Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 61 - 70
2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll

2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll

2019. november 25.
Mind a negyven KISS emeletes motorvonat 2022-re forgalomba áll, így három év múlva a budapesti elővárosi vasútvonalon - a lajosmizsei kivételével - csak ezek és az ugyancsak korszerű FLIRT járművek közlekednek majd - mondta a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója szombaton Budapesten.
Részletek

2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll

Homolya Róbert a Nyugati pályaudvaron tartott nyílt napon, amelyen az utasok megnézhették az új motorvonatot - hozzátette: a KISS és a FLIRT motorvonatok közlekedtetésével európai színvonalú szolgáltatást lehet majd nyújtani a fővárosi elővárosi fogalomban, amelyet a MÁV utasainak fele vesz igénybe.
A magyar kormány támogatta, hogy a vasúttársaság még huszonegy KISS motorvonatot rendeljen a gyártótól, ezzel a másfél évvel ezelőtt létrejött keretszerződésben szereplő mind a negyven KISS motorvonatot megrendelték - ismertette.

Az elnök-vezérigazgatója felidézte, hogy a társaság a vasút versenyképességének növelése érdekében jelentős pályafejlesztést hajtanak végre. Példaként említette, hogy jövő tavasztól teljes egészében felújítják a Nyugati pályaudvar és Kőbánya-Kispest közötti szakaszt, valamint folytatják az ötven állomás felújításáról szóló programot, valamint jövőre 375 új jegykiadó automatát helyeznek üzembe.

Kerékgyártó József, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a negyven KISS emeletes motorvonat és a 123 korszerű FLIRT jármű közlekedtetése 50 ezer ülőhely-kapacitást jelent majd. Hozzátette: ezzel mintegy 40 ezer autót lehet kiváltani a közúti forgalomból.

2022-re valamennyi KISS emeletes motorvonat forgalomba áll

A vasút az egyik legbiztonságosabb és legkörnyezetbarátabb közlekedési forma, a modern motorvonatok forgalomba állítása is segít abban, hogy vasút a kor követelményeinek megfelelő, megbízható szolgáltatást tudjon nyújtani - emelte ki.

Az első ütemben érkező emeletes vonatok a két legforgalmasabb, a Budapest-Nyugati-Vác-Szob, valamint a Budapest-Nyugati-Cegléd-Szolnok elővárosi vonalon állnak forgalomba majd - tájékoztatott a MÁV.

A KISS emeletes motorvonat tágas, légkondicionált utasterében hatszázan tudnak ülve utazni, az oldalankénti tizenkét ajtó pedig megkönnyíti és gyorsítja a fel- és leszállást.

A már legyártott két KISS motorvonaton a velimi (Csehország) tesztpályán klímateszteket, a németországi Minden településen pedig menetdinamikai teszteket végeznek. A Nyugati pályaudvaron bemutatott jármű hétfőn indul hazai hatósági tesztekre, két másik jármű pedig teszt előtti üzembe helyezés alatt áll Dunakeszin - tájékoztatott a MÁV közleményében.

Kulcsszavak: KISS, máv, motorvonat, Stadler
 
Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon Vasúti személykocsi prototípusát mutatták be Szolnokon Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés Újabb, 40 millió dollár értékű ABB - Stadler együttműködés További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start További nyolc emeletes motorvonatot vásárol a Máv-Start Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése
 
Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése

Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése

2019. november 22.
Átadták a forgalomnak csütörtökön Németországban a Mosel folyó felett 160 méteres magasságban átvezető hidat, ezzel befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítő vállalkozása.
Részletek

Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése

Az 1,7 kilométer hosszú Hochmoselbrücke (Moseli magashíd) a Rajna-Majna-vidék és a Benelux államok, illetve a térség két meghatározó városa, Frankfurt és Brüsszel között teremt összeköttetést. A B50 jelzésű autópálya új, 25 kilométeres szakaszához tartozik, a számítások szerint naponta átlagosan 25 ezer jármű halad majd át rajta, tehermentesítve a térség úthálózatát.

A híd megépítését bő negyven éve tervezik, a beruházás nyolc évig tartott és kezdettől fogva vitatott volt. A bírálatok szerint a híd elcsúfítja a borairól híres folyóvölgyi vidék idilli látványát és megváltoztathatja a környék klímáját és vízháztartását, ami a szőlőtermesztést is veszélyeztetheti. A költségek is folyamatosan emelkedtek, a híd végül a kapcsolódó fejlesztésekkel együtt 483 millió euróba (160 milliárd forint) került, nagyjából 45 millió euróval meghaladva az eredeti költségvetést.

Politikai vezetők és gazdasági érdekképviseletek viszont végig támogatták a beruházást, amelytől a térségbeli gazdaság fellendülését remélik.

Befejeződött Európa legnagyobb szabású hídépítése

A forgalom megindításával befejeződött Európa legnagyobb hídépítése, amely ugyan sok pénzbe került, de sok új esélyt is ad és a további növekedés alapját jelenti a környéken élőknek - mondta a hídavató ünnepségen Volker Wissing, Rajna-vidék-Pfalz tartomány gazdasági minisztere.

