Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 201 - 210
Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci

2012. szeptember 06.
Eddig a Nissan Juke jól felszerelt típusait próbáltuk ki, most egy alap felszereltségű autót teszteltünk. A tapasztalatokat most megosztjuk önökkel.
Részletek
Nissan JukeA Juke - amely azzal a céllal készült, hogy némi férfiasságot és dinamizmust vigyen a kisautó-piacra, meglehetősen egyedi vonalai alatt számos, látszólag ellentmondásos tulajdonságot kombinált. Formai szempontból nézve, alsó része nagy kerekeivel, széles gumiabroncsaival, megnövelt has magasságával és robusztus kiállásával, melyekhez agresszív első és hátsó rész társul, teljesen SUV-szerű. Felette azonban inkább sportos a látvány, magasra ívelő szélvédővel, a karcsú rajzolatú oldalablakokkal és a coupé-szerűen lejtős tetővonallal.

A most kipróbált változat egy átlagos típus melyet a gyártó nem zsúfolt tele, a teszt autókra oly jellemző extrákkal. Ezért külön is kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen egy normál kialakítású Juke. Az átlagfelhasználó sokszor nem is igényli azokat a kiegészítőket, amelyek a jármű végső árát akár több százezer forinttal is megemeli. Igaz, a luxusnak ára van.

Az autó belsejében a motorkerékpár-üzemanyagtartály formája által inspirált, és az egész belső jellegét meghatározó középkonzollal és a vezetőt központba helyező utastérrel folytatódik a sportos motívum. A magas fényű metál piros lakkal bevont ´motorkerékpár-tank´ különleges, vidám jelleget ad az autónak. A praktikus használhatóságot biztosítja a felfelé nyíló hátsó ajtó és az átalakítható csomagtér a rejtett pakolóhelyekkel.

Nissan JukeAz 1.5 literes dízel mélyről és nagyon jól húz, de a rövid áttételek és a szűk használható tartomány miatt városban sokat kell váltanunk, de ez nem zavaró mert a váltó pontosan  és kényelmesen használható. A két kerék hajtással szerelt Nissan fogyasztás 5,8 liter körül alakult vegyes használat mellett. Szuper kisautó a Juke még így alapfelszereltséggel is nagyon -nagyon szerethető.







Kulcsszavak: hírek, nissan, suv, tesztek
 
Két Polo R WRC, két világpremier Két Polo R WRC, két világpremier Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci Genfben bemutatkozott a Nissan e-NV200 Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Bemutatkozott a 2014-es modellévű Infiniti Q50 Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Az új 30 kWh-s LEAF megtöri a jeget Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen Villamos energiából önellátó lesz a Volkswagen
 
Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

Egyedi autó - Ford Ka 1.2 Sport

2012. szeptember 06.
A harmadik generációs Ford Ka épp olyan magával ragadó egyedi formavilágú autó, mint megjelenésének évében.
Részletek
Foed KaA Ford a Ka-t 1996-os és a 2003 ráncfelvarrását követően 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. A Ka életében mindig is voltak limitált egyedibb modellek. 2008-ban megjelent az új Ka ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában és természetesen az egyediség ennél a modellnél sem maradhat el.  

Külsőre az érdekes matricázás miatt egy kicsit olyan mintha egy sportkocsit látna az ember. De ez csak egy egyszerű kereskedői fogás, ami azért igen jól sikerül. A külcsín mellet a belbecs is sportos világot tükröz.

A motor egy 1.2 literes 5500 fordulat/percnél 69 lóerőre és 3000 fordulat/percnél 102 nm nyomatékra képes Euro 4 benzines motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, de a nagyobb úthibákat hangosa kopogással hozza a vezető tudomására.

A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Normál tempóban és a start-stop rendszenek köszönhetően 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. A sportos külsőt hangsúlyozza a hófehér felni, a rajtszám, az autón átfutó fehér sportcsík a fehér tükörborítás és a fehér betét az első lökhárítóban.   

Ford KaA beltérben a fehér szín továbbra is középpontban van. A középkonzolon, az ajtó kapaszkodón a váltógombon és a kormánykeréken is találunk színezett elemeket. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes usb-rádiót. A műszerfal jól átlátható minden szükséges információ a vezető rendelkezésére áll. Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, bár az első ülések keskenyek és a középkonzol pedig túl széles. A csomagtartó 225 literes amit az ülések előrehajtásával akár 710 literesre bővíthetjük.  




