Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 101 - 110
Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

2014. november 07.
A Kawasaki Z1000SX erre az évre jelentős változáson esett át. A külsejét az oldalra szerelhető dobozok, új kipufogó, műszakilag néhány elektromos kapcsoló módosult az előd típushoz képest.
Részletek

Kawasaki Z1000SX

A Kawasaki Z100SX igen sok új frissítést kapott a 2014-es évben. Külsőre a legfeltűnőbb a színben a motorhoz idomuló oldal dobozok, amik a gyújtáskulccsal nyithatók, és szerelhetők le.

 Kipufogórendszer is módosításon ment át, ami nem csak a látványt szolgálja, hanem hanghatásban is egy teljesen új élményt nyújt. Megkapta a motor a KTRC, vagyis Kawasaki Traction Control rendszert, ami három előre programozott beállítást tesz lehetővé. Bal oldali markolatnál elhelyezett gombbal tudunk a három állás közül választani. 1-es fokozatban igen sokat enged a rendszer, egész sokáig hagyja kipörögni a kereket, 2-es fokozatban már hamarabb beavatkozik, míg a 3-as fokozatban teljesen az elektronikára bízhatjuk magunkat, még akár vizes körülmények között is. Szélsőséges időjárási körülmények között még egy beállítás tudja könnyíteni az életünk, a motor teljesítményét is két állásban tudjuk szabályozni. F, vagyis full állásban a 1043 köbcentis blokk teljes 142 lóerejét kihasználhatjuk, míg az L, low állásban a motor erejének 75-80%-a áll rendelkezésünkre.

Az újításoknak köszönhetően a teljesítmény is növekedett, így már 111 Nm-es nyomaték leadására képes a paripa. Az első futóművön is módosítottak, a 41mm-es, nyomó és húzó csillapítással és rugó előfeszítéssel szerelt villa sportosabb beállításokra is alkalmas, de az utcai motorozást is élvezetesebbé teheti. Minden útviszonyhoz tökéletes beállítást találhatunk rajta. A hátsó lengéscsillapítót vízszintesen építették be, hogy a lengéscsillapítás egységei minél inkább a motor tömegközéppontjába kerüljenek.
Kawasaki Z1000SX

Szuper sport stílusú felniket szereltek az SX-re, ami a nevéből is utal rá, hogy sportosabb megjelenésű, de ami fontosabb, ezzel csökkentették a rugózatlan tömeget. Hosszan lehetne még sorolni az újdonságokat, de térjünk végre a motorozásra. Nyeregbe pattanva azonnal kényelmesen érezheti a pilóta magát, kényelmes az üléspozíció, nem kell túlzottan előre hajolni, nem fárad el hosszabb távon sem az ember csuklója. Szélvédelemről egy kisebb plexi gondoskodik, ami három állásban állítható. Legfelső állásban igen nagy szélvédelmet nyújt, ha a fejről teljesen nem is tereli el a szelet, a mellkasról teljesen leveszi a terhelést.

Menet közben a műszerfalon fel-felvillan egy ECO felirat, ami a gazdaságos motorozásban segédkezik a motorosnak. Folyamatosan figyeli a rendszer az üzemanyag fogyasztást, és amikor a fogyasztás alacsony, felvillan a felirat. Ha nem bámuljuk folyamatosan a kijelzőt, akkor is könnyedén 5 literes fogyasztás környékén tudjuk tartani a motort, ami nem rossz egy majdnem, hogy sport motortól. 19 literes a tank kapacitása, ami ezzel a fogyasztással, akár 400 km megtételére is alkalmassá teszi a gépet. Akár túrázni is útra kelhetünk, főleg ha még azt is figyelembe vesszük, hogy a dobozok 56 liternyi tároló helyet kínálnak, amit még egy 47 literes hátsó dobozzal is növelhetünk.

