Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 71 - 80
Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

2019. november 20.
A Los Angelesi Autószalonon áll először reflektorfénybe a RAV4 Plug-in Hybrid: a vadonatúj modell a világ legnépszerűbb crossovere, egyben a Toyota Corolla után a világ legnagyobb darabszámban eladott autója, a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója.
Részletek

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Az új modell a maga a szegmensben is kimagaslónak számító, 306 lóerős teljesítményével minden idők legerősebb RAV4-ese lesz. A kategóriaelső teljesítményhez szegmenselső üzemanyag-fogyasztás, 6,2 másodperces gyorsulás 0-100 km/órára, és 30 g/km-nél alacsonyabb CO2-kibocsátás társul. A nagy kapacitású lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kínálja majd a kategória legjobb, több mint 60 km-es EV-hatótávolságát, ami megnyugtatóan fedezi a statisztikák szerint átlagosan 50 km-es napi autózási igényt.

A Toyota új és fontos fejezetet nyitott a világ első életstílus-SUV modellje, a RAV4 történetében, bemutatva a Los Angelesi Autószalonon az új RAV4 Plug-in Hybridet. A RAV4 első, hálózatról tölthető hibrid-elektromos változatában egyesül a Toyota több mint 20 évnyi piacvezető tapasztalata a hibrid hajtásláncok terén, így a márka most egy olyan járművet kínál vásárlóinak, ami a kategória minden más járművénél erősebb, takarékosabb és tisztább üzemű. Az ötödik generációs RAV4 kínálatának csúcsmodellje tovább erősíti majd az autó régóta megalapozott hírnevét, hiszen a RAV4 hosszú ideje Európa egyik legnépszerűbb SUV-ja, amiből az év eleji bemutató óta több mint 120.000 darab kelt el, és ebből több mint 105.000 darabot rendeltek meg a vásárlók hibrid hajtással (Nyugat-Európa).  

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

RAV4 Plug-in Hybrid egyszerre lesz a RAV4-sorozat csúcsmodellje és a Toyota hibrid-kínálatának zászlóshajója, mert kimagasló teljesítményt és lenyűgözően alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál, nem beszélve a GA-K padlólemez biztosította menetdinamikáról, valamint az alapáron kínált AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszer remek közúti és off-road képességeiről.

A Prius Plug-in Hybrid két generációjának fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján a Toyota igazán figyelemre méltó hajtásláncot készített a RAV4 számára. A 306 DIN LE/225 kW összteljesítményű rendszer mindössze 6,2 másodperc* alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órás sebességre, amivel bármelyik hagyományos hajtású vetélytársát maga mögé utasítja. Mindemellett az új modell a kategória legkedvezőbb CO2-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával büszkélkedhet: a Toyota előzetes, WLTP-szabvány szerint mért adatai alapján a CO2-emisszió kevesebb, mint 30 g/km. Ez az érték jelenleg mindegyik D-szegmensű plug-in hybrid AWD SUV emissziójánál kedvezőbb.

A standard RAV4 Hybrid változathoz képest a Toyota jelentős mértékben növelte az elektromos hajtás teljesítményét, amihez a mérnökök kifejlesztettek egy új, nagy kapacitású lítium-ion akkumulátort, és tovább tökéletesítették a hibrid rendszer teljesítményszabályozó egységét.

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

A 2,5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotor ugyanaz, mint amit már a RAV4 Hybrid modellből is ismerünk. Mindennek eredménye nem csupán a lendületes gyorsítás, hanem az is, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid sokkal komolyabb hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, miközben az autó benzinfogyasztása és kipufogó-emissziója nulla.

A WLTP szabvány szerint mért hatótávolság várhatóan meghaladja a 60 kilométert, túlszárnyalva ezzel a vetélytárs plug-in hybrid SUV-k hatótávolságát, akárcsak az európai autósok elvárásait, akik átlagosan 50 kilométert autóznak a napi közlekedés során. Az új RAV4 Plug-in Hybrid 2020 második felében jelenik meg, a forgalmazás időpontját pedig a helyi piaci viszonyok határozzák majd meg.

Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid

Kulcsszavak: autószalon, los angeles, plug-in hibrid, premier, rav4, toyota
 
Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Bemutatkozott az új Volvo FM Bemutatkozott az új Volvo FM Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid A Párizsi Autószalonon ünnepel a SEAT A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát A Kia Genfben mutatja be SPORTSPACE nevű tanulmányát
 
A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

2019. november 20.
A kilencedik Smart City Expo világkongresszus keretében a SEAT három nagy áttörést hozó újdonságot jelentett be városi mobilitási stratégiájában – egy új stratégiai üzleti részleget, a SEAT Urban Mobility létrehozását, az új e-Kickscooter koncepciót és a cég közel 70 éves történetében az első elektromos e-robogó tanulmány bemutatását.
Részletek

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

Az új üzleti egység integrálja az összes termék-, szolgáltatás- és platform-alapú mobilitási megoldást. Célja az, hogy 2020-ban piacra dobja az e-robogót, és az új e-Kickscooter koncepció is belekerül ebbe az egységbe, és kiegészíti azt a portfóliót, amely 2018-ban a SEAT EXS-sel kezdődött. A termékskálát a végfelhasználók, a flották és a megosztási szolgáltatások számára tervezték.

Ebben a tekintetben a SEAT Urban Mobility részleg továbbra is együttműködik a városi és közigazgatási képviselőkkel a városi mobilitásra tervezett járművek alkalmasságának elemzése céljából, mint például a SEAT Minimó tanulmány esetében, amelyet a Mobil Világkongresszus legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A SEAT Urban Mobility integrálja a Respiro-t is, azt az autómegosztó platformot, amely jelenleg Madridban működik és a közelmúltban elindult a Barcelona melletti L´Hospitalet de Llobregat városban is. A Respiro fenntartható járműparkkal rendelkezik, amely sűrített földgázzal (CNG) működik, és hamarosan az új elektromos Mii is csatlakozik a járműparkhoz. Az új üzleti egység a startup UFO vállalkozással együttműködve a SEAT által kínált kicksharing szolgáltatást is kezeli, és ezt a SEAT:CODE, a cég új szoftverfejlesztő központja fogja támogatni.

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

A sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy „ez a stratégiai üzleti egység lehetővé teszi, hogy erőfeszítéseinket a felhasználók új mobilitási igényeire összpontosítsuk. A SEAT a Volkswagen-csoport mikromobilitási szakértői központja, ami azt jelenti, hogy célzottan tervezett termékeket fejleszt a Csoport minden márkájának, nem csupán a SEAT-nak. Ezenkívül szolgáltatásokat nyújtunk és megoldásokat is adunk a városi területeken a zaj, a szennyezés és a környezeti-lábnyom csökkentésére, a polgárok életminőségének javítása érdekében.”

A SEAT e-Scooter tanulmány bemutatása

A rendezvényen a SEAT kiállította a teljesen elektromos e-robogó tanulmányt, melynek kompakt formaterve stilizált geometriai formákon alapul. A motorkerékpár végső verziója már 2020-ban forgalomba kerül, és mind a magánfelhasználók, mind a megosztási szolgáltatást nyújtó flották számára elérhető lesz. A SEAT együttműködési megállapodást kötött a barcelonai Silence robogógyártóval, amely a járművet a Barcelona és Martorell között félúton lévő Molins de Rei-ben található üzemeiben gyártja majd.

