Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 81 - 90
Harminc magyar gyártású BYD eBus a brüsszeli reptérre

Harminc magyar gyártású BYD eBus a brüsszeli reptérre

2019. március 19.
Ha netán bárkinek kétsége lett volna még afelől, hogy a kínai autóbuszok egyértelműen és tiszteletet parancsolóan megérkeztek Európába, azoknak csattanós választ ad a BYD, amely ezúttal az Európai Unió központjába, Brüsszelbe szállít nem kevesebb, mint 30 darab tisztán elektromos hajtású autóbuszt.
Részletek

Harminc magyar gyártású BYD eBus a brüsszeli reptérre

A 12 méteres BYD eBus (K9UB) szóló villanybuszok ráadásul az ország legforgalmasabb légikikötője, a brüsszeli Zaventem nemzetközi repülőtér forgalmát segítik majd. A járműveket nemrég ünnepélyes keretek között adták át a megrendelőnek, az első példányok pedig az elmúlt héten már szolgálatba is álltak. Hazai szempontból nem mellékes, hogy gyártás terén nekünk magyaroknak is osztottak lapot, hiszen a zéró emissziós autóbuszok mindegyike a BYD komáromi üzemében látta meg a napvilágot – cikkünkben exkluzív képekkel is szolgálunk olvasóinknak a gyártás utolsó fázisában tartó járművekről.

Az elektromos autóbuszok a repülőtereken talán még hamarabb átvehetik a főszerepet, mint a városi forgalomban – a műfajban élen járó Cobus vezetősége nemrég meg is jósolta a belső égésű motorral hajtott reptéri buszok kimúlását -, így értelemszerűen a normál városi szegmensben piacvezető pozíciót betöltő BYD sem szeretne kimaradni a komoly üzleti lehetőségeket rejtő “torta” újraosztásából. A mostani már a második alkalom, hogy egy európai repülőtér a kínai cégóriás elektromos autóbuszait választja. Még 2015 júniusában az Amszterdam-Schiphol repülőtér szerzett be összesen 35 darab BYD villanybuszt, melyek akkor a világ első repülőtéri szolgálatot ellátó elektromos autóbuszai közé tartoztak. A most átadott kocsik megrendelője a Brüsszel-Zaventem repülőtér fenntartója, a Brussels Airport Company (BAC) társaság.

Harminc magyar gyártású BYD eBus a brüsszeli reptérre

A harminc darabos BYD-flotta alkalmazás szempontjából két részre oszlik: négy autóbuszt normál közforgalomban (ún. “landside” üzemmódban) használnak majd, míg a fennmaradó 26 darab eBus kapja a tényleges “airside” feladatokat. Ez utóbbi kocsik a repülőtér területén belül szállítják majd az utasokat a repülőgépek és a terminál épülete között, vagyis a jól ismert apron-buszok megszokott szerepkörét látják el. A gyártó 10 évre szóló szerződést is kötött a repülőtérrel a járművek folyamatos, zavartalan működését lehetővé tevő karbantartási szolgáltatások biztosításáról.

A háromajtós, 2-2-2 ajtóképletű, teljes hosszban alacsonypadlós (low floor) buszok fedélzetén minden olyan kényelmi extra helyet kap, amely 2019-ben egy korszerű városi autóbusztól elvárható: a légkondicionáló és a fedélzeti WiFi mellett a mobil eszközök töltésére szolgáló USB-csatlakozók is megtalálhatók az utastérben, a vizuális utastájékoztatásért felelős LCD-kijelzőkön pedig a repülőjáratokkal kapcsolatos aktuális információk jelennek meg. Az apron-feladatokat ellátó buszok utasterében a repülőtéri felhasználáshoz igazodva viszonylag kevés az ülőhely és ebből adódóan sok az állóhely, az A-tengely mögött pedig poggyásztartó polcok is elhelyezésre kerülnek. A négy darab “landside” autóbusz berendezése a normál városi alapkiviteléhez áll közelebb.

A buszok mozgatását a BYD városi típusaiban már bizonyított lítium-vasfoszfát akkumulátorcsomag biztosítja, 320 kWh összkapacitású kivitelben. A buszok a 2 x 150 kW csúcsteljesítményű kerékagymotoros hajtást kapják. A járművek üzemeltetéséhez szükséges elektromos töltőrendszer természetesen ugyancsak a kínai gyártótól származik, az összesen 30 darab, éjszakai töltést biztosító CCS rendszerű plug-in töltőoszlop a terminál területén kap helyet.

Harminc magyar gyártású BYD eBus a brüsszeli reptérre

Ami a magyarországi összeszerelést illeti, a járművek a gyártás során igen szigorú és többszöri gyártásközi ellenőrzésen estek át, miközben a folyamatot maguk a vevők is szorosan nyomon követték. A buszok a gyári üzemi próbákat, valamint a Komáromban megtartott kétszer 300 kilométeres futáspróbákat követően, független műszaki szakértők általi végellenőrzés után kerültek kiszállításra, ahol az utolsó, reptéri vizsgálatok után kapták meg a forgalmi engedélyt.

Információink szerint a projektnek lesz folytatása is. A BAC ugyanis a mostani 30 darabos flotta mellé már meg is rendelt további 10 példányt a típusból, melyek gyártása szintén folyamatban van Komáromban. Ezen kívül gyári forrásokból úgy tudjuk, hogy rövidesen az Amszterdam-Schiphol repülőtér számára is készülnek majd további eBusok, melyeket a tervek szerint brüsszeli társaikhoz hasonlóan Magyarországon szerelnek össze – írja a magyarbusz.info.

Kulcsszavak: Brüsszel, BYD, elektromos busz
 
Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Simán lenyomja a Teslát egy kínai cég Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok? Lehet, hogy jönnek a belarusz elektromos buszok? 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD 6,2 milliárd forintos beruházást hajt végre Komáromban a BYD Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában Kínai hibrid autót dobnának piacra Európában Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai Siemens hajtástechnológiával érkeznek Budapest új zöldbuszai
 
A Hyundai IONIQ Electric maximális pontszámot ért el a Green NCAP károsanyag-kibocsátási és energiahatékonysági minősítésén

A Hyundai IONIQ Electric maximális pontszámot ért el a Green NCAP károsanyag-kibocsátási és energiahatékonysági minősítésén

2019. március 18.
A Green NCAP, Európa első, kifejezetten valós körülmények között mutatott károsanyag-kibocsátást és energiahatékonyságot vizsgáló szervezete hivatalosan közzétette az elsőként tesztelt gépkocsik eredményeit. A Hyundai IONIQ Electric a Green NCAP minősítésén elérhető maximális öt csillagot érdemelte ki.
Részletek

A Hyundai IONIQ Electric maximális pontszámot ért el a Green NCAP károsanyag-kibocsátási és energiahatékonysági minősítésén

A vizsgálat részleteit és eredményeit a Nemzetközi energiatakarékossági világnapon, a szervezet brüsszeli sajtótájékoztatóján hozták nyilvánosságra.

