Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 61 - 70
Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI

Helykínálatból és praktikusságból jeles - Ford C-Max 2.0 TDCI

2016. március 24.
Kipróbáltuk a Ford felújított egyterűjét a Focus padlólemezére épült C-Maxot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel a modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.
Részletek

Ford C-Max

Ford C-MaxKipróbáltuk a Ford felújított egyterűjét a Focus padlólemezére épült C-Maxot. Helykínálatból és praktikusságból jeles. A Ford ezzel a modellel feladta a leckét a konkurens gyáraknak, akik hasonló méretű egyterűt terveztek.

Szemből nézve szinte megegyezik a Focussal. Oldalról vesszük észre az emelt magasságot és övvonalat. A magas kialakítás kedvez a kilátásnak is, a magas üléspozíció könnyebbé teszi a be és kiszállást. A belső kialakítás is nagyon tágas hatást kelt, a komfortérzetet tovább növeli a hatalmas üvegtető. A hátsó ülések külön-külön dönthetőek így egy síkba kerül a csomagtér padlólemezével. Beülve is tapasztalhatjuk a minőségi anyagok felhasználását, kellemes fogású a bőrborítású kormány, az ülés jól pozícionálható, a kezelőszervek kézre esnek. A műszerfal egyszerű ám mégis minden vezetéshez elengedhetetlen információt láthatunk rajta. A középkonzol tetején helyezkedik el a 8 colos érintőképernyős fedélzeti számítógép, a működése kicsit komótos, de használható. A frissítés egyik újdonsága a kulcsnélküli rendszer új funkciója, amikor éppen teli kézzel szerencsétlenkednénk a nyitással, elegendő egy láblendítés a hátsó lökhárító alatt, és már nyílik is a motoros csomagtartó, ami 471 literes az ülések ledöntésével akár 1723 literre bővíthető.

Ford C-Max

Ford C-MaxA meghajtásról egy 2 literes Diesel motor gondoskodik. 170 lóerős teljesítménye melyet 3500 as fordulaton ad le. Forgatónyomatéka 400 Nm 2000 fordulaton. A motorhoz egy 6 fokozatú duplakuplungos automata váltót szereltek, szinte észrevehetetlenül teszi a dolgát. A stabilitásról a Focusban alkalmazott elől McPherson hátul multilink felfüggesztés gondoskodik. A gazdaságos üzemeltetést segíti a Start-stop rendszer. A tesztút során a C-Max beérte 5,6 l gázolajjal.

Összességében a Ford C-Max egy kiscsaládos városi egyterű, mely gazdaságosan üzemeltethető és akadálymentes be és kiszállást tesz lehetővé, mely megkönnyíti például egy gyerekülés behelyezését, vagy idősebb nehezen mozgó utasok beszállását.

Ford C-Max


Kulcsszavak: bemutató, C-MAX, ford, teszt
 
Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik  a Jazzy Street! Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik a Jazzy Street! A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at A Chevrolet bemutatta a 2014-es Camaro Z/28-at A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től Hálózatról tölthető hibrid tanulmányautó a Volkswagen-től A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek A Genfi Autószalonon bemutatkoznak a különleges Volvo Ocean Race és Dynamic modellek
 
Villamosított kényelem - Nissan e-NV200

Villamosított kényelem - Nissan e-NV200

2016. március 23.
Mikor a Nissan elektromos autóit bevezette a piacra senki nem gondolta, hogy ekkora sikert fog bezsebelni a gyártó. A LEAF sikerén felbuzdulva elkészítették az NV200 elektromos változatát az e-NV200-at. Legyen áruszállító, vagy családi autó, netán taxi, méltán büszke lehet a Nissan az e-NV200-ra.
Részletek

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200Mikor a Nissan elektromos autóit bevezette a piacra senki nem gondolta, hogy ekkora sikert fog bezsebelni a gyártó. A LEAF sikerén felbuzdulva elkészítették az NV200 elektromos változatát az e-NV200-at. Legyen áruszállító, vagy családi autó, netán taxi, méltán büszke lehet a Nissan az e-NV200-ra.

