Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 171 - 180
Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

Kényelem és luxus - Peugeot 508RXH

2013. január 23.
A Peugeot zászlóshajójának kombi típusa nem ismeretlen már a számunkra, most viszont a Peugeot egyik nagy újdonságával felszerelt változatot próbálhattuk ki.
Részletek
Peugeot 508RXHEz a dízel hybrid hajtás, ami már  a 3008-nál bemutatkozott. önmagában a hybrid hajtás már nem akkora újdonság, de a világ autógyártóival szembemenve a Peugeot megmutatta, hogy igenis lehet a diesel és elektromos hajtást szinte tökéletes módon párosítani.

Az 508RXH formáját tekintve nagyon szép és egyedi lett. Elölről a nagyméretű hűtőrács egy kicsit Audis benyomást kell, de a hűtőrácson található Peugeot felírat a régmúltat idézi. Az első lámpák természetesen Xenonosak, a ledes nappali fények pedig három pár oroszlánkaromra emlékeztetnek. A hátsó lámpák a mai kor divatjának megfelelően ledes technikát kaptak.

A motortér egy 1997 ccm-es 163 lóerős és 300 nm nyomatékú Euro 5-ös HDI diesel motort rejt. A Franciák által gyártott HDI motorok nagy előnye, hogy igen komoly teljesítmény mellett a fogyasztása igen csekély. Mivel ez a motor bármelyik Peugeotban megállná a helyét nem ez az autó lényege. Amiért különleges az a hátsó tengelyen elhelyezett HYbrid4 rendszer. Ennek a rendszernek az előnye az, hogy benzines helyett 30 százalékkal takarékosabb dízelmotort kapcsol az elektromotor mellé, és mindezt úgy, hogy elöl a motortérben mindent változatlanul hagy, és magát a 37 lóerős, 200 Nm nyomatékú villanymotort pedig a több lengőkaros hátsó futóműbe építi, már csak a két motor közötti kapcsolatról kell gondoskodni és erre jó a robotizált váltó.

A Hybrid4 hajtásnak hála pár kilométert simán elektromos hajtással is tudunk haladni. Az átlagfogyasztás 4.5 liter körül alakult. A fékek harapósak és jól adagolhatóak. Az autó futóműve az emelt has magasság ellenére megfelelően csillapítja az úthibákat.  A kormányzás közvetlen. Sportosabb használat esetén az autó futóműve megfelelő partner, bár igaz hogy ezt azért túl sokan nem fogják kipróbálni hiszen ez az autó nem arról szól. Ez az autó a kényelemről, a luxusról és a takarékosságról szól.

Peugeot 508RXHA beltérben szinte minden ma létező extrát megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Bőrkárpit, bőrkormány, amiről a navigációval és bluetooth-sal ellátott usb és aux csatlakozós rádiót és a tempomatot is vezérelhetjük. A középkonzol tetején találunk egy nagyméretű színes kijelzőt amin a jbl hifi rendszer és a navigáció adatait láthatjuk. A fordulatszámmérőn és a műszerek között elhelyezett kijelzőn is nyomon követhetjük a hybrid rendszer állapotát. A teli üvegtető pedig még mindig szemet gyönyörködtető.

Egy kombi esetében az ember elvárja, hogy a csomagtartót megfelelően tudja használni. Ebben az esetben a csomagtér aljában elhelyezett közel 300 kg akkucsomag 150liter hasznos térfogatot elvesz, de azért a 430 liter amit 1468 literre növelhetünk nem is olyan rossz.
Kulcsszavak: 508RXH, bemutató, irányjelző magazin, Peugeot, teszt
 
Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Elindult a próbaüzem a debreceni 2-es villamos új vonalán Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Az új Skoda Octavia RS Goodwood-ban mutatkozik be Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Bemutatkozik a megújult Ford Mondeo és a különleges, új hibrid hajtású kombi változat Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic
 
Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D

Gyémánt a latyakban - Mitsubishi L200 2.5 DI-D

2013. január 20.
Izmos és kemény. A Mitsubishi az új L200-sal a minőséget és a megbízhatóságot egyesítő különleges, egyedi stílusban emeli új szintre a pickupokat a mai image-központú világban. Az autó orrától a végéig futó lendületes ívek fogják közre az L200-as erőteljes, munkás szerkezetét.
Részletek
Mitsubishi L200A jelentős mértékben mélyebben húzott övvonal és a nagy szabad magasság révén a kocsi megjelenése dinamikus, ezért minden terepen jól elboldogul. A nagyméretű, elektromosan behajtható külső tükrök minimalizálják a légellenállást, és akkor is megfelelő tájékozódást biztosítanak, ha a plató meg van rakva áruval. Az L200 ezért a sportos szabadidő-teherautó, amelyben ötvöződik a SUV-ok kényelme és terepjáró képessége, illetve az igazi pickup kemény haszonjárműves jellege.

Az L200 saját kategóriájában a legtágasabb belső teret kínálja. Az ülések kialakítása és minősége javult, ami garantálja, hogy a vezető és utasai tágas és kényelmes térben foglaljanak helyet. Hátul nagyméretű kartámasz hajtható ki az ülésből, amelyben hasznos elem a két pohártartó. Az L200 emellett számos egyéb hasznos tételt kapott, mint például a lehajtható napszemüvegtartót és az egyliteres palackok tárolására is alkalmas ajtózsebeket.

Vezetőfülkéje optimális kényelmet és tökéletes vezetői környezetet nyújt. A belső tér tükrözi a dinamikus külsőt - a műszerfalat például látványos, fémhatású betétek díszítik. A stílus azonban nem megy a használati érték rovására. Az L200 fedélzeti számítógépének valamennyi információja egyértelműen jelenik meg, és könnyen leolvasható.

Mitsubishi L200A lóerő versenyben a Mitsubishi is beszállt az új, magasabb teljesítményű 2,5 literes DI-D erőforrás a maga 178 lóerejével és 400 Nm nyomatékával már felnőtt a konkurencia többi modelljéhez. A hajtásláncának szívében vagány kalandvágy lakozik. Egyedülálló állandó összkerékhajtást kínál, amely minden útfelülettel és időjárási körülménnyel képes megbirkózni. A Super Select 4WD rendszer lehetővé teszi, hogy 100 km/órás sebesség alatt menet közben is átváltson kétkerék hajtásról négykerék hajtásra, s ha a dolgok valóban komolyra fordulnak, akkor a hátsó differenciálmű is zárható, hogy minden kerék a teljes vonóerőt kapja.

A terhelhetősége egy tonna, a vontatókapacitása 2,7 tonna, és platóján kényelmesen elfér egy euro-raklap. S mégis e modellé a legkompaktabb külső méret saját kategóriájában – ennek köszönhetően könnyű vele parkolni, és nagyon fordulékony is. Országúton szabályos tempó mellett 7 literrel is beéri az autó, autópályán már 9-9,5 litert kér, míg városban a 10 liter is legurul az L200 torkán. Sokat csiszoltak a frissítet modellen a mérnökök, és 6,5 milliós árával még mindig az egyik legjobb vétel a piacon.
Kulcsszavak: irányjelző magazin, japán, l200, mitsubishi, terepjáró, teszt
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT A Mitsubishi nagy dobása: hibrid SUV! A Mitsubishi nagy dobása: hibrid SUV! Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6
 
Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi

Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi

2013. január 20.
A Koleos a Renault egyik legizgalmasabb autós vállalkozása volt. A hagyományostól jelentősen eltérő típus sok érdekes tulajdonsággal bír.
Részletek
Renault KoleosA Renault Koleos már eddig is bizonyított. Szerencsére a ráncfelvarrás igazából csak a külsőt érintett ezen belül is a frontrészt. A Koleos orra idáig egy kicsit Clio-s benyomást tett, mostanra viszont a Latitude vonalait követi.

A Koleos új orrában egy régi ismerőst találunk. A motor, egy 1995 ccm 3750-es fordulaton 175 lóerős teljesítményre és 2000 fordulaton 360 nm nyomatékra képes.  A nyomatékot egy hat sebességes váltón keresztül juttathatjuk el alaphelyzetben az első kerekekhez. A hajtást egy a műszerfalon elhelyezett kapcsolón keresztül 3 féle módba állíthatjuk. Az első állásban az autó első kerékhajtású, a második állás az automata összkerékhajtás, ami az első kerekek megcsúszása esetén a nyomatékot 50-50%-ban osztja el az első és hátsó kerekek között, a harmadik állás a fix összkerékhajtás, ami 40km/h felett automatikusan kikapcsol. 

