Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 41 - 50 |
![]() |
A címvédő Michelisz hosszabbított a Hyundai-jal |
|
2020. március 17.
Szerződést hosszabbított a Hyundai gyári csapatával a túraautó-világkupa (WTCR) címvédője, Michelisz Norbert.
|
![]() |
![]() A 35 éves magyar versenyző Facebook-oldalán jelentette be hétfőn, hogy a 2020-as idényre is aláírt a BRC Hyundai istállónál. "A pillanat, amire már nagyon vártunk" - írta a bejegyzéshez Michelisz, hozzátéve, hogy bár tavaly megnyerte a világkupát, hisz abban, hogy az idén még gyorsabbak lehetnek. A hímesházai születésű versenyző tavaly a 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupagyőztes. A WTCR idei szezonjának az első versenyhétvégéjét a Hungaroringen rendezték volna április végén, azonban a koronavírus-járvány miatt ezt törölni kellett, a sorozat promótere pedig jelezte, nincs arra mód, hogy egy későbbi időpontban pótolják az eseményt, így ebben az évben biztosan nem lesz magyar állomása a vk-nak. ![]() Kulcsszavak: autósport, Hyundai, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Törölték az Ausztrál Nagydíjat, elmarad az idénynyitó futam |
|
2020. március 13.
A koronavírus megjelenése miatt nem rendezik meg a 2020-as Forma-1-es szezon idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat,jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Forma-1 közösen kevesebb mint két órával a szezon első pénteki szabadedzése előtt, egyben hosszú órákkal azután, hogy a McLaren visszalépett a nagydíjtól, miután a csapat egyik alkalmazottjánál bebizonyosodott a fertőzés jelenléte.
|
![]() |
![]() A verseny törlésének bejelentésekor már ezrek sorakoztak Melbourne-ben beengedésre várva, vagyis azt, hogy ne érintkezzen nagy tömeg, nem sikerült megelőzniük a szervezőknek a halogatással. A futam törlése előtt Victoria állam kormányzója, Daniel Andrews azt közölte, hogy ha lesz is futam, akkor is nézők nélkül kell megrendezni azt, majd röviddel ezután döntöttek az F1-idénynyitó teljes törléséről - írja az index. Korábban a Haas csapat három szerelőjénél és egy mérnökénél is felmerült a koronavírus-gyanú, de az ő tesztjük negatív lett – összesen kilenc tesztet végeztek csütörtökön a Forma-1-gyel kapcsolatba került személyeknél, ezekből 8 negatív lett. A McLarennél igazolt fertőzést a csapatok és a szervezők éjszakába nyúló egyeztetése követte, majd állítólag több válságülés is volt. Előbbin a McLarenen felüli csapatok döntő többsége a futam elhalasztása mellett volt, áll az FIA közleményében, így az FIA végül, hosszas várakozás és halogatás után eleget tett a kérésüknek, amit a szervező ausztrál hatóságokkal egyeztetve jelentettek be végül. A hírek szerint az éjszakai egyeztetés hajnali 1-ig tartott, az FIA és az F1 viszont csak délelőtt, már jóval a kapunyitás hivatalos, de elhalasztott kezdete után jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz verseny Melbourne-ben. Az F1 és az FIA egyébként éles kritikákat kapott, mind a késlekedés, mind pedig amiatt, hogy a fertőzés jelentette fenyegetés árnyékában nem maguktól, csak a csapatok kérésére mondták le a futam megrendezését. Ennek egy oka az lehetett, hogy helyi idő szerint reggel 7-kor találkoztak a tartomány politikai vezetőivel. Ausztráliában részben állami rendezés a futam, így a helyi vezetők tájékoztatása, áldása nélkül nem lehetett hivatalosan lemondani a futamot, főleg, hogy a lemondó felet óriási költség terheli. Azt, hogy jelen esetben kinek kell megtéríteni ezeket, vélhetően hatalmas vita után döntik majd el a felek. Végül helyi idő szerint péntek reggel 10 után, kevesebb mint 2 órával az első szabadedzés kezdete előtt lett végleges, hogy nem lesz Ausztrál Nagydíj. Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Spanyolországban tesztelte új Yamaháját a VB résztvevő OXXO Hungary Yamaha-Toth Team és versenyzője, Sebestyén Peti |
|
2020. február 03.
