Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 71 - 80
A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory

A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory

2018. november 16.
Utat mutat a károsanyag-kibocsátástól mentes logisztika felé a Scania házon belüli fuvarozóvállalata. Egyszerre szükséges és lehetséges az átállás a fosszilis üzemanyagoktól mentes fuvarozásra – itt és most.
Részletek

A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory

A Scania magához ragadja a vezető szerepet azzal, hogy a fosszilis üzemanyagokhoz képest alternatív hajtású járművek legszélesebb választékát kínálja. Mindazonáltal a Scania a gyakorlatban is alkalmazza azt, amiről prédikál. Saját rövid és hosszú távú fuvarozási tevékenységében már bemutatja az összes lehetőséget, amelyekkel azonnal több mint 95 százalékkal csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás. Az ügyfelek tevékenységének leképezése; az üzemanyag-fogyasztás csökkentése Ezeket a belső szállításokat a Scania házon belüli fuvarozója, a Scania Transport Laboratory végzi, amelyet 2008-ban alapítottak a Kutatás és Fejlesztés részleg kiterjesztéseként, hogy olyan közúti fuvarozási tapasztalatokat szerezhessenek, amelyek az ügyfelek valós üzemeltetési körülményeit tükrözik.

A fuvarozóvállalat minden nap 14 szerelvényt üzemeltet a svédországi Södertälje és a hollandiai Zwolle városában található gyárak között. Minden egyes jármű körülbelül 400 ezer kilométert fut évente. Ez a szokványos üzemeltetéssel járó futásteljesítmény háromszorosának számít, ezáltal a Scania gyorsan fel tudja mérni a termékek minőségét és teljesítőképességét. Üzemeltetői tevékenysége során 2008 és 2018 között a Scania fokozatosan száz kilométerenként 23,9 literre szorította le az üzemanyag-fogyasztást egy sor hatékonyságfokozó megoldás bevezetésével. Kezdetben az optimális specifikáció állt a középpontban, amelyet a személyre szabott járművezető-képzési módszerek követtek.

A fuvarozási tevékenység elindításától fogva 80 kilométer/órára állították be a sebességet, amely már önmagában is tíz százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, olyan járulékos előnyök mellett, hogy csökkennek a javítási és karbantartási költségek, valamint a balesetek kockázata. Két évvel később hátsó terelőlapokat szereltek a pótkocsikra, majd bevezették az egy nyerges vontatóból és két pótkocsiból álló, összesen 32 méter hosszú szerelvényeket. Közel felére csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást A fuvarozóvállalat összesen 45 tehergépkocsit és távolsági buszt üzemeltet, amelyek közül 14 nyerges vontató, Svédország és Hollandia közötti hosszú távú fuvarozásra. A többi tehergépkocsi rövid távú fuvarozást végez, elsősorban Södertälje városában az üzemek között.

A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory

Továbbá a fuvarozólaboratórium felelős öt dolgozószállító távolsági buszért is, amelyek Stockholm és Södertälje között közlekednek. Kezdetben a fuvarfeladatokkal járó szén-dioxid-lábnyom tonnakilométerenként 65 gramm volt, amely 2018 októberére tonnakilométerenként 9,4 grammra csökkent. Ezt a fejlődést főként a kisebb üzemanyag-fogyasztással sikerült elérni, ám a helyi járatokon az etanol- és gázüzemű, illetve hibrid hajtású tehergépkocsik is hozzájárultak ehhez. Stratégiai váltás HVO-ra Idén a fuvarozólaboratórium egy olyan stratégiai döntést hozott, hogy kizárólag hidrogénezett növényi olajjal (HVO) üzemelteti járműveit, amely a gázolajnak egy Svédországban elérhető, közel nulla szén-dioxid-terhelésű alternatívája. A HVO jelenleg a laboratórium éves, körülbelül 1,6 millió literes üzemanyag-felhasználásának több mint 90 százalékát teszi ki.

„A Zwolle városába menő és onnan visszafelé jövő fuvarok során közel teljesen kiürülnek az üzemanyag-tartályok, holott a járművezetőink megfelelő továbbképzést kapnak, hogy a lehető legtakarékosabban vezessenek az 1500 kilométeres úton” – mondta Jan Björkund, a Scania Transport Laboratory ügyvezető igazgatója. Mivel a laboratórium felbecsülhetetlenül értékes üzemeltetési adatokat szolgáltat a Scania K+F részlegének, fontos, hogy a legújabb járművek részt vegyenek ezeken a teszteken. Ezért a flotta immár egy cseppfolyósított biogázzal (LBG) üzemelő nyerges vontatót is tartalmaz a Scania legújabb generációs, sűrített biogázzal (CBG), etanollal és hibrid hajtással működő teherautói mellett.
Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, scania
 
Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik Az átlagos magyar gumiabroncs-vásárló kereskedésben vásárol, de neten is tájékozódik HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen Audi Hungaria Járműmérnöki Kar alakult a győri Széchenyi István Egyetemen A Hyundai bemutatja az önvezető IONIQ modelljét A Hyundai bemutatja az önvezető IONIQ modelljét
 
Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

2018. november 15.
Mi a közös a Csepel-Pannónia motorokban, a váci hajógyár vízibuszaiban, a szabadszállási hídban, az UZ-villamosokban és a Rába-Balaton motorvonatokban? Mindegyik jelentős részben alumíniumból vagy alumíniumötvözetből készült.
Részletek

Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum

Mi a közös a Csepel-Pannónia motorokban, a váci hajógyár vízibuszaiban, a szabadszállási hídban, az UZ-villamosokban és a Rába-Balaton motorvonatokban? Mindegyik jelentős részben alumíniumból vagy alumíniumötvözetből készült.

