Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 141 - 150
Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

2013. július 12.
Ideális családi és üzleti autó a Toyota Avensis kombi változata. Mindkét szerepét hibátlanul képes megoldani. Nemrégen ráncfelvarráson esett át amit inkább a külsején vehetünk észre.
Részletek
Toyota AvensisAz új Avensist a Frankfurti autószalonon mutatta be a japán gyártó. Méreteiben szinte változatlan maradt a Sedan és Kombi Toyota, de mégis eltér elődjétől. A legszembetűnőbb változtatás a LED-es nappali fénnyel gazdagított fényszóró, mely formájában is eltér a korábbi verzióétól és intelligens kanyarkövető rendszerrel is ellátták. Módosultak a lökhárítók és a hátsó lámpák is. Az átrajzolt első lökhárító sportosabb érzést kölcsönöz. Sok energiát fordítottak a mérnökök a zajszigetelésre. Ennek eredményeképpen 110-es tempónál is alig hallatszik motorzaj az utastérben. 

A 2.2 literes erőforrás hatalmas erőtartalékkal rendelkezik, kis fordulaton is kellő nyomaték áll rendelkezésre.  A 150 lóerős teljesítményt 3600 fordulaton produkálja a diesel erőforrás. A motorerőt egész pontosan 340 Nm-t egy hat sebességes automataváltó juttatja az első kerekekre. A váltót Sport módba kapcsolva tovább hagyja forogni a motort, ezáltal dinamikusabban vezethető a tekintélyes méretű kombi. A váltások szinte érezhetetlenek, csak kigyorsításokkor érezhetőek a gyors váltások.

Az autóba beülve nem fedezhető fel annyi változás az elődhöz képest, mint kívülről. Legszembetűnőbb az érintőképernyős, multimédiás Toyota Touch rendszer, mely a középkonzolon található és felárért akár a telefonunkra érkező sms-eket is felolvassa nekünk. A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk jó minőségű. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott. Hátul sem panaszkodhatunk a kényelemre. A padló teljesen sík. A tető ereszkedés ellenére is elegendő a fejtér. Az 543 literes csomagtér jól pakolható, és rettentően tágas. A hátsó háttámlák osztottan dönthetők, ezáltal a raktér 1609 literre bővíthető.

Toyota Avensisösszességében a Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT egy kényelmes, rengetek extrával felszerelt, komfortos és megbízható útitárs a mozgalmas mindennapokban.
Kulcsszavak: Avensis, bemutató, teszt, toyota
 
A Toyota három új modellel érkezik a Genfi Autószalonra A Toyota három új modellel érkezik a Genfi Autószalonra X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi Nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 dCi ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek
 
Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

2013. július 02.
Az új fejlesztésű 3 hengeres turbóbenzin motor a negyedik generációs Renault Clio legnagyobb erénye, a gazdaságos fenntarthatósága mellett.
Részletek
Renault ClioNéhány hónapja megérkezett az új, negyedik generációs Clio, melyet mi is kipróbáltunk. A kisautóban az új fejlesztésű, háromhengeres, turbós benzinmotor dolgozott és a felszereltségre sem lehetett panaszunk.

Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba építették, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható. A modell csak ötajtós változatban lesz elérhető.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navigációs hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit.

Renault ClioA műszerfal közepén egy digitális, sebességmutatós egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra az üzemanyagszint visszajelző. Vízhőfok mérő nincs, csak egy kék visszajelző világít, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Az első ajtókba hatalmas bass reflex rendszerű hangszórókat építettek, melyekkel fokozható a zenei hangzás az autóban. Hátul nincs nagy hely, de két, átlagos méretű felnőttnek még kényelmes. A csomagtartó 300 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ez köszönhető a defektjavító szettnek, mely megspórolta a pótkerék helyét. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1146 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault új, 898 köbcentis 3 hengeres turbós benzines motorját, mely a TCe névre hallgat. Az erőforrás lassításkor mozgási energiát nyer vissza, ilyenkor tölt a generátor. Sajnos a start-stop rendszert nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis 0°C alatt nem aktiválódott. A parányi motor 90 lóerős teljesítményt tud kipréselni magából 5250 fordulat/percnél. Nyomatéka 135 Nm, mely 2500-as fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 4,5 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 5,6-6 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. élvezetes kanyarogni a kis Clioval.

