Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 191 - 200 |
![]() |
Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot |
|
2017. szeptember 19.
Tim Gábor, miután több bajnoki cím után ideiglenesen felhagyott a pályaautózással, a hazai MARB sorozat felé fordult, hogy rallye versenyeken fejlődhessen tovább. Az általa épített Nissan Sunny GTi volánja mögött, Timár Tamás navigálásával idén már a hetedik versenyen álltak rajthoz, ezúttal a Lyukóbánya Rallye-n.
|
![]() |
![]() Ebben az évben már két abszolút győzelmet, és három kategória győzelmet szereztek, de az utóbbi futamokon utolérte Őket a balszerencse. Zobákpusztán felfüggesztés gondokkal küzdöttek, majd Porrogszentkirályon kiestek. A Lyukóbánya - Parasznya Rallye-n először versenyeztek esős körülmények között, és a tapasztalanság meg is bosszulta magát. A második gyorsaságin árokba csúsztak, és csak nagy időveszteség árán tudták folytatni a versenyt. Végül az abszolút értékelés hatodik, kategóriájuk harmadik helyén zárták a versenyt. A 2000cc-es kategóriában továbbra is a második helyen állnak. "Most egy kicsit hullámvölgybe kerültünk, az év elején erősek voltunk, de az utóbbi versenyeken volt műszaki hibánk, és sok olyan helyzet ami új volt a számunkra. Nem titok, abszolút bajnoki címért harcolunk, de látjuk, hogy ez kezd kicsúszni a kezünk közül. Sokkal tapasztaltabbak nálunk az ellenfeleink. A kategóriánkban még van esélyünk, mindent megteszünk a bajnoki címért. Ha nem sikerül, az sem lesz csalódás, ez nekünk tanuló év. De a mentalitásom nem fog változni, mindig győzni szeretnék!" - foglalta össze Tim a verseny után. ![]() Kulcsszavak: autósport, Rallye, tim gábor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamilton győzött és növelte az előnyét összetettben |
|
2017. szeptember 18.
A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte vasárnap a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel 28 pontra növelte az előnyét összetettben a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.
|
![]() |
![]() A 32 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, s pályafutása 60. futamgyőzelme. Vettel egy baleset miatt már az első körben feladni kényszerült a versenyt. Hamilton mögött Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája végzett a második, míg Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője a harmadik helyen. A verseny előtt megérkezett az eső a szingapúri pályára, így a Forma-1 történetében most először rendeztek esős éjszakai futamot. A rajtot a negyedik kockából Kimi Räikkönen (Ferrari) kapta el a legjobban, s a belső íven próbálta megelőzni a harmadik pozícióból startoló Max Verstappent (Red Bull), aki mellett a külső íven a pole pozícióból induló Vettel igyekezett "bezárni az ajtót" és védeni a saját helyét. Räikkönen és Verstappen autóinak hátsó kerekei összeértek, a ferraris oldalról nekicsapódott Vettel autójának, de a négyszeres vb-győztes német tovább tudott hajtani. Räikkönen Ferrarija irányíthatatlanul csúszott végig a pálya szélén az első kanyarig, ahol telibe találta a forduló Verstappen Red Bullját, illetve Fernando Alonso McLarenjét. Räikkönen és Verstappen feladni kényszerült a futamot, Alonso tovább tudott hajtani, Vettel pedig néhány méterrel később a betonfalnak csapta amúgy is sérült Ferrariját, amelyről leszakadt az első légterelő, így a német pilóta gyakorlatilag azonnal kiállt a versenyből. A biztonsági autó a roncsok és a pályára került törmelék eltakarításának idejére a pályára hajtott, s öt kör után engedte útjára a mezőnyt. A dobogós helyeken ekkor sorrendben Hamilton, Ricciardo és Nico Hülkenberg (Renault) száguldott, miközben Alonsónak műszaki probléma miatt szintén fel kellett adnia a viadalt. ![]() A 11. körben újra "főszerephez jutott" a Safety Car, Danyiil Kvjat (Toro Rosso) ugyanis elmérte az egyik kanyar féktávját és belecsúszott a gumifalba. A biztonsági autós fázisban Ricciardo és Hülkenberg is bejött a boxba kerékcserére, így amikor három kör után folytatódhatott a verseny, Hamilton, Ricciardo, Bottas volt az első három helyen haladók sorrendje. Ricciardo és Bottas a 29. körben hajtottak a boxba száraz aszfaltra alkalmas gumikért, a pálya ugyanis eddigre már szinte teljesen felszáradt. Hamilton egy körrel később kapott friss abroncsokat, s vissza is tért a vezető pozícióba. A 38. körben Marcus Ericsson (Sauber) csapta falnak az autóját, ezért a futam során harmadszor hajtott a pályára a Safety Car. A biztonsági autó néhány körrel később útjára engedte a mezőnyt, de ekkor már nem a körök számában, hanem percekben kellett számolni a hátralévő versenytávot, mert csak így lehetett tartani a szabályokban foglalt kétórás időhatárt. A hajrában már nem történt változás az élmezőnyben, így Hamilton jelentősen növelni tudta előnyét Vettellel szemben a vb-pontversenyben. A vb két hét múlva, Malajziában folytatódik. Kulcsszavak: Daniel Ricciardo, forma 1, Hamilton, Sebastian Vettel, Szingapúri Nagydíj
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Scuderia Toro Rosso csapatnak szállít F1-motorokat a Honda |
|
2017. szeptember 15.
