Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 131 - 140
Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i

Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i

2013. október 23.
Kényelmes, igazi sportos családi kombi, ráadásul 100 kilométerenként 8 liter alatti fogyasztással beéri. Ez a Mazda 6 Sportkombi 2 literes változata.
Részletek

Mazda6 Kipróbáltuk az új Mazda 6-os sport kombit, amely a harmadik generációját éli. A japán gyártó ezzel a modellel kíván harcba szállni a klasszikus középkategóriás kombik piacán. Többek közt olyan vetélytársakkal kell felvennie a versenyt, mint például a VW Passat, a Toyota Avensis, a Honda Accord, kombi változata.

Szemből nézve is jól illeszkedik a Mazda új, úgynevezett Kodo formatervezési irányába. Leginkább tekinteteket vonzó része a szinte tökéletes orr rész. Oldalról és hátulról az autó formája követi a Mazda6-ra jellemző irányt. Lágy, ugyanakkor karakteres vonalak. Közel 4,9 méteres hosszával, valamint 2750 mm-es tengelytávjával előre vetíti, hogy hatalmas tereken osztozhatnak az utasok és a csomagok is.

Itt kell megemlítenünk, hogy a hátsó üléssoron 3 felnőtt még hosszabb távokon is kényelmesen utazhat. Az ideális vezetési pozíció pedig pillanatok alatt megtalálható. A beltérben a már jól bevált formákkal, anyagokkal találkozhatunk. A hatalmas középkonzol, és a rajta elhelyezett kezelőszervek gyakorlatilag körülölelik a vezetőt és utasát. A HMI Commander névre keresztelt irányító kezelése lehet kicsit szokatlan elsőre, de pár kilométer után aztán természetessé válik a használata. A meghajtásról egy négyhengeres 2 literes, benzines, 145 lóerős erőforrás gondoskodik, aminek maximális forgatónyomatéka 210 Nm. A sport kombi elnevezés találó.

Mazda6 A Mazda6-os közvetlen befecskendezésű kétliteres benzinese a dinamikus, lendületes haladást támogatja. Fogyasztása vegyes használatban sem érte el a nyolc literes álomhatárt. Ráadásul a fogyasztás csökkenését segíti a könnyebb, ugyanakkor szilárdabb SkyActiv alváz illetve a i-ELOOP névre keresztelt start-stop energia visszanyerő rendszer is.

Hatfokozatú kézi kapcsolású váltójával pedig kimondottan kellemes volt autózni. Szinte hangtalanul suhant a magyar utakon is, az elöl McPherson, hátul multi link futómű még a nagyobb tankcsapdákat is megsemmisítette. A Mazda 6 sport kombi lehet a középkategória egyik meghatározója. Lévén hatalmas 522 literes csomagtartója van alaphelyzetben, ami egy mozdulattal majdnem 1,7 köbméteresre növelhető.

Mazda6

Kulcsszavak: galéria, mazda, mazda6, skyactiv, teszt
 
Genfben bemutatkozott a Nissan e-NV200 Genfben bemutatkozott a Nissan e-NV200 Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Útmágneseket tesztel a Volvo Útmágneseket tesztel a Volvo Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten Emil Frey a Mazda hálózatában Pesten Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert
 
Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection

Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection

2013. október 23.
A tavaly őszi bemutató óta egyre többen érdeklődnek a Citroen új családi autója az Elysée után. Az egyszerűségével, minőségével, nem utolsó sorban árával hibátlanul kielégíti a magyar piac igényeit.
Részletek

Citroen C-ElyséeA Citroen C-Elysée a márka kínálatában egy teljesen új modell. Első ránézésre egy jól sikerült autó áll előttünk. Ha elkezdjük tüzetesen átnézni, akkor kiderül hogy azért fel lehet fedezni a költségmegtakarítás nyomait. Bár ezen nem kell olyan nagyon csodálkozni, mert egy 2.4 millió forinttól induló autó árát valahol meg kell fogni.

