Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 31 - 40
Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

2017. május 23.
Korábban nálunk járt a Volvo új üstököse az S90 most kipróbáltuk a kombi változatot is a hatalmas V90-et. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus kombi kedvelőit, a kémlelő tekintetek az utcán egyértelműen jelzik a sikert.
Részletek

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90Tekintélyes méretekkel rendelkező V90-et teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó mint kategóriatársai.

Az autóba beülve most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség fogad. A belsőt teljes nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a Volvo nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé, vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is például az index kattogására, a kapcsolók működésére.

A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a műszerfal közepét uraló 12,3 colos érintőképernyős központi egység és az őt körbevevő hatalmas szellőzök. Innen vezérelhetünk szinte minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Majdnem minden gombot eltüntettek a középkonzolról. A klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, sajnos a hűtő fűtő rendszer kezeléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról.

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90A helykínálat elől királyi, hátul a magas kardánalagút miatt inkább csak 2 személynek kényelmes. A modell igazi újdonsága a hátulja. A kombi csomagtere nem a legnagyobb a kategóriájában.  Alap esetben 560 literes csomagtér az ülések ledöntésével 1526 literesre bővíthető. A csomagtér padlójából kihajtható elválasztó tovább növeli a praktikusságot, kisebb csomagjaink nem csúszkálnak.

A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös diesel 235 lóerő leadására volt képes 4000 fordulatnál. 480 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a tekintélyes méretű V90-et, 0-100km/h való gyorsuláshoz kicsivel több, mint 7 másodpercre van szükség a Dinamic állásba állított üzemmóddal. Van még Comfort és Eco mód is.

A futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít. A fogyasztásra sem lehet panaszunk, a teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo V90 egy kiváló prémium kombi, szinte minden kornak megfelelő extrával felvértezve. Minőségi összeszereléssel, hangtalan beltérrel és gazdaságos erős motorral.

Prémium kombi Svédországból - Volvo V90


Kulcsszavak: teszt, V90, volvo
 
A Volvo Car Group 2012-es éve A Volvo Car Group 2012-es éve Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Egyszerűség és minőség - Citroen C-Elysée 1.2VTI Collection Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI Sikeres családi autó - Hyundai I30 1.6 GDI A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4
 
Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3

2017. április 06.
Hiába a borongós, szürke idő, mindig süt a nap, ha elektromos autót tesztelhetünk. Korábban már vezettük a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású autóját. Most annak nagyobb hatótávú változatát próbáltuk ki.
Részletek

Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3Első ránézésre semmit nem változott a 100%-ban elektromos i3-as. Amit nem látunk, csak tapasztalunk, az a megnövelt hatótáv. A 94 amperórás akkumulátornak köszönhetően sokkal nagyobb távot tudunk megtenni, mint korábban. Ezen felbuzdulva útnak is indultunk Budapestről Keszthelyre. A megtehető távolság az éjszakai töltés után 260 kilométer volt. Igaz, ilyen hosszú utat csak a leggazdaságosabb, Eco Pro+ módban tudtunk megtenni, amikor viszont nincs fűtés, de Eco Pro módban is közel 200 kilométert lehetett autózni, amikor már a fűtés is működik.

Beülve az autóba a BMW-től megszokott magas minőségi színvonal és design fogad. A beltérben felhasznált anyagok tökéletesen mutatják, hogy lehet így is csinálni. Újrahasznosítva. A műszerfal újrahasznosított plasztik, de találkozunk bőrrel és szövettel és eukaliptusszal is. A lényeg, hogy a beltér 90%-a újrahasznosított. A hagyományos autóhoz szokott vezetőnek azonnal szemet szúr, hogy az indítógomb és az irányváltó-gomb nem a megszokott helyen van, mint más elektromos autóban, hanem a kormányon helyezkedik el az ablaktörlő kar mögött. Ezt a furcsaságot azonban hamar meg lehet szokni.

A műszerfalon kapott helyet két LCD panel. A kormány mögötti panelről az autó töltöttségéről kapunk információt, a középső nagyobb panelről a navigációt, rádiót és egyéb beállításokat tudjuk nyomon követni. Az ülések kényelmesek, melyekből az elsők fűthetők, ami a téli használat közben nagyon kellemes volt. A lábtér elegendő, négy személynek kényelmes utazást biztosít. Az autóba a ki- és beszállást igen megkönnyíti a két irányba nyíló ajtó. A csomagtere még úgy is tágas, hogy a alatta helyezkedik el a villanymotor. A motorháztető alatti tárolóban a töltőkábeleket tudjuk elrakni.

