Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 61 - 70
Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

2019. július 16.
Másfél éven belül vadonatúj szabadidőjármű jelenik meg a Toyota kínálatában. A SUV részletei egyelőre nem nyilvánosak, ám néhány dolgot már biztosan tudunk.
Részletek

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

2021-ben megkezdi a termelést a Toyota és a Mazda közös gyártóüzeme Észak-Amerikában. Az 1,6 milliárd dolláros beruházás első terméke egy vadonatúj szabadidőjármű lesz.

Nem hogy előzetes fotórészletet, de még látványrajzot sem közölt másfél év múlva piacra lépő, új szabadidőjárművéről a Toyota. Az Észak-Amerikában gyártandó, első körben itt forgalomba kerülő crossover annak az Alabama állambeli üzemnek lesz az első terméke, ahol a Toyota és a Mazda közösen fog gyártani akár évi 300 ezer járművet.

A legmodernebb gyártástechnológiákat alkalmazó gyár – amelynek első kapavágását stílusosan egy robot ejtette meg 2018 novemberében – eredetileg az új generációs Toyota Corollát készítette volna, ám a szabadidőjárművek iránti, folyamatosan növekvő kereslet miatt most átstrukturálták a termelési terveket. Az eredetileg a Corollára optimalizált gyártókörnyezet azonban így is meghatározza az új, titokzatos modell lehetséges irányait.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Bennfentes információk szerint szinte biztos, hogy ez a szabadidőjármű a Corollával közös padlólemezre, azaz a Toyota TNGA platformjának kompakt módozatára (TNGA-C) fog épülni, ugyanarra, amelyet jelenleg a C-HR crossover is alkalmaz.

A 2021-re ütemezett bevezetés azt jelenti, hogy a rejtélyes újdonság nem a 2016-ban bemutatott C-HR utódja lesz, annak ugyanis hamarosan érkezik a ráncfelvarrott változata, többek között a hazai piacra is. Az alacsony tömegközéppontot, valamint (rendkívüli torziós merevségének köszönhetően) kiváló vezethetőséget és alacsony zaj- és rezgésszintet biztosító TNGA platform rugalmassága ugyanakkor meglehetősen nagy szabadságot engedélyez a mérnököknek a leendő modell méreteit tekintve. Szó lehet egy, a C-HR (4360 milliméter hosszúság) és a TNGA-K padlólemezre épülő RAV4 (4595 milliméter) közötti típusról, vagy egy négy méternél alig hosszabb, kifejezetten városi használatra optimalizált szubkompakt crossoverről.

Ha európai modellről beszélünk, egyértelműen az előbbinek volna nagyobb a létjogosultsága (a városi szabadidőjárművek szegmense minden másnál nagyobb ütemben nő az óvilágban, és akár már idén leszoríthatja az alsó-középkategóriát az eladási ranglista második helyéről ); a jövőre érkező, következő generációs Yaris padlólemezére (TNGA-B) nagyon is elképzelhető egy négy méternél alig hosszabb, nagyvárosi útviszonyokra optimalizált crossover. Ugyanakkor szintén jelentős, ráadásul globális piacra számíthatna egy 4,4 méter körüli karosszéria-hosszúságú modell, amely a C-HR mozgékonyságát és minimális helyigényét a RAV4 fejedelmi helykínálatával és menetkomfortjával párosítaná. Mivel a modell a Toyota és a Mazda közös gyárában készül majd, a választást nyilván a partner termékstratégiai elképzelései is befolyásolják majd.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota

Ami a várható dizájnt illeti, a Toyota egyetlen kapaszkodót adott a Carscoops újságírójának a modellre irányuló kérdésére. A 2017 tavaszán bemutatott FT-4X crossover-koncepció fiatalos megjelenéssel és kiemelkedően jól variálható belső térrel rendelkezett. A TNGA-C platformra épülő jármű a C-HR-nél is kompaktabb (4249 milliméter) volt ugyan, de klasszikus, szögletes idomai miatt a méretek módosítása sem borítaná fel a dizájn arányait, így a fent vázolt mindkét lehetőséghez alkalmazkodhatna.

A tanulmányautó innovatív ötletei (kiemelhető audiorendszer és belső világítás, két irányban nyitható csomagtérajtó, vizes palackként is szolgáló fogantyúk stb.) nem valószínű, hogy gyártásba kerülnek; ugyanakkor a tanulmány radikálisan újszerű, pimaszul leegyszerűsített formanyelve az új generációs RAV4 megjelenése óta már egyáltalán nem számít elképzelhetetlennek.

Új crossoverrel bővíti választékát a Toyota


Kulcsszavak: crossover, FT-4X, tanulmányautó, toyota
 
A BMW Vision M NEXT tanulmányautó:  a BMW divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést A BMW Vision M NEXT tanulmányautó: a BMW divízió elképzelt jövőképébe enged idő előtti betekintést Nagyobb és erősebb motorral érkezik a Nissan X-Trail Nagyobb és erősebb motorral érkezik a Nissan X-Trail A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben Párizsban bemutatkozik a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Párizsban bemutatkozik a C4 Cactus AIRFLOW 2L tanulmányautó Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 
A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

2019. július 16.
Egy hihetetlen szezon végén a DS TECHEETAH csapatvilágbajnok lett és Jean-Éric Vergne az első pilóta, aki két világbajnoki címet tudhat magáénak a Formula E-ben.
Részletek

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

A brooklyni Red Hook városrészben lezajlott két intenzív verseny után Jean-Éric Vergne a 2018/2019-es ABB FIA Formula E szezon világbajnokaként érhetett célba.

Mark Preston, DS TECHEETAH csapatfőnök: „Ez a finálé nem is kezdődhetett volna rosszabbul a pályán történt balesetek miatt, de ennél jobban sem végződhetett volna, hiszen kettős világbajnoki győzelmet szereztünk.  Egy világbajnokság megnyerése akár szalmaláng is lehet, de kétszer véghezvinni ezt már jelentős eredmény, amely megerősíti vezető pozíciónkat a bajnokságban.

Szeretnék gratulálni Jean-Éric Vergne-nek és a csapat minden tagjának, valamint a gyárnak is, mert a motorsport valahol egy csapatsport. A csapat úgy kell, hogy működjön, mint egy jól olajozott gép, és a miénk úgy működik, mint egy óramű.”

Xavier Mestalan Pinon, a DS Performace igazgatója: „4 éve vágtunk bele a Formula E-be és mindig a győzelem volt a célunk. Ez a cél ma duplán teljesült, világbajnokok vagyunk. A DS TECHEETAH-é a csapatvilágbajnoki cím, míg az egyéni világbajnoki címet Jean-Éric Vergne szerezte meg. Ez egy nem mindennapi eredmény, amelyre nagyon büszkék vagyunk. Ehhez a teljesítményhez a megfelelő helyen kellett lennünk a megfelelő időben és a megfelelő emberekkel. Ez ma este sikerült. Az egész csapat nagyon büszke. Megcsináltuk!”

A DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne a Formula E világbajnokai

Jean-Éric Vergne kétszeres Formula E világbajnok: „A mai nap egyszerűen hihetetlen volt. A hétvége nem úgy indult, ahogy szerettük volna és a mai nap sem volt éppen ideális, de mindez már nem számít, hiszen mindkét világbajnoki címet elnyertük. Még most is teljesen felfoghatatlan, hogy én vagyok az első kétszeres világbajnok versenyző és ezért köszönettel tartozom a csapatnak és mindenkinek, aki a háttérben dolgozott a sikerért. Összehoztuk!”

