Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 611 - 620 |
![]() |
Elindult a Nismo pilóta-csereprogram |
|
2013. július 22.
A Nissan és a Nismo a mai napon egy új nagyszabású kezdeményezést jelentett be: ez a Nismo Globális Pilóta-csereprogram, amely a cég által jegyzett versenypilóták számára világszerte megnyitja majd az autóversenyzés kapuit.
|
![]() |
![]() A GT Academy egykori nyertese már most irigylésre méltó versenymúlttal rendelkezik. Három Le-Mans-i megmérettetése, egy Nissan DeltaWing pilótájaként a Petit Le Mans-i versenyen való részvétel, az Interkontinentális Le Mans Kupán aratott győzelme és a Nissan GT-R Nismo GT3 modellel nyújtott remek teljesítménye is alátámasztja a benne rejlő tehetséget, amit a Nissan alig néhány éve fedezett fel. Lucas ebben a hónapban a japán Suzukába utazik egy július 19-20. között tartandó hivatalos SUPER GT tesztre. Hazaérkezése után Kazuko Hoshinoval (Japán) és Daiki Sasakival (Japán) együtt egy NDDP Racing NISSAN GT-R modellel gurul ki az aszfaltra az augusztus 17-18-án megrendezett Suzuka 1000 km-es verseny GT300-as osztályában. ![]() „Ez csak a kezdet" - mondta Shoichi Miyatani, a Nismo elnöke. „Fiatal és tehetséges pilótáinkat a lehető legtöbb helyre szeretnénk eljuttatni a világban, hogy minél több tapasztalatot szerezhessenek. örömünkre szolgál, hogy meghívhatjuk az európai pilótákat a japán versenyekre, és elküldhetjük japán pilótáinkat Európába. örömmel nyitjuk meg ezeket a kapukat pilótáink számára." „Azért hoztuk létre ezt a programot, hogy minden Nismo pilóta számára szélesebb tapasztalatszerzési lehetőséget biztosítsunk" - mondta Darren Cox, a Nissan Global Motorsport igazgatója. „Ez egy újabb lépés a motorsportban való globális szintre emeléséhez. Nehéz egyik bajnokságról a másikra váltani, de pilótafejlesztési programunkat nem a kényelmes vezetőknek találtuk ki. A legjobbak mindig a csúcsra törnek. Megmutattuk, hogy pilótáink képesek egyik autóból a másikba ülve is bizonyítani a volán mögött. Erre kiváló példa Jann Mardenborough, aki egy Nissan GT-R Nismo GT3-ról váltott egy F3 autóra, és hihetetlen köridőket futott egy Nissan-motor hajtotta LM P2 modellel a Le Mans-i versenyen." A csereprogram azonban nem csupán kelet felé irányul. Szeptemberben Kazuki Hoshino (Japán) egy Nissan GT-R Nismo GT3 modellel vesz részt a Nurburgring 1000km-es versenyen egy Portugáliában tartott korábbi sikeres európai tesztet követően. ![]() A Nismo Globális Pilótacsere jövőbeli terveivel kapcsolatban újabb bejelentések várhatók, melynek keretén belül nyolc eltérő nemzetiség versenyezhet öt különböző országban. Darren Cox erről így nyilatkozott: „Satoshi Motoyama és Michael Krumm tavalyi Le Mans-i versenyével elindult egy sorozat, amelynek egyenes folytatása lesz a most felavatott GT Academy nyertesünk kiküldése Japánban. Rendkívül hasznosnak érezzük, hogy globális szinten dolgozhatunk, hiszen ezáltal olyan lehetőségek nyílnak meg előttünk, amelyek révén maximalizálhatjuk erőforrásainkat. Mindannyian érdeklődve várjuk, hogy meddig jut el ez kezdeményezés." Kulcsszavak: autósport, GT Academy, nismo, nissan
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Minden jó, ha jó a vége! |
|
2013. július 16.
