Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 11 - 20
Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

2019. január 23.
Valószínű, hogy a LADA név hallatán sokakban kellemes régi emlékek törnek fel.
Részletek

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A nyaralások a balatoni SZOT üdülőbe, ahová Zsigával érkeztünk a rekkenő melegben, klíma nélkül és a fasírtos zsömlével vagy egy rántotthúsos kenyérrel, mert nem lehet étel nélkül nekiindulni a Balcsinak. Nos, ezek tényleg szép emlékek, de ahogy mondani szokták, ez már a múlté. Sokáig nem volt orosz gyártmány a hazai piacon, de pár éve ismét megvetette lábát a LADA egy formás autóval, ami nem más, mint a Vesta.

Ez a LADA már nem az a LADA. Az egyetlen, ami közös a régi márkával a logó és az, hogy ezt is Oroszországban gyártják. És itt vége is az azonosságnak. Az oroszok semmit sem hagytak a véletlenre, és a Vesta tervezését egy profi csapatra bízták, aminek meg is lett az eredménye. Egyszerű, szép vonalvezetésű autót rajzoltak. A 4410 mm hosszú, 1497 mm széles és 1764 mm magas autót nem bonyolították túl. Tényleg egyszerű lett, de ez nem is baj, mert a célközönség sem a felső tízezerből jön. A gyártó a Citroen C-Elyse és Fiat Tipo vetélytársának szánta a Vestát.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Az orra tényleg jól sikerült. Kissé morcos tekintetével nagyon dögös lett. Az X–motívum – ami jellemzi a Vestákat és a későbbi modelleken is megjelenik – az autó oldalán is visszaköszön. A hátuljára sincs panasz, szép vonalvezetésű. A csomagtartón elhelyezett LADA felirat Volvós beütést sugároz, de ez nem csoda, hiszen a tervezők korábban a Volvókat rajzolták.

Belül sincs túlcicomázva. Egyszerűen kezelhető gombok, átlagos műszerfal, minden kézre áll. Az ülések kényelmesek, és a hátul ülőknek sem kell feszengeni. A lábtér elöl és hátul is elegendő. A váltó kicsit nehézkes, de hamar meg lehet szokni. Ha nem tudnánk, hogy egy Ladában ülünk, akkor tulajdonképpen bármelyik márka alsókategóriás autója lehetne.

Az 1,6 literes 16 szelepes, 105 lóerős benzinmotor szépen dolgozik, habár kicsit hangos. Városi forgalomban jól teljesít, és a magas padlónak köszönhetően a kátyúkon is szépen átmegy. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros. Országúton, illetve autópályán nagyon jó volt a futása.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A gyártó által igért 6,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni. Nem tudtuk levinni tesztautónk 7 literes fogyasztását az áhított szintre.

Összeségében a Vesta jó választás, ami az ár/értéket illeti. Nem kell tőle a csodát várni egyszerűen elvisz minket a célunkhoz és arra ez az autó tökéletesen megfelel.

Kulcsszavak: bemutató, lada, teszt, Vesta
 
A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A Mitsubishi a 2013-as Genfi Autószalonon A Citroen és a Hybrid Air technológia A Citroen és a Hybrid Air technológia A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino A Genfi Autószalonon debütált az Ypsilon Elefantino Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90
 
Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

2018. december 23.
Ha a Ssangyong márkát említik, akkor sokaknak a nem túl szép, túldizájnolt modellek jutnak eszükbe, amit biztos nem vennének meg.
Részletek

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Ha ettől a sztereotipiától elvonatkoztatunk, akkor látjuk meg a lényeget. Az új Rexton szakít a régi előítéletekkel és egy dögös nagy vas lett, ami bátran veszi fel a versenyt a vevők kegyeiért folytatott harcban.

A Dél-Koreai gyártó neve magyarra fordítva „Ikersárkány”-t jelent, és nem is gondolnánk, hogy már hatvan éve gyárt autókat. Kezdetben teherautókat és buszokat gyártottak, majd később kifejezetten 4x4-es járművek fejlesztésére és gyártására specializálódtak.

A 2000-es évek közepére a vállalat Dél-Korea vezető SUV gyártójává vált teljeskörű termékpalettája révén, ami a Rexton, Kyron, Actyon és Actyon Sports terepjárókból, az összkerékhajtással is rendelhető Rodius egyterűből és a Chairman luxuslimuzinból állt.

A márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ száz országában száznegyvennégyezer alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a Ssangyong következő években tervezett modelloffenzívájának financiális hátterét. Ennek részeként 2013 és 2016 között öt teljesen új modellt mutatott be a Ssangyong, és ennek eredményeképpen született meg az új Rexton.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Első ránézésre egy erős nagy batárt ismerhetünk meg a Rextonban. A tekintélyt parancsoló méretek nem maradnak el a BMW X5 vagy a Toyota Land Cruiser mellett, sőt ez a modell a Dél-Koreai gyártó zászlóshajója, ezért a tervezők nagyon odafigyeltek a vonalakra. Az autó egy nagy doboz lett, és nem tolták túl mindenféle dizájnos elemekkel, ettől függetlenül megfelel az európai igényeknek.

