Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 71 - 80
LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

2020. december 10.
Az alternatív meghajtású járművek iránt érdeklődők örülhettek 2020-ban, hiszen világszerte jelentősen bővült a villanyautó-kínálat, és ez a trend várhatóan a jövőben is folytatódni fog.
Részletek

Bár a Covid-19 járvány negatív hatásai az autóipart is elérték, az elektromos járművek eladási mutatói rekordokat döntöttek az elmúlt hónapokban Európában. A Jato Dynamics piacelemző cég legfrissebb adatai szerint az ilyen típusú új autókból szeptemberben és októberben is együttesen többet értékesítettek a gyártók, mint a dízelmeghajtásúakból, a tisztán elektromos autók (BEV) népszerűsége pedig közel 200 százalékkal nőtt az előző évhez képest. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan, az e-mobilitás kiemelt képviselője összegyűjtötte a 2021-ben érkező, kedvenc elektromosautó-modelljeit.

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

Nissan Ariya
 
A Nissan új elektromos crossovere a futurisztikus dizájnt egyesíti a tágas és kényelmes belső térrel. Az autó formavilágát letisztult vonalvezetés jellemzi zavaró részletek nélkül, ellentétben a markáns kontúrokról és élekről ismert hagyományos SUV-dizájnnal. Az Ariya ugyanolyan hasznos funkciókkal rendelkezik majd, mint a méltán sikeres Leaf, köztük például a ProPILOT Assist vezetéstámogató rendszerrel vagy az egypedálos gyorsítást és fékezést szabályozó e-Pedellel. Az Ariya dupla motoros kiszerelésben és e-4ORCE összkerékhajtással érkezik majd.

Hatótávolság: 375-500 km
Akkumulátor-kapacitás: 63 kWh és 87 kWh
Várható megjelenés dátuma: 2021 vége

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

Ford Mustang Mach-E

A Mustang rajongók már 2019 vége óta várják az új Mach-E-t modellt, mely várhatóan 2021 végén lesz elérhető. A sportos külsőhöz tágas belső tér társul, ahol minden utas kényelmesen elfér. További bónuszként az autó extra, vízhatlan tárhelyet kínál a motorháztető alatt, ahol normál esetben a motor lenne. Az összkerékhajtású jármű elülső és hátsó motorjai egymástól függetlenül osztják el a terhelést a tengelyeken, ami javítja a gyorsulást, és nehezebb vezetési körülmények között is biztos navigációt tesz lehetővé. A Mustang Mach-E számos modern vezetéstámogató technológiát alkalmaz, köztük a SYNC4A intelligens kommunikációs rendszert, amely gépi tanulás segítségével méri fel a vezetési szokásainkat, hogy a legjobb vezetési élményt biztosítsa számunkra.

Hatótávolság: akár 600 km
Akkumulátor-kapacitás: 68 kWh vagy 88 kWh
Várható megjelenés dátuma: 2021 vége

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

Hyundai IONIQ 5
 
Az IONIQ 2020 augusztusában új márkaként indult a Hyundai-on belül, amely kizárólag a villanyautókra fókuszál. Az elkövetkező négy évben a koreai autógyártó három új elektromos modellt is bemutat majd, melyek közül az IONIQ 5 lesz az első. Túl sok információt egyelőre még nem tudni az autóról, de az már ismert, hogy egy közepes méretű, kompakt szabadidő-autó (CUV) lesz, egyedülálló kialakítása pedig éppúgy merít a múltból, mint a csúcstechnológiából. A jármű napelemes tetővel érkezik, amely közvetlenül tölti az autó 12V kisfeszültségű akkumulátorát és a nagyfeszültségű meghajtó akkut. Az IONIQ 5 világelsőként V2L (Vehicle to Load) funkciót is kap, amellyel külső elektromos berendezések energiaellátását lehet megoldani 24 kWh-ig.

Hatótávolság: 450-500 km
Akkumulátor-kapacitás: 58 kWh és 72 kWh
Várható megjelenés dátuma: 2021 eleje

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

Mercedes-Benz EQA
 
Az autó a Mercedes EQ családjának új tagjaként debütál majd. A SUV modell gyártása 2020 végén indul, és az autó 2021-ben kerül majd forgalomba. Azoknak, akik „kisebb” elektromos SUV-ra vágynak, érdemes számításba venniük ezt a modellt. A járműben két, összesen 200 kW teljesítményű elektromos motor is helyet kap, amelyekkel az EQA 5 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h-ra. Az autót vezeték nélkül vagy fali töltőről tölthetjük majd, és gyorstöltésre is elő van készítve: 10 perc alatt 100 kilométerre elegendő áramot tud felvenni.

Hatótávolság: várhatóan 400 km
Akkumulátor-kapacitás: 60 kWh
Várható megjelenés dátuma: 2021 során

LeasePlan toplista: az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben

Tesla Model Y
 
A legnépszerűbb elektromos autók listája nem lehet teljes egy Tesla nélkül. A LeasePlan kínálatában idén is elérhető volt a vállalati autóhasználók számára a Tesla Model 3, és a flottakezelő izgatottan várja a Tesla Model Y nevű e-autóját is. Ennek kialakítása hasonló a többi modellhez a letisztult belső teret és a nagy, 15 colos érintőképernyőt illetően, fontos különbség van azonban a teljesítményben. Az Y modellt az egyik leggyorsabb járműnek tervezték a Tesla kínálatában, amely mindössze 3,7 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/h sebességre. A Model Y az Egyesült Államokban már elérhető, Európába pedig várhatóan a jövő év közepén érkezik majd.

