Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 121 - 130
Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

2014. március 25.
A Kia az elmúlt 15-20 év alatt elképesztő utat és gyarapodást járt be! Erre a fejlődésre az egyik legjobb példa maga a Carens sorozat.
Részletek

Kia Carens

Kia CarensA legelső Carens amit, 1999-ben mutattak be közelebb állt egy megnövelt utasterű Shephiához mint a már akkor is divatos egyterűekhez.  Ez a tesztelt Carens már a negyedik generációja a Kia alsóközép osztályos egyterűinek.

15 éve még csak kullogtak a nagyok után, mind technikailag, mint design téren, de mára a Dél-Koreai gyártó elismert tagja lett az élvonalnak. A forma nem igazán új, egyenes kapcsolat fedezhető fel a Ceed-del, de mégis vonzza a szememet, talán azért, mert határozottan sportosabb mint az elődei, tán az emelkedő övvonal és a relatív keskeny A és D oszlopok miatt. Elől a kis háromszög ablakocska sokat segít a kilátásban, hátul azért jól jön a nagyméretű visszapillantó tükör mellé a tolatókamera is. 

Az autó orrában egy Hyundai-Kia 1.7es CRDI egyen motor 136 lóerős változata duruzsol, hidegben kicsit nyers járású, de egy rövid bemelegedés után kellemes hangú dízel lesz belőle és ezen még a dinamikusabb autópálya használat sem változtat. A nyomatékváltó elosztása nagyon elüt a megszokottól, és így igencsak szokást igényel. Az első fokozat nehéz-teherautósan rövidre a második meg pont kényelmetlenül hosszúra sikerült.

Kia Carens

Kia CarensHiába a nagyszerű, rugalmas motor, ha a városi közlekedésben, a gyakori megállások miatt sokat szenvedtünk a váltó karakterisztikája matt. A kormány és a futómű mind telitalálat közelében van, talán a buddhista nyugalmából egyedül a hosszú útbordák tudják kicsit kizökkenteni, de ez is csak pár pillanat és ismét kényelem és a nyugalom az úr.

Az autó dinamikájára nem lehet panasz, a 180 Km/órás végsebesség és a 10 másodperc körüli gyorsulás, racionális használat közben kihasználhatatlan, a fogyasztással meg voltunk elégedve, igaz a gyári 4.8-as kombinált átlagot messze nem tudtuk megközelíteni, nálunk kíméletes vegyes használatban 5.7-6.1 litert fogyasztott. Egyterűtől kicsit több és jobban kihasznált utas kabint várnánk, ami a tárlóhelyeket illeti, de a csomagtartó padlója alá rejtett rekeszekbe bőven mindent bepakolhatunk, ami kimaradt az ülések körül.

Mind elől mind hátul bőven van hely a lábnak és a fejnek is, kb. 190 cm-es magasságig kompromisszumok nélkül használhatja akár 5 személy az autót. A második üléssorban egyenként mind a három ülés mozgatható, beállítható, de a csillagos ötöstől, csak annyi választja el, hogy a középső ülés három újjal, azaz 5 cm-rel keskenyebb, mint a szélső társai, de amennyiben egy síkban van mindhárom ülés, akkor ennek nincs jelentősége.

Az új Carensre nem csak a készítői, de a leendő tulajdonosai is büszkék lehetnek, némi szokást igényel, de ezt a fáradságot megér egy ilyen jól felszerelt, 136 lóerős dízel autó, ami példásan megbízható és a 6millió alatti ára is az egyik legkedvezőbb a piacon.