A tizenkét vizsgált jármű közül mindössze kettő modell, köztük a 100 százalékban elektromos üzemű Hyundai IONIQ Electric kapott maximális pontszámot.

A Green NCAP a következőképpen értékelte a Hyundai IONIQ Electric teljesítményét:

A Hyundai tisztán elektromos, kompakt családi autója, az IONIQ EV egy 88kW teljesítményű villanymotort alkalmaz erőforrásként. A helyi károsanyag-kibocsátást értelemszerűen nulla, hiszen a tesztek során a jármű nem fogyaszt fosszilis üzemanyagot; az IONIQ EV maximális 10 pontot szerzett a Légtisztasági Indexen (Clean Air Index.) Hasonlóképpen zéró az üvegházhatás előidézésében kulcsszerepet játszó szén-dioxid kibocsátása, az energiahatékonyság pedig kiemelkedő; a modell energiafogyasztása egyik vizsgálat során sem haladta meg a 20kWh/100km-t, annak ellenére sem, hogy a nagy terheléssel járó autópálya-teszt érezhetően nagyobb igénybevételt jelent, mint a többi vizsgálat. Az IONIQ EV a bizonyíték arra, hogy a jelenleg elérhető hajtási módozatok közül a tisztán elektromos jelenti a legtisztább alternatívát.

A Hyundai IONIQ Electric maximális pontszámot ért el a Green NCAP károsanyag-kibocsátási és energiahatékonysági minősítésén
Kulcsszavak: elektromos autó, Green NCAP, Hyundai, IONIQ Electric
 
Slusszkulcsos indítás? - Okostelefonnal sokkal menőbb! Slusszkulcsos indítás? - Okostelefonnal sokkal menőbb! Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben Elektromos Kia tanulmányautó mutatkozik be Genfben Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója Közelítenek felénk a szupertöltők Közelítenek felénk a szupertöltők
 
Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik

Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik

2019. március 18.
Budapest nemzetközi rangú építészeti jelképpel, egy friss turisztikai célponttal és elsősorban egy világszínvonalú, családbarát, új Közlekedési Múzeummal gazdagodik majd a Kőbányai úti egykori Északi Járműjavító területén - hangsúlyozta az amerikai Diller Scofidio + Renfro iroda által tervezett, leendő múzeumépület kapcsán Vitézy Dávid főigazgató.
Részletek

Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik

A Magyar Közlekedési és Műszaki Múzeum vezetője az MTI-nek adott interjújában emlékeztetett arra, hogy a világszerte számos példaértékű projektet, többek között a New York-i High Line magasvasútból átalakított közparkot tervező Diller Scofidio + Renfro nemzetközi tervpályázaton nyerte el az intézmény új otthonának tervezését.

"A nyertes terv nagyvonalúan tiszteletben tartotta azt a szempontot, hogy a járműjavító Dízelcsarnoka olyan tér, amelyet ipari értékeivel, hangulatával együtt meg szeretnénk őrizni és múzeumként megnyitni a nagyközönség számára. Benyújtott terveik szerint a kortárs kiállítótér modern üvegfalaival beúszik a régi csarnokba, de annak összhatása, egészen különleges, egyedi hangulata és történelmi jellege megmarad, olyan perspektívából is láthatóvá téve az egyes járműveket, melyekre korábban kevés példát láthattunk" - méltatta a terveket.

Vitézy Dávid szerint a Diller Scofidio + Renfro (és magyar partnere: Noll Tamás Ybl-díjas építész és az a M-Teampannon iroda) koncepciója előtérbe helyezi a múzeumi és közösségi funkciókat, valamint azt tudja ígérni, hogy ez a barnamezős kulturális beruházás egész Budapest rozsdaövezeti fejlesztéseinek motorja lehet. A terv a legvégiggondoltabb múzeumi koncepció volt, ezért is nyerhette meg a nemzetközi pályázatunkat - jegyezte meg.

Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik

A lebegőtetős, üveghomlokzatos új kiállítási terület a Dízelcsarnok toldalékaként épül meg a MÁV által az 1870-es évek óta használt területen. Az áttetsző kiállítási tér az 1-es villamos megállója felől érkezőket már a belépés előtt invitálja, ízelítőt adva a kiállításból, új főbejáratot nyitva a Dízelcsarnokon - ismertette a koncepciót a főigazgató.

Mint hozzátette, részben az új épületben, részben a megőrzött régi csarnokban kaphat helyet az új állandó kiállítás, amelyet körbeölel a régi épületben a látogatók előtt is megnyitható műtárgyraktár. Megmarad a mozdonyok mozgatására használt tolópad is, amely a kiállításhoz is használható lesz. Az egész komplexumot pedig az ipari területen belül egy izgalmas, tájépítészeti szempontból is átgondolt, zöld park övezi majd.

Vitézy Dávid hangsúlyozta: a Közlekedési Múzeum új állandó tárlata a régi, városligeti kiállításnál kétszer nagyobb lesz, mintegy tízezer négyzetméteren mutatja be a magyar közlekedés fejlődését a reformkortól napjainkig. Ezt egy közel ugyanekkora, időszakosan látogatható műtárgyraktár és nagyjából ezer négyzetméternyi időszaki kiállítóhely egészíti ki. Ezekkel a múzeum gyűjteménye páratlanul nagy arányban válik majd hozzáférhetővé.


Vitézy Dávid: Budapest nemzetközi színvonalú építészeti jelképpel gazdagodik

A kiállítási funkciók eredményességét és a kutatásokat fogja támogatni egy mintegy négyezer négyzetméteres műszaki és közlekedési szakkönyvtár és archívum. A múzeum műtárgyállományának folyamatos karbantartását és a legmagasabb színvonalú restaurálási munkák elvégzését egy több mint kétezer négyzetméternyi területen megvalósuló, új restaurátorműhely fogja biztosítani - tette hozzá.

A főigazgató kiemelte, hogy az új épületben nemcsak állandó és időszakos kiállítások valósulnak meg, hanem a múzeum közösségi térként és nemzetközi szintű tudásközpontként fog újjászületni a könyvtárnak és az archívumnak köszönhetően.

"Azt szeretnénk, hogy az eseti látogatók, turisták mellett a budapesti családok és fiatalok rendszeresen visszatérjenek a múzeumba, ahol a kiállítás mellett mindig események, hétvégén különböző családi rendezvények, hétköznap munkaidő után pedig a közlekedés legaktuálisabb témáit érintő programok, beszélgetések kaphatnak helyet" - fogalmazott, hozzátéve: emellett a konferenciaterek, közösségi funkciók, a park terei mind egy élő, eleven városrészt hozhatnak létre.

Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy az épületben a lehető legnagyobb mértékben megújuló energiaforrásokat használnak majd, de az önvezető autók elterjedésében bízva az új Közlekedési Múzeum garázsát is úgy alakítják ki, hogy a későbbiekben kiállítótérként hasznosíthassák, ha már kevésbé lesz szükség parkolóhelyekre. Ilyen innovatív megközelítésben még nem épült parkoló Budapesten - hívta fel a figyelmet.

Mint megjegyezte, régóta szerepelt a fővárosi tervekben egy új vasúti megállóhely kialakítása a területen. Itt napi nyolcezer utas kaphatna átszállási lehetőséget, emellett a múzeumba látogatókat is szolgálná. A Népliget parkjának tervezett rekonstrukciója szintén erősíti a városrész felértékelődését; a Népliget felé megvalósítható gyalogoskapcsolatokkal a nyertes terv is számol.

Más hasonló múzeumok beruházási költsége alapján több tízmilliárd forintos költségvetéssel lehet számolni - mondta a főigazgató, hozzáfűzve azonban: a valós összeg függ a kiviteli tervektől, az építőipar adott évi leterheltségétől és számos ma még nem látható körülménytől.

Vitézy Dávid kitért a Magyar Innováció Házára is, amelynek a Liget Budapest projekt keretében újjáépülő, egykori Közlekedési Csarnok ad majd otthont. Az új intézmény szakmai előkészítése továbbra is a Közlekedési Múzeum feladata, jelenleg a ház állandó kiállításának tervezési munkái, a kurátori, valamint a kapcsolódó műtárgy-előkészítési és digitalizálási feladatok zajlanak - mondta a főigazgató.

Kulcsszavak: Közlekedési Múzeum, vitézy dávid
 
Augusztus végén lezárulhat a budapesti villamostender Augusztus végén lezárulhat a budapesti villamostender Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól Újabb csúszásmentes útburkolat Budapesten a BKK-tól és a Generalitól Költözik a budapesti Aeropark repülőmúzeum Költözik a budapesti Aeropark repülőmúzeum 50 éves az újjáépített Erzsébet híd 50 éves az újjáépített Erzsébet híd Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender
 
Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása

Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása

2019. március 18.
Az új autók piaca több ezer darabbal bővülhet már az idén a magyarországi autókereskedők várakozásai szerint a nagycsaládosok autóvásárlását támogató kormányzati program hatására.
Részletek

Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása

Járműkereskedő cégek tapasztalatai szerint február óta ugrásszerűen megnőtt a vásárlói érdeklődés és ajánlatkérés a márkakereskedésekben a családi modellekre vonatkozóan, ami egyértelműen a családvédelmi akcióterv bejelentésének tulajdonítható. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára a héten ismertette az autóvásárlási akció részleteit, ez alapján már a kereskedések is differenciált ajánlatokkal állhatnak elő.

Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója az MTI-t arról tájékoztatta, hogy több kategória is szóba jöhet a nagycsaládosok számára, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig. Saját, 18 márkát tartalmazó kínálatukból például 25 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek - közölte.

A modellek többsége a jelenleg népszerű városi terepjárók kategóriájába tartozik - ismertette. Ebben a kategóriában a legtöbb modell hétszemélyes változatban is elérhető - hívta fel a figyelmet -, például a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Skoda Kodiaq, a Seat Tarraco vagy a Volvo XC90 és a Peugeot 5008.

Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása

A könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik esetében  is növekedést hozhat az akció - jelezte. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz - vélekedett, hozzátéve:  olyan egyterűek közül lehet választani, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace, a Seat Alhambra.

A kisbusz-kínálat ugyancsak felkeltheti a családosok érdeklődését, ilyen lehet a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi.

Megjegyezte: a gyártók egykori "dobozos" autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői igényeket minél jobban kielégítsék, és személyszállításra is alkalmasak legyenek, így jöhet szóba a Fiat Doblo Panoráma és a Peugeot Rifter.

Rámutatott: nemcsak a modellpaletta sokszínű, hanem az árak is  széles spektrumon mozognak. A szabályoknak megfelelő legolcsóbb autó jelenleg 3,5 millió forintért érhető el, de a vevők jóval 10 millió forint feletti kínálatból is választhatnak.

A Duna Autó Zrt. 30 éve van jelen az autópiacon, óbudai telephelyén 18 márka kereskedése és 21 márkaszervize működik. A cég 2018-ban mintegy 5000 autót értékesített, ebből 4500 új autó volt. Éves árbevétele 2018-ban elérte a 25 milliárd forintot.

Meglendíti az autópiacot a nagycsaládosok autótámogatása

A magyarországi újautó-piac egyik legfőbb szereplője, a Volkswagen konszern márkáinak importőre, a Porsche Hungaria szintén arról számolt be, hogy a Volkswagen, VW haszonjármű,  Skoda, SEAT és Audi kereskedéseknél érezhetően megnőtt a vevői érdeklődés.

Vérten Sándor kommunikációs igazgató az MTI-nek elmondta, hogy a jogszabály végrehajtása még módosulhat, de már látszik, hogy az akció bejelentésére a piac megmozdult, ez jó néhány ezerrel növelheti az eladott új autók számát.

A Porsche Hungariához tartozó márkakereskedők valószínűleg jó néhány száz darabos eladást köthetnek majd a családvédelmi akcióhoz - tette hozzá.

Megjegyezte: a márkák eladását ugyanakkor eltérő mértékben fogja felpörgetni a lehetőség, hiszen különbözik a vevőkörük. Az importőr arra számít, hogy az akció keretében főleg a Skoda és a Volkswagen modellek fogynak majd jobban. 

Elmondása szerint az importőrhöz tartozó valamennyi márka rendelkezik olyan modellel, amely az akció szabályainak megfelel, és a nagycsaládosok érdeklődését felkeltheti. Ilyen a Volkswagen Sharan és a Touran, a VW haszonjárművek közül a Caddy, a Caddy Maxi, az Audi Q7, a SEAT Alhambra és a Tarraco, a Skoda Kodiaq és a Kodiaq RS.

Vérten Sándor jelezte: a márkakereskedők várhatóan egyedi ajánlatokkal is fokozzák majd az akció sikerét.
A Porsche Hungariához tartozó csaknem 100 autókereskedés mintegy 37 ezer gépkocsit adott el 2018-ban. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele tavaly elérte a 330 milliárd forintot a cég korábbi tájékoztatása szerint.

