Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 111 - 120
Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

2014. július 23.
A  második generációs Nissan Note, már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos 1,2 literes benzines erőforrással.
Részletek


Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos.

Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 325 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 411 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási, előretolt állapotban viszont már kényelmetlen. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető. Kifejezetten kényelmesek a szövet borítású ülések. 

A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében. A  műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz. Az utastérben rengetek tárolóeszköz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer.

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2A Note mozgatásáról egy 1,2 literes kompresszoros benzines erőforrás gondoskodik, 98 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel  megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz karosszériát. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 5,5 liter volt vegyes használat mellett.

Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással.

Kulcsszavak: nissan, Note, teszt
 
A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon A Nissan bemutatja az autózás jövőképét a 2017-es Genfi Autószalonon Amszterdam az elektromos taxi fővárosa Amszterdam az elektromos taxi fővárosa A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint A gyenge minőségű szélvédőjavítások a beépített technológiák térnyerésével egyre gyakoribbá válnak a Nissan szerint Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát A Párizsi Autószalonon a Nissan bemutatta az ötödik generációs Micrát
 
A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

2014. július 01.
A Kia egyik legmerészebb dobása ismét feltűnő és jó lett. Korábbi tesztünkben már bemutattuk a Soult. Peter Schreyernek köszönhetően végre itt van a frissített, ráncfelvarrott fenevad. Egyet viszont leszögezhetünk: még mindig feltűnést kelt.
Részletek

Kia Soul

Kia SoulA Kia Soul 2006-ban mutatkozott be a nagyérdeműnek a Detroiti Autószalonon, igaz akkor még csak tanulmányként. Mivel koncepciónak indult, így nem is mertek arra gondolni a Kiánál, hogy ilyen nagy lesz rá az érdeklődés. A közönségnek bejött a vagány, nem mindennapi forma, és szinte követelték a sorozatgyártást.


Az első modell szép karriert futott be. Most az új Soul – bátran mondhatjuk – még jobb lett elődjénél. A vagánysága és játékos bája megmaradt. Azt gondolnánk, hogy egyedi formavilágával uralhatja ezt a piacot, de itt vannak a konkurens modellek, mint a Citroen C3 Picasso, a Skoda Yeti vagy a a Nissan Cube. Mégis a Soul valamiért más, és ezt már az első pillantásnál éreztem. Nincsenek fölösleges vonalak. Egyszerűek, szépek. Beülve az autóba egyből szembetűnnek a műszerfal letisztult, tiszta vonalai. A kezelőszervek átláthatóak, sallangmentesek. A pillanatnyi fogyasztást, az üzemanyagszintet és még sok más hasznos információt azonnal megkapunk. Nem kell külön gombokat nyomkodni. A navigáció egyszerűen mesés. Úti célunkat könnyen, felhasználóbarát módon táplálhatjuk be. Nincsenek fölösleges menük, amik csak összezavarnák az ember fiát.

Induláskor tényleg beülünk, és nem leülünk az autóba. A vezetési pozíció könnyen megtalálható az állítható kormány segítségével, a pedálokat, a váltót és minden kezelőszervet könnyű elérni. A sebességváltó könnyedén mozog. Nincs melléváltás, nem kell keresgélni a sebességfokozatokat. A lábtér mind elöl, mind hátul fejedelmi, a fejtér hatalmas. Az ülések ergonómiailag tökéletesek, kényelmesek. Két-háromszáz kilométer megtétele után sem fáradtunk el.

Kia Soul

Kia SoulTesztautónk motorházteteje alatt egy 1,6 literes 124 lóerős dízelmotor dübörög. Vegyes használatban átlag 6,4 liter üzemanyagot fogyasztott. A 124 lóerős teljesítmény a Soul 1,25 tonnás súlyát elegendő vehemenciával mozgatja. Alacsony városi sebesség mellett a motor minden egyes gázadásra élénken reagál, autópálya tempónál viszont kicsit elgondolkozik a helyes magatartásról. A gáz amúgy rendkívül közvetlen, a fék pontos és elég kemény, a kuplung pedig hibátlan. A kézi váltót jó érzés tologatni a fokozatok között. Tesztalanyunk induló ára 5 444 000 forint, a GDi modell 4 299 000 forinttól kapható. Ha a konkurens márkákkal összehasonlítjuk, akkor egy versenyképes autót vehetünk.