Kulcsszavak: ford, hírek, tesztek
 
Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Az Opel befejezi az autógyártást Bochumban Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb A sikertörténet folytatódik: a Ford 1,0 literes EcoBoost motorja egyre népszerűbb és egyre takarékosabb Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az idei első negyedévben 23 százalékkal nőtt Romániában az autógyártás Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében Az Endesa és a SEAT együttműködik az elektromos közlekedés spanyolországi népszerűsítésében
 
Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner

2012. augusztus 21.
A Honda a Crossrunner típusában egyesítette a túramotorozás, és az amatőr terepmotorozás műszaki előnyeit. Most következő tesztünkben hétköznapi használat közben láthatjuk a VFR 800X Crossrunnert.
Részletek
Honda VFR800X CrossrunnerNapjainkban egyre népszerűbbek az enduro motorok, köszönhetően a sok előnyének. Magas építésük miatt könnyen átlátható róluk a forgalom. Enyhébb terepen is használhatóak has magasságuknak köszönhetően, és még sorolhatnánk. Viszont hátránya is akad ennek a kategóriának, és ezt próbálták kiküszöbölni a Crossrunner-el, ami sikerült is.

A járgányba a VFR800-as 782 köbecentis V4-es blokkja került, ami kisebb áthangolás után itt, 7 lóerővel kevesebbet, vagyis 101 lóerőt teljesít, ami bőven elégendő a motor mozgatásához. Alacsony fordulaton nem túl élénk a blokk, de amint elérjük a 6800-as fordulatot, elkezd dolgozni a VTEC szelepvezérlés.  8 szelep helyett 16 kezd dolgozni, igazi üvöltésbe vált át a motor, és sportmotorokat megszégyenítő vágtába kezd. Mintha egy teljesen más motorra ülnénk ilyenkor, nem lehet betelni a hanggal, és a gyorsulási élménnyel.

Futóműve, nincs túlbonyolítva, az első rugóstag nélkülöz mindenféle állítási lehetőséget, de ez nem von le semmit a motor élvezeti értékéből, kellemesen viselkedik sportosabb vezetés mellett is. 296 mm-es első féktárcsákat, úszóágyazású három dugattyús féknyergekkel szereltek előre. Fékrendszerére egy rossz szót sem szólhatunk, jól adagolható,  a fékerő tökéletes, és hosszabb lejtmenet után sem tapasztalható, hogy elfáradna.

21,5 literes tankot kapott a motor, ami egész szép hatótávolságot jelent, ha azt vesszük, hogy 5 liter körüli átlagot nem nehéz elérni vele, még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy rendszeresen igényli a sofőr, hogy hallhassa azt a hangot, amikor a VTEC rendszer elkezd dolgozni.

Honda VFR800X Crossrunner



















Kulcsszavak: hírek, honda, motor, tesztek
 
Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Népszerű járgány - Honda VFR800X Crossrunner A Michelin lesz a MotoGP abroncsbeszállítója 2016-tól Ikarus: elfogadhatatlan a magyar autóbuszgyártás szereplőinek kiszorítása Ikarus: elfogadhatatlan a magyar autóbuszgyártás szereplőinek kiszorítása Új autókat kapott a rendőrség Új autókat kapott a rendőrség
 
Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

Régi ismerős - Fiat Punto plus TwinAir

2012. augusztus 21.
Kipróbáltuk a Fiat Punto TwinAir-t, mely, ha belülről nem is, kívülről több változtatáson esett át.
Részletek
Fiat Punto TwinAirNagyon úgy tűnik, hogy ha a Fiat frissíti a Punto modellt, akkor egyben változtatja a nevét is. Kezdődött a Grande Puntóval, majd jött a Punto  Evo , és most itt van az aktuális a  Punto Plus.

Az Evo modellhez képest az autó szinte alig változott. Első ránézésre nagyon nehéz észrevenni a modell frissítés hatásait. A legszembeötlőbb változást az autó elején kell keresni.  Eltűnt a krómozott csík és átdolgozták az első lökhárítót, amiben megszűnt a fekete betét. így  sokkal karakteresebb lett az autó.  A felnik nagyon szépek és ezzel a zöld fényezéssel, aminél a tető lakk fekete színű, igazán feltűnő lett.

