Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 71 - 80
A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését

A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését

2019. július 09.
A közös vállalkozás több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnököt ültet egy asztalhoz, hogy a közreműködésük mentén kidolgozott forradalmi innovációk már 2024-ben sorozatgyártásba kerülhessenek.
Részletek

A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését

A BMW Group és a Daimler AG automatizált járművezetésre koncentráló partnersége megkezdte működését: a két vállalatcsoport képviselői 2019. július 4-én aláírták a hosszú távú technológiafejlesztési együttműködés részleteit tartalmazó dokumentumokat. A két német prémiumgyártó első körben a vezetést támogató rendszerek, az autópályákon aktiválható vezetésautomatizálás és a különféle parkolási megoldások következő generációjának közös megvalósítására koncentrál, a közeljövőben pedig újabb tárgyalások és szakmai egyeztetések várhatók, amelyek a metropoliszok és a belvárosok forgalmának magasabb szintű automatizálását tűzik ki célul. A közös vállalkozás mindkét fél számára egyértelmű előnyöket tartogat, hiszen a nagymértékben automatizált járműszerkezeti megoldások egyre több modellosztályban lesznek alkalmazhatók, a nem kizárólagos platform kifejlesztésére irányuló együttműködéshez pedig az iparág számos technológiai partnere társulhat.

Az iránymutató partnerség célja, hogy a jövőbe mutató technológiák gyorsan, a tervek szerint már 2024-ben bemutatkozzanak a személyautók sorozatgyártásában. Az együttműködés ellenére a BMW Group és a Daimler AG egymástól függetlenül, saját márkaarculataikhoz igazítva alkalmazza majd a kidolgozott technológiákat, amelyeken az elkövetkező években több mint 1 200 autóipari, számítástechnikai és „IT-science” tervezőmérnök dolgozik majd vállvetve, közös csapatokban, a BMW Group Unterschleißheimben felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központjában, a Mercedes-Benz sindelfingeni járműtechnológiai központjában, valamint a Daimler AG immendingeni teszt- és technológia-központjában. A fejlesztőmunka középpontjában a több modellosztályban is alkalmazható, intelligens vezetést támogató rendszerek érzékelőinek, adattároló, -kezelő és –feldolgozó egységeinek, különböző funkcióinak és szoftveres vezérlésének kifejlesztése áll.

A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését

A biztonság mindenek előtt

A BMW Group és a Daimler AG az Aptiv, az Audi, a Baidu, a Continental, a Fiat Chrysler, a HERE, az Infineon, az Intel és a Volkswagen közreműködésével kidolgozott egy „Safety First for Automated Driving” elnevezésű jelentést, amely az automatizált járművezetés korszakában is a biztonságot helyezi mindenek elé. Amellett, hogy a dokumentum részletekbe menően kifejti az automatizált járművezetés 3. és 4. szintjének biztonságtechnikai fejlesztéseit, az egyes alkotóelemek biztonságát és megbízható működését külön-külön, átfogóan is elemzi, amellyel messze túlmutat a technológiafejlesztés azon elsőszámú célján, hogy az intelligens technológiának az átlagos vezetőhöz viszonyítva kiszámíthatóbbnak, megbízhatóbbnak és biztonságosabbnak kell lennie. A jelentést a gyártók 2019. július 2-án mutatták be.

Automatizált járművezetés a BMW Groupnál

A BMW Group 2006 óta dolgozik a nagymértékben automatizált járművezetés kifejlesztésén, sorozatgyártásra érett, nem kizárólagos platformja megvalósításában pedig számos technológiai specialistával, beszállítóval és alvállalkozással működik együtt. 2017 óta a bajor prémiumgyártó az ezen a területen tevékenykedő divíziókat a München melletti Unterschleißheim városában felépített, automatizált járművezetésre szakosodott innovációs központban egyesíti, a technológia tömegtermelésbe és több modellosztályba való integrálását pedig számos partner segíti. Az innovációs központban egy vadonatúj szoftverfejlesztő részleg támogatja az automatizált járművezetésre kifejlesztett platform technológiai felgyorsulását, amely új iparági mércét is jelent. A csúcstechnológia újabbnál újabb innovációit a BMW Group világszerte több mint hetven gépkocsival teszteli közúton, ahol a tervezőmérnökök hétköznapi szimulációk és a legextrémebb vezetési szituációk közben fejlesztik a járművekben dolgozó mesterséges intelligenciát. A vállalatcsoport technológiai zászlóshajója, a BMW iNEXT, amely az automatizált járművezetés 3. szintjét sorozatgyártásban kínálja majd fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek, 2021-ben érkezik meg a piacra, amikor is a következő, 4. szintet képviselő járműtechnológiai innovációk is már kísérleti projektekként jelennek meg az utakon.

A BMW Group és a Daimler AG aláírta hosszú távú technológiafejlesztési együttműködését

Automatizált járművezetés a Daimler AG-nél

A Daimler AG párhuzamosan dolgozik az automatizált járművezetés több szintjének megvalósításán. Az aktív biztonsági rendszerek hosszú ideje piacvezető gyártójaként a vállalat a kezdetek óta házon belül fejleszti saját technológiáit. 2019-ben a Daimler AG beindítja San José-ban első, a Bosch-sal közösen kidolgozott kísérleti projektjét, amely a nagyvárosok forgatagában teszteli az önmagát vezető járműtechnológia 4. és 5. szintjét. A program útnak indítása mindkét gyártó történetében jelentős mérföldkőnek számít, az iránymutató együttműködés pedig a tervek szerint tovább folytatódik. A következő évtized hajnalán a Daimler nem csupán a nagymértékben, de a teljes mértékben automatizált járművezetés lehetőségét is ügyfelei kezébe kívánja adni. A technológia a tervek szerint minden vezetési szituációban, minden járműkategóriában maximálisan megbízható működésre lesz képes, legyen szó akár gépkocsikról, kisteherautókról, teherautókról vagy buszokról.


Kulcsszavak: BMW Group, daimler, együttműködés, járműipar
 
A Mercedes-Benz és a smart a jövőt prezentálja A Mercedes-Benz és a smart a jövőt prezentálja A Scania eredménye 2013 első félévében 3.971 millió svéd koronára csökkent A Scania eredménye 2013 első félévében 3.971 millió svéd koronára csökkent Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás A Scania együttműködésbe kezd az MAN-nel a sebességváltók terén A Scania együttműködésbe kezd az MAN-nel a sebességváltók terén Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége Indulhat a Volkswagen Truck & Bus és a Navistar stratégiai szövetsége
 
Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

2019. július 09.
Az Audi bemutatja a Q modellcsalád zászlóshajójának sportos változatát, az SQ8 TDI modellt. A két turbófeltöltővel szerelt nyolchengeres dízelmotornak köszönhetően a nagyméretű SUV átlagon felüli teljesítménye mellett nagyfokú hatékonyságot kínál.
Részletek

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

A hajtásrendszer és a futómű technológiája – amelynek része a sport-differenciálmű, az aktív kanyarstabilizátor és az összkerékkormányzás is – biztosítja a jármű dinamikus kezelhetőségét. Az Audi SQ8 TDI 2019. nyár végén már elérhető lesz számos európai kereskedésben. A modell ára Németországban 102 900 eurótól indul.

Erő és hatékonyság: 4.0 TDI elektromos meghajtású kompresszorral

Az Audi SQ8 TDI modellben dolgozó biturbó V8-as erőforrás (üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8 (kombinált), CO2 kibocsátás g/km: 205 - 204 (kombinált)) a legerősebb aggregát az európai piacon. Elképesztő ereje mellé nagyfokú gazdaságosság párosul, amelyet a legkorszerűbb megoldások egész sora tesz teljessé. A motor 320 kW (435 metrikus lóerő) teljesítményre képes, legnagyobb, 900 newtonméter forgatónyomatéka 1250 és 3250 fordulat/perc között folyamatosan rendelkezésre áll. Ez lehetővé teszi a 4.0 TDI számára, hogy sportautóként gyorsítsa a kupé SUV-t. Az SQ8 TDI álló helyzetből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. Az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás gondoskodik.

Induláskor illetve a fordulatszám tartomány alsó részén a két turbófeltöltő munkáját egy elektromos meghajtású kompresszor (EPC) segíti, így a V8 TDI folyamatosan képes maga felépíteni az erejét. Az EPC energiaellátását egy 48 volt feszültségű fedélzeti elektromos hálózat biztosítja, amely a jármű lágy hibrid rendszerének (mild hybrid system – MHEV) működtetését is garantálja. Szíjhajtású indítógenerátora a lassítások során visszanyert energiát egy lítiumion akkumulátor felé továbbítja.

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

Valós menetkörülmények között a lágy hibrid technológia akár 0,5 literes megtakarítást is eredményezhet 100 kilométerenként. A nagyméretű SUV modell WLTP ciklus alapján meghatározott átlagos fogyasztása 7,8 liter, amely kilométerenként 205 – 204 gramm CO2 kibocsátásának felel meg, természetesen az aktuálisan választott gumi/kerék kombinációtól függően.