Kulcsszavak: Duna Autó, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Porsche Hungaria
 
Erős első félévet zárt a Volkswagen márka Erős első félévet zárt a Volkswagen márka A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Fél évszázad alatt cserélődhet le a magyar autóállomány Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Több személyautót helyeztek forgalomba júliusban Több személyautót helyeztek forgalomba júliusban
 
A SEAT és az IBM a mesterséges intelligenciával (AI) forradalmasítja a városi mobilitást

A SEAT és az IBM a mesterséges intelligenciával (AI) forradalmasítja a városi mobilitást

2019. március 18.
A SEAT elindítja „Mobility Advisor” koncepciót ami az IBM Cloud-on fut a Watson AI támogatásával. A SEAT „mikromobilitás”stratégia részeként a járművezetők számára személyre szabott és környezetbarát lehetőségeket kínál - az autótól az eKickScooterig.
Részletek

A SEAT és az IBM a mesterséges intelligenciával (AI) forradalmasítja a városi mobilitást

A SEAT és az IBM egy, a városi vezetés átalakítására szolgáló új megoldás kifejlesztését jelentette be. A bejelentést egy nappal a városi mobilitás forradalmasítására tervezett SEAT Minimó bemutatása után tették, a „Mobility Advisor” az IBM Watson AI-t használja, hogy segítse a városi lakosokat napi közlekedési lehetőségeikről való tájékozott döntések meghozatalában: autóktól a robogókig, kerékpárokig és tömegközlekedésig.

„A forgalmi torlódások és a környezetvédelmi kihívások hatalmas nyomást gyakorolnak a városok átalakítására,” mondta Jordi Caus, a SEAT új városi mobilitási koncepciójának vezetője. „A SEAT-nál az innovatív városokkal és technológiai vállalatokkal működünk együtt, hogy megoldást találjunk a könnyebb és hatékonyabb mobilitásra. Az IBM fejlett felhő- és AI-technológiáival segít a mobilitás innovatív megközelítésében, melyek megváltoztatják üzleti stratégiánkat, miközben javítják a városi területeken élő emberek életét.”

A 4G / 5G hálózatokra tervezett mobilalkalmazás jelenleg fejlesztés alatt áll, a „Mobility Advisor” az IBM Watson Assistant-t használja, hogy a felhasználók számára kommunikációs felületet biztosítson az útvonalak tervezéséhez és optimalizálásához, valamint a legmegfelelőbb közlekedési lehetőségeket javasolja.


A SEAT és az IBM a mesterséges intelligenciával (AI) forradalmasítja a városi mobilitást

Az IBM Watson Machine Learning segítségével a „Mobility Advisor” megtanulhatja a felhasználó preferenciáit, és személyre szabott ajánlásokat készíthet az utazás legjobb módjára. Az IBM Cloud-hoz csatlakoztatva dinamikusan alkalmazkodik a változó körülményekhez, figyelembe véve az időjárás-előrejelzéseket, a forgalmi jelentéseket és a városban azon a napon bekövetkező eseményeket. Ez magában foglalja a felhasználó előírásait és korábbi döntéseinek adatait annak érdekében, hogy a legjobb szállítási módokat javasolják minden alkalommal - még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kiszálljon az autóból, sétáljon, vagy egy SEAT e-KickScooters-t használjon az utazás egy részéhez.

„A következő években a városokban kiépülő 5G hálózatokkal a vezetési élmény átalakításának lehetőségei korlátlanok” - mondta Juan Ramon Gutierrez Villar, az IBM Global Markets ipari megoldások vezetője. „Az IBM-nél a távközlési vállalatokkal és az innovatív gyártókkal, mint például a SEAT-tal dolgozunk, hogy biztosíthassuk a vízióik megvalósításához szükséges nyílt technológiákat, melyekkel rendkívül kontextusú, személyre szabott felhasználói élményeket hoznak létre, amelyek villámgyorsan működnek több felhőn és informatikai platformon keresztül.”


A SEAT és az IBM a mesterséges intelligenciával (AI) forradalmasítja a városi mobilitást

A SEAT K + F mobilitási csapata továbbra is együttműködik az IBM technikusokkal a Mobility Advisor koncepciójának és a különböző potenciális alkalmazásoknak a kialakításában. A SEAT független cége, a mobilitást elősegítő új megoldásokat tesztelő XMOBA-val együtt, a SEAT elemzi a Mobility Advisor jövőbeni integrációját az ügyfelek számára már most is ajánlott Justmoove mobilitási megoldásokat kínáló platformmal. Az IBM részéről a projektet a Viewnext hajtja végre, amely egy IBM leányvállalat Spanyolországban.

Kulcsszavak: együttműködés, IBM, seat
 
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány és a Continental AG Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány és a Continental AG Bánki Beni, a Ki Mit Tube 2015 győztese egy SEAT Ibiza CONNECT modellt használhat egy éven át Bánki Beni, a Ki Mit Tube 2015 győztese egy SEAT Ibiza CONNECT modellt használhat egy éven át Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Új felszereltségi szint a SEAT emblematikus SUV-modellje kínálatában Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon SEAT-ok az Olimpia jegyében SEAT-ok az Olimpia jegyében
 
Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

2019. március 18.
Az Alfa Romeo berobbant az elektromos autók világába új középkategóriás Tonale SUV tanulmánymodelljével a 2019-es Genfi Autószalonon.
Részletek

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

A Tonale az Alfa Romeo első plug-in hibrid autója és egyben első középkategóriás szabadidőmodellje. A Tonale alapjaiban megváltoztatja napjaink legdinamikusabban fejlődő szegmensének szabályait: az Alfa Romeo hitvallását követve érzelemgazdag olasz stílus és a páratlan vezetési élmény jellemzi.

A gyönyörű szabadidőmodell formáját az Alfa Romeo öröksége inspirálta

A Tonale formaterve megtestesíti a gyártó elképzelését a jövő autóival kapcsolatban. A kompakt szabadidőmodell már első pillantásra egyértelműen olasz és összetéveszthetetlenül Alfa Romeo, összekapcsolja az értékes tradíciókat az új korszak jellemzőivel. A formatervező csapat hűséges maradt az olasz művészethez és a kortalan, ún. „artigianale" kézműves stílushoz. A Tonale alapformáit a humán idomok természetes szépsége ihlette, az összképet pedig a letisztult vonalak és felületek fényjátéka koronázza meg. Számos dizájnelem reflektál az Alfa Romeo gazdag történelmére, amelyeket a formatervezők harmonikusan beleillesztettek az Alfa Romeo aktuális formanyelvébe. Ide tartoznak például a klasszikus ‘többlyukú´ keréktárcsák, amelyek egészen az 1960-as évekig nyúlnak vissza, eszünkbe juttatva a márka tradíciókat.

