Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 51 - 60
Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

2019. november 27.
Az Audi német autógyártó társaság 9500 állás felszámolására készül a hazai üzemeiben, Ingolstadtban és Neckarsulmban - jelentette kedden a hírportálján a Handelsblatt. Az Audi a német üzleti lap információját megerősítve közölte, hogy a leépítést 2025-ig hajtják végre.
Részletek

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Az Audi közleménye szerint a leépítést a menedzsment és az üzemi tanács megállapodása alapján a "demográfiai görbe mentén" hajtják végre, vagyis nem töltenek be nyugdíjazás révén megszűnő álláshelyeket és elindítanak egy "új, vonzó korai nyugdíjba vonulási programot".

Azonban nemcsak leépítés, hanem létszámfejlesztés is indul, 2000 új munkahelyet hoznak létre a társaság jövője szempontjából fontos területeken, köztük az elektromobilitás és a digitalizáció területén, és a németországi üzemekben alkalmazásban maradó munkatársaknak 2029-ig foglalkoztatási garanciát adnak - tették hozzá.

A Volkswagen csoporthoz tartozó társaság vezetősége már többször jelezte, hogy megszűnhetnek munkahelyek. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap egy októberi összeállításában azt írta, hogy Ingolstadtban már törölték is az egyik éjszakai műszakot, Neckarsulmban pedig "végzetes" a helyzet, a 17 ezer embert foglalkoztató baden-württembergi gyár évi 300 ezer autó összeszerelésére alkalmas, de folyamatosan csökken a termelés. Tavaly már a 200 ezres határt sem érték el, csupán 186 ezer kocsi készült. Az alacsony kihasználtság oka, hogy főleg limuzinokat gyártanak, és a leginkább kelendő városi terepjáró modellek máshol készülnek.

Az Audi 9500 németországi munkahely megszüntetésére készül

Ezzel kapcsolatban az Audi keddi közleményében ismertette, hogy a neckarsulmi üzem éves kapacitását 225 ezer darabra állítják be, az ingolstadi üzem pedig évi 450 ezer jármű gyártására lesz alkalmas. Kiemelték, hogy mindkét üzemben készülnek majd elektromos meghajtású kocsik, ami hosszú távon biztosítja a két németországi gyár megmaradását.

A Győrben autógyárat és a világ legnagyobb autómotor-gyárát működtető társaság az idei első fél évben 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az értékesítési bevétel 28,8 milliárd euró (9650 milliárd forint) volt, az egy évvel korábbi 31,2 milliárd után. A működési eredmény 2,3 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 2,8 milliárdról, a bevételarányos jövedelmezősége pedig 8,9 százalékról 8 százalékra csökkent.

Kulcsszavak: audi, autógyár, németország
 
Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Ágazati képviselet a német autógyártás szerény növekedésére számít Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban Visszaesett a Skoda Auto üzemi nyeresége az első kilenc hónapban A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét
 
Biztosítási alkuszok: még mintegy 50 ezer autós válthat kötelezőt a héten

Biztosítási alkuszok: még mintegy 50 ezer autós válthat kötelezőt a héten

2019. november 27.
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) váltani szándékozó autósoknak legkésőbb november 29-ig kell eljuttatniuk biztosítójukhoz szerződésük személyes vagy levélben történő felmondását, mivel a december 1-jei határidő idén vasárnapra esik - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-vel.
Részletek

Biztosítási alkuszok: még mintegy 50 ezer autós válthat kötelezőt a héten

A közlemény idézi Papp Lajost, a FBAMSZ gépjárműszekciójának elnökét, aki szerint az év végi szerződésváltások mintegy 40 százaléka az utolsó héten zajlik, vagyis az előzetesen becsült 130 ezer biztosítás-váltóból 50 ezer gépjármű-üzemeltető várhatóan a következő napokban fog lépni.

Hozzátette: az elektronikus úton történő felmondásra még az utolsó, hétvégi napokon is lesz lehetőség, az erre vonatkozó határidőkről az adott felületeket üzemeltető alkuszok vagy biztosítók adnak tájékoztatást.

A független alkuszok előzetes visszajelzései szerint idén az év végi kampányban a szerződések felét három biztosító, a K&H, a Genertel és a Groupama köti. Az idei évben is tízből kilenc szerződésváltás már a független alkuszokon keresztül zajlik.

A kötelező kampány november 2-i kezdete óta nyilatkozó piaci szereplők az idei időszakra 10-15 százalékos átlagos díjnövekedésről számoltak be.

Biztosítási alkuszok: még mintegy 50 ezer autós válthat kötelezőt a héten

A Netrisk.hu biztosításközvetítő MTI-hez elküldött közleménye szerint a novemberben zajló év végi kgfb-kampány első felében az érintett ügyfelek 25 000 forint körüli éves átlagdíjon kötik meg új szerződéseiket.

A forgalomban lévő hazai gépjárműállomány több mint 20 százalékát jelenlegi tulajdonosa 2010 előtt vásárolta: ezeknek a járműveknek a kgfb-szerződése cserélhető le január elsejével.

Ennek feltétele az, hogy az érintett szerződést az évforduló előtt minimum 30 nappal, tehát legkésőbb december elseje éjfélig felmondják. Az új biztosítás kiválasztására ugyanakkor december 31-ig van lehetőség.