A legkorszerűbb megoldások: a futómű

A szériafelszereltség részeként az Audi SQ8 TDI az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerrel és csillapítás-szabályozással kiegészített, sportos hangolású adaptív légrugózással érkezik. A légrugózás a karosszéria magasságát akár 90 milliméteres tartományban is képes változtatni, lehetővé téve, hogy a jármű a legkülönbözőbb talajokon is kitűnően boldoguljon. Három korszerű, extraként elérhető technológiai megoldás kínál további dinamikát, vonóerőt és stabilitást a jármű számára. Amikor a jármű nagy sebességgel érkezik egy kanyarhoz, a sport-differenciálmű aktívan részt vesz a nyomatéknak a hátsó kerekek között történő elosztásában, egy önzáró differenciálművel kiegészítve a quattro összkerékhajtást. A szériafelszereltség részét képező progresszív kormányzás mellett opcionálisan elérhető az összkerékkormányzás is. Ekkor alacsony sebesség mellett az autó a hátsó kerekeket az első kerekekkel ellenétes irányba kormányozza, amely növeli a jármű agilitását. Körülbelül 60 km/óra sebesség felett ezek a kerekek kismértékben az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, ezzel is biztosítva a stabilitást.

A harmadik ilyen high-tech elem az elektromechanikus aktív kanyarkormányzás. Egy kompakt villanymotor osztja két félre a stabilizátort mindkét tengelyen. Egyenes haladáskor ezek egymástól függetlenül dolgoznak, amely egyenetlen útfelületen növeli a menetkényelmet. Sportos haladás esetén és dinamikus kanyarmenetben a rudakat összekapcsolja a rendszer és ellentétes irányba forgatja azokat. Ez csökkenti az SQ8 TDI karosszériájának oldaldőlését a kanyarban és feszesebb kezelhetőséget kínál a jármű vezetőjének.

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

S-specifikus részletek: a formaterv

Röviden jellemezve, az Audi SQ8 TDI úgy írható le, mint egy nem mindennapi, sportos és robusztus modell. Karakteres külső elemei hangsúlyosan jelennek meg és kiemelik a csúcsmodell különleges státuszát. A nyolcszögletű Singleframe hűtőrács szerkezetét kettős lamellák határozzák meg, kívülről pedig matt ezüst keret veszi körbe. Az alvázvédő elem is ugyanezt a színt kapta, amely így még látványosabbá teszi az első és a hátsó lökhárító megjelenését. A légbeömlők is hangsúlyosabb kontúrokat kaptak, az S-specifikus kipufogórendszer és a látványos sárvédők jellegzetes domborulatai ("quattro-blister") szintén a legkiemelkedőbb teljesítményt erősítik. A kerékjáratok szériakivitelben 21 col peremátmérőjű kereknek biztosítanak helyet, azonban opcionálisan exkluzív, 22 colos keréktárcsák is elérhetőek. Az SUV modell szélességét a rajta látható horizontális vonalak – mint például a hátsó részen található fénycsík vagy a fekete diffúzor feletti látványos csík – hangsúlyozzák. A szériafelszereltség részeként LED technikájú fényszórók világítják meg az utat, a HD Mátrix technológiával működő fényszórók extraként érhetők el.

A S modellekre jellemzően az SQ8 TDI belső terét is a sötét színek uralják. A hagyományos sportülések „S” nyomattal és kontrasztszínű öltésekkel készültek. Az S sportülés plusz integrált fejtámasszal és magas oldaltartással – és igény szerint masszázs- és szellőztető funkcióval – szintén elérhető. A Rotor szürke és Arras piros üléshuzatok tovább erősítik a jármű sportos karakterét. A betétek matt szálcsiszolt alumíniummal készülnek, szénszálas megjelenés vagy tölgyfa betétek szerepelnek alternatívaként még a kínálatban.

Intelligens hálózatba kapcsolhatóság: kezelőfelületek, infotainment rendszer és vezetéstámogató rendszerek

A sportos külsővel összhangban a szériafelszereltségben szereplő Audi virtual cockpit kijelzőfelületet vörös grafikus jelzésekkel operáló S-specifikus felületeket kínál. A vezető a teljesítményre fókuszáló felületet választva a középpontban láthatja a négyzetes grafikával megjelenített fordulatszámmérőt, a teljesítmény és a nyomaték pedig százalékos formában szerepel rajta.

Maximális teljesítmény: az Audi SQ8 TDI

A legfőbb vezérlő eszköz két nagyméretű érintőképernyő, amelyek megérintésekor akusztikus és tapintható visszajelzéssel reagál a rendszer. Emellett a vezetőnek lehetősége van a természetes beszéddel történő hangvezérlésre is, amely a szabadon alkotott parancsokat és kérdéseket is megérti. Ezek megválaszolásához a rendszer a járműben tárolt információk illetve a felhőben rendelkezésre álló tudás felhasználásával válaszol. Szintén újdonság az Amazon felhőalapú hangvezérléses szolgáltatása, Alexa, amely az MMI működési rendszerébe integrálva üzemel.

A szériafelszereltség részeként az SQ8 TDI LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli modult biztosít, amely a Wi-Fi hotspot és az Audi connect szolgáltatásaival együtt az MMI navigációs rendszer plusz alkotóeleme. Az útvonaltervezési funkció számos okos megoldást kínál. Például a korábbi utazások alapján meghatározza a vezető preferenciáit, így intelligens ajánlásokkal szolgálhat számára. A navigációs funkciót segítik a Car-to-X szolgáltatások, mint például a közlekedési jelzések vagy a vészhelyzeti információk. Ezek az Audi flottája által gyűjtött nagyszámú információt használják, csakúgy, mint a legújabb szolgáltatás, a közlekedési lámpa információ. Utóbbit az Audi lépésről lépésre fokozatosan terjeszti ki a kiválasztott európai városokban. A városi infrastruktúrával kialakított kétirányú kapcsolat lehetővé teszi a jármű számára, hogy egy szerveren keresztül információkat kapjon a közlekedési lámpákat irányító központi számítógépről, lehetővé téve a vezető számára egy olyan sebesség megválasztását, amely a következő zöldhullám kihasználását segíti. A teljesen digitális Audi virtual cockpit egyedileg meghatározott javaslatot tesz a választott sebességre illetve jelzi a hátralévő időt a következő zöld jelzésig, amennyiben a vezető éppen a piros lámpánál várakozik. A rendszer így támogatja az előrelátó és hatékony vezetési stílust, egyben segíti a folyamatos forgalmat.

Az adaptív menetasszisztens (adaptive cruise assist) még biztonságosabbá és kényelmesebbé teszi az utazást a hossz- és keresztirányú tájékozódás támogatásával. Ez a vezetéstámogató rendszer ugyanis integrálja az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert. A hatékonysági asszisztenssel kombinálva az Audi SQ8 TDI az érzékelők információira, a navigációs adatokra és a közlekedési jelzésekre támaszkodva gyorsít illetve fékez. Városi forgalomban a vezetéstámogató rendszerek széles kínálatát az útkereszteződés-asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztetés és a 360 fokos szögben látó kamera teheti teljessé.




Kulcsszavak: audi, bemutató, SQ8, suv, új modell
 
Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Ősztől érkezik az új Opel Country Tourer Ősztől érkezik az új Opel Country Tourer
 
Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja

Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja

2019. július 09.
Az LC és az LX után harmadik zászlóshajóját is forgalomba hozta szigorúan korlátozott darabszámú Inspiration kivitelben a Lexus. Kérdés, hogy a hátralévő két zászlóshajó is megkapja-e valaha ezt a lenyűgöző optikai összeállítást.
Részletek

Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja

Műszaki módosítások nélkül kerül forgalomba a Lexus LS Inspiration limitált széria, ám az exkluzív kidolgozás nem hagy hiányérzetet az emberben.

A gránátot (carbunculus almandius) sejtmegújító, démonűző, önbizalom-építő, auraerősítő féldrágakőként ismerték a középkorban. Az előbbi kettő hatásról nehéz volna nyilatkozni a XXI. században, az viszont kétségtelen, hogy a kristályról elnevezett, mélyvörös Deep Garnet fényezés, amelyet az LS Inspiration kivitelhez kínál a Lexus, magabiztossá teszi az autó vezetőjét. Joggal, hiszen a mindössze háromszáz példányban készülő széria abszolút exkluzív esztétikai élményt kínál. Az árnyékban mély, ragyogó tónusú festés a napfényen szinte életre kel – ugyanezt a kettős hatást érték el a 20 colos keréktárcsák egyedi fekete krómozásával.

Az utastérben az ülésektől kezdve az ajtópaneleken át a középkonzolig mindent félanilines fehér bőr borít, erőteljes kontrasztot alkotva a műszerfal, a kormánykerék és a szőnyegek sötétjével.

Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja

A klasszikus ellentétpárt az ajtókon elhelyezett Kiriko üvegbetétek teszik hallatlanul izgalmassá, és viszont: a fekete-fehér felületek még drámaibbá teszik az évszázados kézműves hagyományokat ultramodern gyártástechnológiával társító, metszett üvegfelület visszatükröződéseit. A fények játékát kék LED-es műszerfal-világítás és az ajtók nyitásakor felgyulladó Lexus talajmegvilágítás teszi teljessé.