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

A formaterv ebben a tekintetben is korunk követelményeivel párosul: az óriási, 21 colos kerekek, amelyeken speciálisan az autóhoz tervezett Pirelli gumiabroncsok feszülnek, rendkívül könnyűek. A Tonale hangsúlyos oldalsó felületei szintén a múltat, az egykori Duetto és Disco Volante Spider modelleket idézik, miközben az autó jellegzetes „Linea GT" vonala a legendás GT Junior típusnak állít emléket. A frontrész jellegzetes, ún. „Trilobo" tagolása és „Scudetto" hűtőrácsa biztos pont a formatervezők számára - egyik megoldás sem hiányozhat egy Alfa Romeóról. Az ikonikus „Scudetto" mellett hasonlóan fontos szerepet töltenek be az egyedi, oldalanként 3-3 különálló fényforrást tartalmazó lámpatestek, eszünkbe juttatva az SZ és a Brera modelleket. A Tonale farrészét az elegancia határozza meg. A különleges megoldások sorát gyarapítja az izgalmas hátsó szárny, összekapcsolva az áttetsző tetőt a hátsó szélvédővel. A hátsó lámpáknak is rendkívül fontos szerepük van minden Alfa Romeo esetében; a finoman kidolgozott fényforrások a kézműves művészet jegyében születtek.

A Tonale utasterének kialakítását az Alfa Romeo versenytörténelme ihlette, ennek megfelelően a középpontban a vezető áll, a letisztult formák pedig dinamikus hangulatot idéznek. A vezetőközpontú elrendezés azonban nem egoista: a belteret úgy alakították ki a tervezők, hogy a szabadidőmodell négy utas számára kiváló utazási komfortot biztosítson.

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

A lágyan ívelt, de mindeközben izgalmas hatást keltő alapvonalakat kézzel rajzolták meg a tervezők, a hangulatát a kiváló anyaghasználat teszi teljessé. Mindenhol finom matériákkal találkozunk: az alumínium hűvösségét a puha bőr és Alcantara borítások melegsége oldja fel, egyszerre sportos és kellemes aurát teremtve. Az egyedi megoldások sorát fokozzák az áttetsző, háttérvilágítással ellátott panelek a középkonzolon, tökéletes helyet biztosítva a kötelező DNA üzemmódkapcsoló számára. Az utastér összhatását tekintve - a külső formatervhez hasonlóan - exkluzív és különleges: a Tonale egyszerre hívogató, dinamikus és otthonos. Egy szóval: kívánatos.

A tanulmányautó technológiáját tekintve is korunk legmagasabb színvonalát képviseli, az utasok számára komfortos és a külvilággal teljesen összekapcsolt felhasználói, illetve utazási élményt garantálva. Mindeközben persze az Alfa Romeóra jellemző módon a központban a sportossága áll. A megfelelő információmennyiséget/-minőséget egy 12,3" képátlójú digitális műszercsoport és egy 10,25" képátlójú központi érintőképernyő biztosítja - utóbbi a központi rendszer lelkét képezi. Az új multimédiás rendszer, ami az ún. ´multitasking´ funkciót is támogatja, kiváló felhasználói élményt biztosít: néhány ujjmozdulattal elérhetünk bármilyen tartalmat, illetve módosíthatjuk a kívánt beállításokat. A Tonale mindezeken felül lehetővé teszi a közvetlen összekapcsolódást az Alfa Romeo közösségi csatornáival az új, „Alfista" és „Paddock" elnevezésű funkciók által.

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

Az „Alfista" egy magával ragadó Alfa Romeo Lifestyle élmény, állandó kapcsolatot biztosítva bizonyos Alfa Romeo klubokkal és közösségi eseményekkel, például találkozókkal, közös autózásokkal, tesztvezetésekkel. A beépített alkalmazás lehetővé teszi, hogy a Tonale utasai első kézből értesülhessenek az Alfa Romeo világának legfrissebb híreiről és aktuális történéseiről. Az autóból lehetőség nyílik regisztrálni is a különféle eseményekre, sőt, akár Alfa Romeo versenyekhez is lehet jegyeket rendelni vagy különféle szponzorált eseményekhez VIP-belépési jogot szerezni.

A „Paddock" az Alfa Romeo beépített exkluzív garázsa és piaca, amin keresztül egyebek mellett lehetőség van áttekinteni, illetve megrendelni a legfrissebb kiegészítőket, tartozékokat. A Paddock alkalmazáson keresztül elérhetők a legújabb Alfa Romeo ruházati és ajándéktermékei is, amelyeket közvetlenül meg lehet rendelni az érintőképernyőn keresztül.

A Tonale az Alfa Romeo elképzelése az ún. CUV szegmens jövőjét illetően. A tanulmányautóban összefonódik a szépség, az érzékiség, az önkifejezés és a rendkívül színvonalas technológiai háttér. Az Alfa Romeo nyelvén így néz ki egy operaházi műalkotás.

Autentikusan Alfa Romeo

A Tonale tanulmányautóval az Alfa Romeo belépett a közepes méretű szabadidőmodellek szegmensébe. A modell stílusa minden tekintetben hű maradt a márkához és ennek megfelelően a magas szintű technológiai háttér páratlan külső-belső formákkal és hangulattal párosul.

Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

A gyártó célja a kategória legdinamikusabb autójának megalkotása összetéveszthetetlen Alfa Romeo stílusban - és ezúttal a legmodernebb elektromos hajtástechnológia használatával. A Tonale nem olvad bele az új trendekbe: a koncepciómodell az Alfa Romeo legendás génjeit viszi tovább, egyesítve a szépséget, az energiát, a harmóniát, a hatékonyságot és a vezetési élményt.

Az elektrifikáció révén a márka híres „Érzelmek mechanikája" jelmondata új értelmet nyer. Nincs szüksége túlzó önkifejezési eszközökre ahhoz, hogy azonnal felismerhetővé váljon az autó: elegendő számára az Alfa logó és a hibrid optikára utaló „Biscione" - egy kicsi, mégis jelentőségteljes részlet, ami jellegzetessé teszi a Tonalét. A hátul elhelyezett villanymotor egy új korszakot nyit a menetdinamika, az utazási komfort és a sportosság tekintetében, továbbá az autó viselkedését alapvetően meghatározza az Alfa D.N.A. vezetési üzemmódkapcsolója, amely a Giulietta, Mito, 4C, Giulia és Stelvio modellek meghatározó eleme. A D.N.A. üzemmódválasztó a Tonalében új funkcióval bővül, ami az energiamenedzsmentet érinti.

„Dynamic" módban mindkét erőforrás - tehát a belső égésű egység és villanymotor - erejét kihasználja a rendszer a maximális menetdinamika érdekében. A multimédiás rendszer érintőképernyőjének E-mozione gombjával egyedi beállítással lehet felruházni a gázreakciót, a fékrendszert és a kormányzás közvetlenségét. A „Natural" üzemmód a legjobb kompromisszumot biztosítja a teljesítmény és a hatékonyság között, intelligens módon vezérelve a belső égésű erőforrás és a villanymotor együttes munkáját. Az eddig megismert „Advance Efficiency" mód ezúttal „Advance E" névre hallgat, a legtisztább működés érdekében a tisztán elektromos üzemmódot takarva. A konnektorról is tölthető Tonale plug-in hibrid kompakt szabadidőmodell összességében minden tekintetben új szintre emeli a felhasználói élményt - az Alfa Romeo bebizonyította, hogy a legfrissebb technológiákat segítségül hívva milyen magas szintű teljesítmény, menetdinamika és hatékonyság érhető el.


Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje

Alfa Romeo Tonale

A Tonale az Alfa Romeo elképzelése a közepes méretű szabadidőmodellek egyre sikeresebb szegmensét illetően. Az újdonság a márka hírnevéhez méltó módon a sportosság, a vezetési élmény és a szépség szinonimája. A konnektorról is tölthető plug-in hibrid modell minden körülmények között tökéletesen helytáll, legyen szó városi használatról, családi kirándulásokról vagy élményautózásról. A villanymotor alkalmazása eddig nem látott dimenziókat nyitott a hatékonyság és a teljesítményleadás tekintetében, egyben új mérföldkövet állítva az Alfa Romeo 109 éves történelmében.

Az elektromos meghajtás meghatározó lesz a márka jövőjében, tehát egy új korszak kezdetét jelenti. A koncepcióautó nevét a Tonale-hágóról kapta, amely a Stelvio-hágó közelében található az Alpokban. A két hágó között közvetlen kapcsolat van. A csodálatos Tonale-hágó, ami egy nagy természeti amfiteátrum, csodálatos környezetéről, lenyűgöző csúcsairól, szépséges vízeséseiről és örökhaváról híres. Egy igazi természeti kincs, ami egész évben lélegzetelállító látványt nyújt.



Kulcsszavak: alfa romeo, autószalon, genf, plug-in hibrid, premier, suv, tonale
 
Az új Civic Tourer lesz a Honda stand főszereplője a 2013-as Frankfurti Autószalonon Az új Civic Tourer lesz a Honda stand főszereplője a 2013-as Frankfurti Autószalonon BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal A Kia a Genfi Autószalonon mutatta be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét A Kia a Genfi Autószalonon mutatta be a vadonatúj Stingert, a Picantót, és két új plug-in hibrid modelljét Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport Párizsban ünnepli kiállítási premierjét a ŠKODA KODIAQ Párizsban ünnepli kiállítási premierjét a ŠKODA KODIAQ
 
A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

2019. március 16.
A Volkswagen Csoport teljes gőzzel halad az egyéni mobilitás rendszerének alapvető átalakításával és az elektromos hajtások szisztematikus kidolgozásával.
Részletek

A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

A konszern – a korábban tervbe vett 50 helyett - közel 70 új elektromos modell bevezetését tervezi a következő tíz évben. Ennek eredményeképpen a konszern elektromos platformjára épülő járművek várható száma 15 millióról 22 millióra emelkedik majd a következő évtizedben. A szén-dioxid semleges egyensúlyhoz vezető úton igen fontos mérföldkő az elektromos mobilitás bővítése. A Volkswagen egy átfogó szénmentesítési programot indított, amely tisztán szén-dioxid semleges egyensúly megteremtését tűzte ki célul 2050-re minden területre vonatkozóan, a flottáktól kezdve a gyártáson át az adminisztrációig. A Volkswagen ennek megfelelően maximálisan elkötelezett a párizsi klímaegyezmény céljai iránt.

Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „A Volkswagen felelősséget vállal a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán. A párizsi klímaegyezmény céljai mércéül szolgálnak számunkra. Az elkövetkező években lépésről lépésre közelítjük a gyártást és az értéklánc további állomásait a szén-dioxid semlegesség felé. Ezzel járulunk hozzá a globális felmelegedés megállításához. A Volkswagen azon dolgozik, hogy az elkövetkező években emberek milliói számára biztosítsa az egyéni mobilitás lehetőségét, mégpedig biztonságosabb, tisztább és hálózatba kapcsolt módon. Ahhoz, hogy az elektromos offenzívához szükséges beruházásokat vállalni tudjuk, tovább kell javítanunk a hatékonyságunkat és a teljesítményünket minden területen.”

A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

A Volkswagen Csoport minden területen meghatározta azokat a mérföldköveket, amelyeket a 2050-re tervezett teljes szénmentesítéshez vezető úton az elkövetkező években teljesíteni kell. Az intézkedések három alapelvet követnek: először is a hatékony és fenntartható szén-dioxid csökkentés elvét, másodszor pedig az energiaellátás terén a megújuló energiaforrások előnyben részesítésének elvét. Harmadik alapelvként pedig az így megmaradó és nem kiváltható károsanyag-kibocsátás kompenzálásának elvét követi a vállalatcsoport. Ahhoz, hogy a járművek teljes életciklusának szén-dioxid egyenlege javuljon, a Volkswagen már – többek között – a beszállítói láncnál változtatásokat kezdeményezett. Egy ezzel kapcsolatos részletes ütemterv kidolgozása jelenleg is folyik. Az acél és alumínium beszállítás területén pedig kifejezetten komoly lehetőségek rejlenek.

A cél, hogy 2025-ig a teljes járműflotta szénlábnyoma 30 százalékkal csökkenjen a teljes életciklusra vetítve a 2015-ös értékekhez képest. A Volkswagen ezért a járműkínálat elektromos alapokra helyezésén dolgozik, amely kapcsán – kizárólag ezen a területen – több, mint 30 milliárd eurót invesztál 2023-ig. A konszern kínálatában az elektromos járművek aránya 2030-ra legalább 40 százalékra emelkedik majd. Az elektromos járművek új generációjának első képviselői már az idén gyártásba kerülnek: az Audi e-tron1 után érkezik a Porsche Taycan2. Mindkét modellre már 20 000 foglalás érkezett. A Volkswagen ID. felfutásával pedig az elektromos járművek megérkeznek a legkeresettebb szegmensekbe is. Szintén az első hullámban érkezik az ID. CROZZ2, a SEAT el-born2, a ŠKODA Vision E2, az ID. BUZZ2 és az ID. VIZZION2 is.

A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

Az elektromos offenzíva során a vállalat stratégiai akkumulátorszállítóként az LG Chem, a SKI, a CATL és a Samsung beszállítói szakértelmére építhet. Az egyre növekvő keresletet figyelembe véve a Volkswagen megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy közreműködjön az európai akkumulátorgyártásban. Még távolabbra tekintve szintén óriási potenciál rejlik a szilárdtest-akkumulátorokban. A cél az, hogy a vállalat partnerével, a QuantumScape-el együttműködésben elindulhasson az ezzel a technológiával készült akkumulátorok ipari szintű gyártása.

Ezzel egyidőben az egyes termelési helyszínek szén-dioxid kibocsátását 2025-re 50 százalékkal csökkentik a 2010-es szinthez képest. A wolfsburgi erőmű szénről gázra történő átállása évente 1,5 millió tonna szén-dioxiddal mérsékli a károsanyag-kibocsátást 2023-tól kezdődően. Az Audi gyártási tevékenysége a brüsszeli üzemben például teljesen szén-dioxid semleges módon történik. A zwickaui gyár pedig nem csupán a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) gyártásának legfőbb helyszíne lesz, de az itt készülő ID. modell is lényegében szén-dioxid semlegesen jut el az ügyfelekhez.

