Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 61 - 70
Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája

Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája

2019. május 22.
Négy éven belül kibocsátásmentes kivitelben is elérhető lesz a Peugeot teljes személy- és haszonjármű-flottája. A haszonjárműveknél a legnagyobb modell, a Boxer kezdi a sort.
Részletek

Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája

Az Egyesült Királyságban, a Birminghami Haszonjármű-kiállításon mutatta be új elektromos haszonjármű-palettájának első tagját a Peugeot. A Boxer Electric mind a négy rendelkezésre álló karosszériahosszal (4963 / 5413 / 5998 / 6363 mm) megrendelhető lesz; az egyes változatok kétféle lítium-ion akkumulátorcsomaggal állnak rendelkezésre: a két rövidebb variáns 225 kilométert, a két hosszabbik 270 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel . Az autók elektromos hajtásra történő átépítését a Peugeot partnere, a haszonjárművek villamosításában két évtizedes gyakorlattal rendelkező BD Auto végzi. A vállalat ötéves vagy 150 ezer kilométeres garanciát vállal a teljes elektromos hajtásláncra, a kezeik alól kikerülő járművek általános európai típusbizonyítvánnyal rendelkeznek. Az elektromos specialista kínálatában jelenleg is elérhető, a Peugeot Boxerrel azonos méretosztályú típusokban egy 191 lóerős villanymotor dolgozik.

„’Push to Pass’ stratégiai tervünkkel összhangban folytatjuk teljes termékpalettánk villamosítását.” – nyilatkozta a Peugeot Boxer Electric prototípusának premierjén Philippe Narbeburu, a PSA könnyű haszonjármű üzletágának alelnöke. „Új termékajánlatunk jelentős előnyt biztosít számunka a szegmens rendkívül kiélezett versenyében. Azzal, hogy a felhasználóink által elvárt szolgáltatások kompromisszumok nélküli fenntartása mellett kielégítjük a zéró károsanyag-kibocsátású áruszállítási lehetőségek iránti új igényeket, megerősíthetjük vezető pozíciónkat az európai piacokon.”

Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája

2023-ra a Peugeot személy- és haszonjármű-kínálatának minden tagja elérhető lesz nulla károsanyag-kibocsátású kivitelben is. Ennek a stratégiai fejlesztésnek a keretében a Boxer után további haszonjármű típuscsaládjait is elektromos variánssal bővíti ki a Peugeot: 2020-ban a Peugeot Expert / Traveller modellpáros lesz elérhető kibocsátásmentes hajtással, majd egy évvel később bemutatkozik az új generációs Peugeot Partner Electric. Utóbbi régi ismerős a környezetbarát áruszállítás világában, hiszen elődei két évtizeden át voltak elérhetők Európa számos országában.

Az első generációs Partner Electric (1998-2005) hajtásáról egy 38 lóerős, 180 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodott, nikkel-kadmium akkumulátorcsomagja 95 kilométerre elegendő energiát volt képes tárolni.

Az autót Franciaországon kívül a skandináv országokban, Nagy-Britanniában, Belgiumban és Svájcban is forgalmazták.

Utódja 2010-ben került piacra, 67 lóerős állandó mágneses villanymotorral, 95 helyett 170 kilométeres maximális hatótávolsággal, 95-ről 110 km/órára növelt végsebességgel. A 22,5 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag kompatibilis volt a nemzetközi ChaDeMo gyorstöltő szabvánnyal. A típuscsalád 2017-ben személyszállító változattal bővült.

Négy éven belűl elektromos kivitelben is elérhető lesz a Peugeot haszonjármű flottája

Kulcsszavak: Boxer, elektromos autó, Peugeot
 
A környezet öltönyben is védhető A környezet öltönyben is védhető Elektromos autót fejleszt a Toyota Elektromos autót fejleszt a Toyota Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét A Nissan felvillanyozta az UEFA Champions League döntőjét Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3
 
5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX

5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX

2019. május 22.
Remekült vizsgázott a Lexus vadonatúj, sikervárományos kompakt crossovere, az UX a 2019-es Euro NCAP biztonsági teszten.
Részletek

5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX

A piacra valósággal berobbanó modell kategóriaelső eredményt ért el a sérülékeny közlekedők (gyalogosok és kerékpárosok) védelme terén, és a legjobbak egyikként végzett a felnőtt és gyermek utasvédelemben. Mindebben kétségkívül komoly szerepe volt a vadonatúj, extrém szilárd GA-C padlólemeznek és a modell esetében alapfelszereltségként kínált, az aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárházát csokorba fogó Lexus Safety System + rendszernek.

Az vadonatúj Lexus UX crossover maximális, 5 csillagos besorolást kapott a járművek biztonságát vizsgáló 2019-es Euro NCAP teszten. Az UX nemcsak merész dizájnjával és összetéveszthetetlen stílusával emelkedik ki a mezőnyből, hanem azzal is, hogy ez az egyik legbiztonságosabb autó a vezető és az utasok számára (96 százalékos eredmény a felnőtt utasok, 85 százalékos eredmény a gyermek utasok védelme terén). Az UX az egyik legmagasabb pontszámot érte el az új, jóval szigorúbb 2019-es értékelés alapján, és a kategória legjobbjának bizonyult a gyalogos- és kerékpáros-gázolásokat vizsgáló Automatikus Vészfékezés teszten (82 százalékos eredmény a sérülékeny közlekedők védelme terén).

Az autó felszereltségének része a márka fejlett aktív védelmi rendszereit összefogó Lexus Safety System + csomag, emellett pedig az UX passzív biztonsága is kimagasló, ami többek közt az ultra-szilárd GA-C padlólemeznek és az alapáron kínált 8 légzsáknak köszönhető. A második generációs Lexus Safety System + néhány új rendszert is tartalmaz, így még hatékonyabban segít a balesetek megelőzésében vagy következményeik mérséklésében. Ilyen újdonság, hogy az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) immár képes a kerékpárosok nappali észlelésére, a gyalogosokat pedig éjjel és nappal is felfedezi.

