Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 81 - 90
Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

2020. szeptember 17.
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a Népszavának adott interjúban beszélt a híddal kapcsolatos részletekről.
Részletek

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Az államtitkár a híd kapcsán elmondta, hogy legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender és az építkezés három évig tarthat. Emellett a fővárossal való együttműködésre is új javaslatokat tett.

Az államtitkár elmondta, hogy a világ egyik legtapasztaltabb hídtervezőit bízták meg a feladattal egy nemzetközi tervpályázat alapján.

Legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender. Az építkezés három évig tarthat.

A várható költségek kapcsán úgy fogalmazott, hogy arról felelősen a tervek elkészülte és a kivitelezői közbeszerzési eljárás lefolytatása után lehet nyilatkozni, így hibát követ el az, aki előbb mond bármilyen összeget.

A tervekkel kapcsolatban korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy a Galvani híd és a hozzá csatlakozó körút a belváros elkerülésével köti majd össze a városba nyugatról és délkeletről befutó sugárirányú főútvonalakat és autópálya-bevezető szakaszokat.

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd

Az új kapcsolat tehermentesíti a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd útvonalat, és lehetővé teszi, hogy a belváros átfogó közúti forgalomcsillapítása is egyidejűleg megtörténjen, hisz jelentős közúti forgalmat vehet át az új híd nyomán a Rákóczi és Petőfi híd a belvárosi hidakról, elsősorban az Erzsébet hídról.

Az észak-csepeli, újbudai és Soroksári út menti városfejlesztési potenciál kiaknázásán túl fontos cél, hogy az új híd minimum 37 ezer, de az említett kísérő forgalomcsillapítási intézkedésekkel akár 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros napi autóforgalmát. Ez levegőminőség-javítási és klímavédelmi szempontból is fontos célkitűzés - hangsúlyozta.

Az államtitkár arra kéri a városvezetést, hogy fejezze be az autósok üldözését, mert autóval közlekedni nem deviancia. A szeptemberi kezelhetetlen dugók kialakulásának elkerüléséhez fel kell számolni a nagy forgalmú utakon kialakított kerékpársávokat, és alaposan meg kellene gondolni a beharangozott sebességkorlátozás bevezetését is - írja a portfolio.hu.

Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, Galvani-híd
 
Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei Tavasszal még tisztábbá válnak a BMW modelljei Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján Kiderült, mikorra készülhet el a Dél-Budát és Dél-Pestet összekötő Galvani-híd Tűzoltóautókat gyárt a Rába a Volvóval Taxis tüntetés miatt fennakadások várhatók kedd délután a reptér felé Taxis tüntetés miatt fennakadások várhatók kedd délután a reptér felé
 
Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

2020. szeptember 17.
Az Autoevolution informácó szerint a következő három évben három új crossoverrel erősíti portfolióját a Lexus. Az egyik egy előzmények nélküli luxusmodell lesz.
Részletek

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A Lexus az elmúlt évtizedekben több ízben is forradalmasította a prémium szabadidőjárművek piacát (az RX egyrészt önhordó karosszériájával, másrészt hibrid hajtásláncával töltött be úttörő szerepet a szegmensben), mostani portfoliójára azonban tagadhatatlanul ráfér nemcsak a frissítés, de a bővítés is.

Miközben a városi crossoverek, valamint a kompakt és felsőkategóriás szabadidőjárművek kategóriáját éppúgy lefedi a márka, mint az alvázas prémium terepjárókét, időközben olyan új méretosztályokkal bővült a piac, amelyekhez csatlakozva nemcsak eladásaikat, de presztízsüket is növelni tudják az autógyártók.

Ilyen a nagyteljesítményű, sportos luxus-szabadidőjárművek szűk, de annál fontosabb csoportja, amelyben jelenleg csupán a világ legpatinásabb márkái képviseltetik magukat, a Lamborghinitől az Aston Martinig, a Rolls-Royce-tól a Bentley-ig. A hírek szerint a crossoverek ezen arisztokráciájához csatlakozna a Lexus LQ, a lenyűgöző 2018-as Lexus LF-1 Limitless tanulmányautó szériaváltozata, amely sokkal inkább lesz emelt hasmagasságú, áramvonalas luxuslimuzin, mint tágas és sokoldalú crossover.

Az autó (amelyet a japán Best Car Web magazin következetesen LF néven emleget) a márka legfejlettebb technológiáit fogja megkapni, a 2020. évi LS szedán fedélzetén debütált, részlegesen önvezető rendszerek következő generációjától kezdve az online kapcsolódási és multimédiás funkciókon át a fejlett vezetőtámogató programokig.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az Autoevolution legfrissebb információ szerint nagyon valószínű, hogy az LQ lesz az első hidrogén üzemanyagcellás modell a Lexus kínálatában – amennyiben így lesz, abban is biztosak lehetünk, hogy nem az LS/LC páros alapját adó GA-L, hanem az annál valamivel keskenyebb GA-N padlólemezre épül majd, amit a következő generációs Toyota Mirai is használ.

Ennél keresettebbnek ígérkezik azonban a modell várható sportverziója, amely ha nem is lesz LQ F szintű, kőkemény, kiélezett ultra-crossover (amivel pedig közvetlenül a Lamborghini Urus ellen léphetne fel a Lexus), sportszedánokhoz méltó menetdinamikát kölcsönöz a viszonylag lapos, progresszív formavilágú autónak.

Korábban minden bizonnyal azt az ikerturbós V8-ast szavaztuk volna meg az LQ csúcsmotorjának, amely a remények szerint egykor talán az LC F szupersportkupét is hajthatja majd. Azóta azonban a Toyota bejelentette, hogy leállítja a V8-as motorok gyártását, és a takarékosabb hathengeresekre koncentrál. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy (majdnem) kész motort félredobnának, így nem teljesen esélytelen, hogy az akár 660 lóerős, 4.0 literes erőforrás dohog majd az LQ lapos orrában.

Ha a (némileg optimistán) 2021 nyarára ígért LQ meg is kapja az új fejlesztésű nyolchengerest, a következő generációs Lexus LX terepjárónak egészen biztosan be kell érnie V6-os motorral. Nem ez lesz azonban a jövő őszre datált újonc legnagyobb szenzációja: a modell várhatóan azt a TNGA-F padlólemezt használja majd, amely a várakozások szerint a cégcsoport összes jövőbeli terep- és életmódjárművét kiszolgálja.
Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az alvázas és önhordó konstrukciók előnyeit ötvöző platformot akár öntöltő hibrid hajtáslánccal is felszerelhetik, így a leendő Lexus LX elektromos támogatással indulhat útnak.

Míg az eddig említett típusok Európában a legjobb esetben is csak marginális szerephez jutnak, annál fontosabb lesz az új generációs Lexus NX. A modell következő szériájáról leginkább a Japánban idén tavasszal bemutatott Toyota Harrier alapján tudunk fogalmat alkotni. A 2022 tavaszán debütáló modell meghagyja a forradalmi megújulást nagyobb testvéreinek, inkább saját sikeres receptjét finomítja tovább. Ennek fényében a jelenleginél modernebb, moduláris padlólemezre (TNGA-K), benzines és öntöltő hibrid hajtásláncokra számítunk.

A legfontosabb újdonság a plug-in hibrid hajtás megjelenése lehet: ezt ugyan hivatalosan még nem erősítették meg, ám a Toyota RAV4 rokonmodelljeként az új NX lenne a leginkább kézenfekvő alany a hálózatról tölthető hibrid technológia befogadására.