A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül

A Volkswagen elektromos offenzívájának középpontjában a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) áll. Az elektromos mobilitással összefüggő költségek jelentősen csökkenthetők a különböző partneri együttműködések által, amelyek lehetővé teszik a moduláris elektromos platform széles körben való alkalmazását és ezzel együtt a méretgazdaságossági szempontok érvényesülését is. Így az egyéni mobilitás megfizethetővé és alkalmazhatóvá válik a többség számára is. Ilyen partneri együttműködésre példa a közelmúltban, a Genfi Nemzetközi Autószalonon bejelentett kooperáció az Aachen-i székhelyű e.GO Mobile AG vállalattal.

Az elektromos mobilitás további népszerűsítéséért 2020-ig 400 gyorstöltő állomást helyez üzembe a vállalat Európa legforgalmasabb közútjai és autópályái mentén az IONITY keretében együttműködő ipari partnereivel. Ezek közül 100 töltőállomást Németországban telepítenek majd, így 120 kilométerenként rendelkezésre áll majd egy töltési lehetőség. A Volkswagen új leányvállalata, az Elli (Electric Life) otthoni töltésre szolgáló, zöld árammal működő fali töltőket is kínál majd, egyelőre először Németországban. Ezen kívül 3 500 töltőpontot hoz létre a vállalat az összes termelési helyszín dolgozói parkolóiban illetve töltési lehetőséget biztosít majd az egyes kereskedésekben is.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, Volkswagen Csoport
 
Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Az új I.D. Buzz tanulmányautó akár 600 kilométeres hatótávolságot is képes megtenni Újra lesz Volkswagen Microbusz,  és ezúttal elektromos lesz Újra lesz Volkswagen Microbusz, és ezúttal elektromos lesz Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Audi e-tron Bridgestone gumiabroncsokkal felszerelve kerül forgalomba Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet Öt év és Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el A BMW Group idén már több mint 50 000 darab hálózatról tölthető autót adott el
 
Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

Teljes titokban elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

2019. március 16.
Az év talán legfurcsábban álcázott prototípusát fotózták le valahol Japánban. A dolgok azonban okkal történnek: ez a papírautónak látszó tárgy például alighanem a Toyota-csoport egyik legmeghatározóbb újdonsága lesz az előttünk álló években.
Részletek

Teljes titokban, de elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

A prototípusok álcázása mára külön művészetté nemesedett az autóiparban. Tudományos alapossággal megtervezett mintázatok tagolják értelmezhetetlenné a karosszéria vonalait és arányait, lámpa- és kilincshamisítványokat ragasztanak a lemezekre – vagy épp ellenkezőleg, pont csak annyit takarnak, hogy ne érje szó a ház elejét, de egyértelműen felismerhető legyen a típus. Jellemzően minél közelebb járunk egy modell bemutatásához, annál szellősebb, megbocsátóbb az álcázás.

Ha ebből indulunk ki, a japán Mag-X fotósának képein látható autónak legalább három éve van még a bevezetésig. Szó sincs finomkodásról, igényes kialakításról: a munkával megbízott formatervezők – vagy inkább szakmunkások? – egyszerűen fotókartonnak látszó lapokat ragasztottak a karosszériára. Ennek is megvan azonban a természettudományos magyarázata: az autó egy öszvér, azaz egy létező modell, amelyben egy-egy fődarabot kicserélve tesztelik egy leendő típus megfelelő komponenseit. Ilyenkor fontos, hogy még a márkát se tudjuk azonosítani, hiszen az öszvérek megjelenésekor rögtön tudni lehet, hogy valami nagy dobásra készül a gyártó.

Teljes titokban, de elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit

Más kérdés, hogy inkább a jellegzetes nyílhegy formájú külső visszapillantó tükröt, a kihegyezett sarkú fényszórót, a motorházfedél hirtelen letörésben végződő belépő élét, esetleg a kilincset kellett volna elrejteniük. Így ugyanis egyértelmű, hogy a képeken egy Lexus ES látható – pontosabban ami megmaradt belőle, hiszen a hátsó oldalajtó jóval rövidebb, és a csomagtérfedelet is megcsonkították. A lemezek alatt tehát valami vadonatúj rejlik, annak fényében pedig, hogy a hűtőmaszkot egy hatalmas fóliával burkolták be, azt sem nehéz kitalálni, hogy a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos (BEV) személyautójának prototípusát fotózták le.

A képeket közlő japán Mag-X magazin ennél is többet vél tudni: szerintük az ES jó arasznyival rövidített padlólemezére (4650 x 1800 x 1450 mm) épülő modell valójában az IS utódja lesz. Mivel azonban az egyik modell első-, a másik pedig hátsókerék-hajtású, valószínűbb, hogy a cégcsoport jelenleg létező legmodernebb platformjából (TNGA-K) kiindulva önálló modellt fejleszt a Lexus, amely kizárólag villanymotorral lesz kapható. A Toyota már korábban bejelentette, hogy 2025-re összes típusa elérhető lesz „részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal”. Ennek az elektromos offenzívának lehet az egyik első tagja a villanymotoros szedán, melynek közúti tesztjeit láthatólag elkezdték.

Teljes titokban, de elkezdték az elektromos Lexus szedán tesztjeit
Kulcsszavak: elektromos autó, kémfotó, lexus, Lexus ES
 
Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? Zöld taxizás Budapesten: ez a városi utasszállítás jövője? A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as 42,2 kilowattóra teljesítménnyel érkezik az új BMW i3-as A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban Az új Nissan LEAF ProPILOT technológiával érkezik Az új Nissan LEAF ProPILOT technológiával érkezik
 
Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

2019. március 14.
Pillanatok alatt nőtt meg az érdeklődés az újautó-piacon a családi autók iránt, miután a kormány február 10-én bejelentette családvédelmi akciótervét.
Részletek

Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

Ennek értelmében a nagycsaládosoknak 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást ad az állam a legalább hétüléses, új gépkocsi vásárlásához. De melyik modell kinek éri meg a legjobban? Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen értékesítő autókereskedés összegyűjtötte a típusokat és az érveket.

„Mondd, te kit választanál?”

„Szerencsére lesz miből választaniuk a nagycsaládosoknak, ugyanis a 18 márkát felvonultató kínálatunkból 25 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek” – nyilatkozta Markó Zoltán, az idén 30 éves Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója.

„Több kategória is szóba jöhet, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig. Nem csak a modellpaletta sokszínű, de az árak is igen széles spektrumon mozognak.