André Lotterer: “Hatalmas gratuláció JEV-nek és a teljes DS TECHEETAH Team-nek. Soha nem találkoztam még ilyen profi csapattal és mindenki megérdemelte ezt a kettős győzelmet. Bárcsak sikerült volna tovább növelnem a különbséget, de ez sajnos nem az én hétvégém volt! A lényeg, hogy csapatban és egyéniben is világbajnokok vagyunk.”

Kulcsszavak: autósport, DS, elektromos autó, Formula E
 
Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet SPORTBEST elismerést kapott a Chevrolet Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ Megduplázza e-autó töltőpontjai számát az ELMŰ Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között! Negyedszer van autóversenyző a MOL által támogatott fiatal sportolók között!
 
Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

2019. július 12.
Az új modellek biztonságát tesztelő Euro NCAP független szervezet a maximális 5 csillagos eredményt adta a DS 3 CROSSBACK-nek, amelynek összes változata Active Safety Brake vészfékező rendszerrel szerelt.
Részletek

Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback
 
A szegmensben kimagasló biztonság felszereltségű DS 3 CROSSBACK a maximális 5 csillagos eredményt érte el a tesztek mindegyikén: felnőtt utasvédelem, gyermek utasvédelem, gyalogosvédelem és a biztonsági rendszerek működése.

Az Euro NCAP a DS 3 CROSSBACK-et szegmense referenciájaként értékelte.

A high-tech stílusú DS 3 CROSSBACK sikerrel zárta az Euro NCAP tesztet. A DS számára olyannyira fontos kifinomultság és technológia az optimális biztonságot is célozzák, beleértve ebbe az aktív és passzív biztonságot, az utasbiztonságot és a közlekedés többi résztvevőjének biztonságát is.

A szegmensében nem jellemző felszereltségi elemeket kínáló DS 3 CROSSBACK új rekordot állított fel az új Euro NCAP tesztek 2018-as bevezetése óta. Egyetlen másik B prémium SUV sem kapott többet 96%-nál a felnőtt utasvédelemre, 86%-nál a  gyermek utasvédelemre, vagy 76%-nál a biztonsági berendezésekre. A felnőtt utasvédelemre kapott 96 % egyben új referencia a francia autók között, beleértve az összes járműkategóriát.


Öt Euro NCAP csillagot kapott a DS 3 Crossback

A DS 3 CROSSBACK összes változatában szériatartozék a 85 km/h sebességig aktív vészfékező rendszer, az aktív sávtartó asszisztens és a táblafelismerő rendszer is. Elérhetők továbbá változattól függően olyan berendezések, mint a 140 km/h sebességig aktív vészfékező rendszer, amely a gyalogosokat és a kerékpárosokat is felismeri, az aktív holttérfigyelő, a DS MATRIX LED VISION fényszórók és 2-es szintű félautonóm vezetést lehetővé tevő DS DRIVE ASSIST.

A tavaly vizsgált DS 7 CROSSBACK szintén maximális, 5 csillagos eredményt kapott.


Kulcsszavak: DS 3 Crossback, euro ncap, törésteszt
 
A Ford Tourneo Connect az első 5 csillagos kompakt személyszállító A Ford Tourneo Connect az első 5 csillagos kompakt személyszállító A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták A Volvo gyalogosok védelmére irányuló úttörő munkáját a Global NCAP Innovation Award díjjal jutalmazták A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott a Honda két legfrissebb modellje, a vadonatúj HR-V és Jazz Ötcsillagos Euro NCAP minősítést kapott a Honda két legfrissebb modellje, a vadonatúj HR-V és Jazz Ötcsillagos minősítést szerzett az Audi A4 az Euro NCAP töréstesztjén Ötcsillagos minősítést szerzett az Audi A4 az Euro NCAP töréstesztjén
 
Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

2019. július 12.
700 Nm legnagyobb forgatónyomaték és 255 kW (347 LE) teljesítmény: az új Audi SQ5 TDI - sikeres elődjéhez hasonlóan - ismét egy erőteljes V6-os erőforrással a motorháztető alatt indul hódító útjára.
Részletek

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Egy elektromos meghajtású kompresszor gondoskodik róla, hogy a sportos SUV maximális forgatónyomatéka már az alapjárat felett rendelkezésre álljon, az SQ5 TDI hatékonyságát pedig egy lágy hibrid rendszer fokozza még tovább.

Az új Audi SQ5 TDI modellben található 3.0 V6 TDI erőforrás azonnali és páratlan erőt biztosít kiemelkedő hatékonyság mellett. 255 kW (347 LE) teljesítményhez 700 Nm maximális forgatónyomaték társul, utóbbi igen széles tartományban, 2 500 és 3 100 percenkénti fordulatszám között folyamatosan biztosított. A hathengeres dízelmotor 5,1 másodperc alatt katapultálja a sportos terepjárót álló helyzetből 100 km/órás sebességre és gyorsítja tovább egészen az elektronikusan korlátozott 250 km/óra maximális sebességig. A NEDC ciklus alapján meghatározott fogyasztás 6,6 – 6,8 liter között mozog 100 kilométerenként, amely kilométerenként 172 – 177 gramm CO2 kibocsátásának felel meg. Az SQ5 TDI teljesíti az Euro 6d-Temp károsanyag-kibocsátási norma követelményeit.

Az Audi szisztematikusan finomította a nagyméretű SQ7 TDI modellnél megismert hajtást az új SQ5 TDI számára. A 48 volt feszültségű fedélzeti hálózat része az elektromos meghajtású kompresszor (electric powered compressor - EPC) és a lágy hibrid rendszer. Energia tárolásra egy 10 Ah elektromos tárolókapacitású kompakt lítiumion akkumulátor szolgál, amelyet a csomagtartó alatt helyeztek el. Egy egyenáram/váltóáram átalakító köti össze a hagyományos 12 voltos elektromos rendszert.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

A turbófeltöltő új segítője: az elektromos meghajtású kompresszor

Az elektromos meghajtású kompresszor ideális asszisztens a turbófeltöltő számára. Segít ugyanis, amikor a kipufogó gáz áramlása túl kevés energiát szolgáltat a turbófeltöltő működtetéséhez, például az autó indításánál vagy az alacsony, 1650 percenkénti fordulatszám alatti tartományban történő gyorsításnál. A nagy forgatónyomaték - turbólyuk nélkül - azonnal rendelkezésre áll, amikor a vezető kívánja, akár indulásnál, akár előzésnél vagy egy kanyarból való kigyorsításnál. A hétköznapi menethelyzetekben a technológia által biztosított korai és gyors nyomatékfelépítés alacsonyan tartja a fordulatszámot és az üzemanyag-fogyasztást is.

Az elektromos meghajtású kompresszor a motorhoz közel, a légbeszívó nyílás vonalában a töltőlevegő-hűtő mögött kapott helyet. Amennyiben a gázpedál felől érkező terhelési igény nagy, de a turbófeltöltőtől érkező nyomás még túl kevés, színre lép az elektromos meghajtású kompresszor. Egy 7 kW teljesítményű kompakt elektromotor gyorsítja a kompresszor kereket 65 000 percenkénti fordulatra nagyjából 300 milliszekundum alatt, 1,4 bar nagyságú relatív töltőnyomást állítva elő.

