Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 61 - 70
Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

2021. november 26.
Két holland fiatalember pár száz euróból kivételesen takarékos autót épített. A sikerből persze az alapanyag: azaz a Peugeot 106 is kivette a részét.
Részletek

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

Elég volt némi acél és alumínium, hogy idős Peugeot-juk üzemanyag-fogyasztását a gyári érték kevesebb mint felére csökkentsék: Jesse Kraal újságíró és Ritsert Mans alkotóművész eredetileg csak saját maguknak szerették volna bebizonyítani, hogy képesek megismételni a nagy elődök munkásságát, a két éven át húzódó projekt azonban ennél sokkal többet tanított nekik, és mindannyiunknak.

Az aerodinamika – azaz az áramlástan gázokkal foglalkozó ága – viszonylag fiatal tudományág. Az ókori görögök érintőlegesen tanulmányozták ugyan, de az első tudományos elméletekre, illetve azzal párhuzamosan a jelenségek gyakorlati hasznosítását támogató kutatásokra a XVIII. századig kellett várnia az emberiségnek.

A XIX. századtól fogva egyetlen iparág sem vonhatta ki magát az aerodinamika hatása alól, különösen azt követően, hogy az emberiség az új tudományágat szolgálatába állítva megvalósította legősibb álmát: a levegőnél nehezebb szerkezettel történő repülést.

Innentől fogva az autóipar komoly erőfeszítéseket tett a légellenállás és a felhajtóerő csökkentésére, később pedig a leszorítóerő növelésére.

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

Ebben az új mozgalomban kiemelt szerepet vállalt a Peugeot is, amely a Wright-fivérek motoros repülőgépének 1903-as felszállásakor már több évtizedes tapasztalattal bírt az autóépítésben, és nagyhatalomnak számított az első lépéseit megtevő motorsport világában.

Az 1914-ben bemutatott Peugeot L45 nem csak forradalmian (illetve a kor konzervatív mérnökei szerint botrányosan) újszerű motorkonstrukciója, hanem az Ernest Henry által tervezett különleges, aerodinamikailag optimalizált burkolata miatt is mérföldkőnek számít nem csak a Peugeot, de az egész autóipar történetében.

Az autógyártó korai vívmányát később számos további kísérlet követte, amelyek részben a végsebesség maximalizálására, részben az esztétikai érték emelésére szolgáltak – a kettő pedig soha nem zárta ki egymás.

A második világháborút megelőző utolsó években megépített Peugeot 402 Andreau a karosszériáról leváló örvények semlegesítésével, a harminc évvel később bemutatott Peugeot 404 Diesel sebességrekorder autó a homlokfelület csökkentésével optimalizálta az aerodinamikát.

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

Az extrém kísérletek során szerzett tapasztalatokat aztán az elkövetkező évtizedek során jócskán megszelídített formában alkalmazták a Peugeot modellpalettájának egymást követő típusain. Időről időre új koncepciókat is kipróbáltak, mint az 1981-es VERA tanulmányautó, amely viszonylag konvencionális megjelenése dacára 0,22-es közegellenállási együtthatót (Cw) ért el.

A több mint egy évszázad alatt felhalmozott tudásnak köszönhetően még az olyan egyszerű, megfizethető autók is áramvonalas kialakítást kaphattak, mint az 1991-ben bemutatott, akkoriban bámulatosan jónak számító 0,32-es Cw-értékkel rendelkező Peugeot 106. Részben ezért döntött a típus egy tisztességben megőszült példánya mellett a holland alkotópáros, hogy megépítendő ökoautójuk alapját adja, részben pedig azért, mert a mindössze 130 ezer kilométert futott kisautó személyében rendkívül olcsón jutottak megbízható műszaki alaphoz.

Az átalakítást a tömeg és a homlokfelület csökkentésével kezdték: a futóművet leültették, a nem létfontosságú szerelvényeket pedig eltávolították az autóról. Ezt követően jöhettek az acélból és alumíniumból megformált borítóelemek, amelyekkel a régi aerodinamikai alaptételt szem előtt tartva a vízcsepp formájához igyekeztek közelíteni a Peugeot 106 Ecomod alakját.

A kézzel készített idomok helyett több idő és még több pénz ráfordításával nyilvánvalóan készíthettek volna még könnyebb, még áramvonalasabb burkolatokat, ám a projekt nem az abszolút tökéletességet, hanem a gazdaságosan megvalósítható, kézműves módszerekkel elérhető legjobb eredményt tűzte ki céljául.

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

A 2019 derekán elindított projekt gyorsan haladt, a tervezéssel és az építéssel már 2020 tavaszára készen volt a páros, ám az Európát is sújtó koronavírus-járvány miatt nem tudták idejében levizsgáztatni az autót, így a tesztek is elmaradtak. Ismerősök segítségével végül 2020 őszére sikerült ismét forgalomba helyezni az autót, méghozzá jelentős módosítások nélkül.

A hatóságok véleménye szerint ugyanis az átalakítások a határokon belül maradtak, egyetlen kivétellel: az alumíniumból készített farokkúp éles peremeit egy tekercsnyi gumitömítéssel és némi pillanatragasztóval kellett gyalogosbaráttá varázsolniuk, ám ezt követően minden akadály elhárult a hipertakarékosnak remélt kisautó közúti tesztelése és további fejlesztése elől…

Alig kétszáz kilométerrel később kis híján a teljes kétségbeesés lett úrrá a fiatalokon: az autó majdhogynem többet fogyasztott, mint az aerodinamikai kiegészítők felszerelése előtt.

Mivel nem ez volt az első takarékossági projektjük (Ritsert Mans néhány évvel korábban favázas ökomotorkerékpárt épített, amelyet algából készített bioüzemanyag hajtott), tudták, hogy hol keressék a megoldást.

Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen

Az áramvonalas burkolat miatt országúti sebességnél a motorteljesítmény töredékére volt csupán szükség, ezért az eredeti erőforrás kedvezőtlen üzemi tartományban működött. A megoldás kézenfekvő volt, a megvalósítás már kevésbé, ám végül sikerült megoldaniuk azt, amelyet a nagy autógyárak is csak mostanában kezdenek bevezetni: részterhelésen a motor félgőzzel, azaz mindössze két hengerrel működött. Így, hogy a motor teljesítménye már nem nagyobb egy fűnyíró traktorénál, a kicsi Peugeot félelmetesen takarékosan működik.

75-80 km/órával haladva, országúton 2,65 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztást mértek, ami nagyságrendekkel kedvezőbb, mint a kis benzinmotor hatliteres gyári fogyasztása.

