Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 224 Megjelenítve: 1 - 10
Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

2019. március 14.
Lassan már minden márka pontosítja modelljeit, és ez nem történt másképp a Skoda Fabia esetében sem. Érdekes belegondolni, miszerint igazából nem hittük volna, hogy egy szokványos kisautó sportos külsőt kapjon extrákkal. De megtörtént.
Részletek

Skoda Fabia Monte Carlo

A Fabia harmadik generációs modelljét 2018-ban mutatták be, és most itt a sportos méregzsák, ami sokkal jobban néz ki, mint gondoltuk volna.

Azt nem tudjuk megitélni, hogy ki fogja vásárolni az erőgépet – ez nem tisztünk –, de amit Skodáék összeraktak, az nagyon ütős lett.

Már első pillantásra észrevehető, hogy nem egy hagyományos Fabiával van dolgunk. A vibrálóan piros fényezés szinte vonzza az érdeklődő tekinteteket.

A 1958 milliméter széles, 3997 milliméter hosszú és 1467 milliméter magas Fabia Monte Caro méreteiben megegyezik a hagyományos utcai társáéval. A Monte Carlo stílusjegyek a felnin, a hűtőmaszkon, a B oszlopon és tükrökön köszönnek vissza. Alkalmazásukkal igazi méregzsák lett a Fabia.

Skoda Fabia Monte Carlo

Skoda Fabia Monte Carlo

Belül is visszaköszönnek a Monte Carlo színei. Az ülések is viselik a sportos géneket a kétszínű kárpitozással és gondosan varrt szegélyekkel. A bőrkormány piros cérnás varrása is kitűnik az átlagos autók szürkeségéből. A műszerfal kicsit unalmasnak mondható, de jól átgondolt, és letisztult, igazából nem találunk kivetnivalót benne.

A szürkeséget a karbonszerű betétekkel ellensúlyozták a tervezők. Ami viszont kellemes meglepetés volt középen a telefontartó, ami mellett még az SD kártyának is találtak helyet, az ülések oldalán található apró zsebek, a fedeles szemetes az ajtóban vagy a csomagtartóban található műanyag betét az üdítőknek vagy az apró kacatoknak. Ezekhez az ötletekhez nem kellett sokat áldozni, csak oda kellett figyelni a tervezéskor, és ez dicséretes. A csomagtér 330 literes, amit 1150 literesre bővíthetünk a háttámlák döntésével.

110 lóerős DSG váltóval szerelt tesztautónkat nagyon jó vezetni, gázadásokra dinamikusan meglódul, és nagyon jól dolgozik az egyliteres motor. Az ülések kényelmesek és feszesek, tartják a benne ülőket.

Skoda Fabia Monte Carlo


Skoda Fabia Monte Carlo

A futóműve keményebb a hagyományos társainál, ezt a városi utunk során a derekunkon éreztük, mikor egy-egy kátyút megtaláltunk. Országúton már teljen más érzés volt utazni. 120 km/órás tempónál sem volt elviselhetetlen a menetzaj, szigetelés jó, kényelmesen tudtunk beszélgetni. A fogyasztása vegyes használatban 7 liter körül alakult.

Összeségében kellemes csalódás volt a kis méregzsák praktikus megoldásaival, és bár nem neveznénk versenygépnek, de az elődök génjeit magában hordozza.

Skoda Fabia Monte Carlo


Kulcsszavak: fabia, Fabia Monte Carlo, skoda, teszt
 
A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI
 
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

2019. február 19.
Amikor elektromos autót tesztelünk, már alig várjuk, hogy átvegyük a járművet, és úgy viselkedünk, mintha egy karácsonyi ajándékkal ismerkednénk. Ez érthető is, mert nagyon jó dolog csak árammal hajtani a verdát, a környezetvédelemről már nem is beszélve.
Részletek

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf



Korábban már járt nálunk a Volkswagen első 100%-ban elektromos autója az e-Golf. Most megérkezett a nagyobb hatótávú, akár 300 km-t is tudó új e-Golf.

Az első Golfnál vicces volt, amikor nyáron a Balatont megcélozva nekivágtunk az útnak és érdekes borzongás futott végig a hátunkon, amikor jelzett az autó, hogy elérte 20%-os töltöttséget, és keressünk egy töltőpontot. Ekkor még csak a magyar tenger elején jártunk és – ma már megmosolyogtató – hogy kerestük a töltőt az applikáción. Ma már ilyen gond nincs. Tesztautónk közel 300 km-t tud megtenni, és garmadával nőnek ki a földből a töltési lehetőségek.

