Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 101 - 110
Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

2014. október 14.
ipróbáltuk a Volkswagen legkedveltebb modelljét Golfot és ennek a legújabb 7. generációs Variantját. Kívül belül a minőség, az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
Részletek

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantRengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

Az új Golf kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje. Jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest. Ezeket az apró finomításokat csak akkor lelhetjük fel, ha egy 6.generációs modellt mellé állítunk.

Beülve érzékeljük igazán a 6,2 cm-el növelt tengelytávot, így kategóriájának legtágasabb belsőjét nyerte el a Golf. Hátul is nagy a hely, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ülnek. Sok pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 605 liter az ülések ledöntésével ez 1620 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal.

Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző mely érzékeli az ujjunk közelségét is, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantVessünk néhány  szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi  extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítő féket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. A start-stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is, mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Golfban, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás, akkor meg is lódulunk a sor után.

A nálunk járt modellben az alap benzines erőforrás az 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1400-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó, tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren.
Összességében az új Golf Variant egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.



Kulcsszavak: bemutató, Golf Variant, teszt, volkswagen
 
Csökken a német autóipar oroszországi gyártása Csökken a német autóipar oroszországi gyártása Erősebb és nyomatékosabb az új Pathfinder Erősebb és nyomatékosabb az új Pathfinder A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád A V60 Cross Country után az S60 Cross Country változattal bővül tovább a 60-as modellcsalád Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Genfben három vadonatúj modellgenerációt mutat be a Mazda Goodyear abroncsokat választottak gyári szerelésként az új Volkswagen Touareg modellhez Goodyear abroncsokat választottak gyári szerelésként az új Volkswagen Touareg modellhez
 
Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

2014. október 14.
A Toyota RAV4-es legújabb kiadása jelentős változtatásokon esett át. A 20 centivel megnőtt karosszériának köszönhetően az utastér is kényelmesebb lett, míg a motor, és a futómű már a terepjáró kivitelhez áll közelebb.
Részletek

Toyota RAV4

Toyota RAV4Az új RAV4-es szakított a hagyományokkal és végre intenzíven sportos modern külsőt kapott.

Nálunk a 150 lóerős dízel Prémium kivitel járt, hat sebességes, kézi váltóval terrakotta/fekete bőrbe burkolt belsővel. Az autó 20 centivel hosszabb lett, ezt a változást a belső terén sokkal nagyobbnak érezzük. Az első ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk. Hátul nagy a hely, köszönhető ez a tengelytáv megnövelésének. A hátsó ülések egy mozdulattal teljesen síkba fektethetők így az alaphelyzetben se kicsi 547 literes csomagtér 1750 literesre növelhető. A csomagtér végre felfelé nyílik villanymotorral aminek a nyitás magassága távirányítóval  beállítható. Sok tároló rekesz van belül a családosok örömére. Összességében a belső tér egy igazi családi autónak megfelelő.

A műszerfala a Toyota mostani irányzatának megfelelő, kékes világítású. A kezelőszervek könnyen elérhetőek és pont annyi van belőlük, ami még áttekinthető. A navigációs rendszer érintőképernyős panelja középen helyezkedik el. A futóműve elég kemény, kicsit egy terepjáróéhoz áll közelebb, mint egy SUV-hoz. Nem a mi kátyús, kilazult csatornafedős útjainkra tervezték, de sima úton rendkívül stabil. Az integrált menetdinamikai rendszernek köszönhetően az autó minden menetkörülmény között megingathatatlannak tűnik.

Toyota RAV4

Toyota RAV4A rendszernek van  egy sport fokozata  ami az alul kormányozottságot azonnal mérsékli 10% nyomatékot a hátsó hajtásláncra küld illetve vissza vesz a kormány szervó erejéből. A hat sebességes kézi váltó a 340 Nm nyomatékot rendkívül precízen adja át a hajtásláncnak. A 2.2 literes 150 lőerős dízel motor meglepően gazdaságosan,de egyben határozottan mozgatja. A városban a tankolás után 7.5 literes fogyasztás jött ki bár a számítógépe 8.0 litert mutatott a városon kívül 7.0 literrel beérte. Ehhez képes a gyorsulása meglepően jó 9.5 másodperc egy közel 1700 kilós autóhoz képest a végsebessége 190.

