Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 71 - 80
A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik

A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik

2019. január 30.
A kihívással, amit Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb autónak soha nem kell megbirkóznia.
Részletek

A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik

A nehéz terep - sivatagi homoktól a meredek sziklás lejtőkig - csak a leghatékonyabb járművek számára jelent legyőzhető terepet, ezért is választotta a SEAT legnagyobb szabadidőautójával a marokkói sivatagot, hogy kiemelje annak figyelemre méltó képességeit.

Seat Desert Camp 2019- A cég első ilyen jellegű rendezvényét a marokkói Er Rachidiában tartja január 28-tól február 6-ig. És mi lenne alkalmasabb jármű mint a Tarraco megfelelni a kihívásnak, mely autónak és vezetőjének egyaránt lehetőséget biztosít képességeik tesztelésére, ideértve a 4Drive technológiát is.

Életre tervezve

A mediterrán város, Tarragona után elnevezett SEAT Tarraco, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termék offenzívájának harmadik eleme. A Tarraco új megjelenést hoz a kategóriába, nagyobb önbizalmat, eleganciát, sportosságot és eltökéltséget fejez ki, valamint meghatározza az új SEAT modellek jövőbeli tervezési nyelvét is.

Az új Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a legfejlettebb technológiát, a dinamikus, agilis kezelhetőséget, a praktikumot és funkcionalitást ötvözve az elegáns és progresszív dizájnnal.

A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik

Az autó praktikus és dinamikus tulajdonságainak kulcsa a Volkswagen-csoport legújabb technológiája és az MQB-A hosszú tengelytávú padlólemez, ami a nagy SUV alapját képezi.

A modell adaptív futómű-szabályozása(DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a komfort közt a hosszútávú utazások során a legkülönbözőbb útfelületeken. A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beállítást.

A Tarraco utazási minőségét a hajtáslánc teljesítménye és hatékonysága biztosítja. A motorok közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és start-stop technológiával rendelkeznek, és 150 és 190 lóerő közötti teljesítményt biztosítanak.

Két benzines változat áll rendelkezésre: egy négy hengeres 1,5 literes TSI egység 150 lóerős teljesítménnyel ami egy hatfokozatú kézi sebességváltóval van összekapcsolva, elsőkerék hajtással, és egy 2,0 literes, 190 lóerős erőforrás, amely egy hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és 4Drive technológiás hajtáslánchoz kapcsolódik. Két dízel opció van, mindkettő 2,0 literes TDI, 150 és 190 lóerős teljesítménnyel. A 150 lóerős változat egyaránt rendelhető elsőkerék hajtásos verzióban hatfokozatú kéziváltóval vagy hétfokozatú DSG-hez csatlakoztatható 4Drive rendszerrel. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag 4Drive / hétfokozatú DSG sebességváltó konfigurációban érhető el.

A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik

Az egyes Tarraco variánsokba integrált, összkerékhajtású technológia nem csak aszfalton biztosít dinamikus vezethetőséget, de olyankor is, ha a feltételek egyre nehezebbé válnak.

„A hajtáslánc lehetőségek a 4Drive rendszerrel kombinálva igazi mindenessé teszi a Tarraco-t, hogy megbirkózzon szinte bármely vezetési körülménnyel, közúton és terepen egyaránt.” - mondta a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rab. - „Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy merre vezetik, a Tarraco fenntartja dinamizmusát minden felületen.”


Kulcsszavak: marokkó, seat, suv, Tarraco, teszt
 
Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Az új KODIAQ RS modellje első teljes dizájnrajzait közölte a ŠKODA Az új KODIAQ RS modellje első teljes dizájnrajzait közölte a ŠKODA Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Irány a természet Irány a természet A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon A Hyundai az új Tucson globális debütálását ünnepli a New York-i Autószalonon
 
Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van

2019. január 29.
A januárban bemutatott Lexus LC Cabriolet tanulmányautó apropóján érdemes áttekinteni a márka korábbi nyitható tetős modelljeit, közöttük a világ talán legextravagánsabb luxuskabrióját.
Részletek

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

A Lexus vezérkara 1996-ban döntött úgy, hogy kabrió modellel teszi teljessé a luxusmárka kínálatát. A projektet Yasushi Nakagawa mérnökre és Sotiris Kovos formatervezőre bízták. Utóbbi Európában, a Côte d´Azur-ön keresett és talált ihletet az autóhoz, amely egészen eredeti módon a luxushajók világából kölcsönözte idomait és arányait. A modell előtanulmányát 1999-ben, Tokióban mutatták be, majd két évvel később, gyakorlatilag változatlan formában piacra került az SC430. A kor divatja szerint nyitható keménytetővel szerelt, kétajtós modell orrában az LS430 luxuslimuzinból átemelt, 290 lóerős, nyolchengeres motor dolgozott, noha a műszaki alapokat nem a Lexus zászlóshajója, hanem a sportosabb GS szedán adta. A tető nyitása, illetve zárása 25 másodpercet vett igénybe, az autó 6,2 másodperc alatt repítette 100 km/h-ra négy utasát.

