Találatok száma: 798 | Megjelenítve: 31 - 40 |
![]() |
Május 31-ig nem lehet autóversenyt rendezni Magyarországon |
|
2020. április 16.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöksége a szerdai ülésén úgy döntött, hogy egy hónappal, május 31-ig meghosszabbítja a hazai versenyek megrendezésére vonatkozó tiltását.
|
![]() |
![]() "A határozat értelmében a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása céljából, a kormány döntéseivel összhangban, május 31-ig biztosan nem kerül sor semmilyen autóversenyre az országban" - tájékoztatta az MTI-t Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke. A sportvezető elmondta, ezzel párhuzamosan már dolgoznak azon, hogy a versenynaptárt átszervezzék, ugyanakkor nemcsak a hazai események, hanem a Magyarországra tervezett nemzetközi futamok sorsáért is aggódnak. Hozzátette, a szövetség elnöksége május 15-én újra értékelni fogja az aktuális helyzetet, és ha szükséges, további döntéseket hoz. "A naptár módosításainak kérdésében folyamatosak az egyeztetések az érintettekkel, és közben a nemzetközi szövetség, a FIA döntéseit is figyelemmel kísérjük, mert a hazánkba tervezett nemzetközi események közül többet már érintett a járvány miatt kialakult helyzet" - mondta Oláh Gyárfás. ![]() "Felkértük a legnépszerűbb magyar autóversenyzőket, valamint az autósportban dolgozókat, hogy egy közös videóüzenetben buzdítsuk otthon maradásra az állampolgárokat, és hívjuk fel a figyelmet a meghirdetett intézkedések betartásának fontosságára. Nagy örömünkre sokan szívesen részt vettek ebben" - nyilatkozta az MNASZ elnöke. Kulcsszavak: autósport, hungaroring, mnasz, Oláh Gyárfás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az osztrák sportminiszter szerint sor kerülhet a július eleji Forma-1-es spielbergi nagydíjra |
|
2020. április 14.
A sportminiszteri tisztet is ellátó osztrák alkancellár elképzelhetőnek tartja, hogy a tervezett július 5-i időpontban megrendezzék a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat Spielbergben.
|
![]() |
![]() "Nem vagyok felelős a verseny megszervezéséért, de úgy gondolom, van esély rá, hogy az adott időben sor kerüljön rá" - idézte Werner Koglert szombaton a bécsi Kleine Zeitung. A politikus elsősorban a biztonsági előírásoknak, az Ausztriába való belépés és az onnan történő kilépés szabályainak betartására hívott fel, majd úgy fogalmazott: "ha a Forma-1 készen áll, akkor a verseny lehetséges". Az autós gyorsasági világbajnokság 71. idénye március közepén rajtolt volna Ausztráliában, de a koronavírus-járvány miatt röviddel az első szabadedzés előtt törölték a teljes versenyhétvégét Melbourne-ben. Ezután sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, a monacói, az azeri és a kanadai viadalt is törölték. Jelen állás szerint leghamarabb a június végére tervezett Francia Nagydíjjal kezdődhet a szezon, a Hungaroringen pedig a kiírás szerint augusztus 2-án kerül sor F1-es futamra. ![]() Kulcsszavak: Ausztria, autósport, forma 1
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Ferrari szerint 2021 elején is lehet a szezonzárás |
|
2020. március 30.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatvezetője szerint a Forma-1-es csapatok nyitottak arra, hogy a megváltozott körülmények miatt kétnapos versenyhétvégéket rendezzenek és a szezont csak 2021 elején fejezzék be.
|
![]() |
![]() Binotto a Sky Sport Italiának adott nyilatkozatában kiemelte, a versenynaptár átalakításával kapcsolatban a csapatok teljes szabadságot adtak a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) és a jogtulajdonos amerikai Liberty Mediának. "Ez azt jelenti, hogy több változásra számíthatunk. Például a versenyhétvégéket le lehet rövidíteni két napra. Így csak szombaton reggel rendeznének szabadedzéseket, ami a közeli helyszínek esetén megkönnyíti a logisztikát a csapatok számára a költözéshez" - fejtette ki, egyúttal hozzátette, ezáltal egyben sűríteni lehetne a programot. "Ezen túlmenően a csapatok nyitottak arra a gondolatra, hogy a szezon 2021 első hónapjaiban érjen véget. Ezzel megadnánk a teljes idény megrendezésének lehetőségét, mivel a következő csak márciusban kezdődik" - mondta Binotto. A koronavírus-járvány miatt a 2020-as szezon első nyolc versenyéből hét már halasztásra, illetve egy törlésre került, ezért a Forma-1 szereplői folyamatosan keresik azokat a megoldásokat, hogyan és miként tudnának a megváltozott helyzetben minél teljesebb szezont rendezni. ![]() Kulcsszavak: autósport, ferrari, forma 1, Mattia Binotto
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását |
|
2020. március 25.
