Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 151 - 160
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

2013. április 02.
Fekete színe még jobban kihangsúlyozza formavilágát. A Citroen modelljeit sokféle jelzővel lehet illetni, de hogy unalmasak és kispolgáriak lennének, azt semmi képen sem lehet rájuk mondani.
Részletek
Citroen C5Egy pici kontrasztot lehet talán a C5 kombi változatában felfedezni, mert míg a formaterv talán nem olyan lenyűgöző addig a fekete szín és temérdek króm kiegészítő mégis csak feltűnővé teszi az autót.

A 2008-ban bemutatott modell egy finom ráncfelvarráson esett át. Aminek köszönhetően ledes nappali fényt kaptak az első fényszórók, amik egyébként kanyarkövető xenon rendszerrel is fel vannak vértezve. A motortér egy 2179 ccm-es 4 hengeres és 16 szelepes HDi erőforrást rejt. Ez a HDI technika a 204 lóerőt 3400 fordulat/percnél és 450 nm nyomatékot 2000 fordulat/percnél adja le. A C5 motorja egy igencsak jól sikerült fejlesztés.

A váltója egy hatsebességes automata szerkezet, ami egy kicsit talán lomhán teszi a dolgát, de ezért cserébe viszont nagyon finoman és szinte észrevétlenül váltja a fokozatokat. A futómű nagyon kényelmes és komfortos utazást tesz lehetővé. Ez egy Hydractiv III+ névre keresztelt 3.generációs hidropneumatikus rugózás, ami engem személy szerint már a Citroen BX-ben is lenyűgözött pedig az ehhez képest még igencsak egyszerű volt. Ez a rendszer figyeli az útviszonyokat, a karosszéria terhelését és estleges dőlést és ennek megfelelően állítja a futóművet. A futómű magasságát 4 féleképpen állíthatjuk, aminek van parkolást, ki és beszállást megkönnyítő állása és akár egy úgynevezett szerviz állása is. A kormányzás pontos és talán egy kis száguldásra is csábítana, de az autó többi része erre nem vevő, inkább a kényelmes kocsikázást részesítik előnybe.

Citroen C5A beltér szinte fejedelmi kényelmet nyújt az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek, gerinctámasszal és masszázs funkcióval teszi még kellemesebbé az utazást. A hátsó ülések kényelmesek a fej és lábtér szinte feleslegesen nagy, egyetlen egy hibát lehet megállapítani, mégpedig azt, hogy a fejtámla nem állítható megfelelően.

A kormánykerék a C4-ből már megismert fix középrésszel rendelkezik, ami első használat során okoz némi meglepetést, akárcsak a kapcsoló rengeteg, de egy kis ismerkedés után minden könnyedén megtalálunk és használhatunk. A műszerfal egyébként nagyon szép és rendezett. A kézifék természetesen, de szerintem sajnos elektromos. Az utastér  térérzetét nagyban javítja a szinte teljes üvegtető.

A csomagtartó 505 literes alapból amit közel 1,46 köbméteresre bővíthetünk. Egy érdekes megoldás hogy a csomagtartóba való pakoláskor az autó hátulját egy gombnyomásra lejjebb tudjuk engedni ezzel is megkönnyítve a pakolást. Talán egy ilyen kategóriájú autónál nem a legfontosabb szempont a fogyasztás. Városban és országúton használva 7,3 litert mértünk, ami egy közel 1700 kg-os autótól azért nem is olyan rossz.  

Citroen C5
Kulcsszavak: bemutató, C5, Citroën, teszt
 
Opel OnStar, KARL, Corsa OPC termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Opel OnStar, KARL, Corsa OPC termékoffenzíva a Genfi Autószalonon Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia
 
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
Részletek
Peugeot 208A picit talán sablonosra sikeredett 207-es sorozat után a Peugeot előállt a 208-as modellel, ami már az első pillantás után leveszi az embert a lábáról. Bárhonnan nézzük is meg az autót, tetszetős és szép formákat látunk. Az autó elejét a nagyméretű krómkeretes hűtőrács uralja az oroszlános emblémával. Az 508-as óta már megszokhattuk, hogy nem csak embléma van, hanem egy szolid krómozott Peugeot felirat is.

