Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 1 - 10
Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

2018. november 14.
A Nissan 2007-ben robbantotta az autópiacot a Qashqai bevezetésével, ezzel új piaci szegmenst hozva létre. Az új crossover, vagy aki jobban szereti, az SUV kategória mára közkedvelt lett és közel 3,5 millió darabot adtak el világszerte.
Részletek

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A Nissan gondolt egyet, és megalkotta a márka első SUV modelljét, mellyel nagy rizikót vállalt, mert lehetett tudni, hogy bukás lesz–e, vagy elsöprő sikert hoz a japán márkának. Az utóbbi jött be és mára – követve a Nissan receptjét – a konkurens márkák is sorra hozzák ki kisebb nagyobb crossovereiket.

A Nissan 2002-ben döntött úgy, hogy valami teljesen újjal és váratlannal állnak elő, ami megkérdőjelezné a hagyományos szegmenseket. Egyfajta mini-Murano jutott eszünkbe a tervezőknek élükön a Nissan vezetőjével Carlos Ghosn-szal, ami megnyithatná a kapukat a szabadidő-autók vásárlása felé, ezek népszerűsége ugyanis a 2000-es évek elejétől egyre nőtt. Olyan autót szerettek volna kifejleszteni, ami kitör a hagyományos európai csapotthátú és szedán szegmensek korlátai közül, és ezzel megérkezett a Qashqai.

A mostani tesztalanyunk magában hordozza a crossoveres géneket, de ez már nem nagyon hasonlít az elődökre.

A proPILOT rendszert előszőr a LEAF-ben vezették be – amit mi is teszteltünk múltkori adásunkban –, viszont a Qashqaiban extraként rendelhető.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Kényelmes öszvér

1,6 literes 130 lóerős dízel tesztautónk X-Tronic fokozatmentes automata sebességváltóval rendelkezik megspékelve a proPILOT rendszerrel. A dízelmotor halkan duruzsol, a 130 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Nappali menetfény, 17"-os könnyűfém keréktárcsák, tempomat, multifunkciós kormány, visszagurulás gátló és hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint a fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. Ami újdonság, hogy mostani modellünk is megkapta a 360 fokos parkolókamerát ami nagy segítség, ha szűkebb helyre akarunk beparkolni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad

Amit nagyon vártunk, hogy a proPILOT rendszert használjuk, amit már korábban a LEAF-ben is megismerhettünk.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn láthatók. Bár a ProPILOT a Nissan első lépése az önvezető autók irányában, a Qashqai szabadidő-autó esetében a technológia továbbra is igényli a vezető figyelmét és kormányzását. A vezető irányítja járművet, és továbbra is ő felel érte.

Az egyszerűen és intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekének jobboldali részén található ProPILOT gombbal aktiválható. Az szomszédos SET gomb megnyomásával marad a jelenlegi sebesség, és biztonságos távolság tartható az autó előtt haladó járműtől. A sebességet és a távolságot is lehet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Ha a közlekedési feltételek azt kívánják, a Qashqai lelassít, majd teljesen megáll. Automatikusan elindul, ha az autó körülbelül három másodpercnél kevesebb ideig van álló helyzetben. Ha ez hosszabb ideig tart, a vezetőnek meg kell nyomnia a RESUME gombot, vagy finoman a gázpedálra kell lépnie. A ProPILOT állapota mindig megjelenik a kombinált műszeregységben, a két fő műszer között. A vizuális figyelmeztetéseket hangjelzések kísérik.

A technológia a Qashqai szélvédőjén lévő kamera és az első hűtőrács Nissan emblémája mögé szerelt radar által biztosított adatokon alapuló forgalmi és útviszonyok alapján működik.

Furcsa volt használni a proPILOT rendszert, de nagyon izgalmas, ha arra gondolunk, hogy hamarosan elérkezik az idő amikor egy önvezető autó utasai leszünk.

Kérem parkoljon be!

A LEAF-ben már tesztelt proPILOT Park rendszert a Qashqai is megkapta. Igaz esetünkben kicsit segíteni kell a rendszernek. Ez azt jelenti, hogy miután megkerestük a nekünk megfelelő parkolóhelyet és aktiváltuk a rendszert, az autó utasításainak megfelelően nekünk kell az előre illetve a hátramenetet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A másik – ami nem egyezik meg a LEAF rendszerével – hogy a parkolás alatt a proPILOT gombot nyomva kell tartani amit csak a parkolás végeztével engedhetünk el. A parkolással nem lehet gondunk hiszen tökéletesen beteszi magát az autó a szűkebb helyekre is. Ami negatívum, hogy kell pár perc mire az ember átlátja az autó által adott utasításokat. Ha ezen a holtponton átlendülünk akkor már semmi gond a parkolással.

