Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 31 - 40
A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF

A környezetvédők kedvence - Nissan LEAF

2017. február 08.
2010-es bevezetése óta már átlépte a kétszázezres darabszámot, de sikere még mindig tart, így nem csoda, hogy 2011-ben az év autója lett. Népszerűsége töretlen az egész világon. Norvégiában már a teljes autópiac harmadik helyét birtokolja, és itthon is egyre több LEAF-et látunk az utakon.
Részletek

Nissan LEAF

Nissan LEAF2010-es bevezetése óta már átlépte a kétszázezres darabszámot, de sikere még mindig tart, így nem csoda, hogy 2011-ben az év autója lett. Népszerűsége töretlen az egész világon. Norvégiában már a teljes autópiac harmadik helyét birtokolja, és itthon is egyre több LEAF-et látunk az utakon.

Elektromos autóból még senki nem értékesített ilyen magas darabszámot, mint a Nissan. A japán gyártó most pont ott fejlesztett, amit nem látunk: a hatótávot növelte meg. Tesztalanyunkkal utoljára két éve találkoztunk, és már akkor a szívünkbe zártuk. Mostani találkozásunk izgalmakkal teli volt, hiszen már a nagyobb hatótávú 30 kWh LEAF-et próbáltuk ki. Mondhatni külsőre nem változott. Az igazi változást az utastér alatt kell keresi. A korábbi LEAF-ek 24 kWh akkuval rendelkeztek, míg az új modell már 30 kWh-os akkuval kapható, ami 25 százalékos növekedést jelent.

Ez a megtehető kilométerekben is meglátszik. A korábbi 200 km 250 kilométerre emelkedett. Ezen felbuzdulva hosszabb úton próbáltuk ki tesztalanyunkat, ezért Győrt vettük célba. Az autópálya nem a kedvence az elektromos autónak. Az induláskor teli tankkal 230 kilómétert mutatott autónk, de a télies időjárást figyelembe véve kellemes 20 fokot teremtettünk az utastérben. Átlagosan óránként 110 kilométeres sebesség mellett Tatabányán kiálltunk delejezni autónkat, majd folytattuk utunkat Győr felé.

http://www.holvezessek.hu/galeria.html?video=188

http://www.holvezessek.hu/galeria.html?video=188Tesztalanyunk minden földi jóval fel volt szerelve. A teljeség igénye nélkül.Kormány és ülésfűtés, időzíthető hűtés/fűtés, kormányról vezérelhető 7 colos navigáció,  tolatókamera, 6 légzsák, elektronikus menetstabilizátor rendszer, tempomat, 16" könnyűfém keréktárcsák, napelemes hátsó spoiler, 352 literes csomagtartó és öt személynek kényelmes bőrülések fokozták kényelmes utazásunkat.

Az autó töltése otthoni hálózatról 8 órát vett igénybe, hogy 100 százalékig tele legyen az akku, Tatabányán és Győrben a villámtöltőn 25-25 percet időztünk és 85 százalékos töltöttséget kaptunk cserébe.

A reklámokban szereplő 250 kilométeres hatótáv elérhető, ha odafigyelünk a vezetésre, és ahol lehet, hagyjuk, hogy az autó visszatöltsön.

Összegezve ez az autó, most még nem az átlagpolgár autója, viszont cégeknek vállalkozásoknak remek megoldást jelent, ha az üzemanyagárakat nézzük, és nem elhanyagolható szempont, hogy a környezetet és a pénztárcánkat is óvjuk.

Nissan LEAF

Kulcsszavak: bemutató, leaf, nissan, teszt
 
Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Új Opel Corsa OPC: a teljesítménysportoló ötödik nemzedéke Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Hoppá! Leleplezték a Kia luxus SUV-ját Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Motorsport gének – A Nissan Juke Nismo Európában Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója Goldberger Mária a Nissan új Magyarországi Országigazgatója
 
Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

2017. január 12.
A kabrió kivitelnek köszönhetően a Mini Cooper olyan sok arcú sport kocsi, amelynek hangja kiválóan jelzi, ha nagy sebességgel közlekedünk. Emellett ECO módba kapcsolva szolidabb hangon is megjelenhetünk vele.
Részletek

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

Vagány és sportos - Mini Cooper S CabrioMár nagyon vártuk az új generációs nyitható tetős méregzsákot a Mini Cooper S Cabrio változatát. A típus nem csak vagány, de sportos is. Kétségtelenül vonzza a csillogó tekinteteket.

