Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 31 - 40 |
Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót |
||
2020. július 06.
A pole pozícióból rajtoló Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte vasárnap a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat, amely a koronavírus-járvány miatt csaknem négy hónapos csúszással kezdődő idény első futama volt.
|
A 30 éves Bottasnak ez pályafutása nyolcadik futamgyőzelme, Ausztriában pedig 2017 után másodszor diadalmaskodott. A második helyen Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője, a harmadikon pedig Lando Norris, a McLaren brit pilótája végzett, miután a másodikként célba érő, címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) öt másodperces időbüntetést kapott, mert korábban kilökte Alexander Albont (Red Bull). Hamiltont, aki az időmérő edzésen másodikként zárt, röviddel a rajt előtt a versenybíróság háromhelyes rajtbüntetéssel sújtotta, mert nem lassított a kvalifikáció során sárga zászlós jelzés alatt. A pole pozícióból startoló Bottas jól és viszonylag kényelmesen el tudott fordulni vezető helyen az első kanyarban, mögötte Max Verstappen (Red Bull) és Lando Norris (McLaren) küzdött egymással, őket pedig az egymással harcoló Albon és Hamilton követte. Bottas körről körre stabil előnyt épített ki magának, közben Norris két pozíciót vesztett, Verstappennek pedig műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. A kerékcserékhez közeledve Kevin Magnussen (Haas) kicsúszása után a versenyautó mentésének idejére a pályára hajtott a biztonsági autó, és ekkor a teljes mezőny letudta az első boxkiállását. A Safety Car a 30. kör végén engedte útjára a mezőnyt, Bottas az élen maradt, mögötte sorrendben Hamilton és Albon száguldott, Sergio Perez (Racing Point) negyediknek jött fel Norris megelőzésével, Sebastian Vettel (Ferrari) pedig egy elhibázott féktáv és egy megforgás nyomán egészen a 15. helyig esett vissza. Húsz körrel a leintés előtt a műszaki hiba miatt a pálya szélén leálló George Russell (Williams) autójának mentése miatt ismét bejött a Safety Car, ezekben a körökben néhányan újfent kereket cseréltek. Az újraindításkor Kimi Räikkönen Alfa Romeójának jobb első kereke leszakadt a célegyenesre fordulva, így azonnal visszajött a mezőny elé a biztonsági autó. A versenyzőket az utolsó 10 körre engedte szabadon ismét a Safety Car, a sorrend Bottas, Hamilton, Albon volt a dobogós helyeken. A nagyobb tempót biztosító lágy gumikat használó Albon azonnal támadni kezdte a kemény keveréket használó Hamiltont, a kigyorsítás közben a Red Bull jobb hátsó és a Mercedes bal első kereke összeért, Albon megpördült, Hamilton viszont tovább tudott menni. Bottas győzelmét a végén már semmi sem veszélyeztette, Hamilton még a leintés előtt büntetést kapott az Albonnal történt ütközés miatt, így a folyamatosan egyre feljebb kapaszkodó Leclerc, valamint Norris kaparintotta meg a dobogó második és harmadik fokát. Norrisnak ez pályafutása első dobogós helyezése. A verseny utáni eredményhirdetésnél az első három helyezett a biztonsági előírásnak megfelelően arcmaszkban állt fel a dobogóra. Kulcsszavak: autósport, forma 1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas
|
|
|||||
|
||||||
Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! |
||
2020. június 05.
