Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 81 - 90
A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be

A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be

2021. november 10.
A Porsche a Panamera különösen elegáns és exkluzív verzióját mutatja be: a Platinum Edition bemutatkozik. A diszkrét selyemfényű platina részleteket kibővített alapfelszereltséggel egyesítő különleges kiadás Európában a Panamera 4 és a Panamera 4 E-Hybrid változatokhoz elérhető, különösen vonzó áron.
Részletek

A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be

A különbség a különleges fényezésű részletekben rejlik

A Platinum Edition különösen gazdag alapfelszereltsége olyan egyébként opciós extrákat tartalmaz, amelyek különösen népszerűek az ügyfelek körében. Széria az adaptív légrugózás Porsche Active Suspension Management (PASM) futóműrendszerrel, az automatikusan sötétedő külső tükrök, a LED mátrix fényszórók Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) fényszóró rendszerrel, a panoráma tetőablak, a Park Assist tolatókamerával, valamint a hibrid modellek esetében a 7,2 kW-os töltésre képes fedélzeti AC töltő. A platina fényezésű, 21 colos Exclusive Design Sport keréktárcsák már önmagukban is kiemelik a különleges kiadás előkelőségét, amit fekete sport kipufogóvégek, sötétített üvegezés, magasfényű fekete ablaklécek és Exclusive Design hátsó lámpák fokoznak.

A Panamera Platinum Edition egyértelműen megkülönböztethető az exkluzív platina fényezésű elemekről: az első kerekek mögötti légbeömlők, a Porsche logó és a hátsó modellmegjelölés, valamint a hibrid modelleknél az oldalsó ’e-hybrid’ logók is különleges selyemfényben tündökölnek. Emellett opcionálisan a 20 colos Panamera Style keréktárcsák is elérhetők platina színben.


A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be

Az elegáns belső megjelenést analóg óra teszi teljessé

A luxusban bővelkedő hangulat a belső térben is folytatódik: GT sport kormánykerék, Szervokormány Plus, sávváltás-segítő, komfort funkcióval rendelkező soft-close ajtók, 14-irányban elektromosan állítható első ülések, memória csomag, fűthető hátsó ülések, BOSE® Surround audiorendszer, fekete szálcsiszolt alumínium csomag, valamint a fejtámlák dombornyomott Porsche jelvénye bővíti a felszereltséget. Emellett a belső tér exkluzív megkülönböztető jegyei között megtaláljuk a fekete szálcsiszolt alumínium ajtóküszöböket Platinum Edition logóval. Emellett a különleges széria minden változatában széria a műszerfal tetején megtalálható analóg óra.

Világpremier Los Angeles-ben

Európában a Platinum Edition a Panamera 4 és a Panamera 4 E-Hybrid változatokhoz elérhető, akár Sport Turismo karosszériával is. A Porsche Panamera 4 Platinum Edition Németországban már rendelhető bruttó 111.945 eurós ártól. A modell november 17-én ünnepli majd világpremierjét Los Angeles-ben. A kiszállítások 2022 január végén kezdődnek.



Kulcsszavak: bemutató, Panamera, Porsche, új modell
 
Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel A Hyundai Motor közzétette az új Santa Fe első fényképeit A Hyundai Motor közzétette az új Santa Fe első fényképeit Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete Új Ateca 2020: a SEAT SUV sikertörténetének új fejezete
 
2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza

2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza

2021. november 03.
A BMW Group jövőbeni debreceni gyárának első épületkivitelezési munkálatai – úgymint a központi irodaépület és a képzési központ építése – 2022 elején megkezdődnek.
Részletek

2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza


A helyszínen jelenleg is zajlanak a csapadékvíz-elvezető árkok, a vízvezetékek és a különböző infrastruktúra-berendezések telepítési munkálatai, valamint az energiaellátás, az utak és a parkolók kiépítése, hogy az épülő létesítmény gyártósoráról már az évtized közepén tisztán elektromos meghajtású autók gurulhassanak le.

A BMW Group építési és létesítmény-fejlesztési csapata 2022-ben számos nem technológiai jellegű épület felépítését helyezi előtérbe, így többek között a tervezési, minősítési és képzési feladatoknak, valamint a humánerőforrás- és menedzsment-funkcióknak otthont adó épületek is elkészülnek. Az olyan technológiai épületek felépítésére vonatkozó pályázati kiírásokat, mint például a présüzem, a szerkezetépítő részleg, a karosszériafényező műhely és az összeszerelő csarnok, az elkövetkező hónapokban nyitják meg.

„A létesítményünket építő csapat és Debrecen városa kiváló munkát végez. Együttműködésünk a városvezetéssel és Magyarország kormányának képviselőivel rendkívül professzionális, minden megállapodásunk határidőre teljesült. Nagyon elégedett vagyok a telephelyünkön zajló építési munkálatok előrehaladásával is” – fogalmazott Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „A 2022-ben kezdődő épületépítési munkálatokkal új gyárunk fejlesztésének következő szakaszába lépünk” – tette hozzá.


2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza

A BMW Group a Neue Klasse modellgeneráció számára Debrecenben építi fel első gyárát, melynek gyártósoráról az évtized közepétől olyan elektromos járművek gurulnak majd le, amelyeket a kezdetektől a kompromisszumoktól mentes, tisztán elektromos meghajtás sajátosságai szerint terveznek a mérnökök.

A BMW Group karrierlehetőségei a következő szakaszhoz érkeznek


Debrecenben jelenleg egy mintegy húszfős csapat irányítja a különböző humánerőforrás-, üzemeltetési, fenntarthatósági, pénzügyi és tervezési tevékenységeket. A hamarosan kezdődő építési szakasz kapcsán újabb karrierlehetőségek nyílnak meg, elsősorban olyan munkaterületekkel a középpontban, mint például a humánerőforrás, a létesítményüzemeltetés, a pénzügy és a beszerzés.

Az álláslehetőségeket a BMW Group debreceni gyárának karrieroldalán (https://www.bmwgroup.jobs/hu/) teszik közzé. Ez az egyetlen olyan toborzási csatorna, amelyet a jelentkezők kiválasztásakor a BMW Group debreceni gyárának karriercsapata alkalmaz.