Együttműködési megállapodást kötött a Honda és a Scuderia Toro Rosso. A szerződés értelmében a 2018-as F1-szezonban a Honda szállítja a motorokat a Scuderia Toro Rosso számára, sőt egy közös csapatot is létrehoznak.
|
![]() |
![]() Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója elmondta: „A Toro Rosso igen tapasztalt, energiával teli, fiatalos csapat, s megannyi sztárpilótát nevelt már ki a múltban. A Hondánál mindenki nagyon várja a közös munkát, velük új fejezetet nyithatunk a Formula-1-ben. Szeretném megköszönni a Liberty Mediának és FIA-nak, hogy segítettek tető alá hozni a megállapodást, a Honda és a Toro Rosso egy csapatként küzd majd, hogy még fejlettebbé váljon a technika és elhódítsuk a bajnoki trófeát. Szeretném továbbá megköszönni a rajongók támogatását, velük sokkal könnyebb szembe szállni a kihívásokkal.” Franz Tost, a Scuderia Toro Rosso vezetője elmondta: „Csapatunkban már mindenki nagyon várja a közös munkát a Hondával. Mióta Soichiro Honda benevezte motorkerékpárjait az első versenyre, a márka életében központi szerepe van a motorsportoknak. Ez egy nagyon izgalmas kihívás, és remélem, hogy mindkét fél sokat profitál majd belőle. A Honda F1-történelme régre nyúlik vissza, elsőként 1964-ben képviseltették magukat a versenysorozatban, s motorbeszállítóként öt egyéni és hat konstruktőri világbajnok címet szereztek. Ez az örökség és a márkába vetett hit teljesen biztossá tesz abban, hogy gyümölcsöző lesz az együttműködésünk.” ![]() Kulcsszavak: autósport, forma 1, honda
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Befejezi együttműködését a McLaren és a Honda |
|
2017. szeptember 15.
A McLaren és a Honda illetékesei bejelentették, hogy a 2017-es Formula-1-es szezon végén befejezik az együttműködést. A két cég 2015-ben kezdte meg a közös munkát, amikor a Honda úgy határozott, hogy visszatér az F1-be.
|
![]() |
![]() Takahiro Hachigo, a Honda Motor Company elnök-vezérigazgatója elmondta: „Útjainak sajnos már azelőtt elválnak, hogy elértük volna közös céljainkat, de a legjobb döntés született a vállalatok jövőjére nézve. Bárhogy is, szeretném a Honda Racing F1 Team tagjainak, illetve versenyzőinek nevében megköszönni a rajongók támogatását, és hogy osztoztak velünk örömben-bánatban 2015-ös visszatérésünk óta. Bejelentésünk nem érinti a 2017-es évadot, a Honda és McLaren szakemberei továbbra is közösen küzdenek, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, és a Honda természetesen jövőre is indul a világbajnokságon.” Shaikh Mohammed bin Essa Al Khalifa, a McLaren Group igazgatótanácsának elnöke az alábbi nyilatkozatot tette: „A Honda, akárcsak a McLaren, nagyszerű cég, s azért van jelen az F1-ben, hogy nyerjen. Partnerségünk nem hozta meg a kívánt eredményt, ez azonban nem feledteti az örömteli közös pillanatokat, és nem indok arra, hogy elhagyjuk az F1 világát. Jelenleg úgy látjuk, hogy mindkét cég számára az a legjobb, ha külön folytatjuk a versenyzést.” ![]() Zak Brown, a McLaren Technology Group ügyvezető igazgatója a következőképpen értékelte a helyzetet: „Soha nem volt kétségünk afelől, hogy a Honda elkötelezett a siker mellett, s kellő mennyiségű energiát szán a Formula-1-re. Számtalanszor bizonyítottak már a versenysorozatban és a fejlesztések terén. Különféle okok miatt együttműködésünk nem úgy alakult, ahogy egykoron elképzeltük, így bár egyik cég sem örül a kialakult helyzetnek, eljött az ideje, hogy különváljunk. Sporttársként azt kívánjuk, hogy ismét a csúcsra érjen a Honda. Velük sokkal jobb ez a versenysorozat, és biztos vagyok benne, hogy ebben mindenki egyetért. Kulcsszavak: autósport, forma 1, honda, McLaren
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Győzni akar Mercedesével is a hazai versenyén Kiss Norbi! |
|
2017. augusztus 21.
Jó egy hónapja remekelt Kiss Norbert kétszeres kamion Európa-bajnok a Slovakiaringen, mivel mindkét főfutamot megnyerte, és ezzel feljött a bajnoki tabella második helyére.
