Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 611 - 620
Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén

Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén

2013. július 09.
Az Apex Racing egy versenyzővel, Tim Gáborral vett részt a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén, mely a Truck Race betétfutama volt, a Red Bull Ring-en.
Részletek
Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjénA helyszín és a pálya meseszép, és az egyik legmodernebb a régióban, ám a rövidített pálya jelentősen elvett az élvezeti értékéből. A nyomvonalat jelentősen lerövidítették a szervezők, a 4326 méter helyet csak 2240 méter volt, és egy kivétellel, csak jobb kanyart tartalmazott.

Az egész hétvége folyamán számunkra nagyon pozitív volt, hogy ha nem is teltház, de tömött lelátók előtt versenyezhettünk, végre több ezren láthatták, milyen izgalmas egy ilyen márkakupa.

A csapat egy másik csapattól bérelt autót a hétvégére, és Gábornak két fél órás szabadedzése volt, hogy megismerkedjen egy újabb autóval. Bár a kupás autók alkatrészileg egyformák, mindegyik más picit. Ezek a különbségek nagyon kicsit, és finomhangolással mindből ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, de kétszer fél óra nagyon kevés erre. Ettől függetlenül az autót sikerült jól beállítani. A csapat úgy döntött, hogy Gábor magas profilú gumin edz, azaz több a mintázat a gumin. Ez ugyan lassabb mint a bekopott gumi, hisz nagyobb a kerülete, de jobb felkészülést eredményez az időmérésre, ahol teljesen új gumin kell mért kört futni.

Ez a taktikai húzás be is jött, az időmérésen már első gyors körében Gábor olyan időt futott, ami a vetélytársak nem tudtak megközelíteni. Mivel egész hétvégére 60-70%-a volt az esőnek, spóroltunk a gumival, hisz ha nem koptatjuk le, a mintázat miatt sokkal jobban tapad majd esőben. Ez 2012-ben már bejött, akkor Gábor másodpercekkel volt gyorsabb mindenkinél az esőben. így, míg a többiek a pályán kőröztek, addig Gábor a boxutcában várakozott.

Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjénAz utolsó percre még egy körre kifutott, javított is az idején, de már semmit nem változtatott, megnyerte az időmérést, ami egy plusz pontot is jelentett egyben. Az időmérés után sok pilótának elvették a mért idejét, és hátrébb sorolták pályaelhagyás miatt. A Red Bull Ring sajátossága, hogy a célegyenesre fordító kanyar, és az egyes kanyar sokkal gyorsabb ha a pilóta szélesebben veszi. Sajnos emiatt nagyon könnyű átcsúszni a fehér vonalakon, ami a pálya szélét jelzi. A szabály szerint ezeket a fehér vonalakat négy kerékkel tilos elhagyni, és ez itt nagyon komolyan is volt véve. Tegyük hozzá, hogy jogosan, hisz a szabály az szabály, ám ezen a pályán ez már évek óta folyamatos probléma, ideje lenne elgondolkodni a pálya bukótereinek átdolgozásán. Ezek a kanyarok aszfaltozottak, így nem jár hátránnyal a szélesítés, de egy sóderágy biztos nagyobb óvatosságra intené a pilótákat.

Ezen a hétvégén a magyarok az osztrák bajnoksággal közösen indultak, a két sorozat között jelentős az eltérés. Az osztrákok autói jóval újabbak, és 1600-as motorokkal szereltek, 30 lóerővel erősebbek. Ez körönként 2-3 mp eltérést hozott, viszont a mezőnyük vége életveszélyesen lassú és kiszámíthatatlan. A bonyodalmak elkerülésére, eltolt rajtot szoktak alkalmazni, ám a pálya rövidsége miatt erre itt nem volt lehetőség. így Gábor az első versenyen közvetlen az osztrákok mögül indult.

Már az első kanyarban gondja akadt egy osztrákkal, aki valamilyen okból kifolyólag nem akarta elengedni, így Gábor visszacsúszott, előbb a második majd egészen a negyedik helyig. Az élen végül egy hármas fogat alakult ki a verseny végéig, ezt a sort Gábor zárta. A rádión már az elejétől panaszkodott, hogy nincs erő a motorban, hiába autózik dupla szélárnyékban, képtelen előzni. A kanyarokban, féktávon ráesett a riválisokra, ám az egyenesek végén újra tetemes volt a hátránya.

Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjénA futamot végül a második helyen zárta, közvetlen a győztes Tassi Attila mögött ért célba. Először a gumikra gyanakodtunk, hisz mi spóroltunk azokkal az esőre, és a nagyobb kerék szárazon már hátrány. Természetesen egy futómű ellenőrzés is következett, de nem látunk semmi kivetni valót. A futam után rengeteg büntetést osztottak ki pályaelhagyás miatt, és másnapra az FIA ellenőrei ki is jelentet- ték, hogy még keményebben szankcionálják a szélesítéseket. így nem lesz figyelmeztetés, rögtön 10 mp-el büntetnek minden szabálytalan pilótát.