Összeségében izgalmas teszthét van a hátunk mögött és ha az új technológiákat nem ellenségnek tekintjük, akkor nagyon jó társunk lesz az utazások során, nem beszélve a biztonságról, mert az adaptív tempomat egy remek találmány.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic



Kulcsszavak: crossover, nissan, qashqai, suv, teszt
 
A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF
 
Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

2018. október 29.
A Kia az elmúlt években robbanásszerű növekedésbe kezdett. Sorra hozta ki a jobbnál jobb modelleket, és nagy hangsúlyt fektetett a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók elterjedésére. A mostani Soul EV tesztalanyunk is ennek a törekvésnek az eredménye.
Részletek

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV


A Kia zöld forradalma 2014-ben kezdődött. Ekkor jelent meg az első Soul EV ami még 24 kWh-s akkuval került piacra. Egyből nagy kedvenc lett a vásárlók körében az emelt kaszninak és a tágas belsőnek köszönhetően. A kedves „arcáról” már nem is beszélve. A négy év alatt a koreai gyár világszerte közel 500 000 darabot készített a tisztán elektromos Soulból, igaz a nagy robbanás a Niro EV megjelenés lesz, de erre még várnunk kell pár hónapot.

Korábban már volt alkalmunk tesztelni a 100%-ban elektromos Soul EV-t. A koreai gyártó most piacra dobta a nagyobb hatótávval bíró 30 kWh–s elektromos autóját, amellyel 250 kilométert lehet megtenni a Kia állítása szerint.

Erénye a kényelem és funkcionalitás

Igazából semmit nem változott az autó, csak nagyobb akkupakkot kapott. Azt gondolnánk, hogy ez probléma, de nem. A mostani Soul EV-ben is megvannak az extrák ugyanúgy mint az elődben. A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes nappali mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető. Aki ismeri a Hyundai-Kia család modelljeit annak nem újdonság az érintőképernyő menürendszere. A 110 lóerős Soul, 285 Nm nyomatékkal az óránkénti 100 kilométeres sebességet 11 másodperc alatt éri el. Igaz ehhez ki kell venni az autó ECO módból.

A Budapest-Balaton autópályán

Tesztünk során az autópálya volt a nagy kihívás. Az országban található kevés villámtöltő miatt hét közben teszteltük az autót, mert nem tudtuk, hogyan fog muzsikálni. Az égiek nem voltak mellettünk, mert az utazás napjára kellemes 37 fokot hozott, így azzal kellett számolnunk, hogy a klíma bekapcsolásával értékes kilométereket veszítünk. De nem így történt. Az M7-esen átlag 120 km/órás sebességgel kényelmesen utaztunk Balatonszárszóig, és még így is maradt 50 kilométernyi energiánk, hogy hazafelé a Siófoki CHAdeMO töltőn delejezzük autónkat. A tesztnapon felbátorodva úgy gondoltuk, hogy teszteljük a Budapest-Debrecen távot is a 4-es úton mert az M3-as autópályán nincs töltő. Az út felén Szolnokon villámtöltőn megpihenve és feltöltődve kényelmesen megérkeztünk Debrecenbe, ahol az OMP Autóház töltőjén adtunk energiát az autónak.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Az autó kétféleképpen tölthetjük. A már említett CHAdeMO töltőn 20 perc alatt 80%-ra tudjuk feltölteni az aksikat, vagy az otthoni töltőn kb 15 óra alatt 100%-ra.

Összességében a Soul EV a kollegák kedvence marad a tágas, kényelmes belsőtérnek köszönhetően és a megnövelt hatótávval már nem csak városi autó, hanem bátran nekivághatunk hosszabb utaknak is.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
Elektromobilitás szövetség: dinamikus fejlődés előtt áll az elektromos autózás Elektromobilitás szövetség: dinamikus fejlődés előtt áll az elektromos autózás A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem Az idén 70 százalékkal növeli akkumulátor eladásait az LG Chem
 
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

2018. október 04.
A Nissan az elmúlt közel tíz évben a zöldautózás élharcosa lett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010-ben elindult zöldforradalom eladási csúcsokat hozott a Nissannak. Mára a 100%-ban elektromos LEAF és az e-NV200 közkedvelt modell lett.
Részletek

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF története 2010-ben kezdődött. A Genfi Autószalonon mutatta be először a Nissan a teljesen elektromos autóját. Akkoriban a kiállítás látogatói szkeptikusak voltak a zöld autózás tekintetében, és álmukban sem gondolták volna, hogy ezzel a japán gyártó egy teljesen új piaci szegmenst hozott létre, és azóta közel 300 ezer darabot adtak el belőle. Ma már igenis van létjogosultsága az elektromos autónak, főleg ha az üzemanyagárakra vagy a környezet védelmére gondolunk.

Korábban már mi is teszteltük az első LEAF-eket a 24 illetve a 30 kWh-ás autókat és most itt van a vadonatúj, kívül-belül megújult 40 kWh-ás modell.

A mostani tesztautó semmiben sem hasonlít elődeire. Az új, nagyobb akkupakk és a technikai megoldások, mint a Propilot rendszer vagy az e-pedal nagyon szerethető és biztonságos autóvá tette a LEAF-et.

