Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 81 - 90
A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

2019. május 15.
A legmesszebbről érkezett a legidősebb autó, a hölgy látogatók merőben más modellt találtak a legszebbnek, mint a férfiak, a fődíjat pedig egy 112 éves francia modell nyerte a hatodik alkalommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance eseményen.
Részletek

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

A klasszikus autók legnagyobb hazai és régiós bemutatója a kedvezőtlen időjárás ellenére több ezer látogatót vonzott. A Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (FIVA) által is akkreditált gördülő kiállításon közel ötven autócsoda mutatkozott be május első hétvégéjén. A kategóriagyőztesek közül a Concours d’Elegance szakértőinek segítségével mutatjuk be a legizgalmasabb modelleket.


1. Lorraine-Dietrich, 1907 – Fődíj, Best of Show

A klasszikus autók szépségversenyét idén egy 112 éves, soros, négyhengeres, 3 literes motorral szerelt, 15 lóerős, francia gyártmányú Lorraine-Dietrich nyerte, amely saját korának jellegzetes képviselője, felépítése a fogatokat idézi. A felépítmény az időjárástól függően cserélhető, bár két ember háromórás munkája szükséges a karosszériaváltáshoz.

2. Aster 16/20 LE Tonneau, 1904 – Különdíj a legmesszebbről érkezett autónak, Különdíj a legöregebb autónak

Soros, négyhengeres, 2700 köbcentiméteres motorral szerelték az 1904-es, 20 lóerős Aster modellt, amely nemcsak a legidősebb, hanem a legmesszebbről érkező modell is volt, hiszen Hollandiából érkezett Balatonfüredre. A motor négy hengerét külön-külön öntötték, karosszériáját pedig francia mesterek készítették. A konkrét autóban a kárpitozás egy része és az összes fabetét túlélte az elmúlt több mint egy évszázadot, állapotára jellemző, hogy számos hosszú távú túrán is részt vett, többek közt a Párizs¬–Bécs Ralin és a Brisbane–Sydney Túrán.

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen

3. FSO Syrena 102, 1963 – a FIVA különdíja, Közönségdíj-hölgyek

A hölgyek és a FIVA is a Syrenat, a Trabant lengyel megfelelőjének tartott autóra szavazott. Ezt a modellt a nagyobb méretű, a Pobjeda helyi változataként gyártott Warszawa melletti kisméretű családi autónak szánták. A favázas, 744 köbcentiméteres, 27 lórerős motorral szerelt kisautó sorozatgyártása 1957-ben kezdődött, négy változatából összesen félmillió darabot gyártottak 1983-ig. Ajtajai hátrafele nyílnak, váltója pedig nem teljesen szinkronizált.

4. Ghia 450 SS, 1967 – Közönségdíj-férfiak

A férfiak a Magyarországon restaurált Ghia 450 SS kabriónak ítéltek különdíjat. Ez a modell a nagy méretű amerikai motort használó európai sport- és luxusautók sorába illeszkedik. A Ghia torinói műhelyében ráadásul ebből a változatból csupán 57 darabot szereltek össze. A kétüléses modell története egy hollywoodi filmproducer megrendelésére készült, a motorháztető alatt pedig egy 4,48 literes, V8-as Chrysler-erőforrás dolgozik 238 lóerővel.

5.  Volkswagen Pickup, 1967 – Kitartás különdíj

Kitartás különdíjat kapott az az 1967-es Volkswagen Pickup, amelynek tulajdonosai eredetileg egy másik autóval indultak el a versenyre, az azonban félúton lerobbant, trailerrel hazavitték, majd beültek a Volkswagenbe és azzal érkeztek a versenyre.

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták a Balatonfüredi Concours d’Elegance autószépségversenyen
Kulcsszavak: Balatonfüred, Concours d’Elegance, oldtimer
 
Oldtimer autók népesítik be a hétvégén a Balaton-felvidéket Oldtimer autók népesítik be a hétvégén a Balaton-felvidéket Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja! Csak egyetlen példányban készült : 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja! Veterán autócsodák találkoznak Biatorbágyon Veterán autócsodák találkoznak Biatorbágyon Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei Egy 1934-es Maybach Zeppelin érkezik a Közlekedési Múzeumba Egy 1934-es Maybach Zeppelin érkezik a Közlekedési Múzeumba
 
Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben

Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben

2019. május 15.
Megvannak az első prototípusok, de még sok idő eltelik, mire megkezdődhetnek vele a hatósági próbák.
Részletek

Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben

Elkészült az első három jármű kocsiszekrénye a Stadler valenciai gyárában, és a megrendelő MÁV-Start elfogadta a prototípusokat – értesült a Magyar Nemzet. Az első két tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan jövő év második felében kerülhet sor.