A Mini ezzel a modellel egyedüli a prémium kisautók között. Kívülről teljes mértékben megmaradt a keménytetős sziulett. Az orrész kifejezetten sportosra sikerült, elől az alsó légbeömlők, hátul a dupla kipufogó utal arra, hogy nem egy játékszerről van szó. Az új generációval megújultak a lámpatestek, elől LED-es menetfényt kapott és a hátsó lámpák is nagyobbak lettek.

Beülve azonnal érezzük, hogy ebben az autóban a vezetés minden percét élvezni fogja a boldog tulajdonosa. A forgalmiban 4 személy szállítása engedélyezett, de igazán 2 személy érzi jól magát, hátulra a beszállás felhajtott tetővel igencsak nehézkes, magasabbak inkább nyitott tetőnél próbálkozzanak. Ha a nyitott tetős kabriózást komfortosabbá akarjuk tenni és betesszük a szélfogót, akkor a hátsó üléssornak búcsút kell intenünk. Kifejezetten sokat számít, szélfogóval 110 km/h kezd megszűnni a szélvédelem, míg nélküle már 70km/h-nál. A belteret mindenhol a prémium minőség és az átgondolt tervezés jellemzi. Az ülések sportosak, jól tartanak és mégis kényelmesek igényesen alkották meg őket.


Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio

A kormány jó fogású és közvetlen, jó párost alkot a sportosra hangolt futóművel és a 18 colos kerekekkel. Kényelmi extrák közé sorolható a head-up display ahol az aktuális sebesség mellett megjelenik a táblafelismerő rendszer adata is. Középen az elődből is ismert hatalmas információs kijelző kapott helyet, innen a multimédiás rendszer adatain túl az éppen leadott teljesítményt és nyomatékot is leolvashatjuk. Alatta találjuk a hűtő fűtő berendezés vezérlőit és a nagyon vagány billenő kapcsolókat, többek között az indító kapcsolót is.

A maximális gokart érzés felelőse a motorháztető alatt található. Ehhez először is át kell kapcsolnunk a váltó alatt található gyűrűt Sport módba. A futómű felkeményedik, a kormány és a gázpedál minden mozdulatra reagál és elérhető a 2 literes turbós benzinmotor mind a 192 lóereje és 280 Nm nyomatéka. A 6 sebességes automata jó párost alkot a motorral, váltások között szolid durrogással jelzi, hogy nem játékszer. Még rajtprogramot is kapunk. Eco módot is kapunk a szolidabb városi cirkálásra. Fogyasztása 8-8,8 liter között mozgott.
Összességében a Mini Cooper S Cabrio egy ékszer, ha kell cuki kabrió ha kell vérszomjas fenevad vagy mindkettő egyszerre.

Vagány és sportos - Mini Cooper S Cabrio



Kulcsszavak: bemutató, John Cooper Works Cabrio, Mini, teszt
 
Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány Tisztelgés a turbós legendák előtt: az új BMW 2002 Hommage tanulmány A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A Suzuki iK-2 és iM-4 néven két tanulmányautót mutat be a 85. Genfi Autószalonon A MINI rekordévre számít az idén Magyarországon A MINI rekordévre számít az idén Magyarországon Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete Harmincöt negyedéve töretlen a BMW Group globális értékesítési lendülete
 
Méregzsák - Hyundai i20 Active

Méregzsák - Hyundai i20 Active

2017. január 03.
A Hyundai legújabb változata, az i20 Active egy kis családi autó 120 lóerővel. Méretéből adódóan a fenntartási költsége is alacsony, ezért várható a siker a fiatal családok körében.
Részletek

Hyundai i20 Active

A közelmúltban járt nálunk a Hyundai kis szabadidő autója az új i20 Active, abból is az 1 literes háromhengeres turbós benzines változat. A Hyundai ezzel a típussal az átlag magyar vevőket célozza meg.
A kiinduló modellhez képest alaposan átrajzolták a kis Crossovert. Az első- hátsó lökhárító teljesen új. Kapott tetősínt, és gallytörő rácsot formáló betétet a lökhárító. A kerékjárati ívek és küszöbök is a kategóriára jellemző vonásokat viselik.

