Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 81 - 90
A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

2019. november 18.
A 2021-ben érkező, tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációit tárja a bajor prémiumgyártó ügyfelei elé, a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével hozzávetőlegesen 600 kilométer zéró emissziójú mobilitást kínálva.
Részletek

 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A BMW márkát éltető vérpezsdítő rajongás legfőképpen a prémium középkategóriában gyökerezik. A BMW 4-es Coupé, a BMW 4-es Cabrio és a BMW 4-es Gran Coupé mellett a BMW 3-as sorozat az, amely a leginkább koncentrált formában mutatja a vezetés színtiszta élményét. A BMW pedig mindazon értékeket, amelyek mentén az elmúlt évszázadban a világ elsőszámú prémiumautó-gyártójává emelkedett, az elektromos mobilitás jegyében is tökélyre fejleszti: ez lesz a BMW i4. A BMW Group első olyan prémium középkategóriájú modellje, amely károsanyag-kibocsátás nélkül, tisztán elektromos meghajtással váltja valóra a lélegzetelállító menetdinamika, a lendületesen sportos és fejedelmien elegáns megjelenés, a prémium minőség, valamint a négyajtós Gran Coupé karosszériaváltozatokra jellemző funkcionalitás és tágas helykínálat jövőbe mutató egységét. A vezetés élményének új korszakát.

Az elektromos mobilitás jövőképének soron következő fejezete a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjára épül, amely a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a 2020-ban debütáló BMW iX3 sportterepjáróban ünnepli világpremierjét. Az úttörő SAV modell forradalmi hajtáslánc-technológiája ezt követően 2021-ben a BMW iNEXT és a BMW i4 műszaki innovációjaként is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában a legfejlettebb akkumulátorcella-technológia dolgozik, amelynek és az egyetlen feltöltéssel megtehető mintegy 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolságnak köszönhetően a BMW i4 nem csupán a sportos menetteljesítmény, de a hosszú távú fenntarthatóság terén is új mércét állít fel.


 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A BMW Group egy végtelenül széles célközönség számára elérhető, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt teljes modellportfólió kifejlesztésén dolgozik, amelynek égisze alatt az elkövetkező három évben számos hálózatról tölthető újdonságról, így többek között a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ról is lerántja a leplet. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek mezőnyében a BMW már most is a prémium szegmens legváltozatosabb palettájával büszkélkedhet, amelyet 2023-ra huszonöt tagúra bővít fel. A BMW Group kínálatában a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő gépkocsik és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók hosszú évek óta éppúgy megtalálhatók, mint a leghatékonyabb belsőégésű erőforrások, a bajor prémiumgyártó így a világ minden táján az adott piaci körülményekhez és ügyfelei folyamatosan változó igényeihez igazíthatja portfólióját. A négykerekű modellek egytől egyig a BMW legendás vezetési élményét váltják valóra, a hajtáslánc típusától függetlenül.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a menetdinamika, a hatékonyság és a hatótávolság minden korábbinál optimálisabb harmóniájával kecsegtet

A BMW i4 forradalmi hajtáslánc-technológiája nem csupán a rendszerben lévő erőtartalék, de a működési hatékonyság és a zéró emissziójú hatótávolság terén is új mércét állít fel a prémium szegmensben. A fejlesztőmérnökök részletekbe menően újratervezték az elektromos motort, a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, a nagyfeszültségű akkumulátort és az energiatároló egység töltési rendszerét, amelyek együttesen a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hívják életre. Jövőbe mutató műszaki megoldásaival a BMW Group stabilan őrzi iránymutató pozícióját a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák kifejlesztése és tömegtermelése terén.

 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja 2020-ban ünnepli világpremierjét a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású SAV modellben, majd 2021-ben a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajójában, a BMW iNEXT modellben és a BMW i4 tisztán elektromos Gran Coupé-ban is bemutatkozik. A BMW i4 számára kifejlesztett elektromos motor maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő körül alakul, amely a BMW legkorszerűbb V8-as benzinmotorjainak maximális teljesítményével vetekszik. Az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW i4 kimagasló menettulajdonságok birtokában érkezik meg az utakra, példaértékű hajtáslánc-hatékonysággal.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiával dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nagyfeszültségű akkumulátor látja el energiával. A BMW i4 számára tervezett energiatároló egységet extrém lapos kialakítás és optimalizált energiasűrűség jellemzi. Ez az akkumulátor mintegy 550 kilogrammot nyom a mérlegen és 80 kWh bruttó energiateljesítményre képes, amelynek köszönhetően a BMW i4 egyetlen feltöltéssel hozzávetőlegesen 600 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.

Hamisítatlan Gran Coupé jellegzetes stílusjegyekkel és kivételes menettulajdonságokkal

A tisztán elektromos meghajtású BMW i4 2021-ben mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd ezt követően a világ minden táján elérhetővé válik. A modell a BMW Group központi gyárában, Münchenben lát napvilágot, ahol többek között a BMW 3-as limuzin belsőégésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 3-as Touring belsőégésű erőforrással és (2020 nyarától) plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai, a BMW 4-es Coupé és a BMW M4 Coupé is készül.
 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A Gran Coupé modellekre jellemző, sportosan elegáns formanyelv mellett a BMW i4 vérpezsdítő menettulajdonságokkal is büszkélkedhet: a nulla-százas gyorsulást körülbelül 4,0 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 200 km/óra fölé emelkedik.

