Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 61 - 70
Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

2020. augusztus 27.
A Land Rover legkeresettebb kompakt szabadidőjárművei, a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport mostantól még takarékosabbak, és a digitális csatlakozás még magasabb szintjét kínálják, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek.
Részletek

Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

Ötvenedik születésnapját ünnepli a Range Rover család. A kompakt szabadidőjármű kínálatának csúcsán elhelyezkedő, új Range Rover Evoque Autobiography azt a kifinomultságot és fényűzést testesíti meg, amelyet a Range Rover név immár öt évtizede képvisel. A kínálatban immár egy plug-in hibrid változat is megtalálható, amely a fenntarthatóbb, takarékos, kompakt luxus-szabadidőjárművet kereső ügyfelek igényeit elégíti ki.

„A kívül és belül egyaránt modern és kifinomult Range Rover Evoque Autobiography maradéktalanul beváltja a Range Rover minden ígéretét.” – mondta Gerry McGovern professzor, a Land Rover kreatív igazgatója. „2010-es bevezetése óta sokakat ejtett rabul a karakteres Evoque.”

A P300e plug-in hibrid verziók idei bevezetése után most további új motorvariánsokkal bővül a Range Rover Evoque és a Land Rover Discovery Sport kínálata.

Mostantól két átdolgozott, takarékos, új generációs, négyhengeres Ingenium dízelmotor is rendelhető, mindkettő mild hibrid (MHEV) technológiával. A szíjhajtású indítómotort alkalmazó, akkumulátor-csomaggal kiegészített MHEV hajtáslánc képes visszanyerni a lassítás során más esetben elvesző mozgási energiát, amelyet elektromos energiává átalakítva a 48 voltos fedélzeti akkumulátorban tárol a rendszer.

Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

Mindez finomabb indulást-megállást biztosít és optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez, így ügyfeleink anélkül élvezhetik a villanyosított járművek előnyeit, hogy autójukat külső áramforrásból kellene tölteniük.

A 165 és 200 lóerős teljesítményszinten választható erőforrások egyszerre takarékosabbak és erősebbek közvetlen elődeiknél. A Range Rover Evoque fedélzetén CO₂-kibocsátásuk akár 168 g/km , üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,4 l/100km ; a Land Rover Discovery Sport esetében CO2-kibocsátásuk akár 175 g/km , üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 6,7 l/100km.

Az Evoque most először háromhengeres, 1,5 literes Ingenium benzinmotorral (P160) is rendelhető; a nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt hajtáslánc takarékos, mégis kifinomult belépést biztosít a modell világába. A fejlett, háromhengeres P160 erőforrás – amely megegyezik a P300e plug-in hibrid hajtáslánc belső égésű komponensével – legnagyobb teljesítménye 160 lóerő (118kW), maximális forgatónyomatéka 260 Nm. Könnyű szerkezetének és elsőkerék-hajtásának Δ köszönhetően a motor a lenyűgöző teljesítmény és a csekély üzemanyag-fogyasztás meggyőző kombinációját kínálja. óA Discovery Sport és az Evoque vásárlói továbbra is benzinmotorok széles kínálatából választhatnak; a P200, P250 és P300 erőforrásokat egytől egyig mild hibrid (MHEV) technológia teszi takarékosabbá.

Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

Mindkét modell alapjaiban megújult digitális felhasználói élményt biztosít, köszönhetően az ultramodern Pivi szórakoztató rendszernek. A rendszer az indítás pillanatától kezdve rendelkezésre áll – mivel saját mobil adatkapcsolattal és saját akkumulátorral rendelkezik, késlekedés nélkül használatba vehető. A gépkocsi beépített adatkapcsolatának köszönhetően a fedélzeti szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül, ingyenesen frissíthetők, akár a felhasználó által kiválasztott, előre ütemezett időpontokban. Így az ügyfelek mindig a legfrissebb térképeket, alkalmazásokat és jármű funkciókat vehetik igénybe, anélkül, hogy ehhez fel kellene keresniük márkakereskedőjüket.

Minden eddiginél egyszerűbb zene- és média lejátszási lehetőséget kínál a szórakoztató rendszer menüjébe most első ízben közvetlenül integrált Spotify alkalmazás (mobil adatkapcsolattal), valamint az egyidejűleg két telefon csatlakoztatását támogató Bluetooth kapcsolat. Szintén rendelkezésre áll a jelerősítő funkcióval felvértezett, vezeték nélküli telefontöltő. Az opcióként rendelhető új, második generációs Activity Key segítségével az ügyfeleknek elég megközelíteniük járművüket, és akadálytalanul nyithatják és zárhatják az ajtókat, vagy beindíthatják a gépkocsit. A víz- és ütésálló, csuklón hordható eszköz immár digitális óraként is funkcionál.

Az ügyfelek akár az érintőképernyőn keresztül is ellenőrizhetik a fedélzeti levegő minőségét, köszönhetően a vadonatúj, intelligens utastéri levegőszűrő rendszernek, amely kiszűri a levegőből a városi környezetben és nagy forgalmú helyeken gyakran előforduló, egészségre káros, apró szennyező részecskéket.

Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában

A vadonatúj rendszer – amely a már korábban is elérhető utastéri levegő ionizálás szolgáltatást egészíti ki – nem csak az apró részecskéket, az allergén anyagokat és a virágport szűri ki a levegőből, de az erőteljes szagokat is képet távol tartani az utastértől. A rendszer a legfinomabb részecskéket (PM2.5 vagy annál is apróbb) is képes megszűrni. A felhasználónak nincs más dolga, mint a ’Purify’ üzemmódot választva aktiválni a rendszert, amely nem csak megszűri a belső levegőt, de folyamatosan össze is veti annak minőségét a külső levegőével. Az érintőképernyő megnyugtatóan tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a beltéri levegő tisztább a külsőnél.