Kulcsszavak: fejlesztés, lexus, suv, szabadidőjármű
 
Bemutatkozik a Nissan X-Trail új DIG-T 160 motorja Bemutatkozik a Nissan X-Trail új DIG-T 160 motorja A vadonatúj Hyundai NEXO és Hyundai Kona megkapta a nagy presztízsű Red Dot díjat A vadonatúj Hyundai NEXO és Hyundai Kona megkapta a nagy presztízsű Red Dot díjat Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? Na, vajon melyik autógyártó ígérte most meg, hogy 40 elektromos autót dob piacra? A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához A Siemens megkapta a jóváhagyást a vonatszerelvények üzemanyagcellás meghajtóegységei fejlesztésének finanszírozásához Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja
 
Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

2020. szeptember 17.
A hétvégén a WTCR – FIA Túraautó-Világkupa első fordulójával a Goodyear számára újabb izgalmas nemzetközi motorsportprogram vette kezdetét.
Részletek

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

A rangos versenysorozat a Goodyeart választotta kizárólagos abroncsszállítójának. A WTCR-ben négy magyar versenyző és egy magyar csapat is megméreti magát az idén. Az évadnyitó hétvégé Tassi Attila állhatott a dobogóra, a címvédő Michelisz Norbert pontszerzéssel kezdte az évet.

A WTCR a szeptember 12-13-án a Zolder pályán tartott, két futamból álló Race of Belgiummal indította el lerövidített és átütemezett 2020-as versenynaptárát, mely ezúttal Európára fog koncentrálni. A WTCR évada általában a világ különböző részein megrendezett versenyekből áll; a Goodyear hosszú távú kizárólagos abroncsszállítói és hivatalos partneri szerződésének köszönhetően várakozással tekinthet arra, hogy ez jövőre ismét így lesz.

Magyarok a WTCR 2020-as mezőnyében

A sorozatban a tavalyi bajnok Michelisz Norbert a Hyundai színeiben próbálja megvédeni címét, Tassi Attila pedig egy Hondával áll rajthoz. A 21 éves tehetség rögtön egy 3. hellyel indította az évet Zolderben. A Zengő Motorsport csapata három CUPRA Leónt nevezett, a spanyol Mikel Azcona mellett Boldizs Bencével és Kismarty-Lechner Gáborral a volánnál.

Zolder után a WTCR csapatai a németországi Nürburgringre látogatnak, a nagy kihívást jelentő 25,4 km-es Nordschleifén tartott futamokra. Ezt a szlovákiai Slovakiaring, a magyarországi Hungaroring, a spanyolországi Aragón, és az olaszországi Adria követik. Az első két verseny két-két futamból fog állni, majd a Slovakiaringtől kezdődően minden hétvégén három futamot tartanak. A hat eseményre két hónap leforgása alatt kerül sor, a sorozat pedig november 14-15-én az Adrián tartott versennyel zárul.


Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Száraz körülmények között valamennyi WTCR-csapat a slick Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyabroncsok egyetlen specifikációját fogja használni, nedves időben pedig egy további specifikáció áll majd rendelkezésükre. Az egyetlen, sokoldalú slick abroncs több különböző futókeverék helyett fontos eleme a Goodyear és a WTCR, továbbá a sorozat promótere, a Eurosport Events közötti partneri kapcsolatnak. A WTCR-versenyek szakadatlan sprintek, a futam közben nem történik abroncscsere.

A Goodyear részéről Sebastian Trinks ügyfélkapcsolatokért felelős igazgató vezényli a WTCR és a PURE ETCR eseményeit – ez utóbbi a teljesen elektromos túraautók számára rendezett versenysorozat, melynek promótere szintén a Eurosport Events. Trinks kifejtette, miért döntött a Goodyear egyetlen abroncsspecifikáció mellett: „Fontos, hogy mindent költséghatékonnyá és elérhetővé tegyünk, ezért a Goodyear rengeteg energiát fektetett abba, hogy egy rendkívül sokoldalú abroncskeveréket fejlesszen ki, mely a körülmények és autótípusok széles skálájához illik. – jelentette ki a szakember. – Az egyetlen abroncsspecifikáció alkalmazása – melyet ugyancsak egyetlen típusú esőgumi egészít ki – jelentősen csökkenti a költségeket és a szállítási volumeneket, ami elsődleges fontosságú egy olyan, a világot járó sorozat számára, mint a WTCR.”

„A sokoldalú futókeverék megalkotásához szem előtt kellett tartanunk a WTCR-pályák változó körülményeit. Bár a 2020-as versenynaptárból kikerültek az utcai futamok, arra számítunk, hogy a jövőben ezek is visszatérnek.

Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa

Marrákes, Vila Real vagy Makaó utcái teljesen mások, mint a Zolder vagy az Aragón versenypályák, a Nürburgring kihívásai pedig szintén teljesen eltérőek. Emellett a WTCR-ben használt autók is rendkívül változatosak. A sorozatban hét gyártó képviselteti magát – a Hyundai, a Honda, a CUPRA, a Lynk & Co, az Audi, a Renault és az Alfa Romeo –, ezért olyan abroncsot kellett terveznünk, mellyel minden egyes csapat és pilóta maximalizálhatja autója teljesítményét.”

Minden csapat 16 slick abroncsot kapott a Zolderre és 12-t a Nürburgringre. A további, három futamból álló versenyekre ez az allokáció ismét 16 abroncsra nő. A Nürburgringtől kezdődően a csapatok belátásuk szerint a korábbi futamok abroncsait is használhatják.

Kizárólagos abroncsszállítói címe mellett a Goodyear arra is büszke, hogy a WTCR hivatalos partnere lehet. Jól jelzi a versenyprogram fontosságát a vállalat számára, hogy a WTCR a nemzetközi autóversenyzéshez való visszatérésének egyik alappillérévé vált. Az idei évtől a Goodyear egyben a PURE ETCR és a Brit Túraautó-bajnokság kizárólagos abroncsszállítója is, így a világ vezető túraautó-versenysorozatai közül immár három bajnokságban van jelen.

A közelmúltban jelentek meg a piacon a Goodyear Eagle F1 SuperSport termékcsalád országúti verziói, köztük számos WTCR-autó utcai változataihoz alkalmas modellel. Ez szintén jól mutatja, hogy a Goodyear egyre nagyobb figyelmet szentel az ultra nagy teljesítményű (UHP) és ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) autók piacainak.

Kulcsszavak: autósport, Goodyear, gumiabroncs, WTCR
 
Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban A Goodyear kamion-versenyabroncsokról szóló szerződést írt alá az FIA-val A Goodyear kamion-versenyabroncsokról szóló szerződést írt alá az FIA-val Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével Bús Edina 2015-ben is indul a Nagy Futamon a B3 Racing Cup Racer-ével A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda Herczig: reális célkitűzés a dobogó Herczig: reális célkitűzés a dobogó
 
A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

2020. szeptember 17.
A Kia ma bemutatta új villanyautó fejlesztési stratégiájának első eredményeit – 2027-ig több kategóriában hét új akkumulátoros elektromos modell érkezik. A márka első, kifejezetten villanyautónak tervezett modellje, a ma még csak fejlesztési kódnevén CV-ként emlegetett újdonság már 2021-ben megjelenik, és a Kia új formairányát is kijelöli majd.
Részletek

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A Kia elnöke Ho Sung Song, a márka Hwasung-i üzemében ma bemutatta a cég világszintű villanyautó-stratégiájának néhány fontosabb alapelemét, köztük a majdani akkumulátoros hajtású modellek egy részének látványterveit is.

A Kia a villanyautók iránti globális igény gyors növekedését felismerve vezető szerepre törekszik ebben a piaci szegmensben, s ennek elérésének érdekében nem csak a töltőhálózatok fejlesztőivel dolgozik együtt szorosan, de friss fejlesztésű villanyautók teljes palettáját is piacra küldi.