A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja.

Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek.

Peugeot 208Beülve az autóba rögtön szemet szúr a picike kormánykerék, amit tény, hogy egy ideig szokni kell, de ha egyszer megszokjuk, soha többet nem akarunk mást. A műszerfal hála a kis kormánykeréknek, érdekes magasra került. Az analóg műszerek között egy digitális kijelzőt találunk. A középkonzol egy nagyméretű kijelzőt rejt magában, amin a fedélzeti komputer adatait de itt jelenik meg az audio rendszer és a navigáció adatai is. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk és a combot is megfelelően támasztják alá. A háromajtós karosszériának köszönhetően a hátra beszállás egy kicsit nehézkes. A nagyméretű üvegtető nagyban növeli a teret. A csomagtartó alaphelyzetben 311 liter amit a hátsó ülések előredöntésével növelhetünk.

A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos.
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
 
A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Genfben mutatkozik be a Hyundai Grand Santa Fe Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók Bemutatkoztak az új Renault Trucks tűzoltóautók Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S60, V60 és XC60 modellek PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem
 
Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

2013. március 25.
A dinamikus városi autó megjelenését tovább fokozta az ELLE divatmagazinnal kötött kooperációja a Nissan Micrának.  Az autó kívül - belül az ELLE stílusjegyeit hordozza.
Részletek
Nissan Micra ELLEStílusos, szembeötlő, energikus és szereti a várost. Ez a jellemzés ugyanúgy érvényes a Nissan Micrára, mint a világon a legmagasabb példányszámban eladott divatmagazin, az ELLE olvasóira.

Tényleg annyira összeillenek, hogy a Nissan és az ELLE összefogtak, hogy együtt hozzák létre a népszerű városi autó különleges változatát. Az ELLE-kapcsolatra a hátfali ajtón és az első sárvédőkön elhelyezett finom márkajelvények, a padlószőnyegeken megjelenő logók és az első ajtók stílusos, ELLE-jelzésű védőcsíkja utal.
A Nissan Micra ELLE a középszintű felszereltségű Acenta változaton alapul, alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő Intelligens Kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika.

A különleges design-elemekhez tartozik a panoráma üvegtető, a hűtőrács alsó részén megjelenő króm díszítések, a krómozott belső ajtókilincsek, a festett könnyűfém kerekek, a ködlámpák és a tetőspoiler. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban. A csomagtartó 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni.

Nissan Micra ELLEAz utastér méretei mellett a Micra vezethetőségét is dicsérni kell. A Nissan Micra ELLE a kifinomult 1,2 l-es, közvetlen befecskendezésű, kompresszoros feltöltésű (DIG-S) motorral érhető el, mely 98 LE a teljesítménye, CO2-kibocsátása ugyanakkor csak 99 g/km. A CVT váltó a kis Nissanban nem nyúlós, tökéletes és olyannyira prímán teszi a dolgát, hogy sport módban még némi plusz lendület elővarázsolására is képes. Kívülről vagány belülről praktikus autót ismerhetünk meg benne, tökéletes választás városban sokat közlekedő divatos hölgyek számára.

Nissan Micra ELLE
Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt, új modell
 
A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét A Nissan és a DeNA megkezdi az Easy Ride robotizált jármű mobilitási szolgáltatás tesztüzemét Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Új Caddy – bemutatkozott az Alltrack verzió off-road dizájnnal Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából 2015 nyarától a BMW 3-as, 4-es és X5-ös modellsorozatai is profitálnak a négyhengeres dízelmotorok új generációváltásából Tisztelgés az ikonikus, 1954-es Giulietta Sprint előtt Párizsban Tisztelgés az ikonikus, 1954-es Giulietta Sprint előtt Párizsban
 
Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

2013. március 21.
A Mazda CX-5 hibátlanul teszi a dolgát, amit a SKYACTIV technológiában előírtak. Lényege a nagyobb teljesítmény mellett kisebb káros anyag kibocsájtás.
Részletek
Mazda CX-5A CX-5 minden porcikája új, technikai szempontból kizárólag a SKYACTIV elemeit tartalmazza, tervezési szempontból pedig a „KODO – a mozgás lelke” irányzat azon jegyeit mutatja, melyeket korábban két tanulmányautóban, a SHINARI és a MINAGI esetében már megismerhettünk.

