Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 51 - 60
Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

2020. szeptember 02.
Bárhol, bármikor – gombnyomásra állnak rendelkezésre a műszaki segítségnyújtás és a járműinformációk. A telefonos ügyfélközpont éjjel-nappal tanácsokkal és segélyszolgálattal támogatja a ŠKODA-vezetőket.
Részletek



Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén


Az Európai Unió országaiban már 2018 óta minden új gépkocsiban kötelező vészhívás (eCall) szolgáltatása mellett a cseh autógyártó minden modellje – a ŠKODA CITIGOe iV kivételével – már alapkivitelében két további lehetőséget is kínál útközben a tanács-, illetve segélykérésre: az információkérés és a műszaki segélyhívás gombjaival a telefonos ügyfélközpont munkatársával vehető fel a kapcsolat.

Lehetnek autóinknak olyan felszerelései is, amelyeket reméljük, sohasem kell használnunk – mégis megnyugtató, hogy rendelkezésre állnak a fedélzeten. Mindez az automatikus segélyhívás (eCall) funkciójára is érvényes, amely 2018 óta minden új gépkocsi kötelező felszerelése az Európai Unió országaiban.

A ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásai emellett minden jelenlegi ŠKODA modellben – a CITIGOe iV kivételével – további hasznos funkciókat is kínálnak, amelyeket proaktív szolgáltatásokként a Care Connect terület fog össze. Gépkocsijukkal kapcsolatos minden kérdéssel kapcsolatban hatékonyan támogatják a vezetőt, ám mindenekelőtt két funkció járulhat hozzá nagyban, különösen a nyári utazások időszakában a nyugodt autózáshoz: az információkérés és a műszaki segélyhívás, amelyek gombjai – „i”, illetve csavarkulcs jelöléssel – a tetőmodulon, a vészhívás vörös gombja mellett találhatók.

Mindenkor biztonságban az úton – a ŠKODA Care Connect révén

Ha az autó egyes funkcióival vagy az ŠKODA Connect online-szolgáltatásokkal kapcsolatban merülne fel termékjellegű kérdés, elegendő megnyomni az információs gombot és a beépített eSIM-kártya segítségével máris létrejön a kapcsolat a telefonos ügyfélközponttal.

Itt képzett munkatárs segít minden kérdésben, például használható-e az autóban E10-üzemanyag. Az ügyfélszolgálati munkatárs az adott ország nyelve mellett rendszerint angolul is beszél. Ám ha épp külföldön jár az autós, könnyen áthidalhatók az esetleges nyelvi akadályok, kívánságra ugyanis a ŠKODA-sofőrt országa telefonos ügyfélközpontjába is kapcsolhatják, ahol immár anyanyelvén folytathatja a beszélgetést.

A ŠKODA az autó műszaki meghibásodása esetén sem hagyja cserben ügyfeleit. A műszaki segélyhívás gomb megnyomására szakértő munkatárs jelentkezik be, aki tanácsadással, illetve segítség küldésével is rendelkezésre áll. A járműtulajdonos beleegyezésével a rendszer pillanatnyi tartózkodási helyét, valamint az autó vonatkozó adatait is továbbíthatja a műszaki segélyszolgálat felé, amelynek munkatársai így könnyebben megállapíthatják a hiba okát, illetve egyeztethetik a vezetővel a szükséges lépéseket és szervezhetik meg a szükséges intézkedéseket.

Amennyiben az autó nem folytathatja útját, a segélyszolgálat műhelykocsiról is gondoskodik, s az érkező szerelő a helyszínen háríthatja el a hibát, de a segélyhíváson keresztül például a legközelebbi ŠKODA-márkaszervizzel is egyeztethető időpont. Különösen praktikus megoldás, hogy amennyiben infotainment-rendszer is rendelkezésre áll a fedélzeten, a ŠKODA-szervizpartner címe a navigációs rendszeren jelenik meg. A legjobb azonban, hogy a Care Connect a vezetőt számos helyzetben támogató, proaktív szolgáltatásai tíz éven át díjmentesen vehetők igénybe.

Kulcsszavak: Care Connect, közlekedésbiztonság, skoda
 
Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Megérkezett a Continental legújabb ABS-generációja Megérkezett a Continental legújabb ABS-generációja Több száz traffipax kerül az utakra Több száz traffipax kerül az utakra Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Az ország legjobb vizsgabiztosai mutathatták be elméleti és gyakorlati tudásukat a Hungaroringen Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról Elvették a jogosítványát és pénzbüntetést kapott egy autós, aki megpróbált leszorítani egy másik járművet az útról
 
Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

2020. szeptember 02.
A PEUGEOT 3008 SUV piacvezető a kompakt SUV-k szegmensében: 2016-os bemutatkozása óta több mint 800.000 példány készült belőle.
Részletek

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Európában és a kontinensen kívül is kereskedelmi sikertörténetnek számít, amit 2017-ben Az Év Autója kitüntető cím koronázott meg.

A modell új dizájnja az eddigieknél is modernebb, elegánsabb korszakot jelez: megújult orr-rész, új, LED-es hátsó fényszórók, új karosszériaszínek és a vadonatúj „Black Pack” csomag. Az új PEUGEOT 3008 SUV tökéletesen megtestesíti a „power of choice”, azaz a választás szabadságának eszméjét: két- és négykerék-meghajtású plug-in hibrid változatban, valamint benzines és dízelmotorokkal egyaránt elérhető, így ötvözi a hatékonyságot a vezetés örömével.

Az új PEUGEOT 3008 SUV nem adja alább az intelligens technológiai megoldások terén sem: a legújabb generációt képviselő vezetést segítő rendszerek mellett új PEUGEOT i- Cockpit® teljesít benne szolgálatot, új, még tökéletesebb megjelenésű műszerfallal és szintén új, 10 collos HD érintőképernyővel.

Az élményt fokozandó, ebben a modellben is bemutatkozik a márka új felszereltségiszintstruktúrája, amelyet a PEUGEOT 308-ban ismerhettünk meg. A három kiviteli szint között egy-egy jellegzetes „csomaggal” tehetünk még finomabb, egyedi különbséget.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Az új PEUGEOT 3008 SUV egyes országokban a PEUGEOT STORE internetes felületen is megrendelhető lesz – itt nem csupán a vásárlást, de a használt autó beszámítását, a finanszírozási szerződést és a szállítási módot is 100%-ban online tudjuk intézni.

Inspiráló dizájn

Az új PEUGEOT 3008 SUV orr-része továbbra is úttörő formatervezési megoldás, tökéletesen egyedi és inspiráló. A kifinomult, dinamikus vonalvezetés a modernitás új szakaszát jelenti.

A keret nélküli hűtőrács tekintélyt parancsoló, ugyanakkor finom vonalú, a fényszórók alatt kis szárnyakban végződik, így formai egységbe vonja az orr-rész minden egyes alkotórészét. A motorháztető alsó vonalának közepét a modell neve díszíti büszkén – ez a megoldás a PEUGEOT teljes kínálatára kiterjed majd.

