Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 71 - 80
A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

2019. május 20.
A BMW M5 immár három és fél évtizede a nagyteljesítményű sportlimuzinok etalonja. A neves jubileumot a BMW M GmbH egy 350 darabos limitált szériával ünnepli.
Részletek

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

Harmincöt esztendővel ezelőtt a BMW Motorsport GmbH új járműkategóriát teremtett, amikor a korabeli sportautók menettulajdonságát az első nagyteljesítményű limuzin négyajtós sziluettjébe csomagolva kínálta fel ügyfeleinek. A BMW M5 páratlan karrierútja a középmotoros sportautóként megálmodott BMW M1 soros hathengeres benzinmotorjával vette kezdetét, mára pedig az abszolút járműipari mérceként szolgáló BMW M5 Competition modellé érett.

A BMW M5 ma a világ legsikeresebb nagyteljesítményű sportlimuzinja, amely mögött a motorsport élvonalában felhalmozott és több évtizeden át csiszolt járműfejlesztési szaktudás legjava áll. A vállalat, amelyet ma BMW M GmbH néven ismerünk, a legendás modell történetének eddigi legnagyobb teljesítményű erőforrásával, valamint egy sor lebilincselő stíluselemmel és felszereltségi opcióval emlékezik meg a harmincöt évnyi utazásról: a 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes BMW M5 Edition 35 Years különkiadás világszerte 2019 júliusában lát napvilágot, egy 350 darabos limitált szériaként.

A modell hat generációja alatt a BMW M5 menettulajdonságai időről időre túlszárnyalták elődjeiket, miközben a nagyteljesítményű sportlimuzin mindvégig hű maradt eredeti karakteréhez: a BMW 5-ös sorozat aktuális nemzedékére épülő, mégis teljesen különálló modell világéletében a versenypályák szenvedélyes rajongása szülte abszolút teljesítmény négykerekű szimbóluma volt.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A kivételesen magas fordulatszám-tartományokat meghódító benzinmotor, a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan finomhangolt sport futómű-technológia, az optimális hűtőlevegő-ellátás szerint megtervezett, típus-specifikus karosszériajegyek, valamint a maximális menetteljesítmény, a versenyautós agilitás és a tökéletes mérnöki precizitás egysége mentén kifejlesztett aerodinamikai tulajdonságok egytől egyig a BMW M5 közismert védjegyei.

Jubileumi különkiadás exkluzív BMW Individual felszereltségi opciókkal

A nagyteljesítményű sportlimuzinok vérpezsdítő BMW M karakterének és fejedelmi exkluzivitásának legintenzívebb esszenciáját a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás testesíti meg. A limitált szériában készülő sportmodell műszaki alapját a BMW M5 Competition adja, amelyben a motorsport-ihlette teljesítmény vadonatúj dimenziója kel életre. Mindez a BMW M TwinPowerTurbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotorban gyökerezik, amelynek maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 750 Nm.

A felejthetetlen vezetési élményről nagyteljesítményű váltómű, részletekbe menően finomhangolt sport futómű-technológia, BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás, a hátsó tengelyen pedig aktív M differenciálmű gondoskodik, letaglózó tolóerővel, kivételes menetstabilitással és minden pillanatban tökéletesen kontrollálható irányíthatósággal. A BMW M5 Edition 35 Years különkiadás 3,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a nulla-kétszázat pedig 10,8 másodperc alatt letudja.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A jubileumi különkiadás karosszériajegyei és utastéri kiegészítői emellett legalább annyira lenyűgözőek, mint menettulajdonságai. A dizájnerek a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás számára kivételesen magas minőségű BMW M stíluselemeket állítottak össze, amelyek a BMW Individual részleg felszereltségi opcióival kiegészítve a limitált széria mindegyik tagját igazi gyűjtői darabbá varázsolják. A modell ragyogó megjelenését a BMW Individual Frozen Dark Grey II metál karosszériafényezés garantálja, amely speciális pigmentjeivel selymesen matt felületi hatást ér el. A vadonatúj, Graphite Grey árnyalatú, 20” méretű, Y küllődizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat a dizájnerek kifejezetten a különkiadás számára tervezték meg. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer féknyergei magasfényű feketében, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer esetében pedig arany színben ragyognak.

A multifunkciós BMW M sportüléseken és a bézs színű kontrasztvarrással kiemelt, mélyfekete árnyalatú BMW Individual Merino bőrkárpitozáson túl, a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás utasterének exkluzivitásáról alumíniumból készült és arany árnyalatúra eloxált, szénszál-mintázatú dekorbetétek gondoskodnak – a bajor prémiumgyártó modelltörténetében most először. Eme gondosan összerendezett, exkluzív ragyogást garantáló elemek a műszerfalon, az ajtókárpitok belső felén és a középkonzolon kaptak helyet. A középkonzol pohártartó-fedele lézergravírozott „M5 Edition 35 Jahre 1/350” feliratot, a küszöbtoldatok pedig „M5 Edition 35 Jahre” feliratot viselnek.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW M5: kategóriája élén immár harmincöt éve

Csúcstechnológiájával és egyedi kialakításával a BMW M5 Edition 35 Years különkiadás kiváltképp hitelesen testesíti meg a nagyteljesítményű sportlimuzinokat éltető filozófiát. A BMW M5 erőforrása, váltója, futóműve és karosszéria-kialakítása mindig is egy gondosan felépített, harmonikus egységet alkotott. Az elmúlt évtizedek során a modell szívének rendkívül széles fordulatszám-tartományban elérhető, folyamatos teljesítmény-leadási képessége éppúgy a BMW M5 védjegyévé vált, mint a futómű-technológia vérpezsdítő agilitása és biztonságos irányíthatósága, vagy versenypályán átélhető abszolút vezetési élménye és a sportlimuzin határozott, összetéveszthetetlen kisugárzása.

Külsőre a BMW M5 első generációja ezzel szemben szinte alig különbözött a BMW 5-ös sorozat alapmodelljétől, a leglátványosabb eltérés a motortérben volt keresendő. A mérnökök némileg továbbfejlesztették a BMW M1 soros hathengeres benzinmotorját, amely így 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre volt képes az első BMW M5-ben – a digitális motorvezérlő elektronika optimalizálásának köszönhetően 9 lóerővel szárnyalva túl a legendás középmotoros sportautó csúcsteljesítményét.

