Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 81 - 90
Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

2019. július 02.
Nagy nap volt 2019. június 30. a Hondának, hiszen a – Honda RA619H erőforrást használó – Aston Martin Red Bull Racing csapatának versenyzője, Max Verstappen nyerte az Osztrák Nagydíjat.
Részletek

Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Ezt volt a Honda 73. győzelme Formula-1-ben, és az első a hibrid érában, legutóbb 2006-ban a Magyar GP-n állhatott hondás a dobogó legmagasabb fokára.

Max a második helyről indult, de nem sikerült jól a startja, így visszaesett a hetedik helyre.  Innen aztán körről körre küzdötte fel magát a verseny első felében, aztán a 31. körben, miután kemény abroncsokra váltott a negyedik helyre, Lewis Hamilton elé tért vissza. Ezt követően még nagyobb tempóra kapcsolt, idővel legyűrte Sebastian Vettelt és Valtteri Bottast is, majd az élen autózó Charles Leclerc jött a sorban,akit kőkemény csatában előzött meg három körrel a verseny leintése előtt, ezzel megszerezve a Red Bull első győzelmét is.

Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója

Azoknak, akik támogattak minket a győzelemhez vezető úton: „Hatalmas öröm számunkra, hogy újra nyerhettünk az F1-ben, már csak azért is, mert nem volt éppen könnyű feladat eljutni idáig a 2015-ös visszatérés óta. Először is szeretnék köszönetet mondani Maxnek és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának, s természetesen a Scuderia Toro Rossónak is hálával tartozunk, ahogy minden pilótának, beszállítónak és támogatónak is, aki mellettünk állt.

És köszönet a rajongóknak: „Szeretnék köszönet mondani minden rajongónknak is. Támogatásukkal sikerült versenyben maradnunk, s tovább menetelni a végső cél felé, nevezetesen, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Ezzel a futamgyőzelemmel újabb lépést tettünk előre,és ismét bebizonyosodott, hogy a rajongótábor a csapatunk szerves része.

Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Folytatnunk kell a munkát, hogy elérjük céljainkat: „Az F1-es szereplés cégalapítónk, Soichiro Honda álma volt, így aztán a motorsportok iránti szenvedély mélyen kódolt vállalatunk DNS-ében. Az elmúlt öt év a versenypályákon és a gyárban is roppant nehéz volt néha, de kétséget kizáróan megérte küzdeni. A szavam is elakad, mikor arra gondolok, hogy a Honda munkatársai mennyi energiát fektettek ebbe a projektbe – mindig hittek magukban és soha nem adták fel a reményt, hogy egyszer ismét hondás pilóta nyakába kerülhet az aranyérem. Azt hiszem, ez tökéletesen példázza, hogy mire is utal az "Álmok ereje” szlogen...”
 
Toyoharu Tanabe, a Honda Racing F1 műszaki igazgatója

„Hála a Honda F1 Japánban és Angliában dolgozó, fáradhatatlan munkatársainak, sikerült igazán ütőképes hajtásláncot összehoznunk, és először nyerhettünk a hibrid érában, no meg a 2006-os Magyar GP óta. Külön köszönöm a kollégák családjainak a támogatást, nélkülük nem juthattunk volna el idáig. Emellett természetesen szeretnék köszönetet mondani Maxnek a nagyszerű autózásért, és az Aston Martin Red Bull Racing csapatának a fantasztikus autóért. Nem szabad elfelejtenünk a Scuderia Toro Rosso erőfeszítéseit sem, hiszen tavaly ők segítettek nekünk visszatérni a helyes ösvényre. A Honda mindezt nem egyedül érte el, a sikerben beszállítóinknak és a többi együttműködő partnernek is nagy szerepe volt, miként köszönettel tartozom a rajongóknak is szerte a világon, hogy kitartottak mellettünk. 2015-ben tértünk vissza az F1-be, de a mai nap olyan, mint egy újrakezdés. Most csak rövid ünneplésre jut idő, mihamarabb vissza kell térnünk a munkához, hogy még közelebb kerüljünk teljesítményben a leggyorsabb csapatokhoz.”
 


Először nyert Formula-1 futamot a Honda a hibrid érában

Max Verstappen, a győztes

„Hihetetlen verseny volt, és rendkívül boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem csapatunk második GP-győzelmét hazai pályán. Hagy kezdjem azzal, hogy a Honda adott erőt ahhoz, hogy ma nyerjünk. Szörnyű volt, mikor a startnál véletlenül megnyomtam a lefulladásgátlót, és visszaestem a hetedik helyre, ezt követően azonban remek tempót tudtam autózni, nyugodt maradtam, de kőkeményen nyomtam neki. A második boxkiállás döntő jelentőségű volt, hiszen az autó valósággal életre kelt utána. Miután megelőztem Valtterit, éreztem, hogy elég gyorsak vagyunk a győzelemhez, de, ugye, soha nem lehet tudni... Így aztán veszettül nyomtam neki, és nem adtam fel egy pillanatra sem a reményt, hogy nyerhetek. Elmentem Charles mellett pár körrel a vége előtt, így most elképesztően boldog vagyok. Nagyon közel voltunk egymáshoz, de aki nem képes ilyen közeli mozdulatokra, jobb, ha otthon marad. Hatalmas köszönet mindenkinek az Aston Martin Red Bull Racing csapatában, egész hétvégén remekül dolgoztunk, és az újításaink, úgy látszik,beváltak. Köszönöm mindenkinek a Hondánál is! Nem volt könnyű az elmúlt pár évük, de a mai hihetetlen győzelem bebizonyította, hogy megérte harcolniuk.”

Kulcsszavak: autósport, forma 1, honda
 
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban José María López a Formula-E-ben folytatja José María López a Formula-E-ben folytatja
 
Elkészült Peking második nemzetközi repülőtere

Elkészült Peking második nemzetközi repülőtere

2019. július 01.
Elkészült Peking második nemzetközi repülőtere, a Beijing Daxing International Airport, amelyről szeptemberben indul az első menetrend szerinti járat - adta hírül hétfőn a CGTN kínai nemzetközi televízió híroldala.
Részletek

Elkészült Peking második nemzetközi repülőtere

A látványos építészeti és élvonalbeli technológiai megoldásokkal rendelkező repülőtér építési munkálatait 2014. december végén kezdték meg, a terminál épületének felépítéséhez pedig 2015 szeptemberében láttak hozzá.

