Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 61 - 70
BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

2020. január 23.
A 3-as metró minden szerelvénye biztonságos, utaztatásra alkalmas, semmilyen biztonsági kockázat nincs - szögezte le Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóság vezetője szerdán budapesti sajtótájékoztatón, amelyet a metróvonal felújított szerelvényeinek műszaki állapotáról megjelent hírek miatt hívtak össze.
Részletek

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Kérdésekre válaszolva közölte, hogy az ajtóknál lévő rossz tömítés okozta hat metrókocsi padlójánál a rozsdásodást.

Héri József elmondta, hogy az egyes számú prototípus szerelvényt a tesztek során jelentősen túlterhelték, mivel több vizsgálatot is többletterheléssel kellett elvégezni. Miután üzemeltették a szerelvényt azzal szembesültek, a padlója másképpen viselkedik, mint a többi szerelvényé. A mechanikus meghibásodást a többletterhelésre vezették vissza, ezért azt jelezték az orosz gyártónak, a Metrowagonmash Rt.-nek, és garanciális javítást kértek. A kérésnek eleget tett a társaság, és 2019. december 4-én elkezdődött a szerelvény megbontása, a padló feltárása.

A feltáráskor szembesültek azzal, hogy a járófelület alatt elhelyezett 2 milliméteres lemezen "azonnali beavatkozást" igénylő "korróziós nyomok" vannak - közölte hozzátéve, hogy a javítás, amelyet a Metrowagonmas végez - december közepén kezdődött el.

Mint Héri József magyarázta, az utasok egy úgynevezett kopófelülten járnak, és ez alatt van egy rétegelt lemez, majd ezt egy 2 milliméteres acéllemez követi, amelynél felfedezték a problémát, az erős korrodáltságot.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

A javítás során ahol indokolt volt, ott kivágták és cserélték a lemezt. A kereszttartók és a kocsiszekrény "erejét adó" elemek nem sérültek, nem korrodáltak - hangsúlyozta.

A felújított metrószerelvények műszaki állapotáról beszámoló sajtótájékoztatón az újságíróknak bemutatták a metrókocsik javításának fázisait, így az első prototípus szerelvény négy kocsiját, amelyek közül háromnál már elvégezték a "kritikus" részek kivágását. A negyediknél már a befejezés előtt áll a javítás.

Héri József kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az ajtók küszöbénél nem volt megfelelő a tömítés, és így mosáskor a víz be tudott folyni az alaplemez és rétegelt lemez közé, és ez okozta a korróziót. Ezt csak akkor fedezték fel, amikor megbontották a kocsit, ennek semmilyen jele nem volt.

A később leszállított kocsiknál komolyabb tömítést alakítottak ki, de úgy gondolják, hogy az első három leszállított szerelvénynél a tömítéssel problémák lehetnek. Jelenleg az egyes számú prototípussal foglalkoznak, ezt követően feltárják majd a kettes és a hármast is - közölte.

Héri József elmondta, több kocsit megvizsgáltak már szúrópróbaszerűen,  nem találtak problémát, de az összes kocsit ellenőrzik majd.

BKV: a 3-as metró minden szerelvénye biztonságos

Mint közölte, egy szerelvény javítása nagyjából egy hónap alatt elvégezhető.

Héri József leszögezte, "minden kocsi biztonságos ma is". A lemezeket azért vágták ki, mert azok 2 milliméteresek helyett 1,9 milliméteresek lettek, amelyek egyébként ugyanolyan biztonságosak, mint a 2 milliméteresek - tette hozzá, majd rámutatott: a javítás azért szükséges, hogy a kocsik ki tudják tölteni a kiszabott harminc éves időtartamukat.

Hangsúlyozta azt is, akkor sem történne semmi probléma, ha az alaplemez nem, csak a rétegelt lemez lenne kifektetve a kocsi alján.

Héri József közölte, az első prototípus szerelvény mind a hat kocsija érintett a problémával.

Kitért arra is, hogy legelőször 2017 májusában jelezték az orosz gyártónak, hogy vannak problémák a szerelvény kialakításával. Az első három prototípus szerelvény kocsijának átvizsgálását követően az orosz társaság arra a megállapításra jutottak, hogy jobb ha újragyártják a kocsiszekrényt, mint ha csak felújítják.

Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, budapest, javítás, közlekedés
 
Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán Új kocsikra volna szükség a 4-es metró vonalán Peking radikálisan csökkentené az autók kibocsátási határértékeinek szintjét Peking radikálisan csökkentené az autók kibocsátási határértékeinek szintjét Árvíz - A fővárosban enyhítenek a közlekedési korlátozásokon és rendkívüli forgalmi rend lép életbe Árvíz - A fővárosban enyhítenek a közlekedési korlátozásokon és rendkívüli forgalmi rend lép életbe A Siemens 57 darab, több egységből álló regionális vonatszerelvényt szállít a Deutsche Bahn számára A Siemens 57 darab, több egységből álló regionális vonatszerelvényt szállít a Deutsche Bahn számára Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen
 
Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

2020. január 22.
Tizenöt új, nagy befogadóképességű autóbuszt vásárol közel 1,2 milliárd forint értékben a Volánbusz Zrt. a Volvo Hungária Kft.-től, a buszok várhatóan májustól állnak forgalomba - közölte a Volánbusz kedden az MTI-vel.
Részletek

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

A járműbeszerzésről szóló szerződést január 21-én írta alá a Volánbusz Zrt. részéről Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, a Volvo Hungária Kft. képviseletében pedig Illés Viktor Dávid és Mariola Wdowik ügyvezetők.

