Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 51 - 60
Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

2020. január 28.
Az Audi hivatalos transzferszolgáltatást végző flottája 90 százalékban elektromos hajtással működött. A töltést mobil szállítókonténerek biztosították, amelyek elektromos autók használt akkumulátoraival működtek. A vállalat folyamatosan dolgozik a zöld töltési megoldásokon.
Részletek

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Az Audi az idei davosi Világgazdasági Fórumon ismét bemutatkozhatott, mint a fenntartható mobilitás prémium szolgáltatója, ezzel is támogatva az éves találkozó fenntarthatósági céljait. A négykarikás márka már 33. alkalommal támogatta az eseményt exkluzív mobilitási partnerként, 90 százalékban elektromos alapokon nyugvó flottát bocsátva a szervezők rendelkezésére. Az Audi modellek töltésére kizárólag zöld energiát használtak, amely mobil töltőkonténerek alkalmazásával valósult meg. Ezek kifejezetten erre a célra kifejlesztett, használt Audi e-tron akkumulátorokkal működtek. Az Audi folyamatosan dolgozik az ilyen és ehhez hasonló zöld töltési megoldásokon.

Ennek keretében a vállalat létrehozta saját fenntartható mobilitási ökoszisztémáját Davosban. Közel 100, elektromosan hajtott Audi modell és a töltésükre szolgáló szállítókonténer rendelkezésre bocsátásával a vállalat gyakorlatilag szén-dioxid semlegesen tudta működtetni a fő eseményt kiszolgáló flottát. A tisztán elektromos Audi e-tron modell mellett a márka zászlóshajójának, az Audi A8 modellnek a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata teljesített szolgálatot az utakon. A három töltőkonténer mindegyikét négy használt Audi e-tron akkumulátor rendszerrel szerelték, amelyek összteljesítménye a három terminálon közel 700 kW. Minden egyes konténer 150 kW teljesítményre képes, tárolási kapacitásuk pedig megközelíti az 1.0 MWh értéket. Ennek kapcsán az Audi az energiaellátás területén dolgozó svájci ABB vállalattal működött együtt. Ez a megoldás minimálisra csökkentette a helyi hálózat terhelését, főként a csúcsidőszakokban. A három mobil konténer működéséhez szükséges energiát teljes mértékben helyi, vízerőműből származó energia biztosította.

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

A davosi Világgazdasági Fórum egyike annak a számos eseménynek, amelyre az Audi folyamatosan fejleszti fenntartható elektromos töltési megoldásait. Az Alpesi Sí Világkupa Hahnenkamm versenyén az ausztriai Kitzbühelben például a vállalat január 24-től egy olyan új töltőkonténert tesztel, amelyben a teljes e-tron akkumulátorok helyett most először kaptak helyet egységnyi akkumulátor modulok. A helytakarékos kialakítás lehetővé teszi, hogy a töltőterminálok közvetlenül a konténerbe integráltan kapjanak helyet. Minden töltőkonténerben 400 újrahasznosított e-tron akkumulátor modul található, amely így közel tizenegy teljes akkumulátornak felel meg. 1.2 MW teljes töltési kapacitásával és 1.0 MWh tárolókapacitásával akár nyolc Audi e-tron modell nagyteljesítményű töltővel történő táplálását is végezheti párhuzamosan, anélkül, hogy bármilyen hálózati kapcsolatot használna hozzá.

A megközelítőleg 9 méteres konténer összesen 20 töltési pontot kínál, melyek közül nyolc nagyteljesítményű gyorstöltő, 150 kW töltési kapacitással. Ezek mellett tizenkét 11 kW teljesítményű töltőcsatlakozó kapott még helyet. Amennyiben szükséges, a nyolc nagyteljesítményű töltő egyesítheti teljesítményét, négy, egyenként 300 kW teljesítményű töltőpontot hozva ezzel létre. Ez alkalmas lesz arra, hogy a jövőben a 800 voltos töltési technológiát kihasználva 20 perc alatt teljesen feltöltse az Audi e-tron GT akkumulátorát. A töltőkonténereknek ez a legújabb generációja az osztrák Moon vállalattal együttműködésben került kifejlesztésre és megépítésre.

Az Audi fenntartható mobilitással és töltési megoldásokkal érkezett a davosi Világgazdasági Fórumra

Egyedül 2020-ban több, mint 20 további alkalommal tervezik a mobil konténerek használatát, például a Formula-E sorozat római futamán. A jövőben az üzleti és a flotta ügyfelek is élvezhetik a személyre szabott töltési megoldások előnyeit. Ez lehetővé teszi számukra, hogy energiaköltségeiket optimalizálják és fenntartható módon működtessék elektromos járműparkukat. A mobil töltőkonténerek már a meglévő, forgalmas töltőpontok kiegészítésére is tökéletesek, például a szabadságolási időszakok alatt, amikor szükség lehet a helyi hálózat tehermentesítésére. Ezért az IONITY töltőhálózat jelenleg is teszteli a mobil konténerek használatát nagyteljesítményű töltőparkok Európában történő létesítése céljából.