A C-Elysée elejét nézve teljes egészében a mai Citroen arculatot idézi. Oldalról nézve egy kicsit zömök, de ezt is meg lehet szokni. A hátulja a csomagtér fedélből kialakított pici spoilerrel és az íves hátsó lámpákkal kifejezetten szépnek mondható.

A motortér egy 1199 ccm-es 3 hengeres 12 szelepes 72 lóerős és 110 Nm nyomatékra képes benzines erőforrást rejt. Ez a benzinmotor a 72 lóerős teljesítményét 5500 fordulat/percnél és a 110 Nm-es nyomatékcsúcsot 3000 fordulat/percnél adja le. A váltó egy 5 sebességes kézi kapcsolású szerkezet. A kormány szervo pont annyira segít, amennyire kell, az viszont kár, hogy a kormány tengelyirányban nem állítható. A futómű elégé lágy, de finom hangolású.  
    
A beltér egy igen érdekes egyveleg. A Collection felszereltség a belépő szint felett helyezkedik el. Extrák listáján olyanokat találunk, mint a menetstabilizáló elektronika,  4 légzsák, a 2 Isofix rögzítési pont a hátsó üléseken, fedélzeti számítógép, elektromos ablak elöl, ködlámpa, elektromosan állítható és fűthető tükrök, manuális klíma és MP3-as/CD-s rádiót.

Citroen C-ElyséeA műszerfal jól átlátható, a cd-mp3 lejátszásra képes fejegység usb és bluetooth fogadásra is képes. Az ülések franciásan kényelmesek, a hátsó lábtér szinte fejedelmi, az viszont kár, hogy hátul csak két darab fejtámla van a szokásos három helyett. A csomagtér 506 literes, amit az osztottan dönthető ülésekkel tovább bővíthetünk.  A csomagtérben is látható a spórolás jele, egy kicsit szegényes a kárpitozás  a zsanérok elég nagy helyet foglalnak el, és a csomagtér ajtó  csak belülről vagy távirányítóval nyitható.

A C-Elysée egy igen szerethető autó lett, az 1.2 literes 3 hengeres motor a közel 1000 kg-os autót kellő rugalmassággal mozgatja és a fogyasztásra sem lehet panasz. A tesztünk során 5,6 literes átlagot mértünk.

Citroen C-Elysée

Kulcsszavak: bemutató, C-Elysée, Citroën, galéria, járműteszt, teszt
 
Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Bemutatkozott az új Crafter Bemutatkozott az új Crafter Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban Bemutatkozott az új Citroën C3 Bemutatkozott az új Citroën C3
 
Kényelem és komfort – Fiat Scudo

Kényelem és komfort – Fiat Scudo

2013. október 17.
Minden magára adó autó gyárnak van 6-9 személyes mikrobusza. Most a Fiat Scudo-ját mutatjuk be.
Részletek

Fiat ScudoAz alap koncepció valahol egy 4 kerekű tégla vonásai lehettek, de az orrától felfelé kb. 60 fokban lekanyarítottak egy darabot és így egy a kategóriától szokatlan, de igen dinamikus és divatos ékformát hoztak össze. Ez a dizájn olyan jól sikerült, hogy nem csak a Fiat, de a Citroen, Peugeot és már a Toyota is jónak látta saját márka emblémájával ellátni.



Az utastér messzemenőkig a kényelem és komfort jegyében készült. A pilóta környezete mindent megad ahhoz, hogy nagyobb fáradság nélkül levezessen több száz vagy akár ezer km-t is. A vezető melletti ülések méretezése nem egyértelmű, egy embernek túl nagy kettőnek kissé szűk, de a második és harmadik sorba ülőknek panaszra nem lehet okuk, kényelmes, méretes ülések, amik variálhatóak, középen automata, hátul manuális klímával szinte el vannak kényeztetve.

Amennyiben inkább költözködéshez vagy áruszállításhoz lenne kedvünk az sem akadály. Ha vesszük a fáradságot és kiszereljük a 2/3-1/3 osztású üléseket, ami a súlyuk miatt nem egyszerű mutatvány egyből bővíthetjük az alap kilenc személyes állapotban több mint 700 L-es, 6 személynél 4700 literes csomagtartót egészen 2,5 méter mély és közel 7 köbméteres barlangig. 

