Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 71 - 80
Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben

Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben

2020. március 02.
A velünk utazó gyerekeknek 150 centiméter testmagasságig gyerekülés szükséges. Minden egyes út előtt gondoskodni kell a gyerekek megfelelő ülésbeli rögzítéséről. A ŠKODA minden életkorhoz, összesen négyféle gyerekülést kínál ŠKODA Eredeti Tartozékként.
Részletek

Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben

Bőséges térkínálatuk és különösen praktikus megoldásaik révén a ŠKODA járművek rendkívül népszerűek a gyermekes családok körében. A mindenkor biztonságos autózás érdekében fontos, hogy a gyerekeket alkalmas és jóváhagyott gyermekülésben szállítsuk, optimális védelmet biztosítva számukra. A gyerekeknek a legbiztonságosabb hely a hátsó ülés, de az első utasüléshez is állnak rendelkezésre megoldások. A ŠKODA Eredeti Tartozékok kínálatában minden korosztály számára található megfelelő gyerekülés.

A gyerekek speciális védelmet igényelnek az autóban. Izomzatuk és csontozatuk még nem olyan erős és ellenálló, mint a felnőtteké, ezért különösen fontos a kis utasok számára, hogy minden egyes út előtt gondosan rögzítsék őket. Általában 150 centiméter testmagasságig és 36 kilogramm testtömegig gyerekülésben szállítandók, de természetesen mindenütt a helyi jogszabályi előírások az irányadók. A ŠKODA Eredeti Tartozékként kínált összes gyerekülése megfelel a jelenlegi ECE-szabványnak és olyan szigorú vizsgálatok egész sorát végezték el rajtuk, mint például az Euro-NCAP ütközési teszt vagy épp a tűzvédelmi teszt.

A gyerekek számára a legbiztonságosabb hely a hátsó ülés, ideális esetben annak is a járda felőli oldala, itt a legbiztonságosabb ugyanis a be- és a kiszállás, valamint a biztonsági öv becsatolása. A kisebb gyermekek menetiránynak háttal – kikapcsolt utasoldali első légzsák mellett – az első utasülésen elhelyezett gyerekülésben is utazhatnak. A menetirányba néző elhelyezés csak akkor engedélyezett, ha a gyerekülés hivatalos jóváhagyással rendelkezik az ilyen használatra. A vonatkozó információk a gyerekülés vagy a gépkocsi kezelési útmutatójában találhatók, de a márkakereskedőktől is kérhető tájékoztatás. A gyerekülést megvásárlása előtt célszerű próbaként az autóba helyezni, így még időben észlelhető például a túl rövid biztonsági öv vagy a túl nagy ülés.

Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben

A gyerekülés hárompontos biztonsági övvel vagy az ISOFIX-rendszer segítségével rögzíthető az autóban. Utóbbi esetében a gyerekülés két horga az autóülés háttámlája és ülőpárnája közötti két ISOFIX-rögzítőszembe kattintható, amelyek szilárd kapcsolatban állnak a karosszériaszerkezettel. Ez az erős csatlakozás fokozott biztonságot nyújt, az egyszerű kezeléssel pedig minimálisra csökken a behelyezéskori hibák lehetősége. Az ISOFIX-rögzítőszemek mellett egy harmadik rögzítési pont is gondoskodik a gyerekülés stabilitásáról, amely többnyire az ülések előtti lábtérben található. Az ISOFIX-rögzítőszemeken kívül minden jelenlegi ŠKODA-modell – harmadik rögzítőpontként – speciális felső hevederes (Top-Tether) rögzítést kínál, amelyek a hátsó ülés két külső üléshelye támlájának hátoldalán helyezkednek el. A ŠKODA SCALA és KAMIQ már alapkivitelében az első utasülésen is tartalmaz felső hevederes (Top-Tether) ISOFIX-rendszert.

0 és 0+ csoportú ülés: a ŠKODA BABY-SAFE Plus

A gyereküléseket öt csoportra osztják. A 0 illetve 0+ csoportos ülések a legfeljebb 13 kilogramm testtömegű gyerekek számára készülnek. Ezekben az úgynevezett babaülésekben a menetiránynak háttal utazhatnak a csecsemők, így vészfékezéskor kevésbé terhelődik a hátuk és a nyakuk. Az apróságokat még az ülés behelyezése előtt kell beszíjazni, majd az ülés a biztonsági övvel rögzíthető az autóülésen. Ennek során a biztonsági öv hevederét az e célra kialakított rögzítőszemeken kell átfűzni, majd az aljzatba reteszelni, ezután a hevedert a megadott módon az ülés mögött elvezetve feszesre húzni. A gyerekülés hordozófogantyúját menetpozícióba kell állítani, végül pedig a gyerekülés és az öv erőteljes meghúzásával ellenőrizni kell azok megfelelő elhelyezkedését és a biztonsági öv feszességét. Alternatív megoldásként a 0 vagy 0+ csoportú ülés előzetesen behelyezett ISOFIX-alapra is rögzíthető, a ŠKODA BABY-SAFE Plus eleve ilyen ISOFIX-alappal érkezik.


Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben

1. csoportú ülés: a ŠKODA ISOFIX DUO plus Top Tether

Az 1. csoportba a kilenc hónap és négy év közötti életkorú gyerekek számára készült ülések tartoznak, amelyeket többnyire menetirányban helyeznek el és kiváló védelmet nyújtanak. Baleset során energiát elnyelve óvják az olyan érzékeny testtájakat, mint például a fej és a nyak, emellett egyfajta pajzsként védenek a repülő tárgyakkal szemben. A megfelelő ülés kiválasztásakor fontos figyelembe venni az ülés méretét, mert csak a kellően nagy ülés biztosíthatja a szükséges kényelmet. A gyerekülés beszerelése ez esetben is a horgok az e célra kialakított ISOFIX-rögzítőszemekbe kattintásával kezdődik, majd a felső hevedert (Top-Tether) az üléstámla hátoldalának megfelelő tartójához kell csatlakoztatni. Ezt követően a gyereket az ülés ötpontos biztonsági övével kell becsatolni, a meleg ruházatot – például vastag télikabátot – pedig biztonsági okokból le kell venni vagy az öv felett kell elhelyezni. Ezzel csökken a biztonsági öv és a gyerek teste közötti távolság, így vészfékezéskor az öv gyorsabban felfoghatja a testet. Ebben a csoportban a ŠKODA az ISOFIX DUO plus Top Tether ülést kínálja.