Kulcsszavak: biztosítás, kgfb, közlekedés
 
A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát Útdíj - Fónagy: "puhulásra senki ne számítson" Útdíj - Fónagy: "puhulásra senki ne számítson" Szerintem...Miért az elektromos? Szerintem...Miért az elektromos? Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől Elsőfokú riasztás van Budapesten Elsőfokú riasztás van Budapesten
 
200 ezer előrendelés érkezett a futurisztikus Cybertruckra

200 ezer előrendelés érkezett a futurisztikus Cybertruckra

2019. november 26.
Sokakat nem lepett meg a tény, hogy a Tesla részvényei mélyrepülésbe kezdtek a Cybertruck bemutatója után.
Részletek

200 ezer előrendelés érkezett a futurisztikus Cybertruckra

A dizájnnal kapcsolatos kritikák csak részben érthetők, hiszen legfőképp ízlés kérdése, hogy ki milyennek ítéli a futurisztikus külsőt, ám a „törhetetlennek” titulált üveg sikertelen bemutatója bizonyára egyetlen befektetőnek sem nyerte el a tetszését, írta a teslasok.hu. Éppen emiatt a bemutató utáni piacnyitásra 6%-ot esett Tesla árfolyama, ami jelentős változás a részvények értékét tekintve. Igaz, a gyártó bizonyára nem ijedt meg az árfolyamok láttán, hiszen a modellek bemutatójakor ez gyakran előfordul.

A szolidabb mélyrepülés nem is tartott túlzottan sokáig, hiszen a mai napon újra emelkedett a Tesla értéke. A nyitásra 4%-ot ugrott feljebb a részvények ára, köszönhetően bizonyára annak, hogy Elon Musk elárulta, több mint 200 ezer előrendelés érkezett a pickupra. Az érdeklődők számát az is megdobhatta, hogy ezúttal az előrendelés bejegyzéséhez kért foglaló összege csak 100 dollár, amit rengetegen hajlandóak lesznek kifizetni, még akkor is, ha egyelőre nem biztosak benne, hogy meg szeretnék vásárolni a Cybertruckot. Visszamondáskor a Tesla természetesen visszatéríti a foglaló összegét.

200 ezer előrendelés érkezett a futurisztikus Cybertruckra

Musk emellett azt is megosztotta a követőivel, hogy mely változatok tűnnek a legkelendőbbnek. A posztoláskor beérkezett 146.000 előrendelés csupán 17%-a érkezett a legolcsóbb, egymotoros változatra, míg a duplamotoros és triplamotoros változatok között szinte holtverseny volt, 42 és 41 százalékkal.

Az előrendelések száma várhatóan csak tovább növekszik majd, ami azt jelenti, hogy a Tesla máris több mint egymilliárd dolláros bevétellel számolhat a pickuppal akkor, amikor letudta a foglalózott autók értékesítését - í­rja az alternativenergia.hu.

Kulcsszavak: Cybertruck, elektromos, Tesla, új modell
 
Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit Mutatjuk az új Kia Picanto első hivatalos fotóit 200 ezer előrendelés érkezett a futurisztikus Cybertruckra AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal Itthon is bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter Itthon is bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon
 
DAF CF Electric mostantól 6x2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll

DAF CF Electric mostantól 6x2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll

2019. november 26.
Bemutatta a DAF Trucks a CF Electric modelljének 6x2-es, fülke-alvázas változatát. Az első járművek üzemeltetői tesztelését hulladékgyűjtő tehergépkocsiként még az idén megkezdi a lakossági hulladék elszállításával foglalkozó holland HVC és ROVA vállalat.
Részletek

DAF CF Electric mostantól 6x2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll

Rotterdam városa és a Cure vállalat 2020 elején folytatja majd a sort egy-egy rakodódaruval felszerelt, teljesen elektromos hajtású, 6x2-es hulladékgyűjtő teherautóval. Ezeket a járműveket mind VDL E-Power hajtáslánccal látják el. A teljesen elektromosan működő felépítményt pedig a VDL Translift szállítja.

Az első DAF CF Electric modellek 2018 vége óta üzemelnek 4x2-es nyerges vontatóként különféle holland fuvarozóknál, mint például Peter Appel, Simon Loos és Tinie Manders, valamint a Jumbo áruházláncnál. Ezek a tehergépkocsik egy nagyszabású üzemeltetői tesztben vesznek részt, amely során olyan célállomásokra kell árut szállítaniuk, illetve azokról elszállítaniuk, mint például nagyáruházak és elosztóközpontok. A Rhenus német logisztikai vállalat jelenleg két CF Electric modellt használ regionális konténerszállításra. Hatékonyságának és sokoldalú, illetve praktikus használhatóságának köszönhetően a DAF CF Electric idén Németországban elnyerte a rangos Zöld Tehergépkocsi Díjat.

Jobb manőverezhetőség

Mivel a CF Electric modellnek működés közben helyileg nulla a károsanyag-kibocsátása és alacsony a zajszintje, nemcsak városi elosztáshoz, hanem háztartási hulladék gyűjtéséhez is ideális. Ezért a DAF tervezett egy háromtengelyes fülke-alvázat, kormányzott hátsó segédtengellyel a jobb manőverezhetőség és a még nagyobb terhelhetőség érdekében. A CF Electric 6x2 legnagyobb megengedett össztömege 28 tonna.

DAF CF Electric mostantól 6x2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll

Szokványos útvonalak

A tehergépkocsi VDL E-power elektromos hajtáslánca 210 kilowatt teljesítményt és 2000 newtonméter nyomatékot szolgáltat – akárcsak a CF Electric nyerges vontató esetében. A hajtásláncot egy 170 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomag látja el árammal; amely elegendő a szokványos hulladékgyűjtési útvonalak teljesítéséhez. A hulladékgyűjtő teherautók általában néhány óránként visszatérnek a hulladéklerakó telepre lerakodni, ahol az elektromos tehergépkocsik akkumulátora csupán harminc perc alatt nyolcvan százalékig feltölthető.

