Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 1 - 10
Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

2019. augusztus 30.
A franci luxus és elegancia ami az DS7 Crossback-et jellemzi. Szép vonalaival, minőségi belterével és igazi francia sikkjével mindenkit le vesz a lábáról.
Részletek

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

A DS 2015-óta önnáló márkaként képviselteti magát a PSA csoporton belül. Indulásuk óta már közel 100 ezer darabot értékesítettek a márka modelljeiből és erőteljesen halad előre Európa számos országában. Magyarországon 2019 februárjától elérhető a francia prémium márka és az indulásuk óta nagy érdeklődés övezi az új modelljeit.

Már a februári szalon megnyitón megcsodáltuk a DS7 Crossback-et és már nagyon vártuk, hogy hosszabb úton is kipróbáljuk. A DS-től elindulva már a városba jövet azt vettük észre, hogy mindenki lelassít autónk mellett és jól szemügyre veszik. Nem tagadjuk nagyon jó érzés volt egy ilyen autóban utazni.

A DS nem bízta a véletlenre és egy olyan SUV-ot terveztek ami méltán felveszi a versenyt az –e szegmens szereplőivel. A Crossback végre egy egyedi vonalvezetésű SUV lett. Barátságos mégis tekintélyt parancsoló orrésze hívogató és jobban szemügyre véve megtatlálhatók a korábbi DS-ekre utaló gének. A rédi DS-ek nagy dobása volt a kanyarodáskor az utat követő fényszoró.

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Ez a mostani modellünkben is jelen van és a DS ACTIVE LED VISION névre keresztelt fényszorók gondoskodnak arról, hogy megcsodálják autónkat. Induláskor a a három külön darabból álló LED-diódákkal müködő fényforrás 180 fokban elfordul és különböző közlekedési helyzetekben egymástól függetlenül világítanak az útra. A nappali menetfény és a futófényes irányjelző csak fokozzák a prémium érzetet.

A korábban a DS E-TENSE tanulmányautón debütáló DS ACTIVE LED VISION esztétikus és hatékony fényforrásokat kínál. A világítótestek egy LED-es főfényszóróból és három elforduló LED-es modulból állnak. Az utóbbiak a kormányszögtől, a jármű sebességétől és az időjárási körülményektől függően állnak be az optimális látási viszonyokhoz szükséges helyzetbe és szögbe.

A DS WINGS hűtőrácsnak köszönhetően ezer közül is felismerhető orr-rész az elegáns SUV előkelő hovatartozását jelzi. Oldalnézetből a plasztikus formák és az esztétikus felnik is a modell dinamikus jellegét hangsúlyozzák. Az első és hátsó oldalfalak határozott vonalvezetése még hangsúlyosabba teszi a SUV-os megjelenést. Hátul is kellemes vonalvezetést kapott a Crossback. A csomagtérajtóba integrált 3D Rear Lights lámpák rombuszalakúak mellyel 3D-s hatást értek el a tervezők.

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Beülve is a luxus és kényelem fogadja az utazót. A gondosan kidolgozott gombok, kapcsolók összképe megnyugtató. A műszerfal és az ajtók kárpitjai Alcantara huzatot kaptak és ez nincs másképp az elektromosan állítható ülések esetében sem. A helykínálat elől is, és hátul is fejedelminek mondható. Hosszabb utakhoz az elől ülőknek combtámasz fokozza a kényelmet, a hátul utazóknak elektromosan állítható háttámla gondoskodik a kellemes utazásról.

A műszerfal megjelenése is egyedi és látványos.

A kormány mögött található az elegáns grafikájú 12 colos képernyő beállításai személyre szabhatók. A vezetéssel kapcsolatos információk egy a kormánykerékről vezérelhető legördülő menüből jeleníthetők meg. A képernyő hatféle üzemmódot kínál, köztük a DS CONNECTED PILOT és magasabb felszereltségeknél DS NIGHT VISION funkciókat.

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

A 12 colos HD központi érintőképernyő a hozzá tartozó szenzitív menüválasztó gombsorral, valamint a krómozott, kristályokkal díszített vezérlőgombbal lehetővé teszi, hogy a jármű összes funkcióját egy helyről szabályozzuk. Ez a vezérlőrendszer többek között közvetlen hozzáférést biztosít a kényelmi beállításokhoz, a médiához és a kapcsolatbeállítási funkciókhoz.

Szintén hozzáférhetünk a DS CONNECT funkcióhoz, amely egyrész biztonsági (SOS és Assistance hívások), másrészt karbantartási funkciókat kínál, de innen érhetjük el a navigációt és a Mirror Screen  rendszert is (Android AutoTM, Apple CarPlayTM és MirrorLink®).

Ezeket megkoronázva a Start/Stop indító gomb felett kapott helyet BRM cég által gyártott óra mely indításkor előbújik dobozából.

A nyolcfokotaú automata váltó fokozatválasztója mellett kapott helyet az ablakemelők és a központi zár kapcsoló is. Itt is visszaköszönnek a DS-es jegyek  mind-mind sokszögekből kirakott felületet kaptak.

Az elektromosan  nyíló-csukódó  csomagtér ajtó mögött egy meglehetősen tágas 555 literes csomagtér fogad amit 1750 literesre bővíthetünk.

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

Francia luxus és elegancia - DS7 Crossback

A Crossback  motortérben egy 1,6 literes  180 lóerős PureTech motort dolgozik melyhez egy EAT8 nevű, nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. A váltó szépen lépked a fokozatok közt a komfortérzet itt is megtalálható mert már-már fokozatmentesnek tűnik a működése. De az igazi dobás a futóműveknél található. A régi DS-ek híresek voltak kényelmükről és futóművükről. Ez nincs másképp  tesztautónknál sem. A DS ACTIVE SCAN SUSPENSION névre keresztelt aktív felfüggesztés a beépített kamera és az érzékelők segítségével érzékeli, illetve kompenzálja az úthibákat. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be.

