Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 71 - 80
A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

2019. március 21.
A Ford ma bejelentette, hogy egy második észak-amerikai üzemben is kapacitásbővítést hajt végre, felkészülve az új generációs, akkumulátorról hajtott elektromos járművek (BEV-k) gyártására.
Részletek

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

A vállalat 11,1 milliárd dollárt fektet be világszinten az elektromos járművekbe, és ehhez kötődik a délnyugat-michigani Flat Rock üzem BEV-gyártási kapacitásának bővítése is. Ez az üzem lesz majd a gyártási központja azoknak a járműveknek, amelyek a Ford új generációs, akkumulátoros elektromos hajtású, rugalmas architektúrájára épülnek. E járművek előfutára az a tisztán elektromos hajtású, nagy teljesítményű SUV, amit 2020-tól gyárt a Ford a mexikói Cuautitlanban.

“A villamosított járművek lendületes térnyerése láttán egyértelmű, hogy plusz gyártási kapacitást kell biztosítanunk, ha fel akarjuk gyorsítani a tisztán elektromos hajtású autókkal kapcsolatos terveink megvalósítását,” nyilatkozta Joe Hinrichs, a Ford globális működésért felelős elnöke. “Ez jó hír Dényugat-Michigan jövőjének szempontjából, hiszen több jól fizető gyáripari munkahelyet jelent.”
 
Az új terv értelmében a Ford arra készül, hogy 2023-ig több mint 850 millió dollárt fektet be a Flat Rock üzembe, és beindít egy második műszakot is. A befektetés részeként az új generációs Mustang gyártását is megalapozzák – és mindez része annak a 900 millió dolláros invesztíciónak, amit a vállalat a délnyugat-michigani működésére fordít.

A Ford azt is bejelentette, hogy ugyancsak Délnyugat-Michiganben, egy új, erre létesített gyártási központban folyik majd a márka első önvezető járművének (AV) végszerelése: itt szerelik be a kifejezetten erre tervezett, piacképes hibrid járművekbe az önvezető technológiát, és itt állítják össze az autók egyedi utasterét is. A Ford első AV-modelljének gyártása 2021-ben kezdődik; ekkortól jelennek majd meg ezek az autók az emberek és árucikkek szállítására szakosodott piaci szolgáltatóknál.

A Ford egy második észak-amerikai gyárat is üzembe állít az akkumulátorról hajtott elektromos autók gyártására

“Amint beindítjuk az AV-gyártást, tervünk lehetővé teszi, hogy befektetéseinket hozzáigazítsuk ezen új, izgalmas technológia növekedési üteméhez,” mondta el Hinrichs. “Ez az új gyár hatékonyan egyesíti a tömeggyártás terén megszerzett erősségeinket és azt a gyors reakciókészséget és rugalmasságot, amit a speciális termékek gyártásában elértünk.”

A Ford ma azt is bejelentette, hogy 2021-ben Mexikóban megkezdi az új generációs észak-amerikai Transit Connect áru- és személyszállító haszongépjármű gyártását.

A Ford mexikói Hermosillo üzemében összeszerelt haszongépjármű révén növekszik az USA és Kanada által beszállított járműalkatrészek volumene, összhangban a USMCA kereskedelmi megállapodás célkitűzéseivel, amelyek támogatják az USA-beli gyáripari munkahelyeket, és szorgalmazzák az észak-amerikai beszállítóktól származó részegységek beszerzését. Mindez azt is elősegíti, hogy a vállalat növelje profitját, ami az észak-amerikai Transit Connect gyártásából származik; az új modell szerves része a Ford haszongépjárművek és áruszállítók piacvezető kínálatának.

A Ford elkötelezetten keres új megoldásokat, hogy tovább erősítse globális versenyképességét, és a fentiek is mind ezt a célt szolgálják. Ennek jegyében a vállalat nemrégiben bejelentette, hogy kilép a nehéz teherautók üzletágából Brazíliában, átstrukturálja működését Európában, és javítja eredményeit Kínában.

“Továbbra is arra törekszünk, hogy vállalatként és a világ egyik vezető gyártójaként új és jobb módokat találjunk működésünk tökéletesítésére,” tette hozzá Hinrichs. “Világszerte együttműködve munkavállalóinkkal, szakszervezeti partnereinkkel és a kormányhivatalokkal, a jövőben is új meg új megoldásokat dolgozunk ki, hogy világszínvonalú járműveket kínálhassunk az emberek számára, akik valódi értéket képviselő, hatékony autókat keresnek.”
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, ford
 
Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben Rekordszámú látogató az Autostadtnál 2015-ben Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Ford Budapesten nyitja meg az Európát, Közel-Keletet és Afrikát is kiszolgáló új Regionális Szolgáltató Szolgáltatóközpontját A Ford Budapesten nyitja meg az Európát, Közel-Keletet és Afrikát is kiszolgáló új Regionális Szolgáltató Szolgáltatóközpontját
 
2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé

2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé

2019. március 21.
A BMW a prémium kompakt szegmens újabb iránymutató koncepciójának bejelentésével folytatja átfogó modellújítási programját: a BMW 2-es Gran Coupé idén novemberben ünnepli világpremierjét, az első modellek pedig 2020 tavaszán érkeznek meg a világ útjaira.
Részletek

2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé

A BMW a prémium kompakt járműosztály újabb innovatív koncepciójának kifejlesztésével nyitja meg aktuális modellújítási hulláma következő fejezetét. Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a márka 2019. március 20-i évértékelő sajtótájékoztatóján bejelenti az első BMW 2-es Gran Coupé érkezését. A sportosan elegáns kiállású, négyajtós kupé piaci premierjével a bajor prémiumgyártó egy kompakt méretű, kiváltképp dizájnközpontú újdonság képében szólítja meg nagyvárosokban élő, modern gondolkodású célcsoportja képviselőit.

