Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 151 - 160
Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

2013. május 13.
Kipróbáltuk az új A osztály AMG Sport változatát. Az új modell szakított a régről ismert formavilággal, ez egy ízig, vérig luxus kompakt, melyet inkább a sportosság minthogy a családiasság jellemez.
Részletek
Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyAz emblémán kívül szinte mindent átterveztek a most bemutatásra kerülő autó mérnökei. Az A osztály AMG változata szinte új dimenziókat nyitott ebben a kategóriában.

Szemre való  az új hűtőmaszk, ahol egy hatalmas Mercedes embléma büszkén díszeleg. A vonalvezetés dinamikus és lendületes. A Mercedes tervezői szakítottak az eddigi design elemekkel, ami a korábbi A osztályt jellemezte.  Az új 3. generációra inkább a sportosság a dinamizmus és „dögös” jelzők illenek.

Az autó 16 cm-el lett alacsonyabb, így jöttek ki a 4292 x 1780 x 1433 mm-es külső méretek. Az első, hátsó lökhárítók is sportos vonalvezetésűek köszönhetően az AMG Sport csomagnak, mely tartalmaz még dupla kifogót. Sajnos a télre való tekintette a 18 colos felniket lecserélték 205/55 R16-osra. A visszapillantó tükrök is tipikus Mercedesesen szögletesek, és még holttér figyelő rendszert is integráltak bele mely piros háromszöget villant fel ha nem kellene sávot váltanunk.

Már beüléskor is feltűnik, hogy ez nem a régi „kakasülős” A osztály, ugyanis az ülések 17,8 centivel vannak lejjebb. Magasan előttünk van a műszerfal és piros cérnával varrt bőrborítású lapított aljú AMG multi kormány. A kormányról vezérelhetjük szinte az összes vezetést segítő és könnyítő funkciót, mögötte pedig a 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó fel-le kapcsoló fülecskéi találhatók. A sportosságot jellemzi az alumínium pedálsor, a karbon mintás műszerfal, piros cérnával varrt bőr elemek, fejtámlával egybe integrált sportülések elől, és a dögös piros biztonsági öv.

Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyA hátsó üléssoron három ember rövid távon elfér, de kettőnek ideális. Rengeteg extrával látták el az autót, ezek közül kiemelendő az aktív biztonsági Pre-Safe rendszer. Melynek első megnyilvánulását a biztonsági öv becsatolásakor érezzük, ugyanis az övet megfeszíti, ezzel következtet méretünkre és pozíciónkra és ehhez igazítja a légzsákot. Továbbá a rendszer figyeli egész úton az útviszonyokat, útjelző táblákat, látási viszonyokat, az előttünk lévő autót, akihez ha túl közel érünk hang és fényjelzést ad a műszerfalon. Aktív távolságtartó tempomat is jár a csomaghoz.

Audio élményről a Harman Kardon surround rendszer gondoskodik, melynek erősítője és mélynyomója a pótkerék helyére került. Automatikusan kapcsolja a lámpát és az ablaktörlőt. Ha a távolsági fényszórót is bekapcsoljuk, akkor az is a forgalmi viszonyok alapján kapcsolgatja magát. Ha jönnek szembe, vagy előttünk feltűnik egy autó akkor azonnal lekapcsol. A keményre hangolt, hátul négy lengőkaros futóműnek köszönhetően nagyon precíz és sportos vezetési élményt biztosít az A osztály, melyet fokoz a duplakuplungos váltó is ami szinte észrevehetetlenül kapcsol. A váltót előre, hátra és park állásba kapcsolhatjuk a kormány mögé szerelt bajusz kapcsoló segítségével. Kényelmi funkció még a Start-Stop rendszer mely kicsit lassú, és a „Hold” rendszer, amivel rögzíthetjük az autót, ha egy kicsit erősebben taposunk a fékpedálra, ez hasznos lejt vagy hegy- menetnél is.

