Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 71 - 80
Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

2019. szeptember 13.
A magyar nagyközönség előtt is bemutatkozott az Új Renault Clio, a márka legendás modelljének ötödik generációja.
Részletek

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

Az Új Clio tervezésekor a gyártó megtartotta azokat a tulajdonságokat, amik a negyedik generációt népszerűvé tették, és olyan funkciókkal látta el, amelyek újdonságot jelentenek nemcsak a gyártó kínálatában, hanem akár a kategórián belül is. A világszerte vezető eladási adatokat produkáló modell rendre előkelő helyen szerepelt a hazai értékesítési listákon is, és az új generáció tekintetében is hasonló sikerre számít az importőr.

A hazánkban most debütált Új Renault Clio egy olyan modell immár ötödik generációja, amelyből eddig 15 millió talált gazdára világszerte. 1990-es első megjelenése óta a Clio a Renault legnépszerűbb modellje lett az egész világon. A franciák körében ez az autó nyerte el legtöbbször a legkedveltebb autó címet, 2013-tól pedig fokozatosan egész Európában, így Magyarországon is, a kisautó-szegmens vezető modellje az összesített eladásokat tekintve. Jól mutatják ezt a Renault Hungária adatai is, amelyek szerint csak 2018-ban több mint 2700 darab Clio-t értékesített, ez a márka összeladásainak közel egyharmadát teszi ki és több mint 13%-os piaci részesedést jelent kategóriájában. Hasonló érdeklődés mutatkozott a kisautó iránt itthon 2019 felső félévében is, ugyanis 2136 darabot értékesített a magyar importőr augusztus végéig a modellből.

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

„A Clio igazi sikertörténet a Renault életében, hiszen mindegyik generáció slágermodell volt nemcsak a nemzetközi piacokon, hanem hazánkban is. A negyedik generáció vezette a B-szegmens értékesítési listáját Magyarországon – mondta el Wachtler Tamás, a Renault Hungária vezérigazgatója. – A legújabb, ötödik generáció továbbviszi azokat a jegyeket, amik az előzőeket népszerűvé tették, miközben új, a saját szegmensében is újszerű funkciókkal gazdagodik. Mindezek ismeretében bizakodva várjuk az Új Clio fogadtatását, és arra számítunk, hogy hasonló érdeklődés övezi majd, mint a korábbi verziókat.” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az Új Renault Clio értékesítése hazánkban 2019. szeptembertől kezdődik, a vállalat várakozásai szerint még idén eladnak belőle közel 200 darabot, amelyet speciális bevezető kedvezményekkel is segítenek majd.

Túlmutat a kategóriáján

Az új generáció megalkotásakor a Renault a „Fejlődés és forradalom” kettős jelszavát követte, így az elődmodellekből megtartotta mindazokat a tulajdonságokat, amik oly népszerűvé tették a vásárlók körében, és ezek mellé olyan újításokat hozott, amik érettebbé teszik karakterét.

A Clio I-től, “egy nagyszerű jármű minden előnyét” örökölte. Az 1990-ben bevezetett modellhez hasonlóan, az Új Clio is a felsőbb kategóriákra jellemző felszereltségeket kapja, olyanokat, amelyek a MEGANE-ból vagy az ESPACE-ból lehetnek ismerősek.

Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio

A Clio II-től a rendkívüli helykínálatot és kényelmet vette át. Ennek köszönhetően a szegmens legtágasabb csomagtartójával büszkélkedhet 391 literes valós űrtartalommal, valamint ezen felül összesen 26 liternyi belső tároló hellyel.

A Clio III-hoz hasonlóan az érzékelhető minőség szempontjából új korszakot vezet be.
A Clio IV-től pedig jellegzetes formavilágát kapja, azt a dizájnt, amely az egész Renault termékcsalád védjegyévé vált.

Még kifinomultabb vonalaival és határozottabb orrkiképzésével az Új Clio megjelenése dinamikusabbá és modernebbé vált. A belső tér alapjaiban átalakult, a tervezők a felsőbb szegmensek felszereltségét tartották szem előtt mind a rendelkezésre álló technológiák, mind az érzékelhető minőség tekintetében. Ilyen például az EASY LINK multimédia rendszer 9.3”-os kijelzője, ami eddig magasabb kategóriák esetében volt jelen.

Az Új Clio a csoport első olyan modellje, amelyben a közeli jövőben megjelenik majd a Renault által kifejlesztett E-Tech hibrid technológia, amely normál városi közlekedés mellett akár 80%-ban elektromos meghajtást tesz lehetővé, és már a motor indítása is elektromos üzemmódban történik. Ezeknek is köszönhetően pedig akár 40%-kal alacsonyabb fogyasztásra képes a hagyományos belső égésű motorokhoz képest.

A vezetéstámogató rendszerek

(ADAS) széles kínálata ebben a városi autóban is elérhetővé teszi mindazokat a technológiákat, amelyek a második szintű önvezetés jellemzői. Ilyen például a sávtartó asszisztens, amely az EASY PILOT rendszerrel kiegészítve képes az autót megállítani és újra elindulni. Ez a városi dugókban való araszolás esetén kiemelt kényelmet és biztonságot jelent. Emellett – szintén először a Renault kínálatában – 360°-os kamera segíti a sofőrt a parkolásban. A vezetéstámogató funkciók közé tartozik még a Multi-Sense® rendszer, amelyben 3 különböző vezetési stílusnak megfelelő beállítás közül választhatunk.



Kulcsszavak: bemutató, clio, renault, új modell
 
Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4 Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4 A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek A Juke Nismo bemutatkozott a Budapesti közönségnek Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon Új Renault Clio: Egy új generáció ikonja mutatkozik be a Genfi Autószalonon A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display
 
Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

2019. szeptember 13.
Egy gyűjtőtaxi-szolgáltatás pontosan két éve üzemanyagcellás Toyota Mirai gépkocsikat állított szolgálatba Németország több nagyvárosában. Az innovatív járművek mára túl vannak a félmillió utason és a kétmillió kilométeren.
Részletek

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

24 hónap alatt 2,2 millió kilométert tettek meg a német CleverShuttle ride pooling (gyűjtőtaxi) szolgálat flottájában üzemelő Toyota Mirai üzemanyagcellás gépkocsik. A használat közben sem légszennyező, sem egészségre káros anyagot ki nem bocsátó, hidrogén üzemű szedánokon keresztül a mai napig 525 ezer utas kapott kóstolót a jövő mobilitásából.

A németországi CleverShuttle létezése és működése az új generációs mobilitás mintapéldája. A társaság 2015 óta a német vasúttársaság, a Deutsche Bahn leányvállalataként végzi tevékenységét, optimális közlekedési alternatívát biztosítva a forgalmas nagyvárosokban. A gyűjtőtaxi-szolgáltatás a tömegközlekedés hatékonyságát és kötetlen szabadságát ötvözi a személyautók kényelmével és gyorsaságával. Amióta pedig a CleverShuttle 2017 szeptemberében Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás járművekkel bővítette flottáját, a szolgáltatás környezeti terhelése is az elképzelhető legalacsonyabb szintre csökkent.

Kezdetben húsz darab Mirai teljesített szolgálatot Hamburgban, majd a kedvező tapasztalatok nyomán az autók számát több mint megduplázták, és új városokban is bevezették azokat: jelenleg 45 darab hidrogén üzemanyagcellás Toyota szedán szolgálja ki a hamburgi, müncheni és stuttgarti utasokat.

Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

Ezek a járművek 15 hónap alatt, 2018 végére érték el az egymillió kilométeres futásteljesítményt; a második millióhoz ennek alig kétharmadára volt szükség – ez önmagában is azt mutatja, hogy a szolgáltatás és azon belül aToyota Mirai is egyre népszerűbb az ügyfelek körében.

