Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 81 - 90
ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe

ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe

2019. szeptember 10.
Ebben az évben kerül bevezetésre az új ŠKODA iV almárka és a ŠKODA két első elektromos sorozatgyártású modellje - a ŠKODA SUPERB iV és a ŠKODA CITIGOe iV -, melyek a cseh autógyártó elektromobilitási korszakának kezdetét jelzik.
Részletek

ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe

A SUPERB iV mellett a ŠKODA első plug-in hibridjét, a robusztus SUPERB SCOUT-ot is felvették a nemrégiben megújított zászlóshajó portfóliójába. A SCALA kompakt autó és a KAMIQ városi SUV szintén két új változatban érkezik: tipikus ŠKODA stílusban az új, csúcskategóriájú MONTE CARLO verziók sportos életmódhoz igazodnak, a két új G-TEC változat pedig csatlakozott a ŠKODA földgázzal (CNG) üzemelő hatékony és különösen környezetbarát autóihoz. Minden új modell megtalálható az IAA 3.0 pavilonjában az A11 standon, 2019. szeptember 10–22-ig.

Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO vezérigazgatója elmondta: „A ŠKODA belépett az elektromobilitás korszakába. Ennek a korszaknak a hajnalát egyszerre két modell bevezetése is jelzi: az első teljesen elektromos autónk, a CITIGOe iV, a márka első lépése az E-mobilitás korszakában, és a SUPERB iV, a márka első plug-in hibrid modellje. Ezen felül bemutatjuk zászlóshajónk, a SUPERB legújabb verzióját, amely kifinomult tervezést és új technológiákat tartalmaz. ”

Lépés a fenntartható jövőbe: az új ŠKODA iV almárka égisze alatt a vállalat az emocionális formatervezésű, futurisztikus belső terekkel és a legkorszerűbb technológiákkal felszerelt elektrifikált autók családjának fejlesztésével foglalkozik, és egy speciális ökoszisztéma létrehozásán a mobilitási megoldásokhoz, mint például a márka saját töltőkártyája az ügyfelek számára. A ŠKODA AUTO összesen két milliárd eurót költ erre a következő öt évben. Ez a társaság történetének legnagyobb befektetési programja.

ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe

A márka első elektromos modelljei: a ŠKODA SUPERB iV és a ŠKODA CITIGOe

A ŠKODA SUPERB iV és a ŠKODA CITIGOe iV a cég 124 éves történetének az első elektromos, sorozatgyártású modelljei. 2020 elejétől a SUPERB zászlóshajója plug-in hibridként lesz kapható, amely mind hatékony benzinmotorral, mind villanymotorral rendelkezik, és 160 kW (218 LE) kombinált teljesítményt nyújt. A SUPERB iV akár 56 km-t is képes megtenni a WLTP-ciklus szerint tisztán elektromos üzemmódban, mindenféle kibocsátás nélkül. A kombinált CO2-kibocsátás kevesebb, mint 35 g / km. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint tartalmazó teljes tartállyal a SUPERB iV akár 850 km-t is képes megtenni megállás nélkül. A CITIGOe iV az első teljesen elektromos ŠKODA, ami azt jelenti, hogy bármiféle emisszió létrehozása nélkül képes működni. 61 kW-os motorja bámulatos vezetési teljesítményt nyújt; az autó hatótávolsága akár 260 km is lehet hétköznapi átlagos vezetési helyzetekben.

ŠKODA SUPERB teljes LED Matrix fényszóróval és első alkalommal SCOUT változatban is

A ŠKODA SUPERB célzott termékfrissítése során négy évvel a harmadik generáció megjelenése után az új modell gyengéd vizuális változásokon ment keresztül, és mindenekelőtt új technológiákkal szerelték fel. Most először robusztus SCOUT verzióként is elérhető lesz. Az egyik technológiai fénypont az új, teljes LED Matrix fényszórók. A ŠKODA modellben először mutatkozik be az új EVO-generációs 2.0 TDI motor, 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, valamint a prediktív sebességtartó automatika és vészhelyzeti segéd többsávos utakra (elérhető 2020 közepétől).

A ŠKODA SUPERB SCOUT, amely kizárólag kombi változatban kapható, biztosítja a terepjáró erények tökéletes kombinációját - mint például a kemény karosszéria kiegészítők, a négykerék-meghajtás és a Rough Road csomag, amely magasabb szabadmagasságot kínál - a multifunkcionális kombi eleganciáját, valamint a SUPERB család összes előnyét. Kizárólag a két csúcsmotorral kapható: egy 2,0 TDI 140 kW (190 LE) teljesítménnyel vagy egy 2,0 TSI, amelynek teljesítménye 200 kW (272 LE). Vezetési mód választó kiegészül egy további terepjáró móddal; a Dynamic Chassis Control opcionális.

ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe

MONTE CARLO és G-TEC: a ŠKODA SCALA és a KAMIQ új változatai

A MONTE CARLO verzió hozzáadásával a ŠKODA SCALA és a KAMIQ városi SUV modellcsaládokhoz a cseh márka kibővíti sportos életmód modelljeinek kínálatát a kompakt autó- és városi SUV-szegmensekben. A MONTE CARLO névvel mindkét autó a ŠKODA rally-történetére referál, sportosabbnak tűnik a feltűnő fekete dizájnnak köszönhetően, és még jobb felszerelés-választékkal rendelkezik. A portfólió bármelyik motorjával elérhetők, és ez év végéig megjelennek a kereskedésekben. A SCALA G TEC és a KAMIQ G-TEC év végére is csatlakozik a ŠKODA különösen környezetbarát és hatékony CNG-változataihoz. A frankfurti IAA 2019-en a ŠKODA bemutatja az új ŠKODA SCALA G-TEC és a ŠKODA KAMIQ G TEC gyártáshoz közeli tanulmányait.

Kulcsszavak: autószalon, Frankfurt, IAA, premier, skoda
 
A Tokiói Atószalonon bemutatták a Honda Vezelt A Tokiói Atószalonon bemutatták a Honda Vezelt Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus Az új ŠKODA Fabia – Érzelmekben gazdag és praktikus BMW világpremierek a 2018-as Kínai Autószalonon BMW világpremierek a 2018-as Kínai Autószalonon Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be A felfrissített Golf Sportsvan a Franfurti Autószalonon mutatkozik be
 
A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

2019. szeptember 10.
Lerántották a leplet a Honda első, elektromos autójának sorozatgyártású változatáról a 2019-es Frankfurti Autószalonon.
Részletek

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

A modern, integrált kommunikációs rendszerekkel felszerelt, kivételes vezetési élményt nyújtó Honda e-t egyszerű, letisztult formavilág és kimagasló használati érték jellemzi, így remekül passzol a modern városi életmódhoz és valódi megoldást kínál az urbánus közlekedés különféle problémáira.

Minimalista megjelenéséhez nagyban hozzájárul a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszer, ami két 6”-os képernyőn jeleníti meg az autó mögött zajló eseményeket. Ez a technika elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mind a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

Az elegáns, mondhatni, előkelő stílus nemcsak a kifinomult vonalvezetésnek és a jellegzetes kontúrnak köszönhető, hanem a karosszériába simuló, igény esetén kipattanó, süllyesztett kilincseknek is így az összhatás egyszerre modern és barátságos.  

