Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 141 - 150
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

2013. szeptember 08.
Bármennyire is kellemetlen a konkurens autós cégeknek, de a Dacia közel 10 éve piacképes autókat gyárt. Ennek köszönhetően piaci részesedésük évről- évre növekszik. Most a Dacia Sanderot mutatjuk be.
Részletek



Dacia Sandero A Dacia iránt támasztott sztereotípiákat szépen lassan a Logan MCV és a Duster már lerombolta. Ezt a jó sorozatot folytatva a Renault csoport tagja a Dacia megjelent a Sandero felfrissített változatával. Az új Sandero egy érdekes egyveleg, elég sok mindent ad, de elég sok helyen spórol.

Ha szemből nézzük és letakarjuk az emblémát, akkor szinte bármilyen típus lehetne. A lökhárító formája egy kicsit talán Volkswagenes lett, de nagyon széppé teszi a krómcsíkos és méhsejtes hűtőrács a nappali fényes enyhén sötétített fényszórók. A fényszórók érdekesek, mert a mai elvárásoknak megfelelően nappali fényt kaptak, de az állítását egy bowdenes rendszerrel tudjuk megoldani.

A motortér ismét meglepő. A beindítást követően egyértelműen tudtunkra adja, hogy itt bizony a megszokotthoz képest egy hengerrel kevesebb van. A motor egy 898 ccm-es 3 hengeres 12 szelepes turbós benzines erőforrás, ami a 90 lóerőt 5250 fordult/percnél a 135 nm nyomatékot pedig 2500 fordulat/percnél adja le. A váltó 5 sebességes kézi kapcsolású. Hiányzik a hatodik sebesség, de valószínű, hogy itt is a spórolás volt a fő szempont. A futómű puhára sikeredett. A kormányzás, a fékek teljesen megfelelőek.

A teszt során a gyári 5 literes fogyasztási adatokat nem sikerült produkálni, hiába az ECO mód. Az ECO mód a gázpedál reakciókat tompítja, de mindenképpen szokni kell, mert kellemetlen meglepetéseket tud okozni főleg hideg motor esetében. Talán egy start-stop rendszer segítene a fogyasztáson, mert így 7 liter körül alakult.

Dacia Sandero A beltérben felhasznált anyagok olcsók. Az ülések oldaltartása megfelelő, de az ülőlapok rövidek. A kormány bőrbevonatot kapott és innen vezérelhetjük a tempomatot is. A műszerek ízlésesen króm keretekben foglalnak helyet. A spórolásra utal, hogy az első elektromos ablakemelő kapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, a hátsók pedig a kézifékkar mögött. Ami viszont nem spórolós megoldás az a középkonzol tetején elhelyezett érintőképernyős navigációs és bluetooth-os kormányról vezérelt hifi.

A csomagtartó alap helyzetben 320 literes amit az ülések döntögetésével 1200 literesig bővíthetünk.
Összességében a Sandero 2 millió forinttól elérhető már ami nagyon jó ár, a tesztautónk 3 millió forintos vételára sem mondható soknak, de ehhez némi kompromisszumot kell kötni, mert igazából sok mindent ad az autó, de sok olyan megoldást találunk ami egy kicsit retro.  

Kulcsszavak: bemutató, dacia, sandero, teszt
 
Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan Az új Mercedes-Benz S-osztály Cabriolet - Luxusra nyitottan Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi A formatervezésének sikerét a „Black and White” limitált szériával ünnepli az Infiniti A formatervezésének sikerét a „Black and White” limitált szériával ünnepli az Infiniti MINI Clubman - A hétköznapi használhatóság és a hosszútávú megbízhatóság egyedülálló kombinációja MINI Clubman - A hétköznapi használhatóság és a hosszútávú megbízhatóság egyedülálló kombinációja
 
Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

2013. augusztus 26.
Mit is mondhatunk egy olyan autóról amelybe ha beülünk, a többi típushoz képest olyan világba csöppenünk, amiről más cégek csak álmodoznak. A Volvo V40-es egy ilyen modell.
Részletek

Volvo V40Első ránézésre egy kicsit érdekesnek hat az új V40-es formája és a neve. Az S40 kombi anno V40 néven látta meg a napvilágot majd egyszer csak V50 lett belőle. Ez a márkanév nemrég leköszönt és ismét V40-es néven említhetjük a kombit.