A Hochmoselbrücke Németország második legmagasabb hídja, az első a 185 méteres magasságban futó baden-württembergi Kochertalbrücke.

Kulcsszavak: híd, közlekedés, németország
 
Június közepén átadják az M85-ös út Győrtől Kónyig tartó szakaszát Június közepén átadják az M85-ös út Győrtől Kónyig tartó szakaszát Nem lesznek gyárbezárások és elbocsátások az Opelnél Németországban Nem lesznek gyárbezárások és elbocsátások az Opelnél Németországban A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói Deciméter pontossággal irányíthatók a világ legnagyobb óceánjárói
 
Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak

Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak

2019. november 22.
A Scania szorosabbra fűzi partneri kapcsolatát a svéd sífutó válogatottal, ugyanis egy új busszal támogatja a csapatot a sílécek waxolására szolgáló pótkocsi mellé.
Részletek

Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak

A busz számos új ergonómiai és műszaki megoldással rendelkezik. Továbbá a fenntartható utazás iránti igénynek is megfelel, valamint biztosítja, hogy a síelők és a nemzeti válogatott többi tagja biztonságosan utazhasson a síversenyekre.

„Mi a Scaniánál ismét megalkottunk egy innovatív megoldást, amelynek az ergonomikus kialakítás és a fenntarthatóság a fő jellemzői, megkönnyítve a svéd sífutók mindennapos életét. Remélem, hogy ez a busz valóban nagy lökést ad majd a csapatnak ebben a szezonban”

– mondta Erik Ljungberg, a Scania kommunikációért, márkáért és marketingért felelős alelnöke.

A Scania úgy fejlesztette ki az első buszt a sífutó csapatnak az utazási körülményeik javításához, hogy a biztonságot és a klímaváltozásra gyakorolt hatást egyaránt szem előtt tartotta. Ez a busz a feltöltődés helyszínéül is szolgál, ugyanis elősegíti, hogy a síelők jobban kipihenhessék magukat két verseny között. A csapatszellemet erősíti, hogy a sportolók mostantól együtt utaznak.

Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak

A 12-14 ülőhellyel ellátott buszt napelemekkel szerelték fel, amelyek évente ezer kilowattóra energiát termelnek. Ezzel működtetik a LED-es világítást és más berendezéseket. Ventilátorokat is beépítettek a nedves ruhák megszárításához. A fűtés energiaigényének csökkentésére a buszt egy infravörös fűtőrendszerrel látták el, amely a hagyományos radiátoros fűtéshez képest hatvan százalékkal csökkenti az energiaigényt.

A belsőtér levegőjének fűtése helyett az infravörös fűtőberendezések az utasokat és a kárpitokat melegítik, javítva a kényelmet az orvosi kezelések és a masszázsok helyszínein. A buszt teljes egészében úgy alakították ki, hogy megfeleljen az úton töltött idő kihívásainak, azaz megkönnyítse a pihenést, az ételek elkészítését és a munkavégzést.

„Ez a busz a legújabb a svéd sífutó csapattal szoros együttműködésben kifejlesztett közlekedési megoldások sorában, hogy javítsa a munkakörnyezetet a sportolók és a csapat többi tagja számára egyaránt” – tette hozzá Ljungberg. A sífutó csapat vezetője, Lars Selin úgy gondolja, hogy a busz ad majd helyet a közös összejöveteleknek a sírendezvényeken. „Az esetenként kemény időjárási körülmények sok energiát kivesznek a sportolókból. Ebből a szempontból ez a busz felbecsülhetetlen értékű, amely érzékelhető előnyt nyújt nekünk a versenytársainkkal szemben.”

Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak
Kulcsszavak: autóbusz, scania, új modell
 
Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Érkezik a Hyundai Tucson a vállalat első dízel, lágy-hibrid hajtáslánc-rendszerű modellje Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Az önvezető kamionok között a Scania a legnagyobb táv megtételével elérte Rotterdamot Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel
 
Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

2019. november 22.
Több mint másfél millió hibrid elektromos Lexus után megérkezett a márka első tisztán elektromos típusa. A 400 kilométeres hatótávot kínáló UX 300e szabadidőjármű nem hangsúlyozza, csak alkalmazza a legmodernebb, integrált hajtástechnológiákat.
Részletek

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Kategóriája élvonalában rajtol a világpiacokon a ma bemutatott Lexus UX 300e, a márka évtizedes villamosítási hagyományainak következő fejezetét bevezető, tisztán elektromos crossover. Az újdonság első pillantásra elárulja, hogy nem vár különleges bánásmódot: elsősorban többcélú autónak, nem szimpla villanyautónak tekinti magát.

Pontosan 15 évvel azután, hogy a Lexus bemutatta a világ első prémium hibrid szabadidő járművét, az RX 400h modellt – és valamivel több mint három évtizeddel azt követően, hogy a márka anyavállalatának, a Toyotának köszönhetően megvalósult az első szériagyártású hibrid személyautó –, új korszak kezdődik a cégcsoport villamosítási történetében. Ugyanakkor a több mint 13 millió hibrid elektromos járművel – köztük több mint másfél millió Lexus hibriddel – szerzett tapasztalatból táplálkozó Lexus UX 300e a villanyautók szabályrendszerét is újraírja, a végsőkig kiaknázva az akkumulátoros hajtás és az elektromos segédrendszerek legmagasabb szintű integrációjában rejlő lehetőségeket.

