Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 225 Megjelenítve: 91 - 100
Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

2015. február 12.
Egy olyan családi autóval ismerkedhetnek meg most nézőink, amely sportos, a városban is elfogadható a fogyasztása, de igazán az országúton érzi jól magát. Ez a Ford Mondeo kombi.
Részletek

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kipróbáltuk a Ford kifutó harmadik szériás családi ragadozóját a Mondeo 2.0 Ecoboost kombit. Mely rengeteg kellemes élménnyel örvendeztette meg szerkesztőségünket.

Az autóba beülve tapasztaljuk, hogy mindent a kényelem, sportosság és a dinamizmus jellemez. A bőr borítású hűthető, fűthető és szellőztethető ülések nagyon kényelmesek és nagyon jó a tartásuk, ami nagy előnyt jelent ebben a kategóriában, főleg kanyarokban feszélyezett tempóban. A kormány jó fogású, a kezelőszervek kézre esnek.

A Titanium S legfelszereltebb csomag mellé jár még az fém pedálsor, ami nagyon jól mutat. A HiFi berendezést ellátták Bluetooth kihangosítóval, navigációs rendszerrel, SYNC hangvezérléssel és segélyhívó rendszerrel ez utóbbi csak csatlakoztatott telefonnal működik, ráadásként a csomagtartóban egy beépített mélynyomót is felfedezhetünk. Hátul szintén fejedelmi a helykínálat, három felnőtt elfér egymás mellett, kecsegtető extra még a hátsó ülés fűtés is. Nem elhanyagolható a hatalmas méretű, egész pontosan 554 literes csomagtér sem, ami az ülések variálásával 1745 literesre növelhető.

A meghajtásáról a Ford EcoBoost névre keresztelt 2 literes turbós benzines erőforrása gondoskodik. 240 lóerős teljesítmény kimagasló dinamikával mozgatja a legnagyobb Mondeot, aminek száraz tömege 1,6 tonna. Nyomatéka 340 Nm, a váltakozó geometriájú turbónak köszönhetően már 1750-es fordulatszámon életre hívható, ehhez társul a duplakuplungos hatsebességes Powershift automataváltó, ami észrevehetetlenül teszi a dolgát. A 100-as sprint elérésére mindössze 7,5mp szükséges. Kívülről a dupla kipufogónak nincs túl nagy hangja, de nem is az a halkan suhanó lopakodó. Fogyasztása vegyes használat mellett 12 liter között mozog.

Ford Mondeo

Ford Mondeo Kívülről a Mondeot minden mai trendnek megfelelő extrával ellátták. Ide sorolható a központi zárral összeintegrált visszapillantó tükör behajtás, és a tükrökbe integrált indexek, LED nappali fény. A Titanium S csomaggal kapjuk a mutatós 19”-os alu felniket és hátsó spoilert.

Összességében a Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi egy sportos családi autó, városban is elfogadható fogyasztással, kényelmes, mai trendeknek megfelelő extrákkal ellátott gépjármű, melyet feszes futóművel és erős motorral láttak el.

Kulcsszavak: ford, Mondeo, teszt
 
Modellinváziót indít a Ford Modellinváziót indít a Ford Csoki, kagyló… és Mustangok? Csoki, kagyló… és Mustangok? Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben Európában a Ford Mustang-ról álmodnak a legtöbben A Ford Fusion kísérleti önjáró autó a sötétben is lát A Ford Fusion kísérleti önjáró autó a sötétben is lát Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS
 
Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T

2015. február 11.
Nálunk járt a Nissan leg morgósabb Juke-ja. Korábban már kipróbáltunk pár Juke-ot de a kollegák egybehangzóan a kis méregzsákot hozták ki győztesnek.
Részletek

Nissan Juke

Nissan JukeA Juke-ot a Qashqai sikerén felbuzdulva készítette el a Nissan. A nagysikerű Qashqai "kistestvére" a ráncfelvarrás után sokkal merészebb formát kapott, azonban szintén kitűnő autó lett. Az alig több mint három éve bemutatkozó, és azóta is a B-szegmensbeli crossoverek mintájául szolgáló innovatív Nissan Juke most egy jelentősen átdolgozott új modellel növeli tovább előnyét. Eredeti és egyedi formatervével, valamint számos új és izgalmas technológiai és stílusbeli újításával az új Juke tovább erősíti a Nissan megkérdőjelezhetetlen versenyelőnyét a crossoverek piacán.

