Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 51 - 60
Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

2019. március 29.
Magyarországon nincsen érvényben olyan jogszabály, ami előírásokat fogalmazna meg a téli-nyári, illetve a nyári-téli gumicserék idejére vonatkozóan.
Részletek

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője szerint ezért még nagyobb hangsúlyt kell fektetni az autótulajdonosi tudatosságra. Legkésőbb április végéig kéne időt szakítani a nyári abroncsok cseréjére, azonban sokan még ekkor sem gondolják át ennek fontosságát. A tévhitek miatt a melegebb időszakban fennhagyott téli abroncsok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik, míg a gyorsabb kopásból fakadóan pluszköltségekkel is számolnunk kell.

A nyári és a téli abroncsok mind mintázat, mind összetétel szempontjából, lényeges paraméterekben térnek el egymástól. Összetevőiknek köszönhetően a téli abroncsok 7°C alatt is megőrzik rugalmasságukat, emellett futófelületükön apró lamellákat alakítottak ki, hogy havas úton stabilabban lehessen tartani a gépjárművet. Ami azonban télen a közlekedésbiztonságot szolgálja, a melegedő időjárásban már kockázatot jelent.

Miért épp 7°C a bűvös szám?

A napi középhőmérsékletet a 6, 12, 18 és 24 órakor mért hőmérséklet-adatok számtani középértéke adja. Azért 7°C a bűvös szám, mert ekkora középhőmérséklet felett már rendkívül minimális a hajnali, és így a talajmenti fagyok esélye is. A téli abroncsok puhább keveréke a rendszeres, 7°C feletti használat során jóval nagyobb mértékben melegszik és a sűrű lamellás mintázata miatt is komoly teljesítménycsökkenést tapasztalhatunk: megnő a féktáv, jelentősen romlik a kanyarstabilitás és az autó alulkormányzottá válik. Egy kiélezettebb forgalmi helyzetben pedig, amikor hirtelen irányváltásra vagy fékezésre van szükség, minden centiméter számít.


Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

A nyári abroncsok gumikeveréke ezért sokkal keményebb, és mintázatuk nem, vagy csak minimálisan lamellázott. Jóval magasabb üzemi hőmérsékletre tervezik őket, minden fontosabb paraméterük a száraz/vizes aszfalton való tapadást és a menetstabilitást szolgálja. Gondoljunk csak bele, hogy az akár 50-60°C-os nyári aszfalton mekkora hőterhelés éri azt a téli abroncsot, amely üzemi hőfoka téli körülmények között maximum 20-25°C-os. (Nem véletlenül használnak az autóversenyzők is az aszfalt és a levegő hőmérsékletének megfelelő gumikeverékű abroncsokat.) A téli abroncsok melegben gyorsabban kopnak, és magasabb üzemanyag-fogyasztást is idézhetnek elő, ezek pedig mind pluszköltséggel terhelhetik a házi kasszát.

További szakértői jótanácsok

A hatósági előírásoknak megfelelően a gumiabroncs futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni nemcsak szabálytalan, hanem életveszélyes is lehet! Az abroncs kopásával folyamatosan nő az aquaplaning (vízen felúszás) esélye is, ezért a Hankook szakértője a biztonságos közlekedés érdekében azt javasolja, hogy 3 milliméteres profilmélység elérésekor mindenképpen cseréljünk új abroncsra.

Fontos még, hogy az abroncs terhelési és sebesség indexe nem lehet kisebb a gyári elsőszerelt abroncsénál. Ideális esetben négy abroncsot cserélünk, azokat is minden esetben szakszervizben. Egy tengelyen található, két abroncs cseréjénél pedig az alábbiakra kell fokozottan odafigyelnünk, és minden esetben szakértő véleményét is kikérnünk.
 

Sokan megfeledkeznek a nyári abroncsok előnyeiről

•    Paramétereiben az új abroncs ne térjen el a gyári elsőszerelt abroncstól! Ügyeljünk arra, hogy legalább tengelyenként ugyanolyan abroncsok legyenek felszerelve, ahogyan azt a KRESZ is előírja.
•    Téli-nyári, illetve normál és defekttűrő abroncsok nem lehetnek még külön tengelyen sem, mert így tengelyenként eltérő lesz a jármű menetstabilitása.
•    Összkerékhajtású autóknál, a hajtáslánc sérülésének elkerülése miatt lehetőleg egyszerre kell cserélni mind a négy abroncsot!
•    Az új abroncsot mindig a hátsó tengelyre szereltessük! Az első tengelyre szerelt új abroncs hamis biztonságérzetet adhat, és veszélyes helyzetet időzhet elő, ha az autó fara kicsúszik. Ne feledjük: mindig könnyebb az első tengely megcsúszását korrigálnunk.
•    Érdemes azzal is tisztában lennünk, hogy a segédelektronikát tartalmazó autókat megzavarhatja, ha csak két abroncsot cserélünk le. Ilyenkor ugyanis a két tengely közti forgáskülönbséget az elektronika csúszásnak értelmezheti és folyamatosan megpróbálhat „beavatkozni”. Ha ilyet tapasztalnánk, cseréljük le a másik két abroncsot is!

Minden csere előtt alaposan nézessük át szakértővel az abroncsainkat az olyan sérülések és rendellenességek miatt, amelyek az avatatlan szem számára láthatatlanok maradnak. Emellett érdemes az abroncs felszerelésekor a futómű ellenőrzését is elvégeztetni.

6 évnél öregebb abroncsot semmiképpen ne szereljük fel! Az abroncsok életkorát az oldalfalon feltüntetett, ún. „DOT szám” utolsó négy karakterének segítségével tudjuk pontosan meghatározni: az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig az évet jelöli. (Pl. a DOT XXXX 4709 jelölésű abroncsot 2009 47. hetében gyártották.)




Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, hasznos tanács, nyári gumi
 
Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin A Hankook számos újdonságot mutat be az idei IAA kiállításon Frankfurtban A Hankook számos újdonságot mutat be az idei IAA kiállításon Frankfurtban Az új Porsche 911 GT3 Dunlop Sport Maxx Race gumikon gördül Az új Porsche 911 GT3 Dunlop Sport Maxx Race gumikon gördül Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport A Michelin a 2016-os Le Mans Classic partnere A Michelin a 2016-os Le Mans Classic partnere
 
Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

2019. március 29.
Szombat délután átadják az utasforgalomnak a 3-as metró felújított, északi szakaszát és április 6-án lezárják a délit, emiatt jelentős változásokra kell számítani az érintett területek közlekedési rendjében - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

A Lehel tér és Újpest-központ közötti szakasz átadásával szombattól a felújítás előtti forgalmi rend lép életbe: fokozatosan megszüntetik a buszsávot és a Váci útról újra lehet balra kanyarodni a Róbert Károly körútra a Lehel utca felé. A tömegközlekedés menetrendje is módosul: megszűnik a pótlóbusz, a 12-es villamos újra Angyalföld kocsiszínig, a 34-es és 106-os az Árpád hídig jár.

