Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 81 - 90
2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is

2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is

2021. július 14.
 Az elektromos átállás a PEUGEOT stratégiájának központi eleme, ennek megfelelően az új PEUGEOT 308 ötajtós és SW kombi verziója egyaránt, már a bevezetés pillanatától kezdve kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető.
Részletek

2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is

Ezzel 2021-re a márka elérte, hogy személy- és haszongépjármű kínálatának 70%-a rendelkezik elektromos meghajtású változattal is. Az európai piacon ez az arány 2023-ra 85%-ra, 2025-re pedig 100%-ra emelkedik.

Az új PEUGEOT 308 a bevezetés pillanatától kezdve kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető, ezzel tovább bővül a márka elektromos modelljeinek már eddig is bőséges kínálata.

Az új PEUGEOT 308 HYBRID 225 e-EAT8 összteljesítménye 225 LE, ezt a 180 lóerős (132 kW-os) PureTech benzinmotor és a 81 kW-os elektromos motor együtt teljesíti, a 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó közreműködésével. A rendszer CO2-kibocsátása így kilométerenként 26 grammnál kezdődik, és elektromos üzemmódban akár 59 km-t is képes megtenni – a WLTP mérési ciklus véglegesítés alatt álló adatai alapján. A HYBRID 180 e-EAT8 változatot egy 150 lóerős (110 kW-os) PureTech motor és a fenti 81 kW-os elektromos motor, valamint a villanymotorral kombinált  e-EAT8 váltó alkotja. E változat CO2-kibocsátása a WLTP mérési ciklus véglegesítés alatt álló adatai alapján 25 g/km-nél kezdődik.

A PEUGEOT három évvel ezelőtt kezdte meg modellkínálata elektromos változatainak forgalmazását; az első ilyen modell az e-208 volt, ezt követően pedig a 100%-ban elektromos (e-208, e-2008, Traveller és Expert), illetve a plug-in hibrid oroszlános modellek (3008 és 5008) egyre komolyabb pozíciót vívtak ki maguknak a piacon.

2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is

2021 első öt hónapjának adatai alapján a PEUGEOT összességében Európa második legnépszerűbb tömegmárkája, az elektromos változatok körében pedig a harmadik. A PEUGEOT e-208 és e-2008 egyaránt kategóriájuk második helyén állnak, és hónapról hónapra növelik részesedésüket.

„Az elektromos átállás stratégiánk központi eleme. A „Power of Choice” elnevezésű stratégia lényege az, hogy minden egyes ügyfelünknek lehetőséget biztosítsunk az igényeinek leginkább megfelelő – hagyományos vagy elektromos – meghajtás kiválasztására. Elektromos modelljeink piaci sikerei azt mutatják: Európában ez a stratégia beválik. Nemzetközi szinten pedig, azokon a piacokon, ahol az elektromos autózás még fejlődőben van, arra használjuk elektromos modelljeinket, hogy megmutassuk: innovatív, prémium minőségű márka vagyunk. Bárhol is legyünk jelen, mindenhol a fejlődés motorjai akarunk lenni.” – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT vezérigazgatója.

A „Power of Choice” stratégia megvalósítását az teszi lehetővé, hogy a csoport többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas padlólemezekre fejleszti modelljeit, így képes az adott modellbe az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő – belsőégésű, elektromos vagy hibrid – motort beépíteni.

A PEUGEOT számára az elektromos megoldások kifejlesztése pontosan ugyanolyan fontos a haszongépjárművek tekintetében, mint a személygépkocsiknál. A márka ezért minden egyes haszongépjármű-modelljéhez gyárt már 100%-ban elektromos meghajtású változatot is. Ennek köszönhetően a profi felhasználók korlátozás nélkül hajthatnak be a nagyvárosok zöld zónáiba úgy, hogy az elektromos motor miatt az autók raktérkapacitása nem csökken, pontosan ugyanakkora marad, mint a belsőégésű változatoké.

Kulcsszavak: elektromos autó, környezetbarát, Peugeot
 
Elektromos járművekre vált a Budapest Airport Elektromos járművekre vált a Budapest Airport 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is A Nissan „Milliárd köszönetet” mond a LEAF-tulajdonosoknak Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon Megduplázza az elektromos autó vásárlásra vonatkozó állami támogatás összegét a Renault Magyarországon Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Kitiltják a környezetszennyező járműveket Párizsból Kitiltják a környezetszennyező járműveket Párizsból
 
Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW

Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW

2021. július 13.
Idén nyáron a SHARE NOW Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal bővíti a flottáját, melyeket az ügyfelek akár házhoz is rendelhetnek.
Részletek

Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW

A szolgáltató célja, hogy minél több Budapesten és környékén élő számára tegye elérhetővé a fenntartható autós mobilitást, és kínálatában mindenki megtalálja azt az autótípust, amely az ő igényeinek leginkább megfelel. 

A járványügyi korlátozások ellenére a SHARE NOW 2020-ban megduplázta árbevételét az előző évhez képest. Bár a korlátozások miatt hosszú hónapokra visszaesett a kereslet, a cég tovább folytatta hosszú távú növekedési terveinek megvalósítását Magyarországon. A járvány harmadik hullámának végetértével pedig közel 100 új autóval és szolgáltatásainak fejlesztésével erősíti jelenlétét Budapesten és környékén.

Idén nyáron 60 db Fiat 500 Hybriddel és 35 db MINI Cabrióval bővül a SHARE NOW flottája, így összesen 360 autóval Budapest második legnagyobb carsharing szolgáltatójává lép elő. Az új hibrid modellek manuális váltóval és - a többi benzinmotoros SHARE NOW autóhoz hasonlóan - országos autópályamatricával kerülnek forgalomba, a SHARE NOW Pass előfizetéssel rendelkező felhasználók pedig mindössze 60 Ft/perctől vehetik igénybe őket. A SHARE NOW az egyetlen hazai autómegosztó szolgáltató, amelynek cabriók is szerepelnek a kínálatában. Az új automata váltós, head up display-es MINI Cabriókkal városszerte már összesen 50 lenyitható tetejű autó válik elérhetővé Budapesten.

Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW

“A 2020-as év a vírus ellenére is bebizonyította, hogy valódi igény van az autómegosztásra a lakosság és a vállalatok körében egyaránt. Egyre több a tudatos carsharing felhasználó, akik akár napi szinten kombinálják az autómegosztást más közlekedési módokkal, elsősorban a tömegközlekedéssel; legyen szó néhány perces városi vagy akár több napos országos utakról” - mondta Buday Bence, a SHARE NOW ügyvezető igazgatója, majd hozzátette:

“2021. áprilisa óta a SHARE NOW eddig példátlan, ugrásszerű igénynövekedést tapasztal a lakossági és vállalati felhasználók részéről is, ami előrevetíti az autómegosztás állandó és erős jelenlétét Budapest közlekedésében. Az a célunk, hogy a Főváros támogatásával még közelebb kerüljünk egy élhetőbb, zöldebb városkép kialakításához, ahol mindenki számára elérhető az autós közlekedés amikor szüksége van rá, mégsem parkolnak autók ezrei kihasználatlanul az utcákon.”

Emellett a folyamatos fejlesztések eredményeként elérhetővé vált az előfoglalás is 1-től 5 napos bérlésekhez, amellyel a bevezető időszakban a SHARE NOW Pass ügyfelek házhoz rendelhetik az általuk választott kategóriájú járművet a zónán belül. A felhasználók a kiválasztott autóra legalább 72 órával az igénybevétel előtt adhatják le a rendeléseiket az applikáción keresztül.

„Azokat a visszajelzéseket kaptuk, hogy az ügyfeleink egy része szeretné tervezhetőbbé tenni a SHARE NOW megosztott autóinak használatát. Vagyis biztosnak lenni abban, hogy a kívánt időben biztosan lesz a közelükben megfelelő autó a családi kiránduláshoz vagy az üzleti útjukhoz. Ma már szinte bármit házhoz tudunk rendelni online, de autóra eddig még nem volt lehetőség. Mostantól viszont a SHARE NOW applikációban ezt is egyszerűen megtehetik a felhasználók.” – tette hozzá Buday Bence.

Kulcsszavak: autómegosztó, fiat 500, Mini, SHARE NOW
 
Egyéves a Mol Limo Egyéves a Mol Limo Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW Megérkezett a MINI Cooper és MINI Cooper S 2018-tól érkezik a MINI új márkalogója 2018-tól érkezik a MINI új márkalogója Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW Kettős győzelem az Év Motorja díjon a BMW csoport számára Házhoz rendelhető Fiat 500 Hybridekkel és MINI Cabriókkal frissít a SHARE NOW Fiat Panda és Freemont Black Code premier a Frankfurti Autószalonon
 
A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai

A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai

2021. július 13.
Toyota-Caetano márkanév alatt érkeznek a Toyota zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológiáját alkalmazó, a portulgál CaetanoBus által gyártott buszok.
Részletek

A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai

A Toyota egyébiránt még 2020 decemberében erősítette meg stratégiai szövetségét a CaetanoBus vállalattal a fenntartható mobilitási megoldások bővítésére vonatkozóan, ennek keretében a portugál buszgyártó hidrogén üzemanyagcellás elektromos és akkumulátoros elektromos buszokat is gyárt majd.

A portugál CaetanoBus buszgyártó vállalat és a Toyota bejelentette, hogy az akkumulátoros elektromos e.City Gold és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos H2.City Gold városi buszok mindkét márka nevét magukon viselik majd. A CaetanoBus  által gyártott üzemanyagcellás városi buszok 2019 óta használják a Toyota hidrogénhajtású technológiáját, beleértve az üzemanyagcellákat, a hidrogéntartályokat és más kulcsfontosságú alkatrészeket. 2020 decemberében pedig a Toyota Caetano Portugal (TCAP) a CaetanoBus közvetlen részvényesévé vált, hogy elősegítse a vállalat busz üzletágának gyors bővítését zéró emissziós buszok fejlesztésével és értékesítésével. Az elmúlt években a portugál buszgyártó vállalat a zéró emissziós buszainak segítségével Európa-szerte megerősítette nemzetközi jelenlétét. A vetélytársakban gazdag európai buszpiacon elért növekedés hűen tükrözi a CaetanoBus technológiai képességeinek fokozódó elismertségét, amelyet zéró emissziós termékeinek csúcsmodern kialakítása igazol.

„Bejelentésünkkel megerősítjük hosszútávú együttműködésünket a Toyotával, amely sokat segített a zéró emissziós busz üzletág fejlesztésében. A kettős márkázás lehetővé teszi számunkra, hogy demonstráljuk műszaki képességeinket és kiemelkedő technológiánkat, miközben szemlélteti elköteleződésünket a karbonsemlegesség iránt.”

avat be José Ramos, a CaetanoBus elnöke.

A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai

A CaetanoBus által gyártott H2.City Gold a Toyota üzemanyagcellás hajtásláncát használja. A városi busz 400 kilométeres hatótávval rendelkezik és mindössze 9 perc alatt megtankolható. A jármű tökéletesen szemlélteti a két vállalat modern technológiájában és képességeiben rejlő lehetőségeket. Egyúttal az első lépés a kettős márkázás megvalósításában, amelyet a két vállalat a tisztán elektromos e.City Golddal folytat. A megvalósítás kertében a buszok megkapják a ’Caetano’ és a ’Toyota’ logókat is, fokozva a járművek felismerését a Toyota márkát jól ismerő európai ügyfelek körében.

„A CaetanoBus zéró emissziós buszainak kettős márkázása megmutatja, hogy mennyire magabiztosak vagyunk legújabb befektetésünkkel, illetve a Caetanóval folytatott hosszútávú partneri viszonyunkkal kapcsolatban. Egyúttal kihangsúlyozza, hogy a Toyota a személyautó-ágazaton túl is tervez a zéró emissziós mobilitással, úton a karbonsemlegesség felé.” -

teszi hozzá Matt Harrison, a Toyota Motor Europe elnöke és vezetője.

A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai

Kulcsszavak: autóbusz, FCEV, toyota
 
A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai Hamarosan az utakon is feltűnhet a Toyota i-Road EV A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace A piacon egyedülálló, 1 millió kilóméteres garanciát kínál a Toyota Proace A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai Tovább a siker útján - Toyota RAV4 A Toyota márkanevet is megkapják a CaetanoBus zéró emissziós buszai A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt
 
Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz

Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz

2021. július 13.
 Az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2021-ben kiírta az elektromos autók vásárlására vonatkozó támogatásokat magánszemélyeknek (12 millió forint alatti kedvezményes vételár, 2,5mFt támogatás), és taxisoknak is (15 millió forint alatti kedvezményes vételár esetén 45% támogatás), így az új ë-Berlingo, - amely július eleje óta rendelhető Magyarországon - kiemelkedő kényelmével és sokoldalú térkínálatával az elektromos piac egyik favoritja lehet.
Részletek

Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz


Minden Citroën márkakereskedés megtalálható a pályázat Regisztrált márkakereskedések listáján a márka teljes elektromos kínálatával (ë-C4, ë-Berlingo, ë-Spacetourer, ë-Berlingo furgon, ë-Jumpy furgon), és felkészülten várják az érdeklődőket.