A projektet ezen a ponton alighanem eléri a hasonló kísérletek sorsa: az eredeti célkitűzés megvalósítását követően az alkotók érzékeny búcsút vesznek az újjászületett Peugeot-tól, és új kihívás után néznek.

Mindenestre abban bízunk, hogy a Peugeot 106 Ecomod nem egy roncstelepen végzi, és nem is alakítják vissza eredeti formájára: műszaki oktatási intézmények szemléltető eszközeként éppúgy fényes jövőt jósolunk neki, mint egyszerű, de dicsőséges kiállítási tárgyként a Peugeot központi múzeumában. Ha fény derül a kisautó sorsára, beszámolunk róla olvasóinknak.


Kulcsszavak: környezetbarát, Peugeot, Peugeot 106
 
Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Oroszlán szív – Peugeot Traveller Oroszlán szív – Peugeot Traveller Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 Maximális biztonságot kínál az új Peugeot 2008 Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen IKEA-hálózat az elektromos autóknak
 
Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja

Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja

2021. november 26.
Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja, miután sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása.
Részletek

Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja

Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint 2.200 négyzetméteres komplexumban várja az érdeklődőket, melynek kialakítása során az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálása mellett a fenntartható működés is kiemelt szempont volt.

Mindössze 8 hónap alatt elkészült az AutoWallis Csoport által képviselt Jaguar és Land Rover márkák legújabb budapesti, a Váci út és Megyeri út kereszteződésében található autókereskedése és szolgáltató központja, így szerdán megtörtént az épület sikeres műszaki átadása. Az AutoWallis 2020 júniusában vásárolta meg a fejlesztési telket, melyen egy 2.244 négyzetméteres épületben indulhat el jövő januárban a két ikonikus brit márka értékesítése, valamint a hozzá kapcsolódó szolgáltatások.

Az épületben kialakításra került egy 874 négyzetméteres, 14 jármű kiállítására alkalmas bemutatóterem, egy 11 állásos, 650 négyzetméteres szerviz, melyben egy teljes műszaki vizsgasor is található, valamint egy 720 négyzetméteres terület egyéb kiszolgáló tevékenységeknek (munkafelvétel, raktár, irodák, stb.). Antal Péter, az AutoWallis kiskereskedelmi üzletágának vezetője az átadás kapcsán elmondta, hogy az ingatlanfejlesztés teljes projektköltsége 2,8 milliárd forint volt, melyet az AutoWallis részben a nyáron kibocsátott zöldkötvényekből fedezett.

Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja

Ennek megfelelően az új komplexum megfelel az AutoWallis Zöld Finanszírozási Keretrendszerében leírtaknak, a beruházás során a fenntartható működést helyezték előtérbe: az ingatlan hőcserélős hűtő-fűtő rendszerrel üzemel, a zöld tetőn elhelyezésre kerülő napelemek második ütemben történő beüzemelését követően az ingatlan az AA energetikai besorolás elvárásait is teljesíti, emellett 7 darab e-töltő várja az ügyfeleket. Antal Péter kiemelte, hogy az ingatlan a régió kiemelkedő Jaguar és Land Rover szolgáltató központja lesz, megnyitása jól illeszkedik az AutoWallis stratégiájába. Az ingatlan generálkivitelezője a Bernecker Zrt., míg generáltervezője az Aspectus Zrt. volt.

Az AutoWallis Csoport tagjaként a Wallis Automotive Europe 2016-tól van jelen a Jaguar és a Land Rover márkák kizárólagos importőreként a közép-kelet-európai piacon (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Koszovó, Észak-Macedónia, Montenegró, Szerbia, Szlovénia), mely mellé 2020 tavaszán csatlakozott Magyarország is. Andrew Prest, az AutoWallis nagykereskedelmi üzletágának vezetője szerint a Jaguar Land Rover elmúlt évtizede egyértelmű autóipari sikertörténet, amelyet tavaly óta a hazai piacon is sikeresen képviselnek.

Januárban nyit a régió legújabb Jaguar és Land Rover autókereskedése és szolgáltató központja

A brit gyártó folytatja a korábban megkezdett lendületes és innovatív termékfejlesztést, amely számottevően megnövelte presztízsét a prémium autók piacán. Andrew Prest szerint a márkák eddigi hazai eredményei azt mutatják, hogy van tér a növekedésre, amit alátámaszt az is, hogy idén több mint duplájára nőtt az értékesített gépkocsik száma 2020-hoz képest. A növekedést az eddigi, Budapest-központú értékesítés országossá bővítésével is támogatni kívánják, ennek érdekében több vidéki nagyvárosban tervezik a szalonnyitást.


Kulcsszavak: AutoWallis, Jaguar Land Rover, márkakereskedés, márkaszerviz
 
MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya MGE: magas a járműjavításban a feketegazdaság aránya Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Az AutoWallis növelte eredményét és árbevételét az első fél évben Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást
 
Nőtt a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatótávja

Nőtt a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatótávja

2021. november 26.
A prémium B-SUV kategória egyetlen elektromos autója, a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatótávja az új modellévtől 7%-kal magasabb lett, 341 km a WLTP ciklus szerint.  A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a négyszeres Formula E bajnok márka elektrifikáció terén megszerzett szaktudását kamatoztatja.
Részletek

Nőtt a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatótávja

Elektrifikációs stratégiája eredményeként a DS Automobiles az elektromos hajtásláncokat is kínáló márkák között a legalacsonyabb CO2 átlaggal büszkélkedhet (a 2021 szeptemberéig regisztrált gépkocsik átlagos CO2-kibocsátása 102 g/km a WLTP ciklus szerint). A márka eladásainak 1/3-a elektromos, vagy plug-in hibrid gépkocsi. Ez az arány Magyarországon még magasabb. A DS felgyorsítja ezt a folyamatot: 2024-től minden új modellje 100%-ban elektromos lesz.

A DS kínálat első elektromos modellje az új modellévben (2021. novemberi gyártástól) a valós hatótávot növelő műszaki fejlesztéseket kapott. A 2019-ben bemutatott DS 3 CROSSBACK E-TENSE WLTP ciklus szerinti autonómiája immár 341 km, ami 7%-os hatótávnövekedést jelent.
 
A fejlesztés során a DS 3 CROSSBACK E-TENSE valós használata volt fókuszban. A hőszivattyút nedvességérzékelővel látták el, így növelve hatásfokát. A szériában kínált hőszivattyú a hőt kompresszió által állítja elő. Segítségével jelentősen csökken az energiafogyasztás.