Kia Carens

Kulcsszavak: bemutató, Carens, járműteszt, kia, teszt
 
Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Régi jó ismerősként látogattuk meg a Gallok Autókiállítását Régi jó ismerősként látogattuk meg a Gallok Autókiállítását Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV
 
Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

2014. március 19.
A tavasz beköszöntével mi is útra keltünk a rég várt második generációs Nissan LEAF-el.
Részletek

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Az első LEAF tesztünk után nem voltunk feldobva, hogy vissza kellett adni az autót, így már nagyon vártuk, hogy újra útnak induljunk egy hosszú hétvégére. A magyarországi töltőkutak mennyisége miatt kicsit behatárolódott, hogy merre vegyük az irányt. Így elindultunk Balatonra, mert ha mégsem lenne elég az energiánk akkor Fehérváron tudunk egy kis  áramot pumpálni az akksikba. Ez így is történt, mert LEAF-ünk nem szerette az autópálya 120-130-as tempóját. Igazán a város az ö terepe. A városi használatban, ha ügyesen és takarékosan vezetünk, akkor 200-230 km is meg tudunk tenni. Ezért a szkeptikusok ujjonganak örömükben, hogy mégsem olyan jó az elektromos autó.

Hát akkor nézzük a tényeket. A Tesla már régen bebizonyította, hogy igen is van jövője az elektromos autóknak. Elég ha csak a Model S-re gondolunk. Nevetve megteszi az 400-500 kilométert egy feltöltéssel. Igaz, az ára egy ház árával vetekszik. A BMW is meghódította a zöld szíveket, de i3-at sem az egyszerű földi halandó fogja vásárolni. A Peugeot-Citroen is piacra dobta iOn-C-ZERO autóját, de ezek túl picik. Az elérhető alternatíva a Nissan LEAF. A LEAF-et egy 80kW-os elektromotor hajtja, mellyel 11,5 másodperc alatt gyorsul 100km/h-ra.  Ez egy olyan elektromos autó, ami nem korlátoz le. Tesztalanyunk közel 200 km-es hatótávolságával kiemelkedik versenytársai közül.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFAz autó 48 modulos kompakt lítium-ion akkumulátorai az utastér alatt helyezkednek el, az autó tömegközéppontját a lehető legalacsonyabbra, középre helyezve. Ez a vezetést biztonságosabbá, a kanyarodást pedig lágyabbá teszi. Nincs hagyományos belsőégésű motor, sehol egy kipufogó, mentes minden károsanyag - kibocsátástól. Nagyon kényelmesen vezethető autó. Nagyszerűen reagál a „gázadásokra”, és a gondosan kialakított fékrendszer és felfüggesztés tovább emeli a vezetési élményt. Maga a tény, hogy egy elektromos autó ilyen távolságokat tud megtenni töltés nélkül, lenyűgöző. Ezt kiegészítendő a LEAF hatékony fűtési rendszere és ECO-drive funkciója tovább csökkentik az energiafogyasztást, a fékrendszert pedig energia-visszanyerő technológiával alakították ki, hogy az autó még tovább mehessen töltés nélkül. A hétvége során többször töltöttük autónkat „házi” áramról. 220 voltos árammal 10 óra alatt feltöltöttük az autót a másnapi kiránduláshoz. Gyorstöltő kutat Siófok belvárosában találhatunk, itt 40 perc kellett, hogy 80-85% töltsük autónkat.

Az autóban négy személy kényelmesen elfér, és a hátul ülőknek sem kell a lábukat összecsomagolni. A kezelőszervek kézre esnek, nem kell keresgélni, hogy mit hol találunk. Szerencsére ez a többi Nissan modellről is elmondható. A műszerfal mesés. Már az első LEAF-ben is tetszett. Indításkor életre kel, és gyönyörű kék színben pompázik. Az már csak hab a tortán, hogy nincs felesleges adat előttünk, csak az, ami fontos. És ez teszi gyönyörűvé, hogy egyszerű és praktikus. A csomagtér hatalmas. Négy személy csomagja kényelmesen belefér a csomagtartóban, hiszen az akkumulátorok már nincsenek útban.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFVezetés közben párszor elmélkedtem azon, hogy miért is nem előbb dobták piacra az autót, mert egy pillanat alatt bele lehet szeretni. A kételkedőknek is csak ajánlani tudom, hogy csak egyszer próbálják ki, és azonnal más lesz a véleményük az elektromos autókról. Csöndes, nulla a károsanyag - kibocsátása, és még szép is. Igaz,  az ára már nem annyira szép. Tesztalanyunk közel 8.5 milliós ára soknak tűnhet. Persze, ha támogatásokkal ösztönözik a vásárlását, ahogy tervezik, akkor már szebben fest az ára, de ez már egy másik történet.






Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, galéria, leaf, nissan, teszt, villanyautó
 
A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et A Lexus április 20-án, a Pekingi Autószalonon mutatja be új középkategóriás szabadidő-járművét, az NX-et Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD 30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó 30 év után újra száguld a Nissan Patrol Fanta Limon versenyautó Búcsú a szögletességtől Búcsú a szögletességtől A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél A Nissan világszerte új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a márkakereskedéseknél
 
Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

2014. március 18.
Az első generációs modell 1997-es debütálása óta a Forester legfontosabb jellemzője a szimmetrikus AWD hajtáslánc, amely a Subaru alapvető technológiáját jelenti.
Részletek

 Subaru Forester

Ez a jellemző olyan további tulajdonságokkal  párosul, mint stabilitás és biztonság, emelt has magasság, kényelem és egy kombi karosszéria funkcionalitása.

Ha a jelenlegi piacot megnézzük, a szabadidőjárművek azon szegmensében, amelyben a Forester is található, egyre több márka képviselteti magát és különösen erős versenyhelyzet alakult ki. Formaterve látványos, erőteljes SUV jellegéhez érezhetően jobb légellenállás társul, az orrkialakítás egyedi, amely egyben sportosságot és magabiztosságot sugall. A Sport felszereltségű tesztautó ráadásul vagány cuccokkal van felszerelve, mint a 18-as felni, rajta 225-ös gumik a sötétített hátsó oldalablakok, panoráma-üvegtető, hetyke kis tető spoiler hátul, és persze a lényeg az agresszív légbeömlőkkel díszített első lökhárító.

A Subaru mérnökei képesek voltak észrevehetően növeli az utastér méretét az új Foresterben. Nőt a tengelytáv és a kabin áttervezésével, az oszlopok áthelyezésével és a hátsó szekció új formájú padlójával az utastér tágasabb és levegősebb benyomást kelt. Az üléspozíciókat is teljes mértékben átalakították, az autóban ülve jobban kilátni a járműből. Az ülések kényelmesek, az ajtók nagyra nyílnak és a küszöb magassága sem zavaró. A hátsó ajtó majd derékszögben nyílik így a gyerek ülés berakása nagyon egyszerű feladat.

 Subaru Forester

 Subaru ForesterA műszerfal kialakítása hozzájárul a tágas térérzethez, a lágy tapintású anyagok tovább fokozzák a kabin minőségi hangulatát. A multi-információs kijelző részletes járműinformációi segítik az üzemanyag-takarékos autózást. Az SD kártya alapú navigációs rendszer könnyen frissíthető, gyors és hatékony útbaigazítást kínál és hangutasításokkal is kényelmesen vezérelhető. A csomagtér és a raktérnyílás méretének növelésével javult a csomagtér kihasználhatósága.

Jó dolog, hogy a csomagtér motoros mozgatású ajtaja automatikusan nyílik és csukódik. Az ajtónyitási magassága programozható, így nem ütközik neki a garázs mennyezetének, továbbá nyitás és csukás közben az ajtó érzékeli a mozgás útjába kerülő akadályokat. A Foresterben rejlő boxermotorban a dugattyúk egymással szembeni mozgása dugattyúpáronként kioltja az ébredő rezgéseket, így a boxer dízel motor jóval alacsonyabb rezgés- és zajszinten üzemel. Ez a konstrukció kisebb tömegű motor kialakítását tette lehetővé. A 2.0 literes 147 lóerős turbódízel erőforrást úgy tervezték meg, hogy alacsony fordulatszámon a hagyományos dízelmotoroknál nagyobb forgatónyomatékot adjon le. És magasabb fordulatszámon a hangja is emlékeztet a benzines boxerek hangjára.

