: autóbusz, debrecen, közlekedés
 
Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon Új hajójárat önkormányzati támogatással a Balatonon Környezetbarát gázüzemű buszok érkeznek Miskolcra Környezetbarát gázüzemű buszok érkeznek Miskolcra Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is!
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 51 - 60