A 2020-as szezonban a Yamaha után a GULF is Sebestyén Peti kiemelkedő támogatói közé lépett.
|
Peti menedzsmentje keményen dolgozik a szezon kezdete óta, hogy minél versenyképesebb csomagot biztosítsanak a fiatal magyar pilóta számára a Supersport-világbajnokságon. Peti az egyetlen olyan magyar pilóta aki több, mint 10 éve nemzetközi bajnokságban szerepel és ő napjaink legmagasabb szinten versenyző hazai motorosa. Bár a kialakult vírushelyzet megnehezítette a csapat terveit, pozitívum, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a motorsport iránt és olyan nagyszerű és különleges cégek állnak a projekt mellé, mint a GULF. A GULF évtizedek óta a motorsportok állandó szereplője és elkötelezett támogatója. A Superbike-világbajnokságon globálisan a 2017-es évtől két csapat használta a GULF csúcsminőségű motorolajait: a Milwaukee Aprilia World Superbike Team és az Althea BMW Racing Team. Az exkluzív Competition termékcsaládot, több kifejezetten versenycélokra kifejlesztett termékükkel karöltve, a GULF szponzorprogram keretein belül Sebestyén Peti és az OXXO Hungary Yamaha-Tóth Team is használatba veszi az idei VB versenyekre. Strider Zoltán a Gulf Hungary vezetője több okból is örül az együttműködésnek: „A GULF egy különleges márka, ezért mi sosem csupán az alapján támogatunk versenyzőket, hogy éppen ki a legsikeresebb vagy legnépszerűbb. Természtesen ezek sem elhanyagolható tényezők, de a legfontosabb mindig az adott személyiségben rejlő hozzáadott érték. Petivel egy kisebb együttműködés már korábban is létrejött, Daróczy Attila által, aki a fiam gyorsulási versenygépét készíti fel. Ami pedig szintén jó előjel, hogy édesapámnak a GULF Lubricants Hungary Kft. egyik tulajdonosának az 56-os szám az abszolút szerencseszáma, ami Peti rajtszáma is. Kulcsszavak: Gulf Racing Hungary, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, OXXO Racing Team, támogatás
|
|
|||||
|
||||||
Július 19-én lesz a Forma 1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen |
||
2020. június 03.
Július 19-én versenyez a Forma-1-es világbajnokság mezőnye a Hungaroringen - derült ki a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media keddi közleményéből, amely a koronavírus-járvány miatt csak júliusban elrajtoló idény első nyolc versenyhétvégéjét tartalmazza.
|
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elfogadott naptár szerint július első két hétvégéjén az osztrák Spielbergben, a Red Bull Ringen két versenyt is rendeznek, majd a csapatok Magyarországra utaznak. A mogyoródi futam után két héttel Nagy-Britannia következik, Silverstone-ban szintén két egymást követő hétvégén versenyez a mezőny, amely aztán Spanyolországba, Belgiumba és Olaszországba látogat el szeptember elejéig. A közleményben hangsúlyozták, az elmúlt két hónapban a Forma-1 vezetése a FIA-val, a 10 csapattal, valamint a partnerekkel és az egyes országos illetékes hatóságaival együttműködve dolgozott azon, hogy elfogadjon egy olyan módosított naptárat, amely lehetőséget teremt a versenyek biztonságos megrendezésére. Hozzátették, a koronavírus-járvány nemzetközi jelenléte és terjedése miatt a további részletek, valamint a naptár fennmaradó részének kidolgozása a következő hetekben történhet meg, és a Liberty Media reményei szerint 15-18 futamra sor kerülhet a mostani idényben, amely decemberben érhet véget. Kiemelték, egyelőre zárt kapus eseményekre készülnek, de bíznak abban, hogy a nézők visszatérhetnek a pályákra, amint ezt biztonságosnak bizonyul. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a hungaroring.hu-n olvasható közleményben azt mondta, végig rugalmasan álltak hozzá az egyeztetésekhez, mert a pálya készen áll, bármikor lehet rajta versenyt rendezni és mindenképpen szerették volna megtartani a 35. Magyar Nagydíjat. A futam eredetileg augusztus 2-i dátummal szerepelt a 2020-as naptárban. "A zárt kapus verseny során a járványügyi előírásokat szem előtt tartjuk, folyamatosan egyeztetünk az illetékes hatóságokkal, hiszen nemcsak jó versenyt akarunk rendezni, de azt is szeretnénk, hogy a paddockban mindenki biztonságban érezhesse magát" - jelentette ki Gyulay. "Szeretném megköszönni minden partnerünknek és az összes promóternek a támogatást és az elkötelezettséget a Forma-1 irányába" - idézte a Liberty Media közleménye az F1-et irányító Chase Carey-t. A Forma-1 2020-as módosított versenynaptára (első 8 forduló): július 3-5.: Osztrák Nagydíj, Spielberg július 10-12.: Stájer Nagydíj, Spielberg július 17-19.: Magyar Nagydíj, Mogyoród július 31-augusztus 2.: Brit Nagydíj, Silverstone augusztus 7-9.: 70. Évforduló Nagydíja, Silverstone augusztus 14-16.: Spanyol Nagydíj, Barcelona augusztus 28-30.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps szeptember 4-6.: Olasz Nagydíj, Monza Kulcsszavak: autósport, forma 1, hungaroring
|
|
|||||
|
||||||
Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n! |
||
2020. május 29.
