Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 221 - 227
«||212223|   
Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI

Harmonikus és igényes - Mercedes Benz C 220 CDI

2012. február 02.
A Mercedes C osztály hozta a formáját. A 2.2 literes 170 lóerős tesztautó nem hagyott kívánnivalót maga után.
Részletek
A Mercedes C osztály hozta a formáját. A 2.2 literes 170 lóerős tesztautó nem hagyott kívánnivalót maga után.

Mercedes C osztályNem mai darab a Mercedesnél a C osztály, a nagysikerű 190-es utódjának szántó típus 1993-óta számos váltózáson esett át. A legújabb W204 kódszámra hallgató modell nem régen ráncfelvarráson eset át.
Számos változat közül egy 2143 ccm 4 hengeres 16 szelepes diesel motorral ellátott autót próbálhattunk ki. Ez a diesel motor 170 lóerős teljesítményét 3000 percenkénti fordulatszámon adja le. A 400 nm nyomatéka már 1400 percenkénti fordulatszámon rendelkezésünkre áll. A váltó egy hétfokozatú automataváltó.


A C osztály futóműve kifejezetten kényelemes utazást tesz lehetővé, de egy Mercedestől nem is várhat mást az ember. A fékek elől és hátul hűtött féktárcsákkal lassítják igen erőteljesen az autó. A kormányzás egy kicsit nagy erőt kíván, de pontos és határozott.
Világítótestekből szinte minden a mai kornak megfelelően ledes az autón. A formája egyszerre határozott, elegáns és sportos. A sportos formát tovább erősíti, hogy a motorháztetőn elhelyezett ágaskodó csillag helyett a tesztautónkon egy nagyméretű csillagot találunk a hűtőrácsba építve.
Beülve az autóba nem is lehet kétségünk arról, hogy egy Mercedesben ülünk. A belsőtér harmonikus és igényes, a kezelőszervek kézre állnak. A műszerek három részre vannak osztva, a kilométeróra közepén találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, ami nagyon szép lett.

Mercedes C osztályAz ülések négy ember számára nyújtanak megfelelő kényelmet, de talán lehetnének egy kicsit jobb tartásúak is. A kéziféket, mint ezt már évtizedek óta megszokhattuk, lábbal kell aktiválni.
A kormánykerék ismerősként hat, talán nem véletlenül mert már az új CLS-ben megismertük. A kapcsolók érdekes megoldásként az összes modellben egyformák, ezzel is emelve az utastér prémium érzetét.
A C osztály az elmúlt években elég nagy átalakuláson ment át és ez mindenképpen jó. A 2.2 diesel motor az autó közel 1600 kg-os önsúlyával 5.6 literes átlagfogyasztásra volt képes, ami igencsak meggyőző.

További cikkek

Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW
Kulcsszavak:
 
Izmos és divatos - Hyundai Kona Izmos és divatos - Hyundai Kona Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Sportos kombi - Mazda6 Sportkombi 2.0i Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo Kis méregzsák - Skoda Fabia Monte Carlo A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG
 
Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi

Jól sikerült családi autó - Opel Antara 2.2 CDTi

2012. január 25.
Jól sikerült az Opel családi autójának, az Antarának a ránc- felvarrása. A megszépült karosszéria ...
Részletek
Jól sikerült az Opel családi autójának, az Antarának a ráncfelvarrása. A megszépült karosszéria egy nagyobb motort rejt magában.

Opel AntaraEgy személyautó és egy terepjáró közötti átmenet koncepciója, és egy sportos életstílust képviselő kombi autó eleganciáját ötvözi az új Antara.

Külsőleg csak apróságokban változott az Antara. Szépen simulnak az új fényszórók és a hátsó lámpák a karosszériába, az emelkedő övvonal és a jól átgondolt részletek, például a süllyesztett ködlámpák, az ajtókilincsek és a tetősínek.  Az új Antara belseje nem változott az elődhöz képest, az autóba ülve a szokásos Opel kép fogad minket.



