Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 101 - 110
Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

Kiváló sportautó - Opel Astra OPC

2014. december 29.
Remek motor, karakteres megjelenés, kitűnő futómű, emellett feltűnő jelenség az utakon, az Astra OPC 2 literes 280 lóerős változata. Most ezt a típust mutatjuk be.
Részletek

Opel Astra OPC

Opel Astra OPCKipróbáltuk az Astra legerősebb fenevadját, az OPC fantázianevű változatot. Lényegében kívülről egy GTC-hez hasonlít leszámítva a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 20 colos könnyűfém felnik.

Az 1998 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1550 kg-ot. A turbós benzine erőforrás 280 Le leadására képes 5500-es fordulaton. 400 Nm nyomatékcsúcsot 2500 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 280 lóerő úton tartásáról mechanikus sperrdiffi gondoskodik. A futómű első felfüggesztése függőcsapszeges HiPerStrut, ez a MacPherson rugóstag egy át tervezett variánsa, hogy kormányzáskor egyedül a kerékagy fordul el, s ezzel megakadályozza, hogy a kormányt kitépje a kezünkből. A hátsó futómű csatolt lengőkaros, Watt-rudas. Tesztünk alatt az Astra fogyasztása 10-13 l között mozgott de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Opel Astra OPCOpel Astra OPC











Opel Astra OPC

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású Recaro sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz személyre szabható a megfelelő tartás miatt. A műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot. Ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. Az utastér elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtartó kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De az Astra OPC nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig vérig sportautó. Az OPC motívum nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben.

Feltűnő jelenség az Astra, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 20 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében az Opel Astra OPC egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Opel Astra OPC

Kulcsszavak: bemutató, OPC Astra, opel, teszt
 
Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Az új Audi A5 és S5 Cabrio –Sportosan elegáns formavilág, tágasabb beltér Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus Új Peugeot 3008 GT - Szabadidő-autó karakter, GT szellemiség Új Peugeot 3008 GT - Szabadidő-autó karakter, GT szellemiség Magyarországra is megérkezett a Sebastian Vettel segítségével fejlesztett Infiniti Q50 Magyarországra is megérkezett a Sebastian Vettel segítségével fejlesztett Infiniti Q50 Az autópiaci szereplők támogatják a Jedlik-programot Az autópiaci szereplők támogatják a Jedlik-programot
 
Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction

2014. december 16.
A Mazda3-as Sport verzió volt nálunk vendégségben. Már álló helyzetben is dinamikus érzetet keltett. És csak utána indítottuk be a motort.
Részletek

 Mazda3

A Mazda3 újdonsága, hogy a dinamizmusával hívja fel magára a figyelmet. Álló helyzetben is azt az érzést sugallja, hogy száguldásra termett. A vaskos hűtőrács szélén húzott szemekként tündöklő lámpák határozott arculatot kölcsönöznek az autónak. Az ötödik ajtó lejtése nem kedvez ugyan a csomagtér méretének, de esetünkben fontosabb volt az áramvonalasság. Az utastérben érezhető a méretnövekedés.

A vezető szinte el van kényeztetve, és az utasoknak sem lehet semmi okuk panaszra. Azonban a hátsó üléssor valójában kétszemélyes, középre csak akkor ültessünk valakit, ha haragszunk rá. A kárpitok minőségi odafigyelt összeszerelést tanúsítanak, itt-ott bőrrel kombinálva maximális komfort érzetet biztosítva. Pohártartókat elöl, hátul egyaránt találunk. Az egyedüli gyenge pontja az utastérnek a könyöklő. Nem tudhatjuk milyen agyafúrt meggondolásból, de ezzel a karcsúsítással sikeresen elrontották. A  középkonzol az egyszerű, de jó stratégiát követve hamar előcsalogatja belőlünk a nekem tetszik felkiáltást.

 Mazda3

A tetején ágaskodó hatalmas kijelzőn könnyen nyomon követhetjük a navigáció, vagy például a zenehallgatással kapcsolatos összes információt.  A tényleges műszerfal közepét óriás kilométeróra uralja, mellette kétoldalt a fedélzeti számítógép által előhívható minden adatot láthatunk.