Szalay Balázs és Bunkoczi László két napja még azon gondolkodott, vajon van-e értelme folytatni a versenyt 132 óra büntetéssel, miután csütörtöki szakaszon kitört az Opel Mokka jobb hátsó kereke, s nekik a közúton kellett megközelíteni a tábort.
|
![]() |
![]() Most sem tette. Befejezte a versenyt, bár a 27. hely nem az volt, amiért idejött. De az utolsó két szakaszon legalább nem kellett tekintettel lenni semmire (nem kellett óvni az eredményt), úgyhogy Szalayék kedvükre autózhattak. A szombati, 87.36 kilométeres szakaszon is, amelynek végén fülig ért a fiúk szája. „álltam a gázon, nyomtam, ahogy bírtam – mondta Szalay Balázs, aki a sok előzéssel nyilván időt vesztett, de még így is nyolcadikként ért célba a napi szakaszon. – Számunkra már úgy sem volt tétje ennek a szakasznak, csak arra törekedtünk, hogy jól érezzük magunkat, és ez összejött. A rendezők a legvégére azért még beraktak egy olyan dűnesort, amelybe jó néhányan beragadtak. Bosszantó volt, mert már láttuk a célt, miközben őket kellett kerülgetni. és persze, amikor nem arra mész, amerre szeretnél, könnyen elakadhatsz. Nekünk is ki kellett szállni az autóból, úgyhogy lendületet vesztettünk. De azért mosolyogva érkeztünk be a célba, hiszen körülbelül tíz-tizenkét autót megelőztünk a pályán.” Erre azért volt szükség, mert a zárónapon a szokásokkal ellentétben nem az előző napi eredmény alapján rajtoltak a versenyzők, hanem az összetett állás szerint, abban pedig a 26. pozícióban álltak a mieink, tehát bőven voltak leküzdendő riválisok. ![]() „állati kemény hat nap volt, de a második után szerintem belerázódtunk, és versenyzői oldalról kevés hiba volt ebben a Selyemút-raliban. A technika ördögével pedig nyilván nem lehet mit kezdeni. újra bebizonyosodott azonban, hogy a kilométerek gyűjtése mindennél többet ér. Menni kell, mert ezeket a tapasztalatokat nem lehet máshol megszerezni, ezeket a helyzeteket egyszerűen lehetetlen szimulálni – állapította meg Bunkoczi. Kulcsszavak: autósport, Bunkoczi László, Mokka, opel, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kamion Eb - Kiss Norbert futamot nyert a Nürburgringen |
|
2013. július 15.
Megnyerte a vasárnapi második futamot a kamion Európa-bajnokság németországi versenyhétvégéjén Kiss Norbert, az Oxxo Energy Truckrace Team pilótája.
|
![]() |
![]() A második futamot a fordított rajtsorrend értelmében Kiss a hatodik helyről kezdte meg, s remek versenyzéssel győzött a Nürburgringen, amely egy héttel korábban még a Forma-1-es Német Nagydíjnak adott otthont. Major ezen a versenyen a 11. pozícióból startolt, s bár az első körökben visszaesett a 14. helyre, nagyszerű teljesítményt nyújtva végül hatodikként érte el a kockás zászlót. "Valójában csak a mai második futam volt igazán izgalmas, az elsőn viszonylag simán sikerült harmadikként zárnom. - nyilatkozott az MTI-nek Kiss Norbert. - Sajnos vannak még olyan technikai problémák, amelyek kijavításán dolgoznunk kell, reméljük, hogy a szezon második felére sikerül ezeket a gondokat kiküszöbölnünk." ![]() A kamion Eb következő fordulóját július utolsó hétvégéjén, az oroszországi Szmolenszkben rendezik. Kulcsszavak: autósport, Kiss Norbert, OXXO Energy, verseny, versenykamion
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tim Gábor volt a legsikeresebb a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén |
|
2013. július 09.
Az Apex Racing egy versenyzővel, Tim Gáborral vett részt a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén, mely a Truck Race betétfutama volt, a Red Bull Ring-en.
