Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 181 - 190
Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d

Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d

2012. november 20.
Régi bevált mondás, hogy régi bevált csapaton ne változtass.
Részletek
Fiat 500L Ehhez tartotta magát a Fiat gyár, amikor piacra dobta az 500L változatát.

A Fiat újra előrukkolt egy 500-asnak hívott kisautóval, vagy hívhatnánk egyterűnek esetleg kombinak is. Persze ez már nem is olyan kicsi, mint a névből gondolnánk. A Topolinó megjelenése óta, ami talán már 70 éve is lehetett az 500-as név hallatán mindenkinek valami kicsi és aranyos jut az eszébe.

Persze Einstein óta minden relatív, 4147 mm-es hosszával akkor melyik kategóriába is tartozhat? és mivel a világunkban csak a változás állandó, nem maradhat le kedvenc kisautónk sem a megújulásról.

Négy éve megjelent elődjéhez is csak épphogy hasonlít. öt felnőtt részére is elegendő hely van. A fejtérből is csupán az opciósan kérhető panorámatető vehet el pár centit. Csomagtere alapból 343 liter ez növelhető a hátsó üléssor előrébb csúsztatásával is, viszont lehajtott állapotban 1310 literre növekszik. A belső terét fiatalos színek jellemzik, kényelmesen magas üléseiből egy designos jó fogású kormányt markolhatunk. A levegő a hangsúlyos szellőző rácsokon keresztül jöhet az autóba. A kilátást dupla A oszlop zavarhatja, ami megszokás kérdése. A fiatalos lendületet tovább erősíti a BEATS Hifi  bluetooth-al és 5’’ os kijelzővel.  1.3 –as Multijet motorja ideális választás az autóhoz.

Fiat 500LA 85 Lóerős diesel jól húz, 200 Nm-es nyomatéka elegendő egy jó gyorsításhoz. A lovakat egy 6 sebességes váltón keresztül juttatjuk az útra. Futóműve illetve rugózása nem túl feszes tehát jól illik a magyar utakhoz.  Nem tartozik a nagy étvágyú autók közé beéri 100-on 4.2 literrel.










Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
A feltörekvő piacok felé fordul az Opel A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Autópályadíj - Új kategória a buszokra és a lakóautókra Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Három „Auto Trophy” díjat is nyert az Audi Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir Felvillanyozó  tervek a Saab-nál Felvillanyozó tervek a Saab-nál
 
Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX

Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX

2012. november 20.
A Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják.
Részletek
Kia OptimaA Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják.

A Kia is mint a platform társ, a Hyundai is az elmúlt években bizonyította, hogy az Európai piac egyik komolyan meghatározó szereplője lett. Számunkra ez azért is fontos, mert a Kia Frankfurti dizájnstúdiójában dolgozó magyar Kovács Miklósnak és csapatának ebben a sikerben igen nagy szerepe van. A most bemutatásra kerülő Kia Optimát, ami a korábbi Magentist hivatott leváltani, is Kovács Miklós és csapata tervezte.

Az Optima formája, ha nem lenne rajta a Kia embléma, akkor szinte bármelyik márka típusa lehetne. Szemből jellegzetes a Kia arculatát tükröző hűtőrács, a húzott lámpák, a lökhárítóban elhelyezett ledes nappali fény és a ködlámpák. Oldalról kissé kupés a forma, az első sárvédőn elhelyezett légbeömlők csak optikai céllal kerültek oda. A hátsó lámpák sajnos nem ledesek.

Motorikusan egy 1999 ccm-es 165 lóerős és 195 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzines erőforrást találunk. A 165 lóerőt 6500 fordult/percnél míg a 195 nm nyomatékot 4800 fordulat/percnél adja le. Lehetőségünk van az autót egy úgynevezett ECO módban használnunk. Ilyenkor a gázpedál reakció megváltozik, elvileg ettől takarékosabb lesz az autó. Az általunk mért átlagfogyasztás 7.2 liter volt. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet. A váltókar pontos, de egy kicsit hosszú úton jár. A futóműve egy kategóriával feljebb helyezi az Optimát. Kényelmes és kellően stabil. A fékek elől és hátul is tárcsafékek. A kormányzás pontos és a 10.9 méteres fordulókőr az autó méreteihez képes igen csak jó.

