Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 81 - 90
Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

2020. december 08.
Új beruházások a Mladá Boleslav-i termelési helyszín gyártósorának átalakításába 32 millió euró értékben. Akár napi 350 ENYAQ iV is készülhet az OCTAVIA és KAROQ modellsorozatokkal közös szerelőszalagon.
Részletek

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

A ŠKODA AUTO Mladá Boleslav-i főüzemében november 25-én megkezdődött az ENYAQ iV sorozatgyártása. A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású SUV-modell az első sorozatgyártású ŠKODA, amely a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. OCTAVIA és KAROQ sorozatainak tagjai mellett a cseh autógyártó a jövőben akár napi 350 darabot is készíthet új SUV-modelljéből a teljes vállalatcsoportban egyedülálló módon MQB- és MEB-alapú gépkocsikat egyaránt előállító gyártósorán.

Amint Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ENYAQ iV a ŠKODA első sorozatgyártású modellje, amely már eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsiként született, új SUV-modellünk így belsőégésű motorral szerelt modelljeinktől alapvetően eltérő követelményeket fogalmaz meg a gyártási eljárások és a termelési folyamatok tekintetében. Ez azon kiterjedt előkészítési és átalakítási munkálatokban is tükröződik, amelyeket Mladá Boleslav-i főüzemünkben immár tavaly nyár óta végeztünk. A ŠKODA ENYAQ iV mai gyártáskezdete a MEB- és MQB-alapú járművek a teljes vállalatcsoportban egyedülálló közös gyártósorán, egész csapatunk számára nagyon különleges pillanat.”

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

Annak érdekében, hogy az MEB- és MQB-platformok műszaki alapjaira épülő modelljeit ugyanazon gyártósoron állíthassa elő, a ŠKODA 32 millió eurót invesztált a szükséges átalakítási munkálatokba Mladá Boleslav-i székhelyén, ahol a jövőben teljesen rugalmasan, naponta akár 350 ENYAQ iV is készülhet az OCTAVIA és a KAROQ sorozatok tagjai mellett.

Ennek során a cseh gyártó statikailag is megfelelően átalakította az épületeket, az alkatrészszállítási technológát pedig a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek, illetve a beépített alkatrészek és főegységek tömege szerint módosította. Mindezeken túl az az akkumulátorok kezelése területén például hőkamerák telepítésével vezetett be további biztonsági óvintézkedéseket, amelyek a gyárcsarnok hőmérsékletét éjjel-nappal felügyelve, adott eltérés esetén riasztást aktiválnak.

Hátsó- vagy összkerékhajtás, hosszú távon fenntartható forrásokból származó anyagok a beltérben és innovatív vezetői segédrendszerek

Háromféle akkumulátormérettel és öt teljesítményváltozattal gondoskodik a ŠKODA ENYAQ iV a vezetés hosszú távon fenntartható és élvezetes élményéről. Két legerősebb változatában hátsó elektromos motorját az első tengelyen is kiegészíti egy további elektromos gép, hatótávja pedig akkumulátormérettől függően akár az 536 kilométert is elérheti a WLTP-ciklus szerint. Belterében Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket.

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását

Az átfogóan összehangolt belső felszereléseket a modern lakóterek inspirálták és olyan hosszú távon fenntartható eljárásokkal megmunkált és újrahasznosított anyagokat tartalmaz, mint például a gyapjú és növényi kivonatokkal cserzett bőr. Szintén a ŠKODA első modelljeként kínál az ENYAQ iV kibővített valósággal (Augmented Reality) működő Szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is, amely a vezető primer látóterének két mezőjében szolgál információval a sebességről és a rendszer által felismert közlekedési táblákról.

A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA CITIGOe iV és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű ŠKODA SUPERB iV formájában a ŠKODA már 2019 közepén bemutatta 125 éves története első elektromossá alakított modelljeit, emellett Mladá Boleslav-i főüzemében a vállalatcsoport más márkáinak plug-in hibrid modelljeihez is gyárt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat.

Különös hangsúlyt fektet a ŠKODA AUTO munkatársai és tanulói, valamint a beszállítói alkalmazottak célzott és átfogó képzésére az elektromos mobilitás területén, időközben már több mint 16 ezer dolgozó vett részt a speciális oktatásokon.

Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ENYAQ iV, Mladá Boleslav
 
Elkészült az Audi motorfejlesztő központja Elkészült az Audi motorfejlesztő központja Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Miben különbözik a hárommilliomodik Toyota Yaris a legelsőtől? Három éve indult a BMW i világméretű sikertörténete Három éve indult a BMW i világméretű sikertörténete A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába A Hyundai Motor az IONIQ 5 előzetesével bepillantást enged az elektromos mobilitás új korszakába Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA AUTO megkezdte az ENYAQ iV sorozatgyártását Elkészült a 10 milliomodik SYNC hangvezérléssel szerelt Ford
 
Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének eredményére

Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének eredményére

2020. december 08.
Miután a svéd Teknikens Värld autós magazin kritikát fogalmazott meg a vadonatúj Toyota RAV4 Plug-in Hybrid modell a magazin által elvégzett ’jávorszarvasteszten’ mutatott teljesítményével kapcsolatban, a Toyota azonnal megvizsgálta a SUV plug-in változatának viselkedését.
Részletek

Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének eredményére

A Teknikens Värld akkor tekinti sikeresen teljesítettnek a tesztet, ha a vizsgált gépkocsi legalább 72 km/óra sebességet ér el az általuk kialakított tesztpályán, a RAV4 Plug-in Hybrid ugyanakkor 64 km/órás sebességgel teljesítette biztonságosan a tesztet, amit a Toyota új, saját mérései is igazoltak. Erre reagálva az autógyártó azonnal kifejlesztett egy szoftverfrissítést, amelyet januártól a márkakereskedésekbe befáradó minden RAV4 Plug-in Hybrid-en elvégeznek, és amelynek eredményeképp a modell sikeresen átmegy ezen a teszten is.

Minden idők legerősebb, 306 LE teljesítményű, ugyanakkor legalacsonyabb fogyasztású RAV4-ese, az akár 75 km-es tisztán elektromos hatótávot kínáló, azt követően pedig városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos üzemben történő közlekedést lehetővé tévő RAV4 Plug-in Hybid Magyarországra csak az év elején érkezik, így minden hazánkban forgalomba helyezésre kerülő modellen már automatikusan elvégzik a szoftverfrissítést.

A biztonságot elsőszámú szempontnak tekintő Toyota azonnal megvizsgálta a Teknikens Värld által megfogalmazott kritikát, annak ellenére, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid kiválóan szerepelt a legkülönfélébb belső és külső teszteken egyaránt.

Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének eredményére

A magazin extrém tesztje során a nagyobb sebességnél tapasztalható túlkormányzottság orvoslására a Toyota rekordidő alatt fejlesztett ki egy olyan menetteljesítményt javító csomagot, amelynek eredményeképp a RAV4 Plug-in Hybrid a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén 72 km/órát meghaladó sebességet ér el.

Ezt a Toyota a VSC rendszer frissítésével, finomhangolásával érte el. Ennek hatására a VSC korábban fog beavatkozni, különösen olyan szélsőséges vagy szokatlan helyzetekben, mint amilyenek a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén is előfordulnak. A Toyota emellett felhívja a figyelmet arra is, hogy a jármű teljes terhelése mellett érdemes megnövelni a hátsó abroncsokban a légnyomást.

„A RAV4 Plug-in Hybrid sikeresen teljesítette a fejlesztés során elvégzett valamennyi kimagaslóan szigorú tesztet, és maximálisan megfelel a világ bármely piacán hatályban lévő biztonsági előírásoknak. A modell emellett teljesíti a Toyota belső normáit, amelyek a legkülönfélébb teszthelyzetekre vonatkozóan meghaladják a jogszabályi elvárásokat. Említést érdemel továbbá, hogy a RAV4 Plug-in Hybrid szabadidőjárművet a Toyota Safety System rendszer legújabb generációjával szereltünk fel, így a legmodernebb biztonsági technológiák hiánytalan körét alkalmazza, az ütközést megelőző rendszertől kezdve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át a menetstabilizáló rendszerig.

Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének eredményére

A Teknikens Värld minősítését követően megismételtük a jávorszarvas-tesztet, amelynek során szélsőséges mértékű akadályelkerülő manővert kell végrehajtani, és hasonló eredményeket értünk el. Ellenintézkedésként olyan lépéseket foganatosítottunk, amelyek nyomán a RAV4 Plug-in Hybrid immár megfelel a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztjén, így az eddigieknél még biztonságosabban vezethető majd extrém körülmények között is. Magyarországra (néhány idén megérkező tesztautót leszámítva, amelyek esetében januárban elvégezzük a frissítést)  a vadonatúj RAV4 Plug-in Hybrid jövő év elején érkezik majd, így minden ügyfelünk gyárilag a frissített szoftverrel veheti majd át az autóját.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.

Jól mutatja azt, hogy a Toyota milyen komolyan veszi ügyfeleinek és a forgalom többi résztvevőjének biztonságát, hogy a világ vezető autógyártója milyen komolyan vette a svéd autós szaklap által megjelentetett, az akadályelkerülő vizsgálatról szóló jelentést, és haladéktalanul lépéseket tett annak érdekében, hogy részletesen megismerje a teszteredményeket, illetve a tesztek során alkalmazott módszertant, majd pedig azonnali fejlesztéssel reagált.

„A Toyota belső tesztjei során számos akadályelkerülő manővert, valamint vezethetőségi és menetstabilitási vizsgálatot hajtunk végre. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy ellenőrizzük járműveink biztonságát. A vizsgálatok között 2016 óta már szerepel a Teknikens Värld jávorszarvas-tesztje is, és bár igyekeztünk minél pontosabban modellezni a magazin jávorszarvas-tesztjét, a végrehajtás bizonyos fontos, gyakorlati részletei (abroncsok állapota, útfelület minősége, tapadási minőség, tömegeloszlás, vezetői teljesítmény) eltérhetnek. A Kaizen, azaz a folyamatos fejlődés szellemében ugyanakkor folyamatosan arra törekszünk, hogy tökéletesítsük tesztfolyamatainkat – köztük ezt a konkrét teszttípust is.” – teszi hozzá Varga Zsombor.

Kulcsszavak: plug-in hibrid, rav4, suv, toyota
 
Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? Kitalálja melyek a legnépszerűbb SUV-ok idehaza? A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Toyota FT-86 Open tanulmány Genfben Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban Mercedes-Benz GLE Coupé - Coupé-gének egy robosztus SUV-ban 2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában 2.8 D-4D erőforrás és hatfokozatú automata sebességváltó a Land Cruiser kínálatában
 
Elindult az Audi Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Elindult az Audi Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása az Audi Hungariánál

2020. december 08.
Az Audi Hungaria első plug-in hibrid modellje, egy Audi Q3 Sportback turbókék színben gördült le ma a gyártósorról. Ezzel a vállalat az elektromobiltás következő szintjére lépett.
Részletek

Elindult az Audi Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása az Audi Hungariánál

A plug-in hibrid technológia alapja egy klasszikus belsőégésű motor és egy elektromotor, amely energiáját egy lítium-ion-akkumulátorból nyeri. Az autó 1.4 literes TFSI motorja szintén Győrben készül.

„Az Audi Hungaria már 2018 óta konzekvensen halad az elektromobilitás útján, melynek során újabb és újabb mérföldköveket ér el. Elsőként az elektromos meghajtások sorozatgyártását kezdtük el, majd ezt követték első elektromos hajtásláncú autóink, a mild-hibrid modellek. Az első plug-in hibrid (PHEV) autónk, az Audi Q3 45 TFSI e modell gyártásához több mint 20 éves, a prémium autók gyártásában szerzett tapasztalatunkat használjuk és indulunk el az elektromobilitás új világába“, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

A plug-in hibrid modellek gyártását a vállalat a meglévő gyártási infrastruktúrájába integrálta. A karosszériagyárban új berendezéseket és robotokat helyeztek üzembe az átalakított és az új karosszériaelemek készítéséhez. A járműszereldében egy PHEV-specifikus munkaállomást alakítottak ki, ahol többek között a töltőcsatlakozót is beépítik. A munkahelyek kialakításánál, ahogy mindig, az ergonómia állt a fókuszban. Így például a magasfeszültségű akkumulátor és a tank beépítésénél egy speciális emelőberendezés segíti a munkatársak munkavégzését.  

Elindult az Audi Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása az Audi Hungariánál

„Egy komplex termékkel, az Audi Q3 plug-in hibrid modellel bővült járműgyártásunk. A termék integrálásának folyamatában résztvevők nagyszerű együttműködésének köszönhetően készen állunk az első plug-in hibrid modell sorozatgyártására az Audi Hungaria történetében. Csakúgy mint eddig, továbbra is számítok a járműgyártás teljes csapatának szaktudására és elkötelezett munkájára“, mondta Les Zoltán, az AUDI HUNGARIA Zrt. járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

Az Audi Hungaria 1 500 munkatársát készítette fel és képezte ki elméleti és gyakorlati oktatások során a PHEV-modellek gyártására. Emellett számos magyar munkatárs támogatta az Audi e-tron brüsszeli és a Volkswagen ID.3 zwickaui gyártását, ahol értékes tapasztalatokat szereztek.


Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr, Q3
 
Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Elkészült a 30 milliomodik Volkswagen Golf Dízelbotrány - Spanyolországban minden vizsgált autómodell a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki közúton Dízelbotrány - Spanyolországban minden vizsgált autómodell a megengedettnél több károsanyagot bocsát ki közúton
 
Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

2020. december 07.
Az új Nissan Qashqai elegyíti a prémium dizájn elemeket az olyan fejlett technológiákkal, mint a nagy felbontású kijelzők, a head-up display (szélvédőre vetített képernyő) és a vezeték nélküli mobiltelefon töltés.
Részletek

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

Az új Nissan Qashqai kényelmes, hálózatra kapcsolt, imponáló utastere új szegmens standardot állít fel prémium érzetével, megkülönböztető dizájnjával és fejlettebb használhatóságával.

A közel tizenöt évnyi eladás lehetővé tette a Nissan dizájn és mérnök csapatai számára, hogy vásárlók millióitól gyűjtsenek visszajelzést, ezáltal biztosítva azt, hogy az új generációs Qashqai a leginkább felhasználóorientált és a legmagasabbra törkevő modell a mai napig.

A fejlett Nissan Intelligent Mobility technológiák karnyújtásnyira találhatók a vezetőtől, minden érintéssel magában hordozva a kényelmet és minőséget. Az új, prémium anyagok, az okos funkciók és a jól átgondolt részletek olyan utasteret eredményeznek, amely élen jár mind a dizájn, mind a praktikusság tekintetében.

Okos érintés

Az új ülés kárpitok egy hívogató és fényűző, kikapcsolódásra alkalmas utasteret alkotnak. A nappabőr 25 nap alatt készül el és több mint 60 perc ráölteni az új 3D gyémánt formát.

A luxus érzetét keltve, az első ülések háromféle masszázs funkcióval lettek ellátva a top felszereltségű verzióknál, állíthatóságuk kényelmesen megoldható a NissanConnect rendszerén keresztül.

Az utastérbeli fehér hangulatvilágítás megnyugtató légkört teremt, egységességével prémium minőség érzetet biztosít, harmonikus benyomást kelt.

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

Nagy figyelmet szenteltek a sebességváltó ergonomikus és esztétikai megjelenésének, a gombok kapcsolása luxus érzetet nyújt használójának, a magabiztosság és a kifinomultság mellett.

