Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 11 - 20
Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

2018. május 03.
Egyre nagyobb a kereslet a szabadidő-járművekre, az SUV-okra, így nem csoda, hogy a koreai gyártó idejekorán meglátta ebben a szegmensben a piacot és ontani kezdte a városi crossovereket.
Részletek

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia StonicA Kia már a kilencvenes évek elején elkezdett ilyen járműveket gyártani. A vásárlók meghódítását a Sportage új, kockaformája alapozta meg. Aztán jött a kétezres évek elején a Sorento, és innen már nem volt megállás. Egyre több új modellel jelent meg a márka az európai piacokon. Igaz, akkor még félve nézegettük a Kia autóit, de mára méltán közkedvelt márka lett, és az új belépőmodell a Stonic tovább erősíti a Kia presztízsét.

Az új Stonic igazából egy izmos Rio, mivel az előbbi padlólemezére épült. A kompakt szabadidő-jármű egy elég zsúfolt szegmensbe furakszik be a Suzuki Vitara, Peugeot 2008 és az Opel Mokka mellé. A karakteres, morcos tekintetű Stonic egyből megfogja a tekintetünket. Főleg, hogy vonalvezetése nem követi a Kia más modelljeinek trendjét. Enyhén szögletes vonalai, morcos megjelenése frissességet hoz. A tervezők nem nyúltak mellé a kissé agresszív kinézettel.

A Riónál 75 milliméterrel hosszabb, így 4140 milliméteres hosszúsága ideális teret biztosít négy utasnak. Ez némileg az emelt hasmagasságnak is köszönhető. A műszerfal megjelenése visszafogott, viszont a hét colos LCD kijelzőt kertbe foglaló narancssárga (Orange Pack) keret nagyon feldobja a belteret. Ez a szín a középkonzolon is megjelenik, amivel fiatalos hangulatot kölcsönöz az autónak. A kezelőszervek, gombok jól átgondoltak a műszerfal nem túlzsúfolt, könnyen áttekinthető.

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Fiataloknak ajánlva - Kia StonicAz LCD kijelzőn minden fontos információ elérhető, használata nagyon egyszerű. Tesztautónk bőségesen el volt látva extrákkal. Az EX LIM felszereltségű modell többek között hat légzsákot, blokkolásgátlót, elektronikus menetstabilizálót, négy irányban állítható fűthető kormányt és fűthető első üléseket tartalmazott. A 352 literes csomagtartó bővítésekor 1135 literes, teljesen sík rakteret kapunk.

Tesztautónk erőforrása egy 1,2 literes 84 lóerős motor volt, ami tökéletesen dolgozott. Vegyes használat során 7 litert fogyasztott. A motor dinamikusan dolgozott, igazi méregzsák volt. Az úttartása a 17 colos kerekeknek és a feszes futóműnek köszönhetően nagyon jó volt. Autópályán 120 kilométeres tempónál hiányzott a hatodik sebesség, de ezt leszámítva élvezetes vele a közlekedés.

Összeségében a Stonic egy igazi fiatalos, városi crossover és a hét év garanciával tökéletes társunk lesz az utakon.

Fiataloknak ajánlva - Kia Stonic

Kulcsszavak: kia, Stonic, suv, teszt
 
A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe Estorilban tesztel a B3 Racing Estorilban tesztel a B3 Racing Extrém körülmények között tesztel az új BMW X7 Extrém körülmények között tesztel az új BMW X7 A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával A Mercedes felveszi a versenyt a Teslával
 
Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra Bose

2018. április 26.
A Nissan visszatért a helyes útra a kívül-belül megújult Micrával. Az 1983 óta gyártott első Micrák nagy rajongótábort szereztek maguknak egyszerűségükkel és megbízhatóságukkal.
Részletek

Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra BoseAztán jött a kicsit kerekített „bakancs” Micra, ami 1993-ban az év autója lett. A népszerű modellből közel 1,3 millió darabot gyártottak. Ezt követte a mosolyra késztető békakirály (kódnevén a K12), ami hamar a női vásárlók kedvenc kisautója lett. A negyedik generáció gyártását 2010-ben Angliából Indiába helyezték át, és ekkor kezdődtek a gondok. Szűk volt, és a minősége sem volt épp tökéletes. A Nissan emiatt sok rajongót vesztett, ám a Nissan tervezői az ötödik generációt nem bízták a véletlenre. A teljesen átrajzolt autó is megkapta a Nissan arculatot, amivel már a Qashqai és az X-trail is rendelkezik. Ezzel nem lőttek mellé a tervezők. Vagány, trendi és fiatalos autót alkottak, amire tényleg öröm ránézni.

