Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 141 - 150
Tovább a siker útján - Toyota RAV4

Tovább a siker útján - Toyota RAV4

2013. október 08.
A Toyota RAV4 a megszokott módon halad a megkezdett úton, azaz nem ismer lehetetlent, ha szabadidős autónak kell lenni, vagy csak a hétköznapokban használjuk.
Részletek

Toyota RAV4A RAV4 negyedik generációjának hamisítatlan SUV megjelenését modern stílusjegyek és klasszikus formai megoldások teszik karakteressé. A masszív, zömök karosszéria az új trendeknek megfelelő, vizuális élményt nyújt és mégis áramvonalas. Csomagtartója, kisebb tároló rekeszei és az utastér teljes kialakítása logikus, megfontolt tervezésről árulkodnak.

A helykínálat pazar 5 személy esetén sem kell szűkösködni még a csomagokkal sem. A hátsó üléssor 2/1 osztásban dönthető csúsztatható, egyetlen mozdulattal síkba varázsoljuk és mehet is be pl. a szörfdeszka. Mindezt távirányítóval is működtethető motoros hátsó ajtó teszi könnyebbé.

A sofőr helyzete irigylésre méltó, mind a kényelem mind a technikai kínálatot illetően. A légzsákerdő és a rengeteg hárombetűs kütyü már nem számít újdonságnak. Azért kiemelném a holt térfigyelő rendszert és a sávelhagyás figyelmeztetőt. Intelligens automata váltója még a legelvetemültebb ínyenceket is kielégíti - a kategóriához méltóan lejtmenet vezérlővel és hegymeneti elindulás segítővel.

Tesztalanyunk 2 literes Valvematic benzinmotorral volt szerelve, ami 151 lóerőt ad le 6200-as fordulatnál. Nyomatéka 195 Nm 4000-es fordulaton. A használat tekintetében 3 variáció – ECO, NORMÁL, és SPORT beállítást választhatunk. Az egyik véglet az ECO itt szinte a motort sem halljuk, takarékos lágyan ringó hajóra emlékeztetve siklunk a szélben.

Toyota RAV4A másik véglet a SPORT, itt teljesen áthangolódik a rendszer. A kormány, a meghajtás, a váltó és a gázreakció is megváltozik, harsányan hörgő vaddisznóként adja tudtára a világnak ki az úr a málnásban.   Ez az autó szerintem az országútra született, de azért néha le kell térnünk a térképről már csak az érzés kedvéért is.





.
Toyota RAV4
Kulcsszavak: bemutató, rav4, suv, teszt, toyota
 
Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Nagyteljesítményű akkumulátort kap az Audi elektromos SUV modellje Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Önműködő és egymással kommunikáló Toyoták és Lexusok jöhetnek? Bemutatjuk a BMW a BMW 2-es Active Tourert és a BMW 2-es Gran Tourert Bemutatjuk a BMW a BMW 2-es Active Tourert és a BMW 2-es Gran Tourert A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében A Toyota közösségi elektromosjármű-megosztó állomást hozott létre Toyota City öko modellnegyedében Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet

Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet

2013. október 04.
Az új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető kisautót kapunk a pénzünkért.
Részletek



Fiat 500LAz új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető kisautót kapunk a pénzünkért.

Belül meglepően tágas, kényelmesen el lehet férni még hátul is. A beltér roppant egyszerű, de minden, ebben a kategóriában jellemző extra megtalálható. Az anyaghasználatot a rideg, sérülékeny és könnyen koszolódó műanyagok jellemzik, de az összeszerelésre nem lehet panaszunk. Az üléspozíciót magasra emelték, így a kilátás akadálymentes az amúgy is hatalmas üvegfelületeken.  Az egész utastérre jellemző a négyszögesített kör formavilág. A „szögletes” kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású, a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve. A kézifékkar mókásra sikerült, itt is megtalálható a négyszögesített formavilág. A csomagtartó alap esetben 343 literes, ami az ülések 2/3, 1/3 arányban való ledöntésével tovább növelhető.