Fiat ScudoA Scudo használata semmivel sem igényel nagyobb kihívást, mint egy személyautó, egyedül az 5 méteres hosszát kell megszokni, a többi gyerekjáték. Hideg indításnál kicsit nyers 1,5 literes motor bemelegedés után vaj puha járásúvá válik és a tesztelt 136 lóerős kivitel a személyautók között is meg állhatja helyét, ha kicsit pörgetjük, mert alacsony fordulatszámon kicsit kelletlen, de 1600-1700 fordulattól szépen húz. Fogyasztása elfogadható, városon kívül 7,5 literrel beéri, de dinamikus városi használat mellett nehéz 9 liter alatt tartani Az étvágyát.

Fiat Scudo

Kulcsszavak: bemutató, fiat, Scudo, teszt
 
Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban Dinamikus formaterv -  Mercedes-Benz GLC Coupé Dinamikus formaterv - Mercedes-Benz GLC Coupé Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban Az olcsó márkák jönnek divatba az autóiparban A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N A Hyundai extra nagyteljesítményű modellje: a Hyundai i30 N
 
Tovább a siker útján - Toyota RAV4

Tovább a siker útján - Toyota RAV4

2013. október 08.
A Toyota RAV4 a megszokott módon halad a megkezdett úton, azaz nem ismer lehetetlent, ha szabadidős autónak kell lenni, vagy csak a hétköznapokban használjuk.
Részletek

Toyota RAV4A RAV4 negyedik generációjának hamisítatlan SUV megjelenését modern stílusjegyek és klasszikus formai megoldások teszik karakteressé. A masszív, zömök karosszéria az új trendeknek megfelelő, vizuális élményt nyújt és mégis áramvonalas. Csomagtartója, kisebb tároló rekeszei és az utastér teljes kialakítása logikus, megfontolt tervezésről árulkodnak.

A helykínálat pazar 5 személy esetén sem kell szűkösködni még a csomagokkal sem. A hátsó üléssor 2/1 osztásban dönthető csúsztatható, egyetlen mozdulattal síkba varázsoljuk és mehet is be pl. a szörfdeszka. Mindezt távirányítóval is működtethető motoros hátsó ajtó teszi könnyebbé.

A sofőr helyzete irigylésre méltó, mind a kényelem mind a technikai kínálatot illetően. A légzsákerdő és a rengeteg hárombetűs kütyü már nem számít újdonságnak. Azért kiemelném a holt térfigyelő rendszert és a sávelhagyás figyelmeztetőt. Intelligens automata váltója még a legelvetemültebb ínyenceket is kielégíti - a kategóriához méltóan lejtmenet vezérlővel és hegymeneti elindulás segítővel.

Tesztalanyunk 2 literes Valvematic benzinmotorral volt szerelve, ami 151 lóerőt ad le 6200-as fordulatnál. Nyomatéka 195 Nm 4000-es fordulaton. A használat tekintetében 3 variáció – ECO, NORMÁL, és SPORT beállítást választhatunk. Az egyik véglet az ECO itt szinte a motort sem halljuk, takarékos lágyan ringó hajóra emlékeztetve siklunk a szélben.

Toyota RAV4A másik véglet a SPORT, itt teljesen áthangolódik a rendszer. A kormány, a meghajtás, a váltó és a gázreakció is megváltozik, harsányan hörgő vaddisznóként adja tudtára a világnak ki az úr a málnásban.   Ez az autó szerintem az országútra született, de azért néha le kell térnünk a térképről már csak az érzés kedvéért is.





.
Toyota RAV4
Kulcsszavak: bemutató, rav4, suv, teszt, toyota
 
Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé Padlógázon melegít az új BMW 8-as Coupé Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Ismét rekordévet zárt 2014-ben a szlovák Kia Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról Első hivatalos fotók az új generációs Lexus IS F Sportról A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet

Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet

2013. október 04.
Az új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető kisautót kapunk a pénzünkért.
Részletek



Fiat 500LAz új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető kisautót kapunk a pénzünkért.

