Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 11 - 20
Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

2019. április 29.
Korábban már volt alkalmunk tesztelni a LADA Vesta szedán változat de most itt az izmosabb és dögösebb változat ami szerintünk a LADA eddig legjobban sikerült autója.
Részletek

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Valószínűleg senki nem gondolta volna – sőt volt akik egyenesen temették a márkát - hogy a 2015-ös indulástól máig közel 3 ezer autót fognak értékesíteni, pedig ez már az első év után is látszott, hogy eladási rekordokat dönt a LADA Magyarországon. A Vesta modellből már közel ezer példány fut a hazai utakon.  És most itt a Vesta SW Cross, ami tovább fogja emelni az eladási darabszámokat.

Már a hazai bemutatón is látni lehetett, hogy a Vesta egy húzó modell lesz. A magas hasmagasságának köszönhetően a magyar utakra tökéletes az autó. A formája is szemrevaló ami a Volvo korábbi dizájnerének, Steve Mattinnak a keze munkáját dicséri és ezzel az SW Cross egy szemrevaló modell lett. A 4424 milliméter hosszú, 1524 milliméter széles és 1785 milliméter magas autó, a megemelt 203 milliméter hasmagasságával bátran nekivághatunk a természetnek.  A magassági adatok mellett a terepszögek paraméterei is jók, ami elöl 18,1, hátul pedig 21,8 fokos. A 17 colos abroncsok is jól mutatnak a szép felnikkel no meg a Vesta Cross narancsos színeivel.

Beülve a tágas utastér és a kényelmes ülések fogadna. Azt meg kell hagyni, a LADA mindig jó volt a beltérben, és ez a Vesta esetében sincs másképp.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Az ülések mind elől, mind hátul kényelmesek és fűthetők ami ebben a kategóriában meglepő. A lábtérre nem lehet panasz, mindegy hogy az autóban hol foglalunk helyet, kényelmes és a hosszú utak sem jelentenek problémát.

A komfortérzetünket tovább fokozza a teljeség igénye nélkül a fűthető szélvédő, a hűtött kesztyűtartó, a két irányban állítható multifunkciós kormány és a tempomat. Ami viszont még mindig megmosolyogtat bennünket az a navigáció. A multimédia rendszer ikonjai és kezelhetősége valahogy lemaradt pár évet, de remélhetőleg ezt hamar orvosolja a gyártó. A csomagtér is kellően tágas, így alaphelyzetben 480 literes amit 825 literesre bővíthetünk a 40/60 arányban dönthető ülésekkel.

Tesztalanyunk erőforrásával is minden rendben. A Vesta modell egyetlen erőforrással elérhető. Az 1,6 literes 100 lóerős 148 Nm benzinmotor, jól működik panaszra nem lehet okunk. Igaz kicsit lomha, a százra gyorsulást 14 másodperc alatt éri el de valószínűleg nem versenyezni akarunk vele, hanem kényelmesen akarunk elérni A pontból B-be. Az öt sebességes váltó is jól dolgozik, kicsit feszes de kényelmesen siklik a fokozatok közt. A közlekedés városban hibátlan, könnyedén veszi a kátyúkat, úthibákat.

Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross


Magyar utakra tervezve - Lada Vesta SW Cross

Országúton kellemesen gyorsul, a 130-as tempónál is kisebb a menetzaj mint a szedán változatnál, a beszélgetést nem zavarja. A magas hasmagasság ellenére a kanyarokban jól fordul,  nincs billegés és stabilan tartja magát. A fogyasztása vegyes használatban nekünk 8,5 liter volt, ezzel nem értük el a gyári 7,6 literes értéket.

Összeségében a Vesta SW Cross egy nagyon kellemes csalódás. Már alapban felszereltségben is sokat ad és a ha figyelembe vesszük a három év korlátlan kilométeres garanciát akkor egy nagyon jó választás.

Kulcsszavak: bemutató, lada, Vesta SW Cross
 
Dua Lipa slágerében mutatkozott be a Lexus led-borítású LIT IS modell Dua Lipa slágerében mutatkozott be a Lexus led-borítású LIT IS modell Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Megújult a Toyota crossover zászlóshajója BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon BMW 6-os Gran Turismo premier Magyarországon Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta Krómozott ikerkipufogó, matt és fényes fekete kivitelű, új belső tér – Ez a 2014. évi Lancia Delta
 
Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

2019. március 27.
Valószínű, hogy a KIA Ceed-et nem kell bemutatni mert nagyon kedvelt modell volt az első megjelenése óta.
Részletek

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed


Azóta pár év eltelt, és a dél-koreai gyártó mára egy olyan autót alkotott, ami méltán került be az „év autója” versenybe, és bár nem ő lett a nyertes, mégis a második helyet kapta meg. Nem véletlenül, mert egy nagyon jól összerakott autóról beszélünk.

Mára a KIA márka és modelljei keményen kivívták helyüket, és az eltelt húsz évben folyamatosan tudtak fejlődni, amit az autóeladások is bizonyítanak. Ügyesen állították fel stratégiájukat, mert minden szegmensben van modelljük, és legyen SUV vagy hibrid, netán elektromos autó, minden igényt ki tudnak szolgálni. Megbízhatóságuk és a 7 év garancia nagyon csábító a leendő Kia tulajdonosok körében.

És most itt van harmadik generációs Ceed, amit már tavaly nyáron megismertünk a sajtóbemutatón és vártuk, hogy mikor jön hozzánk.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A mostani modell kifinomult lett egyszerű vonalvezetésével. Nem akar kitűnni mindenféle dizájnos megoldásokkal, hanem magát adja egy kis Stingeres beütéssel. Ez nem meglepő mert a formát a KIA vezető dizájnere Peter Schreyer jegyzi, és az ő vezette be az új vonalvezetést és tigris hűtőmaszkot a márkánál.