Maximális forgatónyomatéka 350 Nm, ami kellő dinamikát kölcsönöz az 1615 kg tömegű Foresternek, és minden helyzetben és jó társa az új generációs aktív nyomaték megosztású összkerékhajtási rendszernek, ami az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást folyamatosan szabályozva minden pillanatban alkalmazkodik a változó tapadási viszonyokhoz, a sebességváltón keresztül hozzá eljuttatott hajtóerőhöz. Forester szuper autó öröm vezetni, és ha már muszáj kiszállni belőle büszkén nézünk vissza rá, és gondolunk arra, tökéletes választás volt, nem is kell ennél több!

 Subaru Forester



Kulcsszavak: bemutató, Forester, járműteszt, subaru
 
Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Teljesen új Espacet láthatunk Párizsban Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade Kifinomult formatervet kapott az új Ford Galaxy Kifinomult formatervet kapott az új Ford Galaxy Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio
 
Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

2014. február 27.
Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.
Részletek

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1

Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.

Maga a típus megszületése érthető volt, kellet egy Peugeot, amire az emberek felkapják a fejüket. A megbízható technikai alapon nem kellet sokat gondolkodni, adva volt az akkor már 3éves 308-as személyében. Így amikor 2009-ben a Frankfurti kiállításon bemutatták a 308 RCZ koncepció autót, elsöprő sikert aratott, és 2010-re már az utakon láthattuk az RCZ-t. A coupé szépen fogyott és 2013 elejére már több mint 50.000-ret gyártottak, de mára elérkezett az idő, hogy átessen egy kisebb felfrissítésen, (direkt nem a ráncfelvarrás szót használtam, mert ez a kifejezés áll a legtávolabb az autó jellegétől).

Peugeot RCZA frissítés szinte kimerül a lámpák és az orrész finomításában – ami hibátlan ahhoz nem kell nyúlni, ami még stílusosabb és dinamikusabb külsőt adott az autónak. Ebben a fehér-fekete színösszeállításban a fekete 19-es felnikkel, frenetikus a megjelenése az RCZ-nek, jóval a kategóriája fölé emeli a típust. Olyan tekintélyparancsoló és sportos, hogy álló helyzetben is szinte falja a kilométereket. Elindulva az 1,6-os turbo motor kitesz magáért és jó minőségű útburkolaton igazán élvezetes a sportos, de nem kőkemény futóműnek. Az orrban megbújó 200 lóerőhöz precíz váltó jár, ami újabb piros pont, ahogy a kifejezetten sportosra hangolt kipufogó és az automata hátsó spoiler is az.

Belül ne várjuk a 308-as tágasságát, hiszen ez egy ízig-vérig coupé, de azért mindenki megtalálja a kényelmes vezetőpozíciót a stílusosan, oroszlánnal díszített bőrülésekben. Az eredetileg 2+2 üléselrendezés nagy-nagy jóindulatot sejtet, de a hátsó üléseket, inkább használjuk ruhák tárolására, mint személyszállításra. A csomagoknak van bőséges, több mint 380 literes helye, ami a duplájára bővíthető. Ez az autó a stílus és a vezetési élmény összeolvadásából született. Lehetne száraz adatokkal körbeírni, pl. 7-8 literes átlaggal mindenhól elmegy, 7,5 másodperc kell, hogy 0-100 km/órára gyorsuljon, de ez mind nem adja át azt az érzést és élvezetet amit az autó nyújt!

Peugeot RCZ

Kulcsszavak: Peugeot, RCZ, sportautó, teszt
 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t Nem sikerült túl jól a Tesla tartós tesztje Nem sikerült túl jól a Tesla tartós tesztje Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot Több mint kétmilliárd forintot ér a legértékesebb Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban 208 HYbrid Air 2L tanulmány Párizsban
 
Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

2014. február 15.
Egy autó ami nagyon erős, nagyon gyors, és még így is környezetbarát. Ez az Audi A6 TDi Biturbo Quatro Triptonic.
Részletek

Audi A6Nagyon leegyszerűsítve ezt az autót lehet egy szóval jellemezni: erő, nagyon sok erő, pontosabban nagyon-nagyon sok erő!