A teszthét alatt nagyon jól fogyasztott autónk. Vegyes használatnál átlag 10 litert fogyasztott, ami egy ekkora autónál tökéletes.

Összeségében aki szereti a feltűnő ámbár elegáns autókat akkor a DS7 Crossback a legjobb választás számára. A francia életérzés és elegancia megtestesítője amit bármikor látnánk garázsunkban. Az már csak hab a tortán, hogy a konkurens márkák árainál jóval kedvezőbben juthatunk egy DS-hez.

Kulcsszavak: bemutató, DS 7 Crossback, suv, teszt
 
A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására
 
Sallangmentes - Skoda Karoq

Sallangmentes - Skoda Karoq

2019. augusztus 27.
A Skoda ideje korán észrevette, hogy egy magára adó márka nem nélkülözheti palettájáról a crossovereket és SUV-okat. Jól tették, mert ebben a szegmensben helye van a Karoq-nak, és hamar a vásárlók kedvence lett.
Részletek

Sallangmentes - Skoda Karoq


A szabadidő-autó őrületből a Skoda sem akart kimaradni és megakották a Kodiaq-ot és Karoq-ot. Ez utóbbi a kompakt szegmensbe sorolható tágas utasterével, méretes csomagtartójával és egyszerű szép vonalaival.

Korábban már volt a Skodának emelt hasmagasságú autója a Yeti, ami küllemét illetően megosztó volt. Mégis ezt a vonalat követve született meg a Karoq. A 4382 milliméter hosszú, 1841 milliméter széles, 1603 milliméter magas és 2630 milliméter hosszú tengelytávolságával cseppet sem nevezhető kicsinek. Méretei miatt belül kényelmes utasteret kapunk.

Az egyszerűnek tűnő orrész az osztott első LED-es lámpatesteivel és erőteljes, széles hűtőrácsával markáns megjelenést kapott. A lámpák folytatásaként egy erőteljes vonal húzódik egészen a hátsó lámpákig, szinte körbeölelve az autót. Egyszerű dizájn de működik. Nem hivalkodó mégis kellemes a szemnek.

Sallangmentes - Skoda Karoq

Sallangmentes - Skoda Karoq

Beülve a már megszokott „németes” egyszerűség és precizitás fogad. Jól átgondolt kezelőszervek és elsőre könnyen áttekinthető. A KAROQ első látásra és érintésre is a kényelem érzetét nyújtja. Az új 9,2" méretű kijelzővel ellátott Columbus infotainment rendszerben kényelmesen kézmozdulatokkal, vagyis az úgynevezett gesztusvezérléssel navigálhatunk a menüben. A szép, mégis praktikus digitális műszerfal az összes szükséges információt ott mutatja meg, ahol a leginkább szüksége van rá.

Okos megoldás a Jumbo Box ami a az első könyöklő alatt található egy ötletes dolog ahol a telefonunk, és a többi elektromos kütyüt biztonságosan tudjuk pakolni. Itt kapott helyet az Easy Open funkcióval ellátott dupla italtaró is. A praktikumát nézve még rengeteg zseb, és tároló áll rendelkezésünkre ami nagyon jó.

Az ülések kényelmes tartást biztosítanak és elöl-hátúl utazóknak kényelmes a lábtér. Az alapban 479 literes csomagtaró a hátsó ülések ledöntésével 527 literre bővithető.

Sallangmentes - Skoda Karoq

Sallangmentes - Skoda Karoq

A fogyasztása is megfelelő volt tesztautónknak. Vegyes használat mellett 7 literres fogyasztást produkáltunk. A vezetési élménnyel nem volt problémánk,  az elöl McPherson, hátul többlengőkaros futómű kiszámíthatósága és biztonsági tartaléka nagyon jó, a precíz, jó fogású kormánnyal nagy sebességnél is magabiztosan kezelhető a másfél tonna körüli jármű. Tesztmodellünkben egy 2.0 TDI literes motor dolgozott, ami 150 lóerős,  és 340 Nm-t tud leadni.

Összeségében a Karoq nem egy feltűnő autó, de szerethető. A praktikumát és kényelmét mindenképp.

Sallangmentes - Skoda Karoq
Kulcsszavak: bemutató, KAROQ, skoda, suv, teszt
 
A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Veterán Skoda-különlegességek a Rétromobile kiállításon Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi Az új Peugeot 308 SW - Előkelő és tágas kombi A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében A Lexus NX 300h a prémium szabadidőjárművek szegmensében
 
A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

2019. augusztus 07.
A Hyundai az elmúlt években felvette a versenyt a környezetbarát autók fejlesztése terén és bátran mondhatjuk, hogy a keményen megszerzett pozícióját nem veheti el senki tőlük. A Kona EV-vel bátran felveheti a versenyt a konkurens márkákkal szemben.
Részletek

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

Közel fél évet kellet várnunk, hogy a tavaly októberi bemutatón látottakat közelebbről is szemügyre vegyük. Most végre hozzánk is eljött és nekivághatunk a kilómétereknek.

A Koreai modell benzines testvérével már korábban találkoztunk, teszteltük és már akkor nagyon kellemes benyomást tett ránk. Akkor már tudtuk, hogy jön a 100%-ban elektromos változat.