A túraautó Európa-kupában (TCR) folytatja pályafutását Nagy Dániel, aki a világkupa-sorozatban (WTCR) győztes Michelisz Norbertet is foglalkoztató olasz BRC Racing Team pilótája lesz az idén.
|
![]() |
![]() A 21 éves versenyző menedzsmentje kedden számolt be a megállapodásról, hozzátéve, hogy a TCR első hétvégéjére csak akkor kerül majd sor, amikor ezt a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet lehetővé teszi. "Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy a WTCR-bajnok Michelisz Norbert csapatához tartozhatok és ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt" - idézte a közlemény Nagy Dánielt, aki 2015-ben mutatkozott be a TCR-sorozatban, 2018-ban pedig Hollandiában futamot is nyert, összesen hét alkalommal zárt dobogós helyen, és az év végén ötödik volt az összetett pontversenyben. "A TCR az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Szeretnék itt tovább fejlődni, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni" - mondta Nagy, aki egy Hyundai i30 N volánja mögött veszi majd fel a küzdelmet a mezőnnyel. ![]() Kulcsszavak: autósport, BRC Racing Team, Nagy Dániel, TCR Europe
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda |
|
2020. március 23.
A korábbi sportkommentátor, Frankl András szerint Ayrton Senna Forma-1-es pilóta legendája mind a mai napig velünk él.
|
![]() |
![]() Az Egyesült Államokban élő riporter a brazil versenyző születésének 60. évfordulóján az M1 aktuális csatornának azt mondta: még a tavalyi, austini nagydíjon annak ellenére is rengeteg ember állt sorba az ő nevével fémjelzett ajándéktárgyakért, hogy akkor már 25 éve meghalt. "Egész Brazília megállt 1994-ben, amikor odacsapta az autóját a Tamburello-kanyarban" - emlékezett vissza az imolai versenyhétvégére a kommentátor. "Egyszer feltűnt Párizsban a Roland Garroson, és amikor a kamera ráközelített, 14 ezer ember kezdte el skandálni a nevét úgy, hogy a legnagyobb riválisa a francia Alain Prost volt, akivel sokáig nem is voltak jó viszonyban" - mesélte róla Frankl. ![]() Ayrton Senna az időmérő edzéseken 161 futama során 65-ször volt a leggyorsabb, további 22 alkalommal indult az első sorból, a versenyeken 13 645 km-en, 982 körön át vezetett. Edzéselsőségeinek rekordját csak a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tudta megdönteni tizenkét évvel később. Halálát baleset okozta: az 1994-es imolai verseny hetedik körében a 310 kilométeres sebességgel az élen száguldó Senna a Tamburello-kanyarban a pályáról lecsúszva egyenesen haladt tovább, és a gumikorláttal nem védett betonfalba csapódott. Kulcsszavak: autósport, Ayrton Senna, évforduló, forma 1
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is |
|
2020. március 18.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) a versenynaptárában szereplő események közül mindet törölte április 30-ig, az éves rendes közgyűlést pedig nem tartja meg március 25-én.
|
![]() |
![]() A szövetség honlapján olvasható elnöki közleményben az MNASZ-t irányító Oláh Gyárfás azt írta, a versenynaptár módosításainak kérdésében folyamatosan egyeztetnek a versenyek rendezőivel, a nemzetközi események ügyében pedig a nemzetközi szövetség (FIA) illetékeseivel. "Az MNASZ elnöksége 2020. április 15-én újraértékeli a fennálló helyzetet és megteszi a szükséges további intézkedéseket" - olvasható a keddi közleményben, amely a március 25-ére tervezett éves rendes közgyűlését későbbre halasztja, ennek időpontjáról az elnökség a későbbiekben határoz. "Ahogyan a világ szinte összes országában, úgy Magyarországon az élet minden területén, így az autósportban is példátlan összefogást kell tanúsítania az embereknek annak érdekében, hogy megfékezzék a koronavírus további terjedését" - fogalmazott az MNASZ elnöke. Oláh Gyárfás hozzátette, az elnökség a szövetség sportszakmai vezetőivel közösen figyelemmel kíséri a kialakult helyzetet, és felkészülten áll a várható döntések elé. ![]() Kulcsszavak: koronavírus, mnasz, Oláh Gyárfás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal |
|
2020. március 17.
