Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 71 - 80
Csupa sport és dinamika - Citroen DS5

Csupa sport és dinamika - Citroen DS5

2015. október 22.
A Citroennek sosem kellett tanácsot kérni, vagy más autókból ihletet meríteni, hiszen autóik egyénisége messziről mutatja, hogy milyen autó jön velünk szemben. A Citroen DS5-el is hasonló a helyzet, amit rövidesen Önök is megláthatnak.
Részletek

Csupa sport és dinamika Citroen DS5

Csupa sport és dinamika Citroen DS5A Citroen DS5 meglepő autó. Meglepi szemlélőjét stílusával, kivételes arányaival és ezer közül is felismerhető sziluettjével. Már első pillantásra kivételes dinamizmusról árulkodnak. Az autó orr-része egyértelműen jelzi, hogy a DS-család tagjáról van szó. Az óriási légbeömlő nyílás, az emblémát magában foglaló krómozott hűtőrács és a LED-es nappali fénnyel hangsúlyozott fényszórók nagyon karakteres külsőt kölcsönöznek az autónak. A karosszérián krómozott és fényes fekete díszítőelemek váltják egymást. A gyémántos csillogású, nagyméretű könnyűfém keréktárcsák különleges formájukkal is a mozgást jelképezik.

A belsejében végképp szárnyakat kapott a képzelet. A repülőgépek világát idéző, teljesen egyedi utastér a külső stílussal teljes összhangban szintén a DS5 különleges voltát hirdeti. A vezetőhelyen minden a vezetőt szolgálja. A kupék sportos vezetési pozíciója ötvözi:íves műszerfal, sportosan „meredek”, lapított kormánykerék, a vezető felé irányuló információk, széles középkonzol, az alkar vonalának folytatásában kézre álló kicsi sebességváltó. A legfontosabb vezérlőgombok az utastér középvonalában helyezkednek el, mégpedig kettő darab középkonzolon. Ezek közül az egyik hagyományosan lent, a másik viszont a tetőlemezen található, tele nyomógombokkal, forgószabályozókkal és kapcsolókkal, amelyek szintén a repülés világát idézik.

Csupa sport és dinamika Citroen DS5

Vegyes használat mellett 6,6 literes fogyasztást produkált a kocsi, ami nagyon jó értéknek számít, ha figyelembe vesszük, hogy viselkedése mennyire nagyon dinamikus. A futómű kifejezetten sportos hangolású, és ebben motorja egy a kétliteres HDI Euro 6-os besorolású, AdBlue-adalékos, 180 lóerős változat, a hozzá kapcsolt hatfokozatú automataváltóval rendkívül jó társ.

Csupa sport és dinamika Citroen DS5

Kulcsszavak: bemutató, Citroën, DS5, teszt
 
A BMW megmutaja a jövő utasterét A BMW megmutaja a jövő utasterét A Nissan bemutatta az új X-Trail-t A Nissan bemutatta az új X-Trail-t Roncsprémium a la Citroen Roncsprémium a la Citroen A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX A világ legfejlettebb hibrid elektromos hajtásával érkezik a vadonatúj Lexus UX Itt az első Bentley Bentayga Itt az első Bentley Bentayga
 
Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic

Egyenesen a versenypályáról - Honda Civic

2015. október 21.
A közelmúltban próbáltuk ki a Honda legnépszerűbb négykerekűje az újabb frissítésen átesett Civic. Motorkínálat terén maradt a jól bevált változó szelepvezérléses szívó benzines erőforrás. A kipróbált változatban  az 1.8 literes verzió tette a dolgát.
Részletek

Honda Civic

Honda Civic  A külsőt tekintve az új Civic jóval sportosabb lett elődjénél. Ez annak is köszönhető, hogy a gyártó immáron második évét kezdi a túraautó-világbajnokságban. A formavilág megosztó az „űr” Civic óta. Gömbölyű és itt ott szögletes formák jellemzik az egész autót. A kornak megfelelően a modell korszerű Ledes nappali világítást kapott, belül a Hondára jellemző fejlett műszaki megoldások sora vár minket. A frissített modell legfeltűnőbb változtatásai a mélyre húzott első lökhárító, hátul diffúzor és a lámpák ívét folytató hátsó szárny.

Beülve egyértelművé válik, hogy nagy gondot fordítottak a sofőr és az utasok kényelmének kielégítésére. Kellemes tapintásúak a felhasznált anyagok az utastérben. Minden kezelőszerv kézre áll, a kormányról szinte minden kényelmi funkció vezérelhető. A futurisztikus műszerfal megmaradt a korábbi modellekből. Középre helyezték a fordulatszám mérőt, balra a vízhőfok, jobbra pedig az üzemanyagszint visszajelző található. A digitális kilométeróra pedig a műszerfal tetején kapott helyet. A műszerfal közepén található egy 7 colos képernyő, ami valójában egy Android tablet képét jeleníti meg, mobilkészülékünk internetét megosztva akár böngészgethetünk is zenehallgatás közben.