A motorháztető alatt egy 1,8 literes diesel motor dolgozik. Mely 136 lóerő leadására képes 3600-4400-as fordulat között. A 300 Nm nyomaték egy hibátlan, nagyon pontos 7 sebességes dupla kuplungos váltón keresztül jut az első kerekekre. A motor és a váltó remek összhangban vannak, szinte észrevehetetlenül teszik a dolgukat, csak a fordulatszámmérő kilengéseiből tudjuk, hogy váltott.

Mercedes A200 CDI Blue Efficiencyösszességében az új A osztály egy kompakt sportos luxusautó, rengeteg biztonsági és kényelmi extrával. Kedvező fogyasztással, de városban kicsit keménynek érezhető futóművel. Ez a generáció közkedveltebb lesz a fiatalok körében mint elődje.
Kulcsszavak: A osztály, AMG, bemutató, mercedes-benz, teszt
 
Kényelem nagybetűvel Kényelem nagybetűvel Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Citroën C4 Cactus: A legkényelmesebb kompakt ferdehátú Több mint 12 százalékkal nőttek a Mercedes-Benz eladásai Több mint 12 százalékkal nőttek a Mercedes-Benz eladásai Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Magyarországon is bemutatkozott a legújabb MINI Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD
 
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

2013. május 02.
A Toyota egyik legkisebb változatát a Yaris-t is utolérte a hibridizáció. A villany motor közel 61 lóerőt teljesít, míg a benzines motor teljesítménye 75 lóerő.
Részletek
Toyota YarisKipróbáltuk a Toyota Európában legnépszerűbb kisautóját a Yaris-t melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villanyhajtással is képes mozogni az autó.

Kívül a karosszérián is rengeteg felirat hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik ez a típus. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél.  Hosszabb lett az autó orra, mert a mérnököknek „2” motort kellett a géptető alá bepréselni. Az első lökhárító kivételével szinte minden karosszéria elem megegyezik a benzines vagy diesel motorral szerelt változatéval.

Tesztalanyunk az Executive (full extrás) változat volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, a középső Active kulcs nélküli motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás,, elől-hátul elektromos ablakemelős. Az Executive pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve nem a Toyota Hibridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, hanem ugyanaz, mint a többi Yarisban.

Az e-CVT váltó is hagyományos váltókulisszával rendelkezik. A kék cérnával varrott kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal annyiban különbözik a normál modelltől, hogy a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ez azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Hátul is szinte minden megegyezik többi Yaris utasterével. Kategóriájához képest elég nagy a láb és fejtér hátul. A hátsó üléssor és a csomagtér alá került a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Ennek ellenére a csomagtér szinte semmit nem veszített befogadóképességéből, 286 liternyi csomagot képes elnyelni.

Toyota YarisEbben a változatban a lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,5 literes benzines motor mely 75 lóerős és egy 61 lóerős villanymotor gondoskodik. Nyomatékból nincs hiány, a változó szelepvezérlésű benzines 3600-4400 fordulat között 111 Nm-t tud leadni, a villanymotor pedig már indulásától számítva 169 Nm-t. Az összességében 100 lóerős rendszerteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Maximum 50 km/óra tempóval akár 2 km-t is megtehetünk tisztán villannyal. A gyári 3,5 literes fogyasztást sajnos nem sikerült produkálni, de a tesztút alatt mért 4,5-4,8 liter sem tűnt soknak.

A Toyota Yaris Hybrid változata közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt kisautót keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, teszt, toyota, Yaris
 
A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával A SEAT az Ibiza és az Arona modellek két különleges változatát mutatja be a BeatsAudio hangzásával Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra Genfi Autószalon -  208 HYbrid FE, a Peugeot és a Total közös kísérleti autója Genfi Autószalon - 208 HYbrid FE, a Peugeot és a Total közös kísérleti autója
 
Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

2013. április 24.
Akár kis Deltának is hívhatnánk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre. Megjelenésével hűvös, olaszos eleganciát sugároz.
Részletek
Lancia YpsilonKözel egy éve már bemutattuk az új Lancia Ypsilont. Akkor a kéthengeres TwinAir motoros változatot teszteltük.

