Regisztráció Elfelejtette a jelszavát? BELÉPÉS
Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 206 Megjelenítve: 1 - 10
Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo

2017. december 28.
A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára.
Részletek

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára.

Sokan emlékezhetnek a dobozformájú, hatalmas beltérrel rendelkező elődre, mely rendelhető volt digitális műszerfallal is, ezzel végkép beírta magát az autózás történelmébe. Igaz nem volt tökéletes, de több kellemes emlékünk van róla, mint rossz. Ezért nem csoda, hogy a gyártó újrarajzolta ezt a modellt, úgy, hogy egy megfizethető családi szedánt dobjon piacra.

Az olaszok Golfjaként is emlegetett autó már a megjelenése évében elnyerte az Autobest 2016-os díját.
A Fiat tervezői az első tollvonástól kezdve lépcsőshátúnak képzelték el vadonatúj, négyajtós modellt, mely tökéletesen testesíti meg a „szedánnak született” koncepciót. Az autó magán viseli az olasz formatervezés jegyeit, a kiegyensúlyozott formavilágot, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel a modellt. Ezzel nem lőttek mellé, hiszen túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy szép vonalvezetésű családi autót alkotott a Fiat, elérhető áron.

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo A tesztmodell tetszetős 17 colos könnyűfém keréktárcsákon gurult. A 4,53 méteres hosszúság, illetve a 2,64 méteres tengelytáv korrekt méretű belső teret biztosít.  Belsője jól átgondolt, a szélesre nyitható ajtókon kényelmesen tudunk ki és be szállni. Beülve tágas, mondhatnánk fejedelmi a térkínálat. Ülései kényelmesek a vezetőülést szinte a padlóig le lehet engedni. Az elektromos deréktámasz csak fokozza komfortérzetünket. Igaz ez kényeztetés csak a vezetőnek jár. A hátul ülőknek sem kell panaszkodni. A fejtér átlagos és a lábunk is kényelmesen elfér, ami hosszú utakon nem elhanyagolható.

A kapcsolók a gombok mind jó helyen vannak. A kezelő szervek első pillantásra áttekinthetőek, tudjuk mit hol találunk és a kezelésük is logikus. A navigációs rendszer menüje egyszerű, könnyen kiismeri magát az ember.  A kormány és a váltógomb kicsit nagyobb az átlagosnál, de hamar meg lehet szokni. Az utazás komfortját tovább fokozta a 470 literes csomagtartó ami pótkerék nélkül 520 literes, a fűthető elektromos tükrök, az érintőképernyős rádió és navigációs rendszer, az állítható magasságú és mélységű bőr kormánykerék, a parkolóradar, és a kanyarkövető ködfényszóró.

A kipróbált 1,6 literes, 120 lóerős dízel változat minket is meglepett. Nincs fölösleges menetzaj, a kasztni nem nyekereg, nincsenek furcsa zajok. Országúton és autópályán is egyaránt kényelmes vezetni. A motor 1750-es fordulatszámon, 320 Nm nyomatékon dolgozott. A sebességváltó könnyen, finoman járt. A hivatalos 4,6 literes fogyasztás csak megközelítőleg tudtuk elérni. Tesztünk során 5,7l/100 kilométeres fogyasztást mértünk.

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo Ha megnézzük a Fiat portfólióját akkor látjuk, hogy a gyártónak szüksége volt erre a hiánypótló  modellre mely méltó vetélytársa lett a Renault Fluence-nek, Peugeot 301-nek illetve a Citroen C-Elysée-nek.
Összeségében a Törökországban gyártott Fiat Tipo újkori kiadása remek négykerekű lett, hiszen  tágas belterű, korrekt csomagtartójú, aránylag olcsó családi autó melyre 5 év garanciát vállal a Fiat.

