Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 51 - 60
Növekedésre számít a Dacia jövőre

Növekedésre számít a Dacia jövőre

2021. december 06.
A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés, a gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra - vélekedik Wachtler Tamás, a Renault Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Részletek

Növekedésre számít a Dacia jövőre

A Renault és Dacia márka magyarországi importőr cégének vezetője szerint a Dacia erősödhet a magánvevők élénkülő piacán, amelyet a márka innovációra fókuszáló stratégiaváltása alapoz meg, ám hátráltathat az autógyártókat sújtó globális csiphiány következtében szűkülő kiszállítási kapacitás. 

Az ügyvezető igazgató az MTI-nek nyilatkozva reális célnak nevezte, hogy a márka minden modellje az első három legnépszerűbb modell között legyen a saját szegmensében a magánvásárlók között.

A márka vezérmodellje a Duster, a magyar piacon már most is a  harmadik legtöbbet vásárolt autó, az idén megújult SUV-ből első generációjának 2010-es bemutatása óta közel 2 millió darabot értékesítettek világszerte.
   
Wachtler Tamás emlékeztetett arra, hogy a nagycsaládosok támogatási programja keretében a Lodgy-ból 7500 darabot adtak el 2019-ben, és hasonló sikerre számíthat a támogatottak körében az új hétüléses családi autó, a Jogger is, amely a jövő év tavaszán benzines és benzin-LPG kettős üzemű motorokkal jelenik meg  Magyarországon. A későbbiekben ez lesz a márka első hibridje, amely 2023-ban érkezik a piacra - jelezte.
   
Növekedésre számít a Dacia jövőre

Jó pozícióra számíthat az elektromos autók szegmensében az idén márciusban bevezetett Spring, a magyar vásárlók már 500-at rendeltek belőle, ez a szegmensében jelenleg 7 százaléknak felel meg.
   
A Dacia az idén az első 11 hónapban 7690 autót helyezett forgalomba, ami az év végéig mintegy 8000-re nőhet. Ez jelenleg 5,74 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának a személyautók és kishaszonjárművek mintegy 134 ezer darabos magyarországi piacán. A tavalyi év hasonló időszakában még 7,72 százalékkal rendelkezett a márka, a mérséklődést az ügyvezető igazgató azzal magyarázta, hogy kivezetik a modellpalettából a Dokker Van kisteherjárművet, emellett kevesebb autó kelt el a nagycsaládosok autóvásárlási programja keretében.
   
A koronavírus-járvány okozta válság előtt, 2019-ben még 12 152 Daciát helyeztek forgalomba Magyarországon.  
   
A Dacia az idén arculatváltásba fogott a stratégiaváltás részeként, logót és emblémát is vált. Ehhez 2024-ig kell igazodniuk a márkakereskedéseknek. Magyarországon csaknem 20 kereskedő 42 értékesítési ponton kínál Daciát, jellemzően az importőr másik márkájával, a  Renault-val együtt.
   
A Renault Hungaria Kft. értékesítési árbevétele a nyilvános cégadatok szerint 2020-ban meghaladta a 82,5 milliárd forintot. Az ügyvezető tájékoztatása szerint az árbevétel 40 százaléka köthető a Dacia márkához.
Kulcsszavak: dacia, elektromos autó, új modell
 
KONA - egy igazi SUV progresszív karakterrel a Hyundaitól KONA - egy igazi SUV progresszív karakterrel a Hyundaitól Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja Jelentősen továbbfejlesztett technikával és dizájnnal érkezik a Škoda márka ikonja A Mazda leleplezte a vadonatúj Mazda3-at A Mazda leleplezte a vadonatúj Mazda3-at Ismét lehet pályázni elektromos taxira Ismét lehet pályázni elektromos taxira Világszerte rohamosan nő a lítium iránti kereslet Világszerte rohamosan nő a lítium iránti kereslet
 
Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

2021. december 06.
Az Európában és és Magyarországon is 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus új akkumulátoros elektromos modellel bővíti kínálatát jövő évben.
Részletek

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártójaként ismert Lexus Európában egyetlen olyan autót sem kínál amely ne lenne elérhető a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásával, sőt, több olyan modell szerepel a portfólióban amely hagyományos meghajtással már nem is rendelhető.

A modelljeinek legendás minőségéről, az azokban bemutatozó high tech műszaki megoldásokról és az autókat a prémium szegmensben is kiemelő kiviteli minőség mellett a kimagasló ügyfélkezelésről ismert Lexus az idei évben mutatta be első akkumulátoros elektroms autóját, az UX 300e crossovert és első plug-in hibrid elektromos autóját, a Lexus NX450 h+ prémium SUV-ot. Az autógyártó most most megosztott néhány részletfotót és egy rövid videót vadonatúj, jövőre érkező akkumulátoros elektromos luxus SUV-járól, az RZ-ről, amely az első modell lesz azok sorában amelyek a Lexus új, dedikáltan az elektromos autók számára fejlesztett padlólemezésre épülnek majd.

A modellről egyelőre sok részlet nem ismert, ám a nevében szereplő R betű vélhetően arra utal majd, hogy méretében a Lexus világszinten legnépszerűbb modelljéhez, az RX luxus SUV-hoz közelít majd.

Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre
Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, új modell
 
Az utak tölthetik menet közben az elektromos autókat Az utak tölthetik menet közben az elektromos autókat A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott Frankfurtban a Continental bemutatta az újításait az elektromobilitás területén Frankfurtban a Continental bemutatta az újításait az elektromobilitás területén A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét
 
Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

2021. december 06.
Az ABB által bevezetett ‘Plug N Charge’ technológia egyszerűvé és még kényelmesebbé teszi az elektromos autók töltését és a töltés utáni fizetést. A technológia alkalmazásával a töltési pontokon nem lesz szükség bankkártyákra vagy más fizetési és engedélyezési módokra.
Részletek

Az ABB bevezeti az elektromos autók gyors és felhasználóbarát töltését biztosító ‘Plug N Charge’ technológiát

Az ABB bevezeti a Plug N Charge technológiát, amely egyszerűsíti, és még gördülékenyebbé teszi az elektromos járművek töltését és aztán a fizetést. A Pug N Charge alkalmazása esetén az elektromos autó vezetőjének csak annyi dolga lesz, hogy a járművel beáll a töltési ponthoz, majd a töltővezetéket csatlakoztatja az autóhoz. A töltési folyamat automatikusan indul, majd a folyamat végén a fizetés szintén automatikusan engedélyezve lesz. 