|
![]() |
![]() Ahogy a Forma-1-ben, a kamionosok világában is most volt a nyári vakáció, de a szombathelyi pilóta cseppet sem unatkozott. A királykategóriával ellentétben az ETRC-ben lehet a kamionokon dolgozni a több hetes szünetben és ezt Norbi csapata, a német Tankpool24 Racing ki is használta. Elemeire szedték a 24-es rajtszámú kamiont a nürtingeni bázisukon. Még komolyabban készül az egész csapat Norbi hazai versenyére, mivel az eddigi biztató sikerek után győzni érkeznek a Hungaroringre. 2017-ben már több lehetősége van a csapatnak mint tavaly, hogy jobban kiismerjék az erőforrás határait. A Tankpool 24-nél új fejlesztésekkel próbálnak előrukkolni, amelyeknek az eredményét a Hungaroringre kilátogató közönség láthatja majd először. Idén Norbinak mindenképp a győzelem az elvárás önmagával szemben. Tavaly már közel álltak ahhoz, hogy az Actrosszal is nyerjen Norbi a Hungaroringen, ahogy korábban az MAN versenykamionnal is sikerült már ez a bravúr. A futam előtt Norbi hazalátogatott Szombathelyre is, némileg kikapcsolódni, illetve gyerekekkel találkozott egy olyan KRESZ-táborban, ami a helyi vállalkozók támogatásával jött létre. ![]() Az ingyenes napközis foglalkozásokat rászorult szülők megsegítésére alapítottak, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy gyermekeik nyaralhassanak. A szervezők színes programot állítottak össze a szurkolóknak. A táborban a kerékpárszerelés rejtelmeibe is betekintést nyerhettek, gokartozhattak, elektromos autókkal, sportautókkal is megismerkedhettek. A sztárvendég a kamionos helyi hős, Kiss Norbi volt, aki közúton is az abszolút biztonságos autózás híve, és kifejezetten fontosnak tartja azt, hogy minél korábban megismerkedjenek a fiatalok a KRESZ szabályaival. A hétvégén azonban már kifejezetten gyorsan akar hajtani, még ha a limiter 160 km/h-ra le is korlátozza majd az 5.3 tonnás versenykamionját. A Kamion EB és Fesztivál szervezői Kiss versenyei mellett kifejezetten színes programot állítottak össze, hiszen újra hazánkba látogat a Blancpain GT Series is, azaz a felsőkategóriás luxusautók versenye, valamint lesz szabadtéri retro/vintage teherautó kiállítás is, de a családokra gondolva lesznek kifejezetten gyermekeknek szánt lehetőségek és programok is a főtribün mögött. Kulcsszavak: hungaroring, Kiss Norbert, versenykamion
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ifjú versenyző első hegyiversenye |
|
2017. július 27.
Jedlóczky Márk élete első hegyiversenyét a hazai autósport egyik legtradicionálisabb versenypályáján és rendezvényén a 34. HE-DO MÁTRAI HEGYIVERSENY-en teljesítette Parádsasváron.
|
![]() |
![]() A legendás pálya újabb komoly sportszakmai kihívás volt Márk számára, hiszen a hegyiversenyek sajátossága, hogy a rövid felfutások maximális koncentrációt követelnek és a legkisebb hiba is rögtön csúnyán megbosszulhatja magát. Parádsasváron Márk újra élvezhette a már jól ismert Mitsubishi Lancer EVO WRC replikát és a Zengő Motorsport családias hangulatát, mivel Kovács Endre, Gál Szabi és Nagy Norbi mellett Márk autóját is a Zengős depóhelyen készítették fel a futamokra és természetesen az MNASZ Hegyi Bajnokság értékelésében is a Zengő Motorsport színeiben próbálta gyűjtögetni a bajnoki pontokat! A fiatal versenyző első hegyiversenyéről, az ott szerzett tapasztalatokról nagy lelkesedéssel nyilatkozott: „Nagyon vártam már a Mátrai Hegyiversenyt, hiszen ez az egyik legismertebb legrégebbi autóverseny Magyarországon amiről már nagyon sokat hallottam! Sajnos ismét úgy alakultak a dolgok, hogy szinte az utolsó pillanatig kétséges volt az indulás, hogy milyen autóval tudunk nekivágni a versenynek. Én a legutolsó pillanatban tudtam meg, de annál nagyobb öröm volt, hogy végül a családból jól ismert és nagyon jó autó a Mitsubishi Lancer WRC replika lesz, amivel rajthoz állhatok, amivel már volt szerencsém találkozni az FRT versenyeken ahol jó eredményt is tudtam elérni vele. Valamint autózhattam ezzel a Szilveszter Rallyn ami szintén nagyszerű élmény volt! ![]() A parádsasvári versenyre rengeteget tréningeztem, a pályát tanulva talán több százszor fel és le mentem a legendás útszakaszon. Nagyon sok segítséget kaptam ehhez apukámtól és a Zengős csapattársaktól két nagyon jó pilótától, Ficza Feritől és a tavalyi győztes Nagy Norbitól a pályával kapcsolatban. Amikor elsőre kipróbáltam a Mitsubishit kellemes meglepetésként kicsit nehéz volt felfogni, hogy mennyivel másabb lett, sokkal erősebb és sokkal stabilabb is mint amikor utoljára mentem vele! Szombati napon tudtam élesben kipróbálni a reggeli edzésfutamon és amikor elsőre felértem kicsit meglepődtem, hogy egy harmadik legjobb időt tudtam autózni. De azért az nyilván várható volt, hogy a következő felfutásoknál nagyon sokat fognak javítani a tapasztaltabb és pláne a kimondottan pálya illetve hegyi autókkal induló ellenfelek! Én is eltökéltem, hogy javítanom kell még ezen az időn! Az első versenyfutamon az abszolút ötödik helyen tudtam menni, de az utána visszanézett belső kamerából is látszódott, hogy bizony sok van még benne! Éreztem, hogy nagy tempónál kicsit esem le az útról ezt elmondva a szerelőknek rögtön állítottak az autón. Így a második