„A futóműnek minden helyzetben gyorsabbnak kell lennie a motornál” – így szólt akkoriban a BMW M modellek vezérelve, a BMW M5 így feszesebb sport futóművel, nagyteljesítményű sport fékrendszerrel, megerősített ötfokozatú váltóval, a hátsó tengelyen pedig 25 százalékos záró funkcióval bíró differenciálzárral gurult le a gyártósorokról.

A BMW jubileumi kiadással ünnepli az ikonikus M5 modelljét

A BMW M5 második generációja ugyancsak kivételes teljesítményt állított csatasorba: a benzinmotor kezdeti 232 kW-os / 315 lóerős maximális teljesítménye 1992-től 250 kW-ra / 340 lóerőre nőtt, amelyhez a versenypályás használat és a kimagasló hétköznapi kényelem kettőse érdekében már alapfelszereltségként automata szintszabályozású hátsó futómű társult. Az 1998-ban debütáló harmadik nemzedékkel a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése is bemutatkozott, amely diszkrét, mégis egyértelmű utalásként szolgált a modell menetteljesítményére. A V8-as benzinmotor 294 kW / 400 lóerő maximális teljesítménye ettől kezdve több hűtőlevegőt igényelt, így az első lökhárítót is átdolgozták a tervezők. A BMW M5 negyedik generációja minden korábbinál látványosabb fejlődést hozott, a Forma-1 technológiai újításaira támaszkodó, 373 kW / 507 lóerő maximális teljesítményre képes V10-es benzinmotorral. Az új erőforrás a BMW M motorok fordulatszám-tartományát is új szintre emelte: a V10-es szív percenkénti 8 000 főtengely-fordulat fölé pörgött, adrenalintól túlfűtött hangorkán kíséretében.

2011-ben aztán a BMW M5 visszatért a V8-as benzinmotorhoz, immár turbófeltöltéssel. A mérnökök az ötödik nemzedékben dolgozó két turbófeltöltőt a V alakban elrendezett hengersorok közé építették be közvetlen kipufogócsonkkal, amelyek együttesen 412 kW / 560 lóerő maximális teljesítményt varázsoltak elő a motorból. A teljesítményt és a forgatónyomatékot egy hétfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbította a kerekek felé, a hátsó tengelyen egy aktív differenciálzáron keresztül. A BMW M5 hatodik – és egyben legújabb – generációjának meghajtásáról ugyancsak egy V8-as benzinmotor gondoskodik, 441 kW-ra / 600 lóerőre hízlalt maximális teljesítménnyel. A BMW M5 Competition mindezt 19 kW-tal / 25 lóerővel 460 kW-ra / 625 lóerőre növeli. Eme bődületes teljesítményt a modell történetében először BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás juttatja úttestre, a menetteljesítmény vadonatúj szintjét váltva valóra. A tökéletesre fejlesztett csúcstechnológia gondoskodik arról, hogy a valaha készült legerősebb BMW M5 minden vezetési szituációban irányítható és kontrollálható maradjon, még a legsportosabb vezetési stílusban, padlógázon is.

Kulcsszavak: bemutató, BMW Group, BMW M5, limitált széria, új modell
 
Új modellekkel érkezik a LADA Új modellekkel érkezik a LADA A jövő megérkezett Európába A jövő megérkezett Európába A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól A sokoldalú ötüléses megérkezett a Fordtól Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat
 
Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

2019. május 17.
Megújult motorkínálattal ünnepli a tavaszt a Kia terepes zászlóshajója, a Sorento. A korábban csak dízelmotorral elérhető SUV mostantól a márka 2.4 literes benzinmotorjával és széria nyolcfokozatú automata váltóval is kapható.
Részletek

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento globálisan is meghatározó a Kia modellpalettáján. Sikere ötcsillagos biztonsági kialakításának, modern kényelmi megoldásainak, és nem utolsósorban hétüléses, tágas kialakításának köszönhető.

A korábban is elérhető motor a Kia 2.2 literes, 200 lóerős CRDI dízele a legmagasabb és legnépszerűbb GT Line felszereltség mellett kérhető LX és EX felszereltségi szinten is, így opcionálisan választható hozzájuk a hétüléses kialakítás, az automata váltó és az összkerékhajtás. A kínálathoz most egy 2.4 literes, 188 lóerős benzines csatlakozik, amely indulásakor LX felszereltségi szinten érkezik a kínálatba, viszont jár hozzá az automata váltó, amely nagycsaládosoknak most ráadásul hétüléses kialakítással 5.999.000 Ft-ért elérhető, s így kiváló alternatíva lehet mindazok számára, akik 7 üléses egyterű modellek vásárlásán gondolkodnak.

„A Sorento mindig is fontos volt a Kiának, és növekvő igénnyel számolunk a nagycsaládos kedvezmény elindulásakor. Már most tapasztaljuk az érdeklődés növekedését, hiszen számukra a Sorento most szinte a kifutó Carens árában elérhető, így benzines ajánlatunkat kifejezetten nekik szánjuk.”

– mondta Nagy Norbert, a Kia ügyvezető igazgatója. „A Sorento vonzó kialakítása, praktikuma és minősége stabil vásárlóközönséget vonz, és reméljük, hogy a jövőben egyre többen tapasztalják majd meg ezt az élményt.”

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento

A Sorento már LX alapfelszereltségi szinten biztonsági – és kényelmi funkciók arzenálját nyújtja. A vészfékrásegítő, a visszagurulás-gátló és a lejtmenet szabályozó mellett LED-es nappali menetfény és első ködfényszórók is a csomag részei. A kényelmi funkciók közül tolatóradar, első- és hátsó ülésfűtés, fűthető bőr kormány, elektromosan bezáródó és fűthető külső tükrök, sebességhatároló és 40/20/40 arányban dönthető hátsó ülések is hozzátartoznak.

A Sorento ráadásul csakúgy, mint a Kia minden modellje 7 év vagy 150 000 km teljes körű garanciával, illetve 12 év átrozsdásodási garanciával érthető el.