A SEAT Urban Mobility új vezetője, Lucas Casasnovas kijelentette, hogy „célunk az, hogy a városok szövetségesévé váljunk, és a SEAT e-Scooter választ jelent az agilisabb mobilitás iránti vásárlói igényre. A Silence-szel való együttműködésünk példája annak, hogy a partnerek közötti együttműködés miként teszi lehetővé számunkra a hatékonyságot.”

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

Az e-Scooter tanulmány 7 kW-os motorral van felszerelve, amelynek csúcsteljesítménye 11 kW (14,8 LE), ami egyenértékű egy 125 köbcentis motor teljesítménével, és azonnali 240 Nm-es nyomatékot jelent. A robogó eléri a 100 km / h maximális sebességet, de teljesítménye elég ahhoz is, hogy mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsuljon 50 km / h-ra. Ráadásul a WMTC teszt eredményei szerint egyetlen töltéssel a hatótávolsága 115 kilométer.

Az akkumulátor kivehető és otthon vagy nyilvános töltőállomásokon könnyen feltölthető, a becsült költség csak 0,7 euró 100 kilométerenként. Ezenkívül az e-Scooter elegendő tárhelyet biztosít az ülések alatt lévő rekeszben két sisak számára, a jármű konnektivitásának köszönhetően pedig a felhasználók egy mobilalkalmazáson keresztül nyomon követhetik az akkumulátor töltöttségi szintjét vagy helyét is.

Új SEAT e-Kickscooter koncepció

A vállalat bemutatta új generációs e-Kickscooter koncepcióját is a Smart City Expo világkongresszuson. Ez az új változat akár 65 km-es távolságot, két független fékrendszert és egy sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort tartalmaz, amely eléri az 551 Wh-t. A jelenlegi verzió, a 2018-ban bemutatott SEAT EXS eladásai összesen meghaladták a több mint 10.000 darabot.

A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít

DGT 3.0: A csatlakoztatott autó a közúti biztonság szolgálatában

A SEAT a Kongresszuson felállított kiállítási standján bemutatta a DGT 3.0 kezdeményezést is, amely egy kísérleti projekt a Spanyol Közlekedési Hatósággal együttműködésben. Ez lehetővé teszi az autók számára, hogy valós időben kommunikálhassanak a lámpákkal és az autópálya üzenő paneljeivel, mert a fő cél a forgalom és az utazás biztonságának, valamint a vezetés közbeni felhasználói élmény javítása.

A SEAT az elmúlt években folyamatosan fejlesztette a városi mobilitás iránti elkötelezettségét, és most ez jelenti a kulcsfontosságú üzleti célt, kezdve a Respiro megvásárlásával, az e-Kickscooter elindításával, a SEAT Minimó tanulmány, és most a márka történetében az első e-Scooter koncepció bemutatásával.   

Kulcsszavak: e-Kickscooter, elektromos robogó, fejlesztés, seat
 
A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít Régiós elektromos közlekedési modellt építene ki Paks A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek A SEAT Urban Mobility a városi mobilitási megoldások fejlesztésére összpontosít Allergiában szenved? Vegyen egy új Ford Mondeo-t! Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz SEAT Ateca Show Barcelona kikötőjében SEAT Ateca Show Barcelona kikötőjében
 
Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

2019. november 20.
Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone Magyarország, együttműködve az AImotive és a HERE Technologies céggel.
Részletek

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

A Vodafone hétfői közleménye szerint a kísérleti autók Budapest több mélygarázsában képesek emberi beavatkozás nélkül szabad helyet keresni és biztonságosan leparkolni. Az automatizált vezetési funkciókat az AImotive aiDrive AI-alapú szoftvere biztosítja, amelyet több nemzetközi autóipari szereplővel együtt dolgozva fejleszt a magyar cég. A HERE Technologies a mélygarázsok térképét készítette. A Vodafone parkolószenzorai, amelyek a parkolóhelyek foglaltságát jelzik a rendszernek, a szolgáltató Keskenysávú-IoT (NB-IoT) hálózatán keresztül kommunikálnak.

A közlemény szerint a térképeket, beleértve a parkolóhely-információkat, a Vodafone mobilhálózatán keresztül tölti le az autó szoftvere a mélygarázsok bejáratánál. Ennek köszönhetően a térképek mindig naprakészek és a gépkocsivezetők még kiszállás előtt megtudhatják, hogy járművük hol fog parkolni. A járműveket az aiDrive a beérkező szenzoradatok alapján, a szabad parkolóhelyeket és a térképet felhasználva vezeti a mélygarázsban, és új helyet keres, ha az eredetileg kiválasztott parkolót közben elfoglalták - ismertették.

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone

Király István, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese elmondta: a vezeték nélküli kommunikációnak számtalan előnye lehet az autóiparban, a vezetés-automatizálás ilyen módja csak egy példa. Több sikeres kültéri okosparkolással kapcsolatos projekt után ez a fejlesztés lehetőséget adott arra, hogy az NB-IoT megoldásokat mélygarázsokban tegyék próbára - tette hozzá.

Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, parkolás, Vodafone
 
Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója BMW Concept Compact Sedan - A következő generáció autója Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni Öt éven belül olcsóbb lesz elektromos autót használni Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone Intelligens közlekedési hálózatok fejlesztésében működik közre a Ford Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének Magyarország fontos központja lehet az önvezető járművek fejlesztésének
 
A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

2019. november 20.
A Deutsche Bahn AG regionális tömegközlekedési vállalata, a DB Regio hét Mireo vonatot rendelt a Siemens Mobility-től. A vonatok a Karlsruhe és Heidelberg/Mannheim közötti, Bruchsal-on áthaladó regionális expressz vonalon fognak közlekedni a Karlsruhe 7b hálózatban.
Részletek

A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

A szerelvényt a Siemens Mobility üzemében építik a németországi Krefeldben, szállításukra pedig a tervek szerint 2022 végén kerül sor.

 

„Ez a megbízás a harmadik Mireo megrendelés, amelyet három éven belül a DB Region AG-től kaptunk. Mireo vonataink a jövőben az új regionális „Észak-Badeni Expressz” vonalon fognak üzemelni és ezen kívül regionális járatokként is működnek majd a Rajna-völgyben és az S-Bahn rendszerben, a Rajna–Neckar-régióban. A Mireo energiahatékony jármű kialakítást és az utasok számára fokozott kényelmet, valamint fenntartható értéknövekedést kínál a jármű teljes élettartama során” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility ügyvezető igazgatója.

A három kocsis Mireo vonatokon több mint 200 ülés van. A szerelvény méretezhető, csuklós kivitelű. Könnyű szerkezetű kialakítása, energiahatékony alkatrészei és intelligens hálózatkezelése lehetővé teszi, hogy a Mireo akár 25%-kal kevesebb energiát fogyasszon az elektromos, több kocsiból álló vonatok előző generációjához képest. Az aerodinamikus formatervezés és a csendes forgózsámolyok csökkentik a vonat zajszintjét.

