Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 121 - 130
Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross

Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross

2014. május 21.
Szerkesztőségünkben járt a Suzuki SX4 S-Cross 1,6 literes 120 lóerős változata. Különböző vezetési stílusú kollégák próbáltak ki, egyöntetűen jó véleményen voltak a Suzuki zászlós hajójáról.
Részletek

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb. Ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt-ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol.  A fűthető ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A  multifunkciós kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat/ percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltó tartozik. Pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása. Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc.

Suzuki SX4 S-Cross

A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 6-6,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Kulcsszavak: bemutató, suzuki, SX4 S-CROSS, teszt
 
A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

2014. május 08.
Kipróbáltuk a Fiat 500 L Multijet Living változatát, mely kiváló családi autónak bizonyult.
Részletek

Fiat 500L Living

Fiat 500L LivingAz új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető egyterű.

Belül meglepően tágas, kényelmesen el lehet férni még hátul is. A beltér roppant egyszerű, de minden ebben a kategóriában jellemző extra megtalálható. Az anyaghasználatot a rideg, sérülékeny és könnyen koszolódó műanyagok és kárpitok jellemzik, de az összeszerelésre nem lehet panaszunk. Az üléspozíciót magasra emelték, így a kilátás akadálymentes az amúgy is hatalmas üvegfelületeken. 

Az egész utastérre jellemző a négyszögesített kör formavilág. A „szögletes” kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve. A kézifékkar mókásra sikerült, itt is megtalálható a négyszögesített formavilág. Rengeteg, összesen 22 tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben. A csomagtartó alap esetben 638 literes.  A második  üléssor akár 12 pozícióban rögzíthető.  Széria felszerelés a Cargo Magic Space rendszer, melynek segítségével a csomagtér három szintre elszeparálva osztható fel.

Rendelhető 7 üléses változat, melyben a hátsó, harmadik üléssor a csomagtartó padlóból  hajtható ki, az anyósülés pedig asztallá alakítható.

Fiat 500L Living

A kipróbált modellben az erősebbik 1,6 literes diesel erőforrás dolgozott, mely 120 lóerős teljesítményt képes leadni. A gazdaságos MultiJet II motor 320 Nm nyomatékot juttat az első kerekekre 1750 fordulat per perctől.  Alapfelszereltségként kapjuk a Start-Stop rendszert, mely kicsit lomha, de így 4,4 liter körül tartható a fogyasztás városban. A motor ereje elég az amúgy nem kis karosszéria dinamikus mozgatásához, a városi forgalom ritmusát könnyedén fel lehet venni. Fogyasztásra nem lehet panaszunk vegyes, inkább városi használat mellett megelégedett 4,4- 5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű rendkívül komfortosra sikerült, meglepő, hogy nem pattog, zörög. Lágyan suhanhatunk vele Budapest útjain, ennek ellenére cseppet sem instabil, a kormányzás közvetlen, és az út visszajelzéseit sem nyeli el teljes mértékben.

Összességében a Fiat 500L Living egy szerethető egyterű, meglepő formavilággal, kiváló futóművel és összeszerelési minőséggel olcsó fenntartási költségekkel. Egyedüli a kinézete miatt oszthatja meg a közönséget, mert a forma és megjelenés nem hétköznapi.

Fiat 500L Living

Kulcsszavak: 500l, bemutató, fiat, teszt
 
Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében Merész formaterv és úttörő technológia a Nissan páratlan crossoverében A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display A BMW Motorrad bemutatja: lézervilágítás és bukósisak Head-Up Display Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Mutatjuk az első hivatalos képeket a megújult 370Z Coupe-ról Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta
 
Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

2014. április 14.
Egy csepp amerikába találjuk magunkat, amikor a Chevrolet 405 lóerős Camarojába ülünk, amelynek a cabrio változatát próbálhattuk ki.
Részletek

Chevrolet Camaro

Chevrolet CamaroKipróbáltuk a Chevrolet izomautójának kabrió változatát. A Camaro formavilága és technikai megvalósítása tükrözi az amerikai autógyártás hátat fordítását a mai európai trendnek. Szemből a legmeggyőzőbb a Camaro, a hatalmas hűtőrács végigfut az autó elején, az összképbe tökéletesen beleillik a kicsi kerek lámpatest, a középen domborított motorháztető. Hátul dominál a diffúzorba épített két oldalra kivezetett kipufogóvég innen mellesleg hátborzongató hangok is ki tudnak szabadulni. A LED-es hátsó lámpa designja tökéletesen illik az autó formavilágához. Oldalról a 20 colos könnyűfém felnik vonzzák a tekinteteket. Az egész autót az erő a masszivitás és a dinamizmus jellemzi.

