Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 211 - 220
Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8

Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8

2012. július 04.
új formával a sikerek felé. így foglalható össze a februárban bemutatott Honda Civic legújabb változata.
Részletek
új formával a sikerek felé. így foglalható össze a februárban bemutatott Honda Civic legújabb változata.

Honda CivicAz előző generációs Civic-el a Honda igencsak megosztotta az autós társadalmat az új karosszéria  forma miatt. A legújabb Civic-nél a forma megmaradt, de sokkal szolidabb és fogyaszthatóbb lett. Sokan azt mondják, hogy kár érte, de szerintünk így még sikeresebb lehet az elődhöz képest.  

A formáról mindenképpen érdemes pár szót említeni, az autó orrán hangsúlyosak a lámpák, amik a lökhárító fényes betétjének köszönhetően szinte végtelen hosszúnak tűnik.



Oldalról mindenképpen feltűnő hogy bár ötajtósról beszélünk, első ránézésre nincsenek kilincsek a hátsó ajtón. Jobban megfigyelve ott van az csak a Honda mérnökei eldugták a hátsó ajtó felső részébe. Az autó hátuljáról sajnos elhagyták a hangsúlyos kipufogóvégeket, de cserébe a hátsó lámpa lett a hátfal dísze. A pót féklámpa megosztja a szélvédőt, ezzel a hátralátást jelentősen korlátozva.

A motortérben egy 1798 ccm-es 142 lóerős és 174 nm nyomatékkal rendelkező szívó benzines erőforrást találunk. Manapság már nem meglepő hogy egy szívó motor 6500 fordulat/percnél 142 lóerőt ad le, míg 4300 fordulat/percnél 174 nm nyomatékot teljesít úgy, hogy közben átlagfogyasztásban nem fogyaszt többet, mint 6,2 liter. A váltó egy hatsebességes végtelenül precíz kézi szerkezet, ami az első kerekeket hajtja meg. A fékek, köszönhetően az első közel 30 cm-es, és a hátsó 28 cm-es féktárcsáknak kiválóan lassítanak, és erőteljesebb használat során sem melegednek túl.

Honda CivicAz utastérbe való bejutásban nagy szerepe van a szélesre nyíló ajtóknak. A beltér tágasnak mondható, de az első ülések lehetnének egy kicsit kényelmesebbek és szélesebbek, mert egy átlagos felnőtt pont elfér bennük. A műszerfal analóg és digitális kombinációja érdekes és jól átlátható. Hála a sok kapcsolónak a középkonzolon szinte mindent megtalál a vezető elsőre. Az osztott hátsó szélvédőn a kilátás sajnos nehézkes, de talán ezért is van tolatókamera az autóban. A csomagtartó 477 liter amit az ülések előrehajtásával 1378 literig bővíthetünk.



összességében elmondható hogy a Civicnek a frissítés igen jót tett.

További cikkek

Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet
Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
Kulcsszavak:
 
Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin Jót tett a frissítés - Honda Civic 1.8 Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Kiscsaládos városi egyterű - Ford Focus B-Max 1.5 TDCi Titanium Tovább a siker útján - Toyota RAV4 Tovább a siker útján - Toyota RAV4
 
A legjobb igásló - Nissan Navara V6

A legjobb igásló - Nissan Navara V6

2012. július 04.
Korábban már járt nálunk a Navara. Most a ránc- felvarráson átesett változatát ...
Részletek
Korábban már járt nálunk a Navara. Most a ráncfelvarráson átesett változatát próbálhattuk ki. Elsőre mély benyomást tett rám az autó (majd a későbbiekben is mindig), akárki meglátja, rögtön hatalmas méretein döbben le.

Nissan Navara V6Egy-két napba telt mire megéreztem az autót, de addig is hihetetlen vezetési élményt nyújtott, a parkolásnál nagy segítségemre volt a tolatókamera, igaz radar nélkül, így nem sípolt éktelenül, mikor centiztem.

A hossza majdnem öt méter, 1,8 méteres a szélessége és a magassága, ezek valamint a morcos szögletes formái és nagy síkfelületei miatt nagyon tekintélyt parancsoló az autó. A ráncfelvarráson átesett modell új hűtőmaszkjáról ismerhető fel. Hatalmas légbelépők, gazdag krómozás, szögletes lámpák, brutális kinézet, röviden így tudnám összefoglalni. Még városban is húzódtak le előlem, és nem is nagyon vágtak be elém, az autópályáról nem is szólva.

