Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

2013. május 14.
190 vegyes lóerő, 340 Nm-es nyomaték, egy valóban elegáns, szépen megrajzolt csomagolás ami alatt a kényelmes, és tágas utasteret és a KIA benzin -elektromos hibridtechnológiáját találhatjuk meg. Nagyjából ez a KIA Optima Hybrid.
KIA Optima Hybrid Kovács Miklósnak a KIA vezető dizájnerének és csapatának komoly szerepe van abban, hogy ezt az autót - bármerre is jártunk - mindenhol elismerő szavak és tekintetek övezték. 

A már említett vegyes páros alapját egy két literes közel 150 lovas benzines adja, ami egyébként alaphangon sem bánik pazarló módon az üzemanyaggal, és ehhez jön a környezettudatos vonalon érkező 40 lóerős elektromotor. Ez a sima benzines modellhez képest közel másfél literrel csökkentette a városi fogyasztást, így azután némi odafigyeléssel 6 literen lehetett tartani a KIA nagyranőtt felső középkategóriásának városi étvágyát.  Országúton, hegyen völgyön átsuhanva, a hibrid Optima aránylag tempós autózással is hozta az 5.6 literes átlagot. Az elektromotor közreműködésére egyébként 100 kilométer/órás tempóig számíthatunk.

Tesztautónk hatsebességes automata váltója gyors, precíz és ezáltal kimondottan szerethető szerkezetnek bizonyult, ami jól igazodott az autó karakteréhez, miközben a mára már szinte természetes kiegészítő funkciót, a kézi váltás lehetőségét is biztosította. Persze ez itt is csak amolyan vidámparki adalék, mert az autó által ideálisnak tartott intervallumon kívül a rendszer módszeresen felülbírálta a váltási próbálkozásokat, de ha már képben vagyunk, nem esélytelen a hatalomátvétel és ezáltal még pár deci üzemanyagot is spórolhatunk.

Az utastér tágas, kényelmes, és nem kevésbé elegáns, mint maga az autó. A belső teret minden földi jóval ellátták. Kényelmes és jó oldaltartást nyújtó bőrülések, 550 wattos 11 hangszórós Infinit HiFi rendszer, navigáció, hatalmas, középen kettéosztott és ezáltal a konkurensekhez képest pluszként az első ülések fölött nyitható üvegfelület, elöl hátul fűthető ülések...és még sorolhatnám a bőséges ellátmányt.

KIA Optima HybridA kényelem nem ért véget az első sorban, hiszen a hátsó fotelekben elhelyezkedve bőven volt lábtér, és 190 centiméteres magasságig a fejünket is magunkkal vihetjük. Azok akik szeretik a fekete belsőt, biztosan elégedettek lesznek a látvánnyal, mint ahogy ez rám is vonatkozott. A többieknek pedig álljon itt tanulságként Henry Fordnak, a kizárólag fekete színben kapható T-Modell kapcsán híressé vált mondása, miszerint is: "vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete színt rendelnek". 

Ahol helyből kicsit kevesebb maradt, az a csomagtér volt, hiszen az itt rejtőzködő és állítólag rendkívül hatékony Polimer Ion akkumulátorok révén csak 381 liter maradt a poggyászaink számára. Ez okozhat némi fejtörést egy nyaralásnál, de a napi használatban nem jelent számottevő hátrányt. Ennél a változatnál az akkucsomag miatt azonban az üléstámla fix volt.

Futómű és gördülés  -  Nekem nagyon bejött, mint ahogy általában az eddigi KIA modellek esetében is mindig dicsértem a rafináltan hangolt felfüggesztést. Elöl a szokásos magasan támasztott, úgymond gólyalábas rendszer dolgozott, míg hátul a független felfüggesztés tette komfortossá és a gödrök iránt szinte érzéketlenné a gördülést, ezzel biztosítva a kényelmes utazás lehetőségét. Amennyiben szeretünk sportolni, egy bizonyos pont után ennél a KIA-nál is tapasztalható, hogy a finom hangolás alatt - a progresszívre méretezett karakterisztika révén - ott lapul egy vérmesebb vezetési stílust is jól támogató háttér. Próbáltuk az autót kihozni a béketűréséből, ami nem egyszerű feladat.