A Juke-ot mindig is merész külseje emelte ki a riválisai közül: a crossoverek szívósságát és a sportos jegyeket ötvöző karosszéria bemutatása óta formatervezési ikonná vált.

Már első ránézésre feltűnik, hogy nem egy hétköznapi autóval van dolgunk. A fényszóró vonalain felismerhetők a 370z-s gének, amik az új Qashqaion és az új Muranon is megtalálhatók.  A fényszórókban Xenon izzók és új borítású lencsék gondoskodnak a jobb láthatóságról. Az orr-rész jellegzetes stílusjegye a megvastagított, V alakú hűtőrács, de a lökhárító alatti betét is robusztusabb kialakítást kapott.

A külső megjelenést a keréktárcsák széles választéka teszi teljessé. Tesztalanyunk 18 colos könnyűfém kerekei a színes betéteivel csak fokozza egyedi jellegét. Az átfogó változtatások közül a legfontosabbak a megújult első és hátsó rész, melyeken nagyobb hangsúlyt kaptak a kifinomult és sportos stílusjegyek. Az új, kis lökettérfogatú, 190 lóerős DIG-T turbófeltöltésű motor, nagyobb teljesítmény mellett alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál.

Nissan Juke

Nissan JukeMéregzsák

A halkan, morgósan duruzsoló motor egyből mosolyt csal az ember arcára. A motorháztető alatt egy hatsebességes, 190 DIG-T benzinmotor dolgozik, amit a gyártó továbbfejlesztett, így alacsony (2000 ford./perc alatti) fordulatszámon nagyobb nyomaték leadására képes. A 190 lóerős (140 kW-os) erőforrás már most teljesíti az Euro6 normákat.



Nissan JukeA motor újdonságai között megemlíthető a magasabb sűrítési arány (9,5 helyett 10,5:1), az alacsonyabb súrlódást eredményező technológiák és a hűtött kipufogógáz-visszakeringetés használata.

Az Aktív Biztonsági Pajzs vigyáz ránk

A Nissan a lehető legbiztonságosabb autókat szeretné gyártani, és e törekvésének részeként most a méltán népszerű Aktív Biztonsági Pajzs rendszert az új Juke modellekre is kiterjesztette. A Juke biztonsági pajzs része a holttérfigyelés, mely diszkrét figyelmeztető jelzőfényt jelenít meg a külső tükrökön. A sávelhagyás figyelmeztető rendszer jelez, ha nem használjuk az irányjelzőt. A parkolásnál a 360 fokos parkolókamera „madártávlati" képet nyújt az autónk környezetéről, így kiemelt biztonságot nyújt a parkolási manőverek során.

Tesztalanyunk minden földi jóval fel volt szerelve. Az automata légkondicionáló, a kormányról vezérelhető audiorendszer, a Bluetooth csatlakozás telefonkihangosítással és hangátviteli lehetőséggel, a sebességtartó és sebességhatároló automatika, a Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszer, a sötétített hátsó üvegek és krómozott belső díszítőelemek az elektromosan behajtható külső tükrök, az eső- és fényérzékelő, és a nyomógombos motorindítás fokozták a vezetés élményét.

Nissan Juke

Kulcsszavak: crossover, juke, nissan, teszt
 
Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik A Nissan LEAF diadalmenete folytatódik
 
A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport

2015. február 02.
A Citroen DS már a francia cégen belül is önálló minőségi kategória. Nem különben a DS3 Cabrio változata, ami már a közelgő jó idő előhírnöke is lehet.
Részletek

Citroën DS3 Cabrio

Citroën DS3 CabrioA Citroën továbbszövi a DS3 modellcsalád történetét, alig öt éve, hogy létezik, de már közel fél millió darab talált gazdára belőle. A DS3 fő vonzereje az egyediség, a szinte korlátlan személyre szabhatóság. A szériaváltozat karosszéria- és tetőszín kombinációin, dekorációs szettjein kívül már több speciális széria is kapható. Itt a legfrissebb családtag a DS3 Cabrio.