Beindítva az új Puntot, egy régi ismerős hangja tárul elénk, ez nem más, mint a Fiat által kifejlesztett TwinAir technológiás 2 hengeres turbós benzines erőforrás. Ez a kis motor 875 ccm-es 85 lóerős és 145 nm-es nyomatékkal rendelkezik. A nyomatékcsúcsot 2500 fordulat/percnél elérjük, de hála a TwinAir technológiának a nyomaték 80%-át már 1500-as fordulatnál érezhetjük. Ezzel a kéthengeres erőforrással az Eco funkcióval és a start-stop rendszerrel,  6,5-7 liter közötti átlagfogyasztást értünk el városi forgalomban. Az Eco funkció bekapcsolásával takarékosabbá válik az autó, de ennek az az ára, hogy a nyomaték 145 nm helyett csak 110 nm lesz. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet.

A futóműve rossz utakon sajnos minden létező hibát könyörtelenül a vezető tudtára ad. A fékek harapósak, de jól adagolhatóak. A kormány rásegítés megfelelő és parkolásnál nagy segítséget nyújt a City funkció. Az ESP nem szériatartozék, de mindenképpen megéri extraként megrendelni, mert visszagurulás gátlót is kap hozzá az ember.

Fiat Punto TwinAirAz ülések kényelmesek, az utastér 4 felnőtt számára nyújt megfelelő helyett. A kapcsolók egy kicsit kuszának tűnnek a műszerek jól átláthatóak. A csomagtartó mérete nem változott, a megszokott szabályos alakzatú.

A Fiat mérnökei ellátták az autót egy úgynevezett ECO móddal, amit a vezető dönt el hogy használja-e vagy sem. Ezt a rendszert a fogyasztás optimalizására találták ki.

Alap helyzetben az autó 7-7.5 literes átlagfogyasztást produkált, de használva az ECO módot és persze a START-STOP rendszert a fogyasztás picivel több lett, mint 6 liter ami a mai üzemanyagárak mellet nem elhanyagolható. Az ECO mód egyetlen hátulütője, hogy ilyenkor az autó a 145 NM nyomatékot leszabályozza 100 NM-re.


Kulcsszavak: fiat, hírek, tesztek
 
A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát Gépkocsivásárláshoz 1700 fogyatékos ember kért támogatást Gépkocsivásárláshoz 1700 fogyatékos ember kért támogatást Nőtt a személyautó-eladás decemberben Nőtt a személyautó-eladás decemberben Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban Michelisz Norbert a vb-címért hajt Makaóban Chevrolet Corvette: a design-ikon hatvan éve Chevrolet Corvette: a design-ikon hatvan éve
 
Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit

Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit

2012. augusztus 20.
Kipróbáltuk a Suzuki egyik legnagyobb túramotorját a GSF1250-et, ismertebb nevén a Suzuki Bandit.
Részletek
Suzuki GSF1250 Szemből nézve sportmotoros hatást kelt a fejidom, mely az „S”-es változathoz jár. A motorkerékpár messziről hatalmasnak tűnik, ám a nyeregből egy könnyedén kezelhető kényelmes motor érzetét kelti. Súlya 10 kilogrammal gyarapodott az előd modellhez képest, ám a 225kg-os tömege ellenére könnyen lehet manőverezni a Bandittal. Az ülés pozíció tökéletes, egy hosszabb túra után sem fárasztó.

A teszt során gond nélkül végigmotoroztunk 200km-t megállás nélkül. érdekesség, hogy a tükrök a fejidomon találhatók. Futóműve megfelelően csillapítja az úthibákat. Az úttal való kapcsolatot elől 120mm hátul pedig 180mm széles abroncsok próbálják tartani. Elől 310 mm-es duplatárcsafék négydugattyús féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék, egydugattyús féknyereg biztosítja a megállást, melyhez ABS rendszer is társul.

A Bandit meghajtásáról egy soros 4 hengeres vízhűtéses erőforrás gondoskodik. Az 1255 köbcentiméteres blokk 97 lóerős, ezt a teljesítményt 7500 fordulat/percen adja le. A hat sebességes váltó fokozatainak kiosztását eltalálták a Suzuki mérnökei, nem kell össze vissza kapcsolgatni, a motorban mindig van elegendő tartalék a kigyorsításokhoz. 108 Nm nyomatékot 3700-as fordulaton adja le. A tökéletesre hangolt erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja a 225kg-os Banditot. Az injektoros befecskendezésnek köszönhetően könnyedén indul hidegben, melegben egyaránt és jótékony hatással van a fogyasztásra is. Teszt során 5-5,2 Literrel beérte 100 kilométeren.