Kulcsszavak: bemutató, fiat, teszt, Tipo
 
Jövőre jelenik meg a Fiat mini-SUV modellje Jövőre jelenik meg a Fiat mini-SUV modellje Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso Rekord részvétel volt a hétvégi Opel Családi Napon Rekord részvétel volt a hétvégi Opel Családi Napon
 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

2017. november 27.
Öt éves garancia és kedvező ár. Röviden ez jellemzi a Hyundai i30 kombi változatát. Viszont van egy még egyszerűbb érv ami az autó mellett szól: ez nem más mint a csomagtere mely a kategória legnagyobbika.
Részletek

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 WagonRitka az az autó típus, amelyik tíz év alatt piacra dob ugyanabban a kategóriában egy teljesen új változatot. Ez történt a Hyundai i30 Wagon esetében, amely eddig is kiváló családi autó volt, és az is maradt.

2007-ben a Hyundai új márkaneveket vezetett be a piacra. Ezek lettek a „I” betűs modellek.  Alig tíz év telt el, és máris itt egy teljesen új modell az i30 –as sorozatban.  Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ről van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártóknak komolyan számolni kell vele.  Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem.

Az autó orrát a Hyundaitól már meg szokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúr a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak.

Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1,6 literes, 135 lóerős közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzin motort takar. Szívóbenzines motor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4300 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztása vegyes használatban 6.8 liter. Hiába ez a leg alapabb benzines erőforrás mivel se turbó, se követlen befecskendezés, igazából kivetnivalót nem lehet találni benne. 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 WagonA váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz. A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek hála, az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás, a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak.

A műszerfal világítás kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, mert már szinte minden autógyártó kilőtte a kék megvilágítást, de szerintem ebben az esetben jól néz ki. A középkonzol rendezett a kapcsolók precízen járnak. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 528 liter, de az ülések előredöntésével 1642 literesre bővíthetjük. A Hyundai az i30 Wagonnal egy nagyszerű családi autót alkotott, amit igazából nagyon könnyű megszeretni. Pont azt nyújtja, amit az ember első ránézésre vár tőle, stressz mentes és gondtalan utazás, és még azon sem kell aggódnunk, hogy hogyan fér be a család és a hozzájuk tartozó csomaghegyek. 

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon


 
 
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, i30 wagon, teszt
 
Az új CLS - Csúcsteljesítmény és hatékonyság Az új CLS - Csúcsteljesítmény és hatékonyság Megérkezett a vadonatúj CB1100 Megérkezett a vadonatúj CB1100 A Ford kisméretű SUV-modellkínálatának átfogó bevezetésére készül Európában A Ford kisméretű SUV-modellkínálatának átfogó bevezetésére készül Európában A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S A kezdő motoros is megszereti - Kawasaki Vulcan S Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát Vissza a gyökerekhez: járműtörténelmi legendák övezik a BMW Group Classic új otthonát
 
Svéd luxus - Volvo S90

Svéd luxus - Volvo S90

2017. november 14.
Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit.
Részletek

Volvo S90

Volvo S90Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit.

Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai.

Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 9 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról.

Volvo S90

A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes.

A Volvo Drive-E motor koncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolcfokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 1,8 tonnás S90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz mindössze 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal, van még Comfort és Eco mód. A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo S90 egy majdnem önjáró, a mai kornak megfelelő extrával ellátott méltó utódja az S80-nak. Minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motor jellemzi.

Volvo S90

Kulcsszavak: bemutató, S90, teszt, volvo
 
A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába A Toyota ME.WE testesíti meg az átmenetet a ‘többet’ szemléletéből a ‘jobbat’ kultúrájába Az XC90 megmutatta új arcát Az XC90 megmutatta új arcát Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Opel világpremierek a 2013-as Genfi Autószalonon Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro Bemutatkozott a Kia új crossovere, a Niro
 
Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid

Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid

2017. szeptember 26.
Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel. 
Részletek

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq Hybrid Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel. 

Első ránézésre egyből a vetélytárs, a Toyota Prius jut eszünkbe. A lejtős tetejű öt ajtós forma a korai Priusokat juttatja eszünkbe. De a hasonlóságnak it vége is. A Dél-Koreai gyártó saját rendszert fejlesztett, 105 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotorral, hatfokozatú duplakuplungos váltóval, és 141 lóerős rendszerteljesítménnyel.