 A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak

Az új vonatokat a DB Regio AG a kérdéses hálózatért felelős hatóság, azaz Baden-Württemberg Közlekedési Minisztériuma részére szerzi be. A járművek leszállítása után azok a Landesanstallt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) tulajdonába kerülnek, és 13 évre – a szállítási szerződés időtartamára – a DB Regio lízingeli őket.

Kulcsszavak: közlekedés, Mireo, motorvonat, Siemens
 
A ČD Cargo öt Vectron mozdonyt rendelt a Siemenstől A ČD Cargo öt Vectron mozdonyt rendelt a Siemenstől A Főtaxi támogatja autóinak sárgára színezését A Főtaxi támogatja autóinak sárgára színezését Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Útdíj: Nem bírta az ostromot az oldal Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon A Siemens Mobility hét Mireo vonatot szállít a DB Regio-nak A kormány támogatja az elektromos hajtású közlekedést
 
Magasra tette a mércét a Peugeot

Magasra tette a mércét a Peugeot

2019. november 19.
A fiatalság és az életöröm értékeit fokozatosan háttérbe szorító, egyre inkább uniformizálódó B szegmensben üde színfoltot és nagy vonzerőt képvisel az új PEUGEOT 208. 
Részletek

Magasra tette a a mércét a Peugeot

A rohamosan változó gépjármű-használati szokások és az energetikai átállás valós alternatívává válása miatt az új PEUGEOT 208 a karosszériaváltozattól függetlenül kezdettől háromféle –  elektromos, benzines és dízel – meghajtást kínál.

A PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájába tökéletesen illeszkedő új generációs modellt letisztult design, fiatalos és energikus megjelenés jellemzi.

Az új PEUGEOT 208 innovatív szelleme az újszerű stílus mellett az új generációs PEUGEOT i-Cockpit©-ban is kifejezésre jut: a korszerű vezetőhely magasra helyezett 3D műszeregységgel és a felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerekkel van ellátva.

#FUTURISTIC & YOUNG

Változik a világ, és a jövőt illetően nagyon sok a kérdőjel. Az újabb és újabb kihívások más területekhez hasonlóan az autóiparban is adekvát válaszokat igényelnek. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött konkrét lépésekkel, nyugodtan készül az energetikai átállás korszakára, és izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképet kínál, melyet az: #UNBORINGTHEFUTURE jelmondatban foglal össze.
Fiatalosságával és spontaneitásával ebbe a jövőképbe illik az új PEUGEOT 208 is, mely a PEUGEOT-tól megszokott alapértékeket – az igényességet, a stílust és az érzelmet – helyezi a középpontba. Atlétikus megjelenése, vidám és eleven sportossága egy jövendő bajnok ígéretét hordozza. A letisztult, minőségi design – a PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájával összhangban – felső kategóriás jelleget kölcsönöz az autónak.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Az új PEUGEOT 208 kiemelkedik a B szegmens gépjárművei közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

Az €6.d normáknak is megfelel

Az új PEUGEOT 208 a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát kínálja: a benzinmotorok az €6.d, a dízelmotorok pedig az €6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.
3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:

- PureTech 75 S&S BVM5
- PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
- PureTech 130 S&S EAT8
 
4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:
 
- BlueHDi 100 S&S BVM6

A forgalmazó országok közül azokban, ahol kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások vannak érvényben, kézi (BVM6) és automata (EAT6) sebességváltóhoz társított erőforrások is rendelkezésre állnak.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Letisztult, vonzó design

Az új PEUGEOT 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az új PEUGEOT 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.

Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik. Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett.

Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új PEUGEOT 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a PEUGEOT oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.
Magasra tette a a mércét a Peugeot

A PEUGEOT 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új PEUGEOT 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.
A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új PEUGEOT 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk:

- metálfényű Faro-sárga,
- háromrétegű Vertigo-kék,
- színes lakkal kezelt Elixir-vörös: a speciális eljárás mélyebb és árnyalatgazdagabb színt eredményez, ami kiemeli a formákat és csillogó hatást kelt.
 
Az új PEUGEOT e-208 is azonnal felismerhető külső jegyekkel rendelkezik:

- a karosszériával azonos színű hűtőmaszk,
- dikroikus oroszlánemblémák (attól függően, milyen szögből nézzük, más színűnek látszanak),
- hátsó „e-208” felirat és a hátsó sárvédőket díszítő „e” betűk.

Új PEUGEOT 208: high-tech, high-touch

A PEUGEOT FRACTAL tanulmányból merítő új PEUGEOT 208 a PEUGEOT i-Cockpit® vadonatúj generációjával jelentkezik. Az ikonikus vezetőhely mára a PEUGEOT-örökség szerves része lett, és világszerte több mint 5 millió vezetőt sikerült meghódítania. Az új 208-ba tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi PEUGEOT modell esetében.

Magasra tette a a mércét a Peugeot

Szem: a vezető közvetlen látóterében kijelzett információk folyamatosan szem előtt vannak. Kiviteli szinttől függően a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre. A dinamikus megjelenítésnek köszönhetően a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.
 
Kéz: a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, az illesztések tökéletesek, az érintőképernyő vezérlőgombjai és a hagyományos kezelőszervek egyaránt kézre esnek. Már Active kiviteli szinttől rendelkezésre áll a középen karbondíszítésű puha tapintású műszerfal. A kompakt kormány felsőbb kategóriás modelleket idéz. A Shift and Park by wire vezérlésű, ergonomikus EAT8 automata sebességváltó ösztönös vezetést biztosít. A kormánynál lévő kapcsolókarokkal kézi fokozatváltásra is lehetőség van, miközben az automata működés változatlanul biztosított.
 
Konnektivitás felső fokon
 
Mivel az okostelefonok mindennapjaink nélkülözhetetlen részeivé váltak, az új PEUGEOT 208 Mirror Screen funkciója a MirrorLink™, az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ protokollal is kompatibilis. Az indukciós töltő kézenfekvő módon a középkonzolban található tárolóban került elhelyezésre, és az autóban négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll (köztük egy  C típusú).

Magasra tette a a mércét a Peugeot

A TomTom® Traffic 3D online navigációs szolgáltatás valós idejű közlekedési információkkal szolgál, és a veszélyes területekre is felhívja a figyelmet. 

A 2019 őszén forgalomba kerülő új PEUGEOT 208 először a genfi autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége (belső égésű és villanymotorral szerelt változatok esetében egyaránt). A majdani tulajdonosok online előlegfizetés ellenében az elsők között rendelhetik meg és vezethetik új PEUGEOT 208-ukat. A végleges konfiguráció kialakítására és a megrendelőlap aláírására az ügyfelek által kiválasztott kereskedésben kerül sor.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, premier, új modell
 
Bemutatkozott az új Volvo XC40 Bemutatkozott az új Volvo XC40 Csúcspontszámot kapott a Suzuki Hustler a japán biztonsági teszten Csúcspontszámot kapott a Suzuki Hustler a japán biztonsági teszten A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross
 
A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén

A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén

2019. november 19.
A Busworld 2019-en a Siemens bemutatja az elektromos buszok, tehergépkocsik és haszongépjárművek remízben vagy útközben végzett töltésére szolgáló Sicharge UC termékcsaládot.
Részletek

A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén

Az 50-től 600 kilowattig (kW) a teljes teljesítményskálát lefedő Sicharge UC töltésrendszer számos csatlakozási opcióval kombinálható, mint pl. a töltőcsatlakozók vagy a járművön kívüli, illetve fedélzeti pantográfok. A járműipar magasabb feszültségszintek iránti növekvő igényének kielégítésére az állomás akár 1000 V-on is képes üzemelni, így lehetővé teszi a különböző technológiákat és akkumulátorokat alkalmazó elektromos járművek töltését, akár útközben, akár a remizben. A töltési folyamatokat a MindSphere egyik alkalmazásán keresztül lehet nyomon követni és irányítani. A MindSphere a Siemens felhő alapú, nyílt IoT operációs rendszere.