Megtalálható benne mindaz, ami a DS3 sikeréhez vezetett. A karakteres stílusjegyek, a legapróbb részletet is átjáró kifinomultság és már az első métereken tapasztalható egyedülálló vezetési élmény. A DS3 Cabrio ugyanakkor egy olyan technikai megoldással gazdagítja a kínálatot, mely tovább erősíti az autó egyedi karakterét, ráadásul úgy, hogy annak az eredeti modellen tapasztalt kiváló útfekvés sem látja kárát.

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas, azaz továbbra is kompakt méretű. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja.

 A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. A kék és lila finom árnyalataiból komponált Infini kék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető, az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra.

Citroën DS3 Cabrio

A mérnököknek sikerült a limuzinéhoz hasonlóan merev szerkezetet létrehozniuk és megerősítették a csomagtér körüli részt. A csomagtartó mérete nagynak mondható a 245 literével, de nehezen kezelhető, teljesen nyitott tetőnél nem is nyitható a fedél. A nyitó gomb magnyomására a hátsó szálvédő visszaemelkedik a helyére és csak ezután lesz hozzáférhető.   

A vászontetőt a Webastóval közösen fejlesztette a Citroën, teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető 3 különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást. De ebben a helyzetben teherautós feeling alakul ki, hiszen a középső tükör ilyenkor teljesen használhatatlan.

A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak, másrészt egy aerodinamikai szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.

Citroën DS3 Cabrio

Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális, mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat. Így az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől. Főleg ebben az esetben igaz, hiszen a tesztautóba a DS3-hoz kapható legerősebb motor került. Az 1,6 literes 156 lóerős erőforrás rendkívül agilisan mozgatja az autót igazi kis méregzsákot varázsolva a kabrióból. Az 1175 kilós csöppség sok országúti és sok városi használat mellett 6,5 litert evett százon.

Nagyon lehet szeretni a szépre sikerült és kiváló minőségű DS3 Cabriot ami a franciaországi Poissyban készül. Príma vezetni, remek motorja és precíz futóműve miatt is, de mérete miatt praktikus is.


Kulcsszavak: bemutató, cabrio, Citroën, DS3, teszt
 
Hétvégén ismét Jazzy Street Hétvégén ismét Jazzy Street A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt Irány a természet Irány a természet
 
Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

2015. január 13.
Jó pár évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy újra piacra kerüljön a Civic kombi változata a Tourer. Az idő a japánokat igazolta, sikerült egy jól átgondolt vezető, és utas barát autót megalkotni.
Részletek

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer Stábunknál járt a Honda új családi négykerekűje a Civic Tourer. Sok év kihagyás után újra beszállt a kompakt kombik népes táborába a Honda.

A külsőt tekintve az új Civic Tourer a C oszlopig megegyezik a sima kompakttal. A csomagtér ajtó és a C oszloptól hátrafelé pedig inkább az Accord formájára hasonlít. A formavilág megosztó az „űr” Civic óta. Gömbölyű és itt-ott szögletes formák jellemzik az egész autót. A kornak megfelelően a modell korszerű Ledes nappali világítást kapott. Belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket.

Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. Az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A beltér hatalmas a hátul ülők is kényelmesen elférnek. A hátul ülőket egyedül az zavarhatja, hogy az üléssor alacsonyra került, így a combunk a levegőben van. A futurisztikus műszerfal megmaradt a korábbi modellekből, középre helyezték a fordulatszám mérőt, balra a vízhőfok, jobbra pedig az üzemanyagszint visszajelző található. A kilométeróra pedig a műszerfal tetején kapott helyet. A csomagtér ajtót kinyitva elénk tárul a 624 literes rakodótér, amivel előkelő helyet foglal el kategóriájában.  Az amúgy sem kicsi csomagtér az ülések egy mozdulattal történő ledöntésével 1116 literesre bővíthetőek.

