Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 61 - 70
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

2019. március 25.
A Kia újra aratott a Red Dot-on, három díjat is elnyerve. Az új, harmadik generációs Kia Ceed bevezetése után annak mindhárom változata megkapta a Red Dot-ot.
Részletek

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

A tavalyi hasonló siker után a Kia újra háromszoros győztes lett a világhírű versenyen, ráadásul három iF dizájn díjat is bezsebelt már idén.

Ez az eredmény is bizonyítja a koreai márka formaterveinek kiválóságát. A Kia formák fő alakítója több mint egy évtizede Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője. A márka 2009-ben nyerte első Red díját, a Kia Soul modellel, s azóta összesen 24 díjat zsebelt be formaterveivel.

Dizájn mesterhármas az új Kia Ceed családnak

Most az új Ceed mindhárom karosszériaváltozata díjazott lett: a 2018 közepén piacra lépett ötajtós, a  Kombi, és az Európában 2019-ben bevezetett új ProCeed is.

A Kia Ceed harmadik generációjánál ugyan megváltozott a modell nevének írásmódja (eddig cee’d volt), de jelentése változatlan. Csakúgy, mint 2007-ben, az első modell bevezetése idején, az új Ceed is olyan kompakt autó, amelyet Európában terveztek, kifejezetten az európai igényeknek megfelelően (car for the Community of Europe, with European Design). Az új modellcsaládot a Kia európai központjában fejlesztették, Peter Schreyer és Gregory Guillaume, az európai formatervező csapat vezetőjének irányításával. A tervezés és a fejlesztés a márka rüsselsheimi központjában folyt, a gyártás a szlovákiai Zsolna gyárában zajlik.
   
Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert

Az új Ceedet tiszta, határozott vonalak jellemzik, melyeket a Kia Stinger is inspirált – a Stinger szintén Red Dot díjat kapott 2018-ban. Az ötajtós Ceed szélesebb és alacsonyabb is mint elődje, utastere hátrébb került, így még sportosabb az autó megjelenése. Oldalnézetben a C-oszlopok az oldalablakok felső vonalának elegáns ‘félhold’ formát adnak.

A Ceed Kombi tágas: a harmadik generáció hosszabb lett, így nagyobb a csomagtere (625 liter), mint a legtöbb közvetlen versenytársé, sőt mint néhány nagyobb kategóriába tartozó kombié. A Ceed kombi sportosabb lett, mint elődei.
   
Az új ProCeed az első tömegmárka által gyártott sportkombi a kompakt szegmensben. Egyesíti az eleganciát és a kombik sokoldalúságát, kitűnik társai közül egyedi megjelenésével és arányaival. 1 422 mm-es magasságával a legalacsonyabb a családi autók kategóriájában. Formájának meghatározó eleme a dinamikus vonalú tető, amely a meredek hátsó szélvédőben végződik. A megjelenés különösen hátulról feltűnő: egy a csomagtérfedélen keresztülfutó egyedi világító él köti össze a LED-es hátsó lámpákat.

A ProCeed és a Ceed modellek is elérhetők nagyteljesítményű GT kivitelben, 150 kW-os (204 LE-s) 1,6 literes T-GDi (közvetlen befecskendezéses turbós) benzinmotorral. Összesen hat különféle benzines és dízel erőforrás - amelyek mindegyike teljesíti az új Euro 6d-TEMP emissziós előírásait - elérhető, és a legújabb biztonsági fejlesztések széles választéka is, köztük az opciónális, kettes szintű önvezetésre képes sávkövető.

Hármas győzelem, a Kia Ceed, a Ceed kombi és a ProCeed is formatervezési díjat nyert   


Kulcsszavak: ceed, kia, ProCeed, Red Dot díj
 
Kia koncepció a Genfi Autószalonon Kia koncepció a Genfi Autószalonon Hétvégén ismét Jazzy Street Hétvégén ismét Jazzy Street A Kia új hajtásláncai vadonatúj hibridrendszerrel érkeznek A Kia új hajtásláncai vadonatúj hibridrendszerrel érkeznek Jazzy Street – Vasárnap reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben! Jazzy Street – Vasárnap reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben! Kia Sorento - Kifinomultabb és letisztultabb, mint elődje Kia Sorento - Kifinomultabb és letisztultabb, mint elődje
 
Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

2019. március 25.
Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje.
Részletek

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését


A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is. 