|
![]() |
![]() Az egész hétvége folyamán számunkra nagyon pozitív volt, hogy ha nem is teltház, de tömött lelátók előtt versenyezhettünk, végre több ezren láthatták, milyen izgalmas egy ilyen márkakupa. A csapat egy másik csapattól bérelt autót a hétvégére, és Gábornak két fél órás szabadedzése volt, hogy megismerkedjen egy újabb autóval. Bár a kupás autók alkatrészileg egyformák, mindegyik más picit. Ezek a különbségek nagyon kicsit, és finomhangolással mindből ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, de kétszer fél óra nagyon kevés erre. Ettől függetlenül az autót sikerült jól beállítani. A csapat úgy döntött, hogy Gábor magas profilú gumin edz, azaz több a mintázat a gumin. Ez ugyan lassabb mint a bekopott gumi, hisz nagyobb a kerülete, de jobb felkészülést eredményez az időmérésre, ahol teljesen új gumin kell mért kört futni. Ez a taktikai húzás be is jött, az időmérésen már első gyors körében Gábor olyan időt futott, ami a vetélytársak nem tudtak megközelíteni. Mivel egész hétvégére 60-70%-a volt az esőnek, spóroltunk a gumival, hisz ha nem koptatjuk le, a mintázat miatt sokkal jobban tapad majd esőben. Ez 2012-ben már bejött, akkor Gábor másodpercekkel volt gyorsabb mindenkinél az esőben. így, míg a többiek a pályán kőröztek, addig Gábor a boxutcában várakozott. ![]() Ezen a hétvégén a magyarok az osztrák bajnoksággal közösen indultak, a két sorozat között jelentős az eltérés. Az osztrákok autói jóval újabbak, és 1600-as motorokkal szereltek, 30 lóerővel erősebbek. Ez körönként 2-3 mp eltérést hozott, viszont a mezőnyük vége életveszélyesen lassú és kiszámíthatatlan. A bonyodalmak elkerülésére, eltolt rajtot szoktak alkalmazni, ám a pálya rövidsége miatt erre itt nem volt lehetőség. így Gábor az első versenyen közvetlen az osztrákok mögül indult. Már az első kanyarban gondja akadt egy osztrákkal, aki valamilyen okból kifolyólag nem akarta elengedni, így Gábor visszacsúszott, előbb a második majd egészen a negyedik helyig. Az élen végül egy hármas fogat alakult ki a verseny végéig, ezt a sort Gábor zárta. A rádión már az elejétől panaszkodott, hogy nincs erő a motorban, hiába autózik dupla szélárnyékban, képtelen előzni. A kanyarokban, féktávon ráesett a riválisokra, ám az egyenesek végén újra tetemes volt a hátránya. ![]() Gábor a második futamon a hetedik helyről rajtolt, hisz az első nyolc pilóta fordított sorrendben áll fel a rajtrácsra. Különösebb gond nélkül jött fel a mezőny elejére, ahol újra hármas-négyes kis csoport alakult ki. Sajnos, megint jött a rádió üzenet, nem tud Gábor előzni, nincs elég erő a motorban. Végig nyomást helyezett a vezető pilótákra és ez a leintéskor a második helyet jelentette. Ugyan a győzelem nem sikerült, de a köridőkkel nem volt gond, sőt Gábor messze a legtöbb pontot gyűjtötte a hétvégén a pole-nak és a két második helynek köszönhetően. Folytatás augusztusban a Slovakiaring-en. Kulcsszavak: Apex Racing Team, autósport, Red Bull Ring, tim gábor, verseny
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán |
|
2013. július 03.
A Nissan megváltoztatta pilótáinak felállását a GT-R Nismo GT3 kocsijai
között a Blancpain Endurance sorozatban. A hétvégi Paul Richard-tól a
35-ös számú GT-R-t Lucas Ordonez, Wolfgang Reip és Peter Pyzera veszi
át, míg Alex Buncombe a 32. GT-R-ral versenyez majd Mark Shulzhitskiy és
Steve Doherty oldalán.
|
![]() |
![]() "Ez egy pilótafejlesztő program, - nyilatkozta a Nissan-os Darren Cox - a bajnokságok másodlagosak; azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a GT Academy felfedezettjeiből. Tisztában vagyunk vele, hogy a szezon közepén végrehajtandó változtatások negatív hatással lesznek a csapat pontjaira, de biztosak vagyunk benne, hogy hosszú távon így jobb eredményeket érhetünk el. Jann Mardenborough határait feszegeti a Spa-n Lenyűgöző teljesítménye után a 24 órás Le Mans-on, Jann Mardenborough a következő hónapban a 24 órás Spa-n bizonyíthatja milyen fából faragták. A fiatal brit versenyző nem csak a Brit F3-as versenyen indul , de a Nissan GT Academy Team RJN-hez is csatlakozik majd a 24 órás Spa-n. Jann Lucas, Wolfie és Peter csapatát erősíti majd a 35. YouTube-egyenruhás GT-R-nál, míg Chris Buncombe testvéréhez, Alex-hez csatlakozik majd a 32. fekete-vörös G-Drive-os GT-R-nál. "Nagyon érdekes lesz látni mire lesz képes Jann egy GT autóban úgy, hogy ebben az évben csak F3-as és LM P2-eseket vezetett." - nyilatkozta az RJN csapat főnöke Bob Neville - "Ami a friss pilótákat illeti: nagy lehetőséget kapnak tapasztalataik bővítésére. ![]() "Mindenképpen jót tesz a Nismo-versenyzőknek, hogy a szezon során különböző tapasztalatokat gyűjthetnek" - mondta Cox. "Manapság a fiatal pilóták túlzottan egy szériára koncentrálnak. Miért ne szerezzenek még több tapasztalatot úgy mint például Jim Clark - beugorva egy Lotus Corina volánja mögé egy F2-es verseny után? Nem akarjuk őket beskatulyázni; azt szeretnénk, hogy szerteágazó élményeiken keresztül profi versenyzőkké váljanak, akik bárhol megállják a helyüket." Kulcsszavak: autósport, GT Academy, gt-r, nissan
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Szalay fogadott – megint |
|
2013. július 03.