A modell külső formaterve merész stíluselemeket alkalmaz, amelyek egyszerre fejezik ki a szabadidőjárművekre jellemző masszív funkcionalitást, és a Mazdáktól elvárt életteliséget és agilitást. De konzervatív, túl visszafogott, minden porcikájából sugárzik a sok-sok kompromisszum. De lehet, hogy ez nem is baj, így a rengeteg SUV között megőrzi egyediségét. Orrkialakítása viszont megkapta az összes Mazdára jellemző frontrészt, középpontjában a jellegzetes „szárnnyal”, amely erőt és mélységet sugároz.

A fejlesztő csapat alapos kutatásokat végezhetett azzal kapcsolatban, hogy milyen jellemzők és funkciók révén fokozhatják a modell kényelmét és praktikumát, és arra összpontosítottak, hogy rugalmas megoldásaikat a vezetők és utasaik egyaránt örömmel fogadják. A fejlesztők munkája tökéletesre sikeredet, egy kényelmes, felhasználóbarát utastér jött létre, amely szemmel láthatóan kiválóan hasznosítja a rendelkezésre álló teret, és intelligens funkcionalitást kínál. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.

Mazda CX-5A SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor kiváló hatásfokú, kétfázisú turbófeltöltőjével tüzes, egyenletes gyorsításra képes, lélegzetelállító menetdinamikája messze meghaladja a hagyományos dízelekét. 150 lóerős motorral felszerelt modell a kompakt szabadidő-autókhoz képest, a megszokottnál jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, kivételesen csekély károsanyag-kibocsátás mellett, valamint nitrogén-oxid kipufogógáz-kezelő rendszer nélkül is teljesítik az Euro6-os emissziós normát.

Lenyűgöző autót alkotót a Mazda amelyet világszerte elnyert díjak sokasága is jelzi és megtartotta márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget.
Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, teszt
 
Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Az Audi ügyfelei az A9-es autópályán próbálhatják ki az önvezető autózást Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Jellegzetes olasz formatervezés - Az új Alfa Romeo Giulia Bemutatkozik a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell Bemutatkozik a vadonatúj MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modell A „jövő taxija” Hongkongban A „jövő taxija” Hongkongban
 
Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

2013. március 18.
Egy jól bevált típusnak újragondolásából született meg az utóbbi idők egyik legjobb kinézetű szabadidő autója a Subaru XV.
Részletek
Subaru XVSajnos a Subaru nem túl sűrűn látott vendég nálunk, mivel igazából túl sok újdonsággal nem rukkoltak mostanában elő. Az új Subaru XV a Forester és a Legacyból kinőtt Outback SUV-ok harmadik testvére. Itt is a jól bevált receptet követte a Subaru akárcsak az Outback esetében. Végy egy sikeres modellt emeld meg a has magasságot, akassz rá egy két műanyag kiegészítőt és máris kész az új típus.

Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket.  Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni.

A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést.

Subaru XVA boxerünk 3600-as fordulaton 147 lóerőt és 1600-2400 fordulat között 350 nm nyomaték leadására képes. Az általunk mért átlagfogyasztás 6.7 liter 100 kilométeren. A váltó Subarusan kemény és pontos 6 sebességes kézi kapcsolású. A hajtás mi más is lenne, mint egy szimmetrikus összkerékhajtás, amit szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Ha ez mégiscsak sikerülne, akkor az elektronika könyörtelenül beleszól a dolgainkba. Sajnos ezt kikapcsolni teljesen sohasem lehet. A futómű nem túl lágy inkább kemény és feszes, a magas építésnek köszönhetően azt gondolnánk, hogy dülöngélésre hajlamos, de ez nem így van. A fék és a kormányzás is ízig-vérig Subarus.