“A Kia - első akkumulátoros-elektromos autója, a Ray EV 2011-es bemutatása óta - több mint 100 000 villanyautót értékesített már világszerte. Kínálatunk folyamatosan bővül, és szándékunkban áll felgyorsítani ezt a folyamatot. Villamosítási terveink részeként célunk, hogy 2029-re a Kia globális eladásainak 25%-át akkumulátoros villanyautók adják majd.” - mondta Song.

Az idén év elején bemutatott ‘Plan S’ stratégia értelmében a Kia már 2025-re 11 tagúvá bővíti akkumulátoros hajtásláncú villanyautóinak kínálatát, s célja az ilyen modellek 20%-os piaci részarányának elérése is a legfejlettebb piacokon, köztük Koreában, Észak-Amerikában és Európában is. A ma bemutatott hét új akkumulátoros hajtásláncú modell mindegyike 2027-re érkezik meg a piacokra.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A sorozat első tagja, a ma még csak gyári kódnevén CV-ként emlegetett, és a világ számos piacára szánt újdonság hivatalos bemutatója 2021-ben lesz. Ugyanolyan látványos és magas minőségű modellként érkezik majd, mint a Kia többi autója, élvezetes menettulajdonságokkal és kiváló töltési jellemzőkkel.

A Kia ‘Plan S’ stratégiája – irány a villamosítás

Az idén januárban bemutatott ‘Plan S’ közép- és hosszú távon vázolja fel a Kia jövőképét, különös tekintettel a majdani villanyautó központú modellstratégiára és a komplex közlekedési megoldásokra. A Kia célja, hogy piaci pozícióját megerősítve a világ egyik vezető villanyautó márkájává fejlődjön. Ennek első lépése az új akkumulátoros-elektromos modellek bevezetése, de természetesen a gyártás, az értékesítés és a szolgáltatói oldal átalakítása sem maradhat el.

A ‘Plan S’ végrehajtásához és sikeréhez a márka és a vállalat teljes, és mélyre ható átalakítása is szükséges. Az új CV éppen ennek megtestesítője, s egyszersmind a Kia új, elektromosság központú formairányát is kijelöli. A friss dizájnvonal fontos eleme a progresszivitás, a sokszínűség, és az ellentétek harmóniájának hangsúlyozása.

A Kia átalakítja modelljeinek teljes tervezési folyamatát, a fejlesztéstől kezdve egészen a gyártásig, hogy minél hatékonyabban reagálhasson a vásárlói igények változásaira már a fejlesztések korai szakaszában.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

A piaci igényekre adott lehető legpontosabb válaszok és megoldások alapja a diverzifikált modellpaletta, amelyben a városi közlekedésre való modellek éppúgy megtalálhatók, mint az utazóautók és a sportos modellek. Ugyanakkor az új globális villanyautó-platform (Electric-Global Modular Platform: E-GMP) a tágas, kényelmes és jól kihasználható utasteret is garantálja.

Az elektromos autók értékesítési stratégiája is átalakul: a Kia az előfizetés alapú közösségi használattól kezdve az akkulízing lehetőségeken át egészen a használt akkumulátorok újrahasznosításának technikájáig sokféle lehetőséget kutat, vizsgál és fejleszt.

A villanyautók szervizhálózata is természetszerűleg bővülni fog, első lépésben az ilyen modellek javítására és karbantartására alkalmas szervizállások száma nő meg, előbb Koreában - 2030-ig 1 200-ra. Az ilyen szervizállások száma világszerte 600-al nő 2020 végéig, és több mint 2 000-re emelkedik 2023-ra. Mindeközben a márka saját oktatási rendszert is fejleszt kifejezetten villanyautó-szerelők képzésére.

A töltőállomások számának jelentős növelése a villanyautók terjedésének elengedhetetlen feltétele, így a Kia világszerte kutatja és segíti az ilyen hálózatok terjedését.

A Kia Motors felgyorsítja üzleti átalakulását, hogy vezető villanyautó-gyártóvá válhasson

Koreában a márka tevőlegesen is beszáll a hálózatfejlesztésbe: a már működő helyi szolgáltatókkal együttműködve közel 1 500 új töltőhely létesítését tervezi 2030-ig. Eközben a Hyundai Motor Group 120 ultragyors töltőt helyez üzembe koreai nagyvárosokban, és az ország 12 nagy autópályája mentén.

A Kia, márkakereskedő hálózatával közösen, 2 400 töltőt helyez üzembe Európában, 500-at Észak-Amerikában, és tervei szerint a villanyautók terjedésével arányosan folyamatosan bővíti is majd őket.

A töltőhálózatok bővítése új stratégiai együttműködések révén is folyamatos: a Kia tavaly szeptemberben befektetett a gyorstöltő specialista IONITY-be, és már partnert keres az USA-ban, valamint Kínában is, miközben az új töltési lehetőségek fejlesztését szintén támogatja.
A Kia az említett vezető pozíció elérésének érdekében együttműködik a kormányokkal is, idén júliusban pedig új start-up vállalkozást alapított Purple M néven. Az új cég személyre szabott elektromobilitást kínál villanyautós alapokon. A töltő-infrastruktúra folyamatos fejlesztésén kívül a Kia fontos céljai közé tartozik a tömegközlekedés átfogó és mielőbbi villamosítása is.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Kia Motors
 
A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt A Nissan hangjelzéses gyalogosfigyelmeztető rendszert fejleszt Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető Bemutatjuk a Ford tisztán elektromos hajtású autóját, ami 30 perc alatt feltölthető A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Citroen a C-Elysée WTCC-vel hódítja meg a világ versenypályáit A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric
 
Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

2020. szeptember 17.
Zéró károsanyag-kibocsátású, elektromos autóbuszt tesztelt forgalomban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatója, az VT-Arriva Kft.
Részletek

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Borsi Dávid, a BKK szóvivője az autóbusz szerdai bemutatásán elmondta, hogy a MAN Lion,s City E típusú járművet Budapest számos európai nagyvárost megelőzve tesztelheti az intenzív közösségi közlekedésben.       

Kiemelte, a klímastratégiával összhangban a cél az, hogy a budapestiek egyre többször utazhassanak olyan járművekkel, amelyek nem bocsátanak ki károsanyagot. Ezért a BKK-nak fontos célja a környezetkímélő közlekedési alternatívák népszerűsítése.  
   
Borsi Dávid kitért arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a budapesti mobilitási tervet, amelyben hangsúlyos szerep jut a környezetbarát közlekedés ösztönzésére. Ennek keretében fejlesztik a kerékáros infrastruktúrát, szervezik és részt vesznek az európai mobilitási héthez kapcsolódó programokban.      

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten

Szintén a környezettudatosság miatt kezdte el a BKK városi környezetben tesztelni a kizárólag elektromos hajtású járműveket. Ennek első állomása a most kétnapos tesztelésen átesett autóbusz, amellyel szintén egy fontos lépést tehetünk Budapest jövője érdekében - fogalmazott Borsi Dávid.  
    
Hozzátette: az e-busz teszteket később is folytatják, számos, kizárólag árammal hajtott autóbuszt szeretnének valós forgalmi környezetben kipróbálni a jövőben. A cél az, hogy az ilyen típusú autóbuszok nagyobb arányban legyenek a flottában - mondta.      

Dorgai Balázs, a MAN termékmenedzsere az autóbusz műszaki adatairól többek között elmondta, a járművet - amelyben 29 ülőhely van és 90 utas szállítására alkalmas - egy 240 kilowatt teljesítményű elektromotor hajtja, amely a 480 kilowattóra összteljesítményű NMC-cellás lítiumion akkumulátor-csomagból nyeri az energiát. Az autóbusz egy feltöltéssel 200 - ideális használat esetén - 270 kilométert tud megtenni.

Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten



Kulcsszavak: bkk, elektromos busz, MAN Bus
 
Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Forgalomban teszteltek egy új elektromos autóbuszt Budapesten Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Indul a dél-budai villamoshálózat fejlesztése Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót Tíz csomópontban elkezdte a köztéri Futár-kijelzők tesztjét a BKK Tíz csomópontban elkezdte a köztéri Futár-kijelzők tesztjét a BKK
 
Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

2020. szeptember 17.
A Wallis Automotive Europe (WAE) Kft.-t választották ki az Opel márkaimportőrének Magyarországon - közölte a kft. anyavállalata, az AutoWallis Nyrt. szerdán.
Részletek

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

A közlemény szerint az AutoWallis reméli: azzal, hogy a régióban immár a negyedik országban lett leányvállalata az Opel márkaimportőre, tovább növekedhet a csoport értékesítése. Júliusban Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában nyerték el ezt a megbízást az Opelt is gyártó PSA csoporttól.

A megállapodások véglegesítéséhez még meg kell szerezniük a versenyhatósági engedélyeket. Ezt követően a WAE átveszi az importőri  tevékenységet eddig végző munkavállalókat - tették hozzá.

Kiemelték, a magyar piac stratégiai jelentőségét és méretét jól mutatja, hogy 2019-ben mintegy 12 500 darab új Opel személyautót és kisteherautót értékesítettek, a másik három országban összesen 11 700 darabot.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte az Opellel kialakított importőri együttműködést.

Várhatóan már 2021-ben jelentős bővülést mutathat az AutoWallis csoport tagjai által értékesített járművek száma.

Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is

A 15 autómárkát forgalmazó vállalat jelentős lépéssel kerül közelebb ahhoz, hogy megvalósítsa stratégiai  céljait, megduplázza árbevételét, és 2029-re a közép-kelet-európai régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává váljon - idézte a közlemény a vezérigazgatót.

Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója azt emelte ki: csak idén ez a megállapodás már a hatodik jelentős üzletfejlesztésük, illetve akvizíciójuk.

Az AutoWallis augusztus 31-ei beszámolója szerint a csoport kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) éves összevetésben 51 százalékos visszaeséssel 688,889 millió forintra csökkent az első fél évben. Az IFRS (nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok) szerint készült, konszolidált, nem auditált kimutatás szerint az árbevétel mindössze 1 százalékkal csökkent.

A 38,152 milliárd forintos forgalomból a belföldi disztribúciós üzletág több mint 18 milliárd forinttal, a nemzetközi 16,784 milliárd forinttal részesült, mindkettő majdnem ugyanannyi, mint tavaly. Az autóipari szolgáltató üzletág bevétele ugyanakkor 3,689 milliárd forintról 3,282 milliárd forintra csökkent.

Az anyavállalatot, az AutoWallis Nyrt.-t a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriájában jegyzik. A társaság részvényei a keddi kereskedést 80 forinton fejezték be. Egy éven belül a legmagasabb áruk 120 forint, a legalacsonyabb 51,2 forint volt.

Kulcsszavak: Andrew Prest, AutoWallis, importőr, opel
 
Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban Kissé nőtt a forgalomba helyezett autók száma márciusban A feltörekvő piacok felé fordul az Opel A feltörekvő piacok felé fordul az Opel A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját Új felépítése tágas családi autóvá teszi a Combo ötödik generációját A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia A Frankfurti Autószalonon mutatkozik be az új Opel Insignia
 
Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

2020. szeptember 17.
Bemutatkozik az új F-PACE: továbbfejlesztett külső formaterv, vadonatúj belső kialakítás, fejlett kapcsolódási megoldások és – most először – takarékos hibrid hajtáslánc-kínálat.
Részletek

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Határozott, új külső megjelenésével, szépségesen megmunkált, vadonatúj belső terével, legújabb generációs Pivi Pro szórakoztató rendszerével, valamint négy- és hathengeres motorokból álló, mild hybrid és plug-in hybrid technológiát is alkalmazó hajtáslánc-kínálatával az új Jaguar F-PACE a luxus, az állandó online kapcsolat és az elektromos hajtás terén egyaránt többet nyújt. A négyhengeres, 404 lóerős plug-in hybrid hajtáslánc tisztán elektromos hatótávolsága akár 53 km.

A megújult külső dizájn még letisztultabb, még határozottabb megjelenéssel vértezi fel a díjnyertes F-PACE nagyteljesítményű szabadidőjárművet, amely új, plasztikusan megformált, szélesebb domborítással kialakított motorházfedelet, valamint finomabban, pontosabban kidolgozott felületeket kapott. Az új motorházfedél alkalmazásával csökkent az illesztési hézagok száma az orron, így még lenyűgözőbbé vált az autó megjelenése.

A nagyobb hűtőmaszkon a Jaguar tradicionális logója által ihletett rombusz-mintázat jelenik meg, míg a kerékdob légkivezető nyílásait mostantól az ikonikus Leaper embléma díszíti, felhívva a figyelmet a jármű minden pontján megnyilvánuló, részletekbe menő, kivételes kidolgozásra. Az új F-PACE orrkialakításának a módosított légbeömlőkkel és sötét rácsdekorációval ellátott, új lökhárító kölcsönöz szélesebb, határozottabb, dinamikus megjelenést.

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

A karakteres dupla ´J´ nappali világítással szerelt új, különösen keskeny, négy elemből álló, teljes LED-es fényszórók (opcióként pixel LED technológiával) fokozott felbontást és megnövelt fényerőt kínálnak.

A modell minden felszereltségi szintjén prémium LED technológiát találunk, az SE és HSE modellek automata fényszórókat kaptak, intelligens fényszóró asszisztenssel kiegészítve.

Hátul szintén új, keskeny fényforrások rajzolják ki a Jaguar dupla íves mintázatát (amellyel először a tisztán elektromos I-PACE szabadidőjárművön találkozhattunk), kihangsúlyozva a jármű szélességét. A lökhárító új rajzolata és a plasztikusan megformált csomagtérajtó magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak.

Vadonatúj, mívesen kidolgozott belső tér

Az F-PACE vadonatúj, minőségi anyagokkal bélelt belső tere magasabb szintű kapcsolódási szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb, megnyugtatóbb hangulatot kínál. A vezeték nélküli telefontöltőt és megnövelt tárolókapacitást kínáló új, sportos középkonzol lendületesen fut fel a műszerfalra.

Még kifinomultabb lett az új Jaguar F-PACE

Az új belső tér központi eleme a tökéletesen integrált, 11,4 colos, HD érintőképernyő, illetve az elegáns magnézium keretbe foglalt, ívelt üvegpanelen keresztül vezérelhető új Pivi Pro szórakoztató rendszer.

A számos szépséges részlet egyike az új Drive Selector, amelynek felső részét ’krikettlabda’ öltésekkel díszítették, míg alsó szegélye precízen megmunkált fém felület: mindkét részlet a kiemelkedő tapintási élményt segíti elő.

Az új, körkörösen megragadható fogantyúval szerelt ajtópanelek megkönnyítik a beszállást, illetve tágasabb férőhelyet kínálnak vizes palackok és egyéb tárgyak elhelyezésére. Az elektromos ablakemelő kapcsolók az ajtópanel felső részéről lejjebb költöztek, így az utasok még könnyebben elérhetik azokat.

A megújult ülések szélesebb párnázatot, kibővített masszázsfunkciót, valamint nagyobb felületen működő hűtő és fűtő funkciót kaptak. Egyes modelleken minden fejtámlát dombornyomott Jaguar Leaper figura díszít, míg a márka múltjára a kárpitokra erősített ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ címkék hívják fel a figyelmet.