KIA Optima HybridVolt benne tempós autózás szűk kanyarokban, kormánycibálás ész nélkül, belefékezés a legrosszabb pillanatban...  A tapasztalatok azt mutatták, hogy a menetstabilizáló elektronika jól dolgozott, de nem volt túl tolakodó, az autónak ugyan volt némi hajlama az alulkormányzottságra, de ha tudjuk hogy mit csinálunk, mikor vesszük el, és mikor tartjuk a gázon a lábunkat, a limuzinos tulajdonságok ellenére is kiszámítható és kézbentartható autó az Optima Hybrid. A fékpedált szokni kellett (de ez más autóknál is így van), itt azonban a regeneratív energiagyűjtögető rendszer munkássága miatt kicsit más volt az érzés, de ez a fék hatékonyságát nemhogy rontotta volna, inkább javította.

Környezetvédelem...  ha már hibrid. A fedélzeti computer kijelzőjén és a lelkemben virágok nyíltak, vagy hervadtak el, illetve pontokat és százalékokat is mutatva jelezte a rendszer, hogy mennyit használtam ki az autó által nyújtott öKO lehetőségek közül, ami természetesen a gazdaságosságra is komoly kihatással volt. Amennyiben nagyon rendben vagyunk, és mindent jól csinálunk, városban akár 5.3 literrel is autózhatunk. Ez azonban bevallom nem sokáig ment, ugyanis amit megspóroltam, azt egy idő után sürgősen el kellett autóznom...   mert ez nem az én stílusom. Amúgy meg a többiek tempóját figyelmen kívül hagyva ténferegni a forgalomban nem elegáns, bár hozzáteszem ezt sokan csinálják. Megjegyzem azt se fogom soha megérteni, aki ráérősen, a többieket feltartva negyvennel bóklászik, de a pirosra váló lámpát meglátva padlógázzal suhan át a kereszteződésen. .....ezért útálom is őket, de ez az én egyéni szociális problémám, és ezen megnyilvánulásom nem része a tesztnek.

KIA Optima HybridMost jön a konklúzió  -  mert a teszt végére a virágokon kívül ilyen is nőtt nekem -    Szóval a KIA Optima hibridje, és úgy általában az Optima egy nagyon figyelemreméltó autó, aminek az a legnagyobb baja, hogy valahogy kiesik a vásárlókör látómezejéből. Pedig higgyék el, hogy nagy hiba ezt az autót nem észrevenni, és a kategóriatársak közötti keresgélés közben figyelembe sem venni. Kicsivel több hírveréssel ez az autó komoly piaci sikereket érhetne el...  persze a mai gazdasági helyzetben a reklámra költhető pénzek inkább a volumen modellek felé csurognak el és közel sem olyan bőséges a büdzsé, mint a békeidőkben, így aztán nehéz eldönteni, hogy melyik újába harapjon bele a forgalmazó. Ettől függetlenül ez az autó akkor is megérdemelné, hogy többen ismerjék meg, mint manapság. Tehát ha valaki egy nagyon jó felső középkategóriás autót keres, kezdje megjegyezni az Optima nevet...

Ja!  ...ha még nem mondtam volna nekem tetszett, sőt mi több szerettem a KIA Optima Hybridet!
Kulcsszavak: hibrid, kia, optima, teszt
 
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Michael Schumacher teszteli az új Mercedes-Benz C-osztályt Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid A Kia Motors átadta a 2014-es labdarúgó-világbajnokság hivatalos gépjármű-flottáját A Honda Hybrid Performance rendszer kifinomultság és hatékonyság terén is új szintre emeli a CR-V-t A Honda Hybrid Performance rendszer kifinomultság és hatékonyság terén is új szintre emeli a CR-V-t Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1