A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai.  A projektben kulcsfontosságú ipari partnerként résztvevő ABB segítségével Szingapúr újabb jelentős lépést tehet a fenntartható közlekedés megvalósítása felé. 

Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az ABB töltőrendszere az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül. Ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben.  A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.    

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Tarak Mehta, az Energetikai Termékek Divízió vezetője így nyilatkozott: „Az ABB a világ élvonalához tartozik az intelligens és fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében. Az elsők között alkottuk meg azokat a rugalmas, kiváló minőségű elektromos töltőrendszereket, amelyekkel tisztább, jobb hatásfokú és költséghatékony megoldások fejleszthetők.”

“Nagy örömünkre szolgál, hogy Szingapúrban részt vehetünk e mérföldkőnek számító projektben, és reméljük, hogy az itt elért eredmények elősegítik az elektromos meghajtású tömegközlekedési megoldások elterjedését az egész térségben, ahol a közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátás a gyorsan fejlődő nagyvárosokban súlyos gondot jelent.”  

Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.

Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését

Az ABB kiemelkedő innovációs eredményei az e-mobilitás fejlesztéséért

A világon elsőként kifejlesztett megoldások már rég beépültek az ABB vállalati kultúrájába, a K+F részlegei folyamatosan fejlesztik tovább az innovatív technológiákat.  Ez nyilvánvaló az e-mobilitás terén is. Az ABB egyike volt a CHAdeMO és a CCS szabványok alapítóinak, 2010-ben elsőként dobta piacra az első DC villámtöltőt, 2012-ben már kiépítette az első országos DC töltőhálózatokat, míg 2016-ban az első e-busz töltőhálózatokat Európában. Napjainkban az ABB piacvezető az e-járművek infrastruktúrája terén is.  
Az ABB a töltési megoldások teljes körét kínálja elektromos hajtású autókhoz, elektromos, és hibrid hajtású buszokhoz, illetve elektromos hajtóműveket szállít tengerjáró hajókhoz, és energetikai megoldásokkal segíti a vasút fejlesztését. Az ABB még 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltési piacára. Napjainkban közel 73 országban működő 10 500 villámtöltő tartozik kiépített bázisához, amely több mint amennyivel bármelyik versenytársa büszkélkedhet. Az ABB kiépített bázisában ott találhatók a nagyteljesítményű Terra töltők is, amelyek 8 perc alatt 200 km hatótávolságnak megfelelő szintre képesek feltölteni az e- járművek akkumulátorát. 

A Fortune magazin nemrég az ABB-t az előkelő 8. helyre rangsorolta a „világot megváltoztató” vállalatok listáján. Az előkelő hellyel az ABB-nek az e-mobilitás és az elektromos járművek töltési technológiája terén elért jelentős fejlesztéseit kívánták elismerni. Az ABB FIA Formula-E bajnokság névadó partnerként, illetve a Jaguar I-PACE eTROPHY versenysorozatának hivatalos járműtöltési partnereként az ABB tovább erősíti elkötelezettségét az intelligens és fenntartható közlekedés támogatása és térnyerése mellett. 

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás, önvezető jármű
 
Aradszki András: a kormány számára stratégia cél az e-mobilitás erősítése Aradszki András: a kormány számára stratégia cél az e-mobilitás erősítése A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett A dán CLEVER 100 darab ABB gyártmányú gyorstöltőállomással bővíti Európa elektromos gyorstöltő infrastruktúráját A dán CLEVER 100 darab ABB gyártmányú gyorstöltőállomással bővíti Európa elektromos gyorstöltő infrastruktúráját Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen Gyorstöltőt fejleszt a Volkswagen
 
Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

2019. március 22.
A 2019-es modellévre megújult a Toyota Prius hazánkban is kapható konnektoros hibrid változata. A PHEV modell praktikusabb lett, mint eddig, ráadásul már most teljesíti a fél év múlva hatályba lépő károsanyag-kibocsátási előírásokat.
Részletek

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az idén szeptember elsejétől kötelező érvényű Euro 6d-Temp EVAP-ISC minden eddiginél szigorúbban vizsgálja a párolgó emissziókat, valamint azt, hogy a jármű hosszú távú használata mellett romlik-e a hajtáslánc károsanyag-kibocsátása. A Toyota hálózatról tölthető hibrid járműve azonban már most, fél évvel a határidő előtt teljesíti az előírásokat, méghozzá anélkül, hogy ehhez módosítani kellett volna a hajtásláncot.

