Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 71 - 80
Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra

Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra

2020. június 03.
Igaz, az Autovista Group (az Eurotax anyavállalata) számításai alapján az európai autókereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a világjárvány, Németországban és Ausztriában megnyugtató a jövőkép.
Részletek

Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra

Ahogy korábban a Das WeltAuto jelezte már: Magyarország is bizakodó lehet, 2022 végére mindössze -0,5 százalékos maradványérték változás várható a nemzetközi használtautó értékelő hálózat legutóbbi elemzése alapján 2020. márciusához képest.

Az Autovista Group szakemberek segítségével elemzést készített arról, hogy a koronavírus milyen hatással lehet az európai használt autó piacra az előttünk álló időszakban. Az persze a gazdaság terén mindenütt tapintható, hogy súlyos következményei vannak a világjárványnak, és ez természetesen nincs másképp az autóiparban, így a használt autó piacon sem. Az autóipar leállása mély sebeket ejtett, és bár Németországban, illetve Ausztriában hamar újraindult az élet, Franciaországban és Spanyolországban már más a helyzet. Igaz, ezek apró lépések, de rendkívül fontosak, már csak azért is, mert az európai kereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a pandémia a lezárások kezdetétől április 18-ig – és ebben Magyarország is érintett.

Több forgatókönyv is elkészült arról, milyen hatással lehet a járvány az autóiparra, amely az országspecifikus tényezőkön kívül az alábbi öt kockázati faktor alapján áll össze:

•    meddig tart a fertőzések terjedése;
•    a gazdasági kilátások 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben;
•    az új autók gyártásával kapcsolatban várható kérdések az ellátási láncban a kínálat szempontjából;
•    a magánfogyasztás alakulása a következő években a keresleti oldalon;
•    a költségvetési és gazdaságpolitikai intézkedések hatékonysága.

Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra

Ezek alapján meghatározható, hogy a pandémia milyen hatással lehet az egyes országok gazdaságára az alacsony kockázattól kezdve a magasig, így az is kiderül, hogy milyen jellegű fellendülés várható: „gyors, V-alakú”, „mérsékelten gyors, V-alakú”, „lassabb, U-alakú”, „mély recesszió, lassú fellendülés” vagy „nagyon mély recesszió, L-alakú fellendülés”.

Magyarországon az elemzés szerint legvalószínűbb a közepes kockázat (50 százalékra teszik), vagyis a lassabb, U-alakú fellendülés. E szerint a gazdaság visszaáll a régi kerékvágásba 2020-ban, ám a világjárvány hosszabb ideig okoz társadalmi és gazdasági problémákat. A gazdaság csak fokozatosan gyorsul fel, és a gazdasági aktivitás csak az év végére állhat helyre.

Az elemzők szerint ugyanakkor 30 százalék az esélye, hogy közepesen magas lesz a kockázat, vagyis mély recesszióra, lassú fellendülésre lehet számítani, ám 20 százalék esélyt adnak alacsony-közepes kockázatra, amely mérsékelten gyors, V-alakú fellendülést ígér. Ez azt jelentheti, hogy amíg a második negyedévben visszaesik a gazdaság, addig a harmadik és negyedik negyedévben fellendülés várható, amely kompenzálja a korábban felhalmozott veszteségeket. Ezek az előrejelzések persze csak becslések, mivel egyelőre sok a kérdés, bizonytalanság, így például az is, hogy lesz-e második, esetleg harmadik hulláma a járványnak.

Mindenesetre az eurózónát figyelembe véve az elemzések alapján Magyarország a középmezőnyhöz tartozik a használt autók árának alakulását tekintve, olyan országokkal egyetemben, mint Svédország, Finnország, Ausztria vagy éppen Lengyelország. Az előrejelzés szerint a maradványérték százalékos változása hazánkban -2,1 százalék lesz 2020 és 2021 végén a márciusihoz képest, míg 2022 végére -0,5 százalékra javulhat, tehát visszaállhat a veszélyhelyzet előtti állapotára.

A várható fellendülés alapján Ausztria, Németország és Svájc lehet a leginkább bizakodó, ám rögtön utánuk következik Magyarország és Lengyelország, amely az egyik legrugalmasabb fejlődést mutatja.

Ha kitekintünk a többi európai országra a gazdasági fellendülés szempontjából, a koronavírus által leginkább sújtott területek, így Olaszország és Spanyolország helyzete tűnik a legrosszabbnak, valamint az Egyesült Királyságé, ahol a Brexit is nehezíti a jelenlegi állapotot, ugyanakkor Franciaországban is borúsabban látják a jövőképet, mint néhány héttel korábban.

Összességében az Autovista Group elemzése szerint a gazdasági válság eltérő hatást gyakorol a maradványértékre országonként: míg a dél-európai országokban nagyobb csökkenést vár, addig Ausztriában, Németországban, Svájcban és az északi országokban nem lesz olyan súlyos a helyzet, a keleti régióban pedig rugalmasabb fellendülés várható. Ráadásul a jelenlegi kimutatások alapján egyelőre kedvezőbbek a kilátások, mint a 2008-as gazdasági válságot követően.

Kulcsszavak: Das WeltAuto, értékesítés, használt autó, jármű kereskedelem
 
Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Átadták a jubileumi tízezredik SEAT Toledo-t Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Rendkívül sikeres első negyedévet zárt a Ford Magyarországon Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra Idén már növekedni tud az Opel Európában Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban Májusban is meredeken csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az EU-ban
 
Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok

Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok

2020. június 03.
Áprilisban 10 milliárd forint fölé emelkedett a nagycsaládosok autóvásárlási programjában megvásárolt autókra kötött lízingszerződések összege – közölte a Magyar Lízingszövetség.
Részletek


Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok

A szervezet tagvállalatai a program tavaly júliusi indulása óta pedig több mint 3605 új hétüléses autóhoz nyújtottak finanszírozást, egyenként átlagosan 2,8 millió forint értékben.

Április végéig összesen 3605 új hétüléses autóra kötöttek összesen több mint 10 milliárd forint értékű lízingszerződést az érintett nagycsaládosok a 2019 júliusában indult állami autóvásárlási programba. Ennek keretében a feltételeket teljesítő családok maximum 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kaphatnak. A jóváhagyott lízingszerződések száma meghaladja a 4 ezret, vagyis több mint 400 autó esetében már zöld utat kaptak az érintettek, de az autó átadása még nem történt meg - közölte a Magyar Lízingszövetség.

