Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 218 Megjelenítve: 1 - 10
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

2018. október 04.
A Nissan az elmúlt közel tíz évben a zöldautózás élharcosa lett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010-ben elindult zöldforradalom eladási csúcsokat hozott a Nissannak. Mára a 100%-ban elektromos LEAF és az e-NV200 közkedvelt modell lett.
Részletek

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF története 2010-ben kezdődött. A Genfi Autószalonon mutatta be először a Nissan a teljesen elektromos autóját. Akkoriban a kiállítás látogatói szkeptikusak voltak a zöld autózás tekintetében, és álmukban sem gondolták volna, hogy ezzel a japán gyártó egy teljesen új piaci szegmenst hozott létre, és azóta közel 300 ezer darabot adtak el belőle. Ma már igenis van létjogosultsága az elektromos autónak, főleg ha az üzemanyagárakra vagy a környezet védelmére gondolunk.

Korábban már mi is teszteltük az első LEAF-eket a 24 illetve a 30 kWh-ás autókat és most itt van a vadonatúj, kívül-belül megújult 40 kWh-ás modell.

A mostani tesztautó semmiben sem hasonlít elődeire. Az új, nagyobb akkupakk és a technikai megoldások, mint a Propilot rendszer vagy az e-pedal nagyon szerethető és biztonságos autóvá tette a LEAF-et.

A forma teljesen új, viszont az alapok a régiek. Az új LEAF 4,5 centivel hosszabb azonban a tengelytáv maradt 2,7 méter. Első ránézésre a márkatestvér, a Micra jut eszünkbe, de a Qashqai génjei is fellelhetőek benne. A LEAF is megkapta a japán gyártó uniformizált ruháját a ledes nappali menetfényeket és a bumeráng hátsólámpákat.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF belül is olyan, mint kívül. Dögös és divatos, jól felszerelt és jó vele megjelenni. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a hátsó ülések picit magasabb pozíciót kaptak, de ettől függetlenül kényelmesek ugyanúgy, mint az elsők. A műszerfal teljesen megváltozott. Eltűnt az ufó kijelző, helyette hagyományosabb dizájnt kapott, és a középkonzol is összébb lett tolva az előzőhöz képest. A lényeges változás a műszerfalon az e-pedal a propilot és a propilot park gombja, ami a LEAF történetében újdonság.

Az új LEAF-fel már kényelmesen nekivághatunk egy Budapest-Balaton vagy egy Bécs útvonalnak autópályán. Tesztünk során az autópálya már nem volt ellenség, mint az elődöknél. A 130 Km/órás sebesség nem okozott gondot és a propilot rendszernek és az adaptív tempomatnak köszönhetően alig kellett a pedálokra rálépni.

E-pedál és propilot

Az e-pedál bekapcsolásával a gyorsítás, fékezés és teljes megállás egyetlen pedállal történik. A Nissan e-pedáljával egyetlen folyamatos mozdulattal gyorsíthat, lassíthat és fékezhet. Ezzel jobb irányíthatóságot tesz lehetővé emelkedőn, lejtőn és szeles úton. Ezen kívül természetesen ott van a fékpedál, a hirtelen fékezésekhez.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A propilot rendszer aktíválása után sávon belül tartja az autót, gondoskodik a vakfoltokról, gyorsít, lassít, tartja a sebességet és akár megállítja az autót a dugókban és egysávos utakon is.

Az intelligens sebességtartó automatika folyamatosan lassít és gyorsít a megfelelő sebesség eléréséhez és az előttünk lévő autótól való megfelelő távolság megválasztásához. Az intelligens vészfékezés segít a forgalomban és forgalmas utcákon, folyamatosan figyelve a sebességet és az elötünk lévő autótól való távolságot. Értesít, amikor le kell lassítani, és még fékez is az ütközés elkerülése érdekében, hogy minimalizálja az esetleges becsapódás erejét, vagy ha az úton átkelni készülő gyalogost észlel.

A holttér figyelő rendszerrel magabiztosan válthatunk sávot, és parkolásnál figyelmeztet, ha járművet észlel.

A parkolás csak egy gombnyomás. A ProPILOT Park funkcióval az autó magától parkol úgy, hogy mi is megirigyeltük. A párhuzamos parkolásnál teszteltük a rendszert és gyorsan, pontosan beparkolt autónk. A négy kamerával felszerelt autó virtuális 360 fokos felülnézeti képet biztosít, valamint választható osztott képernyős első, hátsó és járdaoldali közelnézetet a szűk manőverek megkönnyítéséhez. Ha mozgó objektum van a közelben, akkor a képernyőn figyelmeztetés is megjelenik.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Az autót kétféleképpen lehet tölteni. Az otthoni hálózati kábellel közel 15 óra alatt lehet 100%-ra feltölteni az akkumulátorokat, a gyorstöltő CHAdeMO oszlopoknál fél óra alatt 80%-ra tölthetjük.