A Volvo 8900 típusú új autóbuszok a nagy forgalmú elővárosi és regionális vonalakon fognak közlekedni. A hosszú szóló - nem csuklós -, háromtengelyes, 53 ülőhelyes járművek alacsony belépésűek, akadálymentes kialakításúak, így kerekesszékkel is igénybe lehet venni. Az új autóbuszokat környezetkímélő, EURO 6 besorolású motorral, nagy teljesítményű klímaberendezéssel, WIFI-vel és üléspáronként egy-egy USB-csatlakozási lehetőséggel szerelték fel.

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz

Az alumíniumból és acélból készített karosszéria kis tömegének köszönhetően a Volvo 8900 üzemeltetése a szokottnál gazdaságosabb és környezetkímélőbb. A szervizelés és a karbantartás az átadást követő 24 hónapban a Volánbusznál nem jár költséggel, ezeket a kiadási tételeket a nyertes ajánlat magában foglalja.

A Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 darab autóbusz beszerzését tervezi, így a vállalat teljes járműflottájának 60 százaléka lecserélődhet. A járműállomány fiatalítása része a fenntartható közösségi közlekedés és Magyarország buszstratégiájának megvalósítására tett intézkedéseknek. A vállalat tervei szerint 2022 végéig 8,99 évre, 2031 végéig pedig 5,73 évre szorítaná le járművei átlagéletkorát - írták a közleményben.

Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz
Kulcsszavak: autóbusz, beszerzés, volánbusz
 
Több mint 60 magyar gyártmányú busz áll forgalomba négy északnyugati megyében Több mint 60 magyar gyártmányú busz áll forgalomba négy északnyugati megyében A Magyar Honvédség gépjárműflottáját is modernizálja A Magyar Honvédség gépjárműflottáját is modernizálja Buszos fejlesztéseket indít Pécs Buszos fejlesztéseket indít Pécs Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Egy délutánra újraindul a 43-as villamos Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban
 
Okossá és egyénivé váló mobilitás

Okossá és egyénivé váló mobilitás

2020. január 22.
Ismét izgalmas bemutatókkal jelent meg az Audi 2020-ban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon, a futurisztikus vízió-modelltől egészen a sorozatgyártásra érett technikákig, amelyekkel a prémiummárka immár a jövő digitális élményét határozza meg.
Részletek

Okossá és egyénivé váló mobilitás

A 2020 január 7. és 10. között Las Vegasban rendezett CES világszerte a szórakoztatóelektronika legnagyobb kiállítása és vására, egyben a jövő különböző témakörei egyfajta indikátorának is számít.

Nyissa ki az ajtót, foglaljon helyet és hagyja maga mögött a nagyvárosi stresszt: az önállóan közlekedő Audi AI:ME – lakása és munkahelye mellett – az Ön abszolút személyes „harmadik életterévé” léphet elő, amely pontosan ismeri felhasználója kívánságait és igényeit. Utasa tekintetvezérléssel kommunikálhat intuitív módon e show-modellel, s akár kedvenc ételét is megrendelheti tőle, de wellness-élményekben is része lehet az AI:ME fedélzetén: az autóhoz tartozó virtuális valóság (VR) szemüveg segítségével látványos hegyvidék felett szárnyalhat virtuálisan. E technika valós időben hangolja össze a virtuális tartalmakat az autó mozgásaival, az eredmény pedig zavartalan lazítás és a hektikus mindennapok teljes kizárása. Úticéljához érkezve a felhasználó máris visszatérhet a valóságba: az AI:ME jóvoltából – a személyes igényeknek megfelelően és az autó navigációs adatai alapján – pontosan érkezik a megrendelt étel. Az empatikus mobilitási partner e koncepcióját automatizált vezetésű utazás során tesztelhették az újságírók a 2020-as CES alkalmával.

Audi Intelligence Experience – az empatikus autó

Gondolkodó, s akár empatikus autó? Az Audi Intelligence Experience megmutatja, hogyan működik mindez. Az autó jól ismeri felhasználóját és annak szokásait és intelligens funkciókkal, valamint mesterséges intelligencia alkalmazásával növeli utasai biztonságát, kellemes közérzetét és kényelmét.

Okossá és egyénivé váló mobilitás

Az öntanuló navigáció már napjainkban is megtalálható a MMI-rendszerek jelenlegi generációjában, amely tárolja a választott úticélokat, majd a dátum, a pontos idő és az aktuális forgalmi helyzet adatait hozzájuk rendelve alakítja ki útvonal-javaslatait. A jövőben az autó mindemellett azt is pontosan elemzi, milyen funkciókat és beállításokat részesít előnyben felhasználója, az üléspozíciótól a különböző médiákon, az útvonalvezetésen és a hőmérsékleten át, egészen az utastér illatosításáig. Rövid idő elteltével az empatikus Audi már jól ismeri a felhasználó személyes preferenciáit és beállításait, amelyeket így önállóan aktiválhat. Igény szerint a felhasználó pillanatnyi állapotára is összpontosíthat, vezetési stílusát és alapvető életfunkcióit felügyelve. A 2020-as CES alkalmával egy prototípusban voltak tapasztalhatók az Audi Intelligence Experience alapfunkciói.

Két kijelző, két újdonság – térbeli látás és igény szerinti kínálat

Pontosan arra a mellékutcára mutató navigációs nyíl, amelyben az úticél található – a háromdimenziós kevert valóság (MR) Head-up kijelző (3D Mixed Reality Head-up Display) révén az egyik kiállítási modellben mindez már 2020-ban is lehetővé vált, s az Audi a CES alkalmával bemutatta a Samsung szakembereivel közösen kifejlesztett, új technikát. A 3D-televíziókhoz hasonlóan minden képből két nézet készül, egy pixel a bal, illetve a szomszédos pixel a jobb szem számára. A járművezető előtt 8 - 10 méteres távolságban lebegő hatást keltve jelennek meg a háromdimenziós kevert valóság (MR) Head-up kijelző képei, de egy ötletes megoldással akár 70 méter fölé is növelhető az érzékelt távolság. Utóbbi előnye, hogy a távollátásra fókuszáló szemeknek nem szükséges átállniuk.

