Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 151 - 160
Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

Városi cirkáló - Honda NF110 Wave

2013. június 09.
Euro 3-as motorral jelent meg a piacon a Honda 109 ccm-es Wave típusú motorja, melyet elsősorban városi közlekedésre találtak ki, amit az is megerősít, hogy akár 2-es sebességi fokozatból is indulhatunk, míg a 4. sebességből üresbe is tehetjük a járó motort
Részletek
Városi cirkáló - Honda NF110 WaveKipróbáltuk a Honda nagy sikerű városi kétkerekű közlekedési eszközét az NF110 Wavet. Az üzemanyag-befecskendezéses egyhengeres négyütemű motor teljesíti a ma elvárt Euro 3 as emissziós norma előírásait.

A motor mozgatásáról egy egyhengeres erőforrás gondoskodik mely a befecskendezésnek köszönhetően nagyon kedvező fogyasztási adatokat produkál. Egy tankkal akár 210 km-t is megtehetünk. Ami elképesztő ugyanis a tank 3,7 liter üzemanyagot képes befogadni. A motor hengerűrtartalma 109 köbcenti, maximális teljesítménye 9 lóerő melyet 7500-as fordulaton produkál. 8,65 Nm nyomatéka egy 4 sebességes úgynevezett körváltón keresztül jut a hajtott kerékre. A váltó egy érdekes teremtés, ugyanis egyben váltós, és automata is. összefoglalva ez annyit jelent, hogy van váltó viszont nem kell kuplungolnunk. 2. sebességi fokozatban is kényelmesen el lehet indulni. Megállásnál nem kell visszakapcsolgatnunk csak egyszerűen még kettőt „felfelé” váltani és a váltó ismét 1.es sebességi fokozatba kerül ugyanis a 4. után üresbe tehetjük a motort. érdekesség még, hogy itt a „felfelé” váltáshoz taposni kell a kart, tehát pont fordítva működik mint a már megszokott váltós motorokon. A pörgős motornak és a „félig automata” váltónak köszönhetően meggyőzően gyorsul a mindössze 99 kilógrammos Wave. Ez a dinamizmus tökéletesen elegendő a forgalom ritmusának felvételére, és a kényelmes biztonságos közlekedésre, nem kell attól tartanunk, hogy a mellettünk elhaladó teherautók lesodornak az útról.

Városi cirkáló - Honda NF110 WaveAz osztatlan ülés nagyon kényelmes és jól pozícionált, két személy is kényelmesen elfér. A lábtartó és az ülés távolsága is megfelelő, hosszú távon sem zsibbad el az ember lába. Az ülés alatt található egy bukósisak tároló és az üzemanyag tartály. A kormány ideálisan ívelt, egy átlagos testalkatú felnőtt teljesen egyenes derékkal vezetheti a Wavet. A kezelőszervek kézre esnek, furcsa hogy bal oldalon nincsen kar, ugyanis kuplungolnunk nem kell.

A műszerfal egyszerű de minden leolvasható róla, középen egy mechanikus kilométer órát látunk melyet körülvesz váltó fokozat kijelző. A biztonság és komfort érzetet segíti a 17” ols kerekek, melyek jó manőverezhetőséget is biztosítanak a Wavenek. A megállást elől 220mm tárcsafék hátul 110mm dobfék biztosítja. Kompakt méretének köszönhetően könnyedén el tudunk manőverezni a sorok között. Remek szolgálatot tesz a budapesti csúcsforgalomban.

összességében a Honda Wave egy remek közlekedési eszköz, mely hordozza a robogó és a moped jó tulajdonságait egyben. Kényelmes, könnyen kezelhető , gazdaságos kétkerekű amivel elbújhatunk a város általában nem kis forgalmában. Kor és nem megkötés nélkül ajánlható mindenkinek.
Kulcsszavak: honda, motor, NF110 Wave, teszt
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Gyorshajtás vagy munka? Gyorshajtás vagy munka?
 
Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

Sportos gének - Renault Megane Coupe GT Line

2013. június 04.
A Renault Clioval már korábban megismerkedhettek nézőink. április elején bemutatkozott a kombi az az Grand Tour változat is.
Részletek
Renault Megane Coupe GT lineA Renault kínálatában mindig is megtalálható volt egy-egy sportosabb modell. Az új Megane esetében már bemutattuk a  GT kombit ami kétliteres turbós benzines erőforrásával lenyűgözött. De mi van akkor ha nincs szükségünk kombira vagy esetleg kellene egy sportos autó a családi egyterű mellé. Nos akkor ez a Megane az egyik legjobb választás.