A 3 literes, nagy teljesítményű turbó-dízel motorral -170 kW (231 LE), 550 Nm maximális nyomaték - a Navara V6 alkalmat ad az aktív embereknek, hogy hobbyjukat űzzék és munkával teli életüket bonyolítsák. Az elektronikus vezérlésű ALL MODE 4x4 System továbbfejlesztett változata található meg, ehhez felező is tartozik. Alaphelyzetben hátsókerék-meghajtású az autó, de egy forgókapcsolóval választhatunk az automata, illetve a kétféle állandó négykerék-meghajtás között. A terepszög elöl 32, szabad magassága 230 milliméter, terepszög hátul 18,5, maximális kapaszkodóképessége 39 fok, maximális oldaldőlése 49,8 fok lehet. Tömege 2110-2150 kilogramm, üresen. Az automataváltó rángatás mentesen kapcsol felfele, talán az ötödiket kicsit későn kezdi el használni. így szinte hihetetlen, de 9 liter alatti fogyasztással mozgatja a 2,1 tonnát városban, igaz ez az autópályán 150-es tempomatnál felment 11 literre.

Nissan Navara V6Nézzük belülről. A Navara tesztelt változata ötszemélyes. Világos drapp bőrülésekben feszíthetünk, ez a hasonló színű műanyag betétekkel nekem nagyon tetszett. A közlekedési információs csatornával kombinált műholdas navigációs rendszer itthon sajnos nem használható, de a hangfelismeréses bluetooth-os telefonrendszer nagyon hasznos és jó. Magát a fedélzeti számítógépet egyszerű kezelni, akár a kormányról is vezérelhetjük. Sok hasznos információt nézhetünk le innen akár menet közben is, például a fogyasztást, megtett utat, meddig elég a benzin, stb. Extraként benne volt még az intelligens kulcs is, mely szabadkezes használatot biztosított ajtónyitáskor és indításkor is.

A tesztelt modellünk ára valamivel 14 millió forint felett van. Az ára sokaknak meghökkentő lehet, ha divatfurikázásra használják, viszont munkára a legjobb igásló.

További cikkek

Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland
A kistesó - Nissan Juke 1.6 Turbo Tekna
Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3
Kulcsszavak:
 
A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Komfortos és megbízható - Toyota Avensis 2.0 D-4D A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Válságautó - Peugeot 301 Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara Harmonikus az összhang - Suzuki Grand Vitara
 
Kezdőknek és haladóknak - HONDA NC700D Integra

Kezdőknek és haladóknak - HONDA NC700D Integra

2012. június 24.
A Honda mindig jól ki tudta választani motor- kerékpár- jait.
Részletek
A Honda mindig jól ki tudta választani motorkerékpárjait. így van ez a Honda NC 700 D Integrával is, mivel ez az 52 Lóerős motor kezdőknek, illetve 50 év felettieknek, és azoknak, akik nem száguldozni akarnak, kiváló útitárs.

HONDA NC700D IntegraAz NC700D Integra neve abból ered, hogy egyesíti (integrálja) a robogó könnyű használhatóságát a motorkerékpár dinamikus teljesítőképességével. A robogós testtartással vezethető  járművet duplakuplungos sebességváltóval szerelték fel. Az 52 lóerős motor dinamikusan mozgatja a 238 kg-os járművet.

Kihangsúlyoznám az autók DSG váltójára hasonlító intelligens rendszerét  automata módban használva is bármikor beavatkozhatunk manuálisan, és az automata mód is 2 féle lehetőséget kínál. Tehát a választás a mi kezünkben van. 


Kezelése nem igényel diplomát, akár kezdő motorosok is örömmel hasíthatják a szelet vele.  Elég magasan ülünk rajta ennek ellenére jól dönthető, kiváló kanyarstabilitással rendelkezik. A robogókhoz hasonlóan elég rendesen körbe van burkolva és egy nagyméretű plexi is gondoskodik a szélvédelemről.

Az eleganciájára jellemző hogy akár legjobb öltönyünkben is utazhatunk rajta, igazán illik hozzá. Az NC700D Integra olyan stabilitást és kezelhetőséget kínál, amellyel egy átlagos robogó nem rendelkezik. Egy egyedülálló, vonzó és modern gép jött létre, amely teljesen magával ragadó utazási élményt kínál, amellett minden környezetvédelmi és biztonsági technikával van felszerelve, amelyet a vásárlók egy 21. századi járműtől elvárnak.