A formavilága még mindig tetszetős, de a nagyobb testvér a Delta designjára hajaz.  Motorikusan egy régi ismerőst köszönthetünk. A 4 hengeres turbós gázolajos erőforrás a Multijet sorozat II. generációja, ami 1.3-as 16 szelepes 95 lóerős és 200 nm nyomatékkal rendelkezik. A motor nem egy száguldásra termett fajta, de a 1500 fordulat/perctől elérhető 200 nm nyomaték teljesen korrekt lendületet enged ennek a kisautónak.

A váltó egy 5 fokozatú kézi váltó, ami tipikus olaszos, meg kell szokni a működését.  A váltó áttételezése nagyon jóra sikerült, a 95 lóerős motor teljesítményét teljes egészében ki tudjuk használni vele. Az alacsony fordulatszámon ébredő nyomaték csúcsnak köszönhetően nem tapasztalunk turbólyuk hatást. Az autó kis mérete és közel 1 tonna súlya miatt a futóműve kicsit pattogós, a kormányzása túlszervózott, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. A gazdaságosság jegyében és természetesen hogy ne szennyezzük a környezetet jobban annál, mint az mindenképpen szükséges a kisautó kapott egy start-stop rendszert.

A külső szerethető, és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse is, ami magasan van.  Beülve az első furcsaság hogy a műszeregységet középre helyezték, ami nem rossz, de szokni kell. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök. Az ülések kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőle. 

Lancia YpsilonViszont a beltér mérete még mindig tudtunkra adja, hogy igazából ez egy női autó.  A gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az tény hogy nagyon szép lett, könnyű vele parkolni, jó a felszereltsége, a Multijet motornak hála a fogyasztása is kiváló.
Kulcsszavak: bemutató, lancia, teszt, Ypsilon
 
Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje Egy új haszonjármű kíméletlen tesztje A Nissan és PlayStation bemutatta a jövő sportautóját A Nissan és PlayStation bemutatta a jövő sportautóját Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Peugeot 208 GTi, újjászületik egy legenda Peugeot 208 GTi, újjászületik egy legenda
 
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

2013. április 02.
Fekete színe még jobban kihangsúlyozza formavilágát. A Citroen modelljeit sokféle jelzővel lehet illetni, de hogy unalmasak és kispolgáriak lennének, azt semmi képen sem lehet rájuk mondani.
Részletek
Citroen C5Egy pici kontrasztot lehet talán a C5 kombi változatában felfedezni, mert míg a formaterv talán nem olyan lenyűgöző addig a fekete szín és temérdek króm kiegészítő mégis csak feltűnővé teszi az autót.

A 2008-ban bemutatott modell egy finom ráncfelvarráson esett át. Aminek köszönhetően ledes nappali fényt kaptak az első fényszórók, amik egyébként kanyarkövető xenon rendszerrel is fel vannak vértezve. A motortér egy 2179 ccm-es 4 hengeres és 16 szelepes HDi erőforrást rejt. Ez a HDI technika a 204 lóerőt 3400 fordulat/percnél és 450 nm nyomatékot 2000 fordulat/percnél adja le. A C5 motorja egy igencsak jól sikerült fejlesztés.