Itthon is megkapta a 2.4-es benzines motort a hétüléses Kia Sorento
Kulcsszavak: kia, Nagy Norbert, nagycsaládos kedvezmény, Sorento, suv
 
A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását A Volvo Cars megkezdi az XC40 kisméretű szabadidőjármű kínai gyártását Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Kia GT4 Stinger A Detroiti Autószalonon mutatkozott be a Kia GT4 Stinger A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót A Kia - a Párizsi Autószalonon tartandó világpremier előtt közel egy hónappal - leleplezte az új Riót A Kia bemutatta a megújult Soul-t A Kia bemutatta a megújult Soul-t
 
Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

2019. május 17.
Nulla szén-dioxid-lábnyom, csendesebb járművek, jó vezethetőség és nincs kipufogógáz. A villamosított utakon elérhető folyamatos töltésben hatalmas lehetőség rejlik a nehézáru-szállítás számára.
Részletek



Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Egy forgalmas autópályán egy pótkocsis tehergépkocsi közeledik egy hosszú szakaszhoz, ahol oszlopok sorakoznak a jobb oldalon. A jármű érzékelője észleli, hogy innentől a forgalmi sávhoz villamos felsővezeték tartozik, majd a járművezető egy gombnyomással felemeli a fülke tetejére erősített pantográf-áramszedőt. Másodperceken belül a fülke szinte teljesen elcsendesedik: a belső égésű motor leáll, és csak a villanymotor hajtja a járművet. Tiszta, biztonságos és hatékony technológia Csupán néhány évvel ezelőtt még csak egy jövőbeli elképzelésnek tűnt az a gondolat, hogy hosszú távú fuvarozásban használt elektromos hajtású tehergépkocsik együtt közlekedhetnek személyautókkal közönséges autópályákon.

Azonban ma már számos projekt fut Európában, amelyek keretében ezt a tiszta, biztonságos és hatékony technológiát tesztelik. Németországban, Olaszországban és Svédországban a kormány, illetve a hatóságok aktívan támogatnak kutatási projekteket, amelyek végső célja egy olyan villamosítási infrastruktúra kiépítése, amely az európai autópálya-hálózat egyes részeit lefedhetné ezzel a zöld technológiával. „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása” A Scania meglátása szerint nincs túl messze az a pont, ahol a nehézáru-szállítás villamosítása ésszerű beruházássá válik a fuvarozók számára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak

Azonban a Scania amellett, hogy továbbra is beruházásokat és fejlesztéseket folytat a villamosított megoldások terén, más gyorsabb utakat is jár a fenntartható fuvarozás eléréséhez. Claes Erixon, a Scania kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke azt nyilatkozta, hogy a vállalat a villamosított utat az egyik olyan ígéretes technológiának tartja a sok közül, amely a jövő számára fenntarthatóvá teheti a hosszú távú fuvarozást.

 „Gyorsan fejlődik a járművek villamosítása, amely a környezetvédelmi, társadalmi és gazdaságossági előnyei révén fontos szerepet játszik majd a fosszilis energiahordozóktól mentes fuvarozási rendszerre való átállásban” – mondta.

Így működik ez a technológia:

1. Az e-autópálya (eHighway) megtalálása Egy érzékelő ellenőrzi, hogy a forgalmi sávhoz tartozik-e felsővezeték. Ameddig nem, addig a belső égésű motor hajtja a tehergépkocsit. Amint a jármű eléri a felsővezetékkel ellátott szakaszt, a járművezető egy gombnyomással felemeli a pantográf-áramszedőt.

2. Csatlakozás a felsővezetékhez A csatlakozás után a pantográf-áramszedő közvetlenül a villanymotorhoz továbbítja az elektromos energiát, valamint ezzel egy időben tölti az akkumulátort. Fékezés közben az energiafolyamat megfordításával áram termelődik, amely a fedélzeti akkumulátort tölti.

3. Lecsatlakozás előzéskor Amikor a tehergépkocsi előzésbe kezd vagy eléri a villamosított szakasz végét, akkor a pantográf-áramszedő alacsonyabbra húzódik. A villanymotor pedig az akkumulátorról üzemel tovább, ameddig csak lehetséges. Az előzés befejezése után a járművezető visszatérhet az e-autópályára.

Mutatjuk, hogy működnek a villamosított utak
Kulcsszavak: elektromos kamion, fejlesztés, scania
 
A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog A Ford Fusion Hybrid önjáró változata a havas utakon is otthonosan mozog A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort A Panasonic és a Toyota közösen fejleszt akkumulátort Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Kia Motors harminc éve kezdte fejleszteni az elektromos meghajtású autóit A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását A Volkswagen felgyorsítja a digitális átállását
 
Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

2019. május 17.
A különböző ágazatok közül az építőipar cégei a legoptimistábbak a dízel hajtású autók sorsával kapcsolatban – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ezek a cégek főként teherautókat használnak, melyek jelentős többségét dízelmotor hajtja, és jelenleg nem látnak gazdaságosabb alternatívát ennek helyettesítésére.
Részletek

Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

Egyes iparágakban a jövőben is egyeduralkodók maradnak a dízel járművek, míg a vállalatok között a 151-250 főt foglalkoztató cégek bíznak leginkább a dízelmotoros flottaautókban – olvasható a GKI reprezentatív magyarországi felmérésében. A kutatás többek között kitért a károsanyag-kibocsátás csökkentő intézkedésekre, s így a motorok fejlesztési folyamataira is, melyet jellemzően a dízel-tulajdonosok pozitívabban, a nem dízellel közlekedők pedig negatívabban értékelnek. A gázolajjal hajtott teherautókkal rendelkező vállalkozások nagyobb arányban tapasztalták a hatékonyság növekedését a motorok esetében, mint az egyéb hajtású járművel rendelkezők.

Ezzel párhuzamosan a dízel személyautó-tulajdonosok is pozitív változást látnak: a 150 fő alatti vállalatok inkább elégedettek a motorok hatékonyságával, habár az e feletti méretkategóriába tartozók enyhén kritikusan értékelik ezt a területet. Az is kiderült továbbá, hogy a feldolgozóiparon kívül minden ágazat pozitívabban vagy semlegesen viszonyul a motorok fejlesztésének eredményeihez. Régiók szerinti bontás alapján Észak-Magyarország és Dél-Dunántúl kiemelkedő optimizmusról tett tanúbizonyságot a hatékonyság növekedésével kapcsolatban.


