Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 61 - 70
A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

2021. augusztus 05.
Noha a tokiói olimpia zárt kapuk mögött zajlik, a Toyota által a játékokra tervezett és biztosított hatékony, környezetbarát mobilitási rendszerek nem maradtak kihasználatlanok: innovatív megoldások gondoskodnak a résztvevők és a szervezők zökkenőmentes közlekedéséről.
Részletek

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A tokiói olimpia az első (és reméljük, az utolsó) a modern kori játékok sorában, amely nézők nélkül zajlik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy néptelenül maradna a több mint negyven helyszín: minden idők legnagyobb olimpiáján, ahol 33 sportágban 339 versenyszámot rendeznek, több mint 11 ezer sportoló vesz részt; az újságírókkal, rendezőkkel, kisegítőkkel és hivatalnokokkal együtt a résztvevők összlétszáma eléri a 90 ezret.

Ennek a kilencvenezer embernek a pontos, biztonságos – és nem utolsósorban egészségügyi szempontból is megfelelő – szállításáról, egyéni és csoportos közlekedéséről a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota Motor Corporation gondoskodik. A nemzetközi olimpiai mozgalmat 2015 óta támogató Toyota összesen mintegy 3400 mobilitási terméket – a hagyományos célú, utasszállító járművek mellett robotokat, illetve a közlekedést segítő rendszereket és szolgáltatásokat – bocsátott a szervezők rendelkezésére.

Ezek csaknem 90 százaléka részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid, hálózatról tölthető hibrid, hidrogén üzemanyagcellás elektromos vagy akkumulátoros elektromos) hajtású, jelentős részben hozzájárulva ahhoz, hogy Tokió ne csak minden idők legnagyobb, de egyben legtisztább olimpiája is legyen: a riói olimpia 4,5 millió tonnás, és a londoni játékok 3,3 millió tonnás CO2-kibocsátásával szemben a tokiói, 32. olimpiai játékok előzetesen becsült széndioxid-emissziója nem haladja meg a 2,73 millió tonnát.

A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

A mobilitási eszközök és megoldások között általános célú és kifejezetten az olimpiai játékok speciális igényeire szabott járművek egyaránt megtalálhatók. A flotta jelentős részét alkotják az e-Palette járművek speciális, olimpiai kivitelű változatai.

Az olimpiai falun belül közlekedő, önvezető elektromos járművek felkészítése során az olimpikonok véleményét is kikérték, a fejlesztés során figyelembe véve a sportolók korábbi olimpiákon és egyéb világjátékokon szerzett jó és rossz tapasztalatait. A tisztán elektromos e-Palette járművek szélesre nyíló ajtókkal és motoros mozgatású rámpákkal teszik lehetővé a gyors és egyszerű be- és kiszállást, akár kerekesszékes sportolók számára is. Az e-Palette járművek teljes mértékben automatikusan közlekednek, noha biztonsági okokból minden járművön utazik egy kezelő; a csupa ablak járművek legnagyobb sebessége 19 km/óra.

„A fejlesztés során felbecsülhetetlen értékű segítséget kaptunk az olimpikonoktól és paralimpikonoktól; az ő tanácsaikat és kéréseiket követve alakítottuk ki a lehető legegyszerűbb, legcélszerűbb, legkényelmesebb közlekedési eszközt. Az e-Palette és társai nem csupán A-ból B-be juttatják el a sportolókat és kísérőiket, de új alkalmakat is teremtenek azok számára a kapcsolatfelvételre, a társas együttlétre, a közös élmények megélésére, fizikai és érzelmi síkon egyaránt.” – mondta Takahiro Muta, az e-Palette Tokyo 2020 járművek fejlesztését végző csapat vezetője.


A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon

Míg az e-Palette más formában már ismerős lehetett azok számára, akik nyomon követik a fenntartható közösségi mobilitás fejlődését, a Toyota egy vadonatúj fejlesztéssel is segíti a sportolók közlekedését Tokióban. Az APM (Accessible People Mover, azaz könnyen igénybe vehető utasszállító) rövid távú, kissebességű közlekedési eszközök, amelyek az egyes helyszínek között szállítják a résztvevőket.

Ugyanezek az APM-ek szolgálnak a tokiói olimpiai játékok betegszállító járműveként: a második és harmadik üléssort eltávolítva biztonságosan rögzíthető az elektromos jármű fedélzetén egy hordágy.
A Toyota világszerte több ezer, hazánkban pedig 34 atléta felkészülését támogatta a tokiói olimpiára; utóbbiak közül 26 magyar sportoló szerzett kvótát az ötkarikás játékokra – ez a 176 főből álló magyar olimpiai küldöttség csaknem 15 százalékát jelenti.

A Toyota által támogatott sportolók augusztus 3-ig három aranyéremmel (Lőrincz Tamás birkózó, kötöttfogás 77 kg, Milák Kristóf úszó, 200 m pillangó), három ezüsttel (Milák Kristóf úszó, 100 m pillangó, Siklósi Gergely párbajtőr egyéni, Lőrincz Viktor birkózó, kötöttfogás 87kg), valamint egy bronzéremmel (Bodonyi Dóra kajakozó, K2 500 m Kozák Danutával) járultak hozzá a magyar csapat sikereihez. Szintén Toyotás a gátfutó Kozák Luca, akit önfeláldozó sportszerűsége miatt zárt a szívébe a világ.
Kulcsszavak: japán, Olimpia, toyota
 
Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit Telematikai szolgáltatással csökkenti a Toyota flotakezelő partnerei költségeit A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon A Toyota megkezdi a „Járástanító segédrobot” tesztelését Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Már több elektromos töltőállomás van Japánban, mint benzinkút Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Prius maximális ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán A Toyota innovatív közlekedési megoldásai a tokiói olimpiai játékokon Autóalkatrész-gyárat létesít Százhalombattán a japán TS Tech Co. Ltd.
 
Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

2021. augusztus 05.
2021. július 28-án Magyarországra is megérkezett az 508 Peugeot Sport Engineered. Az 508 különleges kivitele egy sajtóreggeli keretében mutatkozott be a szaksajtó hazai képviselőinek.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Az új modellváltozat 360 LE-s teljesítményével a valaha szériában gyártott legerősebb Peugeot modell, mely egyúttal figyel a környezetére is. A tölthető hibrid hajtásláncnak köszönhetően a WLTP szerinti CO2 kibocsátása mindössze 46 g/Km, amely 2 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg. Az első és a hátsó tengelyt egyaránt meghajtó dupla villanymotoros felépítésnek köszönhetően a modell 4x4 hajtást is kínál. A berline és kombi (SW) kivitelben egyaránt elérhető újdonság mindazt a kényelmi és biztonsági arzenált tartalmazza, nagyrészt szériában, amelyet az 508-nál már megismertünk.

A választható futóműbeállításoknak (Comfort / Sport / Hybride) és a különböző testreszabható üzemmódoknak köszönhetően az 508 PSE sportos menettulajdonságainak ellenére egy hétköznapokon is jól használható, kényelmes és praktikus jármű. A külső design egyszerre különleges és visszafogott, a tervezők lakkfekete és kriptonitzöld elemekkel, karosszéria szélesítésekkel és légterelőkkel dobták fel az 508 eleve látványos külsejét. Az 508 PSE a Peugeot Mulhouse-i üzemében, szériagyártásban készül és jól demonstrálja a Peugeot márka magas minőségi és technológiai színvonalát.

Az újdonság augusztustól Magyarországon is rendelhető.

A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:

olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship),
2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp), 2015-ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm  - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).

Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér  a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje.
A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat:
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 futóművét, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:

optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
a 20 collos keréktárcsákra  Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek

HIGH EFFICIENCY

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.

Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:

Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód  élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

Confort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,

Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,

Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.

4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.

A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet minden lehetséges szituációjához rugalmasan alkalmazkodnak:
szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt (10 A),
16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
32 amperes Wall Box segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.

Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága

A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.
 
A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak. A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell futóművének beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.

A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, stb.

Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.

A „comfort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.

A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta:
elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós változaton a C-oszlopon, az SW változaton pedig az első sárvédőn,
hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor, 20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féknyergek.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.

Kulcsszavak: 508 Peugeot Sport Engineered, bemutató, Peugeot, új modell
 
Megkezdődött az új BMW M5 gyártása Megkezdődött az új BMW M5 gyártása Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Lada Granta lett az ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában Szabad jelzést kaptak a Peugeot autonóm járművei Kínában A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját
 
A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

2021. augusztus 04.
Néhány éven belül a világ legnagyobb akkumulátor-gyártójává válhat a Toyota és a Panasonic vegyesvállalata, a 2020 eleje óta tevékenykedő Prime Planet Energy & Solutions. Ehhez olyan mértékben készülnek forradalmasítani az iparágat, ahogy annak idején a Toyota tette az autóiparral.
Részletek

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

Kevés iparág létezik, amely olyan hatalmas növekedésen ment volna keresztül, mint az akkumulátorgyártás, a termékek minőségét és mennyiségét figyelembe véve éppúgy, mint az iparági szereplők számát és értékét tekintve. A közlekedés globális villamosításának köszönhetően exponenciálisan nő a kereslet a modern akkumulátorok iránt, olyannyira, hogy a felvevőpiac kezdi teljesítőképessége határára taszítani a gyártókat. A további fejlődéshez innovatív szemléletre, a normák teljes körű újraalkotására van szükség – és pontosan ez teheti a világ legnagyobb szereplőjévé a Toyota Motor Corporation és a Panasonic Corporation közös vállalkozását, a Prime Planet Energy & Solutions-t.

Az autóipari óriás és az akkumulátorgyártás egyik legnagyobb szaktekintélye 2019 végén jelentette be, hogy vegyesvállalatot alapítanak. A Prime Planet Energy & Solutions már 2020 legelején megkezdte működését, és a vállalat vezetője, Hiroaki Koda már az első pillanatban megfogalmazta első és legfontosabb középtávú célját: hogy 2022-re 50 százalékkal csökkentse az akkumulátorok árát, és ezzel költséghatékonyságban megelőzze a piac két jelenlegi meghatározó szereplőjét: a kínai CATL-t és a koreai LG Energy Solution-t.

Az akkumulátorgyártás két fő költségtényezője a nyersanyagok, illetve maga a gyártási folyamat. Az előbbi teszi ki az akkumulátorok árának a 60 százalékát, ráadásul az egyre intenzívebb kereslet miatt a lítium, a kobalt és egyéb anyagok ára folyamatosan és drasztikus mértékben emelkedik.

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

Hiroaki Koda és munkatársai azonban már a vállalat rövid, másfél éves működése során is rengeteg kiaknázatlan fejlesztési potenciált találtak a nyersanyagok kitermelése, szállítása és raktározása terén. A fejlesztés, a termelés, illetve az infrastrukturális feltételek megteremtésével járó beruházások jelentik a másik nagy költségtényezőt: itt az autóiparból ismert megoldásokkal, például szabványosítással, egyszerűsítéssel lehet javítani az üzemi hatásfokot.

Ezen módosítások révén Koda-szan szerint rövid távon tízszeresére növelhetik (azaz 1000 százalékkal javíthatják) a Prime Planet jelenlegi termelékenységét, hosszú távon pedig akár a húszszoros fejlesztést is elképzelhetőnek tartja. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy vezető szereplővé emelkedhessenek azon a globális akkumulátorpiacon, amelynek összértéke az SNE Research előrejelzése szerint 2030-ra elérheti a 352 milliárd dollárt.

A Prime Planet egyébként már most is globális piacvezető (25% körüli részesedéssel) a hibrid akkumulátorok gyártása terén, a villanyautókhoz szükséges, nagy kapacitású akkumulátorban azonban jelenleg az említett két fő versenytársa: a CATL és az LG birtokolják a piac több mint 50 százalékát.

A Prime Planet az idén áprilisban véget ért pénzügyi évben 1,4 millió hibrid és elektromos jármű számára gyártott akkumulátort. Idén további gyártósorokat indítanak be Japánban és Kínában, 2022-től pedig további félmillió hibrid gépkocsit fognak ellátni akkumulátorral.

A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata

A cég legnagyobb felvevő partnere saját anyavállalata, a forgalom felét kivető Toyota Motor Corporation. Az autógyártó 2030-ra meg kívánja négyszerezni részben vagy teljesen elektromos hajtású járműveinek eladásait (a jelenlegi éves mintegy 2 millióról közel 8 millió darabra.) Ezzel párhuzamosan a Prime Planet-nek harmincszorosára kell növelnie jelenlegi akkumulátor-gyártó kapacitását. Az autóipar azonban csak akkor tudja a tervek szerint növelni elektromosjármű-gyártását, ha megfelelő áron tudják kínálni az emissziómentes gépkocsikat, ennek pedig meghatározó feltétele a kedvező árfekvésű akkumulátor.