A Nissan tervező és mérnök csapatai egymással együttműködve optimalizálták a középkonzol elhelyezését, ergonómiai és használhatósági szempontok alapján. A középkonzol tájékán egy új, kisebb, okos sebességváltó található az automata verziókban.

Az összkerekes változatokban a vezetésimód-választó kapcsoló mattkróm gyűrűt kapott és fekete zongoralakk felületet, valamint könnyű váltást biztosít a vezetési módok között.

Online irányítás

A Qashqai egy fejlett szórakoztató és információs rendszert tartalmaz, egy kategóriavezető szolgáltatáscsomaggal, amiben benne van például a vezeték nélküli okostelefon csatlakozás, autóban lévő Wi-Fi (akár 7 eszköz számára), illetve a NissanConnect Services applikáció, hogy az autó irányítható és monitorozható legyen.

A NissanConnect kijelzője több szempontból is jobb lett: egyrészt nagyobb lett (9”), másrészt jobb lett a felbontás és a képminőség is. A NissanConnect több funkciót is ellát egyben: hozzáférést biztosít a navigációhoz, a zenehallgatáshoz, az autó beállításokhoz, ugyanakkor kompatibilis az Android Auto®-val illetve az Apple CarPlay®-jel, sőt az új Qashqaiban működik a vezeték nélküli Apple CarPlay® is. Több felhasználó számára is elmenthetőek a navigáció, a zenehallgatás és a rendszer beállítások, valamint akár egyénenként személyre szabhatóak.

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

Tudja fogni a DAB rádiót, illetve okos telefonról átjátszott (streamelt) online rádiókat is. A kiváló audio hangzást a Bose® Prémium hangrendszer garantálja, amely tartalmaz 10 hangszórót valamint egy, a csomagtartóban elhelyezett Acoustimass® mélynyomót is. A rendszer úgy lett hangolva, hogy ne csak az elől utazók élvezhessék a prémium hangzást, hanem a hátul utazók is.

A kormány mögött egy új, nagyfelbontású 12,3”-es TFT kijelző kapott helyet, mely személyre szabható elrendezésre ad lehetőséget a következő funkcióknak: navigáció, zenehallgatás, forgalom-, vezetéssel kapcsolatos információk. Mindezek a kormányról vezérelhetőek egy megújult, ergonomikus gombrendszerről. Egy tradicionális „Kiriko” mintázatú digitális háttér is elérhető a TFT képernyő beállításai között, amely az autó japán DNS-ét hordozza.

Egy innovatív, új 10.8”-es Head-Up Display (szélvédőre vetített képernyő), a kategóriában a legnagyobb képméretet nyújtja. A legfontosabb navigációval és vezetés támogatással kapcsolatos információk vannak kivetítve a szélvédőre, a vezető látóterébe, oly módon, hogy az autó vezetője magabiztosan és kényelmesen az útra, illetve a vezetésre tud koncentrálni.

A Home-to-Car egy új képesség, ami elérhető a harmadik generációs Qashqaiban. Ez egy viszonylag új kifejezés az autóiparban, és az autónak az otthonunkkal való együttműködéséről szól, a Google Home, illetve az Amazon Alexa eszközök adta lehetőségeket hasznosítva. A rendszer sok különböző hangalapú parancs befogadására alkalmas. Többek között a vezető elküldheti az aktuális célállomást az autójának a navigációjára – az említett okos eszközöket használva –, azzal a céllal, hogy minimalizálja célállomásnak a navigációba való begépelésére fordított időt.
Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

A NissanConnect Services okostelefon applikációval több különböző olyan funkció érhető el, amin keresztül távolról vezérelhetjük az autónkat, például dudálhatunk, felkapcsolhatjuk a fényszórót vagy bezárhatjuk, illetve kinyithatjuk az autót. Az okos figyelmeztetések szintén beállíthatóak: a sebességre, az időre és a területre vonatkozó korlátozások túllépése esetén az applikáció jelzést ad a számunkra.

Az új Qashqaijal bevezetésre kerül egy új autó állapotjelentés, ami megtekinthető az applikációban, és ami figyelmezteti az autó tulajdonosát, amennyiben sürgős karbantartásra volna szükség, illetve valós idejű teljesítmény kiértékelést is mutat.

A vezetési előzmények és elemzések szintén elérhetőek az új appon keresztül, vagyis a felhasználó láthatja a korábbi utazásainak az összegzését, a megtett távolság és az utazásra fordított idő vonatkozásában.

Ha a vezető nem a telefon navigációját szeretné használni, akkor elérhetőek a TomTom 3D térképek és elő forgalmi adatok, valamint a navigáció képes a távolról történő térképfrissítésre is. Ezen felül pedig elérhető még a Google Street View (Google Utcakép), állandó trafipax helyszínek, illetve az üzemanyag árak is. Végül pedig az ajtótól-ajtóig navigálás szintén rendelkezésre áll az applikációban, aminek része az My Car Finder (Keresd az Autóm) funkció is.

A Qashqaiban, a Nissan modellek között első alkalommal, elől a középkonzol tárolórekeszében található egy 15 W-os vezeték nélküli töltő okostelefonok számára, amely az egyik legmagasabb teljesítményűnek számít a kategóriában, valamint, akár az egészen nagy készülékek is elférnek rajta (pl. Apple iPhone 12 Pro Max).

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

A kapcsolódás lehetősége minden utas számára elérhető, ugyanis elől és hátul is van lehetőség USB-n keresztül történő töltésre, egyaránt USB-A és USB-C portokon keresztül.

Ismét a modell japán mivoltára reflektálva, az információs hangjelzések az új Qashqaiban, például a biztonsági öv emlékeztető, illetve az irányjelző hangjai egy japán videójáték fejlesztővel, a Bandai Namco céggel közösen lettek kifejlesztve. Ennek köszönhetően a különböző hangjelzések harmonizálnak egymással, és dallamos két-tonusú jellegük van.

Irányítási kényelem

Az új Qashqai a vezetője számára továbbra is magas szintű irányítási magabiztosságot biztosít, ugyanis az autó érzékeli a környezetet, valamint a kilátás is javult előre, hátra és oldalra is. A kiláthatóság a szélesebb szélvédő látószögtől és a vékonyabb első oszlopoktól javult. Továbbá az oldalsó tükrök az A oszlop helyett, az ajtóra lettek szerelve, aminek köszönhetően csökkentek a kilátást zavaró takarási zónák is.

Az új Qashqai hosszabb tengelytávja, egy hatékony helykihasználással ötvözve azt eredményezte, hogy nagyobb legyen a hely az utasok számára. A hátsó üléseknél a térd helykínálat 28 mm-rel nőtt 608 mm-re, és nagyobb lett a távolság a vezető- és az első utasülés között is. Az első és hátsó fejtér is megnőtt 11 mm-rel, annak köszönhetően, hogy az autónak némiképp a külső méretei is megnövekedtek.

Mivel az ülések magassága és szélessége módosítva lett, magasabb lett az utazási komfort. A 145-192 cm magasságú felnőttek személyre szabhatják maguk számára az üléseket. Elől az üléspárnák dőlésszögének a beállíthatósága, a Qashqai legmagasabb felszereltségi szintjén további kényelemmel szolgál.

Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása

Dinamikus vezetés esetére, az ülések háttámlájában elhelyezett párnák alakja, valamint az ülések oldaltartása is tovább lett fejlesztve, oly módon, hogy módosítottak az oldaltartást biztosító párna szögén.

Annak érdekében, hogy különböző felhasználók gyorsan megtalálhassák a számukra legkényelmesebb ülésbeállítást, a legmagasabb felszereltségi szinten elérhető az ülések memória funkciója, amely el tud tárolni két különböző üléspozíciót mindkét első ülés esetében.

