Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 51 - 60
Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

2020. december 29.
Január közepén érkezik meg az ország első vasút-villamosa, a jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train a gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint - közölte a MÁV Zrt.
Részletek

Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

A 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre, a tram-train jármű három részben érkezik meg Magyarországra. 

Az összeszerelést követően a vonali próbákat a Stadler várhatóan februárban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is. Az első három jármű várhatóan 2021. szeptember végén áll forgalomba. A tervek szerint 2021. november végére már nyolc tram-train jármű kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között.

A közlemény szerint a 216 férőhelyes tram-train járművek Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással pedig már óránként 100 kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd.


Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A tram-train vonalán csaknem négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Hódmezővásárhelyen öt váltóval és hat megállóval, valamint a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A kivitelezés részeként Hódmezővásárhelyen 94 autó számára P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

Arról is beszámoltak, hogy 2021 második negyedévétől a tram-train útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság amelyekből vasúti jegyek és bérletek, valamint a Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazók számára kialakított tram-train termékek egyaránt elérhetők lesznek.
Kulcsszavak: Citylink, Hódmezővásárhely, Stadler, szeged, Tram-Train
 
További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler Újabb 21 motorvonatot gyárthat a MÁV-Startnak a Stadler Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre Vezető nélkül száguldott egy villamos Szegeden Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden
 
Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

2020. december 25.
Megjelent a közbeszerzési felhívás az Európai Unió hivatalos lapjában a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére - írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója csütörtökön a Facebook-oldalán.
Részletek

Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

A BFK az MTI-hez eljuttatott közleményében ismertette: a budai fonódó villamoshálózat fejlesztése a második ütemben a Duna partján folytatódik, a Szent Gellért tértől délre, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi-gát térségéig. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

A Budapest Fejlesztési Központ irányításával készülő új vonal részben füves pályán, a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén fut az egyetemi negyednél és az Infoparknál, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gát közparkjának és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is.

Vitézy Dávid vezérigazgató a közösségi oldalán kiemelte: két fontos lépést is tettek csütörtökön a budai fonódó villamoshálózat folytatása érdekében.

Az egyik, hogy aláírták a megállapodást Karácsony Gergely főpolgármesterrel a második ütem, azaz a Műegyetem rakparti villamos megépítésére szóló projekt átvételére. Emlékeztetett: Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) októberi ülésén tett javaslatot arra, hogy több, a kormány és a főváros egyetértését bíró beruházást a kormány vállaljon át és a Budapest Fejlesztési Központ valósítson meg.


Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére

Másrészt csütörtökön az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére - tette hozzá.

Felidézte, a vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra csökkentsék az érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsák. Továbbá a terveknek illeszkedniük kell a déli körvasút átépülő új hídfőjéhez, amely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi-gát kapujánál - közölte Vitézy Dávid.

Kitért arra: a fonódó villamosról át lehet majd szállni az 1-es villamosra, a Budafoki úti buszokra és a Déli Körvasút új Nádorkert megállójában az elővárosi vonatokra, továbbá kapcsolat nyílik északra a 19-es, a 41-es és az 56-os vonal felé, valamint Pestre a 47-es és a 49-es vonal irányába.

Hét pár akadálymentes megálló létesül: a Szent Gellért téren, a Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjében, a Pázmány Péter sétányon, az ELTE déli tömbjének vonalában, a Rákóczi híd budai hídfőjében, a Nádorkert vasútállomásnál és a Budafoki/Dombóvári út végállomásnál.

A vezérigazgató azt írta, a tervek 2021-re készülnek el és bíznak abban, hogy utána rövid időn belül Budapest új villamosvonalának kivitelezését is megkezdhetik.

Az előkészítési feladatokat a kormány a központi költségvetésből finanszírozza, a munkát Fürjes Balázs államtitkár felügyeletével a Budapest Fejlesztési Központ valósítja meg, a fővárosi és újbudai önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV együttműködésével - közölte Vitézy Dávid.
Kulcsszavak: bkk, bkv, budai fonódó villamos, főváros, közlekedés
 
A téli utakon veszélyesebb a defekt, mint nyáron A téli utakon veszélyesebb a defekt, mint nyáron Debreceni 2-es villamos - Az Arcadom további egymilliárdot követel a várostól Debreceni 2-es villamos - Az Arcadom további egymilliárdot követel a várostól Megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének tervezésére Milliós kár is lehet a vadbaleset ára Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon Megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól. Az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon Folytatódott a taxisok fokozatos ellenőrzése Folytatódott a taxisok fokozatos ellenőrzése
 
Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

2020. december 25.
Mintegy 200 millió eurót (72 milliárd forint) nyertek kedden az El Gordo (A kövér) nevű hagyományos spanyol karácsonyi lottón egy olyan autóipari cég dolgozói, amely a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került.
Részletek



 Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

A Reus városa közelében működő Industrias Teixedó vállalat elnöke a spanyol közszolgálati televíziónak elmondta: véletlenszerűen választotta ki a 72897-es számsort, amelyet közösen játszottak meg a munkatársak és amely végül főnyereményt ért.

 Elmondása szerint a pénz a legjobbkor jött, mert a járvány miatt a cég csökkentett munkaidőben, állami támogatással tudta csak tovább foglalkoztatni 440 alkalmazottját, akik közül most gyakorlatilag mindenki részesült a nyereményből.