A magasabb szegmensekben is kitörő sikernek örvendő, négyajtós kupékarosszéria koncepciójával ezzel a prémium kompakt szegmensbe is beköszön a lendületes menetteljesítmény, a kifejező megjelenés és a kimagasló hétköznapi használhatóság egyedi harmóniája. Az első BMW 2-es Gran Coupé 2019 novemberében, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a sorozatgyártásban kínált első példányok pedig világszerte 2020 tavaszán érkeznek meg az utakra.

A BMW 2-es Gran Coupé a prémium kompakt szegmensben ad új értelmet az egyediség, a magával ragadó megjelenés és az érzelmi telítettség fogalmának. A modell érzelmekben gazdag kisugárzása mélyen gyökerező sportossággal, illetve a legkorszerűbb járművezérlési és járműkapcsolati innovációkkal egyesül, megteremtve az ideális előfeltételeket ahhoz, hogy az első BMW 2-es Gran Coupé a vezetés színtiszta élményével elvarázsolja az új célcsoport tagjait.

2020-ban érkezik az első BMW 2-es Gran Coupé

A BMW mindemellett már hosszú évek óta a prémium szegmens legszínesebb modellportfólióját tudhatja magáénak a kompakt mezőnyben, végtelenül egyedi, a legkülönfélébb igényeket is kielégítő négykerekűivel. A BMW 2-es Gran Coupé a népszerű méretosztály új tagjaként érkezik meg az élbolyba, a bajor prémiumgyártó legkorszerűbb elsőkerék-meghajtású padlólemezére épülve, azon kivételesen magas szintű technológiai fejlesztésekkel felvértezve, amelyeket az ugyancsak 2019-ben debütáló, új BMW 1-es sorozat is megörököl majd.

A BMW 2-es Gran Coupé a bajor prémiummárka összes piacán elérhetővé válik, a lépcsőshátú modellekért rajongó régiókban kiváltképp vonzó újításként. A klasszikus limuzinok exkluzívabb opciójaként a négyajtós kupé azon célcsoportokat szólítja meg, amelyek tagjai a kompakt szegmensben is értékelik a kifinomult dizájn és a magabiztos kisugárzás kettősét.

Kulcsszavak: bmw, BMW 2-es, új modell
 
500L Beats Edition - További tagokkal bővül az 500-as család 500L Beats Edition - További tagokkal bővül az 500-as család 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio A BMW 3.0 CSL és a BMW M1 is versenypályára gurul a Forma-1 hétvégi előfutamán A BMW 3.0 CSL és a BMW M1 is versenypályára gurul a Forma-1 hétvégi előfutamán Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Jönnek a Mercedes luxus pick-up modellek Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek Az egyszerű dolgok is lehetnek lenyűgözőek
 
Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv

Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv

2019. március 21.
A Volvo Cars most először széles körben könnyen hozzáférhetővé teszi közlekedésbiztonsági tudását egy központi, digitális könyvtárban, és arra bíztatja az autóipart, hogy használják azt bátran, így mindenki számára biztonságosabbá téve a közlekedést.
Részletek

Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv

A bejelentés a vállalat azon filozófiáját hangsúlyozza, amely szerint az életmentő információk megosztásával biztonságosabbá tehető a közlekedés; nem véletlen, hogy azt az autóipari biztonság talán legfontosabb újításának, a hárompontos biztonsági övnek a hatvanadik évfordulójára időzítették.
 
A Volvo Cars által 1959-ben bevezetett hárompontos biztonsági öv a becslések szerint a mai napig világszerte több mint egymillió ember életét mentette meg, nem csak Volvo gépkocsik, de számos egyéb jármű fedélzetén is, köszönhetően annak, hogy a Volvo a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében megosztotta vetélytársaival találmányát. A vállalat azóta is fontosabbnak tekinti a társadalmi fejlődést az anyagi haszonnál.
 
Hogy erről a mérföldkőről megemlékezzen, valamint hogy demonstrálja, nem csupán szabadalmait és kézzel fogható termékeit osztja meg másokkal, a Volvo Cars bevezeti az E.V.A. projektet. A kezdeményezés hatvan évnyi közlekedésbiztonsági témájú kutatás közkinccsé tételét testesíti meg, ugyanakkor az autók biztonságának fejlesztése terén tapasztalható, alapvető egyenlőtlenségre is rávilágít.
 
Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv

„Több tízezer tényleges baleset adataival rendelkezünk, ami lehetővé teszik, hogy autóink a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsák a mindennapok során.” – mondta Lotta Jakobsson professzor, a Volvo Cars biztonsági központjának műszaki szakértője. „Ez azt jelenti, hogy autóinkat úgy fejlesztjük, hogy azok nemtől, magasságtól, testalkattól vagy tömegtől függetlenül mindenkit óvjon, ne csupán a törésteszt-bábuk által képviselt ´átlagos embereket´.”
 
Az E.V.A. project a Volvo Cars saját kutatási adataira, valamint számos egyéb tanulmányra alapozva rámutat, hogy a nők autóbalesetben nagyobb eséllyel szenvednek el bizonyos típusú sérüléseket. Az átlagos férfiak és nők között az anatómiai jellemzők vagy a nyakizomzat erőssége terén mutatott különbségek miatt a nőket jobban veszélyeztetik például az ostorcsapás nyaksérülések.
 
Ezen tanulmányokra, valamint saját baleseti adataira támaszkodva a Volvo Cars virtuális törésteszt-bábukat alkotott, hogy segítségükkel jobban megérthesse ezeket a baleseteket, és hogy olyan biztonsági technológiákat fejleszthessen, amelyek a férfiakat és nőket egyformán óvják. Az első ilyen technológia az 1998-ban bevezetett WHIPS ostorcsapás nyaksérülés elleni védelmi rendszer volt, amely egyben a Volvo ülések és fejtámaszok sajátos alakját is meghatározta.
 