Kia OptimaBeülve kellemes meglepetés fogad bennünket. A műszerek három króm kerettel ellátott csőben foglalnak helyet. A műszerfal egyébként rendezett, de a multifunkciós kormány első ránézésre egy gombrengetegnek tűnik. Az ülések kényelmesek a felhasznált kárpitok kellemes és jó tapintásúak. A vezető oldali ajtóról vezérelhetjük a 4 elektromos ablakemelőt, a motorosan állítható és becsukható tükröket és innen nyithatjuk a csomagtér ajtót és a tanksapkát is.

Alapfelszereltségben is igen gazdag az extrák listája 6 légzsák, ESP, kormányról vezérelhető, bluetooth kihangosító, USB-csatlakozós, MP3-játszós CD-rádió, kétzónás automata légkondicionáló és távirányítós, induláskor automatikusan reteszelő központi zár. A csomagtartó 505 literes ami nem a legnagyobb méret a kategóriájában, de azért nem is olyan rossz.

A Kia szinte napról napra jobb lesz. árban azért talán már nem a legolcsóbb, de az egyedülálló 7év vagy 150000 kilométer garancia is a legjobb partner a siker felé vezető úton.  


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest Közlekedésfejlesztéssel, energiatakarékossággal élhetőbb lehet Budapest A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese Felvillanyozó  tervek a Saab-nál Felvillanyozó tervek a Saab-nál
 
Népszerű cabrio - Mazda MX-5

Népszerű cabrio - Mazda MX-5

2012. november 04.
Egy autó, ami az évtizedek során semmit sem vesztett a népszerűségéből.
Részletek
Mazda MX-5Kipróbáltuk a Mazda MX-5 harmadik generációs egyedi kivitelű modelljét. A Roadster nem hozott szégyent elődeire, ízig vérig sportautó. Beleülve megszűnik körülöttünk a világ.

Elsőre szembesülünk a hatalmasra nyíló ajtókkal, hogy „könnyen” ki tudjunk szállni az autóból. Ami nem is olyan egyszerű, hisz pár centiméterre ülünk az aszfalttól. Beülve a Havanna bőr sportülésekbe, egyből rájövünk, hogy ez nem egy játékszer. Az ülés kényelmes és kiváló tartást biztosít, ráadásul fűthető is.


A Takumi felszereléshez kaptunk még az alumínium sportpedálokat is. A kormány klasszikus három küllős melyet bőrrel vontak be, az ajtókárpit is Havanna bőr borítást kapott. A műszeregységek jól áttekinthetőek, még egy olajnyomás mérő is helyet kapott a kilométeróra és a fordulatszámmérő között. Az  MX-5 nyitott tetővel a leg élvezetesebb, a  vászont egyszerűen, egy retesz oldásával el tudjuk tüntetni az ülések mögé. A zenéről egy érintő képernyős, navis  HiFi gondoskodik. A TomTom érintőképernyős navigáció rendelkezik AUX, USB és iPod csatlakozási lehetőséggel. Viszonylag sok tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben, van egy középen a két ülés között ez zárható is, de az ülések mögött is találunk egy-egy kis rekeszt. 150 literes csomagtartójába két személy csomagja bőven elfér.

A kulcsot elfordítva tapasztaljuk meg az igazi élvezetet, kellemesen duruzsolni kezd a 1.8 literes soros 4 hengeres motor a dupla kipufogón. Az erőforrás 126 lóerős, mely 6500 fordulatszámon áll rendelkezésünkre.

Mazda MX-5167 Nm nyomatékot egy ötfokozatú manuális váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A váltó nagyon pontos, rövid úton jár. Menet stabilizátor és kipörgés gátló tartja kordában a hátsó kerekekre zúduló nyomatékot, mely egy mozdulattal kikapcsolható. Az úton tartást a speciális felszereltséghez járó 17”-os acélszürke könnyűfém felnire szerelt 205/45-ös gumik biztosítják.



