Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 131 - 140
Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP

2014. február 27.
Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.
Részletek

Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1

Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.

Maga a típus megszületése érthető volt, kellet egy Peugeot, amire az emberek felkapják a fejüket. A megbízható technikai alapon nem kellet sokat gondolkodni, adva volt az akkor már 3éves 308-as személyében. Így amikor 2009-ben a Frankfurti kiállításon bemutatták a 308 RCZ koncepció autót, elsöprő sikert aratott, és 2010-re már az utakon láthattuk az RCZ-t. A coupé szépen fogyott és 2013 elejére már több mint 50.000-ret gyártottak, de mára elérkezett az idő, hogy átessen egy kisebb felfrissítésen, (direkt nem a ráncfelvarrás szót használtam, mert ez a kifejezés áll a legtávolabb az autó jellegétől).

Peugeot RCZA frissítés szinte kimerül a lámpák és az orrész finomításában – ami hibátlan ahhoz nem kell nyúlni, ami még stílusosabb és dinamikusabb külsőt adott az autónak. Ebben a fehér-fekete színösszeállításban a fekete 19-es felnikkel, frenetikus a megjelenése az RCZ-nek, jóval a kategóriája fölé emeli a típust. Olyan tekintélyparancsoló és sportos, hogy álló helyzetben is szinte falja a kilométereket. Elindulva az 1,6-os turbo motor kitesz magáért és jó minőségű útburkolaton igazán élvezetes a sportos, de nem kőkemény futóműnek. Az orrban megbújó 200 lóerőhöz precíz váltó jár, ami újabb piros pont, ahogy a kifejezetten sportosra hangolt kipufogó és az automata hátsó spoiler is az.

Belül ne várjuk a 308-as tágasságát, hiszen ez egy ízig-vérig coupé, de azért mindenki megtalálja a kényelmes vezetőpozíciót a stílusosan, oroszlánnal díszített bőrülésekben. Az eredetileg 2+2 üléselrendezés nagy-nagy jóindulatot sejtet, de a hátsó üléseket, inkább használjuk ruhák tárolására, mint személyszállításra. A csomagoknak van bőséges, több mint 380 literes helye, ami a duplájára bővíthető. Ez az autó a stílus és a vezetési élmény összeolvadásából született. Lehetne száraz adatokkal körbeírni, pl. 7-8 literes átlaggal mindenhól elmegy, 7,5 másodperc kell, hogy 0-100 km/órára gyorsuljon, de ez mind nem adja át azt az érzést és élvezetet amit az autó nyújt!

Peugeot RCZ

Kulcsszavak: Peugeot, RCZ, sportautó, teszt
 
A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása Már látható Közlekedési Magazinunk legújabb adása A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing A jövő bajnok pilótáit keresi a B3 Racing
 
Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic

2014. február 15.
Egy autó ami nagyon erős, nagyon gyors, és még így is környezetbarát. Ez az Audi A6 TDi Biturbo Quatro Triptonic.
Részletek

Audi A6Nagyon leegyszerűsítve ezt az autót lehet egy szóval jellemezni: erő, nagyon sok erő, pontosabban nagyon-nagyon sok erő!

Ha belegondolunk, hogy a kilencvenes évek elején, azaz kb. 20 éve, amikor liberalizálódott az itthoni autókereskedelem csak mindössze pár típus teljesítmény érte el a bűvös 300 lóerőt és ezek a modellek teljes mértékben szuperlatívuszoknak számítottak.

Mára, viszont ha nem is hétköznapinak, de teljes mértékben elérhetőnek számít ez a teljesítmény szint. Ha finomítunk kicsit a szókincsünkön, akkor még a takarékos, presztízs és kizárólag pozitív előjellel a kétszínű jelzők jutnak az eszünkbe. Íme a mi értelmező kéziszótárunk Audi A6 3.0 V6 TDI BiTurbo módjára:

Erő

Az Audi mindig is élenjárt a Dízel motorok fejlesztésében. Így amikor a gázolajos autókat is elérte a teljesítmény hajhászás divatja a 4 karika márkájának azonnal volt megfelelő alternatívája. Fogták az amúgy sem gyenge 3.0 V6os CommonRail technológiájukat és kiegészítették még egy plusz turbó-kompresszorral. Az így elért 313lóerő és 650NM elképesztő dinamikával mozgatja meg a közel 2 tonnás járművet. Nem meglepő módon az elektronika 250km/óránál letilt, de a lekorlátozott végsebességig letaglózó módon gyorsult. Előbb jut el 0-ról 100as tempóra, minthogy felolvasom ezt a mondatot. 