Honda Civic Tourer

A meghajtásról egy korszerű 1.6 literes turbó dízel erőforrás gondoskodik. Soros 4 hengeres blokk 120 lóerőt  képes kipréselni magából 4000-as fordulaton, nyomatéka 300 Nm. Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi a műszerfalon. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett könnyedén tartható a fogyaszt 5,5-6 liter között.

Összességében a Civic Tourer egy gazdaságos, modern, családi kompakt hatalmas csomagtérrel és alacsony fenntartási költségekkel.

Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer

Kulcsszavak: bemutató, Civic Tourer, honda, teszt
 
A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Bemutatjuk a megújult Suzuki Vitarát Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Újragondolt stílusjegyekkel érkezik a BMW X2 M Performance Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover Megy, mint a golyó az új ADAM ROCKS mini-crossover Amarok tanulmány a Wörthi-tónál Amarok tanulmány a Wörthi-tónál
 
Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

2014. december 29.
Remek motor, karakteres megjelenés, kitűnő futómű, emellett feltűnő jelenség az utakon, az Astra OPC 2 literes 280 lóerős változata. Most ezt a típust mutatjuk be.
Részletek

Opel Astra OPC

Opel Astra OPCKipróbáltuk az Astra legerősebb fenevadját, az OPC fantázianevű változatot. Lényegében kívülről egy GTC-hez hasonlít leszámítva a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 20 colos könnyűfém felnik.

Az 1998 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1550 kg-ot. A turbós benzine erőforrás 280 Le leadására képes 5500-es fordulaton. 400 Nm nyomatékcsúcsot 2500 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 280 lóerő úton tartásáról mechanikus sperrdiffi gondoskodik. A futómű első felfüggesztése függőcsapszeges HiPerStrut, ez a MacPherson rugóstag egy át tervezett variánsa, hogy kormányzáskor egyedül a kerékagy fordul el, s ezzel megakadályozza, hogy a kormányt kitépje a kezünkből. A hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 10-13 l között mozgott de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Opel Astra OPCOpel Astra OPC











Opel Astra OPC

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású Recaro sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz személyre szabható a megfelelő tartás miatt. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot. Ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. Az utastér elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtartó kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De az Astra OPC nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig vérig sportautó. Az OPC motívum nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 20 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében az Opel Astra OPC egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Opel Astra OPC

Kulcsszavak: bemutató, OPC Astra, opel, teszt
 
Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Életnagyságú installáción  kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Életnagyságú installáción kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét A „jövő taxija” Hongkongban A „jövő taxija” Hongkongban Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8
 
Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

2014. december 16.
A Mazda3-as Sport verzió volt nálunk vendégségben. Már álló helyzetben is dinamikus érzetet keltett. És csak utána indítottuk be a motort.
Részletek

 Mazda3

A Mazda3 újdonsága, hogy a dinamizmusával hívja fel magára a figyelmet. Álló helyzetben is azt az érzést sugallja, hogy száguldásra termett. A vaskos hűtőrács szélén húzott szemekként tündöklő lámpák határozott arculatot kölcsönöznek az autónak. Az ötödik ajtó lejtése nem kedvez ugyan a csomagtér méretének, de esetünkben fontosabb volt az áramvonalasság. Az utastérben érezhető a méretnövekedés.

A vezető szinte el van kényeztetve, és az utasoknak sem lehet semmi okuk panaszra. Azonban a hátsó üléssor valójában kétszemélyes, középre csak akkor ültessünk valakit, ha haragszunk rá. A kárpitok minőségi odafigyelt összeszerelést tanúsítanak, itt-ott bőrrel kombinálva maximális komfort érzetet biztosítva. Pohártartókat elöl, hátul egyaránt találunk. Az egyedüli gyenge pontja az utastérnek a könyöklő. Nem tudhatjuk milyen agyafúrt meggondolásból, de ezzel a karcsúsítással sikeresen elrontották. A  középkonzol az egyszerű, de jó stratégiát követve hamar előcsalogatja belőlünk a nekem tetszik felkiáltást.

