Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 171 - 180
A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40

A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40

2013. január 04.
Korábban már bemutattuk a Hyundai i40-es kombi változatát, most a szedánt teszteltük.
Részletek
Hyundai i40A Hyundai legújabb zászlóshajója kombi változata után megjelent a 4 ajtós Sedan is. A Hyundai az elmúlt néhány év alatt bebizonyította, hogy igen is van keresnivalója az Európai piacon, sőt olyan szintű a fejlődés hogy most már igen komolyan törnek borsot a konkurencia orra alá.

Első ránézésre, ha nem lenne az autó orrán Hyundai embléma, akkor igen komoly fejtörést jelentene kitalálni, hogy milyen autóval van dolgunk. Hangsúlyos az első lámpákba elhelyezett ledes ívelt nappali fény az érdekes formájú ködlámpa, és a Hyundai arcát meghatározó hatszögletű hűtőrács. Az íves formák szinte teljes egészében átjárják a karosszériát.  Oldalról négyajtós kupét  láthatunk, viszont meglepő de a csomagtér ajtó  nem nyílik a hátsó szélvédővel együtt. Hátul ledes lámpákat, jelzés értékű hátsó spoilert és dupla kipufogóvégeket találunk.

A motortér egy 1685 cm3-es 4 hengeres 16 szelepes 115 lóerős és 260 nm nyomatékkal rendelkező CRDi diesel motort rejt. A 115 lóerőt 4000 fordulat/percnél a 260 nm nyomatékot pedig 1250 és 2750 fordulat/percnél adja le a motor. A 115 lóerős a kisebbik 1.7-es diesel erőforrás. Rendelhető még 136 lóerős kivitelben is. Tesztünk alatt ezzel a motorral 6.5 literes átlagfogyasztást mértünk. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet.  A fékek harapósak és nagyon jól lassítják az autót, a futóműve puha nem a sportos száguldozásra tervezték, de az úthibákat szinte észrevehetetlenné teszi. A kipörgés gátló egy igen érdekes szerkezet, a kerekek kipörgésekor szinte elveszi a gáz. Ezt mindenképpen meg kell szokni, mert meglepő helyzetbe lehet kerülni miatta.

Hyundai i40Ha beülünk az autóba az első meglepetés, hogy egy hatalmas méretű műszerfallal találkozunk. A műszerek nagyon szépek, két kerek műszer három kijelzővel. Minden a funkcionalitásnak van alárendelve, semmi sincs fölöslegesen. Első ránézésre azonban a kapcsoló és gomb rengeteg, ami a kormányt és a műszerfalat borítja kicsit riasztó lehet, de pár perc tanulmányozás után szinte minden egyértelművé és kézenfekvővé válik. Az ülések kényelmesek és jó tartásúak az elsők három fokozatban fűthetőek. Az extrák sorába tartozik a kulcsnélküli indítás és elektromos kézifék, ami szinte észrevétlenül teszi a dolgát. A csomagtartó 503 liter, amit nagy csomagokkal nagyon rosszul, de kisebb csomagokkal szinte tökéletesen ki tudunk használni.

Az i40 Sedan egy nagyon jó autó, a Hyundai kétségtelenül profi lett az autógyártásban. Szinte nem lehet hibát találni ebben az autóban, sajnos az ára is felnőtt a konkurenciához. Egy dolog van ami viszont hatalmas adu a Hyundai kezében az az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia.
Kulcsszavak: galéria, hyundai, i40, irányjelző magazin, teszt
 
Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Feltárulnak az új Q50 árai és felszereltségi szintjei Szórakoztatóan fura koncepció a Renault-tól Szórakoztatóan fura koncepció a Renault-tól Őszintén az olajlobbiról, a napáramról és a LEAF-ről Őszintén az olajlobbiról, a napáramról és a LEAF-ről A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet Lexus CT 200h - Tovább tökéletesített utastér, magasabb szintű minőségérzet
 
Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC

Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC

2012. november 22.
Már a neve a minőség, megbízható- ság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány...
Részletek
Mercedes-Benz ML 250Már a neve a minőség, megbízhatóság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány mögé. Az ML osztályú Mercedes 250-es változata a nagy mérete ellenére megfelelő gázadagolás mellett igen takarékosan tud közlekedni.

