Találatok száma: 799 | Megjelenítve: 101 - 110 |
![]() |
Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez |
|
2018. szeptember 17.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel a sikerrel pedig újabb lépést tett pályafutása ötödik vb-győzelme felé.
|
![]() |
![]() A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, és pályafutása 69. futamgyőzelme, az összetettben pedig 40 pontra növelte előnyét legfőbb riválisával, a Szingapúrban harmadikként célba ért, szintén négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben. A villanyfényes szingapúri GP-n Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a második. A rajtot Hamilton, a mellőle startoló Verstappen, valamint a harmadik helyről induló Vettel is jól kapta el, miközben a két Force India-pilóta, Sergio Pérez és Esteban Ocon összeakadt egymással, utóbbi pedig a falnak csapódott. A versenybíróság ezért a pályára küldte a biztonsági autót, de Vettel még ezt megelőzően meg tudta előzni Verstappent. A negyedik körben engedte útjára a mezőnyt a biztonsági autó, a dobogós helyeken sorrendben Hamilton, Vettel és Verstappen száguldott. Vettel a 15. körben kiállt kerékcserére, egy körrel később Hamilton is így tett, a 18. körben pedig Verstappen is megkapta a friss abroncsokat, ráadásul sikerült visszatérnie a versenybe Vettel elé. ![]() Féltávnál Hamilton öt másodperccel vezetett Verstappen előtt, a harmadik pozícióban pedig Vettel száguldott, nagyjából nyolc másodperccel lemaradva Hamiltontól. Verstappen a 38. körben utolérte Hamiltont, miután a brit jelentősen lelassult a lekörözések közben. A holland versenyző egy alkalmas pillanatban megpróbálkozott az előzéssel, de nem járt sikerrel. Tíz körrel a leintés előtt Hamilton előnye négy másodperc volt Verstappennel szemben, míg a holland pilótát több mint 11 másodperccel követte Vettel a harmadik helyen. A hajrában már nem történt változás, Hamilton magabiztos sikert aratott és közelebb került pályafutása ötödik vb-címének megszerzéséhez. Kulcsszavak: forma 1, Hamilton, Szingapúri Nagydíj
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában |
|
2018. szeptember 03.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel 30 pontra növelte az előnyét a vb-pontversenyben a most negyedik Sebastian Vettellel, a Ferrari német pilótájával szemben.
|
![]() |
![]() A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hatodik, és pályafutása 68. futamgyőzelme, Monzában ötödször diadalmaskodott. A második helyen Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája végzett, neki ez karrierje 100. dobogós helyezése, míg harmadikként honfitársa, Valtteri Bottas (Mercedes) zárt. A rajtnál az első sorból induló két Ferrari sikeresen tartotta maga mögött a Mercedes versenyzőit, az első kanyarba Räikkönen fordult el elsőként, mögötte Vettel és Hamilton érkezett. A következő féktávon Hamilton a külső íven haladva megpróbálta megelőzni Vettelt, ám a kanyarba befordulva a két autó összeért, Vettel megpördült, Hamilton viszont tovább tudott haladni. Mivel a rajt pillanatában a mezőny hátsó felében történt egy kisebb ütközés, a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, ez alatt Vettel kiment a boxba, és autóján kerekeket, valamint első vezetőszárnyat cseréltek a szerelők. A Safety Car a negyedik kör kezdetén állt ki a mezőny elől, az újraindításnál Hamilton azonnal megelőzte a célegyenesben Räikkönent, a finn pilóta azonban a következő kanyar előtt visszatámadt és egy határozott előzéssel visszaszerezte az első helyet. Vettel ekkor a 16. pozícióban száguldott, a harmadik helyen Max Verstappen (Red Bull) haladt. Räikkönen a 20. körben kiállt kerékcserére, Hamiltont viszont csak a 28. körben hívta ki a boxba a Mercedes, és a brit címvédő nem tudott Räikkönen elé visszatérni a pályára. Vettel időközben felzárkózott ötödiknek, majd kihajtott a boxba friss abroncsokért és tizedikként folytatta a versenyt. ![]() A vezetést ideiglenesen Hamilton csapattársa, a start óta ugyanazokon a gumikon száguldó finn Valtteri Bottas vette át, és tőle a Mercedes rádión azt kérte, hogy ne engedje maga elé Räikkönent, akit így Hamilton néhány kör alatt utol tudott érni. Bottas aztán a 36. kör végén állt ki a boxba kerékcserére, így az élen visszaállt a korábbi sorrend, Räikkönen, Hamilton és Verstappen száguldott a dobogós helyeken, Vettel pedig hetedik volt. Räikkönen autójának hátsó gumijai a hajrá kezdetére látványosan elkoptak, felhólyagosodtak, így a finn versenyzőnek egyre nehezebb feladattá vált maga mögött tartani Hamiltont. Vettel ekkor már feljött ötödiknek, ám nem sok esélye volt arra, hogy ennél a pozíciónál előrébb zárjon. Hamilton nyolc körrel a leintés előtt elérkezettnek érezte a pillanatot egy határozott és agresszív előzésre, amelyet hibátlanul végre is hajtott a célegyenes végén, Räikkönennek pedig a kopott gumikkal nem maradt esélye a védekezésre. Időközben Verstappent öt másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenybíróság, mert egy alkalommal úgy védekezett Bottasszal szemben, hogy meglökte a Mercedest. Ez azt jelentette, hogy ha Bottas öt másodpercen belül ér célba Verstappen mögött, akkor hivatalosan előtte végez. Verstappen dühösen és káromkodva reagált a csapatrádión a büntetés hírére, majd kijelentette, hogy minden eszközzel maga mögött tartja Bottast, még akkor is, ha így az ötödikként száguldó Vettel is öt másodpercen belül kerül hozzá. Ez végül meg is történt, a holland pilóta így harmadikként ért célba, de valójában ötödikként zárt. Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Hamilton
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén |
|
2018. augusztus 29.
