Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 61 - 70
Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek

Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek

2020. március 05.
Ma mutatta be az Audi márka az e-tron és e-tron Sportback modellek S változatát.
Részletek

Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek

Mindkét modellben három győri e-motor dolgozik, közülük kettő a hátsó tengelyen. Összteljesítményük 320 kW, de boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre.

Az Audi e-tron S-modellek világszerte az első sorozatgyártásba kerülő elektromos autók, amelyeket három motor hajt. Hajtásuk két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül, amely már az e-tron modellcsalád gyártásának kezdetekor a tervek között szerepelt.

A nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor párjával együtt az új modellek hátsó tengelyén kerül bevetésre.

Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az Audi márka első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára. Győrben már több mint 100 000 e-motor készült. Hamarosan kezdődik az új típusú e-motor sorozatgyártása, amely az S-modellekben kerül bevetésre. 

Győri motorokkal mutatkoztak be a világnak az új Audi e-tron S-modellek
Kulcsszavak: A3 e-tron, audi, Audi Hungaria, elektromos autó, győr
 
Elektromosra vágynak a magyarok Elektromosra vágynak a magyarok Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát #ElectrifyTheWorld: Együttműködés globális vezetőkkel, a valódi megoldásokért #ElectrifyTheWorld: Együttműködés globális vezetőkkel, a valódi megoldásokért Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét Az ABB és a Formula-E összefog, hogy együtt alakítsák az e-mobilitás jövőjét
 
Meddig érdemes halogatni a gumicserét?

Meddig érdemes halogatni a gumicserét?

2020. március 05.
Az enyhe tél után lassan megérkezik az igazi tavasz is, ezért érdemes már most betervezni a gumicserét. A márkaszervizek előjegyzései ugyanis gyorsan betelnek, nem árt tehát jó előre időpontot foglalni.
Részletek

Meddig érdemes halogatni a gumicserét?

A néhány évvel ezelőtti extrém eset után, március 15-e lélektani határnak mondható, de arról megoszlanak a vélemények, meddig halogatható a gumicsere, illetve használható-e egész évben a téli abroncs. Az óbudai Autóváros szakemberei eloszlatják a kételyeket.

A téli gumicsere fontosságáról mindig, minden platformon sokat hallhatunk, de ugyanilyen kardinális kérdés a nyári abroncsok megfelelő használata is. Örökérvényű szabálynak tűnhet, miszerint ha az átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius fok fölé kerül, akkor már téliről nyárira cserélhetőek az abroncsok. Habár egyre tavasziasabb az idő, reggelente és esténként még lehűlhet annyira a hőmérséklet, amihez a téli gumi még mindig több biztonságot nyújthat, mint amennyi hátránya keletkezhet belőle az autósnak. Egy-egy kiadósabb esőzésről nem is beszélve, amikor a síkossá váló aszfalton csökkenhet a gépkocsi kezelhetősége, a féktáv pedig jócskán megnövekedhet.

„Sokan azt gondolják, hogy a téli gumikat egész évben használhatják, minden helyzetben betöltik funkciójukat, ráadásul spórolnak is vele. De ez tévedés: melegebb időben hamarabb elkopnak, így zajosabb gördülést, csökkent stabilitást, megnövekedett fékutat is eredményezhetnek."

"Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy egy 100 km/h-ról történő vészfékezésnél a téli gumival szerelt gépjármű 6 méterrel később áll meg, mint a nyári gumival szerelt autó. Egy sérült gépkocsi megjavíttatása pedig korántsem tekinthető spórolásnak, a saját illetve szeretteink testi épségének megfizethetetlenségéről nem is beszélve” – fejtette ki Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. Hozzátette: „Ha ki is húzzuk valameddig a nyári abroncsok cseréjét, a jövőre nézve tanácsos időben bejelenteni az autónkat a szervizbe, hogy biztosan legyen időpontunk, és akkor, amikor nekünk a legalkalmasabb.”

Meddig érdemes halogatni a gumicserét?

Ha eljön a gumicsere ideje, érdemes az alábbi szempontok szerint átvizsgálni az abroncsokat:

Profilmélység

A hatósági előírások szerint, ha a nyári gumik profilmélysége kevesebb, mint 1,6 milliméter, már fel sem szabad szerelni az abroncsokat az autókra, hiszen a velük való közlekedés szabálytalan és életveszélyes. A 24 márkaszerviz üzemeltető óbudai cég szakértői azonban a 3 milliméteres értéket tartják igazán biztonságosnak, hiszen az abroncs kopásával folyamatosan nőhet az úgynevezett aquaplaning, vagyis az autó vízen való felúszásának esélye is.

Anyag, kopottság

A használat mértéke, valamint a gumik kémiai összetételének változása egyaránt hatással van az abroncsok élettartamára. Elhasználódásuk mérséklése érdekében a szakemberek azt tanácsolják, hogy szezononként más-más pozícióra helyezzük a gumikat az autónkon. Fontos azonban, hogy ha elkopott vagy sérült valamelyik kerekünk, akkor a vele azonos tengelyen forgót is ki kell cserélni. És sose kombináljuk a nyári-téli abroncsokat egy szetten belül!

Élettartam

A Duna Autó szakértői szerint nincs ökölszabály arra vonatkozóan, hogy a gyártástól számítva hány évig ajánlatos egy-egy garnitúrát használni. A kor miatti elhasználódásnak ugyanis több befolyásoló tényezője van. A 8-10 éves abroncsok azonban már cserére érettek.

A gumik gyártásának időpontját pedig egyszerűen kiolvashatjuk a felületükön megtalálható DOT számból. A szám második részében az első két számjegy a gyártási hetet, a másik kettő pedig a gyártási évet mutatja.


Meddig érdemes halogatni a gumicserét?

Légnyomás

Nem csak a féléves pihentetést követően, hanem meghatározott időközönként is érdemes ellenőrizni a kerekek légnyomását. A nem megfelelő értékre felpumpált abroncsok ugyanis nem kopnak egyenletesen, aminek következtében csökkenhet élettartamuk, autónk üzemanyag-fogyasztása megnőhet, ráadásul kevésbé kontrollálhatóvá is válhat.

A márkaszervizek erre is ügyelnek a cserék, szervizek alkalmával, akárcsak a leszerelt téli abroncsok megfelelő tárolására. A Duna Autó ügyfelei ugyanis a gumihotel szolgáltatást is igénybe vehetik. Aki viszont inkább otthon tartaná az abroncsokat, arra a legalkalmasabb egy hűvös, száraz és fénytől védett hely, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az anyaguk elöregedését. A gumikat minden esetben a szennyeződésektől alaposan megtisztítva és állítva pakoljuk el, felnire szerelve azonban egymásra fektetve tároljuk őket.

