Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 81 - 90
Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán

Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán

2018. november 14.
November derekán mutatja be a Corolla család harmadik tagját a Toyota. Összefoglaljuk, amit a lépcsőshátú modellről előzetesen tudni lehet.
Részletek

Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán

A Toyota idén márciusban mutatta be – akkor még Auris néven – az újgenerációs Corolla ferdehátú kivitelét. Az ötajtóst szeptemberben követte a változatlanul Touring Sports néven futó kombi, gigantikus csomagtartóval (598 liter) és hat centivel hosszabb, 2,7 méteres tengelytávval; november 16-án pedig érkezik a szedán, amiről egyelőre semmi hivatalos információnk nincs.

A Corolla család három tagja három jól elkülönülő ügyfélcsoportot kell, hogy meghódítson. Ez három egyedi hangvételt és arculatot jelent: csak így lehet létjogosultsága a hamarosan érkező szedánnak, a globális autóipar egyik leginkább „veszélyeztetett fajának”, amelyet éppen fő életteréről, a flottavásárlók piacáról szorítanak ki a szabadidőjárművek. A lépcsőshátú Corolla azonban mindmáig megőrizte jelentőségét a Toyota kínálatában: a kifutó modell forgalma legutóbb megközelítette a ferdehátú és kombi Auris modellek kombinált eladásainak a 45 százalékát .

A fiatal, dinamikus vásárlóknak szánt ötajtós, és a családosokra optimalizált kombi mellett egy disztingváltabb vevőkört szólít meg a limuzin.  Ugyanakkor a Corolla modellek alapját adó GA-C platform eredendően dinamikus, sportos adottságainak fényében sokkal inkább progresszív, céltudatos eleganciáról van szó, mint puszta konzervativizmusról. Ha elfogadjuk, hogy a Corolla Sedan kvázi prémium szerepet tölthet be a Toyota palettáján belül, azonos alapforma mellett (az oldalablak vonala a hivatalos gyári előzetesből is látható módon megegyezik a másik két modellével) erőteljesebb díszítettségre, több krómra vagy akár egyedi hűtőmaszkra is számíthatunk. Hogy ez hogyan nézhet ki a gyakorlatban, arról egy független spanyol grafikus, Kleber Silva fantáziarajzai alapján alkothatunk képet.

Pénteken érkezik a vadonatúj Toyota Corolla szedán

Ugyanakkor Silva grafikáján a C-oszlop jóval vastagabb, mint amit a gyári skiccek ígérnek; a végleges Corolla Sedan vélhetően eleganciára váltja a ferdehátú dinamizmusát.

Mindezek alapján a modelltestvéreinél magasabbra pozícionált Corolla limuzin lehet a Toyota második típusa a Prius után, amely kizárólag hibrid hajtáslánccal érhető el. A ferdehátúhoz és a kombihoz kínált 1.8, illetve 2.0 literes hibrid egységek egyaránt jól harmonizálnának a Corolla Sedan koncepciójával; megfelelő hangolással és árképzéssel akár belépő motorizációra sem lehet szükség mellettük. A korábban felmerült, különösen sportos Corolla verzió, ha megvalósul is, bizonyára nem négyajtós kivitelben ölt testet. Az ötajtós és a Sports Touring kiviteleknél beharangozott, adaptív felfüggesztés megfelelő hangolással helyet kaphat az elegáns hangvételű lépcsőshátúban; ugyanakkor a kifutó Auris kombihoz kínált, terepalkalmasságot imitáló Freestyle kivitel megjelenésére annak ellenére sem számítunk, hogy az emelt hasú szedánok jó néhány, Európához közeli piacon népszerűnek mutatkoznak.

Kulcsszavak: Corolla, toyota, új modell
 
A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását A Nissan bemutatja a Juke prémium különleges kiadását Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota A 2030-as évek városi közlekedésébe nyújt bepillantást a Toyota Kirándulás Atecába Kirándulás Atecába Bemutatkozott a Renault Captur Bemutatkozott a Renault Captur
 
Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja

Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja

2018. november 14.
40. jubileum, 70 koncert és több mint 27.000 megtett kilométer – röviden és tömören így foglalható össze Nagy Feró és a Beatrice idei turnéja.
Részletek

Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja

A jubileumi koncertsorozat április 7-én kezdődött a Papp László Sportarénában, és november 16-án zárul Siófokon. A bő fél év során az együttes bejárta szinte egész Közép-Európát, és minden helyszínen átlagban 2.000 – 3.000 rajongónak nyújtottak felejthetetlen koncertélményt.

