Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 81 - 90
Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

2020. május 29.
Az új Santa Fe első képe jól szemlélteti a Hyundai ikonikus szabadidőjárművének robusztus, fényűző formatervét.
Részletek

A Hyundai Motor először engedett betekintést az új Santa Fe dizájnjába. A Hyundai szabadidőjármű-kínálatának legrégebb óta fennálló csúcsmodellje ezen legújabb kiadásában tekintélyt parancsoló, karizmatikus külső formatervet, valamint az érzékelhető minőség és a kényelem prémium szintjét nyújtó belső teret kínál.

A kedvcsináló képen számos új formai megoldás fedezhető fel, köztük az új, integrált architektúra elemeként megjelenő, hűtőmaszkkal kombinált nappali világítás. A széles hűtőmaszk merész személyiséget kölcsönöz az új Santa Fe-nek; a rács geometrikus mintázata térhatású megjelenést eredményez. A modell robusztus kiállását az új, T alakú nappali világítás koronázza meg, messziről is azonnal felismerhetővé téve az új Santa Fe-t.

Kedvcsináló képeken mutatkozik be a továbbfejlesztett, villamosított új Hyundai Santa Fe

Ami a műszaki újdonságokat illeti, a Hyundai új, villamosított hajtáslánc-kínálatának részeként most először kínál hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc-opciókat a modellhez. Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon – illetve az első olyan Hyundai szabadidőjármű világszerte –, amely az autógyártó vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül. Az új platform jelentős előrelépést tesz lehetővé a menetteljesítmények, a vezethetőség és a biztonság terén, továbbá megteremti a villamosított hajtásláncok beépítésének a lehetőségét.

Az új Santa Fe 2020 szeptemberétől lesz kapható Európában. További tájékoztatás a következő hetek során várható.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt A Citroën bemutatja új elektromos furgonján az ë-Jumpyt Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell
 
Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

2020. május 29.
Egymás után nyitja meg Európa országaiban online márkakereskedéseit a Peugeot. Az internetes felületen keresztül az autóvásárlás összes szokásos és szükséges lépését elvégezhetjük.
Részletek

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Bár egyes európai piacokon ismét kinyitottak a Peugeot márkakereskedései, a legtöbb országban továbbra is távolságtartásra kéri ügyfeleit a márka. Az otthon maradás azonban nem jelenti azt, hogy ne vásárolhatnának új autót, ezért a Peugeot kidolgozott, és legnagyobb európai piacain be is vezetett egy komplex online kereskedelmi rendszert. Ezen keresztül az ügyfelek a konfigurálástól kezdve a használt autó beszámításán át a biztosítás megkötéséig végig lépdelhetnek az autóvásárlás fázisain, anélkül, hogy kitennék a lábunkat az utcára, majd végül otthonukban vehetik át vadonatúj Peugeot-jukat.

Habár a Peugeot webes autószalonja most, az egész világot érintő egészségügyi válságban nyer igazi jelentőséget, a márka valójában már 2017-ben elkezdte kiépíteni az online autóértékesítési rendszert. Noha a virtuális bemutatóterem ma még csak néhány országban üzemel, az itt szerzett tapasztalatokból egész Európa profitálhat majd, amikor a Peugeot széles körben bevezeti a rendszert. Ezért érdemes megismerni a folyamatot, hiszen néhány év múlva talán mi is így vásárolunk majd autót – nem azért, mert muszáj, hanem mert kényelmes és hatékony.

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

A folyamat a konfigurálással kezdődik, amely már ismerős lehet a kibertérben magabiztosan mozgó ügyfelek számára. Az érdeklődők kiválaszthatják az igényeiknek megfelelő modellt, felszereltségi szintet, motort és sebességváltót, színt és belső kidolgozást, valamint szemezgethetnek az opciós funkciók, tartozékok és szolgáltatások közül. Alternatívaként a raktáron lévő autók közül is rendelhetnek az érdeklődők.

Ezt követően, ahogy azt egy márkakereskedésben is tennék, nem csak áttekinthetik a finanszírozási lehetőségeket, de a hitelképességi vizsgálatot is elvégezhetik a felületen. Piactól függően innovatív pénzügyi csomagok állnak rendelkezésükre, és természetesen az igényeiknek megfelelő biztosításokat, asszisztencia és karbantartási szolgáltatásokat is kiválaszthatják. A Peugeot a használt autók beszámításáról sem feledkezett meg, egy kérdőívet kitöltve felmérik az ügyfél meglévő gépkocsijának értékét.

Minden adat birtokában a rendszer tájékoztatja az ügyfelet az átadás várható időpontjáról. Ezt követően már csak hivatalossá kell tenni a megrendelést, és várni az új Peugeot érkezését. Normál esetben a márkakereskedésben vehetnénk át autónkat, ám a cég alkalmazkodott a különleges helyzethez: a márka munkatársai házhoz szállítják, és a mindenkori helyi előírásokat maximálisan betartva adják át a gépkocsit új tulajdonosának, illetve használtautó-beszámítás esetén az ügyfél régi járművét is átveszik.

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

Mindez úgy hangozhat, mint egy pillanatkép a jövőből. A Peugeot-nál azonban az online értékesítés már a jelen, méghozzá a sikeres jelen. A márka franciaországi internetes kereskedése, a Peugeot Store mindössze két héttel az április 20-i indítást követően máris komoly eredményeket mutathatott fel. Május első hétvégéjén, 48 óra alatt 14 ezer látogatót fogadott az oldal, és minden hetedik látogató ki is választott magának egy autót. Több mint 70 megrendelést adtak le vagy kezdeményeztek, ezek egyharmadát finanszírozással – a Peugeot Store erre is lehetőséget kínál, ahogy a régi autó beszámítását, illetve az új gépkocsi ingyenes házhoz szállítását is elintézhetik az ügyfelek mobiltelefonjukról. Ha pedig valaki segítségre szorulna, a Peugeot tapasztalt tanácsadói a hét napján, napi 10 órában (9-19h között) az ügyfelek rendelkezésére állnak, hogy útba igazítsák őket az online vásárlási folyamatban.

