Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 31 - 40
Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

2020. április 23.
Velenczei Ádám új csapattal, új autóval és új navigátorral tervezi az idei szezont. A Topp-Cars csapat által biztosított Skoda Fabia R5 Evo jobban kézre áll a fiatal versenyzőnek és Szőke Tamás személyében bajnok navigátort tudhat maga mellett.
Részletek

Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

A Gulf Racing Hungary színeiben induló legénység nem lesz egyedül, hiszen Strider Zoltánék egy Peugeot 208 R2-vel, míg Szilágyi Patrikék egy BMW-vel szállnak be az egységest megjelenést ígérő csapatba és Vánsza Zsolt is több futamra beugrik! Természetesen, majd ha elkezdődik a bajnokság… Addig is a csapat megpróbálja kivenni a részét a társadalmi szerepvállalásból és speciális, antibakteriális maszkokat biztosít a rászorulók számára Balla Mihály országgyűlési képviselőn keresztül.

Velenczei Ádám már nagyon versenyezne, de így van ezzel mindenki, akinek élete ez a technikai sportág. „Évről évre nehezebb összerakni a hátteret. Már novemberben elkezdtük az idei szezont felépíteni. Köszönettel tartozom a Citroënnek és a TRT Europe-nak az egész éves támogatásért. A Citroën C3R5-el a harmadik helyen fejeztük be a bajnokságot, ami szerintem szép eredmény.” – beszélt tisztelettel a tavalyi évről Ádám. „Január elején volt szerencsém kipróbálni egy Skoda Fabia R5 Evo versenyautót. Úgy érzem, hogy az én vezetési stílusomnak jobban fekszik a Fabia. Úgy döntöttünk, hogy ez lesz az irány idén. Már korábban mentem két futamot is Skodával, voltak jó részsikereink. Az első versenyen harmadikak lettünk. Bizakodó vagyok az évre vonatkozóan, már csak az a kérdés, hogy mikor indulhat el a szezon, mikor tudunk újra versenybe szállni. Remélem, hogy minél előbb.”

Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

Nem csak az autó, de a csapat is új lesz. Vagy inkább régi? „Egy többszereplős csapat részesei leszünk. A Gulf Racing Hungary egy összeszokott csapat, idén annyi változott, hogy egységes designnal indulunk, és különböző kategóriákban képviseltetjük magunkat. Strider Zoli egy Peugeot 208 R2-vel indul, Szilágyi Patrik az M3-as BMW-vel az ORC bajnokságban szerepel és Vánsza Zsolti beugróként szerepel majd több versenyen.”

Új csapathoz és az új autóhoz új navigátor is dukál… Nagyon rutinos név szerepel majd Ádám mellett, hiszen Szőke Tamás már több, tehetséges pilóta mellett bizonyított és a két abszolút bajnoki címe is tiszteletre méltó.

„Régóta kerülgettük egymást Ádámmal és ugyanakkor nagyon izgatott az is, hogy a Fabia Evo-val versenyezzek.” – mondta az új csapatról Tamás. „Szerencsés vagyok, hiszen sok márkával mentem már és én nagyon hiszek ebben az autóban és a nemzetközi eredmények is bizonyítják, hogy ez egy jó választás. Fiatal pilótával szerettem volna versenyezni, olyannal, akiben látok alázatot, tiszteletet és motivációt a sport iránt. Kevés az ilyen versenyző, de Ádámban ezeket mind látom!”

Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

Tamásnak is nagyon hiányzik a versenyzés és a versenyek hangulata. „Bízom benne, hogy augusztusban már mindenképp elindulhat a bajnokság és a szezon. Kicsit tartok tőle, hogy nagy lesz a kihagyás, amit éles versenyautóktól távol töltenek el a versenyzők és bízom benne, hogy mindenkiben meg lesz a kellő visszafogottság az első teszteken és versenyen, hiszen nagy tempót diktálunk. Ádámnak új lesz az autó, új a csapat, de biztos vagyok benne, hogy hamar be tudja majd lakni az autót.”