Beülve kellemes az összkép. Nincs túltolva – mondhatni németes beütése van – simán felveszi a versenyt az európai gyártók modelljeivel. Az ülések kényelmesek, a kezelőszervek, gombok, kapcsolók minőségére nem lehet panasz, és a harmonikus összképen látszik, hogy jól átgondolták az utasteret és a műszerfalat az autó tervezésekor. Elöl és hátul is kényelmesen elférni, a hosszú utazás sem kellemetlen.

Ami újdonság, hogy az új Ceed is megkapta a nyolchüvelykes érintőképernyőt, amit a nagyobb testvéreknél már korábban láttunk. Ezen fut az Infotainment a Tom-Tom navigáció és a rádió, a telefon, és egyéb beállítások. A másik újdonság a tolatókamera ami már figyeli a tolatás közbeni keresztforgalmat is, ami egy zseniális találmány.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed

A motorháztető alatt egy a duplakuplungos, 1,4 literes, négyhengeres T-GDI motor dolgozik 140 lóerővel, 242 Nm-es maximális nyomatékkal. A gázadásokra gyorsan reagál, a váltó szépen dolgozik, dinamikus vezetést tesz lehetővé. Futóműve feszes, jól veszi a kanyarokat. A fogyasztása vegyes használat mellett 7,2 liter volt.

Összeségében akár családi autónak, akár céges autónak vesszük a Ceed-et, nem fogunk csalódni bene és csak ráadás a 7 év garancia.

Sikkes és kifinomult - Kia Ceed
Kulcsszavak: bemutató, ceed, kia, teszt
 
A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon Légi és földi parádé május elsején Légi és földi parádé május elsején Íme az új BMW M240i M Performance Edition Íme az új BMW M240i M Performance Edition Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Az új i10: Stílusosabb megjelenés és fejlett technológiák teszik még nagyszerűbbé Hivatalos videón látható az új BMW X5 Hivatalos videón látható az új BMW X5
 
Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

2019. február 19.
Amikor elektromos autót tesztelünk, már alig várjuk, hogy átvegyük a járművet, és úgy viselkedünk, mintha egy karácsonyi ajándékkal ismerkednénk. Ez érthető is, mert nagyon jó dolog csak árammal hajtani a verdát, a környezetvédelemről már nem is beszélve.
Részletek

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf



Korábban már járt nálunk a Volkswagen első 100%-ban elektromos autója az e-Golf. Most megérkezett a nagyobb hatótávú, akár 300 km-t is tudó új e-Golf.

Az első Golfnál vicces volt, amikor nyáron a Balatont megcélozva nekivágtunk az útnak és érdekes borzongás futott végig a hátunkon, amikor jelzett az autó, hogy elérte 20%-os töltöttséget, és keressünk egy töltőpontot. Ekkor még csak a magyar tenger elején jártunk és – ma már megmosolyogtató – hogy kerestük a töltőt az applikáción. Ma már ilyen gond nincs. Tesztautónk közel 300 km-t tud megtenni, és garmadával nőnek ki a földből a töltési lehetőségek.

Kívülről nehezen lehet észrevenni, hogy ez melyik e-Golf. Igazából nem sokat változott az elődhöz képest. Tulajdonképpen még azt sem lehet tudni, hogy benzines vagy elektromos-e az autó, egyedül a név előtt szereplő kicsi kék „e” betű utal a meghajtásra, továbbá a formatervezett LED lámpák, a kék dizájnelemek és az aerodinamikára optimalizált megoldások térnek el benzines testvérétől.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Beülve a megszokott, letisztult Volkswagenes forma fogad. A műanyagok és szövetek tapintása jó, de ez nem meglepő hiszen a VW midig is ügyelt az egyszerűségre és a minőségi anyagokra. A kapcsolók és kezelőszervek elrendezése megszokott, már-már unalmasnak tűnhet, de egy pici csavarral izgalmassá tették a tervezők. Ez nem más, mint az Infotainment rendszer, amelynek lényege, hogy műszerfalon egyetlen gombnyomásra jelennek meg az analóg órák, amiket tetszés szerit tudunk állítani, hogy milyen információ legyen kivetítve. Ez teljes összhangban van a 9,2 hüvelyk (23,4 cm) képátlójú TFT kijelzővel amit érintés nélküli vezérléssel (lapozással) is tudunk működtetni. A piktogramok érthetőek, ugyanakkor visszafogottak. A Discover Pro navigációs rendszer nagyon jól mutatja a pozíciónkat, nem késik, nem akad, teszi a dolgát.

Az ülések elöl és hátul is kényelmesek, a lábtér tökéletes minden ülésnél. A kormánykerék és a váltókar huzatának e-dizájnra jellemző kék díszítővarrása a minőségi berendezésnek stílusos, az e-Golfnak pedig modern kinézetet kölcsönöz. Az diszkrét kék éjszakai hangulatfény – ami az ajtó kárpitjában kapott helyet – nagyon kellemes, a luxus érzetét kelti. A csomagtér 341 literes, amit 1231 literesre növelhetünk a 60:40 arányban dönthető ülésekkel.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf

Az e-Golf 35,8 kWh-s akkupakkját a Budapest-Békéscsaba vonalon teszteltük. Sajnos a hirtelen lehullott hó és hideg miatt az utunkat egy Kecskeméti töltéssel meg kellett szakítani mert a fűtés és a rádió falta az áramot. A gyorstöltés 35 percet vett igénybe és 85%-ra töltötte autónkat. Ez az idő az otthoni töltésnél 14 órát vett igénybe és 100%-ra lett feltöltve.

Városban már sokkal jobb a helyzet mert több módon is használhatjuk autónkat. Ha a váltót „D” állásban balra húzzuk, akkor egyre dinamikusabb fékezést/visszatáplálást tudunk elérni. Itt három fokozatból választhatunk.

Az úton hangtalanul siklik, jól reagál a „gázadásokra”, a városi, illetve országúti használat során nagyon megszerettük az e-Golfot. 110 km/h-s sebességnél 15-17 kWh-t fogyasztott autónk attól függően, hogy ment-e a fűtés.