Magyarországon is digitalizálódik a Peugeot

A Peugeot online márkakereskedései jelenleg csak Európa nagyobb piacain működnek, ám a magyar importőr is az internetes ügyintésére helyezi a hangsúlyt. Az új autót keresők számára online is elérhetővé tették a legvonzóbb készletes ajánlatokat, akár ezekre, akár tetszőleges konfigurációkra is egyetlen gombnyomással lehet már online ajánlatot kérni.

A szervizszolgáltatások digitalizációjában a Peugeot elsők között van a piacon. Az interaktív online-szervizidőpont-foglaló rendszerben egy gombnyomásra lekérdezhetők a Peugeot márkaszervizek szabad szervizidőpontjai. Az ügyfél által választott szolgáltatások és igények, valamint a megadott adatok, modell, motorizáció és km-óra állás azonnal betöltődnek a kiválasztott márkaszerviz munkafelvételi naplójába, és a foglalást a rendszer azonnal visszaigazolja. 

Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka

A műszaki platformmal interaktív összeköttetésben lévő, intelligens online szervizdíj-kalkulátor a gépjármű típusa és a motorizáció vagy az alvázszám alapján automatikusan kiszámítja a kiválasztott szervizbeavatkozás költségét, sőt bizonyos műveleteknél több javaslatot is kínál.  A szintén interaktív Videocheck szolgáltatás a szervizelés alatt álló gépjárművön előre nem látható, ám szakmailag indokolt plusz műveletek gyors elbírálására fejlesztett online rendszer. Az ügyfél nemcsak szakmai magyarázatot és részletes árajánlatot kap a márkaszerviztől, hanem a problémás területről készített videofelvételt is, mely segíti döntését.. Az ügyfelek számára a legtöbb kereskedés kínál hozom-viszem szolgáltatást is, így a szervizelés akár teljes mértékben otthonról is intézhető.

A Peugeot magyarországi honlapján élő chat szolgáltatást is üzemeltet, melynek lényege hogy 8 és 22 óra között élő operátor válaszol a márkával kapcsolatos kérdésekre, szükség esetén továbbítja azokat az illetékes szakembereknek vagy márkakereskedőknek.
 

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
Vásároljon használt autót biztos kézből Vásároljon használt autót biztos kézből Gyors döntést sürget az autóvásárlási kedvezmények ügyében a német kormánytól a gyártók szövetsége Gyors döntést sürget az autóvásárlási kedvezmények ügyében a német kormánytól a gyártók szövetsége Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka Júniusban debütál a BMW i8 Nagy siker az online értékesítés Európában, Magyarországon is digitalizálódik Peugeot márka A brit autóipar lekörözte a franciát A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel A JSC Avtovaz bejelentette együttműködését a Duna Autó Zrt-vel
 
A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát

A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát

2020. május 29.
Munkahelyeinek 10 százalékát felszámolja a Renault francia autógyár a következő három évre tervezett mintegy 2 milliárd eurós (700 milliárd forintos) megtakarítási programja keretében, ez körülbelül 15 ezer állást jelent - közölték különböző francia források csütörtök este.
Részletek

A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát

A leépítési tervet eredetileg péntek délelőtt tette volna közzé az autógyártó, de végül már csütörtök este bemutatta azt a francia szakszervezeteknek.

Az elképzelés szerint Franciaországban 4600 állás szűnik meg, de nem lesznek elbocsátások, hanem a nyugdíjba vonulók munkahelyeit számolják fel, illetve önkéntes alapon távozhatnak kollégák - jelezték a források a francia hírügynökségnek.

A cég világszinten csökkenti a termelési kapacitásait, a jelenlegi évi 4 millióról 3,3 millió járműre.

A Renault felfüggeszti a bővítési terveit Marokkóban és Romániában, csökkenti a termelést Oroszországban, Dél-Koreában és Törökországban. Franciaországban pedig, a Párizshoz közeli Flins-ben néhány éven belül, a Zoe modell gyártásának kifutásával leáll a termelés. Az üzemben dolgozó 2600 munkavállaló viszont átveszi a Choisy-le-Roi telephely tevékenységét, ahol jelenleg 260 embert alkalmaznak motorok és sebességváltók javítására.

A breton Caudan-ban és a normandiai Dieppe-ben található üzemek átszervezése még nem tisztázott, az észak-franciaországi Douai és Maubeuge gyárait pedig várhatóan egyesítik, és az elektromos járművek kiemelt központjává teszik.

Franciaországban június közepén kezdődnek az egyeztetések az átszervezésekről a szakszervezetek képviselőivel.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Franciaország, renault
 
Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés Jól hozott a konyhára a Renault-Nissan együttműködés A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát Új erőforrásokat és modellváltozatokat mutat be a BMW Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson Úttörő kutatási prototípust mutat be a BMW Group a 2016-os Mobil Világkongresszuson A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A Renault felszámolja a munkahelyeinek 10 százalékát A Nissan közel 26 százalékkal növelte eredményeit a magyar piacon
 
A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt

A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt

2020. május 29.
A koronavírus-járvány megfékezése végett elrendelt korlátozások miatt múlt hónapban gyakorlatilag megszűnt az autógyártás Nagy-Britanniában.
Részletek

A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt

A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) havi összesítésében közölte, hogy az autógyártás a II. világháború óta nem tapasztalt mélypontra zuhant.

A szakmai szervezet kimutatása szerint tavaly áprilisban 70 971 autó készült Nagy-Britanniában; az idei azonos hónapban gyártott 197 kocsi ehhez képest 99,7 százalékos visszaesés.

Az áprilisban átadott személyautók mindegyike prémium-, luxus- vagy sportkategóriás jármű volt, amelyek valójában jórészt már a korlátozások miatt elrendelt gyárbezárások előtt elkészültek és a múlt hónapban csak az "utolsó simításokat" kellett elvégezni rajtuk - áll a SMMT pénteki jelentésében.