Ha visszagondolunk arra mikor az első elektromos autók megjelentek a piacon a csekély hatótávval - ami maximum 150 km-t jelentett – már annak is örültünk, hogy Balatonig el tudunk menni. Nem is gondoltuk volna, hogy pár év múlva jócskán 400 km feletti hatótávval rendelkező autót fogunk vezetni.

A Kona EV mindenben hasonlít benzines társára, a meghajtást kivéve. A 418 centiméter hosszú, 180 centiméter széles, és 157 centiméter magas, izmos vonalaival hozza a mostani trendnek megfelelő városi SUV géneket.
A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

Külseje erőt és magabiztosságot sugároz. A kettéosztott fényszóró ismerős lehet a Citroen modellekből de ez a Konán is jól néz ki. A „csík” nappali menetfény agresszív vonalai nagyon megdobták az autó jellemét. A kerékjáratnál és a küszöbnél,  a szürke műanyag betétekkel dinamizmust sugall.

Beülve ismerős kép fogad. Az elektromosan állítható ülések kényelmesek. Igazából nem meglepő mert már a benzines testvér ülései is nagyon jók és kényelmesek voltak. Igaz azokat nem lehetett elektromosan állítani.  A műszerfal és kezelőszervek a már bevált és jól megkomponált receptet követi.  Az Ioniqból átvett műszeregység Eco, Comfort és Sport is ismerős annak, aki már vezetett Hyundait. A belsőtér műanyagjai kemények, de az összkép és funkcionalitás nagyon jó.

Sebességváltó vagy fokozatválasztó kar nincs, helyette  irányváltó gombbal adhatjuk meg, mit szeretnénk. Olyan mint ha a fűtést kapcsolnánk be. Előre haladni,  tolatni, vagy parkolni a gombok használatával lehet.
A 64 kWh-s akkupakkal közel 430 kilométer tudunk megtenni. Persze ez változik, ha a klímát vagy a fűtés bekapcsoljuk. Akkuját az LG Chem szállítja amit a dél-koreai cég fejlesztett ki. A léghűtésű hibridekkel szemben folyadékkal hűthető-fűthető nagyfeszültségű akkumulátor lítiumion-polimer. A 64 kWh-s akku 150 kilowattos, azaz 204 lóerős a villanymotor.

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV

A Kona EV-vel öröm közlekedni. Dinamikus, a „gázadásokra” gyorsan, jól reagál. Ami talán probléma, hogy nem Chademo csatlakozóval szerelték, hanem CCS Type2 –vel. A városi közlekedésben nagyon jól teljesített és az autópályán sem volt szégyenkezni valója. A 100 km/órás sebességnél majdnem azonos a megtett és elfogyasztott km aránya.

Összeségében a Kona EV-nek most nincs párja és ha az állami támogatást is figyelembe vesszük akkor hatótávja vetekszik a Tesláéval de árban jóval alatta van.

A Kona másik tesója- Hyundai Kona EV
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, Kona EV, teszt
 
James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje 26 településen zajlik a gyűjtés, több autós cég is támogatja a Mikulást 26 településen zajlik a gyűjtés, több autós cég is támogatja a Mikulást Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale
 
Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

2019. július 10.
Már a  tavaszi bemutatón megfogott bennünket a Citroen új terepese és alig vártuk, hogy közelebbről is megismerjük. A sok egyedi újítás visszahozta a márkát és a modellt is a reflektorok középpontjába és higgyék el már kellett egy ilyen modell a SUV palettára.
Részletek

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

A Citroen biztosra ment mikor elindította az „Aircross” családot. Már a C3 és C4 Cactus is nagy dobás volt és most itt a csúcsmodell a C5 Aircross. Szerintünk a francia gyártó eddigi legjobb SUV-ját alkották meg és azzal, hogy újra gondolták modellpalettájukat no meg visszakanyarodtak a régi gyökerekhez megint egy őszinte és  szerethető márka lett. Amit a hangzatos reklámszlogenekben hallhatunk az mind fedi a valóságot. Kényelmes ringatózó  családi autó amiből nem akarunk kiszállni.

Ha alaposan szemügyre vesszük nem egy aszfaltdöngető autót hanem egy jámbor tekintetű nagy órjást látunk ahogy a kollegánk öt éves fia mondta. És igaza van. Nincsenek túltolva a vonalai, egyszerű letisztult formát alkottak a tervezők. A finoman megrajzolt megduplázott menetfények alatta a LED-es fényszóróval egy szolid, mégis elegáns összképet alkotnak. Az egyetlen bohókás elem a narancssárga kiegészítő a lökháríton ami visszaköszön az első ajtókon és a tetősíneken amivel egy kis franciás sikket kapunk.

Az új C5 Aircross SUV ékessége a hatalmas nyitható panoráma üvegtető. Oldalnézetből a tető lebegő hatást kelt a szinte egybefüggő, 360 fokban körbefutó üvegfelületeknek köszönhetően. Az autó oldalán a "C" betűt formázó krómbetét tágas utastér érzetét kelti.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Beülve a már megszokott Citroenes kényelem vár minket. A C5 Aircross SUV üléseinek széles támláját és üléslapját az ülőbútorok világa ihlette. Az innovatív gyártás az ülések közepén található nagysűrűségű habot az ülésfelszín 15 mm vastag, texturált habjával ötvözve kiváló tartást és puha ülést garantál, és hosszú utakon sem kell attól tartanunk, hogy deformálódik vagy besüpped. Hátul három különálló ülést találunk, ami szintén a Citroën C5 Aircross sajátossága a szegmensben. Az egyforma széles ülések ugyanolyan kényelmet kínálnak mindhárom utasnak. 150 mm-en csúsztathatók, ami lehetővé teszi, hogy tetszés szerint alakíthassuk az utas- és a csomagteret.