A rugalmasan alakítható járműstruktúra, a lapos, mélyre süllyesztett akkumulátorcsomag és a kompakt méretű hajtáslánc-technológia kivételesen magas fokú formatervezési szabadságot engedélyez, a BMW i4 így a BMW i modellek hamisítatlan stílusjegyét a négyajtós kupék jellegzetes karosszériaarányaival ötvözheti. Az aerodinamikailag optimalizált karosszéria dinamikusan elnyújtott vonalvezetés és precíz felület-kidolgozás mentén ölt testet, a hosszú távon fenntartható BMW i modellek egyedi stílusjegyeit helyezve a középpontba. A kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságról és a hosszú távú menetkomfortról mindegyik üléshelyen kényelmes be- és kiszállási lehetőségek, bőséges helykínálat, illetve ötletes utastéri megoldások gondoskodnak. Egy szó, mint száz: a BMW i4 már első ránézésre is egy hamisítatlan BMW Gran Coupé lesz – és egy hamisítatlan elektromos autó.

Rugalmasan alakítható, moduláris hajtáslánc- és akkumulátor-technológia

A BMW i4 tisztán elektromos hajtáslánc-technológiájának alkatrészeit, nagyfeszültségű akkumulátorát és az energiatároló egység töltési rendszerét a BMW Group kivétel nélkül házon belül fejlesztette ki, a tömegtermelés pedig a BMW gyáraiban vagy a BMW által meghatározott, szigorú sorozatgyártási szabványok mentén történik majd. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei minden egyes fejlesztési folyamatban maradéktalanul kiaknázták a BMW eDrive hajtáslánc-technológia korábbi generációinak kifejlesztése során felhalmozott szakmai tapasztalatokat, hogy egy minden téren optimalizált technológiai innováció kelhessen életre.
 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A BMW Group az elmúlt évtizedekben széleskörű tapasztalatra tett szert a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák terén, amelyre építkezve egy rugalmasan alakítható, moduláris rendszert váltott valóra. Ezek az alkatrészek a legkülönfélébb járműkategóriákban és eltérő méretosztályokban alkalmazhatók, amellyel a bajor prémiumgyártó végtelenül széles célcsoport igényeit képes kielégíteni. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja egyetlen házba sűríti az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját, az így felépített egység pedig bármelyik karosszériaváltozatba, különböző teljesítményszintekre hangolva integrálható. A jövőbe mutató technológiai megoldás nem csupán növeli a rendszerben lévő erőtartalékot, de jelentős mértékben csökkenti az autó saját tömegét és egyszerűsíti a tömegtermelési eljárást is. A jövő elektromos motorjainak előállításához már nyersanyagokra sem lesz szükség.

A nagyfeszültségű akkumulátor töltési rendszerének következő generációját egységes szabványok szerint tervezték meg a mérnökök, hogy az a jövő összes járműstruktúrájához illeszkedhessen. A 150 kW maximális töltési sebességre képes rendszer a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépkocsikkal és a tisztán elektromos meghajtású autókkal egyaránt kompatibilis, a kivételesen gyors töltési sebességnek köszönhetően pedig a BMW i4 nagyfeszültségű akkumulátora 35 perc alatt hozzávetőlegesen 80 százalékos töltöttségi szintre tölthető. Mindez azt jelenti, hogy 100 kilométernyi tisztán elektromos hatótávolsághoz csupán hat perc járműtöltésre van szükség.

 A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el

A nagyfeszültségű akkumulátorok területén ugyancsak a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja hoz jelentős fejlődést, a BMW Group több éves szakmai tapasztalatára és átfogó szakértelmére támaszkodva. A vállalatcsoport mind az akkumulátorcella-technológia kifejlesztése, mind pedig a típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorok tömegtermelése terén kivételesen átfogó szaktudásra tett szert, amely az energiatároló egységek folyamatos fejlődését és töretlen optimalizálását eredményezi – legyen szó akár a bajor prémiumgyártó jövőbeni tisztán elektromos meghajtású, akár plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiről.

A BMW Group 2013 óta gyárt tömegtermelésben típus-specifikus nagyfeszültségű akkumulátorokat, az egymástól függetlenül fejlesztett technológiák moduláris felépítése pedig lehetővé teszi, hogy a házon belül megálmodott rendszerek rugalmasan, bármelyik karosszériaváltozatba beépíthetők legyenek. Az energiatároló egységek összetételét, méretét, elrendezését és működési elvét folyamatosan finomhangolják a tervezők, a BMW i4 lemezei mögött és a közeli jövő újdonságaiban így például olyan akkumulátorok dolgoznak majd, amelyekben minden korábbinál több akkumulátorcella található, miközben kevesebb alkatrészből állnak, kisebbek és sokkal kompatibilisebben beépíthetők, mint eddig bármikor.

Münchenben működő akkumulátorcella-fejlesztő központja rendszerbe állításával a BMW Group már idejekorán jelentős hangsúlyt fektetett az energiatárolási technológia műszaki megoldásainak kísérleti projektjeire és fejlesztési folyamataira, amely kulcsfontosságú mérföldkő az elektromos mobilitás térnyerése felé vezető úton. A fejlesztőmérnököknek a kutatómunka során a leendő ügyfelek olyan főbb szempontjait kellett számításba venniük, mint a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák erőtartaléka, maximális teljesítménye, élettartama, biztonságos működése, tölthetősége, megbízhatósága és költséghatékonysága. Az akkumulátorcella-fejlesztő központ mindezek mellett az egyre nagyobb tisztán elektromos hatótávolság elérését és a minél könnyedebb beépíthetőséget is folyamatos célul tűzte ki, miközben az alapanyagként felhasznált összetevők kiválasztása és alkalmazása a jövő tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeiben alkalmazott nagyfeszültségű akkumulátorok alapvető minőségét is meghatározza.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, elektromos autó, i4, új modell
 
Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona Bővül a Hyundai SUV családja: jön a teljesen új Hyundai Kona A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el A BMW M3 és a BMW M4 az év sportautója az Auto Bild olvasói szerint Villanyhajtással a fenntartható mobilitásért Villanyhajtással a fenntartható mobilitásért A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el Dinamika és funkcionális tér klasszikus BMW-stílusban A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben
 
Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

2019. november 18.
Újabb országban, ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe.
Részletek

Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

A nemzetközi pályázat eredménye alapján 2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguár és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe, mely immáron kilenc országban lesz jelen a két patinás márkával. Ezzel a lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.

