Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 81 - 90
Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern

Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern

2020. február 27.
Csökkenő eladások, de a piaci várakozásokat meghaladó étékesítési árbevétel mellett jelentősen növelte nyereségét tavaly a Groupe PSA francia autóipari konszern a honlapján szerdán publikált mérlegbeszámoló alapján.
Részletek

Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern

A francia PSA csoport 2019-ben 74,731 milliárd euró, az előző évinél egy százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 6,324 milliárd euró működési eredményre tett szert, 11,2 százalékkal magasabbra a 2018-asnál. A piac 74,2 milliárd eurós 2019-es értékesítési árbevételt várt.

A csoport tavaly 3,5 millió járművet értékesített világszerte, tíz százalékkal kevesebbet az előző évinél. A csökkenő eladások ellenére megnövekedett árbevétel elsősorban a viszonylag magas árszintű SUV modellek piaci sikerének volt köszönhető.

A csoport 58,758 milliárd euró bevételre tett szert tavaly az európai piacon, míg az előző évben 58,007 milliárd euróra. Franciaországban 17,037 milliárd euró bevételt ért el tavaly a PSA csoport a 2018-as 16,306 milliárd euró után.

A bevételarányos jövedelmezőség 8,5 százalékos rekordot ért el tavaly, 0,8 százalékponttal magasabbat a 2018-asnál.

Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern

A csoport nyeresége 3,584 milliárd euró lett 2019-ben a 2018-as 3,295 milliárd euró után. A Groupe PSA anyavállalatának a részvényeseire jutó nyereség 13,2 százalékkal 3,201 milliárd euróra emelkedett. A cégvezetés az előző évihez képest 58 százalékkal magasabb, részvényenként 1,23 eurós osztalék fizetésére tesz majd javaslatot a közgyűlésnek.

A csoporton belül a járműipari üzletág 58,943 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 0,7 százalékkal többet a 2018-asnál. Az üzletág működési eredménye 12,8 százalékkal 5,037 milliárd euróra emelkedett.

A járműipari üzletág tavalyi bevételéhez a Peugeot-Citroen-DS 46,096 milliárd euróval, az Opel 17,368 milliárd euróval járult hozzá. 2018-ban a Peugeot-Citroen-DS bevétele 43,027 milliárd euró, az Opelé 18,306 milliárd euró volt.

A Groupe PSA a világ negyedik legnagyobb autóipari egyesülését tervezi létrehozni az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vállalattal fuzionálva. Az ügylet lezárása 2021 első felében várható.
A PSA az idén az európai autópiaci forgalom három százalékos csökkenését várja, Oroszországban két százalékos csökkenésre számít, a latin-amerikai piacon pedig stagnáló forgalomra.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, PSA Peugeot Citroën
 
A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford? A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford? Növelte bevételét és nyereségét tavaly a francia PSA autóipari konszern Növelte eladásait januárban az Airbus MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban MGE: 7,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba áprilisban 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között 273.300 Volkswagen haszonjármű került piacra január és július között Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Renault
 
Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása

Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása

2020. február 27.
Sikeresek voltak az elektromosautó-vásárlás támogatására meghirdetett pályázatok, ennek is köszönhetően csaknem 2800 elektromos autó közlekedik már Magyarországon - mondta Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Részletek

Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása

A magyar energiapolitika kiemelt céljának nevezte az államtitkár a közlekedés zöldítését, és megjegyezte, hogy a károsanyag-kibocsátás csaknem egynegyedéért a közlekedés, főként a közúti közlekedés felelős.

Határozott cselekvés nélkül 2030-ra a közlekedés lesz a legnagyobb üvegházhatásúgáz-kibocsátási szektor - figyelmeztetett. A magyarországi járműállomány elöregedett, és fennáll a veszélye, hogy a nyugat-európai országokból az ottani szabályok szigorodása miatt az eddigieknél is több erősen szennyező jármű érkezik az országba - mondta. A kibocsátásnövekedés megfékezésének egyik legfontosabb eszköze Magyarországon és Európában is a zéró kibocsátású elektromos járművek alkalmazása lesz - szögezte le.

Kitért arra, hogy az elektromos autózás elterjedésének támogatásához 2015-ben elfogadták a Jedlik Ányos tervet, ami támogatási programokat jelölt ki. 2016-ban elindult az elektromos autók vásárlásának támogatási rendszere, 2,3 milliárd forintos kerettel, ezt 2018 végén újra meghirdették 3 milliárd forintos keretösszeggel, 2020 február végéig 1880 pályázat érkezett be a második szakaszban, 2020. február 24-én lezárták a pályázatot.

Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása

Közlése szerint a 2016-ban és 2018-ban meghirdetett pályázatokban már 3 milliárd forintot folyósítottak a pályázóknak, akik közel 2800 elektromos autót szereztek be. Elmondta, hogy a zöld rendszámhoz kapcsolt támogatás is népszerű, különböző adókedvezményeket kapnak az ilyen járművet üzemeltetők, ingyenes parkolás is jár hozzá. Hozzátette: kedvező helyzetben van Magyarország, 2020 januárra több mint 16 ezer zöld rendszámú autó közlekedett az utakon, ami az egy évvel ezelőttihez képest több mint 60 százalékos növekedés. Dolgoznak a zöld rendszámhoz kapcsolt támogatási rendszer újraalakításán is.

A kormány elektromobilitást ösztönző intézkedései eredményesek, a kormány továbbra is kiemelten kezeli a környezetbarát közlekedés ösztönzését - összegezte az államtitkár, hozzátéve: az elektromos autók beszerzésének támogatási rendszerét átalakítják, hogy a kisebb, olcsó autók nagyobb támogatást kapjanak. A nemzeti buszstratégia keretében 36 milliárd forint támogatást biztosít a kormány a következő tíz évben környezetbarát, döntően elektromos buszok beszerzéséhez a 25 ezer lakosnál nagyobb településeken - ismertette. Ezzel 10 éven belül minden második busz környezetkímélő lesz a nagyvárosok tömegközlekedésében.

