Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 41 - 50
Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Konzervatív és visszafogott - Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

2016. október 20.
Látszólag alig, de részleteiben vizsgálva nagyon is sokat változott az ingolstadti középkategóriás. Az új platform az ilyenkor szokásos pár centis gyarapodást minden dimenzióban meghozta a B9-cel jelölt ötödik generációnál, de leginkább az egy mázsát meghaladó súlycsökkenésért fogjuk sokáig emlegetni az MLB Evo alapot.
Részletek

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Látszólag alig, de részleteiben vizsgálva nagyon is sokat változott az ingolstadti középkategóriás. Az új platform az ilyenkor szokásos pár centis gyarapodást minden dimenzióban meghozta a B9-cel jelölt ötödik generációnál, de leginkább az egy mázsát meghaladó súlycsökkenésért fogjuk sokáig emlegetni az MLB Evo alapot.

A motor erősebb, az utastér csendesebb, kifinomultabb, letisztultabb, így a modell legfőbb erénye továbbra is a sallang- és feltűnésmentesség lehet.

Tesztautónk már a kilencedik generációs modell, annak ellenére, hogy A4-es típusjelöléssel csak 1994 óta futnak négykarikások a világban. A 80-as szériával, 1972-ben indult a sikertörténet, ennek okán jó okunk van sokat várni a negyedik X-en túli prémiumkategóriástól. A külső méreteket illetően 25 mm-t gyarapodott a teljes hossz és 12 mm-rel került távolabb egymástól a két tengely az előző generációhoz képest, így már az 1982 és 1991 között gyártott szivar Audi (Audi 100) dimenzióival vetekszik a 2016-os modell.

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

A formaterv továbbra is visszafogott, az Auditól megszokott konzervatív vonalak és részletek uralják a külsőt, belül pedig puha tapintású bőrrel, és műanyaggal bevont enteriőr fogadja az utasokat. A műszerfal és a kezelőszervek dizájnja és kapcsolási érzete is presztízsautóhoz méltón kidolgozott, az eltérő anyagok találkozásánál akár etalonnak is nevezhető az Audi precizitása. Forradalmi változásokról nem beszélhetünk, hiszen azokra csak ínséges időben van szüksége egy autógyárnak, így az Audi A4-esnél most minden a finomhangolásról szólt.

A váltóboxon helyet cserélt az MMI forgótárcsája és a fokozatválasztó kar, a középkonzolon pedig egy gyönyörű grafikával felvértezett 7 colos kijelző trónol. A kormány mögött a Passat B8-ból is ismert 12,3 hüvelykes vetített műszerfal található, melyre a központi kijelzőn megjelenő információkat is lehívhatjuk, beleértve a navigáció térképét is.

Elöl-hátul ötlengőkaros multilink felfüggesztés gondoskodik a kátyútenger megszűnéséről menet közben, de létezik adaptív, feszesebb beállításokkal operáló futómű is az opciók között. Az utastér zajszigetelése minden nemkívánatos zajt kizár a kabinból, bár a kétliteres dízel erőforrás hangja hidegen a vártnál jobban hallatszik. Szerencsére gyorsan eléri az üzemi hőfokot a 190 lóerős és 400 Nm-es nyomatékot teljesítő egység, ami után már csak tompa dorombolás hallatszik odabent.

 Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

A duplakuplungos 7 fokozatú automataváltó észrevétlenül teszi a dolgát, normál körülmények között szükségtelen belenyúlni a váltásokba a kormány mögötti fülekkel. A vitorlázó funkciónak és a jó hangolásnak köszönhetően a fogyasztás akár 5 liter alá is vihető, azonban komolyabb tempó és igénybevétel mellett is kiemelkedően jó értékkel (6,2 liter/100 km) zártuk a tesztet.

A tesztautó fedélzetén nem hemzsegtek a high-tech vezetéstámogató rendszerek, csak a szükséges és ideális opciók voltak jelen. A kategória szürke eminenciásának megmaradt A4-esben nincsen semmi kiemelkedő, viszont minden benne találtatik, tökéletes mérnöki munkára utal. A szedán kivitel csomagtere 480 literes, ajtaja akár láblendítéssel is nyitható, de háromzónás klíma, vezeték nélküli telefontöltésre alkalmas mobil dokkoló, írásfelismerő szövegbevitel is része a konfigurációnak.