A repülőtér egyik legszembetűnőbb érdekessége, hogy a világ legnagyobb egyterű termináljával dicsekedhet. Légiforgalom-irányító rendszere pedig a Kínában használt legkorszerűbb automatizált rendszer, amely egyszerre négy kifutópálya irányítására képes.

Jen Hsziao-tung, a Daxing légiforgalom-irányító központjának igazgatóhelyettese elmondta: a repülőtéren óránként több mint 250 le- és felszállás mehet majd végbe, de a hosszú távú tervek szerint ezt a számot 300-ra növelnék, a jelenlegi négyen felül további két kifutópálya hozzáadásával.

A CGTN adatai szerint az új légikikötő, amely nevét arról a Peking déli részén fekvő kerületről kapta, ahol található, 2021-re évi 45 millió, 2025-re pedig már évi 72 millió utas fogadására lesz alkalmas.

A repülőtér légiforgalom-irányító központja szintén világelső lesz méretét tekintve: 173 légiforgalom-irányítót foglalkoztat majd, akik Észak-Kína három kulcsfontosságú repülőterének forgalmát irányítják majd; a két pekingi nemzetközi repülőtér mellett a fővárostól keletre fekvő Tiencsin városét is.

Elkészült Peking második nemzetközi repülőtere

A Daxing repülőtér mindezeken felül Ázsia legnagyobb hangárját is magáénak tudhatja, amely a világ legnagyobb utasszállító repülőgépének számító Airbus A380-asból egyszerre kettőt is tud fogadni. A hangár a China Southern Airlines tulajdonában van, ez a légitársaság adja majd a repülőtér forgalmának 40 százalékát.

A repülőtéren a következő két hónapban hat, valamennyi rendszerre kiterjedő tesztelést végeznek, az első menetrend szerinti járat pedig szeptemberben szállhat fel.

Kulcsszavak: airport, kína, repülő, repülőtér
 
Visszaesett az autóeladások növekedésének üteme Kínában Visszaesett az autóeladások növekedésének üteme Kínában A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Kína első "zöld" autópályája egy folyó felett, hegyek között vezet Több Kínában gyártott, nyugati márkájú luxusautó is mérgező anyagokat tartalmazhat Több Kínában gyártott, nyugati márkájú luxusautó is mérgező anyagokat tartalmazhat Boeing 747-400-as típusával teljesít heti egy Budapest-Tel Aviv járatot az El Al légitársaság Boeing 747-400-as típusával teljesít heti egy Budapest-Tel Aviv járatot az El Al légitársaság
 
Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál

Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál

2019. július 01.
Les Zoltán az AUDI HUNGARIA Zrt. új járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. Az Audi Hungaria analízis- és előszériacentrumából érkezik, ahol a győri modellek sorozatgyártásának előkészítését támogatta. A mérnök végzettségű Les Zoltán 22 éve erősíti az Audi Hungaria csapatát.
Részletek

Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál

„Les Zoltán a legapróbb részletekig ismeri a győri járműgyártást, hiszen a kezdetektől jelentősen hozzájárult a járműgyártás fejlődéséhez. Sokéves tapasztalata nagyban segíti a vállalatot, hogy a jövőben megfeleljen a járműiparban zajló átalakulási folyamat kihívásainak“, mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Les Zoltán 1971-ben született Pécsen, gépészmérnökként végzett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. 1997-ben szériatervezőként kezdte pályafutását az Audi Hungaria járműszereldéjében, ahol elsőként az Audi TT gyártása kezdődött meg 1998-ban. 2000-ben átvette a járműszerelde vezetését, 2008-ban Ingolstadtba váltott, ahol a járműgyártás területén töltött be vezetői feladatokat. 2010-ben tért vissza az Audi Hungariához a szerelde, logisztika és előszéria területek vezetőjeként. A teljes gyártási mélységű járműgyár 2013-as megnyitásakor a járműszereldét irányította. 2016-tól az analízis- és előszériacentrumot vezette. Les Zoltán házas, két lánya van.

Les Zoltán Arnd-Robert Sponagelt váltja a járműgyártásért felelős igazgatósági tag pozíciójában, aki visszatér Ingolstadtba a járműgyártás vezetőjeként. Arnd-Robert Sponagel vezetése alatt indult el az új Audi TT RS, az Audi RS 3 Limousine, valamint az első győri SUV, az Audi Q3 sorozatgyártása az Audi Hungariánál.


Új járműgyártásért felelős igazgató az Audi Hungariánál

Achim Heinfling köszönetet mond Arnd-Robert Sponagelnek elkötelezett munkájáért: „Sponagel nagy lelkesedéssel dolgozott a győri járműgyártás fejlődéséért. Csapatával sikeresen elindította az Audi Q3 sorozatgyártását, ezáltal újabb lendületet adott a győri járműgyártásnak. A jövőben a konszern az ingolstadti Audi-modellek gyártásánál hasznosítja szakértelmét.“

Az Audi Hungaria járműgyártásában jelenleg 4 000 munkatárs gyártja az A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 modelleket. A győri autók világszerte több mint 90 országba jutnak el. Hamarosan egy újabb Q-modell, az Audi Q3 Sportback sorozatgyártása kezdődik meg az Audi Hungariánál.
 