Kulcsszavak: audi, elektromos autó, elektromos töltőállomás, IONITY
 
A német piac felé tekinget a Tesla A német piac felé tekinget a Tesla Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon A Mitsubishi Motors rajthoz áll a 2013-as Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Futamon A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit Hamarosan indul a Nissan LEAF Európai gyártása Hamarosan indul a Nissan LEAF Európai gyártása
 
A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

2020. január 28.
A nagyobb, jobb vizuális élményt nyújtó és egyre több funkcióval rendelkező digitális műszerfalak egyre fontosabb részei a járműveknek. A vezetők és az utasok is azokat a kijelzőket és vezérlési funkciókat szeretnék használni az autókban is, amelyekhez már hozzászoktak az okostelefonok és a televíziók használatakor.
Részletek

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

Sőt, a digitális műszerfalak döntő szerepet játszanak a járművek és a vezetők közötti kommunikációban. A Bosch ezt felismerve fejlesztette az új 3D-s műszerfali kijelzőit, melyek a passzív 3D-technológia segítségével a valósághoz hasonló háromdimenziós vizualitás élményt adnak a felhasználóknak. Ezek segítségével a megjelenő információk gyorsabban értelmezhetők, mint a hagyományos képernyők üzenetei. "A kijelzők egyre inkább interaktív rendszerekké válnak, és kiszolgálják a vezetők egyedi igényeit” – mondta dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia elnöke. „Ez komoly üzleti lehetőség a Bosch számára.” Az előrejelzések szerint a világ 15 milliárd dolláros műszerfal-piaca 2025-re megduplázódhat, 30 milliárd dollárra nőhet (forrás: Global Market Insights). A Bosch az ívelt, az organikus LED vagy a szabadon konfigurálható műszerfalakat tekintve is új szabványokat vezet be.
 

3D-hatás a műszerfalon

A 3D-hatás a mozivásznon még élvezetesebbé teszi a filmnézést a mozirajongóknak. Egy járműben azonban más a helyzet. „A kijelző mélységélessége miatt a vezetők gyorsabban képesek feldolgozni a fontos vizuális információkat. Akár az autós asszisztencia rendszerből érkeznek, vagy egy forgalommal kapcsolatos figyelmeztetést jeleznek” – mondta Berns. „Azok a figyelmeztető jelzések, amelyek úgy tűnnek, mintha előugranának a műszerfalról, sokkal egyértelműbbek.” Ráadásul parkolás közben a tolatókamera képe is valósághű, így könnyebben észlelhetők a parkolással kapcsolatos akadályok is.

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

Ez például azt is jelenti, hogy az autót vezető felhasználó jobban átlátja, mennyi hely maradt az autó és a garázs fala között. A 3D technológia akkor is fontos szerepet játszik a vezetés során, amikor az utcák sűrűjében kell eligazodni. Jó hír, hogy a térkép kijelzőjén azonnal egyértelműen látszik: melyik épületnél kell pontosan bekanyarodni, hogy elérjük az úticélt. A Bosch a passzív 3D-technológiát használja az új kijelzőjén, ami további funkciók – például szemkövető technológia vagy 3D-s szemüvegek – alkalmazása nélkül is kiválóan működik.

Innovatív és interaktív

Az érzékszervi észlelések 90 százaléka a szemükön keresztül jut el hozzánk. Már a múlté, hogy csupán információk jelennek meg egy autó műszerfalán. A jövő teljesen a felhasználók és a kijelzők közötti kommunikációról szól. A Bosch készen áll erre: az itt fejlesztett kijelzők már mindenféle alkalmazást képesek kezelni, a kommunikáció hang- vagy érintésvezérléssel is történhet. "A Bosch olyan infotainmentet fejleszt ki, amely minden felhasználó számára kiváló megoldást nyújt” –mondta Berns. Az ember és a gép közötti kommunikáció (HMI) döntő fontosságú lesz, különösen akkor, amikor a jövő sofőrjei az automata pilótára bízzák majd a vezetést.

A Bosch intelligenssé teszi a műszerpultot

Mivel a kijelzők mérete egyre nagyobb és ezek egyre több funkciót látnak el, – intelligensek, hang- és érintésvezérléssel rendelkeznek – több számítógépes kapacitásra és vezérlőegységre lesz szükség. A kijelzőt és az operációs rendszereket ma akár már 15 back-end processzor is vezérelheti.

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

A Bosch egyetlen számítógép segítségével koordinálja majd a kommunikációt, és az összes vezérlési funkciót egyetlen központi vezérlőegység irányítja. „Bevezetjük az intelligens vezérlőpultot” -, mondta Berns. A kevesebb vezérlőegység a fejlesztési időt is csökkenti. Továbbá az automatikus (Over-the-Air) frissítéseknek köszönhetően az infotainment-rendszer ugyanúgy naprakészen tartható, mint egy okostelefon.

Legfontosabb a biztonság

A járművek műszerfalaira szigorú biztonsági szabványok vonatkoznak. Ezek a szabványok sokkal szigorúbbak, mint a fogyasztói elektronikai eszközök esetében. Az autók műszerfalának tökéletesen kell működniük mínusz 40 vagy plusz 120 °C-ban egyaránt, minden pillanatban. Fontos, hogy a vezető még egy részleges meghibásodásnál is tudjon támaszkodni a létfontosságú információkra.

A vállalat 1980 óta többször is kiemelkedő fejlesztésekkel állt elő a járműkijelzők piacán – például a világ legelső, az Audi Quattro műszerfalába beépített digitális kijelző is a Boschnak köszönhető. Öt évvel ezelőtt mutatták be az első szabadon programozható műszerfalat az Audi TT-nél és a világ első ívelt műszercsoportja, mely a legújabb VW Touareg Innovision műszerfalában található, szintén a Bosch fejlesztése. A vállalat a digitális innovációit alkalmazza a motorkerékpárok és az eBike-ok műszerfalánál is.