Gábor a második futamon a hetedik helyről rajtolt, hisz az első nyolc pilóta fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra. Különösebb gond nélkül jött fel a mezőny elejére, ahol újra hármas-négyes kis csoport alakult ki. Sajnos, megint jött a rádió üzenet, nem tud Gábor előzni, nincs elég erő a motorban. Végig nyomást helyezett a vezető pilótákra és ez a leintéskor a második helyet jelentette.

Ugyan a győzelem nem sikerült, de a köridőkkel nem volt gond, sőt Gábor messze a legtöbb pontot gyűjtötte a hétvégén a pole-nak és a két második helynek köszönhetően. Folytatás augusztusban a Slovakiaring-en.
Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Red Bull Ring, tim gábor, verseny
 
René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” Kecskeméti főiskolások napelemes autóval indulnak egy ausztrál versenyen Kecskeméti főiskolások napelemes autóval indulnak egy ausztrál versenyen Hat győzelemmel megvan Tim Gábor bajnoki harmadik helye Hat győzelemmel megvan Tim Gábor bajnoki harmadik helye Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 Versenyre készen - SEAT Leon Cup Racer 2016 Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért Turán Frigyes újra Forddal indul a ralis bajnoki címért
 
A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán

A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán

2013. július 03.
A Nissan megváltoztatta pilótáinak felállását a GT-R Nismo GT3 kocsijai között a Blancpain Endurance sorozatban. A hétvégi Paul Richard-tól a 35-ös számú GT-R-t Lucas Ordonez, Wolfgang Reip és Peter Pyzera veszi át, míg Alex Buncombe a 32. GT-R-ral versenyez majd Mark Shulzhitskiy és Steve Doherty oldalán.
Részletek
A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításánA változtatás célja a legújabb GT Academy-t végzett pilóták tapasztalatának és tudásának növelése volt. Emellett a végzősök így lehetőséget kapnak, hogy megmérettessenek nagyra tartott csapattársaik ellen. A cserék ugyancsak biztosítják majd, hogy G-Drive csapat egyenlő esélyekkel induljon a YouTube GT-R-osok mellett a Blancpain szériában.

"Ez egy pilótafejlesztő program, - nyilatkozta a Nissan-os Darren Cox - a bajnokságok másodlagosak; azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a GT Academy felfedezettjeiből. Tisztában vagyunk vele, hogy a szezon közepén végrehajtandó változtatások negatív hatással lesznek a csapat pontjaira, de biztosak vagyunk benne, hogy hosszú távon így jobb eredményeket érhetünk el.

Jann Mardenborough határait feszegeti a Spa-n


Lenyűgöző teljesítménye után a 24 órás Le Mans-on, Jann Mardenborough a következő hónapban a 24 órás Spa-n bizonyíthatja milyen fából faragták. A fiatal brit versenyző nem csak a Brit F3-as versenyen indul , de a Nissan GT Academy Team RJN-hez is csatlakozik majd a 24 órás Spa-n.

Jann Lucas, Wolfie és Peter csapatát erősíti majd a 35. YouTube-egyenruhás GT-R-nál, míg Chris Buncombe testvéréhez, Alex-hez csatlakozik majd a 32. fekete-vörös G-Drive-os GT-R-nál.

"Nagyon érdekes lesz látni mire lesz képes Jann egy GT autóban úgy, hogy ebben az évben csak F3-as és LM P2-eseket vezetett." - nyilatkozta az RJN csapat főnöke Bob Neville - "Ami a friss pilótákat illeti: nagy lehetőséget kapnak tapasztalataik bővítésére.

A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításánSokszor megkaptuk már hogy túl erős a 35-ös csapat. Mivel a Nissan az SRO bajnokságok egyik legnagyobb múltra visszatekintő támogatója, a csapatok kisebb átrendezésével a kiegyenlítettebb verseny feltételeit is sikerül majd biztosítanunk. Az így megszülető felállásokban egy-egy ezüst és két bronzérmes pilóta lesz. Ennél igazságosabbak és korrektebbek nehezen lehetnénk."

"Mindenképpen jót tesz a Nismo-versenyzőknek, hogy a szezon során különböző tapasztalatokat gyűjthetnek" - mondta Cox. "Manapság a fiatal pilóták túlzottan egy szériára koncentrálnak. Miért ne szerezzenek még több tapasztalatot úgy mint például Jim Clark - beugorva egy Lotus Corina volánja mögé egy F2-es verseny után? Nem akarjuk őket beskatulyázni; azt szeretnénk, hogy szerteágazó élményeiken keresztül profi versenyzőkké váljanak, akik bárhol megállják a helyüket."
Kulcsszavak: autósport, GT Academy, gt-r, nissan
 
Tim Gábor Ausztriában is győzött! Tim Gábor Ausztriában is győzött! Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének Leállt a Renault-gyár Moszkvában Leállt a Renault-gyár Moszkvában A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!
 