Az új Micra is V alakú hűtőmaszkot és a bumeráng formájú hátsó lámpákat kapott. A LED-es fényszórók, a hangsúlyos erőteljes vonalak elődeihez képest teljesen más Micrát mutatnak.

Nagyobb és szebb lett


A tervezők 17 centivel megnövelték a karosszéria hosszúságát és 8 centivel a szélességét, viszont 5,5 centivel alacsonyabb lett, ezzel sportos külsőt kölcsönözve az autónak. A tengelytáv is 7,5 centivel növekedett, ezzel a hátsó helykínálatot szerették volna gyarapítani, igaz a hátul utazók magassága az ívelt tető miatt eléggé behatárolttá vált.

Jól szól – Nissan Micra Bose

Jól szól – Nissan Micra BoseAz elöl utazóknak a helykínálat tökéletes. Kényelmesek az ülések, és a lábtér is megfelelő. A belső kivitelezés igényes és tetszetős, minden részleten látszik, hogy odafigyeltek a tervezéskor. A Qashqaiból átvett műszerfal egyszerű és sallangmentes. A műbőr betétek finoman megdobják az összképet ezzel egy magasabb kategóriájú autó érzetét kölcsönözve a beltérnek.

A kormányról vezérlehető kezelőszervek, a 8 colos érintőképernyő magyar menürendszerrel, az ülésfűtés az elsőüléseken komfortossá teszik az utazást. A Bose hangrendszerrel úgy érezhetjük magunkat, akár egy hangversenyen.

Nem versenyautó

Három erőforrás közül választhatunk. A 71 lóerős egyliteres szívómotor kicsit gyenge, 16,4 másodperc alatt gyorsul százra. A másik két turbós motor a Renaulttól érkezik: a 0,9 literes, háromhengeres benzines és az 1,5 literes négyhengeres dízel is 90 lóerős.

Induláskor kissé lomha a motor, olyan mintha most ébredt volna. 2500-as fordulat alatt nehezen reagál, viszont viszont fölötte már bekapcsol a turbó, és érezhetően elkezdi szedni a lábait. Tesztünk során közel ezer kilométert tettünk meg városban, autópályán egyaránt így  az átlag fogyasztása 6,7 liter volt autónknak. Jól vezethető és a futómű is feszes. A Qashqaiból átvett kormánymű és váltó tökéletes lett. A 17 colos felniken jó az úttartása, magabiztosan megy. Egy hátránya van, hogy az úthibákat jobban érezni.
Összeségében az új Micra ütős lett, és ha nem versenyautót akarunk, akkor szerethető társunk lesz az utazások során.

Jól szól – Nissan Micra Bose

Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Retróautók bemutatója és kiállítása Csepelen Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Eau Rouge: a sebesség, az elkötelezettség és a bátorság szinonimája Eau Rouge: a sebesség, az elkötelezettség és a bátorság szinonimája Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira
 
Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

2018. április 04.
Eljött hozzánk és lenyűgözött! Így tett a Seat első kompakt szabadidő autója, amiből nem is a legerősebb, 190 lóerős, hanem csak a 150 lóerős összkerék hajtású dízel volt a tesztalanyunk.
Részletek

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

Cseppet sem formabontó kívülről az Ateca. A nagy lámpák miatt a horizontálisan osztott trapézokat formázó hűtőrács felső részét egy Seat embléma választja ketté, kis orrlyukakat formázva. Az autó eleje ízléses, ügyes kombinációja a szegleteknek és kerekítéseknek. Az övvonal csak picit emelkedik, de a tető is esik egy kicsi, ami együtt már összehozza a manapság szokásos, szűkülő hátsó ablakfelületet. A csomagtér ablaktól lefelé öblösödik az autó, alacsony súlypontot, és ugrásra kész állapotot sugallva.

A beltér szépen megmunkált. Az ülések oldaltartása kiváló. Magas vezetők az ülés leengedésével növelhetik a fejteret. A kormányról szinte mindent vezérelhetünk, ehhez nem kell tekintetünket levenni az útról. A multimédiás egység egy nagy érintőképernyőn keresztül könnyen kezelhető. A középkonzolt a VW csoport több középkategóriás modelljénél megszokott, letisztultság jellemzi. 