Tesztalanyunkban az 1,3 literes diesel erőforrás dolgozott, mely 85 lóerőt képes kipréselni magából 3500-as fordulaton. A gazdaságos kis diesel 200 Nm nyomatékot juttat az első kerekekre 1500 fordulat per perctől. Alapfelszereltségként kapjuk a Start- Stop rendszert, mellyel így 4 liter körül tartható a fogyasztás városban. A motor ereje kicsit kevés az amúgy nem kis kasztni dinamikus mozgatásához, de a városi forgalom ritmusát könnyedén felveszi.

A fogyasztásra nem lehet panaszunk vegyes, inkább városi használat mellett megelégedett 4,5- 5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű rendkívül komfortosra sikerült. Meglepő, hogy nem pattog, zörög. Lágyan suhanhatunk vele Budapest útjain, ennek ellenére cseppet sem instabil, a kormányzás közvetlen, és az út visszajelzéseit sem nyeli el teljes mértékben.

Fiat 500LÖsszességében a Fiat 500L egy szerethető kisautó, kiváló futóművel és összeszerelési minőséggel olcsó fenntartási költségekkel. Egyedüli gyenge pont a motor, ami kicsit lomha és szűk tartományok között használható, de ezt kompenzálja az alacsony fogyasztás.







.
Fiat 500L
Kulcsszavak: 500l, fiat, járműteszt, teszt
 
Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS Amerikai startup elektromos teherautóit teszteli a UPS Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX
 
Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ

Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ

2013. október 04.
A Chevrolet zászlóshajója a Malibu egy igazi meglepetés autó. GM családba tartózó Malibu az Opel Insignia és szebb napokat is megélt Saab 9-5 padlólemezére épül.
Részletek

Chevrolet Malibu Első ránézésre szemet szúr a nagyméretű osztott hűtőrács a Chevi emblémával, hátulról pedig az amerikai testvére a Camarora hajazó hátsó lámpák keltenek feltűnést.

A motortér egy a 1956 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes 159 lóerős és 350 nm nyomatékkal rendelkező diesel erőforrást rejt. A dieselmotornak hála a lóerő csúcsot 4000 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1750 fordulat/percnél érezhetjük már.

A váltó természetesen hatfokozatú kézi kapcsolású szerkezet,  amin keresztül az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltó áttételezése sajnos nem tolerálja a városi tötyörgést, kettesben araszolva sajnos a kuplungot hamar megégethetjük. A kormányzás elektromos rásegítése viszont kifejezetten egy szerethető darab. A közel 1.6 tonnás autó futóműve kifejezetten kényelmesre lett hangolva hiába a 18” kerekek még igazából így sem érezzük az úthibákat.

Hogy a fogyasztást is megemlítsük a gyári 5.3 literes átlagfogyasztást autópályán 110-el hoztuk. Városban méréseink szerint ez 6-7 liter volt. Beülve a Malibuba, rögtön szemet szúrnak az érdekes szögletes mélyedésben elhelyezett műszerek amik az amerikai izomautó testvérre hasonlítanak. A beltér megfelelő, a gombok erdejében aránylag hamar el lehet igazodni. Az LTZ szinthez számos kényelmi extra jár de ez nem is igazán meglepő hiszen ez a felszereltség a Malibu csúcsa. Ami kifejezetten tetszett, az elektromos kézifék és a dombsegéd, illetve a bőrős memóriás deréktámaszos első ülések. Az ülések egyébként elől-hátul kényelmesek és megfelelő oldaltartással rendelkeznek. Hátul a nagyméretű kardán alagútnak köszönhetően csak két felnőtt fér el kényelmesen.

Chevrolet Malibu A bent ülők biztonságára 6 légzsák és számos elektronika védi. Az 5 csillagos törésteszt is mindenképpen meggyőző.

A csomagtartó 545 literes, amit az ülések hajtogatásával tovább növelhetünk. A csomagtér méretére igazából nem lehet panasz. Összességében egy tipikus GM született ami szerethető, de a vastag a oszlop a tükröződésre hajlamos szélvédővel és a motorindító gomb erőteljes zöld megvilágításával meg kell barátkozni, de ez igazából csak szőrszál hasogatás.