 Mazda3

A tetején ágaskodó hatalmas kijelzőn könnyen nyomon követhetjük a navigáció, vagy például a zenehallgatással kapcsolatos összes információt.  A tényleges műszerfal közepét óriás kilométeróra uralja, mellette kétoldalt a fedélzeti számítógép által előhívható minden adatot láthatunk.

Motorja 2200 köbcentis soros közös nyomócsöves turbódízel, aminek a különlegessége a 14:1 es sűrítési arány. Teljesítménye 155 lóerő 6000 es motorfordulatnál. Forgatónyomatéka 240 Nm ami már 1400-as fordulattól elérhető. A teljesítményét hatfokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk az első kerekekre. Az 1395 kg os súlyát 8.1 mp alatt lehet százas tempóra gyorsítani. Végsebessége 210 km/h, a gyári fogyasztási átlag 4.1 liter/100 km ez kiváló adat, de mi nem szélcsatornában közlekedünk 10 cm re az út felett, így átlagos felhasználásnál inkább 6 liter ami hozható. A Mazda ezzel az autóval kiemelkedő versenytársat állított a közép kategória szegmensében a konkurencia elé. Azonban a lassan már értelmetlen hatalmas dízel felár erősen megszűri a vásárlókat, lerontva ezzel statisztikát.

 Mazda3

Kulcsszavak: bemutató, mazda, mazda3, teszt
 
Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg Budapesten is bemutatkozott az új Volkswagen Touareg Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről Ellenállhatatlan stílusforradalmár Kecskemétről 308 GTi by Peugeot SPORT - Sportkompakt felülmúlhatatlan formában 308 GTi by Peugeot SPORT - Sportkompakt felülmúlhatatlan formában A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon
 
Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

2014. december 04.
Az A3 lépcsőshátú modellje az egyik legújabb termék az Audi palettáján. A Győrben gyártott 1,4 literes 140 lóerős típust próbáltuk ki a közelmúltban.
Részletek

Audi A3

Audi A3Az Audi legkisebb lépcsőshátú változata az A3-as Győrben készül. Kívülről akár egy A4-nek is nézhetnénk, pedig csak a B-oszlop mögötti részt tervezték át. Ennek tudható be, hogy a tengelytáv majdnem 15 centiméterrel hosszabb, 1 centiméterrel szélesebb, és 1 centiméterrel alacsonyabb karosszériát sikerült építeni.

A beszállásnál vesszük észre először, hogy kompakt limuzinba ülünk be. A hátsó üléssornak kifejezetten szűk a fej és lábtere a kardán alagút miatt inkább négy személynek ajánlanám az autót. A belső tér igazi prémium minőség, gesztenyebarna bőr ülések, króm betétek, halkan előbúvó vékony 7 colos kijelző, a menüje kicsit szokatlan az óramutató járásával ellentétes. A kezelő szervek jól átláthatóak, kézre állnak a kijelzők kiválóak.

A csomagtartó mérete 425 liter a kategóriának bőven megfelel,de a kihasználhatósága erősen korlátozott a kicsi rakodónyílás és a kerékdobok miatt. Viszont a csomagtér is kárpitozva van. A csomagtér zsanérjait úgy alakították ki, hogy azok a csomagtartó tető lecsukásakor nem okoznak sérülést a csomagokban. Kívülről sportosan elegáns, elölről markáns, LED fényszórós, hátul a kis spoiler és a dupla kipufogó adja a sportos vagány hatást.

Audi A3

Audi A3Az általunk kipróbált 1.4 literes 140 lóerős turbómotor könnyedén mozgatja az alig 11 ezredmásodperc alatt kapcsoló S-tronic válton keresztül a közel 1300 kg-s karosszériát. Ennek a motornak az érdekessége, hogy egy speciális henger lekapcsoló rendszer van beépítve (felárért). Alacsony terhelés esetén az elektronika 2 hengert leállít úgy, hogy sem a szelepek, sem a gyújtás nem dolgozik, és üzemanyag ellátás is csak a másik két hengeren van.  A karosszéria, egy speciális szilárdságú acélból készül, a motorháztető alumíniumból, valamint a motor alig haladja meg a 100 kg összsúlyt.

