Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 71 - 80
A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét

A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét

2021. november 17.
A vadonatúj kompakt crossover 2022. januárjától gurul el a szalagról. A globális gyártó SUV-választék bővülésének a Mazda CX-50 az első képviselője.
Részletek

A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét

A Mazda észak-amerikai központja a mai napon leleplezte a márka legújabb SUV-modelljét, a CX-50-et, melyet kizárólag az amerikai piacra gyártanak. Ez a Mazda-modell az első, melyet a Mazda a Toyotával közös egységében (Mazda Toyota Manufacturing – MTM) gyárt az alabamai Huntsville-ben.

A Mazda CX-50 gyártása 2022. januárjában kezdődik. Az MTM a Mazda és a Toyota 50-50%-os vegyesvállalata, évi 300 ezres kapacitással (mindkét márka 150-150 ezer autót gyárt itt). Ez a gyár egy szélesebb Mazda-Toyota együttműködés része, mely más területekre is kiterjed, úgymint az elektromos autók technológiájának közös fejlesztése, az autók egymás közötti kommunikációja, és a biztonsági rendszerek továbbfejlesztése.

A Mazda CX-50 a CX-5 nagytestvére lesz az észak-amerikai kínálatban. A Mazda3-mal és a CX-30-cal közös padlólemezt használ, és kezdetben két, 2.5 literes Skyactiv-G motor közül előbb a benzinmotort kapja meg, később egy elektrifikált változat is csatlakozik hozzá.

A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét

Az autó része a legfrissebb i-Activ AWD négykerékhajtású rendszer, a Mazda intelligens vezetési módválasztó rendszere (Mi-Drive), mely a különböző vezetési körülményekhez különböző beállításokat kínál. A Mazda CX-50 letisztult, de erőteljes kiállása az autó off-road képességeit hangsúlyozza, miközben a külső és belső tér minősége – az először rendelhető teljes panorámatetővel – a márka folyamatos fókuszát demonstrálja, hogy még kiemelkedőbb vezetési élményt nyújtson.

A vadonatúj modell két nagyobb SUV előfutára, melyet először Európában vezetnek be a következő két évben. A két üléssoros Mazda CX-60-ban, és a három üléssoros CX-80-ban lesz elsőként rendelhető Európában a Mazda PHEV-hajtáslánca. A nagy teljesítményt és alacsony kibocsátást ötvöző változat mellett később megjelenik az újgenerációs, Skyactiv-X soros hathengeres benzin és dízel verzió is, 48 voltos mild hybrid rendszerrel felszerelve.

A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét
Kulcsszavak: CX-50, Észak-Amerika, mazda, suv, új modell
 
A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét Az új Opel Cascada A Mazda észak-amerikai központja bemutatja a vadonatúj CX-50-et, az alabamai gyár első modelljét A nyáron indul egy új Suzuki-modell gyártása Esztergomban Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford Megvannak a BMW iX magyarországi árai Megvannak a BMW iX magyarországi árai Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság
 
Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX

Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX

2021. november 17.
A bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajójának első példányai még idén megjelennek a hazai utakon.
Részletek

Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX

A kivételes népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepciót újraértélmező, a személyes mobilitás új korszakát hozó BMW iX mérföldkövet jelent a bajor prémiumgyártó történetében. A sajtó képviselői előtt a Somló hegy környékén, illetve a Balaton-felvidéken bemutatkozó BMW iX a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a vállalatcsoport jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A BMW iX fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig.

A BMW iX a közeli jövő azon úttörő modellgenerációjának első, iránymutató hírnöke, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. A modell eme iránymutató karakterét az újdonság formanyelve is nyomatékosítja, amelyet az utastérből kiindulva, belülről kifelé haladva álmodtak meg a tervezők. Mint ilyen, a BMW iX mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes életminőséget, valamint vezetője és utasai pihentető környezetét helyezi előtérbe.

Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX

A karosszéria letisztult, minimalista formanyelve a személyes mobilitás új irányát közvetíti, amely az utasok igényeire és szükségleteire helyezi a hangsúlyt. Az utastér az utazás minden pillanatát innovatív opciókkal látja el, legyen szó pihentető kikapcsolódásról, biztonságról, vagy a kerekeken guruló luxus új formájáról.

A BMW iX xDrive50 modell hajtáslánc-technológiája – amely mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik – több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, amellyel a BMW Group új technológiai zászlóshajója kevesebb mint 5 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A BMW iX xDrive40 modell maximális teljesítménye hozzávetőlegesen 240 kW / 300 lóerő, amely így valamivel több mint 6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

A BMW iX xDrive50 modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer, a BMW iX xDrive40 modell pedig több mint 400 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással.

Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX

A bemutató eseménysorozat részeként IONITY ultratöltőn demonstrálták az autó nagyteljesítményű töltési képességét, mely kb. 30 perc alatt 80%-os töltöttséget érhet el.

A BMW iX már rendelhető hazánkban: a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50 indulóára bruttó 27 990 000 és 36 030 000 forint.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX, elektromos autó, új modell
 
Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében A BYD és a Toyota együttműködik az akkumulátoros elektromos járművek fejlesztésében Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX A világon elsőként bemutatkozik a Nissan legendás GT-R-jének versenyautók által ihletett változata Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során Egyedülállóan jó üzemanyag-fogyasztást ért el az új DAF XF egy háromhetes magyarországi közúti üzemeltetői teszt során Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig Évi százezer elektromos autóval számolnak Varsóban 2025-ig
 
A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál

A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál

2021. november 17.
A Jóakarat Társaságának célja, hogy önzetlenül segítsen olyan embereken, akiknek szükségük van rá. A mostani kezdeményezés arról szól, hogy országszerte 9 helyszínen, közel 10.000 adag ételt osztanak szét november 11 és december 15 között.
Részletek

A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál

A Nissan kezdeményezésére 2020 végén megalakult a Jóakarat Társasága, melynek tagjai közösen fogalmazták meg célkitűzésüket: önzetlenül segíteni azoknak, akiknek szükségük van rá.

Ennek következő fejezete érkezett most el: a csapat országos, télköszöntő ételosztásra indul, mely november 11. és december 15. között 9 magyar településen közel 10.000 ember számára biztosít meleg ebédet, mely Kovács Lázár séf irányításával és a Társaság tagjainak munkájával készül el.

A Jóakarat Társasága alapítói tagjaiként, a Nissan 12 jól ismert márkanagykövete is részt vesz a programban, így a helyszíneken lehetőség lesz találkozni velük. Az akcióhoz csatlakozott a Kométa, a Ceres, a Kotányi, a SOS Tészta és az Off Kultúr is, így a jelenlévők átvehetnek egy, a támogató partnerek termékeiből összeállított élelmiszercsomagot is. Ezúton szeretnénk mindenkit arra buzdítani, hogy amennyiben módjában áll, támogassa az akciót tartós élelmiszeradománnyal, melyet a helyszínek bármelyikén le lehet adni, és amelyet a Jóakarat Társasága tagok szétosztanak a rászorulók között.