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

Hála az Oldalsó Kameratükör Rendszernek, a tervezők szinte közvetlen átmenetet alakíthattak ki a szélvédő és az A-oszlop között, még egységesebbé téve az autó formáját. A hangulatos, modern kabinban kizárólag kellemes tapintású, kortárs anyagokat használtak a fejlesztők, a műszerfalat pedig következő generációs, dupla képernyős kijelző uralja, ami az utastér teljes szélességében végigfut az utasok előtt.

A Honda e digitális műszerfalának nagy részét két 12,3”-os LCD-érintőképernyő foglalja el, ezek intelligens alkalmazások, illetve szolgáltatások teljes sorát kínálják fel, hogy az autó minél hatékonyabban szolgálhassa tulajdonosát a modern, városi környezetben. Ennek eredményeként – parkolás, töltés és menet közben – egyaránt a végsőkig kiélvezhető a Honda e nyújtotta kényelem és mobilkapcsolat, s az utasoknak éppúgy egyedülálló élményben lehet része, mint a vezetőnek.

A Honda e nagy teljesítményű villanymotorja – kiviteltől függően – 136 vagy 154 LE-t ad le, s forgatónyomatéka is lenyűgöző, nem kevesebb, mint 315 Nm. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet, nem mellesleg 30 perc alatt 80%-ra tölthető a lemerült akku villámtöltővel, hatótávolsága pedig meghaladja a 200 kilométert.

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről

A vezetési élmény közvetlen, sportos és szórakoztató, amiért a hátsó kerekeket meghajtó erős villanymotor a felelős. A menetteljesítményről sokat elárul, hogy állórajtnál sem szükségeltetik több, mint 8 másodperc* a 100 km/h-s tempó eléréséhez.

Az érintőképernyő interfészén keresztül különféle szolgáltatások és alkalmazások hangutasítással is elérhetők a Honda Személyi Asszisztens (Honda Personal Assistant) segítségével. Az ösztönösen kezelhető Honda Személyi Asszisztens egy egyedülállóan fejlett, mesterséges intelligencia (AI) így tulajdonképpen kötetlenül beszélgethetnek vele az utasok és megannyi internetes (online) szolgáltatást vehetnek igénybe.

Az egyedülálló Honda Személyi Asszisztens az „OK Honda” kifejezés kimondásával aktiválható, ezt követheti valamilyen parancs vagy kérdés a vezető részéről. Mivel a mesterséges intelligencia folyamatosan tanul, napról napra egyre többet ért a hozzá intézett szavakból és egyre pontosabb válaszokat ad.

A Honda e tulajdonosok akkor is nyugodtak lehetnek, mikor eltávolodnak autójuktól, ugyanis a My Honda+ elnevezésű okostelefon-alkalmazással mindig kapcsolatban maradhatnak a járművel.

Ez a 2017-ben már bemutatott, és azóta jelentősen továbbfejlesztett, szoftver lehetőséget ad az autó helyzetének nyomonkövetésére, valamint minden fontos adatot közöl a kocsiról, így a töltöttségi szintről és a megtehető kilométerek számáról is. Mindemellett mobilról is küldhetők adatok az autónak (pl. töltőpont, cím stb.), tehát kétirányú a forgalom.

További érdekesség, hogy a Digitális Kulcs (Digital Key) az okostelefonos alkalmazáson keresztül is képes nyitni, illetve zárni a Honda e-t.

A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről



Kulcsszavak: autószalon, elektromos autó, honda, Honda e, IAA, premier
 
A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon Elkészült a Ford C-MAX Solar Energi tanulmányautója Elkészült a Ford C-MAX Solar Energi tanulmányautója A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról A Frankfurti Autószalonon újabb részletek derülnek ki a Honda Electric Vision programjáról A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén
 
Jönnek a hibrid Peugeot modellek

Jönnek a hibrid Peugeot modellek

2019. szeptember 10.
A PEUGEOT arra törekszik, hogy minden újonnan bevezetett modelljéből villanymotorral ellátott változat is forgalomba kerüljön.
Részletek

Jönnek a hibrid Peugeot modellek

Az ennek jegyében piacra dobott új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID lenyűgöző eredménnyel zárta az új WLTP protokoll szerinti típusjóváhagyási teszteket: 

- 508 HYBRID: 29 g(1) C0₂/km (1,3 l/100 km) és tisztán elektromos üzemmódban 54 km hatótáv
- 508 SW HYBRID: 30 g(3) C0₂/km (1,3 l/100 km) és tisztán elektromos üzemmódban 52 km hatótáv

Ezzel a 225 lóerős (165 kW teljesítményű), a hibridek között szuperalacsony C0₂-kibocsátással rendelkező, dinamikus és hatékony új plug-in hibrid hajtáslánccal a zökkenőmentes energetikai átállásra törekvő PEUGEOT még nagyobb offenzívába kezd az elektromos piacon.

Az új ajánlattal sikerült elérnie, hogy a hagyományos és a plug-in hibrid változatok teljes tulajdonlási és üzemeltetési költsége (TCO) megegyezzen egymással.

Az új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID Franciaországban már most rendelhető, és jövő év elejéig többi forgalmazó országban is elérhető lesz. Az új innovatív hajtásláncok várhatóan tovább erősítik majd az új PEUGEOT 508 pozícióját, mely Franciaországban a szegmensen belül az év eleje óta vezeti az eladásokat.

Jönnek a hibrid Peugeot modellek

Új élményeket tartogató vezetés

A PEUGEOT modellektől már megszoktuk, hogy egyedülálló vezetési élményt nyújtanak, így nem meglepetés, hogy a márka új PLUG-IN HIBRID hajtáslánca is újfajta élvezetet tartogatnak számunkra. Olyan autós élményt, mely számtalan új impulzussal szolgál, mint például az új hajtásmódoknak köszönhető robbanékonyság.

Mindegyik vezetési mód egyedi és csak rá jellemző élményben részesít:

- csendes és tisztán elektromos ZÉRO KIBOCSÁTÁS üzemmód,
- az összes rendelkezésre álló energia mozgósításával lenyűgöző teljesítményre képes SPORT üzemmód,
- sokoldalú használatot biztosító HYBRID üzemmód,
- a HYBRID üzemmódot az elektronikusan vezérelt felfüggesztés kényelmével társító KOMFORT üzemmód.

PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID: hatékonyságban verhetetlenek
  
Az új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID modelleknél a 180 lóerős / 132 kW-os PureTech motor egy 110 lóerős / 80 kW-os villanymotorral egészül ki, amitől a meghajtott jármű maximális összteljesítménye 225 lóerőre (165 kW) nő.

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW modelleken alkalmazott hibrid hajtáslánc fejlesztői még intenzívebb érzetekre törekedtek. A rendkívül hatékony, mindössze 29 g/km WLTP szerinti CO2-kibocsátással büszkélkedő meghajtás üzemeltetési költségei is csökkentek.

Jönnek a hibrid Peugeot modellek

A PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID változatok tulajdonlási és üzemeltetési költsége megegyezik a BlueHDi 130 EAT8 motorral szerelt változatéval (az adózást is figyelembe véve, ami országonként eltérő lehet). Vállalatok esetében ennek megállapításakor 30 000 km/év futásteljesítménnyel és 65%-ban hibrid, 35%-ban elektromos hajtással számoltunk. Magánszemélyek esetén 15 000 km/év futásteljesítményt és fele-fele arányú hibrid, illetve villamos használatot feltételeztünk.