Felejthetetlen pillanatokat tartogatott a BMW számára a Német Túraautó Bajnokság ez évi szezonjának hetedik felvonása, amelynek két éjszakai megmérettetésén a bajor prémiumgyártó 51 esztendős márkanagykövete egy speciálisan átalakított versenyautó volánjánál gurult rajthoz.
|
![]() |
![]() Miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel
Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként
aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a
célban. 2018. augusztus 24-26. között rendezték meg az olaszországi Misano városában a Német Túraautó Bajnokság (DTM) történetének első éjszakai versenyhétvégéjét, amely a sorozat idei szezonjának hetedik felvonása is volt egyben. Mindkét megmérettetést kiszámíthatatlan időjárási viszonyok, folyamatos box-kiállások és kaotikus versenyszituációk jellemezték, a BMW így egy futamgyőzelemmel, további négy pontszerző hellyel és egy bámulatos vendégszerepléssel zárta a fordulót. A szombati futamot a Mercedes brit pilótája, Paul di Resta nyerte. A BMW legeredményesebb versenyzője Timo Glock lett, aki a hetedik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót. Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépét a nyolcadikként, míg Marco Wittmann BMW Driving Experience M4 DTM versenyautóját a kilencedikként intették le a célban. A Shell BMW M4 DTM volánjánál ülő Augusto Farfus csupán egy hajszállal maradt le a szombati verseny pontszerző helyeiről, Joel Erikkson pedig a tizenkettedik helyre hozta be saját BMW M4 DTM gépét. Bruno Spengler ütközésbe hajszolta a BMW Bank M4 DTM versenyautót, így idő előtt fel kellett adnia a futamot. ![]() Alex Zanardi, a bajor prémiumgyártó olasz márkanagykövete, aki egy súlyos versenybalesetben korábban mindkét lábát elvesztette, augusztus utolsó hétvégéjén lehetőséget kapott a BMW-től, hogy egy speciálisan átalakított, két kézzel irányítható BMW M4 DTM versenyautó volánjánál vendégszerepeljen a Német Túraautó Bajnokság hetedik versenyhétvégéjén, az 51 éves sportfenomén pedig mindvégig magabiztos teljesítményt nyújtott: a folyamatosan változó időjárás következtében kiszámíthatatlan pályaviszonyok és élete első DTM-futama ellenére Alex Zanardi elkerülte a kockázatos versenyszituációkat és végül tizenharmadikként érkezett be a célba. Vasárnap aztán a BMW hét DTM-pilótája ismét versenyautókba ült, hogy felejthetetlen motorsport-pillanatokkal írják be magukat a gyártó történelemkönyvébe: Joel Eriksson, aki a BMW Motorsport Junior Program tehetségeként idén érkezett meg a Német Túraautó Bajnokság világába, élete tizennegyedik DTM-versenyén abszolút futamgyőzelmet aratott. A mindössze 20 esztendős fiatal ezzel a BMW motorsport-történetének legfiatalabb DTM-futamgyőztesévé avanzsált, aki a Német Túraautó Bajnokság több évtizede íródó történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé is vált egyben. Csupán Pascal Wehrlein, a Mercedes német pilótája előzi meg ebben a versenyben. A svéd újonc rendkívül kockázatos versenytaktikát vállalt akkor, amikor a mezőny egyetlen pilótájaként slick gumiabroncsokkal vágott neki a változékony időjárás előtt álló futamnak, vakmerő hozzáállása azonban kifizetődött. Alex Zanardi ugyancsak meglepetéssel zárta a Misano városában megrendezett versenyhétvégét, hiszen BMW M4 DTM versenyautóját a futam ötödik helyezettjeként intették le a célban. Bruno Spengler a tizenegyedik helyre érkezett be, mivel azonban a vendégpilótaként rajtoló Zanardi nem vesz részt a pilóták közötti pontversenyben, így a kanadai pilótát is pontszerző helyen írták