Kulcsszavak: e-mobilitás, elektromos autó, ITM, jármű kereskedelem, támogatás
 
Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel Érkezik az elektromos Mercedes Vito Érkezik az elektromos Mercedes Vito Közel változatlan eredménnyel kezdte az évet a Volkswagen Személyautók márka Közel változatlan eredménnyel kezdte az évet a Volkswagen Személyautók márka Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása Tovább emelkedtek a BMW Group októberi eladásai Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban Egyre több elektromos autótöltő lesz a parkolókban
 
DS AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

DS AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

2020. február 26.
A DS legújabb alkotása, amelynek szokatlan sziluettje az aerodinamikát mint avantgárd tervezési eszközt veti be a vonzerő fokozásáért. A DS AERO SPORT LOUNGE kitolja a luxusautózás határait egy olyan környezetben, melyet a modern technológiák mellett a kifinomult stílus jellemez, ahol dematerializálódik a kijelző, hogy helyet adjon a nemes anyagok számára.
Részletek

AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

Újító szellemű ihlet

A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki hatékonysággal és egy csodálatos formatervezéssel párosul… A DS AERO SPORT LOUNGE egy kivételes megjelenésű autó. Egy nagyon aktuális problémára ad választ: hogyan érhető el a hatékonyság anélkül, hogy lemondanánk a karakteres megjelenésről és a formatervezés erejéről.

Az új előírások az egyes járművek formáinak és környezeti hatásainak újragondolását teszik szükségessé. A DS AERO SPORT LOUNGE egyedülálló választ ad a különféle problémákra.

A DS AERO SPORT LOUNGE modellel a DS Automobiles egy új autós formavilágot teremt. Ez a tanulmányautó, amely legalább olyan barátságos, mint amilyen elegáns megjelenésű, legalább olyan finom kidolgozású, mint amilyen tágas, és legalább olyan intelligens, mint amilyen költői ihletésű, a jövőnket vetíti előre. Arányaival és karosszériájával a DS AERO SPORT LOUNGE úgy irányítja a levegő áramlását, hogy optimális aerodinamikai hatékonyságot érjen el. Az autó 5 méteres hosszúsága és mélyre húzott, ereszkedő tetővonala csökkenti a légellenállást, és az autó kialakítása a sima felületű hűtőrácstól a 23”-os nagyméretű, aerodinamikus kerekeken át, az oldalsó légterelő nyúlványokig vezeti a légáramot.

Az autó oldalfalait az E-TENSE felirat világítása teszi karakteressé, amely az 500 kW-os (680 lóerős) villanymotorra utal. Ez a motor a padló alatt elhelyezett, 650 km feletti hatótávolságot biztosító, 110 kWh teljesítményű, új generációs akkumulátorhoz van csatlakoztatva. A Formula-E-ben bajnoki címeket nyert modellektől örökölt technológia lélegzetelállító gyorsulást biztosít: 0-ról 100 km/h-ra mindössze 2,8 másodperc alatt.

AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

A hűtőrács képernyőként foglalja magában a világító monogramot és DS AUTOMOBILES feliratot. A kompozit anyagból készült üveglap mögött, rejtett szemekként elhelyezett érzékelők pásztázzák az utat, és több terabájtnyi információval látják el a vezérlőegységeket. A kétoldalt elhelyezkedő DS MATRIX LED VISION fényszórókat a nappali menetfény és a DS LIGHT VEIL világító felületek egészítik ki, melyek már a jövőbeni DS identitást vetítik elénk.

Fejlett technológia: a Formula-E világából átvett teljesítmény

A Formula-E-ben induló első prémium márka, a DS Automobiles számára a versenyzőknél Jean-Éric Vergne, a csapatoknál pedig a DS TECHEETAH nyerte el a bajnoki címet. A Formula-E-ben való indulás az autóipart forradalmasító elektromos hajtású járművek kutatása és fejlesztése terén kulcsfontosságú gyorsító tényezőnek számít. A négy versenyszezonban, a FIA égisze alatt megrendezett bajnokság által valaha is generált legerősebb mezőnnyel szemben elért győzelmek és megszerzett bajnoki címek lehetővé tették a márka számára, hogy tovább gyarapítsa az elektrifikáció terén szerzett szakértelmét. A DS AERO SPORT LOUNGE ezt a szakértelmet örökölte meg.

Amikor az utazás művészetté válik

Az autóiparban végbemenő forradalom az utasterek kialakításában is megfigyelhető. A márka történetéből és referenciáiból merítve, a DS Automobiles egy újragondolt formatervet talált ki, hogy megalkossa a maga utazógépét. A képernyők, amelyek eddig kiemelkedő helyet foglaltak el a legtöbb tanulmányautóban és szériaautóban, ennél a modellnél már nem léteznek a maguk materiális mivoltukban.

AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

Az utasokkal szemben két légies kialakítású, széles lap helyezkedik el. A pamutszatén borítású alsó rész a felső lapról származó információk kivetítésére szolgál. A navigációhoz, valamint az információs és szórakoztató rendszer és a megosztás új formáinak megismeréséhez szükséges elemek tarkítják a felületet. A tájékoztatás és a szórakozás egyesítése tökéletes értelmet kap az érintőképernyős tabletek kötöttségeinek megszüntetésével.

A kétoldalt elhelyezett képernyőkön látható az autó digitális hátulnézeti képe, és itt található az összes paraméterező és kényelmi funkció vezérlőgombja. Mint egy első osztályú környezetben, mindenki saját képernyővel rendelkezik.

A vezetéshez szükséges elemek a vitruális valóságban jelennek meg a szélvédőre vetítve.

Az ülések között elhelyezett középső kartámasz útmutatóként is szolgál. Olvas, értelmez és reagál az egyes kézmozdulatokra. A Szilícium-völgyben működő Ultraleap, startup céggel kialakított technológiai együttműködésnek köszönhetően, a DS AERO SPORT LOUNGE képet ad az utastérben végbemenő jövőbeni interakciókról. A Leap Motion és az Ultrahaptics technológiák kombinálásával a kézmozgással adott utasításokra érzékszervi választ kapunk. Az érzékelők észlelik az egyes mozdulatokat, és a miniatűr hangszórók olyan impulzushullámot keltenek, amely egy szilárd tömeghez hasonló érzetet kelt.

A környezettel való kölcsönhatás módjai, melyeket a nagyobb nyugalom érdekében folyamatosan igyekszünk egyszerűsíteni, a teljesen online világtól egészen a külvilág kikapcsolásának igényéig nagyon eltérőek. A DS AERO SPORT LOUNGE torzítja az időt. Az időhöz való viszonyulás egyénileg változó: a vezetésre, az élményre vagy az utazás végtelenségére is összpontosíthat.

Az IRIS, a DS AERO SPORT LOUNGE mesterséges intelligenciája a műszerfal középső részén kapott helyet, hogy egyszerű párbeszédekkel irányítsa a teljes rendszert.

AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

Fejlett technológia: ultrahang

Egy olyan világban, ahol egyre inkább elmosódik a határ a valóság és a virtualitás között, lehetővé válik a programok érintés nélküli vezérlése az érintés érzetének megtartása mellett. A Szilikon-völgy egyik laboratóriumának segítségével kifejlesztett információs és szórakoztató rendszer vezérlő haptikus technológia egyedülálló. Az intelligens háromdimenziós ultrahang kifejlesztésének köszönhetően úgy érzi az ember, mintha egy teljesen szabad környezetben érintené meg a formákat és a textúrákat. Az egyre inkább terjedő gesztusvezérlés egy természetes tapintási élmény-visszacsatolást generál, amely egy egyszerű és egyben varázslatos interakciót tesz lehetővé.

A francia szakértelmet tükröző luxus kivitel és az új nemes anyagok társításából született meg a Future Craft

A műszerfal lapját és az ülések háttámláját szalma intarzia díszíti. Az igényesen kidolgozott anyagban a kézműves luxus termék és a fenntartható munka iránti vágy közötti tökéletes alkímia fejeződik ki. A szalma, amely a maga nemében egy közönséges és egyszerű anyag, egy párizsi műhely egyedülálló szakértelme révén a nemesség jelévé válik.

A nagy sűrűségű habtechnológiával készült, nagyobb méretű üléseket tetszetős pamutszatén borítás fedi, előtérbe helyezve a kényelmet. A felület rendkívül kellemes tapintású. Ez a nagyon finom szövésnek köszönhető, amely páratlanul strapabíróvá és finommá teszi az anyagot.


AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete

Az ajtókat borító háromdimenziós hatású, mikroszálból fonott műszaki szövet számtalan átlátszó rudat foglal magában, hangulatfényt biztosítva az utastérben. A kivételes tudású kézműves mester által készített egyedi fonás tökéletesen elegyíti a művészetet és a technológiát.

Kézművesség: szalma intarzia

Az egyik legegyszerűbb anyag, a szalma újra a luxus eszközévé vált. A XVII. században alkalmazott technikákból származó hagyomány a Lison de Caunes műhelynek köszönhetően elsődleges helyet foglal el a dekoratív művészetben. Kifejezetten a DS AERO SPORT LOUNGE utasterének díszítésére készített egyedi rozsszalma intarzia selymes tapintásával és csillogó tükröződésével tűnik ki. A természetes alapanyag bőségesen áll rendelkezésre. Burgundiában, a régi hagyományos módon termesztett és betakarított rozs cséplése után visszamaradó szárat, vagyis a szalmát megszárítják, majd színezik. Azután a szárakat egy ősi technikával egyenként felhasítják, és a simítófával kisimított matt oldalukkal felragasztják őket a tartólapra. A szalma természetes szilícium-dioxid-lakkja biztosítja az anyag hő- és vízállóságát.

Kulcsszavak: AERO SPORT LOUNGE, bemutató, DS, új modell
 
Leleplezték az új Ford GT-t Leleplezték az új Ford GT-t A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R DS AERO SPORT LOUNGE: Az utazás művészete A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét
 
Megvillan a BMW Concept i4 tanulmányautó

Megvillan a BMW Concept i4 tanulmányautó

2020. február 26.
A tisztán elektromos meghajtású BMW Gran Coupé előfutára 2020. március 3-án, a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét.
Részletek

Megvillan a BMW Concept i4 tanulmányautó

A BMW Group a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be a nagyközönségnek első tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellje előfutárát. 2020. március 3-án a BMW Concept i4 tanulmányautó a vezetés élményének új korszakát hozza el a jelenbe, a BMW által fémjelzett menetdinamika, az egyszerre modern és sportos formanyelv, illetve a négyajtós Gran Coupé karosszéria tágasságának és funkcionalitásának páratlan egységét ígérve. Mindezt károsanyag-kibocsátás nélkül.

„A BMW Concept i4 tanulmányautó az elektromos mobilitást a BMW portfóliójának középpontjába emeli” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője. „A modell formanyelve egyszerre dinamikus, letisztult és elegáns. Röviden: a tökéletes BMW, zéró emisszióval” – tette hozzá.

Kulcsszavak: autószalon, BMW Concept i4, genf, premier
 
4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise 4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise Megvillan a BMW Concept i4 tanulmányautó Felgördült a függöny az új ŠKODA Fabia Combi előtt Fiat 500L Trekking világpremier Genfben Fiat 500L Trekking világpremier Genfben A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet A Párizsi Autókiállításon a Honda bemutatja az új ötajtós Civicet Genfben mutatkozott be az új SEAT Leon SC Genfben mutatkozott be az új SEAT Leon SC
 
Hamisítatlan Harley-Davidson cruiser élmény, letisztult formavilág – bemutatkozik az új Softail Standard motorkerékpár

Hamisítatlan Harley-Davidson cruiser élmény, letisztult formavilág – bemutatkozik az új Softail Standard motorkerékpár

2020. február 26.
Magabiztos kiállás, lecsupaszított bobber profil, dinamikus Softail váz és Milwaukee-Eight V2 blokk. A csillogó króm részletek és polírozott felületek tökéletes összhangban állnak a klasszikus fekete (Vivid Black) fényezéssel.
Részletek

Hamisítatlan Harley-Davidson cruiser élmény, letisztult formavilág – bemutatkozik az új Softail Standard motorkerékpár

A fekete és fényes alkatrészek kontrasztja egyszerre kölcsönöz klasszikus, valamint minimalista megjelenést a Softail Standard motorkerékpárnak. A kizárólag lakk fekete fényezéssel gyártott modell egyszemélyes ülése láthatóvá teszi a lerövidített hátsó sárvédőt; míg a letisztult, 3,5 gallonos (13,25 liter) benzintank rálátást biztosít a blokkra és a vázra.

Az erőforrás szíve egy Milwaukee-Eight 107-es motorblokk, amely egyből magára vonzza a tekintetet. A hengerbordázat mentes mindenféle kontraszttól. A középcsavaros, kerek légszűrő méginkább láthatóvá teszi a motorblokkot. A krómozott hővédőpajzsokkal rendelkező kipufogórendszer, amiben a két különálló leömlő dupla „Shotgun” dobokban végződik, még jobban kiemeli a Softail Standard modell nyújtott, alacsony profilját.

