Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 101 - 110
Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

2018. november 17.
Michelisz Norbert a rajthoz képest egy helyet javítva ötödik lett a makaói első futamon, miközben csapatemberként segítette BRC-s társát, a bajnoki címért harcoló Tarquinit.
Részletek

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

A makaói első futam rajtsorrendjét az első időmérő végeredménye határozta meg, amelyen Michelisz Norbert ugyan a hetedik helyen végzett, de a rajtrácson a hatodik pozíciót foglalta el, mivel az eredetileg negyedik Yann Ehrlacher-t motorcsere miatt a mezőny végére küldték.

Mivel Michelisz BRC Racing Teames csapattársa, a bajnoki éllovas Gabriele Tarquini a második időmérőn csak a 14. helyen végzett, így a második és a harmadik futamokon nehéz lesz számára az erős pontszerzés, a magyar pilótának az első futamon érthető módon segítenie kellett a mögüle induló olaszt, aki a végső győzelemért küzdött a rivális hyundaios csapat versenyzőjével, Yvan Mullerrel.

A rajtnál jól jött el Michelisz, aki megelőzte az ötödik helyért Mehdi Bennanit, mögötte Tarquini ugyanígy tett. Ami viszont nem volt jó hír az olasz számára, hogy a harmadik helyről rajtoló Muller átvette a vezetést Rob Huff-fot és Esteban Guerrierit megelőzve. Norbi a megbeszéltek szerint az első adandó alkalommal maga elé engedte Tarquinit, de így is maradt ötödik, mivel Guerrieri visszaesett mögéjük a hatodik helyre a Lisboa-kanyarban.

Michelisz Norbert ötödik lett az első futamon Makaóban

Még az első körben bejött a safety car, miután Bennani vezetésével több autó összekoccant. Egy körrel növekedett meg emiatt a versenytáv. A folytatásban Michelisz sérült technikával igyekezett feltartani a mezőnyt Tarquini mögött, ugyanis a rajt után egy ütközésben kapott az autója. Közben a második helyre fellépő Jean-Karl Vernay megelőzte az élen haladó Mullert. Az ötödik körben piros zászlós szünet következett, miután Gordon Shedden Audija kötött ki a falban, mögötte pedig feltorlódtak az autók.

Miután újraindult a futam, a nyolcadik körben Michelisz mögött Oriola megelőzte Guerrierit, de az argentin hamar visszaszerezte a pozícióját tőle. A leintésig viszont Norbit hiába üldözte a hondás, mert a Hyundai magyarja okosan tartotta őt maga mögött, és szerezte meg az ötödik helyért járó 12 pontot az első futamon.

A második és a harmadik makaói futamokat magyar idő szerint vasárnap 1:20-kor és 4:00-kor rendezik, amelyeken Michelisz Norbert a 8., illetve a 3. helyről rajtol majd, és az M4 Sport, valamint az Eurosport 1 élőben közvetíti.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, WTCR
 
A bajnokok autója – Honda Civic Type R A bajnokok autója – Honda Civic Type R Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Magyar Nagydíj - Vettel nyerte a jubileumi futamot Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n
 
Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

2018. október 31.
A Peugeot Márka 2018-ban visszatért a magyar ralibajnokságba, pénzdíjas 208 R2 márkakupa szervezésével. FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautókat állított csatasorba, melyhez egységesen a PIRELLI szállította a gumiabroncsokat, a szakmai ellenőrzést pedig a TRT (Tagai Racing Technology) biztosította.
Részletek

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

A sorozat utolsó állomása és egyben a magyar ralibajnokság utolsó 2018-as futama a Nyíregyháza rali, melyet két tapasztalt pilóta részvételével ünnepel a Peugeot márka.

Két nagymenő tér vissza a Nyíregyháza ralin – a magyar ralisport legeredményesebb versenyzője, a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, és a kétkerékhajtású kategóriák (F2, S1600) koronázott királya, Bútor Róbert.

Mindketten egy-egy Peugeot 208 R2-t vezetnek az idényzáró viadalon, méghozzá promóciós céllal – a sorozatot népszerűsítve, tanácsaikkal segítve a mezőny tagjait.

A Peugeot 208 R2 Rali Kupát az idén hívták életre, és kiderült, hogy van benne perspektíva, a hazai utánpótlás-nevelés egyik alappillére lehet az elkövetkező években.

„A Peugeot 208 R2 márkakupa nagyon jó kezdeményezés, és nemcsak azért, mert a futamok végén az első három helyezett pénzdíjat kap, hanem mert egyforma körülmények között versenyez a mezőny, azonos PIRELLI abroncsokkal, azonos feltételekkel – mondta ifjabb Tóth János. –


Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

Ez egy nagyon tiszta sorozat a magyar raliban, így jó lenne, ha jövőre még többen állnának rajthoz a kategóriában. Így jött az ötlet, hogy Bútor Robival mi is rajthoz álljunk a Nyíregyháza ralin, ami nagyon érdekesnek ígérkezik. Számomra azért is, mert két éve nem versenyeztem, arról nem beszélve, hogy versenykörülmények között még nem is vezettem elsőkerekes autót – úgyhogy nagy érdeklődéssel várom a hétvégét. Ráadásul ha a mezőny tagjai leszünk, plusz segítséget tudunk nyújtani a kupa résztvevőinek is…”

A verseny azonban verseny – ezt „Janika” is elismeri, mint ahogy azt is, hogy mindenki azért áll oda a rajthoz, hogy minél előrébb végezzen. „Sok minden kell ahhoz, hogy megnyerd egy ilyen kategória versenyét, én őszintén szólva nem tudom, hogy mire számíthatok. Nem hinném, hogy én vagyok ennek a kategóriának a legnagyobb esélyese, de ezúttal nem is ez a lényeg. A Nyírség ralikról egyébként jó emlékeim vannak – nyolc-kilencéves lehettem, amikor apukám elvitt oda, úgyhogy kicsit nosztalgiázom majd a jövő hét végén. Másrészt pedig ez egy hosszú és nehéz viadal lesz – egy kicsit mindenki kizökken majd a megszokott, ORB-komfortzónájából, ami szerintem jó hatással lesz a küzdelemre.”

A versenyt jövő hét végén, vagyis november 11-13-án tartják meg Nyíregyháza központtal, pénteken egy városi gyorsasági szakasszal kezdődik a csata, majd pedig hosszú pályák következnek szombaton és vasárnap.

Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér!

S hogy mit vár az előtte álló versenynapoktól Bútor Róbert?

„A Peugeot Márka keresett meg, hogy lenne-e kedvem visszaülni egy R2-esbe, én pedig nagyon megörültem a lehetőségnek, mert mindig kihívás egy kisebb autót vezetni – mondta Bútor. – A célunk az, hogy minél több tapasztalatot adjunk át első kézből a márkakupa fiatal versenyzőinek, ebben a gumiválasztás, a beállítások terén szerzett nagy tapasztalatunk segíthet, és az, hogy jó néhány profi csapattal dolgoztunk együtt korábban, tőlük is sok mindent tanultunk. A verseny maga hatalmas kihívást jelent majd, egyrészt az össztávja miatt – a pécsi IRC-futam óta ez a leghosszabb itthoni verseny –, másrészt ahogy hallom, új pályák is várnak ránk, ami a navigátoroknak is ad pluszfeladatot.