 A „magyar ezüstnek” is nevezett alumíniumot a 20. század elejétől egyre több területen kezdték alkalmazni előnyös tulajdonságai miatt. A járműgyártásban is fontos szerephez jutott, mivel kis fajsúlyának köszönhetően az alkalmazása jelentős tömegcsökkenést, és ebből fakadóan teljesítménynövekedést ígért. Az alumínium nélkül a közlekedés elmúlt száz évének robbanásszerű technológiai fejlődése elképzelhetetlen lett volna.

Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési MúzeumA Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum új időszaki kiállítása szokatlan módon nem egy korszakot vagy egy járműtípust állít a középpontba, hanem egy széles körben felhasznált alapanyagot, az alumíniumot. A téma a közlekedés és a műszaki örökség kutatásának metszéspontjában helyezkedik el: a magyar innováció jelentős produktumait kiemelve mutatjuk be, milyen területeken tudták az alumíniumot sikerrel alkalmazni a repüléstől a buszgyártásig.


Az ezüstös fém alkalmazását a közlekedési eszközök gyártásában olyan neves újítók honosították meg, mint Csonka János, aki az 1900-as évek közepétől készített autómobiljaiban már alumínium alkatrészeket használt, vagy a repülőgéptervező Rubik Ernő (1910-1997), aki az 1950-es évek végén kezdett könnyűfémből tervezni vitorlázógépeket.

Az alumínium előnyös tulajdonságait a járműgyártásban is kiaknázták. A Csepel Művek és a zuglói Danuvia Gépgyár a második világháború után a motorkerékpárok tömeggyártása során főként a hengerfejeknél, sebességváltóknál és dugattyúknál, valamint a kiegészítőknél alkalmazott alumíniumot. A könnyű és mozgékony alumíniumhajók ugyancsak magyar sikerterméknek számítottak: a váci Dunai Hajógyár vízibuszai nemcsak a Dunán és a Balatonon szállítottak utasokat, hanem exportra is kerültek. A hajók tartósságát mutatja, hogy egy részük még ma is közlekedik.

 Az idősebb budapestiek még emlékezhetnek az ikonikus „aluvillamosra”, a 3710-es és 3711-es pályaszámú UZ-kocsikra, amelyek 1958-59-ben álltak forgalomba, és leselejtezésükig összesen másfélmillió kilométert futottak a főváros utcáin. Hasonlóan kísérleti jelleggel alumínium motorvonatok és autóbuszok is készültek ebben az időszakban. Az alumínium azonban egyáltalán nem a múlt alapanyaga: jelen van a FLIRT motorvonatok kocsiszekrényeitől a gépkocsik alkatrészein át a katamaránokig számtalan mai járműben is.

 Az Alumíniumban utazunk – a „magyar ezüst” a közlekedésben című kiállítás 2018. november 16-tól 2019. február 16-ig tekinthető meg a Margit híd budai hídfője közelében, a Ganz Ábrahám Öntödei Gyűjteményben (Bem József utca 20.).

Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
Kulcsszavak: ajánló, kiállítás, Közlekedési Múzeum
 
Meseautótól a Merkurig az AMTS Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 kiállításon Meseautótól a Merkurig az AMTS Nemzetközi Automobil és Tuning Show 2018 kiállításon Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Új terepasztalok és 40 különleges BMW motor, gyermekmotoroztatás a Múzeumok Éjszakáján a Közlekedési Múzeumban Új terepasztalok és 40 különleges BMW motor, gyermekmotoroztatás a Múzeumok Éjszakáján a Közlekedési Múzeumban Turbó fokozatra kapcsol a Discovery Channel Turbó fokozatra kapcsol a Discovery Channel Ezen a héten a Jazzy Streetre csíkokat festünk és rajtszámot ragasztunk Ezen a héten a Jazzy Streetre csíkokat festünk és rajtszámot ragasztunk
 
Tekintetet vonzó különlegesség a ŠKODA Múzeumban – Új fényben ragyog a nyolchengeres ŠKODA 860

Tekintetet vonzó különlegesség a ŠKODA Múzeumban – Új fényben ragyog a nyolchengeres ŠKODA 860

2018. november 15.
A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást. A kiállított ŠKODA 860 a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya.
Részletek

A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást

Múzeumi állománya új „gyöngyszemeként” egy frissen restaurált ŠKODA 860 gépkocsit mutat be a ŠKODA AUTO Csehszlovákia megalakításának 100 jubileumára. Az 1932-es kiállítási darab a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, s a gyártó korai virágkorát idézi. A luxusjármű felszereltsége, kényelme és teljesítménye tekintetében egyaránt mércéül szolgált a maga idejében, rendkívül kulturált járású, soros nyolchengeres motorja pedig magas fokú rugalmasságával bizonyult meggyőzőnek. A ŠKODA 860 mostantól a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum állandó kiállításának része.

A ŠKODA 860 jól érzékelteti azon magas konstrukciós és műszaki színvonalat, amit a cseh gyártó már a háború előtt elért járműveivel. A soros nyolchengeres motorral szerelt személyautók igen népszerűek voltak a 20. század első felében, mindenekelőtt különösen nyugodt járásuk miatt. A ŠKODA 860 technikájával az 1907-es Laurin & Klement FF hagyományait folytatták a konstruktőrök, amely valószínűleg Közép-Európa első soros nyolchengeres motorral szerelt gépkocsija volt. A motor nemkívánatos lengéseinek kiegyenlítésére kilenc helyen csapágyazott főtengelyt, illetve Lanchester-lengéscsillapítót alkalmaztak. A 3880 köbcentiméteres négyütemű benzinmotor rugalmassága még napjainkban is meggyőző: a közel 5,5 méter hosszú gépkocsi lépésben haladva még a harmadik és a legmagasabb fokozatból is könnyedén gyorsít ki, végsebessége pedig 110 kilométer/óra. Ugyancsak példamutatónak számított abban az időben a vákuumos rásegítővel működő fékberendezés.