A metróvonal déli, Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása április 6-án kezdődik, ekkor lehet számítani a közúti forgalmi rend módosulására. Mivel a munkálatok idején 80 autóbusz végzi majd a pótlást, amelyek 45 másodpercenként indulnak, az Üllői úton, ezért ott buszsávot alakítanak ki és áthangolják a lámpaprogramot is.

A reggeli csúcsidőszakban egyes pótlóbuszok M3E jelzéssel a Határ úttól indulnak majd, a Népliget érintése nélkül, az Üllői úti felüljárón át. A metrópótló buszok mellett új buszjáratok segítik a közvetlen eljutást a Havanna-lakótelep, a Gloriett-telep (194M), Pestszentimre és Gyál (254M), valamint a repülőtér felől a Nagyvárad tér metróállomáshoz, továbbá a Szentlőrinci úti lakótelep és Pesterzsébet felől a Boráros térre. Emellett a reptéri 200E busz meghosszabbított útvonalon, a Nagyvárad térig közlekedik, a 2-es villamos, illetve a 85E és 99-es busz pedig sűrűbben közlekedik.

Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán

A BKK mellett az agglomerációs közlekedésben résztvevő társaságok is segítik a közlekedést: a Volánbusz a Gyál felől a Határ út metróállomás felé közlekedő járatok közül a 84E, a 94E és a 294E buszok közlekedési rendjét úgy módosítja, hogy azok munkanapokon a hajnali óráktól kezdve egészen 8 óráig 84M, 94M, illetve 294M jelzéssel a Gyáli úton át elérik a metró ideiglenes végállomását, a Nagyvárad teret. A Soroksári úton, valamint a Nagykőrösi úton közlekedő dél-pesti elővárosi Volánbusz-járatok a reggeli csúcsidőszakban Népliget felé a Nagyvárad teret is érintik.

A Budapest-bérlettel rendelkezők a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest, illetve Ferihegy vasútállomás között közlekedő InterCity és gyorsvonatokat az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül vehetik igénybe a fővárosi szakaszon.


Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, budapest, tömegközlekedés
 
Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Elkészült a budai fonódó villamoshálózat Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Fővárosi Közgyűlés - Biztosítja Budapest a villamos- és troliprojekt önrészét Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni
 
A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

2019. március 29.
Elindult ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ 2019-es rendezvénysorozata, amelynek a Kia gyémántfokozatú támogatója.
Részletek



A Kia ’Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-2020-2030’ hivatalos autós partnere

A Kiát ma már a világ egyik vezető elektromos autó gyártójaként ismerik, egyre növekvő palettával a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók szegmensében is. 2018-ban minden nyolcadik Európában eladott autónk elektromos meghajtású volt, szemben a 2017-es tízből egy aránnyal.

A Kia modelljei közül az Optima plug-in hibridként is kapható, a Genfi Autószalonon bemutatott, megújult Niro hibrid és plug-in hibrid változatban is elérhető. Emellett a tisztán elektromos változata is hamarosan megérkezik, melynek 455 km-es hatótávjával már semmilyen kompromisszumot nem kell kötni. A szintén Genfben debütáló e-Soul csak tisztán elektromos hajtással és két, választható akkucsomaggal készül, és akár 452 km megtételére is alkalmas lesz.

A Kia átfogó fejlesztési programjának köszönhetően 2025-re az elektromos modellek száma 16-ra emelkedik: öt új hibrid, öt új plug-in hibrid, és öt tisztán elektromos villanyautó is érkezik, 2020 után pedig várható az első üzemanyagcellás Kia megjelenése is.

„Elkötelezettek vagyunk a zöldülő autózás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének irányába, ezért fontos volt számunkra egy olyan kezdeményezés mögé állni, amely szintén ezt a filozófiát képviseli, mi több, jóllétünket és egészségünket is védelmezi. A szűrőprogramban való részvételünkkel az a célunk, hogy minél jobban megismerjük az emberek véleményét a környezettudatos autózásról, és hogy felmérhessük, milyen lépésekkel tudjuk segíteni a zöld és környezetbarát autózás jövőjét.” – mondta Nagy Norbert, a Kia Motors Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja 2010-ben kezdte meg működését 74 szakmai szervezet összefogásával Európai Uniós irányelvek alapján. Ez a magyar társadalomért életre hívott Program fontos szerepet tölt be, és segít, hogy minél több magyar állampolgár életkortól, lakhelytől és foglalkozástól függetlenül megismerje saját egészségi állapotának alakulását és még időben felismerje a megelőzés fontosságát.

Kulcsszavak: Kia Motors, Nagy Norbert, Niro Plug-in Hybrid, Partner, támogatás
 
A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását A Toyota ötmillió dollárral támogatja az ACM autonóm jármű tesztközpontjának létrehozását Új elnök a Kia Motors Hungary Kft-nél Új elnök a Kia Motors Hungary Kft-nél Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Mutatjuk az első képeket az új Kia Picantóról Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak Állami kedvezménnyel vásárolhatnak Fiat 500L típusú gépkocsit a szerbiaiak Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent Az új PEUGEOT Partner nem ismer lehetetlent
 
A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

2019. március 28.
Az immáron a hazai márkakereskedésekbe is megérkezett sikergyanús Lexus UX 250h a legújabb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtáslánccal készül, amely egy vadonatúj, 2,0 literes benzinmotorból, egy új hibrid váltóműből, egy új, kompakt méretű akkumulátorból és egy új teljesítményvezérlő egységből áll, és várhatóan sokak örömére elérhető E-Four összkerékhajtással is.
Részletek

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A vadonatúj Lexus UX 250h 184 LE (azaz 135 kW) rendszerteljesítményével egyesíti a hatékony üzemanyag-felhasználást a rendkívül kifinomult, közvetlen vezetési élménnyel. Az UX új 2,0 literes, soros négyhengeres benzinmotorja a kategória legmagasabb, 41 százalékos termikus hatásfokú erőforrása (különleges, lézerrel edzett szívóoldali szelepülékekkel, és új tervezésű szívócsővel). Köszönhető ez a motor magas kompressziójának (14,0:1), valamint közvetlen- és közvetett befecskendezést kombináló D4-S befecskendező rendszerének, szívó- és kipufogóoldalon is változó, (a szívóoldalon elektromos szabályozású) intelligens szelepvezérlésének (VVT-iE).