És hát… Van az embernek egója is, úgyhogy értelemszerűen megpróbálunk majd nyerni. Nekem van a legtöbb F2-es, illetve S1600-as bajnoki címem, nem lenne jó érzés, ha nem lennénk a mezőny elejében. Eddig összesen egyszer versenyeztem R2-es autóval, 2010-ben Veszprémben, ami egyrészt nagyon régen volt, és murván történt, úgyhogy nagyon új lesz számomra minden. Janinak meg talán még inkább. De ettől is izgalmas. Szeretnék jól és bátran menni, segíteni mindenkinek a gumiválasztás és a beállítások terén. S remélem jó kis harcok, jó kis küzdelmek alakulnak majd ki a kategóriában...”


Kulcsszavak: autósport, Bútor Róbert, ifjabb Tóth János, Peugeot 208 R2, rali
 
Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Tim Gábor: Hivatalosan visszalépünk az RCM CUP-ból Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Mégsem ez az utolsó tánc Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing
 
Dobogó után akciódús kilencedik hely

Dobogó után akciódús kilencedik hely

2018. október 29.
Nagy izgalmak és sok oda-vissza előzés után a kilencedik helyen végzett Michelisz Norbert a harmadik szuzukai futamon.
Részletek

Dobogó után akciódús kilencedik hely

Vasárnap hajnalban Michelisz Norbert úgy készült a szuzukai versenyhétvégét záró harmadik futamra, hogy nem sokkal korábban megszerezte az első dobogós helyezését a nyári szünet után a WTCR-ben.

"Nagyon vissza akartam térni a dobogóra, mert kellettek a pontok. Az utolsó futamon sok múlik majd a rajton, mert nehéz előzni ezen a pályán. Ha túl közel kerülsz az előtted lévőhöz, elhasználod a gumikat és veszítesz a tapadásból. De mindent megteszek, szeretnék további pontokat gyűjteni"

- nyilatkozta a Hyundai magyar pilótája a két futam között.

A hétvégét záró versenyen a hetedik helyről indult Michelisz Norbert, és a rajt után a külső ívre szorult, így visszaesett a kilencedik helyre. Nem sokkal később az Esteban Guerrierivel való csata közben újabb két helyet veszített. Még mindig az első kör végén jártuk, amikor Norbi Rob Huff elé került, így visszakapaszkodott a pontszerző tizedik helyre.

A harmadik körben Pepe Oriola és Yvan Muller összecsapására megérkezett hátulról Michelisz és Huff, ők ketten össze is értek kicsit, amit kihasználva a brit visszaelőzte a magyar versenyzőt. Ezt követően Norbi leszakadt Huffról a 11. helyen, de két körrel később újra ott volt a közvetlen közelében. A hetedik helyen autózó Guerrieri mögött kialakult egy öt-hat autóból álló vonatozás. Ebben a bolyban Norbi hol feljebb lépett, hol hátrébb esett a 9. és a 11. hely között.

Dobogó után akciódús kilencedik hely

A kilencedik körben Michelisz összeért Yvan Muller autójával, aminek következtében a francia kiesett, a magyar versenyzőt pedig Thed Björk és Jean-Karl Vernay is megelőzte, így megint visszaesett a 11. helyre. Hamarosan Norbi azonban visszaelőzte Vernayt, majd miután Pepe Oriola letöltötte a boxutca áthajtásos büntetését, a kilencedik helyet szerezte meg, amivel két pontot gyűjtött.

Mivel Muller nem szerzett pontot, Gabriele Tarquini pedig Kevin Ceccon 5 másodperces büntetésének köszönhetően nyert, 40 pontos előnnyel utazik a makaói szezonzáróra az olasz. Plusz a BRC Racing Team kilenc pontos előnnyel átvette a vezetést az YMR előtt.

Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
 
A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller A Cyan Racing-et erősíti a négyszeres világbajnok Yvan Muller Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián Dobogó után akciódús kilencedik hely A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron Dobogó után akciódús kilencedik hely A Toyota a 2010-es évek közepén automatikus vezetéstechnológiákkal működő, fejlett vezetéstámogató rendszert mutat be Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban Hat Audi RS 3 LMS versenyautó áll majd rajthoz az új WTCR-FIA sorozatban
 
Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

2018. október 28.
Egy szép előzéssel feljött a dobogós helyekre Michelisz Norbert a második szuzukai futamon, amelyen a harmadik pozícióban intették le.
Részletek

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!

Miután a szombati első futamon pont nélkül maradt Michelisz Norbert, a vasárnapi fordított rajtrácsos futamon a negyedik helyről indult magyar idő szerint vasárnapra virradó éjjel három órakor. A rajt után a Hyundai magyar versenyzője maradt a negyedik helyen, és rögtön a futam elején bejött a safety car, mivel Mehdi Bennani meglökte Esteban Guerrierit, aki emiatt a gumifalba ütközött.

Tíz körre növekedett a versenytáv a biztonsági autózás miatt. A harmadik kör végén, a célegyenes előtt Michelisz kifékezte Denis Dupont, szép előzéssel lépett fel a harmadik helyre az Audit megelőzve. Ezután rögtön megkezdte a felzárkózást az első két helyen ellépő Rob Huff, Pepe Oriola kettősre, a hetedik kör végére már hat tizedre megközelítette a Cuprát, de az egyenesekben sokat segített a spanyolnak az 50 kilóval könnyebb autója.

A kilencedik körben Oriola lecsúszott kicsit az ívről, Michelisz közvetlenül mögé ért, de az előzésre nem volt hely. Hiába tett meg mindent az újabb előzésért, az egyenesekben túl nagy volt a Cupra gyorsaságbeli fölénye, így Norbi maradt a harmadik helyen, és a nyári szünet után először állt fel a dobogóra a WTCR-ben.

Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban!
Kulcsszavak: autósport, japán, michelisz, WTCR
 
Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán Újabb Citroen diadal – Ezúttal hazai pályán A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Minden jó, ha jó a vége! Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Az ABB és a Porsche együttműködésre lép az e-mobilitás piacán Autóverseny a javából - Hungaroringen  a Hankook Racer Cup Autóverseny a javából - Hungaroringen a Hankook Racer Cup
 
Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dőlt el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
Részletek

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

A hétvége második futamai


Gregor Zsigo magabiztos győzelmével zárult a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának vasárnap délelőtti, hétvégi második versenye. A Hungaroringen zajló megmérettetés második körében a szlovák versenyző jól kapta el a gördülő rajtot, így őrizve meg vezető pozícióját. A tapasztalt pilótának, Bódis Kálmánnak hazai pályáján csupán az üldöző szerepe jutott, de tisztességes helytállással végig megőrizte második helyét. A legjobb Lotusos Balogh Bence állhatott az abszolút dobogó harmadik helyére, azonban kategóriája győzelmét is a zsebében tudhatja.

A sorban ismét egy Lotus Exigé-t irányító pilóta Vizin Tamás érkezett a negyedik, a Lotus Cup Eastern Europe második helyével a Seat-os Kismarty-Lechner Gábor előtt.