„Alig volt szabad napunk a turné ideje alatt, de ennek mi csak örülünk” – mesélte Nagy Feró. „Több mint 27.000 kilométert tettünk így meg. A hazai koncertek mellett megjártuk Erdélyt, Szerbiát, Szlovákiát, sőt, még Stuttgartot és Zürichet is. Ez utóbbiakat repülőgéppel is megközelíthettük volna, de mi inkább az autót választottuk helyette. Sokkal kényelmesebb, rugalmasabb volt, mind együtt lehettünk és sose kellett visszafognunk magunkat. A biztonságos utazáshoz a Duna Autó biztosított számunkra turnébuszokat a bérautó parkjából: egy személyszállítót az együttes tagjainak és egy kisteherautót a hangszerek és felszerelés szállítására. Ráadásul ezek az autók olyan menőn néztek ki, hogy voltak, akik nem is velem, hanem inkább a backstage-ben álló, felmatricázott buszokkal fotózkodtak” – tette hozzá nevetve a frontember.

Feró olyannyira meg volt elégedve a Duna Autó szolgáltatásaival, hogy arca lett a „Nekünk az autó bizalmi kérdés” kampánynak is. „Nekem az autó bizalmi kérdés.  A turné alatt ezekben a buszokban laktunk, ezért különösen fontos számunkra is, hogy szakértő kezekben legyenek. A Duna Autó a karbantartástól az autópálya-matrica vásárlásig mindent elvégzett helyettünk, nekünk csak tankolnunk és vezetnünk kellett. A balesetmentes, biztonságos célba érkezés így garantálva volt a technika részéről.”
 
Habár a turnénak vége, a munka így sem állt le a Beatricénél. Az elmúlt időszakban 6 új dalt alkottak, amelyek premierjét készítik elő, a nagyközönség pedig majd az együttes zenei csatornáján hallhatja őket. Emellett már készül az Arénás koncertfelvétel, az Újszínház pedig továbbra is játssza a Ricse, Ricse, Beatrice című musicalt, Nagy Feró közreműködésével.

Bejárta Közép-Európát a Beatrice turnéja

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz
 
Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 Gáspár Laci ajándékozott a Duna Autó nevében Gáspár Laci ajándékozott a Duna Autó nevében Megállíthatatlan a Ford Megállíthatatlan a Ford Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? Hogyan készítsük fel autónkat a tavaszra? A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást
 
Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től

Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től

2018. november 13.
Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines személyautók, kishaszonjárművek értékesítését, illetve forgalomba helyezését 2040-től - közölte terveit a spanyol környezet- és klímavédelmet képviselő ökológiai átmenet nevű minisztérium kedden.
Részletek

Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től

A tájékoztatás szerint a tárcánál a klimaváltozásról és energiaátmenetről szóló készülő törvényben 2050-re teljesen kitiltanák a spanyolországi forgalomból ezeket a belső égésű motorral rendelkező, közvetlen szén-dioxid-kibocsátású járműveket.

A pontos részleteiben még nem ismertetett elképzelés szerint ezzel párhuzamosan előírnák az elektromos közlekedés progresszív fejlesztését, ennek részeként például a benzinkutakon elektromos töltőállomások létesítését.

Az idén októberig Spanyolországban értékesített gépjárművek 57,1 százaléka volt benzines, 36,5 százalék dízelüzemű, 6,4 százalék pedig alternatív hajtású.

A 2015-ben elfogadott párizsi globális éghajlatváltozási megállapodás értelmében Spanyolországnak 2030-ra legkevesebb 20 százalékkal kell csökkentenie az üvegházhatású gázok kibocsátását az 1990-es szinthez képest, az Európai Unió területén a csökkenés mértékének el kell érnie legalább a 40 százalékot.

A spanyol kormány formálódó törvénytervezete hasonló a brit és francia javaslathoz, amely szintén 2040-ben határozta meg a dízel és benzines új autók értékesítésének beszüntetését.

Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, környezetvédelem, Spanyolország
 
A Volkswagen Haszonjárművek növekvő számú kiszállítással nyitotta a 2015-ös évet A Volkswagen Haszonjárművek növekvő számú kiszállítással nyitotta a 2015-ös évet A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Bajban a BMW? Bajban a BMW? Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól Izrael kitiltja a benzines és dízel kocsikat az országból 2030-tól
 
Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita

Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita

2018. november 13.
Néhány évvel ezelőtt a Levegő Munkacsoport már kiszámolta, hogy jobban megéri villanybuszt venni, mint dízelt.
Részletek

Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita

Most ugyanerre a következtetésre jutottak az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség szakértői is. Ma hozta nyilvánosságra új tanulmányát az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E), amelyben elemezték a villanyautóbuszok terjedését az európai városi tömegközlekedésben. A szerzők számításba vették az autóbuszközlekedés társadalmi költségeit, vagyis a dízelbuszok okozta környezeti és egészségügyi költségeket, beleértve a megbetegedő emberek kieső munkaidejét is. Nyolc éves üzemeltetési idővel számolva, arra a következtetésre jutottak, hogy amennyiben nem veszik tekintetbe a társadalmi költségeket, akkor a villanybusz egy kicsivel többe kerül a dízelbuszoknál, viszont a társadalmi költségeket is beleszámítva egyértelműen a villanybusz az olcsóbb.