Motorja 2200 köbcentis soros közös nyomócsöves turbódízel, aminek a különlegessége a 14:1 es sűrítési arány. Teljesítménye 155 lóerő 6000 es motorfordulatnál. Forgatónyomatéka 240 Nm ami már 1400-as fordulattól elérhető. A teljesítményét hatfokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk az első kerekekre. Az 1395 kg os súlyát 8.1 mp alatt lehet százas tempóra gyorsítani. Végsebessége 210 km/h, a gyári fogyasztási átlag 4.1 liter/100 km ez kiváló adat, de mi nem szélcsatornában közlekedünk 10 cm re az út felett, így átlagos felhasználásnál inkább 6 liter ami hozható. A Mazda ezzel az autóval kiemelkedő versenytársat állított a közép kategória szegmensében a konkurencia elé. Azonban a lassan már értelmetlen hatalmas dízel felár erősen megszűri a vásárlókat, lerontva ezzel statisztikát.

 Mazda3

Kulcsszavak: bemutató, mazda, mazda3, teszt
 
Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO Először kínál betekintést jövőbeni kompakt modelljére a ŠKODA AUTO A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát A SCALA teljes egészében újraértelmezi a ŠKODA számára a kompakt kategóriát Limuzin az Auditól Limuzin az Auditól Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal Az Opel Meriva - Kis egyterű, nagyfokú biztonsággal A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját
 
Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic

2014. december 04.
Az A3 lépcsőshátú modellje az egyik legújabb termék az Audi palettáján. A Győrben gyártott 1,4 literes 140 lóerős típust próbáltuk ki a közelmúltban.
Részletek

Audi A3

Audi A3Az Audi legkisebb lépcsőshátú változata az A3-as Győrben készül. Kívülről akár egy A4-nek is nézhetnénk, pedig csak a B-oszlop mögötti részt tervezték át. Ennek tudható be, hogy a tengelytáv majdnem 15 centiméterrel hosszabb, 1 centiméterrel szélesebb, és 1 centiméterrel alacsonyabb karosszériát sikerült építeni.

A beszállásnál vesszük észre először, hogy kompakt limuzinba ülünk be. A hátsó üléssornak kifejezetten szűk a fej és lábtere a kardán alagút miatt inkább négy személynek ajánlanám az autót. A belső tér igazi prémium minőség, gesztenyebarna bőr ülések, króm betétek, halkan előbúvó vékony 7 colos kijelző, a menüje kicsit szokatlan az óramutató járásával ellentétes. A kezelő szervek jól átláthatóak, kézre állnak a kijelzők kiválóak.

A csomagtartó mérete 425 liter a kategóriának bőven megfelel,de a kihasználhatósága erősen korlátozott a kicsi rakodónyílás és a kerékdobok miatt. Viszont a csomagtér is kárpitozva van. A csomagtér zsanérjait úgy alakították ki, hogy azok a csomagtartó tető lecsukásakor nem okoznak sérülést a csomagokban. Kívülről sportosan elegáns, elölről markáns, LED fényszórós, hátul a kis spoiler és a dupla kipufogó adja a sportos vagány hatást.

Audi A3

Audi A3Az általunk kipróbált 1.4 literes 140 lóerős turbómotor könnyedén mozgatja az alig 11 ezredmásodperc alatt kapcsoló S-tronic válton keresztül a közel 1300 kg-s karosszériát. Ennek a motornak az érdekessége, hogy egy speciális henger lekapcsoló rendszer van beépítve (felárért). Alacsony terhelés esetén az elektronika 2 hengert leállít úgy, hogy sem a szelepek, sem a gyújtás nem dolgozik, és üzemanyag ellátás is csak a másik két hengeren van.  A karosszéria, egy speciális szilárdságú acélból készül, a motorháztető alumíniumból, valamint a motor alig haladja meg a 100 kg összsúlyt.

Az A 3-as futóműve hagyományos Audi minőséget képvisel, azaz elöl McPherson rendszerű, hátul már multi link felfüggesztés biztosítja a tökéletes kormányzás érzetét. Extra felárért szinte mindent lehet rendelni amit az AUDI kínál a teljesség igénye nélkül. Mint például az adaptív tempomat, aktív sávtartó, sport futómű, quatro összkerékhajtás.