Ha belegondolunk, hogy a kilencvenes évek elején, azaz kb. 20 éve, amikor liberalizálódott az itthoni autókereskedelem csak mindössze pár típus teljesítmény érte el a bűvös 300 lóerőt és ezek a modellek teljes mértékben szuperlatívuszoknak számítottak.

Mára, viszont ha nem is hétköznapinak, de teljes mértékben elérhetőnek számít ez a teljesítmény szint. Ha finomítunk kicsit a szókincsünkön, akkor még a takarékos, presztízs és kizárólag pozitív előjellel a kétszínű jelzők jutnak az eszünkbe. Íme a mi értelmező kéziszótárunk Audi A6 3.0 V6 TDI BiTurbo módjára:

Erő

Az Audi mindig is élenjárt a Dízel motorok fejlesztésében. Így amikor a gázolajos autókat is elérte a teljesítmény hajhászás divatja a 4 karika márkájának azonnal volt megfelelő alternatívája. Fogták az amúgy sem gyenge 3.0 V6os CommonRail technológiájukat és kiegészítették még egy plusz turbó-kompresszorral. Az így elért 313lóerő és 650NM elképesztő dinamikával mozgatja meg a közel 2 tonnás járművet. Nem meglepő módon az elektronika 250km/óránál letilt, de a lekorlátozott végsebességig letaglózó módon gyorsult. Előbb jut el 0-ról 100as tempóra, minthogy felolvasom ezt a mondatot. 

Audi A6Takarékos

A mai modern motoroktól jogos elvárás, hogy takarékosak legyenek. Igazán meglepett minket, hogy a 2 literes dízelnél mindössze 1,5 literrel fogyaszt többet ez a 3 literes BiTurbó, ez számszakilag annyit jelent, hogy országúton sikerült 5,5ös fogyasztást is produkálni, de az egész teszt átlaga - ahol volt vidéki országút, sőt igen sportos városi közlekedés is - sem érte el a 7,6 litert.

Presztízs

Ebben a prémium módon felszerelt autóban, csak a legjobb anyagokat, azaz bőrt és fát használtak. Mind a konzervatív külső mind a luxus belső egyérdeművé teszi, hogy ez a tesztelt autó közelebb áll az A8-as adta megbecsüléshez, mint az alap A6-os-hoz. És ezt az árcédulája is jól mutatja, ezért a teljesen felszerelt bivalyerős limuzinért több mint 23 milliót kell lerakni az asztalra, igaz a 313 lóerős modell már 16.820.000 Forinttól is elérhető.

Kétszínű

Mi más, ha nem kétszínűség, természetesen jóindulatú, ha egy átlagos, nagypolgári szedán szinte vetekszik a sportkocsik teljesítményével, vagy a lenyűgöző menetdinamikát, 5,1s 0-100Km/h mindössze alsóközép kategóriás családi egyterű fogyasztása mellet produkálja, de talán a legszembeötlőbb, amikor egy gomb megnyomásával, a világ egyik legfinomabb dízelhangját lecserélhetjük egy izmos V8 hangorkánjára.

Ez az autó nem egy báránybőrbe bujtatott farkas, hanem egy T-Rex, amit akár szép piros szalaggal is pórázon tarthatunk.

Audi A6



Kulcsszavak: a6, audi, bemutató, teszt
 
A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja A BMW M6 Gran Coupé - a csúcsteljesítmény és a luxus kombinációja Fejlesztés a business-kategóriában – Az új Audi A6 Limousine Fejlesztés a business-kategóriában – Az új Audi A6 Limousine Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon SEAT Leon X-PERIENCE – Élvezetes vezetés bármilyen úton SEAT Leon X-PERIENCE – Élvezetes vezetés bármilyen úton
 
Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

2014. február 14.
Jól illeszkedik a Ford modellválasztékába a Kuga legújabb változata. Most a 2 literes TDCi Titánium változatát mutatjuk be.
Részletek

Ford KugaMindegyik magára valamit is adó márka kínál ilyen modellt, sőt, a Ford mint az egyik legnagyobb világcég, több típust is indít ebbe a szegmensben. Mi a Kugával ismerkedtünk meg és kötöttünk életre szóló barátságot.

