Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 61 - 70
Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

2019. február 01.
Ötévi mélypontra zuhant tavaly a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma, a brit autóipari beruházások értéke pedig csaknem a felével esett vissza, egyértelműen a brit EU-tagság megszűnésének folyamatát övező bizonytalanságok miatt.
Részletek

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

A szervezet adatai szerint 2018-ban nem egészen 1,52 millió autót gyártottak Nagy-Britanniában, 9,1 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. Legutóbb 2013-ban állítottak elő ennél kevesebb személyautót a brit autógyárak.

Az SMMT kimutatta azt is, hogy a új autóipari beruházások értéke tavaly 588,6 millió font (212 milliárd forint) volt, 46,5 százalékkal kevesebb, mint 2017-ben.

Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója a beszámolóhoz fűzött kommentárjában úgy fogalmazott:

a brit autóiparban immár "vörös riasztás" van érvényben, mivel kevesebb mint 60 nappal a kilépés időpontja előtt egyre nagyobb a kockázata a megállapodás nélküli Brexitnek.

Hawes szerint a Brexitet övező bizonytalanságok máris óriási károkat okoztak a brit autóipar termelésében, beruházásaiban és foglalkoztatási helyzetében. Azonban ez is "semmiség ahhoz a helyrehozhatatlan pusztításhoz mérve", amelyet a brit autóipari jelenleg akadálytalan külkereskedelmi láncolatainak szétszakítása okozna egyik napról a másikra, és ez nem csak az Európai Unióval folytatott kereskedelemre vonatkozik - hangsúlyozta a szakmai szervezet vezetője.

A SMMT szerint ugyanis a brit autóipar több kulcsfontosságú külső piacának már most is kedvezményes kereskedelmi megállapodása van, vagy a legközelebbi jövőben köt ilyen egyezményt az EU-val. Gyakorlatilag azonban nincs már idő annak garantálására, hogy a Brexit után Nagy-Britannia is folytatólagosan részese maradhasson e megállapodásoknak, és emiatt az esetleges szabályozatlan kilépés a brit autóipari szektor globális kereskedelmének több mint a kétharmadát veszélybe sodorná - áll a szervezet csütörtöki felhívásában.

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

A brit üzleti szektor vállalatai és szakmai szervezetei most már szinte folyamatosan figyelmeztetik a brit kormányt a rendezetlen Brexit súlyos gazdasági kockázataira.

A japán Honda autóipari óriáscég a minap bejelentette, hogy áprilisban hat napra leállítja nagy-britanniai üzemének termelését, annak érdekében, hogy a délnyugat-angliai Swindonban működő, 3400 alkalmazottat foglalkoztató gyár felkészülhessen a lehetséges logisztikai és határellenőrzési problémákra, mindenekelőtt a beérkező részegységek esetleges szállítási késedelmére.

A Honda szakértői nem sokkal korábban, egy parlamenti meghallgatáson felhívták a figyelmet arra, hogy a cég angliai üzeméhez hétpercenként érkeznek a kamionok az uniós beszállítóktól származó részegységekkel, és a raktárakban mindössze egynapi termeléshez szükséges készlet van. A Honda illetékesei szerint ha a kontinensről érkező részegység-behozatalt vámvizsgálatnak kell alávetni, a beszállítási folyamat ebből eredő késedelme negyedóránként 850 ezer font (több mint 300 millió forint) halmozott veszteséget okozna a cégnek a tovagyűrűző fennakadások miatt.

Tom Enders, a legnagyobb európai repülőgépgyártó konzorcium, az Airbus vezérigazgatója a múlt héten videóüzenetben kérte a politikai döntéshozókat: ne hallgassanak a Brexit-pártiak által hangoztatott "olyasféle őrültségekre", hogy az Airbus úgysem tud kivonulni a brit gazdaságból, mert hatalmas üzemei vannak ott. Kijelentette: ez tévedés, mivel sok más olyan ország van, amely "boldogan gyártana" például szárnyakat az Airbus repülőgépekhez.

Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték

Enders arra utalt, hogy az Airbus a walesi Broughtonban, legnagyobb brit üzemében gyártja összes modelljének szárnyait. Az üzem évente ezer repülőgépszárnyat állít elő az A320-as, az A330-as, az A350-es és az A380-as típuscsaládok számára.

Az Airbus közvetlenül 14 ezer alkalmazottat foglalkoztat Nagy-Britanniában, további 110 ezer brit munkahely függ a cég nagy-britanniai tevékenységétől, és a vállalat évente 6 milliárd font (csaknem 2200 milliárd forint) értékben vásárol részegységeket brit beszállítóktól.

Kulcsszavak: autógyár, járműipar, Nagy-Britannia
 
A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben Hogyan értékesítsük használtautónkat? Hogyan értékesítsük használtautónkat? A DAF erősítette piaci pozícióját Európában A DAF erősítette piaci pozícióját Európában Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke Peter Schreyer a Kia Motors Corporation első, nem koreai származású elnöke
 
Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

2019. január 31.
 A Continental technológiai vállalat bejelentette, hogy az új Jeep® Wrangler-höz fogja beszállítani az FCA US LLC eTorque mildhibrid rendszerét.
Részletek

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

A Continental iparágon belül úttörőnek számító, folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive technológiája támogatja az eTorque rendszert, így hozzájárul a SUV legendás teljesítményéhez, miközben javítja az üzemanyag-hatékonyságot is.