Magyarországon az építőipar cégei látják legpozitívabban a dízelek jövőjét

A gépjármű-beszerzési igények alapján éles különbség figyelhető meg a személygépjárművek és a tehergépjárművek preferált hajtásával kapcsolatban. Míg előbbiek esetében a többség a benzineseket részesíti előnyben, addig utóbbi esetében jelentős a dízel dominanciája.

A kutatás eredményei alapján a tehergépjárműveknél a dízel egyeduralma a jövőben is fennmarad. A legtöbb építőipari vállalat például elképzelni sem tudja a jövőt gázolajas járművek használata nélkül. Szintén népszerű a dízel a nagy flottakezelők körében, többnyire a 151-250 fős vállalkozásoknál. Ugyanakkor a szektor szereplői –főként a 150 fő alatti cégek - a hibrid és az elektromos technológiák irányában is nyitottak.

Kulcsszavak: dízel, dízelmotor, haszongépjármű
 
Nem áll melósnak a Merci pickup Nem áll melósnak a Merci pickup Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Több új autót helyeztek forgalomba szeptemberben Rekord árbevétel a Scanianál Rekord árbevétel a Scanianál Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában A dán Mike Christensen a legjobb európai DAF-szerelő A dán Mike Christensen a legjobb európai DAF-szerelő
 
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

2019. május 17.
A Ford Performance által fejlesztett Focus ST nyáron kerül a márkakereskedésekbe. Az autót egy hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt pörgős, 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotor hajtja, de a vásárlók egy hatfokozatú manuális váltóhoz csatlakozó 190 lóerős, 2,0 literes EcoBoost dízelt is választhatnak.
Részletek

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A fejlett Focus ST sport-technológiák sorában megtalálható az elektronikus vezérlésű részlegesen önzáró differenciálmű és az üzemmódválasztó rendszer is, amelynek segítségével az autó ugyanolyan élvezetesen használható a versenypályán, mint a mindennapos közlekedéshez.

A Ford februárban mutatta be a vadonatúj Focus ST modellt; a stílusos, kényelmes és praktikus családi autóból a Ford Performance mérnökei borzongatóan izgalmas izomautót faragtak.

A vadonatúj Focus ST a kategóriaelső menetteljesítményt kínáló, negyedik generációs Focus ötajtós és kombi változataira épül. A Ford új C2 architektúráját különleges futóművel, fékrendszerrel és hajtáslánc-konfigurációkkal fejlesztették tovább, hogy megszülessen minden idők legdinamikusabb és legagilisabb Focus ST-változata, ami országúton és versenypályán egyaránt élvezetesen vezethető.

Az új motorkínálat 12 százalékkal nagyobb teljesítményt és 17 százalékkal magasabb forgatónyomatékot kínál, mint az előző ST-generáció esetében. A Ford 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost benzinmotorja és 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízele széles fordulatszám-tartományban adja le teljesítményét és nyomatékát, így versenypálya-használat közben is remek erőforrásnak bizonyulnak.

A Ford most először alkalmazott egy elsőkerékhajtású autóban elektronikus vezérlésű részlegesen záró differenciálművet (eLSD), ami javítja az EcoBoost-motoros változat ívmeneti jellemzőit és menetstabilitását, mivel a számítógép-vezérlésű szerkezet gyorsabban reagál a változó tapadási viszonyokra és a vezető parancsaira.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A vásárlók egyaránt kérhetnek hatfokozatú manuális és gyorsan kapcsoló hétfokozatú automata sebességváltót, és a Focus ST kínálatában most a válaszható üzemmódok is megjelennek, amivel a jármű viselkedése a pillanatnyi vezetési helyzethez igazítható. Az ötajtós EcoBoost-változatokhoz alapáron kínált Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés (CCD) rendkívül kifinomulttá teszi az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt (SLA) független hátsó felfüggesztés működését.

“Az olyan intelligens technológiák, mint az eLSD és a CCD egyfajta ‘Jekyll és Hyde’ karakterrel ruházzák fel a vadonatúj Focus ST-t, amely így kellemes utazóautóból egyetlen gombnyomásra igazi izomautóvá változik,” mondta el Leo Roeks, a Ford Performance európai igazgatója.

“A Ford GT szupersportkocsi és a legendás Focus RS fejlesztése során megszerzett tudásunk segítségével sikerült olyan autót építenünk, amelynek sokoldalúsága egyedülálló a szegmensben.”

A vadonatúj Focus ST a Ford németországi Saarlouis üzemében készül majd, ahol a vállalat 600 millió dolláros beruházással biztosította a legkiválóbb összeszerelési minőséget.

Gyors teljesítményleadás

A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. A fejlett turbótechnológiának köszönhetően a teljesítmény 280 lóerő 5500 1/perc fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így ez az erőforrás kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsítja az autót állórajttal 100 km/órás sebességre.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A gázreakciókat egy kis tehetetlenségű, kettős megfúvású turbótöltő javítja, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimumra mérsékelve a gázlengésekből adódó interferenciát. Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban adagolja a töltőnyomást, tovább javítva ezzel a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő különleges kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő tökéletesíti.

Az eredetileg a Ford GT szupersportkocsihoz és az F-150 Raptor pickuphoz kifejlesztett innovatív turbólyuk-kiküszöbölő technológia immár a Focus ST-ben is megjelenik, azonnali teljesítmény-leadás biztosítva a Sport és a Versenypálya üzemmódokban. Amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

A 2,3 literes EcoBoost benzinmotoros Focus ST legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 179 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,9 l/100 km.

A Ford 190 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motorja a legerősebb dízel, ami valaha megjelent egy Ford Focusban; teljesítménygörbéje 3500 1/perc fordulatnál éri el a csúcspontot, miközben már 2000-4000 1/perc fordulatszám-tartományban leadja legnagyobb, 400 Nm forgatónyomatékát; sőt már 1500 1/perc fordulattól 350 Nm áll a vezető rendelkezésére, így az autó késedelem nélkül és egyenletesen gyorsít.

Csekély tehetetlenségű turbótöltő, kisebb hőtágulású acél dugattyúk, optimális égést biztosító tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakítás – ezek a technológiák segítenek abban, hogy a dízelmotor 10 százalékkal nagyobb teljesítményt és közel kétszer akkor forgatónyomatékot biztosítson, mint az első generációs Focus ST 2,0 literes Duratec ST benzinmotorja.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A 2.0 EcoBlue dízelmotoros kivitel legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 125 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 4,8 l/100 km.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a vadonatúj Focus standard változatában. Az új Ford Mustangban bemutatott, és az opcionális Teljesítmény Csomag részeként kínált fordulatszám-szabályozó technológia ezentúl a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modellekben is elérhető lesz.