Audi A6Takarékos

A mai modern motoroktól jogos elvárás, hogy takarékosak legyenek. Igazán meglepett minket, hogy a 2 literes dízelnél mindössze 1,5 literrel fogyaszt többet ez a 3 literes BiTurbó, ez számszakilag annyit jelent, hogy országúton sikerült 5,5ös fogyasztást is produkálni, de az egész teszt átlaga - ahol volt vidéki országút, sőt igen sportos városi közlekedés is - sem érte el a 7,6 litert.

Presztízs

Ebben a prémium módon felszerelt autóban, csak a legjobb anyagokat, azaz bőrt és fát használtak. Mind a konzervatív külső mind a luxus belső egyérdeművé teszi, hogy ez a tesztelt autó közelebb áll az A8-as adta megbecsüléshez, mint az alap A6-os-hoz. És ezt az árcédulája is jól mutatja, ezért a teljesen felszerelt bivalyerős limuzinért több mint 23 milliót kell lerakni az asztalra, igaz a 313 lóerős modell már 16.820.000 Forinttól is elérhető.

Kétszínű

Mi más, ha nem kétszínűség, természetesen jóindulatú, ha egy átlagos, nagypolgári szedán szinte vetekszik a sportkocsik teljesítményével, vagy a lenyűgöző menetdinamikát, 5,1s 0-100Km/h mindössze alsóközép kategóriás családi egyterű fogyasztása mellet produkálja, de talán a legszembeötlőbb, amikor egy gomb megnyomásával, a világ egyik legfinomabb dízelhangját lecserélhetjük egy izmos V8 hangorkánjára.

Ez az autó nem egy báránybőrbe bujtatott farkas, hanem egy T-Rex, amit akár szép piros szalaggal is pórázon tarthatunk.

Audi A6



Kulcsszavak: a6, audi, bemutató, teszt
 
Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Audi RS Q3 performance: Új csúcsmodell még nagyobb teljesítménnyel és exkluzív felszereltséggel Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Detroitban debütál az Audi Q8 tanulmány Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen
 
Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI

2014. február 14.
Jól illeszkedik a Ford modellválasztékába a Kuga legújabb változata. Most a 2 literes TDCi Titánium változatát mutatjuk be.
Részletek

Ford KugaMindegyik magára valamit is adó márka kínál ilyen modellt, sőt, a Ford mint az egyik legnagyobb világcég, több típust is indít ebbe a szegmensben. Mi a Kugával ismerkedtünk meg és kötöttünk életre szóló barátságot.

A Kuga kategóriájának mintaértékű szereplője. Felépítése robusztus, praktikus és még divatos is, továbbá szépen igazodik a Ford modellpalettájába. Külső és belső alapjait a Focus adta ezért a megbízhatóság egyértelmű. Henry Ford méltán büszke lehetne erre a world SUV-ra, a Kugát (egyes piacokon Escape-nek nevezik) mindegyik fontos piacon szinte ugyanabba formában kínálják, Japántól, Ausztrálián és Európán keresztül Észak és Dél-Amerikáig.

Bel terét mindenki ismerősnek tarthatja, aki modernebb Fordban utazott már. A kezelőszervek Fordos stílusban, de egyértelműen sorakoznak a vezető előtt, egyedül az audio rendszer kíván eleinte plusz figyelmet, de ezt a kormányról is vezérelhetjük, mint a fedélzeti számítógépet és az adaptív sebességtartót. A bőrborítású ülések meglett embereknek is megfelelőek és az a 8 cm amivel az előd modellhez képest növekedett hosszában, jótékony hatással van a hátsó lábtérre és a csomagtartó méretére.