Kívülről nem is gondolnánk, hogy belül mennyire kényelmes, és mennyi extrával fogunk találkozni. Azt le kell szögezni, hogy nem egy prémium autóban ülünk, a felszereltség mégis a prémium márkákkal vetekszik és ha megnézzük, hogy az alapfelszereltségben szinte minden benne van, amit más márkák felárasan kínálnak, akkor máris más megvilágításba kerül tesztautónk. A teljesség igénye nélkül csak párat említenék, mert a lista elég hosszú. Az elöl elektromosan állítható hűthető, fűthető, hátul csak fűthető ülések, a tempomat, a kormányfűtés, a navigáció, a tolatókamera, illetve a napfénytető mind fokozza komfortérzetünket. A multifunkciós kormány vastagsága kicsit furcsa volt egy ekkor autóhoz, de hamar meg lehetett szokni. A belső steppelt kárpit igényes, igaz a barna szín nem a kedvencünk, de a bőrülésekkel összhangban van, és végül is nem is néz ki rosszul.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

A 2,2 tonnás autó meglepően jól reagál minden mozdulatra. A szervokormány kis erőkifejtéssel működik, és ugyanez mondható el a váltóról is, aminél nem érezni, hogy magasabb fokozatba kapcsolt. Az automata fokozatmentesen vált. A gázadásokra jól reagál – igaz egy picit lomha, de ekkora méretnél ez nem meglepő – és fékezéskor is gyorsan reagál. A futóműve kemény és feszes, könnyedén veszi a városi akadályokat, és kanyarban is biztonságban érezhetjük magunkat. A menetzajra nem lehet panasz, olyan mint bármelyik más autóban. 120 km/órás tempónál is kényelmesen beszélgettünk. Egyhetes tesztünk alatt a fogyasztása volt a legmeglepőbb. A vegyes használatban a közel 10 literes fogyasztás nagyon jó, pedig sokkal többre számítottunk.

Összességében ha valaki egy terepjárót szeretne, de a pénztárcája határt szab az igényeinek, akkor a Rexton jó választás lehet. Formailag felveszi a versenyt a konkurens márkákkal és a kényelemre és extrákra nem lehet panasz.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
Kulcsszavak: Rexton, ssangyong, suv, teszt
 
Méregzsák - Hyundai i20 Active Méregzsák - Hyundai i20 Active Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV Legördült a gyártósorról az első Győri Audi Q3-as kompakt SUV A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit A Google nyáron az utcákon teszteli legújabb robotautóit Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról Első képek a Honda új, európai piacra szánt kompakt szabadidő-autójáról
 
Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

2018. november 14.
A Nissan 2007-ben robbantotta az autópiacot a Qashqai bevezetésével, ezzel új piaci szegmenst hozva létre. Az új crossover, vagy aki jobban szereti, az SUV kategória mára közkedvelt lett és közel 3,5 millió darabot adtak el világszerte.
Részletek

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A Nissan gondolt egyet, és megalkotta a márka első SUV modelljét, mellyel nagy rizikót vállalt, mert lehetett tudni, hogy bukás lesz–e, vagy elsöprő sikert hoz a japán márkának. Az utóbbi jött be és mára – követve a Nissan receptjét – a konkurens márkák is sorra hozzák ki kisebb nagyobb crossovereiket.

A Nissan 2002-ben döntött úgy, hogy valami teljesen újjal és váratlannal állnak elő, ami megkérdőjelezné a hagyományos szegmenseket. Egyfajta mini-Murano jutott eszünkbe a tervezőknek élükön a Nissan vezetőjével Carlos Ghosn-szal, ami megnyithatná a kapukat a szabadidő-autók vásárlása felé, ezek népszerűsége ugyanis a 2000-es évek elejétől egyre nőtt. Olyan autót szerettek volna kifejleszteni, ami kitör a hagyományos európai csapotthátú és szedán szegmensek korlátai közül, és ezzel megérkezett a Qashqai.

A mostani tesztalanyunk magában hordozza a crossoveres géneket, de ez már nem nagyon hasonlít az elődökre.

A proPILOT rendszert előszőr a LEAF-ben vezették be – amit mi is teszteltünk múltkori adásunkban –, viszont a Qashqaiban extraként rendelhető.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Kényelmes öszvér

1,6 literes 130 lóerős dízel tesztautónk X-Tronic fokozatmentes automata sebességváltóval rendelkezik megspékelve a proPILOT rendszerrel. A dízelmotor halkan duruzsol, a 130 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Nappali menetfény, 17"-os könnyűfém keréktárcsák, tempomat, multifunkciós kormány, visszagurulás gátló és hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint a fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. Ami újdonság, hogy mostani modellünk is megkapta a 360 fokos parkolókamerát ami nagy segítség, ha szűkebb helyre akarunk beparkolni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad

Amit nagyon vártunk, hogy a proPILOT rendszert használjuk, amit már korábban a LEAF-ben is megismerhettünk.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn láthatók. Bár a ProPILOT a Nissan első lépése az önvezető autók irányában, a Qashqai szabadidő-autó esetében a technológia továbbra is igényli a vezető figyelmét és kormányzását. A vezető irányítja járművet, és továbbra is ő felel érte.