Ez az Ateca vezetést támogató rendszerekkel nem jeleskedik. A kéziváltó mögött megtaláljuk az összkerékhajtásosaknál szokásos kapcsolót, jó néhány üzemmóddal.  Az utastér többnyire puha tapintású műanyagokat tartalmaz, amit néhány helyen szövet borítással kombináltak.

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca

A hátsó ülésen utazók se panaszkodhatnak a kényelemre, a tér egy 190 centis ember számára is elfogadható. Középre már csak kisebb termetűek ülhetnek, mert a kardánalagút csökkenti a lábak helyét. A csomagtér hozza a kategória átlagát, az ajtó nem túl széles nyílása mögött 485 liternyi teret pakolhatunk tele.

Na, ez itt a 2 literes, 4 hengeres dízel. 150 lóerős, TDI, maximális nyomatéka 340 newtonméter, ami 1750 percenkénti fordulattól áll rendelkezésre. A motor jól mozgatja a kasztnit, bár városi közlekedésnél kissé szerencsétlen helyre esik a turbólyuk. Városon kívül viszont igen jó benyomást tett ránk, jól gyorsul, futóműve stabil, biztonságot ad az autó. 7 liter körüli fogyasztásokat mértünk 100-on, de fogyaszt az autó némi adBlue adalékot is.

Kinek javasolhatjuk az Atecát? Azoknak, aki egy biztonságot nyújtó robbanómotoros járművet szeretnének, könnyű kezelhetőséggel, kevés csicsával, de kényelemmel, sok országúti és autópályás használat mellett alacsony üzemi költségekkel. Ők biztos beleszeretnek a Seat Atecába.

Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca
Kulcsszavak: ATECA, seat, suv, teszt
 
Hamarosan érkezik a megújult Suzuki Vitara Hamarosan érkezik a megújult Suzuki Vitara Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka Öt Euro NCAP csillagot kapott az Opel Mokka CUPRA versenyautók a Hungaroringen CUPRA versenyautók a Hungaroringen A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek A legigényesebb Ateca a legigényesebb vezetőknek
 
Környezetvédők kedvence - Renault ZOE

Környezetvédők kedvence - Renault ZOE

2018. március 14.
Mindig mosoly ül az arcunkra, amikor elektromos autót tesztelhetünk. Ez most sem volt másképp, mert a Renault ZOE-t már nagyon vártuk, hogy élőben is találkozzunk a kis elektromos városi cirkálóval.
Részletek

Renault ZOE

Renault ZOEA Renault ZOE-t már 2012 óta lehet kapni Európában, de Magyarországon csak most lett elérhető a vásárlók számára. Ezzel eggyel több modell közül választhat az a vásárló, aki a környezetvédelmet a kedvező üzemanyagárral kombinálja.

Az „új” Zoe legfontosabb tulajdonsága, hogy egy feltöltéssel 400 kilométert tud megtenni, szemben a korábbi kiadással, ami 240 kilométerre volt képes. A korábbi 19 kWh helyett most már 41 kWh a kapacitása az akkunak. A korábbi 280 kilogramm helyett azonban valamivel nehezebb: 320 kilogramm az akkucsomag súlya.

Beülve az autóba nem tűnik fel, hogy elektromos autóban ülünk, viszont a francia formatervezés annál inkább jelzi, hogy ez az autó más mint a többi. A műszerfal sem a megszokott képet mutatja. A fontos információkon kívül – mint az akku töltöttsége, a hatótávolság és a sebességmérő – nincs túlzsúfolva.

Renault ZOE

Renault ZOE

Renault ZOEA többi információt a középkonzolon található éritőképernyős kijelzőn találjuk. A ZOE-ban – akár a többi Renault modellben – is megtalálható az egyszerű, könnyen használható R-Link. Ami sajnos a tesztautónkban nem volt a kormányfűtés és tolatókamera. A konkurens elektromos autókban ezek már szériafelszerelések.

A kormányon lévő kezelőkarok a Clioból megszokottak, a középkonzolra pillantva a Nissan LEAF vonalai köszönnek vissza. Igaz kicsit kisebb de aki ismeri a japán márka elektromos autóját annak egyből szembetűnik.