A 11,8 kW/h kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban a limuzin esetében 54 km-es, az SW változat esetében 52 km-es WLTP szerinti hatótávval rendelkezik. Feltöltése Wallbox (6,6 kW-os, 32 amperes opciós töltő) használata esetén kevesebb mint 1 óra 45 percet vesz igénybe.

A hajtáslánc és az akkumulátorok elhelyezésekor az EMP2 (Efficient Modular Platform) platformnak köszönhetően semmiféle kompromisszumra nem volt szükség: a helykínálat változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 l a PEUGEOT 508-on és 530 l a PEUGEOT 508 SW esetében).


Jönnek a hibrid Peugeot modellek

Az új plug-in hibrid modell háromféle felszereltséggel elérhető:

- Allure (és Allure Business): eleve gazdagon felszerelt induló változat,
- GT Line: dinamikus megjelenés, egyedi külső-belső elemekkel és gazdag felszereltséggel
- GT: exkluzív megjelenésű prémiumváltozat, mely szériában különleges Gréval-szürke Alcantara® üléskárpittal van felszerelve.

A PEUGEOT 3008 HYBRID és 3008 HYBRID4 modellek mellett a plug-in hibrid kínálatot gazdagító PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID konkrét bizonyítékai annak az eszménynek, amelyet a PEUGEOT a korlátokat nem ismerő, izgalmas és hatékony közlekedésről vall.

Kulcsszavak: 508 SW, Peugeot, Peugeot 508, plug-in hibrid, új modell
 
Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Jobb vezetési élményt nyújt az új Hyundai i30 Jobb vezetési élményt nyújt az új Hyundai i30 Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Újabb Seat SUV: jön az Arona Újabb Seat SUV: jön az Arona ŠKODA OCTAVIA RS – Minden idők legerősebb OCTAVIA modellje ŠKODA OCTAVIA RS – Minden idők legerősebb OCTAVIA modellje
 
A TOTAL Pangea III nevű ipari szuperszámítógépe kiugróan teljesít világszerte

A TOTAL Pangea III nevű ipari szuperszámítógépe kiugróan teljesít világszerte

2019. szeptember 10.
A TOTAL nemrég beüzemelte vadonatúj, Pangea III névre hallgató szuperszámítógépét, mely megsokszorozta a cégcsoport által alkalmazott számítógéppark összteljesítményét, ami így 5-ről 31.7 petaflop  nagyságúra növekedett (ez kb. 170 000 laptop teljesítményével egyenértékű), illetve megháromszorozta tárolókapacitását is, ami így 76 petabájtnyira  nőtt (ez pedig nagyjából 50 millió HD felbontású filmnek megfelelő adatmennyiséget jelent).
Részletek

A TOTAL Pangea III nevű ipari szuperszámítógépe kiugróan teljesít világszerte

A Pangea III összteljesítménye bőven meghaladja elődei (a Pangea I és II) teljesítményét, és az ipari szféra elsőszámú szuperszámítógépeként tartják számon, világszinten pedig az összes hatalmas teljesítményű gép közül a tizenegyedik legerősebb a TOP500 listája alapján.

„A Pangea III teljesítménye tovább növeli a TOTAL operatív hatékonyságát. Ezek révén a TOTAL képes csökkenteni a feltárások és a kitermelés során esetlegesen felmerülő geológiai kockázatokat. A szuperszámítógép képes meggyorsítani a feltárási munkálatokat, és eszközeink értékét is növeli a terepmunkák során, továbbá mindezt alacsonyabb költségek mellett teszi lehetővé” – állítja Arnaud Breuillac, A TOTAL kitermelési és gyártói részlegének elnöke.

Az IBM által fejlesztett nagy teljesítményű számítógép az energiahatékonyságot is növeli, ezáltal a petafloponkénti fogyasztás több mint tizedére csökken (egész pontosan 1,5 MW-ra, szemben a Pangea I és II-vel, melyek esetében ez az érték 4,5 MW).

A Pangea III számos feladatban jól alkalmazható, főként az alábbi három területen:

•    Feltárás és szeizmikus képalkotás: Új algoritmusok segítségével a hatalmas mennyiségű adat még nagyobb részletességgel és felbontással való feldolgozása is megvalósíthatóvá vált, ami segít pontosabban bemérni a földalatti szénhidrogének lelőhelyeit. Ez főként olyan komplex geológiai környezetben hasznos, mint például a Brazíliában, a Mexikói-öbölben, Angolán, vagy a Kelet- Mediterráneumban található lelőhelyek esetén, ahol a nyersanyag gyakran nagyobb mennyiségű só alá van szorulva.


A TOTAL Pangea III nevű ipari szuperszámítógépe kiugróan teljesít világszerte

•    Kitermelési folyamatok fejlesztése: A számítástechnikai kapacitások megnövekedése lehetővé teszi olyan újszerű szimulációk futtatását, amik például képesek hatékonyabban integrálni becsléseikbe az addig a feltárási területeken lefolytatott munkálatokat is, így nyújtva megbízhatóbb előrejelzési modelleket a kitermelést segítve. Ráadásul mindezt minden eddiginél gyorsabban.

•    Hatékonyabb kiválasztási folyamat, magasabb eszközérték: A Pangea III az üzleti eredményességet is növeli összetett számításai révén, melyek segítségével sokkal hatékonyabban lehet előzetes terepfelmérést végezni és hatékonyabbá válik a kiválasztási folyamat.

A Pangea III számos más területen is remekül alkalmazható sokrétű képességeinek köszönhetően, például molekuláris modelljei segítségével hozzájárul a finomítási folyamatok optimalizálásához, vagy a kenőolajok minőségi fejlesztéséhez is. Mindemellett kutatásfejlesztési csapatunk számára is lehetővé teszi bonyolult algoritmusok futtatását, és megkönnyíti a mesterségesintelligencia-kutatással kapcsolatos fejlesztéseket is, mely egy fontos, növekedésben lévő területe a TOTAL cégcsoportjának, és amin a Google Cloud-dal való együttműködés keretében dolgozik a csapat.


Kulcsszavak: fejlesztés, kenőanyag, Total
 
A BMW Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét A BMW Csehországban építi fel legújabb jármű- és technológiatesztelési létesítményét Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja A Volvo Cars vadonatúj XC90 modellje a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációja Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Virtuális sofőrképző: a Continental mesterséges intelligenciája emberi erővel ruházza fel a járműveket Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem Álljon rá! Egy intelligens eszköz, ami elvisz oda, ahová az autók nem
 
Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl

Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl

2019. szeptember 10.
A norvég parti őrség KV Svalbard nevű hajója az első, amely Azipod® meghajtási rendszerével érte el az Északi-sarkot. Ez pedig újabb mérföldkő, mely tovább erősíti az ABB vezető szerepét a tengerhajózásban alkalmazott fenntartható hajtástechnológiák terén.
Részletek

Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl

Fejlett technológiája, a legzordabb tengeri környezetben is kiemelkedő teljesítménye és környezetbarát elektromos működése révén az ABB Azipod® meghajtási rendszere normává vált az iparágon belül. Azzal, hogy gond nélkül eljuttatta a norvég parti őrség KV Svalbard nevű jégtörő hajóját az Északi-sarkra, az Azipod® történelmet írt. 