Összességében a RAV4 egy városi terepjáró majdnem igazi terepjáró tulajdonságokkal. Hatalmas belső térrel, ideális családi autó annak aki minden időjárási körülmény közötti biztonságot értékeli.

A nálunk járt Prémium kivitel rengeteg hasznos extrát tartalmazott a teljesség igénye nélkül: Hegymenet elindulás segítő rendszer, holttér figyelő, automata távolsági fényszóró,multifunkciós érintőképernyő,7 légzsák,tolató kamera.

Toyota RAV4



Kulcsszavak: rav4, suv, teszt, toyota
 
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 A Volkswagen Kaliforniában mutatta be az Atlas Cross Sport és Atlas Tanoak tanulmányautókat A Volkswagen Kaliforniában mutatta be az Atlas Cross Sport és Atlas Tanoak tanulmányautókat Új motorokat és információs, illetve szórakoztató rendszereket kap a Volkswagen Tiguan Új motorokat és információs, illetve szórakoztató rendszereket kap a Volkswagen Tiguan Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella Önvezető Priusok viszik házhoz a nagybevásárlást Önvezető Priusok viszik házhoz a nagybevásárlást
 
Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

2014. szeptember 15.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.
Részletek

Kia Sportage

Kia Sportage A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.

Kívülről felfedezhető hogy nagyobb lett az első hűtőrács, módosítottak az első és hátsó lámpákon és új mintázatú könnyűfém felnit kapott az új Kia Sportage. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad.

Az anyaghasználatban történt változás ugyanis puha tapintású műanyag porítást kapott műszerfal teteje és alja valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy 4,3 colos színes információs kijelző. A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük mint látjuk. Módosítottak a z első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény a futómű mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene.

Kia Sportage

Kia Sportage A meghajtásról egy 2 literes dízel erőforrás gondoskodik, abból is az erősebbik 184 lóerős változat. Ezt a teljesítményt 4000 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot automata váltóval és összkerék hajtással szerelték.

A 6 sebességes váltó jól kezeli a 392 Nm nyomatékot, ami egy központi Haldex rendszerű differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1576 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10liter körül országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Kia Sportage

Kulcsszavak: kia, Sportage, teszt, városi suv
 
Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat Magyar elektromos buszt tesztel két spanyol közlekedési vállalat A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása A Kia szlovákiai üzemében elindult az új ProCeed sorozatgyártása A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid
 
Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

2014. szeptember 15.
Stábunknál járt a teljesen újragondolt Skoda Yeti. A városi SUV ezzel a ráncfelvarrással kicsit elveszítette egyediségét de összességében még mindig amolyan Yetis.
Részletek

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance Az autó orrát teljesen átrajzolták, lecserélték a kerek lámpaburákat szögletesekre, a lökhárító vonalvezetése is teljesen újszerű. A hűtőmaszk is a mai Skoda design alapján módosult. Ezzel egy kicsit veszített a Yeti az egyéniségéből, a korábbi kerek lámpák ugyanis nagyon domináltak. Egy másik autó visszapillantó tükréből nézve akár egy megemelt Octavia is lehetne. Hátul is felfedezhető a Skodákra jellemző törésvonal a rendszám két oldalán. Ellenben a lámpák formavilágához nem nyúltak. Oldalról a hatalmas üvegfelületek dominálnak. Összességében szerethető maradt a Yeti annak ellenére, hogy az egyedi „arcát” elveszítette.