jóvá. Marco Wittmann és Timo Glock egy ütközést követően csak a tizenharmadik és a tizenötödik helyen végzett, Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. Augusto Farfus idő előtt feladni kényszerült a vasárnapi megmérettetést. ![]() „Hihetetlenül büszke vagyok Joel-re, szívből gratulálok élete első DTM-futamgyőzelméhez” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Húsz éves futamgyőztesként a DTM történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé érett. Mindenképpen megünnepeljük ezt a sikert. Alex Zanardi 51 évesen elért ötödik helyezése ugyancsak hihetetlen. Fantasztikus teljesítményt nyújtottunk egész hétvégén! Kellőképpen kaotikus forduló volt, de végül jól végződött számunkra. Igyekszünk ezt a lendületet továbbvinni a Nürburgringre is” – fogalmazott Jens Marquardt. A sikeres DTM-szereplés után Alex Zanardi a 2019 januárjában elrajtoló Daytona-i 24-órás megmérettetést célozza meg, amelyet a BMW Motorsportnak adott exkluzív interjúban árult el. Mely három szóval jellemeznéd életed első DTM-hétvégéjét? Alex Zanardi: „Hátborzongató, vágyfokozó és érzelemdús. Hatalmas mosollyal az arcomon fogok visszagondolni erre a hétvégére.” Mi volt az első gondolatod, amikor vasárnap este ötödikként érkeztél be a célba? Alex Zanardi: „Először azt hittem, viccelődik a versenymérnököm, amikor bemondta a rádióba a helyezésemet. El sem tudtam képzelni. Módfelett optimista voltam ugyan az első tesztek után, de a szombati futamon egyértelműen kirajzolódott, hogy messze vagyok az élbolytól. Kicsit féltem attól, hogy utolér a hétvégére szánt sorsom, név szerint, hogy majd a mezőny végén körbekocsikázom a pályát. Ezt csak tetézte, hogy a folyamatosan változó időjárási viszonyok miatt esélyem sem volt körről körre feljavítanom a teljesítményemet. Minden alkalommal másképp viselkedett a pálya, mint azelőtt, így nem igazán tudtam koncentráltan fejlődni. Az ötödik hely, mint ilyen, és az egészen versenyképes köridők tekintetében abszolút fantasztikusnak mondható. Felér számomra egy aranyéremmel.” ![]() Alex Zanardi: „Minden percet és órát, amelyet azokkal az emberekkel tölthettem el, akik segítettek nekem abban, hogy Misano versenyhétvégéje valósággá váljon.” Mi volt a hétvége legnagyobb kihívása számodra? Alex Zanardi: „Pályán tartani a BMW M4 DTM versenyautót. (nevet) De végül sikerült. Pályafutásom során számtalan versenyt megnyertem, így hiszem, hogy minden megvan bennem ahhoz, hogy egy olyan gépet, mint a BMW M4 DTM, a fizikai teljesítőképessége határáig hajszoljam. Csupán a kellő DTM-tapasztalat hiányzott belőlem a többi pilótához képest.“ Milyen fogadtatásban volt részed a BMW-nél és a DTM-ben? Arról már nem is beszélve, hogy az olasz szurkolók is milyen odaadással fogadtak… Alex Zanardi: „Szeretném hinni, hogy életem során felejthetetlen élményekkel ajándékoztam meg azokat az embereket, akik hittek bennem. Eközben sokakat döbbentettem meg, mert nem hitték volna, hogy képes vagyok eljutni idáig. Egy ilyen nap végén csak meredsz magad elé a tükörbe nézve és újra átéled az elmúlt évek legszebb pillanatait. Hihetetlen érzés tudni, hogy mennyi embernek jelentek inspirációt. Elmondhatatlanul büszke vagyok erre.” Kulcsszavak: Alex Zanardi, autósport, bmw, DTM
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen |
|
2018. augusztus 27.
Az Ausztriában rendezett második bajnoki hétvége után ahol a lezúduló eső tette nehézzé a körülményeket, most az elmúlt hétvégén a Slovakiaringen az extrém hőség nehezítette meg a Gender Racing versenyzőinek a dolgát.