Szalay fogadott – megint

Szalay fogadott – megint

2013. július 03.
Szalay Balázs nem csupán egy díszes serleggel lett gazdagabb azáltal, hogy tavaly a Selyemút-rali zárónapján elképesztõ hajrát bemutatva a második helyre zárkóztak fel Bunkoczi Lászlóval, hanem egy fogadást is megnyert.
Részletek
Szalay fogadott – megint Szalay Balázs nem csupán egy díszes serleggel lett gazdagabb azáltal, hogy tavaly a Selyemút-rali zárónapján elképesztõ hajrát bemutatva a második helyre zárkóztak fel Bunkoczi Lászlóval, hanem egy fogadást is megnyert. Az Opel Dakar Team pilótája az orosz viadal versenyigazgatójával, Fréderic Lequien-nel kötött fogadást...

„A tét egy full extrás hétvége volt Párizsban, ha nyerek, és ugyanez Budapesten, ha veszítek. S hogy miben fogadtunk? én azt mondtam, dobogóra állunk a Selyemúton, Fred pedig azt, hogy nem. De mivel már évek óta jó barátságban vagyunk egymással, úgy láttam, nemigen bánta, hogy veszített. én pedig eltölthettem egy csodás hétvégét a feleségemmel, Párizsban” – mosolygott Szalay Balázs, aki az idén is rajthoz áll az orosz erdõkben, sztyeppéken és a Kalmük-sivatagon át vezetõ Selyemút-ralin, amelynek ünnepélyes startceremóniáját pénteken késõ este tartják meg Moszkva gyönyörû központjában, a Vörös téren.

Az Opel Mokkával autózó páros (amelyre 4096 kilométer vár az egy hét alatt, s ebbõl 2821 km a szelektív szakaszok hossza) nagyon elszánt, szeretne a tavalyihoz hasonló eredményt elérni, ami nem lesz könnyû, hiszen a mezõny nagyon erõs. De éppen az a szép a terepraliban, hogy sok benne a kihívás. No és Szalay Balázs számára az idén is van egy extra motiváció, hogy most is fogadást kötött a versenyigazgató Fréderic Lequiennel.

A tétet egyelõre homály fedi, azt Szalay csak utólag árulja el.

Szalay fogadott – megint
Kulcsszavak: autósport, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
 
Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete Kovács Ági olimpiai- és világbajnok úszó az Opel márkanagykövete A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 A Pannónia Ringen folytatódik a Swift Cup Europe 2016 Szalay fogadott – megint Olasz Nagydíj - Vettel győzött és tovább növelte előnyét Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Lévai Zoltán vezeti a TWC bajnokságot Szalay fogadott – megint Veszprémen a rallye szeme
 
Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot

Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot

2013. július 01.
Sébastien Loeb a 208 T16 Pikes Peak kormányánál mindössze 8’13’’878 alatt tette meg a Pikes Peak csúcsára vezető 20 kilométert, és ezzel nem csupán megnyerte a világ legmagasabban futó versenyét, hanem egy szédületes világcsúcsot is felállított 145 kilométeres átlegsebességgel, a félelmetes szakadékokat alig néhány centivel elkerülve.
Részletek
Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordotSébastien Loeb reggel 7 órára érkezett a starthelyre, ahol részt vett az eligazításon. Nem kis türelemmel kellett felvérteznie magát, mielőtt nekivágott az annyira várt bravúrnak, a 91. Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Felfutó Versenynek. Ki kellett várnia az előtte induló 83 motorost, s csak azután következett számára a megmérettetés: "Az indulás pontos időpontját nem tudtuk előre, ráadásul felhők gyülekeztek a csúcs felett, ami igen nyugtalanított, mert az esőt mindenképpen el akartuk kerülni." 11 óra 30 körül végre eljött a rajt ideje, és  Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak versenygép elindulhatott, hogy meghódítsa a felhőket.

Mivel az eső illedelmesen későbbre halasztotta a színre lépését, a francia bajnok optimális tapadási viszonyok között indulhatott el ezen a különleges versenypályán és küzdhetett meg annak egyedülálló veszélyeivel. A tökéletes felfutást követően a 208 T16 Pikes Peak mindössze 8’13’’878 időeredménnyel szinte átrepült a célvonalon… Elképesztő teljesítmény, amellyel a francia kettős fölényesen megdöntötte Rhys Millen eddigi, abszolút rekordnak számító 9’46’’164-es idejét! A korábbi csúcsnál több mint másfél perccel jobb eredmény egyszerűen dermesztő: « 8 perc 20 másodperc, esetleg 8 perc 15 másodperc körüli időben bíztam, de még ezt is sikerült túlszárnyalni » – örvendezett a kilencszeres rali világbajnok a célba érkezve.

Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordotA 208 T16 Pikes Peak pilótája tökéletesen, hiba nélkül hajtotta végre a feladatot: "Az indulás pillanatában valóban különös nyomást éreztem, hiszen ez a verseny nyolc hónap munkájának befejezését jelenti az egész Peugeot Sport csapat és partnereink, a Red Bull, a Total és a Michelin számára. Haboztam, hogy mindent beleadjak-e, vagy egy biztos időre menjek, de a rajt után már nem tudtam visszafogni magam, hogy megpróbáljak mindent kihozni ebből a fantasztikus autóból". A 208 T16 Pikes Peak célba érése után néhány perccel már jégeső mosta a csúcsot, ami rendkívüli módja a pezsgőbontásnak egy olyan kiemelkedő sporttörténeti győzelem esetén, amely a korábbi, Colorádóban elért Peugeot sikerek sorába illeszkedik, előbb 1988-ban Ari Vatanen, majd 1989-ben Robby Unser jóvoltából, aki egyébként ott volt most is a francia csapatban, hogy belülről élje át ezt a hihetetlen, nehezen felülmúlható rekordot.
Kulcsszavak: 208 T16, autósport, Peugeot, Pikes Peak, rekord, Sébastien Loeb
 
Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n! Ingram összetörte az autóját, Suborits duplázott a BuildIT Ózd‐Salgó Virtuális Rally‐n! A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja Az autóiparból merít ihletet a Peugeot kerékpárok legújabb modellcsaládja
 
Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült

Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült

2013. július 01.
Kilencen súlyosan megsérültek, amikor a nézők közé csapódott egy autó a Nagykálló és újfehértó között zajló autóversenyen vasárnap délután - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a rendőrség honlapján.
Részletek
Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérültA jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint az egyik versenyző egy kanyarban kisodródott és autójával a nézők közé csapódott. A baleset következtében megsérült kilenc embert a mentők kórházba vitték - olvasható a www.police.hu oldalon.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI kérdésére elmondta, mind a kilenc ember súlyosan megsérült. A két legsúlyosabb sérült a mentők kiérkezésekor eszméletlen állapotban volt; náluk koponya- és gerincsérülés gyanúja merült fel, ezért egyiküket mentőhelikopterrel a debreceni, míg a másikat rohamkocsival a nyíregyházi kórházba szállították.

A többi sérült is nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket, jellemzően csonttöréseket és zúzódásokat szenvedett - közölte Győrfi Pál. Őket további kivizsgálásra és ellátásra szintén a nyíregyházi gyógyintézménybe szállították.

A baleset körülményeinek tisztázása érdekében a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya közúti baleset okozása, valamint foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés vétségének megalapozott gyanúja miatt indított eljárást.

Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült
Kulcsszavak: autósport, baleset, mentő, rendőrség
 
Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Távozik az autósport-szövetség elnöksége Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Kiss Norbert magasan a tabella élén a szezon felénél Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Az autósok többsége elégedett a kgfb biztosítójával ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! ifj. Tóth: Hatalmas hajrá!
 
Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett

Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett

2013. július 01.
Nico Rosberg, a Mercedes istálló német pilótája nyerte meg vasárnap a Forma-1-es Brit Nagydíjat, amelyet a címvédő és a pontversenyben élen álló Sebastian Vettel (Red Bull) műszaki hiba miatt feladott, így összetettben veszített az előnyéből.
Részletek
Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesettRosberg idei második, pályafutása harmadik részsikerét aratta, mögötte az év végén visszavonuló Mark Webber (Red Bull) zárt a második, Fernando Alonso (Ferrari) pedig a harmadik helyen.

A rajtot a pole pozícióban álló Lewis Hamilton (Mercedes) remekül kapta el, Rosberg azonban hibázott, így a harmadik helyről induló Vettel másodikként fordult el az első kanyarban. A negyedikként rajtoló Webber teljesen beragadt a startnál, s nagyon visszaesett. Az első kör végén Hamilton, Vettel, Rosberg, Adrian Sutil (Force India), Felipe Massa (Ferrari), Räikkönen, Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Alonso, Romain Grosjean (Lotus), Jenson Button (McLaren) volt a pontszerző helyeken haladók sorrendje.

Hamilton autóján aztán a 8. körben a bal hátsó gumi megadta magát, a defektes abronccsal a britnek gyakorlatilag egy teljes kört kellett megtennie, hogy behajtson a boxba, így visszacsúszott az utolsó pozícióba. A 10. körben Massa is bal hátsó defektet kapott, ezt követően az élmezőnyből Alonso, Webber, Ricciardo és Räikkönen, majd Rosberg és Sutil autóján is kereket cseréltek. Az élen álló Vettel a 14. körben járt a boxban, és vezető pozícióban tért vissza a pályára.

A 15. körben a hetedik helyen haladó Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) is bal hátsó defektet kapott, a versenybíróság pedig a pályára került nagy mennyiségű törmelék miatt egy körrel később beküldte a biztonsági autót. Az első hat helyen ekkor Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Grosjean és Räikkönen haladt.

Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesettA mezőny öt kört tett meg a Safety Car mögött, az újraindulás gond nélkül lezajlott, féltávnál Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen és Grosjean száguldott az első hat pozícióban. Räikkönen autóján a 30. körben újra kereket cseréltek, egy körrel később Alonso és Grosjean is a boxban járt, a 34. körben pedig Sutil, majd Rosberg, valamint Vettel váltott abroncsokat. Utóbbi az élmezőnyből ismét utolsóként járt a boxban, s az első helyre jött vissza a pályára, 10 körrel a leintés előtt azonban műszaki hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt, s mivel autója a célegyenesben állt meg, ismét a pályára jött a biztonsági autó.

Az élmezőnyből Alonso, Rosberg és Webber azonnal kiment a boxba kereket cserélni, a Safety Car pedig a 45. körben hagyta el az aszfaltcsíkot. öt körrel a vége előtt Rosberg, Räikkönen, Webber, Sutil, Alonso, Hamilton volt az első hat sorrendje, miközben Sergio Perez (McLaren) bal hátsó defekt miatt kiesett. Webber és Alonso nagy felzárkózásba kezdett, három körrel a leintés előtt előbbi már a második, utóbbi a negyedik helyen haladt, végül mindketten felértek a dobogóra Rosberg mögé.

összetettben az élen álló Vettel előnye 36 pontról 21-re csökkent legfőbb üldözőjével, Alonsóval szemben. Az ötödikként célba érő finn Kimi Räikkönen (Lotus) sorozatban 25. versenyén szerzett pontot, ezzel megdöntötte a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher ide vonatkozó rekordját.

A világbajnoki sorozat következő versenyét, a Német Nagydíjat jövő vasárnap rendezik a Nürburgringen.
Kulcsszavak: autósport, Brit Nagydíj, forma 1, Nico Rosberg, Sebastian Vettel
 
Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Az Audi R18 e-tron quattro készen áll a hivatalos Le Mans-i tesztnapra A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén A Ford Chip Ganassi Racing besöpörte az első három starthelyet a Daytona Rolex 24 órás futam időmérő edzésén Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett Malajziai Nagydíj - Vettel nyert, kettős Red Bull-siker Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót A Hyundai Motorsport bemutatta a 2017-es WRC szezonra kifejlesztett Hyundai i20 Coupe WRC versenyautót
 
Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést

Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést

2013. június 28.
Daniel Ricciardo, a Toro Rosso ausztrál pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén.
Részletek
Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzéstDaniel Ricciardo, a Toro Rosso ausztrál pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén.

A 23 esztendős versenyző mögött a német Nico Hülkenberg (Sauber) végzett a második, a venezuelai Pastor Maldonado (Williams) pedig a harmadik helyen.

A legutóbbi, kanadai futamon győztes, címvédő és a pontversenyben élen álló német Sebastian Vettel (Red Bull) nem autózott mért kört az esős gyakorláson.

Eredmények, 1. szabadedzés (az f1live.com alapján):

1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:54.249 perc
2. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:55.033
3. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:55.354
4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:55.458
5. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:55.825
6. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:56.361
Kulcsszavak: autósport, Brit Nagydíj, Daniel Ricciardo, forma 1
 
Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést A Hyundai Shell World Rally Team kihirdette a Lengyel-ralin érvényes felállását Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést Pascal Wehrlein és a snowboard világbajnok Isabella Laböck szerepet cserélt A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit A Hyundai győzelemmel és két dobogós helyezéssel zárta a Korzika Ralit Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Dupla győzelemmel a bajnokság élén Tim Gábor Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést A MICHELIN új FIA Formula E Championship abroncsa: mikrochip, sportos menetteljesítmény és fenntartható mobilitás
 
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!

2013. június 26.
875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedóval vértezhesse fel Sébastien Loeböt.
Részletek
Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!Az elmúlt évtized koronázatlan rali királya ennek az egyedi versenygépnek a kormányánál vág neki a Pikes Peak-nek június 30-án, hogy a „the King of The Peak” patinás címet is elnyerje a felhők felett!

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

A lelke mélyén minden mérnököt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnöki vágyakban mindig ott van, és elrejtőzve, ugrásra készen áll.

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás „Unlimited” kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: „Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat” – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál. Nagy élvezettel alkottuk meg ezt az autót, csupán egyetlen dolog szorított bennünket: az idő!”.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állítja a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. „Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye” – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kell hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt. Az nem lehet, hogy Sébastien Loeb a teljesítmény hiánya miatt veszítsen! A Peugeot Sport most ismét biztosra megy, a maximális teljesítmény eléréséhez egy 875 lóerős motort épített.

Az elgondolás egyszerű: a Le Mans-i versenyekből átvett V6-os biturbós motorral felszerelt 208 T16 erősebb lesz, mint egy F1-es versenygép! Talán mondani se kell, ez lesz a legerősebb versenyautó, amelyet a sokszoros ralibajnok valaha is vezetett. Extrém izgalmak a láthatáron… annál is inkább, mert a Pikes Peak legfeljebb a szakadékot kínálja bukótérként.