A futómű finom lágy hangolású, az autó méreteivel párosítva egy kicsit billegős is talán. A fékek harapósak igen erőteljesen lassítják a közel 1700 kg-os autót.  A vészfékezésben nagy segítséget nyújt a vészfékrásegítő rendszer. A 27° első és 31° hátsó terepszögnek és a lejtmenet vezérlőnek köszönhetően bátran lemerészkedhetünk az aszfalt utakról.

Renault KoleosA Koleos belseje, kellemes és barátias, a bőrülések kifejezetten fotelszerűek az ülésfűtés villámgyors. Az utastérben 5 felnőtt kényelmesen elfér. A beltérben nagyon tudatosan van kitalálva és igen sok extrát találunk, bluetooth kihangosításra képes usb és aux csatlakozással ellátott prémium hangrendszer, tempomat és sebesség határoló, baba tükör, két zónás klíma, isofix rendszer és számtalan légzsák. A hátul ülőket kartámasz, árnyékoló roló és az első ülések háttámláján elhelyezett felhajtható tálcák kényeztetik.

Az alaphelyzetben 450 literes csomagtartót, amit akár 1380 literesre bővíthetünk, egy szűk parkolóban az igencsak praktikus kagylószerűen nyíló hátsó ajtón keresztül érhetjük el. Parkolásnál első és hátsó érzékelők segítenek a 4,5 méter hosszú autót karcmentesen leparkolni.
Kulcsszavak: galéria, irányjelző magazin, koleos, renault, teszt
 
Hamarosan érkezik az új Civic Tourer Hamarosan érkezik az új Civic Tourer A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett A PSA Peugeot Citroen 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotorja hetedszer is az Év Motorja lett Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour
 
Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound

Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound

2013. január 17.
Nálunk járt a közelmúltban a Nissan Juke Ministry of Sound egyik változata. Erről szól következő beszámolónk.
Részletek
Nissan Juke Ministry OfsoundA Nissan legújabb különleges autója, mely mindössze 3000 példányban készül 2012 szeptember, és december között. Ennek a szériának előnye, hogy csak a Nissan Juke kínálat csúcsverziói szerepelnek, és egy speciális zenei csomag rejtőzik a karosszériában.

Az Egyesült Királyságban található zenei kiadó és klubokat működtető vállalat, egy gazdasági nagyhatalom. Mit jelent ez számokban: az idén 21. születésnapját ünneplő cég évente több mint 2 millió zenei albumot ad el, havonta 80 millióan nézik meg a Youtube-on és 680 ezer a Facebook rajongók száma. A Nissan Juke és a Ministry of Sound koncepciói több ponton is találkoznak. Elsődlegesen a 18-24 év közötti férfiak, illetve másodlagosan a 30-és 45 év közötti férfiak a törzsközönség, míg a Juke-nál a törzsközönség a fiatal trendi tudatos bulizni szerető fiatalok.

Most nézzük meg azt, hogy mik a fő jellemzői a Nissan Juke Ministry of Soundnak. A metál fekete karosszériában fehér középkonzol és kartámaszok, fekete bőrülések fehér varrással készülnek, mint a kormánykerék, és a váltógomb bevonata. A küszöbökön világít a Juke felirat, a fehér oldalsó visszapillantó tükrök, első ajtó kilincsek, valamint a 17 colos fehérre festett könnyűfém felni teszi egyedivé a karosszériát. A fehér színben forgalomba kerülőknél, értelem szerűen az előbb felsoroltak fekete színben pompáznak. A Juke B oszlopa fényes fekete, és hogy véletlenül se felejtsük el, hogy miben ülünk, Ministry of Sound matrica is megerősít ebben. Ami még megtalálható az utastérben, az öngyógyítós festékkel bevont ipod touch & ipod tok, továbbá egy speciális fülhallgató, valamint egy aktivációs kártya, mellyel letölthető 5 album.