A motortérben egy 1984 ccm-es 150 lóerő és 350 nm nyomaték leadására képes 5 hengeres turbódiesel erőforrást találunk. A lóerő csúcsot 3500 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1500 fordulat/perctől érezhetjük és használhatjuk ki. A váltó egy 6 sebességes bolygóműves automata szerkezet ami  meglepően gyorsan teszi a dolgát így a diesel motor megfelelő társa. A D3 dízelmotornak, a 6 sebességes gear-tronic váltónak és a start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás 6 liter körül alakult városban. Vezetési stílusunknak megfelelően háromféle módot állíthatunk be, Ezek a kényelmes, gazdaságos és sportos. A kormányzás elektromechanikus rásegítésű, ami sportos módban határozott és precíz. A fékek teljesen beleillenek abba a képbe, amit az autótól elvárunk. A rugózás kényelmes és határozott, de cserében nem ringatja a bent ülőket.
 
Beülve kényelem, luxus és praktikum fogad bennünket. Semmi felesleges cicoma, minden a helyén van és mindent szinte azonnal megtalál a vezető. A műszerfal egy érdekes formavilágot tükröz, a kilométeróra digitális és a megvilágítás színei a beállított vezetési stílusnak megfelelően változik. A középkonzolon elhelyezett színes kijelzőjébe integrálták a multimédiás rendszert is. Amit a Volvótól megszoktunk és már el is várunk, hogy a fedélzeti komputer magyar nyelven kommunikál.

Volvo V40A középkonzol alsó része is már a jól megszokott lebegő fajta. Az ülések hosszú úton is kényelmesek. Érdekes, de egyben nagyon elegáns megoldás hogy a belső tükörnek nincs kerete. Azt szinte már meg sem kell említeni, hogy a Volvo neve egybeforrt már a biztonság fogalmával. Az új V40es modell is tele van minden földi jóval, de egyet mindenképpen érdemes megemlíteni. Ez az új rendszer akkor segít, ha merőlegesen parkoló autók közül kitolatva nem látnánk az érkezőket, immár oldalirányban 30-30 méternyit szintén ellátnak a V40 érzékelői.

A hátsó sor az átlag felnőtteknek egy kicsit talán szűkös, de elviselhető. A csomagtér 335 liter ami nem igazán kombis méret, de az ülések előredöntésével 1032 literre növelhető.

Kulcsszavak: bemutató, galéria, tesztek, v40, volvo
 
Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe Védelmezi utasait: Az új generációs Hyundai Santa Fe Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Vonzó modellekkel és sztárséfek egyedi receptjeivel készül a Mercedes-Benz a Gourmet Fesztiválra Vonzó modellekkel és sztárséfek egyedi receptjeivel készül a Mercedes-Benz a Gourmet Fesztiválra Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem
 
A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

2013. július 19.
Hosszú ideig nyitott volt a kérdés, hogy a Skoda Fabia, és az Octavia közötti légüres teret mikor, és mivel akarja kitölteni a Skoda. Tavaly ősztől már tudjuk a választ: a Skoda Rapiddal.
Részletek
Skoda RapidA Skoda a Fabia és az Octavia közötti űrt szeretné kitölteni a Rapiddal. Méreteiben az első Octaviára hasonlít, viszont annak rossz tulajdonságai nélkül. Ide tartozik a növelt tengelytáv, emiatt tágasabbnak érezzük hátul. Ha már az Octaviával hasonlítgatjuk, akkor az is észrevehető, hogy fejtérben kisebb a nagy testvérnél, a lábtér viszont ugyan akkora. Csábító lehet a családos vásárlók számára a hatalmas csomagtér is, ami felszereltségtől függően, itt a defektjavítót vagy a pótkereket értjük, 550 vagy 530 liter. A hatalmas csomagtér nagyon könnyen pakolható az öt ajtós karosszéria kialakítás miatt.

Előrefelé haladva az inkább két személynek kényelmes hátsó üléssorhoz érkezünk. Itt a lábtér tágasnak mondható három személy esetén az 1706 mm szélesség miatt már kicsit szűkös lehet. és elérkeztünk a vezetőüléshez, az ülések átlagosnak mondhatóak ám mégis kényelmesek és tökéletesen tartanak. Kaptunk kartámaszt is, ami kicsit alacsonyan van így hosszú távon nem túl kényelmes. A lábtér elől is tágas, jó a középkonzol kialakítása, így a térdünk is kényelmesen elfér.

A műszerfal és a manuális klíma kezelőszervei ismerősek lehetnek a korábbi modellekből, itt nem igazán történt változás. Ez elmondható a kormány mögötti kapcsolókra is. Ezek ellenére is jó beülni a Rapidba. A kormány műanyag, mégis jó fogású. A hat sebességes manuális váltó rövid úton jár és könnyen kapcsolható. Az utastérben rengeteg a műanyag, ez betudható annak, hogy a Skoda nem akart konkurenciát gyártani az Octaviának.

