Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 61 - 70
Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

2020. december 17.
Az elektromos motorsportból származó know-how a jövőben beépül az ID. család fejlesztésénél. A Volkswagen Motorsport GmbH munkatársai a Volkswagen AG-ban kapnak feladatot.
Részletek

Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

A Volkswagen márka a mobil elektromos korszakra való áttérés érdekében egyesíti erősségeit. A márka a vállalat átalakításának és további fókuszálásának részeként beszünteti motorsport tevékenységét. A Volkswagen Motorsport GmbH munkatársai beépülnek a Volkswagen AG-ba.

„A Volkswagen márka úton van ahhoz, hogy a fenntartható e-mobilitás vezető szolgáltatójává váljon. Ennek érdekében egyesítjük erőinket, és úgy döntöttünk, hogy megszüntetjük a Volkswagen márka saját motorsport tevékenységét. A motorsport munkatársai beépülnek a Volkswagen AG-ba. A motorsport munkatársainak műszaki szakértelme és az ID.R projektből nyert know-how továbbra is a vállalatnál marad, és segít nekünk további hatékony utcai modellek kivitelezésében az ID. családban”- mondta Dr. Frank Welsch, a Fejlesztési Divízióért felelős Igazgatósági tag.

„Évtizedekig a Volkswagen Motorsport GmbH csapata sportsikerek sorát hozta a márkának. Köszönetemet fejezem ki minden alkalmazottnak a világ minden táján elért rengeteg győzelemért, címért és rekordért, valamint személyes odaadásukért és elkötelezettségükért. ”- kommentálta Wilfried von Rath, az Igazgatóság Humán Erőforrásokért felelős igazgatósági tagja, elismerve a csapat eredményeit. Hozzátette: "Örülünk, hogy képesek vagyunk megőrizni a munkahelyeket, különösen ezekben a kihívásokkal teli időkben, és minden alkalmazottnak szerződést fogunk ajánlani."

Az erők összevonása az elektromos offenzíva érdekében: a Volkswagen Motorsport GmbH integrálása a Volkswagen AG-be

A hannoveri székhelyű Volkswagen Motorsport GmbH 169 alkalmazottat foglalkoztat, akik az elkövetkező hónapokban a wolfsburgi Volkswagen AG-be integrálódnak.

A Polo GTI R5 és a Golf GTI TCR hosszú távú pótalkatrész-ellátása a versenypályákra biztosított. A Polo GTI R5 raliautók ügyfélautóinak gyártása 2020 végére befejeződik.


Kulcsszavak: elektromos autó, I.D., volkswagen
 
Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Genfben új üzemanyag-takarékos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek "Business Van" díj a Volkswagen Haszonjárműveknek Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában
 
Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

2020. december 15.
Az Isuzu Motors Limited bemutatja az ISUZU D-MAX könnyű tehergépkocsi legújabb generációját, mely mostantól már rendelhető, míg az első autók 2021. márciusától érkeznek Magyarországra.
Részletek

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Az új pick-up nem csupán privát használatú autóként, de multifunkcionális cégautóként is rendkívül népszerű, mely többek között olyan elismeréseket nyert el, mint az 5 csillagos értékelés a 2020-as EURO NCAP minősítésen, az „Év legtakarékosabb pick-up”-ja, az „Év legjobb életmód-pick-up”-ja.

A modellváltás a frissen kidolgozott „Hatékony és Robusztus” fejlesztési filozófia jegyében zajlott. A cél így egy olyan modell megalkotása volt, amely takarékosabb és biztonságosabb, miközben a legváltozatosabb körülmények között is sokoldalúan használható. A modell formaterve jelentősen megújult, így messze kimagaslik a tradicionális pick-upok mezőnyéből.

Az Isuzu Motors Co., Thailand Ltd. (IMCT) 1974-ben kezdte meg a modell helyi gyártását. A gyártó azóta több mint négymillió járművet állított elő, és időközben globális szereplővé vált a pick-upok piacán, hiszen a hazai piac mellett a világ több mint 100 országába exportálnak.

Az Isuzu 2018. májusában megfogalmazott középtávú üzleti tervének egyik legfontosabb célkitűzése a könnyű haszonjárművek ágazatának megerősítése. A modellváltás során elsősorban arra törekedtek, hogy minél sokszínűbb palettával elégítsék ki az ügyfelek változatos elvárásait. Az előző évek sikereire alapozva az Isuzu tovább növeli az eladásokat, így megcélozva a vezető helyet a könnyű haszonjárművek piacán.

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up


A vadonatúj D-MAX legfőbb ismérvei

Erős szerkezetű konstrukció, a nagyszilárdságú acél széles körű alkalmazásával elért könnyű, mégis szilárd struktúra. A modell gázlómélysége 800 mm. A biztonságot fokozandó a kabin is megerősítésre került.
Üzemanyag-fogyasztás

Az új D-MAX a kategória élenjáró üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását kínálja. (WLTP vegyes fogyasztás: 8,1-9,02 l / 100km, 211-241 g /km)

Biztonság

Az autó a piaci elvárásoknak megfelelve nem csak megnövekedett menetstabilitást, hatékonyabb fékeket és nagyobb komfortot, hanem korszerű, aktív és passzív biztonsági funkciókat is kínál. A teljesség igénye nélkül megemlíthetők olyan rendszerek, mint a „Figyelmeztetés ráfutásos ütközés veszélyére” (FCW), az „Autonóm vészfékező rendszer” (AEBS), a „Sávelhagyásra történő figyelmeztetés” és a „Sávtartás asszisztens” (LDW, LDP), a „Holttér figyelés” és a „Sávváltás asszisztens” (BSD, LCA), a „Hátsó keresztforgalomra történő figyelmeztetés” (RCTA), a pirotechnikai övfeszítők, a térdlégzsák, vagy újdonságként a két első ülés között kinyíló légzsák.

Praktikum és funkciók

A D-MAX szórakoztató rendszere is jelentősen átalakult, a korábbi modellekhez képest számos kényelmi és praktikus többletfunkciót kínál. A belső térben kiemelkedő anyagminőség és fejlett technológia fogad, a zajszint jelentős mértékben csökkent.


Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Koncepció

A fejlesztés célja az volt, hogy az új D-MAX merész, érzelmekre ható, karakteres újszerű külső formatervével túlmutasson egy hagyományos pick-up teherautón, mely vadonatúj arculattal felruházva a versenytársak fölé emeli.

Külső megjelenés

Robusztus profilja, ék alakú karosszériája minden eddiginél erőteljesebb, lendületesebb kontúrokat rajzol. A kettős LED-es projektoros fényszórók és a stílusos lámpatestek határozott megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hátsó lámpákon kettős LED szegélyeket találunk. A hátsó lökhárító integrált fellépője szintén nagymértékben hozzájárul az egyedi arculathoz. 

