Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 41 - 50
Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

2020. március 25.
A túraautó Európa-kupában (TCR) folytatja pályafutását Nagy Dániel, aki a világkupa-sorozatban (WTCR) győztes Michelisz Norbertet is foglalkoztató olasz BRC Racing Team pilótája lesz az idén.
Részletek

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását

A 21 éves versenyző menedzsmentje kedden számolt be a megállapodásról, hozzátéve, hogy a TCR első hétvégéjére csak akkor kerül majd sor, amikor ezt a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzet lehetővé teszi.

"Óriási megtiszteltetés a számomra, hogy a WTCR-bajnok Michelisz Norbert csapatához tartozhatok és ilyen tapasztalt szakemberekkel dolgozhatok együtt"

- idézte a közlemény Nagy Dánielt, aki 2015-ben mutatkozott be a TCR-sorozatban, 2018-ban pedig Hollandiában futamot is nyert, összesen hét alkalommal zárt dobogós helyen, és az év végén ötödik volt az összetett pontversenyben.

"A TCR az elmúlt években bizonyította, hogy az egyik legerősebb az elérhető kategóriájú túraautó-bajnokságok között. Szeretnék itt tovább fejlődni, és remélem, hogy lesz lehetőségem futamokat nyerni" - mondta Nagy, aki egy Hyundai i30 N volánja mögött veszi majd fel a küzdelmet a mezőnnyel.

Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását
Kulcsszavak: autósport, BRC Racing Team, Nagy Dániel, TCR Europe
 
Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Tim Gábor: Újra vezetjük a bajnokságot! Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Az Audi a DTM legjobb gyártója 2014-ben Nagy Dániel a túraautó Európa-kupában folytatja pályafutását Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

2020. március 23.
A korábbi sportkommentátor, Frankl András szerint Ayrton Senna Forma-1-es pilóta legendája mind a mai napig velünk él.
Részletek

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Az Egyesült Államokban élő riporter a brazil versenyző születésének 60. évfordulóján az M1 aktuális csatornának azt mondta: még a tavalyi, austini nagydíjon annak ellenére is rengeteg ember állt sorba az ő nevével fémjelzett ajándéktárgyakért, hogy akkor már 25 éve meghalt.

"Egész Brazília megállt 1994-ben, amikor odacsapta az autóját a Tamburello-kanyarban" - emlékezett vissza az imolai versenyhétvégére a kommentátor.

"Egyszer feltűnt Párizsban a Roland Garroson, és amikor a kamera ráközelített, 14 ezer ember kezdte el skandálni a nevét úgy, hogy a legnagyobb riválisa a francia Alain Prost volt, akivel sokáig nem is voltak jó viszonyban"

- mesélte róla Frankl.

Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda

Ayrton Senna az időmérő edzéseken 161 futama során 65-ször volt a leggyorsabb, további 22 alkalommal indult az első sorból, a versenyeken 13 645 km-en, 982 körön át vezetett. Edzéselsőségeinek rekordját csak a hétszeres világbajnok német Michael Schumacher tudta megdönteni tizenkét évvel később.

Halálát baleset okozta: az 1994-es imolai verseny hetedik körében a 310 kilométeres sebességgel az élen száguldó Senna a Tamburello-kanyarban a pályáról lecsúszva egyenesen haladt tovább, és a gumikorláttal nem védett betonfalba csapódott.

Hazájában nemzeti hősnek számít, több utca, autópálya, alagút és tér viseli a nevét, a brazil labdarúgó-válogatott az ő emlékének ajánlotta 1994-es világbajnoki győzelmét.