A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást

A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást

A múzeumi ŠKODA 860 a modellsorozat egyetlen még meglévő Cabriolet példánya, amelyet a ŠKODA teljeskörűen restaurált az elmúlt két év során, mindvégig nagy hangsúlyt fektetve eredethűségére. A restaurátor szakemberek egyaránt felújították a fényezést, a tető- és az üléskárpitozást, emellett kisebb javításokat végeztek a fa- és a karosszériaszerkezeten. Mára új fényben ragyog a menetkész kiállítási darab, amit a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum állandó kiállításának részeként tekinthetnek meg a látogatók.

A múzeumi ŠKODA 860 több, a harmincas években különösen innovatívnak számító felszereltségi megoldással is szolgált, például a műszerfali emelkedő-/lejtőérzékelő formájában. A korszerű sebességváltó-kapcsolási ajánlás elődjének tekinthető berendezés emelkedőn és lejtőn időben figyelmeztetett a vissza-, míg sík úton a felkapcsolásra. További igényes megoldásként a vezetőteret lesüllyeszthető üveglap választotta el a kényelmes utastértől, így biztosítva a szükséges diszkréciót.

A nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka modelljei már akkoriban is kitűntek bőséges térkínálatukkal, így akár három felnőtt is kényelmesen helyet foglalhatott a ŠKODA 860 kellemesen párnázott hátsó ülésén, a tágas lábtér pedig – például gyerekek vagy a kísérőszemélyzet számára – két felhajtható segédülésnek is helyet biztosít. A magas színvonalú menetkényelemhez a padlózatba épített elektromos fűtés, illetve a kar- és lábtámaszok éppúgy hozzájárultak, mint a szivargyújtó és az oldalablakok rolói.

A ŠKODA 860 soros nyolchengeres motorja rendkívül kulturált járásával és nagyfokú rugalmasságával kelt mély benyomást
Kulcsszavak: járműipar, skoda, ŠKODA 860, Škoda Múzeum
 
Júliusban is nőttek az európai autóeladások Júliusban is nőttek az európai autóeladások Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban Cadillac-gyárat épít a General Motors Sanghajban A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek A Dunlop téli teljesítményt kínál az SUV-k vezetőinek Két új változattal bővül a ŠKODA KODIAQ modellsorozat Két új változattal bővül a ŠKODA KODIAQ modellsorozat A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját
 
A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora

A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora

2018. november 15.
Környezettudatosságát megőrizve dinamikusabb fokozatba kapcsol a Lexus: a következő évtizedben minden eddiginél sportosabb modellekkel rukkolnak elő – egytől egyig hibrid hajtással.
Részletek

A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora

Egyetlen prémium márkánál sem olyan magas fokú a hibrid modellek részaránya, mint a Lexusnál: az év első félévében a Nyugat- és Közép-Európában eladott modellek 95 százalékát öntöltő hibrid hajtáslánccal rendelték meg az ügyfelek. A Lexus minden más márkánál többet tett a prémium szegmensben a hibrid technológia elfogadtatásáért, most pedig a jelek szerint elérkezettnek látja az időt, hogy a tétet emelve ismét forradalmasítsa a piacot.

„A Lexus és a hibrid kapcsán mindenkinek az üzemanyag-takarékosság jut eszébe. A jövőben azonban szeretnénk tartalmasabbá tenni ezt a szinergiát, mind nagyobb hangsúlyt fektetve a hibrid technológiával megvalósítható sportosságra”

– jelezte a márka lépésváltásának irányát Chika Kako, az UX projekt főmérnöke. „Szeretnénk kiaknázni a technológiából adódó teljesítményt, menetdinamikai előnyöket. Konkrétumokról természetesen nem beszélhetünk, a szándék azonban egyértelmű. A hibrid villanymotor megfelelő hangolásával teljesen megváltoztathatjuk az autó dinamikáját. Jelenleg ennek az optimális módjait tanulmányozzuk.”

A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora

Nem véletlen, hogy éppen az UX-ért felelős műszaki szakember beszélt ezekről a tervekről: a kompakt szabadidőjármű hangvételében és dizájnjában már most is ezt a megcélzott sportosságot közvetíti. Ez azonban csak a kezdet, Chika Kako a közelmúltban is megerősítette, hogy megfelelő kereslet esetén nincs elméleti akadálya egy különösen sportos verzió, az UX F megépítésének. „Ha azok az ügyfelek, akik rajonganak az UX-ért, valós érdeklődést mutatnak egy kifejezetten dinamikus verzió iránt, akkor magától értetődő módon komolyan meg kell fontolnunk ennek a lehetőségét.”

Ha tehát egyáltalán megvalósul, az UX F minden bizonnyal hibrid hajtásláncot kap. Ezzel azonban nem érne véget a történet, hiszen a TNGA platformból építkező, moduláris padlólemezeken belül könnyedén mozgatható lenne a nagyteljesítményű hibrid rendszer, így több modell is megkaphatja ugyanazt a hajtásláncot – természetesen egyedi adottságaihoz és a célcsoport igényeihez hangolva.

„Folyamatosan fejlődik az elektromos meghajtás, és ezen belül meg kell találnunk azt az irányt, amelyik a leginkább megfelel a Lexus egyéniségének. Ha minden piaci szereplő ugyanarra mozdul el, elveszítik karakterüket. A villamosítás fantasztikus lehetőségeket teremt, ideális helyzetben vagyunk ahhoz, hogy feltérképezzük a benne rejlő potenciált” – tette hozzá Chika Kako.