A forma teljesen új, viszont az alapok a régiek. Az új LEAF 4,5 centivel hosszabb azonban a tengelytáv maradt 2,7 méter. Első ránézésre a márkatestvér, a Micra jut eszünkbe, de a Qashqai génjei is fellelhetőek benne. A LEAF is megkapta a japán gyártó uniformizált ruháját a ledes nappali menetfényeket és a bumeráng hátsólámpákat.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF belül is olyan, mint kívül. Dögös és divatos, jól felszerelt és jó vele megjelenni. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a hátsó ülések picit magasabb pozíciót kaptak, de ettől függetlenül kényelmesek ugyanúgy, mint az elsők. A műszerfal teljesen megváltozott. Eltűnt az ufó kijelző, helyette hagyományosabb dizájnt kapott, és a középkonzol is összébb lett tolva az előzőhöz képest. A lényeges változás a műszerfalon az e-pedal a propilot és a propilot park gombja, ami a LEAF történetében újdonság.

Az új LEAF-fel már kényelmesen nekivághatunk egy Budapest-Balaton vagy egy Bécs útvonalnak autópályán. Tesztünk során az autópálya már nem volt ellenség, mint az elődöknél. A 130 Km/órás sebesség nem okozott gondot és a propilot rendszernek és az adaptív tempomatnak köszönhetően alig kellett a pedálokra rálépni.

E-pedál és propilot

Az e-pedál bekapcsolásával a gyorsítás, fékezés és teljes megállás egyetlen pedállal történik. A Nissan e-pedáljával egyetlen folyamatos mozdulattal gyorsíthat, lassíthat és fékezhet. Ezzel jobb irányíthatóságot tesz lehetővé emelkedőn, lejtőn és szeles úton. Ezen kívül természetesen ott van a fékpedál, a hirtelen fékezésekhez.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A propilot rendszer aktíválása után sávon belül tartja az autót, gondoskodik a vakfoltokról, gyorsít, lassít, tartja a sebességet és akár megállítja az autót a dugókban és egysávos utakon is.

Az intelligens sebességtartó automatika folyamatosan lassít és gyorsít a megfelelő sebesség eléréséhez és az előttünk lévő autótól való megfelelő távolság megválasztásához. Az intelligens vészfékezés segít a forgalomban és forgalmas utcákon, folyamatosan figyelve a sebességet és az elötünk lévő autótól való távolságot. Értesít, amikor le kell lassítani, és még fékez is az ütközés elkerülése érdekében, hogy minimalizálja az esetleges becsapódás erejét, vagy ha az úton átkelni készülő gyalogost észlel.

A holttér figyelő rendszerrel magabiztosan válthatunk sávot, és parkolásnál figyelmeztet, ha járművet észlel.

A parkolás csak egy gombnyomás. A ProPILOT Park funkcióval az autó magától parkol úgy, hogy mi is megirigyeltük. A párhuzamos parkolásnál teszteltük a rendszert és gyorsan, pontosan beparkolt autónk. A négy kamerával felszerelt autó virtuális 360 fokos felülnézeti képet biztosít, valamint választható osztott képernyős első, hátsó és járdaoldali közelnézetet a szűk manőverek megkönnyítéséhez. Ha mozgó objektum van a közelben, akkor a képernyőn figyelmeztetés is megjelenik.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Az autót kétféleképpen lehet tölteni. Az otthoni hálózati kábellel közel 15 óra alatt lehet 100%-ra feltölteni az akkumulátorokat, a gyorstöltő CHAdeMO oszlopoknál fél óra alatt 80%-ra tölthetjük.

A Nissan LEAF-fel az új WLTP szabvány szerint vegyes üzemben 275, városban 415 km-t tudunk megtenni. Ezek az értékek már pontosabbak a korábbiaknál. Otthoni töltésnél 258 km-t mutatott a kijelző és a városban is megközelítettük a 400 km hatótávot. Persze ezek az értékek a vezető vérmérsékletétől függően változhatnak.

A közel egy hetes tesztelés alatt nagyon megszerettük a LEAF-et, és amit a Nissan a prospektusokban ígér azok közel megfelelnek a valóságnak.

Összességében megint nagyot alkotott a Nissan. Városban és autópályán is tökéletes útitárs, nem beszélve arról, hogy csendesen védjük a környezetet.

Kulcsszavak: elektromos autó, nissan, teszt
 
Jön a Kia különleges, sportos Provoja Jön a Kia különleges, sportos Provoja Elektromos kukásautó Debrecenből Elektromos kukásautó Debrecenből Érkezik az elektromos Mercedes Vito Érkezik az elektromos Mercedes Vito Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Gyári fotón az új Nissan LEAF fényszórója Gyári fotón az új Nissan LEAF fényszórója
 
Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

2018. szeptember 06.
Kevés olyan autógyártó van, akinek a palettáján kisbusz is szerepel. A Peugeot ezek közé tartozik, hiszen a Citroennel és Toyotával közösen hozták létre a véleményünk szerint eddig legjobb kisbuszt a Travellert.
Részletek

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Ritka alkalom mikor kisteherautót vagy kisbuszt tesztelhetünk. Ez a mostani ilyen volt, hiszen idestova tíz éve járunk a Gyorsasági OB magyarországi futamaira, ahol mindig valamelyik márka buszaival szállítjuk a rendezőket, vendégeket. Ez a mostani is egy ilyen teszt volt. Parádsasváron a mátrai hegyiversenyen teljesített szolgálatot tesztalanyunk, és meg kell mondjam a vendégeknek is és persze nekünk is nagyon jó tapasztalataink lettek az autóval kapcsolatban.