Simon Péter szerint téliről a nyári abroncsokra való átálláskor sokan egy teljes körű átvizsgálást is kérnek autójukra, de a többség sajnos még mindig nem tulajdonít megfelelő jelentőséget ennek. Pedig nem csak az abroncsok, hanem a kocsi egyéb alkatrészei, tartozékai is megérdemlik a tavaszi felfrissítést. Bár a tél nem volt túl kemény, a Duna Autó Zrt. szakértői szerint érdemes megtisztítani a futóművet és a fékrendszert, a karosszériát és az alvázat a tél folyamán rárakódott sós létől, ezzel is megelőzve az idő előtti a nem kívánt korróziót, valamint ellenőrizni a klímaberendezést, a különböző folyadékszinteket, a szélvédő és ablaktörlő lapátokat. Egy kis odafigyeléssel így hozzájárulhatunk autónk élettartamának meghosszabbításához és a közlekedésbiztonsághoz.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz, nyári gumi, Simon Péter, téli gumi
 
A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést A Scania Rugalmas Karbantartás elérte a százezer szerződést Meddig érdemes halogatni a gumicserét? Zalában erősödött a havazás, lelassult a közlekedés Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez A ŠKODA bemutatta a Karosszéria Szakértő és a Karosszéria 4+ programot A ŠKODA bemutatta a Karosszéria Szakértő és a Karosszéria 4+ programot Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat? Hogyan szereljük fel biztonságosan a nyári gumiabroncsokat?
 
A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

2020. március 05.
Első ízben kínálja a ŠKODA RS-családjának egyik tagját hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel. Az új ŠKODA OCTAVIA RS iV 1.4 TSI benzines erőforrása és 85 kilowattos elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál.
Részletek

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

Fekete karosszéria-kiegészítőivel az OCTAVIA RS iV már első pillantásra a ŠKODA „bestsellere” negyedik generációjának sportos csúcsmodelljeként azonosítható. A cseh autógyártó emellett három további, részben elektromos változatban is kínálja OCTAVIA modelljét. Az OCTAVIA iV szintén hálózatról tölthető hibridként (Plug-in Hybrid) 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt kínál, s az Ambition és a Style felszereltség szinteken áll rendelkezésre, míg az OCTAVIA két, 81 kW (110 LE) illetve 110 kW (150 LE) teljesítményű e-TEC változatával első ízben szerepel a ŠKODA palettáján mild-hibrid hajtástechnika.

Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Az OCTAVIA RS iV révén új fejezetet nyitunk RS-modelljeink sikertörténetében. Első ízben alkalmazunk sportos csúcsmodellünkben plug-in hibridhajtást, amely egyszerre fokozza az új OCTAVIA RS iV menetteljesítményeit, illetve mérsékli üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását.”

A ŠKODA egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 1,4 literes TSI benzines erőforrást és egy 85 kilowattos elektromos motort kombinál az OCTAVIA RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, s mindezt hatfokozatú DSG sebességváltó továbbítja az első kerekek felé.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

A WLTP-ciklus szerinti szén-dioxid-kibocsátás mintegy 30 grammra adódik kilométerenként, s e modell már az új, az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett gépkocsik számára csak 2021. január 1-től kötelező, szigorúbb EU6d károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelel.

A 37 Ah kapacitású, 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tehet. Az elektromos motor már közvetlenül induláskor rendelkezésre álló 330 newtonméter forgatónyomatéka erőteljes gyorsításokra kínál lehetőséget. Teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport-üzemmódjában az OCTAVIA RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a jellegzetesen feszes hangolású sportfutómű dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.

Vizuális ismertetőjegyként sportos fekete kiegészítők

A ŠKODA OCTAVIA RS iV már alapkivitelében LED-technikájú, specifikus ködfényszórókkal és 18 col peremátmérőjű, fekete könnyűfém keréktárcsákkal készül, a féknyergek pedig jellegzetes RS-vörösre fényezve vonzzák a tekintetet. Kívánságra 19 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

Egyaránt sportos feketében jelennek meg a ŠKODA-hűtőrács, az Air Curtain elemek, az RS-specifikus első lökhárító diffúzoreleme, az Aero Flap idomok, a hátsó lökhárító diffúzora és az ablakszegélyek. A Limousine fekete hátsó RS-légterelőt kapott, míg a COMBI tetőlégterelője a karosszéria színére fényezve tűnik fel.

Oliver Stefani, a ŠKODA Dizájn vezetője kifejtette: „A jól ismert RS-ismertetőjegyekkel még sportosabb fellépést kölcsönöztünk az új OCTAVIA már eleve dinamikus formavilágának. Számos fekete kiegészítőjével, mint például az első lökhárító ŠKODA-hűtőrácsa, a hátsó diffúzor és a könnyűfém keréktárcsák, az OCTAVIA RS iV egyből az RS-család tagjaként azonosítható.”

Dinamikus beltér RS-stílusban

Az OCTAVIA RS iV utasterébe pillantva, túlnyomórészt fekete színvilága tűnik fel. A háromküllős, bőrbevonatú és multifunkciós sportkormány vRS-logót hordoz, a DSG sebességváltó kezeléséhez pedig kapcsolóbillentyűkkel is kiegészül. Az első sportüléseket fekete szövet borítja vagy extrafelszerelésként rendelhető Ergo-ülésként Alcantara®- és bőrkárpitozással, illetve magasságállítással készülnek. Az üléseken RS-logó és vörös vagy ezüstszürke kontrasztárnyalatú díszvarrások feszülnek, amelyek a bőrbevonatú kormánykeréken, a kartámaszokon és a műszerfal Alcantara® borításán is megjelennek. A sportos hangulatot RS-stílusú dekorbetétek és alumíniumdizájn-pedálok teszik teljessé.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

OCTAVIA iV plug-in hibridhajtással és 204 LE rendszerteljesítménnyel

Az OCTAVIA iV RS mellett a ŠKODA az OCTAVIA Ambition és Style felszereltségi szintjeihez is kínálja hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerét. Az OCTAVIA iV esetében az 1.4 TSI benzines aggregát és a 85 kilowattos elektromos motor 150 kW (204 LE) rendszerteljesítménnyel és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgál. A WLTP-cikluson ez a plug-in hibrid változat is akár 60 kilométer elektromos hatótávot kínál és elektronikus váltókarral kezelhető (shift-by-wire), hatfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. A szén-dioxid-kibocsátás ez esetben is mintegy 30 gramm kilométerenként. Az OCTAVIA iV szintén kielégíti az EU6d kipufogógáz-emissziós szabvány előírásait.