Skoda RapidA motortérben egy 1,2 literes TSI erőforrás dolgozik. Ez a közkedvelt 105 lóerős benzinmotor fürgén mozgatja az 1175 kg-os össztömegű Rapidot. Remekül illeszkedik a váltó a motorhoz, így a 175 Nm nyomatékkal bármelyik sebességi fokozatban dinamikusan manőverezhetünk, ugyanis 1550 – 4100-as fordulatszámig rendelkezésre áll. A pörgetés viszont magas fogyasztással jár a kis turbós motornál. Teszt utunk alatt 6 literes átlagfogyasztást mértünk, ezt az értéket országúti használat mellett képes produkálni, városban inkább 7 liter körül mozgott az átlagfogyasztás mérő. A futómű kicsit feszesre hangolt ennek hátránya rossz útviszonyok között érzékelhető, ilyenkor ugyanis gyakran olyan hangot ad mintha végállásig menne a lengéscsillapító azaz „felütne”, a macskaköves úton ez még kimondottan zavaró. A kormány nem ad visszajelzést az útról, kicsit „túl szervózottnak” éreztük.

összességében az új Skoda Rapid egy tágas és kényelmes családi autó, hatalmas csomagtérrel, alacsony fenntartási költségekkel és gazdaságos motorral. Az alapmodell ára 3,2 millió forint ám ebben az 1,2 szívó benzinmotor muzsikál 75 lóerővel.

Skoda Rapid
Kulcsszavak: bemutató, rapid, skoda, teszt, új modell
 
Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T A dinamika új dimenziója - a BMW 2-es Coupé A dinamika új dimenziója - a BMW 2-es Coupé Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA Új vezetői segédrendszerekkel és csúcsszínvonalú connectivity ajánlatokkal érkezik a ŠKODA OCTAVIA Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában Itt a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autója, ami Opel lehet Európában
 
Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

2013. július 12.
Ideális családi és üzleti autó a Toyota Avensis kombi változata. Mindkét szerepét hibátlanul képes megoldani. Nemrégen ráncfelvarráson esett át amit inkább a külsején vehetünk észre.
Részletek
Toyota AvensisAz új Avensist a Frankfurti autószalonon mutatta be a japán gyártó. Méreteiben szinte változatlan maradt a Sedan és Kombi Toyota, de mégis eltér elődjétől. A legszembetűnőbb változtatás a LED-es nappali fénnyel gazdagított fényszóró, mely formájában is eltér a korábbi verzióétól és intelligens kanyarkövető rendszerrel is ellátták. Módosultak a lökhárítók és a hátsó lámpák is. Az átrajzolt első lökhárító sportosabb érzést kölcsönöz. Sok energiát fordítottak a mérnökök a zajszigetelésre. Ennek eredményeképpen 110-es tempónál is alig hallatszik motorzaj az utastérben. 

A 2.2 literes erőforrás hatalmas erőtartalékkal rendelkezik, kis fordulaton is kellő nyomaték áll rendelkezésre.  A 150 lóerős teljesítményt 3600 fordulaton produkálja a diesel erőforrás. A motorerőt egész pontosan 340 Nm-t egy hat sebességes automataváltó juttatja az első kerekekre. A váltót Sport módba kapcsolva tovább hagyja forogni a motort, ezáltal dinamikusabban vezethető a tekintélyes méretű kombi. A váltások szinte érezhetetlenek, csak kigyorsításokkor érezhetőek a gyors váltások.

Az autóba beülve nem fedezhető fel annyi változás az elődhöz képest, mint kívülről. Legszembetűnőbb az érintőképernyős, multimédiás Toyota Touch rendszer, mely a középkonzolon található és felárért akár a telefonunkra érkező sms-eket is felolvassa nekünk. A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk jó minőségű. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott. Hátul sem panaszkodhatunk a kényelemre. A padló teljesen sík. A tető ereszkedés ellenére is elegendő a fejtér. Az 543 literes csomagtér jól pakolható, és rettentően tágas. A hátsó háttámlák osztottan dönthetők, ezáltal a raktér 1609 literre bővíthető.

Toyota Avensisösszességében a Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT egy kényelmes, rengetek extrával felszerelt, komfortos és megbízható útitárs a mozgalmas mindennapokban.
Kulcsszavak: Avensis, bemutató, teszt, toyota
 
A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino Fiat Tipo: „Szedánnak született” Fiat Tipo: „Szedánnak született” Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon Alfa Romeo 4C világpremier a 83. Genfi Autószalonon A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja
 
Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

2013. július 02.
Az új fejlesztésű 3 hengeres turbóbenzin motor a negyedik generációs Renault Clio legnagyobb erénye, a gazdaságos fenntarthatósága mellett.
Részletek
Renault ClioNéhány hónapja megérkezett az új, negyedik generációs Clio, melyet mi is kipróbáltunk. A kisautóban az új fejlesztésű, háromhengeres, turbós benzinmotor dolgozott és a felszereltségre sem lehetett panaszunk.

Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba építették, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható. A modell csak ötajtós változatban lesz elérhető.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navigációs hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit.

Renault ClioA műszerfal közepén egy digitális, sebességmutatós egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra az üzemanyagszint visszajelző. Vízhőfok mérő nincs, csak egy kék visszajelző világít, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Az első ajtókba hatalmas bass reflex rendszerű hangszórókat építettek, melyekkel fokozható a zenei hangzás az autóban. Hátul nincs nagy hely, de két, átlagos méretű felnőttnek még kényelmes. A csomagtartó 300 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ez köszönhető a defektjavító szettnek, mely megspórolta a pótkerék helyét. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1146 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault új, 898 köbcentis 3 hengeres turbós benzines motorját, mely a TCe névre hallgat. Az erőforrás lassításkor mozgási energiát nyer vissza, ilyenkor tölt a generátor. Sajnos a start-stop rendszert nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis 0°C alatt nem aktiválódott. A parányi motor 90 lóerős teljesítményt tud kipréselni magából 5250 fordulat/percnél. Nyomatéka 135 Nm, mely 2500-as fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 4,5 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 5,6-6 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. élvezetes kanyarogni a kis Clioval.

Renault Clioösszességében a Renault új Clioja egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntartású városi kisautó, mely nem riad meg az autópályáktól és a kanyargós hegyi szerpentinektől. Ebben az esetben az Eco módot érdemes kikapcsolni, ez inkább városban használatos, mert a gazdaságosság miatt visszafolytja az autó teljesítményét.
Kulcsszavak: bemutató, clio, galéria, renault, teszt
 
Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Hyundai Vision G – formaterv és technológia a jövőből Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben Citroen C-XR tanulmányautó Pekingben A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes
 
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

2013. június 25.
A B oszlop elhagyásával a Ford olyan családi autót hozott létre, amibe pillanatok alatt be lehet bármit tenni a két üléssor közé, vagy akár az ülésre, amit más típusba nem lehetne.
Részletek
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumKipróbáltuk a Ford új egyterűjét, mely a Fiesta padlólemezére épült és aminél mindössze 11 cm-el hosszabb. A felfüggesztése is megegyezik a Fiestáéval. A Ford ezzel a modellel felzárkózott a konkurens gyártokhoz, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.

ám mégis valamiben egyedit sikerült alkotni, ez a hátsó ajtó kialakítása és a B oszlop hiánya. Szemből nézve szinte megegyezik a Fiestával. Oldalról vesszük észre az első furcsaságot, a hátsó ajtónyitó nem a megszokott helyen van.

Az első ajtók nyílnak a hátsó ajtók toló ajtók. Ha mindkettőt kinyitjuk hatalmas helyet kapunk mely nagyban megkönnyíti a beszállást, ugyanis a B oszlop a tolóajtó széle. Ezáltal kb. 1,5 m széles helyünk van az ülések megközelítésére. Ezzel a megoldással a Ford nagy sikerekre számíthat a kis városi ám kényelmes és akadálymentes B-Max eladásával. Sokakat elrettenthet a B oszlop hiánya, ezt a gyár rengeteg törésteszttel meg is cáfolta. Sőt nagyobb biztonságot nyújt a hagyományos megoldásoknál, mert az ajtó első és hátsó fele is kapcsolódik a tetőhöz és a küszöbhöz.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumA belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt. A hátsó ülések dönthetőek így egy síkba kerül a csomagtér padlólemezével. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű, ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a Hifi, fölötte egy kis információs kijelző mely a Hifi állapotát írja ki. Ami szokatlan volt az a biztonsági öv elhelyezkedése, ugyanis B oszlop hiánya miatt az ülések ajtó felőli oldalára kerültek, ennek annyi hátránya van, hogy nem állítható a magassága.