Az egyszerűen és intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekének jobboldali részén található ProPILOT gombbal aktiválható. Az szomszédos SET gomb megnyomásával marad a jelenlegi sebesség, és biztonságos távolság tartható az autó előtt haladó járműtől. A sebességet és a távolságot is lehet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Ha a közlekedési feltételek azt kívánják, a Qashqai lelassít, majd teljesen megáll. Automatikusan elindul, ha az autó körülbelül három másodpercnél kevesebb ideig van álló helyzetben. Ha ez hosszabb ideig tart, a vezetőnek meg kell nyomnia a RESUME gombot, vagy finoman a gázpedálra kell lépnie. A ProPILOT állapota mindig megjelenik a kombinált műszeregységben, a két fő műszer között. A vizuális figyelmeztetéseket hangjelzések kísérik.

A technológia a Qashqai szélvédőjén lévő kamera és az első hűtőrács Nissan emblémája mögé szerelt radar által biztosított adatokon alapuló forgalmi és útviszonyok alapján működik.

Furcsa volt használni a proPILOT rendszert, de nagyon izgalmas, ha arra gondolunk, hogy hamarosan elérkezik az idő amikor egy önvezető autó utasai leszünk.

Kérem parkoljon be!

A LEAF-ben már tesztelt proPILOT Park rendszert a Qashqai is megkapta. Igaz esetünkben kicsit segíteni kell a rendszernek. Ez azt jelenti, hogy miután megkerestük a nekünk megfelelő parkolóhelyet és aktiváltuk a rendszert, az autó utasításainak megfelelően nekünk kell az előre illetve a hátramenetet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A másik – ami nem egyezik meg a LEAF rendszerével – hogy a parkolás alatt a proPILOT gombot nyomva kell tartani amit csak a parkolás végeztével engedhetünk el. A parkolással nem lehet gondunk hiszen tökéletesen beteszi magát az autó a szűkebb helyekre is. Ami negatívum, hogy kell pár perc mire az ember átlátja az autó által adott utasításokat. Ha ezen a holtponton átlendülünk akkor már semmi gond a parkolással.

Összeségében izgalmas teszthét van a hátunk mögött és ha az új technológiákat nem ellenségnek tekintjük, akkor nagyon jó társunk lesz az utazások során, nem beszélve a biztonságról, mert az adaptív tempomat egy remek találmány.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic



Kulcsszavak: crossover, nissan, qashqai, suv, teszt
 
A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Vasárnap reggel Jazzy Street -  …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost
 
Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

2018. október 29.
A Kia az elmúlt években robbanásszerű növekedésbe kezdett. Sorra hozta ki a jobbnál jobb modelleket, és nagy hangsúlyt fektetett a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók elterjedésére. A mostani Soul EV tesztalanyunk is ennek a törekvésnek az eredménye.
Részletek

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV


A Kia zöld forradalma 2014-ben kezdődött. Ekkor jelent meg az első Soul EV ami még 24 kWh-s akkuval került piacra. Egyből nagy kedvenc lett a vásárlók körében az emelt kaszninak és a tágas belsőnek köszönhetően. A kedves „arcáról” már nem is beszélve. A négy év alatt a koreai gyár világszerte közel 500 000 darabot készített a tisztán elektromos Soulból, igaz a nagy robbanás a Niro EV megjelenés lesz, de erre még várnunk kell pár hónapot.

Korábban már volt alkalmunk tesztelni a 100%-ban elektromos Soul EV-t. A koreai gyártó most piacra dobta a nagyobb hatótávval bíró 30 kWh–s elektromos autóját, amellyel 250 kilométert lehet megtenni a Kia állítása szerint.

Erénye a kényelem és funkcionalitás

Igazából semmit nem változott az autó, csak nagyobb akkupakkot kapott. Azt gondolnánk, hogy ez probléma, de nem. A mostani Soul EV-ben is megvannak az extrák ugyanúgy mint az elődben. A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes nappali mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető. Aki ismeri a Hyundai-Kia család modelljeit annak nem újdonság az érintőképernyő menürendszere. A 110 lóerős Soul, 285 Nm nyomatékkal az óránkénti 100 kilométeres sebességet 11 másodperc alatt éri el. Igaz ehhez ki kell venni az autó ECO módból.