Mindkét iV-modell nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátora 37 Ah kapacitású, energiatároló képességük pedig 13 kWh, s kényelmesen, az otthoni háztartási elektromos aljzatról vagy falitöltőről (Wallbox) is feltölthető. A töltőcsatlakozó a vezetőoldali első sárvédőben található. A Limousine 450, illetve a COMBI 490 literes csomagtartójában egy normál 12-voltos akkumulátor is rendelkezésre áll. A 40-literes üzemanyagtartály öt literrel kisebb a kizárólag belsőégésű motorral hajtott OCTAVIA-modellekénél.

Két e-TEC motor mild-hibrid technikával

Premierjét tartja a ŠKODA kínálatában az OCTAVIA két e-TEC változata, amelyek gyártásuk idén nyári beindításakor a márka első mild-hibrid technikájú, sorozatgyártású modelljei lesznek.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik

A hétfokozatú DSG-sebességváltó előtt dolgozó, 81 kW (110 LE) teljesítményű, háromhengeres 1.0 TSI, valamint 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres 1.5 TSI erőforrás egyaránt 48-voltos, szíjhajtású indítógenerátorral és az első utasülés alatt elhelyezett, 0,6 kWh energiatároló képességű, ugyancsak 48-voltos lítiumion-akkumulátorral egészül ki. Mindkét modell csomagtérajtaján specifikus e-TEC plakett látható.

A mild-hibrid technika fékezéskor energia-visszatáplálásra is lehetőséget kínál, ami a 48-voltos akkumulátorban tárolható, majd a belsőégésű erőforrás akár 50 newtonméteres elektromos támogatására (Boost) vagy – menethelyzettől függően – a motor teljes leállításával a szabadon gördülő („vitorlázó”) üzemmódra vehető igénybe. Amint ismét szükséges a belsőégésű motor, a rendszer a másodperc tört része alatt indítja újra, de az automatikus motorleállítás és -indítás technikája (Start-Stop System) is gyorsabban és kényelmesebben működik a szíjhajtású indítógenerátor révén. A motor emellett alacsonyabb zaj- és rezgésszint mentén indítható, a 48-voltos akkumulátor pedig egyenáramú feszültségátalakító (DC/DC) segítségével a normál 12-voltos akkumulátort is töltheti. Összességében a két ŠKODA e-TEC motor mild-hibrid technikája akár 0,4 liter üzemanyag megtakarítását is lehetővé teheti 100 kilométerenként.

A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik
Kulcsszavak: bemutató, OCTAVIA iV, plug-in hibrid, skoda, Skoda RS, új modell
 
A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik A SUV kínálat csúcsmodellje terepen és aszfalton egyaránt lenyűgöző képességekkel rendelkezik A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Álcázva mutatta meg magát az új Opel Insignia Grand Sport! Álcázva mutatta meg magát az új Opel Insignia Grand Sport! A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik Bemutatjuk az új Suzuki Vitarát
 
ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

2020. március 04.
Már a kezdetektől innovatív technika és találékonyság jellemezte a ŠKODA gépkocsikat, ahol mindig az autósok igényei álltak a középpontban. A márka már alapítását követő, korai éveiben is kifinomult vagy épp meglepően egyszerű ötleteket valósított meg.
Részletek

ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

Mindez az évtizedek során sem változott, csupán tovább tökéletesedett, a „Simply Clever” mottó pedig immár szorosan kapcsolódik a márkaemblémához. A ŠKODA eddig több mint hatvan ilyen okos részletmegoldást vezetett be, amelyek jól érzékelhetően kellemesebbé teszik az autósok életét.

Amint Martin Soukup, a ŠKODA AUTO stratégiai terméktervezésének vezetője kifejtette: „A ’Simply Clever’ részletek fontosak ügyfeleink számára, ezért különleges kritériumok alapján válogatjuk e megoldásokat. Ügyfeleink igénylik ezeket az ötleteket, és elvárják, hogy ésszerű segítséget jelentsenek a ŠKODA-vezetők számára. Mindemellett könnyen használhatónak kell lenniük, megbízhatóan kell működniük, ki kell állniuk a terhelési teszteket és magas biztonsági követelményeinknek is meg kell felelniük.”

A „Simply Clever” megoldások már 2001 óta a modern ŠKODA-modellek védjegyei

A „Simply Clever” alapgondolata a SUPERB 2001-ben bemutatott első generációjáig vezethető vissza, itt jelent meg ugyanis a ŠKODA-modellek már alapkivitelben vagy extrafelszerelésként kínált esernyője. Az áttörést a 2003-as Frankfurti IAA alkalmával bemutatott ROOMSTER Concept Car jelentette, amelynek különösen kedvező fogadtatásra találtak olyan ötletes felszerelései, mint a hosszirányban állítható hátsó ülés vagy az elforgatható első ülések. Az éppoly újszerű, mint praktikus ötletek iránti lelkes érdeklődés láttán a ŠKODA újabb és újabb leleményes részletmegoldásokat dolgozott ki.


ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

Időközben a ŠKODA több mint hatvan „Simply Clever” ötletet valósított meg, amelyek könnyebbé és kellemesebbé teszik az autósok életét, s amint korábban, továbbra is ötletgazdagságuk szolgált a fejlesztőmérnökök fő hajtóerejéül. Gyakran csupán apró részletek bizonyulnak rendkívül hasznosnak és praktikusnak a mindennapok során – a vezető ajtajának esernyője, a tanksapkafedélbe rögzített, időközben gumiabroncs-profilmélységmérővel is kiegészített jégkaparó és az A-oszlop jegytartója mára egyaránt igazi „ŠKODA-klasszikussá” vált.

További ötletes megoldással érkezett a ŠKODA KAMIQ, amely kategóriája első modelljeként kínál automatikusan kiemelkedő ajtóperem-védelmet. Az ajtókat szűk parkolóhelyeken kinyitva, e technika egyaránt megóvja a saját autót, illetve a szomszédos járműveket a karcolásoktól és horpadásoktól. Ugyancsak rendkívül praktikus a csomagtérborítás alatt kialakított többfunkciós rakodóhely, ahol például a nedves esernyő is tárolható száradásáig, szennyeződésmentesen elválasztva a ruházattól és egyéb csomagoktól.

A connectivity területén szintén szolgál ötletes megoldásokkal a ŠKODA, az okostelefonok és a táblagépek így vezeték nélkül vagy korszerű USB-C csatlakozással minden üléshelyen az autó rendszerére csatlakoztathatók. Átgondolt megoldás a középkonzol multimédiás tartója, amely egyaránt kézre eső helyet kínál az okostelefon, a parkolójegy, pénzérmék és a kulcscsomó számára. Szintén rendkívül hasznosnak bizonyul az ajtókárpitokban kialakított fedeles hulladéktároló, amely praktikus megoldásként nemcsak útközben gondoskodhat az utastér tisztaságáról. A padlózata alatti fióknak köszönhetően a csomagtartóban is megőrizhető a rend, az épp nem szükséges apró tárgyakat ugyanis könnyedén elnyeli a padló alatti praktikus rekesz. A jellegzetes „Simply Clever” ötletek további aktuális példái a láthatósági mellények tárolórekeszei, az ajtókárpitok gumiszalagja, az ajtórekeszben tárolható hókefe, a lehajtható kalaptartó, a Jumbo-box kártyatartója vagy a csomagtér-megvilágítás kivehető LED-zseblámpája.

ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

Célszerű és könnyen használható

Mindegyik példán tükröződik a ŠKODA azon alapelve, hogy minden „Simply Clever” megoldásának célszerűnek és könnyen használhatónak kell lennie – vagyis olyan funkcionális konstrukciónak, amely az életet könnyítve egyidejűleg egyszerű és megfizethető. E tekintetben mindenkor a járművezető és igényei állnak a középpontban. Sok megoldás meglepően egyszerűnek tűnik, ám az eredeti ötlettől hosszú és néha nehéz út is vezethet a végeredményig. Végső soron minden megoldásnak számos tartóssági tesztet és terheléspróbát kell kiállnia, hogy az autó teljes élettartamán át biztosított lehessen megbízható és biztonságos működése. Ez a szélvédőmosó-tartály fedelébe integrált tölcsérre is érvényes, amely innovatív megoldásként olyan meggyőzőnek bizonyult, hogy a ŠKODA már minden modelljébe beépíti, ŠKODA Eredeti Tartozékként pedig utólagos beszerelésre is kínálja ezen ötletes felszerelését.

Negyedszerre végeredmény

Martina Tomanová, a ŠKODA AUTO stratégiai terméktervezési részlegének munkatársa mutatta be, hogyan születik meg az alapötletből egy ilyen leleményes felszereltségi részletmegoldás: „Számunkra sem volt ismeretlen sok autós azon tapasztalata, hogy a szélvédőmosó-tartály feltöltésekor a folyadék egy része mellé csoroghat, majd a motortéren keresztül a földre csepeghet. Ennek oka a szélvédőtisztító és fagyálló folyadék palackjának széles nyaka vagy a tartály túl alacsonyra helyezett betöltőnyílása. A probléma megoldása érdekében számos lehetőséget vitattunk meg és többféle műszaki megvalósítást is megvizsgáltunk, míg végül optimális megoldást találtunk. Az eredmény pedig már jól ismert: innovatív zárófedél, amely egyetlen kézmozdulattal tölcsérré alakítható, a szélvédőmosó-tartály egyszerű feltöltését téve lehetővé. A „Simply Clever” tölcsér kifejlesztéséről a ŠKODA Storyboard oldalán olvasható cikk.

ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

A „Simply Clever” ötletek egészen az 1920-as évekig nyúlnak vissza

1925-ben, közvetlenül a plzeňi ŠKODA gépgyártó vállalat és a Laurin & Klement egyesülését követően érkezett a piacra a LAURIN & KLEMENT / ŠKODA 110, amely máris a márka leleményes szellemiségét képviselte. A járműgyártó ugyanis 2950 milliméter tengelytávú, egységesített létraalvázas konstrukciót alkalmazott, hogy azután négyféle különböző karosszériával szerelhesse fel. A Roadster és a Limousine mellett a ŠKODA nyitott túraautóként, akár három üléssorral is kínálta e modelljét. A középső üléssor lehajtásával jelentősen bővült a hátul utazók lábtere, az előrehajtható szélvédő révén pedig a melegebb napokon a menetszél gondoskodhatott további szellőzésről. Defekt esetén nem kellett kipakolni a csomagtartót a pótkerekekért, ugyanis elöl, a motorháztető két oldalára rögzítve helyezték el őket. 1750 x 1580 milliméteres, 400 milliméter mély rakfelületével és 500 kilogramm hasznos teherbírásával még praktikusabbnak bizonyult a kétüléses haszonjármű-változat, amely pillanatok alatt négyülésessé alakítva a hétvégi családi kirándulásokra is kiválóan alkalmassá vált.

1934-ben mutatta be a ŠKODA a POPULAR sorozatot, amely középső csőalvázzal és transaxle-elrendezésű (motor elől, sebességváltó hátul) hajtásrendszerrel készült, egyaránt nagyobb mozgásszabadságot biztosítva a lábtérben vezetője és első utasa számára. A POPULAR rövidesen egy eredetileg a csendőrség és a vámhatóság számára kifejlesztett, speciális téli felszereltséggel is megjelent a gyártó kínálatában. Az első kerekek alatt leszerelhető síléc, a hajtott hátsó kerekeken pedig hólánc gondoskodott arról, hogy az autó a havas hegyi utakon is tartsa az irányt és megbízhatóan haladjon.

ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever”

Interjú Martin Soukuppal, a ŠKODA AUTO stratégiai terméktervezésének vezetőjével a „Simply Clever” témájáról:

Soukup Úr, honnan származnak tulajdonképpen a ŠKODA „Simply Clever” ötletei?


Martin Soukup: Nagyon alaposan elemezzük meglévő és potenciális ügyfeleink elégedettségi felméréseit, amelyekből megtudhatjuk, milyen megoldások lehetnének hasznosak számukra. Ezután az egyes szakmai csoportok a „Simply Clever” alapgondolatát „megélve” dolgoznak ki konkrét javaslatokat arra, hogyan tehető még könnyebbé az élet az autóban. Sok javaslat érkezik munkatársainktól is, elvégre csaknem mindannyian magunk is vezetünk, s olyan megoldásokat keresünk, amelyek mindenki számára javítják a menetkényelmet.


Mi történik a beérkező ötletekkel és javaslatokkal?

Martin Soukup: Először is megvizsgáljuk, hogy az ötletek összhangban állnak-e márkánk alapvető értékeivel. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek igényeire összpontosító javaslatnak kell lennie, emellett az adott megoldásnak valóban előnyösnek kell bizonyulnia a vezető és utasai számára, tehát értelmes célt kell szolgálnia. Végül pedig az új funkciónak könnyen használhatónak kell lennie és megbízhatóan kell működnie. Mielőtt egy-egy „Simply Clever” ötlet valóban sorozatgyártásba kerülne, számos tartóssági és terhelési teszten kell megfelelnie, amikor pedig magas biztonsági elvárásaink is teljesülnek, immár semmi sem állhat a sorozatgyártás útjában.

Mennyi ideig tart és hány munkatárs vesz részt a megvalósításban?