A meghajtásról egy 1,5 literes Diesel motor gondoskodik. 75 lóerős teljesítménye melyet 3750 es fordulaton ad le, elfogadhatónak mondható, de dinamikus vezetéskor étvágya is megnő. Forgatónyomatéka 190 Nm 1700 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek, ami pontosan jár és könnyen kapcsolható. A stabilitásról a Fiestában alkalmazott elől McPherson hátul csatolt hosszanti lengőkaros spirál rugós felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti az Econetic rendszer, mely többek között a motor terhelés függvényében szabályozza a generátort. Start-stop rendszer, váltásra figyelmeztető fény, elektromechanikus szervokormány is a kényelmünket szolgálja. A tesztút során a B-Max beérte 4,7 l gázolajjal, ami nem tért el sokkal a gyári fogyasztási adattól.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titaniumösszességében a Ford Focus B-Max egy kiscsaládos városi egyterű, mely gazdaságosan üzemeltethető és akadálymentes be és kiszállást tesz lehetővé, mely megkönnyíti például egy gyerekülés behelyezését, vagy idősebb nehezen mozgó utasok beszállását.
Kulcsszavak: b-max, bemutató, ford, teszt
 
Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Nagy sarkvidéki haszonjármű teszt Nagy sarkvidéki haszonjármű teszt A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI
 
Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

2013. június 09.
Euro 3-as motorral jelent meg a piacon a Honda 109 ccm-es Wave típusú motorja, melyet elsősorban városi közlekedésre találtak ki, amit az is megerősít, hogy akár 2-es sebességi fokozatból is indulhatunk, míg a 4. sebességből üresbe is tehetjük a járó motort
Részletek
Városi cirkáló - Honda NF110 WaveKipróbáltuk a Honda nagy sikerű városi kétkerekű közlekedési eszközét az NF110 Wavet. Az üzemanyag-befecskendezéses egyhengeres négyütemű motor teljesíti a ma elvárt Euro 3 as emissziós norma előírásait.

A motor mozgatásáról egy egyhengeres erőforrás gondoskodik mely a befecskendezésnek köszönhetően nagyon kedvező fogyasztási adatokat produkál. Egy tankkal akár 210 km-t is megtehetünk. Ami elképesztő ugyanis a tank 3,7 liter üzemanyagot képes befogadni. A motor hengerűrtartalma 109 köbcenti, maximális teljesítménye 9 lóerő melyet 7500-as fordulaton produkál. 8,65 Nm nyomatéka egy 4 sebességes úgynevezett körváltón keresztül jut a hajtott kerékre. A váltó egy érdekes teremtés, ugyanis egyben váltós, és automata is. összefoglalva ez annyit jelent, hogy van váltó viszont nem kell kuplungolnunk. 2. sebességi fokozatban is kényelmesen el lehet indulni. Megállásnál nem kell visszakapcsolgatnunk csak egyszerűen még kettőt „felfelé” váltani és a váltó ismét 1.es sebességi fokozatba kerül ugyanis a 4. után üresbe tehetjük a motort. érdekesség még, hogy itt a „felfelé” váltáshoz taposni kell a kart, tehát pont fordítva működik mint a már megszokott váltós motorokon. A pörgős motornak és a „félig automata” váltónak köszönhetően meggyőzően gyorsul a mindössze 99 kilógrammos Wave. Ez a dinamizmus tökéletesen elegendő a forgalom ritmusának felvételére, és a kényelmes biztonságos közlekedésre, nem kell attól tartanunk, hogy a mellettünk elhaladó teherautók lesodornak az útról.

Városi cirkáló - Honda NF110 WaveAz osztatlan ülés nagyon kényelmes és jól pozícionált, két személy is kényelmesen elfér. A lábtartó és az ülés távolsága is megfelelő, hosszú távon sem zsibbad el az ember lába. Az ülés alatt található egy bukósisak tároló és az üzemanyag tartály. A kormány ideálisan ívelt, egy átlagos testalkatú felnőtt teljesen egyenes derékkal vezetheti a Wavet. A kezelőszervek kézre esnek, furcsa hogy bal oldalon nincsen kar, ugyanis kuplungolnunk nem kell.

A műszerfal egyszerű de minden leolvasható róla, középen egy mechanikus kilométer órát látunk melyet körülvesz váltó fokozat kijelző. A biztonság és komfort érzetet segíti a 17” ols kerekek, melyek jó manőverezhetőséget is biztosítanak a Wavenek. A megállást elől 220mm tárcsafék hátul 110mm dobfék biztosítja. Kompakt méretének köszönhetően könnyedén el tudunk manőverezni a sorok között. Remek szolgálatot tesz a budapesti csúcsforgalomban.