Renault Clioösszességében a Renault új Clioja egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntartású városi kisautó, mely nem riad meg az autópályáktól és a kanyargós hegyi szerpentinektől. Ebben az esetben az Eco módot érdemes kikapcsolni, ez inkább városban használatos, mert a gazdaságosság miatt visszafolytja az autó teljesítményét.
Kulcsszavak: bemutató, clio, galéria, renault, teszt
 
A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Új Insignia Country Tourer: összkerékhajtású zászlóshajó Genfben mutatkozik be az új Rodius Genfben mutatkozik be az új Rodius Csajos kisautó a Seattól Csajos kisautó a Seattól
 
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

2013. június 25.
A B oszlop elhagyásával a Ford olyan családi autót hozott létre, amibe pillanatok alatt be lehet bármit tenni a két üléssor közé, vagy akár az ülésre, amit más típusba nem lehetne.
Részletek
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumKipróbáltuk a Ford új egyterűjét, mely a Fiesta padlólemezére épült és aminél mindössze 11 cm-el hosszabb. A felfüggesztése is megegyezik a Fiestáéval. A Ford ezzel a modellel felzárkózott a konkurens gyártokhoz, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.

ám mégis valamiben egyedit sikerült alkotni, ez a hátsó ajtó kialakítása és a B oszlop hiánya. Szemből nézve szinte megegyezik a Fiestával. Oldalról vesszük észre az első furcsaságot, a hátsó ajtónyitó nem a megszokott helyen van.

Az első ajtók nyílnak a hátsó ajtók toló ajtók. Ha mindkettőt kinyitjuk hatalmas helyet kapunk mely nagyban megkönnyíti a beszállást, ugyanis a B oszlop a tolóajtó széle. Ezáltal kb. 1,5 m széles helyünk van az ülések megközelítésére. Ezzel a megoldással a Ford nagy sikerekre számíthat a kis városi ám kényelmes és akadálymentes B-Max eladásával. Sokakat elrettenthet a B oszlop hiánya, ezt a gyár rengeteg törésteszttel meg is cáfolta. Sőt nagyobb biztonságot nyújt a hagyományos megoldásoknál, mert az ajtó első és hátsó fele is kapcsolódik a tetőhöz és a küszöbhöz.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumA belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt. A hátsó ülések dönthetőek így egy síkba kerül a csomagtér padlólemezével. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű, ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a Hifi, fölötte egy kis információs kijelző mely a Hifi állapotát írja ki. Ami szokatlan volt az a biztonsági öv elhelyezkedése, ugyanis B oszlop hiánya miatt az ülések ajtó felőli oldalára kerültek, ennek annyi hátránya van, hogy nem állítható a magassága.

A meghajtásról egy 1,5 literes Diesel motor gondoskodik. 75 lóerős teljesítménye melyet 3750 es fordulaton ad le, elfogadhatónak mondható, de dinamikus vezetéskor étvágya is megnő. Forgatónyomatéka 190 Nm 1700 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek, ami pontosan jár és könnyen kapcsolható. A stabilitásról a Fiestában alkalmazott elől McPherson hátul csatolt hosszanti lengőkaros spirál rugós felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti az Econetic rendszer, mely többek között a motor terhelés függvényében szabályozza a generátort. Start-stop rendszer, váltásra figyelmeztető fény, elektromechanikus szervokormány is a kényelmünket szolgálja. A tesztút során a B-Max beérte 4,7 l gázolajjal, ami nem tért el sokkal a gyári fogyasztási adattól.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titaniumösszességében a Ford Focus B-Max egy kiscsaládos városi egyterű, mely gazdaságosan üzemeltethető és akadálymentes be és kiszállást tesz lehetővé, mely megkönnyíti például egy gyerekülés behelyezését, vagy idősebb nehezen mozgó utasok beszállását.
Kulcsszavak: b-max, bemutató, ford, teszt
 
A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását Tömegek figyelték a budapesti Nagy Futam szereplőit Tömegek figyelték a budapesti Nagy Futam szereplőit Fiat Tipo: „Szedánnak született” Fiat Tipo: „Szedánnak született” Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla szedán változata A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4 A 2013-as Genfi Autószalonon mutatkozott be az új RAV4
 
Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

2013. június 09.
Euro 3-as motorral jelent meg a piacon a Honda 109 ccm-es Wave típusú motorja, melyet elsősorban városi közlekedésre találtak ki, amit az is megerősít, hogy akár 2-es sebességi fokozatból is indulhatunk, míg a 4. sebességből üresbe is tehetjük a járó motort
Részletek
Városi cirkáló - Honda NF110 WaveKipróbáltuk a Honda nagy sikerű városi kétkerekű közlekedési eszközét az NF110 Wavet. Az üzemanyag-befecskendezéses egyhengeres négyütemű motor teljesíti a ma elvárt Euro 3 as emissziós norma előírásait.

