Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 51 - 60
Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

2018. november 22.
Kompakt SUV modell még nagyobb kényelemmel és kitűnő mindennapi használhatósággal. Két erőforrással rendelhető a piaci bevezetéskor, Németországban az Audi Q3 35 TFSI alapára 33 700 eurótól indul.
Részletek

Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

Az új Audi Q3 még feltűnőbb, még tágasabb és sokoldalúbb lett. Ezzel párhuzamosan a felsőkategóriás autóknál elérhető műszaki csemegéket kínál illetve egy olyat továbbfejlesztett felfüggesztést, amely a vezetési dinamika fokozása mellett még nagyobb kényelmet biztosít. Az Audi pedig mostantól várja a kompakt családi SUV modelljére érkező rendeléseket. Németországban a Q3 alapára 33 700 euró.

Térkoncepció: jól alakítható és tágas

Az új Audi Q3 lényegesen sportosabb külsővel rendelkezik, mint elődje. Ezt erősíti a látványos, nyolcszögletű Singleframe hűtőrács, a nagyméretű légbeömlők és a kerékjáratok feletti sárvédők erőteljes domborulatai. Az első generációval összevetve a kompakt SUV lényegében minden szempontból nagyobb lett. Hossza 4 484 milliméterre, szélessége 1 849 milliméterre, magassága pedig 1 585 milliméterre változott. Tengelytávja 77 milliméterrel lett hosszabb, így minden tekintetben több helyet kínál. Az Audi Q3 ugyanakkor rendkívül sokoldalú és jól variálható, köszönhetően a hosszirányban előre és hátra mozgatható és dönthető hátsó üléssornak illetve a számos tárolóhellyel kiegészített, magasságában állítható csomagtér padlónak. A hátsó ülések helyzetétől és a háttámlák állásától függően a csomagtér kapacitása 530 és 1 525 liter között változik.

Belső tér: digitális és sportos

Az SUV modellekre jellemző módon az Audi Q3 modellbe is könnyű a beszállás, emellett 360 fokban jó kilátást illetve sportos üléspozíciót kínál. A kormánykerék szintén ennek megfelelően meredek állású.

Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

A kívánságra elektromosan állítható ülések egy felsőbb járműkategória kényelmét kínálják. A modell legfőbb újdonságai között találjuk az új kezelési és kijelzőkoncepciót, amelynél már alapkivitelben is megtalálható a digitális kombinált műszeregység. Az MMI navigációs rendszer plus esetében a vezető egy, a középkonzolon található 10,1 col képátlójú érintőképernyő segítségével irányíthatja ezt az átfogó infotainment rendszert. A légkondicionáló vezérlésével együtt ez is ergonomikusan, kissé a vezető felé fordítva került kialakításra. A kezelése magától értetődő és könnyen követhető az egyszerű menürendszernek köszönhetően. Természetesen a vezetőnek lehetősége van arra, hogy hangvezérléssel adjon utasítást a járműnek.

Infotainment és asszisztens rendszerek: intelligens összeköttetés

Az Audi Q3 az LTE Advanced adatátviteli szabvány, a Wi-Fi hotspot illetve az Audi connect szolgáltatások révén átfogó összeköttetésekkel rendelkezik a környezete felé. A navigációs rendszer a korábbi utak alapján azonosítja a vezető preferenciáit és ennek megfelelő útvonalakat kínál számára. A különleges úti célok (Point of Interest; POI), parkolóhelyek és benzinkutak mind szerepelnek a navigáció térképén. Az útvonal mentén található elérhető parkolóhelyekről, veszélyesebb helyekről és az aktuális sebességkorlátozásokról az Audi flotta által együttesen gyűjtött információkat használja az SUV modell. A portfóliót a myAudi alkalmazás teszi teljessé, amely zökkenőmentes összeköttetést biztosít az okostelefon és a Q3 között. Az ügyfelek például továbbíthatják a navigációban található útvonalakat és az okostelefon naptárának bejegyzéseit az MMI rendszere felé illetve megjelölhetik autójuk parkolóhelyét is.

Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

A márka felsőkategóriás modelljeihez hasonlóan az Audi Q3 is innovatív segédrendszerek egész sorát - mint például az adaptív menetasszisztenst - kínálja. Integrálja az adaptív sebességasszisztens, a közlekedési torlódás asszisztens és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő technikákat is. Ezzel mind a hosszirányú, mind az oldalirányú mozgás kapcsán támogatja a vezetőt, így növelve a hosszú távú utakon a bent helyet foglalók kényelmét. Az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági rendszerek mellett az Audi side assist sávváltást segítő rendszer és az Audi active lane assist rendszer is az alapfelszereltség részét képezik.

Piaci bevezetés: három motor/váltó változat és egy limitált kiadás

Az új Audi Q3 a német piacon két választható erőforrással és elsőkerékhajtással mutatkozik be. A belépő változat motorja a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TFSI, amelynek forgatónyomatéka 250 Nm. A Q3 alacsony vagy közepes terhelés esetén képes a második és harmadik henger átmeneti lekapcsolására is, ezzel is csökkentve a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A hatsebességes kéziváltóval az Audi Q3 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 6,3 - 6,0; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 145 - 139) álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig 211 km/óra. Amennyiben az ügyfél a hétsebességes S tronic váltó mellett dönt (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 5,9 - 5,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 134 - 130), a 100 km/óra sebességre való gyorsítás 9,2 másodpercet vesz igénybe, a gyorsulás pedig egészen 207 kilométeres sebességig tart. Ugyanezek az értékek vonatkoznak az S tronic váltóval szerelt Audi Q3 35 TDI modellre is (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 4,9 - 4,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 128 - 123). A finom járású kétliteres erőforrás szintén 110 kW (150 LE) teljesítményre képes, forgatónyomatéka pedig eléri a 340 Nm-t.

Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3

Az új Audi Q3 Magyarországon készül az Audi győri üzemében, az újdonság Németországban 33 700 eurós alapártól rendelhető. A kompakt családi SUV piaci bevezetésének alkalmából az Audi egy különleges felszereltségű modellel is készül az ügyfeleknek. A különösen sportos külsővel rendelkező „edition one” névre hallgató modell átfogó felszereltsége az S line változaton alapszik. A sport felfüggesztés, a 20 colos kerekek és a Matrix LED fényszórók mellett ebben a különleges kiadásban találunk sportüléseket, alul lapított karimájú bőr kormánykereket illetve hangulatvilágítást is. A fényezést illetően a sportos „pulse” narancs illetve az elegáns „chronos” szürke választható az egyedi modellváltozathoz.

Kulcsszavak: audi, értékesítés, jármű kereskedelem, Q3, suv
 
650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten A ŠKODA KODIAQ világpremierje élőben az interneten A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség Magyarországra is megérkezett a Sebastian Vettel segítségével fejlesztett Infiniti Q50 Magyarországra is megérkezett a Sebastian Vettel segítségével fejlesztett Infiniti Q50 Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában
 
Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez

Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg! Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez

2018. november 22.
Az egyre hidegebb napokkal úgy érezhetjük, a nyárból egyenesen a télbe ugrottunk át, és a farmerdzsekiről hirtelen télikabátra kellett váltanunk.
Részletek

Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez

Ősz végén a réteges öltözködés bevezetése és immunrendszerünk megerősítése mellett autónkat is szükséges felkészítenünk az évszakváltásra – főként, ha hosszabb utazást tervezünk –, hogy ne egy esetleges baleset ébresszen rá bennünket ennek nélkülözhetetlenségére. A LeasePlan flottakezelő cég szakértőinek alábbi tanácsaival még időben eleget tehetünk a téli közlekedés követelményeinek.   

Nyáriról téli gumira

Figyelemreméltó tény, hogy a lakosság 25-30 százaléka egyáltalán nem cseréli évszaknak megfelelően a gumiabroncsait, ami felelőtlenségnek számít, hiszen a kerekeknek meg kell felelniük az adott időjárási viszonyoknak. A szakértők szerint +7 fok alatt már szükséges télire cserélni a gumikat, mivel azok kifejezetten a csúszós, havas, nyálkás úton biztosítanak jobb tapadást. A LeasePlan minden évben időben felhívja ügyfelei figyelmét a gumicsere-periódusra, ami szeptembertől novemberig tart, de a csere tervezett időpontjához képest már két-három héttel korábban tanácsos lefoglalni a dátumot, hiszen ilyenkor megszaporodik a szervizre várók száma.

Különösen akkor figyeljünk erre, ha külföldi pihenést is tervezünk a téli időszakban, mert egyes országokban – például Ausztriában, Németországban és Svájcban – a téligumi megléte kötelező érvényű előírás, és javasolt hóláncot is magunkkal vinni. Ezekben az országokban november 1-jétől komoly büntetésre számíthat az, aki téligumi hiányában elakad vagy balesetet okoz, ezért ajánlott még indulás előtt utánanézni az adott ország erre vonatkozó szabályzatának.

Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez

Évszaknak megfelelő ablakmosó folyadék

A gumiabroncshoz hasonlóan az ablakmosó folyadékot is tanácsos évszak szerint cserélni, hiszen, ha a nyárival tisztítjuk a szélvédőt télen, akkor fagyálló hatásra nem számíthatunk. Bogároldásra annál inkább, viszont erre a hidegben már nem lesz szükségünk. Évszakváltáskor érdemes kipumpálni, vagyis elhasználni, ezután pedig szezonnak megfelelően, általában már október közepétől frissíteni a tartályban lévő folyadékot.

Napi rutin

A jármű karbantartását, alapfunkcióinak napi szintű ellenőrzését a KRESZ is előírja, és a gyártók is ragaszkodnak hozzá. Persze nem túl életszerű minden elindulás előtt ellenőrizni a lámpákat, a helyzetjelzőt, a féket, a folyadékszinteket és az akkumulátort, de ajánlott törekedni rá, főleg télen. Elsősorban dízelautók esetében figyeljünk rá, hogy a motor károsanyag-kibocsátása és teljesítménye szempontjából fontos AdBlue-tartály legyen feltöltve, és az olajszint is optimális legyen. A napi rutinon túl a hosszabb utak előtt győződjünk meg a gyártó által meghatározott karbantartási periódus érvényességéről. Ha közeledik a lejárati idő, akkor még indulás előtt végeztessük el az esedékes szervizt, mert a legtöbb gyártó a szervizperiódusok lejártával kapcsolatban zéró toleranciát tanúsít, így az autó elveszti a garanciát.

Vészjósló üzenetek

A mindennapi ellenőrzés során a műszerfal felvillanó jelzései időben értesítenek bennünket, ha valami nincs rendben az autóval. Amennyiben valamelyik pirosan világít, akkor nem lehet üzemeltetni a kocsit, sárga jelzésnél pedig mindenképpen egyeztessünk időpontot a szervizbe. A jelek közül az alábbiakra fokozottan érdemes figyelni télen:

• Motorhiba. (62)
• Fékbetét figyelmeztető. (5)
• Szerviz szükséges. (34)
• Légzsák figyelmeztető. (39)
• Motorolaj nyomás alacsony. (57)
• Kiégett izzó figyelmeztető. (23)
• Ablakmosó folyadék szint alacsony. (4)

Majd, ha fagy? Azt inkább ne várjuk meg!  Hasznos tippek autónk téli felkészítéséhez

Ezenfelül célszerű magas oktánszámú, prémium minőségű üzemanyagot használni a nagyobb teljesítmény és a kisebb fogyasztás érdekében. Fontos azonban, hogy ezek előnye csak akkor érzékelhető, ha az autót is úgy tervezték meg, hogy ilyen üzemanyaggal működjön a leghatékonyabban. Emellett figyeljünk arra, hogy az üzemanyagok összetétele, oktánszáma, adalékanyagai régiónként, sőt évszakonként is változhatnak.