Belső tér

A látványos rajzolatú műszerfal felszereltségtől függően akár 9 colos kijelzővel is elérhető. A hangsúlyos anyagfelhasználás lenyűgöző kontrasztokat teremt. Az új  D-MAX testre szabott fülkéjében első osztályú kidolgozás, és a korábbinál szélesebb, magasabb középső konzol fogadja az utasokat.

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a belső felületeken a varrott motívumok kifinomult, sportos hatást keltsenek. Ha pedig valaki kifejezetten munkaeszközként tekint új járművére, egyszerű és praktikus kialakítású műszerfal, illetve ajtópanelek állnak rendelkezésére.

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Motor

Az autóban a korábban már bevált, 1,9 literes RZ4E erőforrás továbbfejlesztett változata dolgozik. Egyebek mellett a 250 MPa-ra növelt befecskendezési nyomás, az elektronikusan vezérelt, változó geometriájú turbófeltöltő, a dugattyúk hőszigetelő bevonata, a kettős ferde fogazású fogaskerekekkel szerelt vezérmű mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a motor magas teljesítményét csekély zajszint mellett alacsony üzemanyag-fogyasztással társítsa.

Hajtáslánc

A kézi kapcsolású sebességváltó a felhúzható, gyűrűs határolóval szerelt váltókarnak köszönhetően könnyebben kapcsolható hátramenetbe. A váltókar, fokozatok közötti, rövidebb kapcsolási útja magával ragadó vezetési élményt nyújt.

Ami az automata sebességváltót illeti; az itt elvégzett módosítások eredményeként a közvetlenebb gázreakció és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás emelendő ki.  Az új, egy darabból álló alumínium kardántengely jelentős tömegcsökkenést eredményez. Az új D-MAX elektromágneses működtetésű hátsó differenciálzárat is kapott. A módosított összkerékhajtás-rendszer hatékonyabban juttatja a kerekekhez a vonóerőt: a korábbinál gyorsabban kapcsolhatunk a két- és az összkerékhajtás, illetve a normál és felező-fokozat között.

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Felfüggesztés

Nagy hasmagasság biztosításával, az első futómű megváltozott kialakítása a rugózási komfort mellett még stabilabbá teszi a gépkocsi egyenesfutását. Ehhez jelentős mértékben járul hozzá a szintén módosított hátsó futómű is, köszönhetően a szélesebb nyomtávnak és a hátsó lengéscsillapítók újragondolt pozíciójának.

Kormánymű

A kormányzási tulajdonságok is javultak, köszönhetően annak, hogy megnőtt az első kerekek kormányzási szöge, mely mindössze 12,5 méteres fordulókört eredményez. Az új D-MAX modellben alkalmazott elektromos szervókormány jelentősen csökkenti a kormányzás erőszükségletét és megnyitja az utat a fejlett vezetéstámogató rendszerek alkalmazása előtt is. A kormánykerék helyzete négy irányban állítható, így testalkattól függetlenül könnyű beállítani a komfortos vezetéshez szükséges ideális testhelyzetet.

Fékek

Az új D-MAX nagyobb első féktárcsái, a szélesebb hátsó fékpofák, valamint a módosított fékrásegítés révén javult a fékezési teljesítmény is.

Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up

Vázszerkezet

A megnövelt keresztmetszetű alvázkeret-hossztartók, az optimalizált pontokon beépített kereszttartók, valamint a tökéletesített energiaelnyelő képesség könnyű szerkezete mellett teszi a gépkocsit még merevebbé és biztonságosabbá. A komfort növelése, valamint a zajok és rezgések csillapításának érdekében a kabin alvázkeretre rögzítése is új konstrukció alkalmazásával történik.

Felépítmény

Az új D-MAX racionális konstrukciója mellett a 980 MPa nagy szakítószilárdságú szerkezeti acél és más megoldások alkalmazásával sikerült meglehetősen könnyű szerkezet mellett fokozott merevséget és szilárdságot elérni a kabinnál. A 390 MPa-nál nagyobb szakítószilárdságú szerkezeti acélok alkalmazásának aránya a korábbi 30-ról 46 százalékra nőtt. A jobb helykihasználásnak köszönhetően minden fülketípushoz hosszabb rakfelület társul.

Belső kidolgozás

Az első ülések ülőlapja jó energiaelnyelő képességű, így az ülés hosszú távon is kényelmes. Az opcióként megrendelhető, nyolc irányban elektromos motorok segítségével állítható vezetőülés különösen a combtájon nyújt jobb megtámasztást.

Az új D-MAX minden kivitelén az alapfelszereltség részét képezik azok az újonnan kifejlesztett első ülések, amelyek hatékonyan védenek az ostorcsapás jelenség okozta nyaksérülés ellen. A biztonságot olyan további funkciók is segítik, mint a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés. A duplakabinos verziók esetén a könnyebb be- és kiszállás érdekében a B-oszlop előbbre került, mely által a hátsó ajtónyílás nagyobb lett, valamint a B-oszlopokra kapaszkodókat is felszereltek.

Elektronikus hálózat

A több nagysebességű kommunikációval működő CAN-Bus hálózat és az ezeket összefogó központi egység (Gateway) alkalmazása a legkorszerűbb autóipari megoldásoknak felel meg. A kényelmet és praktikumot elősegítő technológiák széles körben jelennek meg, a kulcs nélküli nyitástól kezdve a szórakoztató rendszeren át a világítás automatikus vezérléséig.

Karbantartás

A D-MAX első kerékagya új, integrált kialakításának köszönhetően immár gondozásmentes. Az egyéb alkatrészek karbantartási periódusát meghosszabbították, a karbantartás gyakorisága és költségei jelentősen csökkentek.


Kulcsszavak: bemutató, d-max, isuzu, pick up, új modell
 
Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up A legenda visszatér SEAT Ateca Show Barcelona kikötőjében SEAT Ateca Show Barcelona kikötőjében Az Infiniti Q50 Genfben mutatja meg az Európai erejét Az Infiniti Q50 Genfben mutatja meg az Európai erejét A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon A Suzuki számos újdonságot mutat be a Tokiói Autószalonon Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2 Virtuális élményekkel indul világkörüli turnéra az új BMW X2
 
A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

2020. december 15.
A 180 LE-s (300 Nm) benzinmotorhoz egy 110 LE-s (320 Nm) villanymotor kapcsolódik. Az erőforrások az első kerekeket hajtják, a tölthető akkumulátor 13,2 kWh kapacitású.  A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 szériatartozéka a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés és a többrétegű első és hátsó üvegezés a tökéletes kényelem és zajszigetelés érdekében. 
Részletek

A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

A DS Automobiles folytatja elektrifikációs stratégiáját. A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 alkotta választék most egy új változattal, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-tel bővül.