Kívülről nehezen lehet észrevenni, hogy ez melyik e-Golf. Igazából nem sokat változott az elődhöz képest. Tulajdonképpen még azt sem lehet tudni, hogy benzines vagy elektromos-e az autó, egyedül a név előtt szereplő kicsi kék „e” betű utal a meghajtásra, továbbá a formatervezett LED lámpák, a kék dizájnelemek és az aerodinamikára optimalizált megoldások térnek el benzines testvérétől.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Beülve a megszokott, letisztult Volkswagenes forma fogad. A műanyagok és szövetek tapintása jó, de ez nem meglepő hiszen a VW midig is ügyelt az egyszerűségre és a minőségi anyagokra. A kapcsolók és kezelőszervek elrendezése megszokott, már-már unalmasnak tűnhet, de egy pici csavarral izgalmassá tették a tervezők. Ez nem más, mint az Infotainment rendszer, amelynek lényege, hogy műszerfalon egyetlen gombnyomásra jelennek meg az analóg órák, amiket tetszés szerit tudunk állítani, hogy milyen információ legyen kivetítve. Ez teljes összhangban van a 9,2 hüvelyk (23,4 cm) képátlójú TFT kijelzővel amit érintés nélküli vezérléssel (lapozással) is tudunk működtetni. A piktogramok érthetőek, ugyanakkor visszafogottak. A Discover Pro navigációs rendszer nagyon jól mutatja a pozíciónkat, nem késik, nem akad, teszi a dolgát.

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a lábtér tökéletes minden ülésnél. A kormánykerék és a váltókar huzatának e-dizájnra jellemző kék díszítővarrása a minőségi berendezésnek stílusos, az e-Golfnak pedig modern kinézetet kölcsönöz. Az diszkrét kék éjszakai hangulatfény – ami az ajtó kárpitjában kapott helyet – nagyon kellemes, a luxus érzetét kelti. A csomagtér 341 literes, amit 1231 literesre növelhetünk a 60:40 arányban dönthető ülésekkel.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Az e-Golf 35,8 kWh-s akkupakkját a Budapest-Békéscsaba vonalon teszteltük. Sajnos a hirtelen lehullott hó és hideg miatt az utunkat egy Kecskeméti töltéssel meg kellett szakítani mert a fűtés és a rádió falta az áramot. A gyorstöltés 35 percet vett igénybe és 85%-ra töltötte autónkat. Ez az idő az otthoni töltésnél 14 órát vett igénybe és 100%-ra lett feltöltve.

Városban már sokkal jobb a helyzet mert több módon is használhatjuk autónkat. Ha a váltót „D” állásban balra húzzuk, akkor egyre dinamikusabb fékezést/visszatáplálást tudunk elérni. Itt három fokozatból választhatunk.

Az úton hangtalanul siklik, jól reagál a „gázadásokra”, a városi, illetve országúti használat során nagyon megszerettük az e-Golfot. 110 km/h-s sebességnél 15-17 kWh-t fogyasztott autónk attól függően, hogy ment-e a fűtés.

Összeségében egy nagyon szerethető autó az e-Golf és ha a karbantartási költségeket, illetve a mintegy 1000 forintos otthoni töltést nézzük, akkor remek alternatívája a közlekedésnek.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
Kulcsszavak: bemutató, e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat Hálózatba kapcsolt lakóautó: az új Grand California elnyerte a „Connected Car Award 2018” díjat Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon A ŠKODA elektromos, intelligens, innovatív és érzelmes lesz a Genfi Autószalonon Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát
 
Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

2019. január 23.
Valószínű, hogy a LADA név hallatán sokakban kellemes régi emlékek törnek fel.
Részletek

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A nyaralások a balatoni SZOT üdülőbe, ahová Zsigával érkeztünk a rekkenő melegben, klíma nélkül és a fasírtos zsömlével vagy egy rántotthúsos kenyérrel, mert nem lehet étel nélkül nekiindulni a Balcsinak. Nos, ezek tényleg szép emlékek, de ahogy mondani szokták, ez már a múlté. Sokáig nem volt orosz gyártmány a hazai piacon, de pár éve ismét megvetette lábát a LADA egy formás autóval, ami nem más, mint a Vesta.

Ez a LADA már nem az a LADA. Az egyetlen, ami közös a régi márkával a logó és az, hogy ezt is Oroszországban gyártják. És itt vége is az azonosságnak. Az oroszok semmit sem hagytak a véletlenre, és a Vesta tervezését egy profi csapatra bízták, aminek meg is lett az eredménye. Egyszerű, szép vonalvezetésű autót rajzoltak. A 4410 mm hosszú, 1497 mm széles és 1764 mm magas autót nem bonyolították túl. Tényleg egyszerű lett, de ez nem is baj, mert a célközönség sem a felső tízezerből jön. A gyártó a Citroen C-Elyse és Fiat Tipo vetélytársának szánta a Vestát.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Az orra tényleg jól sikerült. Kissé morcos tekintetével nagyon dögös lett. Az X–motívum – ami jellemzi a Vestákat és a későbbi modelleken is megjelenik – az autó oldalán is visszaköszön. A hátuljára sincs panasz, szép vonalvezetésű. A csomagtartón elhelyezett LADA felirat Volvós beütést sugároz, de ez nem csoda, hiszen a tervezők korábban a Volvókat rajzolták.

Belül sincs túlcicomázva. Egyszerűen kezelhető gombok, átlagos műszerfal, minden kézre áll. Az ülések kényelmesek, és a hátul ülőknek sem kell feszengeni. A lábtér elöl és hátul is elegendő. A váltó kicsit nehézkes, de hamar meg lehet szokni. Ha nem tudnánk, hogy egy Ladában ülünk, akkor tulajdonképpen bármelyik márka alsókategóriás autója lehetne.