összességében az MX-5 egy igazi élményautó, kiváló minőségű hifivel, vászontetővel, erős motorral és nem utolsó sorban hátsókerék hajtással.


Kulcsszavak: hírek, tesztek
 
Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júliusi ajánló Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos Ismét közlekedik a karácsonyi Fényvillamos A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA
 
Robosztus - Ford Ranger  2.2 4x4 Limited

Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited

2012. november 04.
Egy gólyatábor lakói játékos körülmények között ismerkedhettek meg a Ford Ranger 2.2 literes változatával.
Részletek
Ford RangerA közelmúltban egy hosszú hétvégére az operatőrünk ellátogatott volt iskolája Gólyatáborába ahol kipróbálhatták a Ford Rangert a gólyákkal. Egy ilyen táborban sokféle feladat elé állíthatunk egy  pick-up-ot. De ott egy kicsit módosítottunk a programot, kötélhúzás helyett autó húzás időre, ki lesz a gyorsabb csapat címmel. Első nap kiélvezhettük az autópályán az autó 2.2 literes dízel motorjának menettulajdonságait.
Dinamikusan vitte a karosszériát. Kiváló volt az úttartása, a sávváltásokat rendesen bírta, nem imbolygott a kocsiszekrény.

A menetszél duruzsolása is elenyésző egy ekkora nagy autó esetében. Miközben suhantunk lefelé a Balatonra, kiélvezhettük a bőrülések nyújtotta kényelmet. A műszerfalon sok kezelőgombbal találkoztunk. A limitált szériában természetesen más hasznos felszerelés is megtalálható, így többek között a kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő és nem utolsó sorban a jó gördülést biztosító hatalmas felnik.

Volt alkalmunk kipróbálni a hátsó ülést is, ami kényelmes, nem a szokványos fapados egyenes hátú. Az autóban 3db 12 voltos elektromos csatlakozás van, amit egyszerre, egy időben is használhatunk. Az elsővel akár mobiltelefont tölthetünk, a másodikkal a két ülés közé tett 12 voltos hűtőtáskát üzemeltethetjük, míg a harmadik, amely a platón található, használhatjuk a külső eszközök árammal való ellátásra, ami lehet egy keresőlámpa az éjszakai munkához. A plató kellően tágas, rengeteg mindent felpakolhattunk, ami egy könnyű túrához elengedhetetlen. Alkalmunk volt a Rangert úgy is kipróbálni, hogy remek kis túrákat tettünk vele a dél balatoni régióban.

Ford RangerElőször tartottunk a 2,2 literes motortól, de később a 150 LE és az 1800 fordulat/ percnél rendelkezésre álló 375 Nm nyomaték meggyőzött arról, hogy jót alkottak a gyári mérnökök. A különböző próbálkozások, amely füves, sáros terepen tették próbára terepjárónkat, a fogyasztást nem vitték 9.6 liter/100 kilométer fölé. Nem mondanám, hogy a Ranger tipikus városi terepjáró, de azt sem, hogy ezzel hordanánk a  zöldséget a tanyáról. A városban jóval az autó sor feletti kilátás ad biztonságot a vezetőnek, és utasának. Ha egy autónak van igazi arca, akkor az a Rangernél, az a terepen mutatkozik be. De ha bekapcsoljuk a 4x4 hajtást akkor szinte nincs legyőzhetetlen akadály!

Aki szereti a nagy, robosztus terepjárókat, akkor ez a megfelelő választás az "utazónak"!