Beülve elsőre a kormány és a kijelző panel változtatása tűnik fel az előd modellhez képest. A belsőt amúgy a Skodáknál megszokott letisztult formavilág jellemzi. Az ülések kényelmesek, a műszerfal és a kormány kellemes tapintású. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. A leg szembetűnőbb a multimédia rendszer, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent.

Óriási a helykínálat, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, középre inkább csak a gyerekeket ültessük. Pakolhatóság szempontjából sem kell csalódnunk, a csomagtér 416 literes, amit a hátsó üléssor lehajtásával 1760 literre növelhetünk.

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance A nálunk járt modellben egy benzines 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral. A fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű kemény hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul, de az úthibák nem maradnak észrevétlenül az utastérben. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 7,8 liter benzinnel 100 kilométeren.

Összességében az új Skoda Yeti egy szerethető családi SUV, praktikusan kialakított belsővel, és a mai elvárásoknak megfelelő felszereltséggel és extrákkal.

Skoda Yeti Elegance

Kulcsszavak: skoda, teszt, városi suv, Yeti
 
A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon A Skoda Octavia a legkelendőbb autó Magyarországon Az új Skoda Fabia – új, modern dizájn egy új autóhoz Az új Skoda Fabia – új, modern dizájn egy új autóhoz Versenyautós külső: új Škoda Rapid Monte Carlo Versenyautós külső: új Škoda Rapid Monte Carlo A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén A ŠKODA KODIAQ öt csillagot kapott az Euro NCAP összesített biztonsági értékelésén James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon James May: utálom a "szektaszellemet" az utakon
 
Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

2014. augusztus 26.
Olcsó ideális, automata, és hosszabb utakat is kényelmesen megtehetünk vele. Ez a Honda NC750 D Integra.
Részletek

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraKipróbáltuk a Honda új modelljét az NC750D Integrát. Ez a típus egy ideális választás azoknak, akik nem tudnak dönteni  a „motor” és a robogó között, ugyanis az Integrában mindkét tulajdonság megtalálható.

Az Integra tökéletes választás azoknak, akik gyakran ingáznak a városban, kompakt kivitelének köszönhetően könnyen lehet manőverezni a forgalomban, azonban nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.  A motor 17 colos kerekeken gördül, és a 750-es blokkot középre helyezték. Szemből,  ha a nagy plexit nem nézzük akkor nehéz megmondani, hogy ez nem egy sportmotor, oldalról már inkább robogó. Nyeregbe pattanva elsőre a kényelem és a stabilitás jutott eszünkbe, és ez a teszt végére sem múlt el. Kényelmes az ülés, és a magasság is átlagos testalkatra van tervezve. Az ülés kialakításának köszönhetően két személlyel is kényelmes. A műszerfal könnyen átlátható.

A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél található a Váltó mód kapcsolója, melyet egyszer megnyomva „D” állásba még egyszer megnyomva „S” állásba kapcsolhatunk. „D” módban a váltómű a legoptimálisabb fogyasztás/teljesítmény értékekhez megfelelően teszi a dolgát, „S” állásban sokkal tovább lehet pörgetni a motort, ez sportosabb vezetést tesz lehetővé.

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraTudunk „manuális” módban is motorozni, ezt egy külön kapcsolóval aktiválhatjuk. Ilyenkor bal kezünkkel tudunk felfelé és lefelé kapcsolgatni a kormányon található „+” és „-” gombokkal. Az ülés pozíciója tökéletes.

Az Integra szíve egy 745 köbcentis sor kettes PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezéssel felszerelt blokk, ami 55 lóerőt tud felszabadítani magából 6250 fordulat/perc mellett. Ehhez társul a 68 Nm nyomaték, ami már egészen alacsonyan, mindössze 4750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. Az erőátvitelről egy dupla kuplungos váltó mechanizmus gondoskodik. Melynek működése a következő: a páros és páratlan sebességfokozatoknak külön kuplung tárcsája van, ez által a váltás gyakorlatilag fokozatmentesen történik. A vezető csak a fordulat ingadozásából látja, hogy mi történik, plusz a műszerfal jobb alsó sarkában látjuk a fokozatszám kijelzőn, hogy éppen hányas fokozatban vagyunk. Ezeknek a fejlesztéseknek és technikáknak köszönhetően az Integra megelégszik 3,5-4 liter üzemanyaggal 100kilométeren.