A Budapest-Balaton autópályán

Tesztünk során az autópálya volt a nagy kihívás. Az országban található kevés villámtöltő miatt hét közben teszteltük az autót, mert nem tudtuk, hogyan fog muzsikálni. Az égiek nem voltak mellettünk, mert az utazás napjára kellemes 37 fokot hozott, így azzal kellett számolnunk, hogy a klíma bekapcsolásával értékes kilométereket veszítünk. De nem így történt. Az M7-esen átlag 120 km/órás sebességgel kényelmesen utaztunk Balatonszárszóig, és még így is maradt 50 kilométernyi energiánk, hogy hazafelé a Siófoki CHAdeMO töltőn delejezzük autónkat. A tesztnapon felbátorodva úgy gondoltuk, hogy teszteljük a Budapest-Debrecen távot is a 4-es úton mert az M3-as autópályán nincs töltő. Az út felén Szolnokon villámtöltőn megpihenve és feltöltődve kényelmesen megérkeztünk Debrecenbe, ahol az OMP Autóház töltőjén adtunk energiát az autónak.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Az autó kétféleképpen tölthetjük. A már említett CHAdeMO töltőn 20 perc alatt 80%-ra tudjuk feltölteni az aksikat, vagy az otthoni töltőn kb 15 óra alatt 100%-ra.

Összességében a Soul EV a kollegák kedvence marad a tágas, kényelmes belsőtérnek köszönhetően és a megnövelt hatótávval már nem csak városi autó, hanem bátran nekivághatunk hosszabb utaknak is.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója Nem is olyan őrültség a Tesla új autójának kissé bizarr funkciója A Kia Rio és a Kia Stinger is kategóriájának legjobbjaként végzett a J.D. Power 2018-as felmérésen A Kia Rio és a Kia Stinger is kategóriájának legjobbjaként végzett a J.D. Power 2018-as felmérésen Főpolgármester-helyettes: nincs ellentét az NGM és a főváros között az elektromos taxik ügyében Főpolgármester-helyettes: nincs ellentét az NGM és a főváros között az elektromos taxik ügyében
 
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

2018. október 04.
A Nissan az elmúlt közel tíz évben a zöldautózás élharcosa lett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010-ben elindult zöldforradalom eladási csúcsokat hozott a Nissannak. Mára a 100%-ban elektromos LEAF és az e-NV200 közkedvelt modell lett.
Részletek

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF története 2010-ben kezdődött. A Genfi Autószalonon mutatta be először a Nissan a teljesen elektromos autóját. Akkoriban a kiállítás látogatói szkeptikusak voltak a zöld autózás tekintetében, és álmukban sem gondolták volna, hogy ezzel a japán gyártó egy teljesen új piaci szegmenst hozott létre, és azóta közel 300 ezer darabot adtak el belőle. Ma már igenis van létjogosultsága az elektromos autónak, főleg ha az üzemanyagárakra vagy a környezet védelmére gondolunk.

Korábban már mi is teszteltük az első LEAF-eket a 24 illetve a 30 kWh-ás autókat és most itt van a vadonatúj, kívül-belül megújult 40 kWh-ás modell.

A mostani tesztautó semmiben sem hasonlít elődeire. Az új, nagyobb akkupakk és a technikai megoldások, mint a Propilot rendszer vagy az e-pedal nagyon szerethető és biztonságos autóvá tette a LEAF-et.

A forma teljesen új, viszont az alapok a régiek. Az új LEAF 4,5 centivel hosszabb azonban a tengelytáv maradt 2,7 méter. Első ránézésre a márkatestvér, a Micra jut eszünkbe, de a Qashqai génjei is fellelhetőek benne. A LEAF is megkapta a japán gyártó uniformizált ruháját a ledes nappali menetfényeket és a bumeráng hátsólámpákat.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF belül is olyan, mint kívül. Dögös és divatos, jól felszerelt és jó vele megjelenni. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a hátsó ülések picit magasabb pozíciót kaptak, de ettől függetlenül kényelmesek ugyanúgy, mint az elsők. A műszerfal teljesen megváltozott. Eltűnt az ufó kijelző, helyette hagyományosabb dizájnt kapott, és a középkonzol is összébb lett tolva az előzőhöz képest. A lényeges változás a műszerfalon az e-pedal a propilot és a propilot park gombja, ami a LEAF történetében újdonság.

Az új LEAF-fel már kényelmesen nekivághatunk egy Budapest-Balaton vagy egy Bécs útvonalnak autópályán. Tesztünk során az autópálya már nem volt ellenség, mint az elődöknél. A 130 Km/órás sebesség nem okozott gondot és a propilot rendszernek és az adaptív tempomatnak köszönhetően alig kellett a pedálokra rálépni.

E-pedál és propilot

Az e-pedál bekapcsolásával a gyorsítás, fékezés és teljes megállás egyetlen pedállal történik. A Nissan e-pedáljával egyetlen folyamatos mozdulattal gyorsíthat, lassíthat és fékezhet. Ezzel jobb irányíthatóságot tesz lehetővé emelkedőn, lejtőn és szeles úton. Ezen kívül természetesen ott van a fékpedál, a hirtelen fékezésekhez.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A propilot rendszer aktíválása után sávon belül tartja az autót, gondoskodik a vakfoltokról, gyorsít, lassít, tartja a sebességet és akár megállítja az autót a dugókban és egysávos utakon is.