Honda Civic

Honda Civic  Az ülések kényelmesek és jó oldaltartásúak. A bel tér hatalmas, az utasok is kényelmesen elférnek. A hátul ülőket egyedül az zavarhatja, hogy az üléssor alacsonyra került, így a combunk a levegőben van. A csomagtér ajtót kinyitva elénk tárul a 477 literes rakodótér, amit tovább bővíthetünk az ülések ledöntésével.

A meghajtásról egy korszerű 1.8 literes változó szelepvezérlésű erőforrás gondoskodik. Soros 4 hengeres VTEC blokk 142 Le-t képes kipréselni magából 6500-as fordulaton, nyomatéka 174 Nm.  Városban is könnyen manőverezhetünk, és külső adottságai miatt a sávváltás sem okoz gondot. A futómű könnyedén és hangtalanul veszi a változatos útviszonyokat. Ha megfeledkeznénk a városi araszolás során a váltásról,  akkor erről értesítés kapunk a műszerfalon. Ha jól bánunk a gázpedállal, akkor ezt egy kis zöld virág jelzi. Az új erőforrás nagyon gazdaságos vegyes használat mellett, könnyedén tartható a fogyasztás 7 liter körül.

Összességében az új Civic egy gazdaságos, modern, sportos megjelenésű gépkocsi, alacsony fenntartási költségekkel.

Honda Civic



Kulcsszavak: bemutató, civic, honda, teszt
 
Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX tökéletes választás aktív családok számára Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX tökéletes választás aktív családok számára Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón SEAT Leon Cup Racer: nagyszabású jelenlét Wörthi-tavi találkozón Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj BMW X2-es Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj BMW X2-es
 
A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid

A Toyota legnépszerűbb egyterűje - Toyota Prius+ 1.8 Hybrid

2015. október 11.
Európát meghódította a Toyota egyterűje a Prius. Most a Prius+ Hybrid változatát mutatjuk be.
Részletek

Toyota Prius+ 1.8 Hybrid

Toyota Prius+ 1.8 HybridKipróbáltuk a Toyota Európában legnépszerűbb egyterűjét a Priust melyet teljes értékű Hybrid hajtással szereltek. Ez azt jelenti, hogy tisztán elektromos hajtással is képes mozogni az autó.

Kívül is rengeteg felirattal hirdeti, hogy Hybrid hajtással rendelkezik, például az első sárvédőkön. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél. 

A stábnál járt változat magas felszereltségű volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, magasabb felszereltségeknél van Active kulcs nélküli motorindítás, Bluetooth-kihangosító, Toyota Touch, 7”-os érintőképernyős, és tolatókamerás, elől-hátul elektromos ablakemelős. A legmagasabb pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve a Toyota Hybridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, minden középkonzol orientált. Az e-CVT irányváltó kapcsolóját a középkonzolra helyezték.

A kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal teljesen digitális, a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, az azt jelenti, hogy éppen tisztán elektromos üzemmódban közlekedünk. Hátul óriási a helykínálat, a harmadik üléssorban viszont inkább a gyermekek élvezik az utazást. A komfortérzetet tovább növeli a hatalmas két részes osztott panorámatető. A könnyű Li-Ion akkumulátorokat a könyöklő alatt helyezték el. Ennek köszönhető a plusz üléssort lehajtva 784 felhajtva 232 liter csomag befogadására képes a csomagtartó.

Toyota Prius+ 1.8 Hybrid

A lényeg a motorháztető alatt van. A meghajtásról egy 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzines motor mely 99 lóerős és egy 82 lóerős villanymotor gondoskodik. Egy elektronikusan vezérelt bolygóműn keresztül összesen 136 lóerős összteljesítménynek köszönhetően 11,3 másodperc alatt gyorsul százra. Az összteljesítmény egy fokozatmentes e-CVT váltón keresztül jut a meghajtott kerekekre. A menetdinamikára nem lehet panasz, mint városban, mint főúton. Akár 70 km/óra tempóig mehetünk tisztán villannyal. Fogyasztás városban 4,1 országúton 5,6 liter között mozgott.

A Toyota Prius+ Hybrid közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt egyterűt keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa.

Toyota Prius+ 1.8 Hybrid

Kulcsszavak: hibrid, Prius+, teszt, toyota
 
Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton Városi hibrid autóbuszt fejlesztett az evopro Bus Kft. Városi hibrid autóbuszt fejlesztett az evopro Bus Kft. Jól szól – Nissan Micra Bose Jól szól – Nissan Micra Bose Önvezető autók szelték át Magyarországot Önvezető autók szelték át Magyarországot A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája A Toyota új gyalogosbiztonsági technológiája
 
A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

2015. október 09.
A BMW kettes sorozatának 7 üléses változatát próbálhattuk ki a napokban. A sorozat legújabb egyterűje sok extrával szerelt családi autó. Többek között jó a futóműve, alacsony a fogyasztása, és jó menettulajdonságokkal bír.
Részletek

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer A BMW is halad a korral ezt bizonyítja a nemrég megjelent 2-es sorozat. A kompakt elsőkerekes családi egyterű kimondottan jól sikerült. A kipróbált változat a legnagyobb 7 üléses verzió volt.

