Találatok száma: 798 | Megjelenítve: 171 - 180 |
![]() |
Téged is vár a 19. Szilveszter Rallye! |
|
2017. december 12.
Bírod a sebességet, a levegőben vibráló izgalmat és a bitang jó rally autókat? Mi már tudjuk, hogy hol fogsz szilveszterezni! Idén sem a petárda durrogása, ropogása izgatja majd a hallójáratod, hanem az eszeveszett tempót diktáló több mint 200 versenyautó.
|
![]() |
![]() A Historicoktól napjaink csúcstechnikájú raliautói fogják felpörgetni a pulzusod. December 28-29-én padlógáz és irány a Hungaroring, a 19. Szilveszter Rallye! A féktelen szilveszteri száguldásra már nem kell sokat várni, a visszaszámlálás elkezdődött, a nevezés a mai napon elindult. Idén is rekord mennyiségű nevezőre és látogatóra számítanak a szervezők. Várhatóan 7 ország és 200 versenyautó fogja felszántani a Hungaroring aszfaltját. A 19. éve megrendezésre kerülő évbúcsúztató viadal kihagyhatatlan esemény a rallysport szerelmeseinek körében. Hogyan írnák le a rendezvényt azoknak, akik még nem vettek részt rajta? Mitől olyan különleges ez az esemény, ami miatt évről-évre egyre több látogatót vonz? – Garamvölgyi Zoltán szervezővel beszélgettünk. „Boldogok vagyunk, hogy évről-évre egyre több versenyzőt és látogatót üdvözölhetünk az évbúcsúztató viadalon, amely mára a legnagyobb rally-bulivá nőtte ki magát Közép-Európában. Különleges esemény ez mindannyiunknak, versenyzőként egy tét nélküli örömautózás a javából, nézőként pedig a hihetetlen hangulat és az egyedülálló látvány fogad minket. Szeretnénk továbbra is a Szilveszter Rallye szellemiségét úgy fenntartani, hogy egy vidám, évzáró kikapcsolódás maradjon mindenkinek, stressz nélkül, csillogó szempárokkal és széles mosolyokkal.” ![]() Mire számíthatnak azok, akik idén december 28-29-én kilátogatnak a rendezvényre? „A várhatóan közel 250 – nagyon vegyes összetételű – versenyautó, a Hungaroring sejtelmes téli hangulata, a rengeteg néző által felfokozott pezsgés és a közel 100 Lada olyan élményt ad, ami semmihez nem hasonlítható és talán csak azok ismerik, akik már 30 évvel ezelőtt jártak egy évnyitó Salgó Rallye-n a kisterenyei körgyorsaságin. Nekünk a mai napig kellemes borzongás a Paddock szinten végigsétálni a szervizparkon vagy meginni egy forró teát a főbejárat melletti Street Food éttermek egyikében.” Idén milyen újítással készülnek? „Minden évben úgy tervezünk, hogy a rendezvény teljes kapacitását előkészítjük a közönség fogadására, hogy igény esetén újabb és újabb parkolókat, szektorokat tudjunk megnyitni. Nagy újítás lesz az idén, hogy a közönség számára néhány belső, nézői szektort is megnyitunk.” ![]() Kulcsszavak: autósport, hungaroring, Szilveszter Rallye
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén |
|
2017. december 11.
Jean Alesi szerint Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája, aki pályafutása negyedik világbajnoki címét szerezte meg az idén, soha nem volt még ennyire jó, mint 2017-ben.