Az 1,6 literes 16 szelepes, 105 lóerős benzinmotor szépen dolgozik, habár kicsit hangos. Városi forgalomban jól teljesít, és a magas padlónak köszönhetően a kátyúkon is szépen átmegy. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros. Országúton, illetve autópályán nagyon jó volt a futása.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A gyártó által igért 6,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni. Nem tudtuk levinni tesztautónk 7 literes fogyasztását az áhított szintre.

Összeségében a Vesta jó választás, ami az ár/értéket illeti. Nem kell tőle a csodát várni egyszerűen elvisz minket a célunkhoz és arra ez az autó tökéletesen megfelel.

Kulcsszavak: bemutató, lada, teszt, Vesta
 
Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka
 
Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

2018. december 23.
Ha a Ssangyong márkát említik, akkor sokaknak a nem túl szép, túldizájnolt modellek jutnak eszükbe, amit biztos nem vennének meg.
Részletek

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Ha ettől a sztereotipiától elvonatkoztatunk, akkor látjuk meg a lényeget. Az új Rexton szakít a régi előítéletekkel és egy dögös nagy vas lett, ami bátran veszi fel a versenyt a vevők kegyeiért folytatott harcban.

A Dél-Koreai gyártó neve magyarra fordítva „Ikersárkány”-t jelent, és nem is gondolnánk, hogy már hatvan éve gyárt autókat. Kezdetben teherautókat és buszokat gyártottak, majd később kifejezetten 4x4-es járművek fejlesztésére és gyártására specializálódtak.

A 2000-es évek közepére a vállalat Dél-Korea vezető SUV gyártójává vált teljeskörű termékpalettája révén, ami a Rexton, Kyron, Actyon és Actyon Sports terepjárókból, az összkerékhajtással is rendelhető Rodius egyterűből és a Chairman luxuslimuzinból állt.

A márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ száz országában száznegyvennégyezer alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a Ssangyong következő években tervezett modelloffenzívájának financiális hátterét. Ennek részeként 2013 és 2016 között öt teljesen új modellt mutatott be a Ssangyong, és ennek eredményeképpen született meg az új Rexton.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Első ránézésre egy erős nagy batárt ismerhetünk meg a Rextonban. A tekintélyt parancsoló méretek nem maradnak el a BMW X5 vagy a Toyota Land Cruiser mellett, sőt ez a modell a Dél-Koreai gyártó zászlóshajója, ezért a tervezők nagyon odafigyeltek a vonalakra. Az autó egy nagy doboz lett, és nem tolták túl mindenféle dizájnos elemekkel, ettől függetlenül megfelel az európai igényeknek.

Kívülről nem is gondolnánk, hogy belül mennyire kényelmes, és mennyi extrával fogunk találkozni. Azt le kell szögezni, hogy nem egy prémium autóban ülünk, a felszereltség mégis a prémium márkákkal vetekszik és ha megnézzük, hogy az alapfelszereltségben szinte minden benne van, amit más márkák felárasan kínálnak, akkor máris más megvilágításba kerül tesztautónk. A teljesség igénye nélkül csak párat említenék, mert a lista elég hosszú. Az elöl elektromosan állítható hűthető, fűthető, hátul csak fűthető ülések, a tempomat, a kormányfűtés, a navigáció, a tolatókamera, illetve a napfénytető mind fokozza komfortérzetünket. A multifunkciós kormány vastagsága kicsit furcsa volt egy ekkor autóhoz, de hamar meg lehetett szokni. A belső steppelt kárpit igényes, igaz a barna szín nem a kedvencünk, de a bőrülésekkel összhangban van, és végül is nem is néz ki rosszul.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

A 2,2 tonnás autó meglepően jól reagál minden mozdulatra. A szervokormány kis erőkifejtéssel működik, és ugyanez mondható el a váltóról is, aminél nem érezni, hogy magasabb fokozatba kapcsolt. Az automata fokozatmentesen vált. A gázadásokra jól reagál – igaz egy picit lomha, de ekkora méretnél ez nem meglepő – és fékezéskor is gyorsan reagál. A futóműve kemény és feszes, könnyedén veszi a városi akadályokat, és kanyarban is biztonságban érezhetjük magunkat. A menetzajra nem lehet panasz, olyan mint bármelyik más autóban. 120 km/órás tempónál is kényelmesen beszélgettünk. Egyhetes tesztünk alatt a fogyasztása volt a legmeglepőbb. A vegyes használatban a közel 10 literes fogyasztás nagyon jó, pedig sokkal többre számítottunk.

Összességében ha valaki egy terepjárót szeretne, de a pénztárcája határt szab az igényeinek, akkor a Rexton jó választás lehet. Formailag felveszi a versenyt a konkurens márkákkal és a kényelemre és extrákra nem lehet panasz.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
Kulcsszavak: Rexton, ssangyong, suv, teszt
 
Genfben mutatkozik be az új Rodius Genfben mutatkozik be az új Rodius Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan Vagány crossover a föld alól Vagány crossover a föld alól Ötösre törik a Toyota Land Cruiser Ötösre törik a Toyota Land Cruiser Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI
 
Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

2018. november 14.
A Nissan 2007-ben robbantotta az autópiacot a Qashqai bevezetésével, ezzel új piaci szegmenst hozva létre. Az új crossover, vagy aki jobban szereti, az SUV kategória mára közkedvelt lett és közel 3,5 millió darabot adtak el világszerte.
Részletek

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A Nissan gondolt egyet, és megalkotta a márka első SUV modelljét, mellyel nagy rizikót vállalt, mert lehetett tudni, hogy bukás lesz–e, vagy elsöprő sikert hoz a japán márkának. Az utóbbi jött be és mára – követve a Nissan receptjét – a konkurens márkák is sorra hozzák ki kisebb nagyobb crossovereiket.