A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni.   A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk.

Subaru XVösszességében a Subaru ismét nagyot alkotott, egy nagyon jól használható SUV-t hozott létre, amivel bátran merészkedhetünk keményebb terepre is, nem fog cserben hagyni minket.
Kulcsszavak: bemutató, subaru, teszt, új modell, XV
 
Mazda CX-3 premier Amerikában Mazda CX-3 premier Amerikában Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Íme az Opel stílusos és laza crossovere Íme az Opel stílusos és laza crossovere Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig Hét Opel világpremier Frankfurtban, az Insignia OPC-től a Monza Conceptig A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
Részletek
Hyundai VelosterAz európai megjelenéssel egy időben, hazánkban is elérhető a turbó csomag a Velosterhez. Ezzel kívánatosabbá tette a Hyundai az i30-ra épülő sportkupét. Az alap motorral szerelt változat ugyanis kissé vérszegénynek bizonyult.

A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött.

Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját.

Hyundai VelosterBeülve sem kell csalódnunk, hasonló élmény vár minket a matt külsőn belül is. A csomag tartalmazza a bőr üléshuzatokat melyekbe „Turbo” feliratot is hímeztek. A vezető ülés elektromosan állítható, a kormány jó fogású, látszik, hogy minőségi anyagokat használtak fel.

A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó.

és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető.

összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
 
Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks Vadonatúj generációjú motort mutatott be a DAF Trucks PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé Az új BMW i8 Roadster és az új BMW i8 Coupé Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! Az új mozisztár: A nevem Ceed. Kia Ceed! Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt
 
Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW

Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW

2013. március 09.
Tavaly szeptemberben Horvátországban mutatkozott be a Chevrolet Cruse kombi változata. Most az 1,4 literes turbó változatot mutatjuk be.
Részletek
Chevrolet Cruse SWA Chevrolet a Cruze európai bevezetésével bebizonyította, hogy felnőtt a konkurenciához mind technikában mind minőségben. Az Amerikai-Dél-Koreai márka nem bízta a véletlenre az új karosszéria megjelenését, jól felpuhították és ellenőrizték a környezetett. Elsőnek anno 2009-ben a szedánt majd a 2011ben a csapott hátút és tavaly év végén a kombit dobták piacra.

A Cruze egy kiváló mérnöki teljesítmény abból a szempontból, hogy pár apróságtól eltekintve ázsiában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Európában is sikerült az igényeket kielégíteni. A beltér számomra példaértékű, a középkonzol egyesek szerint túl modern, de minden kezelőszerv a helyén van. Az ülések, a térkínálat elöl és hátul is optimális, egyedül a középkonzol könyöklője okozott némi zavart.

A Cruze SW „kombi” tantárgyból kemény 5-ös alát érdemel. Alapállapotban 500 literes csomagtartó egészen 1,5 köbméterig bővíthető, igaz eme méretes tér alja nem sík, számtalan tároló lehetőség van az autóban, aki ezek többségét kihasználja az akár napokig bújócskázhat a tartalék telefontöltővel vagy pár CD-vel. De a teszt végére mi már kellemesen belaktuk, mint egy kényelmes garzonlakást.

Az 1.4-es turbómotor ugyanabba a teljesítmény kategóriába tartozik, mint az 1.8-as erőforrás. Mindkét erőgép maximum 140 ló erejét rendeli a vezető szándéka alá, de a technikák között közel 10 év van, ez elsősorban a fogyasztásban és káros anyag kibocsájtásban érhető tetten. Az előbbi elméleti szinten városi használatban közel 2 literrel, míg az utóbbit 15-20%-kal sikerült csökkenteni a Turbósban. Az 1,4literes önmagában jóval dinamikusabb, természetesen ez köszönhető a turbó-kompresszornak, de jóval túlmutat rajta, és a karakterisztikájában egy kisebb versenygép van elrejtve.   