5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX

A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens a SAE szabvány 2. szintjének megfelelő önvezető képességgel ruházza fel az autót, így a vezetőnek ritkábban kell beavatkoznia az autó haladásába, ám közben mindvégig kezében tartja a jármű irányítását. A Lexus Safety System + már az európai Lexus-modellek 99 százalékához elérhető, összhangban a Lexus azon törekvésével, hogy a fejlett biztonsági technológiák ne csupán a gazdagon felszerelt csúcsmodellek privilégiumai legyenek, hanem a Lexus teljes termékkínálatában elérhetővé váljanak.

A Lexus Safety System + a legmodernebb rendszereket kínálja, köztük olyanokat mint:

•    az Ütközést megelőző biztonsági rendszer, nappali kerékpáros-, és éjszakai gyalogosészleléssel
•    a Dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika
•    a Jelzőtábla-felismerés
•    a Sávkövető asszisztens
•    az Automatikus távfény-vezérlés

Ütközést megelőző biztonsági rendszer

Az ütközést megelőző biztonsági rendszer immár éjszaka is képes érzékelni a gyalogosokat, és nappali világításnál a kerékpárosokat is felismeri. Ehhez javítani kellett a kamera érzékenységén és dinamikus működési tartományán, hogy a rendszer akkor is ´lássa´ a sötétben az autó előtt feltűnő gyalogosokat, ha egy szembejövő jármű fényszórója zavarja meg a képet. Emellett szélesebbre vették a milliméteres hullámhosszú radar látószögét, így a berendezés nappal a kerékpárosokat is képes azonosítani. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy nagy valószínűséggel ütközésre kerül sor, automatikusan aktiválja a fékeket, hogy megelőzze a balesetet, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

5 csillagos Euro NCAP besorolást kapott a Lexus UX

Dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika

A rendszer egy milliméteres hullámhosszú radar és egy kamera segítségével érzékeli a Lexus előtt haladó járművet, és megfelelő követési távolságot tart. Ha az elöl haladó jármű megáll, a rendszer az UX-et is állóra fékezi. Ha a jármű elindul, az UX továbbra is a nyomában halad, ha a vezető erre ad utasítást. Ez a megoldás különösen hasznos a gyakori megállásokkal/elindulásokkal tarkított forgalomban, mert csökkenti a vezető kifáradását.

Jelzőtábla-felismerés

Az új UX jelzőtábla-felismerése (RSA) azonosítja a forgalmi táblákat, és megjeleníti azokat a multi-információs kijelzőn. A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikával összekapcsolt rendszer képes a közlekedési táblákon jelzett sebességkorlátozáshoz igazítani a jármű sebességét - és ehhez elég egyetlen gombnyomás. Az RSA minden fontos jelzőtáblát felismer, beleértve a világító vagy villogó jelzéseket is.

Sávkövető asszisztens

A sávkövető asszisztens segít a vezetőnek, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa autóját. A berendezés a kanyarokban is tartja a sáv nyomvonalát, méghozzá szűkebb íveken is, mint a korábbi rendszer. Ha a program azt érzékeli, hogy az autó az irányjelző használata nélkül kitérni készül a sávból, kisodródás-megelőző üzemmódba kapcsol, visszakormányozva a járművet a forgalmi sáv közepére.

Automatikus távfény vezérlés

A Lexus Safety System + csomag alapfelszereltségként tartalmazza az automatikus távfény-vezérlést, ami automatikusan kikapcsolja a távolsági fényt, ha szembejön egy másik jármű, majd ha elhaladt, visszavált a távfényre. Opcióként egy még kifinomultabb rendszer is szerepel az UX kínálatában: az adaptív távfény-vezérlés, amelynek három fénycsóvás LED fényszórója tökéletes látási viszonyokat biztosít éjszaka, megakadályozva, hogy az UX fényszórója elvakítsa a szembejövőket. A lámpatest tizenegy, egyenként vezérelhető LED fényforrásának automatikus fel/lekapcsolásával precízen behatárolható a megvilágított terület a szembejövő járművek előtti útszakaszon.

Kulcsszavak: euro ncap, lexus, Lexus UX, törésteszt
 
A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén Szeptember elején kezdik gyártani a Lexus LC Yellow Edition változatát Szeptember elején kezdik gyártani a Lexus LC Yellow Edition változatát A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES A teljesítmény és kifinomultság magasabb szintjét ígéri a vadonatúj Lexus ES Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el Egy tanulmány szerint a Toyota és Lexus Hybrid gépkocsikkal közvetlen megtakarítás érhető el
 
Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT

Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT

2019. május 22.
A családvédelmi akcióterv keretein belül a három- vagy többgyermekes családok valamint az egyszülős nagycsaládok 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást vehetnek igénybe 2019. július 1-től 7 vagy több személyes újautó vásárlása esetén. A SEAT szerencsés helyzetben van, hiszen széles modellpalettájáról két eltérő karakterű személyautót is tud ajánlani az akció iránt érdeklődők számára.
Részletek

Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT


Az egyik a legendás családi egyterű Alhambra hét személyes változata, amit tágas helykínálat, fejlett technológiai megoldások és szórakoztató funkciók jellemzik, melyek az egész család kényelmét szolgálják. A gyerekek iskolába szállításától a hétvégi családi kirándulásig a SEAT Alhambrával minden utazás élménnyé válik. Az Alhambra az egyterű modellek minden előnyét egyszerre kínálja, az utastérben 7 önálló ülés található, ezek, lehajthatók, variálhatók miközben az 5 üléses konfiguráció esetén hatalmas, 658 literes csomagteret kínál, ami a babakocsitól az utazótáskákig szinte mindent elnyel. Az autó biztonságos használatához a második és harmadik üléssorban megtalálható ISOFIX rögzítési pontok, és olyan kulcsfontosságú elemek, mint a Front Assist, a sávtartó asszisztens vagy a mind a 7 ülésre szóló, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető funkció is hozzájárul.

