Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 801 Megjelenítve: 181 - 190
Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

2017. november 27.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a vasárnapi szezonzáró Forma-1-es Abu-Dhabi Nagydíjat.
Részletek

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

A 28 éves versenyzőnek ez volt idén a harmadik sikere, pályafutása mindhárom futamgyőzelmét 2017-ben aratta.

A rajt-cél győzelmet arató Bottas mögött csapattársa, a brit Lewis Hamilton végzett a második helyen, aki negyedik világbajnoki címét már korábban megszerezte.

A dobogó alsó fokára a szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája állhatott fel, míg a pályafutása 269., egyben utolsó versenyét teljesítő, 36 éves brazil Felipe Massa (Williams) a 10., egy pontot érő helyen fejezte be a futamot.

A rajtot egyformán jól kapta el Bottas, Hamilton és Vettel is, így az első kanyarban nem változott a dobogósok sorrendje. Egy kör után Bottas előnye valamivel több mint egy másodperc volt a második Hamiltonnal szemben, akit Vettel próbált üldözni.

Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót

Az élen száguldó három pilóta közül Vettel állt ki elsőként kerékcserére a 21. körben, egy körrel később pedig Bottas járt a boxban. Hamilton megpróbált még két gyors kört teljesíteni, ez sikerült is neki, de a 24. körben végrehajtott kerékcseréje után ennek ellenére Bottas mögött tért vissza a pályára.

Féltávhoz közeledve így Bottas egy másodperc körüli előnnyel vezetett Hamilton előtt, miközben a harmadik Vettel hátránya hozzájuk képest 10-11 másodperc volt.

Hamilton néhány körön keresztül agresszívan üldözte Bottast, de nem sikerült előzési pozícióba kerülnie. A hajráig nem változott a sorrend az élen, Vettel hátránya viszont 21 másodperc fölé nőtt.

Hét körrel a leintés előtt Hamilton ismét nagyon közel került Bottashoz, de a finn pilóta nem hagyott esélyt a támadásra csapattársának.

Kulcsszavak: Abu-Dhabi, autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas
 
Egy legendás versenypálya újraéled! Egy legendás versenypálya újraéled! Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Jedlóczky L Márk megszerezte élete első TCR Europe bajnoki pontját Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Ismét BMW-vel versenyez Alex Zanardi Bottas nyerte a Forma-1-es szezonzárót Alonso: Vettelnél van a jobb autó
 
Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2017. november 22.
A 2012 és 2015 között bezsebelt négy abszolút győzelem, valamint az első tízben elért legutóbbi három helyezés után a MINI és az X-raid csapat egy minden eddiginél erőteljesebb palettával tér vissza a Dakar Rali dűnéi közé.
Részletek

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

Fennállása során most először a brit prémiumgyártó két különböző hajtásláncot állít csatasorba: 2018. január 6-án, a világ legkeményebb terepralijának negyvenedik rajtrácsára az összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally mellett a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is felgurul.

A legfrissebb versenyautó-paletta hivatalos leleplezésével a MINI és a németországi székhelyű X-raid csapat a 2018-as Dakar Rali előtti felkészülés utolsó fázisába érkezett. Közel hat évtizede íródó sikertörténete során a brit prémiumgyártó most először két különböző hajtáslánccal néz szembe a világ legkeményebb terepralijának kihívásaival: 2018. január 6-án, Peru fővárosában a 2017-es bemutatkozó szezonjában azonnal abszolút hatodik helyen záró, összkerékhajtású MINI John Cooper Works Rally továbbfejlesztett változata és a hátsókerék-meghajtású MINI John Cooper Works Buggy is rajthoz áll.