A motor mozgatásáról egy egyhengeres erőforrás gondoskodik mely a befecskendezésnek köszönhetően nagyon kedvező fogyasztási adatokat produkál. Egy tankkal akár 210 km-t is megtehetünk. Ami elképesztő ugyanis a tank 3,7 liter üzemanyagot képes befogadni. A motor hengerűrtartalma 109 köbcenti, maximális teljesítménye 9 lóerő melyet 7500-as fordulaton produkál. 8,65 Nm nyomatéka egy 4 sebességes úgynevezett körváltón keresztül jut a hajtott kerékre. A váltó egy érdekes teremtés, ugyanis egyben váltós, és automata is. összefoglalva ez annyit jelent, hogy van váltó viszont nem kell kuplungolnunk. 2. sebességi fokozatban is kényelmesen el lehet indulni. Megállásnál nem kell visszakapcsolgatnunk csak egyszerűen még kettőt „felfelé” váltani és a váltó ismét 1.es sebességi fokozatba kerül ugyanis a 4. után üresbe tehetjük a motort. érdekesség még, hogy itt a „felfelé” váltáshoz taposni kell a kart, tehát pont fordítva működik mint a már megszokott váltós motorokon. A pörgős motornak és a „félig automata” váltónak köszönhetően meggyőzően gyorsul a mindössze 99 kilógrammos Wave. Ez a dinamizmus tökéletesen elegendő a forgalom ritmusának felvételére, és a kényelmes biztonságos közlekedésre, nem kell attól tartanunk, hogy a mellettünk elhaladó teherautók lesodornak az útról.

Városi cirkáló - Honda NF110 WaveAz osztatlan ülés nagyon kényelmes és jól pozícionált, két személy is kényelmesen elfér. A lábtartó és az ülés távolsága is megfelelő, hosszú távon sem zsibbad el az ember lába. Az ülés alatt található egy bukósisak tároló és az üzemanyag tartály. A kormány ideálisan ívelt, egy átlagos testalkatú felnőtt teljesen egyenes derékkal vezetheti a Wavet. A kezelőszervek kézre esnek, furcsa hogy bal oldalon nincsen kar, ugyanis kuplungolnunk nem kell.

A műszerfal egyszerű de minden leolvasható róla, középen egy mechanikus kilométer órát látunk melyet körülvesz váltó fokozat kijelző. A biztonság és komfort érzetet segíti a 17” ols kerekek, melyek jó manőverezhetőséget is biztosítanak a Wavenek. A megállást elől 220mm tárcsafék hátul 110mm dobfék biztosítja. Kompakt méretének köszönhetően könnyedén el tudunk manőverezni a sorok között. Remek szolgálatot tesz a budapesti csúcsforgalomban.

összességében a Honda Wave egy remek közlekedési eszköz, mely hordozza a robogó és a moped jó tulajdonságait egyben. Kényelmes, könnyen kezelhető , gazdaságos kétkerekű amivel elbújhatunk a város általában nem kis forgalmában. Kor és nem megkötés nélkül ajánlható mindenkinek.
Kulcsszavak: honda, motor, NF110 Wave, teszt
 
A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Toyota Prius nulla károsanyag-kibocsátása igazi kincs A Volvo Cars új Drive-E hajtásláncai - hatékony vezetési élmény világelső technológiákkal A Volvo Cars új Drive-E hajtásláncai - hatékony vezetési élmény világelső technológiákkal Párizsban hull le a lepel a vadonatúj, sorozatgyártásra kész Honda CR-V Hybridről Párizsban hull le a lepel a vadonatúj, sorozatgyártásra kész Honda CR-V Hybridről A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett Nyáron is szárnyalt a Honda Nyáron is szárnyalt a Honda
 
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

2013. június 04.
A Renault Clioval már korábban megismerkedhettek nézőink. április elején bemutatkozott a kombi az az Grand Tour változat is.
Részletek
Renault Megane Coupe GT lineA Renault kínálatában mindig is megtalálható volt egy-egy sportosabb modell. Az új Megane esetében már bemutattuk a  GT kombit ami kétliteres turbós benzines erőforrásával lenyűgözött. De mi van akkor ha nincs szükségünk kombira vagy esetleg kellene egy sportos autó a családi egyterű mellé. Nos akkor ez a Megane az egyik legjobb választás.

Már első ránézésre látszik hogy itt valami igazán egyedi és szép dolog született. A Megane-nak igencsak jól áll a Coupe karosszéria ráadásul a fekete szín és a GT line csomag csak szebbé teheti. Körbenézve az autó formáját szemet gyönyörködtető a széles hátsó sárvédő és formás gömbölyű hátsó.