A 98 lóerős benzinmotorral és 53 lóerős villanymotorral felszerelt, 122 lóerős rendszerteljesítményű modell a valósághoz jobban igazodó WLTP mérések szerint száz kilométeren mindössze 1,2 liter üzemanyagot, valamint 10,0 kWh elektromos energiát fogyaszt, ami 28 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A modell 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora egy teljes feltöltéssel akár 55  kilométeren át képes hajtani a villanymotort, városi használatban megvalósítva a helyi károsanyag-kibocsátástól teljesen mentes  mobilitást.

Amellett, hogy a március 14-től megrendelhető, 2019-es modell tulajdonosainak a legkevésbé sem kell aggódniuk autójuk környezeti kompatibilitása miatt, a Prius PHEV praktikusabb is lett. Mostantól ötszemélyes az utastér, módosult a multimédiás rendszer, bővült a karosszériaszínek és a testre szabási lehetőségek kínálata.

Nincs tisztább üzemű autó a 2019-es Toyota Prius Plug-In hibridnél

Az eddiginél is gazdagabb a Prius Plug-in Hybrid alapfelszereltsége: a modell minden piacon teljes körű Toyota Safety Sense biztonsági csomagot (ütközés előtti rendszer  gyalogosészleléssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, jelzőtábla-felismerő rendszer, automata távolsági fényszóró, adaptív tempomat, holttérmonitor, keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, fáradtságra figyelmeztetés), a legújabb generációs Touch & Go multimédiás rendszert, mátrix LED fényszórókat, tolatókamerát, intelligens kulcs nélküli nyitási és indítási rendszert, valamint ülésfoglaltság-érzékelő funkcióval felszerelt, kétzónás klímaberendezést kínál.

A feláras funkciók között JBL prémium audiorendszer, parkolórobot, head-up kijelző és 360 fokos panoráma kamerarendszer szerepel. Az utastér újdonsága a kormánykeréken és az erőátviteli rendszer irányváltó karján alkalmazott zongoralakk betétek, valamint az új, kiváló minőségű szövet üléskárpit. Az eddigi gránátalma-piros árnyalatot kárminvörös metálfényezés váltja fel, illetve új a palettán az éjfekete mica metálfényezés.

Kulcsszavak: plug-in hibrid, Prius, Prius PHV
 
A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában A Hyundai két díjat is nyert az Auto Express magazin 2018-as Új Autó díjkiosztóján az öko-autó kategóriában Villanyautót majd egyszer, hibridet akár most azonnal Villanyautót majd egyszer, hibridet akár most azonnal Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Toyota: Magyarországon is aktívan a fenntartható üzleti működésért Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni
 
Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

2019. március 22.
A Volkswagen jóvoltából Magyarországon elsőként a kupék és a szabadidő-autók tulajdonságait ötvöző crossover-tanulmány, az ID. CROZZ volt megtekinthető a 2019. március 22-24. között rendezett AMTS-en, a Hungexpo területén.
Részletek

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A kompakt ID. NEO és az egyterű ID. BUZZ mellett az ID. CROZZ az ID. elektromos modellcsalád harmadik tagja, mely a jelenlegi kínálatból leginkább a Tiguan Allspacehez hasonlítható, még akkor is ha 4625 milliméteres hosszúságával 77 milliméterrel rövidebb annál, de az elektromos járművek következő generációs felépítésének köszönhetően azonban ugyanolyan tágas belső teret kínál.

A futóművek és a hajtáslánc elemei a jármű elejére és végére kerültek, így az ülések kialakításánál a tervezők a maximális rugalmasságra törekedhettek, ami sokoldalú variálhatóságot biztosít. Így akár a kerékpárunkat is elhelyezhetjük hátul, amit a felhajtható hátsó ülések, az elektromosan nyíló, széles ajtók, valamint a B-oszlop hiánya tesz lehetővé.