Kulcsszavak: autósport, Ayrton Senna, évforduló, forma 1
 
Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Sorozatban a harmadik győzelmét aratta abszolútban az FRT Kupában Vincze Marci Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! 120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda 120 éves Mladá Boleslav-i motorfejlesztését és -gyártását ünnepli a Škoda Hatvanéves a harcos hölgy Hatvanéves a harcos hölgy
 
MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

2020. március 18.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) a versenynaptárában szereplő események közül mindet törölte április 30-ig, az éves rendes közgyűlést pedig nem tartja meg március 25-én.
Részletek

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is

A szövetség honlapján olvasható elnöki közleményben az MNASZ-t irányító Oláh Gyárfás azt írta, a versenynaptár módosításainak kérdésében folyamatosan egyeztetnek a versenyek rendezőivel, a nemzetközi események ügyében pedig a nemzetközi szövetség (FIA) illetékeseivel.

"Az MNASZ elnöksége 2020. április 15-én újraértékeli a fennálló helyzetet és megteszi a szükséges további intézkedéseket" - olvasható a keddi közleményben, amely a március 25-ére tervezett éves rendes közgyűlését későbbre halasztja, ennek időpontjáról az elnökség a későbbiekben határoz.

"Ahogyan a világ szinte összes országában, úgy Magyarországon az élet minden területén, így az autósportban is példátlan összefogást kell tanúsítania az embereknek annak érdekében, hogy megfékezzék a koronavírus további terjedését" - fogalmazott az MNASZ elnöke.

Oláh Gyárfás hozzátette, az elnökség a szövetség sportszakmai vezetőivel közösen figyelemmel kíséri a kialakult helyzetet, és felkészülten áll a várható döntések elé.

MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is
Kulcsszavak: koronavírus, mnasz, Oláh Gyárfás
 
Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója Nem tartja helyesnek az autóipar támogatását az Audi vezérigazgatója MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is Móczár Péter az MNASZ általános alelnöke MNASZ: Április 30-ig minden verseny törölve, halasztják a közgyűlést is Gyulay Zsolt maradna az autósport-szövetség élén A Ford ideiglenesen felfüggeszti európai gyártási tevékenységét a koronavírus miatt, segítve a fertőzés elszigetelését A Ford ideiglenesen felfüggeszti európai gyártási tevékenységét a koronavírus miatt, segítve a fertőzés elszigetelését Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében Terv szerint indult újra a nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorok gyártása a ŠKODA AUTO üzemében
 
A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

2020. március 17.
Szerződést hosszabbított a Hyundai gyári csapatával a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert.
Részletek

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal

A 35 éves magyar versenyző Facebook-oldalán jelentette be hétfőn, hogy a 2020-as idényre is aláírt a BRC Hyundai istállónál.

"A pillanat, amire már nagyon vártunk" - írta a bejegyzéshez Michelisz, hozzátéve, hogy bár tavaly megnyerte a világkupát, hisz abban, hogy az idén még gyorsabbak lehetnek.

A hímesházai születésű versenyző tavaly a 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupagyőztes.

A WTCR idei szezonjának az első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezték volna április végén, azonban a koronavírus-járvány miatt ezt törölni kellett, a sorozat promótere pedig jelezte, nincs arra mód, hogy egy későbbi időpontban pótolják az eseményt, így ebben az évben biztosan nem lesz magyar állomása a vk-nak.

A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal
Kulcsszavak: autósport, Hyundai, michelisz, WTCR
 
Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Tovább bővült az új autók értékesítése Csehországban Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa Magyar dobogóval, új gumiszállítóval rajtolt el a túraautó-világkupa
 
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

2020. március 13.
A koronavírus megjelenése miatt nem rendezik meg a 2020-as Forma-1-es szezon idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat,jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 közösen kevesebb mint két órával a szezon első pénteki szabadedzése előtt, egyben hosszú órákkal azután, hogy a McLaren visszalépett a nagydíjtól, miután a csapat egyik alkalmazottjánál bebizonyosodott a fertőzés jelenléte.
Részletek

 Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam

A verseny törlésének bejelentésekor már ezrek sorakoztak Melbourne-ben beengedésre várva, vagyis azt, hogy ne érintkezzen nagy tömeg, nem sikerült megelőzniük a szervezőknek a halogatással. A futam törlése előtt Victoria állam kormányzója, Daniel Andrews azt közölte, hogy ha lesz is futam, akkor is nézők nélkül kell megrendezni azt, majd röviddel ezután döntöttek az F1-idénynyitó teljes törléséről - í­rja az index.