Belül meglepően tágas, kényelmesen el lehet férni még hátul is. A beltér roppant egyszerű, de minden, ebben a kategóriában jellemző extra megtalálható. Az anyaghasználatot a rideg, sérülékeny és könnyen koszolódó műanyagok jellemzik, de az összeszerelésre nem lehet panaszunk. Az üléspozíciót magasra emelték, így a kilátás akadálymentes az amúgy is hatalmas üvegfelületeken.  Az egész utastérre jellemző a négyszögesített kör formavilág. A „szögletes” kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású, a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve. A kézifékkar mókásra sikerült, itt is megtalálható a négyszögesített formavilág. A csomagtartó alap esetben 343 literes, ami az ülések 2/3, 1/3 arányban való ledöntésével tovább növelhető.

Tesztalanyunkban az 1,3 literes diesel erőforrás dolgozott, mely 85 lóerőt képes kipréselni magából 3500-as fordulaton. A gazdaságos kis diesel 200 Nm nyomatékot juttat az első kerekekre 1500 fordulat per perctől. Alapfelszereltségként kapjuk a Start- Stop rendszert, mellyel így 4 liter körül tartható a fogyasztás városban. A motor ereje kicsit kevés az amúgy nem kis kasztni dinamikus mozgatásához, de a városi forgalom ritmusát könnyedén felveszi.

A fogyasztásra nem lehet panaszunk vegyes, inkább városi használat mellett megelégedett 4,5- 5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű rendkívül komfortosra sikerült. Meglepő, hogy nem pattog, zörög. Lágyan suhanhatunk vele Budapest útjain, ennek ellenére cseppet sem instabil, a kormányzás közvetlen, és az út visszajelzéseit sem nyeli el teljes mértékben.

Fiat 500LÖsszességében a Fiat 500L egy szerethető kisautó, kiváló futóművel és összeszerelési minőséggel olcsó fenntartási költségekkel. Egyedüli gyenge pont a motor, ami kicsit lomha és szűk tartományok között használható, de ezt kompenzálja az alacsony fogyasztás.







.
Fiat 500L
Kulcsszavak: 500l, fiat, járműteszt, teszt
 
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát Válságautó - Peugeot 301 Válságautó - Peugeot 301 Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra
 
Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ

Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ

2013. október 04.
A Chevrolet zászlóshajója a Malibu egy igazi meglepetés autó. GM családba tartózó Malibu az Opel Insignia és szebb napokat is megélt Saab 9-5 padlólemezére épül.
Részletek

Chevrolet Malibu Első ránézésre szemet szúr a nagyméretű osztott hűtőrács a Chevi emblémával, hátulról pedig az amerikai testvére a Camarora hajazó hátsó lámpák keltenek feltűnést.

A motortér egy a 1956 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes 159 lóerős és 350 nm nyomatékkal rendelkező diesel erőforrást rejt. A dieselmotornak hála a lóerő csúcsot 4000 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1750 fordulat/percnél érezhetjük már.

A váltó természetesen hatfokozatú kézi kapcsolású szerkezet,  amin keresztül az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltó áttételezése sajnos nem tolerálja a városi tötyörgést, kettesben araszolva sajnos a kuplungot hamar megégethetjük. A kormányzás elektromos rásegítése viszont kifejezetten egy szerethető darab. A közel 1.6 tonnás autó futóműve kifejezetten kényelmesre lett hangolva hiába a 18” kerekek még igazából így sem érezzük az úthibákat.