Fékenergia visszanyerés, vitorlázás és finom indítás: a lágy hibrid (MHEV) technológia

Az MHEV (lágy hibrid elektromos jármű - mild hybrid electric vehicle) rendszer az új Audi SQ5 TDI modellben a valós üzemanyag-fogyasztást akár 0,7 literrel is csökkentheti 100 kilométerenként. A rendszer szíve egy BAS egység, amely a főtengely tárcsájához csatlakozik. Lassításnál akár 12 kW energiát is képes fékenergia visszanyerésből előállítani. Ezt az elektromos energiát a lítiumion akkumulátorban tárolja, ahonnan igény szerint szétosztható az elektromos rendszer felhasználói között.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség között, az új Audi SQ5 TDI képes – az Audi drive select beállításától és a menethelyzettől függően – a rekuperációra, motorfék nélküli gurulásra vagy a 40 másodpercig lekapcsolt motorral történő vitorlázásra. A BAS egység újraindítja a motort, amint a gázpedált lenyomja a vezető, teszi mindezt érezhetően gyorsabban és simábban, mint a hagyományos indító egységek. A lágy hibrid (MHEV) rendszer lehetővé teszi az araszoló funkció (start/stop rendszer) működését 22 km/óra sebességig. Amennyiben a járműben megtalálható az adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control – ACC) rendszere, úgy a motor akkor is újraindul – függetlenül attól, hogy a fékpedált lenyomva tartják – ha az SQ5 TDI előtti jármű megindul.

Páratlan vonóerő és maximális hatékonyság: a motor

A 3.0 V6 TDI erőforrásnak ezt a csúcsteljesítményt nyújtó változatát számos ponton továbbfejlesztették és módosították. A főtengely, a dugattyúk és a hajtórudak mind speciálisan úgy lettek kialakítva, hogy megfeleljenek a komolyabb igénybevételnek. A hőszabályozó rendszer igen sokoldalú. A forgattyúsháznak és a hengerfejeknek saját hűtőköre van, lehetővé téve, hogy a motorolaj gyorsan felmelegedjen egy hideg indítást követően. A hűtőfolyadékot szükség szerint az olajhűtő, a kompresszor, a BAS egység és a turbófeltöltő irányába vezetik. A nagyméretű változó geometriájú (VTG) turbófeltöltő akár 2,4 bar nyomással is tölthet. A kipufogó rendszer hanggenerátora pedig igazán telt hangzást biztosít a TDI számára.

Gyors, gördülékeny és hatékony: a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó

Az erőátvitelről a gyorsan és gördülékenyen kapcsoló nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik. Az alsó sebességfokozatoknál gyors, sportos kiosztás, míg a magasabb sebességfokozatoknál hosszabb váltóút jellemzi, utóbbi segít a fordulatszám és az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. A tiptronic új részletmegoldásai lehetővé teszik, hogy hatékony együttműködésben dolgozzon a lágy hibrid (MHEV) rendszerrel. Amikor a sport terepjáró gurul és a motor üresjáratban van vagy teljesen lekapcsolt, a központi egységben nyílik egy kuplung és megszakad az erőátvitel. A tiptronic váltó számára egy elektromos olajpumpa teszi lehetővé az újrainduláskor szükséges sebesség bekészítését a vitorlázás során.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Quattro összkerékhajtás és sport differenciálmű

Mint minden S modell az Audi kínálatában, az új SQ5 TDI is szériafelszereltségben quattro állandó összkerékhajtással készül. Normál körülmények között az önzáró központi differenciálmű 40:60 arányban osztja szét a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amikor az autó csúszását érzékeli, az erő nagyobb részét arra a tengelyre irányítja, ahol jobb a tapadás. A menethelyzettől függően a nyomaték maximum 70 százaléka kerülhet az első vagy 85 százaléka a hátsó tengelyre.

A quattro hajtást egy intelligens szoftver funkció, a kerekenkénti nyomatékszabályozás egészíti ki, amely minden útfelületen aktív. Dinamikus kanyarvételnél a kanyar belső ívén forduló kerekeket éppen az előtt fékezi meg, hogy megcsúsznának. Ekkor az erőt a differenciálmű közvetítésével ahhoz a kerékhez irányítja a rendszer, amelyiknek jobb a tapadása, melynek köszönhetően a sport SUV könnyedén beveszi a kanyart. Ez az önmagát bekormányzó funkció sokáig semleges viselkedést biztosít az autó számára, annak kezelhetősége továbbra is stabil, pontos és agilis marad.

Az ügyfeleknek lehetőségük nyílik egy a hátsó tengelyen elhelyezett sport differenciálművel is rendelni az SQ5 TDI modellt. Ez a rendszer a dinamikus kanyarvételeknél aktívan osztja szét az erőt a hátsó kerekek között. A sport differenciálmű lényegében beletolja az autót a kanyarba, kizárva minden eshetőséget az alulkormányozottságra. A szűk kanyarból való kigyorsításnál pedig több nyomatékot küld a külső hátsó kerékhez, a még agilisebb viselkedésért.

Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak

Sportos és precíz: az új SQ5 TDI futóműve

Intelligens ötlengőkaros felfüggesztés elől és hátul biztosítja a megfelelő alapot az új Audi SQ5 TDI sportos vezetési karakterisztikájához. Az Audi opcionálisan kínálja a dinamikus kormányzás rendszerét, amely hullámhajtómű segítségével – a sebesség és a kormányzási szög függvényében - széles tartományban változtatja a kormánymű áttételét. A csillapítás-szabályozással kiegészített felfüggesztés a szériafelszereltség részeként érkezik az új SQ5 TDI modellhez. A normál felfüggesztéssel szerelt Q5 modellhez képest ez 30 milliméterrel lejjebb engedi a karosszériát, különösen széles tartományt ölelve fel a komfortos és dinamikus beállítások között.

A sport differenciálmű, a motor, a kormányzás és a tiptronic sebességváltó, a csillapítás mind része az Audi drive select menetdinamikai rendszernek. Az Audi drive select segítségével a vezető számos profil közül választva módosíthatja a fenti rendszerek beállításait. Az Audi opcionálisan kínálja az S modellekhez kifejlesztett adaptív légrugózást is. Ez nem csupán a csillapítást igazítja, de a karosszéria szabadmagasságát is a mindenkori menethelyzethez állítja. Az új Audi SQ5 TDI szériafelszereltsége tartalmazza a 20 col átmérőjű, 255/45 méretű abroncsokkal szerelt könnyűfém kerekeket. Opcionálisan rendelhetőek 21 col átmérőjű kerekek is az új modellhez. A kínálat részét képezi három különböző, az Audi Sport GmbH által tervezett 21 col átmérőjű könnyűfém kerék is. Az első tengelyen hatdugattyús alumínium féknyergek lassítják az autót a 375 milliméter átmérőjű tárcsák segítségével. A fekete (opcionálisan piros színű) féknyergeken az S logó kapott helyet.

Kényelmes és biztonságos: a vezetéstámogató rendszerek

Az új Audi SQ5 TDI vezetéstámogató rendszerek széles választékát kínálja. A prediktív hatékonysági asszisztens különböző tanácsokkal segíti a vezetőt az üzemanyag-fogyasztás mérséklésében. Az Audi aktív sávtartó asszisztensnek (active lane assist) köszönhetően könnyedén az adott forgalmi sávban maradhatunk, araszoló forgalom mellett pedig még a kormányzási feladatok egy részét is átveheti. A közeli járműre való figyelmeztetés pedig jelzi a vezetőnek, ha ez előtte haladó jármű és közte a biztonságos távolság alá csökken a különbség. Ez és számos további funkció kapott együtt helyet az opcionális Tour asszisztens csomagban.

Az opcionálisan elérhető hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens mind a hétköznapi közlekedés biztonságát növelik. Ugyanezen dolgoznak az Audi pre sense rendszerei is: az Audi pre sense city az alapkivitel része, feladata pedig, hogy gyalogosok és más járművek felbukkanásakor figyelmeztesse a vezetőt és szükség esetén – a rendszer határain belül – vészfékezésbe kezdjen. Az opcionálisan elérhető rendszerek körét a parkolási asszisztens, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése és az emelkedő- és lejtőasszisztens teszi teljessé.

