Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 61 - 70
A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

2018. november 20.
A Continental már 50 évvel ezelőtt is úttörő eredményeket ért el a jövő mobilitásának előkészítésében. 1968. szeptember 11-én a Continental első elektronikusan vezérelt, sofőr nélküli autója a jelenlévők legnagyobb megdöbbenésére végighaladt a Lüneburg Heath-i Contidrom tesztpályán.
Részletek



A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót
A
hírek arról számoltak be, hogy „A jövő már itt van” és „Szellemsofőrrel a kormány mögött száguld a kanyarban”. Több mint 400 újság, magazin, rádióállomás és tévécsatorna számolt be az eseményről. Ennek a nagyszabású projektnek a valódi célja az volt, hogy programozott körülmények között teszteljenek gumiabroncsokat, tudományos módszerek alkalmazásával. A Continental mérnökei azonban már akkor feszegették a technikai megvalósíthatóság határait, és bizonyos értelemben megalapozták a jövő vezetésének fejlődési irányát. 50 évvel később a három mérnök, Hans-Juergen Meyer, Herbert Ulsamer és Klaus Weber ismét találkoznak a Contidrom pályán. A tesztpályán Dennis Scholl, az autópályák önvezető technológiája, a Cruising Chauffeur tesztmérnöke is jelen volt.

„Tiszteletünket tesszük azok előtt a találékony, úttörő mérnökök előtt, akik már 5 évtizeddel ezelőtt  kifejlesztették a sofőr nélküli autót, ami jelentős technológiai mérföldkövet jelent vállalatunk innovációkkal bővelkedő történetében” – mondta el Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója, méltatva a Continental korábbi munkatársainak teljesítményét. „Az 1968-ban kifejlesztett sofőr nélküli autó már akkor tükrözte a Continental – aki abroncsgyártóból technológiai óriássá nőtte ki magát - azóta is egyik kiemelt célját, a biztonságos, tiszta és intelligens mobilitás elérését a jövőben.”

A sofőr nélküli tesztautóhoz szükséges új rendszert a Siemens, Westinghouse, valamint München és Darmstadt technikai egyetemeinek kutatói fejlesztették ki a Continental számára. A járművet az útfelületen elhelyezett vezeték irányította. Az autóba beépített elektronikus rendszer észlelte, hogy a pályán halad-e a jármű, és automatikusan ennek megfelelően igazította a kormányt. „Úgy is mondhatjuk, hogy egy vezeték által vezetett autó volt ez” – jegyezte meg Hans-Jürgen Meyer (78). Ötven évvel ezelőtt ő volt az a fiatal mérnök, aki az objektív gumiabroncs elemzéshez szükséges mérési módszer kifejlesztéséért felelt. Ez nagy lépés volt a korábban csak szubjektív alapokra épülő abroncs értékelésekhez képest. A járműhöz kapcsolt mérő tekercsek érzékelték az útfelületre rögzített vezeték által kibocsátott mágneses mezőt. A rendszer így precíziós elektronikus vezérlést tett lehetővé.

A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

Sofőr nélküli technológia 1968-ban

Az automata Mercedes-Benz 250 („Pernyolcas” néven is ismert) autóba a mérnökök számos készüléket szereltek be, többek között elektro-mechanikus kormányt, elektro-mechanikus fojtószelep szabályozót és a mérések riportálására szolgáló rádió-rendszert – ami abban az időben csúcstechnológiának számított. Emellett az ütközőkbe különféle antennákat helyeztek el, míg a vezérlő elektronika és az elektro-pneumatikus fékrendszer a csomagtartóban kapott helyet.

Az autóhoz kapcsolt vezetéken keresztül a tesztpálya mellett elhelyezett vezérlő állomás parancsokat küldött az autó részére, hogy mikor fékezzen, gyorsítson, vagy dudáljon. A teljesen új tesztrendszer egyik nagy előnye az volt, hogy ezzel sikerült kiiktatni a mérések pontosságát egyébként jelentős mértékben befolyásoló emberi tényezőt. Emellett a tesztek azt is eredményezték, hogy a Contidrom, amelyet egy évvel azelőtt nyitottak meg, először üzemelt teljes kapacitással.

„A mérési technológiák még gyerekcipőben jártak akkor, amelyek jelentős részét mi fejlesztettük ki” – magyarázta el Herbert Ulsamer (76), aki 1965-ben kezdte pályafutását a Continental-nál fiatal autóipari mérnökként, egészen 2006-os nyugdíjba vonulásáig. „A kutatás és fejlesztés (K&F) radikális változáson ment keresztül a Continental-nál” – emlékezett vissza. Egyre szigorúbb követelmények álltak elő az abroncsokra vonatkozóan, amelyek esetében még alaposabb kutatásra és tesztelésre volt szükség. Akkoriban több mint 1000 fejlesztő dolgozott a Continental-nál az új gumikeverék, a design és a futófelület kidolgozásán. Ma csak a Stöcken-i telephelyen több mint 1.300 mérnök dolgozik, akik autók és haszongépjárművek, valamint olyan speciális járművek, mint a targoncák és mezőgazdasági járművek számára fejlesztenek ki új abroncs modelleket. A Continental technológiai vállaltnál ma közel 44.000 ember dolgozik a kutatás és fejlesztés területén.

„Fiatal mérnökök voltunk, így az e-autó egy nagy játékszer volt a számunkra” – idézte fel mosolyogva Meyer, miközben visszaemlékezett az eseményre a kollégáival, Ulsamer-el és Klaus Weber-rel (81) a Contidrom-on tartott jubileumi eseményen. A három, azóta nyugdíjba vonult mérnöknek az „e-autóról” nem egy modern elektromos autó jut eszükbe, hanem az ő „elektronikusan vezérelt járművük”. „Az autó közelébe érve azonnal látni és hallani lehetett a léptető motort, ahogy dolgozik, folyamatosan kattogó hangot adott ki” – mesélte Meyer.

„Számunkra ez az autó egy teljesen hétköznapi dolog volt, de a világ különböző pontjairól érkező látogatók számára lenyűgöző és elképesztő jelenség volt egy sofőr nélküli autót látni, ahogy szeli a köröket. Tudták, hogy a Continental valami igazán különleges eredményt ért el.”

A projekt során a Continental mérnökeinek számos emlékezetes pillanatban volt részük, miközben az 50 évvel ezelőtt modernnek számító technológiákat alkalmazták. „Volt egy nulladik fázis, amikor az e-autóval éjszaka is végeztünk tesztköröket. A cél az volt, hogy a lehető leghatékonyabb módon használjuk a fejlesztést, ami azt jelentette, hogy éjszaka is ott ültem a vezérlő állomáson, amíg az autó rótta a köröket. Láttam, ahogy a fényszórók újra és újra megjelennek, majd eltűnnek. Sokszor azonban az autó csak nem akart jönni, ami azt jelentette, hogy elvesztette a vezetéket, és automatikusan megállt” – mondta Meyer. A Continental legelső sofőr nélküli autója óta a fejlesztések középpontjában a biztonság áll.

A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót

“A beton pályán lévő acél szerkezet valószínűleg egyszer-egyszer kismértékben eltérítette a mágneses mezőt” – magyarázta Weber, aki mechanikai mérnökként és elektrotechnikusként dolgozott az „Elektronika” csoportnál 1968-ban. „Addig, amíg egyenesen haladt előre, minden rendben volt. Minket azonban az oldalirányú vizenfutás érdekelt különösképpen, azaz a jármű kezelhetősége a kanyarban nedves utakon. Aztán gyakran előfordult, egyik pillanatról a másikra, hogy az autó elveszítette a vezetéket és megállt. A pályára ezen kívül egy üveglapot is beépítettek, amely alatt egy nagysebességű kamera készített 10.000 képet másodpercenként. Ennek célja az volt, hogy megfigyeljük, hogyan viselkednek a mintában lévő blokkok mozgás közben. A vezetéket úgy kellett lehelyeznünk, hogy az e-autó abroncsai pontosan az üveglapon haladjanak át. Ez volt, amikor jól működött, de volt, amikor egyáltalán nem sikerült.” 1968 és 1974 között az e-autó számtalan bemutatót tartott az odalátogató közönség számára a Contidrom pályán. Az innovációk ellenére az automata jármű kifejlesztésének célját, az abroncsok fejlesztését abban az időben nem sikerült teljesíteni.

Sofőr nélküli abroncsteszttől a jövőbeni automata vezetésig

“A leleményesség, a kreativitás és az úttörő szellem mind a Continental vérében van” – mondta Kurt Lehmann, a Continental vállalati technológiai munkatársa, aki a vállalat hosszú távú technológiai stratégiájáért felel. „Ma is a jövő mobilitásán dolgozunk, akár csak 50 évvel ezelőtt. Miközben 1968-ban a Contidrom pályán a vezeték mágneses mezője „navigálta” az autót, ma fedélzeti kompjútereket, műholdas navigációt és fejlett vezetői asszisztens rendszereket használunk. Akkoriban egyetlen fő számítógép gyűjtötte össze az elektronikusan irányított autó által generált eredményeket, ma pedig egyre több autó kapcsolódik közvetlenül az internetre. Jelenleg az automata vezetés és önvezetés technológiáján dolgozunk – autópályákon, városokban, és a parkolás megkönnyítéséhez.”