Hogy a fogyasztást is megemlítsük a gyári 5.3 literes átlagfogyasztást autópályán 110-el hoztuk. Városban méréseink szerint ez 6-7 liter volt. Beülve a Malibuba, rögtön szemet szúrnak az érdekes szögletes mélyedésben elhelyezett műszerek amik az amerikai izomautó testvérre hasonlítanak. A beltér megfelelő, a gombok erdejében aránylag hamar el lehet igazodni. Az LTZ szinthez számos kényelmi extra jár de ez nem is igazán meglepő hiszen ez a felszereltség a Malibu csúcsa. Ami kifejezetten tetszett, az elektromos kézifék és a dombsegéd, illetve a bőrős memóriás deréktámaszos első ülések. Az ülések egyébként elől-hátul kényelmesek és megfelelő oldaltartással rendelkeznek. Hátul a nagyméretű kardán alagútnak köszönhetően csak két felnőtt fér el kényelmesen.

Chevrolet Malibu A bent ülők biztonságára 6 légzsák és számos elektronika védi. Az 5 csillagos törésteszt is mindenképpen meggyőző.

A csomagtartó 545 literes, amit az ülések hajtogatásával tovább növelhetünk. A csomagtér méretére igazából nem lehet panasz. Összességében egy tipikus GM született ami szerethető, de a vastag a oszlop a tükröződésre hajlamos szélvédővel és a motorindító gomb erőteljes zöld megvilágításával meg kell barátkozni, de ez igazából csak szőrszál hasogatás.

Chevrolet Malibu

Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Malibu, teszt
 
Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek Audi A3 - Nagy hatékonyságú hajtás- és innovatív vezetést-támogató rendszerek SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje BMW 530e iPerformance: Bemutatkozik a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Mercedes-Benz V-osztály - A komfort új dimenziója Mercedes-Benz V-osztály - A komfort új dimenziója Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen Az új Škoda Superb – érzelmekben gazdag megjelenés Genfben a Volkswagen Group Night rendezvényen
 
Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style

Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style

2013. szeptember 08.
A Leon harmadik generációja teljes egészében új fejlesztésű autó. Akárcsak a korábbi nemzedékei, az új SEAT Leon is Spanyolországban, a Barcelona-környéki Martorell üzemében készül.
Részletek

Seat LeonA Leon első generációjának 1999-es bemutatkozása óta a Seat már 1,2 millió  darabot értékesített. Az új Leon intenzív érzelmek övezte autó.

Egészen az alapoktól új fejlesztésű autóként minden oldalról vonzó és sportos esztétikum jellemzi.  A Leon formájában a Seat következetesen fejlesztette tovább a márka dizájn trendjét, és a Leon az első Seat, amely már a márka új logóját hordozza hűtőrácsán, kerekein, hátulján és kormánykerekén. Mindössze 4,24 méteres hosszúságával az új Leon mintegy öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tengelytávja mégis közel hat centiméterrel nőtt. A karosszéria túlnyúlásai így elöl és hátul egyaránt igen rövidre sikerdtek, ami a kerekeket még hangsúlyosabban emeli ki. Az optimális arányok természetesen a belső térkínálatban és a csomagtartó méretében is megmutatkoznak. Belső tere akár öt embernek is kényelmes, a 380 literes csomagtartó pedig éppen elegendő egy két gyerekes családi utazáshoz. 

A belső térben az anyagválasztása különösen igényes, letisztult, könnyed, rendezett formákkal. Első pillantásra feltűnő az egyértelműen a vezetőre összpontosító középkonzol. A műszerfal elegáns, kéttónusú színvilága révén egyfajta lebegő benyomást kelt. A kifinomult részletek emelik ki még jobban a magas színvonalú kidolgozási minőségét, például a méretes légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőelemei, vezetőterében minden kapcsoló, gomb és kar pontosan ott található, ahol a vezető megérzései szerint számít rá.

Seat LeonA középkonzolban elhelyezett érintőképernyős információs rendszer rengeteg okos és hasznos dolgokat rejt. Például itt tudjuk választani milyen vezetői profilt szeretnénk, de található benne a Bluetooth és az audio rendszer, és talán a leglátványosabb a vizuális parkoló radar, ami parkolás közben mutatja kormányállástól függően milyen íven fogunk haladni és természetesen a körülöttünk lévő akadályokra is figyelmeztet.