Bár 2010-ben befejeződött az SC430 gyártása, a márkarajongók már 2008-ban megnyugodhattak affelől, hogy nem maradnak nyitott Lexus nélkül: ekkor mutatkozott be ugyanis a második generációs IS szedánból eredeztetett, de csupán kétajtós, négyszemélyes kompakt kabrió. A dizájn erősen emlékeztetett a 2004-ben színre vitt LF-C formatanulmányra, bár annak kamerákkal helyettesített visszapillantó tükre értelemszerűen nem valósult meg. A tanulmány V8-as blokkja helyett a szériamodell 2.5 literes, hathengeres motorral, IS 250 C típusjelzéssel került forgalomba. Ez később összkerékhajtást kapott, illetve elérhetővé vált egy 3.5 literes, 315 lóerős variáns, az IS 350 is. Az autó háromrészes keményteteje 21 másodperc alatt tűnt el.

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

A Lexus több alkalommal is demonstrálta, hogy ennél szélesebb palettán is el tudná képzelni a kabriózást. A 2008-as LF-AR koncepcióautó, az LFA utolsó előtanulmánya, majd az RC kupé alapjaira épülő, 2014-es LF-C2 formatanulmány egy teljes, boldog kabriócsalád álmát ígérte, ám ezek végül nem valósultak meg. Sem az LFA-ból, sem az RC-ből nem készült nyitható tetős verzió, így amikor 2015 után megszűnt az IS C, a Lexus rajongóknak le kellett mondaniuk a friss szellő élményéről – legalábbis hivatalosan.

Egy kabriókra szakosodott átépítő műhely, a kaliforniai Newport Convertible Engineering (NCE) ugyanis gondolt egy merészet, és kezelésbe vette a létező legnagyobb Lexust, az LX 570 szabadidőjárművet. A három üléssoros, nyolcszemélyes óriás elegáns vászontetőt kap, cserébe övvonalán felül mindent eltávolítanak róla a szélvédőkereten és a B-oszlopokon kívül – utóbbiakat masszív merevítő elem köti össze, így biztosítva a konstrukció megfelelő szilárdságát. A többrétegű tetőt motor mozgatja, méreteihez képest meglehetősen gyorsan: nyitása és zárása egyaránt mintegy 13 másodperc alatt végbemegy. Az 1983-ban alapított NCE meglehetősen szűken bánik a műszaki adatokkal, de a fényképek alapján a harmadik üléssor kabrió üzemben is használható marad, ráadásul a fejtér is végtelenre nő. A csomagtartóhoz egy széles és magas nyíláson keresztül férhetünk hozzá; praktikuma értelemszerűen csorbát szenved, de a kidolgozás minősége megkérdőjelezhetetlen.

Nyolcszemélyes kabrió a Lexustól? Igen, ilyen is van.

Az NCE Lexus LX 570 Convertible árát hivatalosan nem hozta nyilvánosságra gyártója, ám pár évvel ezelőtt a korlátozott példányszámú autó egy példánya eladósorba került Dubaiban, megdöbbentő 350 ezer dollárnak megfelelő összegért. Ennél jóval olcsóbb (cserébe „csupán” négyszemélyes) lesz a Lexus új, saját gyártású kabriója, amennyiben megvalósul – márpedig az idei Detroiti Autószalonon bemutatott LC Convertible Concept kapcsán nem feltételes módban nyilatkoztak egy esetleges leendő luxuskabrióról a márka illetékesei. Arról ugyanakkor nincs hír, hogy mikor érkezhet meg a szériagyártású modell.

Kulcsszavak: kabrió, lexus, Lexus LC, suv
 
Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Az új Seat Ateca - Tökéletes autó a városi élet mindennapjaihoz Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Újabb rendkívüli hónapot zárt itthon a Toyota és a Lexus Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát A jövőbe pillant vissza a Lexus A jövőbe pillant vissza a Lexus
 
Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban

Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban

2019. január 29.
Az európai uniós tagállamban még mindig kevesen vásárolnak elektromos meghajtású közúti járműveket, pedig töltőhelyek már vannak.
Részletek

Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban

A Német Energia- és Vízipari Szövetség (BDEW) adatai alapján az országban jelenleg több mint 16 100 nyilvános vagy részben nyilvános elektromos töltőállomás működik, amelyek 12 százaléka gyorstöltő állomás. Tavaly júliusban még csak 13 500 elektromos töltőállomás üzemelt. A töltőállomások több mint háromnegyedét az energiaszektor működteti.