Kulcsszavak: hírek, teherautó, terepjáró, tesztek
 
Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi Átnevezi Global Small modelljét Európában a Mitsubishi A Qashqai együtt él a várossal A Qashqai együtt él a várossal Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát Az import autók rontják a hazai gépjárműállomány átlagéletkorát Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben Kósa Lajos: újraindul a 2-es villamos-projekt Debrecenben Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia Örömautózás a legmagasabb szinten: szenvedély, sportosság, intelligencia
 
Kényelmes útitárs - Fiat Freemont

Kényelmes útitárs - Fiat Freemont

2012. október 29.
Igazi családi autó mivel hét személynek biztosít kényelmes utazást a Fiat Freemont.
Részletek
Fiat FreemontA Freemont elnevezése a szabadságot idézi, és annak az érzését, hogy a jármű bármivel képes megbirkózni, amivel a hétköznapok során találkozhat. A vadonatúj összkerékhajtású kivitel kihangsúlyozza a modell sokoldalú karakterét, ugyanis úgy viselkedik az utakon, mint egy terepjáró, olyan egyszerű kezelni, mint egy kombit, ugyanakkor egy hétüléses egyterű tágasságát nyújtja.

Az összkerékhajtás nagyobb biztonságot nyújt valamennyi vezetési helyzetben. Az aktív összkerékhajtási rendszer csak szükség esetén aktiválódik. A rendszer elektronikus vezérlőegysége szenzorok segítségével figyeli a gumik tapadását, és eldönti, mikor kell nyomatékot irányítani a hátsó kerekekre is. A hajtásról hatfokozatú automata váltóval társított 2 literes Multijet motor gondoskodik. A 170 lóerős motor a teljesítmény, az élvezetes vezethetőség és a csekély üzemanyag-fogyasztás optimális egyensúlyát nyújtja. Az autó kiváló vezethetőségét a 350 Nm maximális forgatónyomaték szavatolja.  A motor rendkívül rugalmas, 0-100-as gyorsulása és végsebessége is egyaránt ideálisnak mondható mindez együttesen dinamikusan és biztonságosan vezethető autóvá teszi a Freemontot.

A modell jellegzetes formatervének meghatározó eleme az erőteljes, izmos orrkialakítás, valamint az innovatív LED záró fények uralta far. A modern belső térben puha tapintású anyagokkal találkozhatunk. A vezetői környezetet króm elemekkel díszített, teljes szélességben végighúzódó műszerfal, vadonatúj műszeregység, lenyűgöző középkonzol, és egy 4,3-8,4 colos, színes érintőképernyővel felszerelt infotainment rendszer uralja. Innen egyetlen finom érintéssel vezérelhető a jármű számos funkciója, beleértve a három klimatizációs zóna hőmérsékletének szabályozását, vagy az audio rendszer beállításait.

Fiat FreemontA Freemont maximális férőhelyet, kényelmet és sokoldalúságot kínál, hála az alapkivitelben beszerelt hét ülésének és tágas harmadik üléssorának, amely a 90 fokban nyíló ajtóknak köszönhetően könnyen megközelíthető. A harmadik sor ülései egyetlen könnyed mozdulattal a padlóba hajthatók, a fennmaradó öt ülés mögött ezáltal sík, egyenletes padlójú csomagtér áll rendelkezésre.

A Freemont verzió gazdag alapfelszereltséget kínál: hét ülés, háromzónás automata klímaberendezés, CD-rádió MP3-lejátszással és 4,3 colos érintőképernyővel, fedélzeti számítógép, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, ködfényszórók, sebességtartó automata, keréknyomás-ellenőrző rendszer, kulcs nélküli nyitás és indítás, ülésmagasító, valamint teljes értékű riasztó.

A Fiat Freemont biztonság tekintetében is felülmúlhatatlan, ennek ékes bizonyítéka az ötcsillagos Euro NCAP minősítés.