Mindezt azért tették, hogy a tisztább üzem és a költséghatékonyság minél kevesebb kompromisszumot követeljen, ennek jegyében fejlesztették az egész autót.

Kívülről szinte semmi nem utal arra, hogy hibrid modellel állunk szembe. Egyedűl az első-hátsó lökhárító kék csíkja árulja el nekünk az autó hibrid mivoltát. Az első LED-es nappali menetfény jellegzetes, jól felismerhetővé teszi az autót. Tesztmodellünk kontúrja, a vonalvezetése a hajlítások sallangmentesek, összességében szép vonalvezetésű autót készítettek a dél-koreai tervezők.

A visszafogott külsőhöz a belső tere is hasonló metódus alapján készült. A műszerfal kezelőszervei könnyen áttekinthetőek, értelmezhetőek. A multifunkciós kormányról szinte minden vezetéshez szükséges művelet elvégezhető. A középső éríntőképernyő a Kia megszokott egyszerű menürendszerét kapta. Hamar kiigazodunk a használatán.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq Hybrid A gombok, a kapcsolók nem lötyögnek az anyagminőség és a precizitás már-már német autógyártókat idézi. A helykínálat elől és hátul is fejedelmi. Az ülések kényelmesek a középső könyöklő is hasznos a hosszú utakon. A hátul utazóknak picit belóg a hajlított tetővonal mível az üléssor alatt kaptak helyet az akkumulátorok. Vezetés közben a hibird rendszer maga dönti el, hogy benzines vagy elektromos üzemmódban haladjunk. Nincs beleszólásunk, az elektromos módnak nincs gombja. Viszont menet közben már 80-90 kilométernél is mehetünk tisztán elektromos módban. Menet közben nehezen lehet megkülönböztetni, hogy épp melyik módban megy autónk. A műszerfalra pillantva látjuk ha EV módban haladunk.

Úttartása jó, a lengéscsillapítói feszesek. Az akkumulátorok töltéséről a fékenergia-visszatáplálás gondoskodik, amiből a gördülési energiával együtt sokat nyer vissza az Ioniq. A vegyes használatnak köszönhetően 4,9 literes átlagfogyasztást értünk el.

Összeségében nagyon megkedveltük az Ioniqot. Kényelmes és kellemes útitárs, városban tökéletes választás EV hajtása miatt.

Hyundai Ioniq Hybrid



Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ Hybrid, teszt
 
Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Három BMW világpremier a 2014-es INTERMOT kiállításon, az új BMW S 1000 RR is bemutatkozik Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Kiemelkedő sikereket értek el a Continental csoport abroncsai a legfrissebb nyáriabroncs-teszteken Kiemelkedő sikereket értek el a Continental csoport abroncsai a legfrissebb nyáriabroncs-teszteken Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Új Honda Jazz - Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO Rekordlátogatottsággal zárt az idei BUSEXPO
 
Sportos kombi - Renault Megane Grandtour

Sportos kombi - Renault Megane Grandtour

2017. július 28.
Kipróbáltuk a Megane Grandtour frissített változatát. Az 1,2 literes turbómotor és a 17” colos könnyűfém felnik még sportosabbá és fiatalosabbá teszik az új Megane kombit.
Részletek

Renault Megane Grandtour

Kipróbáltuk a Megane Grandtour frissített változatát. Az 1,2 literes turbómotor és a 17” colos könnyűfém felnik még sportosabbá és fiatalosabbá teszik az új Megane kombit.

Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Kapunk LED-es nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol és Xenon fényszórókat. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A meredeken emelkedő övvonal és az enyhén lejtős tető miatt erősen szűkül az ablakfelület.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket. A kormány bőr bevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot, a műszerfalon megjelenő információk között is lépkedhetünk továbbá a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal letisztult és egyszerű, külön extra, hogy a vezetési módhoz illően személyre is szabhatjuk, változtatható a megvilágítás és a megjeleníteni kívánt információ is. Az ülőlapok kényelmesek, az ülések oldaltartása kiváló. A helykínálat tökéletes és az ajtók is nagyra nyílnak elől, hátul. A csomagtartó alapból 521 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ezt a térfogatot az ülések ledöntésével 1504 literig bővíthetjük.