A Kia nagy dobása a Soul. Sikerült egy egyáltalán nem unalmas, tágas, és minden szempontból szerethető autót gyártaniuk. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszik, és sokaknak nem. De pont ettől lesz a figyelem középpontjában, és az mindig jó, ha valamiről lehet beszélni. A Soul egyedi formája elérhető árkategóriában száll be a versenybe.

Kia Soul

Kulcsszavak: galéria, kia, Soul, teszt
 
A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban Irány a természet Irány a természet Az eddigi legszebb Outlander is ott lesz Párizsban Az eddigi legszebb Outlander is ott lesz Párizsban Lexus NX300h -  provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Lexus NX300h - provokatív külső formaterv, amely erőteljes szabadidő-járműves személyiségről tanúskodik Hyundai világpremier Detroitban Hyundai világpremier Detroitban
 
Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

2014. június 30.
Egy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 5-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.
Részletek

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectEgy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 6-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.



Ford Tourneo ConnectA Tourneo Connect természetesen nem a dizájnbolondok autója, hiszen egy dobozos haszongépjármű "személyesített" változatáról van szó, de ez nem érződik rajta praktikum szempontjából. Nincs benne az embernek olyan érzése, hogy egy dobozosra csak rádobtak pár üvegfelületet meg a raktérbe üléseket raktak, hanem valóban azt érzi az ember, hogy ezt személyszállításra találták ki. Az ülések kifejezetten kényelmesek hosszútávon is és akár a nagyobbra nőtt/hízott emberek is jól elférnek még hátul is. A hátsó ülések kivehetőek igény esetén, így akár még bútorszállításra is alkalmassá válik a Tourneo Connect.

A Ford mérnökei arra is odafigyeltek, hogy rengeteg rakodóhely legyen az utastérben, így az első szélvédő felett is van egy polc (így az első gázadásnál sem hullik a fejünkre a tartalma,) hatalmas a kesztyűtartó, nagyok a pohártartók. Szintén otthonossá teszi a kocsit, hogy hatalmasak az üvegfelületek, így rengeteg napfény jut be az utastérbe, ami természetesen jókedvre deríti az embert. Egy ekkora utastérben az sem elhanyagolható, hogy kitűnően működik a légkondi. A csomagtartó hatalmas - ahogy egyik kollégánk fogalmazott: „az egész lakásom belefér”. A Tourneo Connect egyébként nem túl magas: 190 centis, vagyis akár még egy parkolóházba is könnyedén bele lehet vele állni. Ebben segít a nagyon jó áttételezésű szervokormány is, vagyis könnyű forgolódni az autóval bárhol, bármikor. Az oldalsó tolóajtónak köszönhetően a be- és kiszállás is gyerekjáték.

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectA 6-sebességes kézi váltó kezes jószág: könnyen kapcsolható és aránylag rövid utakon jár. Ez egy 1,6 literes dízelmotorhoz kapcsolódott tesztautónkban. A 115 lóerős teljesítmény untig elég volt ehhez a kasztnihoz még megpakolva is, persze ebben nagy szerepe volt a hatgangos váltónak is. A kifejezetten jó menetteljesítmények ellenére is csak 7.5 litert evett az autó úgy, hogy csurig megpakoltuk. Autópályán megbuggyantva is simán mentünk vele 140-nel. A menetzaj még ilyen sebességnél sem nagy. Biztonság szempontjából is felszerelt a Ford Tourneo Connect, hiszen ABS, vészfékrásegítés és minden egyéb van benne, ami vigyáz a családra. Megerősített ülésrögzítés, biztonsági pedálrögzítés, 3-pontos biztonsági övek és vezető oldali légzsák is van. A sofőr mellett és mögött ülőket pedig az opcióként rendelhető függönylégzsákok védik baj esetén.

A kocsi alapára a 1,6 literes motorral 5 625 000 forint. Ezért az összegért a nagycsaládosoknak érdemes elgondolkodniuk a Tourneo Connect-en, mert ugyan nem egy Mondeoba, Opel Vectrába vagy Volkswagen Passatba ülhetnek bele, viszont egy hatalmas csomagtérrel rendelkező vagy akár 7 személyt is szállítani tudó járműbe.