Az új lökhárítóba épített, ragyogó fekete légterelők és a fényezett védőszegély a modell sportos jellegét emelik ki, már az első felszereltségi szinten is. A GT és a GT Pack változatokon egyedi hűtőrács jelenik meg, amely tovább erősíti a prémium jelleget.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Újratervezték az első fényszórókat is: az agresszívabb tekintet szakít az eddig megszokott stílussal. Már a belépő szinten LED-es technológia működik, a fényszórótestek vonalai pedig igen élesen, összetartó nappali fényekben végződnek. Ez a sajátságos világítás tökéletesen illeszkedik a PEUGEOT jelenlegi stílusához, első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.

A GT csomag már Full LED fényszórókat kínál, amelyek még dobnak egyet a különleges, high-tech megjelenésen. Ebben a változatban továbbfejlesztett nappali fény és kanyarfényszóró is található, utóbbi akár 90 km/h sebességnél is segíti a biztonságos kanyarodást. Fontos újdonság, hogy a hagyományos ködfényszórók helyett a modellben az úgynevezett „Foggy Mode” funkció kapott helyet. A Full LED fényszórókba integrált megoldás csökkentett fényerővel aktiválja az országúti világítást akkor, amikor bekapcsoljuk a hátsó ködlámpákat.

A hátsó fényszórók – köztük a tolatólámpa – is megkapták a Full LED technológiát, a márkára jellemző oroszlánkarmok pedig 3D-ben jelennek meg, így téve egyedivé a modell hátsó részét. Az irányjelzők futófényesek.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

A hátsó fényszórókat átlátszó, füstszínű bura védi, amely meghosszabbítja a csomagtér mentén húzódó fekete díszsávot, optikailag szélesítve az autót.

A GT változatban lesz elérhető az új, 19 collos gyémántfényű „San Francisco” könnyűfém keréktárcsa – ez is a verzió exkluzív mivoltát erősíti.

Maga a GT logó is megújult, az első sárvédőkön és a csomagtérajtón egyaránt.

Az új i-Cockpit® új élménye


A PEUGEOT 3008 sikerében mindig nagy szerepe volt a látványos utastérnek. Az új PEUGEOT 3008 SUV-ba továbbfejlesztett PEUGEOT i-Cockpit® került, amely még modernebb, még inkább prémium minőségű.

A 12,3 hüvelykes digitális műszeregység teljes egészében személyre szabható, egyedileg beállítható. A „Normally Black” elnevezésű technológia jegyében készült digitális kijelző az éles kontrasztoknak köszönhetőenminden eddiginél könnyebben olvasható.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Az új, 10 hüvelykes központi HD érintőképernyő hét, zongorabillentyű szerűen elhelyezett gomb – az úgynevezett „toggles switches” – segítségével is vezérelhető. Az elegáns megjelenésű képernyőn bármikor közvetlenül elérhetjük a legfontosabb kényelmi szolgáltatásokat: az audió rendszert, a légkondicionálót, a hangvezérléssel működő 3D navigációs rendszert, az autó beállításait, a telefont, a mobilalkalmazásokat és a vészvillogót. A plug-in hibrid változatokban külön gombbal érhetjük el az elektromos üzemmódhoz szükséges funkciókat.

A belső égésű motorokkal szerelt, automata váltós változatokon a középkonzolon találjuk a vezetési mód kiválasztására szolgáló gombot, mellyel a Normal, a Sport és az Eco mód között választhatunk.

A plug-in hibrid változatokban a hasonló gombbal az – induláskor alapbeállításként működésbe lépő – Electric, a Hybrid, a Sport és – a HYBRID4 300 változaton – a 4WD vezetési mód között válthatunk.

Az i-Cockpit megújult, modernebb jellegének hangsúlyozására új beltéri csomagok is készültek, amelyek tovább javítják az utastér minőségét, növelik vonzerejét:

-Új vörös nappa bőr kárpit a GT / GT Pack változatokban,
-Új bőr-Alcantara® Noir Mistral fekete kárpit a GT / GT Pack változatokban, valamint Gris Greval
szürke kárpit a GT / GT Pack Hybrid változatokban,
-Új Mistral nappa bőr kárpit Tramontane díszvarrással minden felszereltségi szinten,
-Új bőr-szövet kárpit az ALLURE / ALLURE Pack változatokban.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

A fentieket az alábbi kiegészítőkkel kísérhetjük:

-Új Tilleul (hársfa) sötét fabetét és krómozott ablakemelők a GT / GT Pack változatokban,
-Új, keret nélküli belső visszapillantó tükör a GT / GT Pack változatokban.

Intelligens technológiák

Az új PEUGEOT 3008 SUV-ban a legújabb generációt képviselő vezetést segítő rendszerek teszik teljessé a technológiai kínálatot:

Éjjellátó rendszer (Night Vision), amely egyedülálló a kompakt SUV-k szegmensében: éjszaka és korlátozott látási viszonyok mellett segíti az autó elé kerülő élőlények (gyalogosok, állatok) felismerését. A rendszer 200-250 méteres távolságban (azaz a fényszórók hatótávján túl is) érzékel, az infravörös kamera képe pedig a digitális műszeregységen, a vezető látóterében jelenik meg.


Adaptív tempomat Stop and Go funkcióval (az EAT8 automata váltós modelleken): újraindítja az autót, ha az 3 másodpercnél rövidebb időre állt le. A rendszer a gázpedál vagy a kormány mögötti gomb megnyomásával aktiválható újra, és 0 km/h sebességtől kezdve mindig elérhető.

A funkció a Drive Assist Plus csomag részeként lesz kapható.

Sávtartó automatika (az adaptív tempomathoz kapcsolódva): a rendszer használata során az autó sávban elfoglalt helyét (pl. középen vagy valamelyik szélhez közelebb) a vezető határozza meg, melyet az autó automatikusan megtart.

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

Legújabb generációs vészfékező rendszer (változattól függően 5 és 140 km/h sebesség között éjjel-nappal felismeri a gyalogosokat és a kerékpárosokat) ütközésre történő figyelmeztető jelzéssel, Kibővített táblafelismerő rendszer (a STOP, az egyirányú utca és az előzési tilalom jelzőtábláit is felismeri).

Az okostelefon mindennapjaink szerves része, így az új PEUGEOT 3008 SUV-ból sem hiányozhat. A MirrorScreen funkció, valamint az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ alkalmazások segítségével a telefon adatait a központi kijelzőn is megjeleníthetjük. A telefon töltéséhez a vezeték nélküli töltőn kívül az első üléssorban egy, a hátsó üléssorban pedig újdonságként két USB-csatlakozó áll rendelkezésre.

Az új PEUGEOT 3008 SUV-ban akár 515 wattos FOCAL® hifi berendezéssel is garantálhatjuk ahamisítatlan francia hangzást. Látványos újításként a központi és a két magas hangsugárzó bronzos árnyalatú rácsozást kapott.