A Continental célja a zökkenőmentes, automata mobilitás elérése balesetek nélkül mindenhol. Ennek érdekében a technológiai cég jelenleg is azon dolgozik, hogy megkezdhesse a magas szinten automatizált technológia sorozatgyártását, és emellett azokat a rendszereket is kifejlessze, amelyek szükségesek a teljesen automata vezetés bevezetéséhez az autópályákon 2025-re. A magas szinten automatizált autópályás vezetés lehetővé teszi, hogy a sofőr ideiglenesen ne a vezetésre, hanem más tevékenységre fókuszálhasson. A teljesen automatizált vezetés során az út bizonyos szakaszain a sofőrnek pedig még a biztonság kedvéért sem kell tartalék-üzemmódban rendelkezésre állnia. A Continental hisz az önvezetés technológiájában. A Continental Városi Mobilitás Élmény teszt platformmal (CUbE) a technológiai cég a sofőr nélküli robo-taxikhoz szükséges alkatrészeket és rendszereket teszteli városokban. Ezzel egyidőben a Continental már most is azokon a koncepciókon dolgozik, amelyek az önvezető járműflották rendszereihez kellenek majd a távoli jövőben. Amennyiben a Continental tervei beérnek, a BEE (mint „méh”, ami nem csak a rovarra való utalás, hanem a Kiegyensúlyozott Gazdaság és Ökológia mobilitási koncepció rövidítése is) keretében egy nap majd különböző méretű és típusú önvezető autók árasztják el a világot, mind elektromos meghajtást használva.

A Continental technológiáját alkalmazó legújabb automata abroncstesztelő járművet Texasban vetik be

Ötven évvel azután, hogy az e-autó megtette az első körét a Contidrom pályán, a Continental a teszt rendszerek következő generációján dolgozik, hogy megbízható, hatékony és sokszorosítható abroncsteszteket fejlesszen ki, valós vezetési körülmények között. Az akkor fellépő kihívások még ma is motiválják a fejlesztőket abban, hogy kiaknázzák a cég által nyújtott teljes potenciált. „Bár a jármű akkor nem tudott minden elvárást teljesíteni, a projekt még így is figyelemre méltónak számít a mai modern nézőpontból is. A Continental felvállalta a kockázatot, és elindult egy új és valóban forradalmi úton akkor – ami a mai napig tart” – mondta el Thomas Sych, a Stöcken-i személyautó és kishaszongépjármű-abroncs tesztközpont globális vezetője. „Összességében elmondhatjuk, hogy a 60-as évek végén megkezdet úttörő tesztektől egy egyenes út vezetett a jelenlegi tesztrendszereinkhez. 2012 óta számos abroncstesztet végzünk a Contidrom AIBA tesztépületében (Automata Beltéri Fékelemző), ahol a tesztek teljesen automatikusan zajlanak, és nem befolyásolja azokat az időjárás. Ötven évvel azután hogy az e-autó megtette az első kört a Contidrom tesztpályáján, most a Continental Uvalde-i (Texas) központjában telepítünk sofőr nélküli autót az abroncs tesztekhez, a Cruising Chauffeur technológia alapján” – tette hozzá Sych.

Az amerikai tesztlétesítménybe tervezett új sofőr nélküli abroncs tesztautót úgy alakították át, hogy megfeleljen a Continental autópályákra kifejlesztett Cruising Chauffeur rendszerének  követelményeinek. A Cruising Chauffeur esetében a fejlesztések középpontjában az állt, hogy a sofőrt automata vezetéssel segítse az autópályákon, az Uvalde tesztautón dolgozó mérnökcsapat azonban még ennél is tovább gondolta a feladatot. Az abroncs tesztautót úgy tervezték, hogy önállóan végig tudjon haladni a tesztpályán, ami azt jelenti, hogy többé már nincs szükség tesztsofőrre, aki végig a járműben ül, amíg az végighalad a pályán. A középtávú tervek szerint több önvezető autó fog majd egyszerre haladni a tesztpályán, melyeket egy irányító központból figyelnek majd meg.

A fő cél az, hogy optimalizálják a tartósságra vonatkozó teszteket az Uvalde-i különféle tesztpályákon. Manapság a perzselő hőség és egyéb extrém környezeti viszonyok miatt a teszt sofőröknek több száz mérföldet kell megtenniük a járművekkel, hogy az új abroncs kialakítások és gumikeverékek esetleges gyenge pontjaira fény derüljön. Az automatizációnak, valamint annak köszönhetően, hogy ma már a legutolsó centiméterig pontosan tudjuk irányítani az autókat, nem csak az eredmények összehasonlítása vált egyszerűbbé, de a tesztjármű pályán való haladása is optimalizálható, így a pályán történő kopás is minimalizálható. Mellesleg ezek a célok nagyon hasonlítanak a Contidrom-on 50 évvel ezelőtt kitűzött célokhoz, amikor Ulsamer, Weber és Meyer mérnökök történelmet írtak az e-autóval.

Két kérdés, két válasz

Mi az a Contidrom?

A Contidrom Jeversen-ben, Németországban található, és a Continental összes abroncs tesztpályának ez a prototípusa. Bár 1967-ben adták át, azonban az első 2,8 km-es nagysebességű ovális szekció még ma is impozáns jelenségnek számít. Később, ahogy a tesztlétesítményt bővítették, kiépítésre került egy 1,8 km hosszú nedves kezelhetőséget mérő, és egy 3,8 km-es száraz úton való kezelhetőséget vizsgáló szakasz. 2012 óta az AIBA (Automata Beltéri Fékelemző) lehetővé tette, hogy az automatizált teszteket az időjárástól függetlenül is elvégezhessék. Amióta a Contidrom megépült, a Continental közel 1,3 millió abroncsot tesztelt már itt, a Südheide régióban.

Mi történt az első sofőr nélküli tesztautóval 1968-ból?

Számos módosítást és több ezer tesztkört követően a Mercedes Benz 250 Automata 1974-ig teljesített szolgálatot, a további köröket már az interneten rója.

Kulcsszavak: continental, évforduló, fejlesztés, járműipar
 
Az Audi A4-hez készült LEDriving Xenarc fényszóró a xenon és a LED technológiát ötvözi Az Audi A4-hez készült LEDriving Xenarc fényszóró a xenon és a LED technológiát ötvözi 120 millió svájci frankos rendelést kapott a Stadler Azerbajdzsánban 120 millió svájci frankos rendelést kapott a Stadler Azerbajdzsánban Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen Szuperolcsó autót fejleszt a Volkswagen Kínai finanszírozással támasztják fel a német Borgward autómárkát Kínai finanszírozással támasztják fel a német Borgward autómárkát Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport Szerződést kötött a Goodyear FleetFirst és a Groupe CAT logisztikai csoport
 
A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

2018. november 20.
A SEAT a Smart City Expo Világkongresszuson mutatja be újdonságait, amelyekkel a városi mobilitás jövőjének fejlesztéséhez kíván hozzájárulni.
Részletek

A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

A november 13-15. között Barcelonában megrendezésre kerülő Világkongresszus színpadán bemutakoznak a városokat érintő kihívásokra adott megoldások, amelyek az intelligens és fenntartható mobilitás felé történő globális nyitást népszerűsítik.

Az Expo SEAT standjának látogatói megismerkedhetnek a SEAT Metropolis:Lab által kifejlesztett, a mobilitás javítását célzó megoldásokkal, mint például a fuvarmegosztás vagy az igény szerinti busszolgáltatás (Bus on Demand), amelynek kísérleti tesztjét az XMOBA a jövő évben indítja. A márka bemutatja továbbá az 5G technológiával szerelt SEAT Cristobal tanulmányautó továbbfejlesztett változatát, az új, társadalmilag felelős navigációs projektet a Waze és a barcelonai városi tanács együttműködésével  és a márka első, városi mikromobilitási stratégiájának részeként debütáló „SEAT eXS KickScooter powered by Segway” járművét.

A SEAT elnöke Luca de Meo kijelentette, hogy “amellett, hogy az autóiparban sok szempontból mércéül szolgál, a SEAT célja, hogy jelentős szerepet töltsön be a jövő mobilitásának alakításában. A Smart City Expo kongresszuson bemutatott projektek jól mutatják a márka lehetőségeit olyan megoldások kidolgozására, amelyek lehetővé teszik, hogy az emberek hatékonyabb és fenntarthatóbb módon közlekedhessenek.” Ezen kívül de Meo hozzátette, hogy “a jövő városának képe olyan környezetet ábrázol, ahol különböző technológiák és járműtípusok egymás mellett léteznek. Hiszünk benne, hogy az eXS és az ehhez hasonló megoldások hozzájárulnak a mobilitás magasabb szintre emeléséhez ebben az új valóságban.”