A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora



Kulcsszavak: autógyár, hibrid, lexus
 
Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Az önvezető autók terén vezető szerepre törekvő Ford beruház az Argo AI vállalatba Az önvezető autók terén vezető szerepre törekvő Ford beruház az Argo AI vállalatba Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új gyárat építene a Volkswagen - Magyarország is versenyben van Új csúcs-dizájner a Fordnál Új csúcs-dizájner a Fordnál
 
A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd

A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd

2018. november 15.
A Volkswagen Haszonjárművek és a SOVAC S.P.A kiszélesíti együttműködését Algériában. A jövőben Relizane-ban, az Algírtól  280 km-re dél-nyugatra lévő összeszerelő üzemben, ahol már gyártják a Caddy-t, az Amarok pick-up-ot is gyártani fogják.  Az üzem most, a  nagy kereslet miatt hét hónappal a tervezettnél korábban gyártotta le a 10 000. Caddy-t.
Részletek

A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd

Dr. Josef Baumert, a gyártásért és logisztikáért,   valamint Heinz-Jürgen Löw, az értékesítésért és marketingért felelős igazgató tanácsi tagok nemrégiben Relizane-ban aláírtak egy megállapodást Mourad Oulmival, a SOVAC S.P.A vezérigazgatójával az Amaroknak a  SOVAC Production S.P.A    közös kockázati-tőke cég általi gyártásáról.  Ezt követően a Volksagen Amarok pick-up-ot már három  helyen, Hannoverben, Pachecoban (Argentína) és Quitóban (Ecuador) fogják gyártani.

Josef Baumert kijelentette: „A Caddy helyi gyártásának  az elmúlt évben történt sikeres megkezdése után ez logikus lépés számunkra. Az Amarok gyártása Algériában további mérföldkő a cégünk nemzetköziesítését célzó stratégiánkban”. Hangsúlyozta, hogy „a gyártás mindenütt a teljes Volkswagen-csoportra érvényes minőségi szabványokkal összhangban zajlik. Ennek biztosítása érdekében az algériai  gyártó csapat  gyártási,  logisztikai és a minőségbiztosítási   részlegei a helyszínen kaptak kiképzést a Volkswagen Haszonjárművek szakértőitől, és az algériai menedzser csapat is részt vett egy szakmai programban. Mindez biztosítani fogja, hogy a termék olyan minőségi színvonalon kerül piacra, amellyel az ügyfeleink bennünket azonosítanak”- mondta Josef Baumert.”

A Volkswagen Amarokot a jövőben Algériában is gyártják majd

Algériában már 10 000 Caddy-t gyártottak

Megközelítőleg egy évvel a kezdés után, a 10 000. Volkswagen Caddy - egy Edition 35, metál szürke, 2,0 l.TDI változat - éppen a napokban gördült le a gyártósorról Relizane-ban. Heinz-Jürgen Löw, értékesítésért és marketingért felelő igazgatósági tag ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „ez a mérföldkő  azt mutatja, hogy a Caddy-vel a helyi ügyfeleink igényeinek  megfelelő gépkocsi áll rendelkezésünkre ezen a piacon. Ez a gépkocsi több célra  felhasználható,  és rugalmas megoldásokat kínál a mindennapi élet minden kihívására:  nagyon nagy tároló kapacitással  rendelkezik,  és  számos vezetőt segítő rendszerrel illetve hatékony motorokkal is ellátták. Azáltal, hogy a gépkocsit itt, Relizane-ban gyártják, mi és partnerünk, a SOVAC  új piacokat tudunk feltárni, erősítjük gyártási profilunkat és helyben teremtünk munkahelyeket.  Büszkék vagyunk e szoros partnerségre”.

A Volkswagen-csoport és helyi partnere, a SOVAC S.P.A  2017 végén indította be a  több márkára vonatkozó közös kockázati-tőke vállalatát,  a SOVAC Production S.P.A-t. A Volkswagen személygépkocsikon és a Volkswagen haszonjárműveken túl a SEAT és a Skoda is gyárt közösen autókat a Relizane-ban lévő üzemben, ahol  naponta megközelítőleg 200 gépkocsi hagyja el a gyárat.


Kulcsszavak: amarok, autógyár, pick up, volkswagen
 
Hatvanéves a harcos hölgy Hatvanéves a harcos hölgy Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása Rekordszintű volt a Jaguar Land Rover tavalyi eladása A Volkswagen megkezdi az első Golf visszahívást A Volkswagen megkezdi az első Golf visszahívást A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza A Mercedesnél az elektromos meghajtás hosszú múltra tekint vissza
 
Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

2018. november 15.
Októberben csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbihoz képest, az új emisszió-mérési eljárás szeptemberi életbe léptetése miatt.
Részletek

Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Az európai autógyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, az ACEA csütörtökön azt közölte, hogy októberben éves összehasonlításban 7,3 százalékkal, 1 millió 83 ezer 612-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban.

Októberben csupán négy országban nőttek az éves szintű eladások, Litvániában (+20,9 százalék), Görögországban (+13 százalék), Horvátországban (+10,4 százalék) és Magyarországon(+5,4 százalék).

A legnagyobb, 32,9 százalékos visszaesést Romániában mérték októberben, de 28,1 százalékkal estek az eladások Svédországban és 20,3 százalékkal Ausztriában. Magyarországon októberben 10 923 új autót értékesítettek.

Az októberi csökkenés az új emisszió-mérési eljárás, a WLTP bevezetésének tulajdonítható. Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.

Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Az ACEA adatai szerint az idei első tíz hónapban eladott új autók száma az EU-ban 13 millió 36 ezer 359 volt, 1,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Magyarországon a 10 havi növekedés évi 24,2 százalék volt, a januártól október végéig tartó időszakban összesen 115 ezer 539 autót adtak el az egy évvel korábbi 93 ezer 64 után.

Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, új autó
 
A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban A Toyotát kedvelik a legjobban a legtöbb országban Most érdemes Nissan-t tesztelni! Most érdemes Nissan-t tesztelni! Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben Izgalmas évre készül a Ford 2015-ben
 
A BMW az elmúlt évtizedben egymillió darab alkatrészt állított elő háromdimenziós nyomtatással

A BMW az elmúlt évtizedben egymillió darab alkatrészt állított elő háromdimenziós nyomtatással

2018. november 15.
A müncheni központú vállalatcsoport egyre több területen alkalmazza a jövőbe mutató gyártási technológia innovációit, amelyek széleskörű felhasználásával mára abszolút iparági iránymutatóvá lépett elő.
Részletek

A BMW az elmúlt évtizedben egymillió darab alkatrészt állított elő háromdimenziós nyomtatással

A BMW Group egyre szélesebb körben alkalmazza a háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészeket. A vállalatcsoport az elmúlttíz évben egymillió darab ilyen, innovatív gyártási technológiával készült elemet állított elő, a Münchenben működő BMW Group Additív Gyártási Központ (BMW Group Additive Manufacturing Center) idei teljesítménye pedig az előzetes számítások alapján a 200 000 daraboti s meghaladja majd – 42 százalékkal múlva felül az előző esztendőben legyártott darabszámot.

„A sorozatgyártásban kínált járművekben egyre intenzívebb ütemben nő az additív gyártással előállított alkatrészek iránti kereslet. Megállás nélkül fejlesztünk és újabbnál újabb gyártási innovációk után kutatunk, miközben a háromdimenziós nyomtatás területén piacvezető partnereinkkel együttműködve egyre jobb alkalmazási lehetőségeket találunk ki. Hosszú távú partnerségeink részeként céltudatosan veszünk részt a technológia fejlesztésében és az innovatív gyártási rendszerek tanulmányozásában is” – mondta Dr. Jens Ertel, a BMW Group Additív Gyártási Központ igazgatója.

A BMW Group a napokban már az egymilliomodik, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészt építette be sorozatgyártásban kínált járművébe: a jubileumi alkatrész a BMW i8 Roadster ablakvezető sínpárja. A BMW Group Additív Gyártási Központban dolgozó mérnököknek mindössze öt napjukba telt, hogy megtervezzék az innovatív alkatrészt, amely röviddel ezután a BMW lipcsei üzemében már sorozatgyártásba is került. Az alkatrész a BMW i8 Roadster oldalsó ajtajaiban található ésaz oldalablak könnyed mozgását segíti elő. Az elem a HP Multi-Jet Fusion Technology segítségével lát napvilágot: a háromdimenziós nyomtatás nagysebességű technológiáját a HP és a BMW Group mérnökei közösen fejlesztették tovább és elsőként illesztették be az autóipar tömegtermelési eljárási folyamatába. A technológia 24 óra alatt több mint 100 alkatrész előállítására képes.

A BMW az elmúlt évtizedben egymillió darab alkatrészt állított elő háromdimenziós nyomtatással

A BMW i8 Roadsterben már két darab, háromdimenziós nyomatatással előállított alkatrész dolgozik

Az ablakvezető sínpár a BMW i8 Roadsterben alkalmazott második, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrész. Az első a vászontetőt mozgató mechanika tartókonzol-párja volt, amelyet ugyancsak a Münchenben működő BMW Group Additív Gyártási Központ fejlesztett ki és állított elő. Az alumínium-ötvözetből készült elem kétszer könnyebb a hagyományos esetekben alkalmazott, fröccsöntött műanyagnál, ráadásul sokkal tartósabb is. Az alkatrész jelentőségét idén az Altair Enlighten Díjjal is elismerték, amely az alrendszerekés alkatrészek területén használt könnyűszerkezetes innovációk létjogosultságát élteti.

Az additív gyártás a legextrémebb elképzeléseket is valóra váltja


A tömegtermelésben kínált járművek személyre szabhatósági lehetőségei eközben minden korábbinál fontosabb szemponttá váltak az ügyfelek körében. A MINI Yours Customised termékpaletta bevezetésével a britprémiumgyártó rajongói számos karosszéria- és utastéri alkatrészt saját ízlésük szerint állíttathatnak elő, így többek között az új MINI oldalsó irányjelző-paneljeit és exkluzív utastéri betétjeit is. Az ügyfelek a kifejezetten erre a célra létrehozott online kreatívműhelyben (www.yours-customised.mini) tervezhetik meg háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészeiket.

A MINI Yours Customised termékpaletta csúcstechnológiás, ügyfélközpontú megoldása idén nyáron a Német Formatervezési Tanács Innovációs Fődíját is elnyerte.

A BMW Group megállás nélkül dolgozik az újabbnál újabb, háromdimenziós nyomtatással előállítható alkatrészek kifejlesztésén, hogy ügyfelei legextrémebb elképzeléseit is valóra válthassa.

A BMW az elmúlt évtizedben egymillió darab alkatrészt állított elő háromdimenziós nyomtatással

Additív gyártás a tömegtermelésben

A jövőbeni modellsorozatok tömegtermelési folyamataiban a BMW Groupközponti tényezőként számol a háromdimenziós nyomtatással. A vállalatcsoport először 2010-ben, kis szériában alkalmazta a műanyag- és fémalapú megoldást, így például a Német Túraautó Bajnokságban (DTM)rajthoz álló versenyautó vízpumpa-kereke is háromdimenziós nyomtatással készült. A folyamat 2012-ben, a Rolls-Royce Phantomlézer-szinterezett alkatrészeivel folytatódott. Tavaly óta a Rolls-Royce Dawn száloptika-vezető alkatrészei is háromdimenziós nyomtatással készülnek, a luxusautó-gyártó pedig ma már tíz különböző, háromdimenziós nyomtatással előállított alkatrészt épít be tömegtermelésben kínált modelljeibe. Miután idejekorán felismerte az additív gyártási technológiákban rejlő lehetőségeket, a BMW Groupegyre szélesebb körben kamatoztathatja innovációs szaktudását.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, fejlesztés
 
A PSA Peugeot Citroen 700 millió eurót invesztál spanyolországi üzemeibe A PSA Peugeot Citroen 700 millió eurót invesztál spanyolországi üzemeibe Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar Az Audiban dolgozna a legtöbb magyar A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Tovább dagad a Volkswagen botrány - leállíthatják a VW olaszországi kereskedelmét Tovább dagad a Volkswagen botrány - leállíthatják a VW olaszországi kereskedelmét
 
Az EU Parlament 35 százalékkal csökkentené az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Az EU Parlament 35 százalékkal csökkentené az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

2018. november 14.
A tervezettnél nagyobb mértékben, 35 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új teherautók és buszok szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
Részletek

Az EU Parlament 35 százalékkal csökkentené az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

Az Európai Bizottság eredeti javaslata alapján 2025-re 15 százalékkal, míg 2030-ra 30 százalékkal kellene mérsékelni az új nehézgépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2019-re előirányzott értékhez képest.