A Lexus tavaly októberben indította útjára az Inspiration sorozatot, amely exkluzív esztétikai jegyekkel teszi különlegessé a márka zászlóshajóit. Az LX szabadidőjármű Onyx fekete fényezéssel, fekete krómrészletekkel és Moonlight fehér bőrkárpitozással teremtett speciális hangulatot. Az idén januárban bemutatott, extravagáns LC Inspiration széria ragyogó Flare sárga festéséhez, illetve sárga ajtópaneljeihez és öltéseihez szénszálas tetőlemez, valamint a hűtőrács és a küszöbpanel karbon betétjei társulnak, nem kevésbé klasszikus színpárosítást alkotva. Már csak az a kérdés, hogy a Lexus zászlóshajó-családjának két fennmaradó tagja, az LM buszlimuzin és az LY luxusjacht is megkapja-e valaha az Inspiration kezelést.

Ihletet kapott a Lexus luxusszedánja
Kulcsszavak: bemutató, lexus, Lexus LS, luxusautó
 
A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat A presztízs szimbóluma az új BMW 7-es sorozat Seat Ibiza - összekapcsolhatóság, formatervezés és dinamizmus a fiatalos életstílushoz Seat Ibiza - összekapcsolhatóság, formatervezés és dinamizmus a fiatalos életstílushoz
 
Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is

Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is

2019. július 09.
Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség, így a lízingcégek már kialakították azt a termékkört, amellyel részt tudnak venni a nagycsaládosok számára július 1-jétől elérhető, autónként maximum 2,5 millió forintos állami támogatást nyújtó programban - mondta a Magyar Lízingszövetség főtitkára az M1 aktuális csatornán hétfőn.
Részletek

Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is

Tóth Zoltán hozzátette: a családvédelmi akcióterv részleteinek bejelentése után érezhetően megnőtt az érdeklődés a gépjármű-kereskedőknél és a lízingcégeknél is, ezért nem meglepő, hogy egy héttel a támogatás életbe lépése után többezren elkezdték a szükséges dokumentumok beszerzését.

Mint elmondta, a támogatás feltételrendszerének nyilvánosságra hozatala óta a lízingszövetség a Magyar Bankszövetséggel és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségével együttműködve folyamatosan egyeztet az Emberi Erőforrások Minisztériumával, a Magyar Államkincstárral és más piaci szereplőkkel, annak érdekében, hogy hatékony és érthető legyen az ügyintézés a vásárlók számára.

Autóvásárlási rohamra számít a lízingszövetség is
Kulcsszavak: állami támogatás, családi autó, hét ülés, Magyar Lízingszövetség
 
Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Az új Octavia a középkategória kvalitásait kínálja a kompakt modellek árfekvésében Kényelmes útitárs - Fiat Freemont Kényelmes útitárs - Fiat Freemont Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac Európa legjobbjai között a magyar lízingpiac Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic
 
Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai

Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai

2019. július 08.
Világszinten is egyedülálló ökoforradalomra készülnek az Egyesült Arab Emírségekben: 2026-ra szinte teljesen megszabadulna a hagyományos belső égésű motorral hajtott sofőrös bérautóktól Dubai.
Részletek

Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai

Hét éven belül sofőrös bérautóinak és taxijainak 90 százalékát részben vagy teljesen elektromos üzemű járművekkel cserélné le Dubai, az Egyesült Arab Emírségek legnépesebb városa.

Ha valakitől, az OPEC tagországoktól nem várná az ember, hogy környezettudatosan, felelősségteljesen kezeljék a fosszilis üzemanyagoktól való függés, a belső égésű motorokkal járó környezetszennyezés problémáját. Mi sem állhatna azonban messzebb a valóságtól: Dubai vezetése példa értékű döntést hozott, és a világon elsőként szinte teljes egészében környezetbarát típusokra cseréli le a városban üzemelő taxikat, illetve sofőrös bérautókat.

Dubaiban mintegy 6500 limuzin és 9500 taxi üzemel. Az utóbbiaknak 28, míg az előbbieknek csupán hat százalékát teszik ki a zöld járművek. Egy gépkocsi naponta átlagosan 400 kilométert, azaz évente közel 150 ezer kilométert tesz meg – hatalmas mértékben csökkenthető lenne tehát a 2,5 millió állandó lakost, és az évente oda látogató 15 millió turistát kiszolgáló közel-keleti metropolisz légszennyezése, ha zéró vagy csekély emissziójú járművek járnának az utakon.

Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai

A közlekedési igazgatóság számításai szerint nem csupán a károsanyag-kibocsátás terén hoz majd javulást az átállás: a tisztán elektromos járművek esetében átlagosan 20 ezer, a hibrid járműveknél 30 ezer dirhammal (1,56, illetve 2,34 millió forint) csökkennek a járművek teljes élettartamára vetített üzemeltetési költségei. A megtakarítás mértéke csak azért nem nagyobb, mert az Emírségekben fillérekbe kerül az üzemanyag: a legfrissebb adatok szerint egy liter 95-ös benzin ára átszámítva nem éri el a 170 forintot!

A limuzinok körében a jelenlegi hat százalékról már jövőre tíz, két éven belül pedig 20 százalékra szeretnék emelni a zöld járművek arányát. Az ezt követő években előbb 30, majd 40 százalékra nő a piaci részesedésük, 2024-re meghaladják az 55 százalékot, 2025-re elérik a 70 százalékot, és végül 2026-ban a célul kitűzött 90 százalékot. Ezen belül a járművek 65 százalékát állítják át hibrid üzeműre, 25 százalékát pedig tisztán elektromosra. Ami a taxikat illeti, a hibridek aránya már jövőre eléri az 50 százalékot – összehasonlításként: 2016-ban 12 taxiból csupán egy volt hibrid!

A radikális átalakítás annak az átfogó, kormányzati tervnek a részeként valósul meg, amely a taxik és limuzinok kétszázalékos emissziócsökkentését célozza meg. A közlekedési igazgatóság a szerződési díjak csökkentésével, a buszsávok használatának engedélyezésével, valamint az elektromos üzemű taxik és bérautók üzemi engedélyének kétéves meghosszabbításával igyekszik támogatni az átállást.

Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai

A dubai közlekedési igazgatóság (a régióban elsőként) tíz évvel ezelőtt, 2008 és 2011 között már útjára indított egy hibrid/elektromos taxi tesztprogramot. Akkor 30 százalékos fogyasztás- és emissziócsökkenést mértek, a technológia fejlődésének köszönhetően azonban ma már jóval nagyobb mértékű mérséklés is elérhető.

Az átállást nagyban megkönnyíti, hogy a világ első számú zöld autógyártója, a Toyota egyben az Egyesült Arab Emírségek legnépszerűbb márkája is, amely 29,9 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2018-as évet. A márkát a térségben forgalmazó Al-Futtaim Motors négyféle hibrid járművet forgalmaz: a klasszikus Prius mellett az új generációs Corolla, a vadonatúj Camry és a szintén modellváltáson átesett RAV4 kapható benzin-elektromos hajtáslánccal. A Toyota prémium testvérmárkájának, a Lexusnak szinte a teljes globális hibrid portfoliója elérhető az Emírségekben, a CT kompakt ferdehátútól kezdve az ES, GS és LS szedánokon át az LC luxuskupéig, illetve az RX/RX L szabadidőjármű-párosig.

A piac egyébként a központi tervek nélkül is jó úton halad a hibridizáció terén. Az egyik legnagyobb szolgáltató, az Arabia Taxi tavaly 454 hibrid Priust és Camryt állított üzembe. Akkor kiszámolták, hogy teljes élettartama során minden egyes Camry 88 tonnával kevesebb CO2-t bocsát a levegőbe, mint hasonló teljesítményű, benzinmotoros társa. Ez az érték egyébként azért olyan impozáns, mert taxis körökben igen magas, 850 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolnak az Emírségekben – újabb ok arra, hogy az elpusztíthatatlan járműveiről legendás Toyota típusait válasszák a szolgáltatók.

Kulcsszavak: Dubai, hibrid, toyota
 
A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs Toyota Proace Lerina: a minőségi kempingezés záloga Toyota Proace Lerina: a minőségi kempingezés záloga Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV Hidrogén üzemanyagcellás kamionok fejlesztésén dolgozik a Toyota Hidrogén üzemanyagcellás kamionok fejlesztésén dolgozik a Toyota Rudolfék már nem bírták idén a tempót Rudolfék már nem bírták idén a tempót
 
Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

2019. július 08.
A Volkswagen a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával bejelentette azon célkitűzését, amely szerint 2035-re kínai kiszállításaiban 50 százalékra tervezi emelni az elektromos autók részarányát.
Részletek

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

A Volkswagen át kívánja venni a vezető pozíciót Kínában az elektromos mobilitás témakörében – ezt erősítette meg Dr.Herbert Diess, a Volkswagen-csoport igazgatótanácsának elnöke a dél-kínai Boao városában a World New Energy Vehicle Congress (WNEVC) alkalmával. Ennek megfelelően a Volkswagen célja, hogy 2035-re éves kínai kiszállításaiban 50 százalékra növelje az elektromos autók részarányát, ami megfelel a kongresszus zárónyilatkozatában a világpiac vonatkozásában 2035-re prognosztizált elektromosautó-részaránynak. Kína ezzel központi szerepet játszik a Volkswagen-csoport szénmentesítési programjában. A Volkswagen már ebben az évben 14 elektromos hajtásrendszerű modellt tervez kínálni kínai ügyfeleinek, a vállalatcsoport által 2028-ig előirányzott 22 millió elektromos autónak pedig több mint a fele Kínában készülne majd. Ezzel egyidejűleg a Volkswagen még intenzívebbé kívánja tenni fejlesztőmunkáját, több mint 4500 mérnök dolgozik az országban a jövő technikáin.