Már első ránézésre látszik hogy itt valami igazán egyedi és szép dolog született. A Megane-nak igencsak jól áll a Coupe karosszéria ráadásul a fekete szín és a GT line csomag csak szebbé teheti. Körbenézve az autó formáját szemet gyönyörködtető a széles hátsó sárvédő és formás gömbölyű hátsó.

A motortérben a Renault F1-es mérnökeivel közösen kifejlesztett 1.6 Energy dci motort találjuk. Ez a blokk 1598ccm-es 130 lóerős amit 4000fordulat/perctől és 320nm nyomatékkal rendelkezik amit 2000 fordulat/perctől érezhetünk. Igazából nem egy erőművész, de hála a mérnökök tudásának és a hatfokozatú kézi váltó áttételeinek, nagyon élvezetesen és sportosan használhatjuk a Coupen-kat. A hajtás az első kerekeket dolgoztatja meg, a futómű érdekes, ha kell egyszerre kemény és sportos illetve ha nem sietünk akkor kényelmes és átlagos. és mindezt mindenféle elektronika nélkül tudja a hangolása nagyon jól sikerült. Igazából nagyon nehéz kihozni a sodrából, de ha egy picit elkezdjük feszegetni a Megane határait akkor egy picit hajlamos a sodródásra, de szerencsére a gyorsan reagáló elektronikus menetstabilizálónak és a harapós, de jól adagolható fékeknek nincs ok az aggodalomra.

Renault Megane Coupe GT lineA beltér nagyon nagy meglepetést nem tartalmaz. A három kerek egységben elhelyezett műszerek krómkereteket kaptak, A bőrbevonatú kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású, a váltógomb szintén bőr huzatot kapott. A pedálok a sportosság jegyében fém burkolatot kaptak. Az ülések eléggé kagylósra sikeredtek, de meglepően kényelmesek, a fejtámlába hímzett GT Line logó nagyon elegáns. A hátsó sorba két átlagos felnőtt kényelmesen elfér, de a bejutás egy kicsit nehézkes. A csomagtartó teljes értékű pótkereket rejt és 344 literes amit az ülések előredöntésével 1024 literesre növelhetünk.

összességében a Megane Coupe GT Line az újfejlesztésű dci motorral egy igen jó választás hiába az 1295 kg-os önsúly a fogyasztást finom gázpedálhasználattal és a kifinomult start-stop rendszerrel sikerült 5.5liter körülire szorítani. Ránézésre egy szép és sportos autó benyomását kelti és nem is okoz csalódást.  
Kulcsszavak: bemutató, mégane, renault, teszt
 
Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo Az ötlettől a megvalósulásig – Nissan IDx Freelow és IDx Nismo Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Volkswagen California Balaton Edition - A hippi elődök büszkesége Párizsban debütál az új ŠKODA Fabia és ŠKODA Fabia Combi Párizsban debütál az új ŠKODA Fabia és ŠKODA Fabia Combi
 
Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI

2013. május 29.
A legsikeresebb családi Hyundait az i30-at próbáltuk ki, melynek „testvére” a Kia Ceed már járt nálunk. így aztán kíváncsiak voltunk arra, van-e különbség a két típus között.
Részletek
Hyundai I302007-ben mutatta be a Hyundai az első I betűs típus.  Alig lett öt éves, és máris itt a teljesen új modell.  Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ról van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártoknak komolyan számolni kell vele.  Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem. Mivel a Hyundai i30 nem más, mint a Kia Cee’d testvére ezért igencsak jó előítéletekkel vártuk a találkozást.  Arról a típusról semmi rosszat nem lehet mondani.

Az autó orrát a Hyundaitól már megszokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúrnak a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak.

Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1591 ccm-es 135 lóerős és 164 nm nyomatékra képes közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzinmotort takar. Benzinmotor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4850 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztás vegyes használatban 5.8 liter.  A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz.  A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek köszönhetően az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak.