Elkezdte a Superbike/Supersport gyorsasági motoros VB-re történő felkészülést az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team.
|
![]() |
![]() A kamionversenyzésben korábban komoly sikereket elért OXXO Racing Team nemrégiben indított gyorsasági motorversenyző szakágaként hazánk egyik legtehetségesebb versenyzőjével. A tavalyi évben a VB összetett 11. helyéig motorozó Sebestyén Peti 4 napon át tesztelte új Yamaha R6-osát Spanyolországban, a cartageniai pályán. Magyarország egyik legtehetségesebb gyorsasági motorversenyzőjével, Sebestyén Petivel és egy Yamaha R6-ossal vág neki fennállása első Superbike/Supersport világbajnoki szezonjának az OXXO Racing Team új, gyorsasági motorversenyző szakága, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team. A hazai motorversenyző alakulat csak nevében új, hiszen szakmai vezetését az autó- és motorsportban már bizonyított szakemberek látják el: Tóth Imi, aki egykor versenyzőként, később csapatvezetőként a világbajnoki szériában zajló gyorsasági motorversenyzés egyik legtapasztaltabb hazai képviselője, valamint a korábban kamionversenyzésben két EB és két Angol-bajnoki címet szerző az OXXO Racing Team vezetői. Alig egy hónappal a 2020-as világbajnokság szezonnyitó futama előtt a mezőny többi csapatához hasonlóan az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team is teszteléssel kezdte a felkészülést. Míg azonban a többiek nagyrészt az igencsak bizonytalan időjárású spanyol Jerezben vagy a portugál Portimaoban gurultak aszfaltra, addig a magyar alakulat nem kockáztatott és a garantáltan napos időt és száraz pályát ígérő spanyolországi Cartageniában indította a munkát. ![]() Az első hivatalos teszten az új csapat szenzációsan működött, rengeteget tanultunk, fejlődtünk. Nagyon köszönöm mindenkinek a munkáját, a támogatóinknak pedig, hogy továbbra is hisznek bennünk. A teszt eredménye megerősített minket, hogy jó irányba haladunk. Óriási kihívás számunkra a kamion után a motor, a VB szereplés. Az elmúlt években rendkívül eredményesek voltunk kamionversenyzésben, sok mindent megnyertünk, felállítottunk sok rekordot. Legfőbbb célunk, hogy tovább vigyük azt a szellemiséget, ami ezeknek a győzelmeknek az alapját megteremtette, és magyar csapatként megmutassuk azt a kreativitást, ami segít felülkerekedni mások anyagi fölényén. Legfőbb vágyunk, hogy sok év után egy motoros világbajnoki futamon újra felcsendüljön a magyar himnusz. Ez egy rettenetesen nehéz út lesz, amelynek most a legelső lépésén vagyunk túl – mondta Tökölyi László, az OXXO Racing Team elnöke. OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzője, Sebestyén Peti tavaly legjobb Hondásként a 11. helyen zárt összetettben a Supersport/Superbike VB-n. Idén, egyedüli magyarként újra ott lesz a világ legjobbjai között, azonban már egy Yamaha R6-os nyergében, amit a cartageniai pályán próbált ki először. ![]() Tóth Imi, a csapat technikai területért felelős vezetője elégedetten nyilatkozott a 4 napos tesztről. Sárosi Brúnó, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team versenyzőért és logisztikáért felelős vezetője szerint gyorsan összekovácsolódott az új csapat. Kulcsszavak: Hyundai Motorsport, OXXO Hungary Yamaha-Toth Team, Sebestyén Péter, Superbike
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Dupla dobogóval indította WRC szezont Monte Carloban a Toyota |
|
2020. január 28.