Korábban már járt nálunk a 100%-ban elektromos e-NV200 kombi. Az ötüléses volt, nagy raktérrel, amit nagyon szerettünk. Mostani tesztalanyunk hétszemélyes, ezért úgy gondoltuk, hogy ideje megint kirándulni. Hát nosza, indulhatunk. No, de merre vegyük az irányt? Először is teljes feltöltéssel kb. 150 km-t tudunk megtenni. Ha netán tankolni kell egy kis áramot, akkor az leginkább gyorstöltőnél lehetséges, mert ott csak húsz perc a tankolás amivel mintegy 80 százalékosra tudjuk tölteni az akksikat.

A meghajtásról a LEAF-től örökölt 109 lóerős elektromotor gondoskodik. Ez a motor hajtja a többi e-NV200 modelleket is. Az akkumulátorokat otthon hagyományos hálózatról, városban gyorstöltővel lehet feltölteni. Az előbbi 8 órát, míg utóbbi fél órát vesz igénybe. Ha a tankolást forintosítjuk, akkor 45 forint kWh-kénti áron számolva körülbelül 1100 forint egy tankolás, és minimum 100 kilométert tudunk megtenni.

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200Az az ideális, ha otthoni hálózatról töltjük, így kímélhetjük az akkumulátort. Feltöltés után 150 km-t tudtunk megtenni kényelmes 70-80 kilométeres óránkénti tempóval. Igaz az autópálya nem volt a kocsi kedvence, de kárpótolt bennünket a régi hetes mellett suhanó táj szépsége. A hétszemélyes autóban öt személy kényelmesen elfér. A hátsó üléseken már szűkebb a tér, de még elfogadható kényelmet biztosít.

A vezetőülés kényelmes, a hosszú utak is elviselhetők. A kényelmünket még tovább fokozza a – navigáció, a kormányról vezérelhető rádió, az ülés- és kormányfűtés, az elektromos tükrök és ablakok és a tolatókamera, ami hátramenetben hanggal is kíséri a manővert. A hátsó üléssor előtt pohártartóval is ellátott kisasztalok gondoskodnak a kényelmes utazásról.

Összességében az e-NV200 nagyon jó választás azoknak, akiknek tényleg számít a környezetvédelem és a gazdaságosság. Nem fognak benne csalódni.

Nissan e-NV200

Kulcsszavak: bemutató, e-NV200, nissan, teszt
 
A Nissan elektromos hódítása folytatódik A Nissan elektromos hódítása folytatódik Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Új 1,5 literes benzinmotor mutatkozik be a Toyota Yarisban Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan Innovatív elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett Az Aston Martin legerősebb négyajtósa megérkezett
 
Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip

Divatos szabadidő-autó - Suzuki Vitara 1.4T Allgrip

2016. március 22.
Bemutatjuk a felújított magyar terepjárót, a Vitarát. A Suzuki nem a  Grand Vitarát kívánta pótolni az új modellel, inkább a ma divatos szabadidő-autó vonalat erősíti.
Részletek

Suzuki Vitara

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél. Itt ott felbukkannak az ősmodell jellegzetes vonásai, ilyen például a vaskos majdnem vízszintes motorháztető. Említésre méltó az autó oldalán végigfutó él, ami a hátsó sárvédőben végződik. Tekintélyt parancsoló az orrész, összességében jó ránézni az új Vitarára és egészen biztos, hogy könnyű lesz felismerni az utakon.

Beülve nem találjuk ki, hogy egy szabadidő-autóban ülünk. Itt ott találkozunk kemény műanyagokat, de kapunk az autó színével megegyező műszerfal betétet. A fűthető félbőr ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. Középkonzolon az érintőképernyős hi-fi dominál, kezelése könnyen megtanulható. A bőr borítású multikormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. 375 literes csomagtere nem mondható nagynak, de a kategóriában elmegy.