Csúcstechnológia

A DS Automobiles elektrifikációs stratégiájának mozgatórugója Formula E-ben 2015 óta megszerzett jelentős tapasztalat. A DS TECHEETAH-val megszerzett kettős konstruktőri és egynéni bajnoki címek birtokában a márka folyamatosan szélesíti elektromos/hibrid kínálatát.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 180 LE-s, 300 Nm maximális nyomatékú benzinmotorjához egy 110 LE-s villanymotor társul, amelyet közvetlenül a 8 fokozatú sebességváltóba integráltak.  Induláskor csak a villanymotor dolgozik, amellyel akár 135 km/h sebességig haladhatunk tisztán elektromos módban. A vezető választhatja a hibrid üzemmódot, amely optimalizálja a motorok használatát, vagy a sport üzemmódot, amely kiaknázza a maximális teljesítményt (225 LE, 360 Nm).

A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

A padló alá beépített 13,2 kWh-s akkumulátor 55 km-es elektromos hatótávot tesz lehetővé (WLTP szabvány). A CO2 kibocsátás 31-36 g között alakul, míg a súlyozott vegyes fogyasztás 1,4-1,6 l/100 km között (WLTP). Nagy sebességnél a fogyasztás a felszereltség függvényében 6,1-6,5 l/100 km között alakul.
Az akkumulátor a vezetés során is töltődik. A funkcionális tartalék lehetővé teszi, hogy szükség esetén az akkumulátor képes legyen a villanymotor táplálására. A benzinmotor az akkumulátor feltöltésére is használható.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 lassításkor és fékezéskor energiát termel vissza, hogy növelni tudja az autonómiát. Egy másik « E-SAVE » névre keresztelt funkció segítségével elég energiát takaríthatunk meg ahhoz, hogy utunk utolsó 10-20 km-e során tisztán elektromos üzemmódban haladjunk, vagy teljesen feltölthessük akkumulátorunkat.

Mint a DS Automobiles összes villanymotorral szerelt modellje, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 is szériában két töltőkábelt kínál: mode 2 a hagyományos konnektorból történő töltésre, valamint  mode 3 kábel (7,4 kW), amellyel 0-ról 100%-ra akár 1óra 45 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort. A töltést a MyDS mobilalkalmazásból, vagy a 12 ’’-os érintőképernyőről is irányíthatjuk. A töltés előprogramozása mellett az utastér légkondicionálása is előre beállítható, vagy távolról is vezérelhető.

A tapadás optimalizálásához az Advanced Traction Control opció is elérhető. 

A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

Különlegesen gazdag felszereltség

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 szériában kínálja a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztést.  Az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be.

A kényelmet az átlagon felüli zajszigetelés is fokozza. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 első és hátsó ablaküvegei többrétegűek és hangszigeteltek.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 dinamikus megjelenésű PERFORMANCE Line és a kifinomultan elegáns PRESTIGE kivitelekben érhető el, utóbbi esetében szériatartozék a bőrkárpitozás is.  A céges vásárlók és a kamarai tagsággal rendelkező ügyfelek számára egy BUSINESS kivitel is elérhető speciális flottakedvezménnyel, akár 1 db gépkocsi megrendelése esetén is.

A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül

Mint minden DS változatra, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-re is 5 év garanciát és 5 év Assistance szolgáltatást vállal az importőr, 100 000 km futáskorláttal.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 PERFORMANCE Line kivitelének listaára 16 390 000 Ft, a PRESTIGE változat 18 090 000 Ft-tól érhető el.  A gyártás 2020 decemberében kezdődik meg.


Kulcsszavak: DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, DS Automobiles, plug-in hibrid, új modell
 
Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata Újabb modellel bővült a Kia sportos, GT Line kínálata A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A DS Automobiles E-TENSE kínálata egy új plug-in hibrid változattal bővül Az új Juke 4 millió, az új X-Trail 7,4 millió forinttól elérhető 2014 júniusától
 
A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába

A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába

2020. december 15.
A 30 másodperces videó a hamarosan megjelenő IONIQ 5 legfőbb megkülönbözető jegyeit ismerteti. A Hyundai 2021 elején bocsátja piacra az IONIQ 5 modellt, amely elsőként alkalmazza a közelmúltban bemutatott E-GMP padlólemezt.
Részletek

A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába

A Hyundai Motor Company közzétette a hamarosan érkező IONIQ 5 előzetes videóját. A modell 2021 elején lép piacra, mint az új IONIQ almárka első, kifejezetten elektromos járműve.

A Hyundai ‘45’ elektromos tanulmányautóra épülő IONIQ 5 lesz az első olyan modell, amely a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) kifejlesztett elektromos globális moduláris platformot (E-GMP) alkalmazza.

Az ´Elektromos járművek új horizontja´ című, 30 másodperces videó a vadonatúj IONIQ 5 még be sem mutatott dizájnjának részleteiből merít ihletet: a filmen fehér háttér előtt mozgó pixelek és pontok vázolják fel az elektromos járművek új korszakát.

A kedvcsináló, előzetes videó a vadonatúj modell három ´extra´ jellemzőjére hívja fel a figyelmet. Az ‘extra energia az élethez’ az IONIQ 5 járműből-a-fogyasztóra (V2L) kétirányú töltési képességére emlékeztet. Az ‘extra idő Önnek’ a nagysebességű töltés lehetőségét hangsúlyozza. A ‘különleges élmények’ pedig az akkumulátoros elektromos modell azon szolgáltatásaira utal, amelyekről hamarosan többet is elárul a Hyundai.

A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába

A Hyundai még 2020 augusztusában jelentette be, hogy a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártói közé kíván emelkedni, és ennek érdekében létrehozza akkumulátoros elektromos járműveket tömörítő IONIQ almárkáját. Az IONIQ márka égisze alatt a Hyundai számos elektromos járművet készül piacra bocsátani. 2021 elején érkezik az IONIQ 5 középkategóriás crossover kupé, majd ezt követi az IONIQ 6 szedán, és az IONIQ 7 nagyméretű szabadidőjármű.

A Hyundai Motor Group elektromos mobilitási terveinek megvalósításában kulcsszerephez jut az a közelmúltban bemutatott E-GMP járműarchitektúra, amely az új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművek műszaki alapjául szolgál majd. A platform olyan előnyöket kínál, mint a minden eddiginél rugalmasabb fejleszthetőség, a kiemelkedő menetteljesítmények, a megnövelt hatótávolság, a fokozott biztonsági jellemzők, valamint a tágasabb utas- és csomagtér.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, IONIQ 5
 
A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt A Hyundai piacra dobja a Michelisz Norbert i30 N Limited edition modellt A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re Az ABB „Elektromos Járművek Világnapjá” -val készül az e-mobilitás megünneplésé-re Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt
 
Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

2020. december 14.
Elképzelhető, hogy MÁV-kék színe lesz annak az 54 új HÉV-szerelvénynek, ami két-három év múlva érkezik Budapestre, legalábbis úgy tudjuk, hogy a két, versenyben maradt gyártónak kék és a hagyományos zöld színre is kell majd színtervet készíteniük.
Részletek

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

A típus még kérdéses, de szakértők szerint az Alstom és a Stadler is valószínűleg a nagyvasúti járműcsaládjának módosított változatával indul a valószínűleg több mint 200 milliárdos értékű tenderen
-í­rja a telex.