Összeségében egy nagyon szerethető autó az e-Golf és ha a karbantartási költségeket, illetve a mintegy 1000 forintos otthoni töltést nézzük, akkor remek alternatívája a közlekedésnek.

Csendes elegancia - Volkswagen e-Golf
Kulcsszavak: bemutató, e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
A gyorstöltés a városi autózás jövője A gyorstöltés a városi autózás jövője Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Testre szabott megoldások a jövő mobilitása számára Nissan LEAF-et kapott Budapest Hegyvidék Önkormányzata Nissan LEAF-et kapott Budapest Hegyvidék Önkormányzata Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV Bemutatkozott a Honda futurisztikus modellje: A “Pusztító” FCEV
 
Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

2019. január 23.
Valószínű, hogy a LADA név hallatán sokakban kellemes régi emlékek törnek fel.
Részletek

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A nyaralások a balatoni SZOT üdülőbe, ahová Zsigával érkeztünk a rekkenő melegben, klíma nélkül és a fasírtos zsömlével vagy egy rántotthúsos kenyérrel, mert nem lehet étel nélkül nekiindulni a Balcsinak. Nos, ezek tényleg szép emlékek, de ahogy mondani szokták, ez már a múlté. Sokáig nem volt orosz gyártmány a hazai piacon, de pár éve ismét megvetette lábát a LADA egy formás autóval, ami nem más, mint a Vesta.

Ez a LADA már nem az a LADA. Az egyetlen, ami közös a régi márkával a logó és az, hogy ezt is Oroszországban gyártják. És itt vége is az azonosságnak. Az oroszok semmit sem hagytak a véletlenre, és a Vesta tervezését egy profi csapatra bízták, aminek meg is lett az eredménye. Egyszerű, szép vonalvezetésű autót rajzoltak. A 4410 mm hosszú, 1497 mm széles és 1764 mm magas autót nem bonyolították túl. Tényleg egyszerű lett, de ez nem is baj, mert a célközönség sem a felső tízezerből jön. A gyártó a Citroen C-Elyse és Fiat Tipo vetélytársának szánta a Vestát.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Az orra tényleg jól sikerült. Kissé morcos tekintetével nagyon dögös lett. Az X–motívum – ami jellemzi a Vestákat és a későbbi modelleken is megjelenik – az autó oldalán is visszaköszön. A hátuljára sincs panasz, szép vonalvezetésű. A csomagtartón elhelyezett LADA felirat Volvós beütést sugároz, de ez nem csoda, hiszen a tervezők korábban a Volvókat rajzolták.

Belül sincs túlcicomázva. Egyszerűen kezelhető gombok, átlagos műszerfal, minden kézre áll. Az ülések kényelmesek, és a hátul ülőknek sem kell feszengeni. A lábtér elöl és hátul is elegendő. A váltó kicsit nehézkes, de hamar meg lehet szokni. Ha nem tudnánk, hogy egy Ladában ülünk, akkor tulajdonképpen bármelyik márka alsókategóriás autója lehetne.

Az 1,6 literes 16 szelepes, 105 lóerős benzinmotor szépen dolgozik, habár kicsit hangos. Városi forgalomban jól teljesít, és a magas padlónak köszönhetően a kátyúkon is szépen átmegy. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros. Országúton, illetve autópályán nagyon jó volt a futása.

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

Ez a LADA már nem az a LADA - LADA Vesta

A gyártó által igért 6,1 literes fogyasztást mi nem tudtuk produkálni. Nem tudtuk levinni tesztautónk 7 literes fogyasztását az áhított szintre.

Összeségében a Vesta jó választás, ami az ár/értéket illeti. Nem kell tőle a csodát várni egyszerűen elvisz minket a célunkhoz és arra ez az autó tökéletesen megfelel.

Kulcsszavak: bemutató, lada, teszt, Vesta
 
Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával Íme az új BMW 330e limuzin, az eddigi legsportosabb és leghatékonyabb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával A Ford bemutatja továbbfejlesztett Tourneo Connect és Tourneo Courier személyszállítóit A Ford bemutatja továbbfejlesztett Tourneo Connect és Tourneo Courier személyszállítóit Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost
 
Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

2018. december 23.
Ha a Ssangyong márkát említik, akkor sokaknak a nem túl szép, túldizájnolt modellek jutnak eszükbe, amit biztos nem vennének meg.
Részletek

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Ha ettől a sztereotipiától elvonatkoztatunk, akkor látjuk meg a lényeget. Az új Rexton szakít a régi előítéletekkel és egy dögös nagy vas lett, ami bátran veszi fel a versenyt a vevők kegyeiért folytatott harcban.

A Dél-Koreai gyártó neve magyarra fordítva „Ikersárkány”-t jelent, és nem is gondolnánk, hogy már hatvan éve gyárt autókat. Kezdetben teherautókat és buszokat gyártottak, majd később kifejezetten 4x4-es járművek fejlesztésére és gyártására specializálódtak.

A 2000-es évek közepére a vállalat Dél-Korea vezető SUV gyártójává vált teljeskörű termékpalettája révén, ami a Rexton, Kyron, Actyon és Actyon Sports terepjárókból, az összkerékhajtással is rendelhető Rodius egyterűből és a Chairman luxuslimuzinból állt.

A márka 2010-ben új tulajdonoshoz került, India egyik legnagyobb ipari és szolgáltató konglomerátuma, a világ száz országában száznegyvennégyezer alkalmazottat foglalkoztató Mahindra & Mahindra csoport biztosítja a Ssangyong következő években tervezett modelloffenzívájának financiális hátterét. Ennek részeként 2013 és 2016 között öt teljesen új modellt mutatott be a Ssangyong, és ennek eredményeképpen született meg az új Rexton.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

Első ránézésre egy erős nagy batárt ismerhetünk meg a Rextonban. A tekintélyt parancsoló méretek nem maradnak el a BMW X5 vagy a Toyota Land Cruiser mellett, sőt ez a modell a Dél-Koreai gyártó zászlóshajója, ezért a tervezők nagyon odafigyeltek a vonalakra. Az autó egy nagy doboz lett, és nem tolták túl mindenféle dizájnos elemekkel, ettől függetlenül megfelel az európai igényeknek.