A további terjeszkedést nem csupán a folyamatosan erősödő piaci érdeklődés teszi reális lehetőséggé, de annak az infrastrukturális feltételei is adottak. A CleverShuttle a kezdetektől fogva annak a H2 MOBILITY nevű hálózatnak a kútjainál tankolja Toyotáit, amely 2020-ra nem kevesebb mint száz H2-töltőállomás üzembe állítását tervezi hét német nagyvárosban és környékén (Hamburgban, Berlinben, Frankfurtban, Nürnbergben, Stuttgartban, Münchenben, valamint a Ruhr-vidéken), később pedig, a németországi FCEV járműállomány emelkedésével további 300 hidrogén töltőállomást fognak telepíteni és üzemeltetni. Ez jelentős részben egybevág a CleverShuttle jelenlegi működési területével (Berlin, Hamburg, München, Lipcse, Drezda, Frankfurt am Main, Stuttgart és Kiel).

Az érdemi meghibásodás nélkül megtett 2,2 millió kilométer új rekord a hidrogén üzemanyagcellás technológia történetében: egyetlen más FCEV-flotta sincs a világon, amelyet ilyen intenzíven használnának. A CleverShuttle ezzel kulcsfontosságú szerepet vállalt nemcsak a városok tisztábbá tételében, de az előremutató technológia népszerűsítésében is, valamint értelemszerűen felbecsülhetetlen értékű telemetriai és egyéb adattal segíti a Toyota további fejlesztő munkáját.


Új fejezet a mobilitás történetében: kétmillió kilométer hidrogénnel!

A 2014-ben bemutatott Toyota Mirai a világ legnagyobb számban értékesített hidrogén üzemanyagcellás szedánja. A 489 centiméter hosszú, négyszemélyes modellt 154 lóerős villanymotor hajtja; ennek energiaellátására szolgál a hidrogén üzemanyagcella. Utóbbi a fedélzeten tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásán keresztül állít elő elektromos áramot; a folyamat egyetlen mellékterméke a víz. A Mirai egy feltöltéssel akár 500 kilométert tud megtenni, majd nem egészen három perc alatt teljesen megtankolható – ez jóval praktikusabbá és rugalmasabban használhatóvá teszi az akkumulátoros villanyautóknál.

Kulcsszavak: hidrogén, Mirai, taxi, toyota
 
Milyen a Toyota Mirai kilenc hónap használat után? Milyen a Toyota Mirai kilenc hónap használat után? Golyóálló hidrogéncellás hajtáslánc a Toyotától Golyóálló hidrogéncellás hajtáslánc a Toyotától Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit A Toyota nyilvánosságra hozta 2015. első negyedévére vonatkozó értékesítési eredményeit A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását A Toyota bővíti a ‘Mirai’ üzemanyagcellás szedán gyártását
 
Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro

Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro

2019. szeptember 13.
Kiteljesíti jövőbe mutató tanulmányokból álló kvartettjét az Audi, és az IAA 2019 autóipari kiállításon kiállítja a jövő közlekedése számára szánt elektromos terepjáróját: az Audi AI:TRAIL quattro egy átfogó koncepció a kiépített utaktól letérve is fenntartható mobilitáshoz.
Részletek

Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro

A hármas csarnokban, az Audi standján a szakmai vásár teljes ideje alatt megtekinthető a márka mind a négy, különböző felhasználási eseteket szemléltető jövőképtanulmánya – az Audi Aicon, az AI:ME, az AI:RACE és az AI:TRAIL.

Kiváló terepjáró képességet és az automatizált vezetés lehetőségeit egyesíti a négyüléses Audi AI:TRAIL quattro. Az egészen a padlójáig üvegezett kabinja korábban nem látott körkörös kilátást biztosít. A nagyvonalúan méretezett akkumulátorkapacitása nagy hatótávolságot eredményez, ami különösen a sűrű töltőhálózattól távol fontos szempont.

Trail – az angol szó jelentése ösvény, turistaút, vagyis a természet felfedezésére utal. Éppen ezért a fedélzeten nem találunk hatalmas képernyőt az internetes adatfolyamként érkező tévésorozatok nézéshez vagy videokonferenciához. Ehelyett hatalmas nyílt üvegfelületek kínálnak kitekintést a környezetre. Marc Lichte, az Audi formatervezési vezetője így írja le ezt a felhasználási esetet: „Az AI:TRAIL segítségével bemutatjuk az aszfalttól távoli újfajta vezetési élményekért született, helyi károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos hajtásláncú terepjáró koncepcióját. Éppen ezért következetesen egy maximális üvegfelületet kínáló monolitikus testet alkottunk, amely így intenzív kapcsolatot teremt a környezetével. Ez a fenntartható igény szerinti mobilitás egy koncepciója.”

Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro

Az Audi jövőbe mutató tanulmányjárművei

Az Audi AI:TRAIL quattro a negyedik az Audi villanymotoros tanulmányjárműveinek sorában, amely az Audi Aicon premierjével kezdődött az IAA 2017 autókiállításon. A kifejezetten a teljesen automatizált hosszú távú utazásokhoz kidolgozott luxusautó után 2018-ban a Pebble Beach szépségversenyen debütált a versenypályákra született, károsanyag-kibocsátás nélküli egyszemélyes Audi PB18 e-tron. E jármű az IAA 2019 alkalmából új nevet kapott, amely a közös AI előtaggal utal családi összetartozásra – az AI:RACE elnevezés kertelés nélkül közvetíti az elektromos sportautó rendeltetését.

A sorban a harmadik a 2019-es Sanghaji Autókiállításon bemutatott Audi AI:ME, amelyet önvezető városi autónak terveztek a világ bármely megavárosába. Utasaitól átveszi a folyamatosan megálló és újrainduló városi forgalom terhét, valamint számukra tökéletes hálózatba kapcsolási lehetőségeket és átfogó infotainment-kínálatot nyújt, hogy a fedélzeten töltött időt hatékonyan és a lehető leginkább pihentető módon kihasználhassák.

Végül pedig az AI:TRAIL tanulmánnyal az Audi a jövőképjárműveinek bevethetőségét immár a burkolatlan utakra is kiterjeszti. A legújabb családtagban négy villanymotort, a részben automatizált vezetéshez és az önvezetéshez szükséges rendszereket és – az Audi márkára jellemző módon – quattro állandó összkerékhajtást is találunk.


Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro

Az Aicon, az AI:ME, az AI:RACE és az AI:TRAIL járműveket a fenntartható hajtásláncnál és a távoli jövőbe mutató vonalvezetésnél több köti össze. Ugyanis a négykarikás márka újfajta mobilitási koncepcióját is megtestesítik. Az autós világ jelenével szemben e járműveket már nem szükséges kompromisszumok árán felhasználások és szituációk sokaságához szabni. A holnap autóit egy adott alapfeladat (felhasználási eset) követelményeihez tervezhetik majd. Az ügyfél pedig az Audi on demand igény szerinti felhasználású flottájából a preferenciáinak és igényeinek megfelelő modellt rendelhet és kölcsönözhet egy meghatározott időre e specializált járművek közül.

Ám ennek során egyáltalán nem kell lemondani a prémiumszegmensben már ma is magától értetődő, rendkívül mélyre ható személyre szabási lehetőségekről. A felhasználó minden ismert adata és preferenciája már a bérjármű konfigurációja és felszereltsége során figyelembe vehető. A járművet lefoglalók így nemcsak a kívánt modellt kapják, hanem azt messzemenően a személyes ízlésükhöz igazodóra konfigurálhatják. A szín, az utastér felszereltsége és a műszaki opciók az interneten keresztül egy alkalmazással vagy a myAudi rendszerében tárolt járművezetői adatok alapján előre személyre szabhatók. Még a preferált utastér-hőmérséklet, az ergonómiai szempontból tökéletes ülésbeállítás és a személyes zenetár is már az első beszálláskor elérhető.

Ez az ajánlat egy könnyen kezelhető, egyszerű alkalmazás segítségével vehető igénybe – az alkalmazásban rendelhető a jármű, és elérhetők a felhasználó személyes beállításai, valamint az utazás során hasznos számos funkció is.

Terepjáró, amely a jövőbe visz – az Audi AI:TRAIL quattro



Kulcsszavak: AI:TRAIL quattro, audi, autószalon, elektromos autó, IAA, tanulmányautó
 
Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Biztosan lesz elektromos BMW-Toyota sportautó Egységes töltője lesz a villanyautóknak Egységes töltője lesz a villanyautóknak Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója Hamarosan debütál az Audi új zászlóshajója
 
A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára

A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára

2019. szeptember 13.
A Porsche új gyárat nyitott meg a Taycan számára, a rendezvényen 320 vendég, közöttük politikusok, üzletemberek és a média képviselői is részt vettek.
Részletek

A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára

„Felelősséggel tartozunk a környezetünkkel és társadalmunkkal szemben. A Taycan gyártása már most karbonsemleges. Az örökségünk a jövővel fonódik össze testvérgyárunkban, Stuttgart-Zuffenhausenben, ahol a márka szíve található”, magyarázta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke.