Az ételosztási időpontok és helyszínek

2021. november 11. csütörtök    Biharnagybajom
2021. november 12. péntek     Hajdúhadház
2021. november 18. csütörtök     Csorna
2021. november 19. péntek    Kunszentmárton
2021. december 2. csütörtök     Mezőtúr
2021. december 3. péntek        Jászapáti
2021. december 9. csütörtök    Kapuvár
2021. december 10. péntek    Mozsgó
2021. december 15. szerda     Budapest, Orczy Kert

A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál

A Nissan Jóakarat Társaságának tagjai

Béres Alexandra – fitneszvilágbajnok
Dobó Kata - színésznő, rendező, producer
Csobot Adél - színésznő, énekesnő, műsorvezető
Tóth Vera – énekesnő
Bereczki Zoltán – előadóművész
Csöndör László (Diaz) - énekes, zeneszerző
Fluor Tomi - énekes, zeneszerző
Gerendai Károly - üzletember, kutúraszervező
Gáspár Zsolt (Zsolti gazda) – médiaszemélyiség
Hajnóczy Soma - kétszeres bűvészvilágbajnok
Károly József - gasztronómiai szakértő
Katus Attila – fitneszvilágbajnok
Kovács Lázár - séf, műsorvezető
Nánási Pál – fotográfus
Solymosi Árpád - zenész, zenepedagógus
Dr. Szánthó István - onkológus professzor
Varró Dániel - költő, műfordító
Virág Csaba - zenész, zenepedagógus

A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál

Korábbi aktivitások

A Budapesten megtartott sajtótájékoztatón bemutatásra került továbbá néhány olyan egyéb kezdeményezés, amelyet a Jóakarat Társasága vitt véghez 2021-ben: 200 egészségügyi dolgozó számára biztosított felhőtlen szórakozást az Illúzió Mesterei bűvészelőadásra szóló ajándékjegyekkel, autóval támogatta Gáspár Zsolt kezdeményezését, amelynek célja hogy közelebb vigye az oltást az eldugott kistérségekben élő emberekhez, illetve szintén autóval támogatta a Rézangyalok csapatának áldozatos munkáját hátrányos helyzetű gyermekek felkarolásában.

Kulcsszavak: adomány, Grand Automotive Kft, importőr, Jóakarat Társasága, kezdeményezés, nissan
 
A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását A Nissan bemutatja a jövő töltőállomását Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak Még több kedvezményt szeretnének a villanyautóknak A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál Átadásra került a legelső Nissan Pulsar A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál 2015-re jön a harmadik generációs Murano
 
Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben

Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben

2021. november 15.
Folytatja a globális félvezetőhiány ellensúlyozását célzó beruházásait a Bosch. Mindössze néhány héttel az elektronikai lapkákat (wafer) készítő új drezdai gyárának megnyitóját követően, a technológiák és szolgáltatások szállítója most kilencjegyű euróösszegben jelentett be újabb beruházást a chipgyártás terén.  
Részletek

Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben
   
A Bosch jövőre több mint 400 millió eurót szán a drezdai és a reutlingeni (Németország), valamint a penangi (Malajzia) félvezetőgyárainak bővítésére. „Továbbra is rendkívül nagy a kereslet a félvezetők iránt. Bővítjük a félvezetők gyártását, hogy a lehető leghatékonyabb támogatást nyújthassuk ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke. Elsősorban a 300 milliméteres elektronikai lapkák (wafer) drezdai félvezetőgyárának kapacitásbővítését tervezik felgyorsítani 2022-ben, és mintegy 50 millió eurót a reutlingeni félvezetőgyárra fordítanak. Utóbbi esetében 2021 és 2023 között a Bosch összesen 150 millió eurót költ további tisztahelyiségek kialakítására.

(A félvezetőgyártás üzemi helyiségeiben gondoskodni kell arról, hogy a környező levegő egyáltalán ne tartalmazhasson port vagy egyéb szennyező részecskéket. Még a legapróbb részecskék is tönkretehetik a félvezető-alkatrészeket, a levegőt ezért speciális extrakciós és szűrési technológiák alkalmazásával tartják tisztán. Többféle tisztahelyiség-kategória létezik, a különösen érzékeny chipgyártáshoz a legtisztább 1. osztály szükséges.) Ezenkívül új létesítményként a malajziai Penang városában építik fel a vállalat félvezető-tesztközpontját, ahol 2023-tól kész félvezető chipeket és érzékelőket vizsgálnak. „Ezek mind tervezett beruházások és a félvezetők alaptechnológiájában kialakítandó saját gyártókapacitás stratégiai fontosságát igazolják” – folytatta Dr. Denner.

Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben

A gyártás gyorsabb felfuttatása Drezdában, új tisztahelyiségek Reutlingenben

„Célunk, hogy a tervezettnél korábban futtassuk fel a drezdai félvezetőgyártást, és ezzel egyidejűleg bővítsük a reutlingeni tisztahelyiség-kapacitást. A jelenlegi helyzetben minden egyes saját gyártású chip segítséget jelent” – emelte ki Harald Kröger, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja. Két lépésben összesen több mint 4000 négyzetméterrel bővítik a reutlingeni tisztahelyiségek területét. Az első lépcső, amely során a 200 milliméteres elektronikai lapkák (wafer) gyártási alapterülete további 1000 négyzetméterrel összesen 11 500 négyzetméterre nőtt, már befejeződött. Ennek során az elmúlt hónapokban irodákat alakítottak át tisztahelyiséggé, amely híddal csatlakozik a már meglévő gyárhoz. Az új üzemrészben szeptember óta folyik a félvezetőgyártás. „Máris mintegy tíz százalékkal növeltük a 200 milliméteres félvezető lapkák gyártókapacitását” – számolt be Harald Kröger. A beruházás értéke idén mintegy 50 millió euró volt, amellyel elsősorban az MEMS-érzékelők és a nagyteljesítményű szilícium-karbid félvezetők iránti megnövekedett keresletre reagált a vállalat. A bővítés második lépcsőjeként 2023 végéig további 3000 négyzetméter tisztahelyiséget alakítanak ki, ami 2022-ben és 2023-ban egyaránt 50-50 millió euró beruházást jelent a Boschnak. A vállalat emellett 150 új munkahelyet hoz létre reutlingeni telephelyén, a félvezető-fejlesztési területet erősítve.

Új tesztközpont Penangban

A 2022-re tervezett beruházások egy másik jelentős részét a malajziai Penangban épülő új félvezető-tesztközpontra fordítják, amely magas fokon automatizált és hálózatba kapcsolt létesítményként 2023-tól a félvezető chipek, illetve érzékelők tesztelését végzi majd.

Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben

A Bosch összesen több mint 100 ezer négyzetméter területtel rendelkezik Penang szárazföldi részén, amelyet fokozatosan vesz használatba. Elsőként mintegy 14 ezer négyzetméter alapterületen a tesztközpont készül el, tisztahelyiségekkel, irodákkal, kutatás-fejlesztési részleggel, valamint akár 400 munkatárs képzésére is alkalmas oktatóközponttal. Az új helyszínen a földmunkák már 2020 végén megkezdődtek, az épületeken 2021 májusa óta dolgoznak, és a tesztközpont a tervek szerint 2023-ban kezdheti meg működését. A penangi új tesztkapacitások célja, hogy a jövőben olyan új technológiák alkalmazására is lehetőséget teremtsenek a Bosch félvezetőgyáraiban, mint például a reutlingeni szilícium-karbid félvezetők. Az új ázsiai helyszín révén a chipek szállítási ideje és a távolságok is jelentősen csökkenhetnek.

Különleges pozíció a félvezetők terén

A mikroelektronika a Bosch minden üzleti területén sikertényező. A vállalat már korán felismerte a technológiában rejlő lehetőségeket, több mint 60 éve gyárt félvezetőket. A Bosch ezzel azon kevés cég közé tartozik, amelyek az elektronika és a szoftverek területén szerzett szakértelmük mellett a mikroelektronikában is komoly ismeretekkel rendelkeznek. A Bosch félvezetőgyártási kapacitásával is ötvözheti versenyelőnyét. A technológiák és szolgáltatók szállítója már 1970 óta gyárt félvezető-komponenseket Reutlingenben, amelyeket szórakoztató elektronikai és autóipari termékekben használnak. A gépkocsikban a korszerű elektronika az alapja a károsanyag-kibocsátás mérséklésének, a közúti balesetek megelőzésének, valamint a hajtásrendszerek gazdaságosságának.

Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben

„A Bosch félvezető- és autóipari szakértelmére alapozva csúcsszínvonalú elektronikai rendszereket fejleszt. Ennek előnyeit egyaránt élvezhetik ügyfeleink, illetve a közlekedésben résztvevők, akik a jövőben is biztonságos és gazdaságos mobilitásra vágynak” – mutatott rá Harald Kröger. A 300 milliméteres elektronikai lapkák (wafer) drezdai félvezetőgyárában 2021 júliusában – vagyis a tervezettnél hat hónappal korábban – indult be a termelés. Az új üzemben gyártott félvezetőket kezdetben a Bosch elektromos kéziszerszámaiban használták fel, az autóipar igényeire pedig a tervezettnél már három hónappal hamarabb, szeptemberben reagáltak. A Bosch a 200 milliméteres technológia 2010-es bevezetése óta a reutlingeni és a drezdai félvezetőgyárára több mint 2,5 milliárd eurót, mikroelektronikai fejlesztésekre pedig emellett további eurómilliárdokat fordított.
Kulcsszavak: autóipar, Bosch, félvezető
 
Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben Opel Meriva: tökéletesítették az ergonómikus és flexibilis egyterűt Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Több mint 400 millió eurót invesztál a Bosch a félvezetőgyárainak fejlesztésére 2022-ben Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják
 
A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án, egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be

A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án, egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be

2021. november 15.
Az SUV modell 2017-es bemutatkozása óta több, mint félmillió darab gördült le a gyártósorról. 2020-ban és 2021 első félévében a KAROQ a ŠKODA legkeresettebb SUV modellje és az OCTAVIA után a márka második legnépszerűbb modellje.
Részletek

A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án, egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be

2017. tavaszi bemutatkozása óta a ŠKODA KAROQ modell jelentős mértékben hozzájárult a cseh autógyártó sikereihez. Nagy testvérével, a KODIAQ modellel együtt számos ügyfelet hódítottak meg és világszerte rengeteg autós szaklap elismerését kivívták. Együtt kulcsfontosságú szerepük volt a ŠKODA márka elmúlt években mutatott fejlődésének alakításában. 2017 óta több, mint 500 000 darab gördült le a KAROQ modellből a márka gyártósoráról. 2020-ban és 2021 első félévében a KAROQ volt a ŠKODA legkeresettebb SUV modellje és a márka második legnépszerűbb modellje az OCTAVIA után. A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be a nagyközönségnek.

Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja így nyilatkozott : „Nagyvonalú térkínálatával és a ŠKODA márkára jellemző funkcionalitásával a KAROQ már a kezdetektől fogva levette lábáról ügyfeleinket. Az elmúlt évben és 2021 első felében ez volt a legnépszerűbb modellünk, amely jól jelzi a modellkínálatban betöltött kiemelt szerepét. Meggyőződésem, hogy a KAROQ megújult változatával erre a sikerre építhetünk és új ügyfeleket nyerhetünk meg a márka számára.”

A 2017-ben bemutatott ŠKODA KAROQ a ŠKODA márka SUV kampányának második elemeként debütált. Ezt követően ez a modellsorozat kulcsfontosságú szerepet játszott a ŠKODA 2020-as igazi sikertörténetében, amikor ez a járműszegmens adta a ŠKODA világszintű értékesítésének közel 40 százalékát.

A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án, egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be

Valójában a 2020-as évben illetve 2021 első félévében a KAROQ volt a ŠKODA legnépszerűbb SUV modellje és a cseh autógyártó második legkeresettebb modellje az OCTAVIA mögött. 2017 óta világszerte több, mint 500 000 darab KAROQ gördült le a gyártósorról és jelenleg a világ számos pontján, összesen 60 országban érhető el a sikermodell. A ŠKODA ezt a modellt Csehországban, Szlovákiában, Oroszországban és Kínában gyártja.

Izgalmas formaterv és a ŠKODA márkára jellemző értékek


A KAROQ bemutatásakor a KODIAQ modell izgalmas formai nyelvezetét követte, amelyet a kristály ihlette elemek, a dinamikus formák és a határozott vonalak tettek teljessé. Érkezésével tovább folytatódott az a ŠKODA hagyomány, hogy az SUV modellek neve „K” betűvel kezdődik és „Q” betűre végződik. Neve visszanyúl az alaszkai őslakosok, az Alutiiq nyelvéhez. Kompakt méretei a KAROQ modellt tökéletes autóvá teszik városi környezetben, míg az off-road üzemmód és a megemelt hasmagasság illetve az opcionálisan elérhető összkerékhajtás rendszere garantálja, hogy nagyobb kihívásokat tartogató terepen is legalább ilyen jól megállja a helyét. Rendkívüli térkínálatával és hatalmas csomagterével ideális jármű a családok és azon ügyfelek számára, akiknél központi szerepe van az életmóddal kapcsolatos tevékenységeknek. A funkcionálisan is kiemelkedő KAROQ számos Simply Clever megoldást kínál, többek között az opcionálisan elérhető VarioFlex hátsó üléseket. A KAROQ nem mindennapi aktív és passzív biztonsági rendszert, számos vezetéstámogató rendszert kínál, mindez rendkívüli kényelemmel és a hálózatba kapcsolhatósági megoldások széles palettájával párosul.