A meghajtásról a vadonatúj fejlesztésű 1,4 literes turbó benzin motor gondoskodik, mely 140 lóerős teljesítményét 5500 fordulat per percnél adja le. A kipróbált változatban egy hat sebességes automata váltó dolgozott, a váltási pontossága a duplakuplungosokéval vetekszik.  Szinte észrevétlenül vált, lejtőn figyeli az elektronika a megfelelő mennyiségű motorféket. A változó vezérlésű négyhengeres turbómotor 220 Nm nyomatéka már 1500-as fordulaton rendelkezésünkre áll és tart egészen 4000-ig.
 
Suzuki Vitara

Jóra sikerült az S-Cross-ban megismert Allgrip fantázianevű összkerékhajtás, Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc. A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. Tesztünk alatt a fogyasztás 7,5 liter körül mozgott.

Összességében a 4. generációs Vitara egy kiváló szabadidő-autó elfogadható méretű csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Suzuki Vitara

Kulcsszavak: bemutató, suzuki, teszt, vitara
 
Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Genfben leplezték le az Audi A3 Sportback e-tron-t Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust A Frankfurti Autószalonon láthatjuk először az új Toyota Priust Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA Csúcsteljesítmény kompakt formában – Az új Seat Ibiza CUPRA S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel S-osztály Coupé: modern luxus, avantgarde formatervvel
 
Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90

Luxusterepjáró Svédországból - Volvo XC90

2016. március 09.
Stábunknál járt a Volvo új üstököse a második generációs XC90. Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit.
Részletek

Volvo XC90

Stábunknál járt a Volvo új üstököse a második generációs XC90. Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit.

Erre a lépésre 12 évet kellett várni, de megérte. Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó, mint kategória társai. Nőtt az övvonal feletti rész és kisebbek lettek az üveg felületek, ezek is a mai divat jellemzői. A hátsó lámpa formáján nem sokat változtattak viszont magasabban kezdődik mint az elődnél és nem is ér fel a tetőig.

A beltérben most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos. Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is, mint például az index kattogására, a kapcsolók működésére, szemet gyönyörködtető a keret nélküli visszapillantó tükör.

Volvo XC90

A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a Sensus rendszer, ami egy 12,3 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat királyi, még a harmadik üléssorban is. Még csomagtér is marad a felhajtott harmadik üléssor mögött.

A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös duplaturbós diesel 225 lóerő leadására volt képes 4250 fordulatnál. 470 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú, Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 2 tonnás XC90-es. A légrugós futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít, kanyarokban azonban érezni a tömeget. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo XC90 egy majdnem önjáró, szinte minden kornak megfelelő extrával ellátott luxusterepjáró, minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motorral.

Volvo XC90

Kulcsszavak: bemutató, teszt, volvo, xc90
 
Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Videós leleplezés - Hogyan is kapta a nevét a ŠKODA KAROQ Az új Opel Cascada Az új Opel Cascada Felfrissült az 5-ös BMW Felfrissült az 5-ös BMW A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát A BMW alapjaiban írja át a csúcskategóriás luxuslimuzin fogalmát Izmos családtaggal bővült a Kia Izmos családtaggal bővült a Kia
 
Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

Közkedvelt terepes - Dacia Duster 1.5 dCi 4x4

2016. március 01.
2010-es megjelenése óta sikerekkel kövezték ki az útját. Mind a tesztek mind a vásárlói visszajelzések azt mutatják, helye van a típusnak a terepes szabadidő autók világában.
Részletek

Dacia Duster

2010-es megjelenése óta sikerekkel kövezték ki az útját. Mind a tesztek mind a vásárlói visszajelzések azt mutatják, helye van a típusnak a terepes szabadidő autók világában.