Hiroaki Kodánál kevés ember volna alkalmasabb a költségek csökkentésére: hosszú éveken át dolgozott a Toyotánál, ahol többek között termelés-optimalizálással, illetve beszerzési árképzéssel foglalkozott. Vezetése alatt a legendás Toyota gyártási rendszer legfontosabb értékei és irányelvei az akkumulátorgyártásban is meghonosodhatnak, lehetővé téve akár további, még drasztikusabb árcsökkentéseket is: ígérete szerint 2025-re 65-70 százalékkal olcsóbbak lehetnek a Prime Planet autóipari akkumulátorai, mint ma.
Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, járműipar, toyota
 
A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Erőteljes pénzügyi eredménnyel zárta 2014 első negyedévét a Hankook Tire Adósságai megtérítését ígéri az Ikarus Egyedi Kft. Adósságai megtérítését ígéri az Ikarus Egyedi Kft. A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Villanytaxis országot álmodnak Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla 588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra 588 millió forintért talált gazdára az első új GR Supra
 
Az új Taigo bemutatkozik Európában

Az új Taigo bemutatkozik Európában

2021. augusztus 04.
A Volkswagen első SUV kupé modellje, amely a nagy darabszámban értékesített modellek között áll rajthoz. Új, divatos lifestyle modell crossover jellegű karosszériával. Teljesen digitállis és mindig rajtra kész: digitalizált vezetőfülke és az infotainment rendszerek legújabb generációja, mint az alapfelszereltség része.
Részletek



Az új Taigo bemutatkozik Európában

Minden készen áll a Volkswagen márka új karosszériaformájának fogadására: az új kompakt crossover Taigo bemutatásával a Volkswagen most először debütál az európai piacon egy SUV kupé modellel. Az első kerék hajtású Taigo divatos crossover karosszériájával, megemelt üléspozíciójával, úttörő hálózatba kapcsolhatósági megoldásaival és kompromisszummentes hétköznapi használhatóságával igazi közönségkedvenc. Az ötüléses autó tetővonala kupé stílusban lejt hátrafelé anélkül, hogy a hátsó sorban helyet foglalók fejterét szűkössé tenné. Ezzel a Volkswagen egy harmadik karosszériaváltozattal bővíti a korábban elsősorban a csúcsmodellek számára fenntartott moduláris keresztmotoros (MQB) platformra épülő kompakt modelljeinek (Polo illetve T-Cross) sorát. Számos, a legmodernebb technológiát képviselő asszisztensrendszer gondoskodik az optimális kényelemről és a magasszintű biztonságról minden utas esetében.

Az új Taigo a formatervezés, az egyéniség és az érzelmek hármasára összpontosít. Az alapfelszereltség részeként kínált teljes LED fényszóróival, teljesen digitalizált vezetőfülkéjével és az infotainment rendszerek legújabb generációjával (MIB3) a 4,26 méter hosszú SUV kupé kiemelkedő technológiai színvonalat képvisel kategóriájában. A kifejező karosszériaforma a maga nemében az első a Volkswagen modellkínálatában.

Az új Taigo bemutatkozik Európában

A crossover jellegű karosszéria és a kupékra jellemző sziluett tökéletesen alkalmassá teszi a Taigo modellt – csakúgy, mint brazil megfelelőjét, a Nivust – új, döntően fiatal és fiatalos célcsoportok megnyerésére a Volkswagen számára. A Taigo műszaki alapját a Volkswagen moduláris keresztmotoros (MQB) platformja adja. A választott opcionális tételek révén a Taigo akár az új IQ.LIGHT LED-Mátrix fényszórókkal és megvilágított hűtőrács keresztléccel is rendelhető. A Taigo formatervét erőteljes arányok határozzák meg, kupéformát idéző sziluettjén pedig hangsúlyosan jelenik meg a nagymértékben előre döntött C oszlop. A magasabb kategóriájú SUV kupék ihlette megoldással a Taigo egyedülálló modell kategóriájában.

A beltérben a Taigo finoman kidolgozott multifunkciós kormánykerekét és modern vezérlőelemeket találunk az alapfelszereltség részeként. Az infotainment rendszerek alapjául az MIB3 harmadik generációja szolgál, amely tartalmaz egy online vezérlőegységet (eSIM) és egy – konfigurációtól függő – „App Connect Wireless” funkciót. Különböző megoldások, mint amilyen a streaming szolgáltatásokhoz való kapcsolódás, a természetes hangvezérlés és a „Volkswagen ID” használatával történő felhőalapú személyre szabhatóság lehetővé teszik a legújabb MIB3.1 szolgáltatások használatát a felszereltségtől függően.

Az új Taigo bemutatkozik Európában

A még nagyobb biztonságot és kiemelkedő kényelmet kínáló vezetéstámogató rendszerek használatával az új SUV kupé igen hasonlóvá válik a magasabb kategóriákban szereplő más Volkswagen modellekhez. Minden Taigo a szériafelszereltség részeként városi vészfékfunkcióval kiegészített „Front Assist” környezetfelügyelő rendszerrel és sávtartó automatika „Lane Assist” rendszerrel érkezik. Az opcionálisa elérhető „IQ.DRIVE Travel Assist” félautonóm vezetést kínál a rendszer által meghatározott maximális sebességig, amely 210 km/óra.

Kulcsszavak: bemutató, suv, Taigo, új modell, volkswagen
 
Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Az új Taigo bemutatkozik Európában Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között
 
Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján

2021. augusztus 04.
A balatoni utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében újabb KISS emeletes motorvonatot állít forgalomba a MÁV-Start; a Panoráma expressz vasárnaponként közlekedik Fonyód és Kőbánya-Kispest között.
Részletek

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján
   
A vállalat vasárnap azt közölte, a már ismert Jégmadár és Napfürdő expresszvonat mellett - egész augusztusban - vasárnaponként fog közlekedni a Panoráma expressz, amely 16:57-kor indul Fonyódról, KISS emeletes motorvonattal.