A Nissan 2002-ben döntött úgy, hogy valami teljesen újjal és váratlannal állnak elő, ami megkérdőjelezné a hagyományos szegmenseket. Egyfajta mini-Murano jutott eszünkbe a tervezőknek élükön a Nissan vezetőjével Carlos Ghosn-szal, ami megnyithatná a kapukat a szabadidő-autók vásárlása felé, ezek népszerűsége ugyanis a 2000-es évek elejétől egyre nőtt. Olyan autót szerettek volna kifejleszteni, ami kitör a hagyományos európai csapotthátú és szedán szegmensek korlátai közül, és ezzel megérkezett a Qashqai.

A mostani tesztalanyunk magában hordozza a crossoveres géneket, de ez már nem nagyon hasonlít az elődökre.

A proPILOT rendszert előszőr a LEAF-ben vezették be – amit mi is teszteltünk múltkori adásunkban –, viszont a Qashqaiban extraként rendelhető.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Kényelmes öszvér

1,6 literes 130 lóerős dízel tesztautónk X-Tronic fokozatmentes automata sebességváltóval rendelkezik megspékelve a proPILOT rendszerrel. A dízelmotor halkan duruzsol, a 130 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Nappali menetfény, 17"-os könnyűfém keréktárcsák, tempomat, multifunkciós kormány, visszagurulás gátló és hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint a fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. Ami újdonság, hogy mostani modellünk is megkapta a 360 fokos parkolókamerát ami nagy segítség, ha szűkebb helyre akarunk beparkolni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad

Amit nagyon vártunk, hogy a proPILOT rendszert használjuk, amit már korábban a LEAF-ben is megismerhettünk.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn láthatók. Bár a ProPILOT a Nissan első lépése az önvezető autók irányában, a Qashqai szabadidő-autó esetében a technológia továbbra is igényli a vezető figyelmét és kormányzását. A vezető irányítja járművet, és továbbra is ő felel érte.

Az egyszerűen és intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekének jobboldali részén található ProPILOT gombbal aktiválható. Az szomszédos SET gomb megnyomásával marad a jelenlegi sebesség, és biztonságos távolság tartható az autó előtt haladó járműtől. A sebességet és a távolságot is lehet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Ha a közlekedési feltételek azt kívánják, a Qashqai lelassít, majd teljesen megáll. Automatikusan elindul, ha az autó körülbelül három másodpercnél kevesebb ideig van álló helyzetben. Ha ez hosszabb ideig tart, a vezetőnek meg kell nyomnia a RESUME gombot, vagy finoman a gázpedálra kell lépnie. A ProPILOT állapota mindig megjelenik a kombinált műszeregységben, a két fő műszer között. A vizuális figyelmeztetéseket hangjelzések kísérik.

A technológia a Qashqai szélvédőjén lévő kamera és az első hűtőrács Nissan emblémája mögé szerelt radar által biztosított adatokon alapuló forgalmi és útviszonyok alapján működik.

Furcsa volt használni a proPILOT rendszert, de nagyon izgalmas, ha arra gondolunk, hogy hamarosan elérkezik az idő amikor egy önvezető autó utasai leszünk.

Kérem parkoljon be!

A LEAF-ben már tesztelt proPILOT Park rendszert a Qashqai is megkapta. Igaz esetünkben kicsit segíteni kell a rendszernek. Ez azt jelenti, hogy miután megkerestük a nekünk megfelelő parkolóhelyet és aktiváltuk a rendszert, az autó utasításainak megfelelően nekünk kell az előre illetve a hátramenetet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A másik – ami nem egyezik meg a LEAF rendszerével – hogy a parkolás alatt a proPILOT gombot nyomva kell tartani amit csak a parkolás végeztével engedhetünk el. A parkolással nem lehet gondunk hiszen tökéletesen beteszi magát az autó a szűkebb helyekre is. Ami negatívum, hogy kell pár perc mire az ember átlátja az autó által adott utasításokat. Ha ezen a holtponton átlendülünk akkor már semmi gond a parkolással.