A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

XMOBA és Metropolis:Lab: együttműködés a mobilitás fejlődéséért

A SEAT csoport két független vállalata, az XMOBA és a Metropolis:Lab közösen dolgozik azon, hogy olyan intelligens megoldásokat hozzon létre, amelyek javítják a városi mobilitást.

Az igény szerinti buszszolgáltatás - amelyet a Metropolis:Lab fejlesztett ki - a tömegközlekedés hatékonyságát kívánja javítani olyan szolgáltatással, amely a felhasználók igényeihez alkalmazkodik. Mindezt a hagyományos buszjáratok menetrendjéhez képest az útvonal és a gyakoriság tekintetében alkalmazott módosításokkal kívánja elérni. A projekt célja, hogy a meglévő buszok használatának optimalizálásával rugalmas útvonalakat kínáljon valós idejű igények alapján.

A kezdeményezés egy kísérleti üzemmel indul Wolfsburgban (Németország), majd a következő hónapokban Barcelonában folytatódik a tesztüzem második fázisának megvalósításával.

A másik, szintén a Metropolis:Lab által kifejlesztett megoldás, egy fuvarmegosztó alkalmazás. A néhány martorelli SEAT dolgozó bevonásával lebonyolított kísérleti üzemet követően az alkalmazás a jövő évtől minden felhasználó számára elérhetővé válik majd.

A fuvarmegosztás olyan felhasználókat összekötéséről gondoskodik, akik autóval ingáznak a munkahelyükre, így az egy környéken élők akár együtt is utazhatnak. Ezzel a megoldással a vállalat az utakon közlekedő járművek számát szeretné csökkenteni, ezzel együtt pedig az ingázás hatékonyságát kívánja növelni.

A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

Visszatér a SEAT Cristobal, immár 5G technológiával

A SEAT bemutatja a Cristobal 5G-t, a legkorszerűbb biztonsági segédrendszereket egyesítő tanulmányt, amelynek célja a balesetek és azok veszélyének csökkentése. Fejlesztésének részeként a Cristobal már képes az 5G technológia alkalmazására valamint a környezetében lévő gyalogosokhoz és utakhoz való kapcsolódásra. A közelmúltban - a Telefónica vállalattal együttműködésben - egy esettanulmányt is bemutatott a márka Segovia és Talavera de la Reina városában.

Luca de Meo kijelentette, hogy “a Cristobal kitűnő példa arra, hogy milyen lehetőségeket kínálnak a hálózatba kapcsolt járművek a balesetmentes közlekedést célzó programokban. Azon dolgozunk, hogy a közeljövőben bemutatkozó SEAT modelleknél az “őrangyalban” bemutatott 17 biztonsági segédrendszerből a három, előrehaladott fejlesztési stádiumban lévő rendszert alkalmazni tudjunk.”

A három funkció, amely a Cristobal tanulmányban megtalálható és az alkalmazást megelőző utolsó fejlesztési fázisban jár, az “Exit-Assistant (Ajtónyitási Asszisztens)”, a “Display-Mirror (Kijelző tükör)” és az “Advanced ACC (Továbbfejlesztett Adaptív Sebességszabályozás)”. Az “Exit-Assistant” szenzora az érkező autókat és motorkerékpárokat jelzi az ajtók nyitásánál, a “Display-Mirror” külső tükör, amelynél nincs többé holttér, az “Advanced ACC” pedig olyan sebességszabályozó rendszer, amely a jelzéseket figyelembe véve és azokhoz igazítva határozza meg a haladási sebességet.

A SEAT bemutatja a márka megoldásait a biztonságosabb és hatékonyabb mobilitáshoz vezető úton

Társadalmilag felelős navigáció a SEAT, a WAZE és a barcelonai városi tanács együttműködésével

A 2017-es megállapodást követően a SEAT volt az első olyan márka, amely a WAZE együttműködésre épülő navigációs rendszerét integrálta járműveibe. Most a barcelonai városi tanáccsal való kooperáció révén újabb szintet lépett a két márka partneri együttműködése.

A barcelonai városi tanács által szolgáltatott adatok elemzésével illetve a mesterséges intelligencia használatával a SEAT képes előre jelezni olyan eseményeket, amelyek forgalmi fennakadást okoznak, mint például focimeccsek, koncertek vagy az iskoláknál a gyerekek érkezése és távozása. Ezzel az információval a Waze tájékoztathatja felhasználóit a javasolt útvonal megváltoztatásának okairól. Mindez segít a városi mobilitás javításában illetve a hasonló, hétköznapokban is gyakran előforduló eseményeknél megtörténő lehetséges balesetek megelőzésében.

A SEAT első, városi mikromobilitást megcélzó járműve

A múlt héten a SEAT beszámolt a “SEAT eXS powered by Segway” bemutatásáról, amely jármű a márka mikromobilitási stratégiájának első lépéseként debütál.

A Smart City Expo látogatóinak lehetőségük nyílik arra, hogy egy külső, SEAT által előkészített helyszínen próbára tegyék az új eXS-t. A “SEAT eXS powered by Segway” járművet kifejezetten a SEAT álmodta meg ügyfelei számára, a meghajtásáról pedig a Segway legkorszerűbb elektromos technológiája gondoskodik az ES2 modell platformjára épülve.

A jármű lehetővé teszi, hogy a felhasználók az utazás utolsó szakaszát is kényelmesen tegyék meg, akár olyan helyeken is, ahol az autók közlekedése korlátozottan lehetséges. Nagyméretű, 8 col átmérőjű kerekei zökkenőmentes haladást tesznek lehetővé, első és hátsó felfüggesztéseinek köszönhetően pedig könnyen kezelhető és irányítható. Az akkumulátor és a motor kombinációjával pedig akár a 25 km/órás utazási sebesség is lehetséges. Az eXS modellhez egy további akkumulátor is csatlakoztatható, ezzel is tovább növelve a hatótávolságát, amely - a körülményektől függően - elérheti akár a 45 kilométert is.

A SEAT eXS 2018. december elejétől vásárolható meg a SEAT kereskedéseiben 599 eurós áron. Spanyolországban, Franciaországban, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában már az év vége előtt elérhető lesz az újdonság, Európa többi országába pedig 2019-ben érkezik majd.

A SEAT célja, hogy folyamatos kapcsolatot hozzon létre az intézményekkel és városi tanácsokkal az intelligens és fenntartható jövőbeni városi mobilitás biztosítása érdekében. A SEAT ezzel a céllal keres jelenleg is olyan spanyol városokat, amelyekkel együttműködve tesztelhetne egy teljes flottányi, bárki számára elérhető és megosztással működő SEAT eXS járművet. A SEAT csoporton belül nemrégiben létrehozott önálló vállalat, az XMOBA felel majd ezeknek a teszteknek a lebonyolításáért és az elektromos rollerekben, mint a városközpontok mobilitását javító megoldásokban rejlő lehetőségek tanulmányozásért.

Hello, Hola, Alexa!

A SEAT volt az első márka Európában , amely autóiban alkalmazta az Amazon felhőalapú hangszolgáltatását, Amazon Alexát. A múlt héten pedig tovább bővült ez a szolgáltatás, így most már spanyol, olasz, francia nyelven is elérhető Alexa, a három ország ügyfelei pedig ezentúl egy egyszerű hangvezérléssel hozzáférhetnek számos hasznos funkcióhoz. A Smart City Expo SEAT standjának látogatói is kapcsolatba léphetnek Alexával, ezúttal angol és spanyol nyelven.


Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, seat, Smart City Expo
 
Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP A városi dugók elkerülésére itt a MINI Citysurfer tanulmány A városi dugók elkerülésére itt a MINI Citysurfer tanulmány A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre A Volvo Cars technológiai startupokra fókuszáló befektetési alapot hozott létre Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Az új 1.5 literes SKYACTIV-D dízelmotor az új Mazda2-ben mutatkozik be Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa
 
Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén

Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén

2018. november 19.
Az ABB a müncheni eMove360° szakkiállításon mutatta be nagyfeszültségű elektromos járműtöltő berendezéseinek következő generációját.
Részletek

Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén

Az ABB az e-mobilitás piacvezető megoldásainak portfóliójára támaszkodva a kiállításon bemutatta legújabb fejlesztéseit, a Terra 54 és a Terra 54HV egyenáramú gyorstöltőt.