Az A 3-as futóműve hagyományos Audi minőséget képvisel, azaz elöl McPherson rendszerű, hátul már multi link felfüggesztés biztosítja a tökéletes kormányzás érzetét. Extra felárért szinte mindent lehet rendelni amit az AUDI kínál a teljesség igénye nélkül. Mint például az adaptív tempomat, aktív sávtartó, sport futómű, quatro összkerékhajtás.

A fogyasztást jelentősen befolyásolja a Start-stop rendszer, melynek köszönhetően zsúfolt városi közlekedés esetén szinte kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint tempós autópályás haladás esetében. A tesztút alatt az átlagos fogyasztás 6,4 liter benzin volt vegyes használatban. A gyorsulása 8,4 sec 100 km-re a végsebessége közel 220 km/óra.

Az Audi a márka szerelmeseinek lehetőséget adott a választásra a kompakt kategóriában ezzel az autóval.

Audi A3

Kulcsszavak: a3, audi, bemutató, teszt
 
„Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Az új Mercedes-Benz Vito költségtakarékos, biztonságos és magas teherbírású Győrben elindult az új Audi TT Roadster sorozatgyártása Győrben elindult az új Audi TT Roadster sorozatgyártása Fiat Freemont Cross - a saját útját járja Fiat Freemont Cross - a saját útját járja
 
Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

2014. november 24.
A Dacia Dokkert akár családi utazásra, akár áruszállításra használjuk, nem csalódunk. Az egyszerű, strapabíró kialakításának köszönhetően sok gond nincs vele.
Részletek

Dacia Dokker

Dacia DokkerA Dacia nagyot durrantott a nagycsaládosok és a kisvállalkozók körében a Dokkerrel, ugyanis kis pénzből egy hatalmas, tágas, jól pakolható autót kapnak. A modell ugyanis a klasszikus hasznogépjármű  alapú egyterű, mondhatjuk úgy is , hogy mindenes. Ugyanis személyszállítónak és teherautónak egyaránt alkalmas, kapható is öt illetve kétüléses változatban is.

Kívülről nézve a klasszikus doboz forma jellemzi a Dokkert, nagyon praktikus a mindkét oldalra szereltek tolóajtó ami megkönnyíti a be és kiszállást. Hátul a függőlegesen osztott csomagtér ajtót kitárva elénk tárul a 800 literes csomagtartó, ez egy 5 fős család egy heti csomagját gond nélkül elnyeli. A hátsó üléssor ledöntésével az amúgy sem kicsi rakteret 3000 literesre bővíthetjük. A 180 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően akár targoncával is rakodhatunk.

Beülve feltűnik, hogy az ülések 3,5 cm magasabban vannak mint egy átlagos személyautóban ennek és a hatalmas ajtóknak köszönhetően átlag feletti beszállási kényelmet adnak. Az üléspozíció amolyan egyterűs, majdnem függőleges lábszárral lehet ülni elől hátul. Hátul is kényelmesen elfér három felnőtt. Az ülések oldaltartása elhanyagolható, de felépítéséből adódóan nem is egy kanyarvadász autóról beszélünk. Az utastér olcsó műanyag burkolatot kapott, itt ott burkolatlan lemez felületeket is találunk. A nálunk lévő változatban egy hatalmas 7” kijelző uralta a középkonzolt, mely Media Nav névre hallgat, ez egy iGo alapú navigációs rendszert, kormányról vezérelhető USB-s audió rendszert és kihangosítót adott.