Anno 1997-ben az első ML megjelenésével a Mercedes- Benz egy úgy kategóriát teremtett. A BMW de főképpen az Audi évekkel később mutatta be a hasonló típusait. Az előnyt amit a Mercedes akkor megszerzett azt folyamatosan kamatoztatja.  

Az új ML is megkapta a márkára mostanában jellemző nagymérető csillagot a hűtőrácsra. A csillag mögött egy meglepetés található, a motortér egy négy hengeres, ikerturbós, 2143ccm-es, 150 lóerős és 500nm nyomatékra képes BlueTEC CdI motort rejt. A hajtás egy 7 fokozatú 7G tronic automata váltón keresztül jut el a 4MATIC öszkerékhajtású rendszerhez. Ezzel a motorral az ML nem egy kifejezett erőművész, de ennek a modellnek nem is ez az igazi erőssége. A tudás a fogyasztásban rejlik a 70 literes tankban rejlő gázolajjal a gyár adatai szerint 1170 km-t tehetünk meg ami kereken 6 literes átlagfogyasztást jelent, ami egy ekkora autótól nagyon jó eredménynek számít.

A modellfrissítéssel sok minden megváltozott, egy dolog viszont szerencsére nem változott meg és ez az átlagnál kisebb fordulókör, ami mindig is a Mercedes egyik védjegye volt. Az ML esetében ez 11.8 méter. A beltérben az elegancia és a funkcionalitás mindenek felett áll. A minőségre és a felhasznált anyagokra nem lehet panasz. Az utastér tágas és a panoráma tető mégy nagyobbá teszi a teret de az ülések kiképzése miatt eléggé hangsúlyosan négy személyesnek alkották ezt meg. A bent ülök biztonságáért a temérdek légzsák a távolságtartós tempomat ami akár önálló fékezésre is képes Pre-Safe elektronikával van kiegészítve, az adaptív fényszórórendszer, a gyalogosfelismerős éjjellátó hőkamera, a táblafelismerő, aktív sávtartó segítheti rendszer felel.

Mercedes-Benz ML 250Elég nehéz mindent elmondani az új ML-ről, mert a széria és rendelhető tartozékok listája és az autó tudása szinte végtelen. Az biztos hogy ha valakinek nem a teljesítmény a legfontosabb hanem a gazdaságosság akkor a 250Cdi BlueTEC a legjobb döntés.












További cikkek


Kényelmes útitárs - Fiat Freemont
Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition
Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited
Kulcsszavak:
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Kicsit retro - Dacia Sandero 0.9 TCe Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI
 
Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi

Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi

2012. november 20.
Az eHDi motornak köszönhetően a Peugeot 208-as típusa jelentős üzemanyag megtakarításra képes, és akkor még nem beszéltünk az utastér kényelméről.
Részletek
Peugeot 208 Az autó eleje a márka új, karizmatikus arcvonásait mutatja. Macskaszerű jellege modernebb, gazdagabb és kifinomultabb lett, különösképp a fénydiódás nappali világítás jóvoltából, amely éjjel-nappal kiemeli a fényszórót. Hasonló gondot fordítottak a többi részre, például a ködlámpák környezetére is.

A hűtőmaszk csak úgy lebeg! Mintha csak különvált volna a karosszériától, és repülne a levegőben, a precízen megformált krómkeret előtt.

Belsejében technikás háló vagy krómlécek erősítik a vonalak modernségét és határozottságát. Ez az eredeti design sikeresen fejezi ki a környezeti hatékonyságot: az optimális méretű légbeömlő optimális fogyasztást sejtet. Az egész orr erős és eleven, átgondolt és modern, vidám, természetes és kifinomult.  A újragondolt műszerek és kezelőszervek korábban elképzelhetetlen lehetőséget nyújtottak a formatervezőknek. A műszerfal stílusvonalai lebegők és grafikusak. Mindenütt megnyilvánul a minőségi hatás. Nem szorult háttérbe a mindennapi célszerűség sem, sok az ügyes rakodóhely, például egy mély tálca a váltókar előtt, ahová italt lehet tenni, vagy a külön hely az okos telefonnak, és ott vannak a tágas ajtózsebek is.