Logikus és intelligens: az infotainment vezérlése és az Audi connect

Az MMI kezelési koncepció az Audi SQ5 TDI modellben intelligens, szabad szöveges keresési funkciót kínál, mindemellett könnyen érthető és kezelhető. A természetes hangvezérlésnek köszönhetően a hétköznapi beszédből, előre meghatározott utasítások nélkül is felismeri a szükséges információt. A harmadik irányítási szint a bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék, amelyet a vezető információs rendszer vagy az opcionálisan elérhető Audi virtual cockpit vezérlésére szolgál. A beállíításoktól függően ez a 12,3 col méretű kijelzőfelület a fordulatszámmérőt körbefogva, az S modellekre jellemző módon jeleníti meg a kívánt információkat. Az Audi ezt még kiegészíti a szélvédőre vetített kijelző (head-up display) rendszerével is.

Az Audi SQ5 TDI modellben elérhető infotainment kínálat moduláris koncepciót követ. A kínálat csúcsán az MMI navigation plus áll az MMI all-in-touch kezelőfelülettel és egy 8,3 col méretű kijelzővel. A legmodernebb rendszer egyik alapeleme az Audi connect, amely a gyors LTE szabvány támogatásával összeköti az SQ5 TDI modellt az internettel, kitűnő WiFi hotspotot létesítve a bent helyet foglalók mobil eszközei számára.

Az Audi phone box vezeték nélkül képes összekapcsolódni a fedélzeti antennával és ezzel párhuzamosan képes a Qi-szabványnak megfelelően indukciós módon tölteni a felhasználók telefonját. Az Audi smartphone interface segítségével az Apple CarPlay és az Android Auto is elérhető a járműben. Az igazán megszállott hi-fi rajongókat pedig a Bang & Olufsen hangrendszere háromdimenziós térhangzással kényeztetheti az autóban.

Sportosan feltűnő: a külső megjelenés

Számos külső formatervezési részlet árulkodik az Audi SQ5 TDI sportos karakteréről. A feltűnő lökhárítókon kaptak helyet elől az S-specifikus légbeömlő nyílások, hátul pedig a méhsejt-mintázatú betéttel kiformált diffúzor. A singleframe hűtőrács kettős alumíniumlamellákat és matt Twilight-szürke díszítőelemeket kapott, míg a vörös rombusz és az S-embléma számos helyen visszaköszönve hangsúlyozza tovább az autó különleges karakterét.

Az Audi SQ5 TDI esetében a fényszórók és a hátsó lámpák is a szériafelszereltség részeként LED-technológiával érkeznek. A dinamikus irányjelzők elől és hátul pedig gondoskodnak a félreérthetetlen jelzésekről. A külső visszapillantó tükrök házainak borítása és a diffúzor lezárása fényes, alumíniumoptikájú felületekkel történt, míg az ajtóknak a karosszéria színére fényezett díszlécei a sportos karaktert erősítik. A Párduc fekete (panther black) egyedi fényezés kizárólag az Audi SQ5 TDI modellhez választható.

Elegáns környezet: a belső tér

A sötét tónusú beltér a vezetőt és utasait az exkluzív, S emblémával ellátott, megvilágított küszöblécekkel köszönti. A bőr kormánykerék és a sportülések kontrasztárnyaltú díszvarrásai dinamikus és elegáns hangulatot sugároznak. A bőr és Alcantara S sportülések opcionálisan rombuszmintában steppelt finom nappabőrbevonatot is kaphatnak, amelyet pneumatikus masszázsfunkció egészíthet ki. Szériafelszereltségként csiszolt alumínium betétekkel érkezik az autó, opcionálisan azonban elegáns fa dekor vagy exkluzív szénszálas betétek is rendelhetők. A kormányon található váltókarok alumínium optikájú bevonatot kaptak, a pedálokon és a lábtartón található berakások rozsdamentes acél kivitelben készültek.

Kívánságra a három részre osztott Plusz hátsó ülés hosszirányban, illetve támlái dőlésszögében is állítható. Alaphelyzetben a csomagtartó térfogata 550 liter, míg teljesen lehajtott hátsó támlákkal egészen 1550 literig bővíthető.

Felszereltség

A szériafelszereltség része a 20 col peremátmérőjű, 5 duplaküllős „Csillag” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák, a LED-fényszórók és a lengéscsillapítók karakterisztikájának S-specifikus szabályozása. A nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, a quattro állandó összkerékhajtás, a bőr/Alcantara bevonatú sportülések és a háromküllős bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék szintén az alapfelszereltség részét képezik.  Az új Audi SQ5 3.0 TDI 2019. nyarán érkezik a kereskedésekbe 67 750 eurós alapáron.


Kulcsszavak: audi, bemutató, SQ5, suv, új modell
 
Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről Mutatjuk az első képeket az elektromos Honda belteréről A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A Range Rover Velar a Genfi autószalonon tartja világpremierjét A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara
 
Építsd meg a terminátor motorját – itt az új LEGO Harley-Davidson Fat Boy

Építsd meg a terminátor motorját – itt az új LEGO Harley-Davidson Fat Boy

2019. július 12.
A LEGO-Csoport ma jelentette meg legújabb LEGO® Creator Expert modelljét – egy Harley-Davidson® Fat Boy® modellt. A 1023 darabos modell teletárcsás kerekeket, könnycsepp formájú üzemanyagtartályt, beépített kilométerórát és kettős kipufogót tartalmaz.
Részletek

Építsd meg a terminátor motorját – itt az új LEGO Harley-Davidson Fat Boy

Az összeállított modell több mint 20 cm magas, 18 cm széles és 33 cm hosszú, és tulajdonosait számos mozgatható alkatrésszel is elkápráztatja. Pörgesd meg a hátsó kereket, és máris láthatod, ahogy a Milwaukee-Eight® motorblokk dugattyúi, valamint a kettős kipufogó életre keltnek. Forgasd el a kormányt, mozgasd meg a sebességváltót és a fékpedált, illetve pattintsd ki a támaszt a kényelmes parkoláshoz!

E legendás Milwaukee-i motorkerékpár a Harley-Davidsonnal közösen kifejlesztett, részleteiben is izgalmas LEGO-változata hűen adja vissza a valódi H-D Fat-Boy modell fényezését, kidolgozását, de még a díszítő elemeit is, ezzel ragadva meg annak szépségét.  A 2019-es Fat Boy modell Wicked Red fényezési mintáját visszaadó valódi sötétvörös–fekete színvilág és a mindkét oldalon látható Harley-Davidson® logó kiállítási darabbá emeli ezt a modellt, amely bármilyen otthon vagy iroda a motorozás feelingjét sugárzó díszítő elemévé válik.

„Ez a Lego-darabokból megelevenedő Harley-Davidson motorkerékpár hihetetlenül izgalmas”, mondta Mike Psiaki, a LEGO-Csoport vezető tervezője. „A modell hűen tükrözi a legendás motorkerékpár ikonikus formatervezését, a fejlett mérnöki precizitást és az apró részletek iránti elkötelezettséget, izgalmas összeépítési élményt. Ezzel egyedi gyűjtői darabot kínál a Harley-Davidson elkötelezett rajongói és a LEGO kedvelői számára egyaránt bármilyen korosztályról is legyen szó.”