A motortérben a Renault F1-es mérnökeivel közösen kifejlesztett 1.6 Energy dci motort találjuk. Ez a blokk 1598ccm-es 130 lóerős amit 4000fordulat/perctől és 320nm nyomatékkal rendelkezik amit 2000 fordulat/perctől érezhetünk. Igazából nem egy erőművész, de hála a mérnökök tudásának és a hatfokozatú kézi váltó áttételeinek, nagyon élvezetesen és sportosan használhatjuk a Coupen-kat. A hajtás az első kerekeket dolgoztatja meg, a futómű érdekes, ha kell egyszerre kemény és sportos illetve ha nem sietünk akkor kényelmes és átlagos. és mindezt mindenféle elektronika nélkül tudja a hangolása nagyon jól sikerült. Igazából nagyon nehéz kihozni a sodrából, de ha egy picit elkezdjük feszegetni a Megane határait akkor egy picit hajlamos a sodródásra, de szerencsére a gyorsan reagáló elektronikus menetstabilizálónak és a harapós, de jól adagolható fékeknek nincs ok az aggodalomra.

Renault Megane Coupe GT lineA beltér nagyon nagy meglepetést nem tartalmaz. A három kerek egységben elhelyezett műszerek krómkereteket kaptak, A bőrbevonatú kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású, a váltógomb szintén bőr huzatot kapott. A pedálok a sportosság jegyében fém burkolatot kaptak. Az ülések eléggé kagylósra sikeredtek, de meglepően kényelmesek, a fejtámlába hímzett GT Line logó nagyon elegáns. A hátsó sorba két átlagos felnőtt kényelmesen elfér, de a bejutás egy kicsit nehézkes. A csomagtartó teljes értékű pótkereket rejt és 344 literes amit az ülések előredöntésével 1024 literesre növelhetünk.

összességében a Megane Coupe GT Line az újfejlesztésű dci motorral egy igen jó választás hiába az 1295 kg-os önsúly a fogyasztást finom gázpedálhasználattal és a kifinomult start-stop rendszerrel sikerült 5.5liter körülire szorítani. Ránézésre egy szép és sportos autó benyomását kelti és nem is okoz csalódást.  
Kulcsszavak: bemutató, mégane, renault, teszt
 
Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre Az új Rio takarékos és dinamikus benzin- és dízelmotorokkal lép színre Megújult a Skoda zászlóshajója Megújult a Skoda zászlóshajója Dögös tanulmány – Kia Provo Dögös tanulmány – Kia Provo Megérkezett az új Beetle Cabriolet Megérkezett az új Beetle Cabriolet
 
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

2013. május 29.
A legsikeresebb családi Hyundait az i30-at próbáltuk ki, melynek „testvére” a Kia Ceed már járt nálunk. így aztán kíváncsiak voltunk arra, van-e különbség a két típus között.
Részletek
Hyundai I302007-ben mutatta be a Hyundai az első I betűs típus.  Alig lett öt éves, és máris itt a teljesen új modell.  Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ról van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártoknak komolyan számolni kell vele.  Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem. Mivel a Hyundai i30 nem más, mint a Kia Cee’d testvére ezért igencsak jó előítéletekkel vártuk a találkozást.  Arról a típusról semmi rosszat nem lehet mondani.

Az autó orrát a Hyundaitól már megszokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúrnak a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak.

Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1591 ccm-es 135 lóerős és 164 nm nyomatékra képes közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzinmotort takar. Benzinmotor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4850 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztás vegyes használatban 5.8 liter.  A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz.  A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek köszönhetően az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak.

Hyundai I30A műszerfal formája szép, a kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, a középkonzol rendezett, az érintőképes navigáció megjeleníti a tolatókamera képét is. Ha nincs navigáció az autóban, akkor a belső tükörben jelenik meg a kamera képe.  A tolatókamera egy igen érdekes megoldást rejt. A csomagtér fedélben az embléma alatt van elrejtve, és ha hátramenetbe tesszük a váltót, akkor egy elektromotor kibillenti a helyéről, így mutatva az autó mögötti teret. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 378 liter, ami nem túl nagy, de az ülések előredöntésével 1316 literesre bővíthetjük.