2. és 3. csoportú ülés: ŠKODA Kidfix XP és ŠKODA Kidfix XP II

A 2. és 3. csoportba tartozó ülések négyéves kortól és 36 kilogramm testtömegig alkalmazhatók. Ebbe a csoportba tartoznak az úgynevezett ülésemelők is, de a háttámlával és az oldalpárnákkal kialakított ülések – mint a ŠKODA Kidfix XP és a ŠKODA Kidfix XP II – baleset során lényegesen hatékonyabb védelmet nyújtanak a súlyos sérülésekkel szemben, ami különösen is érvényes a fej és a nyak területére. A gyermekülést az autóülés ülőfelületére kell helyezni és a benne ülő gyerekkel együtt kell a biztonsági övvel becsatolva rögzíteni, emellett alternatív megoldásként még az ISOFIX-rendszerrel is rögzíthető. Az ülés kiválasztásakor ügyelni kell az ülés, valamint a be- és kiszállás megfelelő kényelmére.

Kulcsszavak: gyerekülés, közlekedésbiztonság, skoda
 
Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására Intelligens biztonsági rendszerek a közlekedési balesetek kockázatának minimalizálására Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Új szintre emeli a közlekedés biztonságát a Lexus Jelentősen visszaesett a csehországi autógyártás Jelentősen visszaesett a csehországi autógyártás A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt
 
A Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait Genfből

A Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait Genfből

2020. március 02.
A Genfi Autószalon lemondása után a Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait.
Részletek

A Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait Genfből

A Volkswagen üdvözli a Genfi Államtanács döntését a Genfi Autószalon lemondásáról, melyet a résztvevők és az alkalmazottak egészségének és biztonságának megőrzése érdekében hoztak. A március 3-án, kedden 9:10 órára tervezett genfi sajtótájékoztató helyett a Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója és Frank Welsch a Volkswagen személyautók márka igazgatóságának műszaki fejlesztésért felelős tagja mutatja be első alkalommal az új Touareg R plug-in hibrid technológiával piacra kerülő változatát, valamint a nyolcadik generációs Golf GTI-t.

Az online közvetítés a http://www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455 linken éthető el.

A Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait Genfből
Kulcsszavak: autószalon, genf, volkswagen
 
A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe A Volkswagen továbbra is komolyan invesztál a jövőt meghatározó területekbe A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra A Volkswagen AG elnöke reagált a céget ért vádakra Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára Az új Golf GTI Clubsport: Jubileumi modell a Golf GTI 40. évfordulójára A Volkswagen online közvetítés révén mutatja be újdonságait Genfből A Nissan GT-R Nismo a 2014-es Genfi Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek A Goodyear tervezte a Lexus UX tanulmányautó abroncsát A Goodyear tervezte a Lexus UX tanulmányautó abroncsát
 
A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort

A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort

2020. március 02.
Az innovatív, alacsonybelépésű Scania L-széria mostantól a DC07-es motorral is rendelhető. A Scania City Safe Window nevű utasoldali alsó ablakkal, a kamerarendszerekkel és a jól képzett járművezetőkkel együtt ez optimális megoldást jelent városi alkalmazásokhoz.
Részletek

A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort

Minden képességgel rendelkezik a Scania térdeplő L-szériája, ami csak egy városi környezetre tervezett tehergépkocsitól elvárható. A DC07-es motor immár az L-szériához is rendelkezésre áll, ami mintegy 360 kilogrammal növeli a terhelhetőségét. Az erőforrás háromféle teljesítményszinttel választható: 220, 250 és 280 lóerő.

A Scania az L-széria 2017-es bemutatásával erőteljesen nyomott hagyott a városi nehézkategóriás haszonjárművek szegmensében. Ez valami új volt – egy moduláris, alacsonybelépésű tehergépkocsi a Scaniára jellemző összes képességgel, amelynél a járművezető az utca szintjéhez közel helyezkedik el, így könnyen is szállhat be. Az L-széria kiváló átjárhatóságot biztosít és csökkenti a járművezető fizikai igénybevételét, miközben lehetővé teszi, hogy valóban kapcsolatot teremthessen másokkal, szemtől szembe, a sűrű forgalomban.

„Kezdetben főként a valamivel nehezebb súlyú alkalmazásokra összpontosítottunk, így a soros, öthengeres, kilencliteres motorunkkal kínáltuk az L-szériát” – mondta Stefan Lindholm, a Scania Trucks rangidős termékmenedzsere. „Azonban a kezdeti sejtéseink később beigazolódtak. A könnyebb és rugalmasabb hétliteres motoron alapuló megoldásokra is igény mutatkozik.”
A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort

Igazi Scania

A Scania DC07-es motort 2017-ben mutatták be, és kezdetben csak a Scania P-szériás fülkéivel együtt kínálták. Ez egy kis tömegű, erős és korszerű, soros, hathengeres motor 6,7 liter összlökettérfogattal. A legerősebb, 280 lóerős kivitelének legnagyobb nyomatéka 1200 newtonméter, amelyet már 1050-es percenkénti fordulatszámtól kifejt. A Scania házon belül kifejlesztett, „csak SCR”-es kipufogógáz-utánkezelő rendszerét alkalmazza, és motorra épített mellékhajtásokkal is felszerelhető. A DC07-est rögtön elismerték a média képviselői és az ügyfelek egyaránt az egyenletes teljesítményleadásáért, alacsony zajszintjéért és üzemanyag-hatékonyságáért.

„Igen, kiváló fogadtatásban részesült” – erősítette meg Stefan Lindholm. „Ez hosszú idők óta a Scania legkisebb tehergépkocsi-motorja. De így is magán viseli a márka összes jól ismert jellemzőjét: a kategóriájában élenjáró üzemanyag-hatékonyságot, a kis fordulatszámot előtérbe állító filozófiánkat és a százszázalékos HVO vagy FAME üzemanyaggal való működtetés lehetőségét már gyári alapkivitelben is, akár kilencven százalékkal csökkentve a szén-dioxid-terhelést.”

Méretcsökkentési irányzat

A „városi megoldások” iránti növekvő igény mögött a helyi szabályozások és a fokozódó biztonságtudatosság áll:

„A városi területeken tevékenykedő fuvarozók egyre szigorúbb – és teljesen jogos – követelményekkel néznek szembe a zajt, a károsanyag-kibocsátást és a sűrűbb forgalommal, illetve a gyalogosokkal, valamint kerékpárosokkal való együttműködés képességét illetően” – mondta Stefan Lindholm. „Egy L-szériás, billenőplatós tehergépkocsi daruval, DC07-es motorral, kamerákkal és az utasoldali ajtóba épített Scania City Safe Window nevű alsó ablakkal ideális karbantartó jármű lehet.”

A Scania L-széria megkapta a hétliteres motort

A Scania úgy gondolja, hogy ennek az új összeállításnak az ügyfelei jellemzően olyan fuvarozók és vállalkozók közül kerülnek majd ki, akik tökéletes mindennapi munkavégzést szeretnének biztosítani városi környezetben. Ezek áruelosztással, hulladékgyűjtéssel és az infrastruktúra építésével, illetve karbantartásával foglalkozó vállalatok. Az ilyen jellegű tevékenységek során a jó kilátás, a kimagasló járművezetői környezet és a kedvező teljes körű üzemeltetési gazdaságosság meghatározó szempont.