A hatalmas elektromosan mozgatható ülésekbe beülve egy bunkerben érezhetjük magunkat csukott tetőnél. Az alapárban szinte az összes extra benne van, ide tartozik a bőrkárpit a Boston márkájú hifi érintőképernyős kijelzővel és head up display, ami a vezető elé vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat. Felhúzott tetőnél szinte semmit sem látni az autóból hátrafelé, az A oszlop is vaskos meg kell szokni, hogy nagyobb körültekintéssel kell vezetni a Camarot, parkolásnál azért segítségünkre van az alapfelszereltség részét képező tolatókamera. A helykínálat elől óriási, de a hátul ülő két felnőttnek sem kell nyomorogni. Az anyaghasználat kiváló, a kezelőszervek átláthatóak és kézre esnek, viszont a középkonzol aljára helyezett visszajelzőket elég nehéz vezetés közben leolvasni. A vászontetőt csak álló helyzetben lehet nyitni és csukni. Egy kart elfordítva lehet oldani a tető reteszelését, és innentől a munkát elektromotorok végzik.


Chevrolet Camaro

A hatalmas motorháztető alatt rejtőzködik a jó öreg 6200 köbcentis V8 as erőforrás. A motor nem mai de nagyon szerethető darab. Alacsony fordulaton is szépen elrotyog, brutális 405 lóerős teljesítményét 5900 fordulat per perctől adja le. Barátságosan is lehet közlekedni a Camaroval de 4000 fordulat/ perc fölött elszabadul a pokol, a 275/40 es hátsó abroncsok ilyenkor szeretik elveszíteni a kapcsolatot az aszfalttal, mi pedig besüppedünk a hatalmas bőrülésekbe. Elég drága az automata váltó, de a szerkezet könnyedén kezeli az 556 Nm nyomatékot és a vezetési élményből sem vesz el szinte semmi, sőt a kormány mögé szerelt karok segítségével még a kormányt sem kell elengednünk váltáskor. A fogyasztást tekintve nagyon változó eredményeket sikerült produkálni, átlagban beérte 15 literrel 100 kilométeren, de a fogyasztásmérő gyakran kúszik 20 liter fölé egy nagyobb gázadásnál. Nyugodt tempóval 100 km/óra sebességgel akár 10 literrel is utazhatunk, de ez az autó nem erről szól.

Összességében a Chevrolet Camaro egy ízig-vérig amerikai izomautó erős motorral, tekintélyt parancsoló megjelenéssel, és nem utolsós sorban 308 literes csomagtartóval. Sajnos a V8 rotyogás nem hallatszik csak magas fordulaton, hála a környezetvédelmi szabályozásoknak és a hangszigetelésnek.

Chevrolet Camaro

Kulcsszavak: bemutató, Camaro, chevrolet, teszt, videó
 
Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya A Mazda bemutatta az új MX-5-öt A Mazda bemutatta az új MX-5-öt Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II
 
Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

2014. április 01.
Az Opel Mokka 4X4 Cosmo egy kiváló Crossover amely több mint szabadidő autó. Az egyéni forma alatt egy 130 lóerős motor teszi a dolgát. Jól teljesít városban , és autópályán egyaránt.
Részletek

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoMint annyian az Opel sem akart abból a piaci robbanásból kimaradni, amit a crossoverek idéztek elő. A crossovereknek, azaz kicsit magyarosabban szabadidő-autóknak egyszerű a sikere: Végy egy, jelen esetünkben kis kategóriás autót, adj hozzá egy csipet terepjárót és öltöztesd fel divatos és díszes ruhába, úgy, hogy senkinek ne jusson eszébe vad terepre menni vele. Így kapunk egy igazán izgalmas külsőt, ami vagányságot, szabadságot sugall, de 4kerékhajtás ide vagy oda csak a városban-autópályákon, aszfaltozott utakon érzi igazán jól magát.