A márka számára fontos a választás szabadsága, ezért az új PEUGEOT 3008 SUV kétféle plug-in hibrid motorral is elérhető:

-    HYBRID4 300 e-EAT8 / négykerék-meghajtással / 29 g/km C02-kibocsátástól, akár 59 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),
-    HYBRID 225 e-EAT8 / kétkerék-meghajtással / 30 g/km C02-kibocsátástól, akár 56 km elektromos hatótávval (WLTP ciklus szerint),

Bemutatkozott a megújult 3008 SUV, mely várhatóan tovább folytatja a 2017-es Év Autója díjat elnyert kompakt SUV sikerszériáját

A figyelemreméltóan hatékony és erős HYBRID 4 300 e-EAT8 motor a 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két elektromos motor kombinációja. Az egyik (110 lóerős, azaz 81 kW-os) villanymotor elöl, az e-EAT8 váltóhoz kötve teljesít szolgálatot, a másik (112 lóerős, azaz 83 kW-os) pedig a hátsó tengelyt hajtja.

Az elektromos módban is elérhető 4WD üzemmód rossz utakon, nehéz terepen biztosít stabil meghajtást.
Nedves, sáros, havas, csúszós úton is kifogástalan tapadást garantál, mivel a teljesítményt elektronikus vezérléssel, homogén módon osztja el a négy kerék között.

A 225 lóerős (165 kW-os) kétkerék-meghajtású HYBRID változatban egy 180 lóerős (132 kW-os) PureTech benzinmotor és az e-EAT8 váltóhoz kapcsolt 110 lóerős (80 kW-os) elektromos motor működik együtt.

Az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezre épített modell mindkét meghajtású változata több lengőkaros hátsó futóművet kapott, amely remek egyensúlyt teremt a vezetés élvezete és az utazás komfortja között. Ráadásul úgy, hogy ezt sem az utastér kényelme, sem a csomagtér mérete nem sínyli meg.

Az elektromos motor lítiumion akkumulátorának kapacitása 13,2 kWh. Kétféle töltőkábel kapható az autóhoz, amelyekkel minden használati módot és töltési megoldást le lehet fedni: egy egyfázisú, 3,7 kWos, valamint egy szintén egyfázisú, 7,4 kW-os kábel.

A teljes feltöltés időtartama hozzávetőlegesen így alakul:

7,4 kW-os Wall Boxról: a 7,4 kW-os egyfázisú kábellel kb. 1 óra 45 perc,
megerősített (16A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 4 óra,
szabványos (8A) csatlakozóról: a 3,7 kW-os egyfázisú kábellel kb. 7 óra.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 3008, premier
 
Az új Audi A8 a „Pókember: Hazatérés” című filmben mutatkozik be Az új Audi A8 a „Pókember: Hazatérés” című filmben mutatkozik be A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg
 
Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad

Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad

2020. szeptember 01.
Július eleje óta az első németországi villamosított, függesztett felsővezetékekkel ellátott országúti tesztszakasz Frankfurt közelében teljes kapacitással üzemel öt pantográfos áramszedővel felszerelt Scania R 450 hibrid tehergépkocsi részvételével.
Részletek

Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad

Az öt tehergépkocsi utolsó példányát nemrég adták át az építőipari anyagokat gyártó német Knauf vállalatnak. „Ez a kísérleti projekt jól illeszkedik ahhoz az elkötelezettségünkhöz, hogy felelősségteljesen hasznosítsunk minden erőforrást” – mondta a Knauf cégcsoport vezetője, Christoph Dorn.

„Reméljük, hogy ezzel olyan ismeretekhez jutunk, amelyek segítenek nekünk még fenntarthatóbbá tenni a logisztikai folyamatainkat, különösen a nagyvárosi területeken.”

A másik négy felsővezetékről is működtethető tehergépkocsit a Schanz, a Meyer Logistics, a Contargo és a Merck vállalat üzemelteti. Mostantól, hogy mind az öt tehergépjármű mindennapos forgalomban közlekedik az A5-ös autópálya öt kilométer hosszú villamosított szakaszán, számos tanulmányhoz adatokat gyűjthetnek majd a szakemberek, hogy megvizsgálhassák az e-országutak előnyeit.

„Nagyon rövidnek tűnhet egy menetirányonként öt-öt kilométeres tesztszakasz az autópályán, de ennek célja a technika tesztelése”

– mondta Heinrich Kerstgens, a Contargo egyik ügyvezető igazgatója.

Az első németországi e-országutas kísérleti projekt mostantól teljes kapacitással halad

Ez a vállalat kapta meg júniusban a harmadik Scania hibrid tehergépkocsit a kísérleti projekthez. „Ha kedvezők a visszajelzések, és a német autópálya-hálózat körülbelül egyharmadát felszerelnék függesztett elektromos felsővezetékkel, akkor a jövőben a Németországban forgalomba helyezett nehéz-tehergépjárművek mintegy nyolcvan százaléka elektromos üzemmódban közlekedhetne ezt a technikát használva. Ez igazán jelentős mértékben hozzájárulna a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez” – magyarázta Kerstgens.

Az A5-ös autópálya-szakasz Hessen városában egyike a Németországban folyó három felsővezetékes tesztnek. A második útszakaszt Schleswig-Holsteinben nyitották meg (A1) 2019 végén, míg a harmadik próbaüzem 2020 végén kezdődik meg Baden-Württembergben.

Kulcsszavak: elektromos kamion, németország, scania
 
A Scania bemutatja városi használatra szánt hibrid tehergépkocsiját A Scania bemutatja városi használatra szánt hibrid tehergépkocsiját Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A Scaniánál felgyorsult az innovációs tevékenység A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A BMW Group 200 millió euróból fejleszti tovább lipcsei gyárát A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory
 
A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

2020. szeptember 01.
A SEAT MÓ 632 teljesen elektromos e-scooter robogóval rendelkezik Barcelonában. A SEAT MÓ teljeskörű szolgáltatást tartalmazó motorkerékpár- és robogó előfizetési lehetőséget is kínál, időbeni elkötelezettség nélkül.
Részletek

A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

A mikromobilitási termékekre és szolgáltatásokra alapuló városi mobilitási stratégia fellendítésére létrehozott új SEAT MÓ márka tavaly júniusi bemutatását követően, a vállalat most 632 e-robogóval elindította az első motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában.

Az „alacsony kibocsátású zóna” (LEC) év eleji barcelonai megvalósítása után a SEAT most teljesen elektromos robogókkal motorkerékpár megosztó és előfizetési szolgáltatást kínál a városban. Ennek célja, hogy mindenki számára biztosítsa az egyéni mobilitást, még azokon a napokon is, amikor a forgalomkorlátozások vannak érvényben.  A mozgékony, nulla kibocsátású járműveivel a SEAT MÓ azt célozza meg, hogy hozzájáruljon a környezeti szennyezés csökkentéséhez, és javítsa a városi mobilitást Barcelonában, a SEAT otthonában.