A SEAT az Alhambra esetében a nagycsaládos támogatás két és fél milliós összege mellé 2,2 millió forintos kedvezményt is kínál márkakereskedői hálózatában, vagyis 2019. július 1-től a nagycsaládos kedvezményre jogosultak akár 4,7 millió forintos árelőnnyel vásárolhatnak SEAT Alhambrát.  A nagycsaládos kedvezménnyel megvásárolható SEAT Alhambra induló ára így 7.163.000,- Ft, amely ár már tartalmazza a hét ülést és a Climatronic opciókat.


Két modellt kínál a nagycsaládosoknak akciósan a SEAT

A márka új zászlóshajója, a SEAT Tarraco is megfelel a kormányrendelet elvárásainak, hiszen a rendelhető harmadik sori ülésekkel az autó 7 személy komfortos utazását teszi lehetővé. A manapság divatos SUV kategóriába tartozó Tarracot lenyűgöző formaterve különbözteti meg az utakon. A tágas utastér mellett a harmadik sorban lévő ülések padlóba hajtásával 700 literes csomagteret kapunk. Az új SEAT Tarraco fejlett technológiával érkezik. A Tarraco az elektronikus biztonsági és vezetési segédrendszerek széles tárházát kínálja, mint az adaptív tempomat, a sávtartó asszisztens vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer. Az ütközésmegelőző rendszer meghúzza a biztonsági öveket és bezárja az ablakokat, hogy felkészítse az autót a közelgő ütközésre. Ha az autó felborulna, a borulásasszisztens aktiválja az eCall vészhívását.

A Tarraco esetében a SEAT a nagycsaládos támogatás melletti 1,9 millió forintos kedvezményt biztosít a kedvezményre jogosult nagycsaládos vásárlóknak. Így az autó egyedi ára 5.868.000,- Ft, mely ár már tartalmazza a hét üléses opciót is.

Örömünkre szolgál, hogy a SEAT márka két remek, stílusában egymástól jól megkülönböztethető 7 személyes modellel is részt vehet a nagycsaládos támogatási programban – mondja Papp Zoltán, a SEAT magyarországi márkaigazgatója – amíg az Alhambra egy igazi családi, tradicionális, kiforrott buszlimuzin, 7 valós hellyel a fedélzetén, melyre a bejutást a könnyedén kezelhető praktikus oldalajtók biztosítják, addig az új Tarraco egy manapság divatos SUV szabadidőautó, ami ötvözi a legmodernebb technológiákat és biztonsági rendszereket a családi utazás igényeivel, mindezt elegáns, szemet gyönyörködtető formavilággal.

A SEAT Alhambra esetében az alapfelszereltség részét képezi a DSG automataváltó is, így az alapmodellnek számító 1,4 TSI Reference felszereltséggel a kedvezmények beszámításával már 7,163 millió forintért megvásárolható a nagycsaládosok számára. A SEAT jelen ajánlatában az alapmodellként is gazdag felszereltséget kínáló SEAT Tarraco 1,5 Eco TSI Evo Style modell mindössze 5,868 millió forintért vásárolható meg.

Az érdeklődők a támogatást az Államkincstárnál és a Kormányablakokban 2019. július 1-től 2022. december 31-ig igényelhetik, de a SEAT márkakereskedésekben már most is köthetnek előszerződést az autókra, így akár a nyaralásra is egy új, családi SEAT-tal mehet a család.

Kulcsszavak: alhambra, családi autó, hét ülés, seat, támogatás, Tarraco
 
A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer A Genfi Autószalonon tartja világpremierjét a CUPRA e-Racer A SEAT két Smarty Díjat kapott New Yorkban a Mobiltelefonos Marketing Egyesülettől A SEAT két Smarty Díjat kapott New Yorkban a Mobiltelefonos Marketing Egyesülettől Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére Új megállapodást írt alá a Volkswagen Group China, a JAC és a SEAT az e-mobilitás bővítésére A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait A Hyundai szabadidőjárművekkel támogatja Európa legfontosabb síbajnokságait
 
Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW

Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW

2019. május 22.
Tovább bővül az új BMW 3-as limuzin, az új BMW 8-as Coupé és az új BMW 8-as Cabrio motorpalettája, bemutatkozik az új BMW 530e xDrive limuzin és az új BMW M550i xDrive limuzin, miközben a BMW 5-ös sorozat új V8-as benzinmotorral, az új BMW Z4 hatfokozatú manuális váltóval, a BMW M4 Coupé és a BMW M4 Cabrio pedig már alapfelszereltségként BMW M Competition Package teljesítménynövelő csomaggal gazdagodik.
Részletek

Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW

Átfogó modellújítási és –továbbfejlesztési szisztémájával párhuzamosan a BMW 2019 nyarán számos meghatározó modellsorozatát is frissíti. Sikeres piaci premierjét követően az új BMW 3-as limuzin motorpalettája új erőforrásokkal bővül, miközben az új BMW 8-as Coupé, az új BMW 8-as Cabrio és a BMW 5-ös limuzin motorházteteje alatt is új motorok jelennek meg. Sőt mi több, 2019 júliusától a BMW Z4 sDrive20i  hatfokozatú manuális váltóval is elérhetővé válik.

2019 nyarán a bajor prémiumgyártó plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellpalettája is újabb taggal gazdagodik: érkezik az intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW 530e xDrive limuzin. A minden korábbinál nagyobb elektromos hatótávolság érdekében idén nyártól a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt összes BMW modell új akkumulátorcella-technológiával dolgozó energiatároló egységeket kap, az akusztikus gyalogosvédelem pedig mindegyik modell alapfelszereltségébe bekerül.

2019 júliusában a BMW X2 széleskörű alapfelszereltsége LED-technológiás első fényszórókkal és LED-es ködlámpákkal bővül, miközben megannyi modellsorozat személyre szabhatósági opciói új extrafelszereltségi tételekkel, új karosszériafényezési árnyalatokkal, új bőrkárpitokkal és új utastéri dekorbetétekkel gazdagodnak.