A váltója egy hatsebességes automata szerkezet, ami egy kicsit talán lomhán teszi a dolgát, de ezért cserébe viszont nagyon finoman és szinte észrevétlenül váltja a fokozatokat. A futómű nagyon kényelmes és komfortos utazást tesz lehetővé. Ez egy Hydractiv III+ névre keresztelt 3.generációs hidropneumatikus rugózás, ami engem személy szerint már a Citroen BX-ben is lenyűgözött pedig az ehhez képest még igencsak egyszerű volt. Ez a rendszer figyeli az útviszonyokat, a karosszéria terhelését és estleges dőlést és ennek megfelelően állítja a futóművet. A futómű magasságát 4 féleképpen állíthatjuk, aminek van parkolást, ki és beszállást megkönnyítő állása és akár egy úgynevezett szerviz állása is. A kormányzás pontos és talán egy kis száguldásra is csábítana, de az autó többi része erre nem vevő, inkább a kényelmes kocsikázást részesítik előnybe.

Citroen C5A beltér szinte fejedelmi kényelmet nyújt az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek, gerinctámasszal és masszázs funkcióval teszi még kellemesebbé az utazást. A hátsó ülések kényelmesek a fej és lábtér szinte feleslegesen nagy, egyetlen egy hibát lehet megállapítani, mégpedig azt, hogy a fejtámla nem állítható megfelelően.

A kormánykerék a C4-ből már megismert fix középrésszel rendelkezik, ami első használat során okoz némi meglepetést, akárcsak a kapcsoló rengeteg, de egy kis ismerkedés után minden könnyedén megtalálunk és használhatunk. A műszerfal egyébként nagyon szép és rendezett. A kézifék természetesen, de szerintem sajnos elektromos. Az utastér  térérzetét nagyban javítja a szinte teljes üvegtető.

A csomagtartó 505 literes alapból amit közel 1,46 köbméteresre bővíthetünk. Egy érdekes megoldás hogy a csomagtartóba való pakoláskor az autó hátulját egy gombnyomásra lejjebb tudjuk engedni ezzel is megkönnyítve a pakolást. Talán egy ilyen kategóriájú autónál nem a legfontosabb szempont a fogyasztás. Városban és országúton használva 7,3 litert mértünk, ami egy közel 1700 kg-os autótól azért nem is olyan rossz.  

Citroen C5
Kulcsszavak: bemutató, C5, Citroën, teszt
 
Az új Mazda3 Az új Mazda3 Első fotók a vadonatúj Volvo XC90 belső teréről Első fotók a vadonatúj Volvo XC90 belső teréről Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve Meghozta első eredményeit a PSA Peugeot Citroen “Back in the Race” stratégiai terve Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez A Peugeot egy izgalmas tanulmánnyal tér vissza a gyökerekhez
 
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
Részletek
Peugeot 208A picit talán sablonosra sikeredett 207-es sorozat után a Peugeot előállt a 208-as modellel, ami már az első pillantás után leveszi az embert a lábáról. Bárhonnan nézzük is meg az autót, tetszetős és szép formákat látunk. Az autó elejét a nagyméretű krómkeretes hűtőrács uralja az oroszlános emblémával. Az 508-as óta már megszokhattuk, hogy nem csak embléma van, hanem egy szolid krómozott Peugeot felirat is.

A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja.

Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek.

Peugeot 208Beülve az autóba rögtön szemet szúr a picike kormánykerék, amit tény, hogy egy ideig szokni kell, de ha egyszer megszokjuk, soha többet nem akarunk mást. A műszerfal hála a kis kormánykeréknek, érdekes magasra került. Az analóg műszerek között egy digitális kijelzőt találunk. A középkonzol egy nagyméretű kijelzőt rejt magában, amin a fedélzeti komputer adatait de itt jelenik meg az audio rendszer és a navigáció adatai is. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk és a combot is megfelelően támasztják alá. A háromajtós karosszériának köszönhetően a hátra beszállás egy kicsit nehézkes. A nagyméretű üvegtető nagyban növeli a teret. A csomagtartó alaphelyzetben 311 liter amit a hátsó ülések előredöntésével növelhetünk.