Audi A4 sedan 2.0 TDi S-Tronic

Kulcsszavak: A4, audi, bemutató, teszt
 
A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait A High Performance K900 szokatlan formában közvetíti az autóversenyzés izgalmait Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Sorozatgyártásra kész a Prémium Ford Mondeo Vignale Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében Az Audi és a beyond-Initiative globális fórumon szólal fel az AI felelősségteljes felhasználása érdekében Audi Hungaria: 20 éves a járműgyártás Győrben Audi Hungaria: 20 éves a járműgyártás Győrben Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti Az új Passat Alltrack a közúti és a terepjárós világ legjavát egyesíti
 
Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0

Elegancia és a kényelem - Peugeot 508 RXH BlueHDi 2.0

2016. október 07.
Az emelt hasmagasság és a terepjárós kiegészítők ne tévesszenek meg senkit! Az oroszlános márka zászlóshajója hiába vett fel túrabakancsot, továbbra is az elegancia és a kényelem a legfőbb erénye. Tesztünkben a hagyományos és ugyanakkor kiforrt hajtáslánccal - azaz fronthajtással és 180 lóerős dízelmotorral - szerelt csúcsfelszereltségű verziót fogtuk vallatóra.
Részletek

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Peugeot 508 RXH BlueHDi Az emelt hasmagasság és a terepjárós kiegészítők ne tévesszenek meg senkit! Az oroszlános márka zászlóshajója hiába vett fel túrabakancsot, továbbra is az elegancia és a kényelem a legfőbb erénye. Tesztünkben a hagyományos és ugyanakkor kiforrt hajtáslánccal - azaz fronthajtással és 180 lóerős dízelmotorral - szerelt csúcsfelszereltségű verziót fogtuk vallatóra.

Az RXH 2012-es megjelenésével kapcsolatban két dolgot feltétlenül meg kell jegyeznünk. Az egyik, hogy a formatervet a Bocsi Attila által vezetett dizájncsapatnak köszönhetjük, a másik pedig hogy ehhez a külsőhöz eredetileg egy forradalmi újítás, a dízel-hibrid hajtáslánc párosult. Öröm az ürömben, hogy habár az autógyártásban és a szegmensben egyedülállónak számító HYbrid4 rendszer nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a külső dizájn nagyon is időtállónak bizonyult.

Olyannyira, hogy a Peugeot-nál úgy döntöttek az RXH-nak teremhet még babér, ha egyszerűsítik a hajtásláncot, vagyis szimpla fronthajtással és dízelmotorral engedik pályára az  508 RXH-t. A dízel-hibridhez képest így akár másfél millió forintot is megspórolhatunk már az induló vételárnál, valamint 400 helyett 518 literes csomagteret kapunk, és felszereltségtől függően 150 kg-mal is könnyebbek lehetünk. Mindez pedig kedvezőbb fogyasztást (vegyes használatban 6,5 liter/100 km) és jobb gyorsulást (8,6 szekundum vs. 8,8 a HYbrid4 esetében) is eredményez a dízelmotoros javára, ellenben nincs összkerékhajtásunk, amit talán könnyű nélkülözni, hiszen ránézésre sem kívánja a dagonyát az emelt hasmagasságú szabadidő-autó.

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Peugeot 508 RXH BlueHDi Az 508-as kombi kivitelhez képest 50 mm-rel megemelt hasmagasság, a matt fényű küszöb- és kerékjárati ív idomok, valamint az oroszlánkarmos nappali menetfény nagyon is komoly fellépésű autó benyomását keltik. Ez az impresszió az ajtókat feltárva sem törik meg. Az 508 RXH karakteres megjelenése mögött tágas és ergonomikus utastér, kényelmes, (elől) minden irányban elektromosan állítható memóriás és masszázsfunkcióval ellátott ülések, és egy 1,6 négyzetméteres fix panorámatető gondoskodik arról, hogy a franciáktól megszokott komforttal faljuk a kilométereket. A dinamikus haladáshoz kifogástalan partner a sornégyes BlueHDi aggregát, melynek korán ébredő (2000 1/percnél) 400 Nm-es nyomatékát egy hatfokozatú Aisin-váltó továbbítja az első kerekekre. Vezetési élményről kár lenne szót ejteni, hiszen a méltóságteljes vonulás jobban illik az autóhoz, mint a tempós kanyarvadászat, azonban ez utóbbinál sem érződik esetlennek az autó.