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Az UX crossover minden szempontból ideális kiindulási alapnak számít a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos járművéhez: városi használatra optimalizált modellként pont az a közeg számít természetes életterének, ahol a villanyautók a legjobban teljesítenek. A modell alapját adó GA-C padlólemezt eleve részben villamosított hajtástechnológiák befogadására tervezte a gyár: a Toyota-csoport több modellje is ugyanezt a mély tömegközponttal rendelkező, kiemelkedően szilárd, átgondolt helykihasználású platformot alkalmazza.

Ezek tehát azok a sziklaszilárd, milliószor bizonyított műszaki alapok, amelyeken a Lexus most megvalósította az alig néhány héttel korábban, az LF-30 tanulmányautó kapcsán meghirdetett Lexus Electrified filozófiát. Ez a megközelítés szerves egységként kezeli az elektromos jármű minden főrendszerét, a hajtáslánctól kezdve a futóművön és a kormányművön át a fékrendszerig. Ez egyrészt kiemelkedő megbízhatóságot és hosszú élettartamot szavatol. Másrészt az integrált vezérlési stratégiának köszönhetően minden menethelyzetben finomabban, gazdaságosabban, hatékonyabban szabályozható a jármű viselkedése.

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Ez pedig pontosabb és élvezetesebb vezethetőséget, fokozott kényelmet, kiemelkedő biztonságot és nem utolsósorban kiváló energetikai hatásfokot eredményez: az UX 300e egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni (NEDC norma szerint).

Mindez azt is jelenti, hogy a tervezőknek nem kellett kompromisszumot kötniük, amikor meghatározták az autó karakterét. Feleslegesnek ítélték a villanyautók körében elterjedt stíluselemekkel – például szolgaian átdolgozott, zárt hűtőmaszkkal – minduntalan emlékeztetni a felhasználókat és a környezetet arra, hogy elektromos járművel van dolguk, hiszen az UX 300e teljes értékű autóként szolgálja ki tulajdonosát.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az autó ne biztosítana a kategóriájában is kiemelkedőnek számító előnyöket. Ilyen például az átgondolt zajszint-szabályozásból adódó, Lexushoz méltóan kiemelkedő akusztikai komfort. A halk működésű villanymotor mellett minden villanyautóban fokozottan érvényesülnek a gördülési zajok, a fenéklemezre felverődő kavicsok kopogása, aminek a Lexus tervezői plusz hangszigeteléssel vették elejét. Ugyanakkor azzal is tisztában voltak, hogy nem szerencsés túlzottan elszigetelni az utasokat a külvilágtól, ezért a környezeti hangokat tudatosan bevezették az utastérbe.

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Az UX 300e utasai így a megszokott zajkörnyezetben utazhatnak, épp csak jóval csendesebben, mint az egy belső égésű motor esetében elképzelhető volna.

A vezetési élményt a késlekedés nélküli, lineáris gyorsulást biztosító elektromos hajtáslánc mellett a kiegészítő merevítésekkel még szilárdabbá tett karosszéria, illetve az áthangolt lengéscsillapítók is fokozzák. A menetdinamika a Lexus modellekben megszokott üzemmód-kapcsolóval szabályozható, míg a regeneratív fékrendszer teljesítménye a kormányon elhelyezett fülek segítségével négy fokozatban állítható.

Elsősorban autó, és csak utána villanyautó: a Lexus UX 300e vezetése nem igényel tudatosságot, alkalmazkodást. Az érdeklődő felhasználók mégis nyomon követhetik a jármű állapotát: egy integrált okostelefonos applikáció segítségével a távolból ellenőrizhetik a fennmaradó hatótávolságot, beprogramozhatják a feltöltés indítását, vagy emlékeztetőt állíthatnak be a töltési folyamat végére. Ugyaninnen a klímaberendezést is vezérelhetik, így beszálláskor optimális környezet várja az utasokat.

A Lexus első tisztán elektromos modellje már 2020 folyamán megjelenik az európai és kínai piacokon, majd 2021 elejétől Japánban is elérhető lesz.

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, lexus, Lexus UX, új modell
 
Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron Tíz ország 24 óra alatt: útra kelt az Audi e-tron Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció A Tesla szintet lép A Tesla szintet lép Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S
 
Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

2019. november 22.
A motorsport-génekkel átitatott négykerekű ritkaság harmadik generációja új menetdinamikai mérceként érkezik meg a prémium kisautók szegmensébe. 
Részletek

Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

Az új MINI John Cooper Works GP a brit prémiumgyártó sorozatgyártásban kínált eddigi leggyorsabb modelljeként ünnepli világpremierjét. A motorháztető alatt egy 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely a háromajtós MINI műszaki alapjaira épített, kétüléses élsportolót 5,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új MINI John Cooper Works GP a november 22. és december 1. között nyitva álló Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon gurul ki először a nagyközönség elé, majd ezt követően a MINI oxfordi gyárából egy 3 000 darabban legyártott limitált szériaként érkezik meg az utakra. A brit prémiumgyártó legnagyobb motorsport-rajongói 2020 márciusában vehetik át az újdonság első példányait.