A műszerfal ugyan olyan letisztult mint a külső vonalai. Egyszerü, a lekerekített szögletes vonala nagyon jól álnak neki és a 8 colos központi érintőképernyő uralja az összképet. Ami viszont nem felhasználó barát az a tempomat kezelőszerve amit mindig a kormány mögé rejtenek a francia márkáknál. Ezzel megnehezítve azok dolgát akik a kormányon keresnék a gombokat.

De kanyarodjunk vissza az újdonságokhoz. A C5 Aircorss is megkapta a „Citroën Advanced Comfort” csomagot ami csak is a kényelemről szól. A Citroën által kifejlesztett új felfüggesztési rendszer kiváló úttartással, menetkomforttal és kényelemmel ruházza fel az új Citroën C5 Aircross SUV-t.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross

Az új futómű a nagy úthibákat épp úgy kiszűri és elnyeli, mint a kisebb útegyenetlenségeket, olyan érzetet keltve ezzel, mintha az autó észrevétlenül átsuhanna az úthibák felett, miközben remek úttartást és kivételes dinamizmust biztosít. Míg egy hagyományos felfüggesztési rendszer lengéscsillapítókból, rugókból és mechanikus ütközőelemekből áll, addig a Citroën által kifejlesztett futóműbe hidraulikus csillapítók és ütközőelemek vannak beépítve két végállással, a ki- és berugózott pozíciókhoz. Az új felfüggesztési rendszer két fokozatban működik igénybevételtől függően: nagymértékű be- és kirugózásnál a hidraulikus csillapítók fokozatosan lassítják a mozgást, elkerülve ezzel a hirtelen felütéseket a végállásoknál, míg enyhe be- és kirugózásnál az úthibák "kiradírozásával" a repülő szőnyegen való utazás érzetét keltik.

A hangszigetelése a jármű haladásából fakadó zajok legnagyobb részét kiszűri, így teljes nyugalomban utazhatunk az autóban. A kiváló zajszűrésben kulcsszerepet játszanak a szigetelő réteggel ellátott, dupla vastagságú ragasztott első üvegek, és olyan érzetet keltenek, mintha egy védőburokban utaznánk. A márka a motortér hangszigetelésére is kiemelt figyelmet fordított.

A 180 lóerős PureTech S&S nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt tesztautónk az úton is nagyon jól teljesített. A felfüggesztésének köszönhetően mindegy, hogy kátyús vagy macskaköves utakon megyünk, kényelmesen átsiklik rajta az autó. Az igazi kényelem itt érezhető. kellemesen gyorsul, a gézadásokra jól reagál teljesen mindegy milyen terepen kell menni. Kényelmesen elérünk úticélunkhoz. A fogyasztására sem lehet panasz. A tesztidőszak alatt a közel ezer kilométerre 7,7 literes átlagfogyasztást mértünk ami nagyon jó érték.

Összeségében a C5 Aircross felfüggesztése és kényelmi funkciói zseniálisan eltalált és ha figyelembe vesszük az –e szegmensben szereplő konkurens márkákat akkor a francia SUV magasan viszi a pálmát.

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross 

Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross
Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, teszt
 
Honda MSX125 – szabadidős motorozás Honda MSX125 – szabadidős motorozás X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Magas fokú kényelem és funkcionalitás - Az új BMW 2-es Active Tourer Magas fokú kényelem és funkcionalitás - Az új BMW 2-es Active Tourer A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott A 2015-ös Honda CR-V új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott
 
Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

2019. június 24.
A Peugeot 2018 őszén mutatta be középkategóriás modelljét az 508-ast amit már akkor nagyon vártunk és most itt van így jobban szemügyre tudjuk venni.
Részletek

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Nagyban dübörög a SUV-őrület és már minden gyártónak van crossovere de a limuzinokra még mindig van igény és ezzel a Peugeot koránt sem nyúlt mellé. Újragondolták a limuzinok létjogosultságát és újrarajzolták a már korábban is sikernek számító 508-ast. 

A tervezők egy kellemes vonalvezetésű ámde mégis vad külsővel megáldott modellt alkottak. A morcos tekintetű orrész először itt kapta meg a „tigris” fogakra hajazó nappali menetfényeket ezzel is hangsúlyozva, hogy nem akármilyen autóval állunk szemben. Sőt ezzel a gyártó előre vetíti a márka később érkező modelljei arculatát amit a 208-on láthatunk majd.

A kupés tetőív és a keret nélküli ajtók egyfajta luxust kölcsönöznek az autónak ezzel is hangsúlyozva, hogy 508-asunk más mint a konkurensek modelljei. A 2018-ban volt 50 éves a korszakalkotó 504-es modell aminek tiszteletére egyes jegyek visszaköszönnek tesztautónkban.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508


Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Az utastérben is érezhető a változás, amin Peugeot az utóbbi években átment. Jó átgondolt, szépen rajzolt vonalak jellemzik a műszerfalat és az utasteret. A 3008-ban és az 5008-ban is látott i-Cocpit itt is jelen van, csak tökéletesítettek rajta és tényleg öröm ránézni a műszerfalra. A 12,3 colos digitális műszeregységről és a kapacitív 10 colos középső érintőkijelzőről minden információ elérhető.