A tesztautóban rendelkezésre álló 1.6 dízel erőforrás 105 Lóerős teljesítményt és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,8 liter gázolajjal is beérte, ami a gyár szerint kilométerenként 99 gramm széndioxid-kibocsátást jelent. A motorhoz kapcsolt erőátviteli rendszer egy ötsebességes kézi váltó, ami precízen és könnyen kapcsolható.

Szenvedélyesre sikeredet az új Leon, szép dizájn, remek és praktikus belső kialakítás jellemzi. Olyan autó, amelyet mindenki minden nap élvezhet.

Seat Leon

Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, teszt
 
Rájátszás Rájátszás Egymárkás sorozatként indítja a SEAT 2014-ben Leon Eurocup szériáját Egymárkás sorozatként indítja a SEAT 2014-ben Leon Eurocup szériáját Az új Transit Connect remek ajánlat az aktív vásárlóknak és a vállalkozóknak Az új Transit Connect remek ajánlat az aktív vásárlóknak és a vállalkozóknak Tovább nőtt a SEAT értékesítése Tovább nőtt a SEAT értékesítése Dögös tanulmányautót készített a BMW Dögös tanulmányautót készített a BMW
 
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

2013. szeptember 08.
Bármennyire is kellemetlen a konkurens autós cégeknek, de a Dacia közel 10 éve piacképes autókat gyárt. Ennek köszönhetően piaci részesedésük évről- évre növekszik. Most a Dacia Sanderot mutatjuk be.
Részletek



Dacia Sandero A Dacia iránt támasztott sztereotípiákat szépen lassan a Logan MCV és a Duster már lerombolta. Ezt a jó sorozatot folytatva a Renault csoport tagja a Dacia megjelent a Sandero felfrissített változatával. Az új Sandero egy érdekes egyveleg, elég sok mindent ad, de elég sok helyen spórol.

Ha szemből nézzük és letakarjuk az emblémát, akkor szinte bármilyen típus lehetne. A lökhárító formája egy kicsit talán Volkswagenes lett, de nagyon széppé teszi a krómcsíkos és méhsejtes hűtőrács a nappali fényes enyhén sötétített fényszórók. A fényszórók érdekesek, mert a mai elvárásoknak megfelelően nappali fényt kaptak, de az állítását egy bowdenes rendszerrel tudjuk megoldani.

A motortér ismét meglepő. A beindítást követően egyértelműen tudtunkra adja, hogy itt bizony a megszokotthoz képest egy hengerrel kevesebb van. A motor egy 898 ccm-es 3 hengeres 12 szelepes turbós benzines erőforrás, ami a 90 lóerőt 5250 fordult/percnél a 135 nm nyomatékot pedig 2500 fordulat/percnél adja le. A váltó 5 sebességes kézi kapcsolású. Hiányzik a hatodik sebesség, de valószínű, hogy itt is a spórolás volt a fő szempont. A futómű puhára sikeredett. A kormányzás, a fékek teljesen megfelelőek.

A teszt során a gyári 5 literes fogyasztási adatokat nem sikerült produkálni, hiába az ECO mód. Az ECO mód a gázpedál reakciókat tompítja, de mindenképpen szokni kell, mert kellemetlen meglepetéseket tud okozni főleg hideg motor esetében. Talán egy start-stop rendszer segítene a fogyasztáson, mert így 7 liter körül alakult.

Dacia Sandero A beltérben felhasznált anyagok olcsók. Az ülések oldaltartása megfelelő, de az ülőlapok rövidek. A kormány bőrbevonatot kapott és innen vezérelhetjük a tempomatot is. A műszerek ízlésesen króm keretekben foglalnak helyet. A spórolásra utal, hogy az első elektromos ablakemelő kapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, a hátsók pedig a kézifékkar mögött. Ami viszont nem spórolós megoldás az a középkonzol tetején elhelyezett érintőképernyős navigációs és bluetooth-os kormányról vezérelt hifi.