A kirobbanó teljesítményű menetdinamika a márka által kisautóba valaha épített legerősebb motorban gyökerezik, amelyhez a méltó futómű-technológiát a MINI John Cooper Works évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva finomhangoltak a mérnökök, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint megtervezett karosszériát pedig nem csupán aerodinamikalilag optimalizálták, de végtelenül merevvé is tették.

Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

Az új MINI John Cooper Works GP páratlanul sportos menetteljesítménnyel és felülmúlhatatlan agilitással kecsegtet, amely a klasszikus Mini hatvan évvel ezelőtti bemutatkozása óta elválaszthatatlanul egybeforrt a tervezőmérnökként legendává érett John Cooper nevével. Az erőteljes motor és az agilis vezethetőség kettőse nem csupán az utakon, de a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmozott: a brit prémiumgyártó négykerekűi a Brit Túraautó-bajnokság futamain, a Monte Carlo Ralin, a MINI Challenge verenysorozatban és a Dakar Ralin is aranyéremig jutottak.

Az új MINI John Cooper Works GP exkluzív karakterét a vezetés extrém élményét szem előtt tartva alkották meg a tervezők. Kirobbanó teljesítményű erőforrásával és versenyautós menetdinamikájával az újdonság büszkén pózol a MINI és a MINI John Cooper Works modellpaletta trónján. Az élsportoló 55 kilowattal / 75 lóerővel licitál rá a MINI John Cooper Works modell maximális teljesítményére, amellyel sokkalta kimagaslóbb pozíciót tölt be a brit prémiumgyártó portfólióján, mint a 2 000 példányban legyártott két korábbi generáció képviselői.

Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja

A MINI John Cooper Works GP felszereltségi csomaggal felvértezett MINI Cooper S 2006-ban, majd a MINI John Cooper Works GP 2013-ban ünnepelte világpremierjét, 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral, típus-specifikus futómű-technológiával, valamint exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel. A MINI John Cooper Works GP harmadik, új generációja új szintre emeli a kisautókban átélhető vezetési élményt: a sorozatgyártás előtti tesztfázisban az élsportoló kevesebb, mint nyolc perc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, amely több mint fél perccel jobb idő, mint közvetlen elődmodelljéé.

Kulcsszavak: bemutató, John Cooper Works GP, Mini
 
Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára Érkezik a MINI John Cooper Works GP harmadik generációja A MINI Countryman az amerikai törésteszten is kiválóan szerepelt A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport
 
David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

2019. november 21.
Amerikában a nyolcvanas, Magyarországon a kilencvenes években nőtt fel egy nemzedék a filmsorozaton, amelynek főszerepében David Hasselhoff egy intelligens sportkocsi volánjánál üldözi a bűnözőket. Michael Knight megformálója most a HISTORY filmjében újra beül KITT-be, és megmutatja, hogyan szabott irányt a következő évtizedek autóipari fejlesztéseinek a Knight Rider.
Részletek

David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

Amikor a Pontiac 1982-ben piacra dobta Firebird nevű sportkocsi-modelljének harmadik generációját, aligha gondolta, hogy az autó a harminc évvel későbbi autóipari trendek előfutára lesz. Méghozzá egy furcsa sci-fi- elemekre is építő sorozatnak köszönhetően, ahol a főhős „pajtinak” hívja beszélő autóját. A Knight Rider KITT (Knight Iparművek Kétezres) nevű autója egy mesterséges intelligenciával és mindenféle futurisztikus kütyüvel felszerelt Firebird volt. A jó sci-fi ismérve, hogy a fantasztikus technológiák zöme idővel megvalósul és a Knight Rider ebből a szempontból is jól teljesített. Noha az olajvető, a katapultülés és a két keréken egyensúlyozó üzemmód – szerencsére – nem terjedt el, jó néhány más megoldás igen. Michael Knightot alakító David Hasselhoff a HISTORY új filmjében most újra beül KITT-be, de nem bűnözőket kerít kézre, hanem a megmutatja melyek azok a technológiák, amelyeket a fekete szuperkocsiból már a hétköznapi autókban is megtalálhatunk.

Önvezető üzemmód

Noha a teljesen autonóm járművek még ma is messze vannak, de szinte nincs olyan autóigyár, amelyik nem dolgozna rajta. A Tesla  úttörő, bár az Autopilot üzemmód egyelőre csak emberi sofőr felügyelete mellett működik. Nemrég debütált a Tesla Smart Summon funkciója, amellyel az autó kiáll a parkolóból, és a sofőr elé áll – ahogy KITT is, ha Michaelnek szüksége volt rá. Igaz, kicsit lassabban…

Kamerák és szenzorok

A teljes önvezetés még várat magára, de a mai autók számos vezetéstámogató rendszerrel segítik a biztonságos közlekedést. Ezek kamerákra és szenzorokra épülnek, amelyekből KITT is fel volt szerelve néhánnyal. Volt köztük, amelyik az éjellátásban segítette Michaelt, és ma már vannak hasonló megoldások. Az éjjellátó segédberendezések, mint például a Mercedes Night Vision Assist, hő- vagy infrakamerák segítségével pásztázzák az utat, és segítenek a sofőrnek rossz látási viszonyok mellett.