A high-tech vezetőhelyen kompakt kormány, magasra helyezett, konfigurálható digitális műszeregység és egy 10” kapacitív típusú HD érintőkijelzői kapott helyet. A kényelmes ülések, a többpontos masszázs, a FOCAL® audiorendszer biztosította tiszta és részletgazdag hifi hangzás is mutatja, hogy nem egy kommersz cégvezetői autóba ülünk. A zongorabillentyű kezelő szervek itt is jól mutatnak és sugárzik a letisztultság és funkcionalítás. Egyszerűen szép.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

De a nagy meglepetés az éjszakai vezetés során látható, ugyanis a francia gyártó itt alkalmazta először a A Night Vision éjjellátó technológiát ami tényleg nagy dobás lett. A lényeg, hogy a gépkocsi elején elhelyezett infravörös kamera segítségével éjszaka is érzékeli, ha a gépkocsi előtt az úton gyalogosok vagy állatok tartózkodnak. A legmodernebb biztonsági és vezetéssegítő rendszerekkel ellátott 508-as technológia tekintetében minden elvárást felülmúl. Ezt a funkciót az autó maga kapcsolja be szürkületkor így ez nappal nem működik.

Az autó ülései szinte körbe öleli utasát mintha egy sportautóban ülnénk. Az ülések kemények és masszívak és a kihúzható combtámasz még kényelmesebb utazást biztosít. A hátsó üléseken az ereszkedő tetővonalnak köszönhetően magasabb utasoknak nem kényelmesek.

Tesztautónk ugyanarra a padlólemezre épül, amelyre a 308 vagy az 5008. A keresztmotoros kocsiban elől MacPherson, hátul multilink felfüggesztést kapott, amelyhez egyes változatoknál változó csillapítású lengéscsillapítók társulnak.

Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Régi gének új köntösben - Peugeot 508


Régi gének új köntösben - Peugeot 508

Az 1.6 PureTech 225 LE motor fürge, szépen dolgozik. Az automata váltó szinte fokozatmentesen vált nincsenek nagy ugrások a fokozatok közt. A futóműve könnyen veszi az úthibákat, köszönhetően a felfüggesztésének és a 18 colos kerekeinek. Úttartása kiváló akár normál, akár sport módba kapcsolunk.

Igaz ez utóbbinál mutatja meg igazi arcát az 508-as. A hangszigetelésre is nagy hangsúlyt fektetett a Peugeot. Normál 130 km/h-s utazósebességnél alig szűrődött be zaj az utastérbe viszont sport módban volt egy kellemes mély dübörgés de ez még jól is állt neki. A vegyes használat mellett fogyasztása is rendben volt. Közel 1000 kilométer megtétele után 6,6 litert mutatott a műszer.

Összességében a Peugeot 508-as egy nagyon jól átgondolt, jó dizájnnal és jó motorral rendelkező szedán ami bátran felveszi a versenyt a konkurencia modelljeivel.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot 508, teszt
 
Musso Grand: a SsangYong igáslova Musso Grand: a SsangYong igáslova A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát 4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise 4C: az Alfa Romeo márka múltjának és jelenének tökéletes szintézise Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban
 
Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

2019. május 16.
A múltkor már alkalmunk volt tesztelni és közelebbről szemügyre venni a SsangYong legnagyobb családtagját a Rexton. Most a kistesón van a sor, hogy megmutassa azért mert kisebb ő is ugyan olyan erős és vonzó mint a nagytesó. Ő nem más, mint a SssangYong Tivoli.   
Részletek

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli


Valószínű, hogy sokaknak a SsangYong név nem sokat mond, vagy ha igen akkor a nem túl szép terepjáróira gondolnak. Hát akkor bemutatjuk a Tivolit ami már semmiben nem hasonlít az elődökre, sőt vonalaival és erejével sok borsot tör a konkurens márkák modelljeinek orra alá. Talán az is sokaknak ismeretlen lehet, hogy a SsangYong Dél-Korea legrégebbi haszongépjármű gyártója és az Európai piacra szánt autókat már jóval elfogadhatóbb modellekkel versenyeznek a vevők kegyeiért.

A Tivoli 2017-es ráncfelvarrása nagyon jól sikerült és személyében egy igaz crossovert ismerhetünk meg akinek mindegy, hogy városban vagy földúton kell közlekednie. Megbirkózik a feladattal. A kozmetika jót tett neki, igaz nem olyan látványos de szemrevaló lett. Újak lettek a LED-es nappali menetfények, a lökhárító vonalain finomítottak és megmaradt a Tivolira jellemző látványos lemezhullámok az oldalfalon. A 4,2 méter hosszú,  1,8 méter széles és 1,6 méter magas autó simán felveszi a verseny a kategória szereplőivel. A tervezők szabad kezet kaptak a Tivoli megalkotásakor, ezzel elérték, hogy a saját padlólemezt kapott autó tengelytávja is tökéletes legyen a maga 2,6 méterével.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Az autó beltere nem volt meglepetés, mivel a korábban tesztelt Rexton után már sejteni lehetett, hogy a Tivoli is jócskán felszerelt lesz. Az anyagfelhasználással és kialakításukkal nem lehet kötekedni. A steppelt ülések motívumai visszaköszönnek az autó kárpitozott részein, ezzel egységet képezve. A műszerfal kezelőszervei kézre állnak, jól átgondoltak. A multifunkciós kormánykerék fűthető és manuálisan állítható. A 7 colos kijelzőn a navigáció pontosan dolgozik, nincs késlekedés. Induláskor a LED műszerfal hat féle színben köszönt, és ami jópofa dolog, hogy a 3,5 colos kijelző informálódhatunk az első kerekek szögéről és itt jelenik meg a táblafelismerő rendszer ikonja is.

