Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9881 - 9890 |
Hárommillió forintért adták el a Sólyom Airwayst |
||
2013. november 27.
A tulajdonos Sólyom Holding vezetője csak egy hónappal az eladás után értesült az eseményről.
|
Hétfőn megérkezett a Sólyom Holding számlájára hárommillió forint, a Sólyom Airways vételára, tudta meg az atv.hu. Az eladási ár megegyezik a Sólyom Airways alaptőkéjével. A vevő a Charity March–Jótékonysági Menet Kft. A cégről az Origo azt írta, hogy afrikai egészségüggyel foglalkozik, és néhány hete egy Seychelle-szigeteki cég a tulajdonosa. Az atv.hu információi szerint a Sólyom Airways eladására október 9-én került sor. Az ügyletet – a történteket jól ismerő forrásunk szerint – Hurtyák Róbert intézte. Hurtyák a Sólyom Airways egyik ügyvezetője. A történet érdekessége, hogy Lucsik János, a Sólyom Holding ügyvezetője csak egy hónappal később, egy Facebook-bejegyzésből értesült az eladásról. Ez azért különös, mert azon túl, hogy a Sólyom Holding volt a Sólyom Airways tulajdonosa, a légitársaságba mindeddig egyetlen befektető adott pénzt: Lucsik János. (November 5-én egyébként Vágó és Hurtyák leváltották Lucsikot a Sólyom Holding éléről.) Lucsikot tavasszal kereste meg Hurtyák, és ismertette Vágó Józseffel közös, nagyszabású terveiket egy nemzeti légitársaság létrehozásáról. Lucsiktól azt kérték, hogy a külföldi tőke megérkezéséig finanszírozza a cég belföldi költségeit. Ez meg is történt, sőt, Lucsik később a lízingelt repülőgépek átalakítására is adott pénzt, így összesen közel 160 millió forintot fektetett be a projektbe (Vágó József több nyilatkozatot is tett a külföldi befektetés mértékéről, elhangzott 60 millió eurós - azaz mintegy 18 milliárd forintnyi - összeg is). Kulcsszavak: gazdaság, légiközlekedés, légitársaság, repülés, repülő, Sólyom Airways
|
|
|||||
|
||||||
Irányjelző Közlekedési Magazin - novemberi ajánló |
||
2013. november 26.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi számában már mi is a téli közlekedésre készülünk, így kilátogattunk a Drivingcamp Vezetéstechnikai központ pályára ahol a Jaguar és Land Rover Sport típusokkal próbáltunk a csúszós utakra.
|
Az Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi számábanmár mi is a téli közlekedésre készülünk, így kilátogattunk a Drivingcamp Vezetéstechnikai központ pályára ahol a Jaguar és Land Rover Sport típusokkal próbáltunk a csúszós utakra. Okosodtunk az Autós Akadémián, és ott voltunk a Maserati Ghibli bemutatóján. A Nissan Qashqai új generációja megérkezett hozzánk is, a részletekről Palkovics Péterrel beszélgettünk. Teszt rovatunkban bemutatjuk az új a Dacia Dokker-t, extrém körülmények között próbáltuk a Grand Cherokee-t, és összeállítottuk az Opel Adam-ot. Kulcsszavak: adam, ajánló, Ghibli, irányjelző magazin, jaguar, Land Rover, Maserati, nissan, opel, qashqai
|
|
|||||
|
||||||
Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet |
||
2013. november 26.
Az új, még komfortosabb és kifinomultabb Lexus CT 200h modell 2014 első negyedévében jelenik meg az európai piacokon.