David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider

Hidrogénhajtás

Noha az alternatív hajtástechnológiák terén jelenleg az akkumulátoros elektromos autók vannak divatban, néhány gyár – például a Toyota, a Nissan és a Daimler –nem tett le az üzemanyagcellás energiatárolásról sem, amelynek üzemanyagként hidrogénre van szüksége. Nos, KITT is hidrogént „evett”, jóllehet turbinamotor hajtotta, míg a mai üzemanyagcellás autókban elektromotor van.

Okosóra és orvosi megfigyelő rendszer

KITT képes volt rá, hogy nyomon kövesse Michael életjeleit, és több autógyár is megpróbálkozott hasonló rendszerek kifejlesztésével. Végül azért hagytak fel ezzel, mert már a piacon van egy sor viselhető okoseszköz, amely figyeli például a szívverést, és elég összekötni az autó fedélzeti számítógépével. Az okosóra pedig maga is egy olyan eszköz, amire láttunk példát a Knight Riderben: Michael karórája segítségével, hangvezérléssel hívta KITT-et, ha bajba került.

Beszélő MI

Noha arra még várnunk kell, hogy a kocsink szellemes megjegyzésekkel oltson bennünket, az Android Auto és az Apple CarPlay segítségével már számos autóban elérhető valamilyen hangvezérelt és hanggal válaszoló digitális asszisztens, mint a Google Assistant és a Siri.

A HISTORY kedden debütáló, kétórás filmjében David Hasselhoff azt a kérdést járja körül, hogy milyen hatással volt az autóiparra, és hogyan forradalmasította az autógyártást a sorozat emblematikus KITT-je.

Kulcsszavak: ajánló, autós műsor, David Hasselhoff
 
David Hasselhoff újra beül KITT volánja mögé - Öt technológia, amit megjósolt a Knight Rider Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Megválik a BBC a Top Gear műsorvezetőjétől Megválik a BBC a Top Gear műsorvezetőjétől Már látható közlekedési magazinunk márciusi adása Már látható közlekedési magazinunk márciusi adása Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn Szombaton ismét Jazzystreet a 90.9 Jazzyn Újra dübörögnek az Amcsi benzinfalók Újra dübörögnek az Amcsi benzinfalók
 
A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

2019. november 21.
A jövő meghatározó területeit - mint a hibridizációt , az elektromos mobilitást és a digitalizációt - illetően a Volkswagen közel 60 milliárd euró értékben tervez befektetéseket és fejlesztéseket 2020 és 2024 között
Részletek

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

A Volkswagen Csoport továbbra is komolyan invesztál a jövőjét meghatározó területekbe. A 68. tervezési kör részeként meghatározták a 2020 és 2024 közötti időszakra vonatkozó befektetési tervet*. A terv megvitatása és jóváhagyása múlt pénteken, a felügyelőbizottság ülésén történt meg. A konszern közel 60 milliárd eurós költésről határozott, amelyet a jövő meghatározó területein, mint például a hibridizáció, az elektromos mobilitás és a digitalizáció kívánnak befektetni a következő öt évben. Ez az összeg kicsivel több, mint 40 százaléka a vállalat erre az időszakra tervezett, ingatlanbefektetésre, telephelyet és eszközöket érintő befektetésre és a teljes kutatásra és fejlesztésre előirányzott összegének. A Volkswagen Csoport előző tervezési köréhez képest ez közel 10 százalékpontnyi növekedést jelent. A konszern ebből az összegből csak az elektromos mobilitás témakörére 33 milliárd eurót tervez fordítani.

„Eltökélten haladunk tovább a Volkswagen Csoport átalakításával, beruházásainkat pedig a jövő mobilitási megoldásaira összpontosítjuk. Ez része a konszernstratégia módszeres és következetes megvalósításának.”

– nyilatkozta Hans-Dieter Pötsch, a Volkswagen Csoport felügyelőbizottságának elnöke.

„Az elkövetkező években a beruházásainkkal ismét gyorsítunk a tempón. Kínálatunk hibridizációja, elektromos alapokra helyezése és digitalizációja egyre fontosabb területként jelenik meg az elképzeléseinkben. Előnyt kívánunk kovácsolni a méretgazdaságosságból és a lehető legnagyobb szinergiára törekszünk.

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe

Az egyre romló gazdasági helyzet fényében dolgozunk a termelékenységünk, hatékonyságunk és költségbázisunk javításán is, ezzel is biztosítva céljaink elérését.” – nyilatkozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója.
 
A 68. tervezési kör során a következő 10 évre vonatkozó hosszútávú terveket is módosították. 2029-re a konszern akár 75 tisztán elektromos modell piaci bevezetésével számol, a hibrid járművek száma pedig elérheti a 60 darabot. Az elektromos járművek tervezett darabszáma közel 26 millióra emelkedik, amely nagyrészt annak köszönhető, hogy a tervezéshez hozzávették a 2029-es esztendőt, így egy évvel bővült a tervezési időszak. A Volkswagen 2029-ig közel 6 millió hibrid jármű értékesítésével is számol.

