Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 611 - 620 |
A GT Academy időmérője több mint 765000 Európai nevezéssel zárult |
||
2013. augusztus 15.
A Gran Turismo®6 demóváltozatát már több mint 1,3 millióan töltötték le világszerte.
|
A legjobb versenyzők az országos döntőbe kerülnek, ahol belekóstolhatnak a nagy teljesítményű Nismo autók világába is. A virtuális világot a valóságos versenypályával összekötő verseny online szakasza vasárnap zárult. A 18 résztvevő európai országból - köztük Magyarországgal - összesen több mint 765 000 nevezés érkezett. Világszerte több mint 1,3 millióan töltötték le a hamarosan piacra kerülő Gran Turismo®6 játék különleges demóverzióját, amely elképesztően valósághű képet nyújt a Silverstone versenypályáról, valamint a teljesen elektromos Nissan Leaf és a Nissan 370Z modellekről. Az Európa-szerte megrendezett országos döntő programja a Gran Turismo játékversennyel indul, majd ezt követően a versenyzők egy igazi Nissan Nismo versenyautó kormánya mögött is kipróbálhatják magukat, sőt fizikai alkalmasságuk és személyiségük is megmérettetik. A legjobb játékos képviselheti országát az európai Race Camp-en, amely az egyesült királyságbeli Silverstone versenypályán kerül megrendezésre szeptemberben. A Race Camp rendezvényen a PlayStation játékosoknak számos nehéz vezetési feladattal, valamint mentális és fizikai kihívásokkal kell majd szembenézniük a kiváló, tapasztalt mentorok és bírák felügyelete alatt. A most ötéves GT Academy továbbfejlesztett kiválasztási folyamata biztosítja, hogy a legjobban versenyző játékosoknak legyen lehetőségük GT Academy bajnokká és Nismo pilótává válni. A 2013-as európai verseny nyertese egy teljes évadon át versenyezhet egy több mint 500 lóerős Nissan GT-R Nismo GT3 versenyautóval. A GT Academy versenyzőképzése a világ egyik legkidolgozottabb ilyen jellegű programja. A program sikerét számos bajnoksági győzelem, valamint LMP2-es versenykategóriában szerzett dobogós helyezés fémjelzi: gondoljunk csak a GT Academy bajnokainknak, Lucas Ordoñeznek (SPA) és Jann Mardenborough-nak (UK) a Le Mans-i 24 órás futamon nyújtott teljesítményére. Jann és Lucas a 2012-es európai és németországi GT Academy győztes pilótáival, Wolfgang Reip-pel és Peter Pyzerával egy csapatban éppen a múlt hétvégén szereztek dobogós helyezést (immár a hetediket) a híres Spa 24-órás futamon a Nissan GT-R Nismo GT3 modell volánja mögött. Jann különösen mozgalmas hétvégét tudhat maga mögött, hiszen második helyen futott be a Spa Formula-3 futamán. A Nissan Global Motorsport igazgatója, Darren Cox a mára Nismo pilótává vált GT Academy bajnokok lelkes támogatója, és szívesen értékeli a 2013. évi indulókat. „A GT Academy számos fantasztikus, tehetséges versenyzőt fedezett már fel, amelyet eredményeink is bizonyítanak. A nevezések idei magas száma és a GT6 egyre valósághűbb működése révén biztosak vagyunk abban, hogy a játékosok között óriási tehetségekre bukkanunk. A GT Academy program során az elmúlt öt évében szerzett tapasztalataink és a Nismo modellel összhangban kifejlesztett egyre kifinomultabb és innovatívabb tesztmódszereink biztosítják, hogy a legnagyobb tehetségek csúcsra törhessenek az elkövetkező hetekben. A tét igen nagy. Nemrég jelentettük be, hogy korábbi bajnokaink Ausztráliában, az Egyesült Államokban és Japánban tesztelnek, illetve versenyeznek majd, és arról se feledkezzünk meg, hogy a múlt hétvégén tartott Spa 24-órás futamon mind a hat Nismo pilótánk részt vett." „A GT6 online kvalifikációs demóját nagyon jól fogadta a nagyközönség, és a GT Academy programra való nevezések száma szenzációs" - mondta Usama Al-Qassab, a Sony Computer Entertainment Europe Termékmarketing részlegének alelnöke. „Az országos döntők után Silverstone a következő lépés, és természetesen ezek a szupergyors játékosok pontosan tudják majd, mi a dolguk, miután annyi virtuális kört tettek a GT6 demóverziójában! A nemzeti döntőket követően a GT Academy egyre inkább a valós vezetésről szól. Alig várjuk, a Nissannal és Nismo-val való együttműködést a játékosok számára kifejlesztett kifinomult teljesítménytesztek elvégzése során." A GT6 online demó augusztus végéig nyitva áll, és minden játékost azzal jutalmazunk, hogy egy Nissan GT-R-t vezethetnek a játék végső összecsapásán, függetlenül a GT Academy nevezéstől. Kulcsszavak: gran turismo, GT Academy, nissan, PlayStation, verseny
|
|
|||||
|
||||||
Rallycross világbajnok a Ford |
||
2013. augusztus 08.