A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében a technológia egy váltásra figyelmeztető fényjelzést is tartalmaz, és a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz.

A fordulatszám-szabályozó technológia segítségével a kevésbé gyakorlott vezetők úgy kapcsolhatnak vissza, hogy közben mindvégig fenntarthatják a motor magas fordulatszámát – mint egy autóversenyző, aki a jobb lábfejének első részével fékez, de közben a sarkával a gázpedált is nyomja. Az igazi profik természetesen bármikor kikapcsolhatják a rendszert.

A Ford legújabb intelligens automata sebességváltó-családjának hétfokozatú változata is jó választás a pörgős és sportos 2,3 literes EcoBoost motorhoz. A sebességfokozatok kiosztását a teljesítményhez igazították a mérnökök, az Adaptív Kapcsolási Ütemezést pedig (ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását) továbbfejlesztették, hogy a vezetési érzet még határozottabban elkülönüljön az országúton és a versenypályán. A kormánykerék mögött elhelyezett karokkal a vezető manuálisan is kapcsolhatja a sebességfokozatokat.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

“Bár az EcoBoost benzinmotor és az EcoBlue dízelmotor meglehetősen különbözőek, mindkét erőforrás lenyűgöző,” vélekedett Roeks. “A Focus ST sportos motorhangja tökéletesen illik az autó magával ragadó erejéhez, így a hangzás is az ST-élmény szerves része.”

Intuitív menetdinamika

A Ford Focus közismerten jó menetdinamikájára építve a Focus ST az örömautózás, a versenypálya-használat és a hétköznapi használati érték olyan ötvözetét kínálja, ami egyedülálló a szegmensben.

Az SLA futómű a kényelem csorbulása nélkül is gyors és pontos kormányreakciókat biztosít, a kombi változathoz pedig külön geometriát dolgoztak ki a Ford mérnökei, akiknek a lengéscsillapítók áthelyezésével sikerült elérniük, hogy az autó még teljesen megpakolt csomagtérrel is készségesen reagál a kormánymozdulatokra. Az eredeti rugó-specifikációk megtartásával továbbra is megmaradt a standard Focus agilis és energikus jellege, ám a lengéscsillapítók elöl 20, hátul pedig 13 százalékkal merevebbek, a hasmagasság pedig 10 mm-rel csökkent, hogy tovább javuljon az autó úttartása és reakciókészsége.

Az ötajtós EcoBoost modellváltozatok Teljesítmény Csomagjában megjelenik a Ford kifinomult CCD technológiája is, amely 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot és menetdinamikát biztosít.

A vezetési élményt még magasabb szintre emeli a Focus ST 2.3 EcoBoost modellek eLSD technológiája. A sebességváltóba beépített rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású kerékhez jutó vonóerőt, és a rendelkezésre álló forgatónyomaték akár 100 százalékát is képes a jobban tapadó kerékre irányítani, hatásosan kiküszöbölve ezzel a kerekek kipörgését, ami ívmenetben vagy a kanyarból kihajtva rontaná a gyorsítást.

A Borg Warner cég által kifejlesztett technológia gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus LSD-rendszerek. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer már előre képes módosítani a vonóerő elosztását, vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál, emellett pedig a fokozatos differenciálmű-összezárás révén finomabban képes átadni a teljesítményt.

A Ford ma tette közzé a kombi karosszériás Focus ST első fotóit

A Focus ST 2.0 EcoBlue modellekben Nyomatékvektor Szabályozás működik, ami ívmenetben az első ívbelső kerék fékezésével javítja az autó úttartását, és mérsékli az alulkormányzottságot.

A vadonatúj Focus ST elorozza a ‘leggyorsabb kormányreakció’ címét a legendás Fiesta ST-től. Az elektromos szervokormány (EPAS) rendszer 15 százalékkal gyorsabban működik, mint a standard Focusban, így a két végállás között mindössze kettőt kell fordítani a volánon.

A kategóriaelső kormányérzethez az egyedi kormánycsukló-geometria is hozzájárul: a rúd csatlakozási pontja 9 mm-rel előrébb és 6,5 mm-rel magasabbra került. Az új Kormányzási Nyomaték Zavarcsökkentő szoftver is segít a nyomaték optimalizálásában, hogy a Focus ST teljesítménye és vonóereje még hatékonyabban jusson az útfelületre az egyedi specifikációjú Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon keresztül.

A nagy teljesítményű fékrendszer hatékonyabb megállító erejét és csekélyebb mértékű fáradását nagyobb méretű fékalkatrészek biztosítják. A 330 mm x 27 mm-es első féktárcsát kétdugattyús féknyergek markolják. A hátsó féktárcsa mérete 302 mm x 11 mm. A Focus ST fékteljesítményét ugyanolyan szigorú teszteken értékelték, mint a Ford GT szupersportkocsiét, és sikerült elérni, hogy a fékek fáradása majdnem négyszer annyi idő után következzen be, mint az előző generációs Focus ST esetében.

A C2 architektúra Elektronikus Fékrásegítésének (EBB) előnyei még egyértelműbben megtapasztalhatók a Focus ST-ben. Ez a technológia gyorsabban építi fel a féknyomást, mint a hidraulikus rendszerek, így közvetlenebb, magabiztosabb és egyenletesebb pedálérzetet biztosít. A Focus ST esetében ez azt jelenti, hogy a rendszer nemcsak a nagy teljesítményű autózás közben tapasztalható fékerő-változásokat képes minimalizálni, hanem a kiválasztott üzemmódhoz is képes hozzáigazítani a fékpedál-érzetet és dinamikát.

A Csúszós/Vizes út, Normál, Sport és (a Teljesítmény Csomaggal felszerelt modellekben) Versenypálya beállítások a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően hangolják át az eLSD, a CCD, az EPAS, a gázpedál, az automata sebességváltó, az elektronikus stabilitásvezérlés, az elektronikus hangzásjavítás (ESE) és a klímarendszer beállításait. Az alul lapított karimájú kormánykeréken elhelyezett ‘Sport’ gombbal közvetlenül is kapcsolható a Sport üzemmód, az ‘Üzemmód’ gomb megnyomásával pedig a vezető gyorsan végigpörgetheti az üzemmódválasztó rendszer opcióit.