versenyen sokkal jobb volt az autó, de itt meg sajnos nekem voltak amatőr hibáim, mint például kétszer rosszul váltottam így súlyos másodperceket hagytam benne a második felfutásban! ![]() De mindezek ellenére a nap végére a csapat boldog volt! Ami számomra nagyon fontos volt, hogy sikeresen teljesítettük ez első versenynapomat életem első hegyiversenyén és hogy a CEZ értékelésben a túraautók közt a hatodik az OB értékelésben pedig a negyedik helyet sikerült megszerezni! A vasárnap úgy keltem fel, hogy dobogóra szeretnék állni a kategóriámban, amihez hatalmas motiváció volt, hogy kik ellen versenyezhetek itt, mint például az évtizedes tapasztalatokkal rendelkező bajnokok, vagy mint például a jelenleg az ETCC harmadik helyén álló csapattársam Nagy Norbi. A két edző felfutáson inkább a kocsi beállításával foglalkoztunk, bár nem kellet sokat mivel hihetetlenül jól viselkedett az autó. Szerintem az első magyar bajnoki futamon éreztem utoljára ilyen jól magamat versenyautóban! A két versenyfutamon próbáltam határon autózni és az első felfutáson így egy abszolút hetedik idővel értem fel. Eljött a második futam, ezt vártam is meg nem is. Szerettem volna még jobb időt autózni és előrébb lépni, de közben kissé szomorú voltam, mert tudtam, hogy ha felérek, akkor utána már vége a versenynek és ennek a remek versenyhétvégének! Ebbe az utolsó felfutásban volt egy kis kalandom egy szalagkorláttal, amit érintőre vettem, de szerencsére nem lett belőle komolyabb baj, de sajnos végül egy másodperccel rosszabb időt mentem, így mint a legelsőben. ![]() Bár ugyan a dobogó végül nem sikerült és egy OB kategória ötödik és a CEZ túraautók közt hetedik helyen végeztem, de a csapat ismét boldog volt. Valamint nyilván azzal is meg kellett „békülnünk”, hogy a jó kis WRC replika az azért mégis „csak” egy rally autó a maga technikai korlátaival ehhez a versenyághoz képest. A verseny hangulata óriási volt, bár sokat hallottam róla, de átélni egészen más volt! Ilyet meg sosem éreztem, hogy a nézők szeretetből szinte ki akarnak szedni a kocsiból, meg állítanak egy pacsizásra, vagy csak be ordítanak valami kedveset az ablakon! Nagyon örülök, hogy elindulhattam ezen a versenyen, rengeteget tanultam és szeretnék jövőre is rajthoz állni, pláne ha a szervezők által tervezett Európa bajnoki futam is megvalósulhat itt 2018-ban! Nagyon köszönöm mindenkinek, aki bármilyen módon segített, hogy elindulhassak, de külön meg szeretném köszönni Maricsek Mikinek és a szerelőknek, mert tudtommal a verseny előtt pár nappal még darabokban volt a kocsi és a hétvégére még is egy fantasztikus autót sikerült csinálniuk belőle!!! Nagy köszönet jár mindenkinek, aki szurkolt nekünk és végül, de nem utolsósorban újabb nagy köszönet jár a fantasztikus szüleimnek ezért a fantasztikus versenyhétvégéért!!” Kis csapatunk a tervek szerint az MNASZ Autós Gyorsasági OB következő versenyhétvégéjén lép majd pályára megint a Slovakiaringen augusztusban az új kenyér ünnepén! Kulcsszavak: gyorsasági, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Jedlóczky Márk, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Sun Aqua KIA Racing Team legjobb hétvégéjén van túl |
|
2017. július 21.
2017.07.14-én szabadedzések voltak, ahol a technikai újításainknak köszönhetően Petra és Adri is nagyon jó tempót tudott menni. Petra szempontjából az volt a cél, hogy a Q2-t elérje és tovább tudjon jutni az időmérő edzésen. Idén először ez sikerült is. Adrinál pedig szerettük volna elérni, hogy tudjon az első 5-el menni.
|
![]() |
![]() 2017.07.15-én az időmérőn Adri 6. lett, de nagyon szoros volt a küzdelem. Majd technikai szabálytalanság miatt kizárták azt a versenyzőt, aki megnyerte az időmérőt. 2017.07.16-án az első versenyen a 66-os rajtszámú versenyző meglökte Adrit, majd mindketten a szallagkorlátnak csapódtak, onnan Adri vissza a pályára, ahol sajnos Petra is ütközött vele. Adri és Petra is fel kellett adja a versenyt az autók sérülései miatt. A 66-os rajtszámú versenyző pedig kapott egy box áthajtásos büntetést. A második versenyen Petra az utolsó elötti helyről indult, de fantasztikus versenyzéssel a 11. helyen fejezte be a versenyt. Petrának ez volt az idei év legjobb eredménye. Adri az utolsó helyről indult, az első körben már 4 versenytársát megelőzte, amikor egy kicsúszó autónak ütközött a külső íven. Sajnos Adri autója megint sérült, ezért ki kellett állnia és nem tudta befejezni a versenyt. ![]() A csapat számára pontok tekintetében nem volt nagyon gazdag ez a hétvége. Petra számára viszont ez volt az idei év legjobb hétvégéje, hiszen bekerült a Q2-be a 12.helyen és a második versenyen megszerezte idei legjobb eredményét. “Nagyon örülünk annak, hogy a tempónk most már az élmezőnnyel egyezik, úgyhogy nagyon várjuk a következő versenyhétvégét és a megmérettetést. Jó érzés volt ezen a hétvégén látni, hogy milyen sokan követik a csapat munkásságát és mennyien szurkolnak nekünk. Sok rajongónk és Partnerünk látogatott meg minket ezen a versenyen, hogy személyesen szurkolhassanak nekünk.” ![]() Kulcsszavak: autósport, Kia Lotos Cup, Slovakiaring
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is |
|
2017. július 18.