Megint valami, amelyben nem egyszerűen fejlődött a 208, hanem szakítva a megszokottal újfajta ergonómiát kínál, természetszerűen könnyed és precíz autóvezetést, meghittebb viszonyt a kocsival, azt az érzést, hogy összeforrtunk vele.

Peugeot 208 Az 508-cal és a 308-cal bevezetett innovatív e-HDi technikát, új generációs Stop & Startot a 208 népszerűsíti. Alapja a HDi Euro 5 dízelmotor és a Stop & Start funkciót ellátó önindító-generátor kombinációja. Tesztautónk dízelmotorja 92 lóerős ami remekül mozgatja az autót. Rugalmas, halk, dízelhez mérten finoman jár, gyorsan lehet vele utazni, amihez a jó üléshelyzet és a kényelmes ülések is hozzájárulnak. Az 1,6 HDi eleve olyan keveset fogyaszt, hogy egyáltalán nem törtük magunkat a takarékoskodással.


A kiskategória talán legjobb dízelmotorja ezúttal is parádézott, az 5 literes tesztátlag alapján helyettünk is spórolt.


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Hivatalosan is megkezdődött a főutca-beruházás második üteme Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Ásványolaj szövetség: csökkent az üzemanyag-eladás tavaly Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Változnak a vezetői engedély megszerzésének feltételei Változnak a vezetői engedély megszerzésének feltételei 2012-ben minden szinten tarolt a Ford 2012-ben minden szinten tarolt a Ford
 
Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d

Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d

2012. november 20.
Régi bevált mondás, hogy régi bevált csapaton ne változtass.
Részletek
Fiat 500L Ehhez tartotta magát a Fiat gyár, amikor piacra dobta az 500L változatát.

A Fiat újra előrukkolt egy 500-asnak hívott kisautóval, vagy hívhatnánk egyterűnek esetleg kombinak is. Persze ez már nem is olyan kicsi, mint a névből gondolnánk. A Topolinó megjelenése óta, ami talán már 70 éve is lehetett az 500-as név hallatán mindenkinek valami kicsi és aranyos jut az eszébe.

Persze Einstein óta minden relatív, 4147 mm-es hosszával akkor melyik kategóriába is tartozhat? és mivel a világunkban csak a változás állandó, nem maradhat le kedvenc kisautónk sem a megújulásról.

Négy éve megjelent elődjéhez is csak épphogy hasonlít. öt felnőtt részére is elegendő hely van. A fejtérből is csupán az opciósan kérhető panorámatető vehet el pár centit. Csomagtere alapból 343 liter ez növelhető a hátsó üléssor előrébb csúsztatásával is, viszont lehajtott állapotban 1310 literre növekszik. A belső terét fiatalos színek jellemzik, kényelmesen magas üléseiből egy designos jó fogású kormányt markolhatunk. A levegő a hangsúlyos szellőző rácsokon keresztül jöhet az autóba. A kilátást dupla A oszlop zavarhatja, ami megszokás kérdése. A fiatalos lendületet tovább erősíti a BEATS Hifi  bluetooth-al és 5’’ os kijelzővel.  1.3 –as Multijet motorja ideális választás az autóhoz.

Fiat 500LA 85 Lóerős diesel jól húz, 200 Nm-es nyomatéka elegendő egy jó gyorsításhoz. A lovakat egy 6 sebességes váltón keresztül juttatjuk az útra. Futóműve illetve rugózása nem túl feszes tehát jól illik a magyar utakhoz.  Nem tartozik a nagy étvágyú autók közé beéri 100-on 4.2 literrel.










Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
A személygépkocsikra változatlan áron vásárolható e-matrica jövőre is A személygépkocsikra változatlan áron vásárolható e-matrica jövőre is A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály A legjobb formában a megújult Mercedes-Benz E-osztály Újabb busztípus tesztje indul a fővárosban Újabb busztípus tesztje indul a fővárosban Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át
 
Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX

Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX

2012. november 20.
A Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják.
Részletek
Kia OptimaA Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják.