Az 508 RXH külső méretei: H/Sz/M (mm-ben): 4819/1833/1456, tengelytávja 2817 mm-es, önsúlya pedig 1620 kg. Az orr-rész magasabban fekvő horizontja és a terepszögeknek nem kedvező túlnyúlások miatt feltétlenül szükséges a radar rendszer és a tolatókamera beikszelése a konfigurálásnál, nem utolsó sorban a közel 12 méteres fordulókör is szükségessé teszi az elektronikus segédrendszerek igénybevételét.

Peugeot 508 RXH BlueHDi

Kulcsszavak: 508 RXH, bemutató, Peugeot, teszt
 
Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Környezetvédők kedvence - Renault ZOE Környezetvédők kedvence - Renault ZOE A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar Ultramodern funkciók gazdag választéka az új  Kia Carensben Ultramodern funkciók gazdag választéka az új Kia Carensben Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI
 
Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

2016. szeptember 27.
Európában tervezték és építették. A Kia cee’d GT – a vadonatúj LED-es hátsó lámpákkal, vagány formájával, dinamikus vonalvezetésével, lenyűgöző hátsójával valódi kedvenc lett. Nem is beszélve a kifinomult belső térről, melyek együttesen gondoskodnak a dinamika és a kényelem tökéletes kombinációjáról.
Részletek

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT LineEurópában tervezték és építették. A Kia cee´d GT – a vadonatúj LED-es hátsó lámpákkal, vagány formájával, dinamikus vonalvezetésével, lenyűgöző hátsójával valódi kedvenc lett. Nem is beszélve a kifinomult belső térről, melyek együttesen gondoskodnak a dinamika és a kényelem tökéletes kombinációjáról.

Lényegében kívülről egy széria cee’d-hez hasonlít leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó légterelőt, a krómozott dupla kipufogóvégeket és a 17 colos könnyűfém felniket.

Az 1 literes erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az 1279 kg-os kasztnit. A három hengeres turbós benzines erőforrás 120 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 171 Nm nyomatékcsúcsot 1500 fordulatszámtól éri el a motor és tart egészen 4000-ig. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. Jó a váltó áttételezése, 130 km/h autópálya tempónál a fordulatszámmérő 2800 fordulat/percet mutatott. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 7,2 l körül mozgott.

A bemutatott modell a leggazdagabb felszereléssel rendelkezett. A szövet borítású ülések  kényelmesek és megfelelő tartást biztosítanak. A kezelőszervek kézre esnek, a bőr borítású kormánykerékről szinte minden vezérelhető. A műszerfal középen található az információs kijelző. Itt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől hátul rendkívül tágas, a lábtér is fejedelmi.

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT LineAz anyaghasználat a középkategóriás autókra jellemző. A GT Line optikai csomaghoz kapunk alumínium sportpedálokat, ami tovább fokozza a sportosságot. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter ezt az ülések ledöntésével tovább bővíthetünk. A cee’d GT Line kétségtelenül dögöd és nagy feltűnést kelt.

A maximális stabilitás és ütközési biztonság növelése érdekében a cee´d GT modell megerősített vázszerkezetét egymással összekapcsolt, torziós elemek alkotják. Ezen felül hat légzsák gondoskodik a védelemről – két első, két oldalsó, és két függönylégzsák. Kia cee’d GT-je minden oldalról védelmet biztosít vészhelyzet esetén.

Feltűnő jelenség a frissített Ceed GT Line, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 17 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében a Kia Ceed GT Line egy fiatalos külsejű, modern és gazdaságos motorral szerelt autó.

Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line

Kulcsszavak: bemutató, cee’d GT Line, teszt
 
Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Megújul a Toyota legnépszerűbb modellje Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Sportos megjelenés - Renault Clio 1.5 dci Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal Opel Ampera-e: elektromos mobilitás több mint 500 kilométeres hatótávolsággal A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster A Párizsi Autókiállításon bemutatkozik az új TT Roadster és TTS Roadster
 
Örömautózás – Volkswagen e-Golf

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

2016. szeptember 09.
A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.
Részletek

Örömautózás – Volkswagen e-Golf

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Korábbi műsorainkban már szép számmal mutattunk be tisztán elektromos meghajtású autókat. Most az Volkswagen e-Golfon a sor. Első ránézésre semmiben nem különbözik benzines társától. Csak a neve előtti „e-” előtag jelzi, hogy elektromos autóval állunk szemben. Beülve, és a műszerfalra pillantva már szemmel látható a különbség. A műszerfalon minden ott van, mint benzines társánál. Igaz az üzemanyagszint-mérő mutatja az akkumulátorok töltöttségét, és a fordulatszámmérő helyére került a fogyasztás- és visszatöltés-mérő, ami nagyon pontosan tájékoztat a felhasznált áram mennyiségéről.

Tesztalanyunk beltere nagyon németes lett, de ez csak az előnyére válik. Nincs fölösleges cicoma, nincs kopogó műanyag, egyszerű letisztult formákkal találkoztunk, a műszerfal kezelőszervei kézre állnak és egy pillanat alatt áttekinthetők. A vezetés élményét és biztonságos utazásunkat tovább fokozza a kulcs nélküli nyitás-zárás, a multifunkciós bőrkormány, a blokkolás és kipörgés átlók, a city vészfékfunkció, és a proaktív utasvédelmi rendszer. A navigációs rádiórendszerből minden hasznos információt megkapunk, amire szükségünk van.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Egy feltöltéssel 190 kilométert tudunk megtenni. Igaz ezt befolyásolja vezetési stílusunk és az, hogy eco vagy normál módban autózunk-e. A „tankolás” otthoni töltéssel 10 órát vesz igénybe, a gyorstöltő kutaknál kb. 30 perc kell. E-Golfunk menetdinamikája lenyűgöző, 85 kilowatt (115 lóerő) teljesítményű villanymotorja városban bőven elég. Álló helyzetből sportautókat megszégyenítve indul meg.

Összeségében az e-Golf remek városi autó, ami rendelkezik a típus ismert praktikus, kényelemes és biztonságos jellemzőivel. Sajnos a 11,4 millió forintos ára jóval magasabb, mint a Nissan LEAF-é, vagy a Kia Soul EV-jé, de az elektromos autózás elterjedésével talán majd megközelíti a versenytársakét.

A villanyautó őrületből a Volkswagen sem maradhatott ki, ezért piacra dobta az e-up!-ot és az e-Golfot. Most ez utóbbit próbáltuk ki, és nem csalódtunk. A német pontosság és precizitás tesztautónkon is megmutatkozik.

Kulcsszavak: e-Golf, elektromos autó, teszt, volkswagen
 
Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül A Volkswagen 22 millió elektromos jármű gyártását tervezi tíz éven belül Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Elektromos X1-es BMW kínának: ez nem másolat, a németek is közreműködnek Önműködő elektromos autót tervez a Tesla Önműködő elektromos autót tervez a Tesla Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak Erre kevesen gondolnak, akik elektromos autóra vágynak
 
Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

2016. szeptember 07.
Stábunknál járt a Mazda MX-5 negyedik generációs modellje. A Roadster nem hozott szégyent elődeire, ízig vérig sportautó, beleülve megszűnik körülöttünk a világ. Garantáltan mindenki megfordul utána az utcán.
Részletek

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5Elsőre szembesülünk a hatalmasra nyíló ajtókkal, hogy „könnyen” ki tudjunk szállni az autóból. Ami nem is olyan egyszerű, hisz pár centiméterre ülünk az aszfalttól. Beülve a bőr sportülésekbe, egyből szembesülünk a ténnyel, hogy ez nem egy játékszer. Az ülés kényelmes és kiváló tartást biztosít, ráadásul fűthető is. A kormány klasszikus három küllős, melyet bőrrel vontak be. A műszeregységek jól áttekinthetőek, középen a hatalmas fordulatszámmérő fokozatkijelzővel mellette jobbra a kilométeróra, bal oldalt pedig az információs kijelző.

Az MX-5 nyitott tetővel a leg élvezetesebb, a vászont egyszerűen, egy retesz oldásával el tudjuk tüntetni az ülések mögé. Ekkor felcsillan a fejtámla mögötti két fényes fekete bukókeret. Akik a motor muzsikálása mellett zenét is szeretnének hallgatni, azoknak nagy örömet okoz a kilenc hangszórós BOSE hifi, melynek nyitott és csukott tetős üzemmódja van hangzásilag, találunk mélynyomót, két ajtóhangszóró, két magas az A oszlopban, illetve két-két középsugárzó a fejtámlákban. Viszonylag sok tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben, van egy középen a két ülés között ez zárható is, de az ülések mögött is találunk egy-egy kis rekeszt. 130 literes csomagtartójába két személy csomagja bőven elfér.