Számos modellsorozatát frissíti 2019 nyarán a BMW
Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, xDrive
 
Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo „Valódi luxus sportkupé lesz” - érkezik a vadonatúj BMW 8-as sorozat „Valódi luxus sportkupé lesz” - érkezik a vadonatúj BMW 8-as sorozat
 
Ötszáz új autót kapott a rendőrség

Ötszáz új autót kapott a rendőrség

2019. május 22.
Ötszáz új autót kapott a rendőrség a 2017 óta zajló amortizációs csere harmadik ütemében, a járműveket kedden adták át Budapesten - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata a rendőrség honlapján.
Részletek

Ötszáz új autót kapott a rendőrség

A 150 bűnügyi/ügyintézői és a 350 járőrkocsi beszerzési értéke bruttó 4,08 milliárd forint. Ezzel a civil személygépkocsik átlagéletkora öt évre, míg a járőrkocsik átlagéletkora három évre csökkent a rendőrségnél - írták.

Az autókban a hatékony feladatellátás és az üzembiztos működtetés garantálására úgynevezett rendőrségi alapfelszerelést helyeztek el - áll a közleményben. A járőrkocsikat a többi között a feliratok megjelenítésére alkalmas fényhíddal, EDR-rádió előkészítéssel, lövedékállómellény-tárolóval és járműkövető rendszerrel is felszerelték.

A tájékoztatás szerint az autók öt évre vagy 200 ezer kilométer futásteljesítményig szóló szervizcsomaggal rendelkeznek, amelyeknek része a teljes körű karbantartás, a szezonális gumicsere és a helyszíni hibaelhárítás is. A járművekhez a nyári és a téli gumiabroncskészlet is biztosított.

Az autókat Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára és Balogh János országos rendőrfőkapitány adta át a területi szervek munkatársainak a Készenléti Rendőrség Kerepesi úti ingatlanján.

Ötszáz új autót kapott a rendőrség
Kulcsszavak: beszerzés, rendőrség, új autó
 
Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült Audi Hungaria: minden idők legjobb éve volt motorgyártásban, de kevesebb autó készült A Qashqai együtt él a várossal A Qashqai együtt él a várossal Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Az Audi önműködő parkolási rendszere két díjat is nyert az Egyesült Államokban Több száz traffipax kerül az utakra Több száz traffipax kerül az utakra
 
A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára

A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára

2019. május 21.
A Total megszilárdítja kulcspozícióját az elektromos közlekedés terén az elektromos és hibrid járművek számára létrehozott innovatív kenőanyag-fejlesztésével.
Részletek

A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára

A Csoport kutatás-fejlesztési csapatai munkájának köszönhetően ezek a termékek kifejezetten az új típusú motorok különböző alkatrészeinek hűtési és kenési igényeinek megfelelően fejlesztették ki, emellett biztosítják, hogy azok teljes élettartamuk alatt csúcsteljesítményt nyújtsanak.

Két új termékcsalád érhető el az autógyártók számára: a Total Quartz EV Fluid a személygépjármű járművekhez, a Total Rubia EV Fluid pedig az ipari és haszongépjárművekhez és elektromos buszokhoz.

Ezek a Total Lubricants által forgalmazott termékek csatlakoznak azokhoz a széleskörű elektromobilitási megoldásokhoz, melyeket a Total kínál a töltés, a tárolás és a flottamanagement terén.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az átfogó kutatásaink révén olyan termékeket fejlesztettünk ki, amelyek összhangban vannak az elektromos mobilitás új igényeivel”

– fejtette ki Philippe Charleux, a Total motorolajrészlegének felelős alelnöke. "A kenőanyagok még az előtt a járművekbe kerülnek, hogy azok elhagynák a gyárat, miután a csúcsteljesítményű anyagok teljes élettartamuk alatt elkísérik őket. A kenőolajak és speciális folyadékok minden ügyfelünk számára előnyösek: alkatrészgyártóknak, autógyártóknak, és a végfelhasználóknak egyaránt. Ez a projekt szemlélteti technikai kiválóságunkat, valamint innovációs és előrelátó képességünket, melyeket a fenntartható és teljesítőképes mobilitás érdekében ki is aknázunk.”

A Total bevezeti Magyarországon díjnyertes kenőanyag termékcsaládját az elektromos és hibrid járművek számára

Az új műszaki követelményekre adott válaszként fejlesztették ki

Ezeket a termékcsaládokat úgy fejlesztették ki, hogy megoldást kínáljanak a nagy fordulatszámú motorokkal és sebességváltókkal kapcsolatos konkrét problémákra, valamint az elektromos akkumulátorok hőcseréjének szükségszerű szabályozására.

A Total kutatói négy olyan fő jellemzőre összpontosították a kutatási és fejlesztési kapacitásukat e folyadékok kapcsán, melyek bármely elektromos vagy hibrid jármű esetén történő felhasználás esetén szükségesek:

•    dielektromos megoldások, amelyek elengedhetetlenek az elektromos áram használatakor
•    kompatibilitás az új elektrifikációs alkatrészekkel, mely segít megakadályozni a réz tekercsek korrózióját az elektromos motorokban és megvédi azok polimer bevonatát
•    az elektromos modellek esetén szükséges hőmérsékletkorlátozás megoldása: a jelentős gyorsításokkor vagy gyorstöltéskor termelődő hő gyors elvezetése, akkumulátorok hőháztartásának kezelése stb.
•    hagyományos kenés a sebességváltók számára a mechanikus alkatrészek védelmére, az optimális súrlódási viszonyok fenntartására és a járművek hosszú távú hatékonyságának biztosítására

A Total és az elektromobilitás

A Total Lubricants kínálatában elérhető, az elektromos és hibrid járművek számára fejlesztett kenőolajcsalád összhangban van a TOTAL Klímastratégiájával és a Csoport azon törekvésével, hogy csökkentse az ügyfelei számára kínált energiatermékek ökológiai lábnyomát.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, hibrid, kenőanyag, Total
 