Kawasaki Z1000SX

Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Z1000SX
 
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Nőtt a forgalomba helyezett autók száma áprilisban Megbízható társ - Hyundai Elantra Megbízható társ - Hyundai Elantra A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT
 
A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

2014. október 24.
Több mint 28 éve indult el a VFR sorozat. Idén újabb átépítések után az egyik legjobb túra motor került ki a Honda mérnökeinek keze alól. Most ezt a 2014-es változatot mutatjuk be.
Részletek

Honda VFR800

Honda VFR800Végre a VFR is kiérdemelte a modellfrissítést. Az első VFR 750 1986-ban jelent meg. A következő jelentős dátum 1998 ekkor már a 800-as V4-es blokkal jelent meg típus. A modell sikerét jellemzi, hogy az utóbbi években semmilyen módosítást nem hajtottak végre rajta. 2014 meghozta az újításokat a gyémántszerkezetű aluváz maradt némi súlycsökkentéssel, a felfüggesztés és a rugózás teljesen megújult. A teleszkóp HMAS (Honda multi action sistem) technológiával dolgozik A teleszkópszár 43 mm-es és tíz pozícióban állítható. Az újítás részét képezik a lámpatestek is. Elöl X jelet formázó dupla izzós, hátul ledes és igencsak karcsú lámpát kapott. Az első indexeket a visszapillantóba applikálták, ami nagyon szépen sikerült. Végre egy olyan tükör, amelyik semmilyen fordulaton nem rezonál, mindig éles képet kapunk az elegánsan hátrahagyott mögöttes forgalomról.

A biztonságos megállásról a kétcsatornás ABS gondoskodik, négydugattyús fékek kapaszkodnak az elöl 310 mm-es, hátul pedig 256 mm-es tárcsákba. Ha vizes, síkos útra tévedünk jó szolgálatot tehet a TCS jelzéssel ellátott kipörgésgátló.  A műszerfal közepén nagyméretű hagyományos fordulatszámmérő uralkodik mellette kétoldalt digitálisan a sebesség, a fogyasztás, a hőmérséklet vagy akár a hátralevő megtehető út is leolvasható. A túra plexi szépen sikerült, de nagyobb tempónál pont a sisak alá nyomja a levegőt. Reggeli hűvös elindulásnál jó szolgálatot tehet az 5 fokozatban állítható markolatfűtés.

Honda VFR800

Honda VFR800A legfontosabb dolog maradt a végére, a motor. Sok pilóta hangzás alapján választ magának gépet. A V4-es jó példa erre. Az alacsony fordulaton is jól muzsikáló motor, a Honda Vtec rendszernek köszönhetően 7000 es fordulaton nyitó második szelepsor csodás hangorkánt üvölt a szélbe.

A jól bevált PGM F1 befecskendezés maradt. A 90 fokos V elrendezésben levő motor tökéletesen kiegyensúlyozott mind a rezonancia, mind a teljesítmény tekintetében. A teljesítménye 105 lóerő, forgatónyomatéka 75.1 Nm 8500-as fordulaton, ami bőven elegendő egy ilyen sport túra gép izgalmas használatához. A motor súlya 239 kg menetkészen, de a kiváló súlypontnak köszönhetően ez jóval kevesebbnek érezhető. Az általunk mért tesztfogyasztás 5.1 liter ez vérmérséklettől függően 6.5 literig felmehet. Az üléspozíció és a kormány magasság viszonylatában hosszabb túrákat is kényelmesen letudhatunk.

Honda VFR800

Kulcsszavak: Honda VFR800, motorkerékpár, teszt
 
Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Menetpróba - Skoda Superb Menetpróba - Skoda Superb Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
 
Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2

Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2

2014. október 23.
A Jeep Cherokee megjelenésével, minőségi anyagaival egy üde színfolt a hazai szabadidő autók palettáján. Ezzel a Jeepel mehetünk az Operába, de otthonosan mozoghattunk a beépített technika segítségével bármilyen környezetben.
Részletek

Jeep Cherokee

Jeep CherokeeA Jeep Cherokee megjelenésével, minőségi anyagaival egy üde színfolt a hazai szabadidő autók palettáján. Ezzel a Jeepel mehetünk az Operába, de otthonosan mozoghattunk a beépített technika segítségével bármilyen környezetben.

Rövid látogatóba érkezett szerkesztőségünkbe a Jeep Cherokee 2014 es szépreményű változata. A legmagasabb felszereltséggel, azaz a TRAILHAWK felszereltséggel. 3.2 es V6-os motorja 275 lóerővel büszkélkedhet, ami már arra is elég, hogy egy kisebb gyorsításnál feltekerjük az autópályát a csomagtartóba.

Átdolgozott kilencfokozatú automata váltója precízen és csendesen osztja szét az erőt a négy kerék felé. A sok fokozat egyenletes teljesítmény görbét és szolidabb fogyasztást eredményez.