Vidám dodzsem – BMW i3

Vidám dodzsem – BMW i3Az i3 fogyasztása gyári adat szerint 13,1 kWh/100 km, amit mi nem tudtunk produkálni, de vegyük figyelembe, hogy tél van és röpködtek a mínuszok. A legjobb 15,8 kWh/100 km lett, de átlagban, 19 kWh/100-val közlekedtünk. Három módválasztót tudtunk használni. Comfort, Eco Pro és Eco Pro+ szintek közül választhatunk attól függően, hogy városban vagy autóúton használjuk az autót. Mindhárom módban erősen érezhető motorfékhatást kapunk. A menetstabilitása nagyon jó, köszönhető a padlólemez alatt elhelyezett akkumulátoroknak igy a súlypontja alacsonyan van.
 
Az i3 nagyon belopta magát a szívünkbe. Összeségében egy igazi úttörő az újrahasznosítás és az e-autózás terén és még kényelmes és jól is néz ki.

Vidám dodzsem – BMW i3



Kulcsszavak: BMW i, elektromos, elektromos autó, i3, teszt
 
Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Spanyolországban 50 százalékkal több elektromos autót adtak el tavaly Csúcsokat döntött a Nissan Európai piaci részesedése 2014-ben Csúcsokat döntött a Nissan Európai piaci részesedése 2014-ben Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Kia új, 48V-os dízel könnyűhibrid hajtásláncot mutat be már 2018-ban A Tesla új barátra talált A Tesla új barátra talált
 
Megbízható társ - Hyundai Elantra

Megbízható társ - Hyundai Elantra

2017. március 01.
Tesztútra vittük a Hyundai frissített limuzinját az Elantrát, abból is az 1,6 literes dieselt automata váltóval. A Hyundai ezzel a típussal az olcsóbb alsó közép kategóriát célozza meg.
Részletek

Hyundai Elantra

Szépen megmunkált karosszéria jellemzi az Elantrát. Szépek az ívek, határozottan emelkedik az övvonal, a lökhárítóból nem spórolták ki a króm betéteket de tűréshatáron belül maradt. Elől LED-es menetfénnyel és Xenon fényszóróval szerelt, hátul teljesen LED-es lámpatesteket találunk. Az Executive felszereléshez járó 17 colos könnyűfém felnik még feltűnőbbé varázsolják az amúgy is elegáns Elantrát.

Vezetési élményről a jól ismert 1,6 literes közös nyomócsöves dízel erőforrás és a hozzá kapcsolt 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó gondoskodik. A hidegben is csendesen üzemelő 136 lóerős erőforrás 1400 fordulattól szépen húz egészen 4000-ig. A 7 sebességes duplakuplungos automataváltó jól gazdálkodik a 300 Nm nyomatékkal. Eco módban nagyon gyorsan kapcsolgat felfelé, hogy minél gazdaságosabbak legyünk, Sport módban pedig tovább hagyja forogni a motort az elektronika. Start/Stop rendszere gyorsan teszi a dolgát. A futómű feszes és egyben komfortos, könnyedén veszi a kanyarokat, és az úthibákkal is remekül megbirkózik. Még a 17 colos könnyűfém felnikkel sem érezhető a billegés.

Hyundai Elantra

Az autóba beszállni előre nagyon kényelmes a tágra nyíló ajtók miatt, hátra viszont az erősen lejtő tető miatt kicsit nehézkesebb. A belső ízléses és jó minőségű anyagokkal felszerelt, összeszerelésben és kényelemben viszont csillagos ötös, a hangszigetelés luxuskategóriás. A vezető ülés jól pozícionálható és fűthetőek elől- hátul. A kezelőszervek jó helyen vannak, minden kézre esik. Az állítható magasságú és mélységű bőr multikormány jó fogású, fűthető, közvetlenül reagál a legapróbb kormánymozdulatokra is. A műszerfal közepén egy érintőképernyős kijelző kapott helyet melynek menüje nem bonyolult, a fontosabb funkciók pedig külön gombot kaptak. Hátul két felnőtt lába kényelmesen elfér, de a fejtér szűkös. A hátsó üléstámlák 60:40 arányban dönthetők. A 458 literes csomagtartó pereme viszonylag magasan van továbbá a nyílás szélessége is szűkebb a kategóriára jellemzőnél.