Az év eleje óta eddig 319 449 autót gyártottak Nagy-Britanniában, 27,6 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi azonos időszakban, amikor 441 260 gépkocsi készült.

Az SMMT azzal számol, hogy az idei évben 400 ezerrel kevesebb autó készül a szigetországban a januári alapeseti előrejelzésben valószínűsített 1,27 milliónál.

A szakmai szövetség szerint a termelői árak szintjén ez 12,5 milliárd font (ötezer milliárd forint) bevételkiesését okoz 2020 egészében a brit autóiparnak.

A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt

Az SMMT hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az autógyárak nem álltak le teljesen: sokuk áttért az egészségügyi dolgozókat a koronavírus-fertőzéstől védő felszerelések, kórházi berendezések, köztük lélegeztetőgépek gyártására.

A szervezet adatai szerint az autóipari szektor üzemei a személyi védőfelszerelésekből eddig 711 495-öt gyártottak.

A legutóbbi felmérések szerint a múlt hónapban a brit feldolgozószektor egészének aktivitása is gyakorlatilag összeomlott.

Az IHS Markit pénzügyi-gazdasági adatszolgáltató csoport és a brit vállalati szektor beszerzési aktivitását mérő intézet (Chartered Institute of Procurement & Supply, CIPS) közös felmérése szerint a brit gyáripar szezonálisan kiigazított beszerzésimenedzser-indexe (BMI) áprilisban soha nem mért alacsony szintre, 32,6-ra esett a márciusban kimutatott 47,8-ról.

Az 50 alatti BMI-indexek a vizsgált szektorok aktivitásának csökkenését jelzik.

Ennek alapján a márciusi gyáripari index is már visszaesést mutatott, de a 32,6-os áprilisi feldolgozóipari BMI-mutató az ágazat aktivitásának szabadesésszerű zuhanására vallott.

A májusról rendelkezésre álló előzetes, részleges becslések ugyanakkor már az aktivitás élénkülését mutatják, miután a korábban elrendelt korlátozásokat a brit kormány fokozatosan enyhíti.

Ennek jegyében május 11-étől visszatérhettek munkahelyükre azok, akiknek munkavégzése otthonról nem megoldható. Az enyhítés más szektorok mellett az építőipari és a feldolgozóipari munkavállalókat is érinti.

Kulcsszavak: autógyár, autóipar, koronavírus, Nagy-Britannia
 
A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A Suzuki bejelentette a 2017-es pénzügyi év jármű-újrafeldolgozási eredményeit Japánban A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon A múlt hónapban Nagy-Brittaniában szinte nem gyártottak autót a koronavírus miatt Különleges kiadással ünnepel a BMW M GmbH: bemutatkozik a BMW M4 DTM Champion Edition Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota Egymilliárd dolláros kártérítést fizet a Toyota
 
Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius

Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius

2020. május 28.
Hiába kínál globális piacain tucatnyi hibrid modellt a Toyota, továbbra is a Prius számít a környezetbarát mobilitás jelképének. A japán szaksajtó szerint hamarosan hasonlóan karakteres modell, a tavalyi LQ tanulmányautó szériaverziója állhat a márka elektromos offenzívájának az élére.
Részletek

Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius

A Yaristól a RAV4-esig, a Camry-től a Corolláig széles azon Toyota típusok választéka, amelyet benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal vásárolhatunk meg. Mellettük egyre csökken a Prius létjogosultsága, a Toyota mégis kitart a globális hibrid forradalmat 1997-ben egy személyben útjára indító típus utódja mellett. Továbbra is vannak ugyanis ügyfelek, akik fontosnak tartják, hogy autójuk ne csak technológiájában képviselje a mobilitást jövőjét, de megjelenésében is. A Prius tehát a hibrid mozgalom fáradhatatlan zászlóhordozója, a japán Spyder7 autós weblap pedig úgy tudja, a Toyota a most útjára induló akkumulátoros elektromos modellcsaládjának is hasonlóan emblematikus típust kíván az élére állítani.

Ez a kiadvány szerint annak az LQ tanulmányautónak lesz a szériaverziója, amelyet 2019 októberében, a Tokiói Autószalonon mutattak be, és amely maga is egy korábbi koncepciójármű, a 2017 januárjában a Las Vegas-i szórakoztató elektronikai szakkiállításon (CES) leleplezett Concept-i továbbfejlesztése volt. Az LQ számos részletében kiforrottabbnak, egyszerűbbnek, praktikusabbnak – azaz összességében sorozatgyártásra alkalmasabbnak – mutatkozott elődjénél.

Ahhoz, sajnos, hogy megfizethető legyen, le kell mondanunk az olyan extravagáns részletekről, mint a használaton kívül a karosszériába beleolvadó fényszórók, a burkolt hátsó kerekek vagy az oldalajtók küszöbig lenyúló üvegbetétje.

Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius

Szintén nem valószínű, hogy eredeti formájában megvalósul Yui, a mesterséges intelligencián alapuló fedélzeti asszisztens, a 4. szintű autonóm mobilitási funkciók bevezetésének pedig objektív akadályai vannak (sem a kellő adatátviteli sebesség, sem a szükséges részletességű térképadatbázis nem áll még rendelkezésre, a vezető beavatkozása nélkül közlekedő járműveket szabályozó jogi környezetről nem is beszélve).

Ugyanakkor más technológiák – a kiterjesztett valóságot alkalmazó head-up display-től a környezetével kommunikáló járművezérlésen át a tükörszegmensekből álló fényszórókig – praktikusabbá, biztonságosabbá és főleg különlegesebbé tehetik az autót.

Ami a hajtásláncot illeti, a Spyder7 szerkesztői szerint a Kínában már forgalmazott Toyota C-HR EV, illetve annak testvérmodellje, a Lexus UX 300e komponenseit kaphatja meg az alsó-kategóriás méretekkel (4530 x 1840 x 1480 mm; tengelytáv 2700 mm) rendelkező tanulmányautó szériaverziója. A városi szabadidőjármű-páros 54,3 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagot, valamint 204 LE teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékú villanymotort kapott.

Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius

A koncepciójármű esetében megemlített 300 kilométer nyilvánvalóan óvatos becslés volt, a szériamodell – amely a weboldal forrásai szerint már idén ősszel bemutatkozhat, és egy évvel később forgalomba is kerülhet – valószínűleg ugyanúgy 400 kilométer körüli távolságot fog tudni megtenni egy feltöltéssel, mint a cégcsoport szubkompakt elektromos szabadidőjárművei.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, toyota, új modell
 
A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Megkezdődött az új BMW 8-as Coupé sorozatgyártása Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon Tisztán elektromos társat kaphat a Toyota Prius Turbó péntek Discovery Channel műsorán
 
A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

2020. május 28.
A Kia Motors bemutatta a Rio negyedik generációjának megújult, felfrissített változatát. A továbbfejlesztett modell számos olyan tulajdonsággal bír, amelyek megerősítik B-szegmensbeli, versenyképes piaci pozícióját.
Részletek

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

A kívül-belül felfrissített Rio „nagyautós” biztonsági megoldásokkal és infotainment rendszerrel érkezik, miközben a korábbinál hatékonyabb hajtásláncokat kínál – köztük a Kia első benzines, hibrid 48V-os rendszerét, amely a márka szintén új ‘clutch-by-wire’ (elektronikus működtetésű tengelykapcsoló) intelligens kézi sebességváltójával dolgozik együtt.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezetője elmondta: “A Rio fontos modellünk Európában és szerte a világon, sok vásárlónk számára a belépést jelenti a Kia világába. A megújult modell a Rio legfontosabb tulajdonságait – praktikum, minőség, technológia – helyezi előtérbe, új, villamosított hajtáslánccal, megújult külsővel és belsővel, valamint olyan fejlett biztonsági és telematikai rendszerekkel, amelyek leginkább a felsőbb kategóriákra jellemzőek. Biztosak vagyunk abban, hogy mindezek a változások a Riót sikeresebbé teszik, mint valaha.”

Az új Kia Rio európai értékesítése 2020 harmadik negyedévében indul, a Kia egyedülálló 7 éves, 150 000 km-es garanciájával.

Hajtásláncok

Új EcoDynamics+ benzines lágyhibrid intelligens kézi sebességváltóval

A Rio az első Kia, amely benzines lágyhibrid (MHEV) hajtással érkezik.

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Az új ‘EcoDynamics+’ hajtáslánc része a márka vadonatúj ‘Smartstream’ 1,0 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses) benzinmotorja, a Kia 48V-os MHEV rendszerével, a maximális üzemanyag hatékonyság érdekében elektronikus nyomatékszabályozással és regeneratív fékrendszerrel.

Az EcoDynamics+ fejlesztése során a belsőégésű motor hatásfokának javítása volt a cél, azzal, hogy az elektromos segédhajtás nem csak besegít az autó mozgatásába, de a lassítások veszteségenergiáit is újrafelhasználhatóvá teszi. A rendszer segít a benzinmotornak kompakt, 48V-os lítiumion-akkujában eltárolt energiájával, miközben indítómotorként is működő generátorával (MHSG) kiterjeszti azt az üzemi tartományt, amikor a benzinmotor nem jár.

A startstop feladatát is ellátó generátor (MHSG) szíjjal kapcsolódik a belsőégésű motor főtengelyéhez, és „észrevétlenül” képes villanymotorként és generátorként is működni. Előbbi esetben, gázadásnál, elektromos segítséget nyújt a motornak, csökkentve annak terhelését és emisszióját. Ahogy az autó motorfékkel lassul, az MHSG generátorüzemre vált, és a főtengelyen érkező energiát a hajtáslánc 48V-os akkumulátorába tárolja.

Az új Smartstream erőforrás leváltja a Rio korábbi Kappa-sorozatú 1.0 literes T-GDi motorját, és számos innováció mellett a Kia a Folyamatosan Változtatható Szelepnyitási Időtartamot (CVVD) is beveti. A CVVD-vel a vezérlés mindig az erőforrás pillanatnyi igényeihez igazítható, amitől javul a hatásfok és tisztul a működés. Az új Smartstream motor teljesítménye megegyezik a korábbiéval - 100 és 120 lóerős lehet -, de a 120 lőerős nyomatéka 16%-kal nagyobb, mint korábban volt (200 Nm).

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Összességében az új, EcoDynamics+ hajtáslánc 8,1 és 10,7%-kal csökkenti a Rio CO2-emisszióját (NEDC, vegyes érték), és az új erőforrás mind a 100, mind a 120 lóerős változatban elérhető hozzá. A 48V-os hajtásláncokat Drive Mode Select menetkapcsoló egészíti ki, és a vezetők szükség szerint választhatnak az ’Eco’, a ’Sport’ és a ’Normal’ üzemmód között.

A Rio EcoDynamics+ az első Kia, amely megkapja a márka vadonatúj intelligens kézi sebességváltóját (iMT). A mechanikus kapcsolat nélküli ‘clutch-by-wire’ tengelykapcsoló-működtető rendszer hozzájárul a lágyhibrid hajtáslánc hatékonyabb működéséhez, és így az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáshoz, valamint a kisebb CO2-emisszióhoz is. Ugyanakkor megmarad a kézi kapcsolás élménye.

Az iMT kuplungját elektronika működteti. Ezzel tökéletesen illeszkedik az MHSG egységhez, a motor már korábban leállítható, mint a Kia hagyományos Stop & Go startstopjával (a korábbi rendszernél az autónak meg kellett állnia a motor leállításához), így jelentősen javul az üzemanyag-hatékonyság.

A megújult Rio könnyű hibrid változatának hivatalos, teljesítménnyel és fogyasztással kapcsolatos adatait a forgalmazás kezdete előtt hozzuk nyilvánosságra.