Építsd meg a terminátor motorját – itt az új LEGO Harley-Davidson Fat Boy

A kereskedelmi indulás megünnepléseként a LEGO vezető építői egy életnagyságú motorkerékpár-modellt építettek, amelyet ezüstbevonatú alkatrészekkel, Wi-Fi-irányítású mozgatással, hang- és fényeffektekkel tettek teljessé, így keltve életre egy 6000 speciális LEGO építőelemet is tartalmazó Harley-Davidson® Fat Boy® modellt. Ez a kivételes építési folyamat 865 órát emésztett fel, 69 569 LEGO-darabból áll, és csak adott LEGO-boltokban illetve Harley-Davidson rendezvényeken kerül kiállításra a rajongók számára.

„A Harley-Davidson számára hihetetlenül nagy élmény volt együttműködni a LEGO-Csoporttal – ismét egy olyan márkával kerültünk partneri kapcsolatba, amely nagy hangsúlyt fektet a kreativitásra és az önkifejezésre”, mondta Heather Malenshek, a Harley-Davidson marketingigazgatója. „Szeretnénk, ha a vásárlóinkat nem csak a végeredmény kápráztatná el, hanem maga az építési folyamat is izgalommal töltené el őket.

„A Harley-Davidson formatervezésének valósághű megragadásához fáradságos munka vezetett”, mondta Brad Richards, a Harley-Davidson stílusért és dizájnért felelős alelnöke.

Építsd meg a terminátor motorját – itt az új LEGO Harley-Davidson Fat Boy

„Minden egyes csavart és alátétet megnéztünk a motorkerékpáron, minden kidolgozást és apró részletet megvizsgálunk. Az, hogy a LEGO csapatával tudtunk dolgozni ezen a projekten, lehetővé tette, hogy egy együttműködésen alapuló termékbe beletegyük a részletek iránti elkötelezettségünket, valamint hogy egy olyan márka előtt tisztelegjünk, amely a Harley-Davidsonnál sokunk képzeletét és kreativitását mozgatta meg már kora gyerekkorunktól kezdve, köztük az enyémet is.”

A LEGO Creator Expert Harley-Davidson® Fat Boy® modellje kizárólag LEGO VIP tagok számára 2019. július 17-től kezdve közvetlenül a LEGO-boltokban, valamint a shop.LEGO.com oldalon lesz megvásárolható, a széles közönség pedig 2019. augusztus 1. után juthat hozzá.

Kulcsszavak:
 
2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói 2020-tól jönnek az SKODA elektromos autói A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén A Ford tarolt az Auto Express idei díjkiosztó ünnepségén Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója Újabb szolgáltatással bővült a Duna Autó portfóliója Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál
 
Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

2019. július 11.
Az első elektromos versenyautó, amely legyőzte a Forma 1-et: a Volkswagen ID.R  újra történelmet írt az autóversenyzésben a Goodwood Festival of Speed idei eseményén felállított új időrekorddal.
Részletek

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

Romain Dumas az Anglia déli részén lévő 1,86 kilométeres pályát  mindössze 39,9 másodperc alatt tette meg. Ennek során az 500 KW-os (680 lóerős) elektromos versenyautó 1,7 másodperccel megdöntötte a 20 évig érvényben levő rekordot. Az előző rekordot a híres hegymeneten Nick Heidfeld érte el 1999-ben egy 574 KW (780 lóerős) McLaren-Mercedes MP4 / 13-as, belső égésű motorral hajtott autóval.

„A Goodwood Festival of Speed minden idők legjobb eredményének számító idejével  a Volkswagen ID.R  ismét megmutatta, hogy a Volkswagen elektromos motorral futó versenyautója még a legerősebb hagyományos hajtásokat  is felül tudja múlni” - mondta Sven Smeets,  a Volkswagen Motorsport igazgatója, majd hozzátette „Romain Dumas kihasználta az ID.R teljes potenciálját ezen a rövid, de trükkös pályán. Dumas a Pikes Peak-en aratott győzelme  és a Nürburgring-Nordschleife- i pályán  beállított e-rekordja után most újabb mérföldkőhöz érkezett az elektromos mobilitás terén. Egész csapatunk kiváló teljesítményt nyújtott, amelynek  egyébként csak kis ideje  volt arra, hogy az ID.R könnyített változatát megismerje,  és részt vegyen a „Sebesség Fesztivál” programjában. ”

„Nagyon büszke vagyok arra, hogy az ID.R-rel  Goodwoodban fel tudtam állítani ezt a rekordot.  A rövid hegymenet  nagyon különleges kihívást jelent, és mivel a pálya ilyen rövid, nem engedhettem meg magamnak, hogy a legkisebb hibát sem,  mert az ID.R finomhangolásában minden részletnek tökéletesnek kellett lennie. Ez különösen nagy kihívást jelentett, mivel előzetesen nem tudtunk tesztelni ezen  az úton”- mondta Romain Dumas, aki korábban 2018-ban ugyanezen a helyszínen ért el összetett győzelmet elektromos hajtással.

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

Az ID.R sprint verziója megdönti a Forma 1-es rekordot

A Volkswagen Motorsport az ID.R-t a „Goodwood Festival of Speed-en  történő induláshoz alakította át. Így többek között az elektromos versenyautó legújabb változata könnyebb volt, mint az autó, amelyik a Pikes Peak-en  és a Nürburgringi-i pályán rekodot állított fel. „Kisebb akkumulátort használtunk, mint a Nürburgringen,  és optimalizáltuk a teljesítményt. Ennek egy példájaként az ID.R új sprint-verziójának súlya a gépkocsivezetővel együtt   kisebb volt mint 1000 kg”- mondta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója. Az ID.R a rekord-futamot a Nürburgring nagysebességű szakaszaira tervezett DRS nélkül tette meg, mivel a goodwoodi pálya  tulajdonságainak fényében ez felesleges lett volna.

A Bridgestone, mely technológiai partnerként részese volt a Goodwoodban 1999-ben elért rekordoknak, ez alkalommal is speciális gumiabroncsokat szállított az 1,86 kilométeres sprinthez. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt vehettünk ebben a  projektben, a új goodwoodi rekord felállításában. Annak érdekében, hogy a Volkswagen ID.R a legjobb gumiabroncsokat használhassa, kifejlesztettük a Bridgestone Potenza slick abroncs egy különösen puha változatát”- mondta Mark Tejedor, az OE Bridgestone EMEA alelnöke. „Örülünk annak, hogy 20 év után még mindig  Bridgestone  gumiabroncson fut a rekordot felállított autó.”

Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban

Mintegy 180 000 látogató fedezte fel az ID.R családot

A hétvégén  körülbelül 180 000 látogató vett részt a Goodwood Festival of Speed-re. A pályán zajló versenyen túl, a Volkswagen bepillantást engedett az elektromos mobilitás jövőjébe is. A márka ugyanis most állította ki először nyilvánosan  az ID.3-at1, amely 2020-ban az új ID. család  első tagjaként  kerül majd piacra. Ám nem csupán ez az újdonság volt látható, mert a Volkswagen  bemutatta teljesen új elektromos sorozatának más jövőbeni változatait is  az ID.BUZZ és az ID.VIZZION tanulmányok formájában.