|
![]() |
![]() Az 53 éves francia versenyző - aki 1989 és 2001 között 201 futamon indult a száguldó cirkuszban - az MTI-nek adott exkluzív interjúban azt mondta, mivel Ferrari-szurkoló, ezért szomorú, hogy nem az olasz istállóhoz került a vb-trófea, de minden tekintetben elismeri Hamilton teljesítményét. "Ebben az évben elképesztően erős volt, óriásit küzdött a vb-címért, és még azokból a helyzetekből is kihozta a maximumot, amelyekben úgy tűnt, nincs esélye a jó eredményre" - nyilatkozta Alesi, aki a TOP 50 magyar autóversenyző elnevezésű díjátadó gála díszvendégeként járt Budapesten az elmúlt hétvégén. A Forma-1-es pályafutása során egyszer - az 1995-ös Kanadai Nagydíjon - győztes, 32 dobogós helyezéssel és 241 vb-ponttal büszkélkedő Alesi szerint az F1 kereskedelmi jogainak új tulajdonosa, az amerikai Liberty Media által már megvalósított és a jövőben javasolt változtatások vegyes fogadtatásra találtak. "Ecclestone úr, vagyis Bernie megálmodta és megteremtette a Forma-1-et, én abban az érában versenyeztem és abba az F1-be szerettem bele" - mondta a francia pilóta. "Természetes, hogy az új tulajdonosok igyekeznek másképpen hozzáállni az üzemeltetéshez, de amennyire én látom, a konstruktőrök nem minden módosításnak örülnek." ![]() "Ott voltam, amikor 1994-ben Ayrton Senna életét vesztette San Marinóban, és a televíziós közvetítésben láttam Jules Bianchi 2014-es horrorisztikus balesetét a japán GP-n, amely végül a fiatal pilóta életébe került. Sokan sokféleképpen vélekednek a HALO-ról, de mindenkinek meg kell értenie, hogy a nemzetközi szövetség számára mindig is a versenyzők biztonsága lesz az első, és legfontosabb szempont" - jelentette ki Alesi, akinek a fia, Giuliano az F1 egyik "előszobájának" tekinthető GP3 sorozatban versenyez, és elkísérte édesapját a budapesti gálára. "Giuliano viszonylag későn, 13 évesen, pályafutásom utolsó versenyén, a 2012-es indianapolisi IndyCar-futamon döntött úgy, hogy versenyezni szeretne, én pedig támogattam és azóta is támogatom benne" - mondta a francia pilóta, aki a magyar autóversenyzők közül korábban csak az ország első és eddigi egyetlen F1-es pontszerzőjét, Baumgartner Zsoltot ismerte. "Most tanulom a neveket, de nagyszerű látni, hogy a szurkolókon túl maguk a versenyzők, csapattagok és szakemberek is hatalmas szenvedéllyel viseltetnek az autósport iránt" - nyilatkozott Alesi, aki arról is beszélt, hogy az elmúlt évtizedekben nemcsak a Hungaroringen, hanem a fővárosban is számtalan fejlesztés történt. "Most vagyok itt első alkalommal a téli időszakban, korábban mindig nyáron, valamilyen versenysorozat aktuális hétvégéjén tartózkodtam itt. Meg kell valljam, 1989-hez képest óriási fejlődésen ment keresztül a mogyoródi pálya és Budapest is, csak kapkodom a fejemet, hogy mennyi mindent felújítottak, fejlesztettek itt a fővárosban, amely egyre szebb és vonzóbb lesz" - mondta a versenyző. Jean Alesi a Forma-1-es pályafutása után a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyzett 2002 és 2006 között a Mercedesszel, amellyel 62 futamon ötször nyert és nyolc alkalommal állt dobogón. A francia pilóta 2010-ben indult a Le Mans-i 24 órás versenyen egy Ferrarival, és az Alesi, Giancarlo Fisichella, valamint Toni Vilander által alkotott trió a negyedik helyen ért célba a GT2 kategóriában. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Jean Alesi
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán |
|
2017. december 10.