Vezetési élményt tekintve az autó nem nyújt sokat, de nem is arra való. Egy kisebb családot megfelelően kiszolgál. Legnagyobb újítás a motortérben található. Az 1 literes turbós benzines erőforrás, melyből két változatot kínál a gyár az egyik 100 lóerős 5 fokozatú kézi váltóval és a stábunknál járt 120 lóerős. Ehhez a motorhoz csatolt 6 sebességes kézi váltó könnyedén és pontosan jár. A tökéletesen hangolt váltónak köszönhetően 50 km/h sebességnél már 5. fokozatba kapcsolhatunk, ennek köszönhetően rendkívül gazdaságosan üzemeltethetjük az i20-at. A futómű feszes és egyben komfortos, könnyedén veszi a kanyarokat, és az úthibákkal is remekül megbirkózik. Még a 20 mm emeléssel és a 17 colos könnyűfém felnikkel sem érezhető a billegés.

Hyundai i20 Active

A belső térben rengeteg a műanyag, összeszerelésben és kényelemben viszont csillagos ötös, a hangszigetelés luxuskategóriás. Az ülések jól pozícionálhatók és szövet borításúak. A kezelőszervek jó helyen vannak, minden kézre esik. Az állítható magasságú és mélységű kormány jó fogású, közvetlenül reagál a legapróbb kormánymozdulatokra is. Hátul két felnőtt még kényelmesen elfér. A 326 literes csomagtartó kifejezetten nagynak mondható a kisautók között és tovább bővíthető az ülések ledöntésével.

Összességében a Hyundai i20 Active egy kényelmes komfortos kisautó, kedvező 6 literes fogyasztással. Kedvező fenntartási költsége miatt elterjedt lesz a kiscsaládosok körében.

Hyundai i20 Active

Kulcsszavak: Hyundai, i20, teszt
 
Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Vonzza a tekintetünket - Hyundai i30 Fastback Városi cirkáló - Renault Twingo Városi cirkáló - Renault Twingo A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén A Lamborghini egykori formatervezési és márkaigazgatója a Genesis márka élén Kezdetét vette a vadonatúj Hyundai Tucson gyártása Kezdetét vette a vadonatúj Hyundai Tucson gyártása A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában A Scania felavatta klimatizált szélcsatornáját svédországi Technikai Központjában
 
Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

2016. december 09.
Kipróbáltuk a Toyota frissített egyterűjét a Priust, melyet teljes értékű hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán villany hajtással is képes mozogni az autó.
Részletek

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Első ránézésre nem sok változást lehet felfedezni, de ez csak a látszat. Rengeteg technikai újítás, minőségibb anyaghasználat és jobb vezetési élmény jellemzi az új Priust.

Kívül továbbra is rengeteg felirattal hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik, például az első sárvédőkön. Ezen felül módosított első lökhárítója is van. Hossza 8 cm-el hosszabb 1,5 cm-el szélesebb és 1 cm-el alacsonyabb elődjétől. 

Beülve a Toyota hybridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, minden középkonzol orientált. Az e-CVT irányváltó kapcsolóját a középkonzolra helyezték. A kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal teljesen digitális, a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt, a sebességet a szélvédőre vetített head-up displayen is látjuk.

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ami azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Az előd modellekből ismert 7 colos érintőképernyős kijelzőről leolvashatjuk az aktuális energiaáramlást és a multimédiás rendszert is innen irányíthatjuk. Az utastérben használt anyagok minősége sokat javult, puha tapintású burkolatokkal találkozunk. Hátul bőséges a lábtér és a fejtér is megfelelő. Az akkumulátorokat a hátsó ülés alatt helyezték el. Csomagtér befogadóképessége 343 liter pótkerék sajnos nincs.

A lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzines motor mely 98 lóerős és egy 72 lóerős villanymotor gondoskodik. Egy elektronikusan vezérelt bolygóműn keresztül összesen 122 lóerős összteljesítmény jut a meghajtott kerekekre a fokozatmentes e-CVT váltón keresztül. A menetdinamikára nem lehet panasz, ugyanis a villanymotor 163 Nm nyomatéka indulástól azonnal rendelkezésre áll. Fogyasztása  a módosított bolygómű és a növelt hatásfokú motornak köszönhetően vegyes használat mellett 4,7 liter volt 100 kilométeren.