A Peugeot Sport szándéka szerint Sébastien Loeb egy végletekig könnyített autóval indul a győzelemért. „éppen 875 kilóra jöttünk ki” – avat be Jean-Christophe Pallier – „ezzel megvalósult a bűvös arány: egy kilóra egy lóerő!” Az autó maximális teljesítménye érdekében nagy hangsúlyt fektettek a tömegelosztásra a térvázas tartószerkezetben, így a motor középre, a hátsó tengely elé került, akárcsak a nyolcvanas évek híres B-csoportbeli versenyautóiban, vagy a hosszú távú versenyekre fejlesztett autókban.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe!A 208 T16 további rokonságot mutat a Le Mains-i 24 órás verseny bajnokával, a 908-al. Tavaly óta a Pikes Peak útvonala végig aszfaltozott, ennek köszönhetően a Peugeot Sport mérnökei gyakorlatilag egy új Le Mans-i versenyautót építettek, számos szerkezeti elemet kölcsönözve ebből az autóból: a futóművet, a fékeket, egyes aerodinamikai megoldásokat, például a motor hűtésére szolgáló szellőző rendszert, vagy a látványos, kétméteres hátsó szárnyat, amely az első 908 HDi FAP-ból származik. Bocsánat, nem volt kisebb készleten!

Akárcsak a Le Mans-ra kifejlesztett versenygépek esetén, itt is kiemelt szempont volt a légellenállás leszorítása: „úgy gondoljuk, hogy ez különböztet meg bennünket a versenytársaktól” – szögezi le Jean-Christophe Pallier. „A Pikes Peaken az autók 50 és 240 km/óra közötti sebességgel haladnak, és a légellenállás 100 km/órától meghatározó tényezővé válik». A rendkívül látványos első légterelő brutális látványt kölcsönöz a 208 T16 torpedónak, ugyanakkor félelmetesen hatékony a légellenállás csökkentése érdekében. Az autó aerodinamikája, szinte láthatatlanul, a maximális teljesítmény elérésének közel ötven százalékáért felel!

A Peugeot 208 T16 összkerékhajtású kerekeire kivételes tapadást biztosító, speciális Michelin abroncsokat raknak, így az autó már most verhetetlen vetélytársként jelenik meg a versenytársak előtt. Minden idők legeredményesebb rali pilótája, Sébastien Loeb minden idők egyik legextrémebb versenygépével vághat neki június 30-án annak a 18 tűkanyarral és 156 kanyarral tűzdelt pályának, amely most még elválasztja a csillagoktól és a Pikes Peak győzelmi lengendájától.
10:23 2013.06.26.
Kulcsszavak: autósport, Peugeot 208, Peugeot Sport, Sébastien Loeb
 
Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója Bemutatkozott a Peugeot új rali versenyautója Peugeot 208 T16 Pikes Peak: kilónként egy lóerővel tör a fellegekbe! Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen a célban, Despres élre állt a motorosoknál Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót Michelisz másodikként zárta a WTCC idényzárót
 
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban

2013. június 26.
Immár második egymást követő alkalommal nyerte meg az Audi hibrid hajtásrendszerű és quattro összkerékhajtású versenyautóval Le Mans 24 órás futamát, tovább írva a világ legjelentősebb hosszú távú versenyén elért diadalai egyedülálló sikertörténetét.
Részletek
Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-banA győzelmet idén a Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) versenyző-trió szerezte meg. A négykarikás márka összesen 12. Le Mans-i diadala a várakozásoknak megfelelően az egyik legnehezebbnek bizonyult, s rendkívül kemény küzdelmet hozott. Egy átmeneti szabályváltozás következtében a három Audi R18 e-tron quattro átlagosan két körrel kevesebbet tehetett meg egy-egy tanknyi üzemanyaggal, mint legfőbb vetélytársa, a Toyota. Az így adódó plusz boxkiállások időveszteségét gyorsabb körökkel kellett az Audi pilótáinak kiegyenlíteni, mégpedig részben extrém időjárási körülmények közepette.

A drámai verseny során újra és újra esők áztatták a pályát, számos rendkívüli eseményt és összesen 11 safety car szakaszt eredményezve. A pályatakarítási és a különböző javítási munkák következtében a mezőny végül összesen több mint öt órát autózott sárga zászló mellett. Az elektromos hajtású első kerekekkel készült három Audi R18 e-tron quattro mindvégig a leggyorsabb autónak bizonyult, egyben a leggazdaságosabbnak is: a legtisztább üzemű, leggyorsabb és leggazdaságosabb prototípusok számára kiírt Michelin Green X Challenge díja szintén Ingolstadtba és Neckarsulmba került.

„Márkánk immár 12. Le Mans-i győzelmét tervezőink töretlen innovációs szellemének, az egész csapat feltétlen odaadásának, illetve pilótáink tudásának és idegeinek köszönhetjük. Az Audi nevében mindannyiuknak szívből gratulálok” – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki szokásához híven ezúttal is a helyszínen követte a versenyt. „Ez újabb nagy siker az Audi számára, amely során hibrid hajtásrendszerünk ismét bizonyított. Ezúttal is olyan új technikákat próbálhattunk ki, amelyekből a jövőben ügyfeleink is profitálhatnak majd.” Ezek között említhető a hűtők újszerű megoldása, illetve a kanyarok optimális megvilágításáról gondoskodó Matrix-Beam LED-technikájú fényszórók – döntő előnyként Le Mans-ban.