Az utasok kényelméről és egészségéről fejlett technológiák széles választéka gondoskodik. Az utastéri levegő ionizálás jobb légminőséget szavatol a beltérben: a Nanoe technológia eltávolítja a levegőből az allergén anyagokat, valamint semlegesíti a kellemetlen szagokat.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A rendszer újdonsága a 2.5 PM szűrő, amely felfogja a különösen apró (akár 2.5 PM szemcseméretű) részecskéket, ezzel egészségesebbé és kellemesebbé téve az utasteret.  A rendszer aktiválásához elég megnyomni a ´Purify´ gombot.

Plug-in teljesítmény és menetdinamika

Az új F-PACE a P400e plug-in hybrid hajtáslánccal, továbbá a legmodernebb soros négy- és hathengeres Ingenium benzin- és dízelmotorokkal rendelhető. Egyes motorokhoz most először mild hybrid (MHEV) technológia is társul.

Az új plug-in hybrid modell 2,0 literes, négyhengeres belső égésű motorjának és 105 kW teljesítményű villanymotorjának összesített rendszerteljesítménye 404 LE, kombinált forgatónyomatéka 640 Nm. A fejlett villanymotort egy 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja; a hibrid rendszer akár 49 g/km CO₂-kibocsátást szavatol, akár 2,5 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztás, valamint lenyűgöző menetdinamika (5,3 mp gyorsulás 0-100 km/órára) mellett.

Teljesen feltöltött akkumulátorral az új P400e modell akár 53 kilométert képes tisztán elektromos üzemben megtenni, amivel az új F-PACE Plug-in Hybrid tökéletes választás a napi ingázáshoz. Gyorstöltő (30kW egyenáram) alkalmazásával mindössze 30 perc alatt 0-ról 80%-ra tölthető az akkumulátor, míg a 7kW-os háztartási fali töltőbox ugyanezt a töltést mindössze 1 óra 40 perc alatt teljesíti.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

A négy- és hathengeres dízelmotorokhoz elérhető, valamint a hathengeres benzinmotorhoz kínált, fejlett mild hybrid technológia integrált szíjhajtású indítómotor/generátort (BiSG) alkalmazva nyeri vissza a lassítás és fékezés közben felszabaduló energiát. Ezt az energiát aztán egy külön 48 voltos lítium-ion akkumulátorban tárolja a rendszer, majd intelligens módon elinduláskor, gyorsításkor a belső égésű motor kisegítésére használja, illetve kifinomultabb működésű start/stop funkciót valósít meg.

A mild hybrid technológiával felvértezett, új generációs 163 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium dízelmotor átlagos CO₂-kibocsátása akár 163g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 6,2 l/100km.

A soros hathengeres, 300 lóerős dízelmotor már kis fordulatszámon nagy teljesítményt ad le, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,4 l/100km*, CO₂-kibocsátása pedig akár 194 g/km. Amennyire versenyképes a motor takarékossága, annyira lenyűgöző a dinamizmusa: mindössze 6,4 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Az új dízelmotor teljesíti a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat, köztük az Euro 6d-Final normát is, köszönhetően egy sor fejlett technológia alkalmazásának: a soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer a világ egyik legmodernebb dízelmotorjává teszik.

A benzinmotorok kedvelői a 3,0 literes, soros hathengeres motor 400 lóerős kivitelét választhatják, mely 550 Nm maximális forgatónyomatékot ad le. Ezen verzió  a legmodernebb motortechnológiákat alkalmazza, beleértve a kettős megfúvású turbófeltöltővel megtámogatott, elektromos kompresszort, valamint a változó szelepemelési rendszert (CVVL), amelyek együtt kifinomult teljesítményt és takarékos üzemet eredményeznek.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az új F-PACE 400 lóerős kivitele 5,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Végezetül a 250 lóerős 2,0 literes, négyhengeres Ingenium benzinmotor 365 Nm forgatónyomatékot, 7,3 másodperces 0-100 km/órás gyorsulás, akár 209 g/km átlagos CO₂-kibocsátást, valamint akár 9,3 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztást kínál.

Az összes motorhoz a Jaguar nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik.

Minden F-PACE modell alapfelszereltségként kínálja az összkerékhajtást. Az intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszernek köszönhetően ez a hátsókerék-hajtású járműveket idéző menetdinamikát kínál, ugyanakkor a körülményektől függően gyakorlatilag késlekedés nélkül képes módosítani az egyes tengelyekre eső hajtóerőt.

A legújabb ’JaguarDrive Control’ normál, komfort, öko, eső/jég/hó, valamint dinamikus üzemmódokat kínál, amelyeket a vezető az útviszonyok függvényében kézzel választhat ki. A vadonatúj Drive Selector mellett elhelyezett, új forgótárcsával választható üzemmódok az F-PACE kormányművének, sebességváltójának, gázreakcióinak és az opcionális ’Adaptive Dynamics’ rendszerének beállításait módosítják.

Az automatikus kézifék még kényelmesebben és finomabban működik, mint a hagyományos visszagurulásgátló. Emelkedőn parkolva az új technológia időkorlátozás nélkül rögzíti a fékeket, és csak akkor engedi el azokat, amikor a vezető a gázpedálra lép.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Élvonalbeli online  technológiák

Az új F-PACE a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúráját (EVA 2.0) alkalmazza, amely a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a jövőre teljes mértékben felkészített gépkocsi mindig kapcsolatban álljon, és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen.


A Pivi Pro szórakoztató rendszer legújabb változata a 11,4 colos, ívelt üvegpanellel szerelt, vadonatúj HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. A rendszer jobb leolvashatóságot, háromszor nagyobb fényerőt, valamint 48 százalékkal megnövelt felületet kínál, mint a korábbi, 10 colos képernyő. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka kettő vagy kevesebb érintéssel elérhető a nyitóképernyőről.

A létfontosságú adatok villámgyors elérhetősége érdekében az új F-PACE új 12,3 colos, HD virtuális műszerfal kijelzőt kapott. A feljavított grafikát és konfigurálható elrendezést kínáló kijelzőn teljes képernyőn megjeleníthető a navigációs térkép és az útmutatások, a digitális műszerek, a médialejátszó információi, a telefonkönyv vagy az infotainment rendszer adatai. Az F-PACE legújabb head-up display technológiája révén figyelemelterelés nélkül gondoskodik a vezető teljes körű, azonnali tájékoztatásáról.

Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól

Az intuitív új szórakoztató rendszer alapfelszereltségként kínálja az Apple CarPlay® funkciót; a felhasználók egyszerre két készüléket csatlakoztathatnak az autóhoz Bluetooth-on keresztül. Piactól függően az Android Auto™ is az alapfelszereltség részét képezheti. A térerő-erősítő funkcióval felvértezett vezeték nélküli töltőrendszer képes villámgyorsan feltölteni az utasok okostelefonjait. A rendszer külső antennájának köszönhetően tisztább hívást, jobb hangminőséget is biztosít.

A Pivi Pro saját áramforrással rendelkezik, így azonnal használatra kész, amint a vezető helyet foglal a volán mögött.

Az autó olyan új kényelmi technológiákat kínál, mint a vezeték nélküli szoftverfrissítés, amelynek köszönhetően a sportos szabadidőjármű rendszerei mindig a legújabb szoftververziókat alkalmazzák. A technológia jóvoltából a felhasználóknak nem szükséges felkeresniük márkakereskedőjüket a jármű szoftverének frissítéséhez. 