A kongresszuson Dr. Herbert Diess az autóipar fontos szerepét emelte ki a Párizsi Klímaegyezmény teljesítése felé vezető úton: „Kína a károsanyag kibocsátás nélküli mobilitás mellett döntött, a Párizsban megfogalmazott célok iránti egyértelmű elkötelezettségével is. Elektromos járműveink átfogó kínálatával és a privát töltő-infrastruktúra fejlesztésével központi szerepet töltünk be ezen átalakulásban.”

Dr. Herbert Diess ugyancsak hangsúlyozta beszédében, hogy az elektromos mobilitás további fejlesztéséhez Kínában is kiszámítható és megbízható jogszabályi környezet szükséges, emellett nyomatékosan üdvözölte az ország további nyitását.

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

Az elektromos mobilitás már ma is virágzik Kínában, ahol az elmúlt év folyamán több mint egymillió hálózatról tölthető (plug-in) hibrid, illetve tisztán akkumulátor hajtású járművet értékesítettek. Ezzel világszerte Kína az elektromos hajtásrendszerű autók legnagyobb piaca, amit a kormányzat átfogó kezdeményezésekkel támogat, például a töltőinfrastruktúra kiépítése formájában. Mindemellett alacsony áramdíjak biztosítanak az ügyfelek számára viszonylag kedvező költségeket az elektromos mobilitás terén, miközben mind nagyobb mértékben alkalmaznak megújuló energiákat az elektromos áram előállítása során.

Elekromos mobilitási offenzívája keretében a Volkswagen-csoport 2028-ig mintegy 11,6 millió elektromos autó gyártását tervezi Kínában, ami több mint a fele a vállalatcsoport által kitűzött teljes 22 milliós volumennek, amihez mindhárom vegyesvállalat – a FAW-Volkswagen, a SAIC VOLKSWAGEN és a JAC Volkswagen – hozzájárul. Amint az elkövetkező év során a SAIC VOLKSWAGEN antingi és a FAW-Volkswagen foshani gyára megkezdi a MEB-alapokra épülő járművek gyártását, egyedül ez a termelőkapacitás mintegy 600 ezer tisztán elektromos hajtásrendszerű járművet jelent éves szinten. Mindezeken túl a JAC és a SEAT saját platformot fejleszt kisebb elektromos autók számára. A tervek szerint a Volkswagen Group China már a jövő év folyamán mintegy 400 ezer elektromos hajtásrendszerű gépkocsit szállít ki kínai ügyfeleinek. A Volkswagen Group China ezzel minden jogszabályi előírást teljesít, a 2020-ra előirányzott ötliteres flotta-üzemanyag-fogyasztást éppúgy, mint a teljes gyártási volumen elektromosjármű-részarányára vonatkozó kreditrendszer követelményeit.

Vezető szerepre tör Kínában a Volkswagen az elektromos mobilitás területén

A Volkswagen és partnerei mind a 33 kínai termelési helyszínének ökológiai lábnyomát tovább kell javítani. Egyedül az elmúlt év során 13 százalékkal sikerült csökkenteni a kínai üzemek szén-dioxid-emisszióját, összesen 390 ezer tonna szén-dioxid kibocsátását előzve meg.

Új vegyesvállalatával a Volkswagen a töltőinfrastruktúra fejlesztését célozza, hogy kínai ügyfelei rugalmasabban és kényelmesebben tölthessék fel elektromos járműveiket, otthon és útközben egyaránt. A Star Charge, a FAW és a JAC együttműködésének keretében az idei év végétől privát falitöltőket (Wallbox) kínál és nagyszámú nyilvánosan igénybe vehető töltőállomást létesít, arról pedig, hogy az autósok gyorsan és egyszerűen találhassanak megfelelő töltőállomást, a felhasználók és a töltőállomások hálózati kapcsolata gondoskodhat. Ezt az integrált connectivity-megoldást a Mobility Asia, a Volkswagen Group China leányvállalata kínálja, amely a mobilitás területének minden alkalmazására fejleszt digitális ökoszisztémát.


Kulcsszavak: elektromos autó, kína, volkswagen
 
Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru 100 ezer km meghibásodás és akkuromlás nélkül 100 ezer km meghibásodás és akkuromlás nélkül Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer A Nissan elektromos hódítása folytatódik A Nissan elektromos hódítása folytatódik Fogyó eszközök: az elektromos autók mellékhatásai Fogyó eszközök: az elektromos autók mellékhatásai
 
A Volvo Cars minden idők legerősebb első félévi értékesítését érte el 2019-ben

A Volvo Cars minden idők legerősebb első félévi értékesítését érte el 2019-ben

2019. július 04.
A Volvo Cars rekordértékesítésről adott hírt – 2019. első félévében 340 826 Volvo modellt értékesített, ami a tavalyi hasonló időszakot 7,3%-kal haladta meg. (2018 január-június között 317 639 új Volvo modellt helyeztek forgalomba.)
Részletek

A Volvo Cars minden idők legerősebb első félévi értékesítését érte el 2019-ben

Mind a három régió, az ázsiai, az amerikai és az EMEA is egyenletes növekedésről számolt be az év első hat hónapjában. A növekedés a prémium versenytársakhoz képest is nagyobb volt, így mind a három régióban erősítette pozícióját a márka.

A siker mögött a Volvo számtalan díjat elnyert SUV családja áll, ezek között is elsősorban az XC60, majd az XC40 és az XC90 irányába nőtt látványosan az érdeklődés. A növekedéshez a legújabb modellek, a V60, a V60 Cross Country és az USA-ban gyártott S60 is hozzájárultak.
 
Júniusban 62 775 Volvo modellt értékesítettek a világban, ez 2%-kal alacsonyabb a tavalyi hasonló időszaknál. A csökkenés forrása Európa, ahol 9%-kal kevesebb, összesen 30 234 db Volvo modellt helyeztek idén júniusban forgalomba. A kontinensen belül Svédország produkálta a messze legnagyobb visszaesést: ez 41,7%-kal alacsonyabb értékesítést jelent tavalyhoz képest. Az extrém csökkenés oka a tavalyi nagyon magas számokban keresendő: az akkor bevezetett új károsanyag-kibocsátási adó és az új Bonus-Malus rendszer miatt 2018 júniusában az átlagot messze meghaladó volt az újautó-eladás.

Ha az első hat hónapot vizsgáljuk, az EMEA piacok fejlődése stabil, 6%-kal haladja mag a tavalyi évet. A modellek közül a népszerűségi lista élén az XC40 és az XC60 SUV modellek és az új V60 családi kombi állnak. 2019 január-június között 174 398 új autó talált gazdára, az országok közül pedig kiemelendő Nagy Britannia  29,6%-os és Németország 32%-os növekedése.
 

A Volvo Cars minden idők legerősebb első félévi értékesítését érte el 2019-ben

Az ázsiai régió rekordot döntött az első félév 67 741 új Volvo modell értékesítésével, ami 10,2%-kal haladta meg a tavalyi statisztikát. A legnépszerűbbnek a helyi gyártású XC60 és S90 modellek voltak. 2019. júniusa pedig minden idők legeredményesebb hónapja lett 13 238 autóval, ami 13,3%-kal magasabb a tavalyi számoknál.
 
A Volvo az amerikai kontinensen is sikeres: az első hat hónap eladásai 5,2%-kal nőttek, és elérték az 50 120 darabot. Az XC9, az XC60 és az XC40-es SUV modelleket választották a legtöbben. Ha csak júniust nézzük, akkor is nőtt az eladás, méghozzá 0,7%-kal, ami 9 934 autót eredményezett.


Ha globálisan nézzük, a legnépszerűbb modell az XC60-as maradt, amely az első félévben rekordot döntött 97 203 darab értékesítésével (2018: 88 786 darab), ezt az XC40-es modellünk követte 61 864 darabbal (2018: 23 741), a dobogó harmadik fokán pedig az XC90 luxusterepjáró áll 47 818 darabbal (2018: 47 658 darab.)

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Elektromos és hidrogén üzemanyagcellás autókkal támad a Toyota Kínában Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés Három év alatt 25 %-kal nőtt a Seat értékesítés A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon „A Bertone Volvók" a Techno Classica kiállításon 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során
 
A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

2019. július 04.
Az Audi Q7 egy mindenre kiterjedő frissítésen esett át, mind megjelenését, mind technológiai megoldásait illetően. A legnagyobb SUV modell megkapta a Q modellcsalád új formatervét, kiemelkedően tágas beltere mellett pedig nagyszerű menetdinamikát és kifogástalan kényelmet kínál.
Részletek

A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

Lágy hibrid technológiája, digitális kezelési koncepciója és az opcionálisan elérhető, HD Mátrix LED lézerfényszórói csupán néhány elem a modell különlegességei közül. Az új Audi Q7 Európában szeptember közepén mutatkozik be.