Egy rendkívül eseménydús versenyhétvége után két dobogós helyezést ért el az évadnyitó Monte-Carlo Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing teljesen új pilótákból álló World Rally csapata.
|
![]() |
![]() A Toyota Yaris WRC–vel itt bemutatkozó Sébastien Ogier és Elfyn Evans a második illetve a harmadik helyet szerezte meg, bár a győzelemre is esélyük volt a háromnapos küzdelemben. Az újonc Kalle Rovanperä a remeknek számító ötödik helyen ért célba bemutatkozó versenyén a rallysport legmagasabb osztályában. Mindez igencsak jól sikerül hétvégét jelent a csapat számára. Az új autóikkal gyorsan maximális tempót elérő Ogier és Evans felváltva vezették a mezőnyt péntek reggeltől szombat délutánig. Evans csapattársa előtt 4,9 másodperces előnnyel állt az élen az utolsó nap négy szakasza előtt. Harmadik helyezett riválisuk csak 1,5 másodperccel volt lemaradva mögöttük, és sikerült sorozatban a legjobb időkkel célba érnie az utolsó napon, ezzel megfosztva a Toyotás duót a győzelemtől. Ogiernek sikerült megelőznie Evanst a rallyt lezáró gyorsasági szakaszán, ahol alig 0,012 másodperccel maradt el a győztes idejétől. A navigátorával, Julien Ingrassiával elért második helyezés jó kezdetnek számít a hetedik világbajnoki címért indított kampányában. Evans és navigátora, Scott Martin számára ez volt a valaha elért legjobb helyezés a Monte-Carlo Rallyn, miután közel jártak pályafutásuk második győzelméhez is. Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal, hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán. ![]() Akio Toyoda (a csapat elnöke) „Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre, köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!” Tommi Mäkinen (csapatfőnök) „Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük. ![]() Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön: nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.” Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája) ![]() Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája) Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája) Kulcsszavak: autósport, Monte-Carlo Rally, Toyota Gazoo Racing, wrc
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája |
|
2020. január 16.
A Magyarországon nevelkedett és a versenyzést magyar licenccel kezdő izraeli Roy Nissany lett a Forma-1-es Williams hivatalos tesztpilótája az idei szezonra.
|
![]() |
![]() A brit csapat Tel-Avivban rendezett szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a 25 éves pilóta az idény során több F1-es futamon ott lesz a Williamsszel, három alkalommal pedig vezetni is fogja az istálló egyik autóját a pénteki első szabadedzésen. A szerződés aláírásával egybekötött eseményen Claire Williams helyettes csapatfőnök azt mondta, az elmúlt év végén Abu-Dzabiban rendezett teszten Nissany az egész istállót meggyőzte arról, hogy alkalmas lesz arra a feladatra, amelyet a tesztpilótának az idén el kell végeznie. "A legtöbb versenyző ahogy lehetőséget kap, azonnal azt akarja megmutatni, hogy mennyire gyors, Roy ezzel ellentétben megértette, hogy a tesztprogramot az előzetesen tervezetteknek megfelelően kell végrehajtania, és ezt a legkisebb hiba nélkül meg is tette" - jelentette ki Claire Williams. Nissany elmondta, gyerekkori álma válik valóra azzal, hogy bekerül egy Forma-1-es csapathoz, és a célja az, hogy a lehető legértékesebb munkát végezze el a brit istállónál, mert ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy a későbbiekben akár állandó ülést is kapjon az autósport elitkategóriájában. Az izraeli versenyzőnek még nincsenek meg az F1-es szerepléshez szükséges, úgynevezett