Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 111 - 120
Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD

2014. szeptember 15.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.
Részletek

Kia Sportage

Kia Sportage A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.

Kívülről felfedezhető hogy nagyobb lett az első hűtőrács, módosítottak az első és hátsó lámpákon és új mintázatú könnyűfém felnit kapott az új Kia Sportage. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad.

Az anyaghasználatban történt változás ugyanis puha tapintású műanyag porítást kapott műszerfal teteje és alja valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy 4,3 colos színes információs kijelző. A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük mint látjuk. Módosítottak a z első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény a futómű mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene.

Kia Sportage

Kia Sportage A meghajtásról egy 2 literes dízel erőforrás gondoskodik, abból is az erősebbik 184 lóerős változat. Ezt a teljesítményt 4000 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot automata váltóval és összkerék hajtással szerelték.

A 6 sebességes váltó jól kezeli a 392 Nm nyomatékot, ami egy központi Haldex rendszerű differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1576 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10liter körül országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Kia Sportage

Kulcsszavak: kia, Sportage, teszt, városi suv
 
A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A Hyundai és a Kia vezeték nélküli elektromos töltőt fejleszt A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line Megmutatta magát az új, sportos karakterű Kia Rio GT Line Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban 40 darab Audi A3 e-tront tesztelnek Berlinben, Münchenben és Stuttgartban
 
Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG

2014. szeptember 15.
Stábunknál járt a teljesen újragondolt Skoda Yeti. A városi SUV ezzel a ráncfelvarrással kicsit elveszítette egyediségét de összességében még mindig amolyan Yetis.
Részletek

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance Az autó orrát teljesen átrajzolták, lecserélték a kerek lámpaburákat szögletesekre, a lökhárító vonalvezetése is teljesen újszerű. A hűtőmaszk is a mai Skoda design alapján módosult. Ezzel egy kicsit veszített a Yeti az egyéniségéből, a korábbi kerek lámpák ugyanis nagyon domináltak. Egy másik autó visszapillantó tükréből nézve akár egy megemelt Octavia is lehetne. Hátul is felfedezhető a Skodákra jellemző törésvonal a rendszám két oldalán. Ellenben a lámpák formavilágához nem nyúltak. Oldalról a hatalmas üvegfelületek dominálnak. Összességében szerethető maradt a Yeti annak ellenére, hogy az egyedi „arcát” elveszítette.

Beülve elsőre a kormány és a kijelző panel változtatása tűnik fel az előd modellhez képest. A belsőt amúgy a Skodáknál megszokott letisztult formavilág jellemzi. Az ülések kényelmesek, a műszerfal és a kormány kellemes tapintású. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. A leg szembetűnőbb a multimédia rendszer, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent.

Óriási a helykínálat, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, középre inkább csak a gyerekeket ültessük. Pakolhatóság szempontjából sem kell csalódnunk, a csomagtér 416 literes, amit a hátsó üléssor lehajtásával 1760 literre növelhetünk.

Skoda Yeti Elegance

Skoda Yeti Elegance A nálunk járt modellben egy benzines 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral. A fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű kemény hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul, de az úthibák nem maradnak észrevétlenül az utastérben. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 7,8 liter benzinnel 100 kilométeren.

Összességében az új Skoda Yeti egy szerethető családi SUV, praktikusan kialakított belsővel, és a mai elvárásoknak megfelelő felszereltséggel és extrákkal.

Skoda Yeti Elegance

Kulcsszavak: skoda, teszt, városi suv, Yeti
 
Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi A Genfi Autókiállításon debütált az új Octavia Combi
 
Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra

2014. augusztus 26.
Olcsó ideális, automata, és hosszabb utakat is kényelmesen megtehetünk vele. Ez a Honda NC750 D Integra.
Részletek

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraKipróbáltuk a Honda új modelljét az NC750D Integrát. Ez a típus egy ideális választás azoknak, akik nem tudnak dönteni  a „motor” és a robogó között, ugyanis az Integrában mindkét tulajdonság megtalálható.

