Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 91 - 100
Kistesó - Opel Astra Sedan

Kistesó - Opel Astra Sedan

2015. március 09.
Ha nem telik Opel Insigniára akkor a formavilág szempontjából az Opel Astra Sedan is jó választás, ahogy ezt következő tesztünkben láthatják.
Részletek

Opel Astra Sedan

Stábunknál járt az Astra Sedan változata. Megjelenésében nagyon hasonlít a nagyobb testvér Insigniára, annak minden tulajdonságával. Emiatt egész biztos, hogy közkedvelt lesz azok körében, akiknek tetszik az Insignia formavilága de nem engedhetik meg maguknak a felsőbb kategóriás modellt.

Az 1686 köbcentis diesel erőforrás nem tartozik a legmodernebb motorok közé, de megfelelő dinamikával mozgatja az 1405 kg tömegű autót. A CDTi erőforrás 130 Lóerő leadására képes 4000-es fordulaton. A 300 Nm nyomatékcsúcsot 2000-res fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A futómű első felfüggesztése MacPherson rugóstag, a hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 4,5 – 5 liter között mozgott.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A fél bőr borítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő kialakításának köszönhetően az oldaltartás is elfogadható.

Opel Astra Sedan

A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb, ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Az extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul két átlagos testalkatú felnőtt kényelmesen elfér. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 460 liter, az ülések ledöntésével ez a méret 1010 literesre bővíthető.  Viszont a szedán kialakítás miatt a nagy méretű csomagokkal meggyűlhet a bajunk. A belső tér nagyon igényes, és minőségi anyagokból van összerakva.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, jól állnak a 17 colos felnik és a krómcsíkok. Összességében az Opel Astra Sedan egy kiváló választás azoknak, akiknek tetszik az Insignia formavilága, fiatalos külső mellé társul egy gazdaságos motor és kitűnő futómű.

Opel Astra Sedan


Kulcsszavak: Astra, opel, teszt
 
Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Irányjelző Közlekedési Magazin - novemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - novemberi ajánló Opel-termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Opel-termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész)
 
Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T

2015. március 02.
Kipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába.
Részletek

 Nissan Pulsar

Nissan PulsarKipróbáltuk a Nissan új alsó-középkategóriás modelljét a Pulsart. Ezzel a modellel tér vissza a gyártó az öt ajtós ferde hátú kategóriába.

Kívülről mintha leeresztettek volna egy Qashqait, rengeteg ismerős stíluselem megtalálható. Ilyen például a hűtőmaszk és a motorháztető. Szép, nem túl extrém a vonalvezetés, de ez ebben a kategóriában nem is jellemző. A kornak megfelelően kapunk nappali fényt, ami érdekes módon a ködlámpából jön és LED-es helyzetjelzőt.

Beülve minőségi anyaghasználat és fejedelmi helykínálat fogatott minket. Az ülések kényelmesek, átlagos oldaltartásúak. Nagyon kényelmesek a puha kartámaszok, jó fogású a bőr borítású kormánykerék, amiről minden vezetést segítő kényelmi funkció vezérelhető.  A műszerfal , és a kezelőszervek jól áttekinthető, elérhető helyen vannak. A szemből nézve „lebegő” középkonzolt egy 5 colos érintőképernyő uralja, ami alap tartozék, és felszereltségtől függően változik a tudása. Itt jelenik meg többek között a 360 fokos kamerakép, ami óriási segítséget nyújt egy zsúfolt parkolóban vagy akár sötétben. A Pulsar erőssége egyértelműen a hatalmas hátsó lábtér, ennek ellenére a csomagtartó 385 literes befogadóképessége átlagosnak mondható. Ezekkel a paraméterekkel egy tökéletes kompakt családi autót alkotott a Nissan.

 Nissan Pulsar

 Nissan Pulsar

Nissan PulsarA kipróbált változatban egy 1,2 literes benzines turbómotor dolgozott, amit  DIG-T névre kereszteltek. Az erőforrás 115 lóerő leadására képes 4500 fordulat/percnél.