Chevrolet Cruse SWérthetetlen módon a Cruze fölött elnéz sok vevő, pedig minden téren megállja a helyét az alsó-közép kategóriában.  és ezzel a kombi kivitellel nem lehet, hanem kifejezetten kell is számolni. A modern technikát igen divatos, gusztusos külsőbe csomagolták és ami még sokak számára fontos mindezt a mezőny egyik legjobb árcédulájával díszítik.
     
 
Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Cruze, galéria, sw, teszt
 
A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása Esztergomban megkezdődött az új SX4 sorozatgyártása A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál
 
Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara

2013. február 26.
Minden a helyén, jó minőségű anyagok az utastérben, mértékadó fogyasztás. Röviden ez a Suzuki Grand Vitara JXE 1.6 literes változata.
Részletek
Suzuki Grand Vitara A három ajtós Grand Vitara kipróbálásával úgy voltam, mint egyszeri szegénylegény a házassággal, akartam is meg nem is, aztán meg a teszt végére nem akartam kiszállni belőle.

De ne szaladjunk annyira előre. Kezdjük az elején. Ahogy mentem az autóért azon morfondíroztam, hogy már kipróbáltunk pár Grand Vitarát, mi újat tud még felmutatni a Suzuki ebben a kategóriában? Aztán az is felötlött bennem, hogy egy 1.6 os, benzines autó vár rám állandó öszkerékhajtással, na ja, már össze is állítottam egy egyszerű függvényt – 1586 cm-es „kis” motor + nagy tömeg (kb. 1470kg) + állandó 4 kerék hajtás = nagy fogyasztás?!

Erre a számtan műveletre még később visszatérünk. Nagy elmélyülés közepette már meg is kaptam az autót és az első kisebb utam végéhez közeledtem, amikor már feltűnt, hogy a rövidke autó, 3 ajtóval mindössze 4005 mm, nem bukdácsol a rázópadhoz hasonló budapesti utakon, sőt terepjárós vérvonal kiérződik a városi alkalmazáshoz hangolt, de feszes futóműben. A parkolóban jobban szemügyre vettem a kis-nagy Vitarát, nekem és a szerkesztőség többi tagjának az 5 ajtós is nagyon bejött. Suzukik között kifejezetten karakteres és stílusos megjelenését senki nem vitathatja. De így 3 ajtóval határozottan más egyénisége van a Grand Vitarának, sokkal filigránabb, tettre készebb, és dinamikusabb, mint az 5 ajtós „nagy” testvér.

Suzuki Grand VitaraAz autó utasterében minden a magától érthető helyen van, és aki egy Suzukiban megtalálta a helyét az ebben az autóban is pillanatokon belül otthon érezheti magát. A jó fogású multi-kormány mögötti műszeregység egyszerűen szolgáltatja az alapértelmezett információkat, ennél több nem is kell. Az első ülések kényelmesen kemények. A második üléssorban csak nagy kompromisszumok árán lehet bejutni és kényelmesen elhelyezkedni, az én 186 cm-es magasságom miatt a mögöttem ülők nem 500 km, hanem már 200 km után kezdenek fészkelődni. 4 személlyel mindössze 185 literes csomagtartó csak kisebb bevásárlásra elegendő, de az ülések felhajtásával közel 1 köbméteres rakteret kaphatunk.

Eljutottunk a motorig, ez egy sarokpont! Azt elöljáróban el kell mondani, hogy motorháztető alatt a közismert 1.6-os 16 szelepes 106 lóerős M16A motor van beszerelve, ez szinte minden kisebb-nagyobb Suzukiba beszerelik. A 106 lótól és a 145 Nm-es forgatónyomatéktól nem dobjuk el az agyunkat, de még ilyen Suzukiban nem ültem, ahol ennyire harmonikus az összhang! Nekem az egész napos munka után szinte pihentető volt hazagurulni a Grand Vitarával. A precíz megvezetésű fokozatokkal ellátott váltó tökéletesen kapcsolódik a motor karakterisztikájához. Egyedüli dolog, ami szokást igényel az a kabin hangszigetelése és az állandó 4kerékmeghajtás hangja.