A főnyeremény szelvényenként 400 ezer eurót jelent (145 millió forint), adózás után 328 ezer eurót (118 millió forint) kap kézhez egy-egy szelvény tulajdonosa.

A spanyol karácsonyi lottó sajátossága, hogy egy számból sok szelvényt adnak el, így lehetnek sokan a fődíj nyertesei. Ebben az évben az ország számos pontján örülhettek a főnyereménynek, például Granadában, Madridban és Punta Umbríában is.

A járványügyi intézkedések miatt sok lottózóban most hiába várták a szerencséseket az ilyenkor szokásos közös ünneplésre. Nem mindenhol maradt el a pezsgőzés, de jóval visszafogottabban zajlott, mint máskor, ezúttal maszkban és összeölelkezések nélkül.

 Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón

Az egészségügyi korlátozások a sorsolásra is hatással voltak: 1913 óta először közönség nélkül húzták ki a számokat a San Ildefonso általános iskola diákjai a Királyi Színházban (Teatro Real). A gyerekek csak a sorsolás idejére vehették le magukról a maszkot, mivel a számokat és a hozzájuk tartozó nyereményt is énekelve mondják be a húzás után.

Idén több mint 2,4 milliárd eurót (869 milliárd forintot) osztottak szét a spanyol karácsonyi lottón, amelyen minden évben 1807 számsort jutalmaznak nyereménnyel.

Az állami szerencsejáték társaság (Selae) tájékoztatása szerint a karácsonyi lottó szelvényeiből 2,58 milliárd euró (935 milliárd forint) értékben vásároltak ebben az évben, ami 11 százalékkal kevesebb a tavalyinál.

A múlt évben még a 20 ezer euró (7,2 millió forint) feletti nyeremények után kellett adót fizetni, azonban ettől az évtől az adózási küszöböt felemelték 40 ezer euróra (14 millió forint).
Kulcsszavak: járműipar, lottó, nyeremény, Spanyolország
 
Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén Az NNG az autóipar egyik legfontosabb rendezvényén A pápa SEAT-ja A pápa SEAT-ja Iveco modellek a Sanghaji Autószalonon Iveco modellek a Sanghaji Autószalonon Mintegy 200 millió eurót nyertek egy spanyol autóipari cég dolgozói a karácsonyi lottón A Waberer’s International újabb 1000 DAF tehergépkocsit rendel A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon
 
Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

2020. december 25.
A dél-koreai LG Electronics technológiai konszern és a kanadai Magna International Inc. autóipari alkatrész beszállító vállalat közös vállalatot hoz létre LG Magna e-Powertrain néven villanymotorok és elektromos hajtáslánc-berendezések gyártására és fejlesztésére - jelentette be szerdán a honlapján az LG Electronics.
Részletek

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna

A közös vállalat a Magna elektromos hajtáslánc berendezések gyártásában elért tapasztalatait, valamint az LG Electronics fejlesztési eredményeit készül hasznosítani az elektromos mobilitási eszközök és berendezések rohamosan bővülő világpiacán.

Az LG elektromos járművek alkatrészeinek és részegységeinek a fejlesztésében elért eredményei már gyakorlati felhasználást nyertek a Chevrolet Bolt és a Jaguar I-PACE elektromos autó modellekben.

Az LG technológiai tapasztalatait a Magna alkatrész-beszállítóként elért átfutási idejének a lerövidítésében és a gyártás méretgazdaságossági hatékonyságának a javításában kívánja hasznosítani. A Magna a közös vállalatba szoftverfejlesztési és rendszer-integrációs tapasztalatait viszi be.

A közös vállalat ezáltal az alapítók technológiai együttműködésének köszönhetően megbízható egységként kiforrott teljes hajtáslánc termékekkel állhat majd ügyfelei rendelkezésére.

Elektromos hajtáslánc-fejlesztő és gyártó közös vállalatot hoz létre az LG és a Magna
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, LG
 
Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését Nagy-Britanniában 2040-től megtiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben A Tesla több mint 50 százalékkal növelte autóeladásait a második negyedévben Audi-géniusz az önműködően közlekedő autókért: a központi vezetőtámogató vezérlőegység Audi-géniusz az önműködően közlekedő autókért: a központi vezetőtámogató vezérlőegység A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala
 
A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

2020. december 22.
A márkakereskedés értékesítéssel és szerviztámogatással áll rendelkezésre az LEVC TX taxi, TX Shuttle és az új VN5 haszongépjármű modelljei számára.
Részletek

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A LEVC (London Electric Vehicle Company) a mai napon bejelentette a magyar piacra történő belépését: a márkakereskedő a hazai Gablini cégcsoport lesz. A budapesti székhelyű vállalat teljes körű értékesítést és szerviztámogatást biztosít az LEVC TX taxi és TX Shuttle, valamint 2021 tavaszától a márka új, elektromos VN5 haszongépjármű modelljei számára.

Joerg Hofmann, az LEVC vezetője hozzátette: „Magyarország egyértelmű e-mobilitási vízióval rendelkezik, melynek keretében számos támogatás ösztönzi a flottaüzemeltetőket arra, hogy zéró emissziós járművekre váltsanak. A Gablini cégcsoporttal együttműködve izgatottan várjuk márkánk és termékeink bevezetését erre a progresszív piacra.”