A magyar vasúttársaság nyolc hibrid tram-train jármű megrendelésére 2017 novemberében kötött szerződést a közlekedési tárcával. A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés a járművek beszerzésére, valamint a szegedi tram-train karbantartó bázis létesítéséhez szükséges berendezések beszerzésére biztosít forrást.

Eközben zajlik a vasúti pálya kialakítása Hódmezővásárhelyen. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, hogy az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Azután csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, a járművek tesztelése zajlik majd – í­rja az infostart.hu.

Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben
Kulcsszavak: Stadler, szeged, tömegközlekedés, Tram-Train
 
Önjáró trolibuszt  mutattak be Szegeden Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden Szeptember végén kezdődik az 1-es villamos pályafelújítása Szeptember végén kezdődik az 1-es villamos pályafelújítása München további villamosokat rendel a Siemenstől München további villamosokat rendel a Siemenstől Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben
 
Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten

Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten

2019. május 15.
Várhatóan július közepén indulhat el Budapesten az 1-es villamos meghosszabbított, Etele tér és Fehérvári út közötti szakaszán a forgalom, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az ezzel kapcsolatos forgalmi változásokról társadalmi egyeztetést kezdeményezett.
Részletek

Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten

A BKK hétfői, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, elkészültek a vágányok, burkolatot és perontetőt kaptak az új megállók, megépült az útpálya és a vágány közötti szegény, elkészültek az Etele téri végállomás vágánykapcsolatai és befejezték az Etele út 17-49. előtti tér, illetve az Etele park átépítését. A nyári üzem megindulásáig be kell fejezni az útburkolati jelek festését, füvesíteni kell a vágányszakaszt, illetve fel kell szerelni a felsővezetékeket.

Az utas nélküli próbajáratok júniusban indulnak, ezek sikeressége és a járművezetők oktatása után várhatóan július közepén indul a villamosforgalom az új szakaszon, de a végállomási épület - amelynek kivitelezése jogszabályváltozás miatt csúszik - csak novemberre készül el.

A forgalom megindulása után, várhatóan az év végéig a spanyol CAF öt újabb Urbos villamost szállít majd le, amelyek ezen a vonalon állnak majd forgalomba és megegyeznek a már futó villamos szerelvényekkel.

Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten

A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 8 milliárd forinttal támogatja, a beruházás kivitelezési költsége nettó 8,6 milliárd forint.

Az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának átadásával párhuzamosan életbe lépő közlekedési változásokról a BKK rövidesen társadalmi egyeztetést indít. A tervezett változások között szerepel a 103-as busz leállítása, mivel azt teljes egészében kiváltja az 1-es villamos, új járat indulhat 203-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás és a Móricz Zsigmond körtér között. A BKK a jövőben a 153-as és a 154-es járatot összevontan, 153-as jelzéssel közlekedtetné, a járat a Gazdagréti tértől a Nagyszőlős utcán át egészen az Infoparkig, körjáratként a BudaPart térségét is érintve közlekedne. A BKK május 27-ig várja a változtatásokkal kapcsolatos észrevételeket.