A 2029-ig tervezett elektromos járművek közül nagyjából 20 millió a konszern modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióját (MEB) használja majd. A fennmaradó 6 millió jármű nagy részének alapjául pedig a nagyteljesítményű platform (PPE) szolgál. Az elektromos járművek Németországon kívül Mlada Boleslav, Chattanooga, Fosan és Anting üzemeiben készülnek. Ezen kívül pedig a vállalat németországi telephelyein, Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen és Drezda gyáraiban gördülnek le elektromos autók a gyártósorról. Az emdeni üzemmel kapcsolatos tervek véglegesek, ezek alapján az elektromos A-SUV (ID.Next) gyártása 2022-ben indul majd. Az ID.Next álcázott változata már bemutatkozott az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A tervezett többmárkás gyártási helyszínnel kapcsolatos döntés várhatóan az év végén születik meg.

A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe


Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, fejlesztés, hibrid, volkswagen
 
A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe Júliusban is nőttek az európai autóeladások Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen Japánban is visszahívja DSG-váltós autóit javításra a Volkswagen
 
Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

2019. november 21.
Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 - 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 299 – 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8 V10 quattro változatok.
Részletek

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor, valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4 versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták számára.

„2018 elején korlátozott darabszámú sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS modellünket” – hangsúlyozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Az R8 LMS versenyautóból származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD változatként az R8-család önálló tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó megjelenése is megújul.”

A sorozatgyártású modell – az Audi R8 V10 RWD

Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.

A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű műanyagból (karbon) készülhet.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Az Audi R8 V10 RWD oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és -feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr- és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

A nagyteljesítményű sportautó szíve – az 5.2 FSI aggregát

Az Audi R8 V10 RWD nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő – semmi mással össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.

Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 – 294) álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320 kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 – 299) megfelelő értékei 3,8 másodperc, illetve 318 kilométer/óra.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Extrém menetdinamika ínyenceknek

Az R8 V10 RWD hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD 19 col peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35, hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat kínálnak.

A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül) mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD 1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro modellé alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame (ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) épül fel.

Az R8 V10 RWD túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté … alakul.
Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

A versenyautó – az Audi R8 LMS GT4

A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17 versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát gondoskodik.

Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4 ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg.

A blokkolásgátló (ABS) és a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében, a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt könnyen és hibamentesen hívhatók le.

Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4

Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven vagy még több induló sem számít ritkaságnak.


Kulcsszavak: audi, Audi R8 LMS, bemutató, új modell
 
Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Elkészült a 30 milliomodik motor és az 1 milliomodik autó Győrben Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. Az Infiniti a Frankfurti Autószalonon mutatatta be a prémium kompakt kategóriába tartozó új koncepcióautóját, a Q30 Concept-et. Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Az új Dacia Duster még sokoldalúbb, kibővített motorkínálat Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál Megkezdődött az új BMW M5 gyártása Megkezdődött az új BMW M5 gyártása
 
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

2019. november 21.
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést Csupán három évvel a bevezetése után a Scania Rugalmas Karbantartás nevű szolgáltatása elérte a mérföldkőnek számító százezer aktív szerződést.
Részletek

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

A Scania azt követően érte el ezt a bűvös számot, hogy egy tíz szerződésből álló ügyletet bonyolított le a Transportadora Nova Santa Rosa nevű brazil ügyfelével. „A hálózatba kapcsolt nehézkategóriás járművek egyik legnagyobb flottájával rendelkezünk a világon, ami egyértelmű versenyelőnyt nyújt számunkra abban, hogy az egyéni felhasználáshoz igazított, adatalapú karbantartási szolgáltatásokhoz szükséges, műszakilag legkorszerűbb rendszereket kínáljuk” – mondta Niklas Olsson, az értékesítési és marketingrészlegnél a globális szolgáltatáskoncepciók vezetője.

A Rugalmas Karbantartás sikerének kulcsát a szervizek jelentik A Scania a Rugalmas Karbantartással folyamatosan figyeli a járművek üzemelési adatait, hogy pontosan meghatározhassa, mikor kell elvégezni a különböző karbantartási feladatokat. A szolgáltatás egyik sarokköve a szervizek szerepe azáltal, hogy előre kapcsolatba lépnek az ügyfelekkel, amikor esedékes a karbantartás.

„Jelenleg az 1600 szervizünkből 1200 hálózatba kapcsolt, és a Rugalmas Karbantartás a Scania tehergépkocsik túlnyomó többségéhez elérhető” – magyarázta Niklas Olsson. „De még mindig akadnak fehér foltok, például Dél-Korea és Tajvan is a most sorra kerülő piacok közé tartozik.”

Az Egyesült Királyság rendelkezik messze a legtöbb Rugalmas Karbantartási szerződéssel – több mint húszezerrel –, amelyet Németország követ tízezerrel. Dánia is lelkes befogadó 7500 szerződéssel, ami lenyűgöző teljesítmény az ország járműállományának méretéhez viszonyítva.

Több adat fokozza a Scania rálátását a járművekre A Rugalmas Karbantartási szerződések növekvő száma révén a Scania folyamatosan finomhangolhatja az elemzéseket az időzített karbantartási szolgáltatásokhoz.