Összességében a Honda NC750D Integra egy megbízható alacsony fenntartási költségű mindenes, ami ideális társ a mindennapokban és nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.

Honda NC750D Integra





Kulcsszavak: honda, motorkerékpár, NC750 D Integra, teszt
 
Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Frissítő finn kaland Kankkunennel Frissítő finn kaland Kankkunennel
 
Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

2014. augusztus 07.
Minden autógyár, így a Nissan is kifejlesztett típuson belül egy erős, sportos változatot. Ez történt a Juke 1,6 literes 190 lóerős modelljével is, mely a közelmúltban járt nálunk.
Részletek

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECKipróbáltuk a 2010-ben Genfben bemutatott Juke izmosított változatát.  A forma még 4 év után sem okoz csalódást, és ezzel az új erőforrással biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Hátul a csomaghoz kapott hatalmas kipufogóvégben tér el a kevésbé felszerelt változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, viszont sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig-vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat átlagos, hátul kicsit jobban látszanak a költségcsökkentés nyomai, ilyen az ajtók kialakítása és a műanyag ajtónyitó kilincs. A bőrborítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 251 literes, előretolt ülésekkel ez a térfogat 550 literre gyarapodik. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A bel tér, és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest.

A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A Juke-ban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellett ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál  és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk.

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECA frissített Juke  igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az a bivaly erős 1.6 literes DIG-T turbós benzinmotor. Az erőforrás 190 lóerős, ami több mint elég az 1,3 tonnás Juke mozgatására. Már alacsony 2300-2500-as fordulattól érezhető, hogy rengeteg tartalék van a motorban. 240 Nm nyomatéka egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre már 2000-es fordulattól. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt futómű is és a Juke így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a frissített Nissan Juke egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Nissan Juke N-TEC

Kulcsszavak: juke, nissan, teszt, videó
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Útmágneseket tesztel a Volvo Útmágneseket tesztel a Volvo Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzyn Szombaton ismét Jazzy Street a 90.9 Jazzyn Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása
 
Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

2014. július 23.
A  második generációs Nissan Note, már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos 1,2 literes benzines erőforrással.
Részletek


Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos.

Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 325 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 411 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási, előretolt állapotban viszont már kényelmetlen. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető. Kifejezetten kényelmesek a szövet borítású ülések. 

A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében. A  műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz. Az utastérben rengetek tárolóeszköz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer.

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2A Note mozgatásáról egy 1,2 literes kompresszoros benzines erőforrás gondoskodik, 98 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel  megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz karosszériát. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 5,5 liter volt vegyes használat mellett.

Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással.

Kulcsszavak: nissan, Note, teszt
 
A Nissan egy exkluzív, arany fényezésű GT-R-t adott Usain Boltnak, a „világ leggyorsabb emberének" A Nissan egy exkluzív, arany fényezésű GT-R-t adott Usain Boltnak, a „világ leggyorsabb emberének" A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport A Bukósisakos - Citroën DS3 Cabrio 1,6 THP Sport Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk Kalandra fel - Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk
 
A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

2014. július 01.
A Kia egyik legmerészebb dobása ismét feltűnő és jó lett. Korábbi tesztünkben már bemutattuk a Soult. Peter Schreyernek köszönhetően végre itt van a frissített, ráncfelvarrott fenevad. Egyet viszont leszögezhetünk: még mindig feltűnést kelt.
Részletek

Kia Soul

Kia SoulA Kia Soul 2006-ban mutatkozott be a nagyérdeműnek a Detroiti Autószalonon, igaz akkor még csak tanulmányként. Mivel koncepciónak indult, így nem is mertek arra gondolni a Kiánál, hogy ilyen nagy lesz rá az érdeklődés. A közönségnek bejött a vagány, nem mindennapi forma, és szinte követelték a sorozatgyártást.