A Traveller háromféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal kapható. A tesztautónk 5,30 méteres hosszával és 3275 mm tengelytávjával a legnagyobb a három méret közül. Hosszának és magasságának köszönhetően a parkolóházak sem jelentenek gondot neki, viszont kétségtelen, hogy a fentiekből adódóan kényelmesen elfér benne nyolc személy és csomagjaik.

Első ránézésre a Traveller izmos, erőt sugároz, üzenve, hogy minden porcikájában megújult. A méretes légbeömlő, a magas orr és a divatos fényszórók a LED-es nappali menetfénnyel kicsit morcos arcot kölcsönöznek a busznak, de szerintünk ez nagyon jól áll neki.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Ez a megnyerő stílusú kisbusz ugyanakkor tekintélyt parancsoló is. Az új függőleges hűtőrács, az egyedi LED-es lámpák  és a karosszériába simuló Xenon fényszórók erőteljes megjelenést kölcsönöznek a PEUGEOT Travellernek

Oldalról és hátulról nincs túlbonyolítva, de valljuk be, egy busz esetében nem lehet túl sok csicsát belevinni, igaz nem is kell. Ez így jó ahogy van. Habár egy újdonság van, ami a testvér Spacetourer-en is megtalálható. A gombnyomásra nyíló-záródó oldalajtó. Ezzel mindenki elvolt, mint a gyerekek.

Belül igazi luxus és kényelem fogad. Azt meg kell hagyni, hogy a Peugeot arculatváltása jól sült el. A franciák mindig kényelmes és funkcionális autókat terveztek. Gondoljunk csak a 3008-ra vagy az 5008-ra. Kényelmes és minden kézreáll. Ez a Traveller esetében sincs másképp. Elöl elektromosan állítható, bőr borítású fotelülések fogadják az utazót, és hátul is fejedelmi kényelem és lábtér fogad, ráadásul minden üléssor csúsztatható ezzel is fokozva a komfortot. Itt is mint elöl minden ülés bőrborítású. A műszerfal a már megszokott i-Cocpit, igaz a zongorabillentyű kapcsolók itt nem kaptak helyet. Kár értük hiszen karaktert adtak a műszerfalnak.

A Peugeot Traveller kisbuszhoz opcióként újgenerációs Grip control® rendelhető, mely kipörgésgátló rendszerének köszönhetően javítja a meghajtást.  Hó, terep, homok, kikapcsolt vagy standard ESP üzemmód... A műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval a vezető kiválaszthatja az adott úttípusnak leginkább megfelelő meghajtást.

Tesztautónk tényleg minden luxussal fel volt szerelve. kezdve a head-up display-jel, ami a vezetés szempontjából fontos információkat (például sebesség, a sebességhatároló/tempomat jelzései, követési távolság) a vezető látómezejébe, a műszerfalból felnyíló lemezre vetíti. De nem mehetünk el az adaptív tempomat, a hűthető-fűthető ülések, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy a fáradtságra figyelmeztető rendszer mellett sem.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Sávelhagyást figyelő rendszer, holttérfigyelő, aktív vészfékező rendszer, táblafelismerő rendszer és automata távolsági fényszoró gondoskodik a biztonságunkról


A tetőablakok tágas teret biztosítanak, ami által a hátsó sorban utazók is világosban, bezártság-érzés nélkül élvezhetik az utazást. Az utastér a külön-külön árnyékolható két tetőablakkal még a roló behúzása után is világos. Éjszaka a multifunkcionális tető LED-es hangulatvilágításai és az ülésenként elhelyezett olvasólámpák fokozzák kényelmünket. Az idei nyár bővelkedik meleg napokban, így elengedhetetlen a légkondicionálás, amiről a szegmensben egyedülálló, háromzónás, a szellőzőktől független finombefúvással rendelkező klímaberendezés gondoskodik.

A Peugeot Traveller városban és autópályán is hozta a tőle elvártakat. A kényelem magától értetődik. A 2 literes, 110 KW-os BlueHDi motor szépen csendben muzsikált. A gyári 5,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni, de 6,8 literes fogyasztással meg voltunk elégedve, főleg ha figyelembe vesszük, hogy tesztautónk egész hétvégén kemény munkának volt kitéve.

Összeségében a Peugeot egy nagyon kellemes és kényelmes autót alkotott a Traveller személyében. Jót tett neki a ráncfelvarrás és ha hosszú útra megyünk, vagy be szeretnénk járni a környező országokat akkor nehezen találunk jobb partnert a Travellernél.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, teszt, Traveller
 
Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Friss design és osztályelső motorok – az új Opel Vivaro Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD 500 ezer Audi TT – egy különleges TTS modell a jubileum alkalmából 500 ezer Audi TT – egy különleges TTS modell a jubileum alkalmából
 
Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

Francia kényelem - Citroën C4 Cactus

2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
Részletek

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik

A  Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van.

Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a  Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek.

A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit


Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak.

A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre.

Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű.

Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.

Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás.

Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit.

A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Az ülések kényelmesek – habár ezt már megszokhattuk a francia gyártótól – elöl és hátul is kellemes az utazás.
A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető.

A turbómotor fogyasztása meglepően jó volt. Városban és országúton az átlagfogyasztás 5,7 liter volt.

Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán.
 

Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
 
Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus Citroen C-Elysée – Modern, tágas, robosztus Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra Már 90 ezer megrendelés érkezett a Citroën C3 Aircrossra A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat A Citroen ismét új modellről lebbenti fel a fátylat Szombaton ismét Jazzy Street Szombaton ismét Jazzy Street Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

2018. augusztus 08.
A Hyundai az elmúlt években erőteljesen halad előre, és folyamatos növekedést biztosít modelljeivel. Gondoljunk csak az IONIQ családra, ami egy pillantás alatt slágermodell lett. Valószínű ez az i30 Fastback esetében sem lesz másképp.
Részletek

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az i30 modellcsalád egy új taggal bővült. Az i30 Fastback-kel. De miben is különbözik tesztmodellünk az i30 család többi tagjától? A Fastback szó jelentése ferdehátú. Pontosabban a szó a karosszéria formájára utal, amikor a tetővonal ívben folytatódik a hátsó lökhárítóig. Ezzel dinamikus és egyben stílusos hatást lehet elérni. A lejtős tetővonal magával ragadja tekintetünket az autó elejétől a végéig. Ez a vonalvezetés nem volt idegen a Hyundaitól, mert nézzük csak meg a IONIQ-ot, ahol már előrevetítették ezt a stílust. Igaz, ott főleg a fogyasztásra figyeltek, és azért kapta meg ezt a formát, hogy még jobb légellenállása legyen az autónak.

Tesztmodellünk esetében teljesen más indokok vezérelték a tervezőket. Az i30 család már szinte teljes volt, de kellett hozzá a Fastback modell, és így már tényleg egy komplett családról beszélhetünk.

Első ránézésre eszünkbe juthat más márka modellje, például a Mercedesé, de ha jobban szemügyre vesszük tesztautónkat, nagy hasonlóság nincs a két márka közt. Oldalról az autó orrától a végéig finom szép ívvel találkozunk, ami letisztult elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. Peter Schreyer csapata nagyon tud, ami hátsó rész tervezését illeti. Mindig rizikós egy már meglévő modellre új hátsót rajzolni, de ők megcsinálták. Igazán Harmonikus lett hátulról az i30 Fastback.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Nem csak hátul tartogat újdonságot a Fastback karosszéria, hanem elöl is. Nagyobb, lépcsős hűtőrács fogad minket, ami két szélén a hűtőrács felső vonalában folytatódik a full LED-es fényszóróig, ezzel dinamikus megjelenést kölcsönözve az autónak.

Belül már a Hyundaitól megszokott és elvárt minőség fogad. A sallangmentes fekete-szürke üléskárpit visszaköszön a műszerfalon is, ezzel elegáns hangulatot teremtve az utastérben. A multifunkciós a kormány nem tartogat meglepetést azoknak, akik ismerik a Hyundai modelljeit. Az első ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, és a multimédia rendszeren Apple, valamint Android is fut.

Az ülések kényelmesek, az elöl és hátul utazóknak tágas lábtér áll rendelkezésre. A 8 colos érintőképernyőn a Kiában is használt menü fogad. Használatuk könnyen értelmezhető és egyszerű. A kényelmi és biztonsági rendszereket – mint például a sávtartó – kapcsolókkal működtethetjük. A Fastback legnagyobb aduja – a hagyományos ötajtóssal szemben – a csomagtartója. Alaphelyzetben 450 liter áll rendelkezésünkre a pakolásra, de ezt 1351 literre bővíthetjük.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az 1,4 literes turbómotor halkan és simán dolgozik és ez mondható el a hétfokozatú duplakuplungos váltóról is. A koreai gyártó újfejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le 1500-as fordulatszámon. 

Vezetni nagyon kellemes, a felfüggesztés feszes, a futómű elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, teljesen független. A váltót három üzemmódban – normál, eco és sport –tudjuk működtetni. A váltó olyan jól alkalmazkodik, hogy nincs szükség manuális kapcsolásra. Ebben nagy szerepet játszik az 1500-as fordulat nyomatékmaximuma is, hiszen ha eco módban alacsony fordulatszámon haladunk, akkor is bőven van nyomaték, és gázadásra szépen meglódul autónk. Vezetés közben halk menetzaj hallható a kerekektől, de ez nem befolyásolja az utazási élményt. Az 5,5 literes fogyasztást vegyes használatban mi nem tudtuk produkálni, 6,6 literes fogyasztást tudtunk összehozni.