Ezért most nem utcai, hanem könnyű terepviszonyok között próbáltuk ki a Dustert.  A siker kulcsa az elérhető ár mellett a megbízhatóság a minőségi összeszerelés és természetesen a grandiózus megjelenés. A külső jegyek előnyösen változtak az elődhöz képest matt fényű burkolatok az orr rész és a hátsófal alatt is, vaskos tetősínek, hangsúlyos sárvédő ívek a  16 colos kerekek felett. És nem utolsó sorban megújult színválaszték. A 4315 mm hosszú autó nem számít nagynak, viszont ebben a kategóriában nem ez a cél. Elöl  a már jól ismert McPherson , a hátul a több lengőkaros független felfüggesztés biztosítja a terepen a stabil mozgást.

Ez a megoldás remekül viseli a városi dzsungel és az erdei túrázás  megpróbáltatásait is. A káoszban ABS, ESP segít úton maradni, elöl hűtött  féktárcsa hátul dobfékek gondoskodnak a megállásról. Az alaphelyzetben 408 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával majdnem a négyszeresére növelhető.    A beszállás könnyű, ideális az ülésmagasság, jó a rálátás az útra.

Dacia Duster

A hátul ülőknek sem kell szűkösködni jó a fejtér, a lábtér.  A műszeregység minimalista design szerint készült mégsem tudnánk belekötni. Az Exeption felszereltség alapban tartalmazza a navigációs egységet is  aminek nemcsak a kialakítása szép funkcionálisan is tökéletes. Továbbá a felszereltséghez tartozik tolató kamera, és és első ülésfűtés. A középkonzolra került beépítésre az a kapcsoló, amellyel magunk állíthatjuk be, hogy kettő, vagy négykerék hajtással kívánunk haladni.  Ugyanezen kapcsolón állíthatjuk a difizárat.

A motorja 1461 ccm is soros négyhengeres turbódizel közvetlen befecskendezéssel hengerenként két szeleppel. Teljesítménye 109 Le 4000 es motorfordulatnál, maximális forgatónyomatéka 240 Nm, amit már 1750 es fordulatnál produkál. Az energiát hatfokozatú váltón keresztül juttatjuk a négy kerék felé. Az autó végsebessége 170 km/h . Teli tankkal közel 1000 km-t tehetünk meg ami egy 4x4 es autónál nem rossz adat. Talán ettől is vált az autó kategóriájának legjobb választásává.

Dacia Duster

Kulcsszavak: bemutató, dacia, duster, teszt
 
Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 Kiemelkedő menetteljesítmények – Az új Audi S3 A jövő sportautója: a BMW i8 A jövő sportautója: a BMW i8 A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert A Citroen bemutatja az ázsiai piacra szánt C3-XR crossovert Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod Bemutatkozott a Renault Scenic Xmod A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó A BMW márka első tisztán elektromos hajtású modellje: megérkezett a BMW Concept iX3 tanulmányautó
 
A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T

A másik nagytesó - Nissan X-Trail 1.6 DIG-T

2016. február 23.
Mind a felhasznált anyagok minősége, mind az új karosszéria forma megjelenése tovább növeli a Nissan X-Trail presztízsét. Most ezzel a típussal ismerkedhetnek meg.
Részletek

Nissan X-Trail

Nissan X-TrailKipróbáltuk a Nissan nagy sikerű Crossoverének a Qashqainak felhizlalt testvérét az X-Trailt , a forma még ma sem okoz csalódást, és ezzel az erőforrással biztos kedvelt lesz a városi terepjárót kedvelők körében.

A harmadik generációs X-Trail már nem hasonlít elődeire, elhagyták a marcona szögletes formákat. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nagyon hasonlít a Qashqaira, sokat dob a látványon az Tekna csomaghoz járó 19 colos könnyűfém felni és a tetősín. Az új modell csupán 263 mm-el hosszában és 59 mm-el nagyobb a tengelytávja mint kistestvérének.  Az elődhöz képest is csupán 20 mm-el hosszabb. A gömbölyű formának köszönhetően mégis óriásinak tűnik.