Tekintettel arra, hogy az építési munkálatok középpontjában az első épületek vannak, az állásajánlatok a releváns munkaterületekhez kapcsolódnak. A gyártásra koncentráló állásajánlatok meghirdetésére egy későbbi időpontban kerül sor.
Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen, Magyarország
 
Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó 2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza Golf TDI BlueMotion első ízben 2,92 literes rekordfogyasztással Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata 2022-ben megkezdődik a BMW Group debreceni gyárának következő építési szakasza Új rekorddal zárta a 2012-es évet a Volkswagen Személyautók 2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával 2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával
 
Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság

Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság

2021. november 03.
Javított gazdálkodási mutatóin a harmadik negyedévben és az év első kilenc hónapjában az Air France-KLM légitársaság, és várakozásai szerint az évet már pozitív eredménnyel zárhatja.
Részletek

Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság

Az MTI-hez eljuttatott beszámolója alapján a harmadik negyedévben 4,567 milliárd euró bevételre tett szert az Air France-KLM légitársaság, 2,043 milliárd euróval többre a járványvédelmi korlátozások miatt alacsony 2020 harmadik negyedévi bázisnál. A harmadik negyedévben 16,940 millió utast szállított a légitársaság, 92,6 százalékkal többet az előző évinél.
   
A társaság gazdálkodási mutatói javultak az egy évvel korábbihoz képest. A működési eredmény 1,178 milliárd euróval emelkedett a 2020 harmadik negyedévihez képest és már 132 millió euró pozitív egyenleget mutatott az idei harmadik negyedévben.
   
Az adó- és kamatfizetés, értékcsökkenés és leírások előtti eredmény (EBITDA) 796 millió euró pozitívum lett a társaság negyedéves mérlegében, 1,238 milliárd euróval jobb az egy évvel korábbinál.
   
A harmadik negyedévi nettó eredmény 1,473 milliárd euróval javult az előző évihez képest, de még így is 192 millió euró veszteséggel zárta a légitársaság az idei harmadik negyedévet.
   
Az első kilenc hónapban 28,787 millió utast szállított az Air France-KLM, 2,3 százalékkal többet mint 2020 első kilenc hónapjában. A társaság bevétele 8,6 százalékkal nőtt az előző évihez képest 9,477 milliárd euróra.

Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság

Az első kilenc hónap működési eredménye 1,800 milliárd euró hiány, 1,614 milliárd euróval kisebb az egy évvel korábbinál. Az EBITDA 78 millió euró hiány lett 1,282 milliárd euró hiány után. A csoport nettó eredménye az első kilenc hónapban 3,161 milliárd euró veszteség lett, 2,917 milliárd euróval kisebb veszteség a 2020 első kilenc havinál.
   
A szeptemberben megnyitott lehetőség az európai utasok számára, hogy jegyet vásárolhassanak amerikai járatokra, megnövelte a novemberi és az év végi ünnepekre a foglalásokat. A légitársaság ezért járatkihasználtsági mutatóinak további javulására számít az év hátra lévő részében. A negyedik negyedévben a férőhelykilométerek (Available Seat Kilometers) utastelítettsége a 2019-es 70-75 százaléka lehet a foglalások alapján.
   
Mivel az ázsiai országok többségénél még nem lehet megbecsülni a járványvédelmi korlátozások feloldásának az ütemét, a társaság nem bocsátkozott előrejelzésbe 2022-es várható kapacitáskihasználtságról.
   
Az adó-, kamat-, értékcsökkenés és leírások előtti eredmény (EBITDA) pozitív lesz a negyedik negyedévben a társaság becslése szerint, és enyhén pozitív az egész évre is.
Kulcsszavak: Air France, KLM, légitársaság
 
Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság Az amerikai kormány beleegyezett a US Airways és az American Airlines összeolvadásába Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság Eddigi legjobb féléves eredményét érte el az Etihad Airways Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Javított gazdálkodási mutatóin az Air France-KLM légitársaság Az Etihad Airways közel 560 millió eurót ruház be az Alitaliába A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni
 
A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban

A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban

2021. november 03.
Új, egész Európát átfogó tanulmány készült a klímaváltozással kapcsolatos közvélekedésről, feltárva azt, hogy az emberek mi mindenről hajlandók lemondani a globális éghajlatváltozás elleni küzdelemben.
Részletek

A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban

A Ford által közzétett Go Electric jelentés-sorozat legújabb, Climate Countdown című tanulmánya szerint az európaiak túlnyomó többsége (átlagosan 90 százalék a 8 vizsgált ország mindegyikében) úgy érzi, hogy valamilyen szinten személyesen is ki kell vennie a részét a klímaváltozás megállításáért folytatott harcból.

A legfontosabb problémák listáján (ahol olyan témák is szerepeltek, mint a rendszerszintű rasszizmus, a mentálhigiénés ellátás és a gazdasági egyensúly helyreállítása) a klímaváltozás elleni globális terv megalkotása a második helyen szerepelt a COVID 19 hatásainak felszámolása mögött, ami jelenleg a legsürgősebbnek tűnik az emberek számára. És bár mindenki egyetértett abban, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatos terv kidolgozása elengedhetetlen (29%), azt is ugyanennyien tartották fontosnak, hogy azonnali, jóval szigorúbb intézkedéseket kell bevezetni a klímaváltozás megfékezésére.

Az ENSZ Glasgowban megrendezett, sorsdöntő COP26 klímaváltozási konferenciája előtt közzétett Ford-felmérés azt mutatja, hogy az európaiak meglepő mértékben hajlandók lemondani a modern életvitellel járó, ám valójában komoly buktatókat rejtő dolgokról.

A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban

A kontinens lakóinak nagy része kész felhagyni a műanyagok használatával (45%), csökkenteni az energiafogyasztását (45%) és helyben megtermelt árucikkeket vásárolni (35%). Mindemellett a válaszadók jelentős része arra is hajlandó, hogy ritkábban vásároljon új ruhákat (34%), és ugyanennyien válaszolták azt, hogy szívesen használnák kevesebbet az autójukat (34%), 25 százalékuk pedig a repülőgépes utazásokról is lemondana. Az embereknek csupán egy elenyésző hányada (4%) nyilatkozott úgy, hogy semmilyen áldozatra nem lenne hajlandó.