Kívülről nem is gondolnánk, hogy belül mennyire kényelmes, és mennyi extrával fogunk találkozni. Azt le kell szögezni, hogy nem egy prémium autóban ülünk, a felszereltség mégis a prémium márkákkal vetekszik és ha megnézzük, hogy az alapfelszereltségben szinte minden benne van, amit más márkák felárasan kínálnak, akkor máris más megvilágításba kerül tesztautónk. A teljesség igénye nélkül csak párat említenék, mert a lista elég hosszú. Az elöl elektromosan állítható hűthető, fűthető, hátul csak fűthető ülések, a tempomat, a kormányfűtés, a navigáció, a tolatókamera, illetve a napfénytető mind fokozza komfortérzetünket. A multifunkciós kormány vastagsága kicsit furcsa volt egy ekkor autóhoz, de hamar meg lehetett szokni. A belső steppelt kárpit igényes, igaz a barna szín nem a kedvencünk, de a bőrülésekkel összhangban van, és végül is nem is néz ki rosszul.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton

A 2,2 tonnás autó meglepően jól reagál minden mozdulatra. A szervokormány kis erőkifejtéssel működik, és ugyanez mondható el a váltóról is, aminél nem érezni, hogy magasabb fokozatba kapcsolt. Az automata fokozatmentesen vált. A gázadásokra jól reagál – igaz egy picit lomha, de ekkora méretnél ez nem meglepő – és fékezéskor is gyorsan reagál. A futóműve kemény és feszes, könnyedén veszi a városi akadályokat, és kanyarban is biztonságban érezhetjük magunkat. A menetzajra nem lehet panasz, olyan mint bármelyik más autóban. 120 km/órás tempónál is kényelmesen beszélgettünk. Egyhetes tesztünk alatt a fogyasztása volt a legmeglepőbb. A vegyes használatban a közel 10 literes fogyasztás nagyon jó, pedig sokkal többre számítottunk.

Összességében ha valaki egy terepjárót szeretne, de a pénztárcája határt szab az igényeinek, akkor a Rexton jó választás lehet. Formailag felveszi a versenyt a konkurens márkákkal és a kényelemre és extrákra nem lehet panasz.

Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
Kulcsszavak: Rexton, ssangyong, suv, teszt
 
Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ezt tudja az új generációs Toyota RAV4 amerikai változata Ismét rekordévet zár a szlovák Kia Ismét rekordévet zár a szlovák Kia Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Az Audi Csoport 2015-ben új rekordokra tör Az Audi Csoport 2015-ben új rekordokra tör A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit A Nissan Európa útjain teszteli önvezető járműveit
 
Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

2018. november 14.
A Nissan 2007-ben robbantotta az autópiacot a Qashqai bevezetésével, ezzel új piaci szegmenst hozva létre. Az új crossover, vagy aki jobban szereti, az SUV kategória mára közkedvelt lett és közel 3,5 millió darabot adtak el világszerte.
Részletek

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A Nissan gondolt egyet, és megalkotta a márka első SUV modelljét, mellyel nagy rizikót vállalt, mert lehetett tudni, hogy bukás lesz–e, vagy elsöprő sikert hoz a japán márkának. Az utóbbi jött be és mára – követve a Nissan receptjét – a konkurens márkák is sorra hozzák ki kisebb nagyobb crossovereiket.

A Nissan 2002-ben döntött úgy, hogy valami teljesen újjal és váratlannal állnak elő, ami megkérdőjelezné a hagyományos szegmenseket. Egyfajta mini-Murano jutott eszünkbe a tervezőknek élükön a Nissan vezetőjével Carlos Ghosn-szal, ami megnyithatná a kapukat a szabadidő-autók vásárlása felé, ezek népszerűsége ugyanis a 2000-es évek elejétől egyre nőtt. Olyan autót szerettek volna kifejleszteni, ami kitör a hagyományos európai csapotthátú és szedán szegmensek korlátai közül, és ezzel megérkezett a Qashqai.

A mostani tesztalanyunk magában hordozza a crossoveres géneket, de ez már nem nagyon hasonlít az elődökre.

A proPILOT rendszert előszőr a LEAF-ben vezették be – amit mi is teszteltünk múltkori adásunkban –, viszont a Qashqaiban extraként rendelhető.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Kényelmes öszvér

1,6 literes 130 lóerős dízel tesztautónk X-Tronic fokozatmentes automata sebességváltóval rendelkezik megspékelve a proPILOT rendszerrel. A dízelmotor halkan duruzsol, a 130 lóerő nem tűnik soknak, de óvatosan kell kezelni a gázpedált, mert harapós jószág. Menet közben a motorzajt alig hallani, inkább a gördülési és szélzaj duruzsol. Az 1,6 literes erőforrás nem fogyaszt sokat, mi 7 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. Crossoverünkkel keményebb rugózása mellett is sportosan lehetett közlekedni.

Nappali menetfény, 17"-os könnyűfém keréktárcsák, tempomat, multifunkciós kormány, visszagurulás gátló és hat légzsák. A jármű beltere nagy és kényelmes. A belső szélesség és magasság elöl és hátul kényelmes utazást biztosít. A Qashqai műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető, éppúgy mint a fedélzeti számítógép az 5"-os színes TFT kijelzővel. Ami újdonság, hogy mostani modellünk is megkapta a 360 fokos parkolókamerát ami nagy segítség, ha szűkebb helyre akarunk beparkolni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Az úton marad

Amit nagyon vártunk, hogy a proPILOT rendszert használjuk, amit már korábban a LEAF-ben is megismerhettünk.