Andreas Wolf, a Continental Powertrain vezérigazgatója szerint „a villamosítás kulcsfontosságú a jövő mobilitásának szempontjából. A belső égésű motorok és a villamosítás kiegészítik egymást, amikor a hatékonyságról, azaz alacsonyabb CO2 kibocsátásról és üzemanyag-fogyasztásról, valamint az emisszióról van szó. És persze ne feledjük el az elektromos 48-volt berendezés által nyújtott vezetési élményt sem.”

„A Jeep Wrangler egy ikonnak számít az iparágon belül, köszönhetően annak, hogy minden terepen jól teljesít. A Continental ezúttal is elsőként lép a fejlődés útjára, köszönhetően a 48-volt Eco Drive-ja által működtetett eTorque rendszernek.”

– tette hozzá Kregg Wiggins, az észak-amerikai Continental Powertrain alelnöke.

Javuló üzemanyag-gazdálkodás és vezetési kényelem

A Continental kompakt 48-volt Eco Drive technológiája és integrált teljesítményelektronikája kiegészíti az eTorque által nyújtott előnyöket, így javul az üzemanyag-gazdálkodás, az önindítás válaszideje, és a teljes start-stop funkcionalitás, miközben a zajszint csökken.

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

Az Eco Drive akár 120 Nm forgatónyomatékot is képes a hajtóműbe juttatni a motor elülső kiegészítő hajtóművén keresztül. Így az önindítás kevesebb, mint 0,5 másodpercet vesz igénybe.

A 14,3 kg-os Jeep verzió segíti a regeneratív fékezés maximalizálását is, úgy, hogy eközben 4,1 kW/L-lel piacvezetőnek számít a teljesítménysűrűség tekintetében.

Továbbá a technológia lehetővé teszi, hogy a forgatónyomaték több, mint kétszer olyan gyorsan jusson el a kerekekhez, mint ahogyan azt a hagyományos 12 voltos indító tenné lehetővé. Emellett indításkor a folyadékhűtéses 48-volt Eco Drive gyorsabban pörgeti a motort, így az eTorque előnyei még jobban érzékelhetők.

Teljesítmény, kompromisszumok nélkül

„Amikor a csapatunk elkezdett dolgozni a Jeep Wrangler-nek tervezett Continental 48-volt Eco Drive technológiával, tudtuk, hogy ez egy hihetetlen élményt fog nyújtani a sofőröknek.”

– mondta Beyza Sarioglu, az észak-amerikai Continental Hybrid and Electric Vehicle üzletágának vezetője. „A javuló üzemanyag-gazdálkodás mellett az eTorque technológia a jármű teljesítményét is segíti, különösen extrém körülmények között.”

Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere

A Continental Eco Drive rendszerének folyadékhűtése és invertere hibátlan és magas szintű teljesítményt eredményez magas környezeti hőmérsékleten is.

Sokoldalú technológia többféle alkalmazásmódhoz

“A Continental budapesti csapata büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek, és a termék 2018-as bevezetése óta immár a második vevőjének, az FCA csoportnak is szállíthatja ezt a csúcstechnológiás terméket.”- nyilatkozott Dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárának ügyvezető igazgatója.

A Continental 48-volt Eco Drive egy moduláris koncepción alapul. Ennek köszönhetően a Continental technológiája skálázható, annak érdekében, hogy teljesítse a különböző járműkategóriák - köztük a kompakt Renault Scénic diesel, az Audi A8 sedan, és a nagyteljesítményű Jeep Wrangler SUV - által felállított teljesítmény-követelményeket. Továbbá a vásárlók a vadonatúj eTorque technológiát a 2019 Ram 1500-ben is élvezhetik, amely rákerült a Wards 2019 10 legjobb motorját összegyűjtő listájára a 3,6 literes Pentastar V6 motorjával.

Kulcsszavak: continental, fejlesztés, Wrangler
 
Immár „társasági kapcsolatokkal” közlekedik Jack, az Audi kísérleti autója Immár „társasági kapcsolatokkal” közlekedik Jack, az Audi kísérleti autója A jövő utasterén dolgozik a Ford A jövő utasterén dolgozik a Ford A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak?
 
Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

2019. január 31.
Azzal a legtöbben egyetérthetünk, hogy gyerekekkel a legkényelmesebben autóval lehet közlekedni, még akkor is, ha ilyenkor több mindenre kell odafigyelni.
Részletek

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

A Europcar legújabb mini-kutatásából többek között az is kiderült, hogy amikor a vezetők a gyerekükkel utaznak, 58%-uknál be van kapcsolva a gyerekzár, és a válaszadók 90%-a visz magával ételt és italt az útra.

Legyen szó akár rövidebb vagy hosszabb utazásról, amikor gyerekekkel ülünk autóba, az mindig nagyobb odafigyelést igényel. A Europcar legújabb, a közösségi média felületén végzett kutatásában arról kérdezte a kitöltőket, hogy milyen módon utaznak a gyerkőcökkel. A kitöltők több mint 90%-a nő, és 55%-uk életkora 36-45 év közé esik. A legtöbb válaszadónak egy vagy két gyermeke van, és 76%-uk napi rendszerességgel ül családjával az autóba.