A klasszikus, fűzött acél felnik – elöl 19”-es hátul 16”-os – csillogó krómozásukkal elkápráztatják a szemlélőt. Elöl transzparens bevonatú teleszkópszárak, polírozott villahidak és kormánykiemelők, valamint krómozott fényszóró- és irányjelzőfoglalatok adnak nagyobb kontrasztot a mélyfekete Vivid Black fényezésnek. A letisztultsághoz jegyében magasított „mini-ape” kormány és digitális kilométeróra került a motorra.

Hamisítatlan Harley-Davidson cruiser élmény, letisztult formavilág – bemutatkozik az új Softail Standard motorkerékpár

A szolid Softail alap

A Softail váz biztos alapra helyezi a Softail Standard modellt. Az acélvázat a stabilitás és az alacsony súly kombinációjának tökéletesítésére tervezték. A Softail lengőkart pedig úgy, hogy a dinamikus úttartás érdekében feszes legyen, mialatt egy klasszikus merevváz kinézetét adja. Központi Mono-shock felfüggesztés mellett az ülés alatt található a hátsó, emulziós technológiájú, rugós teleszkóp. A motoros tömegének és vezetési stílusának megfelelően könnyen beállítható az ülés leszerelésével az előfeszítés. A kettős, hajlított szelepes első felfüggesztés gyorsan reagál a behatásokra, amellyel javul a fékezés és az irányíthatóság. Megbízható fékerőt nyújtanak az első és hátsó tárcsafékek. A blokkolásgátló fékrendszer (ABS - Anti-Lock Braking System) alap a Softail Standard modell esetében.

Milwaukee-Eight Power

A Milwaukee-Eight 107-es V2-es motorblokk inspiráló teljesítményt és külsőt nyújt, megjelenésében, hangzásában egy igazi klasszikus Harley-Davidson. Erős forgatónyomaték, brutális gyorsulás, precíz hűtés. A kettős ellensúlyozás csökkenti az üresjáratban jelentkező, elsődleges vibrációt, ezáltal növelve a motoros komfortérzetét.

Hamisítatlan Harley-Davidson cruiser élmény, letisztult formavilág – bemutatkozik az új Softail Standard motorkerékpár
Kulcsszavak: bemutató, Harley-Davidson, motorkerékpár, új modell
 
A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban A ŠKODA AUTO megkezdte az új kompakt SUV modell, a ŠKODA Karoq gyártását Kvasinyban A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A DAF bemutatja az Euro 6-os XF Low Deck mega nyerges vontatót A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése
 
Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn

Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn

2020. február 26.
Már most is alig lehet találkozni két ugyanolyan Porschével, de mostantól a 911 legalább olyan egyedivé tehető, mint az emberi ujjlenyomat papilláris mintázata.
Részletek

Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn

A Porsche által fejlesztett innovatív közvetlen nyomatási eljárással kimagasló minőségű grafikus elemek nyomtathatók a gépjármű fényezett karosszériapaneljeire. Kezdésként az új 911 modellt vásárló ügyfelek az első csomagtérajtót láthatják el a saját ujjlenyomatukon alapuló személyes grafikával. A későbbiekben más egyedi megoldások is elérhetők lesznek. A szolgáltatás a Porsche Centrumokban elérhető, akik felveszik a kapcsolatot a Zuffenhausen-ben található Exclusive Manufaktur ügyfélkonzultációs szakembereivel. A szakértők ezután átbeszélik a teljes folyamatot az ügyfelekkel az ujjlenyomat megadásának módszerétől kezdve egészen a tökéletesen személyre szabott jármű elkészítéséig.

„Az egyediség nagyon fontos a Porsche vásárlói számára. És semmi sem lehet egyedibb, mint a saját ujjlenyomatunk,” mondta Alexander Fabig, a Porsche személyre szabásért és klasszikus modellekért felelős alelnöke. „A Porsche úttörő a személyre szabásban és partnereivel ennek megfelelően vadonatúj közvetlen nyomtatási módszert fejlesztett ki. Különösen büszkék vagyunk rá, hogy az új technológiák alapján egy eddig még sosem látott terméket tudunk kínálni. Ennek záloga a különböző munkaterületek harmonikus közös munkája volt egyetlen projektcsapatként.” A megvalósítás érdekében egy úgynevezett „technológia cellát” alakítottak ki a zuffenhauseni tréningközpont fényezőjében. Itt fejlesztették és tesztelték a mérnökök az új szoftvert és hardvert, valamint az új fényezési és előállítási eljárást. A technológia cella elhelyezése tudatos volt: többek között arra is alkalmas az egység, hogy a gyakornokokat rögtön bevezesse az új technológiák nyújtotta lehetőségekbe.

Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn

A közvetlen nyomtatás lehetővé teszi olyan grafikák használatát, amilyeneket nem lehetséges hagyományos festéssel kialakítani. Látvány és érzet tekintetében az új technológia egyértelműen a fóliázás előtt áll. A működési elv hasonló, mint egy hagyományos tintasugaras nyomtató esetében: a nyomtatófej a festéket automatikusan viszi fel a háromdimenziós alkatrészekre, túlfújás nélkül. „Az egyes szórófejek egyedi vezérelhetősége lehetővé teszi minden egyes festékcsepp tudatos, tökéletes elhelyezését,” magyarázza Christian Will, a Porsche AG termékfejlesztésért felelős alelnöke. „A megoldás komplexitását az adja, hogy háromféle technológiát kell egyesíteni: a robotizálást (vezérlés, érzékelők, programozás), a nyomtatást (speciális nyomtatófej, grafikai megoldások), valamint a festést (felvitel, festék anyaga).”

Porsche Exclusive Manufaktur

Ha az ügyfél úgy dönt, hogy szeretné saját 911 modelljét közvetlen nyomtatással igazán különlegessé varázsolni, a Porsche Exclusive Manufaktur specialistái szétszerelik az első csomagtérajtót a sorozatgyártás technológiája szerint. Az ügyfél biometrikus adatait eközben úgy kezelik, hogy az semmiképpen ne kerülhessen jogosulatlan kezekbe. A teljes folyamat közvetlen kommunikáció keretén belül történik az ügyféllel, aki tökéletes átláthatja személyes adatai felhasználását, miközben bevonják a végleges nyomtatandó grafika létrehozási folyamatába is. Miután a robot megfesti az egyedi grafikát, átlátszó védőréteg kerül fel, majd az első csomagtérajtót magasfényű polírozással a legszigorúbb előírásoknak megfelelően véglegesítik. Ezt követően a szakemberek visszaszerelik az egyedi alkatrészt. A szolgáltatás bruttó 7.500 euróba kerül Németországban és 2020 márciusától lesz elérhető kérésre a Porsche Exclusive Manufaktur kínálatában.