A Nissan LEAF-fel az új WLTP szabvány szerint vegyes üzemben 275, városban 415 km-t tudunk megtenni. Ezek az értékek már pontosabbak a korábbiaknál. Otthoni töltésnél 258 km-t mutatott a kijelző és a városban is megközelítettük a 400 km hatótávot. Persze ezek az értékek a vezető vérmérsékletétől függően változhatnak.

A közel egy hetes tesztelés alatt nagyon megszerettük a LEAF-et, és amit a Nissan a prospektusokban ígér azok közel megfelelnek a valóságnak.

Összességében megint nagyot alkotott a Nissan. Városban és autópályán is tökéletes útitárs, nem beszélve arról, hogy csendesen védjük a környezetet.

Kulcsszavak: elektromos autó, nissan, teszt
 
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast A Nissan megalkotta a jövő irodai munkaállomását A Nissan megalkotta a jövő irodai munkaállomását Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója
 
Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

2018. szeptember 06.
Kevés olyan autógyártó van, akinek a palettáján kisbusz is szerepel. A Peugeot ezek közé tartozik, hiszen a Citroennel és Toyotával közösen hozták létre a véleményünk szerint eddig legjobb kisbuszt a Travellert.
Részletek

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Ritka alkalom mikor kisteherautót vagy kisbuszt tesztelhetünk. Ez a mostani ilyen volt, hiszen idestova tíz éve járunk a Gyorsasági OB magyarországi futamaira, ahol mindig valamelyik márka buszaival szállítjuk a rendezőket, vendégeket. Ez a mostani is egy ilyen teszt volt. Parádsasváron a mátrai hegyiversenyen teljesített szolgálatot tesztalanyunk, és meg kell mondjam a vendégeknek is és persze nekünk is nagyon jó tapasztalataink lettek az autóval kapcsolatban.

A Traveller háromféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal kapható. A tesztautónk 5,30 méteres hosszával és 3275 mm tengelytávjával a legnagyobb a három méret közül. Hosszának és magasságának köszönhetően a parkolóházak sem jelentenek gondot neki, viszont kétségtelen, hogy a fentiekből adódóan kényelmesen elfér benne nyolc személy és csomagjaik.

Első ránézésre a Traveller izmos, erőt sugároz, üzenve, hogy minden porcikájában megújult. A méretes légbeömlő, a magas orr és a divatos fényszórók a LED-es nappali menetfénnyel kicsit morcos arcot kölcsönöznek a busznak, de szerintünk ez nagyon jól áll neki.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Ez a megnyerő stílusú kisbusz ugyanakkor tekintélyt parancsoló is. Az új függőleges hűtőrács, az egyedi LED-es lámpák  és a karosszériába simuló Xenon fényszórók erőteljes megjelenést kölcsönöznek a PEUGEOT Travellernek

Oldalról és hátulról nincs túlbonyolítva, de valljuk be, egy busz esetében nem lehet túl sok csicsát belevinni, igaz nem is kell. Ez így jó ahogy van. Habár egy újdonság van, ami a testvér Spacetourer-en is megtalálható. A gombnyomásra nyíló-záródó oldalajtó. Ezzel mindenki elvolt, mint a gyerekek.

Belül igazi luxus és kényelem fogad. Azt meg kell hagyni, hogy a Peugeot arculatváltása jól sült el. A franciák mindig kényelmes és funkcionális autókat terveztek. Gondoljunk csak a 3008-ra vagy az 5008-ra. Kényelmes és minden kézreáll. Ez a Traveller esetében sincs másképp. Elöl elektromosan állítható, bőr borítású fotelülések fogadják az utazót, és hátul is fejedelmi kényelem és lábtér fogad, ráadásul minden üléssor csúsztatható ezzel is fokozva a komfortot. Itt is mint elöl minden ülés bőrborítású. A műszerfal a már megszokott i-Cocpit, igaz a zongorabillentyű kapcsolók itt nem kaptak helyet. Kár értük hiszen karaktert adtak a műszerfalnak.

A Peugeot Traveller kisbuszhoz opcióként újgenerációs Grip control® rendelhető, mely kipörgésgátló rendszerének köszönhetően javítja a meghajtást.  Hó, terep, homok, kikapcsolt vagy standard ESP üzemmód... A műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval a vezető kiválaszthatja az adott úttípusnak leginkább megfelelő meghajtást.