A 2001-ben épült, és 5 MW összteljesítményű Azipod® jégtörő egységpárral felszerelt KV Svalbard az első norvég hajó, amely – idén augusztusban – eljutott az Északi-sarkra. A norvég nonprofit kutatási alapítvány, a The Nansen Center által vezetett Coordinated Arctic Acoustic Thermometry Experiment (CAATEX) elnevezésű nemzetközi tudományos expedíció keretében szervezett út során a hajó feltorlódott sarki jégen át, 6-7 csomó sebességgel haladt a cél felé.

„Könnyebben tudtunk hajózni a sarki vizeken és gyorsabban értük el az Északi-sarkot, mint azt előzőleg lehetségesnek gondoltuk volna” – mondta Ottar Haugen, a norvég parti őrség parancsnoka. „Ez egy óriási mérföldkő a számunkra, ami azt bizonyítja, hogy flottánk rendelkezik egy olyan hajóval, amelynek robosztus meghajtási rendszere az erősen jeges tengert is hajózhatóvá teszi egészen az Északi-sarkig.”

A víz alatti függesztett gondolában elhelyezett meghajtó villanymotorral működő Azipod® elektromos meghajtási rendszernek köszönhetően a hajó igen jól manőverezhető, és akár 360 fokos szögben is meg tud fordulni saját tengelye körül, hogy tolóerejét tetszőleges irányban fejthesse ki. Az Azipod® meghajtási rendszer akár 2,1 m vastag sarki jéggel is megbirkózik, és bebizonyosodott, hogy a tengerhajózásban hagyományosan alkalmazott tengelyvezetékes meghajtási rendszerekhez képest akár 20%-kal is kisebb lehet az üzemanyag-fogyasztása.

Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl


A Sovcomflot cseppfolyósított földgázt (LNG) szállító tankere, a Christophe de Margerie – mely 2017-ben először szelte át az Északi-tengert jégtörő segítsége nélkül – meghajtását ugyancsak az ABB Azipod® rendszere biztosította. Ez a több tulajdonsága miatt is figyelemre méltó hajó 14 testvérhajójával együtt a befagyott tenger hajózhatóságát biztosító legnagyobb teljesítményű ABB-féle Azipod® tolóegységekkel van felszerelve (3 x 15 MW).

A sarki expedíció az Azipod® rendszer hosszú sikersorozatának csak a legutóbbi állomása. Azóta, hogy 1990-ben piacra dobta Azipod® rendszerét, az ABB több mint 90 jégtörő, illetve jeges vízben haladni képes hajó számára szállított akár 45 MW összteljesítményű kombinált elektromos meghajtási rendszert. A választható Azipod® rendszerek hajtásteljesítmény-tartománya 1 MW-tól 22 MW-ig terjed. A technológia kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy az ABB erős piaci pozíciókat foglal el a környezetbarát elektromos meghajtás terén.

Az Azipod® meghajtási rendszerek immár több mint 15 millió órányi futásidőt teljesítettek, miközben 700.000 tonnánál is több üzemanyagot takarítottak meg csupán a tengeri személyszállításban. Ráadásul a tengerhajózásban alkalmazott Azipod® meghajtási rendszert nemcsak jégtörők, hanem a teherszállító hajóktól, a tengerjáró luxushajókon, a kompokon, a megajachtokon, a tengeri ellátó flottákon és a kutatóhajókon át egészen a szélturbina-telepítő hajókig és az önjáró fúróberendezésekig más hajótípusok is hasznosíthatják.

Az ABB Azipod® meghajtási rendszerével az Északi-sarkra és azon is túl

Az elmúlt három évtized során az ABB folyamatosan továbbfejlesztette az Azipod®-rendszert, így annak egyre jobb lett a hatékonysága, miközben csökkent a károsanyag-kibocsátása. Ez annyit jelent, hogy a hajók egyre kevesebb üzemanyag felhasználásával képesek meghajtani azokat a generátorokat, amelyek az Azipod®-rendszer működéséhez szükséges elektromos energiát állítják elő. A kisebb üzemanyag-felhasználás pedig alacsonyabb CO2-kibocsátást jelent, ami azért is fontos, mert a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) arra próbálja rászorítani a világ évente összesen 2,1 milliárd utas szállítását biztosító kompforgalmát, hogy 2025-ig 30%-kal csökkentse éves károsanyag-kibocsátását.

Kulcsszavak: ABB, elektromos hajó, közlekedés
 
Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Az ABB telepíti a világ legnagyobb, Hollandia egész területére kiterjedő elektromos jármű gyorstöltő-állomás hálózatát Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon? Vajon hány darab elektromos töltőállomás van Magyarországon? A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát A BMW Motorrad bemutatja a Dinamikus féklámpát Mit kell tenni, ha nyaralás közben felvillan a műszerfalon a figyelmeztető jelzés? Mit kell tenni, ha nyaralás közben felvillan a műszerfalon a figyelmeztető jelzés? Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa
 
Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

2019. szeptember 09.
Az újjászületett Nissan JUKE erőteljesebb személyiségével, nagyobb teljesítményével és újszerű technológiáival új alapokra helyezi a kompakt crossover kategóriát
Részletek

Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

Közel egy évtizeddel azután, hogy a jellegzetes, az életörömöt középpontba állító egyéniségével minden későbbi kompakt crossover számára magasra tette a lécet, a Nissan JUKE új generációjának érkezése ezúttal is meghatározó újdonságot jelent a szegmensben. A vezetés öröméből semmit sem áldoz fel a megújult JUKE, amely új szintet képvisel teljesítményben és technológiai fejlettségben is, mindezt rendkívül jellegzetes, de a korábbinál tágasabb coupé-crossover formába foglalva.

Az átlagból kitűnő formatervének köszönhetően a Nissan JUKE lelkes fogadtatásra talált Európában, amit a jelenleg a földrész útjain futó közel egymillió eladott példány is jelez. A JUKE következő generációját – melyet a mai napon egyszerre mutattak be Londonban, Párizsban, Milánóban, Barcelonában és Kölnben – a crossoverekre jellemző praktikum mellett kifejezetten a dizájnt, technológiát és teljesítményt egyaránt nagyra értékelő európai autósok igényei szerint fejlesztették.

„A Nissan JUKE jellegzetes egyediségét megőrizve, de a korábbinál is karakteresebb személyiséggel, még felvillanyozóbb teljesítménnyel és a vezető igényeire reagáló fejlett technológiákkal tér vissza” – mondta Ponz Pandikuthira, a Nissan Europe terméktervezésért felelős alelnöke. „Az új formaterv és az izgalmasabb vezetési élmény találkozik a kompakt crossoverek egyre bővülő vásárlókörének igényeivel.  A JUKE felnőtt, de megőrizte az örömteli vezetésben megnyilvánuló jellegzetességeit, melyekkel mindig kitűnt a tömegből.”

Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

Sportos megjelenés

A nagyobb méretekkel, sportos fellépéssel, markáns 19 hüvelykes könnyűfém kerekekkel és coupészerű stílussal visszatérő Nissan JUKE új szintre emeli a B-crossover szegmenssel kapcsolatos alapelvárásokat. Az alapfelszereltségben is LED technológiával érkező új JUKE megtartotta elődei ikonikus, kerek első lámpáit, de új stílusjegyként már a Nissan jellegzetes V-Motion hűtőrácsát kiegészítő új, Y menetfény is felfedezhető rajta. Az exkluzív Fuji Sunset fényezéssel együtt az új modell összesen tizenegy színváltozatban kapható.

Az új JUKE belül is átalakult és több helyet kínál mind utasai, mind csomagjaik számára: a hátsó lábtér 5,8 cm-rel, a hátsó fejtér 1,1 cm-rel lett nagyobb, míg a csomagtartó befogadóképessége 20%-kal nagyobbra, 422 literre nőtt. Újratervezett, stílusos és kényelmes belterével az új modell jobb vezetési testhelyzetet, nagyobb hátsó helykínálatot, valamint felhasználóbarát kezelőszerveket és tárolóhelyeket kínál.  A műszerfal, az ajtók és a lábtér kárpitozásához felhasznált puha tapintású anyagoknak, az ezeket jól kiegészítő, alapfelszereltségként adott sportos monoform üléseknek, illetve az opcionális Alcantara® vagy bőr kárpitozásnak köszönhetően az autó prémium benyomást kelt.

Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

Az új JUKE egyedi lehetőségeiben is új szintet kínál, az újonnan kidolgozott N-Design felszereltségi csomag révén ügyfeleink valóban maradéktalanul a saját igényeikhez alakíthatják autójukat. A JUKE egyszerre városias, prémium jellegű és sportos karakterét a karosszéria- és tetőszínek, illetve autóbelsők változatos kombinációi is kiemelik. Egyedi külső kiegészítők, így lökhárítódíszítések, oldalsó küszöbök és 19”-es könnyűfém kerekek is választhatók.

Agilis teljesítmény

Bár sportos karakterének megfelelően a JUKE-ot mozgékonyságra hangolták, a teljes megújuláson átesett coupé-crossover modell ezzel együtt fel is nőtt.  A változatlanul kompakt, elődjénél 23 kg-mal könnyebb új modell méretei a bőséges helykínálat érdekében némileg változtak, hossza így 4210 mm, magassága 1595 mm, szélessége 1800 mm lett. Nagyszilárdságú acélból készülő alkotóelemeinek köszönhetően az új JUKE építési platformja a korábbinál merevebb, így nagyobb stabilitást, teljesítményt és jobb kanyarodási képességeket biztosít, és minden eddiginél nagyobb magabiztossággal és kontrollal vezethető.

A JUKE hatékony, 117 LE teljesítményt leadó 1,0 literes, háromhengeres, turbófeltöltős DIG-T benzinmorjának előnyei a korábban megszokottnál jobb teljesítményben, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásban és nagyobb fokú kifinomultságban mutatkoznak meg.

Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

Az akár a nagyobb odaadást igénylő hat fokozatú kézi, akár a sportautókat idéző kapcsolófülekkel váltható, hét fokozatú  duplakuplungos (DCT) sebességváltóval rendelhető, Eco, Standard és Sport vezetési módokat kínáló új modellben a vezető könnyedén megtalálhatja saját stílusát bármilyen vezetési helyzetben.

Fejlett technológiák

A Juke a Nissan infotainment és vezetéstámogató technológiáinak bő választékát kínálja. A Nissan Intelligent Mobility koncepció körébe tartozó technológiákkal az új modell az összes eddigi Nissan közül a legnagyobb fokú összekapcsoltságot biztosítja, lényegében egy teljes személyes parancsközpontot adva a vezető keze alá.

Nissan Intelligent Mobility

A JUKE-ban elsőként mutatkozik be a Nissan fejlett ProPILOT technológiája, mely elektronikus segédletet ad a kormányzáshoz, illetve a gyorsításokhoz és fékezésekhez. Az autópályán való használatra, egysávos közlekedéshez tervezett ProPILOT-tal a hosszabb mindennapi utak és a sűrű forgalom sem annyira megterhelő.


Végre megmutatta magát az új Nissan Juke

A Nissan az új JUKE-ot mindemellett biztonsági technológiái teljes körével szerelte fel, a szegmensen belül egyedülállóan olyan technológiákat kínálva, mint a gyalogosok és kerékpárosok felismerésére képes intelligens vészfékezési asszisztens, a közúti jelzések felismerése, az intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, illetve a holttérfigyelés. A holttérfigyelő rendszer figyelmeztet, ha egy autó tűnik fel a vezető látásának holtterében, és visszatéríti a JUKE-ot saját sávjába.

Csatlakoztatási lehetőségek, infotainment, és Bose® Personal® Plus

Az új NissanConnect infotainment rendszerrel ügyfeleink akár az Apple CarPlay®, akár az Android Auto rendszereken keresztül az autó 8 hüvelykes érintőképernyős kijelzőjére tükrözhetik okostelefonjuk alkalmazásait. Az autó vezetőjének emellett rendelkezésére állnak a TomTom térképei és élő közlekedési információi.

A NissanConnect Services alkalmazás a tökéletes mobil partner, mellyel az autó sokféle funkciója vezérelhető. A Nissan JUKE tulajdonosai akár közvetlenül a telefonjukról is ellenőrizhetik, zárva van-e az autó, valamint zárhatják és nyithatják is a távolból. A még fokozottabb biztonság érdekében az alkalmazással emellett lehetséges a guminyomás és az olajszint ellenőrzése is.

A JUKE használóit segíti a Google Assistant kompatibilitás is, ami lehetővé teszi, hogy a mobil eszközbe mondott beszédutasításokkal vezéreljenek olyan funkciókat, mint a központi zár vagy az autó fényei, illetve ugyanígy úticélokat is ki lehet jelölni a navigációs rendszerben.

A Bose® Personal® Plus hangrendszerrel pedig bőven kapnak hangerőt is az autóban utazók. Nyolc nagy teljesítményű hangszórójával – köztük az első ülések fejtámláiba épített két-két UltraNearfield hangsugárzóval – ez a rendszer teljes belemerülést és ultra tiszta hangzást kínál.

Az új JUKE is a Nissan több szakmai díjjal elismert angliai üzemében, Sunderlandben készül majd. Az európai piacokon az első példányokat november végétől vehetik majd át új tulajdonosaik.

Kulcsszavak: bemutató, crossover, juke, nissan, új modell
 
A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Ford a ‘Go Further’ rendezvényen mutatta be az új generációs Fiestát A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél Hát ha ez igaz! Nissan LEAF nagyobb hatótávval? Hát ha ez igaz! Nissan LEAF nagyobb hatótávval? A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott A GLS Hungary és a Hajtás Pajtás is elektromos autóra váltott
 
A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

2019. szeptember 09.
A ŠKODA AUTO megkezdi nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártását a Volkswagen-csoport ŠKODA, AUDI és SEAT plug-in hibrid modelljeihez.
Részletek

A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

A ŠKODA AUTO legyártotta az első elektromosautó-alkatrészeket a Volkswagen-csoport számára a Mlada Boleslav-i gyárban. A ŠKODA mostantól nagyfeszültségű hajtóakkumulátorokat készít a Volkswagen-csoport MQB-platformra épülő plug-in hibridjeibe.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelését és logisztikáért felelős igazgatósági tagja elmondta: "2017 novemberében a Volkswagen-csoport vezetése úgy döntött, hogy a ŠKODA AUTO-t bízza meg plug-in hibrid modellek elektromos alkatrészeinek gyártásával, ami nagyfokú bizalom megnyilvánulása. Megtettük a megfelelő intézkedéseket és messzemenőkig felkészültünk a feladatra. A Mlada Boleslavban készülő nagyfeszültségű akkumulátorok bizonyítják dolgozóink rátermettségét, a ŠKODA kiemelkedő technikai képességeit és a csapatmunka hatékonyságát."

