Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 111 - 120 |
![]() |
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben |
|
2018. július 23.
A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Német Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést az összetett pontversenyben, mivel az eddig élen álló, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel saját hibájából kiesett a hockenheimi futamon.
|
![]() |
![]() A 33 éves Hamiltonnak ez volt az idei negyedik, pályafutása 66. futamgyőzelme. Mögötte csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, míg a dobogó alsó fokára Kimi Räikkönen, a Ferrari finn versenyzője állhatott fel. A rajtot és az első kanyart minden probléma nélkül "túlélte" a mezőny, Vettel megtartotta a vezető pozíciót, mögötte Bottas és Räikkönen száguldott a második és harmadik helyen. Hamilton a 14. helyről rajtolva azonnal megkezdte a felzárkózást, a harmadik körben 11. volt, a 10.-ben pedig már hetedikként haladt. A kerékcserék sorát Räikkönen kezdte meg a 15. körben, Vettel pedig a 26. körben kapott friss abroncsokat, és az ekkor már ötödik Hamilton elé tért vissza a pályára. A három kör erejéig vezető Bottas a 29.-ben kapta meg az új gumikat, és Hamilton mögé jött vissza. A 30. körben így Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas volt az első négy helyen autózók sorrendje, igaz, Hamilton ekkor még egyszer sem járt a boxban kerékcserén. Tíz körrel később Räikkönent a csapatrádión arról tájékoztatták, hogy mind neki, mind Vettelnek óvnia kell a gumik állapotát, ugyanakkor a német pilóta jobb köridőkre lenne képes, ha Räikkönen nem közvetlenül előtte haladna. A finn versenyző kétszer is visszakérdezett, és azt kérte, közölje vele a csapat, hogy mi a feladata, majd bár ez nem történt meg, maga elé engedte Vettelt. ![]() A 43. körben Hamiltont is kihívták a boxba egy kerékcserére, miközben lassan egy heves eső közelítette meg a hockenheimi pályát. A csapatok és a pilóták körökön keresztül nem tudták eldönteni, hogy feltegyék-e az autókra a nedves aszfaltra alkalmas gumikat. Akadt ugyan, aki megpróbálkozott vele, de úgy tűnt, hogy ez rossz döntés volt. Amikor pedig már mindenki arra számított, hogy száraz marad a pálya, hirtelen eleredt az eső, így szinte a mezőny minden tagja csúszkálni kezdett, és alig tudta a pályán tartani versenyautóját. Ennek esett áldozatául a vezető helyen autózó Vettel, aki elmért egy féktávot, és belecsúszott a gumifalba, így kénytelen volt feladni a küzdelmet. A versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, amely mögött Hamilton, Bottas, Räikkönen volt az első három helyen körözők sorrendje. A Safety Car az 58. kör kezdetén engedte útjára a mezőnyt, és az újra indításnál Bottas megtámadta Hamiltont, de megelőzni nem tudta, majd némiképp leszakadt csapattársa mögött. Később kiderült, hogy Bottast a Mercedes csapat rádión utasította arra, hogy tartsa a második pozíciót. A hajrában Hamiltonnak sikerült megőriznie a vezetést, így azután, hogy két hete Vettel megnyerte a Brit Nagydíjat, ezúttal ő diadalmaskodott nagy riválisának hazai futamán. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, németország, Sebastian Vettel
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Visszahozott bajnoki esélyek SPA-ra a GT4 EB olasz-magyar párosának! |
|
2018. július 20.
Mór Csaba és olasz versenyzőtársa Patrick Zamparini a hétvégén a GT4 Európa Bajnokság belga fordulóján vesz részt a Racing One Motorsport Audi R8-asával Spa-Francorchampsban! Csaba számára ez a legjobban várt helyszín a versenysorozat folyamán, a hétvégi verseny előtt nemrég egy tesztnapot is lebonyolított a legendás versenypályán a Racing One csapatával.