A városnak készült

Az L-szériás fülkék mindig húsz deciméter hosszúak és háromféle tetőmagassággal állnak rendelkezésre: alacsony, normál és magas. A térdeplőfunkció megrendelése esetén csupán egy lépéssel is be lehet szállni a körülbelül nyolcvan centiméter padlómagasságú fülkébe. A városi alkalmazású fülke-alvázak jellemző hajtásképlete 4x2 vagy 6x2*4 (a Scania elektromosan kormányzott segédtengelyével).

„Az ilyen tehergépkocsik gyakran az elosztófuvarozásban dolgoznak, azonban egyre több személyre szabott, építőipari kialakítású teherautót is látunk közöttük” – mondta Stefan Lindholm, a Scania tehergépkocsikkal foglalkozó részlegének rangidős termékmenedzsere. „Sok építőipari jármű zsúfolt városi utakon tölti az ideje legnagyobb részét. Ilyen esetben egy L-szériás billencs a 280 lóerős DC07-es motorral és a megfelelő sebességváltóval ideális lehet. Ha ehhez még hozzáadjuk a járművezetőket támogató Scania Zone szolgáltatást is, akkor egy kész Scania-ragadozót kapunk a városi dzsungel leküzdéséhez.”

A Scania Zone egy helymeghatározáson alapuló szolgáltatás a jármű automatikus beállításaihoz. Ez támogatja a járművezetőt abban, hogy betartsa a közlekedési és a környezetvédelmi szabályozásokat, így lehetővé teszi a tehergépkocsik fenntartható üzemelését a lakosság nagyobb biztonsága mellett.

Kulcsszavak: scania, Scania L, új modell, új motor
 
Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A Nissan közzétette a Navara TREK-1°limitált modell árát A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek A hazai nagyközönség előtt is debütáltak a legújabb MINI modellek Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija
 
Elmarad az idei Genfi Nemzetközi Autókiállítás

Elmarad az idei Genfi Nemzetközi Autókiállítás

2020. február 29.
Három nappal a sajtómegnyitó előtt lemondták a szervezők a 90. Genfi Nemzetközi Autókiállítást.
Részletek

Elmarad az idei Genfi Nemzetközi Autókiállítás

A szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében azt írták, mivel a svájci hatóságok egy igazolt koronavírus-fertőzés miatt megtiltották az ezer főnél nagyobb rendezvények megtartását, a szervezők lemondták a kiállítást.

A kiállítók a standjaikkal már 90-95 százalékban készen voltak, az autók többségét a hétvégén szállították volna Genfbe. A kártérítésről a szervezők tájékoztatása szerint azonnal megkezdik a tárgyalást. A betervezett autóbemutatók sorsáról a gyártók döntenek.

A Genfi Nemzetközi Autókiállítás a világ egyik legnagyobb autóipari rendezvénye, egy hét alatt közel félmillió látogatót fogad.

Elmarad az idei Genfi Nemzetközi Autókiállítás
Kulcsszavak: autókiállítás, autószalon, genf
 
Bemutatkozott Genfben az új Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid Bemutatkozott Genfben az új Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid A Suzuki a 2013-as Genfi Autószalonon A Suzuki a 2013-as Genfi Autószalonon Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást Különlegesség a Genfi-tó partján: a Škoda VisionS dizájntanulmány a SUV-modellek jövőjébe kínál bepillantást Mazda sportautó tanulmány Tokióban Mazda sportautó tanulmány Tokióban A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon A SEAT bemutatta 2017-es termékoffenzíváját a Párizsi Autószalon
 
Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

2020. február 29.
Az Ami – 100% ëlectric könnyedén eljut a város minden szegletébe, és teljes mértékben elektromos motorja jóvoltából a csendes és zökkenőmentes vezetés élményét nyújtja. 
Részletek

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI


Nincs károsanyag-nincs zaj-nincs stressz

Az örökké nyüzsgő városi élethez tökéletesen alkalmazkodó és korunk társadalmában zajló változásokra reagáló új modell a mobilitás új formáját teremti meg, megoldást kínálva a városi közlekedés aktuális és jövőbeni problémáira. A jármű minden elemében egy célt szolgál: hogy fokozza a vezetés örömét és megkönnyítse vezetője életét a hétköznapokban. A tisztán elektromos üzemmód jóvoltából a modell a belváros összes zónájába behajthat, beleértve a szigorúbb kibocsátási határértékkel rendelkező zónákat is.

Gyakorlatilag egy könnyű, négykerekű járműnek felel meg, mely zökkenőmentesen halad kuplung használata nélkül is, indításkor rögtön gyorsul (a villanymotor révén azonnal rendelkezésre álló nyomaték jóvoltából) és 45 km/h-s végsebességre képes.  Ez a tökéletesen csendes kis jármű 100%-ban elektromos technológiája révén ideális társa lehet a benne utazóknak.

Hatótáv, könnyű és gyors feltöltés

A tisztán elektromos, akár 70 km-es hatótávra is képes modell ideális útitárs a városi közlekedésben, akár egy találkozóra, akár munkába, buliba vagy bevásárolni megy az ember. Ez a hatótáv jóval nagyobb a városi és külvárosi lakosok által átlagosan megtett napi távolságnál.

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

A padlóba süllyesztett, 5,5 kWh-s lítium-ion akkumulátor feltöltése rendkívül egyszerűen, az utasoldali ajtó szintjén elhelyezett elektromos kábellel történik. A kábel csatlakoztatását követően mindössze 3 óra elegendő a teljes, hagyományos 220 voltos konnektorról való feltöltéshez. A modell használata semmivel sem bonyolultabb, mint bármely más elektromos eszközé.  Az Ami – 100% ëlectric bármilyen nyilvános töltőoszlopnál, illetve fali töltőnél is feltölthető az erre alkalmas kábel használatával.

Kicsi és fürge

Az, hogy a modellt kifejezetten a városi közlekedésre szánták egyedi stílusát és ultrakompakt méreteit látva azonnal egyértelművé válik.  A különleges rajzolatú (és a jobb kezelhetőség érdekében a széleken elhelyezett) 14 colos kerekeken stabilan mozgó jármű 2,40 m hosszú, 1,39 m széles és 1,52 m magas. Méreteinek köszönhetően fürge, 7,20 m-es fordulóköre jóvoltából pedig könnyen lehet vele parkolni.  Még könnyebben, mint a városi kisautókkal.

Kényelem a fedélzeten

Ami – 100% ëlectric, a modern kényelem megtestesülése, zárt és fűthető utasterében tökéletes nyugalmat nyújt utasainak.  Az élményt az utasteret elárasztó fény  csak tovább fokozza. A leleményesen elhelyezett pakolóhelyek is hozzájárulnak, hogy az utazás kellemes élményt nyújtson.