Okossá és egyénivé váló mobilitás

További különlegesség az igény szerint átlátszó kijelző (Display on Demand Transparent). A 15 centiméter magas és 122 centiméter széles képernyő részben a műszerfalba süllyesztve kap helyet, s az átlátszó OLED-kijelző, valamint a mélyfekete számára kialakított fekete réteg (Black Layer) formájában két szintet kínál. Különlegessége, hogy a kijelző információ-megjelenítéséhez épp igénybe nem vett részei mindvégig átlátszók maradhatnak, s üveglap hatását keltve szabad kilátást biztosítanak az útra.

Az autózás jövője tisztán elektromos és intelligens hálózatba kapcsolt

Több, mint csupán a jövő zenéje – a ma Audi-modelljeit a legszínvonalasabb hálózati kapcsolatok jellemzik, amelyek szíve az új, harmadik generációs moduláris infotainment-koncepció, röviden MIB 3. Főprocesszora tízszer gyorsabban működik, mint az MIB 2 esetében, egyaránt jelentős fejlődést eredményezve például az útvonaltervezésben és a forgalmi előrejelzésekben. A 2020-as CES alkalmával az Audi a világítástechnika szakterületén is bemutatta legújabb fejlesztéseit. A fáradt vezetőt speciális fény segítheti: a kék és a hűvös fehér fény például élénkítő, aktiváló hatású. Az Audi Human Centric Lighting projektje jól mutatja, hogyan befolyásolható célzottan a közérzet a fény színével, s hogyan fokozható ily módon például a bennülők összpontosító képessége és memóriája.

Az Audi CES-standján kiállított járművek palettája az Audi AI: ME víziómodelltől a 12,3 col képátlójú érintőképernyővel kialakított, már szériaközeli Audi Q4 e-tron concept show-modellen át, egészen a digitális Matrix-LED fényszórókkal szerelt, már 2020 tavaszától kapható Audi e-tron Sportback (elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,0 - 21,9 (WLTP); 22,7-20,6 (NEDC); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) újdonságig terjedt.

Okossá és egyénivé váló mobilitás
Kulcsszavak: audi, CES, kiállítás, las vegas
 
Okossá és egyénivé váló mobilitás Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup A Hungaroringen is bemutatkozik az Audi Sport TT Cup Mazda modelloffenzíva Genfben Mazda modelloffenzíva Genfben A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét A Toyota Concept-i emberivé teszi a mobilitás jövőjét AUDI AG: 2015 új rekordév 1,8 millió darabos kiszállítással AUDI AG: 2015 új rekordév 1,8 millió darabos kiszállítással
 
Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

2020. január 21.
Az esetleges hibák valós idejű keresésére, azonosítására és megoldására kínál rugalmas és hatékony megoldást az a hordható elektronikus berendezés, amely a Peugeot globális gyártóhálózatában teljesít szolgálatot – és amely egyáltalán nem véletlenül emlékeztet egy népszerű tudományos-fantasztikus film kellékére.
Részletek

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

Kényelmes, praktikus, strapabíró és felhasználóbarát: ezek a fő jellemzői annak az Android alapú kommunikációs rendszernek, amellyel a hordható ipari elektronikai segédeszközök piacvezető gyártója, az észak-amerikai RealWear Inc. szerelte fel a Peugeot gyártóüzemeit szerte a világon.
Az autógyártás rendkívül sok lépcsőből álló, összetett folyamatának legvégső, kritikus fázisa az összeszerelés. A több tucat beszállítótól származó alkatrészek ezreinek kell itt problémamentesen és eredményesen egységet alkotniuk. Elengedhetetlen a folyamatos és alapos minőség-ellenőrzés, az esetleges problémákat viszont minél gyorsabban és hatékonyabban kell azonosítani és orvosolni, lehetőleg anélkül, hogy felfüggesztenék a munkát.

Ebben segít az az ultramodern hordható elektronikus diagnosztikai rendszer, amelyet a PSA és társvállalatai használnak globális tevékenységeikben. A RealWear Inc. csúcsmodellje, a HMT-1 az egyik legfejlettebb hordható ipari elektronikus eszköz, amelyet nagy felbontású kamerával, apró, de éles képet közvetítő kijelzővel, valamint vezeték nélküli (mobiladat vagy wifi alapú) kommunikációs modullal szereltek fel.

A kistömegű készülék könnyen és biztonságosan rögzíthető a szabványos munkavédelmi sisakokra. Viselése sem a szabad mozgásban, sem a munkavégzésben nem akadályozza a dolgozót, és mivel az Android operációs rendszerre épülő berendezés hangvezérléssel irányítható, használatához szabad kézre sincs szükség.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A HMT-1 azt látja, amit a felhasználó, és amennyiben a szakember bármilyen potenciális hibát észlel, haladéktalanul kapcsolatba léphet azokkal, akik megnyugtató megoldást tudnak kínálni a problémára – akár több száz kilométer távolságból is.

A készülék kezelése a tapasztalatok szerint külön oktatás nélkül, néhány perc alatt elsajátítható: a felhasználó szóbeli parancsokkal vezérelheti a kamerát (szükség szerint belenagyítva a képbe, illetve rögzítve a felvételt), illetve kapcsolhatja fel a készülékhez tartozó könnyű, de erős fejlámpát, megvilágítva a problémás területet.