A turbó 2000-es fordulatnál kezd dolgozni és itt adja le maximális 190 Nm nyomatékot, ami egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A kis benzinmotor megfelelő dinamikával mozgatja az 1,25 tonnás autót. Fogyasztása átlagosnak mondható, 6-6,5 liter benzinnel tudtunk 100 kilométert autózni. Az úttartásról és stabilitásról elől McPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű gondoskodik. Összességében a Pulsar egy tágas kompakt, csendes motorral és hatalmas lábtérrel.

Nissan Pulsar

Kulcsszavak: bemutató, DIG-T, nissan, Pulsar, teszt
 
Mazda CX-3 premier Amerikában Mazda CX-3 premier Amerikában Sikeres évet zárt a Nissan a magyar elektromosautó-piacon Sikeres évet zárt a Nissan a magyar elektromosautó-piacon Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic
 
Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

2015. február 12.
Egy olyan családi autóval ismerkedhetnek meg most nézőink, amely sportos, a városban is elfogadható a fogyasztása, de igazán az országúton érzi jól magát. Ez a Ford Mondeo kombi.
Részletek

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kipróbáltuk a Ford kifutó harmadik szériás családi ragadozóját a Mondeo 2.0 Ecoboost kombit. Mely rengeteg kellemes élménnyel örvendeztette meg szerkesztőségünket.

Az autóba beülve tapasztaljuk, hogy mindent a kényelem, sportosság és a dinamizmus jellemez. A bőr borítású hűthető, fűthető és szellőztethető ülések nagyon kényelmesek és nagyon jó a tartásuk, ami nagy előnyt jelent ebben a kategóriában, főleg kanyarokban feszélyezett tempóban. A kormány jó fogású, a kezelőszervek kézre esnek.

A Titanium S legfelszereltebb csomag mellé jár még az fém pedálsor, ami nagyon jól mutat. A HiFi berendezést ellátták Bluetooth kihangosítóval, navigációs rendszerrel, SYNC hangvezérléssel és segélyhívó rendszerrel ez utóbbi csak csatlakoztatott telefonnal működik, ráadásként a csomagtartóban egy beépített mélynyomót is felfedezhetünk. Hátul szintén fejedelmi a helykínálat, három felnőtt elfér egymás mellett, kecsegtető extra még a hátsó ülés fűtés is. Nem elhanyagolható a hatalmas méretű, egész pontosan 554 literes csomagtér sem, ami az ülések variálásával 1745 literesre növelhető.

A meghajtásáról a Ford EcoBoost névre keresztelt 2 literes turbós benzines erőforrása gondoskodik. 240 lóerős teljesítmény kimagasló dinamikával mozgatja a legnagyobb Mondeot, aminek száraz tömege 1,6 tonna. Nyomatéka 340 Nm, a váltakozó geometriájú turbónak köszönhetően már 1750-es fordulatszámon életre hívható, ehhez társul a duplakuplungos hatsebességes Powershift automataváltó, ami észrevehetetlenül teszi a dolgát. A 100-as sprint elérésére mindössze 7,5mp szükséges. Kívülről a dupla kipufogónak nincs túl nagy hangja, de nem is az a halkan suhanó lopakodó. Fogyasztása vegyes használat mellett 12 liter között mozog.

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kívülről a Mondeot minden mai trendnek megfelelő extrával ellátták. Ide sorolható a központi zárral összeintegrált visszapillantó tükör behajtás, és a tükrökbe integrált indexek, LED nappali fény. A Titanium S csomaggal kapjuk a mutatós 19”-os alu felniket és hátsó spoilert.

Összességében a Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi egy sportos családi autó, városban is elfogadható fogyasztással, kényelmes, mai trendeknek megfelelő extrákkal ellátott gépjármű, melyet feszes futóművel és erős motorral láttak el.

Kulcsszavak: ford, Mondeo, teszt
 
A Ford Focus az első nem hibrid benzines családi autó melynek CO2 kibocsátása 99 g/km A Ford Focus az első nem hibrid benzines családi autó melynek CO2 kibocsátása 99 g/km A Ford és Vaughn Gittin Jr. még meghajtják az Eagle Squadron Mustang GT-t a goodwoodi égbolt alatt A Ford és Vaughn Gittin Jr. még meghajtják az Eagle Squadron Mustang GT-t a goodwoodi égbolt alatt A Ford 11 hónap után is az élen A Ford 11 hónap után is az élen Elkészült a 7 milliomodik Ford Transit Elkészült a 7 milliomodik Ford Transit Megállíthatatlan a Ford Megállíthatatlan a Ford
 
Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

2015. február 11.
Nálunk járt a Nissan leg morgósabb Juke-ja. Korábban már kipróbáltunk pár Juke-ot de a kollegák egybehangzóan a kis méregzsákot hozták ki győztesnek.
Részletek

Nissan Juke

Nissan JukeA Juke-ot a Qashqai sikerén felbuzdulva készítette el a Nissan. A nagysikerű Qashqai "kistestvére" a ráncfelvarrás után sokkal merészebb formát kapott, azonban szintén kitűnő autó lett. Az alig több mint három éve bemutatkozó, és azóta is a B-szegmensbeli crossoverek mintájául szolgáló innovatív Nissan Juke most egy jelentősen átdolgozott új modellel növeli tovább előnyét. Eredeti és egyedi formatervével, valamint számos új és izgalmas technológiai és stílusbeli újításával az új Juke tovább erősíti a Nissan megkérdőjelezhetetlen versenyelőnyét a crossoverek piacán.

A Juke-ot mindig is merész külseje emelte ki a riválisai közül: a crossoverek szívósságát és a sportos jegyeket ötvöző karosszéria bemutatása óta formatervezési ikonná vált.

Már első ránézésre feltűnik, hogy nem egy hétköznapi autóval van dolgunk. A fényszóró vonalain felismerhetők a 370z-s gének, amik az új Qashqaion és az új Muranon is megtalálhatók.  A fényszórókban Xenon izzók és új borítású lencsék gondoskodnak a jobb láthatóságról. Az orr-rész jellegzetes stílusjegye a megvastagított, V alakú hűtőrács, de a lökhárító alatti betét is robusztusabb kialakítást kapott.

A külső megjelenést a keréktárcsák széles választéka teszi teljessé. Tesztalanyunk 18 colos könnyűfém kerekei a színes betéteivel csak fokozza egyedi jellegét. Az átfogó változtatások közül a legfontosabbak a megújult első és hátsó rész, melyeken nagyobb hangsúlyt kaptak a kifinomult és sportos stílusjegyek. Az új, kis lökettérfogatú, 190 lóerős DIG-T turbófeltöltésű motor, nagyobb teljesítmény mellett alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál.

Nissan Juke

Nissan JukeMéregzsák

A halkan, morgósan duruzsoló motor egyből mosolyt csal az ember arcára. A motorháztető alatt egy hatsebességes, 190 DIG-T benzinmotor dolgozik, amit a gyártó továbbfejlesztett, így alacsony (2000 ford./perc alatti) fordulatszámon nagyobb nyomaték leadására képes. A 190 lóerős (140 kW-os) erőforrás már most teljesíti az Euro6 normákat.



Nissan JukeA motor újdonságai között megemlíthető a magasabb sűrítési arány (9,5 helyett 10,5:1), az alacsonyabb súrlódást eredményező technológiák és a hűtött kipufogógáz-visszakeringetés használata.

Az Aktív Biztonsági Pajzs vigyáz ránk

A Nissan a lehető legbiztonságosabb autókat szeretné gyártani, és e törekvésének részeként most a méltán népszerű Aktív Biztonsági Pajzs rendszert az új Juke modellekre is kiterjesztette. A Juke biztonsági pajzs része a holttérfigyelés, mely diszkrét figyelmeztető jelzőfényt jelenít meg a külső tükrökön. A sávelhagyás figyelmeztető rendszer jelez, ha nem használjuk az irányjelzőt. A parkolásnál a 360 fokos parkolókamera „madártávlati" képet nyújt az autónk környezetéről, így kiemelt biztonságot nyújt a parkolási manőverek során.

Tesztalanyunk minden földi jóval fel volt szerelve. Az automata légkondicionáló, a kormányról vezérelhető audiorendszer, a Bluetooth csatlakozás telefonkihangosítással és hangátviteli lehetőséggel, a sebességtartó és sebességhatároló automatika, a Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszer, a sötétített hátsó üvegek és krómozott belső díszítőelemek az elektromosan behajtható külső tükrök, az eső- és fényérzékelő, és a nyomógombos motorindítás fokozták a vezetés élményét.