Szerződést hosszabbított a Hyundai gyári csapatával a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert.
|
![]() |
![]() A 35 éves magyar versenyző Facebook-oldalán jelentette be hétfőn, hogy a 2020-as idényre is aláírt a BRC Hyundai istállónál. "A pillanat, amire már nagyon vártunk" - írta a bejegyzéshez Michelisz, hozzátéve, hogy bár tavaly megnyerte a világkupát, hisz abban, hogy az idén még gyorsabbak lehetnek. A hímesházai születésű versenyző tavaly a 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupagyőztes. A WTCR idei szezonjának az első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezték volna április végén, azonban a koronavírus-járvány miatt ezt törölni kellett, a sorozat promótere pedig jelezte, nincs arra mód, hogy egy későbbi időpontban pótolják az eseményt, így ebben az évben biztosan nem lesz magyar állomása a vk-nak. ![]() Kulcsszavak: autósport, Hyundai, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam |
|
2020. március 13.
A koronavírus megjelenése miatt nem rendezik meg a 2020-as Forma-1-es szezon idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat,jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 közösen kevesebb mint két órával a szezon első pénteki szabadedzése előtt, egyben hosszú órákkal azután, hogy a McLaren visszalépett a nagydíjtól, miután a csapat egyik alkalmazottjánál bebizonyosodott a fertőzés jelenléte.
|
![]() |
![]() A verseny törlésének bejelentésekor már ezrek sorakoztak Melbourne-ben beengedésre várva, vagyis azt, hogy ne érintkezzen nagy tömeg, nem sikerült megelőzniük a szervezőknek a halogatással. A futam törlése előtt Victoria állam kormányzója, Daniel Andrews azt közölte, hogy ha lesz is futam, akkor is nézők nélkül kell megrendezni azt, majd röviddel ezután döntöttek az F1-idénynyitó teljes törléséről - írja az index. Korábban a Haas csapat három szerelőjénél és egy mérnökénél is felmerült a koronavírus-gyanú, de az ő tesztjük negatív lett – összesen kilenc tesztet végeztek csütörtökön a Forma-1-gyel kapcsolatba került személyeknél, ezekből 8 negatív lett. A McLarennél igazolt fertőzést a csapatok és a szervezők éjszakába nyúló egyeztetése követte, majd állítólag több válságülés is volt. Előbbin a McLarenen felüli csapatok döntő többsége a futam elhalasztása mellett volt, áll az FIA közleményében, így az FIA végül, hosszas várakozás és halogatás után eleget tett a kérésüknek, amit a szervező ausztrál hatóságokkal egyeztetve jelentettek be végül. A hírek szerint az éjszakai egyeztetés hajnali 1-ig tartott, az FIA és az F1 viszont csak délelőtt, már jóval a kapunyitás hivatalos, de elhalasztott kezdete után jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz verseny Melbourne-ben. Az F1 és az FIA egyébként éles kritikákat kapott, mind a késlekedés, mind pedig amiatt, hogy a fertőzés jelentette fenyegetés árnyékában nem maguktól, csak a csapatok kérésére mondták le a futam megrendezését. Ennek egy oka az lehetett, hogy helyi idő szerint reggel 7-kor találkoztak a tartomány politikai vezetőivel. Ausztráliában részben állami rendezés a futam, így a helyi vezetők tájékoztatása, áldása nélkül nem lehetett hivatalosan lemondani a futamot, főleg, hogy a lemondó felet óriási költség terheli. Azt, hogy jelen esetben kinek kell megtéríteni ezeket, vélhetően hatalmas vita után döntik majd el a felek. Végül helyi idő szerint péntek reggel 10 után, kevesebb mint 2 órával az első szabadedzés kezdete előtt lett végleges, hogy nem lesz Ausztrál Nagydíj. Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti |
|
2020. február 03.