szuperlicenc pontjai, melyeknek megszerzése érdekében a Forma-2-es világbajnoki sorozat idei mezőnyében a tervek szerint ott lesz. ![]() Roy Nissanynak 2004 óta Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke a menedzsere, a pilóta a kecskeméti gokartpályán kezdte versenyzői pályafutását. "Nagyon sok minden köt Magyarországhoz, Budapestet ugyanúgy az otthonomnak érzem, és ha tehetném, egy magyar zászlót is felfestetnék a versenyautóra az izraeli mellé" - mondta az MTI kérdésére Nissany, kiemelve, hogy a világon a Hungaroring az a pálya, amelyet a legjobban ismer, és hazai futamának tekinti, valahányszor Mogyoródon versenyezhet. Oláh Gyárfás az MTI-nek azt mondta, Nissany az elmúlt 16 év munkájának eredményeként jutott el az F1-es tesztpilótai állásig, ugyanakkor az ebben az időszakban kialakított kapcsolatok a későbbiekben akár egy magyar tehetség Forma-1-es szerepeltetésében is jelentős szerepet játszhatnak. "Mivel időközben az MNASZ elnöke is lettem, és számos jó viszony alakult ki a nemzetközi szövetségben, a Forma-1-ben, és az egyes csapatoknál dolgozó szakemberekkel, biztos vagyok abban, hogy ezeket eredményesen használhatjuk majd a jövőben akkor, ha egy magyar pilóta közel kerül ahhoz, hogy Baumgartner Zsolt után bemutatkozhasson az F1-ben" - fogalmazott a sportvezető. Kulcsszavak: autósport, forma 1, mnasz, Oláh Gyárfás, Roy Nissany, Williams
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso |
|
2020. január 14.
Továbbra is versenyben van az elsőségért a Toyota Gazoo Racing South Africa csapata az idei, 42. Dakar ralin. A nyolcadik nap egyértelmű hőse Fernando Alonso volt – és nem csak a Toyotánál.
|
![]() |
![]() Négy perc négy másodperccel lemaradva a második helyen ért célba, és ezzel rövid Dakaros pályafutása eddigi legjobb eredményét könyvelhette el Fernando Alonso. Bravúros teljesítményével egyre előrébb lépdel az összesítésben a spanyol motorsport-zseni. Jelenleg, a 2020-as Dakar kétharmadánál a 13. helyen autózik; további négy nap és több mint 2600 kilométer áll rendelkezésére, hogy navigátorával, a szintén spanyol Marc Comával még előrébb araszoljon a ranglistán. „Fantasztikus napot zártunk. Sajnos volt egy defektünk, és ezzel veszítettünk némi lendületet, de ettől eltekintve szinte tökéletesen mentünk. Marc (Coma) hihetetlen volt a dűnéken… a vége felé láttuk, hogy az előttünk haladók kissé elveszítették a fonalat, mi azonban nem, és így még több időt nyertünk. Marc olyan volt, mint egy varázsló. Ma nem voltak motorok a mezőnyben, és ez teljesen megváltoztatta a versenyt az élen rajtolók számára, nem tudták elérni a korábbi tempót. Előnyös volt, hogy hátulról indultam. Egyébként gyönyörű volt a mai szakasz, gyönyörű és gyors, tele dűnékkel. A homokdombokon valamivel nehezebben boldogulok, mint amikor mások nyomvonalát követhetem, valamiért mégis jobban szeretem őket. Úgy tűnik, jobban elkapom a ritmusukat. Egyelőre nagyon élvezem a Dakart” – nyilatkozta a célba érve Alonso, akit jelenleg négy és fél perc választ el attól, hogy a Top 10-ben autózzon! ![]() A második helyezett Alonso mögött mindössze 2 perc 25 másodperccel ért célba Giniel de Villiers és Alex Haro Bravo párosa. A rutinos dél-afrikai versenyző, aki a Dakar második napján elért győzelmével az első olyan pilótaként vonult be a történelembe, aki három földrészen is tudott Dakar-szakaszt győzni, stabilan őrzi összesített hatodik helyét. A holland Bernhard ten Brinke, aki reggel a leggyorsabb idővel haladt át a nap első ellenőrző pontján, hetedikként ért célba, mindössze 3 perc 50 másodperccel lemaradva de Villiers mögött, így összesített nyolcadikként várja a kedd reggeli