A Toyota Prius Hybrid közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt hybrid autó kedvelők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Próbaút: Toyota Prius 1.8 Hybrid

Kulcsszavak: hibrid, Prius, teszt, toyota
 
Formásabb és praktikusabb -  Opel Cascada 2.0 CDTI Formásabb és praktikusabb - Opel Cascada 2.0 CDTI Európának is bemutatkozott a Toyota Mirai Európának is bemutatkozott a Toyota Mirai A Toyota kibővíti plug-in hybrid töltőszolgáltatásait Japánban A Toyota kibővíti plug-in hybrid töltőszolgáltatásait Japánban Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC
 
Szebb mint elődje - Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Szebb mint elődje - Renault Mégane 1.5 dCi Zen

2016. november 22.
Nagyon szépre sikerült a Renault Mégane legújabb változatának karosszériája. Sem az utastérre, sem a motor teljesítményére nem lehet panaszunk.
Részletek

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Kipróbáltuk az új Mégane magasabb felszereltségű verzióját. Az új modell ugyanarra a moduláris padlólemezre épül mint a Talisman vagy az új Scénic.

Kívülről szemet gyönyörködtető a frissített Mégane, meggyőző az autó eleje, középen dominál a hatalmas Renault embléma. Kapott Led-es nappali fényt, mely automatikusan bekapcsol. Oldalról nézve szembetűnik az érdekes ívelés a küszöb fölött, mely rengeteg Renault modellnél megtalálható. A meredeken emelkedő övvonal és az enyhén lejtős tető miatt erősen szűkül az ablakfelület.

Az autóba beülve a szokásos francia kényelem fogad bennünket. A kormány bőr bevonatot kapott, fogása kellemes. Erről vezérelhetjük a tempomatot és a mögötte található kar segítségével a hifit. A műszerfal letisztult és egyszerű. Középen a sebességmérő egység található, tőle balra a fordulatszámmérő, jobbra pedig a vízhőfok mérő és az üzemanyag visszajelző kapott helyet.

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Az ülőlapok kényelmesek, az ülések oldaltartása kiváló. A helykínálat tökéletes és az ajtók is nagyra nyílnak elől. Hátul már figyelni kell a fejre beszálláskor, az ülések hátul is kényelmesek. A csomagtartó 384 liternek megfelelő csomagot képes elnyelni. Ha ez nem lenne elég, a hátsó üléssor ledöntésével 1247 literre bővíthetjük a csomagteret.

A teleszkóposan nyitható motorháztető alatt találjuk a Renault jól ismert 1,5 literes 4 hengeres dízel motorját. A motor 90 lóerő teljesítményt ad le 4000 fordulat/percnél. Nyomatéka 220 Nm, mely 1750-es fordulat/perctől áll rendelkezésre. Az erőátvitelről egy könnyen és pontosan kapcsolható 6 sebességes kézi váltó gondoskodik. A gyári fogyasztást majdnem sikerült teljesítenünk, átlagban az autó a teszt során 4,4 liter körül fogyasztott. A futómű lágy, de nem billegős. Szinte hangtalanul suhanhatunk a remek hangszigetelésnek köszönhetően.

Összességében az új Renault  Mégane egy gazdaságos, könnyen kezelhető és olcsó fenntarthatóságú kompakt, mely nem riad meg az autópályáktól sem.

Renault Mégane 1.5 dCi Zen

Kulcsszavak: mégane, renault, teszt
 
A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét Utasforgalomban kezdik tesztelni a 4-es metró automata rendszerét A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése Budapesten megkezdődött az első gázüzemű busz tesztelése
 
Menetpróba - Skoda Superb

Menetpróba - Skoda Superb

2016. november 01.
A harmadik generációs cseh zászlóshajó önmagához és a vetélytársakhoz képest is egy olyan fejlődésen ment keresztül, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni, viszont szemtől-szembe állva vele, tuti szó nélkül maradunk. Vagy hangosan csodálkozunk, hogy ez aztán kívülről sem kicsi, belül meg óriási.
Részletek

Skoda Superb

Rövid ismerkedés után kiderül, hogy barátságos, okos, kompromisszumoktól és negatív benyomásoktól is mentes a felsőkategóriás masina. Kétségtelenül szépek és óriási presztízzsel bírnak a SuperB-vel egy kategóriában lévő márkák, azonban vagy nagyon drágák, vagy hiányzik belőlük a praktikum. A Superb így egyre nagyobb presztízst vív ki magának, felhasználhatóság  terén élvonalbeli és ár/érték arányban is nagyon jó. Az új Superb nem lomha és túlsúlyos.