A hétülésesek nagy részét lízingelték

Thomka Ferenc, a szervezet elnökségi tagja közölte: „A jóváhagyott és a megkötött szerződések száma közötti különbség azzal magyarázható, hogy sok esetben a megrendelt autók csak hónapokkal később érkeztek meg a kereskedőkhöz.” Hozzátette: A támogatott hétülésesek közel  fele került lízingügylet segítségével a nagycsaládos vásárlókhoz. Ezért a lízingcégek sikeresnek tartják a programot. Ugyanakkor Thomka Ferenc szerint arra számítani lehetett, hogy a program előrehaladtával mérsékeltebb lesz az igény a hétüléses autókra, ezzel együtt a lízingfinanszírozásra. Emellett a koronavírus-járvány is visszavetheti az igényeket.

Autónként 2,8 milliót, összesen több mint 10 milliárd forintot adtak az új hétülésesekre a lízingtársaságok

A kereslet alakulásáról a Magyar Lízingszövetség szakembere elmondta: „A múlt év végén és az idei év elején volt tapasztaltunk kiugró érdeklődést. Tavaly októberben 548, novemberben 498, decemberben 576, januárban pedig 473 lízingszerződést kötöttek a nagycsaládosok a program keretében. Ezzel szemben februárban 369, márciusban 399, áprilisban pedig 242 finanszírozási kérelmet hagytak jóvá a lízingcégek.”

Az április végéig elért 10 milliárd forintos finanszírozott összeg azt jelenti, hogy egy-egy autóhoz átlagosan 2,8 millió forintos finanszírozást nyújtottak a lízingtársaságok. Az igényelt kérelmek döntő többsége zöld utat kapott a lízingcégektől, tavaly július óta a nagycsaládosok által beadott igénylések mindössze 6 százaléka nem jutott el a szerződéskötésig.


Kulcsszavak: hét ülés, nagycsaládos kedvezmény, támogatás
 
Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata A Mazda szponzorálja Babos Tímeát A Mazda szponzorálja Babos Tímeát Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT A Kia Motors a  Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora A Kia Motors a Kia World Extreme Games 2013 fő szponzora Újabb mérföldkőhöz érkezett a Ford autószerelő tanulókat segítő Karrierprogramja Újabb mérföldkőhöz érkezett a Ford autószerelő tanulókat segítő Karrierprogramja
 
A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

2020. június 03.
Több mint 3 millió percet vezettek SHARE NOW-autókkal tavaly – 8,5 kilométer az átlagosan megtett út
Részletek

A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő SHARE NOW felhasználói, nagyjából minden hatodik ügyfél pedig munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást – derült ki a cég egy éves évfordulója alkalmából készített felmérésből.

A felhasználók 57 százaléka számára a spontán utaknál jelent nagy segítséget a közösségi autó, 17 százalékuk pedig munkába vagy iskolába járásra használja a szolgáltatást – derült ki a SHARE NOW több mint 1200 ügyfele körében végzett felméréséből, amelyet a magyarországi piacra lépésük egyéves évfordulója alkalmából készítettek. Az arányok megfordulnak a szolgáltatás gyakoribb használata esetén: minden második felhasználó, aki száznál több alkalommal közösségi autózott a SHARE NOW-modellekkel, a munkába vagy iskolába járást jelölte meg legfontosabb motivációjának, ami mutatja, hogy a közösségi autózás szerves részévé vált a városi közösségi közlekedésnek az elmúlt években.

Több mint 3 millió perc vezetés, átlagosan 8,5 kilométeres utak

Az egy éve a magyar piacon működő autómegosztó népszerűségét a felhasználási adatok egyértelműen igazolják: több mint 3 millió percet vezettek a közösségi autózók, az átlagos használati idő bérlésenként pedig a MINI Cabriók esetében volt a legnagyobb, ezeket 40 percnél hosszabb időre bérelték.

A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

A megtett utak átlagos hossza 8,5 kilométer, a leghosszabb út pedig ennek majdnem százszorosa, összesen 828 kilométer volt; a rekorder felhasználó az egynapos bérlési csomagot igénybe véve autózta be teljes Kelet-Magyarországot egy X1-es BMW-vel a Budapest–Szeged–Kecskemét–Debrecen-Budapest útvonalon.

„A tavaly áprilisi indulásunk óta folyamatos és egyre növekvő igényt tapasztalunk a szolgáltatásunkkal kapcsolatban, ami a járványhelyzetben sem mérséklődött jelentősen, sőt, sokan a tömegközlekedés biztonságos alternatívájaként használták az autóinkat. Az érdeklődés mind a regisztrációk, mind a vezetések számában látszik, így ebben az évben flotta-, és szolgáltatásbővítéssel is készülünk, valamint új szolgáltatási zónákat is szeretnénk kijelölni” – mondta el Buday Bence a hazai SHARE NOW társügyvezetője.

Cél a rendszeres használat elősegítése

A szolgáltatás iránti növekvő igényre többféle fejlesztéssel is válaszol a SHARE NOW. A szolgáltatási zóna is bővül idén, főként a város északi részén, a budai és a pesti oldalon egyaránt. A flotta is növekszik majd, mind az elérhető autók, mind a modellek számában: hamarosan a SHARE NOW márkához való csatlakozással összefüggésben már Daimler-modelleket is igénybe vehetnek majd a közösségi autósok. A cég jelentős várakozással fordul a vállalkozások és vállalatok számára fejlesztett SHARE NOW for Business-megoldás felé, amely a cégautó modern, közösségi alternatívája lehet.

A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

„A fejlesztéseink hátterében a rendszeres használat elősegítése áll, a szolgáltatást leggyakrabban használó ügyfeleink visszajelzéseit figyelembe véve. Szeretnénk, ha minél több autóhasználó életébe épülne be a mindennapi rutin részeként a közösségi autó, legyen szó munkába- vagy iskolába járásról, rendszeres bevásárlásról, hétvégi kirándulásokról. A cégautó-megoldásunk létrehozását is egy, az ebbe az irányba tett jelentős lépésként értékeljük” – tette hozzá, Buday Bence a hazai SHARE NOW társügyvezetője.