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, autóipar
 
Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Lengyelországban forgalomba helyezték a Toyota Mirai első példányait Lengyelországban forgalomba helyezték a Toyota Mirai első példányait A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A Nissan életnagyságú origamiautóval ünnepli a Juke 5. születésnapját A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál A sportos, háromajtós Kia pro_cee’d friss és lendületes formákkal debütál
 
Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

2019. június 28.
Igazi örömautózásban vettek részt a Toyota mérnökei, akik hivatásos pilóták helyett ülhettek be a vadonatúj Toyota GR Supra és a Lexus LC volánja mögé, hogy szembenézzenek a ’Zöld pokollal’ a Nürburgring 24 órás versenyen.
Részletek

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

A lelkes mérnökök csapatát azért kiegészítette egy igazi mesterpilóta is, nem más, mint a motorsportban ’Morizo’ néven ismert Akio Toyoda, a vállalat világszintű elnöke. Az eredmény? Magáért beszél: a Lexus LC kategóriája első helyén (összesítettben az 54. helyen), a Toyota Supra pedig kategória harmadik helyén (összesítettben a 41. helyen) végezve haladt ál a célvonalon. A versenyen való helytállással ugyanakkor a Toyota csapata emléket kívánt állítani a 9 évvel ezelőtt tragikus hirtelenséggel elhunyt Hiromu Naruse, a Toyota egykori főpilótája számára – akiről Akio Toyoda elnök torokszorító, megható szavakkal emlékezett meg a verseny után.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a LEXUS LC és GR Supra modellekkel állt rajthoz a németországi Nürburgringen 2019. június 22-23. között megrendezett Nürburgring 24 órás futamon. A GR Supra géposztályában harmadikként, összesítésben pedig a 41. helyen ért célba, míg a LEXUS LC géposztályában első helyen, összesítésben az 54. helyen végzett. Az időmérő edzéseket június 20-án és 21-én tartották. Bár az idei első időmérő során a hirtelen jött felhőszakadás után kitisztult az idő, mind az autók, mind a pilóták megszenvedték a meleget. A LEXUS LC-vel a “Top Qualifying” első csoportban történő indulás volt a cél, ami tavaly nem jött össze, a GR Supra számára pedig a riválisokkal történő összecsapásban a cél az autó továbbfejlesztése volt. Sajnos a LEXUS LC a 35. helyről, míg a GR Supra csak a 99. helyről rajtolhatott. Június 22-én, hajnali fél 4-kor 158 autó sorakozott fel a rajtrácson. A LEXUS LC kormánya mögött Gamo volt az első pilóta, míg a GR Suprával Morizo – azaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – kezdett.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Az első csoportban rajtoló LEXUS LC jól ment az összesítésben, a 30. helyen haladt, de az ugyanezen csoport végéről rajtoló Supra is jól kezdett, sőt fokozatosan javított a helyezésén. A forróság miatt azonban a pilóták nehezen koncentráltak, ami több ütközéshez is vezetett a pályán, így nemsokára már a túlélésről szólt a verseny. Vetélytársaihoz hasonlóan a TGR is szenvedett az időjárástól. A rajtot követően nagyjából nyolc órával olaj kezdett szivárogni a LEXUS LC sebességváltójából. A szerelők az egész sebességváltó cseréje mellett döntöttek, ezért a LEXUS LC-nek több mint két órára ki kellett állnia a bokszutcába. A jól szereplő GR Supra pedig súrolta az akkor élen haladó autót, de szerencsére folytathatta a futamot, igaz, a pilóták továbbra is feszültek maradtak.

A vasárnap örökre emlékezetes marad a TOYOTA GAZOO Racing számára. Kilenc éve, tragikus hirtelenséggel éppen ezen a napon hunyt el a Nürburgring mellett Hiromu Naruse, a Toyota főpilótája, aki a TOGYOTA GAZOO Racing elődje, a GAZOO Racing alapítója, és egyben Morizo, azaz Akio Toyoda mestere is volt, aki tőle tanulta meg az autóversenyzés mesterfogásait. Az idei Nürburgring 24 órás futam, és különösen a június 23-a így azért volt különleges nap Morizo és a csapat számára, mert az új Supra Akio Toyota külön kérésére, Naruse emléke előtt tisztelegve ezen a napon mutatkozott be először a versenypályán.

Az akkoriban alelnökként dolgozó Toyoda azzal a céllal hozta létre a annakidején a GAZOO Racinget, hogy „egyre jobb autókat” készíthessenek. Ő is a Nürburgringen kezdte meg versenypilóta-képzését 2001-ben. A következő évben azonban leállt a Supra gyártása, és a Toyota évekig nem hozott ki új sportkocsit, holott számos autógyártó ezeket a futamokat használja a prototípusok sorozatgyártás előtti tesztelésre.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

Így a Morizo néven versenyző Akio Toyoda, illetve a Toyota többi tesztpilótája hosszú ideig a már nem gyártott Supra használt példányaival állt rajthoz a versenyeken. Olyan helyeken, ahol a többi autógyártó a pár éven belül piacra kerülő autóit tökéletesíti, a Toyota csak egy használt Suprával tudott megjelenni. Ez nagyon elszomorította Toyodát, aki elhatározta, hogy egy nap újra életre kelti a Suprát, majd a Nürburgring pálya viszontagságainak kitéve tökéletesíti az autót, mielőtt piacra dobná.

A GR Supra továbbra is jól ment napszállta után, mintha nem is történtek volna balesetek a pályán. A sebességváltó kicserélése után a LEXUS LC is zökkenőmentesen versenyzett. Hajnali fél 4-kor a GR Suprát összesítésben a 41. helyen intették le, (3. hely az SP8T géposztályban), míg a LEXUS LC összesítésben az 54. helyen fejezte be a futamot (1. hely az SP-PRO géposztályban). Bár a TOYOTA GAZOO Racing 13. szereplése a Nürburgring 24 órás futamon véget ért, a vállalat tovább csiszolja még autóit a Nürburgringen, ezzel is azt a célt szolgálva, hogy munkatársaival együtt „egyre jobb autókat” készítsenek.

„Több lépést is tettünk idén a megbízhatóság javítása érdekében. Bár most más okunk volt erre, ismét ki kellett állnunk a bokszutcába. Idegesítő, hogy nem tudtuk kizárni a problémákat, ugyanakkor a Nürburgring mindig kemény futam a számunkra. Hiába teszteljük gond nélkül akár 7000 kilométeren keresztül az autót, nem láthatunk előre minden problémát. Idén ismét kemény leckét kaptunk a Nürburgringen, de örülök, hogy a szerelőkkel sok időt töltve komoly fejlődést értünk el, illetve jó csapatmunkát láttam. Köszönöm.” – fogalmaz a Lexus LC szerelők főnöke, Toshiyuki Sekiya.