Hatótávolság: 505 km
Akkumulátor-kapacitás: 75 kWh
Megjelenés dátuma: 2021 közepe
Kulcsszavak: elektromos autó, flotta, LeasePlan
 
Akár 1 000 kilométerre nőhet az elektromos autók hatótávolsága Akár 1 000 kilométerre nőhet az elektromos autók hatótávolsága A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A hibridek és a villanyautók is segíthetik a flottapiac bővülését A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit A Budapest Taxi egy éve használja Nissan LEAF-jeit Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye Két világ erényei: a BMW i8 – Hajtásrendszer, könnyűszerkezetes építés és a vezetés élménye Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre
 
A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját

A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját

2020. december 10.
A Jaguar 2021-ben egy limitált, 575 lóerős V8 Supercharged F-TYPE Heritage 60 Edition különkiadással köszönti hatvanadik születésnapján az E-Type sportkocsit.
Részletek

A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját

Az összkerékhajtású sportautóból mindössze 60 példány készül. Az SV Bespoke szakemberei által, kézzel gyártott autók világszerte elérhetők lesznek.

A különleges elemekből összeállított emlékmodell Sherwood Green fényezése az eredeti E-Type palettájáról származik. A különleges alapszín a hatvanas évek óta egyetlen Jaguar típushoz sem volt rendelhető, míg a kiterjesztett, kéttónusú Caraway / Ebony Windsor bőrkárpit általában nem rendelhető az F-TYPE-hoz. 

Az új, limitált példányszámú modell középkonzoljának egyedi alumínium borítása az E-Type visszapillantó tükrének házából merített ihletet, a könnyített Performance sportülések fejtámaszába E-Type 60th Anniversary logót nyomtak, míg a különleges E-Type 60 típusjelzés megegyezik azzal az emblémával, amely a Jaguar Classic által idén meghirdetett, korlátozott példányszámban készülő E-Type 60 Collection járműveket is díszíti. A képet az évfordulót ünneplő küszöb díszlécek, SV Bespoke plakett, valamint Caraway árnyalatú szegéllyel ellátott padlószőnyegek teszik teljessé.

„Az ikonikus Jaguar E-Type hatvanadik születésnapja tökéletes alkalom arra, hogy elkészítsük az SV Bespoke első limitált kiadását – az elsőt, és egyben a legritkábbat, hiszen ez az F-Type világszerte mindössze hatvan példányban készül” – mondta Mark Turner, a Jaguar SV Bespoke kereskedelmi igazgatója.

„A Jaguar formatervezői részlegével szoros együttműködésben dolgoztuk ki azt a designtematikát, amely révén az F-TYPE Heritage 60 Edition hitelesen, mégis modern formában tiszteleghet az E-Type előtt. Mi sem bizonyítja jobban az erőteljes kapcsolatot a Jaguar sportautók múltja és jelene között, mint hogy az 1960-as években megálmodott Sherwood Green karosszériaszín olyan jól áll az F-TYPE-nak, mintha eleve ehhez tervezték volna.”

A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját

Az F-TYPE Heritage 60 Edition Coupé és Convertible kivitelben egyaránt elérhető; a modell megjelenését exkluzív 20 colos Gloss Black kivitelű, Diamond Turned kidolgozású kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, Gloss Black és Chrome díszítőelemek, és fekete féknyergek teszik teljessé.

Kompresszoros teljesítmény

A 2019 decemberében bemutatott új F-TYPE R – amelyre az új F-TYPE Heritage 60 Edition is épül – kizárólag összkerékhajtással készül, a maximális vezetési élményről módosított lengéscsillapítók, kanyarstabilizátorok és hátsó csonkállványok gondoskodnak. A hajtást a Jaguar 575 lóerős, 5,0 literes, V8-as kompresszoros motorja adja, 700 Nm nyomatéka minden szituációban kiemelkedő dinamizmust tesz lehetővé.

A menetteljesítmények kivételesek: az autó álló helyzetből mindössze 3,5 mp alatt gyorsul 96 km/órára, a végsebességet elektronika korlátozza 300 km/órában.

Az F-TYPE emellett fejlett vezetőtámogató technológiák sorát kínálja, az újrakonfigurálható, nagyfelbontású, 12,3 colos TFT digitális műszeregységtől kezdve a Touch Pro szórakoztató rendszeren át az Apple CarPlay® funkciót tartalmazó Okostelefon csomagig.

A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját

A Heritage 60 Edition minden egyes példánya az Egyesült Királyságban, a Jaguar Castle Bromwich-i gyárában készül. A végső kidolgozást a SV Bespoke csapata végzi a Jaguar Special Vehicle Operations Warwickshire-i üzemében.

„Az F-TYPE Heritage 60 Edition fantasztikus példája annak, hogy mire képes az SV Bespoke csapat” – mondta Clare Hansen, a Jaguar Special Vehicle Operations egyedi átalakításokért felelős igazgatója. „Az E-Type által ihletett részletek és az új F-TYPE ötvözése révén lehetőségünk nyílt elmerülni a Jaguar legendás sportautóinak hagyatékában. Hozzáférést kaptunk az eredeti tervrajzokhoz, színkódokhoz és referencia anyagokhoz, ráadásul szorosan együttműködhettünk a Jaguar Classic munkatársaival. Így olyan karakteres, nagy gyűjtői értéket képviselő autót hozhattunk létre, amely modern formában értelmezi újra a tökéletes Jaguar sportautó fogalmát.”