Nissan Juke Ministry OfsoundA gépháztető alatt az 1.5 literes dízel, illetve az 1.6 literes benzines motorok több változata is megtalálható, természetesen stop-start rendszerrel szerelve. A váltók terén ugyanezt a gazdagságot tudjuk elmondani, hiszen az 5 sebességes kézi váltótól a 6 sebességes automata váltóig minden változat elérhető.
Kulcsszavak: japán, juke, ministry of sound, nissan, teszt
 
A Suzuki ellenörző vizsgálatokat végzet a dízelbotrány miatt A Suzuki ellenörző vizsgálatokat végzet a dízelbotrány miatt Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 Az oroszlánszív mögött kényelem és luxus vár - Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 Az új Mazda2 a japán Év Autója díj nyertese Az új Mazda2 a japán Év Autója díj nyertese Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét Gyerekek által festett Nissan LEAF hordozza a jövő generációjának üzenetét
 
Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique

2013. január 15.
Renault Twingo jelentős külső változásokon esett át. Ennek ellenére a stílus, amit annyian kedvelnek, érezhető az új típusnál is.
Részletek
 Renault TwingoA Renault a népszerű kisautóját 1992-ben kezdte el gyártani, szinte változatlan formában 2007-ig. 2007-ben egy igen drasztikus változás következett a Twingo formájában. Az alapfelállás nem változott maradt kétajtós és szerethető. De a formavilág már megfelelt a Renault akkori elvárásainak. Ezt a modellt idén felfrissítették. A most bemutatott Twingo már a ráncfelvarrott modell.

Első ránézésre szemet szúr, hogy megváltoztak az első lámpatestek a ködfényszóró lényegesen feljebb került a lökhárítóba, az indexet pedig letették oda ahol régen a ködlámpa volt. A hűtőrács egy vékony csík lett. Oldalról semmi változás. Ha az autó hátulját nézzük ott rögtön észrevehető, hogy a hátsó lámpa teljesen megváltozott. A lámpatestet kettéosztották és az egyik fele a sárvédőn a másik fele a csomagtér ajtón kapott helyett.

A motorterében egy régi ismerőst találunk. Ez egy1149 ccm 75 lóerős és 107 Nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres benzinmotort . A hajtást egy 5 fokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. Az 5 fokozatú váltó rövid úton jár. A 75 lóerős motor városi közlekedésre tökéletesen alkalmas, nem egy kirobbantó technika de hibátlanul teszi a dolgát és vegyes használatban beéri 5.2 liter benzinnel. A futóműve az apróbb úthibákat jól tolerálja, de a komolyabb kátyúkat drasztikusan és hangosan jelzi. A fék jól adagolható és nagyon jól fog. A kormányzás rásegítésének mértéke megfelelő.

 Renault TwingoA beltér kisautós, de a hatalmas ajtóknak köszönhetően a bejutás pazar. A nagy ajtó egyetlen hátránya hogy egy szűkebb parkolóban vigyázni kell rá. Az ülések ülőlapja rövid oldaltartásuk nem a legmegfelelőbb. A helykínálat elöl megfelelő, de a hátsó sor már egy kicsit szűkös, viszont egy sínes rendszernek köszönhetően előre és hátra tologatható. Ha a hátsó ülést teljesen hátra toljuk akkor az amúgy sem túl nagy csomagtartó méretéből vesztünk.  Ami viszont mindig is előnyt jelent egy kisautónál az a térnövelés érzete. Ebben a Twingo mindig is jeles volt, ennél a modellnél is megtalálható az elektromos mozgatású panorámatető és az autó méreteihez képest nagy üvegfelületek.

