Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 81 - 90
Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

2020. január 13.
Több kockázatot mint lehetőséget lát a teljesen elektromos járműtechnológiában a BMW, ezért továbbra is nagy hangsúlyt helyez a dízel- és benzinmotorok fejlesztésére, valamint a tetszés szerinti hajtáslánc beépítéséhez rugalmasan alakítható járműplatformokra - mondta Klaus Fröhlich, a konszern fejlesztési igazgatója az Automotive News Europe portálnak adott interjúban.
Részletek

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

Ellentétben a Tesla és a Volkswagen gyakorlatával, a teljesen elektromos járműplatformok helyett a BMW belsőégésű és elektromos motorokat egyaránt befogadni képes flexibilis járműplatformok kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

A flexibilis járműplatform 80-100-120 kilométeres hatótávot biztosít majd a BMW plug-in hibrid (benzin-elektromos) autóinak tisztán elektromos üzemmódban - mondta. Hozzátette: a teljesen elektromos járművek még hosszú ideig túl drágák lesznek, elsősorban az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok magas ára miatt. Az alapanyagárak a kereslet növekedése miatt később sem fognak csökkenni.
Az elektromos autózás elterjedésének a magas ár mellett az újratöltés technikai kihívásai jelentik a legnagyobb akadályt. A gyorstöltés ugyanis jelentősen lecsökkenti az akkumulátorok élettartamát. "Annak pedig egyetlen autós sem fog örülni, ha két-három évente cseréltetnie kell a rendkívül drága akkumulátort" - mondta. Gyorstöltést ideális esetben legfeljebb minden huszadik alkalommal lehetne alkalmazni.

A belsőégésű motorok jövőjéről szólva Klaus Fröhlich elmondta: az olyan nagy motorok, mint például a V12-es gyártásával a BMW is felhagy, hosszú ideig biztosítva látja viszont még a kisebb motorok jövőjét. "A négy- és hathengeres motorok előtt még legalább húsz, a benzinmotorok előtt pedig még legalább harminc év áll" - fogalmazott.

Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt

A részben és teljesen elektromos járművek piaci részesedése a BMW fejlesztési igazgatója szerint 2030-ra húsz és harminc százalék között lesz az új autók értékesítésében globálisan, de nagy regionális eltérésekkel, még országokon belül is. Az Egyesült Államokban például a keleti és nyugati partvidék nagyvárosaiban terjed majd el az elektromos autózás, míg az ország többi részében uralkodó marad a benzinmotoros autók használata.

Hasonló eloszlásban terjed majd el az elektromos autózás Kínában is. Elsősorban a keleti partvidék nagyvárosaiban. A nyugatibb tartományok az infrastruktúra hiányosságai miatt azonban még jó 15-20 évig kitartanak a benzinmotor mellett.

Európában Klaus Fröhlich meglátása szerint nem nagyon hajlanak az autósok az elektromos átállásra. Legalábbis közvetlenül nem, ezért a plug-in hibridek iránt viszonylag erős kereslet lesz. Oroszországban, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyelőre egyáltalán nem létezik elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra.

Kulcsszavak: bmw, fejlesztés, hibrid, járműipar
 
Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből Adidas limitált széria készült a Toyota C-HR crossoverből Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak A BMW Motorrad új fejezetet nyit a nagyvárosi mobilitás területén A BMW Motorrad új fejezetet nyit a nagyvárosi mobilitás területén Nagy jövőt lát még a BMW a belsőégésű motorok előtt Újra a figyelem középpontjában a Citroen C4
 
A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

2020. január 13.
A világ egyik vezető gumiabroncsgyártója és autóipari beszállítója, a Continental az utóbbi években közösen dolgozott a Pyrolyx-szel a gumiabroncsokból származó ipari korom újrahasznosításán.
Részletek

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

Az együttműködés célja, hogy lehetővé tegyék az újrahasznosított ipari korom (rCB) felhasználását a különféle gumiabroncsok gyártása során. A Continental és a Pyrolyx öt évre szóló megállapodást kötött az abroncsgyártó cég üzemeibe történő rCB beszállításáról.

Ez a bejelentés fontos lépés afelé, hogy globális szinten fenntarthatóbbá váljon a gumiabroncs-, valamint annak alapanyagainak gyártása. A Pyrolyx több mint 3 millió, leselejtezett abroncsot tervez újrahasznosítani, amelynek köszönhetően minden egyes Continental abroncsgyárnak évente legalább 25 millió tonna szén-dioxiddal lesz alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása.

“A Continental nagy várakozásokkal tekint a Pyrolyx-szal történő hosszútávú együttműködésre, amely megerősíti elköteleződésünket a termékeink és globális működésünk még fenntarthatóbbá tételében. Célunk, hogy vásárlóinkat környezetbarát technológiával készülő, innovatív gumiabroncsokkal szolgálhassuk ki úgy, hogy az abroncsaink közben a legmagasabb teljesítményt nyújtsák a biztonság terén” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketingvezetője.