A Porsche új fejezetet nyit a vállalat történelmében a márka első teljesen elektromos sportautójával és különleges gyárával. „A zéró károsanyag-kibocsátású Taycan a Porsche legújabb ikonja,” mondta Oliver Blume. „Különbözik korábbi járműveinktől, de mégis tipikus Porsche – innovatív, sportos és érzelmes.”

Kevesebb mint 48 hónap telt el a Mission E tanulmány 2015-ös bemutatkozása óta a Frankfurti Autószalonon, és az első Taycan ügyfélautó gyártása máris megkezdődött. Az új gyáregység új mércét állít fel energiahatékonyság és környezetbarát kialakítás tekintetében. „Elkötelezettek vagyunk a 2015 decemberében Párizsban meghatározott klímavédelmi célok mellett és egyértelmű felelősségünk van abban, hogy csökkentsünk a környezetre káros emissziót. Azonban fenntarthatósági stratégiánk sokkal messzebbre nyúlik a karbonsemlegesség koncepciójánál,” mondta Albrecht Reimond, a Porsche AG termék- és logisztikai felelőse. „A Porsche a Zero Impact Factory megvalósítását tűzte ki célul, vagyis olyan termelést, amely abszolút nincs negatív hatással a környezetre.”


A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára

Az elektromobilitás új munkahelyeket teremt a Porschénál

A Taycan új korszak bekövetkeztét jelzi az autógyártásban is. A termelés hálózatba kötött és rugalmas. A Porsche automatizált vezetőrendszereket használ a hagyományos futószalagok helyett arra, hogy állomásról állomásra alkatrészeket és járműveket szállítson. „Mi úgy nevezzük az új kor termelési eljárását, hogy Porsche Production 4.0 Modern technológiákat használunk, hogy összeköthessük a digitális és a mechanikus világot,” mondta Albrecht Reimold. „A Porsche továbbra is az emberekre fókuszál. A Porsche alkalmazottai a projekt szerves részét képezik. Végtére is autókat építünk, emberektől embereknek.”

A Porsche Taycan gyártása 1500 új munkahelyet teremt a zuffenhauseni helyszínen, bizonyítva, hogy az elektromobilitás foglalkoztatottságot generál a Porschénál. Miközben az új gyárat építette és a termelést készítette elő, a Porsche számos képzési programot indított, hogy az alkalmazottakat megismertesse az elektromobilitás egyedi sajátosságaival. A vállalat összesen több mint hatmilliárd eurót fektet az elektromobilitásba 2022-ig, de már idáig is csak az új gyártási létesítményekbe 700 millió eurót fektetett be a Porsche, valamint további egymilliárdot az új karosszéria műhelybe, amelyet a Porsche 911 jelenlegi generációjához is használnak. Az új gyár mellett a kétüléses sportautók készülnek – naponta 250 modell gördül le a gyártószalagról a 911 és a 718 sorozatokból a zuffenhauseni történelmi helyszínen.


A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára

Andreas Scheuer, a szállításért és a digitális infrastruktúráért felelős szövetségi miniszter:

„Az elektromobilitás mintegy 1500 új munkahelyet teremt itt Stuttgart-Zuffenhausenben, egy karbonsemleges gyártóhelyen. A Porsche ezzel fontos nyilatkozatot tesz az elektromos vezetésről és a német mérnöki képességekről. Fontos, hogy a technológia és az élmény mindenki számára előnyöket nyújtson, legyen szó az ügyfelekről vagy éppen a gyártóról. Az elektromos autózást minél hamarabb tömeges árucikké kell tennünk.”

Winfried Kretschmann, Baden-Württemberg tartomány miniszterelnöke:

„A Porsche Taycan megmutatja, hogy a mobilitási forradalom itt történik, Baden-Württemberg tartományban. A tény, hogy a Porsche nem csak forradalmi terméket hozott létre Zuffenhausenben, hanem egy forradalmi gyárat is, egyértelműen megmutatja, hogy itt délnyugaton az autózás újraértelmezésének élmezőnyében vagyunk. Különösen örvendek annak, hogy a Porsche a Taycan helyi gyártásába fektetett be a zuffenhauseni testvérgyárral.

Ezáltal ugyanis Stuttgartba, Baden-Württemberg tartományba és annak lakosaiba fektet. Szeretném kifejezni elismerő köszönetemet a teljes szövetségi kormány nevében.”

Fritz Kuhn, Stuttgart polgármestere:

„A Porsche befektetése erős üzenetet hordoz Stuttgartról. Míg mások csak beszélnek, mi cselekszünk.”

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Porsche, Taycan
 
80 évvel ezelőtt a Föld körül: a Škoda Rapid világkörüli útja 80 évvel ezelőtt a Föld körül: a Škoda Rapid világkörüli útja Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése Megkezdődött a BMW Group mexikói gyárának építése A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra
 
A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

2019. szeptember 12.
A SEAT a Frankfurti Autószalonra csúcssebességre kapcsolt elektromos offenzívájával érkezik. A márka első két teljesen elektromos modelljének, a SEAT Mii electric és az el-Born bejelentését követően a CUPRA a nemzetközi rendezvényen bemutatja új Tavascan koncepcióautóját.
Részletek

A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

Csatlakozik a modellpalettához az új SEAT Tarraco FR PHEV, a márka első plug-in hibrid elektromos SUV-je, amely Frankfurtban tartja világpremierjét, és ez a negyedik elektromos modell abból a hatból, amelyet a vállalat bejelentett, hogy 2021-ig bevezet.

A CUPRA Formentor után az első, kifejezetten a márka számára kifejlesztett hibrid motorral szerelt és jövőre piacra kerülő modell, a Tavascan koncepcióautó a CUPRA első teljesen elektromos járműve, amelyet a MEB platformon fejlesztettek ki.

A SEAT Frankfurtba úgy érkezik, hogy történetének legmagasabb januári-augusztusi időszakra mért eladási számát érte el. A vállalat szállításai világszerte 7,2% -kal növekedtek, összesen 411,600 autóra.

Egy sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke kijelentette, hogy „az IAA remek időpontban jön nekünk, történelmi értékesítéssel és pénzügyi eredményekkel. Pozíciónk lehetővé teszi számunkra, hogy továbbra is elkötelezettek legyünk, és folytassuk a jövő generációk mobilitásába történő befektetést olyan megoldásokkal, amelyek a holnaphoz alkalmazkodnak. Az elektrifikáció ezen mobilitás kulcsfontosságú része, csakúgy, mint a mikromobilitás és az ehhez megfelelő megoldások kifejlesztése. ”

A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

Két impozáns modell a porondon

Az új CUPRA Tavascan és a SEAT Tarraco FR PHEV előrelépést jelentenek az elektromos mobilitási offenzívában. A CUPRA koncepcióautó egyesíti a SUV robusztusságát és egy kupé sportosságát, miközben a legmagasabb szintű kifinomultsággal, eleganciával és dizájnnal készül, amely megkülönbözteti a márkát versenytársaitól. A csomagtartóba integrálva megtalálható a CUPRA eXS kickScooter koncepció, amit kifejezetten erre az alkalomra fejlesztettek.

Ezenkívül az új SEAT Tarraco már kapható hibrid motoros változatban és FR felszereltséggel, több mint 50 km hatótávolsággal és 50 g / km alatti kibocsátással. A Tarraco PHEV a 110 kW / 150 LE benzinmotorjának és a 85 kW / 116 LE elektromos motornak köszönhetően 245 LE teljesítményt nyújt, így a Tarraco PHEV a modellcsalád legerősebb modellje.