Suzuki GSF1250 összességében a Suzuki GSF 1250 SA Bandit egy nagy, tekintélyt parancsoló, kiváló ár/érték arányú túra motor. Nagyon kényelmes két személlyel is legyen szó városi motorozgatásról vagy akár egy hosszabb túráról. és nem utolsó sorban rendkívül gazdaságos, és strapabíró.









Kulcsszavak: hírek, motor, suzuki, tesztek
 
Az Európai közönségnek bemutatkozott a Suzuki Baleno Genfben Az Európai közönségnek bemutatkozott a Suzuki Baleno Genfben Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon Suzuki sport-szabadidő SUV tanulmányautó a Frankfurti Autószalonon A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját A Nissan Juke nyerte a 4X4 Magazin 2012-es év autója választásának innovációs különdíját A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását A Volvo megkezdi egy új egy új motorcsalád gyártását Elkészült a 15 milliomodik autó a Maruti Suzukinál Indiában Elkészült a 15 milliomodik autó a Maruti Suzukinál Indiában
 
Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI

Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI

2012. augusztus 20.
Az Audi Q soro- zatának Benjaminját, a Q3-ast ismertük meg. A nagy méretei ellenére...
Részletek
Az Audi Q sorozatának Benjaminját, a Q3-ast ismertük meg. A nagy méretei ellenére, a közel 900 km-es tesztúton még 6 litert sem fogyasztott.

Audi Q3Az Audi Q sorozat legkisebb tagja a Q3 egy kicsit talán kilóg a sorból, formája inkább egy Coupe -ra hasonlít, de robosztus és erőt sugalló megjelenésével egyediséget áraszt. Az autó orrán az Audi-tól már megszokott single frame hűtőrácsot találjuk az első fényszórók egyedi ledes nappali fényt kaptak, talán az egyik legszebbet a piacon. Oldalról szembetűnőek a tetősínek és a nagyméretű ajtók. Hátul ledes hátsó lámpákat találunk igen érdekes formában, amitől kicsit furcsa lett az autó hátulja.



Motorikusan többféle benzines és diesel erőforrás közül válogathatunk, tesztautónkban az erősebbik diesel szív dobogott. 1968 ccm 4200-as fordulaton 177 lóerő és a TDI motoroktól megszokottan igen alacsony 1750 és 2500 fordulat/perc között elérhető a 380 nm-es nyomaték. A váltó egy hétfokozatú S-tronic szerkezet, amit a kormány mögött elhelyezett fülekkel is tudjuk kapcsolgatni, bár a váltást jobb az elektronikára bízni. A hajtás a már régóta bevált quatro rendszer, ami állandó öszkerékhajtást tesz lehetővé. 

A kormányzás elektromechanikus rásegítést kapott, ami jó hatással van a fogyasztásra, de ha a start-stop rendszer leállítja az autót akkor sajnos a rásegítés is megszűnik. A széria tartozék ESP elektromos differenciálzárat és utánfutó stabilizálót is tartalmaz. Az erősebbik Q3-al akár 2 tonnás utánfutót is vontathatunk. Emelkedőn való elinduláshoz a visszagurulás gátló nyújt segítséget. A nyomatékos diesel motornak és a jól áttételezett váltónak köszönhetően az átlagfogyasztás 6liter körül alakul.

Audi Q3Beülve a bőrbevonatú kormányt mindenképpen dicséret illet, kellemes a fogása, élvezet vezetni vele az autót. Az ülések kényelmesek jó az oldaltartása és a combtámasz állítható. A műszerfal nincs túlzsúfolva minden szükséges információ és kapcsoló rögtön megtalálható. Az utastér kettős kárpitozása és a polírozott betétek elegáns érzetet keltenek. A csomagtér 420 literes amit az ülések előredöntésével 1365 literesre bővíthetünk.