Az expresszvonat Balatonboglár, Balatonlelle, Balatonszemes, Balatonszárszó, Balatonföldvár, Zamárdi, Siófok, Szabadisóstó, Balatonaliga, Székesfehérvár és Kelenföld állomásokon megállva, 19:44-kor érkezik Kőbánya-Kispestre. A vonatot a többi expresszvonathoz hasonlóan díjmentes helyjeggyel lehet igénybe venni, és a kerékpáros helybiztosítás is kötelező. A vonaton 12 kerékpár szállítására van lehetőség.
   
Az új Panoráma expresszvonat indításán kívül, a folyamatosan és intenzíven növekvő utasforgalom kiszolgálása érdekében, hétvégente a legnagyobb utasforgalmú Balaton IC vonatok a korábbi nyolc helyett kilenc kocsival közlekednek, továbbá a Kelet-Magyarországról közlekedő balatoni Aranypart és Ezüstpart expresszvonatok szerelvényeinek kapacitása is bővül - tudatta az MTI-hez eljuttatott közleményében a MÁV-Start.

Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján
Kulcsszavak: Balaton, KISS emeletes motorvonat, máv
 
Vasárnaponként újabb emeletes vonat áll forgalomba a Balaton déli partján Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Én biztos nem állnék ide viharban! Én biztos nem állnék ide viharban! Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások Megújulnak a legforgalmasabb MÁV állomások
 
A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

2021. augusztus 04.
A Peugeot márka értékesítése 3 százalékkal bővült Magyarországon az idei első hat hónapban 2020 hasonló időszakához képest, azonban a teljes év túlteljesítése még kérdéses a járványhelyzetben bizonytalan piac és az alkatrészhiány miatt - mondta Bálint Zsófia, a P Automobil Import Kft. márkaigazgatója.
Részletek

A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

Az idén január és június között 1937 járművet adtak el a magyarországi márkakereskedők, ebből 1150 volt személyautó, és 783 haszongépjármű. Ezzel a márka piaci részesedése Magyarországon 2,5 százalék. A Peugeot a haszonjárművek piacán erős, részesedése eléri a 6,5 százalékot.
   
A márkaigazgató elmondta, hogy az idén növekedést terveztek, 4300 jármű eladását látják reálisnak, mivel a vevői igény jelenleg nagy. Havonta akár 350 autót is el tudnának adni, de a gyártás nem tud ezzel lépést tartani az elektronikai alkatrészek globálisan kialakult hiánya miatt.
   
Tavaly 4101 Peugeot személy- és haszonjármű talált gazdára Magyarországon, ebből 2739 személyautó, 1362 haszongépjármű volt.
   
A márka modelljei népszerűek voltak a nagycsaládosok gépkocsivásárlását támogató, valamint a környezetbarát autók vásárlását támogató programot kihasználók körében. A Peugeot eladásainak 5 százaléka volt hibrid vagy teljesen elektromos jármű, 2020-21-ben 150 támogatott környezetbarát kocsit adtak el.
   
A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon

A Peugeot az utóbbi időszakban következetesen halad az alternatív, illetve az elektromos mobilitás útján. Jelenleg 7 modell érhető el elektromos hajtáslánccal, és az elektromos paletta kiteljesedése az idén folytatódik. A következő években új mildhibrid és plug-in hibrid, sőt hidrogén üzemanyagcellás hajtású modellekkel bővül a kínálat. 2025-re a teljes modellpaletta rendelhető lesz alternatív meghajtással.


Kulcsszavak: Bálint Zsófia, értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot Díjesővel kezdi az esztendőt a Peugeot Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés Ismét a 2008-as válság előtti szinten jár a hazai gumiabroncs-értékesítés
 
Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

Már öt Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

2021. augusztus 04.
Az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. és a SHARE NOW Magyarország kibővített együttműködésének köszönhetően már öt Budapest környéki Auchan áruház parkolójában létesült SHARE NOW zóna.
Részletek

Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

2021 tavaszán indult az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. és Európa vezető autómegosztó szolgáltatója, az itthon a Wallis csoporthoz tartozó SHARE NOW Magyarország együttműködése azzal a céllal, hogy egy környezettudatosabb közlekedési módot, a hazánkban is egyre népszerűbb közösségi autózás élményét az Auchan Korzók vásárlói számára is elérhetővé tegye.

A SHARE NOW számára kiemelten fontos, hogy a Budapesthez tartozó, de nem központi helyen elhelyezkedő városrészeket is bevonja az autómegosztás vérkeringésébe, így a fővárosi car sharing szolgáltatók közül elsőként hozott létre Budaörsön Külső Zónát. A Külső Zónából szintén bármikor lehet bérlést indítani, illetve lezárni.

A budaörsi Auchan parkolójában létrehozott szolgáltatás 2021 április közepétől egy két hónapos tesztidőszakkal indult azzal a távlati céllal, hogy amennyiben a kezdeményezés a budaörsi Auchan vásárlóinak körében sikeres lesz, a Külső Zónát a SHARE NOW hosszútávon is elérhetővé teszi, valamint több Budapest környéki Auchan áruházra is kibővíti.

Négy hónappal a projekt indulása után egyértelműen látható, hogy az együttműködés beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A budaörsi Auchan Korzó parkolójáig létesített első, Budapesten kívüli car sharing zóna ugyanis rendkívül sikeresnek bizonyult. A tesztidőszak eredményei azt mutatják, hogy az autómegosztó szolgáltatást a vártnál többen vették igénybe, hogy eljussanak a budaörsi Auchan Korzóra, így már azok is élvezhették az üzletek kínálatát, akik nem rendelkeznek saját gépkocsival.

Már öt  Auchan Korzó érhető el autómegosztó szolgáltatással

Az adatok alapján a késő délutáni órákban látogatták a legtöbben SHARE NOW autóval az Auchan Korzó üzleteit, és valamivel több, mint egy órát töltöttek vásárlással. Az eredményekből az is kiderült, hogy egyre több ember számára fontos szempont a fenntartható autózás, hiszen kiemelten népszerűek az Auchan Korzót úticélként választók körében az elektromos SHARE NOW modellek, amelyek mind autópályamatricával ellátott autók. Az Auchan Korzók üzleteit három különböző elektromos SHARE NOW modellel is megközelíthették a vásárlók: ezek a MINI Cooper SE, a BMW i3, és a smart EQ fortwo.