A buszok és a logisztika környezetében az elektromos járművek száma folyamatosan növekszik, és egyre fontosabb tényezővé válik a flottaüzemeltetők számára. Ennek fényében az is egyre fontosabb számukra, hogy különböző gyártók járműveit is képesek legyenek tölteni, miközben a töltési folyamatnak optimálisan be kell épülnie mindennapos műveleteikbe. A Sicharge UC portfólió kompatibilis a Kombinált Töltésrendszer (CCS) töltési szabvánnyal, így a szállítóktól függetlenül biztosítja a töltési folyamatokat. Mivel 50-től 600 kW-ig terjedő teljesítménnyel érhető el, az üzemeltetők a lehető legtöbbet kihozhatják remízükből különböző járműtípusok, pl. buszok és tehergépkocsik töltése révén.

A töltésrendszer alkalmazása tekintetében is rugalmas. „A nap folyamán hosszú távot megtevő buszok esetében, például egyetlen töltés a remízben sok esetben nem elég” – mondta Monique Mertins, a Siemens Smart Infrastructure Európai és Latin-Amerikai Töltési Infrastruktúra üzletágának vezetője.

A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén

„További töltési pontokra van szükség az útvonaluk mentén. Ezért fontos, hogy a töltőállomásokat különböző érintkezőrendszerekkel is össze lehessen kapcsolni, pl. a remízekben a töltéshez gyakorta használatos töltőcsatlakozókkal, valamint az út közbeni pontokon végzett töltést szolgáló pantográfokkal. A pantográf előnye, hogy a jármű teljesen automatikusan csatlakozik a töltésrendszerre, így nem kell manuálisan bedugni egy csatlakozót.”

Az UC családba tartozó töltőállomások és pantográfok kompakt méretüknek köszönhetően nagy helyigény nélkül integrálhatók a meglévő remízekbe és külső infrastruktúrába.

A Sicharge UC portfólióval a töltési folyamatok nyomon követését és irányítását egy felhőalapú alkalmazás tudja átvenni, amely a lehető leghatékonyabbá teszi azokat. Példaként, az „okos töltés” elveit alkalmazva a rendszer csak akkor tölt, amikor a villamosenergia ára kedvező, és biztosítja, hogy a remíz ne lépje túl a beállított maximális teljesítményszintet.

Az elektromos járművek számának növekedésével a remízek mérete is növekszik. Az ilyen, magas energiakapacitású infrastruktúrák hatalmas kihívásokat fognak támasztani a hálózati áramellátással szemben. „A megbízható és költséghatékony okos töltési infrastruktúrák biztosításához a jövőben fontos lesz, hogy az okos töltési rendszereket, mint pl. a Sicharge UC, az akkumulátorok energiáját tároló rendszerrel és intelligens terheléskezelést kínáló alkalmazással ötvözzük” – mondta Jean-Christoph Heyne, a Siemens Smart Infrastructure Future Gridsat üzletágának globális igazgatója.



Kulcsszavak: elektromos busz, elektromos töltőállomás, Siemens
 
A Sicharge UC rendszer új mércéket állít az elektromos buszok rugalmas töltése terén Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain Az ABB villámtöltői töltik majd az elektromos járműveket az E.ON magyarországi töltőállomásain Vasárnap ismét Jazzy Street Vasárnap ismét Jazzy Street Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához
 
Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában

Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában

2019. november 19.
Mechanikus összkerékhajtási rendszerrel szerelte a Camry és Avalon szedánokat a Toyota. A rendszer a benzinmotoros, észak-amerikai specifikációjú modellekhez készült; az Európában közkedvelt hibrid kivitelekhez más technológiát tartogat a gyártó.
Részletek

 Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában

Az új generációs TNGA padlólemez széles körű bevezetése után a Toyota elkezdte kiaknázni a közös műszaki alapokban rejlő potenciált. Mivel az Európában is forgalmazott Camry (4879 mm, tengelytáv: 2824 mm) és nagyobb testvére, az USA-ban elérhető Avalon szedán (4976 mm, tengelytáv: 2870 mm) ugyanarra a GA-K platformra épülnek, mint az új generációs RAV4 szabadidőjármű, csak döntés kérdése volt, hogy az utóbbiban alkalmazott összkerékhajtási rendszer a négyajtós limuzinokba is megtalálja az útját.

A Dynamic Torque Control AWD rendszer elektromágneses vezérlésű tengelykapcsolója álló helyzetből történő elinduláskor, illetve az első kerekek tapadásvesztése esetén kapcsolja be a hajtásba a hátsó kerekeket, a nyomaték legfeljebb 50 százalékát juttatva rájuk. A hajtáslánc extra elemei sem az utastérből, sem a csomagtartóból nem rabolnak helyet, illetve nem csorbítják a járművek menetdinamikáját, rugózási kényelmét vagy zajszintjét. A hátsó ülésen mért csípőpont-magasság mindkét szedán esetében megegyezik a hibrid modellekével, a csomagtérpadló magassága változatlan maradt.

 Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában

Az 1979-ben bevezetett Camry kizárólag 1986 és 1991 között (2. generáció) volt elérhető összkerékhajtással; az 1994 óta gyártott, most ötödik generációjában járó Avalon pedig mindig is elsőkerék-hajtású modell volt. A jelenlegi generációk összkerekesítését eredetileg nem tervezte a Toyota, bevezetésüket a szabadidőjárművek egyre növekvő népszerűsége indokolta. Az elképzelés gyors és hatékony megvalósítása jól demonstrálja a TNGA padlólemezben rejlő lehetőségeket.

A fejlesztés során a Camry, illetve az Avalon felső karosszériáját könnyen és zökkenőmentesen kombinálták a RAV4 2.5 literes benzinmotorjával, nyolcfokozatú automata sebességváltójával, összkerékhajtási rendszerével, illetve hátsó differenciálművével. A szedánok a RAV4 áthangolt többlengőkaros hátsó felfüggesztését kapták meg, míg a kardántengely kisebb módosításokkal a vadonatúj, majd csak idén decembertől kapható (és ugyancsak a TNGA-K platformra épülő) Highlander szabadidőjárműből származik. Az összkerékhajtású Camry és Avalon modellek padlólemezét is módosították, a rögzítőféket elektromos egységre cserélték, illetve nagyobb kapacitású üzemanyagtartályt szereltek be. A hajtáslánc extra elemei alig több mint 70 kilogrammal növelték a modellek tömegét. A Camry AWD jövő tavasszal, az Avalon AWD fél évvel később kerül a Toyota észak-amerikai márkakereskedéseibe.

 Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában

Mivel az európai piacok többségén a Camry kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el, a mechanikus összkerékhajtású szedánnak nálunk nem lenne létjogosultsága. Annál érdekesebb lehetne egy hibrid összkerékhajtású úgynevezett AWD-i verzió, szintén a RAV4 mintájára.

A szabadidőjármű benzin-elektromos kivitelének első kerekét a hibrid hajtáslánc, míg a hátsó tengelyt egy különálló, csak szükség esetén működésbe lépő villanymotor hajtja. A technológia helyigénye, illetve a beépítésből adódó tömegnövekedés minimális, súrlódás híján az AWD-i csendesebb és takarékosabb is, mint a mechanikus rendszerek.

Kulcsszavak: Camry, Észak-Amerika, toyota, új modell
 
Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában A párizsi sikk két ikonjának találkozása Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X Betyár egy autó! Jön az új Opel Mokka X Összkerékhajtást kaptak a Toyota zászlóshajói Észak-Amerikában Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT
 
A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

2019. november 19.
A Porsche Taycan az Amerikai Egyesült Államokban is bemutatkozik 2019. november 20-án, a Los Angeles-i Autószalonon.
Részletek

 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

A teljesen elektromos, négyajtós sportautó Porschéhoz méltó menetteljesítményeket és digitális kapcsolódási lehetőségeket kínál, kimagasló hétköznapi használhatósággal együtt. A csúcstechnikás gyártási eljárások és a Taycan képességei új mércét állítanak fel a fenntarthatóság és a digitalizáció területén. A Porsche stand központi szereplője az új Taycan 4S lesz, amely a kínálat jelenlegi új kiindulási pontját jelenti. A modellpalettát eddig a Taycan Turbo és a Taycan Turbo S alkotta. A Taycan 4S kétféle akkumulátorral elérhető: a Performance akkumulátor 530 lóerős csúcsteljesítményt tud biztosítani, míg a Performance Plus akkumulátor overboost funkcióval akár 571 lóerőre is képes.

„Egy évvel ezelőtt Los Angeles-ben mutattuk be a 911 új generációját,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője. „Most pedig a Taycan következik – a Porsche első teljesen elektromos sportautója. Kalifornia már évtizedek óta a Porsche második otthona. Itt található a világ legnagyobb 911 rajongói tábora. Biztosak vagyunk benne, hogy a Taycan folytatja ezt a sikertörténetet.”

A Taycan mellett a Porsche a Los Angeles-i Autószalonon mutatja be az amerikai közönség számra az új Macan Turbót is. A Porsche kompakt SUV modellpalettájának új csúcsmodellje 440 lóerő leadására képes. A Porsche Formula E-ben történő november 22-23-i bemutatkozásával párhuzamosan a Porsche 99 X Electric, a márka első elektromos versenyautója is látható lesz Los Angeles-ben.

 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

Porsche Taycan 4S: az elektromos sportautó harmadik modellváltozata

A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo után a Taycan 4S az elektromos kínálat új beszálló modelljeként mutatkozik be. A széria egyrétegű Performance akkumulátor 79,2 kWh-s kapacitást kínál, míg Taycan Turbo és Taycan Turbo S modellek kétrétegű Performance Plus akkumulátora (93,4 kWh) opcionálisan elérhető.

A maximális teljesítmény és a hatótáv az akkumulátorok függvényében változik. A Taycan 4S a Performance akkumulátorral legfeljebb 530 lóerő leadására képes, miközben a Performance Plus akkumulátor esetében akár 571 lóerő is rendelkezésre áll. A Taycan 4S mindkét változata 4 másodperc alatt gyorsíthat fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A végsebesség mindkét esetben 250 km/h, a hatótáv pedig akár 407 kilométer is lehet a Performance és 463 kilométer a Performance Plus akkumulátor esetében (a WLTP normák szerint). A maximális töltési (csúcs)teljesítmény 225 kW (Performance akkumulátor) és 270 kW (Performance Plus akkumulátor).

Lenyűgöző gyorsulás, sportautós tapadás és kivételes, folyamatosan rendelkezésre álló erő – a Taycan erősségei a 4S-re is vonatkoznak.

 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

A hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorja mindössze 130 milliméter hosszú, amely pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo és a Taycan Turbo S hasonló megoldása. Különálló elektromotorjaival az első és a hátsó tengelyen a 4S összkerékhajtást hoz létre, amelyhez a hátsó tengelyen kétsebességes váltó csatlakozik – a hajtáslánc ilyen tekintetben megegyezik az erősebb testvérekével. Ugyanez vonatkozik a jármű intelligens töltési rendszerére és lenyűgöző aerodinamikájára: a Taycan akár 0,22-es légellenállási tényezője jelentősen hozzájárul a modell alacsony áramfogyasztásához és fokozott hatótávjához.

Végletekig letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét jelképezi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche génekkel rendelkezik. Szemből különösen széles és különösen lapos, erőteljes vállakkal. A sziluettet a sportosan alacsonyan hátrafelé ívelő tetővonal határozza meg, amelyet magasan húzódó övvonal tesz még dinamikusabbá. A hátsó a márkára jellemző módon különösen izmos kiállást teremt. Innovatív elemekben sincs hiány. Ilyen például az üveghatású Porsche logó, amely a hátsó fényívben kapott helyet.

A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utas oldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon.
 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. A Taycan 4S az alapfelszereltség részeként adaptív, háromkamrás légrugózást kap PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronikus lengéscsillapítással.

A Taycan 4S-ben elöl hatdugattyús, fix féknyergeket találunk belső hűtésű acél féktárcsákkal, melyek átmérője 360 milliméter. Hátul négydugattyús fékrendszert találunk 358 milliméteres tárcsákkal. A féknyergek vörös fényezést kapnak.

Porsche Macan Turbo 440 lóerővel: erősebb, gyorsabb, dinamikusabb

Az új Macan Turbo a Porsche kompakt SUV modellkínálatának új csúcsmodellje. Az új 2,9 literes, hathengeres biturbó motor az alaposan átdolgozott zászlóshajóban 440 lóerőt kínál, tíz százalékkal többet elődjénél 20 százalékkal kisebb hengerűrtartalomból.

Az opcionális Sport Chrono csomaggal a Macan Turbo álló helyzetből 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul – három tizeddel gyorsabban, mint korábban. A végsebesség 4 km/h-val 270-re növekedett. Az áthangolt menetdinamikai rendszerek mellett a modell egyik különlegessége a nagyteljesítményű Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszer, amely az alapfelszereltség részét képezi. A vékony volfrámkarbid bevonatnak köszönhetően ez a fék 90 százalékkal kevesebb fékport hoz létre, mint hagyományos társai.

 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

Kívül a Macan Turbo a frissített modellgeneráció formajegyeit viseli magán. A csúcsmodell többek között Turbo-specifikus orrkialakítást és kétszárnyú, fix hátsó légterelőt visel magán.

A vezető és az utasok a Macan továbbfejlesztett belső terének kényelmét és képességeit élvezhetik, így például 18-irányban elektromosan állítható adaptív sportülésekben hallgathatják a BOSE® surround audiorendszer dallamait.