A Plug N Charge az ISO 15118 jelű szabvány szerinti, a töltőpont és az elektromos jármű közötti biztonságos kommunikációt garantáló kommunikációs protokollra épül. Csatlakoztatást követően a Plug N Charge-pont leolvassa az autó digitális útlevelének tekinthető szerződési tanúsítványát, majd a töltés engedélyezése előtt a leolvasott adatoknak a töltési szolgáltató felhőben tárolt adatival történő összevetésével ellenőrzi a tanúsítvány érvényességét. A biztonságos ellenőrzési, jóváhagyási folyamat, valamint az ehhez kapcsolódó adatátvitel csupán másodperceket vesz igénybe, így ezek a funkciók a járművezetők nagyobb kényelmét szolgálják.

Frank Muehlon, az ABB E-Mobilitás divíziójának vezetője így nyilatkozott: „A Plug N Charge technológia már jó ideje rendelkezésre áll, de az iparág eddig nem igen követte e technológia fejődési irányát. Az ABB az egyszerű, kényelmes és egységes töltés iránti elkötelezettségével összhangban már a kezdetektől segíti e technológia szabványosítási folyamatát.”

„A már működő töltőállomásokon gyűjtött tapasztalataink felhasználásával a lehető legnagyobb mértékben felhasználóbaráttá tettük a Plug N Charge technológiát a járművezetők számára, de ezzel párhuzamosan arra is törekedtünk, hogy ügyfeleink számára a töltőállomásokon biztonságos és jól kezelhető töltőpontokat biztosítsunk. De a fejlesztéseinkkel itt még nem akarunk megállni. Tovább kívánjuk bővíteni a technológia funkcionalitását, és arra törekszünk, hogy még több járművezető, autóipari OEM és töltőállomás üzemeltető profitálhasson az egyszerű, gördülékeny megoldásból, és az ahhoz kapcsolódó felhasználói élményből.”  

Bár a Plug N Charge elve nagyon egyszerűnek hangzik, azonban olyan korszerű, digitális, szabványosított technológiára épül, amely biztonságos kommunikációt tesz lehetővé az elektromos autó, a töltőpont és a töltőállomást üzemeltetők között, aminek köszönhetően nem lesz szükség kártyás fizetésre vagy töltésaktiváló ügyfélkulcsokra (“fob”-okra”). 

Az ABB eddig kifejlesztett, leginkább felhasználóbarát töltési megoldásának használatához az szükséges, hogy az elektromos járművek vezetői rendelkezzenek az e-mobilitási szolgáltatójuk által kibocsátott szerződési tanúsítvánnyal, amely tartalmazza az általuk vásárolt szolgáltatás összes adatát. Az autójuknak támogatnia kell az ISO 15118 szabvány (a jármű és a hálózat közötti kommunikációt rögzítő, elismert szabvány) szerinti kommunikációs protokollt, illetve a járművön telepíteni és engedélyezni kell a ‘Plug N Charge’ funkciót.

Az ABB Plug N Charge technológiája a CCS-csatlakozókkal szerelt, legújabb DC töltőberendezéseknél már világszerte elérhető a hálózatüzemeltetők és a járművezetők számra.



Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza Most már biztos: jön a Volkswagen elektromos mikrobusza A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Közösen nyert Svédországban a Stadler és az ABB Közösen nyert Svédországban a Stadler és az ABB
 
Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

2021. november 30.
Kiállítóként vesz részt a SHARE NOW a visegrádi országok közös, fenntartható fejlődéssel foglalkozó rendezvényén, a Planet Budapest Expón. Ebből az alkalomból az autómegosztó cég kedvezményesen biztosítja saját járműveivel a ki- és a visszautat a kiállításra.
Részletek

Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

Egyebek között a városi mobilitás környezetre gyakorolt hatásairól, a fenntarthatóság és az autómegosztás összefüggéseiről is szó esik majd azokon a beszélgetéseken, amelyeket iparági szereplők folytatnak a SHARE NOW kiállítói standján. Az autómegosztó cég kiállítóként van jelen a visegrádi négyek közös rendezvényén, a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozón, amely a legtöbb rizikót hordozó, kedvezőtlen környezeti, társadalmi és gazdasági folyamatokra fókuszál annak érdekében, hogy visszafordíthatók legyenek az emberiség jövőjét beárnyékoló negatív változások. A kiállítás november 30. - december 5. között látogatható, a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

„A saját vagy céges tulajdonú városi autók kihasználtsága meglepően alacsony: egy átlagos személygépjármű élettartamának több mint 95 százalékát parkolással tölti” – árulja el Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója. Ha ehhez még hozzátesszük azt a tényt, hogy az autóvezetők ötöde évente több mint 26 órát tölt parkolóhely kereséssel, máris közelebb jutottunk annak megértéséhez, miért uralkodnak áldatlan állapotok az európai nagyvárosok útjain.


Kedvezményes tarifákkal látogatható a Planet Budapest Expo a SHARE NOW autóival

A tumultus nem csupán kényelmetlen, hanem a környezetre is rendkívül ártalmas: a dugóban araszolgatás ugyanúgy fölöslegesen szaporítja a légkör széndioxidtartalmát, mint a parkolóhely becserkészésére szánt körök. „Ehhez képest egy közösségi autó akár 7-10 saját gépkocsit is ki tud váltani a forgalomban” – szögezi le Buday Bence, ami évente legalább 400 millióval kevesebb autóval megtett kilométert jelent Európában. Mivel a minőségi és jól felépített carsharing szolgáltatás miatt sokan nem vesznek saját kocsit, vagy eladják a fölöslegesnek ítélt meglévőt, akár a második autóját a családnak, ezeket a hatásokat összesítve egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni a CO2 kibocsátást Európában.