Ford Tourneo Connect


Kulcsszavak: ford, galéria, teszt, Tourneo Connect
 
A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei 30 éves a Ford Sierra 30 éves a Ford Sierra Egy BMW M6 Gran Coupé a jubileumi, kilencmilliomodik modell Egy BMW M6 Gran Coupé a jubileumi, kilencmilliomodik modell A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában
 
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

2014. június 13.
A Dacia Logan megint nagyot lépett az MCV ArtIc változatával, hiszen az árra  igen érzékeny magyar piacra hozta azt a combi változatát, ami ár-érték arányban messze felülmúlja a konkurenciát.
Részletek

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Elöljáróban el kell mondanom, hogy én teljes mértékben, full racionális szemléletű vagyok az autózás terén, azaz Dacia rajongó. – De most mind magamnak, mind önöknek megpróbálok tényleg objektív lenni. – Lássuk mire jutunk!

A Dacia márkának itthon van egy kis keserédes íze, a KGST-Merkuros hiánygazdaság miatt, de ez a Daciának szinte semmi köze nincs ahhoz a Dáciához. Hacsak nem az, hogy mindkét autónál a Renault a partner, és Ionescu bácsi, aki büszkén szerelte össze anno az 1300 és 1310-eseket, unokája is a Dacia gyártó sor mellet dolgozik. A 2. Logan szériánál eljutottunk odáig, hogy aki egy Logant látott elölről némi túlzással, szinte az összes Daciát látta. Ez a márka arculat, aminek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gazdaságos. Pl. ugyanaz a lámpa, sárhányó, tükör kell a Sanderora, mint a MCV Loganra.

Bellül nincs semmi, ami miatt hüledeznünk kellene, kormány, műszerek, ülések. Mindenhol utolérhető a gazdaságosság és a nyers tartósság. A vezető előtt annyira egyszerű minden, mint egy fakocka, de hisz a kormányt fogni/forgatni kell, a műszerekre meg csak néha-néha pillantunk rá. A középkonzol sem lóg ki a képből, a Media Nav-val együtt mindössze 12 gomb és kapcsoló található itt – összezavarodni nem fogunk. Innét vezéreljük a 2 köbméteres bel térhez igazán alulméretezett klímát, az első elektromos ablakokat és a 7”-os érintőképernyővel egybe épített audio és navigációs rendszert.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Némi szokást igényel, hogy a városban a „Közlekedési Ki-Mit-Tud-ban” párszor igencsak morcosan püfföltem - nyomogattam a kormányközepét mire leesett, hogy sajnos a kürt az irányjelző bajuszkapcsoló végén van. – Ez nagyon Franciás

Az ülések elől kicsit Kangoosak, hátul viszont éppen azon a határon mozognak, amit ma komfortnak hívunk. Az előző Logan MCV-től eltérően nincs és nem is rendelhető 3. üléssor. Ezt a 7személyes igényt a Lodgyival elégítik ki. Így az MCV marad egy egyszerű kis kombi, igaz akkora csomagtartóval, ami alaphelyzetben is 537 literes, elképesztően nagy, pláne ebben a kategóriában, ami a háttámla ledöntésével, valamivel több, mint 1,5 köbméteresig növelhető. Motorral nem kell sokat foglalkozni a mára klasszikus 1,5ös dCi Renault erőforrás duruzsol választhatóan 75 vagy 90 maximális teljesítménnyel (nálunk az utóbbi volt).

Minden tartományban jól húz és ehhez a kasznihoz mérten elfogadható 4,8 literes a fogyasztás is – gyári érték 3,8 liter, hiszi-a-piszi. A váltó 5 fokozatú és ezért igen hosszú áttételezésű, de ezzel a nyomatékos motorral jól kezelhető.

Dacia Logan MCV

Két problémával találkoztunk

- Az ECO funkciója az autónak, amivel elméletileg lehet hozni a gyári fogyasztást - hiszi-a-piszi, de ez olyan nyomatékszegényé teszi a motort, ami városban kínszenvedés, talán sík úton, vidéken van értelme.

- Normális, gazdaságos vezetés mellett nagyon el kell találni a megfelelő sebesség fokozatokat, hogy ne rezonáljon be a rosszul hangszigetelt karosszéria, ami sok-sok gyakorlást igényel.

Egy alap Logan MCV-t már 2,2 millióért elhozhatunk Dacia kereskedőtől, de a tesztalanyunkat, azaz a legjobban felszerelt Artic-ot, 90 lóerős dízel motorral 3,5 millió alatt vehetjük birtokba, ami hihetetlenül jó ár/érték arányával a piac Jolly Joker-e, de fel kell hagyni az értelmetlen flancolással és kell némi kompromisszum készség is.

