Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 181 - 190
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86

2012. október 28.
Akár klasszikus sportkocsi is lehet belőle, miközben a ma csúcstechnológiája dolgozik a karosszériába építve. Ez az autó a Toyota GT 86.
Részletek
Toyota GT 86A Toyota 5 évvel a Supra beszüntetése után, újra előrukkolt egy sportos, szinte tökéletes súlyelosztású hátsó kerék meghajtású sportautóval a GT86-al, amely méltó utódja a legendás AE86-nak.

Első ránézésre is az ízig, vérig sportautó érzetét kelti a GT86. Ezt fokozza a hátsó szárny, diffúzor és a rendkívül alacsony felépítés, ugyanis az autó mindössze 1285 milliméter magas. Felfedezhetünk rengeteg motívumot, melyek jellemzőek a típusra. Ide tartozik például a dupla 86 milliméter átmérőjű kipufogó és a boxermotorra utaló jelek a kasztnin.

Az autóba beülve megszűnik körülöttünk a világ, az ülés szinte a földön van, oldaltartása tökéletes. A kormány majdnem függőlegesen helyezkedik el előttünk, dőlésszöge mindössze 12 fok. Fogása kiváló, méretét tekintve a legkisebb átmérőjű a Toyota családban. A modell 2 + 2 üléses ebből gyakorlatilag a két első ülés használható, mert egy átlagos magasságú felnőtt mögé maximum egy 12 év alatti gyermek fér be hátra, de ezt a típust nem is erre tervezték. Az anyaghasználat a Toyotától megszokott minőségű. Kellemes tapintású a bőrborítású kormány, szépek a piros cérnával varrott bőrözött elemek.

A GT86-al a gyártó szakított minden mai trenddel, ami a turbóról, össz kerék hajtásról és a széles gumiabroncsokról szól.  A típusban elől található egy 2 literes boxer elrendezésű erőforrás, melyet a Subaruval közösen fejlesztettek ki. A motor 200 lóerőt képes kipréselni magából 7500-as fordulatszámon, ehhez társul 205 Nm nyomaték, mely egy remekre hangolt nagyon pontos és rövid úton járó 6 fokozatú kézi válton jut a hátsó kerekekre. Ezzel, az elsőre nem túl soknak tűnő nyomatékkal is megindítható a GT hátulja egy apró gázmozdulattal. Minden reakcióra azonnal reagál, teljesen közvetlen a kormány és a gázpedál is, ez cél is volt a tervezés során.

Toyota GT 86összességében a Toyota GT86 egy ízig-vérig sportautó, semmi felesleges extra nincs benne, csak az ami a sportos vezetést segíti. Könnyű, kiváló súlyelosztású, élmény gazdag autó, melyet inkább másodiknak tudunk elképzelni.

















Kulcsszavak: hírek, Luxus autó, sportautó, tesztek, toyota
 
Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Tizenkét millió dollárra becsült szupersportautót árvereznek el augusztusban Tizenkét millió dollárra becsült szupersportautót árvereznek el augusztusban Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban Egy másik Toyota legenda is megújul Tokióban Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe Negyedik éve növeli folyamatosan eladásait a Toyota Motor Europe
 
Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

Legkisebb Volkswagen - Volkswagen UP 1.0

2012. október 28.
Izgalmas vetélkedő lesz a  Volkswagen Up és a Skoda Citigo magyarországi szereplése. Mindkét típusnak lesznek bőven vásárlói, hiszen a két márka neve mögött komoly a vásárlói réteg.
Részletek
Volkswagen UpA mini autók piacán a Volkswagen a Lupo óta nem volt jelen. A nemrégiben bemutatott legkisebb Volkswagen erre a piacra szeretne visszatérni.

Az UP a maga 3540 mm-es hosszával a 1645 mm-es szélességével és az 1489 mm-es magasságával igazi városi mini cirkáló lett.


Kis autó létére meglepően tágas és kényelmes a belterében egy átlagos méretű vezető és utasa kényelmesen elfér, nem kelt szorongást az emberben, bár a visszapillantó tükörben feltűnő kamion látványa azért eleinte egy kis aggodalomra ad okot.