A fogyasztást jelentősen befolyásolja a Start-stop rendszer, melynek köszönhetően zsúfolt városi közlekedés esetén szinte kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint tempós autópályás haladás esetében. A tesztút alatt az átlagos fogyasztás 6,4 liter benzin volt vegyes használatban. A gyorsulása 8,4 sec 100 km-re a végsebessége közel 220 km/óra.

Az Audi a márka szerelmeseinek lehetőséget adott a választásra a kompakt kategóriában ezzel az autóval.

Audi A3

Kulcsszavak: a3, audi, bemutató, teszt
 
Városi crossover a Renault-tól Városi crossover a Renault-tól Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Bemutatjuk a Kadjart, a Captur nagyobbik testvérét Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross A 2014. évi Genfi Autószalonon lép színre a Fiat Panda Cross
 
Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe

2014. november 24.
A Dacia Dokkert akár családi utazásra, akár áruszállításra használjuk, nem csalódunk. Az egyszerű, strapabíró kialakításának köszönhetően sok gond nincs vele.
Részletek

Dacia Dokker

Dacia DokkerA Dacia nagyot durrantott a nagycsaládosok és a kisvállalkozók körében a Dokkerrel, ugyanis kis pénzből egy hatalmas, tágas, jól pakolható autót kapnak. A modell ugyanis a klasszikus hasznogépjármű  alapú egyterű, mondhatjuk úgy is , hogy mindenes. Ugyanis személyszállítónak és teherautónak egyaránt alkalmas, kapható is öt illetve kétüléses változatban is.

Kívülről nézve a klasszikus doboz forma jellemzi a Dokkert, nagyon praktikus a mindkét oldalra szereltek tolóajtó ami megkönnyíti a be és kiszállást. Hátul a függőlegesen osztott csomagtér ajtót kitárva elénk tárul a 800 literes csomagtartó, ez egy 5 fős család egy heti csomagját gond nélkül elnyeli. A hátsó üléssor ledöntésével az amúgy sem kicsi rakteret 3000 literesre bővíthetjük. A 180 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően akár targoncával is rakodhatunk.

Beülve feltűnik, hogy az ülések 3,5 cm magasabban vannak mint egy átlagos személyautóban ennek és a hatalmas ajtóknak köszönhetően átlag feletti beszállási kényelmet adnak. Az üléspozíció amolyan egyterűs, majdnem függőleges lábszárral lehet ülni elől hátul. Hátul is kényelmesen elfér három felnőtt. Az ülések oldaltartása elhanyagolható, de felépítéséből adódóan nem is egy kanyarvadász autóról beszélünk. Az utastér olcsó műanyag burkolatot kapott, itt ott burkolatlan lemez felületeket is találunk. A nálunk lévő változatban egy hatalmas 7” kijelző uralta a középkonzolt, mely Media Nav névre hallgat, ez egy iGo alapú navigációs rendszert, kormányról vezérelhető USB-s audió rendszert és kihangosítót adott.

Dacia Dokker

1,2 literes TCe turbós benzines a Renault jól bevált mindenese került  a motorháztető alá. És a Dokkerben sem okozott csalódást 115 lóerejével melyet 4500 fordulat/percnél produkál. A kicsit lötyögős 5 fokozatú váltó juttatja a 190 Nm nyomatékot a meghajtott kerekekre. Meglepően könnyedén mozgatja a nem kis bódét. Fogyasztása átlagosnak mondható, vegyes használat mellett alig több mint 6,5 liter benzinnel elmehetünk 100 kilómétert.

Összességében a Dokker egy kiváló választás akár családi akár áruszállítási célra. Könnyedén szállhatunk ki és be, fenntartása és az ára is alacsony.

Dacia Dokker


Kulcsszavak: bemutató, dacia, Dokker, teszt
 
2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio 2016 márciusában érkezik az új MINI Cabrio Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól Intelligens és sokoldalú egyterű a SEAT-tól Még több teljesítmény és kiemelkedő felszereltség: Audi SQ5 TDI plus Még több teljesítmény és kiemelkedő felszereltség: Audi SQ5 TDI plus Új limitált szériával érkezik a Genfi Autószalonra a Dacia Új limitált szériával érkezik a Genfi Autószalonra a Dacia Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben
 
Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX

2014. november 07.
A Kawasaki Z1000SX erre az évre jelentős változáson esett át. A külsejét az oldalra szerelhető dobozok, új kipufogó, műszakilag néhány elektromos kapcsoló módosult az előd típushoz képest.
Részletek

Kawasaki Z1000SX

A Kawasaki Z100SX igen sok új frissítést kapott a 2014-es évben. Külsőre a legfeltűnőbb a színben a motorhoz idomuló oldal dobozok, amik a gyújtáskulccsal nyithatók, és szerelhetők le.