Kulcsszavak: Bosch, fejlesztés, járműipar
 
2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok 2021-ben jöhetnek az infrastruktúrával kommunikáló Toyoták és Lexusok A GE mérnökei új típusú akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak A GE mérnökei új típusú akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Ford Focus a világ legnépszerűbb autója A Ford Focus a világ legnépszerűbb autója Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi
 
Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

2020. január 28.
Több, számszerűen hét értékes elismeréssel kezdte az évet a Peugeot. A márka kettős győzelmet ért el a What Car? Év Autója szavazásán, három típusát is az év legjobb cégautójának választották meg, az új 208 pedig két díjat nyert a legrégebbi francia autós szaklap év autója versenyén.
Részletek

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Az újév egyben új Év Autója megmérettetéseket is jelent: Európa-szerte megkezdődtek az év legfontosabb újdonságait rangsoroló, a piac legbiztosabb választásait értékelő díjátadók. A műfajban természetesen az Európai Év Autója (European Car of the Year) díj bír az egyik legnagyobb presztízzsel (a végeredményt márciusban kihirdető szavazáson a belső égésű és elektromos motorral egyaránt megvásárolható, új generációs 208-as képviseli a Peugeot-t a hét finalista között), ám sem szakmai, sem fogyasztói szempontból nincs kisebb jelentősége a kontinens legnagyobb autóipari folyóiratai által összeállított dicsőséglistáknak. Ezekből pedig január derekáig máris hetet nyertek el a Peugeot különböző típusai.

Az Év Autója díjak idei sorát a brit Company Car and Van magazin nyitotta meg. A flottapiaci szakfolyóirat szerint az „átlagos villanyautóknál sokkal tetszetősebb, izgalmasabb, stílusosabb és élvezetesebb” Peugeot e-208 a legjobb választás, ha céges villanyautót keresünk. Középkategóriás cégautónak nincs jobb választás a Peugeot 508-asnál, mivel „filmsztárokhoz méltó megjelenése nem csorbítja az autótól elvárható, nagyfokú praktikumot”, dízelmotorral pedig 5,0 liter/100km körüli üzemanyag-fogyasztással számolhatunk. Ami pedig a kompakt furgonokat illeti, a kiadvány szerkesztői szerint a Peugeot Partner a legésszerűbb döntés.


Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

A Peugeot 5008 a brit What Car? folyóirat szerkesztői szerint is telitalálat. Idén sorban harmadszor választották meg a modellt az év legjobb nagy szabadidőjárművének. A Peugeot 5008 a belső tér tágasságával és kiemelkedő variálhatóságával, gazdag kapcsolódási és biztonsági felszereltségével, valamint kedvező üzemben tartási költségeivel nyűgözte le a zsűrit. „A nagy crossoverek vásárlói tágas, praktikus autót keresnek, és ezen a téren egyetlen versenytársa sem érhet fel az 5008-assal, még közel kétszer ennyiért sem.” – hangzott a verdikt.

A What Car? számos más folyóirattal, illetve szervezettel ellentétben nem csak az év újdonságait veszi figyelembe Év Autója díjainak  megszavazásakor, hanem az összes, aktuálisan elérhető modellt. Így lehetett idén sorban harmadszor kategóriaelső a Peugeot 5008: hiába érkeznek új kihívók, a francia hétüléses modell még most, pályafutása negyedik évében is a szegmens legkiválóbb ajánlatának számít, méghozzá árkategóriától függetlenül.

A What Car? Év Autója szavazásán az új generációs Peugeot 208 is kategóriagyőzelmet aratott a kisautók felsőházában: az autó a zsűri véleménye szerint kényelmesebb, mint némely prémium vetélytársa, a biztonsági technológiák terén pedig hiánytalan csomagot kínál. Elismerést vívott ki magának az igényes, tartós, látványos és futurisztikus belső tér, a kapcsolódási és infotainment rendszerek fejlettsége valamint a tágas csomagtartó is.

Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot

Az angol szaklapok mellett a francia sajtó sem tétlenkedett: az 1927-ben alapított L’Argus autós újságból kinőtt Argus médiabirodalomnál nem egy, hanem rögtön két korona is jutott a Peugeot 208 számára. Hibátlan belső terével, valamint belső égésű és elektromos hajtáslánc-kínálatával az év legjobb kisautójának bizonyult a kiadó szavazásán. Ezek az érvek olyannyira erősnek bizonyultak, hogy a modell a végső összesítésben az Argus-díjak legértékesebbikét: az Argus 2020. Év Autója címet is elnyerte, megelőzve a Tesla Model 3-at.

Kulcsszavak: díj, elismerés, Peugeot, Peugeot 208, Peugeot 5008
 
Az Év Összkerékhajtású Autói: ismét a Volkswagen Amarok és a Multivan végzett az élen Az Év Összkerékhajtású Autói: ismét a Volkswagen Amarok és a Multivan végzett az élen A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat A Volvo Trucks megnyerte a tekintélyes “piros pont” termékdizájn-díjat DKG Termékdíjat nyert a Vredestein Air Master DKG Termékdíjat nyert a Vredestein Air Master A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás
 
ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

2020. január 27.
Először sportos, most pedig robusztus: a ŠKODA a jövőben SCOUTLINE-változattal egészíti ki a KAMIQ  Városi-SUV-modelljének választékát.
Részletek

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

A MONTE CARLO lifestyle-kivitel után érkező ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE egyebek mellett matt fekete kerékjárat-védőburkolatokkal, robusztus ezüst színű karosszéria-kiegészítőkkel, nagyméretű, 17 vagy 18 col átmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal és teljes-LED hátsó lámpákkal készül. A kalandra termett Városi-SUV a Genfi Autószalonon tartja premierjét.

A ŠKODA KAMIQ a márka első SUV-modellje, amely SCOUTLINE-változatban is megjelenik majd a kínálatban. Matt fekete kerékjárat-védőburkolatok és mindenekelőtt számos ezüst színű karosszéria-kiegészítő gondoskodik markáns fellépéséről, a ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE így alsó védőidommal kiegészített, első légterelővel és hátsó diffúzorral készül, amelyek éppúgy ezüst színűek, mint az oldalsó küszöbborítások, a külső visszapillantó tükrök házai és a tetősínek. További különlegességként tűnnek fel a sötétített ablakai, illetve a B-oszloptól sötétített üvegek (Sunset), amelyekhez krómozott ablakszegélyek társulnak. A 17” col peremátmérőjű „Braga” és az extrafelszerelésként rendelhető, 18 colos „Crater” könnyűfém keréktárcsák egyaránt polírozott antracit árnyalatú felülettel készülnek. Mindezeken túl a KAMIQ SCOUTLINE már alapkivitelében teljes-LED hátsó lámpákat kap.