Megújult Smartstream benzinmotorok

Az új Kia Rio benzinmotorjai is megújultak, magasabb hatásfokot, alacsonyabb CO2-emissziót és jobb vezethetőséget kínálnak.

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Az EcoDynamics+ modellek mellett a Rio európai kínálatában feltűnik az új 100 lóerős 1.0 literes T-GDi. Ez a motor a korábbi ötsebességes helyett immár hatfokozatú kézi sebességváltóval is elérhető, valamint Kia hétsebességes, duplakuplungos automatájával is (7DCT).

Mivel a Rio világszerte ideális városi közlekedési eszköz is, a mérnökök továbbfejlesztették a Stop & Go startstop (ISG) rendszert. Az új, immár a fékkel is együtt dolgozó ISG további üzemanyag megtakarítást kínál: a motor már akkor leáll, ha a vezető nyomja féket, és a kuplungpedált is. Automatikusan újraindul, amint a vezető felengedi a kuplungot a fékkel együtt. Korábban a szerkezetet csak a kuplungpedál helyzete alapján működött, ez a kis finomítás is hozzájárul, hogy a Rio gazdaságosabban, alacsonyabb emisszióval üzemeljen.

A megújult Rio benzinmotoros változatainak hivatalos teljesítménnyel és fogyasztással kapcsolatos adatait a forgalmazás kezdete előtt hozzuk nyilvánosságra.

Technológia

Felfrissített infotainment innovatív, második generációs UVO Connect telematikai rendszerrel

A Rio mostantól korszerűbb érintőképernyős navigációt használ, és az első modellek közé tartozik Európában, amelyben megtalálható a márka innovatív, második generációs UVO Connect telematikai rendszere. Működése komolyan hozzájárul stressz mentes vezetéshez.
A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Az új Kia Rióban a korábbinál nagyobb képátlójú 8.0 colos az érintőképernyő, amelyen megjelennek a járművel kapcsolatos információk, miközben ezt a felületet használja az audio, valamint a műholdas navigációs rendszer is. Természetesen nem hiányzik a Bluetooth-kapcsolat sem, mely lehetővé teszi, hogy egyszerre két okostelefont lehessen csatlakoztatni, - egyet kihangosítóval telefonálásra, egyet pedig médiaeszközként. Az innovatív osztott képernyős funkcióval a felhasználók egyidejűleg ellenőrizhetik a kijelzőn a jármű különféle tulajdonságait, valamint személyre szabhatják különböző applikációkkal a kijelző tartalmát. Mivel a 8.0 colosérintőképernyővel felszerelt rendszer vezeték nélküli kapcsolattal képes kezelni az Apple CarPlay-t és Android Auto-t, nincs szükség kábelre.

A Rio az első Kia modellek egyike, mely az UVO Connect telematikai rendszer második generációjával rendelkezik. A rendszer különféle fedélzeti szolgáltatások, köztük élő közlekedési információk, időjárás jelentés, különféle érdekes helyek (POI-k), üzemanyagárak, parkolási lehetőségek (árak, címek, helyek) elérését is lehetővé teszi. Az UVO Connect támogatja a hangfelismerést, a felhasználók élő szóban kérhetnek keresést az imént felsorolt lehetőségek között, vagy szöveges üzenetet küldhetnek.

Az Androidos és Apple iOS-t használó okostelefonokra letölthető UVO applikáció számos új funkciót kínál a második generációs frissítés jóvoltából, s lehetőséget ad arra is, hogy a felhasználók különféle funkciókat a távolból, telefonról irányítsanak. Országtól (szolgáltatótól) függően, például utazás előtt elküldhetők az autó navigációs rendszerére az útvonaltervek, de ellenőrizhető az autó helyzete, illetve elérhetők a diagnosztikai adatok és az értesítések is. A Kia Motors további részleteket tesz majd közzé a második generációs UVO Connect rendszerről, mielőtt az új Rio forgalmazása, 2020 harmadik negyedévében elindul.

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Formaterv

Visszafogott frissítés – ízléses, letisztult külső

A megújult Kia Rio áttervezett frontrésze stílusos és sportos egyszerre. A módosítások egyszerűsítik a formát, ízléses és letisztult a megjelenés.

Megmaradt, de keskenyebbé vált az ikonikus Kia márkavédjegy, a ’tigrisorr’ hűtőmaszk, amely szélesebb, alacsonyabb első lökhárítóval és új ködfényszórókkal párosul. Ezekkel a módosításokkal a Rio orra simább, áramvonalasabb, céltudatosabb hatást kelt, mégis feltűnőbb, és magabiztos megjelenést mutat. Mostantól minden változat LED-es fényszórókkal fut, beépített nappali menetfényekkel.

A palettáról két új fényezést választhatnak a megrendelők: Perennial szürke és Sporty kék. Így a színek választéka immár kilencre emelkedett, specifikációtól, illetve piactól függően. Újdonság a nyolcküllős, 16 colos könnyűfém felni.

Belső

Kiváló hangulat és új színekkel testre szabható utastér

Az új Rio utasterében az anyagok és technológiák tekintetében is történtek módosítások a kellemesebb hangulat és a magasabb minőség elérése érdekében. Ilyen például az új 8.0 colos képátlójú érintőképernyő, valamint a vezető előtti műszercsoport közepén a 4.2 colos, nagy felbontású kijelző.

A megújult Rio a Kia első benzines lágyhibrid hajtásával érkezik

Specifikációtól és piactól függően a Rióhoz mostantól elérhető a kék színcsomag. Ez a kabinban kontrasztos környezetet teremt a színes üléspárnákkal, a műszerfallal, a kartámaszokkal, valamint a varráshoz, tűzésekhez használt cérnákkal. A GT-Line kivitelben a belső hangulat egyszínű fekete, itt a kontrasztot az ülések fehér varrása és díszítése adja, a műszerfali dekoráció pedig a sportossághoz illően karbon-mintás.

Minden változatban állítható a vezetőülés magassága, s ez a szolgáltatás elérhető a jobb első üléshez is.