Stefan Kapferer, a BDEW vezetője kijelentette, hogy annak ellenére gyorsult fel az elektromos töltőállomások kiépítése, hogy az utakon még alig vannak elektromos autók, vagyis a rendszerek kiépítése és üzemeltetése még nem éri meg. Thüringiában, Hamburgban és Berlinben is csupán egy maroknyi elektromos gépkocsi jut egy-egy töltőállomásra. Mindenesetre az energiaügyi vállalatok ezekkel a fejlesztésekkel a jövőbe fektetnek be és hozzájárulnak a közlekedés területén zajló változásokhoz.

Németországban 150 000 elektromos és hibrid meghajtású közúti jármű van bejelentve. A 2018 január és november között forgalomba állított 3,2 millió személyautónak az 1,6 százaléka volt elektromos meghajtású.

Több mint 16 000 elektromos autó töltőállomás van Németországban

Kapferer úgy vélte, hogy az elektromos gépkocsiknak sokkal gyorsabban kellene elterjedniük, de továbbra is hiányoznak azok a modellek, amelyek árban és teljesítményben is versenyezni tudnának a hagyományos modellekkel. Pedig kereslet lenne, hiszen a szervezet felmérése alapján a megkérdezettek 29 százaléka tájékozódott már az elektromos járművekkel kapcsolatban és 5 százalékuk tervezi is egy ilyen autó beszerzését. A leendő vásárlók számára az elsődleges szempont a töltőállomások száma és a rendszer megfelelő kiépítettsége. A közeljövőben elérhetővé teszik az elektromos töltőállomások számát szövetségi tartományok és városok szerint - írja az alternativenergia.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, gyorstöltő, közlekedés, németország
 
Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Frankfurtban a Continental bemutatta az újításait az elektromobilitás területén Frankfurtban a Continental bemutatta az újításait az elektromobilitás területén Több dunántúli megyében elsőfokú riasztást adtak ki a hófúvás miatt Több dunántúli megyében elsőfokú riasztást adtak ki a hófúvás miatt Huszonnégy órás európai sebességellenőrzési akció indult Huszonnégy órás európai sebességellenőrzési akció indult
 
A Continental elérte éves céljait 2018-ban

A Continental elérte éves céljait 2018-ban

2019. január 29.
A Continental elérte a tavalyi pénzügyi évre tervezett céljait. Az autóipari piacok szűkülésének ellenére a technológiai vállalat továbbra is jövedelmező növekedést mutatott be.
Részletek

A Continental elérte éves céljait 2018-ban

A DAX-on jegyzett vállalat bejelentette, hogy a negyedik negyedévben a működési teljesítmény a várakozásoknak megfelelő volt. Az utolsó három hónap teljesítményét részben a megnövekedett téli gumiabroncs-eladások, valamint a nem-autóipari üzletág pozitív piaci fejlődése erősítette.

Továbbá a DAX-on jegyzett vállalat a Powertrain üzletágát is egy önálló vállalatcsoporttá alakította, amely a bejelentés szerint a 2019-es évvel kezdte meg a működését. Egy, az év közepére tervezett első nyilvános ajánlattétel előkészítése már megkezdődött.

„Tiszteletre méltó eredményeket értünk el, és sikerült megfelelnünk a korrigált éves céljainknak. Továbbra is jövedelmező módon növekedünk. Ahogyan attól tartani lehetetett, az autóipari piacok jelentős csökkenése a negyedik negyedévben is folytatódott. Ez a fejlemény, az iparágat érintő nagyszabású változásokkal kiegészülve, lassítja a növekedési rátánkat.” – mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója az előzetes éves eredményeket magyarázva. „Az, hogy ebben a helyzetben a Continental világszerte kb. 244 ezer alkalmazottja kiváló teljesítményt nyújtott, még inkább figyelemre méltó. A teljes igazgatótanács nevében szeretném kifejezni a köszönetemet a globális csapatnak a 2018-ban mutatott kiemelkedő elkötelezettségéért.”

A Continental elérte éves céljait 2018-ban

Ebben a autóipari, gumiabroncs üzletági és iparági környezetben a nemzetközi technológiai gyártó vállalat állandó árfolyamon számolva 45 és 47 milliárd euro közti összevont árbevételt, valamint 8-9%-os korrigált EBIT árrést vár az idei pénzügyi évre. A Continental előretekintése részben azon a várakozáson alapul, hogy a személyautókat és a könnyű haszongépjárműveket érintő globális termelési mennyiség 2019-ben nagyjából a megelőző évi szinten alakul.

A Continental 2019. március 7-én kívánja közzétenni a 2018-as évre vonatkozó előzetes üzleti adatait, az éves, online csatornán közvetített pénzügyi sajtótájékoztató részeként.