A Hankook Racer Cup sorozatának élén ismét a bajnoki címre hajtó Makai György végzett, míg a „kistúrások” között Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Bódis Kálmán (BMW Z4 GT3): „Szép az idő, megyünk. Utolsó verseny, kicsit autókázunk, a végeredményen ez már nem változtat.”

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Nagyon jól jött ki az első kanyarom, a kategóriatársamat gyakorlatilag már ott sikerült megelőznöm. Utána eseménytelen volt a futam, spóroltam a gumikkal a harmadik versenyre. Ugyanígy szeretnék nyerni ott is.”

Balogh Bence (Lotus Exige): „Jó versenyen vagyunk túl, Vizin Tomival jót játszottunk. Kálmán hideg  slickkel kicsit feltartott minket, kellett egy kis idő mire megmelegítette. Szerencsére egy kicsit meg tudtam lógni, ami így az év végén különösen jó levezetés. Nagyon boldog vagyok, hogy ebben az évben megnyertem az Európa Kupát.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Itt vagyok a célban, ami a tegnaphoz képest már nagy eredmény, amit köszönök  a csapatomnak. Az utolsó helyről indultam, ami nem volt jó érzés, de próbáltam koncentrált lenni, és gyorsan átmenni a mezőny végén. Igyekeztem Csabit gyorsan utolérni, ami a második kanyarra sikerült is. Egymásra vigyázva megelőztem, és gyorsan felzárkóztam Egonra. Itt kezdődött egy élet-halál harc, ami ízig-vérig autóverseny volt, egy fair csata, aminek minden percét élveztem. Egy tervezett előzéssel végül sikerült megelőznöm, aminek nagyon örülök.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „Azt gondolom, hogy ma is egy izgalmas futamon vagyunk túl, bár a végére kissé elszakadtunk egymástól. Most több volt itt a lekörözés, ami megrostálta a mezőnyt, mert mindig figyelni kellett a kék zászlót, mindig jött valaki, ezért nem tudtunk akkora figyelmet szentelni egymásnak, nem lett késhegyre menő harc, mint tegnap. Az első pár körben azonban  jó kis márkakupás élményeket szereztünk.”

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság ez évi utolsó előtti formaautós futamán Magyar János ismét legyőzhetetlennek bizonyult, rajt-cél győzelmet aratott. A második helyen befutó Rónai Tamás hátránya verseny kezdetén még csak fél másodperc volt Magyarhoz képest, ez az utolsó körökre öt másodperc fölé emelkedett. A harmadik helyet Pénzes Attila szerezte meg.

Nyilatkozatok:

Magyar János (Tatuus Honda): „A rajt most kevésbé sikerült, mint tegnap, de ennek ellenére elsőként sikerült elfordulnom az első kanyarban. Innentől kezdve végig kontroll alatt tudtam tartani a versenyt, folyamatosan figyeltem Tomit a tükörből, hogy néha jobb időket ment, néha rosszabbat, én próbáltam konstans tempót autózni, majd megtartottam egy kis előnnyel a vezető helyet, és behoztam az első helyre az autót.”

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Jól éreztem magam a mai első versenyen is, futottam a saját versenyemet. Ugyanaz történt, mint tegnap, mint ahogy egész évben is… Elfogadtuk, tudjuk azt, hogy hányadán állunk, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, folyamatosan gyorsulunk, fejlődünk, ez az, amihez mi magunkat mérjük. Van egy kis fékproblémánk, amivel igazából már régóta küszködünk, emiatt nem teljesen komfortos az autó.”

Az Int. Suzuki Cup Europe vasárnapi első futamát nagyszerű versenyzéssel a nyolcadik helyről rajtoló Molnár Bendegúz nyerte. Molnár a tizenöt körös verseny nyolcadik körében megelőzte az élről induló Nagy Benjámint és onnantól kezdve csak növelte előnyét. Nagy Benjámin végzett tehát a második helyen, mögé pedig Körmöczy Balázs jött fel a harmadik helyre. A futam harmadik helyezettje végül hivatalosan az ötödik helyen befutó Bernula István lett, mert Körmöczy Balázs 27 másodperces büntetést kapott.

Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Molnár Bendegúz: „Nagyon jó volt. Megtaláltuk az autónak azt a hibáját, amivel egész évben gondunk volt. Igazából egy csatlakozó volt kontakthibás. Tegnap még a verseny előtt is kidobta ezt a hibát, de most kicseréltek néhány alkatrészt. Már a második kanyarban harmadik voltam, onnan pedig kicsit taktikáztam, nem akartam az előttem lévőket azonnal megelőzni. Azt próbáltam felmérni, hogy hol vagyok gyorsabb. Amikor úgy láttam, hogy itt az idő, megelőztem az előttem haladót és meg is tudtam tartani a helyemet. Nagyon boldog vagyok.”

Nagy Benjámin: „Az első körökben kicsit elmentem a többiektől, utána Bendi feljött rám. Nagyon szoros csatát vívtunk. A verseny végéig tartani tudtam a helyet, a végére feljöttek a többiek, izgalmas verseny volt.”

Körmöczy Balázs: „A rajtnál nagyon beszorultam a többiek közé, így mindig középen voltam. A vége felé mindenkinek el volt már kopva a gumija és túl voltak melegedve a fékjeink, de szerencsére előrébb tudtam menni.”

A hétvége harmadik, egyben záró futamai

Az Int. Suzuki Cup Europe harmadik futamán kavargós rajt után Lengyel Ádám rajt-cél győzelmet aratott. Az élmezőny végső sorrendje tulajdonképpen már az első kör végére kialakult, az élen Lengyellel és egymással Bernula István és Molnár Bendegúz vívott nagy csatát. A negyedik helyen végig Vincze Ádám autózott, mögötte Körmöczy Balázs és Nagy Benjámin futott be az ötödik és hatodik helyre.


Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Bernula Istvánt a verseny vége után diszkvalifikálták ezért a végső sorrend a következő lett: Lengyel Ádám, Molnár Bendegúz, Vincze Ádám.

Lengyel Ádám: „A Suzuki Swift kupában a harmadik versenyen elért győzelmem teljesen váratlanul ért. Nagyon örülök neki, ez volt életem olyan első abszolút győzelme, amikor én értem be az első helyen.”

Gregor Zsigo a harmadik futamgyőzelmet is bezsebelte a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának évadzáró viadalán. Bódis Kálmán rutinos pilóta lévén is, most csak a második helyet tudta kibérelni magának. A harmadik helyen a most Seat Leónt kormányzó Kismarty-Lechner Gábor végzett.

A sorban a Lotusok legjobbja Vizin Tamás érkezett márkatársa Burkus Egon előtt. A Hankook Racer Cup sorozatának leggyorsabbja a fiatal tehetség Laczkó Levente volt, megelőzve a sorozat magyar bajnokát, Makai Györgyöt. A „kistúrások” között ismét Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Gregor Zsigo (BMW Z4 GT3): „Nagyon jó volt a hétvége, az autó nagyon jól működött. Megnyertük az összes versenyt. Kicsit fárasztó is volt, mert négy verseny nem kevés.”

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Az ob kistúrában sikerült megszerezni az abszolút második helyet, a díjátadón jár majd érte a kupa, nagyon örülök neki.”