Biztonság

Elérhetők az új ADAS biztonsági technológiák

Az új Kia Rio a legújabb fejlett vezetősegédekkel (ADAS) érkezik, ideértve a Ráfutásos ütközéselkerülő támogatást (FCA), mely felismeri a gyalogost, más járművet vagy legújabban a biciklist; a Sávtartó asszisztenst (LKA), a Vezetői éberség figyelmeztetést (DAW) és a Holttéri ütközésveszélyre figyelmeztetést (BCW) is.

Mindezeken felül a Rio mostantól többféle aktív biztonsági rendszert is kínál.

A specifikációtól függően a Rio új ADAS rendszere tartalmazza a Kia legújabb fejlesztésű Ráfutásos ütközéselkerülő támogatást (FCA), a Holttérfigyelő rendszert és az Intelligens sebességhatárra figyelmeztető rendszert (ISLW), az Adaptív sebességtartót (SSC), valamint a sávkövető rendszert (LFA).

A Sávkövető rendszer (LFA) az Adaptív sebességtartóval (SCC) együtt szabályozza a gyorsítást, a fékezést és a kormányzást is, a jármű előtti és mögötti forgalmi helyzettől függően. A rendszer 180 km/h-ig működik, radarral és kamerával érzékeli az autó környezetét, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől, továbbá figyeli az útburkolati jelzéseket és a sáv közepén tartja az autót. Szintén a felszereltség része a Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCCA) és a Hátsó utasra figyelmeztető rendszer (ROA).

Specifikációtól függően a szegmens innovációjaként elérhető a Vezetőt figyelmeztető elindulási segéd (LVDA) is elérhető. Ha a Rio vezetője megáll a forgalomban (például dugóban a piros lámpánál) és nem veszi észre, hogy az előtte lévő jármű elindult, a rendszer jelez. Ennek segítségével folyamatosabbá és biztonságosabbá is válik a városi közlekedés.

A megújult Kia Rio alapfelszereltségének része a Menetstabilizáló (VSM), az Elektronikus stabilitás ellenőrző (ESC), a Kanyarodási fékasszisztens (CBC) és az Egyenesmeneti stabilitást segítő (SLS) rendszer is, így fékezés és kanyarodás közben is nő a biztonság.

Minden Rióban alapfelszerelés a hat légzsák és az ISOFIX gyerekülés-rögzítés is.

A Rio európai értékesítése 2020 harmadik negyedévében indul. Az új Kia Rio forgalmazása Európában 2020 őszén, a harmadik negyedévben veszi kezdetét, a márkára jellemző egyedülálló 7 éves, 150 000 kilométeres garanciával.

Kulcsszavak: bemutató, kia, Kia Motors, rio, új modell
 
Városi cirkáló - Renault Twingo Városi cirkáló - Renault Twingo Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető Az új Opel Corsa már autógázzal is rendelhető Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento Áttervezett külsővel és belsővel érkezik a tágas, hétüléses Kia Sorento A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Új Logan MCV a Genfi Autószalonon
 
Milyen a Lexus, ha elektromos?

Milyen a Lexus, ha elektromos?

2020. május 28.
Hamarosan piacra lép a Lexus első tisztán elektromos típusa. Vajon új korszakba lép ezzel a márka, vagy csupán logikus kiterjesztése ez annak az útnak, amelyen harminc éve jár? A kérdésre az EV program főmérnöke, Takashi Watanabe segít megtalálni a választ.
Részletek

Milyen a Lexus, ha elektromos?

A villamosítás korában újra kell értelmeznünk mindent, amit az autózás különböző aspektusairól tudni véltünk, beleértve a fényűzés fogalmát is. De vajon tényleg akkora változást hoznak a villanyautók annak a márkának az életében, amelyik 15 éve egy személyben teremtette meg a hibrid luxusautók műfaját, és az elmúlt másfél évtizedben több mint 1,7 millió villamosított prémium gépkocsit értékesített világszerte?

A Lexus 2020 elején hirdette meg villamosítási stratégiáját, a Lexus Electrified programot, amely túlmutat a helyi emissziótól mentes közlekedés ígéretén. „A Lexus Electrified keretében villamosítási technológiák alkalmazásával tökélesítjük a jármű minden tulajdonságát és jellemzőjét, a helykihasználástól a zajkomforton át a harmonikus vezetési élményig” – vázolja a stratégia lényegét Takashi Watanabe főmérnök, a program vezetője.

„A Lexus azonban a jövőben is Lexus stílusú és minőségű gépkocsikat fog gyártani, függetlenül attól, hogy mi hajtja azokat. Azok az autógyártók, akik kizárólag villanyautókat kínálnak, az elektromos járművekre jellemző értékekre építik fel márkájuk identitását – a lineáris gyorsulásra, az azonnali nyomatékra, az alacsony zajszintre.

Milyen a Lexus, ha elektromos?

Nekünk a márka génjeibe ivódott értékek – a rugózási komfort, a precíz vezethetőség, a pontosan megtervezett csendkultúra – megőrzése mellett kell megteremtenünk egy újfajta vezetési élményt. Ebben kulcsszerephez jut az az elv, hogy az elektromos hajtásból kiindulva, összehangoltan szabályozzuk minden fődarab működését, a hajtáslánctól a kormányművön át a fékekig és a futóművig. A villamosításból fakadó, különleges képességeket a tradicionális adottságokkal ötvözve hozhatjuk létre azt a minőséget, amit leginkább Lexusságként jellemeznék.”

A Lexus talán legfontosabb ismérve, hogy középpontjában nem a technológia, hanem az ember áll. A járműnek a vezető szándékával tökéletes összhangban kell reagálnia minden helyzetben, mert csak így utazhatunk abban a magabiztos, tökéletes nyugalomban, ami a Lexus számára sokkal inkább meghatározza a luxusautózás lényegét, mint bármilyen számszerűsíthető paraméter. Ez már a márka legelső elektromos típusára, az új UX 300e szabadidőjárműre is érvényes kell, hogy legyen.