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban„Tisztában voltunk vele, hogy az idén – nem utolsósorban a szabályváltozások miatt – rendkívül nehéz dolgunk lesz” – hangsúlyozta Dr. Wolfgang Ullrich az Audi versenyigazgatója. „A Toyota a várakozásoknak megfelelően kemény ellenfélnek bizonyult, ám az Audi R18 e-tron quattro ismét önálló kategóriát képviselt. Köszönet illeti a csapat minden tagját, akik hónapokon át dolgoztak e sikerért.”

Az Audi 12. Le Mans-i győzelmét az első számú rajtkockából induló, 2-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro szerezte meg, Loïc Duval (Franciaország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) pilótákkal a volánja mögött. Duval, aki szerdán elhódította a pole pozíciót, ezzel az első, míg Allan McNish már a harmadik győzelmét aratta a francia klasszikus hosszú távú versenyen. Tom Kristensen immár 2005 óta a legendás verseny rekordereként kilencedszer diadalmaskodott itt.

A nagysikerű Audi R18 e-tron quattro mind a 24 órát a legkisebb műszaki probléma nélkül futotta végig. Duval/Kristensen/McNish szombat este 21:43 órakor vette át a vezetést, amit a vasárnap 15 órai befutóig már nem is adtak át másnak. A három Audi-pilóta már viszonylag hamar elérte a döntő egy környi előnyt a második helyezett Toyota előtt, amit – olykor kaotikus körülmények között és özönvízszerű esőzésben – egészen a verseny végéig meg is tartottak.

Pechesnek bizonyult azonban a másik két Audi-legénység, akik röviddel a hetedik versenyóra vége előtt az addigi hármas Audi-vezetésből szinte egyszerre kényszerültek nem tervezett boxkiállásra. Oliver Jarvis egy lassúbb autóval koccanva kapott defektet, amivel közel egy teljes kört kényszerült megtenni, így két kört is veszített. Az izgalmas végjáték során a Le-Mans-i újonc Lucas di Grassi (Brazília), Marc Gené (Spanyolország) és Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) alkotta trió az addig harmadikként autózó Toyotát megelőzve, végül sikerrel ért fel a dobogó harmadik fokára.

Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-banMarcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) a generátor cseréje miatt veszítették el vezető helyüket, s vele együtt összesen 12 kört. Mély benyomást keltő előretörésükkel a 2011-es és 2012-es győztesek a 24. helyről egészen az ötödik helyig hozták fel R18 e-tron quattro versenygépüket.

Halálos baleset vetett árnyékot a Le Mans-i 24 órás verseny idei 90 esztendős jubileumára, amely röviddel a rajtot követően, a GT-kategóriában következett be. „E drámai esemény természetesen nagyban csökkenti az Audi újabb nagyszerű Le Mans-i győzelme felett érzett örömöt, amelyért pilótáink és egész csapatunk 24 teljes órán át dolgoztak extrém nyomás alatt, anélkül, hogy hibáztak volna” – jelentette ki Dr. Wolfgang Ullrich. „Mindannyiunkat mélyen megrendített Allan Simonsen halálhíre, aki Audi R8 LMS géppel is versenyzett pályafutása során. Részvétünk hozzátartozói, barátai, s az Aston Martin csapata számára. Az eset jól mutatja, mindenkor törekedni kell, minden lehetőt megtenni a versenysport biztonságáért. Ez volt az első halálos baleset, amit 15 év alatt megéltünk itt Le Mans-ban, s remélem egyben az utolsó is.”
Kulcsszavak: audi, autósport, e-tron, környezetbarát, Le Mans
 
Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Kimagasló pontszámmal nyerte a Citroën a magyar fordulót Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe Ismét az e-tron quattro győzött Le Mans-ban Rallycross világbajnok a Ford A Hyundai IONIQ Hybrid és IONIQ Electric a legtöbb európai országban vezeti az értéktartási ranglistát A Hyundai IONIQ Hybrid és IONIQ Electric a legtöbb európai országban vezeti az értéktartási ranglistát Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben! Ezüst éremmel és kategória győzelemmel kezdett a GT4 EB magyar versenyzője Zolderben!
 