A fűthető ülések kényelmesek de negatívum, hogy az ülésmagasság nem állítható. Az elől ülőknek kényelmes a lábtér viszont a hátul utazóknak már kevesebb hely jutott. A Renault által hirdetett 400 kilóméteres hatótávolságot csak akkor tudtuk volna elérni ha nem fűtünk és végig Eco-módban megyünk. A tényleges megtett távolság vegyes használatban majdnem 300 kilométer volt. 
 
Tesztautónk menettulajdonságai jók voltak viszont az úthibákat nagyon éreztük köszönhető ez a rövid tengelytávnak. A csomagtartója a 338 literes ami a hátsó üléseket ledöntve 1225 literre bővíthető. A delejezés otthon 16 órát vett igénybe, de ha Type2 töltőt használunk akkor ez lecsökken 2 órára.

Összeségében a ZOE túlmutat génjein, formatervezett külseje jövőbemutató technológiát rejt a jelenben.

Renault ZOE

Kulcsszavak: elektromos autó, renault, teszt, ZOE
 
Nem lesz elektromos Porsche Nem lesz elektromos Porsche A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért Megőrülnek az emberek az űrhajós Tesláért BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája BMW i3 modellekkel bővül a DriveNow autómegosztó szolgáltatás londoni járműflottája Elektromos autók: csökkenő árak, szaporodó vásárlások Elektromos autók: csökkenő árak, szaporodó vásárlások
 
Városra tervezve - Honda CR-V

Városra tervezve - Honda CR-V

2018. február 22.
1995-öt írtunk mikor a Honda piacra dobta a saját SUV-ját, azaz szabadidő autóját az első generációs CR-V-t. Ez a kategória akkor még Európában nem igazán volt ismert.
Részletek

Városra tervezve - Honda CR-V

A 90-es évek elején a tengerentúlon kezdték gyártani az első SUV-kat. Európában a CR-V és a Toyota RAV4-es volt az első fecske a SUV kategóriában. A CR-V azóta megélt 3 modellt és 2012-ben megérkezett a 4.generáció  amit a jelenlegi tesztünkben fogunk bemutatni. A formát tekintve első ránézésre egy kicsit talán kezd személyautós jegyeket ölteni, mivel ha nem is sokkal, de pár centivel kisebb lett mint az elődje, és a kocsi orra az új Accordra hasonlít.

Az újra rajzolt CR-V nem szakított teljes mértékben a hagyományokkal, tehát aki látta már a korábbi modelleket simán felismeri.  Azonban rengeteg apró módosítás történt, magassága 3 cm-rel lett kisebb, hossza 5mm-el. Így kicsit jobban igazodik a szabadidő autó kategóriához és távolodik el az ős terepjáró kategóriától. Felszereltség terén is inkább a kényelem, luxus,  dizájn szavak jutnak az eszünkbe, ha az új CR-V re gondolunk.

Kapott a modell korszerű ledes nappali világítást, kihangsúlyozták az övvonalat és kiszélesítették a kerékjárati íveket. Nem veszítette el a SUV szegmens sajátosságait, értjük ezalatt a robosztus, biztonságot sugalló masszív megjelenést. Belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket.

Városra tervezve - Honda CR-V

Városra tervezve - Honda CR-V

Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető.  A váltót a közép konzolra helyezték ezzel megkönnyítve a sofőr dolgát. Az ülések magasan vannak, ezzel javítva a kilátást és a biztonságérzetet. A körülöttünk lévő autósok szinte mindegyike alacsonyabb nálunk. A beltér hatalmas a hátul ülők is kényelmesen elférnek.

A Civic után a CR-V be is belekerült a korszerű 1.6 literes turbo diesel erőforrás. Soros 4 hengeres blokk 120 Lóerőt képes kipréselni magából 4000-es fordulaton, nyomatéka 300 Nm ami ezzel a konstrukcióval csak az első kerekeket mozgatja.

Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról, akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett könnyedén tartható a fogyaszt 7- 8 liter között.

Összességében a Honda CR-V egy rengeteg extrával felszerelt, kényelmes, jól vezethető városi terepjáró, gazdaságos motorral. Ideális családi autónak is hatalmas utastere és csomagtartója miatt.