A Los Angelesi X Games futamon újra tarolt a Ford: a Ford Racing autói első és második helyezést értek el, így a márka már három futammal a versenysorozat vége előtt a magáénak tudhatja a Global Rallycross Bajnokság konstruktőri koronáját.
|
Az aranyérmet Toomas Heikkinen kapta a Ford Fiesta ST volánja mögött aratott négy egymás utáni GRC-győzelemért. Tanner Foust egy ezüstéremmel gyarapította lenyűgöző trófeagyűjteményét. A Los Angelesi X Games futamon Toomas ‘Topi’ Heikkinen szerezte meg az aranyérmet, Tanner Foust pedig második helyen végzett, így immár ez a harmadik szezon, amikor a Ford Racing a konstruktőrök bajnokságának első helyére került. Heikkinen zsinórban negyedszer aratott győzelmet Bluebeam OlsbergsMSE Ford Fiesta ST versenygépével, tovább növelve előnyét a bajnokság pontversenyében. Eredményeinek és Foust tehetségének köszönhetően a Ford uralta a GRC-versenysorozat első hat futamát; a márka a lehetséges 18-ból 15 alkalommal végzett dobogós – ötször pedig első – helyen. “A Global Rallycross Bajnokság konstruktőri versenyének megnyerése mind a Ford, mind pedig a Ford-rajongók számára hatalmas büszkeséget jelent” – fogalmaz Jamie Alison, a Ford Racing igazgatója. “Szeretnénk elismerésünket kifejezni az OMSE és a Hoonigan csapatok pilótái és munkatársai számára, hiszen ez az eredmény az ő munkájuknak köszönhető.” Három GRC-győzelmével a háta mögött Heikkinen csak hatodik lehetett volna Los Angelesben, de ő nagyon gyorsan bebizonyította, hogy komoly meglepetésekre képes. “A finálé egyszerűen hihetetlen volt; nagyon boldog vagyok.” - lelkendezik a finn versenyző. “Az első, iszonyúan zsúfolt kanyarba fej-fej mellett hajtottunk be Ken Blockkal. Utána kicsit szélesre vettem az ívet, így amikor Liam Doran és Ken elkezdtek egymásnak ütközni, én távolabbról figyeltem a dolgot, aztán elhúztam közöttük.” A Rockstar Energy OlsbergsMSE Ford Fiesta ST pilótája, Foust hasonlóan erős iramot diktált a Los Angelesi rallycross-futamon. Az amerikai kemény párbajt vívott Timur Timerzyanovval, végül ő került ki győztesen a küzdelemből, és második helyen ért célba. “Nagyon komoly harc volt.” – árulja el Foust. “Emlékszem, amikor tíz autó haladt előttem, azt mondtam magamban: ‘Oké, lássuk, mi lesz ebből’. És egyszer csak azt látom, hogy Ken visszafelé jön, a levegőben mindenütt abroncsok röpködnek, tűz van és káosz… Na, ekkor kihúzódtam a külső ívre, és végül második lettem. Attól a ponttól kezdve Topi porfelhőjét követtem a célig.” A Global Rallycross Bajnokság következő helyszíne az Atlanta Motor Speedway lesz augusztus 10-én, utána a Charlotte Motor Speedway következik szeptember 22-én, majd pedig a döntő Les Vegasban november 7-én. Kulcsszavak: autósport, Fiesta ST, Focus ST, rallycross
|
|
|||||
|
||||||
Magyar Nagydíj - Vettel volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is |
||
2013. július 27.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája az első szabadedzéshez hasonlóan a második gyakorlást is megnyerte pénteken a XXVIII. Forma-1-es Magyar Nagydíjon.