Bár szombat estére harminchatan maradtak versenyben a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, az éjszaka nem telt el hasztalan, és vasárnap reggelre már negyvennégyen álltak rajthoz a hegyi bajnokság következő, negyedik futamának első időmérőjére.
|
![]() |
![]() Elsőként ismét a Hankook Racer Cup versenyzői vágtak neki a még hideg pályának. Ezúttal Somogyi Márknak sikerült a legjobban a próba, 3:18,72 perccel adta meg az alaphangot a mai napra márkatársainak. Boldizs Bence lett a második 0,328 másodperc hátránnyal, a harmadik legjobb időt pedig György Gábor autózta. A túraautósoknál Nagy Norbert ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta – 2:40,688 perccel futott be tizenhármuk közül leggyorsabbként a célba. Bódis Kálmán és Turán Frigyes volt mögötte a sorrend. A negyedik helyre a szombaton időnként technikai problémákkal küzdő lengyel Grzegorz Duda jött fel, őt Gáspár Csaba és Gál Szabolcs követte. Tovább csökkent a pályacsúcs! A formaautós Josef Beres jun. 2:26,792 percre faragta le eredményét az 5410 méteren. Mögötte Milos Zmeskal és Miroslav Ciliak végzett. A Hegyi Kupában Szekeres Péter folytatta szombati menetelését. Ideje (2:52,465) ugyan még csak megközelítette előző napi legjobbját, de első próbálkozásra ez sem volt rossz. Ahogy eddig is, Strider Zoltán és Lángi Attila követték Szekerest gyorsaságban. Szabó Attila, Somogyi Zoltán, és Jozef Beres voltak a további helyeken. ![]() Zoltán Kevin autójának a féltengelye eltört útközben, emiatt kicsit elvitte a korlátot, a lehozatala és a korlát kijavítása némi időbe telt, néhányan új rajtot kaptak. Krizsán Péter, Tóth József Yondi és Palasics László sem fejezte be ezt az időmérőt. Egyre jobbak az idők Boldizs Bence igen megnyomta a második időmérőt, 3:13,815 percet teljesített a 24-es úton. Ez két másodperccel kevesebb eddigi legjobb idejénél. Somogyi Márk is javult pár másodpercet, de ez a második legjobb időre volt elég. György Gábor stabilan tartotta a harmadik helyet. A túraautóknál változás történt az élen: Bódis Kálmán csodálatos 2:36,771 perccel lett a leggyorsabb, 1,4 másodpercet vert Nagy Norbertre. Bódisnak úgy látszik, jót tesz, hogy ezüstnyilával a futam után taxiztat is. A lengyel versenyző, Grzegorz Duda egyre javul, most már a harmadik időt futotta, és Gál Szabolcs is előrébb tört, negyedik lett. Őket Turán Frigyes és Gáspár Csaba követte. Josef Beres junior ebben a felfutásban már 2:26 alá szaladt, 2:25,941 perccel uralja a mezőnyt, és a formaautós kategóriát. A Hegyi Kupában Szekeres Péternek most nem sikerült jó időt futnia, helyét Strider Zoltán vette át, 2:52,228 perc alatt végzett a távval. Lángi Attila lett a második, Szepesi Péter pediga harmadik. A legjobb Ladás Faragó Richárd lett. ![]() Pályacsúcsok futama A Hankook Racer Cup vasárnapi első versenyfutamán Boldizs Bence nem engedte ki kezéből a vezetést, 3:13,286-tal övé lett a legjobb idő. Mögötte 2,7 másodperccel Somogyi Márk állt. Kismarthy-Lechner Gábor erre a felfutásra összeszedte magát, és a harmadik legjobb időt autózta. A túraautók kategóriájában Bódis Kálmán új kategória pályacsúcsot állított fel, 2:35,340 perccel adta meg az alaphangot a futamra. Ez jobb, mint Turán Frigyes eddigi pályacsúcsa. Nagy Norbert ezúttal hiába igyekezett, 2:37,192-vel ért csak fel. Mindenestre a következő versenyfutamban nagy csatára számíthatunk a két aranyra esélyes között. Gál Szabolcs is odataposott, a harmadik helyet szerezte meg. Turán Frigyes, Grzegorz Duda, Gáspár Csaba lett a további sorrend. Josef Beres junior annak ellenére, hogy saját bevallása szerint már nem akart javítani idején, azért több mint hét tized másodpercet így is gyorsult. 2:25:216 percnél jár most a pályacsúcs… Szekeres Péter ugyan picit megingott a második időmérőn, de az első versenyfutamra visszatért a régi lendülete és leggyorsabbként végzett a Hegyi Kupában, 2:49,352 perccel. Strider Zoltán lett a második több mint három másodperc különbséggel, a harmadik helyre Béres Jozef jött fel. Lángi Attila autójából olaj folyt ki a pályára – a versenyző kiesett, a pályát kis ideig takarították. A legjobb ladás Ózsvári József lett. ![]() Utolsó lehetőség Hogy még izgalmasabb legyen a hétvégi 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny, a vasárnapi utolsó felfutás kezdetekor csepegni kezdett az eső. Szerencsére a futam közepére el is állt. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence a végére kitermelt még egy 3:13-as időt a felfutásból, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte. Takács Balázs, György Gábor és Kovács Zoltán a további sorrend. Bódis Kálmán és Nagy Norbert túraautós csatájában négy tized másodperc döntött Bódis Kálmán javára. Minkét eredmény 2:37 perces, úgyhogy valószínűleg ebben a körben már a biztonságos célba érésre inkább koncentráltak a versenyzők, nem csak a csúcsok döntögetésére. A harmadik legjobb időt Grzegorz Duda futotta. Gál Szabolcs a negyedik, Turán Frigyes az ötödik, Gáspár Csaba a hatodik lett. A formaautós Josef Beres jun. 2:26,329-es időt ment. Kétszer kellett elrajtolnia, mert kategóriatársa technikai hibája miatt elsőre nem tudott zavartalanul végigmenni a pályán. A Hegyi Kupában Szekeres Péter, aki először versenyez ezen a pályán, töretlenül haladt a győzelem felé. Ő is lassult picit, de az első helyhez a 2:50,888 perces idő is elégnek bizonyult. Strider Zoltán, mint állandó üldözője ezúttal is a második helyre futott be. A harmadik legjobb időt Szepesi Péter futotta, További sorrend: Jozef Béres, Szabó Attila. Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Múlt hétvégén is hegyiverseny volt a Mátrában |
|
2017. július 17.