A kapcsolók még a régebbi Opelekre emlékeztetnek, de ennek ellenére a középkonzol praktikus elrendezésű és szerethető. A frissítés során az Antara megkapta az elektromos kéziféket, amely automatán old, azonban a motor leállítása után nekünk kell rögzíteni vele az autót. Tökéletesek a kényelmet szolgáló ülések és praktikus rugalmasságot adnak a lehajtható hátsó ülések, így a sport- vagy hobbikellékeit könnyen bepakolhatjuk. Az utastérben bőven van hely a fej és a láb számára is. Az új Antara főként a motorháztető alatti változásaira lehet büszke. A korábbi kínálatban dolgozó 150 lóerős csúcs dízelt ugyanis egy új fejlesztésű, 2.2 literes, 184 lóerős egység vette át, amelynek a kisebb teljesítményű, 163 lóerős változata is elérhető. A 2231 köbcentis dízelmotor kissé hangos hidegen, de ha bemelegszik, már finoman és csendben teszi a dolgát.

Opel AntaraAz új motor adatai igazán impozánsak, a 184 lóerő tökéletesen elég az üresen 1.8 tonnás autó lendületes mozgatásához, és a 400 Nm maximális forgatónyomaték is jól hangzik,  a 6 fokozatú váltó pedig rendben teszi a dolgát.

A tesztalanyunk elektronikus vezérlésű összkerékhajtású modell. Normál vezetési körülmények között csak az első kerekek vannak meghajtva. Nehéz és csúszós viszonyok között az optimális tapadás érdekében automatikusan bekapcsol az összkerékhajtás.




Az Antara szerethető autó, 10 milliós árával a középmezőnyhöz tartozik, és tudásával sem ugrik ki a kategóriából, bár új dízelmotorja egyértelműen az élmezőnybe tartozik.

További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro A hatalom ékköve - Audi Q7 3.0 TDI Quattro Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Nem csak a terep az otthona - Jeep Cherokee 3.2 Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe Sportos megjelenés - Renault Clio 0.9 TCe
 
Takarékos kombi - Peugeot 508 SW

Takarékos kombi - Peugeot 508 SW

2012. január 19.
Az utóbbi idők leg takarékosabb kombiját a Peugeot 508 SW-t próbáltuk ki.
Részletek
Az utóbbi idők leg takarékosabb kombiját a Peugeot 508 SW-t próbáltuk ki. Formáját tekintve nagyon szép és egyedi lett, előröl a nagyméretű hűtőrács egy kicsit Audis benyomást kell, de a hűtőrácson található Peugeot felírat a múltat idézi.

Peugeot 508 SWAz első lámpák természetesen Xenonosak, ledes nappali fénnyel és kanyarkövető rendszerrel vannak felszerelve. A hátsó lámpák a mai kor divatjának megfelelően ledes technikát kaptak.
A motortérben egy 1997 ccm-es 140 lóerős és 320 nm nyomatékkal rendelkező Euro 5-ös HDI diesel motort találunk. A Franciák által gyártott HDI motorok nagy előnye, hogy igen komoly teljesítmény mellett a fogyasztása igen csekély.
A tesztünk alatt 5,4-5,8 literes átlagfogyasztást mértünk. A fékek harapósak és jól adagolhatóak, az autó futóműve kellemesen csillapítja az úthibákat a kormányzás közvetlen.


A fékeket kiegészítették egy domb asszisztenssel, ami egy emelkedőn való elinduláskor, ha felengedjük a fékpedál, akkor 2 másodpercig nem engedi visszagurulni az autót. Sportosabb használat esetén az autó futóműve megfelelő partner, bár igaz hogy ezt azért túl sokan nem fogják kipróbálni hiszen ez az autó nem arról szól. Ez az autó a kényelemről és a luxusról szól.

Az 508 SW beltérben szinte minden ma létező extrát megtalálunk, amire csak szükségünk lehet. Bőrkárpit, bőrkormány, amiről a navigációval és bluetooth-sal ellátott usb és aux csatlakozós rádiót és a tempomatot is vezérelhetjük. A középkonzol tetején találunk egy nagyméretű színes kijelzőt, amin a jbl hifi rendszer és a navigáció adatait láthatjuk. A vezető előtt a 3008-ban megismert head-up display-t találunk, ami egy külön egység, itt az adatokat nem a szélvédőre, hanem erre a külön egységre vetíti ki.