Arra a kérdésre, hogy mivel viszik reggelente bölcsödébe, óvodába vagy iskolába a gyermeküket, a válaszadók 83%-a válaszolta azt, hogy autóval, és csupán 11%-uk viszi gyalog, 8%-uk pedig tömegközlekedéssel.

Annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, a kitöltők 58%-a maga köti be a gyerekeket. A gyerekülések és gyerekmagasítók állapotát a válaszadók 36%-a ellenőrzi minden nap, 21%-a havonta, 26%-a pedig félévente. A felmérésből továbbá kiderült az is, hogy a válaszadók közel fele (45%-a) a jobb hátsó ülésre ülteti a gyerekeket.

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

Érdekes eredmény, hogy közel egyenlő arányban oszlik meg a kitöltők válasza arra kérdésre, hogy változik-e vezetési stílusuk, amikor a gyermekük is velük utazik. A válaszadók 49%-a ugyanúgy vezet, amikor vele van a gyermeke, 48%-a óvatosabban vezet, és csupán a 3%-uk vezet sokkal lassabban.

A gyerekek általában eltérő ideig bírják az autózást, és ezt a feltevést a válaszok is alátámasztják: 36%-uknak az aktuális kedvétől függ, hogy mennyit bírnak autóban tölteni, 29%-uk kibír 1,5-2 órát is az autóban, 21%-uk pedig akár 3 órán keresztül is elviseli az utazást. Valójában ez leginkább a gyermek hangulatától, valamint életkorától függ.

A kérdőívből egyhangúan kiderül, hogy a legtöbben (90%), akik gyermekkel utaznak, mindig visznek magukkal ételt és italt az útra. Ezen kívül 44%-uk valamilyen játékot, 33%-uk váltóruhát, 16%-uk pedig tabletet visz magával.

„Szerencsére azok közé a szülők közé tartozom, akik sokat utaznak a gyermekükkel, így már nagyon rutinos vagyok. Amikor hosszabb útra megyünk, nálunk igazi kaland az autózás mert olyankor átalakul az autónk egy guruló játékszobává. Mindent előre odakészítek a kislányomnak karnyújtásnyi távolságra, annak érdekében, hogy én teljes mértékben a vezetésre tudjak koncentrálni. Azon kívül, hogy lekössem a gyermeket az utazás során, fontosnak tartom, hogy kényelmesen üljön illetve az, hogy biztonságos és megbízható autóval vágjunk neki az útnak”– nyilatkozta a kutatásban résztvevő Posgay Rita, blogger anyuka.

Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során

A felmérés még arra is kitért, hogy hogyan viszonyulnak a szülők a gyerekek autóban való evési szokásaihoz. A válaszadók 57%-a minden esetben engedélyezi a kocsiban való evést, 34%-uk csak akkor, ha hosszabb útra mennek, 9% pedig egyáltalán nem ad utazás közben ételt a kicsiknek.

Gyermekkel az autóban minden út más és más, hát még ha egyszerre több kicsi is utazik velünk, de mindenkinek megvannak a bevált módszerei, amivel le lehet lekötni őket. A válaszadók 35%-a közös énekléssel, 26%-uk különböző játékokkal, 14%-uk pedig a többi autó figyelésével szórakoztatja gyermekét.

Kulcsszavak: Europcar, felmérés, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a  fővárosi Baross téren Hétfőtől csak egy-egy sávon lehet majd közlekedni a fővárosi Baross téren Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Aláírták a Siemens-szerződés módosítását Aláírták a Siemens-szerződés módosítását Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel
 
60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

2019. január 31.
A ŠKODA OCTAVIA a gyártás beindításának 60. évfordulóját ünnepli. E legendás modellből az első példányok 1959 januárjában gördültek le a Mlada Boleslav-i gyártósorokról. A  népszerű kompakt modell  örökségét a modern korszak első Octavia nemzedéke  az 1990-es évek közepétől folytatta.
Részletek

60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

A jól hangzó OCTAVIA  név pont 60 évvel ezelőtt kezdte gazdagítani a  ŠKODA modell kínálatát. Nem véletlen,  hogy a nevet a latin „OCTAVIA” szóból vették, melynek jelentése a „nyolcadik”, minthogy az új jövevény a márka nyolcadik modellje volt a második világháborút követően, és ugyancsak a nyolcadik   ŠKODA modell volt az akkor legkorszerűbbnek számító független felfüggesztéssel gyártott modellek között, amit az autógyár 1933-ban vezetett be. A  ŠKODA OCTAVIA első kétajtós modellje 1959 januárjában hagyta el a Mlada Boleslav-i gyárat, az első néhány hét során még az Š 440 és az  Š 445 nevű elődökkel együtt.