Az Integra tökéletes választás azoknak, akik gyakran ingáznak a városban, kompakt kivitelének köszönhetően könnyen lehet manőverezni a forgalomban, azonban nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.  A motor 17 colos kerekeken gördül, és a 750-es blokkot középre helyezték. Szemből,  ha a nagy plexit nem nézzük akkor nehéz megmondani, hogy ez nem egy sportmotor, oldalról már inkább robogó. Nyeregbe pattanva elsőre a kényelem és a stabilitás jutott eszünkbe, és ez a teszt végére sem múlt el. Kényelmes az ülés, és a magasság is átlagos testalkatra van tervezve. Az ülés kialakításának köszönhetően két személlyel is kényelmes. A műszerfal könnyen átlátható.

A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél található a Váltó mód kapcsolója, melyet egyszer megnyomva „D” állásba még egyszer megnyomva „S” állásba kapcsolhatunk. „D” módban a váltómű a legoptimálisabb fogyasztás/teljesítmény értékekhez megfelelően teszi a dolgát, „S” állásban sokkal tovább lehet pörgetni a motort, ez sportosabb vezetést tesz lehetővé.

Honda NC750D Integra

Honda NC750D IntegraTudunk „manuális” módban is motorozni, ezt egy külön kapcsolóval aktiválhatjuk. Ilyenkor bal kezünkkel tudunk felfelé és lefelé kapcsolgatni a kormányon található „+” és „-” gombokkal. Az ülés pozíciója tökéletes.

Az Integra szíve egy 745 köbcentis sor kettes PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezéssel felszerelt blokk, ami 55 lóerőt tud felszabadítani magából 6250 fordulat/perc mellett. Ehhez társul a 68 Nm nyomaték, ami már egészen alacsonyan, mindössze 4750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. Az erőátvitelről egy dupla kuplungos váltó mechanizmus gondoskodik. Melynek működése a következő: a páros és páratlan sebességfokozatoknak külön kuplung tárcsája van, ez által a váltás gyakorlatilag fokozatmentesen történik. A vezető csak a fordulat ingadozásából látja, hogy mi történik, plusz a műszerfal jobb alsó sarkában látjuk a fokozatszám kijelzőn, hogy éppen hányas fokozatban vagyunk. Ezeknek a fejlesztéseknek és technikáknak köszönhetően az Integra megelégszik 3,5-4 liter üzemanyaggal 100kilométeren.

Összességében a Honda NC750D Integra egy megbízható alacsony fenntartási költségű mindenes, ami ideális társ a mindennapokban és nem ijed meg egy hosszabb túrától sem.

Honda NC750D Integra





Kulcsszavak: honda, motorkerékpár, NC750 D Integra, teszt
 
A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén A Honda NSX erőforrását választották az Év legjobb új motorjának A Honda NSX erőforrását választották az Év legjobb új motorjának Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport
 
Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T

2014. augusztus 07.
Minden autógyár, így a Nissan is kifejlesztett típuson belül egy erős, sportos változatot. Ez történt a Juke 1,6 literes 190 lóerős modelljével is, mely a közelmúltban járt nálunk.
Részletek

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECKipróbáltuk a 2010-ben Genfben bemutatott Juke izmosított változatát.  A forma még 4 év után sem okoz csalódást, és ezzel az új erőforrással biztos kedvelt lesz a feltűnést szerető autótulajdonosok körében.

A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Hátul a csomaghoz kapott hatalmas kipufogóvégben tér el a kevésbé felszerelt változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, viszont sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig-vérig férfias.

Az utastérben az anyaghasználat átlagos, hátul kicsit jobban látszanak a költségcsökkentés nyomai, ilyen az ajtók kialakítása és a műanyag ajtónyitó kilincs. A bőrborítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 251 literes, előretolt ülésekkel ez a térfogat 550 literre gyarapodik. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A bel tér, és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest.