“A Versenypálya beállítás kiválasztásával a fékreakció azonnal közvetlenebbé és erőteljesebbé válik; a felkeményedő kormány jobb visszajelzéseket ad; a gázadás agresszívebb lesz; az eLSD maximális tapadást biztosít; az ESC rendszer pedig nagyobb szabadságot biztosít a vezetőnek,” magyarázta el David Put, a Ford Performance járműdinamikai szakembere. “Az autósok biztosak lehetnek benne, hogy a versenypályán tökéletesen kiaknázhatják a Focus ST képességeit.”

A hagyományos Focus ST műszeregység modernizálásához a Ford GT szupersportkocsi adott ihletet. A turbó töltőnyomását, az olajnyomást és az olajhőfokot jelző digitális műszerek most a Ford Performance műszeregység-kijelző 4,2 colos, színes TFT-képernyőjén jelennek meg. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt változatban a Teljesítmény Csomag részeként kínált Rajtautomatika biztosítja a gyors és egyenletes állórajtot.

Szép formák, fejlett funkciók

A fejlesztők arra törekedtek, hogy vadonatúj Focus ST ugyanolyan kényelmes legyen, mint amilyen élvezetes a vezetése, ezért a standard Focus kategóriaelső térkínálatára és kivételes kifinomultságára alapozva alkották meg az autó utasterét, tökéletes egyensúlyt teremtve a mindennapos használhatóság és a hamisítatlan sportautó-élmény között.

A Ford Performance mérnökei milliméteres pontossággal állították be a remek tartást kínáló Recaro első üléseket, hogy a vezető még tökéletesebben eggyé válhasson az autóval, miközben a Sport és Versenypálya üzemmódokban az ESE technológia élvezetesen felerősíti a motor és a kipufogó hangzását. A hanghatás nemcsak a sportos vezetési érzetet fokozza, hanem jobb visszajelzést is ad.

A tökéletesített motorfelfüggesztés és a rezgéseket csillapító segédkeret (valamint a CCD technológia) az összes utas komfortérzetét növeli. A tágas első válltér és a kategóriaelső hátsó térdtávolság mellé 1653 literes maximális rakodótér társul a kombi változatban – és akkora csomagtér, amelyben még egy nagyméretű kutyaszállító ketrec is elfér.

A sport kormánykerék és az ébenfekete Recaro ülések mellett a vásárlók a kiváló minőségű kárpitok széles kínálatából választhatnak, hiszen a szövetek mellett részleges bőrkárpitozás és Miko Dinamica anyagok is rendelkezésre állnak. A Focus ST utasterének sportos hangulatát dombornyomású ST-emblémával díszített alumínium váltógomb és küszöbdíszléc fokozza, és ugyanezt a célt szolgálják az alumínium pedálok, a hatszögletű mintájú, selyemfényű dekorációs elemek, illetve az ülések, az ajtóbetétek és a párnázott térdtámaszok metálszürke varrásai.

A Focus ST tervezői finom, funkcionális stíluselemekkel és különleges könnyűfém keréktárcsákkal dobták fel a Focus egyébként is sportos látványát. Az áttervezett alsó és felső hűtőrács javítja a hűtő kapacitást, és az első sárvédő alsó részének látványos módosítása hatékonyan javítja a légáramlást.

A nagyméretű, meredekebben álló hátsó tetőlégterelő komolyabb leszorító erőt biztosítva javítja a Focus ST menetdinamikáját. Az agresszív stílusú hátsó diffúzor kettős kipufogóvégződést keretez; ez a megoldás egyben praktikus is, hiszen az autóval vontatni is lehet, ami a középen kivezetett kipufogó miatt az előző Focus ST-generációval nem volt lehetséges. A Teljesítmény Csomag vörösre fényezett féknyergeket is tartalmaz.

A karosszéria színkínálata érzékletesen hangsúlyozza a Focus ST dinamikus stílusát: a vásárlók a Ford Performance Blue és Orange Fury, a Frozen White, a Magnetic Grey, a Race Red, a Ruby Red és a Shadow Black árnyalatok közül választhatnak. A mutatós keréktárcsák kínálatában szerepel a 18 colos Dark Sparkle és Magnetite változat, valamint a Magnetite keréktárcsa 19 colos kivitele is.

A Ford Focus ST-ben rendelkezésre áll a kifinomult Ford vezetéssegítő technológiák széles kínálata, amelyek a vadonatúj Focus 2018-as bevezetése óta már 13 díjat és ötcsillagos biztonsági besorolást szereztek a modellnek.


Kulcsszavak: bemutató, Focus ST, ford, kombi, új modell
 
Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Közel 2,5 tonnás Mercedes modellt emeltek a magasba Budapest szívében Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia Chicagóban bemutatkozik az új Legacy Chicagóban bemutatkozik az új Legacy A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant
 
Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

2019. május 16.
Első alkalommal rendezik meg Magyarországon a márka rajongói, tulajdonosai és érdeklődők számára a Dacia Majálist.
Részletek

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A május 18-i rendezvény látogatói kipróbálhatják a gyártó modellkínálatát, a tulajdonosok pedig megoszthatják egymással autójukkal kapcsolatos élményeiket, tapasztalataikat. A rendezvényen a kicsik szórakoztató programokon keresztül sajátíthatják el a biztonságos közlekedéssel kapcsolatos legfontosabb ismereteket.

A Dacia, különösen a Sandero és a Duster típusokkal a legnagyobb értékesítési volumennövekedést elérő márkák között van Magyarországon. A márka tavalyi piaci részesedése meghaladta a 6%-ot, amivel az értékesített új autók piacán a 7. legnagyobb szereplővé vált idehaza. Az egyterűeknél a Dacia Lodgy igazi slágerterméknek bizonyult, a Duster pedig 3877 forgalomba helyezett új autóval a 2. legnépszerűbb városi terepjáró lett hazánkban.