Július közepén indulhat el a forgalom az 1-es villamos meghosszabbított szakaszán Budapesten
Kulcsszavak: 1-es villamos, bkk, budapest, Etele tér, közlekedés
 
Június közepén átadják az M85-ös út Győrtől Kónyig tartó szakaszát Június közepén átadják az M85-ös út Győrtől Kónyig tartó szakaszát Kedden kezdődik a budapesti 1-es villamos felújításának újabb üteme Kedden kezdődik a budapesti 1-es villamos felújításának újabb üteme 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon Szoftverhiba okozta a szegedi villamosok meghibásodását Szoftverhiba okozta a szegedi villamosok meghibásodását Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését Az agglomerációs települések vezetői elutasítják az autópályadíj kiterjesztését
 
Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége

Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége

2019. május 15.
Jelentősen csökkent a Nissan Motor nyeresége a március 31-én véget ért 2018-as pénzügyi évben, a rossz eredményekért Carlos Ghosnt, a japán autógyártó tavaly novemberben leváltott elnökét tette felelőssé az új menedzsment.
Részletek

Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége

Japán második legnagyobb autógyártója kedden közzétett gyorsjelentésében közölte, hogy nettó eladásai 3,16 százalékkal 11 574 milliárd jenre csökkentek, a működési eredménye pedig 44,6 százalékkal 318,2 milliárd jenre (2,5 milliárd dollárra) zuhant. A Nissan adózás utáni nettó nyeresége 57,3 százalékkal, 319,1 milliárd jenre esett.

A Nissan 5 millió 516 ezer járművet adott el szerte a világban, ez 4,4 százalékkal kevesebb mint az előző, 2017-es pénzügyi évben.

A Nissan vezetése arra számít, hogy a 2019-es pénzügyi évben 5,54 millió járművet értékesít. Bevételei 11 300 milliárd jent tesznek ki, működési eredménye 230 milliárd jenre (2 milliárd dollárra), nyeresége pedig 170 milliárd jenre rúg majd. Elemzők jóval nagyobb, 457,7 milliárd jenes működési eredményt vártak.

Szaikava Hiroto, a Nissan vezérigazgatója keddi sajtóértekezletén elismerte, hogy a vállalat eredményei "középszerűek", de a problémák többsége szerinte "az előző vezetés negatív örökségéből" fakad, így az eltúlzott, fölösleges befektetésekből, valamint az eladások mesterséges felpumpálásából.

Carlos Ghosn majdnem két évtizeden át vezette a japán autógyárat, mígnem tavaly ősszel Japánban letartóztatták pénzügyi vétségek miatt.

Jelentősen csökkent a Nissan nyeresége
Kulcsszavak: Carlos Ghosn, értékesítés, jármű kereskedelem, nissan
 
A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban A Volkswagen Személyautók márka közel 400 000 autót szállított ki február hónapban Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon Tizedik éve töretlenül piacvezető a DAF márka Magyarországon
 
A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat

A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat

2019. május 14.
Az Év Gyára versenyt negyedik alkalommal hirdette meg a GyártásTrend Magazin, és az azt kiadó PPH Media, a versenyidőszak fél évet ölelt fel.
Részletek

A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat

Összesen 9 meghirdetett kategóriában pályázhatott minden hazai termelőüzemmel rendelkező cég, az összetett Év Gyára díjat pedig az a vállalat nyerhette el, amely több kategóriában pályázott, és legalább az egyikben az első helyen végzett.

Az Év Gyára elismerő címet az idén első alaklommal pályázó  Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyára nyerte el a 10 milliárd forint feletti éves nettó árbevétel kategóriában. A díjat a német technológiai vállalat budapesti gyárának ügyvezető igazgatója, Dr. Keszte Róbert vett át.

„Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy három csoportban is az első helyre kerültünk, emellett pedig hatalmas szakmai elismerés, hogy az összetett kategóriában is mi bizonyultunk a legjobbnak. Budapesti gyárunkban az Ipar 4.0 leginnovatívabb megoldásait alkalmazzuk, és ez a díj azt erősíti meg, hogy jó úton járunk.”- mondta el a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A hazánkban tíz lokációval rendelkező vállalat budapesti gyárát a „Legjobb termelő”, az „Ipar 4.0”, illetve az „Energiahatékonyság” csoportban is az első helyre sorolta a szakmai zsűri.