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5A kulcsot elfordítva tapasztaljuk meg az igazi élvezetet, kellemesen duruzsolni kezd a 1,5 literes soros 4 hengeres motor a szemet gyönyörködtető krómozott kipufogón. Az erőforrás 131 lóerős, mely 7000 fordulatszámon áll rendelkezésünkre. 150 Nm nyomatékot egy hatfokozatú manuális váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A váltó nagyon pontos, rövid úton jár. Menet stabilizátor és kipörgésgátló tartja kordában a hátsó kerekekre zúduló nyomatékot, mely egy mozdulattal kikapcsolható. A motorerő tökéletesen elegendő a tökéletes sportautó élményhez. A futóművet tökéletesen hangolták.

Összességében az MX-5 egy igazi élményautó, kiváló minőségű hifivel, vászontetővel, pörgős motorral és nem utolsó sorban hátsó kerék hajtással.

Ízig vérig sportautó - Mazda MX-5 ND 1.5



Kulcsszavak: mazda, mx-5, roadster, teszt
 
Új Mazda3 az Év Autója 2014 választás elődöntőjében Új Mazda3 az Év Autója 2014 választás elődöntőjében Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster Célegyenesbe érkezett a MINI Coupé és a MINI Roadster Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI Növelte profitját a Mazda Növelte profitját a Mazda Új utat jár be – Citroën DS3 Új utat jár be – Citroën DS3
 
Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó

2016. augusztus 11.
Már a 2015-ben megjelent 1,6-os benzines és diesel motorokkal szerelt Vitarákba sem lehetett „belekötni”. Visszafogott, de csábító dizájn, kényelmes, tágas belsőtér, kellően erős, de takarékos  motorok,  megbízható futómű. Na és az ára, azzal aztán jogosan harapott nagyot a hazai SUV piac tortájából a Suzuki!
Részletek

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Már a 2015-ben megjelent 1,6-os benzines és diesel motorokkal szerelt Vitarákba sem lehetett „belekötni”. Visszafogott, de csábító dizájn, kényelmes, tágas belsőtér, kellően erős, de takarékos  motorok,  megbízható futómű. Na és az ára, azzal aztán jogosan harapott nagyot a hazai SUV piac tortájából a Suzuki!

…és ez év elején még magasabbra került a léc, amit simán (át)ugrott, az 1,4 - es  benzines Boosterjet  mororral szerelt Suzuki Vitara! A külső alig változott, talán az a kis változás is csak azért van, hogy már első látásra megkülönböztethessük, a csúcs Vitarát, melyet Vitara S néven forgalmaznak, korábbi elődjétől. Az 5 részre osztott, krómozott méhsejt szerű hűtőrács harciasabbá , a fekete alufelni, a fényszóró körüli világos bordó foglalat pedig elegánsabbá teszi a megjelenést. Ugyan ez az élénk bordó szín visszaköszön a  beltérben is, a kormány és az ülések varrásán, a műszerek és a  szellőzők körüli gyűrűkön. Ez a külcsin, de mit rejt a belbecs?

Az 1,4-es turbó motor 140 lóerős. Ez ugyan nem egy kiugró teljesítmény, de a 220 Nm nyomaték éppen elegendő a kocsi harmonikus haladásához városban, országúton, terepen egyaránt.  A gyári adatok szerint automata váltóval, 10,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, (teszt autónk azzal volt szerelve), a végsebessége pedig 200 km/óra. A fogyasztása a tesztünk alatt 7,2 l/100 km volt,  vegyes használatban, ami nem egy szégyellni való adat. Ebben nagy szerepet játszik a karcsúsított súly, ami összkerékhajtással is alig több mint 1200 kg.
 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Teszt autónk mindennel fel volt szerelve, amiről korábban nemigen álmodhatott egy Suzuki tulajdonos. Bőr és alcantara ülések, automata klíma, kétfokozatú ülésfűtés az első üléseken, érintőképernyős központi kijelző és multimédia központ (GPS, MirrorLink, Hifi, Bluetooth-kapcsolat stb.), első-hátsó parkolóradar, távolságtartós tempomat ráfutásgátlóval, start-stop rendszer. A négykerék meghajtás Sport és Snow programos, sőt fixre is zárható, de lejtmenetvezérlő is kapcsolódik hozzá. Ha túlságosan elkényelmesednénk az automata váltó használatától, akkor lehetőségünk van D állásában, a kormányon lévő fülekkel manuálisan is válthatni.