Őszintén megmondom, én nem szeretem ezt a kategóriát, valahogy az összegyúrt kategóriákból túl sok vész el és a végén csak egy divatcikket kapunk. Azt vallom, hogy, kis autónak - drága, terepjárónak – gyenge, szabadidő autónak meg kicsi. A külcsín igazán gusztusos, szépen illeszkedik a jelenlegi Opel kínálatba, elsőnek nekem egy kicsi bölény jutott eszembe az autóról, annyira masszív, mokány, álló helyzetben is dinamikát sugall. Az ablak és az övvonal, sőt még a küszöbök is határozottan emelkednek hátrafele, ami divatos, de a modern stílusnak az a böjtje, hogy a hátrafelé a kitekintés elképesztően korlátozott. Hatékonyan és biztosan tolatni, csak tolatókamerával (ami mindössze 50.000Ft) és sok-sok órás gyakorlással lehet.

A lemezek alatt, az utasoknak nem lehet panasza, elől fejedelmi, hátul az elvárhatónál nagyobb a helykínálat, amennyiben a második sorba csak ketten helyezkednek el. A 356 literes csomagtartója, amely sík oldalakkal határolt, pont megfelelő ebben a kategóriában, ami akár egy köbméterrel bővíthető az ülések lehajtásával.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoA vezető azonnal otthon érzi magát a kormány mögött, minden a megszokott helyen talál. Kicsit túlzónak tűnik a középkonzolon található gombrengeteg, de rövid idő után odanézés nélkül tudtuk kezelni az automataklímát vagy az audio-rendszert.

Az Opel legkisebb szabadidő autójának a motorja a gyengéje, valahogy nem illik ebbe a divatos ékszerdobozba. Nem csak azért mert nem a legmodernebb az Isuzu erőforrás, hanem az átlaghoz képest a járása határozottan nyersebb. Teljesítménye 130 lóerő, nyomatéka 300 Nm nem is kell több, dinamikusan lehet mozgatni 4x4 hajtáslánccal együtt 1475kg-os autót. A 6 sebességes váltója városban kényelmetlenül hosszú áttételűnek tűnik, de autópályán nagyon kényelmessé válik, szinte félautomata érzetünk volt, nem nagyon kellet a váltókarhoz nyúlni. Fogyasztása baráti 5,5 liter, normális városi-autópályás használat mellett, és „vadulva” sem tudtunk 6 liternél többet letolni a torkán.

Az Opel Mokka nem a dömpingárával akar vevőket szerezni, az alap listaára 4.730.000Ft (1.6 ECOTEC – 115Le, 5MT), de a tesztalanyunk nem sokkal 8 millió alatti ára már egy szinte full felszerelt, össz kerekes, dízel, stílusautót takar.

Végül be kell látnom, hogy a Mokka sok dologban megváltoztatta a véleményemet a Crossoverekről, most már úgy tekintek rájuk, mint egy praktikus városi autóra, igaz a vételáruk még mindig igen magas, de a divatozni sose olcsó dolog.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Kulcsszavak: 4x4, crossover, Mokka, opel, suv, teszt
 
Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique A Volkswagen a T-Cross modellel bővíti majd SUV palettáját A Volkswagen a T-Cross modellel bővíti majd SUV palettáját Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Hamarosan eljön az ingyen utazások kora? Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak Az új Audi SQ5 TDI: azonnali teljesítmény köszönhetően az elektromos meghajtású kompresszornak Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban Renault Kadjar - Kikapcsolódás teljes biztonságban
 
Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

2014. március 25.
A Kia az elmúlt 15-20 év alatt elképesztő utat és gyarapodást járt be! Erre a fejlődésre az egyik legjobb példa maga a Carens sorozat.
Részletek

Kia Carens

Kia CarensA legelső Carens amit, 1999-ben mutattak be közelebb állt egy megnövelt utasterű Shephiához mint a már akkor is divatos egyterűekhez.  Ez a tesztelt Carens már a negyedik generációja a Kia alsóközép osztályos egyterűinek.

15 éve még csak kullogtak a nagyok után, mind technikailag, mint design téren, de mára a Dél-Koreai gyártó elismert tagja lett az élvonalnak. A forma nem igazán új, egyenes kapcsolat fedezhető fel a Ceed-del, de mégis vonzza a szememet, talán azért, mert határozottan sportosabb mint az elődei, tán az emelkedő övvonal és a relatív keskeny A és D oszlopok miatt. Elől a kis háromszög ablakocska sokat segít a kilátásban, hátul azért jól jön a nagyméretű visszapillantó tükör mellé a tolatókamera is. 