|
Az összetettben most is élen álló, sorozatban három vb-t nyert versenyző mögött ismét csapattársa, az ausztrál Mark Webber végzett a második helyen, míg a harmadik leggyorsabb ezúttal a francia Romain Grosjean (Lotus) volt. Vettel legnagyobb riválisai közül a pontversenyben második spanyol Fernando Alonso (Ferrari) az első tréninghez hasonlóan negyedik, a finn Kimi Räikkönen (Lotus) pedig nyolcadik lett. A pályafutása 100. Forma-1-es futamára készülő német Adrian Sutil (Force India) a délelőtti hetedik helye után délután a tizedik pozícióban zárt. A mezőny az első félórában - 31 Celsius fokos hőségben, 43 fokos aszfalton - a délelőtt is használt közepes keverékű gumikkal körözött, a folytatásban pedig minden pilóta kipróbálta a jobb tapadást biztosító, de rövidebb élettartamú lágy keveréket, így a köridők is jelentősen javultak. A gyakorlás végéhez közeledve a legtöbben mindkét keveréken futottak egy-egy hosszabb etapot, jellemzően használt gumikon. Eredmények: 2. szabadedzés: 1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:21.264 perc 2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:21.308 3. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1:21.417 4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:21.426 5. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:21.544 6. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.802 7. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:21.991 8. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1:22.011 9. Jenson Button (brit, McLaren) 1:22.180 10. Adrian Sutil (német, Force India) 1:22.304 11. Paul di Resta (brit, Force India) 1:22.526 12. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:22.529 13. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:22.781 14. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:22.837 15. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:22.841 16. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:23.369 17. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:23.411 18. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:23.646 19. Charles Pic (francia, Caterham) 1:24.325 20. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1:25.065 21. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1:25.143 22. Max Chilton (brit, Marussia) 1:26.647 1. szabadedzés: 1. Vettel 1:22.723 perc 2. Webber 1:22.982 3. Räikkönen 1:23.010 4. Alonso 1:23.099 5. Grosjean 1:23.111 6. Button 1:23.370 7. Sutil 1:23.390 8. Rosberg 1.23.531 9. Perez 1:23.591 10. Maldonado 1:23.911 11. Gutierrez 1:24.119 12. Bottas 1:24.150 13. Hamilton 1:24.157 14. Vergne 1:24.204 15. Massa 1:24.299 16. Hülkenberg 1:24.314 17. Ricciardo 1:24.383 18. Di Resta 1:24.608 19. Pic 1:25.827 20. Van Der Garde 1:26.808 21. Bianchi 1:27.617 22. Rodolfo Gonzalez (venezuelai, Marussia) 1:28.927 Kulcsszavak: autósport, forma 1, Kimi Räikkönen, Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel
|
|
|||||
|
||||||
Elindult a Nismo pilóta-csereprogram |
||
2013. július 22.
A Nissan és a Nismo a mai napon egy új nagyszabású kezdeményezést jelentett be: ez a Nismo Globális Pilóta-csereprogram, amely a cég által jegyzett versenypilóták számára világszerte megnyitja majd az autóversenyzés kapuit.
|
Az első Nismo pilóta, aki élhet az új kezdeményezés adta lehetőséggel, a spanyol Lucas Ordonez lesz. A SUPER GT futamon való részvétel még a versenypilótákat is izgalomba hozza, a játékosból versenyzővé avanzsált Lucas számára viszont ez maga a valóra vált álom, hiszen évekig „nyomta a gázpedált" a SUPER GT virtuális világában. Most a Nismo Globális Pilóta-csereprogram révén Lucas egy SUPER GT osztályba tartozó Nissan GT-R modellel versenyezhet. A GT Academy egykori nyertese már most irigylésre méltó versenymúlttal rendelkezik. Három Le-Mans-i megmérettetése, egy Nissan DeltaWing pilótájaként a Petit Le Mans-i versenyen való részvétel, az Interkontinentális Le Mans Kupán aratott győzelme és