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI
 
Fényfürdő

Valóságos fényfürdő fogadja az autóba beszálló utast a nagy üvegfelületeknek (szélvédő, oldalablak és hátsó ablak) és a szériában elérhető panoráma üvegtetőnek köszönhetően. Az összes üvegfelület a karosszéria teljes felületének mintegy felét teszi ki. Ez az egyedülálló fényáradat nemcsak a tágasság érzetét kelti, de tökéletes kilátásról is gondoskodik. Az oldalablakok különlegessége, hogy - a Citroën történetére való kikacsintásként - felfelé billentve nyithatóak, mint a Kacsában.

Két egymás melletti ülőhely

A beszállást mindkét oldalon nagyméretű, teljesen egyforma ajtó könnyíti. A belső tér kialakításában, optimalizálásában a funkcionalitásé volt a főszerep. A csúsztatható vezetőülés és a rögzített utas ülés elhelyezése aszimmetrikus, mely nemcsak a tágasság érzetét kelti, de a mozgást is könnyíti a bent ülők számára, akiknek egyáltalán nem kell összehúznunk magunkat az autóban. A két egymás mellett ülő utas kényelmesen elhelyezkedhet és társaloghat utazás közben.

Valósággal rekordértékű a helykihasználás egy ilyen kicsi autóban: a csúsztatható vezetőülés és a rögzített utas ülés jóvoltából a legnagyobbak is elférnek benne.  Ebben a jól megtervezett belső térben minden egyes zug maximálisan ki van használva, a pakolóhelyek leleményesen és praktikusan eloszlanak az utastérben. A tervezők még az utas lábánál is kialakítottak egy zugot, ahova pont befér egy „kabinbőrönd”, de lehet pakolni az ülések mögé is.

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI
 
Védelmez, függetlenséget nyújt

Az autóban a megemelt karosszéria és a vezetési pozíció jóvoltából jó kilátást nyújt vezetőjének, aki egy magasságban találja magát az úton közlekedő járművekkel.  A maga műfajában egyedi és a tömegközlekedés (busz, villamos, metró) és más, két- illetve háromkerekű egyszemélyes közlekedési eszközök (kerékpár, robogó vagy roller) alternatívájaként kigondolt modell előnye : a két- illetve háromkerekű járművekhez képest jóval nagyobb biztonságot és függetlenséget nyújt, a tömegközlekedéshez képest pedig sokkal kényelmesebb (zajkomfort, fény). Felépítésének köszönhetően az Ami – 100% ëlectric fedélzetén stresszmentes a városi vezetés ; úttapadása optimális, kifejezetten stabil, nagy mozgásszabadságot ad, és esni sem lehet vele. Zárt és fűthető utastere nemcsak a rossz időtől véd, de biztonságot és kényelmet is nyújt.

Játékos szimmetria

A modell tervezésének központi eleme az intelligens koncepció. Az AMI ONE tanulmányautó által inspirált szimmetrikusan elrendezett alkatrészek által a jármű egészen új lehetőségeket kínál, mint amilyen például a teljességgel egyforma, de ellentétes irányba nyíló jobb, illetve bal oldali ajtó , mely az utas oldalán a megszokott módon nyílik, a vezető oldalán viszont a könnyebb beszállás érdekében ehhez képest ellentétes irányban. A két, egyszerre fix és félig felhajtható oldalablak szintén ennek a logikának felel meg. Ahogyan az első és hátsó lökhárítók, a karosszéria és a lökhárítók alsó eleme szintén ismétlődnek elöl és hátul.  A karosszéria minden eleméről elmondható, hogy a masszív kialakításhoz minőségi összeszerelés társul. 

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

Az utastér kialakításában fellelhető a felhasznált anyagok mennyiségének racionalizálására irányuló törekvés, mely szintén a modell designjának központi elemére utal: az intelligenciára. A vezetőpozíció magasságában a tekintetet a műszerfal pepitamintás kijelzője irányítja magára: az AMI ONE tanulmányautótól örökölt megoldás, mely az adott pillanatban fontos információkat jeleníti meg. Ez a modern jármű vidám (a személyre szabástól függő) hangulatú városi kocsikázásra invitálja utasait. A kormány jobb oldalán egy arra kialakított helyen rögzíthető az okostelefon, mely az autó fedélzeti képernyőjévé válik, és nemcsak a navigációban segít, de zenét is szolgáltat.  

Személyre szabás

Az Ami – 100 ëlectric minden eleme modernitást sugároz, mely az egyedi személyre szabási lehetőségekkel tovább fokozható.  A könnyen saját stílusunkhoz igazítható modell 7 különböző változatban ölt formát. Egy modern, városi jármű kihagyhatatlan stíluseleme a kiegészítőkön keresztül történő személyre szabás.
 
A divatos és merész Ami – 100% ëlectric innovatív megoldást kínálva, a « Do It Yourself » szellemében lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy saját maguk alkossák meg a hozzájuk leginkább illő modellváltozatot, méghozzá a saját maguk által felszerelhető kiegészítők által.  A csomagok számos funkcionális dekor elemet tartalmaznak : csomagtér elválasztó háló, oldalajtóra szerelhető háló, szőnyeg, műszerfal tetejére helyezhető tároló rekesz, táskatartó, okostelefonhoz csiptető, a My Citroën alkalmazáshoz csatlakoztatott DAT@MI, mely által az okostelefonon minden szükséges, a járműre vonatkozó információ megtalálható.

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

Az utastér harmonizál a külső megjelenéssel: a dísztárcsák színével, a könyöklő dekorációjával, illetve az ajtó alsó részére illesztett díszítőelemmel.  A 4 fő színárnyalat: MY AMI GREY, MY AMI BLUE, MY AMI ORANGE, MY AMI KHAKI. A csomagokban elérhető kiegészítők nemcsak a saját stílus kialakítására szolgálnak, hanem funkcionális szerepet is játszanak.

HOSSZÚ TÁVÚ BÉRLÉS: Azoknak, akiknek állandó jelleggel szükségük van autóra, egyetlen egyre, másodikra vagy akár harmadikra, magán- vagy szakmai célokra. Ideális megoldás munkába járásra, rövid távolságokra, igénybe vehetik fiatalok, idősek és vállalkozók egyaránt. A modell bérleti díja havi bruttó 19,99 euró bruttó 2644 eurós önrésszel (AMI AMI változat ; lízing 48 hónap, bruttó 900 eurós környezetvédelmi bónusz Franciaország vonatkozásában). Azaz a havi bérleti díj alacsonyabb, mint egy havi metróbérlet vagy egy telefonos havi előfizetés ára.