Ezek az új rendszerek a korábbról ismert ClearSight talajnézeti és ClearSight visszapillantó technológiákat egészítik ki: az előbbi intelligens kamerák képét összefűzve jeleníti meg a motorházfedél alatti területet, míg az utóbbi a belső visszapillantó tükröt képes kiváltani videóképernyővel, így biztosítva jobb látási viszonyokat.



Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Evoque, Land Rover, új modell
 
Megkezdődött az új BMW 4-es Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 4-es Coupé sorozatgyártása Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman
 
Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

2020. augusztus 27.
Kontrasztok egyedi szimbiózisa: az új Porsche Panamera még szélesebb spektrumot fed le, egyesítve a sportautók teljesítményét a luxusautók kényelmével. A 630 lóerős Panamera Turbo S révén a sportautó-gyártó sikeresen alátámasztotta követelését a kategória trónját illetően.
Részletek

Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

Az új csúcsmodell alaposan felülmúlja az előző Panamera Turbo teljesítményadatait. A Porsche emellett elkötelezett az E-Performance stratégiával szemben. A Panamera 4S E-Hybrid a konnektoros hibrid kínálat új tagjaként teljesen új hajtáslánccal, ennek köszönhetően pedig 560 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. A korábbi hibrid modellekkel összehasonlítva a modell teljesen elektromos hatótávja akár 30 százalékkal is nagyobb. A kényelmet és a sportosságot a továbbfejlesztett futóműelemek és vezérlőrendszerek szavatolják új generációs kormányzással és abroncsokkal.

Turbo S: álló helyzetből 100 km/h-ra csupán 3,1 másodperc alatt

630 lóerős teljesítményével és 820 Nm nyomatékával az új Panamera Turbo S belső égésű motorja a korábbi zászlóshajónál 80 lóerővel és 50 Nm-rel többet kínál. Ez nagyon is érezhető hatással van a menetteljesítményekre: Sport Plus módban a Turbo S mindössze 3,1 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet. A Weissach-ban fejlesztett és Zuffenhausenben gyártott négyliteres biturbó motor átfogó átdolgozása nem csak ezt, hanem a 315 km/h-s végsebességet is lehetővé teszi. 

Annak érdekében, hogy a lenyűgöző teljesítmény kontrolállható legyen, valamint a maximális kanyarképességek érdekében a háromkamrás légrugózás, a Porsche Active Suspension Management (PASM) futóműrendszer és a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) dőlésstabilizáló, valamint a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) differenciál-rendszer továbbfejlesztésén és további optimalizálásán sokat dolgoztak mérnökeink.

Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

Az új Panamera Turbo S már igazolta kompromisszummentes teljesítményét a legendás Nürburging-Nordschleife aszfaltcsíkján: Lars Kern tesztpilóta az immár 20,832 kilométeres pályakört mindössze 7:29,81 perc alatt tette meg a különösen technikás versenypályán – ez új hivatalos rekord a luxusautók kategóriájában.

Fokozott sportosság és kényelem a továbbfejlesztett futóműrendszereknek köszönhetően

Mérnökeink a Panamera GTS V8-as biturbó motorját a gyors teljesítményleadásra optimalizálták. 480 lóerős teljesítményével és 620 Nm nyomatékával az új Panamera GTS kereken 20 lóerővel erősebb elődjénél. A teljesítmény folyamatosan emelkedik a motor csúcsfordulatához közeledve. Az erőleadás éppen ezért egy klasszikus, szívómotoros sportautóra emlékeztet. A hagyományosan mennydörgő V8-as orgánum még erőteljesebbé vált köszönhetően az új, széria sport kipufogórendszernek, amely aszimmetrikusan elhelyezett hátsó dobokkal rendelkezik.

Az új Panamera és Panamera 4 motorterében az ismerős 2,9 literes V6-os biturbó motort találjuk világszerte. Az egység 330 lóerős teljesítménye és 450 Nm nyomatéka változatul rendelkezésre áll.

Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

A megújult Panamera modellek futómű- és vezérlőrendszere még sportosabb működést tesz lehetővé, miközben kényelmes karaktert is kínál. Némelyik részegység fejlesztését teljesen üres lappal kezdtük. Például az átdolgozott Porsche Active Suspension Management (PASM) futóműrendszer érezhetően kényelmesebben csillapít, miközben a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektronikus dőlésszabályozó rendszer fokozott stabilitást biztosít. Emellett új felszereltség generáció érhető el a kormányzás és az abroncsok tekintetében.

4S E-Hybrid 17,9 kWh-s akkumulátorral és akár 54 km-es elektromos hatótávval

A Porsche újabb teljesítmény-központú konnektoros hibrid modellt mutat be az új Panamera 4S E-Hybrid képében. A nyolcfokozatú duplakuplungos PDK váltóba beépülő, 136 lóerős elektromotor és a 440 lóerős, 2,9 literes V6-os biturbó benzinmotor kombinációja 560 lóerős rendszerteljesítményt és 750 Nm maximális rendszernyomatékot kínál. Ennek megfelelően a menetteljesítmények is magukért beszélnek: a széria Sport Chrono csomagnak is köszönhetően a 0-100-as sprint mindössze 3,7 másodpercig tart. A végsebesség 298 km/h. Az akkumulátorok kapacitása 14,1-ről 17,9 kWh-ra növekedett, ennek megfelelően a hatótáv is nagyobb, amelyet a továbbfejlesztett celláknak és a még inkább energiahatékony működésre optimalizált üzemmódoknak is köszönhet a típus. A 4S E-Hybrid elektromos hatótávja akár 54 kilométer a WLTP EAER városi ciklusának megfelelően (NEDC: akár 64 km).


Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

Élesebb megjelenés és erőteljesebb jelenlét

Az új Panamera modellek – amelyek a hagyományos sportlimuzin mellett praktikus Sport Turismo vagy hosszított tengelytávú Executive kivitelben is elérhetők, a hajtásláncoktól függően – már alapfelszereltségként megkapják a korábban opcionális Sport Design első lökhárítót, amely nagyobb légbeömlőkkel, oldalsó hűtőnyílásokkal és keskeny ködlámpával rendelkezik. A Panamera Turbo S teljesen új orrkialakítása könnyedén beazonosítható a még nagyobb légbeömlőkről és a külső színére fényezett, megújult kialakítású részletekről, amelyek vízszintes elrendezésükkel még inkább kihangsúlyozzák a modell szélességét. A kettős felosztású Turbo első fényszórók moduljai is hasonló célból kerültek távolabb egymástól.

Az átdolgozott hátsó fényív immár megszakítás nélkül, módosított kontúrral olvad be a csomagtérfedélbe, és folyamatos összeköttetést biztosít a két megújult, LED-es hátsó lámpa között. A GTS modellek új sötétített Exclusive Design hátsó lámpákat kapnak szériában dinamikus funkciókörrel. Három új 20 és 21 colos keréktárcsa bővíti ki a kínálatot, így már összesen 10-féle kerék elérhető.

Digitális kapcsolódás és segédrendszerek a fokozott biztonság és kényelem érdekében

A Porsche Communication Management (PCM) tudása további digitális funkciókkal és szolgáltatásokkal bővült, mint például a továbbfejlesztett Voice Pilot online beszédvezérlés, a Risk Radar a tökéletes táblafelismerés és veszélyjelzés érdekében, a vezeték nélküli Apple® CarPlay és még sok más Connect szolgáltatás.

Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében

A Panamera innovatív fényszóró és vezetési segédrendszerek széles választékát kínálja, köztük a széria táblafelismerővel rendelkező sávtartó rendszerrel, valamint az adaptív tempomatot magában foglaló Porsche InnoDrive rendszerrel. Elérhető az éjjellátó rendszer, a sávváltást segítő rendszer, a LED mátrix fényszóró PDLS Plus funkcióval, a Park Assist parkolórendszer 360 fokos kamerával és a szélvédőre vetített kijelző (HUD).

Az új Porsche Panamera már rendelhető, és várhatóan október közepén érkezik meg a márkakereskedésekbe. Németországban az alapárak 91.345 eurónál kezdődnek a hátsókerékhajtású Panamera esetében. A többi modell összkerékhajtással rendelkezik: a Panamera 4 indulóára 95.289 euró, a Panamera 4S E-Hybrid modellé 126.841 euró, míg a Panamera GTS 136.933 eurótól elérhető, a Panamera Turbo S pedig 179.737 eurótól startol.



Kulcsszavak: bemutató, hibrid, Panamera, Porsche, új modell
 
Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén Új hibrid modell és kategóriaelső teljesítmény a Porsche Panamera esetében Átvette autóját az első új Qashqai tulajdonos Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario Már rendelhető az új Fiat 500 Anniversario
 
Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre

Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre

2020. augusztus 26.
Egyenként százezer, összességében csaknem hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es autópálya budapesti, Pest, Fejér és Veszprém megyei szakaszán a leállósávokban haladó autósokra a hosszú hétvégén - közölte kedden az Országos Rendőr-főkapitányság a honlapján.
Részletek

ORFK: hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre  Egyenként százezer, összességében csaknem hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es autópálya budapesti, Pest, Fejér és Veszprém megyei szakaszán a leállósávokban haladó autósokra a hosszú hétvégén - közölte kedden az Országos Rendőr-főkapitányság a honlapján. A szerdától vasárnapig tartó közlekedési akcióban több mint 400

A szerdától vasárnapig tartó közlekedési akcióban több mint 400 "előéleti pontot" is kiróttak a szabálytalankodókra.

A nyári csúcsforgalomban az M7-es leállósávját haladásra használók kiszűrése volt a rendőrök célja, akik civil autókkal öt nap alatt 67 járművezetőt szűrtek ki. A kiszabott közigazgatási bírság minden esetben 100 ezer forint és 6 előéleti pont volt.

Vannak, akik a leállósávban próbálnak mások elé kerülni, ami nem csupán bosszantó, de nagyon veszélyes is. Amikor valaki az álló kocsisorból kanyarodik a leállósávba, nem számít arra, hogy mögötte szabálytalanul, nagy sebességgel érkeznek, és ez a helyzet könnyen a balesethez vezethet - figyelmeztetett a szakember.

ORFK: hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre  Egyenként százezer, összességében csaknem hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es autópálya budapesti, Pest, Fejér és Veszprém megyei szakaszán a leállósávokban haladó autósokra a hosszú hétvégén - közölte kedden az Országos Rendőr-főkapitányság a honlapján. A szerdától vasárnapig tartó közlekedési akcióban több mint 400

Az ellenőrzés a tisztességes többség érdekét szolgálja és szemmel láthatóan találkozik az autósok nagy részének igényével. Korábban már volt hasonló ellenőrzés: akkor a szabályosan közlekedő autósok tapssal jutalmazták a rendőri intézkedéseket.