Az Európa‐bajnok is megtisztelte a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship sorozatot és elindult a második versenyen. Sajnos már az első gyorson defektet kapott és két szakasszal később kiesett, de ha ideje engedi, a következő futamon újból nekivág majd.
|
A magyar virtuális ralibajnokság első murvás versenyén majdnem 600‐an rajtoltak el. A szervezők nagyon nehéz körülmények elé állították az indulókat, aminek az lett az eredménye, hogy a mezőny fele nem ért célba. A világbajnokságban jelenleg ötödik helyen álló Suborits Péter ezúttal sem talált legyőzőre, magabiztosan nyert, de mögötte nagyon komoly csaták alakultak ki minden kategóriában. Murvás pályák, szemerkélő eső, hatalmas levágási lehetőségek és a falevelek között megbújó kövek nehezítették meg a Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship indulóinak dolgát a hétvégén. A bajnoki sorozat második fordulója a Dirt Rally 2.0 játék amerikai murvás szakaszain lett kijelölve és a négy szakaszonkénti szerviz, a Hardcore Damage beállítás mind ahhoz vezetett, hogy a vártnál többen elvéreztek. Szerencsére a versenyzői interjúkból kiderül: senki sem kereste másban a hibát, mindenki tudta és elismerte: aki hiba nélkül végig tudott menni a futamon, az már nyert. Nem sikerült a célba érés a tavalyi nyíregyházi Rally Hungary futamon Európa‐bajnoki címet szerző Chris Ingramnak sem, aki örömmel fogadta el a szervezők felkérését és szívesen versenyzett a magyarok ellen. „Az első gyorson már defektet kaptam és hibáztam a rajtnál, elfelejtettem pótkereket rakni az autóba…” – nyilatkozta a bajnokság zárt csoportjában a szimpatikus angol versenyző. „Próbáltam továbbmenni, végigszenvedtem magam még két szakaszon jobb hátsó defekttel, de aztán egy kanyarban nagyon lecsúsztam és nem tudtam befejezni a versenyt. Köszönöm a meghívást, bízom benne, hogy a Rally Hungary‐n találkozhatunk!” Chris nem tudta befejezni, de azért sokan taktikusan és nagyon tempósan tudtak ezeken a pályákon is közlekedni. sorozatában is játszik,‐ egy másik programmal – és jelenleg az ötödik helyen áll. Rally1 pilóták közül Hoffer Zsolt ugyan defekttel fejezte be a versenyt, de az előtte lévők is hibáztak, így 2.96 másodperccel nyert a Hungarian Police Rally Team pilótája. Kulcsszavak: autósport, Hungarian Virtual Dirt Rally, rali
|
|
|||||
|
||||||
Május 30-tól indulnak autósportban az országos bajnokságok |
||
2020. május 12.