A tesztünk az autóhoz fűzött reményeket teljes mértékben beváltotta az új i30 igencsak nagyot változott és komoly fejlődésen ment keresztül. Akinek ebben a kategóriában nem a legfontosabb vásárlási szempont a presztízs az biztosan nem fog csalódni.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, teszt
 
Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új irányvonalhoz új autó - Citroen C4 Cactus Új irányvonalhoz új autó - Citroen C4 Cactus Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Izgalmas újítást kapott az egyik legnépszerűbb Toyota modell Az új Opel Cascada Az új Opel Cascada A Hyundai Motor kelti életre a világ első üzemanyagcellás autómegosztó szolgáltatását A Hyundai Motor kelti életre a világ első üzemanyagcellás autómegosztó szolgáltatását
 
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

2013. május 14.
190 vegyes lóerő, 340 Nm-es nyomaték, egy valóban elegáns, szépen megrajzolt csomagolás ami alatt a kényelmes, és tágas utasteret és a KIA benzin -elektromos hibridtechnológiáját találhatjuk meg. Nagyjából ez a KIA Optima Hybrid.
Részletek
KIA Optima Hybrid Kovács Miklósnak a KIA vezető dizájnerének és csapatának komoly szerepe van abban, hogy ezt az autót - bármerre is jártunk - mindenhol elismerő szavak és tekintetek övezték. 

A már említett vegyes páros alapját egy két literes közel 150 lovas benzines adja, ami egyébként alaphangon sem bánik pazarló módon az üzemanyaggal, és ehhez jön a környezettudatos vonalon érkező 40 lóerős elektromotor. Ez a sima benzines modellhez képest közel másfél literrel csökkentette a városi fogyasztást, így azután némi odafigyeléssel 6 literen lehetett tartani a KIA nagyranőtt felső középkategóriásának városi étvágyát.  Országúton, hegyen völgyön átsuhanva, a hibrid Optima aránylag tempós autózással is hozta az 5.6 literes átlagot. Az elektromotor közreműködésére egyébként 100 kilométer/órás tempóig számíthatunk.

Tesztautónk hatsebességes automata váltója gyors, precíz és ezáltal kimondottan szerethető szerkezetnek bizonyult, ami jól igazodott az autó karakteréhez, miközben a mára már szinte természetes kiegészítő funkciót, a kézi váltás lehetőségét is biztosította. Persze ez itt is csak amolyan vidámparki adalék, mert az autó által ideálisnak tartott intervallumon kívül a rendszer módszeresen felülbírálta a váltási próbálkozásokat, de ha már képben vagyunk, nem esélytelen a hatalomátvétel és ezáltal még pár deci üzemanyagot is spórolhatunk.

Az utastér tágas, kényelmes, és nem kevésbé elegáns, mint maga az autó. A belső teret minden földi jóval ellátták. Kényelmes és jó oldaltartást nyújtó bőrülések, 550 wattos 11 hangszórós Infinit HiFi rendszer, navigáció, hatalmas, középen kettéosztott és ezáltal a konkurensekhez képest pluszként az első ülések fölött nyitható üvegfelület, elöl hátul fűthető ülések...és még sorolhatnám a bőséges ellátmányt.

KIA Optima HybridA kényelem nem ért véget az első sorban, hiszen a hátsó fotelekben elhelyezkedve bőven volt lábtér, és 190 centiméteres magasságig a fejünket is magunkkal vihetjük. Azok akik szeretik a fekete belsőt, biztosan elégedettek lesznek a látvánnyal, mint ahogy ez rám is vonatkozott. A többieknek pedig álljon itt tanulságként Henry Fordnak, a kizárólag fekete színben kapható T-Modell kapcsán híressé vált mondása, miszerint is: "vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete színt rendelnek". 

Ahol helyből kicsit kevesebb maradt, az a csomagtér volt, hiszen az itt rejtőzködő és állítólag rendkívül hatékony Polimer Ion akkumulátorok révén csak 381 liter maradt a poggyászaink számára. Ez okozhat némi fejtörést egy nyaralásnál, de a napi használatban nem jelent számottevő hátrányt. Ennél a változatnál az akkucsomag miatt azonban az üléstámla fix volt.

Futómű és gördülés  -  Nekem nagyon bejött, mint ahogy általában az eddigi KIA modellek esetében is mindig dicsértem a rafináltan hangolt felfüggesztést. Elöl a szokásos magasan támasztott, úgymond gólyalábas rendszer dolgozott, míg hátul a független felfüggesztés tette komfortossá és a gödrök iránt szinte érzéketlenné a gördülést, ezzel biztosítva a kényelmes utazás lehetőségét. Amennyiben szeretünk sportolni, egy bizonyos pont után ennél a KIA-nál is tapasztalható, hogy a finom hangolás alatt - a progresszívre méretezett karakterisztika révén - ott lapul egy vérmesebb vezetési stílust is jól támogató háttér. Próbáltuk az autót kihozni a béketűréséből, ami nem egyszerű feladat.