Kulcsszavak: elektromos autó, Goodwood, ID.R, volkswagen
 
Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Bemutatkozott a Honda vadonatúj üzemanyagcellás autója, a Honda FCV Concept Bemutatkozott a Honda vadonatúj üzemanyagcellás autója, a Honda FCV Concept Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége Ráugrottak a vevők a Teslára Ráugrottak a vevők a Teslára
 
Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

2019. július 11.
Legyen szó buszlimuzinokról, szabadidőjárművekről vagy tágas kombikról, a Peugeot évtizedek óta a családi autózás abszolút szakértőjének számít. A többszemélyes modellek terén elért, hagyományos szakértelme most, a nagycsaládos kedvezmény bevezetésekor jelent előnyt a márka hazai ügyfeleinek.
Részletek

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

A vadonatúj Riftertől a többszörösen díjnyertes 5008-as szabadidőjárművön át a Traveller / Expert Kombi párosig terjed a Peugeot hét (vagy több) utas szállítására alkalmas, ezért a nagycsaládos állami kedvezmények igénybe vételére jogosult modelljeinek kínálata. Ezzel a három, markánsan eltérő méretű, karakterű és árú modellel gyakorlatilag hiánytalanul lefedi a teljes piaci keresletet a márka – nem véletlenül, hiszen a Peugeot-nak évszázados tapasztalata van abban, hogyan alkosson családi használatú személyautókat.

A francia márka pontosan százhuszonkét évvel ezelőtt, 1897-ben építette meg első kisbuszát, a nyolcszemélyes Type 20-ast. Azóta tökéletesíti a kis alapterületen sok utas számára kényelmes és biztonságos helyet kínáló autó koncepcióját. Az elmúlt évtizedek során olyan emlékezetes típusokkal alkotott maradandót, mint az ötvenes években bevezetett, és ma már szinte fellelhetetlen, ezért rendkívüli gyűjtői értéket képviselő D4-es busz, a hetvenes évek legendás Peugeot 504 Familiale típusa, amelynek késői utódja, a 307 SW (mindkettő az Év Európai Autója volt) három üléssorával, kivehető hátsó üléseivel és hatalmas panoráma üvegtetejével tökélyre vitte a kompakt családi autó koncepcióját. Úttörő szerepe volt a Peugeot-nak a kishasznonjármű alapú családi egyterűek elterjedésében is, az 1996-ban bevezetett Partner három generációjából közel 3 milliót értékesítettek világszerte és ma már Rifter néven teljesen önálló modellként szerepel a kínálatban.

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

Izgalmas evolúción ment át a márka SUV – crossover termékvonala is, amíg a friss és sportos 4007-től a buszlimuzin fogalmát új alapokra helyező, előző generációs 5008-ason át eljutott a Peugeot jelenlegi kínálatának talán legsokoldalúbb típusáig, a Peugeot 5008-as SUV-ig. A 2017-ben bevezetett, év autója díjjal is kitüntetett 3008-as műszaki alapjaira épülő 7 személyes SUV hatalmas tengelytávolságával, a kategória élvonalába tartozó csomagtartójával és egyedülálló variálhatóságával tűnik ki. Ritkaságnak számít, hogy egy kompakt SUV modellben teljesen különálló, sínen mozgatható és dönthető támlájú hátsó üléseket, 3 hátsó Isofix rögzítést vagy egyetlen mozdulattal kiszedhető, szintén állítható támlájú harmadik sori üléseket találjunk.

A vezetői környezetet átértelmező, számtalan fórumon elismert i-Cockpit ergonómiai koncepció, valamint a folyamatosan finomított formanyelv valóságos stílusikonná teszi az autót. 130 és 180 lóerős teljesítményű motorjai – köztük a négy alkalommal a világ legjobbjának megválasztott, 1,2 literes benzines turbómotor – egytől egyig takarékosak és tiszta üzeműek, kivétel nélkül teljesítik az idén szeptembertől kötelezővé váló Euro6.3 károsanyag-kibocsátási normát. Aligha véletlen, hogy a magyar autóvásárlók kiemelt figyelmét élvezi a modell: a JóAutók.hu június végi közleménye szerint az állami támogatásra jogosult típusok közül a divatos szabadidőjárművek formavilágát a buszlimuzinok praktikus, barátságos belső berendezésével társító Peugeot 5008-ra keresnek rá a legtöbben azok közül, akik az interneten kezdik a tájékozódást.

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

A számtalan nemzetközi díjjal jutalmazott, sokoldalú 5008 mellett egy-egy igazi multitalentum: a Rifter és a Traveller / Expert Kombi várja a nagycsaládos érdeklődőket. Az előbbi különösen nagy térmágus: az 5008-asnál is rövidebb, 4,4 méteres verzióban is elfér hét teljes értékű ülés, a 475 centiméteres, nyújtott (279 helyett 298 cm) tengelytávú változat pedig még a harmadik üléssorban is komfortos utazást garantál, a harmadik sor üléseit kiemelve pedig több mint egy köbméteres csomagtartót kapunk! A Peugeot Rifter kényelmes vezethetőségéről a 100, 110 és 130 lóerős kivitelben kapható benzin- és dízelmotorok, opcionálisan 8 fokozatú Aisin automata sebességváltó, valamint a rossz út- és időjárási viszonyokhoz is alkalmazkodni képes Grip Control rendszer gondoskodik, mely a kipörgésgátló vezérlésével biztosítja a maximális vonóerőt csúszós úton és könnyű terepen. A Rifter szabadidőautó jellegét a Grip Control rendszeren túl a praktikus küszöb és kerékjárati védőelemek, valamint a nagy hasmagasság is erősíti. Ez az autó egy igazi családi kalandor!

Az i-Cockpit vezetői környezet mellett van még valami, ami összeköti a Riftert és az 5008-ast, valamint a Peugeot Traveller / Expert Kombi párost is: ez az EMP2 padlólemez, a Peugeot legmodernebb platformja, amely komfortos rugózást, kiegyensúlyozott menetdinamikát, valamint kiváló zaj- és rezgéscsillapítást biztosít a rá épülő járműveknek. Nem véletlen, hogy a márka nagycsaládos kínálatának legnagyobb modellpárosa személyautós ergonómiával és utazási komforttal kényezteti az utasokat.

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

A Traveller és az Expert Kombi ugyanannak az éremnek a két oldala. Mindkettő háromféle karosszériahosszal (461, 496 és 531 cm), kétféle tengelytávval (293 vagy 326 cm), hat-kilenc üléssel kapható, jobbára motorkínálatuk is megegyezik (100, 120 és 150 lóerős dízelmotorok). Ugyanakkor a Traveller elegánsabb részletmegoldásai mellett olyan kényelmi többletszolgáltatásokat is nyújt, mint a 180 lóerős, kétliteres dízelmotor, a nyolcfokozatú automata sebességváltó, a sínen csúsztatható, osztva dönthető második és harmadik sori ülések, a legmodernebb vezetőtámogató rendszerek vagy éppen az igényes bőrkárpitozás.  

Másfelől viszont az Expert Kombihoz is elérhető minden, ami kielégítheti egy család legfontosabb igényeit, a hátsó légbefúvásos klímaberendezéstől a kétoldali tolóajtón át az első és hátsó parkolóradarig. És ez még nem minden: akár ülésfűtés, vagy (sok esetben, például a család kutyájának szállításakor kifejezetten előnyös) függőlegesen osztott, oldalra nyíló csomagtérajtó is rendelhető a lényegre szorítkozó, ám abból nem is engedő, kedvezőbb árfekvésű Kombi modellhez.

A Peugeot nagycsaládos modelljeihez (hasonlóan a többi személyautóhoz) 5 év vagy 100.000 Km gyártói garanciát biztosít* ezzel garantálva a hosszú távú biztonságot, mely a családos ügyfeleknek kiemelten fontos. Mivel teljes körű gyártói garanciáról van szó, így a szolgáltatások külföldön is elérhetőek, ideértve a márka saját Assistance szolgáltatását is.

Milyen autót válasszanak a nagycsaládosok? A Peugeot-nak minden kérdésre van válasza!