A Continental fejlődése újra meghaladja a piaci növekedést a negyedik negyedévben

Az előzetes kulcsszámok alapján a 2018-as évre vonatkozó árbevétel emelkedés összesen 1%-os éves növekedést jelent (organikus növekedés: kb. 3%). Az összevont árbevétel így kb. 44,4 milliárd euróra nőtt, a korrigált EBIT árrés pedig 9,2% lett, amely megegyezik a korrigált működési hozammal (kb. 4,1 milliárd euro). A negyedik negyedévben a Continental kb. 11,25 milliárd eurós árbevételt teremtett, amely megegyezik az előző év ugyanezen negyedével. 2018 utolsó negyedében a korrigált EBIT kb. 1,1 milliárd eurót ért el, a korrigált EBIT árrés pedig kb. 9,7% lett. A kb. 1,8 milliárd eurós, a felvásárlások és az Egyesült Államokban érvényes nyugdíjkötelezettségek finanszírozása után korrigált szabad pénzforgalom pedig meghaladta a várakozásokat.

A Continental a konszolidáció és az árfolyamok változásaival korrigált árbevétel növekedése 3% volt az előző pénzügyi évben. Erre a fejlődésre negatívan hatott a személyautók és könnyű haszongépjárművek gyártási volumenének további globális hanyatlása, amely a negatív várakozásoknak megfelelően 2018-ra -1%-ban materializálódott, az előzetes adatok alapján. 2018 negyedik negyedévében a globális termelés is csökkent, éves 4%-al.

A Continental elérte éves céljait 2018-ban

Óvatos piaci kitekintés

A Continental hisz abban, hogy a piaci szűkülés várhatóan 2019 első felében is változatlanul folytatódni fog.

„A fő okok e mögött a Kínából érkező továbbra is gyenge kereslet, az Egyesült Államok és Kína közti kereskedelmi vita, valamint Európában a WLTP-re való átállásból eredő további keresletcsökkenés. Ezen kívül általános bizonytalanság veszi körül a Brexit-et is.” – mondta Wolfgang Schäfer, a Continental pénzügyi igazgatója, a piaci kitekintés kapcsán.

Az év második felében a vállalat enyhe piaci növekedésre számít az előző év alacsony alapvonalához képest: „A 2019-es pénzügyi évvel kapcsolatban arra számítunk, hogy a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek gyártásának mértéke hasonlítani fog az előző évben mért adatra.” - mondta Schäfer.

A jövőbeni éves előrejelzések megadása új megközelítésben

„Úgy döntöttünk, hogy az üzleti fejlődésre vonatkozó várakozásainkat tartományokban fejezzük ki, ahogyan ez az iparágunkban is jellemző.” - mondta Schäfer. Ennek oka abban keresendő, hogy egyre nehezebb pontosan megjósolni a folyamatosan ingadozó piaci környezetben történő fejleményeket. „Az autóiparban jelenleg érzékelhető jelentős technológiai átváltozás és az egyre kevésbé kiszámítható gazdasági környezet mellett egy precíz előrejelzés olyan szintű pontosságot igényelne, amire ma már egyszerűen nincs lehetőség.” – tette hozzá Schäfer.

A Continental elérte éves céljait 2018-ban

A jelenlegi pénzügyi évre a Continental állandó árfolyamokon 45 és 47 milliárd euro közti árbevételre, a korrigált EBIT árrést érintően pedig 8-9%-ra számít a teljes vállalatot érintően.

A Powertrain (Meghajtás) üzletág sikeresen alakult át független vállalattá

A korábbi bejelentésnek megfelelően 2019. január 1.-én a Continental menetrend szerint befejezte a Powertrain divíziójának önálló csoporttá való alakítását. Az új vállalat, melynek nevét hamarosan bejelentik, egy lehetséges első nyilvános ajánlattételre készül, melyre az év közepén kerülhet sor. Ez a döntés a technológiai vállalat történetének eddigi egyik legnagyobb szervezeti változásának részét képzi.

„Ezután, az átállásunk során komoly kezdeti mérföldkőnek számító fejleményt követően teljes gőzzel haladunk a sikeres Powertrain üzletágunkat érintő részleges első nyilvános ajánlattétel felé, amire 2019 közepétől eshet sor.” – mondta elégedetten Degenhart.

Az átállás egy holding struktúra létrehozását teremti meg a Continental AG számára, az új „Continental Csoport” márka alatt. Az új felállás három szektorból fog állni, ezek a „Continental Rubber”, a „Continental Automotive” és a „Powertrain” csoportok. A jelentési struktúrát és az új neveket 2020-tól kezdődően fogják használni.

„Ezzel az átalakulással adunk választ az autóipart érő rendkívüli változásokra, valamint a velük kapcsolatos kihívásokra.” – mondta Degenhart. A Continental rendkívüli növekedési potenciállal rendelkezik az új technológiáknak, a megnövekedett vásárlói megrendeléseknek, és a szoftveres megoldásokban és szolgáltatásokban rejlő új lehetőségeknek köszönhetően. „Úgy alakítjuk át szervezetünket, hogy már korai szakaszban szembe tudjunk nézni a technológiai kihívásokkal és a változó piaci követelményekkel. A szakértelmünk fókuszálásával így lehetővé tesszük azt, hogy a Continental a jövőben is sikeres maradhasson.” – tette hozzá.