A LEVC egyedi eCity technológiája számos előnyt kínál az elektromos járműveket használók számára Magyarországon. A zöld rendszám a villanyautók felhasználói számára lehetővé teszi a mentességet vagy a kedvezményeket bizonyos adókból, az áfacsökkentést, a vagyonszerzési illetékmentességet, valamint támogatott hiteleket biztosít. Az elektromos járművek ingyenesen parkolhatnak Budapesten és sok más nagyobb városban.

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport vezetője és tulajdonosa hozzátette:

„A Gablini cégcsoport örömmel mutatja be az LEVC márkát és termékeit Magyarországon. Az LEVC már széles körben ismert prémium minőségű elektromos autóiról, az innováció és a fenntartható jövő pedig már régóta a Gablini cégcsoport egyik alapkövét adja. Mi voltunk az első vállalkozás Magyarországon, amely modern elektromos járműveket értékesített már 2013-ban. Úgy gondoljuk, hogy igény van nálunk olyan hatótávnövelővel ellátott haszongépjárművekre és taxikra, amelyeknél a belső tér prémium kialakítással rendelkezik. Éppen ezért szerintünk az LEVC új, innovatív termékei tökéletesen illeszkednek portfóliónkba.”

Az Egyesült Királyságban található Coventry ad helyet az LEVC főhadiszállásának, ahol a hivatalos londoni black cab taxik már több mint 100 éve készülnek. A vállalat az ikonikus taxit az elektromos, zéró emisszióra képes TX képében 2018-ban álmodta újra. A premier óta már több mint 4500 példányt értékesítettek világszerte a modellből, amelyek azóta több mint 36.000 tonna széndioxidtól mentesítették az atmoszférát és több mint 21 millió liter üzemanyagot takarítottak meg a korábbi, belső égésű motorral felszerelt típusokhoz viszonyítva.

A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője

A TX Shuttle a TX elektromos taxi génjeit hordozza magában, így a hajtásáról is ugyanaz az eCity technológia gondoskodik, amely a zéró emisszióra képes taxit rugalmas, 510 kilométeres teljes hatótávval és 101 kilométeres tisztán elektromos hatótávval ruházza fel. Minden TX Shuttle úgy készül, hogy az utasok számára maximális biztonságot és védelmet kínáljon. A modell akár hat utasülést, kerekesszékes hozzáférést, az utasteret a vezetőtértől leválasztó falat, érintésmentes hátsó fizetési lehetőséget, könnyen tisztítható felületeket és egy speciális kommunikációs rendszert is kínál, amely lehetővé teszi az utasok és a sofőr könnyű kommunikációját.

Az LEVC új elektromos haszongépjárműve, a VN5 már elérhető az Egyesült Királyságban, Európában pedig 2021 tavaszán kezdődik meg a piaci bevezetése. Az egytonnás teherbírású kategóriában induló VN5 a TX merész, jól megkülönböztethető formatervét és könnyű, alumínium konstrukcióját, valamint innovatív eCity elektromos technológiáját örökli. A VN5 tisztán elektromos hatótávja 98 kilométer, teljes hatótávja pedig 489 kilométer, akár 5,5 köbméteres rakterében pedig könnyedén elfér akár két Euro raklap is, összesen 830 kilogrammos terheléssel.

Az LEVC globális hálózata 2021 végéig 21 piacra bővül, Európában pedig ekkora már több mint 30 értékesítési és szervizpartner áll ügyfeleink rendelkezésére.

Kulcsszavak: elektromos autó, Gablini, Gablini Gábor, LEVC, márkakereskedés
 
Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac Gablini Gábor: 2014 óta folyamatosan bővül az autópiac Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Világszerte rohamosan nő a lítium iránti kereslet Világszerte rohamosan nő a lítium iránti kereslet Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi
 
Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját

Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját

2020. december 21.
Az ABB E-mobility Innovation Lab, amely megerősíti a vállalat az elektromos járművek töltési infrastruktúrája terén betöltött piacvezető pozícióját, 120 szakembert foglalkoztat majd az új generációs megoldások fejlesztésére. 
Részletek

Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját

Az e-mobilitás további innovációjának ösztönzését célzó, 10 millió dollár költségvetésű, 3600 m2 alapterületű létesítmény, amely a hollandiai Delfti Műszaki Egyetem (Delft University of Technology) kampuszán épül, meghatározó szerepet játszik az ABB jövőbeni portfóliójának fejlesztésében és az elektromos járművekkel kapcsolatos K+F projektek terén is. 2020-ban a Delfti Műszaki Egyetemet a világ legjobb 15 műszaki és technológiai egyeteme közé sorolták1.    

A jövőre Olaszországban megnyíló globális kiválósági központba és EV-töltőket gyártó üzembe fektetett 30 millió dolláros befektetéssel együtt a delfti létesítmény világosan jelzi az ABB azon szándékát, hogy növelni kívánja a technológiai vezető szerepének megőrzését célzó befektetéseit.      