Az Európai Parlament azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re 20 százalékot, 2030-ra 35 százalékot.

A gyártóknak emellett biztosítaniuk kellene, hogy 2030-ra a zéró- és alacsony kibocsátású járművek tegyék ki az eladásaik legalább 20 százalékát. 2025-re az 5 százalékos célértéket kellene elérni. Az új városi buszoknak pedig 2025-re a fele, 2030-ra pedig a háromnegyede elektromos kellene, hogy legyen.

A képviselők felszólították a bizottságot, hogy még 2020 előtt álljon elő a szén-dioxid-kibocsátást valós környezetben mérő tesztet előíró javaslattal.

Leszögezték, hogy a zöld autóipari és technológiai változásoknak negatív társadalmi hatásai is lehetnek, ezért az EU-nak támogatnia kell az ágazatban dolgozók tovább- és átképzését, elsősorban az átmenet által leginkább érintett régiókban.

"Az európai történelem során először állítunk korlátokat a nehézgépjárművek kibocsátására vonatkozóan. Egyetértünk abban, hogy a bizottságinál nagyobb léptékű korlátozásra van szükség, amely megoldható a már létező technológiákkal"

- húzta alá Bas Eickhout holland zöldpárti jelentéstevő, hozzáfűzve, hogy ettől függetlenül támogatni kell az új technológiák megjelenését a piacon.

A szakértők bíznak benne, hogy decemberben a másik uniós társjogalkotó szerv, a tagállamok kormányainak tanácsa is elfogadja az álláspontját az ügyben, ezután pedig megkezdődhetnek az intézményközi tárgyalások.

Az EU Parlament 35 százalékkal csökkentené az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

A jelentős autóiparral rendelkező országok várhatóan ellenezni fogják a szigorúbb célértékeket, így kompromisszumos megoldásra lesz szükség.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) azért lobbizott, hogy 2025-re mindössze 7 százalékos, 2030-ra pedig 16 százalékos csökkentést írjanak elő.

Hivatalos adatok szerint a nehézgépjárművek a közlekedési ágazatból származó szén-dioxid-kibocsátás 27 százalékáért felelősek az Európai Unióban.

Kulcsszavak: elektromos kamion, Európai Unió, haszongépjármű, kamion, környezetbarát, környezetvédelem
 
Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal csökkentené a Toyota CO2 kibocsátást A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre A Scania felkészíti ügyfelei járműveit a télre A Scania Németország átadta az ezredik Euro 6-os tehergépjárművet A Scania Németország átadta az ezredik Euro 6-os tehergépjárművet Besárgítja Európa az UBER-t? Besárgítja Európa az UBER-t? A TIP Trailer Services meghosszabbítja abroncsbeszállítói szerződését a Goodyearrel A TIP Trailer Services meghosszabbítja abroncsbeszállítói szerződését a Goodyearrel
 
Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete

Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete

2018. november 14.
Átadták a Mercedes-Benz Hovány Autócentrumot, amely jelenleg a világ egyik legmodernebb Mercedes-Benz értékesítési pontja.
Részletek

Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete

A több mint 3,5 milliárd forintból épült, 20350 négyzetméteres területen álló, 6380 négyzetméteres komplexum a világon az egyik első, a csillagos márka új értékesítési koncepciója szerint megvalósult zöldmezős beruházásaként közel 70 munkahelyet teremt a térségben. A létesítmény egyedülálló építészeti és digitális meg-oldásaival, valamint innovatív értékesítési stratégiájával utat mutat a jövő márkakereskedései felé.

A budaörsi Mercedes-Benz Hovány Autócentrum a Mercedes-Benz új kiskereskedelmi koncepciója szerint jött létre, mely nem csupán az építészet, hanem az értékesítés és a vevőszolgálat terén is érvényesül. Cél, hogy a kereskedés többé ne csak az autóvásárlás színtere legyen, hanem egy olyan élménykomplexum, ahol örömmel és minél hasznosabban töltenek el időt az ügyfelek. Ennek érdekében különleges belsőépítészeti megoldásokat alkalmaztak, digitalizálták a teljes értékesítési folyamatot és új munkaköröket hoztak létre.

"Több, mint negyed százados fennállásunk alatt számos rangos hazai és külföldi elismerésben részesültünk és átütő sikereket értünk el az ügyfél-elégedettség területén. Ma pedig megnyitjuk a világ egyik legismertebb autómárkájának újgenerációs autókomplexumát".

"A budaörsi szalon 38 éves pályafutásom legnagyobb alkotása, hiszen a munkatársak is egy teljesen új értékesítési stratégiát követnek, annak érdekében, hogy a nálunk eltöltött idő élményt jelentsen minden ügyfelünk számára."

- tette hozzá Hovány Márton, a Hovány Csoport alapító-tulajdonosa.