A Nissan NASA által inspirált Zero Gravity (zéró gravitáció) ülései minden utazásnál biztosítják a kényelmet. Fejlesztésük a korábbi generációs Qashqainál kezdődött. Széleskörű tesztelések zajlottak, versenypályán és közúton, és mindezeknek köszönhetően a Zero Gravity ülések biztosítják az optimális testtartást és csökkentik a fáradtságot a hosszabb és a rövidebb utak során egyaránt. Az új kormány fűtési opció fokozza a jó közérztet a téli hónapokban.

Praktikus személyreszabottság


Bár belső terét tekintve kifinomultabb, ugyanannyira praktikus is az új Qashqai, hiszen kielégíti az ügyfelek mindennapi igényeit, elszállítva mindent a babakocsitól a nagy bevásárlásig.

Amikor nem szabad az ember keze, az érintésmentes csomagtartó nyitó megkönnyíti a ki- és bepakolást. A teljes csomagtér az előző generációs modellhez képest 50 literrel lett megnövelve, részben annak köszönhetően, hogy a csomagtér padlót 20 mm-rel lesüllyesztették, köszönhetően a hátsó felfüggesztés jobb kialakításának.

Elődjének olyan népszerű funkciói, mint az oldalsó tárolók a kerék ívek fölött vagy a Flexibilis Csomagtér Rendszer megmaradtak továbbfejlesztett formában az új modellben is. A csomagtér polcok át lettek alakítva, egyik oldaluk ellenálló szövetborítást kapott, a másik pedig könnyen takarítható műanyagot.

A könnyebb rakodást rossz fényviszonyok közepette a csomagtérből már két fényforrás segíti. Egy 12 V-os csatlakozó is beépítésre került a hátsó részbe, olyan elektromos eszközök ellátására, mint az elektromos hűtőtáska.

Az utastérbe való tárolási lehetőségek is a használhatóság jegyében lettek újragondolva. A két első pohártartó távol helyezkedik el egymástól, hogy megkönnyítse a kisebb poharak mozgatását és az ajtózsebek már 1,5 literes palackok tárolására is alkalmasak. A korábbi generációs Qashqaiban csak 0,5 literes palackok fértek el ugyanitt.

Az ajtók ergonomikus dizájnjának tökéletesítése megkönnyíti a be- és kiszállást az új Qashqaiba, főleg szűk helyeken nyilvánvaló ez, például egy több szintes parkolóházban.

Egészében véve, a könnyen használható okostelefon applikáció funkcióktól a kényelmes masszázs üléseken, fűtött kormányon, kiváló illesztéseken, anyagokon át a nagyobb tárolóhelyig, az új Qashqai ismét felülmúlja azt, amire az ügyfelek számíthatnak egy Crossovertől ebben a kategóriában. A Nissan úttörő, divatot diktáló harmadik generációs modellje kényeztető és kellemes élményt nyújt utasainak az utazásuk elejétől a végéig.

Kulcsszavak: bemutató, nissan, qashqai, új modell
 
2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el A BMW i4 a vezetés élményének új korszakát hozza el Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci Új Nissan Qashqai: az élvonalbeli dizájn és a prémium komfort találkozása A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója A Nissan Skyline GT-R R32-t minden idők legjobb NISMO versenyautója
 
A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak

A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak

2020. december 07.
A KAMAZ-Master csapat hivatalos abroncsszállítójaként a jövőben is a Goodyear lesz, a vállalat meghosszabbította együttműködését a versenycsapattal.
Részletek

A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak

Mindkét partner további sikereket vár a közös munkától, és dobogós helyezés elérésére törekszenek a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő motorsportversenyén, a Dakar ralin.

A Goodyear abroncsokkal felszerelt KAMAZ-master kamionok november 22-én indultak útnak Szaúd-Arábiába, hogy részt vegyenek a ralimaraton 2021. január 3-án kezdődő következő fordulójában.   

A kamionok általában olyan sztenderd abroncsokkal felszerelve indulhatnak a ralin, melyek a fogyasztók és a flották számára is elérhetők.  A 2020-as verseny után a KAMAZ-Master csapat kimondottan pozitív tapasztalatokról számolt be a Goodyear ORD Off Road abroncsok kiváló teljesítményével és tartósságával kapcsolatban. Az abroncsok tökéletes választásnak bizonyultak, és a legváltozatosabb körülmények közt is megbízhatóan teljesítettek és támogatták a csapat teljesítményét az első és a második helyezések elérésében. 

„A KAMAZ-Master csapat eredményei igazolják, hogy terepre szánt termékeink jobb húzóereje és masszív karkaszkialakítása a legnehezebb körülmények közt is garantálja a sikert. Ugyanezeket az előnyös tulajdonságokat bármely egyéb Goodyear abroncs is biztosítja, függetlenül attól, hogy az adott terméket közútra vagy terepre, és ezen belül milyen feladatra fejlesztették ki” – nyilatkozta Maciej Szymanski, a Goodyear haszongépjárműabroncs-ágazatának európai marketingigazgatója.

A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak

„A flották és vállalatok menedzselésére is tekinthetünk úgy, mintha egy versenyen élmezőnyében lévő csapatot támogatnánk.  Számos szempontot figyelembe kell venni, hogy a vevői igényeket a legmagasabb minőségben, időre ki tudjuk elégíteni, miközben a flotta hatékonyságát is optimális szinten kell tartani. Akárcsak a Dakar ralin, itt is fontos, hogy számíthassunk a felszerelésre és a partnereinkre.”

„Nehéz év áll mögöttünk.  A világjárvány hatással volt a csapat tréningprogramjára, és megnehezítette a kamionok felkészítését is. Az elmúlt szezonra visszatekintve elmondhatjuk, hogy példátlan feszült, hektikus időszakon vagyunk túl. Hálásak vagyunk a partnereinknek, hogy a nehézségek ellenére is kitartottak mellettünk!” – tette hozzá Vlagyimir Csagin, a KAMAZ-Master csapat vezetője. „Készen állunk a versenyre. A kamionok rendkívül megbízhatóak, és a legmodernebb technológiával szereltük fel azokat. A Dakaron ismét a legjobb formánkat hozzuk majd, és biztosan nem okozunk csalódást partnereinknek és rajongóinknak!”

A csapat sokat vár az új, fejlett műszaki megoldásoktól, valamint a továbbfejlesztett alkatrészektől és a szerelvényektől, melyekkel a 2021-es Dakar ralira készülő KAMAZ-Master kamionokat felszerelték. A kamionok elindultak Marseille-be, a dél-francia kikötővárosba, ahonnan a ralin részt vevő járműveket az Arab-félszigetre szállítják.

A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak

A 43. Dakar rali január 3-án kezdődik a szaúd-arábiai Dzsiddában. Az Arab-félsziget sivatagjaiban megtett kör után a verseny a Vörös-tenger partján ér véget január 15-én. Az útvonal a résztvevők számára teljesen új, a versenyzőknek a legelső naptól a legutolsóig hatalmas dűnékkel, valamint sziklás kanyonokkal és gyors szakaszokkal kell megküzdeniük, melyek mind-mind eltérő kihívások elé állítják a kamionokat, az abroncsokat és a versenyzőket egyaránt.

Idén a KAMAZ-Master négy KAMAZ-43509 versenykamiont indít a Dakaron. A csapat tagjai Andrej Karginov, Dakar bajnok és a 2019-es Selyemút rali győztese, valamint Anton Shibalov, Ajrat Margyejev és Dimitrij Szotnyikov. A kiváló versenyzők bizonyosan öregbítik a csapat hírnevét a kamionosok közt ezen az ismert és nehéz versenyen.