A budapesti Continental nyerte el az Év Gyára 2018 díjat
Kulcsszavak: continental, díj, elismerés, járműipar
 
Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól Digitális, szélvédőre vetített kijelző teherautók és buszok számára a Continentaltól A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere Continental technológiával működik a Jeep® Wrangler új eTorque mildhibrid rendszere Többéves tesztelés az első osztályú városi közlekedés mögött Többéves tesztelés az első osztályú városi közlekedés mögött A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét A BMW immár negyven éve tanítja a vezetés élményét
 
Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken

Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken

2019. május 14.
A felfrissített SUPERB a ŠKODA első sorozatgyártású modelljeként kínál teljes-LED Matrix-fényszórókat és dinamikus világítási funkciókat. Dinamikus irányjelzővel szerelt teljes-LED hátsó lámpák javítják az észlelhetőséget. A korszerűsített SUPERB májusban, a pozsonyi IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával mutatkozik be.
Részletek

SUPERB zászlóshajója frissítése során első ízben kínál a ŠKODA sorozatgyártású modellen innovatív teljes-LED Matrix-fényszórókat, amelyek még magasabb színvonalú biztonságról és kényelemről gondoskodnak. A cseh autógyártó dizájnrajz és videó formájában szolgál első benyomásokkal új teljes-LED Matrix-fényszóróiról, ugyancsak új tervezésű, LED-technikájú ködfényszóróiról és dinamikus irányjelzővel kialakított teljes-LED hátsó lámpáiról. A korszerűsített SUPERB májusi világpremierje a 2019-es IIHF Jégkorong-világbajnokság keretében Szlovákia fővárosában, Pozsonyban lesz. A ŠKODA AUTO immár 27. alkalommal támogatja főszponzorként a sporteseményt.

A teljes-LED Matrix-fényszóró dizájnrajza jól mutatja az innovatív rendszer felépítését, amely a tompított és a távolsági fény LED-moduljából, illetve három további LED-távfénykamrából áll, s házán a „ŠKODA Crystal Lighting” feliratot hordozza. Irányjelző, illetve nappali menetfény és helyzetjelző fény gyanánt keskeny LED-csík szolgál, felette pedig az új animált hazavezető fény (Coming/Leaving Home Function) részeiként finom LED-tűk sorakoznak. Az autó nyitásakor és zárásakor e funkció meghatározott koreográfiát követve, automatikusan kapcsolja be- és ki az első és hátsó világítás elemeit.

Innovatív világítástechnika gondoskodhat maximális biztonságról az átdolgozott ŠKODA SUPERB modelleken

Videó szemlélteti működés közben az új teljes-LED Matrix-fényszórókat és a hazavezető fény animációját, illetve mutatja be működésüket, de az új tervezésű, LED-technikájú ködfényszórók és a teljes-LED hátsó lámpák is megtekinthetők benne. Utóbbiak a ŠKODA SUPERB esetében készülnek első ízben dinamikus irányjelzővel, amelynek fénye működéskor belülről kifelé haladva biztosít fokozott dinamika mellett jobb észlelhetőséget a közlekedés többi résztvevője számára, s gondoskodik ezzel fokozott biztonságról.

A cseh autógyártó zászlóshajójaként a ŠKODA SUPERB biztonsága, menetkényelme, menetteljesítményei és környezetkímélő üzeme területén egyaránt a márka legújabb fejlesztéseit sorakoztatja fel, számos előnyös megoldást és felszereltséget a felsőbb járműkategóriákból hozva el a középkategóriába.

A korszerűsített ŠKODA SUPERB a májusi IIHF Jégkorong-világbajnokság alkalmával Szlovákia fővárosában, Pozsonyban tartja világpremierjét.

Kulcsszavak: bemutató, skoda, Superb, új modell
 
Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át Skoda Citigo CNG rekordkísérlet Európán át Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új autó 1400 nap alatt Új autó 1400 nap alatt A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői
 
Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

2019. május 14.
Több mint harminc elektromos töltőállomást alakított ki az e-Mobi Kft. a balatoni turisztikai régióban - jelentette be a 100 százalékban állami tulajdonban álló nonprofit kft. ügyvezető igazgatója hétfőn Alsóörsön.
Részletek

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Ugron Gáspár Gábor elmondta, társaságuk mintegy 2,8 milliárd forint értékben 329 elektromos töltőállomást helyez üzembe Magyarországon május végéig, amelyből eddig 306 telepítése történt meg.

Ezek közül a Balatonnál 21 településen 31 töltőállomást létesítettek, de a Velencei-tó és a Fertő-tó mentén valamint a tokaji régióban is létesítettek töltőhelyeket.