A megújult ŠKODA KAROQ november 30-án, egy digitális médiaprezentáció keretében mutatkozik be

Számos elismerés az autóiparral foglalkozó nemzetközi médiától

Az ügyfelek körében szerzett népszerűsége mellett a ŠKODA KAROQ igen jó értékelést kapott a nemzetközi autós újságíróktól is, amelyet jól mutat a 2017 óta begyűjtött díjak hosszú sora is. A bemutatását követő első évben a KAROQ – a ŠKODA legnagyobb egyedi piacaként teljesítő - Németország legtekintélyesebb autós szaklapjaitól kapott számos elismerést. Az Auto Bild a legjobb kisméretű SUV modellnek járó „Arany Kormánykerék” díjjal jutalmazta, míg az auto motor und sport magazin az „AUTONIS” díjat ítélte oda neki a legjobb új kompakt SUV formatervért.

A KAROQ az Auto Zeitung „Auto Trophy” szavazásán is a versenytársak előtt végzett a 25 000 euró alatti import SUV kategóriában. Ezt a remek eredményt 2017 után 2018-ban és 2019-ben is megismételte. 2018-ban a legjobb import járműnek választották a kompakt SUV és terepjáró kategóriában az auto motor und sport magazin által szervezett „Best Cars” olvasói választáson. Ezt tette teljessé a cseh és a görög „Év Autója” díj illetve az „Év SUV Modellje” elismerés Bulgáriában, majd a „Fleet News Awards” kitüntetés megszerzése az Egyesült Királyságban. A cégautókkal foglalkozó német firmenauto magazin 2019 és 2021 között három egymást követő alkalommal tüntette ki a ŠKODA KAROQ modellt az „Év Cégautója” címmel. 2021-ben az egyesült királyságbeli What Car? magazin ítélte oda a cseh sikermodellnek a „Legjobb családi SUV” díját. Emellett a KAROQ két díjat zsebelt be Oroszországban, amikor a Za Rulyom Grand Prix díjátadón az „Év Autója” és a „Legjobb kompakt összkerékhajtású crossover” címekkel gazdagodott a cseh márka modellje.

Kulcsszavak: KAROQ, skoda, új modell
 
150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 Kína hadüzenete Európának: Qoros 5 BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában BMW X1 - Sokoldalú nagyvárosi tehetség a vezetés határtalan élménye szolgálatában Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr Extrém Hilux modelleket fejlesztett saját piacára az ausztrál Toyota-importőr
 
Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát

Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát

2021. november 15.
A Deutsche Bahn az ABB vontatási konvertereit választotta az első generációs, nagysebességű  InterCity Express (ICE) motorvonatokat vontató 76 mozdonyának korszerűsítéshez. Az ABB technológiája javítja az energiahatékonyságot, a megbízhatóságot és könnyebbé teszi a karbantartást.
Részletek

Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát

Az ABB jelentős megrendelést kapott Németország állami vasúttársaságától, a Deutsche Bahn-tól. A megrendelés a Deutsche Bahn (DB) zászlóshajójának számító, az InterCity Express (ICE 1) motorvonat-családhoz tartozó, nagysebeségű vonatszerelvények korszerűsítésre szól. A megbízás egy felújítási program részét képezi, amely során a DB 76 nagysebességű motorvonatmozdonyát az ABB kiváló energiahatékonyságú, IGBT-technológiát (Insulated Gate Bipolar Transistor/szigetelt kapus bipoláris tranzisztor) alkalmazó vontatási konvertereivel korszerűsítik. A meglévő, a 90-es évek színvonalát képviselő teljesítményelektronikának a legmodernebb vonatási technológiára történő lecserélése elősegíti az ICE 1 flotta élettartamának jelentős meghosszabbítását, és biztosítja, hogy a korszerűsített járművek még legalább egy évtizedig üzemképesek maradjanak. A felek a megbízás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra. A rendelés a harmadik negyedévben érkezett. 

A vontató berendezés a felsővezetékről érkező villamosenergiát a vontatómotorok meghajtására alkalmas feszültségű és frekvenciájú árammá alakítja. A kiválasztott vontatási átalakítók az ABB háromszintű, nagyteljesítményű elektronikai platformjára épülnek, aminek köszönhetően minimálisra csökkennek az energiaveszteségek, csökken a meglévő villanymotorok mechanikai igénybevétele, és csökken a zajszint is. 
 
Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát

Az IGBT-technológiára történő korszerűsítés hatékony, gazdaságos megoldást kínál, amely a megbízhatóság, az energiahatékonyság, valamint a karbantartás egyszerűsége tekintetében a vontatási rendszert a modern vonatok hasonló rendszerének szintjére emeli. A korszerűsítés nyomán a várt energiamegtakarítás mértéke legalább 8% lesz, ami 5 000 háztartás éves villamosenergia-fogyasztásának felel meg.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy folytatjuk partneri együttműködésünket az ABB-vel, a testre szabott hajtási megoldások terén bizonyított szakértelemmel rendelkező, kompetens partnerünkkel,” – nyilatkozta Dr. Philipp Nagl, a Deutsche Bahn DB Fernverkehr divíziójának termelési igazgatója. „Az ABB vontatási átalakítóit 2010-ben már sikeresen telepítették 40, korszerűsített, a nagysebességű ICE-1 motorvonatcsaládhoz tartozó mozdonyba. A 2010-es korszerűsítés jelentős energia-megtakarításokat eredményezett, és a vártnál nagyobb mértékben csökkentette az üzemeltetési költségeket is. Az új, energiahatékony gördülőállomány beszerzésére, valamint új, karbantartási létesítmények építésre irányuló beruházásainkkal együtt, ez a projekt újabb mérföldkőnek számít a leginkább klímabarát közlekedési módban elért pozíciónk megerősítésében.”

„Az ICE motorvonatflotta adja a gerincét Németország nagysebeségű vasúti hálózatának, ezért különösen hálásak vagyunk a Deutsche Bahn technológiánkba fektetett töretlen bizalmáért,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Vontatás divíziójának vezetője.

Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát

“Az igény és a kereslet a még hatékonyabb, a még környezetbarátabb és megbízhatóbb vasúti közlekedés iránt várhatóan nőni fog. A több évtizedes vasúti tapasztalattal és a legszélesebb vontatási portfólióval rendelkező ABB kiváló helyzetben van ahhoz, hogy termékeivel és megoldásaival a vasútüzemeltetők a legjobb hatékonyságot és a legnagyobb értéket hozzák ki a meglévő rendszerükből.”      