A veszteségeket hatásosan csökkentő motorolaj-szivattyú és az elektromos vízpumpával dolgozó hűtőrendszer segítségével még jobban kihasználható a motor teljesítménye és hatékonysága. Télen, a hideg napokon ez a rendszer gyorsabban bemelegíti az utasteret. A benzinmotor gyors felmelegedését kipufogógáz-visszavezetés is segíti, ami egyúttal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást is jelent. A nagy hatékonyságú szilárdrészecske-szűrőnek köszönhetően az erőforrás megfelel a szigorú Euro 6d PN előírásainak is. Az UX hibrid új generációs hajtásláncát a benzinmotor mellett két, generátorként is működő elektromotor alkotja, szerkezete kompaktabb, működése pedig hatékonyabb, mint a Lexus korábbi hibrid rendszeréé. A központi elektronika (PCU) teljesítménye megnőtt, pedig 20 százalékkal kisebb, és 10 százalékkal könnyebb is, mint volt.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

Az elektromotorok és a benzinmotor fordulatszámának összehangolása úgy eredményez lineáris, intenzív gyorsulást, hogy az utóbbinak nem szükséges zavaróan magas fordulaton üzemelnie. A motor fordulatszáma szinkronban van a jármű sebességével, így a gázra lépve mindig azonnali és folyamatos gyorsulás a válasz. Az új hajtásláncban a két elektromotor-generátor (MG1 és MG2) koaxiálisan, közös tengelyen dolgozik. Az eredmény: számottevően kisebb és könnyebb szerkezet, 25 százalékkal kisebb súrlódási veszteséggel. Ezen kívül az MG2 fordulatszáma is megnőtt, így nagyobb teljesítményt és hatékonyságot nyújt. A vezető számára mindez azt jelenti, hogy az autó a kategória legszűkebb, 10,4 méter átmérőjű fordulókörén kanyarodik (két járdaszegély között mért érték), vagyis nagyon könnyű vele manőverezni. A Sequential Shiftmatic funkció hat fokozatban állítható motorfékerőt kínál, ami beállítható a kormánykapcsolókkal, vagy S állásban a váltókarral is. A sebesség, amikor a hibrid rendszer leállíthatja a belsőégésű motort, például egy hosszabb lejtőn, 115 km/órára növekedett. Az új, kompakt és könnyű építésű nikkel-metál-hidrid (NiMH) akkumulátor és ennek kompakt hűtőrendszere mélyre beépítve, a hátsó ülés alatt található, ami szintén hozzájárul az UX korábban említett, kedvezően alacsony súlypontjához.

E-Four összkerékhajtás

Az UX 250h elérhető elsőkerékhajtással és E-Four összkerékhajtással is. Az E-Four összkerékhajtás esetén egy külön, nagy nyomatékú elektromotor-generátort is beépítenek a hátsó differenciálműbe. A járműstabilitás-vezérlés (VSC) gondoskodik az első és a hátsó tengely közötti teljesítményelosztásról, folyamatosan változtatva a vonóerőt, amikor az autó gyorsít, kanyarodik vagy éppen csúszós úton halad. A rendszer a hagyományos, mechanikus osztóművet és hajtótengelyt is tartalmazó, magas belső súrlódású megoldásoknál sokkal gazdaságosabban működik. Az E-Four további előnye, hogy a tapadás növelése mellett a hátsó kerekekre jutó nyomaték szabályozásával a jármű alul- vagy túlkormányzottságát is mérsékelni tudja.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

A Lexus öntöltő hibrid elektromos rendszerének előnyei

A  Lexus öntöltő hibrid hajtásláncainak negyedik generációját használó UX 250h könnyen és jól vezethető. A hajtáslánc az összes Lexus hibridhez hasonlóan kedvezőbb üzemanyag-hatékonyságú, és kevesebb káros anyagot is bocsát ki, mint kategóriájának benzines vagy dízel tagjai – és mindezt a töltéssel vagy a hatótávolsággal kapcsolatos problémák nélkül. Városi vezetésnél az UX 250h az út jelentős részét képes tisztán elektromos üzemben megtenni: a vezetési körülményektől függően akár 50-70 százalékot is.

Elektromos hajtás: Haladáskor vagy enyhe gyorsításkor az első elektromotor (illetve az összkerékhajtású modelleknél az extra hátsó elektromotor) a hibrid akkumulátorból származó elektromos energiával hajt. Ilyenkor a jármű szinte hangtalan és üzemanyagfelhasználás nélkül, nulla kibocsátással üzemel.

Dinamikus mégis kifinomult: Nagyobb sebességnél halkan működésbe lép a finom járású, Atkinson ciklusú benzinmotor, amely – ha arra szükség van – segítséget kap a továbbra is üzemelő elektromotor(ok)tól. A kétféle erőforrás közel tökéletes munkamegosztásának köszönhetően az UX 250h kiemelkedő vezetési élményt nyújt, alacsony üzemanyag-fogyasztással és minimális károsanyag-kibocsátás.

Kiváló gyorsulás: Erőteljes gyorsításnál az elektromotor(ok) energiája az elindulás pillanatától támogatja a kétliteres benzinmotor munkáját. A kétféle motor együttesen jókora forgatónyomatékot ad le, pontos és lineáris gyorsulás mellett.

Nincs szükség töltésre: Fékezéskor, vagy amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a regeneratív fékezés a mozgási energiát elektromos energiává alakítja át, amely – a normál vezetési körülmények között keletkezett elektromos energiával együtt – a hibrid akkumulátorban tárolódik, így az UX 250h sosem igényel töltést külső áramforrásról.

A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX

Alacsony fenntartási költségek: Élvezetes vezethetősége mellett az UX 250h alacsony fenntartási költséggel és kiváló értéktartással is bír. Ez elsősorban a Lexus komoly, az öntöltő hibridek gyártásában szerzett tapasztalatainak köszönhető, másrészt az autók teljes élettartamát kiszolgáló akkumulátoroknak és a Lexus rendszer tartósságának tudható be.

Alacsony szervizköltségek: Az UX 250h modellt kuplungpedál nélkül tervezték, a hibrid rendszer részét képező indítómotor-generátor pedig az autó egész élettartama alatt nem igényel szervizt vagy cserét. A hagyományos vezérműszíjat karbantartást nem igénylő láncra cserélték. Miután az említett alkatrészek szervizelésére és cseréjére nincs szükség, az UX 250h tulajdonosai akár 1500 eurót is megtakaríthatnak öt év alatt.  

A hibrid akkumulátor élettartama = Az autó éttartama: A világszerte megtett körülbelül 60 millió kilométer bizonyítja, hogy a Lexus hibrid akkumulátorok az autó egész élettartama alatt kiválóan működnek. A tartósságot és teljesítményt szigorúan szem előtt tartva tervezett akkumulátorokra 5 éves, 100 000 kilométeres garancia érvényes.
 