A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos.
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
 
Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Szemrevaló tanulmány a BMW Motorrad-tól Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV
 
Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

2013. március 25.
A dinamikus városi autó megjelenését tovább fokozta az ELLE divatmagazinnal kötött kooperációja a Nissan Micrának.  Az autó kívül - belül az ELLE stílusjegyeit hordozza.
Részletek
Nissan Micra ELLEStílusos, szembeötlő, energikus és szereti a várost. Ez a jellemzés ugyanúgy érvényes a Nissan Micrára, mint a világon a legmagasabb példányszámban eladott divatmagazin, az ELLE olvasóira.

Tényleg annyira összeillenek, hogy a Nissan és az ELLE összefogtak, hogy együtt hozzák létre a népszerű városi autó különleges változatát. Az ELLE-kapcsolatra a hátfali ajtón és az első sárvédőkön elhelyezett finom márkajelvények, a padlószőnyegeken megjelenő logók és az első ajtók stílusos, ELLE-jelzésű védőcsíkja utal.
A Nissan Micra ELLE a középszintű felszereltségű Acenta változaton alapul, alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő Intelligens Kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika.

A különleges design-elemekhez tartozik a panoráma üvegtető, a hűtőrács alsó részén megjelenő króm díszítések, a krómozott belső ajtókilincsek, a festett könnyűfém kerekek, a ködlámpák és a tetőspoiler. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban. A csomagtartó 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni.

Nissan Micra ELLEAz utastér méretei mellett a Micra vezethetőségét is dicsérni kell. A Nissan Micra ELLE a kifinomult 1,2 l-es, közvetlen befecskendezésű, kompresszoros feltöltésű (DIG-S) motorral érhető el, mely 98 LE a teljesítménye, CO2-kibocsátása ugyanakkor csak 99 g/km. A CVT váltó a kis Nissanban nem nyúlós, tökéletes és olyannyira prímán teszi a dolgát, hogy sport módban még némi plusz lendület elővarázsolására is képes. Kívülről vagány belülről praktikus autót ismerhetünk meg benne, tökéletes választás városban sokat közlekedő divatos hölgyek számára.

Nissan Micra ELLE
Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt, új modell
 
A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM A Tesla elektromos autó konkurensén dolgozik a GM Tesla túltengés Tesla túltengés Nem áll melósnak a Merci pickup Nem áll melósnak a Merci pickup Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait A teljesen elektromos Nissan e-NV200 10 000 kilométeres túrára indul, és bejárja Európa legszebb tájait
 
Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD

2013. március 21.
A Mazda CX-5 hibátlanul teszi a dolgát, amit a SKYACTIV technológiában előírtak. Lényege a nagyobb teljesítmény mellett kisebb káros anyag kibocsájtás.
Részletek
Mazda CX-5A CX-5 minden porcikája új, technikai szempontból kizárólag a SKYACTIV elemeit tartalmazza, tervezési szempontból pedig a „KODO – a mozgás lelke” irányzat azon jegyeit mutatja, melyeket korábban két tanulmányautóban, a SHINARI és a MINAGI esetében már megismerhettünk.

A modell külső formaterve merész stíluselemeket alkalmaz, amelyek egyszerre fejezik ki a szabadidőjárművekre jellemző masszív funkcionalitást, és a Mazdáktól elvárt életteliséget és agilitást. De konzervatív, túl visszafogott, minden porcikájából sugárzik a sok-sok kompromisszum. De lehet, hogy ez nem is baj, így a rengeteg SUV között megőrzi egyediségét. Orrkialakítása viszont megkapta az összes Mazdára jellemző frontrészt, középpontjában a jellegzetes „szárnnyal”, amely erőt és mélységet sugároz.

A fejlesztő csapat alapos kutatásokat végezhetett azzal kapcsolatban, hogy milyen jellemzők és funkciók révén fokozhatják a modell kényelmét és praktikumát, és arra összpontosítottak, hogy rugalmas megoldásaikat a vezetők és utasaik egyaránt örömmel fogadják. A fejlesztők munkája tökéletesre sikeredet, egy kényelmes, felhasználóbarát utastér jött létre, amely szemmel láthatóan kiválóan hasznosítja a rendelkezésre álló teret, és intelligens funkcionalitást kínál. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető.