A közvetlen vizuális kapcsolat révén elkerülhető a hosszadalmas egyeztetés, a cikkszámok azonosítása, a hibajelenség pontos leírása: amire korábban talán csak többszöri levélváltással sikerült megoldást találni, most akár percek alatt beazonosítható és orvosolható. „Nem kell tudnom az érintett alkatrész nevét vagy funkcióját: elég, ha a fejkamerán keresztül átküldöm a képét a beszállítónak vagy egy másik üzemben dolgozó szakértőnek, aki rápillant, és már tudja is a választ. Az egész beszélgetés rögzíthető, így ha legközelebb hasonló probléma merül fel, elég visszanéznünk a korábbi útmutatót.” – sommázza a rendszer legfontosabb előnyeit: a rugalmasságot és a közvetlenséget egy gyártósori munkás.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A megoldás nem csak ezért nagyon hatékony: a kutatások kimutatták, hogy a fiatalok – így az új generációs munkavállalók is – sokkal könnyebben tanulnak vizuális úton, mint szóbeli instrukciók alapján. Így a videón keresztül megismert folyamatokat könnyebben elsajátítják.

A Peugeot és társvállalatai jelenleg tíz országban, gyártólétesítményeik 80 százalékában alkalmazzák a RealWear HMT-1-est. Az elmúlt időszak során több mint tízezer órányi tapasztalatot szereztek a technológiával, amely a gyakorlatban hozzájárult az összeszerelési folyamatok egyszerűsítéséhez, a nem tervezett üzemleállások előfordulásának csökkentéséhez, valamint a kritikus feladatok minőségének javításához. „Az általunk jelenleg alkalmazott 45 darab HMT készüléket tökéletesen sikerült integrálnunk meglévő folyamatainkba, a technológia fenntartások nélkül teljesít minden szigorú biztonsági elvárást és előírást. Komoly terveink vannak a HMT berendezésekkel, folyamatosan bővíteni szeretnénk a felhasználók számát, a felhasználási területek körét.” – értékelte a tesztüzemet Guillaume Calfati, a vállalat digitális élményekért felelős igazgatója.

Az elmúlt években számtalan szakmai elismerésben részesített HMT-1 akár extrém körülmények között is biztonságosan használható; tervezése során fontos szempont volt, hogy a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a felhasználó figyelmét a munkakörnyezetről. A berendezés gyorsabb, biztonságosabb és intelligensebb, mint egy átlagos táblaszámítógép vagy okos-szemüveg. Hangfelismerő rendszere – amely mindig aktív, így nem igényel ’ébresztő’ kulcskifejezést – még rendkívül zajos környezetben (akár 95 dBA-ig) is megbízhatóan üzemel, köszönhetően a négy digitális mikrofont és kifinomult vezérlő algoritmusokat alkalmazó zajszűrésnek.

Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben

A szóbeli parancsokat 12 különböző nyelven érti meg a készülék, amelynek felhasználója a beépített hangszórón vagy szabványos aljzaton keresztül csatlakoztatható fülhallgatón keresztül tarthatja a kapcsolatot a távoli szakértővel.

A HMT-1 akár két méteres magasságból betonpadlóra ejtve is működőképes marad, kialakítása teljes mértékben víz- és porálló (IP66 besorolás.) Ez vonatkozik a beépített 16 MP-es, képstabilizátorral szerelt kamerára és a kijelzőre is. Az előbbi másodpercenként 30 képkocka sebességgel képes HD minőségű felvételt készíteni, beépített konvertáló rendszere azonban képes ezt a nagyfelbontású (1080p) videojelet úgy tömöríteni, hogy akár kis sávszélességű adatkapcsolaton keresztül is fenntartható legyen a videokommunikáció. A kijelző akár erős napfényben is leolvasható, a szem előtt megjelenő kép mérete megfelel egy 7 colos táblaszámítógép képernyőjének.

Ami pedig a berendezés futurisztikus megjelenését illeti, az sem véletlen. A RealWear alapítója, Stephen Pombo pályafutásának elején sokat dolgozott együtt egy bizonyos Pete Rozani nevű ipari formatervezővel. Kettőjük nevéhez számtalan közös szabadalom és ipari számítógépes rendszer fűződik. Pete Rozani élete főművét azonban nem az iparban, hanem Hollywoodban alkotta meg: a nyolcvanas években ő tervezte a Csillagok háborúja hatodik epizódjában megjelenő Boba Fett jelmezét. A fejvadász sisakján egy, a HMT-1-eséhez hasonló kameranyúlvány látható. Ez ugyan a történet szerint nem kommunikációs eszköz, hanem a célzást segítő távolságmérő, ám a hasonlóság olyannyira nyilvánvaló, hogy a RealWear berkein belül viccesen csak HMT-0 prototípusként emlegetik a kultikus filmkelléket.

Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, Peugeot
 
Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben A Renault-Nissan-AvtoVAZ nem érzi meg a rubel gyengülését Sci-fi szemüveg segíti a munkát a Peugeot gyártóüzemeiben A Ford C-MAX Hibrid a legbiztonságosabb választás Egész éven át tartó rendezvénysorozattal ünnepel az idén 100 éves Citroën Egész éven át tartó rendezvénysorozattal ünnepel az idén 100 éves Citroën A motosport legjobb baguette-jei A motosport legjobb baguette-jei A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár A Volvo Cars új, több milliárd svéd koronás fényezőműhellyel csökkenti torslandai gyártólétesítményének energiafogyasztását és kár
 
A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

2020. január 21.
Tavaly 9 százalékkal csökkent a Geely Automotive Holdings, a legnagyobb kínai autógyártó eladása, de a cég az idei évre már mintegy négy százalékos növekedést várt.
Részletek

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly

A hongkongi tőzsdén jegyzett cég árfolyama kedden 4,38 százalékos mínuszban zárt.

Az autonews.com összefoglalója szerint a Geely Automotive Holdings tavaly eladott autóinak száma 9 százalékkal, 1 millió 361 ezer 560-ra esett, különösen az áprilistól szeptember végéig tartó időszakban zsugorodott az értékesítés. Tavaly októberben és novemberben már 1-1 százalékkal, decemberben pedig 39 százalékkal nőtt az eladott autóinak száma.