Martin Soukup: Ez nagyon eltérő. Az, hogy melyik osztály foglalkozik vele, például attól függ, hogy az utastér kényelmi felszereléséről vagy épp egy motorházfedél alatti részletmegoldásról van szó. Mindenesetre együttműködünk a fejlesztőközpontban és más részlegeken dolgozó munkatársainkkal, akik a javasolt megoldásokat a sorozatgyártás szempontjából értékelik, illetve minősítik. Végül pedig a „Simply Clever” ötleteket alapos terhelési és tartóssági teszteknek vetik alá, ami néhány héttől akár néhány hónapig is eltarthat. Célunk, hogy továbbra is új és leleményes megoldásokat fejlesszünk ki, amelyekben tovább élhet alapítóink úttörő szellemisége.



Kulcsszavak: autógyár, Mladá Boleslav, skoda
 
Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Belgiumban elkezdődött a Volvo első kompakt prémium szabadidőjárművének gyártása Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében Elindult a BMW i3 gyártása Lipcsében ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever” 2013-ban is a Ford Focus volt a világ legkelendőbb autója ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever” Üzleti Etikai Díjat kapott a Magyar Suzuki Zrt ŠKODA – Immár hagyományosan „Simply Clever” A Ford Európában elkészítette a hárommilliomodik dízelmotorját
 
Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

2020. március 04.
2020. március 2-án genfben az új PEUGEOT 208-at választotta az Év Autójává a 60 szakújságíróból álló nemzetközi zsűri.
Részletek

Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

A zsűri tagjai nagyra értékelték a széles motorválasztékot, mely szabad választást enged az ügyfelek számára az elektromos, benzines és dízel hajtásláncok révén. A zsűritagok dícsérték az autó különleges formatervét csakúgy mint a magas technológiai színvonalat. A 2-es szérián belül, mely mindig a legnépszerűbbek között volt a kategóriában, az új 208 az első, mely elnyerte a nagy presztízsű díjat. Az új 208 a PEUGEOT márka hatodik Év autója díját nyerte el.   

Az Év Autójává választott új 208 újraértelmezi a kisautó kategória alapértékeit. Elektromos és belső égésű erőforrásainak köszönhetően a választás szabadságát nyújta leendő vezetőinek. Formaterve a Márka legújabb stílusjegyeit vonultatja fel például a három oroszlánkarmot formázó első LED lámpatestekkel, egyúttal utal a 2-es széria népszerű korábbi modelljeire is, például a kerékjáratok betétjeivel vagy a hátsó oszlop kialakításával. A PEUGEOT i-Cockpit® vezetőhely (magasra helyezett műszeregység, kisméretű kormánykerék, érintőképernyő) különleges megjelenésű és a biztonságot fokozó 3D-s műszeregységgel fejlődött tovább.

Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

Az Év Autója 2020 egy igazi bestsellert jutalmazott. Már 110.000 ügyfél rendelte meg Európában az új PEUGEOT 208-at 2019 októberi bevezetése óta. 2020. február végén Franciaországban az új 208 vezeti a személyautó értékesítési toplistát. Az értékesített autók 15%-a már elektromos változat.
 
“Nagyon büszke vagyok rá, hogy az új 208 elnyerte az Év autója díjat. Ez a díj méltó jutalma a PEUGEOT márkánál és a PSA csoportnál végzett elkötelezett és kiváló munkának. Ez az első alkalom, hogy a 2-es széria modelljét jutalmazzák. A közelmúltban már három PEUGEOT modell nyerte el az Év Autója díjat: az új 208, a 3008 és a 308! A díj visszaigazolja a márka stratégiáját, mely a különböző meghajtási módok szabad választási lehetőségét “Power of choice” helyezi előtérbe. Ügyfeleink immáron szabadon választhatnak az Év Autójává választott elektromos e-208 illetve a szintén Év Autójává választott benzines vagy dízel 208 között!” – Nyilatkozta Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT márkaigazgatója.”

6 Év Autója győzelemével a PEUGEOT belépett a 3 legtöbb Év Autója díjjal rendelkező márka közé. A 2020-ban díjazott új PEUGEOT 208 a 2017-ben díjazott 3008 SUV-t követte, ezt megelőzően 2014-ben a kompakt 308, 2002-ben a 307, 1988-ban a 405 és 1969-ben az 504 kapott Év Autója díjat. Az előkelő elismerés az új PEUGEOT 208-nak korábban megítélt 12 nemzetközi díjat követi.

Az Év Autója díj a legnagyobb presztízsű elismerés az autógyártók számára. A díj zsűrije 60 szakértő autós újságíróból áll és 23 különböző országból érkezik. Az 1964-ben alapított díj egyúttal a legrégebbi ilyen jellegű megmérettetés, melynek díjkiosztója minden évben a genfi autószalonon zajlik.

Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban

Kulcsszavak: év autója, Peugeot, Peugeot 208
 
Oroszlán szív – Peugeot Traveller Oroszlán szív – Peugeot Traveller Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban Peugeot Quartz - kivételes vezetési élmény a jövő crossoverében Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Új Peugeot Partner és Partner Tepee: Robusztus és modern, cselekvésre teremtve Az új 208 nyerte az Év Autója díjat 2020-ban Visszaesett a kínai járműeladások üteme
 
Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre

Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre

2020. március 03.
A Nissan Jövőálló Programjával március 3-tól új korszak kezdődik az autós piacon: minden Qashqai, új Juke és X-Trail modellre mostantól egyedülálló, 10 éves garanciacsomagot biztosít a japán márka. És ez még nem minden!
Részletek

Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre

A japán autóipari óriás nem először vállal nagyot. A Qashqai-jal megteremtette a crossover szegmenst, majd a Juke-kal a kompakt crossoverek azóta is töretlen népszerűségnek örvendő kategóriáját hozta létre.

2020-ban pedig az autós piacon egyedülálló módon 10 éves garanciacsomagot, azaz 3 év/100 ezer km gyártói garanciát és további 7 év/50 ezer km kiterjesztett garancia biztosítást ad valamennyi crossover modellje mellé – és itt nem áll meg: most 3 alkalmas, ingyenes éves karbantartást is biztosít crossovereihez, így lesz ingyenes az első három, éves szerviz a Nissan szakszervizeiben, képzett szerelőcsapat kezei között, kizárólag gyári alkatrészek és gyári motorolajok felhasználásával.

Az új crossover tulajdonosok tehát egy teljes évtizedre minimalizálhatják az autóval kapcsolatos esetlegesen felmerülő váratlan költségeiket. További jó hír, hogy az autó eladásakor a garancia átruházható a későbbi tulajdonosra, így a Nissan modellek megnövelt piaci értéken, lényegesen magasabb áron értékesíthetők, mint a hasonló állapotú és futásteljesítményű modellek. 

 Az ajánlat részeként a Nissan crossoverek kedvező részletfizetési konstrukcióval, már 0% kamattól elérhetőek, így akár egy havi rezsiköltség összegéért, már havi nettó 33 600 Ft + ÁFA-ért elviheti új autóját és a hozzá kapcsolódó nyugalmi szolgáltatáscsomagot.

