Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 224 Megjelenítve: 221 - 224
«||212223|   
Harley Davidson Heritage Softail Classic

Harley Davidson Heritage Softail Classic

2012. január 18.
Még az elmúlt évben próbálhattuk ki a Harley Davidson Heritage Softail Classic változatát.
Részletek
Még az elmúlt évben próbálhattuk ki a Harley Davidson Heritage Softail Classic változatát. Az esős időben is jól motorozható legendát most bemutatjuk önöknek.

Harley Davidson Heritage Softail Classic A Harley Davidson hosszú múltra visszatekintő modellje, a Heritage Softail Classic hírnevéhez mérten még mindig nagy figyelmet élvez a chopperek világában. Nagyon jellegzetes a léghűtésű, V2-es 1584 ccm-es motor hangja. Ez a motor nem a végsebességéről és nem is a kanyarsebességéről vált híressé.

Kellemes tempóban egy közös motorozás a barátokkal vagy egy kellemes túra cél nélkül, csak engedni az út hívogató szavának és átadni magunkat az igazi amerikai szabadságérzetnek.





Ez a kezes „csattogó szörny” a maga 341 kg-os menetkész tömegével és a 3250 r/min – melletti elképesztő 121 Nm-es nyomatékot képes leadni, ami a léghűtésű konstrukció és a nagy tömeg ellenére varázslatos könnyedséggel tudja a 6 sebességű váltón keresztül gyorsítani Harley-nket. A kerékhez a hajtást a legtöbb choppernél megszokott kardánhajtás helyett lánccal oldották meg a mérnökök. A motor tengelytávja (1635 mm) és villaszöge (31°), a choppereknél megszokott, nagyobb fordulókört eredményez. A kormány, ülés és lábtartó elhelyezése egy kényelmes egyenes (derekú) üléspozíciót eredményez, előre nyújtott lábtartással. A feltűnő chopper-jelleg, kötelező kelléke a krómozott alumínium felni, fűzött küllőkkel.

A krómozott kipufogó, a csillogó pompa szerves részeként épül be a motor külső jegyeibe. A nagyméretű szélvédő/plexi testmagasságunk és a sebesség függvényében nyújt számunkra szélvédelmet. A motor műszerfala az üzemanyagtank tetejébe integrálva/beágyazva jól láthatóan helyezkedik el, 2 napi számlálóval. Az elöl 4 dugattyús, hátul 2 dugattyús fékrendszert használva, hatékony lassulás/megállás lesz a jutalom.

Harley Davidson Heritage Softail Classic A motort a hengerenkénti üzemanyag befecskendező rendszer táplálja, amely tesztünk alatt 7,1 liter/100km-es fogyasztást eredményezett. Az üzemanyag tank a gyári adatok szerint 19,7 literes, így egy bőséges 200 km-es hatótávolsággal bír, ami lefedi a megfelelő/kényelmes távolságot. Akik ezt a motort választják, a V2-es blokk csörtetése/duruzsolása és a finom rezonanciája megelégedéssel fogja eltölteni és teljes mértékben át tudja majd adni magát a motorozás élményének.





További cikkek


Honda VFR800X Crossrunner
Suzuki GSX1300BK
érdekesebb túrázás - Honda VFR 1200F
Kulcsszavak:
 
Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid Örömautózás – Volkswagen e-Golf Örömautózás – Volkswagen e-Golf Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic Kompakt limuzin Győrből - Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic A kistesó - Honda HR-V A kistesó - Honda HR-V
 
Lancia Ypsilon TwinAir

Lancia Ypsilon TwinAir

2012. január 18.
Teljes átalakuláson esett át a Lancia Ypsilon változata. A Lancia kisautója megújult és nem ....
Részletek
Teljes átalakuláson esett át a Lancia Ypsilon változata. A Lancia kisautója megújult és nem is akármilyen szeretnivaló kis autó lett.

Lancia YpsilonMotorikusan a Fiat 500-ban már megismert 2 hengeres turbós benzines erőforrást találjuk a Lancia Ypsilon elejében. Ez a kis 2 hengeres motor 875 ccm és 85 lóerős teljesítményre lépes. A váltó egy 5 fokozatú robotváltó, aminek a használatát nagyon meg kell szokni, mert a váltókar nagyon hosszú úton jár a megszokottól eltérő módón működik. A robotváltó programozása nem sikerült a legjobbra, sokszor nem tudja az autó eldönteni, hogy váltson vagy ne. Ez főleg egy emelkedőn jelenthet némi gondot, amikor a váltó úgy dönt, hogy nem vált vissza, de a motor már szenved.



Ilyenkor azért van lehetőségünk beleszólni a váltásba.  Az autó kis mérete és 980 kilogrammos súlya miatt a futóműve egy kicsit pattogós, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. érdekesség az ECO mód, ebben takarékosabb programra áll át az autó. Ilyenkor a váltó programja megváltozik, nem engedi a motort pörögni mivel hamarabb váltja el magát a váltó. Ezt is mint sok mindent szokni kell, az első élmény igen érdekes.

A külső szerethető és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse, ami magasan van. Beülve az első furcsaság, hogy a műszeregységet középre helyezték. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök, dupla üvegtető amiből az első nyitható is, az ülések félbőr huzatot kaptak, kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőlük. 

Lancia YpsilonA gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba, hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az autó igazi érdekesség a Magic parking, ami kormány érintése nélkül képes magától beparkolni a legszűkebb helyre is.  