Oldalrakodók és rakodódaruk

A HVC Észak-Hollandiában, a Rijnmond-régióban és Flevolandban, míg a ROVA Hollandia középső és keleti területein tevékenykedik. Mindkét vállalat oldalrakodókat használ, amelyek esetében a konténereket oldalról lehet beleüríteni a tehergépkocsikba. Rotterdam városa és Eindhoven térségében a Cure vállalat rakodódaruval felszerelt DAF CF Electric modelleket használ majd, hogy a föld alatti konténerekből összegyűjtsék a hulladékot.

Kulcsszavak: DAF Trucks, elektromos kamion, haszongépjármű, új modell
 
DAF CF Electric mostantól 6x2-es fülke-alvázként is rendelkezésre áll Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Megérkezett a Nissan Juke Dynamic Edition Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában
 
A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

2019. november 26.
A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC a luxus új formáját képviseli a SUV szegmensben. Az új modell a GLS műszaki alapjaira épülő csúcskategóriás luxusautóval bővíti ki a Mercedes-Maybach márka kínálatát.  
Részletek

A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

Tágas belső tere kimagasló minőségű anyagokkal rendelkezik, a rendkívül hatékony hangszigetelés pedig biztonságos és kellemes atmoszférát teremt. A széria AIRMATIC légrugózás mellett, opcionálisan rendelhető az E-ACTIVE BODY CONTROL futómű az új és különleges Maybach vezetési üzemmóddal együtt, amely még nagyobb komfortot biztosít hátul. A beszállás is igen kényelmes: ajtónyitáskor a légrugózás alacsonyabbra engedi a karosszériát, amely alól csendesen előtűnik a megvilágított, alumínium fellépő. A kimondottan a Maybach modell számára készült négyliteres, V8-as turbómotor 558 lóerő és 730 Nm leadására képes, amely diszkrét, de erőteljes mozgást biztosít az autónak. Az erőforrás 48 V-os EQ Boost kiegészítő hibrid rendszerrel is rendelkezik. A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC piaci bevezetése 2020 második felében kezdődik.

A Mercedes-Benz csillaga a motorháztetőn klasszikus formájában jelenik meg, miközben a Maybach hűtőrács aprólékosan megmunkált, függőleges króm lamellái elegáns hatást keltenek. Az ablakok körül és az oldalpaneleknél található króm betétek pedig méltóságot és eleganciát kölcsönöznek a modellnek. A 22 vagy 23 colos kerekek kimondottan a Mercedes-Maybach számára készültek, de a kipufogók egyedi kialakítása is a modell cseppet sem hétköznapi kialakítását erősíti. Ugyanez érvényes a márkajelzésre, amely a modell különböző pontjain, így például a D-oszlopon is megtalálhatók. Maybach-specifikus különlegességként a kéttónusú fényezés hétféle elegáns színkombinációban érhető el.

A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

A Mercedes-Maybach GLS további látványos részei az elektromosan előbújó fellépők, amelyek lehetővé teszik a különösen kényelmes és biztonságos be- és kiszállást. Az alumíniumból készült fellépők fekete gumírozott betéteket és kiegészítő megvilágítást kaptak, különösen széles tartományban lefedve a hátsó ajtókat, amely nem csak praktikus, hanem különösen látványos is.

A fellépők visszahúzott állapotukban (menet közben) láthatatlan módon megbújnak az oldalsó küszöbpanelek mögött. A hátsó ajtók nyitásával a fellépők automatikusan, egyetlen másodperc alatt felveszik helyzetüket, de ez az alapbeállítás meg is változtatható az MBUX központi rendszer speciális menüjében. A tágas hátsó helykínálat érdekében a Mercedes-Maybach GLS kizárólag két üléssorral érhető el.

A luxuskategória felszereltségei: puha bőr és elektromosan állítható ülések

A Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC felszereltsége már alaphelyzetben is a luxust képviseli. A két hátsó ülés elektromosan hátradönthető. A műszerfal és az utastér számos része páránzott nappabőr borítást kapott, opcionálisan pedig számos különböző belső rendelhető. A sötétítővel ellátott, elektromosan nyitható/dönthető panoráma tetőablak szintén szériatartozék, a klimatizált, masszázsfunkcióval rendelkező ülésekkel együtt. Külön kérésre a fix középkonzol tágas négyüléses modellé alakítja a típust, amelynek hátsó traktusa tökéletesen alkalmas a munkára és a pihenésre egyaránt.

A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS

A konzolban összecsukható asztalokat és hűtőt is találunk, elegendő hellyel a pezsgősüvegek számára. A hűtőhöz tökéletesen illeszkedő pezsgőspoharak a Mercedes-Maybach kiegészítőinek kínálatából érhetők el.

A Mercedes-Maybach GLS számára a márka saját illatot fejlesztett ki, amelyet az opcionális AIR BALANCE csomag a beállításoknak megfelelően adagol: a fehér osmanthus virág könnyed illatát a bőr hangsúlyosabb jegyei és a fűszeres tea teszik igazán egyedivé.

Az erőátviteltől a futóművön át, egészen a fényszórókig, a Mercedes-Maybach GLS műszaki rendszerei a Mercedes-Benz SUV modellek legmagasabb kényelmi szintjének alapjaira épülnek. A Maybach hozzáadott értéke számos területen érezhető, így például a zajszigetelés tekintetében is, amely a hátsó ülések mögé beépített kiegészítő modul segítségével a csomagtér zajaitól is megkíméli az utasteret. A hátsó ülések különálló klímaberendezése is szériafelszerelés, amelynek kiegészítő légbeömlői és hősugárzói révén a kívánt hőmérséklet gyorsabban és huzatmentesen állítható be. A futómű és a hajtáslánc egyedi Maybach üzemmóddal is rendelkezik, amely főleg a hátsó ülésen helyet foglaló utasoknak kínál még nagyobb kényelmet a hagyományos modellekhez képest.