Frank Muehlon, az ABB EV-töltési Infrastruktúra globális üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB, amelynek szinte lételeme az innováció, élen jár az EV-töltésben, és büszke arra a kulcsfontosságú szerepre, amit a villamos járművek világszintű elfogadásában és térnyerésében játszik. Ezért is akartuk Delftben, az egyetemi kampusz központjában megépíteni az E-Mobility Innovation Lab-et, mivel itt Hollandia legkiválóbb műszaki tehetségei és legígéretesebb startupjai körében működhet az új létesítmény.”

Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját
Kulcsszavak: ABB, e-mobilitás, elektromos autó
 
Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját Óriás villanyautó-flotta Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké Az e-autók ára nem csökken úgy, ahogy az akkuké Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Volkswagen e-up! 5.990.000 forintért Kilenc nagy dobás idén a Teslától Kilenc nagy dobás idén a Teslától
 
A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021" díjat

A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021" díjat

2020. december 21.
A 2019-es győztes Citroën Berlingo Van után most az ë-Jumpy nyerte el a neves „International Van of the Year 2021” (Az Év Kishaszonjárműve) díjat. A Jumpy májusban bemutatott elektromos változata tökéletesen igazodik a céges ügyfelek, önkormányzatok és egyesületek különböző igényeihez.
Részletek

A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021

A mostani elismerés a Citroën haszongépjármű-gyártásban megmutatkozó szakértelme és a márka azon törekvése előtt tiszteleg, mely a mobilitást érintő legújabb kihívásokra válaszul a modellválaszték villamosítását tűzte ki célul.

Az ë-Jumpy kapta az „International Van of the Year 2021" díjat

A Citroën ë-Jumpy nyerte a rangos „International Van Of The Year 2021” díjat. A modell modern stílusa, kimagasló fedélzeti kényelme, dinamikus tulajdonságai és teherbírása az elektromos technológia előnyeivel karöltve egyértelműen meggyőzte a könnyű haszongépjárművekre szakosodott független folyóiratoknál dolgozó újságírókból és szerkesztőkből álló 24 tagú zsűrit. A Jarlath Sweeney vezette IVOTY zsűritagjai által odaítélt díj megerősíti az energetikai átállást megtestesítő és a céges ügyfelek igényeihez igazodó modell fontosságát. Csak emlékeztetünk rá, hogy az áhított díj történetében ez a hatodik alkalom, hogy egy Citroën nyeri el a kitüntető „International Van Of The Year 2021” címet.
   
„A Citroën valamennyi csapatát büszkeséggel tölti el, hogy az ë-Jumpy kapta az „International Van Of The Year 2021” díjat. A Jumpy elektromos változata a vállalkozók számára konkrét megoldásokat nyújt a mobilitás új kihívásaira városi és vidéki környezetben egyaránt.

A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021

A rendelkezésre álló hatótávnak köszönhetően hosszabb távon is kényelmesen utazhatnak, és továbbra is élvezhetik a hagyományos változat minden előnyös tulajdonságát. Az új ë-Jumpy jól tükrözi a Citroën stratégiáját, mely a céges ügyfelek elvárásainak kielégítése érdekében testre szabott megoldásokban gondolkodik. Ügyfeleink mindennapi életének megkönnyítése érdekében termékeink és szolgáltatásaink kapcsán is innovatív megoldásokra törekszünk. Ez a szakértő újságírók által odaítélt díj nagyban segíti majd a modellel kapcsolatos kereskedelmi célkitűzéseink elérését.” - Vincent Cobée, a Citroën vezérigazgatója

Az ë-Jumpy sikerének titka

Az új Citroën ë-Jumpy stílusára, méreteire, a rendelkezésre álló rakodókapacitásra és a hasznos terhelhetőségre nézve a hagyományos változat minden ütőkártyájával rendelkezik. Ehhez járul még az elektromos működés biztosította plusz kényelem:

Sokoldalú használat

A vállalkozók napi útjaik függvényében megválaszthatják a számukra ideális hatótávot. A rendelkezésre álló kétféle hatótávolság a szegmensben uralkodó igények túlnyomó többségét kielégíti, függetlenül attól, hogy az ügyfél építkezésekre jár, házhozszállítást végez vagy személyszállításra használja az autóját. Az 50 kWh-s akkumulátor 230 km, a 75 kWh-s akkumulátor 330 km WLTP szerinti hatótávolságot biztosít.

A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021

Az elektromos változat megalkotásával környezetvédelmi besorolásuktól függetlenül a városközpontok is szabadon megközelíthetővé váltak, ugyanakkor a hosszabb távok megtétele sem jelent akadályt.

Élvezetes vezetés

Az ë-Jumpy a rendkívül élvezetes, zaj- és vibrációmentes vezetés révén növeli a komfortérzetet. A 100 kW-os motorral az indításkor azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően a modell sebességváltás nélkül egyenletesen gyorsul 130 km/h sebességre. A nyugalom és kiegyensúlyozottság pedig nem utolsó szempontok a stresszes vállalkozói környezetben.

Könnyű használat

Az ë-Jumpy töltése egyszerű: történhet hagyományos otthoni csatlakozóról („mode 2” kábellel hagyományos 8 A vagy megerősített, Green’Up típusú 16 A aljzatról), magán vagy nyilvános Wallbox töltőegységről (32 A „mode 3” kábellel) vagy nyilvános villámtöltőkről, melyekkel mindössze 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. Az elektromos működéssel kapcsolatos adatokhoz – energiaáramlási diagramok, fogyasztási statisztikák, időzített töltés, előfűtés/-hűtés – a 7” érintőképernyőn lehet hozzáférni.