„A Levegő Munkacsoport 2012-ben elvégzett elemzésében szintén arra a következtetésre jutott, hogy megéri villanybuszokra cserélni a dízeleseket” – állapította meg Lukács András, a szervezet elnöke.

„Egy felelősen gondolkodó döntéshozónak ugyanis nem csak a közvetlen költségeket kell tekintetbe vennie, hanem azt is, milyen egyéb költségeket kell a társadalomnak viselnie, és sohasem szabad megfeledkeznie a megbetegedések, idő előtti elhalálozások hatalmas költségeiről.”

Európa városainak 95 százalékában egészségtelen a levegő, és ez részben a dízelautóbuszoknak köszönhető. A T&E tanulmánya alapján viszont úgy tűnik, új korszak kezdődik: a villanybusz polgárjogot nyert a városi közlekedési társaságok beszerzéseiben. 2017-ben 40 380 új autóbuszt adtak el Európában, ebből 1050 volt tisztán elektromos meghajtású, az előző évinek a duplája. A tanulmány szerint 2018-ban már eléri az új buszbeszerzések kilenc százalékát a tisztán villanyhajtásúaké. 2020-ra már a legnagyobb európai autóbuszgyártók mindegyikének lesz a kínálatában sorozatgyártott villanybusz.

Eldőlni látszik az elektromos busz vs. dízel vita

„Egyelőre gátja a gyors felfutásnak, hogy a villanybuszok teljes élettartamra vetített költsége ugyan kedvezőbb, mint a dízelhajtásúaké, de a megtakarítás nem teljesen a szolgáltatónál jelentkezik. Például hiába sokkal kisebb a villanybusz zajszennyezése, mint a dízelbuszé, az ebből eredő egészségügyi hasznok nem a BKV-nál jelentkeznek, így ezt nem tudja buszvásárlásra fordítani. Márpedig a villanybusz ára egyelőre a kétszerese a dízelbusz árának,). Optimizmusra ad okot viszont az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottságának minapi határozata, melyben annak rendeletbe foglalását szorgalmazza, hogy 2025-re minden második új városi autóbusz nulla emissziós legyen. Ha sikerül majd uniós rendeletbe foglalni a kötelezettséget, talán támogatás is jut azoknak, akik megveszik majd a sok villanybuszt” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse - í­rja az alternativenergia.hu.

Kulcsszavak: elektromos busz, közlekedés, Levegő Munkacsoport
 
Megérkezett az első spanyol villamos Debrecenbe Megérkezett az első spanyol villamos Debrecenbe Még egy sávváltás is veszélyes lehet az alacsony nyomással rendelkező gumiabroncsokkal Még egy sávváltás is veszélyes lehet az alacsony nyomással rendelkező gumiabroncsokkal A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indult Csütörtökön országos balesetmegelőzési kampány indult A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat
 
A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja

A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja

2018. november 13.
A törökországi Karsan Automobil menetrend szerint közlekedő „Lest electric” autóbuszaiban a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai dolgoznak majd.
Részletek

A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja

A BMW i divízió károsanyag-kibocsátástól mentes hajtáslánc-technológiája újabb alkalmazási területtel, ezúttal a hosszú távon fenntartható tömegközlekedés gyakorlatba ültetett megoldásával bővíti tovább működési portfólióját. A neves törökországi járműgyártó vállalat, a Karsan Automobil belvárosi tömegközlekedésre kifejlesztett autóbuszának meghajtásáról mostantól a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett elektromos motorok és nagyfeszültségű akkumulátorok gondoskodnak. A BMW Group és a Karsan Automobil egy jövőbe mutató együttműködés keretében írta alá a „Jest electric” névre keresztelt autóbuszok elektromos motorjainak és energiatároló egységeinek leszállításáról, illetve beépítéséről szóló megállapodást, a törökországi Bursa városában készülő járművek pedig nem csupán a helyi, de a nemzetközi piacok tömegközlekedését is zöldebbé teszik hamarosan.