Az utastérben minőségi anyagokat találunk, kellemes tapintású a műszerfal és az ajtókárpit. A bőr borítású multikormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 550 literes, kihajtott harmadik üléssorral csupán 135 liter. A belmagasság magas, a középső üléssor lábtere elfogadható, leghátra inkább csak gyerekek tudnak bemászni. A beltér és a műszerfal designja mintha a Qashqaiból került volna át. A légbefúvók és a klíma króm hatású ívelt borítást kaptak, az 5 colos érintőképernyős hifit pedig fényes fekete műanyag veszi körül. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések.

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

A meghajtásról egy csendes 1,6 literes turbós benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás 163 lóerő leadására képes 5600 fordulat/percnél. A 240 Nm nyomaték 2000 fordulatnál érkezik, egy 6 fokozatú kézi váltón keresztül az első kerekekre. A jól bevált motor megfelelő dinamikával mozgatja az 1,5 tonnás autót. Fogyasztása kedvező, vegyes használat mellett 7,5 liter benzinnel tudtunk 100 kilométert megtenni. Az úttartásról és stabilitásról a két kerék meghajtású modellben elől McPherson hátul Multilink futómű gondoskodik.

Összességében az új Nissan X-Trail egy szerethető, praktikus korszerű csendes motorral szerelt terepjáró.

Nissan X-Trail

Kulcsszavak: bemutató, nissan, teszt, X-Trail
 
Rekordot döntöttek a Nissan Europe flottás elektromosautó-eladásai Rekordot döntöttek a Nissan Europe flottás elektromosautó-eladásai Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Iszik és vezet! A Nissan a vezetők kiszáradásának veszélyére hívja fel a figyelmet Iszik és vezet! A Nissan a vezetők kiszáradásának veszélyére hívja fel a figyelmet A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe A Mitsubishi két újdonsággal érkezett Genfbe Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2
 
Svédacél - Volvo XC90

Svédacél - Volvo XC90

2016. február 12.
Nagyon vártuk az új modellt, amit a 85. genfi autószalonon láttunk először. Formai és technikai értelemben is rengeteg újdonsággal lepte meg a gyár a luxus szabadidő autó kedvelőit.
Részletek

Volvo XC90

Volvo XC90Erre a lépésre 12 évet kellett várni, de megérte. Kívül belül alaposan átdolgozták, teljesen új platformra építették és csak 4 hengeres motorválasztékkal kerül forgalomba. Az autó orrát egy hatalmas króm hűtőmaszk uralja, amit a jól ismert Volvo embléma választ ketté. A lámpái szélesebbek és keskenyebbek is lettek ez köszönhető a Ledes technológiának. Szemből továbbra is inkább barátságos az összkép, nem olyan morcos ragadozó, mint kategória társai. Nőtt az övvonal feletti rész és kisebbek lettek az üveg felületek, ezek is a mai divat jellemzői. A hátsó lámpa formáján nem sokat változtattak viszont magasabban kezdődik mint az elődnél és nem is ér fel a tetőig.

A beltérben most sem csalódtunk, igazi svéd formatervezés és minőség. Az egész belsőt nyugalom és harmónia övezi. Kényelmesek az ülések, egyértelműen látszik, hogy a gyártó nagy hangsúlyt fektetett a vezető és utasainak kényelmére és biztonságára. A biztonsági funkciók száma megszámlálhatatlan, szinte helyettünk vezet. Ide sorolható a dugóban nem csak fékező és gyorsító, hanem kanyarodó rendszer, az autó magától fékez, ha a vezető kikanyarodna egy közeledő jármű elé vagy elé lépne egy gyalogos.