KIA Optima HybridVolt benne tempós autózás szűk kanyarokban, kormánycibálás ész nélkül, belefékezés a legrosszabb pillanatban...  A tapasztalatok azt mutatták, hogy a menetstabilizáló elektronika jól dolgozott, de nem volt túl tolakodó, az autónak ugyan volt némi hajlama az alulkormányzottságra, de ha tudjuk hogy mit csinálunk, mikor vesszük el, és mikor tartjuk a gázon a lábunkat, a limuzinos tulajdonságok ellenére is kiszámítható és kézbentartható autó az Optima Hybrid. A fékpedált szokni kellett (de ez más autóknál is így van), itt azonban a regeneratív energiagyűjtögető rendszer munkássága miatt kicsit más volt az érzés, de ez a fék hatékonyságát nemhogy rontotta volna, inkább javította.

Környezetvédelem...  ha már hibrid. A fedélzeti computer kijelzőjén és a lelkemben virágok nyíltak, vagy hervadtak el, illetve pontokat és százalékokat is mutatva jelezte a rendszer, hogy mennyit használtam ki az autó által nyújtott öKO lehetőségek közül, ami természetesen a gazdaságosságra is komoly kihatással volt. Amennyiben nagyon rendben vagyunk, és mindent jól csinálunk, városban akár 5.3 literrel is autózhatunk. Ez azonban bevallom nem sokáig ment, ugyanis amit megspóroltam, azt egy idő után sürgősen el kellett autóznom...   mert ez nem az én stílusom. Amúgy meg a többiek tempóját figyelmen kívül hagyva ténferegni a forgalomban nem elegáns, bár hozzáteszem ezt sokan csinálják. Megjegyzem azt se fogom soha megérteni, aki ráérősen, a többieket feltartva negyvennel bóklászik, de a pirosra váló lámpát meglátva padlógázzal suhan át a kereszteződésen. .....ezért útálom is őket, de ez az én egyéni szociális problémám, és ezen megnyilvánulásom nem része a tesztnek.

KIA Optima HybridMost jön a konklúzió  -  mert a teszt végére a virágokon kívül ilyen is nőtt nekem -    Szóval a KIA Optima hibridje, és úgy általában az Optima egy nagyon figyelemreméltó autó, aminek az a legnagyobb baja, hogy valahogy kiesik a vásárlókör látómezejéből. Pedig higgyék el, hogy nagy hiba ezt az autót nem észrevenni, és a kategóriatársak közötti keresgélés közben figyelembe sem venni. Kicsivel több hírveréssel ez az autó komoly piaci sikereket érhetne el...  persze a mai gazdasági helyzetben a reklámra költhető pénzek inkább a volumen modellek felé csurognak el és közel sem olyan bőséges a büdzsé, mint a békeidőkben, így aztán nehéz eldönteni, hogy melyik újába harapjon bele a forgalmazó. Ettől függetlenül ez az autó akkor is megérdemelné, hogy többen ismerjék meg, mint manapság. Tehát ha valaki egy nagyon jó felső középkategóriás autót keres, kezdje megjegyezni az Optima nevet...

Ja!  ...ha még nem mondtam volna nekem tetszett, sőt mi több szerettem a KIA Optima Hybridet!
Kulcsszavak: hibrid, kia, optima, teszt
 
Ez aztán döfi! X-Men SUV a Kiától Ez aztán döfi! X-Men SUV a Kiától A Hyundai és a Kia 360 millió dollárt fizet büntetésként Amerikának kozmetikázott fogyasztási mutatók miatt A Hyundai és a Kia 360 millió dollárt fizet büntetésként Amerikának kozmetikázott fogyasztási mutatók miatt 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából? 2050-re eltűnhetnek a belsőégésű motorok Európából? Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ A Top Gear rendezője készíti az új Lexus NX 300h reklámfilmjét A Top Gear rendezője készíti az új Lexus NX 300h reklámfilmjét
 
Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

2013. május 13.
Kipróbáltuk az új A osztály AMG Sport változatát. Az új modell szakított a régről ismert formavilággal, ez egy ízig, vérig luxus kompakt, melyet inkább a sportosság minthogy a családiasság jellemez.
Részletek
Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyAz emblémán kívül szinte mindent átterveztek a most bemutatásra kerülő autó mérnökei. Az A osztály AMG változata szinte új dimenziókat nyitott ebben a kategóriában.

Szemre való  az új hűtőmaszk, ahol egy hatalmas Mercedes embléma büszkén díszeleg. A vonalvezetés dinamikus és lendületes. A Mercedes tervezői szakítottak az eddigi design elemekkel, ami a korábbi A osztályt jellemezte.  Az új 3. generációra inkább a sportosság a dinamizmus és „dögös” jelzők illenek.