Motorikusan a külső méreteknek megfelelően egy kis köbcentis erőforrást találunk. Az erőről egy 999 ccm-es 75 lóerős és 95 nm nyomatékkal rendelkező 3 hengeres benzines motor gondoskodik.  A 75 lóerőt 6200 fordulat/percnél a 95 nm nyomatékot pedig 3000-4300 fordulat/percnél élvezhetjük.  Az autó 929 kg-os önsúlyának köszönhetően a fogyasztása városi használatban 5,5-5,9 liter, míg az országúti fogyasztása meglepően alacsony 4,0-4,2 liter. Ha ügyesen és takarékosan tudunk vezetni, akkor az átlagfogyasztást 5 liter alá tudjuk szorítani.

Volkswagen UPA futómű kényelmes a fékek megfelelően lassítják az Up-ot. A szervokormány elektromechanikus és csak akkor dolgozik, ha ténylegesen szükség van rá ezzel a rendszerrel akár 0,2 liter üzemanyagot is megtakarít az autó 100 kilométeren.  A beltér megfelelő,  három személy utazására ideális. A csomagtartó 251 liter a hátsó ülések lehajtásával ez akár 951 literig bővíthető és mivel a jobb első ülés lehajtható így akár két méteres tárgyakat is el tudunk helyezni.

Az első lökhárítóban elhelyezett Early-crash szenzor az ütközés tényleges pillanatában aktiválja az utas visszatartó rendszereket, az övfeszítőket és a légzsákokat. Az elől ülők biztonságáról aktív kormányoszlop és hat légzsák gondoskodik.


Kulcsszavak: alsó kategória, hírek, környezetbarát, tesztek, városi autó
 
Csúcson az elektromos autók és az ázsiai cégek száma a frankfurti autószalonon Csúcson az elektromos autók és az ázsiai cégek száma a frankfurti autószalonon Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Mit töltünk majd az autónkba tíz év múlva? Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében Ónos eső esik, két sószóró gép is árokba csúszott Pest megyében
 
Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

Kényelmes családi autó - Chevrolet Aveo 1.3 diesel

2012. szeptember 24.
A Chevrolet Aveo dízel változata egy kényelmes, takarékos üzemmódú családi autó. Hatalmas csomagtartójába jól lehet pakolni.
Részletek
Chevrolet AveoAz új Aveo érdekes design-ja már megszokott az utakon. Az autó különálló kerek fényszórói és az elején elhelyezett hűtőmaszk kellően hangsúlyos és dinamikus külsőt ad.

Volt már szerencsénk a 115 lóerős automataváltós modellhez és igen jó véleményünk volt róla. Ezért is vártuk nagyon a diesel változatot. Ennek az Aveonak a motortere egy régi ismerőst rejtegetett. A Fiat által gyártott 1.25 literes diesel motor az Opel közreműködésével került a Aveo elejébe. 

A motor 1248 ccm-es 4000 fordulat/percnél 95 lóerős teljesítményre és 1750 fordulat/percnél 210 nm nyomatékra képes az Opel által CDTI-nek nevezett közös nyomócsöves turbódiesel erőforrás. Az igen alacsony fordulatszámon fellépő nyomatékot egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül jutathatjuk el az első kerekekig. Az 1.3-as CDTI motoroknak az Opel modellekben az volt az egyik problémája, hogy alacsony fordulatszámnál igen nagy turbólyukat lehetett érezni. Ezt a Chevrolet mérnökeinek a motorvezérlés átprogramozásával sikerült kiküszöbölni. A fogyasztás vegyes használat esetén 4.9 literre jött ki, ami nagyban köszönhető a Start- Stop rendszernek. A futóműnek meg sem kottyan egy-egy komolyabb kanyarvétel, a kormányzás pontos, de a féket szokni kell, túl mélyen és hirtelen kezdenek el fogni.