Korábban a Haas csapat három szerelőjénél és egy mérnökénél is felmerült a koronavírus-gyanú, de az ő tesztjük negatív lett – összesen kilenc tesztet végeztek csütörtökön a Forma-1-gyel kapcsolatba került személyeknél, ezekből 8 negatív lett.

A McLarennél igazolt fertőzést a csapatok és a szervezők éjszakába nyúló egyeztetése követte, majd állítólag több válságülés is volt. Előbbin a McLarenen felüli csapatok döntő többsége a futam elhalasztása mellett volt, áll az FIA közleményében, így az FIA végül, hosszas várakozás és halogatás után eleget tett a kérésüknek, amit a szervező ausztrál hatóságokkal egyeztetve jelentettek be végül.

A hírek szerint az éjszakai egyeztetés hajnali 1-ig tartott, az FIA és az F1 viszont csak délelőtt, már jóval a kapunyitás hivatalos, de elhalasztott kezdete után jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz verseny Melbourne-ben. Az F1 és az FIA egyébként éles kritikákat kapott, mind a késlekedés, mind pedig amiatt, hogy a fertőzés jelentette fenyegetés árnyékában nem maguktól, csak a csapatok kérésére mondták le a futam megrendezését.

Ennek egy oka az lehetett, hogy helyi idő szerint reggel 7-kor találkoztak a tartomány politikai vezetőivel. Ausztráliában részben állami rendezés a futam, így a helyi vezetők tájékoztatása, áldása nélkül nem lehetett hivatalosan lemondani a futamot, főleg, hogy a lemondó felet óriási költség terheli. Azt, hogy jelen esetben kinek kell megtéríteni ezeket, vélhetően hatalmas vita után döntik majd el a felek.

Végül helyi idő szerint péntek reggel 10 után, kevesebb mint 2 órával az első szabadedzés kezdete előtt lett végleges, hogy nem lesz Ausztrál Nagydíj.

Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1
 
Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Győzelemmel melegített az EB-re Szabó Krisztián Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Michelisz Norbert a Honda gyári színeiben folytatja pályafutását Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam Itt fognak először versenyezni az elektromos Forma-1-es autók Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup Hazai pályán indul útjára a Hankook Racer Cup A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring A magyarországi győzelem után irány a Nürburgring
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

2020. február 03.
Elkezdte a Superbike/Supersport gyorsasági motoros VB-re történő felkészülést az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
Részletek

Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

A kamionversenyzésben korábban komoly sikereket elért OXXO Racing Team nemrégiben indított gyorsasági motorversenyző szakágaként hazánk egyik legtehetségesebb versenyzőjével. A tavalyi évben a VB összetett 11. helyéig motorozó Sebestyén Peti 4 napon át tesztelte új Yamaha R6-osát Spanyolországban, a cartageniai pályán.

Magyarország egyik legtehetségesebb gyorsasági motorversenyzőjével, Sebestyén Petivel és egy Yamaha R6-ossal vág neki fennállása első Superbike/Supersport világbajnoki szezonjának az OXXO Racing Team új, gyorsasági motorversenyző szakága, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team. A hazai motorversenyző alakulat csak nevében új, hiszen szakmai vezetését az autó- és motorsportban már bizonyított szakemberek látják el: Tóth Imi, aki egykor versenyzőként, később csapatvezetőként a világbajnoki szériában zajló gyorsasági motorversenyzés egyik legtapasztaltabb hazai képviselője, valamint a korábban kamionversenyzésben két EB és két Angol-bajnoki címet szerző az OXXO Racing Team vezetői.
 
Alig egy hónappal a 2020-as világbajnokság szezonnyitó futama előtt a mezőny többi csapatához hasonlóan az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team is teszteléssel kezdte a felkészülést. Míg azonban a többiek nagyrészt az igencsak bizonytalan időjárású spanyol Jerezben vagy a portugál Portimaoban gurultak aszfaltra, addig a magyar alakulat nem kockáztatott és a garantáltan napos időt és száraz pályát ígérő spanyolországi Cartageniában indította a munkát.


Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Az első hivatalos teszten az új csapat szenzációsan működött, rengeteget tanultunk, fejlődtünk. Nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját, a támogatóinknak pedig, hogy továbbra is hisznek bennünk. A teszt eredménye megerősített minket, hogy jó irányba haladunk. Óriási kihívás számunkra a kamion után a motor, a VB szereplés. Az elmúlt években rendkívül eredményesek voltunk kamionversenyzésben, sok mindent megnyertünk, felállítottunk sok rekordot. Legfőbbb célunk, hogy tovább vigyük azt a szellemiséget, ami ezeknek a győzelmeknek az alapját megteremtette, és magyar csapatként megmutassuk azt a kreativitást, ami segít felülkerekedni mások anyagi fölényén.  Legfőbb vágyunk, hogy sok év után egy motoros világbajnoki futamon újra felcsendüljön a magyar himnusz. Ez egy rettenetesen nehéz út lesz, amelynek most a legelső lépésén vagyunk túl – mondta Tökölyi László, az OXXO Racing Team elnöke.
 
OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti tavaly legjobb Hondásként a 11. helyen zárt összetettben a Supersport/Superbike VB-n. Idén, egyedüli magyarként újra ott lesz a világ legjobbjai között, azonban már egy Yamaha R6-os nyergében, amit a cartageniai pályán próbált ki először.

Nagyon sokat lendített a szezonkezdésen, hogy már most, januárban motorozhattam. Rengeteg kört tudtam a motoron tölteni és sokat fejlődtem az elmúlt napok alatt. Néhány dolgot megértettem a géppel kapcsolatban, ami azért fontos mert még nem motoroztam Yamahával. Egyelőre nehéz pontos különbséget mondani, mert a Hondám egy felkészített Supersport gép volt, míg ez a Yamaha még nem a versenymotorom, hanem annak egy gyengébb, kifejezetten edzésre használandó változata. Az már most bizonyos, hogy a vázat illetően óriási a különbség, teljesen másképp kell ülnöm a motoron és vezetnem, illetve a teljesítményt is másképp adja le a motorblokk. Mindezzel együtt már így is egészen jó köridőket tudtam menni. A teszt azért is fontos volt, hogy visszanyerjem a formám és magabiztosan utazzak a szezon első versenyére, Ausztráliába – mondta Peti.
 
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti

Tóth Imi, a csapat technikai területért felelős vezetője elégedetten nyilatkozott a 4 napos tesztről.

Bár még nem a végleges motorral, de már Yamaha R6-tal tudtunk tesztelni, és rendkívül hasznos 4 napon vagyunk túl. Peti sok kört tett meg, ennek köszönhetően sikerült összeszoknia a motorral és számtalan alkalommal ki tudtuk próbálni, hogyan változik a gép egy-egy adott módosítás után. Nagyon elégedett vagyok Petivel: régebben amikor csapattársként együtt dolgoztunk mondhatni még kisfiú volt, most viszont olyan versenyzővé érett, aki teljes mértékben felnőtt a feladathoz és mindent nagyon profin kezelt – foglalta össze tapasztalatait Tóth Imi.
 
Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzőért és logisztikáért felelős vezetője szerint gyorsan összekovácsolódott az új csapat.

Nagyon jót tett a mindenkinek, hogy még a szezon előtt, mindenféle nyomás nélkül együtt tudtunk dolgozni. Csatlakoztak hozzánk a külföldi szakemberek is és remek volt a hangulat. Az volt most a cél, hogy Peti minél több időt töltsön motoron és sok kört menjen. Ez tökéletesen teljesült, maximálisan kihasználtuk az időt. Hamarosan elhozzuk a már teljesen felkészített versenymotort a Yart-tól, aztán célba vesszük Ausztráliát, ahol Peti egyedüli magyarként tud bizonyítani a világbajnokságon – mondta Sárosi Brúnó.
 