Tudatosan biztonságban

A műszaki állapot mellett szintén figyeljünk a mosások megfelelő időzítésére: mínusz 15 fokos hidegben ne előző este vigyük tisztításra a kocsit, mert befagyhatnak az ajtajai. Számítsunk rá, hogy ha az utakról felcsapódó só rászárad az autóra, akkor az befolyásolhatja a világítást és a parkolóradar működését is, ezért mindig alaposan takarítsuk le. Fagyos időben kíméljük az ablaktörlőt, továbbá a szélvédőre fagyott jeget jégoldóval és kaparóval távolítsuk el. Ha hosszú útra készülünk, akkor mindig tele tankkal induljunk el, és ne hagyjuk otthon a takarót, a hóásásra alkalmas eszközt, az ételt, italt és meleg ruházatot, illetve gondoskodjunk róla, hogy a telefonunk legyen feltöltve.
 
Vezetéstechnika túl a rutinon

Tanulmányok szerint az újdonsült jogosítványtulajdonosok mellett a gyakorlott sofőrök vezetésére is pozitív hatással van készségeik „edzése”, például egyes vezetéstechnikai szituációk gyakorlásával. A tél és a fagy beköszönte előtt tanpályán akár szimulátorokkal, biztonságos környezetben is fejleszthetjük képességeinket azokban a helyzetekben, amelyek a mindennapi életben is megtörténhetnek velünk. Például vészfékezést különböző felületeken, az akadálykerülés és csúszás összehangolt korrigálását vagy a kontrollvesztés utáni teendőket. A szimulátoron változatos környezeti körülmények és hatások modellezhetők, így sík terepen is gyakorolható a hegyi vezetés, jeges utakon manőverezhetünk jó időben, és fényes nappal próbálhatjuk ki az éjszakai autózást. Mindezek mellett a program vezetés közben előforduló váratlan technikai problémákat – így durrdefektet vagy fékhibát – is képes imitálni, és szintén alkalmas az ittas vezetésre jellemző vizuális hatások bemutatására. Ezenfelül a szimulátor által készített mérések és analitika, valamint a szakképzett instruktor egyaránt segítenek a fejlődésben, hiszen minden egyes eseménysort visszanézhetünk és kielemezhetünk, átbeszélve a reakcióidő, a féktávolság vagy a pedálkezelés sajátosságait.  

Kulcsszavak: balesetmegelőzés, LeasePlan, téli útviszony
 
Téli üzemmódra váltott a Magyar Közút Téli üzemmódra váltott a Magyar Közút 6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra 6+1 hasznos tipp az autósoknak a hideg, csúszós téli napokra A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! A tűz az autózásban, a gépjármű közlekedésben is az ember és a technika legkegyetlenebb ellensége! Hurrá, telelünk! Biztonságban a család? – A drivingcamp 10 jó tanácsa a biztonságos téli vezetésért Hurrá, telelünk! Biztonságban a család? – A drivingcamp 10 jó tanácsa a biztonságos téli vezetésért Finnországban nyit téli tesztpályát a Goodyear Dunlop Finnországban nyit téli tesztpályát a Goodyear Dunlop
 
A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait

A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait

2018. november 22.
A sorozatgyártásban alkalmazott rendszerek, struktúrák és folyamatok háromdimenziós digitalizálásával az egyes munkaállomások közötti együttműködés minden korábbinál gyorsabbá és rugalmasabbá válik.
Részletek

A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait

A BMW Group tömegtermelési hálózatában a virtuális valóság egyre nagyobb jelentőséggel bír. Néhány hónappal az új BMW 3-as sorozat müncheni sorozatgyártásának beindítása előtt a vállalatcsoport digitális tervezéssel foglalkozó szakemberei a tömegtermelési hálózat minden egyes rendszerét, struktúráját és folyamatát bedigitalizálták a virtuális valóságba. A technológia kiaknázásával többek között a műszerfal előzetes, beépítés előtti összeszerelési folyamata is egyszerűbbé vált. Az épületek, rendszerek, logisztikai megoldások, összeszerelési fázisok és munkaállomások digitalizációjának köszönhetően a BMW Group teljes tömegtermelési hálózata a virtuális valóságba is felkerült, amely így minden korábbinál gyorsabb és rugalmasabb háromdimenziós módosításokat, fejlesztéseket és teszteléseket tesz lehetővé.

„A virtuális valóságnak köszönhetően gyorsan és hatékonyan tudtuk fejleszteni a műszerfal előszerelési folyamatát, az időigényes, sokszor kényszeresen megismételt próbainstallációkra így többé nem lesz szükség".

"A különböző részlegeket képviselő specialisták – a logisztikai szakértőktől kezdve, a digitális tervezéssel foglalkozó szakembereken át, egészen az egyes munkaállomásokon dolgozó munkatársakig – ráadásul már a kezdeti fázisokban képesek lesznek a virtuális térben kidolgozni a legjobb megoldásokat, amely az egész csapat számára rendkívül fontos hozzáadott értékkel bír. Az innovatív technológia által egyre átláthatóbbá, rugalmasabbá és gyorsabbá válunk” – fogalmazott Matthias Schindler, a BMW Group tömegtermelésben alkalmazott virtuális tervezésekért felelős részlegének vezetője.