Dacia Logan MCV

Kulcsszavak: dacia, Logan MCV, teszt
 
Budapesten teszteli az Alstom az új vonatokat Budapesten teszteli az Alstom az új vonatokat Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán Indulhat a próbaüzem a debreceni 2-es villamosvonal első új szakaszán Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát
 
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

2014. június 05.
Ha a Citroen Picassóról esik szó, akkor mindig valami újszerű egyedi dologról van szó. Így van ez a C4 1.6 e-Hdi változatnál is.
Részletek

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA Picasso-hoz hozzánőtt a tojásforma vagy a tojásformához nőtt a Picasso? Talán az utóbbi. Pár évtizede karikatúrákon vagy képregények oldalain láthattunk volna ilyen „teremtényt” Aztán 1999-ben gondolt a Citroen egy merészet és kerekekre állított egy tojást és a kategóriájának az egyik legsikeresebbje lett belőle a több mint 3,3 milliós eladott autóval.


Az új 3. széria szépen hozza a tojás hagyományokat némi űrkabinos fílinggel, ami elsősorban a front rész szokatlan lámpa kiképzésnél és a C-oszlopnál érhető tetten.  A Citroen egy régi technikához nyúlt a C4 Picassonál. Van akik rajonganak ezért a formáért van akik borzonganak, de egy biztos, hogy mindenkiből érzelmi reakciót vált ki, és ez óriási dolog egy olyan kategóriában, ahol szinte csak a száraz funkcionalitás a mérvadó.

Belül az egész utastér sík padlózatú, elől nagyon kényelmes, hátul relatíve kisméretű ülések kaptak helyet, de mivel 3 független és önállóan állíthatóról van szó, nem lehet panaszunk. A műszerfal elsőnek szokatlan elhelyezésű, de pár perc alatt megszokható. Sőt rászokható, következő tesztautónkban már reflexből nem lenéztem a műszerekre, hanem a középkonzol tetejére pillantottam állandóan, valamit tudhatnak a Citroennél. Minden anyag, amihez hozzáér az ember kifejezetten jó minőségű és igényesen formázott. Nagyot lépet előre az előző sorozathoz képest és csak némi kötekedéssel lehet hibát találni benne.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA csomagtartó, ami számomra mérvadó és az egyik kedvenc témám, nem a legnagyobb 537 liter, de! Teljes szélességben lámpákkal együtt nyitható a csomagtartó, előtte állva Jónás és a cet története jutott eszembe.  Itt hátul is finom anyagokkal borították az egyenes síkokkal határolt rakteret, ami igény szerint akár 1710 literig bővíthető. Az anyagválasztás nem túl praktikus, de tagadhatatlanul erősíti a minőség érzetet az emberben.

Az 1.6-os e-HDI motor nem újdonság, de a 115 lóerő és 270 Nm valahogy kivételesen jól passzol ebbe az üresen 1300 kg-os autóba, a 6 sebességes váltó kicsit hosszú áttételezésűre sikerült, de az én kényelmes vezetési stílusomhoz jól passzolt. A fogyasztás terén némi csalódás ért, mert a gyári értéknek - ami vegyes használatnál kereken 4 liter, - a közelébe se jutottunk. A legfinomabb vezetőnk sem tudott 5,5 liter alá menni tartósan, ez is jó érték, de ugye „az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó”

A futómű megítélése számomra a legnehezebb, elsőre 10-20 km-en nagyon kényelmesnek éreztem, de hosszabb városi közlekedésnél és megpakolva zavaróan puhának. A szerkesztőségben volt aki élt-halt érte, én inkább a kicsit feszesebbet favorizálom „kinek a pap, kinek a papné”  Bevallom, én is borzongók közé tartozom, de már kezdek elcsábulni! A C4 Picasso egy egyedi megjelenésű közepes egyterű, franciás sajátosságokkal nem túl drágán, már 4,99 milliótól elérhető (VTi 120 - 1,6 benzines, 120le), de az igazán jó választás a 1,6os e-HDI 5,81 millióért.