Az utastérben a tágas belső mellett a high-tech környezet is lenyűgöző. A tanulmány minden kijelzője és kezelőeleme digitális, az ID. CROZZ lényegében olyan, mint egy kerekeken közlekedő okostelefon. A legfontosabb információkat kiterjesztett valóság vetíti ki a vezető látóterébe, és már az átlátszó panorámatetőn található új fejlesztésű fényredőny mozgatása is gesztusvezérléssel történik. Az innovatív, LED-technikájú fénycsíkokat használó redőny a külső és belső hangulatvilágítás teljesen új formáját nyújtja.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

A szintén újdonságnak számító CleanAir rendszer pedig a külső körülményektől függetlenül mindig kitűnő minőségű levegőről gondoskodik az utastérben. Az infotainment egységen keresztül előre beállított klíma üzemmódokat is bekapcsolhatunk, így a légmozgás, a hőmérséklet és a páratartalom pontosan olyan lehet, mint egy kellemes klímájáról ismert helyen. Vagyis Budapest belvárosában a Kékestető friss levegőjét lélegezzük be az autóban.

Az ID. CROZZ felkészült az elektromosautó-forradalom utáni újabb radikális változásra, az önvezető autók korszakára, amely a jelenlegi tervek szerint 2025-től veszi kezdetét.

Elegendő ugyanis három másodpercig megnyomni a kormánykerék Volkswagen-emblémáját, máris aktíválódik az autonóm „ID. Pilot” üzemmód és az autó magától indul útjára. A C-alakot formázó, LED-technikájú nappali menetfény és a változó vezérlésű LED-fényszórók ilyenkor egyetlen elektromosan „mozgó” szemként egyesülnek, és kommunikálnak a környezettel. Jelzik, hogy az autó merre tart, ha pedig a szenzorok gyalogosokat fedeznek fel az út mentén, akkor azokra „pillantva” igyekszik kontaktust teremteni.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ

Az ID. CROZZ a padlólemezében elhelyezett, 83 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátortelepnek köszönhető – a gyári mérések alapján – akár 500 kilométert is képes megtenni egyhuzamban, ha lemerülünk, gyorstöltővel 30 perc alatt 80 százalékos töltöttséget is elérhetünk.

A prototípus meghajtásáról két elektromos motor gondoskodik: a hátsó tengelynél egy 150 kW (204 LE), elöl pedig egy 75 kW (102 LE) teljesítményű erőforrás dolgozik. A 225 kw (306 LE) rendszerteljesítményű ID. CROZZ alapesetben hátsókerék-hajtású, de szükség esetén egy elektronikus „kardántengely” a másodperc tört része alatt elosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A jármű terepen, vagy havas, csúszós útfelületen természetesen állandó összkerékhajtással is képes haladni. Az akkumulátortelep és a két elektromotor ideális elhelyezése alacsony súlypontot és optimális súlyelosztást (48/52) eredményez. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítással és az új fejlesztésű felfüggesztéssel együtt mindez a Golf GTI-hez mérhető stabilitást és kezelhetőséget biztosít.

Magyarországon elsőként mutatkozott be az ID. CROZZ
Kulcsszavak: AMTS, I.D. CROZZ, kiállítás, volkswagen
 
A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban Új, digitalizált korszak eljövetelére számít a Volkswagen Csoport az autóiparban A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról A Volkswagen bemutatta az új I.D.CROZZ tanulmányát Frankfurban A Volkswagen bemutatta az új I.D.CROZZ tanulmányát Frankfurban
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

2019. március 22.
A „Cityjet” néven működő új vonatok szállítása a tervek szerint 2020 nyarán kezdődik meg. A háromkocsis elektromos vonatszerelvényeket regionális vonatokként (S-Bahn) fogják használni Kelet-Ausztriában.
Részletek

Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A vonatok gyártására a Siemens Mobility üzemeiben, Krefeldben (Németország) és Grazban (Ausztria), a végső összeszerelésre pedig az ÖBB-Technische Services GmbH jedlersdorfi (Ausztria) gyárában kerül sor.
 