A 2,5 milliós állami támogatáson felül a  Peugeot jelentős  kedvezményekkel támogatja a családi autót vásárlókat. Az alapkedvezményen felül az 5008 esetén felár nélkül elérhető a 7 személyes kivitel, az 5008-hoz és a Rifterhez pedig kifejezetten a családi felhasználókat célzó, akciós opciós csomagokat kínálnak. A Peugeot Finanszírozás kifejezetten a családos ügyfélkör számára optimalizált finanszírozási konstrukciókat dolgozott ki, melyek közül az érdeklődők választhatják a hosszú távon is kiszámítható fix kamatozású, vagy a kedvezőbb havidíjat kínáló változó kamatozású változatot. Mindkét konstrukcióra jellemző, hogy az önerőként is felhasználható állami támogatásnak és az alacsony THM-nek köszönhetően nagyon kedvező havidíj mellett juthatnak a nagycsaládosok új Peugeot családi autóhoz.

Kulcsszavak: állami támogatás, családi autó, hét ülés, Peugeot, Peugeot 5008, RIFTER, Traveller
 
Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Peugeot EXALT tanulmány: új köntösben a Párizsi Autókiállításon Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon Kedvezően indult az újév a Peugeot Márka számára Magyarországon
 
Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban

Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban

2019. július 10.
Németországnak világbajnokká kell válnia az elektromos autók gyártása terén, és az első országnak kell lennie, amely megvalósítja útjain az önvezető autós közlekedés lehetőségét - jelentette ki a Bild című német tömeglap vasárnapi kiadásában Peter Altmaier német gazdasági miniszter.
Részletek

Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban

A tárcavezető szerint Németország célja nem az, hogy 2023-ra a világ legolcsóbb akkumulátorait állítsa elő, hanem, hogy a legjobbakat.

A német autóipar az utóbbi években éles bírálatok középpontjába került, egyrészt, mert kiderült, hogy a legnagyobb autógyártók szinte kivétel nélkül érintettek a károsanyag-kibocsátási adatok manipulálásában, másrészt pedig azért, mert az ázsiai autógyártók tetemes előnyre tettek szert a villanyautók gyártása terén.

Altmaier a napokban az Egyesült Államokban fog tárgyalni, miután Donald Trump amerikai elnök vámokkal fenyegeti az európai, így a német autógyártókat is. A miniszter aláhúzza, hogy vámok kivetése mindenképpen munkahelyek megszűnésével jár, és az lesz a fő üzenete Washingtonban, hogy nagyon fontos, hogy a kereskedelmi kapcsolatokat ne terhelje semmilyen konfliktus.

Peter Altmaier az Északi Áramlat II. gázvezetékről is beszélt, és visszautasította azt a vádat, hogy általa Németország függővé válik Oroszországtól. A gazdasági miniszter szerint a szállítási útvonalak lerövidítése és a szállítási struktúrák átalakítása a cél. "Ezért építünk terminált az amerikai cseppfolyósított földgáz fogadására is" - hangsúlyozta Altmaier.

Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem, németország
 
Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi Újraindítja a Pajero modell gyártását Oroszországban a Mitsubishi A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot Az Audi „felvillanyozza” a davosi Világgazdasági Fórumot London utcáin a Jaguar első elektromos autója London utcáin a Jaguar első elektromos autója
 
Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

2019. július 10.
Befejeződött az 1-es villamosvonal Etele térig tartó meghosszabbítása, az új, 1,7 kilométeres szakaszt kedden adta át Tarlós István főpolgármester. Az 1-es villamos délután négy óra után már a teljes vonalán, a kelenföldi vasútállomás és a Bécsi út között közlekedik.
Részletek

Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

A kelenföldi vasútállomásig történő meghosszabbítás célja az volt, hogy létrejöjjön az összeköttetés az Etele téren az 1-es villamos, a vasútállomás, a helyközi buszjáratok, a 4-es metró és a budai fonódó villamoshálózat 19-es, valamint 49-es járata között - közölte Tarlós István.

Elmondta, az új, Etele úton húzódó szakaszt, amely teljes hosszán akadálymentesen megközelíthető, végig füvesítették, ami nemcsak esztétikai, de zajcsökkentési szempontból is fontos. Az új vágányok az Etele úton középen vezetnek, ezt követően balra kanyarodnak a Somogyi útra, így érve el az új, Etele téri végállomást.

A fejlesztés létrejöttével az Etele téri csomópont még hatékonyabban összekapcsolódik a kelenföldi városrésszel és Dél-Pesttel, lehetővé teszi az agglomerációból érkezők számára a gyorsabb eljutást az említett városrészek irányába, továbbá a környék lakói számára a belváros felé vezető metró- és villamosvonalak gyors elérését.

Az 1-es villamos a nagykörúti vonal után Budapest második legforgalmasabb villamosvonala, munkanapokon több mint 153 ezer felszállóval. A vonalhossz a meghosszabbítással a korábbi 16,5 kilométerről több mint 18 kilométerre nőtt - közölte.

Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

Tarlós István kiemelte: az 1-es villamosvonal csaknem olyan jelentőségű, mint a nagykörúti 4-es 6-os, vagy a 2016-ban átadott, budai fonódó villamoshálózat. Az 1-es vonal a pesti és budai külváros fő körirányú közösségi közlekedési eszköze, amely olyan csomópontokat köt össze, mint a Flórián tér, az Árpád híd metróállomás, a Puskás Ferenc Stadion, vagy a Népliget. Útvonalán számos metró-, villamos- és buszjárat, valamint vasúti és helyközi autóbuszos átszállási lehetőséget nyújt. Az 1-es villamos ma Budapest leggyorsabb villamosjárata: több mint 22 km/h-s átlagsebességgel viszi az utasokat, vagyis gyorsabban, mint a kisföldalatti - mutatott rá.

Elmondta, az 1-es villamosvonal Kelenföld vasútállomás csomópontig történő további meghosszabbításának kivitelezésére 2016 októberében írták ki a közbeszerzési eljárást, az építkezés mintegy egy évvel később indulhatott el.

A villamos-végállomás eléréséhez sem a buszpályaudvar, sem a vasútállomás felől nem szükséges a közutat keresztezni, és a peronokat, megállókat akadálymentesen lehet megközelíteni. A fővárosi, valamint a XI. kerületi önkormányzat a környező zöldfelületek teljes felújítását elvégezte, az Etele parkban is megújult a növényzet, az összes járófelület, a dísztér, és új szökőkút is létesült.

Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

A főpolgármester kitért arra is, hogy a villamosvonal biztonságos vonalvezetése érdekében az Etele út közepén található fasort el kellett távolítani, de a középső sávba eredetileg is csak átmeneti jelleggel telepítettek fákat még a 80-as években, hiszen a területet egy később létesítendő villamos megépítésére alakították ki. A fákat - törzsátmérőjüket figyelembe véve - sikerült pótolni, az Etele út mentén telepített fák és cserjék átmérője eléri az eltávolított mennyiség másfélszeresét.

Hozzávetőleg félezer új fát és 11 ezer cserjét telepítettek, fenntartásukról a felújítás kivitelezője gondoskodik három éven keresztül. Azokat a fákat, amelyek esetében megoldható volt, a kerületen belül más helyre ültették át - közölte. Kitért arra is, hogy a térségben további fejlesztések is történtek: a villamosvonal meghosszabbításával egyidejűleg, azt kiegészítve elkészült a Fehérvári út felújítása, valamint nemrég adták át a Budafoki villamoskocsiszínt is.

Tarlós István azt mondta, hogy az új CAF villamosok az 1-es villamos vonalára 2019 szeptember - december között érkeznek majd.