A DB nemrég megszerezte az üzemeltetési engedélyt a Német Szövetségi Vasúti Hatóságtól (Eisenbahn-Bundesamt), ami lehetővé teszi a konverterek korszerűsítését. A Hatóság két korszerűsített kísérleti mozdony intenzív tesztelése után adta ki az engedélyt, és ez a mérföldkő jelenti a projekt megkezdését. Az ABB-nek mind a forma, mind az illeszkedés és mind a működés terén kompatibilis vontatási átalakítójával végzett csere lehetővé teszi, hogy az átalakítás gyors ütemű legyen: nagyjából két hetet vesz igénybe két ICE 1 mozdony korszerűsítése, míg a teljes felújítási projekt kivitelezése várhatóan 2023 harmadik negyedévében zárul.
Az ABB piacvezetőként innovatív vontatási technológiákat szállít a közlekedési ágazat számára: hajtási, segédüzemi és akkumulátoros energiatárolási megoldások teljes körét kínálja új járművekhez és járműkorszerűsítésekhez. Az üzemeltetőknek számos előnyt kínálnak az egyedi igényekre szabott vontatási megoldások, amelyeket az optimális teljesítmény, az energiahatékonyság és a minimalizált üzemeltetési költség szempontjai szerint terveznek.    

Kulcsszavak: ABB, Deutsche Bahn, vasút
 
Megkezdődött a visszaszámlálás: a Solar Impulse, felszállásra kész! Megkezdődött a visszaszámlálás: a Solar Impulse, felszállásra kész! Csaknem száz baleset történt tavaly a MÁV és a HÉV vasúti átjáróiban Csaknem száz baleset történt tavaly a MÁV és a HÉV vasúti átjáróiban Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását Az ABB vontatási technológiája növeli a Deutsche Bahn nagysebeségű ICE 1 motorvonatainak hatékonyságát Stadler-üzemavató Szolnokon Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját Az ABB automata pantográffal bővítette az e-busztöltési portfólióját
 
A francia államfő gépkocsiflottája a DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE-vel bővül

A francia államfő gépkocsiflottája a DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE-vel bővül

2021. november 15.
A teljesen egyedi tervezésű DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 bázisára épül nyújtott karosszériával, páncélozással és egyedi felszereltséggel. DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE csatlakozik azokhoz a DS modellekhez, amelyek az elmúlt évtizedekben a francia köztársasági elnököket szolgálták.
Részletek

A francia államfő gépkocsiflottája a DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE-vel bővül

Az Ötödik Köztársaság megalapítása óta a DS és SM, majd a DS 5 és a DS 7 CROSSBACK modelleket hét államfő használta. 2017-es beiktatásakor Emmanuel Macron a DS 7 CROSSBACK PRÉSIDENTIEL-lel haladt végig a Champs Elysées-n.  Az új DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE 300 lóerős E-TENSE plug-in hibrid 4x4 hajtásláncot kapott, karosszériáját Indigókékre fényezték.

A köztársasági elnökség igényeinek megfelelően a DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE-t a B-oszloptól számítva 20 cm-rel meghosszabbították, így valódi munkaeszköz, mobil iroda lett. A hátsó lábtér hossza eléri az 545 millimétert.

A hátsó üléspadot két különálló ülésre cserélték, a Basalte fekete bőrkárpitozás a DS Automobiles emblematikus óraszíj mintázatát kapta meg. A két ülést könyöktámasz választja el egymástól, a plafont Alcantara® borítja. A kényelmet vezeték nélküli töltők és USB portok fokozzák, valamint egy nyitott dokumentumtároló.


A francia államfő gépkocsiflottája a DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE-vel bővül

A DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE frontrészét kék/vörös villogókkal és leszerelhető zászlótartókkal látták el. A motorháztetőn, az első ajtókon és a csomagtérajtón „RF” emblémákat találunk. Az autó speciális 20”-os keréktárcsákat kapott, valamint „cápauszony” antennát szereltek rá az elnök telekommunikációs rendszeréhez.  A teljes karosszériahossz 4,79 m, a 20 cm-rel megnövelt tengelytáv immár 2,94 m. A szélesség és a magasság változatlan (1,91 és 1,62 m).  

A DS 7 CROSSBACK ÉLYSÉE az 1918. november 11-én aláírt fegyverszüneti szerződés emlékceremóniáján jelent meg először hivatalosan, csatlakozva a francia elnök flottájához.   

Kulcsszavak: DS 7 Crossback, DS Automobiles
 
A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási módot kínáló prémium márkák között A DS Automobiles-É a legalacsonyabb a CO2-kibocsátás a többféle hajtási módot kínáló prémium márkák között Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény DS 7 Crossback Louvre: Igazi művészeti élmény Kulka János lett a hangja az új DS 7 Crossback reklámkampányának Kulka János lett a hangja az új DS 7 Crossback reklámkampányának Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE Magyarországon bemutatkozott a DS7 CROSSBACK SUV, és megnyitotta kaput a DS STORE
 
Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

2021. november 10.
A Sportage vezetőcentrikus kialakítású utastere kifejezetten az európai vásárlók igényei alapján született. A különleges, integrált, íves műszerfali kijelző a vezetési információk megjelenítésének és az infotainment rendszer kezelésének központja is egyben, képe és jelzései élesek, tiszták, és minden helyzetben tökéletesen leolvashatók.
Részletek

Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

Az új Sportage vezetőcentrikus utasterét kifejezetten a Kia mérnökei az európai vásárlók igényei alapján tervezték meg és alakították ki. A Sportage 28 éves történelme során most először készül kifejezetten az európai vásárlókör szempontjai és elvárásai alapján kialakított helyi modellváltozat. A Sportage új, ötödik generációjának utasterében a fejlett technológia, a prémium minőségű anyagok és a luxus funkciók, szolgáltatások találkoznak, így az utazás nem csak kényelmes és élvezetes, de a konnektivitás is mindig, minden helyzetben teljes.

Az új Sportage utasterében minden kezelőszerv könnyen és gyorsan elérhető. A beltér központi eleme a nagyméretű, íves, két nagyfelbontású, egyenként 12.3 colos képátlójú - így közel mozi-hatású élményt kínáló - képernyőből álló integrált kijelző. Ennek közvetlenül a vezető előtti részén a műszerfali információk jelennek meg a legmodernebb folyadékkristályos technológiával, tökéletes és tisztán leolvasható grafikával. A középső felület az érintőképernyőé, ezen fut a teljes infotainment rendszer, itt találhatók a konnektivitás elemei, és több más funkció is.

Az új Sportage konnektivitása teljes, szoftver- és navigációs térkép-frissítései online (OTA) rendszerűek, az okostelefonos Kia Connect applikáción keresztül pedig távolról is elérhetők és működtethetők az autó egyes funkciói. A vezető szinkronizálhatja naptárát az autóéval, utazásokat tervezhet meg előre a navigációs rendszerben, és olyan fedélzeti információkhoz is hozzáférhet, mint például a forgalmi figyelmeztetések, a helyi üzemanyag árak, vagy a valós idejű időjárási adatok. Az app Remote Monitoring funkciója informálja a vezetőt az ajtók és az ablakok helyzetéről, valamint az autó pontos helyéről is.

Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

Intuitív kezelőszervek

A kezelőszervek kialakítása olyan, hogy mindig, minden helyzetben egyszerűen működtethetők és könnyen elérhetők legyenek. Az integrált infotainment és fűtés-szellőzés kezelőegység fő funkciói mindkét első utas számára egyszerűen elérhetők, bonyolult menürendszerek használata nélkül. Az elektronikus kézifék valamennyi modellváltozatban alapfelszerelés, kapcsolóját könnyen elérhetően, a kormány közelében helyezték el, így hely szabadult fel a középkonzolon, a kapcsoló hagyományos helyén.

Az utastér valamennyi részletének megtervezésekor az utasok kényelme és ebből adódóan az utazás élvezetét elősegítő környezet megalkotása volt a legfőbb cél. Az ergonomikus kialakítású középkonzolon az automata sebességváltó hagyományos választókarját, - bizonyos modellekben - könnyen elérhető és egyszerűen kezelhető forgókapcsoló váltotta le, így mellette 15 W-os vezeték nélküli telefontöltőnek is jutott hely. A háromzónás légkondicionálóval a hátul utazók is külön beállíthatják a nekik megfelelő hőmérsékletet, de mindezek mellett számos más kényelmi felszerelés is megtalálható a Sportage utasterében; a nagyteljesítményű USB portoktól az ülések háttámláira szerelt akasztókon át egészen a 40:20:40 arányban előre dönthető hátsó ülésekig.

Az utazás élvezetének fontos részeként az utasok az autós hifi világában vezetőnek számító Harman Kardon prémium hangrendszerének szolgáltatásait élvezhetik.

Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

Gondosan kiválasztott anyagok

A Sportage európai népszerűségének és sikereinek nyomán az utastéri elemek és az ülések anyagainak kiválasztása előtt a fejlesztők alaposan megvizsgálták az európai vásárlóközönség ízlését és elvárásait. Kizárólag magas minőségű és finom tapintású anyagok jöhettek szóba, amelyek tartósak, ugyanakkor határozott prémium érzetet közvetítenek. Hangulatvilágítás is fokozza a beltér otthonosságát.

A finoman kidolgozott alumínium-hatású szellőzők és a teljes műszerfalon keresztül húzódó, sőt az ajtókárpitokra is ráforduló jellegzetes csík is hozzájárul a beltér luxushangulatához. A Sportage sorozat csúcskivitele a GT-line, amelynek felszereltsége a többi változatnál határozottabban kihangsúlyozza a Sportage sportos karakterét és dinamizmusát. Prémium velúr, és sötét bőr burkolja az üléseket, a fekete tetőkárpit és az utastér velúr felületei pedig tovább fokozzák ezt a sportos hangulatot. A GT-line belterének hatását a kiváló fogású és így a vezetés élvezetét is fokozó, lapított aljú kormány teszi teljessé.

Intelligens térkihasználás

Az új Sportage utasterének arányait szintén az európai ízlésvilág alapján határozták meg a fejlesztők, a cél a praktikum, a funkcionalitás és a sokoldalúság tökéletes ötvözése volt. A 2.680 mm-es tengelytáv, az 1,.865 mm-es szélességgel az 4.515 mm-es teljes hosszal és az 1.645 mm-es magassággal együtt eleve garantálja az utastér tágasságát, nem csak az utasok, de csomagjaik számára is.

Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik

A Sportage első üléseinek kényelme kiemelkedő, ugyanakkor a hátul ülők is 996 mm-es lábtérnek örülhetnek, jelentős részben az első üléstámlák vékony kialakításának köszönhetően. A csomagtartó (VDS szabvány szerinti) befogadóképessége 591 liter, ami a hátsó üléstámlák előre billentésével egészen 1.780 literig bővíthető.

A környezettudatosság jegyében az új Sportage belsőégésű hajtásai mellett Hybrid 48V, hibrid (HEV), és plug-in hibrid (PHEV) változatban is elérhető lesz. E két utóbbi modellváltozat hatásláncának elemeit úgy rendezték el a karosszériában, hogy szinte alig csökkentik az utastér és a csomagtartó hasznos méretét. A hibrid modellváltozat nagyfeszültségű akkumulátora a hátsó ülések alatt kapott helyet, így a lábtér és a csomagtartó mérete ebben az esetben is azonos a benzin- vagy dízelmotorral hajtott kivitelekével. A plug-in hibrid Sportage hajtáslánci akkuja az utastér padlójában utazik, ez különösen jót tesz a tömegeloszlásnak, ugyanakkor az utastér kényelmére és praktikumára sincs káros hatással.

Az európai gyártású új Kia Sportage értékesítése december második felében indul.
Kulcsszavak: bemutató, Kia Motors, Kia Motors Hungary, Sportage, új modell
 
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik Az autókereskedők napja a Discovery Channel műsorán A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik Íme az új BMW M4 Cabrio
 
50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

2021. november 10.
A televíziózás történetének egyik legemlékezetesebb autó/főhős párosítása volt a Peter Falk által alakított Columbo hadnagy és az ő ütött-kopott, ám végletekig megbízható Peugeot-ja. Az ikonikus krimisorozat ötvenedik évfordulóján utánajártunk a 403 Cabriolet történetének.
Részletek

50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

Csak még egy dolog… – generációk számára vált szállóigévé a félmondat, amivel tíz évadon át kezdte szorítani a hurkot a gyilkosok nyaka körül Columbo hadnagy, a televíziózás történetének egyik legismertebb, és mindenképpen legkedveltebb eredeti rendőrfigurája. A Peter Falk által megformált karakter egyszerre volt hétköznapi és misztikus, hétköznapi és különleges.

Míg szürkeállománya Hercule Poirot-éval vetekedett, stílusérzéke a lehető legtávolabb állt a belga mesterdetektívétől: egyszerű ballonkabátban és kitaposott cipőben járt, olcsó szivarokat szívott, uzsonnáját a zsebéből fogyasztotta el, autója pedig egy ütött-kopott, olykor köhécselni kényszerülő jószág: egy – a történet szerint legalább tízéves, ám annál nagyságrendekkel idősebbnek tűnő – Peugeot 403 Cabriolet volt.

Ma talán pert indítana egy autógyár, ha így ábrázolnák egy típusát. A Peugeot azonban nem indított, és milyen jól tette: egyetlen televíziós sorozat sem növelte olyan mértékben a márka ismertségét világszerte, mint a Columbo. A látszólag lassú észjárású, ám valójában mérföldekkel a gyanúsítottak előtt járó rendőrtiszt személyiségéhez tökéletesen illett a leharcolt megjelenésű, ám annál stílusosabb és megbízhatóbb, a maga korában kifejezetten modernnek számító járgány. Az autót és vezetőjét mintha pont egymásnak teremtették volna a forgatókönyvírók, ám a valóság még ennél is romantikusabb…


50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

A történet a hatvanas évek elején kezdődött: Columbo karaktere ugyanis hosszú fejlődési utat járt be. Színházi darabban és egész estés filmen, több színésszel is megpróbált befutni a hadnagy. A későbbi sorozat 1968-ban levetített első tesztepizódjában már Peter Falkot láthatta a közönség – igaz, még jól fésülten, és autó nélkül. A jelentős siker ellenére még egy pilot és további három év kellett ahhoz, hogy beinduljon a széria.