a Nissan GT-R Nismo GT3 modellel nyújtott remek teljesítménye is alátámasztja a benne rejlő tehetséget, amit a Nissan alig néhány éve fedezett fel. Lucas ebben a hónapban a japán Suzukába utazik egy július 19-20. között tartandó hivatalos SUPER GT tesztre. Hazaérkezése után Kazuko Hoshinoval (Japán) és Daiki Sasakival (Japán) együtt egy NDDP Racing NISSAN GT-R modellel gurul ki az aszfaltra az augusztus 17-18-án megrendezett Suzuka 1000 km-es verseny GT300-as osztályában. A Nismo Globális Cserepilótái egy önálló esemény keretében, az újonnan létrehozott yokohamai Nismo munkacsapat tagjaként is versenyeznek majd. Az új, ‘Nismo Athlete Global Team´ néven versenyző egység első futamára augusztus végén kerül sor, amikor a GT Academy két pilótája, Wolfgang Reip (Belgium) és Mark Shulzhitskiy (Oroszország) is csatlakozik majd Katsumasa Chiyohoz (Japán) a sepangi 12 órás versenyen. „Ez csak a kezdet" - mondta Shoichi Miyatani, a Nismo elnöke. „Fiatal és tehetséges pilótáinkat a lehető legtöbb helyre szeretnénk eljuttatni a világban, hogy minél több tapasztalatot szerezhessenek. örömünkre szolgál, hogy meghívhatjuk az európai pilótákat a japán versenyekre, és elküldhetjük japán pilótáinkat Európába. örömmel nyitjuk meg ezeket a kapukat pilótáink számára." „Azért hoztuk létre ezt a programot, hogy minden Nismo pilóta számára szélesebb tapasztalatszerzési lehetőséget biztosítsunk" - mondta Darren Cox, a Nissan Global Motorsport igazgatója. „Ez egy újabb lépés a motorsportban való globális szintre emeléséhez. Nehéz egyik bajnokságról a másikra váltani, de pilótafejlesztési programunkat nem a kényelmes vezetőknek találtuk ki. A legjobbak mindig a csúcsra törnek. Megmutattuk, hogy pilótáink képesek egyik autóból a másikba ülve is bizonyítani a volán mögött. Erre kiváló példa Jann Mardenborough, aki egy Nissan GT-R Nismo GT3-ról váltott egy F3 autóra, és hihetetlen köridőket futott egy Nissan-motor hajtotta LM P2 modellel a Le Mans-i versenyen." A csereprogram azonban nem csupán kelet felé irányul. Szeptemberben Kazuki Hoshino (Japán) egy Nissan GT-R Nismo GT3 modellel vesz részt a Nurburgring 1000km-es versenyen egy Portugáliában tartott korábbi sikeres európai tesztet követően. Lucas Ordonez és Steve Doherty (USA) szintén nyugat felé veszi az irányt: a két pilóta Stateside-ba utazik, hogy a Nissan North America csapat színeiben versenyezzen. A spanyol Ordonez és az amerikai Doherty Nissan 370Z modellek volánja mögé ülnek a GTS World Challenge versenyen Közép-Ohioban (augusztus 2-3.) és a kaliforniai Sonomában (augusztus 23-24). A Nismo Athlete Global Team a 2014 februárjában megrendezésre kerülő bathursti 12 órás versenyre is benevezett. A pilótacsapat élére Rick Kellyt, a helyi Nissan Motorsport csapat ausztrál V8 Supercar pilótáját nevezték ki. Arról, hogy kik lesznek a Nismo globális pilótáiból kiválasztott csapattársai, a következő hónapokban születik döntés. A Nismo Globális Pilótacsere jövőbeli terveivel kapcsolatban újabb bejelentések várhatók, melynek keretén belül nyolc eltérő nemzetiség versenyezhet öt különböző országban. Darren Cox erről így nyilatkozott: „Satoshi Motoyama és Michael Krumm tavalyi Le Mans-i versenyével elindult egy sorozat, amelynek egyenes folytatása lesz a most felavatott GT Academy nyertesünk kiküldése Japánban. Rendkívül hasznosnak érezzük, hogy globális szinten dolgozhatunk, hiszen ezáltal olyan lehetőségek nyílnak meg előttünk, amelyek révén maximalizálhatjuk erőforrásainkat. Mindannyian érdeklődve várjuk, hogy meddig jut el ez kezdeményezés." Kulcsszavak: autósport, GT Academy, nismo, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Minden jó, ha jó a vége! |
||
2013. július 16.
Szalay Balázs és Bunkoczi László két napja még azon gondolkodott, vajon van-e értelme folytatni a versenyt 132 óra büntetéssel, miután csütörtöki szakaszon kitört az Opel Mokka jobb hátsó kereke, s nekik a közúton kellett megközelíteni a tábort.