Erőteljes megjelenés: a külső formaterv

Az Audi Q7 a terepjárókra jellemző stílusjegyeket a modern kor formai nyelvezetén keresztül vonultatja fel. Megtalálható rajta a hatalmas, nyolcszögletű Singleframe hűtőrács, amelynek megjelenését hat függőlegesen elhelyezett lamella teszi teljessé, az autó összképe pedig így válik még robusztusabbá. A két részből álló oldalsó légbeömlők is hangsúlyosabb vonalvezetést kaptak, hasonlóan a küszöbrészhez, amely kiemeli az SUV szabadmagasságát, ezzel együtt pedig terepjáró képességeit.

A fényszórók – opcionálisan a HD Mátrix lézeres LED fényszórói is elérhetőek – körvonala és világítási képe a felsőkategóriájú modell szélességét emelik ki. Az átdolgozott hátsó részen egy feltűnő króm csík köti vizuálisan össze a hátsó lámpákat, meghosszabbítva a karosszéria vízszintes oldalvonalát. A tervezőknek sikerült egy feszes, lapos felületekkel megkomponált, letisztult formavilágot létrehozniuk, amely a hátsó rész teljes szélességében – különösképpen a rendszámtábla sávjában – tetten érhető. Az Audi Q7 modellnek különösen feltűnő külsőt kölcsönöz az opcionális S line külső csomag: az első lökhárítón húzódó pengevonal, a sportosan hangsúlyos hátsó alvázvédelem illetve a teljes karosszéria fényezés és a 19 col peremátmérőjű keréktárcsák a szériafelszereltség részét képezik.

A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

Sportos az aszfalton, fáradhatatlan a terepen: a futómű

Az Audi jelentősen továbbfejlesztette a Q7 dinamikus jellemzőit. Az elektromechanikus aktív kanyarstabilizátor opcionálisan elérhető a nagyméretű SUV modell kínálatában. Állítható stabilizátorok csökkentik a karosszéria mozgását az egyenetlen útfelületen egyenes haladás mellett. Sportos vezetési stílus mellett a fókuszban az optimális gördüléskiegyenlítés áll, amely jelentősen csökkenti a karosszéria kanyarban való dőlését.

Az összkerékkormányzás funkciója szintén az opcionálisan elérhető felszereltségek sorát bővítik: alacsony sebesség mellett a hátsó kerekek legfeljebb 5 fokkal bekormányozhatók az ellenkező irányba, amely növeli a jármű agilitását. Autópályán történő haladáskor ezek a kerekek kismértékben az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, ezzel is biztosítva a stabilitást.

A legkorszerűbb rendszerek kombinációjának köszönhetően az Audi Q7 rendkívül jól kormányozható, precízen és pontosan irányítható városi forgalomban és hajtűkanyarokban egyaránt. Autópályán azonban az Audi Q7 kifejezetten kényelmes, tökéletes utazási komfortot kínáló túra terepjáró, különösen az adaptív légrugózással párosítva. A változó szabadmagasságot kínáló rendszer lehetővé teszi az Audi Q7 számára, hogy az alapfelszereltség részét képező quattro összkerékhajtással az aszfaltot elhagyva bármilyen útfelületen kitűnően boldoguljon. A megfelelő offroad üzemmód az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer hét profilja közül választható ki. A légrugózás az alapfelszereltség részeként kerül bele minden hétüléses Q7 modellbe. Az S line külső csomag valamivel feszesebb rugó- és lengéscsillapító-hangolással készülő sportfutóművet tartalmaz, amely a hagyományos légrugózáshoz képest 15 milliméterrel engedi lejjebb a hasmagasságot.

A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

Lágy hibrid technológia az alapfelszereltség részeként: a hajtáslánc

Az Audi Q7 által kínált minden erőforrás egy nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz és az állandó összkerékhajtás rendszeréhez kapcsolódik. A piaci bevezetésnél két dízelmotorból választhatnak az érdeklődők. Nem sokkal a szeptemberi debütálás után egy benzines és egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid verzióval bővül a kínálat. A hagyományos lágy hibrid technológia fontos szerepet kap a motorok hatékonyságát illetően. Ez a technológia a hétköznapi használat során akár 0,7 literrel is csökkentheti az autó fogyasztását 100 kilométerre vetítve. Központi eleme, a szíjhajtású indítógenerátor (BAS egység) az SUV modell 48 voltos fedélzeti elektromos hálózatát látja el energiával, ahol az energiát egy kompakt lítiumion akkumulátor tárolja.

Fékezéskor az indítógenerátor akár 8 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség között, az Audi Q7 képes akár 40 másodpercig lekapcsolt motorral vitorlázni vagy üresben gurulni. A generátor ezután a gázpedál következő megnyomásakor gyorsan és a hagyományos indításnál finomabban indítja újra az aggregátot. A start/stop rendszer működése 22 km/óra sebességnél indul.

Luxus színvonalú utaskabin: a belső tér

Legyen szó akár ötüléses, akár hétüléses kivitelről, az Audi Q7 kitűnően ötvözi a legmagasabb minőséget és praktikus hétköznapi részleteket. Új formatervének köszönhetően a nagyméretű SUV hossza tizenegy milliméterrel 5 063 milliméterre nőtt. Szélessége 1 970 milliméter, míg magassága (antennával együtt) eléri az 1 741 millimétert. Az Audi Q7 közvetlen versenytársai előtt jár a belső tér hosszát illetően illetve az első és a hátsó sorokban kínált fejtér és könyöktér tekintetében. Kitűnő használati értéket biztosít az rendelkezésre álló – köztük a műszerfalon található új tároló – rekeszek nagy száma és a bőséges tárolókapacitást biztosító csomagtér.


A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása

A hátsó ülések helyzetétől függően az ötüléses kivitel 865 és 2 050 liter közötti tárolókapacitást kínál, utóbbi értéket teljesen egyenes rakodási felülettel kombinálva. Az elektromos csomagtér-ajtó mozgatás a szériafelszereltség része, a lábbal aktiválható elektromos csomagtér-ajtó nyitás pedig opcionálisan érhető el. Szintén extraként választható a hátsó üléssor plusz funkciója, ahol mindhárom ülés külön-külön hosszirányban is állítható illetve támlájuk dőlésszöge is szabályozható. Ugyanez az extra biztosítja, hogy az elektronikus magasságállítással rendelkező harmadik sor két ülése is bekerüljön a hétüléses kivitelbe.

A műszerfal kialakítása tökéletes harmóniában van az új, digitális kezelési koncepcióval, amely két nagyméretű érintőképernyőt is magába foglal. A kijelző megérintésekor akusztikus és tapintható visszajelzéssel reagál a rendszer. Amikor éppen nincs rá szükség, a felső kijelző szinte láthatatlanul belesimul a nagyméretű, fekete dekoratív felületbe. A különböző elemek logikus rendbe szervezve kapnak helyet, kezdve a légbeömlő lapos csíkjától a kardánalagút széles konzoljáig.

Az opcionálisan választható kontúr hangulatvilágítás csomag gondoskodik a belső tér sötétben történő megvilágításáról. A további kényelmet szolgáló, extraként elérhető elemek körét bővíti a négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, az ajtók finom záródását segítő funkció, a Bang & Olufsen Advanced Sound System térhangzású rendszere valamint az illatosítót és ionizátort is tartalmazó légminőség-csomag (Air Quality Paket). Az üléskínálat csúcsát az akár masszázs- és szellőztető funkciót is kínáló, számos beállítási lehetőséget biztosító Individual-kontúrülések és S plus sportülések jelentik.

Hálózatba kapcsolhatóság felsőfokon: az Audi connect és vezetői segédrendszerei

Az MMI navigációs rendszer plusz a legmagasabb fokú hálózatba kapcsolhatóságot garantálja. Ez az Audi connect igen széles kínálata mellett az LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli modult valamint Wi-Fi hotspotot és természetes beszéddel történő hangvezérlést is biztosít. Az Audi connect segítségével hozzáférhetünk az online forgalmi információkhoz, a Google Earth alapú navigációhoz és a hibrid rádióhoz. Szintén újdonság az Amazon felhőalapú hangvezérléses szolgáltatása, Alexa, amely az MMI működési rendszerébe integrálva üzemel. Ugyanez igaz a Car-to-X szolgáltatások sorában elérhető közlekedési lámpa információkat illetően, amely fokozatosan kerül kiterjesztésre a meghatározott európai városokban.