Kulcsszavak: Hyundai Motorsport, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Sebestyén Péter, Superbike
 
A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti Superbike - világbajnokság Sepangban A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Újabb világmárka áll Sebestyén Peti motorversenyző mellé! Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője
 
Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

2020. január 28.
Egy rendkívül eseménydús versenyhétvége után két dobogós helyezést ért el az évadnyitó Monte-Carlo Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing teljesen új pilótákból álló World Rally csapata.
Részletek

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

A Toyota Yaris WRC–vel itt bemutatkozó Sébastien Ogier és Elfyn Evans a második illetve a harmadik helyet szerezte meg, bár  a győzelemre is esélyük volt a háromnapos küzdelemben. Az újonc Kalle Rovanperä a remeknek számító ötödik helyen ért célba bemutatkozó versenyén a rallysport legmagasabb osztályában. Mindez igencsak jól sikerül hétvégét jelent a csapat számára.

Az új autóikkal gyorsan maximális tempót elérő Ogier és Evans felváltva vezették a mezőnyt péntek reggeltől szombat délutánig. Evans csapattársa előtt 4,9 másodperces előnnyel állt az élen az utolsó nap négy szakasza előtt. Harmadik helyezett riválisuk csak 1,5 másodperccel volt lemaradva mögöttük, és sikerült sorozatban a legjobb időkkel célba érnie az utolsó napon, ezzel  megfosztva a Toyotás duót a győzelemtől. Ogiernek sikerült megelőznie Evanst a rallyt lezáró gyorsasági szakaszán, ahol alig  0,012 másodperccel maradt el a győztes idejétől. A navigátorával, Julien Ingrassiával elért második helyezés jó kezdetnek számít a hetedik világbajnoki címért indított kampányában.

Evans és navigátora, Scott Martin számára ez volt a valaha elért legjobb helyezés a Monte-Carlo Rallyn, miután közel jártak pályafutásuk második győzelméhez is. Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal, hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán.

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Akio Toyoda (a csapat elnöke)

„Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre,  köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!”

Tommi Mäkinen (csapatfőnök)

„Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük.

Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön:  nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.”

Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája)

„Őszintén örülök az eredménynek, de természetesen még többet reméltem, győzni akartam. Ám mindig hatalmas kihívás egy új környezethez alkalmazkodni – különösen egy ilyen nehéz rallyn –, ezért úgy gondolom, elégedettek lehetünk. Egész hétvégén igyekeztem a komfortzónámon belül maradni, és nem túlhajtani magamat. Egy picivel maradtunk csak le a győzelemről, de a 22 pont nagyon jó eredmény a bajnokság szempontjából. Voltak remek pillanatok, amikor maximálisan éreztük az autót, és volt, amikor nem éreztem magam elég magabiztosnak ahhoz, hogy a határig hajtsam, de már tudom, mit lehet kihozni belőle. Nagyon élveztem a vezetést, és biztos vagyok abban, hogy nemsokára nagyszerű eredményeink lesznek.”


Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota

Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája)

„Kissé csalódott vagyok, mert  úgy gondolom, bennünk volt a győzelem. Most nehéz, mert amikor az élen állunk, többet várunk el magunktól, és természetesen a győzelem a cél. Összességében mégis inkább pozitív volt ez a hétvége, bár nem maradéktalan az érzés. Keményen hajtottam, de nem jött olyan természetesen a sebesség, és nem minden kanyart vettem tökéletesen. Végső soron itt ment el az a pár másodperc, amivel lemaradtunk a győzelemről. Van még mit tanulnunk, de nem rossz kezdés ez, és remélem, tudunk építeni erre.”

Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)

„Szép lett ez a hétvége, igaz, elég nehéz volt ilyen körülmények között ismerkedni az új autóval. Az útviszonyok durvák voltak, és folyamatosan változtak, de fokozatosan javultam, és végül egyre jobban tudtam menni. Rengeteg dolgot tanultam ezen a hétvégén, és nagyon hasznos, ha az idény elején összejön egy hibátlan rally, illetve egy jó pontszám is.”