Citroen C4 Picasso

Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, teszt
 
Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin májusi ajánló Hét Audi újdonság mutatkozott be a Genfi Autószalonon Hét Audi újdonság mutatkozott be a Genfi Autószalonon 45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari 45. születésnapját ünnepli a Citroën talán legbohókásabb modellje, a Méhari Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! Az új Mazda3 Az új Mazda3
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

2014. június 03.
A Genfi eredményhirdetés után, áprilisban kipróbáltuk az év autóját a Peugeot 308 1.6 e-HDi-t. Kiválót alakítottak a franciák, és megérdemelték a díjat.
Részletek

Peugeot 308

Peugeot 308Kívülről sokban eltér az új 308 elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés. Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk, és kellőképpen személyre állíthatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A torz ellipszis formájú műszerfal kicsit rossz helyre került, mert a kormányt bármilyen pozícióba állítva is kitakarja.

A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra aminek érdekessége, hogy a két mutató ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés. A hátsó üléssorban is királyi a fejtér, ami sajnos a lábtérre nem igaz, alig jut hely a lábfejnek az ülés alatt. Így a helykínálat inkább két személynek lehet komfortos

Peugeot 308A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő 1,6 literes e-HDi diesel erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 115 lóerejének köszönhetően, 270 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308.

Összességében a Peugeot 308, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó.

Peugeot 308

Kulcsszavak: év autója, galéria, Peugeot, Peugeot 308, teszt
 
A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW Daimler-részesedés iránt érdeklődik egy kínai befektetési alap Daimler-részesedés iránt érdeklődik egy kínai befektetési alap Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere” Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere”
 
Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross

Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross

2014. május 21.
Szerkesztőségünkben járt a Suzuki SX4 S-Cross 1,6 literes 120 lóerős változata. Különböző vezetési stílusú kollégák próbáltak ki, egyöntetűen jó véleményen voltak a Suzuki zászlós hajójáról.
Részletek

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb. Ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt-ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol.  A fűthető ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A  multifunkciós kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat/ percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltó tartozik. Pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása. Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc.

Suzuki SX4 S-Cross

A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 6-6,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Kulcsszavak: bemutató, suzuki, SX4 S-CROSS, teszt
 
Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST Hivatalosan is bemutatkozott Frankfurtban az új SEAT Leon ST Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Az új Opel Mokka X: erős, kalandkereső, stílusos Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Megújult az Hyunda ix35 Genfben Megújult az Hyunda ix35 Genfben
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

2014. május 08.
Kipróbáltuk a Fiat 500 L Multijet Living változatát, mely kiváló családi autónak bizonyult.
Részletek

Fiat 500L Living

Fiat 500L LivingAz új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető egyterű.

Belül meglepően tágas, kényelmesen el lehet férni még hátul is. A beltér roppant egyszerű, de minden ebben a kategóriában jellemző extra megtalálható. Az anyaghasználatot a rideg, sérülékeny és könnyen koszolódó műanyagok és kárpitok jellemzik, de az összeszerelésre nem lehet panaszunk. Az üléspozíciót magasra emelték, így a kilátás akadálymentes az amúgy is hatalmas üvegfelületeken. 

Az egész utastérre jellemző a négyszögesített kör formavilág. A „szögletes” kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve. A kézifékkar mókásra sikerült, itt is megtalálható a négyszögesített formavilág. Rengeteg, összesen 22 tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben. A csomagtartó alap esetben 638 literes.  A második  üléssor akár 12 pozícióban rögzíthető.  Széria felszerelés a Cargo Magic Space rendszer, melynek segítségével a csomagtér három szintre elszeparálva osztható fel.

Rendelhető 7 üléses változat, melyben a hátsó, harmadik üléssor a csomagtartó padlóból  hajtható ki, az anyósülés pedig asztallá alakítható.

Fiat 500L Living

A kipróbált modellben az erősebbik 1,6 literes diesel erőforrás dolgozott, mely 120 lóerős teljesítményt képes leadni. A gazdaságos MultiJet II motor 320 Nm nyomatékot juttat az első kerekekre 1750 fordulat per perctől.  Alapfelszereltségként kapjuk a Start-Stop rendszert, mely kicsit lomha, de így 4,4 liter körül tartható a fogyasztás városban. A motor ereje elég az amúgy nem kis karosszéria dinamikus mozgatásához, a városi forgalom ritmusát könnyedén fel lehet venni. Fogyasztásra nem lehet panaszunk vegyes, inkább városi használat mellett megelégedett 4,4- 5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű rendkívül komfortosra sikerült, meglepő, hogy nem pattog, zörög. Lágyan suhanhatunk vele Budapest útjain, ennek ellenére cseppet sem instabil, a kormányzás közvetlen, és az út visszajelzéseit sem nyeli el teljes mértékben.