Peugeot 508 SWEgy kombi esetében az ember elvárja, hogy a csomagtartót megfelelően tudja használni. A nagyméretű csomagtér ajtaját távirányítással nyithatjuk és okos megoldás, hogy a kalaptartó mögött egy hálót találunk, amit kihúzva a mennyezethez rögzíthetünk. Ez annak, aki kutyát szállítana, vagy csak szeretné telepakolni a csomagtartót nagyon előnyös.










További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Sportos gének - Audi Q5 Sportos gének - Audi Q5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5
 
Harley Davidson Heritage Softail Classic

Harley Davidson Heritage Softail Classic

2012. január 18.
Még az elmúlt évben próbálhattuk ki a Harley Davidson Heritage Softail Classic változatát.
Részletek
Még az elmúlt évben próbálhattuk ki a Harley Davidson Heritage Softail Classic változatát. Az esős időben is jól motorozható legendát most bemutatjuk önöknek.

Harley Davidson Heritage Softail Classic A Harley Davidson hosszú múltra visszatekintő modellje, a Heritage Softail Classic hírnevéhez mérten még mindig nagy figyelmet élvez a chopperek világában. Nagyon jellegzetes a léghűtésű, V2-es 1584 ccm-es motor hangja. Ez a motor nem a végsebességéről és nem is a kanyarsebességéről vált híressé.

Kellemes tempóban egy közös motorozás a barátokkal vagy egy kellemes túra cél nélkül, csak engedni az út hívogató szavának és átadni magunkat az igazi amerikai szabadságérzetnek.





Ez a kezes „csattogó szörny” a maga 341 kg-os menetkész tömegével és a 3250 r/min – melletti elképesztő 121 Nm-es nyomatékot képes leadni, ami a léghűtésű konstrukció és a nagy tömeg ellenére varázslatos könnyedséggel tudja a 6 sebességű váltón keresztül gyorsítani Harley-nket. A kerékhez a hajtást a legtöbb choppernél megszokott kardánhajtás helyett lánccal oldották meg a mérnökök. A motor tengelytávja (1635 mm) és villaszöge (31°), a choppereknél megszokott, nagyobb fordulókört eredményez. A kormány, ülés és lábtartó elhelyezése egy kényelmes egyenes (derekú) üléspozíciót eredményez, előre nyújtott lábtartással. A feltűnő chopper-jelleg, kötelező kelléke a krómozott alumínium felni, fűzött küllőkkel.

A krómozott kipufogó, a csillogó pompa szerves részeként épül be a motor külső jegyeibe. A nagyméretű szélvédő/plexi testmagasságunk és a sebesség függvényében nyújt számunkra szélvédelmet. A motor műszerfala az üzemanyagtank tetejébe integrálva/beágyazva jól láthatóan helyezkedik el, 2 napi számlálóval. Az elöl 4 dugattyús, hátul 2 dugattyús fékrendszert használva, hatékony lassulás/megállás lesz a jutalom.

Harley Davidson Heritage Softail Classic A motort a hengerenkénti üzemanyag befecskendező rendszer táplálja, amely tesztünk alatt 7,1 liter/100km-es fogyasztást eredményezett. Az üzemanyag tank a gyári adatok szerint 19,7 literes, így egy bőséges 200 km-es hatótávolsággal bír, ami lefedi a megfelelő/kényelmes távolságot. Akik ezt a motort választják, a V2-es blokk csörtetése/duruzsolása és a finom rezonanciája megelégedéssel fogja eltölteni és teljes mértékben át tudja majd adni magát a motorozás élményének.





További cikkek


Honda VFR800X Crossrunner
Suzuki GSX1300BK
érdekesebb túrázás - Honda VFR 1200F
Kulcsszavak:
 
Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Izgalmas - Renault Koleos 2.0 dCi Harley Davidson Heritage Softail Classic A legjobb igásló - Nissan Navara V6 Vidám dodzsem – BMW i3 Vidám dodzsem – BMW i3 Karakteres - Opel Astra GTC 2.0 Karakteres - Opel Astra GTC 2.0
 
Lancia Ypsilon TwinAir

Lancia Ypsilon TwinAir

2012. január 18.
Teljes átalakuláson esett át a Lancia Ypsilon változata. A Lancia kisautója megújult és nem ....
Részletek
Teljes átalakuláson esett át a Lancia Ypsilon változata. A Lancia kisautója megújult és nem is akármilyen szeretnivaló kis autó lett.