Az úttörő partnerséggel a BMW i divízió újfent megerősíti azon előremutató célját, hogy hosszú távon fenntartható mobilitási megoldásokkal támogassa a világ nagyvárosait. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett elektromos motorok és nagyfeszültségű akkumulátorok alkalmazásával a Karsan Automobil „Jest electric” autóbuszai egyszerre kényelmes és károsanyag-kibocsátástól mentes tömegközlekedési megoldást garantálnak a belvárosokban ingázó utazóközönségnek.

A tömegközlekedés a BMW i divízió legújabb alkalmazási területe azon átfogó portfólió részeként, amelyben a bajor prémiumgyártó a különböző iparágakat hosszú távon fenntartható, károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitási megoldásokkal látja el.

A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja

A tavalyi évtől kezdve például a BMW i almárka által kifejlesztett energiatároló egységek dolgoznak a Deutsche Post százszázalékos leányvállalataként működő Streetscooter GmbH zéró emissziójú haszongépjárműveiben is, a BMW i divízió akkumulátortechnológiájának köszönhetően így a cégcsoport munkatársai napról napra anélkül tudják tisztán elektromos meghajtással és károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíteni a leveleket és a csomagküldeményeket, hogy az esetlegesen közbeiktatott járműtöltések miatt be nem tervezett megállásokra kényszerülnének.

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett nagyfeszültségű akkumulátorok 2017 óta a vízen is bizonyítják megbízhatóságukat: a tengeri meghajtó-rendszerek elsőszámú gyártójaként ismert Torqeedo a BMW i divízió akkumulátortechnológiáját használja erőforrásai energiatároló egységeiként. Sőt mi több, a BMW i almárka nagyfeszültségű akkumulátorai a megújuló erőforrásokból, így a szél- és napenergiából kinyert kapacitások fix tárolóegységeiként is üzemelnek. „Nagyipari ügyfeleink kifejezetten értékelik a BMW i alkatrészek egyszerűen kezelhető technológiai megoldásait, strapabíró kialakításukat és megbízhatóságukat – ahogyan azt a világszerte több mint 100 000 darab eladott BMW i modell is bizonyítja” – fogalmazott Uwe Breitweg, a BMW Group nagyipari hajtáslánc-rendszerekért felelős részlegének vezetője.

A BMW Group forradalmi hajtáslánc-technológiáinak beépítési megoldásai iránt világszerte egyre nagyobb érdeklődés és kereslet mutatkozik, amely jócskán túlmutat a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleken. Mindez a BMW i divízió által kifejlesztett technológia hosszú távon fenntartható, holisztikus alkalmazási lehetőségeit támasztja alá. A bajor prémiumgyártó az elmúlt évtizedben széleskörű szaktudásra tett szert az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok megtervezése, illetve tömegtermelése terén – beleértve a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájának kifejlesztését is –, amely technológia a hétköznapok egyre nagyobb területén, egyre szélesebb iparági körben válik alkalmazhatóvá.


A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja

A BMW Group által, egymástól függetlenül kifejlesztett elektromos motorokat és nagyfeszültségű akkumulátorokat a kiváló teljesítmény és a magas fokú megbízhatóság jellemzi. Az egységek a müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi gyárában készülnek. A BMW Group elektromos mobilitásra szakosodott fejlesztőközpontja az elmúlt években folyamatosan bővítette termelési kapacitását és növelte gyártási szaktudását. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz megtervezett elektromos motor, amely a jövőben a Karsan Automobil menetrend szerint közlekedő „Jest electric” autóbuszainak meghajtásáért is felel, 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítmény és 250 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes.

Az elektromos motor működéséhez szükséges energiát egy lítium-ion akkumulátor tárolja, amely kompakt méretei és alacsony saját tömege okán rendkívül átfogó beépítési lehetőségeket és alkalmazási területeket kínál. A nagyfeszültségű akkumulátor nyolc darab, egyenként tizenkét akkumulátorcellából álló modulból épül fel, amelyek együttesen immáron 44 kilowattóra energiateljesítményre képesek. Két ilyen akkumulátor egyesítésével a tervezők a Karsan Automobil „Jest electric” előszériás autóbuszait összesen 88 kilowattóra energiateljesítményre képes energiatároló egységgel szerelik fel, amely egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos meghajtással 210 kilométer megtételére elegendő. Mindez hétköznapi körülmények között azt jelenti, hogy a Karsan Automobil tisztán elektromos meghajtású autóbuszai a belvárosban egyetlen feltöltéssel 18 órán keresztül üzemelhetnek, közbeiktatott járműtöltés nélkül. Az elektromos motor és a nagyfeszültségű akkumulátor kompakt méretének köszönhetően még tovább növekedett a Karsan Automobil tisztán elektromos meghajtású autóbuszának szállító kapacitása, a körülbelül hat méter hosszú járműben így a belsőégésű erőforrással hajtott változathoz képest egyszerre néggyel több utas, immáron huszonhat ember utazhat. Az autóbusz alacsonypadlós kialakítása a babakocsival és kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállását segíti.