|
![]() |
![]() Olaszországban az előző futamon Misanoban Patrick révén az első hazai futották és ismét keményen megküzdöttek a körülményekkel és a technikával, hogy újra a dobogóért és a győzelemért autózhassanak. A győzelem ugyan még várat magára, de az olasz versenyhétvégén visszahozták a bajnoki esélyeket! Az első futamon a negyedik és a PROAM kategória második helyét szerezték meg, míg a második versenyen egy tizenötödik és a kategóriában egy ötödik hely került a nevük mellé, de így is nagyon értékes bajnoki pontokat gyűjtöttek. Ezzel mindössze négy pontra faragták le a hátrányukat a bajnoki tabellán. A GT4-ben az olasz magyar kettős az első három versenyhétvége után 89 ponttal áll a GT4 Pro-Am kategória második helyén, a bajnoki tabellán. Remélhetőleg a SPA-ban teljesített tesztnap nagyban hozzá járulhat majd, hogy sokkal hamarabb sikerül megtalálniuk a pályához ideális beállításokat az R8-asra mint az első három hétvégén ahol ez pár nagyon értékes, igazán jó helyezésbe és Angliában a pontszerzésbe is került. ![]() A fiuk nagyon bíznak benne, hogy a hétvégén már az első szabadedzéstől kezdve kizárólag csak a pályára és a gyorsaságra koncentrálhatnak! Erre már csak azért is nagy szükség lenne, mert úgy látszik, nem csak Csaba imádja a legendás belga pályát mert a hétvégén nem kisebb mint 50 autós mezőnyben kell majd helytállniuk a többi 98 sporttárssal szemben! Kulcsszavak: autósport, GT4 Európa Bajnokság, Mór Csaba
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz Norbi győzött a Slovakia Ringen |
|
2018. július 16.
Michelisz Norbert győzött a túraautó-világkupa (WTCR) szlovákiai versenyhétvégéjének főfutamán vasárnap.
|
![]() |
![]() A versenyző honlapjának beszámolója szerint a Hyundai csapat magyar pilótája az idei szezonban harmadszor foglalta el a pole pozíciót, amelyet az első két alkalommal (mindkétszer a Hungaroringen) nem tudott győzelemre váltani. A tavaly vb-ezüstérmes Michelisz a Slovakia Ringen azonban magabiztos rajt-cél diadalt aratott, és a főfutam megnyerésével 30 pontot gyűjtött a korábban megszerzett időmérős öt és második futamos hat pontja mellé. Az összesen szerzett 41 pontjával a szezonbeli második legerősebb hétvégéjét zárta, ennél többet csak a Hungaroringen ért el (53). Ezzel Michelisz 176 pontnál tart, és visszaugrott a harmadik helyre összetettben, a lemaradása 26 pont az éllovas olasz Gabriele Tarquini mögött. ![]() Kulcsszavak: michelisz, Slovakiaring, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Pályacsúcsok hétvégéje Parádon |
|
2018. július 15.
Újra megdőlt a pályacsúcs a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, ami természetesen ismét Szász László Reynard formula autójához kötődik.
|
![]() |
![]() A pálya felújítása óta ez a 2 perc 20,804 másodperces idő a csúcs, amely amúgy még mindig nem közelíti meg az általa 2005 körül beállított 2 perc 17 másodperc körüli időt, így bőven marad még kihívás Szásznak és az ellenfeleknek is a jövőre nézve. A túraautós kategóriában tavaly „csak” vasárnap, de ma mind két napon verhetetlennek bizonyult a mezőny korelnöke, Bódis Kálmán a Porsche 911 GT3-assal. Viszont a legjobb túraautós idő a Hegyi Kupa értékelésében szintén GT3-as Porschéval a mátrai pályán először rajthoz álló Rafael Tamás nevéhez fűződik, ami 2 perc 36,742 másodperc volt ezen a szép napos hétvégén, ami bizony komoly teljesítmény a raliból idecsöppent „újonctól”! A túraautók CEZ értékelésében Bódis Kálmán mögött a Hyundai i20 WRC-el versenyző lengyel Gregorz Duda és a Zengő Motorsport színeit a hétvégén egyedül képviselő Gál Szabolcs végzett a harmadik helyen a SEAT Leon-al. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence ma is verhetetlen volt, magabiztosan győzött a másfél évet kihagyó Báldi Gergő és Kismarty-Lechner Gábor előtt. A harmadik hely sorsát 11 ezred másodperc döntötte el. ![]() A Hegyi Kupa értékelésében a vasárnapi napon is Rafael Tamás volt a legjobb a már fent említett túraautós űridővel. Mögötte tisztes távolban a második helyen ismét Strider Zoltán futott be a Mitsubishi Lancer EVO IX-essel. Míg a mai napon a harmadik helyre Fenyvesi Gábor jött fel a VW Golf KitCar-al. A LADA Kupában vasárnap ismét Vörös Gábor szerepelt a legjobban, a második körben már két másodpercet vert vetélytársára, Tóth József „Yondi”-ra. A hegyiverseny betétfutamaként motorosoknak megrendezett Drapál János Emlékversenyen Végh János tartotta legjobban az átlagot. Szász László (Reynard): Próbáltam megdönteni az évekkel ezelőtti pályacsúcsomat, ennyi jött össze. A sok kihagyás után kicsit kellett gondolkodnom, de örülök, hogy itt voltunk. A harmadik edzésen már összeállt a kép. A mai napon kicsit a gumikkal játszadoztunk, az nem sikerült olyan jól az első futamban, de visszahoztuk. Az autón próbálunk gyorsítani, amíg nem kell benne nagyon félni, próbálom kihasználni. Nagyon jó autó, nagyon szeretem. Boldizs Bence (Hankook Racer): Fergeteges élmény itt menni a Mátrában, rengeteg néző van kint, akik szurkolnak és integetnek nekünk. Mindkét napon volt tiszta köröm és hibázós köröm, de a versenyen sikerült konstans köröket autóznom. A legjobb és a legrosszabb köröm között hét tized a különbség. Nagyon boldog vagyok, hogy újra sikerült nyernem. ![]() Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): Minden versenyfelfutás más. A mostani is jól sikerült, sikerült megnyerni a futamot. Tavaly itt mentem utoljára ezzel a gumival, és a pálya állapota sem olyan, mint tavaly, emiatt mentem most a tavalyinál rosszabb időt. Talán túlságosan meleg az aszfalt, de így is jó volt. Vörös Gábor (Lada VFTS): Nagyon jó volt visszatérni erre a pályára, imádom. Az is jó, hogy ilyen jó idő van, végre ki tudtam próbálni száraz aszfalttal is a pályát. Agyon szépen köszönöm Ferinek a gumit, nagyon jó szolgálatot tett. Tegnap jobb időket mentem, ma egy kicsit tompább vagyok, mert van egy durva megfázásom. Tegnap szoktam az autót, mert számomra teljesen új. Az időmérőn kicsit csúszkáltam a nézők örömére a játszós kerekekkel. Rafael Tamás (Porsche 911 GT3): Az autónak nagyon fekszik ez apálya, én jobban szeretem a ralit, bár ez a két nap nagyon tetszett. Jövőre is jövünk! Meg kell, hogy mondjam, hogy a türelem és a pontosság nem az én világom, de meg kell szokni. Most már tapasztalatunk is van, hogy hogyan állítsuk be az autót. Az első körben kétszer is majdnem megforogtam, annyira mentem volna. Gál Szabolcs (Seat León): Szombaton sajnos tönkrement a váltó, de Zengő Zoli hihetetlen sebességgel intézett egy másik autót. Ha jól emlékszem, Ficza úr ment vele a Hungaroringen. A beállításai is elég hungaroringesek, a hátulja mindig meg akart előzni. Ettől függetlenül élveztem, ha kicsit több benzint tankolunk, akkor talán a végén nem utaztam volna egy fordulaton. Ezt a pályát nem lehet megunni, olyan gyors, olyan adrenalinlöketet ad, hogy már a felétől remegnek a lábaim. Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A cukiságfaktor a Mátrai Hegyiversenyt sem kerülte el |
|
2018. július 14.