Összeségében izgalmas teszthét van a hátunk mögött és ha az új technológiákat nem ellenségnek tekintjük, akkor nagyon jó társunk lesz az utazások során, nem beszélve a biztonságról, mert az adaptív tempomat egy remek találmány.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic



Kulcsszavak: crossover, nissan, qashqai, suv, teszt
 
ŠKODA KAROQ SPORTLINE: Világpremier a 2018-as Párizsi Autószalonon ŠKODA KAROQ SPORTLINE: Világpremier a 2018-as Párizsi Autószalonon Kiemelkedő sikereket értek el a Continental csoport abroncsai a legfrissebb nyáriabroncs-teszteken Kiemelkedő sikereket értek el a Continental csoport abroncsai a legfrissebb nyáriabroncs-teszteken A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL Jól fogynak a Nissan autói Jól fogynak a Nissan autói Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban
 
Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

2018. október 29.
A Kia az elmúlt években robbanásszerű növekedésbe kezdett. Sorra hozta ki a jobbnál jobb modelleket, és nagy hangsúlyt fektetett a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók elterjedésére. A mostani Soul EV tesztalanyunk is ennek a törekvésnek az eredménye.
Részletek

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV


A Kia zöld forradalma 2014-ben kezdődött. Ekkor jelent meg az első Soul EV ami még 24 kWh-s akkuval került piacra. Egyből nagy kedvenc lett a vásárlók körében az emelt kaszninak és a tágas belsőnek köszönhetően. A kedves „arcáról” már nem is beszélve. A négy év alatt a koreai gyár világszerte közel 500 000 darabot készített a tisztán elektromos Soulból, igaz a nagy robbanás a Niro EV megjelenés lesz, de erre még várnunk kell pár hónapot.

Korábban már volt alkalmunk tesztelni a 100%-ban elektromos Soul EV-t. A koreai gyártó most piacra dobta a nagyobb hatótávval bíró 30 kWh–s elektromos autóját, amellyel 250 kilométert lehet megtenni a Kia állítása szerint.

Erénye a kényelem és funkcionalitás

Igazából semmit nem változott az autó, csak nagyobb akkupakkot kapott. Azt gondolnánk, hogy ez probléma, de nem. A mostani Soul EV-ben is megvannak az extrák ugyanúgy mint az elődben. A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes nappali mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető. Aki ismeri a Hyundai-Kia család modelljeit annak nem újdonság az érintőképernyő menürendszere. A 110 lóerős Soul, 285 Nm nyomatékkal az óránkénti 100 kilométeres sebességet 11 másodperc alatt éri el. Igaz ehhez ki kell venni az autó ECO módból.

A Budapest-Balaton autópályán

Tesztünk során az autópálya volt a nagy kihívás. Az országban található kevés villámtöltő miatt hét közben teszteltük az autót, mert nem tudtuk, hogyan fog muzsikálni. Az égiek nem voltak mellettünk, mert az utazás napjára kellemes 37 fokot hozott, így azzal kellett számolnunk, hogy a klíma bekapcsolásával értékes kilométereket veszítünk. De nem így történt. Az M7-esen átlag 120 km/órás sebességgel kényelmesen utaztunk Balatonszárszóig, és még így is maradt 50 kilométernyi energiánk, hogy hazafelé a Siófoki CHAdeMO töltőn delejezzük autónkat. A tesztnapon felbátorodva úgy gondoltuk, hogy teszteljük a Budapest-Debrecen távot is a 4-es úton mert az M3-as autópályán nincs töltő. Az út felén Szolnokon villámtöltőn megpihenve és feltöltődve kényelmesen megérkeztünk Debrecenbe, ahol az OMP Autóház töltőjén adtunk energiát az autónak.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Az autó kétféleképpen tölthetjük. A már említett CHAdeMO töltőn 20 perc alatt 80%-ra tudjuk feltölteni az aksikat, vagy az otthoni töltőn kb 15 óra alatt 100%-ra.

Összességében a Soul EV a kollegák kedvence marad a tágas, kényelmes belsőtérnek köszönhetően és a megnövelt hatótávval már nem csak városi autó, hanem bátran nekivághatunk hosszabb utaknak is.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók Januártól éjszakai árammal is tölthetők az elektromos autók 150 új elektromos autó töltőállomás jön létre egy év alatt Magyarországon 150 új elektromos autó töltőállomás jön létre egy év alatt Magyarországon A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat A fővárosban 2018-ra 100 gyorstöltő ponton lehet majd tankolni az elektromos autókat
 
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

2018. október 04.
A Nissan az elmúlt közel tíz évben a zöldautózás élharcosa lett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010-ben elindult zöldforradalom eladási csúcsokat hozott a Nissannak. Mára a 100%-ban elektromos LEAF és az e-NV200 közkedvelt modell lett.
Részletek

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF története 2010-ben kezdődött. A Genfi Autószalonon mutatta be először a Nissan a teljesen elektromos autóját. Akkoriban a kiállítás látogatói szkeptikusak voltak a zöld autózás tekintetében, és álmukban sem gondolták volna, hogy ezzel a japán gyártó egy teljesen új piaci szegmenst hozott létre, és azóta közel 300 ezer darabot adtak el belőle. Ma már igenis van létjogosultsága az elektromos autónak, főleg ha az üzemanyagárakra vagy a környezet védelmére gondolunk.

Korábban már mi is teszteltük az első LEAF-eket a 24 illetve a 30 kWh-ás autókat és most itt van a vadonatúj, kívül-belül megújult 40 kWh-ás modell.

A mostani tesztautó semmiben sem hasonlít elődeire. Az új, nagyobb akkupakk és a technikai megoldások, mint a Propilot rendszer vagy az e-pedal nagyon szerethető és biztonságos autóvá tette a LEAF-et.