A csomagtartó alap helyzetben 320 literes amit az ülések döntögetésével 1200 literesig bővíthetünk.
Összességében a Sandero 2 millió forinttól elérhető már ami nagyon jó ár, a tesztautónk 3 millió forintos vételára sem mondható soknak, de ehhez némi kompromisszumot kell kötni, mert igazából sok mindent ad az autó, de sok olyan megoldást találunk ami egy kicsit retro.  

Kulcsszavak: bemutató, dacia, sandero, teszt
 
Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás Az új Caddy – mindig a legjobb megoldás Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje A Párizsi Autószalonon lesz az Opel bestseller világpremierje A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja Bemutatkozott a BMW luxuslimuzinja
 
Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

2013. augusztus 26.
Mit is mondhatunk egy olyan autóról amelybe ha beülünk, a többi típushoz képest olyan világba csöppenünk, amiről más cégek csak álmodoznak. A Volvo V40-es egy ilyen modell.
Részletek

Volvo V40Első ránézésre egy kicsit érdekesnek hat az új V40-es formája és a neve. Az S40 kombi anno V40 néven látta meg a napvilágot majd egyszer csak V50 lett belőle. Ez a márkanév nemrég leköszönt és ismét V40-es néven említhetjük a kombit.

A motortérben egy 1984 ccm-es 150 lóerő és 350 nm nyomaték leadására képes 5 hengeres turbódiesel erőforrást találunk. A lóerő csúcsot 3500 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1500 fordulat/perctől érezhetjük és használhatjuk ki. A váltó egy 6 sebességes bolygóműves automata szerkezet ami  meglepően gyorsan teszi a dolgát így a diesel motor megfelelő társa. A D3 dízelmotornak, a 6 sebességes gear-tronic váltónak és a start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás 6 liter körül alakult városban. Vezetési stílusunknak megfelelően háromféle módot állíthatunk be, Ezek a kényelmes, gazdaságos és sportos. A kormányzás elektromechanikus rásegítésű, ami sportos módban határozott és precíz. A fékek teljesen beleillenek abba a képbe, amit az autótól elvárunk. A rugózás kényelmes és határozott, de cserében nem ringatja a bent ülőket.
 
Beülve kényelem, luxus és praktikum fogad bennünket. Semmi felesleges cicoma, minden a helyén van és mindent szinte azonnal megtalál a vezető. A műszerfal egy érdekes formavilágot tükröz, a kilométeróra digitális és a megvilágítás színei a beállított vezetési stílusnak megfelelően változik. A középkonzolon elhelyezett színes kijelzőjébe integrálták a multimédiás rendszert is. Amit a Volvótól megszoktunk és már el is várunk, hogy a fedélzeti komputer magyar nyelven kommunikál.

Volvo V40A középkonzol alsó része is már a jól megszokott lebegő fajta. Az ülések hosszú úton is kényelmesek. Érdekes, de egyben nagyon elegáns megoldás hogy a belső tükörnek nincs kerete. Azt szinte már meg sem kell említeni, hogy a Volvo neve egybeforrt már a biztonság fogalmával. Az új V40es modell is tele van minden földi jóval, de egyet mindenképpen érdemes megemlíteni. Ez az új rendszer akkor segít, ha merőlegesen parkoló autók közül kitolatva nem látnánk az érkezőket, immár oldalirányban 30-30 méternyit szintén ellátnak a V40 érzékelői.

A hátsó sor az átlag felnőtteknek egy kicsit talán szűkös, de elviselhető. A csomagtér 335 liter ami nem igazán kombis méret, de az ülések előredöntésével 1032 literre növelhető.