A Planet Budapestre látogatók az idén dedikált SHARE NOW zónában zárhatják le vagy indíthatják el onnan a bérlésük az Expo ideje alatt, miközben kedvezményesen használhatják a SHARE NOW autóit: az oda- és a visszaút költségének 30 százalékát levezethető kreditként írja nekik jóvá az autómegosztó cég, amelynek felhasználói már közel 400 autó közül választhatnak Budapesten.

Kulcsszavak: autómegosztó, kedvezmény, SHARE NOW
 
A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg A BMW Group és a Daimler AG a mobilitási szolgáltatások egyesítéséről állapodott meg Kevesebb autó, nagyobb közúti forgalom Európában és az USA-ban Kevesebb autó, nagyobb közúti forgalom Európában és az USA-ban Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó Megkezdte prágai működését a GreenGo magyar autómegosztó Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV Újabb autókkal és üzemanyaggal segít a SHARE NOW és az OMV
 
Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

2021. november 30.
Hatvan új elektromos busz érkezik jövőre a Zöld Busz Programban, amely Győrben, Egerben, Székesfehérváron, Zalaegerszegen, Szolnokon és Szegeden áll majd forgalomba - jelentették be kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Részletek

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

    Az új járműveket a megyeszékhelyek a programot koordináló Humda Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. 8,6 milliárd forintos támogatásával szerezhetik be. Az ezt lehetővé tevő támogatási szerződést a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciumával kötötte meg a Humda Zrt. az eseményen.
   
Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára közölte: a klímavédelemmel kapcsolatban a kormány feladata a kiváltó okok "megfékezése" és a helyzethez való alkalmazkodás támogatása.
   
Magyarország célkitűzése, hogy 2030-ra villamosenergia-termelésének kilencven százaléka mentes legyen a szén-dioxid-kibocsátástól, és az így előállított tiszta villamosenergiát minél több területen alkalmazza - mondta.
   
Rámutatott: a közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó szektor, amely az összes kibocsátás 20 százalékáért felel.
   
A helyi közlekedésében 2800-2900 buszt használnak, a Zöld Busz Program keretében jövőre 100, a következő években pedig 1100 buszt szeretnének lecserélni elektromos járműre - közölte Steiner Attila.
   

Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre

A Volánbusz Közlekedési Zrt. elnök-vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a vállalat 2018 és 2021 között 1700 új autóbuszt szerzett be, amelyet főként a helyközi viszonylatokban használ, és ezzel több tízezer tonna szén-dioxidtól mentesíti a környezetet.
   
A városi közlekedésben kötelezővé válik a "zöldhajtású" buszok alkalmazása. A Zöld Busz Programnak köszönhetően hat megyeszékhely 80 százalékos támogatással juthat hozzá 60 elektromos buszhoz 2022 során - közölte Pafféri Zoltán.
   
Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 tisztán elektromos autóbusz állhat forgalomba - mondta.
   
A szintén e program keretében beszerzett 40 busz már forgalomba állt, azok a budapesti nagyrendezvényeket szolgálták és szolgálják ki, januártól pedig a fővárosi agglomerációs közlekedésben állnak forgalomba - tette hozzá Pafféri Zoltán.
   
Orgovány Ferenc, a Mobiliti Volánbusz Kft. ügyvezetője elmondta: cége feladata, hogy lehetővé tegye a Volánbusz flottájának környezetbarát fejlesztését CNG- és e-töltőállomások létrehozásával, üzemeltetésével.
   
Weingartner Balázs, a Humda Zrt. elnök-vezérigazgatója a társaság céljának nevezte egy olyan stratégia megalkotását, amely kifejezetten a Volánbusz lehetőségeit maximalizálja.
   
Az eseményen kiosztott sajtóanyag szerint a hat megyeszékhelyen túl Miskolcon 10, Pécsen 8, Veszprémben 5 elektromos autóbusz és a töltőinfrastruktúra, Szegeden pedig 4 önjáró trolibusz beszerzésére nyílik lehetőség 2022-ben. Ez összesen 127 környezetkímélő járművet jelent a magyarországi tömegközlekedésben a Zöld Busz Programnak köszönhetően, amely 18,37 milliárd forintos támogatást biztosít a pályázó szolgáltatóknak.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, Magyarország
 
Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban Több ezer autóját hívja vissza a Toyota Belgiumban és Luxemburgban Hat megyeszékhelyre 60 új elektromos busz érkezik jövőre Eau Rouge: a sebesség, az elkötelezettség és a bátorság szinonimája Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban Világpremier: a SEAT DriveApp már elérhető az AppStore-ban
 
Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

2021. november 29.
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény hétfőn fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról.
Részletek

 Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.
   
A következő vasútvillamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze - hangsúlyozta a politikus.
   
Lázár János (Fidesz) a térség országgyűlési képviselője, a közlekedési beruházás kormánybiztosa szerint a vasútvillamos indulása történelmi pillanat a hódmezővásárhelyiek, a szegediek és az ország minden lakosa számára.
   
A fejlesztés hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország legyen az egyik legjobb hely Közép-Európában, jó legyen vidéken élni - hangsúlyozta a politikus.
  

 Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között

A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól - közölte a kormánybiztos.
   
A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók - mondta a képviselő.
   
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig. A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.
   
A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót.
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, szeged, Tram-Train
 
Uniós támogatással készítik elő a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-beruházást Uniós támogatással készítik elő a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain-beruházást Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Lázár János már az őszre ingyenes tram-traint ígér Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között Fellebbez a szegedi önkormányzat az 1-es villamosvonal csúszása miatt indított kötbérperben Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben Elindult az utasokat szállító tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között Részben jogos a szegedi 1-es villamossal kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelés
 
Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

2021. november 29.
A mai napon a globális pickup-szegmens minden szereplője a Fordra figyel, hiszen a márka most mutatja be minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott Ranger modelljét, ami még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára.
Részletek

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

A haszonjárművek fejlesztésében szerzett sok évtizedes tapasztalata mellett a vállalat a világ különböző részein élő pickup-tulajdonosok véleményét is figyelembe vette, hogy olyan járművet – és felhasználói élményt – alkosson, ami az új generációs Rangert tökéletes partnerré avatja a munkához, a családi programokhoz és a kalandozáshoz.