|
A Lexus márka védjegyének számító luxus fokozására az új kompakt autó még kifinomultabb külső formatervet, tovább tökéletesített, gazdagabb felszereltségű utasteret, magasabb szintű vezetési élményt, valamint karakteres, könnyen felismerhető F SPORT modellváltozatot kínál. Kifinomult külső formaterv Az új CT 200h orrát a Lexus ‘orsó formájú’ hűtőmaszk-dizájnjának legújabb változata díszíti. A hűtőrács első része előbbre került, így az elem még inkább háromdimenziós hatást kelt. Az alsó sarkok kijjebb tolódtak, a “csípővonal” pedig alacsonyabban húzódik, kihangsúlyozva a CT 200h mélyre húzott orr-részét és széles nyomtávját. Az autót oldalról szemlélve szemünkbe tűnnek az új fejlesztésű, 10 küllős, 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új cápauszony-tetőantenna. A jármű hátsó részének vízszintes tagolását még inkább erősíti az új formájú lökhárító, amelynek feketére színezett alsó eleme az autó alacsony tömegközéppontjára és stabil kiállására irányítja a figyelmet. Az új CT 200h 11 különféle fényezéssel rendelhető meg, amelyek között új Vörös árnyalat is szerepel. Mindegyik fényezés a karcolásoknak ellenálló, “öngyógyító” technológiával készül. Tovább tökéletesített utastér és gazdagabb felszereltség Az új CT 200h még kifinomultabb utastere magasabb szintű komfortot biztosít, hiszen nemcsak a látható és tapintható minőség javult, hanem a felszereltség is gazdagabb lett. A vezető előtt az IS modellsorozatból már ismert új, 370 mm átmérőjű kormánykerék látható. Az Optitron műszeregységhez immár egy 4,2 colos TFT kijelző is tartozik, ami összeköttetésben áll a multimédia-rendszerrel; a képernyő a volánon elhelyezett gombokkal kezelhető. A központi TFT multimédia kijelző vékonyabb lett, a második generációs Remote Touch Interface (RTI) pedig új, felhasználóbarát, lenyomható joystick-kal működik. Az immár a középkonzolon elhelyezett kapcsolókkal is vezérelhető Lexus Media Display és a Lexus Prémium Navigáció rendszerek új funkciókkal, továbbfejlesztett technológiákkal és hatékonyabb hangvezérléssel gazdagodtak. A világ első bambusz-hangszóró technológiájának köszönhetően tovább javult a Lexus audiorendszerének hangminősége. A bambuszrostok, a növényi opálszemcsék és a faszén kombinációjából készül a legvékonyabb hangszórómembrán , ami észrevehetően jobb hangminőséget biztosít. A felszereltséget tovább gazdagítja a Lexus Media Display rendszer tolatókamerája, az Alacsony Guminyomásra Figyelmeztető Rendszer, valamint a Menetstabilizáló és Kipörgésgátló kikapcsoló gombja. A középkonzol betéteinek színe és ezek kombinációja is változott. A kínálatban egy új, öltésekkel díszített ajtókárpit-kialakítás is szerepel, az ötféle dekorációs betét közt pedig immár a Shimamoku fabetét is megjelenik. A középkonzol kezelőszerveit új, még kifinomultabb fémhatású bevonat díszíti. Az áttervezett kárpitkínálatban a felfrissített Vörös, Barna és Óceánkék szövetek mellett most az új Topáz Barna bőr is megtalálható. Kategóriaelső CO2-kibocsátás Az emisszió jelentős mérséklésének köszönhetően a 2014-es CT 200h CO2-kibocsátási értéke a kategória legjobbja. A 16 colos kerekkel szerelt Comfort változatok emissziója 6 g/km-rel, 94-ről 88 g/km-re csökkent, míg a 15 colos kerekeken futó Eco modellek CO2-kibocsátása 5 g/km-rel, 87-ről 82 g/km-re esett vissza. Még jobb és kifinomultabb vezetési élmény Az új CT 200h karosszériája merevebb, futóműve fejlettebb lett, s a tökéletesebb aerodinamikának köszönhetően NVH (Zaj, Vibráció és Nyersesség) értékek is javultak, így az autó vezetése még élvezetesebbé vált, s a kabin zajszintje is tovább csökkent. A karosszéria merevségét több ponthegesztéssel és a ragasztásos technológia széles körű alkalmazásával sikerült növelni. A