Jelentős lépést tett növekedési célkitűzéseinek elérése érdekében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) nyerte el a jogot, hogy 2020. április 1-jétől Magyarországon is értékesítse a Jaguar és Land Rover modelleket. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a két prémium márka nem ismeretlen számukra, hiszen 2016 óta képviselik azokat a közép-kelet-európai piacon. Kezdetben hét országban (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia, Montenegró, Szerbia, Szlovénia) voltak exkluzív importőrök, ami idén tavasszal kiegészült Koszovóval, most pedig Magyarországgal, ezzel kilenc országra bővítve az e két márkához kapcsolódó nemzetközi jelenlétet.


Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

A megállapodás alapján jövő áprilisig még a holland székhelyű AutoBinck csoport képviseli a magyar piacon Jaguar Land Rovert, és a WAE-val szorosan együttműködnek annak érdekében, hogy sikeres legyen az átadás-átvétel. Addig a közel évszázados múltra visszatekintő exkluzív brit márkák ügyfelei a megszokott helyen, a Budaörsi út 227. szám alatt továbbra is megvásárolhatják a modelleket, és igénybe vehetik a szervizszolgáltatásokat. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Jaguar és Land Rover márkákkal kapcsolatos magyarországi piaci stratégiájukat, a tervezett disztribúciós, valamint értékesítési modellt várhatóan jövő áprilisban mutatják be.

Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta: azzal számolnak, hogy a Jaguar Land Rover magyar piacának potenciális mérete közel akkora, mint a másik nyolc ország együtt, ahol 2018-ban összesen 1577 darab autót adtak el, így ezzel a lépéssel a csoport tovább erősíti piaci pozícióját a közép és délkelet-európai régióban. Hozzátette, hogy a mostani Jaguar Land Rover akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal meghirdetett stratégiájába, melyben 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) négyszereződésével, a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevételének duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számolnak.

Kulcsszavak: AutoWallis, Jaguar Land Rover, márkakereskedés
 
A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla A hétvégén ötvenedik születésnapját ünnepli a Toyota Corolla Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Drive Happy program: teljesen felforgatták a Toyoták értékesítési módszerét Az előrejelzésekhez képest több Nissan Micra vásárló él az új autójának testreszabási lehetőségeivel Az előrejelzésekhez képest több Nissan Micra vásárló él az új autójának testreszabási lehetőségeivel Itt a nyár, elő a sportautókkal! Itt a nyár, elő a sportautókkal! A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte
 
Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

2019. november 15.
A Continental gumiabroncsait választotta a Volkswagen első szerelésűként legújabb elektromos modelljéhez, az ID.3-as hoz.
Részletek

Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

A német autógyártó választása 18 és 19 colos méretben esett a Continental gumiabroncsaira. Így a zéró károsanyag-kibocsátású ID.3 a jövőben EcoContact6 nyári, illetve WinterContact TS 850P téli gumiabroncsokkal kerülhet a vásárlókhoz.

Mindkét gumiabroncs úgy lett megtervezve, hogy megfeleljen az elektromos autók, köztük az ID.3 igényeinek. Ennek megfelelően alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, hogy hozzájáruljanak a minél optimálisabb energiafelhasználáshoz. Az abroncs alacsony gördülési zaja pedig komfortosabbá teszi az utazást az ID.3-ban ülők számára.

Az EcoContact6 és WinterContact TS 850P is rendelkezik a Continental által kifejlesztett ContiSeal-technológiával, amely kiemelkedő defekttűrő tulajdonsággal ruházza fel ezeket a gumiabroncsokat. A technológiának köszönhetően ezen abroncsok legfeljebb 5 milliméter mély sérülésekkel szemben is fokozottan ellenállóak. Így, ha például egy szög átfúrja a futófelületüket, akkor a ContiSeal öntömítő technológia megakadályozza a levegő kiáramlását a keletkezett résen keresztül.

Öntömítő abroncsokat kap a Volkswagen ID.3

A Volkswagen ID.3 esetében nem csak a gumiabroncsok érkeznek a Continentaltól, hanem a modell akkumulátorainak feltöltését vezérlő hardver is, amelyen a Volkswagen saját rendszere fog futni. A forradalmian új ICAS1-technológiát használó hardver előnye, hogy lehetővé teszi a felhő alapú szolgáltatások igénybevételét, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül.

Kulcsszavak: continental, elektromos autó, gumiabroncs, ID.3, öntömítő abroncs, volkswagen
 
Milyen lesz a jövő töltöállomása? Milyen lesz a jövő töltöállomása? A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát A Goodyeart választották a várva várt Alfa Romeo Giuliához A Goodyeart választották a várva várt Alfa Romeo Giuliához Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót
 
Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

2019. november 15.
November első felében elkészültek a BMW M8 Gran Coupé  sorozatgyártásban kínált első példányai a BMW Group dingolfingi üzemének gyártósorán.
Részletek

Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

Az új, immár teljes BMW 8-as sorozat hatodik modellváltozataként debütáló BMW M8 Gran Coupé a müncheni központú vállalatcsoport luxusszegmensben véghezvitt modellújítási hullámának következő lépéseként érkezik meg az utakra, a BMW M8 Competition Gran Coupé motorházteteje alatt ráadásul a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH eddigi legnagyobb teljesítményű erőforrása dolgozik: a 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorból 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményt varázsoltak elő a mérnökök.