Kívül a kornak megfelelő extrákkal találkozunk, mint például a LED-es nappali fénnyel szerelt fényszóró. A hátsó lámpák formavilága is tükrözi a mai BMW-s trendeket, ott is LED-ek világítanak nagyobb fényerővel.

Belül az átgondoltság és a jó kezelhetőség dominál. Az összkép itt már jobban hasonlít a márka imidzsére. Szériában juthatunk az esőérzékelőhöz, az automata klímához, a gumi nyomás visszajelzőhöz, és hatalmas kijelzőhöz a műszerfal közepén. További olyan extrákat találtunk a tesztautóban, igaz ezek már felárért, mint a távolság tartó tempomat, vagy a különböző telefonos megoldások. Az évek alatt tökéletesített iDrive menürendszerében is könnyedén eligazodunk. A bőr borítású ülések kényelmesek és jól tartanak, magas pozíciójuknak köszönhetően a kilátás is tökéletes. Rengetek tároló rekeszt helyeztek el az utastérben, még a csomagtérben is találunk pohártartókat a harmadik üléssorban utazóknak.

A motorháztető alatt találjuk a legnagyobb erősségét a 220D-nek. A 190 lóerős kétliteres dízel erőforrás egyértelműen a legjobb választás. Alul- felül dinamikus, a hangszigetelésnek köszönhetően szinte hangtalan.

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer

A BMW legnagyobb egyterűje - BMW 220D XDrive Grand Tourer Három üzemmód közül választhatunk. ECO módban használtuk gyakrabban, itt 6 liter volt az átlagfogyasztás 100 kilométeren, míg Normál és Sport fokozatban érezhetően nőtt a fogyasztás. Sport módban nagyon sokáig forgatja a motort. A 8 sebességes automata váltó tökéletes összhangban van a motorral és az XDrive összkerék hajtással, jól gazdálkodik a 400 Nm nyomatékkal, ami már 1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. A futómű nagyszerűen hangolt, a kormánymű a szokásos BMW stílust adja a haladáshoz.

Összefoglalva jó futóművel, megfelelően kezelhető kormányművel, alacsony fogyasztású motorral sikerült a BMW 2-es sorozatának legnagyobb egyterűjét megalkotni.

Kulcsszavak: bmw, BMW 2-es Gran Tourer, teszt
 
Átadták a BMW Weltben az első BMW i8 Roadster modelleket Átadták a BMW Weltben az első BMW i8 Roadster modelleket A BMW i most már vízen is elektromos mobilitást garantál A BMW i most már vízen is elektromos mobilitást garantál Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8 Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8 BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve BMW ConnectedDrive: a világ első teljes egészében hálózatba kapcsolt elektromos járműve Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech
 
Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV

Élvezd a csendet! A leghalkabb Kia - Kia Soul EV

2015. szeptember 27.
A Kia néhány éve dobta piacra a Soult. Megosztó autó volt akkoriban. Mondhatni, a végletek autója volt. Vagy megfogta az ember szívét vagy nem. Most, hogy a Kia elektromosította a Soult csak egyet lehet mondani: Kell nekem!
Részletek

Kia Soul EV

Kia Soul EVRitkán vált ki valami az emberből ilyen érzelmi kitörést, de a Soul EV képes erre. Első pillantásra hagyományos benzines autónak látszik. Csak az orrán, a töltőcsatlakozókat fedő teli hűtőmaszkon lehet észrevenni, hogy ez nem egy hagyományos autó. A másik feltűnő jegy a 16 colos alufelni, amiből egyből tudhatjuk, hogy zéró emissziójú autóval állunk szemben.

Tágas és jól felszerelt

A gyártó egyféle felszereltséggel hozta forgalom a Soul EV-t. Nem egy fapados, némi extrával ellátott autóról, hanem egy jól felszerelt modellről beszélünk. Komfortérzetünket tökéletesen kiszolgálja a ledes mentfény, a tempomat, a kormányról vezérelhető hifi, a hat légzsák, az ESP, az elektrokróm belső tükör, a navigációs rendszer és a tolatókamera. Töltőre csatlakoztatva az autó hidegebb időben még előfűtésre is képes.
A kockaformának köszönhetően nagy és tágas a jármű beltere. A belső szélesség és magasság nem csak elöl, de hátul is kényelmes utazást biztosít. A környezetbarát textilekkel ellátott első ülések méretesek és komfortosak, és a hátsó üléssor is ugyanezt az érzetet kelti.