Szalay Balázs nem csupán egy díszes serleggel lett gazdagabb azáltal, hogy tavaly a Selyemút-rali zárónapján elképesztõ hajrát bemutatva a második helyre zárkóztak fel Bunkoczi Lászlóval, hanem egy fogadást is megnyert.
|
![]() |
![]() „A tét egy full extrás hétvége volt Párizsban, ha nyerek, és ugyanez Budapesten, ha veszítek. S hogy miben fogadtunk? én azt mondtam, dobogóra állunk a Selyemúton, Fred pedig azt, hogy nem. De mivel már évek óta jó barátságban vagyunk egymással, úgy láttam, nemigen bánta, hogy veszített. én pedig eltölthettem egy csodás hétvégét a feleségemmel, Párizsban” – mosolygott Szalay Balázs, aki az idén is rajthoz áll az orosz erdõkben, sztyeppéken és a Kalmük-sivatagon át vezetõ Selyemút-ralin, amelynek ünnepélyes startceremóniáját pénteken késõ este tartják meg Moszkva gyönyörû központjában, a Vörös téren. Az Opel Mokkával autózó páros (amelyre 4096 kilométer vár az egy hét alatt, s ebbõl 2821 km a szelektív szakaszok hossza) nagyon elszánt, szeretne a tavalyihoz hasonló eredményt elérni, ami nem lesz könnyû, hiszen a mezõny nagyon erõs. De éppen az a szép a terepraliban, hogy sok benne a kihívás. No és Szalay Balázs számára az idén is van egy extra motiváció, hogy most is fogadást kötött a versenyigazgató Fréderic Lequiennel. A tétet egyelõre homály fedi, azt Szalay csak utólag árulja el. ![]() Kulcsszavak: autósport, Opel Dakar Team, Szalay Balazs
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot |
|
2013. július 01.
Sébastien Loeb a 208 T16 Pikes Peak kormányánál mindössze 8’13’’878 alatt tette meg a Pikes Peak csúcsára vezető 20 kilométert, és ezzel nem csupán megnyerte a világ legmagasabban futó versenyét, hanem egy szédületes világcsúcsot is felállított 145 kilométeres átlegsebességgel, a félelmetes szakadékokat alig néhány centivel elkerülve.
|
![]() |
![]() Mivel az eső illedelmesen későbbre halasztotta a színre lépését, a francia bajnok optimális tapadási viszonyok között indulhatott el ezen a különleges versenypályán és küzdhetett meg annak egyedülálló veszélyeivel. A tökéletes felfutást követően a 208 T16 Pikes Peak mindössze 8’13’’878 időeredménnyel szinte átrepült a célvonalon… Elképesztő teljesítmény, amellyel a francia kettős fölényesen megdöntötte Rhys Millen eddigi, abszolút rekordnak számító 9’46’’164-es idejét! A korábbi csúcsnál több mint másfél perccel jobb eredmény egyszerűen dermesztő: « 8 perc 20 másodperc, esetleg 8 perc 15 másodperc körüli időben bíztam, de még ezt is sikerült túlszárnyalni » – örvendezett a kilencszeres rali világbajnok a célba érkezve. ![]() Kulcsszavak: 208 T16, autósport, Peugeot, Pikes Peak, rekord, Sébastien Loeb
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült |
|
2013. július 01.