Kiváló menetdinamikája kategóriájának legjobb terepjáró képességével társul. Adaptív sebességtartó automatikával rendelkezik, aminek része a radaros, illetve kamerás érzékelés is. Ezzel a rendszerrel beállított távolságon belül követhetjük az előttünk haladó járművet, ráadásként vészhelyzet esetén akár nullára megállíthatja a járművet. Amennyiben valakinek problémát jelentene a szűkebb helyekre történő parkolás, ez esetben ultrahangos parkolás segítő rendszer áll a rendelkezésére. Lámpái kissé erőszakos magabiztossággal tudatják az előttünk haladóval, hogy jobb, ha vigyázol, mert jövünk.

Jeep Cherokee

Jeep CherokeeJeep Cherokee











Vad erőt sugárzó külseje érzékeny belsőt takar. Finom bőr ülései kézműves munkára engednek következtetni, az talán már nem újdonság hogy memóriás és motoros beállításúak.  A motoros kezelés a csomagtér ajtónál is jelen van, akár a távirányítóról  is működtethetjük. Apró dolgaink elrejtésére számtalan rekesz szolgál, pl. a műszerfal tetején vagy a jobb első ülés alatt is.   Műszerfala hatalmas információ mennyiséget képes megjeleníteni, a felsorolástól csak a műsoridő hossza véd meg. A középkonzol tetején hatalmas kijelzőn figyelhetjük a navigáció, az fm rádió, vagy pl. a tolatókamera képét. De bárhova tévedjen a szemünk az autóban mindenhol igényes kidolgozás, alaposan megválogatott anyagok teszik teljessé az összképet. Ez az a kép, ami a nagy amerikai álmot igyekszik sugallni, az érzést amiért annyira sokan vágynak egy Jeep tulajdonosává válni. 

Jeep Cherokee

Kulcsszavak: bemutató, Cherokee, jeep, teszt
 
A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell Már rendelhető az új Fiat Panda Már rendelhető az új Fiat Panda Az új Audi S1 és Audi S1 Sportback Az új Audi S1 és Audi S1 Sportback Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten Szombaton is úton leszünk a Jazzy Streeten
 
Formásabb és praktikusabb -  Opel Cascada 2.0 CDTI

Formásabb és praktikusabb - Opel Cascada 2.0 CDTI

2014. október 23.
Kipróbáltuk az Astra és az Insignai közé szánt cabriot a Cascadat. Szerencsére az Opel megtartotta a cabrio lényegét stilizáló vászontetőt.
Részletek

Opel Cascada

Opel CascadaEzzel formásabb és praktikusabb is lett az új modell, nem kell a vaskos merevítők miatt nagyobb csomagtartó. Ma már a vászontetős megoldások is sokkal biztonságosabbak és jobban szigetelnek.

Az 1956 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1716 kg-ot. A turbódiesel erőforrás 165 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 350Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Cascada beérte 6,5l üzemanyaggal 100km-en.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőrborítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek. A bőrrel bevont műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 280 liter, de ide bújik el a vászontető is, mely 50km/h sebességig menet közben is mozgatható. A tető 17 másodperc alatt nyitható vagy zárható.

Feltűnő jelenség a Cascada, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, főleg nyitott tetővel. Szemből nagyon hasonlít az Astrára de mégis megkülönböztethető. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. A futómű elől MacPherson hátul csatolt hossz lengőkaros kombinációjának hangolása kivételesen jól sikerült.

Opel Cascada


Opel Cascada

Kulcsszavak: Cascada, opel, teszt
 
Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Idén érkezik az új Opel Vivaro Idén érkezik az új Opel Vivaro Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW
 
Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

2014. október 14.
ipróbáltuk a Volkswagen legkedveltebb modelljét Golfot és ennek a legújabb 7. generációs Variantját. Kívül belül a minőség, az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
Részletek

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantRengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

Az új Golf kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje. Jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest. Ezeket az apró finomításokat csak akkor lelhetjük fel, ha egy 6.generációs modellt mellé állítunk.

Beülve érzékeljük igazán a 6,2 cm-el növelt tengelytávot, így kategóriájának legtágasabb belsőjét nyerte el a Golf. Hátul is nagy a hely, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ülnek. Sok pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 605 liter az ülések ledöntésével ez 1620 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal.

Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző mely érzékeli az ujjunk közelségét is, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantVessünk néhány  szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi  extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítő féket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. A start-stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is, mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Golfban, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás, akkor meg is lódulunk a sor után.

A nálunk járt modellben az alap benzines erőforrás az 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1400-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó, tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren.
Összességében az új Golf Variant egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.



Kulcsszavak: bemutató, Golf Variant, teszt, volkswagen
 
Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT Érzelmek, dinamika és high-tech – Az új Audi TT Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel
 
Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

2014. október 14.
A Toyota RAV4-es legújabb kiadása jelentős változtatásokon esett át. A 20 centivel megnőtt karosszériának köszönhetően az utastér is kényelmesebb lett, míg a motor, és a futómű már a terepjáró kivitelhez áll közelebb.
Részletek

Toyota RAV4

Toyota RAV4Az új RAV4-es szakított a hagyományokkal és végre intenzíven sportos modern külsőt kapott.

Nálunk a 150 lóerős dízel Prémium kivitel járt, hat sebességes, kézi váltóval terrakotta/fekete bőrbe burkolt belsővel. Az autó 20 centivel hosszabb lett, ezt a változást a belső terén sokkal nagyobbnak érezzük. Az első ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk. Hátul nagy a hely, köszönhető ez a tengelytáv megnövelésének. A hátsó ülések egy mozdulattal teljesen síkba fektethetők így az alaphelyzetben se kicsi 547 literes csomagtér 1750 literesre növelhető. A csomagtér végre felfelé nyílik villanymotorral aminek a nyitás magassága távirányítóval  beállítható. Sok tároló rekesz van belül a családosok örömére. Összességében a belső tér egy igazi családi autónak megfelelő.

A műszerfala a Toyota mostani irányzatának megfelelő, kékes világítású. A kezelőszervek könnyen elérhetőek és pont annyi van belőlük, ami még áttekinthető. A navigációs rendszer érintőképernyős panelja középen helyezkedik el. A futóműve elég kemény, kicsit egy terepjáróéhoz áll közelebb, mint egy SUV-hoz. Nem a mi kátyús, kilazult csatornafedős útjainkra tervezték, de sima úton rendkívül stabil. Az integrált menetdinamikai rendszernek köszönhetően az autó minden menetkörülmény között megingathatatlannak tűnik.

Toyota RAV4

Toyota RAV4A rendszernek van  egy sport fokozata  ami az alul kormányozottságot azonnal mérsékli 10% nyomatékot a hátsó hajtásláncra küld illetve vissza vesz a kormány szervó erejéből. A hat sebességes kézi váltó a 340 Nm nyomatékot rendkívül precízen adja át a hajtásláncnak. A 2.2 literes 150 lőerős dízel motor meglepően gazdaságosan,de egyben határozottan mozgatja. A városban a tankolás után 7.5 literes fogyasztás jött ki bár a számítógépe 8.0 litert mutatott a városon kívül 7.0 literrel beérte. Ehhez képes a gyorsulása meglepően jó 9.5 másodperc egy közel 1700 kilós autóhoz képest a végsebessége 190.

Összességében a RAV4 egy városi terepjáró majdnem igazi terepjáró tulajdonságokkal. Hatalmas belső térrel, ideális családi autó annak aki minden időjárási körülmény közötti biztonságot értékeli.

A nálunk járt Prémium kivitel rengeteg hasznos extrát tartalmazott a teljesség igénye nélkül: Hegymenet elindulás segítő rendszer, holttér figyelő, automata távolsági fényszóró,multifunkciós érintőképernyő,7 légzsák,tolató kamera.

Toyota RAV4



Kulcsszavak: rav4, suv, teszt, toyota
 
Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota Környezetbarát fényezőüzemért kapott rangos elismerést a Toyota A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 A kibővített amerikai gyárban készül majd a BMW X7 Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota Őrületes összeget, 3,7 billió forintot költ fejlesztésre a Toyota
 
Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

2014. szeptember 15.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.
Részletek

Kia Sportage

Kia Sportage A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.

Kívülről felfedezhető hogy nagyobb lett az első hűtőrács, módosítottak az első és hátsó lámpákon és új mintázatú könnyűfém felnit kapott az új Kia Sportage. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad.