Városra tervezve - Honda CR-V

Kulcsszavak: cr-v, honda, járműteszt, suv
 
Közúti abroncsok a csúcsteljesítményű kategóriában Közúti abroncsok a csúcsteljesítményű kategóriában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX Minden elemében vonzó és csábító az új Lexus RX A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst A Chevrolet Trax feldobja az európai kis SUV szegmenst Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben
 
Sportos gének - Audi Q5

Sportos gének - Audi Q5

2018. február 01.
Mexikóból érkezik az Audi Q5 második generációja, mely méreteiben nagyobb, tömegében kisebb elődjénél.
Részletek

Sportos gének - Audi Q5

Sportos gének - Audi Q5A hagyományos Audi értékek, mint az összkerék-hajtás, vagy a dízelmotorok mellett a szórakoztató- és információtechnológiára, illetve a vezetőt segítő rendszerekre fókuszált a tervezése során az Audi.

Az Audi még időben szállt fel az Észak-Amerikán és Európán végig söprő SUV hullámra, és a felsőkategóriában induló Q7 mellett elkészítette a közepes méretű Q5-öt is, amivel a kevésbé exhibicionista felhasználókat is képes volt megszólítani. Ez olyannyira jó lépés volt, hogy az első Audi Q5 több éven át a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje volt saját szegmensében. Az idő azonban felette is elszaladt, elérkezett az utódlás pillanata. A Q5 második generációját egyértelműen a 2010-es évek végének autóvásárlási szokásaihoz igazították. Megkapta azoknak a műszaki, mechanikai alapoknak leginkább naprakész változatait, amikre az Audik hagyományosan építkeznek, de nem ezeket, hanem sokkal inkább az átlagos felhasználó által ma már elvárt fedélzeti elektronikai rendszereket helyezi előtérbe. Ezek körébe a szórakoztató-elektronikai, a kapcsolattartást szolgáló, valamint a közlekedés során a vezetőt segítő elektronikák is bele tartoznak.

A Q5 továbbra is készül összekerék-hajtással, amire a neve is utal, de nem csak ezzel, hanem elsőkerekes változatban is létezik. Ez nem csoda, hiszen van olyan konkurense, amit a vásárlók 95%-a elsőkerék-hajtással vásárol, így a piaci igényeknek való megfelelés kényszerítette az Audit erre az útra, igaz ezt a lehetőség csak a leggyengébb motor esetén áll rendelkezésre. Meghajtásáról – Európában – jelenleg négy dízel, és egy benzinmotor gondoskodhat. A teljesítményük 150 és 286 lóerő között, és nem a benzines a legerősebb, az „csak” 252 lóerős. Ez is 2,0 literes, a legerősebb kivételével a dízelekhez hasonlóan soros négyhengeres, és a VW Golfban sokáig csak 220 lóerős volt…
Sportos gének - Audi Q5

Sportos gének - Audi Q5A kínálat csúcsát egyelőre a 3 literes V6-os TDI jelenti. Ehhez mindenképpen jár a quttro összkerék-hajtás, választható hozzá légrugózású futómű, és olyan aktív hátsó differenciálmű is, ami sokkal jobban illik a TT karakteréhez, mint egy ilyen magas építésű „álterepjáróhoz”, de a vásárlók egy része szereti az ilyen ellentmondásokat is.

Ebben a méretosztályban 7 ülést sem az vásárlók nem várják el, sem a gyárak nem kényszerítik magukat az ezzel járó kompromisszumokba, így a Q5 is ötszemélyes. A műszeregységet a mostani Audi szokásnak megfelelően egy szinte szabadon konfigurálható képernyő testesíti meg, mely 12,3 col átlójú és ez csak a vezetőnek szól. Mellette a 8,3 colos Multi Media Interface kijelző is szerepet kap, ezen keresztül állítható szinte az összes paraméter, a rádiótól kezdve az éppen kiválasztott üzemmódig, a gazdaságostól az off-road-ig.

Részben önvezető funkciók is rendelhetők a Q5-höz. Ezek képesek sűrű forgalomban részben a kormányzás feladatát is átvenni, vagy gyalogosokra és járművekre is figyelmezteti a vezetőt és – működési határain belül – szükség esetén automatikus vészfékezést is aktiválhat.

A Q5 csomagtere alaphelyzetben 550 literes, ez a csúsztatható hátsó ülés megrendelése esetén a támlák ledöntése nélkül 610 literig növelhető, „kombi” üzemmódban pedig 1550 liter a maximum.