“A Ranger már évtizedek óta gazdagítja modellkínálatunkat,” mondta el Jim Farley, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. “Ez a pickup mindig is megbízható társa volt a kisvállalkozóknak, a farmereknek, a családoknak, a túrázóknak, a nagyvállalati flottáknak és mindenki másnak a világ több mint 180 piacán. Most pedig itt az új Ranger, és vele együtt a lehetőség, hogy újra túlszárnyaljuk vásárlóink elvárásait. Ez az autó nemcsak egy termék, amit a vevők imádni fognak, hanem egy folyamatos élményforrás, ami segít nekünk, hogy szilárd és hosszan tartó kapcsolatban maradjunk tulajdonosával. Íme a pickup, amit az emberek kifejezetten vágynak majd!”

Európában 2022 második felében lehet majd megrendelni az autót, és az első vásárlók 2023 elején kapják meg járműveiket. A jelenlegi Ranger az európai pickup-szegmens élén áll, és a modell nemrégiben új értékesítési rekordot állított fel: az év elejétől szeptemberig 45.539 kelt el belőle, ami 39.9 százalékos piaci részesedést jelent.


Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Eladási rekordjaival a Ranger újra meg újra Európa legkelendőbb pickupjának bizonyul,” fűzte hozzá Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű ágazatának vezérigazgatója. “Az eddigi legintelligensebb és legsokoldalúbb Ranger pedig még többet nyújt majd mindabból az erőből és stílusból, amit vásárlóink olyan sokra tartanak.”

Living the Ranger Life

“Az új generációs Rangerben most rengeteg olyan dolog található, amelyek arra ösztönzik az autósokat, hogy többet hozhassanak ki kedvteléseikből, és új horizontokat fedezzenek fel,” nyilatkozta Gary Boes, a Global Trucks üzletág ügyvezető igazgatója. “Mi magunk is pickup-tulajdonosok vagyunk, és az új modellben sikerült formába öntenünk a Ranger-életstílus iránti szenvedélyünket. Azt akartuk, hogy ezzel a pickuppal a vásárlók kiteljesíthessék és megélhessék az életstílusukat.”

A Ford úgy fogalmazza meg mindezt, hogy “Living the Ranger Life”, és ez a gondolat hatotta át az új generációs Rangeren dolgozó összes dizájner és mérnök munkáját.

Az új Ranger fejlesztési projektjét a Ford ausztrál termékfejlesztési központja irányította. Az elhivatott formatervezők és mérnökök nemzetközi csapata világszerte arra törekedett, hogy felvértezze az autót a Ford legújabb technológiáival és biztonsági megoldásaival, hanem arra is, hogy a Ranger a Ford legszigorúbb tesztjein is magabiztosan helytálljon.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Csapatunk egyetlen célra összpontosított: hogy megalkossuk minden idők legkeményebb és legrátermettebb Rangerét,” mondta Graham Pearson, a Ranger-program igazgatója. “Az autót a valaha összeállított egyik legkegyetlenebb tesztprogramunknak vetettük alá, és nem nyugodtunk, míg be nem bizonyosodott, hogy olyan strapabíró, amilyennek egy Fordnak lennie kell.”

Új külső, új képességek

A Ranger új, kemény külsejének kialakításában fontos szerepet játszott a vásárlók véleménye. A Ford világszerte rengeteg időt töltött Ranger-tulajdonosokkal, megszervezve több mint 5000 beszélgetést és vásárlói workshopok tucatjait, hogy alaposan megértse, hogyan használják az emberek a pickupjukat, és mit várnak el az új modelltől.

Az új generációs Ranger látványvilága merész és magabiztos: a céltudatos külső kialakításon egyértelműen érződik a Ford globális pickup-dizájnjának hatása. A formaterv jellegzetes eleme a karakteres hűtőrács, a C-alakú keretbe foglalt fényszóró és a finoman ívelt vállvonal, ami lefelé szélesedve beleolvad az erőteljes kerékívekbe, masszív kiállást sugallva. A Ford Ranger kínálatában most először jelenik meg a mátrix LED fényszóró, és a hátsó lámpatestek dizájnja az orr-rész jellegzetes formáit idézi. A személyautós hangulatú kabin burkolatai prémium minőségű, lágy tapintású anyagokból készülnek, és az utastér egyik leglátványosabb eleme az álló helyzetben beépített központi érintőképernyő, amiről a SYNC™  kommunikációs és szórakoztató rendszer is vezérelhető.
Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“Vásárlóink szerint a Rangernek keménységet kell sugallnia, és magabiztossággal kell eltöltenie vezetőjét,” mesélte el Max Tran, a Ranger vezető formatervezője. “Teljesen egyértelműen megfogalmazták, milyen legyen az autó megjelenése és hangulata.”

Az új karosszéria alatt továbbfejlesztett futómű található; a tengelytávolság 50 mm-rel hosszabb és a nyomtáv 50 mm-rel szélesebb, mint a jelenlegi Ranger modellé. A hidroformázott elülső szerkezet tágasabb motorteret biztosít az új V6-os erőforrás beépítéséhez, sőt ahhoz is, hogy a későbbiekben új hajtási technológiák jelenhessenek meg az autóban. Ez a kialakítás azt is lehetővé teszi, hogy több levegő jusson a hűtőradiátorhoz, így a motor vontatás vagy teherszállítás közben sem melegszik túl.

Többféle hajtáslánc

A vevők azt is elmondták, hogy a súlyos vontatmányokhoz és az extrém terepezéshez nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot szeretnének, ezért a csapat bevette a motorkínálatba a Ford jól bevált 3,0 literes V6-os turbódízelét is, amit a Rangerhez hangoltak. Így a vevők már három turbódízel erőforrás közül választhatnak az autó bemutatásának idején.