A hosszú hétvége utolsó napján a rendőrök már elsősorban az M7-es Budapest felé vezető szakaszán ellenőrizték a jobbra tartás, párhuzamos közlekedés szabályainak betartását. A szabályosan közlekedő autósok nem egy esetben tapssal jutalmazták az intézkedést - olvasható a rendőrség közleményében.


Kulcsszavak: autópálya, közúti ellenőrzés, leállósáv, ORFK
 
Kinevezték az ÁAK új vezérigazgatóját Kinevezték az ÁAK új vezérigazgatóját Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Az ÉKKE aktivistái Herceghalom mellett sikeren ésszerűsítették a közúti közlekedést Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre Több mint ezer autó beszerzésér írt ki tendert a rendőrség Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre Több mint 60 kilométer épül meg az észak-erdélyi autópályából Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszának világítását Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszának világítását
 
Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését

Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését

2020. augusztus 26.
Eltérően ítélik meg a mesterséges intelligencia (MI) használatának veszélyeit a törvényhozók és vállalatok – derül ki az EY több mint 280 globális szervezet és 71 szakpolitikus megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
Részletek

Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését

A cégeknek nagyobb figyelmet kell szentelniük a jogszabályalkotók elvárásaira, különben drasztikusan lelassulhat az új technológiai megoldások, többek között az önvezető autók fejlesztése is.

Tizenkét területen vizsgálta különféle MI-alkalmazások – például az önvezető autók, az arcfelismerő rendszerek, vagy az otthoni hangalapú virtuális asszisztensek – etikai szempontjait az EY legfrissebb tanulmánya. A felmérés eredménye alapján az állami szereplők egyöntetűen aggódnak amiatt, miként egyeztethető össze a fenti szolgáltatásokat is működtető mesterséges intelligencia felhasználása a magánélet és a személyes adatok védelmével, valamint az egyenlő bánásmód elvével. Mindeközben a vállalati szektor mindössze a már meglévő jogszabályok, például a GDPR elvárásainak igyekszik megfeleltetni a technológiát, és kevesebb figyelmet fordít arra, hogy választ adjon a fejlesztések jövőbeni következményeit érintő kérdésekre.

„Az alapelvek megítélésében tapasztalható eltérések szakadékot képeznek a technológiai óriások és a jogszabályok alkotói között”

– hívta fel rá a figyelmet Zala Mihály, az EY technológiai tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.

Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését

„A jelenlegi helyzetben akár az a forgatókönyv is megvalósulhat, hogy hiába készül el a gyártó a biztonságosan közlekedő önvezető autóval, nem engedheti azt az utakra, hiszen nem felel meg a majdani adatvédelmi vagy információbiztonsági előírásoknak”

– hangsúlyozta a szakember.

A kutatás szerint a törvényhozók többsége (63%) nem bízik abban, hogy a társaságok képesek lennének hatékonyan önszabályozni a mesterséges intelligencia vezérelte megoldások fejlesztését. Emellett csupán töredékük (21%) tudja elképzelni, hogy a cégek abban az esetben is etikusan működő MI-fejlesztéseket folytassanak, ha a közerkölcs figyelembevétele negatívan befolyásolja várt profitjukat. Ezeknek a bizalmi kérdéseknek az áthidalásában kulcsszerepet játszhatnak a független tanácsadócégek, akik egyaránt jártasok a jogszabályi és a technológiai kérdésekben is, a nemzetközi riport szerint így képesek rá, hogy hidat képezzenek a vállalati és a politikai döntéshozók között.


Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, önvezető autó
 
Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Nyerő szériában a HR-V Nyerő szériában a HR-V Lefékezhetik a jogszabályozók az önvezető autók fejlesztését Egymilliárd eurós beruházással erősít Kínában a Daimler Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át
 
Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI

Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI

2020. augusztus 26.
Hat budapesti, egy dunaharaszti, egy székesfehérvári, egy mosonmagyaróvári és két győri helyszínen várja ingyenes töltési lehetőség az e-autósokat: újabb tizenegy üzletnél kialakított e-töltővel bővült az ALDI hálózata.
Részletek

Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI

2018 őszén az ALDI és az E.ON megállapodást kötött arról, hogy 123 magyarországi ALDI-üzlet parkolójában teszik elérhetővé az energiavállalat által telepített és üzemeltetett 360 töltőpontot. Az érintett üzletek több mint egyharmadánál már át is adták a töltőket, így az országosan majd 82 települést érintő hálózat jelenleg 12 megyében 75 töltővel és 150 töltőponttal áll az autósok rendelkezésére. A szolgáltatás a hálózat kiépítésének kezdete óta ingyenes, így jelenleg is díjfizetés nélkül lehet igénybe venni.

A beruházás újabb lépéseként már a következő budapesti, dunaharaszti és székesfehérvári ALDI-üzleteknél is lehetőség van az elektromos-, valamint plug-in hybrid autók akkumulátorainak feltöltésére:

•    Budapest, III. kerület, Rákóczi út 38., 1 db AC töltő,
•    Budapest, XI. kerület, Sopron út 60., 1 db AC töltő,
•    Budapest, XV. kerület, Késmárk utca 10., 1 db AC töltő,
•    Budapest, XV. kerület, Régi Fóti út 64., 1 db AC töltő,
•    Budapest, XVII. kerület, Pesti út 237/p, 1 db AC töltő,
•    Budapest XXII. kerület, Nagytétényi út 145-147., 2 db AC töltő,
•    2330 Dunaharaszti, Jedlik Ányos utca 1., 2 db AC töltő,
•    8000 Székesfehérvár, Holland fasor 1., 1 db AC töltő,
•    9012 Győr, Malomszéki utca 11., 1 db AC töltő,
•    9025 Győr, Csipkegyári út 11., 1 db AC töltő,
•    9200 Mosonmagyaróvár, Királyhidai út 63., 2 db AC töltő.


Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI

Az e-töltőpontok igénybevételét idén áprilistól az ingyenesen letölthető drivE.ON mobil applikáció is segíti, ami még kényelmesebbé teszi a töltést. Az alkalmazás segítségével a kiválasztott töltő már fél órával a tervezett használat előtt lefoglalható, illetve, ha éppen használatban van, akkor a rendszer automatikus értesítést küld a foglaltság megszűnéséről, így elkerülhető a felesleges várakozási idő.

Az alkalmazásról bővebb információk az alábbi oldalon találhatók: eon.hu/driveon

Az E.ON és az ALDI is elkötelezett a fenntarthatóság és az energiahatékonyság mellett, erőforrásaikkal támogatni kívánják a környezetkímélő közlekedést, bolygónk védelmét. A két vállalat együttműködése a töltőhálózat kiépítésére és üzemeltetésére 10 évre szól, és további 5 évvel meghosszabbítható.

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Csúcsokat döntöget a Tesla Csúcsokat döntöget a Tesla A Német Nagykövetség BMW i3-assal jár Budapesten A Német Nagykövetség BMW i3-assal jár Budapesten Elektromobilitás szövetség: elérhető az 50 ezer elektromos autó Magyarországon Elektromobilitás szövetség: elérhető az 50 ezer elektromos autó Magyarországon A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát
 
A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

2020. augusztus 26.
Az új Santa Fe új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszere külön beállításokkal könnyíti meg a vezetést hóban, homokos talajon vagy sárban. A motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló rendszer és az összkerékhajtás integrált vezérlése különféle technikás tereptípusokon biztosít optimális vezethetőséget.
Részletek

A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

A Hyundai Motor további információkat is közzé tett az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszerről. Az új Santa Fe a Hyundai európai modellkínálatában elsőként kapta meg az integrált vezérlő technológiát. A funkció a legkülönfélébb útfelületeken biztosít optimális menetteljesítményeket; a vezető forgókapcsoló segítségével választhat a homok, a hó vagy a sár között. A Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiájára épülő, új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó technológia minden eddiginél kényelmesebb vezethetőséget kínál, akár a legtechnikásabb terepviszonyok mellett is. A HTRAC (a név a ´Hyundai´ és ´trakció´, azaz ’tapadás’, ’vonóerő-átvitel’ szavak összevonásából keletkezett) automatikusan a pillanatnyi menetviszonyok szerint beállított üzemmódnak és terep-üzemmódnak megfelelően osztja meg a motor nyomatékát az első és hátsó kerekek között.

„Folyamatosan járműveink tökéletesítésére törekszünk, hogy még inkább prémium termékeket kínálhassunk ügyfeleinknek.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az olyan új funkciók, mint a Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer, technológiai és kényelmi szempontból versenyképessé teszik a Santa Fét, amely ugyanakkor egyrészt hű marad robusztus terepjárós hagyományaihoz, másrészt megbízható járműként teljesít a legkülönfélébb tereptípusokon.”


A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

Üzemmód- és terepüzemmód-választás forgókapcsolóval

Az új Santa Fe középkonzolján elhelyezett forgókapcsolóval négyféle üzemmód és háromféle terep-üzemmód közül választhat a vezető. Az üzemmód- és terep-üzemmód menük között a forgókapcsoló közepén található gombot megnyomva válthatunk. A kiválasztott üzemmód vagy terep-üzemmód a digitális műszeregységről és az audio-video navigációs képernyőről egyaránt leolvasható.

Üzemmódok:

•    Komfort: normál menetdinamika és takarékosság
•    Sport: fokozott menetdinamika, módosított kormányrásegítés, váltási pontok és gázreakció
•    Öko: kiemelkedő takarékosság, módosított gázreakció, váltási pontok és klímateljesítmény
•    Intelligens: a vezetési stílus függvényében automatikusan vált az Öko, Komfort és Sport üzemmódok között.

Miközben az üzemmódok a vezetési stílus függvényében a menetteljesítményekre, illetve a takarékosságra helyezik a hangsúlyt, a terep-üzemmódok célja, hogy a kiválasztott út- vagy terepfelületre optimalizált vezethetőséget biztosítsanak a motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló és az összkerékhajtás nyomatékelosztásának szabályozásával.

A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

Terep-üzemmódok:

•    Hó: A hajtott kerekek kipörgésének minimalizálásával lehetővé teszi a csúszós, behavazott felületen történő közlekedést.  
•    Homok: Finom elindulást és egyenletes teljesítmény-leadást biztosítva segíti elő a közlekedést a lágy, illetve nagy ellenállást támasztó útfelületeken.
•    Sár: A megfelelő komponensek beállításainak módosításával támogatja a csúszós, nagy ellenállást jelentő felületen való haladást.

Az új Santa Fe

Az új Santa Fe, a Hyundai európai szabadidőjármű zászlóshajója prémium minőségű fejlesztésekkel újult meg. A modell most először hibrid, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal is rendelhető. Emellett ez a Hyundai első olyan, Európában forgalmazott típusa, amely a vállalat vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül, és ezáltal jobb menetteljesítményeket, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott biztonságot kínál. Ezen túlmenően a merész, karakteres formanyelvű új Santa Fe új technológiai és biztonsági megoldások széles skáláját alkalmazza.