Volvo XC90

Volvo XC90Figyeltek az észrevehetetlen részletekre is, mint például az index kattogására, a kapcsolók működésére, szemet gyönyörködtető a keret nélküli visszapillantó tükör. A TFT-monitoros műszerfal testre szabható és áttekinthető. A legszembetűnőbb a Sensus rendszer, ami egy 12,3 colos érintőképernyős központi egység. Innen vezérelhetünk minden kényelmi és vezetést segítő funkciót. Szinte minden gombot eltüntettek a középkonzolról. Itt mondjuk a klíma kapcsolóit meghagyhatták volna, a hűtő fűtő rendszer vezérléséhez minden esetben el kell vennünk a tekintetünket az útról. A helykínálat királyi, még a harmadik üléssorban is. Még csomagtér is marad a felhajtott harmadik üléssor mögött.

A Volvo Drive-E motorkoncepció lelke a 2 literes diesel és benzines erőforrás, aminek a furatai a hengerek közti távolságok, de még az olajteknő mérete is megegyezik a két blokknál. A kipróbált D5-ös duplaturbós diesel 225 lóerő leadására volt képes 4250 fordulatnál. 470 Nm nyomatéka egy nyolc fokozatú Aisin automata váltón keresztül jut a négy kerékre. A motorerő dinamikusan mozgatja a 2 tonnás XC90-es. A légrugós futómű jól veszi az úthibákat, és megfelelő stabilitást biztosít, kanyarokban azonban érezni a tömeget. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, teszt alatt vegyes használatban 7,5-8 liter között megelégedett 100 kilométeren.

Összességében a Volvo XC90 egy majdnem önjáró, szinte minden kornak megfelelő extrával ellátott luxusterepjáró, minőségi összeszereléssel és gazdaságos erős motorral.

Volvo XC90



Kulcsszavak: bemutató, teszt, volvo, xc90
 
Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Így néz ki az 1,2 milliárdot érő busz Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Nagy siker volt a Nissan LEAF bemutatkozása sárváron Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique
 
Markánsabb vonalak - Mazda CX-5

Markánsabb vonalak - Mazda CX-5

2016. február 04.
A három éve bemutatott Mazda, a gyár legelső kompakt SUV-ja. Azonnal besorolt az értékesítéseiben mértékadó típusok közé és a legnagyobb darabszámban vásárolt Mazdává vált Európában.
Részletek

Mazda CX-5


Mazda CX-5A Mazda most megújította sikeres modelljét és ezúttal is odafigyelt, hogy átdolgozásával többet nyújtson az elvártnál, ugyanakkor megszilárdítsa a modell vonzerejét, ezért tovább csiszolta a KODO formatervet.

Igaz, első ránézésre talán észre sem vesszük a változásokat, de ha a régebbi modell ott áll mellette, akkor már érezzük, hogy előnyére történtek a változások. Szépek az első lámpák az új, félkör alakú LED-es nappali fénnyel, és szintén LED-esek a ködlámpák, melyek színhőmérséklete összhangban van a főfényszórókkal. Amúgy a markánsabb orr-részével még több életet visz a formatervezési díjakkal kitüntetett vonalakba, amelyek meghatározzák az autó elnyújtott motorházát és kitűnő, erőteljesebb kiállását, míg a kidomborodó hátsó sárvédők tovább hangsúlyozzák a CX-5 határozott formáját. Megújultak a külső tükrök, kisebbek lettek és házukban LED-es irányjelzők kaptak helyet. Az új, 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák különleges formájúak, a felnik térbeli hatást keltenek az öt polírozott küllőpár és a sötétebb, fegyveracél színű felületek kontrasztjával.

A kitűnően használható belső tér egyszerre kényelmes és felhasználóbarát. Egyszerűen jól nézz ki nagy a tér és jó benne ülni.

A kényelmes és kiválóan tartó ülések elektromosan nyolc irányba állíthatóak, deréktámaszát villanymotorok szabályozzák, állítókarjai jól használhatók.