Porsche 99X Electric: az első Formula E verseny az LA-i Autószalonnal párhuzamosan

Több mint 30 év után a Porsche visszatér a formaautós versenyzéshez. A Porsche 99X Electric versenyautóval a márka gyártóként vesz részt a 2019/2020-as ABB FIA Formula E bajnokságban. A motorsport részvétel átalakulása a Porsche Strategy 2025 tervének eredménye, amelyben végletekig letisztult GT utcai autók és teljesen elektromos sportautók is szerepelnek. A részvétel és a siker az elektromos versenyautók motorsport küzdelmében szerves részét képezi a vállalat ’Mission E’ stratégiájának.

A Porsche 99X Electric az összes teljesen elektromos utcai sportautó fejlesztési platformjaként is szolgál. A teljesen elektromos versenyautó központi eleme a Porsche E-Performance hajtáslánc, amely már a kezdetektől központi szerepet kapott. A Formula E szabályozások egységes karosszéria és akkumulátor használatát követelik meg, de a hajtáslánci technológiát a gyártó fejleszti.


 A Porsche Taycan 4S, a Macan Turbo és a 99X Electric premierje Kaliforniában

Október közepén a TAG Heuer Porsche Formula E csapat háromnapos intenzív tesztelést végzett Valencia közelében, a Ricardo Tormo versenypályán. Ez volt az első alkalom, amikor a Porsche a hatodik évadban szereplő összes konkurens csapattal egyszerre léphetett pályára a 2019/2020-as ABB FIA Formula E bajnokság megkezdése előtt, és értékes tapasztalatot jelentett a gyári csapat, valamint a két állandó pilóta, Neel Jani és André Lotterer számára.

A TAG Heuer Porsche Formula E csapat első két versenye a Diriyah E-Prix pályán lesz Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád külvárosában 2019. november 22-23-án.

Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, los angeles, Macan Turbo, Porsche 99X Electric, premier, Taycan
 
Már a magyar piacon is elérhető a Tesla Már a magyar piacon is elérhető a Tesla Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Kia tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A ŠKODA KODIAQ L&K egyedi dizájnelemekkel és csúcsfelszereltséggel mutatkozik be Genfben A ŠKODA KODIAQ L&K egyedi dizájnelemekkel és csúcsfelszereltséggel mutatkozik be Genfben Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler BMW i3, mint otthoni energiatároló BMW i3, mint otthoni energiatároló
 
Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

2019. november 19.
A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy tisztán elektromos hajtású változattal; a sportkupé, kabrió és különleges változatok mellett megjelenő Mustang Mach-E vadonatúj szórakoztató rendszert és járműkommunikációs technológiát is kap.
Részletek

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

A típus 55 éves története során először bővíti a Ford a Mustang palettáját egy elektromos változattal. A legendás modellt új korszakba röpítő Mustang Mach-E egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV, amely ugyanazt a szabad szellemet testesíti meg, mint a világ legkelendőbb sportkupéja.

A Mustang a szabadság, a haladó szellemiség, az élvezetes autózás, sőt kicsit a lázadás szimbólumává vált – most pedig készen áll, hogy mindezt az elektromosságra alapozott jövőben is meghonosítsa, kielégítve a vásárlók egyre magasabb igényeit, és modern ‘over-the-air’ frissítéseket biztosítva az autó folyamatos fejlődéséhez.

“A legelső Detroiti Autószalon Henry Ford elmondta, hogy olyasmin dolgozik, ami villámcsapásként hat majd a piacra,” mesélte Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke. “Ez volt a T-Modell. Ma pedig a Ford Motor Company büszkén mutatja be az autót, ami újra felvillanyozza a vásárlókat. Íme a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E: a gyorsaság, az öröm és a szabadság megtestesülése, amit a Mustang-vásárlók új generációja számára alkottunk.”

A Ford mérnökei úgy keltették életre ezt az autót, hogy a fejlesztés során mindvégig a vásárlók vágyait és igényeit tartották szem előtt. Így született meg ez a karcsú, gyönyörű SUV, ami a lelkesítő vezetési élmény és az élvezetes vezethetőség mellett a legmodernebb konnektivitási technológiát is kínálja, hogy az idők során a Mustang Mach-E egyre jobb autóvá fejlődhessen.


Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

A 2020 végén megjelenő, állandó mágneses elektromotorokkal hajtott Mustang Mach-E vásárlói normál és kibővített akkumulátor-kapacitások, illetve első- és összkerékhajtású kivitelek közül választhatnak. A jármű nagyobb kapacitású és hátsókerékhajtású változata várhatóan akár 600 kilométert is képes lesz megtenni a Világszinten Összehangolt Könnyűgépjármű-Vizsgálati Eljárás (WLTP) szabvány szerint mérve.1 A nagyobb akkumulátor-kapacitású és összkerékhajtású kivitel tervezett teljesítménye 337 lóerő (248 kW), forgatónyomatéka pedig 565 Nm.2

A Ford emellett egy különleges, nagy teljesítményű modellt is kínál majd; a várhatóan 465 lóerő (342 kW) teljesítményt és 830 Nm forgatónyomatékot kínáló Mustang Mach-E GT a tervek szerint kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul majd állórajttal 100 km/órára.2

“A Mustang Mach-E az egyik legizgalmasabb autó, amit a Ford valaha bemutatott,” mondta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Ez a kifejezetten elektromos hajtásúra tervezett jármű kifejezetten újszerű, mégis jellegzetesen Mustang, és éppen a megfelelő időben jelenik meg Európában.”

Teljesítmény, ami új értelmet ad az ‘elektromos hajtás’ kifejezésnek

A Mustang Mach-E három különleges üzemmódot kínál, amelyek mindegyikét finoman hangolt menetdinamika jellemzi – és olyan benyomások, amelyek különleges módon hatnak az érzékekre. Az autó számos jellemzője személyre szabható, például a sportosabb kormányérzet, a belső világítás vagy a hanghatások, nem beszélve a dinamikus műszeregység-animációkról, amelyek jól passzolnak a vezető stílusához.

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

Elinduláskor a vadonatúj Mach-E 4X összkerékhajtási rendszer az első és a hátsó tengelyekre egyaránt juttat vonóerőt, lenyűgöző gyorsulással és kiváló irányíthatósággal kényeztetve a vezetőt. A Ford úgy hangolta a rendszert, hogy kiváló tapadást biztosítson az országúton, és szigorú teszteknek vezette alá az autót nedves és havas terepen is, hogy a jármű csúszós útfelületen is kiválóan uralható legyen.

“Akár a teljesítményt akarjuk kiélvezni, akár az elektromos hajtás csendességére vágyunk, a Mustang Mach-E mindenképpen az elektromos hajtás legkellemesebb előnyeit kínálja, mellé pedig olyan lenyűgöző vezetési élményt, amelynek minden pillanatát áthatja a Mustangból sugárzó szabadságérzet,” - nyilatkozta Ted Cannis, a Ford globális Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

A Mustang Mach-E vásárlói megrendelhetik a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit is, amelyek a rögzített féknyereg funkcionalitását az úszó féknyergek méreteivel ötvözik. A Mustang Mach-E GT változatban MagneRide adaptív lengéscsillapító rendszer gondoskodik a stabil útfogásról, szilárdan az úton tartva az autót, ugyanakkor kényelmes rugózást kínálva.