Mindezen módosítások bevezetése egybevág a Hyundai legrégebb óta gyártott szabadidőjármű-családjának huszadik születésnapjával.


A Hyundai további információkat tett közzé az új Santa Fe terepüzemmód-választó rendszeréről

Az Európában 2001 óta elérhető, középkategóriás szabadidőjármű mindig is kényelméről, tágas helykínálatáról, gazdag felszereltségéről és funkcionális belső kialakításáról volt híres. A most alkalmazott frissítések révén az új Santa Fe még fényűzőbb minőséget kínál ügyfeleinek, miközben hagyományos terepalkalmasságát olyan új szolgáltatások segítenek megőrizni, mint az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer.

Az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer azokban a leendő Hyundai szabadidőjárművekben is megjelenik majd, amelyekről a következő hónapokban szolgálhatunk részletesebb információval.

Kulcsszavak: bemutató, santa fe, suv, új modell
 
Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency
 
Moszkvában 85 év után kivonták a forgalomból a trolibuszokat

Moszkvában 85 év után kivonták a forgalomból a trolibuszokat

2020. augusztus 26.
Moszkvában 85 év után kivonták a trolibuszokat a forgalomból, a járműveket az utolsó hat útvonalon is leállították kedden.
Részletek

Moszkvában 85 év után kivonták a forgalomból a trolibuszokat

Helyüket öt vonalon autóbuszok, egyen pedig elektromos buszok vették át.

Leonyid Antonov, a fővárosi közlekedési vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy Európa, Amerika és Ázsia számos nagyvárosa tér át az elektromos buszok használatára és hogy 450 ilyen forgalomba állított járművével az "öreg kontinensen" ezen a téren Moszkva vezet. A géppark az év végéig 600, 2024-re pedig több mint 2600 darabra bővül majd.       

A trolik azonban nem tűnnek el teljesen az orosz fővárosból: hamarosan ismét járni fognak majd egy retro útvonalon, a Komszomolszkaja tér és a Novorjazanszkaja utca között. Az utóbbi helyszínen avatták fel 1937-ben a második troligarázst és hamarosan a környéken nyílik meg Moszkva közlekedési múzeuma is.

Moszkvában 85 év után kivonták a forgalomból a trolibuszokat
Kulcsszavak: moszkva, tömegközlekedés, trolibusz
 
A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz A fővárosi e-jegyrendszer csatlakozik az országos platformhoz Újabb 15 busz beszerzésére írt ki pályázatot a BKV Újabb 15 busz beszerzésére írt ki pályázatot a BKV A Siemens biztosítja a szerelvényeket és az automatikus vonatbefolyásoló rendszert Szófia új metróvonalához A Siemens biztosítja a szerelvényeket és az automatikus vonatbefolyásoló rendszert Szófia új metróvonalához A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait A Volánbusz szombaton rendkívüli közlekedési rend szerint indítja járatait Új autóbuszokkal veszi majd át az elővárosi vonalakat a Volánbusz Új autóbuszokkal veszi majd át az elővárosi vonalakat a Volánbusz
 
A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

2020. augusztus 25.
Az ID.3 után az ID. modellcsalád második tagjának sorozatgyártása is megkezdődik. A Volkswagen első teljesen elektromos SUV modelljének szén-dioxid-semleges gyártása Zwickau-ban kezdődik meg.
Részletek

A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

A Volkswagen elektromos offenzivája újabb sebességre kapcsol: Zwickau-ban megkezdődik a márka első teljesen elektromos SUV-jának, az ID.4-nek a sorozatgyártása. Az ID.4 világpremierje szeptember végén lesz. A Volkswagen így erősíti meg azon törekvését, hogy az e-mobilitás világpiaci vezetőjévé váljon. E célból a csoport mintegy 33 milliárd eurót fektet be a 2024-ig tartó időszakban, ebből 11 milliárd eurót különítettek el a Volkswagen márka számára. A márka várhatóan 1,5 millió elektromos autót fog előállítani 2025-ben.

"Az ID.4 segítségével a Volkswagen egy teljesen elektromos járművel bővíti  kínálatát a kompakt SUV osztályban, amely a legnagyobb növekedést mutató szegmens" - mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „Az ID.3 után ez már a második modell, amely a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapul. A jövőben az autót Európában, Kínában és később az USA-ban is gyártjani és értékesíteni fogják. Így bővítjük a MEB platformot globálisan, így teremtjük meg a gazdasági alapjait az ID. család sikerének."

Thomas Ulbrich, az e-mobilitás igazgatósági tagja elmondta: „Az előre meghatározott ütemtervünk szerint haladunk a Volkswagen e-mobilitásra történő átalakulása során. Az ID.3-at most az ID.4 követi. Tekintettel az elmúlt hónapok legnagyobb társadalmi kihívásaira az ID.4 sorozatgyártásának sikeres indítása kivételes eredmény, amit nagyra értékelek és külön köszönöm a szászországi Volkswagen csapatnak és az ID-csapat összes tagjának. Az ID. család második modellje már gördül le a futószalagról, ahol még a közelmúltban ICE (belsőégésű motoros) autókat gyártottak. ”

A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

Zwickau kulcsszerepet játszik az e-mobilitásra való rendszerváltásban: első alkalommal alakult át teljesen egy nagy autógyártó üzem az e-mobilitásra, a beruházások összértéke mintegy 1,2 milliárd euró tett ki. Az összes átalakítási munka az ütemezés szerint az idén befejeződik. 2021-ben, az első teljes gyártási évben, mint EV gyár, körülbelül 300,000, a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) épülő elektromos jármű fogja elhagyni a Zwickau-i gyárat. Ezzel az üzem Európa legnagyobb és leghatékonyabb EV gyárává válik, és úttörő szerepet játszik majd a Volkswagen globális gyártóhálózatának átalakításában. Az elektromos SUV nemzetközi szintű bevezetésének előkészületei szintén teljes lendülettel folynak. Az ID.4 előgyártása már megkezdődött a kínai Anting üzemben, a Chattanooga telephely 2022-ben kezdi meg az ID.4 gyártását.