A Soul EV műszerfala egyszerű, könnyen átlátható, így vezetője percek alatt megtanulja használni. A csomagtartó azonos a benzines testvérrel. Igaz, a csomagtér alatti tároló rekesz ad helyet a töltőkábeleknek.

Kia Soul EV

Kia Soul EVAkár 200 km


Tesztünk során villanyverdánk nagyon jól teljesített. A városban teszteltük minden napszakban. A reggeli és délutáni csúcsban idegbaj kerülgeti az embert, hogy mennyi üzemanyagot pöfög el a dugóban. Nekünk nem volt ilyen problémánk, mert a sok lassítástól és fékezéstől „üzemanyagot” nyertünk. Előfordult az is, hogy 4-5 km megtétele után is ugyanazt a hatótávot mutatta, amivel a dugóba érkeztünk.

Hosszabb utakra is nagyon jó útitárs a kis Soul. A vezetési élményből semmit nem vesz el, hogy nem benzines autót vezetünk. Igaz elsőre furcsa a kis csilingelő hang, ami arra figyelmeztet, hogy elektromos autóban ülünk. Szokás szerint a Balatont céloztuk meg, mert ha kell, akkor Siófokon tudunk tankolni a CHAdeMO gyorstöltőnél. Budapesten, az otthoni konnektorról levéve 100%-on 165 km-t mutatott a kijelző. A régi hetesen 90 km/h sebességre beállított tempomattal haladva balatonaligai célállomásunkon még 70 km-nyi energiánk maradt. Egyvalamire biztosan megtanít az elektromos autó. Mégpedig arra, hogy nem kell nyomni a pedált, hanem a takarékos vezetésre kell törekedni. A „tankolás” a CHAdeMO gyorstöltőnél kb. félórát vett igénybe. Így 80-85 %-os töltöttséget érhetünk el. Ilyen gyorstöltőket már Budapest több pontján is találunk. Az otthoni töltés több időt vesz igénybe: 8 óra alatt töltődik fel autónk 100%-ra.

Kia Soul EV

Sajnos a villanyautózás még nagyon gyerekcipőben jár nálunk. Igaz a Jedlik Ányos tervben már szerepel, hogy 150 gyorstöltőt telepítenek az ország területén. Azt is tervbe vették, hogy használhatjuk a busz-sávot és ingyen parkolhatunk. De az igazi segítség az lenne, ha ÁFA-mentesek lennének az elektromos autók. Ez a Soul estében rögtön 2 milló forintot jelente a 9,8 millió forintos vételárból. Igaz, még ettől sem kapkodnának nagyon az elektomos autókért, de már ezek az intézkedések is segítenék az elektromos gépkocsik elterjedését.

Kia Soul EV

Kulcsszavak: elektromos autó, kia, Soul EV, teszt
 
A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát A Soul EV megkapta a TÜV Nord teljes életciklusra vonatkozó (Life Cycle Assessment, LCA) tanúsítványát Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG A Genfi Autószalonon mutatkozott be az átdolgozott Kia Optima Hybrid A Genfi Autószalonon mutatkozott be az átdolgozott Kia Optima Hybrid A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója A Nissan LEAF Európa legkeresettebb elektromos autója
 
A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

2015. szeptember 23.
A most bemutatásra kerülő Passat a Volkswagen egyik legerősebb dízel motorját kapta, emellett hét fokozatú Haldex váltó és négy kerék meghajtás színesíti megjelenésének palettáját.
Részletek

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSGSzerkesztőségünknél járt a 2015-ös év autója az új Volkswagen Passat. Ebből is a legerősebb diesel, amit alapból összkerékhajtással kínálnak. Kívül belül a minőség az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót. Rengeteg extrával ellátták.

A Passatot kívülről a modern Volkswageneket jellemző szögletesebb vonalvezetés jellemzi, jobban észrevehetők az élek és nagyobb lett a hűtőmaszk, ennek folytatása a szép LED-es nappali fénnyel ellátott fényszóró. A motorerőre csak a méretes krómozott dupla kipufogóvégből lehet következtetni.

Beülve érzékeljük igazán a prémium kategóriára jellemző kényelmet és „nyugalmat”, kellemes fa és puha műanyagokkal megtűzdelve. Hátul is nagyon tágas, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések egyértelműen tökéletesek, és még látványosak is. Az fotelek motorosan állíthatóak elöl és az oldaltartásukra sem lehet panaszunk. A kezelőszervek működésének finomsága felső kategóriás elhelyezésük is pazar minden kézre áll. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Ide sorolható a multimédia rendszert, a masszírozós fűtéses fotelek, hátul ülők külön klímazónát kaptak, 360 fokos kamerarendszer, kormányozni is képes sávtartó rendszer, üvegtető, távolságtartó, koccanás gátló rendszer és még rengeteg biztonsági és kényelmi extrák. Gondosan eldugták a DVD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt.