A túraautó-világbajnokság (WTCC) idei második helyezettje, Michelisz Norbert lett az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin által összeállított rangsor alapján.
|
![]() |
![]() A 33 éves pilóta a Top 50 magyar autóversenyző elnevezésű, szombat esti budapesti gálán vehette volna át a díjat, de mivel éppen a nemzetközi szövetség (FIA) díjkiosztó gáláján tartózkodott, helyette versenymérnöke, Bári Gergő vette át az elismerést. A gála díszvendége a korábbi Forma-1-es pilóta, a 201 GP-n indult francia Jean Alesi volt, akinek fia, a GP3-ban versenyző Giuliano Alesi az Év nemzetközi tehetsége díjat kapta meg a szervezőktől. A budapesti Boscolo Hotelben megtartott eseményen mutatták be az Autósport és Formula Magazin gondozásában megjelent Autósport Évkönyv 2017, illetve a Száguldás és Cirkusz 2017-2018 című köteteket. Előbbi a nemzetközi és a hazai sorozatok idei történéseit foglalja össze, míg utóbbi csak a Forma-1 2017-es idényéről szól. ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, wtcc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport |
|
2017. december 06.
Jövőre alapjaiban változik meg a WTCC helyzete: olcsóbbá válnak a versenyautók, ami kiváló lehetőséget ad a kisebb csapatok kibontakozására. Zengő Zoltán „magyar” autóval vágna bele a következő évbe.
|
![]() |
![]() Minden valószínűség szerint a WTCC és a TCR nemzetközi sorozata jövőre összeolvad. A WTCC főként gyártóközpontú gondolkozásmódja ezzel alapvetően változik majd meg: előtérbe kerülnek az olcsóbb és egyszerűbb, privát kezekben lévő versenyautók, ennek következménye pedig, hogy a kisebb költségvetésű csapatok várhatóan nagyobb mozgástérrel fognak majd rendelkezni, már ami a pénzügyeket érinti. Zengő Zoltán ezt kihasználva máris a jövő évi lehetőségeket firtatja. “Természetesen szeretnénk maradni a bajnokságban, és komoly terveink vannak 2018-ra, de akadnak még bizonytalanságok, amiknek a végére kell járni, mielőtt elkötelezzük magunkat. Ez elsősorban a nevezési díjakat érinti; pontosan látnunk kell, milyen költségvetésből lehet majd csapatot indítani a WTCR-ben. Egyelőre az esetleges pénzdíjakkal kapcsolatban is ellentmondásos hírek érkeztek, úgyhogy az első feladat ezeknek a tisztázása lesz” – nyilatkozott a WTCC Blognak. A hosszabbitas.hu értesülései szerint a 2018-as idényre megnőnek majd a nevezési díjak, aminek egyetlen oka van: mivel a gyári istállók eltűnnek, a többi nevezőnek kell majd összedobnia az éves költségvetést. Idén például a Volvo és a Honda gyári istállója is fejenként 315 ezer eurót fizetett be a közösbe, amit ezek után a privát csapatoknak kell majd pótolniuk. Az egekbe azért várhatóan nem fognak felugrani a költségek – 26 autó nevezhet a következő szezonra, és jó esély van rá, hogy közel teljes létszámot érjen el a szervezőség, így a terhek is szétoszlanának. Csapatonként egyébként minimum 2, maximum 4 autóval nevezhetnek majd a résztvevők, a Zengő Motorsport pedig a felső limitig menne – a részben Magyarországon gyártott Audi RS3-mal. ![]() “A terveim szerint 2-4 autót indítanánk jövőre, csupa magyar versenyzővel" - folytatta a csapattulajdonos. "Az elmúlt években bizonyítottuk, hogy vannak még magyar tehetségek. Nagy Dani, Nagy Norbi, Ficza Feri és Szabó Zsolti is megfordult a csapatunknál; közülük kerülhetnek ki a 2018-as pilóták. Ami pedig az autót illeti, az idén bemutatkozó Audi RS3 LMS szerepel a terveink között, ami újabb magyar kapcsolódási pontot jelenthet, hiszen az autó 2 literes turbómotorja Győrben készül” – zárta nagyravágyó terveit. Zengő Zoltán csapata (néhány beugró szerepléstől eltekintve) 2010-ben Michelisz Norberttel debütált a túraautós világbajnokságban, ám szinte minden évben erőn felül teljesítve, az utolsó pillanatokban hozták össze az aktuális év költségvetését. Az említett szabályváltoztatások vélhetően hirtelen lélegzethez juttatják majd a csapatot, akik így újult erővel vághatnak bele egy nemzetközi megmérettetésbe - írja a formula.hu. Kulcsszavak: autósport, Ifj. Ficza Ferenc, Nagy Dániel, Nagy Norbert, TCR International Series, wtcc, Zengő Motorsport, zengő zoltán
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót |
|
2017. december 02.