A MINI és az X-raid csapat minden korábbinál eltökéltebb célja, hogy 2018-ban tovább írják közös sikertörténetüket, amely 2012 és 2015 között négy egymást követő abszolút győzelemben teljesedett ki. „Két legfrissebb versenyautónkkal a Dakar Rali történetének eddigi legerősebb MINI-flottáját gurítjuk rajtrácsra” – mondta Sebastian Mackensen, a MINI márka alelnöke a MINI John Cooper Works Rally és a MINI John Cooper Works Buggy közös párizsi premierjén.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

A második hajtáslánc-változatot a Dakar Rali speciális szabályrendszere hívta életre, amely jelenlegi formájában a csupán hátsókerék-meghajtású technikákat számos előnnyel ruházza fel. Sven Quandt, az X-raid csapat igazgatója már 2017 februárjában zöld utat adott a MINI John Cooper Works Buggy megépítésének. „Ez volt csapatunk történetének eddigi legátfogóbb projektje, rendkívül keményen dolgoztunk rajta az elmúlt hónapokban” – fogalmazott az igazgató Párizsban.

A MINI John Cooper Works Buggy meghajtásáról egy 3.0 hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítménnyel és 800 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A váltó, a hajtáslánc és a BMW TwinPower Turbo technológia alapjaira épülő turbófeltöltés teljes egészében újragondolt fejlesztés. A MINI John Cooper Works Rally motorterében ugyanez az erőforrás dolgozik. A pilóta és a navigátor maximális biztonságáért még a legextrémebb versenykörülmények közepette is masszív bukókeret felel, amelyre szénszál-erősítésű műanyagból és kevlárból készült, minden részletében kidolgozott karosszériát erősítettek fel. A hátsókerék-meghajtású versenyautó egyedülálló, aerodinamikailag is tökéletesített „buggy” megjelenését a MINI járműtervezési részlegének dizájncsapatával karöltve alkották meg.

Az elmúlt hónapok során az új MINI John Cooper Works Buggy valós körülmények között, intenzív tesztelésen esett át, többek között Magyarországon és Marokkóban is. „A buggy ez idő alatt egyszer sem állt meg technikai meghibásodás miatt, amely kiváltképp figyelemreméltó eredmény” – hangsúlyozta Sven Quandt. „Az örömmámorban azonban a MINI John Cooper Works Rally-ról sem szabadott megfeledkeznünk, hiszen az összkerékhajtású technika megannyi terepen és útfelületen előnyt élvez. Ráadásul rendkívül megbízható autónk van” – tette hozzá a csapatigazgató. A tavalyi Dakar-futam előtt leleplezett MINI John Cooper Works Rally, amellyel az argentin Orlando Terranova az abszolút hatodik helyen ért célba, idén új futómű-technológiával áll rajthoz, elsősorban nagyobb rugóúttal és jelentős súlycsökkenéssel.

Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán

2018-ban a MINI és az X-raid csapat hét versenyautót gurít a Dakar Rali rajtrácsára. A három MINI John Cooper Works Buggy volánjánál a finn Mikko Hirvonen, az egyesült államokbeli Bryce Menzies és a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi foglal majd helyet. A négy MINI John Cooper Works Rally versenyautót az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic vezeti.

Kiváló pilótáival és navigátoraival, valamint rendkívüli tapasztalattal rendelkező háttértámogatásával és szervizcsapatával az X-raid csapat minden szempontból felkészülten vág neki a negyvenéves jubileumát ünneplő Dakar Rali embert és gépet egyaránt kihívó megpróbáltatásainak. A világ legkeményebb terepralija, amelynek Dél-Amerika immáron sorozatban tizedik alkalommal ad otthont, a negyvenedik felvonás során ismét Peru, Bolívia és Argentína tájain kalauzolja keresztül az indulókat. A 2018-as Dakar Rali végeláthatatlan sivatagi szakaszok, sziklás terepek és aszfaltozott utak több ezer mérföldnyi forgatagát ígéri, akár az Andok-hegység 4000 méteres magasságában is. A verseny 2018. január 20-án, az argentin Córdoba városában érkezik be a célba.

Kulcsszavak: autósport, autóverseny, Mini
 
Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Keszthelyi Vivien nemzetközi versenyakadémia támogatásával indul Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Megvan az OXXO Hungary Truck Racing Team új pilótája Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen a célban, Despres élre állt a motorosoknál Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait Tiszta teljesítmény: már az összes MINI modell teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon

2017. november 20.
Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.
Részletek

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Michelisz szombaton ötödik lett a balesete miatt idő előtt leintett nyitó futamon. A Honda gyári csapatának magyar pilótája honlapja tudósítása szerint a vasárnapi fő viadalon a második helyről indult, s meg is tudta tartani pozícióját, míg a vb-éllovas svéd versenyző ötödikként ért célba.