A Karsan Automobil járműgyártó vállalatot 1966-ban alapították. A cég a nyugat-törökországi Bursa városában önálló fejlesztési központot és tömegtermelési üzemet működtet, amelyben gyártási partnerként globális autóipari vállalatok termékeit, valamint helyi és nemzetközi piacokra szánt saját járműveit állítja elő. A termelési portfólió a kisméretű haszongépjárművektől kezdve, a belvárosi autóbuszokon és a távolsági buszokon keresztül, egészen a menetrend szerinti közlekedésre megtervezett, csuklós autóbuszokig terjed.

„A BMW Group oldalán kiépített együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy kielégítsük ügyfeleink elektromos mobilitás iránt támasztott igényeit, egyúttal nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy újabb fontos lépést tegyünk hosszú távon fenntartható mobilitási megoldásokra irányuló vállalati arculatváltásunk felé” – nyilatkozta Okan Baş, a Karsan Automobil Industrie- und Handelsgesellschaft járműgyártó vállalat vezérigazgatója. BMW i részlegével a BMW Group minden részletre kiterjedő alapossággal közelíti meg a jövő járműtechnológiáinak kérdéskörét: maximális hatékonyság szerint megtervezett koncepcióival és interaktív járműkapcsolatokat kínáló mobilitási szolgáltatásaival a BMW i divízió a hosszú távú fenntarthatóság prémium szintű újraértelmezését váltja valóra. A részleg a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 és BMW i3s modellpárossal, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster plug-in hibrid sportautókkal, valamint a BMW iPerformance modellekkel a világ 74 országában van jelen.

Kulcsszavak: BMW i, elektromos autó, Lest electric
 
Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly, mint 2015-ben Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Történelmet ír a BMW i8 Történelmet ír a BMW i8 A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban A Ford csak 2023 után kezdhet elektromos autók gyártásába Németországban Az ABB szállítja a gyorstöltő infrastruktúrát a KIA részére az új Soul EV modell bevezetéséhez Az ABB szállítja a gyorstöltő infrastruktúrát a KIA részére az új Soul EV modell bevezetéséhez
 
Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében

Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében

2018. november 13.
Egy társadalom, amelyben a mesterséges intelligencia előnyös az emberek és a társadalom számára: E célból az Audi részt vesz az AI4People-ben, ami az első globális fórum az AI (Artificial Intelligence=Mesterséges Intelligencia) etikai megközelítéséhez Európában.
Részletek

Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében

A brüsszeli Európai Parlamentben a " Csúcstalálkozó a helyes AI Társadalom felé" elnevezésű rendezvényen a fórum 20 pontos tervet mutatott be a felelős AI-társadalom számára. A figyelem középpontjában az európai AI-kutatás összehangolása és az új technológiák felelősségteljes felhasználásának kérdése áll a fejlesztők, a jogalkotók és a nagyközönség körében. "Szükségünk van egy mesterséges intelligencia európai megközelítésére, amely ötvözi az innovációt az értékeinkkel" - nyilatkozta Brüsszelben dr. Roland Villinger, az AUDI AG Stratégiai Igazgatója (CSO).

Az Audi a beyond-Initiative-ből eredő szaktudásával járul hozzá az AI4People munkájához. A „beyond” kapcsán az autóipari vállalat az elmúlt három évben startupokból és a tudomány területén dolgozó AI szakemberekből hálózatot hozott létre - köztük Luciano Floridival, aki az Oxfordi Egyetem Digitális Etikai Laborjának igazgatója.

"Nem pusztán arról van szó, mi fogadható el jogi szempontból, hanem arról, hogy az etika szempontjából mi előnyös" - mondta Floridi, az AI4People Tudományos Bizottságának elnöke. Ezért alapította meg az AI4People-t az Atomium-Európai Intézet a Tudományért, Médiáért és Demokráciáért intézettel. A fórum a vállalatok, az egyetemek, az Európai Parlament, az Európai Bizottság és a civil társadalom vezető szakértői közül áll össze. A következő lépés egy olyan testület létrehozása, amely tanácsot ad a politikai döntéshozóknak az AI használatáról.

