Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 121 - 130
Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

2014. január 28.
A Hyundai abban a szerencsés helyzetben van, hogy egyszerre több féle szabadidő autót kínálhat a termékpalettáján. Következő tesztünkben a 3. generációs Santa Fe-t mutatjuk be.
Részletek

Hyundai Santa FeBemutatjuk a harmadik generációs Santa Fe-t mely a Hyundai kategóriában középső szabadidő autója. Az új modell sokkal vagányabb megjelenésű mint az előd modellek voltak. Az új formavilág és a design nagyon Audisra sikeredett. A mai trendnek megfelelően LED-es lámpát kapott hátul, van LED-es nappali fény és visszapillantó tükörbe integrált LED-es irányjelző.

A Santa Fe elején egyértelműen a hatalmas krómozott hűtőrács dominál, krómból jutott a kilincsekre és az ablak keretekre is. Mutatós az Executive csomag mellé járó 19 colos grafit könnyűfém felni, hátul pedig a dupla kipufogóvég erőt sugall. Az összképet erősíti továbbá a B oszloptól hátrafelé sötétített ablakok, és a szolid tetőspoiler.

Beülve elől fejedelmi kényelem és helykínálat fogad, a hátul ülőknek ugyan egy kicsit szűkebb a tér de itt sem kell panaszkodni. Két megtermett felnőtt kényelmesen elfér. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állíthatók és az egész üléssor tologatható előre-hátra attól függően, hogy láb vagy rakteret szeretnénk bővíteni. A tengelytáv nem változott az előd modellhez képest, de a fej és a lábtér gyarapodott. Hátul külön légbefúvás is van sőt ha felárért megvesszük a harmadik üléssort akkor a leghátul ülők sem fognak levegő nélkül maradni. A csomagtér mérete sem kicsi alap helyzetben 585 liter, ezt a hátsó üléssor tologatásával tovább növelhetjük.

Hyundai Santa FeTalálunk a csomagtartóban csomagtér hálót, 220V-os csatlakozót a padló alatt pedig öblös tároló rekeszeket. A teljes értékű pótkereket az autó alatt találjuk. A belső tér minőségi és az összeszerelésre sem lehet panaszunk. Műszerfal kialakítása modern a kék műszerfal megvilágítás megosztja a közvéleményt. Okos megoldás, hogy az ajtó alja rásimul a küszöbre ezáltal nem sározzuk össze magunkat ki és beszálláskor. A világos bőr borítású ülések kényelmesek. Gombokkal nem spóroltak az utastérben a kormányon, tőle jobbra és balra, sőt még a váltókar körül is találunk jó néhányat. Kell egy kis idő mire hozzászokik az ember.

A motorháztető alatt  az átdolgozott 2,2 literes négy hengeres diesel erőforrás dolgozik, 197 lóerős teljesítményét 3800 fordulat per percnél adja le. 436 Nm nyomatékát egy hat sebességes automata váltó juttatja a meghajtott kerekekre. Nagy terepjáró képességekre nem kell számítani ebben a kategóriában, ez igaz a Santa Fe-re is, differenciálzár és felező nincs, lejtmenet vezérlő segít viszont terepen. Csak tapadás vesztés esetén kapcsol az összkerék hajtás hátulra a nyomaték 50% kerül, ezt fixre is kapcsolhatjuk maximum 40 km/h-ig. Ezekkel a paraméterekkel és 1800kg tömegével az átlag fogyasztás 8,5-9 liter körül mozgott 100 kilométeren.

Hyundai Santa FeÖsszességében a Hyundai Santa Fe egy prémium szabadidő autó sok extrával és hatalmas helykínálattal.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, teszt
 
Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso Kompakt külső tágas belsővel - Citroen C4 Picasso
 
Válságautó - Peugeot 301

Válságautó - Peugeot 301

2014. január 14.
Nemcsak az ára lett alacsony, hanem a fogyasztása is a Peugeot 301-es dízel változatának, melyet a közelmúltban próbálhattunk ki.
Részletek

Peugeot 301Az utóbbi idők legjobb ár-érték arányú családi járművét ismerhettük meg. A Peugeot 301-es, amely azonos padlólemezre épül a 208-assal, de a hasonlóság itt véget is ér. A francia gyártó ezzel a modellel kíván harcba szállni az úgynevezett válságautó, más néven a fapados kategóriában. Többek közt olyan vetélytársakkal kell felvennie a versenyt, mint például a Fiat Linea, Skoda Rapid, a Dacia Logan, vagy épp házon belül a Citroen Elysée. Szemből nézve jól illeszkedik a Peugeot családba a 301-es, kimondottan csinos orrot varázsoltak a tervezők.

