Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 229 Megjelenítve: 1 - 10
Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

2019. július 10.
Már a  tavaszi bemutatón megfogott bennünket a Citroen új terepese és alig vártuk, hogy közelebbről is megismerjük. A sok egyedi újítás visszahozta a márkát és a modellt is a reflektorok középpontjába és higgyék el már kellett egy ilyen modell a SUV palettára.
Részletek

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

A Citroen biztosra ment mikor elindította az „Aircross” családot. Már a C3 és C4 Cactus is nagy dobás volt és most itt a csúcsmodell a C5 Aircross. Szerintünk a francia gyártó eddigi legjobb SUV-ját alkották meg és azzal, hogy újra gondolták modellpalettájukat no meg visszakanyarodtak a régi gyökerekhez megint egy őszinte és  szerethető márka lett. Amit a hangzatos reklámszlogenekben hallhatunk az mind fedi a valóságot. Kényelmes ringatózó  családi autó amiből nem akarunk kiszállni.

Ha alaposan szemügyre vesszük nem egy aszfaltdöngető autót hanem egy jámbor tekintetű nagy órjást látunk ahogy a kollegánk öt éves fia mondta. És igaza van. Nincsenek túltolva a vonalai, egyszerű letisztult formát alkottak a tervezők. A finoman megrajzolt megduplázott menetfények alatta a LED-es fényszóróval egy szolid, mégis elegáns összképet alkotnak. Az egyetlen bohókás elem a narancssárga kiegészítő a lökháríton ami visszaköszön az első ajtókon és a tetősíneken amivel egy kis franciás sikket kapunk.

Az új C5 Aircross SUV ékessége a hatalmas nyitható panoráma üvegtető. Oldalnézetből a tető lebegő hatást kelt a szinte egybefüggő, 360 fokban körbefutó üvegfelületeknek köszönhetően. Az autó oldalán a "C" betűt formázó krómbetét tágas utastér érzetét kelti.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Beülve a már megszokott Citroenes kényelem vár minket. A C5 Aircross SUV üléseinek széles támláját és üléslapját az ülőbútorok világa ihlette. Az innovatív gyártás az ülések közepén található nagysűrűségű habot az ülésfelszín 15 mm vastag, texturált habjával ötvözve kiváló tartást és puha ülést garantál, és hosszú utakon sem kell attól tartanunk, hogy deformálódik vagy besüpped. Hátul három különálló ülést találunk, ami szintén a Citroën C5 Aircross sajátossága a szegmensben. Az egyforma széles ülések ugyanolyan kényelmet kínálnak mindhárom utasnak. 150 mm-en csúsztathatók, ami lehetővé teszi, hogy tetszés szerint alakíthassuk az utas- és a csomagteret.

A műszerfal ugyan olyan letisztult mint a külső vonalai. Egyszerü, a lekerekített szögletes vonala nagyon jól álnak neki és a 8 colos központi érintőképernyő uralja az összképet. Ami viszont nem felhasználó barát az a tempomat kezelőszerve amit mindig a kormány mögé rejtenek a francia márkáknál. Ezzel megnehezítve azok dolgát akik a kormányon keresnék a gombokat.

De kanyarodjunk vissza az újdonságokhoz. A C5 Aircorss is megkapta a „Citroën Advanced Comfort” csomagot ami csak is a kényelemről szól. A Citroën által kifejlesztett új felfüggesztési rendszer kiváló úttartással, menetkomforttal és kényelemmel ruházza fel az új Citroën C5 Aircross SUV-t.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Az új futómű a nagy úthibákat épp úgy kiszűri és elnyeli, mint a kisebb útegyenetlenségeket, olyan érzetet keltve ezzel, mintha az autó észrevétlenül átsuhanna az úthibák felett, miközben remek úttartást és kivételes dinamizmust biztosít. Míg egy hagyományos felfüggesztési rendszer lengéscsillapítókból, rugókból és mechanikus ütközőelemekből áll, addig a Citroën által kifejlesztett futóműbe hidraulikus csillapítók és ütközőelemek vannak beépítve két végállással, a ki- és berugózott pozíciókhoz. Az új felfüggesztési rendszer két fokozatban működik igénybevételtől függően: nagymértékű be- és kirugózásnál a hidraulikus csillapítók fokozatosan lassítják a mozgást, elkerülve ezzel a hirtelen felütéseket a végállásoknál, míg enyhe be- és kirugózásnál az úthibák "kiradírozásával" a repülő szőnyegen való utazás érzetét keltik.

A hangszigetelése a jármű haladásából fakadó zajok legnagyobb részét kiszűri, így teljes nyugalomban utazhatunk az autóban. A kiváló zajszűrésben kulcsszerepet játszanak a szigetelő réteggel ellátott, dupla vastagságú ragasztott első üvegek, és olyan érzetet keltenek, mintha egy védőburokban utaznánk. A márka a motortér hangszigetelésére is kiemelt figyelmet fordított.

A 180 lóerős PureTech S&S nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt tesztautónk az úton is nagyon jól teljesített. A felfüggesztésének köszönhetően mindegy, hogy kátyús vagy macskaköves utakon megyünk, kényelmesen átsiklik rajta az autó. Az igazi kényelem itt érezhető. kellemesen gyorsul, a gézadásokra jól reagál teljesen mindegy milyen terepen kell menni. Kényelmesen elérünk úticélunkhoz. A fogyasztására sem lehet panasz. A tesztidőszak alatt a közel ezer kilométerre 7,7 literes átlagfogyasztást mértünk ami nagyon jó érték.