Kulcsszavak: autósport, Monte-Carlo Rally, Toyota Gazoo Racing, wrc
 
A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi A világpremier előtti utolsó DTM tesztjét tartotta az Audi Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz Velenczeiék egy lépéssel közelebb kerültek az év végi dobogóhoz Le Mans 1966 -  interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Le Mans 1966 - interjú a Forddal versenyző Chris Amonnal Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota Ausztrál Nagydíj - Rosberg nyerte az idénynyitót Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban
 
A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

2020. január 16.
A Magyarországon nevelkedett és a versenyzést magyar licenccel kezdő izraeli Roy Nissany lett a Forma-1-es Williams hivatalos tesztpilótája az idei szezonra.
Részletek

A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

A brit csapat Tel-Avivban rendezett szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 25 éves pilóta az idény során több F1-es futamon ott lesz a Williamsszel, három alkalommal pedig vezetni is fogja az istálló egyik autóját a pénteki első szabadedzésen.

A szerződés aláírásával egybekötött eseményen Claire Williams helyettes csapatfőnök azt mondta, az elmúlt év végén Abu-Dzabiban rendezett teszten Nissany az egész istállót meggyőzte arról, hogy alkalmas lesz arra a feladatra, amelyet a tesztpilótának az idén el kell végeznie.

"A legtöbb versenyző ahogy lehetőséget kap, azonnal azt akarja megmutatni, hogy mennyire gyors, Roy ezzel ellentétben megértette, hogy a tesztprogramot az előzetesen tervezetteknek megfelelően kell végrehajtania, és ezt a legkisebb hiba nélkül meg is tette"

- jelentette ki Claire Williams.

Nissany elmondta, gyerekkori álma válik valóra azzal, hogy bekerül egy Forma-1-es csapathoz, és a célja az, hogy a lehető legértékesebb munkát végezze el a brit istállónál, mert ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy a későbbiekben akár állandó ülést is kapjon az autósport elitkategóriájában. Az izraeli versenyzőnek még nincsenek meg az F1-es szerepléshez szükséges, úgynevezett szuperlicenc pontjai, melyeknek megszerzése érdekében a Forma-2-es világbajnoki sorozat idei mezőnyében a tervek szerint ott lesz.


A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája

Roy Nissanynak 2004 óta Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a menedzsere, a pilóta a kecskeméti gokartpályán kezdte versenyzői pályafutását.

"Nagyon sok minden köt Magyarországhoz, Budapestet ugyanúgy az otthonomnak érzem, és ha tehetném, egy magyar zászlót is felfestetnék a versenyautóra az izraeli mellé"

- mondta az MTI kérdésére Nissany, kiemelve, hogy a világon a Hungaroring az a pálya, amelyet a legjobban ismer, és hazai futamának tekinti, valahányszor Mogyoródon versenyezhet.

Oláh Gyárfás az MTI-nek azt mondta, Nissany az elmúlt 16 év munkájának eredményeként jutott el az F1-es tesztpilótai állásig, ugyanakkor az ebben az időszakban kialakított kapcsolatok a későbbiekben akár egy magyar tehetség Forma-1-es szerepeltetésében is jelentős szerepet játszhatnak.

"Mivel időközben az MNASZ elnöke is lettem, és számos jó viszony alakult ki a nemzetközi szövetségben, a Forma-1-ben, és az egyes csapatoknál dolgozó szakemberekkel, biztos vagyok abban, hogy ezeket eredményesen használhatjuk majd a jövőben akkor, ha egy magyar pilóta közel kerül ahhoz, hogy Baumgartner Zsolt után bemutatkozhasson az F1-ben"

- fogalmazott a sportvezető.

A Williams istálló versenyautóit az idei szezonban a brit George Russell és a kanadai Nicholas Latifi vezeti majd, a 22 futamos szezon március 15-én, Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.