A ProPilot autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gázpedál és a fékek kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Három technológián alapul: Sávelhagyásjelzés (LKA), Intelligens sebességtartó automatika (ICC) és Forgalmi torlódás asszisztens (TJP). Az intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekén található gombbal aktiválható. A rendszerhez tartozó információk a műszeregységben, a műszerek között található kijelzőn láthatók. Bár a ProPILOT a Nissan első lépése az önvezető autók irányában, a Qashqai szabadidő-autó esetében a technológia továbbra is igényli a vezető figyelmét és kormányzását. A vezető irányítja járművet, és továbbra is ő felel érte.

Az egyszerűen és intuitív módon használható ProPILOT a Qashqai kormánykerekének jobboldali részén található ProPILOT gombbal aktiválható. Az szomszédos SET gomb megnyomásával marad a jelenlegi sebesség, és biztonságos távolság tartható az autó előtt haladó járműtől. A sebességet és a távolságot is lehet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

Ha a közlekedési feltételek azt kívánják, a Qashqai lelassít, majd teljesen megáll. Automatikusan elindul, ha az autó körülbelül három másodpercnél kevesebb ideig van álló helyzetben. Ha ez hosszabb ideig tart, a vezetőnek meg kell nyomnia a RESUME gombot, vagy finoman a gázpedálra kell lépnie. A ProPILOT állapota mindig megjelenik a kombinált műszeregységben, a két fő műszer között. A vizuális figyelmeztetéseket hangjelzések kísérik.

A technológia a Qashqai szélvédőjén lévő kamera és az első hűtőrács Nissan emblémája mögé szerelt radar által biztosított adatokon alapuló forgalmi és útviszonyok alapján működik.

Furcsa volt használni a proPILOT rendszert, de nagyon izgalmas, ha arra gondolunk, hogy hamarosan elérkezik az idő amikor egy önvezető autó utasai leszünk.

Kérem parkoljon be!

A LEAF-ben már tesztelt proPILOT Park rendszert a Qashqai is megkapta. Igaz esetünkben kicsit segíteni kell a rendszernek. Ez azt jelenti, hogy miután megkerestük a nekünk megfelelő parkolóhelyet és aktiváltuk a rendszert, az autó utasításainak megfelelően nekünk kell az előre illetve a hátramenetet szabályozni.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic

A másik – ami nem egyezik meg a LEAF rendszerével – hogy a parkolás alatt a proPILOT gombot nyomva kell tartani amit csak a parkolás végeztével engedhetünk el. A parkolással nem lehet gondunk hiszen tökéletesen beteszi magát az autó a szűkebb helyekre is. Ami negatívum, hogy kell pár perc mire az ember átlátja az autó által adott utasításokat. Ha ezen a holtponton átlendülünk akkor már semmi gond a parkolással.

Összeségében izgalmas teszthét van a hátunk mögött és ha az új technológiákat nem ellenségnek tekintjük, akkor nagyon jó társunk lesz az utazások során, nem beszélve a biztonságról, mert az adaptív tempomat egy remek találmány.

Az úton marad - Nissan Qashqai ProPilot 1,6 dCi Xtronic



Kulcsszavak: crossover, nissan, qashqai, suv, teszt
 
Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Az ´úszókirálynő´ megkapta új Audiját Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Franciaországban gyártják az első tisztán elektromos meghajtású Mercedest Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi A Nissan londoni tervezőközpontjában készül az új London Taxi Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással Nagycsaládos csomaggal felszerelt KODIAQ állami támogatással
 
Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

2018. október 29.
A Kia az elmúlt években robbanásszerű növekedésbe kezdett. Sorra hozta ki a jobbnál jobb modelleket, és nagy hangsúlyt fektetett a hibrid, a plug-in hibrid és az elektromos autók elterjedésére. A mostani Soul EV tesztalanyunk is ennek a törekvésnek az eredménye.
Részletek

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV


A Kia zöld forradalma 2014-ben kezdődött. Ekkor jelent meg az első Soul EV ami még 24 kWh-s akkuval került piacra. Egyből nagy kedvenc lett a vásárlók körében az emelt kaszninak és a tágas belsőnek köszönhetően. A kedves „arcáról” már nem is beszélve. A négy év alatt a koreai gyár világszerte közel 500 000 darabot készített a tisztán elektromos Soulból, igaz a nagy robbanás a Niro EV megjelenés lesz, de erre még várnunk kell pár hónapot.

Korábban már volt alkalmunk tesztelni a 100%-ban elektromos Soul EV-t. A koreai gyártó most piacra dobta a nagyobb hatótávval bíró 30 kWh–s elektromos autóját, amellyel 250 kilométert lehet megtenni a Kia állítása szerint.

Erénye a kényelem és funkcionalitás

Igazából semmit nem változott az autó, csak nagyobb akkupakkot kapott. Azt gondolnánk, hogy ez probléma, de nem. A mostani Soul EV-ben is megvannak az extrák ugyanúgy mint az elődben. A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes nappali mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul műszerfala egyszerű és könnyen áttekinthető. Aki ismeri a Hyundai-Kia család modelljeit annak nem újdonság az érintőképernyő menürendszere. A 110 lóerős Soul, 285 Nm nyomatékkal az óránkénti 100 kilométeres sebességet 11 másodperc alatt éri el. Igaz ehhez ki kell venni az autó ECO módból.

A Budapest-Balaton autópályán

Tesztünk során az autópálya volt a nagy kihívás. Az országban található kevés villámtöltő miatt hét közben teszteltük az autót, mert nem tudtuk, hogyan fog muzsikálni. Az égiek nem voltak mellettünk, mert az utazás napjára kellemes 37 fokot hozott, így azzal kellett számolnunk, hogy a klíma bekapcsolásával értékes kilométereket veszítünk. De nem így történt. Az M7-esen átlag 120 km/órás sebességgel kényelmesen utaztunk Balatonszárszóig, és még így is maradt 50 kilométernyi energiánk, hogy hazafelé a Siófoki CHAdeMO töltőn delejezzük autónkat. A tesztnapon felbátorodva úgy gondoltuk, hogy teszteljük a Budapest-Debrecen távot is a 4-es úton mert az M3-as autópályán nincs töltő. Az út felén Szolnokon villámtöltőn megpihenve és feltöltődve kényelmesen megérkeztünk Debrecenbe, ahol az OMP Autóház töltőjén adtunk energiát az autónak.

Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV

Az autó kétféleképpen tölthetjük. A már említett CHAdeMO töltőn 20 perc alatt 80%-ra tudjuk feltölteni az aksikat, vagy az otthoni töltőn kb 15 óra alatt 100%-ra.

Összességében a Soul EV a kollegák kedvence marad a tágas, kényelmes belsőtérnek köszönhetően és a megnövelt hatótávval már nem csak városi autó, hanem bátran nekivághatunk hosszabb utaknak is.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz A tisztán elektromos XC40 SUV a Volvo első, és egyben világ egyik legbiztonságosabb elektromos járműve lesz A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben A Renault-Nissan-Mitsubishi 10,6 millió járművet értékesített 2017-ben Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit A ŠKODA belép az e-mobilitás korába A ŠKODA belép az e-mobilitás korába 2020-ra háromezer töltőponton lehet elektromos autót tölteni Magyarországon 2020-ra háromezer töltőponton lehet elektromos autót tölteni Magyarországon
 
Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF

2018. október 04.
A Nissan az elmúlt közel tíz évben a zöldautózás élharcosa lett. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2010-ben elindult zöldforradalom eladási csúcsokat hozott a Nissannak. Mára a 100%-ban elektromos LEAF és az e-NV200 közkedvelt modell lett.
Részletek

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF története 2010-ben kezdődött. A Genfi Autószalonon mutatta be először a Nissan a teljesen elektromos autóját. Akkoriban a kiállítás látogatói szkeptikusak voltak a zöld autózás tekintetében, és álmukban sem gondolták volna, hogy ezzel a japán gyártó egy teljesen új piaci szegmenst hozott létre, és azóta közel 300 ezer darabot adtak el belőle. Ma már igenis van létjogosultsága az elektromos autónak, főleg ha az üzemanyagárakra vagy a környezet védelmére gondolunk.

Korábban már mi is teszteltük az első LEAF-eket a 24 illetve a 30 kWh-ás autókat és most itt van a vadonatúj, kívül-belül megújult 40 kWh-ás modell.

A mostani tesztautó semmiben sem hasonlít elődeire. Az új, nagyobb akkupakk és a technikai megoldások, mint a Propilot rendszer vagy az e-pedal nagyon szerethető és biztonságos autóvá tette a LEAF-et.

A forma teljesen új, viszont az alapok a régiek. Az új LEAF 4,5 centivel hosszabb azonban a tengelytáv maradt 2,7 méter. Első ránézésre a márkatestvér, a Micra jut eszünkbe, de a Qashqai génjei is fellelhetőek benne. A LEAF is megkapta a japán gyártó uniformizált ruháját a ledes nappali menetfényeket és a bumeráng hátsólámpákat.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A LEAF belül is olyan, mint kívül. Dögös és divatos, jól felszerelt és jó vele megjelenni. Az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a hátsó ülések picit magasabb pozíciót kaptak, de ettől függetlenül kényelmesek ugyanúgy, mint az elsők. A műszerfal teljesen megváltozott. Eltűnt az ufó kijelző, helyette hagyományosabb dizájnt kapott, és a középkonzol is összébb lett tolva az előzőhöz képest. A lényeges változás a műszerfalon az e-pedal a propilot és a propilot park gombja, ami a LEAF történetében újdonság.

Az új LEAF-fel már kényelmesen nekivághatunk egy Budapest-Balaton vagy egy Bécs útvonalnak autópályán. Tesztünk során az autópálya már nem volt ellenség, mint az elődöknél. A 130 Km/órás sebesség nem okozott gondot és a propilot rendszernek és az adaptív tempomatnak köszönhetően alig kellett a pedálokra rálépni.

E-pedál és propilot

Az e-pedál bekapcsolásával a gyorsítás, fékezés és teljes megállás egyetlen pedállal történik. A Nissan e-pedáljával egyetlen folyamatos mozdulattal gyorsíthat, lassíthat és fékezhet. Ezzel jobb irányíthatóságot tesz lehetővé emelkedőn, lejtőn és szeles úton. Ezen kívül természetesen ott van a fékpedál, a hirtelen fékezésekhez.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

A propilot rendszer aktíválása után sávon belül tartja az autót, gondoskodik a vakfoltokról, gyorsít, lassít, tartja a sebességet és akár megállítja az autót a dugókban és egysávos utakon is.

Az intelligens sebességtartó automatika folyamatosan lassít és gyorsít a megfelelő sebesség eléréséhez és az előttünk lévő autótól való megfelelő távolság megválasztásához. Az intelligens vészfékezés segít a forgalomban és forgalmas utcákon, folyamatosan figyelve a sebességet és az elötünk lévő autótól való távolságot. Értesít, amikor le kell lassítani, és még fékez is az ütközés elkerülése érdekében, hogy minimalizálja az esetleges becsapódás erejét, vagy ha az úton átkelni készülő gyalogost észlel.

A holttér figyelő rendszerrel magabiztosan válthatunk sávot, és parkolásnál figyelmeztet, ha járművet észlel.

A parkolás csak egy gombnyomás. A ProPILOT Park funkcióval az autó magától parkol úgy, hogy mi is megirigyeltük. A párhuzamos parkolásnál teszteltük a rendszert és gyorsan, pontosan beparkolt autónk. A négy kamerával felszerelt autó virtuális 360 fokos felülnézeti képet biztosít, valamint választható osztott képernyős első, hátsó és járdaoldali közelnézetet a szűk manőverek megkönnyítéséhez. Ha mozgó objektum van a közelben, akkor a képernyőn figyelmeztetés is megjelenik.