ThermoFlux ülések és specifikus dekorbetétek

A ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE utastere bőséges térkínálattal és alapkivitelben kőrisfa hatású, extra felszerelésként pedig szálcsiszolt „Dark Brushed” – dekorbetétekkel, valamint krómhatású légbefúvó nyílásokkal fogad, a pedálok pedig alumíniumdizájn betéteket kapnak.

ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban

Az állítható magasságú első üléseket légáteresztő ThermoFlux szövetből és mikroszálas Suedia anyagból készült, speciális SCOUTLINE-kárpit, míg a kormánykereket, a kéziféket és a sebességváltó kart bőr borítja. A LED-technikájú hangulatvilágítás fehér, vörös vagy narancs színbe borítja a középkonzolt, az ajtók rekeszét és fogantyúját, valamint a lábteret. Az új KAMIQ SCOUTLINE emellett LED-olvasólámpákat is kínál, kívánságra pedig fekete tetőkárpit teheti teljessé a belső felszereltséget.

Széles szín- és motorválaszték

A ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE változathoz a modellsorozat teljes szín- és motorpalettája rendelkezésre áll. Utóbbi a 66 kW (90 LE) és a 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományban három benzin- és egy G-TEC földgázüzemű (CNG) erőforrást kínálja.

Az új ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE a Genfi Autószalonon tartja premierjét, piaci bevezetésére 2020 júniusban kerül sor.


Kulcsszavak: autószalon, genf, KAMIQ, skoda, suv
 
Világpremierrel érkezi a Mini Frankfurtba Világpremierrel érkezi a Mini Frankfurtba Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid Sikertörténet a kompakt kategóriában: elkészült az 500 000. Škoda Rapid Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Tokióban mutatkozik be az újjászületett japán legenda Tokióban mutatkozik be az újjászületett japán legenda ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE –Városi-SUV-modell kalandra termett stílusban Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan
 
A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

2020. január 27.
A Toyota nem mást ígér, mint hogy legkedveltebb európai modellje, és a kontinens egyik kedvenc kisautója, a Toyota Yaris ősszel érkező vadonatúj generációja a világ legbiztonságosabb kisautója lesz.
Részletek

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

Ebben a japán autógyártó elmondása szerint szerepet kapnak a kisautó szegmensben új szintet jelentő, egyedülállóan széles körű fejlett vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek, amelyeket az új Toyota Safety Sense (TSS) rendszer fog csokorba, élvonalbeli aktív biztonsági teljesítményt szavatolva, épp úgy, mint az autóban a vadonatúj Yarisban a világon elsőként bemutatkozó középső légzsák.

Az új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója kíván lenni, és ezzel összhangban jelentős mértékben továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereivel kategóriaelső biztonsági teljesítményt kínál. Az új, előremutató technológiák bevezetésének köszönhetően az új Yaris maximális védelmet biztosít az ügyfeleknek a mindennapi közlekedés során.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek között megtalálható az a teljes sebességtartományban aktív, intelligens adaptív sebességtartó automatika és sávkövető asszisztens, amellyel először a közelmúltban bevezetett új Toyota modelleken, például a Corollán találkozhattunk.

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris

Ráadásul ezek a funkciók az új Yaris összes kivitelénél az alapfelszerelés részét képezik. A fejlett vezetőtámogató rendszereken túlmenően az új Yarist úgy tervezték, hogy a hamarosan bevezetendő, minden eddiginél szigorúbb, 2020-as biztonsági normák szerint is a létező legjobb utasvédelmi eredményt érje el. Az új Yaris például a kisautók körében elsőként kínál olyan központi oldallégzsákot, amely oldalirányú ütközés esetén biztosít hatékonyabb utasvédelmet.

A Yaris azonban nem csak utasai, hanem a forgalomban résztvevő többi szereplő, és a parkoló autók biztonságát is óvja.

A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris
Kulcsszavak: bemutató, toyota, új modell, Yaris
 
Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Az RS-ikon negyedik generációja – Az új Audi RS 6 Avant Megújult a győri Audi TT harmadik generációja Megújult a győri Audi TT harmadik generációja A világ legbiztonságosabb kisautójának készül a vadonatúj Toyota Yaris Frissített Mazda6 és CX-5 a Los Angeles-i Autószalonon Genfben érkezik az új Toyota Yaris Genfben érkezik az új Toyota Yaris Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R
 
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

2020. január 24.
Immár hivatalosan is megrendelhető a Volvo XC40 Recharge P8 AWD, a Volvo Cars első tisztán elektromos járműve. A vállalat legnépszerűbb szabadidőjárművén alapuló modell kezdetben csak bizonyos piacokon lesz elérhető. (Magyarországi bevezetése 2021. nyarára várható.)
Részletek

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Több tízezer ügyfél mutatott komoly érdeklődést a tisztán elektromos XC40 iránt: már az értékesítés hivatalos kezdete előtt több ezer megrendelés futott be a vállalathoz. Az XC40 Recharge P8 AWD gyártása még ebben az évben megkezdődik, ahogy az első ügyfelek is az év vége előtt átvehetik autójukat.