A sajtókonferencián Axel Andorff, a SEAT kutatás-fejlesztési alelnöke hangsúlyozta, hogy „a plug-in hibrid Tarraco tökéletesen illusztrálja a fenntarthatóbb mobilitásra irányuló stratégiánkat,  ugyanakkor megtartja az összes dinamikát és vezetési élményt, amely a SEAT bármely modelljét jellemzi, különösen az FR modelljeinket. ”

A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

Cél: az elektromos mobilitás demokratizálása

A SEAT az autószalon keretén belül jelentette be, hogy az új Mii elektromos járművek előzetes értékesítése szeptember közepétől megkezdődik, ezáltal járulva hozzá a megfizethetőbb elektromos mobilitáshoz egy agilis és határozottan városi járműve.


A Mii elektromos változatát 14 országban (Spanyolország, Németország, Olaszország, Franciaország, Egyesült Királyság, Ausztria, Belgium, Hollandia, Svájc, Dánia, Finnország, Norvégia, Svédország és Lengyelország) értékesítik szeptember közepétől, és 2020 elején kerülnek piacra.

Az új Mii electric kereskedelmi bevezetésével együtt a SEAT egy intelligens Wallbox otthoni újratöltési megoldást mutat be. Az ügyfelek megvásárolhatják a készüléket és megrendelhetik annak telepítését a járművel együtt, ami lehetővé teszi számukra, hogy optimalizálják az autó töltési idejét, és kezeljék az összes információt mobiltelefonjukon vagy egy online platformon keresztül.

A CUPRA család növekszik


Az autóversenyzés jövőjének fellendítése érdekében a CUPRA márka új nagyköveteként mutatta be Mattias Ekström-t. A svéd versenyző csatlakozik a csapathoz, hogy a CUPRA elektromos versenystratégiájának élére álljon. Ezen felül, Ekström a CUPRA e-Racer hivatalos pilótája lesz a jövőbeni elektromos versenyeken, és együttműködik a márka elektromos verseny modelljeinek fejlesztésében.


A SEAT felgyorsítja elektromos offenzíváját Frankfurtban

Wayne Griffiths, a SEAT értékesítési és marketing alelnöke, a CUPRA vezérigazgatója elmondta, hogy „a CUPRA Tavascan egy lenyűgöző koncepcióautó, amely megmutatja a márkában rejlő hatalmas potenciált. Nagy mérete, sportos kialakítása, kifinomult belső tere és technológiailag fejlett motorja új mérföldkövet jelent a CUPRA által megtett úton.” Hozzátette továbbá, hogy „a motorsport a CUPRA DNS-ének központi eleme. Élen jártunk az első teljesen elektromos túraautó, a CUPRA e-Racer létrehozásával,  és most már számíthatunk Mattias Ekström know-how-jára és tapasztalataira mind a modell kidolgozása, mind a márka elektromos versenystratégiája szempontjából, hogy továbbra is vezető szerepet töltsünk be ezen a területen. ”

Ez a hír a CUPRA szervezeti struktúrájának megszilárdulását követően jelenik meg, amikor kinevezték az új márka felső-vezetését, és munkatársainek számát 50% -kal bővítették. Az új márka idén rekordot döntött, január és augusztus között 17.100 autót értékesített, ami 71% -kal több, mint 2018 azonos időszakában. Ezen kívül ebben az évben megkezdődött az új székhely építése, amely a SEAT székháza mellett Martorellben található. Augusztusban a CUPRA bejelentette az FC Barcelona-val kötött megállapodást, így a Barça globális autóipari és mobilitási partnerévé vált.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, IAA, premier, seat
 
A Mitsubishi Motors 23db i-MiEV gépjárművet szállít a Carabinieri részére A Mitsubishi Motors 23db i-MiEV gépjárművet szállít a Carabinieri részére iK-2 a Suzuki új ferdehátú kisautó-tanulmánya iK-2 a Suzuki új ferdehátú kisautó-tanulmánya A Volkswagen Csoport 4,2 milliárd eurót fektet be Spanyolországban 2015 és 2019 között A Volkswagen Csoport 4,2 milliárd eurót fektet be Spanyolországban 2015 és 2019 között Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO 80 új töltőállomás az elektromos autók számára 80 új töltőállomás az elektromos autók számára
 
A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

2019. szeptember 12.
A Bosch az összes többi piaci szereplőnél nagyobb szaktudással rendelkezik és élen jár az elektromobilitás területén.
Részletek

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

A vállalat 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját. 2019-ben a mobilitási megoldások üzleti szektor ismét gyorsabban fejlődik, mint a globális autógyártás. A piacon jelenleg érezhető komoly visszaesési trend ellenére a szektor üzemi eredményei alig maradnak majd el a tavalyi szinttől.

„A mobilitás átalakulása kihívásokkal jár, de lehetőségeket is kínál. Ezeket akarjuk megragadni” – mondta Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke. Technológiai szempontból a Bosch nyitottan közelít a jövő mobilitásához. Egyidejűleg végzi a hagyományos erőátviteli rendszerek további finomítását és a villamosítás felgyorsítását. Emellett a vállalat azon dolgozik, hogy a mobilitás automatizált, hálózatba kapcsolt és személyre szabott legyen. Ennek egyik kulcsát az elektronika és a szoftverek jelentik. A vállalat mobilitási részlege jelenleg mintegy 14 ezer szoftvermérnököt foglalkoztat, a szoftveres szaktudásra fordított éves kiadása pedig eléri a 3 milliárd eurót. A Bosch célja a környezetbarát mobilitás elérése és annak biztosítása, hogy a mobilitás mindenki számára elérhető legyen. „A Bosch klímabaráttá és megfizethetővé teszi a mobilitást” – szögezte le Denner.

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket  

Hatékony hajtásláncok: a belső égésű motoroktól az üzemanyagcellákig

A Bosch élen jár az éghajlatvédelem terén – és nem csupán azzal, hogy a jövő évtől kezdve a világon az összes telephelyét karbonsemlegessé teszi. „Elkötelezetten dolgozunk olyan mobilitási megoldások kialakításán, amelyek nem gyakorolnak érzékelhető negatív hatást az éghajlatra és a levegőminőségre” – tette hozzá Denner. A vállalat évente mintegy 400 millió eurót fektet a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitásba. Az elektromobilitás terén a Bosch más vállalatoknál szélesebb kínálattal rendelkezik már ma – a kerékpároktól a teherautókig, valamint a 48 voltos enyhe hibridtől a teljesen elektromos hajtásláncig. A Bosch piacvezető szerepet kíván betölteni a 48 voltos akkumulátorával, és a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) kínai céggel már kötött is egy hosszú távú együttműködési megállapodást az ehhez szánt akkumulátorcellák gyártására.

A Bosch az év elején még azt prognosztizálta, hogy a személygépkocsik és kishaszonjárművek elektromobilitási komponenseivel és rendszereivel szerzett árbevétele 2025-re eléri majd az ötmilliárd eurót. A vállalat azonban most már ennél is nagyobb forgalomra számít. „Mindegy, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitást milyen technológiával valósítjuk meg, a piaccal el is kell azt fogadtatnunk. Ezt pedig csak megfizethető megoldásokkal érhetjük el. Ha nem ilyeneket kínálunk, nem tudunk majd segíteni az éghajlatváltozás megállításában” – mondta Denner. A Bosch az üzemanyagcellák tömeggyártásra kifejlesztésén is dolgozik, és ezt követően megkezdi azok gyártását is. A méretgazdaságosság is segíti majd ennek a ma még mindig drága technológiának a költséghatékony előállítását. „A Bosch megfizethetővé teszi az alternatív hajtásláncokat” – jelentette ki Denner.
A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

Új technológia: kevesebb részecske, kevesebb fékpor

Az új járművek háromnegyedében 2030-ban még mindig találunk majd hagyományos belső égésű motort is. Ezek egy része 48 voltos elektromos támogatással vagy hálózatról is tölthető hibrid hajtáslánccal működik majd. A Bosch ezért a dízelmotoroké mellett a benzinmotorok hatékonyságát is folyamatosan fokozza. Legújabb fejlesztéseinek eredményeként, a motor belső módosításai és korszerű kipufogógáz-utánkezelés alkalmazásával a benzinmotorok részecskekibocsátása az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány határértékét 70 százalékkal múlja alul még valós vezetési körülmények között is. A Bosch a fékezésből származó részecskekibocsátást is minimálisra kívánja csökkenteni. A kapcsolódó fejlesztések közé tartozik az iDisc féktárcsa – használatával a hagyományos tárcsáknál megszokott mennyiségű fékpornak csupán 10 százaléka keletkezik. Másik ilyen megoldás a Bosch energia-visszatápláló fékrendszere, amely a villamosított járművek esetében több mint 95 százalékkal képes csökkenteni a fékpor mennyiségét.