Az első modell szép karriert futott be. Most az új Soul – bátran mondhatjuk – még jobb lett elődjénél. A vagánysága és játékos bája megmaradt. Azt gondolnánk, hogy egyedi formavilágával uralhatja ezt a piacot, de itt vannak a konkurens modellek, mint a Citroen C3 Picasso, a Skoda Yeti vagy a a Nissan Cube. Mégis a Soul valamiért más, és ezt már az első pillantásnál éreztem. Nincsenek fölösleges vonalak. Egyszerűek, szépek. Beülve az autóba egyből szembetűnnek a műszerfal letisztult, tiszta vonalai. A kezelőszervek átláthatóak, sallangmentesek. A pillanatnyi fogyasztást, az üzemanyagszintet és még sok más hasznos információt azonnal megkapunk. Nem kell külön gombokat nyomkodni. A navigáció egyszerűen mesés. Úti célunkat könnyen, felhasználóbarát módon táplálhatjuk be. Nincsenek fölösleges menük, amik csak összezavarnák az ember fiát.

Induláskor tényleg beülünk, és nem leülünk az autóba. A vezetési pozíció könnyen megtalálható az állítható kormány segítségével, a pedálokat, a váltót és minden kezelőszervet könnyű elérni. A sebességváltó könnyedén mozog. Nincs melléváltás, nem kell keresgélni a sebességfokozatokat. A lábtér mind elöl, mind hátul fejedelmi, a fejtér hatalmas. Az ülések ergonómiailag tökéletesek, kényelmesek. Két-háromszáz kilométer megtétele után sem fáradtunk el.

Kia Soul

Kia SoulTesztautónk motorházteteje alatt egy 1,6 literes 124 lóerős dízelmotor dübörög. Vegyes használatban átlag 6,4 liter üzemanyagot fogyasztott. A 124 lóerős teljesítmény a Soul 1,25 tonnás súlyát elegendő vehemenciával mozgatja. Alacsony városi sebesség mellett a motor minden egyes gázadásra élénken reagál, autópálya tempónál viszont kicsit elgondolkozik a helyes magatartásról. A gáz amúgy rendkívül közvetlen, a fék pontos és elég kemény, a kuplung pedig hibátlan. A kézi váltót jó érzés tologatni a fokozatok között. Tesztalanyunk induló ára 5 444 000 forint, a GDi modell 4 299 000 forinttól kapható. Ha a konkurens márkákkal összehasonlítjuk, akkor egy versenyképes autót vehetünk.

A Kia nagy dobása a Soul. Sikerült egy egyáltalán nem unalmas, tágas, és minden szempontból szerethető autót gyártaniuk. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszik, és sokaknak nem. De pont ettől lesz a figyelem középpontjában, és az mindig jó, ha valamiről lehet beszélni. A Soul egyedi formája elérhető árkategóriában száll be a versenybe.

Kia Soul

Kulcsszavak: galéria, kia, Soul, teszt
 
Az Infiniti Q50 Eau Rouge erejét 568 lóerős, biturbó V6-os adja Az Infiniti Q50 Eau Rouge erejét 568 lóerős, biturbó V6-os adja A Nissan bemutatta az új X-Trail-t A Nissan bemutatta az új X-Trail-t Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Bemutatkozott az új Peugeot 308 Bemutatkozott az új Peugeot 308 Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben Nissan Juke Nismo RS - Extrém izgalom minden egyes részletben
 
Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

2014. június 30.
Egy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 5-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.
Részletek

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectEgy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 6-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.