A Pivi Pro kapcsolódásáról a legújabb generációs, dupla beágyazott SIM-kártyás technológia gondoskodik. A két LTE modem révén a rendszer párhuzamosan több funkciót is képes végrehajtani (pl. zenei streaming és szoftverfrissítés), anélkül, hogy az a teljesítmény rovására menne. Az élvonalbeli kapcsolódási technológiának köszönhetően a mobil adatkapcsolat akkor sem esik ki hosszabb időre, ha az autó lefedettség nélküli területen halad át, mivel a rendszer az összes szolgáltató hálózatán barangolva mindig a létező legerősebb jelet biztosítja.

A kategóriában első ízben alkalmazott aktív útzaj-csillapítási technológia folyamatosan méri az útfelületen keletkező rezgéseket, és kiszámítja, milyen eltolt fázisú hanghullámmal tudja semlegesíteni az utasok füléhez eljutó zajokat. Ezzel csökken az utastéri zajszint, ami kifinomult utazási élményt jelent. Ráadásul az alacsony frekvenciás zajok huzamos hallgatása rendszerint fáradáshoz vezet, így ezek hiányában pihentetőbb az utazási élmény. A rendszer az ülések foglaltságát is ellenőrzi, így folyamatosan, személyre szabva tudja optimalizálni a zajszűrési teljesítményt. A technológia csekély tömegének köszönhetően nem befolyásolja a jármű tömegeloszlását és vezethetőségét, ugyanakkor távol tartja a belső tértől a nem kívánatos motorzajt, ezzel tovább fokozva a belső tér békéjét.

A még kényelmesebb használat érdekében a második generációs Activity Key anélkül is lehetővé teszi az ajtózárak nyitását és zárását, valamint a motor indítását, hogy az indítókulcs az autóban lenne. A hordható eszköz immár karóraként is funkcionál  és  egy feltöltéssel hét napon át üzemel.

Az új F-PACE a legújabb generációs vezetőtámogató technológiákat alkalmazza. Ezek között említést érdemel a szabad kiszállás felügyelet funkció, amely az oldalajtó nyitásakor az elöl és hátul utazókat egyaránt figyelmezteti, ha közeledő autót vagy kerékpárost észlel.

A Jaguar elkötelezte magát a nagy szilárdságú, de mégis könnyű járművek építése mellett, és ezt a hagyományt az új F-PACE is folytatja. Az alumínium  vázszerkezet jelentős részben újrahasznosított alumínium felhasználásával készül. Ez a zárt körforgású gyártás fokozott fenntarthatóságot eredményez, és nagy mértékben hozzájárul a Jaguar zéró károsanyagot, zéró balesetet és zéró forgalmi torlódást megcélzó ´Destination Zero´ programjának megvalósulásához.  

Az autó S, SE és HSE felszereltségi szinten választható; mindegyik szint kérhető R-Dynamic kivitelben. Szintén opcióként rendelhető az összes modellvariánshoz a fekete külső optikai csomag.

Kulcsszavak: F-PACE, jaguar, plug-in hibrid, új modell
 
Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait Az új ‘Terep mód’ kitágítja a negyedik generációs Kia Sorento határait Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Év végén érkezik a BMW X5 Special Edition és a BMW X6 M Sport Edition Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio Hazánkban is bemutatkozott az Új Renault Clio Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás Opel Cascada - míves utastér, kimagasló komfort és funkcionalitás
 
Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

Ma hajnalban bemutatkozott a vadonatúj Hyundai Tucson

2020. szeptember 15.
A Hyundai Motor bemutatta a vadonatúj Tucsont, amely előremutató, kísérleti formanyelvvel és ultramodern technológiákkal állít új mércét a kompakt szabadidőjárművek szegmensében.
Részletek

Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

A modell kategóriájának legszélesebb körben villamosított hajtáslánc-kínálatával rendelkezik, megerősítve a Hyundai tiszta mobilitás iránti elhivatottságát, ugyanakkor megőrizve tradicionális szabadidőjárműves karakterét.

A vadonatúj Tucson a Hyundai sikeres bestseller modelljének negyedik generációja; a típus 2004-es bevezetése óta több mint 7 millió példányban talált gazdára világszerte. Ebből 1,4 millió autót Európában adtak el. Ezzel a Tucson a vállalat legkeresettebb globális szabadidőjárműve. A Hyundai új kompakt szabadidőjárműve forradalmi, ambiciózus új megjelenéssel lép színre, igazodva a márka új Érzéki sportosság formanyelvéhez.

A kompakt szabadidőjárművek piacának leggazdagabb villamosított (hibrid, plug-in hibrid és 48 voltos mild hibrid egységekből álló) hajtáslánc-választékával érkező vadonatúj Tucson megjelenésével teljessé válik a Hyundai európai crossover-flottájának villamosítása. A Hyundai többi, részben vagy teljesen elektromos szabadidőjárműve között megtalálható a tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncokkal elérhető Kona; a hidrogén üzemanyagcellás NEXO második generációja, valamint a zászlóshajó Santa Fe, amelyet hibrid és plug-in hibrid kivitelben választhatnak az ügyfelek. Legújabb típusainak villamosításával a Hyundai megerősíti piaci pozícióját, mint a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok legszélesebb választékát kínáló autógyártó.

Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

A vadonatúj Tucson globális modellként lép színre. A típust a márka számos üzemében gyártani fogják, köztük a Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) nošovicei létesítményében, a Cseh Köztársaságban, ahol a típus előző két generációja is készült. A második generációs volt a HMMC legelső terméke. A Hyundai ezzel újfent hitet tesz az európai piac mellett.

„A Hyundai a globális autópiac legszélesebb részben vagy teljesen villamosított hajtáslánc-választékát kínálja, a mild hibridektől és hibridektől kezdve a plug-in hibrideken és akkumulátoros elektromos járműveken át a hidrogén üzemanyagcellás egységekig.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Tucson bevezetése kapcsán kulcsfontosságú volt, hogy világszerte legkeresettebb szabadidőjárművünkre is kiterjesszük a vállalat villamosítási programját. Az új modell színre lépése mérföldkő a Hyundai számára, mivel immár teljes szabadidőjármű-portfoliónk elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal. Progresszív formatervével és ultramodern hajtáslánc-kínálatával a vadonatúj Tucson a Hyundai megőrzi szerepét, mint a Hyundai egyik meghatározó európai típusa.”

‘Parametrikus dinamika’: forradalmi és egyedülálló formavilág a szabadidőjármű-dizájn élvonalában

A vadonatúj Tucson formai szempontból több, mint az előző generációs modell evolúciója: egyenesen forradalmi jelentőséggel bír a Hyundai számára.

Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

Az újonc nagyobb és szélesebb elődjénél. Izmos kiállását éles törésvonalak és dinamikus arányok jellemzik, az élettel teli felületek progresszív megjelenést kölcsönöznek a modellnek, anélkül, hogy felhígítanák a Tucson robusztus szabadidőjárműves hagyatékát.

A vadonatúj Tucson az első olyan új generációs szabadidőjármű a Hyundai kínálatában, amelyet a vállalat új ´érzéki sportosság´ formanyelvét követve fejlesztettek ki. Az új dizájn-irányzat legfőbb jellemzője a négy alapvető elem – az arányok, a szerkezet, a formaterv és a technológia – közötti harmónia. Célja, hogy érzéki, érzelmi többlettel ruházza fel a Hyundai járműveit, amely többlet az innovatív technológiákban és újszerű megoldásokban ölt testet.

„Az ´érzéki sportosság´ feladata, hogy új szintre emelje az autóipari formatervezés érzelmi vonzatait. Arra törekszünk, hogy magunkkal ragadjuk ügyfeleinket. A vadonatúj Tucson az irányzat végső kiteljesedését demonstrálja, tökéletesen szemléltetve a Hyundai megállíthatatlan lendületét.” – mondta SangYup Lee alelnök úr, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „A Tucson előremutató, kísérleti formaterve méltó a modell úttörő szellemiségéhez, és minden eddiginél magasabbra emeli a tétet az autópiac legzsúfoltabb méretosztályában.”