Összeségében a C5 Aircross felfüggesztése és kényelmi funkciói zseniálisan eltalált és ha figyelembe vesszük az –e szegmensben szereplő konkurens márkákat akkor a francia SUV magasan viszi a pálmát.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross 

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross
Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, teszt
 
A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása A következő szintre lépett: bemutatkozik az Audi Q7 megújult kiadása Klasszis-utastér, kifinomult részletekkel - Az új Mercedes-Benz C-osztály Klasszis-utastér, kifinomult részletekkel - Az új Mercedes-Benz C-osztály Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Hihetetlenül felhasználóbarát az új Lexus RX Hihetetlenül felhasználóbarát az új Lexus RX A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját A Honda a 2015-ös Frankfurti Autószalon keretein belül mutatja be felfrissített modellpalettáját
 
Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

2019. június 24.
A Peugeot 2018 őszén mutatta be középkategóriás modelljét az 508-ast amit már akkor nagyon vártunk és most itt van így jobban szemügyre tudjuk venni.
Részletek

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Nagyban dübörög a SUV-őrület és már minden gyártónak van crossovere de a limuzinokra még mindig van igény és ezzel a Peugeot koránt sem nyúlt mellé. Újragondolták a limuzinok létjogosultságát és újrarajzolták a már korábban is sikernek számító 508-ast. 

A tervezők egy kellemes vonalvezetésű ámde mégis vad külsővel megáldott modellt alkottak. A morcos tekintetű orrész először itt kapta meg a „tigris” fogakra hajazó nappali menetfényeket ezzel is hangsúlyozva, hogy nem akármilyen autóval állunk szemben. Sőt ezzel a gyártó előre vetíti a márka később érkező modelljei arculatát amit a 208-on láthatunk majd.

A kupés tetőív és a keret nélküli ajtók egyfajta luxust kölcsönöznek az autónak ezzel is hangsúlyozva, hogy 508-asunk más mint a konkurensek modelljei. A 2018-ban volt 50 éves a korszakalkotó 504-es modell aminek tiszteletére egyes jegyek visszaköszönnek tesztautónkban.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508


Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Az utastérben is érezhető a változás, amin Peugeot az utóbbi években átment. Jó átgondolt, szépen rajzolt vonalak jellemzik a műszerfalat és az utasteret. A 3008-ban és az 5008-ban is látott i-Cocpit itt is jelen van, csak tökéletesítettek rajta és tényleg öröm ránézni a műszerfalra. A 12,3 colos digitális műszeregységről és a kapacitív 10 colos középső érintőkijelzőről minden információ elérhető.

A high-tech vezetőhelyen kompakt kormány, magasra helyezett, konfigurálható digitális műszeregység és egy 10” kapacitív típusú HD érintőkijelzői kapott helyet. A kényelmes ülések, a többpontos masszázs, a FOCAL® audiorendszer biztosította tiszta és részletgazdag hifi hangzás is mutatja, hogy nem egy kommersz cégvezetői autóba ülünk. A zongorabillentyű kezelő szervek itt is jól mutatnak és sugárzik a letisztultság és funkcionalítás. Egyszerűen szép.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

De a nagy meglepetés az éjszakai vezetés során látható, ugyanis a francia gyártó itt alkalmazta először a A Night Vision éjjellátó technológiát ami tényleg nagy dobás lett. A lényeg, hogy a gépkocsi elején elhelyezett infravörös kamera segítségével éjszaka is érzékeli, ha a gépkocsi előtt az úton gyalogosok vagy állatok tartózkodnak. A legmodernebb biztonsági és vezetéssegítő rendszerekkel ellátott 508-as technológia tekintetében minden elvárást felülmúl. Ezt a funkciót az autó maga kapcsolja be szürkületkor így ez nappal nem működik.

Az autó ülései szinte körbe öleli utasát mintha egy sportautóban ülnénk. Az ülések kemények és masszívak és a kihúzható combtámasz még kényelmesebb utazást biztosít. A hátsó üléseken az ereszkedő tetővonalnak köszönhetően magasabb utasoknak nem kényelmesek.

Tesztautónk ugyanarra a padlólemezre épül, amelyre a 308 vagy az 5008. A keresztmotoros kocsiban elől MacPherson, hátul multilink felfüggesztést kapott, amelyhez egyes változatoknál változó csillapítású lengéscsillapítók társulnak.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508


Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Az 1.6 PureTech 225 LE motor fürge, szépen dolgozik. Az automata váltó szinte fokozatmentesen vált nincsenek nagy ugrások a fokozatok közt. A futóműve könnyen veszi az úthibákat, köszönhetően a felfüggesztésének és a 18 colos kerekeinek. Úttartása kiváló akár normál, akár sport módba kapcsolunk.

Igaz ez utóbbinál mutatja meg igazi arcát az 508-as. A hangszigetelésre is nagy hangsúlyt fektetett a Peugeot. Normál 130 km/h-s utazósebességnél alig szűrődött be zaj az utastérbe viszont sport módban volt egy kellemes mély dübörgés de ez még jól is állt neki. A vegyes használat mellett fogyasztása is rendben volt. Közel 1000 kilométer megtétele után 6,6 litert mutatott a műszer.