Az Audi beyond-Initiative programja vezette a megbeszéléseket az AI felelősségteljes használatáról, az autonóm vezetésről és a munka világának jövőjéről 2015 óta. "Az AI4People keretein belül a társadalom többi szereplőjével együtt hozzá kívánunk járulni annak biztosításához, hogy a mesterséges intelligencia mind a társadalom, mind az egyének számára előnyökkel jár "- mondta az Audi CDO Villinger.

Kulcsszavak: audi, autógyár, autós rendezvény
 
Már rendelhető az Audi Q7 e tron 3.0 TDI quattro Már rendelhető az Audi Q7 e tron 3.0 TDI quattro A Spanyol király látogatása a SEAT gyárban A Spanyol király látogatása a SEAT gyárban Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha A holnap mobilitása biztonságosabb, mint valaha Díjat nyert az Audi A3-e-tron Díjat nyert az Audi A3-e-tron
 
2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye

2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye

2018. november 13.
A korábban Young European Truck Driver (YETD) nevet viselő verseny nem csupán elnevezésében változott, de a jövőre Scania Driver Competition néven újra induló verseny korhatára már nincs 35 évben maximalizálva, mint korhatárban.
Részletek

2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye

A Scania eltörölte ezt, így üdvözli a különböző életkorú járművezetőket, akik összemérhetik tudásukat a verseny 2019-es fordulóiban. A Scania célkitűzése, hogy a versenyzők több mint 30 európai országból küzdjenek majd meg a főnyereményért – egy új generációs Scaniáért, amit a győztes maga specifikálhat 100 000 EUR értékben. Magyarországon jövő tavasszal zajlik a kiválasztás, ami 2019. március 1–15. között elméleti online teszt kitöltésével veszi majd kezdetét. A legeredményesebb hét versenyző továbbjut a helyi országos gyakorlati döntőre.

Mindemellett a korábban, 2018 nyarán lezajlott Scania Co2ntrol Cup verseny nyolc legjobbja automatikusan kvalifikálta magát a versenyre. Az így összeállt 15 fős mezőny versenyzői 2019. április 13-án a Scania Magyarország biatorbágyi márkaszervizében mérik össze gyakorlati tudásukat. „A Scania arra törekszik, hogy fenntartható közlekedési megoldásokat kínáljon ügyfelei számára, és ebben a kérdéskörben a járművezetőre való összpontosítás egyre fontosabbá válik” – tartja Erik Ljungberg, a Scania alelnöke és a Scania vállalati kapcsolatokért felelős elnöke.

2019-ben újra startol a Scania Járművezetői Versenye

A Scania látókörének középpontjában a járművezető áll, amikor a közlekedésbiztonságról és a gazdaságos üzemeltetésről beszélünk. A Scania Járművezetői Verseny (SDC) a környezetvédelemre, a biztonságosságra és az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére koncentrál, valamint a járművezetők következő generációját célozza meg.

„Mindig arra törekedtünk, hogy olyan versenyfeladatokat alkossunk, melyek által a sofőrök megmutathatják értékes vezetési készségeiket. Az üzemanyag-takarékosság, a biztonság és a manőverezés mind olyan dolgok és készségek, melyeket a győztesnek el kell sajátítania és birtokában kell lennie ahhoz, hogy megnyerhesse a Scania Járművezetői Verseny egyes fordulóit.”
Kulcsszavak: haszongépjármű, scania, szakmai verseny
 
A DAF bejelentette a termelési kapacitás növelését A DAF bejelentette a termelési kapacitás növelését Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben Elektromos szemétszállító autót terveztek uniós támogatással Debrecenben A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája A Ford Európa legnépszerűbb haszongépjármű-márkája Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Minden eddiginél praktikusabb, gazdaságosabb és innovatívabb az új Crafter Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában
 
Téli gumiabroncsokkal segítette a Nem Adom Fel Alapítványt az Abroncs Kereskedőház

Téli gumiabroncsokkal segítette a Nem Adom Fel Alapítványt az Abroncs Kereskedőház

2018. november 13.
Három garnitúra Nankang téli abroncsot adományozott a fogyatékkal élő embereket segítő Nem Adom Fel Alapítványnak az Abroncs Kereskedőház. Az összesen 153 620 forint értékű gumiszetteket az átadást követően fel is szerelték a szervezet kisbuszaira.
Részletek

Téli gumiabroncsokkal segítette a Nem Adom Fel Alapítványt az Abroncs Kereskedőház

A 2006-ban létrejött Nem Adom Fel Alapítvány legfőbb célja a társadalom hátrányos helyzetű tagjainak, kiemelten a fogyatékkal élők, valamint a szociálisan hátrányos helyzetű fiatalok segítése.