Hyundai I30A műszerfal formája szép, a kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, a középkonzol rendezett, az érintőképes navigáció megjeleníti a tolatókamera képét is. Ha nincs navigáció az autóban, akkor a belső tükörben jelenik meg a kamera képe.  A tolatókamera egy igen érdekes megoldást rejt. A csomagtér fedélben az embléma alatt van elrejtve, és ha hátramenetbe tesszük a váltót, akkor egy elektromotor kibillenti a helyéről, így mutatva az autó mögötti teret. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 378 liter, ami nem túl nagy, de az ülések előredöntésével 1316 literesre bővíthetjük.

A tesztünk az autóhoz fűzött reményeket teljes mértékben beváltotta az új i30 igencsak nagyot változott és komoly fejlődésen ment keresztül. Akinek ebben a kategóriában nem a legfontosabb vásárlási szempont a presztízs az biztosan nem fog csalódni.
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, teszt
 
Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018 Járt utat a járhatóbbért – Toyota Camry 2018
 
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid

2013. május 14.
190 vegyes lóerő, 340 Nm-es nyomaték, egy valóban elegáns, szépen megrajzolt csomagolás ami alatt a kényelmes, és tágas utasteret és a KIA benzin -elektromos hibridtechnológiáját találhatjuk meg. Nagyjából ez a KIA Optima Hybrid.
Részletek
KIA Optima Hybrid Kovács Miklósnak a KIA vezető dizájnerének és csapatának komoly szerepe van abban, hogy ezt az autót - bármerre is jártunk - mindenhol elismerő szavak és tekintetek övezték. 

A már említett vegyes páros alapját egy két literes közel 150 lovas benzines adja, ami egyébként alaphangon sem bánik pazarló módon az üzemanyaggal, és ehhez jön a környezettudatos vonalon érkező 40 lóerős elektromotor. Ez a sima benzines modellhez képest közel másfél literrel csökkentette a városi fogyasztást, így azután némi odafigyeléssel 6 literen lehetett tartani a KIA nagyranőtt felső középkategóriásának városi étvágyát.  Országúton, hegyen völgyön átsuhanva, a hibrid Optima aránylag tempós autózással is hozta az 5.6 literes átlagot. Az elektromotor közreműködésére egyébként 100 kilométer/órás tempóig számíthatunk.

Tesztautónk hatsebességes automata váltója gyors, precíz és ezáltal kimondottan szerethető szerkezetnek bizonyult, ami jól igazodott az autó karakteréhez, miközben a mára már szinte természetes kiegészítő funkciót, a kézi váltás lehetőségét is biztosította. Persze ez itt is csak amolyan vidámparki adalék, mert az autó által ideálisnak tartott intervallumon kívül a rendszer módszeresen felülbírálta a váltási próbálkozásokat, de ha már képben vagyunk, nem esélytelen a hatalomátvétel és ezáltal még pár deci üzemanyagot is spórolhatunk.

Az utastér tágas, kényelmes, és nem kevésbé elegáns, mint maga az autó. A belső teret minden földi jóval ellátták. Kényelmes és jó oldaltartást nyújtó bőrülések, 550 wattos 11 hangszórós Infinit HiFi rendszer, navigáció, hatalmas, középen kettéosztott és ezáltal a konkurensekhez képest pluszként az első ülések fölött nyitható üvegfelület, elöl hátul fűthető ülések...és még sorolhatnám a bőséges ellátmányt.

KIA Optima HybridA kényelem nem ért véget az első sorban, hiszen a hátsó fotelekben elhelyezkedve bőven volt lábtér, és 190 centiméteres magasságig a fejünket is magunkkal vihetjük. Azok akik szeretik a fekete belsőt, biztosan elégedettek lesznek a látvánnyal, mint ahogy ez rám is vonatkozott. A többieknek pedig álljon itt tanulságként Henry Fordnak, a kizárólag fekete színben kapható T-Modell kapcsán híressé vált mondása, miszerint is: "vevőink minden színigényét ki tudjuk elégíteni, ha fekete színt rendelnek". 

Ahol helyből kicsit kevesebb maradt, az a csomagtér volt, hiszen az itt rejtőzködő és állítólag rendkívül hatékony Polimer Ion akkumulátorok révén csak 381 liter maradt a poggyászaink számára. Ez okozhat némi fejtörést egy nyaralásnál, de a napi használatban nem jelent számottevő hátrányt. Ennél a változatnál az akkucsomag miatt azonban az üléstámla fix volt.