A városi infrastruktúrával kialakított kétirányú kapcsolat lehetővé teszi a jármű számára, hogy egy szerveren keresztül információkat kapjon a közlekedési lámpákat irányító központi számítógépről, lehetővé téve a vezető számára egy olyan sebesség megválasztását, amely a következő zöldhullám kihasználását segíti. A teljesen digitális Audi virtual cockpit – az opcionális head-up display (HUD) kijelzővel együtt – egyedileg meghatározott javaslatot tesz a választott sebességre illetve jelzi a hátralévő időt a következő zöld jelzésig, amennyiben a vezető éppen a piros lámpánál várakozik. A rendszer így támogatja az előrelátó és hatékony vezetési stílust, egyben segíti a folyamatos forgalmat.

Az adaptív menetasszisztens (adaptive cruise assist), amely az adaptív sebességszabályozást, a dugóasszisztenst és a sávkövető rendszert integrálja, elsősorban a hosszú utazások során támogatja a vezetőt. A hatékonysági asszisztenssel kombinálva az Audi Q7 az előtte álló körülményekhez alkalmazkodva gyorsít illetve fékez. A vészhelyzeti asszisztens szintén új: amennyiben a vezető inaktívvá válik, a rendszer megállítja a járművet és védelmi illetve segítségnyújtási intézkedéseket indít. Ez a funkció manuális vezetési mód és aktív segédrendszerek mellett is működik.

Kulcsszavak: audi, bemutató, Q7, új modell
 
Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A Honda Civic Type R nyert a német Sport Auto magazin szavazásán A vadonatúj Honda HR-V kategóriájának egyik leghatékonyabb modellje A vadonatúj Honda HR-V kategóriájának egyik leghatékonyabb modellje Ráugrottak a vevők a Teslára Ráugrottak a vevők a Teslára
 
Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

2019. július 04.
A vadonatúj Kia e-Niro a márka 100%-ban elektromos hajtású crossovere itthon is bemutatkozott. 485 km-es hatótávolságával (a vegyes WLTP ciklus alapján) az e-Niro egyesíti magában a vezetés élményét, a látványos formákat, és a crossoverek praktikusságát, ugyanakkor hajtáslánca teljesen emisszió-mentes.   
Részletek

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

Az e-Niro egyedülálló helyet tölt be a piacon - mint tisztán elektromos crossover – magas használati értékével, hosszú hatótávolságával, kimondottan az elektromos hajtáslánchoz kidolgozott technológiai megoldásaival, és új biztonsági szolgáltatásaival.

Az új e-Niro a modell hibrid és plug-in hibrid változatait követi, amelyekből világszerte eddig több mint 200 000 kelt el a Niro 2016-os bemutatása óta. Európában ez idáig több mint 65 000 Niro talált gazdára.

Az e-Niro a Kia második globálisan is értékesített elektromos modellje, a Soul EV után. Az újdonság európai bemutatójára a 2018-as Párizsi Autószalonon kerül sor, értékesítése pedig egyes európai piacokon még 2018-ban elkezdődik.

Futurisztikus dizájn a 2018-as Niro EV tanulmány nyomán

A Kia kaliforniai (USA) és Namyang-ban (Korea) működő formatervező központjaiban született e-Nirót a gyakorlatiasság és a crossover megjelenés jegyeit egyaránt magán viselő, finoman kidolgozott áramvonalas karosszéria jellemzi. A modell kiváló példa arra, hogy az elektromos autók vásárlóinak egyáltalán nem kell lemondaniuk az érzelmileg megragadó dizájnról, és a crossover sokoldalúságról a nagyobb hatékonyság és a hosszú hatótáv érdekében.

Az e-Nirót a Niro Hybrid és a Niro Plug-in Hybrid modellektől számos exkluzív formaelem is megkülönbözteti. A 2018-as Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n bemutatott Niro EV tanulmányautót véve inspirációul, a külső tiszta vonalú és high-tech koncepción alapul. A Niro logós töltőcsatlakozó a futurisztikus és áramvonalas tigrisorr maszk mögött kapott helyet. Az újratervezett légbeömlő nyílások és az új, nyílhegy alakú LED-es nappali menetfények mellett élénk világoskék díszítőelemek teszik még látványosabbá a megjelenést.

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

A tigrisorr maszk újonnan tervezett első lökhárítóba ágyazódik, meghatározott identitást adva az autónak, egyúttal csökkentve a légellenállást és karakteressé téve a megjelenést.

Oldalnézetben a karcsú karaktervonal, a felfelé keskenyedő hátsó ablakok és a határozott küszöbvonal hangsúlyozza, és szinte meghosszabbítja az autó profilját több helyet hagyva az izmos sárvédőíveknek. Az e-Niro kéttónusú, gyémántvágott könnyűfém keréktárcsái 17 colosak.

Az újratervezett hátsó lökhárítót ugyanolyan az élénk kék díszítőelemek jellemzik, mint amilyeneket az első részen is láthatunk. A feltűnő hátsó LED-es fények könnyen megkülönböztethető jellegzetességei az autónak.

Az e-Niro tíz színben lesz választható – a paletta a merészebb árnyalatoktól a semlegesebbekig terjed, utóbbiak jól illeszkednek a környezetbarát formatervezéshez és kiválóan kiegészítik a karosszéria díszítőelemeinek élénk kékjét.

Modern beltér az elektromos hajtáslánchoz kapcsolódó technológiákkal


A Kia e-Niro utasterét a modern formaterv mellett nagyvonalú tér és az emisszió-mentes hajtásláncot kiegészítő technológiák is jellemzik. A belső teret számos új szolgáltatás és dizájnelem különbözteti meg a többi Niro modellétől.

A legnagyobb változást az eddigiekhez képest a középkonzol formaterve jelenti: miután a tisztán elektromos hajtáslánchoz nem tartozik sebességváltó, az e-Niróban a váltókar helyett üzemmódváltó forgókapcsoló dolgozik, a központi könyöktámaszig húzódó panelen. Itt kapott helyet az elektromos rögzítőfék, az ülésfűtés- és szellőztetés, a kormányfűtés, a menetmód-választó, és a parkolóradar gombja is, valamint az “Auto Hold” kapcsolója.  Az új hajtáslánc nem igényel terjedelmes váltóalagutat, így a Kia tervezői nagyobb tárolót tudtak kialakítani.

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

A műszerfal szellőzőnyílásai körüli díszítőelemek a külsőkhöz hasonlóan élénk világoskékek. Az utastér kárpitozása lehet szövet és műbőr kombináció, teljesen műbőr vagy valódi bőr, mindegyik változat elérhető feketében és sötétszürkében vagy az új e-Niro színsémában, amely fekete kárpitozást jelent élénk kék öltésekkel - a külső díszítőelemek árnyalatában. A bőr és műbőr kárpitok szintén élénk világoskék berakást kapnak, a külső és az utastér kék részleteire rímelve.

Újfajta hangulatvilágítás vet finom fényt a központi konzolra és az irányváltó kapcsolóra a hat szín valamelyikében: fehér, szürke, bronz, vörös, zöld vagy kék. Az ajtóburkolatok magasfényű fekete és kék elemei tovább fokozzák az utastér futurisztikus atmoszféráját. A műszerfal alapzatánál lévő jól tapadó gumírozott felszínű kis polc okostelefon tárolására szolgál és vezeték nélküli mobiltöltővel is megrendelhető.
A műszerfal középpontjában lévő hétcolos érintőképernyős HMI (human-machine interface) kezelői felület számos olyan szolgáltatást nyújt, amelyek a Kia új elektromos autójának egyedi jellemzői: a töltöttségi szinten és a még megtehető távolságon kívül azt is megtudhatjuk, merre találhatók a közeli töltőpontok.

A HMI-n keresztül egy-egy út, és az autó teljes élettartama alatti CO2-kibocsátás megtakarítása is nyomon követhető, a rendszer a számításokhoz egy az e-Niróval azonos méretű benzinüzemű autót vesz alapul. A felületen megadhatjuk következő utunk hozzávetőleges indulási időpontját, s addigra az autó a beállított hőmérsékletre melegíti fel az utasteret. A töltéskövető funkció a villamos energia áramlását követve úgy szabályozza a töltést, hogy az az akku élettartama szempontjából a lehető legjobb legyen.

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

A szintén hétcolos színes LCD fedélzeti számítógép-kijelző (DIC) a menet közbeni vezetési és akkumulátor-töltöttségi adatokat mutatja, és értékeli a volánnál ülő vezetési stílusát is, százalékban meghatározva a “gazdaságos” vezetés arányát. Azok a vezetők, akik az autó alacsony tömegközéppontját valamint különleges rugalmasságát és gyorsulását élvezik inkább, a kijelzőről megtudhatják, hogy az út hány százalékát tették meg dinamikus vezetéssel.

A műszerfal tetejébe süllyesztett jelzőfény segítségével egy szempillantás alatt kívülről is ellenőrizhető, hogy az akkumulátor töltése még folyamatban van-e vagy, már teljesen feltöltődött a telep.

Mikor a Nirót 2016-ban útjára bocsátották, új padlólemezének terveit már úgy készítették el, hogy többfajta hajtáslánc befogadására is alkalmas legyen. Az akkumulátoros-elektromos hajtáslánc bevezetése minimális hatást gyakorolt az autó belső elrendezésére. A 2700 mm-es tengelytáv eleve a nagyvonalú lábtér biztosítéka, s a tágasság érzetét a crossover dizájn is tovább fokozza. Az e-Niro 1805 m széles és 1,56 m magas, így a fej- és a válltér egyaránt tágas, a 4.375 m-es hossz pedig nagyobb (451 literes) rakodóteret kínál, mint több más plug-in hibrid és elektromos autó. A csomagtartóban a padló alatt külön helye van a töltőkábelnek.