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSGA műszerfal teljesen digitális, akár a navigációs térképet is megjeleníthetjük. Motorosan nyitható csomagtér fedél alatt 586 literes rakteret találunk ezt az ülések ledöntésével 1152-re növelhetjük.

A nálunk járt modellben a legerősebb duplaturbós diesel erőforrás dolgozott. A 2 literes négy hengeres motor 240 lóerős melyet 4000 fordulaton ad le. Maximális 500Nm nyomatéka már 1750as fordulatnál megjelenik és tart egészen 2500-ig, nem hiába, hogy csak 4Motion összkerékhajtással lehet kérni. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevehetetlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. A fékek ereje megfelelően lassítja az üresen 1721 kilógrammos Passatot. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 6,2 literrel 100 kilométeren.

Összességében a Volkswagen Passat legerősebb legfelszereltebb változata inkább a felső kategóriás luxusautók közé sorolható, tekintve akár a rengeteg rendelhető extrákat akár a prémium minőséget és nem utolsós sorban az árát.

A nyugalom megtestesítője - Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG

Kulcsszavak: Passat, teszt, volkswagen
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.3 Multijet Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK A forgalomban is tesztelte az egyik új Mercedes Citarót a BKK
 
Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

2015. szeptember 23.
Az első Opel Mokkát alig pár éve ismerhettük meg. Az utolsó átalakítás során a gyártó nem csak a külsőre, hanem az új motorra is nagy figyelmet fordított. Így lett többek között az 1.7 literes dízel erőforrásból 1.6 literes.
Részletek

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kipróbáltuk a frissített Opel crossovert a Mokkát. A kompakt SUV 2012-es megjelenése óta kedvelt a kategória szerelmesi körében. Méreteiben inkább a Corsara hasonlít mint az Astrara.

Az 1700 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1390 kg-ot.  A diesel erőforrás 130 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 300Nm nyomatékcsúcsot 2000-2500 fordulatszám között éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Mokka beérte 6l üzemanyaggal 100km-en.

A stábnál járt modell rendkívül felszerelt volt. „Félbőr borítású” ülésekkel szerelték, mely annyit takar, hogy az ülőlap és a hátlap közepe szövet, a többi bőr. A kéttónusú műszerfal emeli a beltér hangulatát, tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb.. A kijelző alatt találjuk az Opelekben megszokott gombokat, ahonnan a hifit és a klímát vezérelhetjük. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső nagyon tágas, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, a lábtér is komfortos. Az ajtókban látható szálcsiszolt alumínium betétek tovább növelik a minőségérzetet.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Feltűnő jelenség a Mokka tömör és zömök felépítésének köszönhetően nem tűnik fel, hogy csupán 4 cm-el hosszabb a Corsanál. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. Az erősen emelkedő övvonal miatt a hátsó kilincsek viszonylag magasra kerültek.

Összességében az 1700 köbcentis Mokka egy viszonylag takarékos, de mégis dinamikus kompakt SUV, a fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű és nem utolsó sorban pénztárcabarát fogyasztás.

Fiatalos és dinamikus - Opel Mokka 1.7 CDTi Cosmo

Kulcsszavak: Mokka, opel, suv, teszt
 
Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Méregzsák – Nissan Juke 1,9 DIG-T Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek A Volánbusz és a BKV vonalain földgázüzemű autóbuszt tesztelnek Tavasszal érkezik az új Opel Astra Sports Tourer a kereskedésekbe Tavasszal érkezik az új Opel Astra Sports Tourer a kereskedésekbe Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja Premier! Bemutatkozott a Skoda legnagyobb SUV-ja
 
A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

A család minden tagja szeretni fogja - BMW 116 D

2015. augusztus 26.
A BMW megalkotta és legyártotta az első 3 hengeres dízel autóját. A 116 D EfficientDynamics egy 1496 ccm-es soros 3 hengeres 116 lóerős családi autó, amely híven tükrözi a BMW autóépítési technikáját.
Részletek

BMW 116 D

BMW 116 DA BMW típusok között a második legnépszerűbb az eladási statisztikák alapján az egyes sorozat. Ezt újította fel a gyár úgy, hogy egyedülálló módon egy háromhengeres dízelmotort épített a motorháztető alá, na meg hátsókerék meghajtású lett az igen népszerű családi kisautó.

Kívül olyan változtatások történtek, mint például a lámpatestek megújulása,  LED-es nappali fény került a fényszóróba. Változott a hátsó lámpák formavilága úgy, hogy ott is LED-ek világítanak nagyobb fényerővel, mint korábban. Változott a lökhárítók alakja is.