A Kuga kategóriájának mintaértékű szereplője. Felépítése robusztus, praktikus és még divatos is, továbbá szépen igazodik a Ford modellpalettájába. Külső és belső alapjait a Focus adta ezért a megbízhatóság egyértelmű. Henry Ford méltán büszke lehetne erre a world SUV-ra, a Kugát (egyes piacokon Escape-nek nevezik) mindegyik fontos piacon szinte ugyanabba formában kínálják, Japántól, Ausztrálián és Európán keresztül Észak és Dél-Amerikáig.

Bel terét mindenki ismerősnek tarthatja, aki modernebb Fordban utazott már. A kezelőszervek Fordos stílusban, de egyértelműen sorakoznak a vezető előtt, egyedül az audio rendszer kíván eleinte plusz figyelmet, de ezt a kormányról is vezérelhetjük, mint a fedélzeti számítógépet és az adaptív sebességtartót. A bőrborítású ülések meglett embereknek is megfelelőek és az a 8 cm amivel az előd modellhez képest növekedett hosszában, jótékony hatással van a hátsó lábtérre és a csomagtartó méretére.

Tapasztalatból mondjuk, hogy mind a vezető mind a forgatáshoz kivonult 4 kollegánk meg volt elégedve a Kuga nyújtotta kényemmel.

Ford KugaMotorja a jól bevált erősebb 2 literes common-rail dízel erőforrás, zokszó nélkül teszi a dolgát mind városban mind vidéken vagy akár terepen, nem lehet kifogni rajta. Mi 7,9-8,2 közötti átlagfogyasztást mértünk, de országúton öreguras tempóban akár 6 liter alá lehet szorítani az étvágyát – és mindezt egy 1600 kg-os 2 literes 163lóerős négykerék meghajtású automata SUV produkálja! Ez dicséretes!

Minket egyértelműen meggyőzött a Kuga, az már csak hab a tortán, hogy a 1,6-os EcoBoost már 6,5 millióért haza vihető és a tesztelt Titanium Plus felszereltséggel a 2,0 TDCI motorú is mindössze 9,2 millióba kerül.

Ford Kuga

Kulcsszavak: ford, Kuga, suv, teszt
 
A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el Az új Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure-, egy sokoldalú univerzális abroncs, a Kevlar® erejével Az új Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure-, egy sokoldalú univerzális abroncs, a Kevlar® erejével A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját A Ford bemutatja a vadonatúj Focust, minden idők leginnovatívabb, legdinamikusabb és legizgalmasabb Fordját Irányjelző Közlekedési Magazin - áprilisi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - áprilisi ajánló A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán A BMW szeretné megőrizni vezető pozícióját a szabadidőautók piacán
 
Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci

Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci

2014. február 03.
Inkább 4 litert, mint 5-öt fogyaszt, belül még tágasabb mint elődje. Ez a Nissan Note 1.5 dci változata.
Részletek

Nissan NoteAz év utolsó napjaiban járt nálunk a második generációs Nissan Note, ami már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos diesel erőforrással.

Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos.

Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 295 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 381 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási előretolt állapotban viszont már nem olyan kényelmes.

A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető, kifejezetten kényelmesek a félbőr borítású ülések. A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében, a műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz.

Nissan NoteAz utastérben rengetek tároló rekesz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer.

A Note mozgatásáról egy 1,5 literes diesel erőforrás gondoskodik, 90 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz kasztni. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog a kis dCi. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 4,5 liter volt vegyes használat mellett.

Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással.

Nissan Note

Kulcsszavak: bemutató, nissan, Note, teszt
 
A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja
 
Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

2014. január 28.
A Hyundai abban a szerencsés helyzetben van, hogy egyszerre több féle szabadidő autót kínálhat a termékpalettáján. Következő tesztünkben a 3. generációs Santa Fe-t mutatjuk be.
Részletek

Hyundai Santa FeBemutatjuk a harmadik generációs Santa Fe-t mely a Hyundai kategóriában középső szabadidő autója. Az új modell sokkal vagányabb megjelenésű mint az előd modellek voltak. Az új formavilág és a design nagyon Audisra sikeredett. A mai trendnek megfelelően LED-es lámpát kapott hátul, van LED-es nappali fény és visszapillantó tükörbe integrált LED-es irányjelző.