A kezdeti érdeklődés jól szemlélteti, milyen nagy a kereslet a Volvo Recharge modellcsaládja iránt – a jövőben a márka minden tisztán elektromos és hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt típusa ezzel a névvel kerül majd forgalomba. A vállalat célkitűzése, hogy a tisztán elektromos autók 2025-re a cég globális eladásainak 50 százalékát tegyék ki – a fennmaradó 50%-ot plug-in hybrid és mild-hybrid modellek adják majd.
 
A Volvo Cars az európai régióban 2019 során csaknem 46 000 plug-in hybrid gépkocsit értékesített, 23 százalékkal többet, mint 2018-ban, és több mint kétszer annyit, mint 2017-ben. A régióban 2019 utolsó negyedévében a plug-in hybridek a Volvo globális eladásainak több mint 20 százalékát tették ki.
 
A vállalat szintén erőteljes és tartós növekedésre számít a Recharge modellek online konfigurálása terén: 2019 utolsó negyedévében ezek tették ki a konfigurált modellek harmadát.
 
Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

„Egyértelmű, hogy ügyfeleinknek tetszik mindaz, amit a Recharge modellcsalád kínálni tud.” – mondta Björn Annwall, az EMEA régió és a globális kereskedelmi tevékenységek igazgatója.

„A Recharge modellek minden szempontból megfelelnek az ügyfelek Volvóval szemben támasztott elvárásainak; ezen kívül a márka alapértékeit ultramodern tisztán vagy részben elektromos, hálózatról tölthető hajtáslánccal egészítik ki.”
 
Az XC40 Recharge P8 AWD a legelső a tisztán elektromos Volvo modellek sorában. A típus túlzás nélkül mérföldkőnek számít a Volvo Cars történetében: egyrészt, mert a vállalat első, tisztán elektromos járműve; másrészt, mert az első olyan Volvo, amely megkapta a márka vadonatúj, Google Android operációs rendszerű infotainment rendszerét.
 
Az autó annak a rendkívül keresett XC40 szabadidőjárműnek a tisztán elektromos kivitele, amely elsőként nyerte el a Volvo számára a nagy becsben tartott Európai Év Autója (COTY) díjat. Az XC40 Recharge P8 AWD a Geely-csoporttal közösen kifejlesztett, fejlett CMA kompakt, moduláris padlólemezre épül.
 
Az összkerékhajtású XC40 Recharge P8 AWD maximális hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.
 
Az Android operációs rendszerre épülő  új infotainment rendszer minden korábbinál teljesebb mértékben testre szabható és ösztönösebben kezelhető, valamint olyan új, beágyazott Google technológiákat és szolgáltatásokat kínál, mint a Google Asszisztens, a Google Térképek vagy a Google Play Áruház. Az XC40 Recharge P8 AWD ezen kívül vezeték nélküli kapcsolaton keresztül képes frissíteni operációs rendszerét és az arra telepített szoftvereket.

Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt

Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei teljes mértékben áttervezték és megerősítették a Recharge P8 AWD elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban.
 
Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
 
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban, az ülések alatt vagy a csomagtartóban. Mivel a Rechage P8 AWD nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így a modell tárolókapacitása a klasszikus XC40-esét is meghaladja.

Kulcsszavak: elektromos autó, új modell, volvo, XC40
 
December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában BMW Motorrad Roadshow - 2013 BMW Motorrad Roadshow - 2013 A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek
 
A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

2020. január 24.
Az élettel teli városok a Hyundai Motor jövőbeli mobilitási jövőképének központi elemei. Az Uber Elevate vállalattal való együttműködéshez kapcsolódóan bemutatkozik az ‘S-A1’ típusú, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV).
Részletek

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

A Hyundai Motor Company a január elején megrendezett CES 2020 szórakoztató elektronikai szakkiállításon három olyan innovatív koncepcióval demonstrálta mobilitási jövőképét, amelyek az egyre növekvő nagyvárosok közlekedési szükségleteire kínálnak megoldást.

Az interaktív és virtuális valóságú installációkat a Hyundai azon küldetése hívta életre, hogy a valós életben felmerülő mobilitási feladatokra kínált megoldásokkal megvalósítsa az „emberiség érdekeit szolgáló fejlődést.” A Las Vegas-i kiállításon a vállalat első tisztán elektromos üzemű személyes légi járműve (PAV), a városi légi közlekedési (UAM) feladatokat betöltő S-A1 volt a Hyundai standjának központi attrakciója.

A Hyundai emellett egy olyan speciális céljármű (PBV) tanulmányt is bemutatott, amely képes alkalmazkodni az utasok különböző elvárásaihoz, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók minél kevesebb időt vesztegessenek el a zsúfolt utakon.

Miután az egyedi igényekhez igazították, a PBV tetszőleges közösségi funkció betöltésére képes: lehet étterem, kávézó, szálloda, de akár klinika vagy gyógyszertár is. Emellett természetesen városi közösségi közlekedési eszközként is használható.

A Hyundai mindkét új tanulmányautója képes együttműködni a márka új dokkoló állomásával, a HUB-bal.

A Hyundai Motor a CES kiállításon feltérképezte a közlekedés fogalmának átalakulását, valamint megvizsgálta, hogyan segíthetné elő a márka az emberek közötti, minél tartalmasabb kapcsolattartást és együttműködést.

A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon

Városi légi közlekedés és új együttműködés az Uber Elevate vállalattal

A Hyundai városi légi közlekedési (UAM) tanulmánya, illetve a márka közösségek közötti közlekedésre és kapcsolattartásra vonatkozó elképzelései rendkívül kedvező fogadatásra találtak a nagyközönség és a sajtó köreiben egyaránt. A CES-en több mint 150 ezren keresték fel a Hyundai standját, hogy megismerjék a márka jövőbeli mobilitásról alkotott elképzeléseit és kiállított koncepcióit, köztük az S-A1 légi járművet.