Összességében a Peugeot 508-as egy nagyon jól átgondolt, jó dizájnnal és jó motorral rendelkező szedán ami bátran felveszi a versenyt a konkurencia modelljeivel.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot 508, teszt
 
A Hyundai bemutatta a vadonatúj i30 Fastback N-t A Hyundai bemutatta a vadonatúj i30 Fastback N-t Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé Exkluzív és egyéni - A BMW M6 Gran Coupé Autószalonon mutatja be az új Leon X-PERIENCE modellt Autószalonon mutatja be az új Leon X-PERIENCE modellt A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját A Peugeot bemutatja az új 2008-as SUV-ját Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban
 
Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

2019. május 16.
A múltkor már alkalmunk volt tesztelni és közelebbről szemügyre venni a SsangYong legnagyobb családtagját a Rexton. Most a kistesón van a sor, hogy megmutassa azért mert kisebb ő is ugyan olyan erős és vonzó mint a nagytesó. Ő nem más, mint a SssangYong Tivoli.   
Részletek

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli


Valószínű, hogy sokaknak a SsangYong név nem sokat mond, vagy ha igen akkor a nem túl szép terepjáróira gondolnak. Hát akkor bemutatjuk a Tivolit ami már semmiben nem hasonlít az elődökre, sőt vonalaival és erejével sok borsot tör a konkurens márkák modelljeinek orra alá. Talán az is sokaknak ismeretlen lehet, hogy a SsangYong Dél-Korea legrégebbi haszongépjármű gyártója és az Európai piacra szánt autókat már jóval elfogadhatóbb modellekkel versenyeznek a vevők kegyeiért.

A Tivoli 2017-es ráncfelvarrása nagyon jól sikerült és személyében egy igaz crossovert ismerhetünk meg akinek mindegy, hogy városban vagy földúton kell közlekednie. Megbirkózik a feladattal. A kozmetika jót tett neki, igaz nem olyan látványos de szemrevaló lett. Újak lettek a LED-es nappali menetfények, a lökhárító vonalain finomítottak és megmaradt a Tivolira jellemző látványos lemezhullámok az oldalfalon. A 4,2 méter hosszú,  1,8 méter széles és 1,6 méter magas autó simán felveszi a verseny a kategória szereplőivel. A tervezők szabad kezet kaptak a Tivoli megalkotásakor, ezzel elérték, hogy a saját padlólemezt kapott autó tengelytávja is tökéletes legyen a maga 2,6 méterével.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Az autó beltere nem volt meglepetés, mivel a korábban tesztelt Rexton után már sejteni lehetett, hogy a Tivoli is jócskán felszerelt lesz. Az anyagfelhasználással és kialakításukkal nem lehet kötekedni. A steppelt ülések motívumai visszaköszönnek az autó kárpitozott részein, ezzel egységet képezve. A műszerfal kezelőszervei kézre állnak, jól átgondoltak. A multifunkciós kormánykerék fűthető és manuálisan állítható. A 7 colos kijelzőn a navigáció pontosan dolgozik, nincs késlekedés. Induláskor a LED műszerfal hat féle színben köszönt, és ami jópofa dolog, hogy a 3,5 colos kijelző informálódhatunk az első kerekek szögéről és itt jelenik meg a táblafelismerő rendszer ikonja is.

Az első ülések fűthetők és hűthetők, a vezető oldali ülést hat irányban elektromosan is állíthatjuk. A lábtérre nem lehet panasz. Elől és hátul is bőséges térkínálat fogad. Az ülések nem csak kényelmesek hanem szépek is. A hátsó ülések 40:60 arányban dönthetők így a 423 literes csomagtartó 1018 literre bővíthető.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Tesztmodellünkben egy 1,6 literes benzines motor dolgozik, ami 128 lóerőt és 160 Nm-t tud leadni. A feszes futómű jól teljesít a budapesti kátyus utakon és a rugózásával sincs probléma. A kanyarokra jól reagál a Tivoli futóműve a komfortérzetünket nem befolyásolja.

A crossover fogyasztása városban megközelítette a 9 litert. Az 1,35 tonnás autónk gázadásra kicsit lomhán reagál, de ha már  elemében érzi magát akkor országúton beéri  7 literrel. A fékek harapósak de hamar hozzá lehet szokni.

Összeségében az új Tivoli egy jól felszerelt autó számos extrával ami alap a SsangYong-nál. A masszív crossoveres jegyeket hordozó modell kemény ellenfele lesz a kompakt kategóriában és már Szikora Róbert is megénekelte: „Neonreklám hívogat, a Tivoliból hallatszik a zene, lesz sok minden látnivaló, legjobb, hogyha indulunk.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kulcsszavak: bemutató, crossover, ssangyong, teszt, Tivoli
 
Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Már magyarországon is elérhető a DS 3 Crossback, a High-Tech stílusikon Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan Új motorokkal és átfogó összeköttetési megoldásokkal rajtol az új Sharan
 
Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

2019. április 29.
Korábban már volt alkalmunk tesztelni a LADA Vesta szedán változat de most itt az izmosabb és dögösebb változat ami szerintünk a LADA eddig legjobban sikerült autója.
Részletek

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Valószínűleg senki nem gondolta volna – sőt volt akik egyenesen temették a márkát - hogy a 2015-ös indulástól máig közel 3 ezer autót fognak értékesíteni, pedig ez már az első év után is látszott, hogy eladási rekordokat dönt a LADA Magyarországon. A Vesta modellből már közel ezer példány fut a hazai utakon.  És most itt a Vesta SW Cross, ami tovább fogja emelni az eladási darabszámokat.

Már a hazai bemutatón is látni lehetett, hogy a Vesta egy húzó modell lesz. A magas hasmagasságának köszönhetően a magyar utakra tökéletes az autó. A formája is szemrevaló ami a Volvo korábbi dizájnerének, Steve Mattinnak a keze munkáját dicséri és ezzel az SW Cross egy szemrevaló modell lett. A 4424 milliméter hosszú, 1524 milliméter széles és 1785 milliméter magas autó, a megemelt 203 milliméter hasmagasságával bátran nekivághatunk a természetnek.  A magassági adatok mellett a terepszögek paraméterei is jók, ami elöl 18,1, hátul pedig 21,8 fokos. A 17 colos abroncsok is jól mutatnak a szép felnikkel no meg a Vesta Cross narancsos színeivel.