Lucas Casasnovas, a SEAT MÓ vezetője kifejtette: „Ennek a szolgáltatásnak a beindítása megerősíti elkötelezettségünket az új városi mobilitás iránt, és további lépést jelent azon célunk megvalósításában, hogy segítsünk jobb, élhetőbb városokat létrehozni, illetve a mobilitást elérhetőbbé és megfizethetőbbé tegyük a lakosság, és különösen a fiatalok számára. Célunk az, hogy a 125 cm3-es teljesítménynek megfelelő elektromos robogókkal a legjobb terméket és a legjobb szolgáltatást kínáljuk, beleértve a COVID-19 elleni kiegészítő biztonsági és higiéniai intézkedéseket. Szeretnénk olyan igazi szövetségessé válni, akire a városoknak szükségük van, és aki hozzájárul a városok biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tételéhez.”

A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

A mobil alkalmazást és a felhő mobilitási platformot a vállalat SEAT: CODE szoftverfejlesztő központja a SEAT MÓ-val együttműködve fejlesztette ki. A felhasználóknak csak le kell tölteniük az alkalmazást okostelefonjukra, és meg kell keresniük a térképen a tartózkodási helyük közelében leparkolt SEAT MÓ motorkerékpárt, és csak ki kell nyitniuk a motorkerékpár zárját. Az eScooter csomagtartójában két bukósisak található, a vezető és az utas számára, valamint a COVID-19 elleni biztonsági intézkedésként vannak eldobható higiénikus sapkák és fertőtlenítő törlőkendők. Mindezen túl a SEAT elektromos robogói egy eddig még nem alkalmazott kezelést kapnak felületükön a Liquid Guard® oldattal, ami egy nanotechnológiával készült bevonat, és a járműveket a lehetséges vírusok, mikrobák, baktériumok és gombák eltávolításával védi.

Az előfizetési modell: a testreszabott mobilitás választása

A SEAT MÓ teljeskörű szolgáltatást tartalmazó előfizetést is kínál, amely a felhasználók számára hetekig vagy hónapokig hozzáférést biztosít egy elektromos robogóhoz, és az előfizetés tartalmazza a jármű biztosítását, a karbantartását, a bukósisakot és a heti akkumulátorcserét. Ezt a szolgáltatást mindenféle időbeli elkötelezettség nélkül kínálják. Az előfizetés egy hétre 75 euróba kerül; egy hónapra 200 euró, negyedéves bérlés esetén pedig havi 150 euró. Az előfizetéses modell egy felhasználóra és egy további személyre, például egy családtagra érvényes.

A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

A vállalat a két elektromos SEAT kick-Scooterhez is kínál egy heti és egy havi előfizetési lehetőséget. Az előfizetés az eKickscooter25 robogóra heti 15, vagy havi 40 euró, míg az új eKickscooter 65 heti 25 euróért, vagy havi 75 euróért bérelhető.

Ezzel kapcsolatban Lucas Casasnovas azt hangsúlyozta, hogy „a fogyasztói szokások napjainkban a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért való fizetések irányába mozdulnak el. Az új előfizetési modell lehetővé teszi, hogy a jármű állandóan a felhasználó rendelkezésére álljon, de az ehhez kapcsolódó további kiegészítő költségek nélkül, például amibe a parkolás, a biztosítás vagy a karbantartás kerülne.  És a legfontosabb dolog: mindez a maximális egészségügyi biztonság mellett, mivel az előfizetési időszak alatt a szolgáltatásra szerződött felhasználó a szerződés időtartama alatt egyedül használja a SEAT MÓ motorkerékpárt és a kickScooter robogót.”

Úttörő jellegű higiéniai megoldás


A SEAT MÓ barcelonai elektromos motor flottája Spanyolországban elsőként rendelkezik egy úttörő jellegű higiéniai megoldással. Ez a megoldás egy európai kutatási projekt része és célja, hogy biztosítsa a járművek biztonságát és higiéniáját. A CAMS (COVID Alkalmazott Motorkerékpár Megosztó szolgáltatás) nevű projekt vezető vállalatai a SEAT, az Elisava, a barcelonai Egyetem Tervező és Mérnöki Iskolája és a a Liquid Guard® termék gyártója a Nano-Care voltak, és azt az  Európai Innovációs és  Technológiai Intézet (EIT)  városi mobilitási programja (www.eiturbanmobility.eu) finanszírozta.

A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában

A projekt abból áll, hogy valamennyi flottára, beleértve a tartozékokat is, alkalmazzák az újító jellegű Liquid Guard® megoldást. Ez egy nanotechnológiai rendszer, amely a felhasználókat tartósan megvédi a vírusoktól és baktériumoktól. A Liquid Guard® 100% -ban környezetkímélő termék, amely képes eltávolítani a vírusok, mikrobák, baktériumok és gombák 99,9% -át. A SEAT MÓ az első üzemeltető Spanyolországban, amely a következő néhány hónapban teszteli a szolgáltatást Barcelona városában.  Ennek köszönhetően a motorkerékpár megosztó szolgáltatást kiváló higiéniai feltételekkel tudják kínálni.

A CAMS projekt része a városi mobilitással foglalkozó európai EIT-kezdeményezésnek, amelynek a SEAT is tagja, és amelynek célja a városi mobilitás terén az innovációk fejlesztése az Európai Unióban annak érdekében, hogy mobilitás javítsa az üzleti innovációt és a közterek átalakítását.
Kulcsszavak: Barcelona, motorkerékpár megosztó, seat, SEAT MÓ
 
Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT A SEAT MÓ beindítja motorkerékpár megosztó szolgáltatását Barcelonában Hogyan kapta a SEAT Ibiza a nevét? A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira A Zengő Motorsport két autóval benevezett a FIA Túraautó Európa Bajnokság (ETCC) 2013-as futamaira Londonban megnyílt az első SEAT Store Londonban megnyílt az első SEAT Store 15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség 15 csoda szép SEAT-ot kapott az Országos Korcsolyázó Szövetség
 
Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében

Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében

2020. szeptember 01.
Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében - jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.
Részletek

Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében

Közlése szerint: a Nagykörút forgalma nagyon különböző az egyes szakaszokon, ezért Blaha Lujza tér és a Petőfi híd között teljes mértékben kétsávos lesz az autós közlekedés, a szakaszon a parkolósávokból alakítanak ki kerékpárutakat. Hozzátette: a körút többi szakaszán marad a kétszer egysávos gépjármű-közlekedés, mert ott nem lehet együtt kialakítani a kétszer két sávot és a biciklisávot. Szavai szerint ott is tervezik a gépjármű-forgalom kapacitásának bővítését, járdaszigeteket építenek, kedvezőbb lámpa programot alakítanak ki az autóknak.    

"Olyan javaslatot szeretnénk, amely mindenkinek ad valamit" - fogalmazott. Kifejtette: a kerékpárosok továbbra is biztonságosan közlekedhetnek a Nagykörúton, az autósoknak pedig visszaadják a járműforgalomhoz szükséges kapacitás "túlnyomó részét, majdnem egészét". A javaslat az ott lakók számra lehetővé teszi, hogy a kisebb forgalmú részeken elindulhasson a körút élhetőbbé tétele - fűzte hozzá.  
 