összességében a Honda Wave egy remek közlekedési eszköz, mely hordozza a robogó és a moped jó tulajdonságait egyben. Kényelmes, könnyen kezelhető , gazdaságos kétkerekű amivel elbújhatunk a város általában nem kis forgalmában. Kor és nem megkötés nélkül ajánlható mindenkinek.
Kulcsszavak: honda, motor, NF110 Wave, teszt
 
A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kapta meg az első Clarity Fuel Cellt a Hondától A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium kapta meg az első Clarity Fuel Cellt a Hondától Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R 2017 októberében érkezik a hazai márkakereskedésekbe a Honda Civic Type R Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja Bemutatkozik a Honda kompakt szabadidő-autójának új generációja
 
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

2013. június 04.
A Renault Clioval már korábban megismerkedhettek nézőink. április elején bemutatkozott a kombi az az Grand Tour változat is.
Részletek
Renault Megane Coupe GT lineA Renault kínálatában mindig is megtalálható volt egy-egy sportosabb modell. Az új Megane esetében már bemutattuk a  GT kombit ami kétliteres turbós benzines erőforrásával lenyűgözött. De mi van akkor ha nincs szükségünk kombira vagy esetleg kellene egy sportos autó a családi egyterű mellé. Nos akkor ez a Megane az egyik legjobb választás.

Már első ránézésre látszik hogy itt valami igazán egyedi és szép dolog született. A Megane-nak igencsak jól áll a Coupe karosszéria ráadásul a fekete szín és a GT line csomag csak szebbé teheti. Körbenézve az autó formáját szemet gyönyörködtető a széles hátsó sárvédő és formás gömbölyű hátsó.

A motortérben a Renault F1-es mérnökeivel közösen kifejlesztett 1.6 Energy dci motort találjuk. Ez a blokk 1598ccm-es 130 lóerős amit 4000fordulat/perctől és 320nm nyomatékkal rendelkezik amit 2000 fordulat/perctől érezhetünk. Igazából nem egy erőművész, de hála a mérnökök tudásának és a hatfokozatú kézi váltó áttételeinek, nagyon élvezetesen és sportosan használhatjuk a Coupen-kat. A hajtás az első kerekeket dolgoztatja meg, a futómű érdekes, ha kell egyszerre kemény és sportos illetve ha nem sietünk akkor kényelmes és átlagos. és mindezt mindenféle elektronika nélkül tudja a hangolása nagyon jól sikerült. Igazából nagyon nehéz kihozni a sodrából, de ha egy picit elkezdjük feszegetni a Megane határait akkor egy picit hajlamos a sodródásra, de szerencsére a gyorsan reagáló elektronikus menetstabilizálónak és a harapós, de jól adagolható fékeknek nincs ok az aggodalomra.

Renault Megane Coupe GT lineA beltér nagyon nagy meglepetést nem tartalmaz. A három kerek egységben elhelyezett műszerek krómkereteket kaptak, A bőrbevonatú kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású, a váltógomb szintén bőr huzatot kapott. A pedálok a sportosság jegyében fém burkolatot kaptak. Az ülések eléggé kagylósra sikeredtek, de meglepően kényelmesek, a fejtámlába hímzett GT Line logó nagyon elegáns. A hátsó sorba két átlagos felnőtt kényelmesen elfér, de a bejutás egy kicsit nehézkes. A csomagtartó teljes értékű pótkereket rejt és 344 literes amit az ülések előredöntésével 1024 literesre növelhetünk.

összességében a Megane Coupe GT Line az újfejlesztésű dci motorral egy igen jó választás hiába az 1295 kg-os önsúly a fogyasztást finom gázpedálhasználattal és a kifinomult start-stop rendszerrel sikerült 5.5liter körülire szorítani. Ránézésre egy szép és sportos autó benyomását kelti és nem is okoz csalódást.  
Kulcsszavak: bemutató, mégane, renault, teszt
 
Még egy nap és itt a december... Még egy nap és itt a december... A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik A C-X17 Concept a Jaguár legkifinomultabb sportszedánjának ígérkezik Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works
 
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

2013. május 29.
A legsikeresebb családi Hyundait az i30-at próbáltuk ki, melynek „testvére” a Kia Ceed már járt nálunk. így aztán kíváncsiak voltunk arra, van-e különbség a két típus között.
Részletek
Hyundai I302007-ben mutatta be a Hyundai az első I betűs típus.  Alig lett öt éves, és máris itt a teljesen új modell.  Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ról van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártoknak komolyan számolni kell vele.  Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem. Mivel a Hyundai i30 nem más, mint a Kia Cee’d testvére ezért igencsak jó előítéletekkel vártuk a találkozást.  Arról a típusról semmi rosszat nem lehet mondani.

Az autó orrát a Hyundaitól már megszokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúrnak a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak.

Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1591 ccm-es 135 lóerős és 164 nm nyomatékra képes közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzinmotort takar. Benzinmotor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4850 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztás vegyes használatban 5.8 liter.  A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz.  A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek köszönhetően az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak.