Chevrolet Malibu

Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Malibu, teszt
 
Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A BMW az elsőkerék-hajtásúak között A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek A SEAT mérnökök az északi sarkkörön teszteltek Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn
 
Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style

Spanyol macho - Seat Leon 1.6 TDI CR Style

2013. szeptember 08.
A Leon harmadik generációja teljes egészében új fejlesztésű autó. Akárcsak a korábbi nemzedékei, az új SEAT Leon is Spanyolországban, a Barcelona-környéki Martorell üzemében készül.
Részletek

Seat LeonA Leon első generációjának 1999-es bemutatkozása óta a Seat már 1,2 millió  darabot értékesített. Az új Leon intenzív érzelmek övezte autó.

Egészen az alapoktól új fejlesztésű autóként minden oldalról vonzó és sportos esztétikum jellemzi.  A Leon formájában a Seat következetesen fejlesztette tovább a márka dizájn trendjét, és a Leon az első Seat, amely már a márka új logóját hordozza hűtőrácsán, kerekein, hátulján és kormánykerekén. Mindössze 4,24 méteres hosszúságával az új Leon mintegy öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tengelytávja mégis közel hat centiméterrel nőtt. A karosszéria túlnyúlásai így elöl és hátul egyaránt igen rövidre sikerdtek, ami a kerekeket még hangsúlyosabban emeli ki. Az optimális arányok természetesen a belső térkínálatban és a csomagtartó méretében is megmutatkoznak. Belső tere akár öt embernek is kényelmes, a 380 literes csomagtartó pedig éppen elegendő egy két gyerekes családi utazáshoz. 

A belső térben az anyagválasztása különösen igényes, letisztult, könnyed, rendezett formákkal. Első pillantásra feltűnő az egyértelműen a vezetőre összpontosító középkonzol. A műszerfal elegáns, kéttónusú színvilága révén egyfajta lebegő benyomást kelt. A kifinomult részletek emelik ki még jobban a magas színvonalú kidolgozási minőségét, például a méretes légbefúvó nyílások, a légkondicionáló berendezés kezelőelemei, vezetőterében minden kapcsoló, gomb és kar pontosan ott található, ahol a vezető megérzései szerint számít rá.

Seat LeonA középkonzolban elhelyezett érintőképernyős információs rendszer rengeteg okos és hasznos dolgokat rejt. Például itt tudjuk választani milyen vezetői profilt szeretnénk, de található benne a Bluetooth és az audio rendszer, és talán a leglátványosabb a vizuális parkoló radar, ami parkolás közben mutatja kormányállástól függően milyen íven fogunk haladni és természetesen a körülöttünk lévő akadályokra is figyelmeztet.

A tesztautóban rendelkezésre álló 1.6 dízel erőforrás 105 Lóerős teljesítményt és 250 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,8 liter gázolajjal is beérte, ami a gyár szerint kilométerenként 99 gramm széndioxid-kibocsátást jelent. A motorhoz kapcsolt erőátviteli rendszer egy ötsebességes kézi váltó, ami precízen és könnyen kapcsolható.

Szenvedélyesre sikeredet az új Leon, szép dizájn, remek és praktikus belső kialakítás jellemzi. Olyan autó, amelyet mindenki minden nap élvezhet.

Seat Leon

Kulcsszavak: bemutató, leon, seat, teszt
 
Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe Érzelmek és sportos teljesítmény Érzelmek és sportos teljesítmény Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe

2013. szeptember 08.
Bármennyire is kellemetlen a konkurens autós cégeknek, de a Dacia közel 10 éve piacképes autókat gyárt. Ennek köszönhetően piaci részesedésük évről- évre növekszik. Most a Dacia Sanderot mutatjuk be.
Részletek



Dacia Sandero A Dacia iránt támasztott sztereotípiákat szépen lassan a Logan MCV és a Duster már lerombolta. Ezt a jó sorozatot folytatva a Renault csoport tagja a Dacia megjelent a Sandero felfrissített változatával. Az új Sandero egy érdekes egyveleg, elég sok mindent ad, de elég sok helyen spórol.