Kulcsszavak: családi autó, fiat, tesztek, új autó
 
Új PureTech motorok a Citroëntő Új PureTech motorok a Citroëntő MGE: júniusban 17,5 százalékkal nőtt az új autók száma MGE: júniusban 17,5 százalékkal nőtt az új autók száma A Fiat Tychy gyára elnyerte a „Világszínvonalú Gyártás” arany fokozatát A Fiat Tychy gyára elnyerte a „Világszínvonalú Gyártás” arany fokozatát A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Bemutatkozott az izmos 500-as crossover a hazai sajtónak Bemutatkozott az izmos 500-as crossover a hazai sajtónak
 
Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic

Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic

2012. október 29.
Ez az a kategória ahol az Audi igazán családbarát autókat forgalmaz. A bőségesen felszerelt csúcstechnikájú jármű igazán nem hagy kívánnivalót maga után.
Részletek
Audi A4 AvantElső ránézésre szinte észrevehetetlen a váltózás, pedig az aktuális A4 egy pici ráncfelvarráson esett át. Kombi formához képest az arányok nagyon jól el vannak találva, az ablakok mentén végigfutó krómcsík az eleganciát hivatott mutatni. Az autó elejét természetesen a hangsúlyos „single frame” hűtőrács uralja, de csak egy minimális változással. A lámpák az Audinál megszokott nappali fénnyel világítanak a beindítást követően, de már sokkal látványosabban, mint eddig.  Az első lökhárító is más rajzolatot kapott.

A nagyméretű motorháztető alatt egy soros 4hengeres 1968 ccm-es 177 lóerős és 380 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A TDI diesel technika nagy előnye hogy a nyomatékcsúcsot 1750-2500 fordulat/percnél érezhetjük már. A hajtást egy nyolcfokozatú váltózó áttételű multitronic automataváltó közvetíti az első kerekekhez. Ez a multitronic rendszer képes a váltó áttételét úgy programozni, hogy a lehető legalacsonyabb fordulatszámon is a legnagyobb nyomatékot kapjuk.  A rugózás igen komfortos, a futómű a kisebb úthibákat minden gond nélkül kisimítja. A vezetési komfortot az opciós Drive select szolgáltatásnak köszönhetően gombnyomásra változtathatjuk meg.  A gazdaságos, komfortos, egyéni, dinamikus és automata állásban az elektronika más-más módon avatkozik be a gázpedál reakcióba ,  a kormányzásba, a váltó és a lengéscsillapítók működésébe.

Beülve az autóba, az Audi által megszokott kényelem és elegancia fogadja az utazókat. Az első ülések ülőlapja megfelelően hosszú az oldaltartásra nem lehet panasz és szinte mindenhogyan állítható, és ha ez nem lenne elég akkor még fűthető és szellőztethető. A középkonzol széles és egy nagyméretű színes információs kijelző uralja. A műszerek jól átláthatóak a kapcsoló kézre esnek, látszik az átgondoltság és a praktikum a műszerfalon. A hátsó sorban bőven van térdhely, de a lábfejek nehézkesen férnek el az első ülés alatt. A kombi kialakításnak köszönhetően a fejtér igen tágas.  

Audi A4 AvantA csomagtér 490 liter ami az ülések előre döntésével 1430 literre növelhető. Kombihoz képest a csomagtér kidolgozása meglepően kifinomult. A tető kissé kupés megoldása miatt pár litert azonban elvesztünk a csomagtartó hasznos méretéből. Az ajtó motoros mozgatású a kalaptartó egy mozdulattal eltüntethető, de nem a megszokott módon az ülésekbe tűnik el, hanem felhajtható a hátsó ülések felé. A szövetborítású padló egy egyszerű mozdulattal megfordítható és így már egy gumiborítású padlót kapunk, amibe bepakolhatunk koszosabb tárgyakat is.      