A Kia is mint a platform társ, a Hyundai is az elmúlt években bizonyította, hogy az Európai piac egyik komolyan meghatározó szereplője lett. Számunkra ez azért is fontos, mert a Kia Frankfurti dizájnstúdiójában dolgozó magyar Kovács Miklósnak és csapatának ebben a sikerben igen nagy szerepe van. A most bemutatásra kerülő Kia Optimát, ami a korábbi Magentist hivatott leváltani, is Kovács Miklós és csapata tervezte.

Az Optima formája, ha nem lenne rajta a Kia embléma, akkor szinte bármelyik márka típusa lehetne. Szemből jellegzetes a Kia arculatát tükröző hűtőrács, a húzott lámpák, a lökhárítóban elhelyezett ledes nappali fény és a ködlámpák. Oldalról kissé kupés a forma, az első sárvédőn elhelyezett légbeömlők csak optikai céllal kerültek oda. A hátsó lámpák sajnos nem ledesek.

Motorikusan egy 1999 ccm-es 165 lóerős és 195 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzines erőforrást találunk. A 165 lóerőt 6500 fordult/percnél míg a 195 nm nyomatékot 4800 fordulat/percnél adja le. Lehetőségünk van az autót egy úgynevezett ECO módban használnunk. Ilyenkor a gázpedál reakció megváltozik, elvileg ettől takarékosabb lesz az autó. Az általunk mért átlagfogyasztás 7.2 liter volt. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet. A váltókar pontos, de egy kicsit hosszú úton jár. A futóműve egy kategóriával feljebb helyezi az Optimát. Kényelmes és kellően stabil. A fékek elől és hátul is tárcsafékek. A kormányzás pontos és a 10.9 méteres fordulókőr az autó méreteihez képes igen csak jó.

Kia OptimaBeülve kellemes meglepetés fogad bennünket. A műszerek három króm kerettel ellátott csőben foglalnak helyet. A műszerfal egyébként rendezett, de a multifunkciós kormány első ránézésre egy gombrengetegnek tűnik. Az ülések kényelmesek a felhasznált kárpitok kellemes és jó tapintásúak. A vezető oldali ajtóról vezérelhetjük a 4 elektromos ablakemelőt, a motorosan állítható és becsukható tükröket és innen nyithatjuk a csomagtér ajtót és a tanksapkát is.

Alapfelszereltségben is igen gazdag az extrák listája 6 légzsák, ESP, kormányról vezérelhető, bluetooth kihangosító, USB-csatlakozós, MP3-játszós CD-rádió, kétzónás automata légkondicionáló és távirányítós, induláskor automatikusan reteszelő központi zár. A csomagtartó 505 literes ami nem a legnagyobb méret a kategóriájában, de azért nem is olyan rossz.

A Kia szinte napról napra jobb lesz. árban azért talán már nem a legolcsóbb, de az egyedülálló 7év vagy 150000 kilométer garancia is a legjobb partner a siker felé vezető úton.  


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
Németországban is díjazták a DS3-at Németországban is díjazták a DS3-at Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Tíz százalékkal több új jármű eladásával kalkulál idén az MGE Tíz százalékkal több új jármű eladásával kalkulál idén az MGE A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra A Válság ellenére is hajlandóak vagyunk többet költeni egy zöld autóra Rekordot döntött az Audi Rekordot döntött az Audi
 
Népszerű cabrio - Mazda MX-5

Népszerű cabrio - Mazda MX-5

2012. november 04.
Egy autó, ami az évtizedek során semmit sem vesztett a népszerűségéből.
Részletek
Mazda MX-5Kipróbáltuk a Mazda MX-5 harmadik generációs egyedi kivitelű modelljét. A Roadster nem hozott szégyent elődeire, ízig vérig sportautó. Beleülve megszűnik körülöttünk a világ.