A Jumpy tulajdonságainak legjava

Az ë-Jumpyn változatlanul megtalálhatók mindazok a mindennapi életet megkönnyítő funkciók, melyeket a hagyományos változat nyújtott a vállalati ügyfelek számára.

A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021

A háromféle hosszméret, az 1,90 m magasság (a parkolókba való bejutás érdekében), a hasznos terhelés és térfogat, valamint a variálhatóság tekintetében a modell semmiben sem különbözik a hagyományos változattól: a hasznos térfogat 6,6 m3-ig, a hasznos teher 1275 kg-ig, a kerékjáratok között mért hasznos szélesség 1,25 m, Moduwork stb. Végül, ahogy az egy szakembereknek és kisiparosoknak készült jó haszongépjárműtől elvárható, a fenntartási költség is alacsony.

A Citroën újfent bizonyította, hogy kiválóan ért a haszongépjárművekhez, és hogy ügyfelei igényeire konkrét válaszokat igyekszik adni. Az energetikai átmenet korában az új Citroën ë-Jumpy a szakmai ügyfelek, önkormányzatok és egyesületek nélkülözhetetlen munkaeszköze. A Jumpy jól bevált tulajdonságait az elektromos meghajtás előnyeivel társítja, az eredmény pedig még nagyobb kényelem és szabadság, valamint alacsony fenntartási költség.
Kulcsszavak: Citroën, díj, ë-Jumpy, elektromos autó, elismerés
 
A 2016-os Genfi Autószalonon a Citroën E-MEHARI styled by Courrège A 2016-os Genfi Autószalonon a Citroën E-MEHARI styled by Courrège Átadták Európában a 10.000-dik Nissan LEAF-et Átadták Európában a 10.000-dik Nissan LEAF-et „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól A Citroën ë-Jumpy nyerte az „International Van of the Year 2021" díjat A Top Gear magazin a BMW i8 modellt választotta az Év Autójának
 
Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító

Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító

2020. december 17.
Végrehajtotta szűzrepülését az Il-114-300-as turbópropelleres orosz urasszállító a Moszkvához közeli zsukovszkiji repülőtérről - közölte szerdán a Rosztyeh orosz állami vállalat.
Részletek

Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító

A repülés során a motor üzemmódjait, a repülőgép stabilitását és irányíthatóságát, valamint rendszereinek működését tesztelték. A repülőgépet orosz TV7-117SzT-01 típusú hajtóművekkel szerelték fel, amelynek gyártója az orosz Egyesült Hajtóműépítő Vállalat (ODK).

Gyenyisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszter kijelentette, hogy az utasszállító sorozatgyártása a tervek szerint a tanúsítvány 2022-re várt megszerzése után kezdődik, és 2030-ig száz darabot fognak legyártani belföldi és külföldi megrendelőknek. Szergej Csemezov, a Rosztyeh vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az Il-114-300-asnak nincsenek nagy igényei a repülőterek felszereltségi szintjét illetően, Észak-Oroszország, Szibéria és a Távol-Kelet zord körülményei között is működőképes, és optimális utastér-kapacitásának köszönhetően a regionális közlekedés fejlesztésének alapjárművévé válhat.

Az Il-114-300-as az Iljusin tervezőiroda által a nyolcvanas években kifejlesztett Il-114-100-as utasszállító korszerűsített változata, amely 70 utas vagy 7 tonna rakomány szállítására alkalmas regionális útvonalakon.

Vlagyimir Putyin elnök még 2014-ben rendelte el a modernizált Il-114-es gyártásának megszervezését, de a munkálatok határidejét azóta többször kitolták. Manturov 2018 végén arról beszélt, hogy az értékesítést 2022-re tervezik megkezdeni.

Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító
Kulcsszavak: Il-114-300, oroszország, repülőgép
 
Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Ideiglenesen leáll a közvetlen légi közlekedés Csehország és Kína között Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Jelentősen nőtt az Airbus adózott eredménye 2017-ben Jelentősen nőtt az Airbus adózott eredménye 2017-ben Végrehajtotta szűzrepülését az orosz Il-114-300-as utasszállító Kompozit szerkezetű buszok közös gyártásáról állapodott meg a magyar Evopro csoport egy orosz céggel A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz
 
Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO

Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO

2020. december 17.
A termálfürdő előtti parkolóban létesített két autót párhuzamosan ellátni képes elektromos töltőállomást az ALTEO Leányfalun. Az ország első multimédiás felülettel is ellátott duál oszloptöltőjét ma adták át hivatalosan a felhasználóknak.
Részletek

Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO

Akárcsak a közelmúltban a budaörsi Praktiker parkolójában, a leányfalui termálfürdő mellett is 2 x22kW maximális kimenő teljesítményű duál elektromos oszloptöltőt alakított ki az ALTEO csoport elektromobilitási üzletágát képviselő ALTE-GO. A leányfalui töltőállomás különlegessége az idehaza egyedülálló 55”-os érintőképernyő, amely egyrészt lehetőséget nyújt települési információk interaktív megosztására, másrészt a hirdetések megjelenítése által üzletileg fenntarthatóbbá teszi a beruházást, amelyet az ALTE-GO az Elektromotive Hungaria Kft-vel közösen valósított meg.