„Az UX 300e vezeti be az ügyfeleket a Lexus Electrified filozófiájába, legyen szó a márka hagyományos ügyfeleiről, akik érdeklődnek az elektromos mobilitás iránt, vagy a villanyautók iránt elkötelezett potenciális vásárlókról, akik szívesen lépnének túl az EV hagyományos felfogásán” – hangsúlyozza Takashi Watanabe.

Milyen a Lexus, ha elektromos?

„Az UX 300e esetében három elsődleges fejlesztési célt követtünk. Elegáns, élvezetes, lineáris vezethetőséget kívántunk megvalósítani, a Lexusra jellemző, gondosan megtervezett csendesség mellett. Másodsorban fontos, hogy a funkcionalitás eleganciával, a praktikum kényelemmel társuljon. Ehhez kapcsolódik a speciális ülésfűtéssel kombinált, újszerű klímaberendezés, amellyel elősegíthető a villanyautózásnál olyan fontos energiatakarékosság, de a kapcsolódási szolgáltatások hiánytalan köre is.

Végezetül ki kell aknáznunk az elektromos hajtásláncokból adódó, magas fokú megbízhatóságot. Ebben páratlan tapasztalatra tettünk szert a hibrid rendszerek fejlesztése során. A végeredmény egy olyan autó, amely a vezetési élményt kiemelkedő komforttal és felülmúlhatatlan megbízhatósággal társítja" – összességében tehát pont azt nyújtja, mint bármely eddigi Lexus.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, lexus
 
A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei Még az év vége előtt bemutatkoznak az új Defender 90 és 110 modellek haszonjármű kivitelei A BMW 2-es Gran Tourer a világ első prémium kompakt egyterű modellje A BMW 2-es Gran Tourer a világ első prémium kompakt egyterű modellje A Maserati is beszáll a villanybuliba A Maserati is beszáll a villanybuliba Fel kell készülni a Tesla európai kapacitásbővítésére Fel kell készülni a Tesla európai kapacitásbővítésére
 
Megújult a tömegközlekedés Tatabányán

Megújult a tömegközlekedés Tatabányán

2020. május 28.
A komáromi BYD gyárban készült két elektromos autóbusz átvételével lezárult a tatabányai tömegközlekedés megújításának 5,6 milliárd forintos projektje - közölte a polgármester az MTI-vel.
Részletek

Megújult a tömegközlekedés Tatabányán

Szücsné Posztovics Ilona (Összefogás Tatabányáért) tájékoztatása szerint az elektromos buszok elsőként a Turul-emlékműhöz vezető útvonalon közlekednek, védve a Gerecse Tájvédelmi Körzethez tartozó terület levegőjének tisztaságát.

A K7-es típusú midi autóbuszok egy töltéssel 140-150 kilométert képesek megtenni, 40-50 ember utazhat rajtuk, az ülőhelyek száma huszonkettő. Az elektromos járművek később a kisebb utasforgalmú vonalakon is szolgálatba állhatnak.

Tatabánya önkormányzata a Modern városok programban 5,6 milliárd forintot kapott tömegközlekedésének teljes megújítására. Az önkormányzat húsz évet meghaladó átlagéletkorú buszokat cserélhetett le  42 új járműre.

A közösségi közlekedés megújítása során a vidéki városok közül elsőként itt vezettek be e-buszjegyet, valamint minden megállóban és járművön valós idejű utastájékoztatás található, utazástervező mobiltelefonos applikációt készítettek és jegyértékesítő automatákat állítanak üzembe.

Komárom-Esztergom megye székhelyén naponta 25 ezer ember használja a tömegközlekedést. Az utasok száma az elmúlt években azonos szinten maradt. A járatok tervezésénél tekintettel voltak a Tatabányai Ipari Park igényeire, ahol mintegy tízezer ember dolgozik.

Megújult a tömegközlekedés Tatabányán
Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, Tatabánya
 
A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t A Thomson Reuters a világ 100 leginnovatívabb cége közé sorolja az ABB-t Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt Az ABB és a kínai King Long közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével tá-mogatott e-buszt Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai
 
A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani

A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani

2020. május 27.
Az Alliance partnerek leader-follower szemléletű sémát vezetnek be, hogy a termékekkel és a technológiával kapcsolatos hatékonyság és versenyképesség növekedhessen. A tagok egyenként olyan régiós referenciaként szolgálnak majd, ahol a fő erősségükkel képesek a piac vezetésére és támogathatják a partnerek versenyképességét.
Részletek

A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani

A Groupe Renault, a Nissan Motor Co. Ltd. és a Mitsubishi Motors Corporation a világ egyik vezető autóipari szövetségének tagjaiként ma bejelentették, hogy többek között olyan kezdeményezést indítanak útjára, amelynek eredményeképp egy új, kooperatív üzleti modell segíti majd a három cég versenyképességét és jövedelmezőségét.

A tagvállalatok tovább gondolják a meglévő kölcsönös Szövetségi előnyöket olyan területeken is, mint például a beszerzés, így terjesztve ki a vezető pozícióikat és földrajzi előnyeiket a partnervállalatok üzleti fejlesztésének javára.

„Az Alliance egy egyedülálló stratégiai és működési partnerség az autógyártás világában és ez hatalmas előnyt nyújt a folyamatosan változó autóipari világban”

- mondta Jean-Dominique Senard, az Alliance és a Renault elnöke. „Az új üzleti modell lehetővé teszi az Alliance számára, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a tagok eszköztárából és teljesítő képességéből miközben tiszteletben tartja azok egyéni kultúráját és örökségét. A Szövetség három tagja képes lesz földrajzi határokon átnyúlva minden ügyféligényt kielégíteni legyen szó szegmensről, technológiáról úgy, hogy egyéni versenyképességük, fenntartható jövedelmezőségük, társadalmi- és környezeti felelősségvállalásuk súlya is növekedhessen.”