Elsőre szembesülünk a hatalmasra nyíló ajtókkal, hogy „könnyen” ki tudjunk szállni az autóból. Ami nem is olyan egyszerű, hisz pár centiméterre ülünk az aszfalttól. Beülve a Havanna bőr sportülésekbe, egyből rájövünk, hogy ez nem egy játékszer. Az ülés kényelmes és kiváló tartást biztosít, ráadásul fűthető is.


A Takumi felszereléshez kaptunk még az alumínium sportpedálokat is. A kormány klasszikus három küllős melyet bőrrel vontak be, az ajtókárpit is Havanna bőr borítást kapott. A műszeregységek jól áttekinthetőek, még egy olajnyomás mérő is helyet kapott a kilométeróra és a fordulatszámmérő között. Az  MX-5 nyitott tetővel a leg élvezetesebb, a  vászont egyszerűen, egy retesz oldásával el tudjuk tüntetni az ülések mögé. A zenéről egy érintő képernyős, navis  HiFi gondoskodik. A TomTom érintőképernyős navigáció rendelkezik AUX, USB és iPod csatlakozási lehetőséggel. Viszonylag sok tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben, van egy középen a két ülés között ez zárható is, de az ülések mögött is találunk egy-egy kis rekeszt. 150 literes csomagtartójába két személy csomagja bőven elfér.

A kulcsot elfordítva tapasztaljuk meg az igazi élvezetet, kellemesen duruzsolni kezd a 1.8 literes soros 4 hengeres motor a dupla kipufogón. Az erőforrás 126 lóerős, mely 6500 fordulatszámon áll rendelkezésünkre.

Mazda MX-5167 Nm nyomatékot egy ötfokozatú manuális váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A váltó nagyon pontos, rövid úton jár. Menet stabilizátor és kipörgés gátló tartja kordában a hátsó kerekekre zúduló nyomatékot, mely egy mozdulattal kikapcsolható. Az úton tartást a speciális felszereltséghez járó 17”-os acélszürke könnyűfém felnire szerelt 205/45-ös gumik biztosítják.



összességében az MX-5 egy igazi élményautó, kiváló minőségű hifivel, vászontetővel, erős motorral és nem utolsó sorban hátsókerék hajtással.


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén A FIAT 500L megkapta a kiváló ötcsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert Egy hónappal később írják alá az e-útdíj tendert A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta A Volkswagen Csoport mintegy százezer új munkahelyet teremtett 2007 óta Lada-platformra épül az "olcsó Nissan", a Datsun Lada-platformra épül az "olcsó Nissan", a Datsun
 
Robosztus - Ford Ranger  2.2 4x4 Limited

Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited

2012. november 04.
Egy gólyatábor lakói játékos körülmények között ismerkedhettek meg a Ford Ranger 2.2 literes változatával.
Részletek
Ford RangerA közelmúltban egy hosszú hétvégére az operatőrünk ellátogatott volt iskolája Gólyatáborába ahol kipróbálhatták a Ford Rangert a gólyákkal. Egy ilyen táborban sokféle feladat elé állíthatunk egy  pick-up-ot. De ott egy kicsit módosítottunk a programot, kötélhúzás helyett autó húzás időre, ki lesz a gyorsabb csapat címmel. Első nap kiélvezhettük az autópályán az autó 2.2 literes dízel motorjának menettulajdonságait.
Dinamikusan vitte a karosszériát. Kiváló volt az úttartása, a sávváltásokat rendesen bírta, nem imbolygott a kocsiszekrény.

A menetszél duruzsolása is elenyésző egy ekkora nagy autó esetében. Miközben suhantunk lefelé a Balatonra, kiélvezhettük a bőrülések nyújtotta kényelmet. A műszerfalon sok kezelőgombbal találkoztunk. A limitált szériában természetesen más hasznos felszerelés is megtalálható, így többek között a kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő és nem utolsó sorban a jó gördülést biztosító hatalmas felnik.