Elkezdte a Superbike/Supersport gyorsasági motoros VB-re történő felkészülést az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
|
![]() |
![]() A kamionversenyzésben korábban komoly sikereket elért OXXO Racing Team nemrégiben indított gyorsasági motorversenyző szakágaként hazánk egyik legtehetségesebb versenyzőjével. A tavalyi évben a VB összetett 11. helyéig motorozó Sebestyén Peti 4 napon át tesztelte új Yamaha R6-osát Spanyolországban, a cartageniai pályán. Magyarország egyik legtehetségesebb gyorsasági motorversenyzőjével, Sebestyén Petivel és egy Yamaha R6-ossal vág neki fennállása első Superbike/Supersport világbajnoki szezonjának az OXXO Racing Team új, gyorsasági motorversenyző szakága, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team. A hazai motorversenyző alakulat csak nevében új, hiszen szakmai vezetését az autó- és motorsportban már bizonyított szakemberek látják el: Tóth Imi, aki egykor versenyzőként, később csapatvezetőként a világbajnoki szériában zajló gyorsasági motorversenyzés egyik legtapasztaltabb hazai képviselője, valamint a korábban kamionversenyzésben két EB és két Angol-bajnoki címet szerző az OXXO Racing Team vezetői. Alig egy hónappal a 2020-as világbajnokság szezonnyitó futama előtt a mezőny többi csapatához hasonlóan az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team is teszteléssel kezdte a felkészülést. Míg azonban a többiek nagyrészt az igencsak bizonytalan időjárású spanyol Jerezben vagy a portugál Portimaoban gurultak aszfaltra, addig a magyar alakulat nem kockáztatott és a garantáltan napos időt és száraz pályát ígérő spanyolországi Cartageniában indította a munkát. ![]() Az első hivatalos teszten az új csapat szenzációsan működött, rengeteget tanultunk, fejlődtünk. Nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját, a támogatóinknak pedig, hogy továbbra is hisznek bennünk. A teszt eredménye megerősített minket, hogy jó irányba haladunk. Óriási kihívás számunkra a kamion után a motor, a VB szereplés. Az elmúlt években rendkívül eredményesek voltunk kamionversenyzésben, sok mindent megnyertünk, felállítottunk sok rekordot. Legfőbbb célunk, hogy tovább vigyük azt a szellemiséget, ami ezeknek a győzelmeknek az alapját megteremtette, és magyar csapatként megmutassuk azt a kreativitást, ami segít felülkerekedni mások anyagi fölényén. Legfőbb vágyunk, hogy sok év után egy motoros világbajnoki futamon újra felcsendüljön a magyar himnusz. Ez egy rettenetesen nehéz út lesz, amelynek most a legelső lépésén vagyunk túl – mondta Tökölyi László, az OXXO Racing Team elnöke. OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti tavaly legjobb Hondásként a 11. helyen zárt összetettben a Supersport/Superbike VB-n. Idén, egyedüli magyarként újra ott lesz a világ legjobbjai között, azonban már egy Yamaha R6-os nyergében, amit a cartageniai pályán próbált ki először. ![]() Tóth Imi, a csapat technikai területért felelős vezetője elégedetten nyilatkozott a 4 napos tesztről. Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzőért és logisztikáért felelős vezetője szerint gyorsan összekovácsolódott az új csapat. Kulcsszavak: Hyundai Motorsport, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Sebestyén Péter, Superbike
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota |
|
2020. január 28.
Egy rendkívül eseménydús versenyhétvége után két dobogós helyezést ért el az évadnyitó Monte-Carlo Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing teljesen új pilótákból álló World Rally csapata.
|
![]() |
![]() A Toyota Yaris WRC–vel itt bemutatkozó Sébastien Ogier és Elfyn Evans a második illetve a harmadik helyet szerezte meg, bár a győzelemre is esélyük volt a háromnapos küzdelemben. Az újonc Kalle Rovanperä a remeknek számító ötödik helyen ért célba bemutatkozó versenyén a rallysport legmagasabb osztályában. Mindez igencsak jól sikerül hétvégét jelent a csapat számára. Az új autóikkal gyorsan maximális tempót elérő Ogier és Evans felváltva vezették a mezőnyt péntek reggeltől szombat délutánig. Evans csapattársa előtt 4,9 másodperces előnnyel állt az élen az utolsó nap négy szakasza előtt. Harmadik helyezett riválisuk csak 1,5 másodperccel volt lemaradva mögöttük, és sikerült sorozatban a legjobb időkkel célba érnie az utolsó napon, ezzel megfosztva a Toyotás duót a győzelemtől. Ogiernek sikerült megelőznie Evanst a rallyt lezáró gyorsasági szakaszán, ahol alig 0,012 másodperccel maradt el a győztes idejétől. A navigátorával, Julien Ingrassiával elért második helyezés jó kezdetnek számít a hetedik világbajnoki címért indított kampányában. Evans és navigátora, Scott Martin számára ez volt a valaha elért legjobb helyezés a Monte-Carlo Rallyn, miután közel jártak pályafutásuk második győzelméhez is. Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal, hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán. ![]() Akio Toyoda (a csapat elnöke) „Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre, köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!” Tommi Mäkinen (csapatfőnök) „Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük. ![]() Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön: nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.” Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája) ![]() Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája) Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája) Kulcsszavak: autósport, Monte-Carlo Rally, Toyota Gazoo Racing, wrc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 798 | Megjelenítve: 31 - 40 |