A saját szegmensében teljeskörű szolgáltatásokat nyújtó ALTE-GO nem csupán a rendszerek telepítésével foglalkozik, hanem a töltők szakszerű, nonstop ügyfélszolgálattal kiegészített, teljeskörű üzemeltetését is elvégzi. Országos lefedettségű műszaki telepítő csapata pedig igény szerint a töltőket ellátó villamosenergia betáplálás kiépítését is megvalósítja.

„A legtöbb esetben az elektromos gépjárműveket otthoni és munkahelyi környezetben töltik, de hasznos, ha van töltési lehetőség vásárlás, sportolás vagy kikapcsolódás közben is. Fontos, hogy ezek a beruházások a jelenlegi felfutó elektromos gépjárműszám mellett is megtérülőek legyenek, mert így lehet hosszú távon fenntarthatóvá tenni a működésüket” – mondta Varga Viktor, az ALTEO energiatermelésért és szolgáltatásért felelős vezérigazgató-helyettese, aki szerint a modern, innovatív eszköz egyaránt fontos a helybélieknek és az idelátogatóknak.

Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO

„A Magyar Fürdőszövetség együttműködésével létrejött beruházással már a világjárvány utáni időkre, az idegenforgalom újbóli megélénkülésére is készülünk” – fogalmazott Leányfalu polgármestere. Adorján András hozzátette: a városképbe tökéletesen illeszkedő töltőoszlop multimédiás felülete is remekül hasznosítható, akár információs platformként, vagy akár innovatív hirdetőoszlopként.

A Leányfalun ma átadott, kifejezetten felszíni parkolókba, nyitott helyszínekre ajánlott duál elektromos oszloptöltő használata egyszerű és biztonságos: a túláram, túlfeszültség, rövidzárlat és túlmelegedés ellen egyaránt beépített védelemmel rendelkező készüléket egy okostelefonos alkalmazással lehet vezérelni, február végéig ráadásul a használata ingyenes.

Kulcsszavak: ALTEO, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon Elektromos autó töltési etikett Elektromos autó töltési etikett A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén A Nissan vezető szerepet tölt be a klímaváltozással kapcsolatos vállalati felelőségvállalás terén Merénylet az elektromos autózás ellen Merénylet az elektromos autózás ellen
 
Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

2020. december 17.
A 25 éve szoros partnerkapcsolatot ápoló PEUGEOT és TOTAL leleplezi a FIA-WEC világbajnokságra készült LMH Hypercar versenyautó hajtásláncának műszaki paramétereit.
Részletek

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

A hibrid technológiák és az autóversenyzés terén szerzett hatalmas tapasztalatukat és szakértelmüket kamatoztatva a PEUGEOT SPORT és a TOTAL csapatai egy olyan hibrid hajtásláncot (PEUGEOT HYBRID4 500KW) fejlesztettek, mely mindenben megfelel az új WEC (World Endurance Championship) szabályozásnak.

A FIA-WEC új követelményeinek megfelelő PEUGEOT HYBRID4 500KW hajtáslánc legfontosabb jellemzői a következők:

— hibrid technológia alkalmazása hátul egy 500 kW (680 LE) teljesítményű 2,6 l biturbós V6 motorral, elöl pedig egy 200 kW-os elektromos motor/generátor egységgel,

— a PEUGEOT Sport és a Total által közösen fejlesztett nagy teljesítménysűrűségű akkumulátor,
— négykerékmeghajtás és 7 sebességes szekvenciális sebességváltó,

— a teljesítményben kulcsszerepet játszó intelligens hajtáslánc- és energiaáramlás-szabályozó rendszer, melynek felügyeletéért François Coudrain, a PEUGEOT Sport WEC programjának hajtáslánc-igazgatója felel.

A PEUGEOT SPORT által jegyzett belső égésű motor

A PEUGEOT Sport a hosszútávú versenyzésben szerzett tapasztalataira (lásd a PEUGEOT 908 V12-es és V8-as motorja), valamint a PSA Motorsport WRC-beli rutinjára  (4 hengeres motorok) alapozva fejlesztette ki az új 90°-ban nyitott, 2,6 literes biturbós V6-os motorblokkot. A pilóta mögött elhelyezett 165 kg-os motor a hátsó kerekeket hajtja, és a szabványnak megfelelően 500 kW (680 LE) maximális teljesítmény leadására képes.

„A PEUGEOT HYBRID4 500KW hajtáslánc kialakításakor a bajnokság új szabályrendszeréből következő szigorú követelményeknek kellett megfelelnünk. Eredetileg csak egy turbófeltöltőt terveztünk a motorhoz, de azzal nem tudtuk megvalósítani a kitűzött célt, nevezetesen, hogy alacsonyabbra kerüljön a motor súlypontja. A duplaturbós V6 motor bizonyult a legjobb kompromisszumnak a technológia, a súly, a felépítés, a megbízhatóság és a teljesítmény szempontjából” – nyilatkozta François Coudrain, a PEUGEOT Sport WEC programjának hajtáslánc-igazgatója.