Michelisz Norbert második helyen zárta a túraautó-világbajnokságot, miután az utolsó versenyhétvége, a Katari Nagydíj pénteki második, fő futamán nyolcadik helyen ért célba, míg az éllovas Thed Björk negyedik lett.
|
![]() |
![]() A Honda gyári csapatának magyar pilótája 16,5 pontos hátrányból, a 11. helyről várhatta a záró viadalt, a Volvo svéd versenyzője pedig a negyedik pozícióból indult. "Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség." A rajtot jól kapta el Michelisz, a második kör elejére a nyolcadik helyre lépett előre, a kissé beragadó Björköt viszont eddigre visszaengedte eredeti pozíciójába a csapattársa. Michelisz beszorult a volvós Yvan Muller mögé, s nem is tudta megelőzni őt. Így is pályafutása legjobb idényét érte el azzal, hogy 255 pontot gyűjtve második lett. A vb-címet Björk 283,5 ponttal szerezte meg. "Nagyon csalódott vagyok a futamok után, mert nem voltam olyan helyzetben, hogy önerőből támadjak" - mondta a Facebook-oldalán közzétett videóban Michelisz, aki a magyar autósport első világbajnoki érmét nyerte. "Második lettem év végén, van ennél azért rosszabb is a világon, de most még csalódást kelt bennem az elszalasztott világbajnoki lehetőség." ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb, wtcc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn |
|
2017. december 01.
Michelisz Norbert csak a 11. helyen végzett a túraautó-világbajnokság záró futama, a Katari Nagydíj pénteki időmérő edzésén.
|
![]() |
![]() A magyar autóversenyző, aki a versenynap előtt 6,5 pontos hátránnyal az összetett második helyén állt, az időmérő első szakaszában a leggyorsabb volt, a másodikban azonban nem ment jól, technikai gondok miatt a 11. helyen zárt, így mindkét futamot a top 10-en kívülről kezdi. "Még nem tudom, mi történt, mintha beragadt volna a fék, nem tudtam jobb időt menni. Szégyen, ami történt, de azt hiszem, mindennek megvan a maga oka. Próbálom kihozni magamból a maximumot, meglátjuk, mire lesz ez elég. Van két futam, csalódott vagyok, sajnálom, de ez van" - mondta Michelisz az edzés után az Eurosportnak. Michelisz riválisa, az összetettben vezető svéd Thed Björk (Volvo) a negyedik rajtkockát szerezte meg, ezért két pontot kapott, s tovább növelte előnyét az összetettben. Az első futamot magyar idő szerint 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik. Az első futam győztese 25, a második verseny legjobbja 30 pontot kap. ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, wtcc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Katarban a vb-címért száll harcba Michelisz Norbert |
|
2017. november 30.
Michelisz Norbert 6,5 pontos hátrányból várja a túraautó-világbajnokság utolsó, Katari Nagydíját, melyet péntek este rendeznek.