A BMW M8 Gran Coupé formanyelvét egyedülálló karosszériaarányok, hosszan elnyújtott, sportosan dinamikus jármű-sziluett és elegánsan ereszkedő tetővonal jellemzi. A négyajtós luxuskupé tengelytávolsága 200 milliméterrel haladja meg az új BMW 8-as Coupé hasonló értékét, amelynek köszönhetően a bajor prémiumgyártó hátsó üléssorban utazó ügyfeleit fejedelmi kényelem kényezteti. A BMW Group dingolfingi gyárában hozzávetőlegesen 60 darab új BMW M8 sportmodell lát napvilágot minden nap, amelynek mintegy 40 százaléka Gran Coupé karosszériaváltozatban készül.

Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

„A BMW M8 Gran Coupé újfent gyártósoraink kivételes adottságait igazolja. 2019-ben bevezetett öt újdonságunk után ismét egy olyan csúcskategóriás modell tömegtermelését indítottuk el, amellyel tovább erősítjük vezető pozíciónkat a luxusautó-gyártó üzemek körében. Létesítményünk minden dolgozója büszke lehet erre a teljesítményre” – nyilatkozta Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé a hamarosan kezdődő Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, a sorozatgyártásban kínált első példányok pedig 2020 januárjában érkeznek meg az utakra. Néhány hónappal később, jövő áprilisban a négyajtós sportkupé 400 példányban legyártott, exkluzív limitált szériája is bemutatkozik: a BMW M8 Gran Coupé First Edition leglátványosabb exkluzivitása a sárga ikergyűrű-motívummal dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár és a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.

Megkezdődött a BMW M8 Gran Coupé sorozatgyártása

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW M8, új modell
 
Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover Szlovákiában 2018-ban kezdi a gyártást a Jaguar Land Rover
 
Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét

Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét

2019. november 15.
A Continental és az Extreme E széria szervezői bejelentették az elektromos off-road versenysorozat első két helyszínét.
Részletek

Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét

Eszerint a versenyzőknek az Északi-sarkon lévő Grönlandon, valamint Brazíliában, az Amazonas esőerdőben kell megmérkőzniük egymással. Utóbbi azért fontos helyszín, mert nemrég súlyos veszteségeket könyvelhetett el az erdőtüzek és az irtások miatt. „Mindkét lokáció alapos megfontolás után került kiválasztásra annak érdekében, hogy felhívjuk a figyelmet a környezetszennyezés és a klímaváltozás hatásaira” – hangsúlyozta Alejandro Agag, a Formula E alapítója.

Bizonyíthatnak a Conti abroncsok

Grönlandon napjainkban szemmel látható jelei vannak a globális felmelegedésnek annak ellenére, hogy az ország lakossági energiaellátásának 70%-a megújuló erőforrásból származik. Az Extreme E lehet az első autóverseny, amelyet Grönlandon rendeznek. A verseny szervezői a minél zöldebb lebonyolítás érdekében együttműködnek a szigetország kormányával, valamint a Cambridge Egyetem klímakutató szakembereivel. Brazíliában a Pará államban lévő Santarém város régiójára esett a választás, ahol óriási károkat okoztak az erdőtüzek. Az Extreme E ezen futama megismertetheti a világgal, hogy korábban a tűzoltóknak – akik nem rendelkeztek elegendő off-road járművel, illetve a szükséges felszereléssel – milyen nehéz kihívásokkal kellett szembe nézniük. Mindkét futam három napig fog tartani, egy nem több mint 10 négyzetkilométernyi területen.

Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét

Az Extreme E szervezői úgy döntöttek, hogy a brazil futamokkal egy időben, minden évben faültetéssel fogják segíteni a tűz által sújtott területek regenerálódását. Grönland és Brazília után három olyan helyszín következik, amelyeket szintén komolyan érint a klímaváltozás, vagy az ember pusztító tevékenysége: a Himalája, a sivatag és egy Indiai Óceánon található sziget.

„Az Extreme E szériában nagyteljesítményű gumiabroncsaink változatos és extrém körülmények között bizonyíthatnak, amelynek köszönhetően termékeink prémium minősége és mérnökeink elképesztő szaktudása is reflektorfénybe kerülhet” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

Tesztelés Franciaországban

Az Extreme E sorozat tesztelését a Franciaország déli részén található Château de Lastours off-road központban végezték el. A tesztelők a próbafutamok során egyrészt arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire felelnek meg a gumiabroncsok az elektromos SUV-oknak, illetve arra is, hogy a járművek technikai és elektronikai kialakításában vannak-e fejlesztésre szoruló gyenge pontok. A teszteket több napon keresztül folytatta a Continental és a Spark Racing Technology. A Continental tesztpilótája, a svéd Mikaela Åhlin-Kottulinsky szerint Franciaországban tökéletes tesztkörülmények álltak rendelkezésre.

A versenyszéria szervője, a Formula E Holdings tíz csapat részvételére számít az első évadban, amely várhatóan 2020 decemberében indul útjára. A Continental az Extreme E egyik alapító partnere, amely a versenyben részt vevő járművek számára biztosítja az extrém igénybevételt igénylő abroncsokat.