A műszerfalra pillantva olyan mintha egy sportmotort vezetnénk. A műszeregység egy nagyméretű analóg fordulatszámmérőből és egy digitális egységből áll. A digitális egységről leolvashatjuk a sebesség adatokat, a pillanatnyi sebességi fokozatunkat, az üzemanyag szintet és a fedélzeti komputer adatait is. A középkonzolon találjuk a mp3 lejátszásra képes USB-s és bluetooth-os kormányról is vezérelhető cd-s rádiót. A rádió két oldalán tároló helyeket találunk.

Chevrolet AveoA műszerfal szinte teljes egészében műanyag, de a tapintása kellemes. A kéttónusú műszerfal kifejezetten feldobja az autó belsőt.  Az utastérben 4 felnőtt kényelmesen utazhat. Kartámaszt csak a vezető ülésén találunk. A csomagtartó 290 literes, ami nem túl nagy, de ebben a kategóriában ez teljesen megfelelő.










Kulcsszavak: családi autó, hírek, tesztek
 
Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is Eladja hat üzemét az Opel a GM-nek, közöttük a szentgotthárdit is Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Fejleszti nagysebességű vonathálózatát Kína Fejleszti nagysebességű vonathálózatát Kína Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben Kína maradt a világ legnagyobb autógyártója és piaca 2012-ben A Škoda Rapid elnyerte az „Auto Trophy 2012”díjat A Škoda Rapid elnyerte az „Auto Trophy 2012”díjat
 
Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

Sportos limuzin - Mazda6 2,2 CD163 GTA

2012. szeptember 24.
Jól összeszerelt, kényelmes, extrákkal bőségesen ellátott a Mazda 6-os 2.2 literes 163 Lóerős CD változata.
Részletek
Mazda6Kipróbáltuk a Mazda6 három féle erősségű dieselének középső változatát, melyben egy 2,2 literes erőforrás dolgozik. A motor 163 lóerős mely már 3500-as fordulattól a rendelkezésünkre áll, és 360 Nm forgatónyomaték leadására képes. Erőátvitelről egy 6 sebességes manuális váltó gondoskodik mely rendkívül pontos és könnyedén kapcsolható. A 6 ezekkel a paraméterekkel elképesztő fogyasztást produkál, átlagban az autó megelégszik 5 – 5,6 literrel.

A GTA felszereltség magában foglalja a 18 colos alufelniket melyek kifejezetten szépek, a sötétített hátsó ablakot és króm díszeket.  összességében egy sportos limuzinról beszélünk. A futómű nagyon kemény. Kisebb úthibákat gond nélkül veszi, nagyobbakkal már meggyűlik a baja. De a keményre hangolt futóműnek köszönhetően sportos vezetési élményt biztosít az új 6- os, melyhez egy erős motor is társul.

A sportosság belül is fellelhető, jó fogású bőr bevonatú kis átmérőjű kormány. A sportos és harmonikus műszerfal könnyen átlátható, informatív.  Kormányon található vezérlő szervekkel szinte minden funkció irányítható. Ide tartozik a multimédia, fedélzeti számítógép, tempomat. ülések jól pozícionálhatók, kényelmesek. Bőr és szövet borítást kaptak. A hűtött könyöktámasz fedlapja előre hátra csúsztatható.

Mazda6A  Mazda 6 egy erős motorral ellátott, kiváló futóművű, extrákkal teletűzdelt, tágas limuzin.


















Kulcsszavak: családi autó, hírek, japán, tesztek
 
További üzembezárások várhatók az európai autóiparban További üzembezárások várhatók az európai autóiparban Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat Az idén már több import használt autót regisztrálnak, mint újat Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva Mercedes-Benz használt személyautók, garantáltan átvizsgálva A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér A Volvo 2020-ra "balesetmentes autókat" ígér A Hyundai legkeresettebb modellje, az i30 európai eladásai elérték a félmilliós darabszámot A Hyundai legkeresettebb modellje, az i30 európai eladásai elérték a félmilliós darabszámot
 
Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid

2012. szeptember 23.
A Peugeot 3008 Dízel Hybrid típusa igazi arcát a városban mutatja meg. Jól gazdálkodva a gázpedállal, sok kilométert gurulhatunk tisztán elektromos meghajtással.
Részletek
Peugeot 3008 Dízel Hybrid A motorháztető alatt egy 2 literes 163 lóerős diesel erőforrás került beépítésre, mely egy 6 sebességes automata váltón keresztül kapcsolódik az első kerekekhez. Az újítás az autó hátsó részén található, a hátsó kerekeket egy villanymotor hajtja, mely 37 lóerős. A villanymotor hajtásáról a csomagtartó alá helyezett nagyfeszültségű nikkel-metálhidrid akkumulátorok gondoskodnak. Ezzel a rendszerrel a 3008 összteljesítménye 200 lóerő.