Az is egyértelműen kiderült, hogy a vásárlók környezettudatos működést várnak el a vállalatoktól: 87 százalékuk számára fontos, hogy olyan cégtől vásároljanak, amely karbonsemlegesen vagy mínuszos széndioxid-mérleggel működik, sőt 56 százalékuk szerint ez kiemelten fontos (40%) vagy éppen a legfontosabb (16%) szempont.

Az európaiak hozzáállását vizsgálva az elektromos autókkal kapcsolatban a kutatás arra jutott, hogy a közvélemény szerint az EV-k jelentik a jövőt (37%), de az is kiderült, hogy az ilyen autók teljes elfogadását még számos dolog akadályozza. Az egyik legfontosabb ellenérv még mindig a hatótávolsággal és feltöltéssel kapcsolatos aggodalom: a válaszadók 39 százaléka nem tudja, hol tudná feltölteni autója akkumulátorát, 24 százalék úgy véli, hogy az infrastruktúra még nem megfelelő, 30 százalékuk szerint pedig az EV-k nem alkalmasak a hosszú utazásokra.


A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban

“Ez a felmérés jól mutatja, milyen erősen foglalkoztatja az európaiakat a klímaváltozás, ahogy azt is, hogy készek személyesen is tenni az ügy érdekében. Az egyéni közlekedéssel kapcsolatban nyilvánvalóvá vált, hogy az emberek megoldásként tekintenek az EV-kre, még akkor is, ha a továbbra is aggodalmaik vannak a feltöltő infrastruktúrával és a hatótávolsággal kapcsolatban,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke.

“Meggyőződésem, hogy minden érdekeltnek – az országos és helyi kormányzatoknak, az energiaszolgáltatóknak és autóipari vállalatoknak egyaránt – kötelessége komolyan foglalkozni az elektromos hajtásban rejlő lehetőséggel, és létrehozni az ezt szolgáló infrastruktúrát, mivel kizárólag közös erővel válthatjuk valóra ezt az ígéretet. A Ford mindent megtesz a villamosítás bevezetéséért, és büszkék vagyunk rá, hogy az elektromos járművekre való áttérés éllovasai lehetünk.”
Kulcsszavak: ford, környezetvédelem, tanulmány
 
A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót A Ford a brüsszeli autókiállításon mutatta be a Transit Custom Nugget lakóautót A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban Játékautóban is hódit a Ford Miért ne vessünk keresztet a dízelautókra? Miért ne vessünk keresztet a dízelautókra? A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet A Ford, egész Európát átfogó tanulmányt készített a klímaváltozással kapcsolatban Már rendelhető a Ford Transit Courier
 
Elindult az új Kia Sportage európai gyártása

Elindult az új Kia Sportage európai gyártása

2021. november 03.
 A Kia európai gyártóbázisán, a szlovákiai Zsolnán elkezdődött a Sportage ötödik generációjának gyártása. A magas technikai és technológiai színvonalú, flexibilis, moduláris termelési rendszerű üzem a hibrid hajtásláncú Sportage modellek gyártóhelye is.
Részletek

Elindult az új Kia Sportage európai gyártása

Hivatalosan is elindult az új Sportage gyártása a Kia zsolnai gyárában. A modell korábbi generációi 2006 óta készültek itt, összesen több mint kétmillió Sportage hagyta már el a zsolnai csarnokokat.

A sorozat 28 éves történelme során most először a Sportage kifejezetten a helyi, európai igényekre tervezett és optimalizált változatban is piacra lép. Az új alapokra épülő ötödik Sportage generáció megjelenése feszes és izmos, utastere pedig minden ízében modern: a nagyméretű íves integrált műszerfali kijelző a legfrissebb konnektivitási technológiákat kínálja.

A Sportage magas műszaki színvonalú hibrid hajtásláncai jelentősen csökkentik a károsanyag-kibocsátást és vele a fogyasztást. A Hybrid 48V mellett a hibrid modellváltozat mostani megjelenése újdonság a Sportage kínálatában, ráadásul az új modell immár plug-in hibrid (PHEV) hajtáslánccal is elérhető lesz. Az utóbbi kivitel tisztán elektromos hatótávolsága elegendően hosszú a legtöbb felhasználó napi közlekedési igényeinek. Ugyanakkor az új Sportage többféle tiszta üzemű, és magas hatásfokú benzin- és dízelmotorral, valamint ezekhez kapcsolódóan többféle erőátvitellel szintén elérhető. A márka szlovákiai üzemére jellemző rugalmas működés bizonyítékaként az új modellcsalád valamennyi hajtáslánc-változata (a plug-in hybrid, a hibrid, a Hybrid 48V és a belső égésű kivitelek is) a zsolnai sorokról érkezik majd az európai piacokra.

Elindult az új Kia Sportage európai gyártása

Az elsőkerék-hajtású modellek mellett az összkerékhajtásúak is Zsolnán készülnek, akárcsak a sportos GT-Line változatok. Egy másik fontos újdonság is szerepel mostantól a Sportage és a zsolnai gyár palettáján: a modell történelme során most először, a GT-Line változathoz a karosszéria profilja, és a C-oszlopok vonalait kiemelő fekete tetőszín is rendelhető.

“Az új, ötödik generációs Sportage gyártásának elindulása sikeres, és sűrű idei évünk egyik fontos mozzanata.” - mondta Jason Jeong, a Kia Europe elnöke. “Nagyszerű dolog, hogy a zsolnai üzem a korábbi generációk után immár a Sportage ötödik sorozatát is gyártásba vitte úgy, hogy valamennyi változat - a hibrid hajtásúakat is beleértve - itt készül.”

A zsolnai gyár a Sportage korábbi három generációját is készítette már, ezek közül az első a 2006-ban útjára indított második sorozat volt. Azóta több mint kétmillió Sportage hagyta már el a szlovákiai gyártósorokat, 104.500 darab a második generációból, 797.500 a harmadikból, és több mint egymillió a most kifutó, és 2015 végén útjára indított negyedikből. A zsolnai üzem, - a Kia egyetlen európai gyártóhelyeként - 2006-os indulása óta már több mint négymillió Kiát készített.