 „A Nissan szeret első lenni az újítások terén, a crossoverekre adott 10 éves garanciacsomag pedig egy abszolút piacvezető konstrukció, amely átrajzolhat mindent, amit az autóvásárlásról eddig tudtunk. Hiszünk autóink minőségében és értékállóságában, ezért vállaltuk a Jövőálló Program indítását. Hiszünk abban is, hogy az egy évtizedes biztonsággal, a karbantartási csomaggal és a kedvező finanszírozási ajánlattal több különböző ügyféligényt is ki tudunk egyidejűleg szolgálni”

- mondta el a bevezetés kapcsán Molnár Viktor, a Grand Automotive CE Kft, a Nissan közép-európai regionális importőrének ügyvezetője. „A Nissan Jövőálló Program kiváló megoldást nyújthat azok számára, akik hosszú távon gondolkodnak egyetlen autóban, és azoknak is, akik 4-5 évente szeretik lecserélni az autójukat, hogy átülhessenek a legújabb modellekbe.”

A Nissan 10 éves garanciacsomagjáról, az ingyenes karbantartási csomagról és a kedvező finanszírozásról többet megtudhat, aki ellátogat a www.nissan.hu/jovoallo weboldalra, vagy felkeresi valamelyik helyi Nissan márkakereskedést.


Kulcsszavak: crossover, értékesítés, garancia, nissan
 
Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon Mától tíz év garancia jár minden Nissan crossoverre A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Tempósan indította az évet a SEAT Tempósan indította az évet a SEAT A Mercedes-Benz volt a legkeresettebb prémium személyautó márka 2016-ban hazánkban A Mercedes-Benz volt a legkeresettebb prémium személyautó márka 2016-ban hazánkban
 
A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának

A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának

2020. március 03.
Peren kívüli megegyezéssel ért véget a Volkswagen (VW) ellen több mint negyedmillió olyan németországi vásárló képviseletében indított per, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak, a pénteken ismertetett részletek szerint a gyártó mintegy 830 millió euró (280 milliárd forint) kártérítést hajlandó fizetni az ügyfeleknek.
Részletek

A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának

A német fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetsége (vzbv) és a legnagyobb német autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub szervezésében indított eljárásban kidolgozott megállapodás szerint az úgynevezett csoportos megállapítási keresethez (Musterfeststellungsklage) csatlakozott 260 ezer vásárló az autó modelljétől és korától függően 1350 és 6257 euró közötti kártérítéshez juthat.

Ez ugyan "nem egy nagyvonalú ajánlat" a gyártótól, de többet nem lehetett elérni, és így "gyorsan, átláthatóan és biztosan" pénzhez jutnak a megkárosított vásárlók - közölte a vzbv.

Az eljárás részesei április 20-ig dönthetnek, hogy elfogadják-e az ajánlatot. A mérlegeléshez ügyvédi, jogászi segítséget kérhetnek, ennek költségéhez a VW hozzájárul, legfeljebb 190 euró erejéig, és csak akkor, ha az ügyfél végül elfogadja a kártérítést.

Aki nem fogadja el a VW ajánlatát, tovább pereskedhet az óriásvállalattal, de már egyedül, önállóan, ami "kockázatos" vállalkozás - jegyezte meg a fogyasztóvédelmi szövetség vezetője, Klaus Müller.

A csoportos megállapítási kereset a kollektív jogorvoslat németországi szabályozásának egy új eleme, éppen a VW dízelbotrányának tanulságaként vezették be. A cél a fogyasztók jogainak erősítése a túlerőben lévő nagyvállalatokkal szemben. A pereket nem az egyes fogyasztók, hanem fogyasztói szövetségek folytatják, a költségeket és a pénzügyi kockázatot is ezek a szervezetek viselik, a fogyasztók számára kedvező bírósági döntés viszont mindenkire érvényes, aki csatlakozott a keresethez.

A Volkswagen kártérítést ajánlott fel több százezer németországi vásárlójának

A vzbv és az ADAC keresetéhez EA189 típusú dízelmotorral szerelt, és a dízelbotrány miatt szervizre visszarendelt Audi, Seat, Skoda és Volkswagen gépkocsik németországi tulajdonosai csatlakozhattak.

A VW dízelbotránya úgy került nyilvánosságra, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A botrány miatt indított vizsgálatokon más gyártóknál is kimutattak hasonló szabálytalanságot.

A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: dízel, dízelmotor, kártérítés, volkswagen
 
Jól fejlődik az együttműködés a Volkswagen Csoport haszongépjármű márkái között Jól fejlődik az együttműködés a Volkswagen Csoport haszongépjármű márkái között Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Bemutatkozott az új Volkswagen e-up! Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Öreg német dízelek a magyar utakon? Komoly kihívással nézhet szembe a magyar autópiac Öreg német dízelek a magyar utakon? Komoly kihívással nézhet szembe a magyar autópiac A Volkswagen a T-Cross modellel bővíti majd SUV palettáját A Volkswagen a T-Cross modellel bővíti majd SUV palettáját
 
Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon

Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon

2020. március 03.
A világ országai közül elsőként a Luxemburgi Nagyhercegség egész területén teljesen ingyenessé vált vasárnaptól a tömegközlekedés. Az ingyenesség a vonatokra, a buszokra és a villamosokra egyaránt vonatkozik az ország egész területén.
Részletek

Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon

Francois Bausch luxemburgi közlekedési miniszter nyilatkozata szerint az intézkedés javítani fogja a közlekedés minőségét azáltal, hogy megszünteti a közúti torlódásokat, elősegíti a légszennyezés csökkentését, valamint támogatja az alacsony jövedelműeket.

Elmondta, az intézkedésre azért is szükség volt, mert Luxemburg üvegházhatású gázkibocsátásának több mint fele a közlekedésből származik. A kormány azt reméli, hogy az ingyenesség motiválni fogja az embereket, otthon hagyják autóikat és tömegközlekedésre váltanak - tette hozzá.

A helyi média tájékoztatása szerint azokon a közlekedési eszközökön, amelyeken első osztály is található - például a vonatokon - az ingyenesség csak a másodosztályra vonatkozik. Eddig egy másodosztályú, az egész országra érvényes éves bérlet ára 440 euró (mintegy 145 ezer forint) volt, az első osztályra vonatkozó mintegy 660 eurós (mintegy 218 ezer forint) éves bérlet ára megmarad.

A luxemburgi tömegközlekedés működtetése évente mintegy 491 millió euróba kerül, a jegyekből és bérletekből azonban mindössze 40 millió euró folyt be.

Luxemburgban nem kell fizetni a buszokon, villamosokon

A közlekedési dugók a főváros, Luxembourg számára - amelynek lakossága mintegy 110 ezer főt számlál - komoly gondot jelent, mivel naponta további 400 ezren ingáznak oda a munkahelyükre. A 620 ezres országba több mint 215 ezren autóval járnak át dolgozni a szomszédos Belgiumból, Franciaországból és Németországból, ami komoly forgalmi zavarokat okoz főként főváros közlekedésében.