Kategóriája első helyén végzett a Lexus LC a Nürburgring 24 órás versenyén

„A GR Supra számára idén eddig négyórás volt a leghosszabb futam, így örülök, hogy elsőre sikerült teljesítenünk a 24 órát. A pilóták és a szurkolók egyaránt segítettek elérni ezt a célt. Úgy érzem, személy szerint mindent megtettem, amit tudtam, könnyek szöktek a szemembe a végén. Nagyon hálás vagyok, ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindenkinek.” – teszi hozzá A GR Supra szerelők főnöke: Hideyuki Tanaka

„Először is szeretnék mindenkinek köszönetet mondani. A mai napon emlékezünk meg Naruse úr haláláról. Ma reggel 10-kor kezdtem meg harmadik szakaszomat a futamon, de eredetileg kilenckor kellett volna. Eszembe jutott, hogy nagyjából ugyanekkor halt meg hirtelen Naruse úr. Sok minden járt a fejemben, miközben a harmadik szakaszon autóztam, például, hogy éppen 14. éve indulok ezen a futamon ezzel az autóval, a Suprával… De hogy őszinte legyek, nehezemre esett a vezetésre koncentrálni. Szeretném hinni, hogy Naruse úr hallgat minket, miközben erről beszélünk. Még a temetésekor elhatároztam, hogy továbbra is követem az utat azzal a néhány elkötelezett emberrel együtt, akik folytatni akarták a munkát. GR tevékenységeink a növekvő számú munkatársaknak köszönhetően juthatott el oda, ahol jelenleg tartunk.

Ez a futam központi szerepet játszik arra irányuló folyamatos törekvésünkben, hogy egyre jobb autókat készítsünk, és egyre jobban felkészítsük embereinket is. Szeretném ismét megköszönni a támogatásukat. Könnyek szöknek a szemembe, amikor erről beszélek. ’Miért van ez?’ - töprengtem az autóban, és rájöttem, hogy a legvalószínűbb ok a veszteségérzet. Naruse úrral 13 évvel ezelőtt kezdtünk részt venni ezen a futamon, de a csapatunk meglehetősen rögtönzött volt. Még a ‘Toyota’ nevet sem használhattuk. Nem voltak szurkolóink sem, és úgy tűnt, mintha mindig mindenki csak a negatívumokkal foglalkozna. Sajnáltuk, hogy egy olyan Suprával edzettünk, amit már nem is gyártottak. Azóta is ezek az érzések adják a szilárd alapot a gondolkodásomban, hogy június 23-án átvettem az elnöki posztot – ugyanazon a napon, mint amikor Naruse úr elhunyt.

Ezért mondom folyton, mióta ennek a vállalatnak az elnöke lettem, hogy ’készítsünk egyre jobb autókat’, mert ezek az érzések dolgoznak bennem. Még ma is könnyes a szemem. Ezek az érzések adják az erőt ahhoz, hogy hozzám hasonlóan gondolkodó útitársakat neveljek ki, akik ugyanazért a célért dolgoznak: autókat akarnak készíteni. Ez járt a fejemben, amikor a beszédem elején azt mondtam, hogy nagyon köszönöm. Ma négyszer ültem a kormány mögé, beleértve a rajtot és a befutót is, de úgy gondolom, hogy a mai napon a GR Supra fejlesztéséért felelős Yabuki úrnak kellett volna vezetnie. Ha ez a nap nem lett volna ennyire különleges, akkor Yabuki urat kértem volna meg arra, hogy vezesse a Suprát.  Ugyanakkor éreztem Naruse úr jelenlétét, aki azt kérdezné tőlem ’miért nem vezetem vele együtt a Suprát a Nürburgringen?’

Biztos vagyok abban, hogy velünk volt és hallgatott minket, és hiszem, hogy neki köszönhetjük ezt a szép időt. Végül szeretném megjegyezni, hogy bár pilótaként nem sikerült olyan jól szerepelnem, ahogyan azt elvárták tőlem, minden szakemberünk és csapattagunk sokat tett ezért az eredményért. Nagyon szépen köszönöm!” – fogalmaz Akio Toyoda, azaz Morizo.

Kulcsszavak: autóverseny, Lexus LC, Nürburgring, Toyota Gazoo Racing
 
Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen Tassi Attila ötödik lett a Nürburgringen Megállíthatatlanul tör előre a Toyota Gazoo Racing a Dakaron Megállíthatatlanul tör előre a Toyota Gazoo Racing a Dakaron A Toyota dolgozói ezúttal Latin-Amerika tájaival kelnek birokra A Toyota dolgozói ezúttal Latin-Amerika tájaival kelnek birokra A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára A Toyota Gazoo Racing visszatér a versenypályára Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán
 
Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

2019. június 28.
Az új típusjóváhagyási számmal rendelkező elektromos autókat július elsejétől kizárólag hangkibocsátó eszközzel felszerelve lehet forgalomba hozni egy európai uniós rendelet hatására.
Részletek

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

A szabályozás célja, hogy a ma még szinte zajtalan járművek észlelése a jövőben könnyebb legyen a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők számára.  

2019. júliustól 1-től új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és elektromos autókat kizárólag akkor lehet forgalomba hozni az Európai Unió tagállamaiban, ha hanggenerátorral vannak felszerelve. A járműveknek 20 km/h-ig fehér zajt kell kibocsátaniuk annak érdekében, hogy a gyalogosok, különösen a gyengén látok és a vakok, valamint kerékpárosok könnyebben észlelhessék azokat. Az Európai Parlament még 2014 tavaszán fogadta el és adta ki az erről szóló rendeletet, amely szabályozza az érintett autók forgalmazását – hívja fel a figyelmet az EY. A néhány nap múlva esedékes júliusi határidő az új típusnak számító, azaz új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és tisztán elektromos járműveket érinti.
 
A rendelet célja, hogy az elektromos járművek biztonságosabb résztvevői legyenek a közlekedésnek és ezzel az elfogadottságuk is növekedjen. Az intézkedés ahhoz is hozzájárul, hogy az elektromos autók népszerűbbé váljanak, amely révén forgalmazásuk is új lendületet kaphat.

„A hangkibocsátó eszközök beszerelése alapvetően változtatja meg az elektromos autók megítélését. Halk működésük balesetveszélyt jelenthet a gyalogosok és kerékpárosok számára. A módosítás révén ezeknek a járműveknek a népszerűsége és piaca még tovább növekedhet, amelyre nem csak az autógyáraknak, hanem a forgalmazóknak és a szervízhálózatoknak is fel kell készülniük”

– hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere.