A saját autó alternatívája, minden élethelyzetben szükség van rá

A felmérésből kiderült továbbá, hogy a felhasználók zömének, több mint 70 százalékának van saját autója, minden ötödik válaszadó háztartásában két autó is van, a közösségi autó tehát a következő autó vásárlását válthatja ki. Ezt támasztja alá az is, hogy a felhasználók fele nyilatkozott úgy, hogy egy ideális autóflottában minden élethelyzethez és célhoz illeszkedően kell, hogy legyen többféle modell, 20 százalékuk pedig úgy, hogy a márka és a modell is teljesen mindegy, csak az úticéljukhoz vigye el őket a kocsi; érdekesség, hogy sem az elektromos (17 százalék), sem az extrákkal felszerelt autók (11 százalék) iránt nincs meghatározó érdeklődés.

„A kutatási eredményeink rávilágítottak, hogy az autómegosztás megjelenése valós alternatívát tud nyújtani a további autók vásárlásával szemben. Ez megkerülhetetlen érv a közautózás mellett a város forgalomterhelésének visszaszorításának kérdésében.

A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás

Szeretnénk, ha a jövőben a szolgáltatás fejlődésével még több saját tulajdonú autót válthatnánk ki, így a jobb kihasználtságú, megosztott autók tehermentesítenék a forgalmas belvárost” – kommentálta az eredményeket Fischer Péter a hazai SHARE NOW társügyvezetője.

Az örök szerelem: BMW i3

A SHARE NOW rákérdezett a flottában elérhető modellekkel kapcsolatos preferenciákra is, és kiderült, hogy a felhasználók a BMW i3 modelljét kedvelik leginkább, a válaszadók majdnem negyedének ez a kedvence, második a sorban a három vagy ötajtós MINI Cooper (20 százalék), és a nyár közeledtével kevésbé meglepő módon a harmadik helyre kúszott fel a MINI Cabrio, amelyet a felhasználók 19 százaléka jelölt meg kedvenceként.

Kulcsszavak: autómegosztó, bmw, SHARE NOW
 
A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története A saját autó alternatívájává vált a közösségi autózás Alessandro Zanardi hivatalosan is a BMW márkanagykövete lett A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió Exkluzív BMW i8 modellekkel ünnepli világsikerét a BMW i divízió A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó
 
A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

2020. június 02.
A 2000-ben bemutatott Hyundai Santa Fe idén ünnepli huszadik születésnapját. Az Európában 2001 óta forgalmazott Santa Fe színre lépése mérföldkőnek számított a Hyundai történetében; a modell ma már negyedik generációjában jár.
Részletek

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

A Hyundai Motor 2000-ben mutatta be az első generációs Santa Fe modellt, amivel a szabadidőjármű piac egyik úttörőjévé vált. Az immár huszadik születésnapját ünneplő Santa Fe a márka emblematikus típusává vált, így most, az évfordulón áttekintjük, hogyan fejlődött a Hyundai első szabadidőjárműve az évek során.
A Santa Fe 2001 óta kapható; ezzel ez a Hyundai leghosszabb ideje létező típusa Európában. A negyedik generációjában járó Santa Fe formaterve, biztonsága és technológiai tartalma hatalmas fejlődésen ment át az évek során, zászlóshajóhoz méltó módon gyakran töltött be úttörő szerepet új funkcióival. A Hyundai idén nyáron új, villamosított hajtásláncokkal és átfogó esztétikai módosításokkal újítja meg a jelenlegi modellt.

A két évtizede bevezetett Santa Fe rövid időn belül a Hyundai egyik legnépszerűbb típusává vált. Az Egyesült Államok délnyugati részén található városról elnevezett modell a márka legelső szabadidőjárműveként fontos szerepet játszott abban, hogy a Hyundai megvetette a lábát a szegmensben. A Hyundai modellekre általában nem jellemző módon a Santa Fe saját logóval rendelkezik: ez a típus neve mellett egy stilizált napot ábrázol; a nevet a későbbi generációk örökítették tovább, folytatva a típus hagyatékát. Az elmúlt húsz év során világszerte több mint 5 260 000 Hyundai Santa Fe talált gazdára.

„A Santa Fe a Hyundai legelső szabadidőjárműve, és az egyik legrégebben fennálló típusa, ami világszerte és Európában egyaránt kulcsfontosságú modellé teszi.”

– mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Olyan autóipari ikon, amely formai és technológiai szempontból folyamatosan fejlődik; egyre tágasabb és kényelmesebb lesz. A Santa Fe legújabb kiadása továbbra is zászlóshajóként áll a Hyundai színes szabadidőjármű-kínálatának élén; kihangsúlyozva a márka jelentős SUV-hagyományait, miközben innovatív megoldásaival és villamosított hajtásláncával új fejezetet nyit a műfaj történetében.”

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

Első generációs Santa Fe (2000-2006): az eredeti bestseller

A Hyundai a 2000. évi Genfi Autószalonon mutatta be a Santa Fe modellt az európai közönségnek. A későbbi modellgenerációk egyre fényűzőbbé váltak, az első Santa Fe azonban praktikumával, funkcionalitásával és megbízhatóságával szerzett magának híveket. 2001-ben, nem sokkal az első modell gyártásának beindítása után a Hyundai-nak növelnie kellett gyártókapacitását, olyan hatalmas volt a kereslet az Egyesült Államokban a típus iránt.

Az első generációs Santa Fe robusztus, mégis kifinomult megjelenése mellett jóval hosszabb és szélesebb is volt számos vetélytársánál, kihangsúlyozva a modell terepalkalmasságát. A tágas belső térben kényelmesen elfért öt utas; a csomagtartó hasonlóan tágas volt. Ami a kényelmi felszereltséget illeti, az a kor színvonalán rendkívül gazdagnak számított: légkondicionáló, CD-lejátszó, valamint elektromos ablakemelők, tükörállítás és napfénytető szerepelt a listán.

Az ügyfelek igényeire hallgatva a Hyundai 2003-ban erősebb motorral, valamint számítógép-vezérlésű összkerékhajtási rendszerrel szerelte fel a Santa Fét.

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

Második generációs Santa Fe (2006-2012): nagyobb teljesítmény, tágasabb férőhely, fejlettebb biztonsági rendszer

A második generációs Santa Fe világpremierjére 2006 januárjában, a Detroiti Autószalonon került sor. A modell új 2,2 literes dízelmotorral, valamint továbbfejlesztett 2.7 V6-os benzinmotorral lépett piacra. Vezethetősége nagyságrendekkel javult, ami a sportos erőforrásokkal együtt rendkívül sokoldalúvá tette, a menet- és időjárási viszonyoktól függetlenül.