Hyundai I30A műszerfal formája szép, a kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, a középkonzol rendezett, az érintőképes navigáció megjeleníti a tolatókamera képét is. Ha nincs navigáció az autóban, akkor a belső tükörben jelenik meg a kamera képe.  A tolatókamera egy igen érdekes megoldást rejt. A csomagtér fedélben az embléma alatt van elrejtve, és ha hátramenetbe tesszük a váltót, akkor egy elektromotor kibillenti a helyéről, így mutatva az autó mögötti teret. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 378 liter, ami nem túl nagy, de az ülések előredöntésével 1316 literesre bővíthetjük.

A tesztünk az autóhoz fűzött reményeket teljes mértékben beváltotta az új i30 igencsak nagyot változott és komoly fejlődésen ment keresztül. Akinek ebben a kategóriában nem a legfontosabb vásárlási szempont a presztízs az biztosan nem fog csalódni.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, teszt
 
Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában A Hyundai i10 és Grand Santa Fe első helyezést ért el az AutoBild díjkiosztóján A Hyundai i10 és Grand Santa Fe első helyezést ért el az AutoBild díjkiosztóján Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd Terepen minden gond nélkül elboldogul - Jeep Wrangler 2.8 Crd
 
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

2013. május 14.
190 vegyes lóerő, 340 Nm-es nyomaték, egy valóban elegáns, szépen megrajzolt csomagolás ami alatt a kényelmes, és tágas utasteret és a KIA benzin -elektromos hibridtechnológiáját találhatjuk meg. Nagyjából ez a KIA Optima Hybrid.
Részletek
KIA Optima Hybrid Kovács Miklósnak a KIA vezető dizájnerének és csapatának komoly szerepe van abban, hogy ezt az autót - bármerre is jártunk - mindenhol elismerő szavak és tekintetek övezték. 

A már említett vegyes páros alapját egy két literes közel 150 lovas benzines adja, ami egyébként alaphangon sem bánik pazarló módon az üzemanyaggal, és ehhez jön a környezettudatos vonalon érkező 40 lóerős elektromotor. Ez a sima benzines modellhez képest közel másfél literrel csökkentette a városi fogyasztást, így azután némi odafigyeléssel 6 literen lehetett tartani a KIA nagyranőtt felső középkategóriásának városi étvágyát.  Országúton, hegyen völgyön átsuhanva, a hibrid Optima aránylag tempós autózással is hozta az 5.6 literes átlagot. Az elektromotor közreműködésére egyébként 100 kilométer/órás tempóig számíthatunk.

Tesztautónk hatsebességes automata váltója gyors, precíz és ezáltal kimondottan szerethető szerkezetnek bizonyult, ami jól igazodott az autó karakteréhez, miközben a mára már szinte természetes kiegészítő funkciót, a kézi váltás lehetőségét is biztosította. Persze ez itt is csak amolyan vidámparki adalék, mert az autó által ideálisnak tartott intervallumon kívül a rendszer módszeresen felülbírálta a váltási próbálkozásokat, de ha már képben vagyunk, nem esélytelen a hatalomátvétel és ezáltal még pár deci üzemanyagot is spórolhatunk.

Az utastér tágas, kényelmes, és nem kevésbé elegáns, mint maga az autó. A belső teret minden földi jóval ellátták. Kényelmes és jó oldaltartást nyújtó bőrülések, 550 wattos 11 hangszórós Infinit HiFi rendszer, navigáció, hatalmas, középen kettéosztott és ezáltal a konkurensekhez képest pluszként az első ülések fölött nyitható üvegfelület, elöl hátul fűthető ülések...és még sorolhatnám a bőséges ellátmányt.

KIA Optima HybridA kényelem nem ért véget az első sorban, hiszen a hátsó fotelekben elhelyezkedve bőven volt lábtér, és 190 centiméteres magasságig a fejünket is magunkkal vihetjük. Azok akik szeretik a fekete belsőt, biztosan elégedettek lesznek a látvánnyal, mint ahogy ez rám is vonatkozott. A többieknek pedig álljon itt tanulságként Henry Fordnak, a kizárólag fekete színben kapható T-Modell kapcsán híressé vált mondása, miszerint is: "vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete színt rendelnek". 

Ahol helyből kicsit kevesebb maradt, az a csomagtér volt, hiszen az itt rejtőzködő és állítólag rendkívül hatékony Polimer Ion akkumulátorok révén csak 381 liter maradt a poggyászaink számára. Ez okozhat némi fejtörést egy nyaralásnál, de a napi használatban nem jelent számottevő hátrányt. Ennél a változatnál az akkucsomag miatt azonban az üléstámla fix volt.