Kulcsszavak: Goodyear, gumiabroncs, KAMAZ
 
A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak A Goodyear TreadMax abroncsokkal még jobban csökkenthetők a fenntartási költségek A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak A Hankook lesz a MAN gyári felszerelésű abroncs-beszállítója Tippek a nyári abroncsok biztonságos felszereléséhez Tippek a nyári abroncsok biztonságos felszereléséhez A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak Kiemelkedő sikereket értek el a Continental csoport abroncsai a legfrissebb nyáriabroncs-teszteken A KAMAZ-Master csapata Goodyear gumikkal vág neki a Dakar ralinak A Hankook Tire ünnepélyesen lerakta új gyára alapkövét az egyesült államokbeli Tennessee-ben
 
Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

2020. december 07.
Az ABB ezredik villámtöltőjének norvégiai telepítése fontos mérföldkő az ország számára a nulla kibocsátású gazdaság elérése felé.
Részletek

Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

Norvégia nagyratörő terveiben azt irányozta elő, hogy eltávolodik a fosszilis tüzelőanyagoktól, a CO2-kibocsátást az 1990-es szinthez képest 2030-ra 55%-kal csökkenti, illetve 2025-től kezdődően minden újonnan értékesített autó kibocsátásmentes lesz.  E célkitűzés keretében bőkezű ösztönzőkkel támogatják az elektromos járművek (EV-k) térnyerését, az e-járművek leendő tulajdonosainak forgalmi adó alóli mentességet, továbbá alacsonyabb út- és komphasználati díjat garantálnak.

Az ABB már eddig is fontos szerepet játszott Norvégia kibocsátásmentes társadalomra történő átállásában, és az ezredik nagy teljesítményű töltőállomásnak (Terra HP) a nyugat-norvégiai Bergen városában történő telepítésével a vállalat ismét bebizonyította, hogy elkötelezett az ambiciózus fenntarthatósági célok teljesítése mellett.  A Terra HP alig 8 perc alatt tölti fel egy e-jármű akkumulátorát a 200 km-es hatótávolságot biztosító szintre.  

Fenntartható közlekedés 

Norvégia mára a világ egyik legfejlettebb e-mobilitási társadalmává vált.  Az ország útjain futó 3 millió jármű 10%-a elektromos hajtású, így az e-járművek aránya Norvégiában magasabb, mint a többi EV-barát országban, így pl. Hollandiában vagy Svédországban. 
 
Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

Az e-mobilitás gyorsuló térnyerését jól jelezi, hogy Norvégiában minden második új személygépkocsi teljesen elektromos hajtású.  Mivel az ország energiaforrás-összetétele közel 98%-ban megújuló forrásokból, főként vízenergiából áll, így a napjainkban futó e-járműveknek tulajdonítható CO2-kibocsátás-csökkenés nagysága kb. 600 000 tonna/év.

Az e-járművek tulajdonlásában és használatában bekövetkezett erős növekedés elősegítette a hagyományos üzemanyagtöltő állomások gyors ütemű továbbfejlesztését is.  Számos benzinkút már EV-töltési lehetőséget is kínál, így például az ország egyik leglátogatottabb Shell benzinkútján már minden harmadik „tankoló” jármű elektromos hajtású.  

A Circle K benzinkút pedig a világon elsőként cserélte le az egyik hagyományos üzemanyagkútját az ABB villámtöltőjére.

Frank Muehlon, az ABB EV-töltési Infrastruktúra globális üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Büszkék vagyunk a norvég energetikai forradalom támogatásában betöltött szerepünkre. Norvégia úttörő szerepet játszott az e-járművek és a zöld tömegközlekedési hálózatok korai alkalmazása terén, és bízunk abban, hogy a többi európai ország az itt megvalósított megoldásokat a fenntartható infrastruktúra pozitív, követendő modelljének tekinti majd.”

Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

Elektromos buszok, kibocsátásmentes logisztika és hajózás 

A villamos hajtású járművek töltési infrastruktúrája terén globális piacvezető pozíciót kiépítő ABB a töltési és villamosítási megoldások teljes skáláját kínálja az elektromos autókhoz, a hibrid és elektromos hajtású buszokhoz, valamint a hajókhoz és a vasúti járművekhez.  A vállalat termékei biztosítják a norvég elektromos hajtású buszflotta közel felét kitevő 150 e-busz töltését.  Az ABB töltési infrastruktúrát és szolgáltatásokat szállít Norvégia legnagyobb élelmiszer-nagykereskedelmi hálózatának, az ASKO-nak is. Az ABB töltői és szolgáltatásai biztosítják, hogy az ASKO hatékonyan tudja üzemeltetni az egyre növekvő számú e-teherautóból álló flottáját.

Az ABB e-mobilitás támogatására irányuló tevékenysége kiterjed a norvég tengerhajózási szektorra is.   A tengerjáró hajókat és a kompokat kiszolgáló nagy kikötőkben, valamint az árukikötőkben kiépített, a hajók áramellátását biztosító infrastrukturális megoldások évente 10 000 személyautóéval egyenlő mennyiségű károsanyag-kibocsátást előznek meg.  Oslóban, a legnagyobb utasforgalmat bonyolító útvonalon közlekedő kompok fedélzetére telepített ABB gyártmányú berendezések 3 000 autó évi kibocsátásával csökkentik a káros anyagok emisszióját, míg az ABB hajtásrendszerével felszerelt, kibocsátásmentes hibrid komphajó, a Vision of the Fjords utasai szinte teljes csendben gyönyörködhetnek az ország emblematikus fjordjaiban.

Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén

  

Kulcsszavak: ABB, e-mobilitás, E-mobility, elektromos autó, elektromos busz, elektromos töltőállomás, Norvégia
 
Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron Világszerte vezető piaci szegmensében az Audi e-tron Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Mit érdemel az, aki elektromos autót vesz? Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka Az elektromos korszakba lép a Volkswagen Személyautók márka A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában A Nissan rekordszámú eladást jelentett be Európában
 
Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC

Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC

2020. december 04.
Markáns formavilágú, áramvonalas karosszériájú prototípus tett 1935-ben tanúbizonyságot a cseh mérnökök különleges stílusérzékéről és magasfokú műszaki szakértelméről. A 935 DYNAMIC megalkotásával a ŠKODA már a harmincas években az optimális aerodinamika és a könnyűszerkezetes építés mellett döntött.
Részletek

Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC

Különleges és tekinteteket vonzó jármű ünnepli 85. évfordulóját a ŠKODA AUTO 125 éves történelméből: a ŠKODA 935 DYNAMIC áramvonalas prototípus igazi szenzációként mutatkozott be az 1935-ös Prágai Autószalonon tartott világpremierjén. Esztétikus és aerodinamikailag optimalizált formái éppúgy felkeltették a közönség figyelmét, mint szokatlan műszaki jellemzői. Széleskörű, aprólékos restaurálását követően a kupé-limuzin ma a vállalat Mladá Boleslav-i székhelyén működő ŠKODA Múzeum gyűjteményének egyik különlegessége.

Futurisztikus, elegáns, gyors és egyedülálló: 85 esztendeje mutatta be a ŠKODA a 25. Prágai Autószalonon áramvonalas 935 DYNAMIC modelljét. Az egyedi példányban műszakilag éppoly fejlett, mint szokatlan megoldásokat ötvöztek a Mladá Boleslav-i konstruktőrök. A látványosan áramvonalas karosszéria megalkotásakor például az áramlástan tudományának legújabb eredményeit használták fel – ez a formatervezési trend akkoriban kezdett csak hatni az autótervezésre.

Kifinomult aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a prototípust már 1935-ben kivételesen alacsony, 0,37-os légellenállási együttható (cw) jellemezte. A mérnökök által e szakterületen a 935 DYNAMIC révén gyűjtött know-how már a röviddel ezután érkező, sorozatgyártású modellekben – mint például az 1936-os ŠKODA POPULAR MONTE CARLO vagy a ŠKODA RAPID 1500 OHV 1939-ben bemutatott „autópálya-változata” – is megjelent.

Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC

A ŠKODA 935 DYNAMIC azonban más okból is egészen napjainkig a technikarajongók kedvelt különlegessége. Vízhűtésű, négyhengeres, kétliteres erőforrását boxermotorként, azaz egymással ellentétes oldalon dolgozó hengerekkel alakították ki és egyfajta hátsó-középmotorként a hátsó tengely előtt helyezték el. A tervezők ezzel jelentősen csökkentették az autó tömegközéppontjának magasságát, ami kedvező hatást fejtett ki menettulajdonságaira. A különleges aggregát teljesítménye 40 kW (55 LE), amivel akár 130 kilométer/óráig is gyorsulhatott a 3200 milliméter tengelytávú 935 DYNAMIC. Ugyancsak innovatív megoldás a francia Cotal négyfokozatú, elektromágneses sebességváltója, amely előválasztó funkciójával félautomata fokozatváltást tett lehetővé.

A ŠKODA 935 DYNAMIC építési módja és elrendezése, valamint a fejlesztése során szerzett ismeretek adták Mladá Boleslavban az ötletet, hogy egy átdolgozott, kompaktabb változata rajthoz állhatna az 1937-es Monte Carlo Ralin. Időközben Zdenek Pohl és Jaroslav Hausman a ŠKODA POPULAR roadsterrel 1936-ban megnyerte kategóriáját a „Ralik királynőjének” nevezett versenyen, Karel Hrdlička akkori főkonstruktőr pedig 1936. március 25-én ezt jegyezte fel naplójába: „Kikönnyítjük a 935-öst és rali-versenyautóvá alakítjuk Pohl számára – esetleg kompresszorral?” 1936 áprilisában egy sportos kétülésesről született rajz, s röviddel ezután valóban elkészült a raliváltozat, ami azonban soha nem versenyzett. 1939-ben leállították a sportautó fejlesztését és a ŠKODA használtautó-állományába helyezték át – s azután nyoma veszett.

Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC

Pontosan ismert ezzel szemben a ŠKODA 935 DYNAMIC valaha készült egyetlen példányának története. A ŠKODA 1939-ben szintén használtautóként egy magánszemélynek értékesítette, akitől a hatvanas években – ekkortájt kezdték gyűjtögetni a Mladá Boleslav-i veteránautó-kollekciót – visszavásárolta a különlegességet. A múzeum műhelye három éve fejezte be az egyedülálló gépkocsi széleskörű és aprólékos restaurálását, amely azóta a Mladá Boleslav-i ŠKODA Múzeum különlegességeinek körét gyarapítja.




Kulcsszavak: évforduló, Mladá Boleslav, skoda, Škoda 935
 
Az első Boszporusz-hidat 40 éve adták át Az első Boszporusz-hidat 40 éve adták át A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek A ŠKODA KODIAQ Párizsban mutatkozik be elsőként a nagyközönségnek A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier A ŠKODA a Genfi Autószalonon – Rivaldafényben a ŠKODA OCTAVIA és számos premier Áramvonalas márkaikon – 85. születésnapját ünnepli a ŠKODA 935 DYNAMIC Skoda Rapid Spacebackért vetélkedik a család A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés A Škoda 4,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során; az előző év magas szintjén a júniusi értékesítés
 
Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

2020. december 04.
Az Audi első plug-in hibrid (PHEV) modellje a kompakt SUV-k kategóriájában. Az új Q3 plug-in hibrid modellek a jövőben az Audi Hungariánál készülnek.
Részletek

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

Az Audi folytatja elektromos offenzíváját a Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e modellek bemutatkozásával. Mindkét modell plug-in hibrid hajtása 180 kW-os (245 LE) rendszerteljesítményt állít elő, tisztán elektromos üzemben pedig mindkét kompakt SUV akár 61 km megtételére képes az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva. A WLTP szabvány szerint számítva a Q3 45 TFSI e modell 51 km, a Q3 Sportback 45 TFSI e modell 50 km elektromos hatótávval rendelkezik. A modellek sorozatgyártása hamarosan indul az Audi Hungariánál.

„Büszkén jelenthetem be, hogy az új Q3 és Q3 Sportback plug-in-hibrid modellek a jövőben az Audi Hungariánál készülnek, és nagy hatékonyságú PHEV-modellként egészítik ki termékportfóliónkat.

Járműgyártásunk rugalmasságának köszönhetően immár belsőégésű, mild-hibrid és plug-in hibrid technológiájú autókat is kínálunk vevőinknek. Munkatársaink lelkesen készülnek az új modelljeink gyártására, hogy azok prémium minőségben induljanak útjukra Győrből a világnak" - mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Az elektromos vezetési élmény, az egyszerű töltés és a kiváló mindennapi használhatóság az Audi plug-in hibrid modelljeit különösen izgalmassá. A Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e teljessé teszi az Audi 2019 közepe óta bemutatott plug-in hibrid modelljeinek kínálatát. Egyúttal a két kompakt SUV modellel belép az elektromos meghajtású Q-modellek világába.

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

245 LE rendszerteljesítmény, 13 kWh energiakapacitás: a hajtás és az akkumulátor

Mindkét Q3 modell belsőégésű motorja egy 1,4 literes TFSI erőforrás. A négyhengeres motor teljesítménye 110 kW (150 LE). A hajtást állandó gerjesztésű szinkrongép (PSM) egészíti ki, amely 85 kW teljesítmény leadására képes. A PSM a tengelykapcsolóval együtt a hatfokozatú S tronic váltó házában helyezkedik el. A kettős tengelykapcsolós váltóban, amely az erőket az első kerekekre továbbítja, elektromos olajszivattyú található, amely akkor is biztosítja a tengelykapcsolók ellátását és ezzel működését, ha a TFSI motor ki van kapcsolva.

Tökéletes vezetési élmény és kimagasló hatékonyság – a két új modell hajtáslánca mindkettőt biztosítja. Az 1,4 literes TFSI motor és a villanymotor együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt, valamint 400 Nm-es rendszerszintű forgatónyomatékot állít elő. A gyorsulás nulláról 100 km/órás sebességre a Q3 45 TFSI e és a Sportback esetében 7,3 másodpercet vesz igénybe, és mindkét modell 210 km/óránál éri el végsebességét. Az új európai menetciklus (NEDC) szerint számítva a Q3 45 TFSI e fogyasztása 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (39–32 gramm CO2). A Q3 Sportback 45 TFSI e fogyasztásértéke szintén 1,7–1,4 liter üzemanyag 100 km-en (38–33 gramm CO2). A teljes hatótávolság mindkét modell esetében kb. 710 km, ami a járművek kimagasló alkalmasságát bizonyítja a mindennapi használatra.

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

A nagyfeszültségű akkumulátor a hátsó futómű előtt helyezkedik el a padlólemez alatt. Az akku 96 darab, prizmaalakú cellája 13,0 kWh energiát tárol. Ezt a kimagasló értéket a kompakt, viszonylag könnyű akkumulátor a cellák új generációjának köszönheti. Az akkumulátorrendszer saját hűtőkörrel rendelkezik, amely csatlakozik a klímaberendezés rendszeréhez, így a legmagasabb szintű követelmények esetén is hatékony hűtést biztosít.

A hatékonyságra fókuszálva: a hajtásmenedzsment

A kompakt SUV modellek hajtásmenedzsmentje minden szempontból a kimagasló hatékonyságot tartja szem előtt. Az indítás a szélsőséges hideget leszámítva mindig elektromosan történik. Mindkét plug-in modell az új európai menetciklus szerint akár 61 km megtételére képes kibocsátásmentesen (a WLTP szabvány szerint az érték 51 km a Q3 és 50 km a Q3 Sportback esetében). Ebben az üzemmódban a járművek legfeljebb 140 km/órás sebességgel haladnak. Alacsony sebesség mellett az AVAS rendszer (Acoustic Vehicle Alert System) a jogszabályban előírt elektromos hangot produkálja a forgalom többi résztvevőjének figyelmeztetése érdekében.