Futómű és gördülés  -  Nekem nagyon bejött, mint ahogy általában az eddigi KIA modellek esetében is mindig dicsértem a rafináltan hangolt felfüggesztést. Elöl a szokásos magasan támasztott, úgymond gólyalábas rendszer dolgozott, míg hátul a független felfüggesztés tette komfortossá és a gödrök iránt szinte érzéketlenné a gördülést, ezzel biztosítva a kényelmes utazás lehetőségét. Amennyiben szeretünk sportolni, egy bizonyos pont után ennél a KIA-nál is tapasztalható, hogy a finom hangolás alatt - a progresszívre méretezett karakterisztika révén - ott lapul egy vérmesebb vezetési stílust is jól támogató háttér. Próbáltuk az autót kihozni a béketűréséből, ami nem egyszerű feladat.

KIA Optima HybridVolt benne tempós autózás szűk kanyarokban, kormánycibálás ész nélkül, belefékezés a legrosszabb pillanatban...  A tapasztalatok azt mutatták, hogy a menetstabilizáló elektronika jól dolgozott, de nem volt túl tolakodó, az autónak ugyan volt némi hajlama az alulkormányzottságra, de ha tudjuk hogy mit csinálunk, mikor vesszük el, és mikor tartjuk a gázon a lábunkat, a limuzinos tulajdonságok ellenére is kiszámítható és kézbentartható autó az Optima Hybrid. A fékpedált szokni kellett (de ez más autóknál is így van), itt azonban a regeneratív energiagyűjtögető rendszer munkássága miatt kicsit más volt az érzés, de ez a fék hatékonyságát nemhogy rontotta volna, inkább javította.

Környezetvédelem...  ha már hibrid. A fedélzeti computer kijelzőjén és a lelkemben virágok nyíltak, vagy hervadtak el, illetve pontokat és százalékokat is mutatva jelezte a rendszer, hogy mennyit használtam ki az autó által nyújtott öKO lehetőségek közül, ami természetesen a gazdaságosságra is komoly kihatással volt. Amennyiben nagyon rendben vagyunk, és mindent jól csinálunk, városban akár 5.3 literrel is autózhatunk. Ez azonban bevallom nem sokáig ment, ugyanis amit megspóroltam, azt egy idő után sürgősen el kellett autóznom...   mert ez nem az én stílusom. Amúgy meg a többiek tempóját figyelmen kívül hagyva ténferegni a forgalomban nem elegáns, bár hozzáteszem ezt sokan csinálják. Megjegyzem azt se fogom soha megérteni, aki ráérősen, a többieket feltartva negyvennel bóklászik, de a pirosra váló lámpát meglátva padlógázzal suhan át a kereszteződésen. .....ezért útálom is őket, de ez az én egyéni szociális problémám, és ezen megnyilvánulásom nem része a tesztnek.

KIA Optima HybridMost jön a konklúzió  -  mert a teszt végére a virágokon kívül ilyen is nőtt nekem -    Szóval a KIA Optima hibridje, és úgy általában az Optima egy nagyon figyelemreméltó autó, aminek az a legnagyobb baja, hogy valahogy kiesik a vásárlókör látómezejéből. Pedig higgyék el, hogy nagy hiba ezt az autót nem észrevenni, és a kategóriatársak közötti keresgélés közben figyelembe sem venni. Kicsivel több hírveréssel ez az autó komoly piaci sikereket érhetne el...  persze a mai gazdasági helyzetben a reklámra költhető pénzek inkább a volumen modellek felé csurognak el és közel sem olyan bőséges a büdzsé, mint a békeidőkben, így aztán nehéz eldönteni, hogy melyik újába harapjon bele a forgalmazó. Ettől függetlenül ez az autó akkor is megérdemelné, hogy többen ismerjék meg, mint manapság. Tehát ha valaki egy nagyon jó felső középkategóriás autót keres, kezdje megjegyezni az Optima nevet...

Ja!  ...ha még nem mondtam volna nekem tetszett, sőt mi több szerettem a KIA Optima Hybridet!
Kulcsszavak: hibrid, kia, optima, teszt
 
Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen A Kia Motors a 69. helyre jött fel a 2016-os Interbrand Best Global Brands felmérésen Liptai Claudia új társat választott magának Liptai Claudia új társat választott magának Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata Bemutatkozott Kia Ceed új GT Line változata Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport
 
Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency

2013. május 13.
Kipróbáltuk az új A osztály AMG Sport változatát. Az új modell szakított a régről ismert formavilággal, ez egy ízig, vérig luxus kompakt, melyet inkább a sportosság minthogy a családiasság jellemez.
Részletek
Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyAz emblémán kívül szinte mindent átterveztek a most bemutatásra kerülő autó mérnökei. Az A osztály AMG változata szinte új dimenziókat nyitott ebben a kategóriában.