Ezzel a december 1-jei katari szezonzáró előtt mindössze 6,5 pont Michelisz hátránya Björk mögött, így reális esélye van a világbajnoki cím megszerzésére.

Michelisz Norbert második helyen ért célba a második makaói versenyen a túraautó-világbajnokságon, ezzel 6,5 pontra megközelítette a vb-pontversenyben vezető Thed Björköt.

Kulcsszavak: autósport, Makaó, michelisz, túraautó-vb, wtcc
 
Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Michelisz februárban már teszteli a Hondát Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit A Zengő Motorsport bejelentette versenyzőit Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Michelisz második a makaói túraautó-világbajnokságon Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött
 
Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

2017. november 13.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Brazil Nagydíjat, amelyen a negyedik vb-címét két hete bebiztosító Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a boxutcából rajtolva negyedik lett.
Részletek

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

A 30 éves Vettelnek ez az idei ötödik, és pályafutása 47. futamgyőzelme, Sao Paulóban 2010 és 2013 után harmadszor győzött.

Vettel mögött Hamilton csapattársa, a finn Valtteri Bottas ért célba másodikként, Kimi Räikkönen, a Ferrari finn pilótája pedig harmadikként.

A rajtot Vettel kapta el a legjobban, és az első kanyarban meg is előzte a pole pozícióból induló Bottast. Romain Grosjean (Haas) és Esteban Ocon (Force India) ütközése miatt a versenybíróság már az első körben a pályára küldte a biztonsági autót, a boxutcából rajtoló Hamilton közben máris feljött a 14. helyre. A dobogós helyeken Vettel, Bottas, Räikkönen volt a sorrend, a Safety Car pedig az ötödik körben engedte útjára a mezőnyt.

A futam csaknem feléig leginkább Hamilton felzárkózása szolgáltatta a show-t, a friss négyszeres világbajnok ugyanis a 15. körben már a hatodik helyen száguldott, elképesztően gyorsnak tűnt az ellenfelekhez képest, akiket egymás után "vadászott le."

A kerékcserék sorát a 28. körben Bottas kezdte meg, egy körrel később Vettel, a 30. körben pedig Räikkönen is új gumikat kapott a boxban.

Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik

Ekkor Hamilton átvette a vezetést, s egészen a 44. körig haladt boxkiállás nélkül, majd megkapta a friss abroncsokat, s az ötödik helyen állt vissza a versenybe, valamivel több, mint 18 másodperccel lemaradva az élen száguldó Vetteltől.

Hamiltonnak a csapatrádión azt mondták, hogy elérhető számára a dobogós hely, a brit pilóta ennek megfelelően igyekezett egymás után megfutni a lehető leggyorsabb köröket.

Tíz körrel a leintés előtt Hamilton már negyedik volt, és üldözőbe vette a harmadik pozícióért Räikkönent, de a rutinos finn maga mögött tudta tartani, így a britnek meg kellett elégednie a negyedik hellyel.

A vb két hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel
 
Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Kész a 2018-as szezonra a Toyota Yaris WRC Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Vettel nyert, Hamilton a boxból rajtolva negyedik 48. Mecsek Rallye Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája Tom Blomqvist a BMW újonc DTM-pilótája
 
A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

2017. október 17.
A Német Túraautó Bajnokság 2017-es idénye több mint százötvenezer néző előtt, Marco Wittmann kilencedik sorozatbeli diadalával ért célba vasárnap délután. A bajor prémiumgyártó dupla pole pozícióval és két dobogós helyezéssel zárta a szezon utolsó versenyhétvégéjét.
Részletek

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

2017. október 13-15. között a németországi Hockenheimring adott otthont a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei utolsó versenyhétvégéjének, amelyet az Audi, a BMW és a Mercedes pályagépei mellett egy látványos bemutató erejéig a Nismo és a Lexus versenyautói színesítettek. A hétvége két futamát a lelátókról nem kevesebb, mint 152 000 motorsport-rajongó követte figyelemmel élőben.