„A Cityjet kényelmes utazási élményt garantál Ausztria-szerte. A vonat rugalmassága a felhasználási lehetőségek széles skáláját teszi lehetővé. A Desiro ML-t például elektromos-hibrid akkumulátoros technológiával működő vonattá lehet átalakítani, így a jövőben a nem villamosított vasútvonalakon is használható lesz” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.
 
A vonat változtatható, alacsonypadlós ülőhelyei és nagyvonalúan kialakított felszállási- és közlekedőtere megnövelik az utasok kényelmét, valamint a jelenleg használt vonatokhoz képest mintegy 22%-kal több ülőhelyet kínálnak. Minden ülés egy olvasólámpával, hálózati csatlakozóval és kinyitható laptopasztallal van felszerelve. Az ülések állítható ülőfelülettel, ergonomikus fejtámlával és kartámaszokkal rendelkeznek. A 75 méter hosszú vonatok 160 km/h-s végsebességre, és a Desiro típuscsalád korábbi járműveihez viszonyítva pedig nagyobb gyorsulásra képesek.
 
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) további 24 Desiro ML regionális vonatot rendelt a Siemenstől

A hozzáférhetőség tekintetében a vonat új mércét állít fel széles ajtóival és felszállási területeivel, nyitott és csendes közlekedőtereivel, valamint kontrasztosabb színösszeállításaival a látássérültek számára. A kényelmes, alacsonypadlós ajtók rámpa nélkül is könnyű hozzáférést biztosítanak minden 550 mm magas vasúti peronon – még a kerekesszékes és babakocsis utasok vagy kerékpárosok számára is.

A régió alacsonyabb peronú vasútállomásainál a vonat mindkét oldalán kigördülő lépcső és emelő biztosított. Az S-Bahn vonatok mindkét oldalon hat ajtóval rendelkeznek.

Kulcsszavak: OBB, Siemens, Siemens Desiro, vonat
 
Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Frontálisan összeütközött két vonat Graz közelében Megnyílt az első villamosított út Svédországban Megnyílt az első villamosított út Svédországban A DB Regio 39 darab, több egységből álló regionális vasúti szerelvényt rendelt a Siemenstől A DB Regio 39 darab, több egységből álló regionális vasúti szerelvényt rendelt a Siemenstől A Doha számára készült Siemens villamost "iF Design Award" formatervezési díjjal jutalmazták A Doha számára készült Siemens villamost "iF Design Award" formatervezési díjjal jutalmazták Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata
 
A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

2019. március 22.
Új korszak kezdődött a hazai elektromobilitásban azzal, hogy a MOL budapesti Nagyszőllős utcai töltőállomásán megnyílt a hazánkban első ultragyors töltőoszlop, mely még a magyarországi piacon legfejlettebb technológiával rendelkező, Audi e-Tron nagy teljesítményű 95 kWH-s akkumulátorát is képes lenne akár fél óra alatt teljes mértékben feltölteni.
Részletek

A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten

Az elektromos autók terjedése Európa szerte felgyorsult, hazánkban is egyre több akkumulátor hajtotta autó talál gazdára. A technológia fejlődésével az autók egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat hordoznak karosszériájukban, melyek gyors újratöltése szükségszerű. A MOL által most üzembe helyezett oszlop már olyan, a legmodernebb töltési technológiával rendelkező autókat is nagy hatékonysággal tud kiszolgálni, mint az Audi e-Tron, mely speciális töltőfejről a hazai kínálatban egyedülálló módon akár 150 KW teljesítménnyel is képes lenne tölteni. Ezzel a rendszerrel 30 perc alatt is teljesen újratölthető az autó akkumulátora. A technológia lényege, hogy a töltőfejről az autó már a nagyobb energiaátvitelre alkalmas egyenáramot kap, így az akkumulátorok gyorsabban tölthetők. A DBT típusú töltőoszlop a legújabb technológiai irányzatnak megfelelően az ultragyors lehetőséget is beleértve három fejjel rendelkezik, így képes a jelenleg futó szabványokat kiszolgálni a lehető legmagasabb töltőárammal, beleértve az európai és japán típusokat is.