A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz

A Pyrolyx USA ügyvezetője, Thomas Redd hozzátette: „Ez a beszállítói megállapodás rendkívül pozitív eredmény a Pyrolyx életében, ami megerősíti az életciklusuk végére ért abroncsokból újrahasznosított koromra vonatkozó szemléletünket, és az rCB globális elfogadottságát. A Pyrolyx rCB hitelesítése új szintre helyezi a működésünket, és az újrahasznosított korom iparági helyzetét.”

A beszállítói megállapodás hozzájárul a Pyrolyx fejlődéséhez is, amely további üzemeket létesít Észak-Amerikában és Kelet-Európában. Ennek eredményeképpen a következő öt évben az újrahasznosított ipari korom értékesítési mennyisége évi 10 ezer tonnára emelkedhet. A megállapodás megerősíti a Continental és a Pyrolyx elköteleződését egy környezetvédelmileg fenntartható ellátási lánc létrehozásában az abroncsgyártás folyamatában.

.


Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs, járműipar
 
A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz 5,4 millió Volkswagen személyautó került piacra november végéig A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz A Goodyear autóbusz abroncsainak terhelhetősége megfelel az EU új súlyterhelési ajánlásainak A Ford elkötelezett a jövőkutatás iránt A Ford elkötelezett a jövőkutatás iránt A Continental újrahasznosított ipari kormot fog használni gumiabroncsaihoz Scania az IAA kiállításon Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez Mountune tuning készült a Ford Focus ST-hez és Fiesta ST-hez
 
2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2020. január 10.
A Volvo Autó Hungária 2019-ben új értékesítési rekordot ért el: 25 éves hazai működése alatt eladási eredménye először haladta meg a kétezer darabot, és meg sem állt a 2205 értékesített autóig.
Részletek

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

Az eladások 2018-hoz képest 21%-kal nőttek. Az értékesítés szempontjából ez már a 6. egymást követő növekedési év. 2018-ban a vállalat 1815 autót adott el.

Az elmúlt években elért eredmények azt mutatják, hogy kiemelkedő érdeklődés van a számos  nemzetközi díjat is nyert XC családra. Tavaly a teljes Volvo értékesítés 63%-a a három XC modellünk, az XC40, az XC60 és az XC90 modellünk között oszlott meg.

Hazánkban 2019-ben a legnépszerűbb Volvo modell az új XC60-as volt, amiből 580 darabot  helyeztünk forgalomba, ezzel az autó  a prémium D-SUV szegmens első helyén végzett.

Ezt követte az XC40-es típus 465 darab autóval, ami szintén az első helyet jelenti a premium C-SUV szegmensben!  A tavaly megújult XC90 pedig a márka 3. legnépszerűbb modellje lett, a premium E-SUV szegmensben pedig a 2. helyen zárt.

Az XC modellek mellett a tavaly első teljes évében értékesített V60 típust kell kiemelnünk, amely 239 darabos eredménnyel zárta az évet, a Cross Country változatából 44 darab talált gazdára,   míg a szedán testvéréből, a tavasszal bevezetett S60-ból a töredék év alatt is 115 darabot értékesítettünk. 

2019-ben a Volvo Autó Hungária 2205 darabos értékesítéssel immáron a 6. egymást követő évben ért el új rekordo

2019-ben a plug-in hybrid változatok népszerűsége folytatódott: a teljes értékesítésben (azokban a modellekben, ahol elérhető volt ilyen motorváltozat) részarányuk elérte a 18%-ot. Kiemelendő az XC90 modellünk, ahol minden 3. eladott autó ebbe a kategóriába tartozott.


A Volvo magyarországi hálózata 13 márkakereskedésből áll. 12 kereskedés már az új modern skandináv formanyelv szerinti arculatot képviseli, a fennmaradó 1 szalon ez irányú fejlesztése pedig 2020. első felében befejeződik.


Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Minden idők legsikeresebb negyedéve a Ford történelmében Szolnokon is integet a macska Szolnokon is integet a macska 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát A kibővített testreszabási program új szintre emeli az ügyfelek döntési szabadságát
 
Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

2020. január 10.
Megnyílt az első kelet-közép-európai Shell Recharge töltőpont. A Shell célja, hogy 2021 végéig 100 töltőállomására telepítsen elektromos autó töltőpontot Közép- és Kelet-Európában.
Részletek

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

A Shell egyszerre két újdonsággal is megjelenik az elektromos töltők kelet- és közép-európai piacán: a vállalat a töltőhálózatot üzemeltető IONITY-vel együttműködve megnyitja első gyorstöltő állomását Magyarországon, ezzel egyidőben pedig bemutatja a Shell Recharge töltőpontot is, amely a Shell elektromos járműveket töltő globális, saját márkája. Az autósoknak így a Shell töltőállomásokon mindkét töltőponton lehetőségük nyílik újratölteni elektromos autóikat is.