Renault Megane Grandtour

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a kifejezetten fürge 1,2 literes turbós benzinmotort. A motor 132 lóerő teljesítményt képes kipréselni magából 5500 fordulat/percnél. Nyomatéka 205 Nm, mely 2000-es fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 6 sebességes kézi váltó gondoskodik. Tesztút alatt bekapcsolt Start-Stop rendszerrel, vegyes használat mellett 6,5-7,5 liter között mozgott az átlagfogyasztás. A futómű lágy de nem billegős. Szinte hangtalanul suhanhatunk a remek hangszigetelésnek köszönhetően.

Összességében az új Renault  Megane Grandtour egy fiatalos és sportos megjelenésű kombi, pörgős motorral és hangtalan futóművel.

Renault Megane Grandtour

Kulcsszavak: bemutató, Megane, renault, teszt
 
Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa LS+: a jövő Lexusa együtt tanul a felhasználóval LS+: a jövő Lexusa együtt tanul a felhasználóval Új szereplővel bővül a hazai crossover piac. Érdemes rá odafigyelni! Új szereplővel bővül a hazai crossover piac. Érdemes rá odafigyelni! Dinamikus formaterv -  Mercedes-Benz GLC Coupé Dinamikus formaterv - Mercedes-Benz GLC Coupé Limuzin az Auditól Limuzin az Auditól
 
Szerethető SUV - Ford Ecosport

Szerethető SUV - Ford Ecosport

2017. július 13.
A Ford EcoSport egy egyedi megjelenésű, gazdaságosan üzemeltethető, családi autó. Ezzel a típussal a Ford lépéselőnybe került a többi gyárral szemben, akik még csak a tervezésnél tartanak.
Részletek

Szerethető SUV - Ford Ecosport

Meghajtottuk a Ford kis SUV-ját az EcoSportot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel az extrém megjelenésű modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű hobbiterepjárokat terveztek.

Szemből nézve mintha egy összement Edge lenne. Oldalról  szembetűnő az emelt magasság és övvonal. Jól mutat a Titanium S csomaghoz járó felni, az erőteljes sárvédő ívek tovább hangsúlyozzák terepjáróságát. A magas kialakítás kedvez a kilátásnak is, a magas üléspozíció könnyebbé teszi a be és kiszállást. A belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt. A hátsó ülések támláinak dőlésszöge kétoldalt külön állítható. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek.

A műszerfal egyszerű ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a fedélzeti számítógép kijelzője, a kicsit komplex de használható, kicsit ódivatú a kis kijelző és a rengeteg gomb. A csomagtartó 335 literes ez az ülés támlák ledöntésével és egész ülőlap előrebillentésével tovább bővíthető. Itt található a legérdekesebb pontja az EcoSportnak ami a csomagtérajtó, ez ugyanis a megszokottól  eltérően oldalra nyílik. Nagyon kényelmes a ki-bepakolás, de szűk helyen nem túl praktikus.
Szerethető SUV - Ford Ecosport

A meghajtásról egy 1 literes három hengeres benzin motor gondoskodik. 125 lóerős teljesítménye melyet 6000-es fordulaton ad le kellő dinamikával mozgatja az EcoSportot. Forgatónyomatéka 170 Nm 1400-4500 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek. A stabilitásról a Focusban alkalmazott elől McPherson hátul multilink felfüggesztés gondoskodik. A tesztút során az EcoSport beérte 6,1-6,6 l benzinnel.

Összességében a Ford EcoSport egy kicsit furcsa megjelenésű de szerethető SUV, mely gazdaságosan üzemeltethető, praktikus és nem utolsó sorban kényelmes is.