“A 3,0 literes V6-os nagyon meggyőző darab,” vélekedett Pritika Maharaj, a Ranger programigazgatója. “Ezzel a blokkal a Ranger egy sokkal nagyobb pickupnak érződik: kifejezetten keménynek, szinte végtelenül erősnek és nyomatékosnak – és pontosan ez az, amire a vásárlóink vágytak.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Az új generációs Ranger kínálatában emellett szerepel még egy normál turbótöltésű és egy biturbós 2,0 literes, soros négyhengeres dízel is. A normál változat kétféle teljesítménnyel kapható, és ereje, forgatónyomatéka és üzemanyag-fogyasztása1 éppen olyan, ami tökéletesen megfelel a kisvállalkozások és a vállalati flották elvárásainak. A kettős turbótöltésű, kifinomultabb működésű és nagyobb teljesítményű motor azok számára lesz ideális választás, akik erősebb autóra vágynak, de az alacsony üzemanyag-fogyasztás is fontos szempont számukra.

“Tisztában vagyunk azzal, hogy vásárlóink keményen próbára teszik Rangereiket, ezért mi is így teszteltük az autót. Mindent elkövettünk azért, hogy újra meg újra megbizonyosodjunk arról: a Ranger biztosan meg fog felelni a vevők elvárásainak,” tette hozzá Maharaj.

Jobb rugózás és irányíthatóság

A pickup-használók egyik fontos elvárása volt a rugózás és az irányíthatóság további tökéletesítése, mivel az ilyen autókat a vásárlók ugyanúgy használják munkára, mint családi autóként vagy szabadidős járműként.

“A vevőkörünk nagyon sokszínű,” mondta Pearson. “A skála egyik végén állnak a kisvállalkozások, amelyek kifejezetten üzleti célokra keresnek autót. Nekik hagyományos kétkerékhajtású, szimplakabinos járműre van szükségük, olyan platóval, amin rengeteg dolgot szállíthatnak.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

“A vásárlók egészen más típusa az off-road rajongók tábora, akik a terepezés határait akarják feszegetni a Rangerrel az olyan versenyeken, mint a Dakar Rally. Az új generációs Ranger mindkét vevőkört képes kiszolgálni – és persze mindenki mást is, aki e két véglet közt található.”

A mérnökök 50 mm-rel előbbre hozták az első tengelyt, amivel tovább javult az első terepszög, és ezzel együtt az autó által nyújtott off-road élmény. A hátsó futómű lengéscsillapítóit az alváz hosszanti nyúlványának külső részén rögzítették, terepen és közúton egyaránt javítva ezzel a rugózási kényelmet, függetlenül attól, hogy az autó nehéz rakományt szállít, vagy éppen a családot viszi egy étterembe.

“Az új generációs Rangerben kibővítettük a hangolási határokat, így vevőink egyszerre két legyet ütnek egy csapásra: rendelkezésükre áll a Ford haszongépjárművek közismert használati értéke, keménysége és strapabírása, ugyanakkor az a személyautós komfort és rugózás is, amitől a Ranger ennyire közkedvelt modell lett,” tette hozzá Pearson.

Attól függően, hogy hogyan és mire akarják majd használni a járművet, a vásárlók kétféle négykerékhajtási rendszer közül választhatnak: az egyik az elektronikus vezérlésű, menet közben kapcsolható megoldás, a másik pedig egy új, fejlett, állandó összkerékhajtás. Ha a Ranger vezetője véletlenül elakadna a kemény terepen, a kivontatást nagyban megkönnyíti az első lökhárító kettős vonószeme.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Az utasok kényelmét szolgáló kabin

A vásárlók kívánsága egy sokoldalúan használható, a munkavégzést és a családi célokat egyaránt kiszolgáló, modern cockpit volt. A Rangernek tehát egyszerre kell munkahelyként és kellemes fészekként funkcionálnia, ezért minden eddiginél több intelligens megoldást, kényelmi berendezést és tárolóhelyet kínál.

“Tisztában vagyunk vele, hogy vásárlóink jól átgondolt, praktikus, ugyanakkor komfortos kabinra vágynak. Éppen ezért az utasteret rengeteg beépített technológiával, okosan elhelyezett rakodóhelyekkel és izgalmas vizuális ötletekkel terveztük meg, hogy kényelmes és tágas legyen,” mondta el Tran.

A Ranger konnektivitásának központi eleme egy nagyméretű, 10,1 vagy 12 colos érintőképernyő a középkonzolon. A teljesen digitális műszeregységet kiegészítő képernyőről irányítható többek közt a Ford legújabb, hangvezérléssel is kezelhető SYNC 4 kommunikációs, szórakoztató és tájékoztató rendszere is. A gyárilag beépített FordPass Connect modem4 menet közben stabil kapcsolatot biztosít a FordPass™ alkalmazáshoz5 csatlakoztatva, hogy az utasok mindig összeköttetésben maradjanak a külvilággal. A FordPass emellett olyan funkciókkal javítja a felhasználói élményt, mint a Távoli Indítás6, a Járműállapot Jelentés vagy a távnyitás/zárás, amelyek mobil eszközről érhetők el.

Az eddig a műszerfalon vagy a középkonzolon elhelyezett hagyományos üzemmódkapcsolók többsége most már saját kijelzőfelületén jelenik meg a SYNC™ képernyőn. A Ranger vezetője ezentúl egyetlen gombnyomással beléphet az összes off-road vagy közúti vezetés menübe, beállítva a kívánt üzemmódot és megjelenítve az olyan fontos információkat, mint például a hajtáslánc beállítása, a kormányzási szög, vagy a jármű hosszirányú és oldalirányú dőlése.

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

A képernyő egy 360 fokos kamerával7 is összeköttetésben áll, hogy a parkolás még a szűk városi beállókban is egyszerű legyen, vagy hogy a vezető jól átlássa az autó környezetét az extrém terepszakaszokon. Emellett az autós az érintőképernyőn vagy a FordPass alkalmazással a Ranger új külső területvilágítását is kezelheti, így nem a sötétben kell dolgoznia, sátrat vernie vagy más fontos feladatot elvégeznie. A Ranger technológiája ráadásul kifejezetten felkészült a jövőbeli fejlesztésekre is, hiszen a FordPass Connect modemnek köszönhetően mindig rendelkezésre állnak a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

“Az utastér minden kényelmi megoldása ellenére nyilvánvaló, hogy ez az autó ugyanúgy alkalmas a munkavégzésre, mint a szabadidős programokra. A kabin egyik meghatározó megoldása az új e-shifter váltó, ami megint csak jó példa arra, mennyire meghatározták döntéseinket a vásárlói visszajelzések,” mondta Tran. “A vevők túlnyomó része nagyon megszerette az e-shifter váltót; tetszett nekik a szerkezet hi-tech látványa, és az is, hogy milyen ösztönösen kezelhető.”