További cikkek


Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland
A legjobb igásló - Nissan Navara V6
Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3
Kulcsszavak:
 
Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid Élvezet vezetni - Audi Q3 2.0 TDI Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton Szerethető nagyvas - Ssangyong Rexton
 
Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2

Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2

2012. július 26.
A Mazda változ- tatott a 3. széria külalakján, a mai trendeknek meg- felelően.
Részletek
A Mazda változtatott a 3. széria külalakján, a mai trendeknek megfelelően. A 2.2 literes 150 lóerős sok érdekességet rejt magában.

Mazda3Stábunk a tavaly év vége felé rácfelvarrott 2,2 literes motorral szerelt változatot tesztelte. A 150 lóerőt 3500-as fordulaton produkálja. Motorerő egy pontos és rövid úton járó, 6 fokozatú kézi válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. A nagyon jó hangszigetelésnek köszönhetően a motor hangját egyáltalán nem hallani az utastérben.

Rettentően kiegyensúlyozottan és rázkódásmentesen jár. A 2,2 literes motor a dinamikus közlekedésre tökéletesen alkalmas ugyanis a 360 Nm-es nyomaték 1800-2600-as fordulattartományban a rendelkezésünkre áll. Fogyasztása vegyes használatban 5-5,5 liter körül mozog.

Külsőben nem történt nagy változás a modellfrissítés előtti változathoz képest. Csupán a mai Mazda trend elemei lelhetők fel. A sportos vonalvezetés maradt, szélesebbek lettek a sárvédő ívek, az orrész hasonlít a 6-oséra. A hátsó lökhárítót meghosszabbították, így optikailag nagyobbnak tűnik az autó. Egy új szín került a választék listára és két új felni rendelhető az autóhoz. A futómű hihetetlen csendes és feszes, jól veszi a kanyarokat. A sportos vezetési élményt segíti még a rettentő pontos kormány, mely a legkisebb mozdulatokra is reagál.

A kívülről viszonylag nagynak tűnő 3-as valójában belül nem is annyira tágas. Elől kényelmesen el lehet férni, hátul viszont két kisebb termetű felnőtt fér csak el. A belsőt a japán precizitás jellemzi, pontos illesztések, elérhető közelségű kezelőszervek és minőségi anyagok.

Mazda3A kormány jó fogású, és a rajta található gombokkal minden fontosabb funkció irányítható. Ide tartozik a tempomat, az audio rendszer és a fedélzeti computer. Tesztalanyunk nem szűkölködött extrákban, volt benne automata légkondicionáló, tolatóradar, elől fűthető ülések, fűtött első szélvédő és esőérzékelős ablaktörlő, BOSE autó hifi, hátsó térfigyelő rendszer (RVM) sávváltást segítő, radarral.





összességében az új Mazda 3 egy jól vezethető, sportos kinézetű, elől rettentő kényelmes autó. Hatalmas motorerővel, viszont kedvező fogyasztással.

További cikkek


A nagytesó - Honda Civic Sedan
Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift
Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet
Kulcsszavak:
 
Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2 Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2 Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Komfortos, megbízható - Toyota Avensis Wagon 2.2 D-CAT Executive Ráncfelvarrás után - Mazda 3 MZR-CD 2.2 Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d
 
Igazi érzelmeket vált ki az emberekből - Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair

Igazi érzelmeket vált ki az emberekből - Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair

2012. július 26.
Az Alfa Romeo mindig valamilyen pozitív hatást vált ki az emberek- ből, és ha ...
Részletek
Az Alfa Romeo mindig valamilyen pozitív hatást vált ki az emberekből, és ha vezethetjük is, akkor teljes az élmény. Tesztalanyunk az 1.4 literes 170 Lóerős Giulietta volt.

Alfa Romeo Giulietta Az Alfa minden autója igazi érzelmeket vált ki az emberekből. Nincs ez másképpen a Giulietta esetében sem. Tesztünk során bár merre jártunk mindenhol irigylő pillantásokkal találkoztunk. Az autó orrát a hangsúlyos Alfa pajzs uralja. A lámpák a mai kornak megfelelően ledes nappali fényt kapott. Oldalról feltűnő hogy amolyan Alfás módon a kilincs lekerült az ablak mellé. A hátsó lámpák ledes technikát kaptak érdekes csigavonalban.