Elindult az új Kia Sportage európai gyártása
Kulcsszavak: autógyár, kia, Sportage, zsolna
 
Elindult az új Kia Sportage európai gyártása Visszaesett a kínai járműeladások üteme Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Elindult az új Kia Sportage európai gyártása Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Elindult az új Kia Sportage európai gyártása A Mercedes kecskeméti gyára a következő években is teljes kapacitással dolgozik Elindult az új Kia Sportage európai gyártása A PEUGEOT oroszlánja ismét hallatja fenséges hangját
 
November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon

November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon

2021. október 29.
Várhatóan november 28-tól elindul a tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között, a 32 kilométeres vonalon 49 perc lesz a menetidő.
Részletek

November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon

A két Csongrád-Csanád megyei várost összekötő vasút-villamos egyelőre „csökkentett üzemmódban” fog közlekedni, ami azt jelenti, hogy óránként fog járni - í­rja a Telex. Ennek legfőbb oka, hogy a járvány okozta iparági csúszások miatt a spanyol gyártó csak késve tudja leszállítani a megrendelt járműveket, és a már leszállított járművekkel is akadnak kisebb gondok.

A Hódmezővásárhely–Szeged tram-train a két csongrád-csanádi város belterületén villamosként, a városok között vasútként működik majd. A Szegeder információi szerint jelenleg két jármű áll rendelkezésre, amelyek a teljes vonalon végig tudnak közlekedni. Ha ez a szám nő, akkor januártól csúcsidőben 20 percenként, nyártól pedig már 10-15 percenként járhatnak a tram-trainek.

A Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely vasútállomás közötti vonal három szakaszból áll: a szegedi szakaszt 17, a városközi szakaszt 23, a hódmezővásárhelyi szakaszt pedig 9 perc alatt fogják megtenni a járművek. A Szegeder cikke szerint a két városközpont között nagyjából 36-38 perc lesz a menetidő. A leggyorsabb buszjárattal kb. 32–35 perc a menetidő a két város között, bár Szegeden csak a belváros pereméig közlekedhetnek a Volánbuszok.

November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon

Hódmezővásárhely országgyűlési képviselője, a projektet kormánybiztosként felügyelő Lázár János a Telexnek azt mondta májusban, hogy a két belváros közti utazási időt a tram-train 30-35 percre fogja levinni.
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, közlekedés, szeged, Tram-Train
 
November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon A jövőben több Volkswagen modell is Continental abroncsokon gördül le a gyártószalagokról Hatszázzal száguld majd a kínai csodavonat Hatszázzal száguld majd a kínai csodavonat November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon A BYD továbbra is tervezi európai gyár létesítését November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon Közzétette autópálya-stratégiáját a román kormány November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon MÁV-Start: több millió forintos kár keletkezett a szurkolói különvonatban
 
Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt

Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt

2021. október 29.
Sopron után ezen a héten Zalaegerszegen tesztelnek a HUMDA Zrt. Zöld Busz Mintaprojektjének keretében egy új, elektromos meghajtású csuklós autóbuszt, majd Székesfehérváron és Szolnokon folytatódik a program - tájékoztatta a szervezet szerdán az MTI-t.
Részletek

Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt
   
A közlemény szerint Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára azt hangsúlyozta, hogy a HUMDA Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. koordinálásában működő Zöld Busz Mintaprojektben részt vevő városok önkormányzatai 4,5 millió forintos támogatásban részesültek, amelynek köszönhetően a négy helyszínen csaknem 300 ezer lakosnak nyílik lehetősége az elektromos csuklós busz ingyenes kipróbálására.
   
Az államtitkár hozzáfűzte: novemberben Székesfehérvár, majd Szolnok ad otthont az elektromos autóbusz tesztelésének. A tesztüzemben résztvevő járművet a BYD Europe B.V. és a BYD Electric Bus & Truck Hungary Kft. konzorciuma biztosítja, új fejezetet nyitva a magyar kormány által indított, zöld busz programot megalapozó mintaprojekt megvalósításában.
   
Zalaegerszegen BYD gyártmányú K11U típusú csuklós autóbusz közlekedik a kéthetes tesztidőszakban. A buszon ingyenesen utazhatnak az érdeklődők - emelte ki az ITM államtitkára.
   
Jelezte azt is, hogy a mintaprojektben részt vevő csuklós autóbuszok tesztelésével szélesebb körű üzemeltetési tapasztalatokat lehet szerezni, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a következő buszbeszerzési pályázaton már elektromos csuklós autóbuszokra is lehessen támogatást igényelni.
   
Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt

Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere hangsúlyozta: a város célul tűzte ki, hogy 2030-ra energiahatékony, élhetőbb, fenntartható, zöld megyeszékhellyé váljon. Számos intézkedési tervvel készülnek, így például napelemparkok, kerékpárutak épülnek, elektromos töltőket telepítenek, intézményeik energetikai felújítására, illetve zöldfelületeink növelésére is odafigyelnek.
  
A céljaikat segíti a Zöld Busz Mintaprogram is, amelynek részeként most egy elektromos csuklós busz tesztelésére van lehetőség, de 2022-től 11 új, elektromos busz áll majd a helyi közösségi közlekedés szolgálatába - tette hozzá a polgármester.
   
Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a zöld mobilitás stratégiai jelentőségű terület a HUMDA működésében. A kevésbé környezetszennyező, zöldebb közlekedési eszközök minél szélesebb körű használata, a modernebb járműállomány és a fenntarthatóság növelése a küldetésük része.
   
A Zöld Busz Mintaprogram keretében megvalósuló, ehhez hasonló városi demonstrációs projektek lehetőséget adnak arra, hogy a lakosság találkozhasson a kormány zöld szemléletével Az üzemeltetési tapasztalatok és lakossági visszajelzések jóvoltából pedig számos jövőbeni döntést alapozhatnak meg - közölte Weingartner Balázs.