Összeségében nagyon kellemes autó az i30 Fastback és ha egy elegáns mégis fiatalos autót akarunk, akkor jó választás lehet számunkra.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 Fastback, teszt
 
A 2013-as Nissan GT-R még keményebb A 2013-as Nissan GT-R még keményebb Design együttműködés a smart és a BoConcept között Design együttműködés a smart és a BoConcept között Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Lenyűgöző innovációk az örömautózás jegyében Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját
 
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

2018. július 25.
Az 5008-as története 2009-ig nyúlik vissza. Akkoriban a Peugeot egy új családi szabadidőjárművel akarta megszerezni a vásárlók kegyeit, ami sikerült is.
Részletek

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot teljesen újragondolta a családi egyterű és a SUV jelentését, amelynek eredményeképp megérkezett az új 5008-as, ami merész vonalakkal, erőteljes orral és hét üléssel akarja a vásárlók szívét elrabolni. Valószínű, hogy ez nem lesz nehéz.

2009-es megjelenése óta az 5008-as megérett az arcfelvarrásra. Vagyis ez így nem teljesen igaz, mert az új modell semmiben sem hasonlít az elődökre. Ez nem mintha baj lenne, sőt. Nagyon jól tették a francia mérnökök, amikor áttervezték az 5008-ast. A családi egyterűből egy vagány SUV-t készítettek, ami pofátlanul elcsábítja a vevőket a konkurens márkák modelljeitől. És ez valószínűleg sikerül is neki.

Már első ránézésre csak annyit lehet mondani, hogy nahát! A Peugeot-tól nem ezt szoktuk meg. Az 5008 elődje kicsit batár, kicsit lekerekített volt, de nem volt az a hűha hatás. Igazából nem fogta meg elsőre az embert. Mostani tesztalanyunk már elsőre megragadja az ember tekintetét, aki már alig már várja, hogy vezethesse.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot 3008-as ízig-vérig újragondolták, nem hiába lett 2017-es év autója. Az 5008-as ennek a modellnek a továbbfejlesztett, nagyobb változata, amit plusz két üléssel megtoldottak.

Már az orra is erőt és dinamizmust sugall. A formatervezők erősen rányomták ceruzájukat a papírra, hogy tényleg erős érzelmi hatást érjenek el. A csinos orr megvadítva króm betétekkel, a Full-LED fényszórók melyeknek a vonalai egészen az A-oszlopig tartanak, ami csak úgy vonzza a szemet. Az erőteljes dobozformát finom részletekkel ellensúlyozták. A 4,6 méteres autó hátulja egyszerűen le lett csapva. Meglepő, de ez működik. Hátsó része megkapta a 3008-as lámpáit. Távolról szinte összetéveszthető.

Beülve a már megszokott i-Cockpit műszerfal fogad minket. A francia extravagancia tárházát vonultatja fel a Peugeot az egész belsőn. A kisebb sportkormány, a 8 colos középkonzoli kijelző, a zongorabillentyű kezelőszervek – amelyekkel a rádiót, navigációt, klímát, és telefont tudjuk egy gombnyomással használni – és a diszkrét éjszakai ledcsíkok az ajtókárpitban és a tetőkárpitban jó átgondolt már-már ipari jelleget kölcsönöz a beltérnek.
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Az anyagminőségre nem lehet panasz. Az ajtókárpiton és a műszerfal betétjein kellemes a szövet tapintása, az ülések bőr és szövet keverése izgalmas, varrásai tökéletesek.

Az ülések kényelmesek és hosszú úton sem fáradunk el bennük. A plusz két ülés a második üléssor mögött helyezkedik el. Meglepő de el lehet férni, igaz hosszú útra nem vállalkoznánk. Ha bár a gyerekek biztos élveznék az utazást.

A 2 literes 150 lóerős blue HDi motor csendben teszi a dolgát. Jól reagál a gázadásokra sebességváltója könnyen és simán dolgozik. A gyári 4,2 literes vegyes fogyasztás nekünk 5,9 literesre sikerült.

Összeségében az 5008-as is – akár a kistestvér 3008-as is – nagy szeletet fog kihasítani a magyarországi SUV piacból a minőségi anyagoknak és a megújult formának köszönhetően.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150
Kulcsszavak:
 
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150 Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT
 
A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

2018. július 06.
A Honda HR-V a kistesó az FR-V mellett, de azért, mert kicsi, nem kell vele úgy is bánni. A HR-V is felnőtt a feladathoz, és az újragondolt autó előnyére szépült.
Részletek

A kistesó - Honda HR-V

A HR-V első generációját 2006-tól gyártották és 2015-ben a modellt is elérte a frissítés szele, ami igen jót tett neki. A tervezőknek figyelembe kellett venni, hogy az autópiacon dübörög a SUV-láz, aminek során a Nissan közkedvelt modelljén a Juke, vagy a mostanában a csapból is folyó és nagyon formabontó Toyota CH-R népszerűségével kellett felvennie a verseny a HR-V-nek.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy sikerült neki. Vagány kinézete a fiataloknak vagy épp az idősebb korosztálynak is bejön. Ha oldalról megnézzük az autót, a visszafogott vonalakkal úgy dolgoztak a tervezők, hogy megmaradjon a Honda szellemisége, de legyen benne egy csavar, ami már azt sugallja, hogy ez a modell szakít a hagyományokkal, és rálép a már konkurensek által kijárt SUV-útra. A kaszni szép ívei szemet gyönyörködtetőek. Az autó dögös orrészt kapott, ám a beömlőnyílás fekete borítása teszi izgalmassá az összképet. A fellépő feketesége króm betétekkel tarkított, ami szintén kellemes látvány.