Az OCTAVIA motorháztetője alatt egy robusztus, négyhengeres, 1.1 literes, 29.4 kW(40 LE) teljesítményű motor volt, az autó hátsó kerék hajtással, és négy fokozatú sebességváltóval működött.  Az autó csúcs sebessége  110km/óra volt, átlagos fogyasztása pedig 7.7 liter benzin volt 100 kilométeren.  A vonzó, kecses karosszéria legalább akkora benyomást keltett mit az akkori OCTAVIA menettulajdonságai. Az olyan műszaki újítások mint elöl a csavar rugók torziós keresztrudas stabilizátorral, nagyfokú  utazási kényelmet és könnyű vezethetőséget adtak az OCTAVIA-nak, míg az aszimmetrikus fényszórók 1959-ben történt bevezetése tovább javította az aktív biztonságot is. A ŠKODA 1959-ben az OCTAVIA SUPER-rel bemutatott egy jóval erősebb változatot is, amiben 1.2 literes motor volt, 33 kW-os (45 LE) csúcsteljesítménnyel. Ekkor már a hazai és a külföldi piacokon is nagy kereslet mutatkozott az OCTAVIÁ-k
 
60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

1960. március 10-én a Genfi Autószalonon mutatkozott be a sportos  ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), ami 37 kW-os  (50 LE) teljesítményű motorral büszkélkedhetett. A  ŠKODA ekkor kereste meg a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a TS-t homologizálja, azaz ezt a típust fogadja be a nem módosított közúti járművek verseny osztályába, így egyengetve az utat a 130 km/órás sebességű kétajtós modell előtt a motorsportban. A híres Monte Carlo-i ralin saját osztályában 1961-ben, 1962-ben és 1963-ban aratott győzelmeivel  az OCTAVIA mesterhármast ért el.

1960. szeptember 11-én a  ŠKODA Brnoban mutatta be először az OCTAVIA COMBI-t a vízszintesen  két részben nyitható  hátsó ajtóval. A kompakt külső méretei ellenére a gépkocsiban kényelmesen elfért öt személy, és a csomagtartó mérete 690 liter volt, a rakodó hosszúság pedig 0.965 méter. A hátsó üléstámlák ledöntése után a csomagtér 1050 literig volt növelhető.

A kétajtós szedánt 1964-ig gyártották, az utolsó példány, egy szürke OCTAVIA SUPER április 11-én gördült le a Mlada Boleslav-i üzem gyártósoráróll. Utódaként ezt követően jelent meg a teljesen új,  önhordó karosszériával rendelkező farmotoros  ŠKODA 1000/1100MB. Az utolsó OCTAVIA COMBI 1971. december 21-én hagyta el a Kvasiny üzem gyártósorát. 1959 és 1971 között összesen 360 000  a  ŠKODA OCTAVIA-t  gyártottak, beleértve a több mint 54 000 kombi változatot is.

60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

A robusztus és megbízható OCTAVIA  jelentette a műszaki alapot az első Új-Zélandban gyártott gépkocsi számára is 1966-ban: a TREKKA-t a cseh autógyárral szoros együttműködésben fejlesztették ki és az OCTAVIA SUPER rövidített alaplemezére építették. A népszerű haszonjárműre úgy tekintenek, mint  a ŠKODA jelenlegi szabadidő autóinak  (SUV) egyik  előfutárára.

Az első korszerű OCTAVIA megjelenésével az OCTAVIA név az egész márka szinonimájává vált. 1992-ben, röviddel azt követően, hogy a ŠKODA csatlakozott a Volkswagen-csoporthoz, megkezdődött a munka egy teljesen új modell kifejlesztésén.A korszerű műszaki alapokon a vezető formatervező, Dirk van Braeckel és csapata egy összetéveszthetetlen formájú karosszériát alkotott. A széles hátsó ajtóval rendelkező OCTAVIA szedán 1996. április 4-én debütált, és azonnal nemzetközi elismerésre  tett szert magas színvonalú aktív és passzív biztonságával. A gépkocsinak előnyére vált az 528 litertől 1328 literig terjedő csomagtartója is. Az OCTAVIA COMBI-t, ami még tágasabb volt, és különösen sikeres lett az európai piacokon, 1998 márciusában adták hozzá a kínálathoz. Az első összkerék hajtású változatot 1999-ben hozták ki. Az OCTAVIA  első nemzedékéből 970 000 szedánt  és több,  mint 470 000 kombit gyártottak 2010 novemberéig.
 
A sikert tovább fokozta a   ŠKODA OCTAVIA második nemzedéke, amelyet 2004 és 2013 között gyártottak: ebből  a változatból 1.6 millió szedán és 900 000 kombi került piacra.

60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia

A nagyobb használati értéken túl  ez a nemzedék  is számos műszaki újítással dicsekedhetett, beleértve a közvetlen befecskendezésű benzines motorokat és a DSG automata sebességváltót.  Ma az OCTAVIA harmadik nemzedéke alkotja a ŠKODA modell kínálatának  gerincét.  Ezt a változatot 2012 novembere óta gyártják, és 2017 februárjában teljes mértékben felfrissítették. Eddig már több, mint  2,5 millió ügyfél döntött az e nemzedékhez tartozó gépkocsi  mellett.

A ŠKODA OCTAVIA már régóta nagy sikerrel fut számos piacon, amit látványosan mutat az a tény, hogy 1959 óta majdnem 6,5 millió OCTAVIA-t gyártottak. A ŠKODA Mlada Boleslav-i központi  üzemén túl az OCTAVIA különböző változatait Kínában, Indiában, Oroszországban, Kazahsztánban és Algériában is gyártják.

 
Kulcsszavak: autógyár, évforduló, octavia, skoda
 
A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia Tavaly 20 százalékkal több autót értékesített a Dacia Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt Növeli termelést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Növeli termelést a Mercedes-Benz kecskeméti gyára Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében
 
Hová tart a magyar autóipar?