A cég az idei évre 1,41 millió autó értékesítését tervezi, ami 3,7 százalékkal felülmúlja a múlt évit.

A Geely anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group mintegy 10 százalékos részesedéssel rendelkezik a Daimlerben, és 5 százalékos hányada van az Aston Martinban. A Geely a brit Lotus Cars 51 százalékos tulajdonosa és 2010-ben megvásárolta a Volvo Cars svéd autógyártót.

Egy napokban napvilágot látott értesülés szerint a Geely tárgyalásokat folytat részesedés vásárlásáról az Aston Martin brit sportautógyártóban.

A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly



Kulcsszavak: értékesítés, geely, jármű kereskedelem
 
Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Forgalomnövekedésre számítanak a szlovákiai autógyárak beszállítói Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly Kritikus műszaki állapotúak a használt autók hazánkban Tovább esett a magyar lízingpiac Tovább esett a magyar lízingpiac A Geely kínai járműgyártó eladásai csökkentek tavaly Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme
 
Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten

Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten

2020. január 21.
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat leszállított járművet Karácsony Gergely főpolgármester adta át hétfőn.
Részletek

Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten

Karácsony Gergely azt hangsúlyozta: egy zöld város csak jó közösségi közlekedéssel elképzelhető és megvalósítható. A városvezetés célja, hogy folytassa a járműpark már korábban megkezdett frissítését.

A közösségi közlekedés fejlesztése "fontosabb ügy annál, hogy a politika azt meg tudja akasztani", ezért mindenképpen szeretnék tovább vinni az előző városvezetés által az ügyben hozott döntéseket - mondta a főpolgármester kiemelve: a közösségi közlekedés fejlesztése egy ciklusokon átnyúló nagyon fontos programja a fővárosnak.

Karácsony Gergely közölte, az átadott buszok a ma elérhető, legkörnyezetbarátabb járművek. Ezek végső összeszerelését Magyarországon végezték.

A főpolgármester reményét fejezte ki, hogy még ebben a ciklusban elektromos buszokkal tudják majd bővíteni Budapest járműparkját.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója elmondta: összesen negyven új generációs Mercedes busz érkezik, ezek a legkorszerűbb EURO 6-os motorral és klímaberendezéssel vannak ellátva.

Új Mercedes buszok állnak forgalomba Budapesten

A most leszállított autóbuszok húsz, illetve huszonkét éves Ikarus buszokat váltanak fel, és Budapest déli térségében fognak forgalomba állni.

A közreadott sajtóanyag szerint a BKV 2018 végén kezdeményezte 20 új szóló és 20 új csuklós autóbusz beszerzését. Az opciókkal összesen 100+100 autóbuszra szóló, európai uniós nyílt közbeszerzési eljárást az Inter Traction Electrics Kft. nyerte meg a most forgalomba álló Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú autóbuszokkal tett ajánlatával.

Az első 20+20 jármű vételárát a BKV Zrt. a beruházási tervéből finanszírozta. A szóló járművek 108, a csuklósok pedig 152 utas szállítására képesek.

Kulcsszavak: autóbusz, bkk, bkv, mercedes-benz
 
Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz Nagy befogadóképességű járműveket vásárol a Volánbusz Mérésekkel igazolták, hogy a miskolci gázbuszok jóval kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a dízeleseknél Mérésekkel igazolták, hogy a miskolci gázbuszok jóval kevesebb károsanyagot bocsátanak ki a dízeleseknél Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Bolgár rendszámú autóbusz hajtott árokba az M5-ös autópályán Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz Extrafelszereltséggel gyártott B osztályú személygépkocsikat hív vissza a Mercedes-Benz
 
Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez

Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez

2020. január 20.
Az ABB további 324 db 350 kW-os, nagyteljesítményű elektromosjármű-töltőre kapott rendelést az IONITY-tól. A töltőket 2020 végéig, 24 országban kell üzembe helyezni, a hálózat bővítése második szakaszának részeként. A megbízás pénzügyi részleteit nem tették közzé. 
Részletek

Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez

Az ABB-t már 2018-ban megbízták, hogy technológiai partnerként 340 db, nagyteljesítményű töltőt szállítson az IONITY-nak, és ő volt az első, aki Európában 350 kW-os töltőket folyadékhűtéses kábelekkel forgalmazott. Az ilyen magas teljesítményszint lehetővé teszi, hogy 8 perc alatt elérjük a jármű 200 km-es hatótávolságára elegendő feltöltési szintet.  

Az IONITY a BMW Group, a Daimler AG, a Ford Motor Company, valamint a Volkswagen Csoport, az Audival és a Porschével együtt alkotott közös vállalkozása, eddig 202 töltőhelyet nyitott 18 európai piacon. Az IONITY nemrég ünnepelte a 200. töltőállomás megnyitását Svájcban, Lully-ban, amelynek részei az ABB legújabb, nagy teljesítményű, az IONITY számára testreszabott töltői. 

Michael Hajesch, az IONITY ügyvezető igazgatója elmondta: „Az ABB egész Európában az egyik legfontosabb technológiai partner a nagy teljesítményű töltők piacán. Az IONITY segítségével elindított új, testreszabott kialakítással tovább bővíti a piacot. Nagyon kicsi helyigényű egységet fejlesztettek ki az új IONITY-design számára.”    

Az IONITY részére szállított, testreszabott töltők az ABB eddigi legáramvonalasabb kialakítású töltői, tökéletesen illeszkednek az IONITY igényeihez. Az új töltőkészülékek egyéb, továbbfejlesztett tulajdonságokkal is bírnak, például a csendesebb működés, a személyre szabott kijelző és a hosszabb kábelek beépített kábelvisszahúzással, ami megkönnyíti a töltőcsatlakozás elérését minden autómodellnél, és biztosítja, hogy a kábelek soha ne érintkezzenek a talajjal, így szennyeződésmentesek legyenek a felhasználók számára. 