Az autó orrában egy Hyundai-Kia 1.7es CRDI egyen motor 136 lóerős változata duruzsol, hidegben kicsit nyers járású, de egy rövid bemelegedés után kellemes hangú dízel lesz belőle és ezen még a dinamikusabb autópálya használat sem változtat. A nyomatékváltó elosztása nagyon elüt a megszokottól, és így igencsak szokást igényel. Az első fokozat nehéz-teherautósan rövidre a második meg pont kényelmetlenül hosszúra sikerült.

Kia Carens

Kia CarensHiába a nagyszerű, rugalmas motor, ha a városi közlekedésben, a gyakori megállások miatt sokat szenvedtünk a váltó karakterisztikája matt. A kormány és a futómű mind telitalálat közelében van, talán a buddhista nyugalmából egyedül a hosszú útbordák tudják kicsit kizökkenteni, de ez is csak pár pillanat és ismét kényelem és a nyugalom az úr.

Az autó dinamikájára nem lehet panasz, a 180 Km/órás végsebesség és a 10 másodperc körüli gyorsulás, racionális használat közben kihasználhatatlan, a fogyasztással meg voltunk elégedve, igaz a gyári 4.8-as kombinált átlagot messze nem tudtuk megközelíteni, nálunk kíméletes vegyes használatban 5.7-6.1 litert fogyasztott. Egyterűtől kicsit több és jobban kihasznált utas kabint várnánk, ami a tárlóhelyeket illeti, de a csomagtartó padlója alá rejtett rekeszekbe bőven mindent bepakolhatunk, ami kimaradt az ülések körül.

Mind elől mind hátul bőven van hely a lábnak és a fejnek is, kb. 190 cm-es magasságig kompromisszumok nélkül használhatja akár 5 személy az autót. A második üléssorban egyenként mind a három ülés mozgatható, beállítható, de a csillagos ötöstől, csak annyi választja el, hogy a középső ülés három újjal, azaz 5 cm-rel keskenyebb, mint a szélső társai, de amennyiben egy síkban van mindhárom ülés, akkor ennek nincs jelentősége.

Az új Carensre nem csak a készítői, de a leendő tulajdonosai is büszkék lehetnek, némi szokást igényel, de ezt a fáradságot megér egy ilyen jól felszerelt, 136 lóerős dízel autó, ami példásan megbízható és a 6millió alatti ára is az egyik legkedvezőbb a piacon.

Kia Carens

Kulcsszavak: bemutató, Carens, járműteszt, kia, teszt
 
Júniusban debütál a BMW i8 Júniusban debütál a BMW i8 Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI Sir Alec Issigonis 107. születésnapján mutatkozik be az új MINI Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Kiváló eredménnyel végzett a Kia Venga a 100 000 kilométeres tartósteszten Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Az új BMW X3 már az északi hóföldeken tesztel Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata Kigördült a gyárból a Stadler GYSEV-nek gyártott első, új generációs FLIRT motorvonata
 
Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

2014. március 19.
A tavasz beköszöntével mi is útra keltünk a rég várt második generációs Nissan LEAF-el.
Részletek

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Az első LEAF tesztünk után nem voltunk feldobva, hogy vissza kellett adni az autót, így már nagyon vártuk, hogy újra útnak induljunk egy hosszú hétvégére. A magyarországi töltőkutak mennyisége miatt kicsit behatárolódott, hogy merre vegyük az irányt. Így elindultunk Balatonra, mert ha mégsem lenne elég az energiánk akkor Fehérváron tudunk egy kis  áramot pumpálni az akksikba. Ez így is történt, mert LEAF-ünk nem szerette az autópálya 120-130-as tempóját. Igazán a város az ö terepe. A városi használatban, ha ügyesen és takarékosan vezetünk, akkor 200-230 km is meg tudunk tenni. Ezért a szkeptikusok ujjonganak örömükben, hogy mégsem olyan jó az elektromos autó.