Volt alkalmunk kipróbálni a hátsó ülést is, ami kényelmes, nem a szokványos fapados egyenes hátú. Az autóban 3db 12 voltos elektromos csatlakozás van, amit egyszerre, egy időben is használhatunk. Az elsővel akár mobiltelefont tölthetünk, a másodikkal a két ülés közé tett 12 voltos hűtőtáskát üzemeltethetjük, míg a harmadik, amely a platón található, használhatjuk a külső eszközök árammal való ellátásra, ami lehet egy keresőlámpa az éjszakai munkához. A plató kellően tágas, rengeteg mindent felpakolhattunk, ami egy könnyű túrához elengedhetetlen. Alkalmunk volt a Rangert úgy is kipróbálni, hogy remek kis túrákat tettünk vele a dél balatoni régióban.

Ford RangerElőször tartottunk a 2,2 literes motortól, de később a 150 LE és az 1800 fordulat/ percnél rendelkezésre álló 375 Nm nyomaték meggyőzött arról, hogy jót alkottak a gyári mérnökök. A különböző próbálkozások, amely füves, sáros terepen tették próbára terepjárónkat, a fogyasztást nem vitték 9.6 liter/100 kilométer fölé. Nem mondanám, hogy a Ranger tipikus városi terepjáró, de azt sem, hogy ezzel hordanánk a  zöldséget a tanyáról. A városban jóval az autó sor feletti kilátás ad biztonságot a vezetőnek, és utasának. Ha egy autónak van igazi arca, akkor az a Rangernél, az a terepen mutatkozik be. De ha bekapcsoljuk a 4x4 hajtást akkor szinte nincs legyőzhetetlen akadály!

Aki szereti a nagy, robosztus terepjárókat, akkor ez a megfelelő választás az "utazónak"!


Kulcsszavak: hírek, teherautó, terepjáró, tesztek
 
Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Az osztrák autósok többsége helyesli a mentősáv bevezetését Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában Faforgács-szállító teherautók Ausztráliában Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Kevesebb teherautót szeretne látni csúcsidőszakban a városi forgalomban a Volvo Trucks Kevesebb teherautót szeretne látni csúcsidőszakban a városi forgalomban a Volvo Trucks
 
Kényelmes útitárs - Fiat Freemont

Kényelmes útitárs - Fiat Freemont

2012. október 29.
Igazi családi autó mivel hét személynek biztosít kényelmes utazást a Fiat Freemont.
Részletek
Fiat FreemontA Freemont elnevezése a szabadságot idézi, és annak az érzését, hogy a jármű bármivel képes megbirkózni, amivel a hétköznapok során találkozhat. A vadonatúj összkerékhajtású kivitel kihangsúlyozza a modell sokoldalú karakterét, ugyanis úgy viselkedik az utakon, mint egy terepjáró, olyan egyszerű kezelni, mint egy kombit, ugyanakkor egy hétüléses egyterű tágasságát nyújtja.

Az összkerékhajtás nagyobb biztonságot nyújt valamennyi vezetési helyzetben. Az aktív összkerékhajtási rendszer csak szükség esetén aktiválódik. A rendszer elektronikus vezérlőegysége szenzorok segítségével figyeli a gumik tapadását, és eldönti, mikor kell nyomatékot irányítani a hátsó kerekekre is. A hajtásról hatfokozatú automata váltóval társított 2 literes Multijet motor gondoskodik. A 170 lóerős motor a teljesítmény, az élvezetes vezethetőség és a csekély üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát nyújtja. Az autó kiváló vezethetőségét a 350 Nm maximális forgatónyomaték szavatolja.  A motor rendkívül rugalmas, 0-100-as gyorsulása és végsebessége is egyaránt ideálisnak mondható mindez együttesen dinamikusan és biztonságosan vezethető autóvá teszi a Freemontot.

A modell jellegzetes formatervének meghatározó eleme az erőteljes, izmos orrkialakítás, valamint az innovatív LED záró fények uralta far. A modern belső térben puha tapintású anyagokkal találkozhatunk. A vezetői környezetet króm elemekkel díszített, teljes szélességben végighúzódó műszerfal, vadonatúj műszeregység, lenyűgöző középkonzol, és egy 4,3-8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt infotainment rendszer uralja. Innen egyetlen finom érintéssel vezérelhető a jármű számos funkciója, beleértve a három klimatizációs zóna hőmérsékletének szabályozását, vagy az audio rendszer beállításait.