Ford Tourneo ConnectA Tourneo Connect természetesen nem a dizájnbolondok autója, hiszen egy dobozos haszongépjármű "személyesített" változatáról van szó, de ez nem érződik rajta praktikum szempontjából. Nincs benne az embernek olyan érzése, hogy egy dobozosra csak rádobtak pár üvegfelületet meg a raktérbe üléseket raktak, hanem valóban azt érzi az ember, hogy ezt személyszállításra találták ki. Az ülések kifejezetten kényelmesek hosszútávon is és akár a nagyobbra nőtt/hízott emberek is jól elférnek még hátul is. A hátsó ülések kivehetőek igény esetén, így akár még bútorszállításra is alkalmassá válik a Tourneo Connect.

A Ford mérnökei arra is odafigyeltek, hogy rengeteg rakodóhely legyen az utastérben, így az első szélvédő felett is van egy polc (így az első gázadásnál sem hullik a fejünkre a tartalma,) hatalmas a kesztyűtartó, nagyok a pohártartók. Szintén otthonossá teszi a kocsit, hogy hatalmasak az üvegfelületek, így rengeteg napfény jut be az utastérbe, ami természetesen jókedvre deríti az embert. Egy ekkora utastérben az sem elhanyagolható, hogy kitűnően működik a légkondi. A csomagtartó hatalmas - ahogy egyik kollégánk fogalmazott: „az egész lakásom belefér”. A Tourneo Connect egyébként nem túl magas: 190 centis, vagyis akár még egy parkolóházba is könnyedén bele lehet vele állni. Ebben segít a nagyon jó áttételezésű szervokormány is, vagyis könnyű forgolódni az autóval bárhol, bármikor. Az oldalsó tolóajtónak köszönhetően a be- és kiszállás is gyerekjáték.

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectA 6-sebességes kézi váltó kezes jószág: könnyen kapcsolható és aránylag rövid utakon jár. Ez egy 1,6 literes dízelmotorhoz kapcsolódott tesztautónkban. A 115 lóerős teljesítmény untig elég volt ehhez a kasztnihoz még megpakolva is, persze ebben nagy szerepe volt a hatgangos váltónak is. A kifejezetten jó menetteljesítmények ellenére is csak 7.5 litert evett az autó úgy, hogy csurig megpakoltuk. Autópályán megbuggyantva is simán mentünk vele 140-nel. A menetzaj még ilyen sebességnél sem nagy. Biztonság szempontjából is felszerelt a Ford Tourneo Connect, hiszen ABS, vészfékrásegítés és minden egyéb van benne, ami vigyáz a családra. Megerősített ülésrögzítés, biztonsági pedálrögzítés, 3-pontos biztonsági övek és vezető oldali légzsák is van. A sofőr mellett és mögött ülőket pedig az opcióként rendelhető függönylégzsákok védik baj esetén.

A kocsi alapára a 1,6 literes motorral 5 625 000 forint. Ezért az összegért a nagycsaládosoknak érdemes elgondolkodniuk a Tourneo Connect-en, mert ugyan nem egy Mondeoba, Opel Vectrába vagy Volkswagen Passatba ülhetnek bele, viszont egy hatalmas csomagtérrel rendelkező vagy akár 7 személyt is szállítani tudó járműbe.

Ford Tourneo Connect


Kulcsszavak: ford, galéria, teszt, Tourneo Connect
 
Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Jeep Renegade - Globális piacra tervezve Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Elképesztő újdonságokkal rukkol elő a Honda a Genfi Autószalonon Az új Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára Az új Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára
 
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

2014. június 13.
A Dacia Logan megint nagyot lépett az MCV ArtIc változatával, hiszen az árra  igen érzékeny magyar piacra hozta azt a combi változatát, ami ár-érték arányban messze felülmúlja a konkurenciát.
Részletek

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Elöljáróban el kell mondanom, hogy én teljes mértékben, full racionális szemléletű vagyok az autózás terén, azaz Dacia rajongó. – De most mind magamnak, mind önöknek megpróbálok tényleg objektív lenni. – Lássuk mire jutunk!