A verőfényes szombati időmérőn Timo Glock autózta ki a mezőny leggyorsabb köridejét a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautóból, 1:30.648 perces idejével így ő indulhatott pole pozícióból márkatársa, a SAMSUNG BMW M4 DTM volánjánál helyet foglaló Maxime Martin mellől. A kiváló rajt után Glock elhúzott a mezőnytől, Maxime Martin azonban idejekorán átadta második helyét az audis Jamie Green-nek. Glock és Green látványos párbajt vívott az élen az első helyért, a dobogó legfelső fokára pedig végül Jamie Green állhatott fel. A verseny második felében, a kötelező box-kiállások után Mike Rockenfeller Martint és Glockot is megelőzte, a BMW német és belga pilótája így a harmadik és a negyedik helyen érkezett be a célba. Timo Glock ezzel megszerezte sorozatbeli kilencedik dobogós helyét. A BMW Bank M4 DTM kanadai pilótája, Bruno Spengler a futam hajrájában húzott el az audis Mattias Ekström mellett, így a pontot érő tizedik helyen végzett. Marco Wittmann szombaton a tizenharmadik, Tom Blomqvist a tizenötödik, míg Augusto Farfus a tizenhetedik lett.

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

Vasárnap ismét a BMW szerezte meg a pole pozíciót: Tom Blomqvist, a BMW Driving Experience M4 DTM brit pilótája 1:30.491 perces időeredménnyel, pályafutása során harmadik alkalommal érdemelte ki a rajtrács első kockáját. A kiváló rajtot követően a harmadik helyről induló Marco Wittmann azonnal feljött a második helyre, Tom Blomqvist mögé felzárkózva pedig hamar jelentős előnyre tettek szert. A futam felénél öt BMW-pilóta autózott pontszerző helyen, a kötelező kiállás után pedig Marco Wittmann abszolút elsőként gurult ki a boxból a Red Bull BMW M4 DTM versenyautóval. A kétszeres bajnok magabiztosan vezette a mezőnyt, Tom Blomqvist autójába azonban a mercedeses Robert Wickens beleszállt hátulról, ezzel véget vetve a fiatal brit pilóta versenyének. Marco Wittmann megszerezte szezonbéli első és DTM-pályafutása kilencedik futamgyőzelmét, a pontot érő hatodik és hetedik helyen pedig Maxime Martin és a Shell BMW M4 DTM brazil pilótája, Augusto Farfus érkezett be a célba. Timo Glock a tizenkettedik, míg Bruno Spengler a tizennegyedik helyen végzett.

„A 2017-es idény egy rendkívül látványos hétvégével zárult. A 152 000 néző fantasztikus hangulatot varázsolt a Hockenheimringre, ahol két nagyszerű, fair futam részesei lehettünk. Szombaton Timo Glock állhatott dobogóra, Marco Wittmann vasárnapi győzelme pedig a szezon tökéletes lezárása. Az utolsó futamon három pilótánk is pontszerző helyen végzett, a tizennyolc idei megmérettetésből négyet ráadásul abszolút győztesként ünnepelhettünk. Jóllehet, 2012-es visszatérésünk óta ez az első olyan szezonunk, amelyet serleg nélkül zárunk, hatalmas köszönettel tartozom az egész istállónak. Nagyon kemény idény volt, de mindenki beleadott apait-anyait, egészen az utolsó kockás zászlóig. Gratulálok René Rastnak és az Audinak az idei címekhez! A Hockenheimring ismét bebizonyította, hogy mitől olyan különleges ez a széria: a rendkívül szoros küzdelmek, a fantasztikus pilóták és a szenvedélyes rajongók találkozásától” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

A BMW látványos futamgyőzelemmel zárta a DTM idei versenyszezonját

A Német Túraautó Bajnokság 2017-es szezonját az Audi német pilótája, az újonc René Rast nyerte. A legjobb csapatnak járó trófeát idén az Audi Sport Rosberg csapat, míg a gyártók közötti pontverseny aranyérmét az Audi hódította el. A BMW legeredményesebb pilótája az egyéni pontverseny ötödik helyén záró Marco Wittmann, legsikeresebb csapata pedig a BMW RBM csapat lett, amely az összetett tabella negyedik helyét szerezte meg. A gyártók végtelenül kiélezett versenyében a BMW idén a dobogó harmadik fokára állhatott fel.