Belül is több változtatás történt az elődhöz képest. Szériában juthatunk az esőérzékelőhöz, az automata klímához, a gumi nyomás visszajelzőhöz, és nagyobb a műszerfalon a kijelző is. Érdekesség továbbá az is, hogy a hat fokozatú kézi váltó visszaváltáskor automatikusan gázfröccsöt ad. További olyan extrákat találtunk a tesztautóban, igaz ezek már felárért, mint a távolság tartó tempomat, vagy a különböző telefonos megoldások.

A motor maga a csoda, hiszen csak induláskor, és leállításkor hallunk motorzajt a kocsi elejéből, útközben szinte semmit. A 116 lóerőt a motor 4000 fordulat/percnél teljesíti, míg a maximális nyomatékot 1750 fordulat/percnél adja le, ami 270 NM nyomatékot jelent. A hang nélküli haladást azzal érték el, hogy erősen leszigetelték a motorteret, és speciális kiegyensúlyozó tengely került a motorba.

BMW 116 D

Három üzemmódban használhatjuk az Euro 5-ös dízelmotorral meghajtott 116-ost. ECO módban ez volt a gyakoribb, 5,5 liter volt az átlagfogyasztás 100 kilométeren, míg Normál és Sport fokozatban érezhetően nőtt a fogyasztás.

A futómű nagyszerűen hangolt, a kormánymű a szokásos BMW stílust adja a haladáshoz, és a defektmentes abroncsok jól elnyelik az út egyenetlenségeit. Az utas térben 4 fő részére van kényelmes utazásra lehetőség, de ne legyenek 180 cm-nél magasabbak. A vezetőnek itt is fejedelmi dolga van. minden irányba jó a kilátás, és tolatásnál tolatóradar segíti a beállást. A jobb tájékozódás végett az utastérben a kezelőszervek króm betétet kaptak, és nem kell a vezetőnek nyújtózkodni, ha valamelyik gombot el akarja érni.

Összefoglalva jó futóművel, megfelelően kezelhető kormányművel, alacsony fogyasztású motorral sikerült a BMW 1-es sorozatának új dízel változatát bevezetni a piacra.

BMW 116 D

BMW 116 D
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 1-es, EfficientDynamics, teszt
 
Innovatív xDrive hajtáslánc-technológia a BMW 2-es Active Tourer modellben Innovatív xDrive hajtáslánc-technológia a BMW 2-es Active Tourer modellben Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A Vadonatúj 2015-ös Jeep® Renegade A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába A ŠKODA új kompakt SUV modellje először került a figyelem középpontjába
 
Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

Feltűnő jelenség - Kia pro_cee’d GT

2015. augusztus 07.
Stábunknál járt a Kia legerősebb változata a  pro_cee’d GT. Lényegében kívülről egy széria pro_cee’d-hez hasonlít, leszámítva a még dögösebb orrészt a hátsó szárnyat, a krómozott dupla kipufogóvégeket és hátul a két függőleges lámpatestet.
Részletek

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee´d GTA háromajtós Kia pro_cee´d GT a márka valaha készített legsportosabb modellje. Új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses turbós 1,6-os benzinmotorja hajtja, megjelenésük kívül-belül egyedi, futóművük sportos a dinamikus vezetők legnagyobb örömére.

Az 1591 köbcentis erőforrás félelmetes dinamikával mozgatja az 1359 kg-os karosszériát. A turbós benzines erőforrás 204 Le leadására képes 6000-es fordulaton. 265 Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes kézi váltón keresztül jut az első kerekekre. A 204 lóerő úton tartásáról elől MacPherson rugóstag, hátul Multilink felfüggesztés gondoskodik. A futómű sportos, de mégsem kellemetlen még a városi rossz minőségű utakon sem. Tesztünk alatt a cee’d fogyasztása 8,9 l körül mozgott, de ebben a kategóriában nem érdemes a fogyasztásmérőt nézegetni.

Egyedi megjelenés és tökéletes felszereltség


A GT formáit Európában tervezték a márka elnöke és vezető formatervezője, Peter Schreyer irányítása alatt. Minkét változaton újak a lökhárítók, a hűtőmaszk, a lámpák a nappali menetfények, a ködlámpák, és a dupla végű kipufogó is friss formaelem. A keréktárcsák alapáron 18 colosak, a féknyergek pirosak és különleges karosszéria színek is rendelhetők.

A GT sportüléseit a Recaro szállítja, a pedálok taposófelülete alu, az anyagok minőségiek, a középkonzol 7 colos képátlójú érintőképernyőjét a versenysport ihlette. A  műszerfal szabadon konfigurálható. A vezető kétféle megjelenés közül választhat: analóg üzemmódban a hagyományos sebességmérő és a szokásos információk láthatók, GT-ben pedig nagy sárga számokkal jelenik meg az autó sebessége, és a kijelzők között feltűnik a motor leadott forgatónyomatékát mutató, valamint a turbónyomást mérő is.