A Xavier Bettel miniszterelnök vezette kormány, amely 2018 decemberében jelentette be a tömegközlekedés ingyenessé tételének tervét, arról tájékoztatott, hogy a sok ingázó okozta közlekedési káosz megszüntetése érdekében a 2018-28-as időszakban Luxemburg 3,9 milliárd eurót fordít a vasútfejlesztésre, valamint korszerűsíti a buszhálózatot és újabb parkolóhelyeket alakít ki a határon.

A világ hatodik legkisebb államának számító Luxemburgban átlagosan évente több mint 100 millió utas használja a tömegközlekedést.

Kulcsszavak: Belgium, Luxemburg, tömegközlekedés
 
A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság A Levegő Munkacsoport szerint buszcserét követel a lakosság Vadonatúj CNG-buszok álltak forgalomba Miskolcon Vadonatúj CNG-buszok álltak forgalomba Miskolcon Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Mercedes autóbuszokat adott át az Inter Traction Electrics Kft. a VOLÁN-nak Debrecenben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost
 
MGE: a vártnál 10 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba

MGE: a vártnál 10 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba

2020. március 03.
Februárban csaknem 11 100, az év első két hónapjában pedig közel 21 200 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 10 százalékkal többet a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) várakozásánál.
Részletek

MGE: a vártnál 10 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba

Az MGE idén stagnáló autópiacra, 155 ezer új személygépkocsi forgalomba helyezésére számít, ami csaknem megegyezik a tavaly regisztrált új autók számával.

Februárban 1788 új kishaszonjármű került forgalomba, az év első két hónapjában 3566 - közölte az MGE a DataHouse Kft. adatai alapján. Az egyesület ebben az évben 26 ezer új kishaszonjármű forgalomba helyezésére számít.

A szervezet felhívta a figyelmet arra, hogy a használt autók behozatala továbbra is emelkedik, februárban több mint 13 ezer használt személygépkocsi és több mint 1431 kishaszonjármű érkezett az országba. Halaszthatatlannak nevezték a folyamat megállítását.

A nagyhaszonjárműveknél csökkenő trenddel számol az MGE a sofőrhiány és a dráguló működési körülmények miatt. Az év első két hónapjában 641 új nagyhaszonjármű került forgalomba, az idei évre 4500 forgalombahelyezést várnak.

Az autóbuszpiac kis mérete miatt jelentős havi eltéréseket mutat, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedés legyen - közölte az MGE. A hazai buszpark nagyon öreg, az egyesület várakozása szerint 2020-ban a csere üteme fel fog gyorsulni. Ebben az évben 850 új autóbusz forgalomba állására számítanak.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, mge
 
Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Rekord félévet zárt a Lexus Európában Rekord félévet zárt a Lexus Európában Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben Csökkent a Volkswagen nyeresége az első negyedévben A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik A BMW i hazai értékesítési sikertörténete folytatódik A Toyota egymilliomodik európai hybrid vásárlója két Auris Hybridet vihetett haza A Toyota egymilliomodik európai hybrid vásárlója két Auris Hybridet vihetett haza
 
Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

2020. március 02.
A színpad előállt az új RS Q3. Mindkét modell egyedülálló hajtásrendszert, érzelemgazdag formavilágot és kompromisszummentes hétköznapi használatot biztosít szegmensében.
Részletek

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

A csúcsteljesítményű terepjárók szíve a legendás és többszörösen elismert 2,5 literes TFSI erőforrás. A quattro állandó összkerékhajtással párosítva ez garantálja a színtiszta vezetési élményt. A szériafelszereltség részét képező RS sportfutóműnek köszönhetően mindkét kompakt modell karosszériája tíz milliméterrel lejjebb került, mint az alapmodelleké.

„Az Audi RS Q3 első generációjával egy teljesen új szegmenst hoztunk létre. Ahhoz, hogy a sikertörténet folytatódjon, az RS Q3 modellt SUV kupé kivitelben is kínáljuk, így azok az ügyfelek is megtalálják a számításukat, akiknek különösen vonzódnak van a formatervezett megoldások iránt.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Mindeközben új trendet teremtünk és igyekszünk az Audi Sport GmbH. számára új növekedési potenciált kihasználni.”

Egy karakter nagy vonalakban: a külső megjelenés

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback számos RS specifikus formatervezési részletet tartalmaz, mindemellett számos elem jelzi egyedi karakterét. A fényes fekete, térhatású méhsejtmintázatú Singleframe hűtőrács még erőteljesebb kiállást kölcsönöz a két nagyteljesítményű kompakt modellnek. A Q3 modellhez képest alacsonyabbra süllyesztett karosszériát az RS specifikus, hatalmas légbeömlő nyílásokkal szerelt lökhárítóval tették még hangsúlyosabbá. A feltűnő, bumeráng formájú vízszintes pengeidomok (blade) kifejezetten az RS Q3 számára készültek. Az RS gének szintén visszaköszönnek a Singleframe hűtőrács felett található lapos nyílásoknál is.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

Kupészerű, lágyan ereszkedő tetőívével az RS Q3 Sportback 45 milliméterrel alacsonyabb az RS Q3 modellnél. A Sportback emelkedő tetőíve lejjebb ereszkedik, mint a testvérmodellnél, és ezzel a karosszéria vizuális tömegközéppontja is lejjebb kerül. Ezáltal még nagyobbnak tűnnek a kerekek és a SUV kupé kiállása még erőteljesebbé válik. A 10 milliméterrel kidomborodó kerékjáratoknak köszönhetően mindkét modell összhatása szélesebbé válik.

A két modell hátsó formaterve is igen tekintélyt parancsoló. Alacsony hátsó ablakaival és fényes fekete, RS-specifikus tetőlégterelőjével az RS Q3 Sportback testvérmodelljénél is szélesebb és dinamikusabb benyomást kelt. Az alacsonyan futó tetővonal erős, laposan megformált D oszlopokban folytatódik. Az RS Q3 modell RS-specifikus széles tetőlégterelője tovább hangsúlyozza a csúcsteljesítményű SUV ugrásra kész, atletikus karakterét, emellett javítja a leszorítóerőt. Az RS Q3 új generációja most először érkezik kettős RS kipufogóval, ahol mindkét oldalon nagyméretű, ovális kipufogóvégeket találunk. Ez a kipufogórendszer egy RS-specifikus lökhárítóban kapott helyet a hátsó diffúzorelemmel és a vízszintes pengeidomokkal (blades) együtt.
A kompakt nagy teljesítményű SUV és a kompakt nagy teljesítményű SUV kupé modelleket a szériafelszereltség részeként LED fényszórókkal szerelték. Az Audi opcionálisan Matrix LED fényszórókat is kínál RS specifikus sötétített LED technikával.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

Egyedülálló: a motor

Az új RS Q3 és RS Q3 Sportback lelke az erőteljes öthengeres 2.5 TFSI erőforrás. A 2 480 cm3 hengerűrtartalmú aggregát az RS Q3 előző generációjánál most 17 százalékkal több, összesen 294 kW (400 LE) teljesítményre képes (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 8,9 – 8,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 204 - 202 (kombinált)). Maximális nyomatéka eléri a 480 Nm-t, amely 1 950 és 5 850 közötti fordulatszámtartományban rendelkezésre áll. Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, 250 kilométer/órás végsebességük pedig opcióként 280 kilométer/órára is emelhető.