A csomagtér 165 liter, amit a hátsó ülések előre húzásával 285 literre növelhetünk. Ha viszont lehatjuk az üléseket, akkor 959 litert kapunk.
Kulcsszavak: galéria, renault, teszt, twingo
 
BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik A SEAT zászlóshajó modelljét a marokkói Desert Campben tesztelik A Ford a korlátozott példányszámú Mustang modellváltozattal tiszteleg a póniautójának öt évtizede előtt A Ford a korlátozott példányszámú Mustang modellváltozattal tiszteleg a póniautójának öt évtizede előtt
 
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI

A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI

2013. január 06.
Továbbra is megmaradt a retro érzet a Volkswagen Beetle idén márciusban bemutatott erősen ráncfelvarrott típusánál. Most erről számolunk be.
Részletek
Volkswagen BeetleAz eredeti ős Bogarat hihetetlen, de több mint 21millió példányban értékesítették az 1938-as bemutatást követően. 1998-at írtunk, amikor a Volkswagen bemutatta a retro hullám első jeles képviselőjét az új Beetlet. Tavaly viszont eljött az idő, hogy megérkezzen a felfrissített ráncfelvarrott modell. Első ránézésre sok minden nem változott, de ami rögtön feltűnik, hogy a méretei megnőttek.

Az első lámpák oválisabbak lettek a hátsó lámpák is változtak, az utastér gömbölyűbb lett, de mégis férfiasabb, mint az elődje. Ha az ember jól megnézi az autót, akkor sok minden emlékeztet az ős elődre. Az első lámpák króm kereteket kaptak, ha oldalról vizsgáljuk meg akkor a formája is nagyon hasonlít.  

A Beetle orra egy 1197ccm-es soros 4 hengeres turbós benzines erőforrást rejt. Az 1.2-es motor elsőre picinek tűnhet az 1200 kg-os autóhoz, de a 105 lóerős teljesítmény és az 1500 fordulat/perctől érezhető 175 nm nyomaték meglepő rugalmasságot ad. A váltó egy hatsebessége kézi szerkezet, ami pontosan és könnyedén kapcsolható. Ezzel a motor és váltó párosítással vegyes használatba 6,1-6,3 litert fogyasztott.  A futóművet megpróbálták sportosra hangolni ezzel azt sikerült elérniük, hogy szinte minden úthibát megérzünk az autóban, kanyarokban viszont semlegesen viselkedik. A kormányzás pontos és közvetlen az elektromos szervo rásegítés megfelelő.

A beltér 4 személy szállítására alkalmas. Az első ülések hosszú ülőlappal rendelkeznek az oldaltartásuk lehetne egy kicsit jobb is a tömésük igen kemény, de hosszú úton is kényelmesnek mondható. A kormány 4 irányba állítható. A hátrajutás nem túl nehézkes, bár a lábtér kicsit szűkös.

Volkswagen BeetleA műszerfal a régi Bogarak világát jutatja eszünkbe, a fényezett betétek és a vállvonalnál végigfutó színre fújt elemek csak emelik a retro hangulatot, a kesztyűtartó fedele szinte tökéletes mása az elődnek. A műszerezettség Volkswagenesen átgondolt, a számlapok jól olvashatóak a központi kijelzőből minden szükséges adatot ki tudunk keresni. A csomagtartó 310 literes, de ezt az ülések előre döntésével 905 literesre bővíthetjük. A pakolás könnyed a nagyméretű hátsó ajtónak köszönhetően.

A hátra kilátás a vastag „C” oszlop miatt nehézkes, megéri költeni a feláras parkoló segédre. Az extrák sora igencsak széles: ESP, kanyarkövetős ködlámpa, klíma, elektromos ablakemelő, oldal és fejlégzsákok, mp3-as hifi és távirányítós központi zár.
Kulcsszavak: beetle, galéria, irányjelző magazin, teszt, volkswagen
 
Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Sokszoros díjnyertes az új Volkswagen Golf Sokszoros díjnyertes az új Volkswagen Golf Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Visszaesett az új személykocsik gyártása és eladása Csehországban Elindult a Juke testreszabási program Elindult a Juke testreszabási program A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback a Genfi Autószalonon mutatkozik be A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback a Genfi Autószalonon mutatkozik be
 
Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI

Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI

2013. január 05.
Jelentős karakterisztikus változást tapasztalhatunk a Seat Ibiza legfrissebb változatánál. Ezzel a formavilággal a Spanyol autógyár komolyan számolhat azzal, hogy újra egy sikeres tömeg autót gyárt.
Részletek
Seat IbizaA Volkswagen csoport tagjai között a Seat az, akinek igazán egyénisége van, amolyan Latinos temperamentum. érdekes hogy egy konszernen belül ebben a kategóriában ekkor különbség legyen. Szinte összehasonlíthatatlan pl. a Skoda Fabia és az új Ibiza. Hiába van egyforma alapokra építve olyanok mint a tűz és a víz. és ebben az esetben a Tűz az új Ibiza. A jelenlegi modellt az idén szabták át az igencsak értő kezek. Az Ibizának mindig is megvolt a maga rajongó tábora épp ezért kellet óvatosan bánni a ráncfelvarrással.