AUTÓMEGOSZTÁS: 1 percre, 1 órára, 1 napra, melyet az erre kijelölt partnerek bonyolítanak le a kínálat kiterjesztésének függvényében.  A jelenlegi választott partner, a Free2Move, kedvezményes árat kínál Párizsban: percenként akár 0,26 eurós bérleti díjat az előfizetők számára, ami majdnem annyi, sőt akár olcsóbb, mint egy robogó vagy egy roller bérleti ára. Egy autómegosztási applikáció segítségével önkiszolgáló rendszerben bárki számára rendelkezésre áll majd az autó az utcán. Megjegyzés: A Free2Move az egyedüli szolgáltatás az önkiszolgáló utcai járműbérlés terén, mely 16 éves kortól engedélyezi a rövidtávú bérlést.  Az elemzések szerint 2030-ban minden harmadik kilométert valamilyen megosztott jármű teszi majd meg.

Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI

Kulcsszavak: AMI, André Citroën, bemutató, elektromos autó
 
Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók Szaporodnak a zöldrendszámosok, de akadnak még buktatók A Volvo Cars és a Polestar bemutatja az új Polestar Engineered elektromos teljesítménynövelő csomagot A Volvo Cars és a Polestar bemutatja az új Polestar Engineered elektromos teljesítménynövelő csomagot Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál A világ 95 százalékán már most is zöldebb a villanyautó a hagyományosnál Kicsi, Fürge és mindenki számára elérhető. Ez a Citroen AMI Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci
 
A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

2020. február 28.
A BMW Group új technológiai zászlóshajója homokkal, szárazsággal és hőséggel egyaránt megküzd a dél-afrikai sivatagban.
Részletek

A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW iNEXT a legszélsőségesebb időjárási körülmények közepette igazolja rátermettségét. Az Északi sarkkör dermesztően hideg megpróbáltatásai után a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajója most Dél-Afrikában tesztel, ahol nem csupán az extrém hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por, de a járatlan utak homokja, murvája és durva kavicsai is kihívás elé állítják. A BMW iNEXT szó szerint a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokat teljesíti, amelyeken a tervezőmérnökök a hajtásláncot, a futómű-technológiát, a tisztán elektromos meghajtás alkatrészeit, a karosszériát, az utasteret, a vezetést támogató rendszereket és a digitális járműtechnológiai megoldásokat is tökéletesítik, a biztonságos működés mellett abszolút tartósságukat és megbízhatóságukat is bizonyítva ezzel.

Az úgynevezett hőségteszt egy végtelenül összetett és átfogó tesztprogram szerves része, amely a BMW iNEXTelőszériás példányainak könyörtelen vallatásával az évtizedeken át tartó, teljes életciklusra készíti fel a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajóját. A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW Group mindegyik modellsorozatát megméreti a dél-franciaországi Miramas tesztpályáján, a Nürburging Nordschleife asztaltcsíkján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában és az extrém hőséget garantáló sivatagokban is.


A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

Jégmezők, versenypályák és sivatagok: az összetett előszériás tesztek a vezetés több évtizedes élményét garantálják

Legyen szó akár extrém nagy sebességről, napokon át tartó belvárosi dugókról, dermesztő hidegről vagy tikkasztó hőségről, jégmezőkről, versenypályákról vagy sivatagokról, a tömegtermelés beindítása előtt a BMW Group tervezőmérnökei minden olyan elképzelhető szituációban széleskörűen tesztelik az újabb és újabb modelleket, amelyekkel a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elkövetkező évtizedekben találkozhatnak. A tapasztalt szakemberek és a hatékony fedélzeti technológiák folyamatosan figyelik az újdonságok egy-egy szélsőséges körülményre adott reakcióit, amelyek következtében a sorozatgyártás beindítása után még a legextrémebb vezetési szituációk és időjárási körülmények közepette sem csorbul a vezetés élménye.

A BMW iNEXT tömegtermelése 2021-ben veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában. A technológiai zászlóshajóként érkező újdonság a legmodernebb Sports Activity Vehicle (SAV) karosszéria képében váltja valóra a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája által meghatározott jövőt, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás legfejlettebb formáját. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve a BMW iNEXT a sportosság, a hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető tisztán elektromos hatótávolság terén is új mércét állít, miközben a modell futómű-technológiája és vezetést támogató rendszerei a teljes mértékben automatizált járművezetés felé vezető következő lépéseket is előrevetítik. Az innovatív járművezérlő- és digitalizált megoldások eközben a BMW iNEXT jövőbe mutató karakterét erősítik.

A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel

A BMW iNEXT a sivatagi hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por próbáit is kiállja

Dél-Afrika sivatagos vidékei ideális körülményeket teremtenek a mérnököknek ahhoz, hogy a BMW iNEXT összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészét extrém módon teszteljék és finomhangolják. A homokdűnék és a murvás ösvények végeláthatatlan váltakozása eközben az intelligens összkerékhajtás elemeit teszi próbára. A BMW iNEXT nagyfeszültségű akkumulátorának integrált hűtőrendszerén még az okostelefon-akkumulátorokat is pillanatok alatt működésképtelenné tevő, rekkenő hőség sem tud kifogni, ráadásul a sivatagi időjárásban az utastér hőpumpa-technológiával dolgozó légkondicionáló berendezése, a motorvezérlő elektronika és az összes fedélzeti elektronika is több évtizedes tartósságról és megbízhatóságról tesz tanúbizonyságot.

Az átfogó hőségteszt részeként a mérnökök hosszú órákra a sivatag tűző napjára állítják a BMW iNEXTelőszériás példányait, és miközben a fedélzeti elektromos berendezések kifogástalan működését tesztelik, az utastérben használt anyagokat és az összeszerelési minőséget is alaposan górcső alá veszik, hiszen a BMW Group még a legextrémebb hőtágulás és a legszélsőségesebb hőingadozás közepette sem engedélyez nyikorgó vagy recsegő zajokat modelljei utasterében. A Kalahári sivatag homoktengere ezt követően az ajtók, a motorháztető és az illesztési hézagok tökéletes porállóságát is igazolja: a több ezer kilométeren át tartó, járatlan utakon keresztülvezető tesztprogram során a BMW iNEXT temérdek mennyiségű port és homokot kavar fel, az utastérbe azonban egyetlen szem sem tud beszűrődni.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit.

Kulcsszavak: BMW i, BMW iNEXT, fejlesztés
 
Halk utastér – kisimult autósok Halk utastér – kisimult autósok A BMW iNEXT a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokon tesztel A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Tisztább a levegő a Volvo FH vezetői számára Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Automatizált vezetés - Már ma a jövő technológiájával nő a Bosch Automatizált vezetés - Már ma a jövő technológiájával nő a Bosch
 
Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz

Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz

2020. február 28.
Az elektromos autózás egyik legnagyobb kerékkötője az akkumulátorok kényszerűen hosszú töltési ideje. A Toyota a világ legnagyobb tudományos intézményeivel együttműködésben erre a problémára keresett megoldást, ám eredményeik jócskán túlmutatnak az eredeti problémán, és akár alapjaiban írhatják át a tudományos kutatások folyamatát.
Részletek

 Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz

Hogyan készíthetnénk olyan nagykapacitású akkumulátort, amely percek alatt teljesen feltölthető, mégis hosszú élettartamú? A tudás, amelyet a Toyota kutatási intézete (Toyota Research Institute, TRI) a világ legkiválóbb tudományos egyetemei közé tartozó Stanford és MIT kutatóival közösen igyekezett megszerezni, az elektromos autózás Szent Grálja.