Az első ülések fűthetők és hűthetők, a vezető oldali ülést hat irányban elektromosan is állíthatjuk. A lábtérre nem lehet panasz. Elől és hátul is bőséges térkínálat fogad. Az ülések nem csak kényelmesek hanem szépek is. A hátsó ülések 40:60 arányban dönthetők így a 423 literes csomagtartó 1018 literre bővíthető.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Tesztmodellünkben egy 1,6 literes benzines motor dolgozik, ami 128 lóerőt és 160 Nm-t tud leadni. A feszes futómű jól teljesít a budapesti kátyus utakon és a rugózásával sincs probléma. A kanyarokra jól reagál a Tivoli futóműve a komfortérzetünket nem befolyásolja.

A crossover fogyasztása városban megközelítette a 9 litert. Az 1,35 tonnás autónk gázadásra kicsit lomhán reagál, de ha már  elemében érzi magát akkor országúton beéri  7 literrel. A fékek harapósak de hamar hozzá lehet szokni.

Összeségében az új Tivoli egy jól felszerelt autó számos extrával ami alap a SsangYong-nál. A masszív crossoveres jegyeket hordozó modell kemény ellenfele lesz a kompakt kategóriában és már Szikora Róbert is megénekelte: „Neonreklám hívogat, a Tivoliból hallatszik a zene, lesz sok minden látnivaló, legjobb, hogyha indulunk.

Kicsi a Bors, de erős. És még vonzó is – SsangYong Tivoli

Kulcsszavak: bemutató, crossover, ssangyong, teszt, Tivoli
 
Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Ha szombat, akkor Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio Négyüléses luxusautó nyitott tetővel: az új BMW 8-as Cabrio Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Az Audi A3 limuzin − az Audi egy új piaci szegmensben jelenik meg Az Audi A3 limuzin − az Audi egy új piaci szegmensben jelenik meg SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt
 
Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

2019. április 29.
Korábban már volt alkalmunk tesztelni a LADA Vesta szedán változat de most itt az izmosabb és dögösebb változat ami szerintünk a LADA eddig legjobban sikerült autója.
Részletek

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Valószínűleg senki nem gondolta volna – sőt volt akik egyenesen temették a márkát - hogy a 2015-ös indulástól máig közel 3 ezer autót fognak értékesíteni, pedig ez már az első év után is látszott, hogy eladási rekordokat dönt a LADA Magyarországon. A Vesta modellből már közel ezer példány fut a hazai utakon.  És most itt a Vesta SW Cross, ami tovább fogja emelni az eladási darabszámokat.

Már a hazai bemutatón is látni lehetett, hogy a Vesta egy húzó modell lesz. A magas hasmagasságának köszönhetően a magyar utakra tökéletes az autó. A formája is szemrevaló ami a Volvo korábbi dizájnerének, Steve Mattinnak a keze munkáját dicséri és ezzel az SW Cross egy szemrevaló modell lett. A 4424 milliméter hosszú, 1524 milliméter széles és 1785 milliméter magas autó, a megemelt 203 milliméter hasmagasságával bátran nekivághatunk a természetnek.  A magassági adatok mellett a terepszögek paraméterei is jók, ami elöl 18,1, hátul pedig 21,8 fokos. A 17 colos abroncsok is jól mutatnak a szép felnikkel no meg a Vesta Cross narancsos színeivel.

Beülve a tágas utastér és a kényelmes ülések fogadna. Azt meg kell hagyni, a LADA mindig jó volt a beltérben, és ez a Vesta esetében sincs másképp.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Az ülések mind elől, mind hátul kényelmesek és fűthetők ami ebben a kategóriában meglepő. A lábtérre nem lehet panasz, mindegy hogy az autóban hol foglalunk helyet, kényelmes és a hosszú utak sem jelentenek problémát.

A komfortérzetünket tovább fokozza a teljeség igénye nélkül a fűthető szélvédő, a hűtött kesztyűtartó, a két irányban állítható multifunkciós kormány és a tempomat. Ami viszont még mindig megmosolyogtat bennünket az a navigáció. A multimédia rendszer ikonjai és kezelhetősége valahogy lemaradt pár évet, de remélhetőleg ezt hamar orvosolja a gyártó. A csomagtér is kellően tágas, így alaphelyzetben 480 literes amit 825 literesre bővíthetünk a 40/60 arányban dönthető ülésekkel.

Tesztalanyunk erőforrásával is minden rendben. A Vesta modell egyetlen erőforrással elérhető. Az 1,6 literes 100 lóerős 148 Nm benzinmotor, jól működik panaszra nem lehet okunk. Igaz kicsit lomha, a százra gyorsulást 14 másodperc alatt éri el de valószínűleg nem versenyezni akarunk vele, hanem kényelmesen akarunk elérni A pontból B-be. Az öt sebességes váltó is jól dolgozik, kicsit feszes de kényelmesen siklik a fokozatok közt. A közlekedés városban hibátlan, könnyedén veszi a kátyúkat, úthibákat.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Országúton kellemesen gyorsul, a 130-as tempónál is kisebb a menetzaj mint a szedán változatnál, a beszélgetést nem zavarja. A magas hasmagasság ellenére a kanyarokban jól fordul,  nincs billegés és stabilan tartja magát. A fogyasztása vegyes használatban nekünk 8,5 liter volt, ezzel nem értük el a gyári 7,6 literes értéket.

Összeségében a Vesta SW Cross egy nagyon kellemes csalódás. Már alapban felszereltségben is sokat ad és a ha figyelembe vesszük a három év korlátlan kilométeres garanciát akkor egy nagyon jó választás.