Kulcsszavak: audi, családi autó, tesztek, új autó
 
Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at Az Audi tovább tökéletesítette prémium SUV modelljét, az Audi Q3-at A hosszú távú fenntarthatóság és az energiahatékonyság az Audi Hungaria vállalati stratégiájának központi eleme A hosszú távú fenntarthatóság és az energiahatékonyság az Audi Hungaria vállalati stratégiájának központi eleme Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra Az EU tagállamai kompromisszumos megoldásként 35 százalékkal csökkentenék az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja A négykarikás márka modellpalettájának legújabb fénydizájnja Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic
 
Valódi király - Suzuki B-King

Valódi király - Suzuki B-King

2012. október 28.
A Suzuki B-King egy valódi király a kategóriának, ráadásul úgy tervezték, hogy elnyűhetetlen a motorja.
Részletek
Suzuki B-King1340 cm3-s négyhengeres nem mindennapi motor, és nem is való mindenki kezébe. Története 2001-ben kezdődött a tokiói Motor show-n. A kiállításon minden márka próbálta az erejét fitogtatni, de a legnagyobb sikert, és látványosságot, a Suzuki érte el. Prototípusban is már a Hayabusha szíve dobogott, de megspékelték a mérnökök egy kompresszorral, így 250 lóerő körül teljesített. Természetesen ezt az utcai modell 2007-es megjelenésére módosították, és már „csak” 184 lóerőt teljesít a motor, ami sportmotorokat megszégyenítő teljesítmény.

Megjelenése erőt sugárzó, messziről látszik, hogy nem egy hétköznapi járművel van dolgunk. Tekintélyt parancsoló tankja, 200-as hátsó abroncsa, sejteti, hogy teljesítményben nincs hiány. Nagy ereje, és nagy termetének ellenére meglepően kezes jószág, igaz a gázkarral óvatosan kell bánni, mert bármilyen fokozatban, bármilyen sebességben meglepő dolgokat tud művelni. Fékrendszere tökéletesen eltalált, megbirkózik minden körülmények között a motorral. Futóművére sem lehet panaszunk, minden lehetséges állításra módunk van, kedvünkre hangolhatjuk.

A szélvédelmet nem vitték túlzásba a mérnökök, de meglepő módon, még így sem zavaró a menetszél, még autópályás tempónál sem. Első ránézésre alkalmatlannak tűnik utas szállítására, mivel a hátsó sámli igen magasan a vezető felett helyezkedik el, de ennek ellenére akár hosszabb távra is megfelelő az ülő alkalmatosság. Egyedül kapaszkodási lehetőségben van némi hiány az utas számára.
Jelenleg sajnálatos módon nem forgalmazza ezt a modellt az importőr, és használtként is igen kevés lelhető fel.

Suzuki B-KingKicsit életérzéssé vált a tulajoknak ezzel a masinával motorozni, aki megszerezte, nem akar megválni tőle, és számos becenevet is kapott a tulajoktól a motor, mint például Béka, és Béla király.
















Kulcsszavak: hírek, motor, suzuki, tesztek
 
Robosztus - Ford Ranger  2.2 4x4 Limited Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited Dinamika felsőfokon –  Az Audi RS 7 Sportback Dinamika felsőfokon – Az Audi RS 7 Sportback A feltörekvő piacok felé fordul az Opel A feltörekvő piacok felé fordul az Opel Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Az új Ford Fiesta vigyáz a fiatal sofőrökre Öt Euro NCAP csillag és négy innovációs díj az új Volkswagen Golf számára Öt Euro NCAP csillag és négy innovációs díj az új Volkswagen Golf számára
 
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

2012. október 28.
Akár klasszikus sportkocsi is lehet belőle, miközben a ma csúcstechnológiája dolgozik a karosszériába építve. Ez az autó a Toyota GT 86.
Részletek
Toyota GT 86A Toyota 5 évvel a Supra beszüntetése után, újra előrukkolt egy sportos, szinte tökéletes súlyelosztású hátsó kerék meghajtású sportautóval a GT86-al, amely méltó utódja a legendás AE86-nak.

Első ránézésre is az ízig, vérig sportautó érzetét kelti a GT86. Ezt fokozza a hátsó szárny, diffúzor és a rendkívül alacsony felépítés, ugyanis az autó mindössze 1285 milliméter magas. Felfedezhetünk rengeteg motívumot, melyek jellemzőek a típusra. Ide tartozik például a dupla 86 milliméter átmérőjű kipufogó és a boxermotorra utaló jelek a kasztnin.