Jelenlegi ismereteink szerint ugyanis a extra gyors nagy teljesítményű töltési folyamat olyan hatalmas terhelésnek teszi ki a legmodernebb akkumulátorokat is, amely néhány ciklus után visszafordíthatatlan károsodást okoz azok szerkezetében. A szakembereknek nincs okuk feltételezni, hogy megoldhatatlan a probléma, ám egyelőre nem sikerült rájönni arra a töltési módszerre, amellyel a kecske is jóllakhat és a káposzta is megmarad. Ennek rettentően egyszerű az oka: túl sok a változó. Ha a ciklus bármely pontján módosítjuk a töltési áramerősséget, az egész folyamat végkimenetele megváltozhat. A megoldás egyszerű, ugyanakkor megvalósíthatatlan, minden lehetséges módszert végig kell próbálni, méghozzá annyiszor megismételve az összes variációt, amíg tönkre nem megy az akkumulátorcsomag.

Ezen a ponton hozták be a képletben a TRI kutatói a mesterséges intelligenciát. A Stanford és az MIT kutatóival közösen olyan programot írtak, amely gépi tanulás segítségével képes már száz ciklus alapján meghatározni a teszt végkimenetelét. Sőt, a rendszer felismeri az egyes ismétlődő szabályszerűségeket, és ha olyan töltési programmal találkozik, amely korábbi tapasztalatai szerint nem lesz célravezető, félbeszakítja a kísérletet, és tovább lép a következőre.

 Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz

A programban részt vevő szakemberek először tavaly áprilisban számoltak be köztes eredményeikről, és azok már akkor ígéretesek voltak. Eljárásukkal a szokásos teszteknél legalább tízszer gyorsabban ki lehetett például mutatni, hogy egy használt akkumulátornak mennyi még a várható hátralevő időtartama. Az alig egy hete publikált végső eredmények szerint azonban ennél is nagyobb mértékben felgyorsítható a tesztelési folyamat: a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a fejlesztési idő 98 százalékkal (!) lerövidíthető, pusztán a megfelelően programozott mesterséges intelligencia alkalmazásával.

Ez azt jelenti, hogy egy új generációs akkumulátor tesztelési időtartama két évről 16 napra (!) rövidíthető le. Egy komplex folyamat, amelynek eredményeként optimalizálják például egy villanyautó akkumulátor-csomagjának méretét, alakját és kémiai összetételét – megannyi változó, ami hatványozottan növeli a feladat időigényét –, évek helyett csupán néhány hónapot vehet igénybe.

A technológia természetesen nem csupán az autóiparban hozhat áttörést, de minden olyan más területen is, ahol a magas hatásfokú energiatárolás kulcsfontosságú – például a fenntartható energiaforrások kiaknázása (szél- és naperőművek) terén. Sőt: a gépi tanulás folyamata más technológiai és tudományos területeken is alkalmazható volna, a gyógyszerkutatástól a lézerek fejlesztésén át a röntgentechnológia tökéletesítéséig.

 Az AI jelenti a megoldást az ultra gyorsan tölthető akkumulátorokhoz

A kutatásban részt vevő felek azonban ennél is messzebb mentek, reményeik szerint az általuk kidolgozott módszer nagy általánosságban a tudományos felfedezések folyamatát is felgyorsíthatja. „Fel kell tennünk a kérdést: lehetséges kidolgozni olyan módszereket, amelyek saját maguk tesznek fel hipotéziseket, hogy aztán igazolják vagy cáfolják azokat?” – világít rá az eljárásban rejlő lehetőségekre Stefano Ermon, a Stanford számítógép-tudományokkal foglalkozó professzora. „Elképzelhető, hogy a gépek olyan tudást képesek megszerezni, amelyeket mi, emberek fel sem ismernénk.”

Ami a kutatás eredeti célját illeti, a Toyota kutatói még nem találtak rá a Szent Grálra, ám egy nagyon fontos lépéssel közelebb jutottak hozzá. A mesterséges intelligencia nemcsak drámai módon lerövidítette a tesztelést, hanem egy olyan törvényszerűségre is rávilágított, ami teljességgel ellentmond az emberi intuícióknak. „Váratlanul egyszerű töltési folyamatot vázolt fel a számítógép.” – említette meg Ermon professzor. „Mindig azt gondoltuk, hogy a töltési folyamat elején kell a legnagyobb áramerősséggel tölteni az akkumulátort. Most kiderült, hogy tévedtünk: az algoritmus szerint a ciklus középső szakaszában kell maximális teljesítményre kapcsolni a töltést. Ez az alapvető különbség a számítógép és az ember között: az előbbit nem befolyásolják megérzések, amelyek ugyan sokszor célravezetők, ám legalább annyiszor zsákutcába terelnek bennünket.”

Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, fejlesztés, toyota
 
Plusz 3,67 milliárd a debreceni 2-es villamos költségeire Plusz 3,67 milliárd a debreceni 2-es villamos költségeire Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid Los Angelesben bemutatkozott a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in hibrid Még idén 150 új elektromosautó-töltőt telepítenek Magyarországon Még idén 150 új elektromosautó-töltőt telepítenek Magyarországon A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál Elektromos töltőállomásokat telepít az MVM a Danubius Hotels szállodáinál
 
A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását

A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását

2020. február 28.
A Moody´s rontotta idei globális autóeladási előrejelzését annak hatására, hogy a világon egyre terjedő koronavírus visszaveti a keresletet.
Részletek

A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását

A nemzetközi hitelminősítő eddig azzal számolt, hogy idén 0,9 százalékkal csökken a globálisan eladott új autók száma tavalyhoz képest. A Moody´s ezt 2,5 százalék visszaesésre változtatta szerdán. A hitelminősítő jövőre csupán 1,5 százalékos eladási növekedést vár.

A hitelminősítő szerint a kínai autóeladásokat különösen visszavetik a koronavírus-fertőzés hatásai, de negatívan befolyásolja a kínai gazdaság növekedésének lassulása is. A Moody´s úgy véli, hogy a világ legnagyobb autópiacán az új autók eladása 2,9 százalékkal esik idén az eddig becsült 1 százalék növekedés helyett.

Kínában januárban 18,7 százalékkal zsugorodott az új autók eladása, és ezzel már a 19. egymást követő hónapban jegyeztek fel csökkenést.