„A ma már csaknem 200, főként megváltozott munkaképességű embert foglalkoztató szervezetünk kiterjedt tevékenységet folytat. Táborokat és fejlesztő foglalkozásokat szervezünk, támogató szolgálatunk munkatársai Budapesten élő, fogyatékkal élő embereket segítenek napi szintű boldogulásukban. Szendrőládon, Martonyiban és Pándon fejlesztő modellprogramot valósítunk meg a legszegényebb családok gyermekei számára. Az alapítvány fogyatékkal élő tagjai rendszeresen látogatják a gyerekeket, számukra játékokat, programokat szerveznek. Nemadomfel Együttesünk és Never Give Up gospelkórusunk pedig rendszeresen nagy sikerrel lép fel különféle rendezvényeken. Ebből is érzékelhető, hogy kisbuszaink évente sok ezer kilométert tesznek meg. Gumiabroncsaik az idei télre már cserére érettek, így nagy segítség számunkra, hogy három új garnitúrával ajándékozott meg bennünket az Abroncs Kereskedőház”, ismertette Pataki Áron koordinátor.  

„A közlekedésbiztonság az út és a kerekek találkozásánál kezdődik, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő minőségű és mintázatú abroncs legyen az autón. A Nem Adom Fel Alapítvány fontos és támogatandó társadalmi tevékenységet végez, így vállalatunk vezetése számára nagyon örömteli, hogy ezzel a felajánlással segíteni tudjuk őket a biztonságos közlekedésükben”,

hangsúlyozta Pollák Péter, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi és marketingigazgatója.

Az összesen 153 620 forint értékű két garnitúra Nankang 195/70/R15, valamint egy szett 235/65/R16 méretű abroncsot fel is szerelték az alapítvány gépjárműveire az AKH Fehérvári úti szervizében. 
Kulcsszavak: adomány, AKH, téli gumi
 
Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Csúszkálni a jégen vidám dolog, kivéve a volán mögött Csúszkálni a jégen vidám dolog, kivéve a volán mögött A biztonságos közlekedést segíti az Abroncs Kereskedőház katasztrófavédőknek adott adománya A biztonságos közlekedést segíti az Abroncs Kereskedőház katasztrófavédőknek adott adománya Időben készítsük fel autónkat a hideg időjárásra Időben készítsük fel autónkat a hideg időjárásra Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics Kisgyermekek betegszállítását támogatja a Ford Ivanics
 
Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban

Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban

2018. november 12.
A németországi Szövetségi Vasúti Hivatal (EBA) jóváhagyta az ICE 4 Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerét Németországban. Ez azt jelenti, hogy az utasszolgálat a Berlin–München vonalon a tervek szerint elindulhat. Az ICE 4 ezen a vonalon fog üzemelni, miután a német vasúttársaság, a Deutsche Bahn (DB) életbe lépteti a menetrendváltozást 2018. december 9-én.
Részletek

Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban

Az ICE 4 vonatok 2-es szintű ETCS 3. alapkonfigurációval vannak felszerelve a határokon átnyúló üzemeltetés érdekében. A jóváhagyás még a svájci Bázel felé tartó vonalat is magában foglalja. A vonatok használhatják Bázel határátkelőhelyét a Svájcba való belépéshez. A vonatok, illetve az ETCS rendszerek típusjóváhagyása már sikeresen lezárult a svájci vonathálózaton, megnyitva az utat az ICE 4 vonatok svájci üzemeltetési jóváhagyása előtt.
 
A szabványosított ETCS rendszer lehetővé teszi a számos európai nemzeti vonatbefolyásoló rendszer harmonizálását, és alapot biztosít a vonatok és a pályamenti berendezések közötti kölcsönös átjárhatósághoz. Az ETCS a fejlesztése óta globális szabvány lett. Az ETCS lehetővé teszi a folyamatos összeköttetést a vonatok és a vonalak között. Használatával a vonatvezetők megkapják a vezetési parancsokat, mint például a pályán megengedett sebességet és az állomástól való távolságot, amelyek közvetlenül a vezetőállás konzolján jelennek meg, és nem a pályamenti jelzőlámpákon. A működéshez szükséges valamennyi adatot folyamatosan a GSM-R digitális vasúti rádiórendszeren keresztül továbbítják a rádiós irányítóközpontból (RBC) a vonathoz, valamint figyelemmel is kísérik. A vonat pontos helyzetét és irányát a vonat számítógépe határozza meg, és folyamatosan jelenti az irányítóközpontnak.