Négy üzemmód közül választhatunk. A leggyakrabban használt az automata mód, itt vegyesen üzemel a diesel és a villanymotor. ZEV állásban az autó teljesen villany üzemmódban működik, ekkor maximum 60 km/h sebességgel közlekedhetünk kb 3-4 km-en keresztül, ez az állapot legalább 50%-ban töltött akkumulátornál aktiválható. Sport módban a villanymotor is teljes mértékben besegít a hajtásba. Végül a 4x4 mód, amikor a villanymotor mindig hajt, még akkor is, ha az akkumulátor lemerült, ilyenkor ugyanis az indítómotor generátorként működik és tölti az akkumulátorokat.

Az autóba beülve franciás kényelemérzet fogad, szépen kidolgozott vonalak, jó fogású kormány és kényelmes ülések gondoskodnak a kényelemről. A kulcsot elfordítva csak egy „Ready” felirat jelenik meg a műszerfalon. Ezután a gázra lépve kiold az elektromos kézifék és a 3008 megindul villanyhajtással. Intenzív gyorsításkor egyből kapcsol a diesel erőforrás. A fordulatszámmérő helyett egy felhasznált energia mutatót látunk, mely százalékosan van skálázva.

Peugeot 3008 Dízel Hybrid A Hybrid rendszer működését figyelemmel követhetjük a középső információs kijelzőn. Itt jeleníthetjük meg a navigációs adatokat is. Annak érdekében, hogy a vezetőnek ne kelljen a figyelmét az útról levennie, a navigációs adatok a vezető előtt található „HUD” kijelzőre is kivetítésre kerülnek, a sebesség adatokkal együtt. Minden kezelőszerv kézre esik. Hátul három felnőtt kényelmesen elfér, ellenben a csomagtartó az akkumulátorok miatt összesen 377 literes, ez 15%-al kevesebb, mint a normál diesel változaté és a súlya is 120 kg-al több.

összességében a Peugeot 3008 egy városban nagyon jól használható SUV, mely ott produkálja a legjobb fogyasztási adatokat. Vegyes használatban átlagban 5,4 liter.


Kulcsszavak: hibrid, hírek, tesztek
 
Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Átadták a járműtechnológiai tanszék új épületét a Kecskeméti Főiskolán Átadták a járműtechnológiai tanszék új épületét a Kecskeméti Főiskolán Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Átadták az Új köztemető előtti körforgalmat Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van Kategóriája legtakarékosabbja az intelligens technológiákkal érkező Ford Fiesta Van Nő a benzin ára szerdától Nő a benzin ára szerdától
 
Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

Karakteres - Opel Astra GTC 2.0

2012. szeptember 23.
Az Opel Astra 2.0 literes 121 KW teljesítményű modellje egy sportos remekmű. Hogy miért, következő tesztünkben bemutatjuk.
Részletek
Opel Astra GTCGTC Astra meghatározó eleme lesz az autós társadalomnak. Karakteres - erőt sugárzó külseje, formás hátsóban végződő vállvonala vonzza a kíváncsi tekinteteket. Az akár 20” –os felniken guruló autó különös figyelmet kapott a futómű tekintetében. úgynevezett FlexRide rendszert kapott, aminek a lényege az optimális beállítás lehetősége vezetési stílusunk tekintetében. Ezek például a lengéscsillapító, kormányzás, gázpedál érzékenység.