Szemre való  az új hűtőmaszk, ahol egy hatalmas Mercedes embléma büszkén díszeleg. A vonalvezetés dinamikus és lendületes. A Mercedes tervezői szakítottak az eddigi design elemekkel, ami a korábbi A osztályt jellemezte.  Az új 3. generációra inkább a sportosság a dinamizmus és „dögös” jelzők illenek.

Az autó 16 cm-el lett alacsonyabb, így jöttek ki a 4292 x 1780 x 1433 mm-es külső méretek. Az első, hátsó lökhárítók is sportos vonalvezetésűek köszönhetően az AMG Sport csomagnak, mely tartalmaz még dupla kifogót. Sajnos a télre való tekintette a 18 colos felniket lecserélték 205/55 R16-osra. A visszapillantó tükrök is tipikus Mercedesesen szögletesek, és még holttér figyelő rendszert is integráltak bele mely piros háromszöget villant fel ha nem kellene sávot váltanunk.

Már beüléskor is feltűnik, hogy ez nem a régi „kakasülős” A osztály, ugyanis az ülések 17,8 centivel vannak lejjebb. Magasan előttünk van a műszerfal és piros cérnával varrt bőrborítású lapított aljú AMG multi kormány. A kormányról vezérelhetjük szinte az összes vezetést segítő és könnyítő funkciót, mögötte pedig a 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó fel-le kapcsoló fülecskéi találhatók. A sportosságot jellemzi az alumínium pedálsor, a karbon mintás műszerfal, piros cérnával varrt bőr elemek, fejtámlával egybe integrált sportülések elől, és a dögös piros biztonsági öv.

Mercedes A200 CDI Blue EfficiencyA hátsó üléssoron három ember rövid távon elfér, de kettőnek ideális. Rengeteg extrával látták el az autót, ezek közül kiemelendő az aktív biztonsági Pre-Safe rendszer. Melynek első megnyilvánulását a biztonsági öv becsatolásakor érezzük, ugyanis az övet megfeszíti, ezzel következtet méretünkre és pozíciónkra és ehhez igazítja a légzsákot. Továbbá a rendszer figyeli egész úton az útviszonyokat, útjelző táblákat, látási viszonyokat, az előttünk lévő autót, akihez ha túl közel érünk hang és fényjelzést ad a műszerfalon. Aktív távolságtartó tempomat is jár a csomaghoz.

Audio élményről a Harman Kardon surround rendszer gondoskodik, melynek erősítője és mélynyomója a pótkerék helyére került. Automatikusan kapcsolja a lámpát és az ablaktörlőt. Ha a távolsági fényszórót is bekapcsoljuk, akkor az is a forgalmi viszonyok alapján kapcsolgatja magát. Ha jönnek szembe, vagy előttünk feltűnik egy autó akkor azonnal lekapcsol. A keményre hangolt, hátul négy lengőkaros futóműnek köszönhetően nagyon precíz és sportos vezetési élményt biztosít az A osztály, melyet fokoz a duplakuplungos váltó is ami szinte észrevehetetlenül kapcsol. A váltót előre, hátra és park állásba kapcsolhatjuk a kormány mögé szerelt bajusz kapcsoló segítségével. Kényelmi funkció még a Start-Stop rendszer mely kicsit lassú, és a „Hold” rendszer, amivel rögzíthetjük az autót, ha egy kicsit erősebben taposunk a fékpedálra, ez hasznos lejt vagy hegy- menetnél is.

A motorháztető alatt egy 1,8 literes diesel motor dolgozik. Mely 136 lóerő leadására képes 3600-4400-as fordulat között. A 300 Nm nyomaték egy hibátlan, nagyon pontos 7 sebességes dupla kuplungos váltón keresztül jut az első kerekekre. A motor és a váltó remek összhangban vannak, szinte észrevehetetlenül teszik a dolgukat, csak a fordulatszámmérő kilengéseiből tudjuk, hogy váltott.