Tapasztalatból mondjuk, hogy mind a vezető mind a forgatáshoz kivonult 4 kollegánk meg volt elégedve a Kuga nyújtotta kényemmel.

Ford KugaMotorja a jól bevált erősebb 2 literes common-rail dízel erőforrás, zokszó nélkül teszi a dolgát mind városban mind vidéken vagy akár terepen, nem lehet kifogni rajta. Mi 7,9-8,2 közötti átlagfogyasztást mértünk, de országúton öreguras tempóban akár 6 liter alá lehet szorítani az étvágyát – és mindezt egy 1600 kg-os 2 literes 163lóerős négykerék meghajtású automata SUV produkálja! Ez dicséretes!

Minket egyértelműen meggyőzött a Kuga, az már csak hab a tortán, hogy a 1,6-os EcoBoost már 6,5 millióért haza vihető és a tesztelt Titanium Plus felszereltséggel a 2,0 TDCI motorú is mindössze 9,2 millióba kerül.

Ford Kuga

Kulcsszavak: ford, Kuga, suv, teszt
 
Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja Az új Ford rally autót egy literes EcoBoost erőforrás hajtja A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Ford és a Volkswagen vizsgálják a stratégiai szövetség lehetőségét A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Mitsubishi "Compact SUV” modelljét "Eclipse Cross"-nak nevezik el A Ford és Vaughn Gittin Jr. még meghajtják az Eagle Squadron Mustang GT-t a goodwoodi égbolt alatt A Ford és Vaughn Gittin Jr. még meghajtják az Eagle Squadron Mustang GT-t a goodwoodi égbolt alatt New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et New Yorkban leleplezte a Toyota a vadonatúj RAV4-et
 
Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci

Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci

2014. február 03.
Inkább 4 litert, mint 5-öt fogyaszt, belül még tágasabb mint elődje. Ez a Nissan Note 1.5 dci változata.
Részletek

Nissan NoteAz év utolsó napjaiban járt nálunk a második generációs Nissan Note, ami már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos diesel erőforrással.

Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos.

Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 295 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 381 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási előretolt állapotban viszont már nem olyan kényelmes.

A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető, kifejezetten kényelmesek a félbőr borítású ülések. A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében, a műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz.

Nissan NoteAz utastérben rengetek tároló rekesz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer.

A Note mozgatásáról egy 1,5 literes diesel erőforrás gondoskodik, 90 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz kasztni. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog a kis dCi. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 4,5 liter volt vegyes használat mellett.

Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással.

Nissan Note

Kulcsszavak: bemutató, nissan, Note, teszt
 
Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában A Nissan csökkenti a 100%-ban elektromos hajtású LEAF árát Európában Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt Az Oscar-jelölt színésznő, Margot Robbie vezeti a Nissan Formula E indulásával kapcsolatos turnéeseményt
 
Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

2014. január 28.
A Hyundai abban a szerencsés helyzetben van, hogy egyszerre több féle szabadidő autót kínálhat a termékpalettáján. Következő tesztünkben a 3. generációs Santa Fe-t mutatjuk be.
Részletek

Hyundai Santa FeBemutatjuk a harmadik generációs Santa Fe-t mely a Hyundai kategóriában középső szabadidő autója. Az új modell sokkal vagányabb megjelenésű mint az előd modellek voltak. Az új formavilág és a design nagyon Audisra sikeredett. A mai trendnek megfelelően LED-es lámpát kapott hátul, van LED-es nappali fény és visszapillantó tükörbe integrált LED-es irányjelző.

A Santa Fe elején egyértelműen a hatalmas krómozott hűtőrács dominál, krómból jutott a kilincsekre és az ablak keretekre is. Mutatós az Executive csomag mellé járó 19 colos grafit könnyűfém felni, hátul pedig a dupla kipufogóvég erőt sugall. Az összképet erősíti továbbá a B oszloptól hátrafelé sötétített ablakok, és a szolid tetőspoiler.