A tervezőcsapat nagy energiát fektetet az átgondolt tárolóhelyek és a praktikus megoldások kialakításába. A telefonok elhelyezésére és (kompatibilis készülékek esetén8) vezeték nélküli töltésére szolgáló helyeken kívül egy nagyméretű rekeszt is beépítettek a középkonzolba, ami rengeteg dolgot elnyel. Az ajtózsebeket is tágasabbá formálták, a szélesebb műszerfalban pedig egy felső kesztyűtartó is elfért, sőt a hátsó ülések alatt és mögött is találhatók tárolóhelyek.

Könnyebben megközelíthető és praktikusabb plató

“Amikor találkoztunk a pickup-tulajdonosokkal, és megfigyeltük, hogyan kapaszkodnak fel a platóra, eszünkbe villant, hogy itt még komoly fejlesztési lehetőségek lehetnek,” mesélte Anthony Hall, a Ranger projekt mérnök-igazgatója. “Sokan felhágtak a kerékre, majd onnan léptek át az oldalfalon, mások pedig a lenyitott hátfalon keresztül jutottak fel.”

Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz

Ez adta az ötletet a beépített oldalfellépő megalkotásához, ami az új generációs Ranger hátsó kereke mögött található, és masszívabb, stabilabb megoldást kínál a plató megközelítéséhez. Emellett a Ranger-csapat azon is sokat dolgozott, hogy az eddiginél is többféle rakományrögzítési megoldást tervezzenek.

“A pickup 50 mm-rel megnövel szélessége talán nem tűnik soknak, pedig komoly változást jelent, különösen a plató esetében, ahol ezentúl síkba fektethetők a forgácslemez lapok, és elférnek a teljes méretű raklapok is,” magyarázta el Hall.

A praktikus, felhasználó-központú megoldások közt megtalálható még egy új, strapabíró műanyagöntvényből készült platóbélés is, ami egyrészt megóvja a lemezfelületeket a karcolásoktól, az autóst pedig attól, hogy az acéllemezre kelljen térdelnie. Az erős acélcső síneken elhelyezett extra lekötőpontokkal kényelmesebben rögzíthető a rakomány. A plató oldalfalának felső peremén és a lenyitható hátfal tetején kialakított csatlakozásokhoz biztonságosan rögzíthetők a platótetők és más utángyártott kiegészítők.

Mindemellett a Ranger egy új rakományrendező rendszert is kínál, amellyel különválaszthatók a különféle méretű tárgyak, például a pallók és a szerszámosládák. A plató oldalfának sínjeibe kapaszkodó, rendkívül erős rugós rögzítőkapcsok segítségével az autós akár kisebb rekeszeket is kialakíthat az olyan eszközök számára, amelyeket egyébként a kabinban kellene magával vinnie. A platóhátfal mobil munkapadként is funkcionálhat; erre szolgál a beépített vonalzó és a pillanatszorítók, amelyek megkönnyítik az építőanyagok lemérését, rögzítését és méretre vágását.

A kabinban található SYNC™ képernyőről vagy a FordPass alkalmazással kapcsolható külső területvilágítás a pickup teljes környezetét fénybe boríthatja, így a felhasználók jobban látnak az autó körül. A jobb és bal oldali sínek alá beépített platóvilágítás segítségével akkor is befejezhető a munka, ha közben besötétedett, ráadásul éjjel is könnyen megtalálhatók a platón kallódó apróbb tárgyak.




Kulcsszavak: ford, pick up, Ranger, új modell
 
Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz 2016-tól jön az első sportos-szabadidő autó a SEAT-nál A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz Jótékonysági árverésen kelt el a „Need for Speed” Mustangja Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Megérkezett az új generációs Ford Ranger: hi-tech megoldások, intelligens konnektivitás, és munkához, családi programokhoz A Jazzy Streeten is nyulak szaladgálnak!
 
A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

2021. november 29.
A vadonatúj Kia Niro újabb lépést tesz a fenntarthatóbb jövő felé. Megújult külső széles hátsó oszloppal, egyszerű vonalvezetéssel és a frontrészen újragondolt tigrisorral.
Részletek

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A Kia a mai napon, a 2021-es Seoul Mobility Show-n mutatta be először a vadonatúj Kia Nirót, amellyel a márka célja, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a fenntartható mobilitást.

A vadonatúj Niro megtestesíti a Kia elkötelezettségét a fenntarthatóbb jövő építése iránt. A Kia egyre bővülő környezetbarát termékpalettájának szerves részeként az új modell a fenntarthatóságot szem előtt tartó fogyasztók komplex igényeit hivatott kiszolgálni.

"A Kia folytatja a fenntarthatóbb jövő felé tett lépéseit, és mindenkit arra ösztönöz, csatlakozzon az új mobilitási korszakba vezető mozgalomhoz.” mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke. “Az új Kia Niro környezetbarát anyagokkal, fejlett technológiával és elektromos hajtásláncokkal teszi egyszerűvé a fenntartható életmód gyakorlását, miközben a vásárlók praktikus igényeit is kielégíti.”

Az alapoktól kezdve teljesen újratervezett vadonatúj Niro a vállalat Opposites United dizájnfilozófiája alapján született, követve a ´Joy for Reason´ etikát. A formatervezésnél, továbbá a szín- és az anyagválasztásnál a természetből merít ihletet, tökéletes egyensúlyt teremtve a környezettudatosság és a jövőorientált szemlélet között.

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A 2019-es Habaniro tanulmány erős hatása megmutatkozik a Niro külső formatervében, merész és stílusos crossover megjelenésével, valamint csúcstechnológiás kéttónusú karosszériájával. A hátsó széles oszlop fokozza a légáramlást az aerodinamika javítása érdekében, formailag beleolvadva a bumeráng alakú hátsó lámpákba.