Saját ujjlenyomatunk a motorháztetőn

A Porsche Exclusive Manufaktur különösen személyes ügyfélautókat készít tökéletes kézművesség és csúcstechnológia segítségével. 30 magasan képzett alkalmazott szenteli teljes figyelmét minden egyes részletnek és szán rá minden szükséges időt, hogy tökéletes végeredmény szülessen a rendkívül aprólékos kézi munkafolyamat végén. A szakértők vizuális és műszaki személyre szabási lehetőségek rendkívül széles térházával szabják személyre a modelleket kívül és belül egyaránt.

A speciális ügyfélautók mellett a Porsche Exclusive Manufaktur limitált kisszériákat is kiad, valamint olyan kiadásokat, amelyek a kimagasló anyagminőséget modern gyártástechnológiával egyesítik a tökéletes végeredmény érdekében.

Kulcsszavak: egyedi autó, Porsche, Porsche 911
 
460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család 460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét A Porsche Múzeum bemutatja a sportautó sikertörténetét Bild: a német közlekedési hatóság "megszépített" egy jelentést egy manipulált Porsche-modellről Bild: a német közlekedési hatóság "megszépített" egy jelentést egy manipulált Porsche-modellről A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált
 
Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha

Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha

2020. február 25.
Tapsot érdemel, mint furgon, családi MPV, személyszállító vagy lakóautó korlátlan sokoldalúsággal: a Caddy. A mai napig több mint hárommillió készült, és világpremierként a VW Haszonjárművek márka a Caddy progresszív, ötödik generációját mutatja be.
Részletek



•Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha

Minden részlet az alapoktól kezdve új, mivel a bestseller most először a moduláris keresztirányú platformon (MQB) alapul. Az MQB-nek köszönhetően az új csúcstechnológiák most megtalálják az utat a modellcsaládba. Az innovatív járművezető-asszisztens rendszerek növelik a biztonságot és megkönnyítik a vezetést; a hálózatba kapcsolt információs és szórakoztató rendszerek és a digitalizált vezérlőrendszerek a Caddy-t egy kerekeken guruló okostelefonná változtatják; egy új kettős adagolási technika tisztábbá teszi a TDI motorokat, mint valaha. Külsőre egy teljesen új és feltűnően sportos formát kapott. Ugyanakkor a belső tér is jelentősen javult. A Caddy sokoldalú, egy svájci bicska városi szállító kisteherautók és a családi MPV-k között.

„A jelentős térnövekedéssel, a részletek abszolút tökéletesítésével, az új technológiákkal és az új dinamikus dizájnnal az új Caddy hatalmas lépést tesz előre” - mondta Sedran, a Volkswagen Haszonjármű márka vezérigazgatója. „Ez lehetőséget teremt arra, hogy a Volkswagen haszonjárművek részesedése növekedjen a városi kisáruszállítók A szegmensében és a kompakt MPV-k piacán az egész világon” - magyarázza Heinz-Jürgen Löw, az Értékesítési és Marketing Igazgatóságtagja. Az új Caddy még ez évben megjelenik a márkakereskedésekben.

Karizmatikus kialakítás és új külső elemek

Az MQB platformra való váltás az új Caddy dinamikusabb megjelenésű arányaiban látható. A tervezők kihasználták az MQB platform által kínált izgalmas technikai lehetőséget egy teljesen átalakítottjárműkarosszéria létrehozására - amely karizmatikusabb, mint valaha. A cw-érték 0,33-ról 0,30-ra csökkent, a Caddy új referenciaértéket állít fel az ilyen típusú járművekre.

•Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha

A tervezés és a specifikáció szempontjából a Caddy külső része számos új funkcióval rendelkezik. Ide tartoznak a tolóajtók és a csomagtér ajtó elektromos zárása, valamint egy panoráma napfénytető az első és a második üléssor felett - különösen nagy, 1,4 négyzetméteres üvegfelülettel. Újdonságok: akár 18 collos könnyűfém keréktárcsák, és - a magasabb felszereltségi szinteknél alapkivitelként - új LED fényszórók és LED hátsó lámpák. Első ízben elérhető a Keyless Access (Kessy) kulcs nélküli gyújtás- és zár rendszer, valamint a „Digital Cockpit” (digitális pilótafülke).

Új megnevezések - „Caddy”, „Life” és „Style”

Az új Caddy újból megjelenik, mint Cargo (zárt felépítményű dobozos furgon), Kombi (utastér ablakokkal) és különféle személygépkocsi-változatok (MPV) formájában. A személygépkocsi felszereltségi szintjeinek megnevezését átalakították: az alapmodell a jövőben a „Caddy” lesz; ezt követi a „Life” specifikáció és végül a prémium „Style” zárja a sort. Valójában az összes modell még jobban felszerelt, mint az előző modell azonos szintű változata.

Nagy belső tér, digitalizált csúcstechnikás pilótafülkével

Belül, az univerzális modell ötödik generációja az új csúcstechnológiás megoldásokkal és az észrevehetően nagyobb térkínálattal nyűgöz le. A hosszú változat - a Caddy Maxi - például most akár kéteuro raklap számára is helyet kínál, amelyeket opcionálisan középen és hátul keresztben, közepén keresztben és hátul hosszirányban lehet berakni. A kijelző és a vezérlőelemek teljesen átalakultak: a vezető és az első ülés utasai közötti interaktív interfészeket az új „Digital Cockpit” (opcionálisan teljesen digitális eszközök), valamint a rádió- és információs szórakoztató rendszerek képezik (méretük 6,5 és 10 hüvelyk közötti). A „Digital Cockpit” (digitális vezetőfülke) és a legfeljebb 10 collos navigációs rendszeregyesítése egy új digitális kijelzőkből és kezelőelemekből álló környezetet hoz létre: ez az „Innovation Cockpit”. Az integrált eSIM-mel rendelkező online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis az új Caddy „mindig csatlakoztatott”.