Lancia YpsilonMotorikusan a Fiat 500-ban már megismert 2 hengeres turbós benzines erőforrást találjuk a Lancia Ypsilon elejében. Ez a kis 2 hengeres motor 875 ccm és 85 lóerős teljesítményre lépes. A váltó egy 5 fokozatú robotváltó, aminek a használatát nagyon meg kell szokni, mert a váltókar nagyon hosszú úton jár a megszokottól eltérő módón működik. A robotváltó programozása nem sikerült a legjobbra, sokszor nem tudja az autó eldönteni, hogy váltson vagy ne. Ez főleg egy emelkedőn jelenthet némi gondot, amikor a váltó úgy dönt, hogy nem vált vissza, de a motor már szenved.



Ilyenkor azért van lehetőségünk beleszólni a váltásba.  Az autó kis mérete és 980 kilogrammos súlya miatt a futóműve egy kicsit pattogós, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. érdekesség az ECO mód, ebben takarékosabb programra áll át az autó. Ilyenkor a váltó programja megváltozik, nem engedi a motort pörögni mivel hamarabb váltja el magát a váltó. Ezt is mint sok mindent szokni kell, az első élmény igen érdekes.

A külső szerethető és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse, ami magasan van. Beülve az első furcsaság, hogy a műszeregységet középre helyezték. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök, dupla üvegtető amiből az első nyitható is, az ülések félbőr huzatot kaptak, kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőlük. 

Lancia YpsilonA gyári navigáció egy érdekes megoldás, nem építették be az autóba, hanem a bal oldali „A” oszlopba lehet egy gyári konzollal elhelyezni.

Az autó igazi érdekesség a Magic parking, ami kormány érintése nélkül képes magától beparkolni a legszűkebb helyre is.  












További cikkek


Renault Latitude 2.0 dCi
Volkswagen Jetta 1.2 TSI
Fiat Freemont 2.0 Multijet
Kulcsszavak:
 
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Csupa sport és dinamika - Citroen DS5 Lancia Ypsilon TwinAir A család barátja - Nissan Qashqai+2 2.0i 4WD Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI
 
Citroen DS3 Racing

Citroen DS3 Racing

2012. január 10.
Egy világbajnoki autó megszelídített változatát vezethetik, akik a Citroen DS3 volánja mögé ülnek.
Részletek
Egy világbajnoki autó megszelídített változatát vezethetik, akik a Citroen DS3 volánja mögé ülnek.

Citroen DS3 RacingA Citroen az elmúlt években a Rally világbajnokságon sikert sikerre halmozott. Az idei évben a Rally világbajnokságban természetesen Sebastian Loeb-bel és a DS3 WRC-kel versenyeznek. Ezeknek a WRC versenyautóknak lett az utcára megszelídített változata a Citroen DS3 Racing.
A szelídség elsőre ránézésre nem igazán látszik, de ha jobban belegondolunk akkor a versenyautó 1.6-os közvetlen befecskendezéses benzines turbó motorja 300lóerőt és 350Nm nyomatékot produkál ehhez képest az utcai változat csak 207 lóerőt és 275Nm nyomatékot tud.

A lóerő csúcsot 6000-es fordulatszámnál kapjuk meg ezzel szemben a nyomatékcsúcs már 2000-es fordulatszámtól rendelkezésünkre áll, amitől a DS3 igazán kirobbanó. A váltó egy 6 fokozatú kézi váltó, ami egy kicsit talán hosszú áttételezésű viszont nagyon pontos. A futómű egyszerre kemény és sportos szinte egyáltalán nem engedi a karosszériát megdőlni a kanyarokban.

A fék brutális, de nagyon pontosan adagolható. A kormányzás elektromos szervója nagyon jól el lett találva. A 207lóerős teljesítmény és az első kerékhajtás mellet az autó nagyon jól vezethető. A fogyasztása meglepő, ekkora teljesítmény és menetdinamika mellet 6.5-7.5liters átlagfogyasztást mértünk.