A vásárlók körében a 2000-es évek derekára egyre nagyobb hangsúlyt kapott a dizájn. A Santa Fe utódmodellje ezért kívül és belül egyaránt jelentősen átalakult. Megjelenését határozott hűtőmaszk, magabiztos vonalvezetés és finoman kidolgozott fényszórók határozták meg. A modern külső jól szemléltette a márka formai irányvonalának fejlődését.

Az utastérben puha tapintású, kiváló minőségű anyagok, csillogásmentes felületek csempésztek némi fényűzést a második generációs Santa Fe hangulatába. A prémium érzést a kezelőszervek és kapcsolók kék háttérvilágítása, valamint bőr üléskárpitozás fokozta. Emellett ugyanakkor a modell tágasabb is lett, olyannyira, hogy megjelent a harmadik üléssor opciója, ami az ötszemélyes modellt hétszemélyessé tette.

A korabeli ügyfelek számára mind fontosabbak lettek a biztonsági funkciók, ezért a második generációs Santa Fe mindenre kiterjedően kibővítette utasvédelmi felszereltségét, folytatva a Hyundai azon nemes hagyományát, hogy az elsők között tette alapfelszereléssé a leghatékonyabb autóipari technológiákat. Felár nélkül járt minden modellhez az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), az összes üléssort lefedő függönylégzsák, az abroncsnyomás-felügyeleti rendszer, valamint az aktív elülső fejtámlák. Később megjelent a kínálatban egy prémium modellváltozat, beépített navigációs rendszerrel, tolatókamerával, tempomattal és szürkületérzékelővel.

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

Harmadik generációs Santa Fe (2012-2019): fokozott biztonság, gazdagabb kapcsolódási funkcionalitás

A harmadik generációs Santa Fe hatalmas lépést jelentett a Hyundai számára: a modell nem csupán több férőhelyet és jobb minőséget kínált, de áthangolt motorjaival takarékosabb is volt, mint elődje. Emellett a modell új formanyelvet is alkalmazott: a „Storm Edge” stílusirányzat kifinomult vonalvezetést kombinált merész, terjedelmes felületekkel. A korábbinál emocionálisabb, izmos megjelenés és a prémium funkciók gazdag választéka egyértelműen jelezte, hogy a Santa Fe tisztán funkcionális szabadidőjármű helyett immár kifinomult életmód-járműként lépett piacra.

A sportos ötszemélyes kivitelben, illetve nyújtott tengelytávú, három sorban hat- vagy hét ülést kínáló verzióként egyaránt megvásárolható, harmadik generációs Santa Fe megújult, önhordó padlólemezre épült. A hosszú karosszériaváltozat kissé módosított formatervet kapott, egyedi hatszögletű hűtőmaszkkal, új megjelenésű B-oszloppal, opciós 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, valamint a lökhárító síkjában elhelyezett, dupla kipufogóvéggel. Ez jól szemléltette, hogy miközben megőrizte elődje erősségeit – a praktikumot, a tágasságot és a megbízhatóságot –, az új modell modernnek és dinamikusnak is hatott, így ideálisnak bizonyult arra, hogy új ügyfeleket hódítson meg a Hyundai márka számára.

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

A Santa Fe két modellváltozata hasonló belső kialakítást kapott, amelyben az utasok kényelme és a funkcionalitás jutott főszerephez. A 2010-es évek elején a technológiai fejlődés lehetővé tette az autógyártók számára, hogy intelligens kapcsolódási funkciókkal fokozzák az utazás kényelmét és élményét. Ennek köszönhetően a harmadik generációs Santa Fe opcióként 8 colos multifunkciós érintőképernyőt kapott, navigációs rendszerrel, egyszerűbb és ösztönösebb kezelőfelülettel, valamint továbbfejlesztett hangvezérlési funkcióval. A rendszer a telefon csatlakoztatására is jobb megoldást kínált.


A Hyundai hagyományos elköteleződésével összhangban a harmadik generációs Santa Fe kategóriaelső biztonsági funkciókat nyújtott. Olyan megoldásokat vonultatott fel, mint a négy tárcsafékből, blokkolásgátlóból, vészfékezési kísérlet esetén automatikusan maximális fékhatást biztosító vészfékrásegítőből, valamint a fékerőt a terhelési viszonyok függvényében az első és hátsó tengely között automatikusan megosztó elektronikus fékerőelosztóból (EBD) álló prémium fékcsomag. Az ultramodern aktív biztonsági technológiáknak köszönhetően a harmadik generációs modell fokozott védelmet nyújtott vezetője, utasai és a gyalogosok számára.

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

Negyedik generációs Santa Fe (2018-present): SmartSense biztonsági funkciók, merész új formaterv

Az előző generációs sikertörténetét folytató, negyedik generációs Hyundai Santa Fe 2018-ban lépett színre. A modell prémium hangulatát jól érzékeltette elegáns megjelenése; a modell a legmodernebb technológiai szolgáltatások mellett kategóriaelső biztonsági funkciókat és kivételesen tágas belső teret kínált.

Az elegáns szabadidőjármű merész külső formatervvel, széles, sportos kiállással lépett a közönség elé. Az orrész megjelenését a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkja határozza meg; a profilt a tető mentén végighúzódó, a fényszórókat a hátsó lámpatestekkel összekötő, kecses vonalak erősítik. Mindez egyértelművé teszi, hogy Santa Fe a Hyundai szabadidőjármű-kínálatának zászlóshajója. Ami a helykínálatot illeti, a negyedik generációs Santa Fe minden elődjét felülmúlja, a második üléssorban 38 mm-rel nőtt a lábtér.

A Hyundai legújabb generációs SmartSense technológiájával felszerelt, negyedik szériás Santa Fe kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője. A modell maximális ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén. A Hyundai töretlenül gondoskodik ügyfeleinek biztonságáról: mi sem példázza ezt jobban, mint hogy a Santa Fe minden korábbinál több innovatív funkciót kínál, beleértve a Hyundai által kifejlesztett világújdonságot, a hátsó üléssori foglaltságra figyelmeztető rendszert, amely ultrahangos szenzor segítségével érzékeli, ha a hátsó ülésen gyermek vagy kisállat tartózkodik, és kiszálláskor figyelmezteti erre a vezetőt.