Tartós fékek és gumiabroncsok: A Lexus öntöltő hibridek regeneratív fékrendszerének köszönhetően – amely a fékerő egyik részét szolgáltatja – mind a fékbetétek, mind a féktárcsák kopása jelentősen csökken. 90 000 kilométer megtétele után egy Lexus hibrid általában nem igényel féktárcsacserét, és eddig a futásteljesítményig a fékbetétek cseréjére is csupán egyszer van szükség. Ezen kívül a hibrid járművek magasabb abroncsnyomása csökkenti a gumik kopását, az egyenletes teljesítmény-leadás és súlyeloszlás pedig tovább késlelteti az abroncsok elhasználódását.

Kulcsszavak: bemutató, hibrid, lexus, Lexus UX, új modell
 
A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Nyáron érkezik az új BMW 3-as Gran Turismo Nyáron érkezik az új BMW 3-as Gran Turismo Luca de Meo, a SEAT elnöke video konferencián ismertette a Genfi Autókiállítás újdonságait Luca de Meo, a SEAT elnöke video konferencián ismertette a Genfi Autókiállítás újdonságait
 
Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

2019. március 28.
A BMW dél-franciaországi tesztközpontjában zajló finomhangolások a prémium kompakt szegmens új etalonjának összetéveszthetetlen egyéniségét erősítik.
Részletek

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának előszériás példányai álcázva futják tesztköreiket Dél-Franciaországban, a bajor prémiumgyártó Autodrome de Miramas tesztközpontjában, amelynek rendkívül változatos pályakialakításai optimális körülményeket biztosítanak az innovatív újdonság agilitásának és menetteljesítményének finomhangolásához. Az új 1-es BMW tömegtermelés előtti tesztprogramját öt éven át tartó, intenzív fejlesztőmunka előzte meg, amely során a tervezőmérnökök a BMW legkorszerűbb elsőkerék-meghajtású padlólemezére álltak át.

Vérbeli BMW egyedi karakterrel

Az új BMW 1-es sorozat minden korábbinál magasabb menetdinamikai mércét állít fel a prémium kompakt szegmensben, miközben jelentősen nagyobb utasteret is kínál. Az 1-es BMW harmadik nemzedéke a kategória legfejlettebb futómű-hangolásával, innovatív járműtechnológiai megoldásokkal és a menetdinamika tökéletesítéséért felelős legkorszerűbb alkotóelemekkel, illetve vezérlőrendszerekkel felvértezve érkezik meg az utakra, elsőkerék-meghajtással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lebilincselő agilitást garantálva. „Ügyfeleink közvetlenül érzik majd a hajtáslánc gyors és precíz reakciókészségét, amely abszolút vezetési élményt eredményez. Az új BMW 1-es sorozat vérbeli BMW modellként debütál, összetéveszthetetlen karakterrel fűszerezve” – mondta Peter Langen, az új BMW 1-es sorozat menettulajdonságaiért felelős fejlesztőrészleg vezetője.

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

Iránymutató technológia a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktból

Az új BMW 1-es sorozatban a tervezőmérnökök az elmúlt esztendők összes, az elsőkerék-meghajtású modellek kifejlesztése és finomhangolása során felhalmozott tapasztalatot kamatoztatták. Az újdonság kivételes agilitásában kulcsfontosságú szerepet játszik a BMW i3s modellben bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely belsőégésű erőforrással szerelt modellben most először kerül sorozatgyártásba. A BMW i divízió iránymutató technológiájának átörökítésével jelentős mértékben nőtt az új 1-es BMW vonóereje, miközben az innováció bevezetése érezhetően kifinomultabb és gyorsabb rendszerreakciót is eredményez.

A BMW 1-es sorozat harmadik nemzedékéhez alapfelszereltségként kínált ARB technológia kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló-rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, amelynek köszönhetően a jelcsatorna jelentősen rövidült. Az információáramlás így háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. A dinamikus menetstabilizáló rendszerrel szorosan együttműködő, hajtásfüggő kipörgés-korlátozás ráadásul anélkül csökkenti az elsőkerék-meghajtású modelleknél tapasztalható hajtási befolyást, hogy megtörné az oldalirányú gyorsulás felépülésének folyamatát. Az új BMW 1-es sorozat alapfelszereltségének része továbbá a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is, amely dinamikus fékezésekkel képes tovább fokozni a modell agilitását.

Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója

A karosszériaváz torziós merevségét számos kiegészítő merevítés erősíti, így többek között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, hátsó „bumeráng merevítő”. „Az új BMW 1-es sorozat menetdinamikáját fokozó technológiai megoldásaink széleskörű alkalmazásával és az új, innovatív kipörgés-korlátozó rendszerrel merőben újszerű vezetési élményt váltunk valóra” – fogalmazott Holger Stauch, a BMW 1-es sorozat projektmenedzsere.

A motorpaletta csúcsán a BMW Group legerősebb négyhengeres erőforrása dolgozik

Az új BMW 1-es sorozat motorpalettájának csúcsán egy vadonatúj fejlesztésű, négyhengeres erőforrás áll: a BMW M135i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 155 – 162 gramm / km) orrában a BMW Group legerősebb négyhengeres motorja dolgozik, 2.0 liter hengerűrtartalommal és BMW TwinPower Turbo technológiával. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrás extrém dinamikus vezethetőséget garantál, olyan egyedülálló technikai megoldásainak köszönhetően, mint például az edzett főtengely, az új dugattyúk, az új hajtókarok, a nagyobb turbófeltöltő és az optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer.

Minden korábbinál nagyobb utastér

A harmadik nemzedék érkezésére a BMW 1-es sorozat hatalmas lépést tett az utastér bővítése felé. Az elsőkerék-meghajtású padlólemeznek, a keresztben beépített erőforrásnak és a jelentősen alacsonyabb középső alagútnak köszönhetően a modell érezhetően nagyobb utasteret kínál, főként a hátsó üléssorban. Az itt ülőket például az elődmodellhez képest 33 milliméterrel hosszabb lábtér és 19 milliméterrel nagyobb fejtér fogadja. A hátsó üléssorba minden korábbinál könnyebb a beszállás, a csomagtér térfogata pedig 20 literrel, immár 380 literre nőtt. Az új BMW 1-es sorozatban így a kimagaslóan dinamikus vezethetőség jelentősen megnövelt utastérrel párosul.


Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, új modell
 
Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az Optima Plug-in Hybrid a Kia zöldautó-forradalmának következő szintje Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi
 
A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

2019. március 27.
A SEAT a mai napon bemutatta elektromos stratégiáját, amely 2021. év elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell bemutatását vetíti előre.
Részletek

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A Mii elektromos változata és az el-Born lesz a márka két első, tisztán elektromos modellje, míg a Leon új generációja és a Tarraco kínálata hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verziókkal bővül majd. Ezen kívül a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor modelleknek is lesz egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata. A SEAT elnöke, Luca de Meo a vállalat éves sajtótájékoztatóján ma bejelentette, hogy a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott új crossover szabadidőautó, a CUPRA Formentor a márka martorelli üzemében készül majd.

A vállalat történetében most először a SEAT egy új járműplatformot fejleszt majd a Volkswagen márkával közösen. Ez a moduláris elektromos platform (Modular Electric Drive Toolkit – MEB) kisebb változata lesz, amely többféle, körülbelül négy méter hosszú járművek alapjául szolgál majd a különböző márkák – többek között a SEAT – számára. Az új platform megalkotásának célja, hogy olyan elérhető elektromos járműveket fejleszthessenek, amelyeknek az alapára 20 000 euró alatt maradjon. Több, mint 300 magasan képzett mérnök vesz részt ebben a projektben Spanyolországban.

A SEAT márka martorelli központjában tartott eredmény beszámolón a vállalat elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a SEAT szerepe egyre egyértelműbb a Volkswagen Csoporton belül, és az elért eredményeknek köszönhetően kiérdemeltük az új elektromos járműplatform fejlesztésének lehetőségét.” De Meo hozzátette: „Most először a SEAT Technikai Központja fejleszti azt a platformot, amelyet világszerte számos márka használhat majd.”

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke, Dr. Herbert Diess szintén jelen volt a tájékoztatón és kiemelte a SEAT szerepét a Volkswagen Csoporton belül: „A SEAT új szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül, egyre nagyobb felelősséget vállalva. Az idei évi teljesítménye igazolja a SEAT márkában rejlő potenciált a növekedési lehetőségek kihasználása és az új piacokra való belépés kapcsán.” Dr. Diess hozzátette, hogy „a kisebb elektromos platform projektje óriási lépés egy még inkább elérhető elektromos mobilitás irányába. A SEAT alkotja meg az első, kifejezetten városi közlekedésre tervezett elektromos járművet.”

Az elektromos offenzíva azonban túlmutat az új modelleken és tartalmaz egy mikromobilitási stratégiát is. Ahogy azt a Mobil Világkongresszuson a SEAT elnöke kijelentette, ezen a területen a spanyol márka vezető szerepet tölt be a Volkswagen Csoporton belül. A közelmúltban bemutatott Minimó tanulmányautó szintén szerves része ennek a stratégiának, csakúgy, mint a városi mikromobilitási megoldásként kifejlesztett elektromos SEAT eXS elektromos roller is.

2018, a SEAT történetének legjobb éve

2018-ban a SEAT történetének legjobb eredményét érte el. A vállalat adózás utáni nyeresége 294 millió euróra adódott, ami 4,6 százalékkal több, mint az előző évben (2017: 281 millió euró). Emellett a működési eredmény 93,2 százalékkal 223 millió euróra emelkedett (2017: 116 millió euró), a vállalat forgalma pedig elérte a 9,991 milliárd eurót, 4,6 százalékkal felülmúlva a 2017-es eredményt (2017: 9,552 milliárd euró). Mindegyik összeg új történelmi rekord a márka életében. Az elmúlt öt évben a SEAT forgalma 33 százalékkal bővült.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Mindemellett a kiszállítások is abszolút rekordot döntöttek, a SEAT közel hét évtizedes története során a márka most először adott át ügyfeleinek egy év alatt 517 600 járművet (10,5 százalékos növekedés 2017-hez képest), amellyel a SEAT lett a legdinamikusabban növekvő márka Európában a tavalyi esztendőben. Az Ateca és az Arona modellek sikeres szereplésével, a magasabb árrés tartalmú modelleknek köszönhetően javult a SEAT eredménye. Független márkaként eltöltött első éve során a CUPRA is hozzájárult a vállalat összeredményének bővüléséhez, a 2018-as évben ugyanis a kiszállításai 40 százalékkal 14 400 darabra emelkedtek.

Luca de Meo beszámolója alapján „2018 a SEAT történetének legjobb éve volt. Most először rendelkezünk nagyszerű termékekkel a keresett és leginkább jövedelmező szegmensekben, amelyek hozzásegítettek minket ahhoz, hogy az elmúlt három évben a leggyorsabban növekvő márkává váljunk Európában. 2016-ban indult SUV offenzívánk a legoptimistább várakozásainkat is felülmúlta, a tavalyi évben értékesített modelljeink közül minden harmadik ebből a kategóriából került ki. A SEAT most már bátran szembenézhet a jövővel.”

A vállalat eredményeinek stabil bővülése lehetővé tette a SEAT beruházási programjának felgyorsítását is. Egyedül 2018-ban a vállalat 27,1 százalékkal több, összesen 1 223 millió eurót (2017: 962 millió euró) fordított beruházásokra és kutatás-fejlesztési kiadásokra, amely a legmagasabb összeg a SEAT történetében. Ebből az összegből 656 millió euró kifejezetten kutatási és fejlesztési célokat szolgált, amelyre így 41,4 százalékkal több pénz jutott, mint egy évvel korábban (2017: 464 millió euró).

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

A SEAT pénzügyekért, információs technológiáért és szervezetért felelős alelnöke, Holger Kintscher hangsúlyozta, hogy „a SEAT ma egy pénzügyileg is stabil, fenntarthatóan működő vállalat. Szigorú költséghatékonysági programunkkal és erőforrásainkkal képesek vagyunk szembenézni az autóipart érintő technológiai átalakulással. Ez szükséges ahhoz, hogy a jövőben is nyereségesen működhessünk.”

2018-ban a SEAT legyártott termékeinek 80 százalékát exportálta, ezzel ő lett Spanyolország legnagyobb ipari exportőre, aki az ország teljes exportösszegének közel 3 százalékát adja. Az elkövetkező évek célja a vállalat nemzetközivé válásának előmozdítása. Ennek érdekében a SEAT egy nagyratörő növekedési stratégiával állt elő Észak-Afrikában, ahol a Volkswagen Csoport jármű összeszerelő projektjét vezeti Algériában és középtávú céljai között szerepel jelenlétének további erősítése a régióban. Latin-Amerika szintén egy lehetséges növekedési terület a márka számára és már készen állnak a tervek, hogy 2019. második felében megkezdje működését a SEAT Chilében illetve erősítse jelenlétét Kolumbiában. Kínában a SEAT a JAC Volkswagen közös vállalat része és jelenleg is zajlik annak előkészítése, hogy a spanyol gyártó beléphessen a világ legnagyobb személygépkocsi piacára.