HONDA NC700D Integra



















További cikkek


Terepjáró a javából - Jeep Wrangler 2.8 CRD
Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition
A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD
Kulcsszavak:
 
Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Kistesó - Opel Astra Sedan Kistesó - Opel Astra Sedan Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4
 
Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland

Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland

2012. június 18.
A Chrysler Grand Cherokee egy igazi luxus szabadidő autó, amellyel még terepen ...
Részletek
A Chrysler Grand Cherokee egy igazi luxus szabadidő autó, amellyel még terepen is jól lehet közlekedni, köszönhetően a rengeteg elektromos kiegészítőnek.

Jeep Grand Cherokee A prémium szabadidőjárművek műfaját a Jeep találta fel, amikor 1963-ban bevezette a Jeep Wagoneert. Az ezt követő Grand Wagoneer még magasabb szintre emelte az önhordó karosszériás terepjáró koncepcióját. Most, több mint négymillió eladott jármű után a Jeep ismét továbbfejlesztette a nyertes formulát, és az új generációs Grand Cherokee bemutatásával optimális egyensúlyt teremt az ikonikus terepképességek és a kifinomult közúti vezethetőség között.




A Jeep márka új zászlóshajója a prémium összkerékhajtású járművek kényelmét, funkcionalitását és biztonságát azzal a feltartóztathatatlan terepképességgel társítja, amelyet a márka első számú kompetenciájaként hetven éve tökéletesít a Jeep.

Minden idők legkiválóbb Grand Cherokee generációja vadonatúj légrugózással, valamint öt terepbeállítást kínáló kipörgés gátló rendszerrel biztosít kimagasló terep- és közúti teljesítményt. Az új Jeep Grand Cherokee modell hajtáslánc-választékának vadonatúj tagja az Euro5-ös besorolású 3.0 V6 turbódízel erőforrás. A motor legnagyobb teljesítménye 241 LE, maximális forgatónyomatéka 550 Nm. Az átlagos fogyasztásra a gyár 8,3 l/100 km ad meg, ami igaz is lehet. Autópályán nyugodt vezetés mellet 7,9-ig csökkent az átlag, de városban már nehéz tízes átlag alá csalni a fogyasztást.

Jeep Grand CherokeeAz új első és hátsó, független kerékfelfüggesztés remek közúti vezethetőséget és kényelmet kínál, rossz minőségű úton a hatalmas 20 colos felnik dacára is. A Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland 18.293.000 forintért vihető haza, ami nem kevés, de egyetlen konkurense sem ennyire egyedi, mint ez az amerikai indián.











További cikkek


Terepjáró a javából - Jeep Wrangler 2.8 CRD
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
A kistesó - Nissan Juke 1.6 Turbo Tekna
Kulcsszavak:
 
A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200 A Nissan Evalia elektromos testvére – e-NV200 Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ Igazi meglepetés - Chevrolet Malibu 2.0D LTZ Luxus szabadidő autó - Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV Erénye a kényelem és funkcionalitás - Kia Soul EV
 
Szép és formás - Hyundai Elantra

Szép és formás - Hyundai Elantra

2012. június 18.
A Hyundai egyik legnép- szerűbb típusát az Elantrát próbál- hattuk ki.
Részletek
A Hyundai egyik legnépszerűbb típusát az Elantrát próbálhattuk ki. Népszerűségét az is mutatja, hogy a gyártósoron külön műszakban is gyártják.

Hyundai ElantraA Hyundai mostanában az I betűs modelljeivel hódít és valljuk be hogy nem is rosszul. Régebben, az európai piacon szürke kis egérkén létező autómárka mára már igencsak komolyan töri a borsot a konkurencia orra alá. Nincs ez másképpen az új Elantra modell esetében sem. Olyannyira jól sikerült az új modell hogy Amerikában az év autója lett. és hogy mennyire keresik az új Elantrát az mi sem jelzi jobban mint az hogy, a gyártósoron újabb műszakokat kellet beállítani mert nem tudtak annyit gyártani mint amire megrendelés volt.