Kulcsszavak: continental, Extreme E, gumiabroncs, off-road, verseny
 
Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét A Continental több rangos futball-eseményt is szponzorál a következő négy évben Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára Új Continental gumiabroncsok kisteherautók és transzporterek számára Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk Önvezető autók és gondolkodó abroncsok várnak ránk Bejelentették az Extreme E széria első két helyszínét A garázsból kigurulunk a Jazzy Streetre szombaton Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat
 
A járművek téli felkészültségét ellenőrzik a jövő héten

A járművek téli felkészültségét ellenőrzik a jövő héten

2019. november 15.
A téli átállással kapcsolatos fokozott ellenőrzést végeznek az autópályákon és a főutakon november 19. és 21. között a hatósági szakemberek - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
Részletek

A járművek téli felkészültségét ellenőrzik a jövő héten

A közlemény szerint az országos akcióban a tehergépkocsik és buszok ellenőrzésével párhuzamosan személyautókat is vizsgálnak majd, az autóvezetőknek a téli felkészülésről szóló tájékoztató anyagot adnak át. A több tízezer példányban elkészült leporelló a közúti műszaki vizsgálóállomásokon és a kormany.hu-n is elérhető. 

A tematikus akció során a hatóság munkatársai kiemelt figyelemmel vizsgálják a téli gumiabroncsok állapotát és típusazonosságát, a téli szélvédőmosó folyadék használatát és az ablaktörlők állapotát, a fagyálló folyadék meglétét és fagyáspontját, a külső világító- és jelzőberendezések állapotát, tisztaságát, fényerejét, a fényvisszaverő mellény meglétét.

A járművek téli felkészültségét ellenőrzik a jövő héten
Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, közúti ellenőrzés, téli gumi, téli útviszony
 
A járművek téli felkészültségét ellenőrzik a jövő héten Finnországban nyit téli tesztpályát a Goodyear Dunlop Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során Autózás gyerkőcökkel: a legtöbben énekelnek az utazás során Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Személygépkocsi abroncsok - Minden felelősségteljes autós számára kötelező alapinformációk Havazás – Hótorlaszok és szél nehezíti a közlekedést Szerbiában Havazás – Hótorlaszok és szél nehezíti a közlekedést Szerbiában A Continental legyártotta a 200 milliomodik abroncsnyomás-érzékelőt A Continental legyártotta a 200 milliomodik abroncsnyomás-érzékelőt
 
Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

2019. november 15.
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg különleges kivitelű Avalon szedánnal ünnepelte a negyedik X-et.
Részletek

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

A Toyota Racing Development 1979 óta fejleszt versenyautókat, és izmosít utcára szánt típusokat; a TRD által tervezett és/vagy gyártott alkatrészek katalógusán keresztül a mérnökök kompetenciája észak-amerikai és japán Toyota-tulajdonosok széles köre számára is hozzáférhető. Ezeken a piacokon szintén a TRD felel a Toyota hivatalos motorsport-tevékenységeiért, a japán Super GT szériától a NASCAR-on át a Baja 1000 terepraliig.

Az utcai autók terén a vállalat az utóbbi időben elsősorban a márka sárbarát termékeire összpontosított; a Tacoma és Tundra pickupok, illetve a 4Runner és Sequoia alvázas terepjárók TRD Off-Road, TRD Sport és TRD Pro változatait átfogó módosításokkal vértezték fel jobb terepalkalmassággal. A 2019-es modellévben azonban olyan új generációs limuzinok jelentek meg a Toyota palettáján, amelyek modern TNGA-K padlólemezüknek köszönhetően minden eddiginél jobb alapot kínálnak kimondottan sportos szedánok fejlesztéséhez. A következő lépcsőfok: a Toyota Avalon TRD Pro, amellyel saját magát köszönti 40. születésnapján a vállalat.

Az Avalon TRD alapjaira épülő modell minden eddiginél extrémebb módosításokon esett át. A szívó- és kipufogórendszer átdolgozása mintegy tízszázalékos teljesítménytöbbletet hozott, de ennél is fontosabb a futóművet, az aerodinamikai elemeket, a differenciálművet és természetesen a fékeket érintő, átfogó fejlesztés. A munkát a sikeres autóversenyzőből tuningspecialistává avanzsált Dan Gardner cégére bízták.


Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

Az Avalon TRD Pro tanulmány 3.5 literes V6-os blokkja (2GR-FKS) egyedi szívórendszert kapott, a 3 colos leömlőt nemesacélból formázták meg; a szériaállapotában 301 lóerős motor teljesítménye hozzávetőlegesen 330 lóerőre emelkedett. A nyomaték megzabolázása érdekében a TRD és az OS Giken egyedi részlegesen önzáró differenciálművet fejlesztett ki. A sebességváltó temperálásáról a Toyota Tundra gyári váltóhűtője gondoskodik, elektromos keringető szivattyúval megtámogatva. A hűtési teljesítmény javítása érdekében megnövelték az elülső légbeömlő felületét.

A futómű a DG-Spec egyedi, három irányban állítható rugóstagjait alkalmazza, a hátsó kanyarstabilizátor állítható. A tapadásért 275/35 R18 méretű Goodyear Supercar 3R abroncsok felelnek; az autót 45 kilogrammal nyomja az aszfaltra a csomagtérfedél peremére illesztett, kompozit légterelő idom. Egy autó persze csak annyira lehet gyors, amennyire a fékjei engedik: az Avalon TRD Pro tanulmányautó négydugattyús Stoptech fékeket alkalmaz, két darabból álló, 355 milliméteres tárcsákkal.

A tömegcsökkentés érdekében alkalmazott alumínium futóműelemek kerekenként két kilogrammal könnyítenek a felfüggesztésen, ami pontosabb irányíthatóságot és jobb visszajelzést eredményez.

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja

A légcserélő résekkel ellátott motorházfedél szénszálas kompozitból készült, ahogy a könnyűfém keréktárcsák agyrésze is – a négy felni összesen 30 kilogrammal teszi könnyebbé az autót. A teljes körű fogyókúra eredményeként mintegy 75 kilogrammtól szabadultak meg a tervezők.