A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani

A három cég vezetősége a leader-follower séma alapelveit a következőkben határozta meg:

•  továbbra is a közös Alliance szabványok kidolgozása a cél, a platformoktól egészen a karosszériákig;
• termékszegmensenként egy kiemelt modellre fókuszálnak, emellett a vezető cég további, „kísérő” modelleket fejleszt, a partnervállalatok támogatásával;
• biztosítják, hogy minden márka kiemelt és kísérő modelljeit a lehető legmagasabb versenyképesség megőrzésének szem előtt tartásával alkotják meg, és ha szükséges összevonják azokat; valamint
•  folytatják a kishaszonjárművek terén már sikeresen bevezetett leader-follower modellt.

A fent említett szerkezeti séma bevezetésének eredményeképp az egy modellre vetített befektetés akár 40%-kal is alacsonyabb lehet. Ez az előny az Alliance már létező szinergiáin felül értendő. Az Alliance jóváhagyta továbbá azt is, hogy a működési területükön úgynevezett referencia-régiókat határozzanak meg, ahol minden vállalat a saját központi régiójára koncentrálhatja erőfeszítéseit a versenyképesség területén, így szolgálva követendő példaként a többieknek.

Ennek megfelelően a Nissan Kína, Észak-Amerika és Japán referenciája lesz; a Renault Európára, Oroszországra, Dél-Amerikára és Észak-Afrikára koncentrál majd; a Mitsubishi Motors pedig az ASEAN-területen (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) és Óceánia területén fejti ki fő tevékenységét.

Mindegyik vállalat referenciaként szolgál majd a saját régióiban, így újabb lehetőségek nyílnak majd a fix költségek megosztására és az Szövetség közös erőforrásainak kihasználására.


A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani

A cégek termékportfoliójának frissítései is a leader-follower elvet követik majd és a modellek a lehető legversenyképesebb felállásban készülnek majd. Néhány példa:

A C-SUV szegmens megújulását 2025 után a Nissan vezeti majd, míg a B-SUV szegmenst Európában a Renault irányítja.

Latin-Amerikában a B-szegmens platformjait észszerűsítik, a jelenlegi négy változatból egy lesz, mind a Renault, mind pedig a Nissan erre építkezik majd. A platform két gyártóüzemben készül majd a két márka számára.

Délkelet-Ázsiában és Japánban az Alliance tagjai hasonlóan működnek majd, ilyen lesz például a kei-car (szupermini) együttműködés a Nissan és a Mitsubishi Motors között.

A fentieket együttvéve, az Alliance modelljeinek közel 50%-a a leader-follower elv mentén készül majd 2025 után.

A technológiai hatékonyságot figyelembe véve a Szövetség tagjai továbbra is ki fogják aknázni a meglévő erőforrásokat, így biztosítva, hogy minden tagvállalat megossza a platformokon, erőforrásokon, és technológián végzett munkáját. Ez a modell már bebizonyította életképességét és hatékonyságát, amikor a CMF-B platform a Renault Clio és a Nissan Juke alapját képezte, de a közös kei-car platform is sikeresnek bizonyult, a Nissan Dayz és a Mitsubishi eK Wagon esetén. A CMF-C/D és a CMF-EV platformok hamarosan követik az előző példákat.

A leader-follower modellt a fentieken túl a további technológiai területeken is bevezetik:

•    Önvezető autó: Nissan
•    Kétirányú kommunikáció (connected car): A Renault az Android-alapú platformon és a Nissan Kínában
•    E-body: az elektromos-elektronikus architektúra alapjai: Renault
•    e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan
•    PHEV: C/D szegmens: Mitsubishi

Ez az új üzleti modell teszi majd lehetővé, hogy a Szövetség tagjai a lehető legtöbbet hozzák ki magukból és a legversenyképesebbek maradhassanak, így az Alliance megerősödve nézhet szembe a radikálisan változó autóipari környezettel.

Kulcsszavak: autóipar, fejlesztés, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar A Renault Nissan Mitsubishi Szövetség továbbra is példaértékű teljesítményt kíván nyújtani Augusztusban is nőttek az európai autóeladások A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A Suzuki 3 év alatt 3 milliárd dollárt fektet be Indiában A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon A látogatók is kipróbálhatják a legújabb BMW-ket, köztük az i3-at a Frankfurti Autószalonon Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata Designworks néven működik tovább a BMW Group leányvállalata
 
A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat

A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat

2020. május 27.
A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos autók és robogók vásárlására kiírt ötmilliárd forintos pályázat - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Részletek

A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat

Kaderják Péter elmondta, a vissza nem térítendő támogatás összege 11 millió forintos beszerzési ár alatt a 2,5 millió forintot is elérheti gépjárművenként, a 11-15 millió forint közötti autóknál a támogatás maximum 500 ezer forint.

A fogyasztói kör szélesítése mellett a pályázat célja a jobb elérhetőség megteremtése, valamint a klíma- és környezetvédelem is - tette hozzá.

Elmondta: Magyarországon jelenleg körülbelül 18 ezer elektromos jármű van forgalomban, az ötmilliárd forintos támogatással pedig várhatóan 1200-1500 kerülhet az utakra. Az országban körülbelül 800 nyilvános elektromos töltőállomás van, de folyamatosan dolgoznak azon, hogy ez a szám növekedjen - tette hozzá.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy az elektromos járművek vásárlása a koronavírus-járvány idején is nőtt, míg a hagyományos meghajtású járművek értékesítése jelentősen csökkent az első negyedévben az előző évhez képest.

A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ITM, jármű kereskedelem, támogatás
 
Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában A Chevy Bolt fájhat a Teslának A Chevy Bolt fájhat a Teslának Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford Magabiztosan vitte az első negyedévet a Ford A fogyasztói kör szélesítését is szolgálja az elektromos járművek vásárlására kiírt pályázat Megduplázódott az elektromos autók száma a világon A SEAT az egyik leggyorsabban bővülő márka volt az idén Európában A SEAT az egyik leggyorsabban bővülő márka volt az idén Európában
 

Találatok száma: 11889 Megjelenítve: 81 - 90