További cikkek


Renault Latitude 2.0 dCi
Volkswagen Jetta 1.2 TSI
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Robosztus - Ford Ranger  2.2 4x4 Limited Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG Lancia Ypsilon TwinAir Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2
 
Citroen DS3 Racing

Citroen DS3 Racing

2012. január 10.
Egy világbajnoki autó megszelídített változatát vezethetik, akik a Citroen DS3 volánja mögé ülnek.
Részletek
Egy világbajnoki autó megszelídített változatát vezethetik, akik a Citroen DS3 volánja mögé ülnek.

Citroen DS3 RacingA Citroen az elmúlt években a Rally világbajnokságon sikert sikerre halmozott. Az idei évben a Rally világbajnokságban természetesen Sebastian Loeb-bel és a DS3 WRC-kel versenyeznek. Ezeknek a WRC versenyautóknak lett az utcára megszelídített változata a Citroen DS3 Racing.
A szelídség elsőre ránézésre nem igazán látszik, de ha jobban belegondolunk akkor a versenyautó 1.6-os közvetlen befecskendezéses benzines turbó motorja 300lóerőt és 350Nm nyomatékot produkál ehhez képest az utcai változat csak 207 lóerőt és 275Nm nyomatékot tud.

A lóerő csúcsot 6000-es fordulatszámnál kapjuk meg ezzel szemben a nyomatékcsúcs már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésünkre áll, amitől a DS3 igazán kirobbanó. A váltó egy 6 fokozatú kézi váltó, ami egy kicsit talán hosszú áttételezésű viszont nagyon pontos. A futómű egyszerre kemény és sportos szinte egyáltalán nem engedi a karosszériát megdőlni a kanyarokban.

A fék brutális, de nagyon pontosan adagolható. A kormányzás elektromos szervója nagyon jól el lett találva. A 207lóerős teljesítmény és az első kerékhajtás mellet az autó nagyon jól vezethető. A fogyasztása meglepő, ekkora teljesítmény és menetdinamika mellet 6.5-7.5liters átlagfogyasztást mértünk.

Citroen DS3 RacingA DS3 formáját a tervezők abszolút eltalálták, a karbon elemek valódiak nem holmi olcsó másolat, a vadászgépes matricázás a narancs-fekete fényezés és  az alap DS3-hoz képest 15mm-rel ültetett és 30mm-rel szélesített futómű a 18” kerekekkel igen szemet gyönyörködtető látványt nyújt.
A beltérben, visszaköszön a narancssárga fényezés és a karbon mintázat, ami itt is valódi. Az első ülések a kagylós formájuknak köszönhetően nagyon jól tartanak és kényelmesek. A pedálok fém a kormány karbon és bőr a váltókar pedig fém és bőrborítást kapott.


A fekete tetőkárpit szűkíti a teret de nem zavaró módon. A DS3 Racing egy nagyon jól vezethető, meglepően erős és takarékos autó lett. Az árát a Citroen a tudásához és az egyéniségéhez mérten kalkulálta, de aki megveszi az biztosan mindenpercét élvezni fogja.

További cikkek

Volkswagen Jetta 1.2 TSI
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Nagy lépés - Peugeot 3008 1.6i
Kulcsszavak:
 
A legnagyobb Mini - Mini Clubman A legnagyobb Mini - Mini Clubman Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Citroen DS3 Racing Lancia Ypsilon TwinAir
 
Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2

Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2

2012. január 09.
Az 1996-os bemutatója alkalmával a Ford egy teljesen új autóstílust hozott létre. A korábban guruló ...
Részletek
Az 1996-os bemutatója alkalmával a Ford egy teljesen új autóstílust hozott létre. A korábban guruló tojásnak nevezett KA-n is nagyot változtatott a Ford.

Ford KaA Ford Ka 1996-os bemutatása eléggé megosztotta az autós társadalmat, sokan egy kis guruló tojásnak becézték. 2003-ban átesett egy ráncfelvarráson, de 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. 2008-ban megjelent az új KA ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában.

Tesztünkben szereplő Ford Ka a Magyarországon kapható két felszereltségi szintből a Metal változat. Ezt a változatot a Ford az Individual program keretében még kívánatosabbá tette. Az új Ka a Fiat 500-assal áll szoros rokonságban, ezért a motor is innen érkezik.



A motortér egy 1.2 literes 69 lóerős és 102 nm nyomatékkal rendelkező Euro4-es motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, talán a magyar úthibákat elég hangosan és koppanva jelzi. A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Nem túl sportos tempóban 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. Az Individual felszereltségnek köszönhetően az autó elég agresszív külsőt kapott, 16” fekete alu felni, és egy igen komoly méretű hátsó szárny magára vonzza a tekinteteket.

A beltérben is meglátszik a felszereltségi szint, az üléskárpitok igényesek, a műszerfalat és az ajtó egy részét feketére fényezték, ami nagyon szép. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes USB-s rádiót. A műszerfal jól átlátható, de elég sok alkatrész a Fiat testvértől érkezett.

Ford KaA Ka egy igen nagyméretű sötétített üvegtetőt kapott, ami nagyon jó hatással van az ember térérzetére, egyetlen hibája hogy nem lehet semmi féle rolót vagy sötétítőt elhúzni, így a  nagy melegben a nap nagyon besüt rajta.

Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, a csomagtartó 224 liter.
Az új Ka egy szerethető autó lett, ami a fiatalok nagy kedvencévé válhat.







További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Szebb és jobb béka - Nissan Micra 1.2 Tekna
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Kulcsszavak:
 
Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5 Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5
 

Találatok száma: 224 Megjelenítve: 221 - 224
«||212223|