„Örömmel tölt el, hogy ma új fejezetet kezdünk a Shell kiskereskedelmi üzletágának életében Közép- és Kelet-Európában. A Shell V-Power prémiumüzemanyagok bevezetésével a tradicionális üzemanyagok innovációját ösztönöztük a régióban, de most egy új korszakot nyitunk, és alacsony kibocsátású közlekedési üzemanyagot biztosítunk vásárlóinknak” – mondta Kapitány István, a Shell globális kiskereskedelmi alelnöke.

Az IONITY-val közös első gyorstöltő állomás az M7-es autópálya mentén, a Balaton közelében található, így az elektromos autók már egyre hosszabb utak megtételére válnak alkalmassá. Mind a négy töltőpont akár 350 kW töltési teljesítményt kínál. A gyorstöltők 10-15 perc alatt fel tudják tölteni az új generációs elektromos járműveket, ez háromszor gyorsabb, mint az autósok számára jelenleg elérhető töltők.

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

„Izgatottak vagyunk, hogy a Shell-lel együttműködve folytathatjuk hálózatunk bővítését Közép- és Kelet-Európában. Az IONITY töltői felkészültek az akkumulátortechnológia fejlődésére és a jövő elektromos járműveire. Hálózatunknak köszönhetően a jövőben lehetővé válnak a hosszabb utak és ezzel egy gördülékeny átmenet az elektromos járművek irányába” – mondta Marcus Groll, az IONITY operatív igazgatója.

Az IONITY 2021 végéig összesen 21 töltőállomás kiépítését tervezi Közép- és Kelet-Európában a Shell töltőállomásokon, amely lefedi Csehországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát és Szlovéniát.

Ezzel egy időben jelenik meg hazánkban a Shell Recharge is, így Magyarország lesz a Shell 5. európai (és a világban a 9.) piaca, ahol a márkát bevezetik. A saját töltő - 50 kW-os gyorstöltési kapacitást kínálva az elektromos jármű számára - általában 0%-ról indulva 80%-os töltöttséget biztosít körülbelül 30 perc alatt. A szolgáltatást két állomáson vezették be, és azoknak az autósoknak kínál töltési lehetőséget, akik az M3-as autópályán, valamint az M7-es autópálya mentén Budapestről Szlovénia és Horvátország irányába utaznak. Mindkettő elektromos jármű tesztüzemben működik. A kezdeti tesztidőszakot követően a bevezető ár töltésenként 1925 Ft lesz, ezzel utalva a Shell magyarországi alapításának évére.

A Shell hisz abban, hogy több ember választja az elektromos járművet, ha gyors és megbízható infrastruktúrához férhet hozzá. A Shell egyre több autós számára szeretné ezt elérhetővé tenni - akár otthon, munkában vagy ha úton vannak.

Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt

„Magyarország jelenleg a legfejlettebb elektromos járműpiac Közép- és Kelet-Európában, ezért kezdtük el itt a megoldásaink fejlesztését és tesztelését. Célunk, hogy 2021 végére régió szerte 100 Shell töltőállomáson kínáljunk elektromos jármű töltési lehetőséget saját befektetéseink vagy partnereink által” – tette hozzá Sasha Koliakin, a Shell Kiskereskedelem Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezetője.

Az elektromos jármű töltési megoldások csak egyike azon fejlesztéseknek, amelyekkel a Shell világszerte több és tisztább energiát szeretne biztosítani. A Shell továbbra is dolgozik a hagyományos üzemanyagok hatékonyságának fokozásán és a regionális lehetőségeknek megfelelően támogatja az olyan alacsony kibocsátású közlekedési üzemanyagok fejlesztését, mint a hidrogén, a bioüzemanyagok és a földgáz.


Kulcsszavak: elektromos töltőállomás, IONITY, Shell
 
1,25 milliárd forintos pályázat nyílik elektromos töltőállomások létesítésére 1,25 milliárd forintos pályázat nyílik elektromos töltőállomások létesítésére Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt Hamarosan: többfokozatú váltók a villanyautókban Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Bemutatták Közép- és Kelet-Európában az első Shell-IONITY gyorstöltőt Shell Eco-marathon: tizedével könnyebb a győri autó
 
A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

2020. január 10.
A BKV Zrt. teljes egészében megtérítteti az M3-as metró kocsijaival kapcsolatos károkat az orosz gyártóval, a Metrowagonmash Rt.-vel.
Részletek

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

A budapesti közlekedési társaság az MTI-hez csütörtök este eljuttatott közleményében azt írta, hogy szakembereik már tavaly december első napjaiban észlelték az M3-as metró kocsijainak meghibásodását, és a cég vezetése haladéktalanul megtette a szükséges lépéseket. Levelekben szólította fel a Metrowagonmash Rt.-t a hibaelhárítás azonnali megkezdésére, egyben bejelentette, hogy a térítésmentes javítás követelése mellett a szerződés szerinti kárátalány megfizetésére vonatkozó igényét is érvényesíteni fogja.