Megérkezett az első 50 Tesla Dubajba Megérkezett az első 50 Tesla Dubajba A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét A Lexus többfázisú hibrid rendszere az LS 500h-ban is megjelenik A Lexus többfázisú hibrid rendszere az LS 500h-ban is megjelenik Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás
 
15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

2019. május 21.
15 év után visszatért Európába és immáron megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is a felső-középkategória királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető Toyota Camry.
Részletek

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

A kizárólag a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával elérhető presztizs modell alapjaiban rajzolhatja át a hazai flottapiacot, számos vállalat ugyanis már tavaly, a Camry érkezésének hírére elhalasztotta beszerzéseit és megvárta az európai forgalmazás megkezdését. A várhatóan a vállalati közép- és felsővezetők körében hódító modell egyébiránt helyet kapott a személyautó flottáját elsőként 100%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókra állító hazai nagyvállalat, a KITE beszerzéseiben is.

A vadonatúj Toyota Camry a nyolcadik generációja annak a modellnek, amely 1982-es bemutatása óta számtalan díjban és elismerésben részesült világszerte, és még azokon a piacokon is igazi legendává vált, ahol – akár ideiglenesen, mint például az elmúlt 15 évben Európában – nem forgalmazták. A Camry-t mára világszerte több mint száz országban forgalmazzák, egymást követő generációi a mai napig több mint 19 millió példányban találtak gazdára, 700 ezer darabot meghaladó éves forgalmával pedilg a mai napig a világ legkeresettebb felső-középkategóriás (D/E) szedánja.

A Toyota felső-középkategóriás szegmensbeli jelenlétét erősítő vadonatúj Camry Hybrid egyedülálló ajánlatnak számít a piacon nagyteljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtásláncának köszönhetően. Az új szedánnal nyolc típusra bővül a Toyota európai hibrid elektromos járműkínálata. A Camry tizenöt év távollét után tér vissza a nyugat-európai piacra:,ismételt megjelenése a hibrid járművek iránti, folyamatosan erősödő érdeklődésnek és keresletnek köszönhető.

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

Az új Camry Hybrid 2,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánca takarékos, tiszta és csendes működésű, ugyanakkor nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat biztosít. A 160 kW/218 lóerő teljesítményű Camry Hybrid átlagos CO₂-kibocsátása akár 98 g/km (WLTP: 119 g/km), az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig csupán 4,3 l/100 km1. Az új Toyota Hybrid System (THS II) új szekvenciális Shiftmatic technológiája lehetővé teszi, hogy a vezető a padlókonzolon elhelyezett karral “sebességet váltson”: a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltókat szimuláló működés magával ragadó vezetési élményt nyújt.

A Camry legújabb kiadása a Toyota új globális TNGA tervezési és fejlesztési filozófiáján alapul. A TNGA az élvezetes vezethetőséget és a lenyűgöző formatervezést kiemelkedő összeszerelési minőséggel, megbízhatósággal és biztonsággal társítja. Az új GA-K platform alkalmazásának egyik legfontosabb előnye az volt, hogy a Toyota teljes mértékben újragondolhatta és az alapoktól kezdve újraalkothatta a középkategóriás szedán kialakításának, helykihasználásának és műszaki tartalmának minden aspektusát. A Camry így mindössze egyetlen generációváltás során radikális változásokon esett át a dizájn, a kezelőfelületek és az utastér kialakítása, a hajtásláncok, a rugózás és vezethetőség, valamint a biztonság terén.

A vadonatúj Camry fejlesztése a kezdetektől fogva két pilléren nyugodott: ezek a teljesítmény (menetdinamika; zajok és rezgések; minőség, tartósság és megbízhatóság; valamint helykihasználás) és az intelligencia (bőséges technológiai tartalom; kényelem és biztonság).

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry

Az új Camry Hybrid széles, alacsony, áramvonalas kialakítása magabiztos és karakteres formavilágával a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájának további evolúcióját testesíti meg. Az utastér, amelyben a mérsékelt padló- és ülésmagasságnak köszönhetően a vezető a Camry tömegközéppontjához közelebb foglal helyet, a stílus, a kényelem és az igényes kidolgozás optimális egyensúlyát kínálja. A műszerfal érzéki ívei ergonómiai szempontból ideális, vezetőközpontú környezetet fognak közre. Az első ülések kiemelkedően kényelmesek és határozott megtámasztást nyújtanak, míg a hátsó üléssor 60:40 arányban osztva dönthető, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű kivitelben rendelhető. A kapcsolók és kezelőszervek optimális funkcionalitást, megjelenést és tapintást kínálnak.

Az új Camry HMI kezelőfelülete három könnyen leolvasható, az információkat koordinált formában tálaló kijelzőből áll: ezek a nagy fényerejű, színes, 10 colos head-up kijelző; a műszeregységen belül elhelyezett, 7 colos multiinformációs kijelző, valamint a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszert magában foglaló, 8 colos középkonzoli képernyő. A vadonatúj Camry megőrizte mindazokat az alapvető értékeket, amelyek elődeit olyan népszerűvé tették - a kategóriaelső minőséget, tartósságot és megbízhatóságot, a csendes üzemet és a rugózási komfortot -, és ezeken túl magával ragadó, új külső és belső dizájnt, innovatív technológiákat és biztonsági funkciókat, valamint minden eddiginél intenzívebb vezetési élményt kínál.