Az e-mobilitás és az elektromos járművek töltése terén végzett fejlesztéseinek köszönhetően nemrég a Fortune magazin „a világot megváltoztató” cégek listájának előkelő 8. helyére rangsorolt ABB máris újabb termékekkel állt elő: a rendkívül sokoldalú 50 kW-os Terra 54 és Terra 54HV töltőrendszert kifejezetten az elektromos járművek gyorsan változó piacának igényeit szem előtt tartva fejlesztette ki. A rendszerek tökéletes megoldást jelentenek autó-pálya menti pihenőkben és parkolókban, tehát minden olyan helyen, ahol a gyorstöltés lehetősége ma már elengedhetetlen követelmény.

Az ABB legkeresettebb Terra sorozatának eddigi sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint a világ 68 országában eddig kiépített 8 000 egyenáramú gyorstöltő állomás. A Terra 54HV platform immár 150 V-tól 920 V-ig terjedő kiterjesztett feszültségtartományt kínál az elekt-romos járművek nagyfeszültségű akkumulátorokkal felszerelt következő generációjának töltéséhez, ugyanakkor a már létező összes, 500 V-os akkumulátorral rendelkező elektro-mos járművet továbbra is ellátja éltető energiával.

A rendszer egy sor új, minden eddiginél fejlettebb funkcióval büszkélkedhet, így például a korábbinál nagyobb fényerejű kijelzővel (mely erős napsütésben is jól leolvasható), rugalmasabb testreszabási lehetőségekkel és az országok széles körében használható opcionális CCV, illetve Nayax fizetési terminállal. A Terra 54 esetében is továbbfejlesztették a fizetési funkciókat, ami annyit jelent, hogy a felhasználó csak az elfogyasztott kW-ok után fizet.

Frank Mühlon, az ABB Global Business for Electric Vehicle Charging részlegének vezetője erről így nyilatkozott:

„Funkcióbőségének és megbízhatóságának köszönhetően a Terra az ABB legkeresettebb gyorstöltő termékcsaládjává vált. Mivel azonban az elektromos jármű-technológia fejlődése egy pillanatra sem áll le, termékeinken keresztül folyamatosan fenn kell tartanunk piacvezető szerepünket. A szolgáltatásokkal és funkciókkal gazdagon el-látott Terra 54-es gyorstöltő megalkotása során a legmesszebbmenőkig figyelembe vettük a vásárlók visszajelzéseit, miközben kifejezetten eleget kívántunk tenni a legújabb nagyfe-szültségű járművek követelményeinek.”

A Terra 54-es gyorstöltő új funkciói közé tartozik még a jobb kezelhetőség, az összes kábel-típus csatlakoztatására alkalmas csatlakozótartók masszívabb kivitele, a megbízhatóbb működést szolgáló továbbfejlesztett erősáramú elektronika, az alkatrészek hosszú távú beszerezhetősége, valamint a szervizmérnököknek jobb szerelhetőség. A gyorstöltők az intelligens töltőprofilok kezelésére és helyszíni terheléskezelésre is alkalmasak.

A Terra nagyfeszültségű járműtöltő sorozat a cég ABB Ability™ néven futó, összekapcsolt digitális menedzsment megoldásokat tartalmazó szolgáltatási csomagjának további előnyeit is kínálja. Az Ethernet alapú interfész tökéletesen integráltható a helyi energiagazdálkodási alkalmazásokkal és a töltők üzemállapotának ellenőrzésével. A töltőket csatlakoztatni lehet háttérszolgáltatásokat végző irodákhoz, fizetési platformokhoz, illetve okos hálózati rend-szerekhez, miközben a távdiagnosztikai, szervizszolgáltatási és vezeték nélküli szoftverfrissítések minimálisra csökkentik a kieső állásidőt és alacsonyan tartják az üzemeltetés költségeit.

Frank Mühlon a következőkkel egészítette ki: „A Terra 54-es sorozat még hangsúlyosabbá teszi az elektromos járművek töltőrendszereinek globális elterjedését támogató hozzáállá-sunkat, valamint az egyszerűbb operációs rendszerek létrehozása, és egy olyan jövő megte-remtése iránti elkötelezettségünket, amelyben a nulla károsanyag-kibocsátással járó közle-kedés a mindennapok valóságává válhat.”

A Terra 54-es modell 150 V-tól 500 V-ig, míg a Terra 54HV 150 V-tól 920 V-ig terjedő kiterjesztett feszültségtartományt kínál.

Kulcsszavak: ABB, elektromos autó, elektromos töltőállomás, gyorstöltő
 
A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó Négyszáz darab BMW i3 modell színesíti szeptembertől Koppenhága tömegközlekedését Négyszáz darab BMW i3 modell színesíti szeptembertől Koppenhága tömegközlekedését Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon
 
Afrikai expedícióra indul egy Scania tehergépkocsi

Afrikai expedícióra indul egy Scania tehergépkocsi

2018. november 19.
Az olasz televíziós kalandshow az XT-t választotta a szállítási feladatokhoz A népszerű olasz Overland televízióshow éppen most indult el huszadik, televízióban közvetített expedíciójára.
Részletek

Afrikai expedícióra indul egy Scania tehergépkocsi

Az idei kaland egy Scania XT 6×4 tehergépkocsival egy Afrikát átszelő utazásra viszi a csapatot. Az olasz tévénézők 1996 óta élvezhetik a showműsort, amelyben a Beppe Tenti és fia, Filippo vezette csapatot követhetik szerte a világban. Ők együtt már elautóztak Rómából New Yorkba szárazföldön a Bering-szoroson át, utazgattak a háború sújtotta Afganisztánban és elmentek Fokvárosból az Északi-fokhoz, valamint nagyon sok utat tettek még meg, amelyek több mint 150 epizódon keresztül gyönyörködtették a nézőket.

Megbízható és robusztus XT szélsőséges körülményekhez Az Overland kalandorai nemrég indultak el Veronából egy nyolc hónapos útra, amely során érintik majd Kamerunt, Csádot, Szudánt, Dél-Szudánt és Etiópiát, mielőtt Egyiptomon keresztül visszatérnek Olaszországba: ez egy több mint 45 ezer kilométeres túra.

„Egy megbízható és robusztus járműre van szükségünk, hogy elkísérjen bennünket ezen az új expedíción” – mondta Beppe Tenti.

„Ezért vetettünk szemet a Scania márkára és az új XT tehergépkocsira. Ez egy rendkívül megbízható jármű, amely mindvégig velünk tart majd az utazás során, amikor haladunk majd sivatagokban, szavannákon, mocsarakban, erdőkben, homokban, porban, földeken, perzselő hőségben és metsző hidegben. Végtelen távolságokat teszünk majd meg olyan utakon, amelyek gyakran nem is léteznek. Olyan járműre van szükségünk, amely éppolyan kemény és szívós, mint amilyenek mi vagyunk, hogy szembe nézhessünk mindezekkel a körülményekkel.” A Scania szervizhálózata is tud segíteni Az utazás során a Scania szervizei készen állnak arra, hogy támogassák a csapatot. „Biztos vagyok benne, hogy az Overland lehetőséget nyújt számunkra bizonyítani járműveink robusztusságát szélsőséges körülmények között. De nem csak ezt; készen állunk megmutatni a Scania szervizhálózatának óriási erejét” – mondta Franco Fenoglio, az Italscania ügyvezető igazgatója.
Kulcsszavak: járműipar, scania, teherautó
 
Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Elektromos kukásautó Debrecenből Elektromos kukásautó Debrecenből A Scania segítségével bővül a moszkvai metró A Scania segítségével bővül a moszkvai metró Rekordméretű megrendelés az Iveco Euro VI-os autóbuszaira Rekordméretű megrendelés az Iveco Euro VI-os autóbuszaira Magyar Evopro-buszokat gyárthatnak az orosz fővárosban Magyar Evopro-buszokat gyárthatnak az orosz fővárosban
 
Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

2018. november 19.
1918. október 28-án megalakult a demokratikus Csehszlovák Köztársaság. A Laurin & Klement autói már akkor is igen kedveltek voltak hazájukban, 1936-tól pedig a cég a ŠKODA vállalattal közösen piacvezető pozíciót vívott ki otthon.
Részletek

Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

A ŠKODA a szocializmus nehéz éveiben is megőrizte innovatív és jól vezetett vállalatként szerzett hírnevét, a Volkswagen-csoporthoz való 1991-es csatlakozásával pedig immár a globális piaci fejlődés felé is megnyílt az út a márka számára.

Közvetlenül a demokratikus Csehszlovák Köztársaság megalakítását követően a Laurin & Klement (L&K) vállalatnak az egykori Osztrák-Magyar Monarchia szétesésével kellett szembesülnie, emellett a tartós piaci stagnálás során több fontos exportpiaca is kiesett az első világháború utáni Európában. A megoldást a sikeres plzeňi ŠKODA Művekkel végül 1925-ben létrejött fúzió jelentette, s egy nagyszabású beruházási program új modellgeneráció kifejlesztését is lehetővé tette. A ŠKODA emellett a futószalag-termelés úttörőjének is számított Csehszlovákiában.