Zalaegerszegen tesztelik az elektromos csuklós autóbuszt


Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, járműteszt, Zalaegerszeg
 
Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban Elkészültek a kínai BYD első elektromos buszai Komáromban A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat A zalaegerszegi tesztpályára már megvan az első négy szerződött vállalat Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi Megbízhatósági teszt a sarkkörön túl: a BMW iX az utolsó téli megpróbáltatásokat győzi Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését
 
A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

2021. október 29.
A müncheni gyárban megkezdődött a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 sorozatgyártása. 2023-ra a Münchenben készülő új BMW modellek legalább fele hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával lát napvilágot.
Részletek

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

2021. október 22-én legurult a BMW Group müncheni üzemének gyártósoráról a sorozatgyártásban készült első BMW i4 modell, a vállalatcsoport hazai üzemének egyazon gyártósora így immár mindegyik hajtáslánc-technológia tömegtermelésére képes. „A BMW i4 sorozatgyártásának beindítása a létesítmény és a csapat számára egyaránt valódi mérföldkő az elektromos mobilitás felé vezető úton” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „2023-ra a Münchenben készülő új BMW modellek legalább fele hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával lát napvilágot, többségük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. München így tisztán elektromos üzemmódba kapcsol” – tette hozzá.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 sorozatgyártásának beindítása, valamint az ehhez szükséges rendszerek átalakítása és telepítése kiváltképp nagy kihívásnak bizonyult a csaknem 100 éves létesítmény falain belül. „Az új modellt a termelés leállítása nélkül sikerült integrálnunk korábban felépített rendszereinkbe, a csapat és partnereink elképesztő munkát végeztek” – fogalmazott Peter Weber, a BMW Group müncheni gyárának igazgatója, aki elmondta: az üzemátalakítást végző csapat egyik legnagyobb feladata a gyártócsarnok szűkös helykínálatának leküzdése volt, amely megnehezítette az egyes munkafolyamatok modernizálását és az új berendezések rendszerbe állítását. „Karosszéria-összeszerelő üzemünk az intelligens, hatékony rendszerbe állítás ékes példája, hiszen a BMW i4 újfajta sorozatgyártási folyamatainak zöme elvégezhető a meglévő karosszéria-összeszerelő üzem rendszerein” – magyarázta Peter Weber.

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

Az elektromos mobilitás integrálása a sorozatgyártásba

A BMW i4 és a hagyományos hajtáslánc-technológiák közötti legfőbb különbség a tisztán elektromos meghajtás és a nagyfeszültségű akkumulátor. A karosszéria-összeszerelő üzem korábban felépített rendszereinek mintegy 90 százaléka az újdonság esetében is tökéletesen alkalmazható, az új rendszerek kiépítésére mindössze az eltérő padlólemez és hátsó kialakítás okán volt szükség.

A másik, rendkívül összetett feladatot a nagyfeszültségű akkumulátor sorozatgyártási folyamatba való integrálása jelentette. Az energiatároló egységet immár egy új, teljes mértékben automatizált, alulról dolgozó akkumulátor-összeszerelő rendszer csavarozza a vázszerkezethez. Összeszerelés előtt teljes mértékben automatizált, nagyfelbontású kamerarendszerek ellenőrzik a felület tökéletes tisztaságát, hogy ne legyenek rajta olyan szennyeződések, amelyek meghibásodást okozhatnak.

A BMW Group müncheni gyára széles modellpalettával büszkélkedhet, amelyen a BMW i4 mellett a belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 3-as limuzin, illetve BMW 3-as Touring, valamint a BMW M3 és a BMW 4-es Gran Coupé is megtalálható. Ez nem csupán a létesítmény rugalmasságát, de munkatársainak kimagasló szaktudását is igazolja.

A digitalizáció térnyerése

A BMW Group sorozatgyártási folyamataiban egyre átfogóbb szerepet kap a digitalizáció. A müncheni gyár egészéről jelenleg minden részletre kiterjedő, háromdimenziós szkenneléssel készített digitális kép készül, hogy a mérnökök az épületről és a benne található rendszerekről teljes körű digitális alapadatokat kapjanak.

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

Szkennelés után az adatokat a felhőbe mentik, ahonnan egy intuitív, böngészőalapú eszközzel könnyedén elérhetők. Háromdimenziós szkenneléssel már a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának több tagját is digitalizálták – többek között a spartanburgi és a regensburgi létesítményeket is –, a folyamat pedig jelenleg Dingolfingban is zajlik. 2022 végére a vállalatcsoport gyártási hálózatának valamennyi jelentős üzemszerkezetét be fogják szkennelni, a digitális adatok pedig mindenki számára elérhetővé válnak.

Új épületei és rendszerei megtervezéséhez a BMW Group már ma is virtuális tervezőeszközöket használ. A BMW i4 összeszerelésének előzetes szimulációját például az NVIDIA Omniverse Nucleus platformjával futtatták végig. Utóbbi különböző gyártók fejlesztési- és tervezőeszközeinek adatait konvergálja, hogy egyetlen összehangolt környezetben hozzon létre fotórealisztikus, valós idejű szimulációkat. A háromdimenziós szkennelések adatait szintén az Omniverse platformján futtatják le.

A BMW Group a sorozatgyártásban is használ közvetlenül digitális alkalmazásokat. A rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) például lehetővé teszi az egyes alkatrészek érintkezésmentes és automatikus azonosítását, kiküszöbölve ezzel a kézi szkennelés szükségességét. A fejlett technológia így garantálja, hogy minden egyes autóba a megfelelő alkatrész kerül.

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

Az RFID-t az ülések sorozatgyártásánál is hasznosítják, de a technológia már a müncheni üzem összeszerelő folyamatainak különböző területein is megjelent. A rendszer gördülékeny működéséhez szükséges intelligens címkéket még a beszállító partnereknél vagy a BMW Group alkatrészgyárában ragasztják fel az alkatrészekre. Az intelligens címkéket a gyártósoron elhelyezett antennák azonosítják, amelyek így minden egyes autóban képesek nyomon követni az alkatrészeket. Ez a fajta digitalizálás gyorsabbá és biztonságosabbá teszi a sorozatgyártási folyamatokat, ezzel pedig a hatékonyságot és a minőséget is növeli.