A forma teljesen új, viszont az alapok a régiek. Az új LEAF 4,5 centivel hosszabb azonban a tengelytáv maradt 2,7 méter. Első ránézésre a márkatestvér, a Micra jut eszünkbe, de a Qashqai génjei is fellelhetőek benne. A LEAF is megkapta a japán gyártó uniformizált ruháját a ledes nappali menetfényeket és a bumeráng hátsólámpákat.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF belül is olyan, mint kívül. Dögös és divatos, jól felszerelt és jó vele megjelenni. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a hátsó ülések picit magasabb pozíciót kaptak, de ettől függetlenül kényelmesek ugyanúgy, mint az elsők. A műszerfal teljesen megváltozott. Eltűnt az ufó kijelző, helyette hagyományosabb dizájnt kapott, és a középkonzol is összébb lett tolva az előzőhöz képest. A lényeges változás a műszerfalon az e-pedal a propilot és a propilot park gombja, ami a LEAF történetében újdonság.

Az új LEAF-fel már kényelmesen nekivághatunk egy Budapest-Balaton vagy egy Bécs útvonalnak autópályán. Tesztünk során az autópálya már nem volt ellenség, mint az elődöknél. A 130 Km/órás sebesség nem okozott gondot és a propilot rendszernek és az adaptív tempomatnak köszönhetően alig kellett a pedálokra rálépni.

E-pedál és propilot

Az e-pedál bekapcsolásával a gyorsítás, fékezés és teljes megállás egyetlen pedállal történik. A Nissan e-pedáljával egyetlen folyamatos mozdulattal gyorsíthat, lassíthat és fékezhet. Ezzel jobb irányíthatóságot tesz lehetővé emelkedőn, lejtőn és szeles úton. Ezen kívül természetesen ott van a fékpedál, a hirtelen fékezésekhez.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A propilot rendszer aktíválása után sávon belül tartja az autót, gondoskodik a vakfoltokról, gyorsít, lassít, tartja a sebességet és akár megállítja az autót a dugókban és egysávos utakon is.

Az intelligens sebességtartó automatika folyamatosan lassít és gyorsít a megfelelő sebesség eléréséhez és az előttünk lévő autótól való megfelelő távolság megválasztásához. Az intelligens vészfékezés segít a forgalomban és forgalmas utcákon, folyamatosan figyelve a sebességet és az elötünk lévő autótól való távolságot. Értesít, amikor le kell lassítani, és még fékez is az ütközés elkerülése érdekében, hogy minimalizálja az esetleges becsapódás erejét, vagy ha az úton átkelni készülő gyalogost észlel.

A holttér figyelő rendszerrel magabiztosan válthatunk sávot, és parkolásnál figyelmeztet, ha járművet észlel.

A parkolás csak egy gombnyomás. A ProPILOT Park funkcióval az autó magától parkol úgy, hogy mi is megirigyeltük. A párhuzamos parkolásnál teszteltük a rendszert és gyorsan, pontosan beparkolt autónk. A négy kamerával felszerelt autó virtuális 360 fokos felülnézeti képet biztosít, valamint választható osztott képernyős első, hátsó és járdaoldali közelnézetet a szűk manőverek megkönnyítéséhez. Ha mozgó objektum van a közelben, akkor a képernyőn figyelmeztetés is megjelenik.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Az autót kétféleképpen lehet tölteni. Az otthoni hálózati kábellel közel 15 óra alatt lehet 100%-ra feltölteni az akkumulátorokat, a gyorstöltő CHAdeMO oszlopoknál fél óra alatt 80%-ra tölthetjük.

A Nissan LEAF-fel az új WLTP szabvány szerint vegyes üzemben 275, városban 415 km-t tudunk megtenni. Ezek az értékek már pontosabbak a korábbiaknál. Otthoni töltésnél 258 km-t mutatott a kijelző és a városban is megközelítettük a 400 km hatótávot. Persze ezek az értékek a vezető vérmérsékletétől függően változhatnak.

A közel egy hetes tesztelés alatt nagyon megszerettük a LEAF-et, és amit a Nissan a prospektusokban ígér azok közel megfelelnek a valóságnak.

Összességében megint nagyot alkotott a Nissan. Városban és autópályán is tökéletes útitárs, nem beszélve arról, hogy csendesen védjük a környezetet.

Kulcsszavak: elektromos autó, nissan, teszt
 
A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A CarZorbba a Nissan legnagyobb Zorb gömbje A CarZorbba a Nissan legnagyobb Zorb gömbje Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon Beüzemelték az Alföld déli részének elérhetőségét biztosító villámtöltőt Szolnokon Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról
 
Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

2018. szeptember 06.
Kevés olyan autógyártó van, akinek a palettáján kisbusz is szerepel. A Peugeot ezek közé tartozik, hiszen a Citroennel és Toyotával közösen hozták létre a véleményünk szerint eddig legjobb kisbuszt a Travellert.
Részletek

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Ritka alkalom mikor kisteherautót vagy kisbuszt tesztelhetünk. Ez a mostani ilyen volt, hiszen idestova tíz éve járunk a Gyorsasági OB magyarországi futamaira, ahol mindig valamelyik márka buszaival szállítjuk a rendezőket, vendégeket. Ez a mostani is egy ilyen teszt volt. Parádsasváron a mátrai hegyiversenyen teljesített szolgálatot tesztalanyunk, és meg kell mondjam a vendégeknek is és persze nekünk is nagyon jó tapasztalataink lettek az autóval kapcsolatban.