A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést

„Ahogyan egyre több adatot gyűjtünk, egyre többet tudunk meg a járműveinkről” – mondta Anders Rydell, a Rugalmas Karbantartás termékfelelőse. „Hetente egyszer rutinszerűen megvizsgáljuk és áttekintjük minden egyes tehergépkocsi üzemelését, hogy ellenőrizzük, ez összhangban áll-e a korábbi mintákkal, szükség esetén pedig elvégezzük a korrekciókat.”

A Scania jelenleg keresi a Rugalmas Karbantartás továbbfejlesztési lehetőségeit, hogy fokozza az üzemidőt az adatalapú megelőző javításokkal és a járművek egészségi állapotának megfigyelésével. „Egyértelmű stratégiánk a legkorszerűbb technológiát alkalmazni szolgáltatásaink fejlesztéséhez, hogy növeljük ügyfeleink számára az üzemidőt” – mondta Niklas Olsson. Számítási példa A Rugalmas Karbantartás szervizintervallumait választani egy német ügyfélnek az alábbi adatokon alapulhat. Ez az ügyfél egy Scania S 500-ast vezet, átlagosan 86 kilométer/óra utazósebességgel, alapvetően sík domborzatú területeken. A motor kopása és elhasználódása csekély mértékű, akárcsak a levegő- és a részecskeszűrőé. A sebességváltó és a retarder kopása enyhén nagyobb.

Kulcsszavak: kamion, márkaszerviz, scania
 
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést A Scania vezető szerepe az alternatív üzemanyagok terén Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője átvette nyereményét Európa legjobb ifjú tehergépkocsi-vezetője átvette nyereményét
 
Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

2019. november 21.
A felhúzott és lehajtott tetővel egyaránt gyönyörű autót a Lexus minden részletre kiterjedő gondos kidolgozása jellemzi, miközben a modellben Lexus sportautóira jellemző lélegzetelállító teljesítményéhez egy kabrió különleges vezetési élménye társul. A vadotúj Lexus LC 500 Convertible utastének kialakítása ugyanakkor hűen tükrözi a Lexus „Emberközpontú” filozófiáját.
Részletek

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A november 18. és december 1. között megrendezett Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a Lexus LC 500 zászlóshajó kupé régóta várt kabrióváltozata az LC 500 Convertible. Az LC modellsorozat hűen tükrözi, ahogyan a Lexus fényűző életstílus-márkává fejlődik, hiszen ezek az autók a vezetés öröme mellett olyan élményeket is kínálnak, amelyek még teljesebbé formálják tulajdonosuk életét. Az új LC 500 Convertible igazán különleges ékköve lesz a Lexus teljes modellkínálatának, olyan vezetési élményt nyújtva, amely már az érzékekre is hat, úgy öntve formába a szépséget, ahogyan az kevés más autónak sikerül.

Az új LC külső megjelenésében művészien ötvöződik a kupé jellegzetes tetővonala és egy kabrió karaktere, így az autó nyitott és zárt tetővel egyaránt gyönyörű. Az utastér kialakítása szép példája annak, hogyan válhatnak a kabinbelső elemei – például a tetőtakaró vagy az üléskárpitok – a külső dizájn szerves részévé. Ami a menetteljesítményeket illeti, az új modell megörökölte a kupé ’Lélegzetelállító Teljesítmény’ filozófiáját, miközben az autó úgy teremt egységet az utasok és a természet között, ahogyan arra csak egy kabrió képes. A mérnökök úgy helyezték el és formálták meg a karosszériaszerkezet belső merevítéseit, hogy a vezető tökéletesen kiaknázhassa a kabrió dinamikus teljesítményét, a robusztus és érzéki hangú V8-as blokk pedig élvezetesen, lehengerlő lendülettel gyorsít.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A kabriózás felhőtlen örömét szolgálja az LC 500 Convertible nyakmelegítője és átlátszó szélterelője is, így az autó éppen olyan kényelmes és csendes, mint amit minden más Lexustól megszokhattunk.Az új LC 500 Convertible várhatóan 2020 végén jelenik meg a magyar márkakereskedésekben.

Minden amit a Lexus LC Convertible modellről jelenleg tudni lehet

A felhúzott és lehajtott tetővel egyaránt gyönyörű autót a Lexus minden részletre kiterjedő gondos kidolgozása jellemzi. Az LC kupé külső formai stílusára alapozva a kabrió is kiváló aerodinamikával és súlyelosztással dicsekedhet, vagyis a dizájn egyszerre szép és funkcionális. A vászontető különleges sziluettet formáz, és sportos megjelenéssel ruházza fel az autót. A csomagtérfedél magasabban húzódik és szélesebb is lett; ez a megoldás oldalnézetből dinamikusabbnak mutatja a kabriót, hátulról nézve pedig kihangsúlyozza a jármű széles kiállását. Annak érdekében, hogy az LC 500 kabrióváltozata lehajtott tetővel is dinamikus látványt nyújtson, az automata összecsukó mechanizmus a takaróelem alatt kapott helyet. Mivel a dizájnerek megtartották az ajtók végénél felfelé ívelő övvonalat, az autó olyan benyomást kelt, mintha a letisztult vonalvezetésű, tömörnek tűnő karosszéria körbeölelné az utasteret.