Összességében a Fiat 500L Living egy szerethető egyterű, meglepő formavilággal, kiváló futóművel és összeszerelési minőséggel olcsó fenntartási költségekkel. Egyedüli a kinézete miatt oszthatja meg a közönséget, mert a forma és megjelenés nem hétköznapi.

Fiat 500L Living

Kulcsszavak: 500l, bemutató, fiat, teszt
 
A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst Laza és elbűvölő az új smart Laza és elbűvölő az új smart Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo
 
Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

2014. április 14.
Egy csepp amerikába találjuk magunkat, amikor a Chevrolet 405 lóerős Camarojába ülünk, amelynek a cabrio változatát próbálhattuk ki.
Részletek

Chevrolet Camaro

Chevrolet CamaroKipróbáltuk a Chevrolet izomautójának kabrió változatát. A Camaro formavilága és technikai megvalósítása tükrözi az amerikai autógyártás hátat fordítását a mai európai trendnek. Szemből a legmeggyőzőbb a Camaro, a hatalmas hűtőrács végigfut az autó elején, az összképbe tökéletesen beleillik a kicsi kerek lámpatest, a középen domborított motorháztető. Hátul dominál a diffúzorba épített két oldalra kivezetett kipufogóvég innen mellesleg hátborzongató hangok is ki tudnak szabadulni. A LED-es hátsó lámpa designja tökéletesen illik az autó formavilágához. Oldalról a 20 colos könnyűfém felnik vonzzák a tekinteteket. Az egész autót az erő a masszivitás és a dinamizmus jellemzi.

A hatalmas elektromosan mozgatható ülésekbe beülve egy bunkerben érezhetjük magunkat csukott tetőnél. Az alapárban szinte az összes extra benne van, ide tartozik a bőrkárpit a Boston márkájú hifi érintőképernyős kijelzővel és head up display, ami a vezető elé vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat. Felhúzott tetőnél szinte semmit sem látni az autóból hátrafelé, az A oszlop is vaskos meg kell szokni, hogy nagyobb körültekintéssel kell vezetni a Camarot, parkolásnál azért segítségünkre van az alapfelszereltség részét képező tolatókamera. A helykínálat elől óriási, de a hátul ülő két felnőttnek sem kell nyomorogni. Az anyaghasználat kiváló, a kezelőszervek átláthatóak és kézre esnek, viszont a középkonzol aljára helyezett visszajelzőket elég nehéz vezetés közben leolvasni. A vászontetőt csak álló helyzetben lehet nyitni és csukni. Egy kart elfordítva lehet oldani a tető reteszelését, és innentől a munkát elektromotorok végzik.


Chevrolet Camaro

A hatalmas motorháztető alatt rejtőzködik a jó öreg 6200 köbcentis V8 as erőforrás. A motor nem mai de nagyon szerethető darab. Alacsony fordulaton is szépen elrotyog, brutális 405 lóerős teljesítményét 5900 fordulat per perctől adja le. Barátságosan is lehet közlekedni a Camaroval de 4000 fordulat/ perc fölött elszabadul a pokol, a 275/40 es hátsó abroncsok ilyenkor szeretik elveszíteni a kapcsolatot az aszfalttal, mi pedig besüppedünk a hatalmas bőrülésekbe. Elég drága az automata váltó, de a szerkezet könnyedén kezeli az 556 Nm nyomatékot és a vezetési élményből sem vesz el szinte semmi, sőt a kormány mögé szerelt karok segítségével még a kormányt sem kell elengednünk váltáskor. A fogyasztást tekintve nagyon változó eredményeket sikerült produkálni, átlagban beérte 15 literrel 100 kilométeren, de a fogyasztásmérő gyakran kúszik 20 liter fölé egy nagyobb gázadásnál. Nyugodt tempóval 100 km/óra sebességgel akár 10 literrel is utazhatunk, de ez az autó nem erről szól.

Összességében a Chevrolet Camaro egy ízig-vérig amerikai izomautó erős motorral, tekintélyt parancsoló megjelenéssel, és nem utolsós sorban 308 literes csomagtartóval. Sajnos a V8 rotyogás nem hallatszik csak magas fordulaton, hála a környezetvédelmi szabályozásoknak és a hangszigetelésnek.