Az autó 16 cm-el lett alacsonyabb, így jöttek ki a 4292 x 1780 x 1433 mm-es külső méretek. Az első, hátsó lökhárítók is sportos vonalvezetésűek köszönhetően az AMG Sport csomagnak, mely tartalmaz még dupla kifogót. Sajnos a télre való tekintette a 18 colos felniket lecserélték 205/55 R16-osra. A visszapillantó tükrök is tipikus Mercedesesen szögletesek, és még holttér figyelő rendszert is integráltak bele mely piros háromszöget villant fel ha nem kellene sávot váltanunk.

Már beüléskor is feltűnik, hogy ez nem a régi „kakasülős” A osztály, ugyanis az ülések 17,8 centivel vannak lejjebb. Magasan előttünk van a műszerfal és piros cérnával varrt bőrborítású lapított aljú AMG multi kormány. A kormányról vezérelhetjük szinte az összes vezetést segítő és könnyítő funkciót, mögötte pedig a 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó fel-le kapcsoló fülecskéi találhatók. A sportosságot jellemzi az alumínium pedálsor, a karbon mintás műszerfal, piros cérnával varrt bőr elemek, fejtámlával egybe integrált sportülések elől, és a dögös piros biztonsági öv.

Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyA hátsó üléssoron három ember rövid távon elfér, de kettőnek ideális. Rengeteg extrával látták el az autót, ezek közül kiemelendő az aktív biztonsági Pre-Safe rendszer. Melynek első megnyilvánulását a biztonsági öv becsatolásakor érezzük, ugyanis az övet megfeszíti, ezzel következtet méretünkre és pozíciónkra és ehhez igazítja a légzsákot. Továbbá a rendszer figyeli egész úton az útviszonyokat, útjelző táblákat, látási viszonyokat, az előttünk lévő autót, akihez ha túl közel érünk hang és fényjelzést ad a műszerfalon. Aktív távolságtartó tempomat is jár a csomaghoz.

Audio élményről a Harman Kardon surround rendszer gondoskodik, melynek erősítője és mélynyomója a pótkerék helyére került. Automatikusan kapcsolja a lámpát és az ablaktörlőt. Ha a távolsági fényszórót is bekapcsoljuk, akkor az is a forgalmi viszonyok alapján kapcsolgatja magát. Ha jönnek szembe, vagy előttünk feltűnik egy autó akkor azonnal lekapcsol. A keményre hangolt, hátul négy lengőkaros futóműnek köszönhetően nagyon precíz és sportos vezetési élményt biztosít az A osztály, melyet fokoz a duplakuplungos váltó is ami szinte észrevehetetlenül kapcsol. A váltót előre, hátra és park állásba kapcsolhatjuk a kormány mögé szerelt bajusz kapcsoló segítségével. Kényelmi funkció még a Start-Stop rendszer mely kicsit lassú, és a „Hold” rendszer, amivel rögzíthetjük az autót, ha egy kicsit erősebben taposunk a fékpedálra, ez hasznos lejt vagy hegy- menetnél is.

A motorháztető alatt egy 1,8 literes diesel motor dolgozik. Mely 136 lóerő leadására képes 3600-4400-as fordulat között. A 300 Nm nyomaték egy hibátlan, nagyon pontos 7 sebességes dupla kuplungos váltón keresztül jut az első kerekekre. A motor és a váltó remek összhangban vannak, szinte észrevehetetlenül teszik a dolgukat, csak a fordulatszámmérő kilengéseiből tudjuk, hogy váltott.

Mercedes A200 CDI Blue Efficiencyösszességében az új A osztály egy kompakt sportos luxusautó, rengeteg biztonsági és kényelmi extrával. Kedvező fogyasztással, de városban kicsit keménynek érezhető futóművel. Ez a generáció közkedveltebb lesz a fiatalok körében mint elődje.
Kulcsszavak: A osztály, AMG, bemutató, mercedes-benz, teszt
 
A Ford az új, sportos Kuga ST-Line modellel gazdagítja SUV-kínálatát A Ford az új, sportos Kuga ST-Line modellel gazdagítja SUV-kínálatát 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat Júniusban adják át az első BMW i8 hibrid sportautókat
 
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

2013. május 02.
A Toyota egyik legkisebb változatát a Yaris-t is utolérte a hibridizáció. A villany motor közel 61 lóerőt teljesít, míg a benzines motor teljesítménye 75 lóerő.
Részletek
Toyota YarisKipróbáltuk a Toyota Európában legnépszerűbb kisautóját a Yaris-t melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villanyhajtással is képes mozogni az autó.