A világításban sem csalódhatunk bi-xenon fényszórók, ledes nappali fények elöl hátul.  Amikor beülünk az autóba magas oldaltámasztással rendelkező sportülésekben találjuk magunkat. A műszerfal kialakításával, fényeivel tovább csiklandozza érzékszerveinket. Erős kisugárzás és sportosság vesz körül minket. A kárpit minősége és a prémium hangrendszer már csak hab a tortán.  Az öt személyes autó alaphelyzetben 380 literes csomagtérrel rendelkezik és több kisebb tároló rekesz segít elrejteni apróságainkat.                                         

és végül a száraz tények: 2000-es dieselmotorja 165 lóerő leadására képes 350 Nm-es maximum forgatónyomatékkal.  A százas tempóhoz 8.9 mp-re van szüksége, a végsebesség 210km/ óránál áll meg. Ha nem érezzük magunkat autóversenyzőnek a vegyes fogyasztás megáll 4.8 liternél.

Opel Astra GTC

















Kulcsszavak: hírek, ipar, járműipar, tesztek
 
Rekordokat döntöget a Ford Kínában Rekordokat döntöget a Ford Kínában Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Szlovéniában is az év teherautója lett a T sorozat Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban Egyre kevesebben tudják fenntartani autójukat Görögországban Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Csökken a gépkocsi-márkaszervizek forgalma Debreceni 2-es villamos - Az Arcadom további egymilliárdot követel a várostól Debreceni 2-es villamos - Az Arcadom további egymilliárdot követel a várostól
 
Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

2012. szeptember 06.
Eddig a Nissan Juke jól felszerelt típusait próbáltuk ki, most egy alap felszereltségű autót teszteltünk. A tapasztalatokat most megosztjuk önökkel.
Részletek
Nissan JukeA Juke - amely azzal a céllal készült, hogy némi férfiasságot és dinamizmust vigyen a kisautó-piacra, meglehetősen egyedi vonalai alatt számos, látszólag ellentmondásos tulajdonságot kombinált. Formai szempontból nézve, alsó része nagy kerekeivel, széles gumiabroncsaival, megnövelt has magasságával és robusztus kiállásával, melyekhez agresszív első és hátsó rész társul, teljesen SUV-szerű. Felette azonban inkább sportos a látvány, magasra ívelő szélvédővel, a karcsú rajzolatú oldalablakokkal és a coupé-szerűen lejtős tetővonallal.

A most kipróbált változat egy átlagos típus melyet a gyártó nem zsúfolt tele, a teszt autókra oly jellemző extrákkal. Ezért külön is kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen egy normál kialakítású Juke. Az átlagfelhasználó sokszor nem is igényli azokat a kiegészítőket, amelyek a jármű végső árát akár több százezer forinttal is megemeli. Igaz, a luxusnak ára van.

Az autó belsejében a motorkerékpár-üzemanyagtartály formája által inspirált, és az egész belső jellegét meghatározó középkonzollal és a vezetőt központba helyező utastérrel folytatódik a sportos motívum. A magas fényű metál piros lakkal bevont ´motorkerékpár-tank´ különleges, vidám jelleget ad az autónak. A praktikus használhatóságot biztosítja a felfelé nyíló hátsó ajtó és az átalakítható csomagtér a rejtett pakolóhelyekkel.

Nissan JukeAz 1.5 literes dízel mélyről és nagyon jól húz, de a rövid áttételek és a szűk használható tartomány miatt városban sokat kell váltanunk, de ez nem zavaró mert a váltó pontosan  és kényelmesen használható. A két kerék hajtással szerelt Nissan fogyasztás 5,8 liter körül alakult vegyes használat mellett. Szuper kisautó a Juke még így alapfelszereltséggel is nagyon -nagyon szerethető.







Kulcsszavak: hírek, nissan, suv, tesztek
 
Meglepő, hogy kiknek köszönhető az európai SUV-boom Meglepő, hogy kiknek köszönhető az európai SUV-boom A Nissan és az UEFA globális partnersége a 2014-es szuperkupával veszi kezdetét A Nissan és az UEFA globális partnersége a 2014-es szuperkupával veszi kezdetét Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata Két új márkával bővül a Duna Autó Zrt. kínálata Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF Számos új funkciót tartalmaz a továbbfejlesztett Nissan LEAF
 
Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

2012. szeptember 06.
A harmadik generációs Ford Ka épp olyan magával ragadó egyedi formavilágú autó, mint megjelenésének évében.
Részletek
Foed KaA Ford a Ka-t 1996-os és a 2003 ráncfelvarrását követően 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. A Ka életében mindig is voltak limitált egyedibb modellek. 2008-ban megjelent az új Ka ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában és természetesen az egyediség ennél a modellnél sem maradhat el.  