Kulcsszavak: autósport, bmw, DTM, túraautó
 
Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen Kettőből két győzelem Móré a Hungaroringen NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Milliós beruházások a berlini BMW motorkerékpárgyárban Nagyszámú szakmai kitüntetés és elismerés övezi a BMW 2015-ös évét Nagyszámú szakmai kitüntetés és elismerés övezi a BMW 2015-ös évét A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz
 
Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

2017. október 16.
A Hankook Racer Cup összetett bajnokságának élén álló Csuti László az első versenynapon ötödik futamgyőzelmét aratta, amelyik talán a legkeményebbek egyike is volt, és ezzel olyan előnyre tett szert, amit szinte lehetetlen lett volna bárkinek is ledolgozni.
Részletek

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

A Csuti, Boldizs, Kismarty-Lechner és Somogyi alkotta négyes boly komoly küzdelemben osztotta szét a pozíciókat, egyik futamon sem volt ugyanaz az első négy sorrendje. Szinte mindegyik versenyző állt az élen, az utolsó pillanatig nem lehetett tudni, hogy ki fogja megnyerni a futamot és azzal az idei bajnokságot.

A nagyon éles, fej-fej melletti küzdelemben igaz, csak egy hajszállal, de Csuti László haladt át elsőként a célvonalon. Boldizs Bence érkezett másodikként, aki így továbbra is életben tartotta bajnoki esélyeit. A dobogó harmadik fokára a sokáig a futamot vezető Kismarty-Lechner Gábor állhatott, Somogyi Márkkal a nyomában.

Másnap két újabb futamon kezdhették meg a versenyzők a pontgyűjtést, azonban Csuti László személyében már korán bajnokot avattak. Vasárnap csupán a negyedik helyért járó 13 pont is elegendő lett volna Csutinak ahhoz, hogy 2017 legjobbja legyen. Nem bízta azonban a véletlenre, egy izgalmas versenyt abszolválva – egy ütközés következtében megpördült, csodával határos módon „csak” az utolsó helyre esett vissza, onnan azonban visszatornázta magát a második helyre – a dobogó második fokára állhatott.

Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye

Kismarty-Lechner Gábor futamgyőzelemmel hagyta életben esélyeit akár a második helyre is, szépen menetelve előre.  A versenyző a fordított rajtrács miatt a hatodik helyről rajtolt, a kilencedik körben az élre állt, ezt egészen a végéig meg is tartotta, csak a féltengelyből érkező, olykor furcsa hang okozott számára némi nehéz pillanatot. A harmadik helyre Somogyi Márk, míg a dobogóról éppen lecsúszva negyedikként Boldizs Bence érkezett.

A Hankook Racer Cup szezonzáró futamán, habár a bajnoki cím már eldőlt – már az előző futamon bajnokot avattak Csuti László személyében – a többi helyezés még gazdára várt, így izgalmas végjátéknak lehettünk tanúi. Különösen úgy, hogy ismét az előző verseny eredménye alapján fordult az első nyolc helyezett.

A folyamatos pozíciócsere közepette Boldizs Bence gyorsan az élre állt, majd elsőségét közel tíz másodperccel komolyan ki is építette. Ezzel a futamgyőzelemmel a fiatal tehetség bebiztosította éves ezüstös helyét, boldogsága azonban nem volt felhőtlen, hiszen tavaly is a második helyre szorult. Somogyi Márké lett a második hely, ami a bajnoki harmadikra volt elég, míg a magyar bajnok Csuti László a dobogó harmadik fokára állhatott - írja a gyorsasagi.com.