Május utolsó hétvégéjén már lehet országos bajnoki versenyt rendezni Magyarországon autósportban - döntött pénteki ülésén a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége.
|
A testület korábban úgy határozott, hogy május 31-ig tartja érvényben a versenyrendezésre vonatkozó tiltást, ugyanakkor a hétfőn országos szinten életbe lépett enyhítő intézkedések nyomán ezt a határidőt két nappal, május 29-ig rövidítette le. Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke az MTI-nek azt mondta, május utolsó hétvégéjén a gokart szakág országos bajnoki fordulójával indul újra az autósport-élet Magyarországon, ezt követően pedig már a többi szakágban is lesz lehetőség a versenyek megrendezésére. "Más döntéseket is hoztunk, ezekre azért került sor, mert a szövetség igyekszik minden olyan lépést megtenni, amellyel a versenyzőket tudjuk segíteni" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Később az M1 aktuális csatornának úgy nyilatkozott: volt igény szakágvezetőktől arra, hogy hamarabb induljon el a bajnoki sorozat, de az elnökség egyhangú döntést hozott, mert idő kell a felkészüléshez. A kecskeméti gokart ob-futam után június 6-án Kiskunlacházán a drag és a szlalombajnokság fog beindulni, június közepére rali 3-as bajnoki fordulót terveztek, onnantól pedig gyakorlatilag az összes szakág versenyei tervezés alatt vannak - ismertette az első programokat a szövetségi elnök. "Az előzetes beszélgetések alapján a versenyzők mind várják, hogy újra a pályán lehessenek" - mondta Oláh Gyárfás, majd hozzátette,: az év elején kiadott versenynaptár már nem aktuális. A szövetség június 1-jén teljesen új versenynaptárt tervez megjelentetni, a hazai futamok rendezőinek május 15-ig be kell jelenteniük rendezési szándékukat az MNASZ-nél. "Mindannyian nehéz helyzetben vagyunk, mert még nem tudjuk, meddig tart a veszélyhelyzet, meddig kell zárt kapus rendezvényekben gondolkodnunk" - tette hozzá a szövetség vezetője, aki szerint hosszú távon fogják majd annak a hatásait érzékelni, hogy nem versenyezhettek, és ezért támogatóik nem kapták meg azokat a felületeket, amelyekre szerződésük volt. "A legfontosabb most az, hogy minél hamarabb elinduljanak a bajnokság. Bízom benne, hogy az idei csonka évben is minőségi és jó bajnokságokat tudunk megrendezni, és 2021-ben visszatérünk arra a magas színvonalra, ami 2020 elején várható volt" - folytatta. A Forma-1 magyarországi versenyét illetően azt mondta, "az elmúlt napokban a nemzetközi és a magyar szövetség között nem volt ezzel kapcsolatosan kommunikáció". Az utolsó állapot az, hogy esetlegesen, ha zárt kapusan is, dupla futamban gondolkodik a Liberty Media, a Forma-1 promótere. Kulcsszavak: autósport, mnasz, Oláh Gyárfás
|
|
|||||
|
||||||
Több, mint 500‐an ünnepelték ralival a majálist! |
||
2020. május 06.
A Hungarian Virtual Dirt Rally 2.0 Championship 2020 második fordulójára még két hetet várni kell, de a Munka Ünnepe Sprint is nagyon népszerű volt azok számára, akik szimulátoron próbálják kivárni a valódi rali futamok eljöttét.