A villamosvonal meghosszabbításának eredményeként az Etele úton várhatóan csökken a légszennyezés, valamint a zajterhelés is. A közösségi közlekedésre váltó utasoknak köszönhetően a város egészén csökken a személyautók száma, ezzel párhuzamosan a légszennyezettség, a közlekedésre felhasznált energia, valamint az autók által elfoglalt közterületek is.

Elkészült az 1-es villamosvonal meghosszabbítása

Szólt arról is, hogy az 1-es villamosvonal újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta napirenden volt. A fejlesztés 2004-ben került az európai uniós finanszírozással megvalósítható projektek közé, az előkészítés azonban elakadt, ám a 2010-ben hivatalba lépett városvezetés igyekezett új lendületet adni az ügynek.

Elmondta, a Hungária körgyűrűn közlekedő "gyorsvillamos" első alkalommal Budapest 1968. évi közlekedésfejlesztési tervében szerepelt. Az 1-es első, Bécsi út és Lehel út közötti szakasza több mint két évig épült és 1984-re készült el. A Rákóczi híd pesti hídfőjéig csak 2000-re jutottak el a sínek, de már akkor azzal számoltak, hogy a villamos a hídon át Dél-Budán folytatja útját, egészen az Etele téri vasútállomásig.

Kulcsszavak: 1-es villamos, budai fonódó villamos, Etele tér, közlekedés
 
Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Csökkent a gázolaj ára, a benziné nem változott Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása Szolgáltatást vásárolhat a főváros a 3-as metróvonal felújítása miatt Szolgáltatást vásárolhat a főváros a 3-as metróvonal felújítása miatt A városi dugók elkerülésére itt a MINI Citysurfer tanulmány A városi dugók elkerülésére itt a MINI Citysurfer tanulmány Egyszerűbb vezetés a Driver Times Support használatával Egyszerűbb vezetés a Driver Times Support használatával
 
A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

2019. július 10.
Az éghajlatváltozás elleni küzdelem egy globális mozgalom, melyhez az autógyárak hozzájárulása is szükséges. A SEAT például 2010-től 34%-kal csökkentette a martorelli gyár környezetre gyakorolt hatását. A Környezetvédelmi Világnap alkalmából megnézzük a vállalat a bolygó megőrzésére tett fő kezdeményezéseit.
Részletek

A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

Föld: szennyezéscsökkentő útburkolat. A SEAT Műszaki Központ útburkolata csökkenti a szennyezést. Ezt fotokatalitikus burkolatnak nevezik, és titán-dioxiddal alkalmazott cementlemezekből készül. Ennek az elemnek egy érdekes tulajdonsága, hogy ha egyszerre érintkezik szennyező anyagokkal, fénnyel és oxigénnel, kémiai reakciót indul meg, amely a levegőben lévő szennyező anyagokat lebontja, vízben feloldódó nitráttá alakítva. Vagyis fertőtleníti, tisztítja magát és baktericid hatású.

A SEAT jelenleg 4000 négyzetméter fotokatalitikus útburkolattal rendelkezik, amely 40%-kal csökkenti a levegőszennyezést. A vállalat további 26.000 négyzetméter burkolat fektetését tervezi a közlekedőutakon Martorell teljes üzleti komplexumában. „Ez a projekt az Ecomotive Factory kezdeményezés keretein belül zajlik, és célja a levegő minőségének javítása és a szennyezés 40 százalékos csökkentése. Rendkívül nagy lehetőség van a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás csökkentésére, mivel csupán az első fázis a Műszaki Központban 0,8 tonnával csökkentette a kibocsátás mennyiségét. Ha a gyár többi részében is megvalósulna a terv, a potenciál évente 5,2 tonna lenne. ”- magyarázza a SEAT Engineering Processes menedzsere, Dr. Joan Carles Casas.

A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

Levegő: fenntartható kémények. A földgázfogyasztás éves megtakarítása 11,7 GWh, ami évente mintegy 2400 spanyol háztartás igényeinek felel meg. A SEAT egy új berendezésnek köszönhetően érte ezt el, amely visszanyeri az egyik műhelyben a karosszéria-szárító kemencék által kibocsátott energiát. A kéményen távozó forró levegő egy vízkört melegít, amelyet később az autó fényezési folyamataiban használnak.

Ennek a kezdeményezésnek köszönhetően évente 2400 tonna szén-dioxid légkörbe kerülése akadályozható meg, ami 2200 Madrid-New York-i légijárat kibocsátásának felel meg.

Víz: festék óceán. A fényezőműhelyben zajló folyamatok vízigényesek, a teljes fogyasztás felét itt használják el. A karosszériafelületek kezelése, a mosdókabinok és a végső fényezőfülke mind olyan folyamat és létesítmény, amely sok vizet igényel, de pontosan ez a műhely az, ahol jelentős erőfeszítéseket tesznek a víztakarékosságért. Amikor az autókat permetezéssel festik, kis mennyisége elvész a folyamatban, és egy gyűjtőtartályba jut. „A szükséges kémiai termékeket itt adják hozzá a festék víztől való elválasztásához, és amikor megtisztították, egy teljesen zárt körben visszavezetik a folyamatba” - magyarázza Dr. Casas.

Az esővizsgálat egy másik vízigényes terület, amely az összes jármű vízzáróságát ellenőrzi több mint 150 liter / négyzetméter mennyiségű víz permetezésével hat percig. Ez a folyamat szintén zárt rendszert használ. „Az összes vizet összegyűjtik és egy tisztító körön keresztül vezetik át a folyamatba való visszatérés előtt” - magyarázza Dr. Casas.

A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

Tűz: a nap mint energiaforrás. Sok éven át az emberek azt hitték, hogy a nap egy tűzgömb. Ez a mítosz természetesen már régóta szertefoszlott, de szerencsére a nap energiapotenciálja továbbra is fennáll. Jó példa erre a “SEAT al Sol”, az európai autóipar legnagyobb napenergia telepe: összesen 53.000 panel található a gyárműhelyek és a kiszállításra váró járművek fedett parkolóhelyein, amelyek 276.000 m2 területet foglalnak el. Ez 40 futballpályával egyenértékű, és évente több mint 17 millió kWh-ot termel, szennyező kibocsátások nélkül. „Ezzel évente 4.250 tonna CO2 kibocsátás akadályozható meg, ami hozzávetőleg 700.000 fának felel meg” - magyarázza Dr. Casas.

Kapcsolódó témakörben a SEAT a hagyományos villanyégőket is nagy hatékonyságú LED izzókkal helyettesítette a gyártási központok belső és külső részén. Ezzel az éves energiacsökkentés 1.000 háztartás fogyasztásával egyenlő nagyságú.

Ráadásként, a SEAT erdő: a vállalati alkalmazottak hozzájárultak a botanikus kert kialakításához Martorell Can Casas parkjában, 80 különböző fajtájú fát telepítve, valamint egy területet is kialakítottak a Hyla Meridionalis béka védelmére. Minden fa egy QR-kóddal van címkézve, melyet egy mobiltelefonnal szkennelve a látogatók információkat kaphatnak minden egyes fajtáról.

A SEAT 2010 óta 34 százalékkal csökkentette környezeti hatását

Kulcsszavak: autógyár, környezetbarát, környezetvédelem, seat
 
Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota A SEAT 2016 januárja és szeptembere között137 millió euró nyereséget ért el A SEAT 2016 januárja és szeptembere között137 millió euró nyereséget ért el A Mitsubishi kibővíti thaiföldi globális gyártási központját A Mitsubishi kibővíti thaiföldi globális gyártási központját Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon A SEAT Ateca X-Perience lesz a spanyol gyártó sztárja a Párizsi Autószalonon
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 61 - 70