A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A Juke-ban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellett ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál  és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk.

Nissan Juke N-TEC

Nissan Juke N-TECA frissített Juke  igazi erőssége a motorháztető alatt lapul, ami nem más, mint az a bivaly erős 1.6 literes DIG-T turbós benzinmotor. Az erőforrás 190 lóerős, ami több mint elég az 1,3 tonnás Juke mozgatására. Már alacsony 2300-2500-as fordulattól érezhető, hogy rengeteg tartalék van a motorban. 240 Nm nyomatéka egy hat sebességes kézi válton keresztül jut az első kerekekre már 2000-es fordulattól. A nagy teljesítmény mellé társul egy remekül hangolt futómű is és a Juke így alkot egy kezelhető ám nagyon erős crossovert.

Összességében a frissített Nissan Juke egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover.

Nissan Juke N-TEC

Kulcsszavak: juke, nissan, teszt, videó
 
100 ezer km meghibásodás és akkuromlás nélkül 100 ezer km meghibásodás és akkuromlás nélkül Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Dodi és Navara: Elnyűhetetlen páros Dodi és Navara: Elnyűhetetlen páros A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt A Nissan bemutatta a nagyteljesítményű, csúcstechnológiás GT-R drónt
 
Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

2014. július 23.
A  második generációs Nissan Note, már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos 1,2 literes benzines erőforrással.
Részletek


Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos.

Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 325 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 411 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási, előretolt állapotban viszont már kényelmetlen. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető. Kifejezetten kényelmesek a szövet borítású ülések. 

A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében. A  műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz. Az utastérben rengetek tárolóeszköz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer.

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2

Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2A Note mozgatásáról egy 1,2 literes kompresszoros benzines erőforrás gondoskodik, 98 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel  megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz karosszériát. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 5,5 liter volt vegyes használat mellett.

Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással.

Kulcsszavak: nissan, Note, teszt
 
Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Adókedvezmény az elektromos autók elterjesztése érdekében Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Vasárnap ismét a Jazzy Streeten száguldunk Vasárnap ismét a Jazzy Streeten száguldunk
 
A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi

2014. július 01.
A Kia egyik legmerészebb dobása ismét feltűnő és jó lett. Korábbi tesztünkben már bemutattuk a Soult. Peter Schreyernek köszönhetően végre itt van a frissített, ráncfelvarrott fenevad. Egyet viszont leszögezhetünk: még mindig feltűnést kelt.
Részletek

Kia Soul

Kia SoulA Kia Soul 2006-ban mutatkozott be a nagyérdeműnek a Detroiti Autószalonon, igaz akkor még csak tanulmányként. Mivel koncepciónak indult, így nem is mertek arra gondolni a Kiánál, hogy ilyen nagy lesz rá az érdeklődés. A közönségnek bejött a vagány, nem mindennapi forma, és szinte követelték a sorozatgyártást.


Az első modell szép karriert futott be. Most az új Soul – bátran mondhatjuk – még jobb lett elődjénél. A vagánysága és játékos bája megmaradt. Azt gondolnánk, hogy egyedi formavilágával uralhatja ezt a piacot, de itt vannak a konkurens modellek, mint a Citroen C3 Picasso, a Skoda Yeti vagy a a Nissan Cube. Mégis a Soul valamiért más, és ezt már az első pillantásnál éreztem. Nincsenek fölösleges vonalak. Egyszerűek, szépek. Beülve az autóba egyből szembetűnnek a műszerfal letisztult, tiszta vonalai. A kezelőszervek átláthatóak, sallangmentesek. A pillanatnyi fogyasztást, az üzemanyagszintet és még sok más hasznos információt azonnal megkapunk. Nem kell külön gombokat nyomkodni. A navigáció egyszerűen mesés. Úti célunkat könnyen, felhasználóbarát módon táplálhatjuk be. Nincsenek fölösleges menük, amik csak összezavarnák az ember fiát.