Az ë-Berlingo 50kW-os akkumulátorral, opcionálisan 11kW-os fedélzeti töltővel indul a legnagyobb villanyautó támogatásért, sőt 7 személyes változata a nagycsaládosoknak további 2,5millió forint- azaz összesen akár 5 millió forint  - állami támogatást jelenthet.     
    

ë-Berlingo ajánlatok magánszemélyeknek kiírt villanyautótámogatással

A 2021-ben, természetes személyek számára kihirdetett, a lezárult első kör után igen népszerűnek ítélhető „E-AUTO-2021/Lakossági” állami támogatási pályázat várhatóan folytatódik, melyre a korábbival azonos kondíciókkal pályázhat a lakosság immár az ë-Berlingo modellekre is.

Fontos, hogy mivel az ë-Berlingo opcionálisan 7 üléses kivitelben is elérhető (M hosszúság) a legalább 3 gyermekkel rendelkező természetes személyek részére, a fenti elektromos pályázattal egyidőben a nagycsaládos állami támogatásra is lehet pályázni, melynek összege akár 2,5 millió forint  (de legfeljebb a megszerzés időpontjában érvényes bruttó vételár 50%-a). Így a két támogatás teljes összege, amennyiben mindkét pályázat sikeres, akár 5 millió forint is lehet1 ë-Berlingo Feel Pack M - 7 személyes változat vásárlása esetén.

A magánszemélyek részére kiírt pályázat esetén a 7 személyes, M hosszúságú FEEL PACK felszereltségű modell 12.840.000 forintos bruttó kedvezményes ára több mint 1 millió forintnyi helyet hagy az esetleges extráknak - automata klíma, navigáció, ülésfűtés, gyermekcsomag, tolatókamera, kulcs nélküli nyitás-zárás – a 14 millió forintos értékhatár alatt maradva.

Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz

Akár 30 perc alatt 80%-ra tölthető akkumulátor

A Citroën 2021-ben az ë-Berlingo piacra dobásával újabb modellel lépett az elektromos gépkocsik piacára, és hogy mennyire komolyan gondolja a jelenlétét, arra az elektromos modell technikai paraméterei, és az autó kialakítása a bizonyíték: a Citroën ë-Berlingo kiváló választás rugalmasan alakítható hatalmas belterével, 5 vagy 7 személyes változatával és az árkategóriájában kiemelkedő az akkumulátorkapacitása.
Fontos előnye az új ë-Berlingónak, hogy opcionálisan11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltőrendszer rendelhető hozzá - az 5 személyes 12 millió forintos, illetve a 7 személyes 14 millió fontos értékhatár alatt maradva-, mellyel akár 5 óra alatt feltölthető az akkumulátor, hiszen az új Citroën ë-Berlingóval egy 22 kW-os 3 fázisú nyilvános töltőoszlop teljesítményének 100%-a rendelkezésre áll. Az autó továbbá képes felvenni a 100 kW-os egyenáramú töltést (villámtöltés) is, így nyilvános egyenáramú töltőoszlopról az ë-Berlingo akár 30 perc alatt eléri a 80%-os töltöttségi szintet. Az akkumulátorra 70%-os töltöttségig 8 évre vagy 160 000 km futáskorlátig szóló szerződéses jótállást biztosít a Citroën.

Az új Citroën ë-Berlingo az aktív életmód szerelmeseinek ideális partnere: az egyszerre funkcionális és sokoldalú modell továbbra is hű társ minden szabadidős elfoglaltságban, az új elektromos meghajtás pedig tovább fokozza az eddig is kellemes élményeket.

A Berlingo elektromos meghajtása a villanymotor finom, nyugodt viselkedését kínálja, akár 280 km-es hatótávon (a WLTP ciklus szerint).

ë-Berlingo ajánlatok taxisoknak

Az utolsó apró részletig megmarad a Berlingo mindig is nagyra értékelt funkcionalitása, az utastér mérete, a modularitás és a praktikusság. Az ë-Berlingo kétféle hosszúságban is elérhető: az M hosszúságú akár 7 személy szállítására is alkalmas verzió mellett XL hosszúságú 5 személyes kivitelben is rendelhető, mely a taxis vállalkozók számára jelenthet kiváló megoldást még nagyobb csomagterével.

A magyar állam 2021-es, elektromos járművekre vonatkozó pályázata, melyben a személytaxi-szolgáltatás vagy személygépkocsis személyszállítás céljából beszerezni kívánt, tisztán elektromos gépjárművek vásárlására 1 000 000 - 15 000 000 Ft vételár között, az autó teljes vételárának maximum 45%-áig lehet pályázni állami támogatásra az ë-Berlingo Feel Pack XL hosszúságú, 5 személyes kivitele a háromfázisú fedélzeti töltő árát tartalmazó, 13 460 000 forintos bruttó kedvezményes árával több, mint 1,5 millió forintnyi extra megrendelésére biztosít lehetőséget a személyszállító vállalkozók számára a 15 milliós értékhatár alatt maradva.

ë-Berlingo: Minden utazás pihenéssé válik

Az ë-Berlingóban minden út pihenéssé változik az utasok számára. Az azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően az indulás teljesen zökkenőmentes és sima, csakúgy, mint a fokozatmentes sebességváltás melletti gyorsulás. Az elektromos hajtáslánc sem zajt, sem vibrációt nem kelt. Ezek a tulajdonságok társulnak ezentúl az olyan, már ismert kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a magas építésű ülések, a könnyű járású kormánykerék vagy a 10,8 méteres fordulókör.

Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a meghajtó erőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 130 km/h végsebességet tesz lehetővé. A különböző vezetési módok között az ë-Toggle elnevezésű sebességváltóhoz kapcsolódó menetmód gombbal választhatunk, az alábbiak szerint:

-    Normal – 80 kW/210 Nm: optimális kompromisszumot kínál a nagy hatótáv és a dinamikus menetteljesítmény között.    
-    Eco – 60 kW/180 Nm: optimális energiafelhasználást biztosít azzal, hogy visszafogja (de nem kapcsolja ki) a fűtés és a légkondicionálás teljesítményét, valamint a motor nyomatékát.
-    Power - 100 kW/260 Nm: maximális terhelés esetén segíti az autó teljesítményének teljeskörű kihasználását.

Nagyobb hatótáv a nagyobb szabadság érdekében

Az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor hatótávja vezetési módtól és stílustól függően akár 280 km is lehet. Az elektromos technológia legjavát használja fel, mindkét karosszériaváltozata ugyanazzal a hajtáslánccal és akkumulátorral érhető el.

A hatótáv növelése érdekében az ë-Berlingo hajtáslánca visszanyeri és újra hasznosítja a fékezés és lassítás során felszabaduló energiát. Az energiavisszanyerés hatékonysága úgy növelhető, ha a középkonzolon található, B jelzésű gombot megnyomjuk. Az akkumulátor az ülések, illetve a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így nem csökkenti az utastér méretét. Az akkumulátor tárolja és szolgáltatja a motor, a fűtés és a légkondicionáló működéséhez szükséges energiát. Százalékban számított aktuális töltöttsége a műszerfalon jelenik meg, a számadat mellett fokozatosan erősödő fényjelzés is figyelmeztet a csökkenésre.

Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia érvényes (a teljes kapacitás 70%-áig). 1 év vagy 20 ezer km után az átvizsgáláson az ügyfél igazolást kap az akkumulátor aktuális kapacitásáról. Az első év után a szerviz minden időszakos átvizsgálás és karbantartás során (azaz 2 évente, illetve 40 ezer km után) kiállítja az igazolást.

Az ë-Berlingo töltéséhez szükséges idő tájékoztató jelleggel:

-    11 kW-os Wallboxszal és háromfázisú kábellel 5 óra.
-    Szupergyors töltés nyilvános töltőponton: max. 100 kW teljesítményű töltőn, 4-es típusú (azaz a töltőpont részét képező) kábellel működik. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra tölthető fel vele. Az ë-Berlingo a szegmens egyik legjobb töltési idejével büszkélkedhet.

Kulcsszavak: állami támogatás, Citroën, ë-Berlingo, elektromos autó
 
Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk Szaúdi befektetéssel vezetné ki a tőzsdéről a Teslát Elon Musk Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz A BMW nagy erőkkel dolgozik a következő elektromos autóján 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót 2040-től ezekben az országokban nem vehetünk majd nem elektromos autót A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban
 
Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

2021. július 09.
A PEUGEOT bemutatja vadonatúj versenyautója, a Hypercar 9X8 prototípusát, melynek végleges változata 2022-ben debütál majd a a WEC-sorozatban, a FIA hosszútávú világbajnokságán.
Részletek

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

A hiperhatékony PEUGEOT 9X8 négykerék-meghajtású és hibrid motor hajtja. A modell a PEUGEOT új termékstratégiájának szellemében készül, amely a Neo-Performance névre hallgat, lényege pedig a nagyobb, ugyanakkor felelősebb teljesítmény elérése a szériaautókban csakúgy, mint a versenymodellekben.

A 9X8 megszületését a PEUGEOT SPORT és a PEUGEOT Design csapatainak példátlan együttműködése tette lehetővé. Az új modell új korszakot jelez az autóversenyzésben: vonalai tökéletesen ívesek, nincs hátsó légterelője, viszont erőteljesen viseli magán a márka ismertetőjegyeit. Úttörő technikai megoldások és a ragadozó nagymacskák vonalai: a 9X8 vérbeli PEUGEOT lett.

Íme a PEUGEOT 9X8, az oroszlános márka új, hosszútávú versenyzésre tervezett modellje. Az új gép annak a PEUGEOT 905-nek és 908-nak az örökébe lép, amelyek 1992-93-ban, illetve 2009-ben megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt. A híres és sikeres elődökhöz hasonlóan a PEUGEOT 9X8 küldetése is az lesz, hogy tovább vigye a márka nagy hagyományait az autóversenyzés területén, mégpedig olyan modellekkel, amelyek nemcsak kiemelkedő teljesítményre képesek, de első pillantásra felismerhetően hordozzák magukon a márka jegyeit.

A PEUGEOT a 9X8-cal a Neo-Performance stratégiáját követi, amely egyszerre kínál kiemelkedő sportosságot, a szériamodellekben is alkalmazható csúcstechnológiai szaktudást, hatékonyságot és kifinomult stílust.

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

A PEUGEOT formatervezői és mérnökei, illetve a PEUGEOT Sport csapata az autósportban mindeddig példátlanul szoros együttműködésben dolgoztak ezen a projekten, így sikerült létrehozni azokat az új aerodinamikai és stilisztikai megoldásokat, amelyek a modell tökéletesen eredeti formavilágát adják. Az Olivier Jansonnie – a PEUGEOT Sport műszaki igazgatója – vezette tervezőmérnökök és a Matthias Hossann – a PEUGEOT formatervezési igazgatója – által irányított dizájnerek hónapokig tartó intenzív együttműködés után mutathatják ma be a PEUGEOT 9X8 főbb vonalait és aerodinamikai koncepcióját.

Az új koncepció alapja az a FIA és az ACO által újonnan megalkotott szabályozás, amely bevezette a Le Mans Hypercar (LMH), azaz az eddigi királykategória, az LMP1 utódjának fogalmát. Az új szabályozás rugalmasabban kezeli az aerodinamikai megoldásokat, teret ad radikálisan új megközelítéseknek, innovatív modelleknek, és több szabadságot biztosít a dizájnereknek is. A mérnökök és a formatervezők azonnal meg is ragadták az alkalmat arra, hogy új tervezési eljárásokat alkalmazzanak, szakítsanak a bevált szokásokkal és igazi műfajteremtő PEUGEOT-modellt alkossanak.

A név: főhajtás a márka öröksége előtt és útmutatás a jövőbe

A PEUGEOT a PEUGEOT 9X8 nevet adta az új Hypercarnak.

A 9-es szám a márka ikonikus versenyautóira utal, nevezetesen az 1990 és 1993 között aktív 905-ösre és a 2007-től 2011-ig sikeres 908-asra.