Az intelligens sebességtartó automatika folyamatosan lassít és gyorsít a megfelelő sebesség eléréséhez és az előttünk lévő autótól való megfelelő távolság megválasztásához. Az intelligens vészfékezés segít a forgalomban és forgalmas utcákon, folyamatosan figyelve a sebességet és az elötünk lévő autótól való távolságot. Értesít, amikor le kell lassítani, és még fékez is az ütközés elkerülése érdekében, hogy minimalizálja az esetleges becsapódás erejét, vagy ha az úton átkelni készülő gyalogost észlel.

A holttér figyelő rendszerrel magabiztosan válthatunk sávot, és parkolásnál figyelmeztet, ha járművet észlel.

A parkolás csak egy gombnyomás. A ProPILOT Park funkcióval az autó magától parkol úgy, hogy mi is megirigyeltük. A párhuzamos parkolásnál teszteltük a rendszert és gyorsan, pontosan beparkolt autónk. A négy kamerával felszerelt autó virtuális 360 fokos felülnézeti képet biztosít, valamint választható osztott képernyős első, hátsó és járdaoldali közelnézetet a szűk manőverek megkönnyítéséhez. Ha mozgó objektum van a közelben, akkor a képernyőn figyelmeztetés is megjelenik.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Az autót kétféleképpen lehet tölteni. Az otthoni hálózati kábellel közel 15 óra alatt lehet 100%-ra feltölteni az akkumulátorokat, a gyorstöltő CHAdeMO oszlopoknál fél óra alatt 80%-ra tölthetjük.

A Nissan LEAF-fel az új WLTP szabvány szerint vegyes üzemben 275, városban 415 km-t tudunk megtenni. Ezek az értékek már pontosabbak a korábbiaknál. Otthoni töltésnél 258 km-t mutatott a kijelző és a városban is megközelítettük a 400 km hatótávot. Persze ezek az értékek a vezető vérmérsékletétől függően változhatnak.

A közel egy hetes tesztelés alatt nagyon megszerettük a LEAF-et, és amit a Nissan a prospektusokban ígér azok közel megfelelnek a valóságnak.

Összességében megint nagyot alkotott a Nissan. Városban és autópályán is tökéletes útitárs, nem beszélve arról, hogy csendesen védjük a környezetet.

Kulcsszavak: elektromos autó, nissan, teszt
 
A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe A CUPRA bepillantást enged teljesen elektromos tanulmányautójának utasterébe A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Jaguar I-PACE: a Continental innovatív teljesítményelektronikája az elektromos csúcsteljesítményért Elképesztő, amit a Tesla művel Elképesztő, amit a Tesla művel
 
Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

Francia kényelem - Citroën C4 Cactus

2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
Részletek

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik

A  Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van.

Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a  Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek.

A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit


Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak.

A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre.

Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű.

Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.

Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás.

Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit.

A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Az ülések kényelmesek – habár ezt már megszokhattuk a francia gyártótól – elöl és hátul is kellemes az utazás.
A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető.

A turbómotor fogyasztása meglepően jó volt. Városban és országúton az átlagfogyasztás 5,7 liter volt.

Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán.
 

Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
 
A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Spanyolországba költözik a Citroën C3 Picasso gyártása Új PureTech motorok a Citroëntő Új PureTech motorok a Citroëntő Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Városban és vidéken is tökéletes útitárs - Mitsubishi L200 2.4 DI-D 4WD Roncsprémium a la Citroen Roncsprémium a la Citroen
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

2018. augusztus 08.
A Hyundai az elmúlt években erőteljesen halad előre, és folyamatos növekedést biztosít modelljeivel. Gondoljunk csak az IONIQ családra, ami egy pillantás alatt slágermodell lett. Valószínű ez az i30 Fastback esetében sem lesz másképp.
Részletek

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az i30 modellcsalád egy új taggal bővült. Az i30 Fastback-kel. De miben is különbözik tesztmodellünk az i30 család többi tagjától? A Fastback szó jelentése ferdehátú. Pontosabban a szó a karosszéria formájára utal, amikor a tetővonal ívben folytatódik a hátsó lökhárítóig. Ezzel dinamikus és egyben stílusos hatást lehet elérni. A lejtős tetővonal magával ragadja tekintetünket az autó elejétől a végéig. Ez a vonalvezetés nem volt idegen a Hyundaitól, mert nézzük csak meg a IONIQ-ot, ahol már előrevetítették ezt a stílust. Igaz, ott főleg a fogyasztásra figyeltek, és azért kapta meg ezt a formát, hogy még jobb légellenállása legyen az autónak.

Tesztmodellünk esetében teljesen más indokok vezérelték a tervezőket. Az i30 család már szinte teljes volt, de kellett hozzá a Fastback modell, és így már tényleg egy komplett családról beszélhetünk.