Szintén fontos biztonsági funkció a hátsó keresztirányú ütközéselkerülő támogatás, amely a jármű mögötti területet 180 fokban pásztázva figyelmezteti a vezetőt, sőt, szükség esetén a fékeket is működésbe hozza, hogy elkerülje az ütközést. Emellett a Hyundai történetében először olyan teljes méretű head-up kijelzőt kínál a negyedik generációs Santa Fe, amely a fontos információkat a szélvédőre vetítve biztosít akadálytalan kilátást.

A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója

A vadonatúj Santa Fe a Hyundai fejlett HTRAC összkerékhajtási rendszerét is megkapta, amely a kerekek tapadásától és a menetsebességtől függően szabályozza a nyomatékmegosztás mértékét. A rendszer a legkülönfélébb menethelyzetekben nyújt támogatást a vezetőnek, a behavazott vagy csúszós útfelületektől kezdve a normál útviszonyokig, hozzájárulva a jármű ívmeneti stabilizálásához.

Tizennyolc évvel az eredeti modell bemutatását követően a Hyundai erőteljes, elegáns szabadidőjárműve a márka prémium zászlóshajójává fejlődött Európában. A Santa Fe az elmúlt két évtized során folyamatosan fejlődött, igazolva a Hyundai azon törekvését, hogy ügyfeleinek mindig a legmodernebb funkciókat felvonultató, minőségi termékeket kínálja. A tökéletesített negyedik generációra vonatkozó pontos információk hamarosan elérhetővé válnak.




Kulcsszavak: évforduló, Hyundai, santa fe
 
A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Hyundai Santa Fe két évtizede: egy autóipari legenda evolúciója Ayrton Sennára emlékezik a Formula Ford Japán elszívja Korea  erejét Japán elszívja Korea erejét A Hyundai Európában legjobb első félévét érte el 2018-ban A Hyundai Európában legjobb első félévét érte el 2018-ban A Hyundai Motor bemutatja a HND-9 luxus sportkupé koncepció első képeit A Hyundai Motor bemutatja a HND-9 luxus sportkupé koncepció első képeit
 
Koronavírus elleni küzdelem: az Audi Hungaria 100 millió forintot adományoz a régiónak

Koronavírus elleni küzdelem: az Audi Hungaria 100 millió forintot adományoz a régiónak

2020. június 02.
Mi segítünk, hogy ők segíthessenek: az Audi Hungaria hat egészségügyi és szociális intézménynek nyújt támogatást a sikeres koronavírus elleni védekezéshez.
Részletek

Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkaadójaként meghatározó szerepet tölt be a társadalomban és felelős vállalatként segít a krízishelyzetben.

„Adományunkkal szeretnénk hozzájárulni a koronavírus-járvány elleni harchoz, és egyúttal kifejezni köszönetünket az egészségügyi és szociális intézményekben dolgozóknak a koronavírus-járvány alatti munkájukért”

- mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.  A 100 millió forint összegű adományból hat megyei intézmény részesül: a győri Petz Aladár Megyei Oktató Kórház, az Életmentők a Győriekért Alapítvány, a Győri Háziorvosok Ügyelete Nonprofit Kft., az Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr, a Hajléktalanokat Segítő Szolgálat, valamint a mosonmagyaróvári Községek Orvosi Ügyelete Nonprofit Közhasznú Kft.


Koronavírus elleni küzdelem: az Audi Hungaria 100 millió forintot adományoz a régiónak

A koronavírus-járvány kitörésekor az Audi Hungaria ebből az összegből már kettő lélegeztetőgép beszerzését tette lehetővé a győri kórház számára, valamint speciális védőruházatot adományozott az egészségügyi dolgozóknak.

Dr. Dézsi Csaba András polgármester beszédében a támogatott intézmények és a város polgárai nevében mondott köszönetet: „Az Audi Hungaria egy ilyen rendkívüli gazdasági helyzetben is ott áll a város és a győriek mellett. Példamutató felelősségvállalásukért, támogatásukért polgármesterként és orvosként egyaránt hálás vagyok.”

Az Audi Hungaria támogatása olyan eszközök beszerzését teszi lehetővé, amely hozzájárul az ellátás színvonalának további emelkedéséhez, és megkönnyíti az egészségügyi és szociális intézmények dolgozóinak munkáját. A munkatársai egészségének védelme érdekében az Audi Hungaria termelése újraindulásakor számos biztonsági intézkedést vezetett be. Ezek közé tartozik, hogy a munkatársak között biztosítják a 1,5 méteres távolságot, valamint plexifalakkal és maszkokkal védik a munkatársak egészségét. Ezen felül a vállalat megduplázta szerződéses buszjáratai számát, valamint folyamatos a buszok fertőtlenítése is.

Április vége óta az Audi Hungaria valamennyi motorgyártó területe és a járműgyártás is újraindult. A vállalat a következő hetekben fokozatosan futtatja fel termelését. A vállalat szerszámgyára, műszaki fejlesztése és további adminisztratív területei a megfelelő egészségügyi óvintézkedések betartása mellett már teljes kapacitással dolgoznak.
Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, támogatás
 
15 millió eurós beruházás a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban 15 millió eurós beruházás a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban Alfa Romeót gyárt majd a  Mazda Alfa Romeót gyárt majd a Mazda 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során 4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során A legjobb első negyedévét zárta az Audi A legjobb első negyedévét zárta az Audi Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka
 
A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon

A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon

2020. június 02.
A dinamikus vezethetőség hagyományosan nem tartozik a Toyota Hiace erősségei közé. Egy japán tuningmester szerint azonban csak megfelelő futóműre van szükség, és máris örömünneppé válik minden fuvar.
Részletek

A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon

Eiji Daito korábbban Nissan Silvia átépítéseivel szerzett nevet magának japán tuningkörökben, amikor azonban szervizkocsit választott, számára sem volt kérdés, hogy egy Toyota Hiace-re bízza az alkatrészek és anyagok szállítását. Az évek során azonban eszközölt néhány átalakítást a 2005-ben vásárolt furgonon, saját ízléséhez és igényeihez igazítva annak képességeit.