Beülve elől fejedelmi kényelem és helykínálat fogad, a hátul ülőknek ugyan egy kicsit szűkebb a tér de itt sem kell panaszkodni. Két megtermett felnőtt kényelmesen elfér. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állíthatók és az egész üléssor tologatható előre-hátra attól függően, hogy láb vagy rakteret szeretnénk bővíteni. A tengelytáv nem változott az előd modellhez képest, de a fej és a lábtér gyarapodott. Hátul külön légbefúvás is van sőt ha felárért megvesszük a harmadik üléssort akkor a leghátul ülők sem fognak levegő nélkül maradni. A csomagtér mérete sem kicsi alap helyzetben 585 liter, ezt a hátsó üléssor tologatásával tovább növelhetjük.

Hyundai Santa FeTalálunk a csomagtartóban csomagtér hálót, 220V-os csatlakozót a padló alatt pedig öblös tároló rekeszeket. A teljes értékű pótkereket az autó alatt találjuk. A belső tér minőségi és az összeszerelésre sem lehet panaszunk. Műszerfal kialakítása modern a kék műszerfal megvilágítás megosztja a közvéleményt. Okos megoldás, hogy az ajtó alja rásimul a küszöbre ezáltal nem sározzuk össze magunkat ki és beszálláskor. A világos bőr borítású ülések kényelmesek. Gombokkal nem spóroltak az utastérben a kormányon, tőle jobbra és balra, sőt még a váltókar körül is találunk jó néhányat. Kell egy kis idő mire hozzászokik az ember.

A motorháztető alatt  az átdolgozott 2,2 literes négy hengeres diesel erőforrás dolgozik, 197 lóerős teljesítményét 3800 fordulat per percnél adja le. 436 Nm nyomatékát egy hat sebességes automata váltó juttatja a meghajtott kerekekre. Nagy terepjáró képességekre nem kell számítani ebben a kategóriában, ez igaz a Santa Fe-re is, differenciálzár és felező nincs, lejtmenet vezérlő segít viszont terepen. Csak tapadás vesztés esetén kapcsol az összkerék hajtás hátulra a nyomaték 50% kerül, ezt fixre is kapcsolhatjuk maximum 40 km/h-ig. Ezekkel a paraméterekkel és 1800kg tömegével az átlag fogyasztás 8,5-9 liter körül mozgott 100 kilométeren.

Hyundai Santa FeÖsszességében a Hyundai Santa Fe egy prémium szabadidő autó sok extrával és hatalmas helykínálattal.

Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, teszt
 
Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept Frankfurti világpremier - Opel Monza Concept 500L Beats Edition - További tagokkal bővül az 500-as család 500L Beats Edition - További tagokkal bővül az 500-as család
 
Válságautó - Peugeot 301

Válságautó - Peugeot 301

2014. január 14.
Nemcsak az ára lett alacsony, hanem a fogyasztása is a Peugeot 301-es dízel változatának, melyet a közelmúltban próbálhattunk ki.
Részletek

Peugeot 301Az utóbbi idők legjobb ár-érték arányú családi járművét ismerhettük meg. A Peugeot 301-es, amely azonos padlólemezre épül a 208-assal, de a hasonlóság itt véget is ér. A francia gyártó ezzel a modellel kíván harcba szállni az úgynevezett válságautó, más néven a fapados kategóriában. Többek közt olyan vetélytársakkal kell felvennie a versenyt, mint például a Fiat Linea, Skoda Rapid, a Dacia Logan, vagy épp házon belül a Citroen Elysée. Szemből nézve jól illeszkedik a Peugeot családba a 301-es, kimondottan csinos orrot varázsoltak a tervezők.

Oldalról és hátulról már semmi különlegeset nem tartogat a látvány, talán egyedül a hátsó lámpatestek túlnyúlásai szokatlanok kissé. A prémium kategóriában megszokott négy ajtós limuzin kialakítást és ennek előnyeit kínálja a 301-es. Közel 4,5 méteres hosszával, valamint 2650-es tengelytávjával előre vetíti, hogy a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak. Ha már a kényelemről ejtettünk szót, meg kell említenünk, hogy az ülések kialakítása is a maximális komfortot szolgálja, bár a magasabb utasoknak picit szűkek lesznek. Az ideális vezetési pozíció pillanatok alatt megtalálható a kormányoszlop állíthatóságának is köszönhetően.