Az már az első ránézésre látszik, hogy a tervezők keze nem igazán volt megkötve. A forma nagyon szép lett, telis-tele van ívekkel szögleteket szinte nem is találni rajta. A magasra húzott első lámpák sejtelmes tekintetet kölcsönöznek. A motortér egy 1591 ccm-es ami 6300 fordulat/percnél 132 lóerő és 4850 fordulat/percél 161 nm nyomaték leadásra képes Euro 5-ös, 4 hengeres benzin motort rejt. A sebességi fokozatokat egy automata szerkezet kapcsolgatja helyettünk.  A futómű kényelmesnek mondható, de a rossz minőségű utakat szinte már kellemetlenül visszajelzi a sofőrnek, száguldozásra igazából nem alkalmas.

A beltér formás, és szép a kétszínű műszerfalnak és kárpitoknak köszönhetően a tér nagyobbnak tűnik. A felhasznált anyagok minősége sajnos nem a legjobb. A műszerek jól olvashatóak és minden lényeges információt közöl velünk, amire szükségünk lehet vezetés közben. A gyári hifi rendszert az importőr kiszerelte, mert állítólag nem tudta az RDS-t. A helyére egy multimédiás készülék került, amit természetesen a kormányról irányíthatunk. A csomagtartó 485 liter.

Hyundai ElantraAz autó közel 4,5 méteres hosszával a 1192 kg sajáttömeggel illetve a nem túl erős motorjával és az automataváltójával 7 literes átlagfogyasztást produkált.













További cikkek


Komfortos és megbízható - Toyota Avensis 2.0 D-4D
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race
Kulcsszavak:
 
Szép és formás - Hyundai Elantra Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi Városra tervezve - Honda CR-V Városra tervezve - Honda CR-V Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 Semmi cicoma - Volvo V40 Geartronic D3 Szép és formás - Hyundai Elantra Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3 Dögös és morcos - Mazda CX-3 Dögös és morcos - Mazda CX-3
 
Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3

Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3

2012. május 16.
A Suzuki Jimny újra megjelent a hazai autós piacon. Stábunk elsők között próbálta ki a régi új ...
Részletek
A Suzuki Jimny újra megjelent a hazai autós piacon. Stábunk elsők között próbálta ki a régi új újdonságot.

Suzuki JimnyA Jimny név a Suzuki kínálatában már 1968 óta létezik. A jelenlegi formáját 1997-ben mutatták be és az óta, szinte egyáltalán nem változott meg.  Ugyanaz a doboz forma 4 kerékkel semmi extra kicsit talán azt is mondhatnánk, hogy egyszerű, de valamiért szerethető.  

A motortérben az Ignisből már jól megismert 1328 ccm-es 83 lóerős és 110 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres benzines motor teljesít szolgálatot. A lóerő csúcsot 6000 fordulat/percnél a nyomatékcsúcsot pedig már 4100 fordulat/percnél érezhetjük.



átlagfogyasztásnak 7 litert mértünk városban. A hajtás miatt Ignissel ellentétben itt a motort hosszában helyezték el. A hajtás alaphelyzetben hátsókerék, de ha szükségünk van rá akkor kapcsolhatunk összkerékhajtást is.

Erre a kapcsolásra több féle megoldást szoktak használni az autógyártók, jelen esetben egy elektromos kapcsolású vákuumos szerkezet, ami nagyon kényelmes, de egy komolyabb saras terepezés alkalmával könnyen bekoszolódhat és ez után nehezen kapcsol. Mivel a Suzuki terepjárónak alkotta meg a Jimny-t ennek megfelelőek a terepszögei is illetve a felezője az alváza és a merev tengelyes első és hátsó futóműve. A terepszöge elől 37 és hátul 46 fok ami egy átlagos használónak több mint elég. A merevtengely miatt egy kicsit pattogós a z autó, de ez elviselhető és élvezet vezetni. A rövid tengelytávnak köszönhetően az autó fordulóköre 10 méteren belül van.

Suzuki JimnyA belső igazából semmi komoly, minden egyszerű és praktikus. Használatra tervezték. A csomagtér 113 liter amit az ülések lehajtásával 816 literesre növelhetünk. Az utasteret 5 személyesre tervezték, a hátra való beszállás meglepően könnyed és egyszerű.

összességében a Jimny egy fürge, vidám, szerethető és meglehetősen jól vezethető élmény dús kis autó lett, ami nem ijed meg, ha komolyabb terepre kell vele menni.