Hatvan éves a hárompontos biztonsági öv

Ma is a társadalmi haladás előtérbe helyezése motiválja a Volvo Cars biztonsági fejlesztő munkáját. A vállalat nem csupán azért fejleszt új technológiákat, hogy teljesítse a biztonsági előírásokat és megfeleljen a jogszabályokban előírt vizsgálatokon, hanem azért is, mert a több tízezer tényleges baleset alapos elemzésén alapuló, saját kutatási adatai rámutattak, hogy mely pontokon tökéletesítheti a biztonságot.
 
Az 1980-as években az oldalirányú ütközések kerültek a Volvo Cars figyelmének középpontjába, miután az adatok rávilágítottak, hogy az ütközési pont és az utas közötti kis távolság miatt túlságosan sokan sérültek meg ilyen típusú ütközésekben. Ez az 1990-es évektől kezdődően számos innovációt hívott életre, az oldalsó ütközésvédelmi rendszertől (SIPS) az oldallégzsákokon át a függönylégzsákokig. Ezek a Volvo kutatási adatokon alapuló újítások ma már alapvetőek az autóiparban.
 
A közelmúltban a Volvo Cars kutatásai az alsó hát sérülésével kapcsolatos problémára világított rá, amely kortól és testalkattól függetlenül bárkit érinthet. A további kutatások és elemzések nyomán a Volvo az aszfaltút elhagyásával járó sérülésekre fordította figyelmét. Így jött létre az az ülésekbe beépíthető energiaelnyelő elem, amely az XC90 után ma már az SPA padlólemezre épülő összes modellen megtalálható, és amely messze túlszárnyalja az autógyártókra vonatkozó törvényi követelményeket és előírásokat.

Kulcsszavak: biztonsági öv, közlekedésbiztonság, volvo
 
Az XC90 megmutatta új arcát Az XC90 megmutatta új arcát Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen Szemléletformáló szezonindító volt a Hungaroringen A Volvo XC40 ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán A Volvo XC40 ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó A vadonatúj Volvo V90 kampányának főszereplője Zlatan Ibrahimović, a legendás labdarúgó
 
ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

2019. március 20.
55 évvel ezelőtt az 1000 MB fordulópontot jelentett a cseh autógyártó történetében. A kompakt autó önhordó karosszériát és hátulra beépített 1000 cm3 motort kapott. A fejlett technológiával, komforttal és dizájnnal az 1000 MB új mértékegységet állított fel a 60-as évek közepén.
Részletek

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

A ŠKODA 1000 MB az egyik legjelentősebb modell a Mladá Boleslav-i autógyár 124 éves történetében. 1964 tavaszán váltotta fel a népszerű ŠKODA OCTAVIA-t ami a klasszikus hajtáslánccal – orr-motor és hátsó kerékhajtás – rendelkezett. Az 1000 MB egy nagyon modern, 1,0 literes négyhengeres motor kapott a különösen könnyű, önhordó karosszéria hátuljába. Emellett a legmodernebb modellt a ŠKODA Mladá Boleslav üzemének új részében állították elő, amely élvonalbeli technológiákat használt, mint például egy speciális öntési folyamat.

A Mladá Boleslav-i üzem átfogó bővítése

Több mint 300 vállalat, köztük 134 külföldi vett részt a több mint 40 csarnok és egyéb épület építésében és felszerelésében. A gyár akkor a legmodernebb autógyárak közé tartozott, és a kommunista országok határain túl is szabványokat állított fel. A 80 hektáros területen 13 kilométeres úthálózat, egy rendező udvarhoz vezető tíz kilométernyi vasúti pálya, és tizenegy kilométeres futószalag volt megtalálható. Az 1000 MB négyajtós karosszériája 665 préselt részből állt, és 6900 hegesztési ponttal épült.

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

A ŠKODA alumíniumötvözetet, valamint speciális öntési eljárást használt a motor forgattyúsházához, és négyfokozatú kézi sebességváltót, ami Európában egyedülálló volt. Ez Josef Polák cseh mérnök által 1922-ben bejegyeztetett szabadalomra támaszkodott. Ugyanakkor az intelligensen tervezett, mindössze 105 kg súlyú forgattyúházba nem kellett lyukakat fúrni - az öntvények meneteit egyszerűen meg kellett vágni. Ez hozzájárult a rövidebb termelési időkhöz és az alacsonyabb energiafogyasztáshoz.


Tesztek szélsőséges körülmények között a Szovjetunióban

A járművek új generációja a NOV (Nový Osobní Vůz, „új személygépkocsi”) megjelölést kapták a fejlesztési szakaszban. A sorozatgyártás megkezdése előtt alapos tesztnek vetették alá. 1962 májusáig 50 prototípus összesen 1,598,840 kilométert tett meg, többek közt a volt Szovjetunió szélsőséges hidegében is. A fék-, üzemanyag- és hűtőrendszerek tesztjeit a Kaukázusban végezték, ahol három járműnek szélsőséges 45 Celsius fokos hőmérsékleten kellett teljesítenie. A négyajtós modell 1000 MB végső típusmegjelölése 1000 cm3-re kerekített hengerűrtartalomra utal, az „MB” pedig a ŠKODA Mladá Boleslav-i központjában való gyártást jelenti.

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

Kompakt autó önhordó karosszériával

Sikeres elődje, az első motorral és a hátsó kerék meghajtással ellátott OCTAVIA után a ŠKODA 1000 MB teljesen új koncepcióval lépett fel: önhordó karosszériája volt, minden keréknél független felfüggesztéssel. A korszerű kialakításnak és az alumíniumötvözetek következetes használatának köszönhetően a családi autó mindössze 755 kg volt.