Oldalról és hátulról már semmi különlegeset nem tartogat a látvány, talán egyedül a hátsó lámpatestek túlnyúlásai szokatlanok kissé. A prémium kategóriában megszokott négy ajtós limuzin kialakítást és ennek előnyeit kínálja a 301-es. Közel 4,5 méteres hosszával, valamint 2650-es tengelytávjával előre vetíti, hogy a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak. Ha már a kényelemről ejtettünk szót, meg kell említenünk, hogy az ülések kialakítása is a maximális komfortot szolgálja, bár a magasabb utasoknak picit szűkek lesznek. Az ideális vezetési pozíció pillanatok alatt megtalálható a kormányoszlop állíthatóságának is köszönhetően.

A beltérben a már jól bevált formákkal, anyagokkal találkozhatunk, a Peugeot annyira eltalálta a belsőt, hogy a műanyagok és díszítőelemek tükröződése sem zavaró.

Peugeot 301A kezelőszerveket egy mozdulattal megtalálhatjuk, a műszerfal és a középkonzol kinézete is hasonlít a prémiumkategóriában megszokottakhoz. Egyedül az ablakemelők kapcsolóinak helyét a váltó két oldalán kell szokni. A meghajtásról egy négyhengeres 1560 ccm-es, 92 lóerős dízel erőforrás gondoskodik, aminek maximális forgatónyomatéka 1750 fordulat/ percnél 230 Nm. Az autópályás közlekedésnél akadhatnak gondjai, ám a városban és országúton kimondottan kellemes autózást tesz lehetővé.

Fogyasztása vegyes használatban 3.6 és 5.2 liter között mozgott. Az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó kiválóan osztja el a terhelést a meghajtott kerekekre. A megnövelt has magasságnak, az elöl független, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésnek hála a magyarországi utakon is szinte rezzenéstelenül siklik. A Peugeot 301 lehet a fapados kategória egyik meghatározója, talán egyik legsikeresebbje is. Lévén hatalmas 506 literes csomagtartója elég akár egy nagycsaládnak. Ráadásul még USB csatlakozóval is megspékelték a kínálatot. Tehát a számos kényelmi és biztonsági felszerelések miatt igaz lehet a Peugeot állítása: egy stílusos autót az egész családnak.

Peugeot 301
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 301, teszt
 
A Lexus bemutatta az együléses ’SKYJET’ űrhajót A Lexus bemutatta az együléses ’SKYJET’ űrhajót A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS Tömény érzelem – az új Skoda Octavia RS Nissan tanulmányautó Detroitban Nissan tanulmányautó Detroitban Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger Megérkezett Magyarországra a várva várt Kia Stinger
 
A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

2014. január 13.
Kipróbáltuk a Suzuki SX-4  S-Cross dízel változatát a Full extrás felszereltséggel. Nem okozott csalódás.
Részletek

Suzuki SX-4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb, ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt, ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol. Az általunk kipróbált S-Cross leglátványosabb extrája mely egyben a kategória legnagyobb nyitható panorámateteje. A fűthető bőr borítású ülések kényelmesek, könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A bőr borítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes diesel erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 3750 fordulat / percnél adja le.

Suzuki SX-4 S-CrossA motorhoz egy 6 sebességes kézi váltó tartozik, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása.  Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 320 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 5,1-5,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Suzuki SX-4 S-Cross

Kulcsszavak: bemutató, suv, suzuki, SX4, teszt
 
Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Legördült a gyártósorról a 2,5 milliomodik magyar Suzuki Legördült a gyártósorról a 2,5 milliomodik magyar Suzuki A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra Stílusosan érkezett meg a vadonatúj Toyota Aygo Magyarországra
 
Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

2014. január 02.
Az elegáns karosszéria alatt az egyik legjobb dízel motor dolgozik. Terepen a has magassága miatt kompromisszumra kényszerül, de amit a technika lehetővé tesz azt tudja. Ez az Outlander a Mitsubishitől.
Részletek

Mitsubishi OutlanderAz új generációs Outlandert teljesen újratervezték. Itt-ott kifinomultabbak a formák. A hátsó lámpák harmonikusan összeolvadnak a csomagtér ajtóval mely elektromosan működtetett.