Mérföldkő: első ízben kapott jóváhagyást a 4. szint

A Bosch az automatizált vezetés terén is komoly üzleti sikerről számolhat be. Ennek alapját a vezetéstámogató rendszerek biztosítják. Idén a Bosch 12 százalékos növekedést és 2 milliárd euró árbevételt realizál ezen a téren. 2022-ig a Bosch 4 milliárd eurót fektet az automatizált vezetés következő szintjeibe. Az amerikai és ázsiai piacok számára a Bosch jelenleg olyan második szintű rendszereket fejleszt, amelyek segítségével az autópályán haladó vezető leveheti kezét a kormányról.

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

Németországban nemrégiben a világon elsőként kapott jóváhagyást a Bosch és a Daimler negyedik szintű rendszere – a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában működő automata parkolórendszer. Az automatizált parkolószolgáltatás ezzel túljutott a prototípus fázison. A várakozások szerint 2021 végére további egy tucat parkolóházban vezetik majd be az automata parkolómegoldást.

Személyre szabott mobilitás: ingajárat szolgáltatások és gördülőképes váz

A mobilitási iparágban zajló átmenet új piaci szereplők megjelenését eredményezi, akikkel a Bosch is felveszi a kapcsolatot. A vállalat együttműködik például a DiDi, Lyft és Uber cégekkel, vagyis azzal a három legnagyobb ride-hailing fuvarközvetítő szolgáltatóval, amelyek ma már több mint napi 50 millió fuvart szerveznek a világon. A vezető kínai mobilitási szolgáltatóként ismert DiDi a Bosch felhőalapú szolgáltatása útján növeli a járműveiben lévő akkumulátorok élettartamát.

A fentiekhez hasonló mobilitási szolgáltatók a jövőben egyre több ingajáratot fognak használni a személyre szabott mobilitás iránti igények kielégítéséhez. A várakozások szerint 2025-ben már több mint 2,5 millió ingajárat közlekedik majd a világ útjain. A villamosítás, az automatizálás, a hálózatba kapcsoltság területén nyújtott, és a személyre szabott megoldásaival a Bosch ezeket a maximális kényelmet és biztonságot kínáló fuvarközvetítési szolgáltatásokat kívánja segíteni. Az említett ingajáratok alváza gördülőképes vázat, vagyis olyan menetkész, modulszerű platformot jelenthet, amely rugalmasan használható különböző karosszéria-kialakításokhoz. Ezen a téren a Bosch az év elején szövetségre lépett a Benteler nevű gépjárműipari és alvázgyártó vállalattal. Első ügyfélként az Automobil Pininfarina használja majd a gördülőképes vázat saját járműveihez, továbbá a váz viszonteladójaként is közreműködik.

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket
Kulcsszavak: akkumulátor, autószalon, Bosch, elektromos autó, fejlesztés, IAA
 
A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában A ŠKODA átfogó teszteket végez a töltési infrastruktúra terén Mladá Boleslav-i központjában Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése Elmaradt az elektromos autók árcsökkenése A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag
 
A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

2019. szeptember 11.
Az új BMW 4-es sorozat előfutáraként megrajzolt koncepció a modern kor legszebb BMW kupéinak esszenciájaként öltött testet.
Részletek

BMW Concept 4


A 68. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon a bajor prémiumgyártó reflektorfénybe gurítja a legizgalmasabb kupé-sziluettek örökérvényű védjegyeinek jövőbe mutató értelmezését. „A BMW Concept 4 tanulmányautót a legszebb BMW kupék esszenciájaként álmodtuk valóra. A tökéletes karosszériaarányok letisztult formanyelvvel és precíz vonalvezetéssel párosulnak” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

A frontrész: az új BMW 4-es sorozat hírnöke

A BMW Concept 4 tanulmányautó szorosan az úttestre simul. Jellegzetes hűtőrácsa, tekintélyt parancsoló légbeömlői és elegánsan formált karosszériafelületei már első ránézésre is egy hátsókerék-meghajtású élményautó kimagasló teljesítményét és lebilincselő karakterét sugallják.

A frontrész középpontjában a függőlegesen megrajzolt hűtőrács áll. „A hűtőrács mindig is a BMW modellek egyik meghatározó stílusjegye volt. A BMW Concept 4 tanulmányautó esetében egyszerre magabiztos és elegáns formában értelmeztük újra eme ikonikus alkatrészt, nyomatékosítva, hogy a koncepció az új BMW 4-es sorozat előfutáraként öltött testet” – mondta Domagoj Dukec, a BMW márka vezető formatervezője. A függőlegesen elrendezett hűtőrács gyönyörűen harmonizál a tanulmányautó frontrészének arányaival, mialatt a BMW fényes múltja előtt is tiszteleg: formájával és kialakításával a BMW Concept 4 tanulmányautó hűtőrácsa két legendás klasszikus, a BMW 328 és a BMW 3.0 CSi modelleket idézi, reflektorfénybe gurítva a bajor prémiumgyártó évtizedek óta íródó kupétervezési sikertörténetét.

A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

A hűtőrács ugyanakkor számos finom részletnek is otthont ad. Rácsozását például vízszintes vonalak mentén rajzolták meg a tervezők, olyan csiszolt élekkel, amelyek a frontrész sportos kialakításának egyértelmű kontrasztjaként és a modell exkluzivitásának szimbólumaként szolgálnak. Közelebbről nézve ráadásul újabb érdekes részletre derül fény: a hűtőrács és a légbeömlők bonyolult rácsozása apró „4-es” számok sokaságából áll össze.

A hűtőrács két oldalán keskeny vonalvezetésű, enyhén szögletes fényszórók húzódnak, amelyek modern megjelenést és határozott egyéniséget garantálnak. A LED-technológiás fényszóró elemeket üvegbura nélkül formálták egybe a karosszériával, amely még tovább fokozza a BMW Concept 4 tanulmányautó modern kisugárzását és technológiai fejlettségét. Az éles kontúrokkal megrajzolt motorháztető erőteljes ívekkel folytatja a frontrész vonalvezetését, miközben első élének merész kialakítása drágakőként öleli körbe a hűtőrácsot.

Oldalnézetből: a modern kor legszebb BMW kupéinak esszenciája

A BMW Concept 4 tanulmányautó az eddigi legmodernebb formában kelti életre a bajor prémiumgyártó modelljei által fémjelzett karosszériaarányokat. Az elnyújtott motorháztető, a hosszú tengelytávolság, a kecsesen ereszkedő tetőív és a rövid túlnyúlások harmóniája egy modern, elegáns és dinamikus kupé-sziluettet alkot, amely már álló helyzetben is lendületes karakterrel ruházza fel az alacsonyan fekvő karosszériát.

A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

A sziluett végtelenül letisztult felületei erőteljes egységet adnak, miközben a finoman kidolgozott elemek és a minimalista stílus szerint alkalmazott precíz kontúrok kölcsönhatása az érzelem és a dinamika páratlanul ritka szimbiózisát váltja valóra.

A Forbidden Red karosszériafényezési árnyalat élénken emeli ki a karosszéria különlegességét: napfényben a BMW Concept 4 tanulmányautó fényesen ragyogó mélyvörös színben pompázik, árnyékban azonban a fényezés sötét hatása és határozott kontúrjai érvényesülnek. A karosszéria vonalvezetése és felületkezelése közötti kölcsönhatás így a fényes ragyogás és a mély sötétség drámai kontrasztját testesíti meg.