A turisztikai terület mellett autópályák mentén 20, megyei jogú városokban 60, a fővárosban pedig 210 elektromos töltőállomást építenek ki, mivel Ugron Gáspár Gábor szerint a tisztán vagy részben elektromos meghajtású autókat a nagyvárosok környezetében használják leginkább.

Az ügyvezető igazgató arról is beszélt: társaságuk 85 elektromos autót is vásárolt, amelyeket kormányzati szervekhez, hivatalokhoz helyeztek ki használatba.

Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatóságért felelős államtitkára kiemelte: a magyar kormányzat elhivatott az elektromobilitás ügyéért. Örömtelinek nevezte, hogy egy kiemelt turisztikai övezet, a Balaton térsége is bekapcsolódik az elektromobilitási hálózatba. A Balaton-környéki töltőállomások mintegy 130 millió forintból valósultak meg - tette hozzá.

Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket

Az államtitkár hangsúlyozta: az elektromobilitás nem csak a jövő, hanem már a jelen kérdése, hiszen már meghaladja a tízezret a zöld rendszámmal forgalomba helyezett autók száma és ennek több mint fele tisztán elektromos hajtású. Abban vagyunk érdekeltek, hogy növekedjen arányuk, és 2030-ra a Magyarországon használt autóflotta tíz százaléka tisztán elektromos legyen - mondta.

Hebling Zsolt, Alsóörs független polgármestere kiemelte: településük példát mutat a környezetvédelem és a jövő tudatos tervezése terén. Az elektromos töltőállomás mellett intézményeik tetején napelemeket, a kempingben napkollektort helyeztek el, és a szezonban egy tizennégy személyes elektromos busz is szolgálatba áll a Balaton-parti községben.

A Balaton térségében az e-Mobi Kft. beruházásában Alsóörsön, Alsópáhokon, Badacsonytomajban, Balatonalmádiban, Balatonfenyvesen, Balatonföldváron, Balatonfüreden, Balatonkenesén, Balatonlellén, Balatonszemesen, Fonyódon, Hévízen, Keszthelyen, Révfülöpön, Siófokon, Szántódon, Szigligeten, Tihanyban, Veszprémben, Zalakaroson és Zamárdiban telepítettek töltőállomásokat.

Kulcsszavak: Balaton, E-Mobi, e-mobilitás, elektromos autó, elektromos busz, elektromos töltőállomás
 
Kedvező utószezon lendíthet a balatoni hajók és a komp forgalmán Kedvező utószezon lendíthet a balatoni hajók és a komp forgalmán Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Kínában a Tesla autói mentesülnek a rendszámkvóta alól Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Már elektromos autókat is lehet kölcsönözni Pekingben Sokat várnak a Teslától Sokat várnak a Teslától A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt A Toyota 2040-től csak elektromos autókat gyárt
 
A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

2019. május 14.
2019. május 8-án hetedik alkalommal rendezte meg a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) a buszos szakmai napot, ami a korábbi évekhez hasonlóan a zsámbéki Drivingcampen kapott helyet. A forgalmazók mellett a buszgyártás szakemberei és érdeklődő rajongók vettek részt a kiállításon.
Részletek

A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExpora

A visszatérő kiállítók sorában a Scanián kívül egyebek mellett az Iveco, az MAN, a Credo, a Mercedes, a VDL Bova, a Setra és a Volvo is bemutatta buszait.

A Scania Interlink három féle magassági változatban készül (LD, MD és HD), a jármű hossza 11–15 méter között az ügyfél igényei szerint változhat, felszereltsége minden szempontból az ügyfél igényeire szabható. Az aktuálisan kiállított autóbusz egy HD kivitelű, 14,2 méteres busz volt, négycsillagos turista felszereltséggel, 59+2 férőhellyel, és a kategóriában kiemelkedőnek számító, akár 14m3-es csomagtérrel.


A Scania az Interlink HD modellel látogatott ki a BusExporaEnnek a típusnak a bemutatása óta a svéd járműipari cég már mindenféle buszos szállítási feladatra (városi vagy városközi menetrendszerinti, és különjárati feladatokra is) teljesen saját gyártású buszokat tud kínálni ügyfeleinek.

Bővült a Scania Touring választéka is, ez a típus már 13 méteres, kéttengelyes változatban is készül, akár 55 férőhelyes kapacitással.