Az anyaghasználatban történt változás ugyanis puha tapintású műanyag porítást kapott műszerfal teteje és alja valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy 4,3 colos színes információs kijelző. A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük mint látjuk. Módosítottak a z első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény a futómű mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene.

Kia Sportage

Kia Sportage A meghajtásról egy 2 literes dízel erőforrás gondoskodik, abból is az erősebbik 184 lóerős változat. Ezt a teljesítményt 4000 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot automata váltóval és összkerék hajtással szerelték.

A 6 sebességes váltó jól kezeli a 392 Nm nyomatékot, ami egy központi Haldex rendszerű differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1576 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10liter körül országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Kia Sportage

Kulcsszavak: kia, Sportage, teszt, városi suv
 
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP Nagyteljesítményű Kia Optima GT készül kifejezetten az európai piacra Nagyteljesítményű Kia Optima GT készül kifejezetten az európai piacra Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra Mérföldkő a Kia történetében: elindult a Soul EV gyártása a Koreán kívüli piacokra
 
Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

2014. szeptember 15.
Stábunknál járt a teljesen újragondolt Skoda Yeti. A városi SUV ezzel a ráncfelvarrással kicsit elveszítette egyediségét de összességében még mindig amolyan Yetis.
Részletek

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance Az autó orrát teljesen átrajzolták, lecserélték a kerek lámpaburákat szögletesekre, a lökhárító vonalvezetése is teljesen újszerű. A hűtőmaszk is a mai Skoda design alapján módosult. Ezzel egy kicsit veszített a Yeti az egyéniségéből, a korábbi kerek lámpák ugyanis nagyon domináltak. Egy másik autó visszapillantó tükréből nézve akár egy megemelt Octavia is lehetne. Hátul is felfedezhető a Skodákra jellemző törésvonal a rendszám két oldalán. Ellenben a lámpák formavilágához nem nyúltak. Oldalról a hatalmas üvegfelületek dominálnak. Összességében szerethető maradt a Yeti annak ellenére, hogy az egyedi „arcát” elveszítette.

Beülve elsőre a kormány és a kijelző panel változtatása tűnik fel az előd modellhez képest. A belsőt amúgy a Skodáknál megszokott letisztult formavilág jellemzi. Az ülések kényelmesek, a műszerfal és a kormány kellemes tapintású. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. A leg szembetűnőbb a multimédia rendszer, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent.

Óriási a helykínálat, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, középre inkább csak a gyerekeket ültessük. Pakolhatóság szempontjából sem kell csalódnunk, a csomagtér 416 literes, amit a hátsó üléssor lehajtásával 1760 literre növelhetünk.

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance A nálunk járt modellben egy benzines 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral. A fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű kemény hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul, de az úthibák nem maradnak észrevétlenül az utastérben. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 7,8 liter benzinnel 100 kilométeren.

Összességében az új Skoda Yeti egy szerethető családi SUV, praktikusan kialakított belsővel, és a mai elvárásoknak megfelelő felszereltséggel és extrákkal.

Skoda Yeti Elegance

Kulcsszavak: skoda, teszt, városi suv, Yeti
 
Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Új kiszállítási és árbevételi rekordot állított fel a ŠKODA AUTO Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Boldog születésnapot! – 110 éves a Škoda Mladá Boleslav-i autógyártása Boldog születésnapot! – 110 éves a Škoda Mladá Boleslav-i autógyártása Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda Az autópiaccal együtt bővülne a Skoda
 
Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

2014. augusztus 26.
Olcsó ideális, automata, és hosszabb utakat is kényelmesen megtehetünk vele. Ez a Honda NC750 D Integra.
Részletek

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraKipróbáltuk a Honda új modelljét az NC750D Integrát. Ez a típus egy ideális választás azoknak, akik nem tudnak dönteni  a „motor” és a robogó között, ugyanis az Integrában mindkét tulajdonság megtalálható.

Az Integra tökéletes választás azoknak, akik gyakran ingáznak a városban, kompakt kivitelének köszönhetően könnyen lehet manőverezni a forgalomban, azonban nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.  A motor 17 colos kerekeken gördül, és a 750-es blokkot középre helyezték. Szemből,  ha a nagy plexit nem nézzük akkor nehéz megmondani, hogy ez nem egy sportmotor, oldalról már inkább robogó. Nyeregbe pattanva elsőre a kényelem és a stabilitás jutott eszünkbe, és ez a teszt végére sem múlt el. Kényelmes az ülés, és a magasság is átlagos testalkatra van tervezve. Az ülés kialakításának köszönhetően két személlyel is kényelmes. A műszerfal könnyen átlátható.