 Kipufogórendszer is módosításon ment át, ami nem csak a látványt szolgálja, hanem hanghatásban is egy teljesen új élményt nyújt. Megkapta a motor a KTRC, vagyis Kawasaki Traction Control rendszert, ami három előre programozott beállítást tesz lehetővé. Bal oldali markolatnál elhelyezett gombbal tudunk a három állás közül választani. 1-es fokozatban igen sokat enged a rendszer, egész sokáig hagyja kipörögni a kereket, 2-es fokozatban már hamarabb beavatkozik, míg a 3-as fokozatban teljesen az elektronikára bízhatjuk magunkat, még akár vizes körülmények között is. Szélsőséges időjárási körülmények között még egy beállítás tudja könnyíteni az életünk, a motor teljesítményét is két állásban tudjuk szabályozni. F, vagyis full állásban a 1043 köbcentis blokk teljes 142 lóerejét kihasználhatjuk, míg az L, low állásban a motor erejének 75-80%-a áll rendelkezésünkre.

Az újításoknak köszönhetően a teljesítmény is növekedett, így már 111 Nm-es nyomaték leadására képes a paripa. Az első futóművön is módosítottak, a 41mm-es, nyomó és húzó csillapítással és rugó előfeszítéssel szerelt villa sportosabb beállításokra is alkalmas, de az utcai motorozást is élvezetesebbé teheti. Minden útviszonyhoz tökéletes beállítást találhatunk rajta. A hátsó lengéscsillapítót vízszintesen építették be, hogy a lengéscsillapítás egységei minél inkább a motor tömegközéppontjába kerüljenek.
Kawasaki Z1000SX

Szuper sport stílusú felniket szereltek az SX-re, ami a nevéből is utal rá, hogy sportosabb megjelenésű, de ami fontosabb, ezzel csökkentették a rugózatlan tömeget. Hosszan lehetne még sorolni az újdonságokat, de térjünk végre a motorozásra. Nyeregbe pattanva azonnal kényelmesen érezheti a pilóta magát, kényelmes az üléspozíció, nem kell túlzottan előre hajolni, nem fárad el hosszabb távon sem az ember csuklója. Szélvédelemről egy kisebb plexi gondoskodik, ami három állásban állítható. Legfelső állásban igen nagy szélvédelmet nyújt, ha a fejről teljesen nem is tereli el a szelet, a mellkasról teljesen leveszi a terhelést.

Menet közben a műszerfalon fel-felvillan egy ECO felirat, ami a gazdaságos motorozásban segédkezik a motorosnak. Folyamatosan figyeli a rendszer az üzemanyag fogyasztást, és amikor a fogyasztás alacsony, felvillan a felirat. Ha nem bámuljuk folyamatosan a kijelzőt, akkor is könnyedén 5 literes fogyasztás környékén tudjuk tartani a motort, ami nem rossz egy majdnem, hogy sport motortól. 19 literes a tank kapacitása, ami ezzel a fogyasztással, akár 400 km megtételére is alkalmassá teszi a gépet. Akár túrázni is útra kelhetünk, főleg ha még azt is figyelembe vesszük, hogy a dobozok 56 liternyi tároló helyet kínálnak, amit még egy 47 literes hátsó dobozzal is növelhetünk.

Kawasaki Z1000SX

Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Z1000SX
 
Így tegyük el télre a motorkerékpárt Így tegyük el télre a motorkerékpárt Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross
 
A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800

2014. október 24.
Több mint 28 éve indult el a VFR sorozat. Idén újabb átépítések után az egyik legjobb túra motor került ki a Honda mérnökeinek keze alól. Most ezt a 2014-es változatot mutatjuk be.
Részletek