A MOL 2012-ben kezdte meg az elektromos töltőhálózatának kialakítását, mely a most átadott egységgel immáron nyolc helyen kínál az elektromos autóknak töltési lehetőséget. A fejlesztés az elektromobilitás fejlődésével párhuzamosan gyorsul, így a tervek szerint 2020 végére 141 MOL töltőállomáson lesz már elérhető töltési lehetőség. Ezek a pontok részei lesznek a NEXT-e projektnek, ami a régióban a tervek szerint 2020 végére 252 tagú elektromos töltőhálózat hoz létre a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig.

“Az elektromobilitás fejlődése nagyon szorosan összefügg a töltőhálózat fejlődésével. Az Audi örömmel üdvözli a MOL nagy teljesítményű töltőberendezéseit – mondta Mátrabérci Sándor, az Audi magyarországi márkaigazgatója, hozzátéve: “Amennyiben a felhasználók azt tapasztalják, hogy az elektromos jármű töltése a rendelkezésre álló kellő számú töltőpont miatt nem jelent problémát, könnyebben döntenek a legtisztább hajtásmód mellett.”

A Volkswagen Csoport számára a 2019-es év kulcsfontosságú az elektromos offenzívában, és az elkövetkező években a vállalat tovább fokozza a tempót. A Volkswagen Csoport 2023-ig 30 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba. Az elektromos járművek 2025-ig várhatóan a modellportfólió mintegy negyedét teszik majd ki. Ennek kapcsán az Audi 2025-ig évente egy új kategóriában jelentkezik elektromos hajtású modellel.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, mol
 
A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Nissan és a Foster+Partners egy új, merész jövőképet fest A Nissan és a Foster+Partners egy új, merész jövőképet fest Emelkedett a gázolaj ára Emelkedett a gázolaj ára A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó A Genfi Autószalonon bemutatkozott a Nissan IMx KURO tanulmányautó
 
A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

2019. március 22.
A Volvo Cars  bemutatta a Care Key-t, amellyel minden Volvo vásárló beállíthatja a kívánt sebességkorlátozást saját maga, családtagjai vagy barátai részére. A Care Key a 2021. modellévtől alapfelszerelés lesz minden Volvo gépkocsin.
Részletek

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t

A Care Key lehetővé teszi a Volvo vezetők számára, hogy korlátozzák járművük végsebességét, mielőtt azt kölcsönadják családtagjaiknak vagy fiatalabb, kevésbé tapasztalt autóvezetőknek, például friss jogosítvánnyal rendelkező tizenéveseknek.
 
A Care Key bevezetése kapcsolódik ahhoz a korábbi bejelentéshez, hogy a Volvo Cars 2020-tól 180 km/órában korlátozza minden autójának végsebességét, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire.
 
Ahogy Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója márciusban elmondta, a vállalat párbeszédet kíván kezdeményezni arról, hogy az autógyártóknak jogában áll-e – vagy esetleg egyenesen kötelessége-e – olyan technológiákat beépíteni autóikba, amelyek megváltoztatják az autóvezetők magatartását. Most, hogy rendelkezésre áll ez a technológia, ez a kérdés még aktuálisabbá válik.
 
A sebességkorlátozás és a Care Key egyaránt részei ennek a kezdeményezésnek, és rámutatnak, hogy az autógyártók a kedvezőbb vezetői viselkedés elősegítése révén hogyan járulhatnak aktívan hozzá a halálos kimenetelű közlekedési balesetek teljes felszámolásához.

A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t 

„Hisszük, hogy az autógyártók felelősséggel tartoznak a közlekedés biztonságosabbá tételéért.” – mondta Håkan Samuelsson. „A közelmúltban bejelentett sebességkorlátozási kezdeményezésünk pontosan beleillik ebbe a szemléletbe, ahogy a Care Key is erre mutat példát. Sokan szeretnék megosztani autójukat barátaikkal vagy családtagjaikkal, ám ugyanakkor nem tudják, hogyan gondoskodhatnának szeretteik biztonságáról. A Care Key erre kínál megnyugtató megoldást.”
 
A potenciális biztonsági előnyök mellett a sebességkorlátozás és a Care Key várhatóan anyagi előnyöket is jelent majd a Volvo használók számára. A vállalat számos piacon kezdeményez párbeszédet biztosító társaságokkal, hogy azok különleges, kedvezőbb feltételeket kínáljanak az ezen biztonsági funkciókkal felvértezett Volvo gépkocsik tulajdonosainak.
 