A vadonatúj Tucson progresszív formanyelve a 2019. évi Los Angeles-i AutoMobility kiállításon bemutatott Vision T szabadidőjármű-tanulmányból merített ihletet. A szintén az Érzéki sportossághoz igazodó Vision T tematikáját a dinamizmus központ koncepciója határozta meg, a tanulmányautó ´városi kalandorként´ szabott új irányt a szabadidőjárművek formatervének.

Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

A hagyományos vázlatkészítési folyamattól eltérve a Hyundai dizájnerei teljes egészében élvonalbeli digitális technológia alkalmazásával létrehozott, geometrikus algoritmusokon keresztül dolgozták ki a vadonatúj Tucson futurisztikus stíluselemeit. A ´parametrikus dinamika´ néven ismert folyamat során digitális adatokból létrehozott vonalak, felületek, szögek és idomok felhasználásával hoznak létre korábban elképzelhetetlen, merész esztétikai értéket. Ennek köszönhetően a jármű formatervében minduntalan visszaköszönnek a ´parametrikus ékkőként’ ismert, hangsúlyos geometrikus mintázatok, progresszív karakterrel ruházva fel a típust.

A parametrikus ékkövek leghangsúlyosabb képviselőivel a hűtőmaszkon találkozhatunk, ahol parametrikus rejtett lámpatestek nyűgözik le az első találkozáskor a szemlélőt. Lekapcsolt világítással úgy tűnik, mintha sötét, geometrikus mintázat borítaná a jármű orrát; ilyenkor nem lehet megkülönböztetni egymástól a karakteres LED-es nappali fényeket, amelyek tökéletes harmóniával olvadnak bele a hűtőrácsba. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű egyébként kecses megjelenését.

A parametrikus ékkövek a jármű oldalfalán is hangsúlyos stíluselemként jelennek meg. A finoman kidolgozott felületek lenyűgöző kontrasztot teremtenek a kecses sziluett és a férfias ék alak között, amely álló helyzetben is mozgás hatását keltik. A feszesen sportos formák harmonikusan olvadnak egybe a szögletes kerékívekkel, amelyek öblében könnyűfém keréktárcsák gondoskodnak az erőteljes, dinamikus megjelenésről. A Tucson sportos érzékiségét az a krómozott, parabolikus dekorvonal teszik még hangsúlyosabbá, amely az oldalsó tükröktől kiindulva egészen a C-oszlopig húzódik. Oldalnézetből határozott, merész karaktervonal egészíti ki az ajtók rajzolatát, összhangban a dinamikus, szögletes kerékívek robusztus megjelenésével.
Ma hajnalban bemutatkozott  a vadonatúj Hyundai Tucson

Hátul parametrikus rejtett világítást alkalmazó, széles lámpatestekkel folytatódik a formai tematika. A vadonatúj Tucson hátsó lökhárítóját is parametrikus mintázatokkal találkozunk; a háromdimenziós hatású megoldáshoz sportos dekorelemek társulnak. A vadonatúj Tucson az első olyan Hyundai, amely a hátsó légterelő mögött megbúvó, rejtett hátsó ablaktörlőt kapott. A Tucson ultramodern formai részleteire üveg Hyundai logó teszi fel a koronát: ez háromdimenziósnak tűnik, ám valójában nem emelkedik ki a felületből, szakítva az autóiparban szokásos megoldásokkal.


Kulcsszavak: Hyundai, premier, suv, Tucson, új modell
 
Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF Kötéltánccal mutatkozott be az új Jaguar XF Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi Megérkezett Magyarországra az első Ford GT szupersportkocsi A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak
 
Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

2020. szeptember 14.
A PEUGEOT 5008 SUV 2017-es bemutatkozása óta több mint 300.000 példányban talált gazdára, azaz Európában és a kontinensen kívül is kereskedelmi sikertörténetnek számít.
Részletek

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV
A PEUGEOT most büszkén mutatja be az új PEUGEOT 5008 SUV-ot.  A megújult modell stílusa merész, tekintélyt parancsoló és modern, már a jövő formatervezési irányvonalait határozza meg: megújult orr-rész, új, Full LED hátsó fényszórók, új karosszériaszínek és a vadonatúj „Black Pack” csomag.

Az új PEUGEOT 5008 SUV bővelkedik a legújabb generációt képviselő technológiai megoldásokban: az új PEUGEOT i-Cockpit® még tökéletesebb megjelenésű műszerfallal és szintén új, 10 collos HD érintőképernyővel fokozza a high-tech érzést, míg a legfrissebb vezetést segítő rendszerek minden eddiginél nagyobb biztonságot nyújtanak.

Az új PEUGEOT 5008 SUV rendkívül sokoldalú: a mindennapokban ugyanúgy hű társ, mint a szabadidős elfoglaltságokban. Szinte végtelenül alakítható, 7 személy szállítására is alkalmas úgy, hogy sem a vezetési élmény, sem pedig az utazási kényelem nem szenved csorbát.

Az új PEUGEOT 5008 SUV-ban is bemutatkozik a márka új felszereltségiszint-struktúrája, amelyet a  PEUGEOT 308-ban ismerhettünk meg. A három kiviteli szint között egy-egy jellegzetes „csomaggal” tehetünk még finomabb, egyedi különbséget.

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

Az új PEUGEOT 5008 SUV egyes országokban a PEUGEOT STORE internetes felületen is megrendelhető lesz – itt nem csupán a vásárlást, de a használt autó beszámítását, a finanszírozási szerződést és a szállítási módot is 100%-ban online tudjuk intézni.

Merész dizájn

Az új PEUGEOT 5008 SUV orr-része továbbra is úttörő formatervezési megoldás, tökéletesen egyedi és merész. A tekintélyes, prémium színvonalú vonalvezetés a modernitás új szakaszát jelenti.

A keret nélküli hűtőrács hipermodern, ugyanakkor finom vonalú, a fényszórók alatt kis szárnyakban végződik, így formai egységbe vonja az orr-rész minden egyes alkotórészét. A motorháztető alsó vonalának közepét a modell neve díszíti büszkén – ez a megoldás a PEUGEOT teljes kínálatára kiterjed majd.

Az új lökhárítóba épített, ragyogó fekete légterelők és a fényezett védőszegély a modell dinamikus jellegét emelik ki, már az első felszereltségi szinten is.

A GT és a GT Pack változatokon egyedi hűtőrács jelenik meg, amely tovább erősíti a prémium jelleget.

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

Újratervezték az első fényszórókat is: az agresszívabb tekintet szakít az eddig megszokott stílussal. Már a belépő szinten LED-es technológia működik, a fényszórótestek vonalai pedig igen élesen, csipesz-szerűen összetartó nappali fényekben végződnek. Ez a sajátságos világítás tökéletesen illeszkedik a PEUGEOT jelenlegi stílusához, első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.

A GT csomag már Full LED fényszórókat kínál, amelyek még dobnak egyet a különleges, high-tech megjelenésen. Ebben a változatban továbbfejlesztett nappali fény és kanyarfényszóró is található, utóbbi akár 90 km/h sebességnél is segíti a biztonságos kanyarodást. Fontos újdonság, hogy a hagyományos ködfényszórók helyett a modellben az úgynevezett „Foggy Mode” funkció kapott helyet. A Full LED fényszórókba integrált megoldás csökkentett fényerővel aktiválja az országúti világítást akkor, amikor bekapcsoljuk a hátsó ködlámpákat.