A Santa Fe elején egyértelműen a hatalmas krómozott hűtőrács dominál, krómból jutott a kilincsekre és az ablak keretekre is. Mutatós az Executive csomag mellé járó 19 colos grafit könnyűfém felni, hátul pedig a dupla kipufogóvég erőt sugall. Az összképet erősíti továbbá a B oszloptól hátrafelé sötétített ablakok, és a szolid tetőspoiler.

Beülve elől fejedelmi kényelem és helykínálat fogad, a hátul ülőknek ugyan egy kicsit szűkebb a tér de itt sem kell panaszkodni. Két megtermett felnőtt kényelmesen elfér. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állíthatók és az egész üléssor tologatható előre-hátra attól függően, hogy láb vagy rakteret szeretnénk bővíteni. A tengelytáv nem változott az előd modellhez képest, de a fej és a lábtér gyarapodott. Hátul külön légbefúvás is van sőt ha felárért megvesszük a harmadik üléssort akkor a leghátul ülők sem fognak levegő nélkül maradni. A csomagtér mérete sem kicsi alap helyzetben 585 liter, ezt a hátsó üléssor tologatásával tovább növelhetjük.

Hyundai Santa FeTalálunk a csomagtartóban csomagtér hálót, 220V-os csatlakozót a padló alatt pedig öblös tároló rekeszeket. A teljes értékű pótkereket az autó alatt találjuk. A belső tér minőségi és az összeszerelésre sem lehet panaszunk. Műszerfal kialakítása modern a kék műszerfal megvilágítás megosztja a közvéleményt. Okos megoldás, hogy az ajtó alja rásimul a küszöbre ezáltal nem sározzuk össze magunkat ki és beszálláskor. A világos bőr borítású ülések kényelmesek. Gombokkal nem spóroltak az utastérben a kormányon, tőle jobbra és balra, sőt még a váltókar körül is találunk jó néhányat. Kell egy kis idő mire hozzászokik az ember.

A motorháztető alatt  az átdolgozott 2,2 literes négy hengeres diesel erőforrás dolgozik, 197 lóerős teljesítményét 3800 fordulat per percnél adja le. 436 Nm nyomatékát egy hat sebességes automata váltó juttatja a meghajtott kerekekre. Nagy terepjáró képességekre nem kell számítani ebben a kategóriában, ez igaz a Santa Fe-re is, differenciálzár és felező nincs, lejtmenet vezérlő segít viszont terepen. Csak tapadás vesztés esetén kapcsol az összkerék hajtás hátulra a nyomaték 50% kerül, ezt fixre is kapcsolhatjuk maximum 40 km/h-ig. Ezekkel a paraméterekkel és 1800kg tömegével az átlag fogyasztás 8,5-9 liter körül mozgott 100 kilométeren.

Hyundai Santa FeÖsszességében a Hyundai Santa Fe egy prémium szabadidő autó sok extrával és hatalmas helykínálattal.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, teszt
 
Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A Polestar Cyan Racing meghirdette többéves FIA WTCC programját A Polestar Cyan Racing meghirdette többéves FIA WTCC programját Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára Visszatér az Autókereskedők és az Ötödik sebesség a Discovery Channel műsorára A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje A Sanghaji Autószalonon bemutatkozott a Lexus RX 200t modellje
 
Válságautó - Peugeot 301

Válságautó - Peugeot 301

2014. január 14.
Nemcsak az ára lett alacsony, hanem a fogyasztása is a Peugeot 301-es dízel változatának, melyet a közelmúltban próbálhattunk ki.
Részletek

Peugeot 301Az utóbbi idők legjobb ár-érték arányú családi járművét ismerhettük meg. A Peugeot 301-es, amely azonos padlólemezre épül a 208-assal, de a hasonlóság itt véget is ér. A francia gyártó ezzel a modellel kíván harcba szállni az úgynevezett válságautó, más néven a fapados kategóriában. Többek közt olyan vetélytársakkal kell felvennie a versenyt, mint például a Fiat Linea, Skoda Rapid, a Dacia Logan, vagy épp házon belül a Citroen Elysée. Szemből nézve jól illeszkedik a Peugeot családba a 301-es, kimondottan csinos orrot varázsoltak a tervezők.