Az Outlander félelmetes orrában, egy 150 lóerős dízelmotor dolgozik, mely már alapjáratról meglepően dinamikusan húz és 2400-as fordulattól iszonyatos erővel kezd el dolgozni, 3500-as fordulaton éri el a csúcsteljesítményt. Szinte az embernek nincsen lelkiereje padlóig nyomni a gázpedált, ha ezt mégis megtesszük, akkor a 6 sebességes automataváltó pillanatok alatt reagál és a 380 Nm nyomaték azonnal az ülésbe passzíroz bennünket.

A 9,5-9,9 literes városi fogyasztása egy lehelettel magasabb, mint a konkurens típusoké, de ha kimegyünk az országútra ez az érték 7 liter alá vihető. A fogyasztást még 1-2 literrel növelhetjük, ha terepre merészkedünk vele, bár terepjáró képessége korlátozott az alacsony has magasság miatt. Nem várt, problémásabb helyzetekben azért segítségünkre lehet a kapcsolható és zárható négykerék hajtás Eco üzemmóddal. A 4x4 hajtás teljes mértékben elektronikusan vezérelt. 

A futóművet feszesre hangolták, mégiscsak egy SUV. Az úthibákkal könnyedén megbirkózik, a kormány egy kicsit túlszervózott, de még nem zavaró. Nagy termete ellenére a terhelésváltásokat jól bírja, nem billeg, és nem válik bizonytalanná a karosszéria.

Mitsubishi OutlanderA dinamikához jól párosul a szemet gyönyörködtető, lendületes formatervezésű karosszéria, összetéveszthetetlenül Mitsubishi.  Műszerfala határozottan sportos, szép kivitelű. A beltér kellemes és tágas, a felhasznált anyagok jó minőségűek és tapintásúak. Jó pontot érdemel a rengeteg praktikus tárlóhely, a kiváló hangzású Rockford Fosgate Navis hifi berendezés, amihez a csomagtartóban egy mélynyomóláda is tartozik, és a minden igényt kielégítő igazán gazdag felszereltség.

A bőr borítású ülések kényelme tökéletes, könnyű megtalálni az ideális helyzetet a vezetéshez. Meglepő módon a hátsó üléseknél még a nagyra nőtt sofőrök mögött is hatalmas hely marad, az ülőlap rövid, de a háttámla oldalanként külön állítható és elég komfortosak a hosszú utazáshoz. A harmadik üléssor, nagyon praktikusan könnyedén elővarázsolhatóak a padlóból, de csak kisebb gyerekeknek kényelmes. A raktérajtó elektronikusan nyitható és zárható, ezt hangjelzés is kíséri, nehogy beverjük a fejünket.

Összegezve az Outlander 2.2DI-D több mint szerethető autó, kényelmes, praktikus, városon kívül még gazdaságos is! Egy nagyon kulturált dízelmotort párosítottak az egyik legszebb japán SUV karosszériával.  A pontos szinte észrevétlen váltó és a jól hangolt futómű kormány páros tovább növeli az új Outlander komfortérzetét.

Mitsubishi Outlander


















Mitsubishi Outlander
Kulcsszavak: bemutató, galéria, Mitsubishi, Outlander, teszt
 
Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Három jelentős évfordulót ünnepel az Audi Goodwoodban Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel
 
Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4

Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4

2013. december 19.
Az Opel Lego autója is lehetne az Adam, mivel minden szerkezeti elemét magunk választhatunk ki, a kerekektől a karosszérián át a belső dizájnig. Ennek köszönhetően nincs két egyforma Adam az utakon.
Részletek

Opel ADAMMegérkezett Magyarországra is az Opel kisautója az Adam. Az új típus szinte minden porcikáját saját magunk választhatjuk ki, ugyanis 12 féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31 féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel közül válogathatunk. Szerény véleményünk szerint a kisautó nem lesz tömegcikk, ha mégis akkor egészen biztos, hogy nem lesz két egyforma összeállítás, mert több mint 60 000 féle változat állítható össze az egyéb további részletmegoldásokkal. Ilyen apró finomság a LED-es tetővilágítás, amely a csillagos eget utánozza, de van állítható színű belső hangulatvilágítás és sokféle, akár világító műszerfal panel is.

Az általunk kipróbált újdonságban szinte az összes extra megtalálható. Beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk. Nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés.

Opel ADAMA belső maximálisan prémium kategóriás, minőségi az anyaghasználat. A megmunkálás ezért nagyon vonzóvá teszi az Adamot. A kis ékszerdoboz 30 cm rövidebb, mint a Corsa. A vezetőnek és utasának kellő hely jut elől, hátul már ez nem mondható el, de rövid távon még elviselhető.  Az ülések kényelmesek és jól tartanak. A látványnak és a formavilágnak köszönhetően nagy feltűnést kelt az utcán ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

A kipróbált változatban az erősebbik 100 lóerős 1398 köbcentis benzine erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 6000 fordulat per percnél adja le, a 140 Nm nyomaték pedig 4000 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1045 kg-os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható.