Nőtt a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatótávja

A Formula E bajnok csapattal közös fejlesztés során az áttételi arányt is optimalizálták a mérnökök annak érdekében, hogy a DS 3 CROSSBACK E-TENSE hatásfoka tovább növekedjen.

A valós használatban mért hatótávnövekedés további kulcsa az új 17”-os „Class A” Continental gumiabroncsok alkalmazása volt. A 215/60 R 17 96H méretű Continental EcoContact 6Q új high-tech szilika technológiával készül, aminek köszönhetően javul a gördülési ellenállás és csökken a zajkibocsátás is.

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE szériában 100 kW (DC) töltővel és 11 kW (AC) fedélzeti töltővel, már alapkivitelben is gazdag felszereltséggel (könnyűfém felnik, tempomat, bőrkormány, automata klímaberendezés, Mirror Screen rendszer, elektrokróm visszapillantótükör…) kapható 13 200 000 Ft-os listaártól.

Az importőr a listaárból 1 millió Ft kedvezményt ad, valamint 5 év/100 000 km kiterjesztett garanciát (az akkumulátorra vonatkozó 8 év/160 000 km garancia mellett).


Kulcsszavak: DS, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, elektromos autó
 
Tesla túltengés Tesla túltengés Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta Háromezer elektromos Peugeot-t vásárol a brit királyi posta Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Elektromos autók gyártására készül Kínában a Fiat Chrysler és a Foxconn Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója Magyarországon is bemutatkozott a MINI elektromos autója „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal „Áramvonal” – Audi e-tron prototípus mértékadó aerodinamikai tulajdonságokkal
 
A Dacia Spring igazi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendeléssel

A Dacia Spring igazi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendeléssel

2021. november 22.
A Dacia Spring többnyire új vásárlókat nyert meg a márka számára. A Dacia Spring-nek köszönhetően már napi 1 700 Forinttól elérhető mindenki számára az elektromos mobilitás.
Részletek

A Dacia Spring igazi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendeléssel

Október eleje óta izgatott ügyfelek indulnak a Dacia márkakereskedésekbe, hogy átvegyék a 2020 októbere és 2021 júniusa között előrendelt Dacia Springeket.

Magyarország mellett több európai országban (Franciaország, Olaszország, Németország, Románia, Spanyolország stb.) elindított, példátlan előrendelési program nagy sikert aratott, három hónap alatt több mint 16 000 foglalás történt.

És még nincs vége! Európa-szerte a Spring további új városi, külvárosi és vidéki ügyfelet vonz be a kereskedésekbe, amiből július óta havonta átlagosan több mint 5 000 új megrendelés született.

Azzal, hogy a Dacia egy teljesen elektromos meghajtású városi autót kínál SUV külsővel elérhető áron, széles vásárlói körben jelentkező igényt elégít ki. A könnyű használatnak és töltési megoldásoknak, valamint az akár 305 km-es hatótávolságnak (WLTP városi ciklusban, 230 km WLTP kombinált ciklusban) köszönhetően az autó optimális mobilitási lehetőséget biztosít azoknak, akik naponta átlagosan 30 km-t utaznak.

A Dacia Spring igazi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendeléssel

És ilyen járműhasználóból rengeteg van Európában. A márka Magyarországon mindezt verhetetlen áron, már napi 1 700 Forinttól biztosítja.

A Spring a Dacia alapértékeivel felvértezve képes új ügyfeleket elcsábítani: őszinte, lényegre törő, robusztus, elérhető és a legjobb ár-érték arányú.

A Spring emellett a márka speciális nagykövetévé vált azzal, hogy olyan ügyfeleket is megnyert a márkának, akik életükben először vásárolnak Daciát (10-ből 8 Franciaországban).

"Nyolc hónap alatt a maga 40 000 megrendelésével a Spring kiváló kereskedelmi rajtot vett. Az autónak köszönhetően az elektromos mobilitás mindenki számára elérhetővé válik: a Spring bevonzza a Dacia márkát már ismerő ügyfeleket, és mellette új vásárlókat is képes meggyőzni. A r-EVolution dübörög!" - mondta Xavier Martinet, a Dacia Sales és Marketing Igazgatója.

Kulcsszavak: dacia, elektromos autó, Spring
 
Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját Világpremier: Az Audi bemutatta nagyteljesítményű PB18 e-tron tanulmányautóját A Dacia Spring igazi sikertörténet, nyolc hónap alatt mintegy 40 000 megrendeléssel Az elektromos mobilitás áll a Volkswagen frankfurti standjának középpontjában A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz
 
Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon

Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon

2021. november 22.
Az újautó-értékesítésben jelentősen nő az elektromos autók aránya: 2021 szeptemberében európai szinten már az eladott járművek 23 százaléka volt tisztán elektromos vagy hibrid, ami duplája az egy évvel korábbinak.
Részletek

Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon

Magyarországon ez az arány 5 százalék, ami magasabb, mint a környező kelet-közép-európai országokban - közölte az E.ON Hungária csoport az MTI-vel hétfőn.

Már 19 ezer teljesen elektromos és 20 ezer tölthető hibrid, azaz összesen 39 ezer zöld rendszámos autót helyeztek üzembe Magyarországon, tíz éven belül pedig akár meg is tízszereződhet a számuk. A teljesen elektromos autók száma csak októberben mintegy 6 százalékkal nőtt a pályázati lehetőségeknek köszönhetően.
   
A magyarországi töltőhálózaton vételezett áram mennyiségét nézve a nyilvános töltésekkel 42 millió kilométert tettek meg az e-autósok 2020-ban, ezzel 5100 tonna szén-dioxid-kibocsátástól kímélték meg a környezetet. Az elektromos meghajtású autók dinamikus növekedését a töltőhálózati infrastruktúra további fejlesztésével lehet kiszolgálni. Jelenleg Európában negyedmillió hagyományos és 38 ezer gyorstöltő található, de ahhoz, hogy a technológia minél könnyebben elérhető legyen minden környezettudatos autós számára, nélkülözhetetlen az otthoni, munkahelyi töltőpontok kiépítése. A világpiacon mindeközben fordult a trend: a tavalyi volt az első olyan év, amikor több új elektromos és hibrid autót helyeztek üzembe Európában (1,4 millió), mint Kínában (1,2 millió).
   

Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon

Felidézik: az elektromos autózás már a mindennapjaink része, és folyamatosan egyre nagyobb teret nyer, míg a nehézgépjárművek esetében a hidrogén technológia elterjedésére számítanak a jövőben. Az elektromos autózáshoz egyre fejlettebb infrastruktúra társul: míg 6 éve egy-egy országon belüli utazásnál 4-5 alkalommal kellett megállni útközben tölteni, addig manapság egyetlen töltéssel kivitelezhető ugyanaz az utazás, és ez a rendszer folyamatosan fejlődik.
   