Fiat FreemontA Freemont maximális férőhelyet, kényelmet és sokoldalúságot kínál, hála az alapkivitelben beszerelt hét ülésének és tágas harmadik üléssorának, amely a 90 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően könnyen megközelíthető. A harmadik sor ülései egyetlen könnyed mozdulattal a padlóba hajthatók, a fennmaradó öt ülés mögött ezáltal sík, egyenletes padlójú csomagtér áll rendelkezésre.

A Freemont verzió gazdag alapfelszereltséget kínál: hét ülés, háromzónás automata klímaberendezés, CD-rádió MP3-lejátszással és 4,3 colos érintőképernyővel, fedélzeti számítógép, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, ködfényszórók, sebességtartó automata, keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, ülésmagasító, valamint teljes értékű riasztó.

A Fiat Freemont biztonság tekintetében is felülmúlhatatlan, ennek ékes bizonyítéka az ötcsillagos Euro NCAP minősítés.


Kulcsszavak: családi autó, fiat, tesztek, új autó
 
Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Az Új Qashqai hamarosan megérkezik Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Toyota Prius: 15 éve az autóipari innováció és technológia élvonalában Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Az Iveco csatlakozik a FIA közlekedésbiztonsági kampányához Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál Hazai kötődésű modellekkel ünnepel a Mercedes-Benz a Bazilikánál A Bosch teljes elektromos hajtásrendszert szállít a Fiat 500e számára A Bosch teljes elektromos hajtásrendszert szállít a Fiat 500e számára
 
Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic

Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic

2012. október 29.
Ez az a kategória ahol az Audi igazán családbarát autókat forgalmaz. A bőségesen felszerelt csúcstechnikájú jármű igazán nem hagy kívánnivalót maga után.
Részletek
Audi A4 AvantElső ránézésre szinte észrevehetetlen a váltózás, pedig az aktuális A4 egy pici ráncfelvarráson esett át. Kombi formához képest az arányok nagyon jól el vannak találva, az ablakok mentén végigfutó krómcsík az eleganciát hivatott mutatni. Az autó elejét természetesen a hangsúlyos „single frame” hűtőrács uralja, de csak egy minimális változással. A lámpák az Audinál megszokott nappali fénnyel világítanak a beindítást követően, de már sokkal látványosabban, mint eddig.  Az első lökhárító is más rajzolatot kapott.

A nagyméretű motorháztető alatt egy soros 4hengeres 1968 ccm-es 177 lóerős és 380 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A TDI diesel technika nagy előnye hogy a nyomatékcsúcsot 1750-2500 fordulat/percnél érezhetjük már. A hajtást egy nyolcfokozatú váltózó áttételű multitronic automataváltó közvetíti az első kerekekhez. Ez a multitronic rendszer képes a váltó áttételét úgy programozni, hogy a lehető legalacsonyabb fordulatszámon is a legnagyobb nyomatékot kapjuk.  A rugózás igen komfortos, a futómű a kisebb úthibákat minden gond nélkül kisimítja. A vezetési komfortot az opciós Drive select szolgáltatásnak köszönhetően gombnyomásra változtathatjuk meg.  A gazdaságos, komfortos, egyéni, dinamikus és automata állásban az elektronika más-más módon avatkozik be a gázpedál reakcióba ,  a kormányzásba, a váltó és a lengéscsillapítók működésébe.

Beülve az autóba, az Audi által megszokott kényelem és elegancia fogadja az utazókat. Az első ülések ülőlapja megfelelően hosszú az oldaltartásra nem lehet panasz és szinte mindenhogyan állítható, és ha ez nem lenne elég akkor még fűthető és szellőztethető. A középkonzol széles és egy nagyméretű színes információs kijelző uralja. A műszerek jól átláthatóak a kapcsoló kézre esnek, látszik az átgondoltság és a praktikum a műszerfalon. A hátsó sorban bőven van térdhely, de a lábfejek nehézkesen férnek el az első ülés alatt. A kombi kialakításnak köszönhetően a fejtér igen tágas.  