A négyrétegű vászontető formája szépen visszaadja a kupé lendületes tetővonalát, méghozzá anélkül, hogy a támasztó keret kontúrjai áttűnnének a textilen. A tető vászonanyagát úgy választották meg és szabták ki, hogy mindig feszes maradjon, ne legyenek rajta zavaró ráncok és gyűrődések.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A tetőben külön réteg gondoskodik a hatékony zajszigetelésről. A dizájnerek úgy válogatták össze a karosszéria, a vászontető és az elegáns utastér színpalettáját, hogy az tökéletesen megfeleljen az LC-vásárlók kifinomult stílusának, ízlésének és sokrétű életstílusának. Az utastér egyik jellegzetes dekorációs eleme az üléstámlák felső részét díszítő varrott és perforált mintázat, valamint a fejtámlákon látható dombornyomású „L” embléma. A tető nyitásának-zárásának minden mozzanata gondosan kontrollált – különösen az első és az utolsó pillanatok –, így a teljes folyamat a minőség és a biztonság benyomását kelti. A tető és a takaróelem precízen összehangolva, kecsesen és természetesen mozog; ráadásul a nyitás-zárás a leggyorsabb a kategóriában.

A tető az autó 50 km/órás sebességéig menet közben is mozgatható, és a vezető a műszeregységbe épített animációs kijelzőn ellenőrizheti a tető működésének folyamatát. A Lexusok jellegzetes ’Lélegzetelállító Teljesítményéhez’ egy kabrió különleges vezetési élménye társul. Az LC 500 Convertible karosszéria-szerkezetét teljesen áttervezték, hogy merevségével ugyanolyan kimagasló vezetési élményt nyújtson, mint a kupé. Ugyanakkor az is fontos szempont volt, hogy a kabrió gyönyörű és stílusos legyen, ráadásul megfelelő méretű csomagteret is kínáljon.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A hátsó futómű toronymerevítésének gondos elhelyezésével és kialakításával sikerült nagy mértékben növelni a szerkezet szilárdságát. A merevítés könnyű alumíniumöntvényből készül, hogy csak minimálisan növelje az autó tömegét, a futóműbe pedig nagy teljesítményű lengéscsillapítót építettek, ami kiváló rugózási komfortot biztosít.

A kocsitest alatt is találhatók merevítések, és a mérnökök a szilárdság és a tömegcsökkentés érdekében olyan anyagokat alkalmaztak, mint a magnézium és az alumínium. Az eredmény: egy dinamikus autó, ami készségesen engedelmeskedik a vezető utasításainak. Az 5,0 literes, V8-as szívómotorhoz DirectShift-10 automata sebességváltó csatlakozik; ez a hajtáslánc zökkenőmentesen és élvezetesen gyorsítja az autót. A teljesítmény-leadás a mindenkori forgalmi helyzethez igazodik, így az LC a mindennapi autózás során simán és lágyan gyorsít, de ha a vezető arra vágyik, akkor lélegzetelállítóan katapultál. Hogy a V8-as blokk gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, a motor szívási hangjait egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe a műszerfalpanelen keresztül, a borzongató motorhangot pedig egy kipufogószelep erősíti fel. Az utastér kialakítása hűen tükrözi a Lexus „Emberközpontú” filozófiáját.

A tervezők arra törekedtek, hogy az utasok a kabriózás minden pillanatát kiélvezhessék, ám a nyitott tető ne zavarja őket a beszélgetésben – éppen ezért nagy hangsúlyt fektettek az övvonal és a hátsó rész aerodinamikus kialakítására. Mindemellett az átlátszó polikarbonát szélterelő is hatásosan akadályozza meg, hogy a levegő a nyitott utastérben kavarogjon, így a kabin csendes marad.

Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt

A hanghatások gondos megtervezése mindig is kulcsfontosságú volt a Lexus számára, és nincs ez másként az LC 500 Convertible esetében sem, ahol a motorhang kellemes érzést kelt az utasokban. Az autóban aktív zajvezérlés (ANC) egészíti ki a legmodernebb zajcsökkentő és hangelnyelő megoldásokat. Az audiorendszer bármilyen hangszerelés, vokál és zenei környezet hanghatását kiváló hűséggel adja vissza.

A rendszer beállításai automatikusan igazodnak a tető nyitott vagy zárt állapotához, így az utasok minden helyzetben élvezhetik kedvenc zenéiket. A Lexus klímamenedzser automatikusan vezérli a légkondicionálást, az ülésfűtést, a nyakmelegítést és a kormánykerék fűtését, azt is figyelembe véve, hogy a tető éppen nyitva vagy zárva van-e, ezért az LC 500 kabrióváltozatának utastere a külső hőmérséklettől függetlenül kifogástalan komfortot kínál.

Kulcsszavak: autószalon, LC 500, lexus, los angeles, premier
 
Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLC Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt Genfi Autószalon – Citroen C4 Cactus A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon A Toyota sikeres évet zárt 2014-ben Magyarországon Los Angelesben leleplezték az LC 500 Convertibile modellt Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó Kívül-belül egyaránt meggyőző álomautó
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 61 - 70