|
A rendezők havas pályákat jelöltek ki és ezeket a szakaszokat R2‐es autóval kellett teljesíteni az indulóknak. A sorozat színességét jól jellemzi, hogy eddig még egyik korábbi futamgyőztesnek sem sikerült dupláznia, Szücs Márk személyében ezen a futamon is új játékost ismerhettünk meg a dobogó legfelső fokán. A kormány legutóbbi, biztató bejelentései sem tántorították el azokat, akik eddig is élvezték a szimulátorozást és szép számmal vágtak neki a Munka Ünnepe Sprint nevet kapó, kilenc havas gyorsasági szakaszt magában foglaló versenynek. Három különböző szakaszon kellett a leggyorsabbnak lenni, a pénteki piros betűs ünnep reggelétől egészen vasárnap estig lehetett teljesíteni a gyorsaságikat. A Dirt Rally 2.0 játékban változatos helyszínek és időjárás közül lehet választani és a rendezők éltek is ezzel a lehetőséggel. Az utolsó pillanatban, csütörtökön délután hirdették ki, hogy pontosan hol és milyen szakaszok várnak a mezőnyre. Így a több napos tréningezési lehetőségtől többen elestek, bár voltak, akik így is kihasználták maximálisan az időt a pályák betanulására, de volt, aki már pénteken letudta a futamot. Végül összesen 504‐en rajtoltak el. Az indulók több kategóriába lettek besorolva. Talán a Rally1 pilótáknál voltak a legkevesebben, de még itt is hatalmas csaták alakultak ki. Ranga Péter és Hevesi István futása másfél másodpercen belüli küzdelmet hozott a dobogó harmadik helyéért, amit végül Hevesi szerzett meg. Ifj.Szabó Zoltán nyerte a kategóriát Mucsina Tamás előtt. Abszolútban az első 4 helyezett a ’rallyongó’ kategóriából került ki, míg a leggyorsabb, valódi versenyautóban is pilótaként szereplő Dénes Szabolcs ‐ aki hatalmas csatát vívott tavaly a Rally3 abszolút bajnoki címéért ‐ most az ötödik helyre tudott beérni. A futamgyőztes Szücs Márk már 14 éve szimulátorozik és idén ez a siker volt a legnagyobb eredménye. Az egyetemista fiú elmondta: nem vezetett még sosem igazi versenyautót, de az élet más területein nagy motivációt ad az, hogy egyszer beteljesülhessen ez a vágya! Kulcsszavak: autósport, verseny, Virtual Dirt Rally
|
|
|||||
|
||||||
Maszkokkal segít a Gulf Racing Hungary csapata |
||
2020. április 23.
Velenczei Ádám új csapattal, új autóval és új navigátorral tervezi az idei szezont. A Topp-Cars csapat által biztosított Skoda Fabia R5 Evo jobban kézre áll a fiatal versenyzőnek és Szőke Tamás személyében bajnok navigátort tudhat maga mellett.
|
A Gulf Racing Hungary színeiben induló legénység nem lesz egyedül, hiszen Strider Zoltánék egy Peugeot 208 R2-vel, míg Szilágyi Patrikék egy BMW-vel szállnak be az egységest megjelenést ígérő csapatba és Vánsza Zsolt is több futamra beugrik! Természetesen, majd ha elkezdődik a bajnokság… Addig is a csapat megpróbálja kivenni a részét a társadalmi szerepvállalásból és speciális, antibakteriális maszkokat biztosít a rászorulók számára Balla Mihály országgyűlési képviselőn keresztül. Velenczei Ádám már nagyon versenyezne, de így van ezzel mindenki, akinek élete ez a technikai sportág. „Évről évre nehezebb összerakni a hátteret. Már novemberben elkezdtük az idei szezont felépíteni. Köszönettel tartozom a Citroënnek és a TRT Europe-nak az egész éves támogatásért. A Citroën C3R5-el a harmadik helyen fejeztük be a bajnokságot, ami szerintem szép eredmény.” – beszélt tisztelettel a tavalyi évről Ádám. „Január elején volt szerencsém kipróbálni egy Skoda Fabia R5 Evo versenyautót. Úgy érzem, hogy az én vezetési stílusomnak jobban fekszik a Fabia. Úgy döntöttünk, hogy ez lesz az