íme a fenti számtan művelet cáfolata: Az autó használatát minden lehetséges körülmény között kipróbáltuk, városban, hosszabb utakon, terepen és még vízmosásban is. 100 km-t városban nyugodt használatban 9,5-10,2 liter benzinnel tettünk meg, Balatoni kirándulásunkat 7,5-8,5 körüli fogyatással jártuk meg, terepen „aktív” használatban sem nyelt 10,5 liternél többet.

Suzuki Grand VitaraA 3 ajtós Grand Vitara egy felszereltségen érhető el. Az 1,6-os „kis-nagy” Vitara mindenhol megállja a helyét, sőt a terepen is elboldogul, ha figyelembe vesszük a motor korlátait – de ugye divatos utcai cipőben ne menjünk túrázni.
Kulcsszavak: bemutató, Grand Vitara, suzuki, teszt
 
Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Toyota Prius+: Forradalmian új buszlimuzin Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon Toyota FCV Concept és FV2 világpremier a Tokiói Autószalonon A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone
 
Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

Magától parkol - Ford Focus Kombi 1.6 TDCi Titanium

2013. február 26.
A szedán után a Ford Focus kombija kerül bemutatásra, ráadásul az a változata amely képes magától parkolni.
Részletek
Ford FocusA legújabb Focus szériából anno már járt nálunk a szedán változat, amivel akkor messzemenőkig meg voltam elégedve. Akkoriban igazából két dolog volt, amit nagyon hiányoltam az új Focusból, az pedig a reklámokból megismert táblafelismerő rendszer és az hogy hogyan képes magától parkolni. Nos, miután átvettem az importőrtől a Titanium felszereltségű Focus kombit bizonyossá vált bennem az, hogy ezt a két hiányosságot most pótolhatom.   

Körbenézve az autót rögtön az jutott eszembe, hogy miért is nem a kombi modellel kezdődött meg a forgalmazás. A formáját tekintve semmi túlzás az arányok szinte tökéletesek az övvonal határozottan emelkedik. Külsőleg szinte semmi extrát sem talál az ember szeme, ami feltűnik az első parkoló radar és semmi más.

Felnyitva a motorháztetőt egy 1560 ccm-es 115 lóerős és 270 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes Tdci diesel motort találunk. A váltó egy kézi kapcsolású 6 fokozatú szerkezet. A Tdci motornak és a váltónak köszönhetően a gyári városi fogyasztási adata 5.1liter ez a tesztünk alatt nekünk 5.9 liter volt, de az országúti fogyasztás az igazán kiemelkedő amit nehéz volt 4 liter fölé tornázni. A futómű a fék és a kormányzás szinte tökéletes.

Az ülések kényelmesek és jól tartanak. A műszerfal középkonzol része egy mobiltelefonhoz hasonlítható. Elsőre egy kicsit kuszának tűnik, de könnyedén meg lehet szokni hogy mi hol van. A váltókar előtt óvatosan megbújik egy kapcsoló. Ezzel a kapcsolóval aktiválhatjuk a parkoló segédet. Ez a rendszer az első és hátsólökhárítóban elhelyezett érzékelőknek köszönhetően kiszámítja a parkolóhely méretét, és ha úgy érzi, hogy beférünk akkor nekünk nincs más dolgunk mint követni az utasításokat. A kormányzást az autó kezeli a gázt illetve a féket és a fokozatokat pedig mi.