Futómű és gördülés  -  Nekem nagyon bejött, mint ahogy általában az eddigi KIA modellek esetében is mindig dicsértem a rafináltan hangolt felfüggesztést. Elöl a szokásos magasan támasztott, úgymond gólyalábas rendszer dolgozott, míg hátul a független felfüggesztés tette komfortossá és a gödrök iránt szinte érzéketlenné a gördülést, ezzel biztosítva a kényelmes utazás lehetőségét. Amennyiben szeretünk sportolni, egy bizonyos pont után ennél a KIA-nál is tapasztalható, hogy a finom hangolás alatt - a progresszívre méretezett karakterisztika révén - ott lapul egy vérmesebb vezetési stílust is jól támogató háttér. Próbáltuk az autót kihozni a béketűréséből, ami nem egyszerű feladat.

KIA Optima HybridVolt benne tempós autózás szűk kanyarokban, kormánycibálás ész nélkül, belefékezés a legrosszabb pillanatban...  A tapasztalatok azt mutatták, hogy a menetstabilizáló elektronika jól dolgozott, de nem volt túl tolakodó, az autónak ugyan volt némi hajlama az alulkormányzottságra, de ha tudjuk hogy mit csinálunk, mikor vesszük el, és mikor tartjuk a gázon a lábunkat, a limuzinos tulajdonságok ellenére is kiszámítható és kézbentartható autó az Optima Hybrid. A fékpedált szokni kellett (de ez más autóknál is így van), itt azonban a regeneratív energiagyűjtögető rendszer munkássága miatt kicsit más volt az érzés, de ez a fék hatékonyságát nemhogy rontotta volna, inkább javította.

Környezetvédelem...  ha már hibrid. A fedélzeti computer kijelzőjén és a lelkemben virágok nyíltak, vagy hervadtak el, illetve pontokat és százalékokat is mutatva jelezte a rendszer, hogy mennyit használtam ki az autó által nyújtott öKO lehetőségek közül, ami természetesen a gazdaságosságra is komoly kihatással volt. Amennyiben nagyon rendben vagyunk, és mindent jól csinálunk, városban akár 5.3 literrel is autózhatunk. Ez azonban bevallom nem sokáig ment, ugyanis amit megspóroltam, azt egy idő után sürgősen el kellett autóznom...   mert ez nem az én stílusom. Amúgy meg a többiek tempóját figyelmen kívül hagyva ténferegni a forgalomban nem elegáns, bár hozzáteszem ezt sokan csinálják. Megjegyzem azt se fogom soha megérteni, aki ráérősen, a többieket feltartva negyvennel bóklászik, de a pirosra váló lámpát meglátva padlógázzal suhan át a kereszteződésen. .....ezért útálom is őket, de ez az én egyéni szociális problémám, és ezen megnyilvánulásom nem része a tesztnek.

KIA Optima HybridMost jön a konklúzió  -  mert a teszt végére a virágokon kívül ilyen is nőtt nekem -    Szóval a KIA Optima hibridje, és úgy általában az Optima egy nagyon figyelemreméltó autó, aminek az a legnagyobb baja, hogy valahogy kiesik a vásárlókör látómezejéből. Pedig higgyék el, hogy nagy hiba ezt az autót nem észrevenni, és a kategóriatársak közötti keresgélés közben figyelembe sem venni. Kicsivel több hírveréssel ez az autó komoly piaci sikereket érhetne el...  persze a mai gazdasági helyzetben a reklámra költhető pénzek inkább a volumen modellek felé csurognak el és közel sem olyan bőséges a büdzsé, mint a békeidőkben, így aztán nehéz eldönteni, hogy melyik újába harapjon bele a forgalmazó. Ettől függetlenül ez az autó akkor is megérdemelné, hogy többen ismerjék meg, mint manapság. Tehát ha valaki egy nagyon jó felső középkategóriás autót keres, kezdje megjegyezni az Optima nevet...

Ja!  ...ha még nem mondtam volna nekem tetszett, sőt mi több szerettem a KIA Optima Hybridet!
Kulcsszavak: hibrid, kia, optima, teszt
 
Bezöldült a KIA Soul Bezöldült a KIA Soul A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya Sanghajban bemutatkozott a Volkswagen új tanulmánya A Scania új szintre emeli a fenntarthatóságot A Scania új szintre emeli a fenntarthatóságot Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel Szlovéniában 2030-ig az autók hatodát hibrid vagy elektromos autók váltanák fel
 

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 141 - 150