Az alkotók úgy döntöttek, a sorozatban egy kellően elhanyagolt autóval bővítik ki Columbo személyiségalkotó kelléktárát. Peter Falk egyáltalán nem volt elragadtatva az ötlettől: ha már autóba kell ülnie, az legyen elegáns, modern. Az NBC csatorna kompromisszumos megoldást ajánlott Falknak: nézzen szét a stúdió területén, és ha megtetszik neki egy autó, megkapja a filmhez. A tanácstalanul induló vadászat végül a forgatás előtti napon hozott nem várt sikert. A színész kiszúrt egy porlepte autót, amely ovális hűtőmaszkjával és kerek lámpáival nem csak stílusában lógott ki a környezetéből, hanem fizikailag is. Valaki hónapokkal (évekkel?) korábban úgy parkolta le ugyanis a kocsit, hogy az jó pár arasszal előrébb állt, mint a mellette várakozó járművek – mintha egyenesen jelentkezett volna a szerepre.

A Peugeot 403 Cabriolet már az első évad első epizódjában (az akkor még első filmes premierje előtt álló Steven Spielberg által rendezett „Ahogy a könyvben meg van írva” címűben) feltűnik néhány másodpercre. Az ezt követő hónapokban és években egyre hosszabb megjelenéseivel örvendeztette az autózás iránt fogékony nézőket, akik aztán megdöbbentve értesültek, hogy az autó valójában micsoda ritkaság.

50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

A rendkívül magas gyártási költségek miatt a Peugeot 403 Cabriolet ugyanis egy vagyonba került. Ez megpecsételte a sorsát: négy év alatt alig több mint 2000 példány talált gazdára, így 1961-ben a Peugeot leállította a programot. A rajongók ugyan szomorkodtak, ám a Peugeot még ugyanabban az évben bemutatta a még kívánatosabb 404 Cabriolet-t, és ezzel minden meg volt bocsátva.

A sorozathoz visszatérve, Columbo nem kényszerből járt a viharvert Peugeot-val: a harmadik évad harmadik epizódjában (A bűn jelöltje, rendezte Boris Sagal) egy kíváncsiskodó rendőrnek elárulja, hogy van ám egy másik autója is, egy teljesen jellegtelen kocsi, amivel azonban – kitalálják? – a felesége jár.

A tíz évad alatt a szereplők többször is ironikus megjegyzést tettek az autóra, a hadnagy azonban – az iróniát tudatosan vagy szórakozottságában ¬félreértve – mindig büszkén válaszolt: jó gondját viselem, ezért ő is vigyáz énrám. A gondoskodás persze relatív, Columbo ugyanis a történet szerint valójában egyáltalán nem kímélte a kabriót.

Egy epizódban szándékosan nekiment a gyanúsított autójának, hogy aztán közelről megvizsgálhassa annak fényezési hibáját, máskor pedig szabályosan kirúgta belülről a beragadt ajtót. A történet szerint elhanyagolt autóknak azonban a valóságban nagyon is jó dolguk volt: a produkció több példányt is beszerzett a 403 Cabriolet-ből, amelyekkel kesztyűs kézzel bántak, féltő gondoskodással őrizve meg azok optimálisan siralmas állapotát.

50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

Annyira azért mégsem óvták Columbo gépiesített hagyatékát, hogy amikor az első hét évad után beszüntették a forgatást, megtartották volna a kocsikat. Így amikor az ABC csatorna tizenkét év szünet után, 1989-ben felmelegítette a szériát, új autókat kellett vásárolniuk – ekkor ez már összehasonlíthatatlanul nehezebb és drágább feladat volt, mint 1971-ben. 1990-ben pedig végleg lezárult Columbo hadnagy története, és ezzel megkezdődött a forgatásokon használt Peugeot 403-asok kálváriája.

A sorozatban szereplő példányok sorsa egy kivételével ismeretlen, ám ez esetben a bizonyosság fájdalmasabb, mint a tudatlanság: azt a bizonyos autót évekkel ezelőtt teljesen elhanyagolt állapotban látták Mexikóban, megmentésére már akkor is vajmi kevés remény mutatkozott.

Igazán kár, mert komoly értéket képviselne: a 403 Cabriolet ritka vendég a veteránautó-árveréseken, egy jó állapotú példányáért 2019-ben 46 ezer eurót fizettek, a sorozathősért pedig várhatóan akár ennek többszörösét is hajlandóak volnának megadni Columbo népes nemzetközi rajongótáborának tagjai.

Peter Falk 2007-ben egy utolsó, önálló epizóddal szeretett volna búcsúzni híres szerepétől, erre azonban gyorsan súlyosbodó betegsége miatt már nem kerülhetett sor. Izgalmas lett volna látni, hogy az alkotók megmaradnak-e az eredeti Peugeot 403 Cabriolet mellett, vagy a márka egy újabb típusát rendelik ki a hadnagy számára.

50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója

Mivel ekkor már tizenöt éve nem forgalmaztak Peugeot-t Észak-Amerikában, a legújabb hiteles példány is egzotikus jelenség lett volna a filmvásznon. A tengerentúlon kapható utolsó modell, a Peugeot 405 feltétlenül jól állt volna Columbónak, de ezt a különleges párost már nem rögzíthették a kamerák.

Kulcsszavak: Columbo, Peter Falk, Peugeot, Peugeot 403, tv sorozat
 
Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot 50 éve van a képernyőn Columbo és az ő Peugeot 403 kabriója Genfi Autószalon - 208 HYbrid FE, a Peugeot és a Total közös kísérleti autója A Peugeot márka intenzív elektromosautó-programja tovább folytatódik A Peugeot márka intenzív elektromosautó-programja tovább folytatódik Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Murván mindig könnyedebb! Murván mindig könnyedebb!
 