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

Az X egyszerre jelzi a négykerék-meghajtást és a hibrid hajtásláncot, ami arra is utal, hogy a márka az autóversenyzésben is fontosnak tartja az elektromos stratégiát.

A 8-as szám pedig a márka aktuális modellkínálatának „sorszáma”: 208, 2008, 308, 3008, 5008 és természetesen az 508 – mely utóbbit egyébként nemrégiben adtak ugyanannak a mérnöki és dizájnercsapatnak a „kezelésébe”, akik a Hypercart is tervezték. A cél, hogy a modell a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád első tagja legyen.

A 2022-es WEC versenysorozatban két PEUGEOT 9X8 modell áll majd rajthoz.

Példátlan dizájn és kivitelezés

„A PEUGEOT neve kötelez: vezérmotívumunk ezért az ugrásra kész nagymacska volt – magyarázza Matthias Hossann, a PEUGEOT formatervezési igazgatója. – Ez a kép ihlette a kissé előrefelé nyúló pilótafülkét. Általában pedig a PEUGEOT 9X8 a márka stilisztikai sajátosságait tükrözi: kifinomult, karakteres, elegáns, dinamikus, szenvedélyes.”

Az eredmény az első pillanatban meglehetősen meglepte, a másodikban pedig lenyűgözte a PEUGEOT 9X8 leendő pilótáit: „Először látok példát arra, hogy egy versenyautóban ilyen hangsúlyos szerephez jusson a dizájn.” – nyilatkozta Kevin Magnussen.

Gustavo Menezes pedig csak ráerősített: „A 9X8-cal a PEUEGOT teljesen új korszakot nyit az autóversenyzésben. A jövőt mi írjuk!”

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

A formatervezői csapat nem csupán a modell általános vonalvezetésébe igyekezett beilleszteni a PEUGEOT sajátosságait, hanem a kivitelezés minden apró fázisába is – elsődleges célként természetesen az optimális hatékonyságot tartva szem előtt.

Így kapta meg a PEUGEOT 9X8 a márka három oroszlánkaromra emlékeztető fényszóróit elöl és hátul is. Az orr-részen, valamint az oldalelemeken, visszfényben megvilágítva kapott helyet a vadonatúj oroszlánfejes logó. A szeléniumszürke fényezést kriptonitszínű (azaz kissé fémes sárgászöld) betétek díszítik a karosszérián és a beltérben is – ez a megoldás is a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellcsalád sajátja, amely az 508 és az 508 SW modelleken jelenik meg először.

A 9X8 pilótafülkéje is tartogat meglepő megoldásokat, bizonyítva azt, hogy a tervezőcsapat rendkívül nagy figyelmet fordított az autó belterére is. „Mindenképpen nagyon különleges pilótafülkét akartunk kialakítani – mondja Matthias Hossann. – A versenyautók beltere mindezidáig teljesen jellegtelen volt, merőben funkcionális, a márka sajátosságait nélkülöző megoldásokkal. Mi beletettük a márka színvilágát és a szériamodellekből ismert i-Cockpitet, és ezzel életre keltettük a pilótafülkét. Mostantól ráadásul a belső kamerás felvételeken a nézők is azonnal felismerhetik, hogy egy PEUGEOT-t látnak.”

Az autó külsején kiemelendőek az ékszerészi aprólékossággal kialakított felnik, a letisztult, strukturált vonalú oldalelemek. A sárvédők áttörésekkel készültek, így a kerekek felső része is láthatóvá válik. A külső visszapillantók teljesen integráltak, ezért semmi sem áll az áramló levegő útjába.

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

„Pontosan tudom, milyen minőségre és milyen innovatív megoldásokra képesek a PEUGEOT formatervezői és a PEUGEOT Sport csapata, de be kell valljam, ezzel a lenyűgöző 9X8-cal megleptek: egyszerűen briliáns az, ahogyan ötvözték egy karakteres márka jegyeit az úttörően újító vonalvezetéssel.” – jelentette ki Linda Jackson, a PEUGEOT vezérigazgatója.

NO WING! Az új LMH (Le Mans Hypercar) szabályozásban rejlő lehetőségek

A PEUGEOT 9X8 hátsó részén megtaláljuk egyrészt a három oroszlánkarmot formázó fényszórókat, amelyek közrefogják az óriási diffúzort. Utóbbin vicces kikacsintásként az alábbi feliratot láthatjuk: „We need no rear wing” (Nekünk nem kell hátsó szárny.)

A hátsó légterelő az 1967-es Le Mans-i versenyen, a Chaparral 2F modelleken jelent meg, azaz több mint fél évszázad óta először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul. A 9X8 innovatív hátsó részét a PEUGEOT Sport mérnökei javasolták, hosszas kutatás és elemzés eredményeként.

„A Le Mans Hypercar (LMH) új szabályozásának az a célja, hogy kiegyenlítse a klasszikus teljesítményalakító tényezőket – magyarázza Olivier Jansonnie, a PEUGEOT Sport WEC programjának technikai igazgatója. – Ez azért nagyon izgalmas, mert lehetőséget ad arra, hogy a hagyományos keretek közül kilépve mi magunk találjuk ki azokat a megoldásokat, amelyekkel növelni tudjuk a teljesítményünket. Az aerodinamika pedig kiváló terep erre. A szabályozás azt mondja ki, hogy az autón csupán egyetlen állítható aerodinamikai elem lehet, de azt nem köti ki, hogy ennek a hátsó légterelőnek kell lennie. A mi számításaink és szimulációink pedig azt mutatták, hogy hátsó szárny nélkül is nagyon jók tudunk lenni.”

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

Jean-Marc Finot, a Stellantis Motorsport igazgatója szerint „az, hogy a PEUGEOT 9X8-nak nincs hátsó légterelője, nagyon komoly újítás. Olyan aerodinamikai hatékonyságot sikerült elérnünk, hogy egyszerűen lemondhatunk erről az alkatrészről. De azt, hogy a szárny elhagyását hogyan okozta és hogyan tette lehetővé – minden hiedelem és megszokás dacára – a nagyobb teljesítmény elérésére való törekvés, ezt bizony amíg csak tudjuk, titokban tartjuk!”

A hátsó szárny „eltűnésével” a PEUGEOT 9X8 sziluettje olyan könnyeddé, harmonikusan íveltté vált, amelyet évtizedek óta nem láthattunk már. A dizájnerek – a mérnökök cinkos támogatása mellett – tökéletesen harmonikus és dinamikus formákat alkothattak, köztük például az oldalelemeket összekötő, vagy az első kerékjárati íveket körülvevő sima felületeket.