|
Ez egyben azt is jelentette, hogy elveszítették az összetett negyedik helyüket a több mint 4000 kilométer össztávú Selyemút-ralin. A motiváció tehát odalett. Az Opel Dakar Team párosa azonban sohasem adja fel. Most sem tette. Befejezte a versenyt, bár a 27. hely nem az volt, amiért idejött. De az utolsó két szakaszon legalább nem kellett tekintettel lenni semmire (nem kellett óvni az eredményt), úgyhogy Szalayék kedvükre autózhattak. A szombati, 87.36 kilométeres szakaszon is, amelynek végén fülig ért a fiúk szája. „álltam a gázon, nyomtam, ahogy bírtam – mondta Szalay Balázs, aki a sok előzéssel nyilván időt vesztett, de még így is nyolcadikként ért célba a napi szakaszon. – Számunkra már úgy sem volt tétje ennek a szakasznak, csak arra törekedtünk, hogy jól érezzük magunkat, és ez összejött. A rendezők a legvégére azért még beraktak egy olyan dűnesort, amelybe jó néhányan beragadtak. Bosszantó volt, mert már láttuk a célt, miközben őket kellett kerülgetni. és persze, amikor nem arra mész, amerre szeretnél, könnyen elakadhatsz. Nekünk is ki kellett szállni az autóból, úgyhogy lendületet vesztettünk. De azért mosolyogva érkeztünk be a célba, hiszen körülbelül tíz-tizenkét autót megelőztünk a pályán.” Erre azért volt szükség, mert a zárónapon a szokásokkal ellentétben nem az előző napi eredmény alapján rajtoltak a versenyzők, hanem az összetett állás szerint, abban pedig a 26. pozícióban álltak a mieink, tehát bőven voltak leküzdendő riválisok. „Jó teszt volt ez nekünk is, az autónak is. A Mokka hátulján változtattunk a viadal előtt, most nekiállhatunk az elejének. Meg kell jegyeznem egyébként, hogy ez a verseny volt olyan nehéz, mint a Dakar-rali. Persze, nem mindegy, hogy az ember egy vagy két hétig rajtol hajnalban és ér célba késő délután, de ha csupán az egyes szakaszokat nézzük, ez a Selyemút tényleg felvette a versenyt a Dakarral. De végül is ezért jöttünk, hogy nehéz, sivatagi körülmények között megméressük magunkat” – tette hozzá Szalay, és amikor a navigátorát kérdeztük a viadal nehézségeiről, ő is megerősítette a pilótája által elmondottakat. „állati kemény hat nap volt, de a második után szerintem belerázódtunk, és versenyzői oldalról kevés hiba volt ebben a Selyemút-raliban. A technika ördögével pedig nyilván nem lehet mit kezdeni. újra bebizonyosodott azonban, hogy a kilométerek gyűjtése mindennél többet ér. Menni kell, mert ezeket a tapasztalatokat nem lehet máshol megszerezni, ezeket a helyzeteket egyszerűen lehetetlen szimulálni – állapította meg Bunkoczi. Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, Mokka, opel, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
|
|
|||||
|
||||||
Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen |
||
2013. július 15.
Megnyerte a vasárnapi második futamot a kamion Európa-bajnokság németországi versenyhétvégéjén Kiss Norbert, az Oxxo Energy Truckrace Team pilótája.
|
A magyar csapat arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a szombathelyi versenyző a délelőtti időmérőn a harmadik, csapattársa, a 17 esztendős Major Benedek pedig a hetedik legjobb időt érte el. Az első futamon Kiss a rajtpozícióját megtartva a harmadik, Major viszont egy jogtalanul kiszabott büntetés miatt - a versenybírók úgy látták, hogy piros zászló alatt előzött - csak a 11. helyen ért célba. A magyar istálló közlése szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) később bocsánatot kért a téves ítéletért, s elismerte, hogy nem a magyar pilóta volt szabálytalan, a végeredményen azonban nem módosított. A második futamot a fordított rajtsorrend értelmében Kiss a hatodik helyről kezdte meg, s remek versenyzéssel győzött a Nürburgringen, amely egy héttel korábban még a Forma-1-es Német Nagydíjnak adott otthont. Major ezen a versenyen a 11. pozícióból startolt, s bár az első körökben visszaesett a 14. helyre, nagyszerű teljesítményt nyújtva végül hatodikként érte el a kockás zászlót. "Valójában csak a mai második futam volt igazán izgalmas, az elsőn viszonylag simán sikerült harmadikként zárnom. - nyilatkozott az MTI-nek Kiss Norbert. - Sajnos vannak még olyan technikai problémák, amelyek kijavításán dolgoznunk kell, reméljük, hogy a szezon második felére sikerül ezeket a gondokat kiküszöbölnünk." Szombaton az első futamon Kiss a 7., Major a 10. volt, míg a második versenyen előbbi műszaki probléma miatt kiállni kényszerült, utóbbi viszont ismét pontokat szerzett, mivel hetedikként ért célba. A kamion Eb következő fordulóját július utolsó hétvégéjén, az oroszországi Szmolenszkben rendezik. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, OXXO Energy, verseny, versenykamion
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén |
||
2013. július 09.