A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

Beülve meglepően magasan ülünk, de az ülések kényelme és a remek kilátás túllendít meglepődöttségünkön. Kis méretéhez képes belül tágas a térérzet és mind az elöl, mind a hátul utazóknak kényelmes utazást biztosítanak az ülések, és a lábtér is jó. A műszerfal szintén letisztult és egyszerű megjelenésű. A műszerfal közepét az éríntőképernyős navigációs rendszer uralja, amin a navigáció mellett rádiót, telefoncsatlakozást és egyéb hasznos dolgokat találunk. Ez tulajdonképpen egy androidos tablet. Alatta kapott helyet a klíma vezrlőpanelje, amin egy érintéssel beállíthatjuk a kívánt hőfokot. A panel csillogó fekete bevonatot kapott, ami tovább folytatódik a kardánboxban, és körülöleli a joystick sebességváltót.

Autónk bőségesen fel volt szerelve extrákkal. A vezetéstámogató rendszertől a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren keresztül a tolatókameráig mindegyik a kényelmünket szolgálja, amihez igen hamar hozzá tudtunk szokni.

A fürge motor finoman dolgozik, utazás közben nem zavaró a hangja. Az 1.5 literes i-VTEC motorral autónk 130 lóerővel kényelmesen veszi az akadályokat. A Hondáktól megszokott tökéletes váltó itt is jól dolgozik. A sebességváltó feszes – és bár egy joystick – hamar hozzá lehet szokni kisebb méretéhez. Tulajdonképpen nagyon kényelmes volt használni.

A futóművek jól reagálnak az irányváltásra, és az SUV jellegnek köszönhetően az úthibákat sem érezzük annyira.

Összeségében jól döntöttek a Hondánál, hogy a mai trendnek megfelelő autót alkottak, ami méltó vetélytársa a SUV szegmensben résztvevőknek.

A kistesó - Honda HR-V
Kulcsszavak: honda, HR-V, suv, teszt
 
Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A BMW X3-ra vadászik az Alfa SUV A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Érkezik a márkakereskedésekbe a vadonatúj Honda Civic Type R Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3 Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3
 
Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

2018. június 13.
A Hyundai tervezői igyekeznek minden igénynek megfelelni így megalkották a Konát ami tényleg egy telitalálat lett.
Részletek

Izmos és divatos - Hyundai Kona


A Kona előkészületeit 2015 novemberében kezdték el a Hyundainál, és  2017 nyarán már le is gurultak az első darabok  a gyártósorról.

A Kona egy teljesen új vonalat képvisel merész és dinamikus vonalaival. Habár hasonló modellekkel a konkurens márkáknál is találkozhatunk mégis az igazi testvér a Kia Stonic, mivel közös a padlólemezük.

Első ránézésre egy izgalmas, izmos és divatos modellel állunk szemben. A krómkeretes hűtőrács hatalmas beömlőnyílása egyből megfogja a tekintetet ami a többi Hyundai modelleknél is megtalálunk. A LED fényszórókkal és szintén LED-es nappali menetfénnyel lesz teljes az összkép.

A külső tükrök formája szépen kerekített és  a visszapillantókba kapott helyet  az oldalsó irányjelző is. A sportos oldalküszöb és a hátsó védőlemez erőt és dinamizmust sugároz. A kompakt SUV modell 4165 mm hosszúságával, 1800 mm szélességével, 1550 mm magasságával, és 2600 milliméteres tengelytávjával egy jól kezelhető és kényelmes autó lett. A csomagtartó méreteihez képest korrekt, 361 literes, amit 1143 literre bővíthetünk a hátsó ülések lehajtásával.

Beülve egy kényelmes ülésekkel és jól átgondolt műszerfallal találkozunk. A műszerfalon található Head-up kijelző a könnyebb láthatóság érdekében osztályelső fényerejű.

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai KonaA műszerfal közepén kapott helyet a 8 colos érintőképernyős kijelző ahonnan a navigációt, rádiót tudjuk kezelni és a tolatáskor a tolatókamera képét is itt látjuk. A multifunkciós kormány kényelmes, kézreál. A műszerfal összképek egyszerű és rendezett, nincs túlzsúfolva. Mindkét első ülések magassága állítható és fűthető, és kényelmes utazást biztosít. A lábtérre sem elől sem hátul nincs panasz.