Citroen DS3 RacingA DS3 formáját a tervezők abszolút eltalálták, a karbon elemek valódiak nem holmi olcsó másolat, a vadászgépes matricázás a narancs-fekete fényezés és  az alap DS3-hoz képest 15mm-rel ültetett és 30mm-rel szélesített futómű a 18” kerekekkel igen szemet gyönyörködtető látványt nyújt.
A beltérben, visszaköszön a narancssárga fényezés és a karbon mintázat, ami itt is valódi. Az első ülések a kagylós formájuknak köszönhetően nagyon jól tartanak és kényelmesek. A pedálok fém a kormány karbon és bőr a váltókar pedig fém és bőrborítást kapott.


A fekete tetőkárpit szűkíti a teret de nem zavaró módon. A DS3 Racing egy nagyon jól vezethető, meglepően erős és takarékos autó lett. Az árát a Citroen a tudásához és az egyéniségéhez mérten kalkulálta, de aki megveszi az biztosan mindenpercét élvezni fogja.

További cikkek

Volkswagen Jetta 1.2 TSI
Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency
Nagy lépés - Peugeot 3008 1.6i
Kulcsszavak:
 
Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T Az Almera utódja - Nissan Pulsar 1.2 DIG-T A város crossovere - Nissan Qashqai A város crossovere - Nissan Qashqai Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit Tekintélyt parancsoló - Suzuki GSF1250 SA Bandit Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic
 
Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2

Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2

2012. január 09.
Az 1996-os bemutatója alkalmával a Ford egy teljesen új autóstílust hozott létre. A korábban guruló ...
Részletek
Az 1996-os bemutatója alkalmával a Ford egy teljesen új autóstílust hozott létre. A korábban guruló tojásnak nevezett KA-n is nagyot változtatott a Ford.

Ford KaA Ford Ka 1996-os bemutatása eléggé megosztotta az autós társadalmat, sokan egy kis guruló tojásnak becézték. 2003-ban átesett egy ráncfelvarráson, de 2008-ig szinte változatlan formában gyártotta a Ford. 2008-ban megjelent az új KA ami már egy teljesen új utat mutat a Ford világában.

Tesztünkben szereplő Ford Ka a Magyarországon kapható két felszereltségi szintből a Metal változat. Ezt a változatot a Ford az Individual program keretében még kívánatosabbá tette. Az új Ka a Fiat 500-assal áll szoros rokonságban, ezért a motor is innen érkezik.



A motortér egy 1.2 literes 69 lóerős és 102 nm nyomatékkal rendelkező Euro4-es motort rejt. A hajtást egy ötsebességes kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. A futómű hangolása megfelelően sportos, talán a magyar úthibákat elég hangosan és koppanva jelzi. A fékek megfelelőek pontosan adagolhatóak az ABS egy kicsit érzékeny. A 69 lóerős motor a 940 kg önsúlyú autót kellő rugalmassággal gyorsítja. Nem túl sportos tempóban 4.9 literes átlagfogyasztást sikerült elérnünk. Az Individual felszereltségnek köszönhetően az autó elég agresszív külsőt kapott, 16” fekete alu felni, és egy igen komoly méretű hátsó szárny magára vonzza a tekinteteket.

A beltérben is meglátszik a felszereltségi szint, az üléskárpitok igényesek, a műszerfalat és az ajtó egy részét feketére fényezték, ami nagyon szép. A multifunkciós bőrkormányról vezérelhetjük a bluetooth-os mp3 lejátszásra képes USB-s rádiót. A műszerfal jól átlátható, de elég sok alkatrész a Fiat testvértől érkezett.

Ford KaA Ka egy igen nagyméretű sötétített üvegtetőt kapott, ami nagyon jó hatással van az ember térérzetére, egyetlen hibája hogy nem lehet semmi féle rolót vagy sötétítőt elhúzni, így a  nagy melegben a nap nagyon besüt rajta.

Négy felnőtt számára meglepően nagy helyett nyújt az utastér, a csomagtartó 224 liter.
Az új Ka egy szerethető autó lett, ami a fiatalok nagy kedvencévé válhat.







További cikkek

Környezetbarát megoldás - Peugeot iOn
Szebb és jobb béka - Nissan Micra 1.2 Tekna
Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFlex
Kulcsszavak:
 
Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Népszerű cabrio - Mazda MX-5 Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Guruló tojás - Ford Metal Ka 1.2 A nagytesó - Honda Civic Sedan Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 221 - 227
«||212223|