Beülve a tágas utastér és a kényelmes ülések fogadna. Azt meg kell hagyni, a LADA mindig jó volt a beltérben, és ez a Vesta esetében sincs másképp.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Az ülések mind elől, mind hátul kényelmesek és fűthetők ami ebben a kategóriában meglepő. A lábtérre nem lehet panasz, mindegy hogy az autóban hol foglalunk helyet, kényelmes és a hosszú utak sem jelentenek problémát.

A komfortérzetünket tovább fokozza a teljeség igénye nélkül a fűthető szélvédő, a hűtött kesztyűtartó, a két irányban állítható multifunkciós kormány és a tempomat. Ami viszont még mindig megmosolyogtat bennünket az a navigáció. A multimédia rendszer ikonjai és kezelhetősége valahogy lemaradt pár évet, de remélhetőleg ezt hamar orvosolja a gyártó. A csomagtér is kellően tágas, így alaphelyzetben 480 literes amit 825 literesre bővíthetünk a 40/60 arányban dönthető ülésekkel.

Tesztalanyunk erőforrásával is minden rendben. A Vesta modell egyetlen erőforrással elérhető. Az 1,6 literes 100 lóerős 148 Nm benzinmotor, jól működik panaszra nem lehet okunk. Igaz kicsit lomha, a százra gyorsulást 14 másodperc alatt éri el de valószínűleg nem versenyezni akarunk vele, hanem kényelmesen akarunk elérni A pontból B-be. Az öt sebességes váltó is jól dolgozik, kicsit feszes de kényelmesen siklik a fokozatok közt. A közlekedés városban hibátlan, könnyedén veszi a kátyúkat, úthibákat.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Országúton kellemesen gyorsul, a 130-as tempónál is kisebb a menetzaj mint a szedán változatnál, a beszélgetést nem zavarja. A magas hasmagasság ellenére a kanyarokban jól fordul,  nincs billegés és stabilan tartja magát. A fogyasztása vegyes használatban nekünk 8,5 liter volt, ezzel nem értük el a gyári 7,6 literes értéket.

Összeségében a Vesta SW Cross egy nagyon kellemes csalódás. Már alapban felszereltségben is sokat ad és a ha figyelembe vesszük a három év korlátlan kilométeres garanciát akkor egy nagyon jó választás.

Kulcsszavak: bemutató, lada, Vesta SW Cross
 
Újabb két sikermodell a LADA palettáján Újabb két sikermodell a LADA palettáján Hibridekkel jön a Lada Hibridekkel jön a Lada Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti A jól ismert színes és vidám Twingo egyéniség visszatér A jól ismert színes és vidám Twingo egyéniség visszatér Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon Új Toyota Auris Hatchback és Auris Touring Sports a Genfi Autószalonon
 
Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

2019. március 27.
Valószínű, hogy a KIA Ceed-et nem kell bemutatni mert nagyon kedvelt modell volt az első megjelenése óta.
Részletek

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed


Azóta pár év eltelt, és a dél-koreai gyártó mára egy olyan autót alkotott, ami méltán került be az „év autója” versenybe, és bár nem ő lett a nyertes, mégis a második helyet kapta meg. Nem véletlenül, mert egy nagyon jól összerakott autóról beszélünk.

Mára a KIA márka és modelljei keményen kivívták helyüket, és az eltelt húsz évben folyamatosan tudtak fejlődni, amit az autóeladások is bizonyítanak. Ügyesen állították fel stratégiájukat, mert minden szegmensben van modelljük, és legyen SUV vagy hibrid, netán elektromos autó, minden igényt ki tudnak szolgálni. Megbízhatóságuk és a 7 év garancia nagyon csábító a leendő Kia tulajdonosok körében.

És most itt van harmadik generációs Ceed, amit már tavaly nyáron megismertünk a sajtóbemutatón és vártuk, hogy mikor jön hozzánk.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A mostani modell kifinomult lett egyszerű vonalvezetésével. Nem akar kitűnni mindenféle dizájnos megoldásokkal, hanem magát adja egy kis Stingeres beütéssel. Ez nem meglepő mert a formát a KIA vezető dizájnere Peter Schreyer jegyzi, és az ő vezette be az új vonalvezetést és tigris hűtőmaszkot a márkánál.

Beülve kellemes az összkép. Nincs túltolva – mondhatni németes beütése van – simán felveszi a versenyt az európai gyártók modelljeivel. Az ülések kényelmesek, a kezelőszervek, gombok, kapcsolók minőségére nem lehet panasz, és a harmonikus összképen látszik, hogy jól átgondolták az utasteret és a műszerfalat az autó tervezésekor. Elöl és hátul is kényelmesen elférni, a hosszú utazás sem kellemetlen.

Ami újdonság, hogy az új Ceed is megkapta a nyolchüvelykes érintőképernyőt, amit a nagyobb testvéreknél már korábban láttunk. Ezen fut az Infotainment a Tom-Tom navigáció és a rádió, a telefon, és egyéb beállítások. A másik újdonság a tolatókamera ami már figyeli a tolatás közbeni keresztforgalmat is, ami egy zseniális találmány.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A motorháztető alatt egy a duplakuplungos, 1,4 literes, négyhengeres T-GDI motor dolgozik 140 lóerővel, 242 Nm-es maximális nyomatékkal. A gázadásokra gyorsan reagál, a váltó szépen dolgozik, dinamikus vezetést tesz lehetővé. Futóműve feszes, jól veszi a kanyarokat. A fogyasztása vegyes használat mellett 7,2 liter volt.