Tesztautónk tényleg minden luxussal fel volt szerelve. kezdve a head-up display-jel, ami a vezetés szempontjából fontos információkat (például sebesség, a sebességhatároló/tempomat jelzései, követési távolság) a vezető látómezejébe, a műszerfalból felnyíló lemezre vetíti. De nem mehetünk el az adaptív tempomat, a hűthető-fűthető ülések, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy a fáradtságra figyelmeztető rendszer mellett sem.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Sávelhagyást figyelő rendszer, holttérfigyelő, aktív vészfékező rendszer, táblafelismerő rendszer és automata távolsági fényszoró gondoskodik a biztonságunkról


A tetőablakok tágas teret biztosítanak, ami által a hátsó sorban utazók is világosban, bezártság-érzés nélkül élvezhetik az utazást. Az utastér a külön-külön árnyékolható két tetőablakkal még a roló behúzása után is világos. Éjszaka a multifunkcionális tető LED-es hangulatvilágításai és az ülésenként elhelyezett olvasólámpák fokozzák kényelmünket. Az idei nyár bővelkedik meleg napokban, így elengedhetetlen a légkondicionálás, amiről a szegmensben egyedülálló, háromzónás, a szellőzőktől független finombefúvással rendelkező klímaberendezés gondoskodik.

A Peugeot Traveller városban és autópályán is hozta a tőle elvártakat. A kényelem magától értetődik. A 2 literes, 110 KW-os BlueHDi motor szépen csendben muzsikált. A gyári 5,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni, de 6,8 literes fogyasztással meg voltunk elégedve, főleg ha figyelembe vesszük, hogy tesztautónk egész hétvégén kemény munkának volt kitéve.

Összeségében a Peugeot egy nagyon kellemes és kényelmes autót alkotott a Traveller személyében. Jót tett neki a ráncfelvarrás és ha hosszú útra megyünk, vagy be szeretnénk járni a környező országokat akkor nehezen találunk jobb partnert a Travellernél.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, teszt, Traveller
 
Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál CES 2015 - Az autózás jövője az Audinál 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében 5,7 % -os növekedést ért el a Peugeot 2014 első felében Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Volkswagen T-ROC - új szabadidő autó a Genfi Autókiállításon Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

Francia kényelem - Citroën C4 Cactus

2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
Részletek

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik

A  Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van.

Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a  Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek.

A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit


Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak.

A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre.

Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű.

Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.

Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás.

Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit.

A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Az ülések kényelmesek – habár ezt már megszokhattuk a francia gyártótól – elöl és hátul is kellemes az utazás.
A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető.

A turbómotor fogyasztása meglepően jó volt. Városban és országúton az átlagfogyasztás 5,7 liter volt.

Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán.
 

Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
 
Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Svédacél - Volvo XC90 Svédacél - Volvo XC90 A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

2018. augusztus 08.
A Hyundai az elmúlt években erőteljesen halad előre, és folyamatos növekedést biztosít modelljeivel. Gondoljunk csak az IONIQ családra, ami egy pillantás alatt slágermodell lett. Valószínű ez az i30 Fastback esetében sem lesz másképp.
Részletek

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az i30 modellcsalád egy új taggal bővült. Az i30 Fastback-kel. De miben is különbözik tesztmodellünk az i30 család többi tagjától? A Fastback szó jelentése ferdehátú. Pontosabban a szó a karosszéria formájára utal, amikor a tetővonal ívben folytatódik a hátsó lökhárítóig. Ezzel dinamikus és egyben stílusos hatást lehet elérni. A lejtős tetővonal magával ragadja tekintetünket az autó elejétől a végéig. Ez a vonalvezetés nem volt idegen a Hyundaitól, mert nézzük csak meg a IONIQ-ot, ahol már előrevetítették ezt a stílust. Igaz, ott főleg a fogyasztásra figyeltek, és azért kapta meg ezt a formát, hogy még jobb légellenállása legyen az autónak.

Tesztmodellünk esetében teljesen más indokok vezérelték a tervezőket. Az i30 család már szinte teljes volt, de kellett hozzá a Fastback modell, és így már tényleg egy komplett családról beszélhetünk.

Első ránézésre eszünkbe juthat más márka modellje, például a Mercedesé, de ha jobban szemügyre vesszük tesztautónkat, nagy hasonlóság nincs a két márka közt. Oldalról az autó orrától a végéig finom szép ívvel találkozunk, ami letisztult elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. Peter Schreyer csapata nagyon tud, ami hátsó rész tervezését illeti. Mindig rizikós egy már meglévő modellre új hátsót rajzolni, de ők megcsinálták. Igazán Harmonikus lett hátulról az i30 Fastback.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Nem csak hátul tartogat újdonságot a Fastback karosszéria, hanem elöl is. Nagyobb, lépcsős hűtőrács fogad minket, ami két szélén a hűtőrács felső vonalában folytatódik a full LED-es fényszóróig, ezzel dinamikus megjelenést kölcsönözve az autónak.

Belül már a Hyundaitól megszokott és elvárt minőség fogad. A sallangmentes fekete-szürke üléskárpit visszaköszön a műszerfalon is, ezzel elegáns hangulatot teremtve az utastérben. A multifunkciós a kormány nem tartogat meglepetést azoknak, akik ismerik a Hyundai modelljeit. Az első ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, és a multimédia rendszeren Apple, valamint Android is fut.