Ha szemből nézzük és letakarjuk az emblémát, akkor szinte bármilyen típus lehetne. A lökhárító formája egy kicsit talán Volkswagenes lett, de nagyon széppé teszi a krómcsíkos és méhsejtes hűtőrács a nappali fényes enyhén sötétített fényszórók. A fényszórók érdekesek, mert a mai elvárásoknak megfelelően nappali fényt kaptak, de az állítását egy bowdenes rendszerrel tudjuk megoldani.

A motortér ismét meglepő. A beindítást követően egyértelműen tudtunkra adja, hogy itt bizony a megszokotthoz képest egy hengerrel kevesebb van. A motor egy 898 ccm-es 3 hengeres 12 szelepes turbós benzines erőforrás, ami a 90 lóerőt 5250 fordult/percnél a 135 nm nyomatékot pedig 2500 fordulat/percnél adja le. A váltó 5 sebességes kézi kapcsolású. Hiányzik a hatodik sebesség, de valószínű, hogy itt is a spórolás volt a fő szempont. A futómű puhára sikeredett. A kormányzás, a fékek teljesen megfelelőek.

A teszt során a gyári 5 literes fogyasztási adatokat nem sikerült produkálni, hiába az ECO mód. Az ECO mód a gázpedál reakciókat tompítja, de mindenképpen szokni kell, mert kellemetlen meglepetéseket tud okozni főleg hideg motor esetében. Talán egy start-stop rendszer segítene a fogyasztáson, mert így 7 liter körül alakult.

Dacia Sandero A beltérben felhasznált anyagok olcsók. Az ülések oldaltartása megfelelő, de az ülőlapok rövidek. A kormány bőrbevonatot kapott és innen vezérelhetjük a tempomatot is. A műszerek ízlésesen króm keretekben foglalnak helyet. A spórolásra utal, hogy az első elektromos ablakemelő kapcsolói a középkonzolon kaptak helyet, a hátsók pedig a kézifékkar mögött. Ami viszont nem spórolós megoldás az a középkonzol tetején elhelyezett érintőképernyős navigációs és bluetooth-os kormányról vezérelt hifi.

A csomagtartó alap helyzetben 320 literes amit az ülések döntögetésével 1200 literesig bővíthetünk.
Összességében a Sandero 2 millió forinttól elérhető már ami nagyon jó ár, a tesztautónk 3 millió forintos vételára sem mondható soknak, de ehhez némi kompromisszumot kell kötni, mert igazából sok mindent ad az autó, de sok olyan megoldást találunk ami egy kicsit retro.  

Kulcsszavak: bemutató, dacia, sandero, teszt
 
A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját A Volkswagen Kínában mutatta be a márka új zászlóshajóját Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Új külső elemekkel érkezik a felfrissített ŠKODA RAPID és ŠKODA RAPID SPACEBACK Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Sportos kombi - Kia Optima 2.0 T GT SW Először látható Európában az új Chevrolet Camaro Először látható Európában az új Chevrolet Camaro Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja Bemutatkozik a Ford Fiesta ST új generációja
 
Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3

2013. augusztus 26.
Mit is mondhatunk egy olyan autóról amelybe ha beülünk, a többi típushoz képest olyan világba csöppenünk, amiről más cégek csak álmodoznak. A Volvo V40-es egy ilyen modell.
Részletek

Volvo V40Első ránézésre egy kicsit érdekesnek hat az új V40-es formája és a neve. Az S40 kombi anno V40 néven látta meg a napvilágot majd egyszer csak V50 lett belőle. Ez a márkanév nemrég leköszönt és ismét V40-es néven említhetjük a kombit.

A motortérben egy 1984 ccm-es 150 lóerő és 350 nm nyomaték leadására képes 5 hengeres turbódiesel erőforrást találunk. A lóerő csúcsot 3500 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig 1500 fordulat/perctől érezhetjük és használhatjuk ki. A váltó egy 6 sebességes bolygóműves automata szerkezet ami  meglepően gyorsan teszi a dolgát így a diesel motor megfelelő társa. A D3 dízelmotornak, a 6 sebességes gear-tronic váltónak és a start-stop rendszernek köszönhetően az átlagfogyasztás 6 liter körül alakult városban. Vezetési stílusunknak megfelelően háromféle módot állíthatunk be, Ezek a kényelmes, gazdaságos és sportos. A kormányzás elektromechanikus rásegítésű, ami sportos módban határozott és precíz. A fékek teljesen beleillenek abba a képbe, amit az autótól elvárunk. A rugózás kényelmes és határozott, de cserében nem ringatja a bent ülőket.
 