A pilótáján kívül négy utas szállítására alkalmas, egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométeres távolságot megtenni képes, tisztán elektromos személyi légi jármű (PAV) a Hyundai kötöttségektől mentes, nyitott és progresszív szemléletéről tanúskodik. A Hyundai standjának látogatói megismerkedhettek a városi légi közlekedés négy fő pillérével: biztonságos, csendes, megfizethető és utasközpontú.

A CES kiállítás egy fontos eseményeknek is otthont adott: itt írták alá a Hyundai Motor és az Uber Elevate közötti együttműködési megállapodást. A megállapodás értelmében a Hyundai járműgyártási kompetenciáját kiaknázva személyi légi járművet (PAV) fejleszt, míg az Uber a járművet felhasználva városi mobilitási szolgáltatást biztosít ügyfeleinek.

Egy ilyen jármű sorozatgyártása megvalósíthatatlan a Hyundai-hoz hasonló globális gyártó szakértelme és gyártási kapacitása nélkül. A vállalat komoly tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik az aerodinamikai formatervezés, a kistömegű anyagok használata, a kifinomult gyártási folyamatok, valamint az üzemeltetési költségek csökkentése terén; ez a tudásanyag nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az új közlekedési mód felhasználók széles köre számára elérhető, gazdaságos formában megvalósulhasson.

Speciális céljármű (PBV) tanulmány és HUB dokkoló állomás


A Hyundai standja a zökkenőmentes mobilitás korszakát előre vetítve azt is bemutatta a látogatóknak, hogy az elektromos személyes légi jármű (PAV) koncepciója a jövő városi közlekedési rendszerében hogyan kombinálható egy merőben újszerű közúti közlekedési módozattal: a speciális céljármű (PBV) koncepciójával.  

A PBV koncepció kialakítását a városi környezet ihlette: így az utasok akkor is egynek érezhetik magukat a várossal, ha csak átutaznak rajta. A jármű képes kívül-belül utasai igényeihez igazodni. A padlólemez hossza négy és hat méter között változtatható, míg a felépítmény egyedi megrendelésre, moduláris alkatrészekből testre szabva készül. A jármű a legkülönfélébb feladatok betöltésére alkalmas, a házhoz szállítástól a mobil éttermen át az orvosi rendelőig.

A Hyundai jövőbeli közlekedési rendszerekről alkotott jövőképében egy másik új koncepció: a HUB is fontos szerepet játszik. A felhasználók számos PBV és PAV járművet kapcsolhatnak egy közös HUB dokkoló állomáshoz, olyan új közösségi teret hozva létre, ahol különböző csoportok találkozhatnak.

Kulcsszavak: CES, Hyundai, kiállítás
 
Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon Az Intermot Nemzetközi Motorkerékpár Kiállításon a BMW Motorrad két új speciális nagyrobogó modellt mutat be A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad A Hyundai az egymást követő harmadik rekordéve felé halad A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A Hyundai Motor új magaslatokba emeli emberközpontú mobilitási jövőképét a CES 2020 kiállításon A BMW Motorrad a 2014-es milánói motorkiállításon
 
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

2020. január 24.
Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) területén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal - derül ki a McKinsey&Company tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás és az elektromos meghajtás.
Részletek

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

A tanácsadó cég közleményében kifejti: a szoftverek rohamos fejlődése korábban nem látott nyomás alá helyezi az autógyártók k+f részlegeit. Az autóipari szoftverfejlesztések a következő öt évben várhatóan 13 százalékkal nőnek, ami évről évre 6 százalékkal növeli a szoftvermérnökök iránti keresletet. Az e területeken dolgozó tehetségek megszerzése és megtartása, továbbá a magas költségek strukturális szintű kihívást jelentenek az európai autóipar számára, és alapvetően befolyásolják a versenyképességét.    

Andreas Tschiesner, a McKinsey&Company autóipari területének európai vezetője szerint a gépjárműgyártók high-tech vállalatokkal folytatnak egyre kiélezettebb versenyt a mobilitási terület vezető szerepéért. A betöltetlen munkahelyek száma 2016 és 2018 között 43 százalékkal emelkedett az informatikában és kommunikációtechnológiában. Szerinte ahhoz, hogy megőrizzék eredményességüket, az európai autóipar szereplőinek alaposan át kell gondolniuk k+f stratégiájukat. Andreas Tschiesner úgy véli, Kelet-Közép-Európa hozzájárulása kiemelten fontos lehet a munkaerőhiány kezelésében.

A McKinsey&Company tanulmányában rámutat: számos nyugat-európai gyártó kezdte már el Kelet-Közép-Európa felé terelni k+f erőforrásait. A térségben a teljes munkaidőben foglalkoztatottak csupán 1,9 százaléka dolgozik k+f területen az autóiparban, míg Németországban 13,4 százaléka, vagyis jelentős tartalékok vannak még.

Kelet-Közép-Európában javíthatják versenyképességüket az európai autógyártók

Kelet-Közép-Európában csupán 10-15 százalékkal kevesebb (6,6 millió) képzett munkaerő áll rendelkezésre, mint Németországban (8 millió), a munkaerőpiaci verseny viszont jóval kisebb, mivel kevésbé vannak jelen a globális technológiai és számítástechnikai cégek. A k+f szektor bérköltségei körülbelül 60 százalékkal alacsonyabbak Kelet-Közép-Európában, mint a kontinens nyugati felén.

A kelet-közép-európai régió gyorsan elérhető repterekkel, modern autópályákkal és vasutakkal, emellett jól fejlett digitális infrastruktúrával rendelkezik. A kelet-közép-európai országok számos módon ösztönzik a technológiai jellegű befektetéseket, beleértve az adókedvezményeket, a beruházási támogatásokat, az egyszerűsített felülvizsgálati folyamatokat és a képzéssel kapcsolatos együttműködések támogatását - mutat rá a tanácsadó cég.