Induláskor tényleg beülünk, és nem leülünk az autóba. A vezetési pozíció könnyen megtalálható az állítható kormány segítségével, a pedálokat, a váltót és minden kezelőszervet könnyű elérni. A sebességváltó könnyedén mozog. Nincs melléváltás, nem kell keresgélni a sebességfokozatokat. A lábtér mind elöl, mind hátul fejedelmi, a fejtér hatalmas. Az ülések ergonómiailag tökéletesek, kényelmesek. Két-háromszáz kilométer megtétele után sem fáradtunk el.

Kia Soul

Kia SoulTesztautónk motorházteteje alatt egy 1,6 literes 124 lóerős dízelmotor dübörög. Vegyes használatban átlag 6,4 liter üzemanyagot fogyasztott. A 124 lóerős teljesítmény a Soul 1,25 tonnás súlyát elegendő vehemenciával mozgatja. Alacsony városi sebesség mellett a motor minden egyes gázadásra élénken reagál, autópálya tempónál viszont kicsit elgondolkozik a helyes magatartásról. A gáz amúgy rendkívül közvetlen, a fék pontos és elég kemény, a kuplung pedig hibátlan. A kézi váltót jó érzés tologatni a fokozatok között. Tesztalanyunk induló ára 5 444 000 forint, a GDi modell 4 299 000 forinttól kapható. Ha a konkurens márkákkal összehasonlítjuk, akkor egy versenyképes autót vehetünk.

A Kia nagy dobása a Soul. Sikerült egy egyáltalán nem unalmas, tágas, és minden szempontból szerethető autót gyártaniuk. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszik, és sokaknak nem. De pont ettől lesz a figyelem középpontjában, és az mindig jó, ha valamiről lehet beszélni. A Soul egyedi formája elérhető árkategóriában száll be a versenybe.

Kia Soul

Kulcsszavak: galéria, kia, Soul, teszt
 
A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat A Niro a crossoverek sokoldalúságát különösen takarékos hajtáslánccal párosítja A Niro a crossoverek sokoldalúságát különösen takarékos hajtáslánccal párosítja A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Volkswagen Passat világpremier Volkswagen Passat világpremier
 
Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi

2014. június 30.
Egy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 5-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.
Részletek

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectEgy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 6-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.



Ford Tourneo ConnectA Tourneo Connect természetesen nem a dizájnbolondok autója, hiszen egy dobozos haszongépjármű "személyesített" változatáról van szó, de ez nem érződik rajta praktikum szempontjából. Nincs benne az embernek olyan érzése, hogy egy dobozosra csak rádobtak pár üvegfelületet meg a raktérbe üléseket raktak, hanem valóban azt érzi az ember, hogy ezt személyszállításra találták ki. Az ülések kifejezetten kényelmesek hosszútávon is és akár a nagyobbra nőtt/hízott emberek is jól elférnek még hátul is. A hátsó ülések kivehetőek igény esetén, így akár még bútorszállításra is alkalmassá válik a Tourneo Connect.

A Ford mérnökei arra is odafigyeltek, hogy rengeteg rakodóhely legyen az utastérben, így az első szélvédő felett is van egy polc (így az első gázadásnál sem hullik a fejünkre a tartalma,) hatalmas a kesztyűtartó, nagyok a pohártartók. Szintén otthonossá teszi a kocsit, hogy hatalmasak az üvegfelületek, így rengeteg napfény jut be az utastérbe, ami természetesen jókedvre deríti az embert. Egy ekkora utastérben az sem elhanyagolható, hogy kitűnően működik a légkondi. A csomagtartó hatalmas - ahogy egyik kollégánk fogalmazott: „az egész lakásom belefér”. A Tourneo Connect egyébként nem túl magas: 190 centis, vagyis akár még egy parkolóházba is könnyedén bele lehet vele állni. Ebben segít a nagyon jó áttételezésű szervokormány is, vagyis könnyű forgolódni az autóval bárhol, bármikor. Az oldalsó tolóajtónak köszönhetően a be- és kiszállás is gyerekjáték.

Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo ConnectA 6-sebességes kézi váltó kezes jószág: könnyen kapcsolható és aránylag rövid utakon jár. Ez egy 1,6 literes dízelmotorhoz kapcsolódott tesztautónkban. A 115 lóerős teljesítmény untig elég volt ehhez a kasztnihoz még megpakolva is, persze ebben nagy szerepe volt a hatgangos váltónak is. A kifejezetten jó menetteljesítmények ellenére is csak 7.5 litert evett az autó úgy, hogy csurig megpakoltuk. Autópályán megbuggyantva is simán mentünk vele 140-nel. A menetzaj még ilyen sebességnél sem nagy. Biztonság szempontjából is felszerelt a Ford Tourneo Connect, hiszen ABS, vészfékrásegítés és minden egyéb van benne, ami vigyáz a családra. Megerősített ülésrögzítés, biztonsági pedálrögzítés, 3-pontos biztonsági övek és vezető oldali légzsák is van. A sofőr mellett és mögött ülőket pedig az opcióként rendelhető függönylégzsákok védik baj esetén.

A kocsi alapára a 1,6 literes motorral 5 625 000 forint. Ezért az összegért a nagycsaládosoknak érdemes elgondolkodniuk a Tourneo Connect-en, mert ugyan nem egy Mondeoba, Opel Vectrába vagy Volkswagen Passatba ülhetnek bele, viszont egy hatalmas csomagtérrel rendelkező vagy akár 7 személyt is szállítani tudó járműbe.

Ford Tourneo Connect


Kulcsszavak: ford, galéria, teszt, Tourneo Connect
 
A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval Sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem jellemzi az új Audi Q7-est Sportosság, gazdaságosság és prémium kényelem jellemzi az új Audi Q7-est Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Csúcsot döntött a Ford a haszongépjármű piacon Csúcsot döntött a Ford a haszongépjármű piacon Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában
 
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

2014. június 13.
A Dacia Logan megint nagyot lépett az MCV ArtIc változatával, hiszen az árra  igen érzékeny magyar piacra hozta azt a combi változatát, ami ár-érték arányban messze felülmúlja a konkurenciát.
Részletek

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Elöljáróban el kell mondanom, hogy én teljes mértékben, full racionális szemléletű vagyok az autózás terén, azaz Dacia rajongó. – De most mind magamnak, mind önöknek megpróbálok tényleg objektív lenni. – Lássuk mire jutunk!

A Dacia márkának itthon van egy kis keserédes íze, a KGST-Merkuros hiánygazdaság miatt, de ez a Daciának szinte semmi köze nincs ahhoz a Dáciához. Hacsak nem az, hogy mindkét autónál a Renault a partner, és Ionescu bácsi, aki büszkén szerelte össze anno az 1300 és 1310-eseket, unokája is a Dacia gyártó sor mellet dolgozik. A 2. Logan szériánál eljutottunk odáig, hogy aki egy Logant látott elölről némi túlzással, szinte az összes Daciát látta. Ez a márka arculat, aminek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gazdaságos. Pl. ugyanaz a lámpa, sárhányó, tükör kell a Sanderora, mint a MCV Loganra.

Bellül nincs semmi, ami miatt hüledeznünk kellene, kormány, műszerek, ülések. Mindenhol utolérhető a gazdaságosság és a nyers tartósság. A vezető előtt annyira egyszerű minden, mint egy fakocka, de hisz a kormányt fogni/forgatni kell, a műszerekre meg csak néha-néha pillantunk rá. A középkonzol sem lóg ki a képből, a Media Nav-val együtt mindössze 12 gomb és kapcsoló található itt – összezavarodni nem fogunk. Innét vezéreljük a 2 köbméteres bel térhez igazán alulméretezett klímát, az első elektromos ablakokat és a 7”-os érintőképernyővel egybe épített audio és navigációs rendszert.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Némi szokást igényel, hogy a városban a „Közlekedési Ki-Mit-Tud-ban” párszor igencsak morcosan püfföltem - nyomogattam a kormányközepét mire leesett, hogy sajnos a kürt az irányjelző bajuszkapcsoló végén van. – Ez nagyon Franciás