Összeségében akár családi autónak, akár céges autónak vesszük a Ceed-et, nem fogunk csalódni bene és csak ráadás a 7 év garancia.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed
Kulcsszavak: bemutató, ceed, kia, teszt
 
Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Citroën C3 Aircross, az új kompakt SUV Citroën C3 Aircross, az új kompakt SUV Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Az új Škoda Fabia Combi - Kategóriája legsikeresebb kombija Bemutatjuk a BMW a BMW 2-es Active Tourert és a BMW 2-es Gran Tourert Bemutatjuk a BMW a BMW 2-es Active Tourert és a BMW 2-es Gran Tourert Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál
 
Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

2019. március 14.
Lassan már minden márka pontosítja modelljeit, és ez nem történt másképp a Skoda Fabia esetében sem. Érdekes belegondolni, miszerint igazából nem hittük volna, hogy egy szokványos kisautó sportos külsőt kapjon extrákkal. De megtörtént.
Részletek

Skoda Fabia Monte Carlo

A Fabia harmadik generációs modelljét 2018-ban mutatták be, és most itt a sportos méregzsák, ami sokkal jobban néz ki, mint gondoltuk volna.

Azt nem tudjuk megitélni, hogy ki fogja vásárolni az erőgépet – ez nem tisztünk –, de amit Skodáék összeraktak, az nagyon ütős lett.

Már első pillantásra észrevehető, hogy nem egy hagyományos Fabiával van dolgunk. A vibrálóan piros fényezés szinte vonzza az érdeklődő tekinteteket.

A 1958 milliméter széles, 3997 milliméter hosszú és 1467 milliméter magas Fabia Monte Caro méreteiben megegyezik a hagyományos utcai társáéval. A Monte Carlo stílusjegyek a felnin, a hűtőmaszkon, a B oszlopon és tükrökön köszönnek vissza. Alkalmazásukkal igazi méregzsák lett a Fabia.

Skoda Fabia Monte Carlo

Skoda Fabia Monte Carlo

Belül is visszaköszönnek a Monte Carlo színei. Az ülések is viselik a sportos géneket a kétszínű kárpitozással és gondosan varrt szegélyekkel. A bőrkormány piros cérnás varrása is kitűnik az átlagos autók szürkeségéből. A műszerfal kicsit unalmasnak mondható, de jól átgondolt, és letisztult, igazából nem találunk kivetnivalót benne.

A szürkeséget a karbonszerű betétekkel ellensúlyozták a tervezők. Ami viszont kellemes meglepetés volt középen a telefontartó, ami mellett még az SD kártyának is találtak helyet, az ülések oldalán található apró zsebek, a fedeles szemetes az ajtóban vagy a csomagtartóban található műanyag betét az üdítőknek vagy az apró kacatoknak. Ezekhez az ötletekhez nem kellett sokat áldozni, csak oda kellett figyelni a tervezéskor, és ez dicséretes. A csomagtér 330 literes, amit 1150 literesre bővíthetünk a háttámlák döntésével.

110 lóerős DSG váltóval szerelt tesztautónkat nagyon jó vezetni, gázadásokra dinamikusan meglódul, és nagyon jól dolgozik az egyliteres motor. Az ülések kényelmesek és feszesek, tartják a benne ülőket.

Skoda Fabia Monte Carlo


Skoda Fabia Monte Carlo

A futóműve keményebb a hagyományos társainál, ezt a városi utunk során a derekunkon éreztük, mikor egy-egy kátyút megtaláltunk. Országúton már teljen más érzés volt utazni. 120 km/órás tempónál sem volt elviselhetetlen a menetzaj, szigetelés jó, kényelmesen tudtunk beszélgetni. A fogyasztása vegyes használatban 7 liter körül alakult.

Összeségében kellemes csalódás volt a kis méregzsák praktikus megoldásaival, és bár nem neveznénk versenygépnek, de az elődök génjeit magában hordozza.

Skoda Fabia Monte Carlo


Kulcsszavak: fabia, Fabia Monte Carlo, skoda, teszt
 
Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Az első helyen kezdte az évet a Skoda Az első helyen kezdte az évet a Skoda Michael Schumacher teszteli az új Mercedes-Benz C-osztályt Michael Schumacher teszteli az új Mercedes-Benz C-osztályt Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
 
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

2019. február 19.
Amikor elektromos autót tesztelünk, már alig várjuk, hogy átvegyük a járművet, és úgy viselkedünk, mintha egy karácsonyi ajándékkal ismerkednénk. Ez érthető is, mert nagyon jó dolog csak árammal hajtani a verdát, a környezetvédelemről már nem is beszélve.
Részletek

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf



Korábban már járt nálunk a Volkswagen első 100%-ban elektromos autója az e-Golf. Most megérkezett a nagyobb hatótávú, akár 300 km-t is tudó új e-Golf.

Az első Golfnál vicces volt, amikor nyáron a Balatont megcélozva nekivágtunk az útnak és érdekes borzongás futott végig a hátunkon, amikor jelzett az autó, hogy elérte 20%-os töltöttséget, és keressünk egy töltőpontot. Ekkor még csak a magyar tenger elején jártunk és – ma már megmosolyogtató – hogy kerestük a töltőt az applikáción. Ma már ilyen gond nincs. Tesztautónk közel 300 km-t tud megtenni, és garmadával nőnek ki a földből a töltési lehetőségek.