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

A magyarok közel kétharmada szívesen váltana elektromos- vagy tölthető hibrid autóra egy kedvező ajánlat esetén – derült ki az EY megbízásából az Ipsos Zrt. által 500 hazai autóvezető körében készült friss felmérésből. Majdnem minden tizedik válaszadó a költségektől függetlenül is azt tervezi, hogy ilyen típusú gépjárművet vesz a jövőben. A megkérdezetteket jelenleg leginkább a vásárlási ár (40%) és az egy töltéssel megtehető túl rövid távolság (28%) tántorítja el a váltástól. Az önvezető autókkal kapcsolatban már nem ennyire elfogadóak a magyar autósok. A felmérésben résztvevők harmada biztos benne, hogy 15 éven belül elterjednek ezek a járművek, de többségük soha nem gondolkodna el ilyen autó vásárlásán.  


Kulcsszavak: elektromos autó, Európai Unió, közlekedésbiztonság
 
Lexus IS: jóból csináltak tökéletest Lexus IS: jóból csináltak tökéletest 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását Egyre több német párt sürgeti az elektromos autók értékesítésének támogatását A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat
 
Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

2019. június 28.
Zéró károsanyag-kibocsátású, négyszemélyes luxusjárművet tervezett a Peugeot Design Lab. A Tofinou 9.7 a francia Latitude 46 hajóépítő műhely portfoliójának legelegánsabb darabja.
Részletek

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Az autóiparban szerzett díjak tapasztalatait is felhasználva alkotta meg a Latitude 46 hajóépítő műhely csúcskategóriás vitorlás hajójának fedélzetét a Peugeot Design Lab. Az innovatív hajó első példányait a napokban adják át az ügyfeleknek.

A tradicionális francia kézműves hagyományokat a legmodernebb gyártástechnológiákkal, a klasszikus faszerkezeteket új generációs kompozit anyagokkal társító Latitude 46 műhely fennállásának több mint három évtizede alatt különleges helyet vívott ki magának az európai motoros és vitorláshajó-piacon. Az északi szélesség 46. fokán fekvő La Rochelle-ben működő műhely kínálatának ékköve, egyben Európa-szerte legnépszerűbb tagja a Tofinou széria; a folyamatosan bővülő család a hétméteres kishajótól az impozáns, 16 méteres tengeri jachtig számos méretosztályt lefed. Ennek a sorozatnak a legújabb, legmodernebb tagja a Tofinou 9.7, amely két, egymástól markánsan elkülönülő méretosztály: a 2,8 tonnás Tofinou 9.5 és a 4,9 tonnás Tofinou 10.c közötti űrt hivatott betölteni.

A kisebb modellek mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző Tofinou 9.7 szokatlanul széles fedélzetét a Peugeot Design Lab tervezői töltötték meg tartalommal, különlegesen ergonomikus, innovatív cockpitot tervezve a hajónak. A két oldalt elhelyezett, víztől védett érintőképernyős vezérlőfelületek gondosan megválasztott dőlésszöge fényviszonyoktól függetlenül könnyű leolvashatóságot szavatol.

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

Ugyanakkor a dizájnerek ügyeltek arra is, hogy az összes mechanikus kezelő elem – a csigák, csörlők és kötelek, és persze a kormányrúd – a kormányos keze ügyében legyen. Mindezt organikus, integrált formában valósították meg, így az egynapos kirándulásokra tervezett Tofinou 9.7 egyedül éppúgy könnyedén vitorlázható, mint legénységgel. A kiegyensúlyozott, letisztult fedélzeten semmi nem akadályozza a szabad közlekedést. Az autóipari tapasztalatokból építkező, új generációs elrendezés dinamikus, mégis harmonikus megjelenést kölcsönöz a hajónak, egyben lehetővé tette a teljesen nyitott hátsó fedélzet kialakítását.

A kajütben négy főnek szállást biztosító Tofinou 9.7 kettős személyiségének – a kompakt méretekre rácáfoló ergonómiának és a tradicionális és ultramodern anyagok egyidejű alkalmazásának – a gyökereit ugyanúgy a Peugeot évszázados autóipari tapasztalatában kereshetjük, mint a márka formatervező stúdiója által alkotott, számtalan egyéb használati és dísztárgy esetében. Kiváló példa erre a 2017-ben bemutatott Sea Drive Concept, amely a Peugeot gépkocsik új generációs i-Cockpit vezetői környezetét adaptálta a hajózás speciális igényeihez, jobban áttekinthető, ugyanakkor elegánsabb formában értelmezve újra a cockpit ergonómiáját.

Ugyanakkor nem ez volt a Peugeot Design Lab első kitekintése a hajózás világába. A 2012-ben bemutatott Peugeot Powerboat Concept az elsők között alkalmazta az i-Cockpit koncepcióját, közvetlen párhuzamot állítva a kétszemélyes sporthajó és az ugyanabban az évben bemutatkozó Onyx tanulmányautó között.

Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től

2014-ben egy 30 méteres jachtot álmodtak meg a stúdió tervezői, amely folytonos üvegfelületek alkalmazásával teremtett világos, páratlan térérzetű környezetet, miközben a kajüt tetőszerkezetét teherviselő elemként kialakítva növelték a hajótest szerkezeti szilárdságát. A Peugeot Design Lab eddigi legnagyobb szabású vízi projektje a JFA Yachts hajóépítő műhellyel közösen megvalósított, 35 méteres katamarán volt.

A kéttörzsű hajók koncepciójának új értelmet adó, az alapvető formát minden lehetséges módon kibontakoztató tanulmányt ugyanaz a Pierre Gimbergues jegyezte, akinek a Tofinou 9.7 fedfélzetét is köszönhetjük. A Peugeot Design Lab vezető dizájnereként a szakember olyan, az ipari formatervezés és a képzőművészet határán egyensúlyozó munkákat valósított meg, mint a szénszálas kompozitokat természetes lávakővel kombináló Onyx kanapé, az imént említett Sea Drive Concept, a 2013-as GTI szörfdeszka-koncepció, vagy éppen az a Peugeot Experten alapuló, mozgó bár, amit – és így záródik be a kör – a Latitude 46 tőszomszédságában működő Gillardeau osztrigatenyésztő felkérésére készített el a Peugeot, és amelyről már mi is hírt adtunk korábban.