Hová tart a magyar autóipar?

2019. január 31.
A válság óta a 2018-as év volt a legeredményesebb az autóiparban, hiszen együttesen közel 160.000 gépjármű talált/cserélt gazdát. Ez 17,5%-os növekedést mutat az egy évvel korábbi statisztikákhoz képest.
Részletek

Hová tart a magyar autóipar?

A használt autók stabil kereslete mellett az új gépkocsik eladási statisztikái rekordokat döntögetnek. Ez nem csak a piacra, hanem az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés háza táján is igaz, ahol tavaly összesen közel 5.000 autót adtak át.

„A gazdaság fejlődésével párhuzamosan a vásárlási kedv, hajlandóság is növekedésnek is indult” – elemezte a helyzetet Markó Zoltán, a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi igazgatója.

„Ezt a számok is jól alátámasztják, hiszen 2018-ban 40%-kal több autót értékesítettünk, mint egy évvel korábban. Az elmúlt három évben a magánvásárlók aránya megduplázódott, és a cégek is többet hajlandók költeni flottájukra. Annak ellenére is, hogy a szeptember 1-jétől életbe lépő WLTP környezetvédelmi normák miatt több mint 10%-kal nőtt a gépkocsik átlagára.”

A számok bűvöletében

A Duna Autó Cégcsoport 2018-ban eladott, közel 5.000 autójának mindössze 12%-a volt használt, 88%-a viszont újonnan került első tulajdonosához. Az Autóvárosban egy vásárló átlagosan több mint 5,5 millió forintot költött egy gépkocsira, bruttóban, de a vásárlók 3,5%-a még bruttó 10 millió forint feletti összeget is hajlandó volt megfizetni egy jól felszerelt, új járműért.

Hová tart a magyar autóipar?

A cégcsoport adatai alapján a tavalyi év legdrágább autója – leszámítva a 2018 tavasza óta újra forgalmazott Kamaz teherautókat – egy Volvo XC90 volt, amit több mint bruttó 25,5 millió forintért értékesítettek. Igaz, ezt céges használatra vásárolták, és finanszírozással egyenlítették ki. Ám a legmagasabb árú gépkocsi, amit magánvásárlóként vihetett haza új tulajdonosa, szintén a svéd márka azonos modellje volt, amiért készpénzben több mint bruttó 20,5 millió forintot adtak.

Az esetek többségében (56%) amúgy is jobban szeretnek készpénzre autót vásárolni a magyar vevők, holott a hitelfelvételi kedv is egyre erősebb. A finanszírozási formák közül továbbra is a lízinget választják leginkább, habár egyre több cég ismeri fel a tartós bérleti konstrukció nyújtotta előnyös üzleti lehetőségeket is.

Milyen trendekre következtethetünk?

A Duna Autó Cégcsoport adatai alapján különböző trendek fogalmazhatók meg napjaink autópiacára és a jelenlegi fogyasztói magatartásra. Markó Zoltán elmondta, hogy a vásárlói igények között, a biztonságtechnika mellett egyre hangsúlyosabb szempont a szórakoztató elektronika és a környezetvédelem is. A gyártók ezért e három fejlődési irány szerint tervezik legújabb modelljeiket. A prémium szegmensben még ennél is tovább mennek: már az önvezető autók közeljövőjét építik, elég, ha csak az adaptív tempomatra, vagy a vészfékező, a sávtartó, illetve a holttér-figyelő rendszerekre gondolunk.

Hová tart a magyar autóipar?

A városi terepjárók (SUV) népszerűsége továbbra is töretlen.

„Eladásainkat tekintve a SUV-ok a 2018-ban értékesített autóink több mint egyharmadát tették ki. Igazi nagy ugrást ezen belül is a kisméretű városi terepjárók értek el, miután olyan gyártók is kijöttek új modelljeikkel, mint a Hyundai Kona, a Renault Captur vagy a Seat Arona. A méretes karosszéria, a megemelt üléspozíció és hasmagasság, valamint a tágas utastér kényelmes utazást és egyfajta biztonságérzetet is nyújt. De a trendi formaterv is igen komoly döntőérv a SUV-ok mellett” – tette hozzá a Duna Autó Cégcsoport kereskedelmi igazgatója.

A városi terepjárók mellett jelentős a kereslet az elektromos és a hibrid autók iránt is. Habár a kutatások alapján a prémiumvásárlók nyitottabbak az új technológiákra, érzékenyebbek a környezetvédelem kérdésére, az alternatív meghajtású gépjárművek nem csak ebben a szegmensben népszerűek. A kormányzati támogatásnak köszönhetően ugyanis az elektromos és hibrid autók piaci részesedése már 3%-ra tehető, a Duna Autó Cégcsoportnál pedig ez az arány még magasabb, 3,5%-os – valószínűleg fővárosi elhelyezkedése, és ennek okán a magasabb vásárlóerőnek köszönhetően. Ez pedig csak tovább fog növekedni, hiszen jelenleg is jelentős várakozási listák vannak, miután a gyártói kapacitások nem igazán képesek lépést tartani a vevői igényekkel.

Hová tart a magyar autóipar?