A 7 sebességes (plusz a hátramenet) robotizált szekvenciális sebességváltó vezérlése a kormánynál lévő kapcsolókkal elektromosan történik. A PEUGEOT Sport házi fejlesztésű „Brake by Wire” fékrendszere teljes egészében elektronikusan vezérelt. A lassítási fázisokban a villanymotor által generált motorfékerőt valamint a fékbetétek által a tárcsákra kifejtett erőt az optimális fékerő eloszlás érdekében a pilóta maga szabályozza. Az energiagazdálkodás (a szabályozás értelmében max. 200 kW erejéig) tehát mind gyorsításkor, mind visszatápláláskor kulcsfontosságú tényező lesz az autó teljesítménye és hatékonysága szempontjából.

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

A Total által fejlesztett kenőanyagok

A PEUGEOT Sport a Hypercar versenyautóhoz a Totaltól származó egyedi fejlesztésű motor és sebességváltó-hűtőfolyadékokat valamint kenőanyagokat használ. E prototípusok az autó versenyképességéhez is nagyban hozzájárulnak. Kifejezetten nagy igénybevételre tervezték őket, és széles hőmérsékleti tartományban bizonyulnak tartósnak. A Total speciális kenőzsírokat is készített, amelyek versenycélokra kifejlesztett termékek tovább tökéletesített változatai. A versenyeken a csapat teljes jogú tagjaként a Total egy mérnöke is részt vesz, akinek az a feladata, hogy az alkatrészek élettartamának felügyelete érdekében mintákat vegyen és elemezze őket.

Electric Motorsport Inside

Az első tengelyen elhelyezett és kizárólag az első kerekeket hajtó 200 kW-os villanymotor/generátor műszaki specifikációit a PEUGEOT Sport határozta meg. A csapat az elektromos motorok/generátorok fejlesztése és vezérlése kapcsán szerzett tapasztalatai és tudása mellett a következőkre támaszkodott:

— a PSA Motorsport villamos versenyautók tervezése és kezelése terén felmutatott szakértelme,
— a PEUGEOT SPORT ENGINEERED jelzés bevezetése és a PEUGEOT, illetve a PSA elektromos (hibrid vagy tisztán elektromos) mobilitás területén szerzett szaktudása.

„Az elektromos motor/generátor egy nagyon könnyű, nagy hatásfokú reduktorhoz és egy legújabb generációs inverterhez kapcsolódik, mely az akkumulátor energiáját továbbítja a motornak. Az utóbbi –  többek között a hajtáslánc energiastratégiáit meghatározó szoftvernek köszönhetően – azonnal fel tudja használni az akkumulátor által rendelkezésre bocsátott összes energiát.

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

A PSA Motorsport WRC és Formula E futamokon szerzett tapasztalatai nagy segítségünkre lesznek az informatikai és energetikai rendszerek irányítását végző szoftverek kidolgozásában (fékezéskor bekövetkező energia-visszanyerés, gyorsításkor rendelkezésre álló teljesítmény, válaszidő, fogyasztás csökkentése)” – tette hozzá François Coudrain.

A Total és leányvállalata, a Saft által tervezett innovatív akkumulátorok

Az akkumulátor a PEUGEOT Sport és a Saft (a Total leányvállalata) közös fejlesztése. A nagy sűrűségű és teljesítményű (900 V) akkumulátor kulcsszerepet játszik az autó teljesítményében, és tökéletesen integrálható a járműbe, valamint a hajtáslánc energiagazdálkodási folyamatába. A Saft mérnökei a PEUGEOT Sport előírásainak megfelelően a legkiválóbb cellatípust választották, és a teljesítményt az energiakapacitás elé helyező, a hosszútávú versenyekre alkalmas akkumulátorokat fejlesztettek.

„Az első számú kihívás – a szakma veleje – az akkumulátorban tárult energia minél jobb felhasználása. Ehhez az kell, hogy az akkumulátor gyorsan töltődjön, nagy legyen a cellák tárolókapacitása, és hogy az egység a lehető leggyorsabban tudjon maximális teljesítményt leadni. A töltés és a valós időben rendelkezésre álló teljesítmény optimalizálásával lehet tehát a legversenyképesebb berendezésre szert tenni” – magyarázza Kamen Nechev, a Saft műszaki vezérigazgatója.

Ez az új akkumulátor a pilóta mögött, az üzemanyagtartály alatt található karbonházban kerül elhelyezésre, az autó monocoque típusú vázszerkezetén belül. Úgy tervezték, hogy egy esetleg 24 órát is meghaladó versenyciklus alatt végig ugyanazt a teljesítményt nyújtsa, és az ehhez szükséges élettartammal rendelkezzen. A típusjóváhagyásról a Total gondoskodik, az összeszerelés pedig a PEUGEOT Sport Versailles-Satoryban található új speciális laboratóriumában történik majd.

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

Ami a PEUGEOT Sport és a Total WEC-re vonatkozó együttműködését illeti, a munkaszervezés és a hatáskörök felosztása terén teljes az összhang. Ez többek között a vezető európai akkumulátorgyártó címére pályázó, Automotive Cell Company néven létrehozott közös vállalat által készített projekttervezetnek köszönhető.

A Peugeot Hybrid4 500 kW hajtáslánc

A belső égésű motor 500 kW (680 LE), az elektromos motor/generátor pedig 200 kW
(272 LE) teljesítmény leadására képes, a szabályok a versenyzés során viszont csak 500 kW maximális teljesítményt engedélyeznek.