Kia pro_cee’d GT

Kia pro_cee’d GT A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőr borítású sportülések jól tartanak és nagyon kényelmesek, a comb és oldaltámasz megfelelő tartást biztosít. A műszerfal középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 380 liter. De a pro_cee’d GT nem is egy bevásárlókocsi, hanem egy ízig, vérig sportautó. A piros GT embléma nagyon sok helyen fellelhető az autóban, többek között a kormánykeréken, a váltógombon és a küszöbben és az ülésbe is belehímezték.

Tökéletes kezelhetőség közúton és versenypályán is

A GT hajtásláncának és futóművének fejlesztése Koreában indult, de a finomhangolásokat Európa útjain és versenypályáin végezték. A tesztek során 160 000 kilométert futottak az autók a német autópályákon (150 km/órás átlagsebességgel) és 480 kört tettek meg a 21 km hosszú Nürburgring Nordschleifén. A GT modellekre ugyanaz a rekord hosszúságú 7 éves vagy 150 000 km-es garancia érvényes, mint a Kia paletta egyéb modelljeire, ez egyedülálló a sportos kompaktok kategóriájában.

A futómű finomhangolásával, beállításával sikerült elérni a sportos jellemzők és a mindennapi kényelmes hangolás tökéletes, kompromisszum mentes összhangját, így a GT a hétköznapokban is kényelmesen használhatók.

Feltűnő jelenség a legerősebb cee’d, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, a hatalmas 18 colos felnik pedig szinte magukhoz vonzzák a tekinteteket.

Összességében a Kia pro_cee’d GT egy kiváló sportautó, fiatalos külső mellé társul egy remek motor, kitűnő futómű.

Kia pro_cee’d GT

Kulcsszavak: bemutató, kia, pro cee’d GT, teszt
 
A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Az új Jeep® Cherokee hű maradt a nevéhez Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Markáns kisugárzás és lenyűgöző menetdinamika - BMW X4 M40i Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról! Mutatjuk az első képeket az új Skoda Kodiaqról! Genfben mutatkozott be az új Kia Ceed, a felfrissített Optima, és Rio GT Line is Genfben mutatkozott be az új Kia Ceed, a felfrissített Optima, és Rio GT Line is
 
Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

Túra a madarasi hargitán- Land Rover Discovery Sport

2015. július 26.
Mindig ünnep, ha egy Land Rover érkezik tesztelésre a szerkesztőségbe.  Még akkor is, ha már nem a terepjáró ikonok idejét éljük, és a vendég nem is tartja magát feltétlenül annak.
Részletek

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Akkor is ünnep, bár kétségtelenül szerényebb.  A világért sem szeretnék ünneprontó lenni, persze. Sőt, rögtön meg is ragadom az alkalmat, hogy leszögezzem, a prémium szabadidőautók azon kategóriájában, ahova az angol márka újdonsága érkezett, az elegáns megjelenés inkább elvárás, mint a terepjáróképesség, az új Land Rover Discovery Sport viszont előkelő származásából adódóan mindkét kívánalomnak megfelel. Szóval képességek. Az összkerékhajtáshoz nem csak választható terepprogramok tartoznak, hanem 60 cm-es gázlómélység és kiváló terepszögek (első 25, hátsó 31 fok) is, azaz, aki nem sajnálja, tényleg kimerészkedhet vele terepre.

Ami a származást illeti, hivatalosan a Discovery Sport a Land Rover Freelander2 utódja, de az előd alapjaira épült a Range Rover Evoque is, így aktuális tesztalanyunk vele is rokon vonásokat mutat, a genetika műszaki részét is ideértve. Persze, ahogy az manapság lenni szokott, az új generáció túlnövi az elődö(ke)t, a Discovery Sport  tengelytávja több mint 8 centivel nagyobb, mint az említett felmenőké – na jó, a Range Rover Evoque nem teljesen az, de nem fokoznám tovább a képzavart, inkább a száraz adatok: 247,1 szemben a két említett modell 266 centijével. És még mindig a centiknél maradva, plusz 9 a Freelander2 hosszához, mínusz 1,5 a magasságához képest, szóval matematikailag is stimmel, amit rögtön látni is, hogy tényleg megnyúlt, sportosabb lett az utód. Igen, az Evoque-nál is hosszabb, de most már tényleg elengedem a csontot.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Na jó, egyetlen mondat erejéig még a rokon vonásoknál maradva... ha a korábbi tesztben, felvállalva a szubjektivitás ódiumát, bevallottam, hogy mennyire tetszik a Range Rover Evoque, akkor most sem tehetek másként: szerintem nagyon szép lett az új Land Rover Discovery Sport. Tessék, már megint kimondtam.  Csak szólok, hogy lesz még ennél is személyesebb – mert vezettük is –, de addig is pár objektív kalaplengetés. Egyúttal az összehasonlítósdi folytatása, hiszen vannak azért vetélytársak is a kompakt szabadidő-autók prémium klubjában. Nagy nevek, de a legnagyobbat mégis a Discovery Sport dobja, hiszen ebben a körben egyedül ő kínál akár 7 ülést, igaz, ezt az opciót választva le kell mondanunk a pótkerékről.