A Dacia márkának itthon van egy kis keserédes íze, a KGST-Merkuros hiánygazdaság miatt, de ez a Daciának szinte semmi köze nincs ahhoz a Dáciához. Hacsak nem az, hogy mindkét autónál a Renault a partner, és Ionescu bácsi, aki büszkén szerelte össze anno az 1300 és 1310-eseket, unokája is a Dacia gyártó sor mellet dolgozik. A 2. Logan szériánál eljutottunk odáig, hogy aki egy Logant látott elölről némi túlzással, szinte az összes Daciát látta. Ez a márka arculat, aminek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gazdaságos. Pl. ugyanaz a lámpa, sárhányó, tükör kell a Sanderora, mint a MCV Loganra.

Bellül nincs semmi, ami miatt hüledeznünk kellene, kormány, műszerek, ülések. Mindenhol utolérhető a gazdaságosság és a nyers tartósság. A vezető előtt annyira egyszerű minden, mint egy fakocka, de hisz a kormányt fogni/forgatni kell, a műszerekre meg csak néha-néha pillantunk rá. A középkonzol sem lóg ki a képből, a Media Nav-val együtt mindössze 12 gomb és kapcsoló található itt – összezavarodni nem fogunk. Innét vezéreljük a 2 köbméteres bel térhez igazán alulméretezett klímát, az első elektromos ablakokat és a 7”-os érintőképernyővel egybe épített audio és navigációs rendszert.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Némi szokást igényel, hogy a városban a „Közlekedési Ki-Mit-Tud-ban” párszor igencsak morcosan püfföltem - nyomogattam a kormányközepét mire leesett, hogy sajnos a kürt az irányjelző bajuszkapcsoló végén van. – Ez nagyon Franciás

Az ülések elől kicsit Kangoosak, hátul viszont éppen azon a határon mozognak, amit ma komfortnak hívunk. Az előző Logan MCV-től eltérően nincs és nem is rendelhető 3. üléssor. Ezt a 7személyes igényt a Lodgyival elégítik ki. Így az MCV marad egy egyszerű kis kombi, igaz akkora csomagtartóval, ami alaphelyzetben is 537 literes, elképesztően nagy, pláne ebben a kategóriában, ami a háttámla ledöntésével, valamivel több, mint 1,5 köbméteresig növelhető. Motorral nem kell sokat foglalkozni a mára klasszikus 1,5ös dCi Renault erőforrás duruzsol választhatóan 75 vagy 90 maximális teljesítménnyel (nálunk az utóbbi volt).

Minden tartományban jól húz és ehhez a kasznihoz mérten elfogadható 4,8 literes a fogyasztás is – gyári érték 3,8 liter, hiszi-a-piszi. A váltó 5 fokozatú és ezért igen hosszú áttételezésű, de ezzel a nyomatékos motorral jól kezelhető.

Dacia Logan MCV

Két problémával találkoztunk

- Az ECO funkciója az autónak, amivel elméletileg lehet hozni a gyári fogyasztást - hiszi-a-piszi, de ez olyan nyomatékszegényé teszi a motort, ami városban kínszenvedés, talán sík úton, vidéken van értelme.

- Normális, gazdaságos vezetés mellett nagyon el kell találni a megfelelő sebesség fokozatokat, hogy ne rezonáljon be a rosszul hangszigetelt karosszéria, ami sok-sok gyakorlást igényel.

Egy alap Logan MCV-t már 2,2 millióért elhozhatunk Dacia kereskedőtől, de a tesztalanyunkat, azaz a legjobban felszerelt Artic-ot, 90 lóerős dízel motorral 3,5 millió alatt vehetjük birtokba, ami hihetetlenül jó ár/érték arányával a piac Jolly Joker-e, de fel kell hagyni az értelmetlen flancolással és kell némi kompromisszum készség is.

Dacia Logan MCV

Kulcsszavak: dacia, Logan MCV, teszt
 
Svédacél - Volvo XC90 Svédacél - Volvo XC90 Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium
 

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 101 - 110