A szériafelszereltséghez tartozó MBUX hátsó tablet, amely a középkonzolon vagy a hátsó ülések közötti könyöklőben kapott helyet, az intuitív vezérelhetőség mellett, kiegészítő kényelmi és szórakozási funkciókat is lehetővé tesz. Az utasok által használt digitális eszközök integrációjához pedig minden elterjedt szabvány rendelkezésre áll.

A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS



Kulcsszavak: Maybach GLS, mercedes-benz, suv, új modell
 
A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Érkezik a megújult Citroën C4 Cactus Érkezik a megújult Citroën C4 Cactus A luxus új formája: Az új Mercedes-Maybach GLS Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el Kettős Audi-győzelem a „Best Cars 2017” szavazásán Kettős Audi-győzelem a „Best Cars 2017” szavazásán
 
Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

2019. november 26.
2019 júniusában Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművész a BMW Group #NEXTGen fesztiválján közösen mutatta be azt a modern hangdizájnt, amelyet a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz komponáltak.
Részletek

Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

Néhány hónappal később, 2019 novemberében a müncheni központú vállalatcsoport és a világ egyik legnépszerűbb zeneszerzője hivatalosan is bejelentette hosszú távú együttműködését: a BMW IconicSounds Electric márkanév égisze alatt Hans Zimmer a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzásvilágát komponálja meg. „Egészen egyedülálló lehetőségünk nyílik arra, hogy különleges hangokkal káprázatos élménnyé varázsoljuk a hálózatról tölthető BMW modellek vezetését. Várakozással tekintek eme nagyszerű kihívás elé, hiszen számomra a BMW Vision M NEXT tanulmányautóhoz, Renzo Vitale oldalán megkomponált hangdizájn létrehozása is egy inspiráló, vadonatúj élmény volt” – mondta Hans Zimmer.

A közös munka első gyümölcsei már 2020-ban sorozatgyártásba kerülnek

A Los Angeles-i Nemzetközi Autószalon megnyitását megelőző napokban Hans Zimmer és Renzo Vitale a Gladiátor, az Eredet és A sötét lovag zeneszerzőjének Santa Monica-i stúdiójában exkluzív betekintést engedett a korábbi együttműködés részleteibe, a BMW Vision M NEXT tanulmányautó hangdizájnjának megkomponálásába. A két művész legutóbb a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek rendszerkészenléti hangjelzéseit álmodta meg, amelyek már 2020-ban visszaköszönnek a bajor prémiumgyártó tömegtermelésben kínált négykerekűiben.

„A magával ragadó hangzásvilág megkomponálásával lehetőségünk nyílt arra, hogy a BMW hálózatról tölthető modelljeiben eltöltött minden percet pozitív élménnyé varázsoljunk. A hajtáslánc és a fedélzeti rendszerek készenlétét jelző hangok már indulás előtt vidámságot és boldog gondolatokat csempésznek az utasokba, már rögtön beszálláskor és a „Start / Stop” gomb megnyomásakor” – fogalmazott Renzo Vitale.

Az elektromos mobilitás legfőbb előnyeként gyakran a csendes suhanást szokás említeni. A hálózatról tölthető gépkocsik egyre növekvő „zöld” hatótávolságával párhuzamosan azonban a vezetés élménye iránti vágy is növekszik, a bajor prémiumgyártó így a BMW IconicSounds Electric márkanév alatt megkomponált hangzásvilág segítségével váltja valóra a vezetés élményének merőben új formáját.

Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását

„Autóink hangzása az elmúlt évtizedekben emberek millióit ejtette rabul. Izgatottan tekintünk a Hans Zimmerrel való közös munkánkra, amely során a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzásvilágát dolgozzuk ki. Ügyfeleinket világszerte vadonatúj élményekkel ajándékozzuk meg, amellyel újraértelmezzük a vezetés élményének fogalmát” – nyilatkozta Stefan Ponikva, a BMW márka élményközpontú részlegének alelnöke.

A BMW IconicSounds Electric zeneszerzőjeként és kurátoraként Hans Zimmer a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek megannyi különböző hangzását megkomponálja. Külön hangzást kapnak a tanulmányautók, a koncepciók, a sorozatgyártásban kínált modellek és minden egyes akusztikai jelzés, az elektromos mobilitás érzelmekben gazdag karakterét pedig a fedélzeti rendszerek élőbeszéd-hangzása fokozza majd.

A BMW Group közel tíz éve fejleszti az elektromos mobilitás hangzását

2009-ben, a kísérleti MINI E flotta bevezetésekor a BMW Group tervezőmérnökei olyan mesterségesen generált hangokat fejlesztettek ki, amelyek segítik a szinte hang nélkül suhanó gépkocsik észlelését. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt piaci debütálása óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként meg is rendelhetik a modellbe az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszert.

A törvényi előírásokkal párhuzamosan a mérnökök az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, így ma már számos tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell alapfelszereltségének része (az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer beszerelésére vonatkozó törvényi előírások világszerte eltérnek). A technológia célja, hogy anélkül jelezze a közvetlen környezet számára a szinte hangtalanul suhanó gépkocsi jelenlétét, hogy azzal a gyalogosokat és a gépkocsiban ülő utasokat egy pillanatra is megzavarná.