Összességében a Hyundai Elantra egy kényelmes komfortos limuzin, kedvező 6 literes fogyasztással.

Hyundai Elantra



Kulcsszavak: Elantra, Hyundai, teszt
 
Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi Hyundai ix20 világpremier Genfben Hyundai ix20 világpremier Genfben
 
Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech

Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech

2017. február 22.
Nem vesztett jó tulajdonságaiból a Peugeot 2008-as ráncfelvarrott változata. A strapabíró motor, a robosztus felépítés, a belső utastér kényelme továbbra is meghatározó maradt a francia autóban.
Részletek

Peugeot 2008 1.2 PureTech

Megújult a Peugeot kis szabadidő autója a 2008. A 2013-as bemutatás óta nagyon jó eladási statisztikával ékeskedett a modell. A frissítéssel ez a lendület várhatóan nem fog alábbhagyni.

Az orrészen fedezhető fel a legtöbb újítás. A trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és a ködlámpák köré. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, meredekebb szinte függőleges. A fényszórók is módosultak. A kiszélesített sárvédők, látványos védőelemek pedig még robosztusabbá teszi a szabadidő autós formatervet.

Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek kiváló az oldaltartása és kellőképpen személyre szabható. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót, merthogy a műszerfal számlapjait nem a megszokott módon kémlelhetjük, hanem a kormány közepe és felső karimája között kell láthatóvá tenni azokat. A torz ellipszis formájú műszerfal kicsit rossz helyre került mert a kormányt bármilyen pozícióba állítva is kitakarja.

Peugeot 2008 1.2 PureTech

A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés. A hátsó üléssorban is királyi a fejtér. A csomagtér 410 literes az ülések ledöntésével ez a térfogaz 1400 literesre bővíthető.

A motorháztető alatt egy három hengeres 1,2 literes PureTech benzines erőforrás dolgozik. A 82 lóerőnyi motorerő kellő dinamizmussal mozgatja a kicsit több mint 1 tonnás 2008-at. 118 Nm nyomatéka már 2750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerőt egy 5 sebességes kézi váltó juttatja az első kerekekre. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 2008. A klasszikus 3 hengeres motorhang magasabb fordulatnál azért behallatszik az utastérbe.

A frissített Peugeot 2008 nem vesztett jó tulajdonságaiból. Robosztus,strapabíró felépítés, gazdaságos motor és tágas belső tér jellemzi.

Peugeot 2008 1.2 PureTech

Kulcsszavak: bemutató, peugeot 2008, teszt
 
Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Az új Nissan LEAF megérkezett Genfbe Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő és érzelmeket ébresztő M dizájn – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Mazda CX-3 premier Amerikában Mazda CX-3 premier Amerikában Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Páratlan vezetési élmény a városi terepjárók szegmensében Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta Az új Ford Fiesta ST- Az eddigi leggyorsabb sorozatgyártású Fiesta
 
A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF

A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF

2017. február 08.
2010-es bevezetése óta már átlépte a kétszázezres darabszámot, de sikere még mindig tart, így nem csoda, hogy 2011-ben az év autója lett. Népszerűsége töretlen az egész világon. Norvégiában már a teljes autópiac harmadik helyét birtokolja, és itthon is egyre több LEAF-et látunk az utakon.
Részletek

Nissan LEAF

Nissan LEAF2010-es bevezetése óta már átlépte a kétszázezres darabszámot, de sikere még mindig tart, így nem csoda, hogy 2011-ben az év autója lett. Népszerűsége töretlen az egész világon. Norvégiában már a teljes autópiac harmadik helyét birtokolja, és itthon is egyre több LEAF-et látunk az utakon.

Elektromos autóból még senki nem értékesített ilyen magas darabszámot, mint a Nissan. A japán gyártó most pont ott fejlesztett, amit nem látunk: a hatótávot növelte meg. Tesztalanyunkkal utoljára két éve találkoztunk, és már akkor a szívünkbe zártuk. Mostani találkozásunk izgalmakkal teli volt, hiszen már a nagyobb hatótávú 30 kWh LEAF-et próbáltuk ki. Mondhatni külsőre nem változott. Az igazi változást az utastér alatt kell keresi. A korábbi LEAF-ek 24 kWh akkuval rendelkeztek, míg az új modell már 30 kWh-os akkuval kapható, ami 25 százalékos növekedést jelent.