A Kona motorházteteje alatt egy  998 köbcentis, 3 hengeres, 120 lóerős, turbófeltöltővel rendelkező benzinmotor dolgozik, aminek a maximális forgatónyomatéka 172 Nm. Ezt 1500-4000 fordulat között adja le a motor. A hatsebességes manuális váltó feszes és kényelmes. Az autó vezethetőségére nincs okunk panaszra. Indulásnál és gyorsításnál  enyhe morgós hangot hallat de ez nem zavaró és 3000 fordulatnál eltűnik. A futóműve feszes és a 18 collos kerekenek köszönhetően az úthibákat se érezni annyira.

A fogyasztása vegyes használat mellett 8 litert mértünk, igaz az autó átvételénél 11 literes fogyasztás mutatott a fedélzeti számitógép amin meglepődtünk. A közel 1000 kilométer megtétele után már kedvezőbb fogyasztási adatokat produkált.

Összeségében a Hyundai SUV-ja nagy utat fog bejárni formabontó vonalaival és kényelmes társunk lesz az utakon.

Izmos és divatos - Hyundai Kona
Kulcsszavak: Hyundai, Kona, suv, teszt
 
Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S Új V6-os turbómotort kapott a Porsche Macan S A Qashqai együtt él a várossal A Qashqai együtt él a várossal Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW
 
Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

2018. május 26.
A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.
Részletek

Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Az első 3008-as megjelenése óta előnyére változott a már akkor megemelt magasságú szabadidő-jármű. Az elődnél még nem nagyon figyeltek arra, hogy igazi SUV legyen, de a mostani autónál már mindent bevetettek a tervezők. A végeredmény nagyot szólt, és igazi versenytársa lett az ebben a szegmensben résztvevő konkurens márkáknak.

A formatervezők szakítottak az előd lekerekített vonalaival, és ennek egy dinamikusabb, kicsivel szögletesebb, erőteljesebb kontúrokkal rendelkező 3008-as lett az eredménye. A sportos megjelenés erőt és dinamizmust sugall vezetőjének, és ebben mi sem csalódtunk.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

Ugyanezt a vonalat követve belül is egyszerűség fogad a már megszokott i-Cockpit műszerfallal.

A műszerfal közepén helyezkedik el a folyadékkristályos kijelző, amiről a rádiót a klímát és tulajdonképpen mindent, amire a vezetés során szükségünk lehet, vezérleni tudunk.

A kijelző alatt található egyszerű „zongoragombokkal” kapcsolhatjuk a navigációt, ülés- illetve a szélvédő-fűtést. Az összhatás bár egyszerű, de letisztultsága miatt mégis szemet gyönyörködtető. A kormánykeréken csak a rádió és a telefon kezelőszervei kaptak helyet. Ami olyan franciás, hogy a tempomat a kormány bajuszkapcsolói mögött kapott helyet, ami ugyan kissé kényelmetlen, de ha már ráérzett az ember akkor már könnyen használható. A másik furcsaság, hogy a kilométeróra és a fordulatszámmérő megcserélve kaptak helyet a műszerfalon. Azonban ez is csak megszokás kérdése.

A műszereket saját magunk kényelmére testre szabhatjuk: ha nem ezeket a kijelzőket akarjuk látni, akkor egy gombnyomással lecserélhetjük őket az üzemanyagszint és az olajnyomás kijelzőire. Ezek a megoldások a Citroen modelljeiben is fellelhetők.

Az ülések nagyon kényelmesek, erre odafigyeltek a tervezők. Mind az elöl utazóknak, mind a hátul ülőknek kényelmes a fej és lábtér. Az első ülések magassága nem csak a vezető, hanem az utas oldalán is állítható. A már korábban említett sportos megjelenés a vezető oldalán is visszaköszön. A kisebb kormánykerék karimáját felül és alul is kiegyenesítették, ezért aztán a műszerfalra való rálátás zavartalan. A csomagtér tágas, 520 liter, amit igény szerint 1482 literre bővíthetünk.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Beülve már érezhetjük, hogy nem mindennapi autóval van dolgunk, és élmény lesz vezetni. Ez így is történt. A 120 lóerős 1,6 literes dízelmotor szépen dolgozik. A futóművek határozottak és feszesek. Könnyedén veszi a városi terepet. A hatsebességes automata váltó precízen dolgozik. Gyorsításnál vagy visszaváltásnál a kormányváltó használata kényelmes és azonnal reagál minden mozdulatra. A fogyasztással sem volt semmi probléma. A közel 1000 kilométert 6,1 literes átlagfogyasztással tettük meg.

Összeségében a 3008 felnőtt a feladathoz, és méltán veszi fel a versenyt a konkurens márkákkal.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.
Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 3008, suv, teszt
 
A Hyundai bemutatta az első képeket Santa Fe-ről A Hyundai bemutatta az első képeket Santa Fe-ről Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Új PEUGEOT 5008: A szabadidő-autók új dimenziója Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja A Mokka X és a Crossland X után az Opel-X-család harmadik tagja Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 1 - 10