Mazda CX-5

Két változata van a 2,2 literes SKYACTIV-D motornak, mi most az erősebbik, 175 lóerős változatot próbálhattuk ki, ami jelenleg csak négykerék hajtással kapható. Az erősebb verzió puha járású és a bámulatos erejét jelzi a 420 Nm nyomaték, amely már 2000-es fordulatszámon elérhető.

A hatfokozatú automata sebességváltó viszont választható hozzá, ami rendkívül pontosan és kellemesen teszi a dolgát, felismeri a hegyi és lejtmenetet és kellő rugalmassággal felel a kihívásokra. Automata váltóval szerelve a nagyteljesítményű dízel CX-5 9,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára és 204 km/óra a végsebessége. Fogyasztása is szépen alakult, 500 kilométeres tesztútból 199 volt autópálya a többit városi használatban futottuk vele és így 7,4 l/100 km –es átlagot mértünk. Ami egy összkerekes, automataváltós, magasépítésű autótól dicséretes!

Mazda CX-5

Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, suv, teszt
 
Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új fejlesztési vezető a Mazda európai központjában Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Új korszak kezdődik a Citroen kompakt egyterűinek történetében Dua Lipa slágerében mutatkozott be a Lexus led-borítású LIT IS modell Dua Lipa slágerében mutatkozott be a Lexus led-borítású LIT IS modell Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang Hangos sikerrel robbant be a köztudatba az új Ford Mustang
 
Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT

Nagy utazásokhoz ideális partner - Subaru Outback 2.0D CVT

2016. január 07.
Kipróbáltuk a Subaru tökéletes családi „terep kombi” autóját az Outback-et, ebből is a gazdaságos boxer diesel motorral szerelt változatot. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.
Részletek

Subaru Outback

Subaru Outback Kipróbáltuk a Subaru tökéletes családi „terep kombi” autóját az Outback-et, ebből is a gazdaságos boxer diesel motorral szerelt változatot. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával ellátták melyek csak a felsőbb kategóriákban vagy még ott sem található meg.

A Outback kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje, jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. A karosszéria nem túl magas, ízlésesen elrejtették a tetősínt ezekből következik, hogy személyautó átalakítással született és nem szabadidő autónak tervezték. Kapunk továbbá LED-es hátsó lámpákat is.

Beülve érzékeljük igazán az újítást, minőségibb az anyaghasználat és az összeszerelés. Az ülések bőr borítást kaptak, oldaltartásukra és a kényelemre nem lehet panasz. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe. Az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ül.

Subaru Outback

Subaru Outback Rengetek pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 559 liter az ülések ledöntésével ez 1848 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas 7 colos érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent.

A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt króm betétekkel. Vessünk néhány szót a közlekedésbiztonsági és kényelmi  extrákról. Itt először a visszagurulás gátlós elektromos rögzítőféket említeném, ami tökéletes összhangban van a Lineatronic elnevezésű automata váltóval, pirosnál nem kell a féket taposnunk az elindulást pedig finoman intézi. Kapunk még sávtartó elektronikát is mely kis ideig bele is avatkozik a vezetésbe, egy idő után viszont figyelmeztet, hogy jó lenne megfogni a kormányt. Dugóban is van kényeztető megoldás az új Outbackben, a távolságtartó tempomat akár állóra is fékez, és ha három másodpercnél nem hosszabb a várakozás, akkor meg is lódulunk a sor után.

Subaru Outback

A nálunk járt modellben egy 2 literes 150 lóerős boxer erőforrás dolgozott. Maximális 350 Nm nyomatéka már 1600-as fordulatnál megjelenik. A Lineatronic CVT automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A Lineartronic folyamatosan változó áttétele a motort a legoptimálisabb teljesítmény-tartományban tartja így a lehető legtöbbet hozza ki a motor és a szimmetrikus AWD összkerékhajtásból. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 7 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Outback egy tökéletesen eltalált, családi „terep kombi”. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben.