Az E.ON Hungária Csoport fenntartható megoldásaival és szolgáltatásaival, energiahálózatának fejlesztésével azon dolgozik, hogy zöldebbé tegye az otthonok, cégek és városok mindennapjait. Az energiavállalat fő célja, hogy 2030-ig felére csökkentse károsanyag-kibocsátását, 2050-re pedig karbonsemlegessé tegye működését.
Kulcsszavak: E.ON, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, plug-in hibrid
 
Százezernél több autó érkezett 2014-ben külföldről hazánkba Százezernél több autó érkezett 2014-ben külföldről hazánkba A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le A NAV 1,3 milliárd forint autókereskedelmi csalást leplezett le Tovább bővíti üzleti tevékenységét Kínában az Audi Tovább bővíti üzleti tevékenységét Kínában az Audi Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Majdnem 17 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben Majdnem 17 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben
 
A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

2021. november 22.
A SEVEN formavilága és innovatív megoldásai a Hyundai hamarosan bemutatkozó elektromos szabadidőjárművét (SUEV) előlegezi meg. A rendkívüli térérzetet biztosító dizájn a Hyundai E-GMP platform adottságait kiaknázva egy kifejezetten akkumulátoros elektromos hajtáslánchoz optimalizált, vadonatúj szabadidőjármű-formátumot térképez fel.
Részletek

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A Hyundai Motor Company a mai napon, az AutoMobility LA kiállításon bemutatta új elektromos szabadidőjármű koncepcióját, a SEVEN tanulmányautót. A kategóriáján belül új távlatokat feltérképező elektromos szabadidő-tanulmány a Los Angeles-i konferenciaközpontban, a Hyundai Motor standján lesz megtekinthető november 19-28. között. A SEVEN mellett olyan kategóriaelső termékek is kiállításra kerülnek itt, mint az IONIQ 5 vagy az XCIENT Fuel Cell.

A 2019-ben bemutatott ´45´ és a 2020-as Prophecy tanulmányautók után érkező SEVEN új fejezetet nyit a Hyundai tisztán elektromos járműveket (BEV) tömörítő IONIQ almárkájának az életében. Ezen koncepciójárművek egyedi formai és innovatív technológiai megoldásaikkal az ügyfelek igényeit és elvárásait elébe helyezik az iparági szokásoknak. A SEVEN a Hyundai azon elkötelezettségét is egyértelműen megtestesíti, hogy 2045-re elérje a szénsemlegességet.

„A SEVEN tanulmányautó jól demonstrálja, milyen kreatív szemlélettel és fejlett technológiákkal segíti elő a Hyundai a villamosított mobilitást.” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „A modell innovatív belső tere, környezetbarát hajtáslánca, valamint élvonalbeli biztonsági és kényelmi technológiái izgalmas jövőt ígérnek a Hyundai ügyfelei számára.”

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A SEVEN világpremierjének helyt adó sajtókonferencia a Hyundai Motor America weboldalán megtekinthető. A Hyundai Motor emellett egy életmód-videót is közzétett, amelynek története a SEVEN ügyfélélmény koncepcióját és számos fedélzeti funkcióját mutatja be. A film megtekinthető a HyundaiWorldwide YouTube csatornán.

A kifejezetten elektromos modelleket tömörítő IONIQ márka a Hyundai intelligens mobilitási jövőképét testesíti meg

Az IONIQ márka minden egyes típusa olyan új generációs ügyfélélményt kínál, amely zökkenőmentesen illeszti bele a legfejlettebb technológiákat a mindennapi élethelyzetekbe. A SEVEN tanulmányautó tökéletesen példázza az IONIQ szellemiségét: innovatív helykihasználása és higiéniai szolgáltatásai innovatív, négykerekű élettérként értelmezik újra a gépkocsi fogalmát.

„A Hyundai ´Emberiséget szolgáló fejlődés´ jövőképének kézzel fogható bizonyítékaként az IONIQ márka újraalkotja a villanyautózás élményéről alkotott elképzeléseinket, és kompromisszumok nélkül alkalmazkodik a legváltozatosabb életstílusokhoz.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Company alelnöke és globális marketing igazgatója. „A SEVEN tanulmányautó a Hyundai emberközpontú szemlélet iránti elkötelezettségét jelképezi, amely újraalkotja mindennapi élményeinket.”

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

Aerodinamikai szempontból letisztult külső formavilág és erőteljes kiállás alkotja újra a szabadidőjármű fogalmát

A SEVEN tanulmányautó a Hyundai Motor Group által, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek számára kifejlesztett elektromos globális moduláris platformra (E-GMP) épül. Az E-GMP hosszú tengelytávolsága és sík padlója olyan, korábban ismeretlen járműkategóriát teremt, amely vadonatúj élményeket tartogat az ügyfelek számára.

A SEVEN aerodinamikai szempontból letisztult sziluettje eltér az átlagos szabadidőjárművek formavilágától. A motorházfedél alacsonyan húzódó belépő éle, az egyetlen folytonos, kecses vonalban végigfutó tetőlemez és a nyújtott tengelytáv egyértelműen szakít a belső égésű motorral hajtott szabadidőjárművek közhelyes megjelenésével. A SEVEN minimalista formavilága, a jármű letisztult tömege éles kontrasztot alkot a modell erőt sugárzó, tekintélyt parancsoló, robusztus kiállásával.

A SEVEN energikus megjelenésében fontos szerep jut a keréktárcsáknak, amelyek aktív légcsappantyúi annak függvényében nyílnak vagy záródnak, hogy éppen a fékek hűtésére vagy csekély légellenállásra van-e szükség.

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A SEVEN még az éjszaka sötétjében is könnyen felismerhető, köszönhetően az IONIQ modellekre jellemző parametrikus pixel fényszóróknak, amelyek indításkor üdvözlő fényfutammal köszöntik a vezetőt. A parametrikus pixel világítás közös formai motívumként kapcsolja össze a digitális és analóg stílust, emlékeztetve arra, hogy a dizájnerek a SEVEN formavilágának minden elemét gondosan kidolgozták, egészen a legapróbb pixelig.