Miután a metrókocsik korróziós problémáira derült fény, december elején a BKV Zrt. vezetése levélben értesítette a Metrowagonmash Rt. vezérigazgatóját arról, hogy az érintett szerelvényt garanciális javíttatás céljából kivonta a forgalomból, és azonnali intézkedésekre szólította fel a gyártót. Magyarországra rendelte a cég képviselőit, hogy a legmegfelelőbb műszaki megoldást dolgozzák ki a probléma elhárítására - tette hozzá a cég.

December közepén a BKV Zrt. vezetése arról tájékoztatta a gyártó cég vezérigazgatóját, hogy a szerelvény üzemeltetésből történő kiesése miatt érvényesíteni fogja igényét a felmerülő járműállási kárátalányra.

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel

Januárban a magyar vállalat újabb levélben szólított fel a hibajavítási folyamat gyorsítására. A BKV Zrt. megerősítette, a szerződésben, illetve törvényekben meghatározott minden jogával élni fog annak érdekében, hogy a BKV Zrt.-t ért károk teljesen megtérüljenek.

A BKV Zrt. felelős üzemeltetőként egyetlen meghibásodás, hibás teljesítés mellett sem megy el szó nélkül, jogait, érdekeit határozottan érvényesíti - emelték ki a közleményben.

Megjegyezték, hogy jelenleg is perben állnak a Metrowagonmash Rt.-vel. A keresetet még a múlt év elején benyújtották, és szükség esetén most sem riadnak vissza hasonló jogi lépésektől - írták.

Közölték, szakembereik a napi munkafolyamat részeként minden egyes járművet ellenőriznek forgalomba adás előtt.

A rendelkezésre álló szerelvényekkel biztonságosan fenntartják az M3-as vonal zavartalan forgalmát - olvasható a közleményben.

A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel
Kulcsszavak: 3-as metró, bkk, bkv, kártérítés, Metrowagonmash
 
A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel BKK: betartotta a központ a közbeszerzési törvényt a villamostenderen A BKV megtérítteti a metrókocsik kárát a Metrowagonmash Rt.-vel Lezárult a 4-es metró átadása utáni járathálózat társadalmi egyeztetése Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban „Gyermekbetegségek” az Alstom kocsikban Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát Tarlós: meg kell várni a vizsgálatok végét, még nem tudni a baleset okát
 
Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

2020. január 10.
A Continental technológiai vállalat hiánypótló alkalmazással gazdagítja az autóipari szenzorok portfólióját az újonnan fejlesztett érintkezés-érzékelő rendszerének (Contact Sensor System – CoSSy) segítségével.
Részletek

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

A rendszer észleli az alacsony sebességű érintkezést a jármű és egy személy, vagy a jármű és egy tárgy között. A Continental 2020. január 7. és 10. között, Las Vegasban a Consumer Electronics Show (CES) kiállításon mutatja be, hogy a CoSSy hogyan teszi még biztonságosabbá az automata parkolást. A rendszer a CoSSy által rögzített hangjelzésre támaszkodva észleli az alacsony sebességű ütközést, hogy vészhelyzetben az autót azonnal le lehessen állítani. Az új rendszer a biztonságos működés érdekében egy redundáns jelcsatornával dolgozik. Észleli azokat a tárgyakat, amelyek kiesnek a rövidtávú, vagy egyéb típusú szenzorok érzékelési mezőjéből.

A skálázható CoSSy megoldás jellemzően 2-12 érzékelőt tartalmaz, amelyeket a jármű megfelelő pontjain helyeznek el. Az üzembe helyezés után a CoSSy érzékelő jelei többféle célra is alkalmazhatóak, például felhívják a figyelmet a vandalizmus által okozott károkra (pl. karcolások), vagy az alacsony sebességen történő koccanásokra, mivel ezek az érintkezések mind jellegzetes hangjelzéssel járnak. A további támogatott funkciók között megtalálhatjuk például az útviszony figyelést, a sofőr hangfelismerésen alapuló azonosítását, vagy a megkülönböztető hangjelzéssel közlekedő autók érkezésének jelzését. A CoSSy az érintésen keresztüli kommunikációt is lehetővé teszi az autóval: az azonosított sofőrnek csak az ajtóra kell koppintania, és ez elég ahhoz, hogy bekapcsoljon az automata ajtónyitó.

„A szilárd testekből származó és a levegőben lévő hangok olyan jelek, amelyek értékes információval szolgálnak a jármű közvetlen környezetéről. A CoSSy-t kifejezetten arra a célra fejlesztettük ki, hogy különböző érintkezési típusok hangját ismerje fel. A szilárd testekből érkező hang például arra hívja fel a figyelmet, amikor automata parkolás alatt az autó alacsony sebességen ütközik egy akadállyal”- mondja Laurent Fabre, a Continental Passive Safety & Sensorics üzletágának vezetője. „Azonban, ha már a CoSSy amúgy is a fedélzeten van, észlelési alapelvét sok más funkció során is alkalmazni lehet, amivel a vezetés biztonságát és kényelmét tudjuk növelni.”

Miért fontos a hang?