A Traveller háromféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal kapható. A tesztautónk 5,30 méteres hosszával és 3275 mm tengelytávjával a legnagyobb a három méret közül. Hosszának és magasságának köszönhetően a parkolóházak sem jelentenek gondot neki, viszont kétségtelen, hogy a fentiekből adódóan kényelmesen elfér benne nyolc személy és csomagjaik.

Első ránézésre a Traveller izmos, erőt sugároz, üzenve, hogy minden porcikájában megújult. A méretes légbeömlő, a magas orr és a divatos fényszórók a LED-es nappali menetfénnyel kicsit morcos arcot kölcsönöznek a busznak, de szerintünk ez nagyon jól áll neki.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Ez a megnyerő stílusú kisbusz ugyanakkor tekintélyt parancsoló is. Az új függőleges hűtőrács, az egyedi LED-es lámpák  és a karosszériába simuló Xenon fényszórók erőteljes megjelenést kölcsönöznek a PEUGEOT Travellernek

Oldalról és hátulról nincs túlbonyolítva, de valljuk be, egy busz esetében nem lehet túl sok csicsát belevinni, igaz nem is kell. Ez így jó ahogy van. Habár egy újdonság van, ami a testvér Spacetourer-en is megtalálható. A gombnyomásra nyíló-záródó oldalajtó. Ezzel mindenki elvolt, mint a gyerekek.

Belül igazi luxus és kényelem fogad. Azt meg kell hagyni, hogy a Peugeot arculatváltása jól sült el. A franciák mindig kényelmes és funkcionális autókat terveztek. Gondoljunk csak a 3008-ra vagy az 5008-ra. Kényelmes és minden kézreáll. Ez a Traveller esetében sincs másképp. Elöl elektromosan állítható, bőr borítású fotelülések fogadják az utazót, és hátul is fejedelmi kényelem és lábtér fogad, ráadásul minden üléssor csúsztatható ezzel is fokozva a komfortot. Itt is mint elöl minden ülés bőrborítású. A műszerfal a már megszokott i-Cocpit, igaz a zongorabillentyű kapcsolók itt nem kaptak helyet. Kár értük hiszen karaktert adtak a műszerfalnak.

A Peugeot Traveller kisbuszhoz opcióként újgenerációs Grip control® rendelhető, mely kipörgésgátló rendszerének köszönhetően javítja a meghajtást.  Hó, terep, homok, kikapcsolt vagy standard ESP üzemmód... A műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval a vezető kiválaszthatja az adott úttípusnak leginkább megfelelő meghajtást.

Tesztautónk tényleg minden luxussal fel volt szerelve. kezdve a head-up display-jel, ami a vezetés szempontjából fontos információkat (például sebesség, a sebességhatároló/tempomat jelzései, követési távolság) a vezető látómezejébe, a műszerfalból felnyíló lemezre vetíti. De nem mehetünk el az adaptív tempomat, a hűthető-fűthető ülések, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vagy a fáradtságra figyelmeztető rendszer mellett sem.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Sávelhagyást figyelő rendszer, holttérfigyelő, aktív vészfékező rendszer, táblafelismerő rendszer és automata távolsági fényszoró gondoskodik a biztonságunkról


A tetőablakok tágas teret biztosítanak, ami által a hátsó sorban utazók is világosban, bezártság-érzés nélkül élvezhetik az utazást. Az utastér a külön-külön árnyékolható két tetőablakkal még a roló behúzása után is világos. Éjszaka a multifunkcionális tető LED-es hangulatvilágításai és az ülésenként elhelyezett olvasólámpák fokozzák kényelmünket. Az idei nyár bővelkedik meleg napokban, így elengedhetetlen a légkondicionálás, amiről a szegmensben egyedülálló, háromzónás, a szellőzőktől független finombefúvással rendelkező klímaberendezés gondoskodik.

A Peugeot Traveller városban és autópályán is hozta a tőle elvártakat. A kényelem magától értetődik. A 2 literes, 110 KW-os BlueHDi motor szépen csendben muzsikált. A gyári 5,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni, de 6,8 literes fogyasztással meg voltunk elégedve, főleg ha figyelembe vesszük, hogy tesztautónk egész hétvégén kemény munkának volt kitéve.

Összeségében a Peugeot egy nagyon kellemes és kényelmes autót alkotott a Traveller személyében. Jót tett neki a ráncfelvarrás és ha hosszú útra megyünk, vagy be szeretnénk járni a környező országokat akkor nehezen találunk jobb partnert a Travellernél.

Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, teszt, Traveller
 
Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma Az új Fiat 500 - Az olasz stílus koncentrátuma Elkészült a vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi limitált szériája Elkészült a vadonatúj BMW 7-es sorozat centenáriumi limitált szériája A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját
 
Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

Francia kényelem - Citroën C4 Cactus

2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
Részletek

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik

A  Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van.

Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a  Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek.

A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit


Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak.

A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre.

Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű.

Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.

Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás.

Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit.