A sportos jármű-sziluett dinamikus kiállását keskeny ablaksáv hangsúlyozza ki. A kecsesen ereszkedő tetőív elegánsan válik eggyé a csomagtérajtóval, amely azonnal prémium minőségű, sportosan elegáns benyomást kelt. A hátsó kerékjárati ívek erőteljes domborítása és az izmos vállrész a teljesítményben gazdag hátsókerék-meghajtást hirdeti, amellyel az első kerékjárati ívek fölötti keskeny karosszériasáv alkot egyszerre elegáns és dinamikus kontrasztot. A tökéletes jármű-sziluettet uraló harmónia az agilitás és a könnyedség párhuzama szerint öltött testet, miközben a BMW Concept 4 tanulmányautó egyértelműen erőteljes, magabiztos kiállásról tesz tanúbizonyságot.

Az első és a hátsó kerékjárati ívek között húzódó övvonal klasszikus vezetése nagymértékben meghatározza a koncepció karakterét, viszonylag alacsonyan meghúzott vonalvezetése a modell alacsony súlypontját nyomatékosítja. Lentebb egy második karaktervonal található, amely dinamikusan emelkedik az első kerékjárati ívektől egészen a csomagtérajtóig, extra agilitással ruházva fel a koncepció magával ragadó sziluettjét.

A BMW Concept 4 tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon

Kifinomult részletek második pillantásra

Közelebbről megnézve a BMW Concept 4 tanulmányautó egyre több és több elegáns részletről lebbenti fel a fátylat. A minimalista stílus szerint megrajzolt, kétrészes külső visszapillantó-házak kecsesen emelkednek ki az ajtók első éléből, mígnem a csiszolt alumíniumból készült alsó részek a tükör valódi felületévé válnak. Az aerodinamikailag optimalizált tükörborítás a karosszéria színében pompázik, páratlanul elegáns részlettel fűszerezve meg a koncepció dinamikus formanyelvét. A mérnökök a tükrök belsejébe egy látszólag lebegő BMW logót integráltak, amely csak a legközelebbi pillantásokra válik láthatóvá.

A BMW Concept 4 tanulmányautó hasonlóan részletgazdag könnyűfém keréktárcsákat kapott. A 21” méretű felnik a sportos ötküllős kialakítás kellőképpen kiforrott értelmezését váltják valóra, minden tekintetet a keréktárcsák közepe felé terelve. Az összetett dizájn szerint megálmodott küllők élei magasfényű polírozást kaptak, míg belső felük a kifinomult kontraszt érdekében sötétebb fényezést visel.

A hátsó kialakítás: letisztult, látványos és lendületes

A BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó kialakítása ugyancsak alacsonyan húzódik, ahogyan az egy sportautóhoz illik. Az oldalfelületeken keresztülhúzódó karaktervonalak végül egy szélesre rajzolt, vízszintesen elnyújtott elrendezésben teljesednek ki, amely látszólag még közelebb viszi az úttesthez a koncepció hátsó kialakítását. És ahogyan a frontrészt, illetve az oldalsó felületeket, úgy a BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó részét is a nagyméretű, ámde végtelenül letisztult felületek és a minimalista stílus szerint megrajzolt vonalak határozzák meg.

A letisztultság és a minimalizmus a karosszéria mindegyik elemén visszaköszön. A sportos kialakítású hátsó ablakot a tervezők mélyen a kecsesen lejtő tetőívbe rajzolták, amely még tovább erősíti a koncepció vállrészének sportos kisugárzását. A hátsó lökhárítót függőlegesen elrendezett légkivezető nyílások uralják, a LED-es hátsó lámpák pedig egyetlen száloptikával világítanak. Az üvegbura nélkül integrált LED-technológia így a szívritmus mintájában kelti életre a BMW jól ismert, „L” alakú fénydizájnját, amely a BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó kialakításának vízszintes elrendezését és életerős kiállását nyomatékosítja. Hátulnézetből a koncepció innovációinak sorát a függőleges lamellákkal szerelt diffúzor zárja, amely a modell sportos kvalitásait hirdeti, metálrészecskékkel fűszerezett magasfényű fekete fényezése pedig kiválóan harmonizál a karosszéria árnyalatával.

A dupla kipufogóvéget merőben új, dinamikus formában alkalmazták a tervezők, egyértelműen hangsúlyozva a BMW Concept 4 tanulmányautó esszenciáját: a minden szögből gyönyörű formanyelv modern értelmezését.

Kulcsszavak: autószalon, bmw, BMW Concept 4, Frankfurt, IAA, tanulmányautó
 
A Városi közlekedés napos oldala – Az új Citroen C1 A Városi közlekedés napos oldala – Az új Citroen C1 Újabb 560 lóerő gurul be a világbajnok garázsába Újabb 560 lóerő gurul be a világbajnok garázsába Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge A Ford Európai SUV-kínálatában megjelenik a vadonatúj Ford Edge Teljessé vált az E-osztály modellkínálata Teljessé vált az E-osztály modellkínálata
 
A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

2019. szeptember 11.
A Hyundai legújabb koncepcióautója a márka leendő villanyautóinak formai irányvonalát szemlélteti. A ´45´ névre keresztelt új formatanulmány a Hyundai történetének egyik legemlékezetesebb típusa: a Pony Coupe tanulmányautó előtt tiszteleg.
Részletek

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

A Hyundai Motor Company a 2019. évi Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatta elektromos járműkoncepcióját a ´45´ tanulmányautót.

A márka múltja előtt tisztelgő, azt a jövő elvárásai szerint újraalkotó ´45´ már egy olyan, új korszakot vetít elő a Hyundai autóipari formatervezésében, amelyet az elektromos közlekedés, az autonóm járműtechnológiák és az intelligens dizájn határoznak meg. A progresszív ´45´ egy negyvenöt évvel ezelőtt bemutatott, emblematikus típust: a Hyundai Pony Coupe tanulmányautót gondolja újra, merőben újszerű utazási élményt társítva a jövő önjáró gépjárműveihez.

Ahhoz, hogy előre haladjunk, elengedhetetlen, hogy visszatekintsünk a múltba. A ´45´ drámai hatású külső formaterve felcsigázza a képzeletünket, felidézve a Hyundai formai irányvonalát 1974-ben meghatározó Pony Coupe tanulmányautót. A ´45´ emblematikus karakterét az 1920-as évek repülőgépeiből ihletet merítő monocoque karosszéria, áramvonalas formaterv és könnyű építésmód határozza meg. A típus részben az elöl és hátul alkalmazott, 45 fokos szögeknek köszönheti nevét: ezek olyan, rombusz alakú körvonalat kölcsönöznek a tanulmányautónak, amely már a márka leendő elektromos járműveinek a formavilágát vetíti előre.  

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

Az új tanulmányautó tudatosan kerüli a komplex formákat, helyettük az eredeti kupékoncepció letisztult, minimalista vonalvezetése előtt tiszteleg. A márka tradícióit ápoló, ugyanakkor a jövőbe tekintő ´45´ a Hyundai ´Érzéki sportosság´ formanyelvének evolúcióját testesíti meg. Az ‘érzéki’ jelen esetben azokra a felfokozott emocionális értékekre utal, amelyeket az ügyfelek a formaterven keresztül megtapasztalhatnak, míg a ´sportosság´ az innovatív mobilitási megoldásokon keresztül valósítja meg ugyanazokat az értékeket.

Külső formaterv – újraértelmezett stílus

A ´45´ a ´kinetikus kockalámpa´ dizájnnal értelmezi újra az eredeti koncepciójármű jellegzetes rácshálós hűtőmaszkját. A kinetikus kockalámpákkal kialakított, emblematikus orrész élvonalbeli technológiákat alkalmazva ébreszt az eredetihez hasonló érzelmeket a szemlélőben. A megoldás egyszersmind új szintre emeli a Hyundai fény-architektúráját, messziről felismerhető karakterrel ruházva fel a gépkocsit.

A ´45´ modern felfogásban újraalkotott, csapott hátú karosszériája stabilitást és dinamizmust sugall; ezeket a tulajdonságokat tovább erősíti a jármű szélessége és előre tolt optikai súlypontja. A külső formaterv pontosan megfogalmazott, energiával teli elemei a dinamikus ablakkivágású utastérben is megjelennek. Az oldalablakok körvonalát az erősen döntött C-oszlop zárja le, ami álló helyzetben is a dinamikus haladás érzését kelti.