A 6380 négyzetméteres létesítmény felépítéséhez a cégcsoport 27 éves működé-se alatt a megtermelt nyereség folyamatosan visszaforgatásra került a vállalat termelésébe. Az épületben bemutatóterem, szervizműhely, raktárak, valamint karosszéria- és fényezőműhely is helyet kapott. A márkakereskedésben egyaránt elérhetőek a legújabb Mercedes-Benz személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint a smart modellek mellett az ország második AMG Performance Centere is helyet kapott az épületben. Emellett itt található a világ első olyan kiállító-tere, ahol a Mercedes-Maybach modelleket egy új, exkluzív lounge környezetben mutatják be az érdeklődőknek.

Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete

"A most átadott Mercedes-Benz Hovány Autócentrumban alkalmazott egyedülálló szolgáltatások bevezetésével célunk, hogy tovább erősítsük piacvezető pozíciónkat a prémium személyautó szegmensben, illetve az új értékesítési filozófiának köszönhetően a kishaszonjárművek piacán tapasztalt fejlődést szeretnénk hosszútávon is megőrizni. Örömmel tölt el, hogy hazánkban valósulhatott meg az egyik első, a Mercedes-Benz új értékesítési stratégiája szerint épült zöldmezős beruházás." - mondta Jörg Schmidt, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A most átadott Mercedes-Benz Hovány márkakereskedés alapkövét tavaly július 29-én, a Mercedes-AMG Petronas Formula One Team pilótája, Valtteri Bottas segítségével tették le. Ezt követően, a közel másfél éven át tartó munkálatok alatt 2.000 m3 hő- és hangszigetelő anyagot, 40.000 m2 gipszkartont és közel 2000 liter falfestéket, továbbá 78 kilométernyi kábelt használtak fel a szalon felépítéséhez. A különleges épületben 136 db ajtó, 1.750 db lámpatest és 60 db beépített kijelző található, a kiállított autókhoz tartozó interaktív ártáblákat pedig 24 db iPad alkotja.

A beruházás építészeti szempontból is kiemelkedő, ugyanis a bemutatótermek mellett exkluzív lounge és egy jelentős méretű rendezvénytér is helyet kapott az épületben. Így a szalon különleges ügyfélrendezvények és más, egyedülálló események helyszíneként is funkcionálhat.

A budaörsi Mercedes-Benz Hovány Autócentrum november 26-tól várja az érdeklődőket.

Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete
Kulcsszavak: Budaörs, hovány, Hovány Márton, márkakereskedés, mercedes-benz
 
Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG Összetéveszthetetlen design - Mercedes-Benz CLA 45 AMG Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait A Nissan közzétette a 2017-es GT-R árait Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése Elkezdődött a Mercedes-Benz CLA modell magyarországi értékesítése
 
Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

2018. november 14.
Soros hathengeres benzinmotor, BMW M-specifikus futómű-technológia, BMW M sport differenciálmű és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás: a BMW M GmbH bemutatja a bajor prémiumgyártó új sportlimuzinjának kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal felvértezett modellváltozatát.
Részletek

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive
Magasabb fokozatba kapcsol az új BMW 3-as limuzin 2019 tavaszára előirányzott piaci premierje: a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH az új sportlimuzin extrém menetdinamikával felvértezett modellváltozatáról is lerántja a leplet. A BMW M340i xDrive limuzin  szívét egy vadonatúj fejlesztésű, 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes soros hathengeres benzinmotor adja, amely a BMW M-specifikus futómű-technológiával és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve a prémium középkategóriában egyedülálló, kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel a modellt. Az újdonság rendkívül sportos karakterét típus-specifikus karosszériajegyek és a vezetés élményét hirdető felszereltségi opciók nyomatékosítják.

Az új BMW M340i xDrive limuzin világpremierjének a nagyközönség előtt november 30. - december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalon ad otthont, amelyet követően az első példányok 2019 júliusában érkeznek meg az utakra. Gyorsulás, kanyarsebesség, agilitás, kormányzási precizitás, fékerő – az új BMW M340i xDrive limuzin minden tekintetben új menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában. Mindezt az új BMW 3-as limuzin sportos vezetési élményre hangolt járműkoncepciójának következetes kiaknázása váltja valóra, az alacsony súlypont, az optimalizált saját tömeg, az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, valamint a karosszéria és a futómű-rögzítési megoldások átfogó merevítése mentén. Sőt mi több, a tervezőmérnökök az újdonság futómű-technológiáját és aerodinamikáját is a továbbfejlesztett soros hathengeres benzinmotor megnövelt teljesítménye szerint dolgozták át.

Az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, a BMW M sport differenciálmű, a BMW M sport fékrendszer és az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei.

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

Soros hathengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-leadással és jellegzetes orgánummal

Az új BMW M340i xDrive limuzin motorházteteje alá kifejlesztett erőforrás új szintre emeli a BMW soros hathengeres motorjait jellemző teljesítmény-karakterisztikát, rendszerreakciót, intenzitást, sima járáskultúrát és hatékonyságot. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült, a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát.

A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken. A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással. A BMW M TwinPower Turbo technológia legkorszerűbb nemzedéke VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik.

Az átfogó fejlesztésen átesett hajtáslánc-technológia és a megannyi, részletekbe menően újragondolt alkatrész együttesen 35 kW / 48 lóerő és 50 Nm többlettel ruházza fel a hathengeres benzinmotort a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjába beépített legerősebb szívhez képest, az újdonság maximális teljesítménye így 275 kW / 374 lóerő, amely 500 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A jelentős fejlődés az új BMW M340i xDrive limuzin gyorsulási kvalitásaiban is megmutatkozik: a modell 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,5 másodperccel gyorsabb, mint a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjának etalonjaként bemutatott csúcsmodell megegyező értéke.