„Március elején úgy éreztem magam, hogy fizikailag és mentálisan is nagyon jó formában vagyok, természetesen nagyon vártam már, hogy elkezdődjön a szezon.”  – veszi vissza a szót Velenczei Ádám. „Sokat edzettem és az a célom, ha elindul a szezon, akkor minimum olyan felkészülten tudjak majd nekivágni, mint ahogy év elején indultunk volna.”

Az autóról és a csapatról még ennyit mondott Ádám: „A Topp-Cars már több külföldi bajnokságban és a magyar versenyeken is bizonyította, hogy nagyon jó autót tud biztosítani a versenyzői számára, így biztosak vagyunk benne, hogy a megfelelő csapatot választottuk és az Ő autójukkal indulunk majd.”

Versenyezni még nem tudnak, de a Gulf Racing Hungary megpróbálja a csapat kivenni a részét a társadalmi szerepvállalásból is ezekben a veszélyes napokban. „Speciális maszkokat ajánlottunk fel Balla Mihály országgyűlési képviselő úrnak, hogy a megfelelő helyre jutassa el őket.”

Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata

A csapatvezető, Strider Zoltán is versenyezne már: „Nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a szezon. Ádámékkal régóta együtt dolgozunk. 2014-ben béreltünk először autót tőlük és ez a kapcsolat azóta is töretlen és nagyon jól tudunk együtt dolgozni velük. Egységes csapatot még soha sem tudtunk összehozni, mindig egy kicsit eltértek az autóink, de idén a Gulf Racing Hungary versenyautói és sátrai összetéveszthetetlenek lesznek az amúgy is színes magyar mezőnyben. Szeretnénk szépen kinézni és gyorsan menni a ralipályákon.”

Zoliék is váltanak 2020-ra: „Új autóval támadunk idén. Az erős, össz-kerekes Mitsubishi után beültünk egy kétkerekes, gyengébb Peugeot 208 R2-be, de semmiképp sem mondanám visszalépésnek ezt a döntést, hiszen már az első tesztméterek megtétele után is kiderült számunkra, hogy ez egy ízig-vérig versenyautó, minden porcikáját a gyárban versenyzésre tervezték és ennek megfelelően hatalmas érzés vezetni. Mindenképp előrelépés!”

A korona-vírus okozta válságról pedig így vélekedik a csapatvezető: „Nehéz helyzetben vagyunk, hogy nincsenek versenyeink. De jól látjuk, hogy sokan sokkal nehezebb helyzetben vannak és a mindennapi életüket kellett átalakítani a járvány miatt. Segíteni szeretnénk a magunk módján, sokat gondolkoztunk, hogy mivel tudnánk ezt a legjobban megtenni. Kapóra jött, hogy az egyik beszállítónk - aki egyébként egy szűrőket gyárt – néhány héttel ezelőtt elkezdett antibakteriális maszkokat gyártani, hiszen igazából az is egy levegőszűrő, csak most sokkal fontosabb, mint bármi más. Ekkor döntöttünk úgy Ádámékkal, hogy bár rengeteg maszk érkezik a napokban az országba, de félő, hogy ezek közül elég sok a silányabb minőségű és néhány óra után gyakorlatilag el lehet dobni… Ez egy többször felhasználható, mosható, vasalható, fertőtleníthető termék és ezzel szeretnénk segíteni olyan helyeken, ahol ezt tényleg szükséges és nagyra értékelik.”


Kulcsszavak: adomány, Gulf Racing Hungary, koronavírus, Strider Zoltán
 
A koronavírus miatt hétfőn leáll a termelés a győri Audi gyárban A koronavírus miatt hétfőn leáll a termelés a győri Audi gyárban A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében A Dacia is leállítja a termelést a romániai üzemében Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata “Ne üss el!” – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be A Ford minden magyarországi márkakereskedésében új, érintésmentes szerviz szolgáltatást vezet be A Porsche újraindítja a sportautók gyártását A Porsche újraindítja a sportautók gyártását
 
Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

2020. április 16.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége a szerdai ülésén úgy döntött, hogy egy hónappal, május 31-ig meghosszabbítja a hazai versenyek megrendezésére vonatkozó tiltását.
Részletek

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

"A határozat értelmében a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása céljából, a kormány döntéseivel összhangban, május 31-ig biztosan nem kerül sor semmilyen autóversenyre az országban"

- tájékoztatta az MTI-t Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke.