Pontban reggel nyolc órakor, napsütésben, az időmérő edzésekkel megkezdődött a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny Parádsasváron. Negyvenhét autó vágott neki négy kategóriában az 5410 méteres pályának. A tavaly felújított versenypálya szintkülönbsége 250 méter.
|
![]() |
![]() Az időjárás egyelőre kegyesnek mutatkozik a versenyzőkkel, akik minden nézővel együtt remélik, hogy nem ismétlődik meg az előző évi két napos folyamatos esőzés. A Hankook Racer Cup-ban itt van a bajnokságot jelenleg vezető Somogyi Márk, a túraautók között elindul a tavalyi győztes helyi versenyző Nagy Norbert. Ebben a kategóriában láthatunk egy ralis Hyundai i20 WRC-t, a lengyel Grzegorz Duda kormányzásával. Itt vannak a parádi verseny tapasztalt rókái is: Bódis Kálmán, Turán Frigyes, valamint Gál Szabolcs, aki tavaly hat év kihagyás után igen jól ment itt egy régebbi autóval. Háromnegyed kilencre a túraautós és Hankook-os versenyzők összesen tizennyolc fős csapata megtette az első lépéseket, befejezte az első időmérő edzést. A leggyorsabbnak a túraautók között Nagy Norbert bizonyult, aki 2:42,729 perc alatt teljesítette a távot Turán Frigyes és Jedlóczky L. Márk előtt. Gál Szabolcs a felfutás közben megdörzsölte a korlátot. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence 3:24,760 perccel végzett elsőként, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte. Az időmérő edzés második felében a formaautók és a Hegyi Kupa versenyzői kerültek sorra. A két formaautós közül a szlovák ifjabb Josef Beres futott fel a legjobban, 2:31,563 perces eredménye nem csak itt, az egész mezőnyben a legjobb lett. Ez nem csoda, hiszen Tatuus PY012-es autója a legnagyobb teljesítményű ezen a versenyen. Mögötte Milos Zmeskal végzett, ő 39,136 másodperccel volt lassabb Beresnél. A Hegyi Kupában huszonhárman csaptak össze: ebben a felfutásukban Strider Zoltáné lett a legjobb idő, Mitsubishijével 2:58,209 perc alatt tette meg a több mint öt kilométert. Második Szekeres Péter lett 0,839 másodperces hátránnyal. A harmadik leggyorsabb időt Lángi Attila szerezte meg 2:59,56-nal. A felfutást rövid időre megakasztotta Szabó Viktor és az ő gyönyörű világoskék BMW2002-ese – az autó elfolyatta az olaját és trélerrel kellett lehozni. ![]() A második tapogatózás Alighogy kipihenték az első időmérő kör fáradalmait a versenyzők, már mehettek is a második idővadászatra. A Hankook Racer Kupában második nekifutásra is Boldizs Bence lett a leggyorsabb, hat másodpercet javítva idején (3:18,885 perc). A második helyen most is Somogyi Márk zárta ezt az időmérőt, ő hét másodpercet javult. A harmadik legjobb időt ismét Kismarty-Lechner Gábor futotta, ő is hét másodpercet hozott az idején. A túraautók versenyében Bódis Kálmán 2:39,215-perccel utasította maga mögé a többieket, ez tíz másodperccel jobb eredmény, mint az előző körben. Nagy Norbert ezúttal a második helyre szorult idejével, ami csak 0,455 másodperccel volt rosszabb Bódisénál. Mögéjük a lengyel Grzegorz Duda zárkózott fel, ideje 2:45,246 perc. Az előző időmérő éllovasai közül Jedlóczky L. Márk az ötödik, Turán Frigyes pedig tizenkettedik lett. Gál Szabolcs kettőt előreugrott és negyedik időt ment. A formulaautóknál ifjabb Beres 2:28,620-ra tornázta le az idejét, ezzel ő lett a leggyorsabb Milos Zmeskal előtt, és az első időmérőhöz hasonlóan az egész mezőnyben is. A harmadik versenyzőnek, Miroslav Ciliaknak már a rajtolásnál eltört a féltengelye, pár méter után megállt és lehozták a pályáról. A Hegyi Kupában ezúttal Szekeres Péter (2:53,464) lett Strider Zoltán előtt (ez pont fordítottja az előző felfutás eredményének), a különbségük 0,135 másodperc. Lángi Attila ezúttal is a harmadik leggyorsabb időt futotta. Az élmezőny ideje úgy átlagban öt másodperccel lett jobb, mint az előző körben. Krizsán Péter technikai hiba miatt nem fejezte be ezt a próbálkozást. Még jó idő van, de már gyülekeznek a felhők, meglátjuk, mit mutat az időjárás a hamarosan kezdődő versenyfutamokon. ![]() Nagy Norbert Az elsőnek az elején még zsír új gumikkal mentem és megcsúsztam azon a szilikon rétegen, ami ezeken van rajta. Kicsit óvatosabban mentem fel, a következőn már egy fokkal lendületesebben. Sőt, szinte már nem sokat hagytam benne. Most a Kálmán gyorsabb tudott lenni négy tized másodperccel, ha ő nem gyorsul, akkor talán még ennyi van bennem. Nagy meccs lesz! Turán Frigyes A második időmérőn nem volt egyértelmű, hogy mennyire rajtolok. Készültem a 30 másodperces rajtra. Fel volt kapcsolva a rajtprogram, majd nem váltott zöldre és én lekapcsoltam, aztán a computer letiltott. Van egy gomb, amit vissza kellett volna kapcsolni, de nem jutott eszembe. Aztán egy darabig felfelé utcai tempóban gurultam és az első kanyarban megtaláltam. Szóval teljes bénázás volt… Az autó rendben van, úgyhogy a versenyfutamra nem lesz gond, azt hiszem. Gál Szabolcs Új gumikat raktunk