A szilárd testekből eredő hangokat a passzív biztonsági rendszerarchitektúrák már évek óta használják: az ütközés hangját figyelő érzékelők (Crash Impact Sound Sensors) észlelik, amikor fizikai kontaktus jön létre.

Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót

A Continental sokéves, ütközési érzékelőkkel kapcsolatos szakértelmét kihasználva egy új, miniatürizált hangérzékelőt fejlesztett ki, melyet az alacsony sebességen történő érintkezésekre hangoltak. „Az alacsony sebességen történő érintkezéseket a szilárd testek által kiadott hangjelzések egy különböző mintája jellemzi”- mondja Andreas Forster, a Continenal Passive Safety & Sensorics üzletágának Next Generation Technology vezetője.

A jövőben a CoSSy egy további jelúttal is rendelkezik majd, amely az útviszonyokat figyeli. Például az alulról a járműre felcsapódó víz hangját arra lehet használni, hogy jelezze az aquaplanning kockázatát. A jövő szenzorkialakításaitól függően akár a levegőben lévő hangokat is elemezni lehet, amely segíthet észrevenni a megkülönböztető hangjelzéssel érkező járműveket, ami egy fontos alapfeltétel az önvezető technológia szempontjából. A Doppler-effektus használatával a CoSSy még az érkezés irányát is észlelni tudja, ami a sofőr számára nagyon releváns információ.

Az új CoSSy első generációja a szilárd testekből eredő hangokat arra használja fel, hogy észlelje az egyes tárgyakkal való érintkezést az automata parkolás során. „Ez olyan helyzetekre is érvényes lehet, amikor egy ember halad az autó felé, anélkül, hogy belépne az egyéb érzékelők, például az ultraszonikus vagy radaros szenzorok érzékelési mezőjébe. Noha erre nagyon kicsi az esély, biztonsági okokból nem szabad figyelmen kívül hagyni a fennálló kockázatot, főleg az automata parkolási manőver megkezdésekor” - magyarázza Forster. Az automata parkoló alkalmazások 2022 körül válhatnak széles körben is elérhetővé, így az új szenzor pont időben érkezik. Az érzékelő a jeleket egy központi feldolgozó rendszerbe küldi, amely lehet egy dedikált elektronikus vezérlőegység (ECU), de ezt egy létező ECU-ba is integrálni lehet, mint ahogyan például a légzsákvezérlő egységet is.

Még több felhasználási lehetőség

A Continental szerint a szilárd testekből eredő hangokat más alkalmazásokhoz is információforrásként lehet használni. Ha egy parkoló autón horpadás vagy karcolás keletkezik, ezt a CoSSy érzékelői egy időbélyeggel látják el. Az érzékelő jele a releváns kamerát is bekapcsolja, amely így fényképet készít az esetről, illetve felhívja a másik sofőr figyelmét az incidensre egy figyelmeztető hanggal, vagy úgy, hogy az információt egy okostelefonra küldi. Ezzel nemcsak a szándékos vandalizmus csökkenthető, hanem a véletlen, cserbenhagyásos károkozások is kiküszöbölhetők lennének. Így az autókölcsönző cégek is nagyon egyszerűen tudják ellenőrizni az autó sértetlen állapotát a bérelt jármű visszaérkezésekor.

Kulcsszavak: CES, continental, fejlesztés
 
A Bosch jóvoltából megjelenhetnek az elektromos kisáruszállítók az utakon A Bosch jóvoltából megjelenhetnek az elektromos kisáruszállítók az utakon Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Kommunikáló kamionok a zökkenőmentesebb városi forgalomért Hamarosan egy érintéssel nyithatjuk ki az autót A Volvo bemutatja a forradalmian új felfújható gyermekülés koncepcióját Személyes digitális élménnyé válik a CES 2017 a Volkswagen interaktív alkalmazásával Személyes digitális élménnyé válik a CES 2017 a Volkswagen interaktív alkalmazásával
 
A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

2020. január 10.
Masszív, markáns és izmos: két dizájnrajz szolgál első benyomásokkal az új ŠKODA VISION IN extrovertált stílusú külsejéről. A mintegy 4,26 méter hosszú tanulmánymodell egy kifejezetten az indiai piac számára készülő kompakt-SUV előfutára, amelynek gyártása még 2020-ban megkezdődik.
Részletek

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét

Az első dizájnrajzon a megjelenésében kimondottan erőteljes hatást keltő SUV-koncepció dinamikus eleje látható, amelynek vizuális összhatását a széles motorházfedél mellett a masszív bordákkal kiformált, impozáns ŠKODA-hűtőrács határozza meg. A két részre osztott fényszórók különösen keskeny felső egységei egészen a hűtőrácsig nyúlnak, alattuk pedig nagyméretű szélső légbeömlő nyílásokkal kialakított, robosztus első lökhárító, valamint masszív alumínium első légterelő húzódik.