Az ülések kényelmesek, az elöl és hátul utazóknak tágas lábtér áll rendelkezésre. A 8 colos érintőképernyőn a Kiában is használt menü fogad. Használatuk könnyen értelmezhető és egyszerű. A kényelmi és biztonsági rendszereket – mint például a sávtartó – kapcsolókkal működtethetjük. A Fastback legnagyobb aduja – a hagyományos ötajtóssal szemben – a csomagtartója. Alaphelyzetben 450 liter áll rendelkezésünkre a pakolásra, de ezt 1351 literre bővíthetjük.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az 1,4 literes turbómotor halkan és simán dolgozik és ez mondható el a hétfokozatú duplakuplungos váltóról is. A koreai gyártó újfejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le 1500-as fordulatszámon. 

Vezetni nagyon kellemes, a felfüggesztés feszes, a futómű elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, teljesen független. A váltót három üzemmódban – normál, eco és sport –tudjuk működtetni. A váltó olyan jól alkalmazkodik, hogy nincs szükség manuális kapcsolásra. Ebben nagy szerepet játszik az 1500-as fordulat nyomatékmaximuma is, hiszen ha eco módban alacsony fordulatszámon haladunk, akkor is bőven van nyomaték, és gázadásra szépen meglódul autónk. Vezetés közben halk menetzaj hallható a kerekektől, de ez nem befolyásolja az utazási élményt. Az 5,5 literes fogyasztást vegyes használatban mi nem tudtuk produkálni, 6,6 literes fogyasztást tudtunk összehozni.

Összeségében nagyon kellemes autó az i30 Fastback és ha egy elegáns mégis fiatalos autót akarunk, akkor jó választás lehet számunkra.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 Fastback, teszt
 
A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít A Vadonatúj Mazda6 új mércét állít Felfrissült stílussal jön a 2015-ös Hyundai i40 Felfrissült stílussal jön a 2015-ös Hyundai i40 Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Bemutatkozott az új Crafter Bemutatkozott az új Crafter
 
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

2018. július 25.
Az 5008-as története 2009-ig nyúlik vissza. Akkoriban a Peugeot egy új családi szabadidőjárművel akarta megszerezni a vásárlók kegyeit, ami sikerült is.
Részletek

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot teljesen újragondolta a családi egyterű és a SUV jelentését, amelynek eredményeképp megérkezett az új 5008-as, ami merész vonalakkal, erőteljes orral és hét üléssel akarja a vásárlók szívét elrabolni. Valószínű, hogy ez nem lesz nehéz.

2009-es megjelenése óta az 5008-as megérett az arcfelvarrásra. Vagyis ez így nem teljesen igaz, mert az új modell semmiben sem hasonlít az elődökre. Ez nem mintha baj lenne, sőt. Nagyon jól tették a francia mérnökök, amikor áttervezték az 5008-ast. A családi egyterűből egy vagány SUV-t készítettek, ami pofátlanul elcsábítja a vevőket a konkurens márkák modelljeitől. És ez valószínűleg sikerül is neki.

Már első ránézésre csak annyit lehet mondani, hogy nahát! A Peugeot-tól nem ezt szoktuk meg. Az 5008 elődje kicsit batár, kicsit lekerekített volt, de nem volt az a hűha hatás. Igazából nem fogta meg elsőre az embert. Mostani tesztalanyunk már elsőre megragadja az ember tekintetét, aki már alig már várja, hogy vezethesse.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot 3008-as ízig-vérig újragondolták, nem hiába lett 2017-es év autója. Az 5008-as ennek a modellnek a továbbfejlesztett, nagyobb változata, amit plusz két üléssel megtoldottak.

Már az orra is erőt és dinamizmust sugall. A formatervezők erősen rányomták ceruzájukat a papírra, hogy tényleg erős érzelmi hatást érjenek el. A csinos orr megvadítva króm betétekkel, a Full-LED fényszórók melyeknek a vonalai egészen az A-oszlopig tartanak, ami csak úgy vonzza a szemet. Az erőteljes dobozformát finom részletekkel ellensúlyozták. A 4,6 méteres autó hátulja egyszerűen le lett csapva. Meglepő, de ez működik. Hátsó része megkapta a 3008-as lámpáit. Távolról szinte összetéveszthető.

Beülve a már megszokott i-Cockpit műszerfal fogad minket. A francia extravagancia tárházát vonultatja fel a Peugeot az egész belsőn. A kisebb sportkormány, a 8 colos középkonzoli kijelző, a zongorabillentyű kezelőszervek – amelyekkel a rádiót, navigációt, klímát, és telefont tudjuk egy gombnyomással használni – és a diszkrét éjszakai ledcsíkok az ajtókárpitban és a tetőkárpitban jó átgondolt már-már ipari jelleget kölcsönöz a beltérnek.
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Az anyagminőségre nem lehet panasz. Az ajtókárpiton és a műszerfal betétjein kellemes a szövet tapintása, az ülések bőr és szövet keverése izgalmas, varrásai tökéletesek.