Hívogató, prémium klubhelyiségre emlékeztető belső tér az autonóm mobilitás korában


A SEVEN belső terének innovatív kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy az utasok minden korábbinál nagyobb szabadságot élvezhessenek. A SEVEN tengelytávja eléri a 3,2 métert: a tervezők a kerekeket a karosszéria végpontjaihoz minél közelebb tolták, így biztosítva a lehető leghosszabb tengelytávot.

A sík padlónak köszönhetően a Hyundai Motor szakíthatott a hagyományos, üléssorokon alapuló belső berendezéssel, és sokkal lendületesebb, természetesebb belső teret alkothatott. A B-oszlop nélküli, két irányban nyíló oldalajtókon keresztül teljes pompájában tárul fel a soha nem látott méretű, hívogató belső tér. Az áramvonalas kialakítású tetővonal, a hosszú tengelytáv és a harmadik üléssorig húzódó, sík padló vadonatúj lehetőségeket teremt a belsőépítészek számára, hogy prémium klubhelyiségként rendezzék be az utasteret.

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A SEVEN a Hyundai autonóm mobilitásról alkotott elképzeléseit is megtestesíti. A vezetőülésben kapott helyet a jármű irányítására szolgáló kar, amely használaton kívül eltüntethető. A szokásos vezetői kezelőszerveket nélkülöző környezetben a különösen keskeny kialakítású műszerfal és az integrált monitorok hamisítatlan klubszoba-hangulatot teremtenek. Az üléselrendezés sem hasonlít az átlagos szabadidőjárművektől megszokottra: helyettük forgófotelek és sarokkanapé várják az utasokat. Ez az üléselrendezés attól függően variálható, hogy a vezető irányítja-e a gépkocsit, vagy az autonóm üzemmódban közlekedik.

A SEVEN a rugalmasan alakítható férőhely mellett számos olyan fedélzeti eszközt is kínál, amelyek az egyes utasok igényei szerint testre szabhatók. Ennek az emberközpontú megközelítésnek köszönhetően a SEVEN a mobilitás és a kapcsolódás lehetséges jövőjét jeleníti meg, miközben lefekteti a leendő IONIQ modellek alapjait.

A SEVEN ´univerzális sziget´ padlókonzollal, különleges kialakítású háztartási eszközökkel, valamint multifunkciós Smart Hub intelligens központi grafikus kezelőfelülettel rendelkezik. Az intelligens központot és az első üléseket a hátsó kanapéval összeforgatva a SEVEN olyan környezetet kínál, amelyben az utasok az oldalajtókból áradó hangulatvilágítás fényében tölthetnek el minőségi időt, akár egymagunkban, akár társaságban. Menet közben a SEVEN beépített minihűtője gondoskodik a frissítőkről, míg az utasok cipőjét speciális tárolórekesz frissíti fel.
A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A tanulmányautó utastere fölé egy panoráma kijelző borul. Ezen nem csupán az utasok ízlésének megfelelő, különböző tartalmak jeleníthetők meg, de a belső tér teljes hangulatát is megváltoztathatjuk a segítségével, így garantálva útközben a maximális kikapcsolódást és/vagy szórakozást.  

„A SEVEN nem fél elhagyni a járt utat.” – mondta SangYup Lee, a Hyundai globális formatervezési központjának igazgatója, a vállalat alelnöke. „A SEVEN megmutatja, milyenné kell válnia a szabadidőjárműveknek az elektromos mobilitás korában: különleges, áramlástanilag letisztult formavilággal rendelkezik, amely azonban nem csorbítja a jármű robusztus karakterét. Az autóban a tér olyan új dimenziója nyílik meg, amely családi élettérként gondoskodik az utasokról.”

Fenntartható, higiénikus mobilitási környezet

A Hyundai Motor járműveinek fejlesztése során minden esetben biztonságos, egészséges utazási élmény biztosítására törekszik. A SEVEN különböző környezetbarát anyagok használata mellett olyan kategóriaelső higiéniai funkciókat kínál, mint a higiénikus légáramoltatási rendszer, vagy az UVC sterilizálás.

A Hyundai SEVEN külső felületeit bio-festékkel kezelték, míg a belső térben higiénikusan újrahasznosított, illetve megújuló anyagokkal találkozhatunk. Ezek között említést érdemel az ásványi gipszborítás, a bambuszfa és -szőnyeg, a biogyanta és a festékanyagok. Ezek mind olyan megújuló forrásokból készülnek, amelyek alkalmazásával csökkenthető a gyártás környezeti terhelése. A bizonyítottan antibakteriális hatású anyagok – így a vörösréz és a higiénikusan kezelt szövet – széles körű alkalmazásának köszönhetően a SEVEN belső felületei mindenkor tiszták maradnak.

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

A higiénikus légáramoltatási rendszert az utasszállító repülőgépek kifinomult légáramlás-szabályozó technológiája ihlette. Függőleges üzemmódban a rendszer a tetősíneken kialakított beömlőkön keresztül szívja be a levegőt, amely aztán felülről lefelé áramlik, hogy aztán a hátsó kerekek mögötti, külső nyíláson keresztül távozzon. Vízszintes üzemmódban a keskeny műszerfaltól áramlik a hátsó kivezető nyílások felé a levegő.

A legfontosabb, hogy a rendszer a jármű álló helyzetében is képes működni, valamint hogy megakadályozza az átfertőzést az utasok között, képes elhatárolni egymástól az első és hátsó szakasz szellőztetését.

Az UVC sterilizáló funkció azt követően lép működésbe, hogy az utasok kiszálltak a járműből. A rendszer először kiemeli rejtekükből a vezérlőkart és a hangszórókat, valamint kinyitja az elülső tároló fiókot. Ezt követően a beépített UVC fényforrás elpusztítja a belső térben lévő baktériumokat és vírusokat. Ezen túlmenően a személyes tárgyak sterilizálására alkalmas rekeszeket alakítottak ki az üléspadon, valamint az intelligens kezelőkonzolon.

Nagy motorteljesítmény, több mint 480 kilométeres megcélzott hatótávolság

A sokoldalú E-GMP platformnak köszönhetően a SEVEN kiemelkedő hatótávolságot és ultra gyors tölthetőséget kínál, így biztosítva az ügyfelek igényeihez igazodó vezetési élményt. A SEVEN akkumulátorcsomagja valós körülmények között, 350 kW-os villámtöltő alkalmazásával mintegy 20 perc alatt tölthető 10%-ról 80 %-ra. A tanulmányautó elméleti hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert.