Kulcsszavak: bmw, elektromos autó, fejlesztés, Hans Zimmer
 
A Bosch segít megelőzni a motorkerékpáros balesetek közel egyharmadát A Bosch segít megelőzni a motorkerékpáros balesetek közel egyharmadát A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A horvát vasember és a "Ferrari-gyilkos" elektromos autó A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését Az ABB e-járművekhez gyártott villámtöltői is hozzájárulnak Izland energetikai fenntarthatóságának eléréséhez Az ABB e-járművekhez gyártott villámtöltői is hozzájárulnak Izland energetikai fenntarthatóságának eléréséhez
 
Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus

2019. november 26.
A világ vezető környezetbarát luxusautógyárójaként ismert Lexus  a november 22. és december 1. között megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be legelső tisztán elektromos hajtású modelljét.
Részletek

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus 

A Lexus a Kínában november 22. és december 1. között megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatta be első akkumulátoros elektromos autóját, az UX 300e modellt. Az RX 400h 2005-ös bevezetése óta a Lexus vezető szerepet játszik az autók hajtásának villamosításában, olyan modelleket készítve, amelyek az élvezetes teljesítmény mellett is környezetkímélő módon működnek. A márka a 2019-es Tokiói Autószalonon ismertette “Lexus Electrified” című globális villamosítási stratégiáját, amelynek célja, hogy alapvető mértékben változtassa meg a járművek teljesítményét, kezelését, irányítását és vezetési élményét. A Lexus Electrified technológiája lehetővé teszi a hajtáslánc, a kormányzás, a futómű és a fékrendszer integrált vezérlését, kiaknázva a hibridekben tökéletesített motorvezérlési technológia összes előnyét.

E technológia lehetővé teszi a jármű folyamatos, ideális menetszabályozását, ami mindig a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazodik. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy egyre élvezetesebben és biztonságosabban vezethető autókat alkosson. A Lexus Electrified jövőkép égisze alatt elkészült első sorozatgyártású modell a tisztán elektromos hajtású, kiváló közúti teljesítményre hangolt UX 300e.

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus

A Lexus mérnökei megtartották az UX crossover izgalmas, karakteres formavilágát és sokoldalúságát, és azokra a lehetőségekre összpontosítottak, amit az EV-k kínálnak a teljesítmény terén. Az UX 300e erős elektromotorja természetes érzettel, mégis lendületesen gyorsítja az autót, a kabin padlója alá épített nagy kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig rendkívül mélyre került a jármű súlypontja. A legújabb konnektivitási technológiákkal felvértezett, és 400 kilométeres hatótávolságú UX 300e az EV-k összes előnyét magában hordozza, miközben lenyűgöző menetteljesítményt és hamisítatlan Lexus-színvonalú kényelmet kínál. (ez a márka ‘Yet’, azaz ‘Mégis’ filozófiájának lényege) Az UX 300e várhatóan 2020-ban jelenik meg a kínai és az európai piacokon, Japánban pedig 2021 elejétől lesz kapható.

Az UX 300e legfontosabb jellemzői

A Lexus legelső EV-modellje a márkától megszokott, kifinomult menetteljesítménnyel és NVH-értékekkel. A Lexus számára mindig is elsőrendű fontossággal bírt a kimagasló teljesítmény – és ez a tisztán elektromos hajtású autók esetében sincs másképp. Az UX kifinomult, a Lexusokra jellemző vezetési élményére építve a mérnökök az elektromos hajtáslánc alkalmazásával még magasabb szintre emelték a modell közúti teljesítményét. Ugyanakkor az UX 300e utasai a kategória egyik legcsendesebb kabinját élvezhetik. Az UX 300e üzemmódválasztó funkciója segítségével a vezető a mindenkori helyzethez igazíthatja a jármű sima, zökkenőmentes gyorsulását és lassulását.

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus

A gázpedál lenyomására az EV-hajtás erőteljes gyorsítással és azonnali nyomatékledással reagál, a kormánykerék mögötti váltókarok pedig motorfékként is működnek, négyféle erősséggel valósítva meg a regeneratív fékezést. Mivel az elektromotor és az akkumulátor az autó padlószintje alatt kapott helyet, a súlypont kifejezetten mélyre került, így az UX 300e menetdinamikai képességei kivételesek, s mindezt tovább fokozza az első és hátsó tengelyek közti, optimalizált súlyelosztás és tehetetlenségi nyomaték.

A GA-C padlólemez kiegészítő merevítései tovább javítják az autó menettulajdonságait, a lengéscsillapítók karakterisztikáját pedig az elektromos hajtás sajátosságaihoz hangolták. Bár egy EV már alapvetően csendes, az UC 300e tervezői az akkumulátorokat is kiegészítették egy külön szigeteléssel, hogy elnyomják a menetszél és a felverődő kavicsok zaját, ami különösen feltűnő lenne egy benzinmotor és sebességváltó nélküli autóban. A Lexus komoly figyelmet fordított arra, hogy a jármű utasai a lehető legmagasabb szintű zajkomfortot élvezhessék. A hanghatások megtervezésénél arra is ügyeltek, hogy az autó vezetése természetes érzetet keltsen. Az aktív hangvezérlés (ASC) olyan természetes környezeti zajokat továbbít az utastérbe, amelyek segítségével jobban ‘érezhetők’ a vezetés körülményei.

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus

A legendás Lexus-megbízhatóságot a hibrid technológia fejlesztésében szerzett tapasztalat garantálja

Az UX 300e fejlesztése során a Lexus sikeresen hasznosította mindazt a tudást, amit piacvezető hibrid hajtásainak fejlesztése során szerzett, és első sorozatgyártású EV-modelljében sikeresen valósította meg ugyanazt a minőséget és kényelmes kezelhetőséget, ami immár legendássá tette a márka többi autóját. A Lexus mérnökcsapata kimagaslóan megbízható akkumulátort tervezett, és az autót felszerelték a legmodernebb konnektivitási technológiákkal, hogy a lehető legmagasabb szintre emeljék mindennapos használhatóságát és funkcionalitását.