A TotalCreate E.PRiME műhely tulajdonosa elsőként a futóművet javította fel. Lecserélte a lengéscsillapítókat, erősebb első torziós rugókat épített be, a hátsó laprugókat pedig leültette. Ezt követték a keményebb kanyarstabilizátorok, valamint az egyedi gumibakok. Persze hiába kanyarodunk gyorsan, ha utána nem tudunk megállni, ezért egy második generációs Subaru Impreza STi első és hátsó Brembo fékjeit szerelte be. Már az első fékek is komoly átalakítást igényeltek, hátul viszont gyárilag dobfékek dolgoztak, így a teljes rendszert a semmiből kellett felépítenie.

Az rögtön látszik, hogy a gyöngyházfehérre fújt, 20 colos (!) keréktárcsák nem gyári darabok, ahogy eredetileg a 225/35R20 méretű NittoNT555 abroncsokat sem furgonokhoz tervezték. A kerekek helyigényéről a kerékdob tíz milliméteres szélesítésével gondoskodott az alkotó.

A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon

A megjelenést a Hiace európai kiviteléhez tervezett első és hátsó kötények, egyedi készítésű küszöbtoldat, tükörházba integrált irányjelzők, valamint módosított első és hátsó lámpatestek teszik teljessé.

A futómű és a külső dizájn harmonikus egységébe simul bele az utastér is: állítható támlájú Bride versenyülések, perforált bőr váltókar és Alcantara ajtópanelek fogadják a vezetőt.
Már csak a motortuning van hátra, de úgy tűnik, ezt tudatosan kerüli Eiji Daito. Inkább meghagyja eredeti állapotában a 2.7 literes, négyhengeres 2TR-FE benzinmotort, hiszen a furgont elsősorban munkaeszköznek tekinti, így a megbízhatóság mindennél fontosabb.

A kipufogót azért lecserélte egy középen kivezetett, dupla végcsövű rendszerre (a 160 lóerős motorteljesítmény nem változott), a differenciálművet pedig részlegesen önzáró egységgel váltotta ki. Persze később még meggondolhatja magát: ebben az esetben érdemes megnéznie egy másik tokiói tuningmester V6-os Toyota Hiace átépítését.

A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon

Kulcsszavak: egyedi autó, Hiace, toyota
 
A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója Toyota ME.WE - Egy kisebb és megfizethetőbb környezettudatos autó jövőbe mutató koncepciója A futárok álma: Toyota Hiace versenyfurgon Hétvégén ismét Jazzy Street Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer Műfajteremtő Toyota, amit senki nem ismer A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált A Toyota Auris Touring Sports Genfben debütált
 
Újra volán mögött az ország

Újra volán mögött az ország

2020. május 31.
Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának tájékoztatása alapján a kijárási korlátozások folyamatos feloldásával növekedett a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma.
Részletek

Újra volán mögött az ország

Érezhetően sűrűsödött az autóforgalom, az elkövetkezendő időszakban pedig ez várhatóan tovább fog fokozódni. Akik hozzászoktak a kihalt utakhoz, nem árt, ha felkészülnek arra, hogy vége a dugómentes közlekedésnek. A Groupama Biztosító összeállítása ehhez nyújt hasznos tippeket.

Az enyhítések bevezetésével az egész ország lassan újraéledni látszik. A cégek fokozatosan elkezdenek visszaállni a hagyományos munkavégzésre, illetve a pünkösdi hosszú hétvége közeledtével valószínűleg még többen ülnek majd autójukba. Ráadásul továbbra is érvényes az országosan ingyenes parkolás, ami kecsegtető lehetőség a sofőrök számára.

„Az elmúlt egy hétben sűrűbb forgalmat tapasztaltunk az utakon, ami sajnos a közúti balesetek számában is növekedést eredményezett. Várhatóan nemcsak azok ülnek vissza a kormány mögé, akiknek eddig is mindennapi közlekedési eszköz volt az autózás, de a vírushelyzetben mások is inkább gépjárművüket, kerékpárjukat választják a tömegközlekedési eszközök helyett. Mindez főleg a városokban jelenthet szokatlanul zsúfolt közlekedést, ezért mindenkit fokozott figyelemre intünk az utakon” – mondta el Berzai Zsolt r. alezredes, az ORFK-OBB főtitkára.

Noha az évek, évtizedek autós gyakorlata ennyi idő alatt nem rozsdásodik be, nem árt, ha a sofőrök lélekben felkészülnek arra, hogy visszatérjenek a forgalomba. Viszont, akik megélték a kihalt utak nyújtotta könnyebb, stresszmentesebb vezetését, ők vélhetően hiányolni fogják a rövidebb menetidőket, kevesebb autót és ezáltal kevesebb veszélyforrást az utakon.


Újra volán mögött az ország

„Ez a jelenség a nyárról télre való átállásra emlékeztet – mondja Kőrös András, a Groupama Tanpálya vezető instruktora, szakmai vezetője – a jó közlekedési viszonyok után jönnek a hosszabb menetidők, kényelmetlenségek. Ilyen helyzetben azt javaslom, hogy készítsük fel magunkat, hangolódjunk át „téli üzemmódra”. A forgalom egyértelműen meg fog ugrani, sok cég a fennmaradásáért küzdve próbálja behozni a kieséseket, így várhatóan sokan erős teljesítmény- és ezáltal időstressz hatása alatt ülnek majd kormány mögé.”

Hogyan tudunk mindezekre felkészülni?

1.    Számoljunk több időt az utazásra, ne akarjunk annyi idő alatt odaérni célállomásunkra, mint, ahogy az elmúlt hetekben megszoktuk.
2.    Fokozottabban figyeljünk a forgalomra, ne rutinból vezessünk!
3.    Próbáljunk türelmesek maradni és megbarátkozni – újra – a szokványos forgalom kihívásaival.
4.    Szokjunk vissza a csapatjátékra! A közlekedés voltaképpen egy sokszereplős csapatjáték, amelyben valamennyi résztvevő – gépjárművezető, motoros, kerékpáros és gyalogos – együttműködése alapvető fontosságú.
5.    Haladjunk kisebb, óvatosabb sebességgel, ha indokolt.
6.    Emellett arról is fontos gondoskodnunk még az indulás előtt, hogy autónk megfelelő műszaki állapotban legyen.