Frank Muehlon, az ABB e-mobilitási infrastruktúra-megoldások globális üzletágának vezetője: „Az IONITY-val való együttműködésünk két hasonló gondolkodású szervezet egymásra találásának példája, amelyek elkötelezettek a zöldebb és mindenki számára fenntarthatóbb jövő formálása iránt. Az IONITY nagyszerű partner, közösen dolgoztuk ki a nagy volumenű telepítésre a dedikált megoldásokat.”


Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez

„Büszkék vagyunk arra, hogy támogatjuk az IONITY-t EV-töltőhálózatának kiépítésében, és nagy örömmel várjuk a velük folytatandó munkát az átfogó, páneurópai, nagyteljesítményű töltőhálózat kiépítésében. Az IONITY célja, hogy az elektromos járművekkel történő európai, távolsági utazás ugyanolyan vonzó legyen, mint a fosszilis üzemű járművekkel, és szállítási szerződésünk legújabb kibővítésével újabb lépést tettünk e küldetés megvalósítása felé”- tette hozzá Muehlon. 

Európában, 2018-ban a plug-in járművek eladása elérte a 408 000 darabszámot, ami 33% -kal magasabb az előző év azonos időszakához képest , azzal az előrejelzéssel, hogy a szigorúbb üzemanyag-fogyasztási előírások és a hazai autógyártók kötelezettségvállalásai miatt, Európa gyorsan megelőzi majd az Egyesült Államokat, amely a 2020-as években a második számú EV piac lesz. 
 
130 éves története során az elektromos szállítás terén elért áttöréseivel az ABB globális vezetővé vált az elektromos járművek töltését szolgáló DC gyorstöltő-rendszerek terén. Az ABB ezidáig több mint 13 000 DC gyors töltőt értékesített világszerte, több mint 80 országban. Az ABB nemrégiben megkapta a 2019. évi Global Emobility Leader díjat a fenntartható közlekedési megoldások nemzetközi elterjesztésében játszott szerepéért.  

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, IONITY
 
Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac Az új Nissan LEAF magyarországon Az új Nissan LEAF magyarországon Az év utolsó Jazzy Street-je vasárnap Az év utolsó Jazzy Street-je vasárnap Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt Varga Mihály: a kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt
 
A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

2020. január 20.
A Ford két új gyártósort helyez üzembe, amelyeken az elektromos járművek hajtására szolgáló akkumulátorok készülnek majd a Valencia üzemben, támogatva a vállalat európai elektromos hajtási stratégiáját.
Részletek

A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább erősítve elektromos hajtási stratégiáját egy olyan gyártólétesítménnyel, ahol a legmodernebb akkumulátorok készülnek majd, és előkészítve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid modellek gyártását.

A két új gyártósor alkalmas lesz a fejlett lítium-ion akkumulátorok előállítására, amelyek a vadonatúj Kuga Plug-In Hybrid, a vadonatúj Kuga Hybrid, illetve az új S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid hajtására szolgálnak. A 24 millió eurós költséggel kiépített akkumulátor-gyártó létesítményben idén szeptemberben kezdődik meg a termelés.

A várhatóan 2021 elején megjelenő új S-MAX Hybrid sportos egyterű és a Galaxy Hybrid személyszállító még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, csekélyebb CO₂-kibocsátást és még kifinomultabb működést kínál majd. A szegmensben jelenleg egyedülálló hajtási technológia vonzó alternatívát kínál a márka EcoBlue dízelmotoros modelljei mellett –  anélkül, hogy kompromisszumot jelentene a belső tér, a komfort vagy a rugalmasság tekintetében.

Az új, öntöltő S-MAX és Galaxy hibrid változatokat egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, elektromotorból, generátorból és lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc mozgatja. E modellek gyártásának előkészítése – vagyis az új szerszámozás, illetve a gyártósor modernizálása – 8 millió eurós beruházást igényel a Valencia üzemben, és további 10 millió eurót jelent a felkészülés a vadonatúj Kuga Hybrid SUV gyártására. 2020 végéig a Ford 14 elektromos hajtású modellt mutat be Európában.


A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

“Mivel a különféle elektromos hajtások gyorsan terjednek a piacon, növeljük beruházásaink mértékét Valenciában, hogy még több elektromos modellt és hajtáslánc-opciót kínálhassunk vásárlóinknak,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Mivel minden eddiginél jobban megkönnyítjük a váltást valamilyen elektromos hajtású autóra, arra számítunk, hogy a 2022-es év végére személygépkocsi-értékesítésünk túlnyomó többségét ilyen modellek teszik majd ki.”

2011 óta a Ford 3 milliárd eurót fektetett be a Valencia üzembe, ezen belül 750 millió eurót a Kuga gyártásába, ami a Kuga Plug-In Hybrid, a Kuga EcoBlue Hybrid (48 voltos mild hibrid) és a Kuga Hybrid** (full hibrid) változatokból álló palettájával a legtöbb különféle elektromos hajtási módot kínáló Ford-modell.

S-MAX Hybrid és Galaxy Hybrid

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid modellekben ugyanaz a legmodernebb Ford full hibrid technológia működik, ami a vadonatúj Kuga Hybridben; a lehető legjobb térkihasználás érdekében a vízhűtésű lítium-ion akkumulátor a jármű padlója alatt kap helyett egy, az ütközési energiát elnyelő és vízálló szerkezeti elemben.

Az S-MAX Hybrid öt- és hétüléses változatban készül majd, méghozzá ugyanolyan térkínálattal, mint a jelenleg kapható modell, így az ötüléses változatban akár 2200 liternyi foggyász is elfér. A Galaxy Hybrid már alapáron hét ülést kínál, emellett pedig rugalmasabban alakítható kabint, ahol a csomagtér mérete továbbra is 2339 liter.