15 év után újra Magyarországon a Toyota Camry
Kulcsszavak: bemutató, Camry, toyota, új modell
 
Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Alabamában létesít üzemet a Mazda és a Toyota Az Audi Genfben mutatja be új TT modelljét Az Audi Genfben mutatja be új TT modelljét Toyota Hiluxok segítik a hazai Katonai Rendészeket Toyota Hiluxok segítik a hazai Katonai Rendészeket A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon A SEAT Leon Cup Racer bemutatkozik a Goodwood Fesztiválon Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje
 
Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

2019. május 21.
Az Audi „Traffic Light Information” (Audi közlekedési lámpa információ) szolgáltatás az idei évben indul Ingolstadtban. Andre Hainzlmaier, az Intelligens Városfejlesztés vezetője: „Az Audi ügyfelei még kényelmesebben utazhatnak. A forgalom áramlása javul.”
Részletek

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Audi elindítja a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) között létrejövő „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) szolgáltatását Európában. Júliustól az Audi új modelljei összekapcsolódnak az ingolstadti közlekedési lámpákkal, majd 2020-tól ez a kör további európai városokkal bővül majd. Ettől kezdve az autók jobb eséllyel érhetik el a „zöld hullámot” a városon belül: az Audi vezetői a műszerfalon láthatják a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha ez a megengedett sebességhatárokon belül nem lehetséges, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig. Így a városi közlekedés még kényelmesebbé és hatékonyabbá válhat. Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei már 2016. vége óta használhatják ezt a szolgáltatást. Az Audi az első autógyártó a világon, amely sorozatgyártású modelljeit a városok közlekedési lámpáival hálózatba kapcsolja.

„A városban araszoló forgalom borzasztóan idegesítő. Ezzel ellentétben igen jó érzés elcsípni egy „zöld hullámot”. Sajnos azonban ez túl ritkán történik meg. A „Közlekedési lámpa információ” funkcióval egyre inkább a vezetőké lesz az irányítás. Sokkal hatékonyabban és kényelmesebben közlekedhetnek, hiszen tudják, hogy a 250 méterre előttük lévő közlekedési lámpánál elérik még a zöld jelzést.” – nyilatkozta Andre Hainzlmaier, az Audi alkalmazások, hálózatba kapcsolt szolgáltatások és intelligens városok fejlesztéséért felelős vezetője. „A jövőben az autóinkból kinyert anonim adatok segítségével könnyebb lesz a városi közlekedési lámpák váltásainak beállítása és a forgalom áramlásának optimalizálása.”

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi ügyfelei két éve használják a „Time-to-Green” funkciót. Amennyiben a vezető piros jelzésnél érkezik a közlekedési lámpához, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig. Ez már több, mint 5 000 kereszteződésben elérhető az Amerikai Egyesült Államok különböző városaiban, így például Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland és Washington utcáin. A fővárosban egyedül közel 1 000 kereszteződés áll összeköttetésben a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszerével.

Február óta az Audi újabb funkcióval bővítette kínálatát Észak-Amerikában. Ennek kifejezett célja, hogy lehetővé tegye a „zöld hullám” elérését. A „Green Light Optimized Speed Advisory” (Zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás – GLOSA) jelzi a vezető számára azt az ideális sebességet, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

Mind a „Time-to-Green”, mind pedig a GLOSA meghatározott Audi modellekben kezdi meg ingolstadti működését. Ebbe a körbe tartozik minden Audi e-tron modell, és a július közepétől gyártásba kerülő (2020-as modellévbe tartozó) A4, A6, A7, A8, Q3, Q7 és Q8 modellek. Működésének feltétele az Audi connect navigációs és infotainment csomag és az opcionálisan elérhető, a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszer.

Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

Miért két évvel később érkezik ez a funkció Európába, mint az Amerikai Egyesült Államokba?

„A szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó kihívások itt sokkal komolyabbak, mint például az Egyesült Államokban, ahol a városi közlekedési lámpák rendszere nagy területen és egységesen került kialakításra. Európában ezzel ellentétben a forgalomszabályozó infrastruktúra inkább lokálisan és decentralizáltan, különböző technológiai megoldásokat alkalmazva fejlődött.” – fejtette ki Hainzlmaier. „Az, hogy milyen gyorsan kapcsolódhatnak további városok ehhez a technológiához, függ az adatok és a kapcsolódási felületek egységesítésétől illetve a városok közlekedési lámpáinak digitalizációjától.”

Az Audi ezen a projekten a Traffic Technology Services (TTS) csapatával közösen dolgozik. A TTS a városi forgalomirányító központok nyers adatait készíti elő és továbbítja az Audi szervereire. Az információ innen egy gyors internet kapcsolat révén továbbítódik az autókba.

Az Audi azon dolgozik, hogy a „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) rendszere további németországi, európai, kanadai és egyesült államokbeli városokban is elérhető legyen az elkövetkező években. A legnagyobb kelet kínai városban, Wuxiban az Audi és partnerei egy fejlesztési projekt keretén belül vizsgálják az autók és a közlekedési lámpák közötti hálózati kapcsolatot.


Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

A jövőben az Audi ügyfelei számos további funkcióval gazdagodhatnak, ilyen például a „zöld hullám” bekalkulálása az ideális útvonal megtervezésénél. Szintén elképzelhető, hogy az Audi e-tron modellek a piros lámpához való gurulás során fokozottan hasznosíthatják a fékenergiát akkumulátoraik töltésére. Az előrejelzéssel összekapcsolt adaptív sebességszabályozással (Audi predictive adaptive cruise control; pACC) együtt az autók akár automatikus fékezésre is képesek a piros jelzésnél.

Hosszú távon a városi forgalom csak nyerhet. Amikor az autók anonim adataikat továbbítják a városnak, akkor például a közlekedési jelzések működése is sokkal rugalmasabbá válik. Minden vezetőnek ismerős lehet a következő helyzet: éjszaka várunk a piros lámpánál, amikor közel s távol egyetlen autó sem látható. A hálózatba kapcsolt közlekedési lámpák ekkor igény szerint működnének. Más autómárkák vezetői is élvezhetnék az Audi által kifejlesztett „Traffic Light Information” szolgáltatás előnyeit. Ez jó hír a városoknak, akiknek az igazán hatékony forgalomirányításhoz nagyszámú autótól érkező, anonim adatokra van szüksége.

A jövőben a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I) közötti kommunikációt lehetővé tevő technológiák, mint a „Traffic Light Information” támogatják az önvezető üzemmódot. „A város az egyik legösszetettebb környezet az önvezető autók számára. A járműnek ugyanis kezelnie kell a helyzetet, akár esőben és hóban is. Itt a forgalomirányítási rendszerrel való adatcsere kifejezetten fontos lehet.” – véli Hainzlmaier.