Az ikonikus sportkocsi hatvanadik születésnapjának tiszteletére a Jaguar Classic összeállította limitált E-Type 60 kollekcióját. Ebben az 1960-as évekből származó, tökéletesen helyreállított 3,8 literes E-Type-ok szerepelnek, méghozzá párban: ezek a modell két legnevezetesebb kivitele: a ‘9600 HP’ és a ‘77 RW’ előtt tisztelegnek.
Kulcsszavak: évforduló, F-TYPE, jaguar
 
50 éves a legendás Ford Transit 50 éves a legendás Ford Transit 30 éves a Ford Sierra 30 éves a Ford Sierra Egy legenda története, avagy a BMW M3 harminc éve Egy legenda története, avagy a BMW M3 harminc éve Egy klasszikus modell fél évszázados történelme Egy klasszikus modell fél évszázados történelme A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót
 
Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten

Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten

2020. december 10.
Maximális eredménnyel végzett az új Kia Sorento az Euro NCAP töréstesztjén. Mindhárom Sorento modell – a hibrid, a plug-in hybrid és a dízel is – jelentős részben nagy szakítószilárdságú acélokból összeállított karosszériájának köszönhetően szerepelt ilyen kimagasló sikerrel.
Részletek

Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten

Az új Kia Sorento az elérhető legmagasabb minősítéssel teljesítette az Euro NCAP töréstesztjét. A Sorento kínálatának teljes palettája - a hamarosan érkező plug-in hybrid változatot is beleértve - kiérdemelte Európa vezető független biztonságtechnikai minősítő szervezetének ötcsillagos értékelését.

A Sorento 82%-ot teljesített a felnőtt utasok, 85-öt a gyermekek, 63-at pedig a gyalogosok védelmében, ugyanakkor 87%-ot szerzett a biztonsági felszerelések (Safety Assist) kategóriájában.

Az Euro NCAP értékelésében kiemelte, hogy az utastér különösen stabilan viselkedett az ütközési tesztek során, valamint azt is kihangsúlyozták, hogy az oldalirányú, akadállyal való ütközésnél a karosszéria kiválóan védte az utasok legveszélyeztetettebb testrészeit is. A Sorento a gyerekvédelemben szintén remekelt. A ráfutásos teszt során az ülések és a fejtámlák kiválóan védték az autóban ülőket az ostorcsapásos nyaksérülések ellen.

A Sorento valamennyi kivitelében az alapfelszereltséghez tartozó ráfutásosütközés-elkerülő támogatás szintén komoly szerepet kapott a biztonsági felszerelések (Safety Assist) értékelésében.

Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten

A kiváló eredmények jelentős részben a nagyszilárdságú, mikroötvözött acélokból felépített karosszériának köszönhetők, a Sorento torziós merevsége 12.5%-kal magasabb a kategória “biztonsági éllovasának” tartott versenytársáénál. Valamennyi Sorento modell alapfelszereltségének része a hét légzsák, köztük az első középső légzsák is. Ez a két első ülés között nyílik ki ütközéskor, és az elöl ülők fejének nyújt extra védelmet. Szintén valamennyi Sorentóhoz alapáron jár a Kia Járműstabilitás-szabályozó rendszere (VSM) és az Elektronikus menetstabilizáló (ESC) is. E két felszerelés komolyan hozzájárul az autó menetstabilitásának és biztonságának megőrzéséhez fékezéskor és kanyarokban.

Pablo Martinez Masip, a Kia Motors Europe terméktervezésért és árazásért felelős igazgatója elmondta: “Az új Sorento tágas, gazdaságos és minőségi jármű, amiben akár heten is különleges biztonságban és kényelemben utazhatnak. Az új modell immár a családok körében is népszerű, vásárlóink nagyra értékelik megjelenését, teljesítményét és kiváló terepképességeit. Fontos, hogy a Sorento, felszereltségek és technológiák széles választékát kínálja a balesetek megelőzésére, ugyanakkor maximálisan védi utasait egy esetlegesen bekövetkező ütközés során.”

Aktív és passzív biztonság, magas színvonalú vezetéstámogató rendszerekkel

Az új Sorento a Kia legújabb fejlett vezetőtámogató rendszereiel érkezik. Kiviteltől függően elérhető a járműveken kívül immár a gyalogosok és a kerékpárosok észlelésére is képes Ráfutásosütközés-elkerülő támogatás, és a Kereszteződés asszisztens is.

Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten

Utóbbi a kereszteződésben kanyarodó vezetőt figyelmezteti a szemből érkező járművekre. A listán megtalálható a Távolságifényszóró-asszisztens, az előttünk haladó elindulásakor jelezni képes Vezetőéberség-figyelmeztetés, a Sávkövető rendszer, az aktívfékezés-funkcióval kiegészített Holttérfigyelő, a navigációalapú (kanyarokra is figyelő) Adaptív sebességtartó automatikával felszerelt, autópályán való vezetést támogató asszisztens, az Intelligens sebességkorlátozás-asszisztens, a Biztonságoskiszállás-segéd, a hátramenetben működő Parkolásiütközés-elkerülő, a panoráma kamerarendszer, és a Távirányítással működő parkolósegéd is.

Az új Sorento sávkövető asszisztense (LFA) 0 és 180 km/h között működik. Az LFA az elöl haladó jármű és az útburkolati felfestések információi alapján a sávjában tartja az autót. A Stop & Go üzemre is alkalmas adaptív sebességtartóval kiegészítve a rendszer önállóan gyorsít, fékez és kormányoz is a Sorento előtti forgalomhoz igazodva, miközben radarérzékelői segítségével mindig tartja a biztonságos követési távolságot.