Minden versenyen akad egy autó, amely elnyeri a nézők szívét. A mi versenyünk cukiságversenyét egyik előfutónk,egy kék színű apróság nyerte, aki már nem fiatal, de annál sportosabb. Történetéről gazdáját kérdeztük.
|
![]() |
Milyen autó volt ő eredetileg? És hány éves? Mit csináltál vele? Elég sok mindent. Kapott egy motorkerékpár-motort, egy Yamaha 1,6-os blokk van benne a sebességváltójával együtt, nyilván a kipufogó rendszerével, üzemanyagrendszerével, hűtésével. És kapott egy teljesen egyedi futóművet. A küllemét próbáltam megőrizni. ![]() A kék színe eredeti? Hol szoktatok versenyezni? Hogy működik a járgány ezen a pályán? És neked hogy tetszik a verseny? Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Mátrai Hegyiverseny, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Újabb pályacsúccsal zárult a szombat a mátrai hegyipályán |
|
2018. július 14.
A Mátrai Hegyipályán ma ismét átadtak a múltnak egy pályacsúcsot: mától Szász László a parádsasvári pálya újkori történetének aktuális csúcstartója 2 perc 21,330 másodperccel, melyet egy Reynard típusú formula autóval futott meg a mai napon izgalmas látvánnyal és komoly hangélménnyel megajándékozva a mátrai közönséget.
|
![]() |
![]() A Hankook Racer lelkes kis csapatában Boldizs Bence tavalyhoz hasonlóan nem hagyott esélyt az ellenfeleknek, míg mögötte a dobogó többi fokán Báldi Gergő és Somogyi Márk osztozott. A túraautók vegyes mezőnyében Bódis Kálmán volt a leggyorsabb, bár ő inkább talán a Hegyi Kupa értékelésében a mátrai hegyiversenyen először rajthoz álló raliversenyzőre, Rafael Tamásra figyelt, aki szintén egy hasonló Porsche 911 GT3-assal állt rajthoz. Nos bár kettejük közt szorosak voltak az idők, de végül a nem hivatalos párharcukban egyelőre Bódis évtizedes gyorsaságis tapasztalata győzött a bátor ralis lendülettel szemben. A túraautósoknál Gáspár Csaba a 156-os Alfa Romeo-val és Keskeny László az Audi S2-essel követték. A Hegyi Kupát toronymagasan nyerte a már említett Rafael Tamás az amúgy inkább ralira épített Porsche volánja mögött. Rafael mögött a négykerék-meghajtás előnyeit élvező Strider Zoltán végzett az EVO IX-es Mitsubishivel, míg a számos BMW-t felvonultató mezőnyben Lángi Attila volt a legjobb a bajor Z4-es kupéval. A Lada Kupában Vörös Gábor és Tóth József csatájában előbbi győzött két tized másodperccel. ![]() Szász László: „Nagyobb élmény volt most itt autózni, mint két éve, vártuk már ezt az eseményt. Tavaly sajnos ez a verseny egy időben volt egy bajnoki futammal. Mindig élmény itt lenni, ez nem kérdés. A tíz év kihagyás érződik, nem jön vissza ilyen egyszerűen. Holnap, ha jó idő lesz, még tudunk csiszolni az eredményen, most már én is kezdem a tempót, a ritmust, meg a pálya vonalát. Jó, hogy az aszfalt meg lett csinálva. Van itt egy régi rekordom, amit jó lenne megközelíteni. 2005-ben történt, akkor jött ez az autó Japánból, akkor csomagoltuk ki, és valamelyik utolsó futamban sikerült azt az időt menni. Húsz alá jó lenne menni, de a mostani időnek is nagyon örülök. Amíg a nézők nem fütyülnek, nincs nagy baj, én úgy gondolom.” Boldizs Bence (Hankook Racer): „Nagyon nagy élmény volt itt lenni, ahogy tavaly is, ezért hatalmas köszönettel tartozom György Gábornak és a Gerorge Racing Team-nek. Idén sajnos nekem csak ez az egy verseny fért bele, a gyorsasági ob-n nem indulok. Rengeteg szurkoló van kint, ami miatt még különösebb az élmény. Az autó nagyon jól működött, az időmmel meg vagyok elégedve, sikerült megnyernem mind a négy felfutást. Ezt a formámat igyekszem holnapra is átvinni.” ![]() Rafael Tamás: „Még mindig nem mozogtam ki, hogy navigátor nélkül vagyok egyedül, ez borzalom. Egy csomó kanyarban megkérdezem magamtól, hol vagyok. Nagyon tetszett, nagyon jó, hogy rövid. Ha az ember variál a