A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Az ülések kényelmesek – habár ezt már megszokhattuk a francia gyártótól – elöl és hátul is kellemes az utazás.
A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető.

A turbómotor fogyasztása meglepően jó volt. Városban és országúton az átlagfogyasztás 5,7 liter volt.

Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán.
 

Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
 
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen a Citroen E-MEHARI Trendi, egyszerű, modern és kicsit szemtelen a Citroen E-MEHARI Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

2018. augusztus 08.
A Hyundai az elmúlt években erőteljesen halad előre, és folyamatos növekedést biztosít modelljeivel. Gondoljunk csak az IONIQ családra, ami egy pillantás alatt slágermodell lett. Valószínű ez az i30 Fastback esetében sem lesz másképp.
Részletek

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az i30 modellcsalád egy új taggal bővült. Az i30 Fastback-kel. De miben is különbözik tesztmodellünk az i30 család többi tagjától? A Fastback szó jelentése ferdehátú. Pontosabban a szó a karosszéria formájára utal, amikor a tetővonal ívben folytatódik a hátsó lökhárítóig. Ezzel dinamikus és egyben stílusos hatást lehet elérni. A lejtős tetővonal magával ragadja tekintetünket az autó elejétől a végéig. Ez a vonalvezetés nem volt idegen a Hyundaitól, mert nézzük csak meg a IONIQ-ot, ahol már előrevetítették ezt a stílust. Igaz, ott főleg a fogyasztásra figyeltek, és azért kapta meg ezt a formát, hogy még jobb légellenállása legyen az autónak.

Tesztmodellünk esetében teljesen más indokok vezérelték a tervezőket. Az i30 család már szinte teljes volt, de kellett hozzá a Fastback modell, és így már tényleg egy komplett családról beszélhetünk.

Első ránézésre eszünkbe juthat más márka modellje, például a Mercedesé, de ha jobban szemügyre vesszük tesztautónkat, nagy hasonlóság nincs a két márka közt. Oldalról az autó orrától a végéig finom szép ívvel találkozunk, ami letisztult elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. Peter Schreyer csapata nagyon tud, ami hátsó rész tervezését illeti. Mindig rizikós egy már meglévő modellre új hátsót rajzolni, de ők megcsinálták. Igazán Harmonikus lett hátulról az i30 Fastback.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Nem csak hátul tartogat újdonságot a Fastback karosszéria, hanem elöl is. Nagyobb, lépcsős hűtőrács fogad minket, ami két szélén a hűtőrács felső vonalában folytatódik a full LED-es fényszóróig, ezzel dinamikus megjelenést kölcsönözve az autónak.

Belül már a Hyundaitól megszokott és elvárt minőség fogad. A sallangmentes fekete-szürke üléskárpit visszaköszön a műszerfalon is, ezzel elegáns hangulatot teremtve az utastérben. A multifunkciós a kormány nem tartogat meglepetést azoknak, akik ismerik a Hyundai modelljeit. Az első ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, és a multimédia rendszeren Apple, valamint Android is fut.

Az ülések kényelmesek, az elöl és hátul utazóknak tágas lábtér áll rendelkezésre. A 8 colos érintőképernyőn a Kiában is használt menü fogad. Használatuk könnyen értelmezhető és egyszerű. A kényelmi és biztonsági rendszereket – mint például a sávtartó – kapcsolókkal működtethetjük. A Fastback legnagyobb aduja – a hagyományos ötajtóssal szemben – a csomagtartója. Alaphelyzetben 450 liter áll rendelkezésünkre a pakolásra, de ezt 1351 literre bővíthetjük.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az 1,4 literes turbómotor halkan és simán dolgozik és ez mondható el a hétfokozatú duplakuplungos váltóról is. A koreai gyártó újfejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le 1500-as fordulatszámon. 

Vezetni nagyon kellemes, a felfüggesztés feszes, a futómű elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, teljesen független. A váltót három üzemmódban – normál, eco és sport –tudjuk működtetni. A váltó olyan jól alkalmazkodik, hogy nincs szükség manuális kapcsolásra. Ebben nagy szerepet játszik az 1500-as fordulat nyomatékmaximuma is, hiszen ha eco módban alacsony fordulatszámon haladunk, akkor is bőven van nyomaték, és gázadásra szépen meglódul autónk. Vezetés közben halk menetzaj hallható a kerekektől, de ez nem befolyásolja az utazási élményt. Az 5,5 literes fogyasztást vegyes használatban mi nem tudtuk produkálni, 6,6 literes fogyasztást tudtunk összehozni.

Összeségében nagyon kellemes autó az i30 Fastback és ha egy elegáns mégis fiatalos autót akarunk, akkor jó választás lehet számunkra.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 Fastback, teszt
 
Az új Audi A5 és S5 Sportback Az új Audi A5 és S5 Sportback T-Roc világpremier - A Volkswagen bemutatta negyedik szabadidő-autóját T-Roc világpremier - A Volkswagen bemutatta negyedik szabadidő-autóját A Suzuki a 43. Tokiói Autószalonon A Suzuki a 43. Tokiói Autószalonon A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon Bemutatjuk a ŠKODA megújult bestsellerét Bemutatjuk a ŠKODA megújult bestsellerét
 

Találatok száma: 224 Megjelenítve: 1 - 10