Kívülről nehezen lehet észrevenni, hogy ez melyik e-Golf. Igazából nem sokat változott az elődhöz képest. Tulajdonképpen még azt sem lehet tudni, hogy benzines vagy elektromos-e az autó, egyedül a név előtt szereplő kicsi kék „e” betű utal a meghajtásra, továbbá a formatervezett LED lámpák, a kék dizájnelemek és az aerodinamikára optimalizált megoldások térnek el benzines testvérétől.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Beülve a megszokott, letisztult Volkswagenes forma fogad. A műanyagok és szövetek tapintása jó, de ez nem meglepő hiszen a VW midig is ügyelt az egyszerűségre és a minőségi anyagokra. A kapcsolók és kezelőszervek elrendezése megszokott, már-már unalmasnak tűnhet, de egy pici csavarral izgalmassá tették a tervezők. Ez nem más, mint az Infotainment rendszer, amelynek lényege, hogy műszerfalon egyetlen gombnyomásra jelennek meg az analóg órák, amiket tetszés szerit tudunk állítani, hogy milyen információ legyen kivetítve. Ez teljes összhangban van a 9,2 hüvelyk (23,4 cm) képátlójú TFT kijelzővel amit érintés nélküli vezérléssel (lapozással) is tudunk működtetni. A piktogramok érthetőek, ugyanakkor visszafogottak. A Discover Pro navigációs rendszer nagyon jól mutatja a pozíciónkat, nem késik, nem akad, teszi a dolgát.

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a lábtér tökéletes minden ülésnél. A kormánykerék és a váltókar huzatának e-dizájnra jellemző kék díszítővarrása a minőségi berendezésnek stílusos, az e-Golfnak pedig modern kinézetet kölcsönöz. Az diszkrét kék éjszakai hangulatfény – ami az ajtó kárpitjában kapott helyet – nagyon kellemes, a luxus érzetét kelti. A csomagtér 341 literes, amit 1231 literesre növelhetünk a 60:40 arányban dönthető ülésekkel.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Az e-Golf 35,8 kWh-s akkupakkját a Budapest-Békéscsaba vonalon teszteltük. Sajnos a hirtelen lehullott hó és hideg miatt az utunkat egy Kecskeméti töltéssel meg kellett szakítani mert a fűtés és a rádió falta az áramot. A gyorstöltés 35 percet vett igénybe és 85%-ra töltötte autónkat. Ez az idő az otthoni töltésnél 14 órát vett igénybe és 100%-ra lett feltöltve.

Városban már sokkal jobb a helyzet mert több módon is használhatjuk autónkat. Ha a váltót „D” állásban balra húzzuk, akkor egyre dinamikusabb fékezést/visszatáplálást tudunk elérni. Itt három fokozatból választhatunk.

Az úton hangtalanul siklik, jól reagál a „gázadásokra”, a városi, illetve országúti használat során nagyon megszerettük az e-Golfot. 110 km/h-s sebességnél 15-17 kWh-t fogyasztott autónk attól függően, hogy ment-e a fűtés.

Összeségében egy nagyon szerethető autó az e-Golf és ha a karbantartási költségeket, illetve a mintegy 1000 forintos otthoni töltést nézzük, akkor remek alternatívája a közlekedésnek.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
Kulcsszavak: bemutató, e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan 2014-ben Az új Volkswagen Passat lett a 2015-ös „Év Autója” Az új Volkswagen Passat lett a 2015-ös „Év Autója”
 
Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

2019. január 23.
Valószínű, hogy a LADA név hallatán sokakban kellemes régi emlékek törnek fel.
Részletek

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A nyaralások a balatoni SZOT üdülőbe, ahová Zsigával érkeztünk a rekkenő melegben, klíma nélkül és a fasírtos zsömlével vagy egy rántotthúsos kenyérrel, mert nem lehet étel nélkül nekiindulni a Balcsinak. Nos, ezek tényleg szép emlékek, de ahogy mondani szokták, ez már a múlté. Sokáig nem volt orosz gyártmány a hazai piacon, de pár éve ismét megvetette lábát a LADA egy formás autóval, ami nem más, mint a Vesta.

Ez a LADA már nem az a LADA. Az egyetlen, ami közös a régi márkával a logó és az, hogy ezt is Oroszországban gyártják. És itt vége is az azonosságnak. Az oroszok semmit sem hagytak a véletlenre, és a Vesta tervezését egy profi csapatra bízták, aminek meg is lett az eredménye. Egyszerű, szép vonalvezetésű autót rajzoltak. A 4410 mm hosszú, 1497 mm széles és 1764 mm magas autót nem bonyolították túl. Tényleg egyszerű lett, de ez nem is baj, mert a célközönség sem a felső tízezerből jön. A gyártó a Citroen C-Elyse és Fiat Tipo vetélytársának szánta a Vestát.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Az orra tényleg jól sikerült. Kissé morcos tekintetével nagyon dögös lett. Az X–motívum – ami jellemzi a Vestákat és a későbbi modelleken is megjelenik – az autó oldalán is visszaköszön. A hátuljára sincs panasz, szép vonalvezetésű. A csomagtartón elhelyezett LADA felirat Volvós beütést sugároz, de ez nem csoda, hiszen a tervezők korábban a Volvókat rajzolták.

Belül sincs túlcicomázva. Egyszerűen kezelhető gombok, átlagos műszerfal, minden kézre áll. Az ülések kényelmesek, és a hátul ülőknek sem kell feszengeni. A lábtér elöl és hátul is elegendő. A váltó kicsit nehézkes, de hamar meg lehet szokni. Ha nem tudnánk, hogy egy Ladában ülünk, akkor tulajdonképpen bármelyik márka alsókategóriás autója lehetne.