Külsőre az érdekes matricázás miatt egy kicsit olyan mintha egy sportkocsit látna az ember. De ez csak egy egyszerű kereskedői fogás, ami azért igen jól sikerül. A külcsín mellet a belbecs is sportos világot tükröz.

A motor egy 1.2 literes 5500 fordulat/percnél 69 lóerőre és 3000 fordulat/percnél 102 nm nyomatékra képes Euro 4 benzines motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, de a nagyobb úthibákat hangosa kopogással hozza a vezető tudomására.

A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Normál tempóban és a start-stop rendszenek köszönhetően 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. A sportos külsőt hangsúlyozza a hófehér felni, a rajtszám, az autón átfutó fehér sportcsík a fehér tükörborítás és a fehér betét az első lökhárítóban.   

Ford KaA beltérben a fehér szín továbbra is középpontban van. A középkonzolon, az ajtó kapaszkodón a váltógombon és a kormánykeréken is találunk színezett elemeket. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes usb-rádiót. A műszerfal jól átlátható minden szükséges információ a vezető rendelkezésére áll. Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, bár az első ülések keskenyek és a középkonzol pedig túl széles. A csomagtartó 225 literes amit az ülések előrehajtásával akár 710 literesre bővíthetjük.  




Kulcsszavak: ford, hírek, tesztek
 
Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Vizsgálatot tartottak a Boeing 787-esek akkumulátorait gyártó japán cégnél Elindult a Juke testreszabási program Elindult a Juke testreszabási program Az E.ON a Ford Rangert választotta Az E.ON a Ford Rangert választotta A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’ A Ford EcoBoost erőforrása nyolcadszor nyerte el a motorok ’Oscar-díját’
 
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

2012. augusztus 21.
A Honda a Crossrunner típusában egyesítette a túramotorozás, és az amatőr terepmotorozás műszaki előnyeit. Most következő tesztünkben hétköznapi használat közben láthatjuk a VFR 800X Crossrunnert.
Részletek
Honda VFR800X CrossrunnerNapjainkban egyre népszerűbbek az enduro motorok, köszönhetően a sok előnyének. Magas építésük miatt könnyen átlátható róluk a forgalom. Enyhébb terepen is használhatóak has magasságuknak köszönhetően, és még sorolhatnánk. Viszont hátránya is akad ennek a kategóriának, és ezt próbálták kiküszöbölni a Crossrunner-el, ami sikerült is.

A járgányba a VFR800-as 782 köbecentis V4-es blokkja került, ami kisebb áthangolás után itt, 7 lóerővel kevesebbet, vagyis 101 lóerőt teljesít, ami bőven elégendő a motor mozgatásához. Alacsony fordulaton nem túl élénk a blokk, de amint elérjük a 6800-as fordulatot, elkezd dolgozni a VTEC szelepvezérlés.  8 szelep helyett 16 kezd dolgozni, igazi üvöltésbe vált át a motor, és sportmotorokat megszégyenítő vágtába kezd. Mintha egy teljesen más motorra ülnénk ilyenkor, nem lehet betelni a hanggal, és a gyorsulási élménnyel.

Futóműve, nincs túlbonyolítva, az első rugóstag nélkülöz mindenféle állítási lehetőséget, de ez nem von le semmit a motor élvezeti értékéből, kellemesen viselkedik sportosabb vezetés mellett is. 296 mm-es első féktárcsákat, úszóágyazású három dugattyús féknyergekkel szereltek előre. Fékrendszerére egy rossz szót sem szólhatunk, jól adagolható,  a fékerő tökéletes, és hosszabb lejtmenet után sem tapasztalható, hogy elfáradna.