A márka és a modellek népszerűségének oka a Renault Hungária szerint a kiemelkedően praktikus kialakítás, a jó ár-érték arány és az alacsony fenntartási költség. Wachtler Tamás, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta: „A vásárlók visszajelzései azt mutatják, hogy rendkívül elégedettek döntésükkel. A márka népszerűségét erősítette az is, hogy az elmúlt években nem emelkedett jelentősen a Dacia modellek ára, ezzel együtt egyre több, a hétköznapi használathoz szükséges praktikus funkcióval ellátva gurulnak le a gyártósorról.

 Az ország „legpraktikusabb” majálisát tartják szombaton Kiskunlacházán

A modellek kedvelői ráadásul a közösségi médiában is nagyon aktívak: számos közösségi kezdeményezés indult el a nemzetközi piacokon a tulajdonosok révén. Ez arra indította a Renault Hungáriát, hogy a Dacia tulajdonosok kérésének megfelelően megrendezze itthon is az első márkatalálkozót.”

A gyártó több nyugat-európai országban is rendszeresen szervez találkozókat Dacia-tulajdonosok és rajongók részére, ezek több ezer érdeklődőt vonzanak évről évre. A Renault Hungária idén hazánkban is megtartja a Dacia Majálist a kiskunlacházi repülőtéren, ahol a márka rajongói és a tulajdonosok megoszthatják egymással tapasztalataikat, és kipróbálhatják a Dacia legújabb modelljeit. A május 18-i eseményre a kisebbeket is elvárják, hogy az élmény minden ízében családi legyen: amíg a szülők autós bemutatókon és teszteken vesznek részt, a gyerekek szakemberek segítségével ismerkedhetnek meg a biztonságos közlekedés alapelveivel.

A rendezvényre a Dacia autótulajdonosok a https://www.daciamajalis.hu/ oldalon regisztrálhatnak, további információ pedig a https://www.facebook.com/events/1404786689646397/ link alatt érhető el.

Kulcsszavak: dacia, Kiskunlacháza, rendezvény
 
Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Elektromos autók versenye a Hungaroringen – több ezer e-lóerő csap össze Még egy nap és itt a december... Még egy nap és itt a december... Jön a tizenhetedik BMW Motorrad Days Jön a tizenhetedik BMW Motorrad Days Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata
 
A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

2019. május 16.
A Volkswagen AG Felügyelő Bizottsága és Igazgatósága fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjéről.
Részletek

A Felügyelő Bizottság és az Igazgatóság fontos döntéseket hozott a Volkswagen Csoport jövőjére vonatkozóan

Az elektrifikációs offenzíva részeként a Volkswagen-csoportnak partneri együttműködés keretében egy akkumulátor üzem létesítését kell megcéloznia Európában. E célból a Felügyelő Bizottság ülésen közel egy milliárd eurós beruházást hagyott jóvá. A tervek szerint  az akkumulátorcella gyártó üzemet Alsó-Szászországba (Salzgitter) tervezik létrehozni. Úgy döntöttek, hogy a tervezett új multibrand üzemről a fennmaradó potenciális helyekkel is konkrét tárgyalásokat kezdenek Európában. Ezenkívül a Felügyelő Bizottság felkérte az Igazgatóságot, hogy indítson el egy folyamatot, amely a MAN Energy Solutions (ES) és a RENK AG számára előretekintő, iparilag jelentőségteljes megoldásokat fejleszt.

A hangsúly a Csoport gépgyártásában a jövőbeni növekedési perspektívák megnyitására irányul, például közös vállalkozás, partnerség illetve teljes vagy részleges eladás keretein belül. Továbbá úgy döntöttek, hogy a TRATON SE elsődleges részvénykibocsátását a 2019. évi nyári szünet előtt indítják el, további piaci fejleményeknek megfelelően.

"A Volkswagen Csoport fontos stratégiai döntéseit fogadtuk el a Felügyelő Bizottsági ülésen. Átfogó elektrifikációs offenzívánk részeként stratégiai partnerségeken keresztül tervezzük az akkumulátor igényeink biztosítását. Ugyanakkor szeretnénk bővíteni termelési kapacitásainkat Európában, növekedési tervünk támogatásaként. Tekintettel iparágunk egyre növekvő komplexitására és az ezzel kapcsolódó kihívásokra, elengedhetetlen az alaptevékenységünkre összpontosítani ”- mondta Hans Dieter Pötsch felügyelő bizottsági elnök.

„Az autóiparban egy alapvető átalakulási folyamat zajlik, egy átalakulás, melyet a Volkswagen-ben mi is erőteljesen véghezviszünk. Más autóipari cégeknél is jobban haladunk előre a flottánk elektrifikációjával és digitalizálásával. Ugyanakkor az innovatív mobilitási szolgáltatások érdekében az elkövetkező években innovatív üzleti területeket építünk fel. Ennek célja, hogy a Volkswagen-csoport döntő szerepet töltsön be az iparágunkat formáló átalakulásában. A mai döntések fontos mérföldkövek a Volkswagen jövője szempontjából ”- nyilatkozta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

A Munkástanács elnöke, Bernd Osterloh elmondta: „A felügyelő bizottságban helyet foglaló munkavállalói képviselők üdvözlik a határozatokat, amelyeket kifejezetten támogatnak. Ezek a döntések a biztonságos munkahelyek, valamint a jövedelmezőség fenntartható továbbfejlesztésének lehetőségét teremtik meg.”

Alsó-Szászország miniszterelnöke, Stephan Weil elmondta: „A felügyelő bizottság mai döntése áttörést jelent az alsó-szászországi akkumulátorcella előállításban. Az akkumulátorcellák gyártása döntő fontosságú az első számú autóipari cég számára. Ezek pozitív jelek a Salzgitter területnek. Nagyon optimista vagyok, hogy Németországban az akkumulátorcellák versenyképesen is előállíthatók.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, járműipar, Volkswagen Csoport
 
Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Az ABB építette ki az Észtországot lefedő elektromosautó-töltőhálózatot Az ABB építette ki az Észtországot lefedő elektromosautó-töltőhálózatot Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását Három cég konzorciuma tervezi az M0-ás folytatását
 
Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

2019. május 16.
Nincs veszélyben az a korábban kitűzött cél, hogy bővítsék a Mercedes-Benz kecskeméti gyárát - közölte az autógyár szerda kora délután.
Részletek

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése

A Mercedes-Benz-gyár azt követően adta ki közleményét, hogy a Daimler stuttgarti központja megerősítette az index.hu információját, mely szerint átmenetileg felfüggesztették Kecskeméten a Mercedes-gyár bővítését.    