A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait

Amióta a vállalatcsoport digitális tervezéssel foglalkozó szakemberei bedigitalizálták a virtuális valóságba a műszerfal előzetes, beépítés előtti összeszerelési folyamatát, a kiváltképp összetett elem tömegtermelése hátráltató tényezőktől mentessé, gyorsabbá és minden korábbinál gördülékenyebbé vált. Az azonos adatok és szoftverek használatának köszönhetően a sorozatgyártási hálózat egyre több részlege és munkaállomása gyorsabbá, s ezáltal hatékonyabbá válik. A technológia egyszerű használhatóságával a szakértők gyorsan és könnyedén integrálhatják a virtuális valóságot az egyes tömegtermelési folyamatokba, az innováció így már egészen a kezdeti fázisoktól a szaktudás szolgálatába áll. A különböző részlegeket képviselő szakemberek mindössze egy rövid ismertető után, mindenféle speciális továbbképzés nélkül képesek kiaknázni a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket, miközben a szoftver a háttérben összetett számításokat végez és valós időben képezi le a digitális térben látottakat.

A digitális tervezés területén újító technológia alapja a háromdimenziós digitalizálás. Az elmúlt évek során a BMW Group speciális háromdimenziós szkennerekkel és nagyfelbontású kamerákkal, milliméterre pontosan bedigitalizálta gyárépületeit, majd a tömegtermelési hálózat így létrejött háromdimenziós képét egy úgynevezett felhődiagramban terjesztette ki. Az épületek időigényes, manuális digitalizálására többé nincs szükség. Átalakítások előtt, illetve a leendő munkaállomások és összeszerelési csarnokok megtervezésekor a BMW Group egyes részlegei a virtuális valóságban helyezhetik fel és át a polcokat, a tároló konténereket, a szállítórobotokat és további mintegy ötven strukturális elemet, még mielőtt a valóságban bármit is módosítanának.

Kulcsszavak: autógyár, bmw 3-as, BMW Group, fejlesztés
 
A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében 920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában 920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában Az első nyolc hónapban 4 százalékkal több járművet gyártott a Dacia Romániában Az első nyolc hónapban 4 százalékkal több járművet gyártott a Dacia Romániában A Lexus IS-ből már egymillió darab talált gazdára A Lexus IS-ből már egymillió darab talált gazdára
 
A Volvo Trucks autonóm közlekedési megoldást kínál a Brønnøy Kalk AS vállalatnak

A Volvo Trucks autonóm közlekedési megoldást kínál a Brønnøy Kalk AS vállalatnak

2018. november 22.
A Volvo Trucks nemrégiben írt alá a norvégiai Brønnøy Kalk AS vállalattal egy mérföldkőnek számító szerződést arról, hogy először értékesít önvezető megoldást mészkő szállításra egy nyílt bányából egy közeli kikötőbe.
Részletek

A Volvo Trucks autonóm közlekedési megoldást kínál a Brønnøy Kalk AS vállalatnak

A Brønnýy Kalk AS számára létrehozott megoldás hat önvezető Volvo FH teherautóra vonatkozik, melyek mészkövet szállítanak egy öt kilométeres szakaszon, alagutakon áthaladva a bánya és a daráló között. Ennek a megoldásnak a tesztelése már sikeresen megtörtént és 2018 során folytatódik, és a 2019 év végéig teljes mértékben működőképessé válik.

A megállapodást további a bányászat, cukornád betakarítás és a hulladékgyűjtés területén végzett sikeres önvezető projektek követik. Mégis, ez a kereskedelmileg értékesített megoldás izgalmas első alkalmat jelent a Volvo Trucks számára. A Brønnøy Kalk vállalat ugyanis nem önvezető teherautókat akart beszerezni, hanem egy szállítási megoldást kívánt vásárolni - nevezetesen mészkő szállítását két pont között.

“Ez fontos lépés számunkra" - mondja Raymond Langfjord, a bánya ügyvezető igazgatója. "A verseny az iparágban kemény. Folyamatosan arra törekszünk, hogy hosszú távon növeljük hatékonyságunkat és termelékenységünket, és egyértelműen törekszünk arra, hogy kihasználjuk az új technológiai és digitális megoldások lehetőségeit. Olyan megbízható és innovatív partnert kerestünk, amely a fenntarthatóságra és a biztonságra koncentrál. Ez az autonóm megoldás nagyban növeli versenyképességünket egy kemény globális piacon. "

A Volvo Trucks autonóm közlekedési megoldást kínál a Brønnøy Kalk AS vállalatnak

"Büszkék vagyunk arra, hogy képesek vagyunk olyan önvezető megoldást kínálni, amely mind a biztonság, a megbízhatóság, mind a jövedelmezőség szempontjából megfelel az ügyfeleink kihívásainak,"

- mondja Claes Nilsson, a Volvo Trucks elnöke. A globális szállítási igények folyamatosan változnak és az ágazat új és fejlett megoldásokat követel. Célunk, hogy vezető szerepet töltsünk be az ilyen igények kielégítésére szolgáló termékek és szolgáltatások fejlesztésében, "- folytatja Claes Nilsson.

"Izgalmas pillanat, hogy elérkeztünk ide, amikor önvezető megoldásokat vezetünk be" - nyilatkozza Sasko Cuklev, a Volvo Trucks Autonóm Megoldásokat fejlesztő csoport igazgatója. Egy előre meghatározott útvonalon, zárt területen dolgozva megtudhatjuk, hogyan lehet a lehető legjobbat kihozni a megoldásból és testre szabni az ügyfelek igényeinek megfelelően. Ez az együttműködés az új megoldások kifejlesztésére, a nagyobb rugalmasságra és a termelékenység növelésére irányul."