A Hyundai bemutatja a SEVEN tanulmányautót, az IONIQ márka kategóriateremtő elektromos szabadidőjárművét

Az XCIENT Fuel Cell nehéz teherjármű premierje az AutoMobility LA kiállításon

A Hyundai Motor új XCIENT Fuel Cell nehéz teherjárműve az AutoMobility LA kiállításon tartja észak-amerikai közönségpremierjét. A Hyundai partnerei segítségével az egész világon be kívánja vezetni az XCIENT Fuel Cell teherjárművet, amelynek 46 példánya már szolgálatot teljesít Svájcban. A Hyundai Motor most Kalifornia államra is kiterjeszti ezt a programot; az Egyesült Államokon belül itt várható a típus legnagyobb flottájának a bevezetésre. Az XCIENT a Hyundai standjának főhelyén tekinthető meg, az érdeklődők kérdéseit a helyszínen tartózkodó szakértők válaszolják meg.

IONIQ 5 premier a AutoMobility LA kiállításon

Az IONIQ 5 az AutoMobility LA kiállításon tartja észak-amerikai közönségpremierjét. Az IONIQ 5 a Hyundai vadonatúj tisztán elektromos, középkategóriás szabadidőjárműve. A modell kialakítása olyan új élményeket kínál, amelyek kizárólag az E-GMP platform alkalmazásával valósulhattak meg. A hátsókerék-hajtású változat elméleti hatótávolsága eléri a 480 kilométert. A belső térben nem szokványos arányok várnak az utasokra, a 3000 mm-es tengelytáv és a teljesen sík padló minden eddiginél magasabb szintű kényelmet és használati értéket kínál. A beltérben számos gyakran érintett felületen környezetbarát anyagokkal és a természet által ihletett színekkel találkozhatunk, összhangban a Hyundai fenntarthatósági elkötelezettségével. Az IONIQ 5 emellett V2L ("Járműből a fogyasztóra") funkcióval is rendelkezik. Ez a szolgáltatás négy keréken járó töltőt varázsol az autóból, amelyről így menet közben különféle kompakt szerszámokat és berendezéseket tölthetünk, illetve üzemeltethetünk.

Kulcsszavak: autókiállítás, Hyundai, los angeles, SEVEN, tanulmány autó
 
Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Agilis utcai sportautó lett a Honda Civic Type R Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Genfben bemutatkozott az új Audi Q2 Genfben bemutatkozik a Citroën C4 Cactus új, „outdoor”, illetve „nagyvárosi” kiadása Genfben bemutatkozik a Citroën C4 Cactus új, „outdoor”, illetve „nagyvárosi” kiadása Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel Páncélozott limuzin, amely a legszigorúbb biztonsági követelményeknek is megfelel
 
November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme

November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme

2021. november 22.
A tram-train a napokban sikeresen teljesítette a hatóság által előírt ötvenezer kilométeres hibamentes tesztet, így november 29-én indul az utasforgalmi próbaüzem Hódmezővásárhely és Szeged között - tájékoztatta a MÁV-Start Zrt. az MTI-t.
Részletek

November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme

A tram-train - amelyet április elejéig minden utas ingyen használhat majd - november 29-étől óránként közlekedik Hódmezővásárhelyről Szegedre 3.31 és 23.31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4.38 és 23.38 között, a december 31-éig tartó próbaüzemben.
   
Figyelmeztettek, hogy a telephelyre tartó éjszakai féljárat is bekerült a menetrendbe, amely november 30-ától 0.38-kor indul Szeged vasútállomásról és 0.55-kor érkezik Szeged-Rókus vasútállomásra.
   
A tervek szerint január közepétől a reggeli és a délutáni csúcsidőben 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények. A menetrend akkortól hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják majd ki a végleges menetrendet - jelezték.
   

November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme

Közölték azt is, a tesztelési folyamatok még a jövő héten is tartanak, fő céljuk, hogy a gyártó Stadler minden felmerülhető hibalehetőséget feltárjon, azonosítson és megoldjon.
   
Külön felhívták a közlekedők figyelmét, hogy a tram-train vonala mentén még óvatosabban vezessenek, biciklizzenek, körültekintően keljenek át a gyalogos átkelőhelyeken. A KRESZ-szabályai szerint a vasút-villamosnak minden közlekedési járművel szemben elsőbbsége van. Elsőbbséget kell adni a körforgalomban haladó járművel is a körforgalmat keresztező tram-train részére - áll a közleményben.
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, Rupert Stadler, szeged, Tram-Train
 
November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme Megkezdődött a Szegedre szánt Ikarus-Skoda trolik gyártása November 29-én kezdődik a szeged-hódmezővásárhelyi tram-train próbaüzeme Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre Január közepén megérkezik a tram-train prototípusa Hódmezővásárhelyre Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése Scania Citywide autóbuszokkal újult meg Szeged közösségi közlekedése Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata
 
Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

2021. november 18.
Az autómegosztó szolgáltatások járműveit igénybe vevő ügyfelek joggal várnak el biztonságos közlekedésre alkalmas, utasterében pedig dohányfüstmentes gépkocsit.
Részletek

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

Több, mint bosszantó ugyanis, ha karcos és horpadt az autó, amit használunk vagy az utastérben a kellemetlen füstszag, mert korábban valaki dohányzott benne. A Bosch flottaüzemeltetők és mobilitási szolgáltatók számára kifejlesztett új Ridecare-megoldásának köszönhetően azonban mindez hamarosan már a múlté. A cél az, hogy minden felhasználó még biztonságosabban és kellemesebben utazzon a jövőben. Az első alapvető Ridecare-funkció a füst- és sérülésérzékelés, amelyben a Bosch mesterséges intelligencia segítségével végzett, felhőalapú adatelemzéssel kombinálja a járműbe épített érzékelőegységet.

Az autómegosztó-szolgáltatók így jól áttekinthetően és valós időben juthatnak fontos információhoz, ha járművük megsérült, vagy épp valaki dohányzott azokban. A javítások vagy tisztítások így gyorsabban és pontosan az igényeknek megfelelően végezhetők, ezzel is optimalizálva a flottakezelést. „Az autómegosztásban az ügyfélelégedettség egyik kulcsa, hogy a felhasználók mindenkor a biztonságos és kellemes vezetés élményében részesülhessenek. Ridecare megoldásával a Bosch a még színvonalasabb ügyfélélmény új mércéjéül szolgálhat a járműmegosztó szolgáltatások piacán” – emelte ki Harald Kröger, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja.

A technológiák és szolgáltatások szállítója jelenleg vezető ázsiai, észak-amerikai és németországi autómegosztó-szolgáltatókkal dolgozik kísérleti projekteken, hogy elkezdhesse a füst- és kárérzékelő rendszerének sorozatgyártását. A Bosch flottaszolgáltatás megbízhatósága hivatalosan is igazolt, hiszen a TÜV Süd jóváhagyását is megkapta az új rendszer.

Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be


A Ridecare átláthatóságot kínál

Az autómegosztó-szolgáltatók általában minimális információt kapnak, ha járműveik megsérülnek vagy dohányoznak bennük egy-egy bérleti időszak alatt. Míg az autókban bekövetkezett jelentős károkról többnyire beszámolnak a felhasználók, a feltételezhetően kisebb sérülések javítási költségeivel gyakran magukra maradnak a szolgáltatók. Az ügyfél-elégedetlenség további jelentős forrása, ha olyan autót vesznek át, amelyben a szabályok ellenére dohányzott az előző felhasználó.

Ilyen esetekben a professzionális belső takarítás költsége gyakran több száz euró is lehet. A Bosch Ridecare-megoldása azonban most találgatások helyett egyértelmű információt ad: a járműbe épített szenzoregység egyaránt érzékeli a cigarettafüstöt és az autó külső sérüléseit. Az ilyen típusú károk egyetlen érzékelőegységgel megoldott észlelése újdonság a szakmában, az eddig rendelkezésre álló megoldások ugyanis vagy a füstöt, vagy pedig a baleseteket érzékelhették.

„A Bosch kombinált füst- és sérülésérzékelő-rendszere a világ első olyan sorozatgyártású megoldása, amely mind a sérüléseket, mind az autóbeli füstöt megbízhatóan észlelheti és egyértelműen jelentheti” – hangsúlyozta Harald Kröger. Az egység érzékelői emellett olyan pontosak, hogy nem csupán a baleseteket, hanem a parkolási sérüléseket is észlelni tudják, beleértve azokat a koccanásokat, amelyek épp bérleti időn kívül történnek a városban parkoló sharing-autókkal. Mindezek alapján a megosztó-szolgáltatók közvetlenül meghatározhatják, hogy ki okozott kárt vagy épp ki dohányzott a járműben.


Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be

A Bosch a tárgyak internetével kombinálja a mesterséges intelligenciát

A Bosch innovatív flottaszolgáltatásai a sharing-járművek szélvédőjének belső oldalán elhelyezett érzékelőegységből, valamint a felhőbeli adatelemzésre szolgáló intelligens szoftverből állnak. Amint a szenzorok balesetre vagy a jármű utasterében érzékelt füstre vonatkozó információja a felhő-háttérrendszerébe (Cloud-Backend) érkezik, a Bosch mesterséges intelligencia (AI) módszerekkel meghatározhatja az ütközés intenzitását, és azt osztályozhatja a flottakezelő számára. Ennek során az intelligens algoritmusok egyaránt tekintetbe veszik a jármű menetdinamikai adatait, illetve olyan további információkat, mint például az út állapota.

A sharing-szolgáltatók így pontosan tudhatják, hogy pusztán szépséghibát okozott az eset, vagy a jármű megfelelő biztonsága érdekében azonnal fel kell mérni a kárt és meg kell javítani a sérülést. „A Bosch Ridecare-szolgáltatás is jól példázza az AIoT – azaz a mesterséges intelligencia és a dolgok internetének kombinációja – által kínált lehetőségek széles körét. Ennek előnyeit a járműmegosztó-szolgáltatások felhasználói is élvezhetik majd” – mutatott rá Harald Kröger. A mesterséges intelligenciával végzett adatelemzésnek köszönhetően a Bosch azt is meghatározhatja: pontosan melyik részén sérült meg a jármű, például csak a hátsó lökhárítón vagy akár a padlóvázon is. Mindez nagyban megkönnyíti a károk dokumentálását és a kárbecslést. Ha az érzékelőegységből származó adatokat később a sérülésről készített képekkel is összevetik, a javítási költségekre is becslést kaphatnak a szolgáltatók.

Digitális megoldás flottakezeléshez

A járműmegosztó-szolgáltatók számára rendkívül fontos flottajárműveik sérüléseinek gyors és átlátható dokumentálása, mivel így növelhető a gépkocsik közlekedésbiztonsága, illetve ennek alapján mérsékelhető az állásidő. A Ridecare szolgáltatás a kárfelmérésen túl a baleset pontos helyét és idejét is megadja a sharing szolgáltatók számára, illetve, hogy ki és mikor dohányzott az autóban. Ezekkel az információkkal a flottamenedzserek és a mobilitási szolgáltatók mindig kifogástalan állapotban tarthatják járműveiket, növelve ezzel a szolgáltatást igénybevevők elégedettségét.


Kulcsszavak: autómegosztó, Bosch, fejlesztés
 
Megnyílt a ferihegyi repülőtéren az új utasmóló Megnyílt a ferihegyi repülőtéren az új utasmóló A Ford felgyorsítja a szénszálas technológiával kapcsolatos kutatásait A Ford felgyorsítja a szénszálas technológiával kapcsolatos kutatásait Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Csuklós Volvo buszokat vásárolt a pécsi busztársaság Színváltó karosszériát mutat be a BMW Színváltó karosszériát mutat be a BMW Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Automatizált autók írják újra a társadalmat
 
Az új PEUGEOT 308 az Év Német Autója díj 2022-es kategóriagyőztese !

Az új PEUGEOT 308 az Év Német Autója díj 2022-es kategóriagyőztese !

2021. november 18.
Október végén a német Car Of The Year (GCOTY) zsűrije kihirdette döntését: az új PEUGEOT 308 a kompakt kategória (25.000 EUR alatti nyitóár) győztese lett, maga mögé utasítva 9 gyártó 11 konkurens modelljét.
Részletek

Az új PEUGEOT 308 az Év Német Autója díj 2022-es kategóriagyőztese !

A zsűri nagyra értékelte a márka „Power of choice”  – azaz szabad választást ígérő startégiáját : a vásárlók benzines, dízel vagy akár kétféle tölthető hibrid hajtással is megvásárolhatják az új modellt. A díj odaítélésében nagy szerepet játszott a teljesen digitális és személyre szabható i-Cockpit® vezetőhely és a megnyerő design, mely középpontba helyezi a márka új logóját. Németországban az új 308 indulóára 23 200 € Active Pack felszereltség mellett, a 110 LE-s PureTech benzinmotorral. Az oroszlános márka új kompakt lejtőshátúja tehát nagy lendülettel indul, elődjéhez hasonlóan, mely a 2014-es Év Autója díjon kívül még számos nemzetközi elismerést szerzett a márkának.