Az ICE 4 vonat megkapta az ETCS jóváhagyást Németországban

A német állami vasúttársaság összesen 137 ICE 4 vonatot rendelt és az összes vonat fel lesz szerelve az ETCS rendszerrel, tehát nemcsak Németországban, hanem külföldön is közlekedhetnek. A 137 megrendelt vonatból száz darab, 12 és 13 kocsiból álló szerelvényt szánnak Németországba, Ausztriába és Svájcba. A megmaradó 37, hét kocsiból álló szerelvény Németországban és Ausztriában fog közlekedni.

Kulcsszavak: Deutsche Bahn, ICE, németország, Siemens, vonat
 
Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint Két kategóriában volt legjobb a Skoda a német olvasók szerint A Siemens szereli fel a párizsi metró 4-es vonalát a vezető nélküli működéshez szükséges berendezésekkel A Siemens szereli fel a párizsi metró 4-es vonalát a vezető nélküli működéshez szükséges berendezésekkel Kartellgyanúba került több német autóipari beszállító Kartellgyanúba került több német autóipari beszállító Életbe lépett az első dízelautó-használati korlátozás Németországban Életbe lépett az első dízelautó-használati korlátozás Németországban
 
ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés

ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés

2018. november 12.
Két hónappal a ŠKODA FABIA átfogó dizájn- és műszaki frissítését követően a cseh autógyártó most egy terepes megjelenésű SCOUTLINE változatot mutat be.
Részletek

ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés

A ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE markáns matt fekete és ezüstszínű karosszéria-kiegészítőkkel, illetve 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal érzékelteti kalandra született egyéniségét. Az új változat bizonyos európai piacokon, s a FABIA COMBI minden motorváltozatával és normál színével rendelhető.

Az új ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE modellspecifikus, ezüstszínű betétekkel kiegészített matt fekete első légterelővel erősíti új tervezésű hűtőrácsa és keskenyebb fényszórói dinamikus összhatását. Kerékjárati és küszöbborításai ugyancsak matt feketében, míg külső visszapillantó tükreinek házai és tetősínjei ezüstszínben tűnnek fel. A hátsó lökhárító és a diffúzorelem az első légterelőhöz hasonlóan a matt fekete és az ezüst színkombinációja. A SCOUTLINE változat alapkivitelben 16 col peremátmérőjű „Rock” könnyűfém keréktárcsákkal készül, míg kívánságra a csiszolt antracitmetál felületű, 17 colos „Braga” könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak.

Teljes motorválaszték, egyaránt Euro 6d-TEMP kipufogógáz-minősítéssel

A ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE a FABIA sorozat MPI- és TSI-erőforrásaival kapható, amelyek egyaránt háromhengeres, 1,0 liter öszlökettérfogatú konstrukciók és a jelenleg legszigorúbb Euro 6d-TEMP előírásoknak is megfelelnek.
ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés

Az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), valamint a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere szintén az alapkivitel része. A két TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel is rendelkezik.

A ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE természetesen a nemrég felfrissített FABIA-sorozat minden további fejlesztésének előnyeit is kínálja. A ŠKODA modellpalettájának harmadik legnagyobb darabszámban értékesített tagja 2018 augusztusában még markánsabb külsőt, valamint új üléskárpitokat és műszerfalat kapott. Első ízben szerepelnek a ŠKODA FABIA kínálatában a kívánságra rendelhető LED-fényszórók és az ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpák, illetve olyan fejlett vezetői segédrendszerek, mint a távfény-asszisztens (Auto Light Assist), a sávváltást segítő rendszer (Blind Spot Detect) és a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear Traffic Alert).

Utóbbi radarérzékelői segítségével a parkolóhelyről vagy kapubejáróból kitolatáskor figyelmeztet időben a jármű mögötti forgalomra. Mindezt olyan „Simply Clever” ötletek egészítik ki, mint a két USB-csatlakozó hátul, a megfordítható csomagtér-szőnyeg, valamint az 530 - 1395 literes térfogatával a kategória legnagyobb csomagtartójának menet közben töltődő és kivehető LED-lámpája.

ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés


Kulcsszavak: bemutató, Fabia Combi, skoda, új modell
 
Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda Az európai autópiac tavalyi nyertese a Hyundai/Kia, az Audi, a Land Rover, a Jeep és a Skoda Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában Új, ergonomikus utastér és kényelem akár hét főnek is az új Zafirában 2 millió alatt nem lesz Lada XRay 2 millió alatt nem lesz Lada XRay Vrchlabí Škoda üzeme az „Év gyára” Vrchlabí Škoda üzeme az „Év gyára” Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun
 

Találatok száma: 10570 Megjelenítve: 81 - 90