Talán csak egyetlen negatívumot jegyezhettünk fel, a Vitara S-el megtett harmonikus és kényelmes teszt utunk során. A tempomat és ráfutásgátló figyelmeztetései meglehetősen harsányak, zavaróak, sőt a kezdetekben, míg meg nem szokjuk, akár ijesztőek is lehetnek.

Az ára, nos az nem kevés 6,8 millió forint, de a felszereltsége olyan bőséges, hogy érdemes számolni és rájövünk, hogy az ár/érték arány így is nagyon jó.

 Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó


Kulcsszavak: bemutató, suzuki, teszt, vitara
 
Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat Védelmezi utasait:  Az új generációs Hyundai Santa Fe Védelmezi utasait: Az új generációs Hyundai Santa Fe Dinamikus fellépés - BMW X4 Dinamikus fellépés - BMW X4 A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét A BMW X6 és BMW 2-es Active Tourer is Párizsban tartotta premierjét Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 SW
 
Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

Méltó legendás elődjéhez - Honda CRF1000L Africa Twin

2016. augusztus 08.
A Honda 2003-ban sokak bánatára befejezte a nagy sikerű Africa Twin gyártását, idáig kellett várni, hogy megérkezett az utód. Az új Africa Twin méltó legendás elődjéhez.
Részletek

Honda CRF1000L Africa Twin

Tele van technikai újításokkal és rendelkezik az összes túra endúrós vonással, ide tartozik a kényelmes üléspozíció, és a könnyű manőverezhetőség.

Az Africa Twin szíve egy 998 köbcentis soros két hengeres erőforrás, mely 95 lóerős. A 98 Nm nyomaték már 6000 fordulaton megjelenik. A nyomaték lánc hajtáson keresztül jut a hátsó kerékre. Az erőátvitelről egy hat fokozatú DCT dupla kuplungos automata váltó gondoskodik. 2200-as fordulattól 7000-ig egyenletesen húz, a robosztus kipufogót jól hangolták lejtőn lefelé motorféknél még halk durrogást is elő lehet csalogatni belőle. Kompakt elrendezésének köszönhetően könnyedén kezelhető a motor.

A folyadékkristályos műszerfal könnyen átlátható, a megszokottól eltérően nem a megjelenített karakterek feketék, hanem a háttér, így napfényben is minden adat leolvasható. A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél találhatóak a szokásos gyújtás és indítás kapcsolók, itt találjuk a váltó fokozat kapcsolóját, amit N, D és S állásba kapcsolhatunk és az automata/manuális mód kapcsolót. Bal kéznél találjuk a LED-es fényszóró, irányjelző valamint a markolatfűtés a két érzékenységű HSTC menetbiztonsági rendszer kapcsolóit az információs kijelző vezérlőjét és a váltó fokozat kapcsolóit. A fejidom jobb oldalára helyezték az ABS kikapcsoló gombját a G-gomb megnyomásával pedig közvetlenebb motorreakciót kapunk.

Honda CRF1000L Africa Twin

A remekre hangolt futóműnek köszönhetően, kezes bárányként viselkedik kanyarokban a 242 kilógrammos motor.

A megállásban elől két 310 mm-es féktárcsa segít 4 dugattyús  féknyereggel, hátul pedig egy 256 mm-es tárcsa 1 dugattyús féknyereggel. A kétcsatornás ABS pedig a biztonságot fokozza. HSTC menetbiztonsági rendszernek köszönhetően az Africa Twin kevésbé jól tapadó felületen is garantálja a megfelelő biztonságérzetet, a rendszer figyeli az első és hátsó kerekek forgási sebességét nagy eltérés esetén az ECU úgy szabályozza az üzemanyag befecskendezést és a gyújtást, hogy a kerekek megőrizzék a tapadást.