fel, és ennek a felülete kicsit szilikonos, a második kanyarban kicsit megúszott a hátulja, kicsit hozzá értem a korláthoz. Onnantól kezdve nagyon-nagyon óvatosan mentem fel. Most megyek ezzel az autóval először, szeretném egyben visszaadni. A második felfutásomra már elégedett voltam az idővel is és a gumi sem csúszkált. ![]() Jedlóczky L. Márk Ezzel az autóval már régen mentem, azóta sokkal erősebb lett. Kétszer tudtam felmenni a pályán, nagyon teszik. Igen gyors, sok és szűk kanyarokkal, amit élvezek. A harmadik idővel már meg vagyok elégedve. Szeretnék minél jobb időket menni! Van még az autóban és bennem is egy kicsi. Grzegorz Duda (Lengyelország) A pálya tökéletes, akár egy világbajnoki futamot is lehetne rendezni itt. Nagyon jó a szervezés és igen kedvesek az emberek. Az autómmal minden rendben van. Győzni szeretnék, mint mindenki, aki ide jött versenyezni. Bódis Kálmán Minden rendben van. Először az egyik autómmal megyek gyorsan, azután a másikkal, azután megint az elsővel nagyon gyorsan. Josef Beres jun Nagyon tetszik a pálya. Régen indultam rajta, még az Eger Rallye-n és akkor még nagyon rossz minőségű volt az aszfalt. Neten láttam sok videót arról, hogy mostanra milyen jó lett a felület, ezért is jöttünk most ide. Nagyon gyors a pálya, változtatja a ritmusát, a kis, tempós részből hirtelen lesz nagyon gyors, hosszú egyenes. Az autó most már nagyon jól működik, az első tréningen nagyon meglepett, tolta az elejét. Megváltoztattuk a dőléseket és gumit cseréltünk, ezzel kiküszöböltük a problémákat. Most már tökéletesen működik. ![]() Kovács Endre Nagyon örülök, hogy jó időnk van. A tavalyi év után ez nagyon nagy ajándék. Sok nevezőnk van, bár szerettem volna, ha még több nevez! Minden a legnagyobb rendben. A pálya, így szárazon, teljesen tökéletes. A kategóriámban pedig szeretnék egy 3-4. helyet. Élesben A mezőny megkezdte az éles versenyt, jó hír, hogy száraz pályán. A Hankook Racer Cup-ban továbbra is Boldzs Bence a leggyorsabb, 3:16,548-perccel nyerte az első, az eredménybe beszámító felfutást. A versenyhelyzet nála két másodperces javulást jelentett. A második helyre Kismarty-Lechner Gábor jött fel, Somogyi Márk, aki mindkét időmérőn a második legjobb időt futotta, most harmadik lett. György Gábor, Kovács Zoltán, és Takács Balázs a további sorrend. A túraautók versenyében Nagy Norbert tett egy lépést a mai győzelem felé, 2:37,705 perccel megnyerte az első felfutást. Bódis Kálmán ezúttal a második lett (2:40,315) talán ebben az is közrejátszott, hogy a rajtnál várakoznia kellett, mert az előtte induló lengyel Duda pár kanyar után feladta a versenyt és lejött a pályáról. A harmadik helyet Turán Frigyes szerezte meg, úgy két másodperccel volt lassabb, mint Bódis. Mögöttük Gál Szabolcs, Jedlóczky L. Márk és Gáspár Csaba végzett. A formaautók 13 órai rajtját megelőzte az az izgalom is, hogy elkezdett esni az eső, de mire a rajthelyre ért az első autó, elállt. Josef Beres jun. Most sem hagyott kétséget afelől, hogy ő a leggyorsabb a pályán, 2:26,875 perccel megfutotta a pálya mai eddigi legjobb eredményét. Mögé Milos Zmeskal érkezett, 39 másodperc hátránnyal. ![]() A Hegyi Kupában Szekeres Péter megismételte a második időmérőn nyújtott teljesítményét, Strider Zoltán és Lángi Attila előtt első lett 2:52,113 perccel. Szekeres még tudott javulni több mint egy másodpercet. Szepesi Péter, Szabó Attila és Magda Róbert futott be utánuk. Élesben, másodszor Térültek-fordultak a versenyzők, és már másodszor is ott találták magukat a rajtvonalnál, hogy megküzdjenek a végső szombati győzelemért. Boldizs Bence most sem adta alább, 3:15,312 perccel, egy másodpercet faragva első lett a második versenyfutamon a Hankook Racer Cup-ban. Somogyi Márk egy hellyel előbbre hajtotta a gépét, a második legjobb idővel végzett. A harmadik helyre Kismarty-Lechner Gábor hozta be Suzukiját. A túraautók második tétre menő próbálkozásán Nagy Norbert ismét bebizonyította, hogy igen jól ismeri ezt a pályát, és hogy bátran oda is lép a gázra. 2:38,184 perces idejével igen jó esélye van arra, hogy megnyerje a mai napot, főleg, hogy Bódis Kálmán, Gál Szabolcs és Turán Frigyes is másodpercekkel mögötte van. Nagy Norbert győzelme tehát nem lehet kétséges, a mögötte lévő helyek elosztása lesz majd izgalmas a két felfutás eredménye alapján. Josef Beres junior a mai nap utolsó felfutási lehetőségén még egy utolsó két tized másodpercet lereszelt az idejéből, 2:26,854-gyel futott be a formaautók versenyében - a nap legjobb eredménye mára ez marad. Versenytársa, Milos Zmeskal magára talált ezen a felfutáson, húsz másodpercet javult. A Hegyi Kupában ismét előállt a Szekeres-Strider-Lángi sorrend az élen. Mindannyian javítottak az előző felfutáshoz képest. ![]() Nagy Norbert szárazon is megvédte címét A 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen a túraautós Európa-bajnokság résztvevője, Nagy