A másik rajzon az egyértelműen strukturált, markáns farkialakítás jelenik meg, határozottan körvonalazott, háromdimenziós hátsó lámpákkal, a fényvisszaverő elemeket pedig kiegészítő vízszintes fénycsík köti össze. A far közepén kiemelt helyet kapott a megvilágított „ŠKODA” felirat, az alatta ívelő hátsó lökhárítóban pedig integrált alumínium diffúzor tűnik fel.

Az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO vezeti a Volkswagen-csoport márkáinak tevékenységét az indiai szubkontinensen. A moduláris keresztmotoros platform MQB-A0-IN változatának alapjain – amelyet a cseh autógyártó Indiára és az indiai ügyfelekre összpontosítva fejleszt – az egyes márkákon átívelően több ŠKODA és Volkswagen modell is készül majd. Az új lokalizált szubkompakt-platformot a ŠKODA VISION IN modellben alkalmazzák első ízben.

A ŠKODA VISION IN a 2020. február 5. és 12. között rendezendő Auto Expo 2020 alkalmával tartja premierjét



Kulcsszavak: bemutató, skoda, új modell, VISION IN
 
A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Szabad az út a sportos Corolla előtt? Szabad az út a sportos Corolla előtt? A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben A Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée
 
A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

2020. január 09.
A Citroën 100 éve azon dolgozik, hogy az autózást mindenki számára elérhetővé tegye. 2020-ban az elektromos autó demokratizálása következik.
Részletek

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

A márka elektromos offenzívájának kezdetét az új „Inspirëd By You All” márkapozicionálás és a csúcstechnológiás zászlóshajó, az új C5 Aircross Hybrid SUV leleplezése jelzi. Az ë-komfort osztályú, csöndes városi plug-in hibrid autó (Silent Urban Vehicle) már egy kibővült termékpaletta előhírnöke: a nagy teljesítményű belső égésű motorok mellett tisztán elektromos és plug-in hibrid modellekkel gazdagodik a választék. Ezzel 2020-ban – hat elektromos változatban is forgalmazott modellje révén – a Citroën mindenki számára elérhetővé teszi alacsony kibocsátású járműveit. Mostantól minden újonnan bevezetett modell rendelkezik majd elektromos változattal is, ékes bizonyítékául annak, hogy a Citroën a felelős energetikai átállás elkötelezett híve, és hogy valamennyi szegmensben és piacon az ügyfelek használati szokásait maximálisan szem előtt tartó és minél szélesebb körben elérhető középkategóriás modellek forgalmazására törekszik.

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztés, az Advanced Comfort ülések és a 20 vezetéssegítő rendszer jóvoltából a kényelem tekintetében már eddig is etalonnak számító C5 Aircross SUV-ot követő plug-in hibrid változat a Citroën Advanced Comfort® program egy újabb állomását testesíti meg:

KOMPROMISSZUMOT NEM ISMERŐ TECHNOLÓGIA: az ügyfelek használati szokásaiból kiinduló meghajtás a napi ingázáshoz használt tisztán elektromos üzemmódban nulla CO2-kibocsátással (50 km  hatótáv), hosszabb utak esetén pedig a benzinmotor biztosította korlátlan hatótávval.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

HANGTALAN MŰKÖDÉS: elektromos üzemmódban történő közlekedéskor tökéletes nyugalom és csend, teljesen zaj- és vibrációmentes működés (SUV = Silent Urban Vehicle).

PRÉMIUM VEZETÉSI ÉLMÉNY: felvillanyozó teljesítmény a 180 lóerős PureTech benzinmotor, a 80 kW-os villanymotor és az ë-EAT8 automata váltó társításának köszönhetően, ami 225 LE összteljesítményt és 320 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékot biztosít.

ÖSZTÖNÖS HASZNÁLAT: intuitív, könnyen átlátható komplett rendszer, mely a vezetési módok automatikus kezelését, az egyszerű akkumulátortöltést és a csatlakoztatási szolgáltatásokat kínáló portált egyaránt magában foglalja.

Kivételes variálhatóságának köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid SUV a piac legjobban alakítható szabadidő-autója: 3 teljes értékű, dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó hátsó üléssel és Best in Class térfogatú csomagtartóval (460–600 l) rendelkezik.

Az elektromos üzemmódban 50 kmi hatótávval rendelkező, 39 g/kmi CO2-kibocsátású, 1,7 l/100 kmi (WLTP) fogyasztású új C5 Aircross Hybrid SUV egy újabb fontos állomás az alternatív energiákra való átállás folyamatában. A plug-in hibrid változatot csúcstechnológiás megoldások és versenyképes fenntartási költségek jellemzik.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept

Az új C5 Aircross Hybrid SUV – az eddig több mint 100 000 példányban eladott hagyományos változat mellett – Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül. Az első átadások 2020 első félévének végén várhatók. A C5 Aircross SUV plug-in hibrid változata az első hálózatról tölthető hibrid autó a Citroën stratégiai tervében (Core Model Strategy), melynek értelmében 2025-re a modellválaszték 100%-a rendelkezik majd elektromos változattal, és minden évben újabb elektromos autó kerül majd piacra.