Ami a gyártás területét illeti, 2018-ban a SEAT elindította az Audi A1 gyártását martorelli üzemében. Ez a modell – az Ibiza és az Arona modellekhez hasonlóan – az MQB A0 platformra épül, amely segíti a szinergiák létrejöttét és növeli a gyártás hatékonyságát. A martorelli üzem jelenleg több, mint 95 százalékos kihasználtsággal működik és naponta több, mint 2 300 jármű gördül le gyártósorairól. A 2018-as évben szintén kezdetét vette a Tarraco gyártása, amely Wolfsburgban, a Volkswagen Csoport szívében készül.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Az elmúlt három évben a SEAT közel 1 500 új dolgozót toborzott és a vállalat jelenleg több, mint 15 000 szakembert foglalkoztat. Emellett – ahogyan az a kollektív szerződésben is szerepel – a következő április 15-én a dolgozók 1 068 eurós nyereségrészesedést kapnak, amely 49,2 százalékkal magasabb, mint a 2017-es összeg.

A SEAT készen áll a jövőre

Az autóipar olyan átalakuláson megy keresztül, amely egyaránt tartogat kihívásokat és kínál lehetőségeket. A klímaváltozás elleni küzdelem és a károsanyag-kibocsátás – kiegészülve a hálózatba kapcsolhatóság és az új mobilitási szolgáltatások kérdésköreivel - azok a kiemelten fontos kérdések, amelyek az elkövetkező években meghatározóak lesznek az autóipar számára.

Éppen ezért, versenyképességének biztosítása érdekében a SEAT egy szoftverfejlesztő központot alapít. A Metropolis:Lab Barcelona ebbe az új központba integrálva működik majd tovább, hogy a jövőben is folytathassa az egyszerűbb mobilitást segítő innovatív megoldások kidolgozását. A többi független SEAT vállalat, mint például az XMOBA, szintén ennek a központnak a keretein belül működnek majd az együttműködési lehetőségek legteljesebb kihasználása érdekében. Az új központ Barcelonában működik majd és több, mint 200 szakembert foglalkoztat.

A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben

Az elektromos offenzíva keretében 2021. elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA modell érkezik a márkák kínálatába, amely része a SEAT az autóipart érintő kihívásokra adott válaszának. Ezen kívül a városi járművek új elektromos platformjának a Volkswagen márkával közös fejlesztése adja majd az alapot annak az elektromos járműnek a megalkotásához, amely mindenki számára elérhetővé teszi az elektromos mobilitás lehetőségét. Ez három-négy éven belül formát ölt majd és segít az elektromos mobilitás népszerűsítésében.

Kulcsszavak: Cupra, elektromos autó, hibrid, plug-in hibrid, seat
 
Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz Egyre több magyar városban lesz töltő elektromos autókhoz A farmotoros városi SEAT A farmotoros városi SEAT A Nissan LEAF versenyképes lízing konstrukcióval válik még elérhetőbbé A Nissan LEAF versenyképes lízing konstrukcióval válik még elérhetőbbé Újabb Seat SUV: jön az Arona Újabb Seat SUV: jön az Arona Jön a környezetbarát autók aranykora Jön a környezetbarát autók aranykora
 
Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

2019. március 27.
A 2019. Év Brit Autója szavazáson a legkiválóbb buszlimuzinnak választották meg a Peugeot új családi egyterűjét. Az elismerés nem az első, és bizonyosan nem is az utolsó a Rifter díjai sorában.
Részletek

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

A tél utolsó napjaiban újabb jelentős kitüntetéssel bővült a Peugeot Rifter elismeréseinek sora: a Brit Év Autója (ukcoty.co.uk) szavazáson a 29 szakújságíróból álló zsűri az év legkiválóbb buszlimuzinjának választotta meg a sallangmentes, mégis divatos francia egyterűt. Az „ésszerű, praktikus és hasznos” , akár hét személyes kivitelben is elérhető autó mindennapi célszerűségével és a szabadidőjárművek hangulatát idéző stílusával egyaránt maga mellé állította a szakértőket, valamint havonta 80 millió főre rúgó összesített olvasótáborukat.

A kétféle karosszériahosszal (4,40 vagy 4,75 méter), öt- és hétszemélyes kivitelben is elérhető Rifter nem csak a Brit Év Autója (UK COTY) versenyében bizonyult a legteljesebb körű ajánlatnak. Korábban a szintén brit What Car? autós szaklap Év Autója versenyén a nála drágább, és nagyobb modelleket (a Volkswagen Tourant és a Ford Galaxyt) legyőzve nyerte el az Év Buszlimuzinja címet. Előbbi vetélytársánál kényelmesebb rugózása, utóbbival versenyre kelő menetdinamikája kifejezetten kellemes utazóautóvá teszi; a magas üléshelyzet a gyerekülések kezelésében és a forgalom áttekintésében egyaránt segít, a csomagtartó pedig a felső kategóriás luxusterepjárókén is túltesz. A What Car? szerkesztői a takarékos dízelmotoroknál is jobb választásnak találták az 1.2 literes, dinamikus és takarékos benzines erőforrást.

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Ez a háromhengeres turbómotor nem véletlenül nyeri el 2015 óta minden alkalommal az Év Motorja címet: alacsony fordulatszámon ébredő, jól használható forgatónyomatékával, finom járásával és egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél mintegy 20 százalékkal csekélyebb károsanyag-kibocsátásával immár négyszer bizonyult a nemzetközi szakértő zsűri kedvencének.

A Rifter magán- és cégautóként egyaránt kiváló választás. A flottaüzemeltetők szakfolyóirata, a Company Car Today éves rangsorában az Év Buszlimuzinja díjjal jutalmazta. Az indoklás szerint az autó hatalmas belső tere, a magas üléshelyzetből és a szűk fordulókörből adódó, remek manőverezhetősége, valamint a vételár, az értéktartás, a fogyasztás és a biztosítási díjak mátrixából kirajzolódó kiváló üzemben tartási költségei miatt érdemelte ki az elismerést.

Nem csak Nagy-Britanniában népszerű persze a Peugeot Rifter. A németországi Plus X Award a technológia, a sport és a lifestyle terén jutalmazza a leginnovatívabb termékeket, a környezetvédelemtől a felhasználóbarát kialakításon át az ergonómiáig, hét szempontot mérlegelve. A Peugeot Rifter bemutatása óta kétszer is átvehette a 25 szakújságíróból álló zsűri elismerését: először minősége, dizájnja és funkcionalitása miatt érdemelte ki a díjat, majd a modul egyterűek kategóriájában elnyerte a 2018. Év Autója címet. Ugyanekkor a Peugeot haszonjárművek az Év Legjobb Márkája kitüntetésben részesültek.