A Volkswagen első teljesen elektromos SUV modellje

Az ID.4 a Volkswagen a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) alapul. Ez egy teljesen elektromos platform, amely maximalizálja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Az alacsony, 0,28-as légellenállási együtthatóval és a skálázható akkumulátorrendszerrel az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni (a WLTP szerint). A jármű tágas belső teret is kínál, és az erőteljes arányok rendkívül modern megjelenést kölcsönöznek a külsőnek.

A SUV-t kezdetben hátsókerék-meghajtással vezetik be, míg egy összkerék-meghajtású elektromos verzióval később bővítik a palettát. A nagyfeszültségű akkumulátor a szendvics-szerkezetű alsó részbe került elhelyezésre, hogy a vezetési dinamika szempontjából optimális, alacsony súlypontot hozzon létre, és ez rendkívül kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlást is eredményez. Mint az összes, az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra (MEB) alapuló modell, az ID.4 is a kompakt elektromos meghajtó technológiának köszönhetően nagyon tágas lesz. A nulla kibocsátású SUV pilótafülke egyértelműen felépített és következetesen digitalizált; kezelése nagyrészt érintőfelületeken és az intuitív hangvezérlésen keresztül történik.

A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban

Az ID.4 szén-dioxid-semleges előállítása

A Volkswagen számára az ID.4 és az ID.3 fontos mérföldkövek, mivel a márka 2050-ig a teljes szén-dioxid-semlegességet tűzte ki célul- a párizsi megállapodás éghajlati céljaival összhangban. Az ID.3 testvér modelljéhez hasonlóan, az ID.4 elektromos SUV is új mércét állít fel a fenntarthatóság szempontjából: Szászországban a termelés szén-dioxid-semleges, az elektromos SUV-t pedig szén-dioxid-semleges lábnyommal bocsátják az ügyfelek rendelkezésére. Zöld energiát az ID.4 gyártása során kizárólag az energiaigényes akkumulátorcella-előállításnál használják.

Erős elektromos járművek klaszter a német autóiparban

Az e-mobilitásba való határozott belépésével a Volkswagen jelentős mértékben hozzájárul az éghajlat védelméhez, és ezáltal hosszú távú kilátásokat teremt mintegy 100,000 alkalmazott számára németországi gyáraiban. A Zwickau gyárban végzett gyártáson kívül a Brunswick, Kassel, Salzgitter és Wolfsburgban található alkatrész gyárak is érintettek az elektromos járművek gyártásában. Kulcsfontosságú elemeket gyártanak, például az elektromos motorokat vagy az akkumulátor rendszereket. Az ID.3-t 2021-től a drezdai Gläserne Manufaktur-ban is gyártani fogják. Az Emdenben és Hannoverben található autógyártó üzemek az elektromos járművek gyártását várhatóan 2022-től kezdik meg.

A Volkswagen fokozza az elektromos offenzívát: megkezdődik az ID.4 sorozatgyártása Zwickau-ban


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ID.4, suv, új modell, volkswagen, Zwickau
 
A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A ŠKODA világszintű kiszállításai júliusban ismét növekedtek A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A BMW számos modelljét frissíti 2015 nyarán A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja Hibrid pickupot fejleszt a Toyota Hibrid pickupot fejleszt a Toyota 22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára 22 millió forintól indul bmw iX3 modell ára
 
Harminc százalékkal visszaesett a személyautógyártás Csehországban

Harminc százalékkal visszaesett a személyautógyártás Csehországban

2020. augusztus 25.
Július végéig 586 333 személygépkocsit gyártottak az idén Csehországban, éves összehasonlításban ez 29,7 százalékos csökkenést jelent - közölte a cseh autóipari szövetség hétfőn Prágában.
Részletek

Harminc százalékkal visszaesett a személyautógyártás Csehországban

A legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Auto 390 933 autót gyártott, 23,7 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év első hét hónapjában.

Az egész idei évben az autóipari szövetség minimálisan 20 százalékos termeléscsökkenéssel számol. A várakozások szerint az őszi hónapok kedvezőbbek lesznek ugyan, de a koronavírus-járvány okozta tavaszi kiesést már nem lehet pótolni. 

A Skoda mellett a TPCA autógyár is a szokásos augusztusról júliusra előrehozta a nyári szabadságokat, hogy ezzel is enyhítse a helyzetet.

A francia-japán TPCA július végéig 80 660 kiskocsit gyárott, 40 százalékkal kevesebbet mint a múlt év azonos időszakában. A dél-koreai Hyundai 114 740 autóval 39 százalékos termeléscsökkenést könyvelt el.

Bohdan Wojnar, az autóipari szövetség elnöke szerint már feltétlenül szükség lenne az állam újabb segítségére, beavatkozására, mert az autógyárak csökkentett termelése negatív hatást gyakorol az egész cseh iparra.