Kulcsszavak: continental, gumiabroncs, járműipar
 
Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el A Vredestein nyári abroncsai kiváló független teszteredményeket értek el Fiatalok és családok számára tervezett gumiabroncsot a Firestone Fiatalok és családok számára tervezett gumiabroncsot a Firestone Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a  gumiabroncsok tesztelése során Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során
 
Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt

Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt

2019. január 29.
Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban a győri motorgyár dolgozóinak sztrájkja miatt - mondta a német autógyártó társaság egy szóvivője hétfőn az MTI-nek.
Részletek

Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt

A szóvivő elmondta: korábban úgy tervezték, hogy csak hétfőn és kedden állítják le a termelést az ingolstadti üzemben, de végül szerdára is szünetet kellett elrendelni.

Több ezer járművet nem tudnak legyártani, mert hiányoznak hozzájuk a Győrben készülő motorok. Egyelőre nem tudni, hogy mikor indulhat újra a termelés. Folyamatosan értékelik a helyzetet, napról-napra megvizsgálják, hogy lehet-e már folytatni a munkát - mondta a szóvivő.

Az Audi másik németországi üzeme, a neckarsulmi gyár nem állt le, szerdáig van megfelelő számú motor a járművek összeszereléséhez. A hét második felétől ott is vizsgálni kell majd a gyártás folytatásának feltételeit.

Egyelőre nem lehet megállapítani, hogy miként lehet behozni a lemaradást, a sztrájk miatti bevételkiesést és egyéb költségeket pedig csak annak végeztével lehet kiszámítani - mondta a szóvivő.

Győrben nemcsak Audi, hanem Volkswagen márkájú járművekbe is készítenek motorokat, a győri Audi-telephely a legnagyobb motorgyártó üzem a számos márkát egyesítő Volkswagen (VW) konszernen belül.

Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt

Ezzel kapcsolatban a VW egy szóvivője az MTI-nek elmondta, megtették az ahhoz szükséges lépéseket, hogy a sztrájk a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a termelést. Így a Volkswagen márkájú járműveket gyártó üzemekben nincs is fennakadás a győri sztrájk miatt.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) felhívására a győri Audi-gyár dolgozói múlt hét csütörtökön léptek sztrájkba, amely a tervek szerint egy hétig tart. A szakszervezet legfőbb követelése 18 százalékos béremelés az idei évre, illetve a többi közép- és kelet-európai üzemhez hasonló bérezést szeretnének. Az Audi vezetése két év alatt húsz százalékos béremelést javasolt.

Az AHFSZ-nek mintegy kilencezer tagja van. A győri Audi mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.

Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, győr, járműipar, sztrájk
 
Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly A Volkswagen duplázott Szlovákiában tavaly Nemzetközi egyetemi autóverseny Győrben Nemzetközi egyetemi autóverseny Győrben A Porsche az új 911 GT3 RS modelljére a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsot választotta A Porsche az új 911 GT3 RS modelljére a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 abroncsot választotta Érkeznek a megfizethető elektromos autók a Teslától? Érkeznek a megfizethető elektromos autók a Teslától?
 
Továbbra sem várható sebességkorlátozás a német autópályákon

Továbbra sem várható sebességkorlátozás a német autópályákon

2019. január 29.
Továbbra sem várható általános sebességkorlátozás a németországi autópályákon a szövetségi kormány szóvivőjének egy hétfői nyilatkozata szerint.
Részletek

Továbbra sem várható sebességkorlátozás a német autópályákon

Steffen Seibert berlini tájékoztatóján elmondta, hogy a kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

Mint mondta, természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre "intelligensebb" megoldások, mint a sebességkorlátozás.

Tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon "igen kevéssé" járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez - tette hozzá Stephan Gabriel Haufe, a környezetvédelmi minisztérium szóvivője.

A szóvivőket azzal összefüggésben kérdezték, hogy a napokban kiszivárogtak részletek a közlekedés jövőjének kérdéseit a kormány felkérésére elemző független szakértői testület (Nationale Plattform Zukunft der Mobilität- NPM) jelentésének egy előzetes tervezetéből, amely szerint a klímavédelem érdekében óránkénti 130 kilométerre kellene korlátozni a megengedett sebességet az autópályákon.

Továbbra sem várható sebességkorlátozás a német autópályákon

A közlekedési minisztérium szóvivője, Svenja Friedrich kiemelte, hogy a bizottság még nem zárta le a munkát, első ajánlásait majd csak március végén terjeszti a kormány elé.

A német autópálya-hálózat 13 ezer kilométeres, számos szakaszán óránkénti 120 vagy 130 kilométeres felső sebességhatár van érvényben, de a hálózat egészére vonatkozó sebességkorlátozás nincsen.

Sajtóértesülések szerint az NPM egy sor további ajánlást is tehet, javasolja majd a többi között az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízelüzemanyag árára rakódó adó emelését.