Az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb értékű közlekedési járműbeszerzése készül Magyarországon: a MÁV-HÉV 54 (első körben 42) darab elővárosi – régi szóhasználattal helyi érdekű – vasúti szerelvényt vásárolna a budapesti HÉV-vonalakra (H5, H6, H7). A költséget egyelőre nem tudni, de a jelenlegi nemzetközi árak mellett az borítékolható, hogy az összeg nem marad 200 milliárd forint alatt.

A szerelvények vásárlására szeptemberben írták ki a pályázat első körét. A szigorú és elég egyedinek számító feltételek miatt a húsz érdeklődőből mindössze kettő adott be végül jelentkezést: az Alstom olasz leánycége, a Alstom Ferroviaria S.p.A.; és a Stadler Bussnang AG-Stadler Polska Sp. z o.o (a svájci anyacég és a lengyel leányvállalat konzorciuma).

Mindkét cég ismerős lehet a budapestieknek. Az Alstom a 2006-ban megkötött szerződés szerint 65 milliárd forintért szállított 37 darab Alstom Metropolis metrószerelvényt a 2-es és a 4-es metró vonalára. A Stadler pedig szintén 2006-tól 60 FLIRT motorvonatot szállított 72 milliárd forintért a MÁV budapesti elővárosi vasútvonalaira (aztán plusz még újabb 63 darabot); és ezt követte még egy szerződés 40 darab emeletes KISS motorvonatra, amiket szintén főleg az elővárosi forgalomban használnak.

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

A negyven-ötven éves járművekből álló HÉV-flotta cseréje, a vonalak felújítása, fejlesztése régóta napirenden van, de az olimpia megrendezésének reményében gyorsult fel igazán. Ekkoriban a vonalak egy részét (a csepelit és a soroksári vonalat Pesterzsébetig) villamosvonallá alakították volna, ez az ötlet – kapacitásproblémák miatt – sokak örömére elhalt. Régebb óta tartja magát a HÉV-ek metróhálózatba szervezése – ez a racionális elképzelés valójában akkor került le a napirendről, amikor a Tarlós István finanszírozási okok miatt a teljes hálózatot átadta a MÁV-nak. Ezzel pedig elérkeztünk oda, milyen járművek érkezhetnek Budapestre.

Ahogyan egy szakértő lapunknak fogalmazott: a gyártóknak most dönteni kell, hogy egy nagyvasúti típust „pofoznak le” HÉV-vé, vagy egy városi-félvárosi, tramtrainszerű járművet fejlesztenek fel. Az új hibrid járműnek egyszerre kell gyorsnak (legalább 100 km/óra sebességre képesnek) és nagy kapacitású, gyors utascserét biztosító szerelvénynek lennie. A kiírási feltételekből, például nagyvasúti biztosítóberendezés előírása, úgy tűnik, hogy a vasúti lobbi akarata érvényesül. Ezzel kapcsolatos, hogy információink szerint jövő év elején várhatóan tovább „MÁV-osítják” a jelenlegi HÉV-vonalakat, például az utastájékoztatási funkciókkal.

A MÁV annyira nyomul ezen a vonalon, hogy már az is képbe került, hogy az új HÉV-szerelvények ne a megszokott HÉV-zöld színűek legyenek, hanem a MÁV kék-sárga színeit vegyék fel.

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

Úgy tudjuk, hogy az új kocsik színe valóban egy „nehéz és nyitott kérdés”, és nincs még eldöntve.

Nem szükséges kapkodni vele, a közbeszerzés végén is elég ezt eldönteni, az még sok-sok hónapra van. Mint megtudtuk, folyik egy átfogó branding logikán alapuló gondolkodás, mert egyre jobban közelít egymáshoz a HÉV és az elővárosi vasúti szolgáltatás, sőt, az 5-ös metró koncepcióban egy adott vonalon, alagútban egyesül is majd a kettő. (A soroksári-csepeli HÉV Közvágóhídnál egyesülő és Kálvin térig alagútban tervezett vonalára befutnának a vasútról is szerelvények a tervek szerint.)

A színek ügyében tehát a döntést körülbelül egy év múlva hozzák meg, addig is információink szerint a két, versenyben részt vevő gyártónak zöldre és kékre is el kell készíteni majd a színtervet. A kiírás, a színvita és a MÁV fokozódó nyomása alapján a legtöbben úgy gondolják, hogy a két gyártó valószínűleg egy ismert vasúti járműcsaládjának egyik tagját módosítja úgy, hogy megfeleljen a feltételeknek. Ez a Stadler esetében valószínűleg az új generációs FLIRT-öt, az Alstom esetében pedig a Coradia családot jelentheti. Az omnibusz szakblog dizájnere lapunk felkérésére mindkét járműre készített egy látványtervet, hogyan néznének ki az új színekben.

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

Természetesen mindkét gyártónak van városibb jellegű járműve is, ami indulhat a versenyben. A Stadler esetében akár a szegedi-hódmezővásárhelyi vonalra szállítandó tramtrain, vagy a Németországban közlekedő, inkább villamos jellegű Variobahnt emlegetik, az Alstom pedig Franciaországba, Párizs környékére szállít hasonló Citadis Dualis villamosvonatokat.

Nem véletlen, hogy nem teljesen dőlt el, milyen jellegű lesz az új HÉV. Korábban a szentendrei és a csepeli-soroksári vonalat a belváros alatt összekötő szakaszt is azért nevezték 5-ös metrónak, mert az utastömeg miatt integrálva lett volna a BKV földalatti-rendszerébe. A vonal csepeli és szentendrei része így is sokszor elég zsúfolt, pedig még nincs is összekötve. Ezt a nagy utasigényt csúcsidőben hat, egyenként 3 vagy 4 ajtós HÉV-kocsiból álló szerelvény szolgálja ki, azaz 18-24 ajtón áramlanak az utasok. Ehhez képest az új járművek várhatóan 12-14 ajtósak lesznek, így lassabb lesz az utascsere.

Ezt sűrűbb menetrenddel lehet ellensúlyozni. A Kálvin téri alagútszakaszban, ahol együtt fut majd a soroksári és a csepeli HÉV, valamint még be-be csúszik a déli vasúti pályáról becsatlakozó kunszentmiklósi személy, olyan gyorsan (2,5 percenként) kell pörgetni a vonatokat, hogy a végállomási fordulót várhatóan automata üzemmódban kell megtenniük a szerelvényeknek. A pályázati kiírásba bele is vették, hogy az új HÉV-eknek tudniuk kell az automata üzemmódot.

Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak

További probléma, hogy ha lesz is ekkora hatalmas keret új HÉV-ek vásárlására, nem marad, legalábbis egyelőre nem jut a pálya felújítására. Azaz, a szupermodern vonatok a régi vágányokon fognak zötykölődni. Ráadásul az új szerelvények az uniós támogatás lehívhatósága miatt (csak akadálymentes jármű vásárlását támogatják) alacsonypadlósak lesznek, ehhez viszont mégiscsak minden állomáshoz hozzá kell nyúlni, hogy megemeljék a peront, ami még egy jelentős kiadást okoz.

Az új, alacsonypadlós, végig egyterű, klimatizált, wifivel felszerelt járművekről várhatóan a közbeszerzési eljárás után, jövő év első felében fogunk többet tudni, ekkorra tervezi ugyanis a MÁV-HÉV a szerződéskötést. Kipróbálni pedig rá két évre, 2023-ban lesz lehetőségünk.


Kulcsszavak: alstom, hév, közlekedés, metró, Stadler, Tram-Train
 
Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon Hóátfúvás miatt tizenkét útszakasz járhatatlan a Dunántúlon Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban Önvezető reptéri buszokat tesztelnek Stockholmban Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya Háromsávos lesz az M1-es és az M7-es autópálya Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Nem biztos, hogy az új HÉV-ek zöldek maradnak Szerdától változik a Budaörsi út forgalmi rendje
 
A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett

A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett

2020. december 14.
A Hyundai Motor tisztán elektromos városi szabadidőjárműve, a Kona Electric az adható legmagasabb pontszámot érte el a Green NCAP értékelésén. Az IONIQ Electric (2019) után a Kona Electric a második olyan akkumulátor elektromos Hyundai, amely maximális ötcsillagos eredményt ért el.
Részletek

A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett

A Hyundai Kona Electric maximális pontszámmal végzett a járművek energetikai hatásfokát és károsanyag-kibocsátását vizsgáló független szervezet, az Green NCAP vizsgálatán. A Green NCAP az adható legmagasabb, ötcsillagos minősítéssel értékelte a tisztán elektromos városi szabadidőjármű teljesítményét.

Az eredmény három fő kategória – légtisztaság, energetikai hatásfok és üvegházhatást erősítő gázok – eredményei alapján állt össze; ezek mindegyike számos további mérési területet ölelt fel. Zéró károsanyag-kibocsátású járműként a Kona Electric maximális pontszámot kapott a légtisztaságra, valamint az üvegházhatást erősítő anyagok kibocsátására. Különösen lenyűgöző azonban, hogy az energiafelhasználás terén is kiemelkedően jó eredményt ért el. A 2020 során a szervezet által vizsgált 24 autó közül mindössze kettő ért el maximális pontszámot – ezek egyike a Kona Electric.

„Mint minden tisztán elektromos jármű esetében, itt is nulla a károsanyag-kibocsátás, így az autó maximális pontszámot kap a tiszta levegő és üvegházhatást erősítő káros anyagok kategóriákban.” – írta jelentésében a Green NCAP. „Természetesen az elektromos járműveknek is energiára van szükségük a használat során, ám a Kona kiváló hatásfokának köszönhetően a maximális pontszámot eredményező tartományba (<30 kWh/100 km) esett.”


A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Kona Electric ötcsillagos minősítést érdemelt ki a Green NCAP tesztjén. Az eredmény megerősíti, hogy tisztán elektromos szabadidőjárművünk nem csak zéró károsanyag-kibocsátása miatt számít környezetbarátnak, hanem azért is, mert kiemelkedően jó az energetikai hatásfoka.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Ez az eredmény különösen említésre méltó idén, a Hyundai ´villamosítás évében´; egyben megerősíti pozíciónkat, mint a jövőbeli mobilitás piacának egyik vezető szereplője.”
 
A Kona Electric a második olyan Hyundai modell, amely maximális ötcsillagos eredményt ért el: a Green NCAP 2019-ben ugyancsak öt csillaggal jutalmazta az akkumulátoros elektromos Hyundai IONIQ teljesítményét.

Kulcsszavak: elektromos autó, Green NCAP, Hyundai, Kona Electric
 
Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Kreatív ötleteket vár a tokiói Toyota i-Road K+F projekt Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást Németországban támogatják az elektromos autó vásárlást A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett Külön ehhez a modellhez készített akkumulátorcsomagnak köszönhetően nem csökken a raktér mérete Lehet ezt még fokozni? Igen, lehet: Tesla Model S rendőrautó Lehet ezt még fokozni? Igen, lehet: Tesla Model S rendőrautó Megugrott tavaly a csehországi autógyárak forgalma Megugrott tavaly a csehországi autógyárak forgalma
 
Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi

Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi

2020. december 14.
A BMW Group új technológiai zászlóshajóját intenzív hajtáslánc- és futómű-technológiai megmérettetéseknek vetik alá a mérnökök Norvégia északi pontján: a két elektromos motor, az összkerékhajtás, a járműtöltő technológia, a nagyfeszültségű akkumulátor-technológia és a hőkezelő rendszer extrém hideg körülmények között vizsgázik.
Részletek

Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi

A BMW iX sorozatgyártáshoz vezető fejlesztési folyamata egy évvel a modell piaci premierje előtt a tervek szerint halad. Miután a BMW iX a #NEXTGen 2020-as felvonásán megtartotta dizájn-világpremierjét, a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójának prototípusai elutaztak a sorozatgyártás előtti utolsó téli tesztekre a Skandináv-félsziget északi részére. A megbízhatósági vizsga, amelyet a tervezőmérnökök az Északi sarkkörön túl, extrém hideg körülmények között tartanak, többek között a modell hajtáslánc- és futómű-technológiai finomhangolására szolgál. Mindeközben a két elektromos motor, az összkerékhajtás, a járműtöltő technológia, a nagyfeszültségű akkumulátor-technológia és a hőkezelő rendszer is számot ad megbízhatóságáról a 0 Celsius fok alatti hőmérsékletben.

A megbízhatósági- és finomhangolási utazás Európa legészakibb vidékére kalauzolta a BMW iX prototípusait. A finnországi Lappföld és az észak-norvégiai North Cape felé vezető kietlen utakon nem csupán a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedéke, de a futómű-technológia vezérlőrendszerei is kivételesen megterhelő útviszonyok és időjárási körülmények közepette adnak számot funkcionalitásukról, valamint tartósságukról és megbízhatóságukról. Az intenzív tesztek során a mérnökök mindenekelőtt azt vizsgálják, hogy a hajtáslánc- és a futómű-technológia alkotóelemei mennyire működnek együtt a csúszós, kiszámíthatatlan útfelületeken.

Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi

A járatlan, fagyos utak és a jeges felületek kiváló terepfeltételeket teremtenek ahhoz, hogy a szakemberek a jármű menetdinamikai határait feszegetve hangolják tökéletesre a motorvezérlő technológia, az elektromos összkerékhajtás és a futómű-technológia vezérlőrendszereinek működését.