Beülve kényelem, luxus és praktikum fogad bennünket. Semmi felesleges cicoma, minden a helyén van és mindent szinte azonnal megtalál a vezető. A műszerfal egy érdekes formavilágot tükröz, a kilométeróra digitális és a megvilágítás színei a beállított vezetési stílusnak megfelelően változik. A középkonzolon elhelyezett színes kijelzőjébe integrálták a multimédiás rendszert is. Amit a Volvótól megszoktunk és már el is várunk, hogy a fedélzeti komputer magyar nyelven kommunikál.

Volvo V40A középkonzol alsó része is már a jól megszokott lebegő fajta. Az ülések hosszú úton is kényelmesek. Érdekes, de egyben nagyon elegáns megoldás hogy a belső tükörnek nincs kerete. Azt szinte már meg sem kell említeni, hogy a Volvo neve egybeforrt már a biztonság fogalmával. Az új V40es modell is tele van minden földi jóval, de egyet mindenképpen érdemes megemlíteni. Ez az új rendszer akkor segít, ha merőlegesen parkoló autók közül kitolatva nem látnánk az érkezőket, immár oldalirányban 30-30 méternyit szintén ellátnak a V40 érzékelői.

A hátsó sor az átlag felnőtteknek egy kicsit talán szűkös, de elviselhető. A csomagtér 335 liter ami nem igazán kombis méret, de az ülések előredöntésével 1032 literre növelhető.

Kulcsszavak: bemutató, galéria, tesztek, v40, volvo
 
Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben Fiat 500 GQ és 500S világpremier Genfben Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Robosztus és elegáns - az Új Renault Fluence Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut. Fiatalos külső, gazdaságos motor - Opel Astra 1.6 CDTi Aut.
 
A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition

2013. július 19.
Hosszú ideig nyitott volt a kérdés, hogy a Skoda Fabia, és az Octavia közötti légüres teret mikor, és mivel akarja kitölteni a Skoda. Tavaly ősztől már tudjuk a választ: a Skoda Rapiddal.
Részletek
Skoda RapidA Skoda a Fabia és az Octavia közötti űrt szeretné kitölteni a Rapiddal. Méreteiben az első Octaviára hasonlít, viszont annak rossz tulajdonságai nélkül. Ide tartozik a növelt tengelytáv, emiatt tágasabbnak érezzük hátul. Ha már az Octaviával hasonlítgatjuk, akkor az is észrevehető, hogy fejtérben kisebb a nagy testvérnél, a lábtér viszont ugyan akkora. Csábító lehet a családos vásárlók számára a hatalmas csomagtér is, ami felszereltségtől függően, itt a defektjavítót vagy a pótkereket értjük, 550 vagy 530 liter. A hatalmas csomagtér nagyon könnyen pakolható az öt ajtós karosszéria kialakítás miatt.

Előrefelé haladva az inkább két személynek kényelmes hátsó üléssorhoz érkezünk. Itt a lábtér tágasnak mondható három személy esetén az 1706 mm szélesség miatt már kicsit szűkös lehet. és elérkeztünk a vezetőüléshez, az ülések átlagosnak mondhatóak ám mégis kényelmesek és tökéletesen tartanak. Kaptunk kartámaszt is, ami kicsit alacsonyan van így hosszú távon nem túl kényelmes. A lábtér elől is tágas, jó a középkonzol kialakítása, így a térdünk is kényelmesen elfér.

A műszerfal és a manuális klíma kezelőszervei ismerősek lehetnek a korábbi modellekből, itt nem igazán történt változás. Ez elmondható a kormány mögötti kapcsolókra is. Ezek ellenére is jó beülni a Rapidba. A kormány műanyag, mégis jó fogású. A hat sebességes manuális váltó rövid úton jár és könnyen kapcsolható. Az utastérben rengeteg a műanyag, ez betudható annak, hogy a Skoda nem akart konkurenciát gyártani az Octaviának.