|
![]() |
![]() A kánikulai hőség alaposan próbára tette a versenyzőket és a technikát is. Ezért a csapat versenyzői külön edzésekkel is készültek a hőségre, valamint a Fit4Race egyik személyi edzője a helyszínen is felügyelte, hogy a bemelegítés mellett a kellő folyadékpótlásra is maximálisan odafigyeljenek. A futam előtt még úgy tűnt, hogy a pálya nyomvonalába újonnan beépített sikánhoz is alkalmazkodniuk kell majd a versenyzőknek, ám végül a rendezők úgy döntöttek, hogy az új részt inkább mégis kiveszik a nyomvonalból, mert az oda épített szegélykő bizonyos kategóriák autóinak extrém sérüléseket okozhatnak. Így a jól megszokott jól ismert nyomvonalon kellett megfutnia a GRT-s fiuknak is a lehető legjobb köröket az időmérőn. Az elsőn Rónai Tamás az ötödik, Hefler Róbert és Stern Roland a nyolcadik és a kilencedik helyet szerezték meg a rajtrácson. A szombati versenyfutam kicsit vegyesen sikerült a GRT három versenyzőjének. Rónai remek rajtot vett és sokáig autózott a harmadik helyen ám a végére már eléggé elfogytak a gumik és nem volt mit tenni a legerősebb magyar ellenfelének a lóerő fölényével sem, így végül a negyedik helyen zárhatta a futamot a magyar bajnoki értékelés második helyét is begyűjtve. Hefler Robertről talán mondhatjuk, hogy ott folytatta ahol a hosszú szünet előtti osztrák fordulón abbahagyta! ![]() Magabiztosan söpörte be a Formula Renault Kupa győzelmét és a magyar bajnoki értékelés harmadik helyét is jelentő hetedik helyen száguldott át a célvonalon. Stern Rolandot sajnos ismét nem kerülte el a balszerencse. Az edzéseken és az időmérőn talált beállításokkal és elért tempóval nem volt igazán elégedett ezért a versenyen is mindent beleadott ám a hetedik körben összeakadt az egyik magyar Formula Renault-os versenyzőtárssal melynek köszönhetően leszakadt Stern autójának az első szárnya, így feladni kényszerült a futamot. A második futam időmérőjén csak a megfutott köridők változtak egy kicsit a három GRT-s versenyző ugyanazokból a rajthelyekből várhatták a második bajnoki futamot. Szerencsére ezen már mindhárom versenyzőnk célba ért, ráadásul kettőjük a kategóriájuk aranyérmes helyén! Rónai Tamás a második futamban ismét bebizonyította, hogy a gyengébb technikával is komolyan felveszi a versenyt az F3-asok és a jóval erősebb E-2000-es autóval küzdő ellenfelekkel szemben. A negyedik pozícióban befutva szerezte meg a magyar bajnoki értékelés győzelmét. Hefler Robi ismét nem hagyott esélyt az ellenfeleknek a Formula Renault kategória élén és ráadásul Rónai mögött a magyar bajnoki második helyet is begyűjtötte. Stern Roland az időmérőn már egy jó időt tudott futni, amivel már elégedettebb volt. ám a futamon ezt még nem sikerült teljesen kamatoztatni, de így is felállhatott a Formula Renault kategória dobogóján a bronzos harmadik helyre! ![]() Összességében remek hétvégét zárt a GRT csapata ahol ismét különösen kiemelkedett az újonc Hefler Róbert teljesítménye, aki az újabb két futamgyőzelemmel újabb nagy lépést tett a Formula Renault Kupa bajnoki címe felé. Gender Tamás csapatfőnök: „Nagyon elégedett vagyok a csapat munkájával! A versenyzők nagyszerű eredményeket hoztak a kategória győzelmekkel a magyar bajnoki győzelemmel és dobogós helyezésekkel. A fiuk nagyszerűen helyt álltak az extrém hőségben a pályán és a szervizcsapat is a boxban hiszen mindhárom autó hibátlanul működött az extrém körülmények között is! Ismét nagyszerű meglepetés Hefler Robi kettős győzelme a kategóriában, amivel már lassan a bajnoki címét is bebiztosítja! Nagyon örülök, hogy ismét egy ilyen igazán komoly tehetséget találtunk, aki maximálisan jól tud élni a lehetőségekkel és rögtön ilyen remek eredményeket szállít! Rónai Tomi is pokolian gyors volt megint, hogy az extrém körülmények között is tudott lépést tartani az erősebb autókkal, ráadásul vasárnap egy magyar bajnoki győzelmet is szerzett ismét megmutatva a messze kiemelkedő tehetségét! Nagyon örülök, hogy Stern Roli is dobogóra álhatott és egyre jobban kezdi felvenni a versenyt a fiatalokkal! Nagyon büszke vagyok a fiukra, hogy ilyen nagyon komolyan vették a felkészülést minden téren erre a nehéz futamra! Reméljük Brno-ban már nem lesz ennyire szélsőséges az időjárás, mint az elmúlt két versenyhétvégén és hasonló remek eredményeknek örülhetünk majd a következő bajnoki futamokon is!” ![]() Rónai Tamás: „Nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén! Nagyon rám fért már az év eleje óta egy ilyen tiszta versenyhétvége ahol gond