Kulcsszavak: autósport, Boldizs Bence, Csuti László, Hankook Racer Cup, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring, Kismarty-Lechner Gábor, Somogyi Márk
 
Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Csuti győzelmével zárult a 2017-es Hankook Racer Cup idénye Audi gyári versenyzők RS5 DTM tesztje a Hungaroringen
 
Végső megmérettetés a Hungaroringen

Végső megmérettetés a Hungaroringen

2017. október 13.
A Hungaroringen kezdődött, és a mogyoródi pályán is zárul október közepén a Hankook Racer Cup idei szezonja. A zárófutam mindig extra izgalmakat tartogat, különösen ebben az évben, hiszen a rendkívül szoros bajnokság végjátéka várható, és a bajnoki cím is gazdára talál.
Részletek

 Végső megmérettetés a Hungaroringen

Nem is akárhogyan, a bajnoki címre ugyanis matematikailag négyen esélyesek a három futamból álló hétvégén, ahol összesen 75 pont gyűjthető. A hungaroringi állomásra Csuti László 33 pontos előnnyel érkezik, őt a tavaly is esélyes Boldizs Bence követi, aki idén mindenképpen a dobogó legmagasabb fokán szeretne ünnepelni, amiért mindent meg is fog tenni. Nyernie kell a futamokon, csakúgy, mint Somogyi Márknak, aki előnyös pozíciójából Brnoban sokat veszített, azonban ahogy a fiatal versenyzőt ismerjük, nem fogja szó nélkül hagyni az élen állók küzdelmeit. Kockáztatni fog Kismarty-Lechner Gábor is, aki szintén csak úgy férhet fel a dobogóra, ha minél jobb helyezéssel, minél több pontot gyűjt. A pozícióharcok nemcsak a mezőny ezen részét érintik, hanem a „második szektort” is. A Hankook Racer Cup sorozatában ugyanis az év végén az első- hat helyezettet díjazzák.

Ennek tükrében nem éppen stresszmentes viadalok várhatók, hiszen az összetett állás teljesen átrajzolódhat egy-egy váratlan esemény következtében. Mint például a most érkező két versenyző, akik tapasztalattal rendelkező pilótaként akár a győzelemért is harcba szállhatnak: a TCR-es autók közül átigazoló Király Richárd, vagy a ralikrosszos múlttal rendelkező Hangodi Bendegúz.

 Végső megmérettetés a Hungaroringen

A MNASZ Gyorsasági szakágának népszerű sorozatában tehát népes rajtrács várható, mindhárom futamon, ahol minden viadal győztese 25 pontot gyűjthet, vagyis összesen ez a 75 pont vihető haza a Hungaroringről, arról az állomásról, amelyet a Hankook Racer Cup minden résztvevője nagyon jól ismer. Októberről lévén szó, most nem az ismeretlen pálya, hanem az időjárás változékonysága törhet borsot a versenyzők orra alá. A reggeli időmérő, korai futam teljesen más beállításokat igényel, mint a kellemes körülmények közötti versenyek, így a nüanszok kapják a legnagyobb jelentőséget - í­rja a gyorsasagi.com.

Október 14-16.-án mindenre fény derül!

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
Végső megmérettetés a Hungaroringen Kétezernél is több Golfot várnak a II. Golf-találkozó élménynapjára Végső megmérettetés a Hungaroringen Rallycross világbajnok a Ford Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Makai és Kismarty-Lechner duplázott a Slovakiaringen Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon!
 
Végső harc a bajnoki címért

Végső harc a bajnoki címért

2017. október 09.
Újra a HE-DO HANKOOK Autós Gyorsasági Országos Bajnokság részvevőinek nyitja ki kapuit a Hungaroring.
Részletek

Végső harc a bajnoki címért

Áprilisban kissé rendhagyó időjárási körülmények között -néhány nappal a nyitány előtt még havas volt a pálya- a Hungaroringen indult a 2017-es idény, és tökéletes zárásként itt is fejeződik be a bajnokság a „GRAND FINAL HUNGARORING” névre keresztelt hétvégén - írja a gyorsasagi.com.