futóművel, vagy másképp csinál dolgokat, egyből meglátszik az időn. Tapasztalatunk az, hogy vennünk kellett volna gumit, ezt itt végképp nem lehet elspórolni. Nagyon meg vagyok elégedve az eredményemmel, Az, hogy Kálmánt megvertük, nyilván szerencse is volt, mert húsz percet állt az egyik rajtban. A kocsi nagyon él ezen a pályán, én kevésbé. Remélem, holnap még mindig tudunk javulni.” Tóth József „Yondi” (Lada 2107i): „Nagyon vártuk már ezt a versenyt. Kíváncsi voltam, mennyivel leszek gyorsabb, mint tavaly. Öt-hat másodpercet tudtam gyorsulni, de voltak bosszantó apró nüanszok is. Az első felfutásban Vörös Gabitól kaptam három tizedet, a második felfutásban tudtam adni neki egy tizedet, így két tizeddel a második helyre szorultam. Volt egy üresváltásom felfelé, ha az nincs, lehet, hogy megvan az a két tized.” ![]() Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Nagyon siettem, jó volt. Kivéve, hogy az első felfutásnál ott álltam a rajtnál, elstartoltunk volna, amikor mondják, hogy állj. Kihűlt a gumi, kihűltem én is, igen rossz időt mentem. A hideg gumival az első sikánban örültem, hogy a pályán tudom tartani az autót. A második felfutásra fölszívtam magam, és a tavalyi időmhöz közeli időt mentem.” Köszönet a fotókért az otphotonak.
Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Mátrai Hegyiverseny, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hétvégén rendezik meg a 35. Mátrai Hegyiversenyt Parádsasváron |
|
2018. július 12.
Sportágaik legendás alakjairól emlékezik meg a hazai autó és motorsport 2018 július 13. és 15. között a hétvégén, Parádsasváron.
|
![]() |
![]() A HE-DO kupáért zajló 35. Mátrai Hegyiverseny közel tíz év szünet után tavalyelőtt került ismét megrendezésre, a teljesen felújított, a megfelelő biztonsági elemekkel is ellátott szokásos helyszínen, a 24-es főút Parádsasvár és Galyatető közötti szakaszán! Az útszakasz a hazai technikai sportok egyik legtradicionálisabb rendezvényének is helyszíne egyben. Az idei versenyt a szervezők az örökös magyar bajnok rallyeversenyző Ferjáncz Attila emlékének szentelik majd. A rendezvény betétprogramja a gyorsasági motorversenyző Drapál János emlékének adózik. A hetvenes évek közepétől rendeztek itt, több mint három évtizeden keresztül hegyiversenyeket egészen 2008-ig, amikor az útfelület és a korlátok állapota már annyira leromlott, hogy már nem lehetett biztonságos körülmények között lebonyolítani a rendezvényt. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Gyorsasági Szakága és a Gáspár Racing már évek óta dolgozott rajta, hogy ez a rendezvény és ez a különlegesen érdekes autósport versenyág visszakerüljön a hazai autósport palettájára. A hétvégén egy olyan legendás versenyen és legendás versenypályán bőgnek fel ismét a motorok, melyen több generáció szocializálódott az autósport szeretetére! ![]() A Gáspár Racing az idei verseny megrendezésével szeretné folytatni, azt a már több éves munkafolyamatot, hogy a rendezvényt olyan szakmai színvonalra emelje, mely eredményeként az hamarosan bekerülhessen a nemzetközi autósport szövetség az FIA Hegyi Európa Bajnokság versenysorozatába. Ehhez kapcsolódik, hogy a verseny idén is nemzetközi lesz, hiszen ismét beletartozik az FIA CEZ a Közép Európai Zóna Trófea értékelésébe is. A lebonyolítás most is a korábbi évekhez hasonlóan zajlik. A mezőny két edző és két mért felfutást teljesít mindkét versenynapon, szombaton és vasárnap. A versenygépeket már pénteken megcsodálhatják a nézők a depóban és a gépátvételen, ahol mindig közvetlenül találkozhatnak a versenyzőkkel is. A megújult versenyre eddig több mint ötven előzetes nevezés érkezett, de még várhatóan az utolsó pillanatokban is bővül majd a mezőny a pénteki adminisztratív és technikai átvételekig. Különösen