Felülmúlta elődjét - Nissan LEAF teszt

Az autót kétféleképpen lehet tölteni. Az otthoni hálózati kábellel közel 15 óra alatt lehet 100%-ra feltölteni az akkumulátorokat, a gyorstöltő CHAdeMO oszlopoknál fél óra alatt 80%-ra tölthetjük.

A Nissan LEAF-fel az új WLTP szabvány szerint vegyes üzemben 275, városban 415 km-t tudunk megtenni. Ezek az értékek már pontosabbak a korábbiaknál. Otthoni töltésnél 258 km-t mutatott a kijelző és a városban is megközelítettük a 400 km hatótávot. Persze ezek az értékek a vezető vérmérsékletétől függően változhatnak.

A közel egy hetes tesztelés alatt nagyon megszerettük a LEAF-et, és amit a Nissan a prospektusokban ígér azok közel megfelelnek a valóságnak.

Összességében megint nagyot alkotott a Nissan. Városban és autópályán is tökéletes útitárs, nem beszélve arról, hogy csendesen védjük a környezetet.

Kulcsszavak: elektromos autó, nissan, teszt
 
Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Újgenerációs nagyfeszültségű járműtöltő berendezéseivel az ABB az e-mobilitás mezőnyének élén Új városi járművet vezet be a Renault Trucks Új városi járművet vezet be a Renault Trucks Kezdetét vette hazánkban az új Nissan Juke NISMO RS értékesítése Kezdetét vette hazánkban az új Nissan Juke NISMO RS értékesítése
 
Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

Francia kényelem - Citroën C4 Cactus

2018. augusztus 17.
A franciák mindig is híresek voltak extravaganciájukról és arról, hogy ők nem álnak be a sorba, hanem mindig új utat keresve valami újat, meghökkentőt akarnak készíteni, amivel egy szempillantás alatt megint a középpontba kerülnek. Ez a C4 Cactus esetében sincs másképp.
Részletek

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Az új Citroën C4 Cactust organikus, áramvonalas design és az egyedi karaktert hangsúlyozó erőteljes grafikai elemek jellemzik

A  Citroën közel 100 éve alatt jó pár izgalmas és szép autóval örvendeztetett meg minket, amelyekre még most is öröm ránézni, és még mindig mosolyt csal az arcunkra. Gondoljunk csak az ikonikus DS-re ami véleményünk szerint a formatervezés csúcsa, vagy a megmosolyogtató kacsára vagy a Type H-ra. Szinte mindegyik modell egytől-egyig egyedi volt, és tartalmazott valami technikai újdonságot. Ez a C4 Cactus esetében is így van.

Valljuk be, hogy az első Cactus-szal nagyot akart robbantani a  Citroën, de sajnos elmaradt a várva várt siker. Vagy nagyon tetszett az embereknek, vagy nagyon utálták. A hibákon elgondolkodva a francia mérnökök megalkották a C4 Cactust, amivel már egy „fogyaszthatóbb”, kívül-belül visszafogottabb modellt készítettek.

A karosszéria kívülről szögletesebb, crossoveresebb formát kapott. A 4,17 méter hosszú, 1,71 méter széles, 1,48 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú C4 Cactus alapjaiban nem változott, méretre ugyanakkora, mint elődje.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem -  Citroën C4 Cactus

A felfüggesztés kivételes kényelmet biztosító, csúcstechnológiás megoldás a komfortfutómű progresszív hidraulikával (PHC™). A rendszer hatékonyan szűri, illetve elnyeli az út kisebb-nagyobb egyenetlenségeit


Az autó komolyabb, konzervatívabb külsőt kapott. Szemből a mára megszokott nappali menetfény LED-sora fogad minket alatta a nagy szögletes fényszóróval. A legszembe tűnőbb változás, hogy a lámpákat két szintre osztották és az első lámpák fekete keretet kaptak. Ez hátul sem maradt el. Nagyobbak lettek a lámpák és 3D hatású formát kaptak.

A korábbi „Airbump” műanyagok eltűntek az autó oldaláról, de a körvonalai megmaradtak az ajtók alján utalva az elődre.

Az igazi nagy újítást az autó futóművénél kell keresni. A hidropneumatikus felfüggesztés helyett a Citroën hatékony és olcsó futóművet fejlesztett, amit Progressive Hydraulic Cushion névre kereszteltek. A gyár szerint így működik a két plusz hidraulikus ütközővel megbolondított futómű.

Míg egy hagyományos felfüggesztés lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőből áll, addig a PHC rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a ki- és berugózott végállásoknál.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Visszafogott külső méreteivel az új C4 Cactus tökéletesen hozza a kategória alapvető értékeit

Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.

Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát, így nincs visszapattanó hatás.

Belül visszaköszönnek a korábbi modell legfőbb ütőkártyái, melyek belső stílus tekintetében úttörő modellé avatták a C4 Cactust. Elég egy pillantás az utastérbe, és máris otthon érezhetjük magunkat. A világos, meleg hangulatú beltér letisztult formáival, puha anyagaival és megnyugtató színeivel felvidít mindenkit.

A műszerfalon a 7 colos központi érintőképernyő uralja a teret. A 100%-ban digitális vezérlőfelületnek köszönhetően letisztult, jól áttekinthető a vezetőhely, és internetalapú szolgáltatások is rendelkezésre állnak. Nincs túlzsúfolva, letisztult és megnyugtató. A kilométeróra tényleg nincs túlbonyolítva. A kormány felett egy kisebb téglalap formájú folyadékkristályos kijelzőn csak a legalapvetőbb információt kapjuk. Igazából nem is kell mert a C4 Cactus esetében ez megengedett.