és ütközésmentes futamokat tudtam végre teljesíteni! Az is nagyon jó volt, hogy sokat gyorsultunk és egy ilyen pályán ahol nagyon meghatározó a motorerő ott is ilyen közel tudtunk lenni az erősebb autóval induló ellenfelekhez. A csapatnak is nagyon nagy köszönet jár, hogy a „nyári szünetben” rengeteg munkával felkészítették az autót, ami meg is látszott, hiszen egyetlen hiba nélkül üzemelt minden futáskor. Kicsit meg is lepett, hogy ilyen közel voltam az erősebb autókhoz, de talán ehhez az is hozzá járult, hogy komoly önbizalmat adott, hogy ilyen jó az autó és a fiuk ilyen rengeteg munkát fektettek bele, így ezáltal én is még többet vállaltam be a pályán feszegetve a határokat, mert tudtam, hogy maximálisan bízhatok az autóban! Összességében nagyon kellemes élmény volt ez a hétvége. Az újonnan épített és végül kivett sikán az még egy érdekes izgalmas kihívás lett volna, hogy az új nyomvonal esetleg mennyire keveri meg a megszokott erőviszonyokat. Reméljük jövőre már esetleg egy kicsit megújult nyomvonalon autózhatunk majd itt. Most már viszont a Brno-i futamra kell már készülnünk ahol reméljük hasonlóan jól szerepel majd a csapat!” Hefler Róbert: „Ez a hétvége talán jobban nem is sikerülhetett volna az eredmény szempontjából. Amin mindenképp nagyon sokat kell javítanom az a rajtjaim, mert az a Hungaroring óta amolyan mumus nekem. Már a szombati eredmény is óriási örömmel töltött el és nagy lökést adott. A vasárnapi futamba az ismét nem túl jól sikerült rajtnak köszönhetően rögtön hátrányba kerültem, de szerencsére hamar meg tudtam kezdeni a felzárkózást. Meg tudtam előzni csapattársamat Stern Rolit és nyomást tudtam helyezni a kategóriában élen autózó másik ellenfélre is, majd egy hirtelen lehetőségnél őt is meg tudtam előzni! Ez a vasárnapi győzelem ez még azért is külön értékes volt, mert egyben a magyar bajnoki értékelés abszolút második helyét is jelentette. Nagyon remélem, hogy a csapattal együtt ezt a nagyszerű sorozatot majd Brno-ban is folytatni tudom!” Stern Roland: Kulcsszavak: formaautó, Gender Racing, Slovakiaring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen |
|
2018. augusztus 24.
Habár ismerős pályán versenyezett a Hankook Racer Cup mezőnye, mégsem ment gondmentesen a harmadik versenyhétvége két futama.
|
![]() |
![]() A szlovákiai pályán ugyanis elsőként az aszfaltcsík ismeretlensége okozott némi izgalmat, előzetes információk alapján ugyanis, a pálya egyik leggyorsabb szakaszára a rendezők beépítettek egy lassítót, a versenyigazgatóság azonban az utolsó pillanatban mégis kivette a mesterségesen épített „akadályt”, hiszen nagyon lelassította a pályát, ezért pénteken már a jól megszokott, eredeti nyomvonalon zajlott az időmérés.A „színes” mezőnyt nem sokkal az első futam rajtja után a Safety Car intette megállásra, ami mögött két körön keresztül vonatoztak a versenyzők. A kistúra mezőnye meglehetősen változatos, ehhez mérten szinte borítékolható volt, hogy nem lesz zökkenőmentes az indulás, néhányan jól összeakadtak, ezért is volt szükség Safety Car-os beavatkozásra. Ebben a malőrben az egyik Hankook Racer Cup-os autó is érintett volt, a BMW-s Bölcskei Zsolt, aki emiatt volt kénytelen befejezni a futamot. ![]() A vasárnap délutáni slovakiringi második futamon az eredmény megismétlődött, azonban a forgatókönyv teljesen másként alakult. A sima rajtot követően minden versenyző megpróbálta kiépíteni a maga kis előnyét, amikor két Mazdás versenyző összeakadt és a baleset miatt a Safety Car szakította félbe a futamot. Gyakorlatilag itt indult újra a futam, és a szélárnyék miatt az élbolynak nagyon nehéz volt újra meglógnia. A Suzukik táborában, habár Király Richárd kezdett jobban, Kismarty-Lechner Gábor nem adta könnyen bajnoki pontjait, egy sikeres előzést követően újra az élre állt és tovább növelte előnyét a bajnoki tabellán. A BMW-k táborában a nap vesztese Laczkó Lehel lett, aki egy technikai malőr miatt gyorsan a verseny feladására kényszerült. Makai György mindezt kihasználva, újabb győzelmével a bajnokság élére állt, így számukra az utolsó két viadalra marad a bajnoki cím meghódítása. Bölcskei Zsolt végzett a második helyen, míg az újonc osztráké lett a harmadik hely, akinek mindezt egy kavicságyas kaland ellenére is sikerült megszereznie - írja a gyorsasagi.com. ![]() Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, Kismarty-Lechner Gábor, Makai György, Slovakiaring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón |
|
2018. augusztus 15.