Skoda RapidA motortérben egy 1,2 literes TSI erőforrás dolgozik. Ez a közkedvelt 105 lóerős benzinmotor fürgén mozgatja az 1175 kg-os össztömegű Rapidot. Remekül illeszkedik a váltó a motorhoz, így a 175 Nm nyomatékkal bármelyik sebességi fokozatban dinamikusan manőverezhetünk, ugyanis 1550 – 4100-as fordulatszámig rendelkezésre áll. A pörgetés viszont magas fogyasztással jár a kis turbós motornál. Teszt utunk alatt 6 literes átlagfogyasztást mértünk, ezt az értéket országúti használat mellett képes produkálni, városban inkább 7 liter körül mozgott az átlagfogyasztás mérő. A futómű kicsit feszesre hangolt ennek hátránya rossz útviszonyok között érzékelhető, ilyenkor ugyanis gyakran olyan hangot ad mintha végállásig menne a lengéscsillapító azaz „felütne”, a macskaköves úton ez még kimondottan zavaró. A kormány nem ad visszajelzést az útról, kicsit „túl szervózottnak” éreztük.

összességében az új Skoda Rapid egy tágas és kényelmes családi autó, hatalmas csomagtérrel, alacsony fenntartási költségekkel és gazdaságos motorral. Az alapmodell ára 3,2 millió forint ám ebben az 1,2 szívó benzinmotor muzsikál 75 lóerővel.

Skoda Rapid
Kulcsszavak: bemutató, rapid, skoda, teszt, új modell
 
A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Hankook bemutatja újításait a 2013-as IAA alkalmával A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS A Pekingi Autószalonon mutatkozik be az új Audi TT RS Visszatérhet a Lexus kombi? Visszatérhet a Lexus kombi? A Nissan bejelentette a 30 kWh-s LEAF árait A Nissan bejelentette a 30 kWh-s LEAF árait Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI
 
Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive

2013. július 12.
Ideális családi és üzleti autó a Toyota Avensis kombi változata. Mindkét szerepét hibátlanul képes megoldani. Nemrégen ráncfelvarráson esett át amit inkább a külsején vehetünk észre.
Részletek
Toyota AvensisAz új Avensist a Frankfurti autószalonon mutatta be a japán gyártó. Méreteiben szinte változatlan maradt a Sedan és Kombi Toyota, de mégis eltér elődjétől. A legszembetűnőbb változtatás a LED-es nappali fénnyel gazdagított fényszóró, mely formájában is eltér a korábbi verzióétól és intelligens kanyarkövető rendszerrel is ellátták. Módosultak a lökhárítók és a hátsó lámpák is. Az átrajzolt első lökhárító sportosabb érzést kölcsönöz. Sok energiát fordítottak a mérnökök a zajszigetelésre. Ennek eredményeképpen 110-es tempónál is alig hallatszik motorzaj az utastérben. 

A 2.2 literes erőforrás hatalmas erőtartalékkal rendelkezik, kis fordulaton is kellő nyomaték áll rendelkezésre.  A 150 lóerős teljesítményt 3600 fordulaton produkálja a diesel erőforrás. A motorerőt egész pontosan 340 Nm-t egy hat sebességes automataváltó juttatja az első kerekekre. A váltót Sport módba kapcsolva tovább hagyja forogni a motort, ezáltal dinamikusabban vezethető a tekintélyes méretű kombi. A váltások szinte érezhetetlenek, csak kigyorsításokkor érezhetőek a gyors váltások.

Az autóba beülve nem fedezhető fel annyi változás az elődhöz képest, mint kívülről. Legszembetűnőbb az érintőképernyős, multimédiás Toyota Touch rendszer, mely a középkonzolon található és felárért akár a telefonunkra érkező sms-eket is felolvassa nekünk. A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk jó minőségű. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott. Hátul sem panaszkodhatunk a kényelemre. A padló teljesen sík. A tető ereszkedés ellenére is elegendő a fejtér. Az 543 literes csomagtér jól pakolható, és rettentően tágas. A hátsó háttámlák osztottan dönthetők, ezáltal a raktér 1609 literre bővíthető.