Az ülések elől kicsit Kangoosak, hátul viszont éppen azon a határon mozognak, amit ma komfortnak hívunk. Az előző Logan MCV-től eltérően nincs és nem is rendelhető 3. üléssor. Ezt a 7személyes igényt a Lodgyival elégítik ki. Így az MCV marad egy egyszerű kis kombi, igaz akkora csomagtartóval, ami alaphelyzetben is 537 literes, elképesztően nagy, pláne ebben a kategóriában, ami a háttámla ledöntésével, valamivel több, mint 1,5 köbméteresig növelhető. Motorral nem kell sokat foglalkozni a mára klasszikus 1,5ös dCi Renault erőforrás duruzsol választhatóan 75 vagy 90 maximális teljesítménnyel (nálunk az utóbbi volt).

Minden tartományban jól húz és ehhez a kasznihoz mérten elfogadható 4,8 literes a fogyasztás is – gyári érték 3,8 liter, hiszi-a-piszi. A váltó 5 fokozatú és ezért igen hosszú áttételezésű, de ezzel a nyomatékos motorral jól kezelhető.

Dacia Logan MCV

Két problémával találkoztunk

- Az ECO funkciója az autónak, amivel elméletileg lehet hozni a gyári fogyasztást - hiszi-a-piszi, de ez olyan nyomatékszegényé teszi a motort, ami városban kínszenvedés, talán sík úton, vidéken van értelme.

- Normális, gazdaságos vezetés mellett nagyon el kell találni a megfelelő sebesség fokozatokat, hogy ne rezonáljon be a rosszul hangszigetelt karosszéria, ami sok-sok gyakorlást igényel.

Egy alap Logan MCV-t már 2,2 millióért elhozhatunk Dacia kereskedőtől, de a tesztalanyunkat, azaz a legjobban felszerelt Artic-ot, 90 lóerős dízel motorral 3,5 millió alatt vehetjük birtokba, ami hihetetlenül jó ár/érték arányával a piac Jolly Joker-e, de fel kell hagyni az értelmetlen flancolással és kell némi kompromisszum készség is.

Dacia Logan MCV

Kulcsszavak: dacia, Logan MCV, teszt
 
Új utat jár be – Citroën DS3 Új utat jár be – Citroën DS3 Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio Menetpróba - Skoda Superb Menetpróba - Skoda Superb Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon
 
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

2014. június 05.
Ha a Citroen Picassóról esik szó, akkor mindig valami újszerű egyedi dologról van szó. Így van ez a C4 1.6 e-Hdi változatnál is.
Részletek

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA Picasso-hoz hozzánőtt a tojásforma vagy a tojásformához nőtt a Picasso? Talán az utóbbi. Pár évtizede karikatúrákon vagy képregények oldalain láthattunk volna ilyen „teremtényt” Aztán 1999-ben gondolt a Citroen egy merészet és kerekekre állított egy tojást és a kategóriájának az egyik legsikeresebbje lett belőle a több mint 3,3 milliós eladott autóval.


Az új 3. széria szépen hozza a tojás hagyományokat némi űrkabinos fílinggel, ami elsősorban a front rész szokatlan lámpa kiképzésnél és a C-oszlopnál érhető tetten.  A Citroen egy régi technikához nyúlt a C4 Picassonál. Van akik rajonganak ezért a formáért van akik borzonganak, de egy biztos, hogy mindenkiből érzelmi reakciót vált ki, és ez óriási dolog egy olyan kategóriában, ahol szinte csak a száraz funkcionalitás a mérvadó.