Norbert mindkét felfutásban a legjobb időt autózta a Seat Leonnal, és megnyerte a szombati futamot a túraautók kategóriájában, ezzel megismételte tavalyi, esős időben elért sikerét. A Zengő Motorsport recski születésű, huszonegy éves versenyzője végig tudott faragni idejéből. A 2016-os ETCC bronzérmes leggyorsabb felfutása 2:37,705 perc volt az 5410 méteres, tavaly teljesen felújított szakaszon. A kategória további dobogós helyeiért nagy harc folyt, végül Bódis Kálmán szerezte meg a második, Turán Frigyes pedig a harmadik helyet. Nagy Norbertet sebességben csak a szlovák Josef Beres jun. tudta megelőzni, aki 2:26,854-gyel döngetett végig a pályán a formaautók kategóriájában. Ideje nem csoda, a negyvenhét fős mezőnyben neki volt a leggyorsabb autója. Ezt a fergeteges időt tekinthetjük a tavaly felújított parádi pálya jelenlegi pályacsúcsának is. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence egy percre sem engedte ki kezéből az irányítást, magabiztosan győzött mindkét felfutásban. A második helyre Somogyi Márk hozta be autóját, a dobogó harmadik fokára György Gábor állhatott. A Hegyi Kupában szép versenyzéssel Szekeres Péter győzedelmeskedett 5:43,104 perces összidővel Strider Zoltán és Lángi Attila előtt. A szombati nap végére harminchat autó maradt versenyben. Kulcsszavak: autósport, gyorsasági, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, hegyiverseny
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Újra felbőgne a motorok Parádsasváron |
|
2017. július 14.
A hétvégén, július 15-16.-án Parádsasváron rendezik a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyt az MNASZ HE-DO Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és Hegyi Kupa III-IV. futamát, a tavalyi évben teljesen felújított mátrai versenypályán.
|
![]() |
![]() A Mátrai Hegyiverseny a magyar autósport egyik legtradicionálisabb rendezvénye melynek komoly hagyományát a fő támogató segítségével tavaly egy nyolc éves kényszerszünet után nyílt lehetőség tovább vinni a 24-es út Parádsasvár és Galyatető közötti útszakaszának teljes felújításával. A felújítás az útfelületen kívül az épített versenypályákéhoz hasonló biztonsági eszközök beépítésével – mint például az erősebb dupla szalagkorlát – alkalmas lett komoly nemzetközi szintű versenyek lebonyolítására is. Már az idei évben is a CEZ, az FIA Közép Európai Zóna Trófea versenynaptárában is szerepel ez a versenyhétvége, de akár már a jövő évben az FIA Hegyi Európa Bajnokságának naptárába is bekerülhet mely szakmailag a legmagasabb szintű sorozat ebben a versenyágban. Az idén az Országos Bajnokság és a Hegyi Kupa magyar indulói mellett szlovák és lengyel versenyzőket is várnak a rendezők a versenyhétvégére. Több kategóriában számos érdekes és különleges versenygép áll majd rajthoz a hétvégén, mint például egy lengyel csapat által nemrég csatasorba állított Hyundai i20 WRC melyet először láthatnak Magyarországon élőben az autósport rajongók. ![]() A teljesség igénye nélkül a hazai versenyzők közül itt lesz a gyorsasági autós mezőny korelnöke Bódis Kálmán az egyik imádott 911-es Porsche-jával, rajthoz áll a karosszériás autók pálya csúcsát jelenleg is birtokló Turán Frigyes a megszokott FORD FIESTA R5-el, itt lesz természetesen az abszolút hazai hős a tavalyi ETCC bronzérmes Nagy Norbert is. A kevésbé erős ámde annál nagyobb lendületet és bátorságot igénylő Suzuki Swift-ekkel itt lesz a Hankook Racer Kupa mezőnye több fiatal tehetséggel, akik először vágnak majd neki a parádsasvári pályának, valamint érkezik még számos versenyző a rally és rallycross szakágakból, de az örök nagy közönség kedvenc márka a LADA különböző típusaival is számos versenyző áll majd rajthoz. Az előrejelzések szerint az időjárás a tavalyinál jóval kedvezőbb lesz, így vélhetőleg száraz pályán várhatóan izgalmas küzdelmekben az összes eddigi pályacsúcs megdől majd a klasszikus közel hat kilométeres kanyarhalmazon! Az edzés futamok szombaton és vasárnap is reggel 8 órakor, míg a versenyfutamok délben 12 órakor kezdődnek. A verseny történetében először egy érdekes újítással is szolgálnak a rendezők. ![]() A HE-DO Hill Climb Rádió az FM 103.8-as hullámhosszon hangban valamint a https://hedohegyiverseny.hu/ weboldalon, az interneten képben is online streamben is követhetőek lesznek a verseny eseményei és eredményei! Például a célba érkezés után már rögtön meghallgathatják a versenyzőktől az aktuális felfutásban szerzett élményeiket, eredményeiket, de figyelemmel követhetik majd például a versenyzők által elért legnagyobb sebességeket is! A nézők természetesen a depó területére is beléphetnek, ahol testközelből találkozhatnak a versenyzőkkel és megnézhetik a versenyautókat is. Kulcsszavak: autósport, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, Parádsasvár
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 801 | Megjelenítve: 191 - 200 |