További cikkek


Terepjáró a javából - Jeep Wrangler 2.8 CRD
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet
Kulcsszavak:
 
Izmos és divatos - Hyundai Kona Izmos és divatos - Hyundai Kona Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Egyszerű és praktikus - Suzuki Jimny 1.3 Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D
 
Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet

Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet

2012. május 16.
1980-at írtunk mikor a Genfi autó- szalonon bemutat- kozott a Giorgo Giugiaro ...
Részletek
1980-at írtunk mikor a Genfi autószalonon bemutatkozott a Giorgo Giugiaro által tervezett ős Panda. A Fiat Panda a Genfi szalonon való bemutatkozás után megjelent a magyar utakon.

Fiat PandaEbből a típusból a Fiat közel 4.5 millió darabot gyártott le. 2003-ban jött egy nagy változás a Panda életében megérkezett az új típus, ami 2004-ben az év autójának is választottak. 
Ez a modell is igencsak nagy sikereket aratott a Fiat kínálatába, amit jelenleg is lehet kapni Panda Classic néven.
Az idei évben a Fiat mérnökei a kis Pandát egy alapos ráncfelvarrásnak vetették alá. Az alapvonások nem változtak meg, csak egy kicsit megnőttek, talán a legfontosabb változás hogy, az autó orra gömbölyűbb lett és ezzel már korrekt módon bele illik a Fiat jelenlegi kínálatába.


Az új karosszéria az Euro Ncap töréstesztjén 4 csillagot kapott és az alaktényezője 0,40-ről 0,32-re csökkent.

Tesztautónk orrában egy 1242 ccm-es diesel motor ketyegett. Ez a motort 1500 fordulat/percnél 190 Nm nyomatékot és 4000 fordulat/percnél 75 lóerőt teljesít. A váltó egy 5 sebességes kézi kapcsolású szerkezet, sajnos ehhez a motorhoz nem lehet rendelni a Dualogic robotváltót. A kézi váltóval és ügyesen vezetve vegyes használatban a kis Panda 100 km-en beérte 4 liter gázolajjal. A környezetvédők nagy örömére a kis fogyasztás kis CO2 kibocsátással is párosul. Ez számokban 104 g/100 km-t jelent.

Az autó futóműve kellemes, a fékek megfelelően lassítanak, az ESP-t és a 30 km/h alatti tempónál vészfékező ütközésmegelőző rendszer csak extraként rendelhető. A kormányzás szervója megfelelő, a city funkciónak köszönhetően végtelenül egyszerű a parkolás vele.

Fiat PandaA beltér érdekesre sikeredett. Egy kicsit megpróbálták az ős Panda szellemiségét átültetni a mai kor divatjának megfelelően. Kesztyűtartó nincsen, helyette egy polcot találunk, a műszerek egy szögletes házban kaptak helyet és maguk a számlapok is szögletes benyomást keltenek.

Igazából a műszerfalon minden szögletes hatást nyújt, de jól megnézve azért látszik, hogy a sarkok le vannak kerekítve. A könyöklő egy érdekes megoldás. A kézifékkar tetejét alakították ki úgy, hogy azt lehessen könyöklőnek használni.


Extraként rendelhetünk, akár dokkolóval ellátott navigációt, bluetooth-os mp3 lejátszó cd-s rádiót is és elektromosan nyitható üvegtetőt is.

További cikkek

Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Kulcsszavak:
 
Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Az igazgató autója - Peugeot 508 SW Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Kényelmes és lenyűgöző - Seat Ateca Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose Kigömbölyödve - Fiat Panda 1.3 Mjet Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo
 
Népszerű családi autó - Peugeot 308 2.0 HDi

Népszerű családi autó - Peugeot 308 2.0 HDi

2012. április 28.
A Peugeot 308-as a leg- népszerűbb családi autók egyike. Stábunk a 2 literes 163 lóerős ...
Részletek
A Peugeot 308-as a legnépszerűbb családi autók egyike. Stábunk a 2 literes 163 lóerős próbálhatta ki.

Peugeot 308A Peugeot kínálat egyik talán legjobban fogyó modellje a 308-as nem olyan régen egy apróbb ráncfelvarráson esett át.  Első ránézésre feltűnő a feketeházas fényszórók, a krómkeretes maszkkal ellátott első lökhárító, illetve a mai kor elvárásainak megfelelő nappali fény. A lökhárítóba integrált nappali fény egy nagyon szép ívet formál az autó elején, igazán fiatalossá téve az új 308-at.