Honda VFR800

Honda VFR800Végre a VFR is kiérdemelte a modellfrissítést. Az első VFR 750 1986-ban jelent meg. A következő jelentős dátum 1998 ekkor már a 800-as V4-es blokkal jelent meg típus. A modell sikerét jellemzi, hogy az utóbbi években semmilyen módosítást nem hajtottak végre rajta. 2014 meghozta az újításokat a gyémántszerkezetű aluváz maradt némi súlycsökkentéssel, a felfüggesztés és a rugózás teljesen megújult. A teleszkóp HMAS (Honda multi action sistem) technológiával dolgozik A teleszkópszár 43 mm-es és tíz pozícióban állítható. Az újítás részét képezik a lámpatestek is. Elöl X jelet formázó dupla izzós, hátul ledes és igencsak karcsú lámpát kapott. Az első indexeket a visszapillantóba applikálták, ami nagyon szépen sikerült. Végre egy olyan tükör, amelyik semmilyen fordulaton nem rezonál, mindig éles képet kapunk az elegánsan hátrahagyott mögöttes forgalomról.

A biztonságos megállásról a kétcsatornás ABS gondoskodik, négydugattyús fékek kapaszkodnak az elöl 310 mm-es, hátul pedig 256 mm-es tárcsákba. Ha vizes, síkos útra tévedünk jó szolgálatot tehet a TCS jelzéssel ellátott kipörgésgátló.  A műszerfal közepén nagyméretű hagyományos fordulatszámmérő uralkodik mellette kétoldalt digitálisan a sebesség, a fogyasztás, a hőmérséklet vagy akár a hátralevő megtehető út is leolvasható. A túra plexi szépen sikerült, de nagyobb tempónál pont a sisak alá nyomja a levegőt. Reggeli hűvös elindulásnál jó szolgálatot tehet az 5 fokozatban állítható markolatfűtés.

Honda VFR800

Honda VFR800A legfontosabb dolog maradt a végére, a motor. Sok pilóta hangzás alapján választ magának gépet. A V4-es jó példa erre. Az alacsony fordulaton is jól muzsikáló motor, a Honda Vtec rendszernek köszönhetően 7000 es fordulaton nyitó második szelepsor csodás hangorkánt üvölt a szélbe.

A jól bevált PGM F1 befecskendezés maradt. A 90 fokos V elrendezésben levő motor tökéletesen kiegyensúlyozott mind a rezonancia, mind a teljesítmény tekintetében. A teljesítménye 105 lóerő, forgatónyomatéka 75.1 Nm 8500-as fordulaton, ami bőven elegendő egy ilyen sport túra gép izgalmas használatához. A motor súlya 239 kg menetkészen, de a kiváló súlypontnak köszönhetően ez jóval kevesebbnek érezhető. Az általunk mért tesztfogyasztás 5.1 liter ez vérmérséklettől függően 6.5 literig felmehet. Az üléspozíció és a kormány magasság viszonylatában hosszabb túrákat is kényelmesen letudhatunk.

Honda VFR800

Kulcsszavak: Honda VFR800, motorkerékpár, teszt
 
Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Visszafogott növekedésben a hazai kismotor alkatrész piac Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Exkluzív motorozás a napos Spanyolországban Exkluzív motorozás a napos Spanyolországban A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK
 
Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2

Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2

2014. október 23.
A Jeep Cherokee megjelenésével, minőségi anyagaival egy üde színfolt a hazai szabadidő autók palettáján. Ezzel a Jeepel mehetünk az Operába, de otthonosan mozoghattunk a beépített technika segítségével bármilyen környezetben.
Részletek

Jeep Cherokee

Jeep CherokeeA Jeep Cherokee megjelenésével, minőségi anyagaival egy üde színfolt a hazai szabadidő autók palettáján. Ezzel a Jeepel mehetünk az Operába, de otthonosan mozoghattunk a beépített technika segítségével bármilyen környezetben.

Rövid látogatóba érkezett szerkesztőségünkbe a Jeep Cherokee 2014 es szépreményű változata. A legmagasabb felszereltséggel, azaz a TRAILHAWK felszereltséggel. 3.2 es V6-os motorja 275 lóerővel büszkélkedhet, ami már arra is elég, hogy egy kisebb gyorsításnál feltekerjük az autópályát a csomagtartóba.

Átdolgozott kilencfokozatú automata váltója precízen és csendesen osztja szét az erőt a négy kerék felé. A sok fokozat egyenletes teljesítmény görbét és szolidabb fogyasztást eredményez.