Az új Sorento felszerelhető a Kia új, kamerákkal is dolgozó holttérfigyelő rendszerével (Blind-Spot View Monitor: BVM), amely mintegy második szempárként segíti a vezető munkáját. Ez a felszerelés nem csak a Sorento utasainak biztonságát fokozza, hiszen a többi autósra is vigyáz azzal, hogy eltűnteti a holttereket a Sorento mindkét oldalán, nagyfelbontású élőképet közvetítve a műszerfalra. A Kia új, másodlagos ütközésvédelmi rendszere (Multi-Collision Brake: MCB), amely hatásosan csökkenti egy esetleges baleset után bekövetkező másodlagos ütközések esélyét, szintén az alapfelszereltséghez tartozik. Automatikusan fékez, amint egy ütközésben a légzsákok kinyílnak, így csökkenti a további frontális, vagy oldalirányú ütközések kockázatát.



Kulcsszavak: euro ncap, kia, Sorento, törésteszt
 
Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten Ötcsillagos lett a Pulsar, az X-Trail és a Qashqai is Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX Ötcsillagos az új Kia Sorento az Euro NCAP törésteszten A Kia extrém körülmények között teszteli a Soul EV szellőzőrendszerét
 
Új funkciók érkeznek a Teslákba

Új funkciók érkeznek a Teslákba

2020. december 10.
Számos apró, mégis hasznos újítással érkezik a legújabb teslás update. A 2020.48.5-ös verziószámmal jelölt szoftver nem minden modell, illetve nem minden régió esetében ugyanazokat a változásokat hozza, ám valamilyen szinten mindenki autója kamatoztathatja a szoftver újdonságait.
Részletek

Új funkciók érkeznek a Teslákba

Az új szoftverben több olyan újítást is bevezet a Tesla, amelyek egyelőre csak Kínában lesznek elérhetők. A navigáció például az ottani tulajdonosoknak ezek után már egy plusz 3D-s grafikával is segít a sávválasztásban a bonyolultabb útkereszteződéseknél és lehajtóknál. Íme egy kép az új funkcióról: Szintén kizárólag Kínában változtatott a Tesla azon, hogy hogyan reagál az autó a hirtelen fékezésre, írta a tisztajövö.hu.

Az új szoftverrel ugyanis ha gyorsan és erősen lépünk a fékpedálra, a megszokottól eltérően a féklámpa gyors villogásba kezd, jelezve a veszélyhelyzetet. Ezt a funkciót egyébként sem minden régióban vezethetné be a Tesla, hiszen a különböző országokban különböző szabályokkal írják elő a féklámpa működését. Frissül a beépített üzenetküldő alkalmazás is, ami újonnan összevonja az azonos feladótól egymás után küldött üzeneteket, illetve az autó szünet nélkül is olvassa majd fel ezeket.

A Model 3 és Model Y-ban szintén újdonságként érkezik, hogy a jobb oldali tekerhető gombbal eltüntethetjük az éppen beérkezett üzenetről szóló értesítést, diktáláskor pedig, ha meggondoljuk magunk, a gomba egymás utáni két megnyomásával újra rögzíthetjük az üzenetünk.

Új funkciók érkeznek a Teslákba

A Sentry Mode-hoz is hozzányúltak a Tesla programozói, amely ezek után az autó beépített memóriájába menti majd a legfrissebb riasztáskor rögzített felvételeket. Ezeket a Dashcam Viewerben másolhatjuk majd át a csatlakoztatott USB adattárolónkra.

A Model S-ek és Model X-ek esetében a Tesla bevezet egy új módszert is a töltőkábel kioldására. A frissítés után a töltőport melletti gombbal is lehetőség lesz kioldani a kábelt. Természetesen ez nem változtat az eddigi módszereken, azaz az aljzat zárját ugyanúgy kioldhatjuk az eddig megszokott módon.
 Mindemellett az új frissítéssel érkezik a TRAX zeneszerkesztő v0.2-es változata is, amellyel új eszközöket és hangszereket kapunk az érintőkijelzős alkalmazásba.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Tesla
 
A Nissan forradalmi újítást jelentő, „önmagát vezető autója" 2020-ra valósággá válhat A Nissan forradalmi újítást jelentő, „önmagát vezető autója" 2020-ra valósággá válhat Új funkciók érkeznek a Teslákba Emissziómentesen Németországban Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája
 
Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken!

Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken!

2020. december 10.
Idén, a már megszokottá vált, az óbudai egészségügyi intézmény támogatása mellett a Wesley János Óvoda legkisebbjeinek is szeretne segítséget nyújtani a Duna Autó.
Részletek

Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken!

Az óbudai vállalat 24 márkaszervize ezért gyűjtést szervez munkavállalói és ügyfelei körében, hogy az ovisoknak és családjaiknak meghitt, boldog pillanatokat okozzanak – különösen az ünnepek közeledtével.

Az intézmény – amit „hajléktalan óvodaként” szoktak emlegetni – 2003-ban, szükségből nyílt meg, és mélyszegénységben élő vagy rászoruló gyermekek járnak ide. A jogszabályok értelmében óvodába csak olyan gyermeket lehet felvenni, akinek lakcíme, tartózkodási helye van – az ide járó kicsik és családjaik többsége azonban lakásnak nem minősülő helyiségekben, például pincékben húzzák meg magukat. Így a szülőknek nincs más lehetőségük, mint a „hajléktalan óvodába” leadni napközben a gyerekeket, amíg ők – jó esetben – dolgoznak.

„Nem is volt kérdés, mikor elolvastuk a „hajléktalan óvoda” felhívását a közösségi portálon, hogy valamilyen módon melléjük szeretnénk állni. Munkavállalóink többsége családanya, családapa, így különösen szívügyünknek érezzük az éhező, nélkülözésben élő kicsik támogatását” – árulta el Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.