Hiperhatékony hibrid motorok 

Mióta a PEUGEOT 2020 szeptemberében bejelentette, hogy versenybe száll az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriában, a versailles-i műhelyek teljes erőbedobással dolgoztak a 9X8 elkészítésén.

A 9X8 hátuljába a PEUGEOT HYBRID4 motorcsalád V6-os, 2,6 literes, 500 kW-os (680 lóerős), 90 fokos biturbó motorja kerül, amely már április óta gyűjtögeti a kilométereket a tesztpadon.

Az autó elejébe kerülő 200 kW-os elektromos motor, a 7 sebességes szekvenciális váltó és az akkumulátor jelenleg gyártási fázisban van, és a tervek szerint készülnek el a tesztek idejére. A PEUGEOT Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) napról napra oldják meg azokat a kihívásokat, amelyeket egy magas sűrűségű, nagy teljesítményű és nagyfeszültségű (900 voltos) akkumulátor fejlesztése jelent.

Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját

„A célunk egyik oldalról az abszolút megbízhatóság, másik oldalról pedig a tökéletes üzemanyag-gazdálkodás – mondja Jean-Marc Finot. – A Le Mans-i verseny igazából egy 24 órás sprint, ahol a győzelem egyetlen boxkiálláson is múlhat. A Hypercar kategóriában versenyző modellek kivételes energiagazdálkodási megoldásokat tudnak felmutatni, amelyek előbb-utóbb a szériaautókban is megjelennek. Ebben a szellemben dolgozunk mi is a PEUGEOT 9X8-on: a meghajtástól az aerodinamikáig mindennek a hatékonyságot kell szolgálnia.”

Le Mans, a PEUGEOT laboratóriuma

Az autóversenyeken – különösen pedig az extrém erőpróbának számító Le Mans-i 24 órás versenyen – nemcsak az aerodinamikai, mechanikai és elektronikai hatékonyság, de a PEUGEOT teljes mérnöki szakértelme is vizsgázik. Az autók 24 óra alatt 5400 kilométert tesznek meg – ez körülbelül annyi, amennyit a Formula-1-es gépek egy teljes szezon alatt teljesítenek. Hihetetlen kihívás ez az autók megbízhatóságát és hatékonyságát tekintve.

Linda JACKSON hangsúlyozza: „Az, hogy a PEUGEOT elindul a hosszútávú világbajnokságon, nem szimplán versenyzés kérdése. Ez a verseny valódi laboratórium a PEUGEOT számára. Ez magyarázza azt is, hogy miért ilyen fontos számunkra Le Mans. Természetesen sokat számít a sporteredmény is, de talán még többet az, hogy extrém körülmények között, 24 órán keresztül látjuk a technológiáinkat működni. Versenyhelyzetben tesztelhetjük a hibrid meghajtást és minden olyan technológiát, amely az üzemanyag-fogyasztás – ezzel együtt a CO2-kibocsátás – csökkentését szolgálja, és amelyeket jelenleg is fejlesztünk a szériamodellekhez. A PEUGEOT Sport munkatársai számára nagy büszkeség, amikor az általuk kifejlesztett megoldások bekerülnek a szériamodellekbe. Ügyfeleink számára pedig Le Mans és az ott mutatott teljesítmény az autóink minőségének mércéje.”


Kulcsszavak: Le Mans, Peugeot, Peugeot Sport, versenyautó
 
Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját RCZ R a Peugeot legerősebb modellje A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait A Peugeot így teszteli elektromos autói akkumulátorait Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Hatalmas szakmai elismerésében részesült a Peugeot 208 Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját Csökkent a járműgyártás Csehországban Mutatjuk a Peugeot Sport formabondó hibrid versenyautóját Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!
 
Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon

Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon

2021. július 09.
A Renault is részt vesz a 2021. szeptember 6.-12. között tartandó IAA Müncheni Autókiállításon, amelynek pontos helyszíne 81829 München, Mësse - Am Messeturm lesz.
Részletek

Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon

A 2021-es esemény programja egy premierrel is gazdagodik: itt mutatkozik be ugyanis az Új Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC modellje.

A márka a B1-es Csarnokban állítja föl standját, amelyet az Új MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC modellnek szentelnek majd, és itt várja az érdeklődőket a szeptember 6-iki első sajtónapon.

Szeptember 7. keddtől a Renault standon kiállításra kerül az R5 Prototype is. Emellett a gyártó az ikonikus Renault 5-ösnek állít emléket a modell különböző változatainak kollekciójával, amelyet a márka kifejezetten erre az alkalomra állított össze.

A Renault sajtótájékoztatójára 2021. szeptember 6-án kerül sor, az eseményt az érdeklődők élőben is követhetik majd online.
 
A "Renault studiault" elnevezésű új standkoncepciót is itt mutatják be először, amelynek struktúrája sokoldalú, így azt a különböző kommunikációs formátumokhoz tudják alakítani: így például talkshow-khoz, mobil képernyőkön megjelenített videótartalmakhoz, régi járművek kiállításához vagy technológiai bemutatókhoz.

Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon

Szeptember 8-án szerdán, az első, céges érdeklődőknek szóló kiállítási napon a Renault standján bemutatkozik a Mobilize is, a Renault Group új mobilitási megoldásokra szakosodott márkája.

Kulcsszavak: autókiállítás, München, renault
 
Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Világpremierrel jelentkezik a Renault a Müncheni Autószalonon Új irányt vett a Toyota Dr. Martin Winterkorn: „Jelenleg a Volkswagen újragondolása zajlik” Dr. Martin Winterkorn: „Jelenleg a Volkswagen újragondolása zajlik” Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon A Volkswagen elhozza a jelenbe a jövőt a 87. Genfi Autószalonon
 
Zöld kötvénykibocsátást tervez az AutoWallis

Zöld kötvénykibocsátást tervez az AutoWallis

2021. július 09.
A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalatok közül elsőként az AutoWallis dolgozott ki Zöld Finanszírozási Keretrendszert, így lehetővé válik, hogy a vállalat a későbbiekben zöld kötvényeket bocsásson ki, valamint zöld hiteltermékeket is igénybe vegyen.
Részletek