•Az új Caddy - digitálisabb, csatlakoztatottabb, hatékonyabb és karizmatikusabb, mint valaha

Egy másik új funkció a Caddy-n: digitális gombok a fény, az audio és a menü funkcióihoz. A fényszóró kapcsoló kiszolgálta az idejét, és a kormánykerék bal oldalán lévő Light & Sight gombok első sorozata most átveszik a szerepét. A központi vezérlőrendszer különféle elemei nagyon gyorsan és egyszerűen elérhetők a közvetlen hozzáférést biztosító gombokkal. Ezen felül a LED belső világítás, ergonomikus ülések és a külső 230 V-os tápegység javítja a fedélzeten töltött időt. Egy új funkció a tetőventilátor, amely jobb klímaszabályozást és gyorsabb helyhez kötött szellőzést biztosít a hátsó részben.

Az új asszisztens rendszerek biztonságosabbá és könnyebbé teszik a Caddy vezetését  

A Caddy 19 asszisztens rendszeréből hat teljesen új. Ide tartozik a Travel Assist, amely először jelenik meg egy Volkswagen haszonjárműben, elősegíti a támogatott vezetést a teljes sebességtartományban. A Travel Assist kapcsán a Caddy átalakított többfunkciós kormánykereke kapacitív érzékelőkkel is fel van szerelve. Ezek az érzékelők még az enyhén érintő kéz pontos felismerését is biztosítják, elkerülve ezzel a téves riasztásokat. Már az új Caddy-ben is: vontatmány-asszisztens (Trailer Assist), amely a Crafter-ből ismert, a lényegesen könnyebb hátrameneti manőverezést segíti és a Side Assist, beleértve a kiparkolási asszisztens (Rear Trafic Alert). A Caddy meglévő asszisztens rendszereit jelentősen kibővítették és új funkciókkal frissítették.

A kettős adagolás jelentősen csökkenti a TDI motorok nitrogén-oxid kibocsátását

A járművezetői asszisztens rendszerekhez hasonlóan a Caddy új négyhengeres motorjai is innovatívak. A motor fejlesztések következő szakaszából származnak, teljesítik a 2021-es Euro 6 kibocsátásielőírásokat, és mindegyik részecskeszűrővel van felszerelve. Első alkalommal használják az új kettős adagolórendszert az 55 kW / 75 PS és 90 kW / 122 PS teljesítményű TDI egységekben. Két SCR katalitikus átalakítóval és így dupla AdBlue befecskendezéssel anitrogén-oxid (NOx) emissziós szintje jelentősen csökken az előző modellhez képest, így a Caddy TDI motorjai a világ legtisztább dízelmotorjai közé tartoznak. Szintén hatékony és fenntartható a 84 kW / 116 LE teljesítményű turbófeltöltött benzinmotor (TSI)és a feltöltött földgázmotor (TGI) is. Az új hajtásrendszer-technológiák észrevehetően pozitív hatással vannak mind ökológiai, mind gazdasági szempontból: a motor változatától függően a Caddy előzetesen számított üzemanyag-fogyasztása akár tizenkét százalékkal is alacsonyabb lehet, mint az előző modellnél (a hitelesített fogyasztási adatok várhatóan július elejétől lesznek elérhetők).


Kulcsszavak: bemutató, Caddy, új modell, volkswagen
 
Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Mercedes-Benz Concept GLA - Kitörés a mindennapokból Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny
 
Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán

Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán

2020. február 25.
A kormányzati támogatási program módosításával, akár évi 5 ezerre bővülhet az eladott új elektromos autók (e-autók) száma az elmúlt évben értékesített mintegy 1800-hoz képest - mondta a Gépjárműkereskedők Országos Szövetségének elnöke az M1 aktuális csatorna keddi műsorában.
Részletek

Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán

Gablini Gábor közölte: ha egy azonos kategóriájú belső égésű motorral üzemelő, illetve egy e-autó közötti árkülönbséget a jelenlegi 5-6 millió forintról 1-2 millióra le lehet csökkenteni, akkor az elektromos autók már olcsóbbak. Ugyanis az e-autók üzemeltetése és karbantartása nagyságrenddel olcsóbb, mint a belső égésű motorral hajtottaké - tette hozzá.

Mint elmondta: a teljes élettartam figyelembe vételével már ma is versenyképes az e-autók ára, ha pedig 1-2 millió forintra sikerül lecsökkenteni a kategórián belüli különbséget, az jelentősen megmozdíthatja a piacot.

Ugyan az e-autók, főleg a hatótáv korlátai miatt még nem válthatják ki teljes egészében a hagyományos járműveket, ám pont abban a városi környezetben használhatók leginkább, ahol nagy a környezetszennyezés mértéke - mondta Gablini Gábor.

Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Autókereskedők: 5 ezer e-autó is elkelhet a támogatás nyomán A Lexus ismét a csúcson Nagy-Brittaniaban Felpörögtek az események a Teslánál! Felpörögtek az események a Teslánál! Az elektromos autók visszatértek a versenypályára Az elektromos autók visszatértek a versenypályára A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó
 
Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer megismételhetetlen lehetőséget kapott

Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer megismételhetetlen lehetőséget kapott

2020. február 25.
Különleges vendéget látott vendégül a hétvégén Mexikóvárosban a BMW i Motorsport.
Részletek

Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer megismételhetetlen lehetőséget kapott

A tisztán elektromos meghajtású formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E február 15-i nagydíjának apropóján Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer kapott megismételhetetlen lehetőséget arra, hogy exkluzív fényképeket készítsen a csütörtökön leleplezett BMW i8 Roadster Safety Car modellről.

Beckham, aki tavaly már a Coachella Fesztiválon is kipróbálhatta a BMW i8 Roadstert , most a BMW i8 Roadster Safety Car volánja mögé is beülhetett. Interjúnkban a felejthetetlen élményről és az autófotózás kihívásairól mesélt.

Hogyan foglalná össze a mexikóvárosi élményeket?

Brooklyn Beckham: „Elképesztő élmény volt! Hálásan köszönöm a lehetőséget a BMW i Motorsportnak. Csütörtökön igazán egyedi helyszíneken forgathattunk: felejthetetlen élmény volt a BMW i8 Roadster Safety Car modellel dolgozni, amelyről szerintem igen szuper anyagot készítettünk. Pénteken arra is lehetőségem nyílt, hogy versenypályára vigyem az autót, majd Bruno Correia biztonságiautó-pilóta mellett ülve is kipróbálhattam.”

Milyen kihívásokat tartogat egy autó fotózása?