Giulietta motortere egy 1400 ccm multiair turbós benzines erőforrást rejt. A motor a 170 lóerős teljesítményét 5500 fordulat/percnél a 250 nm nyomatékot pedig 2500 fordulat/percnél adja le. Az erőt egy hatfokozatú kézi váltón át juttathatjuk le az első kerekekhez. A futóműve nagyon jól sikerült, a kormányzás direkt, a fékek jól adagolhatóak és határozottan lassítják le az autót. A vezetése nagyon jó és élmény dús.  Az Alfa találta ki a DNA rendszert. Ez a rendszer három beállítási módot tesz lehetővé Normál, Dynamic és All Weather.

Az alapbeállítás a normál mód, de ha ki akarjuk hozni az autó maximális teljesítményét akkor állítsuk a kapcsolót Dynamic állásba. Normál állásban nincs semmi meglepő, minden az alap beállításoknak megfelelően működik. Dynamic  állásban az ESP ami egyébként kikapcsolhatatlan, kisebb mértékben avatkozik be, csökken a szervo rásegítés, kikapcsol a Start&Stop automatika, beindul a kipörgő kerekeket fékező elektronikus Q2 hajtás és megváltozik a gázpedál reakció ideje. All Weather állásban a szervokormány normális rásegítéssel dolgozik, túlkormányozottság  esetén a kormánykeréken enyhe impulzus ösztönzi a vezetőt a helyes manőver végrehajtására.

Alfa Romeo Giulietta Beülve az autóban az érzelmeink az autó iránt tovább erősödnek. Az első ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak, az üléspozíció kifejezetten kényelmes. A hátul ülőknek a lábtér bőven elegendő, de a fejtér egy kicsit szűkös. A hátul ülőket egy tárolóval és pohártartókkal ellátott kartámasz kényezteti. A műszerfal jól átlátható és igazán elegáns, a csövekben elhelyezett műszerek mutatója 6óra állásból indul ezzel is erősítve a sportosságot. Egy picit nyomasztó érzés hatott a teljesen fekete tetőkárpitozástól, de ezt igen hamar meg lehetett szokni.


A csomagtartó 350 literes amivel a Giulietta a kategóriájának teljesen megfelelő. A kinyitása az Alfa embléma benyomásával történik. A legegyszerűbb, ha a távirányítóról nyitjuk.

További cikkek

Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland
A kistesó - Nissan Juke 1.6 Turbo Tekna
Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift
Kulcsszavak:
 
Igazi érzelmeket vált ki az emberekből - Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci Igazi érzelmeket vált ki az emberekből - Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair Franciás kényelem - Peugeot 508 GT 2.2 HDi Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid Franciás kényelem - Peugeot 3008 Dízel Hybrid Városra tervezve - Honda CR-V Városra tervezve - Honda CR-V Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi
 
A nagytesó - Honda Civic Sedan

A nagytesó - Honda Civic Sedan

2012. július 20.
A 4 ajtós Honda Civic megjele- nésében, forma világában teljesen más, mint a korábban...
Részletek
A 4 ajtós Honda Civic megjelenésében, forma világában teljesen más, mint a korábban bemutatott elődje. Utasterében 4 felnőtt kényelmesen utazhat csomagjaival hosszú órákon át.

Honda Civicérdekes megoldás a Hondától hogy a futurisztikus 5 ajtós Civic és a 4 ajtós Civic között annyi a hasonlóság hogy mind a kettő elején ott van a Honda jel. Formájukat tekintve teljesen eltérnek egymástól. Ebből adódóan a vásárló réteg is más lesz. A Honda csak 10 európai országban forgalmazza első sorban csak ott ahol a lépcsőshátú modellek sikeresek és eladhatóak.

A külső méretei az elődhöz képes némileg megváltoztak. A 4545 mm-es hossz maradt, de magasságban és szélességben 5-5 cm nőt az autó. A beltér ha nem is sokkal, de tágasabb lett. 


A légellenállása 3,4 % javult, a karosszéria tömege közel 7 % csökkent és merevsége 10 % nőtt.  A motortérben egy 1798 ccm-es 142 lóerős és 174 nm nyomatékkal rendelkező szívó benzines erőforrást találunk ez a motor megtalálható az 5ajtós változatban is. A pörgős benzines erőforrás 6500 fordulat/percnél 142 lóerőt ad le, míg 4300 fordulat/percnél 174 nm nyomatékot teljesít úgy, hogy közben átlagfogyasztásban nem fogyaszt többet mint 6,6 liter. A váltó jelen esetben egy hatsebességes végtelenül precíz kézi szerkezet, de rendelhető 5 sebességes automata is, ami szintén az első kerekeket hajtja meg. Az első felfüggesztés McPherson rendszerű a hátsó pedig multi link felfüggesztés.