Az új MQB platform és egyéb trendi komponensek alkalmazásával közel 90 kg-mal könnyebb az elődjéhez képest, pedig minden dimenziójában nőtt az új Skoda. A teljes hossza 23 mm-rel, szélessége 47 mm-rel, magasság 74 mm-rel, a tengelytáv pedig 80 mm-rel lett nagyobb, miközben a túlnyúlások elöl-hátul rövidültek. Szépek az arányai, karakteres a front és far rész, valamint oldalnézetből sem hagyja hidegen a szemlélődőket. A tavaly bemutatott Vision C tanulmányautó legkedveltebb részleteit kapta meg a Jozef Kaban vezető dizájner keze munkáját dicsérő autó.

Skoda Superb

A beltéri helykínálat is nagy mértékben gyarapodott. Nőtt a szélessége, és kategóriájában a legkényelmesebbek az utas ülések, és a legnagyobb a lábtér.  A raktér 30 literrel nagyobb, mint elődje. A kalaptartó szintjéig mérve is kategória első, 625 literes csomagtérrel gazdálkodhatunk.

A megtehető kilométerek menüpontban 1200 km-t jelez a fedélzeti számítógép, ami az autó méretei és motorizáltsága tekintetében elismerésre méltó hatótáv. A kétliteres TDi motor 150 lóerős és 350 Nm-es nyomatékát a jól bevált 6 fokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekekre. Annak ellenére, hogy a kanyarvadászat is stílusidegen szórakozása lehet majd egy Superb tulajdonosnak, a Balaton-felvidéki kanyarokban meggyőződhettünk arról, hogy eröltetett tempó mellett is az úton maradt a nagy testű jármű.
A teszt során 5 literes átlaggal tettük meg a Budapest - Balatonfüred távot. Kényelem tekintetében azt gondolom felesleges taglalni, hogy az elöl McPherson, hátul több lengőkaros felfüggesztések jól csillapítják az úthibákat.

Szerintünk azok tartoznak majd az új Superb célközönségébe, akik ésszerűségi alapon választanak maguknak autót.

Skoda Superb

Skoda Superb

Kulcsszavak: skoda, Superb, teszt
 
Az új ŠKODA Superb – Új korszak Az új ŠKODA Superb – Új korszak A Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit A Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit Kényelem nagybetűvel Kényelem nagybetűvel 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója 150 éve született Václav Klement (1868 - 1938), a ŠKODA egyik alapítója Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90 Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90
 
Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

2016. október 20.
Látszólag alig, de részleteiben vizsgálva nagyon is sokat változott az ingolstadti középkategóriás. Az új platform az ilyenkor szokásos pár centis gyarapodást minden dimenzióban meghozta a B9-cel jelölt ötödik generációnál, de leginkább az egy mázsát meghaladó súlycsökkenésért fogjuk sokáig emlegetni az MLB Evo alapot.
Részletek

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Látszólag alig, de részleteiben vizsgálva nagyon is sokat változott az ingolstadti középkategóriás. Az új platform az ilyenkor szokásos pár centis gyarapodást minden dimenzióban meghozta a B9-cel jelölt ötödik generációnál, de leginkább az egy mázsát meghaladó súlycsökkenésért fogjuk sokáig emlegetni az MLB Evo alapot.

A motor erősebb, az utastér csendesebb, kifinomultabb, letisztultabb, így a modell legfőbb erénye továbbra is a sallang- és feltűnésmentesség lehet.

Tesztautónk már a kilencedik generációs modell, annak ellenére, hogy A4-es típusjelöléssel csak 1994 óta futnak négykarikások a világban. A 80-as szériával, 1972-ben indult a sikertörténet, ennek okán jó okunk van sokat várni a negyedik X-en túli prémiumkategóriástól. A külső méreteket illetően 25 mm-t gyarapodott a teljes hossz és 12 mm-rel került távolabb egymástól a két tengely az előző generációhoz képest, így már az 1982 és 1991 között gyártott szivar Audi (Audi 100) dimenzióival vetekszik a 2016-os modell.