Nissan Juke

Kulcsszavak: crossover, juke, nissan, teszt
 
A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon A Nissan új tanulmánya díjat kapott az Észak-amerikai Autókiállításon Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol Felére csökkenhet télen az elektromos autók hatótávolsága Felére csökkenhet télen az elektromos autók hatótávolsága A Qashqai a Nissan legnagyobb darabszámban gyártott modellje Európában A Qashqai a Nissan legnagyobb darabszámban gyártott modellje Európában
 
A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

2015. február 02.
A Citroen DS már a francia cégen belül is önálló minőségi kategória. Nem különben a DS3 Cabrio változata, ami már a közelgő jó idő előhírnöke is lehet.
Részletek

Citroën DS3 Cabrio

Citroën DS3 CabrioA Citroën továbbszövi a DS3 modellcsalád történetét, alig öt éve, hogy létezik, de már közel fél millió darab talált gazdára belőle. A DS3 fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság. A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható. Itt a legfrissebb családtag a DS3 Cabrio.

Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett. A karakteres stílusjegyek, a legapróbb részletet is átjáró kifinomultság és már az első métereken tapasztalható egyedülálló vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát.

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas, azaz továbbra is kompakt méretű. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja.

 A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. A kék és lila finom árnyalataiból komponált Infini kék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető, az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra.

Citroën DS3 Cabrio

A mérnököknek sikerült a limuzinéhoz hasonlóan merev szerkezetet létrehozniuk és megerősítették a csomagtér körüli részt. A csomagtartó mérete nagynak mondható a 245 literével, de nehezen kezelhető, teljesen nyitott tetőnél nem is nyitható a fedél. A nyitó gomb magnyomására a hátsó szálvédő visszaemelkedik a helyére és csak ezután lesz hozzáférhető.   

A vászontetőt a Webastóval közösen fejlesztette a Citroën, teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető 3 különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást. De ebben a helyzetben teherautós feeling alakul ki, hiszen a középső tükör ilyenkor teljesen használhatatlan.

A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak, másrészt egy aerodinamikai szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.

Citroën DS3 Cabrio

Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális, mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat. Így az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől. Főleg ebben az esetben igaz, hiszen a tesztautóba a DS3-hoz kapható legerősebb motor került. Az 1,6 literes 156 lóerős erőforrás rendkívül agilisan mozgatja az autót igazi kis méregzsákot varázsolva a kabrióból. Az 1175 kilós csöppség sok országúti és sok városi használat mellett 6,5 litert evett százon.

Nagyon lehet szeretni a szépre sikerült és kiváló minőségű DS3 Cabriot ami a franciaországi Poissyban készül. Príma vezetni, remek motorja és precíz futóműve miatt is, de mérete miatt praktikus is.


Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Citroën, DS3, teszt
 
Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Városi crossover a Renault-tól Városi crossover a Renault-tól Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel bemutatkozik a 2017-es Nissan GT-R Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota Dögös szabadidő koncepciót villantott a Toyota
 
Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

2015. január 13.
Jó pár évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újra piacra kerüljön a Civic kombi változata a Tourer. Az idő a japánokat igazolta, sikerült egy jól átgondolt vezető, és utas barát autót megalkotni.
Részletek

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer Stábunknál járt a Honda új családi négykerekűje a Civic Tourer. Sok év kihagyás után újra beszállt a kompakt kombik népes táborába a Honda.

A külsőt tekintve az új Civic Tourer a C oszlopig megegyezik a sima kompakttal. A csomagtér ajtó és a C oszloptól hátrafelé pedig inkább az Accord formájára hasonlít. A formavilág megosztó az „űr” Civic óta. Gömbölyű és itt-ott szögletes formák jellemzik az egész autót. A kornak megfelelően a modell korszerű Ledes nappali világítást kapott. Belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket.

Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. Az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A beltér hatalmas a hátul ülők is kényelmesen elférnek. A hátul ülőket egyedül az zavarhatja, hogy az üléssor alacsonyra került, így a combunk a levegőben van. A futurisztikus műszerfal megmaradt a korábbi modellekből, középre helyezték a fordulatszám mérőt, balra a vízhőfok, jobbra pedig az üzemanyagszint visszajelző található. A kilométeróra pedig a műszerfal tetején kapott helyet. A csomagtér ajtót kinyitva elénk tárul a 624 literes rakodótér, amivel előkelő helyet foglal el kategóriájában.  Az amúgy sem kicsi csomagtér az ülések egy mozdulattal történő ledöntésével 1116 literesre bővíthetőek.