Az LMH hajtáslánc működési elvei és a különböző működési helyzetek a következők:

— A szabályzat tiltja a villamos erőforrás használatát 0 és 120 km/h sebesség között: gyorsításkor egyedül a belső égésű motor használható. Az elektromos motor/generátor csak az előírt sebesség elérését követően lép működésbe.

— Teljes gáznál a biturbós V6 motor 300 kW-ban (408 LE) maximálja a saját teljesítményét, és azt a 200 kW-os elektromos motor/generátor által pillanatnyilag biztosított teljesítményhez igazítja. Az utóbbi közvetlenül az akkumulátor töltésszintjétől függ.

— Az elektromos motor/generátor bekapcsolásakor a gépkocsi automatikusan négykerékmeghajtásra vált. Ez másfajta viselkedést és például a nagy sebességgel bevett kanyarokban nagyobb stabilitást biztosít.

— Ha lemerül a nagy sűrűségű akkumulátor, a belső égésű motor ismét 500 kW-ra (690 LE) kapcsol. Az autó innentől elsőkerék-meghajtású lesz. A versenyeken az akkumulátort indulás előtt egy hálózatra kapcsolt töltőeszköz segítségével 100%-ra feltöltik. Útközben viszont az akkumulátor kizárólag a fékezéskor felszabaduló mozgási energiának köszönhetően töltődik újra.   
 
Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

A szabályok a fentiek alól két kivételt engedélyeznek:

— A belső égésű motorblokk teljesítménye az egyenes szakaszok végén 3%-kal 515 kW-ra (700 LE) növelhető. Az akkumulátor ilyenkor üres, így az elektromos motor/generátor 15 kW erejéig a váltóáramú generátor szerepét játssza. Ezt az „End of Straight”2 névre hallgató helyzetet az autó elektronikája automatikusan generálja.

— A belső égésű, illetve az elektromos motor, vagy akár egyszerre mindkettő használható a boxutcán való áthaladáskor, ahol a maximálisan megengedett sebesség 60 km/h.

A Hypercar az előírásoknak megfelelően speciális érzékelőkkel lesz felszerelve, amelyek az egyes kerekeknél mért teljesítményt valós időben továbbítják a FIA illetékeseinek. Az utóbbiak így tudják biztosítani a BOP  (Balance Of Performance = teljesítményeloszlás) révén rögzített maximális teljesítmény betartását.

Mielőtt az autó 2021 végén versenypályán is tesztelésre kerülne, a PEUGEOT Sport és a Total csapata tovább folytatja a fejlesztést, amelyet 2021 első felében a stratégiai fontosságú próbapados és szimulátoros megmérettetés követ. 

Kutatás és fejlesztés PSA szinten

Amíg a versenyzés az új technológiák teljes körű tesztelésére nyújt lehetőséget, addig az a tapasztalat, melyet a  PEUGEOT és a PSA csoport az elektromos gépjárművek gyártása terén felhalmozott, egy másfajta összefogás kiépítését is lehetővé tette a PEUGEOT Sport számára. A közös munka elsősorban az alkatrészek és szerkezeti elemek fejlesztésére irányul, amely az utcai, illetve versenyzésre szánt járművek motorjait tervező mérnökök közötti szoros együttműködés eredménye.

Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca

François Coudrain-hez hasonlóan a PEUGEOT Sport több olyan mérnökkel is rendelkezik, akinek a pályafutása során lehetősége volt arra, hogy tehetségével a szériamodellek és a versenyautók tervezését egyaránt szolgálja. Ez értékes és egyedülálló tudást jelent, amely tovább erősíti az általános szakértelmet, és amely a PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezésben is megnyilvánul. Ennek első képviselőjeként a PEUGEOT 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED egy újfajta, környezethatékony teljesítmény fogalmát vezette be, mely a „Neo Performance” névre hallgat.

A PEUGEOT 508 e változata sportosság és csúcstechnológia tökéletes összhangját valósítja meg, és 360 lóerő teljesítményével, illetve 520 Nm nyomatékával (mindezt 46 g/km WLTP szerinti CO2-kibocsátás mellett) minden idők legerősebb PEUGEOT szériamodellje. Felépítésének a PEUGEOT Sport részlegnél kifejlesztett rendszeralapú megközelítése a WEC programhoz is alapul szolgált.

Végül a PSA csoport más motorsport részlegeivel folytatott együttműködési politika is meghozta a gyümölcsét, például a vezérlőegységek és a fedélzeti szoftverek terén, különös tekintettel a hajtáslánc energiagazdálkodására (fékezéskor bekövetkező energia-visszanyerés, gyorsításkor rendelkezésre álló teljesítmény, válaszidő, fogyasztás csökkentése).

Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, Peugeot, Total
 
Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Hankook abroncsok az e-autókra kifejlesztve Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca Sikeres évet zárt az idén tízéves BMW Magyarország Bemutatkozik a Peugeot Le Mans Hypercar hibrid hajtáslánca A Ford az egyetlen autógyártó 2013 legnépszerűbb márkái között Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára Veszített vonzerejéből a kínai piac a japán vállalatok számára Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 51 - 60