Összességében az új Africa Twin egy nagyon jó túra endúró, mely rengeteg technikai újítással van felszerelve. Könnyedén vezethető, erről a fékek, a remekül hangolt futómű és a motor karakterisztikája gondoskodik. Méltó elődje hírnevéhez.

Honda CRF1000L Africa Twin

Kulcsszavak: honda, Honda CRF1000L, motorkerékpár, teszt
 
Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Gyári fejlesztésű Hondával versenyez Michelisz Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR 2016-tól újabb színben rendelhető a BMW S 1000 XR Változnak a műszaki követelmények autóra, kerékpárra és motorra Változnak a műszaki követelmények autóra, kerékpárra és motorra Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik Az új CRF250M 2013 nyarától az európai piacon is bemutatkozik
 
Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

2016. július 30.
Minden autógyár törekszik arra, hogy a nagycsaládosoknak is tudjanak modellt kínálni. A Volkswagen legújabb, harmadik generációs Touran-ja pont ilyen.
Részletek

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGKívül belül a minőség a praktikum és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával és családbarát megoldásokkal látták el a hatalmas belsővel rendelkező egyterűt.

A Touran kívülről követi a mai Volkswagen trendeket szögletesebb mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül az elődhöz képest 13 centiméterrel hosszabb. Tengelytávja 11 centimétert nőtt. 2,79 méter tengelytávjával előkelő helyen áll kategóriájában.

Beülve érzékeljük igazán az egyterűekre jellemző tulajdonságokat, az alacsony padlólemeznek köszönhetően a beszállás nagyon könnyű. Hátul is nagyon tágas, a függetlenül mozgatható üléseken három utas kényelmesen elfér, az ülések aszimmetrikusan 18 cm hosszon tologathatók. A legnagyobb erőssége hátul van a Tourannak ugyanis a harmadik üléssor is nagyon tágas és még Isofix csatlakozót is kapott. Így 5 gyerekülés könnyegén és biztonságosan beszerelhető.

De üljünk vissza az első ülésbe. Tesztautónkban extraként rendelhető ergoActive vezetőülés volt, ami 14 irányban mozgatható. Ezzel biztosítva a maximális kényelmet és komfortérzetet ráadásként masszázs funkcióval is rendelkezik. Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik, tágasak az ajtózsebek. A csomagtér óriási, lehajtott harmadik üléssorral 743 liter a második üléssor ledöntésével ez 1980 literre bővíthető. Hétüléses felállásban 137 liter a csomagtér, ami kategóriájában elfogadható méret. Extraként rendelhetünk 220 V-os csatlakozót és elemlámpát.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSGAz utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartó fölé. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel.

Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a dupla kuplungos automata váltóval. Pirosnál nem kell a féket taposnunk, az elindulást pedig finoman intézi. A Start-Stop rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, a legapróbb gázadásra feléled a motor és rángatás nélkül indulhatunk is.

A nálunk járt modellben az 1,4 literes TSI feltöltős 150 lóerős motor dolgozott. Maximális 250 Nm nyomatéka már 1500-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 3500-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 6,2 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Volkswagen Touran egy tökéletesen eltalált, családi egyterű, öt gyerekülést elnyelő beltérrel, és remek vezetési élménnyel. Jó motor, váltó, futómű párossal és igényes megoldásokkal, kiemelkedő minőségben.

Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG

Kulcsszavak: bemutató, teszt, Touran, volkswagen
 
A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Ford közzétette a kombi karosszériás Focus ST első fotóit A Multivan nyerte a Motor Klassik díját A Multivan nyerte a Motor Klassik díját Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Volvo R-Design modellek a New York-i Autószalonon Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat
 
Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

2016. július 28.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.
Részletek

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT LineA Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Alaposan átrajzolták a Kia dizájnerei a negyedik generációs típust. Sportosabb erőteljesebb megjelenésű mint elődje.

Kívülről a legnagyobb módosítás az orrészen történt azzal, hogy új hűtőmaszkot kapott. Módosítottak az első és hátsó lámpákon, és a ködlámpák is a mai Kia dizájnelemeket követik. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad. Ugyanis puha tapintású műanyag borítást kapott a műszerfal teteje és alja, valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy színes információs 7 colos érintőképernyős kijelző.