A sportvezető elmondta, ezzel párhuzamosan már dolgoznak azon, hogy a versenynaptárt átszervezzék, ugyanakkor nemcsak a hazai események, hanem a Magyarországra tervezett nemzetközi futamok sorsáért is aggódnak. Hozzátette, a szövetség elnöksége május 15-én újra értékelni fogja az aktuális helyzetet, és ha szükséges, további döntéseket hoz.

"A naptár módosításainak kérdésében folyamatosak az egyeztetések az érintettekkel, és közben a nemzetközi szövetség, a FIA döntéseit is figyelemmel kísérjük, mert a hazánkba tervezett nemzetközi események közül többet már érintett a járvány miatt kialakult helyzet" - mondta Oláh Gyárfás.

Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon

"Felkértük a legnépszerűbb magyar autóversenyzőket, valamint az autósportban dolgozókat, hogy egy közös videóüzenetben buzdítsuk otthon maradásra az állampolgárokat, és hívjuk fel a figyelmet a meghirdetett intézkedések betartásának fontosságára. Nagy örömünkre sokan szívesen részt vettek ebben" - nyilatkozta az MNASZ elnöke.

A szövetség Facebook-oldalára feltöltött videóban többek között Baumgartner Zsolt volt Forma-1-es versenyző, Kiss Norbert kétszeres Eb-győztes kamionversenyző, Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Turán Frigyes rali Európa-bajnoki futamgyőztes, Vincze Ferenc magyar ralibajnok és a ralikrosszban kétszeres Európa-bajnok Szabó Krisztián is megszólal.

Kulcsszavak: autósport, hungaroring, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon DTM-es debütálását ünnepli a Hankook a Hungaroringen Hivatalos: Ficza Ferenc a TCR-ben versenyez, a Zengő Motorsporttal is! Hivatalos: Ficza Ferenc a TCR-ben versenyez, a Zengő Motorsporttal is! Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda
 
Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

2020. április 14.
A sportminiszteri tisztet is ellátó osztrák alkancellár elképzelhetőnek tartja, hogy a tervezett július 5-i időpontban megrendezzék a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat Spielbergben.
Részletek

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra

"Nem vagyok felelős a verseny megszervezéséért, de úgy gondolom, van esély rá, hogy az adott időben sor kerüljön rá" - idézte Werner Koglert szombaton a bécsi Kleine Zeitung.  

A politikus elsősorban a biztonsági előírásoknak, az Ausztriába való belépés és az onnan történő kilépés szabályainak betartására hívott fel, majd úgy fogalmazott: "ha a Forma-1 készen áll, akkor a verseny lehetséges".
    
Az autós gyorsasági világbajnokság 71. idénye március közepén rajtolt volna Ausztráliában, de a koronavírus-járvány miatt röviddel az első szabadedzés előtt törölték a teljes versenyhétvégét Melbourne-ben. Ezután sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, a monacói, az azeri és a kanadai viadalt is törölték. Jelen állás szerint leghamarabb a június végére tervezett Francia Nagydíjjal kezdődhet a szezon, a Hungaroringen pedig a kiírás szerint augusztus 2-án kerül sor F1-es futamra.

Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra
Kulcsszavak: Ausztria, autósport, forma 1
 
Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra A de Villiers – von Zitzewitz páros második helyezést ért el a Dakaron A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek A 2017. szoros bajnokságot ígér Herczig Norbertéknek
 
A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

2020. március 30.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője szerint a Forma-1-es csapatok nyitottak arra, hogy a megváltozott körülmények miatt kétnapos versenyhétvégéket rendezzenek és a szezont csak 2021 elején fejezzék be.
Részletek

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás

Binotto a Sky Sport Italiának adott nyilatkozatában kiemelte, a versenynaptár átalakításával kapcsolatban a csapatok teljes szabadságot adtak a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a jogtulajdonos amerikai Liberty Mediának.