Fejlett termékei palettájának köszönhetően – amelyen a bel- és külföldön egyaránt kedvező fogadtatásra lelt POPULAR, RAPID, FAVORIT és SUPERB modellek sorakoztak – a vállalat végül megerősödve került ki a világgazdasági válságból, s a ŠKODA a versenysportban is figyelemreméltó sikereket ért el. Rövid kihagyást követően 1936-ban ismét elfoglalta a csehszlovák autópiac vezető pozícióját, a második világháború előtti utolsó évben, 1938-ban, a márka piaci részesedése 39,2 százalékot tett ki.

Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

Az L&K/ŠKODA az ország határain túl, Európában, de Ázsiában és a tengerentúlon is igen jó értékesítési mutatókkal büszkélkedhetett. Az úgynevezett Első Köztársaság idején, azaz 1918. október 28. és 1938. szeptember 30. között Csehszlovákia az autóipar fejlődésének is köszönhetően a világ legfejlettebb országai közé tartozott.

E kedvező folyamat a második világháború kitörésével hirtelen lelassult. A háború alatti járműgyártás szinte kizárólag tehergépkocsikra és különleges járművekre, illetve katonai célokra átalakított személyautókra korlátozódott. A háború után államosították az autógyárat, s a Mladá Boleslav-i székhelyén működő üzem Kvasiny és Vrchlabí egykori karosszériagyáraival egészült ki. Innentől a kínálatot és a termelési volument egyaránt a szocialista tervgazdaság határozta meg, ám a számtalan korlátozás és a fejlett nyugati piacok felé irányuló igencsak behatárolt kapcsolatok ellenére a ŠKODA – kollektívája magasfokú elkötelezettségének és szakértelmének is köszönhetően – továbbra is minőségi autókat készítve élen járt az akkori keleti blokk autógyártói között.

A ŠKODA 1000 MB 1964-es bemutatásával új fejezet nyílt a vállalat sikertörténetében. Az újdonság az első ŠKODA-modellként készült már önhordó karosszériával, farmotorral és hátsókerékhajtással, hátuljában pedig a világ első, már sorozatgyártásban nagynyomású öntési eljárással készült alumíniummotorja dolgozott. Az 1000 MB a maga idejében az egyliteres piaci szegmens legjobb autói közé tartozott, Európában és világszerte egyaránt. Röviddel később az éves termelés átlépte a százezer darabos határt, a ŠKODA így nagyban hozzájárult Csehszlovákia széleskörű motorizációjához.

Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

Az 1000 MB után a ŠKODA 100, illetve a ŠKODA 110 sorozat következett, utóbbi tagjaként készült 1970 és 1980 között a mára ikonná vált ŠKODA 110 R sportkupé, amely a márka sportmodelljeinek is alapjául szolgált. Mindenekelőtt a legendás ŠKODA 130 RS versenygépnek, amely 1977-ben a Monte Carlo Ralin aratott kategóriagyőzelemmel keltett óriási szenzációt. A ŠKODA számos további versenysport-sikert ért el hetvenes és a nyolcvanas évek során, s a sorozatgyártást is a ralisportban bevált farmotor határozta meg. 1976-ban a ŠKODA 105/120 váltotta elődjét, a ŠKODA 100/110 sorozatot, később pedig az 1300 köbcentiméteres, négyhengeres erőforrással szerelt ŠKODA 130 is megérkezett. A lépcsőshátú modellek kínálatát vonzó kupéként a GARDE és a RAPID egészítette ki.

1987-ben a ŠKODA FAVORIT formájában modern, elsőkerékhajtású kompakt modellt mutatott be a márka, amelynek vonalait az olasz Bertone dizájnstúdió tervezte. Az újdonság valósággal forradalminak számított az akkori keleti blokkhoz tartozó ország részéről. A modellsorozatot még a szocialista tervgazdaság idején fejlesztették ki, ám a vasfüggöny lehullását követően is a FAVORIT szolgált a ŠKODA dinamikus fejlődésének kiindulópontjául.

Az 1989-es úgynevezett Bársonyos forradalmat követően a ŠKODA erős stratégiai partnert igényelt, s 1991-es csatlakozásával a Volkswagen-csoporthoz végül megtette a döntő lépést a közelmúlt autóiparának legnagyobb sikertörténete felé. A Volkswagen-csoport negyedik márkájaként a ŠKODA újból felvirágozhatott, egyaránt korszerűsített modellpalettával és termelési helyszínekkel, illetve autókkal, amelyek kiváló minőségükkel és modern technikájukkal bizonyultak meggyőzőnek. Az új korszak egyik jelképe a ŠKODA OCTAVIA, amelyet 1996-ben mutatott be a vállalat a nagyközönség előtt. Napjaink „bestsellerét” a különböző piaci szegmensekben további típussorozatok követték, ma pedig a SUV-modellek adnak világszerte új lendületet. 2016-ban kezdte meg a ŠKODA a KODIAQ gyártását, amely öt-, illetve hétszemélyes változatban is készül, 2017-ben pedig a KAROQ kompakt SUV-típus is bemutatkozott.

Csehszlovákia megalakulásának 100. jubileumát ünnepli a ŠKODA AUTO

E sikerpálya folytatásának és bővítésének irányvonalait a ŠKODA „Stratégia 2025” programja fogalmazza meg, amelynek központi témakörei között szerepel egyebek mellett az elektromos mobilitás, a vállalat, termékei és gyártásuk digitalizálása, valamint az új mobilitási szolgáltatások és a connectivity, de a nagysikerű SUV-offenzíva kibővítése mellett a márka nemzetközi jelenlétének további szélesítését is magában foglalja.

Csehszlovákia száz esztendővel ezelőtti megalakítása óta a márka a világ egyik legnagyobb autógyártójává fejlődött, amely során számos kihívással szembesült, miközben folyamatosan bővítette termelési volumenét és modellpalettáját. A ŠKODA jelenleg nyolc modellsorozatot kínál: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ, illetve KAMIQ (Kínában) és SUPERB. Hazai, csehországi termelési helyszínei mellett a ŠKODA időközben hét további országban is készíti autóit, legjelentősebb piaca pedig Kína. 1918-as és 2018-as éves termelésének közvetlen összevetése egyértelműen mutatja a ŠKODA márka óriási fejlődését: a mai bő 1,2 millió legyártott autó több mint négyezerszeresen múlja felül az akkori volument.

Kulcsszavak: autógyár, Mladá Boleslav, skoda
 
A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot A német járművek iránti erős kereslet hajtotta szeptemberben az európai autópiacot A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit A Magyar Tudományos Akadémia és az Audi Hungaria együtt fejleszti a jövő autóit Újabb Opel-beruházás lesz Szentgotthárdon Újabb Opel-beruházás lesz Szentgotthárdon A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben Csehországban 12 százalékkal több személyautót gyártottak az első fél évben
 
Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra

Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra

2018. november 17.
Története legnagyobb szabású átszervezéséről döntött a Volkswagen csoport (VW), a német járműipari társaság pénteken ismertetett tervei szerint a következő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) fordít az elektromobilitásra, az autonóm - önjáró - vezetési technológiákra, a mobilitási szolgáltatásokra és a gyártmányok, valamint a gyártási technológia digitalizációjára.
Részletek

Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra

A fejlesztésekre szánt összeg legnagyobb részét, 30 milliárd eurót az elektromobilitás területére fordítják. Európában 2020 végéig 15 tisztán elektromos meghajtású modellel állnak elő, 2025-ig pedig 50 ilyen modellt vezetnek be.

Három németországi üzemet - Zwickau, Emden, Hannover - átállítanak az elektromos autók gyártására. Emdenben gyártanak majd egy rendkívül olcsónak számító, 20 ezer eurónál alacsonyabb árú elektromos modellt. A zwickaui gyár fejlesztésére kiemelt figyelmet fordítanak, mind a 770 dolgozót átképzik az I.D. elnevezésű elektromos meghajtású modellcsalád gyártására, és egymilliárd euróból átépítik az üzemet. 

A névadó Volkswagen márka Passat modelljeinek gyártását Emdenből áthelyezik a csehországi Kvasinyba, a Skoda üzemébe, ahol a Passatok a Skoda Superb és Kodiaq modellekkel együtt készülnek majd 2023-tól. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártását áthelyezik egy új gyárba, amelyhez helyszínt keresnek Kelet-Európában - közölte a VW.

Két kínai üzemben - Sanghaj, Fosan - is áttérnek az elektromos autók gyártására, és az ázsiai országban felépítenek további három üzemet, amelyekben kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártanak majd. A kínai piacon bevezetnek egy új márkát Sol néven, és egyedül 2019-ben 4 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre.