Karácsony Gergely az előzményekről elmondta, hogy az utóbbi időszakban "sok apró lépest" tettek annak érdekében, hogy Budapestet biztosságosabb, zöldebb, jobb levegőjű, egészségesebb várossá tegyék. Ezzel kapcsolatban nagyon hasznos társadalmi vita alakult ki - jegyezte meg a főpolgármester arra is kitérve, hogy a fővárosi önkormányzat az elmúlt időszakban partnerséget alakított ki minden társadalmi szereplővel.    

Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében

Hangsúlyozta,  hogy a budapesti kerékpársávokról nagyon sok társadalmi konzultációt folytattak. Arról is beszélt, hogy a kerékpársávok az  Üllői út kivételével a fővárosi közösségi közlekedés rendszerének részévé váltak, ezért a jövőben is megmaradnak.    

Karácsony Gergely emlékeztetett: a Tarlós István főpolgármestersége idején elfogadott Fővárosi Mobilitási Terv célul tűzte ki a kerékpáros közlekedés arányának tíz százalékra emelését. "Az elmúlt hónapokba nagyon komolyat léptünk ebbe az irányba" - hangoztatta jelezve, hogy jelenleg Budapesten többen kerékpároznak, mint korábban bármikor.
   
Az ellenzéki politikus Nagykörúttal kapcsolatban azt is kiemelte, hogy annak a 22 civil szervezetnek az álláspontjával ért egyet, amelyek a körutat közlekedési célú forgalmas út helyett, "Pest főutcájaként" képzelik azt el.    

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező a fővárosi önkormányzat által készített forgalmi vizsgálat eredményét is ismertetve közölte: a Teréz körúton háromnegyedes többségben vannak a "fenntartható közlekedési módok" - a villamos, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés - és egynegyed részt képvisel a gépjármű-forgalom.   

Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében

Ezzel szemben - folytatatta - a Ferenc körúton kétszerese a gépjármű-közlekedés aránya a Teréz körútihoz képest, továbbá fele akkora a gyalogos és a kerékpáros közlekedés forgalom aránya. A két szakasz között a választóvonal a Blaha Lujza tér - mutatott rá Balogh Samu, aki hozzátette: ezért különböző közlekedési megoldásokat javasolnak a két szakaszra. 
  
A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között "fontos módosításokkal" megmarad a jelenlegi kialakítás: jellemzően a csomópontok előtt lokálisan kétsávos szakaszokat alakítanak ki a torlódások kialakulásának elkerülése érdekében - mondta.    

Az ütemezésről Balogh Samu ismertette: még a héten elindul a kivitelezés, és várhatóan szeptember első felében megtörténik a változtatások zöme. Az ősz folyamán komplex tervezés indul a Nagykörút kapcsolatban közlekedési, kereskedelmi, kulturális és városkép értelemben egyaránt - jelentette be a kabinetfőnök.    

Beszámolt arról is, hogy "megalapozott adatok alapján" döntöttek a forgalmi változásokról. Tájékoztatása szerint két módon is kikérték a budapestiek véleményét: a Budapesti Közlekedési Központ kérdőívét mintegy 48 ezren töltötték ki, emellett pedig reprezentatív felmérés is készült.

Előbbi eredményét összegezve Balog Samu jelezte, hogy a Nagykörút forgalma megosztó kérdés: "vannak, akik nagyon támogatják változásokat, és vannak, akik szkeptikusak", ugyanakkor nagy a támogatottsága a zaj- és légszennyezés csökkentésének, illetve a kerékpáros közlekedésnek, amellett, hogy "nagyon sokan" szeretnék a kétsávos forgalom visszaállítását.    

Karácsony Gergely újságírói kérdésre nem tudott pontos számot mondani a megszűnő parkolóhelyek számáról, ugyanakkor megjegyezte, hogy a Nagykörúton jellemzően nem az ott lakók parkolnak. Egy másik felvetésre a főpolgármester azt mondta, hogy számolnak az iskolakezdés miatt a gépjármű forgalom növekedésével, - mint fogalmazott - "éppen ezért tettük ezt a kompromisszumos javaslatot".

Kulcsszavak: budapest, kerékpár, közlekedés
 
Tízből négy autósnak volt defektje az elmúlt öt évben Tízből négy autósnak volt defektje az elmúlt öt évben Kompromisszumos megoldás született a Nagykörút új forgalmi rendjének ügyében Emelkedett a gázolaj ára Havasak, latyakosak az utak a Dunántúl nagy részén Havasak, latyakosak az utak a Dunántúl nagy részén Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron Megérkezett Finnországba az első széles nyomtávú Vectron Vasárnaptól változnak a taxis viteldíjak Budapesten Vasárnaptól változnak a taxis viteldíjak Budapesten
 
Debrecenben kezdődik a Zöld busz program demonstrációs szakasza

Debrecenben kezdődik a Zöld busz program demonstrációs szakasza

2020. szeptember 01.
A kormány által kezdeményezett és támogatott Zöld busz program demonstrációs szakasza Debrecenben kezdődik szeptember elsején - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn a Nagyerdőben, ahol bemutatták a mintaprojekt keretében egy hónapon át a városban közlekedő teljesen elektromos autóbuszt.
Részletek

Debrecenben kezdődik a Zöld busz program demonstrációs szakasza

Kaderják Péter hozzátette: a kormány 56 millió forintos támogatással biztosítja, hogy az elektromos autóbuszt egy hónapon keresztül térítésmentesen próbálják ki az utasok, majd a program következő szakaszában további 800 millió forinttal támogatják az első elektromos buszok beszerzését, amelyek Debrecen flottáját is gazdagítják majd.

Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy Magyarország 2050-re a klímasemlegességet célozta meg, a most indult Zöld busz program azon túl, hogy fontos lépés ebben, hozzájárulhat, hogy "a hazai autóbuszgyártás dicső napjait visszahozza".

Magyarországon is kiemelt klímapolitikai program a közlekedés zöldítése: az összes emisszió 20 százalékáért a közlekedési szektor, azon belül pedig a kibocsátások 98 százalékáért a közúti közlekedés a felelős - részletezte Kaderják Péter.

Felidézte, hogy a kormány februárban bejelentette a klíma- és természetvédelmi akciótervet, amelynek fontos része a Zöld busz program. Utóbbi keretében tízéves időtávban 36 milliárd forinttal támogatja a kormány az elektromos buszok beszerzését. Tíz éven belül minden második busz környezetbarát lesz a nagyvárosok helyi közlekedésében.

Debrecenben kezdődik a Zöld busz program demonstrációs szakasza

Balázs Ákos (Fidesz-KDNP), Debrecen városüzemeltetésért és környezetvédelemért felelős alpolgármestere üdvözölte, hogy a cívisváros az első állomása a zöld busz mintaprojektnek, és jelezte: az elektromos autóbusz a helyi közösségi közlekedés részeként, menetrendszerinti járatként fog közlekedni szeptemberben, azt ingyenesen használhatják az utazók.