izgalmas futamokat várhatunk, pláne ha száraz körülmények között zajlanak majd a felfutások! Hiszen a két éve megújult pályafelületnek köszönhetően tavaly ifj. Béres József minden eddigi rekordot megdöntött egy Tatuus PY012-esel, 2perc 25,216 másodperces idővel a közel öt és fél kilométeren! ![]() A karosszériás autók mezőnyében nem szabad megfeledkeznünk például a hazai Porsche Pápáról Bódis Kálmánról sem, aki a tavalyi versenyen a vasárnapi futamon volt a leggyorsabb egy 997-es GT3-assal, a mezőny korelnökeként! A korelnök most hétvégén a rally szakágból kaphat komoly márkatárs ellenfelet, Rafael Tamás személyében, aki szintén egy GT3-as Porsche-t hajt majd itt a parádsasvári pályán, első alkalommal. A sporttársak és a szurkolók nagyon nagy örömére egy régi BMW imádó versenyző is újra a pályára lép a hétvégén és ráadásul rögtön hozza magával a következő generációt is! Kavecz István a jól ismert V8-as hegyi szörnnyel áll a rajthoz, és fia Kavecz Dominik is természetesen egy BMW-t hajt majd először itt a hegyen, édesapja nyomdokain. Valamint idén is itt lesz a lengyel Duda Gregorz, a hegyiversenyre kihegyezett Hyundai i20 WRC-vel. A szakág legendás formula autós versenyzője Szász László is visszatér, aki a hagyományokhoz stílusosan egy F3000-es versenygéppel vág neki a jól ismert pályának. Lehetnek ugyan meglepetések, de ha a versenygép Szász alatt jól muzsikál, akkor valószínű borítékolhatjuk neki az új abszolút pályacsúcsot! De rajtuk kívül jönnek többen a rallye szakágból, lesz sok fiatal versenyző, aki életében először áll majd rajthoz hegyiversenyen és először ezen a pályán. Visszatér idén is a hegyre a Hankook Racer Cup, hét fős kis különítménye, a jó öreg kupás Suzuki Swift-ekkel! ![]() A LADA márka rajongóinak is ismét igazi orgia lehet a hétvége, hiszen sokan neveztek az örökifjú imádott orosz márkával, akik a LADA King Of The Hill Parádsasvár 2018 külön értékelésben is megmérkőznek majd a legendás pályán. A motorsport legendás hazai versenyzőjének, Drapál Jánosnak emléket állító motorkerékpáros hegyi felfutó verseny a Mátrai Hegyiverseny négy évtizeddel ezelőtti kezdeti korszakát idézi majd, amikor még a kétkerekű versenygépek is bajnoki futam részeként vághattak neki a hegyi pályának. A motoros program az autós versenyfutamok után délután kerül majd megrendezésre mindkét versenynapon. A hétvégén mindkét versenynapon reggel 8:00h órakor indul a program az időmérőedzésekkel majd 10:40h- től követik egymást a versenyfutamok. Kulcsszavak: Gáspár Racing, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ryan Smith az OXXO Hungary Truck pilótája minden futamot megnyert Thruxtonban |
|
2018. július 10.
Tovább menetel az Angol-bajnokságban az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája, Ryan Smith. A brit versenyző megállíthatatlan: a hétvégi, thruxtoni versenyen az összes futamot megnyerte, és a leggyorsabb versenykör is a nevéhez fűződik.
|
![]() |
![]() A múlt hétvégén éppen félidőhöz, negyedik állomásához érkezett az angol kamion-bajnokság (BTRA), ahol az Európa-bajnoksággal (ETRC) párhuzamosan versenyez a kétszeres EB győztes, kétszeres Angol-bajnok OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája, Ryan Smith. A Thruxtonban megtartott versenyre a brit bajnoki tabella első helyén álló Ryan Smith nagy pontelőnnyel érkezett, amit tovább növelt a hétvégén elért eredményeivel. Smith brillírozott, esélyt sem hagyva a mezőny többi szereplőjének: Jázminnal, a piros-fehér-zöld kamionnal az összes futamot megnyerte, és a leggyorsabb versenykör is a nevéhez fűződik. Az angol bajnokság július 21-22-én Donningtonban folytatódik. ![]() Kulcsszavak: autósport, OXXO Racing Team, Ryan Smith
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját |
|
2018. július 09.