merevebb karosszériaszerkezet lehetővé tette a futómű áthangolását. A Lexus mérnökei optimalizálták a rugózás karakterét, újfajta szelepeket alkalmaztak a lengéscsillapítókban, és megváltoztatták a hátsó stabilizátor rúd átmérőjét, így az irányíthatóság romlása nélkül is javult az autó gördülési komfortja. A hibrid hajtási rendszer áthangolt vezérléssel működik. A motor fordulatszáma immár egyenletesebben, az autó sebességével és a gázpedál lenyomásával összhangban emelkedik, így a jármű vezetésének érzete még jobban hasonlít a hagyományos automata váltós autókéhoz. A Lexus Hybrid Drive hajtáslánc magától értetődő zajtalansága mellett a mérnökök nem kevesebb, mint 94 különböző megoldást alkalmaztak az NVH (Noise, Vibration and Harshness) értékek további csökkentésére. A Lexus hibridekben elsőként alkalmazott módszer, a szívócső újszerű kialakítása nemcsak rendkívül csendes működést biztosít, hanem a szívóütem hatékonyságát is növeli. Jellegzetes F SPORT dizájn Az új F SPORT stílus még erőteljesebb kinézettel ruházza fel az autót, és határozottan megkülönbözteti a sportos modellváltozatot a CT 200h sorozat többi tagjától. Az új, orsó formájú hűtőmaszkon ugyanaz a rácsos mintázat látható, mint az új IS F SPORT hűtőrácsán. Hátul exkluzív tető légterelő biztosít még nagyobb leszorító erőt. A 17 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsák különleges F SPORT felületkezelést kapnak. A kilencféle fényezés közt az új Vörös és a csak az F SPORT változathoz rendelhető Fehér Nova színek is megtalálhatók. Az utastérben F SPORT kárpitok, alumínium pedálok és küszöbdíszlécek, valamint F SPORT emblémával díszített, perforált bőrrel borított kormány és váltókar látható. Az ötféle exkluzív színsémát négyféle dekorációs betét egészíti ki, köztük Shimamoku fabetétek és a csak az F SPORT változathoz kapható Ezüstmetál panelek. Az autóhoz Fekete vagy Sötét Rózsa árnyalatú, színes öltésekkel díszített teljes bőrkárpitozás is rendelhető. Kulcsszavak: autógyár, autóipar, bemutató, CT 200h, galéria, lexus, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Volkswagen nagyon komolyan gondolja az elektromos piacot |
||
2013. november 26.
A német gyártó mindent elkövet azért, hogy a közeljövőben az elektromos autópiac legnagyobb tényezőéjé váljon.
|
A VW valóban komolyan gondolja az elektromos autók gyártását, és ismét megerősítette, hogy a piac élén akar állni a következő években. Ennek eredményeként jövőre több mint 10 hibrid, elektromos, vagy konnektorról tölthető hibrid modellt kezd el gyártani a főhadiszállásán –írja a tisztajövö.hu. Ha pedig teljessé válik a paletta, akkor a VW mintegy 40%-át adhatja az alternatív hajtású modelleknek. A VW fejlesztési részlegének vezetője, Heinz-Jakob Neusser hangsúlyozta, ezek az alternatív hajtású modellek rendkívül fontos szerepet fognak játszani az autógyártásban, és ennek megfelelően a háttérben újabb és újabb hasonló járműveket terveznek. A fő problémát azonban az jelenti, hogy az emberek többsége még mindig nem fogadta el a technológiát, akik főként amiatt aggódnak, hogy a benzinkutakkal ellentétben messze kevesebb elektromos töltőállomás létezik. A Honda, a Hyundai és a Toyota mindeközben a hidrogénnel hajtott autók fejlesztésére is nagy figyelmet fordít, miközben a gyártók egyre közelebb járnak ahhoz, hogy egy gyártósorra kész nagyszériás hidrogénautót dobjanak piacra. A VW jelenleg ebben nem lát akkora potenciált, és szerinte a következő években ez a megoldás nem lesz piacképes, ellentétben az elektromos autókkal, melyek már most komolyabb tényezőt játszanak. Kulcsszavak: autóipar, elektromos, elektromos autó, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Csökkent a biztosítót váltók száma |
||
2013. november 26.