Technológia, ami könnyedén alkalmazkodik az autós életstílusához

A Mustang Mach-E modellben debütál az új generációs SYNC kommunikációs és szórakoztató rendszer, ez a modern interfész, ami a gépi tanulás segítségével gyorsan elsajátítja a vezető szokásait, sőt az idők során egyre tökéletesebbé válik, hiszen a rendszer ‘over-the-air’ frissítésekkel fejleszti önmagát. Az új generációs SYNC 15,5 colos képernyője és letisztult kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, könnyű hozzáférést biztosítva az egyes funkciókhoz, amelyek a minden okostelefon-használó számára jól ismert ujjmozdulatokkal kezelhetők.


Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

A felhőalapú konnektivitást és beszélgetős stílusú hangvezérlést kínáló, új generációs SYNC rendszer teljesítménye a SYNC 3 kétszeres, így gyorsabban és egyszerűbben kezelhetők vele a navigációs, zenei és csatlakozási funkciók.

A rendszer vezeték nélküli kompatibilitást kínál az okostelefonokra és mobil eszközökre telepített Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazásokkal.

Az új generációs SYNC már a használat első pillanatától kezdve aktívan elkezd hozzáigazodni az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a fitneszterembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük. Így mindenkinek lehet egy felhőalapú asszisztense, és egy olyan interfésze, ami nemcsak ösztönösen kezelhető és gyönyörű, hanem az ‘over-the-air’ frissítéseknek köszönhetően mindig lépést tart a modernizációval.
 
Ahogy az új generációs SYNC napról napra tökéletesebben szolgálja ki felhasználóit, úgy maga a Mustang Mach-E is folyamatosan tökéletesedik, hiszen az ‘over-the-air’ frissítésekkel a jármű teljesítménye is újra meg újra javítható.

Új megjelenés, új élmények – mégis Mustang

A Ford vadonatúj, elektromos hajtású autókhoz tervezett építési módjában az akkumulátorok a padlólemezen kaptak helyet. A vállalat mérnökei és dizájnerei erre a platformra olyan SUV-t építhettek, amely nemcsak hű a Mustang szellemiségéhez, hanem maximális helyet biztosít öt utas és a csomagok számára.

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

“Az akkumulátor-technológia fejlődése hatalmas szerepet játszott a Mustang Mach-E tágas és praktikus kialakításában, gyönyörű formáiban, és persze élvezetes vezethetőségében, ami nagyon fontos az európai vásárlók számára,” magyarázta el Ulrich Koesters, a Ford Európa Elektromos Járművek részlegének igazgatója.

A Mustang Mach-E elnyújtott, erőteljes motorháza, klasszikus sziluettje, agresszív fényszórói és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpái már első pillantásra egyértelműen elárulják, hogy ez az autó egy Mustang. Az intelligens tervezésnek köszönhetően a kabin hátsó részében meglepően nagy utasteret és csomagteret sikerült kialakítani.

A Mustang Mach-E másik meglepetését a motortér rejti, ahol egy kimosható első csomagteret is kialakítottak. A 100 literes tárolórekesz elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen elférjen benne egy gurulós bőrönd. És mivel a rekesz mosható, ideális a vizes vagy sáros sportruházat, a túrabakancsok vagy a szörfruhák szállítására.

A Mustang Mach-E kabinjában: fény és magabiztos irányítás

Az elektromos hajtásnak köszönhető extra hely tökéletes kihasználásához a Ford dizájnerei rengeteg autóst megkérdeztek arról, hogyan szokták használni autójuk belső terét. A SUV-arányokkal megalkotott, és öt felnőtt ember számára kényelmes helyet kínáló Mustang Mach-E kabinjában rengeteg tér jut a barátoknak, a gyerekeknek és a csomagoknak.

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

Az első rakodórekesz mellett ott van még a hagyományos, 402 literes csomagtér, ami a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető, ez pedig több mint elég a poggyász, a kempingfelszerelés vagy bármi más elhelyezésére.

Bármerre tekintünk az utastérben, mindenütt formás, modern dizájn-megoldásokat és intelligens funkciókat találunk. Az autóhoz rendelhető prémium B&O hangrendszer hangszórói észrevétlenül olvadnak bele a műszerfalba, végignyúlva a szellőzőnyílások fölött. A lebegő hatású, felhajtható kartámasz remek helyet kínál az apróbb tárgyak számára. Ugyanakkor a tradicionális Mustang-formák is visszaköszönnek, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregység.

Még a fixen beépített panoráma üvegtető is rejt egy apró titkot: az tető speciális infra-szűrő bevonata nyáron hűvösebben, télen pedig melegebben tartja az utasteret. Emellett az üvegben egy belső szűrőréteg is található, ami az UV-sugárzás ellen biztosít védelmet.

A korlátozott darabszámú First Edition változat nagyobb akkumulátor-kapacitással, összkerékhajtással, exkluzív Grabber Blue metálfényezéssel, teljes méretű panoráma tetővel, kontrasztos varrású üléskárpitokkal és ‘First Edition’ emblémával díszített küszöbborítással készül.

Végezetül fontos még megemlíteni a beszállást és az indítást megkönnyítő ‘Telefon-kulcs’ technológiát4, ami a Mustang Mach-E modellben mutatkozik be a Ford kínálatában. A Bluetooth használatával a jármű azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi, hogy az autós elinduljon a járművel, miközben egy pillanatra sem kell elővennie zsebéből vagy táskájából a telefonját.

Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!

Ha a készülék akkumulátora lemerülne, az autó nyitásához egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

Akkumulátor-technológia, praktikus feltöltési megoldásokkal

A Mustang Mach-E egyaránt megrendelhető Standard Range (normál, 75,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoros) és Extended Range (kibővített, 98,9 kWh kapacitású akkumulátoros) változatban. Ez utóbbinak a hátsókerékhajtású variációja várhatóan akár 600 km hatótávolságot is kínálhat a WLTP szabvány szerint mérve.

A Standard Range specifikációban az akkumulátor 288, az Extended Range kivitelben pedig 376 lítium-ion cellából áll. A lehető legjobb helykihasználás és az alacsony súlypont kínálta optimális menetdinamika érdekében az akkumulátor a padlón, a két tengely között kapott helyet. Az akkut extrém alacsony, mínusz 40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, és vízálló burkolattal látták el, ami egy baleset során elnyeli az ütközéskor ébredő erőhatásokat. Az akkumulátort fejlett aktív folyadékhűtés- és fűtés tartja olyan hőmérsékleten, ami ideális teljesítményt és feltöltési időt biztosít.

Az elektromos járművek tulajdonosai 80 százalékban otthon szokták elvégezni a feltöltést. Ehhez a vállalat a Ford Fali Töltődobozt megoldást kínálja, ami ötször akkora töltőkapacitást biztosít, mint a szokványos háztartási konnektorok. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy egy órányi feltöltéssel 51 km-rel nagyobb távolság tehető meg egy kibővített kapacitású, hátsókerékhajtású változattal. Az autóhoz adott Ford Otthoni Töltőkábel is plusz 35 km-t jelent töltési óránként, ha az autót egy szokványos háztartási konnektorról töltik fel.