A BMW iX az első olyan modell, amelyet a BMW Group új, moduláris, rendkívül széles tartományban alkalmazható jövőbeni eszköztárának alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök. A müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajóját a kezdetektől tisztán elektromos mobilitásra tervezték, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia, az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés és az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok legkorszerűbb innovációival új hatékonysági mércét állítva a luxus SAV (Sports Activity Vehicle) modellek mezőnyében. A legfrissebb mérési eredmények szerint a két elektromos motor együtt több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény leadására képes.

A BMW iX menetstabilitásának, megbízható tapadásának és kiemelkedő hatékonyságának folyamatos optimalizálása érdekében az Északi sarkkörön túl végzett megbízhatósági teszt szerves része a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás finomhangolása és a tengely-specifikus kilengés-korlátozás adaptív beállítása is.

Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi

A fejlesztési folyamat célja, hogy a mérnökök 100 kilométerre vetítve elérjék a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus mérései szerinti extrém alacsony, kevesebb, mint 21 kilowattórás kombinált energiafogyasztást és az egy akkumulátor-feltöltéssel megtehető több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot, amely értékek – a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint – egyedülállóak a BMW iX szegmensében.

A dermesztő körülmények között végzett tesztek során a BMW eDrive hajtáslánc-technológia alkotóelemei rendkívüli kihívásokkal néznek szembe: a járműtöltő technológiának és a nagyfeszültségű akkumulátoroknak a tél mélyén, extrém alacsony hőmérsékletben kell tanúbizonyságot adniuk kifogástalan hétköznapi használhatóságukról. Ahogyan a digitális kijelzőknek is, amelyeknek minden körülmények között pontos információkkal kell szolgálniuk az energiatároló egység aktuális töltöttségi szintjére, a jármű megtehető hatótávolságára és működési állapotára vonatkozóan. A hőkezelő rendszer, amelynek feladata, hogy folyamatosan biztosítsa a hajtáslánc-technológia és a nagyfeszültségű akkumulátorok optimális működési hőmérsékletét, eközben a 0 Celsius fok alatti, extrém hideggel szemben tanúsított ellenállását bizonyítja.

A kihívásokkal tűzdelt tesztprogram még a rövid idő ellenére is nagyobb igénybevételnek teszi ki a BMW iX prototípusait, mint amilyennel szemben a sorozatgyártásban készülő modelleknek teljes életciklusuk során szembesülniük kell. A teszteredmények foganatosításának, valamint a hajtáslánc- és futómű-technológiai finomhangolásoknak köszönhetően a BMW iX a következő hónapokban a vezetés élményének új korszakát hozza el a jelenbe.

Kulcsszavak: bmw, BMW iX, elektromos autó, járműteszt
 
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi Elektromos autókra váltana az állam Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi Elektromos autókra cserélik az állami flottát Dél-Koreában Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz Porsche Mission E Cross Turismo: elektromos sportautó az aktív életstílushoz
 
Sebességet vált a hazai vasút

Sebességet vált a hazai vasút

2020. december 11.
Üzembe helyezték Magyarország elsőként elkészült ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerét a Ferencváros és Székesfehérvár közötti vonalszakaszon.
Részletek

Sebességet vált a hazai vasút

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából 63 kilométer hosszan építette ki a vonatközlekedés felügyeletét ellátó rendszert a Siemens Mobility. A beruházás hozzájárul a magyar és az európai vasúti hálózat egységesítéséhez, a kölcsönös átjárhatóság feltételeinek megteremtéséhez, a szolgáltatások színvonalának emelkedéséhez.

A 2-es szintű Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS L2) elsődleges rendeltetése a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben. A rendszer speciális elemein keresztül kapott menetengedélyek és pályaadatok alapján figyelmeztetési, üzemi és vészfékezési sebességprofilokat számol, amelyek betartását kikényszeríti a mozdonyvezetőtől. Ellátja a vonatra és a pályára engedélyezett sebesség folyamatos felügyeletét is.

A Siemens Mobility vasútautomatizálási részlege által kiépített rendszer előnye, hogy állandó információcserét lehetővé tevő kapcsolatot teremt az állomásokon, valamint a nyílt vonalon működő és a fedélzeti berendezések között. A mozdonyvezető az utasításokat a nyílt pályán elhelyezett jelzők helyett egységesen és közvetlenül a vezetőálláson elhelyezett kijelzőn kapja meg.

Sebességet vált a hazai vasút

A fejlesztés során a szakemberek a sínszálak közé elektronikus jeladókat telepítettek, amelyek komoly szerepet játszanak az ETCS rendszerben a vonatok pozíciójának azonosításában. Az irányítás a Martonvásár, Kelenföld és Ferencváros állomásokon létesített rádiós központokból történik. A pályán közlekedő szerelvények egy vasúti célú kommunikációs hálózaton, a GSM-R-en lépnek kapcsolatba a telepített berendezésekkel, amelyek folyamatosan ellenőrzik a biztonságos közlekedést. Kezelőfelületén keresztül a forgalmi szolgálat is beavatkozhat a vonatforgalomba.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta:

„A megvalósult fejlesztés lehetővé teszi, hogy a szerelvények egyes szakaszokon akár 160 km/órás sebességgel haladjanak. Az utasok a jövőben a jelenleginél gyorsabban juthatnak el vonattal a fővárosból például a Balatonra is. A Budapest–Székesfehérvár vasútvonal 2010 óta több projektben újult meg, a pályakorszerűsítések és a biztosítóberendezési beruházások összes nettó költsége meghaladta a 128 milliárd forintot. A fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt hat évben megkétszereződött az utasforgalom a vonalon. Tavaly már 9,4 millióan választották a vasutat a főváros és Székesfehérvár között. Szeptembertől jelentősen bővült a menetrendi kínálat, és olcsóbbá vált a vonatozás Fehérvár, Veszprém, Szombathely, Keszthely, Nagykanizsa és Zalaegerszeg felé is. A most befejezett fejlesztéssel még versenyképesebbé válhat a vasút a Dunántúlon.”
Sebességet vált a hazai vasút

Dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy a jövő közösségi közlekedésének nem elég zöldebbnek, kényelmesebbnek, fenntarthatóbbnak lenni, a biztonság kiemelten fontos. A már elindított és a jövőben zajló beruházások legfőbb célja, hogy a közösségi közlekedés gerincét adó vasút versenyképességét növeljék a közúttal szemben, emelve a biztonsági szintet is. A fejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 km/órás sebességgel közlekedjenek a vonatok. Ehhez modernebb, gyorsabb, környezetbarátabb járművekre is szükség van, éppen ezért folyamatban van 40 emeletes KISS, 50 hibrid motorvonat, 115 mozdony beszerzése és saját 200 km/h-ás sebességre is alkalmas IC+ kocsik gyártása. A MÁV-START 64 Flirt motorvonata már fel van szerelve és további 59 Flirt motorvonatát szereli fel ETCS fedélzeti berendezéssel, hogy azokkal is kihasználják az emelt sebességű pálya előnyeit.