Mazda CX-5A SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor kiváló hatásfokú, kétfázisú turbófeltöltőjével tüzes, egyenletes gyorsításra képes, lélegzetelállító menetdinamikája messze meghaladja a hagyományos dízelekét. 150 lóerős motorral felszerelt modell a kompakt szabadidő-autókhoz képest, a megszokottnál jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, kivételesen csekély károsanyag-kibocsátás mellett, valamint nitrogén-oxid kipufogógáz-kezelő rendszer nélkül is teljesítik az Euro6-os emissziós normát.

Lenyűgöző autót alkotót a Mazda amelyet világszerte elnyert díjak sokasága is jelzi és megtartotta márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget.
Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, teszt
 
Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 Prémium kombi Svédországból - Volvo V90 Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Tisztelgés az ikonikus, 1954-es Giulietta Sprint előtt Párizsban Tisztelgés az ikonikus, 1954-es Giulietta Sprint előtt Párizsban A BMW megmutaja a jövő utasterét A BMW megmutaja a jövő utasterét
 
Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

2013. március 18.
Egy jól bevált típusnak újragondolásából született meg az utóbbi idők egyik legjobb kinézetű szabadidő autója a Subaru XV.
Részletek
Subaru XVSajnos a Subaru nem túl sűrűn látott vendég nálunk, mivel igazából túl sok újdonsággal nem rukkoltak mostanában elő. Az új Subaru XV a Forester és a Legacyból kinőtt Outback SUV-ok harmadik testvére. Itt is a jól bevált receptet követte a Subaru akárcsak az Outback esetében. Végy egy sikeres modellt emeld meg a has magasságot, akassz rá egy két műanyag kiegészítőt és máris kész az új típus.

Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket.  Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni.

A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést.

Subaru XVA boxerünk 3600-as fordulaton 147 lóerőt és 1600-2400 fordulat között 350 nm nyomaték leadására képes. Az általunk mért átlagfogyasztás 6.7 liter 100 kilométeren. A váltó Subarusan kemény és pontos 6 sebességes kézi kapcsolású. A hajtás mi más is lenne, mint egy szimmetrikus összkerékhajtás, amit szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Ha ez mégiscsak sikerülne, akkor az elektronika könyörtelenül beleszól a dolgainkba. Sajnos ezt kikapcsolni teljesen sohasem lehet. A futómű nem túl lágy inkább kemény és feszes, a magas építésnek köszönhetően azt gondolnánk, hogy dülöngélésre hajlamos, de ez nem így van. A fék és a kormányzás is ízig-vérig Subarus.

A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni.   A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk.

Subaru XVösszességében a Subaru ismét nagyot alkotott, egy nagyon jól használható SUV-t hozott létre, amivel bátran merészkedhetünk keményebb terepre is, nem fog cserben hagyni minket.
Kulcsszavak: bemutató, subaru, teszt, új modell, XV
 
Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor Szabadidős kompakt tanulmány: BMW Concept Active Tourer Outdoor A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett Mercedes-Benz Reform LE autóbusz család új tagját A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo

2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
Részletek
Hyundai VelosterAz európai megjelenéssel egy időben, hazánkban is elérhető a turbó csomag a Velosterhez. Ezzel kívánatosabbá tette a Hyundai az i30-ra épülő sportkupét. Az alap motorral szerelt változat ugyanis kissé vérszegénynek bizonyult.

A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött.

Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját.

Hyundai VelosterBeülve sem kell csalódnunk, hasonló élmény vár minket a matt külsőn belül is. A csomag tartalmazza a bőr üléshuzatokat melyekbe „Turbo” feliratot is hímeztek. A vezető ülés elektromosan állítható, a kormány jó fogású, látszik, hogy minőségi anyagokat használtak fel.