A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kína
 
A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását A Nissan „Milliárd köszönetet” mond a LEAF-tulajdonosoknak A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását A vevők többsége legfeljebb 1 milliót ad használt autóért Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége A Moody´s rontotta idei globális autóeladási várakozását Külföldi autógyártókat büntet Kína
 
Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

Magyarországra érkezett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

2020. február 27.
A hazai sajtó képviselői elött bemutatkozot a két francia modell, mely már magyarországon is elérhető. A DS 3 CROSSBACK E-TENSE, az első 100%-ban elektromos B kategóriás prémium SUV és a kiemelkedő paramétereivel a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 a C-SUV plugh-in hibrid modell mely a szegmens és a francia autógyártás élvonalát képviseli.
Részletek

Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

Az energetikai átállás elkötelezett híveként a DS Automobiles már 2015-ös megalakulásakor, majd rögtön ezután a Formula-E bajnokságon való indulásával is egyértelművé tette elhivatottságát az alternatív energiák használata terén. A villamosítás a DS Automobiles stratégiájának központi eleme.

A legújabb jogszabályokat is figyelembe a 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 (300 lóerős plug-in hibrid modell ZEV üzemmódban 58 km hatótávval) modellel valóra vált az ígéret és megszületett a márka elektromos modellcsaládja, melyet a DS TECHEETAH és Jean-Éric Vergne Formula-E győzelme is megerősített.

2020-ra minden autóipari konszernnek el kell érnie, hogy Európában forgalmazott gépjárművei 95%-ának átlag 95 g/km körül legyen a CO2-kibocsátása (a forgalmazott modellek tömegével arányos NEDC-adat). Minden tisztán elektromos vagy plug-in hibrid (PHEV) modell értékesítése, valamint a valós használati körülmények között mért CO2-kibocsátás csökkentését célzó újítások után ún. „szuperkredit” jár majd. Ha nem sikerül teljesíteni a kitűzött célt, gépjárművenként 95 euró/g/km bírságot kell fizetni. Latin-Amerikában, Kínában és más ázsiai országokban is hasonló törvények életbelépése várható.

Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

A 2019-ben piacra került, immár itthon is elérhető DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első tisztán elektromos B kategóriás prémium SUV. A korábbi megoldásokkal ellentétben a DS 3 CROSSBACK E-TENSE olyan platformra épült, amelyik belső égésű motorral és villanymotor + akkumulátorral társítva is egyformán hatékony. Ez a konfiguráció új fejezetet nyit az autóiparban: elfelejthetjük a nem megfelelő platformra épített villanyautókat, ahol az akkumulátor beépítését a helykínálat vagy a csomagtartó sínyli meg, és a kezdetleges kivitelezés és spártai kényelem jellemezte tisztán elektromos járművektől is fényévek választanak el.

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE a márka tudásának legjavát kamatoztatja, és a csúcstechnológiát kifinomultsággal ötvözi. A műszaki újdonságok mellett a DS 3 CROSSBACK E-TENSE rendkívül jól szigetelt utasteret, nagy sűrűségű habszivacsmagot tartalmazó üléseket, nemes anyagokat és fokozott kényelmet kínál. A finom részletek közé tartozik az exkluzív „Art Leather” nappabőr kárpit, mely OPERA belső kivitel esetén az óraszíj mintázatú üléseket borítja, valamint a látványos gyöngyszemöltéses díszvarrás és a „Clous de Paris” gillos minta. A RIVOLI inspirációhoz kavicsszürke szemcsés bőr, a DS PERFORMANCE LINE kivitelhez pedig Alcantara® kárpitok tartoznak, így a legapróbb részletekre is érzékeny ügyfelek személyre szabási igényeit is sikerül kielégíteni.

Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

A hangszigetelés egy elektromos járműben még nagyobb szerephez jut, hiszen motorzaj és vibráció hiányában jobban előtérbe kerülnek a külső zajok. Ezek kiküszöbölésére a DS 3 CROSSBACK E-TENSE több megoldást is alkalmaz, ilyenek a vastagabb ajtólemezek és ablaküvegek, valamint a zajszűrős szélvédő. Mindennek köszönhetően a DS 3 CROSSBACK elektromos változatának hangszigetelés szempontjából a kategóriában nincs párja. Az utasok így maximálisan kiélvezhetik a DS LOUNGE hatást.

A kategóriában legnagyobb, 10” képernyő alatt gyémánt alakban helyezkednek el az érintésre működő vezérlők és a középső szellőzők. A képernyőről a legfontosabb kezelőszervek és a vezetéssegítő funkciók érhetők el. A hőszivattyú, az abroncsnyomás-érzékelő, a fékerőelosztóval párosult ABS, az ESP, a sávtartó asszisztens, a visszagurulás-gátló, a hátsó parkolóradar, az automata légkondicionáló rendszer és a bőrbevonatú kormány, akárcsak a nyolc légszák és a süllyesztett ajtókilincsek kiviteli szinttől függetlenül a szériafelszereltség részét képezik.

A magasabb kiviteli szintű változatokon valamennyi legújabb generációs technológiai innováció elérhető, úgymint a DS CONNECT BOX-szal kiegészülő DS CONNECT NAV, a DS MATRIX LED VISION intelligens fényszórók, illetve az ADML PROXIMITY funkció, amely a süllyesztett kilincsek kihajlásáról gondoskodik, amikor a kulccsal a gépjármű 1,5 méteres körzetén belül tartózkodunk. A DS 3 CROSSBACK elektromos változatának különleges ismertetőjegyei a selyemfényű krómmal bevont, antracitszürke DS Wings hűtőrács és az E-TENSE emblémák, de a hátsó lökhárító is egyedi. A modell kínálatában exkluzív 18’’ KYOTO könnyűfém keréktárcsák és egy új karosszériaárnyalat, a Cristal Pearl is szerepel.
 
Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

Jól eltalált méreteinek köszönhetően a mindössze 4,12 m hosszú DS 3 CROSSBACK E-TENSE 5 teljes értékű ülőhelyet és 350 literes csomagtartót kínál.

A modellen háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre: maximális hatótávolságot biztosító ECO, NORMÁL és extra nyomatékkal szolgáló SPORT. A vezető ráadásul kétféle energia-visszanyerési megoldás közül is választhat: a NORMÁL a belső égésű motorok viselkedését utánozza, a BRAKE pedig közel 1,3 m/s² lassulást produkál.

Az energia-visszanyerés terén szerzett Formula-E tapasztalatoknak köszönhetően, a hőszivattyú alkalmazásával, a hatékony fűtőrendszerrel és az akkumulátor optimális működési hőmérsékletének állandó biztosításával (hideg időben is) maximális – 320 km-es (WLTP) – hatótávolságot sikerült elérni (NEDC szerint mérve 430 km).