irány idén. Már korábban mentem két futamot is Skodával, voltak jó részsikereink. Az első versenyen harmadikak lettünk. Bizakodó vagyok az évre vonatkozóan, már csak az a kérdés, hogy mikor indulhat el a szezon, mikor tudunk újra versenybe szállni. Remélem, hogy minél előbb.” Nem csak az autó, de a csapat is új lesz. Vagy inkább régi? „Egy többszereplős csapat részesei leszünk. A Gulf Racing Hungary egy összeszokott csapat, idén annyi változott, hogy egységes designnal indulunk, és különböző kategóriákban képviseltetjük magunkat. Strider Zoli egy Peugeot 208 R2-vel indul, Szilágyi Patrik az M3-as BMW-vel az ORC bajnokságban szerepel és Vánsza Zsolti beugróként szerepel majd több versenyen.” Új csapathoz és az új autóhoz új navigátor is dukál… Nagyon rutinos név szerepel majd Ádám mellett, hiszen Szőke Tamás már több, tehetséges pilóta mellett bizonyított és a két abszolút bajnoki címe is tiszteletre méltó. „Régóta kerülgettük egymást Ádámmal és ugyanakkor nagyon izgatott az is, hogy a Fabia Evo-val versenyezzek.” – mondta az új csapatról Tamás. „Szerencsés vagyok, hiszen sok márkával mentem már és én nagyon hiszek ebben az autóban és a nemzetközi eredmények is bizonyítják, hogy ez egy jó választás. Fiatal pilótával szerettem volna versenyezni, olyannal, akiben látok alázatot, tiszteletet és motivációt a sport iránt. Kevés az ilyen versenyző, de Ádámban ezeket mind látom!” Tamásnak is nagyon hiányzik a versenyzés és a versenyek hangulata. „Bízom benne, hogy augusztusban már mindenképp elindulhat a bajnokság és a szezon. Kicsit tartok tőle, hogy nagy lesz a kihagyás, amit éles versenyautóktól távol töltenek el a versenyzők és bízom benne, hogy mindenkiben meg lesz a kellő visszafogottság az első teszteken és versenyen, hiszen nagy tempót diktálunk. Ádámnak új lesz az autó, új a csapat, de biztos vagyok benne, hogy hamar be tudja majd lakni az autót.” Az autóról és a csapatról még ennyit mondott Ádám: „A Topp-Cars már több külföldi bajnokságban és a magyar versenyeken is bizonyította, hogy nagyon jó autót tud biztosítani a versenyzői számára, így biztosak vagyunk benne, hogy a megfelelő csapatot választottuk és az Ő autójukkal indulunk majd.” A csapatvezető, Strider Zoltán is versenyezne már: „Nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a szezon. Ádámékkal régóta együtt dolgozunk. 2014-ben béreltünk először autót tőlük és ez a kapcsolat azóta is töretlen és nagyon jól tudunk együtt dolgozni velük. Egységes csapatot még soha sem tudtunk összehozni, mindig egy kicsit eltértek az autóink, de idén a Gulf Racing Hungary versenyautói és sátrai összetéveszthetetlenek lesznek az amúgy is színes magyar mezőnyben. Szeretnénk szépen kinézni és gyorsan menni a ralipályákon.” Zoliék is váltanak 2020-ra: „Új autóval támadunk idén. Az erős, össz-kerekes Mitsubishi után beültünk egy kétkerekes, gyengébb Peugeot 208 R2-be, de semmiképp sem mondanám visszalépésnek ezt a döntést, hiszen már az első tesztméterek megtétele után is kiderült számunkra, hogy ez egy ízig-vérig versenyautó, minden porcikáját a gyárban versenyzésre tervezték és ennek megfelelően hatalmas érzés vezetni. Mindenképp előrelépés!” Kulcsszavak: adomány, Gulf Racing Hungary, koronavírus, Strider Zoltán
|
|
|||||
|
||||||
Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon |
||
2020. április 16.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége a szerdai ülésén úgy döntött, hogy egy hónappal, május 31-ig meghosszabbítja a hazai versenyek megrendezésére vonatkozó tiltását.