Honda CivicAz utastérben túl sok újdonságot nem találunk, a műszerfal maradt a megszokott osztott megoldású, ahol a legfelső sávban a legfontosabb műszereket találjuk a kormányon átnézve különböző információkat közöl velünk az autó. A Honda újdonsága az Eco Assist és az ECON belekerült a Civicbe is. Az Eco Assist a műszerfal színének kék és zöld közötti árnyalat változással mutatja, hogy mennyire használjuk gazdaságosan az autót. Az Econ mód a gázreakciót és a légkondicionáló működését befolyásolja a gazdaságosság érdekében.



A csomagtartó a rövidebb tengelytávnak köszönhetően 440 literre nőt, amit az osztott hátsó ülések ledöntésével tovább bővíthető.  

További cikkek

Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
Seat Alhambra 2.0Tdi DSG
Kulcsszavak:
 
Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sallangmentes - Skoda Karoq Sallangmentes - Skoda Karoq Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG
 
Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift

Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift

2012. július 20.
Karakteres külső, csak 5 ajtós változatban kerül forgalomba, kevesebbet fogyaszt.
Részletek
Karakteres külső, csak 5 ajtós változatban kerül forgalomba, kevesebbet fogyaszt. Ez jellemzi a Suzuki dízel Swiftjét.

Suzuki Swift2010-et írtunk, amikor a Suzuki bemutatta az új Swift-et. Az előd modellhez képest a méretek megnőttek.  A benzines modellek után egyértelmű volt, hogy a diesel modell is bemutatásra kerül.

A diesel Swiftben egy 1248 ccm, 75 lóerős és 190 nm nyomatékkal rendelkező Euro 5-ös normának megfelelő motort találunk. A 75 lóerőt 4000 fordulat/percnél a 190 Nm nyomatékcsúcsot pedig már 1750-es fordulat/percnél élvezhetjük.



A hajtás egy ötfokozatú kézi váltón keresztül jut el az első kerekekhez. A motor a GM és  a Fiat együttes fejlesztésű közös nyomócsöves erőforrása.  Hidegen talán egy kicsit érces a járása, de ez hamar alábbhagy.  A hangja után sajnos nem sok jót várna az ember, ám igazán meglepő hogy a nem túl soknak mondható 75 lóerő ilyen határozottá teszi az autót.  A fogyasztására viszont egyáltalán nem lehet panasz . A gyártó városban 5,1 liter vegyes használat 4,2 liter közé kalkulál. Nekünk a teszt alatt 4,7 literes átlagot sikerült elérnünk.  A váltó pontosan és jól kapcsolható, határozottan talál bele a fokozatokba, a futóműve egy kicsit talán pattogós, de ez valószínűleg az autó alig több mint 1000 kg-os súlya miatt lehet.

Az autó formáját tekintve az elődjéhez képest némileg változott . Az első ami először  szembeötlik, az  a magasabbra húzott első és hátsólámpák. Az autó 9 centivel lett hosszabb. Ez a 9 centi a beltérben érződik igazán.  A diesel Swift csak öt ajtós karosszériával és GLX felszereltségben kapható.

Suzuki SwiftKényelmesek  és nagyon jó tartásúak a fűthető ülések, kellemes fogású a bőrkormány,  amiről vezérelhetjük az mp3 lejátszásra képes usb-s, bluetooth-os cd lejátszott. Az extrák között találhatjuk az automata légkondicionálót és a 2db első elektromos ablakemelő. A csomagtartó 211 literes.

A Suzuki mérnökei a biztonságra nagy hangsúlyt fektettek szériatartozék a 7 légzsák,  ABS EBD-vel, ESP illetve isofix gyermekülés rögzítés. A japán mérnöki teljesítménynek köszönhetően az EURO NCAP törésteszten 5 csillagot kapott a Swift.

További cikkek

Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8
Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Kulcsszavak:
 
Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Karakteres külső - Diesel Suzuki Swift Szép és formás - Hyundai Elantra
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 201 - 210