Az újgenerációs tisztán elektromos hajtás 485 km-es hatótávval

A Kia e-Niro egyesíti a crossover-inspirálta formatervet a hosszú távú, emisszió-mentes haladás lehetőségével és az élvezhető teljesítménnyel. Ezeket az előnyöket az új generációs elektromos hajtáslánc, valamint a speciálisan a Kia elektromos autói számára kifejlesztett technológiák biztosítják.

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

Az e-Niro meggyőző alternatívát jelent a hagyományos benzines vagy dízelmotorok hajtotta kompakt crossoverek helyett, hiszen mind a nagyobb utak megtétele, mind a napi munkába járás emisszió-mentesen és igen alacsony üzemeltetési költségekkel megoldható vele.

Európában a Niro nagykapacitású 64 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal kerül forgalomba. A vegyes WLTP ciklus alapján ez több mint 485 km-es hatótávolságot jelent egyetlen töltéssel, CO2-kibocsátás nélkül. A WLTP városi ciklusa alapján 615 km tehető meg egyetlen feltöltéssel. Az e-Niro egy kisebb, 39,2 kWh-s lítiumion-polimer akkumulátorcsomaggal is megrendelhető, ez a WLTP kombinált ciklus alapján 312 km megtételét teszi lehetővé egyetlen töltéssel. 100 kW-os töltéssel csupán 42 percet vesz igénybe az akkumulátor feltöltése 20-ról 80%-ra.

A hosszú hatótávú 64 kWh-s akkucsomag 150 kW-os (204 LE-s, 395 Nm) villanymotorral dolgozik együtt, így 0-ról 100 km/h-ra csupán 7,8 s alatt gyorsul az autó. A 39,2 kWh-s akkuhoz 100 kW-os (136 LE-s) motor tartozik szintén 395 Nm forgatónyomatékkal, de ez esetben az állrajtos 100 km/h-s gyorsulás szintideje 9,8 mp. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid változataihoz hasonlóan az új e-Niro is elsőkerék-hajtású.

Technológiák és szolgáltatások

Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója (Coasting Guide Control, CGC), és a Predictive Energy Control (PEC) is. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód használatára.

Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

Az Eco vezetéstámogató rendszer (Eco DAS) útmutatóként szolgál a vezető számára, a még hatékonyabb autózáshoz, és a hatótávolság maximalizálásában is segít azzal, hogy javaslatot tesz vitorlázó (szabadon guruló) üzemmód és a fék használati módjára.

Az e-Nirónak nincs sebességváltója, ennek ellenére a vezető a kormánykerék mögötti léptetőfülekkel három energia-visszatáplálási (motorfék-erősségi) fokozat közül választhat. Minél magasabb a választott szint, annál több energiát lehet akkuba gyűjteni a fékezés alatt.

A Niro elektromechanikus rögzítőfékje az új középkonzol gombjával működtethető. A vezető manuálisan is használhatja a rögzítőféket megálláskor, induláskor azonban az EPB automatikusan kiold, így az indulás zökkenőmentes.

Az akkumulátorfűtő rendszer felmelegíti a töltés alatt lévő akkumulátort minimumra csökkentve ezzel a hideg káros hatását.

Az e-Niro hőszivattyúja hőt von el a légkondicionálótól és egyéb üzemszerűen melegedő elektromos rendszerektől. Így az utastér felfűtéséért nem pusztán az akkumulátor felel. A rendszer egy kompresszorból, párologtatóból és kondenzátorból áll, így az utastér hatásosabban felfűthető az akkumulátor minimális igénybevételével.

A Drive Mode Select három beállítása - Normal, Eco és Sport - a kormányzásra és a hajtáslánc karakterére is hat. Az Eco mód a takarékos üzemet célozza a maximális forgatónyomaték, a teljesítmény és a gázreakció visszafogásával. A Normal leginkább a mindennapi vezetésnél hasznos, Sportban pedig javul a gázreakció és a gyorsulás is, miközben a kormány rásegítő ereje csökken. Így a vezetés élvezete kerül előtérbe.

Alacsony tömegközéppont független felfüggesztéssel a vezethetőség és kezelhetőség kedvéért

A Kia Nirót úgy tervezték, hogy különböző hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok befogadására is alkalmas legyen, így a vezethetőség és a kezelhetőség szempontjából nem jelent kompromisszumot a teljesen elektromos hajtás beépítése sem.


Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro

Az akkumulátorcsomag mélyen ül a két tengely között így a crossover tömegközéppont magassága leginkább egy hagyományos hajtású szedánéhoz vagy ferdehátúéhoz hasonlítható. Viszonylag széles nyomtávjainak köszönhetően a Niro maximális stabilitást és kimagasló vezetési élményt kínál kanyargós utakon. Teljesen független hátsó felfüggesztésével az e-Niro kanyargós utakon is élvezetesen irányítható.

Az e-Niro – elől 305 mm, hátul 300 mm átmérőjű - féktárcsái lineáris lassulást tesznek lehetővé, miközben a regeneratív rendszer a hajtó villanymotort generátorként használva mozgási energiát gyűjt a hajtáslánci akkumulátorba. Alacsony sebességeknél az e-Niro kifinomult és csendes, és mivel légellenállási együtthatója (Cd: 0.29) alacsonyabb a Niro Hybridénél és a Plug-in Hybridénél is, ez a hatótáv növelésén kívül a menetzajok csökkentésére is jótékonyan hat.

A menetzajokat tovább csökkenti a többrétegű szélvédő az első ablaktörlők feletti légterelő burkolat, a külső visszapillantók speciális formája és a tetősínek mélyedései feletti borítások, amelyek így a karosszériával egy szintben helyezkednek el. A gördülés zajait tovább csökkentik a futómű első segédvázának szilentjei és a nagyszilárdságú acélbetét a hátsó sárvédőkben, mellyel a hátsó rész nagyfrekvenciájú vibrációja csökken, valamint az A- és B-oszlopok hangszigetelő anyagai is.

Haladó vezetéstámogató rendszerek

Valamennyi e-Niróban alapfelszerelés a Kia Vehicle Stability Management (VSM), mely fékezés és kanyarodás közben garantálja a stabilitást: ha a VSM tapadáscsökkenést észlel, az ESC segítségével - és szükség esetén az elektromos kormányszervón keresztül is beavatkozva – segít a menetstabilitás megőrzésében.

Mindezeken kívül ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (Forward Collision Warning), ütközésmegelőző (Forward Collision-Avoidance Assist), dugóban araszolni is képes adaptív sebességtartó automatika (Smart Cruise Control with Stop & Go), fényszóróasszisztens (High Beam Assist), éberségfigyelő rendszer (Driver Attention Warning) és a sávkövető (Lane Following Assist) is növeli a biztonságot. A sávkövető automatika már második szintű önvezető rendszer, amely figyeli az autó előtt haladó járműveket, és az útburkolati jeleket is, így tartja a sávon belül az autót. A rendszer a gázt, a féket és a kormányzást is kezeli, a követési távolságot szenzorok segítségével tartja. A sávkövető automatika 0 és 130 km/h közötti sebességtartományban működik.

Kulcsszavak: bemutató, crossover, e-Niro, elektromos autó, kia, premier
 
Az otthonokkal kapcsolja hálózatba elektromos autóit az Audi Az otthonokkal kapcsolja hálózatba elektromos autóit az Audi Szeptember utolsó vasárnapján újra végigsétálhatunk a Jazzy Streeten Szeptember utolsó vasárnapján újra végigsétálhatunk a Jazzy Streeten A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon A Nissan standjának főbb látványosságai a Tokiói Autószalonon A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége
 
Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

2019. július 02.
Az utóbbi években az öntöltő hibrid elektromos autókhoz (HEV) hasonlóan a hálózatról tölthető, azaz a plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) járművek értékesítése is jelentős növekedést mutat. 
Részletek

Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

A hálózatról tölthető autók területén a legnagyobb figyelem eddig a Teslára irányult, de közben a mára több, mint 13,7 millió hibrid elektromos autót értékesítő, és ennek révén a részben vagy teljesen elektromos autókhoz használt akkumulátorok fejlesztésében minden versenytársánál több tapasztalatot szerző Toyota az elektromos autózást forradalmasító szilárdtest akkumulátorok révén szép csendben beelőzött.