Kulcsszavak: balesetmegelőzés, közlekedés, ORFK-OBB
 
Három hétvégi napon nem jár júniusban a 2-es metró Három hétvégi napon nem jár júniusban a 2-es metró Újra volán mögött az ország Forgalomba állnak Budapesten az első földgázüzemű buszok Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat Hétvégente már nem látjuk a szovjet gyártmányú metrókocsikat Újabb tíz buszsávot használhatnak a kerékpárosok Budapesten Újabb tíz buszsávot használhatnak a kerékpárosok Budapesten Pécsi megrendelés Rába-Volvo buszokra Pécsi megrendelés Rába-Volvo buszokra
 
A BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét

A BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét

2020. május 31.
A BMW Group átvette és kifizette a leendő debreceni autógyárának a területét, az ingatlan tulajdonjogát megszerezte - közölte az önkormányzat péntek délután az MTI-vel.
Részletek

A BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét

A megállapodás szerinti vételár fedezetet nyújt az önkormányzat által az ingatlan megszerzésére és a közel 400 hektáros ipari terület kialakítására fordított valamennyi költségre - írták.

A közlemény szerint a város önkormányzata ingatlanfejlesztő cégén keresztül értékesítette a BMW Manufacturing Hungary Kft. részére az autógyár megépítésére szolgáló ipari területet, amelyet a beruházás megvalósítására alkalmas műszaki állapotban átadott.

Ugyanakkor az eredeti szerződésben foglaltakhoz képest a felek közös megegyezéssel néhány fejlesztési elem vonatkozásában határidő módosításokat fogadtak el. E változtatások az ipari területen kívüli infrastruktúrákra vonatkoznak és nem akadályozzák az ipari területen belüli további fejlesztéseket. A határidő módosítással érintett fejlesztések: a telekommunikációs hálózat, az ivóvíz-, szennyvíz- és  csapadékvíz-vezeték, a gázellátás, az útcsatlakozások, és az intermodális központ - olvasható az önkormányzat közleményében.

A debreceni BMW-gyár meg fog épülni, eddig minden az előzetes ütemtervnek megfelelően haladt - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május 15-i Facebook-sajtótájékoztatóján, miután olyan hírek láttak napvilágot, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben a német fél elhalasztja a debreceni beruházást. Minden fél tartja az ígéreteit, és teljesíti a kötelezettségeit, a 2018 nyarán bejelentett, gyárépítésről szóló szerződés 2020 június végén, módosítás nélkül hatályba lép - hangsúlyozta.

A BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét

A világjárvány okoz néhány hónapos eltolódást a világgazdaságban is, ezért természetes, hogy az építkezés menetrendjét néhány hónapos "tól-ig" határral módosítani kell - mutatott rá.

Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az eseményen leszögezte: a munkálatok a tervek szerint folytatódnak. "Mi változatlanul elkötelezettek vagyunk a Debrecenben létesítendő üzem tervei mellett" - fogalmazott. Hozzátette: az a globális gazdasági helyzet, amit a járvány okozott, rányomta a bélyegét az építkezésre is. Szükség lesz az építkezés ütemezésének némi módosítására, ebben a pillanatban az ütemezés vizsgálata folyik. A késés, feltételezéseik szerint, néhány hónapban mérhető.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és a német gyár képviselői 2018. október 12-én írták alá Debrecenben a beruházásról szóló dokumentumokat. Az egymilliárd eurót meghaladó beruházásból, a magyar kormány 12,3 milliárd forint támogatásával felépülő, 560 focipályának megfelelő területen megvalósuló leendő debreceni BMW-gyárban évente 150 ezer gépkocsit gyártanak majd, és több mint ezer új munkahelyet teremtenek - mondta akkor a külgazdasági miniszter. Bejelentette azt is, hogy a kormány döntése értelmében a leendő BMW autógyár telephelyéhez közel új csomópontot alakítanak ki az M35-ös autópályán, 2x2 sávosra bővítik az odavezető összekötő utat, konténerterminált építenek villamosított vasúti összeköttetéssel, új telekommunikációs és gázhálózatot alakítanak ki.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, BMW Group, debrecen
 
Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Tempósan indította az évet a SEAT Tempósan indította az évet a SEAT Három évtizednyi fejlesztés kapcsolja össze az első és a jelenlegi Ibiza modellt Három évtizednyi fejlesztés kapcsolja össze az első és a jelenlegi Ibiza modellt A BMW átvette és kifizette a leendő autógyár területét 35 éves a BMW Steyr-i motorüzeme A Hyundai Motor Group formatervezésért felelős igazgatója nagy presztízsű elismerésben részesült A Hyundai Motor Group formatervezésért felelős igazgatója nagy presztízsű elismerésben részesült
 
Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

2020. május 29.
Az új Santa Fe első képe jól szemlélteti a Hyundai ikonikus szabadidőjárművének robusztus, fényűző formatervét.
Részletek

A Hyundai Motor először engedett betekintést az új Santa Fe dizájnjába. A Hyundai szabadidőjármű-kínálatának legrégebb óta fennálló csúcsmodellje ezen legújabb kiadásában tekintélyt parancsoló, karizmatikus külső formatervet, valamint az érzékelhető minőség és a kényelem prémium szintjét nyújtó belső teret kínál.

A kedvcsináló képen számos új formai megoldás fedezhető fel, köztük az új, integrált architektúra elemeként megjelenő, hűtőmaszkkal kombinált nappali világítás. A széles hűtőmaszk merész személyiséget kölcsönöz az új Santa Fe-nek; a rács geometrikus mintázata térhatású megjelenést eredményez. A modell robusztus kiállását az új, T alakú nappali világítás koronázza meg, messziről is azonnal felismerhetővé téve az új Santa Fe-t.

Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

Ami a műszaki újdonságokat illeti, a Hyundai új, villamosított hajtáslánc-kínálatának részeként most először kínál hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc-opciókat a modellhez. Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon – illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte –, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform jelentős előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség és a biztonság terén, továbbá megteremti a villamosított hajtásláncok beépítésének a lehetőségét.