A Kia jellegzetes „tigrisarca” a vadonatúj Nirón átalakult, mostantól a motorháztetőtől egészen a lökhárító alatti sárvédőig terjed. A korszerű elülső dizájnt feltűnő „szívdobbanás” LED nappali menetfények (DRL) zárják le, amely magabiztosságot és feltűnő megjelenést ad.

A különleges függőleges hátsó lámpák kialakításukkal kiemelik az aerodinamikát és a technológiát. A jármű szélességét és stabilitását erős vállak, valamint meredek ablakok hangsúlyozzák. A Niro hátsó kialakítása az egyszerű felületeket dinamikus részletekkel ötvözi, ezzel is hangsúlyozva a modernitást, újabb vonzerőt jelentve a vásárlók számára.

A hatékony aerodinamika és a fenntartható anyagok az egységes formatervben egyesülnek. Ez a tökéletes kombináció tágas belsőt és SUV-okra jellemző megjelenést eredményez.

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

A Kia mindemellett bevezeti a ´Greenzone Drive Mode´-ot, amely automatikusan átvált (P)HEV üzemmódból elektromosba, hogy megfeleljen a fenntartható mobilitási igényeknek. Amikor zöld zónákban, például lakott területeken, vagy iskolák és kórházak közelében halad, a jármű a navigációs jelzések és a vezetési előzmények adatai alapján automatikusan villamos energiát használ. A rendszer felismeri a vezető kedvenc helyszíneit is, ideértve a navigációnál zöld zónaként regisztrált otthoni és munkahelyi címet.

A Kia fenntarthatóság iránti elkötelezettségének egyértelmű megnyilvánulásaként és a jövőbeli modellfejlesztés jeleként a vadonatúj Kia Niro újrahasznosított anyagokat vonultat fel az utastérben. A tetőkárpit újrahasznosított tapétából készült, az ülések elasztikus pamutvásznatt, Tencelt tartalmazó bio poliuretánból (Bio PU), amit eukaliptuszlevelekből nyernek ki, az ajtópaneleken pedig BTX mentes festéket használnak a környezetre gyakorolt hatás minimalizálása és a hulladék csökkentése miatt.

Szabálytalanul is esztétikát teremtve az aszimmetrikus műszerfal függőleges és vízszintes vonalakkal öleli körbe az első utasokat. A stílusos középkonzol könnyen kezelhető, a menetirányválasztónál elektronikus tárcsával.

A vadonatúj Kia Niro világpremierje a 2021-es Seoul Mobility Show-n

Ez széles, magasfényű fekete felületen helyezkedik el az egyszerű, ugyanakkor modern megjelenés érdekében. Az audiovizuális képernyő és a szellőzőnyílások a modern kialakítású műszerfal átlós réseibe vannak beépítve, míg a hangulatvilágítás fokozza az érzékeket és barátságos belsőt teremt.

A vékony, korszerű ülések csúcstechnológiás, könnyűszerkezetes mechanizmussal javítják a tágasságot, a kényelmet és a stílust. A fejtámlák hátsó borítása kabátakasztóként használható, míg a karcsú kialakítás növeli a térérzetet.

A vadonatúj Niro november 25. és december 5. között lesz látható a Seoul Mobility Show-n. Hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos hajtásláncokkal a jövő évtől lesz elérhető.


Kulcsszavak: elektromos autó, Kia Motors, Niro, új modell
 
Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Soha nem adtak el ennyi elektromos autót a világon Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Kína hadüzenete Európának: Qoros 5
 
Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be

Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be

2021. november 26.
A Kia és új partnere, a BlackRock Global Renewable Power, - más részvényesekkel együtt - újabb 700 millió eurót invesztál az IONITY-be - 2025-re az ultragyors, 350 kW teljesítményű töltők száma 1500-ról 7000-re nő Európa szerte.
Részletek

Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be

A Kia ismét tőkét invesztál Európa vezető ultragyors töltőhálózatába, az IONITY-be. A vállalkozás részvényeseként a Kia az IONITY más befektetőivel összefogva most 700 millió eurót fektet a cégbe, kifejezetten azzal a céllal, hogy Európa szerte jelentősen növelje a nagyteljesítményű töltőpontok számát.

Az IONITY ma 1500 töltőhelyet, köztük több mint 400 nagyteljesítményű, ultragyors állomást üzemeltet az európai autópályák mentén 24 országban. A mostani befektetés hatására a nagyteljesítményű töltőhelyek száma 1000-re, az összes töltési ponté pedig 7000-re emelkedik az európai úthálózaton, 2025-ig. Az új töltők többségét a nagyforgalmú autópályák és a nagyvárosok közelében helyezik üzembe. Ezzel párhuzamosan a már ma is forgalmas töltőhelyek kapacitását szintén kibővítik, ennek hatására jelentősen csökkennek majd nem csak a töltési, de a várakozási idők is a ma zsúfolt állomásokon.

A fejlesztés révén a felhasználók egyszerűbben juthatnak majd 350 kW-os gyorstöltési lehetőséghez, ezek a töltők képesek a Kia EV6 akkumulátorát akár 18 perc alatt is 10-ről 80%-ig feltölteni.

Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be

A hálózatfejlesztés fontos részeként az IONITY saját tulajdonú töltőállomások létesítésére törekszik, amelyeket a helyszínektől függően a cég maga is üzemeltet majd. A vállalat által a közelmúltban bemutatott “Oázis” koncepció fontos része, hogy az elektromosautó-töltés igazi élménnyé váljon. Az így megalkotott tanulmánymodell töltőhelyei fedettek, és kávézó, étterem, valamint bolt is található a közelükben annak érdekében, hogy kellemesebben teljen a töltésre fordított idő.

Az IONITY hálózatának töltőrendszere CCS szerkezetű, a töltésre felhasznált energia teljes egészében megújuló forrásból származik. Ez egyben azt is jelenti, hogy az IONITY hálózatát használó Kia tulajdonosok valóban teljes mértékben emissziómentesen, és széndioxidsemlegesen autózhatnak.