Kulcsszavak: design, elektromos hajó, formatervezés, Peugeot Design Lab
 
A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit Az ABB új elektromos hajtású vízitaxit mutatott be Az ABB új elektromos hajtású vízitaxit mutatott be Red Dot dizájn díj és Világ Év Autója 2014 döntő Red Dot dizájn díj és Világ Év Autója 2014 döntő Autó, Motor és Tuning Show március 21-23. között a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban Autó, Motor és Tuning Show március 21-23. között a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban Design együttműködés a smart és a BoConcept között Design együttműködés a smart és a BoConcept között
 
Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

2019. június 28.
Európát elérte a nyári hőhullám, és sokan kirándulnak a strandra vagy a vízpartokra.  Ezekhez eljutni sokszor csupán néhány  percet vesz igénybe, de a közúti közlekedés biztonsági szakértői e rövid utazások veszélyeire figyelmeztetnek, különösen a vezetők figyelmének lazulása miatt.
Részletek

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Számos tipikus nyári szokást el kell kerülni,  mert azok kockázatosak és bírságokat is eredményezhetnek. Az alábbiakban íme hét tipp a gondtalan nyári vezetéshez.

Sem strandpapucs, sem  fürdőruha

A tipikus strandviselet nem alkalmas autóvezetésre. A strandpapucs például csökkenti a vezető képességét a pedálok kezelésére, az be is akadhat a pedálokba, és megakadályozhatja a gépkocsi vezetőjét a megfelelő reagálásban.  A legtöbb európai országban a strandpapucs nincs  kifejezetten tiltva, de a strandpapucsban vagy mezítláb vezetés akár büntetést vonhat maga után,  mivel az korlátozhatja a lábak szabad mozgását. A járművezetőknek mindig olyan ergonomikus lábbelit kell viselniük, amelyben megfelelően tudnak vezetni. A meztelen felsőtesttel való  vezetés  során (az Európai gépjármű Bizottság Alapítványa szerint a járművezetők 25 %-a így vezet) a biztonsági öv felhorzsolhatja a testbőrt. A jármű belsejében lévő hőmérséklet csökkentése érdekében a SEAT Műszaki Központja azt javasolja, hogy a légkondicionáló bekapcsolása előtt nyissa ki az ajtókat és az ablakokat egy percre, hogy kiszellőztesse a belső teret.

Az utasok száma feleljen meg az ülések számának
 
Még ha az utazás távolsága csupán  néhány kilométerre  tehető, az ülések számánál  több embert szállítani veszélyes, mert valamelyik utasnak nem jut biztonsági öv,  vagy a gyermekek esetében   gyermekbiztonsági rendszer.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

A járművezetőknek szükségük van megfelelő folyadékra is

Bár kimondottan  nem tiltott, vezetés közben az étkezés és az ital fogyasztás, az néha a figyelem elterelődését okozhatja. Természetesen az fontos, hogy az ember megfelelő mennyiségű folyadékot igyon, amikor a hőmérséklet hirtelen  megemelkedik. Egy nagy-britanniai tanulmány azt mutatta ki, hogy a kiszáradt gépkocsivezető ugyanazokat a hibákat követi el, mint a 8 pohár bort elfogyasztott járművezető. Ezért az a legjobb az, ha az ember indulás előtt, és az utazás alatt is rendszer időközönként iszik vizet. Ezen túl az olyan vezetőt segítő eszközök, mint például a fáradtság érzékelő, elemzik a gépkocsivezető viselkedését, és javasolják, hogy mikor szükséges szünetet tartani.

A nem megfelelő testtartás

Tipikus látvány meleg napokon a közutakon, hogy valaki úgy vezet, hogy kiteszi a könyökét a gépkocsi ablakán, pedig ezt el kell kerülni. Először azért, mert csökkenti a járművezérlő képességet a gépkocsi irányítására, mivel nincs mindkét keze a  kormánykeréken. Másodszor azért, mert  ütközés esetén súlyos sérülés következhet be.  Egy másik rendkívül kockázatos testtartás az első ülésen ülő utasok esetében az, hogy a lábukat felteszik  a műszerfalra.  Ilyenkor baleset esetén  az első légzsák nemcsak hogy nem fogja megfelelően megtartani az utast, hanem akár testi sérülést is okozhat.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez

Strandtörölköző, napszemüveg, fényvédő ... és vezetői engedély

Bármennyire is lazán szeret Ön utazni,  ügyeljen arra, hogy mindig Önnél legyenek a személyazonosító okmányai. A legtöbb európai országban, ha valaki vezetői engedély nélkül  vezet, az büntetést von maga után.

Fordítson elég időt arra, hogy megtalálja a legjobb parkolóhelyet

A parkolás közvetlenül a  strand közelében néha rémálom lehet, de próbálja meg nem felidegesítenie magát. Ne feledje, hogy a kürtöt csak a baleset megakadályozására használhatja,  nem pedig a bosszúsága jelzésére. Miután talált egy  parkolóhelyet, az olyan vezetői segédprogramok, mint a Park Assist, a kormánykerék automatikus forgatásával segítenek Önnek könnyebben beállni a parkolóhelyre. 

Mindig győződjön meg arról, hogy arra kijelölt területen parkol, mert a homokon vagy a védett területeken való parkolás komoly büntetést eredményezhet.

Ötletek a gondtalan nyári vezetéshez
Kulcsszavak: hasznos tanács, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Havazás – Pápán és környékén több út járhatatlan Havazás – Pápán és környékén több út járhatatlan Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai Megkezdődtek a budai fonódó villamos kivitelezési munkálatai Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Öt tipp a biztonságos téli autóvezetéshez Az utasok érdekeit kell szem előtt tartani Uber-ügyben Az utasok érdekeit kell szem előtt tartani Uber-ügyben Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon Elkészült az M0-ás új bal pályája az M1-M7 közötti szakaszon
 
A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

2019. június 28.
A Volkswagen belép az egyre növekvő autómegosztási szektorba. A WeShare a mai napon kezdi meg működését Berlinben.
Részletek

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

Az 1500 e-Golf járművel a Volkswagen márka 100% -os elektromos flottát állít az utakra, és az összes járművet zöld árammal üzemelteti. Ezeket további 500 e-up! autó fogja követni a jövő év elején és a Volkswagen új, teljesen elektromos ID.3-as első darabjai, melyet 2020 közepén vezetnek be. A WeShare egy „free-floating” rendszer bérleti állomások nélkül, és digitálisan működtethető egy alkalmazáson keresztül. A WeShare, kezdetben Prágába, a ŠKODA-val, majd Hamburgba történő bővítését 2020-ra tervezik.