A négyhengeres vízhűtéses OHV motort hátra helyezték el, és a hátsó tengelyt hajtotta. A könnyű motor teljesítménye 27 kW (37 LE) volt az első fázisban a 988 cm3-es hengerűrtartalommal. A modern jármű végsebessége elérte a 120 km/h-t, és ezzel egyidejűleg átlagosan 7–8 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként. 1966-ban a teljesítmény 32 kW-ra (43 LE) nőtt, a ŠKODA 1100 MB-vel pedig egy második motorváltozat is megjelent, amely 1,1 literes hengerűrtartalommal 38 kW (52 LE) teljesítményt biztosított. A ritka kétajtós MBX változat napjainkban különösen a klasszikus autók gyűjtői között keresett modell.

„Simply Clever” – kiemelt figyelem a részletekre

A ŠKODA dizájn előrelépését jelentette az 1000 MB, az 1960-as évek klasszikus, háromrészes karosszériájára építve, időtlen eleganciával. A nagy panorámás hátsó ablak javította a hátsó kilátást.

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

Az üzemanyagtöltő kialakítása is a részletekre való odafigyelést mutatja: a jobb oldali sárvédőben rejtették el egy elfordítható ŠKODA embléma alatt.

Kompakt méretei ellenére (hosszúsága 4,17 m, szélessége 1,62 m, magassága 1,39 m) a ŠKODA 1000 MB nagyon tágas és funkcionális belsővel büszkélkedhet. Erre példa, hogy a széria ülések fekvőhellyé alakíthatók át. Az autó két csomagtérrel volt ellátva: a hátsó ülések mögötti akár menetközben is elérhető volt; az autó elülső részében lévő pedig 220 liter térfogattal rendelkezett, ami a pótkerék felett helyezkedett el. Ennek eléréséhez csak a homloklemezt kellett előre billenteni – a poggyászok kipakolása nélkül.

Nemzetközi szenzáció: premierek Brnóban, Párizsban és Londonban

Az OCTAVIA gyártásának befejezése egyben a ŠKODA 1000 MB gyártásának kezdetét is jelentette 1964. április 11-én Mladá Boleslavban. Ugyanezen év szeptemberében az új modellt bemutatták a nagyközönség számára a hagyományos mérnöki kiállításon Brnoban, és októberben a párizsi és londoni autókiállításokon is kiállították. 1965 májusáig havonta mintegy 1000 jármű gördült le az összeszerelő vonalról. Az év végéig a vállalat 150 egységre tudta növelni napi termelését, így az 1000 MB az első cseh jármű, amely valóban tömegtermelésre került. Az 1964 és 1969 között gyártott 443 000 ŠKODA modell több mint felét több tucat országba exportálták világszerte. 1965-ben például az export aránya elérte a 70 százalékot. Az 1000 MB híres ralikon elért sikerei is növelték a külföldi keresletet.

ŠKODA 1000 MB - ötvenöt éve született az első sorozatgyártású cseh autó

Kulcsszavak: 1000 MB, évforduló, skoda
 
20 éves a SEAT Martorell-i gyára 20 éves a SEAT Martorell-i gyára Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB Új felszereltséggel érkezik a ŠKODA SUPERB Új arculatot kapnak a ŠKODA szalonok Új arculatot kapnak a ŠKODA szalonok Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Új értékesítési rekord a Volkswagen-csoportnál Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben
 
Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines

Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines

2019. március 20.
 Az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlan, bár eddig sokakat visszatartott az elektromos autók magas ára, a Quartz beszámolója azonban kiemeli, hogy az elektromos autók ára immár az amerikai gépjárműárak mediánja alá csökkent.
Részletek

Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines

Az elektromos autók ára historikusan meghaladta a velük összehasonlítható benzines járművek árait, azonban ez már egyre kevésbé igaz, az olyan elektromos autók megjelenésével, mint a 33 145 dolláros Kia Soul, a 36 620 dolláros GM Bolt vagy a 35 000 dollárba kerülő Tesla Model 3, a magasra értékelt elektromos autók ára az amerikai gépjárműárak mediánja alá csökkent. Az elektromos autók árát pedig tovább csökkentik az USA-ban elérhető, jelentős állami és a szövetségi kedvezmények is.

Az elektromos autók birtoklásának összes költsége lényegesen alacsonyabb lehet a hagyományos járművekkel összehasonlítva, a flottatulajdonosok számára azonban a teljes élettartamra vonatkozó összes költség ismerete a legfontosabb. Míg az átlagos autóvásárlót leginkább a vételár érdekli, a flottatulajdonos azonban a teljes élettartamon átívelő költségeket tartja szem előtt, számára az a fontos, hogy részletesen ismerje az üzemanyag, a karbantartási- és minden más olyan költséget, ami a jármű tulajdonlása alatt felmerülhet. Az elektromos autók alacsonyabb üzemanyag (áram) fogyasztása és a hagyományos gépjárművekhez képest egyszerűbb felépítése (egyszerűbb motorok, kevesebb mozgó alkatrész) olcsóbbá teszik őket a hagyományos autókkal összehasonlítva.

Egy 2019-es, öt Európai Uniós országra kiterjedő tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy egy Volkswagen Golf tulajdonosa az autó vételára, az üzemanyag és az adók esetében az Egyesült Királyságban összesen 5 százalékot, míg Norvégiában 27 százalékot spórolhat meg, ha a dízel helyett a Golf elektromos verzióját választja. A legtöbbet azonban mégis a flottatulajdonosok spórolhatják meg.

Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines

Bár eddig viszonylag kevés elektromos autót üzemeltető flottatulajdonos tudhatott maga mögött akkora megtett távolságot, hogy abból érdemi adatok lettek volna kinyerhetők, azonban idén március elején New York önkormányzati autóflottájának részletes számait megismerhették az érdeklődők. A város által közzétett tanulmány részletesen elemzi az önkormányzati flottába tartozó 9 196 darab jármű 2018-as fogyasztási és karbantartási költségeit, a tanulmány szerint a teljesen elektromos járművek karbantartási költségei alacsonyabbak voltak a benzines, a hibrid és a plug-in-hibrid modellekkel összehasonlítva.