Idén 420 ezer magánszemély és mintegy 70 ezer flottagépjármű vált kötelező gépjármű felelősségbiztosítót, szemben a tavalyi 700 ezret is meghaladó váltószámmal - közölte az saját adataiból becsült számokat a biztositas.hu internetes alkusz hétfőn az MTI-vel.
|
Az előző évinél - közel 30 százalékkal - kevesebb váltás oka elsősorban az elérhető alacsony, alig 4 ezer forintos átlagos idei megtakarítás. Így sok autós elfogadja a biztosítója által küldött - néhány ezer forinttal emelkedő, vagy stagnáló - jövő évi díjakat. A váltásban továbbra is a Budapest környéki megyék (Pest, Fejér, Heves és Nógrád megye) lakosai a legaktívabbak, miközben a legkevésbé mozdulók - az előző évekhez hasonlóan - idén is Zala-, Szabolcs-Szatmár-Bereg- és Békés megye autótulajdonosai. Budapesten 18,3, Pest megyében 21,1, míg a túlsó póluson Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 9 százalék a váltók száma. Az idén is december 1-jéig mondhatják fel kötelező biztosításukat (kgfb) azok az autósok, akik biztosítót váltanának és szerződésük év végi évfordulós. A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) statisztikái szerint az idén még mindig az összes gépjármű mintegy kétharmadát érinti az év végi átkötési időszak, hiszen a mintegy 4 millió jármű közül 2,65 millió továbbra is január elsejei évfordulós. Kulcsszavak: biztosító, felelősségbiztosítás, gazdaság, kgfb, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot |
||
2013. november 26.
Az Infiniti egy kétliteres turbófeltöltős benzinmotorral bővíti a prémium Q50 sport szedán motorválasztékát. A motor világpremierje a Guangzhou Motor Show keretében volt november 21-én.
|
Az új négyhengeres benzines turbómotor a Q50 motorválasztékát bővíti ki, amyle jelenleg – a piactól függően – 3.7 literes benzines, a díjnyertes 3.5 literes hibrid, és Európában idén ősztől a 2.2 literes négyhengeres turbódízelből áll. Az új benzines változat a kínai vásárlók számára 2014 tavaszán lesz elérhető, mielőtt más piacokra is bevezetnék. Az új négyhengeres turbós motor közvetlen befecskendezéses Piezo injektorokkal, így 211 lóerőt teljesít, miközben a szigorú Euro 5 környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. A motor 320 Nm nyomatéka már 1250 rpm fordulattól rugalmas és hatékony vezethetőséget biztosít. Az új motor az Infiniti és a Daimler AG együttműködési megállapodásának az eredménye. Ahogyan a 2.2 literes közvetlen befecskendezéses turbódízel esetében, az Infiniti mérnök csapatai a benzin változatot is átalakították, hogy megfeleljen az Infiniti márka karakterisztikájának. Az új turbómotor kiemeli az Infiniti azon elkötelezettségét, hogy kiterjessze a termékkínálatát, és a helyi vásárlói igényeknek megfelelő modellekkel álljon elő. A következő 5 évben az Infiniti 60 százalékkal szélesíteni kívánja a termékkínálatát és megduplázza az elérhető hajtóművek számát. Az új meghajtás világpremierje Guangzhou-ban az Infiniti Kína, a világ leggyorsabban növekvő prémium piaca iránti elkötelezettségét is hangsúlyozza. A Q50 és a QX50 hosszú tengelytávú változatai kifejezetten a kínai vásárlók számára a Xiangyang gyárban készülnek majd 2014-től. Kulcsszavak: autóipar, bemutató, infiniti, kína, q50, új motor
|
|
|||||
|
||||||
Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye |
||
2013. november 26.