A fordított ozmózis rendszer hatmillió literrel csökkenti a vízfogyasztást

A sorozatgyártásban a fenntarthatóság kérdése is alapvető fontosságú, amelynek égisze alatt a BMW Group a károsanyag-kibocsátás csökkentése és az erőforrás-felhasználás minimalizálása érdekében egyaránt holisztikus megközelítést alkalmaz. 2006 és 2020 között a bajor prémiummárka egy legyártott új autóra vonatkozó erőforrás-fogyasztása több mint 50, károsanyag-kibocsátása pedig 78 százalékkal csökkent. A BMW Group célja az, hogy 2030-ra további 80 százalékkal csökkenjen az egy legyártott új autóra vonatkozó emisszió mértéke.

A müncheni üzemben ezért számos változtatást hajtottak végre és egy sor új intézkedést vezettek be. A létesítmény a vízfogyasztás minimalizálása érdekében már fordított ozmózist használ. A rendszert idén tavasszal integrálták a sorozatgyártási folyamatba, ahol a technológiának köszönhetően a karosszériaelemek alapozási fázisában a víz újra felhasználható.

A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol

Az újdonság várhatóan több mint hatmillió literrel csökkenti a müncheni gyár éves vízfogyasztását. A létesítmény 1997 óta a gyár területén található saját forrásból származó talajvizet is hasznosítja, amely az üzem éves vízszükségletének mintegy felét fedezi, ezáltal jelentősen hozzájárul az értékes ivóvíz megőrzéséhez.

Új fenntarthatósági cél: a teljes mértékben emisszió-mentes logisztikai rendszer

A BMW Group különös hangsúlyt fektet a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, ezért a BMW i4 sorozatgyártásának megkezdésével párhuzamosan egy újabb célt is bejelentett: eszerint az elkövetkező években a müncheni gyár logisztikai folyamatainak károsanyag-kibocsátása fokozatosan nullára csökken. A vállalatcsoport ezt elsősorban a vasúti szállítmányozás előtérbe helyezésével és a nagyfeszültségű akkumulátorokról táplált, tisztán elektromos meghajtású teherautók átfogóbb igénybevételével kívánja elérni.

Az újautó-alkatrészek beszállítását jelenleg naponta több mint 750 teherautó végzi, amelyek munkáját a jövőben elektromos teherautókkal helyettesítik a belvárosi szakaszokon. A müncheni gyárból vasúton távozó új autók aránya is emelkedik fog a jövőben. A végső cél az, hogy a müncheni üzem logisztikai folyamataiban keletkező emisszió teljes mértékben eltűnjön, miközben szélesebb körben és a nemzetközi szállításban is jelentős mértékű csökkentés jelentkezzen.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy létesítményünk városi elhelyezkedése miatt különleges felelősségünk van. A károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló logisztikai projektünk jelentős hatást gyakorol majd, mind az élővilágra, mind pedig közvetlen környezetünkre nézve” – jelentette ki Peter Weber, a BMW Group müncheni gyárának igazgatója.

2020 óta a BMW Group üzemei világszerte kizárólag zöldenergia felhasználásával előállított energiával működnek. A BMW i4 sorozatgyártásának környezetvédelmi hatásait például a regionális vízerőművekből közvetlenül kinyert zöldenergia is tovább javította. Az idei évtől a BMW Group mindemellett hő- és villamosenergia-termeléssel ellensúlyozza a sorozatgyártási folyamataiban keletkező károsanyag-kibocsátást, amellyel világszerte képes teljes mértékben kompenzálni termelési emisszióját.

Folytatódik a müncheni gyár átalakítása és jövő felé fordítása

A BMW i4 sorozatgyártásának integrálása 200 millió euró összértékű beruházás segítségével valósult meg. A bajor prémiummárka első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje a Neue Klasse modellgeneráció fontos úttörője, amely az évtized közepén érkezik meg Münchenbe és a BMW Group más üzemeibe, és amelyet a kezdetektől a tisztán elektromos meghajtású hajtásláncok sajátosságai szerint terveznek.

A BMW Group kevesebb, mint egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy müncheni gyárát az elektromos mobilitás térnyerése szerint korszerűsíti: az új összeszerelő- és karosszériaüzemek rendszerbe állítása mellett a belsőégésű erőforrások termelését fokozatosan a nemzetközi gyártási hálózat más egységeibe helyezik át. Azóta több száz munkatárs kezdett el dolgozni más technológiákon és más létesítményekben. Ez év végére a négyhengeres motorok sorozatgyártása a nagy-britanniai Hams Hall és az ausztriai Steyr városába költözik. A belsőégésű erőforrások termelésének teljes áthelyezése legkésőbb 2024-re befejeződik.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, elektromos autó
 
A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt A BMW Group müncheni gyára tisztán elektromos üzemmódba kapcsol Formula Student Hungary: Az Audi Hungaria keresi a jövő mérnökeit A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában Az Audi sebességváltók gyártását kezdte meg Kínában
 
Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

2021. október 28.
A Land Rover a londoni Royal Opera House-ban kedden este tartott világpremieren leplezte le a vadonatúj Range Rovert. Az új generációs modell megtestesíti a modern prémium fogalmát: kifinomultsága, testreszabhatósága és szolgáltatásainak kínálata minden eddigin túlmutat.
Részletek

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

„Az új Range Rover tökéletesen megtestesíti vállalatunk azon törekvését, hogy a világ legkívánatosabb prémium járműveit biztosítsuk a világ legigényesebb vásárlói számára” – mondta Thierry Bolloré, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója. „Új fejezetet nyit az úttörő innovációk azon egyedülálló történetében, amelyet a Range Rover immár több mint ötven éve ír.”

A prémium szabadidőjármű műfaját megteremtő Range Rover fél évszázada mutat irányt a világnak, pihentető kényelmét és rendíthetetlen magabiztosságát megállíthatatlan menet- és terepképességekkel társítja. A minden elődjénél kívánatosabb új Range Rover a lélegzetelállítóan modern karakterhez és a kecses esztétikumhoz természetes könnyedséggel társítja a fejlett technológiai tartalmat és az online kapcsolódást – miközben most először akár hét felnőtt utasnak kínál férőhelyet.