A 100%-ban elektromos meghajtású DS 3 CROSSBACK E-TENSE a prémium B-SUV kategóriában érdekelt valamennyi ügyfelet megszólítja. Becslések szerint Nyugat-Európában a B kategóriás járművel rendelkező vezetők napi átlag 40 km-t tesznek meg. Ez azt jelenti, hogy az esetek többségében elég hetente egyszer feltölteni az autót (az áprilisi gyártási hónaptól elérhető 11 kW-os fedélzeti töltővel otthoni csatlakozóról 5 órára van szükség a 100%-os töltésszint eléréséhez). Hosszabb utak alkalmával pedig a fedélzeti töltő segítségével 100 kW-os töltőoszlopról mindössze 30 perc alatt 80%-os akkumulátorkapacitás biztosítható, ami több mint 250 km WLTP szerinti hatótávolságnak felel meg (NEDC szerint közel 350 km). A DS 3 CROSSBACK elektromos változatához szériában két töltőkábel tartozik (egy 2-es és egy 3-as módú), így a jármű a piac bármilyen típusú csatlakozójával kompatibilis. 

 Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

Speciális E-TENSE szolgáltatások

A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles.

A My DS alkalmazásba 2020 áprilisától beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők.

Az említett E-TENSE szolgáltatások az összes DS-tulajdonos számára elérhető– a DS Assistance és a DS Valet szolgáltatást is magában foglaló – „Only You, a DS-élmény” programot egészítik ki.

Tölthető hibrid hajtáslánca megteremti az utat a jövőbeli, új generációs technológiák előtt. Turbófeltöltéses benzinmotorja és két villanymotorja 300 LE rendszerteljesítményt kínál, amellyel a DS 7  DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 technológia és kifinomultság terén a francia autóipar élvonalába kerül.

Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 LE-s teljesítményt, összkerékhajtást és akár 58 km hatótávot kínál 100% elektromos üzemmódban. Ehhez 31 g/km CO2 kibocsátás és átlagosan 1.4 l/100 km üzemanyagfogyasztás tásul (WLTP).

A motorházfedél alatt egy 200 LE-s (147 kW) benzinmotor található, amelyhez 2 db elektromos motor társul egyenként 109 LE (80 kW) teljesítménnyel. Az új fejlesztésú, automata  sebességváltó, 8 fokozatú (EAT8). A kombinált teljesítmény eléri a 300 LE-t, amelyhez akár 520 Nm nyomaték és összkerékhajtás társul. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 0-ról 100 km/h sebességig 5.9 másodperc alatt képes felgyorsulni.
A vezető különböző vezetési üzemmódok közül választhat, hogy ki tudja aknázni az autó maximális nyomatékát, vagy zéró emisszió módban haladjon, amely akár 58 km elektromos hatótávot tesz lehetővé, köszönhetően a 13,2 kWh kapacitású akkumulátornak. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 135 km/h sebességig haladhat teljesen elektromos üzemmódban. Ezen kívül a ‘Hybrid’, ‘Sport’ és a ‘4x4’ üzemmódok is kiválaszthatók.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 akkumulátora 0-ról 100%-ra, 32A-es falitöltőről kevesebb, mint 2 óra alatt feltölthető. Az akkumulátor vezetés közben is tölthető, köszönhetően a regeneratív fékezésnek, amelynek tökéletesítéséhez a DS Formula E-ben megszerzett tapasztalatai nyújtottak kiváló alapot.

Magyarországra érkezett az DS 3 CROSSBACK E-TENSE és a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4

A tökéletesen elhelyezett akkumulátornak köszönhetően a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 azonos méretű utasteret kínál, mint belső égésű motorral szerelt verziók. A karizmatikus stílus és az a kifinomultság, amely a DS-re jellemző, teljességében az Alcantarával, a szemcsézett, vagy éppen Nappa bőrrel bevont utastérben mutatkozik meg, amelyet olyan finom megoldások tesznek egyedivé, mint a gyöngyszemöltéses díszvarrás, vagy éppen a Clous de Paris mintázatú, gilosált fém elemek.

A technológiai érdekességek nem merülnek ki a hajtáslánc nyújtotta szolgáltatásokban. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4-hez elérhető DS CONNECTED PILOT rendszer (2-es szintű önvezetés), a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás), a DS PARK PILOT (parkolás a kormánykerék megérintése nélkül), valamint a DS SAFETY, amely a ma közlekedéséhez szükséges összes biztonsági berendezést tartalmazza.
Kulcsszavak: bemutató, DS, DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4, elektromos autó, plug-in hibrid
 
A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Electric Café – A Nissan első különleges kávézója Electric Café – A Nissan első különleges kávézója A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására A Magyar Villanyautó Klub Egyesület javaslatot tett a hazai e-mobilitás javítására
 
A Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak

A Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak

2020. február 27.
A Mercedes-Benz magyarországi érdekeltségei 2020-ban jó évre számítanak, arra alapozva, hogy globálisan nő az igény a kompakt autók iránt. A kecskeméti gyár teljes kapacitással fog dolgozni az idén, és egyre több elektromos modell érkezik - jelentették be a cégek vezetői szerdán Budapesten, évértékelő sajtótájékoztatón.
Részletek

Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak

Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a Mercedes márka 4503 autót értékesített a magyarországi új autópiacon tavaly, az előző évi 4018 darab után. A cég árbevétele meghaladta a 113 milliárd forintot, 4,2 százalékkal több volt a 2018. évinél.

A tavaly Magyarországon értékesített Mercedesek 18,5 százaléka a kecskeméti gyárban készült.

Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a márka magyarországi kereskedői 200 elektromos és plugin-hibrid modellt adtak el, ez tette ki az eladások 4,2 százalékát. A márka kishaszonjármű-üzletága 16 százalékkal erősödött tavaly, és bővült a nagy haszonjárművek eladása is.

Reinhard Münster pozitív kilátásokat vetített előre 2020-ra, amit részint azzal támasztott alá, hogy a kompakt autók iránti globális kereslet változatlanul erős. Az idén öt új elektromos modellt hoz a piacra a márka, valamint érkeznek új plugin-hibrid modellek is.

Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak

Hangoztatta: a Mercedes-Benz elkötelezett az elektromos mobilitás iránt. 
  
Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója tájékoztatása szerint Kecskeméten 190 ezer autót gyártottak, 3 új modell gyártását indították el 2019-ben. A cég nettó árbevétele 3,7 milliárd euró volt, 2,7 százalékkal nőtt 2018-hoz képest.

A kecskeméti gyár meghatározó szerepet tölt be a Mercedes-Benz globális gyártási hálózatában. Olyan új gyártástechnológiákat alkalmaznak és tesztelnek, amelyeket később a termelési hálózat más telephelyei is átvesznek és alkalmaznak. Az ügyvezető kiemelte: 2020-ban a gyár termelési programja telített, az idén is teljes kapacitással fog működni.

A kecskeméti gyár 2020-ban már lépéseket tesz az elektromos járművek gyártásához vezető, több éven át tartó úton.

Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
 
A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A Mercedes magyarországi cégei 2020-ban is jó évre számítanak Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Hibrid buszokat vesz Kecskemét Hibrid buszokat vesz Kecskemét
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 71 - 80