Beadvánnyal fordult az Európai Parlamenthez (EP) Zsák Ferenc Tibor, a Tiszántúli Környezetvédők Társulatának nevében, mert úgy ítéli meg, hogy az Európai Bizottság a közösségi joggal ellentétesen adott pozitív értékelést a győri Audi-gyár természetvédelmi területen történő bővítéséről. Az ügyben hétfőn tartottak meghallgatást.
|
Zsák Ferenc Tibor szerint beadványát az EP környezetvédelmi bizottságának is érdemben meg kellene vizsgálnia, mert olyan szakmai természetű kérdésekre is választ kellene találni, hogy a magyar hatóságok minden szóba jöhető alternatív helyszínt megvizsgáltak-e, a panaszos szerint ugyanis nem ez a helyzet. A petíciós bizottság úgy döntött, napirenden tartja a kérdést, továbbá az Európai Bizottság és a környezetvédelmi bizottság álláspontját is kikéri. A petíció benyújtója szerint példátlan, hogy az Európai Bizottság veszélyeztetett élőhelyek megsemmisítéséhez adta hozzájárulását, amikor pozitív véleményt adott ki az autógyár bővítésére az uniós Natura 2000 rendszerbe tartozó természetvédelmi területen. Zsák szerint ugyanakkor a magyar hatóságok nem bizonyították megfelelően, hogy máshol ne lehetne megvalósítani a beruházást. Vizsgálták Szikszót, de nem vizsgálták az autóipar számára minden szempontból alkalmas Miskolcot, ahol van műszaki egyetem, autópálya-összeköttetés, és a városban az országos átlaghoz mérten magas a munkanélküliség. Vizsgálták Dunaújvárost, de nem vizsgálták Budapestet - magyarázta az MTI-nek a beadványt jegyző környezetvédő, aki szerint a beruházó által felkínált kompenzáció sem volt megfelelő. Zsák Ferenc Tibor szerint a szükséges engedélyeket kiadó magyar hatóságnak is voltak környezetvédelmi aggályai, ám a pozitív brüsszeli értékelésre hivatkozva végül kiadták az engedélyt a beruházásra. Az Európai Bizottság képviselője a petíciós bizottságban elmondta: Brüsszel mindössze véleményt mondott a beruházásról, és ez egyáltalán nem kötelezi a magyar hatóságokat arra, hogy kiadják az engedélyt, meg is tagadhatták volna azt. A tisztviselő rámutatott, hogy az élőhelyek védelmét szavatoló uniós irányelv akkor ad lehetőséget környezetvédelmi területeken beruházásra, ha megfelelő hatástanulmány készül, a beruházás máshol nem valósítható meg, égetően sürgős közérdek fűződik hozzá, és a fejlesztő megfelelő kompenzációt nyújt. "A magyar kormánytól származó információk alapján a bizottság megállapította, hogy a beruházás teljesíti ezeket a feltételeket" - közölte a bizottsági tisztviselő, kitérve arra, hogy a nekik átadott dokumentáció szerint a bővítés máshol nem lett volna megvalósítható, a tervek egy sor kompenzációs intézkedést tartalmaztak, a sürgős közérdek pedig a megteremtendő temérdek új munkahely volt. "A beruházás a hatályos környezetvédelmi előírások betartásával valósult meg" - hangoztatta a bizottság képviselője az ügyben a petíciós bizottság előtt. Írásos válaszában az Európai Bizottság azt is leszögezte, nem látja bizonyítottnak, hogy a beruházásról kiadott véleménye "nem megfelelő vagy téves tájékoztatásokon alapult volna", így annak felülvizsgálatát nem tartja indokoltnak. Zsák Ferenc Tibor az MTI-nek a meghallgatás után elmondta, azt szeretné elérni, hogy több ilyen véleményt az Európai Bizottság ne adjon ki, valamint örömét fejezte ki, hogy szakbizottságként az EP környezetvédelmi bizottsága is állást foglal az ügyben. "Ez a beruházás Németországban sehol sem valósulhatott volna meg, akkora közfelháborodás lett volna" - közölte a petíció benyújtója, aki szerint már 2008-ban eldőlt, hogy merre bővítsék a gyárat, minden más szerinte "csak látszat" volt. Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar, Európai Unió, gazdaság, győr
|
|
|||||
|
||||||
Új városi járművet vezet be a Renault Trucks |
||
2013. november 25.