Az állandó létszám 30 fő, de átlagban egy nap 40 gyermekre felügyelnek az óvodában. Az apróságokat a nap elején megfürdetik, tiszta ruhába öltöztetik, majd reggeliznek. Bőséges ellátást kínálnak nekik, hiszen sokuknak nincs mit enniük azután, hogy délután négykor „haza” viszik őket. Borsányi Aranka adományszervező koordinátor elmondása szerint a kicsiknek az okozza a legnagyobb örömet, hogy van mit enniük.

Emellett nagyon szeretik a mesekönyveket, az ezekből hallott történetek szerepjátékozását – ami ráadásul személyiségfejlődésüket is segíti –, valamint az ölelgethető kis takarókat. Borsányi Aranka hozzátette, utóbbi higiéniai szempontból is jobb kis kedvencnek számít, mint egy plüss játék, hiszen könnyebben kimosható, szárítható.

Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken!

„Nehéz év áll mindannyiunk mögött, de mi még a szerencsésebbek közé tartozunk, hiszen nem kellett leállítanunk működésünket, a munkánkat folytathattuk. Sokan azonban igen nehéz helyzetbe kerültek, köztük a legártatlanabbak, a gyermekek is. Cégünk életében mindig is kiemelt szerepet töltött be a társadalmi felelősségvállalás, és ezt a 2020-as év viszontagságai ellenére sem szeretnénk feladni. Sőt, ilyenkor kell igazán megmutatni emberségünket, és segíteni egymáson.”

Kulcsszavak: adomány, Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz, Simon Péter
 
Suzuki-márkakereskedés nyílt Kisújszálláson Suzuki-márkakereskedés nyílt Kisújszálláson Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? Mi volt a trend az autóiparban 2017-ben? Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani? Tényleg annyira jó ötlet négy évszakos gumiabroncsra váltani? Az autószervizeknek csak a fele végez szerviztevékenységet Az autószervizeknek csak a fele végez szerviztevékenységet
 
Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

2020. december 10.
A világ vezető környezetbarát luxusautógyártója, az Európában és hazánkban már most 95%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő, jövőre pedig már első akkumulátoros elektromos modelljét is bemutató Lexus DIRECT4 néven mutatja be elektromos hajtásainak új generációs szabályozó technológiáját.
Részletek

Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

Ez biztosítja majd a jövő Lexus hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autóinak egyedi vezetési élményét és menetdinamikáját, azonnali és gyors beavatkozást lehetővé téve mind a négy keréken, a környezeti hatásoknak és a vezető akaratának, utasításainak megfelelően. Az új technológia alkalmazása a korábbinál is szabadabb kezet enged majd a jellegzetes Lexus-stílusú tervezés újraértelmezésében.

A Lexus világszintű villamosítási stratégiájába illeszkedően a márka tavaly, a Tokiói Autószalonon bemutatta futurisztikus, a jövőt technológiai megoldásait is előre vetítő tanulmányautóját, az LF-30-ast. A márka új ‘Lexus Electrified’ nevű stratégiájának célja, hogy jelentős előrelépést érjen el az akkumulátoros hajtású elektromos autók teljesítményében, irányíthatóságában és vezetési élményében. Ennek a stratégiának a részeként fejlesztette ki a világ vezető környezetbarát luxusautógyártója a jövő részben vagy teljesen elektromos Lexus modelljeinek alapját képező vadonatúj technológiát.

A DIRECT4 nevű rendszert kifejezetten az elektromos hajtások szabályozására tervezték, és már a Lexus ilyen modelljeinek következő generációjához készült. A DIRECT4 pontosan szabályozza a hajtónyomaték elosztását az első és a hátsó elektromotor között, illetve a regeneratív fékerőt valamennyi keréken.

Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

Automatikusan megteremtve az első és a hátsó tengely közötti hajtási egyensúlyt, a rendszer mindig a vezető pillanatnyi igényeihez igazítja a hajtáslánc működését – méghozzá úgy, hogy közben a vezetés élménye sem csorbul. A rendszer két, elektromos hajtású tengelyt működtet, mindegyikben egy-egy nagy nyomatékú elektromotorral és a hozzájuk tartozó hajtással.

A cél a hajtóerő optimális elosztása a tengelyek és a kerekek között. Mivel a motorok mindenféle áttétel közbeiktatása nélkül forgatják a kerekeket, a beavatkozás gyors és közvetlen. A rövid reakcióidő hatására a vezető azonnal érzi utasításainak hatásait, így a jármű irányításának érzete közvetlen és határozott. Ebből adódóan a működés minden helyzetben tökéletesen kiszámítható és közvetlen, a reakciók azonnaliak, lineárisak, a gyorsulás kiváló, az ívmeneti jellemzők pedig kiemelkedően semlegesek. A Lexus hagyományaihoz híven a rendszer működése csendes és komfortos.

Az új megoldást Takashi Watanabe, a Lexus Electrified vezető mérnöke mutatta be egy rövidfilmben, amelyben működés közben is látható a DIRECT4 rendszer prototípusokba épített változata. Watanabe elmondta, hogy a Lexus Electrified célja a legmodernebb elektromos technológiák alkalmazása, és ez által a vezetés minőségének javítása, élményének fokozása. 

Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus

A DIRECT4 fejlesztése során a Lexus mérnökei a márka elektromos hajtásláncok terén felhalmozott óriási tapasztalati bázisára alapoztak.  Ezek a tapasztalatok az egyedi (Lexus Driving Signature) Lexus vezetési élmény fejlesztésében is fontosak, hiszen ez határozza meg az eljövendő Lexus-generációk által kínált teljesítménymutatókat és dinamikát is.