Az ülések kényelmesek és hosszú úton sem fáradunk el bennük. A plusz két ülés a második üléssor mögött helyezkedik el. Meglepő de el lehet férni, igaz hosszú útra nem vállalkoznánk. Ha bár a gyerekek biztos élveznék az utazást.

A 2 literes 150 lóerős blue HDi motor csendben teszi a dolgát. Jól reagál a gázadásokra sebességváltója könnyen és simán dolgozik. A gyári 4,2 literes vegyes fogyasztás nekünk 5,9 literesre sikerült.

Összeségében az 5008-as is – akár a kistestvér 3008-as is – nagy szeletet fog kihasítani a magyarországi SUV piacból a minőségi anyagoknak és a megújult formának köszönhetően.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150
Kulcsszavak:
 
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd
 
A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

2018. július 06.
A Honda HR-V a kistesó az FR-V mellett, de azért, mert kicsi, nem kell vele úgy is bánni. A HR-V is felnőtt a feladathoz, és az újragondolt autó előnyére szépült.
Részletek

A kistesó - Honda HR-V

A HR-V első generációját 2006-tól gyártották és 2015-ben a modellt is elérte a frissítés szele, ami igen jót tett neki. A tervezőknek figyelembe kellett venni, hogy az autópiacon dübörög a SUV-láz, aminek során a Nissan közkedvelt modelljén a Juke, vagy a mostanában a csapból is folyó és nagyon formabontó Toyota CH-R népszerűségével kellett felvennie a verseny a HR-V-nek.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy sikerült neki. Vagány kinézete a fiataloknak vagy épp az idősebb korosztálynak is bejön. Ha oldalról megnézzük az autót, a visszafogott vonalakkal úgy dolgoztak a tervezők, hogy megmaradjon a Honda szellemisége, de legyen benne egy csavar, ami már azt sugallja, hogy ez a modell szakít a hagyományokkal, és rálép a már konkurensek által kijárt SUV-útra. A kaszni szép ívei szemet gyönyörködtetőek. Az autó dögös orrészt kapott, ám a beömlőnyílás fekete borítása teszi izgalmassá az összképet. A fellépő feketesége króm betétekkel tarkított, ami szintén kellemes látvány.

A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

Beülve meglepően magasan ülünk, de az ülések kényelme és a remek kilátás túllendít meglepődöttségünkön. Kis méretéhez képes belül tágas a térérzet és mind az elöl, mind a hátul utazóknak kényelmes utazást biztosítanak az ülések, és a lábtér is jó. A műszerfal szintén letisztult és egyszerű megjelenésű. A műszerfal közepét az éríntőképernyős navigációs rendszer uralja, amin a navigáció mellett rádiót, telefoncsatlakozást és egyéb hasznos dolgokat találunk. Ez tulajdonképpen egy androidos tablet. Alatta kapott helyet a klíma vezrlőpanelje, amin egy érintéssel beállíthatjuk a kívánt hőfokot. A panel csillogó fekete bevonatot kapott, ami tovább folytatódik a kardánboxban, és körülöleli a joystick sebességváltót.

Autónk bőségesen fel volt szerelve extrákkal. A vezetéstámogató rendszertől a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren keresztül a tolatókameráig mindegyik a kényelmünket szolgálja, amihez igen hamar hozzá tudtunk szokni.

A fürge motor finoman dolgozik, utazás közben nem zavaró a hangja. Az 1.5 literes i-VTEC motorral autónk 130 lóerővel kényelmesen veszi az akadályokat. A Hondáktól megszokott tökéletes váltó itt is jól dolgozik. A sebességváltó feszes – és bár egy joystick – hamar hozzá lehet szokni kisebb méretéhez. Tulajdonképpen nagyon kényelmes volt használni.

A futóművek jól reagálnak az irányváltásra, és az SUV jellegnek köszönhetően az úthibákat sem érezzük annyira.

Összeségében jól döntöttek a Hondánál, hogy a mai trendnek megfelelő autót alkottak, ami méltó vetélytársa a SUV szegmensben résztvevőknek.

A kistesó - Honda HR-V
Kulcsszavak: honda, HR-V, suv, teszt
 
Kínában a várakozásokat meghaladóan nőttek a járműeladások tavaly Kínában a várakozásokat meghaladóan nőttek a járműeladások tavaly A Honda HR-V nyerte a What Car? magazin olvasói díját A Honda HR-V nyerte a What Car? magazin olvasói díját Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n
 
Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

2018. június 13.
A Hyundai tervezői igyekeznek minden igénynek megfelelni így megalkották a Konát ami tényleg egy telitalálat lett.
Részletek

Izmos és divatos - Hyundai Kona


A Kona előkészületeit 2015 novemberében kezdték el a Hyundainál, és  2017 nyarán már le is gurultak az első darabok  a gyártósorról.