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját: a korszellemhez igazodó, megbabonázó dizájnkiáltványként értelmezve újra a modell összetéveszthetetlen sziluettjét.
Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

„Igenis lehetséges egyszerre ragaszkodni a múltunkhoz, és előremutatót alkotni – pontosan így tettünk most is” – mondta Gerry McGovern professzor, a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója. „Formai filozófiánk modern szellemisége nem követ semmilyen divatot vagy irányzatot.  Mentes a felesleges részletektől, az így kapott formavilág pedig hamisítatlanul modern, mégis magával ragadó, és új szinten hat az érzelmekre. Az új modell egész egyszerűen minden idők legkívánatosabb Range Rovere.”

Az új Range Rover generációkon átívelő génjei most is tetten érhetők: az ejtett tetővonaltól kezdve a vízszintes tájolású, erőteljes övvonalon át az emelkedő alsó küszöbelemig. A jellegzetesen rövid első túlnyúlás, a formális orrkialakítás, a meredek szélvédő és a jellegzetes hajószerű, felülnézetből elkeskenyedő far mind olyan kulcsfontosságú formai elemek, amelyek meghatározzák a Range Rover arányait, és erősítik kortalan karakterét.

Az új Range Rovert síkba simuló szerelvények és szűk illesztési hézagok jellemzik; a modell kifinomult, egy tömbből faragott megjelenését olyan különleges gyártástechnológiák teszik lehetővé, mint a lemezekkel egy síkban elhelyezett üvegfelületek, az övvonal rejtett díszítőeleme, vagy a tetőlemez lézeres hegesztésű, észrevehetetlen illesztései. A hátsó lámpatestek kikapcsolt állapotban rejtettek maradnak; ez is erősíti a formatervet, és a Range Rover meghatározó stíluselemévé válik.

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

Szintén a brit Royal Opera House-ban mutatkozott be az új Range Rover SV: a 2022-től forgalomba kerülő modell minden eddiginél inkább az ügyfelek személyes igényeihez alakítható.

Az SV változat kiemelkedő minőségben tolmácsolja a Range Rover prémium jellemzőit és testre szabhatóságát: a modell a kivételes kézműves minőség mintapéldánya. A Range Rover SV exkluzív stíluselemei olyan különleges anyagokból készülnek, mint a ragyogó, galvanizált fém, a sima tapintású kerámia vagy a kifinomult mozaik intarzia; emellett különböző prémium minőségű bőrök, illetve fenntartható, bőrmentes Ultrafabrics™ kárpitanyag áll az ügyfelek rendelkezésére. A további dizájntematikák (pl. SV Serenity és SV Intrepid) kéttónusú, hosszirányban kontrasztos belső színvilágot kínálnak, míg a fényűzően kivitelezett, négyüléses SV Signature Suite olyan funkcionális extrákat tartalmaz, mint a motorosan lenyitható asztalka vagy a hűtőszekrény.

A kézzel kivitelezett modell elsőként kapja meg az SV új, kerámia emblémáját, illetve elsőként alkalmazza a márka új névadási stratégiáját: a típus Range Rover SV néven kerül forgalomba. A kör alakú SV embléma az SVO (Special Vehicle Operations) részleg modern prémium részletek, kiemelkedő menetteljesítmények, valamint menet- és terepképességek iránti, szenvedélyes elhivatottságát, valamint az ezt tolmácsoló formai és műszaki jellemzőket képviseli. A jövőben az SVO részleg által épített összes új Land Rover járművet a kerek SV embléma díszíti majd.

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

Az új Range Rover a fejlett technológiai tartalmat modern prémium szolgáltatásokkal társítva, felülmúlhatatlan kifinomultsággal kényezteti minden utasát: ez az első olyan modell, amely a Land Rover új generációs, rugalmasan alakítható moduláris hosszmotoros architektúráját alkalmazza.

Az MLA-Flex padlólemez belső égésű, plug-in hybrid és tisztán elektromos hajtásláncokkal egyaránt felszerelhető. A Land Rover egyszerűsített platform-stratégiájának új fejezetét képviselő architektúra kulcsszerepet játszik a vállalat azon céljának megvalósításában, hogy sokrétűbb hajtáslánc-kínálatot és mértékadó minőséget biztosítson ügyfeleinek.

Az új modell takarékos mild hybrid és plug-in hybrid hajtásláncokkal, négy-, öt- vagy hétüléses kivitelben, normál és nyújtott tengelytávval érhető el. 2024-ben egy tisztán elektromos modellel bővül a Range Rover kínálata: ez lesz a Land Rover első 100%-ban elektromos modellje.

A tisztán elektromos új Range Rovert további elektromos Land Rover típusok követik majd. Az évtized végére az autógyártó összes modellje elérhető lesz tisztán elektromos hajtáslánccal; ez hozzásegíti a Jaguar Land Rovert ahhoz, hogy 2039-re teljes termékkínálata, tevékenységei és beszállítói lánca viszonylatában zéró nettó karbonkibocsátást érjen el.

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

A megnövelt hatótávolságú plug-in hybrid (PHEV) hajtáslánc CO2-kibocsátása 30g/km alatt marad, a WLTP norma szerint mért, tisztán elektromos hatótávolság pedig akár a 100 kilométert is elérheti1. Tényleges használat során ez akár 80 kilométeres emissziómentes hatótávolságot jelent – ez elegendő ahhoz, hogy az átlagos Range Rover tulajdonosok utazásaik akár 75 százalékát tisztán elektromos energia felhasználásával tegyék meg.

Az új Range Rover innovatív technológiák széles palettájával biztosít utolérhetetlen kényelmet és kifinomultságot. Az új, harmadik generációs aktív zajcsillapítás4 technológia a létező egyik legcsendesebb utasteret eredményezi.  A hangszigetelt padlólemez kiváló adottságaira építő rendszer a karosszérián kívül elhelyezett mikrofonokkal, valamint a fejtámaszokba beépített hangszórókkal teremt személyes csend-zónát minden utas számára, ahhoz hasonlóan, mintha felső kategóriás, aktív zajszűrős fejhallgatót vennének fel.