"Ez azt jelenti, hogy több változásra számíthatunk. Például a versenyhétvégéket le lehet rövidíteni két napra. Így csak szombaton reggel rendeznének szabadedzéseket, ami a közeli helyszínek esetén megkönnyíti a logisztikát a csapatok számára a költözéshez"

- fejtette ki, egyúttal hozzátette, ezáltal egyben sűríteni lehetne a programot.

"Ezen túlmenően a csapatok nyitottak arra a gondolatra, hogy a szezon 2021 első hónapjaiban érjen véget. Ezzel megadnánk a teljes idény megrendezésének lehetőségét, mivel a következő csak márciusban kezdődik" - mondta Binotto.

A koronavírus-járvány miatt a 2020-as szezon első nyolc versenyéből hét már halasztásra, illetve egy törlésre került, ezért a Forma-1 szereplői folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, hogyan és miként tudnának a megváltozott helyzetben minél teljesebb szezont rendezni.

A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás
Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Mattia Binotto
 
Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Dobogó után akciódús kilencedik hely Dobogó után akciódús kilencedik hely A Toyota visszatér a WRC-be A Toyota visszatér a WRC-be
 
Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

2020. március 25.
A túraautó Európa-kupában (TCR) folytatja pályafutását Nagy Dániel, aki a világkupa-sorozatban (WTCR) győztes Michelisz Norbertet is foglalkoztató olasz BRC Racing Team pilótája lesz az idén.
Részletek

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

A 21 éves versenyző menedzsmentje kedden számolt be a megállapodásról, hozzátéve, hogy a TCR első hétvégéjére csak akkor kerül majd sor, amikor ezt a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet lehetővé teszi.

"Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy a WTCR-bajnok Michelisz Norbert csapatához tartozhatok és ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt"

- idézte a közlemény Nagy Dánielt, aki 2015-ben mutatkozott be a TCR-sorozatban, 2018-ban pedig Hollandiában futamot is nyert, összesen hét alkalommal zárt dobogós helyen, és az év végén ötödik volt az összetett pontversenyben.

"A TCR az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Szeretnék itt tovább fejlődni, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni" - mondta Nagy, aki egy Hyundai i30 N volánja mögött veszi majd fel a küzdelmet a mezőnnyel.

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását
Kulcsszavak: autósport, BRC Racing Team, Nagy Dániel, TCR Europe
 
Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén Szépen teljesített a KIA LOTOS első versenyhétvégéjén Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama Oláh Gyárfás: büszkeség és megtiszteltetés lenne a Forma-E budapesti futama 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Az Audi a vezetésért száll harcba a Formula E sorozat következő futamán Rómában Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

2020. március 23.
A korábbi sportkommentátor, Frankl András szerint Ayrton Senna Forma-1-es pilóta legendája mind a mai napig velünk él.
Részletek

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Az Egyesült Államokban élő riporter a brazil versenyző születésének 60. évfordulóján az M1 aktuális csatornának azt mondta: még a tavalyi, austini nagydíjon annak ellenére is rengeteg ember állt sorba az ő nevével fémjelzett ajándéktárgyakért, hogy akkor már 25 éve meghalt.

"Egész Brazília megállt 1994-ben, amikor odacsapta az autóját a Tamburello-kanyarban" - emlékezett vissza az imolai versenyhétvégére a kommentátor.

"Egyszer feltűnt Párizsban a Roland Garroson, és amikor a kamera ráközelített, 14 ezer ember kezdte el skandálni a nevét úgy, hogy a legnagyobb riválisa a francia Alain Prost volt, akivel sokáig nem is voltak jó viszonyban"

- mesélte róla Frankl.

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna az időmérő edzéseken 161 futama során 65-ször volt a leggyorsabb, további 22 alkalommal indult az első sorból, a versenyeken 13 645 km-en, 982 körön át vezetett. Edzéselsőségeinek rekordját csak a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tudta megdönteni tizenkét évvel később.

Halálát baleset okozta: az 1994-es imolai verseny hetedik körében a 310 kilométeres sebességgel az élen száguldó Senna a Tamburello-kanyarban a pályáról lecsúszva egyenesen haladt tovább, és a gumikorláttal nem védett betonfalba csapódott.

Hazájában nemzeti hősnek számít, több utca, autópálya, alagút és tér viseli a nevét, a brazil labdarúgó-válogatott az ő emlékének ajánlotta 1994-es világbajnoki győzelmét.