A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid teljesítménymegosztó automata váltóművel kiegészített hajtási rendszere várhatóan 200 LE teljesítményt és 210 Nm forgatónyomatékot ad le, és mind álló helyből, mind menet közben jobb gyorsulást produkál, mint a Ford EcoBlue dízelmotoros modellek, miközben az autó 1500 kg vontatására is képes.

A tisztán elektromos hajtással és benzines-elektromos hajtással egyaránt használható, kifinomultan és dinamikusan működő modellek várható CO₂-kibocsátása 140 g/km (WLTP), NOx-emissziójuk pedig jelentősen alacsonyabb lesz az eddiginél.

További technológiák, amelyek segítségével a vezető a kényelem csorbítása nélkül javíthatja az autó üzemanyag-fogyasztását:

•    Regeneratív fékezés, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiának akár 90 százalékát is elektromos árammá alakítja át, amit az akkumulátor tárol
•    A Ford SmartGuide interfész ellenőrzi az üzemanyag- és energiafogyasztást. A rendszernek a Féksegéd funkció is része, ami arra ösztönzi a vezetőt, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát táplálja vissza az akkumulátorba
•    Elektromos szervokormány és elektromos hajtású klímaberendezés, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer, amelyek jelentősen csökkentik a motor terhelését

A Ford S-MAX és a Galaxy jelenlegi generációi 2015-ben mutatkoztak be, és a két modellből azóta 125.000 illetve 69.000 darab kelt el. Az S-MAX értékesítése január és november között 9 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Ford a Mondeo Hybrid és a Mondeo Hybrid kombi modelleket is a Valencia üzemben gyártja.




Kulcsszavak: autógyár, ford, hibrid, Spanyolország
 
Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába Üzleti Etikai Díjat kapott a Magyar Suzuki Zrt A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába A Ford Transit és Tourneo Connect ideális választás az átlagosnál magasabb emberek számára A Ford 42 millió eurót ruház be Valenciában az új hibrid modellek és az akkumulátorok gyártásába Már rendelhető a Ford Transit Courier A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben A SEAT hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel jelentkezik a jövőben
 
Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral

Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral

2020. január 17.
A Porsche két határozottan sportos és kimagasló képességű modellel bővíti középmotoros sportautói kínálatát: bemutatkozik a 718 Cayman GTS 4.0 és 718 Boxster GTS 4.0.
Részletek

Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral

Az új kétüléses modellek szívét a 718 Spyder-ben és a 718 Cayman GT4-ben használt 400 lóerős, négyliteres, hathengeres boxermotor adja. Hatfokozatú kézi váltóval és sport kipufogórendszerrel kombinálva ez kivételes teljesítményleadást és különösen kimagasló vezetési élményt nyújt. Álló helyzetből az újdonságok 4,5 másodperc alatt gyorsulnak fel 100 km/h-ra, végsebességük pedig 293 km/h. A széria Porsche Active Suspension Management (PASM) sportfutóműnek, a 20 milliméterrel csökkentett szabad magasságnak és a Porsche Torque Vectoring (PTV) mechanikus önzáró differenciálműnek köszönhetően a GTS modellek új generációja kivételes egyensúlyt nyújt a dinamikus vezethetőség és a hétköznapi kényelem között. Az alapfelszereltség részét képező Sport Chrono csomag a továbbfejlesztett Porsche Track Precision App alkalmazással kihangsúlyozza a középmotoros sportautók atletikus karakterét. A fekete kontrasztelemek és a sötét Alcantara® belső GTS modellekre jellemző hangulatot varázsol.

Akárcsak a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 esetében, az erőteljes négyliteres motort kivételes hatékonyság jellemzi. Az adaptív hengervezérlés részterhelés esetén lekapcsolja az egyik hengersort, a piezo befecskendezőkkel rendelkező közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szívó oldali szelepvezérlés pedig még inkább fokozza a takarékosságot. A GTS motor lenyűgöző erőtartalékával és azonnali reakcióival is mély benyomást tesz. Könnyedén forog el 7800 fordulat/percig, a széria dinamikus csillapítással rendelkező sport kipufogórendszernek köszönhetően pedig eközben a vérbeli hathengeres boxermotor gazdag hangzásvilágát hallatja. A 718 GTS 4.0 modellek ikerkipufogója a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 beépített részecskeszűrőjét is megkapja, ami különösen tiszta működést tesz lehetővé. Kialakításával a kipufogó helyet ad a kontrasztos fekete színben pompázó diffúzornak, amelyet kimondottan a GTS modellek számára fejlesztettek a Porsche mérnökei.

Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral

Kivételesen precíz vezethetőségével, agilis kormányzásával és fordulékonyságával a futómű kimagasló vezetési élményt ígér. A dinamikus menettulajdonságokat tökéletesen összeköti a hétköznapi vezetéshez szükséges kényelemmel. A Porsche Active Suspension Management (PASM) ugyancsak alapfelszereltség, amely a 20 milliméterrel alacsonyabb futóművel együtt kivételes élményekhez juttatja a pilótát. Opcionálisan a PASM sportfutómű mindössze 10 milliméterrel csökkenti a szabad magasságot. A szériafelszereltség részét képezi a Porsche Stability Management (PSM) külön kiválasztható PSM Sport üzemmóddal, a Sport Chrono csomag a továbbfejlesztett Porsche Track Precision App alkalmazással, a Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) aktív motortartó bakok és a Porsche Torque Vectoring (PTV) mechanikus önzáró differenciálművel.

A középmotoros sportautók selyemfényű fekete 20 colos könnyűfém kerekeket viselnek, amelyeken nagyteljesítményű gumiabroncsok feszülnek, elöl 235/35 ZR 20-as, hátul pedig 265/35 ZR 20-as méretben. A továbbfejlesztett fékrendszer lyuggatott féktárcsákkal és vörös színű féknyergekkel rendelkezik. A Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) felár ellenében elérhető.