A második üléssor viszont kompromisszummentes előnyöket kínál, 16 centin tologatható, a háttámlák persze külön ledönthetők, sőt, eltérő dőlésszögben állíthatók! A harmadik üléssorról, ha van, sok jót nem lehet mondani, tényleg csak azt, hogy van. Mint ahogy egy halom csatlakozó is, ezen a szinten már nyilván maximálisan kütyübarát a négykerekű. És természetesen emberbarát is, ami kifele gyalogosvédelemben nyilvánul meg, a beltérben pedig számos praktikus megoldásban, a megvilágított tárolóhelyektől a motoros csomagtérajtóig... a kézzel akasztgatós csomagtérroló határozottan nem tartozik ide, mint ahogy az ablakemelő elhelyezése sem. 

Összegezve, amit kapunk: egy (szerintem) szép, prémium kompakt szabadidő-autót, kompakt besorolása ellenére akár 7 üléssel, kategórián felüli terepképességekkel, a prémium elvárásoknak megfelelő minőségben, mindezt angolos eleganciával.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport  Mennyiért kapjuk? A belépő modell a 2,2 literes, 150 lovas dízellel 11,2 milliótól indul – és kellő ambícióval, motort és felszereltségi szinteket lépve feltornázható 18 millió környékére –, ami a közvetlen vetélytársakénál pár százalékkal magasabb. Kétségtelen, hogy (legalábbis egyelőre) nem tud eleget tenni az érthetetlen itthoni divatnak, azaz nem mondhatunk le az összkerékhajtásról, a külcsín megtartása mellett a belső értékeken spórolva. No de mindenkinek a saját dolga, hogy döntését milyen objektív és szubjektív tényezők alapján hozza meg, mi maradjunk az utóbbiaknál. Vezettük.

Nem kicsit, A legtávolabbi pontot (Erdély, Madarasi Hargita) és a budapesti indulást/érkezést számolva oda-vissza több mint 1200 km, nyilván több is, hiszen voltak kilengések az útvonalról. Már ami a plusz utakat, kitérőket illeti, mert az autó, az nem lengett ki, meglepően stabilan viselkedett a kanyarokban – és abból volt elég a távolabbi pont környékén –, szóval a sport részét komolyan gondolták. Hogy mi is komolyan gondolhassuk, ahhoz kellett az is, hogy le legyen aszfaltozva a Hargitára vezető út, de tényleg élményautózás volt. Az automata elképesztően jól dolgozott, egyre kisebb meggyőződéssel hangoztatnám a kéziváltóazigazit, annál is inkább, mert a sportváltófülek ott figyeltek a kormányon, de tényleg nem húzogattam őket. Egyetlen bökkenő volt csak – de az szó szerint –, hogy valami érthetetlen okból a hegyre vezető út aljánál még nincs aszfalt (utána van végig, senki ne bátortalanodjon el), így volt alkalmunk megtapasztalni némi hiányosságot, és nem csak a burkolatban.

Land Rover Discovery Sport

Furcsa mód a Discovery Sport nem érezte jól magát a kátyús szakaszon, legalábbis a benne ülők biztosan nem, ami meglepett egy szabadidő-autótól, elég ha csak annak magyaros nevére, azaz a telekjáróra gondolunk. Elnézést kérek prémium tesztalanyunktól, hogy ilyen pórias fogalommal hozom összefüggésbe, de a mind nagyobb számban eladott SUV-ok egyik kétségtelen pozitívuma (a szomszéd irigykedésén túl, persze) éppen az úthibák tűrése. A magyarázat vélhetőleg ott keresendő, hogy autónk nem a fenti babérokra tör, hiszen több annál: a Land Rover Discovery Sport egy prémium kompakt terepjáró. Megállja a helyét terepen és aszfalton egyaránt. Utóbbi felületen kifejezetten sportosan vezethető, és autópályán is mehet a komolyabb tempó, elképesztően jó a hangszigetelés. Mindeközben pedig nagyon-nagyon jól néz ki.  
Kulcsszavak: bemutató, Discovery Sport, Land Rover, suv, teszt
 
Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST Goodwoodban mutatkozott be az új Focus ST Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman Vezetési élmény minden alkalomra: az új MINI Countryman Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Bemutatták a Mercedest, amivel lenyomnák a Tesla Model 3-at Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla Online utasélménnyel fiatalít az új Corolla A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét A BMW exkluzív limitált szériával ünnepli Marco Wittmann második DTM-bajnoki címét
 

Találatok száma: 227 Megjelenítve: 71 - 80