A Renault Trucks új modell, a Nissan Motor Ltd.-vel közösen kifejlesztett Renault Trucks D Cab 2 m bevezetésével bővíti városi felhasználásra szánt teherautói kínálatát.
|
Ez a modell 3,5-től 7,5 tonnáig terjedő össztömegével eszményi a közepes össztömegű járművekkel végzett városi áruszállításhoz. A kétméteres fülkével ellátott, 3,5-7,5 tonnás Renault Trucks D bevezetésével a Renault Trucks tovább bővíti termékpalettáját. A Nissan Motorra közösen kifejlesztett új modell megjelenésével teljessé vált a gyártó kínálata: 2,8-tól 120 tonnásig terjedő teherautóival mostantól az összes szállítási igénynek meg tud felelni. A kétméteres fülkével ellátott Renault Trucks D ideális a közepes tömegű járművel végzett városi áruterítéshez. Az előretolt fülkével ötvözött kompakt felépítésnek köszönhetően ugyanis remekül lehet vele mozogni városban. Aki tökéletes vezetési kényelemre vágyik, a 7,5 tonnás változatba robotváltót igényelhet. A fülkét a vezető kényelmének szem előtt tartásával tervezték meg. A műszerfalon az összes kezelőszerv kézre esik. A tágas fülkében számos rakodóhely található, ami tovább fokozza a vezető kényelmét. Már a külső megjelenésben megnyilvánulnak a jármű erényei: megbízható, hatékony és strapabíró teherautó benyomását kelti, amelyet úgy terveztek meg, hogy küldetése kifogástalan teljesítésével hasznot termeljen; nem okoz csalódást az ügyfélnek, megóvja annak vállalkozását és büszke lehet rá a sofőr, aki vezeti. Kulcsszavak: autóipar, haszongépjármű, nissan, Renault Trucks, teherautó
|
|
|||||
|
||||||
Nissan GT-R Nismo – A világ leggyorsabb sorozatgyártásra szánt autója |
||
2013. november 25.
A Nissan megmutatta, mennyire elkötelezett teljesítményorientált csúcsmodelljének folyamatos fejlesztése és finomítása iránt.
|
A frissen továbbfejlesztett Nissan GT-R mindössze 7 perc, 8,679 másodperc alatt tett meg egy kört a félelmetes hírű német versenypályán, a Nürburgring Nordschleifén.1. A köridőt Michael Krumm, a Nissan versenypilótája és tesztvezetője jegyezte, egy Nissan GT-R 2014 Nismo* kormánya mögött. A sorozatgyártásra szánt autók rekordja egyértelműen beljebb viszi a Nissan GT-R-t a többi ultra nagyteljesítményű autó által felállított Nordschliefe köridők közé. A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn szerint ez a valaha készült leggyorsabb Nissan GT-R. „Ezzel a köridővel joggal mondhatjuk, hogy a Nissan GT-R Nismo 2014* tartja a tömeggyártásra szánt autók rekordját a Nordschliefe-n, ami a teljesítmény arany standardjának számít." „Fantasztikusan nagy élmény volt a Nürburgring meghódítása." - mondta Michael Krumm „Remek móka volt! Az autó hihetetlen önbizalmat ad, és egyébként is nagyon nagy élmény vezetni. A Nissan GT-R Nismo* tényleg lenyűgöző autó, amit öröm vezetni, és természetesen szuper-szuper gyors is." A felfrissített Nissan GT-R decembertől lesz elérhető Japánban, az Egyesült Államokban és Európában 2014. elején lesz kapható. A GT-R Nismo 2014 februárjától lesz kapható Japánban, majd az év során később Európában és az Egyesült Államokban is. Kulcsszavak: autóipar, Egyesült Államok, európa, GT-R Nismo, nissan, sportautó
|
|
|||||
|
||||||
HONDA CB1100 EX – hamisítatlan hatvanas, hetvenes évek |
||
2013. november 25.