Toyota Avensisösszességében a Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT egy kényelmes, rengetek extrával felszerelt, komfortos és megbízható útitárs a mozgalmas mindennapokban.
Kulcsszavak: Avensis, bemutató, teszt, toyota
 
Számos új modellt és erőforrást mutat be a Honda a Párizsi Autószalonon Számos új modellt és erőforrást mutat be a Honda a Párizsi Autószalonon Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás Toyota Mirai - Újabb száz évnyi mobilitás A Toyota Prius+ kapta a főszerepet az orosz Yandex önvezető autó tesztjeiben A Toyota Prius+ kapta a főszerepet az orosz Yandex önvezető autó tesztjeiben Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport Párizsban bemutatkozik az új Civic Sport RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó RAV4 történelem: Rétegmodellből globális autó
 
Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe

2013. július 02.
Az új fejlesztésű 3 hengeres turbóbenzin motor a negyedik generációs Renault Clio legnagyobb erénye, a gazdaságos fenntarthatósága mellett.
Részletek
Renault ClioNéhány hónapja megérkezett az új, negyedik generációs Clio, melyet mi is kipróbáltunk. A kisautóban az új fejlesztésű, háromhengeres, turbós benzinmotor dolgozott és a felszereltségre sem lehetett panaszunk.

Kívülről nagyon szemet gyönyörködtető az új Clio. Meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Az első hűtőrácsba integráltak ledes nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A Clio esetében ez fokozza a sportos megjelenést. A kidomborított hátsó kerékjárati ív és a hátsó szárny tovább fokozza a már előbb említett sportos megjelenést. Ezért messziről könnyen összetéveszthető a Clio RS-sel. A hátsó ajtó nyitóját a C oszlopba építették, ez elsőre furcsa lehet, de könnyen megszokható. A modell csak ötajtós változatban lesz elérhető.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket és itt is felfedezhetjük a sportos, fiatalos jeleket, mint például a fényes, fekete középkonzol, melynek középpontjában az érintőképernyős, navigációs hifi áll. Ez alatt találhatóak a hűtő-fűtő rendszer kapcsolói és az indítókártya foglalata, melynek behelyezése kicsit nehézkes a váltókar közelsége miatt. A kormány bőrbevonatot kapott, fogása kellemes, erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit.

Renault ClioA műszerfal közepén egy digitális, sebességmutatós egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra az üzemanyagszint visszajelző. Vízhőfok mérő nincs, csak egy kék visszajelző világít, amíg a motor el nem éri az üzemi hőmérsékletet. Az első ajtókba hatalmas bass reflex rendszerű hangszórókat építettek, melyekkel fokozható a zenei hangzás az autóban. Hátul nincs nagy hely, de két, átlagos méretű felnőttnek még kényelmes. A csomagtartó 300 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni, ez köszönhető a defektjavító szettnek, mely megspórolta a pótkerék helyét. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1146 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault új, 898 köbcentis 3 hengeres turbós benzines motorját, mely a TCe névre hallgat. Az erőforrás lassításkor mozgási energiát nyer vissza, ilyenkor tölt a generátor. Sajnos a start-stop rendszert nem sikerült kipróbálnunk, ugyanis 0°C alatt nem aktiválódott. A parányi motor 90 lóerős teljesítményt tud kipréselni magából 5250 fordulat/percnél. Nyomatéka 135 Nm, mely 2500-as fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 5 sebességes kézi váltó gondoskodik. Gyári fogyasztás 4,5 liter/100 km, ezt sajnos nem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 5,6-6 liter körül fogyasztott. A dinamikus közlekedést elől MacPherson, hátul csatolt, lengőkaros futómű segíti, mely feszes hangolású, ellenben kátyús úton nem esünk ki az ülésből. élvezetes kanyarogni a kis Clioval.