|
"A határozat értelmében a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása céljából, a kormány döntéseivel összhangban, május 31-ig biztosan nem kerül sor semmilyen autóversenyre az országban" - tájékoztatta az MTI-t Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke. A sportvezető elmondta, ezzel párhuzamosan már dolgoznak azon, hogy a versenynaptárt átszervezzék, ugyanakkor nemcsak a hazai események, hanem a Magyarországra tervezett nemzetközi futamok sorsáért is aggódnak. Hozzátette, a szövetség elnöksége május 15-én újra értékelni fogja az aktuális helyzetet, és ha szükséges, további döntéseket hoz. "A naptár módosításainak kérdésében folyamatosak az egyeztetések az érintettekkel, és közben a nemzetközi szövetség, a FIA döntéseit is figyelemmel kísérjük, mert a hazánkba tervezett nemzetközi események közül többet már érintett a járvány miatt kialakult helyzet" - mondta Oláh Gyárfás. "Felkértük a legnépszerűbb magyar autóversenyzőket, valamint az autósportban dolgozókat, hogy egy közös videóüzenetben buzdítsuk otthon maradásra az állampolgárokat, és hívjuk fel a figyelmet a meghirdetett intézkedések betartásának fontosságára. Nagy örömünkre sokan szívesen részt vettek ebben" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, mnasz, Oláh Gyárfás
|
|
|||||
|
||||||
Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra |
||
2020. április 14.
A sportminiszteri tisztet is ellátó osztrák alkancellár elképzelhetőnek tartja, hogy a tervezett július 5-i időpontban megrendezzék a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat Spielbergben.
|
"Nem vagyok felelős a verseny megszervezéséért, de úgy gondolom, van esély rá, hogy az adott időben sor kerüljön rá" - idézte Werner Koglert szombaton a bécsi Kleine Zeitung. A politikus elsősorban a biztonsági előírásoknak, az Ausztriába való belépés és az onnan történő kilépés szabályainak betartására hívott fel, majd úgy fogalmazott: "ha a Forma-1 készen áll, akkor a verseny lehetséges". Az autós gyorsasági világbajnokság 71. idénye március közepén rajtolt volna Ausztráliában, de a koronavírus-járvány miatt röviddel az első szabadedzés előtt törölték a teljes versenyhétvégét Melbourne-ben. Ezután sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, a monacói, az azeri és a kanadai viadalt is törölték. Jelen állás szerint leghamarabb a június végére tervezett Francia Nagydíjjal kezdődhet a szezon, a Hungaroringen pedig a kiírás szerint augusztus 2-án kerül sor F1-es futamra. Kulcsszavak: Ausztria, autósport, forma 1
|
|
|||||
|
||||||
A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás |
||
2020. március 30.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője szerint a Forma-1-es csapatok nyitottak arra, hogy a megváltozott körülmények miatt kétnapos versenyhétvégéket rendezzenek és a szezont csak 2021 elején fejezzék be.
|
Binotto a Sky Sport Italiának adott nyilatkozatában kiemelte, a versenynaptár átalakításával kapcsolatban a csapatok teljes szabadságot adtak a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a jogtulajdonos amerikai Liberty Mediának. "Ez azt jelenti, hogy több változásra számíthatunk. Például a versenyhétvégéket le lehet rövidíteni két napra. Így csak szombaton reggel rendeznének szabadedzéseket, ami a közeli helyszínek esetén megkönnyíti a logisztikát a csapatok számára a költözéshez" - fejtette ki, egyúttal hozzátette, ezáltal egyben sűríteni lehetne a programot. "Ezen túlmenően a csapatok nyitottak arra a gondolatra, hogy a szezon 2021 első hónapjaiban érjen véget. Ezzel megadnánk a teljes idény megrendezésének lehetőségét, mivel a következő csak márciusban kezdődik" - mondta Binotto. A koronavírus-járvány miatt a 2020-as szezon első nyolc versenyéből hét már halasztásra, illetve egy törlésre került, ezért a Forma-1 szereplői folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, hogyan és miként tudnának a megváltozott helyzetben minél teljesebb szezont rendezni. Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Mattia Binotto
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 31 - 40 |