A mindössze egyetlen példányban elkészített Toyota dinamizmusát a stopperóra is igazolta: a kaliforniai Streets of Willow Springs versenypályán 1 perc 25,3 másodperc alatt ment körbe, gyorsabban, mint a Porsche 911 Carrera vagy az Audi R8. Vagy, ahogy alkotója – nem teljesen elfogulatlanul – nyilatkozott: „Aligha tévedünk, ha azt állítjuk, az Avalon TRD Pro Concept a világ leggyorsabb elsőkerékhajtású nagyautója.”

Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja
Kulcsszavak: fejlesztés, sportautó, toyota, Toyota Racing
 
A Toyota-csoport az értéktartás bajnoka A Toyota-csoport az értéktartás bajnoka A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka A munkahelyi ingázás nagyobb stresszel jár mint maga a munka Villámgyors szedánnal ünnepel a Toyota negyvenéves gyári sportprogramja A Continental már idén elkezdheti a pitypangból készülő gumiabroncsok tesztelését A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt A jövő közlekedésében mindannyian együtt veszünk részt A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését A BMW Motorrad folytatja motorsport stratégiájának átszervezését
 
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

2019. november 15.
Minden hópehely egy-egy egyedi alakzat, amelyet jégkristályok milliárdjai alkotnak. A hópelyhek összeállva sok örömöt okozhatnak a téli sportok szerelmeseinek, ám egyúttal sok bosszúságot is a közlekedőknek.
Részletek

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

A Goodyear elhatározta, hogy részletesen utánajár a hópelyhek titkának. A vezető abroncsgyártó vállalat luxemburgi kutatóközpontban található a legmodernebb technikával felszerelt hókutató laboratórium, ahol tudósok vizsgálják a hó és az abroncsok közötti kölcsönhatásokat, olyan megoldásokat keresve, amelyekkel még biztonságosabbá és élvezetesebbé tehető a téli autózás.

A hó tudománya

Minden hópehelyben van valami közös: mindegyikük hatszögletű, pontosabban hatszorosan szimmetrikus. De vajon miért? A válasz az, hogy a vízmolekulák mindig igyekeznek egymáshoz képest 60 vagy 120 fokos szögben elhelyezkedni. A hó számos különböző formában megjelenhet, a skótoknak például 421 különböző szavuk van rá . A hó állapota valójában folyamatosan változik, mert az egymás melletti hókristályok az érintkezési pontokon összenőnek. A hó valójában folyamatosan változik, mivel a hókristályok a kapcsolódási pontjaikon együtt nőnek. Ezt a fizikai folyamatot szinterezésnek nevezzük. A száraz porhó sűrűsége megközelítőleg 30 kg/m³, a tömörödött régi hó sűrűsége a talajon az 500 kg/m³-t is elérheti, sőt a csonthó, más néven firnhó (összesűrűsödött, jéggé fagyott hó) esetében ez az érték akár 800 kg/m³ is lehet. A hó izgalmas tudománya nagyon szorosan kapcsolódik a téli abroncsok fejlesztéséhez. A hó kimondottan sokféle lehet, emiatt a vezetés a havas utakon nem kevésbé sokrétű probléma. A hó szerkezete tehát közvetlen hatással van az abroncsok teljesítményére.

Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Fizikaóra a havas úton

A havas úton haladó jármű abroncsaira a hó a hókristályok összekapcsolódása miatt rátapad. A körülményektől függően a futófelületbe több-kevesebb hó ragad bele – ilyen behavazódott abroncsot valószínűleg már mindenki látott.

Amikor friss porhóban vezetünk, az abroncsot a hó teljesen beborítja. Az összetömörödött hó ezzel szemben csak a mintaárkokba tapad bele, és emiatt a futófelület fekete-fehérnek tűnik. A keményre taposott hó nem tapad fel a futófelületre, ezért az abroncs fekete marad. A hó és az abroncs közötti kölcsönhatásokat ugyanakkor más tényezők, így a léghőmérséklet és a gördülési sebesség is befolyásolják.
A téli abroncsok teljesítménye havas felületen tulajdonképpen akkor a legjobb, ha az összes tapadást biztosító él szabadon marad. Ha az abroncsra nem ragad rá a hó, a rengeteg kapaszkodóél ideális körülmények között fejtheti ki hatását. A 205/55R16 méretkategória téli prémiumabroncsai – mint például a Goodyear UltraGrip 9+ – az optimális tapadás biztosítása érdekében több mint 2500 speciális kialakítású lamellával rendelkeznek. A hó fizikájának, illetve a hó és az abroncs kölcsönhatásainak megértése éppen ezért alapvető fontosságú a téli abroncsok fejlesztése során.

Csúcstechnológiás kutatás

A Goodyear a világ egyik vezető abroncsgyártójaként folyamatosan fejleszti téli abroncsait. A vállalat lelkes kutatókból álló fejlesztői csapata a hó tulajdonságait és a hó és abroncs közötti kölcsönhatásokat a legapróbb részletekig elemzi.
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat

Pontosan erre a célra hoztak létre a közelmúltban egy csúcstechnológiás hókutató laboratóriumot a luxemburgi Goodyear Kutatóközpontban. „A levegő hőmérséklete az egyes szektorok között 0° és mínusz 40°C között változik” – magyarázza Dr. Frank Schmitz, az alkalmazott fizikai méréstechnológia csoportvezetője. A kutatási tevékenységek átfogó jellegűek, és a különböző formájú hókristályok generálásával kezdődnek. A mérnökök ezután mikroszámítógépes tomográfiával elemzik a hómintákat, és ennek alapján modern szoftverek segítségével 3D-s szemléltető modelleket állítanak elő. „Az eredmények segítségével jobban megérthetjük a hó morfológiáját és annak hatását a téli abroncsok teljesítményére” – fejti ki Dr. Schmitz. A fizikusok ezenkívül a különböző hótípusokat kombinálják is, így szimulálva a havas utakra jellemző körülményeket.