Az új Range Rover ösztönösen kezelhető hangvezérlés funkcióját a beépített Amazon Alexa2 szolgáltatás biztosítja. A természetes beszéd alapú hangvezérlés a szórakoztató rendszer kedvenc funkcióitól kezdve a zeneszámok kiválasztásán át a navigációs úti célok meghatározásáig vagy a telefonkönyvi bejegyzések kezeléséig mindenhez hozzáférést biztosít, méghozzá anélkül, hogy az ügyfeleknek le kellene venniük a kezüket a kormányról, vagy tekintetüket az útról.

Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját

Az utasok kényelmére és egészségére a legmodernebb utastéri légtisztító rendszer ügyel, amely duál nanoe™ X technológiát alkalmazva mérsékli az allergén anyagok koncentrációját, és távolítja el a kórokozókat a levegőből. Ezáltal jelentős mértékben csökkenti a kellemetlen szagokat, illetve a vírusok előfordulását, míg a CO2-szabályozó funkció és a PM2.5 utastéri levegőszűrő rendszer jobb légminőséget biztosít az utastérben. A fejlett nanoe™ X technológia bizonyítottan képes jelentős mértékben csökkenteni a vírusok és baktériumok előfordulását, beleértve a SARS-CoV-2 vírusokat is.

A fenntarthatóság az új Range Rover esetében nem merül ki a takarékos hajtásláncokban: innovatív anyagok és folyamatok mérséklik a modell gyártásának és használatának környezeti hatását. Ezek között említést érdemel a Kvadrat™ remix gyapjúkeverék szövetanyag, amely bőrmentes beltéri opcióként lesz rendelhető. A gyapjúkeverék kényeztetően puha és meleg, így tökéletes kiegészítője az Ultrafabrics™ technikai anyagnak, amely tapintásában tökéletesen idézi a bőrt, ugyanakkor 30 százalékkal könnyebb annál, előállítása pedig negyedannyi CO2 kibocsátásával jár.

A Range Rovertől megszokott menet- és terepképességekről, valamint a magabiztos kiállásról a Land Rover úttörő integrált futómű-szabályozási rendszere gondoskodik, amely a kategóriában eddig ismeretlen komplexitásban és minőségben alkalmazott futómű-technológiák vezérlésére szolgál. Az összkerék-kormányzás stabilabb nagysebességű vezethetőséget, valamint a Land Rover történetének legszűkebb fordulókörét eredményezte, míg a fejlett elektronikus légrugózás eHorizon navigációs adatok alkalmazásával képes előre alkalmazkodni az úthoz. Az új Dynamic Response Pro technológia gyorsan reagáló, elektronikus oldaldőlés-szabályozással biztosít fokozottan magabiztos és dinamikus vezethetőséget minden helyzetben.

A vadonatúj ötödik generációs Range Rovert az Egyesült Királyságban tervezték és fejlesztették. Az új modell kizárólag a Range Rover történelmi otthonában: a Land Rover solihulli üzemében, egy vadonatúj, ultramodern gyártósoron fog készülni. Az üzem fejlesztésére fordított beruházás még jobb minőséget tesz lehetővé, az új Range Rover takarékos mild hybrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos változatai ugyanazon a gyártósoron készülhetnek.

Kulcsszavak: bemutató, Land Rover, premier, Range Rover, új modell
 
Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját Öröm, szabadság, ellenállhatatlan vonzerő a Mazda standon Az ötödik generációs prémium szabadidőjármű új szintre emeli a Land Rover modern formai filozófiáját Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 Villamosított kényelem - Nissan e-NV200 Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Bemutatkozott az új Volkswagen Golf Már látható Közlekedési Magazinunk júliusi adása Már látható Közlekedési Magazinunk júliusi adása
 
Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira

Újabb fontos mérföldkő: megjelent a tender a Kelenföld állomásépületének építési munkáira

2021. október 28.
Megjelent a felhívás a Közbeszerzési Értesítőben szerdán Kelenföld Indóház megmentésére, az épület teljes körű felújítására.
Részletek

Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira

Ezzel még egy lépéssel közelebb került a Közekedési Múzeum ahhoz, hogy megmentse Kelenföld egykori állomásépületét. Az indóházban vasúttörténeti fókuszú kiállítást, terepasztalt tervez az intézmény, de egy új közösségi tér és egy kávézó-étterem is helyet kap itt.

A Közlekedési Múzeum másfél éve dolgozik az épület újratervezésén és felújításán. Az engedélyes terveket az Építész Studió közreműködésével elkészítette az intézmény, az építési engedélyeket is rendelkezésre állnak, a Kelenföld Indóházba tervezett kiállítás koncepcióterve is elkészült, ennek megvalósítására külön közbeszerzési eljárás kiírása is hamarosan várható. A kivitelezési munkákra szóló tendert a vonatkozó jogszabályok szerint a Beruházási Ügynökség írta ki.

A Kormány február 8-án megjelent rendelete kiemelt beruházássá minősítette a Kelenföld Indóház megmentését. Budapest Fővárosi Kormányhivatala pedig július 8-i határozatában kiadta az építési engedélyt az épület felújítására. Az előkészítést a Kormány 100, Újbuda önkormányzat 20 millió forinttal támogatta.


Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira

A Közlekedési Múzeum Kelenföld vasútállomás 137 éves indóházában berendezendő vasúttörténeti tematikájú kiállítóhelyének legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz. A műemléki védettség alatt álló Kelenföldi Indóház épülete a beruházással megmenekül az enyészettől. A munkák sikeres közbeszerzési eljárás esetén jövőre kezdődhetnek.

Kulcsszavak: Indóház, Kelenföld, Közlekedési Múzeum
 
Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira Kilencven év BMW motorjai a Múzeumok Éjszakáján Hazahozták az utolsó Ikarust, megmenekült egy igazi legenda Hazahozták az utolsó Ikarust, megmenekült egy igazi legenda Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira 50 éves az újjáépített Erzsébet híd Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Jövőre elkezdődnek az  új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai Jövőre elkezdődnek az új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai
 

Találatok száma: 12732 Megjelenítve: 81 - 90