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

A formaterv továbbra is visszafogott, az Auditól megszokott konzervatív vonalak és részletek uralják a külsőt, belül pedig puha tapintású bőrrel, és műanyaggal bevont enteriőr fogadja az utasokat. A műszerfal és a kezelőszervek dizájnja és kapcsolási érzete is presztízsautóhoz méltón kidolgozott, az eltérő anyagok találkozásánál akár etalonnak is nevezhető az Audi precizitása. Forradalmi változásokról nem beszélhetünk, hiszen azokra csak ínséges időben van szüksége egy autógyárnak, így az Audi A4-esnél most minden a finomhangolásról szólt.

A váltóboxon helyet cserélt az MMI forgótárcsája és a fokozatválasztó kar, a középkonzolon pedig egy gyönyörű grafikával felvértezett 7 colos kijelző trónol. A kormány mögött a Passat B8-ból is ismert 12,3 hüvelykes vetített műszerfal található, melyre a központi kijelzőn megjelenő információkat is lehívhatjuk, beleértve a navigáció térképét is.

Elöl-hátul ötlengőkaros multilink felfüggesztés gondoskodik a kátyútenger megszűnéséről menet közben, de létezik adaptív, feszesebb beállításokkal operáló futómű is az opciók között. Az utastér zajszigetelése minden nemkívánatos zajt kizár a kabinból, bár a kétliteres dízel erőforrás hangja hidegen a vártnál jobban hallatszik. Szerencsére gyorsan eléri az üzemi hőfokot a 190 lóerős és 400 Nm-es nyomatékot teljesítő egység, ami után már csak tompa dorombolás hallatszik odabent.

 Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

A duplakuplungos 7 fokozatú automataváltó észrevétlenül teszi a dolgát, normál körülmények között szükségtelen belenyúlni a váltásokba a kormány mögötti fülekkel. A vitorlázó funkciónak és a jó hangolásnak köszönhetően a fogyasztás akár 5 liter alá is vihető, azonban komolyabb tempó és igénybevétel mellett is kiemelkedően jó értékkel (6,2 liter/100 km) zártuk a tesztet.

A tesztautó fedélzetén nem hemzsegtek a high-tech vezetéstámogató rendszerek, csak a szükséges és ideális opciók voltak jelen. A kategória szürke eminenciásának megmaradt A4-esben nincsen semmi kiemelkedő, viszont minden benne találtatik, tökéletes mérnöki munkára utal. A szedán kivitel csomagtere 480 literes, ajtaja akár láblendítéssel is nyitható, de háromzónás klíma, vezeték nélküli telefontöltésre alkalmas mobil dokkoló, írásfelismerő szövegbevitel is része a konfigurációnak.

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Kulcsszavak: A4, audi, bemutató, teszt
 
Érkezik az új Škoda Octavia Scout Érkezik az új Škoda Octavia Scout A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya Rióban debütál a Nissan radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmánya A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon
 
Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0

Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0

2016. október 07.
Az emelt hasmagasság és a terepjárós kiegészítők ne tévesszenek meg senkit! Az oroszlános márka zászlóshajója hiába vett fel túrabakancsot, továbbra is az elegancia és a kényelem a legfőbb erénye. Tesztünkben a hagyományos és ugyanakkor kiforrt hajtáslánccal - azaz fronthajtással és 180 lóerős dízelmotorral - szerelt csúcsfelszereltségű verziót fogtuk vallatóra.
Részletek

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Peugeot 508 RXH BlueHDi Az emelt hasmagasság és a terepjárós kiegészítők ne tévesszenek meg senkit! Az oroszlános márka zászlóshajója hiába vett fel túrabakancsot, továbbra is az elegancia és a kényelem a legfőbb erénye. Tesztünkben a hagyományos és ugyanakkor kiforrt hajtáslánccal - azaz fronthajtással és 180 lóerős dízelmotorral - szerelt csúcsfelszereltségű verziót fogtuk vallatóra.

Az RXH 2012-es megjelenésével kapcsolatban két dolgot feltétlenül meg kell jegyeznünk. Az egyik, hogy a formatervet a Bocsi Attila által vezetett dizájncsapatnak köszönhetjük, a másik pedig hogy ehhez a külsőhöz eredetileg egy forradalmi újítás, a dízel-hibrid hajtáslánc párosult. Öröm az ürömben, hogy habár az autógyártásban és a szegmensben egyedülállónak számító HYbrid4 rendszer nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a külső dizájn nagyon is időtállónak bizonyult.