Zöld kötvénykibocsátást tervez az AutoWallis

Az AutoWallis Csoport már eddig is elkötelezett volt a fenntartható működés mellett, és a most elfogadott keretrendszer alapján további környezetvédelmi vállalásokat tett: fejleszti például az e-mobilitást, így növeli a töltőpontok, valamint saját és bérautó flottájában az elektromos autók számát. A társaság vizsgálja az ESG minősítés megszerzésének lehetőségét is, amelynek birtokában részvényeit olyan befektetési alapok is vásárolhatják majd, melyek a fenntarthatóság mellett elkötelezett vállalatok papírjait részesítik előnyben.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium Kategóriájában jegyzett vállalatok közül elsőként dolgozott ki Zöld Finanszírozási Keretrendszert (Green Finance Framework) az AutoWallis Nyrt., amely magába foglalja a zöld kötvény és a zöld hitel keretrendszert is. A Csoport már eddig is elkötelezett volt a fenntartható működés mellett, a most elfogadott keretrendszer alapján pedig számos olyan vállalást tett, mely megteremti a lehetőségét annak, hogy a társaság a jövőben zöld kötvényeket bocsáthasson ki akár a Magyar Nemzet Bank Növekedési Kötvényprogramja keretében, valamint zöld hiteltermékeket is igénybe vegyen.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójaként kiemelten fontosnak tartják a környezetvédelmi szempontokat, így nem volt kérdés, hogy a Csoport további lépéseket tegyen ebbe az irányba. Hozzátette: a társaság vizsgálja az ESG (Environmental, Social and Governance) minősítés megszerzésének lehetőségét is, melyhez a keretrendszer elfogadásával a társaság egy lépéssel közelebb került. Az AutoWallis célja, hogy a minősítés megszerzésével olyan befektetési alapok érdeklődését is felkeltse, melyek kizárólag a környezetvédelem iránt elkötelezett, és a megfelelő minősítéssel rendelkező vállalatok részvényeit vásárolhatják.

Az AutoWallis Csoport a Zöld Finanszírozási Keretrendszerben vállalta például, hogy fejleszti az e-mobilitást, így növeli a töltőpontok számát, gyorstöltőket telepít, saját és bérautó flottájában pedig növeli az elektromos vagy hibrid járművek számát. Ezek mellett olyan zöld beruházásokba kezd, melyek a Csoport jelenleg használt ingatlanjaiban további energiamegtakarítást eredményeznek, és működése során törekszik a megújuló energia minél nagyobb arányú előállítására és használatára.

Az AutoWallis ezzel a keretrendszerrel megteremtette a Zöld Kötvények kibocsátásának és zöld hitelek igénybevételének lehetőségét, ami a környezeti-társadalmi előnyök mellett a társaság várakozása szerint finanszírozási kamatelőnyöket fog jelenteni a projektek és az operatív működés finanszírozásában egyaránt. Annak érdekében, hogy a bevont forrásokat a vállalásoknak megfelelően használja fel, és befektetési döntései meghozatalakor a zöld szempontok is érvényesüljenek, az AutoWallis zöld bizottságot is létrehozott. A testület (amelynek tagja Szabó Beatrix, az ALTEO Nyrt. Fenntarthatósági és EBK igazgatója, valamint az AutoWallis Igazgatóságának három tagja, Andrew John Prest, Antal Péter és Székely Gábor) minden évben jelentést készít a vállalások teljesüléséről. Az AutoWallis Zöld Finanszírozási Keretrendszerének hitelesítését a Sustain Advisory végezte, míg a keretrendszer kidolgozását az MKB Consulting Zrt. támogatta. Az MKB Consulting nyújt támogatást továbbá a társaság ESG keretrendszerének kialakításában is.

Kulcsszavak: AutoWallis, járműipar, környezetbarát, környezetvédelem
 
Egy holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat a Toyota Mirai mellett döntött Egy holland gáz- és elektromos energia szolgáltató vállalat a Toyota Mirai mellett döntött Zöld kötvénykibocsátást tervez az AutoWallis Vasúti járművek gyártásáról állapodott meg a külgazdasági hivatal a spanyol CAF céggel A Dunlop bemutatja az új ultra nagy teljesítményű (UHP) nyári gumiabroncsát A Dunlop bemutatja az új ultra nagy teljesítményű (UHP) nyári gumiabroncsát Zöld kötvénykibocsátást tervez az AutoWallis Hódító útján a kínai villany taxi Londonban Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán Megkezdte az első teszteket egy külföldi megrendelő a zalaegerszegi járműipari próbapályán
 
Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV

Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV

2021. július 09.
Kiválóság és újító szellem: bemutatkozott a Sportage ötödik generációja. Természet inspirálta vonalaival az új Sportage egyszerre kifinomult és határozott megjelenésű. Csúcsminőségű utastér, vezetőközpontú, integrált, íves műszerfali kijelzővel.
Részletek

Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV

Az új Sportage a Kia újító szellemiségének szimbóluma, hiszen a korábbi sorozatok sikereiben is fontos szerepet játszott a folyamatos megújulásra való képesség. A teljes Kia márka megújulásával az ötödik generáció olyan újdonságként debütál, amely magasabb szintre emeli a Kiát.

Bemutatjuk az új Sportage globális változatának fotóit, a Kia Europe pedig szeptemberben bemutatja a modell kifejezetten európai igényekre tervezett változatát. A Sportage 28 éves története során most először készül ilyen kivitel.

Az új műszaki alapokra állított sorozat vezetőcentrikus kialakítással és kifinomult, prémiumhatású utastérrel érkezik, az integrált íves kijelzővel felszerelt műszerfal a legmodernebb konnektivitási szolgáltatásokat és technológiákat vonultatja fel.

A tervezők valamennyi utas számára kellemes és kényelmes belsőt terveztek, olyat, amelyben a puszta időtöltés is élmény. Az ötletes térkihasználás és az okos megoldások eredményeként a láb- és a fejtér itt a legtágasabb a kategóriában. A Sportage csomagterének méretével is mércét állít, így praktikumával a mindennapos családi használatban is tökéletesen helytáll.

Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV

Az új Sportage aktív és passzív biztonsági technológiáival is az élvonalat képviseli, hiszen elérhető hozzá a Kia fejlett vezetőtámogató rendszereket összefogó biztonsági csomagja (ADAS).