Vizin Tamás (Lotus Exige): „Kalandos volt a mostani verseny, kaptam egy drive through büntetést, a rajtnál lehetett valami. Volt miért rohanni, jó volt.”


Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Összejött a magyar bajnoki cím. 2017-ben is a bajnokság feléig esélyes lettem volna a bajnoki cím megszerzésére, de akkor a slovakiaringi balesetnél minden reményem elszállt, ennek ellenére becsülettel végigcsináltam. Idén minden úgy jött össze, ahogy terveztem, sikerült az összes futamot megnyernem, fordított rajtrács ellenére is. Talán egy kicsit hiányoltam a tavalyi srácokat, akikkel nagyon nagyokat mérkőztünk, de ettől ez még egy bajnoki cím, aminek nagyon örülök. Az endurance-ban is nyerni tudtunk Tóth Csaba csapattársammal, nagyon sikeres szezonon vagyunk túl, már most várom a 2019-es idényt.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „2005-ben voltan utoljára magyar bajnok, de ez az év rendkívüli, hiszen ralikrosszban és a gyorsasági szakágban is sikerült a bajnoki cím. Az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, sajnos megütöttem az autó alját. Felmerült, lehet megsérült az olajdekni, mert jó büdös lett az autóban, kijöttem, a szerelők átnézték az autót. Visszaengedtek, mert nem sérült az autó alja, így az utolsó helyről nagy munkával visszajöttem a második helyre.”

Laczkó Levente (Hankook E30 Racer Cup): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem, kár, hogy Gyurit nem tudtam test-test elleni küzdelemben megverni. Tegnap megpróbáltuk, akkor ő fölényeskedett, most azonban én nyertem.”

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság idei utolsó formaautós futamán Rónai Tamás ebben az idényben másodszor, futamgyőzelmet aratott. A verseny első harmadában még Magyar János állt az élen, majd Rónai átvette a vezetést és az utolsó, tizenhatodik körben 0,9 másodperces előnnyel nyerni tudott. A harmadik helyen Pénzes Attila futott be.

Nyilatkozatok:

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Izgalmas kis futam volt, az elején úgy tűnt minden veszve van, azonban utána sikerült felzárkóznom. A legvégére utolért a Jani, de a célegyenesben láttam, hogy nem nagyon tud velem mit kezdeni. Nagyon jó volt így zárni a szezont, nagy köszönet a csapatnak!”

Magyar János (Tatuus Honda): „Az utolsó versenyen is a pole pozícióból indultam, amit meg tudtam tartani, majd a verseny háromnegyed részénél, a kuplungom elkezdett rendetlenkedni. Nem tudtam rendesen váltani, próbáltam úgy segíteni a technikát, hogy a fordulatszámot figyeltem, hogy visszahűljön. Igaz csak a második helyen, de be tudtam hozni az autót a célba, ami a bajnoki címet jelentette.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen Komoly kontingenssel a Mecsek Rally-n! López és Loeb osztoztak a serlegeken López és Loeb osztoztak a serlegeken Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen Budapesten Robert Wickens a Mercedes-Benz legjobb pilótája Vasárnap eldőlt a bajnoki címek sorsa a Hungaroringen A BMW-s Marco Wittmann a DTM idei bajnoka Erős Goodyear-jelenlét a Kamionos Magyar Nagydíjon Erős Goodyear-jelenlét a Kamionos Magyar Nagydíjon
 
Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

2018. október 08.
Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. Napsütésben, némi szélben 49 versenyző sorakozik fel több kategóriában a rajtvonalnál a hétvége folyamán. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dől el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.
Részletek

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A küzdelmek szokás szerint az időmérő edzésekkel kezdődtek szombaton. A reggeli első időmérőn a túrások mellett a Hankook Racer Cup és a Lotus Kupa versenyzői hajtottak a pole pozícióért.

A nagy túraautók kategóriájában a szlovák Gregor Zsigo lett a leggyorsabb BMW-jével, míg a Lotusok versenyében Balogh Bence teljesítette legjobban a 4381 méteres távot. A kis túraautósok között Gerencsér Dávid érte el a legjobb időt. A Hankook Racer Cup versenyzői közül a bajnoki címre hajtó Makai Györgyé lett az első rajthely.

A formaautósoknál a bajnokságban jelenleg második helyen álló Rónai Tamás indulhat az élről. Vele egy sorba a bajnokságban vezető Magyar János került. Magyar számára nagy a tét, a hétvégén megvédheti bajnoki címét.

A Suzuki Swift Cup Europe mezőnyében Molnár Bendegúznak, aki a kategória 2017-es bajnoka, sikerült kiharcolnia a legjobb rajthelyet.

A Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának versenyével indult a háromfutamos, bajnoki záró hétvége. A népes mezőny egy roppant színes és izgalmas viadallal nyitott, ahol Safety Car-os megmérettetésen a pole pozícióból induló „nagytúrás” Gregor Zsigo rajt-cél győzelmet aratott, a szintén BMW-t kormányzó Bódis Kálmán előtt.

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A Lotusok versenyének győztese Vizin Tamás volt, aki csupán egy hajszállal előzte meg a második helyen végző riválisát, Balogh Bencét. A Lotus Cup Eastern Europe dobogójának harmadik fokára Sánta János állhatott.

A „kistúrások” első megmérettetéséből Gerencsér Dávid került ki győztesen, míg a Hankook Racer Cup sorozatának élén Makai György végzett.

Nyilatkozatok:

Gregor Zsigo (BMW M6 GT3): „A verseny jó volt, volt egy kis Safety Car, de utána is jól el tudtam menni a mezőnytől. A kocsim utolsó generációs BMW, jobban gyorsul, mint a többi autó, jobban lehet vele közlekedni a kanyarokban.”

Vizin Tamás (Lotus Exige): „Alapvetően nekünk ez már levezetés, mert a szezonon, az Európa-bajnokságon túl vagyunk. Nagyon jól éreztem magam. A rajt szerencsére jól sikerült, az döntötte el tulajdonképpen a meccset. Pici szerencsém is volt, Bencével csak az utolsó két körben értünk össze és csatáztunk igazán nagyot. Ha ezt elkezdjük a második-harmadik körben, nem biztos, hogy bírom a végéig.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „A futam egy nagyon izgalmas és küzdelmes verseny volt, de így hogy egy korrekt csatában sikerült az autót karcmentesen behoznom, azt gondolom, hogy megérkeztünk egy olyan sorozatba, ami a korrektségről és az igazi versenyzésről szól. Boldog vagyok, mert a sorozat visszahozta azt az érzést, amiért egy márkakupa létrejött, köszönettel a Hankooknak, hogy idén ezt megvalósította. Vezetem a bajnoki tabellát, igaz csak pár ponttal Laczkó Lehel előtt, azonban jelen pillanatban ő a ralikrossz bajnokságban versenyez, így nagy valószínűséggel nem lesz olyan nagy feladat behúzni a bajnoki címet, bár a többiek bonyolítják a hétvégémet…”

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

A formaautósok hétvégi első versenyét a bajnokságban vezető Magyar János nyerte. A verseny egyharmadáig Rónai Tamás állt az élen, de Magyar ügyesen megelőzte, és tartotta a helyét a célig. A harmadik helyet Hefler Róbert szerezte meg.