A Mlada Boleslavban összeszerelt nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok tárolják az energiát a Volkswagen-csoport MQB moduláris építőkészletre tervezett plug-in hibridjeiben. A ŠKODA márka elsőként a hálózatból tölthető ŠKODA SUPERB iV modellben alkalmazza majd ezeket az akkumulátorokat, amelynek gyártása 2019 szeptemberében indul a kvasiny-i gyárban.


A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

A ŠKODA AUTO összesen 23,5 millió eurót fordított a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártósoraira. A Mlada Boleslav-i üzemet az elmúlt két év során készítették fel az elektromosautó-alkatrészek gyártására. Néhány éven belül az eredetileg 150 ezresre tervezett gyártási darabszámot tovább növelik.

Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO alkatrészgyártásért felelős vezetője elmondta: "Az akkumulátor rendszerek gyártása komoly technikai kihívást jelentett számunkra, amelyet sikerrel teljesítettünk és amely fontos és határozott lépés az elektromobilitás útján. A jövőben további elektromosautó-alkatrészek gyártását kezdjük meg, amelyeknek az előkészítéseként intenzív együttműködést folytatunk a Volkswagen-csoport alkatrészellátó hálózatával. Az információcsere elengedhetetlen követelmény, hogy tudásunk és felkészültségünk az akkumulátorokkal kapcsolatban teljes legyen a cellagyártástól az újrafelhasználásig."

Közel 200 munkatárs dolgozik közvetlenül vagy közvetve az elektromos összetevők gyártási folyamataiban. Nemcsak gyártják az akkumulátorokat, hanem mindegyiket tesztelik és helyben feltöltik, csak ezután kerülnek bele a járművekbe.

A ŠKODA AUTO a hajtóakkumulátorok alapalkatrészeit, a cellákat és a modulokat külső beszállítóktól szerzi be.


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, plug-in hibrid, skoda, volkswagen
 
Elhunyt a Fiat volt vezérigazgatója, Sergio Marchionne Elhunyt a Fiat volt vezérigazgatója, Sergio Marchionne Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén A ŠKODA első elektromos hajtású tanulmányautója a 2017-es Sanghaji Autószalonon tartja világpremierjét A ŠKODA első elektromos hajtású tanulmányautója a 2017-es Sanghaji Autószalonon tartja világpremierjét
 
Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen

Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen

2019. szeptember 09.
Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár, a Ford, a Honda, a BMW és a Volkswagen ellen - jelentette pénteken a The Wall Street Journal című lap.
Részletek

Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen

A kormányzat azt kívánja feltárni, hogy a cégek megsértették-e a versenyszabályokat azzal, hogy külön megállapodást kötöttek Kalifornia állammal olyan gépjárművek gyártásáról, amelyek a szövetségi előírásoknál szigorúbb kaliforniai szabályzóknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátásúak. 

A megállapodást a kaliforniai levegőtisztaságért felelős hivatal és a négy vállalat közösen jelentette be júliusban. A The Wall Street Journal megkeresésére a Ford, a Honda és a BMW megerősítette a megállapodás tényét, a Volkswagen azonban nem kívánta kommentálni az ügyet.

A lap értékelése szerint a szövetségi minisztérium vizsgálata újabb lépés Washington és Sacramento (a kaliforniai főváros), illetve Washington és az autóipar szereplői között.

Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen

Az amerikai kormány számos ügyben kifogásolta a kaliforniai kormányzat lépéseit, a többi között a levegőtisztaságról hozott, szigorító döntései miatt. A déli tagállamnak ugyanis - a The Wall Street Journal meglátása szerint - megvan a gazdasági és politikai ereje ahhoz, hogy a szövetségi kormányzat vetélytársaként lépjen fel a környezetvédelem terén, így a gépjárművek és teherautók számára megállapítandó környezetvédelmi szabályzókat illetően is. "Ez irritálja az elnököt és kormányzatának több magas rangú tisztségviselőjét" - írta a lap. 

A The Wall Street Journal értesülései szerint Kalifornia ugyan hajlandónak mutatkozik a levegő tisztaságát biztosító szabályzók enyhítésére, de nem olyan mértékben, ahogyan a szövetségi kormányzat azt elvárná.

Kulcsszavak: autógyár, Egyesült Államok, járműipar
 
A CUPRA új főhadiszállással vág neki a 2020-as évnek A CUPRA új főhadiszállással vág neki a 2020-as évnek Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme Új gyárat épít Makláron a ZF Lenksysteme Ismét rekordévet zár a szlovák Kia Ismét rekordévet zár a szlovák Kia Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar Kapacitásainak határához közelít a szlovák autóipar SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal SEAT Leon és a transz-szibériai vasútvonal
 
Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

2019. szeptember 06.
A gazdagon felszerelt Puma Titanium X exkluzív stíluselemeket is kap, többek közt fahatású dekorációs betéteket és 18 colos, Pearl Grey fényezésű könnyűfém keréktárcsákat. A vadonatúj Puma üzemanyag-fogyasztását, teljesítményét és élvezetes vezethetőségét a fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos technológia javítja.
Részletek

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

A Ford ma mutatta be először a stílusos, gazdagon felszerelt Puma Titanium X modellt, röviddel azt megelőzően, hogy az autó a jövő héten reflektorfénybe áll a Frankfurti Autószalonon.

A Puma SUV-ihletésű crossover-stílusát prémium kényelmi technológiákkal kiegészítő új Puma Titanium X modellben jelenik meg először a Ford levehető és mosható üléshuzata – aminek segítségével az autó tulajdonosai könnyen megőrizhetik a kabin újszerű állapotát –, valamint a szegmens első derékmasszírozó ülése.

A jármű alapfelszereltségében olyan technológiák szerepelnek, mint a vezeték nélküli okostelefon-töltő, a szegmensben elsőként kínált, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó és a prémium B&O hangrendszer. A Puma Titanium X tervezői emellett exkluzív külső és belső stíluselemekkel is kiegészítették a modell egyébként is csábító dizájnját.
 
“A korábban bemutatott új Ford Puma ST-Line X modellhez hasonlóan a Puma Titanium X-nek is saját, jellegzetes karaktere van,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Az autó kivételes kényelmi technológiákat kínál alapáron, amelyek eddig inkább a nagyméretű felsővezetői limuzinokat jellemezték, most azonban a kompakt crossoverek vásárlói számára is elérhetővé váltak.”

Az új Ford Puma hatásosan egyesíti a lenyűgöző külső formaterv, a kategóriaelső csomagtér és a kifinomult mild hybrid hajtáslánc előnyeit.