Kulcsszavak: kamion, önvezető jármű, volvo trucks
 
Scania fölény az ETC teszten Scania fölény az ETC teszten Európai fenntarthatósági díjat nyert az Iveco Stralis LNG Európai fenntarthatósági díjat nyert az Iveco Stralis LNG Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Magyarország nyerte a 2013-as kelet-közép európai Teherautó-vezető fogyasztási versenyét a Volvo Trucks szervezésében Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Kamion Eb - Kiss Norbert nyerte a vasárnapi első futamot Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz
 
A jövőbe invesztál a Volkswagen

A jövőbe invesztál a Volkswagen

2018. november 21.
Közel 44 milliárd eurót tervez a Volkswagen-csoport 2023-ig az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és az új mobilitási szolgáltatások szakterületeire, illetve járművei és gyárai digitalizálására fordítani.
Részletek

A jövőbe invesztál a Volkswagen

Intenzíven invesztál jövőjébe a Volkswagen-csoport: az elkövetkező öt év során, azaz 2023 végéig a vállalat közel 44 milliárd eurót kíván fordítani a jövő olyan meghatározó témaköreire, mint az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés, az új mobilitási szolgáltatások, valamint járművei és gyárai digitalizálása. Ez az összeg mintegy harmadát teszi ki a 2019 és 2023 közötti tervezési időszak teljes kiadásainak. A döntés a vállalatcsoport most lezárult tervezési időszakának eredménye, amelyet a Volkswagen AG felügyelőbizottsága november 16-i ülésén vitatott meg, illetve vett jóváhagyólag tudomásul.

„A Volkswagen-csoport stratégiája keretében célkitűzésként fogalmazta meg a fejlesztés felgyorsítását. Beruházásainkkal a mobilitás jövőbeni meghatározó szakterületeire összpontosítva következetesen kívánjuk megvalósítani stratégiánkat”

– hangsúlyozta pénteken Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a felügyelő bizottság menetrendszerinti ülését követően.

Középpontban minden márka és társaság eredményének további javítása

A jövő óriási kihívásainak önerőből való finanszírozása érdekében a Volkswagen-csoport következetesen dolgozik minden márkája és társasága eredményének további javításán, külön programot fogalmazva meg a megállapodás szerinti célok biztosítására.

A jövőbe invesztál a Volkswagen

Amint Frank Witter, a vállalatcsoport igazgatótanácsának a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja kiemelte: „Fegyelmezetten, beruházási és költségcéljainkra összpontosítva haladunk következetesen tovább a választott úton.”

A tervek szerint az autós üzletág tárgyieszköz-beruházási, illetve kutatás-fejlesztési költségaránya 2020-tól egyaránt a versenyképes hat százalékos szintre csökken, miközben 2020-ig továbbra is érvényben marad a nettó cash-flow éves szinten legalább 10 milliárd eurós célértéke. A 2019-es és 2020-as évek tervidőszaka során azonban a Volkswagen készpénzkiadásait várhatóan még megterhelik a dízel témakör hatásai.

Nem tartoznak a konszolidációs körbe, s ezzel az említett tervekben sem szerepelnek a kínai vegyesvállalatok.E joint-venture társaságok saját forrásból finanszírozzák gyáraik és termékeik beruházásait.

A partneri együttműködések a jövő alakításának meghatározó sikertényezői

A beruházások tervezésén túl a felügyelőbizottság a jövő további iránymutató projektjeivel is foglalkozott pénteken. Jól haladnak a Forddal tervezett ipari együttműködésről folyó, már korábban bejelentett tárgyalások, a két vállalat termékei és régiói tekintetében egyaránt optimálisan egészíti ki egymást. A tervezett közös munka alapvetően a könnyű haszonjárművek piaci szegmense több modelljének közös fejlesztéséről és gyártásáról szól, s a költségcsökkentés, illetve a vállalat teljesítményének jelentős növelése formájában a Volkswagen jelentős szinergiahatásokkal számol. Mindemellett a Ford és a Volkswagen továbbra is vetélytársak, s a lehetséges együttműködés semmi esetre sem terjed ki az üzleti, marketing- vagy árstratégiára. Mindazonáltal a könnyű haszonjárművek piaci szegmensén túl a közös munka bővítését célzó további potenciális kooperációs lehetőségek is felmerültek.

A jövőbe invesztál a Volkswagen
Kulcsszavak: autógyár, e-mobilitás, elektromos autó, fejlesztés, volkswagen
 
Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere” Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere” A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje A Ford közzétette, melyik lesz az első hét elektromos hajtású modellje Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Az első Mondeo Hybrid a Fordtól Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal Németország már tele van elektromos autó töltőállomásokkal A PSA Peugeot Citroën hivatalosan hétfőn jelenti be az Opel felvásárlását A PSA Peugeot Citroën hivatalosan hétfőn jelenti be az Opel felvásárlását
 
A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon

A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon

2018. november 21.
A Volvo Cars üres kézzel érkezik az idei Automobility LA kiállításra: standján egyetlen autó sem lesz látható. A vállalat ehelyett jövőképét demonstrálva bemutatja, hogyan értelmezi újra az autó fogalmát.
Részletek

A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon

Amióta csak léteznek autókiállítások, azoknak mindig az automobil állt a középpontjában, selyemlepel alatt rejtőzve vagy forgószínpadon kelletve magát. Azonban változnak az autók, változik az iparág, és velük együtt változnak az ügyfelek autókkal szemben támasztott elvárásai. A Volvo jelenléte a Los Angeles-i Autószalonon ezeket a változásokat tükrözi.
 
Mára a krómnál, a bőrnél és a lóerőknél jóval fontosabbá vált, hogy az ügyfelek hogyan élnek meg egy márkát. A Volvo standjának központi helyén ezért autó helyett egy egyszerű, ám megdöbbentő üzenet várja a látogatókat: „Ez nem egy autó.”