Kulcsszavak: bemutató, Outback, subaru, teszt
 
Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Új Peugeot 2008, a márka kompakt szabadidő-autója Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Szemrevaló lett a Fiat új kompakt szedánja Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Jövőre érkezik a megújult Mazda3 Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Megérkezett a Kia Soul kompakt SUV Leleplezték az új Ford Galaxy-t Leleplezték az új Ford Galaxy-t
 
Dögös és morcos - Mazda CX-3

Dögös és morcos - Mazda CX-3

2015. december 20.
Kipróbáltuk a Mazda CX-3 2 literes 120 lóerős újdonságát. A Mazda 2-ből kifejlesztett CX-3-as változat igazán jól sikerült, ahogy ezt nézőink most megnézhetik.
Részletek

Mazda CX-3

Mazda CX-3Stábunknál járt a Mazda kisebbik Crossovere a CX-3. A japán mérnökök nem pihennek, ezt az is bizonyítja, hogy a tavasszal bemutatott Mazda2 után megérkezett az eddig nem gyártott CX-3-as modell. A név megtévesztő lehet, ugyanis nem a Mazda3 hanem a Mazda2 Crossover változata. A két típus hossza és szélessége kicsit eltér, ugyanakkor a tengelytávja milliméter pontosan megegyezik. Magasságában szembetűnőbb a változás, hiszen mégiscsak egy városi terepjáró.

A külsőt a Kodo formanyelv jellemzi, a design annyira jól sikerült, hogy egész biztosan megfordulnak utána az utcán. Minden ív és idom alaposan kidolgozott, ilyen például a hátsó lámpatestek folytatása, az orrész egyszerre dögös és agresszív. A robosztus hűtőmaszkot feldobja a króm díszítés, hátul dupla kipufogóvég járul hozzá az autó sportos megjelenéséhez.

A belsőt a japán precizitás és minőség jellemzi, az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A bőr borítású multi kormány jó fogású innen vezérelhetjük többek közt a tempomatot, a fedélzeti számítógép visszajelzőjét és a hifit. A középkonzolt egy hatalmas kijelző uralja, ezt a váltó mögé helyezett kezelőszervekkel vezérelhetjük.

Mazda CX-3

Mazda CX-3A helykínálatra elől nem lehet panasz, hátul már kicsit szűkösebb a té, de két átlagos méretű felnőtt kényelmesen elfér. A dupla padlós csomagtér 350 literes, itt a magas rakodóperem lehet zavaró nagyobb tárgyak berakásakor. Az összeszerelés hibátlan, még a rossz minőségű utakon is szinte hangtalanul suhanhatunk a CX-3-al.

Tesztautónkban a fejlett Skyactiv technológiás 2 literes benzinmotor dolgozott annak is a gyengébbik 120 lóerős változata, a hajtásláncot a Mazda3-tól örökölte. 204 Nm nyomaték már 2800-as fordulattól rendelkezésre áll, és egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. Az i-stop elnevezésű start-stop rendszer gyorsan és pontosan teszi a dolgát. A futóművet is a Mazda2-től örökölte, elöl McPherson hátul csatolt lengőkaros, a felfüggesztés sportos és feszes ennek ellenére tökéletesen és hangtalanul elnyeli az úthibákat. Fogyasztásra sem lehet panaszunk, városban 7 liter alatt tartható, vegyes használatban 5,5 liter benzinnel is megelégszik.

Összességében az új Mazda CX-3 egy sportos és divatos Crossover, korszerű megoldásokkal, dinamikus motorral és mindent elnyelő futóművel.

Mazda CX-3

Kulcsszavak: bemutató, crossover, CX-3, mazda, skyactiv
 
Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei Biatorbágyon találkoznak a régi autók szerelmesei Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban Újságírók tesztelték az Audi e-tron modellt Abu Dhabiban A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt A Polestar bemutatja első autóját, a Polestar 1 modellt Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja Az új, csúcskategóriás és stimuláló 5008: az egyterű, melynek nem akad párja
 

Találatok száma: 231 Megjelenítve: 61 - 70