A közös sikerre építve a Nhood Services Hungary Kft. és a SHARE NOW Magyarország tovább bővíti együttműködését. Egyrészt hosszútávon is elérhetővé teszi a budaörsi Auchan Korzó zónát, valamint további négy Auchan áruházat is bevon a közös projektbe. Az óbudai, a dunakeszi, a soroksári, és budakalászi Auchan Korzók parkolóiból augusztus eleje óta indíthatóak a SHARE NOW bérlések, illetve le is zárhatóak, azaz a vásárlók a SHARE NOW autóival nem csak megközelíthetik a helyszíneket, hanem az autókat az Auchan parkolókban igény szerint ott is hagyhatják.

Buday Bence, a SHARE NOW Magyarország ügyvezető igazgatója így nyilatkozott az együttműködés bővítésével kapcsolatban: „A SHARE NOW számára kiemelten fontos, hogy elérhetővé tegye a fenntartható autós mobilitást a Budapesten lakók és dolgozók számára, miközben a szolgáltatás alkalmazkodik a mindennapjaikhoz. Az elmúlt hónapok eredményei jól mutatják, hogy az autómegosztásra jelentős igény mutatkozik olyan hétköznapi élethelyzetekben, mint például a bevásárlás, ami a jövőben várhatóan tovább növekszik majd. Így kiemelt jelentőségű a SHARE NOW számára, hogy olyan megbízható partnerrel működhet együtt hosszú távon, mint az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. egy fenntarthatóbb város létrehozásának érdekében.”

Az autómegosztó szolgáltatás bővítése az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. számára is kiemelten fontos. A vegyes ingatlanszolgáltatással foglalkozó vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi és környezeti felelősségvállalás kérdéskörére. A cég valamennyi tevékenységét a bolygó, az emberek és a profit hármas dimenziójának tükrében szemléli, és fejlesztései során tekintettel van működése környezeti, társadalmi és gazdasági hatásaira. A vállalat munkatársai minden általuk üzemeltetett helyszínen arra törekednek, hogy fenntartható és felelősségteljes módon fejlesszék a környezetet a jövő generációi számára, ezért folyamatosan dolgoznak a környezettudatos megoldásokon az Auchan Korzók esetében is.

A SHARE NOW autómegosztóval kötött hosszútávú együttműködésnek köszönhetően Budapest bármely pontjáról saját gépkocsi nélkül is könnyedén elérhetővé válik több Auchan áruház, ahol a vásárlók az élelmiszervásárlás mellett számos üzletet, köztük több világmárkát is megtalálnak. Emellett izgalmas gasztroélményekkel gazdagodhatnak, az Auchan Korzók szolgáltatóinál pedig elintézhetik postai és banki ügyeiket, gyógyszereik kiváltását, a ruha- és szőnyegtisztítást, vagy akár kipróbálhatják a fodrászüzletek, szépségszalonok egyikét.  

Az együttműködés bővítésével kapcsolatban Szemerédi Dóra Diána, az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. CSR és belső kommunikációs szenior menedzsere így nyilatkozott:

„Ökológiai lábnyomunk csökkentése mindenki érdeke, és ennek fontos része a soft közlekedési módok minél nagyobb arányú elterjedése. Minden áruházunk elérhető tömegközlekedéssel, ezt bővítettük ezzel az új, innovatív lehetőséggel, ami nagyobb szabadságot nyújt az autóval nem rendelkező vásárlóinknak, ugyanakkor kevésbé károsítja a környezetet. Példaértékűnek érzem a SHARE NOW Magyarországgal kötött együttműködést, amit remélem, minél hamarabb minél több helyszínünkre kiterjeszthetünk. Bármivel is foglalkozunk, a legfőbb értékünk az életünk és a bolygónk, ezért a környezetünkre gyakorolt pozitív hatás kell, hogy a legfontosabb szempontunk legyen. Ez a szemlélet abszolút jellemzi ezt a projektet, melynek sikerére nagyon büszkék vagyunk.”  


Kulcsszavak: Auchan, autómegosztó, SHARE NOW
 
Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása Két éves Budapesten Európa legnagyobb carsharing szolgáltatása Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal? Hogyan keressünk pénzt a nyaralás idején parkoltatott autónkkal? Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota Amerikában is megkezdi egy új autómegosztó alkalmazás próbaüzemét a Toyota A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol Autómegosztó szolgáltatást indított a Mol
 
Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

2021. augusztus 04.
A Volkswagen Csoport tovább növelte üzleti teljesítményét és a kihívásokkal teli körülmények ellenére is rekorderedményt ért el 2021 első félévében.
Részletek

Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport

E pozitív fejlődés elsősorban a prémium márkáknak, az Audinak és a Porschénak, valamint a Volkswagen finanszírozási ajánlatainak köszönhető. A koronavírus hatásait, valamint a nemzetközi szinten tapasztalható, félvezetőket érintő alkatrészhiányt sikeresen visszaszorítottuk. A piacok élénkülésével magas vásárlói kereslet mutatkozott a Csoport vonzó modellkínálatára. Ennek eredményeként az ügyfelek részére átadott járművek száma 27,9%-kal 5,0 millióra nőtt a korábbi, a világjárvány hatásai miatt gyengébb évhez képest (3,9 millió értékesített járművel). Az árbevétel még ennél is jelentősebb mértékben, 34,9%-kal 129,7 milliárd euróra nőtt (96,1 milliárdról).

A működési eredmény 11,4 milliárd euró volt (2020 első felében a speciális tételek nélkül -0,8), messze meghaladva az előző évi 10 milliárd eurót (speciális tételek nélkül) a válság előtti 2019-es évben. Az árbevétel arányos működési nyereség stabil, 8,8 százalékos volt (2020 első felében speciális tételek nélkül: -0,8). A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett járműértékesítésnek, a termékkínálat és az árak javulásának, valamint a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. Az egyszeri, 0,7 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre.