A Kona egy teljesen új vonalat képvisel merész és dinamikus vonalaival. Habár hasonló modellekkel a konkurens márkáknál is találkozhatunk mégis az igazi testvér a Kia Stonic, mivel közös a padlólemezük.

Első ránézésre egy izgalmas, izmos és divatos modellel állunk szemben. A krómkeretes hűtőrács hatalmas beömlőnyílása egyből megfogja a tekintetet ami a többi Hyundai modelleknél is megtalálunk. A LED fényszórókkal és szintén LED-es nappali menetfénnyel lesz teljes az összkép.

A külső tükrök formája szépen kerekített és  a visszapillantókba kapott helyet  az oldalsó irányjelző is. A sportos oldalküszöb és a hátsó védőlemez erőt és dinamizmust sugároz. A kompakt SUV modell 4165 mm hosszúságával, 1800 mm szélességével, 1550 mm magasságával, és 2600 milliméteres tengelytávjával egy jól kezelhető és kényelmes autó lett. A csomagtartó méreteihez képest korrekt, 361 literes, amit 1143 literre bővíthetünk a hátsó ülések lehajtásával.

Beülve egy kényelmes ülésekkel és jól átgondolt műszerfallal találkozunk. A műszerfalon található Head-up kijelző a könnyebb láthatóság érdekében osztályelső fényerejű.

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai KonaA műszerfal közepén kapott helyet a 8 colos érintőképernyős kijelző ahonnan a navigációt, rádiót tudjuk kezelni és a tolatáskor a tolatókamera képét is itt látjuk. A multifunkciós kormány kényelmes, kézreál. A műszerfal összképek egyszerű és rendezett, nincs túlzsúfolva. Mindkét első ülések magassága állítható és fűthető, és kényelmes utazást biztosít. A lábtérre sem elől sem hátul nincs panasz.

A Kona motorházteteje alatt egy  998 köbcentis, 3 hengeres, 120 lóerős, turbófeltöltővel rendelkező benzinmotor dolgozik, aminek a maximális forgatónyomatéka 172 Nm. Ezt 1500-4000 fordulat között adja le a motor. A hatsebességes manuális váltó feszes és kényelmes. Az autó vezethetőségére nincs okunk panaszra. Indulásnál és gyorsításnál  enyhe morgós hangot hallat de ez nem zavaró és 3000 fordulatnál eltűnik. A futóműve feszes és a 18 collos kerekenek köszönhetően az úthibákat se érezni annyira.

A fogyasztása vegyes használat mellett 8 litert mértünk, igaz az autó átvételénél 11 literes fogyasztás mutatott a fedélzeti számitógép amin meglepődtünk. A közel 1000 kilométer megtétele után már kedvezőbb fogyasztási adatokat produkált.

Összeségében a Hyundai SUV-ja nagy utat fog bejárni formabontó vonalaival és kényelmes társunk lesz az utakon.

Izmos és divatos - Hyundai Kona
Kulcsszavak: Hyundai, Kona, suv, teszt
 
A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Először derül rá fény, milyen - esetenként látszólag bizarr - módon teszteli a Nissan crossovereit Először derül rá fény, milyen - esetenként látszólag bizarr - módon teszteli a Nissan crossovereit
 
Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

2018. május 26.
A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.
Részletek

Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Az első 3008-as megjelenése óta előnyére változott a már akkor megemelt magasságú szabadidő-jármű. Az elődnél még nem nagyon figyeltek arra, hogy igazi SUV legyen, de a mostani autónál már mindent bevetettek a tervezők. A végeredmény nagyot szólt, és igazi versenytársa lett az ebben a szegmensben résztvevő konkurens márkáknak.

A formatervezők szakítottak az előd lekerekített vonalaival, és ennek egy dinamikusabb, kicsivel szögletesebb, erőteljesebb kontúrokkal rendelkező 3008-as lett az eredménye. A sportos megjelenés erőt és dinamizmust sugall vezetőjének, és ebben mi sem csalódtunk.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6

Ugyanezt a vonalat követve belül is egyszerűség fogad a már megszokott i-Cockpit műszerfallal.

A műszerfal közepén helyezkedik el a folyadékkristályos kijelző, amiről a rádiót a klímát és tulajdonképpen mindent, amire a vezetés során szükségünk lehet, vezérleni tudunk.

A kijelző alatt található egyszerű „zongoragombokkal” kapcsolhatjuk a navigációt, ülés- illetve a szélvédő-fűtést. Az összhatás bár egyszerű, de letisztultsága miatt mégis szemet gyönyörködtető. A kormánykeréken csak a rádió és a telefon kezelőszervei kaptak helyet. Ami olyan franciás, hogy a tempomat a kormány bajuszkapcsolói mögött kapott helyet, ami ugyan kissé kényelmetlen, de ha már ráérzett az ember akkor már könnyen használható. A másik furcsaság, hogy a kilométeróra és a fordulatszámmérő megcserélve kaptak helyet a műszerfalon. Azonban ez is csak megszokás kérdése.