A súrlódás és kopás tanulmányozására szolgáló tribométer és az ehhez hasonló mérőműszerek alkalmazásával az anyagtudomány képviselői az optimális futókeverékek, profilok és lamellaelrendezések kidolgozása érdekében intenzíven vizsgálják az abroncsok hóban mutatott súrlódását.
A laboratóriumi eredmények tökéletesen kiegészítik azoknak a tesztpilótáknak a megfigyeléseit, akik az új abroncsokat valós körülmények között tesztelik svájci, skandináv és új-zélandi téli pályákon. A laboratóriumban és a gyakorlatban szerzett tapasztalatokat azonnal továbbítják a Goodyear UltraGrip abroncsok fejlesztőihez.

A téligumi-tesztek első helyezettje

A független tesztek évtizedek óta rendre igazolják a Goodyear UltraGrip sorozat abroncsainak kimagasló teljesítményét. A német autós magazin, az auto motor sport 2019-es téliabroncs-tesztjeinek aktuális eredményei alapján az újság a teszt győzteseként a Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsot nevezte meg, amely szintén az élén végzett az Auto Express és az Auto Bild sportcars tesztjein is.

A Goodyear UltraGrip 9+ és a Goodyear UltraGrip Performance+ gumikeverékét a korábbi típushoz képest továbbfejlesztették. A speciális lágyító gyanták és növényi olajok biztosítják, hogy az abroncsok alacsony hőmérsékleten is rugalmasak maradjanak. A komplex futófelületi kialakítással és innovatív 3D lamellákkal együtt az UltraGrip abroncsok optimális tapadást és kényelmes vezetést biztosítanak a téli utakon minden körülmény mellett, legyen szó akár havas, jeges, nedves, vagy akár száraz útviszonyokról.


Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, téli gumi, téli útviszony
 
Hólaborban fejlesztik a legjobb téligumikat Új globális árbevétel és üzemi eredmény rekordot ért el a Hankook Tire 2013-ban Nem baj, ha hull a hó…. csak autó ne törjön! Mikre ügyeljünk autónk téli felkészítésénél? Nem baj, ha hull a hó…. csak autó ne törjön! Mikre ügyeljünk autónk téli felkészítésénél? A Bridgestone abroncsokat szállít a BMW-nek A Bridgestone abroncsokat szállít a BMW-nek Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe Az új SportSmart TT-vel a Dunlop belép a kombinált trackday -versenypályás- és országúti abroncs szegmensbe 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba
 
A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

2019. november 14.
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid a legjobb értékelést kapta az autók ütközésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP tesztjén.
Részletek

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az idén Európában is debütáló amerikai Ford modell, az Explorer konnektoros hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a kontinensen. Az új Plug-In-Hybrid Explorer vezetője, utasai, illetve a többi közlekedő biztonságát egyaránt magasabb szintre emeli, hogy az autó szerkezetét az iparágban elsőként alkalmazott, és a Ford által szabadalmaztatott eljárással gyártott ulranagy szilárdságú acélelemek erősítik, és hogy előre és hátra tekintő érzékelőkkel működő technológiák segítenek elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni a baleset súlyosságát.

A hétüléses SUV-modellt a Ford 3,0 literes, V6-os EcoBoost benzinmotorjából és egy elektromotor/generátorból összeállított 457 lóerős, 825 Nm forgatónyomatékú hajtáslánc mozgatja, amelynek tisztán elektromos hatótávolsága 48 km a városi forgalomban.

“Jövő év végéig 14 új hibrid és elektromos hajtású modellt mutatunk be, 2022 végéig pedig személyautóink több mint feléhez kínálunk majd valamilyen elektromos hajtási opciót, és vásárlóink biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen hajtási megoldást választanak is, elsőrangú biztonsági megoldásokkal felszerelt autót kapnak,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az Explorer Plug-In Hybrid a Ford első hibrid hajtású modellje, amely 5 csillagos besorolást kapott az Euro NCAP tavaly bevezetett új, szigorúbb vizsgálatán. A jövőre már az EcoBoost Hybrid 48 voltos mild-hibrid hajtásláncával is megrendelhető Ford Focus volt az egyik első jármű, ami 5 csillagos eredményt ért el a 2018-as bevezetést követően.


A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Erősebb és intelligensebb

Az Euro NCAP egyaránt magas pontszámmal jutalmazta az Explorer Plug-In Hybrid felnőtt és gyermek utasainak védelmét.

Az iparágban elsőként alkalmazott, 3D Hengerelve Hajlítás nevű eljárás lehetővé teszi, hogy a Ford ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsen be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.

Ez az acél olyan erős, hogy a szereléséhez szükséges furatokat lézerrel kell belőle kivágni. Az acéllemezeket először hengersorokon idommá formálják, majd a 3D Hengerelve Hajlítás eljárással hokibot formájúra ívelik, így alakítva ki belőle az egyetlen darabból álló szélvédőoszlop- és tetőelemet, amelynek szakítószilárdsága 1700 megapascal – vagyis erősebb, mint San Francisco híres Golden Gate hídjának fő tartókábelei.

A Ford által szabadalmaztatott eljárással készülő, ultranagy szilárdságú acél oldalelemek egészen a jármű padlólemezéig lenyúlnak, további védelmet biztosítva az utasoknak és a 13,1 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátornak. Mindegyik ilyen elem egyetlen darab hengerelt acélból készül, amit hegesztés előtt összeperemeznek. Az eljárás során az elemek belsejében cellák keletkeznek, ami tovább növeli szilárdságukat és merevségüket, ez pedig egyértelműen megmutatkozott az Explorer Plug-In Hybrid maximális pontszámán, amit az autó az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjén kapott.