A folyamatban lévő fix költségű programok aktívan folytatódtak. Az Autóipari divízió kiemelkedően magas korrigált nettó cash flow értéket generált 12,3 (-2,3) milliárd euróval, így ismét bizonyította üzleti modelljének kiemelkedő hatékonyságát. A divízió nettó likviditása magas szintet jelentő 35,0 milliárd euróra emelkedett tovább. A Navistar felvásárlását és az ügylet pénzügyi hatásait az adatok nem tartalmazzák. Az idei év első félévében tapasztalt kiemelkedően jó üzleti teljesítmény eredményeként a Volkswagen Csoport az árbevétel arányos működési nyereséget érintő prognózisát a teljes 2021-es évet illetően 0,5 százalékkal, 6,0-ról 7,5%-ra emelte.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója elmondta: „mind operatív, mind stratégiai szempontból tartjuk a felgyorsult tempót. Az idei év első felében elért rekorderedmény egyértelműen bizonyítja a márkáinkban rejlő potenciált, valamint a termékek vonzerejét. A prémium szegmens – csakúgy, mint a finanszírozási ajánlatok – kiemelkedően jól, kétszámjegyű megtérüléssel teljesített. Elektromos járműveink térhódítása újabb lendületet vesz, az elkövetkező hónapokban pedig tovább növeljük annak ütemét. Emellett pedig új Csoport-stratégiánk, a NEW AUTO mentén átalakítjuk a vállalatot, így a jövőben növelhetjük a nyereségalapot. Ezáltal felkészíthetjük a Volkswagent a mobilitás új világában való vezető szerep betöltésére.”

Arno Antlitz, a Volkswagen Csoport pénzügyi igazgatója hozzátette: „a Volkswagen Csoport első félévben nyújtott pénzügyi teljesítménye lebilincselő módon támasztja alá a vállalat stabilitását. Hat hónap elteltével az árbevétel arányos működési nyereségünk 8,8% százalék volt. Különösen a második negyedév volt kivételesen erős. A vállalat nettó cash flow-ja, 10,2 milliárd euró szintén jelentős eredmény, melyet jelentős jövőbeli befektetéseink mellett értünk el. Sikeresen megfékeztük a félvezetőket érintő alkatrészhiány okozta hatásokat, ugyanakkor valamivel jelentősebb hatásokra számítunk a harmadik negyedévben. Mindettől függetlenül az idei évre vonatkozó üzleti teljesítményünk értékelése javult, így növeltük prognózisunkat.”

Üzleti működésünk továbbra is stabil

Az év első felében a Volkswagen Csoport jelentősen, 27,9 százalékkal, 5 millió járműre növelte nemzetközi szállításait az előző év azonos időszakához képest, amely időszakra hatást gyakorolt a koronavírus járvány. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk enyhén, azaz 0,2 százalékponttal 12,6 százalékra csökkent ugyanebben az időszakban. Miközben a Csoport jelentősen növelte piaci részesedését európai és észak-amerikai hazai piacain, a közelmúltban a félvezetőket érintő hiány következményeként visszaesést tapasztalt legnagyobb egységes piacán, Kínában.

A terveknek megfelelően a Csoport tovább növelte sikeres elektromos jármű offenzívájának ütemét. Június végéig világszerte összesen 171 000 tisztán elektromos jármű (BEV modell) szállítása fejeződött be, ez több mint kétszer annyi járművet jelent az előző évi időszakhoz képest (+165%). Miután a vállalat az első negyedévben az ügyfelek részére 60 000 BEV járművet szállított le, a terveknek megfelelően a szállított járművek száma a második negyedévben jelentősen, 111 000 járműre emelkedett. A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) alapján működő járművek az összes BEV modell eladás több mint 60 százalékát tették ki a második negyedévben. A kibővített modellkínálatnak köszönhetően a BEV járművek felfutása tovább fog gyorsulni az év során. A Csoport szisztematikusan növelte hálózatról tölthető hibrid (PHEV) modelljeinek portfólióját is, melyekre magas az ügyfélkereslet. Az év első felében összesen 171 000 PHEV jármű szállítására került sor, több mint háromszor annyira, mint egy éve ugyanebben az időszakban (ez 204%-os növekedést jelent).

A prémium márkák, úgymint az Audi és a Porsche kifejezetten jól teljesítettek, így rekordmennyiségű szállítást könyvelhettek el az első félévben, valamint kétszámjegyű árbevétel arányos működési nyereséget is, előbbi 10,7, utóbbi 17,6 százalékkal. A Volkswagen finanszírozási ajánlatai is kiemelkedően jól teljesítettek, több mint megduplázva a működési eredményt egyik évről a másikra, 2,3 milliárd euróra. Emellett pedig a vállalat előnyt kovácsolt jelentős használtautó tevékenységéből és a kockázati költségek pozitív alakulásából is.

A megnövekedett járműértékesítésnek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 34,9 százalékkal 129,7 (96,1) milliárd euróra nőtt. A működési eredmény 11,4 milliárd euró volt (2020 első felében a speciális tételek nélkül -0,8), messze meghaladva az előző évi 10,0 milliárd eurót (speciális tételek nélkül) a válság előtti 2019-es évben. Az árbevétel arányos működési nyereség tehát stabil, 8,8 százalékos volt. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett járműértékesítésnek, a termékkínálat és az árak javulásának, valamint a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. Az MAN egyszeri, 0,7 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségei negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. A folyamatban lévő fix költségű programok aktívan folytatódtak.

Az adózás előtti és az adózott eredmény szintén jelentősen, 11,2 (-1,4) milliárd, illetve 8,5 (-1,0) milliárd euróra nőtt. Az elsőbbségi részvényenkénti nyereséget illetően így stabil 16,20 eurót (-2,33) realizálhattunk.

Autóipari divízió: kiemelkedő cash flow teljesítmény, a nettó likviditás ismét javult

A stabil üzleti tevékenység és a költségcsökkentő intézkedések továbbra is pozitív hatást gyakoroltak az üzleti teljesítményre. Az autóipari divízió nettó cash flow-ja kiemelkedően magas, 10,2 (-4,8) milliárd euró volt. Az egyesülésekkel és felvásárlásokkal, valamint a dízel szegmens készpénz kiáramlásával korrigált nettó cash flow stabil 12,3 (-2,3) milliárd eurót tett ki. Így kb. 80%-kal magasabb értéket mutatott, mint a válság előtti 2019-es évben. Az Autóipari divízió nettó likviditása szintén pozitív növekedést mutatott, és nagyon stabil szintre, 35,0 milliárd euróra emelkedett. Az első negyedév végén ez az érték 29,6 milliárd eurót tett ki. A Navistar felvásárlását és az ügylet pénzügyi hatásait az adatok nem tartalmazzák.