Az elektromotor, az inverter, az áttételezés és a nagy kapacitású akkumulátor hatékonyságát a hibrid autók fejlesztése során szerzett tapasztalatokat felhasználva maximalizálták. A teljes rendszer teljesítményének növelésével sikerült elérni, hogy az UX 300e hatótávolsága eléri a 400 kilométert. Az akkumulátorok hőmérsékletszabályzó rendszere akkor lép működésbe, ha a külső hőmérséklet túlságosan alacsony vagy magas. A rendszer megbízhatóságát többszintű ellenőrző rendszer fokozza, ami szabályozza a töltés folyamatát, és kivédi a túltöltést vagy más káros jelenségeket.

Az UX 300e modellben a legújabb konnektivitási technológiák működnek. Egy okostelefon csatlakoztatásával – amelyen egy kifejezetten erre szolgáló alkalmazás fut – a vezető bármikor ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségének szintjét és a még megtehető távolságot. Az autó töltésvezérlő funkciókat is kínál; ezek egyike például tájékoztatja a tulajdonost, ha az akkumulátor már teljesen feltöltődött, egy másikkal pedig attól függően tervezhető meg a töltés időpontja, hogy mikor akarják legközelebb használni az autót. Az alkalmazás segítségével a tulajdonos egy sor kényelmi funkciót is kezelhet, a távolból vezérelve a klímaberendezést, az ülések fűtését vagy a szélvédő páramentesítését.

Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus




Kulcsszavak:
 
A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 A Goodwood Festival of Speed autóshow-n bemutatkozik a Juke –R 2.0 Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden Nyolc új trolibusz áll forgalomba idén Szegeden Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Itt a tuti RAV4! Hibrid terepes Az UX slágercrossoverből készül az első akkumulátoros elektromos Lexus Gyártásban az új Ford Transit és Tourneo Custom
 
Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

2019. november 25.
A lendkerék-technikára épülő töltőállomás kémiai akkumulátorcellák nélkül működik. E technikának köszönhetően a Kinetic Power Booster Prágában kétszer akkora töltőteljesítményt kínál, mint az elektromos hálózat.
Részletek

Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

Különösen innovatív gyorstöltő állomás próbaüzemét kezdte meg Prágában a ŠKODA AUTO DigiLab, amely a lendkerék-technikára épül és kétszer akkora töltőteljesítményt kínál, mint amekkora az elektromos hálózatról érhető el. A Prága-Letňany vásárterületen üzembe helyezett töltőállomás a Cseh Köztársaságban az első és világszerte is csupán a harmadik ilyen technika. Az innovatív töltéstechnika az izraeli Chakratec start-up cég fejlesztése, amelyet a ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. fedezett fel, illetve nyert meg közös munkára.

A ŠKODA AUTO a közelmúltban, az október végén Tel Avivban rendezett Smart Mobility Summit alkalmával számolt be az olyan innovatív mobilitási startup-cégekkel és technológiai vállalkozásokkal folytatott, új partneri együttműködésekről, amelyek az autóipar számára fejlesztenek hardver- és szoftver-megoldásokat. E vállalatok közé tartozik a Kinetic Power Booster feltalálója, a Chakratec is. Ez az innovatív töltőállomás ott is lehetővé teszi az elektromos járművek gyorstöltésű áramellátását, ahol eredetileg nem áll rendelkezésre elegendő töltőteljesítmény. A töltőállomás az elektromos hálózat terhelési csúcsait felvéve lendkerekeket gyorsít fel magas fordulatszámra, mozgási energia formájában tárolva az elektromos áramot. Elektromos hajtású gépkocsi csatlakoztatásakor a Kinetic Power Booster elektromos áramot szolgáltat, megduplázva az elektromos hálózat által önmagában kínált töltőteljesítményt. Az ötletes töltési megoldás egyaránt optimális például autókereskedések és bevásárlóközpontok számára.

Andre Wehner, a ŠKODA AUTO digitális igazgatója hangsúlyozta: „A Chakratec vállalattal folytatott együttműködés jól mutatja, hogy a Tel Aviv-i ŠKODA AUTO Digilab Israel Ltd. cégünk révén hatékony felkutatással és célzott támogatással hogyan válhatnak konkrét projektekké az innovatív ötletek. Döntésünkkel, amellyel Prágába hoztuk a világ harmadik Kinetic Power Booster töltőállomását, egyértelműen jelezzük, hogy következetesen dolgozunk az ügyfeleinknek az elektromos mobilitás, illetve az integrált mobilitási szolgáltatások terén nyújtott kínálatunkon.”

Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec

Vojtěch Fried, a PRE elektromos mobilitási menedzsere így egészítette ki: „A Chakratec technikája, amely az akkumulátorhajtású elektromos járművek gyorstöltéséhez szükséges teljesítményt biztosítja, további lépés az egyéni mobilitás elektromos jövője felé. A legnagyobb prágai töltőhálózat üzemeltetőjeként egyértelmű célkitűzésünk, hogy már a kezdetektől erős partnerként kísérjük a Kinetic Power Booster bevezetését.”

Ilan-Ben David, a Chakratec ügyvezető igazgatója hozzátette:

„A ŠKODA AUTO és a PRE vállalatokkal folytatott együttműködés mérföldkő számunkra. Állunk a kihívás elébe és készek vagyunk partnereinkkel közösen fejleszteni az elektromos mobilitást.”