„A Siemens több mint 130 éve elkötelezett a magyarországi közlekedésfejlesztés mellett. A vállalat már a Millenniumi Földalatti vasútvonal megvalósításában is részt vett, és azóta vonatok, villamosok szállításával, biztosítóberendezési és villamosítási munkákkal járult hozzá a hazai kötöttpályás közlekedés fejlődéséhez. Büszkék vagyunk rá, hogy a modern Magyarország megteremtését elősegítő ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszert is mi helyezhettük először üzembe az országban.” – hangsúlyozta Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Kft. ügyvezető igazgatója, aki kiemelte azt is, hogy a mostani beruházás részeként a Siemens teszt- és oktatóberendezést is telepített a MÁV Technológiai rendszerüzemeltetési igazgatóság (TRI) laboratóriumába. Itt a MÁV vizsgálószemélyzete laborkörülmények között modellezheti és elemezheti az ETCS berendezés működését, a vonatok mozgását, végezhet oktatási tevékenységet is.

Sebességet vált a hazai vasút

Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója kiemelte, hogy a beruházás egy több projektből álló országos fejlesztési folyamat első lépése, melynek részeként az elkövetkező években az ETCS2 rendszerek kiépülnek Budapesttől Debrecenig, illetve Békéscsabáig. A projektekkel elérhetjük, hogy a nemzetközi vasúti folyosók magyarországi szakaszainak műszaki színvonala megfeleljen az uniós előírásoknak. Az ETCS-berendezések ebben a folyamatban biztosítják a már korábban megvalósult infrastruktúrális elemekhez azt az utasforgalom számára szinte láthatatlan, mégis várhatóan nagyobb jelentőséggel bíró fejlesztést, amely a magasabb sebességgel történő közlekedés lehetőségét megteremti amellett, hogy fokozza a biztonságot.

Az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt szakaszon jelenleg a végleges használatbavétel előtti forgalomszabályzó próbaüzem zajlik. A próbaüzembe bevont személy- és áruszállító vonatoknak legalább 30 ezer kilométert kell futniuk.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, európai uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a Siemens Mobility végzi nettó 6,5 milliárd forint értékben.

Kulcsszavak: fejlesztés, közlekedésbiztonság, Siemens, vasút
 
A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten Tarolt a Toyota és a Lexus a biztonsági teszten Sebességet vált a hazai vasút A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt Változik a vasút és a Volán-társaságok menetrendje Változik a vasút és a Volán-társaságok menetrendje A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába
 
A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott

A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott

2020. december 11.
Alig több mint ezer darabot gyártottak belőle, de nem ritkasága, hanem páratlan képességei teszik minden idők egyik legkívánatosabb Peugeot modelljévé a 405 T16-ost.
Részletek

A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott

A Peugeot 405 gyártásának hatodik évében, 1993-ban teljes körű modellfrissítésen esett át. A feszesebb külső vonalak, a modernebb vezetői környezet ígérete mellett rossz hírek is vártak a rajongókra: tudni lehetett, hogy az 1989-ben bevezetett, zseniális 405 Mi16 sportszedánnak meg vannak számlálva a napjai.

A motorsportból származó alapokra épülő szívómotorral gyártott, kezdetben első-, majd összkerékhajtással szerelt limuzint a szaksajtó a presztízsmárkák sportszedánjaival emlegette egy napon, ám ekkorra a pörgős motor teljesítménye megsínylette a frissen kötelezővé tett katalizátor bevezetését. A Peugeot a motorsportban keresett és talált megoldást a problémára.

A 405 Turbo 16 (avagy T16 GR) az 1980-as évek végétől fogva a világ egyik legjobb versenyautójának számított, amely a sivatagoktól a magas hegyekig mindenütt legyőzhetetlennek bizonyult (ld. keretes írásunkat !) Amikor tehát az Mi16-ost nyugdíjazták, egy turbómotoros modellt: a 405 T16-ost állították a helyébe.
A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott

Ennek hengerenként négyszelepes, kétliteres motorjából 197 lóerőt préselt ki a Garrett turbófeltöltő, a töltőnyomás átmeneti megnövelésével (túltöltés) azonban akár 220 lóerőt is tudott az erőforrás – igaz, csupán 45 másodpercig. A turbó vízhűtéses intercoolerével és változó geometriájú turbinájával kifejezetten modernnek számított a maga korában; az összkerékhajtású (fix 53:47 arányú nyomatékmegosztással) T16 hét másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig elérte a 235 km/órát – az Mi16 azonos adatai a modell fénykorában 158 LE, 8,2 másodperc és 220 km/óra voltak.

A márka nem szerette volna agresszívan sportos megjelenéssel eltorzítani a Pininfarina által megrajzolt, elegáns karosszériát, ezért a jelentős teljesítmény-többlet ellenére megmaradtak az Mi16-nál bevált optikai elemeknél. A kerékíveket nem szélesítették ki, a szériakivitelű 15 helyett 16 colos kerekeket szereltek fel, a diszkrét küszöbtoldat mellett egyedi lökhárítók, valamint a csomagtartó peremére illesztett, jelzés értékű szárny segített megkülönböztetni az autót hétköznapi fivéreitől. Annyi sok hasonló sportos csúcsmodellel ellentétben a 405 T16 megőrizte az alapmodell menetkomfortját, így nem csak vezetése nyújtott kivételes élményt, de nagy sebességű utazóautóként is megállta a helyét.

A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott

Régi dilemma, hogy a stílust megteremtő 405 Mi16 vagy az azt tökéletesítő 405 T16 számít-e nagyobb legendának. A maguk nemében mindketten különlegesek voltak, ám ami a gyűjtői értéket illeti, a T16 egyértelmű előnyben van: míg ugyanis az Mi16-osból kis híján 48 ezer darabot gyártott a Peugeot, a 405 T16 a maga alig több mint ezer darabos szériájával valódi különlegességnek számít.

A modell végül utód nélkül szűnt meg; a márka hívei több mint két évtizeden át hiába reménykedtek a sportos szedán visszatérésében. Tavaly azonban kedvező híreket kaptak: színre lép a Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), a középkategóriás modell 360 lóerős plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt sportváltozata. A 0-100 km/órára 5,2 másodperc alatt gyorsuló modell piaci bevezetése az idei ősz folyamán vette kezdetét Európa országaiban, és extrém motorteljesítménye mellett olyasvalamit ígér a vásárlóknak, amelyet legendás elődeitől sosem kaphattak meg a rajongók: a lépcsőshátú mellett kombi kivitelben is megvásárolható lesz.