Audi A4 AvantA csomagtér 490 liter ami az ülések előre döntésével 1430 literre növelhető. Kombihoz képest a csomagtér kidolgozása meglepően kifinomult. A tető kissé kupés megoldása miatt pár litert azonban elvesztünk a csomagtartó hasznos méretéből. Az ajtó motoros mozgatású a kalaptartó egy mozdulattal eltüntethető, de nem a megszokott módon az ülésekbe tűnik el, hanem felhajtható a hátsó ülések felé. A szövetborítású padló egy egyszerű mozdulattal megfordítható és így már egy gumiborítású padlót kapunk, amibe bepakolhatunk koszosabb tárgyakat is.      


Kulcsszavak: audi, családi autó, tesztek, új autó
 
Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Három új külső színnel érkezik a Volkswagen e-up! Az új Audi A4 a munkahelyek biztonságáért Az új Audi A4 a munkahelyek biztonságáért 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 20. születésnapját ünnepli az Audi A3 Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi Minden idők legerősebb TT modelljét küldi versenybe az Audi Visszatér a Chevrolet Corvette Stingray Visszatér a Chevrolet Corvette Stingray
 
Valódi király - Suzuki B-King

Valódi király - Suzuki B-King

2012. október 28.
A Suzuki B-King egy valódi király a kategóriának, ráadásul úgy tervezték, hogy elnyűhetetlen a motorja.
Részletek
Suzuki B-King1340 cm3-s négyhengeres nem mindennapi motor, és nem is való mindenki kezébe. Története 2001-ben kezdődött a tokiói Motor show-n. A kiállításon minden márka próbálta az erejét fitogtatni, de a legnagyobb sikert, és látványosságot, a Suzuki érte el. Prototípusban is már a Hayabusha szíve dobogott, de megspékelték a mérnökök egy kompresszorral, így 250 lóerő körül teljesített. Természetesen ezt az utcai modell 2007-es megjelenésére módosították, és már „csak” 184 lóerőt teljesít a motor, ami sportmotorokat megszégyenítő teljesítmény.

Megjelenése erőt sugárzó, messziről látszik, hogy nem egy hétköznapi járművel van dolgunk. Tekintélyt parancsoló tankja, 200-as hátsó abroncsa, sejteti, hogy teljesítményben nincs hiány. Nagy ereje, és nagy termetének ellenére meglepően kezes jószág, igaz a gázkarral óvatosan kell bánni, mert bármilyen fokozatban, bármilyen sebességben meglepő dolgokat tud művelni. Fékrendszere tökéletesen eltalált, megbirkózik minden körülmények között a motorral. Futóművére sem lehet panaszunk, minden lehetséges állításra módunk van, kedvünkre hangolhatjuk.

A szélvédelmet nem vitték túlzásba a mérnökök, de meglepő módon, még így sem zavaró a menetszél, még autópályás tempónál sem. Első ránézésre alkalmatlannak tűnik utas szállítására, mivel a hátsó sámli igen magasan a vezető felett helyezkedik el, de ennek ellenére akár hosszabb távra is megfelelő az ülő alkalmatosság. Egyedül kapaszkodási lehetőségben van némi hiány az utas számára.
Jelenleg sajnálatos módon nem forgalmazza ezt a modellt az importőr, és használtként is igen kevés lelhető fel.

Suzuki B-KingKicsit életérzéssé vált a tulajoknak ezzel a masinával motorozni, aki megszerezte, nem akar megválni tőle, és számos becenevet is kapott a tulajoktól a motor, mint például Béka, és Béla király.
















Kulcsszavak: hírek, motor, suzuki, tesztek
 
Irányjelző Közlekedési Magazin decemberi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin decemberi ajánló Autók és motorok minden  mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán Autók és motorok minden mennyiségben a Discovery Channel februári műsorán Bemutatkozott Magyarországon az új Suzuki Celerio Bemutatkozott Magyarországon az új Suzuki Celerio Kétliteres turbómotor gazdagítja az Infiniti Q50 motorpalettáját Kétliteres turbómotor gazdagítja az Infiniti Q50 motorpalettáját Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró Elindul világhódító útjára a 2008, az új városi terepjáró
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 171 - 180