Nyilatkozatok:

Magyar János (Tatuus Honda): „Maga a rajt jól sikerült, hiszen az első kanyarig meg tudtam szerezni az elsőséget, majd a középső szektorban a sikánnál Tomi mellém szúrt, ami kicsit veszélyes volt, kinyitottam a kormányszöget, hogy elkerüljem az ütközést. Sikerült megelőznie, majd tudtam, hogy a célegyenes végén ezt a pozíciót vissza tudom szerezni, türelmesen kivártam, így is történt, és az első helyen végeztem.”

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Egy jó rajtot követően, négy erős kör következett, ami után sajnos meg kellett válnom az első helytől. Egy-két körön keresztül még ott tudtam maradni, aztán folyamatosan nőtt a hátrányom, nem is nagyon fűztem nagy reményeket a futamhoz, mert tisztában voltam a motorerő-hátrányunkkal, amennyire lehet, azért nyomjuk neki.”


Az Int. Suzuki Cup Europe hétvégi első versenyén Bernula István a negyedik körben átvette a vezetést Molnár Bendegúztól és megnyerte a futamot. Mögé az ötödik körben a bajnokságban vezető lengyel Jan Antoszewszki zárkózott fel, Molnár végül megmaradt a harmadik helyen. A nyolcadik körben Együd Gábor nekiment a korlátnak, autóját a tizedik körben hozták ki, ez rövid Safety Car-os szakaszt hozott a tizennégy körös versenyben.

A magyar értékelésben Bernula István, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám állhatott fel a dobogóra.

Hétvégén került megrendezésre a HE-DO Hankook Autós Gyorsasági OB Hungaroringen

Nyilatkozat:

Bernula István: „A verseny izgalmas volt, függetlenül attól, hogy konkrét támadást nem kaptam, nem kellett védekeznem. A Safety Car nagyon összekavarta a szálakat két körrel a befejezés előtt, az nem hiányzott, mert nagyon jó ritmusban autóztam. Jól rajtoltam, de Bendi még jobban, most mellém tudott jönni. Ott veszítettem egy pozíciót, de aztán gyorsan visszajött a ritmus, és hála istennek, én voltam a leggyorsabb pályán. Utána már csak be kellett osztanom az autót és figyelnem, hogy ne hibázzak.”

Az Endurance Bajnokság egy órás futamát harminc kör megtétele után a Gregor Zsigo- Jakubik Lubomir kettős nyerte, 1:01:53.0-ás idővel. A második helyen a Seat Leont irányító Tóth Csaba- Kismarty-Lechner Gábor ért célba, csupán két tized másodperccel megelőzve a boxutcából rajtoló Bódis Kálmánt.

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen Dakar győztes abroncsokkal indult a magyar csapat az Africa Racen A dobogóért küzdött ifjabb Tóth A dobogóért küzdött ifjabb Tóth
 
Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

2018. szeptember 17.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel a sikerrel pedig újabb lépést tett pályafutása ötödik vb-győzelme felé.
Részletek

Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, és pályafutása 69. futamgyőzelme, az összetettben pedig 40 pontra növelte előnyét legfőbb riválisával, a Szingapúrban harmadikként célba ért, szintén négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.

A villanyfényes szingapúri GP-n Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a második.

A rajtot Hamilton, a mellőle startoló Verstappen, valamint a harmadik helyről induló Vettel is jól kapta el, miközben a két Force India-pilóta, Sergio Pérez és Esteban Ocon összeakadt egymással, utóbbi pedig a falnak csapódott. A versenybíróság ezért a pályára küldte a biztonsági autót, de Vettel még ezt megelőzően meg tudta előzni Verstappent.

A negyedik körben engedte útjára a mezőnyt a biztonsági autó, a dobogós helyeken sorrendben Hamilton, Vettel és Verstappen száguldott.

Vettel a 15. körben kiállt kerékcserére, egy körrel később Hamilton is így tett, a 18. körben pedig Verstappen is megkapta a friss abroncsokat, ráadásul sikerült visszatérnie a versenybe Vettel elé.

Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez

Féltávnál Hamilton öt másodperccel vezetett Verstappen előtt, a harmadik pozícióban pedig Vettel száguldott, nagyjából nyolc másodperccel lemaradva Hamiltontól.

Verstappen a 38. körben utolérte Hamiltont, miután a brit jelentősen lelassult a lekörözések közben. A holland versenyző egy alkalmas pillanatban megpróbálkozott az előzéssel, de nem járt sikerrel.

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton előnye négy másodperc volt Verstappennel szemben, míg a holland pilótát több mint 11 másodperccel követte Vettel a harmadik helyen.

A hajrában már nem történt változás, Hamilton magabiztos sikert aratott és közelebb került pályafutása ötödik vb-címének megszerzéséhez.

A vb két hét múlva Szocsiban, az Orosz Nagydíjjal folytatódik.

Kulcsszavak: forma 1, Hamilton, Szingapúri Nagydíj
 
Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Az Alfa Romeo több mint harminc év után visszatér a Forma-1-be Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker Szingapurban Hamilton győzött és közelebb került ötödik vb-címéhez Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben Az Alpine F1® Team a Formula 1-ben A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája
 
Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

2018. szeptember 03.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Olasz Nagydíjat Monzában, ezzel 30 pontra növelte az előnyét a vb-pontversenyben a most negyedik Sebastian Vettellel, a Ferrari német pilótájával szemben.
Részletek

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei hatodik, és pályafutása 68. futamgyőzelme, Monzában ötödször diadalmaskodott.

A második helyen Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája végzett, neki ez karrierje 100. dobogós helyezése, míg harmadikként honfitársa, Valtteri Bottas (Mercedes) zárt.

A rajtnál az első sorból induló két Ferrari sikeresen tartotta maga mögött a Mercedes versenyzőit, az első kanyarba Räikkönen fordult el elsőként, mögötte Vettel és Hamilton érkezett. A következő féktávon Hamilton a külső íven haladva megpróbálta megelőzni Vettelt, ám a kanyarba befordulva a két autó összeért, Vettel megpördült, Hamilton viszont tovább tudott haladni. Mivel a rajt pillanatában a mezőny hátsó felében történt egy kisebb ütközés, a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, ez alatt Vettel kiment a boxba, és autóján kerekeket, valamint első vezetőszárnyat cseréltek a szerelők.

A Safety Car a negyedik kör kezdetén állt ki a mezőny elől, az újraindításnál Hamilton azonnal megelőzte a célegyenesben Räikkönent, a finn pilóta azonban a következő kanyar előtt visszatámadt és egy határozott előzéssel visszaszerezte az első helyet. Vettel ekkor a 16. pozícióban száguldott, a harmadik helyen Max Verstappen (Red Bull) haladt.

Räikkönen a 20. körben kiállt kerékcserére, Hamiltont viszont csak a 28. körben hívta ki a boxba a Mercedes, és a brit címvédő nem tudott Räikkönen elé visszatérni a pályára. Vettel időközben felzárkózott ötödiknek, majd kihajtott a boxba friss abroncsokért és tizedikként folytatta a versenyt.

Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában

A vezetést ideiglenesen Hamilton csapattársa, a start óta ugyanazokon a gumikon száguldó finn Valtteri Bottas vette át, és tőle a Mercedes rádión azt kérte, hogy ne engedje maga elé Räikkönent, akit így Hamilton néhány kör alatt utol tudott érni.