Kiváló menetdinamikája kategóriájának legjobb terepjáró képességével társul. Adaptív sebességtartó automatikával rendelkezik, aminek része a radaros, illetve kamerás érzékelés is. Ezzel a rendszerrel beállított távolságon belül követhetjük az előttünk haladó járművet, ráadásként vészhelyzet esetén akár nullára megállíthatja a járművet. Amennyiben valakinek problémát jelentene a szűkebb helyekre történő parkolás, ez esetben ultrahangos parkolás segítő rendszer áll a rendelkezésére. Lámpái kissé erőszakos magabiztossággal tudatják az előttünk haladóval, hogy jobb, ha vigyázol, mert jövünk.

Jeep Cherokee

Jeep CherokeeJeep Cherokee











Vad erőt sugárzó külseje érzékeny belsőt takar. Finom bőr ülései kézműves munkára engednek következtetni, az talán már nem újdonság hogy memóriás és motoros beállításúak.  A motoros kezelés a csomagtér ajtónál is jelen van, akár a távirányítóról  is működtethetjük. Apró dolgaink elrejtésére számtalan rekesz szolgál, pl. a műszerfal tetején vagy a jobb első ülés alatt is.   Műszerfala hatalmas információ mennyiséget képes megjeleníteni, a felsorolástól csak a műsoridő hossza véd meg. A középkonzol tetején hatalmas kijelzőn figyelhetjük a navigáció, az fm rádió, vagy pl. a tolatókamera képét. De bárhova tévedjen a szemünk az autóban mindenhol igényes kidolgozás, alaposan megválogatott anyagok teszik teljessé az összképet. Ez az a kép, ami a nagy amerikai álmot igyekszik sugallni, az érzést amiért annyira sokan vágynak egy Jeep tulajdonosává válni. 

Jeep Cherokee

Kulcsszavak: bemutató, Cherokee, jeep, teszt
 
Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Scania Higer A30 – sokoldalúság a személyszállításban Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata A brüsszeli autókiállításon bemutatkozott a Nissan Navara egy különleges változata Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek
 
Formásabb és praktikusabb -  Opel Cascada 2.0 CDTI

Formásabb és praktikusabb - Opel Cascada 2.0 CDTI

2014. október 23.
Kipróbáltuk az Astra és az Insignai közé szánt cabriot a Cascadat. Szerencsére az Opel megtartotta a cabrio lényegét stilizáló vászontetőt.
Részletek

Opel Cascada

Opel CascadaEzzel formásabb és praktikusabb is lett az új modell, nem kell a vaskos merevítők miatt nagyobb csomagtartó. Ma már a vászontetős megoldások is sokkal biztonságosabbak és jobban szigetelnek.

Az 1956 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1716 kg-ot. A turbódiesel erőforrás 165 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 350Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Cascada beérte 6,5l üzemanyaggal 100km-en.

A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőrborítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek. A bőrrel bevont műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 280 liter, de ide bújik el a vászontető is, mely 50km/h sebességig menet közben is mozgatható. A tető 17 másodperc alatt nyitható vagy zárható.

Feltűnő jelenség a Cascada, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, főleg nyitott tetővel. Szemből nagyon hasonlít az Astrára de mégis megkülönböztethető. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. A futómű elől MacPherson hátul csatolt hossz lengőkaros kombinációjának hangolása kivételesen jól sikerült.

Opel Cascada


Opel Cascada

Kulcsszavak: Cascada, opel, teszt
 
40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Adam után jön a Karl Adam után jön a Karl A Frankfurti Autószalonon leplezik le a vadonatúj Opel Astrát A Frankfurti Autószalonon leplezik le a vadonatúj Opel Astrát Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo
 
Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

2014. október 14.
ipróbáltuk a Volkswagen legkedveltebb modelljét Golfot és ennek a legújabb 7. generációs Variantját. Kívül belül a minőség, az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
Részletek

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantRengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

Az új Golf kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje. Jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest. Ezeket az apró finomításokat csak akkor lelhetjük fel, ha egy 6.generációs modellt mellé állítunk.

Beülve érzékeljük igazán a 6,2 cm-el növelt tengelytávot, így kategóriájának legtágasabb belsőjét nyerte el a Golf. Hátul is nagy a hely, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ülnek. Sok pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 605 liter az ülések ledöntésével ez 1620 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal.

Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző mely érzékeli az ujjunk közelségét is, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf VariantVessünk néhány  szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi  extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítő féket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. A start-stop rendszer is észrevehetetlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is. Kapunk még sávtartó elektronikát is, mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Golfban, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás, akkor meg is lódulunk a sor után.

A nálunk járt modellben az alap benzines erőforrás az 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1400-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó, tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren.
Összességében az új Golf Variant egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.



Kulcsszavak: bemutató, Golf Variant, teszt, volkswagen
 
A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak A Kia Soul EV bemutatkozott Magyarországnak BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel BMW X3 a visszafogott fogyasztású csúcsdízel Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé Bemutatkozott az új Škoda Superb Bemutatkozott az új Škoda Superb Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s
 
Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D

2014. október 14.
A Toyota RAV4-es legújabb kiadása jelentős változtatásokon esett át. A 20 centivel megnőtt karosszériának köszönhetően az utastér is kényelmesebb lett, míg a motor, és a futómű már a terepjáró kivitelhez áll közelebb.
Részletek

Toyota RAV4

Toyota RAV4Az új RAV4-es szakított a hagyományokkal és végre intenzíven sportos modern külsőt kapott.

Nálunk a 150 lóerős dízel Prémium kivitel járt, hat sebességes, kézi váltóval terrakotta/fekete bőrbe burkolt belsővel. Az autó 20 centivel hosszabb lett, ezt a változást a belső terén sokkal nagyobbnak érezzük. Az első ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk. Hátul nagy a hely, köszönhető ez a tengelytáv megnövelésének. A hátsó ülések egy mozdulattal teljesen síkba fektethetők így az alaphelyzetben se kicsi 547 literes csomagtér 1750 literesre növelhető. A csomagtér végre felfelé nyílik villanymotorral aminek a nyitás magassága távirányítóval  beállítható. Sok tároló rekesz van belül a családosok örömére. Összességében a belső tér egy igazi családi autónak megfelelő.

A műszerfala a Toyota mostani irányzatának megfelelő, kékes világítású. A kezelőszervek könnyen elérhetőek és pont annyi van belőlük, ami még áttekinthető. A navigációs rendszer érintőképernyős panelja középen helyezkedik el. A futóműve elég kemény, kicsit egy terepjáróéhoz áll közelebb, mint egy SUV-hoz. Nem a mi kátyús, kilazult csatornafedős útjainkra tervezték, de sima úton rendkívül stabil. Az integrált menetdinamikai rendszernek köszönhetően az autó minden menetkörülmény között megingathatatlannak tűnik.

Toyota RAV4

Toyota RAV4A rendszernek van  egy sport fokozata  ami az alul kormányozottságot azonnal mérsékli 10% nyomatékot a hátsó hajtásláncra küld illetve vissza vesz a kormány szervó erejéből. A hat sebességes kézi váltó a 340 Nm nyomatékot rendkívül precízen adja át a hajtásláncnak. A 2.2 literes 150 lőerős dízel motor meglepően gazdaságosan,de egyben határozottan mozgatja. A városban a tankolás után 7.5 literes fogyasztás jött ki bár a számítógépe 8.0 litert mutatott a városon kívül 7.0 literrel beérte. Ehhez képes a gyorsulása meglepően jó 9.5 másodperc egy közel 1700 kilós autóhoz képest a végsebessége 190.

Összességében a RAV4 egy városi terepjáró majdnem igazi terepjáró tulajdonságokkal. Hatalmas belső térrel, ideális családi autó annak aki minden időjárási körülmény közötti biztonságot értékeli.

A nálunk járt Prémium kivitel rengeteg hasznos extrát tartalmazott a teljesség igénye nélkül: Hegymenet elindulás segítő rendszer, holttér figyelő, automata távolsági fényszóró,multifunkciós érintőképernyő,7 légzsák,tolató kamera.

Toyota RAV4



Kulcsszavak: rav4, suv, teszt, toyota
 
A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét A Toyota megépítette a bolygó legtisztább üzemű hibridjét A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A Lexus első modellje a gyorsan növekvő prémium középkategóriás szabadidojármuvek szegmensében A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén A vadonatúj Tucson – Paradigmaváltás a merész formaterv és a technológia révén Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 101 - 110