Harminc százalékkal visszaesett a személyautógyártás Csehországban

"Bízom abban, hogy a kormány meghosszabítja a munkahelyek megtartására irányuló és eredetileg augusztus végéig meghirdetett Antivírus programot és új intézkedéseket is foganatosít a cseh ipari cégek versenyképességének megőrzése érdekében" - jelentette ki Bohdan Wojnar.

A csehországi autóbuszgyártás az első hét hónap alatt 8 százalékkal 2728 legyártott darabra esett vissza.
A korábban nagyon népszerű Jawa motorkerékpárokból az idén csak 278 darabot állítottak elő, ami éves összehasonlításban 69,9 százalékos visszaesés.

Kulcsszavak: autógyár, csehország, Hyundai, skoda
 
Rekordkört teljesített a ŠKODA KODIAQ RS a Nürburgringen Rekordkört teljesített a ŠKODA KODIAQ RS a Nürburgringen Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak Három Red Dot Formatervezési Díj a Hyundainak Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru Elmélyíti együttműködését a Toyota és a Subaru Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál Sikeres 2017-es üzleti év az Audi Hungariánál
 
Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

2020. augusztus 24.
Az ENYAQ iV teljes-LED Matrix-fényszórói az új SUV-modell innovatív karakterét hangsúlyozzák. A moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA szeptember 1-én, Prágában mutatkozik be a világ nyilvánossága előtt.
Részletek

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

 ENYAQ iV modelljével a ŠKODA újabb nagy lépést tesz az elektromos mobilitás korszaka felé. A cseh autógyártó első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellje fénydizájnja terén is új különlegességekkel mutatkozik be, érzelmekben gazdag formai nyelvezettel ötvözve műszakilag innovatív teljes-LED Matrix-fényszóróinak technikáját. Az új ENYAQ iV fényszóróinak különlegességeit Petr Nevřela, a ŠKODA külső világítások vezető formatervezője mutatja be interjújában.

Az ENYAQ iV formájában a ŠKODA a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő első sorozatgyártású modelljét mutatja be. Hogyan változott a fényszóródizájn a korábbi modellekhez képest?

Petr Nevřela: Modelljeink fényszóróit már a ŠKODA jelenlegi, a SCALA és a KAMIQ sorozatot, illetve az OCTAVIA új generációját is jellemző formatervezési nyelvezete keretében is alapvetően továbbfejlesztettük. Az elmúlt másfél év során bemutatott minden modellünk már karcsúbb, s ezzel még dinamikusabb összhatású fényszórókkal érkezett, a KAMIQ pedig felül elhelyezett nappali menetfényével egyéni motívumot is hordoz.

A fényszórók kialakításában emellett még több kristályhatású elem jelent meg. Az ENYAQ iV esetében is következetesen folytatjuk ezt a stílust, célzottan finomítva tovább az egyes részleteket, például az új, különösen finom rajzolatú nappali menetfénnyel, a szempillát idéző motívummal és a fő LED-modulok újszerű, hatszögletű alakjával. Új fényszórói és hátsó lámpái tovább erősítik az új ENYAQ iV innovatív karakterét.

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV

Mennyi időt igényel az új fényszórók és hátsó lámpák formatervezésének fejlesztési folyamata?

Nevřela: A dizájn fejlesztése dinamikus folyamat, amely során szorosan együttműködünk a külső formatervezés területén dolgozó kollégáinkkal, valamint a külső világítás fejlesztőcsapatával. Különböző ötleteket dolgozunk ki, majd megvitatjuk, melyek valósíthatók meg, mielőtt véglegesen választanánk közülük. Összességében ez a folyamat mintegy hat-tizenkét hónapot vehet igénybe.

Mi inspirálja Önt új fényszórók és hátsó lámpák tervezésekor?

Nevřela: A ŠKODA büszkén idézi fel járműveiben a cseh kristályüveg-művészet hagyományait és sajátos módon interpretálja őket. A precízen kidolgozott vonalak, a geometrikus elrendezés és a nagytisztaságú üvegfelületek magukkal ragadnak, a beeső fény irányától, illetve a szemlélő szemszögétől függően mindig más és más, újabb arcukat mutatva. Ennek alapjain játszhatunk a különböző fényhatásokkal is, például a háromdimenziós hatást keltő hátsó lámpák esetében, amelyek felületeit finom fénycsíkokkal világítják meg.

Milyen első benyomást keltenek az ENYAQ iV új fényszórói?

Nevřela: Az ENYAQ iV fénygrafikája már első pillantásra hívogató és barátságos, miközben a fényszórók intenzív dinamikát sugároznak és modern hatást keltenek. Az innovatív LED-technika emellett első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modellünk hosszú távon fenntartható koncepcióját is kiemeli.

Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV







Kulcsszavak: autóipar, design, elektromos autó, ENYAQ iV, formatervezés, skoda
 
Aradszki András: a kormány számára stratégia cél az e-mobilitás erősítése Aradszki András: a kormány számára stratégia cél az e-mobilitás erősítése A BMW i elnyerte az ENSZ „Momentum for Change” díját A BMW i elnyerte az ENSZ „Momentum for Change” díját Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Genfi Autószalon - Élénkül a német autópiac Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Dinamikus arányok és következetes térkihasználás az új Golf Variantban Újabb General Motors projektek Magyarországon Újabb General Motors projektek Magyarországon
 

Találatok száma: 12054 Megjelenítve: 61 - 70