Újabb elismerésben részesült a Peugeot Rifter

Végül, de nem utolsósorban a Peugeot Rifter eddigi legnagyobb becsben tartott elismerése az Autobest 2019 díj. A 18 év után megújult, a modern kor követelményeit – így többek között a környezetvédelmet, a konnektivitást és a vezetőtámogatást – minden eddiginél nagyobb súllyal értékelő Autobest zsűrije 31 ország képviselőiből áll.

A Peugeot Rifter rendkívül szoros versenyben bizonyult Európa legjobb vételének – a személyautók biztonságát, kényelmét és technológiai tartalmát, kiemelkedő helykihasználását találták kiemelkedőnek a szakújságírók.

Az új generációs 3008 és 508 modellekkel közös LMP2 padlólemezre épülő Peugeot Rifter napjaink egyik leginnovatívabb kezelőfelületével (HMI) rendelkezik. A Peugeot i-Cockpit teljesen újragondolt ergonómiája ösztönös, természetes kezelhetőséget, kiváló kilátást és ezekből fakadóan pihentető, azaz egyszerre kényelmesebb és biztonságosabb utazást kínál.



Kulcsszavak: elismerés, Peugeot, RIFTER
 
Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Újabb elismerés: Vrchlabí Škoda gyára kapta az „Év gyára” díjat Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Amikor a Peugeot létrehoz egy álmot Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Új PEUGEOT 508 - A formabontó limuzin Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba
 
Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

2019. március 27.
A BMW i divízió hamarosan érkező mesterhármasának prototípusai egymással karöltve méretnek meg a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában. A sorozatgyártást megelőző átfogó felkészülés a 2020-ban és 2021-ben esedékes piaci premiereket vetíti előre.
Részletek

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A BMW i divízió teljes erőbedobással készül tisztán elektromos meghajtású modelljei következő nemzedékének bevezetésére: a hamarosan debütáló mesterhármas prototípusai ezekben a napokban teljesítik a BMW Group svédországi tesztközpontjában a sorozatgyártás előtti átfogó tesztprogramot. A sarkvidéki fagyban a jövőre érkező BMW iX3, illetve a világpremierjét 2021-ben ünneplő BMW i4 és BMW iNEXT modelleket vallatják a mérnökök, akik a minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között a legextrémebb időjárási körülményeknek és útviszonyoknak teszik ki a prototípusok hajtáslánc-technológiáit, valamint futómű-alkatrészeit.

Az Északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő tesztközpont adottságai ideális feltételeket teremtenek mindehhez: a befagyott tavak jeges felületein és a dermesztő hideg havas tájain nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok, de a BMW eDrive hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikája és a futóművek vezérlőrendszerei is számot adnak rátermettségükről, kivételesen magas szintű teljesítményszintjükről és megbízhatóságukról.

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A BMW Group elektromos mobilitásra összpontosító stratégiájának következő fejezetét egy forradalmi SAV (Sports Activity Vehicle) modell nyitja meg: a jövőre debütáló BMW iX3 a bajor prémiumgyártó első olyan, sorozatgyártásban készülő modelljeként érkezik meg az utakra, amelyben már a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik. A kivételesen erőteljes elektromos motor és a csúcstechnológiás akkumulátorcellákkal felszerelt, nagyfeszültségű akkumulátor párosa a zéró emisszió mentén átélhető vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra. Több mint 400 kilométer tisztán elektromos hatótávolságával és a lítium-ion akkumulátor ultragyors DC töltőoszlopról elérhető, óránkénti akár 150 kW sebességű tölthetőségével a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modellje nem csupán a hétköznapok károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitására, de a hosszabbra nyúló utazásokra is kiválóan alkalmas. A tömegtermelésben gyártott BMW iX3 a kínai Senjang városában működő BMW Brilliance Automotive első olyan modellje lesz, amely globális piacra készül.

A BMW i4 eközben a zéró emissziójú vezetési élmény és a lélegzetelállító sportosság harmóniájával kecsegtet: a prémium középkategóriába pozícionált négyajtós kupé a dinamikus kiállás, a magával ragadó teljesítmény és a magas szintű menetkomfort hármas egységét váltja valóra. A modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja dolgozik majd, amely a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása mindezek mellett sportautósan dinamikus menetteljesítményt is kínál: a BMW i4 mindössze 4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig a 200 km/órát is meghaladja. A modell a BMW müncheni gyárában lát majd napvilágot, 2021-től.

Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit

A luxuskategória SAV (Sports Activity Vehicle) modelljeinek karosszériaarányait és méreteit örökölve, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve és a nagymértékben automatizált járművezetés valóságát életre keltő rendszerek innovációival a BMW iNEXT páratlanul egyedi módon hozza el a jelenbe a vezetés élményének jövőjét. A modell a BMW Group moduláris szerkezetrendszerét előrevetítve, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia vezérelve szerint egyesíti az automatizált járművezetés, a tökéletes járműkapcsolati megoldások, a tisztán elektromos meghajtás és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások esszenciáját.

Az iránymutató újítás BMW eDrive hajtáslánc-technológiája a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Sőt mi több, a BMW iNEXT a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal és az automatizált járművezetés 3. szintjével felvértezve érkezik meg az utakra. A BMW Group leendő technológiai zászlóshajója a BMW dingolfingi gyárában készül majd, 2021-től.



Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, járműteszt, új modell
 
Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Bemutatkozik a BMW M Performance Parts tanulmányautó Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon Elektromos autók és új technológiák a 89. Genfi Nemzetközi Autókiállításon A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára A legmodernebb technológiával készül a Toyota a Tokiói olimpiára Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz
 
Végre egy jó árú elektromos SUV

Végre egy jó árú elektromos SUV

2019. március 26.
X3-as BMW méretű, tisztán elektromos hajtású, vállalható hatótávú SUV kevesebb, mint 10 millió forintért? Valószínűleg lenne kereslet egy ilyen autóra.
Részletek

Végre egy jó árú elektromos SUV

Pont ilyet kínál egy kínai startup, az Aiways, ami az U5-ös modelljével jövőre már az európai piacra is betörne. Persze az ilyen sztorikat érdemes mindig megfelelő távolságtartással kezelni, volt már néhány nagyreményű cég, ami a világhódító tervek után gyorsan eltűnt a süllyesztőben, az viszont látszik, hogy a belépési korlátok sok szempontból jóval alacsonyabbak az autóiparban most, mint egy-két évtizede, gyorsan kinőhetnek a semmiből olyan gyártók, amelyek kiharapnak egy darabot a nagyok tortájából.

2 év. Ennyi idő kellett egy kínai startupnak ahhoz, hogy a nulláról indulva saját autógyárat húzzon fel és a prototípustól egy sorozatgyártásra érett modellig jusson el, amit a Genfi Autószalonon már a nagyközönségnek is megmutatott. Az Aiways nevű kínai vállalat azt tervezi, hogy jövőre már Európában is elkezdi értékesíteni új modelljét, a nem túl fantáziadús U5 nevű autót, ami a mostani divatnak megfelelően természetesen egy SUV.