Mercedes A200 CDI Blue Efficiencyösszességében az új A osztály egy kompakt sportos luxusautó, rengeteg biztonsági és kényelmi extrával. Kedvező fogyasztással, de városban kicsit keménynek érezhető futóművel. Ez a generáció közkedveltebb lesz a fiatalok körében mint elődje.
Kulcsszavak: A osztály, AMG, bemutató, mercedes-benz, teszt
 
Elektromos hétvége – Nissan LEAF Elektromos hétvége – Nissan LEAF Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja A vadonatúj Ford GT szupersportkocsi digitális műszere már a jövőt mutatja
 
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid

2013. május 02.
A Toyota egyik legkisebb változatát a Yaris-t is utolérte a hibridizáció. A villany motor közel 61 lóerőt teljesít, míg a benzines motor teljesítménye 75 lóerő.
Részletek
Toyota YarisKipróbáltuk a Toyota Európában legnépszerűbb kisautóját a Yaris-t melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villanyhajtással is képes mozogni az autó.

Kívül a karosszérián is rengeteg felirat hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik ez a típus. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél.  Hosszabb lett az autó orra, mert a mérnököknek „2” motort kellett a géptető alá bepréselni. Az első lökhárító kivételével szinte minden karosszéria elem megegyezik a benzines vagy diesel motorral szerelt változatéval.

Tesztalanyunk az Executive (full extrás) változat volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, a középső Active kulcs nélküli motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás,, elől-hátul elektromos ablakemelős. Az Executive pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve nem a Toyota Hibridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, hanem ugyanaz, mint a többi Yarisban.

Az e-CVT váltó is hagyományos váltókulisszával rendelkezik. A kék cérnával varrott kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal annyiban különbözik a normál modelltől, hogy a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ez azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Hátul is szinte minden megegyezik többi Yaris utasterével. Kategóriájához képest elég nagy a láb és fejtér hátul. A hátsó üléssor és a csomagtér alá került a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Ennek ellenére a csomagtér szinte semmit nem veszített befogadóképességéből, 286 liternyi csomagot képes elnyelni.

Toyota YarisEbben a változatban a lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,5 literes benzines motor mely 75 lóerős és egy 61 lóerős villanymotor gondoskodik. Nyomatékból nincs hiány, a változó szelepvezérlésű benzines 3600-4400 fordulat között 111 Nm-t tud leadni, a villanymotor pedig már indulásától számítva 169 Nm-t. Az összességében 100 lóerős rendszerteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Maximum 50 km/óra tempóval akár 2 km-t is megtehetünk tisztán villannyal. A gyári 3,5 literes fogyasztást sajnos nem sikerült produkálni, de a tesztút alatt mért 4,5-4,8 liter sem tűnt soknak.

A Toyota Yaris Hybrid változata közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt kisautót keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.
Kulcsszavak: bemutató, hibrid, teszt, toyota, Yaris
 
Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját „Francia órák” – Bemutatjuk a Francia Autók Klubját 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon 35,4%-al növelte piaci pozícióját a Toyota Magyarországon Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas Az új ŠKODA Fabia: érzelmekben gazdag és praktikus; kívül kompakt, belül tágas A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját A Harley-Davidson bemutatja első elektromos motorkerékpárját
 
Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet

2013. április 24.
Akár kis Deltának is hívhatnánk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre. Megjelenésével hűvös, olaszos eleganciát sugároz.
Részletek
Lancia YpsilonKözel egy éve már bemutattuk az új Lancia Ypsilont. Akkor a kéthengeres TwinAir motoros változatot teszteltük.

A formavilága még mindig tetszetős, de a nagyobb testvér a Delta designjára hajaz.  Motorikusan egy régi ismerőst köszönthetünk. A 4 hengeres turbós gázolajos erőforrás a Multijet sorozat II. generációja, ami 1.3-as 16 szelepes 95 lóerős és 200 nm nyomatékkal rendelkezik. A motor nem egy száguldásra termett fajta, de a 1500 fordulat/perctől elérhető 200 nm nyomaték teljesen korrekt lendületet enged ennek a kisautónak.

A váltó egy 5 fokozatú kézi váltó, ami tipikus olaszos, meg kell szokni a működését.  A váltó áttételezése nagyon jóra sikerült, a 95 lóerős motor teljesítményét teljes egészében ki tudjuk használni vele. Az alacsony fordulatszámon ébredő nyomaték csúcsnak köszönhetően nem tapasztalunk turbólyuk hatást. Az autó kis mérete és közel 1 tonna súlya miatt a futóműve kicsit pattogós, a kormányzása túlszervózott, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. A gazdaságosság jegyében és természetesen hogy ne szennyezzük a környezetet jobban annál, mint az mindenképpen szükséges a kisautó kapott egy start-stop rendszert.