Döntött a Volkswagen-csoport: átáll az elektromos és önvezető autókra

A társaság a költségek csökkentése érdekében együttműködést tervez egy amerikai versenytárssal, a Forddal. A könnyű haszonjárművek közös fejlesztéséről és gyártásáról szóló tervekről kezdett tárgyalások "jól haladnak" - közölte a VW. Új üzemet az Egyesült Államokban is építenek,  a helyszínt még nem jelölték ki.
A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépjárművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.

A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és a Skoda mellett az Audi, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, járműipar, önvezető autó, Volkswagen Csoport
 
Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása A Mercedes-Benz megkezdi új autógyárának építését Kecskeméten A Mercedes-Benz megkezdi új autógyárának építését Kecskeméten A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében A Tesla magasabb fokozatba kapcsolt Kínában A Tesla magasabb fokozatba kapcsolt Kínában Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését Új kampányával a Dunlop feltüzeli mind a pilóták, mind a csapatok érdeklődését
 
Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással

Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással

2018. november 17.
Remekül teljesít eddig a 2018-as évben a BMW i divízió Magyarországon: a bajor prémiumgyártó tisztán elektromos modelljeiből csaknem annyit adott át az idei év első tíz hónapjában, mint az egyébként akkor szintén rekordeladásokat hozó tavalyi évben összesen.
Részletek

Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással

Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos autójából, a BMW i3-ból már 127 darabot értékesítettek a január-október időszakban.

Az i3 modell vonzereje ráadásul az elektromos autózás népszerűsítését célzó törvényi szabályozás változása miatt mostantól még tovább növekszik. Október 29-tól már bruttó 20 millió forintos vételárat meg nem haladó elektromos autókra is igényelhető állami támogatás, így már az elektromos kisautó dinamikusabb változata, a BMW i3s is megvásárolható kedvezményes konstrukcióban, azaz akár 1,5 millió forintos állami támogatás mellett.

„A BMW Group nemzetközi tapasztalatai alapján az állami kedvezményrendszer jelentősen ösztönzi az elektromobilitás terjedését. Magyarországon is így van, ezért üdvözöljük az elektromos autók vásárlásához nyújtott állami támogatás október végi újraindulását. Az új pályázati program ráadásul a korábbinál magasabb, akár bruttó 20 000 000 Ft értékű járművek támogatott beszerzését is lehetővé teszi. Így már nemcsak a BMW i3, hanem a sportos i3s modellt is közelebb hozza a magyar ügyfelekhez. Az immár három éve bevezetett zöld rendszám és a kapcsolódó adó- és parkolási kedvezmények, valamint a fejlődő töltőhálózat egyre vonzóbbá teszik itthon a károsanyag-kibocsátás nélkül használható autókat. A magyar vásárlók bizalma különösen nagy érték számunkra, hiszen ennek köszönhetően továbbra is a kelet-közép-európai élmezőnyben vagyunk a BMW i3 és az elektromos autózás népszerűsítésében” – mondta el Kiss-Bíró László márkamenedzser.

Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással

A BMW i3 sikereihez hathatósan hozzájárul a tavaly év végén bevezetett frissítés, mely számos technikai és optikai újítást hozott a világ vezető prémium kompakt elektromos autójának, valamint az idén novemberben debütáló új 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitású akkumulátorok bevezetése is. A BMW i modellek védjegyévé vált fekete karosszériasávot, amely a motorháztetőről indulva, a tetőn keresztül egészen az autó hátfaláig fut, a BMW i3 és BMW i3s modellpáros esetében feketére fényezett A-oszlopok és tetőkeretek egészítik ki. A BMW i3 és a BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kapott, amelynek a LED-es nappali menetfény, a LED-es tompított fény és a LED-es távolsági fény is része.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia folyamatos fejlesztésének eredemény eképpen 2018 novemberétől újabb szintre lépett a BMW i divízió tisztán elektromos meghajtású duójának vezetési élménye: 120 amperórára (Ah) növelt tárolókapacitásával és 42,2 kilowattórányi (kWh) bruttó energiateljesítményével a BMW i3 (120 Ah) és a BMW i3s (120 Ah) modellpároshoz elérhető nagyfeszültségű akkumulátorok új generációja jelentősen nagyobb hatótávolságot garantál. Hétköznapi használat mellett a két modell egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással mintegy 30 százalékkal több, immár 260 kilométer megtételére képes.


Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással

Annak ellenére, hogy az egyetlen feltöltéssel és tisztán elektromos meghajtással abszolválható hatótávolság jelentősen nőtt, a prémium kompakt modellpáros saját tömege, akkumulátorának beépítési mérete, menetteljesítménye és kombinált energiafogyasztása gyakorlatilag mit sem változott. A 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorral hajtott BMW i3 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű, immár állami támogatással is elérhető BMW i3s modellnek pedig ehhez mindössze 6,9 másodpercre van szüksége.

Mindez azt jelenti, hogy a jövőbe mutató modellpáros két tagja a sportos menetteljesítmény tekintetében is abszolút mércét állít fel kategóriájában. Az elektromos motorokra jellemző, azonnali teljesítmény-leadásnak köszönhetően ráadásul a BMW i3 és a BMW i3s is a jelentősen nagyobb belsőégésű erőforrással szerelt sportautók rugalmasságát produkálja: amíg előbbi 5,1 másodperc, addig utóbbi 4,3 szekundum alatt sprintel fel 80 km/órás sebességről 120 km/órára.

Kulcsszavak: állami támogatás, bmw, elektromos autó, jármű kereskedelem, új autó
 
BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon BMW i3 premier a Párizsi Autószalonon Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Íme a 100%-ban elektromos Kia Niro EV Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Rekordmértékben emelkedett az új személygépkocsik eladása Csehországban Rekordmértékben emelkedett az új személygépkocsik eladása Csehországban
 
Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata

Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata

2018. november 17.
A Toyota Corolla vadonatúj, 12. generációjának kínálatában az először az idei Genfi Autószalonon bemutatott ötajtós és a nemrégiben a Párizsi Autószalonon leleplezett kombi (Touring Sports) változatok után lehullott a lepel a lépcsőshátú kivitelről is.
Részletek

Bemutatkozott a vadonaúj Toyota Corolla szedán változata

A vadonatúj Corolla Sedan most először 1,8 literes öntöltő hibrid hajtással is elérhető lesz Európában. A Toyota új, globális padlólemezének (Toyota New Global Architecture: TNGA) GA-C változatára épülő szedán műszaki alapjai nemcsak a látványos formavilágot garantálják, hanem a kiváló menetstabilitáshoz és a kiemelkedő kezelhetőséghez is hozzájárulnak. A Toyota megújult Safety Sense biztonsági rendszere a vadonatúj Corolla minden karosszériaváltozatában szériafelszereltség lesz.

Az ötajtós modellváltozat genfi megjelenése, majd a kombi (Touring Sports) párizsi bemutatója után immár a lépcsőshátú Sedan változat is debütál a 12. generációs Toyota Corolla kínálatában. Az új Corolla családot különböző ügyféligények figyelembe vételével tervezték meg: a kompakt ötajtós a fiatal párok, a praktikus kombi a családok, a kényelmes szedán pedig a presztízst sugárzó megjelenésre és kiemelkedő kényelemre vágyók autója. 1966-os bemutatása óta a Corollából összesen több mint 46 millió talált gazdára a világ több mint 150 országában. Az új, lépcsőshátú kivitel a többi Corolla-változathoz hasonlóan a Toyota TNGA GA-C padlólemezére épül, így ugyanolyan dinamikus megjelenésű és határozott kiállású, mint testvérei. Ugyanakkor önálló egyéniség is, és egyértelműen a sorozat legnagyobb presztízsű tagja, amit hatásosan hangsúlyoz az autó egyedi orrkialakítása és hátsó formavilága.

Bemutatkozott a vadonaúj Toyota Corolla szedán változata

Az orr-részen a Toyota jellegzetes Under Priority Catamaran formatervezési filozófiája köszön vissza. Az első sárvédők kétlépcsős vonalai még a többi Corolláénál is határozottabban fordulnak az alsó hűtőmaszk éleibe, a keskeny, de erősen térhatású felső maszk pedig közvetlenül a sarkokat is körülölelő fényszórókhoz csatlakozik, kiemelve az autó vonalait és magabiztos kiállását. A hátsó formavilág meghatározó elemei a dinamikus lökhárító és fordított trapéz alakú csomagtérajtó, amelyek harmóniában állnak a erőteljes orrkialakítással. A szedán-specifikus hátsó lámpatesteket krómdíszítés kapcsolja össze, vizuálisan is kiemelve a karosszéria szélességét. Első és hátsó LED fényvezető elemei még az éjszakai forgalomban is azonnal felismerhetővé teszik a Corolla Sedant.