„A WeShare segítségével a felhasználók igényeinek kielégítésére személyre szabott autómegosztást kínálunk: könnyen használható, 100 százalékban elektromos üzemmód, zöld energiával”

- mondta Christian Senger, a Volkswagen Digital Car & Services igazgatósági tagja. „Egy ilyen következetes, széles kínálattal kiemelkedünk a versenyből. Kiemelkedően jó helyzetben vagyunk, hogy részt vehessünk a bővülő autómegosztási piacon.”

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

Kezdetben a WeShare szolgáltatási területe mintegy 150 négyzetkilométert fed le - a városközpontban és a város vonatgyűrűjén túl. Később a flotta bővítésével a lefedettségi terület is bővülni fog. A rendszer bevezetésekor az ügyfelek 19 eurocent / perces vonzó tarifát élvezhetnek. Regisztrációs és a repülőtéri díjakat sem alkalmaznak. Szeptembertől kezdődően a három kategória tarifái 29 cent átlagos percenkénti áron kerülnek felszámításra.

Az ügyfeleknek okostelefonnal és hitelkártyával kell rendelkezniük, minimum 21 évesek legyenek, valamint legalább egy éve rendelkezzenek jogosítvánnyal, és legyen Németországban bejelentett lakcímük.

A WeShare a berlini nyilvános töltőhálózaton tölti flottáját, beleértve az újonnan létrehozott töltőpontokat az élelmiszer-kiskereskedők, Lidl és Kaufland 70 üzleténél. A Volkswagen nemrégiben partnerségi megállapodást kötött a Schwarz-csoport cégeivel annak érdekében, hogy biztosítsa az elektromos flotta működését, és az e-mobilitás keretein belül továbbfejlessze a töltő infrastruktúra terjeszkedését a nyilvános helyeken.

A rendszer elindítását követően a WeShare járműveket a WeShare szervizmunkatársai gyűjtik és töltik, ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. A későbbi műveletek során a felhasználók ösztönzőket kapnak majd a járművek önálló feltöltésére.

A Volkswagen Berlinben elindította WeShare elektromos autómegosztó szolgáltatását

A WeShare segítségével a Volkswagen vonzó mobilitási szolgáltatást nyújt a „Volkswagen We” rendszer számára. A németországi autómegosztó felhasználók száma 2010-ben 14-szeresére nőtt. 2010-ben csak mintegy 180 000 embert regisztráltak autómegosztó felhasználóként, és ez év elején 2,46 millióra nőtt. Az autómegosztás tovább növekszik.

A „Volkswagen We” az összefogja a rendelkezésre álló digitális szolgáltatásokat a fogyasztók saját autóihoz és azon túl. A már sikeresen elindított szolgáltatások közé tartoznak az olyan applikációk, mint a We Park, amely a parkolást teszi még egyszerűbbé és kényelmesebbé, a We Experience személyre szabott ajánlásokat tesz a jármű közelében lévő árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, vagy a We Deliver, ami a felhasználó csomagtartóját változtatja csomagátvevő ponttá csomagküldő szolgáltatásoknak. A „Volkswagen We”-n keresztül elérhető egyéb szolgáltatások közé tartoznak az „over the air” szoftverfrissítések és igény szerinti funkciók a járművek részére.


Kulcsszavak: autómegosztó, Berlin, volkswagen, WeShare
 
Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Volkswagen Arteon:új ferdehátú modell, mely egyesíti az avantgárd dizájnt és az erőteljes dinamizmust Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota Az autómegosztó szolgáltatások terén is élen jár a Toyota A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén A Volkswagen ID.R minden idők leghatékonyabb körét érte el a Nordschleifén A Volkswagen „felvillanyozza” Berlint A Volkswagen „felvillanyozza” Berlint Új gyermekmentő autót adtak át Miskolcon az Országos Mentőszolgálatnak Új gyermekmentő autót adtak át Miskolcon az Országos Mentőszolgálatnak
 
Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

2019. június 28.
Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a gazdasági növekedés lassulására és a Nagy-Britannia európai uniós tagságának megszűnésével (Brexit) kapcsolatos üzleti aggodalmakra hivatkozva.
Részletek

Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete csütörtökön közölte, immár arra számít, hogy tavalyhoz képest idén egy százalékkal, valamivel több mint 15 millióra csökken a forgalomba helyezett új személyautók száma. Eddig egyszázalékos növekedést várt az ACEA.

"Magától értetődik, hogy a Brexitből következő bármilyen további akadály, költség vagy késlekedés komoly veszélyt jelent a munkahelyekre és a növekedésre az autógyártó ágazatban" - figyelmeztetett Erik Jonnaert, a szervezet elnöke, hozzátéve, hogy a Brexitből fakadó bizonytalanságok és a változékony makroökonómiai feltételek mellett az enyhe csökkenés a piac természetes stabilizálódását is jelenti.

Az ACEA csütörtökön tette közzé legfrissebb évkönyvét, amely egyebek között a legfrissebb foglalkoztatottsági, termelési, üzembe helyezési, innovációs és biztonsági adatokat tartalmazza.

Eszerint Európában 2017-ben mintegy 13,8 millió embert foglalkoztatott az autóipar, a teljes uniós foglalkoztatotti létszám 6,1 százalékát. Tavaly 19 EU-tagállamban, 229 autógyártó vagy -összeszerelő üzemben 19,2 millió gépjárművet készítettek el, ebből közel 6,1 milliót exportáltak, 84,4 milliárd eurós kereskedelmi többletet generálva.