Meredek hullámvölgyből kezd kijönni a Tim Gábor, aki pályaautós karrierje után lépett a rallye világába.
|
![]() |
![]() Ugyan erősen kezdett a Rallye2-ben, dobogóval majd összetett győzelemmel indította az évet, ám hamar megismerte milyen a rallye valójában. Két kiesés, majd egy gyenge eredmény következett Veszprémben. Így érkezett el az idei hatodik versenyhez, a Baranya Kupával folytatódott a 2018-as bajnokság. A komlói verseny előtt a JG2-Racing újabb teszten adott lehetőséget a pilótának, hogy még jobban összeszokjon az Opel Adam R2-vel. Fontos volt a tapasztalat szerzés, a beállítások csiszolása. Tim Gábor navigátorával Timár Tamással jól kezdett a prológon, a hatodikok lettek. Majd az első gyorsasági szakaszon elgumizták magukat, de a hatodik helyet őrizték. Ugyan bizakodott abban a páros, hogy most újra a győzelemért tudnak küzdeni, nem sikerült közelebb kerülniük az élmenőkhöz. Egy helyet tudtak javítani az összesen hét szakaszon, így az ötödik helyen érkeztek a komlói célba, mely a kategóriájuk második helyét jelentette. ![]() “Nem vagyok elégedett, de az biztos, hogy az év végén nagyon fontos lesz ez a kategória második hely. Persze, szeretnénk abszolút bajnokok lenni, de ez már nagyon messze került, szinte lehetetlen. Azonban a kategóriánkban, az 1600cc-esek között ez még lehetséges. Egyszerűen nem volt elég erőnk, hogy győzzünk. Pedig a csapat tényleg mindent megtesz, és tudom, hogy meg fogom ezt hálálni nekik. Voltak műszaki gondjaink, az autó teljesítménye sem volt elég, de nem hiszem, hogy csak az autóban kell keresnem a problémát, nekem, nekünk is kell fejlődnünk. Most még két versenyünk van hátra. Nem adjuk fel, minimum a kategória bajnoki címért szeretnénk küzdeni!” - foglalta össze Tim a komlói versenyét. Kulcsszavak: rali, tim gábor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamilton győzött és növelte előnyét |
|
2018. július 30.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi, 33. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, ezzel 24 pontra növelte az előnyét a pontversenyben a Mogyoródon másodikként záró, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.
|
![]() |
![]() A 33 éves Hamilton rekordot jelentő, hatodik alkalommal győzött Mogyoródon, az idei szezonban ötödször, pályafutása során 67. alkalommal állhatott a dobogó felső fokára. A harmadik helyen Vettel csapattársa, a finn Kimi Räikkönen végzett. A start előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek meg Sergio Marchionnéról, a Ferrari szerdán elhunyt elnökéről. A rajtnál Hamilton meg tudta tartani a vezető pozíciót, mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas igyekezett kivédeni a két Ferrari támadásait. Előbb Kimi Räikkönen próbálta megelőzni honfitársát, majd miután a kettes és a hármas kanyar között Vettel átvette a harmadik helyet, ő eredt Bottas nyomába. Az első kör végén így Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három helyezett sorrendje. Hamilton a tizedik körben már négy másodperccel vezetett Bottas előtt, közben a negyedik pozícióban száguldó Räikkönen arra panaszkodott a csapatrádióban, hogy problémája akadt a kulacsával és nem tud inni. A Ferrari boxából megerősítették, hogy a finn pilóta kulacsát elfelejtették csatlakoztatni, így Räikkönen a futam ideje alatt nem fogja tudni pótolni az elveszített folyadékot. A levegő hőmérséklete 33 fokos volt, a pilótafülkében ülve ez nagyjából 70 Celsiust jelent. Räikkönen a 14. körben kiállt a boxba kereket cserélni, a Mercedes pedig egy körrel később kihívta Bottast. A huszadik körben Hamilton, Bottas, Vettel volt az első három sorrendje. ![]() A címvédő autójára csak öt körrel később raktak friss abroncsokat, de az élre kerülő Vettelt még ezután is kint tartotta a pályán csapata, hogy minél jobban növelje a különbséget. A 32. körben 14.5 másodperc volt az előnye, de amikor a 39. körben a boxba hajtott, ez már csak 7.8 mp volt, mert a lekörözéseknél többen is feltartották. Időközben Räikkönen ismét kereket cserélt, a legtovább Daniel Ricciardo várt, ő a 45. körben állt ki, a negyedik helyről, és csak egy pozíciót veszített. Húsz körrel a vége előtt már körvonalazódott, hogy amennyiben baleset vagy műszaki hiba nem történik, a harmadik helyen haladó Vettel számára csak a második Bottas megelőzése lehet reális, mivel az éllovas Hamilton előnye