Automatikus hibrid módban, az autó fő üzemmódjában  a hajtásmenedzsment intelligensen és hatékonyan osztja meg a feladatokat az 1.4 TFSI motor és a villamos gép között. Számos helyzetben, például előzéskor a villanymotor támogatja a négyhengeres motor működését. Például alacsony fordulatszám melletti gázadáskor a működési elve miatti magas forgatónyomatékával segít áthidalni azt a néhány tizedmásodpercet, amire a turbófeltöltőnek szüksége van a nyomás felépítéséhez – a villanymotor működése itt észrevehetetlen, mégis rendkívül hatékony.

Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

Az EV gomb megnyomásával a járművezető előnyben részesítheti az elektromos hajtás működését. A hajtásmenedzsment folyamatosan számtalan adatot értékel ki, többek között a navigációból származó útvonal-információkat, valamint a jármű érzékelőinek a közeli környezetre vonatkozó adatait. A rendszer ezek alapján képes felismerni, ha az autó lakott területet, sebességkorlátozást vagy körforgalmat jelző táblához közelít, vagy megközelíti az előtte haladó járművet. A gáz elvételekor az Audi Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e a legtöbb helyzetben kikapcsolt TFSI motor mellett „vitorlázni” kezd.

Az adott követelménytől függő megfelelő üzemmód: „Hold”, „Charge” és „dynamic”

A hajtásmenedzsment intelligens vezérlésétől függetlenül mindig a járművezető kontrollálja az események folyását. Amikor a vezető az EV gombbal vált a hibrid működés és az elektromos vezetés között, megnyílik az MMI kezelőrendszerben egy menü, amelyben további két speciális vezetési üzemmód választható: a „Battery Hold” és a „Battery Charge” funkció. Ezek segítségével az akkumulátor töltöttsége az aktuális szinten tartható, vagy növelhető. Ezenfelül a vezető az Audi drive select menetdinamikai rendszerrel tudja befolyásolni a hajtás karakterét. Ha ezen belül a „dynamic” profilt választja ki, az S tronic váltót „S” állásba kapcsolja, és teljes gázt ad, akkor tíz másodpercig a villanymotor teljes 330 Nm-es forgatónyomatéka a rendelkezésére áll. Amint a vezető elveszi a lábát a gázpedálról, a villanymotor rekuperációs üzemmódra vált, és generátorüzemben energiát nyer vissza. Ezáltal az autó a villanymotor segítségével lényegesen nagyobb lassításra is képes.

A menetprofiltól függetlenül mindkét modell fékenergia-visszanyerést végez, ha a járművezető a fékre lép. Körülbelül 0,3 g-ig – vagyis a legtöbb mindennapi fékezés során – a villanymotor egyedül végzi a lassítást. A hidraulikus kerékfékeket csak ennél erősebb fékezés esetén aktiválja az elektromos fékerősítő. Az átmenet a rendkívül precíz átváltásnak (blending) köszönhetően gyakorlatilag nem érzékelhető, a fékenergia-visszanyerés pedig továbbra is aktív marad. Fékezés során a rendszer a villanymotoron keresztül akár 40 kW teljesítmény visszanyerésére képes, amit azután az akkumulátorban tárol.
Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak

Kiegyensúlyozott karakterével a kompakt SUV futóműve a hajtás tökéletes partnere. Az alapfelszereltség részét képező Audi drive select rendszer a vezetési élményt még sokoldalúbbá teszi, mivel nemcsak a motorokra van hatással, hanem az S tronic váltóra és a szervokormányzásra is. A „dynamic” mód mellett a rendszer „comfort”, „auto” és „individual” profillal rendelkezik. Mindkét plugin-hibrid modell alapkivitelben 17”-s könnyűfém keréktárcsákon gördül, rendelhetők azonban 18”-os, 19”-os és 20”-os átmérőjű kerekek is. Az új modellek karosszériája tíz milliméterrel magasabb a hagyományos hajtásrendszerű Q3 modellekénél – így a járművek hasmagassága az akkumulátor burkolatlemeze ellenére megegyezik egymással.

Teljes feltöltés 3 óra 45 perc alatt: Töltés otthon és útközben

Az Audi Q3 45 TFSI e és a Q3 Sportback 45 TFSI e 400 V-os, 3,6 kW teljesítményű aljzathoz csatlakoztatva váltakozó áramú (AC) töltésre képesek. Ezzel a lemerült akkumulátor az alapkivitelű hálózati töltőkábellel 3 óra 45 perc alatt újra feltölthető. A díjmentes myAudi alkalmazás segítségével az ügyfelek a töltést, az időzítőt és az előklimatizálást okostelefonjukról, a távolból is vezérelhetik. Az Audi ügyfelei választhatják házuk és a garázs áramellátására a Volkswagen természetes áramszolgáltatását, amely 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származik. A nyilvános AC töltőoszlopokon történő töltéshez a kompakt plugin-hibridek „Mode 3” típusú kábelt használnak. Magas szintű kényelmet kínál ehhez az e-tron Charging Service, amely Európa legtöbb országára kiterjed: az ügyfél egyetlen kártyával több mint 155.000 töltőponthoz szerez hozzáférést.

Sportos és sokoldalúan kihasználható: a dizájn és a belső tér

Mindkét új Q3 modell dinamikus, sportos hatást kelt az utakon. A belső tér tágas és variálható. Az első ülések kényelmes, egyúttal sportos üléspozíciót biztosítanak. A hátsó üléssor alapkivitelben eltolható hosszirányban, hármas osztású támláinak dőlése pedig hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 380 liter, lehajtott üléstámlákkal pedig 1.375 liter a Q3 45 TFSI e modell és 1.250 liter a Q3 Sportback 45 TFSI e modell esetében. Extraként elektromos mozgatású, lábmozdulatokkal is nyitható csomagtérajtó is rendelhető.

A kezelés és a kijelzés koncepciója két kijelzőn alapul: a műszerfal közepén helyezkedik el 10,1”-os átmérőjű MMI touch kijelző, amely többek között a hibrid hajtás energiafolyamatait jeleníti meg. A járművezető előtt vagy digitális kombinált műszeregység vagy a – kétféle méretben rendelhető – Audi virtual cockpit található. A rendszer teljesítményét, a hajtások státuszát, a fékenergia-visszanyerést, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a hatótávolságot Powermeter egység mutatja. Számos funkció természetes hangfelismerésen alapuló vezérléssel kezelhető, amely opcionálisan – további beviteli szintként – felhőben tárolt információkra is támaszkodhat.
 
Teljes adatintegráció: Audi connect

Az extraként rendelhető, csúcsszintű MMI Navigation plus infotainment rendszerrel az Audi connect online szolgáltatásai is elérhetők. Ezek közé tartoznak például olyan Car-to-X szolgáltatások, amelyek a különböző objektumok objektum kollektív intelligenciáját hasznosítják: az Audi-flottával megvalósuló adatcsere révén a jármű információkat kap és ad az út mentén található parkolóhelyekről, a veszélyes helyekről, a sebességkorlátozásokról és a jelzőlámpák fázisairól. A myAudi alkalmazás számtalan ponton keresztül teszi lehetővé az összekapcsolódást a járművel. Az infotainment-programot olyan hardverelemek egészítik ki, mint az Audi phone box és a virtuális 3D térhangzást létrehozó Bang & Olufsen Premium Sound System.

Az asszisztensrendszerek a felső kategóriás járművekből származnak, mint például az adaptív menetasszisztens (opció), amely a jármű hossz- és oldalirányú vezetésében támogatja a vezetőt, ami elsősorban a hosszú utazások során jelentkezik jelentős kényelmi előnyként. Az oldalirányú kormányzás fenntartásához a vezetőnek elegendő könnyedén megérintenie a rendszerhez tartozó kapacitív kormánykereket, amivel megerősíti azt, hogy figyel a vezetésre. Az Audi pre sense basic, az Audi pre sense front, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a kikerüléssegítő asszisztens az alapfelszereltség részét képezi.