 „Amikor a kiállítás szervezői az ´Automobility LA´ nevet adták a rendezvénynek, azzal maguk is elismerték, hogy iparágunk a feje tetejére állt.” – mondta Mårten Levenstam, a Volvo Cars termékstratégiai felelőse. „Azt szerettük volna demonstrálni, hogy megértettük az üzenetet, és szeretnénk párbeszédet kezdeményezni az automobilizmus jövőjéről. Ezért ahelyett, hogy bemutatnánk egy koncepcióautót, inkább az autó koncepciójáról szeretnénk beszélgetni. Idén biztosan nem fogjuk elnyerni a ’Kiállítás autója’ címet, ezzel azonban együtt tudunk élni. Hiszen ez a kiállítás már nem is autókiállítás.”
 
A Volvo Cars semmit nem mutat be a Los Angeles-i Autószalonon

Az erőteljes kijelentés mellett a Volvo Cars egy sor interaktív prezentációval demonstrálja kapcsolódási szolgáltatásait: a fedélzeti áruszállítást, az autómegosztást, az autonóm mobilitásról alkotott elképzeléseit (amint azokat a Volvo 360c tanulmányautón is láthattuk) vagy a Care by Volvo előfizetési szolgáltatást.
 
„Iparágunk átalakulóban van. Ahelyett, hogy autókat építenénk és értékesítenénk, a mozgás szabadságát kívánjuk nyújtani ügyfeleinknek, méghozzá személyre szabott, fenntartható és biztonságos módon.”

– mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója. „Ügyfeleink számára akkor és ott biztosítunk hozzáférést egy autóhoz és új, vonzó szolgáltatásainkhoz, ahol és amikor csak szeretnék.”
 
A Volvo Cars mélyen hisz a stratégiai kapcsolatok erejében. A Volvo innovatív együttműködést folytat az autóiparon kívüli partnerekkel, a nagynevű technológiai vállalatoktól (Amazon, Google vagy Nvidia) kezdve az olyan start-up vállalkozásokig, mint a Luminar vagy a Zenuity.
 
Új vállalati küldetésével – A mozgás személyre szabott, fenntartható és biztonságos szabadsága – a Volvo kijelölte, milyen irányba kíván haladni a jövőben. A következő évtized derekára a vállalat éves eladásaink felét a tisztán elektromos üzemű járművek fogják adni, minden harmadik eladott autó képes lesz autonóm közlekedésre, valamint a Volvo több mint ötmillió közvetlen ügyfélkapcsolatot fog kiépíteni.
 

Kulcsszavak: autókiállítás, los angeles, volvo
 
Renault Espace és EOLAB tanulmány a Párizsi Autószalonon Renault Espace és EOLAB tanulmány a Párizsi Autószalonon Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást A Polestar új, önálló, globális elektromos sportmárkává válik A Polestar új, önálló, globális elektromos sportmárkává válik Az idei Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a legek Lexusa Az idei Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a legek Lexusa A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba A Toyota innovatív tanulmánnyal jön Párizsba
 
A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása

A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása

2018. november 21.
Az új Kia ProCeed kombikupé karosszériája nem csak látványos, de tágassága és praktikuma az utazókombik képességeivel is vetekszik. Csomagterének alapmérete 594 l, így a kompakt kombik többségénél jelentősen tágasabb helyet kínál, sőt, néhány magasabb kategóriába tartozó modellel is felveszi a versenyt.
Részletek

 A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása

Az újdonság - az új Ceed családjának legsportosabb tagja, és a ProCeed modellek harmadik generációja – kizárólag GT, vagy GT Line felszereltséggel készül. A ProCeed hivatalos nemzetközi bemutatóját az idei Párizsi Autószalonon tartotta a Kia, a modell forgalmazása 2019 első negyedévében indul, kizárólag az európai piacokon.

Dae Sik Kim, a Kia Motors Slovakia elnöke elmondta: “Az új ProCeed gyártásának beindítását egy évnyi kemény munka előzte meg a zsolnai üzemben, ahol már a Ceed ötajtós és Sportswagon (kombi) változata is készül, a Sportage mellett. Az új modellek gyártásba vitelével egy időben új, szelektív redukciós kipufogógáz tisztító technológiákat is felvettünk a programba, így valamennyi erőforrásunk teljesíti a szigorú Euro 6d TEMP emissziós norma előírásait.”

Az új ProCeed attól a korábbi, és szintén zsolnai gyártású háromajtós pro_cee’d sorozattól örökölte a nevét, amelynek első és második generációjából összesen több mint 190 000 készült a szlovákiai sorokon. Az új sorozat formatervei a Kia frankfurti központjában születtek Gregory Guillaume,a márka európai vezető formatervezője és Peter Schreyer, a Kia dizájnért felelős elnöke vezetésével. A tervezőcsapat lényegében alapjaitól újraalkotta a ProCeed koncepcióját, és a korábbi izgalmas háromajtós helyett egy még különlegesebb és még vonzóbb kombikupé formát alkotott.

 A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása

Roman Kralovansky, a zsolnai gyár termelési igazgatója elmondta: “Az új ProCeed gyártásának előkészítése már 2017 végén elindult, a sorozat beindítását természetesen megelőzte a dolgozók képzése, részben helyben, részben pedig a Kia kutatási és fejlesztési központjában, Koreában. Az új karosszéria gyártása komoly feladatok elé is állított minket, de korábbi tapasztalataink alapján minden problémát megoldottunk.”

Több mint 300 zsolnai dolgozó vett részt az új modell bevezetésével kapcsolatos gyártási tréningeken a Kia fejlesztőközpontjában, a koreai Namyangban. A képzés főleg az összeszerelésre és a minőségellenőrzésre koncentrált, hogy biztosan zökkenőmentesen indulhasson a sorozat. Az említett létszámból hetvenen további képzést is kaptak 2018 elején.

A Kia Motors Slovakia 2018-ban mintegy kétszázmillió euró értékben invesztált a zsolnai gyár fejlesztésébe, augusztusban új orvosi/egészségügyi részleg is nyílt az üzemben.