Első ránézésre eszünkbe juthat más márka modellje, például a Mercedesé, de ha jobban szemügyre vesszük tesztautónkat, nagy hasonlóság nincs a két márka közt. Oldalról az autó orrától a végéig finom szép ívvel találkozunk, ami letisztult elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. Peter Schreyer csapata nagyon tud, ami hátsó rész tervezését illeti. Mindig rizikós egy már meglévő modellre új hátsót rajzolni, de ők megcsinálták. Igazán Harmonikus lett hátulról az i30 Fastback.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Nem csak hátul tartogat újdonságot a Fastback karosszéria, hanem elöl is. Nagyobb, lépcsős hűtőrács fogad minket, ami két szélén a hűtőrács felső vonalában folytatódik a full LED-es fényszóróig, ezzel dinamikus megjelenést kölcsönözve az autónak.

Belül már a Hyundaitól megszokott és elvárt minőség fogad. A sallangmentes fekete-szürke üléskárpit visszaköszön a műszerfalon is, ezzel elegáns hangulatot teremtve az utastérben. A multifunkciós a kormány nem tartogat meglepetést azoknak, akik ismerik a Hyundai modelljeit. Az első ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, és a multimédia rendszeren Apple, valamint Android is fut.

Az ülések kényelmesek, az elöl és hátul utazóknak tágas lábtér áll rendelkezésre. A 8 colos érintőképernyőn a Kiában is használt menü fogad. Használatuk könnyen értelmezhető és egyszerű. A kényelmi és biztonsági rendszereket – mint például a sávtartó – kapcsolókkal működtethetjük. A Fastback legnagyobb aduja – a hagyományos ötajtóssal szemben – a csomagtartója. Alaphelyzetben 450 liter áll rendelkezésünkre a pakolásra, de ezt 1351 literre bővíthetjük.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az 1,4 literes turbómotor halkan és simán dolgozik és ez mondható el a hétfokozatú duplakuplungos váltóról is. A koreai gyártó újfejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le 1500-as fordulatszámon. 

Vezetni nagyon kellemes, a felfüggesztés feszes, a futómű elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, teljesen független. A váltót három üzemmódban – normál, eco és sport –tudjuk működtetni. A váltó olyan jól alkalmazkodik, hogy nincs szükség manuális kapcsolásra. Ebben nagy szerepet játszik az 1500-as fordulat nyomatékmaximuma is, hiszen ha eco módban alacsony fordulatszámon haladunk, akkor is bőven van nyomaték, és gázadásra szépen meglódul autónk. Vezetés közben halk menetzaj hallható a kerekektől, de ez nem befolyásolja az utazási élményt. Az 5,5 literes fogyasztást vegyes használatban mi nem tudtuk produkálni, 6,6 literes fogyasztást tudtunk összehozni.

Összeségében nagyon kellemes autó az i30 Fastback és ha egy elegáns mégis fiatalos autót akarunk, akkor jó választás lehet számunkra.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 Fastback, teszt
 
Gyári fotókon az új Ford Ka Gyári fotókon az új Ford Ka Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross Megfizethető luxus - Citroen C5 Aircross Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 A jövő sportautója: a BMW i8 A jövő sportautója: a BMW i8 A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát A Hyundai bejelentette: két hónapon belül lenyomja a Teslát
 
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

2018. július 25.
Az 5008-as története 2009-ig nyúlik vissza. Akkoriban a Peugeot egy új családi szabadidőjárművel akarta megszerezni a vásárlók kegyeit, ami sikerült is.
Részletek

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot teljesen újragondolta a családi egyterű és a SUV jelentését, amelynek eredményeképp megérkezett az új 5008-as, ami merész vonalakkal, erőteljes orral és hét üléssel akarja a vásárlók szívét elrabolni. Valószínű, hogy ez nem lesz nehéz.

2009-es megjelenése óta az 5008-as megérett az arcfelvarrásra. Vagyis ez így nem teljesen igaz, mert az új modell semmiben sem hasonlít az elődökre. Ez nem mintha baj lenne, sőt. Nagyon jól tették a francia mérnökök, amikor áttervezték az 5008-ast. A családi egyterűből egy vagány SUV-t készítettek, ami pofátlanul elcsábítja a vevőket a konkurens márkák modelljeitől. És ez valószínűleg sikerül is neki.

Már első ránézésre csak annyit lehet mondani, hogy nahát! A Peugeot-tól nem ezt szoktuk meg. Az 5008 elődje kicsit batár, kicsit lekerekített volt, de nem volt az a hűha hatás. Igazából nem fogta meg elsőre az embert. Mostani tesztalanyunk már elsőre megragadja az ember tekintetét, aki már alig már várja, hogy vezethesse.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

A Peugeot 3008-as ízig-vérig újragondolták, nem hiába lett 2017-es év autója. Az 5008-as ennek a modellnek a továbbfejlesztett, nagyobb változata, amit plusz két üléssel megtoldottak.

Már az orra is erőt és dinamizmust sugall. A formatervezők erősen rányomták ceruzájukat a papírra, hogy tényleg erős érzelmi hatást érjenek el. A csinos orr megvadítva króm betétekkel, a Full-LED fényszórók melyeknek a vonalai egészen az A-oszlopig tartanak, ami csak úgy vonzza a szemet. Az erőteljes dobozformát finom részletekkel ellensúlyozták. A 4,6 méteres autó hátulja egyszerűen le lett csapva. Meglepő, de ez működik. Hátsó része megkapta a 3008-as lámpáit. Távolról szinte összetéveszthető.