Ford FocusEgészen minimális helyre is képesek leszünk beparkolni. Emellett az új Focus felismeri a sebességkorlátozó és előzni tilos táblákat és ezt a műszerfal közepén jelzi is nekünk. Segít akkor is ha sávot szeretnénk váltani, a tükrökbe beépített holttér figyelő rendszer jelzi hogy előzhetünk-e vagy sem. Ha esetleg indexelés nélkül ráhajtanánk a felezővonalra, akkor a kormány rezegtetésével jelzi, hogy térjünk vissza a sávunkba ha ezt nem tesszük meg akkor képes arra hogy finom hangjelzés mellett vissza is kormányozza a sávunkba az autót. és itt a biztonsági extrák sora nem ért véget. Ha kezd a reakciók és a koncentrációk csökkeni, akkor ezt finoman jelzi, hogy ideje egy kávét innunk. 30 km/h sebesség alatt az autó automatikusan vészfékez, ha akadály kerül elénk.

Bár kétségtelen hogy ez az autó nem a legolcsóbb Focus a piacon, de az extrák illetve a balesetmegelőzési tartozékokkal együtt mindenképpen megéri az árát.    
Kulcsszavak: bemutató, Focus, ford, teszt
 
A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Mini megújult márkaarculattal jelenik meg Frankfurtban A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt A Hyundai bemutatja a hamarosan színre lépő, vadonatúj Genesis prémium szedánt Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre 137 éve született Galamb József, a Ford T modell főkonstruktőre Hosszú hétvége a Jazzy Streeten Hosszú hétvége a Jazzy Streeten
 
Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport Line

2013. február 26.
úgy tűnik annak idején nem volt rossz lépés a bajoroktól, hogy megalkották a "kis bömöst". Az első egyesek formavilágát szokni kellett, de a modellfrissítésen átesett tesztautónk kimondottan vonzó külsőt kapott. A szinte már élesen sportos vonalak, a szigorú tekintetűre váltó fényszórók, és a dinamikus összkép kimondottan jót tett a látványnak.
Részletek
Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineMost, ha ránézek az autó elejére, a meséből nem a kerek szemekkel nézelődő nagyi jut eszembe, hanem ugyanabból a meséből a farkas, és ez szerintem egy BMW-nél így van rendben.  

Tesztautónk 1.6 literes turbófeltöltéses motorja -  a közel sem csúcsra járatott  -  75 kilowattos, azaz 102 lóerős változat volt. Persze ne legyünk telhetetlenek, mert az autó nem megy rosszul.  Nulláról 100-ra papíron 11.2 másodpercre van szüksége, amit az elmúlt hetek havon, jégen tesztidőszaka alatt nem nagyon lehetett leellenőrizni. A gyáriak által beigért 5.5 literes fogyasztást megközelíteni se tudtam, pedig időnként olyannyira keményen próbálkoztam, hogy szinte már álltam.  

Bízva abban, hogy az egyre  dráguló nedűből még kevesebb csöpög a motorba, a hat sebességes váltó karja előtt található üzemmód-választót a szuper takarékos ECO pro állásba tekertem, (ami a klímát, az üzemanyag ellátórendszert és amit csak lehet spór üzemre fog), és arra gondoltam talán ki is folyik majd a tankból a visszatermelt üzemanyag mennyiség....    hát nem ez történt!  A folyamatosan hozott 7.6 liter körüli átlag alá egy decivel sem tudtam lejjebb menni    -    miközben tök mindegy volt, hogy városban, vagy országúton gurultam   -   cserébe az autó tulajdonképpen meghalt. Ezt követően visszatekeredtem a COMFORT módba, ami egy kellemes dinamizmust hozott és 6.8 literre mérsékelte a fogyasztást.

Majd jött a SPORT mód  ...és jöttek az élmények! A kis BMW életre kelt, alig kellett nyomni a gázt, vidáman röpült, könnyedén gyorsított, és a 7.3 liter körüli üzemanyag elfüstölésével életem párja szerint az arcomra visszaköltözött az elégedett vigyor.  Feltehetőleg ezek a rettenetes ECO módozatok tehát inkább a dugóban való araszolás esetén prosperálnak jól, de az meg éppen nem volt, így ennek az elméletemnek a helyességére már soha nem derül fény.