A hátsó fényszórók – köztük a tolatólámpa –  is megkapták a Full LED technológiát, a márkára jellemző oroszlánkarmok pedig 3D-ben jelennek meg, így téve egyedivé a modell hátsó részét. Az irányjelzők futófényesek.

A hátsó fényszórókat átlátszó, füstszínű búra védi, amely meghosszabbítja a csomagtér mentén húzódó fekete díszsávot, optikailag szélesítve az autót.

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

A GT változatban lesz elérhető az új, 19 collos gyémántfényű „San Francisco” könnyűfém keréktárcsa – ez is a verzió exkluzív mivoltát erősíti.

Maga a GT logó is megújult, az első sárvédőkön és a csomagtérajtón egyaránt.Az új i-Cockpit® élménye

A PEUGEOT 5008 sikerében mindig nagy szerepe volt a látványos utastérnek. Az új PEUGEOT 5008 SUV-ba továbbfejlesztett PEUGEOT i-Cockpit® került, amely még modernebb, még inkább prémium minőségű.

A 12,3 hüvelykes digitális műszeregység teljes egészében személyre szabható, egyedileg beállítható. A „Normally Black” elnevezésű technológia jegyében készült digitális kijelző az éles kontrasztoknak köszönhetően minden eddiginél könnyebben olvasható.

Az új, 10 hüvelykes központi HD érintőképernyő hét, zongorabillentyűszerűen elhelyezett gomb – az úgynevezett „toggles switches” – segítségével működik. Az elegáns megjelenésű berendezésen bármikor közvetlenül elérhetjük a legfontosabb kényelmi szolgáltatásokat: az audiorendszert, a légkondicionálót, a hangvezérléssel működő 3D navigációs rendszert, az autó beállításait, a telefont, a mobilalkalmazásokat és a vészvillogót.

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV

Az automata váltós változatokon a középkonzolon találjuk a vezetési mód megválasztására szolgáló gombot, mellyel a Normal, a Sport és az Eco mód között választhatunk.

Az új PEUGEOT 5008 SUV kívülről nézve a C szegmens SUV modelljei között az egyik legméretesebb. És minden egyes plusz centiméter az utastér kényelmét, az optimális felépítést szolgálja.

Kreatív és minőségi kínálat

Az új PEUGEOT 5008 SUV dizájn és felszereltség tekintetében is új rendszert teremt, amely egyszerre egyszerűsíti a különböző felszereltségi szintek közötti eligazodást, valamint árnyaltabbá, gazdagabbá teszi az egyes szinteket.

Az új verzióstruktúra három kiviteli szintre épül. Minden egyes szinthez elérhető egy kiegészítő, köztes szint: ezek a megfelelő nevű „csomagban” olyan elemeket kínálnak, amelyek révén az erre nyitott ügyfelek új kényelmi, esztétikai vagy praktikus funkciókkal gazdagíthatják autójukat. A teljes kínálat a következőképpen alakul.

Az új PEUGEOT 5008 SUV-nak a vérében van az élvezetes vezetés: úttartása példás, komfortja prémium színvonalú, kiemelkedően kellemesen vezethető, 11,2 méteres fordulókörének köszönhetően pedig városban is tökéletesen manőverezhető.

Megújul a 7 személyes Peugeot 5008 SUV


Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 5008, új modell
 
Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés Életnagyságú installáción  kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Életnagyságú installáción kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 Elindul világhódító útjára a Peugeot 2008 A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába
 
A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is

A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is

2020. szeptember 14.
Immár a 4,0 literes, hathengeres boxermotorral rendelkező Porsche 718 modellek is rendelhető a Porsche hétsebességes duplakuplungos váltójával (PDK).
Részletek

A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is

A Boxster és a Cayman 718 GTS 4.0 modellek, valamint zászlóshajóként a 718 Spyder és 718 Cayman GT4 modellek egyaránt elérhetők az automata váltóval. PDK-val nincs megszakítás gyorsítás közben. Ez egyszerre növeli a váltási kényelmet és javítja a gyorsulást. A kézi váltós 718 modellekhez viszonyítva a 420 lóerős GT modellek – a 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 – fél másodperccel gyorsabban tudják le a 0-100-as sprintet, csupán 3,9 szekundum alatt. A 200 km/h-s sebességet mindössze 13,4 másodperc alatt elérik, ami 0,4 szekundumos javulás.

A 400 lóerős 718 Cayman GTS 4.0 és a 718 Boxster GTS 4.0 modellek 0-100-as sprintje szintén fél másodpercet javult az új váltóművel, a 4 másodperces érték mellett pedig a 200 km/h-ra történő gyorsulás is megvan 13,7 másodperc alatt (ez a kézi váltós modellekénél 0,4 szekundummal jobb érték).

A 718 GTS 4.0 modellekben a széria Sport Chrono csomag a PDK váltó karakterét négyféle vezetési üzemmódnak megfelelően módosítja (Normal, Sport, Sport Plus és Individual). Sport üzemmódban gyorsabban vált, hamarabb visszavált, automatikus gázfröccsöt ad, az optimális gyorsulást pedig később történő váltással segíti elő. A még dinamikusabb Sport Plus mód a maximális teljesítmény jegyében született, és teljes mértékben kihasználja a hathengeres boxer szívómotor fordulatszám-tartalékait. Sport Plus módban elérhető a rajtautomatika is, amely automatikus kilövést biztosít.

A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is

Az üzemmódválasztó közepén található Sport Response gomb azonnal elérhetővé teszi a motor és a váltó maximális képességeit 20 másodpercen át, függetlenül az aktuálisan használt üzemmódtól. A motorsport által inspirált funkció spontán előzési manővereket tesz lehetővé.

A 718 Spyder és 718 Cayman GT4 modellek vezetési üzemmódjai zászlóshajóhoz méltó módon a valódi GT változatok képességeit tükrözik: a PDK Sport gomb segítségével a maximális teljesítményre programozhatók. Az előválasztó kar kialakítása a 911 GT3-at idézi, ami még inkább kihangsúlyozza a hamisítatlan GT élményt. A PDK hetedik fokozata rövidebb az összes szívómotoros 718 változatban.

A 718 Spyder és a 718 Cayman GT4 PDK-val szerelt verziói előrelépnek a mechanikusan önzáró differenciálmű tekintetében is: a tapadást elősegítendő az új megoldás 30 és 37 százalékos zárást tesz lehetővé a kézi váltós modellek 22 és 27 százalékosan záró differenciálművével szemben. Ez pozitív hatással van a hosszanti és keresztirányú dinamikára, valamint a tapadásra, ezáltal pedig fokozza a vezetési élményt.

Kibővített felszereltség az új modellévre

A Porsche 718 család a 2021-es modellévet számos új megoldással kezdi. Az Alcantarát kimagasló minőségű Race-Tex szövetanyag váltja. Az új megoldás a versenysportokból lehet ismerős, kiválóan szellőző struktúrája mellett pedig fokozott megtámasztást biztosít. Új, élénk fényezés is elérhető lesz piton zöld néven a 718 Cayman GT4 és a 718 Spyder számára. A 718 Spyder esetében elérhető lesz az eddig kizárólag csak a 718 Cayman GT4-hez kapható 20 colos Aurum kerékszett. Emellett lehetőség lesz a roadster modellt hasonló méretű, hagyományos nyári gumiabroncsokkal is kérni a széria nagyteljesítményű abroncsok helyett.

A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is


Kulcsszavak: Cayman 718, Porsche, új modell
 
Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308 A Porsche duplakuplungos váltója immár elérhető a 718 csúcsváltozataihoz is A vadonatúj Jaguar XE világpremierjére szeptember 8-án, Londonban kerül sor A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője Társadalmi és Technológiai tabukat döntöget a Toyota mérnöknője
 

Találatok száma: 12121 Megjelenítve: 81 - 90