Honda Civic Tourer

A meghajtásról egy korszerű 1.6 literes turbó dízel erőforrás gondoskodik. Soros 4 hengeres blokk 120 lóerőt  képes kipréselni magából 4000-as fordulaton, nyomatéka 300 Nm. Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi a műszerfalon. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett könnyedén tartható a fogyaszt 5,5-6 liter között.

Összességében a Civic Tourer egy gazdaságos, modern, családi kompakt hatalmas csomagtérrel és alacsony fenntartási költségekkel.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

Kulcsszavak: bemutató, Civic Tourer, honda, teszt
 
A BMW a 2015-ös IFA Szórakoztató Elektronika Kiállításon mutatja be a BMW ConnectedDrive világújdonságait A BMW a 2015-ös IFA Szórakoztató Elektronika Kiállításon mutatja be a BMW ConnectedDrive világújdonságait A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA) A Honda Motor Europe csatlakozott az Európai Autógyártók Szövetségéhez (ACEA) A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A 2016-os Genfi Autószalonon mutatkozik be az ötajtós Honda Civic A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben A Castrol támogatja a Honda gyári csapatát a WTCC-ben Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása Megkezdődött a BMW 3-as sorozat exkluzív különkiadásainak gyártása
 
Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

2014. december 29.
Remek motor, karakteres megjelenés, kitűnő futómű, emellett feltűnő jelenség az utakon, az Astra OPC 2 literes 280 lóerős változata. Most ezt a típust mutatjuk be.
Részletek

Opel Astra OPC

Opel Astra OPCKipróbáltuk az Astra legerősebb fenevadját, az OPC fantázianevű változatot. Lényegében kívülről egy GTC-hez hasonlít leszámítva a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 20 colos könnyűfém felnik.

Az 1998 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1550 kg-ot. A turbós benzine erőforrás 280 Le leadására képes 5500-es fordulaton. 400 Nm nyomatékcsúcsot 2500 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 280 lóerő úton tartásáról mechanikus sperrdiffi gondoskodik. A futómű első felfüggesztése függőcsapszeges HiPerStrut, ez a MacPherson rugóstag egy át tervezett variánsa, hogy kormányzáskor egyedül a kerékagy fordul el, s ezzel megakadályozza, hogy a kormányt kitépje a kezünkből. A hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 10-13 l között mozgott de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Opel Astra OPCOpel Astra OPC











Opel Astra OPC

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású Recaro sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz személyre szabható a megfelelő tartás miatt. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot. Ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. Az utastér elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtartó kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De az Astra OPC nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig vérig sportautó. Az OPC motívum nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 20 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében az Opel Astra OPC egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Opel Astra OPC

Kulcsszavak: bemutató, OPC Astra, opel, teszt
 
Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Holnap Jazzy Street a 90.9 Jazzy-n Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: hétüléses, csúcs-hatékonysággal Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018 Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018
 
Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

2014. december 16.
A Mazda3-as Sport verzió volt nálunk vendégségben. Már álló helyzetben is dinamikus érzetet keltett. És csak utána indítottuk be a motort.
Részletek

 Mazda3

A Mazda3 újdonsága, hogy a dinamizmusával hívja fel magára a figyelmet. Álló helyzetben is azt az érzést sugallja, hogy száguldásra termett. A vaskos hűtőrács szélén húzott szemekként tündöklő lámpák határozott arculatot kölcsönöznek az autónak. Az ötödik ajtó lejtése nem kedvez ugyan a csomagtér méretének, de esetünkben fontosabb volt az áramvonalasság. Az utastérben érezhető a méretnövekedés.