A kutatási fejlesztési (K+F) költségek 7,7 (6,7) milliárd euróra emelkedtek az új modellekre és technológiákra, valamint szoftverekre irányuló, szükséges jövőorientált beruházásoknak köszönhetően. Ennek ellenére a K+F arány az idei évben jelentős mértékben 7,2%-ra esett vissza a tavalyi 8,7%-os adathoz képest, mely a világjárvánnyal összefüggő alacsony árbevételnek volt betudható. A befektetési fegyelem javítása és a Csoport szinergiáinak nagyobb mértékű kihasználása jelentős előrelépést eredményezett a tőkeberuházások terén. Ez a mutató az előző évi időszakhoz képest 8,5 százalékkal, 3,8 (4,1) milliárd euróra csökkent. Ennek eredményeként a capex mutató jelentősen, 3,5 (5,4) százalékra esett vissza, ami a válság előtti, 2019 es megfelelő negyedév szintjénél (4,9 százalék) jelentősen alacsonyabb érték.

2021. évi kilátások

A 2021 első felében tapasztalt üzleti teljesítmény alapján a Volkswagen Csoport az alapvető teljesítménymutatókra vonatkozó előrejelzésének nagy részét módosítja.

A félvezetők ellátásában tapasztalható kimaradások és hiányok felerősödtek az iparágban. Az ennek eredményeként bekövetkező kedvezőtlen hatás az év második felében várható. Ebből következően a Csoport előrejelzéseit csökkentve arra számít, hogy – a Covid19 járvány sikeres visszaszorítását feltételezve – 2021 ben az ügyfelek részére történő szállítások jelentősen megemelkednek az előző évhez képest, folyamatos kihívásokkal teli piaci körülmények közepette. A kihívások elsősorban a gazdasági helyzetből, a verseny intenzitásának növekedéséből, az áru- és devizapiacok ingadozásából, az ellátási láncok biztosításából és a kibocsátásokkal kapcsolatos szigorúbb követelményekből erednek. A Volkswagen Csoport 2021 es árbevétele várhatóan lényegesen magasabb lesz az előző évinél. A működési eredményt tekintve a Csoport 6,0–7,5 százalék közötti árbevétel-arányos működési nyereséggel kalkulál 2021 ben.

Az Autóipari divízióban a nettó cash flow várhatóan jóval erőteljesebben fog emelkedni az előző évhez képest, a dízel szegmensben alacsonyabb készpénz kiáramlással, valamint az egyesülések és felvásárlások jelentősen nagyobb hatásaival kalkulálva, ami a nettó likviditás igen jelentős növekedéséhez vezet. A tervek a Volkswagen Csoport jelenlegi szerkezeti felépítésén alapulnak. A Volkswagen Csoport előrejelzése nem tartalmazza a Navistar International Corporation összes forgalomban lévő részvényének megszerzését, valamint a működés eredményére, a pénzügyi helyzetre és nettó eszközökre gyakorolt hatásokat.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, volkswagen
 
Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota Elkészült a tízmilliomodik, Európában gyártott Toyota A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport Volkswagen ünnep a Hungaroringen Rekorderedménnyel zárta az év első felét a Volkswagen Csoport Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson
 
A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

2021. augusztus 02.
Az Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modellek a márka első kompakt elektromos SUV járművei. Áprilisi bemutatkozásukat követően két új változattal bővült a kínálat: a sorozat leghosszabb hatótávját kínáló Q4 Sportback 40 e-tron modellre illetve a Q4 45 e-tron quattro összkerékhajtású változatra mostantól adhatnak le rendelést az ügyfelek.
Részletek

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

Intelligens hajtásrendszer az erőteljes teljesítményért

A Q4 e-tron modellek amellett, hogy szén-dioxid kibocsátás nélkül közlekednek az utakon, egy luxuskategóriájú jármű térkínálatát és kényelmét egyesítik a kompakt kategóriában illetve mindennapi használatra tökéletesen alkalmas hatótávolságot kínálnak. A WLTP ciklus szerint  mért, akár 534 kilométeres hatótávolságával a Q4 Sportback 40 e-tron kínálja a leghosszabb hatótávot az Audi elektromos modelljei közül. Az új összekerékhajtással szerelt modell akár (WLTP ciklus szerint mért) 490 kilométer hosszú utazást is lehetővé tesz, tökéletesen teljesítve az ügyfelek hétköznapi használatra vonatkozó elvárásait. A két változat mostantól rendelhető, a Q4 Sportback 40 e-tron alapára (áfával) 49 500 euró, míg a Q4 45 e-tron quattro ára 50 900 eurótól indul.

A Q4 Sportback 40 e-tron esetében (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 16,8 (WLTP ciklus szerint); 17,4 – 16,1 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) a hátsó tengely hajtásáról egy 150 kW (204 LE) teljesítményű elektromos motor gondoskodik. Az új összkerékhajtású változatnál (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 21,3 – 17,9 (WLTP ciklus szerint); 18,2 – 16,5 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) a márka két elektromos erőforrást használ az elektromos összkerékhajtáshoz. Ezek együttesen 195 kW (265 LE) maximális teljesítményre képesek, amely lehetővé teszi, hogy az állóhelyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsítást 6,9 másodperc alatt teljesítse a modell és elérje a 180 km/órás – elektronikusan korlátozott – legnagyobb sebességét.


A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

A TÜV NORD által igazolt karbonsemlegesség: a Q4 e-tron modelleknek hivatalosan is „nettó nulla a karbonlábnyoma”

Az Audi a Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modelleket nettó nulla szén-dioxid kibocsátással gyártja, amelyet most hivatalosan is hitelesítettek. Mindkét modell sikeresen megszerezte a TÜV független tanúsító szervezetének „karbonsemleges termék” minősítését. „Az Audi gondoskodik róla, hogy a szén-dioxid kibocsátást a beszállítói láncnál, a gyártási folyamat során és – többek között – a logisztika területén arányosan mérsékelje vagy megújuló forrásból származó elektromos energiával csökkentse. Ez kiemelten vonatkozik a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának gyártására. Az Audi azonban még tovább megy és az elkerülhetetlen szén-dioxid kibocsátással azonos mértékű ellensúlyozást biztosít a nemzetközileg elismert karbonkompenzációs projektek támogatásával.” – erősítette meg a TÜV NORD a sikeres hitelesítés során.