Az autóba beülve megszűnik körülöttünk a világ, az ülés szinte a földön van, oldaltartása tökéletes. A kormány majdnem függőlegesen helyezkedik el előttünk, dőlésszöge mindössze 12 fok. Fogása kiváló, méretét tekintve a legkisebb átmérőjű a Toyota családban. A modell 2 + 2 üléses ebből gyakorlatilag a két első ülés használható, mert egy átlagos magasságú felnőtt mögé maximum egy 12 év alatti gyermek fér be hátra, de ezt a típust nem is erre tervezték. Az anyaghasználat a Toyotától megszokott minőségű. Kellemes tapintású a bőrborítású kormány, szépek a piros cérnával varrott bőrözött elemek.

A GT86-al a gyártó szakított minden mai trenddel, ami a turbóról, össz kerék hajtásról és a széles gumiabroncsokról szól.  A típusban elől található egy 2 literes boxer elrendezésű erőforrás, melyet a Subaruval közösen fejlesztettek ki. A motor 200 lóerőt képes kipréselni magából 7500-as fordulatszámon, ehhez társul 205 Nm nyomaték, mely egy remekre hangolt nagyon pontos és rövid úton járó 6 fokozatú kézi válton jut a hátsó kerekekre. Ezzel, az elsőre nem túl soknak tűnő nyomatékkal is megindítható a GT hátulja egy apró gázmozdulattal. Minden reakcióra azonnal reagál, teljesen közvetlen a kormány és a gázpedál is, ez cél is volt a tervezés során.

Toyota GT 86összességében a Toyota GT86 egy ízig-vérig sportautó, semmi felesleges extra nincs benne, csak az ami a sportos vezetést segíti. Könnyű, kiváló súlyelosztású, élmény gazdag autó, melyet inkább másodiknak tudunk elképzelni.

















Kulcsszavak: hírek, Luxus autó, sportautó, tesztek, toyota
 
Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota Minden eddiginél többet fordít kutatásra és fejlesztésre a Toyota A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött A Hankook Tire új globális kutatás-fejlesztési központ létrehozásáról döntött Szikszón épül az új Hungaroring Szikszón épül az új Hungaroring Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid
 
Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

2012. október 28.
Izgalmas vetélkedő lesz a  Volkswagen Up és a Skoda Citigo magyarországi szereplése. Mindkét típusnak lesznek bőven vásárlói, hiszen a két márka neve mögött komoly a vásárlói réteg.
Részletek
Volkswagen UpA mini autók piacán a Volkswagen a Lupo óta nem volt jelen. A nemrégiben bemutatott legkisebb Volkswagen erre a piacra szeretne visszatérni.

Az UP a maga 3540 mm-es hosszával a 1645 mm-es szélességével és az 1489 mm-es magasságával igazi városi mini cirkáló lett.


Kis autó létére meglepően tágas és kényelmes a belterében egy átlagos méretű vezető és utasa kényelmesen elfér, nem kelt szorongást az emberben, bár a visszapillantó tükörben feltűnő kamion látványa azért eleinte egy kis aggodalomra ad okot.

Motorikusan a külső méreteknek megfelelően egy kis köbcentis erőforrást találunk. Az erőről egy 999 ccm-es 75 lóerős és 95 nm nyomatékkal rendelkező 3 hengeres benzines motor gondoskodik.  A 75 lóerőt 6200 fordulat/percnél a 95 nm nyomatékot pedig 3000-4300 fordulat/percnél élvezhetjük.  Az autó 929 kg-os önsúlyának köszönhetően a fogyasztása városi használatban 5,5-5,9 liter, míg az országúti fogyasztása meglepően alacsony 4,0-4,2 liter. Ha ügyesen és takarékosan tudunk vezetni, akkor az átlagfogyasztást 5 liter alá tudjuk szorítani.