Brooklyn Beckham: „Tekintve, hogy ilyenkor nincs lehetőséged elkapni egy vissza nem térő pillanatot vagy egy maradandó emberi érzést, az autók fotózása nagyobb kihívásokat tartogat. Amikor emberekkel dolgozom, igyekszem elkapni a pillanatot, egy autó esetében azonban az egész környezetet kontextusba kell helyezni és minden technikai részletet ki kell emelni ahhoz, hogy a fénykép maradandó és egyedi legyen. Sokat számítanak a fénytörések, a színek, a fotózási szögek is. De ettől lesz az egész egyszerre kihívást jelentő és végtelenül izgalmas.”


Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer megismételhetetlen lehetőséget kapott

Miként inspirálta a BMW i8 Roadster Safety Car rendhagyó dizájnja?

Brooklyn Beckham: „Felragyogott a szemem, amikor először megláttam. A BMW i8 Roadster Safety Car egy teljesen új dizájnt visel, amelyhez foghatót még soha nem láttam. Rendkívül izgalmas, lenyűgöző autó.”

A 2019-es Coachella Fesztiválon lehetősége nyílt kipróbálni a BMW i8 Roadstert, most pedig a műszaki alapjaira készült biztonsági autót is. Mi az, amit leginkább imád ebben a modellben?

Brooklyn Beckham: „A BMW i8 Roadster tökéletes autó volt számomra a fesztiválon. Kicsi, gyors és környezetbarát – ez a legfontosabb. A biztonsági autó mexikóvárosi vezetése pedig egy hihetetlen élmény volt számomra. Minden percét élveztem.”

A mexikóvárosi volt az első Formula E nagydíj, amelyre kilátogatott. Megtalálta, amit annyi ember imád az autóversenyzésben?

Brooklyn Beckham: „Amióta csak az eszemet tudom, versenyautók körül mozgok. Ezért is volt nagyon izgalmas, hogy a BMW-vel vehettem részt a mexikóvárosi futamon. És nem csalódtam. Fantasztikus élmény volt, a versenypályát az elektromos mobilitás hangulata járta át.”


Brooklyn Beckham, a 12 millió Instagram-követővel bíró fotóművész-influenszer megismételhetetlen lehetőséget kapott

A Formula E egy teljesen elektromos versenysorozat. Egy huszonéves számára, mint amilyen Ön is, mennyire menő az elektromos mobilitás?

Brooklyn Beckham: „Az elektromos autók egyszerűen hihetetlenek számomra. Az egész technológia, amelyre épülnek, lenyűgöző. De ami még ennél is fontosabb, hogy környezetbarátok, és ezt személy szerint nagyon szexinek találom.”

Kulcsszavak: bmw, BMW i Motorsport, Brooklyn Beckham, i8
 
Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története A BMW Múzeum bemutatja: Az innováció iránti szenvedély és a bátor vállalkozói szemlélet 100 éves története Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve
 
Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

2020. február 25.
A DS 7 CROSSBACK és a DS 3 CROSSBACK bemutatása után egy elegáns limuzin koronázza meg a fiatal francia prémiummárka kínálatát. A DS 9-cel a DS márka megmutatja tudását, stílusát, kifinomultságát és technológiáját. A  márka a DS 9 globális forgalmazására készül.
Részletek

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

A lendületes vonalú DS 9 megtestesíti a hagyományok, a szaktudás és a csúcstechnológia tökéletes elegyét. A DS 9 arra invitál, hogy ismét felfedezzük a francia autógyártás legjavát.

A nyújtott sziluett eleganciája

A 4,93 m hosszú és 1,85 m széles DS 9 nagy, 690 mm átmérőjű kerekeken gördül, méretei impozánsabbak, mint kategóriatársaié. A modell az EMP2 padlólemez módosított verzióját használja, amely minden eddiginél nagyobb tengelytávolságot kínál. Ez nagyrészt a hátsó utastér méreteiben mutatkozik meg.  A DS 9 finom vonalú, lejtős tetővonala a fastback modelleket idézi.

A klasszikus lépcsőshátú karosszérián visszaköszönnek a DS Automobiles stílusjegyei, mint a DS WINGS és a parametrikus tervezésű, 3D hatású hűtőrács. A motorháztetőn a « Clous de Paris » mintázatú gilosált díszcsik most először jelenik meg gaz utastéren kívül is.

Visszakacsintva az 1955-ös DS-re, a DS 9 is fényforrásokat visel a tető két szélén. A legendás modell egyik fontos stílusjegye új formában mutatkozik meg, helyet adva az oldalsó helyzetjelzőknek, amelyek mozgás közben is felismerhetővé teszik az elhaladó DS 9-et.

Az autó eleganciáját fokozzák a karosszéria színére fényezett, rejtett kilincsek és a fekete fényezésű tető is.

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

A tiszta, lendületes vonalakkal megrajzolt hátsó traktus kontrasztos elemei a pikkely-szerűen mintázott, 3D hatású lámpatestek, amelyeknek fémdíszei a 30-as évek francia luxusautóinak dizájnelemeit idézik.

E-TENSE : la hibrid hajtás ereje és kényelme, akár 360 LE-vel

A DS 9 elsőként egy E-TENSE tölthető hibrid hajtáslánccal lesz elérhető, amely egy benzines turbómotorból, valamint egy elektromos motorból áll. A kumulált teljesítmény 225 LE, a DS 9 zéró emisszió üzemmódban 40-50 km-t tud megtenni (WLTP), köszönhetően a 11,9 kWh kapacitású akkumulátornak.

A villanymotort az automata, 8 fokozatú sebességváltóba integrálták. Maximális teljesítménye 80 kW (110 LE) és 320 Nm. Induláskor, intenzív gyorsításkor, vagy zéró emisszió üzemmódban lép működésbe, utóbbi esetben 135 km/h-ig használható. Az elektromos üzemmód minden induláskor aktív. A hibrid üzemmód automatikusan hangolja össze a motorok működését, 100% elektromos, 100% benzines, vagy egyszerre mindkettő, ha a helyzet úgy kívánja. Az utasok számára az átmenetek nem érezhetők. A Sport E-TENSE üzemmód maximálisan kiaknázza mind a benzin-, mind a villanymotor teljesítményét, valamint sportosabb beállítást alkalmaz a gázpedál, a kormány, a sebességváltó és a vezérelt felfüggesztés tekintetében.