A beltérben a már jól bevált formákkal, anyagokkal találkozhatunk, a Peugeot annyira eltalálta a belsőt, hogy a műanyagok és díszítőelemek tükröződése sem zavaró.

Peugeot 301A kezelőszerveket egy mozdulattal megtalálhatjuk, a műszerfal és a középkonzol kinézete is hasonlít a prémiumkategóriában megszokottakhoz. Egyedül az ablakemelők kapcsolóinak helyét a váltó két oldalán kell szokni. A meghajtásról egy négyhengeres 1560 ccm-es, 92 lóerős dízel erőforrás gondoskodik, aminek maximális forgatónyomatéka 1750 fordulat/ percnél 230 Nm. Az autópályás közlekedésnél akadhatnak gondjai, ám a városban és országúton kimondottan kellemes autózást tesz lehetővé.

Fogyasztása vegyes használatban 3.6 és 5.2 liter között mozgott. Az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó kiválóan osztja el a terhelést a meghajtott kerekekre. A megnövelt has magasságnak, az elöl független, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésnek hála a magyarországi utakon is szinte rezzenéstelenül siklik. A Peugeot 301 lehet a fapados kategória egyik meghatározója, talán egyik legsikeresebbje is. Lévén hatalmas 506 literes csomagtartója elég akár egy nagycsaládnak. Ráadásul még USB csatlakozóval is megspékelték a kínálatot. Tehát a számos kényelmi és biztonsági felszerelések miatt igaz lehet a Peugeot állítása: egy stílusos autót az egész családnak.

Peugeot 301
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 301, teszt
 
A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon A Nissan Pulsar Nismo Concept a Mobilitás 2014 autókiállításon Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója Országos körútra indul a Mercedes-Benz DTM bemutató autója Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő A Honda különleges, duplakuplungos váltómű-technológiájának népszerűsége egyre nő Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel
 
A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross

2014. január 13.
Kipróbáltuk a Suzuki SX-4  S-Cross dízel változatát a Full extrás felszereltséggel. Nem okozott csalódás.
Részletek

Suzuki SX-4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb, ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt, ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol. Az általunk kipróbált S-Cross leglátványosabb extrája mely egyben a kategória legnagyobb nyitható panorámateteje. A fűthető bőr borítású ülések kényelmesek, könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A bőr borítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes diesel erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 3750 fordulat / percnél adja le.

Suzuki SX-4 S-CrossA motorhoz egy 6 sebességes kézi váltó tartozik, pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása.  Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 320 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 5,1-5,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Suzuki SX-4 S-Cross

Kulcsszavak: bemutató, suv, suzuki, SX4, teszt
 
Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát Kínai elektromos autók áraszthatják el Európát Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 Három motor változattal és egy limitált kiadással rendelhető az új Audi Q3 A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven A Nissan egy új felszereltség családot indít útjára Nissan Vision néven Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára A SEAT tisztán elektromos eScooter modelljével lép be a motorkerékpárok piacára
 
Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD

2014. január 02.
Az elegáns karosszéria alatt az egyik legjobb dízel motor dolgozik. Terepen a has magassága miatt kompromisszumra kényszerül, de amit a technika lehetővé tesz azt tudja. Ez az Outlander a Mitsubishitől.
Részletek

Mitsubishi OutlanderAz új generációs Outlandert teljesen újratervezték. Itt-ott kifinomultabbak a formák. A hátsó lámpák harmonikusan összeolvadnak a csomagtér ajtóval mely elektromosan működtetett.