Az új Santa Fe 2020 szeptemberétől lesz kapható Európában. További tájékoztatás a következő hetek során várható.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe
 
Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha A Hyundai bemutatja i30 modellcsalád negyedik tagját: az i30 Fastback-et A Hyundai bemutatja i30 modellcsalád negyedik tagját: az i30 Fastback-et
 
Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

2020. május 29.
Egymás után nyitja meg Európa országaiban online márkakereskedéseit a Peugeot. Az internetes felületen keresztül az autóvásárlás összes szokásos és szükséges lépését elvégezhetjük.
Részletek

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Bár egyes európai piacokon ismét kinyitottak a Peugeot márkakereskedései, a legtöbb országban továbbra is távolságtartásra kéri ügyfeleit a márka. Az otthon maradás azonban nem jelenti azt, hogy ne vásárolhatnának új autót, ezért a Peugeot kidolgozott, és legnagyobb európai piacain be is vezetett egy komplex online kereskedelmi rendszert. Ezen keresztül az ügyfelek a konfigurálástól kezdve a használt autó beszámításán át a biztosítás megkötéséig végig lépdelhetnek az autóvásárlás fázisain, anélkül, hogy kitennék a lábunkat az utcára, majd végül otthonukban vehetik át vadonatúj Peugeot-jukat.

Habár a Peugeot webes autószalonja most, az egész világot érintő egészségügyi válságban nyer igazi jelentőséget, a márka valójában már 2017-ben elkezdte kiépíteni az online autóértékesítési rendszert. Noha a virtuális bemutatóterem ma még csak néhány országban üzemel, az itt szerzett tapasztalatokból egész Európa profitálhat majd, amikor a Peugeot széles körben bevezeti a rendszert. Ezért érdemes megismerni a folyamatot, hiszen néhány év múlva talán mi is így vásárolunk majd autót – nem azért, mert muszáj, hanem mert kényelmes és hatékony.

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

A folyamat a konfigurálással kezdődik, amely már ismerős lehet a kibertérben magabiztosan mozgó ügyfelek számára. Az érdeklődők kiválaszthatják az igényeiknek megfelelő modellt, felszereltségi szintet, motort és sebességváltót, színt és belső kidolgozást, valamint szemezgethetnek az opciós funkciók, tartozékok és szolgáltatások közül. Alternatívaként a raktáron lévő autók közül is rendelhetnek az érdeklődők.

Ezt követően, ahogy azt egy márkakereskedésben is tennék, nem csak áttekinthetik a finanszírozási lehetőségeket, de a hitelképességi vizsgálatot is elvégezhetik a felületen. Piactól függően innovatív pénzügyi csomagok állnak rendelkezésükre, és természetesen az igényeiknek megfelelő biztosításokat, asszisztencia és karbantartási szolgáltatásokat is kiválaszthatják. A Peugeot a használt autók beszámításáról sem feledkezett meg, egy kérdőívet kitöltve felmérik az ügyfél meglévő gépkocsijának értékét.

Minden adat birtokában a rendszer tájékoztatja az ügyfelet az átadás várható időpontjáról. Ezt követően már csak hivatalossá kell tenni a megrendelést, és várni az új Peugeot érkezését. Normál esetben a márkakereskedésben vehetnénk át autónkat, ám a cég alkalmazkodott a különleges helyzethez: a márka munkatársai házhoz szállítják, és a mindenkori helyi előírásokat maximálisan betartva adják át a gépkocsit új tulajdonosának, illetve használtautó-beszámítás esetén az ügyfél régi járművét is átveszik.

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Mindez úgy hangozhat, mint egy pillanatkép a jövőből. A Peugeot-nál azonban az online értékesítés már a jelen, méghozzá a sikeres jelen. A márka franciaországi internetes kereskedése, a Peugeot Store mindössze két héttel az április 20-i indítást követően máris komoly eredményeket mutathatott fel. Május első hétvégéjén, 48 óra alatt 14 ezer látogatót fogadott az oldal, és minden hetedik látogató ki is választott magának egy autót. Több mint 70 megrendelést adtak le vagy kezdeményeztek, ezek egyharmadát finanszírozással – a Peugeot Store erre is lehetőséget kínál, ahogy a régi autó beszámítását, illetve az új gépkocsi ingyenes házhoz szállítását is elintézhetik az ügyfelek mobiltelefonjukról. Ha pedig valaki segítségre szorulna, a Peugeot tapasztalt tanácsadói a hét napján, napi 10 órában (9-19h között) az ügyfelek rendelkezésére állnak, hogy útba igazítsák őket az online vásárlási folyamatban.

Magyarországon is digitalizálódik a Peugeot

A Peugeot online márkakereskedései jelenleg csak Európa nagyobb piacain működnek, ám a magyar importőr is az internetes ügyintésére helyezi a hangsúlyt. Az új autót keresők számára online is elérhetővé tették a legvonzóbb készletes ajánlatokat, akár ezekre, akár tetszőleges konfigurációkra is egyetlen gombnyomással lehet már online ajánlatot kérni.

A szervizszolgáltatások digitalizációjában a Peugeot elsők között van a piacon. Az interaktív online-szervizidőpont-foglaló rendszerben egy gombnyomásra lekérdezhetők a Peugeot márkaszervizek szabad szervizidőpontjai. Az ügyfél által választott szolgáltatások és igények, valamint a megadott adatok, modell, motorizáció és km-óra állás azonnal betöltődnek a kiválasztott márkaszerviz munkafelvételi naplójába, és a foglalást a rendszer azonnal visszaigazolja. 

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

A műszaki platformmal interaktív összeköttetésben lévő, intelligens online szervizdíj-kalkulátor a gépjármű típusa és a motorizáció vagy az alvázszám alapján automatikusan kiszámítja a kiválasztott szervizbeavatkozás költségét, sőt bizonyos műveleteknél több javaslatot is kínál.  A szintén interaktív Videocheck szolgáltatás a szervizelés alatt álló gépjárművön előre nem látható, ám szakmailag indokolt plusz műveletek gyors elbírálására fejlesztett online rendszer. Az ügyfél nemcsak szakmai magyarázatot és részletes árajánlatot kap a márkaszerviztől, hanem a problémás területről készített videofelvételt is, mely segíti döntését.. Az ügyfelek számára a legtöbb kereskedés kínál hozom-viszem szolgáltatást is, így a szervizelés akár teljes mértékben otthonról is intézhető.

A Peugeot magyarországi honlapján élő chat szolgáltatást is üzemeltet, melynek lényege hogy 8 és 22 óra között élő operátor válaszol a márkával kapcsolatos kérdésekre, szükség esetén továbbítja azokat az illetékes szakembereknek vagy márkakereskedőknek.
 

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából Kétpercenként adnak el egyet Európa legnépszerűbb kisautójából Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr 2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált 2016-ban a Ford Mustang a világ legkelendőbb sportkocsijává vált
 

Találatok száma: 11887 Megjelenítve: 71 - 80