A Lexus Driving Signature célja a természetes ember-autó kapcsolat megteremtése, és annak a komfortérzetnek a biztosítása, ami a magabiztosságból, a gondosan megtervezett autóba vetett hitből, valamint az izgalom és a kiszámíthatóság tökéletes egyensúlyából fakad. A film a Lexus formáinak jövőjéből is felvillant egy keveset, hiszen betekintést enged egy 2021 első negyedévében bemutatkozó tanulmánymodell első képeibe és rajzaiba is. A filmben Koichi Suga vezető formatervező azt is elmagyarázza, hogyan hat az elektromos hajtások terjedése a jövő járműveinek formáira és teljesítményére, például pusztán azzal, hogy nem lesz szükség hűtőnyílásokra az autók orrán. Ez izgalmas és új lehetőségeket rejt a formák fejlődésében.




Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, lexus
 
Bemutatta a jövő új generációs elektromos négykerékmeghajtását a Lexus Diáklányok próbálhatták ki először az evopro csoport elektromos buszát Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket A Ford mozgáskövető technológiával tökéletesíti az autógyártás folyamatát, amivel az élsportolók javítják teljesítményüket A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot
 
Vadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota

Vadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota

2020. december 09.
A Toyota egy elődmodell nélküli akkumulátoros elektromos SUV bemutatását ígéri néhány hónapon belül, amely a részben van teljesen elektromos autók fejlesztésében élen járó autógyártó forradalmi, rendkívül rugalmasan használható vadonatúj e-TNGA padlólemezére épül majd.
Részletek

Vadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota

Mint ismeretes, a Toyota kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem szerepel majd, amely ne lenne elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtással, és a környezetbarát meghajtású autók (köztük 1 millió zéró emissziós akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóval) addigra a vállalat világszintű eladásainak felét jelenthetik majd. A hamarosan bemutatásra kerülő akkumulátoros elektromos SUV a Proace Electric és Proace City Electric után a Toyota harmadik elektromos autója lesz Európában, egyben az első azon modellek sorában amely az új e-TNGA palólemezre épül.

A Toyota bejelentette, hogy hamarosan bemutatja európai akkumulátoros elektromos hajtású termékkínálatának harmadik modelljét, egy közepes méretű SUV-t, amely az egyben az első olyan Toyota lesz ami már az új e-TNGA platformra épül majd. A vállalat a következő hónapok során további részleteket is elárul majd az autóról, de jelen pillanatban csak egy stilizált rajz és a platform néhány részletmegoldása nyilvános. Az egyelőre még névtelen modell a Toyota új e-TNGA platformjára épül, amely intelligens kialakításának köszönhetően a platform egy sor különféle járműhöz is könnyen és hatékonyan adaptálható.


Vadonatúj, akkumulátoros elektromos hajtású SUV modellel jelentkezik a Toyota


A platform alapelve, hogy sok kulcsfontosságú elem fix, míg más elemek változtathatók. Ezzel a megoldással különféle szélességű, hosszúságú, tengelytávolságú és magasságú autók alakíthatók ki. Az e-TNGA egyaránt alkalmas első-, hátsó- és összkerékhajtásra, és az akkumulátorok, illetve az elektromotorok változatos teljesítménye révén sok járműtípushoz és felhasználási profilhoz könnyen hozzáigazítható. A rugalmas alakíthatóságnak köszönhetően a különféle termékváltozatok fejlesztési ideje lerövidülhet, sőt egy időben akár több önálló modell tervezése is lehetséges. Az első e-TNGA modell kifejlesztése már megtörtént, és az autó készen áll a sorozatgyártásra, ami Japánban, a vállalat ZEV üzemében folyik majd.

“A Toyota hamarosan megteszi a következő lépést akkumulátoros elektromos hajtású termékkínálatának piacra dobásához, a következő hónapok során bemutatva a portfólió első, közepes méretű SUV modelljét. Az e-TNGA platform sokoldalúsága és rugalmassága lehetővé teszi, hogy olyan járműveket tervezzünk és alkossunk, amelyek nemcsak tisztán elektromos hajtásúak, hanem élvezetesen vezethetők és gyönyörűek is!” - Koji Toyoshima,  avat ZEV gyáregység (a vállalati zéró emissziós modelljeit gyártó üzem) helyettes vezérigazgatója.


Kulcsszavak: elektromos autó, suv, toyota
 
Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Az új Toyota Verso Az új Toyota Verso A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését Grandland X, az erős és sportos kalandkereső Grandland X, az erős és sportos kalandkereső
 
A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

2020. december 09.
Huszonnégy típus környezetvédelmi teljesítményét vetette össze a Green NCAP szervezet. A Peugeot kisautó-családjának két generációja két eltérő karosszéria-típussal került be a felmérésbe, amelyen minden más benzinmotoros modellnél jobb eredményt értek el.
Részletek

A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

Miután idén kora ősszel a Transport & Environment szervezet megállapította, hogy a Peugeot és társmárkái az európai piacon egyedülálló mértékben csökkentették CO2-kibocsátásukat, és flottaszinten a piac legtisztább üzemű járműveit gyártják, most egy másik szervezet jutott hasonló következtetésre. A rendkívül szigorú tesztjeiről ismert Green NCAP átfogó vizsgálattal igazolta, hogy a Peugeot motortechnológiái az abszolút élvonalba tartoznak akkor is, ha a környezet védelméről van szó.