Az Outlander félelmetes orrában, egy 150 lóerős dízelmotor dolgozik, mely már alapjáratról meglepően dinamikusan húz és 2400-as fordulattól iszonyatos erővel kezd el dolgozni, 3500-as fordulaton éri el a csúcsteljesítményt. Szinte az embernek nincsen lelkiereje padlóig nyomni a gázpedált, ha ezt mégis megtesszük, akkor a 6 sebességes automataváltó pillanatok alatt reagál és a 380 Nm nyomaték azonnal az ülésbe passzíroz bennünket.

A 9,5-9,9 literes városi fogyasztása egy lehelettel magasabb, mint a konkurens típusoké, de ha kimegyünk az országútra ez az érték 7 liter alá vihető. A fogyasztást még 1-2 literrel növelhetjük, ha terepre merészkedünk vele, bár terepjáró képessége korlátozott az alacsony has magasság miatt. Nem várt, problémásabb helyzetekben azért segítségünkre lehet a kapcsolható és zárható négykerék hajtás Eco üzemmóddal. A 4x4 hajtás teljes mértékben elektronikusan vezérelt. 

A futóművet feszesre hangolták, mégiscsak egy SUV. Az úthibákkal könnyedén megbirkózik, a kormány egy kicsit túlszervózott, de még nem zavaró. Nagy termete ellenére a terhelésváltásokat jól bírja, nem billeg, és nem válik bizonytalanná a karosszéria.

Mitsubishi OutlanderA dinamikához jól párosul a szemet gyönyörködtető, lendületes formatervezésű karosszéria, összetéveszthetetlenül Mitsubishi.  Műszerfala határozottan sportos, szép kivitelű. A beltér kellemes és tágas, a felhasznált anyagok jó minőségűek és tapintásúak. Jó pontot érdemel a rengeteg praktikus tárlóhely, a kiváló hangzású Rockford Fosgate Navis hifi berendezés, amihez a csomagtartóban egy mélynyomóláda is tartozik, és a minden igényt kielégítő igazán gazdag felszereltség.

A bőr borítású ülések kényelme tökéletes, könnyű megtalálni az ideális helyzetet a vezetéshez. Meglepő módon a hátsó üléseknél még a nagyra nőtt sofőrök mögött is hatalmas hely marad, az ülőlap rövid, de a háttámla oldalanként külön állítható és elég komfortosak a hosszú utazáshoz. A harmadik üléssor, nagyon praktikusan könnyedén elővarázsolhatóak a padlóból, de csak kisebb gyerekeknek kényelmes. A raktérajtó elektronikusan nyitható és zárható, ezt hangjelzés is kíséri, nehogy beverjük a fejünket.

Összegezve az Outlander 2.2DI-D több mint szerethető autó, kényelmes, praktikus, városon kívül még gazdaságos is! Egy nagyon kulturált dízelmotort párosítottak az egyik legszebb japán SUV karosszériával.  A pontos szinte észrevétlen váltó és a jól hangolt futómű kormány páros tovább növeli az új Outlander komfortérzetét.

Mitsubishi Outlander


















Mitsubishi Outlander
Kulcsszavak: bemutató, galéria, Mitsubishi, Outlander, teszt
 
Kibővült a Tipo-család Kibővült a Tipo-család Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Genfben debütál az áttervezett Chevrolet Captiva SUV Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country Bemutatkozott az új Volvo V60 Cross Country A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint A BMW bemutatta az új 2017-es BMW 5-ös limuzint
 
Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4

Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4

2013. december 19.
Az Opel Lego autója is lehetne az Adam, mivel minden szerkezeti elemét magunk választhatunk ki, a kerekektől a karosszérián át a belső dizájnig. Ennek köszönhetően nincs két egyforma Adam az utakon.
Részletek

Opel ADAMMegérkezett Magyarországra is az Opel kisautója az Adam. Az új típus szinte minden porcikáját saját magunk választhatjuk ki, ugyanis 12 féle karosszériaszín, háromféle tetőszín, négyféle belső szín, 31 féle felni, 19 féle műszerfal- és ajtópanel közül válogathatunk. Szerény véleményünk szerint a kisautó nem lesz tömegcikk, ha mégis akkor egészen biztos, hogy nem lesz két egyforma összeállítás, mert több mint 60 000 féle változat állítható össze az egyéb további részletmegoldásokkal. Ilyen apró finomság a LED-es tetővilágítás, amely a csillagos eget utánozza, de van állítható színű belső hangulatvilágítás és sokféle, akár világító műszerfal panel is.