A konkrét feltételek és ajánlatok az adott piacok helyi adottságain és körülményein múlnak, ám a Volvo Cars várakozásai szerint hamarosan bejelenthetik az első ilyen jellegű megállapodást, amit számos további követhet.
 
„Amennyiben a technológia segítségével olyan, jobb vezetői magatartást tudunk elősegíteni és támogatni, ami biztonságosabbá teszi a közlekedést, annak logikusan a biztosítási díjakra is pozitív hatással kell lennie.” – mondta Håkan Samuelsson.
 

Kulcsszavak: autógyár, autómegosztó, Care Key, új modell, volvo
 
A Skoda nyeresége 31 százalékkal nőtt az első negyedévben A Skoda nyeresége 31 százalékkal nőtt az első negyedévben A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád Toyota Mirai: Az Évtized Innovációja Toyota Mirai: Az Évtized Innovációja Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél A brit-EU vámmentesség fenntartását szorgalmazzák az autógyártók A brit-EU vámmentesség fenntartását szorgalmazzák az autógyártók
 
Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

2019. március 22.
Ismét megnyílik a Magyarok a világ járműgyártásában című kiállítás, hagyományosan a budapesti AutoMobil és Tuning Show (ATMS) részeként - tájékoztatta az ötletgazda Autós Nagykoalíció az MTI-t.
Részletek

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en

A 7. alkalommal megnyíló kiállítás az autós szezonnyitó rendezvénnyel együtt péntektől három napon át várja a látogatókat a kőbányai Hungexpo területén.

Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke elmondta: a tematikus kiállítás végigkalauzolja az érdeklődőket az autóipar több évszázados történelmén. Egyidejűleg bemutatja, hogy a magyar mérnökök, formatervezők milyen innovatív megoldásokkal segítették az autóipar dinamikus fejlődését, találmányaik kiemelkedő hatást gyakoroltak a világ mobilitására és a mindennapi közlekedésre. Látható lesz, hogy a magyar szakemberek jelenleg is kiemelkedő szerepet játszanak a világszínvonalú járművek tervezésében - emelte ki.

A megnyitó vendége lesz többek között Anisits Ferenc, a "dízelpápa", Németh Gábor és Wittinger Csaba formatervező, akik a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály és az AMG line tervezésében vettek részt, valamint Renner Tamás gépészmérnök és Neuzer András, a formabontó Neuzer kerékpárok tervezője.
A kiállítás egyik különleges darabja a Renner-50 univerzális összkerékhajtású erőgép prototípusa, amellyel újraéledt Magyarországon a traktorgyártás.

A rendezvényen nemzetközileg elismert belföldi beszállítók is bemutatkoznak - ismertetik a közleményben.

Magyarok a világ járműgyártásában - kiállítás ismét az AMTS-en
Kulcsszavak: AMTS, kiállítás, Knezsik István
 
50 éves az újjáépített Erzsébet híd 50 éves az újjáépített Erzsébet híd Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel Autó – Motor- és Tuning Show a Volkswagennel 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon Új járműdíjazási kategóriákkal bővült a jövő évi Concorso d’Eleganza Villa d’Este Új járműdíjazási kategóriákkal bővült a jövő évi Concorso d’Eleganza Villa d’Este
 
Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

2019. március 21.
Egy felmérés szerint a helyi vállalkozások nagyon pozitívan értékelik a BMW autógyárának megnyitását - közölte Debrecen polgármestere kedden az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ sajtótájékoztatóján.
Részletek

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Papp László (Fidesz-KDNP) kiemelte: a cégvezetők 81 százaléka szerint a BMW-gyár megnyitásával növekedni fog a verseny a munkavállalókért, 61 százalékuk pedig úgy véli, emelkedni fog az átlagbér Debrecenben.

A már harmadik éve végzett, ezúttal 204 céget érintő kutatás kimutatta, hogy a befektetők megbízható, folyamatosan javuló üzleti környezetként tekintenek a térségre.