A hírportálnak Ludvig Orsolya, a kecskeméti Mercedes-gyár kommunikációs igazgatója úgy fogalmazott: természetes, hogy egy piaci cég módosítja a terveit, ez zajlik most a Mercedesnél is.    

A közlemény szerint a magyarországi telephelyen számtalan fejlesztés zajlik a bővítés mellett is. A gyár teljes kapacitással működik, és a termelési programja már a jövő évre is telített, hiszen az itt gyártott kompakt autók kereslete továbbra is növekszik.    

Mint írták, a piaci igények, a technológiai trendek és az iparágat érintő szabályozások mind befolyásolják azt, hogy az autóipari gyárak milyen irányba fejlesztenek, így a Daimler AG is rendszeresen felülvizsgálja termék portfólióját és igyekszik kiegyensúlyozott kapacitás-kihasználtságot elérni nemzetközi gyártási láncában.    

A kecskeméti gyár fontos eleme ennek a termelési láncnak. A Daimler csak jó tapasztalatokkal rendelkezik Magyarországon és hosszú távon épít kecskeméti beruházására - olvasható a közleményben.

Mercedes-Benz-gyár: nincs veszélyben a kecskeméti autógyár bővítése
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, kecskemét, mercedes-benz
 
125 éves a Scania 125 éves a Scania Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása Elkezdődött a vadonatúj 2017-es Ford GT gyártása
 
Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

2019. május 16.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke szerint büszkeség és megtiszteltetés lenne, ha Magyarország is rendezhetne futamot az elektromos formaautós versenysorozatban.
Részletek

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

Oláh Gyárfás a közelmúltban ebben a témában egyeztetett többek között Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével.

A sportvezető az M1 aktuális csatornán szerdán emlékeztetett: a magyar közönség május elsején a hagyományos Nagy Futam elnevezésű budapesti autósport-bemutató keretében láthatott először Forma-E versenyautót élőben száguldani.

"A Nagy Futam a magyar autósport ünnepe minden évben május elsején, amikor adott a lehetőség a nézőknek és rajongóknak, hogy nagyon közel kerüljenek a versenyzőkhöz és a versenyautókhoz" - mondta Oláh, aki hozzátette, a Forma-E versenyautói közel 300 km/órás sebességre képesek. "Az elektromos autóknál hiányzik ugyan a megszokott hang és illat, de a fiatal generáció már érti ezt a fajta versenyzést"

A Forma-E sorozat 2014-ben indult, s mivel a versenyautók elektromos meghajtásúak, zajártalmuk nagyon alacsony, így nem épített versenypályákon, hanem belvárosi - Magyarország esetében budapesti -, utcai pályákon rendezik a futamokat. Hangsúlyozta, az elektromos energiával hajtott versenyautó egyben technikai előremutatás is a jövő számára.

Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama

"Nagyon szeretnénk Magyarországra hozni azt a sorozatot, amelynek futamait öt kontinensen rendezik és közvetítik. Nagy büszkeség és megtiszteltetés lenne, ha csatlakozhatnánk" - mondta.

A sportvezető a jelenlegi helyszínek közül kiemelte Monacót, New Yorkot, Mexikóvárost és Párizst, valamint megemlítette, hogy Forma-1-t megjárt, tapasztalt pilótákat is találni az elektromos formaautókban.

Kulcsszavak: autósport, Formula E, Magyarország, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Kicsúszott, de a nézők visszatették az útra Minden jó, ha jó a vége! Minden jó, ha jó a vége! A BMW speciálisan felkészített járműflottája biztosítja az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonját A BMW speciálisan felkészített járműflottája biztosítja az FIA Forma-E versenysorozat 2015/2016-os szezonját Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Lotus Ladies Cup - Bende Adrienn tarolt Oscherslebenben Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett
 
Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

2019. május 15.
A Mercedes-Benz hazai importőre által kétévente megrendezett Classic Csillagtúra verseny résztvevői 2019-ben a közép-magyarországi és észak-alföldi régiót járhatják be olyan városokon keresztül, mint Mezőkövesd, Hortobágy, Debrecen, Nyíregyháza vagy Tokaj.
Részletek

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan

Az útjuk május 17-én délelőtt 10 órakor indul Jászberényből, és május 18-án 16:30-kor ér véget a debreceni Egyetem téren. A szervezők izgalmas aktivitásokkal várják az indulási és érkezési helyszínre a látogatókat, valamint mindenkit, aki meg szeretné tekinteni az autókülönlegességeket.

A túrán résztvevő autóknak egy nagyon fontos kitételt kell teljesíteniük: kizárólag 30 évnél idősebb, vagy a gyártó által „klasszikus” minősítést kapott és korhűen restaurált Mercedes-Benz modellek indulhatnak útnak. A verseny során a résztvevőknek megadott idő alatt egy előre nem ismert itiner által meghatározott útvonalon kell végighaladniuk, miközben 1/100-as pontossági szakaszokat teljesítenek, valamint egy-egy állomáson márkatörténeti, autó– és típusismereten alapuló feladatokat kell végrehajtaniuk.

Az első Mercedes-Benz Classic Csillagtúra 2003-ban hagyományteremtő céllal került megrendezésre – többek között azért, hogy egy színvonalas, autós program keretében megmutassa a résztvevőknek hazánk különleges tájait. Akkor 34 oldtimer rajtolt el, majd az évek során fokozatosan nőtt a résztvevők száma. 2017-ben már 84 oldtimer teljesítette a túrát, melynek végpontja abban az évben az egri Dobó térre esett.

Közel 100 Mercedes-Benz veterán autó áll rajthoz hamarosan


Kulcsszavak: Classic Csillagtúra, mercedes-benz, oldtimer
 
3.000 Mercedes-Benz munkatárs és vendég szurkolt családjával a DTM 2016-on 3.000 Mercedes-Benz munkatárs és vendég szurkolt családjával a DTM 2016-on Elkészült az 500.000-dik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban Elkészült az 500.000-dik autó a kecskeméti Mercedes-Benz gyárban Világpremier Duisburgban: bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter Világpremier Duisburgban: bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom Nem áll melósnak a Merci pickup Nem áll melósnak a Merci pickup
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 71 - 80