A mezőny számára ismert aszfaltcsíkon izgalmakban nem lesz hiány, hiszen az összes kategóriában nemcsak futamgyőzelmeket ünnepelnek, hanem bajnoki címet is. A legtöbb kategória tabellája ugyanis még nyitott, ráadásul a mogyoródi finisben az utolsó viadal pontjai duplán számítanak.

2017-ben most van lehetőség utoljára pontokat gyűjteni, itt dől el, hogy az évvégi díjkiosztón ki milyen kupával térhet haza. A „nagytúrában”, vagyis a I.-es kategóriában Tóth Csaba és Bódis Kálmán áll az élen, míg a „kistúrában” Merk József indul a legnagyobb eséllyel az elsőségért.

A Hankook Racer Cupban például négy versenyző is esélyes, Csuti László, Boldizs Bence, Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor. Ebben a márkakupa sorozatban azonban minden a versenypályán dől el, nem lesz duplázás, csak a három futamon gyűjthető pontok számítanak.

Végső harc a bajnoki címért

A Suzuki Cup Europe mezőnyében Molnár Bendegúz toronymagasan vezet, azonban matematikai esélye még mindig van Forrai Gábornak.

Az ingyenes rendezvényen testközelből figyelhetik az autósport iránt érdeklődők az eseményeket,  díjkiosztókat  és a szervizelést is. Október második hétvégéjén, október 14-15.-én tehát újra egy benzingőzös, vidám hétvége vár ránk a Hungaroringen!

Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hungaroring
 
A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők A Mátrai Hegyiverseny második versenynapját sem úszták meg szárazon a versenyzők Végső harc a bajnoki címért A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban Az Audi bemutatta Motorsport programját Neuburgban
 
António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja

António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja

2017. október 04.
A BMW Motorsport mindössze 26 esztendős pilótája a tisztán elektromos meghajtású formaautókat felvonultató versenysorozat első három szezonja után a negyedik, 2017/2018-as idény futamain is rajthoz áll. A pilóták teljes névsorát a bajor prémiumgyártó technológiai partnerségét élvező MS&AD Andretti csapat egy későbbi időpontban jelenti be.
Részletek

António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja

Mielőtt a sorozat ötödik, 2018/2019-es versenyszezonjában hivatalos gyártóként is rajthoz áll, a BMW a Forma-E negyedik, idén decemberben elrajtoló idényében még az MS&AD Andretti csapat technológiai partnereként folytatja felkészülését, egy kiváltképp tapasztalt gyári pilótával a kormány mögött: a BMW Motorsport portugál versenyzője, António Félix da Costa huszonkilenc Forma-E futammal a háta mögött vág neki a negyedik felvonás tizennégy megmérettetésének.

„Nagyon várjuk már a Forma-E negyedik szezonját. António Félix da Costa a sorozat egyik legtapasztaltabb pilótája, így logikus lépés, hogy továbbra is a mezőnyben tartsuk. Az elmúlt három idényben a BMW Motorsport gyári pilótájaként kiválóan ráérzett a Forma-E ízére és az MS&AD Andretti csapat tagjaival is szoros kapcsolatot ápol. Rendkívül elégedettek vagyunk vele”

– nyilatkozta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a bejelentés kapcsán.

„Örömmel ülök vissza az MS&AD Andretti csapat versenyautójába, immáron a negyedik szezonban. Meggyőződésem, hogy a BMW támogatásának és erős partnereinknek köszönhetően idén még jobb eredményre leszünk képesek. Már alig várom a hongkongi rajtot” – mondta António Félix da Costa, aki egészen a kezdetektől, már a 2014/2015-ös első szezontól a Forma-E aktív résztvevője.