A műszereket saját magunk kényelmére testre szabhatjuk: ha nem ezeket a kijelzőket akarjuk látni, akkor egy gombnyomással lecserélhetjük őket az üzemanyagszint és az olajnyomás kijelzőire. Ezek a megoldások a Citroen modelljeiben is fellelhetők.

Az ülések nagyon kényelmesek, erre odafigyeltek a tervezők. Mind az elöl utazóknak, mind a hátul ülőknek kényelmes a fej és lábtér. Az első ülések magassága nem csak a vezető, hanem az utas oldalán is állítható. A már korábban említett sportos megjelenés a vezető oldalán is visszaköszön. A kisebb kormánykerék karimáját felül és alul is kiegyenesítették, ezért aztán a műszerfalra való rálátás zavartalan. A csomagtér tágas, 520 liter, amit igény szerint 1482 literre bővíthetünk.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.

Beülve már érezhetjük, hogy nem mindennapi autóval van dolgunk, és élmény lesz vezetni. Ez így is történt. A 120 lóerős 1,6 literes dízelmotor szépen dolgozik. A futóművek határozottak és feszesek. Könnyedén veszi a városi terepet. A hatsebességes automata váltó precízen dolgozik. Gyorsításnál vagy visszaváltásnál a kormányváltó használata kényelmes és azonnal reagál minden mozdulatra. A fogyasztással sem volt semmi probléma. A közel 1000 kilométert 6,1 literes átlagfogyasztással tettük meg.

Összeségében a 3008 felnőtt a feladathoz, és méltán veszi fel a versenyt a konkurens márkákkal.

A Peugeot az elmúlt években minőségi változáson esett át úgy külsőleg mind belsőleg. Ez jót tett a márkának, hiszen feladta a leckét a konkurenseinek, és ez a 3008-as esetében sincs másképp. Teljes átváltozáson esett át, ami hasznára vált a modellnek és a francia gyártónak egyaránt.
Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 3008, suv, teszt
 
Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia
 
Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

2018. május 03.
Egyre nagyobb a kereslet a szabadidő-járművekre, az SUV-okra, így nem csoda, hogy a koreai gyártó idejekorán meglátta ebben a szegmensben a piacot és ontani kezdte a városi crossovereket.
Részletek

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia StonicA Kia már a kilencvenes évek elején elkezdett ilyen járműveket gyártani. A vásárlók meghódítását a Sportage új, kockaformája alapozta meg. Aztán jött a kétezres évek elején a Sorento, és innen már nem volt megállás. Egyre több új modellel jelent meg a márka az európai piacokon. Igaz, akkor még félve nézegettük a Kia autóit, de mára méltán közkedvelt márka lett, és az új belépőmodell a Stonic tovább erősíti a Kia presztízsét.

Az új Stonic igazából egy izmos Rio, mivel az előbbi padlólemezére épült. A kompakt szabadidő-jármű egy elég zsúfolt szegmensbe furakszik be a Suzuki Vitara, Peugeot 2008 és az Opel Mokka mellé. A karakteres, morcos tekintetű Stonic egyből megfogja a tekintetünket. Főleg, hogy vonalvezetése nem követi a Kia más modelljeinek trendjét. Enyhén szögletes vonalai, morcos megjelenése frissességet hoz. A tervezők nem nyúltak mellé a kissé agresszív kinézettel.

A Riónál 75 milliméterrel hosszabb, így 4140 milliméteres hosszúsága ideális teret biztosít négy utasnak. Ez némileg az emelt hasmagasságnak is köszönhető. A műszerfal megjelenése visszafogott, viszont a hét colos LCD kijelzőt kertbe foglaló narancssárga (Orange Pack) keret nagyon feldobja a belteret. Ez a szín a középkonzolon is megjelenik, amivel fiatalos hangulatot kölcsönöz az autónak. A kezelőszervek, gombok jól átgondoltak a műszerfal nem túlzsúfolt, könnyen áttekinthető.

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia StonicAz LCD kijelzőn minden fontos információ elérhető, használata nagyon egyszerű. Tesztautónk bőségesen el volt látva extrákkal. Az EX LIM felszereltségű modell többek között hat légzsákot, blokkolásgátlót, elektronikus menetstabilizálót, négy irányban állítható fűthető kormányt és fűthető első üléseket tartalmazott. A 352 literes csomagtartó bővítésekor 1135 literes, teljesen sík rakteret kapunk.

Tesztautónk erőforrása egy 1,2 literes 84 lóerős motor volt, ami tökéletesen dolgozott. Vegyes használat során 7 litert fogyasztott. A motor dinamikusan dolgozott, igazi méregzsák volt. Az úttartása a 17 colos kerekeknek és a feszes futóműnek köszönhetően nagyon jó volt. Autópályán 120 kilométeres tempónál hiányzott a hatodik sebesség, de ezt leszámítva élvezetes vele a közlekedés.