Előröl a legszembetűnőbb a változás, a fényszórók amik már ledes nappali fénnyel is rendelhetők, morcosabb lett a hűtőrács, lecserélték a lökhárítót és egy ügyes trükkel megfordították az első légbeömlőt ami sokkal sportosabb megjelenést ad.

A motortérben egy régi ismerős köszön ránk vissza. 1197 ccm-es 105 lóerős és 175 nm nyomatékú 4 hengeres 16 szelepes turbós benzines erőforrás. A lóerő csúcsot 5000 a nyomaték csúcsot pedig 1550-4100 fordulat / percnél érezhetjük. A fogyasztása, ha nem használjuk ki a motor adta teljes lehetőségét, akkor 6 liter körül alakul. A váltó egy 5 sebességes kézi szerkezet, ami könnyen és puhán jár. Nekem kifejezetten hiányzott a 6-dik fokozat. A kormányzás nem ad túl sok visszajelzést, de legalább nincs túlszervózva. A futómű kellemesen sportosra lett hangolva, azt nyújtja, amit az autó első ránézésre sugall, sportos és fiatalos. A fék a futóműnek megfelelő elől-hátul tárcsafék,  ami kifejezetten jól lassítja az autót.

A tesztautó extra listája elég jóra sikeredett bár ezeknek meg is kérik az árát. A bi-xenon fényszórókkal, bluetooth kihangosítóval, digitális klímával, 15-ös alu felnikkel, sötétített hátsó üvegekkel, valamint tároló rekeszel és téli csomaggal (fűthető első ülések, fűthető ablakmosó fúvókák, fényszórómosó) közel 1 millió forinttal kerül többe.

Seat IbizaBeülve az autóba, kifejezetten letisztult formákat találunk. A műszerek két kerek csőben foglalnak helyet, a műszerek között egy digitális kijelzőt találunk, amin minden fontos információt megjeleníthetünk. A rádió és a klíma szinte teljesen egyforma formavilágot tükröz. A rádió kezelése egy kicsit nehézkes, viszont a kormányról vezérelhetjük illetve a kormány alatt elhelyezett konzolról. érdekes megoldás hogy az elakadásjelző kapcsolóját a váltókar elé helyezték, ami valljuk be nem a legszerencsésebb megoldás. Az ülések kényelmesek, megfelelő az oldaltartásuk és elől két felnőtt számára megfelelő a helykínálat. Hátra beülve azért ez már nem annyira egyértelmű talán egy kicsit szűkre szabták a helyet. A csomagtartó alaphelyzetben 292 liter ami az osztva dönthető üléseknek köszönhetően 938 literesre bővíthető.

 

 
Kulcsszavak: ibiza, irányjelző magazin, seat, teszt
 
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo
 
A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40

A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40

2013. január 04.
Korábban már bemutattuk a Hyundai i40-es kombi változatát, most a szedánt teszteltük.
Részletek
Hyundai i40A Hyundai legújabb zászlóshajója kombi változata után megjelent a 4 ajtós Sedan is. A Hyundai az elmúlt néhány év alatt bebizonyította, hogy igen is van keresnivalója az Európai piacon, sőt olyan szintű a fejlődés hogy most már igen komolyan törnek borsot a konkurencia orra alá.

Első ránézésre, ha nem lenne az autó orrán Hyundai embléma, akkor igen komoly fejtörést jelentene kitalálni, hogy milyen autóval van dolgunk. Hangsúlyos az első lámpákba elhelyezett ledes ívelt nappali fény az érdekes formájú ködlámpa, és a Hyundai arcát meghatározó hatszögletű hűtőrács. Az íves formák szinte teljes egészében átjárják a karosszériát.  Oldalról négyajtós kupét  láthatunk, viszont meglepő de a csomagtér ajtó  nem nyílik a hátsó szélvédővel együtt. Hátul ledes lámpákat, jelzés értékű hátsó spoilert és dupla kipufogóvégeket találunk.