Bottas aztán a 36. kör végén állt ki a boxba kerékcserére, így az élen visszaállt a korábbi sorrend, Räikkönen, Hamilton és Verstappen száguldott a dobogós helyeken, Vettel pedig hetedik volt.

Räikkönen autójának hátsó gumijai a hajrá kezdetére látványosan elkoptak, felhólyagosodtak, így a finn versenyzőnek egyre nehezebb feladattá vált maga mögött tartani Hamiltont. Vettel ekkor már feljött ötödiknek, ám nem sok esélye volt arra, hogy ennél a pozíciónál előrébb zárjon.

Hamilton nyolc körrel a leintés előtt elérkezettnek érezte a pillanatot egy határozott és agresszív előzésre, amelyet hibátlanul végre is hajtott a célegyenes végén, Räikkönennek pedig a kopott gumikkal nem maradt esélye a védekezésre.

Időközben Verstappent öt másodperces időbüntetéssel sújtotta a versenybíróság, mert egy alkalommal úgy védekezett Bottasszal szemben, hogy meglökte a Mercedest. Ez azt jelentette, hogy ha Bottas öt másodpercen belül ér célba Verstappen mögött, akkor hivatalosan előtte végez.

Verstappen dühösen és káromkodva reagált a csapatrádión a büntetés hírére, majd kijelentette, hogy minden eszközzel maga mögött tartja Bottast, még akkor is, ha így az ötödikként száguldó Vettel is öt másodpercen belül kerül hozzá. Ez végül meg is történt, a holland pilóta így harmadikként ért célba, de valójában ötödikként zárt.

A vb két hét múlva, Szingapúrban folytatódik.

Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Hamilton
 
Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él Roy Nissany: a magyar motorsport lüktet és él Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen Szombaton embert próbáló hőségben álltak rajthoz a versenyzők a Pannónia Ringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen Két pole, két győzelem és a legtöbb megszerzett pont a Nürburgringen
 
„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

2018. augusztus 29.
Felejthetetlen pillanatokat tartogatott a BMW számára a Német Túraautó Bajnokság ez évi szezonjának hetedik felvonása, amelynek két éjszakai megmérettetésén a bajor prémiumgyártó 51 esztendős márkanagykövete egy speciálisan átalakított versenyautó volánjánál gurult rajthoz.
Részletek

„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén

Miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

2018. augusztus 24-26. között rendezték meg az olaszországi Misano városában a Német Túraautó Bajnokság (DTM) történetének első éjszakai versenyhétvégéjét, amely a sorozat idei szezonjának hetedik felvonása is volt egyben. Mindkét megmérettetést kiszámíthatatlan időjárási viszonyok, folyamatos box-kiállások és kaotikus versenyszituációk jellemezték, a BMW így egy futamgyőzelemmel, további négy pontszerző hellyel és egy bámulatos vendégszerepléssel zárta a fordulót.

A szombati futamot a Mercedes brit pilótája, Paul di Resta nyerte. A BMW legeredményesebb versenyzője Timo Glock lett, aki a hetedik helyre hozta be a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautót. Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépét a nyolcadikként, míg Marco Wittmann BMW Driving Experience M4 DTM versenyautóját a kilencedikként intették le a célban. A Shell BMW M4 DTM volánjánál ülő Augusto Farfus csupán egy hajszállal maradt le a szombati verseny pontszerző helyeiről, Joel Erikkson pedig a tizenkettedik helyre hozta be saját BMW M4 DTM gépét. Bruno Spengler ütközésbe hajszolta a BMW Bank M4 DTM versenyautót, így idő előtt fel kellett adnia a futamot.

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

Alex Zanardi, a bajor prémiumgyártó olasz márkanagykövete, aki egy súlyos versenybalesetben korábban mindkét lábát elvesztette, augusztus utolsó hétvégéjén lehetőséget kapott a BMW-től, hogy egy speciálisan átalakított, két kézzel irányítható BMW M4 DTM versenyautó volánjánál vendégszerepeljen a Német Túraautó Bajnokság hetedik versenyhétvégéjén, az 51 éves sportfenomén pedig mindvégig magabiztos teljesítményt nyújtott: a folyamatosan változó időjárás következtében kiszámíthatatlan pályaviszonyok és élete első DTM-futama ellenére Alex Zanardi elkerülte a kockázatos versenyszituációkat és végül tizenharmadikként érkezett be a célba.

Vasárnap aztán a BMW hét DTM-pilótája ismét versenyautókba ült, hogy felejthetetlen motorsport-pillanatokkal írják be magukat a gyártó történelemkönyvébe: Joel Eriksson, aki a BMW Motorsport Junior Program tehetségeként idén érkezett meg a Német Túraautó Bajnokság világába, élete tizennegyedik DTM-versenyén abszolút futamgyőzelmet aratott. A mindössze 20 esztendős fiatal ezzel a BMW motorsport-történetének legfiatalabb DTM-futamgyőztesévé avanzsált, aki a Német Túraautó Bajnokság több évtizede íródó történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé is vált egyben. Csupán Pascal Wehrlein, a Mercedes német pilótája előzi meg ebben a versenyben. A svéd újonc rendkívül kockázatos versenytaktikát vállalt akkor, amikor a mezőny egyetlen pilótájaként slick gumiabroncsokkal vágott neki a változékony időjárás előtt álló futamnak, vakmerő hozzáállása azonban kifizetődött.

Alex Zanardi ugyancsak meglepetéssel zárta a Misano városában megrendezett versenyhétvégét, hiszen BMW M4 DTM versenyautóját a futam ötödik helyezettjeként intették le a célban. Bruno Spengler a tizenegyedik helyre érkezett be, mivel azonban a vendégpilótaként rajtoló Zanardi nem vesz részt a pilóták közötti pontversenyben, így a kanadai pilótát is pontszerző helyen írták jóvá. Marco Wittmann és Timo Glock egy ütközést követően csak a tizenharmadik és a tizenötödik helyen végzett, Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. Augusto Farfus idő előtt feladni kényszerült a vasárnapi megmérettetést.

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

„Hihetetlenül büszke vagyok Joel-re, szívből gratulálok élete első DTM-futamgyőzelméhez” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Húsz éves futamgyőztesként a DTM történetének második legfiatalabb futamgyőztesévé érett. Mindenképpen megünnepeljük ezt a sikert. Alex Zanardi 51 évesen elért ötödik helyezése ugyancsak hihetetlen. Fantasztikus teljesítményt nyújtottunk egész hétvégén! Kellőképpen kaotikus forduló volt, de végül jól végződött számunkra. Igyekszünk ezt a lendületet továbbvinni a Nürburgringre is” – fogalmazott Jens Marquardt.

„Nem igazán tudom, hogy mit mondjak” – így Joel Eriksson, a BMW M4 DTM versenyautó mindössze 20 esztendős pilótája. „Kölyökkorom óta a DTM-ről álmodok, és most a dobogó legfelső fokára állhattam fel. Hihetetlen az egész. Nagyot kockáztattunk a versenystratégiánkkal és rendkívül nehéz volt pályán tartani az autót, amikor ismét esni kezdett, de a mai nap kétségkívül a miénk volt. Úgy hiszem, meg volt írva a csillagokban, hogy itt aratom életem első DTM-futamgyőzelmét. De még mindig nem tudom elhinni” – mondta a fiatal svéd versenyző a Német Túraautó Bajnokság hetedik versenyhétvégéjének lezárásaként.