Felemás hétvége a Pannoniaring-en

Felemás hétvége a Pannoniaring-en

2013. június 19.
Egy átfogó teszt után erkezett meg az Apex Racing Team a Magyar Gyorsasági Országi Bajnokság második hétvégéjére, amely az FIA CEZ harmadik helyszíne is volt egyben.
Részletek
Felemás hétvége a Pannoniaring-enA helyszín sokak kedvence, a Sárvárhoz közeli Pannoniaring volt. Technikás és elég hosszú pálya, kicsit hasonlít az angol pályákhoz, nyújtott 
kanyarok, dimbes-dombos vonalvezetés, igen poros aszfalttal. Lévai Zoltán az 1600cc-es, míg Tim Gábor a 2000cc-es kategóriában várta versenyeket, eséllyel akár a futamgyőzelemre is. A pénteki szabadedzések azonban nagyon nehezen sikerültek. Lévai Ignis-ében sok apró hiba várt orvoslásra, igaz ez elfogadható volt, hisz az autó folyamatos fejlesztés alatt áll, de a tempója nagyon meggyőzőnek mutatkozott.

Tim Gábor újra ott folytatta, ahol a többi hétvégén, balszerencse balszerencse hátán. A pénteki második edzésen a Peugeot motorjában valami széttört, és feladta a küzdelmet. Ez azt jelentette, hogy számára véget ért a hétvége. Azonban kiderült, hogy a Suzuki Swift Kupában megüresedett egy autó, és ugyan gyakorlás nélkül, de beugorhatott a sorozatba.

A szombati időmérés Lévainak nagyon jól sikerült, megszerezte a kategória első helyét, és a kistúra összetett mezőnyében is a Top10-ben szerepelt. Tim Gábor is megfutotta az időmérést, az első felvonásban bejutott a Superpole-ba, ahol az ötödik helyet szerezte ott meg. Az idő hiányában, csak az időmérést követően tudott a csapat dolgozni a kölcsönkapott kupás Suzukin, és sikerült Gábor ízlésének megfelelően beállítani.

Felemás hétvége a Pannoniaring-enA Kistúra első versenye Lévainak hihetetlen rövidre sikeredett, már a boxból kivezető körön meghibásodott az Ignis, és a rajtrácsra sem jutott el. Nagyon dühítő a csaat számára, hisz nem derült ki, mit tud az autó versenykörülmények között. így Lévai Zoltán már jelentős hátrányba került az bajnoki tabellán, vetélytársa, Mohácsi ákos megnyerte a futamot, így 10 pontos előnybe került.

Tim Gábor versenye már jobban alakult, jól rajtolt, és folyamatosan az első három helyért harcolt, volt, hogy vezetett, de a hátsó futóműve el lett ütve az első körben, így sokat csúszkált. Az utolsó előtti körben egy, a 
kanyarok levágását gátló gumibála vetett végett a győzelmi esélyeknek. Az élen haladó pilóta meglökte azt, ami beborult a pályára, pont Tim elé, és szétütötte a kocsi elejét. Az autót célba hozta, végül negyedik lett.

A szombat este, és a vasárnap reggel folyamatos szereléssel telt, sok segítség érkezett rivális csapatoktól, sőt még privát emberektől is. Hihetetlen, de igaz, hogy az autósport szerető szakemberek, mindig megtalálhatók.

Végül Lévai Zoltán Ignis-e összeállt, és a második időmérést is könnyedén nyerte. A futamon ugyan volt egy kuplung pedál törése, de kuplungolás nélkül is vezethető maradt az autója, így befejezte a futamot, sőt nagy előnnyel nyerte a kategóriát. Mohácsi ákos, akinek az új motorjával még gondok voltak, a második lett, így két pontot tudott Lévai faragni a hátrányán, vele szemben.

Felemás hétvége a Pannoniaring-enA mérlegelés után az autó súlyát nem találták megfelelőnek, és kizárták az Apex Racing versenyzőjét. Az eset miatt fellebbezést nyújtott be a csapat, mert a mérési eljárással, és annak büntetésével nem értett egyet. A fellebezés kivizsgálása jelenleg is tart, várhatóan a következő verseny előtt derül ki, hogy Lévai megtarthatja-e a győzelmét.

Tim második versenye a Suzuki Swift Kupában ismét nagyon jól indult. A fordított rajtrácsról (5. hely) hamar előre jött, és vezette a versenyt. Takáts ákos nyomásának engednie kellett, aki megelőzte Őt. A negyedik körben a második helyről azonban kilökték, és a mezőny végére esett vissza, mire kijött a sóderágyból. A futamot végül befejezte, a nyolcadik helyig tudott visszakapaszkodni.

összeségében a csapat és pilótái nem voltak megelégedve a hétvégével, sok technikai és egyéb probléma miatt, nem tudták megmutatni valódi sebességüket. Tim Gábor legközelebb a Red Bull Ring-en (július 5-7.) méri össze erejét a Suzuki Swift Kupa mezőnyével, Lévai Zoltán pedig kicsit később, a Slovakiaring-en (augusztus 23-25.) versenyez újra.
Kulcsszavak: Apex Racing Team, Duna Autó, gyorsasági, Lévai Zoltán, Pannónia Ring, tim gábor
 
Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése Megújul Magyarország egyik legnagyobb autókereskedése A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében A Duna Autó élen jár az elektromos autók értékesítésében A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez A szakember öt tippje autója megfelelő tavaszi felkészítéséhez
 

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 611 - 620