A motor egy 1998 ccm-es 163 lóerős és 340 nm nyomatékkal rendelkező soros 4 hengeres közvetlen befecskendezéses HDi diesel, melynek előnye, hogy a 340 nm nyomatékot már 2000 fordulat/perctől érezhetjük.

 Ezzel az erőtartalékkal bátran gazdálkodhatunk. Sokan azt gondolhatják, hogy mivel eléggé erős az autó ezért a fogyasztása ennek megfelelő, de ez nem igaz, bát tény hogy városban közel 8.5 litert míg országúton 5.7 literes fogyasztást mértünk. A városi értéket egy kicsit soknak találtuk, de a hosszú távú fogyasztás kárpótolt érte. A váltó egy 6 fokozatú automata szerkezet. A futóművet a Peugeot mérnökei megpróbálták egy kicsit sportosabbra hangolni, de be kell hogy valljuk ez nem sikerült túl jól. A kormányzás közvetlen, a fékek harapósak.

Beülve az autóban, franciás kényelem fogad mindenkit, az ülések kényelmesek és megfelelő a helykínálat is. Az első ülések könyöktámaszt kaptak.

Peugeot 308A térérzettet nagyban növeli a hatalmas üvegtető. A csomagtartópereme egy kicsit talán magasan van, de a mérete átlagosnak mondható, viszont a gyári hifi rendszer mélyládája értékes helyet vesz el a térből. Az összképet tekintve praktikus és kellemes látványt nyújt az utastér, igazából egyetlen egy dolog van amit hiányolni lehet az ülésfűtés.










További cikkek


Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
A kistesó - Nissan Juke 1.6 Turbo Tekna
Kulcsszavak:
 
Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 Klasszikus sportkocsi - Toyota GT 86 A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci Nagyon szerethető - Nissan Juke 1.5dci A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai
 
Terepjáró a javából - Jeep Wrangler 2.8 CRD

Terepjáró a javából - Jeep Wrangler 2.8 CRD

2012. április 16.
A Wrangler Jeep a terepjárók között fogalom. Neve egyet jelent a minden akadályt ...
Részletek
A Wrangler Jeep a terepjárók között fogalom. Neve egyet jelent a minden akadályt leküzdővel. Kulturált körülmények mellett próbára tettük.

Wrangler JeepRánézve erre az ízig-vérig hagyományokkal rendelkező amerikai terepjáróra, furcsa érzés és nehéz elhinni, hogy ez a márka már olasz kézben van.  De szerencsére első ránézésre aki nem ismeri a márka történetét az nem tudja megmondani hogy ki is a tulajdonos.

A jellemző Wrangler jegyek, mint a kerek fényszórók, a hét lyukas hűtőrács az ajtó külső zsanérozása, a motorháztető külső zárjai és az aprólékos munkával kiszedhető tető, a sík szélvédő és a szögletes karosszéria szerencsére megmaradtak.


A motorháztető külső zárja praktikus, de nem gondolnánk, hogy kelet Európában ennyi elég, nem biztos hogy bárhol szívesen és nyugodtan ott meri a tulaj hagyni az autóját. A szögletes motorháztető alatt egy 2777 ccm-es 6 hengeres 147 KW-os és 410 nm nyomatékkal rendelkező diesel motort találunk. A motor hatalmas előnye hogy a nyomatékcsúcsot már 1600 fordulat/perctől élvezhetjük. A váltó egy 6 sebességes kézi vagy 5 sebességes automata, a hajtás természetesen össz kerék. Az összkerékhajtás a 410 nm nyomaték, az első és hátsó differenciálzár és a 38,4 fokos első, a 31,4 fokos hátsó és 20,8 fokos rámpaszög igen komoly terepjáró képességekkel vértezi fel a Wrangler-t. Ha helyet foglalunk az autóban, akkor igencsak barátságos beltér fogad bennünket. A helykínálat 4 személy számára van kialakítva. A műszerfal kifejezetten szép, ízlésesek a krómgyűrűk, az elöl helyet foglalókat könyöklő és pohártartó is kényezteti.