Összességében az Opel Adam egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában.

Opel ADAM

Kulcsszavak: adam, bemutató, opel, teszt
 
Az Opel 25 éve Magyarországon Az Opel 25 éve Magyarországon A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Ezen az őszies, szeptember 21-i szombaton is várja Önöket a Jazzy Street Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Bécsben ünnepelte világpremierjét a továbbfejlesztett ŠKODA OCTAVIA Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe
 
Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650

Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650

2013. december 03.
A Kawasaki megalkotta a tökéletes túramotort a Versyst, ami alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt.
Részletek

Kawasaki Versys 650A Kawasaki megalkotta a tökéletes túramotort a Versyst, ami alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt.

A Versys nem számít új modellnek, de ez a legutolsó ráncfelvarrás jót tett a típusnak. Szemből elsőre a lámpa formája és elrendezése lehet feltűnő, külön van ugyanis a tompított és a távolsági fényszóró. A motor felépítéséből is látszik.

Nyeregbe pattanva először a 845 milliméter magasan lévő nyereg lehet furcsa, de hála a motor keskeny mivoltának az átlagos testalkatú motorosoknak is leér a lábuk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. A magas üléspozíció miatt nyújtózkodnunk sem kell, hogy ellássunk az autók felett. A kormány szélessége pont megfelelő. A lábtartó magasan van, de nem kell a térdeinket a nyakunkig emelni, emiatt a kanyarokban jobban dönthetjük a Veryst, nem kell félnünk, hogy leér a lábtartó. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására.

A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Tőle jobbra egy kijelző, innen olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két, napi számláló állása melyek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk. A Versysen volt még kétoldalt doboz, mely túrázáskor jól jöhet, és akár egy bukósisakot is képes elnyelni.

Kawasaki Versys 650A START gomb megnyomása után életre kel a soros két hengeres erőforrás amelyet az ER-6-tól örökölt. Alapjáraton halk morgás hallatszik a motor alá középre helyezett kipufogóból. Az áttételezést inkább túrázásra hangolták, így már 60km/h sebességnél 6.ba kapcsolhatunk.  Az amúgy 649 köbcentis erőforrás 64 lóerőt produkál 8000 fordulat/percnél. 61 Nm nyomatékot 6800 fordulat/ percnél adja le. Ez a teljesítmény a 6 sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A futóműre sem lehet panaszunk, könnyedén veszi az úthibákat. Elől egy 41 milliméteres fordított villát kapunk, hátul egy szemet gyönyörködtető, jobb oldalra szerelt rugóstagot kapunk, ami egy banán alakú alu lengővillához kapcsolódik.

Összességében a 650 Versys egy nagyon szerethető társ minden körülmény között. Kényelmes, gazdaságos és még jól is néz ki.

Kawasaki Versys 650

Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Versys 650
 
Szavazz a magyar vasra! Szavazz a magyar vasra! A YAMAHA bemutatja rendőrflottájának új tagját, a Tricity 125-öt A YAMAHA bemutatja rendőrflottájának új tagját, a Tricity 125-öt Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca
 
Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci

Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci

2013. november 30.
A sok újdonság igen jót tett a Renault Clio negyedik generációjának, de a hagyományos francia kényelmet az utastérben szerencsére nem cserélték le. Így továbbra is jó piaci részesedést tudhat magának a Clio.
Részletek

Renault ClioNéhány hónapja megérkezett az új, negyedik generációs Clio, melyet ki is próbáltunk. A kisautóban a kiforrott, megbízható, gazdaságos diesel erőforrás dolgozott és a felszereltségre sem lehetett panaszunk.

Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio, meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba integrálták, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navis hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal közepén egy digitális, sebességmutatós egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra az üzemanyagszint visszajelző.

Renault ClioVízhőfok mérő nincs, csak egy kék visszajelző világít, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Az első ajtókba hatalmas bass reflex rendszerű hangszórókat építettek, melyekkel fokozható a zenei hangzás az autóban. Hátul nincs nagy hely, de két, átlagos méretű felnőttnek még kényelmes. A csomagtartó 300 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ez köszönhető a defektjavító szettnek, mely megspórolta a pótkerék helyét. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1146 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault 1461 köbcentis 4 hengeres diesel motorját. A motor 90 lóerő teljesítményt tud kipréselni magából 4000 fordulat/percnél. Nyomatéka 220 Nm, mely 1750-es fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 3,6 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 4,7 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. Élvezetes kanyarogni a kis Clioval.