Kulcsszavak: audi, autógyár, győr, plug-in hibrid, Q3
 
Megjött a legmenőbb áruszállító Megjött a legmenőbb áruszállító A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik A vadonatúj Volvo V90 több mint hat évtizednyi kombis múltból táplálkozik Elektromos és energikus: az új Tiguan világpremierje Elektromos és energikus: az új Tiguan világpremierje Audi Q3 plug-in hibrid Győrből a világnak Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben A Daimler felavatta új romániai üzemét A Daimler felavatta új romániai üzemét
 
A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

2020. december 04.
Alighogy megjelent a színen, nyomban egy rendkívül értékes elismeréssel kezdte karrierjét a Peugeot vadonatúj elektromos városi autója.
Részletek

A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

A 2020. Év Európai Autójának megválasztott, új generációs Peugeot 208 sikerét többek között annak is köszönhette, hogy hagyományos belső égésű motorok mellett tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető. Az e-208 értelemszerűen osztozik az alapmodell érdemein, de saját jogán is az év egyik legfontosabb újdonságának tekinthető, amint arról legújabb kitüntetése is tanúskodik: a brit What Car? magazin most az év legjobb városi villanyautójának választotta meg a Peugeot városi modelljét.

A Peugeot e-208 olyan neves ellenfeleket győzött le a versenyen, mint a Renault Zoé legújabb kiadása, vagy a Honda e. A kemény mezőny is mutatja, milyen fontossá vált mostanra a B szegmensbe tartozó, emissziómentes közlekedésre alkalmas járművek piaca.

Európa mind több nagyvárosában tervezik rendkívül szigorú behajtási korlátozások bevezetését, hogy enyhítsék az úthálózatra nehezedő nyomást, valamint az egyre súlyosbodó zaj- és légszennyezést. Nem véletlen, hogy a több mint 40 éves múltra visszatekintő What Car? Év Autója díjat idén elektromos alkategóriákkal egészítették ki, majd első ízben megrendezték a What Car? Év Villanyautója választást is, amelyen rögtön nyerni tudott a Peugeot e-208.

A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

A díjat odaítélő zsűri tagjai nagyra értékelték a Peugeot azon különleges termékfilozófiáját, hogy dízel-, benzin- és villanymotorral egyaránt kínálják a 208-ast. Ráadásul a modell felszereltsége, menetdinamikai adottságai és mindennapi praktikuma nem függ a hajtáslánctól, így a vásárlók valóban igényeik szerint dönthetnek az üzemanyagról.

A kiváló hajtáslánc és a tekintélyes hatótávolság mellett természetesen az e-208 látványos belső tere, praktikus, fejlett és tetszetős, 3D i-Cockpit műszeregysége, valamint gazdag vezetőtámogató tartalma is sokat nyomott a latban – ahogy az olyan klasszikus autós értékeket sem felejtették el, mint a finoman dolgozó felfüggesztés.

A Peugeot e-208 tisztán elektromos hajtáslánca 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotort alkalmaz. A 100 kW-os gyorstöltés révén az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor 30 perc alatt 80%-ig tölthető. Az autó álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően az elindulástól rendelkezésre álló 260 Nm forgatónyomatéknak; a végsebesség 150 km/óra. Az akkumulátorok intelligens elhelyezésének köszönhetően a csomagtartó padlószint feletti térfogata (265 liter VDA) megegyezik a belső égésű motorral szerelt verziókéval.

A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve

„Mindent figyelembe véve az e-208 a jelenleg kapható legkiválóbb elektromos városi jármű. Valós használatban kiváló a hatótávolsága, a felfüggesztés remek, komfortosan dolgozik, a belső tér pedig egyszerre látványos és stílusos. Különösen tetszett a kipróbált Allure Premium kivitel, mivel versenyképes ára ellenére bőségesen felszerelt, a klímaberendezéstől kezdve a vezeték nélküli okostelefon-töltőn át a 10 colos képernyőről vezérelhető, telefon-tükrözésre is képes multimédiás rendszerig” – indokolta a zsűri végső döntését Steve Huntingford, a What Car? magazin szerkesztője.

Kulcsszavak: díj, e-208, elektromos autó, Peugeot
 
Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Peugeot Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Az Auto Express szavazásán a vadonatúj Volvo XC90 modellt választották meg a 2015. Év Autójának Az Auto Express szavazásán a vadonatúj Volvo XC90 modellt választották meg a 2015. Év Autójának A Peugeot e-208 az Év elektromos járműve A Nissan e-NV200-at kizárólag Barcelonában gyártják Egy lendülettel Amerikán át Egy lendülettel Amerikán át Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo
 
A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender

A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender

2020. december 03.
Az „Év Autója” (’Car of the Year’) cím mellett a „Fékezhetetlen Erő” (’Unstoppable Force’) címet is elnyerte. A díj alkalmából a Land Rover és a Top Gear összefogott, hogy a Defendert extrém erőpróba elé állítsák: három összekapcsolt Defendert lógattak le egy 60 méteres daruról.
Részletek

A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender

Az új Land Rover Defendert két díjjal is kitüntették a világszerte elismert TopGear.com Awards-on: nem csak az „Év Autója” lett, de a „Fékezhetetlen Erő” címet is magáénak tudhatja.

A rangos díj bírái többek között azért méltatták az új Defendert, mert az egyik legszívósabb jármű ma az utakon, az eredeti ikonikus Land Rover méltó utódja, egy igazi 21. század autó, amely minden terepen remekül teljesít.

„Az „Év Autója” címet csak a legjobbak legjobbika nyerheti el. A Land Rover a legkeményebb és a legjobban teljesítő terepjáró, amit valaha teszteltünk, emellett egy kifinomult, jól felszerelt családi autó” – mondta Jack Rix, a Top Gear Magazin szerkesztője.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy az új Defenderünk elnyerte a Top Gear „Év Autója” díját. Már a tervezés elején az volt a szemünk előtt, hogy tiszteletben tartsuk a Defender örökségét és megőrizzük valódi hitelességét, ezen felül szerettük volna biztosítani azt, hogy teljesen megfeleljen a mai folyamatosan fejlődő világnak” – mondta Nick Rogers, a Jaguar Land Rover termékfejlesztésért felelős igazgatója.


A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender

A megállíthatatlan

A Land Rover és a Top Gear a díjátadás apropóján összefogott, hogy a gyakorlatban is bizonyítsák, a Defender valóban megérdemli a „Fékezhetetlen Erő” címet. Az extrém erőpróba célja az volt, hogy megmutassák a Defender szerkezetének erősségét, ezért egy daruról, 60 méter magasból három 110-es Defendert lógattak le egymáshoz kötve. A legfelső Defendernek így mintegy 8 tonna súlyt kellett elbírnia.

Az új Defendert eddig több mint 40 globális elismeréssel díjazták. A Top Gear díjain kívül magáénak tudhatja többek között a Motortrend 2021-es az „Év SUV-ja”, az Autocar „Legjobb SUV 2020” és a Parker „Legjobb Off-roader” díját is.

Kulcsszavak: Defender, díj, Land Rover, Top Gear, TopGear Magazin
 
A Jaguar F-PACE két díjat is nyert a 2017-es Világ Év Autója versenyen A Jaguar F-PACE két díjat is nyert a 2017-es Világ Év Autója versenyen A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította A Peugeot modelljei a flottapiacot is meghódította Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen Hármas Audi győzelem az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésen A Ford Fiesta 1.0 EcoBoost lett az „Év Női Autója” A Ford Fiesta 1.0 EcoBoost lett az „Év Női Autója” A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell
 

Találatok száma: 12280 Megjelenítve: 81 - 90