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

Prémium szintű stílus és felszereltség

Az autó prémium szintű alapfelszereltsége a luxus új szintjét honosítja meg a kompakt crossoverek szegmensében, így a Puma Titanium X vásárlói páratlan kényelemben élvezhetik az autó magas üléshelyzetét és magabiztos vezetési élményét.

Az ülések huzata levehető és mosható; ez a családbarát megoldás lehetővé teszi, hogy a kárpitokból könnyű legyen kitisztítani az üdítő italok vagy a házi kedvencek nyomait, így az utastér mindig újszerű marad. A különféle színek és dizájnelemek közül válogatva a vásárlók a saját ízlésükhöz igazíthatják a kabin stílusát, és a cipzáras kárpitokat egyszerűen, akár egy kézzel is lehúzhatják az ülésről.

A Puma a szegmensben elsőként kínál derékmasszírozó első üléseket, amelyek az elfáradt izmok felfrissítésével kellemesebbé varázsolják az utazást. Az elektromosan állítható ülésekhez kínált, gombokkal kezelhető, hárompontos rendszerben nemcsak a masszázs erőssége állítható (három fokozatban), hanem a masszírozó mozgás iránya is. A támlába beépített felfújható elemekkel tökéletesen beállítható a hát felső, középső és alsó részének megtámasztása, hogy a vezető és az első utas kifogástalan kényelemben utazhasson.

A Puma Titanium X kormánykerekét bőrhatású anyag borítja, a műszerek körül és a műszerfalon fahatású dekorációs betétek láthatók, a belső ajtóburkolatokat pedig modern mintázatú szövetbetétek díszítik.

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

“Azt akartuk, hogy a Puma Titanium X kabinja hasonlóan hívogató és kényelmes legyen, mint tulajdonosai otthona, ezért olyan színeket, anyagokat és igényes kidolgozást alkalmaztunk, ami az otthoni környezetet idézi,” magyarázta el Sonja Vandenberk, a Ford Európa színekért és anyagokért felelős vezető dizájnere.

Vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik arról, hogy az autó utasai menet közben is mindig kapcsolatban maradhassanak a külvilággal, ráadásul ez a megoldás azt is lehetővé teszi, hogy a töltőkábel ne foglalja le a Puma két USB-portjának egyikét. A műszeregység alatt elhelyezett töltőpad automatikusan felismeri a kompatibilis készülékeket, és azonnal tölteni kezdi az akkumulátorukat.

A készülékek természetesen a vezeték nélküli töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés egyszerű hangutasításokkal kezelhetők. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel, amelyek felár nélkül rendelkezésre állnak, a zenék kifogástalan hangzásáról pedig az 575 wattos, 10 hangszórós B&O hangrendszer gondoskodik, amelynek dinamikus hangolása mindegyik ülésen prémium audioélményt biztosít.

Szintén az alapfelszereltség része a kétzónás Elektronikus Automatikus Hőmérséklet-szabályozás, az esőérzékelő ablaktörlő és a tolatóradar is.

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

Az új Puma Titanium X külső megjelenését úgy alakították ki a dizájnerek, hogy még karizmatikusabbá váljon a Puma egyébként is látványos formavilága. A Ford B-padlólemezének optimalizált tengely- és nyomtávja kiváló alapot biztosít az ideális SUV-arányok megteremtéséhez, amit hatásosan hangsúlyoznak ki az erőteljes sárvédők és a kerékjárati íveket kitöltő 18 colos, 10 küllős, Pearl Grey fényezésű exkluzív könnyűfém keréktárcsák.

A Puma mutatós orr-kialakításához jól illik a Titanium X modellváltozat méhsejtmintás hűtőrácsának ragyogó fekete fényezése és krómdíszítése; ugyanilyen dizájnt kaptak a ködfényszórók keretei is, amelyeket a funkcionális légfüggöny-beömlőkbe integráltak a tervezők.

A hátsó diffúzor és az alsó védőlemez metálszürke fényezéssel készül. A fűthető külső tükrök burkolata ugyanolyan színű, mint a karosszéria; a tükörborításban kapott helyet az irányjelző, valamint a kilépő fény is, ami az ajtók nyitásakor kapcsolódik be, megvilágítva az útfelületet.

Mild hybrid technológia

A Puma vásárlói az elsők közt élvezhetik a Ford kifinomult mild hybrid hajtásának előnyeit, amelynek magasabb teljesítménye és élénk gázreakciói alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is kategóriaelső menetdinamikáját kínálnak.


Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

Az EcoBoost Hybrid technológia egy szíjhajtású, 11,5 kW teljesítményű integrált indítómotor/generátorral (BISG) egészíti ki a Puma 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjának erejét. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A 125 és 155 lóerős változatokban kínált intelligens, önvezérlő mild hybrid rendszer kétféleképpen használhatja fel az akkumulátorban tárolt energiát. Az egyik mód a forgatónyomaték-helyettesítés, ami csökkenti a benzinmotor terhelését, és így (a WLTP-alapú mérések szerint) akár 9 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető; a másik mód pedig a forgatónyomaték-kiegészítés, ami még élvezetesebb vezetési élményt biztosít.

Technológia, ami magabiztossá tesz

Az alapáron kínált, vezetést segítő technológiák még kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást. Ilyen például a Sávtartó rendszer, amelynek működését tovább tökéletesíti az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.

Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X

A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az úton vagy az úttest közelében tartózkodó embereket, illetve azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A Ford mérnökei arra tervezték a rendszert, hogy csökkentse bizonyos frontális ütközések súlyosságát (más járművekkel és gyalogosokkal egyaránt), illetve hogy segítségével a vezető akár teljesen el is kerülhesse az ütközést. A Pumába már a technológia továbbfejlesztett változatát építették be, amely a szélesebb látószögű kamera révén jobban nyomon tudja követni a gyalogosok mozgását.

A Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávközép funkció ugyanolyan hasznos az országúton, mint az araszoló városi forgalomban. A felszereltség része az új Vészhelyzet Előrejelzés is, ami a FordPass Connect  beépített modem segítségével tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

“A Puma annyi technológiát kínál, ami példátlan ebben a szegmensben,” vélekedett Norbert Steffens, a Puma programvezető főmérnöke. “A vezeték nélküli töltőtől kezdve a Stop & Go technikáig minden megoldásunk azt szolgálja, hogy a Puma észrevétlenül, mégis tökéletesen szolgálja tulajdonosát.”

Innovatív és praktikus

A Puma lenyűgöző stílusához hibátlan praktikum társul; ennek egyik legfontosabb eleme a mindennapos pakolási problémákra gyakorlatias megoldásokat kínáló, innovatív kialakítású csomagtér, amely a kategória legnagyobb, 456 literes térfogatával büszkélkedhet.

A rugalmasan alakítható csomagtartóban – a második üléssort síkba döntve – kényelmesen elfér egy 112 cm hosszú, 97 cm széles és 43 cm magas doboz. A praktikus rakodási lehetőségek nemcsak kielégítik, hanem túl is szárnyalják a vásárlók elvárásait; jó példa erre az új Ford MegaBox, ami mély és sokoldalúan használható teret kínál, amelybe két golftáska is beleállítható.

Ha a MegaBox fedelét lezárják, akkor a rekesz jó szolgálatot tehet a piszkos sportruházat vagy a sáros gumicsizmák szállításánál. A szintetikus anyaggal bélelt, és alul leengedő dugóval kiegészített Ford MegaBox vízzel is könnyen tisztítható.