Az 1,6 literes 16 szelepes, 105 lóerős benzinmotor szépen dolgozik, habár kicsit hangos. Városi forgalomban jól teljesít, és a magas padlónak köszönhetően a kátyúkon is szépen átmegy. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros. Országúton, illetve autópályán nagyon jó volt a futása.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A gyártó által igért 6,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni. Nem tudtuk levinni tesztautónk 7 literes fogyasztását az áhított szintre.

Összeségében a Vesta jó választás, ami az ár/értéket illeti. Nem kell tőle a csodát várni egyszerűen elvisz minket a célunkhoz és arra ez az autó tökéletesen megfelel.

Kulcsszavak: bemutató, lada, teszt, Vesta
 
December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Micra 1,0 literes motorja kivételes teljesítményt és a fenntartási költségeket kínál kategóriájában Az új Nissan Micra 1,0 literes motorja kivételes teljesítményt és a fenntartási költségeket kínál kategóriájában A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h
 
Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

2018. december 23.
Ha a Ssangyong márkát említik, akkor sokaknak a nem túl szép, túldizájnolt modellek jutnak eszükbe, amit biztos nem vennének meg.
Részletek

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Ha ettől a sztereotipiától elvonatkoztatunk, akkor látjuk meg a lényeget. Az új Rexton szakít a régi előítéletekkel és egy dögös nagy vas lett, ami bátran veszi fel a versenyt a vevők kegyeiért folytatott harcban.

A Dél-Koreai gyártó neve magyarra fordítva „Ikersárkány”-t jelent, és nem is gondolnánk, hogy már hatvan éve gyárt autókat. Kezdetben teherautókat és buszokat gyártottak, majd később kifejezetten 4x4-es járművek fejlesztésére és gyártására specializálódtak.

A 2000-es évek közepére a vállalat Dél-Korea vezető SUV gyártójává vált teljeskörű termékpalettája révén, ami a Rexton, Kyron, Actyon és Actyon Sports terepjárókból, az összkerékhajtással is rendelhető Rodius egyterűből és a Chairman luxuslimuzinból állt.

A márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ száz országában száznegyvennégyezer alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a Ssangyong következő években tervezett modelloffenzívájának financiális hátterét. Ennek részeként 2013 és 2016 között öt teljesen új modellt mutatott be a Ssangyong, és ennek eredményeképpen született meg az új Rexton.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Első ránézésre egy erős nagy batárt ismerhetünk meg a Rextonban. A tekintélyt parancsoló méretek nem maradnak el a BMW X5 vagy a Toyota Land Cruiser mellett, sőt ez a modell a Dél-Koreai gyártó zászlóshajója, ezért a tervezők nagyon odafigyeltek a vonalakra. Az autó egy nagy doboz lett, és nem tolták túl mindenféle dizájnos elemekkel, ettől függetlenül megfelel az európai igényeknek.

Kívülről nem is gondolnánk, hogy belül mennyire kényelmes, és mennyi extrával fogunk találkozni. Azt le kell szögezni, hogy nem egy prémium autóban ülünk, a felszereltség mégis a prémium márkákkal vetekszik és ha megnézzük, hogy az alapfelszereltségben szinte minden benne van, amit más márkák felárasan kínálnak, akkor máris más megvilágításba kerül tesztautónk. A teljesség igénye nélkül csak párat említenék, mert a lista elég hosszú. Az elöl elektromosan állítható hűthető, fűthető, hátul csak fűthető ülések, a tempomat, a kormányfűtés, a navigáció, a tolatókamera, illetve a napfénytető mind fokozza komfortérzetünket. A multifunkciós kormány vastagsága kicsit furcsa volt egy ekkor autóhoz, de hamar meg lehetett szokni. A belső steppelt kárpit igényes, igaz a barna szín nem a kedvencünk, de a bőrülésekkel összhangban van, és végül is nem is néz ki rosszul.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

A 2,2 tonnás autó meglepően jól reagál minden mozdulatra. A szervokormány kis erőkifejtéssel működik, és ugyanez mondható el a váltóról is, aminél nem érezni, hogy magasabb fokozatba kapcsolt. Az automata fokozatmentesen vált. A gázadásokra jól reagál – igaz egy picit lomha, de ekkora méretnél ez nem meglepő – és fékezéskor is gyorsan reagál. A futóműve kemény és feszes, könnyedén veszi a városi akadályokat, és kanyarban is biztonságban érezhetjük magunkat. A menetzajra nem lehet panasz, olyan mint bármelyik más autóban. 120 km/órás tempónál is kényelmesen beszélgettünk. Egyhetes tesztünk alatt a fogyasztása volt a legmeglepőbb. A vegyes használatban a közel 10 literes fogyasztás nagyon jó, pedig sokkal többre számítottunk.

Összességében ha valaki egy terepjárót szeretne, de a pénztárcája határt szab az igényeinek, akkor a Rexton jó választás lehet. Formailag felveszi a versenyt a konkurens márkákkal és a kényelemre és extrákra nem lehet panasz.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
Kulcsszavak: Rexton, ssangyong, suv, teszt
 
A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját A Volvo Cars áprilisban az új XC60 szabadidőjármű gyártásának beindításával ünnepli 90. születésnapját Megbízható társ - Hyundai Elantra Megbízható társ - Hyundai Elantra Az új KODIAQ RS modellje első teljes dizájnrajzait közölte a ŠKODA Az új KODIAQ RS modellje első teljes dizájnrajzait közölte a ŠKODA Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró A Mazda New Yorkban tartotta a CX-3 világpremierjét A Mazda New Yorkban tartotta a CX-3 világpremierjét
 
Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

2018. november 14.
A Nissan 2007-ben robbantotta az autópiacot a Qashqai bevezetésével, ezzel új piaci szegmenst hozva létre. Az új crossover, vagy aki jobban szereti, az SUV kategória mára közkedvelt lett és közel 3,5 millió darabot adtak el világszerte.
Részletek

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A Nissan gondolt egyet, és megalkotta a márka első SUV modelljét, mellyel nagy rizikót vállalt, mert lehetett tudni, hogy bukás lesz–e, vagy elsöprő sikert hoz a japán márkának. Az utóbbi jött be és mára – követve a Nissan receptjét – a konkurens márkák is sorra hozzák ki kisebb nagyobb crossovereiket.