Progresszív elektromos jármű lévén a ´45´ közszemlére teszi az új technológiákat. Az ajtó alját díszítő, speciális betét a jármű nagy elektromos hatótávolságára utal; az aktív LED-ek már beszállás előtt, könnyen értelmezhető formában tájékoztatják a vezetőt arról, mekkora távolságot tud még megtenni a jelenlegi töltéssel. Ezek a figyelmes részletek kifejezetten azok számára hasznosak, akik most ismerkednek az elektromos autózással.

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

A ´45´ egy sor olyan, jövőbeli fejlesztést is bemutat, amelyekhez hasonló technológiákkal a Hyundai leendő típusaiban találkozhatunk majd. Ilyen a kamera alapú, rejtett megfigyelő rendszer (CMS), amely különböző önjáró funkciók megvalósítását készíti elő; vagy a Hyundai nyílt technológiai architektúráját szemléltető, egyéb megoldások. A rendszer oldalt elhelyezett kamerákkal helyettesíti a hagyományos külső visszapillantó tükröket. Utóbbiak bepiszkolódása ugyanis gátolja a hátratekintést. A ´45´ azonban olyan, beépített forgótányért alkalmaz, amely a lencsét egy kefe előtt elforgatva mindenkor akadálytalan kilátást biztosít.

Az utastér – Alkalmazkodik az ügyfél életének minden mozzanatához

A ´45´ azt a ´FELSZABADÍTOTT STÍLUS´ mobilitási stratégiát testesíti meg, amely a formatervezés és a funkcionalitás testre szabhatóságát célozza meg. A mobilitás új korszakának hajnalán a Hyundai újraértelmezi az önjáró gépkocsik által kínált utazási élményt. A belső különleges élettérként valósul meg, amely képes az ügyfelek legkülönfélébb igényeihez alkalmazkodni.

A Hyundai formatervezői a vezetés feladatkörén túl tekintve olyan belső környezetet alakítottak ki, amely élettérré nemesíti a jármű utasterét. A modern bútortervezés irányelveit követve kialakított, minimalista utastérben a fa, a szövet és a bőr hívogató kombinációja teremt otthonos hangulatot, pihentető és tágas környezetet. A dizájnerek a tetőkárpit szerves elemeként tekintettek a napfényre, természetes érzelmeket társítva a kialakításhoz.

Az utasok kényelmes, közösségi jellegű környezetben foglalhatnak helyet. Hátul fekvőfotelek várják őket, míg az elülső ülések hátra forgathatók. A formatervezés és a technológia jövőjébe enged bepillantást az infotainment rendszert vezérlésére szolgáló, projektoros kezelőfelület. A hagyományos központi érintőképernyőt kiváltó rendszer közvetlenül a műszerfalba beépített kijelzők és funkciók sorozatából áll.

A Hyundai a Frankfurti Autószalonon bemutatta a ’45’ elektromos tanulmányautót

A tisztán elektromos hajtásláncnak köszönhetően a tervezők újragondolhatták az autó helykihasználását. Az akkumulátorok és villanymotorok az utastéren kívül, illetve az alatt kaptak helyet, ami a rendelkezésre álló tér maximális kiaknázását tette lehetővé.

A ´45´ akkumulátorai a „gördeszka padló” alatt helyezkednek el, még tágasabbá téve a belső teret. Az akkumulátorokat befogadó, lapos padló azért kapta a „gördeszka” becenevet, mert olyan utastér kialakítását teszi lehetővé, ami egy frissen berendezett nappali szoba hangulatát kelti. A padlót kényelmes szőnyeg borítja, ami egyszerre teszi otthonosabbá a környezetet és csillapítja az útzajt. Az ajtók nyitásakor az ülések kifelé fordulnak, megkönnyítve a be- és kiszállást.

A letisztult vonalak, ergonomikusan elhelyezett kezelőszervek és a legmodernebb elektronikát képviselő szerelvények még tágasabb térérzetet eredményeznek, és egyben a ´45´ egyszerű, modern hangulatát is erősítik. Az autó innovatív módokon értelmezi újra a tárolóhelyek fogalmát. Az ajtókon például olyan, hosszúkás zsebeket találunk, amelyekben biztonságosan tárolhatók és szállíthatók könyvek vagy táblaszámítógépek. Nem kevésbé ötletes, hogy a tárolóhelyek átlátszó anyagból készültek, így tartalmuk könnyen áttekinthető.

A ´45´ világpremierjére 2019. szeptember 10-én reggel 09:25 órakor, a Frankfurti Autószalon 11. csarnokában kerül sor. A Hyundai a kiállításon számos jövőbeli járműtechnológiai innováción, valamint életstílus alkalmazások integrálásán keresztül fogja illusztrálni a FELSZABADÍTOTT STÍLUS értékét.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, Hyundai, IAA, tanulmányautó
 
Teljesen magától parkol a BMW i3 Teljesen magától parkol a BMW i3 Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából A Hyunda ízelítőt adott a vadonatúj Tucson formájából 33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál 33 e-töltőt telepítenek a Spar áruházaknál
 
A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

2019. szeptember 11.
A Volkswagen márka két világpremiert is tart az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű ID.3 modell mellett ugyanis az „Új Volkswagen” („New Volkswagen”) mottó jegyében a márka új emblémáját és új márka arculatát is bemutatják a világ nyilvánossága előtt.
Részletek

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

A Bogár és a Golf után most az ID.3 vezeti át a Volkswagen márkát egy elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt,  és semleges szén-dioxid-mérleg jellemezte új korszakba. A tartalmi irányváltást és hosszútávon fenntartható termékeket hozó, nem egész négy éve elindított stratégiai átalakulás az új arculattal immár kívülről is jól látható lesz – a márka összességében jóval fiatalosabbá, nagyobb mértékben digitalizálttá, s ezzel modernebbé válik.

„A Frankfurti Autószalon kulcsfontosságú esemény lesz a Volkswagen márka stratégiai átalakításában, ahol az ID.3 és az új márka arculat révén már jól érzékelhetővé válik munkánk eredménye” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka ügyvezető igazgatója. „Örömmel mutatjuk be az ’Új Volkswagent’ a nyilvánosság előtt.”

„A Volkswagen gyakorlatilag a vállalat tevékenységének minden területén bátor döntéseket hozott, illetve hajtott végre.  Az átfogó átalakítás márkánk stratégiai irányváltásának logikus következménye” – mutatott rá Jürgen Stackmann, a Volkswagen igazgató tanácsának az értékesítésért, a marketingért és az aftersales területeiért felelős tagja. „Büszkeséggel tölt el  mindaz, amit elértünk: az ’Új Volkswagent’ erőteljes, friss, pozitív és vonzó megjelenés jellemzi.”

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

Az új márka arculat révén az „Új Volkswagen” jól láthatóvá és érzékelhetővé válik a márka járműveinek dizájnjában, ügyfélkapcsolataiban és vállalati arculatában. A cél az, hogy világszerte minden csatornán újszerű, modern és vonzó 360 fokos márkaélmény jöjjön létre. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője meghatározó szerepet játszott az új vállalati arculat kifejlesztésében: „Az új márka dizájn olyan mobilitást sugároz, amely teljesen természetesen lehet jelen az emberek életében, amelynek a Volkswagen mindig is szerves részét képezte. A mobilitás új korszakának mottója a ’digital first’, mégpedig minden kompromisszum nélkül.”

A szakmában általános gyakorlattól eltérően az új megjelenést nem külső ügynökségek, hanem a Volkswagen Design és a Volkswagen Marketing közös csapata dolgozta ki. Megvalósítására teljes egészében integrált módon a vállalat minden részlegét bevonták, és a Volkswagen által kifejezetten e célra kialakított Power House koncepció keretében mindössze kilenc hónapos rekordidő alatt került sor.

A jövőbeni megjelenést nem csupán merészebb stílus és élénkebb színek, hanem a márka emblémától egészen a képi világig hangsúlyos digitális orientáció is jellemzi. A márka új vizuális nyelvezete nagyban eltér az eddigiektől. Amint Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója kifejtette: „A jövőben már nem egyfajta tökéletes reklámvilág bemutatása az alapvető cél. Emberközelibb és életszerűbb módon, és egyúttal autentikus történeket mesélve szeretnénk megjelenni, miközben jobban érvényesül az ügyfelek nézőpontja.” A jövőben már nem is annyira az autó, sokkal inkább az emberek élete és mobilitási élményei állnak majd a középpontban.