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

Francia kényelem - Citroen C4 Cactus

A fokozott tér- és komfortélmény érdekében a C4 Cactusban a vízszintes vonalaké a főszerep: a vizuális egységet az első és hátsó üléstámlák felső sávjában végigfutó kontrasztszín biztosítja, ami akárcsak más Citroën enteriőrökben, itt is kifinomult és egyedi megoldást képvisel.

Az ülések kényelmesek – habár ezt már megszokhattuk a francia gyártótól – elöl és hátul is kellemes az utazás.
A 110 lóerős 1.2 PureTech motor szépen dolgozik. Harapós, morgós motorja fürge, ötödik sebessége autópályán és országúton is jó, és a menetzaj is elviselhető.

A turbómotor fogyasztása meglepően jó volt. Városban és országúton az átlagfogyasztás 5,7 liter volt.

Összességében a Citroën C4 Cactus nagyon jó választás. Futóművének és kényelmes üléseinek nincs párja, a francia bohóság csak hab a tortán.
 

Kulcsszavak: C4 Cactus, Citroën, teszt
 
Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Roncsprémium a la Citroen Roncsprémium a la Citroen Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip Kiváló szabadidő-autó Esztergomból - Suzuki Vitara 1.6 GL+ Allgrip Sportos kombi - Renault Megane Grandtour Sportos kombi - Renault Megane Grandtour
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

2018. augusztus 08.
A Hyundai az elmúlt években erőteljesen halad előre, és folyamatos növekedést biztosít modelljeivel. Gondoljunk csak az IONIQ családra, ami egy pillantás alatt slágermodell lett. Valószínű ez az i30 Fastback esetében sem lesz másképp.
Részletek

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az i30 modellcsalád egy új taggal bővült. Az i30 Fastback-kel. De miben is különbözik tesztmodellünk az i30 család többi tagjától? A Fastback szó jelentése ferdehátú. Pontosabban a szó a karosszéria formájára utal, amikor a tetővonal ívben folytatódik a hátsó lökhárítóig. Ezzel dinamikus és egyben stílusos hatást lehet elérni. A lejtős tetővonal magával ragadja tekintetünket az autó elejétől a végéig. Ez a vonalvezetés nem volt idegen a Hyundaitól, mert nézzük csak meg a IONIQ-ot, ahol már előrevetítették ezt a stílust. Igaz, ott főleg a fogyasztásra figyeltek, és azért kapta meg ezt a formát, hogy még jobb légellenállása legyen az autónak.

Tesztmodellünk esetében teljesen más indokok vezérelték a tervezőket. Az i30 család már szinte teljes volt, de kellett hozzá a Fastback modell, és így már tényleg egy komplett családról beszélhetünk.

Első ránézésre eszünkbe juthat más márka modellje, például a Mercedesé, de ha jobban szemügyre vesszük tesztautónkat, nagy hasonlóság nincs a két márka közt. Oldalról az autó orrától a végéig finom szép ívvel találkozunk, ami letisztult elegáns megjelenést kölcsönöz az autónak. Peter Schreyer csapata nagyon tud, ami hátsó rész tervezését illeti. Mindig rizikós egy már meglévő modellre új hátsót rajzolni, de ők megcsinálták. Igazán Harmonikus lett hátulról az i30 Fastback.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Nem csak hátul tartogat újdonságot a Fastback karosszéria, hanem elöl is. Nagyobb, lépcsős hűtőrács fogad minket, ami két szélén a hűtőrács felső vonalában folytatódik a full LED-es fényszóróig, ezzel dinamikus megjelenést kölcsönözve az autónak.

Belül már a Hyundaitól megszokott és elvárt minőség fogad. A sallangmentes fekete-szürke üléskárpit visszaköszön a műszerfalon is, ezzel elegáns hangulatot teremtve az utastérben. A multifunkciós a kormány nem tartogat meglepetést azoknak, akik ismerik a Hyundai modelljeit. Az első ülések nem csak fűthetők, hanem hűthetők is, és a multimédia rendszeren Apple, valamint Android is fut.

Az ülések kényelmesek, az elöl és hátul utazóknak tágas lábtér áll rendelkezésre. A 8 colos érintőképernyőn a Kiában is használt menü fogad. Használatuk könnyen értelmezhető és egyszerű. A kényelmi és biztonsági rendszereket – mint például a sávtartó – kapcsolókkal működtethetjük. A Fastback legnagyobb aduja – a hagyományos ötajtóssal szemben – a csomagtartója. Alaphelyzetben 450 liter áll rendelkezésünkre a pakolásra, de ezt 1351 literre bővíthetjük.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback

Az 1,4 literes turbómotor halkan és simán dolgozik és ez mondható el a hétfokozatú duplakuplungos váltóról is. A koreai gyártó újfejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrása 140 lóerőt és 242 Nm nyomatékot ad le 1500-as fordulatszámon. 

Vezetni nagyon kellemes, a felfüggesztés feszes, a futómű elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, teljesen független. A váltót három üzemmódban – normál, eco és sport –tudjuk működtetni. A váltó olyan jól alkalmazkodik, hogy nincs szükség manuális kapcsolásra. Ebben nagy szerepet játszik az 1500-as fordulat nyomatékmaximuma is, hiszen ha eco módban alacsony fordulatszámon haladunk, akkor is bőven van nyomaték, és gázadásra szépen meglódul autónk. Vezetés közben halk menetzaj hallható a kerekektől, de ez nem befolyásolja az utazási élményt. Az 5,5 literes fogyasztást vegyes használatban mi nem tudtuk produkálni, 6,6 literes fogyasztást tudtunk összehozni.

Összeségében nagyon kellemes autó az i30 Fastback és ha egy elegáns mégis fiatalos autót akarunk, akkor jó választás lehet számunkra.

Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback
Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, i30 Fastback, teszt
 
Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Bemutatkozott a kalandvágyó összkerekes Megújult az Hyunda ix35 Genfben Megújult az Hyunda ix35 Genfben Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus Megérkezett az új Beetle Cabriolet Megérkezett az új Beetle Cabriolet
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 11 - 20