Felmerül azonban a kérdés, hogy az elektromos autó előnye megmarad-e akkor is, ha a jármű vételárát is számításba vesszük. A new yorki önkormányzat autóflottáját menedzselő ügynökség által a Quartz rendelkezésére bocsátott, évesített adatok alapján az elektromos Nissan LEAF és a hibrid Toyota Prius esetében a vételár figyelembevétele után is megmarad az előny a hagyományos autókhoz képest. Bár az elektromos Nissan LEAF vételára magasabb a benzines Ford Fusionnel összehasonlítva, azonban az önkormányzat flottamenedzselő cége szerint a Nissan Leaf összes költsége kilencéves időtávon 8478 dollárral alacsonyabb a benzines Fordhoz képest. A flottaüzemeltető ügynökség szerint a beérkező információk abba az irányba mutatnak, hogy a hagyományos, belső égésű motorokkal szerelt járműveket elektromos autókra cserélve a társaság az üzemanyag mellett a karbantartási költségek csökkenéséből is profitál – írja portfolio.hu.

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, leaf, nissan, plug-in hibrid, Soul EV
 
A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét A Porsche a 2018-as Genfi Autószalonon tartja a Mission E Cross Turismo világpremierjét A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. új ügyvezetője  Andrey Akifiev A Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft. új ügyvezetője Andrey Akifiev A Kia a Párizsi Autószalonon tatrja a tisztán elektromos e-Niro premierjét A Kia a Párizsi Autószalonon tatrja a tisztán elektromos e-Niro premierjét
 
Crossover is lesz a Kia Ceedből

Crossover is lesz a Kia Ceedből

2019. március 20.
A Kia fejlesztőit az első Ceed-sorozat tervezésének kezdete óta - azaz immár több mint 15 éve – foglalkoztatja a lehetőség a modellcsalád karosszériaváltozatainak bővítésére.
Részletek

Crossover is lesz a Kia Ceedből

Az elképzelések közül az elmúlt években több megvalósult, és meg is jelent a Ceed aktuális kínálatában, de a márka európai formatervezői ma is folyamatosan kutatják és tesztelik a további lehetőségeket.

Gregory Guillaume, a Kia Motors Europe formatervezésért felelős alelnöke a Ceed családjának legújabb tagjáról:

“Van egy olyan karosszériaforma, ami nagyon is megérdemli, hogy a Ceed családjához tartozzon. Megjelenésével ráadásul a sorozat erősebbé és izgalmasabbá is válik Európában. Ez a forma olyan, amihez még csak hasonlót sem láthattunk eddig a Ceed kínálatban: a Kia következő nagy meglepetése.”

A Ceed, a Ceed Sportswagon és az új ProCeed megjelenésével a Kia legkelendőbb modellcsaládja nem szűnt meg bővülni, sőt, a legújabb modellváltozat biztosan felkavarja majd a piac állóvizét. Az új Ceed crossover még 2019-ben megjelenik az európai Kia kínálatban.

Kulcsszavak: ceed, crossover, kia, új modell
 
Hihetetlenül felhasználóbarát az új Lexus RX Hihetetlenül felhasználóbarát az új Lexus RX Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Frankfurt után itthon is bemutatkozott az új Duster Optima Plug-in Hybrid: A Kia ökoautója Optima Plug-in Hybrid: A Kia ökoautója Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX Megérkezett hazánkba az első Volkswagen Generation SIX A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit A Kia Genfben mutatja be továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modelljeit
 
Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér

Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér

2019. március 19.
Ötvenöt év után új, egységes arculatú térként újul meg Budapest egyik legforgalmasabb, jelentős történelmi és szellemi örökséggel bíró, ikonikus városi csomópontja, találkozóhelye, a Blaha Lujza tér.
Részletek

Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér

A „nemzet csalogányáról” elnevezett tér a Fővárosi Önkormányzat beruházásában, a VII. és a VIII. kerületi önkormányzat támogatásával központi elhelyezkedéséhez, történelmi és kulturális értékéhez méltó városi helyszínné válik, a pezsgő városi élet sokszínű funkcióival és eseményeivel bíró központja lesz.

A jelenkor elvárásait kielégítő, élhetőbb, gyalogosbarát köztéren jelentősen megnő a zöldfelületek aránya, pára- és vízjátékokat telepítenek, egy kulturális célokat szolgáló épület és egy rendezvényhelyszín is épül. A csomópontot teljes mértékben akadálymentesítik, felújítják az aluljárót, és részben módosul a teret határoló utak forgalmi rendje is: a Rákóczi útról például közvetlenül jobbra lehet majd kanyarodni a József körútra. A tér átépítésének koncepciójáról már konzultáltak a szakmai és az érintett civilszervezetekkel, a szakemberek és a helyi lakosok javaslatait beépítették a tervekbe, az egyeztetések ugyanakkor még jelenleg is zajlanak. A várhatóan idén ősszel induló kivitelezési munkák nagyjából egy évig tartanak majd; a Blaha Lujza tér, a tér alatti aluljáró és a Somogyi Béla utca felújításának becsült költsége 4 milliárd forint, amely fővárosi és kormányzati forrásból áll rendelkezésre.

Ilyen lesz a megújuló Blaha Lujza tér

Az egyik legforgalmasabb budapesti csomópont felújításának fő célja a tér élhetőségének javítása. Kiemelt szempont továbbá, hogy a Blaha Lujza téren egy egységes koncepciót követve új arculatú, a mai városi használati igényeket kielégítő, nagyvonalú belvárosi közösségi tér jöjjön létre, amely az egyes közlekedési módok közötti megfelelően átjárható kapcsolatrendszer kialakítását szolgálja, emellett önálló karaktert is kapjon.

Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér

A minőségi építészeti megújulás biztosítja a tér szellemi és kulturális örökségének visszaállítását, a barátságos, élhető gyalogosfelületek növelését, a teret jelenleg széttagoló szervizút-hálózat átszervezésével egy egységes, kiterjedt zöldfelületet is tartalmazó köztér kialakítását. A megújult Blaha Lujza téren helyet kap majd egy kisméretű, kulturális célokat szolgáló – az egykor itt álló Nemzeti Színház örökségét felidéző – épület, amely előtt egy egybefüggő térrész adhat majd helyet akár nagyobb rendezvényeknek is.

A téren található fák száma a mostani 26-ról 65-re nő, ezzel együtt az új zöldfelület mérete több, mint 1000 négyzetméter lesz. Fasort telepítenek a Rákóczi út jelenleg aszfaltozott középszigetébe is – ideiglenesen, azzal a tudatos szándékkal, hogy a Rákóczi út később megvalósuló fejlesztésig (amikor ezeket a fákat majd áttelepíthetik) kifejthesse jótékony hatását.

A felújítás kiemelt feladata a Blaha Lujza tér, mint csomópont akadálymentesítése. E cél szellemében új gyalogos átkelőhelyek létesülnek, amelyek teljes értékűen átjárhatóvá teszik azt. Emellett elengedhetetlen a tér alatt húzódó aluljáró felújítása is, amely letisztult, a jelenkor követelményeinek megfelelő arculatot kap, valamint bővül is a tér irányába: egy BKK ügyfélközpont és egy nyilvános illemhely is nyílik ott; ezek akadálymentes elérését egy újonnan épülő lift biztosítja majd.

Mikor, milyen forrásból újítják fel a teret?


A Blaha Lujza tér felújításának tervezése a Közlekedés – Fővárosi Tervezőiroda, valamint az UVATERV konzorciumának munkájával – a Fővárosi Önkormányzat, a VII. és a VIII. kerületi önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút Zrt. bevonásával – 2018 júliusa óta tart, jelenleg az építési engedélyek megszerzése zajlik.

Ötvenöt év után teljesen megújul a Blaha Lujza tér

A tervezési munka várhatóan a nyár elejére zárul le, ekkorra készülnek el a kivitelezési tervek. Maga az építkezés várhatóan ősszel indul, és körülbelül egy évig tart majd. A felújítás jelenleg becsült költsége 4 milliárd forint, ami minden fent ismertetett részfeladat elkészültét – azaz a Blaha Lujza tér, az alatta húzódó aluljáró és a Somogyi Béla utca felújítását is – tartalmazza, és amelyhez Magyarország Kormánya, valamint a Fővárosi Önkormányzat biztosított forrást. Az egyeztetések és a tervezési munka során felmerült többletfeladatok miatt a felújítás véghatárideje és a tervezés díja tekintetében is módosult már a tervezésre kötött szerződés. (Ilyen többletfeladat volt például az aluljáró szerkezeti bővítésével megépülő nyilvános illemhely, illetve a téren megjelenő egyedi buszváró.) A tervezés lezárásának határideje 2019. május 22. összege nettó 148,5 millió forint.

Kulcsszavak: bkk, Blaha Lujza tér, felújítás, közlekedés
 
Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt talált az NKH Több ezer balesetveszélyes járműalkatrészt talált az NKH Csak a teherautó-vezetők fele használja a biztonsági övet Csak a teherautó-vezetők fele használja a biztonsági övet Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Közúti ellenőrzési akcióban 4,63 millió forint bírságot szabtak ki a hatóságok Közúti ellenőrzési akcióban 4,63 millió forint bírságot szabtak ki a hatóságok Kiállítás a világ leghosszabb vasúti alagútjáról Kiállítás a világ leghosszabb vasúti alagútjáról
 
Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán

Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán

2019. március 19.
Hetedik alkalommal rendezik meg Közép-Európa legnagyobb autóbuszos kiállítását, a Busexpót. Május 8-án a zsámbéki drivingcamp Hungary területén a hazai buszgyártás képviselői legújabb fejlesztéseiket is bemutatják, de a nemzetközi kiállítók is számos technológiai újdonsággal készülnek.
Részletek

Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán

Az ingyenesen látogatható kiállításon az autóbuszgyártás- és forgalmazás, a beszállítóipar és az autóbuszos személyszállítási szolgáltatások képviselői sorakoznak fel. A Busexpo az elmúlt években óriási fejlődésen ment keresztül, s mára Közép-Európa legjelentősebb szakmai rendezvényévé vált. Különlegessége, hogy összekapcsolódik a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary Országos Személyszállítási Szakmai Konferenciájával, ahol már 25. alkalommal gyűlnek össze az iparági szereplők, a szolgáltatói kör, a legjelentősebb szakmai szervezetek és a kormányzat képviselői, hogy az ágazat legfontosabb kérdéseit megvitassák.  A konferencia plenáris szakasza lehetőséget nyújt az aktuális kormányzati tervek, elképzelések ismertetésére, három szekciója pedig tematikájában felöleli a szakmacsoport gyártással, forgalmazással és szolgáltatásnyújtásokkal kapcsolatos teljes struktúráját.

A Busexpo Közép-Európa egyetlen olyan szakrendezvénye, amely több éve jelen van a térségben és komplex szakmai színteret biztosít a régió autóbuszpiacának.

Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán

A 6000 négyzetméternyi területű, mozgó-interaktív kiállításon tehát nemcsak a hazai gyártók és forgalmazók, hanem a buszgyártás nemzetközi képviselői is bemutatkoznak. Az évről évre növekvő területnek és a zsámbéki létesítmény egyedülálló infrastruktúrának köszönhetően a járművek mozgás közbeni bemutatása is lehetséges, így a legfontosabb újításokat a résztvevők ki is próbálhatják. Számos elektromos jármű, innovatív technológia és balesetmegelőzést segítő megoldás is megtekinthető lesz majd az eseményen.