A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél található a Váltó mód kapcsolója, melyet egyszer megnyomva „D” állásba még egyszer megnyomva „S” állásba kapcsolhatunk. „D” módban a váltómű a legoptimálisabb fogyasztás/teljesítmény értékekhez megfelelően teszi a dolgát, „S” állásban sokkal tovább lehet pörgetni a motort, ez sportosabb vezetést tesz lehetővé.

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraTudunk „manuális” módban is motorozni, ezt egy külön kapcsolóval aktiválhatjuk. Ilyenkor bal kezünkkel tudunk felfelé és lefelé kapcsolgatni a kormányon található „+” és „-” gombokkal. Az ülés pozíciója tökéletes.

Az Integra szíve egy 745 köbcentis sor kettes PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezéssel felszerelt blokk, ami 55 lóerőt tud felszabadítani magából 6250 fordulat/perc mellett. Ehhez társul a 68 Nm nyomaték, ami már egészen alacsonyan, mindössze 4750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. Az erőátvitelről egy dupla kuplungos váltó mechanizmus gondoskodik. Melynek működése a következő: a páros és páratlan sebességfokozatoknak külön kuplung tárcsája van, ez által a váltás gyakorlatilag fokozatmentesen történik. A vezető csak a fordulat ingadozásából látja, hogy mi történik, plusz a műszerfal jobb alsó sarkában látjuk a fokozatszám kijelzőn, hogy éppen hányas fokozatban vagyunk. Ezeknek a fejlesztéseknek és technikáknak köszönhetően az Integra megelégszik 3,5-4 liter üzemanyaggal 100kilométeren.

Összességében a Honda NC750D Integra egy megbízható alacsony fenntartási költségű mindenes, ami ideális társ a mindennapokban és nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.

Honda NC750D Integra





Kulcsszavak: honda, motorkerékpár, NC750 D Integra, teszt
 
Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Car sharing szolgáltatás indul Toyota i-Road és COMS járművekkel Franciaországban Így készüljünk fel egy motoros túrára Így készüljünk fel egy motoros túrára A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában Bazi nagy Harley buli, avagy szezont zártak a kemény motorosok Bazi nagy Harley buli, avagy szezont zártak a kemény motorosok
 
Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

2014. augusztus 07.
Minden autógyár, így a Nissan is kifejlesztett típuson belül egy erős, sportos változatot. Ez történt a Juke 1,6 literes 190 lóerős modelljével is, mely a közelmúltban járt nálunk.
Részletek

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECKipróbáltuk a 2010-ben Genfben bemutatott Juke izmosított változatát.  A forma még 4 év után sem okoz csalódást, és ezzel az új erőforrással biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Hátul a csomaghoz kapott hatalmas kipufogóvégben tér el a kevésbé felszerelt változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, viszont sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig-vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat átlagos, hátul kicsit jobban látszanak a költségcsökkentés nyomai, ilyen az ajtók kialakítása és a műanyag ajtónyitó kilincs. A bőrborítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 251 literes, előretolt ülésekkel ez a térfogat 550 literre gyarapodik. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A bel tér, és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest.

A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A Juke-ban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellett ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál  és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk.

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECA frissített Juke  igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az a bivaly erős 1.6 literes DIG-T turbós benzinmotor. Az erőforrás 190 lóerős, ami több mint elég az 1,3 tonnás Juke mozgatására. Már alacsony 2300-2500-as fordulattól érezhető, hogy rengeteg tartalék van a motorban. 240 Nm nyomatéka egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre már 2000-es fordulattól. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt futómű is és a Juke így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a frissített Nissan Juke egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Nissan Juke N-TEC

Kulcsszavak: juke, nissan, teszt, videó
 
Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Már látható Közlekedési Magazinunk júniusi adása Már látható Közlekedési Magazinunk júniusi adása A Nissan LEAF nemcsak a család szállítására ideális, hanem... A Nissan LEAF nemcsak a család szállítására ideális, hanem... Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Kombi űrhajó - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Elektromos hétvége – Nissan LEAF Elektromos hétvége – Nissan LEAF
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 101 - 110