Kulcsszavak: audi, e-tron, közlekedés
 
A 2014 téli szezonra a Goodyear piacra dobja 9. generációs téli abroncsát A 2014 téli szezonra a Goodyear piacra dobja 9. generációs téli abroncsát Audi e-tron prototípusok genfi próbaúton Audi e-tron prototípusok genfi próbaúton Öt tanács a Goodyear-től a nyaralni indulóknak Öt tanács a Goodyear-től a nyaralni indulóknak Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Külföldi rendszám - Dokumentumigazolás és bírság Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel Szinte minden vonat menetrend szerint elindult szombat reggel
 
Elhunyt Niki Lauda

Elhunyt Niki Lauda

2019. május 21.
Elhunyt Niki Lauda háromszoros Forma-1-es világbajnok - jelentette kedden az osztrák hírügynökség a családra hivatkozva. Lauda, aki februárban ünnepelte 70. születésnapját, hétfőn a családja körében "békésen távozott". Halálhírét orvosa is megerősítette, aki tavaly tüdőátültetést hajtott végre rajta.
Részletek

Elhunyt Niki Lauda

A Forma-1 egyik legnagyobb alakja Andreas Nikolaus Lauda néven született 1949. február 22-én Bécsben. Már tizenkét évesen a volán mögött ült, tanulmányait korán abbahagyta az autóversenyzés kedvéért. Dúsgazdag nagyiparos apja nem adott neki a versenyzésre pénzt, és mivel szponzorokat nem talált, nagy összegű hitelt volt kénytelen felvenni. Első hegyi futamán, 1968. április 15-én egy Mini Cooperrel kategóriájában mindjárt második helyezést ért el, két héttel később pedig már győzelmet aratott.

A hegyi versenyek után a Forma-3-ban, a Forma-2-ben versenyzett, az autósport csúcsát jelentő Forma-1-ben 1971-ben mutatkozott be a March Ford csapatában. 1972-ben még megnyerte a Forma-2-es világbajnokságot, majd végleg a száguldó cirkuszhoz igazolva 1973-ban a BRM, 1974-től a Ferrari autóiban rótta a köröket. A maranellói istálló vörös színeiben rögtön a negyedik helyen végzett az összesítésben, a következő évben, 1975-ben világbajnok lett.

Az 1976-os szezon közepén hatalmas fölénnyel vezetett a pontversenyben, amikor a Nürburgringen szörnyű balesetet szenvedett. A verseny előtt a biztonsági intézkedések hiánya miatt bojkottra szólította fel versenytársait, de mivel nem talált követőkre, beült autójába. A második körben kicsúszott, ketten nekiütköztek és ő a kigyulladt kocsiban rekedt. Az akkor még csak ajánlott tűzoltó automata nem volt beépítve a kocsijába, de be sem kapcsolt volna, mert az ütközéstől kiszakadt a Ferrari akkumulátora. Egy csőből égő benzin folyt a kocsiba, a bukósisakba vezető cső nem szállított friss levegőt, így megsérült Lauda légcsöve és tüdeje is. Három versenyzőtársának sikerült őt kihúznia, és szerencséjére a speciális mentőautó fél perc alatt odaért.

Elhunyt Niki Lauda

Lauda elképesztő elszántságról tanúbizonyságot téve hat héttel és három futammal később visszatért, saját szavai szerint rettegve és fájdalmak közepette negyedik lett az Olasz Nagydíjon. Abban az évben egy ponttal maradt le az összetettben a világbajnoki címről, mert az utolsó futamon, a szakadó esőben megrendezett Japán Nagydíj második körében "az életem többet ér, mint egy cím" szavakkal leállította autóját. A pontversenyben akkor még második, McLarennel versenyző brit James Hunt hatalmas kockázatot vállalva, körhátránnyal a harmadik helyen futott be és megnyerte a világbajnokságot.

Lauda 1977-ben ismét világbajnok volt a Ferrari színeiben és abban az évben a világ legjobb sportolójának választották. Az olasz csapat vezetőivel azonban megromlott a viszonya, a szezon utolsó két versenyén, címének bebiztosítása után el sem indult. 1978-ban átigazolt a Brabham Alfához, de csak negyedik lett, a következő év őszén pedig váratlanul bejelentette visszavonulását. 1982-ben visszatért, és immár McLaren-színekben az ötödik helyen végzett az összetett pontversenyben. 1983-ban versenyt sem nyert, de 1984-ben megszerezte harmadik világbajnoki címét, abban az évben máig egyetlen osztrákként megnyerte hazája nagydíját is. Csapattársa a francia Alain Prost volt, akit alig fél ponttal előzött meg - a monacói versenyt az időjárás miatt félbe kellett szakítani, és a pilóták csak a pontok felét kapták meg. A versenyzéssel végleg 1985-ben hagyott fel, Forma 1-es pályafutása alatt 171 futamon indult, 25-ször győzött.

Visszavonulása után, 1992-től 1997-ig a Ferrari istállónál volt tanácsadó, közben megalapította a Lauda Air légitársaságot, amelyet 2000-ben bekebelezett az Austrian Airlines. 2001-2002-ben a Jaguar Forma-1-es csapatát irányította, 2003-ban Niki ("flyniki") néven diszkont légitársaságot alapított, amelyet 2011-ben adott el. 2016-ban megvásárolta az üzleti és VIP-utasok szállítására szakosodott Amira Air céget, amely azóta a Lauda Motion nevet viseli. Lauda pilótajogosítvánnyal is rendelkezett, és nem egyszer vezette légitársasága repülőgépeit.