Jason Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “Ahogy a belső égésű hajtás a következő években fokozatosan eltűnik majd az utakról, úgy válik egyre fontosabbá a megbízható, és gyors töltőhálózatok kiépítése. Újabb befektetésünk hatására az IONITY komoly terjeszkedésbe kezdhet, amelynek eredményeként jelentősen növekszik majd a gyorstöltő pontok száma szerte Európában. Ez komolyan segíti elektromos modelljeink használóit, hiszen egyre több autós töltheti majd járművét gyorsan, kényelmesen és egyszerűen.”

Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be

A Kia 2026-ig 11 új, tisztán elektromos hajtású modellt vezet be világszerte, ezek közül hetet eleve akkumulátoros hajtásra terveznek majd. Az idén bemutatott EV6 a Kia első modellje a márka alapjaiban új, globális, moduláris elektromos padlólemezén, az E-GMP-n. Az EV6 fejlett, 800 V-os hajtáslánca 350 kW-os töltéssel akár 100 kilométernyi hatótávolság vételezésére is képes és alkalmas, mindössze 4,5 perc alatt, teljes töltéssel pedig a modell hatótávolsága az 528 km-t is elérheti.

Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, IONITY, kia, Kia Motors Hungary
 
Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje A csökkenő akkumulátorárak révén 2020-ra a felére csökkenhet az elektromos hajtások költségszintje Partnereivel közösen a Kia újra befektet az IONITY-be Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember 80 új töltőállomás az elektromos autók számára 80 új töltőállomás az elektromos autók számára
 
Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

2021. november 26.
Online bemutató keretein belül debütált világszerte az új S-CROSS november 25-én. Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, mely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál.
Részletek

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

Az esztergomi gyártású jármű értékesítése az év végén kezdődik Európában, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd. Az eseményen a Suzuki további bejelentést is tett: az európai zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti hibrid kínálatát.

Az új S-CROSS

Az új S-CROSS a több mint 50 éves Suzuki összkerékhajtású SUV-k legújabb, négy-kerékhajtású (4WD) modellje. „Merész, kifinomult, sokoldalú: az új S-CROSS szabadidő autó mindezt egyszerre testesíti meg, méghozzá magas színvonalon” – jegyezte meg Shigeru Aoyama főmérnök a modell világpremierjén. A merész dizájn minden szögből masszív, méltóságteljes formát kölcsönöz a SUV-nak. Az új S-CROSS markáns jellegét a nagy zongoralakk-fekete színű hűtőrács, a hárompontos LED-ekkel felszerelt nagy fényerejű, éles fényszórók, a szögletes első és hátsó kerékívek, valamint az autó elejének és hátuljának ezüst díszítőelemei is hangsúlyozzák.

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

Kifinomult vezérlési technológiával rendelkezik. A nyomatékos, 1,4 literes közvetlen befecskendezéses BOOSTERJET turbómotornak és a 48 voltos SHVS lágy hibrid rendszernek köszönhetően az autó hatékony, mégis tele van erővel. A kényelmes vezetési élményt az ALLGRIP SELECT 4×4 összkerékhajtás, a multimédiás audiorendszer és egy sor fejlett biztonsági asszisztencia garantálja.

Az erőteljes SUV karakternek megfelelően a belső tér háromdimenziós kialakítású formatervezést kapott. A tágas utastérben 5 felnőtt kényelmesen elfér, a nagy kapacitású, 430 literes csomagtér sokoldalúan használható kirándulásokhoz és más szabadidős tevékenységekhez. Az utazási élményt pedig szélesre nyitható panoráma-napfénytető fokozza.

Az új S-CROSS online világpremierjén a cégcsoport elnöke, Toshihiro Suzuki további bejelentést is tett: „Jelenleg csak lágy hibrid meghajtású személyautókat gyártunk Európában, jövő évtől bővítjük hibrid meghajtású kínálatunkat.” Ennek köszönhetően az új S-CROSS hibrid változatban és csatlakoztatott szolgáltatásokkal kiegészülve is elérhető lesz a jövő év második felétől.

Az Esztergomban készülő új modell értékesítése az év végén Európában kezdődik, de Latin-Amerika, Óceánia és Ázsia számára is forgalmazzák majd.

 Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

Ilyen az új hibrid meghajtás a Suzukinál

A Suzuki új hibrid rendszere egy frissen fejlesztett belső égésű motor, egy elektromotor-generátor egység (MGU) és egy automata váltó (AGS) kombinációja. A rendszer az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében támogatja a hibrid és a tisztán elektromos hajtást is – utóbbi esetben a belső égésű motor tétlen marad.

Az új hibrid rendszer már alacsony fordulatszámon is erős és rendkívül hatékony, képes elindítani és felgyorsítani az autót, araszolás, egyenletes haladás és tolatás közben pedig teljesen elektromos üzemmódra áll át a csendes működés és a minimális üzemanyag-fogyasztás érdekében.

Az új rendszer egyik figyelemre méltó jellemzője, hogy a motor-generátor a fokozatokat automatikusan kapcsoló- és a tengelykapcsolót működtető automata váltó kimeneti oldalára került. Ebben a konfigurációban a motor-generátor egység közvetlenül hajtja a tengelyt, és kapcsolás közben kitölti a nyomatékrést, biztosítva a sima fokozatváltást. A rendszer ráadásul lassításkor a mozgási energiát hatékonyan fogja be és alakítja villamos energiává a belső égésű motor leállítása és a tengelykapcsoló kioldása mellett. Mindez növeli az elektromos üzem hatótávolságát.

Új esztergomi modellel debütál a Suzuki

Vezetés közben két üzemmód, a Standard és az Eco között lehet választani. Standard üzemmódban a motor-generátor gyakrabban segít be a belső égésű motornak a lendületesebb vezetés érdekében, míg az Eco üzemmód többször kapcsol tisztán elektromos hajtásra, növelve az üzemanyag-hatékonyságot.

Az új hibrid rendszer jövőre lesz elérhető Európában, először a Vitarában, később az év folyamán pedig az S-CROSS-ban.

Kulcsszavak: autógyár, esztergom, suzuki, új modell
 
A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása Negyedéves eredményének növekedését jelentette be a Ferrari Negyedéves eredményének növekedését jelentette be a Ferrari Új esztergomi modellel debütál a Suzuki Növelte üzemi nyereségét a Skoda Auto Új esztergomi modellel debütál a Suzuki BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 51 - 60