A csomagok ki- és bepakolást nagyon megkönnyíti, hogy a Ford a szegmensben most először kínál kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, aminek a nyitásához elég, ha az ember meglendíti a lábát a hátsó lökhárító alatt. Ráadásul mindezt egy innovatív kalaptartó is kiegészíti, ami automatikusan elmozdul, hogy akadálytalanul hozzá lehessen férni a rakodótérhez.

“A fejlesztés során arra törekedtünk, hogy minden eddiginél praktikusabb autót tervezzünk – méghozzá kompakt méretekben,” mondta el Steffens. “A Puma egyedi Ford MegaBox megoldása és kalaptartója jó példa arra az innovatív szemléletre, amivel a Puma Titanium X exkluzív és vonzó stílusának csorbítása nélkül is rugalmasan alakíthatóvá formáltuk a csomagteret.”

Kulcsszavak: autószalon, ford, Frankfurt, IAA, Puma Titanium X
 
A KIA a Genfi Autószalonon tartotta a Ceed Sportswagon világpremierjét A KIA a Genfi Autószalonon tartotta a Ceed Sportswagon világpremierjét Suttogó dízel - csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI Suttogó dízel - csak 3,7 litert fogyaszt az Opel Astra 1.6 CDTI Genfben mutatkozott be a C-MAX Solar Energi Concept tanulmány Genfben mutatkozott be a C-MAX Solar Energi Concept tanulmány A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás
 
Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

2019. szeptember 06.
A PlayStation választása a francia abroncsgyártóra esett: a videojátékpiac jelenleg legvalósághűbb versenyszimulátor-játékának, a Gran Turismónak „hivatalos abroncstechnológiai partnere” lett a Michelin.
Részletek

Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

A több évre szóló együttműködési megállapodás keretében a Michelin egyúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat „hivatalos abroncsbeszállítójává” vált.

Az együttműködés keretében 2019 októberétől az ingyenesen letölthető frissítések után egyre inkább láthatóvá válik a Michelin márka a Gran Turismo Sport játékban. A letölthető Michelin-modulok:

A Gran Turismo Sport „Brand Central” elnevezésű virtuális múzeumában megjelenő Michelin szekció, amelyben a játékosok megismerkedhetnek a Michelin versenysportban és technológiai innovációban játszott szerepével.

A Gran Turismo Sport „tuning” funkciójában megjelennek a Michelin abroncsok: a virtuális versenyzők a gumiválasztás stratégiáját gyakorolhatják, lágy, közepesen kemény és kemény abroncsot választhatnak a járműveikre.

Az autóversenyzés legjelentősebb eseményeit és helyszíneit felidéző grafikai elemek, reklámtáblák és márkajelzések jelennek meg a versenypályákon.

Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

A Michelin fivérek meg akarták győzni a kétkedőket a levegővel fújt gumiabroncs előnyeiről, ezért 1895-ben speciálisan versenyzésre épített járművükkel elindultak a Párizs-Bordeaux-Párizs autóversenyen. A Michelin az első legendás verseny óta jelen van az autóversenyzés világában, innovatív és nagy teljesítményű termékeikkel sikerrel segítették a versenyzőket a leghíresebb és legnehezebb megpróbáltatásokon - a Le Mans-i 24 órás körversenyen huszonkét egymást követő évben léphetett Michelin abronccsal versenyző győztes a dobogó legmagasabb fokára, a FIA ralibajnokságain pedig több mint 330 alkalommal bizonyult verhetetlennek.

A FIA állóképességi, endurance versenyei, a raliversenyek, az elektromos Forma 1 és az International Motor Sports Association versenysorozatai élő kísérleti laborként szolgálnak a Michelin fejlesztő szakemberei számára. Az abroncs viselkedéséről összegyűjtött adatokat alapos elemzésnek vetik alá, az eredmények alapján fejlesztik tovább az abroncsmodelleket és szimulátorokat: az abroncsgyártás technológiai csúcsaihoz a versenyzésen keresztül vezet az út. A versenytechnológia műszaki megoldásai idővel a szériagyártású, mindennapos autózáshoz kínált abroncsokban is megjelennek - így a Gran Turismo játékban használt abroncsokéi is.

Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

Az első ilyen jellegű szakmai együttműködési megállapodás értelmében a Michelin megosztja ismereteit a Sony fejlesztőivel, a Gran Turismo játékosai pedig még közelebb kerülhetnek a valós versenyélményhez, átélhetik a gumiszerelő műhely izgalmait is, hiszen a jól megválasztott abroncs nagyban befolyásolja a sikert.
„Ez a közös munka olyan, mint a tökéletes házasság: a legjobb teljesítményt nyújtó versenyszimulátor videojáték szövetségre lép a versenyabroncsok csúcstermékeit kínáló abroncsgyártóval - mondja Scott Clark, aki a Michelin amerikai ügyvezető alelnökeként az ipari, motorsport és felhasználó élmény tevékenységekért felel.

A Michelin ugyanakkor az abroncsok teljesítményszimulációja területén is vezető szerepet visz az ágazatban - tette hozzá Scott Clark. - Már a járműtervezés folyamatában bekapcsolódunk a munkába, olyan modellekre fejlesztünk virtuális abroncsokat, amelyeket még le sem gyártottak a konstruktőrök - így könnyebb lesz a későbbiekben a szükséges változtatásokat elvégezni az elkészült járművek abroncsain. A szimuláció technológiájához hozzáadjuk az autóversenyeken összegyűjtött adatokat, a Sony pedig mindebből egy még élethűbb videojátékot fejleszt - az abroncsválasztás ugyanis nagyon fontos stratégiai kérdés a versenyzésben. Hosszú távon ezáltal a szélesebb közönség számára is világossá válik, mennyire meghatározó szerepe van a Michelinnek az autó teljesítményében.”

Michelin és PlayStation: A Gran Turismo sport játékosokra ezentúl még életszerűbb élmények várnak

„A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat a Gran Turismo 25 éves autószimulátoros tapasztalatain és a játékot övező egyedülálló autós kultúrán alapszik. A versenysport iránt elkötelezett, megbízható műszaki-fejlesztői tapasztalattal rendelkező, az ágazatban vezető pozíciót betöltő beszállítónk és abroncsszakértőnk, a MICHELIN érkezése most lehetővé teszi számunkra, hogy még életszerűbbé, még valóságosabbá váljon a játék, és egyre kisebb legyen a különbség a vituális és a valódi versenyzés között. Együttműködésünk ezen kívül felhívja a figyelmet magára a versenyre, amely talán az autósport jövőjében is egyre nagyobb szerepet kaphat” - nyilatkozta a játékot fejlesztő Polyphony Digital Inc. vezérigazgatója, Kazunori Yamauchi.

Kulcsszavak: játék, Michelin, PlayStation
 
A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett A klasszikus Mini 1077 darabban: exkluzív Mini Cooper LEGO® szett A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban A Michelin Premier A/S gumiabroncs új fejezetet nyit a közlekedésbiztonságban 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk A Shell játékával a maranellói Ferrari gyárba látogathatunk
 

Találatok száma: 11263 Megjelenítve: 81 - 90