Kulcsszavak: bemutató, galéria, tesztek, v40, volvo
 
A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Új, frissített formavilággal és kibővült motorválasztékkal folytatja pályafutását a Honda Jazz Új, frissített formavilággal és kibővült motorválasztékkal folytatja pályafutását a Honda Jazz Elkészült a százezredik autó a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Elkészült a százezredik autó a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Exkluzív ruhát ölt a dinamikus roadster Exkluzív ruhát ölt a dinamikus roadster Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon Új Opel Corsavan: világpremier a Brüsszeli Autószalonon
 
A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

2013. július 19.
Hosszú ideig nyitott volt a kérdés, hogy a Skoda Fabia, és az Octavia közötti légüres teret mikor, és mivel akarja kitölteni a Skoda. Tavaly ősztől már tudjuk a választ: a Skoda Rapiddal.
Részletek
Skoda RapidA Skoda a Fabia és az Octavia közötti űrt szeretné kitölteni a Rapiddal. Méreteiben az első Octaviára hasonlít, viszont annak rossz tulajdonságai nélkül. Ide tartozik a növelt tengelytáv, emiatt tágasabbnak érezzük hátul. Ha már az Octaviával hasonlítgatjuk, akkor az is észrevehető, hogy fejtérben kisebb a nagy testvérnél, a lábtér viszont ugyan akkora. Csábító lehet a családos vásárlók számára a hatalmas csomagtér is, ami felszereltségtől függően, itt a defektjavítót vagy a pótkereket értjük, 550 vagy 530 liter. A hatalmas csomagtér nagyon könnyen pakolható az öt ajtós karosszéria kialakítás miatt.

Előrefelé haladva az inkább két személynek kényelmes hátsó üléssorhoz érkezünk. Itt a lábtér tágasnak mondható három személy esetén az 1706 mm szélesség miatt már kicsit szűkös lehet. és elérkeztünk a vezetőüléshez, az ülések átlagosnak mondhatóak ám mégis kényelmesek és tökéletesen tartanak. Kaptunk kartámaszt is, ami kicsit alacsonyan van így hosszú távon nem túl kényelmes. A lábtér elől is tágas, jó a középkonzol kialakítása, így a térdünk is kényelmesen elfér.

A műszerfal és a manuális klíma kezelőszervei ismerősek lehetnek a korábbi modellekből, itt nem igazán történt változás. Ez elmondható a kormány mögötti kapcsolókra is. Ezek ellenére is jó beülni a Rapidba. A kormány műanyag, mégis jó fogású. A hat sebességes manuális váltó rövid úton jár és könnyen kapcsolható. Az utastérben rengeteg a műanyag, ez betudható annak, hogy a Skoda nem akart konkurenciát gyártani az Octaviának.

Skoda RapidA motortérben egy 1,2 literes TSI erőforrás dolgozik. Ez a közkedvelt 105 lóerős benzinmotor fürgén mozgatja az 1175 kg-os össztömegű Rapidot. Remekül illeszkedik a váltó a motorhoz, így a 175 Nm nyomatékkal bármelyik sebességi fokozatban dinamikusan manőverezhetünk, ugyanis 1550 – 4100-as fordulatszámig rendelkezésre áll. A pörgetés viszont magas fogyasztással jár a kis turbós motornál. Teszt utunk alatt 6 literes átlagfogyasztást mértünk, ezt az értéket országúti használat mellett képes produkálni, városban inkább 7 liter körül mozgott az átlagfogyasztás mérő. A futómű kicsit feszesre hangolt ennek hátránya rossz útviszonyok között érzékelhető, ilyenkor ugyanis gyakran olyan hangot ad mintha végállásig menne a lengéscsillapító azaz „felütne”, a macskaköves úton ez még kimondottan zavaró. A kormány nem ad visszajelzést az útról, kicsit „túl szervózottnak” éreztük.

összességében az új Skoda Rapid egy tágas és kényelmes családi autó, hatalmas csomagtérrel, alacsony fenntartási költségekkel és gazdaságos motorral. Az alapmodell ára 3,2 millió forint ám ebben az 1,2 szívó benzinmotor muzsikál 75 lóerővel.

Skoda Rapid
Kulcsszavak: bemutató, rapid, skoda, teszt, új modell
 
A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Határtalan száguldás a Discovery Channel műsorán Határtalan száguldás a Discovery Channel műsorán Dögös és morcos - Mazda CX-3 Dögös és morcos - Mazda CX-3 Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4 Megérkezett a még sportosabb MINI Clubman ALL4 Hétvégén Jazzy Street Hétvégén Jazzy Street
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 131 - 140