Ez a megtehető kilométerekben is meglátszik. A korábbi 200 km 250 kilométerre emelkedett. Ezen felbuzdulva hosszabb úton próbáltuk ki tesztalanyunkat, ezért Győrt vettük célba. Az autópálya nem a kedvence az elektromos autónak. Az induláskor teli tankkal 230 kilómétert mutatott autónk, de a télies időjárást figyelembe véve kellemes 20 fokot teremtettünk az utastérben. Átlagosan óránként 110 kilométeres sebesség mellett Tatabányán kiálltunk delejezni autónkat, majd folytattuk utunkat Győr felé.

http://www.holvezessek.hu/galeria.html?video=188

http://www.holvezessek.hu/galeria.html?video=188Tesztalanyunk minden földi jóval fel volt szerelve. A teljeség igénye nélkül.Kormány és ülésfűtés, időzíthető hűtés/fűtés, kormányról vezérelhető 7 colos navigáció,  tolatókamera, 6 légzsák, elektronikus menetstabilizátor rendszer, tempomat, 16" könnyűfém keréktárcsák, napelemes hátsó spoiler, 352 literes csomagtartó és öt személynek kényelmes bőrülések fokozták kényelmes utazásunkat.

Az autó töltése otthoni hálózatról 8 órát vett igénybe, hogy 100 százalékig tele legyen az akku, Tatabányán és Győrben a villámtöltőn 25-25 percet időztünk és 85 százalékos töltöttséget kaptunk cserébe.

A reklámokban szereplő 250 kilométeres hatótáv elérhető, ha odafigyelünk a vezetésre, és ahol lehet, hagyjuk, hogy az autó visszatöltsön.

Összegezve ez az autó, most még nem az átlagpolgár autója, viszont cégeknek vállalkozásoknak remek megoldást jelent, ha az üzemanyagárakat nézzük, és nem elhanyagolható szempont, hogy a környezetet és a pénztárcánkat is óvjuk.

Nissan LEAF

Kulcsszavak: bemutató, leaf, nissan, teszt
 
Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A BMW újradefiniálja a sportautók fogalmát A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS A legenda folytatódik: bemutatkozik az új BMW M4 CS Fogyasztási-rekorder a Nissan Note Fogyasztási-rekorder a Nissan Note A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at
 
Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

2017. január 12.
A kabrió kivitelnek köszönhetően a Mini Cooper olyan sok arcú sport kocsi, amelynek hangja kiválóan jelzi, ha nagy sebességgel közlekedünk. Emellett ECO módba kapcsolva szolidabb hangon is megjelenhetünk vele.
Részletek

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

Vagány és sportos - Mini Cooper S CabrioMár nagyon vártuk az új generációs nyitható tetős méregzsákot a Mini Cooper S Cabrio változatát. A típus nem csak vagány, de sportos is. Kétségtelenül vonzza a csillogó tekinteteket.

A Mini ezzel a modellel egyedüli a prémium kisautók között. Kívülről teljes mértékben megmaradt a keménytetős sziulett. Az orrész kifejezetten sportosra sikerült, elől az alsó légbeömlők, hátul a dupla kipufogó utal arra, hogy nem egy játékszerről van szó. Az új generációval megújultak a lámpatestek, elől LED-es menetfényt kapott és a hátsó lámpák is nagyobbak lettek.

Beülve azonnal érezzük, hogy ebben az autóban a vezetés minden percét élvezni fogja a boldog tulajdonosa. A forgalmiban 4 személy szállítása engedélyezett, de igazán 2 személy érzi jól magát, hátulra a beszállás felhajtott tetővel igencsak nehézkes, magasabbak inkább nyitott tetőnél próbálkozzanak. Ha a nyitott tetős kabriózást komfortosabbá akarjuk tenni és betesszük a szélfogót, akkor a hátsó üléssornak búcsút kell intenünk. Kifejezetten sokat számít, szélfogóval 110 km/h kezd megszűnni a szélvédelem, míg nélküle már 70km/h-nál. A belteret mindenhol a prémium minőség és az átgondolt tervezés jellemzi. Az ülések sportosak, jól tartanak és mégis kényelmesek igényesen alkották meg őket.


Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

A kormány jó fogású és közvetlen, jó párost alkot a sportosra hangolt futóművel és a 18 colos kerekekkel. Kényelmi extrák közé sorolható a head-up display ahol az aktuális sebesség mellett megjelenik a táblafelismerő rendszer adata is. Középen az elődből is ismert hatalmas információs kijelző kapott helyet, innen a multimédiás rendszer adatain túl az éppen leadott teljesítményt és nyomatékot is leolvashatjuk. Alatta találjuk a hűtő fűtő berendezés vezérlőit és a nagyon vagány billenő kapcsolókat, többek között az indító kapcsolót is.

A maximális gokart érzés felelőse a motorháztető alatt található. Ehhez először is át kell kapcsolnunk a váltó alatt található gyűrűt Sport módba. A futómű felkeményedik, a kormány és a gázpedál minden mozdulatra reagál és elérhető a 2 literes turbós benzinmotor mind a 192 lóereje és 280 Nm nyomatéka. A 6 sebességes automata jó párost alkot a motorral, váltások között szolid durrogással jelzi, hogy nem játékszer. Még rajtprogramot is kapunk. Eco módot is kapunk a szolidabb városi cirkálásra. Fogyasztása 8-8,8 liter között mozgott.
Összességében a Mini Cooper S Cabrio egy ékszer, ha kell cuki kabrió ha kell vérszomjas fenevad vagy mindkettő egyszerre.

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio



Kulcsszavak: bemutató, John Cooper Works Cabrio, Mini, teszt
 
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo Nyolc MINI ALL4 Racing áll rajthoz a 2015-ös Dakar Ralin Nyolc MINI ALL4 Racing áll rajthoz a 2015-ös Dakar Ralin Svéd luxus - Volvo S90 Svéd luxus - Volvo S90 Díjakat nyert a BMW csoport Díjakat nyert a BMW csoport Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90 Bemutatkozott a hazai sajtónak az új XC90
 
Méregzsák - Hyundai i20 Active

Méregzsák - Hyundai i20 Active

2017. január 03.
A Hyundai legújabb változata, az i20 Active egy kis családi autó 120 lóerővel. Méretéből adódóan a fenntartási költsége is alacsony, ezért várható a siker a fiatal családok körében.
Részletek

Hyundai i20 Active

A közelmúltban járt nálunk a Hyundai kis szabadidő autója az új i20 Active, abból is az 1 literes háromhengeres turbós benzines változat. A Hyundai ezzel a típussal az átlag magyar vevőket célozza meg.
A kiinduló modellhez képest alaposan átrajzolták a kis Crossovert. Az első- hátsó lökhárító teljesen új. Kapott tetősínt, és gallytörő rácsot formáló betétet a lökhárító. A kerékjárati ívek és küszöbök is a kategóriára jellemző vonásokat viselik.

Vezetési élményt tekintve az autó nem nyújt sokat, de nem is arra való. Egy kisebb családot megfelelően kiszolgál. Legnagyobb újítás a motortérben található. Az 1 literes turbós benzines erőforrás, melyből két változatot kínál a gyár az egyik 100 lóerős 5 fokozatú kézi váltóval és a stábunknál járt 120 lóerős. Ehhez a motorhoz csatolt 6 sebességes kézi váltó könnyedén és pontosan jár. A tökéletesen hangolt váltónak köszönhetően 50 km/h sebességnél már 5. fokozatba kapcsolhatunk, ennek köszönhetően rendkívül gazdaságosan üzemeltethetjük az i20-at. A futómű feszes és egyben komfortos, könnyedén veszi a kanyarokat, és az úthibákkal is remekül megbirkózik. Még a 20 mm emeléssel és a 17 colos könnyűfém felnikkel sem érezhető a billegés.

Hyundai i20 Active

A belső térben rengeteg a műanyag, összeszerelésben és kényelemben viszont csillagos ötös, a hangszigetelés luxuskategóriás. Az ülések jól pozícionálhatók és szövet borításúak. A kezelőszervek jó helyen vannak, minden kézre esik. Az állítható magasságú és mélységű kormány jó fogású, közvetlenül reagál a legapróbb kormánymozdulatokra is. Hátul két felnőtt még kényelmesen elfér. A 326 literes csomagtartó kifejezetten nagynak mondható a kisautók között és tovább bővíthető az ülések ledöntésével.

Összességében a Hyundai i20 Active egy kényelmes komfortos kisautó, kedvező 6 literes fogyasztással. Kedvező fenntartási költsége miatt elterjedt lesz a kiscsaládosok körében.