Összeségében a Stonic egy igazi fiatalos, városi crossover és a hét év garanciával tökéletes társunk lesz az utakon.

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Kulcsszavak: kia, Stonic, suv, teszt
 
Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Európában is kapható lesz az Edge Európában is kapható lesz az Edge A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D
 
Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra Bose

2018. április 26.
A Nissan visszatért a helyes útra a kívül-belül megújult Micrával. Az 1983 óta gyártott első Micrák nagy rajongótábort szereztek maguknak egyszerűségükkel és megbízhatóságukkal.
Részletek

Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra BoseAztán jött a kicsit kerekített „bakancs” Micra, ami 1993-ban az év autója lett. A népszerű modellből közel 1,3 millió darabot gyártottak. Ezt követte a mosolyra késztető békakirály (kódnevén a K12), ami hamar a női vásárlók kedvenc kisautója lett. A negyedik generáció gyártását 2010-ben Angliából Indiába helyezték át, és ekkor kezdődtek a gondok. Szűk volt, és a minősége sem volt épp tökéletes. A Nissan emiatt sok rajongót vesztett, ám a Nissan tervezői az ötödik generációt nem bízták a véletlenre. A teljesen átrajzolt autó is megkapta a Nissan arculatot, amivel már a Qashqai és az X-trail is rendelkezik. Ezzel nem lőttek mellé a tervezők. Vagány, trendi és fiatalos autót alkottak, amire tényleg öröm ránézni.

Az új Micra is V alakú hűtőmaszkot és a bumeráng formájú hátsó lámpákat kapott. A LED-es fényszórók, a hangsúlyos erőteljes vonalak elődeihez képest teljesen más Micrát mutatnak.

Nagyobb és szebb lett


A tervezők 17 centivel megnövelték a karosszéria hosszúságát és 8 centivel a szélességét, viszont 5,5 centivel alacsonyabb lett, ezzel sportos külsőt kölcsönözve az autónak. A tengelytáv is 7,5 centivel növekedett, ezzel a hátsó helykínálatot szerették volna gyarapítani, igaz a hátul utazók magassága az ívelt tető miatt eléggé behatárolttá vált.

Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra BoseAz elöl utazóknak a helykínálat tökéletes. Kényelmesek az ülések, és a lábtér is megfelelő. A belső kivitelezés igényes és tetszetős, minden részleten látszik, hogy odafigyeltek a tervezéskor. A Qashqaiból átvett műszerfal egyszerű és sallangmentes. A műbőr betétek finoman megdobják az összképet ezzel egy magasabb kategóriájú autó érzetét kölcsönözve a beltérnek.

A kormányról vezérlehető kezelőszervek, a 8 colos érintőképernyő magyar menürendszerrel, az ülésfűtés az elsőüléseken komfortossá teszik az utazást. A Bose hangrendszerrel úgy érezhetjük magunkat, akár egy hangversenyen.

Nem versenyautó

Három erőforrás közül választhatunk. A 71 lóerős egyliteres szívómotor kicsit gyenge, 16,4 másodperc alatt gyorsul százra. A másik két turbós motor a Renaulttól érkezik: a 0,9 literes, háromhengeres benzines és az 1,5 literes négyhengeres dízel is 90 lóerős.

Induláskor kissé lomha a motor, olyan mintha most ébredt volna. 2500-as fordulat alatt nehezen reagál, viszont viszont fölötte már bekapcsol a turbó, és érezhetően elkezdi szedni a lábait. Tesztünk során közel ezer kilométert tettünk meg városban, autópályán egyaránt így  az átlag fogyasztása 6,7 liter volt autónknak. Jól vezethető és a futómű is feszes. A Qashqaiból átvett kormánymű és váltó tökéletes lett. A 17 colos felniken jó az úttartása, magabiztosan megy. Egy hátránya van, hogy az úthibákat jobban érezni.
Összeségében az új Micra ütős lett, és ha nem versenyautót akarunk, akkor szerethető társunk lesz az utazások során.

Jól szól – Nissan Micra Bose

Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt
 
Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Téli szerviz kampány a Nissannál akár 50% kedvezménnyel Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet Ken Block bemutatta legújabb szerzeményét: egy 1986-os Ford RS200 versenygépet A Fiat legdögösebb szabadidőjárműve Párizsban debütált A Fiat legdögösebb szabadidőjárműve Párizsban debütált Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor A Nissan legkeményebb pickupjával segít megtisztítani Európa legeldugottabb partjait a műanyaghulladékoktól A Nissan legkeményebb pickupjával segít megtisztítani Európa legeldugottabb partjait a műanyaghulladékoktól
 

Találatok száma: 218 Megjelenítve: 1 - 10