Ahogy említettük az élet úgy hozta, hogy mégis ott lehettünk a hétvégén a Hungaroringen ismét magyar közönség előtt és egy nem túl jól sikerült időmérő után végül a szombati első futamon Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját egy igencsak eseménydús és kaotikus versenyen.
|
![]() |
![]() Az autósporban azért mindig komolyan jelen van a szerencsefaktor is, de sajnos ez most csapatunk számára két körrel kevesebbre volt hitelesítve, mint ami a második hazai versenyfutam sikeres teljesítéséhez lett volna szükséges. Jedlóczky L Márk a vasárnapi futamon ismét a tizenötödik rajthelyről vághatott neki a küzdelemnek mely némileg hasonló forgatókönyv szerint zajlott, mint a szombati napon. Versenyzőnk a rajtnál ismét veszített pár pozíciót és innen kellett megkezdenie a felzárkózást melyben sokszor komolyabb lökdösődésekben minden oldalról megkocogtatták Márk szeretett CUPRA-ját. Viszont eközben visszajött egészen a tizennegyedik helyig ám ekkor az alaposan elhasználódott fék felmondta a szolgálatot és nem sokon múlt, hogy versenyzőnk közelebbi kapcsolatba kerüljön a gumifallal. Így bár Márkot két kör hátránnyal az utolsó huszonegyedik helyen értékelték az eredménylistán, de gyakorlatilag fel kellett adnia a futamot. Ezzel együtt nagyon jó érzésekkel távoztunk a hazai futamról, hiszen az előző nap megvalósult az idei tanulóévre szánt egyik legfőbb célkitűzés a pontszerzés, másrészt mindig jó érzés a Hungaroringen versenyezni, hiszen most is rengeteg szeretet kaptunk a szurkolóktól. Az utolsó pillanatban kialakuló indulási lehetőség ellenére a szokásos remek hangulat uralkodott a Zengő Motorsport sátrában és nagyon jó volt ismét ifj Ficza Ferivel egy mezőnyben versenyezni, aki a gyengébb technikájú autóval is ismét bebizonyította kiemelkedő tehetségét. Hétfőtől pedig következhet a további munka, hogy a bajnokság további futamain is ott lehessünk! ![]() Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Jedlóczky Márk, JLG Motorsport, TCR Europe
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hivatalos: Ficza Ferenc a TCR-ben versenyez, a Zengő Motorsporttal is! |
|
2018. július 06.
Hivatalosan is megerősítésre került, hogy a WTCC Zengő Motorsport korábbi versenyzője rajthoz áll a TCR sorozatban.
|
![]() |
![]() Az már korábban kiderült, hogy Ficza nem folytatja az együttműködését a Zengővel a WTCC-ben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy leáll a versenyzéssel, és teljesen megszakad a kapcsolata a magyar csapattal. A hivatalos tájékoztatás szerint hamarosan az egyre népszerűbb TCR szériában fogjuk látni. Ficza a szezon első két versenyén (Rustavi International Motorpark, Bahrain International Circuit) egy SEAT León TCR volánja mögött bizonyíthat a Zele Racing istálló színeiben. A Zele Racing nem ismeretlen a motorsportban és az osztrák csapat a GT bajnokság után a TCR International Seriesben is le akarja tenni a névjegyét. A csapatot Michael Zele kezeli, aki igen tapasztaltnak számít. Zele elmondta, megvolt a lehetőségük arra, hogy belépjenek a szériába, és ezzel mindenképpen élni szerettek volna. Számukra jelenleg minden új, de biztosak abban, hogy gyorsan fognak tanulni, és versenyképesek lesznek. ![]() „Nagyszerű visszatérni a nemzetközi bajnokságba egy ilyen tapasztalt csapattal. Biztos vagyok benne, hogy sok mókában lesz részem ott.” – mondta Ficza, aki 2015-ben már rajthoz állt a TCR-ben. Kulcsszavak: hungaroring, Ifj. Ficza Ferenc, TCR Europe
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 111 - 120 |