Sportos gének - Audi Q5

Kulcsszavak: audi, bemutató, Q5, teszt
 
Az ikonikus stílus visszatér Az ikonikus stílus visszatér A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága A vadonatúj BMW 1-es limuzin, mint a kínai piac prémium szintű kiváltsága Indul a harmadik műszak az Audinál Indul a harmadik műszak az Audinál Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka Skoda VisionC dizájn-tanulmány – A feltörő márka Kia Niro, a városok hőse Kia Niro, a városok hőse
 
Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo

2017. december 28.
A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára.
Részletek

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo A Tipo név nem ismeretlen számunkra, hiszen a Fiat már korábban is bemutatott több ilyen nevű modellt de a legismertebb és legkedveltebb az év autója volt 1989-ben. A Fiat a Volkswagen Golf mellé pozícionálta a Tipot, ezzel sorra bezsebelte az elismeréseket, és a Bravo/Brava 1995-ös érkezéséig nagy számban talált gazdára.

Sokan emlékezhetnek a dobozformájú, hatalmas beltérrel rendelkező elődre, mely rendelhető volt digitális műszerfallal is, ezzel végkép beírta magát az autózás történelmébe. Igaz nem volt tökéletes, de több kellemes emlékünk van róla, mint rossz. Ezért nem csoda, hogy a gyártó újrarajzolta ezt a modellt, úgy, hogy egy megfizethető családi szedánt dobjon piacra.

Az olaszok Golfjaként is emlegetett autó már a megjelenése évében elnyerte az Autobest 2016-os díját.
A Fiat tervezői az első tollvonástól kezdve lépcsőshátúnak képzelték el vadonatúj, négyajtós modellt, mely tökéletesen testesíti meg a „szedánnak született” koncepciót. Az autó magán viseli az olasz formatervezés jegyeit, a kiegyensúlyozott formavilágot, amely egyedi személyiséggel és stílussal ruházza fel a modellt. Ezzel nem lőttek mellé, hiszen túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy szép vonalvezetésű családi autót alkotott a Fiat, elérhető áron.

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo A tesztmodell tetszetős 17 colos könnyűfém keréktárcsákon gurult. A 4,53 méteres hosszúság, illetve a 2,64 méteres tengelytáv korrekt méretű belső teret biztosít.  Belsője jól átgondolt, a szélesre nyitható ajtókon kényelmesen tudunk ki és be szállni. Beülve tágas, mondhatnánk fejedelmi a térkínálat. Ülései kényelmesek a vezetőülést szinte a padlóig le lehet engedni. Az elektromos deréktámasz csak fokozza komfortérzetünket. Igaz ez kényeztetés csak a vezetőnek jár. A hátul ülőknek sem kell panaszkodni. A fejtér átlagos és a lábunk is kényelmesen elfér, ami hosszú utakon nem elhanyagolható.

A kapcsolók a gombok mind jó helyen vannak. A kezelő szervek első pillantásra áttekinthetőek, tudjuk mit hol találunk és a kezelésük is logikus. A navigációs rendszer menüje egyszerű, könnyen kiismeri magát az ember.  A kormány és a váltógomb kicsit nagyobb az átlagosnál, de hamar meg lehet szokni. Az utazás komfortját tovább fokozta a 470 literes csomagtartó ami pótkerék nélkül 520 literes, a fűthető elektromos tükrök, az érintőképernyős rádió és navigációs rendszer, az állítható magasságú és mélységű bőr kormánykerék, a parkolóradar, és a kanyarkövető ködfényszóró.

A kipróbált 1,6 literes, 120 lóerős dízel változat minket is meglepett. Nincs fölösleges menetzaj, a kasztni nem nyekereg, nincsenek furcsa zajok. Országúton és autópályán is egyaránt kényelmes vezetni. A motor 1750-es fordulatszámon, 320 Nm nyomatékon dolgozott. A sebességváltó könnyen, finoman járt. A hivatalos 4,6 literes fogyasztás csak megközelítőleg tudtuk elérni. Tesztünk során 5,7l/100 kilométeres fogyasztást mértünk.

Újratöltve – Fiat Tipo

Újratöltve – Fiat Tipo Ha megnézzük a Fiat portfólióját akkor látjuk, hogy a gyártónak szüksége volt erre a hiánypótló  modellre mely méltó vetélytársa lett a Renault Fluence-nek, Peugeot 301-nek illetve a Citroen C-Elysée-nek.
Összeségében a Törökországban gyártott Fiat Tipo újkori kiadása remek négykerekű lett, hiszen  tágas belterű, korrekt csomagtartójú, aránylag olcsó családi autó melyre 5 év garanciát vállal a Fiat.