Oldalról és hátulról már semmi különlegeset nem tartogat a látvány, talán egyedül a hátsó lámpatestek túlnyúlásai szokatlanok kissé. A prémium kategóriában megszokott négy ajtós limuzin kialakítást és ennek előnyeit kínálja a 301-es. Közel 4,5 méteres hosszával, valamint 2650-es tengelytávjával előre vetíti, hogy a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak. Ha már a kényelemről ejtettünk szót, meg kell említenünk, hogy az ülések kialakítása is a maximális komfortot szolgálja, bár a magasabb utasoknak picit szűkek lesznek. Az ideális vezetési pozíció pillanatok alatt megtalálható a kormányoszlop állíthatóságának is köszönhetően.

A beltérben a már jól bevált formákkal, anyagokkal találkozhatunk, a Peugeot annyira eltalálta a belsőt, hogy a műanyagok és díszítőelemek tükröződése sem zavaró.

Peugeot 301A kezelőszerveket egy mozdulattal megtalálhatjuk, a műszerfal és a középkonzol kinézete is hasonlít a prémiumkategóriában megszokottakhoz. Egyedül az ablakemelők kapcsolóinak helyét a váltó két oldalán kell szokni. A meghajtásról egy négyhengeres 1560 ccm-es, 92 lóerős dízel erőforrás gondoskodik, aminek maximális forgatónyomatéka 1750 fordulat/ percnél 230 Nm. Az autópályás közlekedésnél akadhatnak gondjai, ám a városban és országúton kimondottan kellemes autózást tesz lehetővé.

Fogyasztása vegyes használatban 3.6 és 5.2 liter között mozgott. Az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó kiválóan osztja el a terhelést a meghajtott kerekekre. A megnövelt has magasságnak, az elöl független, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésnek hála a magyarországi utakon is szinte rezzenéstelenül siklik. A Peugeot 301 lehet a fapados kategória egyik meghatározója, talán egyik legsikeresebbje is. Lévén hatalmas 506 literes csomagtartója elég akár egy nagycsaládnak. Ráadásul még USB csatlakozóval is megspékelték a kínálatot. Tehát a számos kényelmi és biztonsági felszerelések miatt igaz lehet a Peugeot állítása: egy stílusos autót az egész családnak.

Peugeot 301
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 301, teszt
 
A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Alacsonyabb, kecses egyterű öt vagy hétszemélyes kivitelben Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Sportos gének - Audi Q5 Sportos gének - Audi Q5 Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort
 
A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

2014. január 13.
Kipróbáltuk a Suzuki SX-4  S-Cross dízel változatát a Full extrás felszereltséggel. Nem okozott csalódás.
Részletek

Suzuki SX-4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb, ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt, ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol. Az általunk kipróbált S-Cross leglátványosabb extrája mely egyben a kategória legnagyobb nyitható panorámateteje. A fűthető bőr borítású ülések kényelmesek, könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A bőr borítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes diesel erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 3750 fordulat / percnél adja le.

Suzuki SX-4 S-CrossA motorhoz egy 6 sebességes kézi váltó tartozik, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása.  Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 320 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 5,1-5,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Suzuki SX-4 S-Cross

Kulcsszavak: bemutató, suv, suzuki, SX4, teszt
 
A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. Menetpróba - Skoda Superb Menetpróba - Skoda Superb Az új CLS - Csúcsteljesítmény és hatékonyság Az új CLS - Csúcsteljesítmény és hatékonyság A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója Kifinomult, merész stílusú a Ford új SUV-zászlóshajója
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 121 - 130