Szerethető SUV - Ford Ecosport

Szerethető SUV - Ford Ecosport
Kulcsszavak: bemutató, EcoSport, ford, teszt
 
S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára A Ford EcoBoost motorja immár a második egymást követő évben nyerte el az “Év Motorja” címet A Ford EcoBoost motorja immár a második egymást követő évben nyerte el az “Év Motorja” címet Rengeteg Ford újdonság a Kínai Nemzetközi Autószalonon Rengeteg Ford újdonság a Kínai Nemzetközi Autószalonon Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata
 
Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW

Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW

2017. június 23.
Meghajtottuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját az Optima kombit, ennek is a GT változatát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.
Részletek

Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW

Meghajtottuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját az Optima kombit, ennek is a GT változatát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.

Ez köszönhető a kiváló minőségnek, tartósságnak, garanciának és a jó ár/érték aránynak. Az új Optima komoly vetélytársa a német autógyártóknak. Annyira jól sikerült a formatervezés, hogy az utcán szinte mindenki megcsodálja az autót. Itt érdemes megemlíteni a GT felszereltséghez járó küszöbtoldatokat és egyedi lökhárítókat továbbá a vagány 18 colos könnyűfém felniket. Szemet gyönyörködtető  minden irányból. Az összképen sokat dobott a panorámatető és a tetőn végigfutó krómdísz. Kitettek magukért a Kia mérnökei.

Az előbb megismert hatalmas luxus külső után beülve sem kell csalódnunk. Elől hátul egyaránt fejedelmi a helykínálat. A csomagtartó kisebb a konkurenciánál, de tágasabb az átlagnál, mérete 552 liter, ami a csomagtérből 40:20:40 arányban ledönthető hátsó üléstámlákkal bővíthető 1686 literre. A csomagtér roló praktikusan sínen fut. A műszerfal igényes letisztult és maximálisan átlátható.
Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW

A GT felszereltséghez tartozó extrákkal az utastérben sem spóroltak, van 8 irányban elektromosan állítható első ülés, automata parkolás segéd, ülésfűtés elől hátul az elsők szellőztethetők is, adaptív LED-es fényszórók, radaros tempomat, keresztirányú forgalmat is észlelő holttér figyelő rendszer és panorámatető. A kezelőszervek kézre esnek, minden elérhető távolságban van. Az érintő képernyős fedélzeti számítógép könnyen kezelhető. Az alacsony tetővonal miatt hátul kicsit szűkösebb lehet a magas utasoknak.

A motorháztető alatt a Kia csúcsmotorja dolgozik. A közvetlen befecskendezéses 2 literes turbós benzines erőforrás tökéletes összhangban van a 6 sebességes bolygóműves automata váltóval. A tekintélyes 245 lóerős csúcsteljesítménye 6000 fordulatnál érkezik. 353 Nm nyomatéka már 1350 fordulattól rendelkezésre áll. Három fokozatban, Sport,- Normal,- ECO módosíthatjuk a menetdinamikát, ezeknek megfelelően változik a kormány a gázreakció és a váltó paraméterei. Fogyasztása 9-10 liter közé tehető vegyes használat mellett.
Összességében a Kia Optima egy szépen megtervezett és kivitelezett sportos kombi, tele extrával és modern technikával.

Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW

Kulcsszavak: bemutató, kombi, Optima GT, teszt
 
Párizsban debütál az új ŠKODA Fabia és ŠKODA Fabia Combi Párizsban debütál az új ŠKODA Fabia és ŠKODA Fabia Combi Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét A Ford bemutatta legújabb kompakt modelljét Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára
 
Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

2017. május 23.
Korábban nálunk járt a Volvo új üstököse az S90 most kipróbáltuk a kombi változatot is a hatalmas V90-et. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kombi kedvelőit, a kémlelő tekintetek az utcán egyértelműen jelzik a sikert.
Részletek

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90Tekintélyes méretekkel rendelkező V90-et teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai.

Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség fogad. A belsőt teljes nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a Volvo nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé, vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére.

A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 12,3 colos érintőképernyős központi egység és az őt körbevevő hatalmas szellőzök. Innen vezérelhetünk szinte minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Majdnem minden gombot eltüntettek a középkonzolról. A klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, sajnos a hűtő fűtő rendszer kezeléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról.