Az élvezetes és tökéletes vezetési élmény érdekében a Sportage tervezői számos innovatív műszaki megoldást vetettek be. Ilyen az E-Handling rendszer, amely az autó menetdinamikai képességeit összehangolva egyszerre agilisabbá és stabilabbá, valamint biztonságosabbá is teszi a menetjellemzőket. Az elektronikus szabályozású felfüggesztés új generációja egyszerre kínál optimális komfortot és tökéletes biztonságot a lengéscsillapítás karakterisztikájának folyamatos és valós idejű módosításával.

A kapcsolható terepmóddal az új Sportage a mély hóval, sárral, és homokkal is megbirkózik, így a zord terepviszonyok sem jelentenek akadályt.

A gazdaságos működésű, és a mindennapi forgalmi körülmények között is tiszta üzemű, erős, egyenletes teljesítmény-leadású erőforrások energetikussá, sportossá és élvezetessé teszik az új Sportage vezetését.
Az új Sportage, a Kia modelljei közül elsőként, piactól függően rövid- és hosszú tengelytávú változatban is készül majd, így a világ különböző régióihoz igazodóan valóban teljes palettát kínál.

Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV

“Az új Sportage minden szempontból inspirálóan hat a teljes kategóriára.” - mondta Artur Martins, a márka vevőelégedettségért is felelős globális alelnöke. “Akár jövőbemutató formáit, akár nagyszerű utasterét, újgenerációs technológiai szolgáltatásait, hatékony és rugalmas hajtásláncait, magas szintű biztonsági rendszereit, vagy a vezetési élményt szolgáló élenjáró műszaki megoldásait nézzük, az új Sportage maga a tökéletes városi SUV
Kulcsszavak: bemutató, kia, Kia Motors, Sportage, új modell
 
Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Újabb díjat nyert az elektromos Kia Soul EV Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver Fiatal, nagyvárosi karakter – Az Audi A1 citycarver
 
Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése

Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése

2021. július 05.
Ha rendelkezésre állnak a szükséges források, már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az 1-es metróvonal felújításának tervezését. A kivitelezés 2024 után indulhat, a tervek szerint korszerűsítik és meghosszabbítják Európa első földalatti vasútvonalát.
Részletek

Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése
   
A BKK az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében emlékeztetett: a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntöttek arról, hogy a kormány biztosítja a millenniumi földalatti vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat. A munka a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet.
   
A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei között szerepel új, korszerű járművek beszerzése, a metróvonal meghosszabbítása mindkét irányba, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése.
   
A BKK közölte, az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek.
   
A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben - a felszínen haladva - elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki.

Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése

A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének - írták.
   
A közleményben megjegyezték azt is, hogy a stratégiai tervezési feladatokat - európai uniós források felhasználásával - a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.
Kulcsszavak: bkk, bkv, felújítás, kisföldalatti
 
Teljesen lebénította a Margit hidat egy keresztbe fordult busz Teljesen lebénította a Margit hidat egy keresztbe fordult busz Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren Két hónappal korábban adhatják át az új utasmólót a budapesti repülőtéren Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése Új alacsonypadlós midibusz állt forgalomba Budapesten Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése Nógrádban 19 kilométernyi alsóbbrendű utat újítanak fel idén Jövőre kezdődhet a kisföldalatti felújításának tervezése Kisebb hibákat talált a BKK az 1-es villamos felújított szakaszán
 
ITM: Júliusban már gazdasági társaságok is pályázhatnak elektromos gépjárművekre

ITM: Júliusban már gazdasági társaságok is pályázhatnak elektromos gépjárművekre

2021. július 05.
A kormány újabb intézkedéssel ösztönzi a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv céljainak elérését, a közúti közlekedés zöldítését. Egy friss pályázati kiírásban már az egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok is kérhetnek állami támogatást tisztán elektromos gépjárművek beszerzéséhez.
Részletek

ITM: Júliusban már gazdasági társaságok is pályázhatnak elektromos gépjárművekre
   
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a tárca MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében bejelentette: a kormány egymilliárd forintot különített el erre a célra. A pályázók a gépjármű értékének legfeljebb felét kaphatják meg támogatásként.
   
Az elektromos személyautók és tehergépkocsik vételárának felső korlátja a gépjármű típusától függően 15 vagy 17 millió forint, az elektromos robogóké pedig 1,1 millió forint - tette hozzá.
   
Tájékoztatása szerint a kiírás segíti az ország újraindítását, előmozdítja a környezetkímélő közlekedési módok térnyerését. A pályázat a vállalkozások megerősödéséhez is hozzájárul, hiszen az elektromos autók gazdaságosabb fenntartásával már középtávon jelentős megtakarítást érhetnek el.
   
Az új lehetőséggel más cégek és az egyéni vállalkozók mellett a közösségi autómegosztással foglalkozó gazdasági társaságok is élhetnek - hívta fel a figyelmet.
   
Közölte: a kiírás részleteiről az IFKA honlapján érhető el bővebb tájékoztatás. A pályázatokat július 12-én reggel 8 óra 1 perctől a keret kimerüléséig lehet benyújtani.
   

ITM: Júliusban már gazdasági társaságok is pályázhatnak elektromos gépjárművekre

Schanda Tamás kiemelte: a kormány számos különböző célcsoportnak biztosít támogatást tiszta járművek beszerzéséhez. A magánszemélyek , vállalkozások, egyházak mellett a nagyvárosi autóbuszos szolgáltatókat is segítjük flottájuk megújításában.
   
Hangsúlyozta: az állami támogatás minimálisra szűkíti a hagyományos és az elektromos meghajtású járművek közötti árkülönbséget.
   
A Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv programjainak köszönhetően egyre több, a környezetet nem terhelő autó, busz, taxi, robogó jelenhet meg a hazai közutakon. A városokban tisztul a levegő, csendesebbek lesznek az utcák, így a támogatással mindenki jól jár - fogalmazott Schanda Tamás.
Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, ITM, jármű kereskedelem
 
Külföldön bővül tovább a Wallis újautó-értékesítése: két újabb országban indul a Ssangyong forgalmazása Külföldön bővül tovább a Wallis újautó-értékesítése: két újabb országban indul a Ssangyong forgalmazása ITM: Júliusban már gazdasági társaságok is pályázhatnak elektromos gépjárművekre Használtautó.hu: továbbra is visszatekerik a kilométerórákat Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén A gépjármű márkakereskedők 5-10 százalékos növekedésre számítanak az idén Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s
 

Találatok száma: 12605 Megjelenítve: 81 - 90