Sötétszínű, kontrasztos részletek fokozzák a GTS modellek különösen sportos státuszát: a légterelő-ajak, a Sport Design első lökhárító légbeömlői, az első ködfényszórók, a hátsó fényszórók és az átrajzolt hátsó lökhárító is fekete.

Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral

Belül sötét Alcantara® hoz létre sportosan elegáns hangulatot. A nemes anyag a széria Sport Plus ülések középső részét, a kormánykerék karimáját, a középkonzolt, a váltókart és mindkét ajtó könyöklőjét is borítja. A 718 Cayman GTS 4.0 esetében az A-oszlopok és a tetőkárpit is Alcantara® kárpitozást kap. Az opcionális GTS belső csomag újabb színt hoz: kárminvörös vagy kréta kontrasztszín teszi még egyedibbé a belső teret. Választás szerint ezen árnyalatok valamelyike hangsúlyozza ki a fordulatszámmérőt, a biztonsági öveket, az összes díszítő varrást, beleértve a fejtámlák hímzett GTS emblémáját és a lábszőnyegek Porsche feliratát, fekete szegélyekkel. A műszerfal és a középkonzol betétjei szénszálból készülnek.

A 718 GTS 4.0 modellek alapfelszereltsége a Porsche Communication Management (PCM) nagyfelbontású, hétcolos kijelzővel, valamint a Sport Chrono csomag, továbbfejlesztett Track Precision App alkalmazással. Ez a motorsportból származó okostelefonos alkalmazás számos teljesítményközpontú adatot megjelenít a PCM kijelzőjén versenypályás használat közben, valamint rögzíti is azokat későbbi elemzés céljából. Az online navigációs modul valós idejű közlekedési információval, beszédvezérléssel és Porsche Connect rendszerrel opcionálisan elérhető, épp úgy, mint a BOSE® Surround vagy a Burmester High-End Surround audiorendszer.

A 718 Cayman GTS 4.0 Németországban bruttó 81.926, míg a 718 Boxster GTS 4.0 bruttó 83.949 eurótól lesz elérhető. Mindkét modell 2020 március végétől érkezik meg a kereskedésekbe.

Sportos ikerpár négyliteres szívómotorral
Kulcsszavak: 718 Boxster GTS, 718 Cayman GTS, bemutató, Ferdinand Porsche, új modell
 
Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Az iNEXT megszületése, avagy a BMW Group jövőbe mutató mérföldkövei Megújult a Lexus nagyteljesítményű sportszedánja Megújult a Lexus nagyteljesítményű sportszedánja Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort
 
A Toyota kompakt SUV modellel erősít Európában

A Toyota kompakt SUV modellel erősít Európában

2020. január 17.
A RAV4 révén a világ legnépszerűbb SUV-ját is jegyző, a közepes méretű SUV kategóriát pedig a C-HR-rel letaroló Toyota új, látványos megjelenésű kompakt SUV modell bemutatását ígéri Európában, amelyet a vállalat elmondása szerint dinamikus dizájn és különleges egyéniség jellemez majd.
Részletek

A Toyota kompakt SUV modellel erősít Európában

A Franciaországban, a legnépszerűbb európai Toyotának számító Yaris mellett gyártani tervezett vadonatúj modell a vállalat rugalmas Toyota New Global Architecture GA-B platformra épül. Arról egyelőre nincs hír, hogy a modell áll-e bármilyen rokonságban a pár hónapja leleplezett japán belpiacos Toyota RAIZE kompak SUV modellel, bár utóbbit a Toyota leányvállalata, a Daihatsu gyártja majd, saját új generációs DNGA globális padlólemezére, így minden esély meg van arra, hogy a két modell között csupán méretében lesz hasonlóság.

A SUV kategória koronázatlan királyának számító, és azt a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása révén minden korábbinál népszerűbbé tevő Toyota egy vadonatúj kisméretű SUV modellt tervez bemutatni Európában, ami a GA-B platform új változatára épül majd.

A Toyota kompakt SUV modellel erősít Európában

Az új kompakt SUV nevét, gyártási volumenét és bevezetésének időpontját később ismerteti a vállalat, a modellről egyelőre csupán egy stilizált sziluettet mutattak be, amely nagy vonalakban távolról emlékeztet a Toyota nemrég leleplezett japán belpiacos SUV-jára, RAIZE-re, de nincs hír arról hogy a két modell ennél közelebbi rokonságban állna. Az új GA-B platform rugalmas alakíthatóságának köszönhetően a padlólemez többféle szélességű, hosszúságú, tengelytávolságú és magasságú autó alapjaként szolgálhat.

“Ez a modell tovább fokozza majd a Yaris európai sikerét, és számításaink szerint ezek a járművek 2025-re mintegy harminc százalékát teszik majd ki a Toyota értékesítéseinek Európában.”  - fogalmaz az új modell kapcsán Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke. “Nem kell már sokat várniuk arra, hogy láthassák a végleges formatervet, de annyit már most elárulhatok, hogy ez nem csupán egy Yaris lesz karosszériaszélesítésekkel és magasabb futóművel, hanem egy teljesen új, mutatós B-SUV modell, kompakt, dinamikus dizájnnal és különleges egyéniséggel.”- teszi hozzá.

Az új jármű Valenciennes-től nem messze, Onnaingban készül majd a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) üzemében, a Toyota Yaris mellett.

A Toyota kompakt SUV modellel erősít Európában

Kulcsszavak: Raize, suv, toyota, új modell
 
Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben Tovább folytatódik a Volkswagen kabrió modellek sikertörténete Osnabrückben A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét Bemutatjuk az Opel megújult családi egyterűjét A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 61 - 70