Hát akkor nézzük a tényeket. A Tesla már régen bebizonyította, hogy igen is van jövője az elektromos autóknak. Elég ha csak a Model S-re gondolunk. Nevetve megteszi az 400-500 kilométert egy feltöltéssel. Igaz, az ára egy ház árával vetekszik. A BMW is meghódította a zöld szíveket, de i3-at sem az egyszerű földi halandó fogja vásárolni. A Peugeot-Citroen is piacra dobta iOn-C-ZERO autóját, de ezek túl picik. Az elérhető alternatíva a Nissan LEAF. A LEAF-et egy 80kW-os elektromotor hajtja, mellyel 11,5 másodperc alatt gyorsul 100km/h-ra.  Ez egy olyan elektromos autó, ami nem korlátoz le. Tesztalanyunk közel 200 km-es hatótávolságával kiemelkedik versenytársai közül.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFAz autó 48 modulos kompakt lítium-ion akkumulátorai az utastér alatt helyezkednek el, az autó tömegközéppontját a lehető legalacsonyabbra, középre helyezve. Ez a vezetést biztonságosabbá, a kanyarodást pedig lágyabbá teszi. Nincs hagyományos belsőégésű motor, sehol egy kipufogó, mentes minden károsanyag - kibocsátástól. Nagyon kényelmesen vezethető autó. Nagyszerűen reagál a „gázadásokra”, és a gondosan kialakított fékrendszer és felfüggesztés tovább emeli a vezetési élményt. Maga a tény, hogy egy elektromos autó ilyen távolságokat tud megtenni töltés nélkül, lenyűgöző. Ezt kiegészítendő a LEAF hatékony fűtési rendszere és ECO-drive funkciója tovább csökkentik az energiafogyasztást, a fékrendszert pedig energia-visszanyerő technológiával alakították ki, hogy az autó még tovább mehessen töltés nélkül. A hétvége során többször töltöttük autónkat „házi” áramról. 220 voltos árammal 10 óra alatt feltöltöttük az autót a másnapi kiránduláshoz. Gyorstöltő kutat Siófok belvárosában találhatunk, itt 40 perc kellett, hogy 80-85% töltsük autónkat.

Az autóban négy személy kényelmesen elfér, és a hátul ülőknek sem kell a lábukat összecsomagolni. A kezelőszervek kézre esnek, nem kell keresgélni, hogy mit hol találunk. Szerencsére ez a többi Nissan modellről is elmondható. A műszerfal mesés. Már az első LEAF-ben is tetszett. Indításkor életre kel, és gyönyörű kék színben pompázik. Az már csak hab a tortán, hogy nincs felesleges adat előttünk, csak az, ami fontos. És ez teszi gyönyörűvé, hogy egyszerű és praktikus. A csomagtér hatalmas. Négy személy csomagja kényelmesen belefér a csomagtartóban, hiszen az akkumulátorok már nincsenek útban.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFVezetés közben párszor elmélkedtem azon, hogy miért is nem előbb dobták piacra az autót, mert egy pillanat alatt bele lehet szeretni. A kételkedőknek is csak ajánlani tudom, hogy csak egyszer próbálják ki, és azonnal más lesz a véleményük az elektromos autókról. Csöndes, nulla a károsanyag - kibocsátása, és még szép is. Igaz,  az ára már nem annyira szép. Tesztalanyunk közel 8.5 milliós ára soknak tűnhet. Persze, ha támogatásokkal ösztönözik a vásárlását, ahogy tervezik, akkor már szebben fest az ára, de ez már egy másik történet.






Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, galéria, leaf, nissan, teszt, villanyautó
 
A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között Nissan e-NV200 - Egy forradalmian új modell a Nissantól Nissan e-NV200 - Egy forradalmian új modell a Nissantól Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe
 
Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

2014. március 18.
Az első generációs modell 1997-es debütálása óta a Forester legfontosabb jellemzője a szimmetrikus AWD hajtáslánc, amely a Subaru alapvető technológiáját jelenti.
Részletek

 Subaru Forester

Ez a jellemző olyan további tulajdonságokkal  párosul, mint stabilitás és biztonság, emelt has magasság, kényelem és egy kombi karosszéria funkcionalitása.

Ha a jelenlegi piacot megnézzük, a szabadidőjárművek azon szegmensében, amelyben a Forester is található, egyre több márka képviselteti magát és különösen erős versenyhelyzet alakult ki. Formaterve látványos, erőteljes SUV jellegéhez érezhetően jobb légellenállás társul, az orrkialakítás egyedi, amely egyben sportosságot és magabiztosságot sugall. A Sport felszereltségű tesztautó ráadásul vagány cuccokkal van felszerelve, mint a 18-as felni, rajta 225-ös gumik a sötétített hátsó oldalablakok, panoráma-üvegtető, hetyke kis tető spoiler hátul, és persze a lényeg az agresszív légbeömlőkkel díszített első lökhárító.