Chevrolet Camaro

Kulcsszavak: bemutató, Camaro, chevrolet, teszt, videó
 
A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét A Volkswagen tanulói bemutatják álmaik GTI-jét
 
Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

2014. április 01.
Az Opel Mokka 4X4 Cosmo egy kiváló Crossover amely több mint szabadidő autó. Az egyéni forma alatt egy 130 lóerős motor teszi a dolgát. Jól teljesít városban , és autópályán egyaránt.
Részletek

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoMint annyian az Opel sem akart abból a piaci robbanásból kimaradni, amit a crossoverek idéztek elő. A crossovereknek, azaz kicsit magyarosabban szabadidő-autóknak egyszerű a sikere: Végy egy, jelen esetünkben kis kategóriás autót, adj hozzá egy csipet terepjárót és öltöztesd fel divatos és díszes ruhába, úgy, hogy senkinek ne jusson eszébe vad terepre menni vele. Így kapunk egy igazán izgalmas külsőt, ami vagányságot, szabadságot sugall, de 4kerékhajtás ide vagy oda csak a városban-autópályákon, aszfaltozott utakon érzi igazán jól magát.

Őszintén megmondom, én nem szeretem ezt a kategóriát, valahogy az összegyúrt kategóriákból túl sok vész el és a végén csak egy divatcikket kapunk. Azt vallom, hogy, kis autónak - drága, terepjárónak – gyenge, szabadidő autónak meg kicsi. A külcsín igazán gusztusos, szépen illeszkedik a jelenlegi Opel kínálatba, elsőnek nekem egy kicsi bölény jutott eszembe az autóról, annyira masszív, mokány, álló helyzetben is dinamikát sugall. Az ablak és az övvonal, sőt még a küszöbök is határozottan emelkednek hátrafele, ami divatos, de a modern stílusnak az a böjtje, hogy a hátrafelé a kitekintés elképesztően korlátozott. Hatékonyan és biztosan tolatni, csak tolatókamerával (ami mindössze 50.000Ft) és sok-sok órás gyakorlással lehet.

A lemezek alatt, az utasoknak nem lehet panasza, elől fejedelmi, hátul az elvárhatónál nagyobb a helykínálat, amennyiben a második sorba csak ketten helyezkednek el. A 356 literes csomagtartója, amely sík oldalakkal határolt, pont megfelelő ebben a kategóriában, ami akár egy köbméterrel bővíthető az ülések lehajtásával.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoA vezető azonnal otthon érzi magát a kormány mögött, minden a megszokott helyen talál. Kicsit túlzónak tűnik a középkonzolon található gombrengeteg, de rövid idő után odanézés nélkül tudtuk kezelni az automataklímát vagy az audio-rendszert.

Az Opel legkisebb szabadidő autójának a motorja a gyengéje, valahogy nem illik ebbe a divatos ékszerdobozba. Nem csak azért mert nem a legmodernebb az Isuzu erőforrás, hanem az átlaghoz képest a járása határozottan nyersebb. Teljesítménye 130 lóerő, nyomatéka 300 Nm nem is kell több, dinamikusan lehet mozgatni 4x4 hajtáslánccal együtt 1475kg-os autót. A 6 sebességes váltója városban kényelmetlenül hosszú áttételűnek tűnik, de autópályán nagyon kényelmessé válik, szinte félautomata érzetünk volt, nem nagyon kellet a váltókarhoz nyúlni. Fogyasztása baráti 5,5 liter, normális városi-autópályás használat mellett, és „vadulva” sem tudtunk 6 liternél többet letolni a torkán.

Az Opel Mokka nem a dömpingárával akar vevőket szerezni, az alap listaára 4.730.000Ft (1.6 ECOTEC – 115Le, 5MT), de a tesztalanyunk nem sokkal 8 millió alatti ára már egy szinte full felszerelt, össz kerekes, dízel, stílusautót takar.

Végül be kell látnom, hogy a Mokka sok dologban megváltoztatta a véleményemet a Crossoverekről, most már úgy tekintek rájuk, mint egy praktikus városi autóra, igaz a vételáruk még mindig igen magas, de a divatozni sose olcsó dolog.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Kulcsszavak: 4x4, crossover, Mokka, opel, suv, teszt
 
A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd A crossoverek a Nissan szerves részét képezik A crossoverek a Nissan szerves részét képezik
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 111 - 120