A debreceni vállalkozások 91 százaléka - a vállalkozás méretétől függetlenül - újra befektetne a városban - tette hozzá a polgármester megjegyezve, hogy a helyi gazdaságpolitika kiszámíthatóságát elismerő válaszok aránya három év alatt 38-ról 56 százalékra nőtt.

Papp László szerint 2018 különleges év volt Debrecen számára: a Magyarországra érkezett befektetések egyharmada választotta a várost, közülük a legnagyobb a BMW-beruházás.

Póser Zoltán, az EDC igazgatója kijelentette: a helyi gazdasági szereplők visszajelzése mellett fontos számukra a város nemzetközi megítélése is. A Financial Times nemzetközi tőkeáramlásokkal és befektetésekkel foglalkozó részlege, az fDi Intelligence tavalyi döntése nyomán Debrecen kiemelkedő tőkevonzási stratégiája alapján 2018-2019-ben "A jövő európai városa" címet viselheti.

Debreceni polgármester: a BMW-gyár érkezését pozitívan fogadják a helyi vállalkozások

Az idén márciusban Cannes-ban megrendezett díjkiosztó gálán újabb négy elismerést kapott Debrecen, fDi Strategy Awards különdíjat az oktatás, a befektetésösztönzés és a munkavállalók képzése terén végzett tevékenységéért, a negyedik, szerkesztői különdíj pedig arról szól, hogy "ez az a város, amely világszintű figyelmet érdemel" - magyarázta Póser Zoltán. Az utóbbi elismerést Debrecen mellett a szerb Sabac és az ír Limerick is megkapta. 

"Debrecen kilépett a nemzetközi piacra" - jegyezte meg ennek kapcsán Papp László polgármester.

Kertész Balázs, a gazdasági szereplők körében kutatást végző Szinapszis Kft. ügyvezetője, és Kovács István, az EDC gazdaságelemzési szakértője egyaránt azt emelte ki, hogy a felmérés szinte Debrecen teljes gazdaságát reprezentálja.

Az üzleti környezet megítélése minden kategóriában folyamatosan javul, s annál kedvezőbb képet mutat, minél nagyobb a vállalat - jelezték a szakértők.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, debrecen
 
A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A DS Párizs nagykövete lett A DS Párizs nagykövete lett A BMW Classic gyönyörűen felújította a BMW M1 Procar versenyautót A BMW Classic gyönyörűen felújította a BMW M1 Procar versenyautót Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában
 
Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

2019. március 21.
Ultragyors e-töltőt adott át a Mol csütörtökön Budapesten, az egy hónapig ingyenesen használható eszköz egy időben két elektromos autót tud 20-30 perc alatt feltölteni.
Részletek

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten

A Mol 2030-as hosszú távú stratégiája szerint a vállalatcsoport még nagyobb szerepet kíván vállalni a közlekedők kiszolgálásában. Az elektromos töltés részaránya még nem számottevő, de a piac jelentősen nő - hangsúlyozta Orosz András, a Mol Magyarország kiskereskedelmi vezetője az átadón.

Hozzátette: a XI. kerületi Nagyszőlős utcai benzinkúton állították üzembe a Magyarországon egyedülálló töltési teljesítményű eszközt.

Tóth-Fekete Róbert, a Mol-csoport e-mobilitási területének vezetője elmondta: a társaság hét évvel ezelőtt adta át az első villámtöltőket, amelyekből jelenleg hét üzemel a Mol budapesti töltőállomásain, az új ultragyors töltő a nyolcadik töltési lehetőség az elektromos autósoknak.

Felidézte azt is, hogy a Mol csatlakozott a NEXT-E projekthez, amelynek keretében a konzorcium európai uniós támogatással 252 elektromos töltőt telepít 2020 végéig, ezzel létrejön egy töltőhálózat a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig. A töltőkből 141 kap helyet a Mol-csoport töltőállomásain.

Ultragyors e-töltőt adott át a Mol Budapesten
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, mol
 
Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó Ajtók miatt perel a Tesla Ajtók miatt perel a Tesla Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni Új Tesla-töltőket telepítettek Magyarországon, egyszerre kilenc autó is tud tölteni Mozgó energiatároló a garázsban Mozgó energiatároló a garázsban
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 61 - 70