A Green NCAP 2019-ben indult útjára azzal a céllal, hogy az autók tényleges károsanyag-kibocsátására vonatkozó naprakész, részletes és valós információkkal lássa el a vásárlókat. Szemléletük ebből a szempontból hasonlít az új autók biztonságát 1996 óta kutató, a törvényi előírásoknál mindig többet követelő Euro NCAP filozófiájára – nem véletlenül, hiszen a Green NCAP ennek a nagy tapasztalattal és tudásbázissal rendelkező testületnek a fiókszervezeteként jött létre, és Európa legnevesebb szakmai, kormányzati és kutató intézményeinek a támogatását élvezi.

A szervezet már működése első évében is végzett elemzéseket, első jelentős publikációjára azonban idén november végén került sor. A korai tapasztalatok nyomán átdolgozott és kibővített feltételrendszert alkalmazva most két tucat gépkocsit vetettek alá aprólékos vizsgálatnak.

A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

A városi, alsó-középkategóriás és középkategóriás személyautók, kis és kompakt szabadidőjárművek, valamint buszlimuzinok kellőképpen széles spektrumát fedték le az újautó-piacnak, ami pedig a hajtásláncokat illeti, a plug-in hibridek kivételével minden gyakori technológiát megvizsgáltak, a belső égésű motoroktól kezdve a hibrideken át az akkumulátoros villanyautókig.

Egy autó környezeti terhelése a nyersanyagok előállításánál elkezdődik – a Green NCAP már dolgozik azon a tesztrendszeren, amellyel a járművek teljes életciklusára vonatkozóan felmérhetik azok környezetvédelmi teljesítményét, ám egyelőre be kell érnünk az energiafogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérlegelésével.

Ez utóbbi terén ma már külön vizsgálják az általános egészségkárosító anyagok légkörbe bocsátását, illetve az üvegházhatást erősítő gázok emisszióját is. Ahogy az Euro NCAP a törésteszteknél, úgy a Green NCAP is a törvényi minimumokat tekinti kiindulási alapnak – egy olyan autó tehát, amely épp csak teljesíti az előírásokat, egy csillagot érdemel az ötből.

Ezzel a szemlélettel összefüggésben egy sor olyan károsanyag kibocsátását is mérik, méghozzá változatos forgalmi és üzemi helyzetekben, amelyekre a WLTP-norma szerinti vizsgálatokon nem figyelnek: így biztosítható ugyanis a szakértők szerint, hogy az általuk minősített autók bizonyítványa a valós helyzetet rögzítse.

A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

Ezek fényében kiemelkedően jó eredménynek számít az új generációs Peugeot 208 és a Peugeot 2008 előző kiadása által elért három csillag: eredményükkel a felmérés legtisztább üzemű benzinmotoros modelljeinek bizonyultak. Ez egyébként nem meglepő, hiszen mindkét modell annak az 1,2 literes turbómotornak egy-egy változatát alkalmazza, amely 2015 és 2018 között négy alkalommal bizonyult kategóriája legjobbjának az Év Motorja szavazáson.

Míg az előző generáció esetén a motor 82, 110 vagy 130 lóerős kivitelben volt elérhető, az új szériában 100, 130 és 155 lóerő között választhatnak az ügyfelek. A vizsgált Peugeot 2008 orrában így 110, a 208-aséban 100 lóerős kivitelben dolgozott a háromhengeres erőforrás.

Az előbbit különösen nagyra értékelték a tesztelők kiegyensúlyozott összteljesítményéért. A motor kevés nitrogén-oxidot bocsát ki a légkörbe, szintén csekély a nem metán szénhidrogének előfordulása, a szén-monoxid pedig különösen a közúti tesztben bizonyult jelentéktelennek. Figyelemreméltó, hogy kis mérete ellenére a motor jól teljesített az emisszió terén, még autópálya-tempónál is.

A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit

Az új Peugeot 208 kiemelkedő eredményt ért el mindhárom vizsgálati területen. Dicséretes, hogy minimális a dinitrogén-oxid (N2O) kibocsátása – ezt az teszi nagy jelentőségűvé, hogy a teszten vizsgált dízelmotoros autók többsége pont túlzott N2O-kibocsátása miatt végzett szomorúságra okot adó helyen.

Vadonatúj modellről lévén szó, a szakértők helyét látták némi építő kritikának is: ha a mérnökök csökkenteni tudnák a hidegindítást követő részecske-kibocsátást, még feljebb léphetne a ranglétrán a Peugeot 208. Ugyanakkor a kiváló környezetvédelmi teljesítmény ma már jelentős és valós értéknövelő tényező, így a tiszta üzemű Peugeot-páros még kedvezőbb értéktartásra számíthat a kapott eredmények fényében.


Kulcsszavak: Green NCAP, környezetvédelem, Peugeot, Peugeot 208
 
A Toyota „visszakéri” akkumulátorait A Toyota „visszakéri” akkumulátorait Az EU 700 millió euró értékben támogatja a környezetbarát közlekedés fejlesztését Az EU 700 millió euró értékben támogatja a környezetbarát közlekedés fejlesztését Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Szabad az út a dízelek németországi tilalma előtt Szabad az út a dízelek németországi tilalma előtt A Peugeot gyártja Európa legtisztább benzines modelljeit Magyar WWF projektet támogat a Toyota Motor Corporation
 
Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender

Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender

2020. december 09.
A már számos autóipari díjat elnyert új Land Rover Defender újabb ötcsillagos értékelést kapott – ezúttal az Euro NCAP biztonsági szakértőitől. A Land Rover eddigi legsokoldalúbb és legstrapabíróbb modellje a hivatalos töréstesztek során maximális, ötcsillagos minősítést érdemelt ki.
Részletek

Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender

A Defender család ötvözi a legkorszerűbb biztonsági funkciókat a rendkívül merev alumínium karosszériaszerkezettel, amelyet úgy terveztek, hogy a legkeményebb körülmények között is helyt álljon és maximális biztonságot nyújtson utasainak. Az autóban felvonultatott okos technológiák közé tartozik az automatikus vészfékezés, a sávtartási segéd és a hátsó holttér-figyelő.