A sikeres DTM-szereplés után Alex Zanardi a 2019 januárjában elrajtoló Daytona-i 24-órás megmérettetést célozza meg, amelyet a BMW Motorsportnak adott exkluzív interjúban árult el.

Mely három szóval jellemeznéd életed első DTM-hétvégéjét?

Alex Zanardi: „Hátborzongató, vágyfokozó és érzelemdús. Hatalmas mosollyal az arcomon fogok visszagondolni erre a hétvégére.”

Mi volt az első gondolatod, amikor vasárnap este ötödikként érkeztél be a célba?

Alex Zanardi: „Először azt hittem, viccelődik a versenymérnököm, amikor bemondta a rádióba a helyezésemet. El sem tudtam képzelni. Módfelett optimista voltam ugyan az első tesztek után, de a szombati futamon egyértelműen kirajzolódott, hogy messze vagyok az élbolytól. Kicsit féltem attól, hogy utolér a hétvégére szánt sorsom, név szerint, hogy majd a mezőny végén körbekocsikázom a pályát. Ezt csak tetézte, hogy a folyamatosan változó időjárási viszonyok miatt esélyem sem volt körről körre feljavítanom a teljesítményemet. Minden alkalommal másképp viselkedett a pálya, mint azelőtt, így nem igazán tudtam koncentráltan fejlődni. Az ötödik hely, mint ilyen, és az egészen versenyképes köridők tekintetében abszolút fantasztikusnak mondható. Felér számomra egy aranyéremmel.”

miközben a BMW M4 DTM svéd pilótája, az idén újoncként debütáló Joel Eriksson a BMW motorsport-történetének legfiatalabb futamgyőzteseként aratott diadalt, az olasz sportfenomént az ötödik helyen intették le a célban.

Alex Zanardi: „Minden percet és órát, amelyet azokkal az emberekkel tölthettem el, akik segítettek nekem abban, hogy Misano versenyhétvégéje valósággá váljon.”

Mi volt a hétvége legnagyobb kihívása számodra?

Alex Zanardi: „Pályán tartani a BMW M4 DTM versenyautót. (nevet) De végül sikerült. Pályafutásom során számtalan versenyt megnyertem, így hiszem, hogy minden megvan bennem ahhoz, hogy egy olyan gépet, mint a BMW M4 DTM, a fizikai teljesítőképessége határáig hajszoljam. Csupán a kellő DTM-tapasztalat hiányzott belőlem a többi pilótához képest.“

Milyen fogadtatásban volt részed a BMW-nél és a DTM-ben?

Alex Zanardi: „A DTM népes családjának összes tagja meleg szívvel fogadott Misano-ban. Elmondhatatlanul hálás vagyok ezért! A BMW teljes családja, és különösképp a csapatom tagjai már az első perctől biztosítottak afelől – és ezt minden szempárban viszont láttam –, hogy örülnek nekem, büszkék az oldalamon végzett munka adta kihívásokra és pontosan én vagyok az a pilóta, akit ebbe a különleges versenyautóba szánnak. Nem az volt a célunk, hogy futamot nyerjünk, hanem hogy kihozzuk a maximumot ebből a lehetőségből és a versenyautóból. A csapat összes tagja azonosult ezzel a céllal, és ez felbecsülhetetlen érték számomra. Örökre szívembe zárom e hétvége emlékét, káprázatos volt.”
Arról már nem is beszélve, hogy az olasz szurkolók is milyen odaadással fogadtak…

Alex Zanardi: „Szeretném hinni, hogy életem során felejthetetlen élményekkel ajándékoztam meg azokat az embereket, akik hittek bennem. Eközben sokakat döbbentettem meg, mert nem hitték volna, hogy képes vagyok eljutni idáig. Egy ilyen nap végén csak meredsz magad elé a tükörbe nézve és újra átéled az elmúlt évek legszebb pillanatait. Hihetetlen érzés tudni, hogy mennyi embernek jelentek inspirációt. Elmondhatatlanul büszke vagyok erre.”

A fedélzeti kamera képeit elnézve egészen bámulatos, hogy mennyi mindent csinálsz egyszerre a két kezeddel…

Kulcsszavak: Alex Zanardi, autósport, bmw, DTM
 
„Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén BMW ConnectedDrive és 360° ELECTRIC a BMW i8 modellekben Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Elkészült a tízmilliomodik BMW 3-as limuzin Százezernél több autó érkezett 2014-ben külföldről hazánkba Százezernél több autó érkezett 2014-ben külföldről hazánkba Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH Exkluzív BMW M2 Competition modelleket mutat be a BMW M GmbH „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig
 
Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

2018. augusztus 27.
Az Ausztriában rendezett második bajnoki hétvége után ahol a lezúduló eső tette nehézzé a körülményeket, most az elmúlt hétvégén a Slovakiaringen az extrém hőség nehezítette meg a Gender Racing versenyzőinek a dolgát.
Részletek

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

A kánikulai hőség alaposan próbára tette a versenyzőket és a technikát is. Ezért a csapat versenyzői külön edzésekkel is készültek a hőségre, valamint a Fit4Race egyik személyi edzője a helyszínen is felügyelte, hogy a bemelegítés mellett a kellő folyadékpótlásra is maximálisan odafigyeljenek.

A futam előtt még úgy tűnt, hogy a pálya nyomvonalába újonnan beépített sikánhoz is alkalmazkodniuk kell majd a versenyzőknek, ám végül a rendezők úgy döntöttek, hogy az új részt inkább mégis kiveszik a nyomvonalból, mert az oda épített szegélykő bizonyos kategóriák autóinak extrém sérüléseket okozhatnak. Így a jól megszokott jól ismert nyomvonalon kellett megfutnia a GRT-s fiuknak is a lehető legjobb köröket az időmérőn. Az elsőn Rónai Tamás az ötödik, Hefler Róbert és Stern Roland a nyolcadik és a kilencedik helyet szerezték meg a rajtrácson.

A szombati versenyfutam kicsit vegyesen sikerült a GRT három versenyzőjének. Rónai remek rajtot vett és sokáig autózott a harmadik helyen ám a végére már eléggé elfogytak a gumik és nem volt mit tenni a legerősebb magyar ellenfelének a lóerő fölényével sem, így végül a negyedik helyen zárhatta a futamot a magyar bajnoki értékelés második helyét is begyűjtve. Hefler Robertről talán mondhatjuk, hogy ott folytatta ahol a hosszú szünet előtti osztrák fordulón abbahagyta!

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Magabiztosan söpörte be a Formula Renault Kupa győzelmét és a magyar bajnoki értékelés harmadik helyét is jelentő hetedik helyen száguldott át a célvonalon. Stern Rolandot sajnos ismét nem kerülte el a balszerencse. Az edzéseken és az időmérőn talált beállításokkal és elért tempóval nem volt igazán elégedett ezért a versenyen is mindent beleadott ám a hetedik körben összeakadt az egyik magyar Formula Renault-os versenyzőtárssal melynek köszönhetően leszakadt Stern autójának az első szárnya, így feladni kényszerült a futamot.