A Chakratec rendszere áramfelesleg idején energiát tárol, miközben csúcsidőben tehermentesíti a hálózatot. Az akkumulátoralapú töltőállomásoktól eltérően kapacitása mindvégig egyenletesen magas marad, emellett a tisztán mechanikus Kinetic Power Booster kémiai akkumulátorcellák nélküli, különösen környezetkímélő technika. Mintegy 200 ezer gyorstöltési és kisülési ciklust tesz lehetővé, ami nagyjából húsz évi élettartamnak felel meg.

Műszakilag a töltőállomás szíve a speciális házban, vákuumban forgó tíz lendkerék, amelyek hálózati áram csatlakoztatásakor felgyorsulnak. Jármű töltése során elektromos áramot termelnek, miközben veszítenek fordulatszámukból. Az energiatároló egy ŠKODA CITIGOe iV és egy másik elektromos autó egyidejű töltéséhez is elegendő, mégpedig az elektromos hálózat által kínált teljesítmény kétszeresével. A töltési folyamatot követően a forgó tömegeknek idő szükséges ismét a megfelelő fordulatszámra gyorsulni, ami a 100 kilowattos prágai töltőállomáson mintegy 45 percet jelent.

Prága-Letňany gyorstöltő állomását a Pre Group üzemelteti, hivatalos üzembe helyezését az e-SALON alkalmával jelenti be a ŠKODA AUTO és a PRE. Az elektromos mobilitási vásárt november 14. és 17. között Letňanyban, a Prágai Vásárközpontban rendezik.

Jelenleg az elektromos járművek vezetői az új technika megismerése céljából díjmentesen tankolhatnak itt elektromos áramot, az üzemszerű használat árairól és a fizetési módokról később tájékoztat az üzemeltető. A tesztidőszak tapasztalataitól függően a partnerek további Chakratec-elven működő gyorstöltő állomások telepítését is tervezik Csehországban, illetve további országokban.



Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, skoda
 
Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec Nissan e-NV200 - Egy forradalmian új modell a Nissantól A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen Egyedülálló töltéstechnikával jelent meg Prágában a ŠKODA AUTO, a PRE és a Chakratec BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal A Škoda Octavia újabb díjat nyert A Škoda Octavia újabb díjat nyert Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen
 
Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő

Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő

2019. november 25.
Érdekes tesztet közölt nemrégiben az Auto Motor und Sport német szaklap: a 2019/18. számában publikált mérés sorozat a dízel kipufogógáz és a stuttgarti városi levegő szálló por tartalmára koncentrált.
Részletek

Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő

Más kipufogógáz-összetevőkhöz képest ugyanis a szilárd részecskék, a szálló por egészségkárosító hatása bizonyult jelentősnek. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nagy részecskékre vonatkozó PM10-es, és kisebb részecskékre vonatkozó PM2.5-ös határértékei a részecskék tömegét érintik. Ám belégzéskor épp a legkönnyebb és legkisebb részecskék jutnak be legmélyebbre tüdőnkbe.

Míg a városi levegőre vonatkozó szálló por határértékben a részecskék száma nem kritérium, az autók emissziós követelményeiben a szilárd részecskék tömege mellett a számuk is mérési szempont, így ez a helyzet a dízelmotorok esetében is 2011 óta. Az Auto Motor und Sport és az Emission Analytics mérőberendezései ezért nem súlyra mérték a dízel autók kipufogógázában lévő részecskéket, hanem megszámolták őket. Az összehasonlíthatóság kedvéért a kipufogógáz mellett a mérés helyszínén a stuttgarti városi levegő részecske számát is meg kellett állapítani, majd ezt vetették össze a kipufogógáz-mennyiség részecske tartalmával.

A mérésben öt gyakori üzemállapot szerepelt: regeneráció, hideg indítás, alapjárat valamint mérsékelt és nagy terheléssel megtett út meleg motorral. A táv 3, 30 illetve 300 km volt, a közepes és a hosszú szakasz részecske terhelésébe egy-egy részecskeszűrő öntisztítást is belekalkulálva. A 3 km-es szakaszon a hideg részecskeszűrőben nem indul el a korom hamuvá égetése.


Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő

A nitrogén-oxidok szintjét ezúttal nem vizsgálták, mert korábbi tesztek során a mai Euro 6d Temp és Euro 6d besorolású autók visszatérően igazolták, hogy kipufogócsövükön alig távoznak nitrogén-oxidok, és könnyedén teljesítik az igen kemény határértékeket.

Remekelt a Tiguan TDI

A tesztre véletlenszerűen négy márka kiválasztott típusai a különféle kategóriákat képviselték, melyek között egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4MOTION kipufogó csövére is csatlakoztatták a hordozható kipufogógáz elemző berendezést (PEMS–Portable Emissions Measurement System).

A Tiguan TDI, amely a négy autó közül messze a legkisebb részecske kibocsátással működött a teszten, és egy szennyezett napon a közepes, 30 km-es úton is csökkenteni tudta a szálló por terhelést, még akkor is, ha ezen az útszakaszon megy végbe a részecskeszűrő tisztára égetése, ami tehát elméletileg a legkedvezőtlenebb konstelláció lenne.

A mérésben szereplő autók kipufogógázával a vizsgált üzemállapotok zömében kevesebb szilárd részecske távozott, mint amennyit a motor elöl a levegővel beszívott. A független mérés sorozat újabb bizonyítéka annak, hogy a dízelmotor nemcsak erős, nemcsak kevesebbet fogyaszt, nemcsak a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásában előnyös, de igazoltan tisztábban is működik.

Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő
Kulcsszavak: suv, Tiguan, volkswagen
 
Kiváló kibocsátású SUV-k: akár tisztábbak is lehetnek mint a városi levegő Negyven éves a Golf – bestseller, trendalapító és stílusikon Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra A Volkswagen a 37. Bécsi Motorszimpóziumon A Volkswagen a 37. Bécsi Motorszimpóziumon Környezetvédelmi offenzívát indít Kínában a Volkswagen Csoport Környezetvédelmi offenzívát indít Kínában a Volkswagen Csoport Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén Az Opel Crossland X kategóriájának legjobbja az Euro NCAP tesztjén
 
A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében

A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében

2019. november 25.
A részben vagy teljesen elektromos meghajtású autók fejlesztésében és értékesítésében világelső Toyota, és az akkumulátoros elektromos autók  tekintetében a kínai piacon a legnagyobb szereplő BYD megállapodott az akkumulátoros elektromos autók (BEV) közös fejlesztéséről.
Részletek

A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében

Az együttműködés értelmében a két autógyártó közösen fejleszt majd szedán és alacsonypadlós SUV akkumulátoros elektromos (BEV) modelleket, emellett a közös fejlesztésű BEV modellekhez és más járművekhez is együtt fejlesztenek majd akkumulátorokat. Első lépésként a két autógyártó kevesebb, mint egy éven belül, 2020 első félévében új BEV modelleket mutat majd be Kínában.

A BYD és a Toyota bejelentette, hogy együttműködési szerződést köt akkumulátoros elektromos autók (BEV) közös fejlesztésére. A két fél együtt fejleszt szedánokat és alacsonypadlós SUV-modelleket, valamint akkumulátorokat ezekhez és más járművekhez is. A tervek szerint az új modellek 2020 első félévében Toyota márkanév alatt jelennek meg a kínai piacon.

Az 1995-ben alapított BYD akkumulátorgyártóként kezdte, de mára teljes körű energiaszolgáltatásokat és megoldásokat kínáló céggé nőtt, amely az elektromos járművek mellett sok egyéb terméket, pl. nagyméretű akkumulátorcellákat is gyárt. A BYD név a „Build Your Dreams” („Építsd az Álmaidat”) rövidítése, a cég saját fejlesztésű termékei közt szerepelnek elektromos autók fontos alkatrészei is, például akkumulátorok, villanymotorok és egyéb elektronikai berendezések. A BYD volt az első vállalat a világon, amely nagysorozatú plug-in hibrid autókat (PHEV) dobott piacra, még 2008-ban, 2015 óta pedig négy egymást követő évben a BYD világelső volt a BEV- és a PHEV-modellek eladásában.



A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében


1997-ben a Toyota a világon először mutatott be nagy sorozatban gyártott hibrid autót (HEV) s azóta az elektromos járművek fejlesztésének úttörőjévé vált. Vezető technológiák egész sorát dolgozta ki, értékes tapasztalatot szerezve a fejlesztésben, a gyártásban és a kereskedelemben egyaránt.

A globális felmelegedés megfékezésének érdekében a BYD és a Toyota is keresi a széndioxid-kibocsátás csökkentésének módját, például a BEV-modellek széleskörű használatának előremozdításával. A cél elérésének érdekében a két vállalat hitet tett amellett, hogy a versengést félretéve együttműködnek, így született megegyezés BEV-modelljeik közös fejlesztéséről.

A BYD és a Toyota felhasználja azokat az elektromosautó- és akkumulátor-fejlesztési technológiákat, amelyeket eddigi tevékenységük során dolgoztak ki, és együttműködnek olyan BEV-modellek további fejlesztésén, amelyek hozzájárulnak a technológia széleskörű elterjesztéséhez.

A BYD-del történő együttműködés egy újabb lépés azon stratégiai együttműködések sorában, amelyek révén a világ vezető autógyártója, a Toyota felkészül az autóipar történetének legnagyobb változást hozó időszakára, amelyet a CASE (csatlakoztatott, autonóm, megosztott, elektromos) technológiák térnyerése indukál.

A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében

Ezen a szinergia-lehetőségek kiaknázását célzó együttműködések között szerepelnek a Toyota Csoport leányvállalatai közötti átszervezések (DENSO, JTEKT, Yutaka Seimitsu Kogyo) épp úgy, mint a világ két vezető akkumulátorgyártójával, a kínai CATL-lel és a japán Panasoniccal történt közös fejlesztést célzó stratégiai megállapodás, vagy épp a SHARP-pal történő közös fejlesztés az autókban alkalmazható napelemek terén.

Ugyanezen célt szolgálja emellett az akkumulátoros elektromos autók fejlesztése kapcsán a Subaruval, a Suzukival és a Mazdával bejelentett együttműködés, vagy épp a Hondát, a Hinot, a Daihatsut, a Subarut, a Mazdát, a Suzukit és az Isuzut magába foglaló, az önvezető technológiák és kapcsolódó szolgáltatások közös fejlesztését célzó megállapodás. Ebbe a sorba tartozik még a Toyota részesedés szerzése a különböző mobilitási szolgáltatókban, az autómegosztóktól a telekocsi szolgáltatásokat kínáló vállalatokig, a legnagyobbaktól (UBER, GRAB) a kisebbekig.


Kulcsszavak: akkumulátor, BYD, együttműködés, elektromos autó, toyota
 
Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla Bukik, vagy forradalmat csinál a Tesla A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét A Volkswagen az új évvel bemutatja mobil elektromos töltőállomás rendszerét Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Bejelentették mely területeken dolgozik majd együtt a Toyota és a Suzuki Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon? Melyik a legnépszerűbb pick-up Magyarországon?
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 51 - 60