Renault Clioösszességében a Renault új Clioja egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntartású városi kisautó, mely nem riad meg az autópályáktól és a kanyargós hegyi szerpentinektől. Ebben az esetben az Eco módot érdemes kikapcsolni, ez inkább városban használatos, mert a gazdaságosság miatt visszafolytja az autó teljesítményét.
Kulcsszavak: bemutató, clio, galéria, renault, teszt
 
Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan Az új X-Trail modellel tovább erősít a Nissan A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek Opel Corsa: kisautó nagy infotainment-kínálattal Opel Corsa: kisautó nagy infotainment-kínálattal Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin
 
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium

2013. június 25.
A B oszlop elhagyásával a Ford olyan családi autót hozott létre, amibe pillanatok alatt be lehet bármit tenni a két üléssor közé, vagy akár az ülésre, amit más típusba nem lehetne.
Részletek
Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumKipróbáltuk a Ford új egyterűjét, mely a Fiesta padlólemezére épült és aminél mindössze 11 cm-el hosszabb. A felfüggesztése is megegyezik a Fiestáéval. A Ford ezzel a modellel felzárkózott a konkurens gyártokhoz, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.

ám mégis valamiben egyedit sikerült alkotni, ez a hátsó ajtó kialakítása és a B oszlop hiánya. Szemből nézve szinte megegyezik a Fiestával. Oldalról vesszük észre az első furcsaságot, a hátsó ajtónyitó nem a megszokott helyen van.

Az első ajtók nyílnak a hátsó ajtók toló ajtók. Ha mindkettőt kinyitjuk hatalmas helyet kapunk mely nagyban megkönnyíti a beszállást, ugyanis a B oszlop a tolóajtó széle. Ezáltal kb. 1,5 m széles helyünk van az ülések megközelítésére. Ezzel a megoldással a Ford nagy sikerekre számíthat a kis városi ám kényelmes és akadálymentes B-Max eladásával. Sokakat elrettenthet a B oszlop hiánya, ezt a gyár rengeteg törésteszttel meg is cáfolta. Sőt nagyobb biztonságot nyújt a hagyományos megoldásoknál, mert az ajtó első és hátsó fele is kapcsolódik a tetőhöz és a küszöbhöz.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi TitaniumA belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt. A hátsó ülések dönthetőek így egy síkba kerül a csomagtér padlólemezével. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű, ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a Hifi, fölötte egy kis információs kijelző mely a Hifi állapotát írja ki. Ami szokatlan volt az a biztonsági öv elhelyezkedése, ugyanis B oszlop hiánya miatt az ülések ajtó felőli oldalára kerültek, ennek annyi hátránya van, hogy nem állítható a magassága.

A meghajtásról egy 1,5 literes Diesel motor gondoskodik. 75 lóerős teljesítménye melyet 3750 es fordulaton ad le, elfogadhatónak mondható, de dinamikus vezetéskor étvágya is megnő. Forgatónyomatéka 190 Nm 1700 fordulaton. A motorhoz egy 5 fokozatú kézi váltót szereltek, ami pontosan jár és könnyen kapcsolható. A stabilitásról a Fiestában alkalmazott elől McPherson hátul csatolt hosszanti lengőkaros spirál rugós felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti az Econetic rendszer, mely többek között a motor terhelés függvényében szabályozza a generátort. Start-stop rendszer, váltásra figyelmeztető fény, elektromechanikus szervokormány is a kényelmünket szolgálja. A tesztút során a B-Max beérte 4,7 l gázolajjal, ami nem tért el sokkal a gyári fogyasztási adattól.

Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titaniumösszességében a Ford Focus B-Max egy kiscsaládos városi egyterű, mely gazdaságosan üzemeltethető és akadálymentes be és kiszállást tesz lehetővé, mely megkönnyíti például egy gyerekülés behelyezését, vagy idősebb nehezen mozgó utasok beszállását.
Kulcsszavak: b-max, bemutató, ford, teszt
 
Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját Jobb vezethetőség és stabilitás jellemzi az új Lexus RX család minden tagját A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei Hogyan maradjunk éberek - Okos tanácsok hosszú és még hosszabb autózás előtt - Andy Priaulx tippjei
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 141 - 150