A külső szerethető, és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse is, ami magasan van.  Beülve az első furcsaság hogy a műszeregységet középre helyezték, ami nem rossz, de szokni kell. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök. Az ülések kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőle. 

Lancia YpsilonViszont a beltér mérete még mindig tudtunkra adja, hogy igazából ez egy női autó.  A gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az tény hogy nagyon szép lett, könnyű vele parkolni, jó a felszereltsége, a Multijet motornak hála a fogyasztása is kiváló.
Kulcsszavak: bemutató, lancia, teszt, Ypsilon
 
Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus Detroitban mutatkozott be a legerősebb Lexus Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t Különleges fényezés jellemzi az idei Discovery-t Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében
 
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer

2013. április 02.
Fekete színe még jobban kihangsúlyozza formavilágát. A Citroen modelljeit sokféle jelzővel lehet illetni, de hogy unalmasak és kispolgáriak lennének, azt semmi képen sem lehet rájuk mondani.
Részletek
Citroen C5Egy pici kontrasztot lehet talán a C5 kombi változatában felfedezni, mert míg a formaterv talán nem olyan lenyűgöző addig a fekete szín és temérdek króm kiegészítő mégis csak feltűnővé teszi az autót.

A 2008-ban bemutatott modell egy finom ráncfelvarráson esett át. Aminek köszönhetően ledes nappali fényt kaptak az első fényszórók, amik egyébként kanyarkövető xenon rendszerrel is fel vannak vértezve. A motortér egy 2179 ccm-es 4 hengeres és 16 szelepes HDi erőforrást rejt. Ez a HDI technika a 204 lóerőt 3400 fordulat/percnél és 450 nm nyomatékot 2000 fordulat/percnél adja le. A C5 motorja egy igencsak jól sikerült fejlesztés.

A váltója egy hatsebességes automata szerkezet, ami egy kicsit talán lomhán teszi a dolgát, de ezért cserébe viszont nagyon finoman és szinte észrevétlenül váltja a fokozatokat. A futómű nagyon kényelmes és komfortos utazást tesz lehetővé. Ez egy Hydractiv III+ névre keresztelt 3.generációs hidropneumatikus rugózás, ami engem személy szerint már a Citroen BX-ben is lenyűgözött pedig az ehhez képest még igencsak egyszerű volt. Ez a rendszer figyeli az útviszonyokat, a karosszéria terhelését és estleges dőlést és ennek megfelelően állítja a futóművet. A futómű magasságát 4 féleképpen állíthatjuk, aminek van parkolást, ki és beszállást megkönnyítő állása és akár egy úgynevezett szerviz állása is. A kormányzás pontos és talán egy kis száguldásra is csábítana, de az autó többi része erre nem vevő, inkább a kényelmes kocsikázást részesítik előnybe.

Citroen C5A beltér szinte fejedelmi kényelmet nyújt az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek, gerinctámasszal és masszázs funkcióval teszi még kellemesebbé az utazást. A hátsó ülések kényelmesek a fej és lábtér szinte feleslegesen nagy, egyetlen egy hibát lehet megállapítani, mégpedig azt, hogy a fejtámla nem állítható megfelelően.

A kormánykerék a C4-ből már megismert fix középrésszel rendelkezik, ami első használat során okoz némi meglepetést, akárcsak a kapcsoló rengeteg, de egy kis ismerkedés után minden könnyedén megtalálunk és használhatunk. A műszerfal egyébként nagyon szép és rendezett. A kézifék természetesen, de szerintem sajnos elektromos. Az utastér  térérzetét nagyban javítja a szinte teljes üvegtető.

A csomagtartó 505 literes alapból amit közel 1,46 köbméteresre bővíthetünk. Egy érdekes megoldás hogy a csomagtartóba való pakoláskor az autó hátulját egy gombnyomásra lejjebb tudjuk engedni ezzel is megkönnyítve a pakolást. Talán egy ilyen kategóriájú autónál nem a legfontosabb szempont a fogyasztás. Városban és országúton használva 7,3 litert mértünk, ami egy közel 1700 kg-os autótól azért nem is olyan rossz.  