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

Az erőforrás felfokozott teljesítmény-karakterisztikáját és megnövelt intenzitását a BMW soros hathengeres benzinmotorjainak jellegzetes orgánuma kíséri, amelyet a BMW M sport kipufogórendszer fűszerez meg. A szelepvezérléssel ellátott kipufogórendszer legvadabb énje a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban tör felszínre. Az erőforrás teljesítmény-leadását kísérő hangorkán az új BMW M340i xDrive limuzin utasterében minden korábbinál intenzívebben érezhető. A BMW M sport kipufogórendszert a hátsó lökhárító két szélére vezették ki a mérnökök, az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány érdekében pedig mindkét csövezést benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel. Az újdonság 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,5 liter, kilométerenkénti károsanyag-kibocsátása pedig 172 gramm.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás alapfelszereltségként

A bajor prémiumgyártó az új BMW M340i xDrive limuzint már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb verziójával szereli fel, amelyet többek között optimalizált hidraulikus vezérlőrendszer és kivételesen gyors váltási sebesség jellemez. Az alacsonyabb fokozatok esetében alkalmazott rövidebb áttételek javítják az autó gyorsulását, a Launch Control elnevezésű rajtprogram pedig így maximális menetdinamikával képes kihúzni a modellt álló helyzetből. A kormánykerék mögé épített váltófülekkel a vezetés minden pillanatában aktiválható a manuális sebességváltás. Az új BMW M340i xDrive limuzinba épített BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes változtatni az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték tengelyek közötti elosztásán, amelyet 0-100 százalék közötti arányban változtathat az első és a hátsó tengely között.

A tervezőmérnökök a maximális tapadást, agilitást és menetstabilitást garantáló BMW xDrive intelligens összkerékhajtást a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a modellbe, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfele főként a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban érhet tetten. A célzottan hátsó kerekekre továbbított motorerő jelentős mértékben fokozza az újdonság kanyarodás közben átélhető agilitását. Sőt mi több, az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része, amelynek hátsó tengelybe épített, elektromosan vezérelt, teljes mértékben változtatható záró funkciója nem csupán a modell kiválóbb tapadásához, de felfokozott menetstabilitásához és minden korábbinál sportosabb agilitásához is érezhetően hozzájárul.

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

BMW M-specifikus futómű-technológia, amely a teljesítményből vérpezsdítő menetdinamikát varázsol

Az új BMW 3-as limuzin futómű-technológiájának megtervezésekor alkalmazott járműépítési koncepció kiváló műszaki alapot biztosít a sportos vezethetőséghez.

Az első tengely kettős ágyazású és a hátsó tengely ötkaros, minimalizált saját tömegű, minden korábbinál merevebb lengőkarjai nem csupán az új BMW M340i xDrive limuzin kanyarsebességét, de kormányzási precizitását is fokozzák, ahogyan a szélesebb nyomtávok és a kerekek nagyobb dőlésszöge is. Az autó hasmagasságát 10 milliméterrel csökkentő, alapfelszereltségként kínált BMW M sport futóművet BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és a vadonatúj, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal építették be a modellbe. Az elektromosan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív BMW M futómű az opcionális extrafelszereltség része. A BMW M sport futómű és az adaptív BMW M futómű szerves része továbbá a változó áttételű sport kormánymű is, amely kivételesen pontos kormány-visszajelzésekkel, valamint azonnali, mérnökien pontos kormányreakciókkal fokozza a modell sportos agilitását és kanyarsebességét. A BMW M sport fékrendszer, amely ugyancsak az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének része, a rövid pedálúttal és a konzisztens nyomásponttal extrém sportosra hangolt rendszerbeállításoknak köszönhetően rendkívül hatékony fékerőt garantál.

A gyorsabban reagáló fékrendszer az első tengely végein 348 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és négydugattyús féknyergekkel, míg a hátsó tengelyen 345 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és egydugattyús úszónyergekkel dolgozik. A kékre fényezett féknyergek a BMW M divízió logóját viselik. Az alapfelszereltségként 18” méretű könnyűfém keréktárcsákon eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 225/45 R18, hátul pedig 255/40 R18 méretben. A kétféle küllő-dizájnnal elérhető 19” méretű BMW M könnyűfém felnik és a 19” méretű BMW Individual keréktárcsák ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokat kapnak és az opcionális extrafelszereltség részei. A gyártó a 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat nagyteljesítményű gumiabroncsokkal kínálja, amelyekkel kiváltképp intenzív hossz- és oldalirányú gyorsulások érhetők el.

Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive

Típus-specifikus karosszériajegyek és felszereltségi opciók a hamisítatlanul sportos kisugárzásért

Az új BMW M340i xDrive limuzin kimagasló menetteljesítménye a modell típus-specifikus karosszériajegyeiben és felszereltségi opcióiban is visszaköszön. Az első koptató, a két küszöbtoldat és a hátsó lökhárító kialakítása a hűtőlevegő optimalizálását és a modell aerodinamikájának javítását szolgálja. A modell sportos megjelenéséről egyedülálló stílusjegyek gondoskodnak, így például a hálómintázatú BMW hűtőrács, a karosszéria színére fényezett légterelő szárny és a trapéz alakú kipufogóvég-fészkek. Az exkluzív kisugárzást Cerium Grey metál árnyalatú visszapillantó-házak, légbeömlő-betétek, hűtőrács-lamellák, kipufogóvég-fészkek és típusjelölések nyomatékosítják. Az ajtók mögött Sensatec és Alcantara bevonatú, BMW M-specifikus kárpittal húzott sportülések, antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, váltófülekkel ellátott, bőrözött BMW M sportkormány és alumínium utastéri betétek fokozzák a vezetés élményének intenzitását. A kormány mögötti digitális műszeregység büszkén viseli az „M340i” típusjelölést, amely az első ajtók küszöblécein is visszaköszön.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, xDrive
 
Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Skoda Rapid Spaceback – A Skoda legújabb alsó-középkategóriás modellje Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel Autókkal fűszerezett konferenciák az EuroFleet-tel A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Kiváló sportautó - Opel Astra OPC Kiváló sportautó - Opel Astra OPC
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 71 - 80