Rontotta idei értékesítési előrejelzését az Európai Autógyártók Szövetsége

A járműgyártás volumene tavaly globálisan 0,6 százalékkal, ez EU-n belül pedig 0,2 százalékkal csökkent. Az üzembe helyezett járművek száma szerte a világban 0,4 százalékkal 97,24 millióra süllyedt, ezen belül az EU-ban 17,6 millió járműt helyeztek forgalomba.

Az Európai Unió útjain mintegy 308 millió gépjármű közlekedett tavaly, ebből 268 millió volt személyautó. A járművekre kivetett adókból csak a keleti bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában 428 milliárd euró bevétel keletkezett, ez több mint két és félszerese a teljes uniós költségvetés összegének.

Kulcsszavak: ACEA, autógyár, európa, járműipar
 
Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Búcsú a felesleges kilóktól Búcsú a felesleges kilóktól Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel” Volkswagen elnök: „Meg fogunk birkózni ezzel a krízissel”
 
Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

2019. június 27.
Az innovatív áruszállító jármű, amely a fenntartható mobilitási megoldások élvonalába tartozó ABB-technológiát alkalmazza,  évente 400 tonnával járul hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez.
Részletek

Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Júniusban először közlekedett a svájci főváros, Bern utcáin az ABB technológiai megoldását alkalmazó, kibocsátásmentes e-tehergépkocsi, amely jelentős előrelépést jelent a fenntartható városi logisztikai megoldások fejlesztése terén.  
 
Az ABB az e-tehergépkocsit a kísérleti teherautók gyártására szakosodott partnerével, az E-Force One-nal közösen fejlesztette ki.  A jármű kifejlesztése azt a célt szolgálja, hogy az ABB 2022 végére villamos meghajtású járművekből álló áruszállító flottát alakítson ki.  
 
A tehergépkocsi, amellyel az ABB Formula E „Gen2” versenyautót szállították az ABB FIA Formula-E autóverseny berni futamának nyitóeseményére, az ABB által gyártott villanymotorral, inverterrel, hajtás- és akkumulátorrendszerrel van felszerelve. Az akkumulátorok töltését az ABB Terra 54 villámtöltők biztosítják. A feltöltött akkumulátorok maximum 300 km hatótávolságot biztosítanak a jármű számára.  
 
Az első két tehergépjárművet az ABB-nek az észak-svájci Turgiban működő teljesítményelektronikai gyárában fogják szervizelni. A több hónapig tartó tesztelési fázist követően, az ABB jelenleg 11 dízel üzemű járműből álló flottáját a következő három évben egyetlen üzemeltető által kezelt, e-tehergépkocsikból álló flottára kívánják lecserélni. A többletköltséggel nem járó átállásnak köszönhetően a becslések szerint évi 400 tonnával csökkentik a flotta szén-dioxid-kibocsátását.
 
Az ABB kibocsátásmentes, elektromos meghajtású tehergépkocsit mutatott be a svájci fővárosban

Morten Wierod, az ABB Hajtások üzletágának vezetője szerint az e-tehergépkocsi jól példázza az ABB technológiai innováció iránti elkötelezettségét. 

Wierod így nyilatkozott: „A teherautókhoz kifejlesztett új hajtáslánc jelentős előrelépést jelent a nehézjárművek e-mobilitási technológiája terén. Jól jelzi azt a jelentős fejlődést, amit a jobb energiahatékonyságú és alacsonyabb karbon-kibocsátású technológiák terén elértünk. Terveink szerint az e-teherautót a napi üzleti tevékenységeinkben is használni fogjuk.”  
 
Svájcban az ABB lesz az első vállalat, amely kísérleti jelleggel teljes körűen villamos hajtású tehergépkocsikra alapozza az áruszállítását. Az e-járművek a tesztelési időszakban az ABB létesítményeket összekötő útvonalakon közlekednek majd. A tervek szerint a Svájcon belüli leghosszabb áruszállítási útvonal 235 km lesz, amely még belül van a kísérlethez kiválasztott háromtengelyes EF26 járművek hatótávolságán. Ha a járműveket a jelenleg rendelkezésre álló legnagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelik fel, a hatótávolság akár 500 km-re is megnövelhető.   

A 25 tonnás prototípus járműveket 310 kWh-ás akkumulátorral szerelik fel, amelyek éjszakai töltését a Turgiban lévő járműtelepen végzik majd. Egy akkumulátor feltöltéséhez 6 órára van szükség. Az ABB 360 kW-os motorjai 2700 Nm nyomatékot adnak le, és lehetővé teszik, hogy az e-tehergépkocsi biztonsággal tudjon vonatni egy 12 tonnányi teherrel megrakott trélert. A jármű maximális sebessége 85 km/h. Eltekintve a gumiabroncsok által generált zajtól, a jármű menetzaja elhanyagolható.   
 
Marcel Schütz, az ABB Transport & Trade Switzerland vezetője hozzátette:

„Az e-tehergépkocsik naponta közel azonos távolságot tesznek majd meg, így kifejezetten az ABB igényei szerint tervezhetők. Ezek a járművek számunkra tökéletes logisztikai megoldást kínálnak.”   
 
A Turgiban lévő járműtelepen működő töltőállomások energiaellátását – köszönhetően a gyárban már kiépített napelemtábláknak és invertereknek – fenntartható energiaforrásból tudják majd biztosítani. Az e-tehergépkocsi-flottának az ABB logisztikai tevékenységébe történő integrálása jelentősen hozzájárul a vállalat globális kibocsátás-mentesség iránti kötelezettségvállalásának teljesítéséhez, amely alapján az ABB azt az ambiciózus célt tűzte ki, hogy karbonsemleges és energetikailag önellátó ökoszisztémákat fejleszt ki az ipar, az otthonok és a nagyvárosok számára.

Kulcsszavak: ABB, elektromos kamion, fejlesztés
 
A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót A Continental 50 éve alkotta meg az első sofőr nélküli autót Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten Autómegosztó rendszert hozna létre a BKK Budapesten A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését A Continental már a budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztő Központjában is megkezdte úttörő megoldásainak fejlesztését Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában A jövőben közösen fejleszti az önvezető autók platformjait a Continental, a BMW, az Intel és a Mobileye A jövőben közösen fejleszti az önvezető autók platformjait a Continental, a BMW, az Intel és a Mobileye
 

Találatok száma: 11127 Megjelenítve: 81 - 90