A CB1100 EX hamisítatlanul adja vissza a hatvanas, hetvenes évek klasszikus motorkerékpárjainak hangulatát.
|
Küllős kerekeivel, hatfokozatú váltójával, és dupla kipufogójával igazi csemegének számít a piacon, különleges képességeit pedig magasabbra helyezett fényszóró, nagyobb üzemanyagtartály, kényelmesebb ülés, átrajzolt oldalidom és intelligens műszeregység fokozza. A retrolázban égő európai kontinensen tavaly jelent meg a CB1100, mindent megadva azon vásárlók számára, akik ragaszkodnak a - Honda régi négyhengereseire jellemző - klasszikus formavilághoz, ugyanakkor nem mondanának le a modern műszaki megoldásokról. Klasszikus, múltidéző vonalaival, tetszetős, léghűtésű hajtóművével és egyedülálló minőségével a CB1100 a tulajdonosok büszkesége, nem is csoda, hogy a 2013-as bemutató azonnali sikert hozott Európa-szerte. Reagálva a vásárlói visszajelzésekre, a 2014-es évben két változatban lesz elérhető a típus, a CB1100 EX kivitelt kifinomult stíluselemek és különféle technikai csemegék különböztetik meg az alapmodelltől. Áttekintés A CB1100 EX fejlesztési folyamatának szerves részét képezte a nosztalgia, Ezért a mérnökök rengeteg időt töltöttek Motegiben a Honda Collection Hallban* (a Honda Múzeumban) , s újra meg újra megcsodálták, illetve kipróbálták a CB500, CB750F, CB900F és CB1000R modelleket. Ezek az ikonikus motorkerékpárok rengeteg inspirációt adtak a szakembereknek, megjelenésük, hangjuk és hangulatuk egyaránt alapul szolgált a CB1100 EX megalkotásakor. Az áttervezett modell nagyobb üzemanyagtartállyal, megemelt fényszóróval, valamint átdolgozott üléssel, oldalidomokkal és utaskapaszkodóval lép színre, s hogy még közelebb álljon a Honda legendás négyhengereseihez, küllős kerekekkel gördül ki a gyárból. Az alapmodellhez viszonyítva nagy különbség, hogy az EX nem 4-2-1, hanem, 4-2-2 rendszerű kipufogóval érkezik a márkakereskedésekbe. A CB1100 EX acél dupla bölcső vázában 1140 köbcentis, négyhengeres erőforrás teljesít szolgálatot, míg a megfelelő úttartásról és menetkomfortról 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópvilla és kétoldali hátsó rugóstag gondoskodik. Az egyenes, pihentető üléspozíció hosszú távon is kényelmes. A modellfrissítés legfontosabb hozadéka a hatfokozatú váltó, ami még nyugodtabbá teszi a hosszú túrákat. Emellett a műszeregység is megújult, így az aktuális váltófokozatot és fogyasztást, valamint a megtett kilométereket is mutatja a pilóta számára. Erőforrás A CB1100 EX legszebb és leghangsúlyosabb részlete egyértelműen a DOHC vezérlésű motorblokk. A 335 mm széles, kilenc részre osztott olajhűtő-radiátor és a hengertömb két milliméteres hűtőbordái nem csak széppé, de hatékonnyá is teszik az egységet, ezt bizonyítja, hogy a percenkénti főtengelyfordulat a 8500-at is elérheti, a sűrítési viszony pedig 9,5:1. Hála a kifinomult műszaki megoldásoknak, a CB1100 maximális teljesítménye 90 lóerő (7500 f./perc), míg a forgatónyomaték 91 Nm-nél tetőzik (5000 f./perc). Egyenletesen leadott teljesítménye és forgatónyomatéka révén a CB1100 EX minden helyzetben kényelmesen használható, tulajdonképpen nincs olyan fordulatszám-tartomány, ahol ne állna bőséges erőtartalék a vezető rendelkezésére. Ráadásként - a Honda négyütemű négyhengereseitől megszokott - kifinomult járáskultúra és felhasználóbarát viselkedés jellemzi a motort. 