Az Apex Racing egy versenyzővel, Tim Gáborral vett részt a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén, mely a Truck Race betétfutama volt, a Red Bull Ring-en.
|
A helyszín és a pálya meseszép, és az egyik legmodernebb a régióban, ám a rövidített pálya jelentősen elvett az élvezeti értékéből. A nyomvonalat jelentősen lerövidítették a szervezők, a 4326 méter helyet csak 2240 méter volt, és egy kivétellel, csak jobb kanyart tartalmazott. Az egész hétvége folyamán számunkra nagyon pozitív volt, hogy ha nem is teltház, de tömött lelátók előtt versenyezhettünk, végre több ezren láthatták, milyen izgalmas egy ilyen márkakupa. A csapat egy másik csapattól bérelt autót a hétvégére, és Gábornak két fél órás szabadedzése volt, hogy megismerkedjen egy újabb autóval. Bár a kupás autók alkatrészileg egyformák, mindegyik más picit. Ezek a különbségek nagyon kicsit, és finomhangolással mindből ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, de kétszer fél óra nagyon kevés erre. Ettől függetlenül az autót sikerült jól beállítani. A csapat úgy döntött, hogy Gábor magas profilú gumin edz, azaz több a mintázat a gumin. Ez ugyan lassabb mint a bekopott gumi, hisz nagyobb a kerülete, de jobb felkészülést eredményez az időmérésre, ahol teljesen új gumin kell mért kört futni. Ez a taktikai húzás be is jött, az időmérésen már első gyors körében Gábor olyan időt futott, ami a vetélytársak nem tudtak megközelíteni. Mivel egész hétvégére 60-70%-a volt az esőnek, spóroltunk a gumival, hisz ha nem koptatjuk le, a mintázat miatt sokkal jobban tapad majd esőben. Ez 2012-ben már bejött, akkor Gábor másodpercekkel volt gyorsabb mindenkinél az esőben. így, míg a többiek a pályán kőröztek, addig Gábor a boxutcában várakozott. Az utolsó percre még egy körre kifutott, javított is az idején, de már semmit nem változtatott, megnyerte az időmérést, ami egy plusz pontot is jelentett egyben. Az időmérés után sok pilótának elvették a mért idejét, és hátrébb sorolták pályaelhagyás miatt. A Red Bull Ring sajátossága, hogy a célegyenesre fordító kanyar, és az egyes kanyar sokkal gyorsabb ha a pilóta szélesebben veszi. Sajnos emiatt nagyon könnyű átcsúszni a fehér vonalakon, ami a pálya szélét jelzi. A szabály szerint ezeket a fehér vonalakat négy kerékkel tilos elhagyni, és ez itt nagyon komolyan is volt véve. Tegyük hozzá, hogy jogosan, hisz a szabály az szabály, ám ezen a pályán ez már évek óta folyamatos probléma, ideje lenne elgondolkodni a pálya bukótereinek átdolgozásán. Ezek a kanyarok aszfaltozottak, így nem jár hátránnyal a szélesítés, de egy sóderágy biztos nagyobb óvatosságra intené a pilótákat. Ezen a hétvégén a magyarok az osztrák bajnoksággal közösen indultak, a két sorozat között jelentős az eltérés. Az osztrákok autói jóval újabbak, és 1600-as motorokkal szereltek, 30 lóerővel erősebbek. Ez körönként 2-3 mp eltérést hozott, viszont a mezőnyük vége életveszélyesen lassú és kiszámíthatatlan. A bonyodalmak elkerülésére, eltolt rajtot szoktak alkalmazni, ám a pálya rövidsége miatt erre itt nem volt lehetőség. így Gábor az első versenyen közvetlen az osztrákok mögül indult. Már az első kanyarban gondja akadt egy osztrákkal, aki valamilyen okból kifolyólag nem akarta elengedni, így Gábor visszacsúszott, előbb a második majd egészen a negyedik helyig. Az élen végül egy hármas fogat alakult ki a verseny végéig, ezt a sort Gábor zárta. A rádión már az elejétől panaszkodott, hogy nincs erő a motorban, hiába autózik dupla szélárnyékban, képtelen előzni. A kanyarokban, féktávon ráesett a riválisokra, ám az egyenesek végén újra tetemes volt a hátránya. A futamot végül a második helyen zárta, közvetlen a győztes Tassi Attila mögött ért célba. Először a gumikra gyanakodtunk, hisz mi spóroltunk azokkal az esőre, és a nagyobb kerék szárazon már hátrány. Természetesen egy futómű ellenőrzés is következett, de nem látunk semmi kivetni valót. A futam után rengeteg büntetést osztottak ki pályaelhagyás miatt, és másnapra az FIA ellenőrei ki is jelentet- ték, hogy még keményebben szankcionálják a szélesítéseket. így nem lesz figyelmeztetés, rögtön 10 mp-el büntetnek minden szabálytalan pilótát. Gábor a második futamon a hetedik helyről rajtolt, hisz az első nyolc pilóta fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra. Különösebb gond nélkül jött fel a mezőny elejére, ahol újra hármas-négyes kis csoport alakult ki. Sajnos, megint jött a rádió üzenet, nem tud Gábor előzni, nincs elég erő a motorban. Végig nyomást helyezett a vezető pilótákra és ez a leintéskor a második helyet jelentette. Ugyan a győzelem nem sikerült, de a köridőkkel nem volt gond, sőt Gábor messze a legtöbb pontot gyűjtötte a hétvégén a pole-nak és a két második helynek köszönhetően. Folytatás augusztusban a Slovakiaring-en. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Red Bull Ring, tim gábor, verseny
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán |
||
2013. július 03.