A Citroën egyre bővülő elektromos kínálata a magánszemélyek és a cégek elvárásainak egyaránt megfelel, hiszen a környezetkímélő közlekedési megoldások és az alacsony fenntartási költség mindkét célcsoport számára egyformán fontos.

Ami One Concept tanulmány: A Citroen felszabadítja a városi mobilitást

Válaszul az autós szokások megváltozására és az energetikai átállás kihívásaira a Citroën bemutatja az Ami One Concept tanulmányt, mely híven tükrözi a márka városi mobilitásról vallott elképzelését. Az Ami One Concept rendhagyó, egyszerre biztonságos és trendi kétszemélyes jármű. Az ultrakompakt, teljes egészében elektromos meghajtású autó szabadon közlekedhet a városban. Az Ami One Concept tanulmány a digitális technológián keresztül a városi mobilitás szélesebb körben és könnyebben elérhető, felhőtlen élményét nyújtja. A mindenki számára elérhető és 5 perctől 5 évig terjedő à la carte választékával a legkülönbözőbb igényekhez is igazodó tanulmányt, mellyel egy mobil alkalmazáson keresztül lehet kommunikálni, a Citroën márkastandján egy különleges showműsor keretében csodálhatják meg a látogatók.

A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept
Kulcsszavak: Ami One Concept, autókiállítás, C5 Aircross, Citroën, hibrid
 
Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Coca-Cola technológia már az autógyártásban is Coca-Cola technológia már az autógyártásban is A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben A Brüsszeli autókiállításon az új Citroen C5 Aircross hibrid és az Ami One Concept Új irányt vett a Toyota
 
Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

2020. január 09.
Norvégiában rekordszintre emelkedett a tavaly eladott teljesen elektromos új járművek piaci részesedése.
Részletek

A Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly

A 30,9 százalékos bővüléssel a piaci részesedés 42,4 százalékra nőtt, ami globálisan is rekordnak számít. A két éve, 2018-ban a teljesen elektromos autók piaci részesedése 31,2 százalék, 2013-ben pedig még csak 5,5 százalék volt Norvégiában.

Az egyik autógyártó norvégiai képviseletének vezetője azzal számol, hogy idén az országban eladott minden 10 új autó közül már 6 teljesen elektromos meghajtású, 2025-re pedig minden új autó ilyen lesz. Norvégiában tavaly a legkeresettebb autó az amerikai Tesla Model 3 szedánja volt, a piaci részesedése elérte a 11 százalékot – í­rja az alternativenergia.hu.

A Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, Norvégia, Tesla
 
Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Negyedével nőttek a Rolls-Royce eladásai Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Másodkézből venne autót? Segít a márkaszerviz! Norvégiában az elektromos autók piaci részesedése 42 százalék volt tavaly Szárnyal a Mazda Európában Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága
 
Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

2020. január 09.
A prémium kisautók mezőnyének egyetlen nyitott tetős modellje idén tavasszal egy exkluzív stílusjegyekkel és rendhagyó felszereltségi tételekkel megfűszerezett dizájnkiadással gazdagodik.
Részletek

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Az új évtized első telének kellős közepén járunk, vágyakozással tekintve a közelgő tavasz elé. Nincs ezzel másként a MINI sem, amely a nyitott tetős vezetési élmény páratlan intenzitásának ígéretével csempész meleget a vezetni imádó rajongók szívébe: bemutatkozik az új MINI Cabrio Sidewalk, amely exkluzív stílusjegyeivel és rendhagyó felszereltségi tételeivel már idén tavasszal a nagyvárosi forgatagok üde színfoltjaként érkezik meg az utakra. A brit prémiumgyártó legfrissebb dizájnkiadását gondosan átgondolt színösszeállítás és anyaghasználat jellemzi, amely új szintre emeli az egyediség és a padlógázokkal habzsolt életöröm utánozhatatlan harmóniáját. Az új MINI Cabrio Sidewalk világszerte 2020 márciusában ünnepli piaci premierjét, motorházteteje alatt kétféle erőforrással.

Az új MINI Cabrio Sidewalk hamisítatlan karakteréről különleges karosszériafényezési lehetőségek, vadonatúj vászontető-dizájn, exkluzív keréktárcsa-garnitúra, rendhagyó utastéri kialakítás és számos egyedi stílusjegy egysége gondoskodik, az extrovertált megjelenés és a hangulatos utastér kettőse pedig a nyitott tetős vezetési élmény MINI modellekre jellemző, felejthetetlen pillanataival kecsegtet. Az új MINI Cabrio Sidewalk dizájnkiadással a brit prémiumgyártó ismét a gokartos agilitás, a páratlan exkluzivitás és a nyitott tetős vezetési élmény magával ragadó kombinációját adja ügyfelei kezébe. A MINI Cabrio első generációjának dizájnkiadása ugyanezen a néven ünnepelte világpremierjét, a négyüléses kabrió előző nemzedékének különkiadása pedig MINI Cabrio Highgate néven gurult be a brit prémiummárka legszínesebb négykerekűinek csarnokába.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Exkluzív karosszériafényezési lehetőségek, vadonatúj vászontető-dizájn és exkluzív keréktárcsa-garnitúra