rajtot. Ha Alonso szárnyalt, Nászer el-Attija éppen ellenkezőleg: pontosan kiszámítva, végtelenül óvatosan autózott. A nap hősei helyett két legfontosabb vetélytársára kellett koncentrálnia, hozzájuk mérve kellett jó időt futnia. Ez sikerült is neki: már száz kilométer után három perccel gyorsabb volt, mint Carlos Sainz, és mivel előnyét estig sikerült megtartania, összesítésben megőrizte második helyét a spanyol legenda mögött; hátránya mindössze hat perc 40 másodperc. „Az utolsó szakasz tele volt dűnékkel, nagyon nehéz volt. Csak jöttek rám a többiek. Az utolsó 50 kilométeren hatalmas harcot vívtunk, de végül nagyszerűen teljesítettünk, elégedett vagyok. A motorosok nélkül nagyon nehéz volt, nem voltak nyomvonalak, amiket kövessünk. Mégis sikerült, Matthieu [Baumel] kiválóan navigált” – értékelte a napot el-Attija. ![]() Ami a független Toyotás versenyzőket illeti, a helybeli Jazíd el-Radzsi (Overdrive Toyota) a harmadik nap óta őrzi negyedik helyét a versenyen; a jelek szerint szerencsés döntés volt, hogy a 2020-as Dakarra visszatért a japán márkához. Csapattársa, Erik van Loon a nyolcadik helyen, Stéphane Peterhanselt megelőzve zárta a napot, a rali első harmadában mutatott teljesítményét idézve. Akkor még a Top 10-es végső eredményre is esélyes volt a holland pilóta, ám később autója felborult, majd meghibásodott, és ezzel minden reális esélye elszállt az értékelhető végeredményre. A 11. Dakarján részt vevő pilóta így is szerencsésebbnek érezheti magát, mint a szintén Toyota Hilux-szal versenyző litván Edvinas Juškauskas, akinek pénteken kigyulladt, ma pedig felborult az autója, és a verseny feladására kényszerült. Kulcsszavak: autósport, dakar, toyota, Toyota Gazoo Racing
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Együttműködési megállapodást kötött a Mercedes és az Ineos |
|
2020. január 13.
A brit petrolkémiai cég a honlapján jelentette be, hogy az együttműködés keretében megosztja egymással a sportban szerzett tapasztalatait és technikai fejlesztéseit a Mercedes világbajnok Forma-1-es istállója, az Ineos kerékpárcsapata, valamint az Ineos Team UK vitorláscsapat.
|
![]() |
![]() "A vitorlázáshoz és a kerékpározáshoz hasonlóan a Forma-1-ben is az ember és a technika összehangolása vezet a sikerhez, így tanulhatunk egymástól. Az együttműködés és az innováció kulcsfontosságú sportcsapataink eredményes szerepléséhez, ez még erősebbé válik a Mercedesszel kötött megállapodásnak köszönhetően" - fogalmazott Jim Ratcliffe, az Ineos alapítója és elnöke. A közlemény kitér rá, többek között a Mercedes világszínvonalú szakértőire is számíthatnak majd, illetve aerodinamikai és szimulációs technológiai lehetőségeit is használhatják. Toto Wolff, a Forma-1-es istálló csapatfőnöke ugyancsak nagyszerű lehetőségnek nevezte az együttműködést, melynek révén kölcsönösen tanulhatnak egymástól "a világ sportéletének legeredményesebbjei közé tartozó csapatok". A Mercedes idén az autósport királykategóriájában megszerezte az egyéni pontverseny első két helyét a brit Lewis Hamilton és a finn Valtteri Bottas révén, egyúttal elhódította az konstruktőri elsőséget is. Az Ineos országúti kerékpárcsapata a Tour de France sárga trikóját nyerte el a kolumbiai Egan Bernal jóvoltából. A Ben Ainslie vezette brit vitorláscsapat pedig 2021-ben részt vesz az 2021-es Amerika Kupán. Kulcsszavak: együttműködés, Ineos, mercedes-benz
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye |
|
2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a túraautó-világkupa (WTCR) szezonzáró hétvégéjének vasárnapi első futamán a malajziai Sepangban, ezzel növelte az előnyét az összetett pontversenyben.