A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük, mint látjuk. Módosítottak az első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel, kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. A csomagtér alap állapotban 503 literes a hátsó ülések lehajtásával 1492 literre növelhető. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene, kompatibilis telefonunkat akár a beépített vezeték nélküli töltővel tölthetjük is. Kapunk többek között sávtartó, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést, holttér figyelő, táblafelismerő és önműködő vészfékező rendszert.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

A meghajtásról egy 1,6 literes turbós benzines erőforrás gondoskodik. A 177 lóerős teljesítményt 5500 fordulat/percnél adja le. Kipróbált változatot DCT duplakuplungos automata váltóval és összkerék hajtással szerelték. A 7 sebességes váltó jól kezeli a 265 Nm nyomatékot, ami egy központi  differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1534 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10 liter körül, országúton 7 liter körül tartható.

Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi.

Sportosabb mint elődje - Kia Sportage 1.6 T-GDi GT Line

Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, suv, teszt
 
A Scania bemutatja a fenntartható városi áruszállításra kínált megoldásainak új választékát A Scania bemutatja a fenntartható városi áruszállításra kínált megoldásainak új választékát Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új BMW 1-es sorozat már a végső tesztköröket rója Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás Az új SEAT Tarraco, és nincs kifogás A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag A 2013-as Punto és az új ‘Sporting” csomag Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben
 
Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

Lendületesen tör előre - Kia Optima 1.7 CRDi DCT

2016. július 02.
Bemutatjuk a Kia legszebb középkategóriás limuzinját a frissített Optimát. Ebben a kategóriában nagyon nehéz labdába rúgni, a német autómárkák mellett, de a Kia nagyon lendületesen tör előre.
Részletek

Kia Optima

Kia OptimaEz köszönhető a kiváló minőségnek, tartósságnak, garanciának és a jó ár/érték aránynak. Így az új Optima méltó vetélytárs a német autógyártók hasonló típusainak. Annyira jól sikerült a formatervezés, hogy az utcán szinte mindenki megcsodálja az autót. A legfeltűnőbb változások a lökhárító és a lámpatestek körül keresendők. Szemet gyönyörködtető minden irányból, kipróbált változat piros színben pompázott, ami nagyon jól állt neki, az összképen sokat dobott a panorámatető és a tetőn végigfutó krómdísz. Van kis cápauszony, és oldalt dísz légbeömlők. Összességében, kitettek magukért a Kia mérnökei.

Az előbb megismert hatalmas luxus külső után a beltérre sem lehet panaszunk. Elől hátul egyaránt hatalmas a helykínálat. A csomagtartó mérete 510 liter. A műszerfal igényes, letisztult és maximálisan átlátható. Rengeteg extrát kérhetünk, ide tartozik az elektromos ülésállítás, tolatókamera, kulcsnélküli indítás, ülésfűtés mind a négy ülésre az elsők szellőztethetők is, kormányfűtés, Xenon fényszórók, panorámatető. A kezelőszervek kézre esnek, minden elérhető távolságban van. Az alacsony tetővonal miatt hátul kicsit szűkösebb lehet a magas utasoknak.

Kia Optima

Kia OptimaA motorháztető alatt egy 1,7 literes diesel erőforrás dolgozik. A hangszigetelésnek köszönhetően országúti tempóig szinte csak a gördülési zajok hallatszanak. A motor tökéletes összhangban van a 7 sebességes dupla kuplungos automata váltóval. 141 lóereje nem kimagasló, de tökéletesen elegendő a hétköznapi forgalomban. 340 Nm nyomatéka 1750 fordulattól rendelkezésre áll. Fogyasztása 6-7 liter közé tehető vegyes használat mellett, ez elfogadható egy 1605 kg össztömegű autónál. A frissítet változatban a kormányoszlop helyett közvetlenül a fogaslécre szerelték a szervomotort, így jobban érezteti velünk, hogy mi irányítjuk az autót.

Összességében a Kia Optima egy szépen megtervezett és kivitelezett limuzin, tele extrával és modern technikával.

Kia Optima

Kulcsszavak: kia, optima, teszt
 
A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban Ez még jobb - Suzuki Vitara  1,4-es turbó Ez még jobb - Suzuki Vitara 1,4-es turbó A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Már tesztelik a Miskolc számára készülő cseh villamost Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa Tesztgyőzelemmel kezdett a Continental új prémium nyári abroncsa
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 41 - 50