Ha van kedvünk hozzá, akkor az első ülés fölötti tetőrészt egész könnyen ki tudjuk szedni a helyéről, de elrakni az autóban már annál nehezebb. A csomagtér ajtó megoldása elég érdekes lett. Az üveges részt csak akkor tudjuk kinyitni, ha már az ajtót kinyitottuk, de bezárni viszont ezt kell először.

Wrangler JeepErőteljes, jól vezethető, a terepen minden gond nélkül elboldogul. és ezek mellé még a fogyasztása is jónak mondható, átlagban 9 litert mértünk.

De egy percig se feledjük azt a nem elhanyagolható apróságot, hogy a terepezés azért több vezetési tudást igényel, mint amit egy átlag sofőr birtokol. A megoldás az, hogy az autó árának töredékéért lehet szakembertől vezetési órákat venni, legalább úgy tanulunk meg autót vezetni, hogy a Jeep-ünk túléli amatőr próbálkozásainkat.




További cikkek

Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race
Divatos szabadidő autók - Mitsubishi ASX 1.6
Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition
Kulcsszavak:
 
Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Városi cirkáló - Honda NF110 Wave Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG
 
Komfortos és megbízható - Toyota Avensis 2.0 D-4D

Komfortos és megbízható - Toyota Avensis 2.0 D-4D

2012. április 10.
Az új Avensist a Frankfurti autó- szalonon mutatta be a japán gyártó.
Részletek
Az új Avensist a Frankfurti autószalonon mutatta be a japán gyártó. Méreteiben szinte változatlan maradt a Sedan és Kombi kivitelben megvásárolható Toyota.

Toyota AvensisDe mégis eltér elődjétől. A legszembetűnőbb változtatás a LED-es nappali fénnyel gazdagított fényszóró, mely formájában is eltér az előző verzióétól és intelligens kanyarkövető rendszerrel is ellátták. Módosultak a lökhárítók és a hátsó lámpák is. Az átrajzolt első lökhárító sportosabb érzést kölcsönöz. Sok energiát fordítottak a mérnökök a zajszigetelésre. Ennek eredményeképpen 110-es tempónál is alig hallatszik motorzaj az utastérben.  




Az átdolgozott 2.0 D-4D diesel erőforrás, kedvező költségek mellett üzemeltethető, környezetbarát és 124 LE-s teljesítménye 3600-as fordulaton sem mondható kevésnek. Az új turbófeltöltőnek köszönhetően a 310 Nm nyomaték már 1600-as fordulaton a rendelkezésünkre áll. Tesztalanyunk a 6 sebességes manuális váltóval rendelkezett, mely pontosan kapcsolható és az áttételezése is jól megtervezett. A hatodik fokozatban 100-as tempónál 1500-at forog a főtengely, mely rendkívül gazdaságos fogyasztási értékeket produkál. Tesztünk során, mely nagy részben városi és autóúton történő közlekedésből állt, 5,3 literes fogyasztási átlagot produkált az Avensis.

Az autóba beülve nem fedezhető fel annyi változás az elődhöz képest, mint kívülről. Legszembetűnőbb az érintőképernyős, multimédiás Toyota Touch rendszer, mely a középkonzolon található és felárért akár a telefonunkra érkező sms-eket is felolvassa nekünk. A navigációs rendszere is könnyebben kezelhető és okosabb. A kezelőszervek kézre állnak és anyaguk jó minőségű. Az ülések szövet borításúak, oldaltartásuk megfelelő és a vezetőülés még motorosan állítható deréktámaszt is kapott.

Toyota AvensisHátul sem panaszkodhatunk a kényelemre, a sík padlónak és az alig formázott üléssornak köszönhetően akár három felnőtt is komfortosan érezheti magát. Az 509 literes csomagtere a Sedan adta hátrányok ellenére jól pakolható.

összességében a Toyota Avensis 2.0 D-4D egy gazdaságosan üzemeltethető, komfortos és megbízható útitárs a mozgalmas mindennapokban.









További cikkek


Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Vízre kívánja az embert - Volvo XC70 D5 Ocean Race
Kulcsszavak:
 
Városra tervezve - Honda CR-V Városra tervezve - Honda CR-V Komfortos és megbízható - Toyota Avensis 2.0 D-4D Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG Dögös és morcos - Mazda CX-3 Dögös és morcos - Mazda CX-3 Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150 Újragondolva - Peugeot 5008 2,0 blue HDi 150
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 211 - 220