Olyannyira, hogy a Peugeot-nál úgy döntöttek az RXH-nak teremhet még babér, ha egyszerűsítik a hajtásláncot, vagyis szimpla fronthajtással és dízelmotorral engedik pályára az  508 RXH-t. A dízel-hibridhez képest így akár másfél millió forintot is megspórolhatunk már az induló vételárnál, valamint 400 helyett 518 literes csomagteret kapunk, és felszereltségtől függően 150 kg-mal is könnyebbek lehetünk. Mindez pedig kedvezőbb fogyasztást (vegyes használatban 6,5 liter/100 km) és jobb gyorsulást (8,6 szekundum vs. 8,8 a HYbrid4 esetében) is eredményez a dízelmotoros javára, ellenben nincs összkerékhajtásunk, amit talán könnyű nélkülözni, hiszen ránézésre sem kívánja a dagonyát az emelt hasmagasságú szabadidő-autó.

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Peugeot 508 RXH BlueHDi Az 508-as kombi kivitelhez képest 50 mm-rel megemelt hasmagasság, a matt fényű küszöb- és kerékjárati ív idomok, valamint az oroszlánkarmos nappali menetfény nagyon is komoly fellépésű autó benyomását keltik. Ez az impresszió az ajtókat feltárva sem törik meg. Az 508 RXH karakteres megjelenése mögött tágas és ergonomikus utastér, kényelmes, (elől) minden irányban elektromosan állítható memóriás és masszázsfunkcióval ellátott ülések, és egy 1,6 négyzetméteres fix panorámatető gondoskodik arról, hogy a franciáktól megszokott komforttal faljuk a kilométereket. A dinamikus haladáshoz kifogástalan partner a sornégyes BlueHDi aggregát, melynek korán ébredő (2000 1/percnél) 400 Nm-es nyomatékát egy hatfokozatú Aisin-váltó továbbítja az első kerekekre. Vezetési élményről kár lenne szót ejteni, hiszen a méltóságteljes vonulás jobban illik az autóhoz, mint a tempós kanyarvadászat, azonban ez utóbbinál sem érződik esetlennek az autó.

Az 508 RXH külső méretei: H/Sz/M (mm-ben): 4819/1833/1456, tengelytávja 2817 mm-es, önsúlya pedig 1620 kg. Az orr-rész magasabban fekvő horizontja és a terepszögeknek nem kedvező túlnyúlások miatt feltétlenül szükséges a radar rendszer és a tolatókamera beikszelése a konfigurálásnál, nem utolsó sorban a közel 12 méteres fordulókör is szükségessé teszi az elektronikus segédrendszerek igénybevételét.

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Kulcsszavak: 508 RXH, bemutató, Peugeot, teszt
 
Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Rajtra kész az új Opel Insignia Sports Tourer Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt Az új Ford Mondeo megérzi a veszélyt Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Érkezik az új Škoda Octavia Scout Érkezik az új Škoda Octavia Scout A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje
 
Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

2016. szeptember 27.
Európában tervezték és építették. A Kia cee’d GT – a vadonatúj LED-es hátsó lámpákkal, vagány formájával, dinamikus vonalvezetésével, lenyűgöző hátsójával valódi kedvenc lett. Nem is beszélve a kifinomult belső térről, melyek együttesen gondoskodnak a dinamika és a kényelem tökéletes kombinációjáról.
Részletek

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT LineEurópában tervezték és építették. A Kia cee´d GT – a vadonatúj LED-es hátsó lámpákkal, vagány formájával, dinamikus vonalvezetésével, lenyűgöző hátsójával valódi kedvenc lett. Nem is beszélve a kifinomult belső térről, melyek együttesen gondoskodnak a dinamika és a kényelem tökéletes kombinációjáról.

Lényegében kívülről egy széria cee’d-hez hasonlít leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó légterelőt, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 17 colos könnyűfém felniket.

Az 1 literes erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az 1279 kg-os kasztnit. A három hengeres turbós benzines erőforrás 120 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 171 Nm nyomatékcsúcsot 1500 fordulatszámtól éri el a motor és tart egészen 4000-ig. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. Jó a váltó áttételezése, 130 km/h autópálya tempónál a fordulatszámmérő 2800 fordulat/percet mutatott. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 7,2 l körül mozgott.