A Subaru mérnökei képesek voltak észrevehetően növeli az utastér méretét az új Foresterben. Nőt a tengelytáv és a kabin áttervezésével, az oszlopok áthelyezésével és a hátsó szekció új formájú padlójával az utastér tágasabb és levegősebb benyomást kelt. Az üléspozíciókat is teljes mértékben átalakították, az autóban ülve jobban kilátni a járműből. Az ülések kényelmesek, az ajtók nagyra nyílnak és a küszöb magassága sem zavaró. A hátsó ajtó majd derékszögben nyílik így a gyerek ülés berakása nagyon egyszerű feladat.

 Subaru Forester

 Subaru ForesterA műszerfal kialakítása hozzájárul a tágas térérzethez, a lágy tapintású anyagok tovább fokozzák a kabin minőségi hangulatát. A multi-információs kijelző részletes járműinformációi segítik az üzemanyag-takarékos autózást. Az SD kártya alapú navigációs rendszer könnyen frissíthető, gyors és hatékony útbaigazítást kínál és hangutasításokkal is kényelmesen vezérelhető. A csomagtér és a raktérnyílás méretének növelésével javult a csomagtér kihasználhatósága.

Jó dolog, hogy a csomagtér motoros mozgatású ajtaja automatikusan nyílik és csukódik. Az ajtónyitási magassága programozható, így nem ütközik neki a garázs mennyezetének, továbbá nyitás és csukás közben az ajtó érzékeli a mozgás útjába kerülő akadályokat. A Foresterben rejlő boxermotorban a dugattyúk egymással szembeni mozgása dugattyúpáronként kioltja az ébredő rezgéseket, így a boxer dízel motor jóval alacsonyabb rezgés- és zajszinten üzemel. Ez a konstrukció kisebb tömegű motor kialakítását tette lehetővé. A 2.0 literes 147 lóerős turbódízel erőforrást úgy tervezték meg, hogy alacsony fordulatszámon a hagyományos dízelmotoroknál nagyobb forgatónyomatékot adjon le. És magasabb fordulatszámon a hangja is emlékeztet a benzines boxerek hangjára.

Maximális forgatónyomatéka 350 Nm, ami kellő dinamikát kölcsönöz az 1615 kg tömegű Foresternek, és minden helyzetben és jó társa az új generációs aktív nyomaték megosztású összkerékhajtási rendszernek, ami az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást folyamatosan szabályozva minden pillanatban alkalmazkodik a változó tapadási viszonyokhoz, a sebességváltón keresztül hozzá eljuttatott hajtóerőhöz. Forester szuper autó öröm vezetni, és ha már muszáj kiszállni belőle büszkén nézünk vissza rá, és gondolunk arra, tökéletes választás volt, nem is kell ennél több!

 Subaru Forester



Kulcsszavak: bemutató, Forester, járműteszt, subaru
 
Az Opel 32 év sikerét folytatja az ötödik generációs Corsával Az Opel 32 év sikerét folytatja az ötödik generációs Corsával Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon A Toyota a 2013-as Genfi Autószalonon Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a  Kia cee’d GT Line Új motorral, és duplakuplungos sebességváltóval érkezik Genfbe be a Kia cee’d GT Line A vadonatúj Subaru Forester 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén A vadonatúj Subaru Forester 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP töréstesztjén
 
Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

2014. február 27.
Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.
Részletek

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1

Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.

Maga a típus megszületése érthető volt, kellet egy Peugeot, amire az emberek felkapják a fejüket. A megbízható technikai alapon nem kellet sokat gondolkodni, adva volt az akkor már 3éves 308-as személyében. Így amikor 2009-ben a Frankfurti kiállításon bemutatták a 308 RCZ koncepció autót, elsöprő sikert aratott, és 2010-re már az utakon láthattuk az RCZ-t. A coupé szépen fogyott és 2013 elejére már több mint 50.000-ret gyártottak, de mára elérkezett az idő, hogy átessen egy kisebb felfrissítésen, (direkt nem a ráncfelvarrás szót használtam, mert ez a kifejezés áll a legtávolabb az autó jellegétől).