Kulcsszavak: bemutató, lada, Vesta SW Cross
 
A jól ismert színes és vidám Twingo egyéniség visszatér A jól ismert színes és vidám Twingo egyéniség visszatér A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Volvo Cars Detroitban mutatja be vadonatúj S90 prémium szedánját A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon A Citroen a 2015-ös Brüsszeli Autószalonon
 
Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

2019. március 27.
Valószínű, hogy a KIA Ceed-et nem kell bemutatni mert nagyon kedvelt modell volt az első megjelenése óta.
Részletek

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed


Azóta pár év eltelt, és a dél-koreai gyártó mára egy olyan autót alkotott, ami méltán került be az „év autója” versenybe, és bár nem ő lett a nyertes, mégis a második helyet kapta meg. Nem véletlenül, mert egy nagyon jól összerakott autóról beszélünk.

Mára a KIA márka és modelljei keményen kivívták helyüket, és az eltelt húsz évben folyamatosan tudtak fejlődni, amit az autóeladások is bizonyítanak. Ügyesen állították fel stratégiájukat, mert minden szegmensben van modelljük, és legyen SUV vagy hibrid, netán elektromos autó, minden igényt ki tudnak szolgálni. Megbízhatóságuk és a 7 év garancia nagyon csábító a leendő Kia tulajdonosok körében.

És most itt van harmadik generációs Ceed, amit már tavaly nyáron megismertünk a sajtóbemutatón és vártuk, hogy mikor jön hozzánk.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A mostani modell kifinomult lett egyszerű vonalvezetésével. Nem akar kitűnni mindenféle dizájnos megoldásokkal, hanem magát adja egy kis Stingeres beütéssel. Ez nem meglepő mert a formát a KIA vezető dizájnere Peter Schreyer jegyzi, és az ő vezette be az új vonalvezetést és tigris hűtőmaszkot a márkánál.

Beülve kellemes az összkép. Nincs túltolva – mondhatni németes beütése van – simán felveszi a versenyt az európai gyártók modelljeivel. Az ülések kényelmesek, a kezelőszervek, gombok, kapcsolók minőségére nem lehet panasz, és a harmonikus összképen látszik, hogy jól átgondolták az utasteret és a műszerfalat az autó tervezésekor. Elöl és hátul is kényelmesen elférni, a hosszú utazás sem kellemetlen.

Ami újdonság, hogy az új Ceed is megkapta a nyolchüvelykes érintőképernyőt, amit a nagyobb testvéreknél már korábban láttunk. Ezen fut az Infotainment a Tom-Tom navigáció és a rádió, a telefon, és egyéb beállítások. A másik újdonság a tolatókamera ami már figyeli a tolatás közbeni keresztforgalmat is, ami egy zseniális találmány.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A motorháztető alatt egy a duplakuplungos, 1,4 literes, négyhengeres T-GDI motor dolgozik 140 lóerővel, 242 Nm-es maximális nyomatékkal. A gázadásokra gyorsan reagál, a váltó szépen dolgozik, dinamikus vezetést tesz lehetővé. Futóműve feszes, jól veszi a kanyarokat. A fogyasztása vegyes használat mellett 7,2 liter volt.

Összeségében akár családi autónak, akár céges autónak vesszük a Ceed-et, nem fogunk csalódni bene és csak ráadás a 7 év garancia.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed
Kulcsszavak: bemutató, ceed, kia, teszt
 
A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása A jövő tehergépkocsi-fülkéinek megalkotása Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Sikermodell új erősségekkel: az Audi Q3 második generációja Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe
 
Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo

2019. március 14.
Lassan már minden márka pontosítja modelljeit, és ez nem történt másképp a Skoda Fabia esetében sem. Érdekes belegondolni, miszerint igazából nem hittük volna, hogy egy szokványos kisautó sportos külsőt kapjon extrákkal. De megtörtént.
Részletek

Skoda Fabia Monte Carlo

A Fabia harmadik generációs modelljét 2018-ban mutatták be, és most itt a sportos méregzsák, ami sokkal jobban néz ki, mint gondoltuk volna.

Azt nem tudjuk megitélni, hogy ki fogja vásárolni az erőgépet – ez nem tisztünk –, de amit Skodáék összeraktak, az nagyon ütős lett.

Már első pillantásra észrevehető, hogy nem egy hagyományos Fabiával van dolgunk. A vibrálóan piros fényezés szinte vonzza az érdeklődő tekinteteket.

A 1958 milliméter széles, 3997 milliméter hosszú és 1467 milliméter magas Fabia Monte Caro méreteiben megegyezik a hagyományos utcai társáéval. A Monte Carlo stílusjegyek a felnin, a hűtőmaszkon, a B oszlopon és tükrökön köszönnek vissza. Alkalmazásukkal igazi méregzsák lett a Fabia.

Skoda Fabia Monte Carlo

Skoda Fabia Monte Carlo

Belül is visszaköszönnek a Monte Carlo színei. Az ülések is viselik a sportos géneket a kétszínű kárpitozással és gondosan varrt szegélyekkel. A bőrkormány piros cérnás varrása is kitűnik az átlagos autók szürkeségéből. A műszerfal kicsit unalmasnak mondható, de jól átgondolt, és letisztult, igazából nem találunk kivetnivalót benne.

A szürkeséget a karbonszerű betétekkel ellensúlyozták a tervezők. Ami viszont kellemes meglepetés volt középen a telefontartó, ami mellett még az SD kártyának is találtak helyet, az ülések oldalán található apró zsebek, a fedeles szemetes az ajtóban vagy a csomagtartóban található műanyag betét az üdítőknek vagy az apró kacatoknak. Ezekhez az ötletekhez nem kellett sokat áldozni, csak oda kellett figyelni a tervezéskor, és ez dicséretes. A csomagtér 330 literes, amit 1150 literesre bővíthetünk a háttámlák döntésével.

110 lóerős DSG váltóval szerelt tesztautónkat nagyon jó vezetni, gázadásokra dinamikusan meglódul, és nagyon jól dolgozik az egyliteres motor. Az ülések kényelmesek és feszesek, tartják a benne ülőket.