Beülve a már megszokott i-Cockpit műszerfal fogad minket. A francia extravagancia tárházát vonultatja fel a Peugeot az egész belsőn. A kisebb sportkormány, a 8 colos középkonzoli kijelző, a zongorabillentyű kezelőszervek – amelyekkel a rádiót, navigációt, klímát, és telefont tudjuk egy gombnyomással használni – és a diszkrét éjszakai ledcsíkok az ajtókárpitban és a tetőkárpitban jó átgondolt már-már ipari jelleget kölcsönöz a beltérnek.
Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150

Az anyagminőségre nem lehet panasz. Az ajtókárpiton és a műszerfal betétjein kellemes a szövet tapintása, az ülések bőr és szövet keverése izgalmas, varrásai tökéletesek.

Az ülések kényelmesek és hosszú úton sem fáradunk el bennük. A plusz két ülés a második üléssor mögött helyezkedik el. Meglepő de el lehet férni, igaz hosszú útra nem vállalkoznánk. Ha bár a gyerekek biztos élveznék az utazást.

A 2 literes 150 lóerős blue HDi motor csendben teszi a dolgát. Jól reagál a gázadásokra sebességváltója könnyen és simán dolgozik. A gyári 4,2 literes vegyes fogyasztás nekünk 5,9 literesre sikerült.

Összeségében az 5008-as is – akár a kistestvér 3008-as is – nagy szeletet fog kihasítani a magyarországi SUV piacból a minőségi anyagoknak és a megújult formának köszönhetően.

Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150
Kulcsszavak:
 
Új utat jár be – Citroën DS3 Új utat jár be – Citroën DS3 Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150 A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az igazgató autója - Peugeot 508 SW A kistesó - Honda HR-V A kistesó - Honda HR-V A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800 A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800
 
A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

2018. július 06.
A Honda HR-V a kistesó az FR-V mellett, de azért, mert kicsi, nem kell vele úgy is bánni. A HR-V is felnőtt a feladathoz, és az újragondolt autó előnyére szépült.
Részletek

A kistesó - Honda HR-V

A HR-V első generációját 2006-tól gyártották és 2015-ben a modellt is elérte a frissítés szele, ami igen jót tett neki. A tervezőknek figyelembe kellett venni, hogy az autópiacon dübörög a SUV-láz, aminek során a Nissan közkedvelt modelljén a Juke, vagy a mostanában a csapból is folyó és nagyon formabontó Toyota CH-R népszerűségével kellett felvennie a verseny a HR-V-nek.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy sikerült neki. Vagány kinézete a fiataloknak vagy épp az idősebb korosztálynak is bejön. Ha oldalról megnézzük az autót, a visszafogott vonalakkal úgy dolgoztak a tervezők, hogy megmaradjon a Honda szellemisége, de legyen benne egy csavar, ami már azt sugallja, hogy ez a modell szakít a hagyományokkal, és rálép a már konkurensek által kijárt SUV-útra. A kaszni szép ívei szemet gyönyörködtetőek. Az autó dögös orrészt kapott, ám a beömlőnyílás fekete borítása teszi izgalmassá az összképet. A fellépő feketesége króm betétekkel tarkított, ami szintén kellemes látvány.

A kistesó - Honda HR-V

A kistesó - Honda HR-V

Beülve meglepően magasan ülünk, de az ülések kényelme és a remek kilátás túllendít meglepődöttségünkön. Kis méretéhez képes belül tágas a térérzet és mind az elöl, mind a hátul utazóknak kényelmes utazást biztosítanak az ülések, és a lábtér is jó. A műszerfal szintén letisztult és egyszerű megjelenésű. A műszerfal közepét az éríntőképernyős navigációs rendszer uralja, amin a navigáció mellett rádiót, telefoncsatlakozást és egyéb hasznos dolgokat találunk. Ez tulajdonképpen egy androidos tablet. Alatta kapott helyet a klíma vezrlőpanelje, amin egy érintéssel beállíthatjuk a kívánt hőfokot. A panel csillogó fekete bevonatot kapott, ami tovább folytatódik a kardánboxban, és körülöleli a joystick sebességváltót.

Autónk bőségesen fel volt szerelve extrákkal. A vezetéstámogató rendszertől a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren keresztül a tolatókameráig mindegyik a kényelmünket szolgálja, amihez igen hamar hozzá tudtunk szokni.

A fürge motor finoman dolgozik, utazás közben nem zavaró a hangja. Az 1.5 literes i-VTEC motorral autónk 130 lóerővel kényelmesen veszi az akadályokat. A Hondáktól megszokott tökéletes váltó itt is jól dolgozik. A sebességváltó feszes – és bár egy joystick – hamar hozzá lehet szokni kisebb méretéhez. Tulajdonképpen nagyon kényelmes volt használni.