Debrecen élen jár a környezetbarát közösségi közlekedés kialakításában: 2009-ben az első nagyváros volt, amely a teljes flottát lecserélte az akkori legkorszerűbb, Euro 5-ös autóbuszokra, amivel évente mintegy 500 tonna károsanyag kibocsátással csökkent a környezeti terhelés - mondta az alpolgármester.

Balázs Ákos utalt a Debrecen 2030 város- és gazdaságfejlesztési programra, amelynek fontos célja, hogy zöldebb legyen a város. A program zászlóshajó projektje a zöld busz program, a Civaqua vízgazdálkodási program, a zöld buszvárók kialakítása, a faültetési program és egy naperőmű építése.

Kossa György, az elektromos buszt üzemeltető ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a bemutatott, keddtől Debrecenben közlekedő, Németországban készült kétajtós, alacsonypadlós autóbusz egy feltöltéssel több mint kétszáz kilométert tud megtenni.

Debrecenben kezdődik a Zöld busz program demonstrációs szakasza

Az MTI érdeklődésére hozzátette: debreceni autóbuszgyárukban mintegy 700 embert foglalkoztatnak, s hamarosan új gyártócsarnokot avatnak. Az idén egy műszakban 460 autóbuszt gyártanak, két műszakban 800-900 busz készülhet majd a debreceni üzemben. Elmondta azt is, hogy készül az új autóbuszgyár a déli ipari övezetben, ahol alternatív meghajtású autóbuszokat is fognak gyártani - jelezte a vezérigazgató.

Kulcsszavak: debrecen, elektromos busz, tömegközlekedés
 
Június 1-jétől újabb 50 Mercedes Citaro busz áll forgalomba Budapesten Június 1-jétől újabb 50 Mercedes Citaro busz áll forgalomba Budapesten Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel Rekord távot tett meg az elektromos busz egyetlen töltéssel A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez A MAN az ABB gyorstöltőit választotta az e-buszok fejlesztését szolgáló K+F létesítményeihez Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV Újabb 21 Stadler motorvonatot rendelhet a MÁV
 
AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

2020. augusztus 31.
A COVID-19 járvány által terhelt gazdálkodási környezetben az AutoWallis árbevétele 38,2 milliárd forint volt az első félévben, ezzel lényegében stagnált az előző évivel összevetve.
Részletek

AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

Az elmúlt félévben bejelentett jelentős akvizíciók és üzletfejlesztések árbevétel és eredmény hatása még nem jelentkeztek, azok pozitív hatása várhatóan a második félévtől jelenik meg a számokban. A társaság három üzletága változóan teljesített: a belföldi értékesítés árbevétele fél százalékkal csökkent, a nemzetközi másfél százalékkal bővült, míg a negatív környezetnek legjobban kitett autóipari szolgáltatói üzletág árbevétele, elsősorban az autókölcsönzés visszaesése miatt 11 százalékkal csökkent. Az eredményt a külső környezet mellett egyszeri tételek is kedvezőtlenül befolyásolták, de az AutoWallis ennek ellenére 689 millió forintos EBITDA-val zárta az első félévet.

A COVID-19 járvány jelentős negatív hatással volt az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára az első félévben (-39,5%), amihez képest a magyar piac kevésbé esett vissza (átlagosan 25 százalékot). Az AutoWallis értékesítései ehhez képest jelentősen jobban alakultak: a Nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 1,4 százalékkal 16,8 milliárd forintra emelkedett, miközben az értékesítési darabszám ennél jobban, 15,6 százalékkal bővült. Ennek oka, hogy a növekedés alacsonyabb átlagos eladási árak mellett valósult meg a termékmix kisebb járművek felé tolódása, valamint a Balkán piacokon értékesített jelentős számú, de az átlagosnál lényegesen alacsonyabb árrés tartalmú flotta értékesítések miatt. A Belföldi disztribúciós üzletág árbevétele mindössze fél százalékkal 18,1 milliárd forintra, míg az értékesített darabszám 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent.

AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

A nemzetközivel ellentétes folyamat az AutoWallis prémium szegmensben realizált forgalmában betöltött meghatározó szerepével és az áprilisban megnyitott Jaguar Land Rover márkakereskedésben eladott gépjárművek magasabb eladási áraival magyarázható. A kedvezőtlen környezetnek, a turizmus és üzleti célú utazások visszaesésének, így a repülőtéri forgalom csaknem teljes leállásának legjobban kitett Autóipari szolgáltatói üzletág (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) árbevétele 11 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan hasznosítsa, például futárszolgáltatásokra. A szerviztevékenység az időszak alatt a koronavírus ellenére összességében szinten maradt, sőt egyes szerviztelepeken bővült is.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója az eredmények kapcsán elmondta, hogy a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai már márciusban érződtek a magyar piacon, de a második negyedévben szinte teljes egészében negatív volt a környezet. Kiemelte, hogy ennek ellenére az AutoWallis a piaci átlag felett teljesített, és amennyiben a harmadik negyedévben nem lesznek a tavaszihoz hasonló nagyságrendű a gazdaságot érintő újabb korlátozó intézkedések, a vásárlói aktivitás ütemesen visszatérhet a megszokott szint közelébe.

AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

Ebből kivétel a szolgáltatói üzletág lehet – amelybe az autókölcsönzés is tartozik –, mely a leginkább ki van téve a COVID-19 járvány miatt szinte lenullázódott turizmusnak és üzleti célú utazásoknak. A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy a társaság az idei év első félévében öt jelentős üzletfejlesztést, illetve akvizíciót jelentett be, melyek teljeskörű zárása még nem minden esetben valósult meg, így azok árbevételre és eredményre gyakorolt pozitív hatása a második félévtől jelentkezhet, teljes egészében pedig a következő évtől. (Az érintett üzletfejlesztések, akvizíciók: a legnagyobb magyar Opel és KIA kereskedés megszerzése; a Jaguar és Land Rover modellek magyarországi forgalmazásának megkezdése; a legnagyobb szlovén BMW márkakereskedés tervezett átvétele; a Nyugat-Magyarországon meghatározó pozíciójú, hét jelentős autómárkát értékesítő és szervizelő Iniciál Autóházban részesedésszerzés; Opel importőri jog megszerzése három közép-kelet-európai országban)

Az AutoWallis eredményét a külső környezet mellett egyszeri tételek is rontották az első félévben: egyrészt – a korábban már jelzettek szerint – a csoport két leányvállalatától jogellenesen eltulajdonított eszközök 2020. évre jutó teljes vesztesége 158 millió forint, másrészt pedig 362 millió forint, pénzügyileg nem realizált átmeneti számviteli átértékelési különbözet jelentkezett a félév utolsó napján. A csoport eredményességét legjobban bemutató EBITDA (pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 38 százalékkal 847 millió forintra csökkent volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 689 millió forint volt (-51%).

AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben

A teljes átfogó eredmény 765 millió forint veszteség volt a bemutatott átmeneti és egyszeri tételek miatt, azonban az egyszeri tételek nélkül kevesebb, 245 millió forint lett volna, szemben a tavalyi év 545 millió forintos nyereségével. Az eredmény elmaradásának elsődleges oka a koronavírus okozta repülőtéri forgalom teljes leállása miatt visszaesett autóipari szolgáltatások, valamint a Nemzetközi Disztribúciós üzletágban a korábban legnagyobb fedezettermelő modellek (Ssangyong Korando, JLR Discovery) kifutása, és a pótlásra érkezett új modellek késedelme miatt átmenetileg visszaeső fedezettermelő képesség volt.

Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 2 százalékkal 33,8 milliárd forintra nőtt, mivel az Autóipari szolgáltatói üzletág árbevételének drasztikus visszaesését nem tudta azonnal követni a bérbeadásra tartott autók költségének szintje, ugyanakkor az igénybevett szolgáltatások értéke 20 százalékkal 1,5 milliárd forintra csökkent a járványügyi intézkedések nyomán szükségessé vált költségcsökkentési intézkedések hatására. A személyi jellegű ráfordítások 16 százalékos emelkedése (a csoport átlagos statisztikai létszáma 330 főre nőtt) a tavalyi évhez hasonlóan meghaladta a forgalomváltozás átlagát, amiben már megjelentek az áprilisban megnyitott új budapesti Jaguar Land Rover autókereskedés és szerviz elindításához szükséges új munkaerőfelvétel okozta személy jellegű ráfordítások is.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Tíz százalékkal nőttek a Porsche Hungária eladásai az idén Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be A PACCAR növekvő harmadik negyedévi árbevételről és nyereségről számolt be A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség A BMW plug-in hibrid modelljeiből már júliusban elkelt az egész évre tervezett mennyiség Európa legnépszerűbb crossovere most már ProPILOT korszerű vezetéstámogató technológiáv Európa legnépszerűbb crossovere most már ProPILOT korszerű vezetéstámogató technológiáv
 
A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott

A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott

2020. augusztus 31.
Az amerikai Autotrader magazin idén is összeállította azoknak a személyautóknak a listáját, amelyek a legalkalmasabbak a kutyák rendszeres szállítására. Ahogy korábban, a Toyota idén is helyet kapott a Top10 között, méghozzá egy igazán különleges modellel.
Részletek

A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott

A gyermekek biztonsága, a környezet védelme után szerencsére a kutyák felelősségteljes szállítása is bekerült a tudatos autósok prioritásai közé.

Egyre többen ismerik fel, hogy élőlényként, méghozzá társas élőlényként a kutyának különleges autós szükségletei vannak, amelyek nem feltétlenül egyeznek meg a kétlábú utasokéval. Legalább ilyen fontos, hogy ezt a szemléletet az autógyártók is kezdik elsajátítani, és ahogy az emberek eltérő igényeinek eltérő autótípusok felelnek meg, ugyanúgy léteznek kutyabarát és kevésbé kutyabarát modellek.

Az Autotrader.com magazin ezt a pozitív trendet felismerve már évekkel ezelőtt elkezdte összeállítani a kutyások elvárásainak leginkább megfelelő modellek listáját.

Könnyen tisztítható kárpitok, alacsony csomagtérperem, hátsó légbeömlők, variálható belső tér – ilyen jellemzőkkel kaphatott eb-kompatibilis minősítést egy autó.

Az évek során egyre népesebbé vált ez a lista, ami azonban nem változott, az a Toyota modellek jelenléte a legjobbak között. Ráadásul míg más gyártók gyakran ugyanazzal a modellel szerepelnek a felsorolásban, a szerkesztők minden évben más és más Toyota gyártmányt tüntettek ki a kutyabarát címmel – két éve az alsó-középkategóriás ferdehátú Corolla, tavaly a RAV4 középkategóriás szabadidőjármű érdemeit ismerték el a szerkesztők.


A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott

Az idei összeállításba egy vadonatúj modellel: az alapjaiban megújult Sienna egyterűvel került be a Toyota. Az alacsony csomagtérperem és a tágas, jól variálható csomagtartó csak a kezdet: a buszlimuzin rengeteg olyan jellemzővel bír, amelyek nem csak a család, de a családi kedvenc számára is ideálissá teszik.

Vegyük rögtön a második sori, opciós komfortüléseket, amelyek kihajtható lábtámasza ugyan nem izgalmas a kutyák számára, az azonban annál inkább, hogy az ülések 635 milliméterrel (!) tolhatók hátrébb, így akár egy nagytestű eb is elfér a lábtérben.

Ráadásul nem csak elfér, de jól is érzi magát, köszönhetően a három- vagy akár négyzónás klímaberendezésnek. Ha itt utazik, gesztusvezérelt oldalsó tolóajtón keresztül szállhat be, ha pedig célhoz értünk, exkluzív rendszer figyelmezteti a vezetőt, hogy ne hagyja hátul szeme fényeit: a gyereket, a kézi táskát vagy éppen az ebet – ezzel nyáron megelőzhető a végzetes hőguta.

Előrelátó gazdi megtörli a kutya lábát, mielőtt az beszállna az autóba, a Sienna esetében azonban akkor sincs baj, ha ez elmarad, hiszen az autóhoz beépített fedélzeti porszívó is rendelhető. Egy másik extra, az integrált hűtőszekrény révén a leghosszabb utazás során is frissen tartható a kutyus étele, itala.


A Toyota két modellje is kutyabarát elismerést kapott

Márpedig a Sienna esetében nem csak a nagy távolságok, de a koszos környezet is része a mindennapoknak: az előbbiről az a különösen takarékos hibrid hajtáslánc gondoskodik, amely csekély károsanyag-kibocsátásával hozzájárul a kutyák (és az emberek) környezetének védelméhez, az utóbbi pedig annak az opciós, villanymotoros összkerékhajtásnak tudható be, amelynek köszönhetően nem csak aszfaltozott környezetben sétáltathatjuk meg a blökit.

A kutya nyugalmáról a Sienna modern padlólemezéből adódó, élvonalbeli jellemzők gondoskodnak: egyrészt a fokozott zaj- és rezgéscsillapítás, másrészt a karosszéria-merevség, amely a stabil ívmeneti jellemzők révén hozzájárul az utazási betegség megelőzéséhez.

Végül ne feledjük, hogy a Sienna fedélzeti intercom rendszerének köszönhetően a kutyus mindvégig tisztán és érthetően hallhatja a gazdája hangját, ami a kutya megnyugtatásában és fegyelmezésben egyaránt fontos szerepet játszik.