Utazás közben a folyamatosan frissülő navigációs rendszer mindig megmutatja a nyilvános feltöltő állomások aktuális helyzetét, és javaslatot tesz a legkényelmesebben elérhető állomások megközelítésére, így az autósoknak sosem kell aggódniuk amiatt, hogy váratlanul lemerül az akkumulátor.

A Ford nemcsak az otthoni megoldásokkal teszi megnyugtatóvá az otthoni vagy utazás közbeni feltöltést, hanem azzal is, hogy vásárlóinak hozzáférést biztosít a FordPass Töltőhálózathoz. A NewMotion céggel kialakított együttműködésnek köszönhetően (és a FordPass Connect fedélzeti modem használatával) a FordPass alkalmazás Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő feltöltő hálózathoz biztosít csatlakozási lehetőséget, ahol a Ford ügyfelei 21 ország több mint 125.000 töltőpontjára számíthatnak. Praktikus megoldás, hogy a vásárlók számos piacon egyszerűen, ugyanazzal az ügyfélfiókkal kezdeményezhetik és fizethetik ki a feltöltést.4 A Ford Utcai Töltőkábel szintén az autó tartozéka.

A Ford az IONITY konzorciumnak is alapító tagja és részvényese; a társulás célja, hogy 2020-ig 400 gyorstöltő állomást létesítsen a legfontosabb európai helyszíneken. Az állomások nagy kapacitása jelentősen csökkentené a napjainkban szokásos feltöltési időt, ami ideális megoldás a hosszú távú utazások során. 150 kWh töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkumulátorral és hátsókerékhajtással szerelt Mustang Mach-E akkumulátorába akár 93 km-re elegendő energia is betölthető 10 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.5 A normál akkumulátoros Mustang Mach-E modell 10 százalékos feltöltöttsége 80 százalékosra növelhető 38 perc alatt egy egyenáramú gyorstöltő állomáson.

„A Mustang Mach-E egy új korszak kezdetét jelképezi a Ford számára, ezért nagy izgalommal várjuk, hogy végre megjelenjen márkakereskedéseinkben,” mondta el Rowley. „Ez az autó sokkal többet kínál a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedésnél: stresszmentes élményeket és azt a teljes nyugalmat, amire az elektromos hajtású autók vezetői mindig is vágytak.”


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ford, Mustang Mach-E, premier
 
Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Nissan Sway a Micra utódja? Nissan Sway a Micra utódja? Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren Az Audi felvillanyozza Münchent: új, ingyenes töltési, parkolási és személyszállítási szolgáltatás a repülőtéren A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését
 
Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

2019. november 18.
Az ID.3 a Volkswagen egy új korszakának, az elektromos mobilitásnak a kezdete. Az elektromos hajtást, amely a moduláris elektromos hajtásrendszer-platformján (MEB) alapul, a Volkswagen Group Components gyártja. Nem csak kevésbé összetett, mint egy hagyományos benzin- vagy dízelmotor, hanem elég kompakt is ahhoz, hogy beleférjen egy sporttáskába. De hogyan működik valójában a kasseli Components telephelyen gyártott elektromos hajtás?
Részletek

Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

Az elektromos hajtás alkatrészei

Minden villanymotoron van egy álló állórész, amelynek belsejében forog a forgórész. Az állórész réz huzaltekercsekből készül. Amikor elektromos áram áramlik ezeken a tekercseken, egy forgó mágneses mező jön létre az állórészben, amely a forgórész forogását okozza. A forgómozgás egyszerű fizikai elven alapszik: a mágnesben lévő ellentétes pólusok vonzzák egymást, míg az azonos pólusok taszítják egymást. Ezenkívül kétféle elektromos hajtás létezik: állandó mágneses, kefe nélküli motorok és az aszinkron motorok. Az állandó mágneses kefe nélküli motor erős állandó mágneses rotorral rendelkezik, amely szinkronban forog az állórész mágneses mezőjével. Aszinkron gépekben azonban a rotor az elektromos áramot használja saját mágneses mezőjének generálására, és ennek eredményeként a forgórész forgása elmarad az állórész mágneses mezőjének forgásától.

Hajtű tekercselési technológia és következetesen könnyű konstrukció


A Volkswagen új ID.3-ját APP 310 elektromos hajtással szerelték fel. Ez a meghajtó egy állandó mágneses, kefe nélküli motor. Az „APP” megjelölés a hajtás és a sebességváltó tengellyel párhuzamos elrendezéséből származik, míg az ezt követő szám megjelölés a 310 Nm-es maximális nyomatékból származik.

Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

Ennek a hajtásnak a fő alkatrészeit az egyedi gyártás és a Csoport gyártás kombinációjával állítják elő a Volkswagen Group Components különféle gyártóhelyein.

A forgórészt és az állórészt a Salzgitterben található alkatrészgyárban gyártják. Az új hajtű módszerű tekercselési technológia megkövetelte egy innovatív gyártási folyamat alkalmazását az állórész összeszerelésében, amelynek során az állórész laminált magjában lévő tereket optimálisan kitöltik sík, előre kialakított réztekercsekkel. Ez növeli a nyomaték sűrűségét és az elektromos hajtás hatékonyságát, összehasonlítva a rézhuzal-tekercsekkel működő hajtással. A maximális nyomaték alacsony motorfordulatszám mellett is elérhető, ami azt jelenti, hogy az 1-sebességes sebességváltó elegendő a teljes fordulatszám-tartományhoz. Mind az elektromos hajtást, mind az 1-sebességes sebességváltót a kasseli alkatrészgyárban gyártják. A teljes hajtóegység és az 1-sebességes sebességváltó együtt elég kompakt ahhoz, hogy beleférjen egy sporttáskába. A hajtómű csak kb. 90 kg tömegű és legfeljebb 150 kW (204 LE) teljesítményt képes generálni az ID.3-ban.

Elektromos hajtások Kasselből Európa és Észak-Amerika piacai számára

A jövőben Kasselben gyártják majd az Európában és Észak-Amerikában az MEB alapjaira készülő járművek elektromos hajtásait.

Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása

A termelést évi 500.000 darabos kapacitásra tervezték. Kassel szorosan együttműködik a kínai tianjini gyárral is, ahol a kínai piac számára párhuzamosan gyártják az elektromos hajtást. A két üzem együttesen 2023-tól évente akár 1,4 millió elektromos hajtóművet fog előállítani. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen Group Components a jövőben az elektromos járművek hajtóműveinek legnagyobb globális gyártója lesz.

Kulcsszavak: elektromos autó, ID.3, új modell, volkswagen
 
A GTI legújabb, immár hetedik generációja érkezik a piacra A GTI legújabb, immár hetedik generációja érkezik a piacra Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók Az iráni termeléssel megegyező olajkereslet-csökkenést okozhatnak az elektromos autók A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket Gyorsan bővül az európai villámtöltő-hálózat Gyorsan bővül az európai villámtöltő-hálózat A Volkswagen Golf a 2013-as „Év Autója” A Volkswagen Golf a 2013-as „Év Autója”
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 71 - 80