A közlemény idézi Kadocsa Andrást, a McKinsey&Company autóipari területének Kelet-Közép-Európáért felelős vezetőjét, aki úgy véli, a régió egészére kiterjesztett, széleskörű gépjárműipari ökoszisztéma nagyot lendítene a helyi szakemberképzésen, ráadásul úgy erősítené a térség teljes k+f szektorát, hogy az még vonzóbbá válna más, szintén innovatív szakterületek számára, ilyen például a gépgyártás, a robotika és a repülőgépipar.

A tanácsadó cég szerint a térség országai azzal tudnak elébe menni a változásoknak, ha ösztönzik a regionális klaszterek kialakítását, stratégiai együttműködések megteremtésére bátorítva az üzleti szereplőket felsőoktatási, kereskedelmi, civil és állami intézményekkel.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, járműipar, önvezető autó
 
Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd. A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag A SEAT és az Aqualia újítása: szennyvízből üzemanyag Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Az autókban használható okostelefonos alkalmazások szabványosításán dolgozik a Toyota és a Ford Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány Hosszabb távon nem okoz nagyobb gazdasági károkat a VW dízelbotrány A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be A Toyota, családbarát tanulmányautót mutat be
 
Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

2020. január 23.
Igazán erős évet zárt a magyar autópiac 2019-ben: több mint 10%-os növekedés mutatható ki még a 2018-as, intenzív forgalomhoz képest is.
Részletek

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Az újautók eladási számai továbbra is szárnyalnak, ami részben a július 1-jén életbe lépő nagycsaládos autóvásárlási programnak köszönhető. Ennek eredményeképpen az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő vállalat eladásai például jelentősen emelkedtek, és így új átadási csúcsot is döntöttek 2019-ben.

„A vásárlási kedv, hajlandóság továbbra is nagyon erősnek mondható a magyar autópiacon” – elemezte a helyzetet Markó Zoltán, a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója. „Nem is reméltük, hogy a 2018-as rekordévet ilyen mértékben túl tudjuk szárnyalni, de mégis sikerült. 2019-ben 31%-kal több autót értékesítettünk, mint egy évvel korábban. Ezzel pedig egy új, cégcsoporton belüli rekordot is megdöntöttünk: összesen több mint 6.000 autót adtunk át tavaly. Ehhez persze nagymértékben hozzájárult az is, hogy december végéig közel 400 nagycsaládos szerződést kötöttünk meg. A magánvásárlóink aránya továbbra is magas, 44,3%, ami nagyobb, mint a piaci átlag, és ezt 30 éves múltunknak és ügyfeleink bizalmának köszönhetjük. Úgy vettük észre, hogy a cégek is évről évre többet hajlandók költeni vállalati autóikra, amit bizonyít, hogy flotta és tendereladásaink egyaránt jelentősen növekedtek.”

Ha már lúd, legyen kövér!

A Duna Autó Cégcsoport 2019-ben eladott, több mint 6.000 autójának mindössze 10,4%-a volt használt, 89,6%-a viszont újonnan került első tulajdonosához. Az óbudai vállalat adatai alapján tavaly egy vásárló átlagosan több mint 6,3 millió forintot költött egy új gépkocsira, bruttóban, miközben 2018-ban ez az összeg „csak” 5,5 millió forint volt.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Ami ennél is meglepőbb, hogy az új autót vásárlók 11,7%-a még bruttó 10 millió forint feletti összeget is hajlandó volt megfizetni egy jól felszerelt modellért.

Az Autóvárosban a tavalyi év legdrágább autója – leszámítva a 25-30 millió forintos Kamaz teherautókat – egy hétüléses Volvo XC90 volt, amit több mint bruttó 26,3 millió forintért értékesítettek. Igaz, ezt céges használatra vásárolták, és finanszírozással egyenlítették ki. Magánvásárlóként a legtöbbet a svéd márka XC60 modelljéért fizettek, ráadásul készpénzben, több mint bruttó 22,3 millió forintot.

A magánvásárlók többsége (56,8%) amúgy is inkább készpénzre vásárol autót, de a finanszírozási formák közül előszeretettel választják a lízinget is. A tartós bérleti konstrukciót, illetve az általa, cégek részére nyújtott előnyös üzleti lehetőségeket viszont még kevésbé ismerik az ügyfelek, bár a cégcsoporthoz tartozó, operatív lízinggel foglalkozó Rapid Rent Kft. eladásai megduplázódtak 2018-hoz képest.

2019 meghatározó trendjei

Markó Zoltán elmondása szerint a legfontosabb vásárlói igény továbbra is a megfelelő biztonságtechnika, de a kényelmi funkciók és a szórakoztató elektronika szintén egyre hangsúlyosabb szempont az autóvásárlásnál. Ugyanakkor a környezetvédelem kérdése is igencsak foglalkoztatja a potenciális autóvásárlókat.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

A számok azt mutatják, még mindig nem enyhült a 2015-ben kirobbant dízelbotrány hatása. A Duna Autó Cégcsoportnál vásárlók mindössze 23%-a tette le voksát dízelmotoros gépjármű mellett, míg a többség, 73% továbbra is inkább a benzineseket részesítette előnyben 2019-ben. Pedig az Euro6-os norma értelmében ezek a motorok lényegében ugyanazt teljesítik, ugyanannyi káros anyagot bocsájtanak ki, mint benzines társaik. Láthatóan hiába való így a gyártók erőfeszítése a dízelmotorokba vetett bizalom újjáépítésére, erősítésére, az átlagvásárlók még mindig bizalmatlanok a gázolajjal működtetett autókkal szemben.