Dacia Dokker

1,2 literes TCe turbós benzines a Renault jól bevált mindenese került  a motorháztető alá. És a Dokkerben sem okozott csalódást 115 lóerejével melyet 4500 fordulat/percnél produkál. A kicsit lötyögős 5 fokozatú váltó juttatja a 190 Nm nyomatékot a meghajtott kerekekre. Meglepően könnyedén mozgatja a nem kis bódét. Fogyasztása átlagosnak mondható, vegyes használat mellett alig több mint 6,5 liter benzinnel elmehetünk 100 kilómétert.

Összességében a Dokker egy kiváló választás akár családi akár áruszállítási célra. Könnyedén szállhatunk ki és be, fenntartása és az ára is alacsony.

Dacia Dokker


Kulcsszavak: bemutató, dacia, Dokker, teszt
 
Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Alapjaiban újul meg a Kia cee’d Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat Az új Nissan Qashqai merész formaterve a jövőbe mutat A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon A 2014-es új Jeep Grand Cherokee Európai premierje a Genfi Autószalonon
 
Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

2014. november 07.
A Kawasaki Z1000SX erre az évre jelentős változáson esett át. A külsejét az oldalra szerelhető dobozok, új kipufogó, műszakilag néhány elektromos kapcsoló módosult az előd típushoz képest.
Részletek

Kawasaki Z1000SX

A Kawasaki Z100SX igen sok új frissítést kapott a 2014-es évben. Külsőre a legfeltűnőbb a színben a motorhoz idomuló oldal dobozok, amik a gyújtáskulccsal nyithatók, és szerelhetők le.

 Kipufogórendszer is módosításon ment át, ami nem csak a látványt szolgálja, hanem hanghatásban is egy teljesen új élményt nyújt. Megkapta a motor a KTRC, vagyis Kawasaki Traction Control rendszert, ami három előre programozott beállítást tesz lehetővé. Bal oldali markolatnál elhelyezett gombbal tudunk a három állás közül választani. 1-es fokozatban igen sokat enged a rendszer, egész sokáig hagyja kipörögni a kereket, 2-es fokozatban már hamarabb beavatkozik, míg a 3-as fokozatban teljesen az elektronikára bízhatjuk magunkat, még akár vizes körülmények között is. Szélsőséges időjárási körülmények között még egy beállítás tudja könnyíteni az életünk, a motor teljesítményét is két állásban tudjuk szabályozni. F, vagyis full állásban a 1043 köbcentis blokk teljes 142 lóerejét kihasználhatjuk, míg az L, low állásban a motor erejének 75-80%-a áll rendelkezésünkre.

Az újításoknak köszönhetően a teljesítmény is növekedett, így már 111 Nm-es nyomaték leadására képes a paripa. Az első futóművön is módosítottak, a 41mm-es, nyomó és húzó csillapítással és rugó előfeszítéssel szerelt villa sportosabb beállításokra is alkalmas, de az utcai motorozást is élvezetesebbé teheti. Minden útviszonyhoz tökéletes beállítást találhatunk rajta. A hátsó lengéscsillapítót vízszintesen építették be, hogy a lengéscsillapítás egységei minél inkább a motor tömegközéppontjába kerüljenek.
Kawasaki Z1000SX

Szuper sport stílusú felniket szereltek az SX-re, ami a nevéből is utal rá, hogy sportosabb megjelenésű, de ami fontosabb, ezzel csökkentették a rugózatlan tömeget. Hosszan lehetne még sorolni az újdonságokat, de térjünk végre a motorozásra. Nyeregbe pattanva azonnal kényelmesen érezheti a pilóta magát, kényelmes az üléspozíció, nem kell túlzottan előre hajolni, nem fárad el hosszabb távon sem az ember csuklója. Szélvédelemről egy kisebb plexi gondoskodik, ami három állásban állítható. Legfelső állásban igen nagy szélvédelmet nyújt, ha a fejről teljesen nem is tereli el a szelet, a mellkasról teljesen leveszi a terhelést.