Kulcsszavak: bemutató, clio, renault, teszt
 
A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában A Seat bemutatta legújabb sportmodelljét az SUV-kategóriában Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Progresszív, új formatervvel érkezik a Kia globális bestsellere Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Gazdaságos és nagy teljesítményű motorokkal bővült az új Citroen C4 Gazdaságos és nagy teljesítményű motorokkal bővült az új Citroen C4
 
A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI

A legkisebb Picasso - Citroen C3 Picasso 1.6 HDI

2013. november 11.
A Citroen C3 Picassóval egy olyan családbarát, alacsony fenntartási költséggel bíró autót alkottak a gyár mérnökei, mellyel a kisgyermekes családok körében érhetnek el piaci részesedést.
Részletek

Citroen C3 PicassoA Citroen legkisebb egyterűje eddig is előkelő helyet foglalt el kategóriájában. A mérnökök nem hagyták, hogy feledésbe merüljön a praktikus kis családi autó. A ráncfelvarrott Citroen C3 Picasso újra reflektorfénybe került.

A mai trendnek megfelelő technikai újításokat vezették be. Átformálták az első és hátsó lökhárítókat, és LED-es nappali fényt kapott, melyeket az első lökhárítóba integráltak.  A legkisebb Picasso előnye igazán belül mutatkozik meg. Az összeszerelésre és anyaghasználatra nem lehet panasz. Pozitívum a világos belső, és az óriási panorámatető.  Az ülések kényelmesek és jól tartanak.  A vezetőülés könnyedén testre szabható,  minden kezelőszerv kézre esik. Érdekes a középre helyezett kijelző csokor, színben mindegyik eltér, de még így is gusztusos.

A kijelzőkről minden hasznos információ leolvasható. Középre került a navigáció és a hifi, valamint a tolatókamera kijelzője. Mindezek alatt található a kétzónás digitális klíma vezérlőegysége. Hátul van minden mi szem szájnak ingere. Hatalmas fejtér, az első ülésekbe integrált kis asztalkák, és kapcsolható világítás. Az ülések kényelmesek, a lábtér elfogadható, Az osztott üléssor külön-külön sínen csúsztatható. Így az alaphelyzetben 385 literes csomagtartó 500 literesre bővíthető. A háttámlák síkban ledönthetők, ezzel még tovább növelhető a raktér.

A ráncfelvarrással új hajtáslánc került a C3 Picassoba. A nálunk járt Exclusive változatban a legerősebb 1,6 literes HDI diesel motor dolgozott, és ehhez egy jól hangolt 6 sebességes manuális váltót illesztettek.

Citroen C3 PicassoAz erőforrás 112 lóerős, melyet 3600 fordulat/percnél ér el. A tökéletesre hangolt váltónak köszönhetően nagyon jól gazdálkodhatunk a 270 Nm nyomatékkal és ez a fogyasztásra is kedvező hatással van, vegyes használatban megelégedett 5-5,5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű okozta a legnagyobb meglepetést, a magassága ellenére sem tűnik bizonytalannak kanyargósabb utakon, bár feszesebb és kicsit pattogósabb is lett, de még pont komfortos.

.
Citroen C3 Picasso

Kulcsszavak: bemutató, C3 Picasso, Citroen, teszt
 
Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Bemutatkoztak a Ford exkluzív felszereltségű városi terepjárói Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Az Audi e-tron quattro tanulmány bepillantást enged a márka jövőjébe Május elején startol a Dacia Duster Tour Május elején startol a Dacia Duster Tour
 
Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész)

Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész)

2013. november 05.
Tulajdonképpen csak az apró stílusjegyekben különbözik a testvér modelltől. érdekes módon az iOn első légbeömlő nyílásának a felét letakarták, mert úgy látszik, hogy most a Citroen „nyúlta le” a hatalmas Peugeotos légbeömlőt.
Részletek

Peugeot iOnEhhez jön még néhány embléma csere,…aztán ennyi. A két francia villanyász a Mitsubishitől azonban már nem csak a design elemek variálásában tér el. A C Zéro és az iOn a japán gép visszabutított változatai, mivel ott intenzívebb a visszatáplálás mértéke, és kapott egy takarékosabb autópálya üzemmódot is, amivel szintén lehet növelni a megtehető kilométerek számát. 