Hyundai i20 Active

Kulcsszavak: Hyundai, i20, teszt
 
Miskolcon gázüzemű autóbuszt tesztelnek Miskolcon gázüzemű autóbuszt tesztelnek A Hyundai bemutatja fejlett technikáját és Equus luxusmodelljét a Frankfurti Autószalonon A Hyundai bemutatja fejlett technikáját és Equus luxusmodelljét a Frankfurti Autószalonon Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Tökéletes családi kombi - Seat Leon ST Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound
 
Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

2016. december 09.
Kipróbáltuk a Toyota frissített egyterűjét a Priust, melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villany hajtással is képes mozogni az autó.
Részletek

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Első ránézésre nem sok változást lehet felfedezni, de ez csak a látszat. Rengeteg technikai újítás, minőségibb anyaghasználat és jobb vezetési élmény jellemzi az új Priust.

Kívül továbbra is rengeteg felirattal hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik, például az első sárvédőkön. Ezen felül módosított első lökhárítója is van. Hossza 8 cm-el hosszabb 1,5 cm-el szélesebb és 1 cm-el alacsonyabb elődjétől. 

Beülve a Toyota hybridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, minden középkonzol orientált. Az e-CVT irányváltó kapcsolóját a középkonzolra helyezték. A kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal teljesen digitális, a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt, a sebességet a szélvédőre vetített head-up displayen is látjuk.

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ami azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Az előd modellekből ismert 7 colos érintőképernyős kijelzőről leolvashatjuk az aktuális energiaáramlást és a multimédiás rendszert is innen irányíthatjuk. Az utastérben használt anyagok minősége sokat javult, puha tapintású burkolatokkal találkozunk. Hátul bőséges a lábtér és a fejtér is megfelelő. Az akkumulátorokat a hátsó ülés alatt helyezték el. Csomagtér befogadóképessége 343 liter pótkerék sajnos nincs.

A lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzines motor mely 98 lóerős és egy 72 lóerős villanymotor gondoskodik. Egy elektronikusan vezérelt bolygóműn keresztül összesen 122 lóerős összteljesítmény jut a meghajtott kerekekre a fokozatmentes e-CVT váltón keresztül. A menetdinamikára nem lehet panasz, ugyanis a villanymotor 163 Nm nyomatéka indulástól azonnal rendelkezésre áll. Fogyasztása  a módosított bolygómű és a növelt hatásfokú motornak köszönhetően vegyes használat mellett 4,7 liter volt 100 kilométeren.

A Toyota Prius Hybrid közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt hybrid autó kedvelők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Kulcsszavak: hibrid, Prius, teszt, toyota
 
Magyarországon is szárnyal a Toyota Magyarországon is szárnyal a Toyota Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Toyota C-HR a világ legnépszerűbb hibrid elektromos autója A Scania bemutatta hibrid elővárosi autóbuszát A Scania bemutatta hibrid elővárosi autóbuszát A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját
 
Szebb mint elődje - Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Szebb mint elődje - Renault Mégane 1.5 dCi Zen

2016. november 22.
Nagyon szépre sikerült a Renault Mégane legújabb változatának karosszériája. Sem az utastérre, sem a motor teljesítményére nem lehet panaszunk.
Részletek

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Kipróbáltuk az új Mégane magasabb felszereltségű verzióját. Az új modell ugyanarra a moduláris padlólemezre épül mint a Talisman vagy az új Scénic.

Kívülről szemet gyönyörködtető a frissített Mégane, meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Kapott Led-es nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A meredeken emelkedő övvonal és az enyhén lejtős tető miatt erősen szűkül az ablakfelület.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket. A kormány bőr bevonatot kapott, fogása kellemes. Erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal letisztult és egyszerű. Középen a sebességmérő egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra pedig a vízhőfok mérő és az üzemanyag visszajelző kapott helyet.

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Az ülőlapok kényelmesek, az ülések oldaltartása kiváló. A helykínálat tökéletes és az ajtók is nagyra nyílnak elől. Hátul már figyelni kell a fejre beszálláskor, az ülések hátul is kényelmesek. A csomagtartó 384 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1247 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault jól ismert 1,5 literes 4 hengeres dízel motorját. A motor 90 lóerő teljesítményt ad le 4000 fordulat/percnél. Nyomatéka 220 Nm, mely 1750-es fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 6 sebességes kézi váltó gondoskodik. A gyári fogyasztást majdnem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 4,4 liter körül fogyasztott. A futómű lágy, de nem billegős. Szinte hangtalanul suhanhatunk a remek hangszigetelésnek köszönhetően.