A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott



Kulcsszavak: autóipar, Peugeot, Peugeot 405
 
A Peugeot, amely teljesen más ligában játszott Július közepén véget ért a jelenlegi XC90 gyártása Országos SX4 S-CROSS-teszthétvége Országos SX4 S-CROSS-teszthétvége Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben
 
2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

2020. december 11.
A Hyundai Motor új részleteket tett közzé arról a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid modellről, amelynek forgalmazása 2021 tavaszán veszi kezdetét.
Részletek

2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

A plug-in hibrid hajtáslánc bevezetésével a Hyundai legkeresettebb szabadidőjárműve a kategória legsokszínűbb villamosított hajtáslánc-választékát kínálja.

„A plug-in hibrid hajtáslánc új mérföldkőnek számít a Tucson modellcsalád történetében.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A vadonatúj Tucson benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a szegmens leggazdagabb villamosított hajtáslánc-választékát kínálja. Ezzel a Hyundai újabb tanúbizonyságát adta az elektromobilitás iránti elkötelezettségének.”

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid hajtáslánca 265 LE rendszerteljesítményre képes

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid nagyteljesítményű, takarékos hajtásláncot kap. A rendszer alapját a harmadik generációs 1,6 literes T-GDi Smartstream benzinmotor adja. Ehhez társul a 66,9 kW teljesítményű, 304 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor, valamint a 13,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor. A belső égésű motor és a villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 265 LE, a maximális rendszernyomaték 350 Nm. A rendszerhez alapkivitelben elektronikus vezérlésű hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) és összkerékhajtás társul.

2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid emellett aktív légterelő csappantyú segítségével képes – a motor hűtőfolyadékának hőmérséklete, a menetsebesség és egyéb tényezők függvényében – módosítani a beszívott levegő mennyiségét. A funkcióval minimálisra csökkenthető a légellenállás és az üzemanyag-fogyasztás.

Plug-in hibrid: csekély károsanyag-kibocsátás, kompromisszumok nélküli vezethetőség

A vadonatúj Tucson plug-in hibrid rendszere a különösen kedvező üzemanyag-fogyasztást kiemelkedő vezetési élménnyel kombinálja. Mint minden hibrid gépkocsi, kis sebességnél a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid is kizárólag villanymotorja erejével halad. Ez csendes üzemet és zéró üzemanyag-fogyasztást eredményez.

A vezető egy erre szolgáló gomb megnyomásával tisztán elektromos üzemre válthat; ilyenkor több mint 50 kilométeren át közlekedhet emisszió-mentesen (WLTP norma szerinti belső becslés).
A 7,2 kW-os fedélzeti töltővel felszerelt Tucson Plug-in Hybrid otthoni töltőboxról vagy nyilvános töltőállomásról egyaránt tölthető.

2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

Bőséges helykínálat az akkumulátorok átgondolt elhelyezésének köszönhetően

A Hyundai mérnökei a fenéklemezen helyezték el a nagyfeszültségű akkumulátorcsomagot, így a Tucson Plug-in Hybrid bőséges helykínálatot és lábteret biztosít. A hátsó utasok lábtere eléri a 955 mm-t. Eközben a csomagtartó még nagyobb is, mint az előző generációs Tucsoné volt: az üreg ötszemélyes üléselrendezéssel 558 literes (+9%), míg az üléseket lehajtva akár 1737 literes (+15%).

Készen áll a legváltozatosabb út- és terepviszonyokra

A hamisítatlan szabadidőjárműves vezethetőség érdekében a vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid alapfelszerelésként kínálja az összkerékhajtást (4WD). A modell a Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiáját alkalmazza; technikás terepen a Terrain Mode terepüzemmód-választó technológia gondoskodik a biztonságos haladásról. A HTRAC a pillanatnyi tapadási és menetviszonyok függvényében szabályozza a nyomatékmegosztást az első és hátsó tengely között, míg a terepüzemmód-választó a vezető által kiválasztott úttípushoz optimalizálja a motorteljesítményt, a forgatónyomatékot és a fékerőt.

Az opciós elektronikusan szabályozott felfüggesztés (ECS) adaptív lengéscsillapító technológiája a helyzettől és a vezetési stílustól függően változatos vezethetőséget és menetjellemzőket biztosít. Az ECS rendszer automatikusan és folyamatosan úgy szabályozza a lengéscsillapítók működését, hogy a lehető legjobb menetkomfortot és -teljesítményeket biztosítsa. A vezető az Öko vagy Sport üzemmód kiválasztásával módosíthatja az ECS és a kormánymű karakterisztikáját.

Ezek a funkciók még élvezetesebbé teszik a nagyteljesítményű szabadidőjármű vezetését.
2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

A vadonatúj Hyundai Tucson: intelligens technológiák, kiemelkedő formaterv

Ahogy a többi hajtáslánc-variáns esetében, a vadonatúj Tucson plug-in hibrid változata is éles vonalakból és formákból építkező, valamint rejtett parametrikus világítást alkalmazó, progresszív formatervével hívja fel magára a figyelmet. Intuitív felhasználói élményt kínálnak az olyan emberközpontú technológiai megoldások, mint a 10,25 colos, szabadon álló digitális műszeregység, vagy a Hyundai Bluelink® csatlakoztatott szolgáltatásokat is támogató, 10,25 colos AVN kijelző. A felhasználók a Bluelink® alkalmazáson keresztül nyomon követhetik a Tucson Plug-in Hybrid akkumulátorának töltöttségi szintjét, és módosíthatják a töltési beállításokat.

Ezen túlmenően a vadonatúj Tucson a kategória legjobbjai közé sorolható, fejlett vezetőtámogató rendszerei és aktív biztonsági csomagja révén a jelenleg kapható egyik legbiztonságosabb gépkocsi.  Az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA) például önállóan leparkolja a gépkocsit, a problémás szituációkban tehermentesítve a vezetőt. Az autópálya menettámogató funkció (HDA) a sáv középvonalában tartja az autót, miközben a navigációs adatokhoz és a környező forgalomhoz (pl. az autópályán közelgő kanyarokhoz) igazítja a sebességet.

2021 tavaszán érkezik az új Hyundai Tucson Plug-in Hybrid

A kizárólag a Tucson Plug-in Hybrid modellhez kínált hátrameneti ütközéselkerülő támogatás kis sebességű tolatás során megakadályozza, hogy akadályoknak ütközzünk. A rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a veszélyre, illetve szükség esetén fékez.  Számos további funkció gondoskodik a látási viszonyok javításáról, az elöl és hátul utazók védelméről, valamint az ütközések elkerüléséről.

A vadonatúj Tucson Plug-in Hybrid 2021 tavaszától elérhető Európában.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, plug-in hibrid, Tucson, új modell
 
A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese A 65. Frankfurti Autókiállítás Subaru előzetese Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal Modellfrissítés az ikon számára – Új California 6.1 digitális vezérlésű kempingfunkciókkal A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret A Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 61 - 70