Az általunk kipróbált újdonságban szinte az összes extra megtalálható. Beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk. Nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés.

Opel ADAMA belső maximálisan prémium kategóriás, minőségi az anyaghasználat. A megmunkálás ezért nagyon vonzóvá teszi az Adamot. A kis ékszerdoboz 30 cm rövidebb, mint a Corsa. A vezetőnek és utasának kellő hely jut elől, hátul már ez nem mondható el, de rövid távon még elviselhető.  Az ülések kényelmesek és jól tartanak. A látványnak és a formavilágnak köszönhetően nagy feltűnést kelt az utcán ez vélhetően meg is győzi majd a célközönséget.

A kipróbált változatban az erősebbik 100 lóerős 1398 köbcentis benzine erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 6000 fordulat per percnél adja le, a 140 Nm nyomaték pedig 4000 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1045 kg-os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható.

Összességében az Opel Adam egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában.

Opel ADAM

Kulcsszavak: adam, bemutató, opel, teszt
 
Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról! Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról! Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon A Hyundai Kona Electric progresszív formatervével debütált a Genfi Autószalonon Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor Kikérték Alonso és Massa tanácsát a La Ferrari tervezésekor A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát
 
Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650

Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650

2013. december 03.
A Kawasaki megalkotta a tökéletes túramotort a Versyst, ami alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt.
Részletek

Kawasaki Versys 650A Kawasaki megalkotta a tökéletes túramotort a Versyst, ami alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt.

A Versys nem számít új modellnek, de ez a legutolsó ráncfelvarrás jót tett a típusnak. Szemből elsőre a lámpa formája és elrendezése lehet feltűnő, külön van ugyanis a tompított és a távolsági fényszóró. A motor felépítéséből is látszik.

Nyeregbe pattanva először a 845 milliméter magasan lévő nyereg lehet furcsa, de hála a motor keskeny mivoltának az átlagos testalkatú motorosoknak is leér a lábuk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. A magas üléspozíció miatt nyújtózkodnunk sem kell, hogy ellássunk az autók felett. A kormány szélessége pont megfelelő. A lábtartó magasan van, de nem kell a térdeinket a nyakunkig emelni, emiatt a kanyarokban jobban dönthetjük a Veryst, nem kell félnünk, hogy leér a lábtartó. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására.

A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Tőle jobbra egy kijelző, innen olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két, napi számláló állása melyek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk. A Versysen volt még kétoldalt doboz, mely túrázáskor jól jöhet, és akár egy bukósisakot is képes elnyelni.

Kawasaki Versys 650A START gomb megnyomása után életre kel a soros két hengeres erőforrás amelyet az ER-6-tól örökölt. Alapjáraton halk morgás hallatszik a motor alá középre helyezett kipufogóból. Az áttételezést inkább túrázásra hangolták, így már 60km/h sebességnél 6.ba kapcsolhatunk.  Az amúgy 649 köbcentis erőforrás 64 lóerőt produkál 8000 fordulat/percnél. 61 Nm nyomatékot 6800 fordulat/ percnél adja le. Ez a teljesítmény a 6 sebességes váltón keresztül jut a hátsó kerékre. A futóműre sem lehet panaszunk, könnyedén veszi az úthibákat. Elől egy 41 milliméteres fordított villát kapunk, hátul egy szemet gyönyörködtető, jobb oldalra szerelt rugóstagot kapunk, ami egy banán alakú alu lengővillához kapcsolódik.

Összességében a 650 Versys egy nagyon szerethető társ minden körülmény között. Kényelmes, gazdaságos és még jól is néz ki.

Kawasaki Versys 650

Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Versys 650
 
Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Feltűnő jelenség - Opel Cascada Feltűnő jelenség - Opel Cascada Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt A Yamaha megalkotta a tökéletes, könnyű városi motorkerékpárt
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 131 - 140