Az új változat utastere az ötajtóséhoz és a kombiéhoz hasonlóan tágas és kényelmes, és a kabin bővelkedik a kiváló minőségű anyagokban és a fejlett technológiai megoldásokban. A tengelytávolság ugyanúgy 2700 mm, mint a Touring Sports kivitelben, így a hátul ülő utasok lábtere is kifejezetten tágas. A prémium kidolgozású utastér számos kényelmi szolgáltatása között éppúgy szerepel a könnyen használható, vezeték nélküli telefontöltő, mint a 8 colos multimédiás érintőképernyő, a 7 colos információs kijelző és a 10 colos képátlójú head-up display.

Bemutatkozott a vadonaúj Toyota Corolla szedán változata

Azon kívül, hogy a modellcsalád különböző változatainak tervezésekor minden eddiginél szabadabb kezet engedett a fejlesztőknek, a GA-C platform a kiváló vezetési élményre is garancia. Az alacsony súlypont, a korábbinál 60%-kal merevebb karosszéria és az alapáras multi-link felfüggesztés csupa olyan tulajdonság, amelyek a lehető legtökéletesebb kezelhetőséget és menetstabilitást célozzák, méghozzá anélkül, hogy a vezetőnek kompromisszumot kellene kötnie a rugózási kényelem terén.

Az új Corolla Sedan kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. Ezek egyike csendes, gyors gázreakciójú, rugalmas és rövid szakaszokon tisztán elektromos hajtásra is alkalmas (konnektorból nem tölthető) 1,8 literes öntöltő hibrid, amelynek összesített rendszerteljesítménye 90 kW/122 LE (DIN). A lépcsőshátú kivitel vegyes üzemben mért üzemanyag-fogyasztása így mindössze 3,4 l/100 km  (WLTP 4,3 l/100 km), CO2-emissziója pedig 77 g/km1 (WLTP 98 g/km), miközben az autó a mindennapi használatban akár az út 50%-át  is képes tisztán elektromos hajtással megtenni. A másik hajtáslánc a felfrissített 1,6 literes, rugalmas és jó hatásfokú benzinmotor, amely hatfokozatú kézi-, vagy fokozatmentes (CVT) sebességváltóval is elérhető. Az erőforrás legmagasabb teljesítménye 97 kW/132 LE (DIN), vegyes fogyasztása pedig mindössze 5,8 l/100 km1 (WLTP 6,1 l/100 km). Ezzel a hajtáslánccal a Corolla Sedan széndioxid-kibocsátása csupán 131 g/km1 (WLTP 139 g/km).

Bemutatkozott a vadonaúj Toyota Corolla szedán változata

A Toyota valamennyi TNGA-alapú modellje kiemelkedő aktív és passzív biztonságot kínál; ezekhez az autókhoz (így a Corolla Sedan változathoz is) széria a Toyota Safety Sense biztonsági technológiák legújabb, legfejlettebb változata. Az új Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagjának része az éjszaka is működő gyalogosérzékelővel, valamint nappali kerékpáros-érzékelővel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kormányzásba is beavatkozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA), valamint az automatikus távfény-vezérlés (AHB) is. A csomag újdonsága a fejlett vezetéssegítő rendszerek körébe tartozó sávkövető asszisztens (LTA). Amikor a  teljes sebességtartományban működő ACC és az LTA aktív, a rendszer finom kormánymanőverekkel segít a vezetőnek sávban tartani a járművet – még az autópályák enyhébb ívű kanyarjaiban is.

Az új Corolla Sedan a Toyota Motor Manufacturing Turkey üzemében készül, és a modell európai specifikációjú változata 2019 első negyedévében érkezik meg a kontinens piacaira.

Kulcsszavak: bemutató, Corolla, toyota, új modell
 
Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal A Volkswagen „villamosítja” Európa legsikeresebb autóját A Volkswagen „villamosítja” Európa legsikeresebb autóját Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán Toyota: kétszámjegyű növekedés Európa legnagyobb piacán 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén 2013-ban is a Toyota áll a Best Global Green Brands lista élén
 
A Bosch jóvoltából már elérhető a világ első ívelt digitális műszeregysége

A Bosch jóvoltából már elérhető a világ első ívelt digitális műszeregysége

2018. november 17.
Szép ívű történet: a Bosch szállítja a világ első ívelt digitális műszeregységét egy sorozatgyártású jármű számára.
Részletek

A Bosch jóvoltából már elérhető a világ első ívelt digitális műszeregysége

Ami a nappalikba és az okostelefonok világába már régen megérkezett, annak az első sorozatgyártású képviselőivel már az utakon is találkozhatunk. „Vége a sík kijelzők korának az autóban. Az első ívelt digitális műszeregységgel a Bosch új dimenziót nyit meg a járművek műszerfala terén” – mondja Steffen Berns, az autós multimédia üzletág elnöke. Az ívelt digitális műszeregység az új Volkswagen Touareg „Innovision Cockpit” műszerfalában ünnepli premierjét. Ennek keretében a Volkswagen a kormány mögött korábban látható analóg műszereket egy szabadon konfigurálható, nagy felbontású és ívelt képernyőre cseréli. Ez kívánságra nagy méretű navigációs térképeket, menetadatokat vagy a vezetéstámogató rendszerek állapotát jeleníti meg – aszerint, hogy a járművezető éppen mire kíváncsi. A megjelenített kép élességének és kontrasztjának titka egy új gyártásfolyamat, amelynek köszönhetően a műszeregység még napsütésben is csupán negyedannyi fényt ver vissza.

Megnövelt biztonság, tágasabb tér, fokozott szabadság

Azt ma minden gyerek tudja, hogy a Föld nem egy lapos korong, nem sík. Most pedig a Bosch a digitális és ívelt műszeregységével azt is megmutatja, hogy az autók kijelzői esetében sem kell többé a síkoknál leragadni. Íve a szem természetes görbületét követi.

A Bosch jóvoltából már elérhető a világ első ívelt digitális műszeregysége

Így a járművezető például a visszajelző- és figyelmeztető fényeket még a képernyő szélén is jobban észleli. Ezzel az otthonokból ismert ívelt képernyőjű tévékkel szemben is fel tud mutatni egy jelentős előnyt: ott ugyanis mindig egyszerre csak egy néző ülhet az ideális látószöget garantáló helyre. Azonban az autóban az ívelt műszeregység mindig optimálisan a járművezető látómezejében található.

„A járművezető számára az ívelt digitális műszeregység fokozott komfortot és biztonságot jelent. Egyúttal az autógyártóknak nagyobb szabadságot és több teret biztosít a műszerfal kialakítása során” – magyarázza Berns. Ugyanis a gyártók egyre inkább szeretnének lemondani a műszerfalon a mechanikus gombokról, kapcsolókról és szabályzókarokról. Ezzel ellentétben a nagy méretű képernyők a kívánságlistáik élén állnak – így a Bosch ívelt digitális műszeregysége is. Felülete alatt digitális kijelzők egész sora található, és egy nem ívelt, ám ugyanekkora méretű képernyőnél közel két centiméterrel kevesebb helyet igényel.

Kívánságműsor a műszerfalon

 Sebességmérő, a navigációs rendszer térképe, híváslista – a járművezető teljes mértékben a közlekedési helyzet és a saját ízlése szerint határozhatja meg, hogy milyen tartalmak jelenjenek meg a 12,3 colos (31 centiméter) képátlójú műszeregységben. Erről a vezető számára láthatatlan, a képernyők mögött lapuló vezérlőegység gondoskodik.

A Bosch jóvoltából már elérhető a világ első ívelt digitális műszeregysége

Ez szabályozza, hogy a sofőrnek mindig azokat a megfelelő információkat jelenítse meg, amelyeket látni szeretne. Választhat például az aktuális utazás részletes adatai, a navigációs rendszer térképe, a telefonja névjegyei vagy az éppen hallgatott lejátszási lista részletei között. Minden információ megjeleníthető vagy a teljes képernyőn, vagy más tartalmakkal együtt is. Ha valaki a hagyományos sebességmérő mellett a térképet és egyidejűleg a híváslistáját is szeretné megjeleníteni, az kényelmesen beállíthatja ezt a multifunkciós kormánykerék gombjaival vagy az infotainment rendszer érintőképernyőjén. A navigációs rendszer térképe immár akár célzottan nagyítható közvetlenül a műszeregységben is – ez egy további olyan újdonság, amellyel elsőként a Touareg „Innovision Cockpit” műszerfalán találkozhatunk.