21,5 literes tankot kapott a motor, ami egész szép hatótávolságot jelent, ha azt vesszük, hogy 5 liter körüli átlagot nem nehéz elérni vele, még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy rendszeresen igényli a sofőr, hogy hallhassa azt a hangot, amikor a VTEC rendszer elkezd dolgozni.

Honda VFR800X Crossrunner



















Kulcsszavak: hírek, honda, motor, tesztek
 
A Qashqai együtt él a várossal A Qashqai együtt él a várossal Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata Az Opel ismét abszolút első a magyarországi eladásokban Az Opel ismét abszolút első a magyarországi eladásokban A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében A Volvo Trucks élen jár a holnap vezeték nélküli „országúti vonatjainak” fejlesztésében
 
Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

2012. augusztus 21.
Kipróbáltuk a Fiat Punto TwinAir-t, mely, ha belülről nem is, kívülről több változtatáson esett át.
Részletek
Fiat Punto TwinAirNagyon úgy tűnik, hogy ha a Fiat frissíti a Punto modellt, akkor egyben változtatja a nevét is. Kezdődött a Grande Puntóval, majd jött a Punto  Evo , és most itt van az aktuális a  Punto Plus.

Az Evo modellhez képest az autó szinte alig változott. Első ránézésre nagyon nehéz észrevenni a modell frissítés hatásait. A legszembeötlőbb változást az autó elején kell keresni.  Eltűnt a krómozott csík és átdolgozták az első lökhárítót, amiben megszűnt a fekete betét. így  sokkal karakteresebb lett az autó.  A felnik nagyon szépek és ezzel a zöld fényezéssel, aminél a tető lakk fekete színű, igazán feltűnő lett.

Beindítva az új Puntot, egy régi ismerős hangja tárul elénk, ez nem más, mint a Fiat által kifejlesztett TwinAir technológiás 2 hengeres turbós benzines erőforrás. Ez a kis motor 875 ccm-es 85 lóerős és 145 nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyomatékcsúcsot 2500 fordulat/percnél elérjük, de hála a TwinAir technológiának a nyomaték 80%-át már 1500-as fordulatnál érezhetjük. Ezzel a kéthengeres erőforrással az Eco funkcióval és a start-stop rendszerrel,  6,5-7 liter közötti átlagfogyasztást értünk el városi forgalomban. Az Eco funkció bekapcsolásával takarékosabbá válik az autó, de ennek az az ára, hogy a nyomaték 145 nm helyett csak 110 nm lesz. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet.

A futóműve rossz utakon sajnos minden létező hibát könyörtelenül a vezető tudtára ad. A fékek harapósak, de jól adagolhatóak. A kormány rásegítés megfelelő és parkolásnál nagy segítséget nyújt a City funkció. Az ESP nem szériatartozék, de mindenképpen megéri extraként megrendelni, mert visszagurulás gátlót is kap hozzá az ember.

Fiat Punto TwinAirAz ülések kényelmesek, az utastér 4 felnőtt számára nyújt megfelelő helyett. A kapcsolók egy kicsit kuszának tűnnek a műszerek jól átláthatóak. A csomagtartó mérete nem változott, a megszokott szabályos alakzatú.

A Fiat mérnökei ellátták az autót egy úgynevezett ECO móddal, amit a vezető dönt el hogy használja-e vagy sem. Ezt a rendszert a fogyasztás optimalizására találták ki.

Alap helyzetben az autó 7-7.5 literes átlagfogyasztást produkált, de használva az ECO módot és persze a START-STOP rendszert a fogyasztás picivel több lett, mint 6 liter ami a mai üzemanyagárak mellet nem elhanyagolható. Az ECO mód egyetlen hátulütője, hogy ilyenkor az autó a 145 NM nyomatékot leszabályozza 100 NM-re.


Kulcsszavak: fiat, hírek, tesztek
 
Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo Csökken a benzin és a gázolaj ára is szerdán Csökken a benzin és a gázolaj ára is szerdán Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant Jövőbemutató teljesítmény: az új Audi RS 6 Avant A Fiat 500L megérkezett Észak-Amerikába A Fiat 500L megérkezett Észak-Amerikába Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking Genfben mutatkozott be az új Fiat Doblò Trekking
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 181 - 190