Az Év Német Autója díj (GCOTY)

Október 26-án ítélték oda az új PEUGEOT 308-nak a GCOTY 2022 díjat a kompakt kategóriában, mely egyben a belépő árkategóriát is jelöli a választáson. Ötféle kategóriában osztottak díjakat: kompakt (25 ezer Euro alatt), Premium (25 ezer és 50 ezer Euro között), Luxus (50 ezer Euro felett), illetve Új Erőforrások és Teljesítménymodellek. Az értékelésnél fontos szerepet kapott az innováció és az adott modell relevanciája a piacon. Hamarosan kiderül az, is ki kapja a fődíjat, melyet november 25-én hirdetnek ki. Az Év Német Autója díj mértékadónak számít az autóiparban. Nem áll mögötte konkrét kiadó, autógyártó vagy autószalon, a GCOTY díjat egy 20 kifejezetten szakújságírókból álló, nemzetközi zsűri ítéli oda, melynek tagjai nagyrészt Németországban vagy német nyelvterületen dolgoznak.   
 
Az új PEUGEOT 308 az Év Német Autója díj 2022-es kategóriagyőztese !

„Ez az első komoly díja az új generációs PEUGEOT 308-nak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a 308 a kompakt kategória élére tudott kerülni, mégpedig Németországban. Hatalmas köszönet a német COTY zsűritagoknak és az egész PEUGEOT csapatnak. Ez a siker is mutatja, hogy jó úton haladunk a „ Power of Choice” stratégiával és az elektromos hajtásláncok bevezetésével. Az új 308 érkezésével már a Peugeot kínálat 80%-a elérhető részben vagy teljesen elektromos változatban is.” nyilatkozta Haico van der Luyt, a német PEUGEOT leányvállalat igazgatója.

Az új PEUGEOT 308 a márka új arculatának első megtestesítője

Az új PEUGEOT 308 az első szériamodell, amely már a márka új logóját viseli, ami az új arculat fő szimbóluma. A full-LED világítótestek rajzolata szintén a márka védjegye, elöl függőleges sávokkal, hátul pedig vízszintes oroszlánkarmokkal.

A vezetéstámogató rendszerek a legmodernebb technológiát képviselik, ideértve az új 360 fokos kamerát, a nagy sebességű ütközésmegelőző rendszert, a pozíció és sávtartó automatikát vagy az akár 75 méterre is „ellátó” holttér figyelő rendszert.  

Az új PEUGEOT 308 az Év Német Autója díj 2022-es kategóriagyőztese !

A Peugeot i-Cockpit vezetőhelyet (kisméretű kormány, magasra emelt műszeregység, nagyméretű érintőképernyő) továbbfejlesztették és egy intuitív, online kapcsolatra képes infotainment rendszerrel látták el. Az új egység mobiltelefonokhoz hasonló képernyőkezelést és személyre szabható digitális gyorsgombokat (i-Toogle) kínál, így téve teljessé a felhasználói élményt.

A Power of choice stratégiához hűen, az új PEUGEOT 308 kétféle, 180 és 225 LE teljesítményű plug-in hybrid hajtással, vagy hagyományos benzines és dízelmotorokkal egyaránt elérhető. A kínálat 2023-ban egy 100%-ban elektromos változattal bővül majd.

Kulcsszavak: díj, Peugeot, Peugeot 308
 
Hét díj a négykarikás márkának Hét díj a négykarikás márkának Vrchlabí Škoda üzeme az „Év gyára” Vrchlabí Škoda üzeme az „Év gyára” A Honda Urban EV Conceptet választották a  „Legjobb tanulmányautó”-nak A Honda Urban EV Conceptet választották a „Legjobb tanulmányautó”-nak 210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka 210 éves fennállását ünnepli idén a PEUGEOT márka Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó Driver Power 2020: a Peugeot 3008 a legjobb európai autó
 
150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt

150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt

2021. november 17.
150 millió forintos bírságot szabott ki a BKV-ra a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert szerintük a közlekedési vállalat súlyos jogsértést követett el a frankfurti villamosok közbeszerzése során – írja a hatóság közleménye.
Részletek

150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt

A Közbeszerzési Döntőbizottság a november 12-i határozatában a BKV Zrt. terhére több súlyos jogsértést állapított meg, ezért megsemmisítette a 35 használt villamos beszerzésére vonatkozó, 2021. augusztus 19-én indított tárgyalásos közbeszerzési eljárás részvételi felhívását - írja a telex.

A Döntőbizottság álláspontja szerint törvényi előírásba ütközött a BKV Zrt. azon eljárása, melynek során a közbeszerzés megkezdése előtt megegyezett a frankfurti közlekedési vállalattal az alacsonypadlós, használt – 1993 és 1997 között gyártott – villamosok megvásárlását érintő lényeges kérdésekben.

“A közlekedési közszolgáltatást, közfeladatot ellátó BKV Zrt. a közpénzek felhasználásáért fokozott felelősséggel tartozik, ezért a nettó öt milliárd forintot meghaladó becsült értékű (egy-egy villamos több mint nettó 143 millió forint) közbeszerzésében megállapított törvénysértésekkel arányban álló 150 millió forint összegű bírság került kiszabásra – olvasható a közleményben. A Nemzeti Nyomozó Iroda Korrupció és Gazdasági Bűnözés Elleni Főosztálya november 5-én nyomozást rendelt el a villamosbeszerzéssel kapcsolatban.


150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt

A BKV szeptember végén azt közölte, hogy szerintük rendben zajlott le a használt villamosok közbeszerzése, és elutasítják a a Közbeszerzési Hatóság kifogásait. Az ügyről ebben a cikkben írtunk részletesen.

Mióta Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere, a Közbeszerzési Döntőbizottság kétszer annyi eljárást indított fővárosi cégek ellen, mint Tarlós István városvezetése idején. Az utolsó évben, amikor még végig Tarlós vezette a várost, a KDB 21 eljárást indított, a 2019-es önkormányzati választások utáni első teljes évben viszont már 42 vizsgálat érintette Budapest önkormányzatait és azok vállalkozásait.
Kulcsszavak: bírság, bkv, budapest, közbeszerzés, villamos
 
150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt A párizsi csapat nyerte a budapesti II. villamosvezető Európa-bajnokságot 150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt 125 éves a budapesti villamosközlekedés 150 millióra büntették a BKV-t a frankfurti villamosok közbeszerzése miatt Árvíz - Új forgalmi rend lép életbe Budapest több pontján Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Terheléses vizsgálat miatt lezárják a hétvégén a Rákóczi hidat Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője?
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 61 - 70