A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó.

és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető.

összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
 
Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat A Ford és a Trigano már Intelligens Összkerékhajtással is kínálja a Transit lakóautókat Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD Kompakt, háromkerekű, elektromos – ez a Toyota i-ROAD A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt A Toyota a 2014-es Detroiti Autókiállításon mutatja be az ‘FT-1’ kupétanulmányt Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai Érkeznek a Ford Fiesta ST-Line új Red Edition és Black Edition változatai
 
Minden téren megállja a helyét -  Chevrolet Cruze SW

Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW

2013. március 09.
Tavaly szeptemberben Horvátországban mutatkozott be a Chevrolet Cruse kombi változata. Most az 1,4 literes turbó változatot mutatjuk be.
Részletek
Chevrolet Cruse SWA Chevrolet a Cruze európai bevezetésével bebizonyította, hogy felnőtt a konkurenciához mind technikában mind minőségben. Az Amerikai-Dél-Koreai márka nem bízta a véletlenre az új karosszéria megjelenését, jól felpuhították és ellenőrizték a környezetett. Elsőnek anno 2009-ben a szedánt majd a 2011ben a csapott hátút és tavaly év végén a kombit dobták piacra.

A Cruze egy kiváló mérnöki teljesítmény abból a szempontból, hogy pár apróságtól eltekintve ázsiában, Dél-Amerikában, Ausztráliában és Európában is sikerült az igényeket kielégíteni. A beltér számomra példaértékű, a középkonzol egyesek szerint túl modern, de minden kezelőszerv a helyén van. Az ülések, a térkínálat elöl és hátul is optimális, egyedül a középkonzol könyöklője okozott némi zavart.

A Cruze SW „kombi” tantárgyból kemény 5-ös alát érdemel. Alapállapotban 500 literes csomagtartó egészen 1,5 köbméterig bővíthető, igaz eme méretes tér alja nem sík, számtalan tároló lehetőség van az autóban, aki ezek többségét kihasználja az akár napokig bújócskázhat a tartalék telefontöltővel vagy pár CD-vel. De a teszt végére mi már kellemesen belaktuk, mint egy kényelmes garzonlakást.

Az 1.4-es turbómotor ugyanabba a teljesítmény kategóriába tartozik, mint az 1.8-as erőforrás. Mindkét erőgép maximum 140 ló erejét rendeli a vezető szándéka alá, de a technikák között közel 10 év van, ez elsősorban a fogyasztásban és káros anyag kibocsájtásban érhető tetten. Az előbbi elméleti szinten városi használatban közel 2 literrel, míg az utóbbit 15-20%-kal sikerült csökkenteni a Turbósban. Az 1,4literes önmagában jóval dinamikusabb, természetesen ez köszönhető a turbó-kompresszornak, de jóval túlmutat rajta, és a karakterisztikájában egy kisebb versenygép van elrejtve.   

Chevrolet Cruse SWérthetetlen módon a Cruze fölött elnéz sok vevő, pedig minden téren megállja a helyét az alsó-közép kategóriában.  és ezzel a kombi kivitellel nem lehet, hanem kifejezetten kell is számolni. A modern technikát igen divatos, gusztusos külsőbe csomagolták és ami még sokak számára fontos mindezt a mezőny egyik legjobb árcédulájával díszítik.
     
 
Kulcsszavak: bemutató, chevrolet, Cruze, galéria, sw, teszt
 
Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Ma mutatkozik be a Ford Focus RS Genfben Dinamikus formaterv -  Mercedes-Benz GLC Coupé Dinamikus formaterv - Mercedes-Benz GLC Coupé A Jeep a Frankfurti Autószalonon A Jeep a Frankfurti Autószalonon Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy A hétköznapok hőseinek – Az új Citroen Jumpy
 

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 151 - 160