Ötmillió forint alatt mindössze két lehetőséget tudunk kínálni, de 10 millió forint felett megtalálhatóak azok a terepjárók is, amiknek felső határa a csillagos ég lehet.

Aki viszont szeretne nagyobb mozgásteret a választásnál, 5-10 millió forint között gyakorlatilag bármely márkánk hétüléses modelljét személyre szabhatja.”


Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

A modellek többsége a töretlen népszerűségű városi terepjárók kategóriájába tartozik: „Eladásainkat tekintve a SUV-ok a 2018-ban értékesített autóink több mint egyharmadát tették ki. Méreteinek, kialakításának köszönhetően plusz kényelmet és biztonságérzetet nyújtanak használóinak, emellett a design is igazán meggyőző érv a SUV-ok mellett” – tette hozzá az igazgató.

Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb modell hétszemélyes változatban is elérhető, mint a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Skoda Kodiaq, a Seat Tarraco vagy a Volvo XC90. A legkedvezőbb választás a SUV-ok közül a Peugeot 5008 lehet a nagycsaládosok számára, hiszen ez a modell már 7,2 millió forinttól elérhető.

A SUV-ok mellett a könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik keresletével kapcsolatban is növekedést várnak. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz, ami már 3,5 millió forintért megvásárolható – igaz, akkor nem igényelhető rá a teljes támogatási összeg, „mindössze” 1,75 millió forint. Ár-érték arányban azonban még így is ez a típus a legkedvezőbb. Ám ha a közép kategória felé hajlana a vásárló, akkor olyan egyterűek közül választhat még, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace vagy a Seat Alhambra.


Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

 A gyártók egykori „dobozos” autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői igényeket minél jobban kielégítsék, és személyszállításra is alkalmasak legyenek. Így lett például a Fiat Doblo Panorámából vagy a Peugeot Rifterből is olyan hétszemélyessé alakított változat, ami nem csak a családi igényeket elégíti ki, hanem korábbi kishaszongépjármű jellegének köszönhetően praktikus és elérhető megoldás. Míg előbbi modellhez már 4,7 millió forintért, addig utóbbihoz is 5,8 millió forintért juthat hozzá leendő tulajdonosa.

Aki viszont csak a kényelmet tartaná szem előtt, a kisbusz-kínálatból ugyancsak megtalálhatja a legkedvezőbb ajánlatot, mint például a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. Utóbbi modell már 5,6 millió forinttól elérhető, ráadásul elektromos hajtással is kapható. Így okkal merülhet fel a kérdés a potenciális vásárlóban, hogy a nagycsaládosoknak járó autóvásárlási kedvezmény összevonható-e az elektromos gépjárművekhez igényelhető 1,5 millió forintos állami támogatással.  
   
Amit már tudni lehet…

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket az ajánlatkérésekkel, kérdésekkel a vevők – még úgy is, hogy nagyon sok kérdőjel volt még akkor az újautó-vásárlási programmal kapcsolatban.

Mutatjuk a nagycsaládosok kedvenc autóit

Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára március 12-én viszont ismertette az akció részleteit is, ezek alapján már bátran tervezgethetik az újautó vásárlását a vevők: 

•A kedvezményt legalább három gyermeket nevelő családok vehetik igénybe,
•legalább hétszemélyes, újautó vásárlása esetén.
•Az új autó értékének felső korlátja nincsen,
•de az így szerzett gépkocsit legalább 3 évig nem lehet eladni.
•A kedvezmény összege maximum 2,5 millió forint, vagy a kiválasztott gépjármű bruttó vételárának maximum 50%-a lehet.
•Az új gépkocsit nem csak klasszikus adásvételi szerződés, hanem zárt végű pénzügyi lízing keretein belül is meg lehet vásárolni.

Így például egy akár közel 20 milliós, Volvo XC90-es vásárlását is támogathatja az állam, ha nagycsaládosok tulajdonába kerül. „Nem gondoljuk, hogy a 3 éves megkötés szigorú feltétel lenne, sőt, technikailag ez a legjobb megoldás – akárcsak az elektromos kocsik esetében. Az újautónak ugyanis ebben az időszakban a legnagyobb értékcsökkenése, ugyanakkor a garancia is kitart idáig, így mi ez idő alatt gondtalan autózást tudunk biztosítani ügyfeleinknek.” – tette hozzá Markó Zoltán, aki az újautó piac további pozitív irányba való elmozdulását várja az akcióprogramtól.  

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkakereskedő, új autó
 
A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben Nem baj, ha hull a hó…. csak autó ne törjön! Mikre ügyeljünk autónk téli felkészítésénél? Nem baj, ha hull a hó…. csak autó ne törjön! Mikre ügyeljünk autónk téli felkészítésénél? 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben 15,4%-kal nőttek a PSA csoport eladásai 2017-ben Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO
 
James Bond is elektromos autóra vált

James Bond is elektromos autóra vált

2019. március 14.
Elektromos autót fog vezetni James Bond a legújabb filmjében, hogy kidomborítsák a brit titkos ügynök környezetbarát karakterét - adta hírül szerdán a The Sun című brit bulvárlap.
Részletek

James Bond is elektromos autóra vált

A film rendezője, a környezetvédő Cary Fukunaga azt akarja, hogy Daniel Craig az Aston Martin első elektromos gépkocsiját, a Rapide E-t vezesse - olvasható a brit lapban.

A korlátozott számban készülő Rapide E ára 250 ezer font és csupán 155 darabot fognak gyártani belőle.

"Fukunaga közvetlenül együtt dolgozik az Aston Martinnal, hogy elektromos autójuk egyikét megszerezze a forgatáshoz" - mondta el egy bennfentes a lapnak.

"A gépkocsi egy hihetetlenül akciógazdag jelenetsor középpontjában fog állni. James Bondról köztudott, hogy pompás autókat vezet, ebben sem fog csalódni. Minden csúcstechnológiás kütyü benne lesz, ez az, amiért Cary harcolt, és Daniel valamint a producerek kiállnak mellette... Valamennyien hiszik, hogy eljött az idő arra, hogy Bond nulla kibocsátású gépkocsira váltson" - tette hozzá.

Az új Bond-filmet Shatterhand munkacímmel többszörös halasztás után a jövő hónapban kezdik forgatni.

James Bond is elektromos autóra vált
Kulcsszavak: aston martin, elektromos autó, James Bond
 
Ilyennek látja az Audi a teljesen önvezető járművet Ilyennek látja az Audi a teljesen önvezető járművet Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Az ABB közreműködésével épül Kínában a világ legnagyobb elektromos autó gyorstöltő-hálózata Elektromosautó-megosztási rendszert indít a Nissan Elektromosautó-megosztási rendszert indít a Nissan Exkluzív dizájnvázlatok a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljéről Exkluzív dizájnvázlatok a MINI első tisztán elektromos meghajtású modelljéről Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék
 

Találatok száma: 10891 Megjelenítve: 81 - 90