Volkswagen UPA futómű kényelmes a fékek megfelelően lassítják az Up-ot. A szervokormány elektromechanikus és csak akkor dolgozik, ha ténylegesen szükség van rá ezzel a rendszerrel akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakarít az autó 100 kilométeren.  A beltér megfelelő,  három személy utazására ideális. A csomagtartó 251 liter a hátsó ülések lehajtásával ez akár 951 literig bővíthető és mivel a jobb első ülés lehajtható így akár két méteres tárgyakat is el tudunk helyezni.

Az első lökhárítóban elhelyezett Early-crash szenzor az ütközés tényleges pillanatában aktiválja az utas visszatartó rendszereket, az övfeszítőket és a légzsákokat. Az elől ülők biztonságáról aktív kormányoszlop és hat légzsák gondoskodik.


Kulcsszavak: alsó kategória, hírek, környezetbarát, tesztek, városi autó
 
Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet A BKV nem tudja tartani az új trolimenetrendet Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK Kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat a BKK A Passat Alltrack és a Touareg Hybrid a 2013-as „Év Összkerékhajtású Autója” A Passat Alltrack és a Touareg Hybrid a 2013-as „Év Összkerékhajtású Autója” Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a  gumiabroncsok tesztelése során Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során
 
Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

2012. szeptember 24.
A Chevrolet Aveo dízel változata egy kényelmes, takarékos üzemmódú családi autó. Hatalmas csomagtartójába jól lehet pakolni.
Részletek
Chevrolet AveoAz új Aveo érdekes design-ja már megszokott az utakon. Az autó különálló kerek fényszórói és az elején elhelyezett hűtőmaszk kellően hangsúlyos és dinamikus külsőt ad.

Volt már szerencsénk a 115 lóerős automataváltós modellhez és igen jó véleményünk volt róla. Ezért is vártuk nagyon a diesel változatot. Ennek az Aveonak a motortere egy régi ismerőst rejtegetett. A Fiat által gyártott 1.25 literes diesel motor az Opel közreműködésével került a Aveo elejébe. 

A motor 1248 ccm-es 4000 fordulat/percnél 95 lóerős teljesítményre és 1750 fordulat/percnél 210 nm nyomatékra képes az Opel által CDTI-nek nevezett közös nyomócsöves turbódiesel erőforrás. Az igen alacsony fordulatszámon fellépő nyomatékot egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jutathatjuk el az első kerekekig. Az 1.3-as CDTI motoroknak az Opel modellekben az volt az egyik problémája, hogy alacsony fordulatszámnál igen nagy turbólyukat lehetett érezni. Ezt a Chevrolet mérnökeinek a motorvezérlés átprogramozásával sikerült kiküszöbölni. A fogyasztás vegyes használat esetén 4.9 literre jött ki, ami nagyban köszönhető a Start- Stop rendszernek. A futóműnek meg sem kottyan egy-egy komolyabb kanyarvétel, a kormányzás pontos, de a féket szokni kell, túl mélyen és hirtelen kezdenek el fogni.

A műszerfalra pillantva olyan mintha egy sportmotort vezetnénk. A műszeregység egy nagyméretű analóg fordulatszámmérőből és egy digitális egységből áll. A digitális egységről leolvashatjuk a sebesség adatokat, a pillanatnyi sebességi fokozatunkat, az üzemanyag szintet és a fedélzeti komputer adatait is. A középkonzolon találjuk a mp3 lejátszásra képes USB-s és bluetooth-os kormányról is vezérelhető cd-s rádiót. A rádió két oldalán tároló helyeket találunk.

Chevrolet AveoA műszerfal szinte teljes egészében műanyag, de a tapintása kellemes. A kéttónusú műszerfal kifejezetten feldobja az autó belsőt.  Az utastérben 4 felnőtt kényelmesen utazhat. Kartámaszt csak a vezető ülésén találunk. A csomagtartó 290 literes, ami nem túl nagy, de ebben a kategóriában ez teljesen megfelelő.










Kulcsszavak: családi autó, hírek, tesztek
 
Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert Az állam működteti majd a mobil fizetési rendszert Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt A feltörekvő piacok felé fordul az Opel A feltörekvő piacok felé fordul az Opel
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 181 - 190