Kulcsszavak: autópálya, közlekedés, németország, sebességkorlátozás
 
Pénteken tovább folytatódik a havazás, ónos eső is nehezítheti a közlekedést Pénteken tovább folytatódik a havazás, ónos eső is nehezítheti a közlekedést Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók A hagyományos autók 90%-ának leváltására megfelelőek a mai elektromos autók Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Egyre több európai város kezdené meg az átállást elektromos buszokra Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten Forgalomkorlátozások lesznek a május 1-jei programok miatt Budapesten
 
Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának

Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának

2019. január 28.
Néhány éven belül nem lesz drágább megvenni és fenntartani egy elektromos autót, mint egy hagyományosat, de a következő években az autógyártók jóval több elektromos autót készülnek legyártani, mint amennyit az emberek megvennének, áll a Deloitte elemzésében.
Részletek

Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának

Az autógyártók mostani előrejelzései és elmúlt hónapokban tett bejelentései alapján a Deloitte előrejelzést készített az elektromos autók várható elterjedéséről. Az elemzőcég több érdekes megállapításra jutott:

Az talán nem túl meglepő, hogy más elemzőcégekhez hasonlóan a Deloitte is azzal számol, hogy meredeken emelkedik majd globális szinten az elektromos autók eladása:

Miközben világszinten tavaly több mint 2 millió részben (hibrid) vagy teljesen elektromos autót adtak el, addig 2020-ra ez a szám 4 millióra, 2025-re 12 millióra, 2030-ra pedig 21 millióra emelkedik majd, ennek a 70 százalékát a teljesen elektromos autók adják majd.

Ennél már érdekesebb az a megállapítás, hogy 2022 lesz az az év, amikor globálisan, a tisztán elektromos autók teljes tulajdonlási költsége (cost of ownership), ami a vételáron túl magában foglalja például a fenntartási költségeket is, már a benzines vagy dízeles autók költségszintjére csökken, vagyis onnantól kezdve az már nem jelent korlátot a vásárlók számára, az pedig egy olyan pont lehet, ahonnan jelentősen megnőhet a kereslet az elektromos autók iránt.

Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának

Az elektromos autók iránti kereslet bővülését elsősorban a tisztább üzemű autók iránti fogyasztói igény növekedése, az állami kedvezmények és ezzel párhuzamosan a belsőégésű motorral szerelt autókkal szembeni korlátozások okozzák. Ráadásul országonként eltérő az az időpont, amikor már nem magasabb a teljes tulajdonlási költsége egy elektromos autónak szemben a hagyományossal, az Egyesült Királyságban például már 2021-ben a benzines és dízeles autók átlagos költségszintjének közelébe ér az elektromos autóké.

A legizgalmasabb rész az, amikor a Deloitte arról ír, hogy az autógyártók bejelentései alapján jóval nagyobb lesz az elektromos autók kínálata, mint az a kereslet, amit az elemzőcég előre jelez. Ráadásul folyamatosan új szereplők jelennek meg az elektromos autók piacán, és ha ezt mind összeadjuk, akkor a következő egy évtizedben a kínálat közel 14 millió autóval haladhatja meg a keresletet. Ehhez a piaci helyzethez pedig a jelenlegi és az új belépő gyártóknak is alkalmazkodniuk kell. Azok a cégek lehetnek sikeresek a megváltozott piaci körülmények között, amelyek nm csak az eladáskor, de az után is pozitív fogyasztói élményt nyújtanak, de a sikerhez az is szükséges, hogy reagáljanak a fogyasztói szokások megváltozására megosztáson alapuló gazdaság irányába, de szövetségeket is kell kötniük, például akkumulátor-gyártókkal.

Jóval kevesebb elektromos autót vennének az emberek, mint amennyit a cégek gyártanának

A Deloitte elemzéséből egyébként nyilván nem az következik, hogy 14 millió legyártott, és aztán nem használt autó porosodik majd valamilyen raktárban vagy parkolóban, inkább arról van szó, hogy igencsak ambiciózusak az autógyártók meghirdetett programjai, amiket valószínűleg vissza kell majd vágni, másrészt nem jut majd hely mindenkinek a piacon, csak azoknak, akik tartósan nyereségesen tudnak működni – í­rja a portfolio.hu.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, jármű kereskedelem
 
Szárnyal a Mazda Európában Szárnyal a Mazda Európában Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért Az európai autósok rajonganak Ford új fejlesztésű, vezetést segítő innovációiért A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában A Volkswagen-csoport és a SOVAC közös járműgyártást indít Algériában Toyota NEXT – a Japán autógyártó innovációs programja Toyota NEXT – a Japán autógyártó innovációs programja Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték Brit autóipar: A Brexit miatt meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték
 
A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli

A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli

2019. január 28.
A Volkswagen már rögtön 2019. elején egy jelentős gyártási jubileumot ünnepelhet, január közepén ugyanis az ötmilliomodik Tiguan is elhagyta a wolfsburgi üzem gyártósorát.
Részletek

A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli

A kompakt méretű Tiguan már 2007-es piaci bevezetése óta óriási sikernek örvend világszerte, jelentősen hozzájárulva a márka növekedési stratégiájának és SUV offenzívájának sikeréhez.