A motortér egy 1685 cm3-es 4 hengeres 16 szelepes 115 lóerős és 260 nm nyomatékkal rendelkező CRDi diesel motort rejt. A 115 lóerőt 4000 fordulat/percnél a 260 nm nyomatékot pedig 1250 és 2750 fordulat/percnél adja le a motor. A 115 lóerős a kisebbik 1.7-es diesel erőforrás. Rendelhető még 136 lóerős kivitelben is. Tesztünk alatt ezzel a motorral 6.5 literes átlagfogyasztást mértünk. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet.  A fékek harapósak és nagyon jól lassítják az autót, a futóműve puha nem a sportos száguldozásra tervezték, de az úthibákat szinte észrevehetetlenné teszi. A kipörgés gátló egy igen érdekes szerkezet, a kerekek kipörgésekor szinte elveszi a gáz. Ezt mindenképpen meg kell szokni, mert meglepő helyzetbe lehet kerülni miatta.

Hyundai i40Ha beülünk az autóba az első meglepetés, hogy egy hatalmas méretű műszerfallal találkozunk. A műszerek nagyon szépek, két kerek műszer három kijelzővel. Minden a funkcionalitásnak van alárendelve, semmi sincs fölöslegesen. Első ránézésre azonban a kapcsoló és gomb rengeteg, ami a kormányt és a műszerfalat borítja kicsit riasztó lehet, de pár perc tanulmányozás után szinte minden egyértelművé és kézenfekvővé válik. Az ülések kényelmesek és jó tartásúak az elsők három fokozatban fűthetőek. Az extrák sorába tartozik a kulcsnélküli indítás és elektromos kézifék, ami szinte észrevétlenül teszi a dolgát. A csomagtartó 503 liter, amit nagy csomagokkal nagyon rosszul, de kisebb csomagokkal szinte tökéletesen ki tudunk használni.

Az i40 Sedan egy nagyon jó autó, a Hyundai kétségtelenül profi lett az autógyártásban. Szinte nem lehet hibát találni ebben az autóban, sajnos az ára is felnőtt a konkurenciához. Egy dolog van ami viszont hatalmas adu a Hyundai kezében az az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia.
Kulcsszavak: galéria, hyundai, i40, irányjelző magazin, teszt
 
2014 júliusában érkezik az új BMW X3 2014 júliusában érkezik az új BMW X3 Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI
 
Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC

Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC

2012. november 22.
Már a neve a minőség, megbízható- ság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány...
Részletek
Mercedes-Benz ML 250Már a neve a minőség, megbízhatóság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány mögé. Az ML osztályú Mercedes 250-es változata a nagy mérete ellenére megfelelő gázadagolás mellett igen takarékosan tud közlekedni.

Anno 1997-ben az első ML megjelenésével a Mercedes- Benz egy úgy kategóriát teremtett. A BMW de főképpen az Audi évekkel később mutatta be a hasonló típusait. Az előnyt amit a Mercedes akkor megszerzett azt folyamatosan kamatoztatja.  

Az új ML is megkapta a márkára mostanában jellemző nagymérető csillagot a hűtőrácsra. A csillag mögött egy meglepetés található, a motortér egy négy hengeres, ikerturbós, 2143ccm-es, 150 lóerős és 500nm nyomatékra képes BlueTEC CdI motort rejt. A hajtás egy 7 fokozatú 7G tronic automata váltón keresztül jut el a 4MATIC öszkerékhajtású rendszerhez. Ezzel a motorral az ML nem egy kifejezett erőművész, de ennek a modellnek nem is ez az igazi erőssége. A tudás a fogyasztásban rejlik a 70 literes tankban rejlő gázolajjal a gyár adatai szerint 1170 km-t tehetünk meg ami kereken 6 literes átlagfogyasztást jelent, ami egy ekkora autótól nagyon jó eredménynek számít.