A Zwickauban működő termelési egység kizárólag zöld energiát használ a gyártás során és az akkumulátor cellákat beszállító vállalatokat is arra kötelezte, hogy kizárólag megújuló forrásból származó energiát használjanak gyártási folyamataik során. A jelenleg nem elkerülhető károsanyag kibocsátást hitelesített klímavédelmi projektek támogatása révén karbonkreditekkel kompenzálja a vállalat. Ezek hitelesítését a The Gold Standard vagy a Verified Carbon Standard non-profit szervezetek végzik. Ezzel lehetővé válik a jármű teljes életciklusára vonatkozó száz százalékos karbonsemlegesség elérése, amennyiben a használati szakasz során következetesen zöld energiával történik az újratöltés. Ezen kívül az Audi szorosan együttműködik beszállítóival az összes járműprojekt kapcsán a felelős gyakorlat következetes népszerűsítését illetően. Az Audi már 2017. óta auditálja üzleti partnereit a vállalaton belül létrehozott fenntarthatósági értékelés alapján, ezzel is biztosítva, hogy a gyártás az erőforrások megóvásával és a társadalmi normák betartásával történik.

A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül

Kényelmes töltés az e-tron töltőszolgáltatás (e-tron Charging Service) révén

A Q4 e-tron modellek kiemelkedően sokoldalú járművek, amelyek tökéletesen alkalmasak a hétköznapi használatra. Hatalmas belső térkínálata, egyedülálló kényelme és a hosszabb utazásokat is lehetővé tevő hatótávolsága mellett a vezető a gyors töltési sebesség nyújtotta előnyöket is élvezheti. Legideálisabb esetben mindössze tíz percet kell eltölteni a töltőállomáson, hogy (WLTP ciklus szerint) közel 130 kilométeres  hatótávolságra elegendő energiát „tankoljunk”.

Az e-tron töltőszolgáltatást (e-tron Charging Service) használó Audi ügyfelek 26 ország közel 250 000 töltési pontja közül választhatnak, amelyek között 5 841 gyorstöltő állomást is találunk. Ez óriási eredmény és mérföldkő, különösképpen, hogy a töltőszolgáltatás csupán 2019. februárjában indult, ekkor 16 országban 72 000 töltőpont állt rendelkezésre. Azóta nem csak a töltőállomások száma nőtt közel négyszeresére, de a gyorstöltő pontok száma is jelentősen emelkedett.

A Transit csomagot választva a Q4 e-tron vásárlóknak nem kell havidíjat fizetniük az első teljes évben. Ezen kívül élvezhetik az IONITY hálózat kedvező feltételeinek előnyeit is, így a töltés költsége mindössze 31 cent kilowattóránként, amely közel azonos az otthoni töltés tarifájával Németországban. Az Audi tulajdonosok könnyedén és gond nélkül tölthetik fel autójukat külföldön is, hiszen minding az adott országban érvényes normál – töltési sebességtől függő – árat fizetik, mindenféle extra roaming díj nélkül. Más szóval az országon átutazó külföldi felhasználók is ugyanazt a tarifát fizetik, mint a helyi lakosok.

A legközelebbi töltőállomást keresve mind a myAudi alkalmazás mind az Audi navigációs rendszere hathatós segítséget kínál. Az útvonatervezés mellett a myAudi alkalmazás a támogatott töltési pontok aktiválásában nyújthat segítséget és előzetes információval szolgál a töltőállomás állapotáról. A töltési folyamatot pedig opcionáisan az Audi töltőkártyával is elindíthatjuk, az azonosítás és számlázás a háttérben automatikusan történik. Emellett az alkalmazás az autó aktuális töltöttségi állapotáról is tájékoztatást nyújt.

Kulcsszavak: audi, bemutató, e-tron, Q4, új modell
 
Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Az új Scania busz innovatív megoldásokat kínál a svéd sífutó válogatottnak Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve Látványos és sokoldalú: az új MINI Countryman formaterve A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában A Q4 e-tron sorozat új összkerékhajtású modellel bővül A hatékonyság, a stílus és a kényelem tökéletes kombinációja az új Nissan NP300 Navara Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében
 
2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2021. július 23.
A Volkswagen Haszonjárművek (VWN) 2007 után újra hatalmas VW buszfesztivált szervez 2022. július 15-17 között újra nagyszabású Bulli-kempinggé alakul a hannoveri vásárterület.
Részletek

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

Az összes VW Bulli generáció több ezer képviselőjét és rajongóikat várják a világ minden tájáról egy nagy Bulli-bulira, önmaguk és a kultikus Bulli megünneplésére.

2007 óta sóvárognak a rajongói közösségek az üzenetért, hogy a Volkswagen Haszonjárművek újra megszervezze a Bulli-találkozót. Július 15-én nagy volt az izgalom a rajongói közösségnél. A „Volkswagen Nutzfahrzeuge Oldtimer” Facebook csoportban egy „titokzatos” poszt jelent meg egy 2022-es naptárbejegyzéssel. Ez az időpont világszerte gyorsan elterjedt, óriási várakozás előzi meg a találkozót.

Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatóságának elnöke elmondta: „A hűséges VW busz-rajongóink már régóta várják a 2007-es találkozó megismétlését. Erre jövőre sor kerül, és Hannover újra a Bulli fellegvára lesz. A közösséggel együtt szeretnénk megünnepelni a Bullit és üdvözölni legújabb családtagunkat: a teljesen elektromos ID. BUZZ modellt.”

A Volkswagen Haszonjárműveknél megkezdődött a szervezés, lefoglaltuk a fesztivál helyszínét Hannoverben, az expó területén. További információk idén ősszel várhatók, az érdeklődők év végén online lefoglalhatják parkolóhelyüket VW buszuk számár.

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra
Kulcsszavak: volkswagen, Volkswagen Csoport, Volkswagen Haszonjárművek, Volkswagen-találkozó
 
Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre 2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra Felülmúlta a várakozásokat a Volkswagen „electrified!” rendezvény Úttörő jellegű pick-up tanulmányautó érkezik a Volkswagentől Úttörő jellegű pick-up tanulmányautó érkezik a Volkswagentől 2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra Először érkeztek vasúton import autók Kínába 2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 61 - 70