Emellett továbbra is elérhetők a luxus kategóriában az Irizarral együttműködésben gyártott autóbuszok is. Az Irizar kínálata is megújult az elmúlt évek során, az új Scania Irizar i8 és Scania Irizar i6s típusokkal a legigényesebb elvárásoknak is meg tud felelni a svéd gyártó.



Kulcsszavak: autóbusz, busexpo, kiállítás, scania
 
Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks Növelte forgalmát és nyereségét a Volvo Trucks A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen A Nissan „kicsomagolja legújabb mobileszközét” a GSMA rendezvényen Az AMTS-en mutatja be Európa-bajnoki esélyes versenykamionját az OXXO Hungary Truck Racing Team Az AMTS-en mutatja be Európa-bajnoki esélyes versenykamionját az OXXO Hungary Truck Racing Team Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában Önvezető tehergépkocsit tesztel a Scania és a Rio Tinto egy nyugat-ausztráliai bányában Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elénk Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elénk
 
Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

2019. május 14.
Az elmúlt hétvégén a Pozsonytól keletre található Slovakia Ring vonta magára a motorsport-rajongók figyelmét.
Részletek

Ugyanis a híresen technikás szlovák pálya adott otthont a FIA Túraautó-világkupa (FIA World Touring Car Cup, WTCR) és a FIM Endurance-világbajnokság (FIM Endurance World Championship, EWC) futamainak.

A Honda egyedüli gyártóként nevezett mindkét viadalra, és igencsak ütőképes gépeket állított rajtrácsra: a Civic Type R-t és a CBR1000RR Fireblade-et. Műszaki színvonalukról árulkodik, hogy a japán iparóriás pilótái mindkét versenyen dobogón végeztek.

A FIM EWC indulóinak nyolcórás összecsapását szombaton tekinthették meg a szurkolók, míg a FIA WTCR három futamát vasárnap rendezték.


Brillíroztak a Hondák a FIM EWC-n és a WTCR-ben

Előbbin nemcsak a Randy de Puniet, Yonny Hernandez és Sebastien Gimbert alkotta Honda Endurance Racing csapat nyűgözte le a közönséget, hanem a szintén CBR1000RR-rel nevező F.C.C. TSR Honda France is, amelynek három pilótája, Freddy Foray, Josh Hook és Alan Techer egészen a pódiumig verekedte fel magát. Sajnos a változó útviszonyok közepette zajló verseny vége előtt egy órával a Honda Endurance Racing pilótája elesett, a csapat pedig a nyolcadik helyre csúszott vissza. Így aztán a – tavaly EWC-bajnokként ünnepelt – F.C.C. TSR Honda France a harmadik helyre jött fel, és igen kemény küzdelmet vívott az élbolyban.

Vasárnap már a négykerekűeké volt a főszerep és a Honda pilótái ezúttal is kitettek magukért. Az ALL-INKL.com Münnich Motorsport kötelékében versenyző Nestor Girolami-Esteban Guerrieri duó az első, illetve második helyre hozta be a Civic Type R TCR-t. Összesítettben Girolami áll az élen, őt követi két ponttal lemaradva csapattársa, Guerrieri. Kiváló teljesítményüknek köszönhetően az ALL-INKL.com Münnich Motorsport is vezeti a tabellát – ötven pontos előnyükkel magabiztosan őrzik az első helyet a konstruktőrök kupájában.

A FIA WTCR következő versenyhétvégéjét 2019. május 18. és 19. között Hollandiában rendezik, a FIM EWC pedig 2019. június 7-től 9-ig várja a rajongókat, méghozzá az Oscherslebenben megrendezésre kerülő 8 órás futamra.