A vezető szinte el van kényeztetve, és az utasoknak sem lehet semmi okuk panaszra. Azonban a hátsó üléssor valójában kétszemélyes, középre csak akkor ültessünk valakit, ha haragszunk rá. A kárpitok minőségi odafigyelt összeszerelést tanúsítanak, itt-ott bőrrel kombinálva maximális komfort érzetet biztosítva. Pohártartókat elöl, hátul egyaránt találunk. Az egyedüli gyenge pontja az utastérnek a könyöklő. Nem tudhatjuk milyen agyafúrt meggondolásból, de ezzel a karcsúsítással sikeresen elrontották. A  középkonzol az egyszerű, de jó stratégiát követve hamar előcsalogatja belőlünk a nekem tetszik felkiáltást.

 Mazda3

A tetején ágaskodó hatalmas kijelzőn könnyen nyomon követhetjük a navigáció, vagy például a zenehallgatással kapcsolatos összes információt.  A tényleges műszerfal közepét óriás kilométeróra uralja, mellette kétoldalt a fedélzeti számítógép által előhívható minden adatot láthatunk.

Motorja 2200 köbcentis soros közös nyomócsöves turbódízel, aminek a különlegessége a 14:1 es sűrítési arány. Teljesítménye 155 lóerő 6000 es motorfordulatnál. Forgatónyomatéka 240 Nm ami már 1400-as fordulattól elérhető. A teljesítményét hatfokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk az első kerekekre. Az 1395 kg os súlyát 8.1 mp alatt lehet százas tempóra gyorsítani. Végsebessége 210 km/h, a gyári fogyasztási átlag 4.1 liter/100 km ez kiváló adat, de mi nem szélcsatornában közlekedünk 10 cm re az út felett, így átlagos felhasználásnál inkább 6 liter ami hozható. A Mazda ezzel az autóval kiemelkedő versenytársat állított a közép kategória szegmensében a konkurencia elé. Azonban a lassan már értelmetlen hatalmas dízel felár erősen megszűri a vásárlókat, lerontva ezzel statisztikát.

 Mazda3

Kulcsszavak: bemutató, mazda, mazda3, teszt
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic
 
Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

2014. december 04.
Az A3 lépcsőshátú modellje az egyik legújabb termék az Audi palettáján. A Győrben gyártott 1,4 literes 140 lóerős típust próbáltuk ki a közelmúltban.
Részletek

Audi A3

Audi A3Az Audi legkisebb lépcsőshátú változata az A3-as Győrben készül. Kívülről akár egy A4-nek is nézhetnénk, pedig csak a B-oszlop mögötti részt tervezték át. Ennek tudható be, hogy a tengelytáv majdnem 15 centiméterrel hosszabb, 1 centiméterrel szélesebb, és 1 centiméterrel alacsonyabb karosszériát sikerült építeni.

A beszállásnál vesszük észre először, hogy kompakt limuzinba ülünk be. A hátsó üléssornak kifejezetten szűk a fej és lábtere a kardán alagút miatt inkább négy személynek ajánlanám az autót. A belső tér igazi prémium minőség, gesztenyebarna bőr ülések, króm betétek, halkan előbúvó vékony 7 colos kijelző, a menüje kicsit szokatlan az óramutató járásával ellentétes. A kezelő szervek jól átláthatóak, kézre állnak a kijelzők kiválóak.

A csomagtartó mérete 425 liter a kategóriának bőven megfelel,de a kihasználhatósága erősen korlátozott a kicsi rakodónyílás és a kerékdobok miatt. Viszont a csomagtér is kárpitozva van. A csomagtér zsanérjait úgy alakították ki, hogy azok a csomagtartó tető lecsukásakor nem okoznak sérülést a csomagokban. Kívülről sportosan elegáns, elölről markáns, LED fényszórós, hátul a kis spoiler és a dupla kipufogó adja a sportos vagány hatást.

Audi A3

Audi A3Az általunk kipróbált 1.4 literes 140 lóerős turbómotor könnyedén mozgatja az alig 11 ezredmásodperc alatt kapcsoló S-tronic válton keresztül a közel 1300 kg-s karosszériát. Ennek a motornak az érdekessége, hogy egy speciális henger lekapcsoló rendszer van beépítve (felárért). Alacsony terhelés esetén az elektronika 2 hengert leállít úgy, hogy sem a szelepek, sem a gyújtás nem dolgozik, és üzemanyag ellátás is csak a másik két hengeren van.  A karosszéria, egy speciális szilárdságú acélból készül, a motorháztető alumíniumból, valamint a motor alig haladja meg a 100 kg összsúlyt.