Túllépve ezeken az „apróságokon”, irány Palócország. A Budapest, M3, 2/A, Vác, Rétság, Balassagyarmat, Szécsény, Ráróspuszta, Litke, Ipolytarnóc Ráróspuszta útvonalat teljesítettük az iOn-nal. Ebben van emelkedő, kanyargós hegyi út, falu, város, és az egész táv 176 km. Ezen a szakaszon volt két olyan „beépített” ismerős is, ahol vészhelyzetben felvillanyozhattuk volna magunkat, de erre nem került sor. Mint a teszt végén kiderült, még a teknőst sem tudtuk előcsalogatni.

Mindehhez azért némi előmunkálatokat is végeztünk. Először is 2.5 re fújtuk a kerekeket, ami a Smartos gyakorlatban is sokat hoz, és még az autó amúgy elég ingatag lábakon álló ívtartó képessége is javult, ezáltal nőtt az elérhető kanyarsebesség is. Az elöl McPherson, hátul pedig panhard rudas futómű gördülési tulajdonságai egész elfogadhatóak, azonban kanyarokban rettenetesen tolja a két 145-ös virslit a farmotor. A hátsó gumiméretet is a Smart ihlette, mivel a hajtott kerekek könnyűfém felnijein itt is 175-ös abroncsok feszítenek. Amennyiben felvértezzük magunkat a szükséges háttérinfókkal, mint például a fékezésnél és gázelvételnél való visszatermelés lehetősége, illetve mindig megpróbáljuk az ECO mezőben tartani a fogyasztásmérő mutatóját, máris javulnak az esélyeink.

Peugeot iOnTehát hajrá! Ami ezután zajlott, az a takarékos vezetés netovábbja. Mindig figyelni kell, hogy mikor tudunk a leggazdaságosabban felgyorsulni a többiek sebességére. Egy villámgyors intenzív gyorsítás, kar üresbe, majd vissza és eco-ban haladhatunk, egész jó tempóban. Ugyanis ilyenkor alacsonyabb energiafelhasználással tudunk haladni. Miért? A fene se tudja.

A másik trükk, az üresben való gurulási lehetőségek árgus szemekkel való kifigyelése, majd a lassítások előtt újra sebességbe rakva a váltókart, az ideális távot motorfékben megtéve, még vissza is tölthetünk némi áramot az akksiba. Amennyiben úgy lőjük be a távot, hogy fékezni is kelljen a végén, az még további pluszokat termel. Ezekkel a varázslatokkal, ha ügyesek vagyunk 80-90-es sebességgel haladva, nem akadályozzuk a forgalmat és mégis nő a hatótávunk.

A 67 lóerős állandó mágneses szinkron motor 180 Nm-es nyomatéka 15 másodperc alatt gyorsítja fel az iOn-t a százas tempóra, és az emelkedők legyőzése sem jelent gondot neki, persze jobb, ha nem puposkodunk hegynek felfelé, mert büntetőt zuhan a hatótávolságunk. Tehát az önmérséklet itt is kifizetődő erény. Persze attól függ, mennyire vagyunk a céltól. Mivel mi elég messze voltunk még, mikor a 2/A húzós emelkedőit próbáltuk a legkisebb veszteséggel legyőzni, itt bizony 60-70-re esett a tempó, és így is magasabb volt a fogyasztás, mint szerettük volna. De ha van emelkedő egyszer lejtő is lesz! S’lőn. Amit veszítettünk azt majdnem mind vissza is nyertük.

Peugeot iOnPersze azért csodák nincsenek, tehát a táv szépen lassan fogyott. Vác után, egy kicsit élvezkedtünk a kanyarokban, és bátrabban nyomtuk az emelkedőkön, hogy azért lássuk mit is tud a Peugeot zöld lelkületű autója. Az iOn dinamikusan gyorsít ha kell, és a keményre fujt gumikkal, egész jól viselkedett a kanyarokban, mivel a nyomás növelésével, látványosan csökkent az egyébként kimondottan rosszindulatú alulkormányzottsági hajlama. Ez a három perc legalább tíz kilométer veszteséget jelentett, de megérte!