A Nissan megváltoztatta pilótáinak felállását a GT-R Nismo GT3 kocsijai
között a Blancpain Endurance sorozatban. A hétvégi Paul Richard-tól a
35-ös számú GT-R-t Lucas Ordonez, Wolfgang Reip és Peter Pyzera veszi
át, míg Alex Buncombe a 32. GT-R-ral versenyez majd Mark Shulzhitskiy és
Steve Doherty oldalán.
|
A
változtatás célja a legújabb GT Academy-t végzett pilóták
tapasztalatának és tudásának növelése volt. Emellett a végzősök így
lehetőséget kapnak, hogy megmérettessenek nagyra tartott csapattársaik
ellen. A cserék ugyancsak biztosítják majd, hogy G-Drive csapat egyenlő
esélyekkel induljon a YouTube GT-R-osok mellett a Blancpain szériában. "Ez egy pilótafejlesztő program, - nyilatkozta a Nissan-os Darren Cox - a bajnokságok másodlagosak; azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a GT Academy felfedezettjeiből. Tisztában vagyunk vele, hogy a szezon közepén végrehajtandó változtatások negatív hatással lesznek a csapat pontjaira, de biztosak vagyunk benne, hogy hosszú távon így jobb eredményeket érhetünk el. Jann Mardenborough határait feszegeti a Spa-n Lenyűgöző teljesítménye után a 24 órás Le Mans-on, Jann Mardenborough a következő hónapban a 24 órás Spa-n bizonyíthatja milyen fából faragták. A fiatal brit versenyző nem csak a Brit F3-as versenyen indul , de a Nissan GT Academy Team RJN-hez is csatlakozik majd a 24 órás Spa-n. Jann Lucas, Wolfie és Peter csapatát erősíti majd a 35. YouTube-egyenruhás GT-R-nál, míg Chris Buncombe testvéréhez, Alex-hez csatlakozik majd a 32. fekete-vörös G-Drive-os GT-R-nál. "Nagyon érdekes lesz látni mire lesz képes Jann egy GT autóban úgy, hogy ebben az évben csak F3-as és LM P2-eseket vezetett." - nyilatkozta az RJN csapat főnöke Bob Neville - "Ami a friss pilótákat illeti: nagy lehetőséget kapnak tapasztalataik bővítésére. Sokszor megkaptuk már hogy túl erős a 35-ös csapat. Mivel a Nissan az SRO bajnokságok egyik legnagyobb múltra visszatekintő támogatója, a csapatok kisebb átrendezésével a kiegyenlítettebb verseny feltételeit is sikerül majd biztosítanunk. Az így megszülető felállásokban egy-egy ezüst és két bronzérmes pilóta lesz. Ennél igazságosabbak és korrektebbek nehezen lehetnénk." "Mindenképpen jót tesz a Nismo-versenyzőknek, hogy a szezon során különböző tapasztalatokat gyűjthetnek" - mondta Cox. "Manapság a fiatal pilóták túlzottan egy szériára koncentrálnak. Miért ne szerezzenek még több tapasztalatot úgy mint például Jim Clark - beugorva egy Lotus Corina volánja mögé egy F2-es verseny után? Nem akarjuk őket beskatulyázni; azt szeretnénk, hogy szerteágazó élményeiken keresztül profi versenyzőkké váljanak, akik bárhol megállják a helyüket." Kulcsszavak: autósport, GT Academy, gt-r, nissan
|
|
|||||
|
||||||
Szalay fogadott – megint |
||
2013. július 03.
Szalay Balázs nem csupán egy díszes serleggel lett gazdagabb azáltal, hogy tavaly a Selyemút-rali zárónapján elképesztõ hajrát bemutatva a második helyre zárkóztak fel Bunkoczi Lászlóval, hanem egy fogadást is megnyert.