A különleges, 1-2-4-5-3 gyújtási sorrend és a páratlan hengerszám igen különleges ritmust és egyedi motorhangot garantál. A kettős RS kipufogórendszer még inkább hangsúlyozza az öthengeres erőforrás karakteres hangját, az opcionális RS sport kipufogó rendszer pedig még ezt is tovább fokozza. Az öthengeres aggregát sorozatban kilenc alkalommal nyerte el az igen népszerű „Nemzetközi Év Motorja” díjat.

Alapkivitelben az öthengeres motor teljesítményét egy hétfokozatú S tronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé. A kerekenkénti nyomatékszabályozás pedig tökéletesíti a biztonságos és agilis kezelhetőséget.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

Sportos, agilis és sokoldalú: a futómű

Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback kiemelkedő vezetési karakterisztikájának alapkövetelménye az egyenletesen sportos futómű hangolás. A Q3 család többi tagjához képest az RS-sportfutómű 10 milliméterrel lejjebb süllyeszti a karosszériát. Igény esetén az RS-sportfutóműhöz társítható az adaptív futóműszabályozás (DCC) rendszere, amelynek szenzorai mérik a karosszéria mozgásait és amely az oldalirányú dőlést csökkenti nagysebességű kanyarvételnél és terhelésváltásoknál. Az RS-hangolású csillapítás az útfelület állapotának és a vezetési szituációnak megfelelően kerül beállításra.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer nem csupán a felfüggesztést, de a quattro hajtást, a kormányzást, az S tronic sebességváltót, a motor karakterisztikáját vagy például a hangzást is befolyásolja. A választott felszereltségtől függően öt vagy hat menetprofil érhető el: comfort, auto, dynamic, efficiency, individual illetve ennek alternatívájaként az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok. Az MMI touch érintőképernyőjén a vezető egyéni igényeire szabhatja és elmentheti a két RS üzemmódot. Az új „RS MODE” gomb megnyomása a kormánykeréken gyors hozzáférést biztosít a két új RS profilhoz és az utolsó kiválasztott üzemmódhoz, továbbá lehetőséget biztosít a vezetőnek, hogy menetprofilt váltson. Ezzel az ügyfelek teljes mértékben egyéni igényeikre szabhatják RS modelljüket és villámgyorsan válthatnak a maximálisan sportos profil és a kényelemre összpontosító üzemmód között.

Az RS-hangolású progresszív kormányzás még közvetlenebb kapcsolatot biztosít az úttal, még a gyors kanyarokban is. Az alapkivitel 20 colos vagy az opcionálisan elérhető 21 col peremátmérőjű kerekek mögött teljesen új, hatdugattyús RS acéltárcsás fékek találhatók, amelyek 375 milliméter átmérőjű (elől) és 310 milliméter átmérőjű (hátul, nem perforált), belső szellőzésű és perforált féktárcsákkal dolgoznak.

Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik

Féknyergeik alapkivitelben fekete színűek, de igény esetén piros színben is elérhetőek. Az opcionálisan elérhető, teljesen új RS kerámia fékek tárcsáinak átmérője 380 milliméter (elől, kerámia) és 310 milliméter (hátul, acél), színük pedig szürke, piros vagy kék lehet.

Kitűnő választás a mindennapi használatra: a térkoncepció


Az RS Q3 alapvető koncepciója egyesíti a sportautókra jellemző vezetési élményt és teljesítményt, illetve a kompakt terepjárók minden, kényelemmel összefüggő előnyét. Mindkét erőmű teljesértékű ötüléses modellként áll helyt, extrém sportos karakterével párhuzamosan azonban – sokoldalúságának és tágas belső terének köszönhetően – nagyszerűen használható a mindennapokban is. A szériafelszereltség részeként az RS Q3 hátsó üléssora hosszában 150 millimétert mozgatható, az RS Q3 Sportback esetében ez az érték 130 milliméter. Az osztottan dönthető hátsó üléssor dőlésszöge hét fokozatban állítható. A csomagtér kapacitása 530 liter, amely a hátsó ülések lehajtásával akár 1 525 literre is növelhető (a Sportback esetében ez 1 400 liter).

A vezetőre hangolva: a belső tér

Az RS Q3 és az RS Q3 Sportback atletikus külső megjelenése a belső térben folytatódik. A teljes vezetőfülke kialakításánál a középpontban a vezető állt. Ennek megfelelően a légkondicionáló berendezés, a középkonzol, az MMI touch kijelzője mind tíz fokkal a vezető felé fordul. Az alul egyenesített RS bőr sportkormányon - az új kialakítású váltófülek mellett – megjelent az új „RS MODE” gomb is, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer két opcionális RS menetprofilját vezérelje. Az RS-specifikus információkkal szolgáló kijelző automatikusan megjelenik az Audi virtual cockpit műszeregységen. A szériafelszereltség részeként RS jelöléssel ellátott fekete bőr/alcantara bevonatú sportülések állnak az utasok rendelkezésére. Természetesen még sportosabb változat is választható, ekkor az integrált fejtámlával ellátott, RS-specifikus méhsejt mintázatú nappa bőr RS sportülések kényeztetik az autóban helyet foglalókat.

Az új RS Q3 és az új RS Q3 Sportback 2019. év vége óta elérhető a németországi és a többi európai országban található kereskedésekben.

Kulcsszavak: audi, bemutató, Q3, Q3 Sportback, új modell
 
A kiemelkedő terepképességű X-Trail crossover a Nissan 4x4 hagyományaira épít A kiemelkedő terepképességű X-Trail crossover a Nissan 4x4 hagyományaira épít 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor 2016 nyarán érkezik a Yamaha Tracer 700, az új sport­túramotor A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban Az új Audi RS Q3 és az új Audi RS Q3 Sportback 2,5 literes TFSI erőforrással érkezik NX világpremier a Pekingi Autószalonon A Citroen és a Hybrid Air technológia A Citroen és a Hybrid Air technológia
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 61 - 70