egyre nőtt. A hajrában Vettel nagy lendülettel támadta Bottast, aki bár lassabb volt, a végsőkig próbálta őrizni pozícióját. A német versenyzőnek végül sikerült megelőznie finn riválisát, de a két autó a manőver közben összeért, a Mercedes első szárnyának jobb széle letört, a Ferrari bal hátsó gumija azonban sértetlen maradt. Hamiltonnak ez volt pályafutása 220., Vettelnek pedig karrierje 210. Forma-1-es futama. ![]() Hamilton számára ugyanakkor intő jel lehet a Hungaroringhez kapcsolódó érdekes statisztikai adat: 2004 óta a Magyar Nagydíj győztese az adott évben egyszer sem tudott világbajnokságot nyerni. "A szombati időmérő nagyon fontos volt, jól jött nekünk az eső, száraz aszfalton nem tudtuk volna felvenni a versenyt a Ferrarikkal" - ismerte el a futam utáni sajtótájékoztatón Hamilton. Hozzátette, a verseny nagyon jól alakult számára, bár azt sajnálja, hogy Bottas nem tudta megtartani a második helyet. "Ennek ellenére sok erőt ad a csapatnak sorozatban két győzelem után elmenni a nyári szünetre" - hangsúlyozta. Sebastian Vettel úgy értékelt, nem volt könnyű versenyük, de mindent megtettek, ami tőlük tellett. "A második hely a legtöbb, amit ma elérhettem, örülök, hogy ez sikerült és mindkét autónk dobogós helyen zárt" - fogalmazott. Kimi Räikkönen elárulta, hogy a futam elején szerettek volna nyomást gyakorolni Bottasra, de ez akkor nem jött össze, ezért stratégiát váltottak és a verseny végére ennek meg is lett az eredménye. A vb egy hónap szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik Belgiumban. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen |
|
2018. július 29.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzését, amelyet zuhogó esőben rendeztek meg a Hungaroringen.
|
![]() |
![]() A vb-pontversenyben is vezető 33 éves versenyzőnek ez volt az idei ötödik, egyben pályafutása 77. időmérős sikere. Hamilton mellől csapattársa, a finn Valtteri Bottas rajtolhat majd a vasárnapi futamon, a harmadik starthelyet pedig Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája foglalhatja el. Az összetett pontversenyben Hamilton mögött 17 pontos lemaradással második, négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel negyedik lett a Ferrarival. Az időmérő második etapjának elején aztán heves esőzés kezdődött, így a teljes mezőny az esős körülmények között használatos gumival teljesítette a mért köröket. Ennek a szakasznak "esett áldozatául" a 2014-es Magyar Nagydíj győztese, az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull), aki így csak a 12. helyről rajtolhat a vasárnapi futamon. ![]() A pole pozícióról döntő harmadik szakaszban a hétvége korábbi részében gyengélkedő Mercedes pilótái magukra találtak az esőben, és Hamilton nagy csatában aratta karrierje hatodik mogyoródi időmérős diadalát. Nagy esély előtt áll a spanyol Carlos Sainz (Renault), aki az időmérőn "elcsípte" az ötödik helyet, és szintén kiváló eredményt értek el a Toro Rosso versenyzői: a francia Pierre Gasly a hatodik, az új-zélandi Brendon Hartley pedig a nyolcadik pozícióból vághat majd neki a versenynek. Az időmérő után Lewis Hamilton elmondta, nehéz dolguk volt, hiszen kezdetben száraz volt a pálya, majd vizessé vált, így nehéz volt megítélni, milyen mértékben tapadnak a gumik, a váratlanul megszerzett első sornak viszont örült. "Erre nem számíthattunk, hiszen a Ferrarik a hétvége eddigi részében gyorsabbak voltak nálunk, de mindent megtettünk, hogy felzárkózzunk hozzájuk, aztán jött az égi áldás, és tisztességesen megküzdöttünk egymással. A csapat számára is nagyszerű, hogy a miénk lett az első és a második hely" - mondta. ![]() Csapattársa, Bottas az elmúlt hétvégén, Hockenheimben utasítást kapott a rádión csapatától, hogy ne veszélyeztesse Hamilton futamát és eredményét. Erre visszautalva most megjegyezte, szabadon harcolhatnak, ezért már nagyon várja a vasárnapi versenyt. Sebastian Vettel úgy fogalmazott, egészen a legvégéig jól sikerült számukra az időmérő. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, hungaroring, Kimi Räikkönen, Magyar Nagydíj, Valtteri Bottas
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben |
|
2018. július 23.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben, mivel az eddig élen álló, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel saját hibájából kiesett a hockenheimi futamon.