Kulcsszavak: Egyesült Államok, elismerés, házi kedvenc, toyota
 
Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon Hivatalos! Fernando Alonso a Toyota Gazoo Racing színeiben indul a hosszú távú világbajnokságon A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli Ötmillió kilométernél tart a világ legtöbbet használt Toyota Mirai flottája Ötmillió kilométernél tart a világ legtöbbet használt Toyota Mirai flottája
 
NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja

NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja

2020. augusztus 31.
Iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s Duna-hídja - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Részletek

NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja

Mint írták, az M0-s autóút déli szektorának M1-es autópálya felé vezető oldalán folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme rövidesen lezárul.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke csütörtökön elvégezte a Csepel-szigeti ártéri híd statikus próbaterhelését 14, egyenként 25 tonna súlyú tehergépkocsival, összesen 5 teherkombinációban.

Az adatok alapján a független szakértő megállapította, hogy a vizsgált ártéri hídszerkezet és a sarukörnyezet teherbírása megfelelő, biztonsággal képes fogadni a forgalomból származó terheket - közölte a NIF.

Hozzátették: az eredmények birtokában a Magyar Közút NZrt. szakemberei augusztus 31-ére, azaz hétfő reggelre kiépítik mindkét hídon, mindkét irányban a három-három forgalmi sávos terelést a 6. számú főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt.


NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja

A részletes, speciális forgalmi rendről az Útinform honlapján (www.utinform.hu) lehet tájékozódni.

Közölték azt is: az új forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek a további vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni. Újabb mérések szeptember közepe és október vége között, a vasárnap kora délelőtti időszakban történnek majd.

Kulcsszavak: közlekedés, M0, NIF
 
NIF: iskolakezdésre újra járható lesz az M0-s hídja Befejeződött a debreceni 2-es villamos beruházása Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon Tovább csökkent az üzemanyagok ára Tovább csökkent az üzemanyagok ára Útdíj - Kormányszóvivő: gondoskodnak az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának világításáról Útdíj - Kormányszóvivő: gondoskodnak az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának világításáról Gigadugók országszerte Gigadugók országszerte
 
Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja

Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja

2020. augusztus 27.
A crossover biciklik városban és terepen, hétvégén és munkanapokon egyformán helyt állnak, elektromos rásegítésüket pedig akár egész napos túrákon is élvezhetjük.
Részletek

Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja

Napjaink két legfontosabb autóipari trendje a minél szélesebb körben alkalmazott villamosítás, valamint a szabadidőjárművek töretlen térnyerése. A Peugeot mindkét területen szép eredményeket mutathat fel. A bevezetése óta számtalan szakmai díjban és elismerésben részesített Peugeot 3008/5008 modellpáros mindkét tagja stabil dobogósként teljesít méretosztálya európai eladásaiban , a közelmúltban megújult Peugeot 2008 pedig az egyik legfrissebb, legmodernebb ajánlat a városi crossoverek között.

Ami a részben vagy teljesen elektromos hajtást illeti, a Peugeot 3008 hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot, a Peugeot 2008 pedig akkumulátoros elektromos verziót kínál a fenntarthatóságot és a fejlődést támogató ügyfeleknek.

A villamosított crossoverek sikerén felbuzdulva a Peugeot most szerteágazó tevékenységeinek egy másik területén is megismételte a fejlesztést – négy helyett két keréken. A 138 éves múltra visszatekintő Peugeot Cycles idén nyáron hat új modellt mutatott be, amelyek a túrakerékpárok és a terepsport-kerékpárok előnyeit ötvözik. A háromféle vázzal, kétféle akkumulátorral és háromféle motorral rendelhető modellek a legkülönfélébb elvárásokat elégítik ki.

Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja

A Peugeot Design Lab által megálmodott vonalvezetésű alumínium vázak a Peugeot Cycles franciaországi (Romilly sur Seine, Champagne) üzemében készülnek; a speciális gyártástechnológia zárvány nélküli, robusztus szerkezetet eredményez, a lapos hegesztési varratok a lendületes, egyszerre elegáns és sportos formatervvel harmonizáló magas minőséget kínálnak. A trekking vagy vegyes használatú vázak mellett rugózott vázzal is választhatók a Peugeot eT01 Crossover kerékpárok: itt elöl-hátul 80 mm-es rugóút biztosít kényelmes utazást és stabil úttartást.

Az elektromos komponenseket a Bosch szállítja. Az alsócsőbe integrált lítium-ion akkumulátorok modelltől függően kétféle (400 vagy 500 Wh) kapacitást kínálnak – ezek közös jellemzője, hogy töltéshez könnyen, egy mozdulattal eltávolíthatók, a véletlen kiesés ellen azonban rendkívül biztonságos zárszerkezet óvja őket, még kemény terepen is. Ezekhez kiviteltől függően háromféle motort társítottak: az Active Line 40, a Performance Line 60, a kifejezetten hegyi sportkerékpárokhoz fejlesztett Performance Line CX pedig 65 Nm forgatónyomatékkal könnyíti meg a kerékpáros dolgát. A vásárlók különböző abroncsok és felszereltségi szintek között választhatnak, egy dolog azonban a modellpaletta minden tagjánál azonos: a 110 kilométeres hatótávolság, amivel akár egész napos túrákon is kényelmesen, fáradtság nélkül tekerhetünk.

Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja

Az új eT01 Crossover modellekkel teljesnek mondható a Peugeot több mint tíz éves múltra visszatekintő elektromos kerékpár kínálata, amely a tradicionális megjelenésű eLegend modellektől az összehajtható eF01 típuson át a közúti (eR02) és terepversenyzésre (eM02) is alkalmas, professzionális kerékpárokig húzódik.

Hogy ez utóbbi nem csupán marketing-hírverés, arra bizonyíték, hogy a Peugeot tavaly létrehozta tapasztalt bajnokokból és tehetséges reménységekből álló e-Bike versenycsapatát, akik az elektromos mountain bike világszériában, a World E-Bike Series (WES) bajnokságban álltak rajthoz.

Elektromos kerékpárjainak köszönhetően a Peugeot kivételesen széles skálán nyújt e-mobilitási megoldásokat ügyfeleinek. Ezeknek a fent említett, részben vagy teljesen elektromos szabadidőjárműveken túl tisztán elektromos személy- és haszonjárművek (e-208, e-Traveller, e-Expert és e-Boxer), valamint hálózatról tölthető plug-in hibrid személygépkocsik (508 és 508 SW) alkotják a gerincét.

A kettő között pedig ott a világ legrégebben (1898 óta) működő motorkerékpár-gyártója, a Peugeot Motorcycles által idén bemutatott e-LUDIX elektromos robogó: egy 20 éves klasszikus modell aktualizált változata, amely 1,6 kWh kapacitású, kiszerelhető Li-Ion akkumulátorával és 3 kW teljesítményű motorjával dinamikusan, zaj és károsanyag-kibocsátás nélkül vezethető a városban.

Kulcsszavak: kerékpár, Peugeot, Peugeot Design Lab
 
A Genfi Autószalonon debütál a Peugeot RIFTER A Genfi Autószalonon debütál a Peugeot RIFTER Sebességi világrekordot állított fel két magyar tandem kerékpáros Sebességi világrekordot állított fel két magyar tandem kerékpáros A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál Jönnek a hibrid Peugeot modellek Jönnek a hibrid Peugeot modellek A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 51 - 60