Kulcsszavak: autósport, Ayrton Senna, évforduló, forma 1
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda A Toyota TS040 HYBRID Silverstone-i premierje Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak Bunkoczi László felépüléséig új navigátora lesz Szalay Balázsnak A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A Honda a jövő év végén kiszáll a Forma-1-ből A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing Utoljára tesztelt a versenyszezon előtt a B3 Racing
 
MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

2020. március 18.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) a versenynaptárában szereplő események közül mindet törölte április 30-ig, az éves rendes közgyűlést pedig nem tartja meg március 25-én.
Részletek

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

A szövetség honlapján olvasható elnöki közleményben az MNASZ-t irányító Oláh Gyárfás azt írta, a versenynaptár módosításainak kérdésében folyamatosan egyeztetnek a versenyek rendezőivel, a nemzetközi események ügyében pedig a nemzetközi szövetség (FIA) illetékeseivel.

"Az MNASZ elnöksége 2020. április 15-én újraértékeli a fennálló helyzetet és megteszi a szükséges további intézkedéseket" - olvasható a keddi közleményben, amely a március 25-ére tervezett éves rendes közgyűlését későbbre halasztja, ennek időpontjáról az elnökség a későbbiekben határoz.

"Ahogyan a világ szinte összes országában, úgy Magyarországon az élet minden területén, így az autósportban is példátlan összefogást kell tanúsítania az embereknek annak érdekében, hogy megfékezzék a koronavírus további terjedését" - fogalmazott az MNASZ elnöke.

Oláh Gyárfás hozzátette, az elnökség a szövetség sportszakmai vezetőivel közösen figyelemmel kíséri a kialakult helyzetet, és felkészülten áll a várható döntések elé.

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is
Kulcsszavak: koronavírus, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata Négy napra leállítja spanyol és francia gyárait az Airbus Négy napra leállítja spanyol és francia gyárait az Airbus Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye Jelentősen romlott az Airbus első negyedéves pénzügyi eredménye
 
A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

2020. március 17.
Szerződést hosszabbított a Hyundai gyári csapatával a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert.
Részletek

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A 35 éves magyar versenyző Facebook-oldalán jelentette be hétfőn, hogy a 2020-as idényre is aláírt a BRC Hyundai istállónál.

"A pillanat, amire már nagyon vártunk" - írta a bejegyzéshez Michelisz, hozzátéve, hogy bár tavaly megnyerte a világkupát, hisz abban, hogy az idén még gyorsabbak lehetnek.

A hímesházai születésű versenyző tavaly a 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupagyőztes.

A WTCR idei szezonjának az első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezték volna április végén, azonban a koronavírus-járvány miatt ezt törölni kellett, a sorozat promótere pedig jelezte, nincs arra mód, hogy egy későbbi időpontban pótolják az eseményt, így ebben az évben biztosan nem lesz magyar állomása a vk-nak.

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal
Kulcsszavak: autósport, Hyundai, michelisz, WTCR
 
A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól A B3 újoncai ismét egy hajszálra a dobogótól Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző Az Audi TT kupában indul Keszthelyi Vivien autóversenyző A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a Forma-1 versenynaptár A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal Pechito Fangio nyomdokaiba lépve világbajnok lett Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen Kiss Norbi is Goodyearrel versenyez a Hungaroringen
 
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

2020. március 13.
A koronavírus megjelenése miatt nem rendezik meg a 2020-as Forma-1-es szezon idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat,jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 közösen kevesebb mint két órával a szezon első pénteki szabadedzése előtt, egyben hosszú órákkal azután, hogy a McLaren visszalépett a nagydíjtól, miután a csapat egyik alkalmazottjánál bebizonyosodott a fertőzés jelenléte.
Részletek

 Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

A verseny törlésének bejelentésekor már ezrek sorakoztak Melbourne-ben beengedésre várva, vagyis azt, hogy ne érintkezzen nagy tömeg, nem sikerült megelőzniük a szervezőknek a halogatással. A futam törlése előtt Victoria állam kormányzója, Daniel Andrews azt közölte, hogy ha lesz is futam, akkor is nézők nélkül kell megrendezni azt, majd röviddel ezután döntöttek az F1-idénynyitó teljes törléséről - í­rja az index.