Peugeot RCZA frissítés szinte kimerül a lámpák és az orrész finomításában – ami hibátlan ahhoz nem kell nyúlni, ami még stílusosabb és dinamikusabb külsőt adott az autónak. Ebben a fehér-fekete színösszeállításban a fekete 19-es felnikkel, frenetikus a megjelenése az RCZ-nek, jóval a kategóriája fölé emeli a típust. Olyan tekintélyparancsoló és sportos, hogy álló helyzetben is szinte falja a kilométereket. Elindulva az 1,6-os turbo motor kitesz magáért és jó minőségű útburkolaton igazán élvezetes a sportos, de nem kőkemény futóműnek. Az orrban megbújó 200 lóerőhöz precíz váltó jár, ami újabb piros pont, ahogy a kifejezetten sportosra hangolt kipufogó és az automata hátsó spoiler is az.

Belül ne várjuk a 308-as tágasságát, hiszen ez egy ízig-vérig coupé, de azért mindenki megtalálja a kényelmes vezetőpozíciót a stílusosan, oroszlánnal díszített bőrülésekben. Az eredetileg 2+2 üléselrendezés nagy-nagy jóindulatot sejtet, de a hátsó üléseket, inkább használjuk ruhák tárolására, mint személyszállításra. A csomagoknak van bőséges, több mint 380 literes helye, ami a duplájára bővíthető. Ez az autó a stílus és a vezetési élmény összeolvadásából született. Lehetne száraz adatokkal körbeírni, pl. 7-8 literes átlaggal mindenhól elmegy, 7,5 másodperc kell, hogy 0-100 km/órára gyorsuljon, de ez mind nem adja át azt az érzést és élvezetet amit az autó nyújt!

Peugeot RCZ

Kulcsszavak: Peugeot, RCZ, sportautó, teszt
 
Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Jönnek a hibrid Peugeot modellek Jönnek a hibrid Peugeot modellek
 
Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

2014. február 15.
Egy autó ami nagyon erős, nagyon gyors, és még így is környezetbarát. Ez az Audi A6 TDi Biturbo Quatro Triptonic.
Részletek

Audi A6Nagyon leegyszerűsítve ezt az autót lehet egy szóval jellemezni: erő, nagyon sok erő, pontosabban nagyon-nagyon sok erő!

Ha belegondolunk, hogy a kilencvenes évek elején, azaz kb. 20 éve, amikor liberalizálódott az itthoni autókereskedelem csak mindössze pár típus teljesítmény érte el a bűvös 300 lóerőt és ezek a modellek teljes mértékben szuperlatívuszoknak számítottak.

Mára, viszont ha nem is hétköznapinak, de teljes mértékben elérhetőnek számít ez a teljesítmény szint. Ha finomítunk kicsit a szókincsünkön, akkor még a takarékos, presztízs és kizárólag pozitív előjellel a kétszínű jelzők jutnak az eszünkbe. Íme a mi értelmező kéziszótárunk Audi A6 3.0 V6 TDI BiTurbo módjára:

Erő

Az Audi mindig is élenjárt a Dízel motorok fejlesztésében. Így amikor a gázolajos autókat is elérte a teljesítmény hajhászás divatja a 4 karika márkájának azonnal volt megfelelő alternatívája. Fogták az amúgy sem gyenge 3.0 V6os CommonRail technológiájukat és kiegészítették még egy plusz turbó-kompresszorral. Az így elért 313lóerő és 650NM elképesztő dinamikával mozgatja meg a közel 2 tonnás járművet. Nem meglepő módon az elektronika 250km/óránál letilt, de a lekorlátozott végsebességig letaglózó módon gyorsult. Előbb jut el 0-ról 100as tempóra, minthogy felolvasom ezt a mondatot. 

Audi A6Takarékos

A mai modern motoroktól jogos elvárás, hogy takarékosak legyenek. Igazán meglepett minket, hogy a 2 literes dízelnél mindössze 1,5 literrel fogyaszt többet ez a 3 literes BiTurbó, ez számszakilag annyit jelent, hogy országúton sikerült 5,5ös fogyasztást is produkálni, de az egész teszt átlaga - ahol volt vidéki országút, sőt igen sportos városi közlekedés is - sem érte el a 7,6 litert.

Presztízs

Ebben a prémium módon felszerelt autóban, csak a legjobb anyagokat, azaz bőrt és fát használtak. Mind a konzervatív külső mind a luxus belső egyérdeművé teszi, hogy ez a tesztelt autó közelebb áll az A8-as adta megbecsüléshez, mint az alap A6-os-hoz. És ezt az árcédulája is jól mutatja, ezért a teljesen felszerelt bivalyerős limuzinért több mint 23 milliót kell lerakni az asztalra, igaz a 313 lóerős modell már 16.820.000 Forinttól is elérhető.