A Tiguan és – 2017. óta – a Tiguan Allspace harmonikus formatervét osztatlan lelkesedéssel fogadták az ügyfelek világszerte. A Tiguan feltűnő külső formatervével és belső kialakításával, a legkorszerűbb műszaki megoldások alkalmazásával és kiemelkedően sokoldalú karakterével hódít. A 2018-ban átadott közel 800 000 Tiguan és Tiguan Allspace modell egyértelmű bizonyíték a kompakt SUV népszerűségére és sikerére. Dr. Andreas Tostmann, az igazgatótanácsnak a gyártás területéért felelős tagja így kommentálta a jubileumot: „A Tiguan átlépte a történelmi, ötmilliós gyártási darabszámot. Csapatunk tudása, egyedülálló csapatszelleme és a Volkswagen modellek gyártása iránti lelkesedése jelenti ennek a nagyszerű sikernek az alapját és biztosít szilárd bázist SUV stratégiánkhoz.”

Bernd Osterloh, az üzemi tanács elnöke hozzátette:

„A Tiguan több tízezer magasan képzett dolgozó munkáját biztosítja világszerte és jelentősen hozzájárul a pénzügyi eredményekhez is. Éppen ezért fontos, hogy ne csökkenjen a Tiguan fejlesztésére és gyártására szánt befektetéseink mértéke, hiszen a jövőben is ezzel az autóval kell ösztönöznünk a vásárlóinkat.”

A Tiguan gyártása 2007-ben indult Wolfsburg központi üzemében és ezzel kezdetét vette a kompakt terepjáró sikertörténete. Az első teljes gyártási évben, 2008-ban már több, mint 120 000 darab gördült le a gyártószalagról. Ezt pedig egy folyamatos, meredek növekedés követte, 2015-ben például már több, mint 500 000 Tiguan talált gazdára világszerte.

A Volkswagen az ötmilliomodik Tiguan gyártását ünnepli

A Tiguan második generációja 2016-ban mutatkozott be. Ez volt az első olyan SUV a Volkswagen kínálatában, amely a Moduláris Keresztmotoros Platformra (MQB) épült. Ezt követte 2017-ben a különösen tágas Tiguan Allspace, amely 22 centiméterrel hosszabb modellváltozatként hétüléses kivitelben is elérhető volt.

Az új generáció és a Tiguan Allspace jelentette modellcsalád bővülés újabb pozitív löketet adott az értékesítésnek. 2017-ben több, mint 700 000 darabot értékesítettek a modellekből, 2018. pedig az eddigi legsikeresebb évként vonul be a Tiguan modellsorozat történetébe, ebben az időszakban ugyanis közel 800 000 járművet vehettek át tulajdonosaik.



Kulcsszavak: autógyár, Tiguan, volkswagen, wolfsburg
 
A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr A Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Legördült a 750 ezredik Opel Insignia a gyártósorról Legördült a 750 ezredik Opel Insignia a gyártósorról Az új Skoda Fabia – új, modern dizájn egy új autóhoz Az új Skoda Fabia – új, modern dizájn egy új autóhoz Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény Az új Mazda6 elbűvöl vonzó megjelenésével, új mércét állít a vezetési élmény A DS Párizs nagykövete lett A DS Párizs nagykövete lett
 
A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására

A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására

2019. január 28.
A Siemens Mobility és a DB Cargo keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására.
Részletek

A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására

A szerződés aláírásánál a DB teherszállítási üzletága első tételben 40 Vectron többáramnemű mozdonyt rendelt meg. A mozdonyokat több európai országot érintő, határokon átnyúló közlekedésre tervezték. A mozdonyok szállítása 2019 februárjában kezdődik és 2020 júniusára fejeződik be.

„A DB Cargo 60 mozdonyt rendelt tőlünk 2017 nyarán. Az új keretszerződés aláírása igazolja ennek a projektnek a sikeres lezárását és a mozdonyaink megbízhatóságát” – mondta Sabrina Soussan, a Siemens Mobility vezérigazgatója.

„A Vectron MS egy különösen energiahatékony mozdony, amely lehetővé teszi a határokon átnyúló közlekedést a mozdonyok cseréje nélkül. Használatával a DB Cargo még magasabb szintű szolgáltatást nyújthat ügyfeleinek az európai utakon” – mondta Steffen Bobsien, a DB Cargo Európai Eszközállomány és Technológia (European Assets & Technology of DB Cargo) részlegének vezetője.

A DB Cargo által rendelt mozdonyok maximális teljesítménye 6,4 megawatt, a csúcssebességük pedig 160 km/ó. Ezen kívül fel vannak szerelve a szükséges nemzeti vonatbefolyásoló rendszerekkel, valamint az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) is. 