Kulcsszavak: bemutató, fiat, teszt, Tipo
 
Volkswagen Passat világpremier Volkswagen Passat világpremier A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A Ford ma közzétette vadonatúj tisztán elektromos terepjárójának előzetes fotóját A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 A 2016-os Detroiti Autószalonon tartotta premierjét a vadonatúj Lexus LC 500 Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric
 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

2017. november 27.
Öt éves garancia és kedvező ár. Röviden ez jellemzi a Hyundai i30 kombi változatát. Viszont van egy még egyszerűbb érv ami az autó mellett szól: ez nem más mint a csomagtere mely a kategória legnagyobbika.
Részletek

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 WagonRitka az az autó típus, amelyik tíz év alatt piacra dob ugyanabban a kategóriában egy teljesen új változatot. Ez történt a Hyundai i30 Wagon esetében, amely eddig is kiváló családi autó volt, és az is maradt.

2007-ben a Hyundai új márkaneveket vezetett be a piacra. Ezek lettek a „I” betűs modellek.  Alig tíz év telt el, és máris itt egy teljesen új modell az i30 –as sorozatban.  Kicsit gyorsnak tűnik a modellváltás, de első ránézésre is egy jól átgondolt és megtervezett i30-ről van szó. A Hyundai az elmúlt években már bizonyított és eljutott arra a szintre, hogy a konkurens gyártóknak komolyan számolni kell vele.  Nincs ez másképpen az új i30 esetében sem.

Az autó orrát a Hyundaitól már meg szokott hatszögletű hűtőrács uralja. A ködlámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról rögtön szemet szúr a meredeken emelkedő vállvonal és a domborodó sárvédő ívek. Hátulról egy szolid tető spoilerrel találkozunk a hátsó lámpák osztottak.

Az előrefelé szűkülő motorháztető egy 1,6 literes, 135 lóerős közvetlen befecskendezéses 4 hengeres benzin motort takar. Szívóbenzines motor lévén pörgetni kell, hogy a sofőr ki tudja használni a teljesítmény. A lóerő maximumot 6300 fordulat/percnél a nyomaték csúcsot pedig 4300 fordulat/percnél érezhetjük. Ennek a pörgős motornak a fogyasztása vegyes használatban 6.8 liter. Hiába ez a leg alapabb benzines erőforrás mivel se turbó, se követlen befecskendezés, igazából kivetnivalót nem lehet találni benne. 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 WagonA váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, amivel az első kerekeket hajthatjuk meg. A váltás pontos és precíz. A futómű igazából nem okoz komoly meglepetés, megfelelően tolerálja az úthibákat az igen érzékenyre hangolt ESP-nek hála, az autó hátulja szinte képtelen a kitörésre. A kormányzás, a változtatható rásegítésnek köszönhetően pontos és precíz. A fékek jól adagolhatóak.

A műszerfal világítás kijelző kékes megvilágítása ízlés kérdése, mert már szinte minden autógyártó kilőtte a kék megvilágítást, de szerintem ebben az esetben jól néz ki. A középkonzol rendezett a kapcsolók precízen járnak. Az ülések kényelmesek a helykínálatra nem lehet panasz. A csomagtér 528 liter, de az ülések előredöntésével 1642 literesre bővíthetjük. A Hyundai az i30 Wagonnal egy nagyszerű családi autót alkotott, amit igazából nagyon könnyű megszeretni. Pont azt nyújtja, amit az ember első ránézésre vár tőle, stressz mentes és gondtalan utazás, és még azon sem kell aggódnunk, hogy hogyan fér be a család és a hozzájuk tartozó csomaghegyek. 

A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon


 
 
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30, i30 wagon, teszt
 
Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat Genfben a Volvo Concept Estate elnyerte a „Kiállítás autója” díjat A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló
 
Svéd luxus - Volvo S90

Svéd luxus - Volvo S90

2017. november 14.
Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit.
Részletek

Volvo S90

Volvo S90Teszteltük a Volvo új üstökösét, az S90-es luxus limuzint. Nagyon vártuk az új modellt, ami az S80 leváltásával a márka legnagyobb személyautója lett. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kedvelőit.

Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai.

Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 9 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról.

Volvo S90

A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes.

A Volvo Drive-E motor koncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolcfokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 1,8 tonnás S90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz mindössze 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal, van még Comfort és Eco mód. A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo S90 egy majdnem önjáró, a mai kornak megfelelő extrával ellátott méltó utódja az S80-nak. Minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motor jellemzi.

Volvo S90

Kulcsszavak: bemutató, S90, teszt, volvo
 
A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Hibrid hajtással tarolhat a vadonatúj Toyota RAV4 Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE Szedán és kombi változatban érkezik az új Passat GTE Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le A Volvo és az urb-it svéd start-up vállalkozás úttörő szolgáltatást ígér A Volvo és az urb-it svéd start-up vállalkozás úttörő szolgáltatást ígér
 
Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid

Megbabonáz - Hyundai Ioniq Hybrid

2017. szeptember 26.
Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel. 
Részletek

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq Hybrid Az elmúlt pár évben a Hyundai és a Kia valóságos hadjáratot indított hibrid modelljeivel. A Kia a hibrid Niroval, Optimával és elektromos Soullal ostromolja a piacot, a Hyundai meg az Ioniq családot alkotta meg a hagyományos hibrid, a plugh –in hibrid és egy 100%-ban elektromos modellel. 

Első ránézésre egyből a vetélytárs, a Toyota Prius jut eszünkbe. A lejtős tetejű öt ajtós forma a korai Priusokat juttatja eszünkbe. De a hasonlóságnak it vége is. A Dél-Koreai gyártó saját rendszert fejlesztett, 105 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotorral, hatfokozatú duplakuplungos váltóval, és 141 lóerős rendszerteljesítménnyel.

Mindezt azért tették, hogy a tisztább üzem és a költséghatékonyság minél kevesebb kompromisszumot követeljen, ennek jegyében fejlesztették az egész autót.

Kívülről szinte semmi nem utal arra, hogy hibrid modellel állunk szembe. Egyedűl az első-hátsó lökhárító kék csíkja árulja el nekünk az autó hibrid mivoltát. Az első LED-es nappali menetfény jellegzetes, jól felismerhetővé teszi az autót. Tesztmodellünk kontúrja, a vonalvezetése a hajlítások sallangmentesek, összességében szép vonalvezetésű autót készítettek a dél-koreai tervezők.

A visszafogott külsőhöz a belső tere is hasonló metódus alapján készült. A műszerfal kezelőszervei könnyen áttekinthetőek, értelmezhetőek. A multifunkciós kormányról szinte minden vezetéshez szükséges művelet elvégezhető. A középső éríntőképernyő a Kia megszokott egyszerű menürendszerét kapta. Hamar kiigazodunk a használatán.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai Ioniq Hybrid A gombok, a kapcsolók nem lötyögnek az anyagminőség és a precizitás már-már német autógyártókat idézi. A helykínálat elől és hátul is fejedelmi. Az ülések kényelmesek a középső könyöklő is hasznos a hosszú utakon. A hátul utazóknak picit belóg a hajlított tetővonal mível az üléssor alatt kaptak helyet az akkumulátorok. Vezetés közben a hibird rendszer maga dönti el, hogy benzines vagy elektromos üzemmódban haladjunk. Nincs beleszólásunk, az elektromos módnak nincs gombja. Viszont menet közben már 80-90 kilométernél is mehetünk tisztán elektromos módban. Menet közben nehezen lehet megkülönböztetni, hogy épp melyik módban megy autónk. A műszerfalra pillantva látjuk ha EV módban haladunk.

Úttartása jó, a lengéscsillapítói feszesek. Az akkumulátorok töltéséről a fékenergia-visszatáplálás gondoskodik, amiből a gördülési energiával együtt sokat nyer vissza az Ioniq. A vegyes használatnak köszönhetően 4,9 literes átlagfogyasztást értünk el.

Összeségében nagyon megkedveltük az Ioniqot. Kényelmes és kellemes útitárs, városban tökéletes választás EV hajtása miatt.

Hyundai Ioniq Hybrid



Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ Hybrid, teszt
 
Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit Hyundai ix20 világpremier Genfben Hyundai ix20 világpremier Genfben Infotainment az új Opel Insigniában Infotainment az új Opel Insigniában A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40
 

Találatok száma: 220 Megjelenítve: 11 - 20