Lauda, aki 1997 után 2005-ben is új vesét kapott, nem szakadt el az autósporttól. 2008-ban megnyert egy bemutatóversenyt, és egy német televíziócsatorna szakkommentátora volt az F1-es futamokon. 2012-ben a Forma-1-es Mercedes csapat felügyelő bizottságának elnöke lett, a következő évben tízszázalékos részesedést szerzett a csapatban, és nagy része volt abban, hogy Lewis Hamilton ide igazolt. 2018 augusztusában sikeres tüdőátültetésen esett át, a kórházat október végén hagyta el. Januárban rövid ideig influenzás megbetegedéssel kórházban ápolták.

Lauda balesete óta mindig az égési sérüléseit leplező sapkát viselt, az ezen lévő hirdetésekért is komoly összeget kapott, és öt könyve jelent meg. Az 1976-os Forma-es szezonban James Hunttal folytatott rivalizálásáról, szörnyű balesetéről 2013-ban készült film Hajsza a győzelemért (Rush) címmel, ennek utolsó jelenetében maga Lauda is felbukkant. Nagy vetélytársáról azt mondta: azon kevesek egyike volt, akiket szeretett, azon még kevesebbeké, akiket tisztelt és az egyetlen, akit irigyelt. Hazájában bélyeg jelent meg arcképével, 2016-ban a sportolói Oscarnak nevezett Laureus-életműdíjat kapott. Fia, Mathias is autóversenyző lett, korábban a Forma-3000-ben versenyzett, jelenleg a Mercedes-csapat tagja a német túraautó-bajnokságban.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Niki Lauda
 
A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien A világ legfiatalabb női pilótájaként versenyezhet GT-sorozatban Keszthelyi Vivien Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye Huszonhat év után először a Hungaroringen versenyez a Német Túraautó Bajnokság mezőnye 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója 2015-ben is a MOL-csoport Michelisz Norbert főtámogatója Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Az FIA kamionverseny szezon izgalmai tovább fokozódnak Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team
 
Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

2019. május 20.
A nemzeti autóbusz stratégia keretében, az elkövetkezendő hat év alatt összesen mintegy hatezer buszt cserélnek modern járművekre a magyar közösségi közlekedésben – jelentette be az innovációs és technológiai miniszter pénteken, az Ikarus székesfehérvári gyárában tett látogatását követően.
Részletek

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

Palkovics László elmondta, hogy több, mint nyolcezer autóbusz fut ma Magyarországon, ennek jelentős része, több, mint hatezer a közösségi közlekedésben, városokban vagy városközi forgalomban. A következő időszakban szeretnék ezeket az autóbuszokat modern járművekre cserélni. Ezért a kormány intenzív egyeztetéseket folytat a magyar buszgyártókkal, és ezeken kiderült, hogy sem a gyártókapacitás, sem az autóbusz-technológia nem akadálya a hazai igények kielégítésének – tette hozzá. A miniszter a technológiaváltás nagyon fontos elemének nevezte, hogy a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú városokban három év múlva már csak olyan buszokat helyeznének üzembe, amelyek elektromos meghajtásúak, környezetkímélők vagy bizonyos feltételek mellett gázhajtásúak, de semmiképpen sem dízelmotorral hajtottak.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter még áprilisban jelentette be, hogy a kormány ebben a ciklusban 3000 darab (!) elektromos autóbusz beszerzésének finanszírozására tesz ígéretet. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint is képes teljesíteni a magyar ipar ezt a megrendelést.

Mielőtt még azonban az újabb bombasztikus ígéretek hallatán máris magyar villanybuszoktól hemzsegő városokat és országutakat vizionálnánk, fontos megjegyezni, hogy ez a mennyiség hatalmas, és messze meghaladja a meglévő hazai kapacitásokat – jelen pillanatban még a kispályásnak nem éppen nevezhető BYD is csak évente bő 200 elektromos autóbusz előállítására képes komáromi üzemében, feltéve persze, hogy mostantól csak és kizárólag a magyarországi igények kielégítésére rendezkedik be és nem kíván exportálni – ami valljuk be, erősen irreális.

Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben

A többi magyarországi gyártó pedig vagy egyáltalán nem is készít elektromos autóbuszokat (Credobus, HM Currus, ITK), vagy pedig csak egyetlen prototípussal rendelkezik (Ikarus). Érdemes felidézni, hogy a 2016-ban meghirdetett buszgyártási stratégia 2019-ig mintegy 3000-3500 autóbusz legyártását irányozta elő, az eltelt három év alatt viszont ennek a mennyiségnek még az egyötöde sem készült el, és bár időközben jelentek meg új szereplők is a hazai gyártók palettáján, az utóbbi évek egyik legjelentősebb magyar buszgyártó vállalkozása, a Modulo buszokat fejlesztő Ikarus Egyedi tavaly csődbe ment.

Az újabb ígérgetésbe természetesen Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke beszállt. Elmondta, hogy az Ikarus nagyon jókor érezte meg, hogy komoly technológiaváltás várható a buszgyártásban, és előtérbe kerülnek az elektromos hajtásláncok, mivel már most rendelkeznek ilyen autóbusszal. Megemlítette, hogy Kína egyik legnagyobb cégével közösen fejlesztett (sic!) elektromos járművük egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére képes, amely tudomásuk szerint egyedülálló a világon (a mi tudomásunk szerint viszont távolról sem az – a szerk.). A cégvezető elmondta, tárgyalnak arról is a miniszterrel, hogy milyen irányba fejlesszék az elektromos buszukat, illetve tájékoztatja arról, hogy mely fejlesztési feladatokat tudják bevállalni nem csak a saját maguk, hanem más hazai autóbuszgyártók számára is. Jelezte: már most dolgoznak azon, hogy a 250 kilométeres elektromos hatótávot legalább 800-ra növeljék – újabb nagy szám, melynek hallatán a vezető európai buszgyártók is csettintenének, ha sikerülne elérni – írja a magyarbusz.info.

Kulcsszavak: autóbusz, elektromos busz, ikarus, tömegközlekedés
 
Folyamatosan érkeznek a Skoda új villamosai Miskolcra Folyamatosan érkeznek a Skoda új villamosai Miskolcra Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt A kínai BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Komáromban A kínai BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Komáromban
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 61 - 70