A Nissan 2002-ben döntött úgy, hogy valami teljesen újjal és váratlannal állnak elő, ami megkérdőjelezné a hagyományos szegmenseket. Egyfajta mini-Murano jutott eszünkbe a tervezőknek élükön a Nissan vezetőjével Carlos Ghosn-szal, ami megnyithatná a kapukat a szabadidő-autók vásárlása felé, ezek népszerűsége ugyanis a 2000-es évek elejétől egyre nőtt. Olyan autót szerettek volna kifejleszteni, ami kitör a hagyományos európai csapotthátú és szedán szegmensek korlátai közül, és ezzel megérkezett a Qashqai.

A mostani tesztalanyunk magában hordozza a crossoveres géneket, de ez már nem nagyon hasonlít az elődökre.

A proPILOT rendszert előszőr a LEAF-ben vezették be – amit mi is teszteltünk múltkori adásunkban –, viszont a Qashqaiban extraként rendelhető.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Kényelmes öszvér

1,6 literes 130 lóerős dízel tesztautónk X-Tronic fokozatmentes automata sebességváltóval rendelkezik megspékelve a proPILOT rendszerrel. A dízelmotor halkan duruzsol, a 130 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Nappali menetfény, 17"-os könnyűfém keréktárcsák, tempomat, multifunkciós kormány, visszagurulás gátló és hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint a fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. Ami újdonság, hogy mostani modellünk is megkapta a 360 fokos parkolókamerát ami nagy segítség, ha szűkebb helyre akarunk beparkolni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad

Amit nagyon vártunk, hogy a proPILOT rendszert használjuk, amit már korábban a LEAF-ben is megismerhettünk.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn láthatók. Bár a ProPILOT a Nissan első lépése az önvezető autók irányában, a Qashqai szabadidő-autó esetében a technológia továbbra is igényli a vezető figyelmét és kormányzását. A vezető irányítja járművet, és továbbra is ő felel érte.

Az egyszerűen és intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekének jobboldali részén található ProPILOT gombbal aktiválható. Az szomszédos SET gomb megnyomásával marad a jelenlegi sebesség, és biztonságos távolság tartható az autó előtt haladó járműtől. A sebességet és a távolságot is lehet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Ha a közlekedési feltételek azt kívánják, a Qashqai lelassít, majd teljesen megáll. Automatikusan elindul, ha az autó körülbelül három másodpercnél kevesebb ideig van álló helyzetben. Ha ez hosszabb ideig tart, a vezetőnek meg kell nyomnia a RESUME gombot, vagy finoman a gázpedálra kell lépnie. A ProPILOT állapota mindig megjelenik a kombinált műszeregységben, a két fő műszer között. A vizuális figyelmeztetéseket hangjelzések kísérik.

A technológia a Qashqai szélvédőjén lévő kamera és az első hűtőrács Nissan emblémája mögé szerelt radar által biztosított adatokon alapuló forgalmi és útviszonyok alapján működik.

Furcsa volt használni a proPILOT rendszert, de nagyon izgalmas, ha arra gondolunk, hogy hamarosan elérkezik az idő amikor egy önvezető autó utasai leszünk.

Kérem parkoljon be!

A LEAF-ben már tesztelt proPILOT Park rendszert a Qashqai is megkapta. Igaz esetünkben kicsit segíteni kell a rendszernek. Ez azt jelenti, hogy miután megkerestük a nekünk megfelelő parkolóhelyet és aktiváltuk a rendszert, az autó utasításainak megfelelően nekünk kell az előre illetve a hátramenetet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A másik – ami nem egyezik meg a LEAF rendszerével – hogy a parkolás alatt a proPILOT gombot nyomva kell tartani amit csak a parkolás végeztével engedhetünk el. A parkolással nem lehet gondunk hiszen tökéletesen beteszi magát az autó a szűkebb helyekre is. Ami negatívum, hogy kell pár perc mire az ember átlátja az autó által adott utasításokat. Ha ezen a holtponton átlendülünk akkor már semmi gond a parkolással.

Összeségében izgalmas teszthét van a hátunk mögött és ha az új technológiákat nem ellenségnek tekintjük, akkor nagyon jó társunk lesz az utazások során, nem beszélve a biztonságról, mert az adaptív tempomat egy remek találmány.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic



Kulcsszavak: crossover, nissan, qashqai, suv, teszt
 
Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Karakteresebb lett az új Micra Karakteresebb lett az új Micra A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét A Ford a tegnapi GoFurther eseményen mutatta meg először a vadonatúj, atlétikus, innovatív Puma crossover-ét Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Elindult a Nismo pilóta-csereprogram Az Audi bemutatta a 400 kilométeres hatótávval bíró elektromos e-tron-t Az Audi bemutatta a 400 kilométeres hatótávval bíró elektromos e-tron-t
 

Találatok száma: 229 Megjelenítve: 1 - 10