Kulcsszavak: autósport, forma 1, mnasz, Oláh Gyárfás, Roy Nissany, Williams
 
A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája Kazár Miklós és Ferencz Ramón futamgyőzelemmel lettek bajnokok A hétvégén rajtol az Eger-rali A hétvégén rajtol az Eger-rali Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Hatból három a szezon legnehezebb versenyén Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen Tim Gábor indul a Dubai 24 órás versenyen A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája Újabb világszínvonalú motorsport esemény Magyarországon
 
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

2020. január 14.
Továbbra is versenyben van az elsőségért a Toyota Gazoo Racing South Africa csapata az idei, 42. Dakar ralin. A nyolcadik nap egyértelmű hőse Fernando Alonso volt – és nem csak a Toyotánál.
Részletek

Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Négy perc négy másodperccel lemaradva a második helyen ért célba, és ezzel rövid Dakaros pályafutása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el Fernando Alonso. Bravúros teljesítményével egyre előrébb lépdel az összesítésben a spanyol motorsport-zseni. Jelenleg, a 2020-as Dakar kétharmadánál a 13. helyen autózik; további négy nap és több mint 2600 kilométer áll rendelkezésére, hogy navigátorával, a szintén spanyol Marc Comával még előrébb araszoljon a ranglistán.

„Fantasztikus napot zártunk. Sajnos volt egy defektünk, és ezzel veszítettünk némi lendületet, de ettől eltekintve szinte tökéletesen mentünk. Marc (Coma) hihetetlen volt a dűnéken… a vége felé láttuk, hogy az előttünk haladók kissé elveszítették a fonalat, mi azonban nem, és így még több időt nyertünk. Marc olyan volt, mint egy varázsló. Ma nem voltak motorok a mezőnyben, és ez teljesen megváltoztatta a versenyt az élen rajtolók számára, nem tudták elérni a korábbi tempót. Előnyös volt, hogy hátulról indultam. Egyébként gyönyörű volt a mai szakasz, gyönyörű és gyors, tele dűnékkel. A homokdombokon valamivel nehezebben boldogulok, mint amikor mások nyomvonalát követhetem, valamiért mégis jobban szeretem őket. Úgy tűnik, jobban elkapom a ritmusukat. Egyelőre nagyon élvezem a Dakart” – nyilatkozta a célba érve Alonso, akit jelenleg négy és fél perc választ el attól, hogy a Top 10-ben autózzon!


Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

A második helyezett Alonso mögött mindössze 2 perc 25 másodperccel ért célba Giniel de Villiers és Alex Haro Bravo párosa. A rutinos dél-afrikai versenyző, aki a Dakar második napján elért győzelmével az első olyan pilótaként vonult be a történelembe, aki három földrészen is tudott Dakar-szakaszt győzni, stabilan őrzi összesített hatodik helyét. A holland Bernhard ten Brinke, aki reggel a leggyorsabb idővel haladt át a nap első ellenőrző pontján, hetedikként ért célba, mindössze 3 perc 50 másodperccel lemaradva de Villiers mögött, így összesített nyolcadikként várja a kedd reggeli rajtot.

Ha Alonso szárnyalt, Nászer el-Attija éppen ellenkezőleg: pontosan kiszámítva, végtelenül óvatosan autózott. A nap hősei helyett két legfontosabb vetélytársára kellett koncentrálnia, hozzájuk mérve kellett jó időt futnia. Ez sikerült is neki: már száz kilométer után három perccel gyorsabb volt, mint Carlos Sainz, és mivel előnyét estig sikerült megtartania, összesítésben megőrizte második helyét a spanyol legenda mögött; hátránya mindössze hat perc 40 másodperc.

„Az utolsó szakasz tele volt dűnékkel, nagyon nehéz volt. Csak jöttek rám a többiek. Az utolsó 50 kilométeren hatalmas harcot vívtunk, de végül nagyszerűen teljesítettünk, elégedett vagyok. A motorosok nélkül nagyon nehéz volt, nem voltak nyomvonalak, amiket kövessünk. Mégis sikerült, Matthieu [Baumel] kiválóan navigált” – értékelte a napot el-Attija.


Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso

Ami a független Toyotás versenyzőket illeti, a helybeli Jazíd el-Radzsi (Overdrive Toyota) a harmadik nap óta őrzi negyedik helyét a versenyen; a jelek szerint szerencsés döntés volt, hogy a 2020-as Dakarra visszatért a japán márkához. Csapattársa, Erik van Loon a nyolcadik helyen, Stéphane Peterhanselt megelőzve zárta a napot, a rali első harmadában mutatott teljesítményét idézve. Akkor még a Top 10-es végső eredményre is esélyes volt a holland pilóta, ám később autója felborult, majd meghibásodott, és ezzel minden reális esélye elszállt az értékelhető végeredményre. A 11. Dakarján részt vevő pilóta így is szerencsésebbnek érezheti magát, mint a szintén Toyota Hilux-szal versenyző litván Edvinas Juškauskas, akinek pénteken kigyulladt, ma pedig felborult az autója, és a verseny feladására kényszerült.

Kulcsszavak: autósport, dakar, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián Hat magyar öt kategóriában az első autósport olimpián Hibrid kalandjárművet épített a Toyota Hibrid kalandjárművet épített a Toyota Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását
 
Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

2020. január 13.
A brit petrolkémiai cég  a honlapján jelentette be, hogy az együttműködés keretében megosztja egymással a sportban szerzett tapasztalatait és technikai fejlesztéseit a Mercedes világbajnok Forma-1-es istállója, az Ineos kerékpárcsapata, valamint az Ineos Team UK vitorláscsapat.
Részletek

Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos

"A vitorlázáshoz és a kerékpározáshoz hasonlóan a Forma-1-ben is az ember és a technika összehangolása vezet a sikerhez, így tanulhatunk egymástól. Az együttműködés és az innováció kulcsfontosságú sportcsapataink eredményes szerepléséhez, ez még erősebbé válik a Mercedesszel kötött megállapodásnak köszönhetően" - fogalmazott Jim Ratcliffe, az Ineos alapítója és elnöke.

A közlemény kitér rá, többek között a Mercedes világszínvonalú szakértőire is számíthatnak majd, illetve aerodinamikai és szimulációs technológiai lehetőségeit is használhatják.

Toto Wolff, a Forma-1-es istálló csapatfőnöke ugyancsak nagyszerű lehetőségnek nevezte az együttműködést, melynek révén kölcsönösen tanulhatnak egymástól "a világ sportéletének legeredményesebbjei közé tartozó csapatok".

A Mercedes idén az autósport királykategóriájában megszerezte az egyéni pontverseny első két helyét a brit Lewis Hamilton és a finn Valtteri Bottas révén, egyúttal elhódította az konstruktőri elsőséget is.

Az Ineos országúti kerékpárcsapata a Tour de France sárga trikóját nyerte el a kolumbiai Egan Bernal jóvoltából. A Ben Ainslie vezette brit vitorláscsapat pedig 2021-ben részt vesz az 2021-es Amerika Kupán.

A kerékpársport és a Forma-1-hez kapcsolódó autógyártó összefonódása nem egyedülálló, az elmúlt idényben még Bahrain-Merida néven szereplő kerékpáristálló 2020-ban Bahrain McLaren néven versenyez a World Tour-sorozatban.

Kulcsszavak: együttműködés, Ineos, mercedes-benz
 
Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Megújult a Mercedes-Benz C-osztály Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos Esztétikus, exkluzív coupé a csúcskategóriában A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz A világon elsőként kapott engedélyt a Bosch és a Daimler a vezető nélküli, automatizált parkoláshoz Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos A kecskeméti Mercedes-Benz gyár termelését nem befolyásolja a francia forgalomba helyezési tilalom Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos Az európai autópiac gyengélkedése ellenére az eddigi legjobb áprilist zárta a Daimler
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 41 - 50