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány még mindig érezteti hatását az autóiparban. A Duna Autó Cégcsoport statisztikái azt mutatják, hogy a 2018-ban eladott autók mindössze 27%-a volt dízelmotorral ellátva, míg 69,5%-a benzinnel működik. A „dízel hiszti” azonban alaptalan, hiszen a legnagyobb mértékben éppen a dízelmotorok károsanyag-kibocsátása csökkent a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően, így az Euro6-os norma értelmében ezek a motorok lényegében ugyanazt teljesítik, mint benzines társaik. Ugyanakkor a negatív megítélése enyhítése céljából a gyártók már inkább alacsonyabb áron adják dízelautóikat, hogy a beléjük vetett bizalmat újra fel tudják építeni, meg tudják erősíteni.

A magyarok kedvencei

Új autók tekintetében, a 16 márkát forgalmazó kereskedés vevői rangsorában az országosan legnépszerűbb Suzuki Vitara visszacsúszott a 2. helyre. Az elsőséget a Skoda Octavia vette át tőle, amiből 34 darabbal többet adtak el 2018-ban, mint esztergomi versenytársából. A Duna Autó Cégcsoport vásárlóinál a 3. legkedveltebb modell a Honda CR-V volt, de úgy, hogy közel 100 darabbal kevesebbet értékesítettek belőle, mint a Suzukiból.

Használt autók esetében is tarolnak az új autók rangsorának élharcosai: ugyancsak a Suzuki, a Skoda és a Nissan modelljei cseréltek elsősorban gazdát. A céges vásárlóknál pedig a Skodák és a Nissanok után meglepetésre a Fiatok bizonyultak a legnépszerűbbeknek 2018-ban.

Hová tart a magyar autóipar? 



Kulcsszavak: Duna Autó, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában A Volkswagen Haszonjárművek: 161.700 kiszállított autó az év első négy hónapjában Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Öt ok, hogy miért teszteld le az „igazit” Felemás hétvége a Pannoniaring-en Felemás hétvége a Pannoniaring-en
 
Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét

Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét

2019. január 31.
Európa legrangosabb autóipari szaklapja, az Automotive News Europe a Peugeot 508 projektért felelős formatervezőt, Pierre-Paul Matteit választotta meg a 2018 egyik legkiválóbb szakemberének.
Részletek

Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét

Az 1925-ben alapított Automotive News európai kiadása, a közel negyed évszázada működő Automotive News Europe idén 21. alkalommal adta át az Eurostar díjakat. Az Eurostar azoknak az autóipari szakembereknek a munkásságát ismeri el, akik az elvárásokat túlszárnyalva felülmúlták versenytársaikat. Összesen 18 kategóriában emelték ki a műszaki fejlesztés, a formatervezés, a cégvezetés, a gyártás és a többi autóipari tevékenység terén kiemelkedő munkát végző szakembereket.

A dizájn kategóriában Pierre-Paul Mattei, a Peugeot 508 projektvezető formatervezője és csapata nyerte el az Eurostar 2018 díjat. A zsűri elismeréssel szólt azokról a merész formai megoldásokról, amelyekkel a stáb képes volt elszakadni a felsőkategóriában (D-szegmens) szokásos, bevett dizájnelemektől. Az új Peugeot 508 legizgalmasabb jellemzőiként említették az elődmodellnél rövidebb karosszériát, illetve a keret nélküli oldalablakokat, amelyeknek köszönhetően az autó jelentősen alacsonyabb lehetett vetélytársainál, és különleges karakterre tett szert méretosztályában. Szintén figyelemre méltónak találták a díjnyertes i-Cockpit koncepció legújabb értelmezésével kialakított, különösen eredeti belső dizájnt: az apró kormánykereket, a nagyméretű érintőképernyőt, valamint a testre szabható, teljesen digitális, magasra emelt műszeregységet.

Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét

„A felsőkategóriás szedánok formavilágának minden szabályát felrúgtuk. Az autó nyolc centiméterrel rövidebb és hattal alacsonyabb elődjénél, ami optikailag jóval szélesebbé teszi versenytársainál, holott a valóságban nem kiemelkedően széles. Mivel a kedvező aerodinamikai teljesítmény elsődleges jelentőséggel bírt a fejlesztés során (a modell Cw-értéke 0,26), a karosszéria hátul keskenyebb, mint elöl – holott ránézésre pont fordítva gondolná az ember!” – árulta el egy korábbi interjújában Pierre-Paul Mattei, akinek már az előző generációs 508-ast is köszönhettük.

Az autó tervezése során különös gondot fordítottak a megfelelő arányok kialakítására: a mérnökökkel karöltve, a műszaki és formai elvárásokat folyamatosan egyeztetve 18 hónapon át dolgoztak ezen a területen, és csak utána fogtak hozzá a tényleges dizájn kialakításához.

„Olyan autót akartunk létrehozni, ami szinte mindenben más, mint a versenytársak, de nem öncélúan. Tudjuk, hogy a D-szegmens vásárlói gyakran használják városi környezetben autójukat" – ilyen helyzetben különösen nagy előny, hogy az 508 kívül kisebb lett, hiszen jobban manőverezhető, parkolható.  Ami a keret nélküli ablakokat illeti, nem a sportosság vezérelt bennünket: hagyományos ajtószerkezet esetén három centiméterrel meg kellett volna növelnünk az autó magasságát, hogy ugyanezt a kényelmes, tágas ajtónyílást megvalósíthassuk.”