Kívül a karosszérián is rengeteg felirat hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik ez a típus. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél.  Hosszabb lett az autó orra, mert a mérnököknek „2” motort kellett a géptető alá bepréselni. Az első lökhárító kivételével szinte minden karosszéria elem megegyezik a benzines vagy diesel motorral szerelt változatéval.

Tesztalanyunk az Executive (full extrás) változat volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, a középső Active kulcs nélküli motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás,, elől-hátul elektromos ablakemelős. Az Executive pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve nem a Toyota Hibridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, hanem ugyanaz, mint a többi Yarisban.

Az e-CVT váltó is hagyományos váltókulisszával rendelkezik. A kék cérnával varrott kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal annyiban különbözik a normál modelltől, hogy a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ez azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Hátul is szinte minden megegyezik többi Yaris utasterével. Kategóriájához képest elég nagy a láb és fejtér hátul. A hátsó üléssor és a csomagtér alá került a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Ennek ellenére a csomagtér szinte semmit nem veszített befogadóképességéből, 286 liternyi csomagot képes elnyelni.

Toyota YarisEbben a változatban a lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,5 literes benzines motor mely 75 lóerős és egy 61 lóerős villanymotor gondoskodik. Nyomatékból nincs hiány, a változó szelepvezérlésű benzines 3600-4400 fordulat között 111 Nm-t tud leadni, a villanymotor pedig már indulásától számítva 169 Nm-t. Az összességében 100 lóerős rendszerteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Maximum 50 km/óra tempóval akár 2 km-t is megtehetünk tisztán villannyal. A gyári 3,5 literes fogyasztást sajnos nem sikerült produkálni, de a tesztút alatt mért 4,5-4,8 liter sem tűnt soknak.

A Toyota Yaris Hybrid változata közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt kisautót keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, teszt, toyota, Yaris
 
Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén Az új BMW M6-os sorozat erőteljes, sportos megjelenést kapot Az új BMW M6-os sorozat erőteljes, sportos megjelenést kapot Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Vadonatúj Ford Fiesta Active: egy SUV vonzereje és a Fiesta felhőtlen vezetési élménye Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota
 
Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

2013. április 24.
Akár kis Deltának is hívhatnánk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre. Megjelenésével hűvös, olaszos eleganciát sugároz.
Részletek
Lancia YpsilonKözel egy éve már bemutattuk az új Lancia Ypsilont. Akkor a kéthengeres TwinAir motoros változatot teszteltük.

A formavilága még mindig tetszetős, de a nagyobb testvér a Delta designjára hajaz.  Motorikusan egy régi ismerőst köszönthetünk. A 4 hengeres turbós gázolajos erőforrás a Multijet sorozat II. generációja, ami 1.3-as 16 szelepes 95 lóerős és 200 nm nyomatékkal rendelkezik. A motor nem egy száguldásra termett fajta, de a 1500 fordulat/perctől elérhető 200 nm nyomaték teljesen korrekt lendületet enged ennek a kisautónak.

A váltó egy 5 fokozatú kézi váltó, ami tipikus olaszos, meg kell szokni a működését.  A váltó áttételezése nagyon jóra sikerült, a 95 lóerős motor teljesítményét teljes egészében ki tudjuk használni vele. Az alacsony fordulatszámon ébredő nyomaték csúcsnak köszönhetően nem tapasztalunk turbólyuk hatást. Az autó kis mérete és közel 1 tonna súlya miatt a futóműve kicsit pattogós, a kormányzása túlszervózott, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. A gazdaságosság jegyében és természetesen hogy ne szennyezzük a környezetet jobban annál, mint az mindenképpen szükséges a kisautó kapott egy start-stop rendszert.

A külső szerethető, és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse is, ami magasan van.  Beülve az első furcsaság hogy a műszeregységet középre helyezték, ami nem rossz, de szokni kell. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök. Az ülések kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőle. 

Lancia YpsilonViszont a beltér mérete még mindig tudtunkra adja, hogy igazából ez egy női autó.  A gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az tény hogy nagyon szép lett, könnyű vele parkolni, jó a felszereltsége, a Multijet motornak hála a fogyasztása is kiváló.
Kulcsszavak: bemutató, lancia, teszt, Ypsilon
 
Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Egy Cactus ami szép, egyedi és nem szúr Egy Cactus ami szép, egyedi és nem szúr Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja Bemutatkozott a Volvo új S60-as sportszedánja Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban Az új SEAT Leon SC – dinamikus dizájn, sportos háromajtós kompakt változatban
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 141 - 150