|
![]() |
![]() A magyar autóversenyző a mostani szezonban három futamot nyert meg eddig, s 249 pontot gyűjtve a vb-pontverseny második helyén áll a 255,5 pontos svéd Thed Björk mögött. Egy versenyen 60 pont szerezhető (ötöt kap az első rajtkockát megszerző pilóta, 25 pont jár az első, 30 a második futam győztesének), így a Honda magyarjának van esélye a vb-cím megszerzésére. "Úgy érzem, készen állok a feladatra, és Katarban megvan az esélyem, hogy befejezzem azt, amin már hét éve keményen dolgozom" - írta blogján Michelisz arra utalva, hogy 2010-ben, az első WTCC-s futamgyőzelme után fogalmazta meg először azt, hogy világbajnok akar lenni. Megemlítette, hogy nem ő az esélyes a közel-keleti futamon, hiszen ő az üldöző, ráadásul a pálya is a Volvóknak - ilyennel versenyez Björk is - és a Citroëneknek kedvez inkább. ![]() "Ha nem vették volna el a Hondától a Kínában szerzett pontokat, Norbi vezetné az összetettet" - mondta Ficza Ferenc autóversenyző az M1 aktuális csatornán csütörtök reggel arra emlékeztetve, hogy szabálytalan motorok használata miatt 27,5 ponttól fosztották meg Micheliszt a kínai Ningpóban. A tavaly a túraautó-világbajnokságon szerepelt versenyző szerint Michelisznek elsősorban arra kell figyelnie, hogy a rajtnál elkerülje a balesetet. Szerinte taktikázásnak nincs értelme, mert a 6,5 pontos hátrányt anélkül is le lehet dolgozni. A katari viadal pénteken 12.30-kor kezdődik az időmérő edzésekkel, az első futamot 19.20-tól, a másodikat 20.35-től rendezik. Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó, túraautó-vb
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót |
|
2017. november 27.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a vasárnapi szezonzáró Forma-1-es Abu-Dhabi Nagydíjat.
|
![]() |
![]() A 28 éves versenyzőnek ez volt idén a harmadik sikere, pályafutása mindhárom futamgyőzelmét 2017-ben aratta. A rajt-cél győzelmet arató Bottas mögött csapattársa, a brit Lewis Hamilton végzett a második helyen, aki negyedik világbajnoki címét már korábban megszerezte. A dobogó alsó fokára a szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája állhatott fel, míg a pályafutása 269., egyben utolsó versenyét teljesítő, 36 éves brazil Felipe Massa (Williams) a 10., egy pontot érő helyen fejezte be a futamot. A rajtot egyformán jól kapta el Bottas, Hamilton és Vettel is, így az első kanyarban nem változott a dobogósok sorrendje. Egy kör után Bottas előnye valamivel több mint egy másodperc volt a második Hamiltonnal szemben, akit Vettel próbált üldözni. ![]() Az élen száguldó három pilóta közül Vettel állt ki elsőként kerékcserére a 21. körben, egy körrel később pedig Bottas járt a boxban. Hamilton megpróbált még két gyors kört teljesíteni, ez sikerült is neki, de a 24. körben végrehajtott kerékcseréje után ennek ellenére Bottas mögött tért vissza a pályára. Féltávhoz közeledve így Bottas egy másodperc körüli előnnyel vezetett Hamilton előtt, miközben a harmadik Vettel hátránya hozzájuk képest 10-11 másodperc volt. Hamilton néhány körön keresztül agresszívan üldözte Bottast, de nem sikerült előzési pozícióba kerülnie. A hajráig nem változott a sorrend az élen, Vettel hátránya viszont 21 másodperc fölé nőtt. Hét körrel a leintés előtt Hamilton ismét nagyon közel került Bottashoz, de a finn pilóta nem hagyott esélyt a támadásra csapattársának. Kulcsszavak: Abu-Dhabi, autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán |
|
2017. november 22.
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.
|
![]() |
![]() Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul. A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll. A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén. ![]() A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban. A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg. Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is. „A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató. A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel. ![]() 2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti. Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak. A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba. Kulcsszavak: autósport, autóverseny, Mini
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon |
|
2017. november 20.
Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.
|
![]() |
![]() Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt. Michelisz szombaton ötödik lett a balesete miatt idő előtt leintett nyitó futamon. A Honda gyári csapatának magyar pilótája honlapja tudósítása szerint a vasárnapi fő viadalon a második helyről indult, s meg is tudta tartani pozícióját, míg a vb-éllovas svéd versenyző ötödikként ért célba. Ezzel a december 1-jei katari szezonzáró előtt mindössze 6,5 pont Michelisz hátránya Björk mögött, így reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére. ![]() Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, túraautó-vb, wtcc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 798 | Megjelenítve: 171 - 180 |