|
![]() |
![]() A 10 körös viadalon az esőzés miatt a biztonsági autó mögött rajtolt el a mezőny, de a Safety Car egy kör után útjára engedte a versenyautókat. Michelisz a pole pozícióból startolva nemcsak megőrizte a vezető helyet, hanem a rövid idő alatt kiépített 2.5-3 másodperces előnyét a leintésig megtartva magabiztosan nyert. "Az időjárás miatt nagyon nehéz volt a futam, az elején muszáj volt igyekeznem, mert nem tudtam, hogy a mögöttem érkezők esetlegesen nem gyorsulnak-e fel a változó körülmények között" - nyilatkozta az M4 Sportnak Michelisz a verseny után. "Egy ilyen futamon szerencsére is szükség van, nagyon boldog vagyok, hogy nekem most minden összejött" - tette hozzá. A 34 éves magyar versenyző összetettbeli legnagyobb riválisa, az argentin Esteban Guerrieri (Honda) a kilencedik pozícióból rajtolva negyedikként ért célba, ezzel 27 pontosra nőtt a lemaradása Michelisszel szemben az összetett pontversenyben. A futamon Michelisz mögött a francia Aurélien Panis (Cupra) végzett a második, a címvédő olasz Gabriele Tarquini (Hyundai) pedig a harmadik helyen. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) 13. lett. A WTCR idényzáró hétvégéjének második futamát magyar idő szerint 11.15 órakor rendezik, a szezon utolsó versenyére pedig 13.05 órakor kerül sor Sepangban. ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Michelisz Norbi világkupa-győztes! |
|
2019. december 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonját, miután az idényzáró malajziai futamon összetettbeli riválisa műszaki hiba miatt nem szerzett pontot, a magyar versenyző pedig ötödik lett.
|
![]() |
![]() A 34 éves, hímesházai születésű Michelisz pályafutása legnagyobb sikerét érte el Sepangban a WTCR bajnoki címének megszerzésével, 2017-ben az akkor még túraautó-világbajnokságnak (WTCC) nevezett sorozatban volt második. A 14 körös sepangi zárófutamot Michelisz kezdte a pole pozícióból, mellőle pedig riválisa, Esteban Guerrieri (Honda) startolt. A rajtnál az argentin pilóta azonnal elment Michelisz mellett, akit a harmadik helyről induló spanyol Mikel Azcona (Cupra) is megelőzött az első kanyarban. A magyar versenyző aztán még egy pozíciót veszített a svéd Johan Kristofferssonnal (Volkswagen) szemben, majd a versenybíróság egy kicsúszott autó műszaki mentésének az idejére a pályára küldte a biztonsági autót. A safety car a negyedik kör végén állt ki a mezőny elől, és az élen száguldó négyes, Guerrieri, Azcona, Kristoffersson, valamint Michelisz óriási csatába kezdett, amelynek során szinte csak millimétereken múlt, hogy a versenyautók ne érjenek össze, vagy hogy valamelyik versenyzőnek fel kelljen adnia a futamot. Egy környi küzdelem után Azcona állt az élre, őt Kristoffersson követte, Guerrieri pedig folyamatosan lassulni kezdett, s előbb Michelisz, majd szinte az egész mezőny elment mellette. ![]() Mint kiderült, az argentin versenyzőnek műszaki problémája volt, csapatrádión azt közölte, hogy vége a futamának, és bár a boxból arra bíztatták, hogy ne adja fel, a nyolcadik körben már 10. volt, és a folytatásban egyre hátrébb csúszott. Michelisznek így egyetlen feladata maradt, mégpedig az, hogy célba érjen, ezt pedig az ötödik pozícióban haladva teljesítette is a magyar pilóta, aki ezzel megszerezte a WTCR bajnoki trófeáját. Az idényzáró futamot Kristoffersson nyerte, Azcona ért célba másodikként, az olasz Kevin Ceccon (Alfa Romeo) pedig harmadikként. Michelisz ebben a szezonban 30 futamból ötöt nyert meg, és végül 370 ponttal, 21 pontos előnnyel lett világkupa-győztes. "Egészen hihetetlen, hogy megcsináltuk, pedig ez a malajziai záró hétvége nagyon trükkös volt a három futammal, a váltakozó időjárási körülményekkel, és mindennel, ami a pályán történt" - nyilatkozta a verseny után Michelisz. "Ez a siker a csapaté, a családomé, a barátaimé, és az összes magyar szurkolóé, aki az elmúlt több mint tíz évben mögöttem állt" - tette hozzá a WTCR új bajnoka. ![]() Kulcsszavak: autósport, michelisz, túraautó-vb, WTCR
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Több verseny, új csapatok, további helyszínek: Az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idénye |
|
2019. november 22.