Nagyjából ezekkel a trükkökkel autóztuk le a kijelölt távot, bár a vége felé – látva a már negyedórája eltüntetett utolsó rovás kopár helyét, kicsit megjuhászodtunk, és a békés forgalmú úton, a hetvenes tempót tartva lopakodtunk el Rárósra, a másfél kilométeres meredek hegyi út végén lévő 16 Amperes biztosítékokkal ellátott konnektorhoz. 6 és fél órai töltés után 131 km-es hatótáv jelent meg a kijelzőn, tehát a Peugeot újratöltve várta a visszautat. Hazafelé, már bátrabban, 90-es tempót tartva „száguldottunk”, és a 126 kilométeres táv után, még így is maradt 25 kilométerre való szufla, az utolsó jelzés eltüntetéséig. A teknőst mi soha nem láttuk, tehát jó esetben negyven kilométer még benne maradt az iOn-ba. Tölteni egyébként kétféle módon lehet. A 380 voltos gyorstöltő egységet az autó vezető felőli oldalán találjuk, és ha van ilyenünk, 30 perc alatt 80 százalékra tölthető vele fel az akkumulátor csomag. A jobb hátsó sárvédőn lévő kerek ajtó alatti csatlakozóba, egy speciális végű kábel dugható be, ami egy elektronikát is tartalmaz, és a másik vége egy sima 220 voltos aljzattal köti össze az autót. Ezen az oldalon (a hálózat függvényében) kb. 6-8 óra kell a teljes feltöltéshez. A nagyjából három méteres kábellel szerelt töltőegységet, egy elegánsnak éppen nem nevezhető füles szatyorban találjuk meg.

Mai árakon számolva, a 150 kilométer nagyjából 500 forintba kerül, és ez nem rossz. Amennyiben ésszel közlekedünk, meglepő távolságokat is meg tudunk tenni az elektromos Peugeottal (és természetesen a Citroennel is). Kényelmes utastér, rendkívül csendes üzemmód jellemzi az autót. A gyalogosokra ellenben egy kicsit jobban kell figyelnünk, mert aki fülre lép le a járdáról, az rémült tekintettel mered a semmiből ott termő autóra, ami azután ahogy jött zajtalanul siklik tovább, az értetlen tekintetek által követve.

Peugeot iOnA hivatalos fogyasztási adat 130 Wh/km, ami nagyjából másfél liter/150 km üzemanyag árának felel meg. A testvérpáros mindkét tagja eléri a 130 km/órás végsebességet.

A csekély hatótávolságból adódó kalandok ellenére, fájó szívvel adtam vissza az autókat, már csak azért is, mert ennél olcsóbban csak valamikor a 8 forintos benzinárak mellett autózhattam, az meg a hetvenes évek elején volt. Tehát ez felért egy időutazással is. Mindezek mellett, egy jól használható, valós erényekkel bíró kisutót ismerhettem, meg a C Zero és az iOn tesztjével.    

Kulcsszavak: C-Zero, elektromos, elektromos autó, galéria, iOn, Peugeot, teszt, villanyautó
 
Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell Peugeot 2008 - Nemzetközi színtérre szánt modell A Monza Concept az Opel márkastratégiáját szemlélteti Frankfurtban A Monza Concept az Opel márkastratégiáját szemlélteti Frankfurtban Megduplázza az elektromos Zoe modell gyártását a Renault Megduplázza az elektromos Zoe modell gyártását a Renault Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback a Genfi Autószalonon mutatkozik be A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback a Genfi Autószalonon mutatkozik be
 
Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész)

Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész)

2013. november 04.
A PSA csoportos hagyományokat tekintve nem meglepő, ha a két francia, tulajdonképpen úgy hasonlít egymásra, mint két tojás, de ne feledjük el a japán vonalat. Ugyanis ezt a tisztán elektromos üzemű autót, a Mitsubishi fejlesztette ki.
Részletek

Citroen C ZeroCitroen és a Peugeot leginkább csak a nevére vette. A japán márkánál i-MIEV néven fut, ez a jövőbe mutató autót. A zöldebb jövő nyitányaként, mindhárom gyár piacra is dobta ezt a valóban környezetbarát járművet. Igaz, hogy szinte virtuálisnak mondható ez a cselekedet, mert a kis széria, és az akkumulátorok egekbe szökő árai miatt valamivel többe kerül, mint tíz millió forint.  Persze a magyar államgépezet sem hazudtolta meg magát, és van rajta (240.000 forint!!!) reg-, és mindenféle olyan adó, ami tisztán megmutatja, hogy nálunk a környezetvédelem, még ilyen kis darabszámok esetén sem működik. Miközben persze a hagyományos üzemanyagokkal működő autóba ücsörgő polgárokat, rögtön környezeti bűnözőnek kiáltják ki, a küszöbön lévő alternatív hajtású járműveket nem hogy támogatnák, a minimális megjelenésüket is meghiúsítják. Tehát a C Zero, és társai, zero toleranciát kaptak az álzöld politikusoktól. …mert a jövő közlekedési eszköze nálunk a kerékpár! Noormális!?