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineEzt követte a közel félméteres hófalak közötti autózás SPORT + üzemmódban! Frenetikus! Persze rögtön hozzá is csavarozom az infóhoz, hogy csak kellő gyakorlattal és elmeháborodással rendelkezőknek ajánlom a dolgot!  Az amúgy nem túl tolakodó menetstabilizáló rendszer lebutítását, vagy teljes kikapcsolását csak szükség esetén tegyék meg.

A "szükség" akkor következik be, ha olyan lejegesedett, havas úton kell felfelé kaptatni, ahol a kipörgést és csúszkálást gázelvétellel és egyéb szankciókkal "jutalmazó" menetstabilizáló rendszer meghiúsítaná a hőn áhított cél elérését.  SPORT pluszba kapcsolva a 114-est úgy ment fel a jéggel is feljavított havas erdei úton, hogy le a kalappal. Egyébként az üzemmód választó előtt található kis gomb hosszas nyomásával is kilőhetjük a biztonságunkra felügyelő elektronikát. Megjegyzem ezzel esetemben volt egy kis baj, mivel a hó alatt tartózkodó jégről csak akkor értesültem mikor kiszálltam, így rögvest lehetőségem nyílt fekve, közelebbről is megszemlélni a gumin lévő feliratot.  Bridgeston volt ráírva! ...és a teszt alatti viselkedése alapján beharcolta magát az ajánlott gumi kategóriába.

A 114i Sport változatánál a futómű szintén jó osztályzatot kapott! A Feszesre hangolt rugózás ellenére sem pattogott, így tesztalanyunk a téli körülmények között is mindvégig kiszámítható és jól irányítható volt. A váltó: egy aránylag rövid utakon mozgó karral, többé kevésbé gond nélkül kapcsolható, kimondottan jó fokozatelosztású 6 gangos szerkezet. A belső tér: elegáns és sportos. A kényelmes ülések, a nagyon korrekt összeszerelési minőség, a hátul is elfogadható kényelem, és a jól pakolható csomagtér, teljes értékű családi autóvá teszik a 114-i Sportot.

Ez nem a nagyi, hanem a farkas - BMW 114i Sport LineAmennyiben az alacsony üléspozíciót választjuk a túl magas középső tárolórekesszel, biztosan meggyűlik a bajunk mert nem lehet tőle normálisan váltani, és a kéziféket is csak kitekert derékkal lehet behúzni. Ezen, és az ülés - pedál - kormány háromszög egymáshoz viszonyított helyzetén is érdemes lenne finomítani.  Egy fontos tanulság:   azzal, hogy a BMW a kisautónak számító 114-esnél is a hosszában beépített motort és a hátsókerékhajtást választotta, nem vette el a vezetőtől a kerékkel való kormányzás lehetőségét, és ez az autó bebizonyíthatta, hogy a sok fronthajtásos versenytárs között ez a koncepció bizony még mindig megállja a helyét.  

Mindent egybevéve, egy egész szépen átrajzolt, harcias megjelenésű autó lett a 114i Sport line, ami ha nincs is túlmotorizálva, az átlagos autózásnál többre vágyó vásárlók számára jó alternatíva lehet. A 7 liter körüli fogyasztás nem eltúlzott, bár jó lenne, ha valóban hozni tudta volna a beígért ötfelet.   A futómű tetszett, a belső tér egész kellemes - bár itt elférne egy kis ráncfelvarrás - és a kikapcsolható menetstabilizáló révén, az átlagos, és sokszor használhatatlanná biztosított modern vetélytársakat magasan meghaladó használati értékével, nálam nyerő a kis BMW!

A rengeteg extrával megspékelt tesztautó 8 milla fölötti ára ezt a modellt sem teszi népautóvá, bár talán nem is ez volt a cél. Persze azért az induló ár sem ennyi.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 114i Sport Line, galéria, teszt
 
Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája Tovább bővül a BMW összkerékhajtású modelljeinek palettája A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét A Hungaroringen mutatták be a BMW legújabb kompakt sportmodelljét Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt Sebastian Vettel az Infiniti teljesítményigazgatójaként utcai autókat tesztelt
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 151 - 160