Az autó külső és belső dizájnja modern, de összességében inkább visszafogottnak mondható, látszik rajta, hogy a globális piacra tervezték, túlságosan megosztó részleteket sem kívül, sem belül nem találhatunk rajta, ami inkább előnynek mondható, ha Európában is sikert akar elérni az Aiways.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Az autó mérete nagyjából egy X3-as BMW-ének felel meg, hossza 468, magassága 168, szélessége pedig 188 centiméter. Ahhoz, hogy tágas legyen a beltér, sokat hozzátesz a 280 centiméteres tengelytáv.

A műszerfalat két nagy kijelző uralja, egy a középkonzol felett, egy három részre tagolt/hajtott pedig a kormány mögött. A képek és az első üléspróbák alapján a beltér kifejezetten jó minőségű, persze ez alapján az összeszerelés minőségéről semmilyen következtetést nem lehet levonni, úgyhogy kíváncsian várjuk az első teszteket.

A cég szerint a biztonságra sem lehet majd panasz, a kaszni 38 százalékát merev fémek alkotják. Az U5-ös modell megbízhatóságát állítólag 3,5 millió megtett kilométeren tesztelték.

Természetesen a fontosabb vezetői segédrendszerek mind benne vannak az autóban, adaptív sebességszabályozás közlekedési torlódás asszisztenssel, parkolás asszisztens stb., de biometrikus azonosítást is tud az autó.

Egy elektromos autónál kritikus kérdés a hatótáv, papíron megnyugtatóak a számok: a 63 kWh-s akkumulátorral és 140 kW-os, 315 Nm maximális nyomatékú motorral felszerelt autó hatótávja egy feltöltéssel 460 kilométer (NEDC), ráadásul az akkumulátorcsomag saját klimatizálással is rendelkezik, amivel nagy hidegben is közel 300 kilométeres hatótáv érhető el. Gyorstöltővel 40 perc alatt lehet feltölteni az akkumulátort 80 százalékra. Egy speciális, mesterséges intelligenciát is alkalmazó akksicsomaggal további 100 kilométerrel toldható meg a hatótáv.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Ami igazán érdekessé teszi az autót, hogy ha tényleg valósak a cég által hirdetett paraméterei, és a minőség is stimmel, akkor kifejezetten vonzó, a versenytársakénál pedig jóval alacsonyabb áron kínálják majd az U5-öst. Az SUV 30 ezer euróba, vagyis nagyjából 9,5 millió forintba kerülhet, ennyi pénzért nem nagy SUV-kat, hanem esetleg csak kis elektromos kompaktokat lehet kapni, ráadásul lízingelni is lehet majd az autókat.

És hogy mitől ilyen olcsó az U5? A cég azt állítja, hogy egyrészt azért, mert ahol lehet, teljesen automatizálták a gyártást, az értékesítés pedig a drágán működtethető autószalonok helyett online történik, a potenciális vásárlóknak próbavezetést partnercégek szervezik majd, hasonlóan oldják meg majd a szervizelést is, ha probléma van valamelyik Aiways autóval, akkor bármelyik (vélhetően elektromos autókra szakosodott) szervizbe el lehet majd vinni az autót, a szükséges alkatrészeket pedig az Aiways partnereiből álló hálózat valamelyik tagja szállítja majd ki a szervizbe.

Az Aiways mindent megtesz azért, hogy a gyártást követően minél gyorsabban a vevőkhöz kerüljenek az autói, a tervek szerint vonattal szállítják majd a kész SUV-t Kínából Európába, mivel így a tengeri úthoz képest 3 héttel csökken a szállítási idő.

Végre egy jó árú elektromos SUV

Jelenleg évente 150 ezer darabos az Aiways kapacitása, ez két év múlva a duplájára emelkedhet. Az autóra egyébként már elindult az előrendelés, a világ bármely tájáról megrendelhető az autó, de az U5-öst egyelőre csak Németországban szállítják ki (ingyenesen), később más országokban is elérhető lesz a modell.

A végére már csak egy kérdés marad: a versenytársakénál alacsonyabb árral rá lehet venni a potenciális vevőket, hogy egy noname, értékesítői és szervizhálózattal sem rendelkező startuptól vegyenek autókat? Lehet, hogy igen, mindenesetre ha be is jön az Aiways számítása, kis volumene miatt akkor sem fogja felforgatni a piacot-írja a portfolio.hu.

Végre egy jó árú elektromos SUV
Kulcsszavak: Aiways U5, autószalon, elektromos autó, genf, kína, suv
 
Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző Sajátos reklámkampányba kezdett egy autókölcsönző A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat A vadonatúj Volvo S90 elnyerte a „2015. legszebb formatervű szériamodellje” díjat
 
A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

2019. március 25.
A General Motors (GM) pénteken bejelentette: 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre és 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban.
Részletek

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban

A detroiti székhelyű autógyártó óriás az összeg egy részét az egyik michigani üzemének fejlesztésére fordítja: az Orion Township városkában lévő üzemben készül a Chevrolet új elektromos autója, itt 400 új munkahelyet teremtenek.    Az új elektromos autókat a GM eredetileg az Egyesült Államokon kívül tervezte gyártani, de változtatott korábbi döntésén. Ezt az iparági és vállalati logika következményeként magyarázta, és nem említette meg Donald Trump nevét.        

Az amerikai elnök többször is nyilvánosan bírálta a nagyvállalatot, és arra sürgette, hogy ne külföldön, hanem az Egyesült Államokban hajtson végre beruházásokat. Legutóbb e hét szerdáján, az ohiói Lima városában tartott nagygyűlésen hozta szóba a General Motorst.

Az autógyár a múlt ősszel jelentette  be, hogy bezárja az ohói Lordstownban lévő üzemét, megszüntetve ezzel 1500 munkahelyet. Trump szerdán a lordstowni gyár újranyitására szólította fel a GM vezetését.

"A GM továbbra is folytatja beruházásait az amerikai üzemeiben, mert ebben látja a növekedés lehetőségeit" - emelte ki közleményében Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója. A megfogalmazással elemzők szerint a GM azt kívánta jelezni, hogy nem Donald Trump nyomásának engedve hajt végre beruházásokat az Egyesült Államokban.

A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban


Kulcsszavak: autógyár, chevrolet, Egyesült Államok, elektromos autó, gm
 
Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Jövőre jön a Buick SUV Jövőre jön a Buick SUV Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Új Ford Focus Electric: Akár 310 kilométer is megtehető egyetlen töltéssel Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 51 - 60