Nagy várakozás előzi meg az ABB FIA Formula-E bajnokság 6. idényét. A 14 állomást szám-láló versenysorozat helyszínéül a világ 12 nagyvárosa szolgál majd, köztük a szaúd-arábiai Diriyah ősi települése, ahová a sorozat november 22-én és 23-án ismét visszatér.
|
![]() |
![]() A nagy sajtóvisszhangot kiváltó fejlemények valóságos áradatával induló új idény a Formula-E ver-senyek gyors ütemben növekvő látogatottságának lendületére és az elektromos járművek használatának globális szinten érzékelhető hirtelen felfutására alapoz. A dél-koreai Szöul és az indonéziai Dzsakarta felvétele a versenysorozat helyszínei közé a vezető beszédtémák közé tartozik. London is visszakerült a 2019/2020-as idény verseny-naptárába, ahol a bajnokság küzdelmei július 25-én és 26-án egy kétnapos versenyhétvégé-vel zárulnak. A záróversenyekre példa nélkül álló módon a Temze partján, a Royal Docks területén és az ExCeL London kiállítási központon keresztül – részben tehát kül- részben pedig beltéren – kialakított pályán kerül sor. Az ABB Formula-E sorozat egyre nagyobb népszerűsége – az 5. idényben 400.000-nél is több látogatót csábított ki a városi utakon megrendezett versenyekre, és mellette 411 milli-ós televíziós nézettséget is produkált (ami 24%-os növekedést jelent a 4. versenyidényhez képest) – jól jelzi, hogy az embereket igenis érdekli a megújuló energia és az e-mobilitás. A pályákon versenyről versenyre látható izgalmas jelenetek mindent megmutatnak a jórészt közösségi médián nevelkedett fiatalokból álló közönségnek mindabból, amire egy elektro-mos jármű képes lehet. ![]() Az autó-motor sport elkötelezett hívei és a technika megszállottjai alig várják már az új idény kezdetét, amikor első ízben gyári csapatok is rajthoz állnak, nevezetesen a Mercedes-Benz és a Porsche – mindkettő igencsak jónevű versenyistálló –, és így már 24-állásos rajt-rácsra lesz szükség. A legmagasabb színvonalat képviselő két német induló annak apropóján szállt be a versenysorozatba, hogy maguk is teljesen elektromos hajtású autókkal jelentek meg a piacon. Ezekben a motor és az akkumulátorok kialakítása, valamint a töltési techno-lógiák kölcsönösen termékenyítőleg hatottak egymásra, ami még inkább fokozza az elekt-romos járművek globális elfogadottságát. Miután az 5. idény tavaly júliusban a New York-i versennyel lezárult, a csapatok az előző hónapban a valenciai (Spanyolország) Ricardo Tormo ringen jöttek össze egy 3 napos, idény előtti tesztelésre. A pályán versenykörülmények között is kipróbálhatták új fejlesztésű al-katrészeiket, és újabb pilótákat dobtak be a mély vízbe. Az új szerződéssel rendelkező ver-senyzők között találjuk a svájci Simona De Silvestrót, az ABB nagykövetét, aki ebben az idényben a Porsche teszt- és tartalékpilótája lesz. A nagynevű versenycsapatok és több csúcskategóriás pilóta – köztük a Mercedes kiválósá-ga, a 2019-es Formula 2 bajnok, Nick de Vries – beszállása tovább fokozza a 6. idény ver-senyeinek intenzitását. Megtörténtek azok a szabálymódosítások, amelyek lehetővé teszik a versenyautók sebességének növelését, illetve