Az autógyárak azt azonban mindannyian felismerték, hogy egyre erősebb piaci trend az alternatív meghajtás használata a közlekedésben, és kapacitásaikat is úgy optimalizálják, hogy lépést tudjanak tartani a vevői igényekkel.  A Volvónak például már minden modellje kapható plug-in hibrid kivitelben is, tavaly pedig bemutatta Recharge modellcsaládjának első tagját, a tisztán elektromos XC40-et, ami várhatóan 2020 év végétől már rendelhető is lesz. A Kia és a Skoda ugyancsak új belépőnek számít az elektromos autók piacán, miután 2019-ben bemutatták e-Niro illetve e-Citigo modelljeiket.

„A jövőre nézve pedig kijelenthető, hogy szinte minden márkánál megjelenik a mild-hibrid üzemmód, terjednek a tölthető hibridek és folyamatosan nő az érdeklődés a tisztán elektromos autók iránt, ahol az eddigi szereplők (az általunk forgalmazott márkák közül a Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault) mellett olyan új belépők jelennek majd meg 2020-ban, mint a Seat. A Peugeot pedig biztosan még az idei első félévben forgalomba helyezi az első tisztán elektromos 208 és 2008 modelleket” – tette hozzá a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi és marketingigazgatója.

 Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac

Hazánkban is egyre nyitottabbak a potenciális vásárlók az elektromos és hibrid autók iránt, azonban a vásárlási hajlandóság nem mindig társul vásárlóerővel, a kormányzati támogatás ellenére sem. A 30 éves óbudai vállalatnál a kereslet azonban lendületesen növekszik, 4%-a irányult erre a kategóriára. Míg az elektromosok közül a Nissan Leaf, addig a hibrideknél a Honda CR-V tűnik verhetetlennek.

Az Autóváros legjobban fogyó modelljei

A 19 márkát forgalmazó kereskedés vevői rangsorában továbbra is a Skoda Octavia a legnépszerűbb, ha új autót kell választani. A második helyen maradt a Suzuki Vitara, amiből 30 darabbal kevesebbet adtak el 2019-ben, mint a cseh zászlóshajóból. A Duna Autó Cégcsoport vásárlóinál a harmadik legkedveltebb modell szerepét a Honda CR-V-től a Kia Ceed vette át, de mindössze 47 darabbal értékesítettek kevesebbet, mint esztergomi versenytársából.

Markó Zoltán kiemelte: Az Autóvárosban az SUV-k térhódítása még mindig megfigyelhető, a tavaly értékesített autók több mint egyharmadát tették ki. A városi terepjárókat az alsó-közép és a kisautó kategória gépjárműi követik. „A Suzuki és a Dacia a magánvásárlók, míg a Skoda a céges beszerzések miatt kerülhetett ilyen előkelő pozícióba. Összesítésben azonban a Honda eladási statisztikánk is igen szépek, ami azzal magyarázható, hogy évek óta a miénk a piacvezető kereskedés az országban.”

Persze, ha a nagycsaládosok kedvenceit nézzük, akkor jócskán változik a sorrend. A statisztikák alapján a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett, 5-7,5 millió forintos kategóriából választanak gépjárművet. Egyértelmű favorit a Dacia Lodgy, amely a legelérhetőbb árú autó a vállalat 15 modellt magába foglaló hétszemélyes kínálatában, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezett be. A képzeletbeli dobogó második és harmadik fokán pedig a Skoda Kodiaq és a Fiat Doblo Panorama áll, amelyek az eddigi szerződéskötések 13 illetve 11%-át tették ki az Autóvárosban.

Ahogy Markó Zoltán is elmondta, a flottás, tenderes eladások tekintetében nagy az előnye (21,6%) a Skodának, amit a népszerűségi rangsorban a Kia (13,4%), majd meglepetésre a Nissan (11,4%) követ, a közel 100 darabos Navara flottának köszönhetően. Mögöttük szorosan pedig megtalálható a Hyundai i30, a Suzuki Vitara és a Fiat Doblo is.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, járműipar, Markó Zoltán
 
Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Amikor számítanak ránk - Új reklámkampányt indít a Michelin Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac A szentpétervári Monopoly 700 DAF tehergépkocsit rendelt A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát Túlszárnyalta a 2018-as rekordévet a magyar autópiac A Renault Trucks több megoldással is hozzájárul a sofőrök fokozott biztonságához Éld át az őrületes Juke Nismo élményt Éld át az őrületes Juke Nismo élményt
 
Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon

2020. január 23.
Tavaly 1803 darab új elektromos autót értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, ami rekord mértékű, 41 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest, a vásárlók nagy része magánszemély volt - közölte a Vezess.hu honlap szerdán az MTI-vel.
Részletek

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon


A közlemény szerint az importőröktől kapott információkból kiderült, hogy a hivatalosan cégnévre kötött szerződések mögött is gyakran egyautós vásárlások állnak.

A korábbi évek gyakorlatához képest a vásárlás motivációja is megváltozott, ugyanis 2019-ben a vevőknek már nem a környezet védelme volt a legfontosabb, hanem a milliós állami és önkormányzati kedvezmények.

A forgalmazók tapasztalatai szerint folyamatosan emelkedik a vásárlók között a vidéki lakosok száma, köszönhetően annak, hogy nőtt az elektromos autók hatótávolsága. Egyúttal azt is jelezték, hogy egyre többen családi autónak veszik meg a tisztán elektromos hajtású személygépkocsikat.

Tavaly több mint 40 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése Magyarországon
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka Magyarországon még mindig népszerű a Ford autómárka Az eddig legnagyobb számban értékesített SEAT Leon Az eddig legnagyobb számban értékesített SEAT Leon A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban A jövőben csak elektromos taxik közlekedhetnének Dubrovnikban Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 51 - 60