A futóművek jól reagálnak az irányváltásra, és az SUV jellegnek köszönhetően az úthibákat sem érezzük annyira.

Összeségében jól döntöttek a Hondánál, hogy a mai trendnek megfelelő autót alkottak, ami méltó vetélytársa a SUV szegmensben résztvevőknek.

A kistesó - Honda HR-V
Kulcsszavak: honda, HR-V, suv, teszt
 
Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga Új technológiával és új stílussal érkezik az új Ford Kuga A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be A vadonatúj Fireblade és a megújult CB1100 család is a kölni Intermoton mutatkozik be Kimagasló kényelem közúton, remek teljesítmény könnyű terepen Kimagasló kényelem közúton, remek teljesítmény könnyű terepen A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását A Ford növeli a Kuga gyártókapacitását A Honda Civic Type R-t választotta az Év Női Autójának zsűrije a „Legjobb teljesítményorientált autónak” A Honda Civic Type R-t választotta az Év Női Autójának zsűrije a „Legjobb teljesítményorientált autónak”
 
Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

2018. június 13.
A Hyundai tervezői igyekeznek minden igénynek megfelelni így megalkották a Konát ami tényleg egy telitalálat lett.
Részletek

Izmos és divatos - Hyundai Kona


A Kona előkészületeit 2015 novemberében kezdték el a Hyundainál, és  2017 nyarán már le is gurultak az első darabok  a gyártósorról.

A Kona egy teljesen új vonalat képvisel merész és dinamikus vonalaival. Habár hasonló modellekkel a konkurens márkáknál is találkozhatunk mégis az igazi testvér a Kia Stonic, mivel közös a padlólemezük.

Első ránézésre egy izgalmas, izmos és divatos modellel állunk szemben. A krómkeretes hűtőrács hatalmas beömlőnyílása egyből megfogja a tekintetet ami a többi Hyundai modelleknél is megtalálunk. A LED fényszórókkal és szintén LED-es nappali menetfénnyel lesz teljes az összkép.

A külső tükrök formája szépen kerekített és  a visszapillantókba kapott helyet  az oldalsó irányjelző is. A sportos oldalküszöb és a hátsó védőlemez erőt és dinamizmust sugároz. A kompakt SUV modell 4165 mm hosszúságával, 1800 mm szélességével, 1550 mm magasságával, és 2600 milliméteres tengelytávjával egy jól kezelhető és kényelmes autó lett. A csomagtartó méreteihez képest korrekt, 361 literes, amit 1143 literre bővíthetünk a hátsó ülések lehajtásával.

Beülve egy kényelmes ülésekkel és jól átgondolt műszerfallal találkozunk. A műszerfalon található Head-up kijelző a könnyebb láthatóság érdekében osztályelső fényerejű.

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai Kona

Izmos és divatos - Hyundai KonaA műszerfal közepén kapott helyet a 8 colos érintőképernyős kijelző ahonnan a navigációt, rádiót tudjuk kezelni és a tolatáskor a tolatókamera képét is itt látjuk. A multifunkciós kormány kényelmes, kézreál. A műszerfal összképek egyszerű és rendezett, nincs túlzsúfolva. Mindkét első ülések magassága állítható és fűthető, és kényelmes utazást biztosít. A lábtérre sem elől sem hátul nincs panasz.

A Kona motorházteteje alatt egy  998 köbcentis, 3 hengeres, 120 lóerős, turbófeltöltővel rendelkező benzinmotor dolgozik, aminek a maximális forgatónyomatéka 172 Nm. Ezt 1500-4000 fordulat között adja le a motor. A hatsebességes manuális váltó feszes és kényelmes. Az autó vezethetőségére nincs okunk panaszra. Indulásnál és gyorsításnál  enyhe morgós hangot hallat de ez nem zavaró és 3000 fordulatnál eltűnik. A futóműve feszes és a 18 collos kerekenek köszönhetően az úthibákat se érezni annyira.

A fogyasztása vegyes használat mellett 8 litert mértünk, igaz az autó átvételénél 11 literes fogyasztás mutatott a fedélzeti számitógép amin meglepődtünk. A közel 1000 kilométer megtétele után már kedvezőbb fogyasztási adatokat produkált.

Összeségében a Hyundai SUV-ja nagy utat fog bejárni formabontó vonalaival és kényelmes társunk lesz az utakon.

Izmos és divatos - Hyundai Kona
Kulcsszavak: Hyundai, Kona, suv, teszt
 
Elkészült az egymilliomodik Hyundai gépkocsi Elkészült az egymilliomodik Hyundai gépkocsi A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat A Tiguan nyerte el a 2017-es Német Formatervezési Díjat A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell A 2016. modellévi Range Rover Evoque a legtakarékosabb Land Rover modell Rupert Stadler Audi elnök: „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják a további növekedést.” Rupert Stadler Audi elnök: „Technológiai és modellfejlesztéseink biztosítják a további növekedést.” Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda Új szabadidő koncepciót mutatott be a Honda
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 11 - 20