|
Szalay Balázs nem csupán egy díszes serleggel lett gazdagabb azáltal,
hogy tavaly a Selyemút-rali zárónapján elképesztõ hajrát bemutatva a
második helyre zárkóztak fel Bunkoczi Lászlóval, hanem egy fogadást is
megnyert. Az Opel Dakar Team pilótája az orosz viadal versenyigazgatójával, Fréderic Lequien-nel kötött fogadást... „A tét egy full extrás hétvége volt Párizsban, ha nyerek, és ugyanez Budapesten, ha veszítek. S hogy miben fogadtunk? én azt mondtam, dobogóra állunk a Selyemúton, Fred pedig azt, hogy nem. De mivel már évek óta jó barátságban vagyunk egymással, úgy láttam, nemigen bánta, hogy veszített. én pedig eltölthettem egy csodás hétvégét a feleségemmel, Párizsban” – mosolygott Szalay Balázs, aki az idén is rajthoz áll az orosz erdõkben, sztyeppéken és a Kalmük-sivatagon át vezetõ Selyemút-ralin, amelynek ünnepélyes startceremóniáját pénteken késõ este tartják meg Moszkva gyönyörû központjában, a Vörös téren. Az Opel Mokkával autózó páros (amelyre 4096 kilométer vár az egy hét alatt, s ebbõl 2821 km a szelektív szakaszok hossza) nagyon elszánt, szeretne a tavalyihoz hasonló eredményt elérni, ami nem lesz könnyû, hiszen a mezõny nagyon erõs. De éppen az a szép a terepraliban, hogy sok benne a kihívás. No és Szalay Balázs számára az idén is van egy extra motiváció, hogy most is fogadást kötött a versenyigazgató Fréderic Lequiennel. A tétet egyelõre homály fedi, azt Szalay csak utólag árulja el. Kulcsszavak: autósport, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
|
|
|||||
|
||||||
Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot |
||
2013. július 01.
Sébastien Loeb a 208 T16 Pikes Peak kormányánál mindössze 8’13’’878 alatt tette meg a Pikes Peak csúcsára vezető 20 kilométert, és ezzel nem csupán megnyerte a világ legmagasabban futó versenyét, hanem egy szédületes világcsúcsot is felállított 145 kilométeres átlegsebességgel, a félelmetes szakadékokat alig néhány centivel elkerülve.
|
Sébastien Loeb reggel 7 órára érkezett a starthelyre, ahol részt vett az eligazításon. Nem kis türelemmel kellett felvérteznie magát, mielőtt nekivágott az annyira várt bravúrnak, a 91. Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Felfutó Versenynek. Ki kellett várnia az előtte induló 83 motorost, s csak azután következett számára a megmérettetés: "Az indulás pontos időpontját nem tudtuk előre, ráadásul felhők gyülekeztek a csúcs felett, ami igen nyugtalanított, mert az esőt mindenképpen el akartuk kerülni." 11 óra 30 körül végre eljött a rajt ideje, és Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak versenygép elindulhatott, hogy meghódítsa a felhőket. Mivel az eső illedelmesen későbbre halasztotta a színre lépését, a francia bajnok optimális tapadási viszonyok között indulhatott el ezen a különleges versenypályán és küzdhetett meg annak egyedülálló veszélyeivel. A tökéletes felfutást követően a 208 T16 Pikes Peak mindössze 8’13’’878 időeredménnyel szinte átrepült a célvonalon… Elképesztő teljesítmény, amellyel a francia kettős fölényesen megdöntötte Rhys Millen eddigi, abszolút rekordnak számító 9’46’’164-es idejét! A korábbi csúcsnál több mint másfél perccel jobb eredmény egyszerűen dermesztő: « 8 perc 20 másodperc, esetleg 8 perc 15 másodperc körüli időben bíztam, de még ezt is sikerült túlszárnyalni » – örvendezett a kilencszeres rali világbajnok a célba érkezve. A 208 T16 Pikes Peak pilótája tökéletesen, hiba nélkül hajtotta végre a feladatot: "Az indulás pillanatában valóban különös nyomást éreztem, hiszen ez a verseny nyolc hónap munkájának befejezését jelenti az egész Peugeot Sport csapat és partnereink, a Red Bull, a Total és a Michelin számára. Haboztam, hogy mindent beleadjak-e, vagy egy biztos időre menjek, de a rajt után már nem tudtam visszafogni magam, hogy megpróbáljak mindent kihozni ebből a fantasztikus autóból". A 208 T16 Pikes Peak célba érése után néhány perccel már jégeső mosta a csúcsot, ami rendkívüli módja a pezsgőbontásnak egy olyan kiemelkedő sporttörténeti győzelem esetén, amely a korábbi, Colorádóban elért Peugeot sikerek sorába illeszkedik, előbb 1988-ban Ari Vatanen, majd 1989-ben Robby Unser jóvoltából, aki egyébként ott volt most is a francia csapatban, hogy belülről élje át ezt a hihetetlen, nehezen felülmúlható rekordot. Kulcsszavak: 208 T16, autósport, Peugeot, Pikes Peak, rekord, Sébastien Loeb
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 611 - 620 |