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

Szimbólumként és márkajelzésként az új logó szolgál, amely egyszerre modernebb, letisztultabb és egyszerűbb. A logó csak alapvető elemeit jeleníti meg, és újszerű, kétdimenziós formájában rugalmasabban használható,  illetve a digitális médiában is kiválóan felismerhető. Mindez az olyan új márka elemekre is érvényes, mint a piktogramok, a tipográfia, a színek és a layout-irányelvek. Első ízben alkalmaz a márka hang-logót, amely a korábbi márka jelmondatot váltja fel, és mindezek mellett a Volkswagen női hangot használ a jövőben.

Az új márka arculat nemzetközi bevezetése szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon (IAA) veszi kezdetét, a rajtra pedig a vállalati központ wolfsburgi toronyházán az új embléma leleplezése adja meg a jelet. Az átállás költség- és erőforrás kímélő módon több lépcsőben zajlik majd, kezdetben a márka európai helyszínein és márkakereskedőinél, majd októberben Kína, 2020 elejétől pedig lépésről-lépésre Észak- és Dél-Amerika, illetve a világ további része következik. A tervek szerint a jövő év közepére fejeződik be e folyamat, ami összesen 171 piacot érint, s amelynek keretében világszerte több mint tízezer márkakereskedő- és márkaszerviz-partner mintegy 70 ezer emblémát cserél le. Ezzel a Volkswagené lesz az egyik legnagyobb márka átalakítás a szakmában.

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen

Az új márka dizájn a Volkswagen által 2015 őszén útjára indított „Transform 2025+” stratégia eredménye, amellyel már mobilitási és digitalizálási stratégiája második fázisának bevezetésére készül a márka. Ez a szakasz a vállalat ügyfél kommunikációjának teljes átalakítását is jelenti.

A Volkswagen első ízben kommunikálhat közvetlenül is vásárlóival, mégpedig járművei, márkakereskedői és ügyfelei hálózati kapcsolatainak egyetlen közös Volkswagen-ökoszisztémába szervezésével, amelynek középpontjában az ügyfél áll. A Volkswagen így egy egyszerű autógyártóból olyan mobilitási alkalmazások szolgáltatójává lép elő, amely már jóval túlmutat a vásárlók által elérhető autókon. Ennek érdekében a márkakereskedőkkel közösen átszervezik a márka értékesítési struktúráját és a márka marketing tevékenysége is átalakul.

A Frankfurti Autószalonon mutatja be új arculatát és emblémáját a Volkswagen


Kulcsszavak: arculat, autószalon, Frankfurt, IAA, ID.3, premier, volkswagen
 
Az új up! – Kicsi, erős és színes Az új up! – Kicsi, erős és színes ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Volkswagen XL1 - 100 kilométerenként egy liter fogyasztás Új Škoda Superb GreenLine: egy tank üzemanyaggal több, mint 1780 megtett kilométer Új Škoda Superb GreenLine: egy tank üzemanyaggal több, mint 1780 megtett kilométer
 
Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

2019. szeptember 11.
A jövőbe mutató koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét mutatja be: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.
Részletek

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

Az elektromos mobilitás egyik iránymutató szereplőjeként a BMW Group a közlekedés jövőjének megannyi lehetséges válfajára is felkészül, ahogyan azt a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is igazolja. A BMW Group hittel vallja, hogy a különféle alternatív hajtáslánc-technológiák a jövőben is tökéletesen megférnek majd egymás mellett, hiszen egyetlen megoldás sem képes a világ minden táján az emberek összetett mobilitási igényeinek maradéktalan kielégítésére.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált hajtáslánc-technológiák kiváló alternatívájaként és kiegészítő megoldásaként szolgálhat, a környezetbarát mobilitási megoldások egyre szélesebb választéka pedig a BMW Group zéró emissziójú mobilitás iránti elköteleződését nyomatékosítja, egy alaposan átgondolt vállalati stratégia mentén.

A BMW Group a tervek szerint 2022-ben mutatja be a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW Group legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja azonban a piaci körülmények és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó formanyelve

A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó kiválóan példázza, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia is hatékonyan beépíthető egy olyan dinamikus modellbe, mint amilyen az új BMW X5. A BMW i modell jövőbe mutató hajtáslánc-technológiájának azonnali felismerhetőségét néhány apró módosítás segíti. Legyen szó akár formai kialakításokról, akár technológiai újításokról, a BMW i divízió minden esetben teljes mellszélességgel az innováció pártján áll, amelynek köszönhetően a BMW Group iránymutató technológiai fejlesztőközpontjaként működik.

A BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó frontrészének leglátványosabb dizájn-innovációja a BMW i Blue árnyalatú motorháztető-minta, amely háromdimenziós formában a légterelőkön is visszaköszön. A látványos mintázat alakja és színvilága dinamikusan fonja körbe a Mineral White árnyalatú karosszériafényezést, a részletesen kidolgozott könnyűfém keréktárcsák pedig ugyancsak a hamisítatlan BMW i génekről tanúskodnak.

A koncepció innovatív jellegét nem csupán a frontrész és az oldalfelületek, de a hátsó kialakítás is egyértelműen sugallja, a BMW i Blue árnyalatú diffúzorbetétnek köszönhetően. A hátsó lökhárító zárt, kipufogóvégektől mentes kialakítása a zéró emissziójú mobilitás környezetbarát üzenetét erősíti.

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

A jövőbe mutató technológia nyertesei az ügyfelek lesznek

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó, tisztán elektromos modellek a belsőégésű erőforrással szerelt gépkocsik folyamatos használhatóságát a zéró emissziójú mobilitás korlátlan formájával egyesítik: a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, kényelem terén nem követel kompromisszumot, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől.

Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával a bajor prémiumgyártó ügyfelei télen és nyáron is szinte ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak. A technológia népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén-infrastruktúra elterjedésére van szükség, a legtöbb országban azonban az effajta infrastruktúra kiépítése még gyerekcipőben jár.

Technológiafejlesztési együttműködés a Toyota oldalán

A BMW Group már évekkel ezelőtt bizonyította a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia hétköznapi használhatóságát. 2013-ban a müncheni központú vállalatcsoport és a Toyota Motor Corporation összefogott, hogy közösen fejlesszék ki a hidrogénüzemű hajtáslánc-technológiát. 2015 nyara óta a BMW Group technológiafejlesztési részlege olyan hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó BMW 5-ös Gran Turismo prototípusok kis flottáját teszteli, amelyekbe a Toyota üzemanyagcelláit és a közösen kifejlesztett hajtáslánc-technológiát szerelték.

Frankfurtban debütál a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó

2016-ban a két vállalat egy termékfejlesztési együttműködésről szóló megállapodást írt alá, amelynek égisze alatt azóta együtt dolgoznak az üzemanyagcella-technológiával dolgozó hajtáslánc-technológiák következő generációinak és a hidrogén-meghajtású modellek rugalmasan alkalmazható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A Toyotával megkötött szövetség azt igazolja, hogy a BMW Group kiemelt hangsúlyt fektet a teljes mértékben zéró emissziójú mobilitás alternatív hajtáslánc-technológiáinak kidolgozására. Az üzemanyagcella-technológia létjogosultságában mindkét partner erősen hisz, akik az infrastruktúra, illetve a piac globális növekedésével párhuzamosan, közösen folytatják tovább a technológiafejlesztési munkát.

2017 januárjában a BMW Group és a Toyota Motor Corporation tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a „Hydrogen Council” néven ismert nemzetközi kezdeményezést, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának. 2019 júniusára a kezdeményezésben aktívan résztvevő társvállalatok száma a hatvanat is elérte.

Kulcsszavak: autószalon, bmw, BMW i Hydrogen NEXT, Frankfurt, IAA, tanulmányautó, üzemanyag-cella
 
Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotától Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió Elektromos kerékpárhoz fejlesztett innovatív hajtástechnológiát a BMW i divízió A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet A Goodyear kínálja a legtöbb „AA” uniós címkével ellátott abroncsméretet
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 71 - 80