Az A 3-as futóműve hagyományos Audi minőséget képvisel, azaz elöl McPherson rendszerű, hátul már multi link felfüggesztés biztosítja a tökéletes kormányzás érzetét. Extra felárért szinte mindent lehet rendelni amit az AUDI kínál a teljesség igénye nélkül. Mint például az adaptív tempomat, aktív sávtartó, sport futómű, quatro összkerékhajtás.

A fogyasztást jelentősen befolyásolja a Start-stop rendszer, melynek köszönhetően zsúfolt városi közlekedés esetén szinte kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint tempós autópályás haladás esetében. A tesztút alatt az átlagos fogyasztás 6,4 liter benzin volt vegyes használatban. A gyorsulása 8,4 sec 100 km-re a végsebessége közel 220 km/óra.

Az Audi a márka szerelmeseinek lehetőséget adott a választásra a kompakt kategóriában ezzel az autóval.

Audi A3

Kulcsszavak: a3, audi, bemutató, teszt
 
Külföldi autógyártókat büntet Kína Külföldi autógyártókat büntet Kína Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát Bemutatjuk az új PEUGEOT EnergyHub szerszámkínálatát
 
Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

2014. november 24.
A Dacia Dokkert akár családi utazásra, akár áruszállításra használjuk, nem csalódunk. Az egyszerű, strapabíró kialakításának köszönhetően sok gond nincs vele.
Részletek

Dacia Dokker

Dacia DokkerA Dacia nagyot durrantott a nagycsaládosok és a kisvállalkozók körében a Dokkerrel, ugyanis kis pénzből egy hatalmas, tágas, jól pakolható autót kapnak. A modell ugyanis a klasszikus hasznogépjármű  alapú egyterű, mondhatjuk úgy is , hogy mindenes. Ugyanis személyszállítónak és teherautónak egyaránt alkalmas, kapható is öt illetve kétüléses változatban is.

Kívülről nézve a klasszikus doboz forma jellemzi a Dokkert, nagyon praktikus a mindkét oldalra szereltek tolóajtó ami megkönnyíti a be és kiszállást. Hátul a függőlegesen osztott csomagtér ajtót kitárva elénk tárul a 800 literes csomagtartó, ez egy 5 fős család egy heti csomagját gond nélkül elnyeli. A hátsó üléssor ledöntésével az amúgy sem kicsi rakteret 3000 literesre bővíthetjük. A 180 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően akár targoncával is rakodhatunk.

Beülve feltűnik, hogy az ülések 3,5 cm magasabban vannak mint egy átlagos személyautóban ennek és a hatalmas ajtóknak köszönhetően átlag feletti beszállási kényelmet adnak. Az üléspozíció amolyan egyterűs, majdnem függőleges lábszárral lehet ülni elől hátul. Hátul is kényelmesen elfér három felnőtt. Az ülések oldaltartása elhanyagolható, de felépítéséből adódóan nem is egy kanyarvadász autóról beszélünk. Az utastér olcsó műanyag burkolatot kapott, itt ott burkolatlan lemez felületeket is találunk. A nálunk lévő változatban egy hatalmas 7” kijelző uralta a középkonzolt, mely Media Nav névre hallgat, ez egy iGo alapú navigációs rendszert, kormányról vezérelhető USB-s audió rendszert és kihangosítót adott.

Dacia Dokker

1,2 literes TCe turbós benzines a Renault jól bevált mindenese került  a motorháztető alá. És a Dokkerben sem okozott csalódást 115 lóerejével melyet 4500 fordulat/percnél produkál. A kicsit lötyögős 5 fokozatú váltó juttatja a 190 Nm nyomatékot a meghajtott kerekekre. Meglepően könnyedén mozgatja a nem kis bódét. Fogyasztása átlagosnak mondható, vegyes használat mellett alig több mint 6,5 liter benzinnel elmehetünk 100 kilómétert.

Összességében a Dokker egy kiváló választás akár családi akár áruszállítási célra. Könnyedén szállhatunk ki és be, fenntartása és az ára is alacsony.

Dacia Dokker


Kulcsszavak: bemutató, dacia, Dokker, teszt
 
Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Mazda5 Takumi2 - Kategóriájában klasszikus Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 91 - 100