Összességében az új Renault  Mégane egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntarthatóságú kompakt, mely nem riad meg az autópályáktól sem.

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Kulcsszavak: mégane, renault, teszt
 
A valaha tesztelt legjobb autó a kompakt kategória erős mezőnyében A valaha tesztelt legjobb autó a kompakt kategória erős mezőnyében Elektromos hétvége – Nissan LEAF Elektromos hétvége – Nissan LEAF A Renault megnyitja első gyárát Kínában A Renault megnyitja első gyárát Kínában Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin - júniusi ajánló Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk májusi adása
 
Menetpróba - Skoda Superb

Menetpróba - Skoda Superb

2016. november 01.
A harmadik generációs cseh zászlóshajó önmagához és a vetélytársakhoz képest is egy olyan fejlődésen ment keresztül, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni, viszont szemtől-szembe állva vele, tuti szó nélkül maradunk. Vagy hangosan csodálkozunk, hogy ez aztán kívülről sem kicsi, belül meg óriási.
Részletek

Skoda Superb

Rövid ismerkedés után kiderül, hogy barátságos, okos, kompromisszumoktól és negatív benyomásoktól is mentes a felsőkategóriás masina. Kétségtelenül szépek és óriási presztízzsel bírnak a SuperB-vel egy kategóriában lévő márkák, azonban vagy nagyon drágák, vagy hiányzik belőlük a praktikum. A Superb így egyre nagyobb presztízst vív ki magának, felhasználhatóság  terén élvonalbeli és ár/érték arányban is nagyon jó. Az új Superb nem lomha és túlsúlyos.

Az új MQB platform és egyéb trendi komponensek alkalmazásával közel 90 kg-mal könnyebb az elődjéhez képest, pedig minden dimenziójában nőtt az új Skoda. A teljes hossza 23 mm-rel, szélessége 47 mm-rel, magasság 74 mm-rel, a tengelytáv pedig 80 mm-rel lett nagyobb, miközben a túlnyúlások elöl-hátul rövidültek. Szépek az arányai, karakteres a front és far rész, valamint oldalnézetből sem hagyja hidegen a szemlélődőket. A tavaly bemutatott Vision C tanulmányautó legkedveltebb részleteit kapta meg a Jozef Kaban vezető dizájner keze munkáját dicsérő autó.

Skoda Superb

A beltéri helykínálat is nagy mértékben gyarapodott. Nőtt a szélessége, és kategóriájában a legkényelmesebbek az utas ülések, és a legnagyobb a lábtér.  A raktér 30 literrel nagyobb, mint elődje. A kalaptartó szintjéig mérve is kategória első, 625 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk.

A megtehető kilométerek menüpontban 1200 km-t jelez a fedélzeti számítógép, ami az autó méretei és motorizáltsága tekintetében elismerésre méltó hatótáv. A kétliteres TDi motor 150 lóerős és 350 Nm-es nyomatékát a jól bevált 6 fokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekekre. Annak ellenére, hogy a kanyarvadászat is stílusidegen szórakozása lehet majd egy Superb tulajdonosnak, a Balaton-felvidéki kanyarokban meggyőződhettünk arról, hogy eröltetett tempó mellett is az úton maradt a nagy testű jármű.
A teszt során 5 literes átlaggal tettük meg a Budapest - Balatonfüred távot. Kényelem tekintetében azt gondolom felesleges taglalni, hogy az elöl McPherson, hátul több lengőkaros felfüggesztések jól csillapítják az úthibákat.

Szerintünk azok tartoznak majd az új Superb célközönségébe, akik ésszerűségi alapon választanak maguknak autót.

Skoda Superb

Skoda Superb

Kulcsszavak: skoda, Superb, teszt
 
ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában ŠKODA Superb világpremier február közepén Prágában BMW 228i Cabrio menetpróba BMW 228i Cabrio menetpróba A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A kisebbik tesó - Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition A ŠKODA már egy millió kiszállítást teljesített eddig 2016-ban A ŠKODA már egy millió kiszállítást teljesített eddig 2016-ban Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0 Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 31 - 40