A szokásos agybajomon túllépve, jöjjön az igazi élményt jelentő, zéró emissziós dupla menetpróba. Mivel a C Zero –t próbálhattuk ki először, evvel az autóval, még a 46 kilométerre lévő Százhalombattára is félve merészkedtem le, mert mint tudjuk, vissza is kellene érni. Az indulásnál 125 km lehetséges futásteljesítményt mutatott a visszaszámláló rendszer, ami a villanypedál intenzív nyomkodásának függvényében vészesen elindul lefelé, de ha megpróbálunk szépíteni, lassan visszakúszik, ezzel terelgetve vezetőjét a takarékos autózás irányába. Ez már magában véve egy igazi sikerélményeket is biztosító játékká válik, hiszen ha ésszel közlekedünk, plusz kilométerekkel jutalmaz minket az autó, így azután meg is van a szükséges azonnali visszacsatolás.

Citroen C ZeroA halkan suhanó elektromos autócskát sokan megcsodálják, és rendszeresen szóba elegyednek az autó vezetőjével, hogy azután reménytelen sóhajjal mondjanak le erről a jövőbemutató szerkezetről. Európában vannak tisztességesen működő rendszerek is, ahol a környezetvédelem, nem csak parlamenti lamenta. Dániában például ez az idei év slágermodellje, ami sokáig vezette a kategória eladási statisztikáit. Persze ott a politikusok komolyan is gondolják, amit mondanak.

Bár ezt az 1475 milliméter széles (vagy inkább keskeny), 1608 milliméter magas, és huszonöt centi híján 3.5 méteres minibuszt „leautócskáztam”, azért hozzá kell tenni, hogy négy személy számára valódi kényelmet képes nyújtani, a kicsit puritánra sikeredett utastér. Sőt! Még egy egész becsületes csomagtér is a rendelkezésünkre áll. Ehhez még hozzácsaphatjuk a 9 méteres fordulókört, ami igazi városlakóvá teszi a Citroen villanyautóját.

A Smart-os formajegyekkel is bőven megáldott karosszéria nem különösebben szép, de ennek ellenére egész szerethető, különösen akkor, ha már tisztában vagyunk az autó erényeivel is. A keskeny, de ennek ellenére kényelmes ülések kimondottan jó oldaltartást biztosítanak, de a hátsó utasokat is dönthető üléstámlákkal kényeztették el a tervezők. A vezető előtt elterülő mérsékelten dizájnos látványon a középső konzol kicsit javít, de láttunk már szebbet is, azt azonban el kell ismerni, hogy a műszerek és a kezelőszervek áttekinthetőek, és racionális elrendezésűek. Van klíma, HiFi rendszer, és tulajdonképpen minden, ami egy átlagos autóba manapság elengedhetetlen. Persze a megteendő kilométerek függvényében azért majd mérlegelni kell, hogy ezekből mit és mikor használunk. Egyik autóban sem találtunk pótkereket, de némi kutakodás után a hátsó ülés alatt találtunk egy kompresszort és a hozzá tartozó javító folyadékot.  

Citroen C ZeroA Citroen C Zero-val még komoly kihívásnak éreztük, mikor már 138 kilométert megtéve, a műszer szerint üres akkumulátorokkal lopakodtunk, a még 4-5 kilométerre lévő, de egyre távolabbinak tűnő konnektor irányába. Mint a későbbi, és sokkal bátrabb „expedícióink” során kiderült, az említett barátságos páncélos csak valamikor jóval később mászik elő. Persze belemenősen közlekedve akár 80 kilométer után jöhet a game over, azonban ha a hatótávolság növeléséért beáldozzuk a lealázó gyorsulásokat, és a padlóvillanyt, akkor mint kiderült, ennél lényegesen többre is képes. Az így begyűjtött tapasztalatokkal felvértezve, a klónnal, azaz a Peugeot Ion-nal már távoli célokat is ki mertünk tűzni magunk elé, persze ehhez bele kellett vésni a vinyóba, a „ne ingereld a teknőst” feliratot.

Kulcsszavak: C-Zero, Citroen, elektromos autó, elektromos töltőállomás, galéria, teszt, villanyautó, zöld
 
A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját Ausztrál diákok megdöntötték az elektromos autók sebességrekordját Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál Drasztikus károsanyagkibocsátás-csökkentés a Fordnál A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck A 22 colos menő és a Tesla Pickup Truck
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 121 - 130