Bár a környezetbarát részben vagy teljesen elektromos meghajtások közül továbbra is egyértelműen a kompromisszummentes közlekedést lehetővé tévő, praktikus öntöltő hibrid elektromos meghajtás (HEV) a legnépszerűbb az újautóvásárlók körében, ígéretes növekedést mutatnak a hálózatról tölthető, plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) eladások is. 2018-ban utóbbi kettő együtt a világszintű újautóértékesítések 2,2%-át tette ki (miközben ennél mintegy kétszer több öntöltő hibrid talált gazdára). Iparági felmérések eredménye szerint ahhoz, hogy a ma még a különösen az akkumulátoros elektromos autók esetén rengeteg kompromisszumot (hosszú töltési idő, alacsony hatótáv, szűkös töltő infrastruktúra) igénylő hálózatról tölthető meghajtások részesedése elérhesse az újautóértékesítések 10%-át, az elektromos járműveknek egy feltöltéssel legalább 640 kilométert kellene megtenniük, és a töltés sem tarthatna tovább tíz percnél. Erre ugyan ma még egyetlen gyártó sem képes, az egyébként az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) meghajtás területén is vezető fejlesztőnek számító Toyota jól halad a fenti küszöbértékek elérése felé.

Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

A japán autógyártó e havi bejelentése – mely szerint gyártókapacitásának jelentős részét a hálózatról tölthető járműveknek szenteli – a szilárdtest akkumulátorok bevezetésén alapul. A Toyota elképzelése szerint ez már akár 2020-ban is megtörténhet, ami két évvel lenne korábban az eredetileg tervezett időponthoz képest. Ez részét képezi az évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos (HEV, PHEV, BEV és FCEV) jármű értékesítését szolgáló erőfeszítésnek – amit immár nem 2030-ra, hanem 2025-re kíván elérni a vállalat.

Miközben a Toyota prémium márkájával, a Lexussal együtt a világ legszélesebb, 40 modellből (Európában és Magyarországon 20) álló öntöltő hibrid elektromos (HEV) modellportfóliójáról ismert, már jó ideje tudható, hogy 2020-tól sorban érkeznek majd a két márka hálózatról tölthető, plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos (BEV) modelljei is, mindemellett pedig a hidrogén infrastruktúra kialakulásával párhuzamosan új hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) Toyoták és Lexusok bemutatása is várható.

A Toyota nem lemaradt, tudatosan kivárt akkumulátoros elektromos (BEV) fronton

Bár a világ leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota mindvégig következetesen és egyértelműen kommunikált, számos iparági elemző felületesen ítélt és úgy látta, hogy miközben a Toyota hozta el az elektromos autók forradalmát a világ első hibrid elektromos autójának bemutatásával két évtizeddel ezelőtt, az akkumulátoros elektromos autók térnyerését a japán autógyártó átaludta.

Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

Sőt, sokan úgy vélték hogy a Toyota az akkumulátoros elektromos meghajtás helyett (és nem mellett) egyedül a hidrogén üzemanyagcellás meghajtásban látja a jövő zéró emissziós autózását. Nos, ennél mi sem lehetne távolabb a valóságtól: a részben vagy teljesen elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok fejlesztésében minden autógyártónál több tapasztalattal rendelkező Toyota folyamatosan fejlesztett, és miközben a jelen praktikus környezetbarát megoldásának a hibrid elektromos autókat (HEV) látja  - világszintű értékesítéseinek már ma 18%-át, európai eladásainak pedig 50%-át teszik ki a hibridek -  akkumulátoros elektromos autókat (BEV) csak akkor kívánt kínálni, mikor a technológia valóban praktikus lesz és kinövi mostani gyermekbetegségeit és korlátait (az alacsony hatótávot és hosszú töltési időt). Most pedig, míg a versenytársak még mindig a jelen korlátos akkumulátoros elektromos meghajtásával működő modellek érkezését ígérik, a Toyota készen áll arra, hogy a vadonatúj szilárdtest akkumulátorok révén letarolja az akkumulátoros elektromos piacot (miközben továbbra is gőzerővel fejleszti a szintén zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos autókat is).

Na de mi az a szilárdtest akkumulátor?

„Célunk, hogy jövő évi Tokiói Olimpiai Játékokon bemutassuk a nagy nyilvánosság számára a szilárdtest akkumulátorok működését.” - ígéri Shigeki Terashi, a Toyota világszintű kutatásfejlesztési tevékenységének vezetője.

A szilárdtest-akkumulátorok nagyobb energiasűrűséget nyújtanak, mint a Tesla és más versenytársak által alkalmazott lítiumion-akkumulátorok. Ezekben az EV-akkumulátorokban szilárd elektrolitot használnak a lítiumion-akkumulátorok folyékony elektrolitja helyett. A szilárdtest-akkumulátorok révén a Toyota és az őt követő autógyártók anélkül tudják majd megnövelni elektromos járműveik hatótávját, hogy nagyobb akkumulátorkötegeket építenének be. Emellett a várakozások szerint a szilárdtest-elektrolitok – eltérően a jelenlegi lítiumion-akkumulátoroktól - nem lesznek gyúlékonyak (szemben a Toyotával ugyanis a mostani akkumulátoros elektromos meghajtást kínáló autógyártók közül többen szembesültek az akkumulátortűz veszélyével).

Toyota: az elektromos autózásban a szilárdtest-akkumulátorok jelentik a következő nagy dobást

A Toyota három partnerrel készül megosztani akkumulátor technológiáját: a Subaruval, a Mazdával  és a Suzukival – az elsőben a Toyota 16,8%-os, a másodikban 5,1%-os részesedéssel is bír, míg a Suzukival a másik két vállalathoz hasonlóan stratégiai együttműködésre lépett a részben vagy teljesen elektromos technológiák fejlesztése területén. A Subaru és a Suzuki évekkel ezelőtt létrehoztak már egy technológia-megosztási kapcsolatot a Toyotával, és vannak iparági elemzők, akik szerint a Mazda lesz a következő. A Toyota meggyőzte ezeket a cégeket arról, hogy csatlakozzanak a közös padlólemezekkel, technológiákkal és akkumulátorokkal dolgozó szövetséghez, amelyben valószínűleg a szilárdtest-akkumulátorok játsszák majd a legnagyobb szerepet.

Akié a legtöbb akkumulátor, az mindent visz?

Miközben a Toyota idén januárban EV-akkumulátorok gyártását szolgáló együttműködésre lépett a Panasonic-kal és a két vállalat egy közös vállalat megalapítását is bejelentette, a Panasonic és a Tesla áprilisban befagyasztotta a Gigafactory bővítésére vonatkozó terveket (miután a sajtóhírek szerint a Tesla nem tudta tartani a japán elektronikai óriás felé fennálló szerződéses vállalásait). A fenti ügylet keretében a Panasonic öt kínai és japán akkumulátorgyártó üzem tulajdonjogát adja át az újonnan létesített közös vállalkozásnak. A Toyota ugyanakkor együttműködésre lépett a kínai akkumulátorgyártó óriás CATL-lel és a BYD-del is, amelynek révén  nem csupán saját akkumulátor beszerzéseit diverzifikálja és saját elektromosautó-gyártási terveit pörgeti fel, 5 évet előre ugorva az időben a globális klímacélok teljesítése érdekében, de olyan sztenderdek kidolgozását kezdeményezi, amely a teljes autóiparra  - és azon is túl - hatással lehet.

A Toyota tehát jól ismerte fel, hogy aki a legnagyobb globális akkumulátorkapacitással rendelkezik a világ legnagyobb autógyártói közül, az rendkívüli versenyelőnyre tehet szert a szigorodó szabályozásoknak és az amúgy is ez irányba változó fogyasztói preferenciáknak köszönhetően a környezetbarát autók irányába eltolódó piacon. Mindennek azért van kiemelt jelentősége, mert az akkumulátorok nagymértékben befolyásolják az elektromos autók teljesítményét, akárcsak az árukat (hiszen az autó vételárának akár 30 százalékát is kitehetik), ezért rendkívül éles a verseny az egyre jobb technológiák fejlesztésében, amelyben a Toyota már eddig is élen járt, a fenti megállapodások révén azonban olyan megnövekedett akkumulátor gyártási kapacitás áll a japán autógyártó rendelkezésére, amely eredetileg is ambiciózus alternatív hajtású terveinek elképesztő mértékű felgyorsítását teszi lehetővé.

Együtt könnyebb?

A Toyota ugyanakkor a teljes piac zöldülése és a globális klímacélok teljesülése érdekében alapvető fontosságúnak tartja a közös szabványok használatának, és az akkumulátorok újrahasznosításának kérdését. A Toyota által felvázolt jövőkép, az úgynevezett EV-ökoszisztéma alapja az akkumulátormegosztás, a járműmegosztás és az információmegosztás. A Toyota ugyankis olyan, a tervek szerint a versenytárs autógyártók számára is felkínált sztenderdizált akkumulátorokat fejlesztett ki amelyek az eltérő márkájú járművek mellett számos egyéb területen energiaforrásul használhatóak az okosvárosokkal kapcsolatos elképzeléseknek megfelelően (legyen szó autókról, munkagépekről, otthonokról, irodákról), szabadon cserélhetőek és nem utolsósorban újrahasznosíthatóak – és az ezt támogató infrastruktúra kialakítása révén megújuló energiaforrások révén tölthetőek.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, hibrid, toyota
 
Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics ECO PRO üzemmód és tisztán elektromos közlekedés: testre szabott BMW EfficientDynamics A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra A Citroen rádupláz az elektromos autókra igényelhető állami támogatásra Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 71 - 80