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az 5 csillagos eredményhez az alapáron kínált, kifinomult vezetéssegítő technológiák is hozzájárultak, például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, az Intelligens Sebességkorlátozó vagy a Sávtartó Asszisztens.

“Az alapáras automata vészfékrendszer jól működött a teszt során, méghozzá a városi forgalomra jellemző kis sebességtartományokban is, ahol gyakoriak az ostorcsapás-sérüléssel járó balesetek, és minden teszthelyzetben hatékonyan segített elkerülni az ütközéseket, vagy csökkenteni azok súlyosságát,” olvasható az Euro NCAP jegyzőkönyvében.

Érdemes emellett megemlíteni az Európában elsőként kínált Tolatási Fékasszisztenst is, amely radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az autó nyomvonalán megjelenő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikus fékezéssel akadályozza meg a koccanást, ha az autó 1,5-12 km/órás sebességgel tolat.

A Tolatási Fékasszisztens 1,5 másodpercre állítja meg az autót, mielőtt újra átadja a teljes irányítást a vezetőnek, aki így a manőver folytatása előtt felmérheti a helyzetet. A tolatókamera alapáras.

A kivételesen tágas, fényűző és kényelem-orientált utastérben olyan fejlett megoldások találhatók, mint a 10,1 colos, álló helyzetű érintőképernyő és a 12,3 colos digitális műszeregység. A vadonatúj Ford Explorer Plug-In Hybrid két gazdag felszereltségű változatban lesz megvásárolható: a sportos, Ford Performance hangulatú Explorer ST-Line, illetve a fényűző Explorer Platinum kivitelben.

A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén

Az elektromotorral az Explorer Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is haladhat, és a vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Az akkumulátor az autó bal első sárvédőjén, az ajtó és a kerékjárat között kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át.

Kulcsszavak: euro ncap, Explorer, ford, plug-in hibrid, törésteszt
 
A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét Kitüntették Bill Fordot, a Ford Company világszintű ügyvezető elnökét Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását A Ford idén ünnepli, hogy Henry Ford éppen száz éve vezette be a futószalag alkalmazását A Ford Explorer Plug-In Hybrid maximális eredményt ért el az Euro NCAP tesztjén Ismét a Ford Fiesta Európa első számú kisautója
 
A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

2019. november 13.
Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos autókat gyártó amerikai társaság vezetője a német fővárosban kedd este.
Részletek

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

Elon Musk a Bild című lap és autós magazinja, az Auto Bild közös autóipari elismerése, a Das Goldene Lenkrad (Az arany kormánykerék) nevű díj átadó gáláján elmondta, hogy a készülő új berlin-brandenburgi nemzetközi repülőtér (BER)  közelében építik fel első európai - és a sanghaji üzem után második Amerikán kívüli - gyárukat.

Az üzemben akkumulátorokat és meghajtási rendszereket gyártanak majd és kocsikat szerelnek össze. Az első autó a Model Y lesz - közölte Elon Musk.

A Der Tagesspiegel című lap szerint a vállalat képviselői hónapok óta tárgyaltak a Berlin körül elterülő Brandenburg tartomány kormányával a beruházásról, és Elon Musk kedden írt alá hivatalos megállapodást Jörg Steinbach gazdasági miniszterrel.

Az üzemet a Grünheide nevű településnél építik fel, amely a berlini városhatártól nagyjából 10 kilométerre délkeletre fekszik, és korábban a BMW egy végül meg nem valósított beruházásának helyszíneként is szóba került.


A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A Gigafactory 4 nevű Tesla-gyár 10 ezer új munkahelyet jelent a térségnek. Az üzemmel együtt egy mérnöki és egy formatervezési központot is kialakítanak. A termelés megkezdésére még nincs hivatalos időpont, valószínűleg 2021 végét célozzák majd meg.

Az üzem a sanghaji Gigafactory 3 példáját követheti. A kínai nagyvárosnál egy évnél rövidebb idő alatt építettek Tesla-gyárat, amely nemrégiben kapta meg a működési engedélyt, és évi 150 ezer darabos kapacitással kezdi meg a termelést - írta a Der Tagesspiegel.

A Teslánál évek óta tervezik egy európai gyár felépítését. Németországból több autóipari fellegvár, például Bajorország és Alsó-Szászország, az Audi és a BMW, illetve a Volkswagen hazája igyekezett megszerezni a beruházást, és ágazati elemzői körökben nemigen számoltak azzal, hogy befutó lehet a számottevő járműiparral nem rendelkező Berlin-Brandenburg régió.

A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek, 2 százalékkal többet, mint az előző negyedévben. A Tesla kínálatában szereplő három modellből a két drágább típus, a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, a "tömegterméknek" szánt Model 3 eladásai pedig 2,6 százalékkal nőttek.

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

A társaság a szeptemberrel véget ért negyedévben 6,3 milliárd dollár (1915 milliárd forint) bevételre tett szert, ami 8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Nyeresége 342 millió dollárt tett, ami ugyan 34 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 516 millió dollárnál, de így is meglepetés, mert elemzők veszteségere számítottak. A Tesla kilencéves tőzsdei történetében ez volt az ötödik nyereséges negyedév, az összes többi veszteséges volt.

Kulcsszavak: autógyár, Berlin, elektromos autó, Elon Musk, Model Y, Tesla
 
Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Elkészült a százezredik autó a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Elkészült a százezredik autó a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi Mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA AUTO – 20 millió legyártott gépkocsi 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat 80 évvel ezelőtt a Föld körül: a Škoda Rapid világkörüli útja 80 évvel ezelőtt a Föld körül: a Škoda Rapid világkörüli útja
 

Találatok száma: 11417 Megjelenítve: 81 - 90