Az Euro NCAP tesztjében az új Defender 110-es modell szerepelt, de a szívós 4x4-es család tagja a kompaktabb méretű Defender 90 is.

A Defender 2019-es, a frankfurti autókiállításon tartott világpremierjét követően óriási érdeklődés mutatkozott az új 4x4 iránt. Ehhez a szakma és a sajtó elismerése is társult: az új Defender ezidáig 28 nemzetközi díjat nyert.

Debütálása óta az új Defender megkapta a Land Rover teljesen új fejlesztésű soros, hathengeres Ingenium dízelmotor-sorozatát – mild-hybrid technológiával –, valamint a fejlett P400e plug-in hybrid (PHEV) motorváltozatot is. Utóbbi akár 43 km teljesen elektromos hatótávolságot biztosít, CO2-kibocsátása pedig mindössze 74g/km.

Mind a Defender 90, mind a 110 esetében elérhetővé vált az X-Dynamic specifikáció is. Külső és belső designja egyaránt tükrözi az ikonikus modell ellenállhatatlan képességeit és kiemeli az autót a tömegből.

Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender




Kulcsszavak: Defender, euro ncap, Land Rover
 
Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender Ötcsillagos lett a Pulsar, az X-Trail és a Qashqai is Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott az új MINI Countryman a Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott az új MINI Countryman a Euro NCAP töréstesztjén Ötcsillagos Euro NCAP értékelést kapott az új Land Rover Defender A vadonatúj Nissan Qashqai 5 csillagos minősítést kapott az Euro NCAP teszten
 
A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat

A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat

2020. december 08.
A Renault ZOE a legkelendőbb elektromos modell Európában. A Renault Kangoo Z.E., a legnépszerűbb elektromos kishaszonjármű-modell Európában. A Renault több mint 95,000 elektromos autót értékesített 2020-ban november végéig az európai piacon.
Részletek

A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat

Az elektromos mobilitás úttörőjeként a Renault vezeti az európai elektromos járművek piacát, összesen 95 985 darabot adtak el egy év alatt 2020 november végéig. A tavalyihoz képest ez 80%-os növekedést jelent a forgalomba helyezések számában. Az eredmény azt is jól mutatja, hogy a Renault elektromosmodell-választéka széleskörű ügyféligényeknek felel meg.

Hazánkban 2020 november végéig összesen 343 darabot adtak el a Renault ZOE-ból, mellyel a márka 13,25%-os piaci részesedést ért el a Datahouse adatai alapján. Kiugró eredményeknek mondhatók ezek a tavalyi év azonos időszakához képest, hiszen az eladott darabszám több mint háromszoros növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, és a piaci részesedés aránya is több mint 8%-os emelkedést jelent 2019 azonos időszakához viszonyítva.

A 2019-ben bemutatott harmadik generációs ZOE új megjelenésével és funkcióval egyértelmű referenciapontnak számít kategóriájában a hatótáv, a sokoldalúság és a hatékonyság szempontjából. A ZOE továbbra is az első számú legnépszerűbb elektromos személygépkocsi Európában.

A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat

2020 januárja óta több mint 84 000 darabot adtak el belőle, ami közel a duplája a 2019-es adatoknak (január és november vége közötti időszakhoz képest). A ZOE így vezető elektromos modell lett olyan nagyobb piacokon is, mint Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország vagy Portugália. Bemutatása óta több mint 268 000 ZOE-t értékesítettek Európában.

A Kangoo Z.E. továbbra is a legkeresettebb elektromos kishaszonjármű 2010 óta. Összesen 8.498 darabot helyeztek forgalomba egy év alatt 2020 november végéig, ami azt jelenti, hogy háromból közel egy elektromos kishaszongépjármű volt. 2010 óta összesen 57 595 Kangoo Z.E. adtak el Európában.

A frissen a nemzetközi piacra bocsátott új Twingo Electric új mércét állít az A-szegmensbéli elektromos járművek számára, 1760 regisztrációval Európában. Agilitásának, modularitásának és 190 km-es WLTP hatótávolságának (ami akár 270 km-es hatótávot jelenthet városi forgalomban a WLTP városi ciklusa alapján) köszönhetően a Twingo Electric a legjobb társ a napi ingázáshoz.

A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat

A Renault elektromos kínálatában megtalálható a Twizy is, amiből több mint 31 000 darabot értékesítettek, valamint a Master Z.E. kishaszongépjármű, amely legfeljebb 3,5 tonna teherbírással rendelkezik. Az elektromos járművek terén szerzett szakértelmének köszönhetően a Renault a közelmúltban mutatta be elektromos palettájának következő darabját, a Megane eVision-t.

A Megane eVision-ből fejlesztett és a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-EV platformjára épülő sorozatgyártású modell lesz a Renault megoldása egy C-szegmenses elektromos autóra. Elektromos kínálata mellett a Renault a legnépszerűbb termékkínálatát (Clio, Captur és Megane) hibrid és plug-in hibrid motorváltozatokkal is kiegészíti, amelyek az érkező modelleken, pl. az új, Arkanán is elérhetők lesznek.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, renault
 
Az e-autózás kinyírja az olajbefektetéseket Az e-autózás kinyírja az olajbefektetéseket A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka A BladGlider kimagasló teljesítményének a titka Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Az áprilisban induló FordPass átalakítja a kapcsolatot a Ford és a vásárlók között Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Dunlop abroncsokat kap a Renault Espace Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 71 - 80