A DB Cargo és a Siemens Mobility keretszerződést írt alá 100 darab többáramnemű mozdony szállítására

A Siemens Mobility több mint 800 Vectron-t adott el eddig összesen 41 ügyfélnek.

Ezeknek a mozdonyoknak az üzemeltetése engedélyezett Ausztriában, Bulgáriában, Csehországban, Finnországban, Hollandiában, Horvátországban, Lengyelországban, Magyarországon, Norvégiában, Németországban, Olaszországban, Romániában, Svájcban, Svédországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában és Törökországban.

Kulcsszavak: DB, mozdony, Siemens
 
A Siemens bemutatja a világ leggazdaságosabb forgalmi jelzőlámpáját A Siemens bemutatja a világ leggazdaságosabb forgalmi jelzőlámpáját Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez A Siemens nem ragaszkodik az Alstommal tervezett vasútiüzletág-egyesüléshez A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából A Deutsche Bahn és a Siemens kísérleti projektet indít prediktív karbantartás céljából Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban Elektromos midibuszt tesztelnek a budai Várban
 
Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénél

Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénél

2019. január 28.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke a CUPRA ügyvezető igazgatói tisztségét is betölti
Részletek

Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénélA CUPRA tovább folytatja önálló útjának kialakítását 2018. februári születését követően. A saját egyéniséggel rendelkező, és a legigényesebb motorsport kedvelők meghódítására alkotott márka teljes gőzzel halad előre első évének végső szakaszában.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnökét, Wayne Griffiths-t eddigi megbízatása mellett kinevezték a CUPRA ügyvezető igazgatójává. Mostantól Wayne Griffiths vezeti az autós szakértők azon csapatát, amelyik azon dolgozik, hogy az egyedi és teljesítmény orientált márka identitását bemutassa a különleges autókat kereső embereknek.

Az igazgató tanácsot Luca de Meo, a SEAT elnöke vezeti, míg a CUPRA igazgató tanácsának további négy tagja a SEAT pénzügyekért felelős alelnöke, Holger Kintscher, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Matthias Rabe, a SEAT

jogi szolgálatáért és igazgatásért felelős alelnöke, Luis Comas, illetve a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffith lett.

Wayne Griffith azt hangsúlyozta, hogy a „CUPRA egyet jelent a magas színvonallal és az egyediséggel, ezt a márkát az autók olyan szerelmesei azoknak alkották, akik szenvedéllyel közelítenek azok formavilágához, a sportosságához és a kiváló teljesítményéhez. A CUPRA felülmúlja minden várakozásunkat, és az a szándékunk, hogy megerősítsük ezt a kiváló márkát, amelyik még a legigényesebb autókedvelőket is meghódítja. Eljött az ideje annak, hogy a CUPRA-val teljes sebességre kapcsoljunk.”

Megszületését követően a CUPRA-nak kevés idő kellett ahhoz, hogy rendkívül sikeresnek bizonyuljon. A CUPRA értékesítés 2018-ban 40 %-kal nőtt a megelőző évvel összehasonlítva, és az eladott mennyiség elérte a 14 400 darabot. Wayne Griffiths ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy „ezek az eredmények egyértelműen tükrözik a márka piaci népszerűségét. Célunk az, hogy az elkövetkező három-öt esztendőben megkétszerezzük az értékesítést.”

Formát ölt a CUPRA bizottság - Wayne Griffiths a CUPRA kormánykerekénél

A márka közelmúltban bemutatott újdonsága a CUPRA Ateca volt, amely teljeskörűen bemutatja a márka értékeit. Ezt a gépkocsit szenvedélyes mérnökök és formatervezők alkották, és azok fejlesztették ki, akik értékelik az apró részleteket, a kifinomultságot és a sportos teljesítményt.

A CUPRA Ateca erős és sportos szabadidő autó, aminek nincsen párja saját kategóriájában, és tökéletesen alkalmazkodik az ügyfelek igényeihez. A márka európai SEAT márkakereskedőinél külön CUPRA bemutatótermeket alakított ki, ahol a vásárlók megismerkedhetnek az új modellel és a CUPRA világával.

Szervezeti felépítésének végleges kialakítása után, a CUPRA önálló szervezeti egységgé válik, melynél folyamatosan építik a márkát, és elkötelezett munkatársakkal erősítik meg a csapatot. Ehhez egy saját márkakereskedői hálózat is társul, amelyek megkezdték a CUPRA Ateca értékesítését, és a jövőben kibővített termék kínálattal jelentkeznek.

Kulcsszavak: Cupra, járműipar, seat
 
Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását A Bosch már ma bemutatja a jövő mobilitását Az eddig legnagyobb számban értékesített SEAT Leon Az eddig legnagyobb számban értékesített SEAT Leon Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén A Dunlop Sport BluResponse dobogós helyezést ért el 6 vezető szaklap nyári gumiabroncstesztjén
 

Találatok száma: 10754 Megjelenítve: 71 - 80