Skoda Fabia Monte Carlo


Skoda Fabia Monte Carlo

A futóműve keményebb a hagyományos társainál, ezt a városi utunk során a derekunkon éreztük, mikor egy-egy kátyút megtaláltunk. Országúton már teljen más érzés volt utazni. 120 km/órás tempónál sem volt elviselhetetlen a menetzaj, szigetelés jó, kényelmesen tudtunk beszélgetni. A fogyasztása vegyes használatban 7 liter körül alakult.

Összeségében kellemes csalódás volt a kis méregzsák praktikus megoldásaival, és bár nem neveznénk versenygépnek, de az elődök génjeit magában hordozza.

Skoda Fabia Monte Carlo


Kulcsszavak: fabia, Fabia Monte Carlo, skoda, teszt
 
Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda Rekord első negyedévi és márciusi értékesítésről számolt be a Skoda Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown Herczig Norbert és a Skoda újdonságai az Autó, Motor és Tuning Shown Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV
 
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

2019. február 19.
Amikor elektromos autót tesztelünk, már alig várjuk, hogy átvegyük a járművet, és úgy viselkedünk, mintha egy karácsonyi ajándékkal ismerkednénk. Ez érthető is, mert nagyon jó dolog csak árammal hajtani a verdát, a környezetvédelemről már nem is beszélve.
Részletek

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf



Korábban már járt nálunk a Volkswagen első 100%-ban elektromos autója az e-Golf. Most megérkezett a nagyobb hatótávú, akár 300 km-t is tudó új e-Golf.

Az első Golfnál vicces volt, amikor nyáron a Balatont megcélozva nekivágtunk az útnak és érdekes borzongás futott végig a hátunkon, amikor jelzett az autó, hogy elérte 20%-os töltöttséget, és keressünk egy töltőpontot. Ekkor még csak a magyar tenger elején jártunk és – ma már megmosolyogtató – hogy kerestük a töltőt az applikáción. Ma már ilyen gond nincs. Tesztautónk közel 300 km-t tud megtenni, és garmadával nőnek ki a földből a töltési lehetőségek.

Kívülről nehezen lehet észrevenni, hogy ez melyik e-Golf. Igazából nem sokat változott az elődhöz képest. Tulajdonképpen még azt sem lehet tudni, hogy benzines vagy elektromos-e az autó, egyedül a név előtt szereplő kicsi kék „e” betű utal a meghajtásra, továbbá a formatervezett LED lámpák, a kék dizájnelemek és az aerodinamikára optimalizált megoldások térnek el benzines testvérétől.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Beülve a megszokott, letisztult Volkswagenes forma fogad. A műanyagok és szövetek tapintása jó, de ez nem meglepő hiszen a VW midig is ügyelt az egyszerűségre és a minőségi anyagokra. A kapcsolók és kezelőszervek elrendezése megszokott, már-már unalmasnak tűnhet, de egy pici csavarral izgalmassá tették a tervezők. Ez nem más, mint az Infotainment rendszer, amelynek lényege, hogy műszerfalon egyetlen gombnyomásra jelennek meg az analóg órák, amiket tetszés szerit tudunk állítani, hogy milyen információ legyen kivetítve. Ez teljes összhangban van a 9,2 hüvelyk (23,4 cm) képátlójú TFT kijelzővel amit érintés nélküli vezérléssel (lapozással) is tudunk működtetni. A piktogramok érthetőek, ugyanakkor visszafogottak. A Discover Pro navigációs rendszer nagyon jól mutatja a pozíciónkat, nem késik, nem akad, teszi a dolgát.

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a lábtér tökéletes minden ülésnél. A kormánykerék és a váltókar huzatának e-dizájnra jellemző kék díszítővarrása a minőségi berendezésnek stílusos, az e-Golfnak pedig modern kinézetet kölcsönöz. Az diszkrét kék éjszakai hangulatfény – ami az ajtó kárpitjában kapott helyet – nagyon kellemes, a luxus érzetét kelti. A csomagtér 341 literes, amit 1231 literesre növelhetünk a 60:40 arányban dönthető ülésekkel.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Az e-Golf 35,8 kWh-s akkupakkját a Budapest-Békéscsaba vonalon teszteltük. Sajnos a hirtelen lehullott hó és hideg miatt az utunkat egy Kecskeméti töltéssel meg kellett szakítani mert a fűtés és a rádió falta az áramot. A gyorstöltés 35 percet vett igénybe és 85%-ra töltötte autónkat. Ez az idő az otthoni töltésnél 14 órát vett igénybe és 100%-ra lett feltöltve.

Városban már sokkal jobb a helyzet mert több módon is használhatjuk autónkat. Ha a váltót „D” állásban balra húzzuk, akkor egyre dinamikusabb fékezést/visszatáplálást tudunk elérni. Itt három fokozatból választhatunk.

Az úton hangtalanul siklik, jól reagál a „gázadásokra”, a városi, illetve országúti használat során nagyon megszerettük az e-Golfot. 110 km/h-s sebességnél 15-17 kWh-t fogyasztott autónk attól függően, hogy ment-e a fűtés.

Összeségében egy nagyon szerethető autó az e-Golf és ha a karbantartási költségeket, illetve a mintegy 1000 forintos otthoni töltést nézzük, akkor remek alternatívája a közlekedésnek.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
Kulcsszavak: bemutató, e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Siemens megkezdte az autonóm járművek valós körülmények közötti tesztelését A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon Az új Mazda6 magasabb szintre tör Az új Mazda6 magasabb szintre tör
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 1 - 10