Citroen C5
Kulcsszavak: bemutató, C5, Citroën, teszt
 
Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback Nagystílű, atletikus elegancia és esztétikum - Az új Audi A7 Sportback Az Infiniti Q50 Genfben mutatja meg az Európai erejét Az Infiniti Q50 Genfben mutatja meg az Európai erejét Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én Bill Ford leplezi le az új Mustang-ot december 5-én
 
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi

2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
Részletek
Peugeot 208A picit talán sablonosra sikeredett 207-es sorozat után a Peugeot előállt a 208-as modellel, ami már az első pillantás után leveszi az embert a lábáról. Bárhonnan nézzük is meg az autót, tetszetős és szép formákat látunk. Az autó elejét a nagyméretű krómkeretes hűtőrács uralja az oroszlános emblémával. Az 508-as óta már megszokhattuk, hogy nem csak embléma van, hanem egy szolid krómozott Peugeot felirat is.

A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja.

Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek.

Peugeot 208Beülve az autóba rögtön szemet szúr a picike kormánykerék, amit tény, hogy egy ideig szokni kell, de ha egyszer megszokjuk, soha többet nem akarunk mást. A műszerfal hála a kis kormánykeréknek, érdekes magasra került. Az analóg műszerek között egy digitális kijelzőt találunk. A középkonzol egy nagyméretű kijelzőt rejt magában, amin a fedélzeti komputer adatait de itt jelenik meg az audio rendszer és a navigáció adatai is. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk és a combot is megfelelően támasztják alá. A háromajtós karosszériának köszönhetően a hátra beszállás egy kicsit nehézkes. A nagyméretű üvegtető nagyban növeli a teret. A csomagtartó alaphelyzetben 311 liter amit a hátsó ülések előredöntésével növelhetünk.

A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos.
Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
 
Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva Az új Volvo FE és Volvo FL – városi és elővárosi szállításra optimalizálva ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés ŠKODA FABIA COMBI SCOUTLINE – Sportos, még robusztusabb fellépés és terepes megjelenés Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Mutatjuk az első képeket az új Opel Insignia Grand Sportról Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra
 
Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE

2013. március 25.
A dinamikus városi autó megjelenését tovább fokozta az ELLE divatmagazinnal kötött kooperációja a Nissan Micrának.  Az autó kívül - belül az ELLE stílusjegyeit hordozza.
Részletek
Nissan Micra ELLEStílusos, szembeötlő, energikus és szereti a várost. Ez a jellemzés ugyanúgy érvényes a Nissan Micrára, mint a világon a legmagasabb példányszámban eladott divatmagazin, az ELLE olvasóira.

Tényleg annyira összeillenek, hogy a Nissan és az ELLE összefogtak, hogy együtt hozzák létre a népszerű városi autó különleges változatát. Az ELLE-kapcsolatra a hátfali ajtón és az első sárvédőkön elhelyezett finom márkajelvények, a padlószőnyegeken megjelenő logók és az első ajtók stílusos, ELLE-jelzésű védőcsíkja utal.
A Nissan Micra ELLE a középszintű felszereltségű Acenta változaton alapul, alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő Intelligens Kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika.

A különleges design-elemekhez tartozik a panoráma üvegtető, a hűtőrács alsó részén megjelenő króm díszítések, a krómozott belső ajtókilincsek, a festett könnyűfém kerekek, a ködlámpák és a tetőspoiler. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban. A csomagtartó 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni.

Nissan Micra ELLEAz utastér méretei mellett a Micra vezethetőségét is dicsérni kell. A Nissan Micra ELLE a kifinomult 1,2 l-es, közvetlen befecskendezésű, kompresszoros feltöltésű (DIG-S) motorral érhető el, mely 98 LE a teljesítménye, CO2-kibocsátása ugyanakkor csak 99 g/km. A CVT váltó a kis Nissanban nem nyúlós, tökéletes és olyannyira prímán teszi a dolgát, hogy sport módban még némi plusz lendület elővarázsolására is képes. Kívülről vagány belülről praktikus autót ismerhetünk meg benne, tökéletes választás városban sokat közlekedő divatos hölgyek számára.

Nissan Micra ELLE
Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt, új modell
 
Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Új modelleket és innovációkat vezet be 2018 nyarán a BMW Az Audi a 2013-as CES kiállításon Az Audi a 2013-as CES kiállításon Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 151 - 160