Európa legjobbjának választották meg a Peugeot 508 formatervezőjét

A praktikum így állt a sportos megjelenés szolgálatába, és ugyanez ismétlődött meg a karosszéria kialakításánál: az aerodinamikai megfontolásokból hátrafelé erősen szűkített felső rész alatt jóval izmosabbnak hat a hátsó kerékív.

Pierre-Paul Mattei álmának megvalósításához egyébként a Peugeot-nak új gyártási technológiát kellett kidolgoznia: a hangsúlyosan domborodó karosszériaelemek miatt vadonatúj energiaelnyelő szerkezetet is ki kellett alakítani, amit csak az tett lehetővé, hogy a formatervezők az első pillanattól kezdve szorosan együttműködtek a mérnökökkel. Utóbbiak egy teljes éven át dolgoztak az autó egy másik elemén, a tető kilépő élén, ahol a kecses vonalak megőrzése mellett kellett kialakítani a csomagtérajtó mozgatásához szükséges szerkezeteket, méghozzá a szokásosnál jóval kompaktabb méretben.



Kulcsszavak: design, díj, formatervezés, Peugeot, Peugeot 508
 
A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján A Toyota Motor Europe 46 legjobb európai márkakereskedőjét díjazta az ügyfelek véleménye alapján Új formaterv a hatékonyság jegyében Új formaterv a hatékonyság jegyében A legrangosabb kitüntetést nyerte az Audi R8 a 2013-as „red dot award”-on A legrangosabb kitüntetést nyerte az Audi R8 a 2013-as „red dot award”-on Hétvégén ismét Jazzy Street Hétvégén ismét Jazzy Street A legmodernebb vizuális technológia az Opel designközpontjában A legmodernebb vizuális technológia az Opel designközpontjában
 
Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél

Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél

2019. január 31.
Az elektromos töltőállomásokat üzemeltető NKM Mobilitás Kft. bővíti telefonos applikációját, az új funkcióval a Mobiliti néven működő országos hálózat töltőit már az applikációból tudják majd csatlakozás után elindítani az ügyfelek - közölte a Nemzeti Közművek az MTI-vel.
Részletek

Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél

A tájékoztatás szerint az Nemzeti Közművekhez tartozó NKM Mobilitás Kft. (Mobiliti) töltőin hamarosan megszűnik a kábel csatlakoztatása utáni automatikus töltés, amely ezután csak az applikációból lesz kezdeményezhető. Ennek segítségével az autósok nyomon tudják majd követni a töltéseket, és az elindított töltést is csak maguk tudják majd leállítani. Emellett RFID kártyás azonosítást is elérhetővé tesz a társaság, amellyel a töltők indításához és leállításához az applikációban történő regisztráció után már a telefont sem kell majd elővenni.

Az applikációból történő indítás először a budapesti KÖKI terminál parkolójában telepített Mobiliti töltőknél érhető el, itt három töltő már kizárólag az applikáció segítségével indítható el.

A Nemzeti Közművek hangsúlyozta: számos helyen működtetnek elektromos töltőállomást, például Békéscsabán, Budapesten, Szegeden, Monoron, Mezőtúron, Csongrádon és Kecskeméten, valamint az ország legnagyobb elektromos töltőpontját Sormáson üzemeltetik. Jelenleg 118 nyilvános töltőpont működik, de folyamatosan telepítenek újabb töltőket, céljuk  az országos lefedettség elérése.

Telefonos applikációval lesz indítható az elektromos autók töltése a Mobiliti töltőknél

A Mobiliti most tucatnyi villámtöltő kiépítésén dolgozik országszerte, főleg az autópályák mentén, hogy az elektromosautó-tulajdonosok számára stratégiai fontosságú helyeken is elérhető legyen az NKM szolgáltatása.

A Nemzeti Közművek az MTI megkeresésére közölte: folyik az applikációs töltés tesztelése, majd a tervek szerint fokozatosan kiterjesztik az egész ország területére ezt a töltési módot. Az applikáció és a töltés is ingyenes az ügyfelek számára. Az applikáció Android és iOS okostelefonokra is letölthető.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Mobiliti
 
Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Bulimobil lett a Nissan e-NV200-ból Bulimobil lett a Nissan e-NV200-ból A BYD elektromos autóival próbál betörni az amerikai piacra A BYD elektromos autóival próbál betörni az amerikai piacra Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Digitális eszközökön szólítja meg a Hyundai Motor az IONIQ generációt Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva?
 
Befejeződött a sztrájk az Audi Hungarianál

Befejeződött a sztrájk az Audi Hungarianál

2019. január 30.
Az AUDI HUNGARIA Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) közötti bértárgyalás tegnap lezárult, a tárgyaló felek megegyeztek a bérmegállapodás tartalmáról.
Részletek

Befejeződött a sztrájk az Audi Hungarianál

Az Audi Hungaria igazgatósága a bértárgyalási időszak alatt célul tűzte ki, hogy egy mindkét fél számára elfogadható megállapodás szülessen, amely hozzájárul a munkatársak elégedettségéhez, biztosítja az Audi Hungaria gazdaságosságát, és garantálja a munkahelyek hosszú távú biztonságát az Audi Hungariánál.