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes. A modell igazi újdonsága a hátulja. A kombi csomagtere nem a legnagyobb a kategóriájában.  Alap esetben 560 literes csomagtér az ülések ledöntésével 1526 literesre bővíthető. A csomagtér padlójából kihajtható elválasztó tovább növeli a praktikusságot, kisebb csomagjaink nem csúszkálnak.

A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a tekintélyes méretű V90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz kicsivel több, mint 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal. Van még Comfort és Eco mód is.

A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. A fogyasztásra sem lehet panaszunk, a teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo V90 egy kiváló prémium kombi, szinte minden kornak megfelelő extrával felvértezve. Minőségi összeszereléssel, hangtalan beltérrel és gazdaságos erős motorral.

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90


Kulcsszavak: teszt, V90, volvo
 
A Volvo Cars rekord mennyiségű gépkocsit értékesített 2015-ben A Volvo Cars rekord mennyiségű gépkocsit értékesített 2015-ben Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével Üzemanyag-takarékosság a Volvo Trucks rendszerével Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán
 
Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

2017. április 28.
Eljött hozzánk és lenyűgözött! Így tett a Seat első kompakt szabadidő autója, amiből nem is a legerősebb, 190 lóerős, hanem csak a 150 lóerős összkerék hajtású dízel volt a tesztalanyunk.
Részletek

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

Cseppet sem formabontó kívülről az Ateca. A nagy lámpák miatt a horizontálisan osztott trapézokat formázó hűtőrács felső részét egy Seat embléma választja ketté, kis orrlyukakat formázva. Az autó eleje ízléses, ügyes kombinációja a szegleteknek és kerekítéseknek. Az övvonal csak picit emelkedik, de a tető is esik egy kicsi, ami együtt már összehozza a manapság szokásos, szűkülő hátsó ablakfelületet. A csomagtér ablaktól lefelé öblösödik az autó, alacsony súlypontot, és ugrásra kész állapotot sugallva.

A beltér szépen megmunkált. Az ülések oldaltartása kiváló. Magas vezetők az ülés leengedésével növelhetik a fejteret. A kormányról szinte mindent vezérelhetünk, ehhez nem kell tekintetünket levenni az útról. A multimédiás egység egy nagy érintőképernyőn keresztül könnyen kezelhető. A középkonzolt a VW csoport több középkategóriás modelljénél megszokott, letisztultság jellemzi. 

Ez az Ateca vezetést támogató rendszerekkel nem jeleskedik. A kéziváltó mögött megtaláljuk az összkerékhajtásosaknál szokásos kapcsolót, jó néhány üzemmóddal.  Az utastér többnyire puha tapintású műanyagokat tartalmaz, amit néhány helyen szövet borítással kombináltak.

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

A hátsó ülésen utazók se panaszkodhatnak a kényelemre, a tér egy 190 centis ember számára is elfogadható. Középre már csak kisebb termetűek ülhetnek, mert a kardánalagút csökkenti a lábak helyét. A csomagtér hozza a kategória átlagát, az ajtó nem túl széles nyílása mögött 485 liternyi teret pakolhatunk tele.

Na, ez itt a 2 literes, 4 hengeres dízel. 150 lóerős, TDI, maximális nyomatéka 340 newtonméter, ami 1750 percenkénti fordulattól áll rendelkezésre. A motor jól mozgatja a kasztnit, bár városi közlekedésnél kissé szerencsétlen helyre esik a turbólyuk. Városon kívül viszont igen jó benyomást tett ránk, jól gyorsul, futóműve stabil, biztonságot ad az autó. 7 liter körüli fogyasztásokat mértünk 100-on, de fogyaszt az autó némi adBlue adalékot is.

Kinek javasolhatjuk az Atecát? Azoknak, aki egy biztonságot nyújtó robbanómotoros járművet szeretnének, könnyű kezelhetőséggel, kevés csicsával, de kényelemmel, sok országúti és autópályás használat mellett alacsony üzemi költségekkel. Ők biztos beleszeretnek a Seat Atecába.