jutalmazzák az energiatakarékos vezetést. A pálya egy kijelölt szakaszán áthaladva extra teljesítményt biztosító Attack Mode funkció igénybevétele esetén rendelkezésre álló energiaszintet 235 kW-ra (320 LE) emelték, de ez a funkció csak akkor aktiválható, ha a mezőny megkapja a zöld zászlót (az Attack Mode nem hozzáférhető, ha óvatos vezetésre figyelmeztető sárga zászló van érvényben). ![]() A szabályváltozások célja, hogy szoros legyen a verseny, és megmutatkozhassanak a máso-dik generációs Formula-E versenyautók erőátviteli rendszerének speciális előnyei. Most a kvalifikációs csoportfutamok leggyorsabb pilótáinak is bajnoki pontok járnak, ami már a verseny kezdete előtt csúcsteljesítményre ösztönzi őket. A 45 perces verseny utolsó pillana-táig nyílttá teszi a küzdelmet az az új szabály, mely szerint meghatározott mennyiségű energiát levonnak a mezőny minden tagjának fedélzeti tartalékából, ha baleset miatt a ver-senyautók csak lassabban hajthatnak, például akkor, ha bejön a pályára a biztonsági autó, vagy teljes pályás sárga zászlós megszakítás van érvényben. Az előző idény hatalmas küzdelmét – a sorozat első nyolc versenyét nyolc különböző pilóta nyerte meg – várhatóan még kiélezettebbé teszi több nagy név indulása, köztük a Geox Dragon színeit képviselő Brendon Hartley és a Tag Heuer Porsche pilótája, Neel Jani, akik mindketten SportsCar bajnokok. Az ABB Formula-E idény egyik kiegészítő eseménye a Jaguar I-PACE eTROPHY második éva-da lesz. Ezekben a betétfutamokban a Jaguar I-PACE elektromos sport-szabadidőautók (SUV) versenyverziói indulnak. Az I-PACE eTROPHY versenysorozat indulói 8 városban meg-rendezésre kerülő 10 fordulóban mérik össze erejüket. A széria célja, hogy bemutassa a Jaguar akkumulátorral működő elektromos autóinak teljesítményét és tartósságát. Az ABB – mint a versenysorozat hivatalos járműtöltési partnere – a 6. versenyidényben is speciálisan módosított Terra 53 DC töltőket bocsát a csapatok rendelkezésére. Az ABB a teljesen elektromos hajtású együléses versenyautók nemzetközi ABB FIA Formula-E Championship vesenysorozatának névadó partnere. Világszerte saját technológiájával tá-mogatja a városi helyszínek ideiglenesen kialakított versenypályáin megrendezett esemé-nyeket. Az ABB a gyorstöltő állomások telepítésének globális piacvezetőjeként a világ 77 országában eddig több mint 11.500 töltőpontot épített ki. A 6. idény versenynaptára 1 Diriyah Szaúd-Arábia 2019. november 22. 2 Diriyah Szaúd-Arábia 2019. november 23. 3 Santiago Chile 2020. január 18. 4 Mexico City Mexikó 2020. február 15. 5 Marrakesh Marokkó 2020. február 29. 6 Sanya Kína 2020. március 21. 7 Róma Olaszország 2020. április 4. 8 Párizs Franciaország 2020. április 18. 9 Szöul Dél-Korea 2020. május 3. 10 Dzsakarta Indonézia 2020. június 6. 11 Berlin Németország 2020. június 21. 12 New York USA 2020. július 11. 13 London Egyesült Királyság 2020. július 25. 14 London Egyesült Királyság 2020. július 26. Kulcsszavak: ABB, Audi Sport Formula E, autósport, elektromos autó
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 41 - 50 |