A második futam időmérőjén csak a megfutott köridők változtak egy kicsit a három GRT-s versenyző ugyanazokból a rajthelyekből várhatták a második bajnoki futamot. Szerencsére ezen már mindhárom versenyzőnk célba ért, ráadásul kettőjük a kategóriájuk aranyérmes helyén! Rónai Tamás a második futamban ismét bebizonyította, hogy a gyengébb technikával is komolyan felveszi a versenyt az F3-asok és a jóval erősebb E-2000-es autóval küzdő ellenfelekkel szemben. A negyedik pozícióban befutva szerezte meg a magyar bajnoki értékelés győzelmét. Hefler Robi ismét nem hagyott esélyt az ellenfeleknek a Formula Renault kategória élén és ráadásul Rónai mögött a magyar bajnoki második helyet is begyűjtötte. Stern Roland az időmérőn már egy jó időt tudott futni, amivel már elégedettebb volt. ám a futamon ezt még nem sikerült teljesen kamatoztatni, de így is felállhatott a Formula Renault kategória dobogóján a bronzos harmadik helyre!

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Összességében remek hétvégét zárt a GRT csapata ahol ismét különösen kiemelkedett az újonc Hefler Róbert teljesítménye, aki az újabb két futamgyőzelemmel újabb nagy lépést tett a Formula Renault Kupa bajnoki címe felé.

A versenyzők és a csapatfőnök így értékelték a forró szlovák hétvégét:

Gender Tamás csapatfőnök:

„Nagyon elégedett vagyok a csapat munkájával! A versenyzők nagyszerű eredményeket hoztak a kategória győzelmekkel a magyar bajnoki győzelemmel és dobogós helyezésekkel. A fiuk nagyszerűen helyt álltak az extrém hőségben a pályán és a szervizcsapat is a boxban hiszen mindhárom autó hibátlanul működött az extrém körülmények között is! Ismét nagyszerű meglepetés Hefler Robi kettős győzelme a kategóriában, amivel már lassan a bajnoki címét is bebiztosítja! Nagyon örülök, hogy ismét egy ilyen igazán komoly tehetséget találtunk, aki maximálisan jól tud élni a lehetőségekkel és rögtön ilyen remek eredményeket szállít!

Rónai Tomi is pokolian gyors volt megint, hogy az extrém körülmények között is tudott lépést tartani az erősebb autókkal, ráadásul vasárnap egy magyar bajnoki győzelmet is szerzett ismét megmutatva a messze kiemelkedő tehetségét! Nagyon örülök, hogy Stern Roli is dobogóra álhatott és egyre jobban kezdi felvenni a versenyt a fiatalokkal! Nagyon büszke vagyok a fiukra, hogy ilyen nagyon komolyan vették a felkészülést minden téren erre a nehéz futamra! Reméljük Brno-ban már nem lesz ennyire szélsőséges az időjárás, mint az elmúlt két versenyhétvégén és hasonló remek eredményeknek örülhetünk majd a következő bajnoki futamokon is!”

Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen

Rónai Tamás:

„Nagyon jól éreztem magam az egész hétvégén! Nagyon rám fért már az év eleje óta egy ilyen tiszta versenyhétvége ahol gond és ütközésmentes futamokat tudtam végre teljesíteni! Az is nagyon jó volt, hogy sokat gyorsultunk és egy ilyen pályán ahol nagyon meghatározó a motorerő ott is ilyen közel tudtunk lenni az erősebb autóval induló ellenfelekhez. A csapatnak is nagyon nagy köszönet jár, hogy a „nyári szünetben” rengeteg munkával felkészítették az autót, ami meg is látszott, hiszen egyetlen hiba nélkül üzemelt minden futáskor. Kicsit meg is lepett, hogy ilyen közel voltam az erősebb autókhoz, de talán ehhez az is hozzá járult, hogy komoly önbizalmat adott, hogy ilyen jó az autó és a fiuk ilyen rengeteg munkát fektettek bele, így ezáltal én is még többet vállaltam be a pályán feszegetve a határokat, mert tudtam, hogy maximálisan bízhatok az autóban!

Összességében nagyon kellemes élmény volt ez a hétvége. Az újonnan épített és végül kivett sikán az még egy érdekes izgalmas kihívás lett volna, hogy az új nyomvonal esetleg mennyire keveri meg a megszokott erőviszonyokat. Reméljük jövőre már esetleg egy kicsit megújult nyomvonalon autózhatunk majd itt. Most már viszont a Brno-i futamra kell már készülnünk ahol reméljük hasonlóan jól szerepel majd a csapat!”

Hefler Róbert:

„Ez a hétvége talán jobban nem is sikerülhetett volna az eredmény szempontjából. Amin mindenképp nagyon sokat kell javítanom az a rajtjaim, mert az a Hungaroring óta amolyan mumus nekem. Már a szombati eredmény is óriási örömmel töltött el és nagy lökést adott. A vasárnapi futamba az ismét nem túl jól sikerült rajtnak köszönhetően rögtön hátrányba kerültem, de szerencsére hamar meg tudtam kezdeni a felzárkózást. Meg tudtam előzni csapattársamat Stern Rolit és nyomást tudtam helyezni a kategóriában élen autózó másik ellenfélre is, majd egy hirtelen lehetőségnél őt is meg tudtam előzni! Ez a vasárnapi győzelem ez még azért is külön értékes volt, mert egyben a magyar bajnoki értékelés abszolút második helyét is jelentette. Nagyon remélem, hogy a csapattal együtt ezt a nagyszerű sorozatot majd Brno-ban is folytatni tudom!”

Stern Roland:

„Hát a Hungaroringtől kísértő átok az talán most csorbult egy kicsit! Igazából itt a Slovakiaringen már a kategória győzelemért szerettem volna küzdeni. Sajnos félre siklottunk a beállításokkal és így nem volt meg a tempónk. A második versenynap időmérőjén sikerült egy jó tempót és nagyon jó köridőt találni, aminek örültem. Sajnos a versenyen ez már kevés volt, pár kör után elkezdett nyúlni az autó hátulja és a kigyorsításokon sokat vesztettem. Persze a szombati kieséshez képest az jó, hogy másnap felállhattam a dobogóra, de mindkét napon az elrontott beállítások levét ittuk. Ezzel már nincs mit tenni, előre kell nézni. Szerencsére Brno-ra tavalyról megvannak a beállításaink amivel akkor kategória második helyet tudtam autózni, így remélhetőleg abból kiindulva ott már tényleg tudok majd harcolni a dobogó legfelső fokáért is!”

Kulcsszavak: formaautó, Gender Racing, Slovakiaring
 
Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Apex Racing két dobogós hellyel kezdett a Slovakiaring-en Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot Apex Racing: Közepes hétvége, de még mindig vezetjük a bajnokságot Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Korai bajnokavatás? A Hankook Racer Cup mezőnye a Slovakiaringen folytatja Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen Túraautó-vb - Michelisz idén először a dobogón Jól teljesített a Gender Racing a Slovakiaringen Észtország nyerte a közép-kelet európai 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyét a Volvo Trucks szervezésében
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 101 - 110