A bemutatott modell a leggazdagabb felszereléssel rendelkezett. A szövet borítású ülések  kényelmesek és megfelelő tartást biztosítanak. A kezelőszervek kézre esnek, a bőr borítású kormánykerékről szinte minden vezérelhető. A műszerfal középen található az információs kijelző. Itt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől hátul rendkívül tágas, a lábtér is fejedelmi.

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT LineAz anyaghasználat a középkategóriás autókra jellemző. A GT Line optikai csomaghoz kapunk alumínium sportpedálokat, ami tovább fokozza a sportosságot. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter ezt az ülések ledöntésével tovább bővíthetünk. A cee’d GT Line kétségtelenül dögöd és nagy feltűnést kelt.

A maximális stabilitás és ütközési biztonság növelése érdekében a cee´d GT modell megerősített vázszerkezetét egymással összekapcsolt, torziós elemek alkotják. Ezen felül hat légzsák gondoskodik a védelemről – két első, két oldalsó, és két függönylégzsák. Kia cee’d GT-je minden oldalról védelmet biztosít vészhelyzet esetén.

Feltűnő jelenség a frissített Ceed GT Line, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 17 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében a Kia Ceed GT Line egy fiatalos külsejű, modern és gazdaságos motorral szerelt autó.

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kulcsszavak: bemutató, cee’d GT Line, teszt
 
Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új BMW Z4, a vezetés színtiszta élményével Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive Érkezik az új Érkezik az új BMW M340i xDrive Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour Az elismert koncepció új fényben tündököl - Az új smart fortwo & forfour
 
Örömautózás – Volkswagen e-Golf

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

2016. szeptember 09.
A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.
Részletek

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Korábbi műsorainkban már szép számmal mutattunk be tisztán elektromos meghajtású autókat. Most az Volkswagen e-Golfon a sor. Első ránézésre semmiben nem különbözik benzines társától. Csak a neve előtti „e-” előtag jelzi, hogy elektromos autóval állunk szemben. Beülve, és a műszerfalra pillantva már szemmel látható a különbség. A műszerfalon minden ott van, mint benzines társánál. Igaz az üzemanyagszint-mérő mutatja az akkumulátorok töltöttségét, és a fordulatszámmérő helyére került a fogyasztás- és visszatöltés-mérő, ami nagyon pontosan tájékoztat a felhasznált áram mennyiségéről.

Tesztalanyunk beltere nagyon németes lett, de ez csak az előnyére válik. Nincs fölösleges cicoma, nincs kopogó műanyag, egyszerű letisztult formákkal találkoztunk, a műszerfal kezelőszervei kézre állnak és egy pillanat alatt áttekinthetők. A vezetés élményét és biztonságos utazásunkat tovább fokozza a kulcs nélküli nyitás-zárás, a multifunkciós bőrkormány, a blokkolás és kipörgés átlók, a city vészfékfunkció, és a proaktív utasvédelmi rendszer. A navigációs rádiórendszerből minden hasznos információt megkapunk, amire szükségünk van.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Egy feltöltéssel 190 kilométert tudunk megtenni. Igaz ezt befolyásolja vezetési stílusunk és az, hogy eco vagy normál módban autózunk-e. A „tankolás” otthoni töltéssel 10 órát vesz igénybe, a gyorstöltő kutaknál kb. 30 perc kell. E-Golfunk menetdinamikája lenyűgöző, 85 kilowatt (115 lóerő) teljesítményű villanymotorja városban bőven elég. Álló helyzetből sportautókat megszégyenítve indul meg.

Összeségében az e-Golf remek városi autó, ami rendelkezik a típus ismert praktikus, kényelemes és biztonságos jellemzőivel. Sajnos a 11,4 millió forintos ára jóval magasabb, mint a Nissan LEAF-é, vagy a Kia Soul EV-jé, de az elektromos autózás elterjedésével talán majd megközelíti a versenytársakét.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Kulcsszavak: e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
A garázsból a Jazzy Streetre A garázsból a Jazzy Streetre 2020-ra 25 ezer elektromos autó is közlekedhet a szlovák utakon 2020-ra 25 ezer elektromos autó is közlekedhet a szlovák utakon Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba A Volkswagen csoport beszállna az akkumulátorgyártásba A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk! A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk!
 

Találatok száma: 223 Megjelenítve: 31 - 40