A NiT Hungary szervezésében megvalósuló rendezvényen hagyományosan többezer látogató vesz részt, az interaktív kiállítás megtekintése ingyenes.

Innovatív fejlesztések a régió legnagyobb buszos kiállításán
Kulcsszavak: autóbusz, busexpo, Driving Camp, kiállítás, NiT Hungary
 
Volkswagen a CEBIT számítástechnikai szakkiállításon Volkswagen a CEBIT számítástechnikai szakkiállításon 2015-től újabb felszerelésekkel jön a Navara 2015-től újabb felszerelésekkel jön a Navara Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén Uniós támogatással fejlesztették a közösségi közlekedés infrastruktúráját Szegeden és környékén A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon A BMW Group Classic a Techno Classica 2015 kiállításon Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW
 
Gémosz: akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően

Gémosz: akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően

2019. március 19.
Akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően 2019-ben - mondta Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke az M1 aktuális csatornán kedden.
Részletek

Gémosz: akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően

Akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően 2019-ben - mondta Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke az M1 aktuális csatornán kedden.

Gablini Gábor hozzátette: a szakma úgy számol, hogy a 6-8 millió forintos autók forgalma nő majd jelentősen.

A szövetség elnöke arról beszélt, hogy a július elsejétől igényelhető két és fél millió forintos maximális támogatás nagy segítség lesz, mivel az elmúlt évek tapasztalata szerint a nagycsaládosok szűkebb büdzséjük miatt elsősorban 10-15 évnél is idősebb használt autót vásároltak, ami környezetvédelmi és biztonsági szempontból sem kedvező.
   
Hangsúlyozta: az elmúlt hetekben jelentősen megnőtt a családi autók iránt érdeklődők száma.

Gémosz: akár tízezerrel is több autó fogyhat a nagycsaládosok autótámogatásának köszönhetően
Kulcsszavak: értékesítés, Gablini Gábor, GÉMOSZ, jármű kereskedelem
 
Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Sikeres évet zárt idehaza a Toyota Sikeres évet zárt idehaza a Toyota 11 millió autó készült eddig a Skoda Mladá Boleslav-i gyárában 11 millió autó készült eddig a Skoda Mladá Boleslav-i gyárában A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete biztatóan látja az autópiac 2014-es évét Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással
 
A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

2019. március 19.
Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a Toyota abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal elnevezésű projektje.
Részletek

A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

A Toyota és a Paccar ugyanis bemutatta 10 tervezett közös hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Ezzel feladták a leckét a Tesla vezér Elon Musknak, aki korábban szójátékkal élve bolond celláknak nevezte az üzemanyagcellákat (fuel cell – üzemanyagcella, fool cell – bolond cella).

Los Angeles és Long Beach ikerkikötői a régió legnagyobb légszennyezői közé tartoznak a környezetvédelmi hatóságok szerint. A törvényi szabályozás azzal próbálja orvosolni a problémát, hogy a kikötői munkát segítő 16 000 füstokádó dízel teherautót kivonná a forgalomból.

Azt még nem tudni biztosan, milyen jellegű tiszta technológia fogja ezeket a gépeket helyettesíteni, ám addig is a Paccar, a világ egyik legnagyobb nehézteherautó-gyártója egy ígéretes alternatíva kipróbálása érdekében összefogott a Toyotával. A januári Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES - Szórakoztató Elektronikai Kiállítás) a partnerek leleplezték majdani tíztagú hidrogén-üzemanyagcellás prototípus sorozatuk első példányát. Ezzel versenybe léptek több más gyártóval is, köztük például a Teslával, amely inkább az akkumulátoros nyerges vontatókra összpontosít.

A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

„Úgy gondoljuk, jóval több értelme van annak, ha a 8-as osztályú nehéz tehergépkocsik hidrogén formájában jutnak energiához akkumulátor helyett, mivel így gyorsabban feltölthetők és hosszabb távok megtételére is képesek.” – avat be Brian Lindgren, a Paccar leányvállalata, a Kenworth kutatási és fejlesztési igazgatója.

Fosszilis tüzelőanyagok helyett

Bár a hidrogén a belsőégésű motorokban a fosszilis tüzelőanyagok közvetlen helyettesítőjeként is alkalmazható, a legtöbb erőfeszítés az üzemanyagcellák ellátására irányul. A technológia lényege – melynek alapötlete az 1850-es években fogant meg – az, hogy a hidrogéngáz egy katalizáló bevonattal ellátott membránon halad keresztül, ahol a levegőből származó oxigénhez kötődik. A folyamat során vízpára és szabad elektronok keletkeznek, utóbbiakkal hajthatók a villanymotorok. Ezért utal néhány szakértő az üzemanyagcellákra úgy, mint „újratölthető akkumulátorokra”.

Az olyan személyautóknál, mint a Toyota Mirai maxium három-öt percet vesz igénybe egy hidrogéntartály feltöltése, ezzel 480 km vagy annál is nagyobb hatótávot biztosítva. Ez lényegesen kevesebb idő, mint amennyi az akkumulátorok feltöltéséhez szükséges. Habár egy 8-as osztályba tartozó teherautó hidrogéntartályának újratöltése tovább tart, ez még mindig jóval rövidebb, mint amennyi időt egy hozzá hasonló vontató akkumulátorának töltése igényelne.

A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

„A tüzelőanyag-cellás technológia majdnem ugyanolyan csendes, mint az akkumulátoros elektromos autók hajtáslánca.” – jegyzi meg Lindgren. „Olyannyira halk, hogy a CES sajtókonferenciáján részt vevő riporterek meglepődtek, amikor megtudták, hogy a Paccar mérnöke mögötti teherautó végig alapjáraton működött.”

Életerős és csendes

„A sofőrök azért szeretik ezeket a teherautókat, mert rugalmasak és csendesek.” – véli Lindgren.