António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja

Buenos Aires-i aranyérmével a fiatal pilóta a sorozat egyik első futamgyőztese, aki idén sorozatban második szezonjában áll rajthoz a korábban Andretti néven futó MS&AD Andretti csapat színeiben. És jóllehet, mindössze 26 éves, mégis az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a Forma-E mezőnyében. Korábban a Német Túraautó Bajnokság (DTM) számos futamán is megmérettette magát, 2015 júliusában ráadásul a hollandiai Circuit Park Zandvoort aszfaltcsíkján a dobogó legfelső fokára is felállhatott. A Forma-E és a DTM futamain elért sikerei mellett António Félix da Costa két alkalommal a Forma-3 Makaói Nagydíjának arany serlegét is elhódította.

A portugál pilóta jelenleg Valenciában edz a Forma-E szezon előtti hivatalos tesztjén, ahol a BMW két másik gyári pilótája, Tom Blomqvist és Alexander Sims is csatlakozott hozzá. Az MS&AD Andretti csapat pilótáinak teljes idei névsorát az istálló egy későbbi időpontban jelenti be.

António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja

Kulcsszavak: António Félix da Costa, autósport, BMW Motorsport, Formula E
 
António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Koreai Nagydíj - Vettel egyre közelebb negyedik vb-címéhez António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Button: hamarosan visszatérünk az élmezőnybe A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon A Volkswagen továbbra is vezet a Rali Világbajnokságon Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót Africa Race - Kiengedték a kórházból Bunkoczi Lászlót António Félix da Costa idén is a Forma-E-ben folytatja Az Audi jó hátszéllel érkezik a DTM következő futamára Oscherslebenbe
 
Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban

Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban

2017. szeptember 26.
A hazai gyorsasági autósportban szerencsére egyre több versenyzőnek nyílik lehetősége komoly nemzetközi versenysorozatokban is rajthoz állni!
Részletek

 Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban

A Lotus Eastern Cup korábbi bajnoka Mór Csaba az idei szezonban az SRO Group által szervezett GT4 Európa Bajnokság mezőnyében állt rajthoz a komoly múlttal rendelkező holland Equipe Verschuur csapat színeiben mely az elsők között állította csatasorba a McLaren 570S GT4 típusát a különböző GT versenysorozatokban így a GT4 Európa Bajnokságban is- írja a gyorsasagi.com.

Ebben a sorozatban is sokszor megfordulnak komoly ex DTM, F1 és különböző neves GT és túraautós sorozatokból származó versenyzők. A GT4 EB ezen szekciójának mezőnye az idén hat versenyfutamon mérhette össze az erejét. Csaba versenyzőtársa egy 17éves fiatal skót versenyző Finlay Hutchison volt az idei esztendőben, aki eddig főleg Formula Renault-val gyűjtögette a versenykilométereket. Az ismeretlen sorozat, az ismeretlen versenygép és az ismeretlen versenyzőtárs is komoly kihívás volt Csaba számára, de eredményeivel és szakmai felkészültségével már az első évben a sorozat élmezőnyébe került.

 Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban

Az áhított futamgyőzelem egyenlőre még várat magára, de egész évben ott voltak az élmezőnyben és dobogóra is állhattak. Néha sajnos becsúszott nulla pontos futam is melyeken az elvesztegetett pontok elég fájóan hiányoztak az év végi elszámolásnál, de Csaba így is a bajnokság negyedik helyét könyvelheti el az első GT4-es versenyszezonjában. Valamint a csapat is a negyedik helyen foglalhatta el a bajnoki tabellán.

Jövőre Csaba a tervek szerint ebben a sorozatban is szívesen folytatná a pályafutását, nem titkoltan azzal a céllal, hogy 2018-ban már a bajnoki címért küzdhessen, ami talán nem is olyan elérhetetlen, hiszen az idei teljesítménye alapján már több élcsapattól is kapott a jövő szezonra szóló megkereséseket.

Kulcsszavak: autósport, GT4 Európa Bajnokság, gyorsasági, Lotus Cup Eastern Europe, Mór Csaba
 
Super Racing Festival a Hungaroringen Super Racing Festival a Hungaroringen Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Örömünnep a Hyundai-nál! Örömünnep a Hyundai-nál! 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa 2017-ben is folytatódik a GT86 Kupa Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben
 

Találatok száma: 801 Megjelenítve: 181 - 190