Belül az egész utastér sík padlózatú, elől nagyon kényelmes, hátul relatíve kisméretű ülések kaptak helyet, de mivel 3 független és önállóan állíthatóról van szó, nem lehet panaszunk. A műszerfal elsőnek szokatlan elhelyezésű, de pár perc alatt megszokható. Sőt rászokható, következő tesztautónkban már reflexből nem lenéztem a műszerekre, hanem a középkonzol tetejére pillantottam állandóan, valamit tudhatnak a Citroennél. Minden anyag, amihez hozzáér az ember kifejezetten jó minőségű és igényesen formázott. Nagyot lépet előre az előző sorozathoz képest és csak némi kötekedéssel lehet hibát találni benne.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA csomagtartó, ami számomra mérvadó és az egyik kedvenc témám, nem a legnagyobb 537 liter, de! Teljes szélességben lámpákkal együtt nyitható a csomagtartó, előtte állva Jónás és a cet története jutott eszembe.  Itt hátul is finom anyagokkal borították az egyenes síkokkal határolt rakteret, ami igény szerint akár 1710 literig bővíthető. Az anyagválasztás nem túl praktikus, de tagadhatatlanul erősíti a minőség érzetet az emberben.

Az 1.6-os e-HDI motor nem újdonság, de a 115 lóerő és 270 Nm valahogy kivételesen jól passzol ebbe az üresen 1300 kg-os autóba, a 6 sebességes váltó kicsit hosszú áttételezésűre sikerült, de az én kényelmes vezetési stílusomhoz jól passzolt. A fogyasztás terén némi csalódás ért, mert a gyári értéknek - ami vegyes használatnál kereken 4 liter, - a közelébe se jutottunk. A legfinomabb vezetőnk sem tudott 5,5 liter alá menni tartósan, ez is jó érték, de ugye „az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó”

A futómű megítélése számomra a legnehezebb, elsőre 10-20 km-en nagyon kényelmesnek éreztem, de hosszabb városi közlekedésnél és megpakolva zavaróan puhának. A szerkesztőségben volt aki élt-halt érte, én inkább a kicsit feszesebbet favorizálom „kinek a pap, kinek a papné”  Bevallom, én is borzongók közé tartozom, de már kezdek elcsábulni! A C4 Picasso egy egyedi megjelenésű közepes egyterű, franciás sajátosságokkal nem túl drágán, már 4,99 milliótól elérhető (VTi 120 - 1,6 benzines, 120le), de az igazán jó választás a 1,6os e-HDI 5,81 millióért.

Citroen C4 Picasso

Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, teszt
 
„A MINI története” a BMW Múzeumban „A MINI története” a BMW Múzeumban Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Az új HR-V - Magával ragadó vezetési élmény, kimagasló teljesítmény Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

2014. június 03.
A Genfi eredményhirdetés után, áprilisban kipróbáltuk az év autóját a Peugeot 308 1.6 e-HDi-t. Kiválót alakítottak a franciák, és megérdemelték a díjat.
Részletek

Peugeot 308

Peugeot 308Kívülről sokban eltér az új 308 elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés. Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk, és kellőképpen személyre állíthatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A torz ellipszis formájú műszerfal kicsit rossz helyre került, mert a kormányt bármilyen pozícióba állítva is kitakarja.

A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra aminek érdekessége, hogy a két mutató ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés. A hátsó üléssorban is királyi a fejtér, ami sajnos a lábtérre nem igaz, alig jut hely a lábfejnek az ülés alatt. Így a helykínálat inkább két személynek lehet komfortos

Peugeot 308A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő 1,6 literes e-HDi diesel erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 115 lóerejének köszönhetően, 270 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308.

Összességében a Peugeot 308, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó.

Peugeot 308

Kulcsszavak: év autója, galéria, Peugeot, Peugeot 308, teszt
 
Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány Új Nissan Qashqai - Kecses karosszéria, új generációs szervokormány A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford? A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford? „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra „2016 Év Autója“: már az első hét között van az Opel Astra Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Könnyű, mégis maximális biztonságot ad az új Mercedes S-osztály Európában is kapható lesz az Edge Európában is kapható lesz az Edge
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 111 - 120