Korábban a Haas csapat három szerelőjénél és egy mérnökénél is felmerült a koronavírus-gyanú, de az ő tesztjük negatív lett – összesen kilenc tesztet végeztek csütörtökön a Forma-1-gyel kapcsolatba került személyeknél, ezekből 8 negatív lett.

A McLarennél igazolt fertőzést a csapatok és a szervezők éjszakába nyúló egyeztetése követte, majd állítólag több válságülés is volt. Előbbin a McLarenen felüli csapatok döntő többsége a futam elhalasztása mellett volt, áll az FIA közleményében, így az FIA végül, hosszas várakozás és halogatás után eleget tett a kérésüknek, amit a szervező ausztrál hatóságokkal egyeztetve jelentettek be végül.

A hírek szerint az éjszakai egyeztetés hajnali 1-ig tartott, az FIA és az F1 viszont csak délelőtt, már jóval a kapunyitás hivatalos, de elhalasztott kezdete után jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz verseny Melbourne-ben. Az F1 és az FIA egyébként éles kritikákat kapott, mind a késlekedés, mind pedig amiatt, hogy a fertőzés jelentette fenyegetés árnyékában nem maguktól, csak a csapatok kérésére mondták le a futam megrendezését.

Ennek egy oka az lehetett, hogy helyi idő szerint reggel 7-kor találkoztak a tartomány politikai vezetőivel. Ausztráliában részben állami rendezés a futam, így a helyi vezetők tájékoztatása, áldása nélkül nem lehetett hivatalosan lemondani a futamot, főleg, hogy a lemondó felet óriási költség terheli. Azt, hogy jelen esetben kinek kell megtéríteni ezeket, vélhetően hatalmas vita után döntik majd el a felek.

Végül helyi idő szerint péntek reggel 10 után, kevesebb mint 2 órával az első szabadedzés kezdete előtt lett végleges, hogy nem lesz Ausztrál Nagydíj.

Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1
 
10 éves az OXXO Racing Team 10 éves az OXXO Racing Team Jelentős adomány gyűlt össze Lewis Hamilton segítségével a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára Jelentős adomány gyűlt össze Lewis Hamilton segítségével a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet Jean Todt: meghagyom másoknak, hogy megítéljék az elnöki tevékenységemet
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

2020. február 03.
Elkezdte a Superbike/Supersport gyorsasági motoros VB-re történő felkészülést az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
Részletek

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

A kamionversenyzésben korábban komoly sikereket elért OXXO Racing Team nemrégiben indított gyorsasági motorversenyző szakágaként hazánk egyik legtehetségesebb versenyzőjével. A tavalyi évben a VB összetett 11. helyéig motorozó Sebestyén Peti 4 napon át tesztelte új Yamaha R6-osát Spanyolországban, a cartageniai pályán.

Magyarország egyik legtehetségesebb gyorsasági motorversenyzőjével, Sebestyén Petivel és egy Yamaha R6-ossal vág neki fennállása első Superbike/Supersport világbajnoki szezonjának az OXXO Racing Team új, gyorsasági motorversenyző szakága, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team. A hazai motorversenyző alakulat csak nevében új, hiszen szakmai vezetését az autó- és motorsportban már bizonyított szakemberek látják el: Tóth Imi, aki egykor versenyzőként, később csapatvezetőként a világbajnoki szériában zajló gyorsasági motorversenyzés egyik legtapasztaltabb hazai képviselője, valamint a korábban kamionversenyzésben két EB és két Angol-bajnoki címet szerző az OXXO Racing Team vezetői.
 
Alig egy hónappal a 2020-as világbajnokság szezonnyitó futama előtt a mezőny többi csapatához hasonlóan az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team is teszteléssel kezdte a felkészülést. Míg azonban a többiek nagyrészt az igencsak bizonytalan időjárású spanyol Jerezben vagy a portugál Portimaoban gurultak aszfaltra, addig a magyar alakulat nem kockáztatott és a garantáltan napos időt és száraz pályát ígérő spanyolországi Cartageniában indította a munkát.


Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Az első hivatalos teszten az új csapat szenzációsan működött, rengeteget tanultunk, fejlődtünk. Nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját, a támogatóinknak pedig, hogy továbbra is hisznek bennünk. A teszt eredménye megerősített minket, hogy jó irányba haladunk. Óriási kihívás számunkra a kamion után a motor, a VB szereplés. Az elmúlt években rendkívül eredményesek voltunk kamionversenyzésben, sok mindent megnyertünk, felállítottunk sok rekordot. Legfőbbb célunk, hogy tovább vigyük azt a szellemiséget, ami ezeknek a győzelmeknek az alapját megteremtette, és magyar csapatként megmutassuk azt a kreativitást, ami segít felülkerekedni mások anyagi fölényén.  Legfőbb vágyunk, hogy sok év után egy motoros világbajnoki futamon újra felcsendüljön a magyar himnusz. Ez egy rettenetesen nehéz út lesz, amelynek most a legelső lépésén vagyunk túl – mondta Tökölyi László, az OXXO Racing Team elnöke.
 
OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti tavaly legjobb Hondásként a 11. helyen zárt összetettben a Supersport/Superbike VB-n. Idén, egyedüli magyarként újra ott lesz a világ legjobbjai között, azonban már egy Yamaha R6-os nyergében, amit a cartageniai pályán próbált ki először.

Nagyon sokat lendített a szezonkezdésen, hogy már most, januárban motorozhattam. Rengeteg kört tudtam a motoron tölteni és sokat fejlődtem az elmúlt napok alatt. Néhány dolgot megértettem a géppel kapcsolatban, ami azért fontos mert még nem motoroztam Yamahával. Egyelőre nehéz pontos különbséget mondani, mert a Hondám egy felkészített Supersport gép volt, míg ez a Yamaha még nem a versenymotorom, hanem annak egy gyengébb, kifejezetten edzésre használandó változata. Az már most bizonyos, hogy a vázat illetően óriási a különbség, teljesen másképp kell ülnöm a motoron és vezetnem, illetve a teljesítményt is másképp adja le a motorblokk. Mindezzel együtt már így is egészen jó köridőket tudtam menni. A teszt azért is fontos volt, hogy visszanyerjem a formám és magabiztosan utazzak a szezon első versenyére, Ausztráliába – mondta Peti.
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Tóth Imi, a csapat technikai területért felelős vezetője elégedetten nyilatkozott a 4 napos tesztről.

Bár még nem a végleges motorral, de már Yamaha R6-tal tudtunk tesztelni, és rendkívül hasznos 4 napon vagyunk túl. Peti sok kört tett meg, ennek köszönhetően sikerült összeszoknia a motorral és számtalan alkalommal ki tudtuk próbálni, hogyan változik a gép egy-egy adott módosítás után. Nagyon elégedett vagyok Petivel: régebben amikor csapattársként együtt dolgoztunk mondhatni még kisfiú volt, most viszont olyan versenyzővé érett, aki teljes mértékben felnőtt a feladathoz és mindent nagyon profin kezelt – foglalta össze tapasztalatait Tóth Imi.
 
Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzőért és logisztikáért felelős vezetője szerint gyorsan összekovácsolódott az új csapat.

Nagyon jót tett a mindenkinek, hogy még a szezon előtt, mindenféle nyomás nélkül együtt tudtunk dolgozni. Csatlakoztak hozzánk a külföldi szakemberek is és remek volt a hangulat. Az volt most a cél, hogy Peti minél több időt töltsön motoron és sok kört menjen. Ez tökéletesen teljesült, maximálisan kihasználtuk az időt. Hamarosan elhozzuk a már teljesen felkészített versenymotort a Yart-tól, aztán célba vesszük Ausztráliát, ahol Peti egyedüli magyarként tud bizonyítani a világbajnokságon – mondta Sárosi Brúnó.
 

Kulcsszavak: Hyundai Motorsport, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Sebestyén Péter, Superbike
 
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Superbike - világbajnokság Sepangban Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Bizonyítani szeretne a hétvégi aragóni futamon a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője
 

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 31 - 40