A modellfrissítéssel sok minden megváltozott, egy dolog viszont szerencsére nem változott meg és ez az átlagnál kisebb fordulókör, ami mindig is a Mercedes egyik védjegye volt. Az ML esetében ez 11.8 méter. A beltérben az elegancia és a funkcionalitás mindenek felett áll. A minőségre és a felhasznált anyagokra nem lehet panasz. Az utastér tágas és a panoráma tető mégy nagyobbá teszi a teret de az ülések kiképzése miatt eléggé hangsúlyosan négy személyesnek alkották ezt meg. A bent ülök biztonságáért a temérdek légzsák a távolságtartós tempomat ami akár önálló fékezésre is képes Pre-Safe elektronikával van kiegészítve, az adaptív fényszórórendszer, a gyalogosfelismerős éjjellátó hőkamera, a táblafelismerő, aktív sávtartó segítheti rendszer felel.

Mercedes-Benz ML 250Elég nehéz mindent elmondani az új ML-ről, mert a széria és rendelhető tartozékok listája és az autó tudása szinte végtelen. Az biztos hogy ha valakinek nem a teljesítmény a legfontosabb hanem a gazdaságosság akkor a 250Cdi BlueTEC a legjobb döntés.












További cikkek


Kényelmes útitárs - Fiat Freemont
Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition
Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited
Kulcsszavak:
 
Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC Igazi érzelmeket vált ki az emberekből - Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin
 
Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi

Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi

2012. november 20.
Az eHDi motornak köszönhetően a Peugeot 208-as típusa jelentős üzemanyag megtakarításra képes, és akkor még nem beszéltünk az utastér kényelméről.
Részletek
Peugeot 208 Az autó eleje a márka új, karizmatikus arcvonásait mutatja. Macskaszerű jellege modernebb, gazdagabb és kifinomultabb lett, különösképp a fénydiódás nappali világítás jóvoltából, amely éjjel-nappal kiemeli a fényszórót. Hasonló gondot fordítottak a többi részre, például a ködlámpák környezetére is.

A hűtőmaszk csak úgy lebeg! Mintha csak különvált volna a karosszériától, és repülne a levegőben, a precízen megformált krómkeret előtt.

Belsejében technikás háló vagy krómlécek erősítik a vonalak modernségét és határozottságát. Ez az eredeti design sikeresen fejezi ki a környezeti hatékonyságot: az optimális méretű légbeömlő optimális fogyasztást sejtet. Az egész orr erős és eleven, átgondolt és modern, vidám, természetes és kifinomult.  A újragondolt műszerek és kezelőszervek korábban elképzelhetetlen lehetőséget nyújtottak a formatervezőknek. A műszerfal stílusvonalai lebegők és grafikusak. Mindenütt megnyilvánul a minőségi hatás. Nem szorult háttérbe a mindennapi célszerűség sem, sok az ügyes rakodóhely, például egy mély tálca a váltókar előtt, ahová italt lehet tenni, vagy a külön hely az okos telefonnak, és ott vannak a tágas ajtózsebek is.

Megint valami, amelyben nem egyszerűen fejlődött a 208, hanem szakítva a megszokottal újfajta ergonómiát kínál, természetszerűen könnyed és precíz autóvezetést, meghittebb viszonyt a kocsival, azt az érzést, hogy összeforrtunk vele.

Peugeot 208 Az 508-cal és a 308-cal bevezetett innovatív e-HDi technikát, új generációs Stop & Startot a 208 népszerűsíti. Alapja a HDi Euro 5 dízelmotor és a Stop & Start funkciót ellátó önindító-generátor kombinációja. Tesztautónk dízelmotorja 92 lóerős ami remekül mozgatja az autót. Rugalmas, halk, dízelhez mérten finoman jár, gyorsan lehet vele utazni, amihez a jó üléshelyzet és a kényelmes ülések is hozzájárulnak. Az 1,6 HDi eleve olyan keveset fogyaszt, hogy egyáltalán nem törtük magunkat a takarékoskodással.


A kiskategória talán legjobb dízelmotorja ezúttal is parádézott, az 5 literes tesztátlag alapján helyettünk is spórolt.


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
Debreceni 2-es villamos: a Keviép az Arcadom nélkül is folytatja a munkát Debreceni 2-es villamos: a Keviép az Arcadom nélkül is folytatja a munkát Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - októberi ajánló
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 171 - 180