A megállapodás után a sztrájk 2019.01.30-án az esti órákban befejeződött. A termelés az Audi Hungaria minden gyártóterületén újra elindult.

Befejeződött a sztrájk az Audi Hungarianál
Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, sztrájk
 
Márciusban is négy napra leáll a Peugeot Citroen Szlovákiában Márciusban is négy napra leáll a Peugeot Citroen Szlovákiában A Mazda CX-5 nyerte el az Év Autója címet Japánban A Mazda CX-5 nyerte el az Év Autója címet Japánban Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Már gyártósoron a pofás német-kínai SUV Már gyártósoron a pofás német-kínai SUV A Škoda 15 millió autót gyártott 1905 óta A Škoda 15 millió autót gyártott 1905 óta
 
Egyéves a Mol Limo

Egyéves a Mol Limo

2019. január 30.
A tavaly januári indulás óta már hárommillió kilométert tettek meg a Mol Limo autói, egy év alatt több mint 40 ezer felhasználó regisztrált a budapesti autómegosztó szolgáltatásra - közölte a Mol.
Részletek

Egyéves a Mol Limo

A közösségi autómegosztó szolgáltatás flottája kezdetben 300 autóból állt, jelenleg már 450 autóból a felhasználók 100 elektromos, valamint 300 benzinüzemű Volkswagen up! és 50 újgenerációs Mercedes-Benz A-osztály járművet vehetnek igénybe. A tájékoztatás szerint a tavaly szeptembertől elérhető prémium kategóriás Mercedes járművek különösen kedveltek a fővárosiak körében, kevesebb mint 4 hónap alatt több mint 200 ezer kilométert tettek meg velük.

A Mol Limo nem csak a fiatalok körében népszerű, a legidősebb regisztrált felhasználó 89 éves. A közösség tagjai több mint 10 millió percet töltöttek a volán mögött, ami 19 teljes évet tesz ki.

A szolgáltatás indulása óta folyamatosan bővült a Limo-zóna is, a kezdeti 60 négyzetkilométeres terület mára 77,5 négyzetkilométerre nőtt. Egy négyzetkilométeren belül átlagosan hat autót találhatnak a felhasználók, ami azt jelenti, hogy sétatávolságban átlagosan 5 percen belül elérhetők az autók.

Egyéves a Mol Limo

A Mol folyamatosan növelni kívánja a flottát, azon belül pedig az elektromos autók arányát. A szolgáltatási terület folyamatos bővítésével pedig szeretnék elérni, hogy még több ember számára legyen a Mol Limo elérhető közlekedési alternatíva, ezzel csökkenthető Budapest gépjármű-terheltsége és elősegíthető a város élhetőbbé tétele - áll a közleményben.

Kulcsszavak: autómegosztó, budapest, Mol Limo
 
A Hyundai Motor kelti életre a világ első üzemanyagcellás autómegosztó szolgáltatását A Hyundai Motor kelti életre a világ első üzemanyagcellás autómegosztó szolgáltatását Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Az FKF éjszaka szórta  Budapest útjait a várható ónos eső  miatt Az FKF éjszaka szórta Budapest útjait a várható ónos eső miatt
 
A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk

A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk

2019. január 30.
A győri Audiban január 24. óta tartott sztrájk a pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja az onnan származó alkatrészek miatt - erősítette meg a Volkswagen Slovakia szóvivője az MTI megkeresésére kedden.
Részletek

A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk

A győri sztrájk egyelőre a luxus SUV-ok pozsonyi gyártására  volt hatással, a városi kisautók (NSF szegmens) gyártása viszont korlátozások nélkül folytatódik - közölte Lucia Kovarovic Makayová. Hozzátette: azokat az alkalmazottaikat akiket ez érint, időben értesítették a korlátozásokról.

A szóvivő kérdésre válaszolva merő spekulációnak minősítette azt a közösségi oldalakon terjedő információt, miszerint a győriek sztrájkjához - szolidaritásból vagy más ok miatt - a pozsonyi VW dolgozói is csatlakozni készülnének.

A győri Audiban - amely a legnagyobb motorgyártó üzem az autógyártó konszernen belül - a múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására, amely 18 százalékos béremelést akar kiharcolni az idei évre. Az egy hetesre tervezett sztrájk okozta alkatrészhiány a konszern több gyárában is negatívan befolyásolta a gyártást. Köztük a legnagyobb gondokat az Audi ingolstadti üzemében okozta a sztrájk, ahol a Győrben készülő motorok hiánya miatt hétfőn teljesen leállt a termelés.

A pozsonyi Volkswagen gyár termelését is befolyásolja a győri Audiban folytatott sztrájk

A pozsonyi Sme napilapnak nyilatkozó gazdasági elemző, Boris Tomciak szerint, amennyiben a sztrájk folytatódni fog Győrben, akkor egyes típusok gyártása teljesen leállhat a pozsonyi üzemben, ugyanis - mint mondta - ott a költségtakarékosság miatt az autómotorokból viszonylag kisebb készleteket tartanak raktáron.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, Pozsony, sztrájk, volkswagen
 
Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors Egymilliárd dolláros beruházással épít gyárat Kínában a General Motors A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Megugrottak az autóeladások Kínában Megugrottak az autóeladások Kínában 35 éves a BMW Steyr-i motorüzeme 35 éves a BMW Steyr-i motorüzeme
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 61 - 70