Negyedannyi tükrözés

Vibrációk, hőmérsékletingadozás, zavaró tényezőkkel szembeni ellenállóképesség: igen jelentős elvárásoknak kell megfelelnie az autókba épített képernyőknek a minőség és a robusztusság terén. Ezenkívül a járművezetőnek a képernyőn megjelenő információkat megbízhatóan fel kell tudnia ismerni, még erős napsütés esetén is. A Bosch az új ívelt digitális műszeregysége esetében ezért az egyik partnere különleges gyártástechnológiáját alkalmazza, amely eddig sík képernyők esetében gondoskodott a világos külső fényviszonyok mellett is kontrasztgazdag megjelenítésről. Most első ízben alkalmazzák ezt sorozatgyártásban a műszerfal ívelt képernyőjéhez. Az optikai kötés (optical bonding) nevű eljárás során közvetlenül a képernyőre ragasztják a védelmet biztosító üveget. A két komponens e tökéletes kapcsolata révén a műszeregység csupán negyedannyi fényt ver vissza. Ez a járművezető számára azt jelenti, hogy szinte teljesen megszűnik a vakítás, és a képernyőn még közvetlen napsütésben, valamint sötétben is kontrasztgazdag és tiszta képen jelennek meg a tartalmak.

Kulcsszavak: Bosch, Touareg, volkswagen
 
Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről Az új Tiguan lett a 2016-os Év Összkerékhajtású Autója Az új Tiguan lett a 2016-os Év Összkerékhajtású Autója Volkswagen ünnep a Hungaroringen Volkswagen ünnep a Hungaroringen Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni
 
Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

2018. november 16.
A vadonatúj Ford Focus bármilyen forgalmi helyzetben magabiztosan és nyugodtan uralható – és mindez a kifinomult vezetéssegítő technológiák és műszaki innovációk átfogó kínálatának köszönhető.
Részletek

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

A Focus idén nyáron maximális, 5 csillagos értékelést kapott a független törésteszt-intézet, az Euro NCAP vizsgálatán. Ez volt az egyik első jármű, ami az intézet új, jóval szigorúbb tesztsorozatán ért el kiemelkedően magas pontszámot.

Nemrégiben pedig a Focus vezetési élményét minden eddiginél kellemesebbé, felhőtlenebbé és biztonságosabbá avató, a baleseteket elkerülő vagy azok súlyosságát mérséklő technológiák elnyerték az Euro NCAP ajánlását.

Annak érdekében, hogy az autó a lehető legmagasabb szinten óvja utasait, a Focus biztonságát a Ford új, 15,5 millió eurós befektetéssel épített szánszerkezetes tesztpályáján tökéletesítették.

“Semmi sem fontosabb számunkra vásárlóink biztonságánál. A Ford mélyen hisz abban, hogy a modern technológiákkal felvértezett, a balesetek elkerülésére képes intelligens autók fejlesztése ugyanolyan fontos, mint a szilárd szerkezetek tervezése, amelyek megvédik az utasokat egy esetleges baleset során,” nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa B- és C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója.
 
Aktív és passzív biztonsági megoldások

A vadonatúj Ford Focus minden eddigi Fordnál többféle fejlett vezetéssegítő rendszert kínál, amelyeket három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő szolgál ki, még kellemesebbé, felhőtlenebbé és biztonságosabbá avatva a vezetési élményt. Mindemellett modern tervezésű karosszériaszerkezet és ultraszilárd acélból készült utascella óvja az utasok testi épségét.

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

Megoldások, amelyek segítségével a vezető jobban összpontosíthatja figyelmét a forgalomra:

•    Az Adaptív Sebességtartó Automatikát ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban
•    Az Adaptív Fényszórórendszerben az új, kamerával működő Prediktív kanyarfény és Jelzőtábla-felismerő világítás már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt, és – az iparában egyedülálló módon – a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására
•    Megjelenik a Ford első Head-up display rendszere az európai piacon, ami segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról, mivel a rendszer minden fontos információt a látómezőbe, a szélvédőre vetít

Idei értékelésében az Euro NCAP kiemelte: a vadonatúj Ford Focus kiváló egyensúlyt teremt abban, hogy támogatja és a teljes kontroll érzetével tölti el a vezetőt, ugyanakkor az autós mégsem érzi úgy, hogy rosszul értelmezett kényelemből a technológiákra bízhatná az irányítást. Az egyszerűen és ösztönösen kezelhető Focust a szervezet meghívta a legelső olyan rendezvényére is, ahol az automatizált vezetést vizsgálták egy németországi tesztpályán.

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

Technológiák, amelyek segítenek a Focus vezetőjének, hogy elkerülje a baleseteket, vagy mérséklik az ütközés súlyosságát:

•    A Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, sőt azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A rendszer automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre
•    A Kikerülő Kormányzási Asszisztens radarral és kamerával érzékeli a Ford előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
•    Az először a német, osztrák és svájci piacokon megjelenő Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen egy autópálya-felhajtón
•    A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; a rendszer most először kínál automatikus fékezés funkciót az ütközés elkerülésére vagy a baleset súlyosságának mérséklésére, ha a vezető nem reagál a jelzésre

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

Technológiák, amelyek egy esetleges baleset során fokozzák az utasok biztonságát:

•    Az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását. Az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára
•    40 százalékkal hatékonyabb lett az autó orr-részének energiaelnyelő képessége, amiben az is fontos szerepet játszik, hogy a karosszériaszerkezet 33 százaléka ultranagy szilárdságú, présedzésű bóracélból készül.
•    Első légzsákok a vezető- és az utasoldalon, valamint függönylégzsák az első és a hátsó üléssorban
•    A FordPass fedélzeti modemmel felszerelt Focusok eCall funkciója egy súlyos baleset után automatikusan vészhelyzeti segélyhívást indít, és lehetővé teszi, hogy az utasok a tetőkonzolon elhelyezett SOS gomb megnyomásával közvetlenül kapcsolatot teremthessenek a vészhelyzeti szolgálatokkal

Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a Focusban a felnőtt utasok és a gyermekek védelmét, és a modell azokon a teszteken is maximális pontszámot kapott, amelyek két jármű oldalirányú ütközését szimulálják.

A Ford a Focusban mutatta be az új fejlesztésű Ford Stabilitásvezérlést, ami a 100 km/órás sebességről mért féktávot akár 1 méterrel is képes csökkenteni, mivel bizonyos modellváltozatokban új elektromos fékrásegítés működik, ami gyorsabban építi fel a féknyomást.

Fejlett technológiák és műszaki innovációk garantálják a vadonatúj Ford Focus 5 csillagos biztonságát

Az ütközésbiztonságot új szánszerkezetes töréstesztpálya javítja

A vadonatúj Focus a Ford első modellje, amit a vállalat Merkenich Műszaki Központjában felépített új szánszerkezetes törésteszt-létesítményében is próbára tettek.

A 15,5 millió eurós beruházással felépített pálya 2018 elején készült el, így a Ford mérnökei már itt finom hangolhatták az autó energiaelnyelő rendszereit, hogy azok a lehető legpontosabban működjenek, tovább javítva ezzel az utasok védelmét.

A létesítményben négy töréstesztet is elvégezhetnek naponta. A hidraulikus rendszer akár 250 tonnának megfelelő erővel is képes gyorsítani a kocsitestet, valósághűen szimulálva a valódi közúti balesetekben tapasztalható terhelést, vagyis a gravitáció 80-szorosát kitevő gyorsulásokat.

A kamerák 1000 képet rögzítenek másodpercenként, így a mérnökök pontosan figyelemmel követhetik a légzsákok nyitásának időzítését, a biztonsági övek működését. A legújabb generációs tesztbábukban 70 rendkívül érzékeny szenzor található az anatómiailag legfontosabb pontokon; egyedül a dummie-k fejébe 15 gyorsulásmérő érzékelőt építettek be.

“A hagyományos töréstesztek révén rengeteg fontos információhoz jutunk, de egy-egy ilyen vizsgálat beállítása nagyon sok időbe telik. A virtuális töréstesztek gyorsan mennek, de az eredményük kevésbé megbízható. Új szánszerkezetes tesztpályánk azonban hatékonyan hidalja át a valós és a virtuális vizsgálatok közti szakadékot, így autóink még biztonságosabbá válnak,” mondta el Stephan Knack, a Kölnben működő Ford Törésteszt létesítmény vezetője. “A szánszerkezetes tesztek ezentúl fontos részét képezik majd minden Európában tervezett Ford személygépkocsi és haszongépjármű biztonsági fejlesztésének.”

Az európai piacokon már jelenleg is kapható, ötajtós ferdehátú, kombi és (bizonyos piacokon) négyajtós lépcsőshátú karosszériaváltozatban kínált Focus-család igazán különleges egyéniségekkel gyarapodott, hiszen a stílusos Focus Trend és Titanium, a sportos Focus ST-Line és az előkelő Focus Vignale változatok mellett a vásárlók az év későbbi szakaszában már a most először kapható Focus Active crossovert is megrendelhetik.


Kulcsszavak: fejlesztés, ford, járműipar, törésteszt
 
Nyolcadik éve piacvezető a Ford Magyarországon Nyolcadik éve piacvezető a Ford Magyarországon Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése 111 év mérnöki innovációjáért jutalmazták a Fordot 111 év mérnöki innovációjáért jutalmazták a Fordot Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 61 - 70