Az új ProCeed GT Line sorozatának alapváltozatait a Kia népszerű 1.0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses benzines) motorja hajtja 120 LE-s teljesítménnyel és 172 Nm forgatónyomatékkal. A GT Line-ok legerősebb erőforrása az új, ‘Kappa’ sorozatú 1.4-es T-GDi benzinmotor 140 LE-vel. A dízeleket a friss fejlesztésű 1,6 l-es ‘Smartstream’ motor képviseli: 136 lóerejével ez a Kia eddigi legtisztább üzemű gázolajosa. A ProCeed GT-t ugyanaz az 1.6-os T-GDi motor mozgatja, mint az új Ceed GT-t (204 LE és 265 Nm), ez a Ceed kínálatának legerősebb gépe. Most először, a ProCeed GT-ben és a Ceed GT-ben a Kia hétfokozatú duplakuplungos, robotizált sebességváltója is elérhető lesz.

 A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása
Kulcsszavak: autógyár, kia, ProCeed, szlovákia
 
A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Elkészült a háromszázezredik autó a győri Audiban Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem
 
Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota

Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota

2018. november 21.
Teljesen átalakítja a cégvezetés felépítését a Toyota, hogy lehetőséget biztosítson tehetséges fiatal szakembereknek.
Részletek

Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota

Az évről évre a világ leginnovatívabb vállalatai közé sorolt Toyota Motor Corporation szervezetében százszámra találunk rendkívül ígéretes, fiatal tehetségeket, akiknek megvan az adottsága ahhoz, hogy teljesen átírják az autóipar szabálykönyvét. A japán vállalatoknál szokásos, szigorú előmeneteli rend azonban azt jelenti, hogy ezek a briliáns fiatalok csak évek, évtizedek múlva juthatnának döntéshozó feladatkörbe. A technológia gyors ütemű fejlődése, az ügyféligények alig követhető léptékű változása azonban nem teszi lehetővé, hogy ilyen sokáig várjanak, ezért a Toyota radikális lépésre szánta el magát.

A Reuters és az AsiaNikkei is úgy tudja, januárban teljesen átszervezi vezetőségét a TMC. Megszüntetik az ügyvezető igazgatói posztokat, és ezzel hatvan százalékkal csökkentik a jelenleg 55 tagú felső vezetés létszámát. Helyettük egy új, rugalmasabb igazgatói szintet fog kialakítani a Toyota, amelyben az alsóbb szinteken dolgozó menedzserektől kezdve az osztályvezetőkön át a jelenlegi ügyvezetőkig bárki helyet kaphat, aki képességei és teljesítménye alapján érdemes rá. Mintegy kétezer szakember – közöttük több, még csak negyvenes évei elején járó munkatárs – kerülhet így döntéshozó helyzetbe a TMC házon belüli leányvállalatainak élén, versenyképesebbé téve azokat a világpiacokon.

Radikálisan megfiatalítja felső vezetését a Toyota

„A változások idejét éljük” – kommentálta a hírt a Toyota egyik vezetője. „Szeretnénk kiaknázni a nálunk dolgozó tehetségek képességeit, függetlenül életkoruktól.”

A Toyota egyre több energiát és erőforrást szentel olyan élvonalbeli, high-tech területeknek, mint az elektromos mobilitás, az önvezető technológiák vagy a mobilitási szolgáltatások. Ezek a változások az autógyártás alapjainak újraértelmezését tették szükségessé. „Forradalmasítanunk kell minden területen. Ha ezt a folyamatot nem gyorsítjuk fel, elveszíthetjük versenyképességünket” – tette hozzá a Toyota munkatársa.

A jövő januárra ütemezett változás radikális lesz, de nem az első: már idén három hónappal előrébb hozták a vezetőség szokásos vérfrissítését, és az év eleje óta folyamatosan azon dolgozik a vállalat, hogy a hierarchikus szerkezetek átalakításával felgyorsítsák a döntéshozatali folyamatokat. Az elmúlt években több olyan döntést is hozott Akio Toyota cégelnök, amely teljesen átalakította az igazgató tanács szerkezetét: ma már a külföldiek, a nők, sőt, a nem autóipari szakemberek előtt sem zárt a legfelső vezetés kapuja.



Kulcsszavak: autógyár, járműipar, toyota
 
Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Megállíthatatlan a Ford Megállíthatatlan a Ford Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Észtország egész vonatflottáját részben magyar gyártású FLIRT-re cserélték Észtország egész vonatflottáját részben magyar gyártású FLIRT-re cserélték Elkészült a 10 milliomodik SYNC hangvezérléssel szerelt Ford Elkészült a 10 milliomodik SYNC hangvezérléssel szerelt Ford
 
Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni

Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni

2018. november 20.
A Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. a Sormáson, az M7-es autópálya lehajtótól két kilométerre található István Parkhotel és Étterem parkolójában létesítette az első vidéki villámtöltő központját, ahol egyszerre akár kilenc autó tudja igénybe venni a töltőket.
Részletek

Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni

A társaság Sormáson a Magyarországon egyedülálló Tesla Supercharger-ekkel összesen 2 db villámtöltőt és 3 db dupla gyorstöltőt telepített. Ilyen Tesla töltő Győrben is megtalálható. A töltőállomáson Tritium 50 kW (DC), Efacec 50 kW DC + 43 kW AC (DC/AC), Ensto 2x22 kW (AC), Schneider 2x22 kW (AC) és Circontrol 2x22 kW (AC) töltőket találnak a felhasználók.

Az NKM Mobilitás Kft., mint a Nemzeti Közművek e-mobilitással és CNG szolgáltatással foglalkozó üzletága kulcsrakész projektek keretében töltőtelepítést, -üzemeltetést, -karbantartást és operátorként e-mobilitás szolgáltatást kínál üzleti ügyfelei számára. Az NKM egy éve Mobiliti néven indította el e-mobilitás szolgáltatását és a kapcsolódó országos elektromos autó töltőállomás-hálózat telepítését. A társaság jelenleg több mint 40 töltőt üzemeltet országszerte – írja a portfolio.hu.

Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni
Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, elektromos töltőállomás, Tesla
 
Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában Elektromos járműveket menet közben feltöltő utat adtak át Dél-Koreában Két Tesla S-t ér már a Renault elektromos kocsija Két Tesla S-t ér már a Renault elektromos kocsija Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon
 
A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását

2018. november 20.
Az új BMW X5 így a sivatag ősi homokjában is bizonyíthatta kikezdhetetlen terepjáró képességét. A BMW olaszországi leányvállalata egy páratlan kihívás kidolgozásával népszerűsíti tovább az új BMW X5 novemberre időzített piaci premierjét: az újdonságot a világ egyik legmostohább terepén, a Szahara ősi homokjában tették próbára, a monzai versenypálya legendás vonalvezetésén.
Részletek

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását

A látványos megmérettetés helyszínéül a Marokkó egyik legsivatagosabb területeként ismert Merzouga városát választották, ahol a bajor prémiumgyártó a homokdűnék és a sziklák között az 5 793 méter hosszú aszfaltcsík tökéletes mását építette fel. Minden kanyar, minden egyenes és minden sikán méterre pontosan megegyezik a monzai pálya vonalvezetésével, ahogyan az egyes ívek és visszafordítók sugarai és törésszögei is.
A mérnökökből, földmérőkből, technikusokból, munkásokból és pilótákból álló, több mint ötven fős csapat két teljes héten át dolgozott a sivatagban, hogy közösen kidolgozzák eme páratlan kihívás részleteit. A földmérők, mérnökök és építészek előkészületi munkálatai négy napig tartottak, majd négy erőgép és négy teherautó kilenc napon át összesen több mint 3 500 köbméter homokot és földet mozgatott meg.

Az új BMW X5 eközben keresztülszelte Európát, majd megérkezett az áthatolhatatlan marokkói sivatagba, hogy a homokdűnék és a sziklát között felépített monzai vonalvezetésen igazolja kvalitásait. Az újdonság egymás után gyűrte le a világ egyik legnépszerűbb versenypályájának Lesmos, Ascari és Parabolica elnevezésű kanyarkombinációit, a világ egyik legmostohább körülményei között bizonyítva a BMW X modellhez most először elérhető Off-Road csomag képességeit. Az új BMW X5 modellt a BMW Motorrad egyik kiválósága, egy BMW R 1250 GS enduro motorkerékpár fogadta Marokkóban, majd vezette el a kietlen sivatagban felépített versenypályához.

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását

Az új BMW X5: Off-Road csomaggal az abszolút vezetési élményért

A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád kategóriateremtő úttörője, a BMW X5 immáron negyedik nemzedékébe lép, miközben kisugárzása és korszerűsége tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. Az új BMW X5 az autóipar legfejlettebb innovációs tárházával kecsegtet, az eddigi legmeggyőzőbb formában keltve életre az SAV (Sports Activity Vehicle) jármű kategória kiemelkedő kvalitásait: a kikezdhetetlen terepjáró képesség és a hamisítatlan vezetési élmény egységét. Az újdonság – elődmodelljeihez hasonlóan – az Egyesült Államokban, a BMW spartanburgi gyárában lát napvilágot.

A kategóriateremtő SAV modell új nemzedékének karosszériajegyei a bajor luxusterepjáró biztonságos és stabil kisugárzását erősítik, az újdonság elődmodellt is meghaladó külső méretei pedig nem csupán a magabiztos megjelenéshez, de az irigylésre méltóan nagy utastérhez is hozzájárulnak. Az új BMW X5 a bajor prémiumgyártó SAV modelljeinek jellegzetes karosszériaarányait viseli, letisztult felületekkel és precíz vonalvezetéssel, amelyek együttesen még tovább fokozzák a nóvum masszív kiállását, biztonságát és fejedelmi méreteit. A részletekbe menően kidolgozott utasteret a modern megoldások és az exkluzív atmoszféra harmóniája járja át.

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását

Az új BMW X5 vadonatúj fejlesztésű futómű-technológiája a modell terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját egyaránt új szintre emeli. Az újdonság alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) is része, miközben az aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering, BMW X modellbe most először megrendelhető) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű extrém agilis vezethetőséget és rendkívül dinamikus menettulajdonságokat garantál. Az első és a hátsó tengely légrugós futóműve a bajor prémiumgyártó végtelenül kényelmes utazásra vágyó ügyfeleinek igényeit is maradéktalanul kielégíti: a vezető egyetlen gombnyomással és a BMW Display Key okos kulcsról 80 milliméteres intervallumban változtathatja a modell hasmagasságát.

Az új BMW X5 egyik leginnovatívabb újítása az opcionális extra felszereltség részeként megrendelhető Off-Road csomag, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó vezérlését és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos (xSand), a sziklás (xRocks), a murvás (xGravel) és a havas (xSnow) útfelület követelményei szerint hangolja át.

A BMW felépítette a Szaharában a monzai versenypálya tökéletes mását
Kulcsszavak: bmw, járműipar, járműteszt, off-road
 
Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Tovább fejleszt a járműipari QP Zrt. Tovább fejleszt a járműipari QP Zrt. A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt A BMW három aranyéremmel és öt dobogós hellyel folytatja tovább a tavalyi díjesőt Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán Az új Fiat Panda 4x4 nyerte el az Év Szabadidőjárműve 2012˝címet a nagy presztízsű brit TopGear magazin szavazásán Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához Új alkalmazás a Renault Trucks teherautók ökológiai lábnyomának kiszámításához
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 51 - 60