Menet közben a műszerfalon fel-felvillan egy ECO felirat, ami a gazdaságos motorozásban segédkezik a motorosnak. Folyamatosan figyeli a rendszer az üzemanyag fogyasztást, és amikor a fogyasztás alacsony, felvillan a felirat. Ha nem bámuljuk folyamatosan a kijelzőt, akkor is könnyedén 5 literes fogyasztás környékén tudjuk tartani a motort, ami nem rossz egy majdnem, hogy sport motortól. 19 literes a tank kapacitása, ami ezzel a fogyasztással, akár 400 km megtételére is alkalmassá teszi a gépet. Akár túrázni is útra kelhetünk, főleg ha még azt is figyelembe vesszük, hogy a dobozok 56 liternyi tároló helyet kínálnak, amit még egy 47 literes hátsó dobozzal is növelhetünk.

Kawasaki Z1000SX

Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Z1000SX
 
Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más
 
A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

2014. október 24.
Több mint 28 éve indult el a VFR sorozat. Idén újabb átépítések után az egyik legjobb túra motor került ki a Honda mérnökeinek keze alól. Most ezt a 2014-es változatot mutatjuk be.
Részletek

Honda VFR800

Honda VFR800Végre a VFR is kiérdemelte a modellfrissítést. Az első VFR 750 1986-ban jelent meg. A következő jelentős dátum 1998 ekkor már a 800-as V4-es blokkal jelent meg típus. A modell sikerét jellemzi, hogy az utóbbi években semmilyen módosítást nem hajtottak végre rajta. 2014 meghozta az újításokat a gyémántszerkezetű aluváz maradt némi súlycsökkentéssel, a felfüggesztés és a rugózás teljesen megújult. A teleszkóp HMAS (Honda multi action sistem) technológiával dolgozik A teleszkópszár 43 mm-es és tíz pozícióban állítható. Az újítás részét képezik a lámpatestek is. Elöl X jelet formázó dupla izzós, hátul ledes és igencsak karcsú lámpát kapott. Az első indexeket a visszapillantóba applikálták, ami nagyon szépen sikerült. Végre egy olyan tükör, amelyik semmilyen fordulaton nem rezonál, mindig éles képet kapunk az elegánsan hátrahagyott mögöttes forgalomról.

A biztonságos megállásról a kétcsatornás ABS gondoskodik, négydugattyús fékek kapaszkodnak az elöl 310 mm-es, hátul pedig 256 mm-es tárcsákba. Ha vizes, síkos útra tévedünk jó szolgálatot tehet a TCS jelzéssel ellátott kipörgésgátló.  A műszerfal közepén nagyméretű hagyományos fordulatszámmérő uralkodik mellette kétoldalt digitálisan a sebesség, a fogyasztás, a hőmérséklet vagy akár a hátralevő megtehető út is leolvasható. A túra plexi szépen sikerült, de nagyobb tempónál pont a sisak alá nyomja a levegőt. Reggeli hűvös elindulásnál jó szolgálatot tehet az 5 fokozatban állítható markolatfűtés.

Honda VFR800

Honda VFR800A legfontosabb dolog maradt a végére, a motor. Sok pilóta hangzás alapján választ magának gépet. A V4-es jó példa erre. Az alacsony fordulaton is jól muzsikáló motor, a Honda Vtec rendszernek köszönhetően 7000 es fordulaton nyitó második szelepsor csodás hangorkánt üvölt a szélbe.

A jól bevált PGM F1 befecskendezés maradt. A 90 fokos V elrendezésben levő motor tökéletesen kiegyensúlyozott mind a rezonancia, mind a teljesítmény tekintetében. A teljesítménye 105 lóerő, forgatónyomatéka 75.1 Nm 8500-as fordulaton, ami bőven elegendő egy ilyen sport túra gép izgalmas használatához. A motor súlya 239 kg menetkészen, de a kiváló súlypontnak köszönhetően ez jóval kevesebbnek érezhető. Az általunk mért tesztfogyasztás 5.1 liter ez vérmérséklettől függően 6.5 literig felmehet. Az üléspozíció és a kormány magasság viszonylatában hosszabb túrákat is kényelmesen letudhatunk.

Honda VFR800

Kulcsszavak: Honda VFR800, motorkerékpár, teszt
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound
 

Találatok száma: 225 Megjelenítve: 91 - 100