Kilencen súlyosan megsérültek, amikor a nézők közé csapódott egy autó a Nagykálló és újfehértó között zajló autóversenyen vasárnap délután - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a rendőrség honlapján.
|
![]() |
![]() Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI kérdésére elmondta, mind a kilenc ember súlyosan megsérült. A két legsúlyosabb sérült a mentők kiérkezésekor eszméletlen állapotban volt; náluk koponya- és gerincsérülés gyanúja merült fel, ezért egyiküket mentőhelikopterrel a debreceni, míg a másikat rohamkocsival a nyíregyházi kórházba szállították. A többi sérült is nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket, jellemzően csonttöréseket és zúzódásokat szenvedett - közölte Győrfi Pál. Őket további kivizsgálásra és ellátásra szintén a nyíregyházi gyógyintézménybe szállították. A baleset körülményeinek tisztázása érdekében a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya közúti baleset okozása, valamint foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés vétségének megalapozott gyanúja miatt indított eljárást. ![]() Kulcsszavak: autósport, baleset, mentő, rendőrség
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett |
|
2013. július 01.
Nico Rosberg, a Mercedes istálló német pilótája nyerte meg vasárnap a Forma-1-es Brit Nagydíjat, amelyet a címvédő és a pontversenyben élen álló Sebastian Vettel (Red Bull) műszaki hiba miatt feladott, így összetettben veszített az előnyéből.
|
![]() |
![]() A rajtot a pole pozícióban álló Lewis Hamilton (Mercedes) remekül kapta el, Rosberg azonban hibázott, így a harmadik helyről induló Vettel másodikként fordult el az első kanyarban. A negyedikként rajtoló Webber teljesen beragadt a startnál, s nagyon visszaesett. Az első kör végén Hamilton, Vettel, Rosberg, Adrian Sutil (Force India), Felipe Massa (Ferrari), Räikkönen, Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Alonso, Romain Grosjean (Lotus), Jenson Button (McLaren) volt a pontszerző helyeken haladók sorrendje. Hamilton autóján aztán a 8. körben a bal hátsó gumi megadta magát, a defektes abronccsal a britnek gyakorlatilag egy teljes kört kellett megtennie, hogy behajtson a boxba, így visszacsúszott az utolsó pozícióba. A 10. körben Massa is bal hátsó defektet kapott, ezt követően az élmezőnyből Alonso, Webber, Ricciardo és Räikkönen, majd Rosberg és Sutil autóján is kereket cseréltek. Az élen álló Vettel a 14. körben járt a boxban, és vezető pozícióban tért vissza a pályára. A 15. körben a hetedik helyen haladó Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) is bal hátsó defektet kapott, a versenybíróság pedig a pályára került nagy mennyiségű törmelék miatt egy körrel később beküldte a biztonsági autót. Az első hat helyen ekkor Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Grosjean és Räikkönen haladt. ![]() Az élmezőnyből Alonso, Rosberg és Webber azonnal kiment a boxba kereket cserélni, a Safety Car pedig a 45. körben hagyta el az aszfaltcsíkot. öt körrel a vége előtt Rosberg, Räikkönen, Webber, Sutil, Alonso, Hamilton volt az első hat sorrendje, miközben Sergio Perez (McLaren) bal hátsó defekt miatt kiesett. Webber és Alonso nagy felzárkózásba kezdett, három körrel a leintés előtt előbbi már a második, utóbbi a negyedik helyen haladt, végül mindketten felértek a dobogóra Rosberg mögé. összetettben az élen álló Vettel előnye 36 pontról 21-re csökkent legfőbb üldözőjével, Alonsóval szemben. Az ötödikként célba érő finn Kimi Räikkönen (Lotus) sorozatban 25. versenyén szerzett pontot, ezzel megdöntötte a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher ide vonatkozó rekordját. A világbajnoki sorozat következő versenyét, a Német Nagydíjat jövő vasárnap rendezik a Nürburgringen. Kulcsszavak: autósport, Brit Nagydíj, forma 1, Nico Rosberg, Sebastian Vettel
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Brit Nagydíj - Ricciardo nyerte az első szabadedzést |
|
2013. június 28.
Daniel Ricciardo, a Toro Rosso ausztrál pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Brit Nagydíj pénteki első szabadedzésén.
|
![]() |
![]() A 23 esztendős versenyző mögött a német Nico Hülkenberg (Sauber) végzett a második, a venezuelai Pastor Maldonado (Williams) pedig a harmadik helyen. A legutóbbi, kanadai futamon győztes, címvédő és a pontversenyben élen álló német Sebastian Vettel (Red Bull) nem autózott mért kört az esős gyakorláson. Eredmények, 1. szabadedzés (az f1live.com alapján): 1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:54.249 perc 2. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:55.033 3. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:55.354 4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:55.458 5. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:55.825 6. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:56.361 Kulcsszavak: autósport, Brit Nagydíj, Daniel Ricciardo, forma 1
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 611 - 620 |