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca
Kulcsszavak: ATECA, seat, suv, teszt
 
Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Új modellel jön a Ssangyong 2015 januárjában Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Véget ért a Volkswagen konszern vezetőinek válságtanácskozása Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása
 
Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3

2017. április 06.
Hiába a borongós, szürke idő, mindig süt a nap, ha elektromos autót tesztelhetünk. Korábban már vezettük a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású autóját. Most annak nagyobb hatótávú változatát próbáltuk ki.
Részletek

Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3Első ránézésre semmit nem változott a 100%-ban elektromos i3-as. Amit nem látunk, csak tapasztalunk, az a megnövelt hatótáv. A 94 amperórás akkumulátornak köszönhetően sokkal nagyobb távot tudunk megtenni, mint korábban. Ezen felbuzdulva útnak is indultunk Budapestről Keszthelyre. A megtehető távolság az éjszakai töltés után 260 kilométer volt. Igaz, ilyen hosszú utat csak a leggazdaságosabb, Eco Pro+ módban tudtunk megtenni, amikor viszont nincs fűtés, de Eco Pro módban is közel 200 kilométert lehetett autózni, amikor már a fűtés is működik.

Beülve az autóba a BMW-től megszokott magas minőségi színvonal és design fogad. A beltérben felhasznált anyagok tökéletesen mutatják, hogy lehet így is csinálni. Újrahasznosítva. A műszerfal újrahasznosított plasztik, de találkozunk bőrrel és szövettel és eukaliptusszal is. A lényeg, hogy a beltér 90%-a újrahasznosított. A hagyományos autóhoz szokott vezetőnek azonnal szemet szúr, hogy az indítógomb és az irányváltó-gomb nem a megszokott helyen van, mint más elektromos autóban, hanem a kormányon helyezkedik el az ablaktörlő kar mögött. Ezt a furcsaságot azonban hamar meg lehet szokni.

A műszerfalon kapott helyet két LCD panel. A kormány mögötti panelről az autó töltöttségéről kapunk információt, a középső nagyobb panelről a navigációt, rádiót és egyéb beállításokat tudjuk nyomon követni. Az ülések kényelmesek, melyekből az elsők fűthetők, ami a téli használat közben nagyon kellemes volt. A lábtér elegendő, négy személynek kényelmes utazást biztosít. Az autóba a ki- és beszállást igen megkönnyíti a két irányba nyíló ajtó. A csomagtere még úgy is tágas, hogy a alatta helyezkedik el a villanymotor. A motorháztető alatti tárolóban a töltőkábeleket tudjuk elrakni.

Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3Az i3 fogyasztása gyári adat szerint 13,1 kWh/100 km, amit mi nem tudtunk produkálni, de vegyük figyelembe, hogy tél van és röpködtek a mínuszok. A legjobb 15,8 kWh/100 km lett, de átlagban, 19 kWh/100-val közlekedtünk. Három módválasztót tudtunk használni. Comfort, Eco Pro és Eco Pro+ szintek közül választhatunk attól függően, hogy városban vagy autóúton használjuk az autót. Mindhárom módban erősen érezhető motorfékhatást kapunk. A menetstabilitása nagyon jó, köszönhető a padlólemez alatt elhelyezett akkumulátoroknak igy a súlypontja alacsonyan van.
 
Az i3 nagyon belopta magát a szívünkbe. Összeségében egy igazi úttörő az újrahasznosítás és az e-autózás terén és még kényelmes és jól is néz ki.

Vidám dodzsem – BMW i3



Kulcsszavak: BMW i, elektromos, elektromos autó, i3, teszt
 
A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Toyota, a Nissan, a Honda és a Mitsubishi megállapodása a PHV-k, PHEV-k és EV-k töltőhálózatának közös fejlesztéséről Japánban A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció Mini kukás felépítményt kapott az elektromos Maxity Mini kukás felépítményt kapott az elektromos Maxity
 

Találatok száma: 206 Megjelenítve: 1 - 10