A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

2021. november 10.
A Volkswagen elektromos térhódítása folytatódik az ID. család új felsőkategóriás modelljének bemutatásával az ACCELERATE márkastratégia keretein belül. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX2 ámulatba ejt kifejező dizájnjával, nagy hatótávjával és legújabb generációs szoftverével.
Részletek

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

„Way to ZERO”: Az új ID.5 nem egyszerűen csak bővíti a sikeres ID. családot, a Volkswagen újdonsága tovább és egyúttal egy új piaci szegmensbe vezeti a márka új járműflottájának elektromosítását. Az elegáns, kifejező E-SUV coupé a 3.0 verziószámú ID. szoftverrel érkezik, amellyel más funkciók mellett javul a töltési teljesítmény és elérhetővé válik a hangvezérlés. A flotta által szolgáltatott adatok és a legújabb generációs segédrendszerek felhasználásával a Volkswagen az automatizált vezetés felé is megteszi a következő lépést.
„Az ID.5 elektromos, sportos és elegáns. A teljesen elektromos meghajtású, prémium SUV coupénk az ACCELERATE stratégiánk újabb mérföldköve” – mondta Ralf Brandstätter, a márka vezérigazgatója. „A vezetés helyileg karbonsemleges élvezetét kínálja egy tudatos ügyfélcsoportnak. Teljesen új piaci szegmensbe lépünk be ezzel a modellel.”

Elegáns és dinamikus dizájn, kivételes aerodinamika, kiterjesztett hatótávolság. Az új ID.5 és a sportos, kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX az ID. család új, nagy hatótávú csúcsmodelljei. Az összes ID. modellhez hasonlóan a Volkswagen első e-SUV coupéja is a márka modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójára (MEB) épül.

„Az ID.5 a jövő karosszériastílusa: aerodinamikus, kifejező, sportos, és a MEB-nek köszönhetően rövidek a túlnyúlásai” – mondta el Jozef Kabaň, a Volkswagen vezető formatervezője. „Így tudtuk elérni, hogy a belső tér a dinamikus tetővonal ellenére is tágas legyen – ez korábban lehetetlen lett volna.”

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

Az új, 3.0-ás szoftvergeneráció lehetővé teszi a felhőből történő frissítéseket és további funkciók aktiválását, így az ID.5 sokáig naprakész tud maradni. Az innovatív segédrendszerek, mint például a Travel Assist a flottától kapott adatokkal kínálnak még nyugodtabb és prediktívebb vezetési élményt. Az új, opcionális, memória funkcióval rendelkező Park Assist Plus kérésre személyre szabott parkolást hajt végre.

A 4599 mm hosszú (ID.5 GTX: 4582 mm) Volkswagen e-SUV coupé 2022-ben kerül a piacra, három motorváltozattal. Az ID.5-öt hátul hajtja meg egy elektromos motor. A kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor hajtja meg.

„Az elektromos Vehicle Dynamics Manager a Volkswagen úttörő fejlesztése” – mondta Thomas Ulbrich, a technikai fejlesztési igazgatótanács tagja. „Hálózatba kötöttük más fontos vezérlőrendszerekkel, és integráltuk az összkerékvezérlő funkcióba is. Ezáltal a sportos vezetési élmény, a tapadás és a vezetési biztonság teljesen új szintjére léptünk.”

Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát. Ezt a tulajdonságot erősíti a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is. A jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így optimális marad a légáramlás.

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

Az új Volkswagen e-SUV coupé minden szögből önállóságot és egyediséget sugároz. A karakteres LED-technológia az (opcionális) első és a hátsó fénycsíkkal összetéveszthetetlenül az ID. család tagjaként azonosítja az ID.5-öt. Számos elem – így a látványos lökhárító, a festett ajtópanelek és az új tetővonal – különbözteti meg az e-SUV coupét az ID.4-től, amely elnyerte a Világ Év Autója címet. A kifejező coupé dizájn könnyen felismerhető. A nagyméretű légbeömlők, az intelligens távolsági fényű IQ.Light LED-Mátrix fényszórók és a szériatartozék 3D LED hátsó lámpák még dinamikusabb megjelenést kölcsönöznek az ID.5 GTX-nek. A Vehicle Dynamics Manager összeköti a hajtás- és futóművezérlő rendszereket, míg az opcionális adaptív futómű-szabályozás gondoskodik az optimális vezetési dinamikáról. Az ID.5 és az ID.5 GTX D állásban vitorlázik, míg B állásban energiát nyer vissza.

Az új karosszériastílus és a társalgószerű térkoncepció jelzik a Volkswagen és az ID. család innovatív erejét. A coupé forma ellenére az ID.5-ben mindössze 12 mm-rel alacsonyabb a hátsó fejtér, mint a Volkswagen ID.4-ben. A hosszú, 2766 mm-es tengelytáv lehetővé teszi, hogy a belső tér mérete összemérhető a magasabb járműkategóriájú SUV-okéval. A csomagtér űrmérete 549 liter, a járműben felhasznált anyagok és a gyártás pedig prémium minőségű. Az üléshuzat anyaga változó a belső térváltozattól függően. Az opcionális Top Sports üléseket a háttámasz felső részén lévő, perforált ID-logók teszik különlegessé.

Az ultramodern digitális műszeregység újfajta működési koncepciót kínál. A műszerfal kijelzője és a nagyfelbontású multimédia-rendszer lélegzetelállítóan tiszta látványt nyújtanak. Az innovatív, kiterjesztett valósággal rendelkező szélvédő-kijelző (opcionális) további információkat jelenít meg a járművezető látóterében.

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

Az új, 3.0-ás verziójú ID. szoftver több fejlesztést is magába foglal, például a természetes hangvezérlést („Hello ID”). Most már tanulni is képes, és hozzáfér online információkhoz a felhőben. A belső tér hangulatos megvilágítása érdekében az Ambient Lighting funkcióban akár 30 szín közül is választhatunk. A We Connect járművezető számára nyújtott szolgáltatásai között megtalálhatóak a valós idejű forgalmi adatok, az online térképfrissítések, a töltőállomásokra vonatkozó információk, a webes rádió és még sok más.
A Car2X-kommunikációval a Volkswagen teljesen új szintre emeli a biztonságot. A Volkswagen-flotta kompatibilis járműveitől származó adatokat, valamint az akár 800 méter sugarú körben található infrastruktúrától kapott jeleket képes helyben, a másodperc törtrésze alatt feldolgozni, így figyelmeztetni tudja a járművezetőt a veszélyes területekre, balesetekre és torlódásokra. Az ID.Light a vezetőtérben vizuális figyelmeztetésekkel segíti a vezetőt.

A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, így folytatva elektromos térhódítását minden járműosztályban az ACCELERATE stratégia keretei között. Várakozásunk szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az a cél, hogy az értékesített modellek legalább 50%-a elektromos jármű legyen. E célok elérése érdekében a Volkswagen minden évben legalább egy elektromos járművet fog kereskedelmi forgalomba hozni. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégia keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni.

A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje

Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek. A We Charge töltőrendszerrel a Volkswagen kínálja a legnagyobb ütemben növekedő, környezetbarát rendszert azoknak, akik a kényelmes, hálózatba kötött és fenntartható töltési lehetőségeket keresik. A hálózatnak mintegy 250 000 töltőpontja van szerte Európában.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID.5 GTX, volkswagen
 
A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje Elektromos lehet a leggyorsabb autó A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét A sikeres ID. család tovább gyarapodik: az új ID.5 a Volkswagen első elektromos SUV coupé modellje Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 71 - 80