A prototípusokban működő üzemanyagcella-rendszert a Toyota fejlesztette. Ez a hajtás annak a felfrissített változata, ami egy olyan tesztjárműben dolgozik, ami tavaly segédkezett a kikötőkben. Az új teherautókban két cellacsomag üzemel majd, 228 kW-os, azaz 306 lóerős összteljesítménnyel. A teljesítményadatok nem fejezik ki igazán a technológiában rejlő erőt, hisz a kerekeket hajtó villanymotorok hihetetlen nagy forgatónyomaték leadására képesek – habár a Paccar és a Toyota még nem közölte a végleges forgatónyomaték-értékeket. A teljesítmény fokozása érdekében, valamint hogy az üzemanyagcellás teherautók vezetőinek dolgát megkönnyítsék, a Paccar/Toyota-technológia négyfokozatú váltón át hajt, a 8-as osztályú teherautókban szokásos 18 fokozatú helyett. Andy Lund, a Toyota projektjének főmérnöke szerint a teherautók ugyanakkora hasznos teherbírással futnak majd, mint a mai dízelvontatók.


A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

A fogyasztás egy mai dízelének felel meg

Lindgren szerint a fogyasztás szempontjából a prototípusok nagyjából egyenértékűek lesznek a mai dízelekkel (40-56 liter/100km). Lund pedig azt hangsúlyozza, hogy ezek a járművek mindössze vízpárát fognak „kipufogni”.

„Az új projekt választ ad majd arra a kérdésre, hogy az üzemanyagcellás technológia működőképesen helyettesítheti-e a hagyományos dízel teherautókat a kikötőkben.” – véli Lund.

A Paccar és a Toyota mellett mások is az üzemanyagcellás teherautókban látják a jövőt. A Salt Lake City-ben alapított Nikola Motor jelenleg szintén hidrogénüzemű kamiont fejleszt, a 8-as osztályú Nikola One gyártását még ez évben szeretnék is elkezdeni. Állításuk szerint már nagyjából 8 000 előrendelés futott be a modellre, több mint 6 millió dollár értékben.

„Bolond cellák”?

A Tesla vezére, Elon Musk előszeretettel nevezi az üzemanyagcellás technológiát „bolond celláknak” – és nem ő az egyetlen kritikus. A kételkedők megjegyzik, hogy egyelőre nincs megfelelő hidrogénforrás és elosztóhálózat, ez utóbbi viszont az elektromos áram és a gázolaj esetében nagyon is létezik.

A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

A szkeptikusok rámutatnak, hogy a hidrogén előállítása ma leginkább vízbontással – két rész hidrogén, egy rész oxigén –, vagy fosszilis üzemanyagok (pl. szén, kőolaj) felhasználásával történik. Az eljárások energiaigényesek, és széndioxid-kibocsátással is járhatnak. A Tesla azon cégek egyike, amelyek ezért inkább az akkumulátoros teherautókra összpontosítanak. Musk már 2017 novemberében az akkumulátoros Tesla Semi sorozatgyártását ígérte.

A hidrogén üzemanyagcellás technológia hívei ugyanakkor éppen abban látják az egyik nagy előnyt, hogy míg az elektromos áram nem, vagy csak korlátozott mértékben és nagyon költségesen raktározható illetve transzferálható, addig a hidrogénnel nincs ilyen probléma. Így ha megújuló energiával (nap, szél, stb.) végzik a víz bontását oxigénre és hidrogénre, akkor utóbbi korlátlanul raktározható, ennek köszönhetően nincs kapacitásmaximum, a megújuló energia 100%-ban hasznosítható, szemben azzal amikor direktben áramtermelésre használják.

Ami az infrastruktúrát illeti, az elektromos infrastruktúra ma még szintén erősen korlátos, ám a hidrogén töltőállomás hálózat meglehetősen gyorsan kialakítható: a hagyományos benzinkutak bármikor hozzáadható/átalakítható néhány hidrogén kiállás, ez Észak-Amerikában, Nyugat-Európában vagy épp Japánban meglehetősen dinamikusan meg is történik napjainkban. (Nem mellesleg a Los Angeles és Long Beach kikötőnek logisztikáját megreformálni kívánó projektek esetében már folyik is a megfelelő helyi infrastruktúra kialakítása.


A Toyota és a Paccar bemutatta hidrogén-üzemanyagcellás teherautóit

A hívek szerint a hidrogén üzemanyagcellás technológia további nagy előnye, hogy szemben az elektromos hajtással a töltési idő csupán néhány perc, a hatótáv pedig jóval nagyobb, mint az elektromos autók esetében. Ezt az előnyt persze kiegyenlítheti a szilárd test akkumulátorok érkezése, amely épp az elektromos hajtás két említett problémáját orvosolja majd.

Hogy melyik technológia győzedelmeskedik, még nem lejátszott meccs (a legvalószínűbb a két technológia hatékony, a felhasználási területtől függő egymás mellett élése, kicsit úgy mint eddig a benzines és dízel hajtással volt) a kaliforniai levegőminőséggel foglalkozó szabályozó szervek azonban 2035-re az összes dízel teherautót helyi kibocsátás nélkülire szeretnék lecserélni a Los Angeles-környéki kikötőkben. Akárhogy is lesz, már ma a világszintű részben vagy teljesen elektromos autóértékesítések 70%-át jegyző, és hibrid elektromos modelljei révén az elmúlt években világszerte taroló Toyota valószínűleg mindenképpen nyertesen kerül ki a dologból, hiszen nem csupán a hidrogén üzemanyagcellás hajtás terén számít vezető fejlesztőnek, hanem a szilárdtest akkumulátorok tekintetében is.

Kulcsszavak: hidrogén, kamion, Paccar, toyota
 
Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Stabil piac mellett némi visszaesés az autóeladások ütemének növekedésében Kínában Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 71 - 80