|
![]() |
![]() A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei negyedik, pályafutása 66. futamgyőzelme. Mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára Kimi Räikkönen, a Ferrari finn versenyzője állhatott fel. A rajtot és az első kanyart minden probléma nélkül "túlélte" a mezőny, Vettel megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Bottas és Räikkönen száguldott a második és harmadik helyen. Hamilton a 14. helyről rajtolva azonnal megkezdte a felzárkózást, a harmadik körben 11. volt, a 10.-ben pedig már hetedikként haladt. A kerékcserék sorát Räikkönen kezdte meg a 15. körben, Vettel pedig a 26. körben kapott friss abroncsokat, és az ekkor már ötödik Hamilton elé tért vissza a pályára. A három kör erejéig vezető Bottas a 29.-ben kapta meg az új gumikat, és Hamilton mögé jött vissza. A 30. körben így Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas volt az első négy helyen autózók sorrendje, igaz, Hamilton ekkor még egyszer sem járt a boxban kerékcserén. Tíz körrel később Räikkönent a csapatrádión arról tájékoztatták, hogy mind neki, mind Vettelnek óvnia kell a gumik állapotát, ugyanakkor a német pilóta jobb köridőkre lenne képes, ha Räikkönen nem közvetlenül előtte haladna. A finn versenyző kétszer is visszakérdezett, és azt kérte, közölje vele a csapat, hogy mi a feladata, majd bár ez nem történt meg, maga elé engedte Vettelt. ![]() A 43. körben Hamiltont is kihívták a boxba egy kerékcserére, miközben lassan egy heves eső közelítette meg a hockenheimi pályát. A csapatok és a pilóták körökön keresztül nem tudták eldönteni, hogy feltegyék-e az autókra a nedves aszfaltra alkalmas gumikat. Akadt ugyan, aki megpróbálkozott vele, de úgy tűnt, hogy ez rossz döntés volt. Amikor pedig már mindenki arra számított, hogy száraz marad a pálya, hirtelen eleredt az eső, így szinte a mezőny minden tagja csúszkálni kezdett, és alig tudta a pályán tartani versenyautóját. Ennek esett áldozatául a vezető helyen autózó Vettel, aki elmért egy féktávot, és belecsúszott a gumifalba, így kénytelen volt feladni a küzdelmet. A versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, amely mögött Hamilton, Bottas, Räikkönen volt az első három helyen körözők sorrendje. A Safety Car az 58. kör kezdetén engedte útjára a mezőnyt, és az újra indításnál Bottas megtámadta Hamiltont, de megelőzni nem tudta, majd némiképp leszakadt csapattársa mögött. Később kiderült, hogy Bottast a Mercedes csapat rádión utasította arra, hogy tartsa a második pozíciót. A hajrában Hamiltonnak sikerült megőriznie a vezetést, így azután, hogy két hete Vettel megnyerte a Brit Nagydíjat, ezúttal ő diadalmaskodott nagy riválisának hazai futamán. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, németország, Sebastian Vettel
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! |
|
2018. július 20.
Mór Csaba és olasz versenyzőtársa Patrick Zamparini a hétvégén a GT4 Európa Bajnokság belga fordulóján vesz részt a Racing One Motorsport Audi R8-asával Spa-Francorchampsban! Csaba számára ez a legjobban várt helyszín a versenysorozat folyamán, a hétvégi verseny előtt nemrég egy tesztnapot is lebonyolított a legendás versenypályán a Racing One csapatával.
|
![]() |
![]() Olaszországban az előző futamon Misanoban Patrick révén az első hazai futották és ismét keményen megküzdöttek a körülményekkel és a technikával, hogy újra a dobogóért és a győzelemért autózhassanak. A győzelem ugyan még várat magára, de az olasz versenyhétvégén visszahozták a bajnoki esélyeket! Az első futamon a negyedik és a PROAM kategória második helyét szerezték meg, míg a második versenyen egy tizenötödik és a kategóriában egy ötödik hely került a nevük mellé, de így is nagyon értékes bajnoki pontokat gyűjtöttek. Ezzel mindössze négy pontra faragták le a hátrányukat a bajnoki tabellán. A GT4-ben az olasz magyar kettős az első három versenyhétvége után 89 ponttal áll a GT4 Pro-Am kategória második helyén, a bajnoki tabellán. Remélhetőleg a SPA-ban teljesített tesztnap nagyban hozzá járulhat majd, hogy sokkal hamarabb sikerül megtalálniuk a pályához ideális beállításokat az R8-asra mint az első három hétvégén ahol ez pár nagyon értékes, igazán jó helyezésbe és Angliában a pontszerzésbe is került. ![]() A fiuk nagyon bíznak benne, hogy a hétvégén már az első szabadedzéstől kezdve kizárólag csak a pályára és a gyorsaságra koncentrálhatnak! Erre már csak azért is nagy szükség lenne, mert úgy látszik, nem csak Csaba imádja a legendás belga pályát mert a hétvégén nem kisebb mint 50 autós mezőnyben kell majd helytállniuk a többi 98 sporttárssal szemben! Kulcsszavak: autósport, GT4 Európa Bajnokság, Mór Csaba
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 799 | Megjelenítve: 101 - 110 |