Kétszínű

Mi más, ha nem kétszínűség, természetesen jóindulatú, ha egy átlagos, nagypolgári szedán szinte vetekszik a sportkocsik teljesítményével, vagy a lenyűgöző menetdinamikát, 5,1s 0-100Km/h mindössze alsóközép kategóriás családi egyterű fogyasztása mellet produkálja, de talán a legszembeötlőbb, amikor egy gomb megnyomásával, a világ egyik legfinomabb dízelhangját lecserélhetjük egy izmos V8 hangorkánjára.

Ez az autó nem egy báránybőrbe bujtatott farkas, hanem egy T-Rex, amit akár szép piros szalaggal is pórázon tarthatunk.

Audi A6



Kulcsszavak: a6, audi, bemutató, teszt
 
Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino Megérkezett az új Lancia Ypsilon Elefantino A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Sportos gének - Audi Q5 Sportos gének - Audi Q5 Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt Az új Opel Corsa GSi garantálja a vezetési élményt
 
Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

2014. február 14.
Jól illeszkedik a Ford modellválasztékába a Kuga legújabb változata. Most a 2 literes TDCi Titánium változatát mutatjuk be.
Részletek

Ford KugaMindegyik magára valamit is adó márka kínál ilyen modellt, sőt, a Ford mint az egyik legnagyobb világcég, több típust is indít ebbe a szegmensben. Mi a Kugával ismerkedtünk meg és kötöttünk életre szóló barátságot.

A Kuga kategóriájának mintaértékű szereplője. Felépítése robusztus, praktikus és még divatos is, továbbá szépen igazodik a Ford modellpalettájába. Külső és belső alapjait a Focus adta ezért a megbízhatóság egyértelmű. Henry Ford méltán büszke lehetne erre a world SUV-ra, a Kugát (egyes piacokon Escape-nek nevezik) mindegyik fontos piacon szinte ugyanabba formában kínálják, Japántól, Ausztrálián és Európán keresztül Észak és Dél-Amerikáig.

Bel terét mindenki ismerősnek tarthatja, aki modernebb Fordban utazott már. A kezelőszervek Fordos stílusban, de egyértelműen sorakoznak a vezető előtt, egyedül az audio rendszer kíván eleinte plusz figyelmet, de ezt a kormányról is vezérelhetjük, mint a fedélzeti számítógépet és az adaptív sebességtartót. A bőrborítású ülések meglett embereknek is megfelelőek és az a 8 cm amivel az előd modellhez képest növekedett hosszában, jótékony hatással van a hátsó lábtérre és a csomagtartó méretére.

Tapasztalatból mondjuk, hogy mind a vezető mind a forgatáshoz kivonult 4 kollegánk meg volt elégedve a Kuga nyújtotta kényemmel.

Ford KugaMotorja a jól bevált erősebb 2 literes common-rail dízel erőforrás, zokszó nélkül teszi a dolgát mind városban mind vidéken vagy akár terepen, nem lehet kifogni rajta. Mi 7,9-8,2 közötti átlagfogyasztást mértünk, de országúton öreguras tempóban akár 6 liter alá lehet szorítani az étvágyát – és mindezt egy 1600 kg-os 2 literes 163lóerős négykerék meghajtású automata SUV produkálja! Ez dicséretes!

Minket egyértelműen meggyőzött a Kuga, az már csak hab a tortán, hogy a 1,6-os EcoBoost már 6,5 millióért haza vihető és a tesztelt Titanium Plus felszereltséggel a 2,0 TDCI motorú is mindössze 9,2 millióba kerül.

Ford Kuga

Kulcsszavak: ford, Kuga, suv, teszt
 
Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga A vadonatúj Kona jövőt idéző megjelenése a Hyundai új formavilágát jeleníti meg A vadonatúj Kona jövőt idéző megjelenése a Hyundai új formavilágát jeleníti meg Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 A Mitsubishi Eclipse Cross 5-csillagos biztonsági értékelést kapott A Mitsubishi Eclipse Cross 5-csillagos biztonsági értékelést kapott Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback Bemutatkozik a legújabb győri modell: az Audi Q3 Sportback
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 121 - 130