A MINI Cabrio ezúttal is a prémium kisautók mezőnyének egyetlen nyitott tetős képviselője, az új MINI Cabrio Sidewalk pedig a kivételes piaci pozíció mellett az exkluzivitás merőben új dimenzióját is valóra váltja. A dizájnkiadás elsőként hozza el a MINI modellpalettájára a Deep Laguna metál karosszériafényezést, amelynek köszönhetően a modell már messziről azonnal felismerhető. A mélykék tónus hatásosan hangsúlyozza ki a karosszéria erőtől duzzadó vonásait, a nyitott tetős négyüléses sportos karakterét pedig a motorháztetőn végigfutó, kontraszt-árnyalatú versenycsíkok nyomatékosítják. A dizájnkiadás karosszériája igény esetén Midnight Black metál, White Silver metál, Enigmatic Black metál, Moonwalk Grey metál és Thunder Grey metál színekben is pompázhat, amelyeket a külső visszapillantó-házak is megörökölnek.

Az új MINI Cabrio Sidewalk vászontetejét a MINI Yours vadonatúj dizájnja emeli ki a kabriók mezőnyéből, miközben a csapadék és a tűző nap sugara ellen is hatékony védelmet kínál. A teljesen automatikusan működő vászontetőt, amely mindössze 18 másodperc alatt nyitható és zárható, a tervezők egy művészien szőtt nyílmintázattal varázsolták egyedivé. A dizájnkiadás alatt 17” méretű, Scissor Spoke mintázatú, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák gurulnak, amelyek kialakítását a tervezők ugyancsak az új MINI Cabrio Sidewalk számára alkották meg. A modell egyediségét a „Sidewalk” felirattal díszített oldalsó irányjelző-panelek nyomatékosítják.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Magával ragadó utastéri hangulat: exkluzív MINI Yours bőrkárpit és összetéveszthetetlen színösszeállítás

Az exkluzív dizájnkiadás „Sidewalk” feliratú, csiszolt alumínium küszöbtoldatokat visel, az üléseket pedig egyedi MINI Yours Leather Lounge Sidewalk bőrkárpit borítja. Utóbbi antracit árnyalatát türkizkék és citromsárga kontraszt-varrás hangsúlyozza, az egyedülálló stílusról pedig „Sidewalk” logó gondoskodik. A lábteret mindegyik üléshelyen sötét türkizkék szegélyezéssel és citromsárga kontraszt-varrással ellátott szőnyeg díszíti.

Az új MINI Cabrio Sidewalk utasterét számos egyéb ponton egyedire varázsolták a tervezők: a műszerfal utasoldali részének háttérvilágítással kiegészített, Piano Black árnyalatú dekorbetétjét türkizkék és ezüst berakás erősíti, az ellipszis alakú ajtókárpitok türkizkék színben pompáznak, a „Sidewalk” logóval ellátott, bőrözött sportkormány pedig kontraszt-varrással hangsúlyozza tovább a dizájnkiadás utasterének exkluzivitását.

A Sidewalk Chili felszereltségi csomag részeként az új MINI Cabrio Sidewalk LED-technológiás első fényszórókat, LED-es ködlámpákat, utastéri hangulatvilágítást, MINI Vezetési Üzemmódokat (MDM – MINI Driving Modes), automata légkondicionálót, állítható magasságú első utasülést és tároló csomagot is kapott.


Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk

Az új MINI Cabrio Sidewalk motorpalettáján két benzinmotor sorakozik, a legmodernebb MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezve. Az új MINI Cooper Cabrio Sidewalk (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 116 – 123 gramm / km) 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotorja 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes, a MINI Cooper S Cabrio Sidewalk (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 147 gramm / km) négyhengeres erőforrása pedig 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítménnyel forgatja az első kerekeket.

Az alapfelszereltség részeként mindkét erőforráshoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó is megrendelhető a dizájnkiadáshoz. Az erősebb kivitel ráadásul a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó sport változatával is felszerelhető, amely manuális üzemmódban kormány mögötti váltófülekkel segíti a gyorsabb váltást. A dizájnkiadás kényelmét, vezetési élményét és exkluzivitását mindezeken felül számos egyéb, opcionális extrafelszereltségként megrendelhető tétel fokozza.

Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk
Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Mini, új modell
 
Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit Tizenkilenc terméktervezési díjjal ismerték el a BMW Group járműveinek megnyerő formáját és kifejező koncepcióit 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai 5 millió Ft-tól rendelhető az új Nissan Qashqai Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster Erősebb, mint valaha – az új TT RS Coupé és az új TT RS Roadster Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t Jól akarja érezni magát? Felejtse le a csókokat, a focit és a táncot – szerezzen inkább egy Focus RS-t
 

Találatok száma: 11546 Megjelenítve: 81 - 90