Kulcsszavak: honda, motorsport, WTCR
 
A Honda Clarity Fuel Cell hatótávolsága 589 kilométer A Honda Clarity Fuel Cell hatótávolsága 589 kilométer Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában Harmadszor végzett a dobogón az Audi Sport a FIA WTCR 2019-es szezonjában A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje A vadonatúj Honda Civic Type R minden idők legextrémebb és legerősebb Type R modellje Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz A Honda két tanulmánymodellt is bemutat a Genfi Autókiállításon A Honda két tanulmánymodellt is bemutat a Genfi Autókiállításon
 
A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

2019. május 13.
Toronymagasan győzött a Peugeot a J.D. Power nagy-britanniai megbízhatósági felmérésén nem csupán a tömegpiaci márkák között, hanem a teljes piacon.
Részletek

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot bizonyult a legmegbízhatóbb autómárkának azon a fogyasztói felmérésen, amelyet a világ egyik legismertebb és leghitelesebb autóipari elemző szervezete, a J.D. Power szervezett Nagy-Britanniában. Az 1968-ban, az Egyesült Államokban alapított J.D. Power mértékadó kutatása a jármű-megbízhatósági felmérés (Vehicle Dependability Study, VDS), amely során arról kérdezik az autótulajdonosokat, milyen hibákat tapasztaltak legalább egy, legfeljebb három éves járművükkel kapcsolatban az elmúlt 12 hónap során.

Nagy-Britanniában idén ötödik alkalommal szervezték meg a négy kontinensen tevékenykedő J.D. Power monstre felmérését, amelyen 2018 novembere és 2019 januárja között nem kevesebb, mint 11 530 autós nyilatkozott tapasztalatairól. A vizsgálat során nyolc kategóriában (karosszéria, vezetési élmény, funkciók és kezelőszervek, multimédia és infotainment, ülések, fűtés és klímaberendezés, utastér, valamint hajtáslánc) összesen 177 hibajelenségről kérdezték az autótulajdonosokat. Minél kevesebb problémáról számolnak be a tulajdonosok, annál alacsonyabb a márka pontszáma, és annál előrébb végez a rangsorban.

A Peugeot a kezdetektől fogva az iparági átlagnál jobban teljesített nem csak a brit, de a szintén 2015-ben útjára indított németországi VDS felmérésen is. Az előző négy év során mind a nyolc európai felmérésen a legmegbízhatóbb francia autómárkának bizonyult a Peugeot; ezt megelőzően legjobb eredménye a 2016-os ezüstérem volt Németországban. A márka idén 77 pontot ért el: ez a J.D. Power VDS felmérések európai történetének második legkedvezőbb eredménye. A 2019-es brit felmérésen 11 pontos előnnyel végzett az élen az oroszlános gyártó, két korábbi győztest utasítva maga mögé.

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén

A Peugeot a modellpaletta egyenletesen és kiszámíthatóan élvonalbeli teljesítményének köszönheti abszolút első helyét. A márka négy típusa (108, 208, 2008 és 3008) is dobogós helyen végzett az egyes méretosztályok versenyében; közülük a 208-ast a városi kisautók legmegbízhatóbb képviselőjének szavazták meg a brit autósok.

Ami a felmérés egész autóiparra vonatkozó, általános következtetéseit illeti, az ülések kivételével minden részterület fejlődést mutatott 2018-hoz képest. A prémium járművek tulajdonosai jellemzően több hibáról számolnak be, mint a tömegpiaci modelleké – aligha véletlen, hogy a legjobb tíz márka között mindössze két prémium gyártó szerepel.

Különösen bosszantónak ítélik meg a felhasználók a navigációs rendszerek esetleges hibáit, a márkahűség legnagyobb ellensége pedig a motorhiba. Meglepő következtetés, hogy bár az elektromos és hibrid járművekkel összességében több probléma szokott lenni (különösen az infotainment, az ülések és a hajtáslánc terén), mégis ezek gyártóihoz ragaszkodnak a legnagyobb mértékben a tulajdonosok.

A Peugeot az abszolút legmegbízhatóbb márka a J. D. Power 2019-es megbízhatósági felmérésén
Kulcsszavak: díj, elismerés, J.D. Power, Peugeot
 
Ismét a Multivan nyerte az AutoTrophy díját Ismét a Multivan nyerte az AutoTrophy díját Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Díjazták a külföldi vállalatvezetőket Díjazták a külföldi vállalatvezetőket Európai fenntarthatósági díjat nyert az Iveco Stralis LNG Európai fenntarthatósági díjat nyert az Iveco Stralis LNG Grand Prix díjat nyert a Subaru XV és az Impreza Grand Prix díjat nyert a Subaru XV és az Impreza
 

Találatok száma: 11023 Megjelenítve: 81 - 90