73,5 mm furatú hengerben, 67,2 mm úton futnak a dugattyúk. A középen elhelyezett lánccal hajtott vezérműtengelyek 26,5 fokban megdöntött, 27, illetve 25 mm átmérőjű, 2,5 mm vastag szárakkal készülő szívó- és kipufogószelepeket mozgatnak. Kiegyenlítő tengely biztosítja a motor sima járását. A dupla kipufogórendszer dobjai 40 mm-rel rövidebbek, mint a szimpla változaté, hangolásuknál arra törekedtek a mérnökök, hogy minél szebb, élettel telibb hangon szólaljon meg a soros, négyhengeres motor. A krómozott duplafalú leömlőkön nagy hő hatására sem színeződik el a krómbevonat. Az eddig alkalmazott ötfokozatú váltó áttételei tökéletesen passzoltak a motor karakterisztikájához, ezért a mérnökök csak annyit változtattak rajta, hogy beépítettek egy hosszú hatodik fokozatot, amivel alacsonyabb fordulaton, kedvezőbb fogyasztással teljesíthetők a nagy sebességgel megtett szakaszok. A motor teljesítményét 530-as lánc továbbítja a hátsó kerékre. Az új erőátvitel és a hatékony PGM-FI elektronikus befecskendezés révén a CB1100 EX üzemanyag-fogyasztása csupán 5,6 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Váz és futómű A sokoldalú CB1100 EX többek között erős motorjának és kiegyensúlyozott futóművének köszönheti egyedülálló képességeit, no meg, hogy minden szituációban könnyedén, biztonságosan és élvezetesen irányítható. A hagyományos, acélcsövekből összeállított duplabölcsővázban négy merev és két rugalmas tartóbak rögzíti a hajtóművet. A lengőkar acél zártszelvényekből épül fel. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópok és a hátsó Showa rugóstagok rugó-előfeszítése állítható. Az üzemanyagtartály befogadóképessége 2,9 literrel haladja meg az alapmodellét, így 17,5 liternyi benzint vihet magával a pilóta, és természetesen nagyobb hatótávolsággal számolhat. További fontos eltérés, hogy az oldalidomok markánsabbak az alapmodellhez viszonyítva, az utaskapaszkodót pedig vízszintesen szerelték fel, ezzel is utalva a hatvanas, hetvenes évek népszerű Honda modelljeire. A vezető és az utasa fokozott kényelmét szolgálja a nyereg vékonyabb, puhább kialakítása. A 25 mm-rel megemelt fényszóró jobban igazodik a kormány alakjához és a motor stílusához. Az alumínium ráfokkal kínált, küllős kerekeket kifejezetten a CB1100 EX-hez fejlesztették a Honda mérnökei, gondosan kiszámolva, hogy milyen méretű, súlyú és merevségű felnik passzolnak a modellhez. Az eloxált, alumit bevonatú felniken 110/80 R18, illetve 140/70 R18 méretű abroncsok feszülnek, melyek méretükből, illetve kialakításukból fakadóan egyenesben és kanyarban egyaránt precíz visszajelzést nyújtanak. A blokkolásgátlóval kiegészített fékrendszer részeként elöl 296 mm átmérőjű, úszóágyazású tárcsákat és négydugattyús Nissin féknyergeket alkalmaztak, míg hátul 256 mm-es szimpla tárcsa és egydugattyús nyereg felel a lassításért. A motor teljes hosszúsága 2195 mm, szélessége 835 mm, hosszúsága pedig 1130 mm. További érdekes adat az 1490 mm-es tengelytáv és a 135 mm-es szabad hasmagasság, valamint a mindössze 795 mm ülésmagasság, ami rendkívül könnyen kezelhetővé teszi a CB1100 EX-et. S ha már az adatoknál tartunk, a villaszög 27°, az utánfutás 114 mm, a menetkész tömeg pedig 260 kg. A kör alakú sebesség- és fordulatszámmérő a régi Hondákra emlékeztet, ugyanakkor könnyen leolvasható, így fokozza a biztonságot. A módosítások eredményeként 2014-től az aktuális váltófokozat és fogyasztás is megjelenik a műszeregységen, s ezentúl a középtámasz, valamint a - hátsó utas kényelmét szolgáló - kapaszkodó is az alapfelszereltség része. Kulcsszavak: CB1100 EX, honda, járműipar, motorkerékpár, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 9881 - 9890 |