A DS 9 energia-visszatápláló rendszere azonnal működésbe lép, ha lassítunk, vagy fékezünk, a felszabaduló energiával töltve az akkumulátort. Ráadásként az E-Save funkcióval tartalékolhatunk is energiát az akkumulátorban, így az út egy részét mindenképpen zéró emisszió módban tehetjük meg, például akkor, ha tudjuk, hogy be kell hajtanunk egy városközpontba. A 7,4 kW-os fedélzeti töltővel az akkumulátort másfél óra alatt feltölthetjük a szériában kínált kábel segítségével.

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

E-TENSE hibrid és benzinmotor

A kínálat nemsokára két újabb motorváltozattal bővül : egy 250 LE-s, megnövelt hatótávolságú E-TENSE-szel, valamint egy 360 LE-s intelligens összkerékhajtású E-TENSE csúcsváltozattal.

Egy 225 LE-s benzinmotor szintén elérhető lesz. Az összes változatba 8 fokozatú, automata sebességváltó kerül.

DS LOUNGE : a francia luxus az utazás szolgálatában

És ha a hátsó ülések végre ugyanolyan kényelmesek lennének, mint az elsők ? A DS LOUNGE-dzsal a DS Automobiles csúcskomforttal kényezteti a hátul utazókat is.

Hosszú, 2,90 m tengelytávjának köszönhetően a DS 9 hatalmas hátsó lábteret kínál. Az ülések fűthetők, masszázsfunkcióval rendelkeznek és szellőztethetők, ami a kategóriában egyedülálló.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

A DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztés kamerája folyamatosan vizsgálja az útfelületet. A jeladók, a gyorsulásmérők és a futómű érzékelői minden mozgást rögzítenek és továbbítják a számítógépnek, amely külön-külön fejti ki hatását a kerekekre. A fokozott biztonság mellett maximális kényelemben utazhatunk. A XXI. század DS felfüggesztése a nagylimuzinok kényelmét ötvözi a GT-k dinamizmusával.

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

Még több technológia

DS DRIVE ASSIST

Úgy segíteni a vezetőt, hogy az bármikor vissza vehesse az irányítást: ezt kínálja a DS DRIVE ASSIST. Innen már csak egy lépés az önvezető autó. Az autó sebességét az előtte haladó járműhöz igazító (adaptív sebességszabályozó) rendszerrel ellátott innovatív berendezés a vezető választásának és vezetési szokásainak megfelelően, pontosan pozícionálja az autót a forgalmi sávban. A rendszer, melyet 180 km/h sebességig lehet használni (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően), a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását. A közlekedési dugóban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer biztonságot és nyugalmat biztosít az DS 9 volánjánál ülve.

DS PARK PILOT

A vezetést segítő új technológiának köszönhetően az autó magától parkol be két gépkocsi közé, vagy áll be a járdaszegélyre merőlegesen, anélkül, hogy a vezetőnek meg kellene fognia a kormányt, vagy kezelnie kellene a pedálokat. A DS PARK PILOT egyszerűen, a parkolóhely mellett, illetve előtt elhaladva észleli az autó méretének megfelelő helyet. A rendszer 30 km/h sebességig működik. Ilyenkor a vezető a gépkocsi érintőképernyőjén jelzi, hogy a járdaszegélyre merőlegesen, vagy két gépkocsi közé szeretne beparkolni. Már csak egy teendője van: megnyomni a Park gombot, és várni, hogy megtörténjen a csoda!

Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est

DS NIGHT VISION

A vezetőnek optimális látási viszonyokat biztosító DS NIGHT VISION jobban beláthatóvá teszi az utat. A hűtőrácsba beépített infra kamera 100 m távolságig érzékeli az úttesten a gyalogosokat és állatokat. A vezető a digitális műszercsoport kijelzőjén tudja megjeleníteni a gépkocsi környezetét, ahol a veszélyek sárgával, vagy pirossal bekeretezve láthatók, a veszélyesség függvényében. Az így kapott figyelmeztetésre a vezető időben tud reagálni.
  
DS DRIVER ATTENTION MONITORING

A DS 9 modellen rendelkezésre álló technológia segítségével ma már kimutatható a vezető éberségének csökkenése. A DS DRIVER ATTENTION MONITORING a kormány felett elhelyezett infra kamerán keresztül három jelre figyel: a szemekre a fáradtság miatt (pislogás), az arcra (a tekintet iránya) és a fejmozgásokra a figyelmetlenség miatt, valamint az autó iránytartására a sávelválasztó vonalakhoz viszonyítva (az iránytól való eltérések, elkormányzások).

Amint a DS DRIVER ATTENTION MONITORING valamilyen rendellenességet észlel a három tényező egyike tekintetében – nem egyenletes, imbolygó mozgás vagy pislogás, melyek a vezető fáradtságát jelzik –, automatikusan kibocsát egy hangjelzést, és egy figyelmeztető üzenet jelenik meg a középső képernyőn. A rendszer nappal és éjszaka egyaránt működik.

DS ACTIVE LED VISION

A DS ACTIVE LED VISION modulok, ahogy a nevük is utal rá, egy fő LED-fényszóróból és három forgatható LED modulból állnak. Ez utóbbiak, a kormányállás szögétől és a gépkocsi sebességétől függően balról jobbra, vagy jobbról balra fordulnak el, valamint a dőlésszögüket is tudják változtatni. Ennek megfelelően nő vagy csökken a bevilágított útszakasz hossza. A fénynyaláb szélesebb vagy irányítottabb, hogy jobban vagy kevésbé világítsa meg az út széleit. A DS ACTIVE LED VISION modulok nem csak szépek, hanem egyben nagyon nagy teljesítményűek is. Éjszakai vezetésnél, az általuk kibocsátott fénynyaláb szélessége és a bevilágított útszakasz hossza az útviszonyokhoz és a gépkocsi sebességéhez igazodik. A kifinomultság és a technológia társításának jó példája.

A Franciaországban tervezett és Kínában gyártott DS 9 összeszerelése 2020 második felében kezdődik meg.

Kulcsszavak: bemutató, DS, DS 9, új modell
 
A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit A Volvo Cars leleplezte az új V90 kombit Új taktikai jármű Szlovákiából Új taktikai jármű Szlovákiából Bemutatjuk a DS elegáns limuzinját, a DS 9-est A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A Škoda új, markáns formai nyelvezete a SUV modellek szegmensében is megjelenik A Škoda új, markáns formai nyelvezete a SUV modellek szegmensében is megjelenik A Nissan bejelentette az új Micra árait A Nissan bejelentette az új Micra árait
 

Találatok száma: 11645 Megjelenítve: 81 - 90